Komentáře ke článku: Film: Vratné láhve (ze dne 25.03.2007, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Od člověka kterému se líbila Kvaska je takováhle recenze vlastně velká pochvala. Hlavně srovnat herecké výkony
|
|
|
Ano, očekával jsem reakci tohoto typu, ale ne tak brzo.
|
|
|
Však se to taky nabízelo. Většinou s vaším názorem na "hezké české" filmy souhlasím, ale tohle mě trochu zarazilo. Kvaska je dle mého názoru špatný film s hroznými hereckými výkony a slabým scénářem kdežto Vratné lahve z řady českých filmů přece jen trochu vybočujou. Vím že recenze jsou většinou jen subjektivní hodnocení a každému se líbí něco jiného, proto tohle berte jen jako můj názor. A ta rychlost reakce byla jen náhoda.
|
|
|
Podle mě jsou na tom oba stejně. Kvaska utrpěla amatérismem a Vratné láhve na druhé straně přehnanou profesionalitou. Výsledek vyšel podobně. Dá se na to obojí dívat, takže to není úplná ztráta času, ale za dva týdny člověk zapomene, o čem to vůbec bylo.
|
|
|
Já osobně nejsem velkej fanda českýho filmu, zejména posledních hřebejkoidních výtvorů, ale láhve se mi docela líbily.
Nezařadil jsem je určitě do svého top ten, ale film docela potěšil - pro mně je Svěrák prostě záruka když ne kvality tak alespoň standardu ...
|
|
|
Dle mého soudu je to klasická "svěrákovština", sázeli na to, že to bude svěrákovština, lidi na to jdou proto, že je to svěrákovština... Jako bylo jeden čas přehřebejkováno, teď je přesvěrákovštinováno... Film je dobrej, pád z kola je strašnej.. jinak v poho...svěrák prostě zesvěrákovatěl, stejně jako kdysi donutil taky zdonucovatěl... :-))
|
|
|
Souhlas, pád z kola byla scéna, kterou kdyby vystřihli, filmu by to jenom prospělo ....
|
|
|
rad bych zkubovatel,kdyby bylo z ceho.
|
|
|
Dočkej času... huttlere... es kommt der tag...
|
|
Po přečtení "recenze" tento film asi neuvidím. Jestli můžu doporučit - půjčte si dvd DOBLBA. IMHO super film. Dobrou noc.
|
|
|
Doblba? Neni to ten film, kde Dusek vzdycky otevre lednici a vysypou se na nej lahvace nebo co? Tak to byla uplna hovadina!
|
|
divne. neverim, ze by se sverakove preorientovali ze saaba na VW. nebo ze by penize?
|
|
to tereni auto nebyl Touareg, to bylo rumunsky ARO ;-)
|
|
Vidíš a mě se ten film docela líbil.Připoměl mi sedmdesátá a osmdesátá léta české komedie a dokonce jsem si při tom vzpoměl i na můj nejoblíbenější film Vrchní prchni. Jistěže to není tak bezstarostná a lehce cynická komedie, ale to nebyla ani Obecná škola. A po všech těch pseudo uměleckých filmech posledních let, nebo rádoby komedií plných Trojanů a Lišků jsem se konečně při českém filmu bavil bez toho, aniž bych se za ty herce musel chvílemi cítit trapně. Dokonce mě příjemě překvapil i Macháček, o kterém jsem si myslel, že umí hrát (stejně jako Liška) jen blby.
|
|
na film odpovida veku autora ;) . Me je o dost vic a dost jsem tomu rozumel a sebe nasel :)
V CB multikine jsem byl poprve. Ten popcorn je fakt hroznej, zjevovi, co nad schody kontroluje listky, jeste nikdo nevysvetlil, ze tam stoji kvuli zakaznikum a ze ti tam urcite nechodi kvuli nemu..
|
|
|
Bude mi 46 let, film mě příjemně překvapil. Vím, že to není veliké umění, ale v té hrůze mi to přišlo jako příjemné pohlazení po duši.
Tož tak...
|
|
|
Souhlasím a doplniíl bych, byli jsme na tom 4 lidi, 30let, 37 let, 44 let a 52 let a všichni jsme se velmi dobře pobavili. Smáli jsme se od začátku skoro do konce, ale možná máme nižší intelekt, který nevidí až tak do hloubky problému??? Ale já tam nešel hledat ani problém a ani umění, já se šel bavit. A to se mi splnilo 100% jako už dlouho ne.
|
|
|
Tak to máme zcela stejný pocit. Už dlouho jsem neviděla film, který by mě mile pobavil, nebyl plný "rádobyhumoru" a měl jakous myšlenku. Nemusím Svěráky vždy a všude, ale za lahve jim tleskám. Mají sice svoje mouchy, nebo spíš mušky, ale ty se dají odpustit.
|
|
mě nikdo nedostane. Od dob Velké Prosincové Televizní a Vánočního rozhovoru otce se synem(rozuměj přežvejkání pro blby) se na ty dva nemůžu ani podívat ....
|
|
|
Od té doby se na desky DJC a následující Kolji většinou jen podívám a vytáhnu z rodičovské diskotéky Štepku nebo Postel.
Laskavé rozumy dobráckých pastorů? To nemusím.
|
|
|
no, myslím, že když se člověk podívá na zlatou éru divadla járy cimrmana a pak shlédne kousek "lijavec", nutně ho musí napadnout, že onen pramen humoru již jaksi vyhasl a mele jen ze setrvačnosti.
není snadné si uvědomit, že nastal čas skončit, jestliže člověk není schopen udržet laťku nahoře, měl by být soudný a nevyrábět komerční sračku, co je následně vydávaná za umění. já se na tenhle film asi nikdy nepodívám, protože nevidím důvod, proč si zasírat hlavu maglajzem a tu hodinu a půl mohu využít lépe než sledováním potměšilého kxichtu někoho, kdo se ocitl v přechodu, ale pořád mu hučí v hlavě.
už film kolja byl na hranici únosnosti a to, že získal tuším nějaké mezinárodní ocenění, jen dokazuje, že se tvorba svěráků nebezpečně přiblížila masové komerční sračce. raději si zachován v paměti i na srdci klasiku vrchní prchni a járu cimrmana, než abych musel sledovat postupnou degradaci kdysi vtipného přístupu na nudný blijanec, kterýmu se dělá pý ár jako šlo o život.
|
|
|
Lijavec patři přece k těm leším...
|
|
|
no, já teda k těm lepším řadím hospodu na mýtince, dlouhý široký a krátkozraký apod., lijavec mi přijde jako znouze ctnost - jakýsi signá o zvyšující se impotenci a přicházejím přechodu. jinak mám divadlo járy cimrmana hodně rád.
|
|
|
to je hodně subjektivní. podle mě žádná z těch her není vyloženě špatná, ale k těm relativně slabším řadím akt, cimrmana v říši hudby, blaník, hospodu na mýtince a afriku (i když tu nemám moc naposlouchanou - viděl jsem jen jednou v divadle a to na cimrmana nestačí, některý vtipy člověku dojdou třeba až napotřetí).
naopak ty relativně lepší pro mě tvoří záskok, švestka, severní pól, lijavec, němý bobeš, dlouhý široký a vražda v salonním coupé.
vyšetřování ztráty třídní knihy a posel z liptákova jsou něco mezi - u posla to trošku kazí ten posel světla, vizionář by patřil jednoznačně do té lepší skupiny. :o)
|
|
|
Když je někdo v nejlepších letech špička, bude i za zenitem pořád aspoň nadprůměr - nikoli sračka, jak se nám tu někdo snaží namluvit.
|
|
Tentokrát s Tebou, D-F, fakt nesouhlasím. A to je mi asi stejně jako Tobě. Tudíž mám rodiče o málo mladší, než je ústřední dvojice, a spousta situací nám všem třem byla značně povědomá. Naši se na ten film těšili snad půl roku, nejen proto jsem se bála, že budou zklamaní buď oni, nebo já. Navzdory obavám se nám to líbilo. A oproti očekávání jsem se i několikrát upřímně zasmála, a to se zrovna mně stává v kině fakt málokdy (většinou trpím, jakým stupiditám se směje ta tzv. "většina").
Ovšem nic ve zlém - jestli jsi předkládané humorné hlášky/situace neocenil, může to být třeba proto, že spolu vaši vždy vlídně vycházeli a/nebo proto, že máš o párovém soužití ještě nějaké iluze, což lze spíš závidět...;-)
|
|
Svěrák hraje presenilního obšourníka už od počátku devadesátých let, obávám se. On buď nic jiného hrát neumí, nebo prostě jen hraje sám sebe. :-)
|
|
|
Třeba v Na samotě u lesa nebo v Obecné škole hraje vyložené obšourníky...ty jsi trošku blbej, viď?
|
|
myslím, že když vezmu zklamání od renomovanějších režisérů- Menzel, Forman, - tak tady jsem už tolik nečekal a nebyl jsem zase tolik zklamán...řekl bych že to je "jako ze života".
Politiku do toho nepleťte, i když někteří z vás už přes ní cedíte všechno...já taky neřvu, že je forman žid, producent žid a proto jeho filmy nejsou nikdy k církvi laskavé:)
|
|
...smíchy jsem se netrhal, ale když už mi něco přišlo srandovní, tak hlavně kvůli tomu, že sranda tam není v "prvním planu" jako třeba v idiotsky předkousaném a pro blby srozumitelném Kameňáku. Mám rád spíš takové naťuknutí, kdy zbytek fóru dotvoří myšlenkové asociace diváka, který v drtivé většině, není-li stereotyp milujícím a málo sebekritickým blbem, už někdy byl v podobné situaci na jedné nebo druhé straně.
Nechechtal jsem se jako kůň, ale v některejch chvílích jsem se zasmál (třeba když jsem si vzpoměl, že mi sem tam nějaké to "vole" taky ujede).
Já byl teda docela spokojenej.
|
|
|
Tos napsal hezky, naprosto přesné. 100% souhlas:-)!
|
|
|
Takovym naťuknutim, kde sranda neni v "prvnim planu" byl napriklad neustale padajici a do neceho vrazejici Budař, anebo pomoceny chlapecek v aute? Tomu se totiz lide smali jako houpaci kone a mne bylo trapne za vsechny vcetne Sveraka. Jestli jsi byl spokojeny, tak to jenom dobre. Ja spokojeny nebyl ani nahodou.
|
|
|
Domnívám se, že toto míněno nebylo. Mně zrovna tyto momenty v paměti neutkvěly, tudíž jsem se asi nesmála ani já, ani kino kolem (patrně bych si všimla). Byly tam výrazně vtipnější situace - pravda, leckdy se nás smálo jen pár, co jsme to pochopili a/nebo zažili. Uvedené "vtipy" nejsou samy o sobě humorné vůbec, možná mají význam v konkrétní souvislosti.
|
|
Já jsem byl naposledy v kině v r. 99 na filmu V. Jasnýho - Návrat ztraceného ráje, kterejžto potrat mnou natolik otřásl a podlomil důvěru v českej film, že jsem se dodnes neodvážil kino navštívit. Teď jsem se odhodlal zajít na Vratné lahve, ale v podstatě se bojím, že by Svěrák mohl sklouznout do sraček podobně jako téměř celej českej film posledních cca desíti let. Ne že bych od 'lahví' něco hlubokýho očekával, ale Svěrákovy filmy se mě až na Kolju a Tmavomodrý svět vždycky docela líbily, takže to asi risknu...
|
|
posledni dobou mam dojem ze geneze jakehokoi ceskeho filmu je zhruba takovato: sezenem prachy -> podle toho obvolame kamarady jeslti by si nechteli privydelat -> ve zbytku casu se nejak zbastli scenar - mira srackovitosti zalezi na tom ktera TV je hlavnim sponzorem. Jinak si neumim vysvetlit jak vznikaji veledila posledniho desetileti... :-(
|
|
|
Pamatuj, že zobecnění je nástrojem duševních lenochů...a gaussova křivka že taky platí úplně všude - teda i v kinematografii. Proto máme dobré filmy a blbé filmy.
Mě se od Svěráků líbil třeba Tmavomodrej svět, kde nehráli ani blbí herci a mělo to taky hlavu a patu.
|
|
|
Nepsal jsem nic o blbych hercich - reziser proste dava vydelat znamym, a i dobri herci jsou neci znami. Popisoval jsem mechanizmus, navic vliv sponzoru na kvalitu je myslim obecne znamy...
|
|
|
Nekde se mi podarilo splasit CD Tmavomodry svet se dvema zvukovyma stopama. Prvni je samotny film a ta druha je komentar Sveraka mladsiho, kde popisuje prubeh a trampoty pri nataceni. Ted si to poustim jenom s tim komentarem, je to lepsi nez samotny film. JJ, Sverak podedil smysl pro humor po tatovi...
|
|
|
Tak si prosím zjisti i genezi tohohle filmu .. byla totiž docela jiná. A nařknout Svěráka staršího, že v 71 letech dělá ještě filmy pro prachy... škoda dalšího komentáře.
|
|
Film jsem viděl před týdnem a líbil se mi, ale je fakt že teď už jen obtížně lovím v paměti detaily. Prostě dobrá komedie a oddechovka, ale žádná hloubka a myšlenka.
|
|
"Měl jsem dojem, že se ve filmu nikdo nechová normálně."
D-Fensi, jako byste nevěděl, že být tzv. normální je za současného stavu věcí už málem hanba :)
Úspěch má ten, kdo chodí po rukách, je teplej, je feťák,je pedofil, je multikulti, fašista, teplej pedofil, teplej pedofilní feťák a další varianty. Co nešokuje, to nudí.
Svěrák senior do téhle kategorie samozřejmě nepatří, ale zároveň ještě nechce na odpočinek, pochopitelně. Jako bytostný učitel má do konce života nutkání oslovovat národ, pokud možno masově.
Osobně si myslím, že Svěrák se v současné, řekněme primitivně-tržní epoše české kultury cítí dost rozervaně. Musí vědět, že jeho generace už má co se týče vlivu odzvoněno a přitom by pořád ještě rád něco znamenal. Pro mě jako tvůrce skončil zhruba s filmem Obecná škola, který ještě jsem ochoten považovat za dobrý takřka bez výhrad. Po něm Svěrák senior nastoupil cestu dolů ke komerčnímu úspěchu. Čím dál větší rozpor mezi avízováním díla a dílem. Sentimentální Colya byl už dost tvrdě vykalkulovaný a když jsem viděl Duo Sverak při návratu z Oscarů v čepičkách a unisono žvýkající, pochopil jsem, že to není jen recese, ale zlom.
Tmavomodrý svět byla dost sprostá krádež námětu, doják ve stejném stylu jako předchozí Kolja, jen metody zpeněžování tématu byly ještě účelovější. Před ním brutální promo masáž. Když jsem zanedlouho po filmu narazil na barrandovskou firmu Tmavomodrý svět s.r.o., nabízející služby v oblasti kinematografie, bylo mi jasné, že mezi Ježkem nebo dokonce válkou o Británii a tímhle byznysem není žádná spojitost. Filmy se samozřejmě nedají točit zadarmo, ale jestli je jejich dominantní nebo dokonce jedinou motivací ekonomický zisk, podle toho to pak z nich smrdí.
Nebeským jezdcům nesahá Darkblue ani k podvozkovým kolečkům.
Vynikající úroveň Svěráka seniora skončila paradoxně se socialismem, jeho nejlepší věci vznikly v tandemu se Smoljakem a ještě Jako jed byl skvělý film. Prostě díla, na kterých se Svěrák podílel, ale která nedirigoval. On to totiž virtuózní dirigent není.
Svěrák junior mě nejvíc oslovil svým absolventským filmem a dál podle mě tápe a hledá se. Třeba se od tatíka oprostí a najde se...
Momentálně není dobrá doba pro film a obecně pro umění vůbec. Lidi nechtějí umění, oni se chtějí prostě zabavit a zahnat hrůzu z existenciální prázdnoty. K tomu devastující vliv "vzorů" té jedné jediné provenience.
Taková malá ale hrůzná zábava: zkuste si vzít TV program a červenou tužku a podtrhávat slovo "americký film" ..........
Nedělám z toho tragédii, generační rozpory asi byly vždycky zrovna jako pády a vzestupy. Po éře sraček jednou přijde něco jiného :)
|
|
|
vcelku souhlas, ale já si myslím, že Vesnička byla taky dost dobrá...je známo, že tlak na umělce a zároveň dost financí vyplodí někdy něco geniálního- Markéta Lazarová, ale i spousta jiných filmů, třeba Jugoslávských- Pád itálie, Tři, Prodavač peří apod. nechtěl bych tady na ně někdy číst recenzi:)
Mě zase děsí úpadek evropy- třeba italská a francouzská kinematografie- to je strašné, oni to vzdali a točí srágory, prostě neumí stvořit hvězdu jako byl Delon, Belmondo, Funés, Gabin, Richard...
|
|
|
Evropa se brodí v hovnech nejen v oblasti kinematografie, bohužel.
To je výsledek práce současných médií, a snad i ochota Evropanů spokojit se s pozorováním života tzv. celebrit místo žití vlastního života nebo dokonce usilování o něco. V tom je rozdíl mezi dnešní Evropou a tou Evropou Gabina a Antonioniho. Určitá produkce trvá pořád, ale je překrytá mediálním šumem. A lidi se jí možná, což je blbé, bojí... Těch pár fajnšmekrů, kteří se podívají na filmový klub, jsou ze statistického hlediska zanedbatelní. Skoro všechny filmy, které točí Depardieu, jsou dobré a nadčasové, takový Vatel je naprostá lahůdka, i produkce Gérarda Corbiaua, Král tančí atd.
Není ani vyloučeno, že české publikum znovuobjeví české filmy, až se přesytí těmi Hřebejky a Tmavomodrými světy. Pro mě byl třeba totálním překvapením film Ztracenci z padesátých let nebo Vysoká zeď z roku 64. Celá desetiletí spí ve skříních kvalita.
|
|
|
Vatel je dobrý, král tančí také, ale třeba Vatel a Danton už se srovnat nedají...úpadek je tím, že z USA si importujeme to pozlátko, ne tu práci...pomalá poctivá práce je vždy ozdobou, tady všichni chceme co nevíc ihned a proto výsledek nestojí za nic. Zlato se oloupe a pod ním....něco hnědého...
|
|
|
Mario, nebuď tak skeptickej... Já si dávám zatracenej pozor, abych žil svůj život a ne podle nějaký televizní šablony. A ono, dokud média nebyla .. nebylo to lepší. Babky kokpírovaly jedna druhou na pavlači... Kámoš k divákům nekonečných televizních seriálů kdysi řekl: "vycpávaj si život cizíma kecama..." A totéž byly ty pavlačový drbny. Dneska to má jen dalekosáhlejší a komplexnejší dosah, princip života většiny je stejnej (o nic horší, o nic lepší).
|
|
|
"...třeba italská a francouzská kinematografie- to je strašné, oni to vzdali a točí srágory, prostě neumí stvořit hvězdu jako byl Delon, Belmondo, Funés, Gabin, Richard."
Oni hvězdy nepotřebují, prostě si místo toho zavedou kvóty na domácí a europrodukci a ještě na tom ušetří.
Shodou okolností jsem nedávno viděl Les Misérables s Gabinem a napadlo mne něco velmi podobného jako Vás, opravdu je to škoda :-(
|
|
|
Tak já nevím...na jednu stranu odsuzuješ všechno "ne-normální" s tím, že je to jen lacinej způsob upoutávání pozornosti a na druhou stranu když někdo natočí film, kde nikdo není teplej ani feťák, tak zase vyhrabeš přívlastky "doják" a "ukradený námět"...nebo dokonce "komerční sračka", čímž popíráš vlastně sám sebe.
Mě osobně je celkem jedno, jestli má někdo eseróčko Tmavomodrý svět nebo ne. Mě osobně se ten film líbí, přestože tam sice jde o ženskou...ale kde v životě o nějakou tu ženskou nejde, že jo? 8o) Líbí se mi tam to, že někdo mezi lidi dostal trochu jinej vzor chování, kdy jsou chlapi jednak kamarádi, ale druhak se maj rádi - prostě že někdo dokázal dobře zpracovat tuhle věc aniž by to vypadalo, že je to o teplouších.
V kde čem, co dneska vidíš v kině se na sebe lidi prsí, "kdo ho jako má delšího", ale nic dalšího tam není. Je to zhusta jen prostě plochá slátanina omezená možná tak na významné pohledy, které se vybijou v jednu nějakou hezky příhodnou chvíli.
Žít v očekávání, že po éře sraček přijde éra hodnotných filmů je myslím postoj od začátku určený k nezdaru a zklamání. Sračky se totiž točí častěji než dobrý filmy, což je neměnné pravidlo už od začátku.
|
|
|
Slovní spojení "komerční sračka" jsem v souvislosti s Tmavomodrým světem nikde nepoužil, to už je vaše fabulace. Nemíním vám dokonce na Tmavomodrý svět nijak plivat, jestli se vám líbí, přeju vám to a nemíním vám váš vkus ani zlehčovat, ani shazovat. Tmavomodrý svět má jakési svoje základní řemeslné kvality, já ho prostě nepovažuju ani za sračku, ale ani za vynikající. Svěrák sr. dělal podstatně lepší věci a Svěrák jr. má větší talent, než odpovídá poměrně plochému Tmavomodrému světu. Možná, kdybych neviděl Nebeské jezdce a kdyby mi bylo o 15-20 míň, byl bych Tmavomodrým světem a jeho leteckými sekvencemi uchvácen. Takhle mi ale připadá banální, dokonce už si ani nepamatuju žádné konkrétní scény, jen si vzpomínám, že rozpor mezi bombastickou reklamou a "dílem" byl veliký. V neprospěch díla.
Nevěřím nijak v rodinné podniky v umění ani v sériovou produkci "osvědčeného" a materiálně zajištěného autora, jehož dílo předem uvádí mediální věhlas. Věřím spíš v úsloví o drcené olivě a oleji.
Základní rozdíl mezi kvalitou a nekvalitou přece není v tom, jestli je námět "normální" nebo shocking; důležitá je úroveň zpracování. Když natočil svoji expresivní Olověnou vestu Kubrick, není to totéž, jako když natočí kalkulovanou vietnamskou sračku soudobá tržní hollywoodská nula. Dá se natočit vynikající i prázdný film o excentrikovi a zrovna tak se dá natočit vynikající i nudný film o měšťáckém prostředí.
Sračky se točí častěji než dobré věci, v tom máte pravdu, mezitím jsou ovšem určité nuance v době a místu hyperprodukce sraček. Aby se dařilo filmovým sračkám, musí pro ně být připraven živný humus.
Česká televize na na nás pouští nepřetržitý proud amerických sraček, vedle toho ale existuje nekomeční americká tvorba kterou ani neznáme.
Naproti tomu - viděl jsem pár filmů ze zemí, kde kinematografie snad ani neexistuje (Burkina Faso, Írán, Bolivie) - byly to vynikající a nezapomenutelné věci. Snad je to tím, že nemají granty na tuny 35mm negativu :)
|
|
|
Z reklamy na Tm. svět si pamatuju to, že v ukázkách byl sestřich v podstatě všech "lítacích scén", které se v tom filmu objevujou...a pak si taky pamatuju na Svěrákovu (ml.) větu, že netočil film o letadlech i když by to byl býval moc rád dělal, ale že je to spíš o lidech. Nebeský jezdce jsem viděl a knížku od Filipa Jánskýho mám doma, no nepřišlo mi to až tak rozdílný - film o letcích, kde se mezi dva dostane ženská (s tím rozdílem, že Studentovi výbuch nádrže popálí obličej). Natočit remake Nebeských jezdců by byla chyba a udělat sestřih bojových scén se Spitfiry a Messerschmitty za 300 Mega by asi taky nebylo moc ono.
Mě komerce stran filmů taky vadí, ale jak se bez ní obejít, když to stojí tak velký peníze? Točit konverzačky na jednu kameru s desetičlenným týmem a studenty z JAMU, aby to stálo tolik na co jsou schopni sehnat peníze dohromady tři "lidi z ulice"? To by asi neklaplo. Já osobně se nekoukám na upoutávky na cokoliv - ať už je to prací prášek nebo film, proto nevnímám žádnou nesrovnalost mezi prezentací a vlastním filmem. Ale když o tom tak mluvíš, pak to spíš vypadá na blbou reklamu než na blbej film, protože se mi zdá, že Ti překáží spíš nesoulad s tím, co sis na základě reklamy představoval a tím, co Ti pak promítli.
|
|
|
"Já osobně se nekoukám na upoutávky na cokoliv - ať už je to prací prášek nebo film, proto nevnímám žádnou nesrovnalost mezi prezentací a vlastním filmem."
O mnoho přicházíš. V upoutávkách na film jsou zhusta všechny vtipy, záběry a scény, které stojí za řeč.
Obdobně reklamy: prací prášek pere, čistič čistí, auto vrní a jede a účty jsou bez poplatků. Když člověk jen kouká a kochá se, může být děsně spokojený - a když nekoupí, ušetří si zklamání.
;-)))
|
|
|
Jo, to máš pravdu. Naposledy se mi to potvrdilo poté, co jsem viděl film Horem pádem. V upoutávkách byly všechny dobrý scény a v kině jsem viděl jen tu sračkoidní omáčku, která je spojuje do jednoho filmu 8o)
|
|
|
Peníze jsou určitě limitujícím faktorem pro každý film, ale taky je pravda, že i za mega náklady vznikají sračky, které neutkví v paměti. Z hlediska těch nákladů bohužel, z hlediska té paměti naštěstí. Na druhou stranu jsou i nadčasové filmy, které vznikly jako nízkorozpočtové. Dalo by se říct, že výjimečný tvůrce uvaří dílo i z vody, ale uznávám že příklady by se hledaly dost těžko. Snad nedávno diskutovaný film Fail safe.
Upoutávky o kterých mluvím mě samozřejmě bombardovaly "bez vyžádání"! Kdybych se jim a ostatní reklamě mohl vyhnout, byla by to paráda, ale to je samozřejmě utopie. Nehodnotím jestli "blbá reklama" nebo "blbý film", vycházím z toho, že tvůrce filmu s promo kampaní souhlasil, pokud se na ní rovnou nepodílel.
Ten trend je v ČT ostatně čím dál okatější, zasrat vysílací čas neustálou řadou self-promotion až k nekoukání. Už nejednou mě to od obrazovky vyhnalo k jinému trávení času, což ostatně není na škodu :)
Svěráci už prostě netočí filmy z přebytku tvůrčí potence, aby diváka přibili do sedadla svým mistrovstvím, ale berou film jako podnikatelský záměr, který má skončit kladnými čísly ve výsledku a aby přitom diváka neotrávil, ale jakž-takž na chvíli pobavil. Z hlediska ambicí je to trochu málo, ale jestli to vytěsní jednu-dvě US sračky z distribuce, na dnešní dobu je i tohle pěkné...
Patří to k době. Třeba na ty Kolji a Flašky budeme za 15 let ještě rádi vzpomínat.
Vlastně bych se dost často na chytrou konverzačku s desetičlenným štábem podíval radši než na ujeté české neumětely nebo na stopadesátou záchranu lidstva americkým nadčlověkem, natočenou za pětinásobek ročního rozpočtu českého ministerstva kultury :)
|
|
|
Myslím, že doba dobrých filmů na které stačilo vypůjčit si chalupu v horách a táhl to dobrej scénář, režie, zvuk a kamera skončila někdy rokem 1992, kdy dojela ta setrvačná
potřeba používat skrytý humor odkázaný na rozum diváka. Jenže dneska by třeba na Černý barony nikdo nešel, respektive šel, ale pod heslem "komedie" čekal by pičovinu jako od blba jménem Jim Carrey...a odcházel by zklamán, protože jeho blbství a primitivismus by jako vtip nerozluštil nic jiného než šišlavého Donutila. Nebo myslíš, že dnešní "eighteens" ví, co si představit, když se řekne "potěmkinova vesnice"? Myslíš, že tihle lidi pochopí srandu skrytou za větou "No vidíte, aké pekné pesničky pre vás napísali súdruzi v sovetskom zvëze...eh, len ta trůba im tam chýba...". Já o tom dost pochybuju. A pro takové lidi se točí 90% dnešních filmů, protože oni na ně půjdou a zaplatí za lístek do nejbližšího multikina 149,- Kč.
Je to smutný, ale bude třeba hledat hlouběji než v prvních 5ti pozicích hitparády Kinoboxu...
|
|
|
Jo a za dalších 20 let přijde budoucím dospívajícím zcela normální guľomet v ruce Žižky. Ale zas se bude chechtat, že ten vousatej strejda má na glozně blembák místo ručníku.
|
|
|
Ja si nemyslim, ze obecenstvo, co chodilo na komedie pred 1992 bylo zasadne chytrejsi nez dnesni - uz z genetickeho hlediska neni mozne zblbnout tak rychle. Mozna je to nedostatek treninku - ale prece ty "stare" komedie jsou stale popularni v TV, kde na ne taky nekouka zrovna jen a pouze intelektualni vykvet naroda.
Mozna jen filmari mysli, ze je nutne provozovat tak priblbly humor, stejne jako mnozi tzv. umelecti filmari si lamou hlavy, ktere tabu by meli prekracovat, kdyz vlastne skoro uz zadna nejsou...
|
|
|
Blb Jim Carey natočil filmy jako Cable Guy, Truman Show nebo Muž na Měsíci.... Chtělo by to trochu větší přehled, příteli...
|
|
|
"přitom by pořád ještě rád něco znamenal" - myslím Mario, že v tomhle se hluboce mýlíš. V 70 letech už (normální, nikoli zamindrákovaný) člověk nemá potřebu něco "znamenat". Prostě dělá, co ho baví, dokud to ještě jde.
Pokud jde o ty komerční prvky - nejsou IMHO dílem Svěráka staršího ale Svěráka mladšího. Ostatně Vratné láhve mu vrátil :) a málem je nechtěl vůbec dělat. Senior je prosadil jen za cenu velkých ústupků. Taky mi ty komerční ústupky serou, ale pořád nevidím filmaře, na jehož další práci bych se tak těšil (míním kvůli scénaři, protože až Svěrák starší nebude, dílka jeho syna mi budou úlplně fuk.)
|
|
Když tak čtu ty komentáře, nic jiného mě nenapadá. Možná bych mohl otravovat nějakými plky o tom, že Zdeněk Svěrák už není co býval (Takový "Rozpuštěný a vypuštěný" je podle mě geniální), ale co naplat. Dílko každopádně svoje fanoušky určitě najde:-)
|
|
Amélie s plnovousem je dobrý podtitul, D-fensovi sa Vratné láhve nejako extra nepáčili. Fajn, prečo nie. Holky a vdolky, poznáme. Ale komentárom sa tu čudujem- takým, zjednodušene povedané, že Svěrákovci točia stále dokola len tie svoje svěrákovské vtipnosmutné filmy. A aké iné by mali preboha točiť - chytilovské alebo tarantinovské? To ako keby som si objednal starú dobrú lepkavú becherovku a lámal si nad ňou hlavu, prečo to nechutí ako lavórovica alebo škótska singl malt whisky.
Tak ako na bare, vyberám si aj keď idem do kina. Osobne napríklad nikdy nejdem na Švankmajera, aj keď ho veľmi rešpektujem - vidím (sem-tam v televízii), že je to profesionálne skvele urobené, nie plytké. Čosi mi ale na "švankmajerovských" filmoch nie je sympatické, nerobia mi skrátka dobre, nesedia mi. Tak na ne nechodím a nehovorím potom, že doriti, zase len po švankmajerovsky to uchopil: už zase sa mu tam hýbe nejaká surová sviečková a hlavy z plastelíny.
Na rozdiel od Švankmajerových sú mi, čisto osobne, tie svěrákovské filmy sympatické, takže na ne chodím. Je to vo mne ako v koze, nič s tým nenarobím. Aj keď po Obecnej škole bol Akumulátor slabší, Koľja už trošku príliš slzotvorný, Tmavomodrý svet akýsi prekysličený - tá kŕčovitá česká herečka Rybová napríklad to dosť kazila. Mimochodom, keď som pri hercoch, prečo Menzel obsadil v Anglickom kráľovi do roly Dítěho toho chudáka bulharského mladokomika, ktorému dosť dlhú chvíľu trvalo, kým zistil, kde je v Čechách komický sever, a ako by to nestačilo, Menzel mu lepil na hlavu umelé vlasy. Vždy keď sa Bulhar objavil, som si musel hovoriť, že prekristapána, zase tá šišatá ochotnícka paruka! Ako toto len mohol dopustiť? Ale to len tak bokom.
|
|
|
Proč do role Jana Dítěte byl obsazen ten chudák bulharskej mladokomik? A proč byl třeba do role Otíka ve Vesničko má středisková obsazen Maďar, nebo Rumun, teď nevím přesně.
Já si myslím, že tyto dvě postavy jsou tak specifický, že obsadit je nějakým českým hercem by asi nebylo ono. Ani mě nenapadá který český herec by mohl Jana Dítěte hrát. Když vezmeme v potaz, že to musel být tak trochu "árijský typ"
Podobně jako zfilmovaná Hrabalova Příliš hlučná samota, i když se mi ten film moc nelíbil, tam byl obsazen Noiret. Možná by mi do role Haňti seděl Vlastimil Brodský, ale to je jen můj názor
|
|
|
Proč hrál otíka Maďar János Bán? Třeba proto, že už tehdy to byl dobrej herec, kterej naprosto skvěle zahrál metálně postiženýho, hodnýho, venkovskýho kluka. Stejně tak tam hraje Labuda svýho Karla Pávka i když vlastně hraje počeštěnýho Slováka, tak se na to dobře hodí.
Ale role Jana Dítěte mohla být v klidu ztvárněna českým hercem. Šlo jen o to ho vybrat...a blbě ho mohl zahrát i Čech. Casting není naše věc, ale Menzelova. Já si proto třeba myslím, že to nebylo bůhví co i když na to byla reklama na 4 killboardech z asi 11ti, které míjím cestou do práce.
|
|
|
No vidíš,
a já bych teď zpětně, co si film Obsluhoval jsem Anglického krále vybavuju, neřekl, že postava Jana Dítěte byla špatně zahraná, ale spíš mi vadí jeho hlas.
|
|
|
Není divu, když tuhle roli celou namluvil Oldřich Kaiser. Osobně mi to připomíná marnou snahu maskérů vyrobit z V. Brabce dvaceti-a-něcoletého Honzu Zemana ... :o)
|
|
|
...hrál náhodou pěkně. Taky jsem o něm předem četla pár jízlivých kritik, ale jeho projev mě příjemně překvapil. Hlavně celkem výmluvná mimika. O paruce jsem naštěstí nečetla, a asi nemám valný postřeh, takže jsem o ní vůbec nevěděla a film mi nekazila:-). Taky mě, stejně jako kolegu výše, nenapadá jiný vhodný představitel.
|
|
Asi na filmech hodnotim neco jineho. Ve filmu byla opravdu vyborna kamera, autori maji velky smysl pro detail nejen v zaberech, ale hlavne v dialozich. Nezazil jsem film tohoto typu, u ktereho bych se smal pri kazde treti vete. Myslim, ze se jim velice dobre podarilo skloubit amelie-like emocni film z tradicnim ceskym(sverakovskym?) cynismem. Doporucuju.
Btw D-Fensi - byva zvykem pred odhalenim deje uvest nejaky ten SPOILER WARNING, aby to mohli cist i lide, co se na to chteji jit podivat :)
|
|
|
Spoiler warning? Pokud se chci necim nechat prekvapit tak preci o tom nemohu sbirat informace. Nevim proc ctes recenzi na film a pak jsi nastvany ze se z ni dozvis o cem ten film je.
Co se tyce "roztomilosti" filmu mi pripada, ze kladne hodnoceni teto nudne sracce a dalsim takovym davaji zpravidla lide budto spatne naformatovani z detstvi (nemaji v hlave potrebnou databazi kvalitnich filmu) nebo vylozeni jasavi hlupaci, nadsene prijimajici cokoliv co nevyzaduje pouziti vlastniho mozku.
Ac patriot a veliky fanda nekterych pasazi Tmavomodreho sveta (scena kdy wehrmacht obsazuje letecke hangary a reakce pilotu), pomalu prestavam byt fanda Sverakovske novodobe tvorby.
FAK DA VRATNE LAHVE, FAK DA PUPENDO, FAK DA HOREM PADEM, FAK DA HREBEJK
|
|
|
Informace sbirat mohu. Recenze je z definice slova posouzeni, nebo taky ohodnoceni. Vetsinou se recenze ctou predtim, nez clovek na film jde, obvykle tedy autori v recenzich neodhaluji, jak to cele skonci. V pripade, ze se s ctenarem z jakehokoliv duvodu chce autor podelit o informaci, kdo je vrah, byva zvykem dat sanci prestat cist :)
Zajimalo by me, jakou mate Vy v hlave databazi kvalitnich filmu...
|
|
Skvělý film..hrozná recence..
|
|
|
Film podprumerny, S+S vykradaji sami sebe. Medialni masaz ovsem obrovska, tim padem plno chvaly od lidi bez vlastniho nazoru a v dnesnich dnech take pul milionty divak. Recenze je napsana trochu moc zaujate, i kdyz ma v podstate pravdu. ( z lacinych vtipku bych jeste vzpomnel ten, kdy se v VW pocura chlapecek a cele kino buracelo smichy. Bylo mi trapne )
|
|
Mno, co na tuto recenzi rict ?
Posledni dobou mam pocit, d-fensi, ze se snazis setrit cokoliv co ti prijde pod ruku za kazdou cenu.
Je to smutne.
|
|
No musím napsat, že mě se film zdá velmi dobrý a zdařilý! Je to možná věkem (50) a tím, že jsem se tam mockrát "našel". Scénka s nandaváním dveří je jak z mého života.... a let balónem jsem dostal darem od manželky já... Chápu, že mladším se zdá, že nemá tempo, protože si už naprosto zvykli na "americké schéma", kde je jasně psáno, co se má stát v prvních patnácti minutách nebo že má v dobrém filmu zemřít hrdina č.2, atd.
|
|
|
Tak hloupi zase mladi nejsou. Samozrejme od takoveho filmu nikdo necekal honicky v aute a umirajici hrdiny. Staci se jit podivat na nejaky filmovy festival na nezavislou tvorbu, a tam uvidis same mlade lidi a velmi zajimave filmy "neamerickeho schematu". Fil Vratne lahve je proste na Sveraky slaby. Chlacholit se tim, ze jine filmy jsou horsi totiz nestaci.
|
|
Kdysi jsem tu byl nařknut Rootem z jakého titulu si hraju na Freuda a zabývám se jeho mindráky. Dost by mě zajímalo, z jaké titulu (vzdělání, zkušenost nebo praxe v oboru?) recenzuje D-Fens filmy. U aut praxi v oboru nezapře, u filmu působí hodnocení jednoho z největších scénaristů naší doby nějakým (bohužel) věčně dotčeným pisálkem jako hodně trapná komedie. Když vynechám nevinné srandičky (a ti autor nepochybně umí), jsou D-Fensovy pozitivní texty k negativním asi 1:10. Život utíká dost rychle na to, aby ho člověk strávil ustavičným nadáváním.
Svěráka uznávám a mám pocit, že i ta jeho největší srágora bude pořád na místní poměry silný nadprůměr. (Návštěvu filmu mi bohužel zhatila angína, čili předmětný titul ještě nemůžu soudit. Jsem opravdu zvědav, jestli bude tak mizerný.)
|
|
|
Nevim jestli je mizerny, ale jeho uroven a velikost medialni masaze se da take znazornit tvym oblibenym zlomkem 1:10. Rozhodne nejslabsi Sverakuv film....
|
|
Taky zestárneš D-Fensi (pokud neumřeš dříve naž je obvyklé). A pak třeba začneš mnohé věci chápat a vnímat jinak. A přestaneš prahnout po turbo verzích života.
|
|
Na film se dalo dívat, ale nadšení se opravdu nedostaví. Připadal mi podivně splácaný Lepší by snad bylo z něho udělat dojemnější pocitovku i za cenu emotivního kýče. Uměle implantované rádobyvtipné scénky a la rychlovarná konvice na sporáku byly opravdu spíš do Kameňáku, o erotických fantaziích ani nemluvě, ty by se hodily tak akorát do páralovských shitů. Za zkouknutí to sice stojí, ale už to není svěrákovština.
|
|
|
jo, taky mám ten pocit. Celkově mě ten film připadá jak poslepovanej aspoň ze tří různejch verzí natáčení. Výkony hl. postav v podání Svěráka a Kolářové jsou docela nepřesvědčivý, narozdíl od některejch vedlejších rolí, který ale už těžko něco zachrání. To, jak v parku přechází kolem Tkalouna celá grupa div. J. Cimrmana mi přijde jako trapnej pokus o vtip a takovejch momentů se najde víc. Celkově je film takovej těžkopádnej, nucenej a nesourodej, možná se na něm podepsal i spor syna Svěráka s otcem o scénář filmu a jeho několikerý přepracování. Navíc se nedá asi čekat, že v sedmdesáti bude člověk dělat stejně dobrý filmy jako ve čtyřiceti. Každopádně tady Zdeněk Svěrák zanechal pěknou řádku filmů na který se rád znovu podívám, takže díky za ně pane Svěrák.
|
|
dneska jsem na tom byl a vcelku souhlasím s d-fensem. pocity z filmu spíše smíšené, herecké výkony sice dobré, přiběh taky není úplně stupidní, ale něco mi prostě bránilo těm postavám porozumět nebo se s nimi dokonce ztotožnit. možná je to tím, že jsem na to ještě moc mladej :o)
dal bych tomu tak něco mezi 7-8 body z deseti a mám-li srovnávat s dalšími svěrákovskými díly, pak na klasiku typu typu vrchní prchni, nebo marečku podejte mi pero se to nehrabe absolutně, mezi porevolučními dílky bych to dal to před akumulárora, ale za kolju, obecnou školu, ale i za tmavomodrý svět, tam ovšem jen o kousek.
|
|
A musim konstatovat, ze jsem zklaman. Pribeh plytky, humor veskrze zadny, proste takova laskava sonda do starnuti. Jelikoz mi je 35, tak me tato problematika opravdu moc nerika, a proto jsem se docela nudil. Nerikam, ze ten film je vylozene spatny, ale me silne nesedl. Rozhodne asi nejslabsi dilo z dily Sveraka(u), ktere jsem videl. Vicemene souhlasim s DFENSem, az na to, ze vtipnou scenu jsem tam zaznamenal asi jenom jednu - ostatni byl takovy uz obehrany styl humoru - treba ty rajcata.
|
|
|
To jsem pako - MNE nesedl - omlouvam se ....
|
|
Je mi 20, komunisty jsem nezažil a přesto jsem schopen film a děj nějak pochopit.
Nasmál jsem se jako už dlouho ne. Daleko více než třeba při Romigu, který mi naopak přišel plytký a táhnul se jak smrad. Navíc jeho řekněme originální námět a dvojí dějová linie (s lyrickými ambicemi) nezaručují umělecké kvality a úspěch.
Naopak návštěvnost VL dokazují, že film je poměrně úspěšný.
Hle, samotný autor D-fens ještě pomáhá šířit autentickou reklamu na VW, to je povedené :-)
Předlouhé záběry kamery jsou věcí zřejmě subjektivní, osobně se ale domnívám, že pěkně dotváří atmosféru filmu.
Zdravím všechny
|
|
Chcem len ve stručnosti poďakovat za tak skvelý snímok, který rozhodně zahreje (aj tu, v Prahe) :-)
|
|
Dufam, ze budem moci podakovat on-line panu Sverakovi (nasla som tento odkaz) http://www.respekt.cz/rozhovory-detail.php?sel_id=7
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Film: Vratné láhve
|