Přestože jsem podle papíru již jedincem dospělým a dalo by se očekávat,
že i rozumným, který se po večerech věnuje chlapske zábavě (de na jedno),
případně je byzy a maká na přípravě prezentace, kterou by mohl bímnout
na zítřejším mítíngu, aby bylo nad čím si pořádně zabrejnstormovat, opak
je pravdou.
Počkám až žena standartně vyuthne u bedny a ponořím se do světa
počítačové, bohapusté zábavy.
Nechal jsem se zblbnout podmáznutýma recenzema nezávislých hernich webu
a zakoupil originalni produkt spolecnosti EA - Crysis2. Nainstalil, spustil,
překvapeně zíral, jak to vypadá a že se to i plynule hejbe na me 3 roky
staré mašině (ale abych ji nekřivdil, šrot to není)
Hraju hraju 2 hodinky a najednou hra hapala. Říkám si, že to se stavá
i v lepších rodinách, načtu, rozjedu a .... zase hapala. Na stejném místě.
Postupně jsem eliminoval všechny možné příčiny: rozlišení, ovladače, patche,
povypínal procesy na pozadí...všechno marný, hra padá pořád na stejném
místě. Mrzuté navíc je, že se ukládá na bázi checkpointů, takže jsem si
tu misi prošel snad 20x abych nakonec pokaždé zjistil, že problém trvá.
Nezoufám, hledám na netu. A ejhle, můj problém má nemálo podobných ubožáků,
jako ja. Řešení se však nikdo nedobral.
Sebral jsem odvahu a podrobně popsal svůj problem na helpdesk společnosti
EA včetně již vyzkoušených pokusu jak to rozjet a videem inkriminovaného
místa. Překvapivě velmi rychle přišla reakce od supporťáka se žádosti o
diagnostiku DXDIAG.txt
Ok, střelhbytě jsem kýžený report odeslal a čekal na řešení. Druhý den
jsem dostal copy&paste seznam "TOP 13 univerzálních řešení" bez jakékoliv
relevance nejen k mému konkretnímu problému ale i diagnostiky (a mam nutkavy
pocit, že popisovaná možná řešení zřejmě posilají ke všem produktum společnosti
EA)
Přiznávám, že mne zachvátil pocit vzteku a mít dotýčného vohnouta poruce,
zřejmě bych jej pod pohružkou fyzického násilí donutil DVD originální hry
pozřít i s obalem. Osobně se domnívám, že 999Kc je poměrně vysoká cena
za 2 hodiny hraní.
Supporťákovi jsem yjádřil své rozčarování v následujícím emailu:
Vazeny pane Ruzarovsky,
jak vidno, zakaznicka podpora spolecnosti EA jsou vyhozene penize
stejne jako investice do zakoupeni hry
1) nevim na co jsem vam posilal diagnostiku, kdyz mi nasledne do
emailu zkopirujete univerzalni navod "co delat, kdyz to nejede" ktery navic
ve vetsine pripadu ignoruje mnou dodane vystupy diagnostiky (pokud uz z
ni nejste schopen poznat, ze system je "up to date", musite z ni poznat,
ze mam jen 1 MONITOR LG, cize "vas napad" ze by by to mohlo zpusobovat
vice monitoru nebo nestandartni zobrazovaci jednotka (coz je samo o sobe
vzhledem k povaze problemu blbost) neni namiste a body 9) a 10) ve vasem
"navodu" jste mohl v klidu vymazat.
2) to se ovsem tyka temer vsech vasich napadu pokud jste si precetl
muj problem a co uz jsem podniknul ve snaze to rozjet.
3) zadne nedulezite procesy na pozadi mi nejedou, vse jsem povypinal
(a take vam uz napsal)
4) hra je samozrejme opatchovana (viz bod 2)
5) dekuji za podrobny navod, jak pres msconfig nastavit system.
Vzhledem k tomu, ze jsem podrobne obeznamen se vsemy dosavadnimi verzemi
Windows na administratorske urovni, nebylo to treba
6) ocividne se jedna o BUG VE HRE, pokud by jste pouzil aspon Google,
pochopil by jste, ze to neni single problem "U ME" ale vyskytuje se vsude
na WIN7/64bit, ocekvala jsem tedy konkretni reseni, ne snusky univerzalnich
rad pro debily
a konecne 7) vzhledem k tomu, ze ocividne legalne zakoupeny produkt
nefunguje, vy nejste schopni ho vyresit a reklamace je zjevne realna jako
vyplaceni vyhry od SAZKY, hru odchazim prodat do bazaru a zadny dalsi produkt
od EA nehodlam kupovat, prestoze se mi piratsky pristup hnusi, u spolecnosti
EA udelam vyjimku.
na tento můj email již dle očekávání žádná reakce nepřišla a můj problém
byl zřejmě v ticketovacím systému označen jako "solved, closed"
Nicméně nakonec jsem našel workaround a přes konzoli ve hře jsem problematický
úsek prostě přeskočil a načetl až další mapu.
K tomu bych dále podotknul, že žádost o radu-řešení jsem zaslal i v
anglickém jazyce na offiko support. Uplně bez odezvy. Aplikováním popsaného
workaroundu jsem byl schopen hru dohrat, nicméně musím řící, že vice zabugovaný
a neodladěný paskvil jsem od orudované herní značky snad nehral.
Timto bych společnost EA přidal na seznam zmetky a nedokonalé produkty
vytvářejících fabrik, ověřil si, že pokud má člověk aspoň polovinu mozku,
ztrácí čas kontaktováním podpory uživatelů, protože tam najde pouze pacienty
po kompletní lobotomii. A konečně - už se těším, až se zase bude někde
řešit, jak se v Česku strašně pirátí...
08.04.2011 Jeremiasz