Komentáře ke článku: Odboráři, přijeďte na protesty do Prahy na kole (ze dne 25.03.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
ale uleželá rajčata také poslouží na přivítání odborářů. A ocyklenci musí také dát přednost chodci na přechodu ne? Nestálo by za to se v době cykloprasení procházet přes přechod třeba hned pod Jiřákem ve větším počtu osob než je deset? :-)
|
|
|
Teď zkraje jara jsou rajčata zatím dost drahá, škoda jimi plýtvat na tu pakáž. 9mm munice je v současnosti levnější než vejce a má podstatně lepší účinek :-)
|
|
|
nebo by se taky mohlo před cyklojízdou na nuseláku najednou porouchat pár aut...zase tolik odtahovek Praha nemá :-))
|
|
|
To je moc hezký nápad. Právníci ze zdejšího fóra, zkuste, prosím, proklepnout, zda Auto*mat požádal a také získal veškerá potřebná povolení a pokud ano, pojďme zorganizovat skupinky přecházejících chodců s transparenty typu "Bojujeme za bezpečnost chodců proti agresivním cyklistickým pirátům"
Pokud by byl zájem, rád oslovím TV zpravodajství, abychom té Radfahrersturmabteilung toršku vylepšili PYJ ÁR.
|
|
|
|
Jsem taky pro, hromadné přecházení na přechodech pro chodce před cyklisty. A doporučuji si sebou vzít nějakou haluzku, jako případnou obranu před jejich nezbednými pumpičkami, případně na jiné použití...
|
|
|
Pokud by se to tu domluvilo, jsem pro a sel bych do toho. Vzal bych sebou kocarek a dovnitr nejakou imitaci ditete :-) (sebral bych holce nejakou panenku :-))
To by byly zabery do TV...:-)
|
|
|
No na Nově by jsi se vyjímal :) už to úplně slyším "otec musel bránit vlastním tělem dítě v kočárku, před rozběsněným davem zuřivách cyklistů" :)
Ale i kdyby to mělo poloviční účast než Den mobility stálo by to za to těm zmrdům to znepříjemnit, stejně jako to oni dělají nám a to nejen svýma cyklojízdama, ale i v běžném provozu. Proto třeba když vidím že je někdy vyšší obrubník doporučuji jen dle platných předpisů co nejvíce v pravém pruhu :)
|
|
Dneska jsem zaslechl na nějakém rádiu (Čro2?) besedu s cykloaktivistou (Flamnik nebo tak nějak), moderátorka mu příkladně mazala med kolem huby, zkrátka typický veřejnoprávní blábol.
Poprvé jsem zpozorněl, když soudruh navrhoval, aby zaměstnavatelé pro své cyklozaměstnance vybudovali sprchy, aby se měli kde zpocení borci vomejt. Málem mě taky vomejvali. Doporučil bych třeba káď na kapry, umístěnou na nádvoří podniku - kapříky bych nahradil třeba Piraňou obecnou (Pygocentrus nattereri).
Pak začaly telefonické dotazy posluchačstva a zpozorněl jsem podruhé. Žádné mazání medu to nebylo, negativní reakce převažovaly.
Posluchačka se kupříkladu dotazovala, proč jezdí cyklouši po chodníku?
Soudruh odvětil - protože je na silnicích nebezpečno! A proto je také nutné stavět nové cyklostezky!
Nevím, jak to všechno dopadlo, začal jsem zase řvát na celý barák a byl jsem zase za blázna. Všichni jsme blázni...
|
|
|
Tak pan Flamik se ted angazuje takto??? Ja ho pamatuju osobne z doby pred cca 8-9 lety. To bylo naplni jeho prace delat cyklostezky od sklipku ke sklipku na jizni morave. Co si pamatuju, tak tohle byly dobre cyklostezky. (nikde se nic moc nestavelo, jen se cesty vytycily a oznacily a vetsinou mimo silnice, nebo po trojkach) Ale jak tak koukam, tak jejich koordinator je ted nekdo jinej.
|
|
Cyklisté do Prahy patří, ale trošku jinak než si myslí magistrát. Cyklostezky mají být vedené MIMO HLAVNÍ komunikace a zklidňovat dopravu uvnitř čtvrtí společně sjednosměrkama. Jako třeba cyklostezka nakreslená na Vršovické je blbost, které se vyhýbám. Já jezdit obousměrbně Ukrajinskou, kde žádné auto nepotkám a pokud nepotkám chytráky z MP, tak ani nikomu nevadím.
To, že nadáváte na cyklisty se Vám jako řidič nedivím, ale ono vedení tras je opravdu velice neštastné a to Vám potvrdí 80% cyklistů, co potkáte. A pokud jim dají MP pár pokut za zákaz průjezdu , jednosměrku či bezpečnou jízdu na poloprázdném chodníku, tak Vám začnou překážet a časem pro bezpečnost raději přesedlají zpět do auta. A kolik cyklistů se neumí na silnicích chovat? Je to jen pár procent a to jsou ti nesmyslové, co chtějí cyklotrasu prostředkem magistrály.
Teď se v Michelské bude bourat a stavět nový most přes Botič. Ale podjezd pro cyklistu nebude, časem se nakreslí asi přejezd, možná postaví další zbytečnej semafor a na část Michelské se nakreslí cyklopruh. Asi jako na Budějovické,kde mohl být na snad 4m širokém chdoníku nebo vedenej vilkama vedle, kde by se s jejich preferencí zklidnila doprava bez zbytečného a nemyslného používání zákazů, výstabou retardérů za milióny či omezování rychlosti.
|
|
|
ano. cyklisté patří do prahy asi tak jako slon africký nebo tygr. jejich místo je v izolovaném výběhu nebo v cirkusovém panoptiku, jelikož jsou fekální subkulturou naprosto nesnášenlivou, militantní a bez kontaktu s realitou, která na ně dopadá zákonem o neprostupnosti hmot v podání automobilových karoserií...dobře tomu tak, že je Smrť na světě.
8o)
|
|
|
"cyklisté do Prahy patří" je dost odvážné tvrzení. Kde se vzalo? Kdo ještě do Prahy patří a kdo tam naopak nepatří? Jsou to dost složité otázky, tak si odpovím sama, do Prahy "patří" každý kdo tam je, jen se prostě každý musí chovat s ohledem na své možnosti a nepokoušet se si vymezit větší prostor než je nutné, protože v Praze prostě není dost prostoru na rozdávání. Chtěla bych vidět nadšeného magistrátního úředníka, který se přepravuje svým služebním vozem do úřadu, jak se chová ohleduplně k cyklistům a v duchu si opakuje, cyklista sem patří! A pak takový člověk zasedne na schůzi a začne hlásat, že pro cyklisty musíme utopit další a další přerozdělované miliony v nesmyslných projektech, aby po schůzi zase spokojeně usedl do svého služebního vozu a odsvištěl.
"bezpečná jízda po poloprázdném chodníku" to je co? Pro koho bezpečná? Pro cyklistu? Možná zatím, časem se to určitě změní, čím dál tím víc chodců už to vidí trochu jinak. :-)
|
|
|
No, cyklisté do Prahy skutečně patří, objevili se tam ostatně dříve, než automobilisté. Pamětníci jsou k zastižení Na Závěrce, většinou na daguerotypiích.
Otázkou je, kudy jezdili, když benzín nebyl v prodeji, tudíž se neodváděla spotřební daň a silnice tedy neexistovaly.
Jiná věc je, že vývoj byl v poválečném období k cyklistům otočen zády a při rozvoji infrastruktury bylo počítáno pouze s automobilisty, nikdo z dopravních projektantů a sociálních inženýrů padesátých a dalších let nepředpokádal, že by se ještě někdy používal bicykl k dopravě. Možná proto bylo za socializmu obtížnější sehnat bicykl než automobil.
Magistrátní úředníci by měli na kolech jezdit povinně a jedině.
|
|
|
to znamená, že do Prahy patří ten, kdo se v ní objevil dříve? Takže ta žena, která se na Václaváku projížděla koňmo, do Prahy patří. Nechápu proč ji policie zatkla a následně odvezla do cvokárny. :-)
(narážela jsem na nesmyslnost tvrzení "cyklisté do Prahy patří". Patří a nepatří je v tomto případě nesmyslné rozdělování, pokud do Prahy tak hrozně patří, proč potřebují extra podmínky, extra výstavbu, extra stojany . . . . . )
|
|
|
Extra výstavbu potřebují ovšem i automobilisté, že ano...a nemyslím silnice, ale parkoviště, například.
|
|
|
Platí parkovné, spotřební daň z PHM, silniční daň...
|
|
|
Platba parkového není zdaleka pravidlem, například v obytných zónách určitě ne anebo v nějaké symbolické výši.
|
|
|
V obytných zonách nejsou parkoviště a pokud tak ne zdarma.
|
|
|
Opravdu? Já bych řekl, že parkování například na sídlištích zdarma je pravidlem, ne vyjímkou.
|
|
|
Na extra postaveném parkovišti? Pokud vím tak lidé parkují normálně na slnici.
|
|
|
Ano, i na extra postaveném parkovišti-pokud bylo postaveno zároveň s výstavbou domu, neplatí se obykle nic. Platí se až u těch nových.
|
|
|
Jak kde. Znám minimálně jeden příklad vyhrazeného=placeného postaveného zároveň s novým blokem domů.
|
|
|
Proti parkovnému nic. To ostatní je svinstvo, svinstvo, svinstvo.
|
|
|
toť otázka, jestli to víc potřebuje obyvatel nebo řidič. Řidič by možná nechal auto tam kam dojel. Parkoviště potřebují jen pořádkumilovní obyvatelé města nebo zachytné parkoviště na okraji pak potřebují obyvatelé města, kterým se nelíbí, že do města jezdí balíci.
je ještě nějaký jiný příklad toho co potřebují jen automobilisté?
|
|
|
|
ty potřebují i dopravci zboží a možná v celkovém objemu tankují víc než soukromníci.
|
|
|
Moment, existují-li dopravci zboží, již nejsou automobilisty, tak ti pumpy asi moc nepotřebují. Co přesně si, Kefalín, predstavujete pod takým pojmom "soukromník"?
|
|
|
soukromníkem byla myšlena nepodnikající osoba, bájný řidič, který jezdí po Praze nebo celé republice, jeho koníčkem je jezdit zbytečně a nejraději ze všeho má kolony. Snaží se produkovat co nejvíce škodlivin a hluku a je líný jak vandrácká hůl, proto jezdí autem i za roh, není však líný projíždět se schválně každý den po magistrále. ;-)
chtěla jsem říct, že pumpa není primárně určena pro soukromníky - viz definice výše, stejně jako silnice, dálnice a pod. To všechno potřebují dopravci, podnikatelé, živnostníci, záchranka, hasiči a policie. Když nějaký cykloun řve, že my (my, kteří zbytečně jezdíme jak bludný Holanďan po republice) máme silnice, dálnice, tak on chce cyklostezky. Není to pravda, protože on využívá i těch silnic, třeba když si rozbije kokos, tak sanita nejpřijede po poli dokonce nemusí každé ráno na kole do michelské pekárny pro rohlíky, pak do mlékárny . . . .
|
|
|
Bývala taková doba, kdy pekárna měla Pepíka s kolem a nůší; Pepík ráno nůši naplnil rohlíky a rozvezl je na tom kole zájemcům. Velká pekárna možná měla ještě Frantu, Matesa a Ladíka.
Také se tehdy ty rohlíky daly jíst. Nemohu se zbavit dojmu, že to souvisí.
|
|
|
člověk si práci usnadňuje, kvalifikace se zvyšuje a všechno se dělá ve velkém, to je vývoj, to nezastavíš.
kolik měla Praha obyvatel v době Pepíků s nůší? Navíc se velké věci rozvážely povozem na trh a i v době těch venkovských povozů už jezdila auta. Kdyby polovina dopravců přesedla na povoz, nic moc by se nezlepšilo. Zásobovat na kole třeba Prahu bramborami nebo zelím není žádná velká hitparáda. :-(
|
|
|
existují dopravci, kteří nejsou automobilisty, ti se však zabývají mezinárodní přepravou. Námořní, letecká, vlaková přeprava zboží se z nějakého důvodu zatím při rozvážce mezi českými městy neuchytila. V Praze taky ne . . . ;-)
|
|
|
Benzinove pumpy casto pouzivaji i cykliste. Netankuji tam benzin, za to si tam obcas koupi neco k piti ci jidlu a tankuji tam vzduch, aby nemuseli pumpickovat.
|
|
|
Obávám se, že benzin do sekačky a pily už dnes taky v drogerii nekoupím.
|
|
|
Aha, takže ti obyvatelé, to je úplně někdo jiný než řidiči? Tak to mnohé vysvětluje...A parkoviště je ekvivalentem cyklistického stojanu, jen mnohem dražším.
|
|
|
parkoviště není ekvivalentem stojanu, auto bez parkoviště neupadne a ani se nemusí přivazovat řetězem ke stojanu.
všichni obyvatelé nejsou řidiči, ale především všichni řidiči nejsou z příslušného města.
|
|
|
A co to mění na faktu, že pro auta se staví parkoviště, často z veřejných peněz-stejně jako cyklostezky?
|
|
|
parkoviště se často staví z veřejných peněz, ale nestaví se vždy z veřejných peněz. U různých domů postaví parkovací místo stavitel a pak ho prodá, to je zcela soukromá investice, stejně obchodní domy nebo soukromé garáže nebo firmy pro své zákazníky.
cyklostezky jsou vždy z veřejných peněz nebo je nějaká soukromá?
|
|
|
Ano. A vzhledem k tomu, že původní debata byla o extra stavbách bez ohledu na jejich financování (to jsme začali řešit až následně), shodneme se, že nejen kola, ale i auta potřebují extra stavby, které jsou někdy placené z veřejných a někdy z soukromých peněz?
A ano, uznávám, u cyklistů se to platí z veřejných peněz vždy.
|
|
|
tak to jsem zapomněla uvést, protože jsem myslela, že se to rozumí samo sebou. Libovolná extra stavba financovaná ze soukromého může být každému ukradená. Boj je právě o stavby financované z věřejného, a ano u cyklistů to platí vždy, s výjimkou těch stojanů, které může koupit soukromá firma a umístit před svůj dům, často však na veřejný prostor.
|
|
|
Automobilisté. To jsou dnes v podstatě téměř všichni. Civilizace se kdysi vydala tímto směrem. Kdyby ne, tak zůstala u kočárů a povozů. Na zabranou plochu by to bylo stejné, ale spíš horší.
|
|
|
Ale ne.
Narážel jsem na nesmyslnost debaty o patření.
Lidé, projíždějící se koňmo, do Prahy patří také. Ti v uniformách MP kamkoli (no flame, please), ti bez uniforem pomístně. Na Staromák, do Stromovky, do Chuchle, do Hvězdy...
Do Prahy patří i bača s ovcemi, v Podbabě či Šárce je k vidění denně a má tuším i něco vlastní infrastruktury a tuším i za obecní peníze.
Tím nechci říci, že bych rád potkával jezdce na magistrále a stádo ovcí v Mrázovce. Ale nedokážu přijmout názor, že do Prahy nepatří.
Pokud patří, potřebují svoje extra pdmínky.
Automobilisté silnice a parkoviště.
Chodci chodníky.
Ovce ohrady.
Koně stáje.
Fotbalisti hřiště.
...
Mám dojem, že to není nic objevného. Pouze se v diskuzích podobných této zaměňuje možnost výskytu s činností nátlakových skupin (stručné ale snad strozumitelné).
Nebo je rozdíl mezi cyklobuznou a Pražskou Matkou?
|
|
|
K té nešťastné paní: na Koňský trh není zákaz vjezdu na zvířeti, byl jsem se podívat.
Takže ji zatkli za týrání zvířete?
|
|
|
|
zajímavé, zdůvodnili to tím, že kůň byl vyplašený. O koních toho moc nevím, opravdu je to zvíře na videu vyplašené? Mně připadá docela v klidu, dokonce to vypadá, že ti dva policajti se ho jen tak drží, ale vyplašeného koně jsem viděla jedině ve filmu, tak se možná pletu.
|
|
|
Co můžu soudit (z desetileté závodní kariery) tak ten kůň je naprosto v klidu...
|
|
|
V článku se píše: hrozilo, že by se kůň mohl rozběhnout do davu přihlížejících...
Podle mě kůň neni primarně utočné zvíře a v případě strachu spíše utíká raději pryč než by se rozbíhal proti davu. Maximálně kopne a utíká. Můžu se plést, nejsem znalcem koní...
|
|
|
No, kůň se může splašit (ostatně jako jakékoliv jiné zvíře) a pak by to do jisté míry nebezpečné (zdraví a majetek ohrožující) bylo, zejména na náměstí plném lidí. Z videa je patrné, že strážník drží koně za uzdu a hladí, kůň stojí naprosto klidně, nepohazuje hlavou, nestříhá a nesklápí uši, že by tam tedy hrozilo bezprostřední splašení to si nemyslím.
Zajímalo by mě kudy se tam a odkud dostala.
|
|
|
To je věc, na kterou se nedá vždycky úplně spolehnout. Ale pokud na něm baba jezdila a neplašil se, tak je pravděpodobnost celkem malá.
|
|
|
jak to zdůvodnili nevím, ale z videozáznamů je jasné, že ji policisté obklopili během chvilky. Pak ji sundali z koně a šup s ní do blázince, aby nemuseli složitě vymýšlet, jaký zákaz porušila. Zakázané to není, ale stejně se zakazuje jezdit na koni po Václaváku. Kdyby ta žena byla trochu bystřejší, jezdila by tam na kole a nestalo by se jí vůbec nic.
|
|
|
Nejlepsi jsou ty lidi okolo co to komentujou :
Je to nebezpecny!!! No jo, je to nebezpecny....
Kun mezi tim stoji v klidu, pozdeji stoji v klidu opodal :-)))
OMFG :-))
|
|
|
je to strašně nebezpečný, ale přitom tam přichází čím dál tím víc lidí. Já když vidím nebezpečnou situaci, tak bič a pryč, asi něco dělám blbě. Příště musím blíž a očumovat. :-))
někdo se tam na konci rozčiluje, že "za tohle my platíme"?!
|
|
|
No, ani kdyby tam jezdila v drožce koněm tažené.
I když, nešoupli ji do ústavu kvůli tomu modlení se? Pokud rozeznali, zač se modlí?
Nejsem právník, možná se uvolí nějaký pivko nebo Sandstrom:
Není-li vjezd na zvířeti na Koňský trh zakázán, proč není jezdec na zvířeti posuzován podle platné legislativy jako kterýkoliv jiný účastník silničního provozu?
Nebo se policisté dovtípili, že kůň nejede na benzín, jezdec tedy neplatí spotřební daň a tudíž nemá právo jezdit po vozovce, kterou si zaplatili jiní?
Kdyby kůň táhl vůz, byl by na vozovce oprávněně?
(Na tomhle webu se fuck daly dočíst hustý argumenty.)
|
|
|
za modlení se zavírá do blázince? Od kdy a proč? :-O
ehm, ona je na chodníku pro chodce, takže s tou spotřební daní z benálu to moc nesedí. Ale z videa je jasné, že jede zcela bezpečně a ohleduplně na "poloprázdném chodníku", žádného chodce neohrožuje a ani neomezuje, určitě ne víc než cykloun.
|
|
|
To já nevím, to byla otázka!
Nebyl jsem na místě, video jsem neviděl, reagoval jsem jen na komentáře, o problematiku městského rajtování se nezajímám, až dosud jsem před sebou viděl koňský zadek jen třímaje rukojeť obracáku nebo opratě.
|
|
|
Jezdec na zvířeti je účastníkem silničního provozu a platí pro něj přiměřeně povinnosti řidiče. Na zvířeti se jezdí vpravo, při pravém okraji vozovky.
Čili, tipnul bych si, že v daném případě byl asi problém v jiných okolnostech, nikoli v tom, že by se nesmělo jezdit po silnici na koni.
|
|
|
Problém byl patrně v tom, že ploskolebec neměl pro takovou situaci instrukce (kůň uprostřed města nepatřící represivním složkám a na něm modlící se jezdec). A pro co nemá instrukce tak je nebezpečné. Jo a také s nimi odmítala komunikovat. I když na to už si mohli zvyknout.
|
|
|
Ygorku, ještě před bicyklisty tudy jezdily koně a volové. Ačkoliv v Praze je asi možné vše a my vidláci jenom slintáme, aby jsme to měli taky, tak přeci jenom extra infrastrukturu pro vyjížďky na koni ještě nemáte. Pruh na magistrále nebo koblížky na chodníku by byly to pravé.
|
|
|
|
Ale máte šanci vybudovat něco echt enviromentálního, když zklidníte Václava. Ve Vídni jsem ty koně viděl, jestli měli koňo-stezky to nevím, ale máte co dohánět :-)
Jakákoliv agresivita a činnost v afektu je v tak našlapaných prostorách jako jsou velká města poněkud kontraproduktivní. Zachvíli budou mydlit do těch kapot pumpičkama a my oplácet hever-tyčí nebo prodlužovací ráčnou (mám takovou pěknou, solidní, cca metrovou).
|
|
|
|
Pravdu má vždy SUV, tedy pokud jí zrovna nemá TIR:-)
|
|
|
pravdu má motorkáč, protože má ZZR 1100 8o)
auto řídila bruneta +/- 30let...
|
|
|
Pravdu má jenom bouchačka.
|
|
|
Ano, a zatímco ti koňové ustoupili do vyhrazených lokalit, volové nikoliv.
|
|
|
No my vidláci nejen, že neslintáme - my už to dávno máme!
Infrastrukturou pro vyjížďky na koni se u nás rozumí vše, kudy kůň projede. A je zcela vedlejší, jedná-li se o koně s jezdcem v sedle, nebo o koně s vozem, vracející se z tahání v lese.
Magistrálu nemáme, světe - div se - ani ty chodníky nemáme. Ale koblížky, pane - koblížky máme!!! :))
|
|
|
Michelská je fakt problém. Dokonce to dohnalo šlapací zoufalce k úvahám o podjetí Michelské korytem Botiče. Když jsem ten nápad poprvé slyšel, popadl mne záchvat smíchu. Představa, jak se šlapal noří do koryta té pražské stoky, při větší vodě lehce brodí a po chvíli se osmrádnutý vynoří, mne skutečně pobavila. Takovou atrakci bych snad i zasponzoroval (součástí by ovšem musela být vyhlídková plošina). Nemohu se zbavit dojmu, že někteří mají v hlavě skutečně nasráno.
A pro vaši informaci. Magistrát si nic nemyslí. Magistrát si na to zřídil komisi a do komise natahal uřvance z kolo*matů a podobných sebranek. Dokonce někteří z té komise mají konkrétně na svědomí tu Vršovickou.
|
|
|
Doporucuji Vam se tam jet podivat. Vozovka je odhadem asi 3m nad hladinou. Za 20let, co zde bydlim jsem videl tak o 1m vice vody asi 2x (ale opravdu to nechodim kontrolovat a o povodnich jsem v Praze nebyl).
Takze staci po sundani mostu tam dat dve traverzy s uchycenim pod vozovku a na nich vybudovat lavku. Mozna ani ne vybudovat, protoze tam je jiz rok pripravena lavka pro pesi, az ten most sundaj. Stacila by pouzit ona, jen udelat najezdy.
V koryte reky proto, aby se nemuselo nic moc delat. A verte tomu, ze by takovy 2m podjezd byl zatopen tak 1x za 5let. Pokud se to udela, tak je blbost potkat cyklistu (az na vyjimku) na Nuselske, Michelske.
|
|
|
Nemusím nikam chodit, znám to tam velmi dobře. Hladina se zvedá vždy, když je větší déšť nebo odpouštějí přehradu u Hostivaře (při povodních to šlo asi 50cm pod mostem, ale to jsem viděl jen na fotce).
U současného mostu je od spodní části tělesa mostu tak 4,5m od nejnižšího místa v korytě. Nevím, jestli by 2m stačily, cyklista by se nesměl pod mostem narovnat:). Těleso lávky má také nějakou stavební výšku (mimochodem ta provizorní lávka je položená na íčkách vysokých tak 60cm - asi zbytek nějakého železničního mostu) a tak by se většinu času lávka ráchala ve vodách Botiče. Veškerý bordel, co tam zvlášť po deštích plave, by se o tu lávku zachytával. Co by to asi dělalo při nějaké víceleté vodě?
Lávka v korytě je tedy typické řešení cykloexperta, který se tam byl podívat jednou v parném létě, kdy v korytě skoro žádná voda nebyla a dostal "bezva nápad".
|
|
|
Podjízdná výška je tuším 2,6m, podchozí 2,5 m, pokud vám jde o tohle. Nižší profil by asi stavebním úřadem neprošel.
|
|
|
Hlavně asi správce toku nedopustí, aby mu něco takového nasrali do koryta.
|
|
|
+1
Říkám to pořád, cyklisti na hlavní tahy nepatří a sere to i je. Kromě několika potratů, kteří se tím ukájí.
|
|
|
Víte, jedna věc je nešťastné vedení stezek, druhá věc je arogantnost rádoby cyklistů v oblečcích....například včera, cesta z Vozovny Kobylisy směrem dolů ke hřbitovu (tam, jak MP nabourala Maserati při honičce). Silnice úzká, akorát pro dvě auta vedle sebe a vedle chodník s cyklostezkou...ale co, starej dědek v buzeroblečku si to štrádoval po silnici, v polovině pruhu a rozhodně se neměl k uhnutí. Tak jsme za ním dva museli jet, protože v protisměru byl provoz a nebylo kudy ho objet. Pak jsme zastavili na světlech a když padla zelená, on vystartoval, autu předemnou udělal myšku a nebýt toho, že ten pohotově uhnul doleva, asi už by dneska na kolo nesedl...a pak se cyklisti diví, že je (v tom lepším případě) nemáme rádi...
|
|
|
Tak tak..
Ono s cyklistama je to podobne jak s cikanama - ne vsichni jsou spatni, ale ti "dobri" jaksi nejsou videt.
V mediich vystupuji zasadne ty cyklozmrdi, a hovori za VSECHNY cyklisty. Bohuzel jsem pak nikdy nezazil, aby nejaci normalni cykliste nekde vystoupili a prohlasili, ze takhle teda neee, ze nejaci zmrdi za ne hovorit nebudou a ze se od toho distancujou.
Stejne jako cikani...
Bohuzel, rekl bych. Sam znam spousty lidi, co jezdi na kolech, jsou to normalni lidi. Nechapu, proc si tihle lide nechavaji srat na hlavu od "svych". At se pak ale nedivej, ze je verejnost vnima negativne vsechny :-(
|
|
|
... Nechapu, proc si tihle lide nechavaji srat na hlavu od "svych". At se pak ale nedivej, ze je verejnost vnima negativne vsechny
Jestli ono to není prostě a jednoduše tak, že ta drtivá většina (!) normálních slušných lidí "nedělá politiku", ale prostě -- patří-li to zrovna mezi jejich koníčky -- jezdí na kole.
Takový člověk rozhodně nemá ani čas ani chuť ani náladu chodit do televise andiskutovat tam s nějakým hnojem z auto*matu nebo psát články do novin či na blogísky; místo toho raději sedne na kolo a vyjede si na výlet někam do přírody, kde nikoho nijak neomezuje.
|
|
|
Ale oni se od nic nedistancuji ani "u piva" :-((
|
|
|
Ti, jež znám (a není jich úplně málo), ano.
|
|
|
Potom to asi vazne bude problem lokality, jak uz jsem o tom psal nize..
|
|
|
|
To není potkal jsem "pár" kokotů - to je směr zatím jsem nepotkal slušného...
|
|
|
V tom případě byste se měl velmi důkladně zamyslet nad tím, jakou společnost si vybíráte. Případně zda nepůsobíte na své okolí nějakým velmi negativním způsobem, který se Vám pochopitelně vrací.
Zrovna minulý víkend jsem jezdil po Prachovsku a Hruboskalsku -- samozřejmě ofroutem, jako slušný člověk ;) Vzhledem k počasí i jisté přitažlivosti lokality tam bylo cyklounů opravdu hodně, navíc (a) silničky tam jsou úzké, klikaté a nepřehledné, takže takový kolista je nepříjemný i když jede velmi slušně, (b) já si vybíral ty nejmenší a polňačky, neboť je před hlavními tahy preferuji -- i dost jsem si kyklistů všímal.
Odhaduji, že celkový poměr za statistiku celého prodlouženého víkendu byl cca 1:5:25 -- tedy jeden úplný debil, pět spíše kašlajících na okolí, ale neškodících úmyslně (např. tedy nerozhlížejí se moc aktivně kolem sebe, mají-li uhnout; stačí ale chvilku počkat a uhnou, a ještě se přitom tváří omluvně), a pětadvacet velmi slušných a ohleduplných. Tedy tak asi nastejno jako u automobilistů nebo třeba uživatelů terénních čtyřkolek.
|
|
|
Ono to hodne bude dane lokalitou.
Nasi bydli na sumave, tam se na kole jezdi dost - protoze lesy, klidek, aut moc na silnicich neni, atd (podobne asi jak v Prachovskych skalach), a tam je to v pohode, lidi tam jezdi v pomerne slusne...
Pak clovek prijede do Prahy, do Hradce Kralove a podobne, a pomer prasicu ku normalnim cyklistum se ZCELA otoci :-((
Btw, nejsme v tom asi sami : www.novinky.cz/zahranicni/evropa/263042-polske-veznice-jsou-plne-opilych- cyklistu.html
|
|
|
Na Šumavě se asi dostatečně vyřádí v lese. Co jsem tam byl posledně, měl jsem chuť vzít klacek. Uřvaní, bezohlední. Ještě že se tam dá místy chodit po kamenitých pěšinách a neznačených cestách.
|
|
|
Lojza to víceméně řekl za mě - je to o tom, kde člověk jezdí. V Praze a u nás (kralupsko, mělnicko) člověk na silnici potká jen ty "debily a kašlající na okolí", protože ti hodní nejsou vidět - jezdí po stezkách. A když jste nakousl ty čtyřkolky - bydlím 100m od ŽŠ a potvzuje se mi to, že za volantem jsou vždy jen o pár let starší blondýny, jakožto přítelkyně či manželky bohatách lidí z okolí. Zatím jsem potkal za volantem ofroutu jen 2x muže ;)
|
|
|
Prosím pěkně, jakou Prahu to popisujete? Já jsem nucen se po Praze pohybovat autem nezanedbatelnou část dne, a to takřka po celém městě a mnohem více, než je mi milo. Přesto cyklisty potkávám velmi sporadicky a obvykle v místech, kde si nemůžeme nijak navzájem ublížit.
Pravda, myslím, že to bylo v pátek, kdy jsem byl nucen vytroubit chlapce na bicyklu, který si spletl přechod s cyklostezkou. To ale bylo hovado stejného stupně hovadnosti, jako to, na které jsem troubil před hodinkou, anžto mi nedal přednost z prava. Tento se pro změnu vezl v bavoráku.
Z toho usuzuji, že stupeň hovadnosti nikterak nesouvisí s užitým dopravním prostředkem.
Jsem dalek komentovat lokální diskusi, každý nechť si plácá, co ho baví. Přesto se nemohu zbavit dojmu jisté monotematičnosti a dogmatičnosti diskuzí ve zdejším fóru, což mu, bohužel, docela znatelně ubírá na bývalé pestrosti a zajímavosti.
|
|
|
Tenhle konkrétní zážitek se stal, jak jsem psal výše, v Kobylisích, jako pár dalších již dříve. Stává se to občas, většinou se po Praze pohybuji metrem či tramvají a tam mě vážně cyklisté neomenzují v provozu :)
Ohledně motónnosti a nadávání jen na cyklisty - říkáte v podstatě to samé, co třeba říkám já, že není dobré nadávat na motocyklisty, protože pokud jezdí jako prasata na motorkách, budou se tak chovat i v autě, tedy, že škatulkování je zcestné. Jenže cyklisté, na které se tu nadává, jsou většinou čekněme trochu nadneseně militantní, auta nenávidí, berou to jako zlo (viz. mnoho článků zde a jejich plánovaná jízda 18.4.), takže se zde všeobecně předpokládá, že do auta sednou jen v krajním případě, zda-li vůbec.
|
|
|
Ohledně náhledu na cyklo fanatismus nejsme vepři. Mi na nich spíše vadí ta averze k ostatním způsobům dopravy a adorování vlastní jediné pravdy. Ale to je základní vlastnost všech socanských úchylek.
Na druhou stranu, jak jsem již předeslal, neidvažuji se nikoho kritizovat za to, že preferuje k osobní dopravě jiný prostředek´, než automobil. Pokud tak činí za své a neomezuje tím ostatní, ať se třeba do práce dopravuje na sedmimílových botách. A to se neskromně domnívám, že toho mám v autě naježděno dost, možná více, než někteří místní "automobilisté".....
|
|
|
To jistě..pokud nikoho neomezuje, tak je mi to volný. Problém je, že u nás potkívím ten pravý opak.
|
|
|
On je asi hlavně problém v tomto: samozřejmě, shodneme se patrně bez nejmenších výhrad v tom, že cykloaktivista je axiomaticky kosmický debil, a že když už něco takového v lidské společnosti vůbec vzniklo, bylo by vůbec nejlepší to humánně utratit a tělesné ostatky použít na pohnojení měststkých parků nebo výrobu mýdla nebo tak něco, čímž by se dotyčný jedinec stal prvně v životě užitečným.
Mám ale poměrně zásadní problém s tím, pokud někdo -- ať jíž přímo nebo nepřímo -- tvrdí, že cykloaktivista se pozná podle toho, že jezdí na kole. Plus spoustu podobných tvrzení typu "cyklisté jsou prasata", "motorkáři jsou bezohlední hulváti*", apod.
___
* Upřímně se obávám, že procento bezohledných hulvátů mezi motocyklisty je o hodně vyšší, než procento prasat mezi cyklisty. Na tom, že obě uvedené věty jsou přesně stejně hovadské, to nemění zhola nic.
|
|
|
K té poznámce pod čarou: Mohu se zeptat, podle čeho posuzujete to hulvátství u motorkářů? Několikrát jste zde psal o hlučnosti výfuků. Jde Vám tedy hlavně o hlučnost nebo se často setkáváte i s nebezpečným chováním, předjížděním apod.?
Ptám se proto, že ze strany motorkářů se mi žádná velká příkoří, až na nečetné výjimky, nedějí. A ještě považuji za důležité říci, že právě ten hluk mi příliš nevadí (ačkoli roztočený čtyřhrnek od rejže je jak otravný vysavač) a určitě bych jen kvůli němu neoznačil dotyčného za prase.
|
|
|
Motorkáčský prasata ze zásady oslňujou dálkovejma ve dne........prakticky bez vyjímky ...HOVADA JEDNY!!!!
|
|
|
bohužel jak jsem koukal nějak nám přes zimu nepomrzli...hajzlíci....nicméně zaplaťpánbůh za ně, nikdy nevíš, kdy budeš potřebovat ledvinu.........
|
|
|
Nj, už jsem jich taky pár potkal. Kromě rambajzu z vylágrovaných vejfuků mě obšťastnili předjížděním přes plnou (přímo proti mému čumáku) a obdobnými kratochvílemi. Motoocyklenci jsou prostě zlo.
|
|
|
Hele, ty jsi tema vyfukama nejakej posedlej, to uz prestava byt nazor a zacina byt uchylka...
|
|
|
(To bylo v nějakém filmu ze začátku 90., ale na jméno si už nevzpomínám...)
|
|
|
Úchylka na vejfuky, to bude Fuko z Nahoty na prodej.
|
|
|
Nevidel jsem, pouze se mi pri tom bohuzel vybavuje jedna fotka, kterou jsem kdysi videl s podtitulkem "autoerotika", kde chlap, co vypada jako Viktor Kozeny kleci a znasilnuje vyfuk nejakeho neboheho auta a ma pri tom na sobe ruzove kombine.
|
|
|
Aha, tak uz jsem to nasel. Nehledej to, zklamalo by te, co je to za auto.
|
|
|
ma - výfuk nemusí být vylágrovaný, jde o to, že motorkář ho má o hodně kratší než osobák s motorem vpředu a jaksi se to staví spíše na výkon než útlum ...
F1 je také poněkud hlučnější než RR. Já bych se na ně nezlobil, oni hoši z toho vyrostou a nebo z nich budou alespoň dobří diskutéři :-) Pokuď neočesávají zrcátka, tak ať si svých 5 minut slávy užijí, jsou fakticky stejně bezbranní jako cykloušci, jenom významně hůře organizovaní a dotovaní.
|
|
|
"ze zásady oslňujou dálkovejma ve dne........prakticky bez vyjímky" To je sice lež jako věž, ale chápu, že někudy ty emoce ven musejí...
Teď vážně: V situacích, kdy na motorce svítím dálkovými, nesmím zapomenout na to, že je tam mám, a v případě změny světelných podmínek okamžitě přepnout. To je celé. Každopádně tvrzení "motorkář svítící dálkovými = oslňující motorkář" je píčovina.
|
|
|
on ten chudinka myslel, že se ozvu já a budu trvat na tom, že se mýlí.
to ovšem není třeba, protože:
- je to zdejší troll a ty se nemaj krmit
- kecá pičoviny, což ví každej, kdo někdy jel auem a takovou motorku potkal (teda až na Ygnora, ale to je militantní ocyklenec)
- je to jen emo-výlev a na ty nemá cenu reagovat jaksi obecně ani u ne-trollů
- jeho zoufalství a chuť se pohádat je poznat i z té reakce, kterou napsal sám na sebe, protože chtěl přilákat pozornost, když na něj každej sere
8o)
|
|
|
Není, podle dlouholeté praktické zkušenosti, ale výjimky jsou, jistě.
Takže "automobilista svítící dálkovými = oslňující automobilista" je analogicky píčovina.
Týý joo.
Proč tedy ty přepínače výrobci vůbec montují, je záhada. Proč navíc montují zařízení, aby se i tlumená světla dala sklopit při nestandardním zatížení vozu, je záhadou nemenší.
Komu může nějaké světlo vadit...
|
|
|
Ygorku, jako cyklista bych mlčel. Ty blikající nesmysly, u kterých neodhadnu jak je dotyčný daleko nebo víc jak 1500lumenové svítilny bez clonění mně se*ou víc, než dálkové motorkářů, protože ti jsou aspoň během mžiku pryč.
|
|
|
Jako cyklista klidně mlčte.
Co se týče vaší druhé věty, není mi jasná spojitost s mou osobou. Já na bicyklu žádné světlo namontované nemám, ani lumen, takže nikoho oslnit nemohu, to dá rozum.
|
|
|
Takže stealth, který porušuje platné předpisy o provozu na pozemních komunikacích?
Víte kolik za to hrozí pokuty těm fuj-řidičům a že je teď nový paragraf o nucené STK?
Pojďme společně zalobovat o stejný přístup k ostatním účastníkům, třeba i cyklistům. 20k pokuty za sundané světlo, odrazky, nebo blatníky bude zajisté výchovné.
|
|
|
Pokud někoho obviníte z porušování předpisů, nebylo by možná od věci napřed si je prostudovat.Světlo je u kol povinné pouze za snížené viditelnosti. Ale lobbovat za změnu samozřejmě můžete, je to Vaše svaté právo. Přeji hodně úspěchů.
|
|
|
aha, takže je možné odmontovat světla, odrazky, blatníky a stále je kolo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích? Nebavím se o svícení, ale fyzické přítomnosti funkčního osvětlení.
|
|
|
Ano
(blatníky vyžaduje leda uživate)
|
|
|
Jdi s tou buzeraci do haje. To je presne ten ubohy pristup s tou chciplou sousedovou kozou. Cim te poskozuje, ze nejake kolo nema svetla, odrazky nebo blatniky?
(tim nerikam, ze mi nevadi stealth cyklisti ve tme, ale za jasneho dne je vyzadovani neceho takoveho naprosto srovnatelna pitomost s tou jizdou bez osvetleni temnou noci)
|
|
|
no vidíš, a já když už jedu na kole (nebo, častějc, s kočárem) po sillnici, automaticky světlo rozsvěcím. Moc dobře vím, jak je zvlášť při plném slunci v lese jednoduché něco přehlédnout. A nechci to být já. Navíc mi tak nějak dělá radost, jak se třeba k osvětlenýmu kočáru všichni chovaj úplně jinak.
|
|
|
máš pravdu. buzerace nepomůže a je drahá. já bych je rovnou postřílel v souvislosti s tím, že "někdo musí být zlý" 8o)
nemyslím si, že je pitomost vyžadovat ve dne přítomnost minimálně odrazek vzhledem k tomu, že žádný cyklista není schopen zaručit, že se po silnici nebude pohybovat za snížené viditelnsti nebo se nevyskytne ve vozovce v problematických světelných podmínkách.
vypuštění této ne-nedůležité prevence je navíc nesystémové řešení, protože úplně stejně jako ty s odrazkama, by mohl argumentovat každý, kdo vyjede třeba se závodním speciálem, který nemá ani brzdové světlo - máš sledovat provoz a tak poznáš, že se rychle přibližuješ k vozidlu před tebou -> vozidlo zpomaluje...a to je jen drobný detail, který je technicky o řády složitější než blbá odrazka, kterou uveze každy cykloun.
přenášet povinnost "být viděn" na toho, kdo má povinnost "vidět" je čirá zmrdovina zasluhující okamžitou konverzi v pojistnou událost.
|
|
|
Doporučuji místo psaní komentářů například zadat do Google slova povinná výbava kolo. To byste mohl zvládnout.
|
|
|
Odrazky, přední + ty ve špicích nelze sundat, zbylé odrazky podmínečně. Tak zní správná odpověď. A že těch kol se správnými odrazkami vidím ... (pozn. já se učil i ty blatníky, hold nedělám řidičák každý rok a imho jsou blatníky bezpečnostně relevantní, z vlastní zkušenosti ... přední kolo umí ohodit tak, že nic nevidíš)
roote - ad buzerace - podívej se, co si prosadili v MB, přesně tento typ buzerace vůči řidičům. Tento typ mentality je prostě nezkousnutelný. Pocit, že jim projde všechno a na ty ošklivá auta zatlačí buzerací je fajn.
|
|
|
Nebo chystane modre zony na Jiznim meste, ze. Ale o to nejde, ty bys tou buzeraci nekoho jineho delal presne to same, co u jinych kritizujes a krome toho myslim, ze zadneho z tech zmrdu, co prosazuji zuzeni magistraly nebo tu vec v MB, by to stejne nepostihlo.
|
|
|
To je správná filozofická otázka. Nejsem příznivcem smlouvání a vyjednávání. Filozofie žij a nech žít je vůči určitým typům zcela kontraproduktivní, protože salámovou metodou sežerou celou štangli a diví se, že na ostatní nezbylo.
Ano, nepřítel si zaslouží respekt a čestný boj, ale pouze za předpokladu, že tu čest má.
|
|
|
|
Nevím, proč by se nějaké odrazky měly sundávat, bicykl jsem koupil bez nich, v kamenném obchodě, nový.
Správná odpověď tak rozhodně nezní.
Blatníky bezpečnostně relevantní nejsou, ověřil jsem si to.
|
|
|
Vidím, že předpisy, na které se odvoláváte, neznáte. Dobrý přístup k diskuzi.
Můj příspěvek jste nepochopil, nemá smysl se v tom dále patlat. Ostatně, OC zde problematiku rozebral vyčerpávajícím způsobem, není co dodat.
Nebo je, specielně pro vás:
"Rs, jako muž bych mlčel. Vždyť vy znásilňujete ženy!"
|
|
|
Psal jsem to už několikrát výslovně -- hluk, strašný hluk, ukrutný hluk, nesnesitelný hluk, a trochu také svícení dálkovými v situacích, kdy je to totální idiotství.
Pokud Vám ten rambajz je příjemný, pouštějte si jej do sluchátek; nikdo ale nemá právo nutit všechny, kdo bydlí blíže než pět kilometrů od libovolné silnice, aby to poslouchali; kdo tak činí -- a činí tak spousta motocyklistů -- ten je mizerný bezohledný hulvát :( :( :(
Naopak nebezpečný manévr motorkáře jsem osobně nezažil*.
___
* Jen abychom si rozuměli, jsem zvyklý koukat do zrcátek, a když kupříkladu vidím, jak ke mně někdo dvojnásobnou rychlostí, než jakou jedu já, přiletí zezadu a objede mne zprava, neboť se mu to zdá vhodnější (třeba proto, že přede mnou je náklaďák zasahující daleko doleva a on nás chce předjet oba najednou), nepovažuji to nikterak za nebezpečný manévr.
|
|
|
Je to úplně stejný jako u cyklistů, matek s kočárkama atd etc - prostě v každý skupině se najde určitý procento idiotů.
Sám na moto jezdím, s origo výfukem a idioti s uřvanejma vejfukama mě štvou úplně stejně - možná o to víc že motorku používám trochu jako dřív horský kolo - kombinace silnic III. třídy, lesních cest a pěšinek a v lese ty uřvaný vejfuky vaděj ještě víc. A samozřejmě lidi jsou pak naštvaný na motorkáře všeobecně a moc nerozlišujou.
Dobře vím že málokterý hobby lze na veřejnosti provozovat tak aby nikomu nevadilo, tak se jen snažím počínat si tak abych vadil co nejmíň a zároveň neodsuzuju nikoho s jinou zábavou, pokud se taky snaží moc "nevadit" - příklad v tom lese - holt se tam musej nějak vejít turisti, cyklisti, koňáci, offroudisti v autě i na moto, myslivci, pejskaři a nevím kdo ještě, žijem v malý zemi a tak je potřeba co nejvíc rozuumu a tolerance.
|
|
|
|
Ano, tušil jsem to.... Mně osobně taky příjemný není, ale beru to tak, že objektivně mě to nijak neomezuje ani neohrožuje (můžeme se maximálně bavit o poškození sluchu, ale jsem přesvědčen, že je nevýznamné), a proto bych to vyloženě za hulvátství (až na výjimky) nepovažoval. Podle stejného klíče bych totiž za bezohledné prase musel považovat každého, kdo vlastní kupříkladu štěkajícího psa nebo vřískajícího parchanta (oba zvuky jsou mi velmi nepříjemné), nebo prostě každého, kdo dělá něco, co mi "nevoní".
|
|
|
Kdepak to není totéž. Srovnatelný by to bylo, kdyby ten někdo toho psa či děcko pošťouchával, aby děcko víc řvalo, nebo pes víc štěkal.
|
|
|
Jak je srovnatelne rvani motoru motorky (s vyfukem, splnujicim normy, coz je valna vetsina z nich) s postuchovani ditete, aby rvalo? Srovnat s takovou situaci se da leda tak turovani motoru na parkovisti pred domem, ale to delavaji jak motorkari, tak automobilisti. (ridim teprve 10 let, jeste jsem takovou potrebu nemel, takze netusim, proc to delaji. Sam jsem to udelal jednou na specialni zadost a to mimo zastavbu).
|
|
|
No právě že motorky s origo výfukem jsou dnes poměrně tichý a ten zvuk by asi nikomu nevadil - kravál dělaj různý vyměněný koncovky, vykuchaný tlumiče a podobný úpravy. A jen část těchto úprav pomůže něco vylepšit (výkon nebo průběh krouťáku), stejně tak málo řidičů tyto změny využije - takže to srovnání celkem chápu, ve všech případech to obtěžuje okolí a přináší to jen zanedbatelný nebo žádný užitek.
|
|
|
V celkovem souctu je ale mnohem vic aut s poskozenym, nebo upravenym vyfuke, nez motorek. Vzdycky, kdyz to slysim, koukam. Vetsinou je to auto.
Taky budu menit vyfuk na motorce, ani ne tak kvuli spotrebe, ale kvuli zahrivani. To neni zanedbatelny uzitek, po svete beha nekolik slecen, ktere jsem si na lytku takto oznackoval, tusim, ze prinejmensim jedna to bude mit az nadosmrti.
|
|
|
No nevím, před rokem a půl jsem byl na víkendový akci u Vranýho nad Vltavou, po druhým břehu vede silnice na Slapy oblíbená místními motorkáři a dost nepříjemnej řev motorek se nesl údolím Vltavy každou chvíli. A zrovna tak dost často slyším po lese zvuk uřvanejch krosek/endur slyšitelnej na několik kilometrů. Ani se nedivím že to lidi sere.
U aut slyším něco podobnýho jen zcela vyjímečně.
|
|
|
V lese se prohani zcela specificka sorta lidi (ted frci spis ctyrkolky, endura tak do roku 2005)
|
|
|
No musím se přiznat že se tam proháním taky - na velký těžkým tichým enduru, po cestách a kolejích od strojů a tam kde není moc lidí - a těch motorek potkávám pořád podstatně víc než čtyřkolek
|
|
|
V lese se občas proháním já v autě; slyšet to je tak na 30 metrů když opravdu hodně napínáš uši, spíše na méně; díky širokým gumám nevidíš ani stopu, na rozdíl od toho, co vyryjí i blbí cyklisté (o krosových motorkách ani nemluvě).
Čyřkolky jsou podle mých zkušeností někde mezi, ale podstatně blíže k autu -- tedy, konkrétně, že jsou slyšet a terén poznamenají sice o něco více než normální auto, ale daleko daleko méně než normální motorka.
|
|
|
Ja vetsinou chodim do CHKO a beru to podle toho co potkavam tam.
|
|
|
Navíc, když udělá cykloun prasárnu, odnese případnou nehodu většinou jen on sám. Kdežto, když ji udělá motorkář, bývá to pro ostatní o dost horší, protože motorka je těžší a jezdí rychleji.
Oběma dále kromě výše uvedeného vyčítám také sklon k nestandardním manévrům v kolonách, při odbočování, u motorkářů při předjíždění, u cyklistů zase při přejíždění ulice atd.
|
|
|
No ale to delas zasadni chybu, protoze kdyby ses do zrcatek dival, ale schvalne ignoroval deni za sebou (jakasi modni vlna v techto letech), nebezpecnych manevru bys zazil spoustu.
Je zajimave sledovat, jak se situace zmeni, kdyz clovek sedi na motorce, jaksi spousta panu ridicu naprosto ignoruje, ze jsou na vedlejsi a klidne tam vjedou. To se u range, ani u RAVky s ocelovym naraznikem nestavalo.
|
|
|
A divíš se? Motorkáři dělají mnohdy vše proto, aby tu přednost dostat nemohli.
Odbočuji doleva, protijedoucí auto je dostatečně daleko, tak se rozjedu a v tom se zpoza něho vyřítí motorka a začne ho předjíždět, tohle RAVka obvykle nedělá.
|
|
|
Ja to nedelam ani v terenaku, ani na motorce. Jedina zmena pri jizde je, ze jako motorkar si drzim vetsi odstup a lip se mi pousti ti, co chteji predjet (a lip se predjizdi).
Ne, tohle je asi hodinu stara situace - jel jsem po hlavni a rovne, na ni se pripojovaly nesvetne vedlejsi, na kterych se vetsinou nekdo snazil najet. Kdyz videl motorku, dupl na plyn a vjel mi do cesty. Nasledne zahamtl brzdu a zbesile hledal saltrpaku, aby couvl - za mnou jela octavia, ktera nebyla na prvni pohled videt (ridic se me chytil a jel mym tempem asi 20 km, jel jsem na usporu, asi mu to vyhovovalo). Na te same silnici mi vloni vjel jeden hajzl do cesty tak, ze jsem se ho vydal pronasledovat... Takova komicka prihoda...
|
|
|
Jednou z možností může být i zlozvyk jezdit s dálkovými - jednou (na stejném místě a i situaci jako v předchozím příspěvku) jsem nebyl sto zjisit, jak moc rychle se ke mě motorka blíží, protože sem z ní viděl jen oslňující světlo. Ale to se mi stalo jen jednou.
|
|
|
Nebyl to xenon, spatne serizenej? Ne ze by to byl ve vysledku rozdil, ale ze to jsem uz parkrat videl, spis si to vybavuju, nez dalkovy.
|
|
|
To opravdu netuším, byl jsem dost zmaten už tím, že ve dne(!) mě může něco takhle oslnit.
|
|
|
V den me takhle nekdo oslni tak dvakrat tydne (casto nejaka naprosta sunka, drzici pohromade silou vule)
|
|
|
Jinak letos jsem jeste na prepinac na dalkove nesahl, pouzivam je stejne, jako u auta. Navic moje motorka je videt dobre, vazi ctvrt tuny a ma na obe strany siroce precnivajici silne chromove zabradli, vzadu velke brasny a jeli jsme na ni dva.
|
|
|
Hluk motorek mi nevadí, asi bydlím dostatečně daleko od většího výskytu motorkářů a potkávám je jen na silnici. Motocyklisty jedoucí mým směrem rád pouštím sám pokud to jen trochu jde a mnohdy mi za to i nohou poděkují.
Je pravda, že mi občas vadí pouze protijedoucí za prvé svícením dálkovými (což nevadí pouze za slunného dne, jinak vždy) a za druhé jejich oblíbenou kratochvílí projíždět levotočivé zatáčky s koly na středové čáře, což bohužel při náklonu motorky na užších silnicích a při výšce mého auta znamená, že mají helmu v místě mého čelního skla a krk v místě A sloupku ... obávám se, že by amputovaná helma s hlavou dokázala uvnitř auta udělat ještě slušnou paseku :-( Obzvlášť když vzadu vezu své děti ...
|
|
|
Sestup někdy z hor a přijeď sem. Smečky motomamrdů tu o víkendu brázdí okresky v dlouhých štrůdlech. Smrdí, rachotí a předjet se to pořádně nedá.
|
|
|
Chápu. Takhle to mám já tady na horách s cyklomamrdama :-( Možná nerachotí, smrdí třeba taky o něco méně (?), ale o to víc překáží všem a všemu :-(
|
|
|
Předjet se to pořádně nedá, neb to většinou zmizí za horizontem dřív, než si to stačím pořádně prohlédnout. Nemohu si vzpomenout, kdy naposledy mne zdržovala motorka. Možná tak nějaký skůtr.
|
|
|
No různý hromadný vyjížďky dokážou zdržovat hodně, hlavně u lidí na čoprech a u různejch těch spanilejch jízd při motosrazech.
Osobně nechápu co k tomy ty lidi vede, musí to bejt ukrutná nuda pohybovat se na motorce rychlostí mezi 30 a 60kmh ve štrůdlu, ale budiž, je to jejich věc, jen by bylo dobrý kdyby to provozovali někde na silnicích III. tříd - sám jsem zažil na nejmíň deset minut zasekanej kruháč na výjezdu z Liberce a kdybych se neotočil a nejel jinudy tak mi buď praskne žilka nebo do nich najedu dodávkou :-)
|
|
|
Ano, uprdlané hromadné přehlídky chromu, obezity a třásní překážejí na silnici naprosto stejně a z totožných důvodů jako např. peloton deseti společně trénujících šlapálků nebo organizovaná cyklojízda: "Baví nás to, takhle je to správně a jestli někoho zdržujeme, tak je nám to fuk, ostatní ať si trhnou nohou."
|
|
|
|
Možná jezdím jinde než Vy, ale toto mi jako úplně typický příklad nepřipadá a navíc do hromadné vyjížďky má daleko... ovšem, jak tak koukám, připouštím, že v těch Vašich končinách nemusí být to zdržování tak nepříjemné...
|
|
|
z fotky nic neodhaduj...tu jsem našel na gůglu po zadání hela "chrom chopper" a vybral jako ilustraci "přehlídky chromu a obezity" 8o)
|
|
|
Jasně, však já to taky beru s nadsázkou... navíc dost pochybuji, že by s tím zrovna dotyčná dáma dokázala aspoň popojet...
|
|
|
To já si vzpomenu hned. Nějakej bezmozek se coural po obchvatu města asi 70, tak jsem ho musel předjet, aby mě za minutu předjel zas on, ale tak, že se vecpal mezi mě a protijedoucí kamion. Nebo mě dva borci na motorkách na nějaký okresce šílenou rychlostí předjeli, abych je za chvíli musel objíždět v zatáčce, kde stáli a povídali si (byla to sice mírná zatáčka, ale je tam blbě vidět).
|
|
|
Jak kdy. Je pravda, že mi příliš nevadí předjíždění motorek v kolonách (pokud jsou jezdci svolní s tím, že tak činí výhradně na vlastní nebezpečí, protože pozor za ně dávat odmítám), neboť takovou motorku zpravidla už neuvidím - cyklouna oproti tomu musím takto předjíždět třeba 5x.
Na druhou stranu, jsou takový ty starý prdítka, co jezděj většinou na vesnicích a ty zdržujou dost, jede to sotva 70 a ukrutně to smrdí.
|
|
|
Japato že pánova plechovka ani cyklistu nepředjede? Cyklista mi zas nebude okopávat plechy jen proto, že chci přejet z pruhu do pruhu v koloně - buď projede v pravo a nebo po chodníku.
A jezděj po prostředku...
|
|
|
No vedle mého auta cykloun vpravo neprojede ... po chodníku asi jo, ale po silnici určitě ne. Ctím pravidla slušnosti vůči sanitkám a stojím zásadně těsně u kraje ...
BTW s tím okopáváním plechů ... zrovna včera mne jeden cyklozmrd ve vypasovaném a popsaném buzioblečku zkoušel při odbočování doleva předjet z leva a ještě se mu hrozně nelíbilo, že jsem nepočkal až ráčí projet, hajzl ... ten měl štěstí, že si kopnout nestihl ...
|
|
|
Jenomže bezpečně předjet nelze všude. Takže to pak vede k takovým těm situacím, že se cykloun na světlech prodere dopředu, pak ho všichni nějak předjedou a na dalších světlech se situace opakuje. Jelikož to vytváří nebezpečné situace (pro cyklouna), které si on sám evidentně neuvědomuje (jinak by se takhle debilně nechoval), za podobných okolností se zpravidla řadívám důsledně k pravému okraji vozovky. Když to totiž místo toho vezme po chodníku (zleva si zpravidla netroufne), bude lépe všem.
|
|
|
Tak ho nepredjizdej, kdyz nejsi schopen jet rychleji nez on....
|
|
|
Kde jezdis? Ja dam rocne par desitek tisic km, ale motorky me jako motorkare, ani jako automobilistu neblokovaly snad ani jednou.
|
|
|
Motocykletista v dešti. A nemusí ani tančit bos.
|
|
|
Neblokoval ani tak, ale v desti me na motorce (125 ccm) blokoval jednou... TRAKTOR :-) A vezl hnuj. Ale v Moravskym krasu, tak to asi byl nekdo jinej.
|
|
|
Nestává se mi to často, jednou - dvakrát za rok a jako problém to nevidím (až na tu vyjímku se spanilou jízdou přes důležitej kruháč v Liberci). Z poslední doby si vybavuju třeba smečku čopristů mezi Benešovem a D1, jeli mezi 70 - 80, roztažený cik cak přes celj pruh a blbě se předjížděli i na motorce - pravda, mám stroj s maximálkou asi 170 a jezdím spíš mezi 110 a 130, pokud jsem zrovna náhodou na kvalitní silnici.
|
|
|
Ted nevim, jestli jizda v cik cak formaci je jen doporucena, nebo dokonce nejak obskurne narizena.
|
|
|
Je to jen v nějakejch neoficiálních doporučeních jak jezdit při hromadnejch vyjížďkách, jinak zákonům to spíš odporuje - ale to by mi vůbec nevadilo, kdyby to nepředváděli v neděli odpoledne na dost frekventovaný silnici, prostě zas to jednoduchý, ať si každej dělá co chce, ale ať zbytečně neomezuje ostatní.
|
|
|
Nikdy jsem se jizdy neucastnil, takze me to ani nezajimalo.
|
|
|
Pokud si pamatujes na rootuv clanek "pohadka o kruhovem objezdu", tak 4 km na sever od nej je silnice, z obou smeru lemovana cyklostezkami (asi 5 metru na kazdou stranu, soubezne se silnici). Silnice s stezky byly postaveny zaroven asi pred sedmi osmi roky, takze nikdo se nemuze vymlouvat na "ja jsem zvyklej...". Nemas sebemensi sanci videt cyklistu, ktery by jel po stezce, vsichni bez vyjimky vyuzivaji (a ze jich je tam dost) silnici.
V kopcich a v narocnejsim terenu se chovaji lip, tam totiz jezdi ti, co na to maji.
|
|
|
Inu, a ti cyklisté jsou tak hloupí, nebo jen třeba nechápou, jak a kudy na onu komfortní stezku najet?
Zřejmě dostatečně nečtou specifikace eurodotačních programu, ze kterých byla ona silnice postavena (Ha!), anebo místní vyvesku.
To by ale měli, no ne?
Anebo je chyba někde jinde?
|
|
|
Coz je ovsem mozne, ackoli pak by meli byt drzeni v izolaci, nebot mohou byt nebezpecni sobe, i okoli. Jedna se o 2 km uplne rovne silnice a na obou koncich je na stezky pohodlny najezd.
Chyba je v tech, co takhle blbnou. Jedinou utechou pri jizde je solarni elektrarna, kterou skoro dostaveli a ted ji zase rozebiraji, protoze neni rentabilni. Asi 1 km od teto silnice.
|
|
|
No vidíš...a mě ze zase včera stalo, že na sjezdu od Hlavního nádražní na Bulhara jsem stál v pravém pruhu a chtěl jsem jet rovně, směrem na Husitskou. Vedle mě vlevo se ovšem postavil dement na motorce a jakmile skočila zelená, udělal myšku a odfrčel do Seifertovy. Kdybych nedupnul na brzdy, sejmul jsem ho...a to ještě jsem byl rád, že to do mě nenapálilo auto za mnou. Dokazuje to snad něco?
|
|
|
Že to byl pěkný vůl...spoléhal na to, že má silnější stroj...každopádně nechápu, na co spoléhal ten cyklista...však ale motorkáři také nejsou oblíbení
|
|
|
Dokazuje to, ze nemas koule na to ho sejmout :-))))
|
|
|
|
Jeden takovej zkurvysyn mě nedávno objížděl na "poloprázdném chodníku" v Rybalkové na Vinohradech, ve vzdálenosti asi 10cm. Řval jsem na něj, ale, samozřejmě, nezastavil.
Po chodníku tady ti cyklosráči jezdí jen proto, že ve "zklidněné" jednosměrné Rybalkové v je povrch z kočičích hlav, což by zřejmě nadměrně naklepalo jejich otlačené šourky.
|
|
|
Z kočičích hlav tam povrch není.
Šourky sotva, vyzkoušel jsem to. Anatomii jsem absolvoval sice napodruhé, ale přece.
|
|
|
už jsem tam dlouho nebyla, ale myslím, že tam kočičí hlavy jsou - když jsem tam byla naposledy, byly tam, tedy pokud neříkáte ve vidlákově "kočičí hlavy" něčemu jinému než my z Prahe.
|
|
|
Jasně že tam jsou, od Vinohrad až do Vršovic:-)
|
|
|
Asi ano.
Když se měla opravovat dlažba v ulici pod kostelem, památkáři tvrdili (a prosadili), že jde o poslední vzácný úsek z "kočičích hlav" široko daleko a že jej lze pouze předláždit. Místní, těšící se na asfalt, hořce zaplakali.
V Praze jsem nic podobného neviděl, a to jsem třeba Dlážděnou ulici prošel jednou i dvakrát.
|
|
|
|
bikepunk říká:
Březen 6th, 2012 v 22:06
Já vyšehradským tunelem jezdím denně a to VŽDY s auty směrem do centra a většinou s auty směrem z centra. Důvod? Ta cyklostezka je tam pro zlost a ne pro dopravu, jsou na ní miliony kymácejících se bruslařů, kočárků, chodců.. Nedá se po ní jet víc než 10km/h, ale to bych mohl rovnou chodit..
Jinak řečeno, na cyklostezce mi překáží někdo jiný, tak jdu na silnici, kam bych ani neměl lozit, kde mi je u zádele to, že s největší pravděpodobností překážím já...
To je vskutku logika :/
|
|
|
Jasně, já mám zácpu, tak proč jí nevyrobit jiným? Fajn přístup, automobilisté by mohli reagovat obdobně (tedy nemohli, na to jsou c. stezky většinou příliš úzké).
Na druhou stranu to ukazuje na to, že stezka pro pěší a cyklisty je něco jako silnice bez chodníků, ale s chodci - prostě problém.
|
|
|
Především tam žádná cyklostezka široko daleko vůbec není, čímž ani nikomu nevzniká povinnost ji použít.
A v tunelu je zatím pohyb cyklistů zakázán (MP vybírá pokuty), v tomle vydím budoucí úpravu jako velké plus.
|
|
|
Přesně tak. Je tam jen vozovka a chodník, a po tom se, jak tvrdí zdejší guru, jezdit na kole nesmí, protože-nemá-tydlencty-parametry.
Jedině, že by se ty parametry daly nahradit barevnými skvrnami na chodníku, potom se ovšem jedná o magii.
|
|
|
Je tam stezka pro pěší a cyklisty, pouze nevede tím tunelem, což by teoreticky znamenalo při jízdě do centra sjet z* "chodníku" přejet na druhou stranu silnice a kolejí a za tunelem zase zpět. Prostě blbost.
*s
|
|
|
A lidé s takovýmto slovníkem jsou placeni/činnost podporována z DANÍ v odborných komisích magistrátu? Používám to nerad, ale božínku, to je materiál, to je horší než řadový obecní šimpanz.
|
|
|
|
Tohle sleduju už delší dobu. Ono se to tam objevuje v pravidelných intervalech. Ale myslím, že lobby německých automobilek (zejména té premiové trojky) je prozatím natolik silná, že se to asi v dohledné době nezavede. Ono se to nezdá, ale ono by to negativně ovlivnilo jejich prodeje i jinde než v Německu, protože součástí jejich marketingu vždycky bylo, že se to auto dá plně využít aspoň na německé dálnici :o)
|
|
|
Plošně asi ne, ale místy se jim to určitě podaří protlačit přes hluk.
|
|
|
Jo, to je fakt, že se ty 120ky rozlejzaj. Nedávno zase jedna přibyla na A93 mezi Wolnzachem a Holedau a taková pěkná rovinka s kopečkem tam byla, vidět široko daleko a provoz často minimální :o(.
|
|
Cyklojizda je prasecina, rocne se tu proda 400 tisic jizdnich kol a vetsina cyklistu od 18 let plati povinne ruceni.
|
|
|
|
cyklouní fake při kterým jezdí autem-s-kamerou po dálničním nájezdu v protisměru. příště snad bude pán Bůh rychlejší a pošle tam třeba policejní autobus, aby při následném požáru...8o)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Odboráři, přijeďte na protesty do Prahy na kole
|