|
Dopravní nehody policie neřeší, to je problém řidičů, nikoli policie. - tesat do betonu!
|
|
|
Není co tesat, komentátore - toto pravidlo můžete aplikovat i v ČR, pokud máte na opravy svého vozu nebo věříte-li tomu, kdo vám jej poškodil. Pokud jste socka nebo daňový optimalizátor/leasingový klient a proto "musíte" volat PČR, nedávejte vinu systému, protože volba (ne)volat PČR je JEN a JEN na vás. Mám to prakticky odzkoušeno...
K článku - tohle je druhý nejhezčí článek na DF po dloooouhé době (po 'vajíčkové' generační výpovědi). Stručný, výstižný - díky moc. Toto je článek s nadhledem, který u jiných článků tak zoufale chybí (např. článek o rozměňování peněz - v kontrastu s tím, že už je i u nás úplně běžný cashback (konkrétně: v Albertu) - takové články o nerozměnění pětistovky pak působí jako skutečně vycucané z prstu).
|
|
|
Souhlasím, moc pěkný článek...
|
|
Poklidne si v te Lybii dela diktatora a obyvatele nepripravuje o jednu svobodu za druhou...
|
|
|
Ano, nemusi preukazovat svoju moc nad svojimi spoluobcanmi neustalou buzeraciou, pretoze ti ho nemaju ako zosadit, lebo pan Kaddafi je dozivotnym vodcom svojej krajiny. O svoj post moze prijst len zasluhou vlasntnej armady, takze energiu venuje hlavne jej. Zato nasi papalasi nas potrebuju neustale buzerovat, aby nam ukazali ako su mocni a ako my strasne "potrebujeme" ich "starostlivost".
Problem v takomto rezime nastane, ked sa "hlava pomazana" tak trochu zblazni a vyvedie nejaku sialenost, napriklad ze zautoci na susednu krajinu. Obvykle sa to skonci krvavym prechodom od diktatury jedneho cloveka k diktature mas, t.j. demokracii, kumunizmu, fundamentalizmu,... - zalezi od novinarov ako to nazvu. A to je konec "free nation". Libijcania zatial maju stastie, pan Kaddafi zatial moc nevyvadza.
|
|
Týden je asi fakt málo na poznání země, natož pak zvyků. Pracovně jsem žil Benghází a Sirtu přes půl roku. Nehod jsem viděl mraky. 99% nedání přednosti v jízdě. Sám jsem jednu zažil, když si můj taxikář myslel, že tam bude rychleji než to druhé auto. Policie nás otravovala pořád, jelikož chtěla platit, za to že jako cizinci můžeme jezdit po Benghází. A alkohol není vůbec problém, když člověk ví o černém trhu. Takže opilých lybijců jsem viděl dost...Jo jiná to byla v Saudské Arábii. Čtyři měsíce v Džidě a práce v Ash Shoibě mě naučili. Na letišti mi prohledali i NTB, nemám-li tam porno...co čekali, když jsem tam měl být půl roku. Ne, veděl jsem, že se to děje a raději jsem to smazal...
|
|
|
Šifrovaný archiv (či raději rovnou celý volume), neznáte? Velmi příjemné.
|
|
|
To se ví, že znám, ale když jede někam poprvé, konkretě do země jako je SA. Neriskoval jsem nic a rozhodně jsem je nechtěl podceňovat. Lepší porno nemít, než trávit 10h na letišti a čekat až se vyblbnou...a ještě kdyby něco našli.
|
|
Hezky jsem si pocetl.
To s temi cyklisty sedi i pro CR. Kdo jezdi na kole po silnici mezi auty, neni sportovec, ale obycejnej ubozak.
|
|
|
Jo, teď jste jim to nandal!
|
|
|
PROC jsem ubozak? Vysvetlit, dolozit, presvedcit...
|
|
|
Kdo veřejně provozuje sebemrskačství, staví se do role oběti a vyžaduje zacházení jako se světcem, ten je ubožák, protože si slušné zacházení neumí zařídit jinak než vlastním utrpením.
8o)
|
|
|
Zadne sklony k sebemrskacstvi u sebe nepozoruju. Jinak tebe jsem se neptal, ale jses hodny, zes to za kamarada vzal, kdyz je slabej na hlavu...
|
|
|
Pokud vím, Praetorius na kole mezi auty nejezdí a tím se od tebe velmi liší. Jako mentálně slabší těžko tedy můžeš diagnostikovat jeho duševní nedostatečnost.
|
|
|
Jako mentalne slabsi si muzu delat uuuuuuplne co chci, a este na mne mam dostane pridafky, hec, tralalaaaa
|
|
|
to chce klid, honík si jen užívá svobody, že může používat cizí slova jako duševní nedostatečnost, sebemrskačství a jiné, která ostatně nepocházejí ani z jeho hlavy. byl vyroben tak, aby byl oblíbený, ale jeho firmware je zmetek, tak přiroseně (c) opovrhuje starými "modely z masa a kostí" - kdo nefetuje kouř z výfuku nebo nemá erekci při pomyšlení na provozní kapaliny dvoukolého oře, symbolizuje honíkovi podřadného tvora, na kterého s emusí vyvyšovat. ale jestli máš dost času, pobav se - novými kousky ale tento chudák nepřekvapí :o)
|
|
|
koukám, že kdejaký blb je ti vítaným spojencem...8o)
blahopřeji k poklesu o další příčky...
|
|
|
Ano Jendo, jiz jsi zde psal, ze nemas rad urazky...
|
|
|
the king of brno village se jen tak s někým nebaví - ti, kdo ho již mají prokouknutého a dostatečně ho již ponížili, necítí potřebu ho dál podporovat v jeho sebemrskačství, kteréžto nezná hranic, a věnují se smyslupnějším aktivitám, než závodit sám se sebou, dokazovat sám sobě svou velikost nebo jezdit jak prase a být na to hrdej :o) - a jak seznáš, že jakákoliv myšlenka, byť ani se zzr nesouvisí, se jej osobně dotýká a zzr ji zakysle komentuje do roztrhání a umrskání sebe sama vlastní hloupostí. :o)
|
|
|
Krásná mentální projekce popsaní velmi neoriginálním způsobem.
Přemýšlels* někdy o spolupráci s nějakým specialistou, který by z tvých projevů sestavil nějakou komentovanou publikaci o schizofrenii?
__________
* - promiň mi ten renonc
|
|
|
Neuvěřitelné - největší mentál serveru někomu doporučuje psychloga...
Kam ten svět spěje?
|
|
|
Ze kterého jazyka podle Vás ona cizí slova (nedostatečnost, sebemrskačství) pocházejí, že se tak směle táži?
|
|
|
No z aleffova, přece...ne?
Tento ovčánek má pocit, že všechno, co kdy řekl má na sobě už natrvalo jeho známku a je třeba se ho žádat o dovolení...8o)
|
|
|
Jezdím autem, sockou i na kole - prostě tím, co mi zrovna přijde výhodnější. Jsem ubožák? Nebo jsi spíš ubožák ty s tvým omezeným rozhledem?
|
|
|
Ovšemže jste ubožákem. Ti, kdo jimi nejsou, létají vlastním bizjetem.
|
|
|
oznaceni ubozak je poplatne dobe a vseobecne uznavanym hodnotam, ten kdo hodnoty spatruje jen v materialni dostatecnosti je sam ubozak, doufam ze se doziju doby ze za ubozaka bude pokladan ten kdo kdyz muze jet na kole jede autem.
|
|
|
Jsem teda ubozak - kdyz nemusim jet autem, tak jdu radeji pesky, ale na kolo bych nevsedl ani za zlaty vidle.
|
|
|
Jezdis na kole po silnicich s hustym provozem? Asi ano, jinak bys drzel pysk. Takze ses ubozak. A takovej ignorantskej sobec jako ty si dovoli neco kazat o rozhledu?
Napis, jake ma tvuj buzioblecek barvy, at te muzu srazit do skarpy az pojedu kolem.
|
|
|
U nas jezdi jakasi skupina zavodniku v zeleno-zlutych trikotcich a co ty hovada dokazou na silnici vyprodukovat, to zustava rozum stat :-(
|
|
|
U nás máme homosexuály ze tří týmů: Favorit Brno (bílo, modro černý), Dukla Brno (žluto červený), Ekol team (zeleno-zelený) - ti jsou schopni ochromit i cyklostezku tím, že ji považují za svou tréninkovou dráhu a jsou schopni sprostě vynadat každému, kdo "zaviní" svou neochotou uhnout za každou cenu to, že buzny vypadnou z tempa. To ovšem jen v situaci, kdy je poměr sil 4 na jednoho nebo 4 na kluka s holkou. Na dva páry už si netroufnou...sportovci.
|
|
|
Tak to ti "nasi" budou asi zmrdi z podobne staje :-( Ovsem ti cyklostezky ignorujou uplne a radeji zpusobuji zmatky na ulicich a silnicich :-(
|
|
|
Buzny z Ekolu na cyklostezce ovšem jezdí na kolečkových bruslích ve vláčku 4 buzíků za sebou. Holky z EKOLu vozej zvonek a slyšíš jen "S dovolením...předjedeme vás zleva..."
Když jsou to cyklouní samci, slyšet lze od "uhni" po "bacha, ty pičo"
Všechno dohromady to jezdí mimo stezku z Pisárek do Bystrce a na Přehradu - po 4 pruhu s dovolenou 70kou...se souběžnou cyklostezkou, pochopitelně.
|
|
|
No jasan. Ale tyhle partičky jezdej hlavně po Kníničské v obou směrech. Ta silnice je sama o sobe už tedka dost "na těsno." No ajakmile jedou v tom svym roji, tak je to dost vo hubu.
|
|
|
O jejich hubu...
V takovém případě je třeba zatroubit...reakce bude "finger", plivance přes rameno apod. Takže předjet, zařadit se...a kotva. Do Tebe nenarazej, ale posrážej se mezi sebou, protože dopředu vidí jen ti první a druzí mají nos strčenej v zadku toho před sebou, protože jízda-v-pytli.
|
|
|
Ehm, ted teda ale prisaham ze nevim - myslis tohle opravdu vazne? Pokud je to ironie nebo vtip, tak uz dal necti a omluv moji nechapavost, v jinem pripade: Kudy a v cem tak obvykle jezdis? Ja sice zadnej buzioblecek nenosim, ale i tak bych si na tebe radsi daval pozor, protoze to evidentne nemas v hlave v poradku. U takovych jako jses ty nezbyva nez doufat, ze na svoji agresivitu pojdou driv, nez staci nekomu ublizit. Fujtajxl.
|
|
|
Pokud jse o cyklistu, nelze ublížit "někomu", ale maximálně "něčemu". 8o)
Agresivitu spouští zpravidla cyklouní jízda ignorující jakákoli pravidla. Takže si v tom udělejte pořádek vy - co na tom máte zájem.
|
|
|
Vety zakonceny smajlikem muzes v klidu vynechat - bud si za necim stojis, nebo je to plytvani casem, navic pri cteni nazoru nekterejch cunat tady mi fakt moc do smichu neni.
Moudra o spoustecich agresivity si taky nech na nekdy, az o tom bude rec. Nevim, co vsechno zahrnuji tvoje "jakakoliv" pravidla, ale zadne mne zname pravidlo se neporusuje jizdou po frekventovane (pomohla by nejaka konkretizace, co je frekventovana silnice - samo pouziti toho slova je blbost, na prani rad vysvetlim) silnici.
Zkus se prosim zbavit zlozvyku, kdy odpovidas za ostatni a jeste od veci.
|
|
|
Protoze se zda, ze jsi opravdu cyklisticky opruzak, uplne vyndany z toho, jak se za nim dela kolona nemohouci predjet, urcite si pozor davej. Sice se asi na silnici nepotkame, ale s takovou uz te tak nebo tak brzo sejme nekdo jiny. Aspon symbolicky ostrikovacem. Ja se zase pilne staram o mistni cykloxindl.
|
|
|
Takze to bylo asi mysleno vazne, no, to se mas vskutku cim chlubit.
"Protoze se zda, ze jsi opravdu cyklisticky opruzak, uplne vyndany z toho, jak se za nim dela kolona..." - podle ceho? Co se zda, to je sen, mily hochu... Jinak furt se tesim, az mi tu nekdo vysvetli, jaka silnice je uz moc frekventovana na to, aby bylo cykloopruzackozmrdskosocanskobolsevickofasistickovohnoutske po ni jezdit.
A budes se divit, nikdo me na silnicich nejak znatelne nenapada, ani symbolicky ostrikovacem.
|
|
|
Tak to je dobre. Zrejme jezdis jen tam, kde neprekazis, nebo tak, abys neprekazel. O tom jsem ale nepsal.
|
|
|
Dovolim si pripomenout ti tvoje predchozi posty:
"Kdo jezdi na kole po silnici mezi auty, neni sportovec, ale obycejnej ubozak."
"Jezdis na kole po silnicich s hustym provozem? Asi ano, jinak bys drzel pysk. Takze ses ubozak."
Ja obe tyto podminky asi splnuji (tedy PORAD jeste nemam jasno v tom, co je podle tebe husty provoz), takze ted laskave netvrd, ze jsi o mne nepsal. Psal, urazel, napadal, nevysvetlil, nedokazal, nepresvedcil - jakej to ma smysl?
|
|
|
"Nastoupil, ocesal, odvezl, vykazal. Debil." Konec citatu.
Jak casto se ti stava, ze mas za sebou kolonu, neba te auta mijeji uplne tesne, protoze by jinak skrkly o auto v protismeru? Tak presne tak case ses ten zminovanej ubozak.
|
|
|
Kolonu mivam denne vedle sebe, kvuli mne se netvori vcelku nikdy. I kdyby tomu tak bylo, nejak bych si to nevycital - ja taky jedu pomalu, kdyz dojedu neco pomalyho.
Co je to uplne tesne, je opet dost nejasny - kdybych frcel dejme tomu po Karlovarsky a kamiony me predjizdely na metr, bude to dost malo. Kdyz podjizdim kolonu a je tam deset cm, prijde mi to v pohode.
|
|
|
Zrovna včera jsem potkal takového machra.
Státovka cca 2-3km do kopce, plná čára až nahoru (zatáčky). Kolonu asi padesáti aut vede kolálista (tentokrát skoro nahý), za ním kamion. Předjet ho nemohl, musel by přes plnou a není tam vidět, samé zatáčky. Kilometrová kolona supěla do kopců na jedničku za kolálistou v 30ti stupňovém horku. Ten debil neuhnul a připravil tak odhadem 100lidí o x minut času.
Když se to navrcholu kopce začalo rozjíždět, tak ho víceméně brutálně oprasil každý druhý. Ani mi to nevadilo....
|
|
|
Kdyby to byla avie, byl ty v tom rozdíl?
|
|
|
Velkej. Malokdo to ma jako hobby blokovat silnice s Avii.
Narozdil od kolohajzlu.
|
|
|
Co ty vis... Obcas mi aviatici prijdou jako mimoradne rafinovany tajny bratrstvo.
|
|
|
Žádnej, protože spoždění vznikne tak jako tak, důvod, proč se kdo na silnici vyskytuje, je mi zcela ukraden. Navíc si opravdu nedovedu představit, že by(mimo některých pražských uliček) nešel předjet cyklsita jedoucí při kraji, obzvláště když se jede do kopce a tudíž i pomalu... tohle sem zažil skutečně jen a avií.
|
|
|
Nevím jak moc při kraji jel,viděl jsem to občas v zatáčce. Co vím je to, že ten TIRák by musel z pruhu vybočit přes čáru, Při tom jak mu to asi akceleruje do kopce celkem chápu, že do toho nešel. Nijak zvlášť široká ta silnice není.
Asi jste toho moc nezažil, minimálně na půlce státovek nelze kamionem předjet cyklistu s bezpečným odstupem bez vybočení z pruhu, pokud to dotyčný neumožní
Zpoždění nevznikne tak jako tak, je vyrobeno pro zábavu jednoho jedince. Těžko e divit tomu, že ho pak zbytek světa zrovna nemiluje.
|
|
|
Pořád platí, že když nemůžeš něco předjet, tak je to tvoje chyba, ne toho předjížděného. Na druhou stranu bych čekal, že když už se za ním táhle kolona, tak občas zastaví na krajnici/nějakém odpočívadle a vypustí alespoň část kolony dopředu...
Což je problém našich silnic obecně, leckde se nevyhnete ani protijedoucímu náklaďáku.
Těžko určit, proč zrovna jede na kole, obzvláště na venkově bych nevyloučil cestu za prací. Každopádně má na použití silnice právo, ať už jede na čemkoliv(čím lze na silnici vjet) a za jákýmkoliv účelem.
|
|
|
Stačilo by na chvíli zastavit a uklidit se za čáru. Cestu za prací celkem vylučuji vzhledem k absenci oděvu, zavazedel, místním podmínkám a zvyklostem zdejších venkovanů :) Ale je to celkem jedno.
Samo, že má na to právo, ovšem osobně si myslím, že člověk nemusí nutně využívat svá práva do mrtě. Třeba proto, že nechce dělat pakárnu ostatním pokud nutně nemusí. Z normální slušnosti.
Sapiens=rozumný. Vydat se na kole mezi kamiony a auta v reálu jedoucí 90-120 v podmínkách kocourkovských cest za rozumné zpravidla nepovažuji. (Mluvím o realitě, do diskuse o limitech nejdu). Nemluvě o ohledu k ostatním. Toť vše.
|
|
|
To, ze tam jel a jel pomalu musi kazdy akceptovat - ta silnice je jeho stejne jako motoristova. Pokud mel kde zastavit a nechat auta objet, tak to podle meho mel udelat, tot vse.
Ja jsem zazil dost neprijemnou situaci, kdy jsem sjizdel docela strmej kopec, zadna krajnice, vedle silnice hned sraz, takze jsem i docela brzdil a za mnou sycela a hvizdala V3Ska - mozna ze jeji ridic a vsichni za nim si rikali, ze jsem magor, jenze uhnout nikam neslo a na tu cestu jsem se vydal jako na "Greenway" podle netu - to by mela byt trasa vhodna pro cyklisty. Tezko bych se otocil a vydal zpatky na vlak jenom proto, ze najednou greenway vede kus po silnici. Ja osobne se pocitu kolony za zady snazim co nejrychleji zbavit, ale treba je nekdo perverzak...
Jinak ten prostredni odstavec se da docela dobre vztahnout na motoristy, kteri kazdy den popojizdeji po Praze jenom proto, ze se stiti jezdit sockou, pripadne udelat par kroku pesky. To je delani pakarny ostatnim, ac nutne nemusi.
|
|
|
Perverzáků je mezi neo-cyklisty 99% - užívají si pocitu, že blokují ta fuj-auta.
Ad auta ve městě - a tebe nenapadlo, že si třeba jen vozí auto ssebou, protože ho buď potřebují pro práci (typicky - převoz náhradních dílů či vybavení) nebo proto, že v době, kdy se vrací domů tam má MHD tak šílené intervaly, že je nevyužitelná? Dokonce i jezdit ze Zbraslavi domů okolo půlnoci už je pruda - a řídit se v práci tím, abych se trefil do hodinového (či více) intervalu na bus se nebudu. A to nemluvím o lokacích jako Kněževes, kam jezdí autobus i ve dne po třech hodinách.
|
|
|
Tech 99% jsi nameril cim?
Ad auta ve meste - ja nepsal "vsichni", ja napsal ti, kteri se stiti jet sockou. Nejsem tak dobrej jako ty, abych ti tu vysvihl procenta, ale zanm jich dost na to, abych si mohl myslet, ze jich bude asi i vetsina
|
|
|
Wow. Tak to jsi mě dostal - ale nějak ti to nevěřím. Zkus je přimět k tomu, aby ti na skrytý diktafon řekli, že jezdí autem kvůli štítění se MHD - jinak to bude značně nereálné.
Jak jsem to naměřil já? Jednoduché - počet cyklistů v buzioblečcích na oné cyklostezce a na přilehlé silnici s osmdesátkou. Kdo raději blokuje auta jízdou o 60kmph pomalejší, než aby jel po paralelní cyklostezce, je neocyklistický perverzák. A po pravdě - ten poměr limituje ke 100%, protože na cyklostezce jsem neocyklisty viděl asi 4.
|
|
|
A kdeze je ona povestna nevyuzivana cyklostezka?
|
|
|
Spatne polozena otazka. Spravne ma byt "A kdeze je ona povestna vyuzivana cyklostezka?"
Ja tu jednu mam, vytvorenou tak, ze ze silnice prvni tridy o sirce cca 2x4 metry ukradli 2 metry, postavili metr a pul vysoky svodidla a ziskali luxusni opancerovanou cyklostezku a torzo silnice nyni prezdivane 'kanon smrti' o delce cca 3 kilometry. Kde myslis, ze cyklokurvy jezdi? Povrch je identicky. Tam taky ztracim nejvetsi dil kapaliny do ostrikovacu, pac tudy musim 2x denne projet.
Co kdyby ses uz konecne sel nekam vykooperovat, normalni clovece?
|
|
|
Jenže zákon také definuje, že je zakázáno zdržovat ostatní bezdůvodně pomalou jízdou. Podobné situace zažívám dost časo na silnici z Prahy/Radotína do Dobřichovic - mimo obec -> 90, plná čára, relativně úzká silnice, 3 50m dál cyklostezka paralelní s řekou a ti smradi jezdí po jediné komunikaci dvacítkou a blokují všechny, kteří nechtějí porušovat předpisy.
Víš, pokud se někdo vydá s maximálkou okolo 20kmph tam, kde se jezdí přes 90 a bezdůvodně tak zpomaluje ostatní o 70kmph, je to prostě debil - a z výpovědí známých rozhodně nejsem sám, kdo má silnou chuť vzít takové dveřmi. Bez mučení pak přiznám, že když jsem takhle minulé léto vyjížděl od benzinky po podobném exampóre a viděl, že bych se zase vlekl za neo-cyklistou, na přednost jsem se vykašlal a udělal mu tam těsnou myšku se řvoucím plynem - odtud se totiž bere ta agresivita k NEO-cyklistům.
P.S.: podle tvé logiky by bylo OK jezdit po dálnici s traktory v obou pruzích - platí přece daně, tak ta silnice patří i jim. Nebo ne?
|
|
|
Jeste bych k tem povinnostem danym zakonem uvedl i povinnost cyklisty uzit cyklostezky pokud tam je.
|
|
|
Taková povinnost, mám za to, platí... Že pokud je cyklostezka paralelní se silnicí, cykliska musí použít cyklostezky...
|
|
|
Coz neni pripad tech Dobrichovic.
|
|
|
"Víš, pokud se někdo vydá s maximálkou okolo 20kmph tam, kde se jezdí přes 90 a bezdůvodně tak zpomaluje ostatní o 70kmph, je to prostě debil" - naprosty souhlas. A protoze to byl clovek, co mel pred a za sebou vypletene kolecko a na hlave helmu, priste az nejakeho takoveho potkam, neco skaredeho mu provedu. Vitejte v 21. stoleti.
P.S. Pojem NEO-cyklista se vzal kde a chce se tim rict co?
|
|
|
cyklista == normální člověk, který se snaží auta neblokovat, když ho nemůžou předjet, tak klidně zastaví a svede kolo bokem atd.
neo-cyklista == buziobleček a pocit absolutní nadřazenosti všem pravidlům a ostatním účastníkům silničního provozu.
Vycházím z toho, že já a všichni, kdo jezdili na kole v 90. letech měli za samozřejmé, že má auto přednost a chovali se normálně a slušně. Agresivita hovad na kolech je fenoménem posledních pár let -> NEO-cyklisté.
|
|
|
Stavět cyklostezky je špatně, jezdit na kole po silnici je taky špatně, jezdit po chodníku taktéž. Je tu někdo, kdo rozumně poradí kudy je tedy správné na tom kole jet?
|
|
|
- Stavět cyklostezky za peníze všech (i necyklounů) je špatné.
- Provozovat a udržovat je za peníze všech (i necyklounů) je taky špatné.
- Jezdit na kole po silnici, kde objíždění cyklouna vyvolává nebezpečnou situaci je taky špatné. Tatktéž není cyklista pojištěn ani registrován, no dopravní nehodu jeho nemotorové "vozidlo" způsobit může a poškozený je odkázán na občansko-právní spor.
- Jezdit po chodníku je špatné od základu, neb chodník je určen pro chůzi.
- Pokud nejsi schopen rozlišit, kudy na kole jet můžeš a kudy ne, je něco špatně v rozpoznávání nebezpečí nebo ve výchově.
|
|
|
"Jezdit na kole po silnici, kde objíždění cyklouna vyvolává nebezpečnou situaci je taky špatné."
Kravina - cesta je verejná, v dopravných predpisoch je to povolené - máš smolu ... a dávať pozor*
* To samozrejme neoprávňuje cyklistov správať sa na ceste ako sa im páči.
|
|
|
Ono taky neni nikde zakazany se v odpoledni spicce prodirat na jezdicich schodech do metra opacnym smerem. Jenze tam by diky bezprostrednimu kontaktu takovy opruzujici ubozak dostal do rypaku behem prvni minuty a ladne plachtil vzduchem zpatky dolu na peron, proto se to tak casto nevidi, bohuzel narozdil od cyklobuzen na silnici.
|
|
|
Jisteze je to zakazany. Tos nevedel?
|
|
|
|
|
V nejakem predpise / prepravnim radu?
Nebo primo cedulkou na miste cinu?
Jak je ten formulovany? Jezdete vpravo? :-)
|
|
|
Ano, ve smluvnich prepravnich podminkach i piktogramem na miste.
|
|
|
Tak specialni uprava pro rejpala obecneho lesniho:
Neni zakazano postavit se pod schody jednouci nahoru a tam preslapovat na miste. Samozrejme celem ve smeru jizdy.
|
|
|
Je:-) Nahlidni do tech podminek.
|
|
|
Ses fakt hroznej. :-)
Tak uprava upravy: Jezdici schody v obchodaku.
|
|
|
jestli vytáhne smluvní podmínky upravující jízdu na schodech v obchoďáku, tak bude po mně :-)))
|
|
|
|
Tak to si vecer zapisu do denicku.
|
|
|
třeba by se to dalo napasovat na nějaké ustanovení, že každý kdo provozuje jezdící schody v obchoďáku, je povinen zajistit bezpečnost osob tam jezdících nebo tak něco, nevzdávej to, jdi do toho, já ti fandím ;-)
|
|
|
To sem spis cekal argument, ze se nejedna o verejnou komunikaci, protoze obchodak.
|
|
|
Cesta je pochopitelně "verejná", no pozor má kluzkej vocas a tak nebudu dávat pozor nad rámec toho, co jsem schopen věci věnovat a ještě u toho řídit. Takže pokud jedu na úzké silnici první třídy, kde v protisměru jede kolona aut a kamionů, seru na bezečný odstup od cyklouna, protože kvůli pičusovi nehodlám riskovat střet s protijedoucím. To ho radši líznu zrcátkem...pližší košile než kabát, no ne? 8o)
|
|
|
On ti tu kosili a kabat jednou nejakej ridic v praxi ukaze. (Ja vim, ja vim, ty mas predvidavost jako Hulan a jeste te vzdycky zachrani brutalni zrychleni, se kterym vsemu ujedes.)
|
|
|
Myslíš, že mi to ukáže nějaký kuřecí hrudníček tím, že mi na křižovatce okope auto? Pak mu hodím férovou kotvu, nechám ho rozbít si o mý auto hubu...a nechám ho zaplatit nejen škodu od nárazu, ale i od toho "ukazování".
Cykloun vždy prohraje - axiom.
|
|
|
Jsme konecne u bodu (4). Dik, tesil jsem se. Ale proc to trvalo tak dlouho?
|
|
|
Kdyz pisu ridic, tak tim cyklistu nemyslim. Myslel jsem na tebe na mtorce coby takovyho kabata a strejdu v aute, kterej si nebude chtit uspinit kosili. A to je fuk, vsak na to treba jednou prijdes sam.
Jinak ale drsnej jses, to zas jo, ty jedna ferova kotvo - bububu!
Cyklista treba nevyhraje, ale docela casto ti muze ujet - pesky ho nedohonis a autem vsude nemuzes (ty je neznas, ale jsou takova mista a neni jich malo).
A ouplne nakonec - na kole nejezdej jenom ptaci hrudnicci, tak pred ferovou kotvou doporucuju dvakrat merit.
|
|
|
zdá se, že jsi taková typická ukázka cyklouše.
nejdřív řečí, jak jsou cyklisti slušní, respektují pravidla, uhnou, jezdí jen po prázdném chodníku . . . a pak najednou, může ujet, cyklouše nedohoníš a podobně. Tak nějak si představuju cyklouše já, plná ústa slušnosti a skutek utek.
jedna věc by mě zajímala, dnes mě potkal cyklouš na prázdném chodníku a skoro mi přejel paty, nechápu, chodník byl dost široký a přesto mě skoro srazil, to je normální nebo si jiní cyklouší dávají pozor, jak jsi tvrdil? Kde je ta hranice opatrnosti, jestli to, že mě nepřizabil a kdyby stihl by ujet?
|
|
|
Mě se ti tuhle nějaká matka s dítětem na dálnic lepila při 140ti na prdel ... když jsem přejel do pravýho, zasunula se tam za mnou ... a zase se lepila. Hodil jsem jí blbem předemnou odůvodněnou polokotvu ... a lepila se za pár minut zase ... no chápete to? Asi nějaká cyklouška ... :o)
|
|
|
nechápu, ale stává se to, nebo ses jí možná líbil a chtěla tě upoutat, co já vím nebo třeba mělo auto tak dobrý brzdy, že si to mohla dovolit.
jen nechápu ten myšlenkový skok, cyklouši údajně jezdí jen po prázdných chodnících a pořád se tlučou v hruď, že ohleduplnějšího bys pohledal, řidičů, kteří by tohle tvrdili, je málo, opravdu málo, takže mi uniká souvislost.
|
|
|
"... tak dobrý brzdy, že si to mohla dovolit"
On ten rozdíl v brzdné dráze mezi BMW M3 a třeba Yarisem za běžného provozu není takový, jaký si lidi myslí, takže bacha na to. Lepší brzdy jsou většinou nebezpečná fikce, kterou trpí řidič, který kvalitu brzd posuzuje podle toho jak prudký mají nástup. A co se týče reakční doby mám pocit, že lepiči u sebe předpokládají nadpřirozené schopnosti.
Lepit se na někoho je ve 100 procentech případů důkaz řidičské nekompetentnosti.
|
|
|
ano, o tom se nikdo nepře, jen ta souvislost, ta souvislost mi furt chybí.
|
|
|
Všechno souvisí se vším.
Ty nejlepší suprbrzdy nesou zárukou bezpečného zabrždění. Je tam ještě potřeba zohlednit tenlecten... lidskej fucktor.
|
|
|
Souvislost je jasná ... neohleduplný cyklista, stejně tak jako lepíča ... jsou průnikem množiny zmrdů a množiny cyklistů/automobilistů.* Ale co se snažím ...
* Na motorkáře jsem nezapoměl, to je zcela samostatná skupina, co má mésto mozku dvoutaktní kostku :)
|
|
|
Co kdyz to byla jen svobodna matka, zoufalym zpusobem hledajici tatinka pro sve podkurevce ((c) HonzaZZR)? ;o)
|
|
|
V takovém případě doporučuji zvýšit rychlost jízdy nad 190 kmh včetně. Ujištuji, že s takovou rychlostí má problém většina řidičstva s penisem, natož s dírou.
|
|
|
Leda by foukal příznivý vítr ... měl jsem služebáka. Ostatně, dotáh jsem to na 150 poodjel ... a lepíča mě za chvíli dohnala.
|
|
|
Jo...a přesně o tom to je....Možná se většina motoristů chová k cyklistům nevybíravě. Ale kdyby se cyklisté aspoň trochu řídili těmi pravidly, která nemají povinnost ani si přečíst, možná by se k nim ostatní chovali líp.... Ono s chodci to není o moc lepší....jezdíme s přítelkyní skrze Plzeň - ježto v ní bydlíme - respektive skrze centrum (kdo zná Plzeň - Sady pětatřicátníků, Klatovská až k Belánce) s prstem na klaksonu. Nemilosrdně protroubím každého, kdo leze do silnice mimo přechod, nebo na červenou. Nebo cyklistu na přechodu. A tady v diskusi zmíněnej plivanec přes rameno ? Takovýho fráju z toho kola sundám. Ne autem. Zastavím o sto metrů dál a dám mu do držky. Každý musí čelit následkům svého jednání. A cyklista na chodníku ? Kousek od mého zaměstnání jsou takové pěkné nové chodníky ze zámkové dlažby. Mají takový ten asfaltový proužek pro cyklisty. Ještě jsem tam za ten měsíc žádného neviděl. Zato všechny na slinici. Co je špatně, cyklisti ?
|
|
|
No jasne, chodci, ti jsou nejvetsi kokoti - tedy cas od casu my vsichni (trupici & spol. prominou). Super :D
Jak jsi zase prisel na to, ze se vetsina motoristu chova k cyklistum nevybirave? Ja tedy ani nahodou nic takoveho nepozoruju. Nesmis vsechny soudit podle sebe.
O tom, proc cyklisti udajne jezdi podel cyklostezek po silnici uz se tu naplkalo dost - ja tvrdim, ze v tom pripade musi mit ta cyklostezka nejakou podstatnou vadu, jini maji za to, ze cyklisti strasne stoji o to, jezdit mezi auty, aby je vyprudili. - Vyber si.
|
|
|
Tak jo. Já jsem mluvil smířlivě, ale jak se někdo zmíní, že cyklista nerespektuje pravidla, hurá do něho, že ? Já to pozoruju poměrně často, jak si cyklista stěžuje, že ho někde někdo oprasil. A já Vás cyklisty neprasím. Ale jestli chcete, jde to zařídit. A jestli považujete za trestnej čin, že na Vás někdo zatroubí. Můžeš zvednout svoje cyklistické pozadí a jet se na tu cyklostezku projet. Podnikatelská ulice v Plzni na Borských polích. Pak nám můžeš poreferovat, v čem je horší. A co se chodců týče - mám pocit - oprávněný - že jak sazby, tak dohledatelnost chodce či cyklisty je podstatně jiná než u motoristy. První dvě skupiny se navíc ani nemusí podívat do vyhlášky. A respektování pravidel ? To taky vidím denně. Přechod nic....červená nic...přihodím jednu vaši cyklistickou....jednosměrka nic..... A jednu radu. Nechovej se útočně, lidi Ti pak nebudou nadávat...
|
|
|
Nevim, v cem spatrujes nejakou nesmirlivost, jenom me kapku zarazilo, ze tvrdis o vetsine ridicu, ze se chova k cyklistum nevybirave, coz proste neni pravda. Stve me, jak bezstarostne tady lidi operujou s pojmama "vetsina", "99%" a podobne. Vylozena blbost je oslovovat mne "vy cyklisti" - ja ti taky nerikam "vy ridici", "vy chodci", "vy lidi" atd. Nikde tu netvrdim, ze vsichni cyklisti jsou nejaky svatousci, ale ze je proste velka cast tech, kteri nikomu nijak neskodi, stejne jako ve vsech ostatnich skupinach lidi. (Zrovna v nedeli jsem mel malem celni cyklostret s nejakym tatikem, co misto koukani na cestu hrozil buhviproc nejakymu ridicovi a pritom vyjel doleva - ano, najdou se takovi a neni jich malo, ale proste to nejsou to vsichni, ani vetsina, ani 99%)
Proc vam v Plzni nejezdej lidi po cyklostezce je mi uprimne receno uplne sumak, vysvetleni si vyber ktere ti vyhovuje, jak uz jsem ti psal. Pokud to chces fakt vedet, vezmi si kolo a jdi se tam projet. Tipuju, ze na to prijdes.
Dik za tu radu, ale ze bych se choval na pomery tohoto fora nejak prehnane utocne, to mi tedy nepripada. Kdyztak si precti, na co jsem tady reagoval na zacatku.
|
|
|
to máte úplně marný, i kdybyste se jako řidič pokrájel a každého cyklistu přes silnici osobně přenesl, MYZA bude prudit pořád, on je prostě takovej cyklouš. Ať si políbí pumpičku :-))
|
|
|
Asis ním opravdu nemá cenu diskutovat. Místo rozumních argumentů se chytá slovíček. Tak mně tak napadlo, jestli on není advokát a nemá profesionální deformaci.
|
|
|
Podle mých zkušeností se naprostá většina automobilistů chová (v rámci svých zkušeností a schopností) k cyklistům slušně. Ostatně, sám se, řídě automobil nebo motocykl, chovám k naprosté většině cyklistů také slušně.
Klakson máš jako volitelnou výbavu? Myslel jsem, že místo něj teď standardně montují přední pytel. Zkušenosti s chodci co budoucím obsahem černého pytle jsem získal na Mariánskohorské. Někteří z řidičů starších modelů vozů a mozků troubili. Bylo to vysoce produktivní.
Cyklostezka intergrovaná do chodníku má jednu vadu, a sice že je sjízdná dobře na skládacím kole Eska, které však ze současných cyklistů nevlastní již žádný.
Zdá se, že projektanti stezek považují za maximální dosažitelnou rychlost cyklistovu 15 km/h. Současní cyklisté kolem třiceti let věku mají fyzické předpoklady a nářadí na ježdění rychlostí 30 km/h a více. Je to stejné, jako u automobilistů*). Mnoho silnic je dobře sjízdných Trabantem mezi 50-80 km/h. Současní třicátnící mají ale schopnosti a nářadí, které jim umožňují jezdit 90+ a také to dělají.
Záměrně pomíjím v obou případech skupinu nad 18 let (horní hranici neumím jednoznačně určit) , v jejímž chování jsou "nevědomé sebevražedné prvky". To za prvé.
Za druhé se jen trochu uvažující cyklista vyhne trase, kde by mohl potkat bruslaře nebo MsK (Maminku s Kočárkem).**)
_________
*) Lze porovnat s jízdou automobilisty obytnou ulicí nebo obcí, kde je jízdní pruh široký 3m a v něm nasázeny prahy a zvýšené přechody. Kdo může, objede.
**) Terminus technikus pro označení skupiny. Přítomnost vozítka na místě samém není nutná.
|
|
|
Lzses. Nikde jsem tu nepsal, ze "jak jsou cyklisti slušní, respektují pravidla, uhnou, jezdí jen po prázdném chodníku . . " Uz jem si vsiml, ze diskuze s tebou nevede nikam. Nejdriv vsechno prekroutis a kdyz dostanes jasnou otazku, neodpovis. Zda se, ze jsi takova typicka ukazka dulezite pani, ktera vsemu rozumi a od vseho ma klice.
Pokud se pokucis precist, na co jsem reagoval, melo by ti vyjit zhruba toto: Zzrzzavcovi jsem napsal, ze se mu nedejbuh muze taky stat, ze se k nemu coby motorkarovi zachova nejaky ridic podle tech jeho metod, co tady prezentuje. On si to nevim proc vysvetlil jako napadeni cyklistou a zacal machrovat s nejakou ferovou kotvou a jak by ho dobil. Tak jsem mu napsal, ze holt neni jiste, ze by toho cyklistu chytil, protoze mu taky muze ujet - ma totiz urcite vyhody plynouci z rozmeru a obratnosti toho stroje. To je jako neco o tom, ze JA neco takoveho delam, nebo dokonce vsichni cyklisti? Zatim se tu s prasenim chlubi jenom HonzaZZR.
K te tve prihodicce -tak popadesaty: N E V I M proc kdokoliv jiny, nez ja, dela co dela. Ze si jini cykliste davaji pozor, to ti muzu odprisahnout, ale nedovedu ti rict, kolik jich je. Logicky by jich mohlo byt asi tolik, co ohleduplnych ridicu.
Jedna vec by me zajimala - uz nekolikrat se mi stalo, ze jsem coby chodec byl na prechodu pusten autem a druhej ho predjel. Nechapu - prechod byl jasne viditelnej a presto me skoro srazil - to je normalni, nebo si jini ridici davaji pozor? Kde je ta hranice opatrnosti, jestli to, že mě nepřizabil a kdyby stihl by ujet?
|
|
|
Pozor, hřbete! Moussa je zdejší "rodinné stříbro" a navíc je to elegantní dáma, kterou zde urážet nebudeš! Pokud se ti zdá, že lže, je to jen tvůj problém. Já vidím, že jelikož jsi názorově nekonzistentní a Moussa je chytrá ženská, používá tvá slova proti tobě a nechává tě homit se za vlastním ocasem*.
Proti mě těžko může někdo použít to, že mě předjede a hodí mi kotvu, protože mě zpravidla auta nepředjíždí, což je jeden z předpokladů přežití motocyklisty v dnešním provozu. Takže smůla, kecáš blbosti a Moussa ti v tom omáchla tlamu, protože tyhle věci zná.
"Kotva" je způsob, jak zamíchat zejména neuhýbajících "pelotonech" cyklobuzen, protože se zpravidla posrážej mezi sebou. Testováno na buznách 8o)
Ano, cyklouni ujíždějí, no tím újezdem riskují také to, že je někdo proti jejich přesvědčení dostihne, sundá a vykostí.
Mnou popsané chování k cyklounům není "prasením", ale hrubá záplata na hrubej pytel. Prostě mě už za ty statisíce km přestalo bavit nastavovat druhou tvář...a protože mám hmotnostní výhodu, tak mi vlastně v porovnání s cyklounem o nic nejde. Máš mi to za zlé? Pak budeš asi jeden z těch, kteří jsou příčinou vzniku takového názoru a máš to nahnutý pokaždý, když parazituješ na silnici. Je to tvůj race...a já si to klidně zodpovím.
|
|
|
"Cyklista treba nevyhraje, ale docela casto ti muze ujet - pesky ho nedohonis a autem vsude nemuzes (ty je neznas, ale jsou takova mista a neni jich malo)."
Díky, žes mi dal úplně zapravdu...i když jsi to v plánu asi neměl 8o) Od cyklouna toto vždy potěší. Líp než "insider" bych cyklistický pičismus totiž ilustrovat nedokázal.
Jen houšť a větší kapky.
|
|
|
Na silnici jsem dvakrát viděl motorkáře poškodit auto (jednou na křižovatece, jednou při předjíždění, v obou případech vina motorkáře - nepřiměřená rychlost a špatný odhad bočního odstupu). V obou případech motorkář ujel, přičemž v prvním případě byl utržený nárazník z auta stupačkou motorky, v druhém případě uražené zrcátko auta a poškrábané dveře u řidiče). Proto jsou všichni motorkáři prasata a Ty to svou propagací svého stylu jízdy (ježdění přes 200 km/h, podjíždění kolon zprava apod.) také veřejně propaguješ.
Všechno se dá použít proti všem...
|
|
|
Souhlas s jednou vyjimkou - co je spatneho na podjizdeni kolony zprava?
|
|
|
Hele, nejsi ty náhodou ten pičus, co dneska vpodvečer podjížděl pomalu jedoucí kolonu na I/16 u Obrubců a pak se děsně divil že se na 3m široký provizorní mostek vedle mě nevejde, a tak za mnou aspoň zlostně hrozil pěstičkou? Nebo ten čuráček, co si minulý týden myslel že ta auta na červenou před přechodem stojí jen tak z plezíru, tak celou kolonu podjel a chodci na přechodu před ním museli uskakovat?
|
|
|
|
A kolikrát jsi motorkáče auto poškodit neviděl?
Kolikrát jsi byl svědkem "ťukané" na parkovišti (dveřma nárazníkama...)? Já to vidím skoro obden.
Kolikrát auto poškodil motocyklista Tobě?
Tvůj názor, že jsou všichni motorkáči prasata respsktuji, no jsem zvědav, jestli to v Sudetech někdy zopakuješ do očí třeba Zuzce nebo mojí mladší sestře...
Chtěl bych ovšem, s dovolením, vidět, kde propaguji podjíždění kolony aut zprava. Doufám nemáš na mysli projíždění kolonou stojící ve dvou pruzích, kdy se de facto jedná o souběžnou jízdu.
Jízda rychlostí přes 200kmh je má soukromá záležitost a nikomu do toho nic není, neb u toho nikdy nikdo není.
|
|
|
Pozor, ono to tak nevyznělo, ale to je stejné jako Tvoje tvrzení, že cyklisti jsou prasata, co rádi ujíždějí od nehod. Použil jsem stejnou rétoriku jako Ty, toť vše.
Osobně si o motorkářích na silničkách nemyslím nic lichotivého, ale uznávám, že obvykle přicházím do styku pouze s těmi, kteří mne oprasí na silnici nebo na přechodu či túrují své řvoucí "vyladěné" motory ve městě; ti slušní kolem mne projedou a zmizí v dáli, proto mi nijak neutkví v paměti. Obvykle to jsou čopraři, ti totiž jezdí čitelně a nesnaží se dráždit ostatní nějakým macho pozérstvím.
Ohledně posledního odstavce - bylo to tuším kdesi v diskusi, kde se propíralo předjíždění v odstavném pruhu a kde jsi coby zástupce motorkářů hájil předjíždění i zprava přes odstavný nebo připojovací pruh. Rychlost 200 km/h jsem použil jen proto, žes ji použil jako první Ty :-).
Já Tě také respektuji, to víš dobře sám, ale začínám mít silný pocit, že u Tebe začínají vůči cyklistům převažovat slepé emoce nad racionalitou. Také potkávám šílené cyklisty, ale není jich tolik, aby to ve mně vyvolávalo návaly slovní agrese ve TVém stylu vůči místním zastáncům řekněme "extrémní" cyklistiky. Konečně - spolek, jehož jsi předsedou, bojuje za svobodnou a bezpečnou individuální dopravu - tedy i individuální dopravu cyklistickou :-). Tomu rozhodně nepomůžeš tím, že budeš každého, kdo nosí buziobleček a jezdí na silnici na kole, slovně napadat.
|
|
|
Viz. odpoved mousse. Ja zatim pred zadnym autem neujizdel, zato jsem slysel, ze jeden pan se jednou nekde chlubil, jak ujel policajtum po cyklostezce. Nebo se pletu?
|
|
|
Jo hodit cykloušovi kotvu je správné, hodit kotvu motorkáři (nebo mu udělat jiné svinstvo) je špatné. Krásnej two-think, Orwel by měl radost :-D
|
|
|
"Hodit férovou kotvu" - tak to je výrok dne, to si budu dlouho pamatovat.
|
|
|
Myslel jsi asi doublethink...a ani s tím nejsi na správný adrese. Pokud totiž je motorkáč hloupej a jede tak, aby ho kdejaký zvadlý kokot mohl ohrozit, pak si nic jiného nezaslouží...a kokot se stává nástrojem přírodního výběru.
|
|
|
Jo, myslel jsem doublethink, rozšifroval jsi ten můj paskvil správně. Každopádně na základě tvého prohlášení odvolávám svoji thesi o tvém doublethinku a za ono odporné nařčení se omlouvám. Za trest si nedám viržinko.
|
|
|
-stave a udrzovat silnice za penize vsech(i neridicu) je spatne!
|
|
|
Osmdesát komentářů k článku, z toho šedesát o válce mezi cyklistama a automobilistama. Mě názory některých zarytých anticyklistů připadají ne nepodobné snahám o tažení cyklistických radikálů proti automobilistům. Mě osobně je cyklista nebo cyklisté na silnici u prdele a nemám problém. Myslím si, že kdo má problém s kolařem, má problém tak nějak se sebou samým nebo co...
|
|
|
ve městě většinou prasej jen kurýři, ale to člověk toleruje, protože každej chce doručit zásilku včas. tuhle mi ale brnknul idiot na motorce o zrcátko. měl smůlu, ž ena nábřeží byla kolona, tak jsem si vystoupil, dal mu pěstí a doporučil, aby dával příště pozor nebo by mohl přijít k úrazu.
|
|
|
Při fší ouctě, tudle chybu bych neudělal. Von motorkář, mrcha, má na qětáku blembák, takže pěstní poučení se tímto směrem mine oučinkem a bolí. Nezbývá, než volit tělo - a tam je, vůči člověku, sedícímu na mašině, málo lukrativních místeček na výběr - a teleskop vytahuju v podstatně vypjatějších situacích, než je nějaký blbý brnknutí zrcátkama. V těchto případech volím spíše prátelský pohovor na vybrané gynekologické téma a pošťuchování si nechávám až na moment, kdyby pán ze splašené nádrže slezl.
|
|
|
Kdyz to prijmeme za alespon castecne pravdepodobne, lze rici, ze:
- Jsi ho napadl bezduvodne, neefektivne, dopustil jsi se vytrznictvi (§202 tr.z).
- Vystavil jsi se riziku, ze dostanes nazpet, co jsi zacal (zakon o pravu silnejsiho).
O to, ze bit nekoho v prilbe je blbost, zde uz rec sla.
Mozna jsi mel spis mlcet...
|
|
|
Co je mi po tom, kdy nejakej sasek doruci zasilku?
|
|
|
Teď jste to shrnul naprosto jasně. Tenhle způsob uvažování je přesně tím důvodem, proč ostaní považují cyklisty za silniční vši, nesnáší ja a prasí je.
|
|
|
Coze? Tos me asi nepochopil - vyjadruju tim nesouhlas s myslenkou, ze kdyz nekdo v zajmu sve prace specha, da se pochopit, ze prasi. Pokud mas dojem, ze potreba dorucit zasilku je nadrazena potrebe chovat se na silnici slusne, jsem JA asi opravdu silnicni ves a zaslouzim si opovrzeni nejhlubsi.
Doufam, ze kdyz te nekdo skopne z eskalatoru s oduvodnenim, ze specha na dulezitou poradu, omluvis se mu za svou mrzkou bezvyznamnou prekazejici existenci.
|
|
|
Ah... drahousek ernie neco natukal do klavesnicky...
Hm... Jak to rict slusne...
Tak bud se s blokujicim kolomamrdem setkavas tak zridka, ze te to opravdu muze nechat v klidu, nebo ses kus hovna do kteryho si muze kazdej kopnout a je mu to jednou. Jina moznost neni a v obou pripadech se doporucuje na dane tema... ehm... drzet hubu. O.k?
|
|
|
Uhh... Tak, slušně jsi to napsal. Každý má slušnost vštěpovanou jiným způsobem. A taky ji podle toho chápe. Koneckonců je to tvoje vizitka. Hezkej den.
|
|
|
Hold někdo s tím autem neumí, tak se bojí předjet i toho cyklistu a pak si musí tady ulevit.
Ale neboj, to bude dobrý, vyjezdíš se a pak i ti cyklisti nebudou problém.
|
|
|
Copak o to, ja jsem taky majitel dvou byciklu, ale nejsem svinskej hajzl, co na silnicich otravuje druhea snazi se to si nejak trapne omlouvat.
Ten tvuj argument je dost ubohej. Strilet lidi z legrace do kolena a pokrikovat "Kdybyste opravdu umeli chodit, zvladli byste to i po jedne noze!", to vyzaduje opravdoveho veleducha.
PS: Muje kapalina do ostrikovace ma ted v lete vyraznou vuni malin. To abys vedel, ze jsem jel okolo ja, az ze sebe budes ve skarpe obirat kudlibabky.
|
|
|
Idiot valci, normalni clovek kooperuje.
|
|
|
Nebo taky:
Idiot válčí, "normální" člověk kolaboruje? ;-)
(kolaborace = spolupráce)
|
|
|
|
Vyber si: Maliny nebo fialky odspoda. :-)
Apropos: Idiot si leda tak necha srat na hlavu. Jakej je to pocit - libi se ti to?
|
|
|
Co - cekat, ze se k tobe budou lidi chovat slusne? Zeptej se kohokoli, kdo prejel zeleznou oponu, jak ziral na tuhle otazku a vytlemenou drzku ocekavajici souhlas, ze takhle je to prece spravne a tak to ma byt.. Smerem ze zapadu sem, dodavam. Tak pred 25-15 lety, upresnuju. K tomu hnusu se nechci vracet a ani ho nijak obhajovat.
|
|
|
Pro nechapajici: Souhlas, ze "clovek si nema nechat srat na hlavu a hloupy ten, kdo se spoleha na jine nez sebe, ergo spravne je srat na hlavy druhym."
Kdo ten totalni mravni rozvrat osmdesatek a ranych devadesatek nezazil, nepochopi.
|
|
|
Takže svinští hajzli cyklisti otravujou, ale ty když někoho srazíš do příkopu a při tom pocákáš malinovou kapalinou, to mi přijde horší. Nechápu, co si tady všichni ti anticyklisti snažíte dokazovat... (BTW, to je vopruz, co, když si potřebuješ ostříknout okno, že tryska ostřikovačesměřuje mimo :-) )
|
|
|
Nedovedes si predstavit, jak by me nastvalo, kdybych se nemusel prodirat houfem darmoslapu, kteri si delaji ze silnice svuj hobbyroom. To bych teda mel vzteka, to ti povim, kdybych si uz nemohl nic dokazovat a proste dojel bez komplikaci plynule napr. do prace a zpatky.
Jinak zatim jsem jeste nikoho nesrazil. Zatim. Kapalinu do ostrikovacu ale dolevam casto. Kdyz uz maji cyklohajzli takovy nedostatek empatie, je nutno jim dat trochu intenzivneji na vedomi, ze jejich konicek dokaze obtezovat. Stejny smysl maji i tyhle komentare. Az si priste natahnes buzioblecek a vyrazis opruzovat ostatni, treba si na to vzpomenes a budes trochu ohleduplnejsi. Aspon po prvnim osvezeni. Ostrikovac okna si natacet nepotrebuju. Ostrikovacim zarizenim bixenonu protece kapaliny mnohem vic a dela peknou mlhu, ktere si musi vsimnout i typicky cykloignorant. Houkacka v kombinaci s dvojitym vyfukem podrazeneho turbodieselu bez filtru je vhodny doplnek pro zvlaste otrle.
|
|
|
To si teda nedovedu:-) Nicméně trochu té empatie by to chtělo i ze strany řidičů. Když dojedeš třeba traktor,kterej jede +- stejně rychle jako cyklista, taky ho při předjetí vytroubíš, osprchuješ a závěrem očadíš z vejfuku?
Jo a jaxi přišel na to, že nosím buziobleček, ať už je to cokoliv? A že vopruzuju ostatní? A co to vlastně je to vopruzování? Samotná existence cylisty na silnici? Jak už bylo zmíněno výše, cyklista má podle pravidel silničního provozu nárok po silnici jezdit. Když jedu autem, nemám s nima problémy a není mi zatěžko za cyklistou i přibrzdit, třeba před zatáčkou, do který neni vidět. Takže asi tak.
|
|
|
Člověče, nevystupoval ty jsi už někdy na tomhle webu pod jiným nickem? Zdá se mi prakticky nemožné, aby se vyskytovala takhle unikátní kombinace vybraného jemnocitu, udivující moudrosti, brilantních argumentačních schopností a zcela mimořádné sociální inteligence ve více, než jednom exempláři.
|
|
|
Člověče, nevystupoval ty jsi už někdy na tomhle webu pod jiným nickem? Zdá se mi prakticky nemožné, aby se vyskytovala takhle unikátní kombinace vybraného jemnocitu, udivující moudrosti, brilantních argumentačních schopností a zcela mimořádné sociální inteligence ve více, než jednom exempláři.
|
|
Děkuji za článek. V Lybii jsem žil osm let jako malej kluk a mám na to hezké vzpomínky. Už dlouho koketuju s myšlenkou, že bych se tam vypravil, ale jsem na tyhle věci posera. (Zavřou mě, protože se jim nebude líbit můj xicht, a zavře se nade mnou voda. Asi zbytečné obavy, ale jsou.)
|
|
|
No ony to mnohdy zbytečně obavy nejsou, a to třeba ani v mnohem méně "exotických" zemích:
www.tighague.com/
Pokud jde o Libyi, pro ilustraci stačí například případ oněch bulharských zdravotních sester.
|
|
|
No právě. Něco jiného je risk, který mám v zásadě pod kontrolou, tedy zpravidla sportovní risk. Ovšem tohle bych pod kontrolou absolutně neměl, tam kdyby mě zavřeli nebo mi něco jiného provedli, budu mít smůlu.
A ani prevence (tedy slušné chování) není dostatečnou zárukou, stačí, aby místní náčelník policie neměl rád bílé nebo aby byl politický zájem ukázat, jak do jejich islámského ráje Evropané tahají drogy.
Pokud se něco takovému přihodí, soutícím s ním a jsem pro to, aby stát urychleně vyjednal jeho propuštění, ale taky si řeknu, že to ten vůl mohl vědět.
|
|
V Lybii jsem sice nikdy nebyl, ale i po pouhém pohledu na mapu Afriky v mé hlavě bych řekl, že z Egypta se do Lybie jede směrem slunce zapadajícího. Tolik faktická poznámka. S úctou Váš hnidopich.
|
|
Při čtení článku (mimochodem četl se mi hezky, díky :-) a následném googlení jsem si uvědomil, že rozhodně nepanuje jednomyslná shoda v tom, jestli psát LIBYE nebo LYBIE.
LYBIE mě tak nějak tahá za oči, ale jsem už stará páka, a co jsem se v minulém století učil, to už může být ve světlě nových ligvistických poznatků beznadějně omšelé (viz např. pro mně nepochopitelné, avšak prostným lidem oblibované outútání :-D)
Nemáte někdo k problému nějakou relevantní informaci ? MZV ČR používá na svých stránkách variantu LIBYE...
|
|
|
(A co teprve tyhlety kyrgyzstány....)
|
|
|
Dobrý den. Dovolil bych si svůj názor. Originální název tohoto státu západně od Egypta je: Al-Jamāhīriyah al-‘Arabiyah al-Lībiyah al-Sha‘biyah al-Ishtirākiyah al-‘Uzzmī.
Podle mého názoru by se tedy nemělo psát Libye ani Lybie, nýbrž Libie. První dvě slabiky jsou totiž "Li-bi..." a tou třetí foneticky "...ja" nebo ..."je", odvozeně od originálu "...yah".
|
|
Článek moc pěkný, akorát autor prohodil význam slov explicitní (výslovně řečený) a implicitní (z řečeného logicky vyplývající = obsažený mezi řádky)...
|
|
Mám rád vaše komentáře, Prosím, piště Libye LIBYE LIBYE; LYBIE je zbytečná vada na dobrém textu.
|
|
|
piště - to je přechodník od pištěti?
|
|
|
Prošel jsem varianty a zjistil toto
Česky: Libye
Slovensky: Líbye
Anglicky: Libya
Francouzsky: Lybie
Arabsky: Al-Džamáhíríja al-arabíja al-líbíja aš-ša´abíja al-ištirákíja al-´uzmá (transkripce do latinky)
Protože američtí imperialisté hovoří anglicky, soudruzi kdysi zvolili francouzskou variantu (údajně jazykem diplomatů). Konec konců čeští sportovci měli zkratku TCH Tchecoslovaque. V neoficiální textu lze IMHO použít, kterýkoliv. Všimněte, že arabové píší obě i měkká a první dlouhé. Čert aby se v tom vyznal.
|
|
Autor v Libyi pobyl týden, jeden diskutující osm let, další půl roku a nikdo se nepokusí zjistit, jak se název tohoto státu píše správně. Žádná dvojznačnost přitom neexistuje, pravidla českého pravopisu slovo Lybie neznají.
Článek je čtivý, bohužel obsahuje několik nepřesností. Například:
Policie nehody vyšetřuje. Při nehodách služebních vozidel je její volání dokonce povinností, stejně jako při uplatňení škody u místní pojišťovny (povinné pojištění jako u nás). Jinou věcí je, že se policie většinou řídí pravidlem "cizinec je vždycky vinen", takže musíte mít buď přítele nebo štěstí, abyste nemusel například platit generálku vraku, kterému jste nešťastně setřel vosk na laku.
Pravidla silničního provozu existují, i když se naštěstí nedodržují. Ale například za volání mobilem za jízdy je pokuta 200 LYD (polovina měsíčního platu). Za nezapnuté pásy 5 - 10 LYD. Domácí mají vždycky nějakého bratrance u policie, takže to vážně neberou, jako cizinec dřív nebo později realitu zakusíte.
Benzín nestojí cca 5 Kč, ale cca 3 Kč. To po letošním zdražení z 1,6 LYD na 2 LYD za 10 litrů. Ještě před třemi roky byla cena poloviční, 1,12 LYD/10 litrů. Libye ovšem paradoxně větší část svojí spotřeby dováží z Itálie...
Turistika v Libyi není až tak neznámá. Je zde dost Němců, kteří rádi podnikají safari na silných vozech, polská cestovka pořádá již čtyři roky pravidelné týdenní zájezdy, i v českých turistických kancelářích Libyi naleznete. Také proto zde byla letos nově zřízena samostatná jednotka turistické policie.
Je ale pravdou, že po návratu do Česka je řízení na místních komunikacích utrpení, v tom má autor pravdu. Za víc než 11 let jsem po Libyi najezdil několik set tisíc kilometrů, ale doma se raději nechávám vozit. Tož tak.
|
|
|
mno ja cetl ze autor byl v Libyi mesic, ne tyden...
|
|
Přečetl jsem první půlku komentářů (s převahou války cyklisti vs. motorizovaní) a mám dojem, že na serveru začíná bejt zaZMRDOVÁNO.
Mezi typický rysy zmrdů totiž patří zanedbatelná inteligence a touha "něco nenávidět". Zajímalo by mě, jako to tady dopadne.
Stane se D-Fens stejnou žumpou jako TV nova se svými příspěvky typu - to jsou ale zlí technaři, ohrožují vše okolo, pojďme je potrestat...
- to jsou ale zlí skejťáci, ohrožují vše okolo sebe, pojďme je potrestat...
- to jsou ale zlí motorkáři, ohrožují vše okolo, pojďme je potrestat...
Jak tipujete, že to dopadne? Zvítězí zmrdoklika mentálů v čele s krotitelem silného stroje, nebo zvítězí zdravý rozum?
|
|
|
Též jsem si všiml, že se komentáře nějak nápadně zazmrdovávají a začínají se podobat žumpě na zpravodajských serverech typu novinky.cz... Diskutující začínají projevovat tzv. internetové siláctví...
|
|
|
Jen doufám, že D-F neopustí svoje ideály a nezavede zde něco jako na novinkách...
|
|
|
To je tak... Pokud se tu zavede cenzura, tak špatně bo demokracie. Redakce jde na to jinak. Občas vytvoří a vloží zde článek tohoto typu: "Dva blbečci"
www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009062103
ve snaze odfiltrovat sem tu část diskutujících, kteří si myslí, že jsou k damému tématu kompetentní se vyjadřovat. Jak si lze jinak vysvětlit obsah a téma výše linkovaného článku?
|
|
|
Jinak si myslím, že slovo "cyklista" má zde stejný účinek, jako vložení šému do Golemova čela...
|
|
|
Spíš klystýru z opačného konce :o)
|
|
|