Komentáře ke článku: Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (ze dne 21.11.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Opravdu to má přímé vstřikování? Vzhledem k době vzniku bych se tomu dost divil...
|
|
|
Musím říct, že teď jsem se nad tím zamyslel, ale mám za to, že ano, i když si to přesně nevybavuji. Vím ale, že jsem se tomu sám divil, když jsem to rozebíral.
|
|
|
Wiki píše systém vstřikování MPi, takže pokud máte na mysli přímovstřik FSi, tak se mýlíte.
|
|
|
MPi by znamenalo multi-point injection, tedy vícebodové vstřikování, a to tam podle mě není. Samozřejmě FSi, jak ho známe dnes z koncernu VW, tam není.
|
|
|
Není, s gasoline direct injection vylezlo v sériové výrobě Mitsubishi Motors. Konkrétně v Holandsku se to od roku 1997 montovalo do Mitsubishi Carisma. Nezaměňovat přímý vstřik paliva se vstřikem směsi paliva a vzduchu.
|
|
|
V Arose přímý vstřik FSI nebyl, pouze v bratříčku: VW Lupo 1,4 FSI 77 kW a to již v roce 1998, více zde: http://volkswagen.katalog-automobilu.cz/automobil/volkswagen-lupo-1-4-16v-fsi/ .
|
|
v článku je sice napsáno, že to prd jede, ale i tak mi to připadá příliš pozivtivní. s tímto litorvých jsem nejel, ale mám fiestu, 800 kg, 37 kW, 1100 ccm, motor má něco za sebou (240 tis km), ale stále po nějaké době na rovince vytáhne 130 kmh (max. konstrukční rychlost 137 kmh). to auto nejede, nejede a nejede. na poskakování po městě uspokojivé, ale jinak na nic. každá druhá loudavá koktávka má na křižovatce v klídku lepší zrychlení než já, a to se z 2/3 maxima výkonu snažím něco vymačkat. mírné stoupání = max 80 kmh, větší (Mohelnice) 70, místy 60 kmh. od 60 kmh tam obecně nevím, co mám zařadit, na 3. 4. 5. stupen to jede stejně blbě. dosažení 130 kmh z vjezdu na dálnici je 90 s usilovného zrychlování. protivítr, ve všech případech -10 kmh. nekupujte si slabá auta, zblázníte se.
|
|
|
oprava: 130 kmh na dálnici jsou dvě minuty usilovného zrychlování, ale blbě se to měří, tak dlouhé rovinky bez převýšení v čechách nejsou.
|
|
|
ten článek je pozitivní, já mám to auto vážně svým způsobem rád :)
jo a 800 kg musí být ráj. Arosa má taky 37 koní, ale o 130 kg víc a 150 km/h se dalo vytáhnout a u kopci u Mohelnice (bavíme se o tom velkém jak se jede směr Hradec Králové?) jsem jel do kopce 80-90 bez problému.
|
|
Mne zaujala podobnost s VW Lupo, kterou uvádíte; před mnoha a mnoha lety jsem na nějakých italských stránkách věnovaných škodovkám vyčetl informaci, že VW si do VW Lupo 1.0 obstaral licenci na motor ze Škody 105 (on přichod VW do Škody nebyl náhodný, i za minulého režimu spolu výrobci spolupracovali a např. převodovka v 1000 MB je tak trochu kopie nějaké konstrukce od VW).
Zajímalo by mne, do jaké míry je ten motor v Arose podobný puvodnímu 721, který původně poháněl 1000 MB (ona to totiž na svou dobu byla celkem zdařilá konstrukce).
|
|
|
Někde jsem se dočetl, že motor v Arose ze zmíněného 721 konstrukčně vychází. Nevím, co je na tom pravdy. Motor v arose má každopádně hliníkový blok, hlavu i víko ventilů.
Š 1000 MB jsme měli, ale otec ji bohužel prodal dřív, než jsem uměl chytit do ruky šroubovák, takže si na ni moc nepamatuju.
|
|
|
|
|
Tak to jsem nevěděl. Ale podíval jsem se na to a wow.
Že ze Schade konstrukčně vychází je slabé slovo.
Je to motor z Fav/Felicie, odlišnosti vidím jen tyhle
- v bloku byl vytvořen prostor pro hydraulické zdvihátko a tyčka pro zvednání ventilu byla adekvátně zkrácena
- vodní pumpa je otočená o 90°
- změna vrtání a zdvihu
|
|
|
s hydraulickým zdvihátkem bych si dovolil nesouhlasit, to by podle mě znamenalo rozvod OHV, avšak v Arose je vačková hřídel nahoře = OHC (a tímhle jsem si fakt jistý na rozdíl od vstřikování paliva). Můžeme ale mluvit každý o něčem jiném.
Motor s kódem AER, který je na prvním odkazu, není v mé Arose. Taky se do ní montoval, po pravdě řečeno, montovalo se tam několik verzí motoru 1,0, je to vidět i na webu třeba auto kelly v jejich internetovém katalogu náhradních dílů.
Proto bych se přiklonil k tvrzení, že konkrétní motor v mé arose (ALL) konstrukčně vychází z typu 721 v Š1000MB.
|
|
|
Celý článek mi tak nějak vyznívá, že dotyčné vozidlo je Felda bez kufru :-) mimochodem ta měla velmi podobnou pohotovostní hmotnost a silnější motor, takže trochu nechápu nadšení recenzenta.
|
|
|
pokud máte tento názor, buď jste četl jiný článek, nebo jste tento nepochopil.
|
|
Jsem fanda malých autíček, takže mohu jen pochválit ;) Na tomhle konkrétním by mě štval akoráte nevýkonný motor - mám zhruba stejně težké auto (P 106 - 950kg), okolo 125hp a už jsem na to natolik zvyklý, že mi to nepřijde jako moc silné :-)
Co se toho zavazedelníku po sklopení sedaček týče, tak to jen potvrzuji. Dokonce i při té samé činnosti (stěhování z a na koleje), ovšem mně se tam tu matraci narvat podařilo :) A krom ní ještě mikrovlnku, jedno stolné PC, velké kožené kancel. křeslo, 3 notebooky, 1x 15" monitor, HP PSC multif. tiskárnu, florbal hůl, 2 tašky nádobí a různého harampádí, jednu malou a dvě velké tašky s oblečením a 3! lidi :) Pravda, jeli jsme nalození "po střechu", člověk vzadu měl plný klín, spolujezdec zase pod něco pod nohama, ale dojeli jsme :-) Přihodím nějaké foto (jedno je z letoška, to jsme jeli pouze ve dvou, bez matrace, ale taky řádně naloženi).
http://www.turboimagehost.com/p/5002438/IMAG0191.jpg.html
http://www.turboimagehost.com/p/5002440/Paaaaaaaaab069.jpg.html
http://www.turboimagehost.com/p/5002441/Paaaaaaaaab067.jpg.html
http://www.turboimagehost.com/p/5002443/Paaaaaaaaab070.jpg.html
|
|
|
Tyhle autíčka maj jednu zásadní nevýhodu. Jedete po dálnici, pohoda klídek, zafouká boční vítr a jak je to lehký, tak máte plný trencle to udržet v jízdním pruhu. Jinak mám Saxo, i když se sériovou motorizací 1,1, ale zase si říkám, zkoušel jsem Saxo VTS a při mým stylu jízdy bych byl nejspíš už mrtvej..:-)))
|
|
|
Ono ani tak nejde o hmotnost, ale o pomer sirka:delka, ktery je u techto aut pomalu 1:1 a to auto pak postrada jakoukoliv smerovou stabilitu
|
|
|
Ale no tak. Saxo má rozměry 3718/1595/1370, rozvor 2385, stará Fabia má rozměry 3960/1646/1451, rozvor 2462mm. Takže do 1:1 je to docela daleko, poměr je zhruba stejnej, přesto Fabia podobný problémy nemá. Rozdíl je ve hmotnosti, Saxo má s 1.1 motorem pohotovnostní hmotnost 805kg, Fabia je někde okolo 1150kg, jestli se nepletu.
|
|
|
Tak ja samozrejme zamerne prehanim :) Vychazim jen ze sve zkusenosti:
4m, nizke auto, 950kg...pri bocnim vetru pekne vztekle,
4,5m, o par cm vyssi, 1300kg...celkem bez problemu,
4m, o par cm vyssi, 1150kg...pekelne vztekle pri bocnim vetru
|
|
|
délka (mm): 4995
šířka (mm): 1820
výška (mm): 1430
rozvor (mm): 2910
Co je to boční vítr? :-D
|
|
|
Honda Legend KA9? Taky jednu mam :-)
|
|
|
Před nynější S16 (stejné jako saxo vts 16V) jsem měl 106 1.4 a tam se vámi popisovaný jev v omezené míře projevoval. Nebylo to nic hrozného, ale bylo to tam. Vozítko co mám teď je o několik cm nižší, má sportovní podvozek, stabilizátory, širší ráfky + gumy a tak už se problém s větrem neprojevuje.
Jinak k tomu saxu - jezdíte na srazy? Třeba se známe, ani o tom nevíme :)
|
|
|
Neznáme..:-)) Já jsem čistě civilní uživatel automobilu, tj. slouží mi k přemístění z bodu A do bodu B, ale z hlediska preferencí mi taky vyhovujou malý autíčka (bezva parkování) s nějakým slušnějším motorem (1,1i celkem jde na běžný pojezdy, ale žádná sláva, zvažuju koupit starší Punto s 1,3JTD, podle všeho se motůrek docela povedl a vyzkoušel jsem si to, jede to hezky). Obecně nejméně stabilní auto, co jsem zažil při vyšších rychlostech, byl Matiz, to bylo opravdu NĚCO. Jj, když jsem koukal na ty fotky, tak jsem si říkal, že to bude mít sportovní úpravy..:-)
|
|
|
Nojo, hledám taky něco na popojíždění po městě, protože už mi začíná být těsno i s vozítkem dlouhým 4.4 metru. Vzhledem k tomu, že vynechávám koncern a všechny značky na "F", tak mi toho na výběr moc nezbylo. No a kdyby to byl automat, tak bych byl nadšený. Nový se mi do těch strkanic nechce kupovat, to je škoda peněz. Nakonce budu muset vzít nějaká "F" na milost.
|
|
|
106 se dá sehnat i s automatem (i když těžko) a za pár šprdlíků.A není od F :)
|
|
|
Ono se říkává: Fiat, Ford a fšici Francouzi.
|
|
|
Vidíte. A já bych si zase nikdy nekoupil VW - díky osobním zkušenostem, nikoli povídačkám.
|
|
|
No však. To je ve výše zmíněném anti-F pravidle zahrnuto. Ono to "V" se totiž čte "f", víte? Jako v "ein volk, ein wagen".
|
|
|
Tomuhle bych dal palec nahoru :) jinak já bych u tohoto F udělal pár výjimek: Ford Mustang, RS200, Sierra RS500 a Escort RS Cosworth :)
|
|
|
Auta f Americe nepočítaje, ty mám moc rád.
|
|
|
No to je samozřejmé, psal jsem, že koncern vynechávám. S předraženou hromadou podprůměrných plechů nechci mít nic společného. To si radši na popojíždění koupím Medvěda A.
|
|
|
Proboha, kupte si co chcete, ale vynechte automat u Saxa a P106 - co jsem si tak načetl, tak to opravdu není moc vhodná volba..(asi proto to bude za pár šprdlíků..:-))) ).
|
|
|
Vzhledem k tomu, že vynechávám koncern a všechny značky na "F", tak mi toho na výběr moc nezbylo. No a kdyby to byl automat, tak bych byl nadšený
Synátor si zrovna nedávno koupil z druhé ruky Alfu 147 (vizte např. www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010101001, akorát tedy syn má rozum, takže si to pořídil s relativně -- na velikost toho vozu -- rozumným dvoulitrem; pětilitr by samozřejmě byl ještě mnohem lepší, ale s tím to ti chachaři nedělají :( ), a nadšený je.
Automat to má.
A je to tedy ohavně malé, opravdu to nemá ani 4.4 metru na délku (a i to je hrozně málo), ale to je u Vás podmínkou, no :)
|
|
|
Nojo, to je hezké a celkem krátké. Koně mi nevadí. Jsem zvyklý na 205 a po městě jezdím se 125 a mám pocit, že to moc nejede.
|
|
|
"Vzhledem k tomu, že vynechávám koncern a všechny značky na "F", tak mi toho na výběr moc nezbylo."
to není příčina, to je důsledek. podobnou zásadu totiž může mít pouze idiot, který nepozná dobré auto ani když v něm sedí.
|
|
|
Já vím, že jsem idiot, jen jsem i trochu omezen možnostmi mého servisu. Mně se líbilo i Kia Picanto :-)
|
|
|
To máte 106 Rallye, nebo XSi/S16?
K tomu kvantu věcí, co jste tam najednou nacpal, klobouk dolů. Já bych jel na dvakrát. :)
Poznatek z nově nabytého Neonu (sedan): 4 17" kola pro Subaru Outback jsem dostal do Arosy, ale do Neona už ne kvůli nízkému kufru.
|
|
|
Jedná se o S16.
Popravdě, ještě se nestalo, abych do 106 něco nedostal. Vlastně stalo, jednou - obří klec na králíky. Ale tu bych tam dostal, né že né, jen sem si tim bordelem nechtěl ničit interier :)
Ono hodně lidí "mini" autíčka neprávem podceňuje. Přitom já s přítelkyní ve 106 jezdíme semtam na srazy, nebo různé akce, a vždycky v autě taky spíme. Chce to jen chtít a vědět jak na to :-)
|
|
|
Co se týče bordelu, ano, chápu, v rodině máme jednoho huskyho a ten těžce pelichá od března do listopadu, ale já ho pro jistotu nevozím v autě nikdy, mj. i proto, že je vždycky špinavý jako prase. Však na to má bratr Fabii N1 :)
A ano, taky jsem do Arosy vždycky dostal všechno, co jsem potřeboval, dokonce i dvě jízdní kola. A moje velká židle se nedá rozmontovat, pouze stáhnout dolů.
Ale spát v Arose bych asi nechtěl, postavit stan trvá pár minut :)
|
|
|
Přesně jak píšete, vzal sem jiné auto (taky F1) a odvezl to v ní.
To spaní je tam opravdu luxusní, nastíním situaci - pední sedačky sklopeny co nejvíc k volantu, zadní podsedáky vyndány a nainstalovány mezi přední a zadní sedačky, zadní opěradla sklopeny. Hlava u volantu a nohy v kufru. To spaní je sice mírně do kopce, ale dle mé zkušenosti je to lepší než stan. A navíc to má jedno pozitivum - ráno po akci sklopíte přední sedačku a jedete dom, žádné otravné skládání stanu :)
|
|
|
Co přesně je na skládání stanu otravného? Prostě vylezu na zadní nárazník, zatáhnu za šňůru, a je složeno.
A spaní ve stanu je mnohonásobně pohodlnější než v autě, pokud to auto není opravdu hodně velké. Hodně velká auta mají své výhody (svého času jsem o jednom také uvažoval), ale také dost zásadní nevýhody -- v každé prudší zatáčce musí několikrát kývat, a některými cestami neprojedou vůbec.
|
|
|
Pro mě je to otravné, zdlouhavé a ráno po akci na to opravdu není nálada. Né že by to bylo nějak zvlášt složité a časově náročné, ale taky to není to co popisujete vy. Pro mě to znamená vytahání všech spacáků, karimatek, etc. -> balení a cpaní do fusaků. Následně shození konstrukce - rozborka, poskládání plachet -> cpaní do fusaku.
Naproti tomu jak sem psal - zvednu přední sedačku, jedu dom, pořádně se vyspím a večer dám auto "do pořádku".
Váš názor na pohodlnost vám nevyvracím, ale nesouhlasím s ním - mně a přítelkyni se prostě v autě spí daleko lépe než ve stanu, na tvrdé a studené zemi (ať už je to zmírněno čímkoliv).
|
|
|
Moment, pletete si stan, který se nosí na zádech na čundr, se stanem, který se vozí na autě! Ten vypadá nějak zhruba takto:
ocs.cz/oc/RangeRover.html_img54.jpeg
Samozřejmě, že ten prvý je pro daný účel nesmysl (snad leda výjimečně jako nouzovka, pokud nic lepšího není z nějakých důvodů k dispozici).
Naopak ten druhý je nesmírně pohodlný, nic se z něj nevyndavá, nic se do fusaků necpe, stan naopak slouží jako pomocný úložný prostor pro lůžkoviny, prádlo a podobně. Pod sebou v něm mám velmi pohodlnou matraci, k zemi je naopak skoro dva metry daleko :) -- a s přítulkyní se na této matraci... mj. také spí skutečně daleko lépe, nežli na sklopených sedačkách :)
|
|
|
Tenhle váš stan vidím prvně v životě :-) A jsem přesvědčen, že stejně jako já vnímá stan 99% obyčejných smrtelníků.
To vaše bych spíš nazval jako auto-stanový přístřešek, nebo něco v tom smyslu, ale pojmu "stan" bych se vyvaroval :-)
|
|
Je to pekný prcek. Aj keď na skoro 1000kg je tých 50ps trochu málo.
Nedávno som manželke kúpil tiež malú nákupnú tašku ale s pomerom váha/výkon = 840kg/75ps (1.2 16V).
Je to taká malá motokára a vždy mi vykúzli úsmev od ucha k uchu... aj keď ja sedlám silnejší stroj...
|
|
|
ano, rozhodně by Arose slušelo 200 hp víc než 50 hp. Slovy Waltera Röhrla: "Auto má příliš výkonu, pokud se na něj podíváte a místo toho, abyste do něj nasedli a odjeli, radši jdete pěšky. To se mi nikdy nestalo."
|
|
|
200 koní v Arose? Největší motor, co se dával do Lupa, byl 1.6 124 koní. Do Arosy se asi nedával. IMHO by tam ani větší motor neměl smysl, pokud už by se vecpal pod kapotu, sloužil by v tak malým autě spíš k pálení pneumatik, než k většímu zrychlení ;)
en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Lupo_GTI
|
|
|
samozřejmě vím. Do arosy se dávalo max. 100 hp, já jsem čistě fantasíroval. A z 1.4 by se 200 koní určitě dostat dalo, viz 400+ hp rallye auta skupiny B :) (jo, měly dvoulitry a víc, ale po 1.4 taky nechci 400+ hp, ale 200 hp)
a myslím si že ani s tím pálením gum by to nebylo tak prudké, stačí použít dostatečně lepivé pneumatiky a samosvorný diferenciál a výborná předokolka je na světě. Nebo se i k 300 hp Focusu RS stavíte podobně?
|
|
|
I jako fantazie to je moc ulítlý. A Focus RS a Lupo/Arosa, to je nebe a dudy. Angličák s 200 koňma na přední nápravě, to by bylo skoro mrhání výkonem - pokud by se tam vůbec tolik koníků vešlo - aby měla 1.4-ka 200 koní, musela by mít IMHO turbo, je na to ještě prostor pod kapotou? A na ten samosvorný diferenciál? Těžko.
Musím zase vzpomenout na Renault Clio V6, to je malý auto, ale od sériovýho clia se hodně liší -> motor není vpředu, ale místo zadních sedaček a poháněná není přední, ale zadní náprava. Pak má smysl i těch 255 koní.
|
|
|
jako fantasie není ulítlé nic. Budu se držet koncepce co nejmenší váha/co nejvyšší výkon. Na turbo je pod kapotou místa dostatek a samosvor by se tam podle mě taky dal dostat, nicméně je spousta předokolek s výkonem cca 200 koní bez samosvoru.
RS je úplně jinde, to je pravda, ale 200 koní v Arose by nebylo mrhání výkonem, pokud by byl adekvátně upraven i zbytek auta (doufám, že vás nenapadlo zčtyřnásobit výkon bez úpravy zbytku).
Clio V6 nelze přirovnávat, protože to je zadokolka, mj. docela divoká a vyráběla se i sériově.
|
|
|
Je některá z tý spousty předokolek velikostí a váhou srovnatelná s Arosou?
No právě, že bez úpravy zbytku auta je těch 200 koní jen ulítlá fantazie. A na ty úpravy tam musí bejt prostor - a tady jsem právě skeptik, protože Arosa je nákupní taška.
Ale jo, Clio V6 se taky vyrábělo sériově, ale je to jiný clio než to obyčejný s motorem vpředu, pohonem předních kol a zadníma sedačkama ;) Umístěním motoru uprostřed to auto poměrně dobře vyvážili a pohon zadních kol zase zajistil přenos výkonu na silnici - jak by se asi chovalo clio s těžkým V6 motorem vpředu a pohonem předních kol? Asi jako utržený ze řetězu. A asi podobně jako Arosa s 200k motorem. Clio V6 je prostě dobrej příklad toho, jak se to dá udělat, když chceš do malýho auta dostat hodně výkonu a to tak, aby to fungovalo.
|
|
|
Clio V6 ale mělo tragický jízdní vlastnosti a třeba novej Focus RS má 305 koní jen na předku a jizdní vlastnosti perfektní ...
|
|
To urcite pojede pekne - presne stejne parametry ma Wartburg 353 combi (jen mu chybi petka).
Trosku smutnou vizitkou automobiloveho prumyslu je, ze za sedm l/100 okolo republiky se stejnym pomerem vykon/hmotnost a vysokym podvozkem (polnacka neni problem) se da jezdit s vozem z roku 1976, ktery ma kufr, do ktereho by se mozna vesla i ta matrace z Ikey :-).
|
|
|
to pozor, wartburg je úžasné auto, však jsem s ním v zimě dvakrát dojel na rakouský Pitztal (za Innsbruckem) a zpátky :)
a spotřeba 7l/100km je můj dlouhodobý průměr, nemluvil jsem jen o té cestě kolem republiky. Psal jsem taky, že by se určitě dala srazit použitím jiných pneumatik a mírnějším používáním pravé nohy.
|
|
|
Drobet mi nesedí ten výkon 50kW.
Originální motor bez úprav z r 76 měl 50 koníků, (37kW)
dalo se jezdit s volnoběžkou dálku za 7 i max. město v zimě za 11
Po úpravě motoru pro závody Sachssenring + do vrchu měl 70 koníků.(52kW)
Tam zase ta max. spotřeba šla až na 26 l/100km
a max. rychlost možná 160 km/h (3x jsem strhnul tachometr, který byl do 140 při závodech proti Š Rapid + Talbotu a Simce)
Novější verze 86 s řazením na podlaze měla spotřebu 6,5
Dělala se úprava motoru + zástavba pro motorové čluny + "Z"et pohon, ale nesehnatelná. výkon neznám.
Pak se dával upravený motor ještě do Melkuse.
en.wikipedia.org/wiki/Melkus_RS1000
|
|
|
to bych viděl na překlep.
|
|
|
motorák s wartburgem jsem řídil asi 4x v životě. byly to dlouhé a těžké, překližkové stroje, ale motor vždycky dokázal vykopnout příď z vody v podstatě z místa...8o)
|
|
|
Samozrejme 50HP, stejne, jako je v clanku u toho Seata. Preklep se stane ...
|
|
|
Wartburg Tourist by po sklopení zadní sedačky odvezl matraci z IKEI jako nic. Vezl jsem v něm jednou skříň a 5. dveře byly zavřené.
Jinak, výkon Waránka byl sériově 50 koníků a spotřebu jsem měl tak 7,2 - 8,5 l/100km, podle tíhy pravé nohy.
|
|
Je to sice možná trochu offtopic, ale nedávno jsem řešil, co si časem koupím jako auto na zábavu, pokud ne Imprezu WRX STi. Napadly mě tyto auta: Porsche Boxster S, BMW M Roadster, Nissan 350Z Roadster, Honda S2000, Lotus Elise S, Opel Speedster.
Jaké byste si vybrali vy a proč, popřípadě na které jsem zapoměl? Podmínkou je pohon zadní nápravy, manuální převodovka a plátěná střecha, protože mám rád roadstery, motor radši atmosférický. A ano, vím, že Speedster a Elise je jedno auto s odlišnou karoserií.
|
|
|
Speedster a Elise - jedno z nich, pokud jde opravdu o požitek z řízení(a ty slova Colina Chapmana z článku:)).... Boxster je hnusnej a moc nejede, BMW myslíte Z3? Ta nebyla povedená, Nissan je spíš GTčko, divnej design, ale motor skvostnej a podvozek taky a to samý Honda, motor naprosto orgastickej, max. výkon v 8300 otáčkách je prostě rachot, vypadá podstatně líp než Nissan, ale podvozek neni zase takovej odvaz(tzn. člověk si nemůže tolik dovolit). Ale nejlepší svezení s nejlepšim citem budou ty první dva, jak píšu. Něco vim od sebe(ale toho je minimum), něco od lidí co v tom jezdily a něco z různých pořadů a článků, ale tohle je v podstatě výsledek všech názorů.
|
|
|
Taky bych se klonil ke speedsteru nebo elise. Boxster moc nejede, ale Boxster S už ano. BMW myslím M Roadster, tedy Z3 s úžasným motorem z M3 E46 a upraveným podvozkem, je rozhodně lepší než Z3, i když vypadá dost podobně. Nissan 350Z se mi hodně líbí i visuálně, motor má samozřejmě výborný. Honda má motor naprosto úžasný.
|
|
|
Pokud jde o to užít si okresky dejme tomu třeba v Alpách(no klidně i u nás, je tady x cest, které za to stojí), tak určitě ty první dvě. Ale na denní ježdění bude stoprocentně lepší jak BMW, tak Porsche a rozumnej kompromis mezi tim mi vychází ta 350Z. Jestli se vám líbí ...... :)
|
|
940 kg není na tak malé auto nic, čemu by se dalo říci "muší váha". Pětidvéřová Felicia 1,3 MPi má 935 kg. Litrovej čtyřválec je dost neochotnej s tou tunou nějak hejbat a moc se mi to auto právě pro tu lenost nelíbilo - nebavilo mne. Měl jsem ho jen jedno odpoledne, ale rád jsem ho vrátil a přesedl do C1.
Článek mi přijde asi o 1000% lepší než ten první. Ode mne za 2.
|
|
|
na tak malé auto možná ne, ale v dnešním světě aut obalených neuvěřitelným množstvím zbytečností (jo já vím, pohodlí, bezpečnost, bla bla bla) to je hodně málo.
Děkuji za ohodnocení článku a jsem rád, že se vám líbil, ale má na tom dost velký podíl právě téma (resp. ne nudná fabia, ale rozesmátá arosa).
|
|
Mám (teda spíš manželka) ho doma a ještě jednu výhodu to auto má....Když otevřete dveře od zadního kufru a natáhnete ruku tak nepotřebujete parkovací senzory. :-)
|
|
|
tak tohle mě nikdy nenapadlo :D jinak parkovací sensory jsem nepotřeboval nikdy a to jsem jezdil s dost velkými auty.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Seat Arosa 1.0
|