Komentáře ke článku: Stop vytváření mrtvých zón! (ze dne 25.06.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
(dle zákona popisujícího Uzemní řízení a tuhle složitou anabázi, kterou jsem studoval ale už pozapomněl):
od kdy do kdy je možno dávat připomínky (kdokoliv) k myslím uzemnímu řízení? Kde ho najdu (abych ho mohl připomínkovat ve statusu "kdokoliv může připomínkovat"? Link? Jde to ještě vůbec? Pak by se to dalo zarazit třeba na rok :-) a za rok uvidíme.
Malé náměstí je masakr > je to křivé letiště. Velké náměstí už po změně před mnoha lety byl taky masakr. Místní podnikatelé vč. advokátů dělali petici před lety, ničeho nedosáhli. Celý den je přítomen Opičák a kontroluje zaplacené parkování těch pár desítek aut. Umrtvení Riegrova nám. (u nádraží) je také masakr. Na náměstí 28. října jsem dlouho nebyl, po rekostrukci čekám že uvidím Letiště2.
|
|
|
Stavba nebude posuzována dle zákona č. 114/1992 Sb. (o ochraně přírody a krajiny), takže Spolky ani jiné osoby, které se případně cítí záměrem dotčené, ale nejsou vyjmenovány v § 85 zákona č. 183/2006 Sb. (stavební zákon), se účastníky tohoto řízení už nemohou stát. Případné námitky tedy mohou vznášet pouze účastníci vyjmenovaní v oznámení (viz http://edeska.mmhk.cz/eDeska/), ale i ti ve značně omezené míře, pouze v přímé souvislosti se svými nemovitostmi.
Ohledně termínů předpokládáme, že za den doručení veřejnou vyhláškou se pokládá 15. den od vyvěšení, tedy 15. den od 12. 6. 2015 (tj. 27. 6. 2015) – poslední den k podání námitek je tedy pravděpodobně 12. 7. 2015, což je neděle, takže reálně už pátek 10. 7. 2015.
|
|
|
Územní řízení je ze zákona veřejné a veřejnost může podávat připomínky, viz stavební zákon. Okruh účastníků územního řízení se neřídí "posuzováním podle zákona 114/1992", viz zák. 114/1992 Sb. Pokud poslední den lhůty pro občana připadne na den volna, automaticky se za poslední den lhůty považuje nejblíže následující pracovní den, viz správní řád.
|
|
|
Nutno seznámit se s novelou zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, a vyhláškou MMHK/034503/2015 (http://www.spolekprokvalituzivota.cz/2014-230967.pdf). Zdá se, že veřejnost v tomto případě nemá právo ani nahlížet do dokumentace - natož dávat nějaké připomínky. V tom je právě ten problém. Máte-li praktické konkrétní aktuální zkušenosti svědčící o jiné možnosti - podělte se, prosím.
|
|
|
Já v té vyhlášce nic o omezení práva na účast veřejnosti nevidím. Času nazbyt nemám, takže to studovat podrobněji nemůžu, ale myslím, že využití příslušných práv nic nebrání - pokud si to úřad myslí, musí o tom rozhodnout, to se zase dá přezkoumat, atd. Spíš je ale důležité vědět, čeho chce veřejnost vlastně dosáhnout.
|
|
|
To je ale zajímavá akce :-)
SO 471 - Kamerový monitorovací systém Městské policie na Svatojánském náměstí a v ulici V Kopečku
SO 472 - Kamerový monitorovací systém Městské policie v ulici Rokitanského
SO 473 - Kamerový monitorovací systém Městské policie na náměstí Jana Pavla II. a v ulicích Franušova a Karla Tomana
SO 474 - Kamerový monitorovací systém Městské policie na Velkém náměstí – severní část
SO 475 - Kamerový monitorovací systém Městské policie na Velkém náměstí – jižní část
Zřejmě výstavba nového fízlovacího zentra krajského města ...
|
|
"Auta už dávno nejsou jen „plechovky“, jak se o nich někteří páni architekti zvykli vyjadřovat. Jsou vrcholem dosažených technologických poznatků, špičkou designu, reprezentantem svého majitele, atrakcí pro kolemjdoucí. Ekologickou zátěž z moderních automobilů už lze pokládat za zanedbatelnou. Lidé svá auta často vnímají jako svou součást, členy rodiny, pojízdné kanceláře, osobní šperky[b/]."
Já bych na tom náměstí zřídil psychiatrickou ambulanci.
|
|
|
Proč byste zřizoval něco takového?
Auto reprezentantem svého majitele jistě je, minimálně po stránce stavu technického a celkové údržby. Atrakcí pro kolemjdoucí může být také, pokud půjde o raritní značku nebo jinak zajímavý kousek. Pro mne je atrakcí jakákoliv klasická amerika, pro jiného to může být třeba supersport nebo dobře udržovaný youngtimer. Pro mne je můj vůz zcela určitě součástí mého soukromí a mobilní částí mého domova - asi bych nejezdil vozem, ve kterém bych se cítil nepohodlně nebo ne jako doma. Chápu i to, že někdo může mít ke svému autu vztah podobný tomu, jaký kdysi měli farmáři ke svým koním coby důležitým pomocníkům, bez nich by totiž nezorali pole, nedojeli s úrodou do města nebo nedojeli do lesa pro dřevo, jinak řečeno by byli totálně nahraní. No a co se onoho vrcholu technologických poznatků týče, i zde mohu celkem souhlasit, protože moderní vozy skutečně využívají nejnovějších technických možností, které jsou k disposici.
Mohu trochu polemisovat s použitím auta jako osobního šperku, byť připouštím, že zejména superluxusní vozy mohou plnit úlohu módního doplňku k celkové garderobě majitele či tak něco v tom smyslu.
Váš výrok je tedy zcela mimo míssu.
|
|
|
Jenomže vy píšete o vzácných výjimkách, zatímco článek a moje reakce na něj se týkaly aut obecně. A v této souvislosti mě to opravdu rozesmálo.
|
|
|
Zase tak vzácné výjimky to asi nebudou, když je tolik lidí, kteří jsou ochotni na Velkém náměstí zaplatit trojnásobně vyšší parkovné, než je všude jinde.
|
|
|
Neumite si vzit z toho clanku neco pozitivniho a prestat se chovat jako typickej Cech chytajici kazdej pozitivnejsi odstavec za slovo ? Tohle je pasaz pod kterou se podepisu v kterymkoliv meste na svete a autor perfektne vystihnul to, cim centra mest maji byt.
|
|
|
Auto jako přítel člověka? "Nemusí se vám to líbit - můžete s tím i nesouhlasit - ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat." :-)
Psychiatrické ambulance už na Velkém náměstí v HK jsou, můžete se zkusit přihlásit třeba k MUDr. Křivkové nebo k MUDr. Černíkové.
|
|
|
- ale auta JSOU vrcholem technologickych znalosti a spickou designu. Jenomze kazda automobilka to ma jinde.
- i ta blba skodiffka je prece stale snem divnych lidi blabolicich o kvalitnim stroji. Jinak by jich v CR tolik nejezdilo i pres zcela zjevne predrazeni o desitky procent.
- to je u benzin/plyn spalujicich motoru take pravda
- kdyz potkam skodiffku bez polepu (vetsinou tedy soukrome auto), tak vim, ze majitel neni prilis technicky typ a proto ani neni bezpecne ocekavat, ze dobre ridi...jo a nemaj vkus, skodiffkari 8o)
- pokud potkam libovolne polepene/upravene auto, auto ve kterem je uvnitr bordel, udelam si obrazek o tom, komu asi patri a co lze od ridice na silnici ocekavat apod.
Pro mnohe lidi je auto porizene z dvakrat zdanenych penez drahe na porizeni i na provoz, proto jim na nem zalezi.
Nakonec nelze ani prehlednout hlavni argument: na aute doslova zavisi zdravi a zivoty jeho uzivatelu. Asi neznam lepsi argument pro to, aby nejake veci byla venovana pece a pozornost.
Ty ano? Sem s nim!
|
|
Ja teda nevim, ale pro me je auto prostredkem jak se dostat z bodu A do bodu B. Ma sve vyhody, ma i nevyhody. Ale ze by bylo vrcholem technologickych poznatku, spickou designu, nebo snad dokonce atrakci pro kolemjdouci, to jsem jeste neslysel.
|
|
|
Pokud tve auto vydrzi byt spolehlive i kdyz mu zadnou zvlastni peci nevenujes a dodrzujes jen vyrobcem stanoveny servis, je to myslim vice nez dostatecny argument pro tvrzeni, ze se jedna o technologicky velmi vyspely vyrobek. Myslim navic, ze je to technologicka spicka se kterou se kazdodenne potkavaji miliony lidi jen v CR. Nebo snad vis, co by mohlo byt komplexnejsim vyrobkem?
Ano, motorky...ale ty nepocitam i kdyz jsou technologicky jeste nad auty a maji vsechno co maji auta, krom chladici klimatizace 8o) Topeni je bezne.
|
|
|
Podle této definice jde o technologicky velmi vyspělý výrobek i v případě pěstního klínu :) Vydrží spolehlivě bez zvláštní péče ...
|
|
|
Ve své době byl jistě i pěstní klín technologicky velmi vyspělý výrobek. V dnešní době to je automobil. Navíc ač nejsem archeolog, tak bych si dovolil tvrdit, že i pěstní klín procházel postupem času vývojem, stejně jako automobily.
|
|
|
Tak tak.
Ani já se nechystám k psychiatrovi proto, že mám své auto rád. Dovolím si tvrdit, že auto mnohdy slouží celé rodině (rodiče do práce, děti do a ze škkoly, do a ze zájmových kroužků, se psem na cvičák ...), takže v autě se rodina i setkává, stoluje, řeší nejrůznější věci (za tu uspěchanou dobu samozřejmě auto nemůže, ono nám ji pomáhá přežít). Že se tímto intimním vztahem stává členem rodiny (podobně jako ten pes), jaksi vyplývá ze situace. Pojízdnou kanceláří se také stává pro mnoho lidí z nezbytí. Pokud by v autech neměly být up-to date technologie, můžeme dodnes jezdit škodou 100. Že si auto zaslouží údržbu a občas umejt, na tom snad nic špatného není (jistě, pan Leštěný je výjimka potvrzující pravidlo). O autu jako znaku společenského postavení už se dá diskutovat (před dopravními předpisi jsou si řidiči rovni) - ovšem pouze v případě, že si nějaký zmrd autem něco kompenzuje (třeba malý penis). Potom ovšem nejde až tak o to, jaké auto má, ale že se za volantem zmrdsky chová. A opět: za svého majitele nemůže auto. Dokonce ani to velké zlé černé bé em wé.
|
|
|
Pointa nebyla ve "vydrzi bez zvlastni udrzby", ale v "auto, co vydrzi bez zvlastni udrzby". Tezko za takovy stroj povazovat treba jen Skodu 125L, ktera se prestala vyrabet v r. 1989.
...a jak zde uz nekdo psal - pestni klin znamenal velky technologicky pokrok, ale v zadnym pripade neni pravda, ze by tento vydrzel bez udrzby. Pazourkove ostri se lame a je treba ostipat. Po pravde - nikdy se mi nepodarilo vyrobit vice nez jedno nanejvys prumerne a na hrubo stipane ostri na valounu. Vyrobit plochy hrot kopi stipany 2x na 1 cm je pro me bez dlouheho treninku i pri ramcove znalosti know-how nedosazitelne.
|
|
šíří se to jako mor, a obávám se, že to (zatím) nelze zastavit. Obchod ale jede jen tam, kam se dá zajet autem a do pár kroků od místa kam jdu zaparkovat - to je nesporný fakt. Vlastníci všech obchodních center to moc dobře vědí. (V Hradci Králové tak jede obchod v pravém slova smyslu dobře prakticky jen ve Futuru). A jak je vidět, tak drobní obchodníci z center měst s tím nic nenadělají - mají to sečtené (viděl jsem to už hodněkrát). Nevím, jestli ze strany všech těch "plánovačů" a "tvůrců obecného dobra za cizí peníze" jde o úmysl, nebo jen o blbost?
|
|
|
Osobně tipuji, že jde zčásti o dobroserství, zčásti o ekonomický kalkul, mající za cíl si jednak přihrát úplatky za tzv. stavební úpravy, jednak za pozdější kšefty s nemovitostmi (protože tyto tzv. stavební úpravy, které v daném místě vyloučí nebo aspoň ztíží individuální dopravu, nevyhnutelně znamenají pokles cen nemovitostí v postižené zóně) developerům, až se zjistí, že ty tzv. úpravy přinesly jen zhoršení situace. No a částečně v tom je tupost plánovačů, kteří nejsou schopni vidět dál než za sedlo svého bicyklu nebo ekologistického světonázoru.
|
|
|
Územní plánovači jsou vzděláním "architekti", tedy umělci, nebo "stavaři", kteří neměli rádi matematiku, fyziku a další seriózní věci. Míra ekonomického myšlení a zdravého selského rozumu je velmi často u územních plánovačů poměrně nízká.
Když si začnete číst odbornou nebo poloodbornou urbanistickou literaturu (českou i světovou), tak zjistíte, že je to obor, který často pracuje s dogmaty, které nemají základ v ekonomické, sociologické nebo přírodovědné realitě. To jim nebrání se ohánět ekonomickými, sociologickými nebo ekologickými pseudoargumenty.
V zahraničí existují různé urbanistické proudy, které si mnohdy odporují. U nás je k nalezené jen ten jeden, který de facto bojuje proti lidem a hlásá, že správná (= co nejvyyšší) hustota obyvatel zajistí univerzální dobro.
Když v urbanistické literatuře, která je plná nekvantifikovaných dogmat, narazíte na nějaký konkrétní kvantifikovaný údaj a začnete s ním pracovat (hledat odkud se vzal, čím je podložen, zda odpovídá realitě), tak se nebudete stačit divit.
Jedním z takových mýtů je třeba požadavek 50 osob na hektar, coby podmínka ekonomické udržitelnosti území a smysluplné dobpravní obslužnosti.
Významným českým bojovníkem a sociálním inženýrem je bojovník se sídelní kaší - arch. Hnilička, který prosazuje 80-100 obyvatel na hektar, coby cíl urbanizace. Jeho názory naši urbanisté (a nejen urbanisté) často nekriticky přejímají, aniž by zkoušeli použít vlastníé hlavu.
Regulativy pak hodají urbanisté bojovat za to, aby lidé z jím vysněných, leč pro žití značně diskomfortních měst, obyvatelé neprchali.
Urbanismus je seriózní věda, která by měla smysl, kdyby se s tím jako seriózní vědou pracovalo. Tedy vzít tvrdá data a pracovat s nimi a ne s dojmy.
Já se u nás setkal převážně s přehlídkou hlouposti v kombinaci s provádění libovolných ústupků developerům.
Výsledné produkty územní destrukce jsou potom těmi, kdo nic jiného než urbanistické paskvily a územní destrukci neumožňují, ukazovány jako příklad nedostatečné regulace.
Mimochodem, intenzivní urbanizace má kořeny v průmyslové revoluci a vzhledem k pokroku ve vědě, technice a dopravě není nejmenší důvod snažit se vrátit k hustotě osídlení, kdy běžní lidé žili ve městech nahuštěni jako zvířata.
Není taky od věci si zkusit si spočítat o kolik by kleslo množství volné půdy (ochrana půdy a území je totiž jedním velmi častých argumentů urbanistů), kdyby se úplně všichni obyvatelé ČR přestěhovali do rodinných domků.
|
|
Nechápu, co zas mají za problém. Velké náměstí v Hradci funguje dobře, aut tam sice stojí plno, ale tak, že chodcům absolutně nepřekážejí, netvoří se tam zácpy, vše je ok. Co si jako představují, že tam má být? Nějaké trhy 365 dní v roce? Když se tam pořádá nějaká akce, normálně se část parkoviště na chvilku uzavře a je to vyřešené a všichni jsou celkem spokojení. Tak proč tam zas vymýšlet nějaké chujoviny?
Zas bych to ale s tou adorací aut nepřeháněl, ta pasáž s ódou na auta pobavila. :D
|
|
O rekonstrucki Velkého náměsti se mluví už řadu let - před cca 5-6 už to bylo skoro na spadnutí ale pak se to zadrhlo. Myslím, že jedním z důvodů byly protesty majitelů restaurací proti příliš dlouhé době rekonstrukce a dalším byly obavy památkařů z toho, že se původní dlažba nahradí nějakou jinou v podstatně horší kvalitě. Což se ostatně v HK už několikrát stalo.
Současná vyasfaltovaná plocha neni úplně ideální ale to, co je navrhováno je podstatně horší. Parkuju tam při návštěvě divadla a ta cena večer není až tak strašná. To si opravdu autoři návrhu myslí že dámy v lodičkách a večerních šatech půjdou např. v zímě do divadla přes Žižkovy sady_ Pokud ano, tak ať si to nejdříve vyzkouší sami na sobě, eventuelně na svých drahých polovičkách.
|
|
Se mnou máma chodila do školky rovných čtyřistapadesáttři metrů (ano, za každého počasí) a žádné stopy to nezanechalo ani na ní, ani na mně. Ale zase je fakt, že pak nemusela chodit do fitka šlapat na stacionárním kole, jako ty dnešní kundylíné, co neudělají bez auta krok.
Jako jasně, chápu, že něco se bez auta zařídit nedá. Ale ujít tři sta metrů? Jako sorry, co je to za shnilou pakáž v tom Hradci? Kdyby vám tak ty ulice chtěli zneprůjezdnit na půl roku všechny, abyste si vzpomněli, k čemu máte ty výběžky na spodní části těla, bando líná...
|
|
|
Moje matka chodila do základní školy čtrnáct kilometrů. Čtrnáct tam a čtrnáct zpátky, každý den,v létě i v zimě v půlmetrovém sněhu po neprohrnuté cestě. Možná proto je ve svých 80 letech v dobré fysické i duševní kondici a možná proto se ani trochu nepodobá zpovykaným slepicím, které se nervově hroutí a hledají pomoc psychoterapeuta, když se jim začnou lámat nehty nebo třepit konečky vlasů.
|
|
|
za mýho mládí jsme na záchodě používali "skládaný šmirgl" když lepší papír nebyl. Teď si můžu vybrat z desítek druhů a jsou vždy k dostání, takže skládaný má smůlu.
Stejně tak když si můžu vybrat, jestli budu nesmyslně šlapat kdovíkam a zpátky, nebo jestli si rychleji a pohodlněji sjedu autem pořídit to samé jinam, tak je volba jasná. Jestli kvůli tomu zkrachují obchodníci v umrtveném centru města mě netrápí. Když mám na výběr, tak si pochopitelně vyberu tu pro sebe lepší variantu.
Ušetřený čas má pro mě větší cenu, než dobrý pocit, že to dělám stejně jako předkové, kteří si tu lepší variantu vybrat nemohli, protože nebyla.
|
|
|
A taky matinka pak musela do práce přes půl města nebo ideálně úplně jinam, jak je dnes běžné? Případně pokud máš ať už pracovně nebo soukromně vyřídit víc jak 2-3 pochůzky, tak prostě pojedeš i do té hloupé školky autem, protože pak pokračuješ dál. Nehledě na to, že školky ani ve velkých městech nepochopily, že ne každý maká max 8,5 hodin jako kdysi v docházkové vzdálenosti od školky, tak pak je auto prostě nutnost aby se to vůbec dalo stíhat. Kydy o lenosti jsou jen takový folklór blbečků co nemaj co na práci, nemusí nic zařizovat a ideálně studují nějakou tu FSS, kam fakt spěchat nemusejí. Ona kavárnička nebo projekt neutečou. Známe to tady v Brně ty dobrosery co si myslí, že kolo spasí svět a že auta žerou děti. Však to centrum podle toho už vypadá.
|
|
Čekám, kdy místní „ynteligenti“ pochopí, že auta se do historických center měst prostě nevejdou. Pokud je někdo líný ujít těch 200 m od svého zaparkovaného auta, tak je to jeho problém. A nemá s tím co otravovat ostatní lidi.
To je matematická úloha pro Gejzu Lopatu z hornického učiliště. Jestliže se na plochu 10 m2 vejde 20 lidí, kolikrát je potřeba tuto plochu zvětšit (zbouráním historických domů?) když by na ní chtělo těchto 20 lidí zaparkovat s automobily o ploše 2 m2 ?
Holt se tlustoprdi a lenoši musí spokojit s tím, že historické centrum je dostupné pouze pěšky, nebo jej prostě nenavštěvovat a místo útulné hospůdky v podloubí zajet do mekáče na hambáče na okraji města v hypermarketu přístupném autem.
|
|
|
A ted si predtavte, o kolik vic lidi se vejde do hospod, kdyz budou vsechny jen na stojaka. Vidim v tom velky potencial pro zakonnou upravu. A misto kolostavu plneho kol se jich taky vejde peknych par :)
Ale samozrejme pokud je planem vytlacit utracejici lidi na okraj mest, potom plne chapu :)
|
|
|
Sedis s prateli v hospode, co? Na rozdil od nas loseru co sedime doma u internetovejch diskusi :))
|
|
|
Obdivuji na vas tykajicich buranech, jak jste bystri :)
|
|
|
Ono se to víceméně už podařilo, odborně se to nazývá "suburbanizace" a je to obecně negativní a ve většině evropských měst celkem slušně pokročilý proces, spočívající v tom, že veškerá "normální" činnost je vytlačena na periferii a z historického centra se stává v podstatě něco mezi turistickou atrakcí a památkovou rezervací. V Praze (což je jediné české aspoň-trochu-velkoměsto) je to v posledních letech vidět čím dál víc- člověk, který není japonský turista, městskej policajt, právník s hodinovou sazbou 5000 Kč, nebo neshání kabelku Louis Vuitton, v centru víceméně nemá co pohledávat, protože dokonce i drahá luxusní večeře a jiné podobné služby, dřív pro centrum typické, se dají pohodlněji sehnat jinde (pod pojmem "pohodlněji" rozumím takové věci, jako že se před hospodou dá zaparkovat, neobtěžují mě naháněči, placení místními bordely apod.). Pokud člověk netrvá na výhledu na Pražský hrad, tak úrovní služeb jako takovou může průměrné pasti na turisty už dneska konkurovat kdekdo.
|
|
|
Suburbanizace je způsobena zmanipulovanými hlupáky, kteří si koupili rodinný dům v zapadákově za městem a nedošlo jim přitom, že bude potřeba se nějak do toho města dopravovat za prací a že mazaný developer, co zkoupil levnou ornou půdu a na nich postavil "paneláky na ležato" a pak to prodal draze za cenu stavební parcel a předražených rodinných králíkáren, s nimi pěkně vyjebal. Protože "zapomněl" na infrastrukturu jako jsou obchody, školy, školky, služby, hřiště, sportoviště....
A te%d mazaný developer znovu bohatne, když se takto napálení hlupáci vracejí zpátky do center měst, protože život na vystrkově je docela mizerný.
Ať žiej svobodný trh s lidskou blbostí!
|
|
|
Mas to trochu pomyleny, ocykleny homosexuale.
Problem nemaji ti, ktere nazyvas v zachvatech zurive zavisti hlupaky, lenochy a tlustochy, ale problem mate vy-socialni inzenyri s tim, ze si lidi nasli zpusob, jak se vam vyhnout a dal zit sve zivoty podle sveho.
Treba to pomuze k tomu, ze se jednoho dne budes zivit praci.
Do ty doby ti tve nestesti preju z celeho stdce 8o)
|
|
|
Spíš je způsobena tím, že se obchodníci stěhují tam, kam se zákazníci snadno dostanou - takže místo zklidněného centra jsou na nezklidněné periferii a nikdo už nemá důvod se dlouze trakat do centra, kde ho nikdo nechce a radši nakoupí snadno a rychle tam, kde to má blíž a bez opruzu.
|
|
|
Velmi přesně řečeno.
Žila, byla, firma prodávající elektronické součástky, říkejme jí třeba PS electronic. Sídlila na Koněvce v Praze a lidi tam spokojeně nakupovali, protože se dalo zastavit přímo před prodejnou.
Dobrosráči namalovali modré zóny a instalovaly Městapo s reakční dobou v rozměru minut.
Lidé přestali nakupovat.
Dnes sídlí tato firma na Proseku, ve svém - a lidi spokojeně nakupují, protože na dvoře objektu se pohodlně parkuje.
|
|
|
Fůůůůůůůůůůůůůůůůůj, teď jsem si jí fšiml. "... nainstalovali ...". Pardon, omlouvám se všem magistrátním kurvám (zde v roli dobrosráčů), kteréžto jsem měl podvědomě na mysli a proto jsem sklouzl k tomu femininu. Po půlnoci jsem už holt pomalejší, no.
|
|
|
tak tak, do PS jsem od zavedení zón než se přestěhovali jezdil jen v létě, u GM se holt sice blbě, ale zastavit dá. No a v zimě na skútru nejezdím :)
|
|
|
Diky, za info, to jsem nevedel, ze se PS prestehovalo. Od namalovani zon jsem nakupoval akorat v GM.
Jinak ohledne 300m, ktere tu nekteri zminovali. Jsem clovek, ktery ujde 6km jen tak mimochodem. Bez premysleni, treba v pantoflich. Je mi to jedno. S knizkou v ruce je to nejakych 100 stranek cteni a clovek je na miste.
Jenomze to trva hodinu. A tu jaksi nekdy mam a nekdy ne.
Zkuste si nekdy bez auta nakoupit behem 3 hodin ocel, spojovaci material, nerez spojovaci material, nejake fitinky na topeni, dil vyfuku, stavit se na poste a v pneuservisu. A to je vsech 7 mist +- par set metru pri jedne ceste. Autem 15km tam a zase zpatky. Chodim rychle, 30km bych za odpoledne dal asi docela v pohode, ale kdybych v praci zacal o 5 hodin pozdeji, nez normalne, tak by se sef asi trosku divil. O hmotnosti nakupu nehovorim. Vybrali byste si obchod ke kteremu se jde 300m tam a 300m zpet, nebo ten, pred kterym se da zastavit?
Stejne tak je jasne, ze pokud mam zaparkovat v parkovacim dome (hadam tak 3 minuty na celou operaci) ujit 300m (dalsi 3m) dat si v restauraci jidlo a pak totez zpet, zbyva mi na obed z puvodni pulhodiny o 12 minut mene. K tomu tyhle lepsi restaurace nejsou z nejrychlejsich (logicky - oni to pripravuji a neohrivaji v mikrovlnce) a najednou clovek zjisti, ze to, co jaks taks vyslo na 35 minut a nikdo to v praci jeste neresil se uz se 47 minutami neda. Tak se vymeni restaurace za jinou, blizsi a casto horsi. Protoze obycejne restauraci staci lidi z blizkeho okoli. Luxusni restaurace je drazsi a mene lidi ji chce zaplatit, takze potrebuje lidi, co jezdi z vetsich vzdalenosti.
Ostatne treba okolo Prahy vznikaji luxusni restaurace v castech, ktere jsou jeste formalne Praha, ale od vesnice se lisi akorat cisly na autobusech. Pred 10-15ti lety byly vsechny, nebo temer vsechny v centru.
|
|
|
Při vší úctě, pane kolego, Vy si myslíte, že stropnická buzna ví, co je to nerezový šroub a kde ho sehnat? To se to pak pohodlně plánuje sociální inženýrství, když pan plánovač na konci šichty jen zavře hubu a rázem tím má uklizenou dílnu.
|
|
|
Možná jsem prostě jenom tupej a nerozumím tomu, ale takový ten zcela obecný pocit "a co na tom centru ku*va všichni mají?" mě provází od mých asi deseti let, tedy od doby, kdy například Václavák ještě nebyl ani zdaleka tak moc o hovně, jako je teď. Už tehdy mi vadilo víceméně to, co mi vadí dosud- že se nedá rozumně dostat ani tam, ani tam odtamtud, a především k něčemu takovému není důvod, když tam víceméně nic není, tedy nic pro mě zajímavého, a to, co tam přece jenom je, je obvykle zatíženo turistickou přirážkou v řádu desítek procent. Současný vývoj, kdy postavit obchodní centrum někde v polích za Prahou znamená sklidit téměř jistý úspěch, dal mým dětským pocitům celkem jasně za pravdu, protože do těch center ani zdaleka nechodí jenom těch pár procent pražské populace, která bydlí v satelitech, od těch center se nalézajících relativně kousek. Ti by deset takových supercenter neutáhli ani omylem.
|
|
|
OC a automaticky uspech? Bejvavalo.
Sestka, Harfa, Butovice, Stodulky, Novodvorska... Hele, to nejsou uplne uspesny projekty.
Nakupni centra se jeste vic centralizuji do velemastodontu sazejicich hlavne na sluzby a znacky (kino, foodcourt, konkurence v odvetvi) s ohromnou dostredivosti smerem k venkovu v radu desitek kilometru (CCM, Chodov, Zlicin, Letnany), nebo sazeji na primerenou velikost, prehlednost a dostupnost v "mestskem" stylu, vcetne blizkosti k centru(m) - Arkady, Smichov, Flora.
Oboji musi dobre fungovat jako P+R s pridanou hodnotou nakupu, a to jde jen diky funkcni MHD.
|
|
|
Souhlasím. Ve svém okolí mohu pozorovat, jak se v čase (třeba za posledních 15 let) měnily Avion, Zličín, Stodůlky, Butovice a Šestka. Pro všechny rozhodně místo na slunci není.
Na Zličín jezdí lidi i z Plzně. Onehdy jsem zaslechl, jak se o výpravě na Zličín a do Arkád baví nějaké paní v Mostě. Proč nejedou radši do Němec, to nepochopím, ale co už.
Jak to s retailem dopadne je ve hvězdách, ale aspoň ve Spokojených státech amerických si leckdo myslí, že retail is dead. A tam byli vždycky napřed :-)
|
|
|
Ono jim to i došlo, že do toho města budou muset dojíždět, ovšem tak nějak nepočítali s tím, že se za pár let začnou líhnout různí dobroserové a zlidňovači, kteří jim třeba to dojíždění do města znemožní svými zákazy, příkazy, omezeními, speciálními zbytečnými pruhy, různobarevnými zónami... Já naopak bydlím nedaleko centra a dokud se tihle samozvaní aktivisti nelíhli, tak se tu dalo jezdit i parkovat rozumně, dalo se jít klidně pěšky a ne že jako řidič jsem dneska lovná zvěř pro městapo a tunu neziskovek a jako chodec jsem zase lovná zvěř pro ocyklenou bandu dementů, co na tom kole ani jezdit neumí, vyřvou si pruhy a stezky a pak stejně jezdí agresivněji po chodnících i ulicích než kdejaký kšiltovkář v tdi.
Takže problém je jen a pouze v různých aktivistických hovadech, nikoliv v normálních lidech, co si zařídí bydlení, dopravu nebo cokoliv tak jak jim to vyhovuje a nemají potřebu nikomu plánovat život. To už tady bylo, akorát to mělo barvu červenou, dneska zelenou rádoby "eko"
|
|
|
Nakrmim trola.
> Pokud je někdo líný ujít těch 200 m od svého zaparkovaného auta, tak je to jeho problém.
Neni. Je to problem vsech tech kdo maji kramek nekde kam to ten lenoch ma prilis daleko. Stejne tak je to problem majitelu tech nemovitosti.
A nakonec problem uplne vsech, protoze mrtva plocha uprosted mesta nicemu neprospiva.
---
Auta me casto dost s*. Ale mesto jak po vymreni mi prijde jeste horsi.
|
|
|
Problém těch co mají krámek v centru, jsou především chamtiví majitelé nemovitostí. Ti si myslí, že když koupili astronomicky předražený historický dům v centru, že mají jakési automatické právo na podobně astronomické nájemné.
Pak to vypadá tak, že v centru místo potravin, pekařství a různých služeb jsou samé Louis Vuitton luxusní obchody zející prázdnotou. Kolikrát týdně si průměrný člen střední třídy půjde do centra koupit kabelku za 20 tisíc?
A tak se drobné obchody musí přesunout do nákupních center na okraji měst, jinak je zničí obchodní řetězce, které kromě velkoobchodních cen mají nižší nájemné (na rozdíl od těch drahých nájmů v centru). Nakonec chamtivým majitelům zůstane opuštěný dům ve vybydleném centru, kde se pohybují jen opilí bezdomovci, feťáci a podobné trosky.
Samostatnou kapitolou jsou mafiáni, kteří skupují předražené nemovitosti v centru za účelem praní špinavých peněz. Ty nějaká prosperita jejich nájemců s obchůdky už vůbec netrápí.
|
|
|
Jsi úplně mimo, je vidět že vůbec nevíš, jak to chodí ohledně OC, obchodů, pronájmu prostor atd.
|
|
|
Blby je, ze ty a ostatni homosexualove s jizdimi koly, to centrum ekonomicky neutahnete.
- Lenosi a tlustosi pres den lenosici a tloustnouci v kancelarich, proste utrati sve penize na periferii v nejakem obchodnim centru, ktere bude mit parkoviste o takove rozloze, ze se nikdy nezaplni.
- Podnikatele v centru ale nebudou chtit zmenit svou zivotni uroven a i kdyz ze zacatku budou kompenzovat ubytek lidi zdrazenim a vyzdviho anim exkluzivity mista, tak nakonec stejne odejdou tam, kde pritahnou nejvic zakazniku. Tim vzroste poptavka a budou rozsirena, nebo se rozmnozi periferni nakupni centra postavena v polich a dosazitelna pouze autem ci autobusem z centra.
- Pak centrum mesta vymre. I kdyz po letech debilum tveho formatu dojde, ze to neni dobry stav, stane se centrum mesta jen druhoradou konkurenci pro centra na periferii. Nebude totiz zadny mechanismus, ktery by zakazniky donutil podruhe zmenit nakupni navyky a vehnal by je do mesta rizeneho polodebily s mestskou opicii a buzeraci minimalne stran parkovani.
|
|
|
Zivot vsak pujde dal :-). Vzniknou evropske granty na znovu-oziveni historickych center mest. Aktivisti budou mit nove tema k reseni. Obchodnik, ktery odesel na periferii dostane dotaci na to, aby se vratil na sve puvodni misto. Holt, zivot se odehrava ve vlnach.
Mozna se taky dozijeme aktivistu tvrdicich, ze jediny ekologicky zpusob premistovani osob je teleportace a ze cyklojizda je nesetrna k zivotnimu prostredi.
|
|
|
Jenze vsichni tihle imbecilove nepochopili, ze jejich problem se jmenuje "poptavka", proti ktere zklidnovanim ted jen bojuji.
Pak budou v ramci pokusu druhorade konkurence nabizet dotace obchodnikum, kteri by podle jejich planu presidlit do mist, kde se blbe parkuje, neni zazemi a velikost provozovny je pevne dana.
Jenze zakaznik se ve stejne dobe dostane do NC, kde nakoupi stejne zbozi bez toho, aby vylezl na ulici...a v centru si da jednou, dvakrat za tyden mozna tak kafe.
Ja jsem v centru Brna byl naposledy na vanocnich trzich. Mistni "klima" mi nevyhovuje a nemam cas chodit nekam/od nekud hodinu a jeste platit parkovne, kdyz jinde je vsechno a na jednom miste, za stejne nebo kratsi penize a s parkovanim zadarmo. Takze cas straveny protivnym pobihanim za obchodnikama zkratim na minimum. Pokud obchodnici uposlechnou nejakou socing-nabidku a presidli do zklidneneho centra, zacnu pak nakupovat vic po internetu a muzou teda presidlit treba do prdele.
|
|
|
Aktivista se od bezneho obcana odlisuje podstatnym zpusobem: neni liny zajit pod radnici a rvat tam trimajice v rukou transparenty. Proto se mu taky rika "aktivista" ;-)
Dokud budou pod radnici rvat jenom aktivisti, mame jasne vytyceny smer vyvoje.
Nedavno jsme s hostinskym u nas konstatovali, ze nam zakazou v hospode koureni. V ramci "obcanskeho vzdoru" jsme pak dale teoretizovali nad tim, co nam zakazou priste. Prijimame to celkem s pokorou ;-)
|
|
|
Aktivista se od běžného občana odlišuje často především tím, že je velmi často "profesionálním aktivistou" v nějaké státem/městem dotované společnosti, takže může vyvíjet aktivity na mnoha frontách - protože ho v "práci" nikdo nepostrádá.
|
|
|
Otazka ovsem je, kdo muze chodit rvat na tu radnici z normalnich lidi treba v 11 dopoledne coz je takovy oblibeny cas vypisovani "verejneho" projednani nejake te dopravni zmeny. A pro jistotu se takova pozvanka schova nekam na 47. stranu uredni desky. Zajimavy ovsem je, ze aktivisti o tom vi vzdycky a pak tam jsou jakoze za tu "verejnost", ktera to tak prece "chce".
A pak se clovek divi, jak zase doprasili ulici i kdyz puvodne se meli "ridici dockat lepsiho povrchu silnice". Ze se ktomu primaluje vyhrazeny pruh, zprasi se krizovatka je uz jev vedlejsi. A kolony jsou delsi a delsi a aktivisti rvou, ze jsou kolony a musi se s tim neco delat. Zajimavy je, ze tohle jde rychle, ale kdyz opakovane upozornim prislusne uredniky, ze by meli pridelat zpatky znacku "P" kterou nekdo urazil, tak to jim trva uz asi ctvrt roku a znacka nikde (a mestapo samozrejme kasiruje). V rozumne spolecnosti by si snad ten mestapak mel zaridit, ze ta znacka budu co nejrychleji zpet, vzdyt ma znat svuj "rajon" a udrzovat verejny poradek. A od nadrizeneho by mel za pokuty udelene na takovem miste dostat po palici. Ja vim, naivni myslenka ;-)
|
|
|
Retail je v krizi všude, i v tech obchodních centrech. Porovnej si najmy (a dalsi podminky a poplatky) pred peti lety a dnes. Ecommerce roste. Ono to spolu asi docela souvisi, treba i s ohledem na marzovost.
Ze cesky trh opouteji i velke retezce, je zpusobene malym poctem parkovacich mist? Asi ne, zejo.
|
|
|
A kdyz problém není v dostupnosti autem, proc teda vsechny markety az na pár výjimek staví parkoviště? Když to není o dostupnosti / parkování nemusely by se tím vůbec zabývat a podle logiky zelených dobroserů by se měly prát o ta zklidněná centra, když to vobčani přece chtějí a bez aut to bude lepší, navštěvovanější a konečně začne žít. Neděje se tak, občas se něco otevře v tom centru, pak to zase zavře nebo přesune o pár ulic dál.
A není to jen o ecommerci. Ta sice roste, ale obchoďáky jsou plný pořád i když jich nemálo přibylo. Kdo má problém jsou obchodníci s elektrem, ale to už dlouhodobě.
|
|
|
Problem není PRIMARNE v parkovacích místech. Malé obchůdky v blízkosti OC, u kterých se dá parkovat, prosperují?
|
|
|
Naopak. Od Vas je to krajni nepochopeni mistni situace. Zruseni parkovani nepomuze vubec nikomu (snad krome vejvaru pro stavebni firmy a provize pro uredniky). Zrovna v tomhle pripade se totiz auta do centra vejdou. Parkovny je nejdrazsi v celym HK, coz kupodivu celkem dobre funguje jako "regulace" - mysleno tak, ze spousta to jeste zaplati, ale zas ne tolik, takze ac je skoro vzdy hodne zaplneno, vzdycky je nejaky misto volny. Zrusenim mesto prijde o slusnej prijem, podniky o klientelu. Z 300m je u Vas najednou 200 (i o tech 300 se da s uspechem pochybovat) nemluve o prevyseni a terenu, ktere je nutne zdolat. Ono pri ceste do hospody to az tak nevadi (i kdyz treba na obed behem prace taky nic moc), do divadla uz je to takovy slabsi. Hlavne to parkoviste tam vubec nicemu nevadi. Kdyz se tam neco kona, auta se vyhodej a hotovo. Ale proc by tam melo probuh bejt prazdny prostranstvi, kdyz tam nejaka akce je tak jednou-dvakrat do mesice? Ono je sice hezky, ze akcni stihlouhni si to dojdou, otazka je jestli ty mistni podniky poridej uzivit. Ja se domnivam ze ne a spolu se zakazem koureni to v kombinaci bude pro hodne podniku dost zajimavy obdobi. Ja vim, ze miliony nekuraku cekaji, az se v hospodach prestane kourit a pak je hned obsadej, jen nevim jestli to samy bude fungovat u sportaku vs. tlustochu, nejak nevidim zasadni duvod, proc by prvnich melo zacit chodit vic, kdyz tech druhych ubude. Samozrejme pokud z toho chce mesto udelat skanzen, proc ne. Ale pak by bylo asi vhodny provozovatelum nabidnout odkoupeni (ja vim, zaplatime to vsichni, ale v tom bordelu by se to uz tak nejak ztratilo, aspon by to bylo fair k majitelum). Ne ze dne na den rict odstrihnem vas a delej co umis.
|
|
|
Auta by se tam v pohodě vešla nebýt dlouhodobého neřešení parkování a hlavně tupého omezování. Ale to je jedno.
Nechci krmit trolla, ale teda jen jedna poznámka, proč historicky, bylo centrum města centrem obchodů, života, setkávání lidí? Schválně jestli na to přijdeš (nápověda - nebylo to tím, že by nějací dobroserové nutili dopravu parkovat na krajích měst a pak se nepohodlně dopravovat do toho centra třeba za obchodem)
|
|
Umrtvování center měst se z vnějšího pohledu jeví jako akce fanatických šílenců. Je to samozřejmě k breku, zejména u tak krásného a urbanisticky snad nejlépe navrženého města (s výjimkou křižovatky u nemocnice), jako je Hradec Králové. Já se ale spíše ptám "komu dobře?" Domnívám se, a pochopitelně to není z mé hlavy, že cílem jsou ceny nemovitostí, které v bohatství produkujících a frekventovaných historických centrech dosáhly v souladu s tržními mechanismy značné výše. V tomto kontextu se všichni ezo/eko/ego/bio/zyklo a psycho teroristé jeví jen jako banda užitečných idiotů. V pozadí čuchám pár pánů co jsou velmi bohatí a až cena příslušných nemovitostí klesne na přijatelnou hodnotu, oni zakoupí a po změně územního plánu (pochopitelně zcela demokratické) se opět zvýší, budou ještě bohatší. Nemyslím, že bude takový problém dostat obchodníky a zákazníky zpět, až bude kudy jezdit a kde parkovat, centra se těmto lokalitám říká, protože bývají až na výjimky uprostřed měst, což je logistická výhoda a odporovalo by to i teorii využití zdrojů.
|
|
|
Vidim to podobně, dokonce bych se nedivil, kdyby ti ezo/eko/ego/bio/zyklo aktivisti byli nějak odměňováni právě těmito lidmi za provedené aktivistické orgie :)
|
|
|
Ono to tak leckde bude, nicméně u těch aktivistických hňupů je problém v tom, že oni jsou opravdu tak naivní a hloupí, že fakt těm svým kecům opravdu věří (tedy to tupé většinové stádo). Co se týká těch co z toho mají slušný vývar a pocit moci jako třeba Automat nebo jeho Šindelářova pobočka v Brně, tak tam se jedná samozřejmě jen o jejich byznys, který je většinou napojen dál na různé ty developery a podnikavce. V malém se to děje tak, že majitel stěhuje nepřizpůsobivé do jednoho baráku, aby snížil cenu a vyštval ostatní tak proč by to někdo nemohl aplikovat ve větším na celé ulice nebo oblasti.
Krásný příklad je Brno - napřed to bylo zda se nádraží má přesunout dál nebo ne. Aktivisti řvali, že ne, že musí být v centru aby bylo dostupné (zajímavé je, že pro auta jako alternativní dopravní prostředek dostupné být nemá, ale to teď nechme stranou). Najednou otázka není jestli se nádraží bude rekonstruovat nebo odsouvat, ale jestli se bude odsouvat blíž nebo dál. Proč asi, aktivisti kopou a jsou placeni jinou skupinou, která by kopala a stavěla o něco blíž, tak ji prosazují. Nádraží dál, tam se aktivisti mezi ně nedostanou, nic z toho nekápne, tak jsou proti. A výsledek je ten, že když přijedu do Brna vlakem, tak se mi chce z vlastního města zvracet (a hlavně z Anderů, Hollanů, Patriků....)
|
|
Problém je, že z toho pravděpodobně chtějí udělat mrtvý prázdný betonový plac jako udělali z náměstí 28. října ( http://hradec.idnes.cz/prestavba-centra-hradce-kralove-dnu-/hradec-zpravy.aspx?c=A130805_ 1960130_hradec-zpravy_pos ) Nechápu proč tam je tak obrovská betonová plocha a parkování jen pro asi 10 aut...
Bude to zase stát desítky milionů, které se utratí za nesmyslné desetitísícové lavičky a podobný zbytečný mobiliář, který budou stejně využívat a demolovat hlavně spoluobčané tmavší pleti.
Přitom by úplně stačilo přerovnat (srovnat) kostky a udělat nový povrch parkoviště + spravit lavičky a oživit zeleň, to by vyšlo daleko levněji.
|
|
|
Naprosto souhlasim. A navic se po zkusenostech z ruznych rekonstrukci v HK obavam toho, ze se soucasna kvalitni dlazba nahradi novou, ktera bude drazsi a mene kvalitni a ta stara se nekam zasantroci ci draze proda. Uz par takovych pripadu v HK bylo....
Jeste k nam. 28. rijna - mam dojem ze to byl byvaly primator Dvorak ktery prohlasil cosi ve smyslu toho, ze zelen do centra nepatri. Obavam se, ze tohle je vysledek jeho prohlaseni. A kdyz tam vidim nase tmavsi spoluobcany tak bych nejradeji pouzil kalasnikov. A to nemluvim o tom, co se 'podarilo' udelat z Riegrova nam. pred nadrazim....
|
|
No kdyby se alespoň bez toho auta dalo na to náměstí nějak kloudně dostat, aniž by se člověk musel vláčet do kopce. To ať mi nikdo netvrdí, že se z jedný linky autobusu ty baráky oklepou a spadnou. Zvlášť když kdysi tam jezdili úplně běžně...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Stop vytváření mrtvých zón!
|