Komentáře ke článku: Kachna: V Rakousku se nevyrábějí auta. (ze dne 12.02.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Máš tam malou chybu náčelníku: firma se sice jmenuje Magna Steyr, ale sídlí v Grazu (Steiermark). Na předměstí Steyru (Oberösterreich) sídlí Steyr-Mannlicher :-) A aby toho nebylo málo, tak Steyr Sportwaffen je u Lince.
|
|
|
Ale tak vona to moc velká chyba není, dělají se tam traktory :p
|
|
|
Ah pardon. Ve Steyru se dělají Pandury :)
|
|
Díky za článek, který zas dost rozšířil mé obzory, co se této země týče. Jen doplním, že ve Východní říši se vyrábí všelicos, nemalý význam má strojírenství obecně, hydroenergetika a elektrotechnika. Například řídící systémy všech elektráren vltavské kaskády mají svůj původ v Rakousku (sice ty novější nesou nálepku Siemens, ale opravdu jen nálepku) a najdete je v elektrárnách a rozvodnách po celém světě. Souhlasím s D-F v tom, že spolupráce s rakouskými kolegy je příkladná, což se u všech národů říct nedá.
Bohužel už i tuhle celkem rozumnou zemi zachvacuje socialistický mor - v tamních novinách nyní často čtu články nadepsané titulky Sparpaket, vyšší zdanění bohatých, nové daně a poplatky/zvýšení stávajících..chystané razantní změny ve vídeňském parkovacím systému (zpoplatnění parkování tam, kde lze dosud parkovat zdarma za současného zlevnění roční lítačky na socku na 365 eur)..naštěstí občas i opačné návrhy typu snížení počtu zákonodárců v rámci úspor. Ale celkově mi přijde, že i zde se svět v prdel obrací :-(
|
|
|
Mas uplnou pravdu. Ja to rikam porad, ze Rakousko je snad nejvic "socialisticka" zeme co znam. Uz jen tech 40% dan s prijmu (33% u nizsich platu), to je tedy opravdu des...
A to jejich "Parkeinsatzkomando" mi pekne leze na nervy i v Grazu: jednou sem prisel k autu minutu pojzdeji, a uz tam byl pozdrav a slozenka na pokutu ve stejne vysi, jako kdybych si vubec parkovani nezaplatil. To se pak musim velice premahat abych si neodplivnul pokazde kdyz vidim ty pajdulaky co kontroluji parkovani. A ze jich je pozehnane...
|
|
|
Samotné číslo toho mnoho neřekne. Třeba v NL je nejvyšší sazba daně z příjmů 52 %. Nicméně jsou tu velmi nízké stropy na zdravotní a sociální, vysoké základní slevy na dani, slevy na partnera a děti, i běžný zaměstnanec si může od základu daně odečíst poměrně dost věcí.
Takže třeba pro člověka-zaměstnance se dvěma dětmi, manželkou doma a příjmem ve výši dvoj až trojnásobku průměru (tj. je pak někde na začátku toho 52% pásma), je efektivní daňové zatížení srovnatelné nebo dokonce o něco málo nižší než v ČR se sazbou daně 15%.
|
|
musím říci, že bych raději jezdil na kole, než bych si koupil japonské auto
Ale fuj takhle generalizovat...že jako všechna japonská auta na hovno, nevím no.
|
|
Příjemné počtení.
- Rotaxy 650ccm používá např.Jawa v posledních modelech - osvědčené, spolehlivé.
- motory v KTM motorkách jsou považovány za jedny z nejlepších agregátů, kvůli charakteru a výkonu.
- 2,5td VM Motori v Jeepech jsou známy dost nevídanou životností, 500-600tis.najetých km nejsou nic vyjímečného, maximálně při nešetrném zacházení praskne některá z hlav. rozvod ozubenými koly, takže odpadají výměny rozvodů. jak se sraly v alfách, to nevím :o), ale jeepmani si na ně nedají sáhnout(kromě těch, co maj benzín :o)
|
|
|
No, zrovna ty motory KTM....nejsou špatné, když je srovnáváte s rychloobrátkovým zbožím, Pokud chcete držák do morky, tak BMW poctivý boxer. Ovšem nebude točit 9000 a více :-D ale ujedem mega kilometrů v pohodě.
|
|
|
čerpal jsem od kamarádů, co KTM provozují(duke a nějaký supermotard, obé přes 900ccm), oba chválí koně i průběh, navíc se na zimu, kdy je můj stroj na špalcích, ponořím do naučné motoliteratury a ve všemožných testech a recenzích KTM agregáty sbírají samá pozitiva, jak jsem vysledoval (včetně chování strojů jako celku). na rozdíl od podivných autorevue mototestům docela věřím, neb je povětšinou tvoří srdcaři, byť nějaké to pochválení stroje za zapůjčení od dealera je holt v ceně :o) BMW - vo tom asi žádná :o)
|
|
|
Ten dvaapůllitrový diesel byl sakra slabý i na XJ. V těžším ZJ už to byla totální tragedie a jezdit s tím tak, aby nepraskaly hlavy, snad ani nelze... I dealeři od toho provedení zákazníky velmi aktivně odrazovali. Mimochodem, prý se to montovalo i do Grand Voyagerů - to už je úplně mimo moji představivost.
ale jeepmani si na ně nedají sáhnout(kromě těch, co maj benzín :o)
Což je asi tak 95 % z nich :-D K Jeepu prostě patří civilisované šumění a hučení benzinového motoru.
|
|
|
do G.Voyagerů se skutečně dával, měl jsem možnost chvíli jezdit souběžně s 2,5td s kolovým rozvodem,manuál a 3.8benzin automat. a) nebe a dudy, resp.dudy a nebe b) jet s dehtem pak, aby se jízda alespoň vzdáleně přiblížila benzinu, skutečně muselo, alespoň v mém případě, vést k praskání hlav, nejpozději asi tak do 30.tis.km, myslím :o) navíc ho snad později vylepšili o rozvod řetězem, který se snad i trhal...s milovníky jeepů a naftičky mňam mňam jsem to docela řešil, dobrovolně bych do toho nikdy nešel, nicméně oni si to opravdu hýčkají, ten dehet - jen je třeba to "nehonit", což znamená nejezdit víc než 120km/h, předehřívat, dochlazovat a mnohé jiné fíčury. je to pro mě trochu záhada, ale někdo ten motor fakt miluje a ani výměny hlav nejsou překážkou pro tvrzení, že je to supr motor. protože v XJ se dá krásně povrtat v garáži, spotřebička...no nic, o mrtvých jen dobře. nevím, co do jeepu patří nejvíc, leč nedávno jsem rozbil prasátko a vydal se koupit ZJ s 5,9, z čehož sice sešlo kvůli stavu šrot (na rozdíl od inzerovaného stavu supr, servisováno blá blá), ale již po startu bylo jasné, že to je motor velmi vhodný. projížďka to potvrdila. myslím, že takový agregát patří úplně do všeho, nikoli jen do ZJ 98 :o)
|
|
|
V8 5,9 je opravdu velmi povedené vylepšení už tak slušné 5,2. Jen mám dojem, že to vyžaduje vyšší oktanové číslo.
Teď jezdím Grand Voyagerem 3.3 a není to ono. Nemohu říct, že by to výkon nemělo, ale řadí a do otáček leze podstatně častěji, než by mi bylo milé. Ta 5,2 by se mi tam líbila podstatně víc.
|
|
|
info o vyšším okt.čísle jsem také zachytil, snad to vyžaduje N98. byl jsem rozhodnut pro plyn, takže jsem chtěl nejvíc, co šlo :o), také to byl poslední modelový rok, který bývá údajně nejlepší, to byl snad i důvod pro bonusový 5,9. 5,2 provozuje kamarád a také rozhodně ano, toť správná motorizace pro gentlemany, kterým občas bouchnou saze :o). ani nevím, co teď nabízí do Voyageru, tehdejší 3,8 mi přišel v pohodě, postačující na danou kategorii. samozřejmě jsem neseděl ve všem a neřídil fšechno na světě, ale co jsem měl možnost okusit(Aerostar, Lumina MPV apod.), na větší ameriku je +/-třílitr přece jen slabší verze, tak nějak základ, řekl bych. vždycky jsem měl dojem, že motor i převodovka trochu trpí, je-li požadováno víc než pomalá plavba alá důchodce poznává Evropu.
haldu let jsem strávil s Lincolny Towncar, kde motorizace byla cca od 4,6 nahoru a tam to všechno funguje, jak má. klidná síla a je-li třeba, v zásobě je dostatek výkonu na stavění vozidla na zadní, jak to mají mazlíci rádi.
|
|
|
"- Rotaxy 650ccm používá např.Jawa v posledních modelech - osvědčené, spolehlivé"
Už ne, teď už Jawa používá 660 Minarelli
|
|
|
nějaký čas jsem jawku nemonitoroval, to mi uniklo, tak to potom omluva za nepřesnost.
|
|
Nechci byt kverulant, ale prece jen - souslovi "LED dioda", ve clanku o technice od technicky vzdelaneho cloveka?
|
|
|
Také mě to praštilo do očí. Jinak pěkný článek.
Myslím, že právě KTM se dá považovat za rakouskou automobilku, i když staví jen jeden model (navíc s koncernovými motory).
|
|
"...Ve Vídni najdeme ještě jednu instituci ... Jmenuje se AVL..."
Tak to tezko. Tahle firma ma sidlo v Grazu, a pokud vim, zadnou pobocku ve Vidni nemame (kuprikladu v CR ano). S popisem cinnosti se da vicemene souhlasit, doplnil bych jen ze AVL je take celosvetove dominantnim vyrobcem testovacich stavu pro automobily a motory. A to nejen z hlediska mechaniky, ale take termodynamika, akustika, emise, atd.
|
|
Hezký článek, ale napsat toto :
"Ze spolupráce s rakouskými partnery jsem měl vždy dobrý dojem, což rozhodně nemohu říci o partnerech japonských (a po tom všem musím říci, že bych raději jezdil na kole, než bych si koupil japonské auto)..."
No já si zase nekoupím německé auto, protože v něm jezdil Hitler, Goebels, Himler, apod. V Italském autě jezdil Mussolini...Safra...japonec je pro mne jasná volba :-)
|
|
|
ejlépe z Hirošimy a nebo Nagasaky, aby to bylo pěkně odtrpěné :-)
|
|
|
Bohužel v tomto mám smůlu, můj japonec je Made in GB :-(
|
|
VM není JTD, JTD je made in Fiat. VM byl "modulární" systém vznětových motorů se 2-10 válci, který byl určen pro široké spektrum využití, od malých zemědělských strojů přes automobily až po důlní traktory. Jednalo se svého času o poměrně progresivní konstrukci, motor lze snadno identifikovat podle samostatných hlav válců (krom modulární konstrukce mělo mít i výhodu v rovnoměrném tepelném namáhání a hlavy neměly praskat, jako u prakticky všech turbodieselů té doby. Praskaly...). Pro AR 164 2.5 TD a AR 155 2.5 TD to byla smrtelná volba, i když je nutno přiznat, že proti tehdejšímu Fiatímu motoru 2.5 TD (Croma, Thema) měl VM mnohem lepší průběh výkonu i výkon maximální při prakticky obdobné spotřebě paliva. Bohužel jeho nespolehlivost a časté a drahé problémy byly příliš velkou daní za jeho výhody a po představení motorů CR v AR 156 v roce 1997 zaznemanl VM velký ústup z trhu.
Mimochodem, když už jsem u té AR 164 - Steyr-Puch stál nejen konstrukčně, ale zejména výrobně na sklonku roku 1992 za aktivním systémem pohonu všech kol "Viscomatic", který byl vyvinut a používán v Alfě Romeo 164 Q4. V té době používaly "aktivní" mezinápravové diferenciály jen soutěžní speciály skupiny A8. Styr-Puch dodával nejen kompletní blok šestistupňové převodovky s ovládáním lanovody, kardan a blok aktivního mezinápravového a semiaktivního šnekového zadního diferenciálu TorSen (americké firmy Torque Sensiq), ale i komplet řídící hydraulický systém (pouze elektroniku dodávala společnost Magneti-Marelli) a část špičkové zadní nápray (používané tehdy u vozů šampionátu DTM). Bohužel v průběhu vývoje tohoto bezesporu pozoruhodného vozu došly nejen peníze, ale i nadšení, takže část karoserie, podvozek, řízení a trakce na nejvyšší světové úrovni té doby byly dokurveny použitím oceli tam, kde byl plánován hliník (auto bylo proto děsně těžké - 1680 kg, zatímco při zadání byla plánována max. poh. hmotnost 1550 kg), motorem (místo testovaného 2.5 V6 biturbo tam byl obyčejný Busso motor 3.0 V6 24v, pouze odladěný na 232 koní) a zejména óbrzkurvenými brzdami (po třech zatáčkách z kopce brzdová soustava stejná jako na TD s 125 k shořela na prach). Místo úžasu tak zbyla pachuť nad paskvilním nedodělkem, který měl veškeré ambice stát se světovou hvězdou, mj. právě díky Rakouské společnosti Steyr-Puch.
|
|
tak tenhle modulární systém, provozoval zetor v celé UŘ1, jednotlivé motory se lišily blokem, klikou a vstřikovacím čerpadlem (2-3-4V) , od každého počtu válců byly postupně tři různá vrtání válců. Jednotlivé hlavy válců, které měly už tenkrát přímé vstřikování a spalovací prostor v pístu nepraskaly, nicméně aby byl pohyb vody v hlavách dobrý, musí být veden sběrnicí, což klade nároky na výrobní tolerance hlav a pečlivou montáž...
nevím jak to mělo VM, moc jinak to nejde... nicméně v režimu pracovní stroj, kdy výkon potřebný se vzhledem k životnosti honí objemem, takže litrový výkon není nijak vysoký, přičemž s trvalým zatížením u maxima, se zde plánovitě počítá, problém nedělá...
u jednotlivých hlav je někdy problém s cirkulací vody, což na druhou stranu u velmi zatěžovaných motorů v osobácích (dálnice a davááááj) které tam původně nepatřily, může vést k praskání, hlavně mezi výfukovým kanálem a chladícím prostorem, méně mezi výfukovým kanálem a prostorem rozvodů. vyšší dosažený výkon, proti původnu, v osobáku nutný, je vykoupen lokálním přehříváním a zmíněnými následky.
|
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Kachna: V Rakousku se nevyrábějí auta.
|