Komentáře ke článku: Je to v dobrých rukou. (ze dne 25.01.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
To, čemu se vznešeně říká svědomí či někdy morálka nijak nesouvisí s inteligencí, kterou můžeme nazvat i vyčůraností.
Řidič Hroch ví, že měl počkat na tramvaj od Vřesiny. Nepočkal - ať už byl unavený, nesoustředěný nebo jakkoliv jinak méně způsobilý. Ví, že za havárku může, nevymlouval se, několikrát se omluvil postiženým i pozůstalým. Ti mrtví ho budou strašit asi až do smrti. On udělal chybu, on zabil ty tři lidi....
Řeklo by se prosťáček, vohnout. Nikoliv vážení, je to člověk se zabudovaným svědomím. A takových není dvanáct do tuctu. Vězení asi pro něj bude to nejmenší zlo z celé této příhody.
Ovšem DPMO za nic nemůže, platí si právníky a ti nepřipustí, nesmí připustit, že se jejich podnik choval přinejmenším velmi nedbale. Ani v interview nesmí žádný představitel DPMO nebo města připustit, že se nějak provinili. Že by se jen mohli cítit provinile. To by byla zásadní strategická chyba. Na té by se naši novináři vyřádili. (Proto nemám rád právníky. Nesmí mít svědomí. Pokud ho mají a nedokážou ho utlumit, nejsou dobří a neuživí se.)
Jedinec proti organizaci prohrává téměř vždy. Pokud to ovšem není echt zmrd. Ten může i vyhrát. Někdy.
Jinak ovšem stále platí staročeské "Nechoď Vašku s pány na led. Častý případ známe, že pán sklouzne ale chudák si zaň nohu zláme."
Ale jak dneska "nechodit s pány na led" to už pořekadlo neřeší.
|
|
|
"Jedinec proti organizaci prohrává téměř vždy."
A ted si pojdme promluvit o statu a jeho prinosech pro sve obyvatele... ;)
|
|
|
Není tedy právě proto jedinec zároveň i členem největší organizace, by s ostatními organizacemi zásadně neprohrával, pane mazaný?
|
|
|
A ze to funguje, ze ano? ;)
Nemluve o tom, ze nejcasteji jedinec prohrava prave proti statu, coz je ponekud v rozporu s vasi teorii.
|
|
|
Ale v zasade nachazim ve Vasem komentari hlubokou pravdu: "...by s ostatními organizacemi zásadně neprohrával..."
To je pravda, stat je nejradeji, kdyz obcan prohrava pouze s nim.
|
|
|
Tak tak, v rozporu to není, před ostatními Vás jakžtaž ochrání. Nikoliv však před sebou samým :)
|
|
|
|
Ale rekl bych, ze mafie fungovala obecne lepe a levneji, pricemz plnila tu samou funkci...
|
|
|
To bych netvrdil...už jen proto, že není rozdílu mezi státem a mafií :)
|
|
|
|
Dobrý večer.
Ad STK-STK: Olomoucký dopravní podnik za to skutečně nemůže - pokud používáte zkratku DPMO. Protože ostravský dopravní podnik není DPMO.
Co se týče článku od D-FENS: Mno... Možná by to chtělo nejprve si v Ostravě o celé události něco zjistit. Nevím, nakolik byl článek autora sestaven pouze vlivem médií, ale to, co se v médiích presentovalo a co se dělo ve skutečnosti, to by mohlo při podrobnějším studiu vykazovat jisté rozpory... A nejde jen o řidiče (mimochodem, v místních poměrech jde o docela zajímavou postavičku), jde i o to, zda D-FENS má skutečně za prokázané, že se ostravský dopravní podnik NIKDY nepokusil situaci vyřešit - a zda se mu to podařilo...
Hezký večer.
|
|
|
Je úplně jedno jestli se ostravský DP situaci pokusil řešit, nebo ne. Podstatné je, že ji nevyřešil a současně nechal v provozu, takže nachystal na své řidiče past a bylo jen otázkou času, který řidič do ní spadne. V tomhle má D-FENS naprostou pravdu.
Pokud trať nebyla dlouhodobě bezpečná z pohledu drážních norem, tak ji měli zavřít. Opravdu je tak těžké někam namontovat bezdrátově propojenou dvojici semaforů u kterých řídicí systém garantuje, že nebude zelená v obou směrech současně ?
|
|
|
Ja nevim clovece. Sam jste objektivni jaxvina. Napadnete Dfense za neovereni informaci, ale sam sem hodite jeden drb a jednu nacatou a nedopsanou hypotezu. Tot vse. pokud jste informovan vice nez dí adrs, tak se nestydte a povezte vice. Jinak vas tu rozcupuji... a v tom pripade dobre vam tak.
|
|
|
Ad Pako: Richtig, to je stará zkratka. Dopravní podnik města Ostravy - to byl. Teď je to Dopravní podnik Ostrava a.s. Nojo, starého psa novým... (A to na střechu jejich budovy čumím z "počítačového sálu" (2x2m) mého bytu...)
|
|
Ale na Anglany stale nemame:
www.speedcam.co.uk/gatso2.htm
Na druhou stranu je mi lito lidi, kteri jsou jako obetni beranci predhozeni verejnosti a pravu k stihani. Chybujeme totiz vsichni, protoze jsme jen lidi.
|
|
Naprosto souhlasím s vývody o tom, jak se chová naše kocourskovslá místní i státní správa. Nemohu ale souhlasit, že řidič Hroch je bez viny. Upřimně řečeno mně docela zarazilo, jak malý trest dostal a že se odvolával. Prostě, přehlédl, zapoměl v určité situaci a tím zabil tři lidi. Také se mi stalo, že jsem zapoměl a přehlédl a díky tomu prohučel hlavní silnici napříč a uvědomil jsem si to až uprostřed té křížovatky - kdyby tam něco jelo mohl jsem nyní chatovat z kriminálu. A bylo by to správně, těžko bych se mohl vymlouvat, že ta vedlejší byla vlastně širší a luxusnější cesta a že to tak dřív snad i bylo, ale značka je značka a přednost je přednost.
Faktem je,že spolu s Hrochem by měl být nalezen a potrestán viník toho tristního stavu zabezpečení dané trati. Hlavním viníkem je však Hroch. To je marné.
|
|
Ono je vcelku jedno, jak to bylo. Za takový skutek prostě nesmí být ukládán trest odnětí svobody. Za tresný čin tohoto typu náleží maximálně trest zákazu činnosti, ten jediný totiž něco může řešit. Vězení neřeší zásadně nic, jde o hloupý tanec kolem totemu.
|
|
|
Jasně, že ho musí zavřít - hrozí přece riziko, že se v depu zmocní tramvaje svého nebohého zaměstnavatele a bude se s ní ve svém volném čase řítit po nepřehledných jednokolejkách. Ve vězení jednak bude eliminováno riziko, že by se dostal k tramvaji, a navíc ho tam zcela jistě převychovají ...
---
Ach jo, chudák chlap.
|
|
|
Možná měl několik zraněných cestujících dokopat. Měl by pak větší naději na podmínku. "Spravedlnost" je stejně jenom kolem štěstí podobným tomu v Mountfieldu - zatočíš si a budeš překvapen.
|
|
|
No jo, jenze lidi potrebujou citit, ze s vinikem bylo "poradne zatoceno". Vis, kolika lidem se bude lepe spat pri predstave, ze v kriminale neboheho ridice tramvaje bude kazdej den ojizdet cikansky hromotluk?
|
|
|
Tak bych zavřel ty lidi. Každému podle jeho potřeb ... ;o)))
|
|
|
No, dobře ... vězení možná nic nevyřeší ... ale jek tedy nahradí dotyčný poškozeným ztrátu? Protože chybu má přeci jen do určité míry na triku. Nahradí-li nešť, nenahradí-li má si to odsedět? Jaká je tedy cena konkrétního lidského života?
|
|
|
Z vězení tu ztrátu určitě nenahradí. Navíc v tomhle případě řidič ani nedostal šanci něco učinit dobrovolně, prostě ho rovnou zavřeli do basy, aniž by nad tím kdokoli přemýšlel.
Hergot, do izolace (vězení, léčebna) patří jen lidé, jejichž pobyt na svobodě je nebezpečný. Zavírat kohokoli jiného je hodně kontroverzní při vědomí, že se tak děje v zemi, kde je zakázán hákový kříž.
|
|
|
Ja jsem docela zvedavej, jak u nas bude v praxi probihat vyuzivani alternativnich trestu, ktere jsou nove v te "velke novele" trestniho zakona. Mam docela obavu, ze soudci a spol. budou z lenosti stejne dal posilat lidi do kriminalu, ve stylu "dyk se to prece po staleti vosvedcilo, tak na co vymejslet pretechnizovany hovadiny typu naramek na noze".
|
|
|
No uvidíme co s tím udělá odvolačka.
Na druhou stranu mě ale dost uviduje (a to teď nemyslím jako odpověď na tebe, akorát se mi nechce znovu vyplňovat formulář na zadání příspěvku), že na tomto webu se často volává po individuální odpovědnosti bez ohledu na různé předpisy a bezpečnostní "berličky", přičemž rozsudek nad řidičem Hrochem je s touto ideologií dle mého názoru zcela v souladu.
Na případnou spoluodpovědnost odpovědných pracovníků DP názor vyhraněný nemám, o věci vím jenom z médií, spis jsem neviděl. Je ale možný, že místní státní zastupitelství příliš nehořelo touhou dovozovat spoluodpovědnost vedoucích pracovníků z městského podniku (a tedy, jak už to tak bývá, propojených s komunální politikou), a proto by možná nezávislému a nestrannému vyšetření věci prospělo, kdyby vyšetřování bylo předáno jinam.
|
|
|
Individuální odpovědnost ovšem nelze realizovat tak, že stát dotyčného zavře do vězení. To není ani individuální ani odpovědnost.
|
|
|
Ta nehoda by se byla stala, i kdyby řidič Hroch byl zcela zodpovědný (možná že byl, já nevím). Lidský faktor je chybový a je třeba s tím dopředu počítat. Například když macecha dala třídit Popelce hrách a čočku, tak vydáním příkazu vzala také na vědomí fakt, že mezi 10.000 hrachy bude 3-10 čoček.
existuje pojem "hodit někomu něco na krk", tedy učinit někoho zodpovědným za něco, co nemůže dostatečně ovlivnit. To je přesně to, co DP praktikoval, mívá se to za zmrdské
Jinak mě udivuje, to se týká hlavně příspěvků jiných diskutujících, že se nikdo nepozastavuje nad obratnou argumentací DP, se kterou odmítá, že události v minulosti nebyly mimořádnou událostí (protože k vyjetí tramvají proti sobě došlo k výhybně - jako by to na podstatě věci něco měnilo), a raději hledají "ideologickou" chybu na mé straně v tom, že na jedné straně prosazuji individuální odpovědnost řidiče a na druhé straně ji v případě řidiče Hrocha popírám. To je v porovnání s ruskou ruletou, kterou hrál DP, celkem bagatelní akademické téma. Individuální odpovědnost řidiče za své chování v systému je minimálně rovnocenná s odpovědným chováním úředníků při správě veřejného majetku, tedy například že nepostaví shit železnici, ale v spíše má úředník odpovědnost vyšší, protože je součástí státní správy a přijímá sirší odpovědnost
|
|
|
Na druhou stranu, řidič Hroch tím, že zůstával na svojí pozici přijal riziko, že mu někdo za oněch 3 - 10 čoček zdrbe hlavu. Neukázal svému zaměstnavateli hrdého fakováka, nepodal trestní oznámení pro obecné ohrožení (nebo možná podal? nesleduju to). Měl snad od svého zaměstnavatele podepsané lejstro, že (v souladu se zákoníkem práce) upozornil na možnost zničení zaměstnavatelova majetku, spojené s újmou na životě a zdraví třetích osob, v důstedku nevhodného zabezpečení trati ... ? Pokud nečinil a držel basu, tak dostal flastr minimálně za blbost/vohnoutství.
Omluva je fajn a ctí ho, otázka zní, jestli to není omluva na principu ... já myslel že se to neposere, ale vono se to halt posralo, tak sorry.
Je to samozřejmě spíše teoretické cvičení, podrobnosti případu neznám, tedy konkrétně těžko soudit.
|
|
|
Jestli to nebude tím, že řidič Hroch nemá vzdělání, které by mu umožnilo rozpoznat, že ho zaměstnavatel poslal jezdit na trať, ze které bezpečákům vstávají hrůzou vlasy na hlavě. Na druhou stranu tu trať někdo s příslušnou kvalifikací musel vyprojektovat a následně někdo další schválit pro provoz. Takže tu máme řidiče, který měl posoudit něco na co neměl kvalifikaci a pak osoby, které měly vydat ke zprovoznění a provozování nezabezpečené tratě záporné stanovisko na základě své odborné kavlifikace a namísto záporného stanoviska vydali stanovisko kladné. Kdo má větší vinu ?
Jiný případ: Nafasuji služební vozidlo a vyrazím s ním do říše. Služební vozidlo má zcela nečekaně osazeny zimní gumy s indexem T, leč je schopno reálně překonat rychlost 210 km/h a v zorném poli řidiče není umístěno varování požadované příslušným předpisem. Já si jako řidič nezkontroluji před jízdou gumy a jejich rychlostní index a v Německu na dálnici A5 auto po explozi pneumatiky rozmlátím. Opravdu je to jen moje vina ? Jsem jako řidič povinen rozumět všem nápisům na pneumatice ? Mám jako zaměstnanec kontrolovat i zda je osazen vhodný rozměr pneumatiky s příslušným load indexem, když přitom nemám k dispozici velký techničák ?
|
|
|
Nebezpečnost jednokolejky s výhybnou uprostřed, kde není zavedeno ani nejprimitivnější zabezpečení typu traťového práva, známého z první poloviny devatenáctého století, je IMHO zřejmá každému, jehož IQ převyšuje jeho velikost bot. Libovolný token za pár korun by bezpečnost té trati vylepšil velmi výrazně.
Jakkoli DPMO ke vzniku situace výrazně přispěl, jednání, vedoucího přímo k nehodě se dopustil jednoznačně pan Hroch. Jiná věc je to, že se k tomu postavil čelem a vinu přiznal, což v kraji není zvykem.
A pochopitelně je totální kravina, posílat ho za to natvrdo do lochu. Platit odškodné? Rozhodně - vznikla škoda, je třeba ji nahradit a kdo jiný, než viník by to měl udělat. Ale zavřít ho, zmrvit mu rodinný život a přeměnit ho na čistého příjemce státních peněz? Co to je <censored> za kravinu? Komu se tím pomůže?! Nemá co pohledávat za řízením tramvaje, alespoň po nějakou dobu, ale to snad řeší zákaz činnosti.
|
|
|
"... je IMHO zřejmá každému, jehož IQ převyšuje jeho velikost bot"
Bohužel není. Spousta lidí si myslí, že stačí dávat pořádně pozor a oni chybu neudělají. Paranoiků, kteří apriorně připouštějí svou vlastní schopnost udělat chybu, je v běžné populaci zatraceně málo. Natož aby připustili, že je zcela normální, že lidé a stroje selhávají a tedy je potřeba se postarat, aby případná chyba byla pokud možno byla včas odhalitelná a korigovatelná.
Z duše mi mluví tenhle článek Pana Jandy, který je v podstatě o tomtéž, akorát že na silnicích:
http://www.autorevue.cz/Magazin/Nejvetsi-neduhy-konstrukce-ceskych-silnic/sc-17-sr- 1-a-17037/default.aspx
|
|
|
Řidič Hroch je řidič ... to je povolání, které vykonává na plný úvazek, a jistě ne první den.
Jesltiže ty nafasuješ referentské vozidlo - tak ho sice řídíš, ale není to tvoje povolání ... jesliže ti ale auto začně při 210 plavat nebo poskakovat, nebo co asi tak na blbých gumách dělá, a ty pojedeš dál jak drak ... tak podstatnou část viny bereš na sebe.
|
|
|
No právě že je Hroch řidič tramvaje a ne dopravní inženýr, takže pokud jel tak rychle, aby dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou má rozhled, tak se mu kromě toho, že je člověk, zase tak moc vyčítat nedá. Bohužel překážka mu jela naproti.
---
Auto se nejspíš zavlní a guma se začne postupně rozpadat na kousky a mnohem dříve, než z cca 200 km/h zastavíš, se s ní stane tohle: http://www.paveladam.com/PICT8372s.jpg
Autor fotky je na rozdíl ode mě "pan řidič", takže to ustál.
|
|
..jo panečku.. AŽD je zajímavá společnost.. jestli to funguje tak, jako to fungovalo asi před několika lety, kdy si najímali čerstvé "téměř absolventy" VŠ, aby jim za mrzký peníz vyvinuli něaké to "device" ..tak se nedivím, že ten jejich zabezpečovací "bazmek" funguje, tak jak funguje ..
|
|
No pokud jde o tu nehodu u Vraňan, tak jakkoli nechovám k PČR žádné zvláštní sympatie, musím uznat, že pod pojmem "hlavní" nebo "ústecká" trať si tam v širokém okolí představím jedině a pouze trať 090 z Kralup do Děčína. Pochopil to maník z odtahovky, pochopila to ženská od hasičů, nepochopil to pouze ajznboňák.
Problém bych viděl v tom, že pro komunikaci jednotlivých složek IZS není jednoznačně nařízeno používat oficiální označení silnic a tratí, za to ale nemůže ten pochůzkář, ani ten operační důstojník. Nedostanou-li to rozkazem, asi je těžko můžeme vinit z toho, že po večerech ve volném čase studují topologii české železniční sítě.
|
|
|
souhlas, policajt řekl ajznboňakovi jasně: na tý hlavní trati.
ale když si člověk přehraje tu komunikaci, je to fakt hrozný, takhle se baví vohnouti, a ne profesionálové, co mají řešit krizové situace a zachraňovat životy.
|
|
|
Ano řekl: "na tý hlavní trati" a taky řekl mezi "lužcem a beřkovicema" nebo nějaký jiný vesnice už si nepamatuju a to jsou dvě naprosto protichůdný informace. Protože když mluvím o trati mezi horní dolní a dolní horní tak myslím trať která tyto dvě vesničky spojuje ne tu co leží někde mezi nima a spojuje jiná dvě místa. Nehledě na to že to na něj tak vysypal a mluvil tak stršně srozumitelně, že se tomu chudákovi strýmu nedivím, že to prostě spletl
|
|
|
Nejsem místní, ani to tam neznám - stačil mi jen pohled na mapu a je mi jasný, že byl policajt v právu - ty dvě vesnice totiž přímá trať nespojuje, identifikace přejezdu teda byla jednoznačná.
Z hlášení obou policajtů jsem jednoznačně poznal příslušný přejezd bez problémů.
A pokud ajznboňák nepochopil která bije, měl se ptát - koneckonců je za to placenej.
S jeho vinou teda jednoznačně souhlasím...
|
|
|
Doposlouchal jsem to celý a jednoznačně vina toho ajznboňáka
1) pokud nevěděl o kterej přejezd jde, měl si to radši 3x ověřit - krásně je to vidět u tý báby od hasičů, která si to nechala xkrát popsat...
2) i když policajtovi modrý pako řeklo že nic nepojede, radši volal i hasiče..
|
|
|
Výpravčí není nosič zavazadel nebo posunovač, ale poměrně vysoká a zodpovědná funkce. Když nic jiného, tak by mu mělo dojít, že policajt bude jako referenci daleko spíše používat silniční než železniční síť. Tenhle blboun neprojevil jedinou známku pochyb, hned mu bylo všechno jasné a přitom se stačilo policajta zeptat, zda je to na trati dvojkolejné či jednokolejné (počítat do dvou snad zvládá úplně každý pochůzkář).
"Na tý hlavní trati" a "přejezd mezi Lužcem a Beřkovicema" není protichůdná informace, ale jednoznačné určení místa: průsečík trati na Ústí a silnice mezi Lužcem a Beřkovicemi.
Já osobně bych se na místě policajta podivil ajznboňákovu ujištění, že "teď stejně nic nejede" - protože na té hlavní trati v podstatě pořád něco jezdí, ale vzhledem k tomu, že šlo o operačního důstojníka z Mělníka, nedá se mu dost dobře vyčítat, že mu to nedošlo.
|
|
|
Však policajti a ajznbón životy zachraňujou zpravidla jen náhodou aniž by chtěli...a nejvíc pomájhají, když nevyvíjí žádnou činnost. 8o)
|
|
Hmm ...
Na jednu stranu se tady pořád volá po individuální odpovědnosti a zdravém úsudku řidiče, na druhou teď za nadpoloviční většinu tragédie může Dopravní podnik.
Já nějak nevím ...
Jisté je, že DPO to lépe zabezpečit asi měl a možná i mohl.
Ale vina toho řidiče je nezpochybnitelná. To není nějaká mimořádná věc jako auto na kolejích nebo jiná nepředpokládatelná okolnost. Ani neznalost - nejel tam poprvé. Jde o jeden z možných a přípustných typů provozu a instrukce byly zcela jasné.
Měl tam jasný pokyn - na výhybně počkat na protijedoucí vozidlo. Vpodstatě obdoba semaforu - až přijede protější, pak můžu já jet. Když projede běžnou křižovatku na signál "stůj", taky za to může DPO, že mu v závislosti na semaforu ještě pro jistotu nevypínal proud?
Jistě, měli se asi snažit víc sehnat na tenhle konkrétní úsek prachy a věnovat mu větší pozornost. Morální odpovědnost částečná ano. Ale psí hlavu bych jim zrovna nenasazoval.
|
|
Rad se necham panem autorem poucit, jak je AZD zle, zatimco Siemens, kteremu se onehda v Rajchu stalo totez, hodny.
Logika stavedla navic neni totez co KO.
|
|
|
Nevím jak je na tom Siemens, ale ztrácet vlaky by se neměly nikomu. Otázka je, jestli taky Siemesovi pomáhalo německé Verkehrsministerium to zapatlat.
|
|
|
AŽD je hlavně pokračování Č(S)D jinými prostředky... Primitivní, leč funkční způsob, jak vykázat úbytek lidí na dráze a ještě dále znepřehlednit penězovody do soukromých kapes.
Pokud jde o tu techniku, tak já pořád nechápu, jak se mohlo těmi pár desítkami kilogramů písku dosáhnout kompletního odisolování celého vlaku (tj. několika desítek náprav). A jinak logika zapezpečovacího systému, který nekontroluje přechod vlaku do jiného oddílu mne dost zarazila (tedy primárně to, že to nepožaduje norma a uživatel, ne že tam tuhle funkci dodavatel zpočátku nedodával).
|
|
|
Coz neni specialita AZD a ceskych norem - UBP se ve stanicich zkratka nevyzadovala (uz kvuli manipulacim s vlakem).
Nekolim desitek naprav to nebylo; pokus ukazal, ze to mozne je. Ona ta plocha styku kola s kolejnici je zatracene mala...
Tezi o AZD coby pokracovani CD moc nerozumim; mozne je ovsem samozrejme vsechno.
|
|
Jako člověk co má železnici jako koníčka, tak bych rád přidal svůj názor.
1) Podstatou všech zabezpečích zařízení je vodivé spojení kolejí nápravou železničního vozidla. Pokud se vodivé spojení přeruší, je to v háji.... mimochodem stejná nehoda jako v Moravanech se udála nějakou dobu předtím tuším ve slovinsku. AŽD udělal patch, že počítač počítá počet vjezdů a výjezdů na kolej a pokud se vlak ztratí bez postavení cesty pro něj a nepřesune se do vedlejšího úseku, spustí se alarm
2) Vraňany.... to je tak, když se potkaj dva lidi, a ani jeden neví nic o tom druhém (ve smyslu povolání). Ajznboňák neměl ani řidičák, znal pouze dráhu, a polda nevěděl nic o silnici. Jednoznačná identifikace se začala na přejezdy dávat až po této nehodě. Nicméně by stačilo aby jeden trochu myslel, a řekl jen jednokolejná nebo dvojkolejná trať, a k neštěstí by nejspíš nedošlo. Úroveň zabezpečení na našich drahách je zoufalá, i když se rychle zlepšuje. Na spoustě tratí není nic jiného, než tam bylo před sto lety, a spoustě malérů zabránilo jen to, že fírové mají soukromé mobily a výpravčí znaj jejich čísla.... Generální stop je jen na několika tratích, a například modernizace 1. koridoruse dělala se zachováním původního zabezpečovacího zařízení.
Shrnu to - největším nepřítelem železnice u nás jsou České dráhy - ten nemožně zkostnatělý a neefektivní podnik.....
|
|
|
Ano to je přesné. Každý uvažoval v intencích svého povolání. Navíc se evidentně bavil primitiv a simplex.
|
|
|
Já bych se s dovolením jen rád zeptal, jak je to s tou jednoznačnou identifikací přejezdu, neboť - řečeno s klasikem - "nevím, školy nemám...". Jen jsem si tak všimnul, že odjakživa (tedy odjakživa asi ne, ale minimálně od té doby co jsem začal vnímat svět kolem sebe) je u žel. přejezdu taková malá podlouhlá černá tabulka s bílými čísly, a vždycky jsem měl za to, že je to nějaká identifikace toho přejezdu, podobně jako na silnici tabulka s číslem silnice a kilometrovník... Tak jsem si naivně myslel, že by se to dalo použít při popisu místa, asi jako když hlásím např. "nehodu na 42,5 km R10 směrem na Prahu"...
P.S.: Nesouhlasím s D-Fensovým hodnocením p. Richtera - ten si mohl hubu vymluvit, a místo popsal dostatečně přesně, ačkoliv vyjadřovací schopnosti, pravda, nemá z nejlepších. Ale z popisu ve stylu "na té hlavní trati na Ústí, na přejezdu mezi Lužcem a Beřkovicema" mi vychází jediný průsečík, tím spíš že žádný jiný žel. přejezd v okolí není.
|
|
|
1) Jsou dva zpusoby zjistovani obsazenosti koleje: zkratovani obvodu, nebo pocitac naprav. To s Moravanama nema nic spolecnyho. UBP je vec logiky stavedla, ne zjistovani volnosti.
2) Ona ta bezpecnost pred sto lety az tak zoufala nebyla a rekonstruuje se holt podle toho, kolik je penez. To se tyka ikoridoru - jejich projekty Zemanova vlada v roce 2000 pomerne razantne proskrtala. Spojeni soukromym mobilem je uz snad dneska minulost, ne? A co maji s projektovanim zabzar spolecnyho CD?
|
|
politici neumeji resit priciny a odstranovat priciny, protoze to nejsou techici, oni umeji zakazat dusledek, ten zakazou a pak je koho potrestat, hlavne teda pokud se netresta firma nebo odbor toho a toho kamarada. Misto toho aby se resili priciny, tj kdyz je na trati jedna tramvaj, druha se nemuze hnout, kdyz vlak nahle zmizi, z nicehoz nic, tj ze tam byl a najednou tam neni, tak je treba to resit jinak nez omezovat sipani pisku. Politiky a experty pryc, a na jejich mista odborniky.
|
|
|
Omezeni piskovani byla okamzita, provizorni reakce. Finalni reseni se vam za den nevylihne. Pripada vam spatna? Proc?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Je to v dobrých rukou.
|