Komentáře ke článku: Zkušenosti: BMW 324TD E30 (ze dne 10.02.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ja jsem byl mene stastny majitel a jako prvni auto mel take E30, ale v 324d a motor byla celkem slabota, 63kW jsem od sestivalce v skoro dvou a pul litrech opravdu necekal. Jinak trici jsou samozrejme skvely, i kdyz jsem zpohodlnel a jezdim s E46 328Ci . Jinak hodne stastnejch kilaku preju
|
|
Opravdu zajímavý "recenze". Jenom zbytečně dlouhá.
|
|
Budu rejpavej hned od začátku - tohle mi nepřišlo jako recenze ale pokus o vtip nebo jako o komentář nějakýho chytrolína co píše na hovinky.cz a lžidnes.cz.
Technický info absolutně k ničemu, pan gůgl mi za 10 vteřin poskytl například tohle: http://www.autoevolution.com/engine/bmw-3-series-e30-sedan-1982-324td.html
A zbytek informací - teda ano, mě by zajímalo co to má za výbavu a ne se vymlouvat že centrál a servo nikoho nezajímá a dál už nic.
No a jak se jezdí po D1 víme všichni...
Aspoň že vím jak je to s tím motorem teda. Ovšem v kombíku je tohle auto takový to "důchodcovský" na styl jízdy. Prostě pohoda klídek se přemístit z A do B a to co nehladším průběhem bez spěchu. Takže žádný překvapení.
Jinak BMV z 80tých a začátek 90tých let jsou pro mi velice jaksi "kultovně" designově sympatická auta.
|
|
|
Včera jsem krátce po sobě viděl dvě BMW dokonce z let sedmdesátých: Sedmičkového taxíka a po chvilce trojkové kupé. Pro náhodného pozorovatele nebylo k vidění ani náznaku rzi!
|
|
Mladiku, chapu pocatecni nadseni, ale:
vice najezdete, nez se zacnete rozplyvat. Ono prvotni nadseni se premeni v pevnou jistotu a pribude Vam argumentu.
E30 se stala legendou z vice duvodu. Nepatri k nim TD s TDS. V clanku Vam chybi popis toho, co je na tom aute tak famozni, ze v druhem okne oteviram mobile.de.
"Urban" legend o praskajicich hlavach se zakladaji na realnych zkusenostech mnoha uzivatelu. Nekdo ma kliku a nekdo smulu. Vyznamnou pricinou je styl jizdy (poskakovani po meste je spatne), ale neni to pricinou jedinou. Preji Vam, abyste patril do skupiny "ma stesti".
Jako dlouholety uzivatel a obdivovatel modrobile vrtule - laska se zrodila cca v letech kdy byl M20 aktualni motor a M50 horka novinka u nas vec z rise snu - si Vas dovoluji takto usmernit. Me prvni BMW byla az E36. Dneska auto tuzeru, ovsem pocatkem 90 let v CR a mimo Prahu auto aut. Nasledovalo mnoho jinych znacek, ale nejake to E34 (petka - to prislo s vekem) se mnou sla cestou necestou vzdy. Kdyz prisla hubena leta, spolehl jsem na svou posledni E34 jako na jedine auto doma a ona 17leta herka vydychala mych 75t km/18mes lepe nez novodobe plechove krabicky.
Aktualne se rozhlizim po dalsi. A nedam pokoj, dokud nejakou nenajdu.
S timhle vsim za zady si dovolim tvrdit:JDETE S NAFTOU KAMSI! BMW tvori (mimo jine) motor, at uz famozni 4val_iS, neprekonatelne radove 6valce ci V8 a V12. Spotreba x vydrz x podavane vykony.
Svezte se nekdy v necem takovem. Nebo jinak - najezdete mnoho km se "zravym" benzinovym BMW, ktere ma alespon zakladni beznou udrzbu a pak piste oslavne ody. Uvidite, ze TD(e)so upadne i u Vas v zapomeni.
|
|
|
A odkud jste? Mám zajímavou nabídku a přemýšlím, že je čas se posunout dál a svoji E34 525i prodat, není zcela bez vad, ale zase je v LPG a zaplacený EKO.
|
|
|
Hmm, E36 dneska auto tuzeru, to jste se teda předvedl..
|
|
|
Spise Vy. Posuzovat nekoho podle toho, ze shodou okolnosti identicky znak vykazuje i nekdo jiny, koho radime mezi blbce, to je velmi povrchni a hloupe (a socanske, chtelo by se rici, kdyby to ovsem nebyla podmnozina toho "povrchni a hloupe" -- uplne stejnou logiku totiz pouzil Hitler pro ospravedlneni holocaustu a komundiry pro ospravedlneni tridniho boje).
|
|
|
|
Znam malo opecovavanych E36. Kdo se tomu venoval, uz davno preskocil do E46.
E36 ma spatna leta - uz je stara a jeste ne dost stara. A je jich moc. Auto tuzeru ...... Coz nevylucuje opecovavany kousek v dobrych rukou.
|
|
|
No, možná máte pravdu, jsou dneska docela dostupné a oblíbené, mladíci se na nich dokážou vyřádit. Já jen že to je moje první auto a mám ho docela ráda, tak se mě to dotklo, vzhledem k tomu, že ta moje zrovna vypadá zcela normálně. Jinak nic proti Vašemu názoru :)
|
|
No to jsou famozni parametry, 85kW ze sesti valcu, dole mrtve, zere 7,5 litru...
No to jsou kulervouci cisla, skvely vysledek sovetskeho inzenyrstvi...
Boha, 1.9TDI 81 kW, co se strkal do Golfu a Octovky to pojede kdykoliv se zlibi a jezdi za 5 litru...
A nejenom Octovky, fiati JTD nebo 1.8TDCI 85kW ve Focusu to same. Prakticky vsechno je lepsi jez 324/325TDS
|
|
|
Nemohu nechat bez odezvy Váš pokus o vtip... Autor měl smůlu na auto s vadným vstřikovacím čerpadlem. Vstřiky taky něco pamatujou a vačka bude asi projetá, protože v týhle zemi snad nikdo neumí nalít do auta správný olej, respektive nalít tam olej.
Spotřeba může být výrazně menší a na spodku to nemá být mrtvé. Repase čerpadla se pohybuje kolem 6000CZK. Když je motor v kondici tak slavná 1.9TDI může jít srát a auta začínající na F (Ford, Fiat, Francouzská) 324TD bude dobrému majiteli sloužit ještě dlouho po tom co tyhle budou padat do lisu...
Je nutné si uvědomit, že tento motor (v E28 mechanické čerpadlo, větší turbo) byl v roce 1985 nejtišší turbodiesel a auto bylo nejrychlejší seriově vyráběné TD na světě. To co zbylo z jeho slávy dnes je zapříčiněno věkem a nesprávnou údržbou, ale s trochou investic lze napravit chyby předchozích majitelů...
|
|
|
- napsal jsi, že spotřeba by měla být nižší než 7,5 l/100km (o kolik vlastně ve 2,5 litru?)
- mělo by to táhnout "vocpoda", ale netáhne...
- a co těch 85 kW z přeplňovaného 6-válcového 2,5 litru? to je jako co? to je podle mě slabý krám na tak těžké auto...a ještě na naftu 8o(
že to bude jezdit, až jiný nafťáky ne? no a? pokud si pořídím stejně velký motor v benzinu, tak bude i bez turba silnější, bude lehčí a vydrží dýl.
výsledek? je to krám a ještě k tomu jezdí na mazlavé svinstvo.
|
|
|
Ale stejně jako pán, co to srovnával s koncernovým TDI, vám asi uniklo to, že tento motor je poplatný roku 1985.
|
|
|
pak měl už dávno a po právu skončit ve starém železe nebo v muzeu. dneska není konkurenceschopný ani náhodou...a ještě je na naftu. fuj!
|
|
|
A hlavním rozhodujícím orgánem v rámci problematiky, který motor má skončit ve starém železe, zda je to dostatečně brzy a zda je to po právu ráčíte být Vy nebo se na to ustanoví nějaká eurokomise?
|
|
|
jsi trochu mimo téma debaty, ne?
šlo o to, že motor je pro dnešní použití těžký, žravý a slabý. oponentův argument zněl, že byl vyroben v r. 1985, takže odpovídá tehdejší úrovni a je teda v poho. pokud by hustota, rychlost a náklady v dopravě byly také na úrovni r. 1985, pak by to asi smysl dávalo. ale, voi-la, nejsou...takže motor moc v poho není, pokud má být prezentován jako hnací agregát běžně užívaného povozu.
|
|
|
Spotřeba může být nižší cca o litr když se to bude šetřit, ale rozhodně to není auto co bude jezdit za 4L...
Proč to autorovi táhne až ve vysokých otáčkách sem vysvětlil - problém s čerpadlem, vstřiky a pravděpodobně projetá vačka
Těch 85kW bylo ve své době to nejlepší co kdo dokázal vyrobit (točivý moment je cca 220Nm). Tento motor je z roku 1985...
Auto zas tak těžké není cca 1200-1300kg
Benzín od BMW je kapitola sama pro sebe a srovnání s naftou to nesnese, ale dovolím si oponovat že bude lehčí. Nebude. Motor M21 (diesel) konstrukčně vychází z motoru M20 (benzín) a není to litinová kovadlina - hlava je hliníková atd. takže motor není výrazně těžší...
O výdrži rozhoduje víc majitel než konstrukce motoru... Kdo chce držák, jezdí s M30 ale zaplatí spotřebou...
|
|
|
takže při normální jízdě se průměrná spotřeba dostane někam na 7 litrů. u bežnýho auta a ještě v kombíku je to dost (na to, že pro naftu neexistuje rozumná alternativa v PHM)
čerpadlo odchází u dieselů běžně stejně jako vstřiky, protože k zátěži popsaných součástek přispívá i to, že nafta mění svou konzistenci v závislosti na teplotě
jsem přesvědčen, že i v r. 1985 bylo možno z přeplňovaného dvou a půl litru dostat více než 85 kW
ano. benzín je lepší než nafta.
myslím, že benzinový motor bude lehčí vždy už jen proto, že pracuje s nižšími tlaky.
držák-co-víc-žere není alternativa, ale hloupost. pokud někdo preferuje výdrž, tak to znamená, že preferuje ekonomiku provozu a s tím je zvýšená spotřeba v přímém rozporu.
7l nafty/100km není málo a oproti dnešku je ta spotřeba skoro o třetinu vyšší a parametrama se nedotáhne na dnešní 1,7 CDTi, který má přes 90kW.
|
|
|
Je smutné, že si myslíte, že stará auta patří do šrotu. E30 v jakékoli motorizaci se stále dokáže v provozu prosadit a kazí to jen častá idiocie majitele...
Je nutné uvést pojem odchází na pravou míru.. Zde se bavíme o nájezdu kolem 270 000km na to nejhorší co se dá natankovat. Vstřiky půjdou zachránit vyčištěním, ale čerpadlo bude vyžadovat repasi... Nekoná se choulostivost současných common rail... V ideálním případě je dobré ještě přebrousit ventily, tedy normální údržba u které se nevyhnete ani u benzínu...
Já jsem také přesvědčen, že v roce 1985 byli tehdejší inženýři schopni dostat z toho motoru víc, ale nikdo to nedělal u seriově vyráběného auta....
Děkuji za Váš poslední odstavec. Protože touto logikou dojdete ke stejnému autu, jako si pořídil autor, v případě že chcete starší BMW... Já jezdím v něčem podobném, jen mám jinou řadu a starší ročník a nejezdím v tom proto, že bych si myslel jak je to ekonomické, ale protože mám takováto auta rád. Nese to ssebou nutnou údržbu a také nějaké ty provozní náklady...
Vaše zášť proti čemukoli co není podle Vašeho přesvědčení mi připomíná současné šílenství pravdoláskomilů. kdy je to samá pravda a láska, ale běda Vám, jestli s nima nebudete souhlasit...
Autorovo nadšení chápu a kdo se pro nějaké auto nadchne a nemá místo mozku zprávy TV Nova, tak pochopí podobné nadšení i u jiných a nemá problémy s tím, že někdo jezdí třeba na naftu a ne na benzín...
|
|
|
nemyslím si to. jen je třeba mít na zřeteli jejich parametry, aby používání staršího vozu nebyl ekonomický nesmysl. Mám dva kabriolety ve stáří 10 a 13 let. Oba na benzin, smozřejmě..
E30 se mi nelíbí, protože mi přijde jako hybrid Š120 a Lady.
můžem si tady mydlit oči čímkoliv, ale 2,5 l, šestiválcový,12 ventilový turbodiesel s 85kW je dneska technicky i finančně totální nesmysl. Technika odpovídající úrovni v době jeho vzniku.
pokud vím, tak placatej Citroën CX 2,5 D měl i 100 kW
moje zášť? mě je relativně jedno, v čem kdo jezdí, dokud to nemusím čuchat na silnici, nezdržuje to nebo to někde nestojí a majitel nekouká pod haupnu jak kočce do prdele. druhá věc je, že pokud si mám vybrat, jestli zaparkovat vedle zánovní fobyje s "dítě na palubě" nebo vedle takový šunky, volím fobyji, protože její majitel si rozmyslí, jestli mi svejma dveřma omlátí ty moje.
televizi nemám už čtvrtý rok a rok a půl předtím jsem ji zapnul tak na hodinu týdne v neděli dopoledne, takže vlastně nevím o čem mluvíš.
nadšení chápu, ale tohle auto nemůže postavit do hry proti konkurenci nic než iracionální příchlnost, kterou vzbuzuje u fanoušků. technicky je to krám a naftový motor je objektivně hnus, kterej v tomhle zastaralým provedení není ani ekonomickej.
|
|
|
Nadšenec si bude svého starého auta vážit mnohem víc než majitel fobie s dítětem na palubě...
Co se týče toho 100kW citróna, neznám z hlavy historii všech aut. Že to byl v té době nejrychlejší turbodiesel je možná jen urban legend, daty to podloženo nemám...
Kdo měl všechna tři tato auta, tak ví, že E30 není jejich hybrid...
Totální nesmysl to není ani ekonomicky, ikdyž je pravda že existují úspornější vozy, ale když vezmete, že je to zároveň i koníček tak ty náklady nejsou nijak hrozné. Zvlášť když započteme relativně nízkou pořizovací cenu a přijatelné náklady na opravu naftových komponentů, kde u zde vychválených VW motorů nebo aut na F jde o desítky tisíc výše...
A hra proti konkurenci? Dynamika jízdy je nejen dostatečná ale předčí leckterej současnej krám. Výkony nejsou závratné ale pořád jde o nadprůměrné auto... Tedy alespoň varianta s mechanickým čerpadlem, s elektrikou jsem se ještě nesvezl...
Jízdní komfort a prostor v autě také není špatný a když nemáte podvozek v háji tak i ta ovladatelnost je slušná... Reputaci těchto aut kazí spíše jejich majitelé co prděj na údržbu...
V tuto chvíli se diskuze dostala do úrovně kdo má pravdu a na to nemám čas... Autorovi vzkazuji ať sundá ventildekl a podívá se na vačku, do nádrže nějaký čas lije kvalitní aditivum a pak vymění palivový filtr, novej vzducháč je taky znát a jestli čerpadlo bylo jen z jiného auta a ne po repasi, tak zvážit repasi čerpadla a jestli dojde na výměnu těsnění pod hlavou, tak zabrousit ventily... Auto to odmění mnohem lepším průběhem výkonu i krouťáku a pak ať se znovu rozepíše a věřím že vznikne zajímavý článek...
A Vám, skrývajícím se pod pseudonymem ZZR nevzkáži nic... Nemám zájem nutit Vás hnát se na mobile.de a koupit si "třícu", to je každého věc. A upřímně, čím méně lidí sdílí Váš koníček, tím lépe...
|
|
|
nesouhlasím. nadšenec je velmi široký pojem a zpravidla tohle auto nepoužívá každý den. kdo ano, činí tak spíše z nutnosti než z nadšení...a takový člověk buď pod autem leží stejně dlouho jako to auto jezdí, nebo ho více či méně zanedbává a toho nějaká trochu potlučená hrana dveří (které odspoda už kvetou) nerozhodí.
nešlo o rychlost, ale o výkon, kdys tvrdil, že 85 kW byla špička a nikdo to nedělal
mluvil jsem spíše o exteriéru karoserie, která je k uzoufání nudná a pontonovitě krabicoidní o trochu méně než watrburg, ale uznávám, že to je subjektivní.
proč jako koníčka mít ultrakonformní auto s těžkým a slabým motorem na naftu je mi záhadou a nikdy bych to neudělal, ale budiž. do toho se vsírat nebudu.
pořizovací cena je jedna věc, uvedení do "jakž takž" provozuschopného stavu je skoro ta samá suma jako pořizovací cena. o cenách komponentů naftových motorů se nebudu bavit, protože o nich nic nevím krom toho, že je nikdy nebudu vlastnit. každopádně musím čuchat ten smard a dívat se na briketu, která ze starýho krámu vylítne při každém roztočení nad 2500 ot. 8o(
VW tu někdo vychvaluje? spíš naopak. s tímhle jsou 1,9 TDi pouze srovnány co do výkonu a spotřeby...a tam se prastarý diesel nechytá.
dynamika jízdy nemusí být nutně špatná, ale stejnou práci dnes zvládá i benzinová, atmosférická 1,6ka...a proti tomu stavíš šestiválcový 2,5 TD?
majitelé...ti pečliví už to nechcou, protože za málo muziky to polykalo moc peněz a ti chudší si to pořídili zpravidla jako poslední majitelé s tím, že do toho investují jen tolik, aby dojeli.
auto mne nijak neuráží a neshledávám na něm nic obzvláštního. taky bych si ho určitě nevybral ani jako kabriolet a pokud vidím někde E30, tak se raději držím dál (jasně, otázka majitelů) a když jich bude jezdit málo, budu jenom radši 8o)
|
|
|
Pane kolego, já se Vám divím. Kdo nepoznal vanu, tomu stačí necky. V tomto případě 28 let staré... K výkonu dieselů z roku 1985 jen tolik: z 2.5 litru dostali frantíci v CX což je vůz o třídu výše a hlavně úplně jiný level a liga 121 koní. Tedy o šest více. Kolegové ze Stuttgartu pak to samé a cpali to do 190. BMW tehdy asi muselo zareagovat, neb i v 80. letech se v NSR (BRD) vyskytovali zvrhlíci, co chtěli jezdit na naftu i v BMW. Jo a ten motor se tam podle netu dával až od roku 87... U medvědů tu naftu chápu, bo taxikář, turek a německý důchodce musí sparen a čoudit, ale e30 zprasit dieselem??? Já osobně jsem jel v e30 316i, 318i, 320i a taky v 325i. V M3 bohužel ne. Kamarád byl v devadesátých letech fanoušek značky... Vůz je lehký, motory nezkrocené EURO normami, na tehdejší dobu hezké svezení, i dnes pro blbnutí a driftování nebo víkendové skoroveteránské výlety fajn, ale pro každodenní používání příliš stísněné a přece jen, máme 13 rok jiného století... A kabriolet to byl v 90.letech v ČR kočkolap, i Bolek ho měl v Kurvahošigutentag. S řidičem...
|
|
|
"slavná 1.9TDI může jít srát a auta začínající na F (Ford, Fiat, Francouzská) 324TD bude dobrému majiteli sloužit ještě dlouho po tom co tyhle budou padat do lisu..."
Je vidět, že o autech nevíte lautr nic.
Zato máte obrovskou potřebu to své nic šířit do světa, že?
jak typické!
|
|
Koupíte starej nafťák od BMW a divíte se že netáhne. Tak asi jste se před koupí měl rozhodnout, jestli chcete stěhovák s malou spotřebou, nebo skutečné BMW...
|
|
|
Je nutno zde psát recenzi na každou prehistorickou paštiku, jako je tenhle bramborák nebo minule ta mazda? Myslel jsem, že kolem tohoto webu se shromažďují lidé s jinou úrovní vozového parku tedy :-D nemám nic proti starým zajímavým autům, raritky, ameriky, staré sporťáky mám opravdu rád, ale tohle? Stará sériová paštika kterých jsou všude plné vrakáče a ještě se rozplývat nad tím, jak jede 1,8benzín nebo 2,4ropák? Autor asi nikdy neřídil auto s pořádným výkonem, když se rozplývá nad touhle trapnou sériovkou. Beru, že tyhle výkony na běžné ježdění stačí, ale vychvalovat je, navíc ještě zamontované ve staré paštice, no nevím teda....
|
|
|
Tak je to věcí pohledu, nejspíše vzhedem ke svému nízkému věku obdivuji i auta z přelomu 80. a 90. let, která v té době byla běžná. Nakonec i ty ameriky bly ve své době a čase zcela běžné. Pravda, zrovna kombíková E30 s mizernejma kamnama není uplně optimální zástupce výše jmenované doby, ale případný kvalitnější článek o takovém autě si tady rád v budoucnu přečtu.
|
|
|
|
To se zase budou muset změnit směrnice a pořádně ty auťáky zregulovat. :D
|
|
To si může pořídit tak akorát magor.
|
|
No dobrý, Každého věc čím jezdí ne ?
Já jako mazlíka mám Audi 200 20V turbo z roku 1987 jistě fádní nudné a všední auto
na bežné ježdění mám tranzita z roku 1998
Vubec nevidím nic špatného na tom že si ten mladý klučina koupí
Hranatý auta jsou sexy
ano 2,5 TD jistě není nejlepší motor od BMW
stejně jako 2,0 TDi, 2,5 TDi V6 nebo nedej bože 1,2 HTP není to nejlepší od koncernu.
vubec čím vlastně jezdíte vy ?
|
|
|
Čím jezdíme my je jedno ne? Já třeba jezdím pro někoho nudným koncernovým wagenem, na hlínách, fmetle, ale fbenzínu... no a?
Hlavně ale na to nepíšu oslavné ódy jak je to boží, jak to jede, jak je to nejlepší auto pod sluncem atd.
Pokud bych začal psát, jak je moje auto nejlepší, že je lepší jak motokáry na čerňáku a nakonec by se z toho vyklubala taková vražda jako je autorův kombajnovej ropák, pak by mě tu všichni měli za blbce - a právem. To je sebereflexe víme?
A navíc, pokud vezmeme BMW jako značku kvalitních vozů se sportovními ambicemi, a on je to ve finále prehistorickej kombík a nafťák, to už se nechce ani smát ale spíš brečet.
Umím si představit recenzi - když zmiňujete Audi - třeba na Audi V8, Audi kupé a podobné starší Audiny, ale kdybyste napsal takhle pochvalnou recenzi na Audi 80 vajco 1,6TD tak vás budu mít - myslím právem - za blbce.
|
|
|
Kdyz Audi, tak RS6 MTM :-)
|
|
|
To jo, ale tu tady asi nikdo mít nebude :-) 700 koní :-)
|
|
|
"Vubec nevidím nic špatného na tom že si ten mladý klučina koupí "
já taky ne, ať si jezdí v čem chce, neberu to nikomu. Ovšem trochu realistického pohledu na tu svoji vránu by mít měl. A pokud nemá, tak aspoň trošku soudnosti nepsat takové recenze zrovna sem :-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: BMW 324TD E30
|