Komentáře ke článku: Octavia 3 – cena za překvapení (ze dne 16.03.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Máš nějakou zkušenosti, jak dlouho se prohřívá motor za mrazu v zimě a za jak dlouho začne fungovat topení? Díky
|
|
|
1,5 diesel u Renault Mégane se zahřeje v zimě v mrazu az tak po 10-15km, a to bez zapnutýho topení. Fakt pomalu. Ale když mam puštěnou automatickou klimatizaci tak teplejší vzduch začne foukat dřív, ale nedělám to, aby se motor zahřál rychleji.
|
|
|
To klidně dělejte, alespoň se Vám dříve odmlží okna. Teplo, nebo spíše zdání tepla, dělá odporová spirála, která topení pomáhá, než se ohřeje motor. Berte to jako daň za neznatelnou spotřebu motoru. Holt to topí méně, než auta, která mají vstřikovací trysky o jedno číslo pod rozměrem vstřikovací trysky v JUMO, a na to, co Vám stačí do Zadaru, nedojedou ani do Holomóca. Ostatně, záleží na vkusu každého soudruha, někdo rád teplo okamžitě a nevadí mu vymetat benzínky, někdo naopak :-)
|
|
|
Jezis co je toto za picovina zase. Mam Ceed 1.4 benzin a jazdim za 6.3. Narozdiel od dieselu sirim menej rakovinotvorneho svinstva, nezobudim rano cele sidlisko pri startovani a mam to zohriate po 2-3 km. To je za ten liter paliva naviac fakt taka obet?
|
|
|
1.6 TDI se v mrazu zahriva cca 10 km na dalnici nebo 15 na okresce.
Topeni funguje pomerne ihned, je elektricke. To je ostatne duvod, proc je spotreba studeneho tdi tak velka
|
|
|
Elektrické topení, jakože topná spirála v palubní desce? WTF? To už by bylo rovnou lepší tam namontovat přídavný žraní v podobě klasického bufíku (máme k dispozici násobně větší výkon při v nejhorším případě stejné účinnosti)...
|
|
Start stop system na autě mám, má najeto 285 000 km a stále funguje, starter původní. a ani jiný problém s elektroinstalací se nekoná.
Starter je prý dimenzovaný na 200 000 startů.
Start stop systém není aktivní pokud:
teplota chladící kapaliny je nižší než 70°
topení je zapnuto naplno (nemám klimatronic)
je zapnutá klimatizace
je vysoký odběr proudu
není dostatečně dobitý akumulátor
Takže třeba po delším odstavení auta to trvá několik hodin než začne chcípat.
Uživatelsky je to jen nezvyk, auto chcípá po 4 sekundách stání na brzdě a startuje po uvolnění brzdy, mám automat takže po uvolnění brzdy se auto plíží vpřed.Na křižovatkách to nezdržuje
co se týká posilovačů tak pokud auto stojí tak brzdový nepotřebuji
a posilovač řízení je elektromechanický na hřídeli volantu a to je na O3 také, jen je přímo na řízení
|
|
Mám auto ktoré je vybavené systémom štart-stop. Po približne 60 000km som zatial nezbadal žiadne opotrebovanie tlačidla na jeho vypnutie.
|
|
Na tomto webu bych cekal spis blaboly lunatiku, jaky ze je novaskodka kram. Tahle recence je vyjimecne strizliva a to kvituju.
Par podoteku:
Je hloupe a lacine rozebirat vybavu konkretniho auta, parkovaci senzory i startstop jsou oboje priplatkova vybava. To je zaletitost konkretniho soudruha pitomce pred konfiguratorem. Ja starstop ve sve sluzebni drocce mam, zdedil jsem ji. Kolega nema, vybiral si sam.
Pri vypnutem motoru pri startstopu bezi vsechno vcetne klimy, posilovac volantu mozna ne, tonevim. Kazdopadne auto inhed po rozjeti samo naskoci, ignoruje to poze sourani cca 10cm/sec.
Startstop se da vypnout trvale pres hodnotu limitu venkovni teploty. Tamse nastavi, ze se to aktivuje pouze pokud venku je pres 50 stupnu, solved.
Primo vypnout to nejde z duvodu homologace vozu.
Jinak k cene Octovky, tu povazuju za primerenou. Oiii, G7, Leon3 a nova A3 jsou momentalni spicka v nizsi stredni, pricemz Oiii a G7 kombi uz rozmerove lezou do stredni vyjma sirky interieru. Samotneho me prekvapilo, jak je treba Volvo XC70 uvnitr oproti Oiii hrozne male.
Koncern chytil generacni obmenu v dobre chvili, ted je proste nejlepsi a este chvili bude. Focus iii je omyl, Astra zastarala a s nadvahou, Fiat ma jenom stare Bravo a Bravo prodavane jako Giullieta, francouzi spi, Auris je vysmech z devadesatych let, Civic prebalene furttosame i kdyz porad konkurenceschopne, Lancer s jeho MIVECy uz neni k smichu, to uz je k politovani, i30/Ceed je slusny standard se zastaralymi benziny ale aspon levny - a jenom Mazda3 bude tvrdit muziku a muze se srovnavat sesoucasnym koncernem.
|
|
|
Ty bláboly lunatiků vám asi opravdu chybí, protože něco podobného vidím v tom, co píšete: "XC70 je uvnitř oproti oktávce hrozně malé", no tak to sorry...
"oktávka a golf kombi rozměrově lezou do střední" – hm, tak to jste se díval asi na celkovou délku, jenomže skutečná velikost auta a jeho příslušnost ke třídě není v délce, ale v komfortu, na který má zásadní vliv šířka interiéru. A ta bohužel statnému Evropanovi či Američanovi nemůže vyhovovat u aut, o kterých píšete.
|
|
|
Blbost. Zrovna Oiii v porovnani s xc70 je uzsi o 5 cm. Ve ctyrech je to uplne jedno, vsichni sedi pohodlne. V peti ti tri vzadu trpi tak jako tak, tech 5 cm to nevytrhne, v obou pripadech nouzovka.
Jinak oiii je papirove uvnitr delsi jenom o 2 cm, to je ale zavadejici. U xc70 vepredu stoupa podlaha po uhlem 45 stupnu a clovek musi sedet dal. Navic sedacky jsou lprilis masivni, elektromotor je prilis nizko a po sedacku se zezadu nevejde nart a toje hodneneprijemne. V realu pri stejne osadce v xc70 tlaci lidi vzadu kolena do operadel, v 0iii pred koleny 10 cm mista. Navic xc70 ma vzadu idiotskou masivni konzolu a tunel, clovec uprostred sedi rozcapeny, mezi kolenama vetrak klimy, spicky bot zapichle do spodku operadel a stehnama se opira o sousedy. Jizda v 5 je v Oiii neprijemna,v xc70 je to tortura. Na te zahorove sedacce jsem chytal regulerne krece, stridali jsme se po 100 km.
Xc70 stalo 1.2 MKc, octa 0,42 MKc. A byl jsem opravdu prekvapeny, jak mizerne ma xc70 obestaveny prostor. Oboje to jsou sluzebni drocky.
A kufr to same, xc ma kufr delsi i sirsi, jenze tak melky, ze bagaz pro 4 byl problem.
Zpatky k Oiii, jak uz jsem psal vyse, krome sirky je to rozmerove srovnatelne se stredni. Oproti stredni ale vic drnca a ma vyssi aerodynamicky hluk a hluk od kol. Proto taky stoji o 150 litru min. Proto pisu, ze cenovka je odpovidajici.
|
|
|
já nevím, zase tolik tomu nerozumím, ale možná je jízda v 5 ve Volvu pro jednoho z těch pěti tortura. Ovšem v Octávce je to tortura i jen ve dvou. To na čem jsem seděla v Octávce nebyly sedačky, ale mučící nástroje. A naopak Volvo sedačky opravdu umí, vlastně ani nevím, kdo jim je vyrábí.
|
|
|
Na výrobci až tak nesejde. Záleží na tom, za kolik peněz je chce automobilka.
|
|
|
aha, ale ty v Octávce se mi zdály zadarmo drahý!! Možná prkno potažený hadrem?
|
|
|
No, já k tomu mohu dodat jen tolik, že jsem jednou jel půjčenou Oktávkou do Brna a zpět, a bylo to něco strašného; záda mne z toho bolí ještě dneska.
Naopak pohodlí křesel ve Volvech (a nemluvím samozřejmě o nějakém XC70, ale o slušném a civilisovaném Volvu 760) bylo docela monstrózní -- sedělo se v tom možná dokonce ještě o malinko pohodlněji, než v Range Roveru.
|
|
|
já jsem jela půjčenou Oktávkou Praha - Graz a zpět, v Brně už záda necítíš a cestou zpátky už bys šel raději pěšky za vozem. Nezapomenutelný zážitek. :-(
naopak sedačky v různých typech Volva si nemohu vynachválit. Když mě jednou bolela záda, že jsem nemohla bolestí sedět, ležet ani stát, vážně jsem přemýšlela, jestli bych si nemohla nechat vymontovat z auta sedačku a vzít si ji domů, abych si aspoň chvíli poseděla bez bolesti. Jak je možný, že to pro Volvo není problém a Škodovka do aut montuje tu šílenost? U Volva jak v pokojíčku, u Škodovky jak na mučidlech.
|
|
|
Proč by to nemělo jít? Mám kamaráda, co má komplet obývák postavený z interiérů dvou SAABů (9-5 a 9000 CSE), a to včetně původního elektrického nastavování předních sedaček (taky si jenom kvůli tomu udělal po celém obýváku rozvod na 12 V s UPSkou tvořenou autoakumulátorem ve skříni:-). Chce to jenom najít nějakou příznivě zbořenou totálku, ve které bude nedodrbaný interiér a které při havárii nevyletěly hlavové airbagy (jsou u většiny aut umístěné ve "sloupkové" hraně opěradla a když vylítnou, tak po nich zůstane díra, zpravidla sice ve švu, ale i tak je to většinou tržené blbě a zašívat to je práce pro vraha). Dodělat k tomu nějaký fundament, aby to rovně stálo, moc se nekinklalo a mělo tu správnou výšku nad podlahou, je pro průměrně šikovného truhláře práce na pár hodin.
|
|
|
když se tak dívám zpátky do vlákna, tak XC70 bude mít nejspíš také slušné sedačky, protože Vašek-vyznavač Škodovky je kritizuje jako příliš masivní.
|
|
|
Uz to nepi ani redeny, skodimile potroublej.
Takovy bludy snad nepsal ani skodazeitung v dobach nejlepsich seku v podobe "zaplavy newtonmetru na pneumatikach". Pripomina mi to pitomce, ktery si koupil Daciu Solenza a porad to srovnaval a pokazde byla Solenza na spici.
Novy skodiffky vypadaji jako by je nekdo delal v garazi a jejich technicka uroven uz nesnese oznaceni "setrilo se", ale i "je to vomrdany" je slaby...uz jen moznost montaze dvou druhu zadnich svetel je ostuda.
Design je tradicne nudne hnusnej, pseudokubismus kolem zadni SPZ je zas trapnej a vypada jako tuzingarskej zprasek.
Skodiffka tedy O3 i Rapidem drzi prvenstvi vyrobce slabych a tezkych aut pro nudne, impotentni suchoprdy 8o)
|
|
|
Chapu te.
Octovka narozdil od tveho pazouta nikdy nevyhrala v soutezi "Gay car of the year", jako tvuj gaypazout, hrdy vitez rocniku 2002.
http://www.telegraph.co.uk/motoring/2721620/Toot-if-youre-glad-to-be-gay.html
Mel bys upgradovat na pazouta RCZ, ten je vitez rocniku 2011.
Ruzni lide maji ruzne preference, vkus, orientaci.
A tak je tomu dobre.
|
|
|
A protože se to líbí buzerantům, tak je to a priori špatný, zatímco Oktávka s kolama přitlučenýma řebikama do kastle jak v minulým tisíciletí (pardon, ani tehdy si to nikdo nedovolil při takovýhle hmotnosti) je vrcholem pokroku...
Pane vachmajstr, voni jsou ale hlava!
|
|
|
A co teprv kulervouci vykon 77kW vydolovanejchbz oturbenyho naftosmradu, kterej o 6kW prekona i 15 let stara 1.6 bentinova atmosfera se kterou se da jet i plynule...
No nic, proste skodifkar je jako verici - veri, ze horsi parametry vyrovna marketing a leskly katalog predrazenyho prislusenstvi. Ale jaky auto, takov prislusenstvi, ze jo? Hlavne drzet lajnu, aby cesky blbec mel ty spravne pocity a platil za ne o ctvrtinu vic nez jinde v evrope, kde je to porad lacine auto pro doochodce.
|
|
|
Heh, tak oni je tam fakt přitloukaj? Já to tušil ...
|
|
|
Jen si mydlis oci, skodimile. Nechapes...
Chudinky s narusenou sexualitou nebo sebevedomim maji potrebu pridelovat autum pohlavi nebo dokonce sexualni orientaci. Ze te napadlo zrovna tohle, vypovida vic o tobe nez o me, nevsiml sis? 8o)
Ale zkus muj prispevek brat jako od majitele 170k benzinoveho Volva C70 fkabriu, ktery mi taky stoji v garazi. To trochu meni situaci a uz neni kam jit pro pomoc, ze? 8o)
No nic... Skodiffka proste bude za mymi auty vzdycky druha v technice, kva-kva-kvalite a na chvostu v designu i v pomeru cena/vykon, protoze je to auto pro vetsinu, pro nejsedsi prumer, pro radaky...zrat, spat, do haku, zrat, spat, do haku (napsal bych "zrat, spat, pichat", ale skodifkari to tak vetsinou nemaj. Je mnohem vic uspokojuje udaj spotreby z palubniho pocitadla 5,11 pri 160kmh, coz uz ve fabrice vi a tak jim ty pocitadla upravujou, aby ukazovala lip. Dalsi level bude posunuti cejchovani tachometru s cislem 200 nekam tam, kde maji bezna auta 150, ne? 8o) )
|
|
|
... "Dalsi level bude posunuti cejchovani tachometru s cislem 200 nekam tam, kde maji bezna auta 150, ne? 8o) )"
K tomu už bohužel došlo, a je to docela dávno. Projevuje se to mj. i tím známým jevem, kdy hrdý majitel Octavie jede něco mezi 45 a 55 kilometry za hodinu na padesátce v místech, kde všichni normální jezdí okolo 60, a ke zrychlení ho nedonutí doslova nic. Dlouho jsem se zabýval otázkou, proč jsou řidiči nejlepších aut na světě takoví šneci, až mi nakonec došlo, že v rychlosti 55 kmph mu simply clever tachometr ukazuje skoro 70, a ta těžká (nejlépe dieselová) popelnice s gumovým řízením není dost "čitelná" na to, aby poznal, že údaj na tachometru je zjevná blbost. Navíc má-li tam diesel, tak mu to táhne vocpoda, díky čemuž tam má pětku a už není, kam výš řadit, no a to je jasný důkaz toho, že jedem rychle. Takže se sune jak minovým polem, má pocit, jakouže to nejede kládu, a dvacet lidí za ním v normálních autech se může posrat...
|
|
|
ehm, že teda mi to připadá vtipné, to je skoro jak s tím vegetariánem (asi o tejden dřív ve článku) - kecy o tom, že jsem vegetarián a jsem fpohodě cpané každému na potkání jsou poměrně jasnej důkaz že teda fpohodě určitě ne. stejně tak fpohodě hetero či homosexuál svou orientaci nikomu necpe a s nikým nemá potřebu se poměřovat - to, že někdo někomu předhazuje jestli jeho plechovka je či není gej je poněkud, no, indicie, ale to je jeho věc co skrejvá a co ho trápí, žánop.
|
|
|
S anketama bych se nenamáhal.
Každýmu totiž musí být jasný, že nejteploušštější auto u nás je Oktávka nebo Fabia, v Německu Polo, Golf a BMW F30, ve Francii Clio nebo podobnej střep, v Kondomerii Fiesta, v Itálii nějaká ta Panda atd. A pak ještě Prius, ten asi leckde.
Akorát v Sovětským svazu jsou zase napřed, tam zíra znamená už včera, takže tam nejvíc homosexuálů nejezdí autem, ale moskevským metrem.
|
|
|
"Skodiffka tedy O3 i Rapidem drzi prvenstvi vyrobce slabych a tezkych aut pro nudne, impotentni suchoprdy 8o)"
Tak tady jsi Honzíku hodně ulítnul - Pavel Janda je jedním mála autonovinářů,kterým věřím i nos mezi očima a o rapidu napsat tohle:
http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-skoda-rapid-1-2-tsi-na-nordschleife-prince- od-the-ring/
Rapid tedy nění těžké auto!
|
|
|
Kus jsem přečetl a dozvěděl se, že sedadla stojí za prd, ne-běžně dodávané obutí také nic moc, do kopce (a to nejsou žádné krpály) to nejede, za to směrem dolů se to rozjede (kdo by to byl řekl?). Zkusil bych do toho na chvíli sednout a projet se v běžném provozu a ne číst "zážitky" z okruhu.
|
|
|
"Oiii, G7, Leon3 a nova A3 jsou momentalni spicka v nizsi stredni"
"Bravo prodavane jako Giullieta"
Pán je opravdický odborník... zřejmě v oboru na sociální antropologie...
|
|
|
Když už přípodotky, tak jen doplním svůj dojem týkající se konkrétně této motorizace 1,6 ropa.
Oproti kolegáčků O2,5 = hnusně nataženej xicht O2 s touto motorizací mne nemile překvapil hluk od motoru v interiéru, který se mi jeví jako o dost silnější (ale hlukoměr nevlastním) a taková všeobecná tenkost všeho. To nemusí být špatně v reálu, jen to proti jak minulé generaci, tak proti většině ostatních aut působí chatrně.
Když začala tato móda naducaných plastů v interiéru, tak mi to přišlo nepříjemné, teď už jsem si zvykl a návrat působí pocitově "snížený pocit sucha a bezpečí".
|
|
|
Dovolím si off-topic:
"Kolegáčků" – to slovo myslíte ze srandy, nebo to někdo používá vážně?
Já totiž, když slyším nebo čtu "kolegyňka, tchýňka, sluníčko, barvičky, penízky, autíčko", tak mám vždycky chuť někoho nakopat (to si neberte osobně).
|
|
|
taky to nesnáším, nemám sice chuť nikoho nakopat, ale mám tisíc chutí jim říct, aby se neposránkovali. :-)
|
|
|
Omlouvám se za uražení Vašeho ctěného jemnocitu. Já toto slovo/tvary slov užívám řekněme ve specifických situacích resp. pro specifické jedince či skupiny jedinců v případě užití v množném čísle. Tedy mám kolegu i kolegáčka, kolegy a kolegáčky, kolegyně a kolegyňky... těžko se mi ale vyjadřuje jaká jsou pro mne specifika mezi těmito jedinci.
P.S.: ahojky, čauky atd. jste jen zapoměl, nebo je nemáte na blacklistu :D Ty já sice prakticky neužívám, ale když už jsme u toho.. :)
|
|
|
Samozřejmě, že ahojky nebo čauky jsou slovní zásoba pro dospělého člověka, který je mentálně zralý, také zcela nepoužitelná.
|
|
|
a jenom Mazda3 bude tvrdit muziku a muze se srovnavat sesoucasnym koncernem.
Obávám se, že se srovnávat nemůže, protože cíli naprosto na jinou skupinu zákazníků. Naopak Ceed/i30 je naprosto porovantelný. Zastaralé motory? V čem je 1,6 GDI zastaralý? Že nemá turbo?
|
|
Kamarád si pořídil OIII 1.6TDi s poměrně bohatou výbavou včetně sedmistupŇové automatické převodovky DSG. Nejezdí se s tím špatně, ale pocitově (ve srovnání s Jeepem, využívajícím několik dekád starou technologii) jsem narazil na dvě věci: auto je líné a automat udržuje naprosto nesmyslně nízké otáčky motoru. DSG se dá naštěstí přepnout do "sportovního" režimu, takže automat nechá motor využívat i trochu rozumnější otáčky, ale vždy to sedmičku řadí někde při rychlosti 80 km/h, takže motor má 1400 rpm, což mi přijde velice nízko. Pokud chci akceleraci, kickdown řadí až o tři stupně dolů a přesto je auto docela líné. Uvidíme, jak to bude fungovat po 100 000 km, které kamarád najede za necelé dva roky.
|
|
|
Presne tak. Tohle nestesti postihlo uz Oii 1.6 DSG. Auro radi nesmyslne dole, motor duni, trapi se, nejede. Octovku 1.6 tdi jedine s manualem a ignorovat ty hovadiny, co ukazuje indikator razeni.
Dsg u dvoulitru pry funguje lip, nezkousel jsem.
|
|
|
DSG u dvoulitru funguje víceméně stejně, ale ten motor si s nižšími otáčkami poradí lépe, takže celkový dojem je lepší. (Testováno v Superbu*)
IMHO je DSG hezká hračka, ale moc nechápu její smysl - vyloženě skvělá je jen pro milovníky rychlých rozjezdů. Kdo chce s autem blbnout na okreskách, pořídí si manuál a tomu, kdo chce plynulou pohodlnou jízdu poslouží převodovka s měničem stejně nebo lépe než DSG.
___
* Ano, jel jsem něčím s dieselem, za trest si dnes po obědě nedám viržinko
|
|
|
Za mě DSG má smysl. Já mám v Sharanu DSG (6- stupeň, mokrá spojka), manželka v X5 má HDM (8 st. ZF), s obojím jezdím poměrně často a DSG nemohu nic vytknout.
Je ale faktem, že otec, který má v OII DSG 7 st. suchou spojku, tak mi tvrdí, že ta moje převodovka, díky uložení lamel v oleji, řadí hladčeji a plynuleji.
A smysl DSG bude asi i cenový. Kvalitní ZF převodovka bude určitě dražší než mokrá DSG....
|
|
|
Já nepochybuju o tom, že DSG funguje. Jen si prostě myslím, že v drtivé většině situací nefunguje výrazně lépe než klasické konstrukce.
Mnohastupňové převodovky jsou vynuceny neustálými ekologickými optimalisacemi spalovacích motorů, které ztrácejí schopnost rozumné funkce v širokém spektru otáček. To už je pak asi opravdu lepší nechat motor běžet v konstantních otáčkách a místo převodovky tam vrazit elektrický přenos výkonu.
|
|
|
Ono to ani jinak nedopadne.
Chcete-li z nafty vydolovat nějaký výkon, bude to v rozmezí 100-200 otáček. proto ta potřeba stostupňových automatů.
Benzin nic podobného samozřejmě nepotřebuje.
|
|
|
Zkus se někdy projet ve Smartu - tam je ten ukazatel řazení ještě šílenější než v libovolném VW...
|
|
|
Ono v prvom rade je 8HP konstruovana pre vozidla s motorom pozdls, takze do Sharana by sa akosi nevosla. Pre motory napriec ma ZF tusim nejaku 9-stupnovu...
|
|
|
Chces rict, ze uuuzasna skodovka oteavuje ridice nejakym ukazatelem razeni, kterej navic ukazuje blbe? Hustyyy... Predpokladam, ze vsechny ridice povazuje skodiffky vyrobce za uplne kreteny a dava to za penize do kazdyho toho strepu. Pak byste se meli zamyslet, jestli tam neni zbytecnej otackomer.
|
|
|
Tuhle funkci mají zřejmě všechna novější auta z produkce VW. Je to otravné, ale u manuálu to můžeš aspoň ignorovat. Automat už bohužel jen neradí, ten rovnou řadí :-).
|
|
|
To mají i naše služební megoše z r. 2012. Opravdu je to nastavený dost hovadsky. Takovejch hovadin je tam víc. Mi třeba hrozně točí, když si dám na spolujezdce aktovku a flašku z vodou, tak mě to začne buzerovat, že spolujezdec nezapnul pás. To samý na sedačkách vzadu. Kdyby si odpustili tyhle kokotiny a radši udělali pořárný brzdy nebo vyndali tu bramboru z vejfuku, díky který to jede jak zdechlá koza..
|
|
|
Indikator radenia vobec nie je specifikum Skody. Prvy raz som ten bazmek videl v kolegovom Focuse ktory bol tusim rocnik 2000.
|
|
|
Takže tak nějak celkově ukazatel, podle něhož se poznají výrobky špičkových automobilek...
|
|
|
On tu nekdo zminil nejakou spickovou automobilku? Ja tu zatim cetl o Skode, Fordu a Renaultu...
|
|
|
AUDI to mňela vo deset roků dřív (mimimálně).
|
|
|
No prosim. To nas posuva do cias ked Skoda este ani nebola sucast koncernu.
|
|
|
Zrovna jsem to objevil i u svého Jeepu z roku 94 - kontrolka se symbolem tlusté šipky ukazující vzhůru. Kontrolka zapojená není, protože auto disponuje automatickou převodovkou, ale podle servisního manuálu to funguje u aut s manuální převodovkou a rozsvítí se, kdykoliv si auto myslí, že by se mělo přeřadit na vyšší stupeň. Ale protože automat řadí vcelku logicky a rozumně, předpokládám, že i tenhle ukazatel bude radit vcelku logicky a rozumně :-).
|
|
|
Netusil som ze Grand Cherokee sa vobec niekedy vyrabal s MT. Dakujem za info.
|
|
|
Dave má Cherokee XJ. Ale ten se s manuálem vyráběl taky. Stejně jako Grand Cherokee ZJ (ten se dokonce dělal v dieselu) - ale na vlastní oči jsem to neviděl.
|
|
|
Z nejakeho dovodu som mal zafixovane ze Dave ma Grand Cherokee...
O tom ze Cherokee bol dostupny aj manualny som vedel. Manualna verzia sa predavala aj tu az do zastavenia vyroby roku 2006. Takisto bol dostupny aj diesel. Akurat sa to v rokoch 2001-2006 volalo Liberty.
Cherokee sa teraz vyraba znova a je to hnus...tusim ze dopadnem ako Integrale a budem kupovat uz len stare auta.
|
|
|
Granda bych moc rád - nějaké pěkné benzínové WJ-čko by se mi líbilo. Ale zatím mám jiné investiční priority a současné XJ-čko zatím plně stačí pro moje potřeby a ego :-).
|
|
|
Ja jsem ZJ s kvrdlatorem jednou videl. Pravda, jen dieselove.
|
|
|
V reálu? Já jen jednu fotku na webu. I tak jsem zíral jak puk.
|
|
|
V realu. Klidne Ti ukazi i misto, kde to bylo, mozna jeste nekde v okoli to auto bude stat, pokud mu mezi tim neodesel do vecnych lovist ten generator sazi a neslo diky tomu do schrottu.
|
|
|
Když už se trumfujeme, kdo tuhle kontrolku viděl na nejstarším autě, tak já jsem se s tímhle vůbec poprvé setkal v SAABu 9000 CD z roku 1990. Byla to na evropském trhu dost raritní americká varianta, což zahrnovalo "parkovacího asistenta" v podobě redundantních obrysovek, rozsvěcených spínačem zpátečky, atypické oplastování (pod nímž bylo ponechané to původní evropské, takže se auto dalo "přepínat" sundáním vrchních plastů:-), tradiční již nápis "objekty v zrcátku jsou ve skutečnosti za Vámi" a právě tu kontrolku řazení, pro průměrného Američana u manuálu zřejmě naprostou nezbytnost. Měla podobu oranžově podsvícené šaltrpáky s manžetou "z profilu" a její rozsvěcení řídil nějaký zjevně dost složitý algoritmus, kalkulující s otáčkami, spotřebou, polohou plynového pedálu a načasováním (takže jel-li člověk déle než několik sekund na jeden kvalt v konstantních otáčkách cca nad 2000, tak ho to nutilo řadit; po přidání nebo ubrání plynu kontrolka zhasla, neboť usoudila, že je žádoucí akcelerace či naopak brzdění motorem; při jízdě na pětku byl ten mechanismus zřejmě úplně vypojený, neboť uměl indikovat jen řazení nahoru). Celkově mě překvapilo, jak velmi sofistikovaná může být tak neužitečná blbost:-).
|
|
|
Audi 100 1978, vybava "FormelE" (celej VAG to mel v nabidce)... jak stop-start (sice primitivnejsi, ale u VAGu rozvijenej jeste v pulce 80ejch let do skoro-plne automatu), tak i prerad-nahoru kontrolka (a svete div se, neni to zadny voodoo, je to jen obycejnej podtlak ze sani, hall na nahoru tacha a cidla na prevodovce :-D)...
|
|
|
No a co? Spěcháte na pracák? Správný Euroobčan jezdí hlavně POMALU, POMALU ještě jednou POMALU a ekologicky. protože tak je to správně. áno. Nebo raději nejezdí vůbec, protože auta jsou zlá a smrdí.
Jestli se Vám Eurofolks nelíbí, tak jezděte na kole.
Mimochodem, zatímco začátkem 90. let jsem kupoval auta nová, po totálce mého 16 let starého vozu minulý týden jedu kupovat 21 let staré... ano, přesně to, které jsem v roce 1993 kupoval jako nové...
Kdybyste mi to tenkrát řekl, nechám Vás zavřít do blázince. Dnes bych do blázince poslal všechny kupující Eurofolksů...
|
|
|
Na euroobčanství kašlu. Není to jen rebelský postoj, je to dané tím, že dnešní euroauto mne svými vlastnostmi a naprogramovanou životností vůbec neoslovuje a bohužel, US produkce se co do tuctovosti a zbytečných funkcionalit pomalu, ale jistě srovnává s produkcí evropskou. Nevím, co budu dělat, až moje preferované ročníky a značky aut zakážou jako neekologické a přímo teroristické, protože moc nezávislé na mainstreamu.
Individualita je zhouba, v jednotné klonované šedi je síla :-D.
|
|
|
Pokud chci akceleraci, kickdown řadí až o tři stupně dolů a přesto je auto docela líné[i/]
Ono vzhledem k hmotnosti vozidla se obávám, že z hovna se bič neuplete.
|
|
1.6 motor v O3 je úplně jinej motor než v O2. Záhada vyřešena...
|
|
A co koleno? Taky otlačené? Už ani nevím jaký to je, mít nohu bez otlaku :-)
|
|
Vůbec nechápu, jak může Škodovka s její cenovou politikou prosperovat, asi mají gfeniální marketingové oddělení, protože není vidět, že by těch předražených ochcávek ubývalo. Jednikčová oktávka byl nesmrtelný držák, takže vyšší cena se skutečně projevila spolehlivostí, ale dnešní Škodovky nenabízí o nic lepší spúolehlivost, přičemž jim předraženost oproti konkurenci zůstala. Rodiče si chtějí pořídit CNGčko a rozhodují se mezi octavií a golfem variant - když jsem se podíval, co nabízí variant za výbavu při podstatně nižší cenu, nestačil jsem zírat (cenu octavie G-tec můžu zatím jen hádat, ale myslím, že jsem byl ještě i optimista). Jak může mít auto za půl mega plus například stahování zadních oken kličkou nepochopím.
A systém stop-start, no to mít v autě tak mi asi hrábne, na svým autě bych si to nechal při první příležitosti típnout, nová verze VACu to prý umí...
|
|
Manželka má O3, předtím měla nějakou dobu O2, obě jsem párkrát řídil a byl jsem s oběma v pohodě. Z malých aut ještě občas řídím Focus, který mám ve firmě. Taky mi přijde v pohodě. Nějaký rozdíly mezi nima pozoruju, ale přijde mi to celkově víc a víc jako komodita.
Jak jsem si všiml dohadování se nahoře, kdy někdo říká, Oktávky fuj, jiný něco jinýho fuj, není to dneska u aut běžných tříd od velkých automobilek víceméně jedno? Kromě pár detailů a odlišnýho vzhledu mi to přijde prašť jako uhoď, i cena je dost podobná - stejně bychom se mohli dohadovat, jestli je lepší třeba benzín u od Benziny nebo od Agipu :-)
|
|
|
Oktávky fuj, jiný něco jinýho fuj, není to dneska u aut běžných tříd od velkých automobilek víceméně jedno?
Záleží jak nasadíš velkou rozlišovací schopnost a jaké máš finanční zdroje. Vysloveně tragické auto na trhu nenajdeš.
stejně bychom se mohli dohadovat, jestli je lepší třeba benzín u od Benziny nebo od Agipu
Mno třeba mezi Verva 100 a Naturalem 98 od Agipu rozdíl je:-)
|
|
Ja som doteraz jazdil na rôznych autach- hlavne po Bratislave a O3 som dostal ako sluzobny+ sukomny voz a som extremne sklamany zo sprevodovania. Hlavne 3. kvalt je nezmyselne dlhy, ides 35-40km/h rano v meste? Na 2. prilis (tocis cca 3000ot) a na 3. malo (cca 1300ot/m). Ked presadnem do mojej AR147 1.9JTD, tak je to uplne ine kakao. Omnoho lepsie uchyteny a odizolovany motor, lepsie sprevodovany ktoremu nevadi, ze na 1. sekundu klesnu otacky na 1400o/m... Start/stop by som tiez vyhodil. Co ma naopak tesi je bezklucovy system. Je skvele, ze nemusis mat stale vytiahnute kluce z vrecak a hladat ich kade-tade. Velmi sa mi to paci.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Octavia 3 – cena za překvapení
|