Komentáře ke článku: Ekologičtí aktivisté? Nejen naivní píčusové. (ze dne 13.08.2006, autor článku: Katoda)
Přidat nový komentář
|
Kazdej do vseho remca. Pokud by to vypadalo takhle vzdycky, nepostavilo by se nic. Zajem vetsiny tem lidem asi nic nerika... Nerika, ze by jim dany podnik nemel nabidnout treba nejaky druh odskodneni, at uz jednorazovy, nebo mesicni, ale preci nemuze kazdejch par tisic cvoku blokovat dulezite vystavby? To by se preci nic nepostavilo nikdy.
|
|
|
Problem ovsem je, ze pristup letiste k mensim obcim (na zapad) se nesl zhruba ve stylu "trhnete si nohou, drzte hubu a krok"... Nedostatecne zpracovane studie dopadu, zadne kompenzace nebo treba zvyseni komfortu (plastova okna, byt nejsou samospasitelna, by urcite spoustu lidi potesila)
Prece prave to, kdyz na vas nekdo sere a ignoruje vas by melo byt duvodem k tomu se ozvat a ukazat mu, ze to tak neni ...
Samozrejme ale mate pravdu - moje osobni zajmy pro me vzdy budou znamenat vic, nez zajmy vetsiny...
Kdyby bylo v zajmu vetsiny, abyste dobrovolne skocil ze skaly, skocite?
|
|
Jako člověk naprosto neznalý vašeho případu mi váš výblitek vůbec nic nedal. Je to psáno bez ladu a skladu, není tam žádná pointa, žádný úvod, žádný závěr. Jen vyblité myšlenky naházené bez rozmyslu, tak jak se vám zrovna honily hlavou.
Zkuste si promyslet co chcete sdělit, napsat si třeba osnovu (někomu to pomáhá) a zkusit totéž znovu a lépe! Takhle to nemá cenu, sdělení je naprosto nesrozumitelné.
|
|
|
zkuste si napsat osnovu podle clanku Vy. Nic jsem predtim o tematu nevedela, ale clovek nemusi mit IQ 180, aby si "jadro" a druhou stranu dohledal, ze? On vlastne nemusi mit IQ ani pres sto. Tedy zkracene: uprimnou soustrast. Ale ctete dal, treba se to zlepsi.
|
|
|
Jak zřejmo, zmatený je zde pouze Martin, neboť ten článek má naprosto evidentní genesi a proto je nanejvýš srozumitelný. Rovněž nejsem odborník na zpětné tahy motorů a tomu podobně, leč musím poznamenati, že výše zmíněný pablb Martin se poněkud připosral. Zjevně patří mezi mírné imbecily, kteří na zavázání polobotek potřebují obrázkový návod.
|
|
|
martine, pokud jste z Prahy nebo jste o uvažované letištní dráze něco četl alespoň v denním tisku a pokud si na kolena položíte mapu SZ konce Prahy, pak Vám budou fakta v první polovině článku jasná.
Pokud ani pak ne, tak se s tím netrapte. Prostě se smiřte s tím, že občas najdete na webu články, které nejsou pro Vás.
|
|
|
Hm, docela zvlastni reakce. Takova, rekla bych, prehnane agresivni... Nemate s tim pripadem nahodou neco spolecneho MARTINE? :o)
Jinak me osobne je celkem srozumitelne jedno. Nekomu se stavba nove drahy nehodi a tak- krom jinych kroku, vysoce obdorne naockoval mene premyslivou skupinu obyvatel. "Prece si nenechate libit, aby vam nekdo stavel za domem, co se mu zachce, vzdyt vas to poskodi!..." Tito lide typicky ani netusi, jak funguje motor a misto, aby si potrebne informace opatrili, samostatne se zamysleli a rozhodli, co je pro ne nejlepsi, zaryte protestuji aniz vi, proto cemu. Je normalni, ze idiot se nepta a vleze na lep prvnimu dobytkovi, ktery mu nejhlasiteji rekne, ze jedna pro jeho dobro.
Zbytek clanku (ta vetsi cast) pojednava o lidskych nulach a muze byt pravda v rozsahu od 0 do 100%. Ovsem staveni vlastnich zajmu nad verejne, nejspinavejsi mozne manipulovani s lidmi a fakty za ucelem vlastniho zisku, lzi a intriky me k nekomu s bohatou po-devatenactsetsedesatosm-karierou docela sedi.
|
|
už jsem si myslel,že jste odešel do ústraní,když jsem zde po dlouhou dobu neviděl žádný Váš článek.Tentokrát jste však uhodil hřebíček přímo na hlavičku.Dotyčného soudruha Vernera sice neznám osobně(jsem u ŘLP teprve krátce),ale jeho jméno tady z úst mých starších kolegů občas zazní,a to také ne zrovna v pro něj lichotivých souvislostech.Je s podivem,že tolik obyvatel dotčených(?) Nebušic zřejmě nezná nedávnou minulost tohoto pána a nechá se jím slepě vést.Netuším,jaká osobní,či spíše politická motivace může v dnešní době soudruha Vernera vést k takovýmto činům(počítám,že mu dnes bude hodně přes 60),ale motivaci obyvatel oblastí,dotčených blízkostí velkých dopravních staveb "chápu".Ať už se jedná o paralelní dráhu v Ruzyni,nedalekou stavbu silničního obchvatu Prahy v úseku Ruzyně-Suchdol-Březiněves,či jiné další,postup je vždy stejný a má 4 fáze:
1.senzibilace(záměrné vyvolávání strachu u té části populace,která si nedokáže k citlivému tématu sehnat více informací a rozhodovat se až na základě jejich bližšího prozkoumání),
2.akce(petice občanů a v jejím důsledku pozastavení dotčené stavební akce)
3.licitace(snaha vyvolat jednání o ústupcích státu s představitely občanských iniciativ o finanční kompenzaci za ústupek a nepřekážení veřejnému zájmu-nejdůležitější fáze!)
4.realizace ústupků státu,občanských iniciativ a realizace stavby samotné,byť se značným zpožděním.
Kdo si myslí,že v tomto i podobných případech jde o jakési "vyšší zájmy"a ne jen a pouze o prachy,žije zřejmě v nějakém,jiném světě,než my všichni ostatní.Celá věc má ovšem v tomto jednu výhodu:projekt paralelní dráhy v Ruzyni nelze považovat za definitivně pohřbený,byť k jeho realizaci dojde v delším časovém termínu,než se původně předpokládalo.
|
|
|
Popsaný scénář je přesný, netýká se jen jmenovaných akcí, ale je ekozmrdy využíván obecně. Někteří geniální představitelé samospráv ho dotáhli k dokonalosti, například pan starosta Jonáš, který při odchodu do politického důchodu předá nástupci náves nejen přstavěnou, ale pozlacenou.
|
|
Bydlím v oblasti, přes kterou letadla na Ruzyň létají při sestupu. Když se čistí dráha - a teď nevím, jakého označení, bývá to v květnu nebo v červnu - letadla přes nás startují. Musím říct, že ten hluk je strašnej. Jednou jsem byla celý den doma a večer jsem už byla úplně bez sebe, jednou dvakrát se to dá vydržet, ale burácení každé cca dvě minuty je dost únavné. Přitom letadla přistávající neslyším.
Nepolemizuju s vámi, jen uvádím vlastní zkušenost...
Moje ukušenost je poněkud v rozporu s vašim tvrzením, ačkoli občanů Nebušic se nezastávám, protože někde ta dráha být musí a vždycky bude někdo mrzutej. Koneckonců předpokládám, že nakonec se Praha a Kladno slijou v jeden celek a letiště se tak dostane "do města", a pak už to bude kdekoli problém.
|
|
|
tak s dopravními letadly nemám zkušenosti,jen s vojenskými.je pravda že přistávají s motory"v tahu".Je to proto aby byla zachována manévrovatelnost a aby stroj měl rezervu výkonu pro případný nouzový vzlet.Ovšem zdaleka to není plný tah jako při vzletu.Dopravní stroje pak ještě používají k brzdění na dráze revers motorů což je sice činnost hlučná ale krátkodobá a děje se na zemi.
|
|
Jako občasný uživatel sportovního letiště Mladá Boleslav musím potvrdit, že blbci se najdou všude. Dosud jsme s obyvateli přilehlých čtvrtí neměli žádný problém (a vice versa), dokud v Bezděčíně nevyrostl nový satelit. Jednou zvečera, chvilku po přistání, když jsem myl letadlo, přiřítil se do areálu letiště sen českých rodin (fkombíku, metle a hlínách samozřejmě) ze kterého vyskočil nařvaný chlápek a jal se mne a kamaráda (který přistál chvíli po mně) pérovat: Jak si to představujeme, takhle si lítat nad vesnicí, on si tu koupil barák aby měl klid, právě uspal malého synka a my jsme mu ho svými ultralajty vzbudili (naše polétadla vyluzují zvuk, připomínající vzdálenou sekačku na trávu). Přidal pár dobře míněných rad (abychom se nad tím zamysleli, nám že by se to taky jistě nelíbilo) a s výhrůžkou že by nám to tu taky mohli zrušit zase odfrčel... Nevím co si myslet o člověku, který si postaví domek u letiště a pak si stěžuje že mu tam lítají letadla...
|
|
|
Totez jako o cloveku, ktery si za dva miliony koupi dum s realnou hodnotou deset, ktery je podhodnoceny z duvodu blizkosti zeleznicni trati (cca pet metru) a hned v zapeti zaluje Ceske Drahy kvuli hluku. A to nikoliv z demence, ale vypocitave. Tohoto znam.
|
|
|
Neboj, takovy blbci jsou vsude. V okrajove casti Brna taky par lidi asi az po nastehovani zjistilo, ze jejich obydli se nachazi v blizkosti zavodniho okruhu (asi to nevedeli) a ze tam v lete taky nekdo zavodi a uz by taky rusili. Lidska demence je vecna a zda se, ze stale rostouci.
|
|
|
Podobné je to s Brněnským okruhem. Ti, co si koupili nebo postavili domky v Žebětíně pořádají všelijaké petice a dávají při každé příležitosti najevo, že je hluk z autodromu ruší...ruší jejich děti atd.
Okruh tam stojí od roku 1986 a je asi 2km za lesem. Bohužel je poslední část stoupání a nájezd na cílovou rovinku na kopci a hluk motorů jde tedy přes les do okolí. Všelijací aktivisté z řad důchodců a novopečených, dobře zajištěných maminek, které už asi neví, co by roupama dělaly.
Takže se rozjela jakási kampaň za vybudování protihlukových bariér, přizvaly se hluk měříí firmy...ale výsledek je jedinej: Nedá se s tím nic dělat. Proč? Protože 2km vzrostlého lesa jsou dostatečná bariéra a stavět tam ještě nějakou je vyhazování peněz. No a vyřešit zaléhání hluku přes les by bylo možné jedině vybudováním odhlučňovací stěny napříč tratí, což je pitomost...nebo vybudováním stěny vysoké cca 80m, která by stála po obvodu dráhy a převýšila stromy o potřebnou výšku - taky krávovina. A tak se hluk podobný vysokoletícímu vrtulovému letounu stal mocnou zbraní k dojení prostředků z okruhu a hřištěm pro duševní onanii některých angažovaných dobrovolníků.
|
|
|
Nechci s Vámi polemizovat, ve Vašem případě asi máte pravdu, letiště tam stálo už dříve a kvůli namyšlenému borci ze satelitu se asi nezmění, ale znám podobnou historku od nás.
Relativně klidná vesnice v malebném údolí - do té doby, něž byla asi 500 m od vesnice v areálu bývalého JZD vybudována několika "nadšenci", většinou z řad víkendových návštěvníků přistávací dráha pro ultralighty. Pokud je pěkné počasí, prakticky celý den nad vesnicí a v okolí krouží několik rogaločmeláků - tj.hluk, ne vzdálené sekačky, ale sekačky blízké, nebo jako kdyby sousedův kluk celý den tůroval babetu. Hluk není obtěžující svou intenzitou, ale tím, že je konstantní. Nepatřím mezi prudiče, ale začíná mi to dost vadit.
První kolo - tj. dotaz slušného člověka, jestli by nemohli svoje aktivity nějakým způsobem změnit, tak, aby nás neobtěžovali hlukem máme už za sebou - bez výsledku.
|
|
Hezký text, ovšem úplně mimo cíl. Hlavními pičusy v tomto jsou především úředníci, kteří svému počínání nedokázali dát byť jen zdání legality i v děravých českých zákonech. Že jim to soud hodil na hlavu (pro formální, nikoli faktické nedostatky) je zcela logickým vyústěním celé věci.
Pokud by se úředníci na všech frontách věnovali namísto Solitaire a chatování na netu tomu, co dělat mají, neměli by ekoteroristi s dlouholetými obstrukcemi a právními spory šanci. Jak rychle se podařilo "vypapírovat" železniční tunely pod Vítkovem, i když se Kužvart a spol. chytali každého slovíčka? A naopak, jaké průtahy provázely obchvat Plzně jen proto, že si nějaký dobře placený ouředníček usnadnil práci... Tady hledejte zakopaného psa, ne v kádrování oponentů.
|
|
|
Přesně tak... Chtěl jsem napsat něco podobného, jste rychlejší a výmluvnější :-)
|
|
|
Tady bych se hádal. Na plzeňském obchvatu se úředníci sice taky podepsali, ovšem v hlavní roli byli skutečně ekopičusové, kteří například koupili jeden z pozemků na předpokládané trase a tento následně rozdělili na desítky proužků o velikosti několik čtverečních metrů, které si následně prodali mezi sebou. Hrdými nmajiteli se tak stali vesměs mimoplzenští (třeba nechvalně známý soudruh Keller), kteří samozřejmě nestáli primárně o nabytí pozemku, nýbrž o získání další převodové páky v boji se "silniční loby". Komické bylo, když někteří z nich časem dostali rozum a chtěli ty své proužky investorovi obchvatu odprodat. Jejich companěros jim začali vyhropžovat, že pokud to udělají, oni je zažalují. Když jeden z plzeňských radních nazval tyhle dárečky "ekoteroristy", zažalovali jej pro urážku na cti....
|
|
|
No a neni snad pece o vlastni majetek chvalyhodna?:-)))
Plzensky obchvat je predevsim ucebnicova ukazka neskutecne arogance a propagandy par uredniku, co sledovali sve osobni (obchodni) zajmy proti nikym nerozporovane trase schvalene a pripravene, berouce si za rukojmi zdravi sveho mesta.
|
|
Ahoj,
dovolim si reagovat na zminku v clanku o hluku pri pristani nebo startu letadla a tudiz o tahu motoru. Pri vzletu letadla je motor temer v plnem zaberu, tedy hluk je znacny, sam jsem mel tu cest stat cca pul - 1km za startujicim letadlem, no myslel jsem, ze mi praskne hlava :)
Naopak pokud letadlo pristava, motory jsou ve vetsine pripadu na minimalnim tahu (je potreba sice podobna rychlost jako pri vzletu, ale zde letadlo musi brzdit, nikoliv zrychlovat a nepotrebuje tedy takovy tah), tedy hluk je v porovnani se startem nesrovnatelne mensi.
Tolik ke clanku, diky ;)
|
|
|
Obavam se, ze mate pravdu jen castecne. To co pisete plati jen pro letadla s pistovymi motory. Letadla s proudovymi motory skutecne pristavaji tak, ze motory bezi na 80% maximalniho tahu. Duvodem je to, ze zvysit otacky (a tedy vykon) pistoveho motoru z volnobehu na maximum je otazkou nekolika malo sekund. Ale zvysit tah proudovehéo motoru z minima na maximum trva neporovnatelne dele. Takze pokud dojde pri pristavani k situaci, kdy je treba manevr prerusit a znovu nabrat vysku, proudove letadlo ma sanci jen pokud je na toto pripraveno - tedy ma motory v tahu.
BoBik
|
|
|
S prepacenim, nie. Plati to celkom urcite o pristati na lietadlovej lodi, mozno aj u vojenskych lietadiel, no celkom urcite nie u civilov. V momente podrovnania su plynove paky na idle, kde su mimochodom aj pocas vacsiny approachu. Pokial je draha sucha, reverz sa dava len s plynom na idle, inak tak max do 30%. To by teda pekne vyzerali pristavat s motormi na 80%. V sucasnosti sa zhruba take vykonove nastavenie pouziva pri starte, pokial lietadlo nie je na MTOW a nie je velmi horuco.
|
|
|
Pokud by letadlo přistávalo s 80% tahu motorů, tak při klesání na přistání by na prahu dráhy mělo takovou rychlost, že by ho museli na konci letiště chytat do sítě.
|
|
|
Nezapomínat ovšem na skutečnost, že při přistání jsou vytaženy vztlakové klapky (+ podvozek) a letadlo při závěrečném sestupu nemíří čumákem přímo dolů na dráhu, ale blíží se v takzvaně "natažené" poloze. To umožňuje dosáhnout co nejmenší rychlosti při dosednutí, ale obrovský aerodynamický odpor, který je tak generován je třeba kompenzovat přidáním plynu. Takže moderní proudová letadla skutečně při přiblížení a na finále neletí s motory na volnoběh. Ke stažení motorů na idle dochází až těsně před podrovnáním. Kdo někdy viděl z frontálního pohledu blížit se na přistání například ruský nákladní letoun Il-76, jistě mi dá za pravdu. Černá stopa, která za ním padá k zemi svědčí o tuhém boji, který svádějí motory s obrovskými vztlakovýmy klapkami. Tento letoun zmiňuji právě proto, že je u něj kouř, jakožto indikátor tahu motorů, velice dobře patrný a moderní proudové letadlo vypadá samozřejmě jinak, aby mě někdo nechytal za slovo.
Jinak článek mi připadá pěkně a srozumitelně napsaný a pokud mohu posoudit (alespoň jeho první část), tak i velmi výstižný.
|
|
|
IL 76 je tak trocha kategoria sama pre seba, je skutocne tazky aj je hlucny. To iste by platilo zrejme aj pre AN 124 a ked sme pritom, aj pre C5. Ake percento tychto lietadiel vsak Ruzyne prijima?
Pristavacie klapky sice predstavuju obrovsky odpor, ale rozdiel rychlosti na approachu a pri podrovnani predstavuje obrovsku energiu, ktorej sa treba zbavit.
|
|
|
Vezmu si za příklad trohu menšší letadlo - Airbus 320. Na obrázku v tomto odkazu: www.airliners.net/open.file/0572226/L/ si prosím pěkně všimněte displeje dole uprostřed, pod nápisem A320 - A1. První dva "ciferníky" nahoře na displeji ukazují tah motorů, jasně je tam vidět 54%. Vpravo je pak vidět indikace plně vysunutých klapek.
Pokud se vyznáte v kokpitu Airbusu, omlouvám se za výše uvedené vysvětlování - vsjo jasno.
|
|
Mam sice vyhradu k srovnavani hlucnosti pristavajiciho (cca. 20 - 30% plynu) letadla a startujiciho letadla (100% plynu) ale zbyle argumenty jsou dobre napsane i podane.
Navic mi doslo, jaky je to klid, bydlet 60m od Narodni prirodni rezervace Zebracka :)
Obyvatelum oblasti preji nahradni bydleni a letisti rozsireni aby zvladalo kapacitne prepravu...
Jedine co me zarazi ze, ze dotycny soudruh Pavel Verner je stale jeste mezi zivymi, kdyz se takovym zpusobem zaslouzil o okupaci nasi vlasti v 1968. Takova velezrada by nemela byt nepotrestana.
|
|
|
Nestartuje se na 100% vykonu. Jinak souhlas, rozdil mezi hlucnosti pri staru a pri pristavani JE znacny.
|
|
|
Tak tak. Třeba z Polderbaan na amsterdamském letišti se právě z těchto důvodů smí vzlétat pouze ve směru 36.
|
|
|
Myslel som ze Schipol je na juh od Amsterdamu.36 by ich zaviedol rovno nad mesto...
|
|
|
Schiphol je na jih od Amsterdamu (spíš mírně na jihozápad u dálnice A4), ale konkrétně Polderbaan je až za Haarlemmermeerringvaart směrem na severozápad od terminálů. To je asi 7 km nebo tak nějak (u silnice N205). Při vzletu na sever tedy jdete do prostoru mezi Amsterdamem a Haarlemem (Halfweg apod.). V Amsterdamu je částečně hlukem postiženn Osdorp, ale to je dost low-end čtvrť, kde tohle je jeden z posledních problémů, takže odtamtud si nikdo nijak zásadně nestěžuje.
|
|
|
To je ta draha, na ktoru sa roluje pomedzi farmy a ponad dialnicu? Pamatam si to z poslednej cesty do Hamburgu. Mal som taky vodojem, ze chceme do Hamburgu dojst na zemi.
|
|
|
Ano to je ona. Kdyby se tam rolovalo jen přes dálnici - i přes ten vodní kanál a dvě další silnice. Je to tak daleko od hlavních budov letiště, že ta dráha má svou vlastní malou řídící věž.
Jednou už se mi stalo, že pojíždění z Polderbaan k terminálu trvalo stejně dlouho (35 minut) jako let z Londýna...
|
|
|
Troda? Trodas? Maly dotaz smerujici k minulosti. Nejsi nahodou človek, který se blahé paměti pohyboval kolem platformy Commodore Amiga?
|
|
Problem je skutecne s tim jak vymetli s prislusnymi obcemi a vlastniky okolnich nemovitosti. To je flagrantni poruseni zakona a takove jednani obecne se muze vymstit jednou vsem. Nevyznaceni hlukovych pasem a pripadnych barier v uzemnim planu atd. Velmi casto jezdim pres Predni Kopaninu na kole v mistech kde letadla vetsinou jen sedaji na pristavaci drahu - a bydlech bych tam nechtel. Nicmene takto postizebych lidi ve "verejnem zajmu" je plno. Jinak ten chlapik, jak jste ho popsal - s nim bych nechtel sdilet misto ani na hrbitove.
|
|
|
Eventuelne jen kratkodobe a vertikalne- po dobou nezbytnou k vychcani se mu na hrob
|
|
Jinak - osobne by mne spis od cloveka z letiste zajimal clanek na tema - Tvrdik a jeho parta - pohled zevnitr. No nic.
|
|
|
ŘLP s.p. a ČSA a.s. (a pro úplnost i ČSL a.s.) jsou různé subjekty. Takže Katoda z ŘLP těch insider informací o Tvrdíkovi asi nebude mít zase tolik.
|
|
|
Nehledě na to, že Katoda asi služebně krátkých 15minut slávy Tvrdíka v čele ČSA asi nezažil.
Osobně znám člověka, který v ČSA pracuje nějakou dobu a mj. prohlásil, že to co ČSA stihla vydělat za posledních X let dokázal velký tvrdý naprosto neekonomicky rozházet za jeden rok - je prý docela síla vidět člověka, který přijde jako bývalý státní úředník do komerční společnosti a který netuší, že peníze se nesypou jen tak z nebe jako do státní kasy, že se musí nějak vydělat ziskem....nevím jak moc je to pravda, ale asi snad něco ano. Byl také pro své činy v kolektivu po zásluze velmi oblíben.
|
|
|
sice neznám tvrdíka, ale znám jiné ze státního a zdá se, že ani nepřemýšlejí jestli se peníze sypou z nebe nebo odkud, prostě pořád jsou a když nejsou nevadí, požádají si o další, šetření si představují tak, že se zruší smlouva s firmou, která je drahá a uzavře se s jinou, která je ještě dražší a dělá toho polovinu a oni jsou na sebe hrdí, jak geniálně to vymysleli :-)), nesmyslné projekty, které jsou dobré jen k tomu, aby se něčím zaměstnali, apod., kdysi jsem si myslela, že to vědí a jen dělají že ne, že je jim to prostě jedno, ale bohužel to skutečně vypadá, že jim takové detaily vůbec nedocházejí, turecké hospodářství dovedené k naprosté dokonalosti, kdepak ve státním se žije blaze :-((, jediná šance je, že to brzo krachne (a čím dřív tím líp) a pak se uvidí . . .
|
|
Tak čím jsem starší, tak tím víc se dozvídám o praktikách lidí za minulého režimu a je mi blivno z toho, že se vpodstatě nic nezměnilo - lidi vpodstatě praktikují skoro pořád to samé svinské chování "ty podrbeš mě, já zase tebe a oba na tom šábnem majland" či "mně se do mýho baráku a okolí nikdo hrabat nebude i kdyby to bylo v zájmu miliardy - víte kdo já jsem?!!!!" atd.
Sice ještě nejsem plnoletej, ale jak se dostávám do "světa dospělých" (tzn. už nepřemýšlím jen o tom, "jestli si koupím lízátko nebo bonbon", ale už přemýšlím trochu globálněji), tak se mi čím dál, tím víc dělá špatně z toho, co kolem sebe vidím (nemyslím zmrdský zprávy v TV). Tohle je jedna z těch věcí. Bývalý "papaláš" chce mít klidný stáří a tak lidem kolem sebe (promiňte za následující výrazy) nasere do jejich dutejch hlav takový sračky, že to neni možný...
Tak by mě zajímalo, jestli jste z toho taky všichni stejně znechucený? A existuje lék na tuhle nechuť? Rodiče si myslí, že se to zlepší, až vychcípaj "ty zasraný estébácký svině", ale já jsem názoru, že to nepomůže. Bohužel tyhle svině stačej tomu svýmu chování naučit své zmrdopotomky a až vyrostou, budou z nich upgradovaný zmrdi MARK II...
|
|
|
Obrana je, ale nebude se ti to libit. Me se to taky nelibi. Musis se dokonale naucit kompletni arzenal zmrdi taktiky. S timto nepritelem se da souperit pouze jeho vlastni zbrani, takze to chce zatnout zuby a stat se dokonale obratnym politikaricim machiavellistou- a pak to nedelat mimo nutnych pripadu likvidace zmrdu. Temna strana sily bude lakat, ale nesmis sam zezmrdovatet.
|
|
|
Tjn. A to, že jedinou zbraní proti nim je napodobení jejich vlastního chování, je opravdu příčinou, proč do toho nikdo nejde. Každýmu "nezmrdovi", kterýho znám, by bylo blbý chovat se jako zmrdi. Ale pokud se někdo takovej objeví a dokáže to, tak mu zatleskám. Teda až přestane imitovat zmrdí chování (až se dostane dost vysoko, aby ho zmrdi jednoduše nevyšachovali bare-legal úkony). To bude asi nejtěžší, zbavit se zmrdího chování. To chce, aby si ček rozpomenul, co bylo před 4-5 lety, než začal s integrací do zmrdosystému. Kdo zapomene, je navždy ztracen a zatracen. Kdo si vzpomene, je hrdinou, který se nikdy nedočká oslav svého hrdinství...
|
|
Škodičství komunistického zmrda jistě dokáže naštvat, ale není příznačné pro aktivity ekoteroristů. Těm nahrává především jev, který nazývám spotřebitelské sobectví:
"Chci všechny požitky levně, hned a co nejpohodlněji konzumovatelné, ale nejsem ochoten strpět žádné nepohodlí, spojené s jejich vznikem."
Připočtěme k tomu klesající podíl technického vzdělání v populaci, nepřiměřený vliv ekologických (a jiných NGO) organizací a bezbřehý výklad pojmu "účastník řízení" ve stavebním zákoně. To je prostředí, ve kterém lze zbrzdit jakoukoli stavbu a znásobit její náklady až k nerentabilitě.
A zatímco my se pereme o hluk, pachy, broučky a kytičky, rozvojový svět nás cenově i technologicky předhání. Až nás dožene i vojensky, tak nás využije, kolonizuje nebo zotročí. Tak jako my jsme to před staletími udělali jim.
Jak z toho ven? Zchudnout. Pak snad začnou lidé chápat souvislosti, které dnes kvůli přecpanému břichu nevidí.
|
|
|
Nejsem pravnik, ale to o bezbřehém výkladu pojmu "účastník řízení" je do značné míry nesmysl. V danem pripade to je jasne poruseni zakona (porusen odstavec 1b).
Stavebni zákon to stanovy celkem jasne:
§ 85 Účastníci územního řízení
(1) Účastníky územního řízení jsou
a) žadatel,
b) obec, na jejímž území má být požadovaný záměr uskutečněn.
(2) Účastníky územního řízení dále jsou
a) vlastník pozemku nebo stavby, na kterých má být požadovaný záměr uskutečněn, není-li sám žadatelem, nebo ten, kdo má jiné věcné právo k tomuto pozemku nebo stavbě, nejde-li o případ uvedený v písmenu d),
b) osoby, jejichž vlastnické nebo jiné věcné právo k sousedním stavbám anebo sousedním pozemkům nebo stavbám na nich může být územním rozhodnutím přímo dotčeno,
c) osoby, o kterých tak stanoví zvláštní právní předpis,
d) společenství vlastníků jednotek podle zvláštního právního předpisu35); v případě, že společenství vlastníků jednotek podle zvláštního právního předpisu nemá právní subjektivitu, vlastník, jehož spoluvlastnický podíl na společných částech domu činí více než jednu polovinu.
(3) Účastníky řízení nejsou nájemci bytů, nebytových prostor nebo pozemků.
|
|
|
Asi před 3 lety rozhodl Nejvyšší soud kauzu stěžovatelky, která se domáhala účastnictví v řízení. Její soused-stavebník formálně oddělil asi 5m pruh svého pozemku při hranici s ní a tím se této paní zbavil jako sousedky-účastnice řízení. Soud jí dal za pravdu a rozhodl, že účastníkem řízení je každý, jehož práva mohou být stavbou dotčena, i když není přímým sousedem. Stavební úřady se podle toho skutečně řídily, pouze tyto "nesousední účastníky" samy nevyhledávaly (tedy neobesílaly). I vůči mě bylo v případě ÚR loni takto postupováno. Protože podle správního řádu je účastníkem (jakéhokoliv) řízení každý, kdo se za účastníka přihlásí, dokud není (úřadem) dokázán opak, máme v případě letiště tisíce účastníků.
Přečetl jsem si teď ten §85 v čerstvé novele a opravdu to tam výslovně uvedeno není (DĚKUJI ZA UPOZORNĚNÍ). Tak jsem zvědav, jak se bude napříště postupovat, protože výše uvedený rozsudek také zrušen nebyl.
|
|
|
Předpokládám, že se bude postupovat úplně stejně. Znění § 85 nového stavebního zákona to ostatně říká úplně na rovinu - v odstavci 2, písm. b) - protože to, že mezi mou nemovitostí a pozemkem, na kterém se má realizovat stavba, leží metrový pruh jiného pozemku (klidně i vlastněného třetí osobou), ještě vůbec neznamená, že by mé vlastnické právo k mé nemovitosti nemohlo být rozhodnutím dotčeno. Vlastnické právo nesporně zahrnuje i právo užívání, tedy cokoli, co zasahuje do možností užívání nemovitosti (hluk, smrad, ale třeba i světlo...) zasahuje do vlastnického práva a může spouštět právo být účastníkem řízení.
Onen citovaný rozsudek Nejvyššího soudu pak zcela jistě zrušen nebude a ani nemůže být. I rozsudky Nejvyššího soudu jsou pouze individuální, přímo upravují práva a povinnosti v daném případě a v daný moment; jinak je lze používat jen jako "návod k použití", jehož platnost je změnou zákona nutně omezena (a ostatně i bez změny zákona nemusí pro ostatní případy platit). Precedenční právo u nás (formálně) neexistuje...
|
|
|
Mě v tom odstavci b) hapruje výraz "... k sousedním pozemkům..." Jak daleko je sousední pozemek?
Navíc i vyloučení účastníka řízení je správním rozhodnutím se všemi možnostmi odvolání.
|
|
|
Vzdalenost "sousedniho" pozemku je zrejme zakonodarcem (opet) smele ponechana na judikaturu. Bezprostredni sousedstvi je uplne jasne, ucelove vyvolana "nebezprostrednost" (fuj) sousedstvi je nejspis obchazenim zakona a nebude k ni prihlizeno. Predpokladal bych take, ze i nadale bude moci se za ucastnika rizeni oznacit napr. majitel stavby na bezprostrerdne sousedicim pozemku treti osoby, i kdyz mezi jeho stavbou a pozemkem, o ktery jde, bude kus volneho prostoru.
Jinak bych mel za to, ze zde zpravidla nepujde o vylouceni ucastnika rizeni, ale o to, ze s nekym vubec jako s ucastnikem rizeni nebude jednano; o tom se rozhoduti vydavat nebude. Mate samozrejme pravdu, ze to s sebou nese riziko uplatneni opravnych prostredku, mozna jeste vetsi, nez kdyby o tom bylo vydavano samostatne rozhodnuti.
|
|
|
Zajímavý je v této souvislosti taky §87 nového Stavebního zákona. Narozdíl od předchozího zákona (§36), kdy se obesílali "...všichni známí účastníci řízení..."(tedy přímí sousedé dle katastru+státní správa), je nově obeslaná jen obec(+státní správa) a všem ostatním je to sděleno na úřední desce. Zároveň však (§87 odst.2) musí stavebník vylepit svůj záměr někde blízko pozemku.
Obávám se, že se tím průchodnost staveb zhorší, protože o záměru se dozví větší počet znuděných zmrdů, kteří budou ohledávat cedule v okolí a hledat si náplň života.
K Vašemu poslednímu odstavci: Vykašlat se na účastníka řízení je jako podminovat si stavbu. Znám případ z Říčan u Prahy, kde byla řádně povolená provozovna uzavřena 2,5 roku po kolaudaci. Klíčem k tomuto sviňáctví je §65 Správního řádu (tzv. přezkoumání rozhodnutí mimo odvolací řízení), podle kterého lze napadnout i pravomocné rozhodnutí do 3 let od nabytí právní moci. A ke zrušení stačí vynechat jediného účastníka...
|
|
...díky moc za kvalitní článek. Spousta masa. Škoda, jen, že se (opět) diskuze zvrhla a řeší se problém absolutní provozní hlučnosti leteckých motorů, někteří borci nám to tady dokonce vyčíslují v procentech (!!!) - čeho to nevím, ale je tam nějaké číslo - a to je už nějaký argument ne? :-) Netvrdím, že by ta čísla nebyla zajímavá, ale určitě bych více uvítal, kdyby si tito diskutéři dali tu práci a napsali o tom fundovaný článek a ne jednu holou větu, za to však absolutně pravdivou (voe).
Myslím, že jakkoliv to některým asi nedocvaklo, článek je o něčem jiném a to o problému lidí, kteří si myslí, že jsou v něčem tak vyjímeční, že musí mít rozhodně lepší a pohodlnější život a to mnohokráte na úkor/účet nás ostatních a za naše prachy, o problému vytřískat z každé uměle a účelově vyvolané kauzy nějaké Lowe, o problému české vychcanosti. Proto prosím všechny mimozemšťany, co se zde v tomto sektoru setkávají, aby se napříště věnovali ve svých komentářích tomu, o čem článek skutečně je a pokud si tím nejsou jistí ať si to přečtou vícekráte. Pomohou tím sobě (budou alepoň v něčem dobří), ostatním čtenářům (ti se něco zajímavého dozví), ale zejména autoři článků budou vděčni, že lidé pochopili o co go a budou mít zpětnou vazbu a o problémech se tady začne opravdu diskutovat na nějaké rozumné úrovni. To co se tady zatím děje, bych přirovnal "moudrým" řečem, jež vedou návštěvníci každé české hospody po pár pivech a které připomínají zvukovou kulisu v kravínu. Dámy prominou. :-)
Určitě se by se našlo více takových "Katod", kteří o svých oborech (byť již minulých) vědí více než ostatní, znají pozadí aktuálních událostí, byť jejich kořeny sahají hluboko do minulosti, jsou ochotni obětovat čas na dohledání/dekódování informací a sepsání článku. Škoda, že jen asi zrovna nemívají čas na něco takového, nebo nemají přístup na internet...ach jo.
Jak tady někteří lidé prskají a flamujou mě poměrně baví. (od slova flame nezaměňovat za flám!) Sami nejsou schopni napsat více než jednu souvislou větu (kterou si po sobě většinou ani nepřečtou) a dovolují si kritizovat někoho, komu evidentně nesahají ani po kotníky.
Zpravodajům televizí a pisálkům v novinách bych podobné články doporučil jako povinnou četbu, ať vědí jak informovat objektivněji. Přestala by se tady konečně totiž tvořit velká skupina lidí - obětí celonárodního experimentu s názvem (pivní, fotbalový doplňte si sami) výplach mozků. Objektivita - kdysi to bývala novinářská cechovní hrdost. Dnes je to spíše o tom, že "...já to teda napíšu *jinak*/nebo vůbec, ale až budu něco potřebovat soudruhu/předsedo/šéfe, tak doufám, že na mně nezapomenete...".
Zároveň netvrdím, že se Katoda snaží být objektivní - pochopte, on "jen" nabízí jiné informace, aby vyrovnal narušení objektivity mediálními klikami. Informace, které mohou mít poměrně velkou hodnotu, uvážíme li, že případné finanční "odškodnění" postiženým občanům bude ve výši mnoha šestimístných čísel - z našich společných peněz, tedy daní. Už je to jasnější?
Ego@nanistům, co si zde honí v komentářích svou potřebu někam něco napsat ("koukejte Máňo/kámo/chlapi v hospodě - jaké JÁ jsem velké zvíře na internetu - píšu tam ty moudra ne voe, aby ti blbci věděli kdo já jsem") bych přál do budoucna novou webovou technologii - za každou blbost co napíšou a zveřejní na web by mohli dostat nějaký elektrošok z klávesnice který by byl jako součást php/java scriptu/html stránky. Nebo raději nový zákon, co by ty blbce nějak reguloval...co třeba automatické braní odpovědnosti s případným plněním škod (i na cti) v případě prokázaného úmyslu škodit. On vlastně jak tak nad tím přemýšlím současná legislativa by to zvládla taky...hmm někde je asi chyba. :(
Jinak pro ostatní pěkný večer a ještě jednou díky Katodo.
|
|
|
s Katodou se na mnoha věcech neshodnu, ale tento článek je výjimka. jelikož mám k dispozici prakticky stejné informace jako Katoda, mohu potvdrit, že článek je objektivní. pro laickou veřejnost by měla být alarmující především informace, že tento nový druh terorismu je de facto legální - proč terorismu ? protože se dotýká velkého množství civilistů. tyhle dva zmrdi, co způsobili, že nedošlo ke změně územního plánu a tím k výstavbě paralelní dráhy sledují jediné: terorizovat ostatní, nutit ostatní, aby se zabývali jejich sračkami a již se nenamáhají sdělit, že např. současná letadla jsou mnohem tišší, že rozvoj letiště dá práci tisícům lidí, že se tím upevní v nějakém °% až % HDP, což zvýší celkovou životní úroveň všech, o daňových příjmech do státní pokladny ani nemnluvě + miliardy navíc z budoucí privatizace LP. paralelní dráha je příliš citlivá věc na projednání aby si LP mohlo dovolit nerespektovat X zákonných norem, které jsou navíc v X ustanoveních zastaralé a překonané. prostě je to k blití, co dokáže způsobit za zlo jeden či v tomto případě dva idioti, navíc mimo hllukové pásmo. takže chybu nehledejte v tomto případě v současné legslativě, ale ve smýšlení lidí, kteří svým jednáním dělají rukojmí ze všech ostatních. oni to chápou jako "sport", protože ničeho jiného nejsou schopni, umí jen škodit, udávat, vydírat a nutit jiné násilím, aby jim věnovali pozornost, na kterou nemají nárok.
|
|
|
"paralelní dráha je příliš citlivá věc na projednání aby si LP mohlo dovolit nerespektovat X zákonných norem, které jsou navíc v X ustanoveních zastaralé a překonané"
To je blabol vedouci do sracek anarchie. Co bude za citlivou vec priste, ktera umozni svevolne nahodne porusovat prava a povinnosti dana zakonem? Kdo to bude rozhodovat? Pokud jsou normy zastarale, v praxi nerealizovatelne (znam takovych dost), je treba je zmenit. Nicmene zde nebyly poruseny, na zaklade me dostupnych informaci, nejake okrajove normy, ale pomerne zasadni ustanoveni stavebniho zakona. To nelze tolerovat v zadnem state, ktery se alespon trochu hraje hru "Pravni stat".
Polemizovat by se dalo s vami i v dalsich zjednodusenych tvrzenich - zvyseni HDP zvysuje zivotni uroven vsech - nemusi to byt pravda a neni to pravda.
|
|
|
Chybu nehledám v legislativě. Ta stávající by mohla poměrně dobře stačit. Poslední slova "někde je asi chyba" to snad naznačila, pokud ne chybně jsem se vyjádřil.
Poměrně pěkně jste vyjádřil problém onoho "terorismu".
Cituji:
"...smýšlení lidí, kteří svým jednáním dělají rukojmí ze všech ostatních. oni to chápou jako "sport", protože ničeho jiného nejsou schopni, umí jen škodit, udávat, vydírat a nutit jiné násilím, aby jim věnovali pozornost, na kterou nemají nárok."
Tito lidé sami sebe vidí jako nějaké spasitele. Ano jsou mnohdy přesvědčeni, že konají dobro, přinejmenším sami pro sebe.
Úkolem nás - pěšáků (pokud dovolíte tento termín) by mělo být odhalovat a eliminovat aktivity těchto samozvaných teroristů. Každý ve svém okolí. V sobě samých, ve svých rodinách, pokud tam nějaké najdeme, v práci (tam je najdeme skoro jistě), ve sportu, v kultuře....tato země je poměrně intenzivně infikovaná. Záleží jen na tom jestli si to necháme líbit, nebo jestli tyhle ukřičené červíky co nás ohlodávají utlučeme argumenty do hnoje kam ostatně patří. Nemůžeme je vystěhovat, nemůžeme je pozabíjet, budou tady s námi. Je ale třeba vymezit jim prostor k životu tak aby neomezovali/neohrožovali ostatní. Nemusíme všichni zasahovat všude a hasit celý požár. Stačí, aby každý hlídal kousíček okolo sebe. Výsledky se dostaví brzy. Chce to jen vnímat svět okolo sebe.
Úkolem našich volených zástupců a veřejné správy by mělo být pak vytváření prostředí, které by nám v tom nebránilo a tvorba pozitivních vzorů, které má společnost přejímat. Hlavně, aby se nebáli říkat pravdu.
Omlouvám se za expresivitu, leč vždycky mě tito lidé, zde poměrně známí jako zmrdi, trošku hnou žlučí.
|
|
Odhlédneme-li od matoucích podrobností, je sitace prostá: Budou na tom obyvatelé Nebušic hůře než dosud? Ano.
Mají právo se ozvat? Ano.
Učinili něco nezákonného či podrazáckého? Ne.
Tak o co jde? Každý přece ví, že podobné situace rozumný investor řeší tím, že postiženým občanům nabídne nějakou kompenzaci, lidově řečeno "držhubné". Je s podivem, že v případě miliardové investice tomu tak nebylo. Stačilo by dát nebušickým pár desítek milionů (na novou kanalizaci, na plynofikaci, na opravu fasád či komunikací, na vybavení pro školu či co já vím) a byl by klid. Takhle může slavný investor hledat jiné řešení, které ho bude stát mnohem víc.
|
|
|
typické ..
a těch několik desítek milionů si má stát vytisknout nebo co ????
takže podle vás je správné prosazovat něco, co je průchozí jen, když někdo zaplatí výpalné ????
kristova noho - a něměl by náhodou dát investor to výpalné přímo vám ???? to by jako pomohlo, aby ta situace pominula ???
a jaké matoucí podrobnosti máte na mysli ? to, že nerozumíte faktům, tak je napadáte ???
no co dodat .. ty iniciály autor "ZW" jako by měly přímou souvislost s obsahem článku.
|
|
|
"a těch několik desítek milionů si má stát vytisknout nebo co ????"
No stát může i to. V praxi si ty prachy spíš někde "výhodně" vypůjčí :-(
|
|
|
V pripade ze Topolanek dosadi do kabinetu Merlina a ten na potrebnou dobu odcaruje inflaci by to mozna slo. Jinak se obavam, ze je nutno vice vnimat souvislosti.
|
|
|
Těch několik desítek milionů (nebo kolik, já nevím, jaké jsou obvyklé taxy) se prostě stane součástí nákladů. Je to běžné "něco za něco". Děje se to úplně normálně a je to logické. Vám by se líbilo mít najednou hlučnější bydlení a nižší cenu nemovitosti jen tak, bez ničeho, z pouhého "nařízení" státu? Kdyby vám za to někdo nabídl kompenzaci, možná byste svůj odmítavý postoj změnil.
Například obě naše jaderné elektrárny si "kupují" přízeň okolních obyvatel mohutnými dotacemi obecních rozpočtů, mnohem vyššími než je pouhých pár desítek desítek milionů. To také považujete za nepřijatelné? Neměly by snad ty obce ony dotace vrátit?
|
|
|
něco za něco nezaměňujte s vydíráním. to, že neznáte nic jiného než šlendrián, který je možné protlačit až do realizace jen za cenu úplatků, protože nic jiného to v případě v případě postoje oněch dvou aktivních zmrdů k paralelní dráze, není. myslím, že větší zlo nastane, když vám v sousedství postaví nějaký izrealský developer bytový komplex - 2 roky budetee mít peklo, všud eprach, ukrajinnci vám budou chcát a srát před domem + vám sklidí cokoli na zahradě, co je možný sežrat - vykradenej dům nebo znásilněná dcera taky není fikce. počítám, že vaše IQ by už asi nepobralo realitu po dostavbě, tak vás tím ani nebudu obtěžovat. proti tomu stojí projekt přistávací dráhy, která respektuje všechny hlukové limity a na nebušice nebude žádný výrazný vliv. kromě toho letadla nepadají jen při přřistání - můžou spadnout kdekoliv, takže argumenty tohoto typu by byly také plané. zbývá pak jen tupá nenávist zakomplexovaných aktivistů, kteří inženýrům, co projekt zpracovali, nesahají ani po kotníky, ale dělá jim dobřře si z nich dělat rukojmí atd. atd., držím vám palce, abyste se neocitnul vy na místě toho, kdo bude takto vydírán. to je asi tak vššehcno, co byste měl pochopit.
|
|
|
Ad "izraelský developer": Vy s tím souhlasíte? Nebo jen argumentujete tím, že jiní na tom mohou být ještě hůř? Inu ano. A v 50. letech by nebušické rebely poslali do gulagu. A o pár let dříve možná rovnou do plynu. Tak ať jsou rádi,. že vůbec žijí, ne?
|
|
|
nežli se dostanete k tomu, zda s tím někdo souhlasí nebo nesouhlasí, zjistěte si fakta. miluju lidi, co hlasitě kritizují aniž mají k dispozici potřebné informace a vy jste přesně modelový případ.
|
|
Dobrý den, opravdu nerozumím tomu,proč by provovozovatel letiště měl svojí vydělečnou činností obtěžovat obyvatele. Musíme si především uvědomit, že letiště neslouží nám, jakožto občanům, ale hlavně svému nynejšímu vlastníku (státu) v budoucnu jistě nějaké akciové společnosti, především ke generování zisku. Z toho plyne, že není důvod aby někdo svým podnikáním obtěžoval ostatní - já to také nedělám.
|
|
|
ehm ... a na dovolenou Vy letate na kosteti a startujete ze sve strechy?
Letiste slouzi pomerne velke mnozine obyvatel tehle zeme, takze na jeho rozvoji existuju skutecne jisty verejny zajem.
Vazte slova.
|
|
|
Veřejný zájem? Skvělé univerzální zaklínadlo pro postoj "držte hubu a nechte si všechno líbit". Předpokládám, že také stejně zaníceně podporujete i vyvlastňování (pokud možno bez náhrady) a zabavování majetku, samozřejmě ve "veřejném zájmu".
|
|
|
Nedokazu si predstavit zadnou formu podnikani, pri ktere by jste neobtezoval ostatni, snad krome dobrovolneho zuslechtovani lesniho porostu v cecensko-inguzske oblasti. Je to jenom o mire obtezovani, a ta je zase svazana s mirou obecneho zajmu.
|
|
Se zájmem jsme si přečetl tenhle článek a většinu hodně fundovaných příspěvků. Mám dotaz, zda-li někdo neví proč se přestala na Ruzyni používat RWY 04/22 ?? (pramatery 2120m*60m vyhovuje běžně létaným B737 a A320, netuším jak je to s vybavením dráhy pro ILS). Pokud to bylo z důvodu že by letadla startující ve směru 22 vzlétávavala přímo nad Hostivicemi, tak mám pocit že novou dráhou umístěnou zhruba ve stejném místě, pouze otočenou o 20° si moc nepomůžou...
|
|
|
Především:jak už uváděl již Katoda,autor článku-ta čísla,označující dráhy,nám udávají úhel ve stupních,které dotyčné dráhy svírají se zeměpisnými souřadnicemi.Zkuste si osy obou drah protáhnout a zjistíte,že letadla na přiblížení(od 7 km od prahu každé dráhy) jsou v kolizním kurzu s letadly vzlétajícími,či přistávajícími na dráhu druhou(uvažujeme od 7 km dráhy na přiblížení sestupový úhel 3°,což je standart pro přiblížení pomocí systému ILS-doporučuji dohledat).Z čehož vyplývá jediné:dráhy NELZE POUŽÍVAT SOUČASNĚ(nelze souběžně z jedné vzlétat a na druhou přibližovat),čili by došlo k situaci,kdy bychom měli na Ruzyni 3 dráhy,z nichž bychom ani dvě(!) nemohli provozovat současně,což by rozhodně reálnou kapacitu ruzyňského letiště nezvýšilo.
|
|
|
I při takovéhle poloze drah se kapacita o něco zvýšit dá, i když pochopitelně ne o tolik, jako budete-li mít několik drah souběžných a daleko od sebe, které budete moci provozovat úplně nezávisle (jako např. v AMS nebo DTW)
|
|
no já nevim... bydlím ve Zdibech, o kterých se sice autor článku nezmiňuje, ale letadla přelétávají občas i v minutových intervalech (vesměs mezi 8 a 9 hodinou večerní je největší provoz) a hodně nízko... pakliže se jedná o dopravní letadlo, dá se to snést a po čase si člověk zvykne tak, že ho to ani nevzbudí... výjimkou je však přelet nákladního letadla, které sice nelítá moc často (tak jednou do měsíce), ale doprovází ho klepání okeních tabulek a jednou dokonce popadaly věci z poliček v kuchyni...
jenže to má i své výhody... že si teď asi říkáte, jestli jsem se nezbláznil? nikolivěk... tím, že letadla létají nízko, dobře vidíte každý detail... když se pak přežene divně se kymácející stroj a vy zjistíte, že mu jaksi chybí jeden motor, je to docela sranda - kde motor nechal, to se každopádně nedovíte... navíc se do okolí nikdo moc nežene a zrod satelitních městeček se tudíž uskutečňuje pouze na opačném konci obce...
|
|
"..., byl bych loyální třeba se samotným ďáblem."
anebo treba k martanum, ze? ;)
btw. neni "byt loajalni s nekym" ale "byt loajalni k nekomu"
|
|
|
|
Milý Katodo,
článek je moc prima, jenom nevim proč jsi mu dal takový nápis. V tom článku píšeš přece o rudých a ne o zelených.
Nevim co je to teď za divnou módu stále se navážet do zelených. Co třeba Tobě zelení provedli ? Jak vlastně zelené definuješ ?
Honza
|
|
|
Jedna ukázka zelenozmrdství za všechny je třeba tady lidovky.zpravy.cz/zeleni-po-magistrale-padesatkou-dal-/ln_praha.asp?c=A060726_090335_ln_praha_fho.
A jak zelené definuju? Jako zmrdy, kteří pod pláštíkem řádně nafouknutých a hystericky přebarvených tendenčních keců o ekologii bezdůvodně omezují ostatní. Tím se liší od ekologických odborníků, kteří nejsou na buzeraci spoluobčanů individuálně hmotně zainteresováni. O tom například (mimo jiné) hezky svědčí souručenství českých zelených s jejich rakouskými soupíčusy v oblasti hysterie s atomovou energií. Kšeft s elektronama je kšeft s elektronama a představte si, že by se třeba Böhmen und Mähren chtěly postavit na vlastní energetické nohy, kdo by naši předraženou elektriku pak kupoval, žejo ...
|
|
Zajimave. Prave jsem se dozvedel ze musim navstivit usvniho, nebot me vjemy jsou v primem rozporu s udaji uvedenymi v clanku. Bydlim celkem blizko letiste a vubec mi nevadi. Od plotu ohranicujici kraj letiste v jeho jizni casti to mam zhruba 1000m. 950 metru z teto vzdalenosti je pres pole, pak je jeden dum a uz jen zatravneny placek pred bytovym domem kde bydlim. Pokud tedy vyuziji te polnacky, ktera ma primy zapadni kurz a po zminenych 1000metrech dojedu k plotu, stojim zhruba na konci navadecich svetel. Pokud letadla cely rok jen pristavaji, tak hluk, ktery delaji slysim jen kdyz me na nej upozorni nejaka navsteva, ktera ho slysi jen diky otevrenemu oknu. Ja o nem uz vubec nevim. Pokud ale z teto drahy letadle vzletaji, tak o tom vim hned i pres zavrene okno. Srovnavat hluk startujiciho a pristavajiciho letadla jde asi jen na zaklade nejakych udaju od stolu. Verim, ze letadle jdouci na pristani neplachti s vypnutymy motory, ale rozhodne neverim ze startujici letadlo dela mensi kraval.
Je zde nejaky ochotny odbornik, ktery mi vysvetli jak je mozne ze mym usim vadi vice hluk startujicich letadel nez letadel pristavajicich? Jak je mozne ze i nezvykle navsetevy se vice podivuji u startujicich letadel nez letadel pristavajicich? A jak je sakra mozne, ze kdekoliv na prochazce v blizkosti letiste je hlucnejsi letadlo startujici nez letadlo pristavajici?
p.s. Jak jsem uvedl na zacatku, tak podle udaju o smeru a vzdalenosti je zrejme ze nebydlim v nebusicich.
p.s.s. Asi je na case aby se na kompetentnich mistech objevili odbornici a ne "odbornici".
|
|
|
Souhlas!
Dejvice vesměs nevnímají přistávající letadla, zato startující se tam rozléhají celkem znatelně (je to slyšet zejm. v auty nerušených oblastech). Také je fakt, že přistávající letadla více dodržují přistávací koridor.
|
|
|
Jsem sice pilot jen pistovych letadel, ale klidne vysvetlim.
Kratka verze: Samozrejme je to nesmysl, startujici letadla delaji mnohonasobne vetsi hluk nez pristavajici.
Dlouha verze: Pri vzletu se pouziva vetsinou take-off konfigurace, zjednodusene se startuje na "110%" vykonu motoru. Tento rezim se nepouziva v jine fazi letu, maximalne pri nejakem nebezpeci.
Vykon motoru pri pristani se dost lisi. Pristani probiha tak, ze se letadlo usadi na sestupovovou rovinu, jakousi primku vedouci vzhuru pod malym uhlem z paty drahy. Dle mnoha parametru(pozadavek ridicich, vitr, parametry letadla atd.) se nastavi na "tempomatu" rychlost. Tu rychlost a casto i sestup pak hlida autopilot a posadka dela potrebne ukony pred pristanim podvozek atd.
Autopilot dle okolnich vlivu manipuluje s plynem tj. pridaj se klapky, vzroste odpor, klesne rychlost, autopilot prida... zacne foukat virt do zadku, rychlost stoupne, autopilost ubere a pomuze si brzdou.
Idealne to pak vypada tak, ze letadlo kontrolovane klouze na zacatek drahy a obcasnymi korekcemi plynu se udrzuje jeho stala rychlost, pak udela kapitan rozhodnuti, zdali pristane, vetsinou si prevezme rizeni a snazi se pristat lepe nez by to udelal autopilot, a tak se letadlo drzi nizko nad drahou a zvysuje se uhel nabehu, cili mu cumak kouka k nebi a ustavajici vztlak pomalu snese letadlo k zemi.
80% plynu na pristani, zapojte zdravy rozum lidi, selsky rozum, predstavte si trakar a kone, kdyz uz je nejhur. Takovy Airbus310 CSA bude vazit nejakych 100-150 tun. To znamena, ze musi mit motory, ktere tohle dokazou zvednout do vzduchu a idealne s tim i stoupat a letet. Kazdy z tech motoru ma tah pres 20 tun, to znamena na 80% to letadlo tahne vzhuru a dopredu 32 tun cisteho tahu, jelikoz to neni cihla,a le aerodinamicky velmi cisty kluzak, je to setsakra znat na narustu vysky ci rychlosti. Po vzletu 40tun tahu dokazou 150t drobecka vykopnout za minutu kilometr vysoko, ale 80% se pouziva pri pristani jen jako pojistka, aby byl plynulejsi nabeh... no tak, lidi, no taaaak :-)
Co se tyce doby odezvy na pridani plynu, tak je samorejme delsi nezli u Oktavie, ale nepredstavujte si to jako 5 sekundove cekani. Dokonce i ty vrtulove letadla pouzivana pro dopravu lidi maji vetsinou turbinove motory a ty nejake to zpozdeni maji.
Nejlepe se to ilustruje na startu, tam se vetsinou posadka snazi to z nuly na total-turbo-max-uber ohulit co nejdrive, nebot cim driv se neco poroucha ci se zjisti nejake nedostatky v chodu, tim lepe. Vzpomente si jak dlouho toto trvalo pri vasi ceste na dovolenou.. max 2s od doby co to v klidu popojizdelo do doby nez to "koplo" a jelo se na max vykon.
Proto ano, na pristani se s plynem jede, ale ani vzdalene se to nepodoba rezimu pri startu. Samozrejme jsou i divoka pristani, kdyz je velky vitr, nejlepe bocni, spatne se udela rozpocet a draha se "podstreli" nebo je treba manevrovat, aby se dostalo na stred drahy, tak tam plyn pracuje jak divy a klidne i na vice nez 80% :)
|
|
Tak vám nevím... Autor sice zaníceně polemizuje s názory na paralelní dráhu, ale není jasné KDE vzal svoji doměnku, že paralelka bude používána pro starty. Doporučuji Katodově ctěné pozornosti suchdolský web http://www.praha-suchdol.cz/letiste/index.html , kde jsou dvě zásadní mapky:
1) Předpokládané využití směrů na drahách http://www.praha-suchdol.cz/letiste/img/vyuziti_smeru02.gif
2) Hlukové zatížení přes den (v noci nemá být paralelka používána) http://www.praha-suchdol.cz/letiste/bis_den.pdf
Z uvdeného plyne, že občané Nebušic dostanou přes den slušnou dávku hluku (hlavně místo Kopaniny a Horoměrřic). Proto bude třeba jim hluk nějak kompenzovat a ne na ně s... jak na placatej kamen.
|
|
Katodov clanok (az na tu nepresnost s hlucnostou motorov pri starte a pristati) je vcelku dobry. Nechapem vsak, preco Katoda nazyva tychto panov ekologickymi aktivistami. Pre tychto jednotlivcov sa v anglosaskych krajinach vzil nazov NIMBY (Not In My BackYard). Ide o ludi, ktori s radostou vyuzivaju vsetko, co moderna civilizacia ponuka, pravda pod podmienkou, ze oni sami tym nie su ruseni... Protestuju proti vsetkemu v ich blizkosti, letiskam, dialniciam, zelezniciam, nakupnym strediskam. Na druhej strane vsetko toto s radostou pouzivaju.
|
|
Nevim co si o clanku myslet. Soudruha Vernera neznam, podle popisu to vypada, ze to je slusna svine. Bohuzel ta cast, ktera se nezabyva osobami v pozadi, me prijde jako slusna demagogie. Proc?
1) Nechapu, co to ma spolecneho s ekologii, pokud se tu bavime o kravalu a lidech, je to spis o hygiene, ale "Hygienicti picusove" by tak neznelo, ze jo? (to ze spousta ekoaktivistu picusove jsou je pravda, ale tady je to mimo misu)
2) Rozdil mezi startujicim a pristavajicim letadlem uz tu nekolik lidi nakouslo.
3) Pokud me pamet nesali, intenzita zvuku, bude klesat se CTVERCEM vzdalenosti (umerne s plochou), takze letadlo, ktere je o 1/2 bliz, bude 4x hlucnejsi.
4) Nizsi uroven hluku ve smeru od Rep bude mozna zpusobena temi cernymi carami, kterych si autor zrejme nevsiml (tzv. vrstevnice).
Nutno podotknout, ze jsem trochu zaujaty. Bydlim v miste, kde mi za den projede kolem baraku 1000 nakladaku a pan starosta je takovej picus, ze vymejsli, jak tuhle zatez jeste zvysit, takze celkem chapu nasrani obyvatel prilehlych obci.
|
|
|
Jsem byl rychlejsi nez vlastni stin :), to jsem psal ja.
|
|
.. jen drobnost. Kladno má 70 tisíc obyvatel, ne 30.
|
|
|
Sorry, nevšiml jsem si tvého příspěvku :o)
|
|
Jedna faktická : Kladno není "třicetitisícové", ale už hodně let má přes 70.000 obyvatel a pokud k tomu připočtu i okolní obce, pak je to přes 100.000 lidí. JInak článek dobrej
|
|
Muj mily Katodo,
mapa kterou jsi nalinkoval je zobrayenim izofon, ktere maji odrazet Laeq - prumernou ekvivalentni hladinu hluku vztazenou k charakteristickemu letovemu dni. Protoze se nam narizenim vlady 148/2006 zmenily limity pro hluk z letecke dopravy a protoze Hlavni hygienik stanovil nove charakteristicky letovy den jako prumerny letovy den v obdobi kveten-rijen, jsou tyto hlukove mapy neaktualni. Puvodne je pripravilo Letiste Ruzyne jako soucast duvodove zpravy vystavby paralelni drahy, ktera mela jednostranne nahradit proces EIA a obejit tak pripadne pozadavky obci a obcanu dotcenych uzemi. Nutno rici, ze data pro zpracovani meri letiste a vyhodnocuji se matematickym modelem na objednavku letiste. K tvemu udivu, ze izofony nekopiruji obrys vsech drah stejne jsem jiz odpovedel neprimo - jedna se o prumerny hluk po 16hodin den a 8hodin noc, vztazeny k charakteristickemu letovemu dni. Pokud se tedy charakteristicky pouziva nejvice draha 6-24 (tedy zase mala odlisnost od tveho clanku - letiste priorizuje vyhradne tuto drahu, nutno poznamenat ze i diky prevladajicim zapadnim vetrum = ne prdum.) je celkem jasne, ze hlukove zatizeni vyznacene izofonami bude nejvetsi okolo teto drahy a nejmensi okolo te nejmene pouzivane. V clanku mas podobnych nepresnosti jeste nekolik, ale myslim si, ze pokud jsi nebyl schopen prijit na vyse popsane nema ti asi zbytek cenu vysvetlovat. Tvuj Litin
|
|
|
Litine, Litine, Tvuj zaber je ohromujici. Aneb:"Ma pravdu, predseda!" Nicmene faktograficke udaje jsou IMHO v clanku podruzne, smyslem bylo spise poukazat na stadovitost protestu proti cemukoli. A kdyz uz jsem v tom, pro priklady nemusime chodit daleko, viz nas obchvat a koneckoncu i clanek v nasem mistnim platku, tusim zhruba 2 mesice nazpatek, zadajici nova okna a strechy pro nove i usedlejsi spoluobcany naseho druhdy utulneho mestecka. A tak volam, ja k tomu chci jeste novou ulici, jako mas Ty!
|
|
Vždy když se dočtu, že ekologové nebo nablbí aktivisti zase překazili některý (alespoň pro někoho, většinou někoho kdo v dané lokalitě nebydlí) bohulibý záměr dua stá+silný investor(v tomto případě státem kontrolovaná organizace), musím se smát.NA VINĚ TOTIŽ NEJSOU EKOLOGOVÉ, ALE STAVEBNÍ ÚŘAD(a investor), KTERÝ NEDODRŽÍ ZÁKONEM PŘEDEPSANÝ POSTUP.Tedy, pokud zákon stanoví , že má proběhnout připomínkovcí řízení, s těmi a těmi účastníky, a stavební úřad se na tyto účastníky vysere, je v celku logické, že každý kdo napadne rozhodnutí vydané v řízení stiženém takovou vadou musí uspět. Nejde o to jestli je přistávací dráha prospěšná nebo ne, jde o to, že v řízení o povolení stavby nebyl dodržen zákon. Pokud by zákon dodžen byl, soud by takové rozhodnutí zrušit nemohl.Nelze tedy souhlasit s proklamovaným scénářem 1.vyvolání odporu obyvatel, 2.petice, 3.medializace.....Pokud je stavební nebo územní řízení stiženo zásadní vadou, může se soudní cestu jeho zrušení byť i jediný poškozený(poškozený tím, že mu byla upřena jeho zákoná práva na účast v řízení)a svůj spor s velkou pravděpodobností vyhraj, a zbytek vesnice o tom nemusí vědět.Copak jste si toho nevšimly??? Že většina podbných ekologických "zrdžovaček" funguje na stejném principu??Že se v médiích objeví člaánek že soud zrušil to či ono stavební nebo územní rozhodnutí???Není tedy vinou ekologů či jiných aktivistů, že využijí ke své činosti toho, co jim úřady samy svou nekvalitní a nekompetentí prací nabízejí
|
|
Mám pocit ,že se stavební úřad a investor(většinou ňáká úžasná zahraniční společnost, co si na poli chce postavit krabici se slevou, 3 roky tady neplatit daně,zamětsnávat slováky a poláky a po skončení daňových prázdnin táhnout dál na východ) většinou snaží zákony obcházet záměrně. Nejspíše se snaží vyhnout tomu, aby se museli s dotčenými účastníky dohodnout.Většinou se snaží použít taktiku: "všechno držet pod pokličkou, pak rovnou začít stavět a lidem se vysmát do xichtu, že si měli stěžovat dřív..".Pokud však majitelé dotčených nemovitostí záměr odhalí, je tu další způsob, jak se těchto nepohodlných živlů zbavit...ano vyvlastnění. Je až s podivem, co všechno může být v zájmu invetora veřejným zájmem.Například Nošovice, je zisk Automobilky Hyunday veřejným zájmem???Je veřejným zájmem dát této společnosti jménem nás všech bonus v podobě investiční pobídky a daňových prázdnin??Kdesi(bohužel neuvedu zdroj ani přesné číslo..velká chyba)jsem se dočetl zajímavý fakt, že jedno pracovní místo vytvořené na základě investiční pobídky vyjde státní kasu na cca 1mega kč.Je toto veřejným zájmem?? Pracovní místa v regionu, kde je vysoká nezaměstnanost??..Cosi mi říká že v jakýchsi Hraniciích na Moravě bude bez práce několik set lidí...Je tedy veřejným zájmem podporovat takové zaměstnavatele, jejichž ekonomický úpadek v budouctnosti může ohrozit až několik tisíc občanů najednou???Rozhodně ne. Proto je důležité podporovat takové aktivity, které se brání svévoli úřadů při prosazování pochybných zájmů ekonomicky silných subjektů(nebo státu). Protže tito dle mého názoru berou víc než přinášejí...například hypermarkety..sice dávají jakous takous práci(ale né trvalého rázu), ale na druhou stranu práci berou..lidem zaměstnaným v malém malobchodě, zaměstnacům v českém textilním průmyslu, v zemědělství, potravinářském průmyslu...toto je veřejný zájem?Ppodpořit vznik jednoho pracovího místa, které způsobí zánik dvou jiných?? Tato politika, kterou nastarovali socani dle mého názoru přináší jen samá negativa...především útlum malého a středního podnikání, které je základem zdravé ekonomiky(je rozdíl jestli krachne pět firmem o 30 zaměstnacích nebo jedna o 3000zc)..dalo by se dále pokračovat o spoustě dalších negativních důsledcích, ale to už je krajně mimo téma článku...ale opakuji, nejde o přistávací dráhu, fabriku nebo hypermarket, jde o to, že úřady nedodřžují zákonem předepsané povinnosti - v čí prospěch a co z toho kdo má, zůstane jen řečnickou otázkou. Vsadím se však že kdyby si v podobné obci chtěl malý podnikatel otevřít hlučný provoz např.pilu, stavební povolení by nedostal, dokud by všechny podmínky zákonem uložené nesplnil.....nejde tedy o svobodný rozvoj trhu a podnikání. Spíše naopak..jde o skrytou stántí podporu jedné skupinu subjektů oproti druhé. Jejím cílem je, zcela v souladu se základní myšlenkou socanství, bránit se individuálním zájmům, zvýhodňovat ekonomicky silné subjekty...více zaměstnaců, méně zaměstnavatelů nebo živnostníků..a celkově v občanech podporovat nezájem o své okolí, pocit že jakákoliv vlastní aktivita stejně nemá smysl, otupělé konzumenství a celkovou letergii
|
|
|
Zajímavý příspěvek....Ale o čem vlastně je?
Hranice na Moravě: Továrna zatím pracuje a podle managementu mají objednávek na minimálně dva roky dopředu. Krach firmy a prodej výrobního závodu nemusí vždycky znamenat konec výroby.
Naprosto nechápu slovo socani ve větě navazující na souvětí o neblahém vlivu hypermarketů na národní hospodářství. Vpuštění řetězců se událo snad jindy?
Nevím, že by se v Hranicích nebo Nošovicích vyvlastňovalo. To že, se takový názor objevil, je logické (možná i nešťastné), to, že se neuskutečnil, je správné. Nic víc.
Pokud vím, nevyvlastňoval se ani obchvat kolem Plzně, což by ve veřejném zájmu být mohlo, institut vyvlastnění je patrně v celé Evropě (pokud je uzákoněn) koncipován pro omezení problému se stavbou hlavně inženýrských sítí velkého rozsahu, u malých použít nelze: mnoho kabelů ve ve zcela nesmyslných trasách jen proto, že někteří majitelé pozemků měli dojem, že uložením optického kabelu by jejich pozemek ztratil hodnotu.
Stavební zákon v hlavních zásadách platí hodně dlouho, nemůže jít o socanskou podporou různých subjektů, protože ani ODS nemá ve volebním programu změnu stavebního zákona, zejména když platil i za její vlády v devadesátých letech.
Ekonomicky silné subjekty jsou vždy zvýhodněny právě svou ekonomickou silou. Ty to nevíš? Máš nějaké ponětí o problematice zaměstnavatele?
Co z tvého příspěvku vyplývá? Že se některé stavební úřady chovají opravdu hanebně. To je jedna věta rozvitá, obecné tvrzení, žádná fakta.
Nomen omen.
|
|
|
Ano, uznávám že vaše reakce se strefuje do slabých míst mého příspěvku, tedy nepodloženost fakty (oproti tomu bych se mohl zeptat jakými fakty je podloženo tvrzení menežmentu fabriky na obrazovky).
Jde však o něco jiného. Hlavním smyslem obou mých komentářů bylo poukázat na fakt, že chyba je většinou na straně stvební úřad , investor, kteří nedodrží zákony. Nevidím žádný důvod aby byla legislativa za pomoci stáních úředníků, kteří mají nad jejím dodžováním dohlížet, obcházena.
Dále k vyvlastnění, ano u Nošovic použit nebyl(bohužel nemám nyní čas vyhledávat kde použit byl, mě postačí to, že se jeho užití vůbec uažovalo.Vyvlaastnění je možné jen ve veřejném zájmu a opravdu si nejsem jistý, že stavba továrny je veřejným zájmem.
Nejde tedy o stavební zákon, ale o jeho aplikaci.Ta je v současné době až podezřele shovívavá pokud se jedná o stavební záměry, kde si politici mohou nabrat mediální body.
Slovo socani..protože s investičními pobídkami, jako spásným lékem pro národní hopsodářství se roztrhl pytel až za vlády Miloše Zemana.Zcela v duchu jejich strategie, že čím více lidí v zemětsnaneckém poměru, kteří se bojí o práci, tím více voličů levice.
Ekonomicky silné subjekty jsou zvýhodněny svou ekonomickou silou, proto není třeba poskytovat jim výhody další.
Co z mého příspěvku má vyplynout? Že ten, kdo se brání ňákému úžasnému záměru a využije pro to prostředky dané mu zákonem není ani zmrd ani vohnout ani zabedněnej píčus, ale člověk který se zasazuje o svá práva. Tím prospívá nám všem, protože jen tak si úřady a velké společnosti uvědomí, že je třeba počítat i s jednotlivcem a neočekávat že budu mít větší práva jen proto, že jsem letiště kudy projde x milionů cestujících ročně a tudíž jsem "automaticky důležitější" než člověk kterej chce mít klid pro svůj život.
|
|
|
a hlavně, ono se nám to kecá, když tam bydlet nebudem
|
|
|
tak tohle je presne - nejvic kecaji ti, co se jich to primo nejmene dotyka..
ja jsem jeden z tech, kterych se to dotyka primo - nebydlim na predni kopanine, ale na rozhrani lysolaje/suchdol a u nove paralelni drahy mne zrovna netesi, ze nam tu budou letat letadla jeste vic a bliz nez dosud.
zda se mi, ze za tim jsou jako obvykle "az na prvnim miste" penize, ktere se protoci na stavbach a ziskaji za vhodne pozemky pod nebo kolem staveb..
a neni to jen paralelni draha, ale take severozapadni segment silnicniho okruhu, kde se prosazuje a pripravuje varianta J - stavebne narocnejsi, drazsi, s vetsimi bezpecnostnimi riziky a procesem EIA doporucena az v pripade, ze nebudou realizovatelne zadne jine varianty.. proto byla alternativni trasa Ss "uzemnena" poukazem na kolizi s ochrannym pasmem pokusneho jaderneho reaktoru v Rezi u Prahy, ktery je v provozu jen nekolikrat rocne a pry se uvazuje o jeho uplnem zastaveni, protoze nejsou penize.. viz treba zde http://www.drahan.chabry.cz/dokument/letak/Sz_okruh_letak.pdf
|
|
|
Ano, chyba je často na straně stavebního úřadu a obcházení legislativy úředníky považuji za zločin (ne ta pochybení, omyl a spol.).
V obecném povědomí chybí fakt, že územní rozhodnutí a stavební povolení lze u velkých staveb udělat pomocí vyhlášky - mechanizmus je popsán v úvodní kapitole Stopařova průvodce. Základní občanská aktivita by měla v tom případě spočívat v zájmu o věci veřejné, v účasti na veřejných zasedáních zastupitelstva atd., nikoliv křičet:"Jé, oni vedle v ulici staví (podle platnéhop stavebního povolení) supermarket a já jsem proti!" Volební účast je právo, ale pasivnímu člověku je k ničemu. Pokud sdílíme společný prostor, musíme se účastnit jeho správy, zákon nám to umožňuje, ale úředníci samozřejmě počítají s opakem, protože jejich vohnoutským zájmem je za naše peníze nic neřešit. Jediným protitahem je občanská aktivita, jak ostatně na Západě občané pochopili již před lety (Reclaim the Street! a podobná hnutí).
Pokud se týče institutu vyvlastnění:
V Hranicích (LG) použit nebyl, paní Regecová se opřela a vyhrála.
V Nošovicích (Hyundai) použit nebyl.
V Ovčárech (TPCA) použit nebyl.
V Mošnově (průmyslová zóna) použit nebyl.
Ve Chlebovicích (Sandra Textil Mill) použit nebyl.
Atd...
Možná, že někde jinde byl, ale nedohledal jsem nic takového ani u obchvatu Bělotína, Čáslavi, Trnavy atd.
V průmyslové zóně Josef také nebyl použit, naopak se stát dohodl s majitelem pozemků o tučném odstupném.
Znamená to, že se úřady tohoto institutu svým způsobem spíše bojí, což je v pořádku. Stejně tak je v pořádku, když politik v rámci rozhodování vyvlastnění zmíní (což neznamená, že k němu nutně dojde a naopak to znamená, že u některých voličů ztratí body).
Můj dojem je, že čím více lidí je zaměstnaných, tím je méně nezaměstnaných. Živit se jako živnostník nebo podnikatel může každý, kdo to zvládne. Nebo ne?
|
|
(1) Z jistých důvodů jsem velmi často účastníkem stavebního řízení. V jednom případě - šlo o výstavbu metra - jsem byl účastníkem jako soused. Kvůli každému prdu jsem dostával od stavebního úřadu dopis s dodejkou (tedy tehdy se to ještě jmenovalo doručenka) a když jednou tím prdem bylo, že si stavební firma na sousedním pozemku hodlá postavit dočasný plot okolo skladu materiálu a tento prd byl sdělován asi 30 účastníkům řízení, navštívil jsem příslušnou referentku a nabídl jí, že by snad ouřad mohl nějak šetřit peníze daňových poplatníků: jen mně adresované dopisy v oné věci stály na poštovném asi 1500 Kč a že jsem ochoten pro případ, kdy nedojde do fyzického zásahu do mých pozemků dát stavebnímu úřadu plnou moc aby mi nic neposílal. Referentka si jenom povzdechla: "No a on nějaký ekologický aktivista zjistí, že nemám od vás podepsanou doručnku a celá stavba zamrzne."
(2) Po vydání stavebního povolení na běžnou stavbu v běžné zástavbě se najednou ozvalo družstvo nájemníků ze sousedního domu s tím, že nebyli přizváni jako účastníci řízení. Stavební úřad namítal, že družstvo nájemníků vzniklo až po vydání stavebního povolení a původní vlastník nemovitosti se řízení účastnil. Leč soud první stolice (to býval krásný termín, snad to mělo poukazovat na kvalitu rozhodování) dal za pravdu družstvu nájemníků a stavba se jaksi zakousla. V odvolacím řízení to sice dopadlo opačně, ale zdržení i finanční škody jsou nemalé.
|
|
Kladno má 80 000 obyvatel a né třicet. To ste mě trošku nakrk...
|
|
Autor je dost nepřesný, tam, kde se mu to hodí (hluk z motorů přistávajícího a vlzétávajícího), manipulativní - nevysvětluje řádně rozdíl ve vzdálenostech přistávajících a vzlétavajících letadel.
|
|
Další dráha se měla dělat hlavně z důvodu, že boing 747 jak všichni víme přistane na Ruzyňském letišti pouze na jedné ranveji a to je trochu málo vzhledem k tomu jaký vliv má na přistání letadla vítr. Proto k nám také letadla tohoto typu nelétají. Kdyby ale Ruzyňsé letiště mělo 2 ranveje o délce 3km které by na sebe byli cca kolmé, mohl by zde přistát i oing 747 a to by obzvlášt pro nákladní lety bylo velice výhodné. Přiznávám, že nemám tolik informací co vy, ale zrovna toto jsem slyšel od jednoho z lidí co další ranvej projektovali.A omlouvám se za překlepy v tento okmažik jsem vzhůru 62 hodin a už ty malý písmenka skoro nevidim.
|
|
|
S nákladním B747 někdo do Prahy létá (Japonci nebo Číňané?). Nicméně neumím si nějak představit, co by se muselo stát, aby bylo v Praze potřeba odbavovat větší množství letadle velikosti 747. Ruzyně je sice vcelku významné, ale pořád jen regionální letiště, žádný dálkový hub jako CDG, LHR nebo AMS...
|
|
Vážený pane superodborníku Katodo,
rád bych se od Vás dozvěděl všechny výhody výstavby paralelní vzletové a přistávací dráhy (VPD) 06R/24L.
1. Letiště Ruzyně tvrdí, že se uleví 150 tis. občanů, zejm. obyvatelům Prahy 6. Je ovšem smutné, že minimálně desetitisícům se naopak podmínky citelně zhorší (vč. sídlišť na severu města), a troufám si tvrdit, že vzrůstající hluk se dotkne i dalších statisíců Pražanů. Tento jejich argument mně připadá dosti alibistický. A kudy se bude létat za nestandardních, avšak ne neobvyklých povětrnostních podmínek (severní/jižní vítr)? Třeba těch dnů nebude hodně, ale existovat budou, že?
2. Dále se tvrdí, že kapacita dráhového systému bude brzy vyčerpaná. Dle některých informací se vedení letiště netají přáním dosáhnout v objemu cestujících letiště ve Vídni či dokonce ve Frankfurtu n.M. Je ovšem otázkou, jaká pozitiva nám tento trend přinese obyvatelům celého kraje - navýšení nákladní dopravy nebo počtu cestujících, kteří přes Prahu pouze tranzitují asi nic. Přitom negativ je mnohem více, hlukem z letecké dopravy nejsou obtěžováni pouze lidé v exponovaných místech, ale i obce poměrně vzdálené. Kapacita přístupových komunikací není dodnes vyřešena, a je dosti nereálné, že by se do roku 2010 něco změnilo (na metro nejsou peníze, Pražský okruh je již delší dobu ve skluzu).
3. Přenesení letiště dále od Prahy by bylo příliš drahé, cena nové VPD má být pouze 5-7 mld. Kč??? Vybudování nového letiště by bylo jistě dražší. Kalkulaci nákladů je však nutné brát ze širšího hlediska, než jen pouze z pohledu stavby. Jen pro příklad, kdyby výstavbou VPD klesla cena postižených nemovitostí v okolí o 20 %, o kolik mld. jejich majitelé přijdou? Atd., atd.
4. Proč se více nevyužívají i jiná již existující letiště? Je sice pravda, že Praha je svou polohou a atraktivitou k tomu téměř předurčena. Poslední dobou je však slýcháván názor, že mezinárodní turistický ruch je třeba přenést i do jiných končin než pouze do Prahy. A vtipná byla i reklamní kampaň v roce 2005, aby Češi zůstal v ČR.
5. Budeme-li předpokládat variantu, že VPD skutečně bude, uvažují dotčené orgány s "hlukovými kompenzacemi"? Zástupci letiště tvrdí, že dodnes investovali přes 400 mil. Kč (1998-2005) na instalaci protihlukových oken. Částka to není malá, v porovnání z provozními zisky letiště však není nijak oslňující. Letiště (letadla) je ale "kšeft", a ten by měl platit všechny externality, nejlépe pak dotčeným obcím za každý přelet. Není to utopie, mýtné pro kamionovou dopravu je toho příkladem!
6. Často také slýchávám názor o "Nebušickejch novousedlíkách", a že se tam neměli stěhovat, když se tato VPD tak dlouho plánovala. Takovýhle problém snad měli řešit již při výstavbě sídlišť Stodůlky, Jinonice, ..., kdy stávající dráha už fungovala.
J-Z, pičus a ekoterorista dle def. Katody
(Dejvice)
|
|
Že vymíráme to vím. Ale že by z Kladna ubyla více jak polovina? Mám za to že Kladno má více než 75 000 lidí. To jen tak na okraj.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Ekologičtí aktivisté? Nejen naivní píčusové.
|