Komentáře ke článku: Bum, křup, ááá! (ze dne 25.05.2004, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Proč zmrd?Protože nemyslí za všechny řidiče v okolí 100 metrů kolem sebe?Nebo proto,protože tupě nenásledoval motorkáře a nenabořil do vlečky,stejně jako lumík co se vrhne do záhuby,stejně jako ten před ním?
|
|
|
Protože zakládní pravidlo pro přežití na silnici je předvídavost a ohleduplnost k ostatním. Dost nepopulární ale je, že nejdříve musíš začít sám u sebe a pak to chtít po ostatních.
|
|
|
Jednak proto ze UNIsta mnel cekat co udela vozidlo pred nim (motorkar) a ne ho predjizdet notabene z prava! To je dost nahovno situace.
Mne se nekolikrat stalo neco podobneho v plzni jenze s ciklistou na miste toho v pravo.. .
Mame tu jednu krizovatku ktera je pomnerne jasna a krizi se na ni dve hlavni ulice mnesta (Klatovska a Americka) Jsou k sobe v pravem uhlu. A pokud odbocujete z Klatovske smer americka odbocujete doprava. Ve stejnou chvili ale jedou i vozidla rovne a to i z vaseho pruhu. Kteri je jak odbocovaci tak rovnobezny.
A v tu chvili prichazi do hry Zmrd na kole!
Clovek ma jasne dany blinkr uz dve minuty cekani na cervene.. jako ze jede do prava.. Kdyz se to celel pohne a zacne odbocovat kdesi ze zadu se pririti ciklista A vjede z prava pred odbocujiciho ridice.. ten ma v tu ranu vseho plne kecky protoze nevi co driv jestli se mu vyhybat nebo slapat na brzdu!
A to je jen jeden priklad ze stovek dalsich.. Proto zmrd! A navic kazdy slusny clovek by mnel zastavit a sanzit se pomoct tomu kdo je zraneny! Protoze az budeme zraneni mi taky asi budeme chtit nejakou tu pomoc.
Jo a ridic by mnel sledovat co se kolem nej deje az tam kam vidi a pokud mozno jeste dal.
Je pjekna kravina rikat ze to je o auto rpedemnou a tak mne to nezajima.
|
|
|
Předjíždění zprava?Kdes to vzal?Souběžná jízda ve dvou pruzích..tam o předjíždění nemůže být řeč..Za druhé,správně píšeš,řidič by měl sledovat situaci kam až vidí..A on evidentně viděl že se mu blokuje pruh,tak přejel do druhýho..Nechápu proč by měl čekat co udělá ten před ním,navíc když ten se k ničemu neměl a ani nebyl schopen zabrzdit...To jestli měl zastavit a pomáhat je jiná věc,podle mě nemusel,ve feldě snad osoby schopný pomoct byly..
Ono je to tak se vším..Stačí když si někdo udělá bebinko a už se nehledí na to,že on je ten bůček co si to zavinil,ale hledá se vina ve všech okolo..
|
|
|
Kdyby lidi za volantem aspon trochu mysleli a byli vuci ostatnim jen o trochu ohleduplnejsi, byly by ty nase silnice celkem bezpecne a pohodove misto ...
|
|
|
preco zmrd? ja takymto hovorim dobrovolny darca organov (ked ma priamo neobmedzi) alebo podla toho co ma medzi nohami (ked ide do mna).
btw vcera sa mi stalo s cyklistom toto: idem po dvojprudovke, kde v polke praveho pruhu parkuju auta. v druhej polke je ten bike a v lavom pruhu idu auta. blizi sa zastavka a prechod. cyklista je mnou cerstvo predbehnuty a asi 50m zamnou. zastavim na prechode (pozerajuc do zrkadla, lebo to je velmi nebezpecna operacia), ludia sa pohnu a v tom zozadu doleti to pako na biku a vleti na prechod. jedine co ma tesi je, ze zacal brzdit, zaflekoval, zletel zo sedanky a narazil si rozkrok o "volant". nastastie to bolo vsetko, co sa komu stalo
|
|
|
Dle tvého nicku bych si tě skoro netrouf zařadit mezi zmrdy, neboť se jich v 626 vyskytuje pomálu, ale i tak... Tvé auto (předpkládám) má takový pedál zvaný brzda, jehož mírným sešlápnutím srovnáš rychlost s před tebou jedoucím motocyklistou a umožníš mu se vyhnout překážce. Jestli to nechápeš tak ...
|
|
|
Jo,brzdu opravdu má...Ovšem všichni tři,felda,motorka i uno jeli v jednom pruhu...tzn rychlost měli stejnou,akorát uno vybočilo do pravýho pruhu..(a je to logický,reagoval na situaci na silnici)Vůči motorce mělo tudíž rychlost stejnou až do doby kdy ta začala pozdě brzdit...Do té doby měla čas v pohodě přejet taky do pravýho..Mimochodem,ten měla i tak,neviděl jsem silnici kde by se vedle sebe nevlezly dvě auta a motorka..Samozřejmě,pokud by uno zrychlilo a nechtělo ho schválně pustit,je to jiná věc,ale o tom v článku nic není..
|
|
|
uno může zpomalit a počkat až se motorka zařadí do pravého pruhu, ale protože uno řídí zmrd, tak se tam nacpe, ale kdyby místo motorky před ním jela naložená tatra nebo něco podobného, tak zpomalí a počká (tedy většinou, občas i zmrd zakuká) a proto je to zmrd!
|
|
|
Jistě,ale pokud prostě motorka nejeví jakoukoli snahu o změnu směru a jede jak tutan pořád rovně tak co má asi uno dělat?Dupnout na brzdy a čekat,jestli se milostpán na motorce rozhodně feldu objet?To je to o co jde...Jistě že by to byl zmrd,pokud se mu tam bude cpát a nebude respektovat že chce změnit pruh...Ale to jsem v článku nikde nevyčetl,že by se s motorkou nějak snažil uhnout do prava...Prostě motorkář zachrápal a ten v unu je proto zmrd..Zajímavá dedukce..ovšem na těhle stránkách mě dost překvapuje..
|
|
|
No a i kdyby motorkář zachrápal, tak by Uno mu nemělo zacpat únikovou cestu. Šlápnout na brzdu bylo jedíné správné. Jedna věc je to, zda se nějaké jednání vejde do zákona, druhá věc je zda je to správně. Musí každá chyba skončit rozbitou držkou jen proto že někdo se chová jako zmrd, byť podle zákona ?
|
|
|
Mám pro chování motocyklisty velké pochopení, sám se snažím raději uhýbat než brzdit, protože rychlost a možnost manévrovat znamená pro mě v kritické situaci plus. Jenže někdy to halt nevyjde.
|
|
|
Píšeš vyložený pičoviny...Pokud někdo zachrápe tak to má za následek jednu věc..A to tu,že nedává znamení o změně směru jízdy..Tím pádem ostatní neví o jeho záměrech..Proč by si v unu měl myslet,že motorkář chce feldu objet?Co když si mohl myslet že chce taky odbočovat do leva?
Kecálci mající plnou držku ohleduplnosti jsou nejlepší..jezdí nahovno,ale ví nejlíp jak se co má dělat..
A ano,většinou zachrápání končí rozbitou držkou..Silnice není dopravní hřiště a všichni kolem nejsou tvoje matka..smiř se s tím..
|
|
|
Miluji borce, co mají ve všem jasno. V zásadě je to tak, že pokud jsou sami nezúčastnění, tak si všichni okolo za ten průser můžou sami, ale jak se to stane jim samotným, tak se můžou posrat. Znám jich spoustu a vždycky je to to samé.
|
|
|
Tak hlavně že jsi se vykecal a prd z toho..Já zase miluju borce,co znají spoustu těch špatných,nad kterýma logicky oni sami ční jako mount everest nad řípem a přitom hovno..
|
|
|
Tak to jsem rád, že se navzájem máme tak rádi. ;-)
|
|
Ahoj, z autoskoly si pamatuju, ze motockyklista signalizuje jen levou rukou - natazena = jedu doleva, v lokti pokrcena = jedu doprava. Nebo je to jinak?
|
|
|
Je to tak, ale ještě jsem to neviděl.
|
|
|
jj, je to tak.
A nema nahodou EMzeta blinkry?
|
|
|
ehm... mám takový pocit, že na bráchové EMzetě zcela určitě blinkry jsou.
|
|
|
Není to tak. Nás v autoškole na mašině učili ukazovat levou i pravou. (A vůbec nepoužívat blinkry.) Pamatuju si to zejména proto, že jsem jízdy udělal napodruhý - policajtovi se nezdála moje ruka dostatečně upažená :-)
|
|
Bezne se mi stava, kdyz jedu za vetsim autem/nakladakem, ze si necham mezeru tak abych ubrzdil a hlavne abych videl jestli muzu/nebo nemuzu predjet. V drtive vetsine pripadu, kdyz se takhle tvori kolona, protoze nejde predjet si mi nejakej hajzl do te mezery narve, a casto mne tak vymkne z moznosti predjizdet a casto me dokonce ohrozi, pac v protismeru mu neco jede a on nemuze dal a jebne se prede mne.
Jestli chci jezdit bezpecne, musim to tolerovat a predvidat to. Ovsem musim podotknout, ze casto se stane, ze ho pak pomerne rychle zase najdu v dalsi kolone :)
|
|
|
Ja teda nevim, ale neni v zakone nahodou neco v tom smyslu, ze predjizdeny musi predjizdejicimu umoznit bezpecne predjeti a uvolnit mu pred sebou misto pro zarazeni?
Nedavno me takhle jeden blb, kterej se bal anebo jen z nejakeho jineho duvodu nechtel predjet pomaleho Citróna s klavirem na vozejku, vyblokoval a jeste mel tu drzost na me troubit :-(
|
|
|
Nevím jestli je tam toto, ale myslím, že tam je něco o tom, že předjíždějící nesmí ohrozit ani omezit. Jinými slovy: "Když mě chceš předjet, tak na to musíš mít prostor, v protisměru i přede mnou..."
Mimochodem, když jedu za náklaďákem, chlápkem v klobouku nebo něčím podobně nebezpečným, tak si nechávám dostatečnou mezeru, zhruba tolik metrů jakou rychlostí jedu. A do takovéhle mezery se mi zásadně nas*re nějakej troubící a blikající debílek...
|
|
|
Ano, ale stejne tak je tam, ze predjizdeny nesmi branit predjizdejicimu v predjizdeni ;-) a vyslovne je zdurazneno, ze nesmi zrychlovat (coz ten zmrd o kterem pisu vyse delal)! Ostatne pochybuji, ze bezpecna vzdalenost mezi vozidly neni dostatecny prostor pro bezny osobak (i kdyz nekteri ridici si asi vazne bohuzel mysli, ze auto dokaze zastavit na fleku a lepi se hrozne radi na kufr autu pred nimi) ... a jen ta nejvetsi prasata (proc jen maj tak casto prazskou znacku? ;-) pred sebe predjizdejiciho nepusti (btw osobne jsem v cca 70% predjizdeny a jen ve 30 % predjizdejici) ... proste je to jen a jen o slusnosti a ohleduplnosti.
|
|
|
No co se da delat, nakonec tomu curkretenovi, kterej nebezpecne predjizdi stejne misto udelam, protoze co mi taky zbejva, ze....holt cim je clovek vetsi hovado, tim snadnejsi cesta, ze.
|
|
|
Ja to misto predjizdejicimu delam bezne a nemam s tim (zda se na rozdil od tebe) zadny problem. Naopak ocekavam, ze prase, ktere se lepi na kufr toho pred sebou (protoze ostatni tam ten prostor nechavaji normalne), ale predjizdet dlouhodobe evidentne nehodla, me pri predjizdeni taky to misto uvolni, nebot pokud je takovych lepicich se cunat za sebou vic, bylo by to horsi jak predjizdet nakladni vlak ;-)
|
|
|
Ano, opravdu mam problem, kdyz musim ostre brzdit pred horizontem, abych hovadu zachranil auto nebo zivot, a neposlal ho do protijedouciho auta. Jestli s timhle zpusobem predjizdeni souhlasis, dost te lituju.
|
|
|
Sorry za ostrej ton, neuvedomil jsem si, ze jsem do prispevku, na kterej reagujes, nepopsal presne tuhle situaci (predjizdeni pred zatackou, horizontem atd.) JInak mas recht.
|
|
|
Tak to je samozrejme jina, to je uplne odlisna situace nez z ktere jsem vychazel ja. Zde mas samozrejme recht ty :-)
|
|
|
No tohle mě taky dokáže neuvěřitelně vytočit, když si popojíždějíc v koloně nechávám před sebou místo na bezpečný zastavení a pohodlnou jízdu a nějakej zasranej magor se mi tam nasere z odbočovacího pruhu (protože on přece čurák nebude čekat) a nejlépe ještě bez blinkru a v okamžiku, kdy se rozjíždím a musím kvůli takovýmu zmrdovi dupnout na brzdu. To mě pak vždycky šíleně mrzí, že nejezdím v nějaké staré rachotině, abych mu mohl trošku pocuchat plechy. Toleruji to, když bliká a je slušný, takový sám pustím, ale jak se mi tam někdo takto nasere bez blinkru, to bych vraždil. Nebo takový kreténi, že když jedu 60 po hlavní a oni vyjíždí z vedlejší, tak si myslí, že když mi vlítne 20 metrů před autem do cesty, že se stačí rozjet. On prostě nemůže debil počkat těch pár sekund až projedu.
|
|
Podle meho nazoru jsou zmrdi oba akteri z clanku, jen ten v UNU vetsi - nebyl ohleduplny a zachoval se po kolizi jako dobytek a odjel. Motocyklysta mel situaci predvidat stejne jako vypatlanec v UNU. Autorovi prispevku pod jmenem 626 bych doporucil vice cest v zahranici (myslim zapadni Evropu, ne Balkan). Ohleduplnost je zde standartem a k obdobnym problemum (treba i metoda zipu na zuzeni vozovky) zde nedochazi v takove mire, jako u nas. Projel jsem toho venku uz hodne, ale o zivot za volantem (v pravem slova smyslu) mi slo vzdycky v kotline ceske.
|
|
pánové netuším jak došli k tomu že v unu seděl zmrd, hajzl protože neposkytl pomoc to ano a za to mu měl někdo rozmlátit hubu a pořádně, když nic tak měl zastavit a jí se PŘESVĚDČIT co se stalo a jestli náhodou nebude jejich pomoci potřeba, ale jinak problém mzty,
1 mzta má blinkry, kdyby hned po zpozorování překážky dal blinkr tak ho tam uno pustí (teoreticky)
2 co když si řidič v unu myslel že mzta bude TAKY odbočovat ZA vozíkem ?
3 mzta měla dodržovat odstup, je to jenom a jenom její problém, co neubrzdíš to neukecáš
ted si představ, že jedeš s vozíkem a spěcháš a nějaký člověk co neubrzdí ti do něj dloubne a zlomí si nohu, hned vidím tvůj článek jak píšeš že nějaký zmrd co to neubrzdil te zabavil na 3 hodiny a policajti ...... atd
|
|
Prakticky stejně jsem kdysi naletěl s kolem - chlap přede mnou dupnul na brzdu a hodil pravý blinkr v uvedeném počasí. Ten za mnou začal okamžitě předjíždět a nikam mne nepustil. To, že se nejdřív brzdí a potom dává blinkr je bohužel v Čechách standard.
|
|
Situace je popsána moc hrubě na to, aby se dalo usuzovat, kdo udělal největší chybu.
Jestli žlutá felicie hodila či nehodila blinkr je celkem jedno, protože brzdila, tedy záleží spíše na tom, zda se jí (nebo vozíku) rozsvítila brzdová světla. To je základ, z kterého se musí vycházet.
Tak či onak, motocyklista měl zachovat dostatečný odstup, zejména věděl-li, jak na tom jeho stroj s brzdami je. Pokud viděl, že to neubrzdí, měl dvě vyhlídky: riskantně vybočit anebo to napálit do vozíku - obě situace by nebyly dobré, ale v první má šanci, že se překážce vyhne, s nikým se nesrazí a vše dopadne dobře. Sám D-F píše, že raději uhýbá než brzdí, a právě tak to udělal řidič una. Otázkou je, zda uno vybočilo dostatečně doprava a jestli by se mezi ním a felicií našel prostor pro motorku. Z obrázku to ale vypadá, že spíš ne. Možná to zní jako kravina, ale třeba se mohl motorkář pokusit vyhnout zleva a následně zastavit. Motorky často na silnici předjíždí i když v protisměru něco jede, protože se tam prostě vejdou.
Mám dojem, že motocyklista prostě zachrápal a pak nevěděl jak z toho ven, nicméně uno mu to neulehčilo. Je-li řidič una zmrd nedokážu z dostupných informací posoudit a rozdíl mezi zmrdem a nezmrdem by zde představovala boční vzdálenost mezi unem a felicií.
|
|
necetl jsem debatu, tak snad uz to tu nebylo. ale tvrzení "že stojící překážku objíždějí vozidla v tom pořadí, v jakém k ní přijela," je velmi záladní ohleduplnost na silnici. tot vse.
|
|
Jezdim na motorkach pulku zivota - jel jsem uz na ledaccem takze si tady nebudu neco cucat z prstu. A MZtu jsem take mel kdyzsi davno.
Nicmene nejsem si jist a jsem take z CB, ale neni tam opravdu dvojita cara a felicie nemela proc odbocovat. To je ale jen do placu na ci strane vina.
Dle meho (a je to strelba do vlastnich rad) si to zavinil motorkar sam. O dostatecnem odstupu ve meste si muzete jen nechat zdat - vsichni by na Vas troubili, ze jste kreten a zdrzujete. Takze motorkar evidentne zaspal a pozde reagoval. To co udelalo uno je dle meho v poradku na co melo cekat az se motorkar probudi (mel davat znameni o zmene smeru - mimochodem doprava se opravdu ukazuje levou ohlou rukou vzhuru a MZtka ma blinkry)? Na koho by se mel motorkar zlobit kdyby vedle uz nejake auto jelo? Navic se nejedna o predjizdeni ale o jizdu v soubeznych pruzich. Motorkar pokud videl ze to neubrzdi se mel nacpat na stred obou soubeznych pruhu a projet mezi unem a feldou. Konkretne tam je mista hafo. Jak pisu ty auta uz tam mohla byt davno bez ohledu na uno. Evidentne nezkusenost motorkare.
Co se tyka predjizdeni odzadu hlavne v pripojovacich pruzich to je opravdu traga a za to bych na miste odebiral OP a strilel.
|
|
motocyklista možná zachrápal, ale i tak mu mohl ten zázrak v UNU dát alespoň šanci, já tedy nevím, ale vám se nikomu nikdy nestalo, že jste se zamysleli nebo tak něco, když řídíte, já myslím, že se to prostě občas stane a pak je člověk rád, že ten za ním to sleduje a ještě mu dá šanci, no a vy kterým se to nikdy nestalo jste prostě nejlepší!! a já si zase přeju aby až se mi to stane, za mnou vedle mě a vůbec kolem byli všichni hodní, slušní, hbití a zkušení řidiči!
|
|
|
Stat se to samozrejme muze a stane, ale uz v tuhle chvili je minimalne pulka viny na tom dotycnem.
Jezdeni na motorce je specificke proti plechovkam v tom, ze ono zachrapani, ktere by v aute neznamenalo vaznejsi problem muze stat zivot.
Velky problem nezkusenych motorkaru je ze se nechovaji citelne pro ostatni ridice a ostatni ridici nemaji predstavu co takova motorka dokaze a nedokaze.
Zkuseny motorkar by mel neustale sledovat a odhadovat co muze nastat a mit vzdy v hlave jasno co bude delat a jak situaci resit. Pokud to nedela hazarduje se svym zdravim.
S casem si najde clovek systemy jak nektere situace eliminovat aby k nim nedochazelo nebo minimalne. Jsou to detaily ktere kdyz budete nekomu vysvetlovat tak vam rekne ze se jedna o paranoiu. Mozna ano, ale tezko se to da nejak overit ze se jedna o stesti nebo o vysledek tehle obezretnosti.
|
|
Nevím, proč se všichni navážíte do řidiče Una. Může on za to, že debil na motorce nezabrzdil včas? Nemůže. Pro motorku platí ustanovení o jízdě v pruzích stejně jako pro kohokoli jiného. Tudíž když má vedle sebe auto, nesmí tam vjet a musí mu dát přednost. Pokud ho někdo pustí, prosím, ale to je na jeho rozhodnutí. Pouštět ho nemusí. Mohl sice zastavit a podívat se co se motocyklistovi stalo a nabídnout pomoc (případně poskytnout první pomoc), ale jsem schopen pochopit proč to třeba neudělal - protože by se do něj pustili jako většina z vás tady že za to může on.
|
|
Vychazim z popsane situace - jedu v levem pruhu za motorkou. Najednou se pred motorku zaradi Felice, brzdi, dava blinkr vlevo. Na reakci je malo casu a) brzdit b) mrknout do zrcatka a prejet do praveho pruhu. To same musi udelat ten motorkar. Je sice hezke, ze vozidla maji objizdet stojici prekazku v danem poradi, ale pokud ten prede mnou vcas nezareaguje, tak holt musi zabrzdit a cekat... Jenze ten motorkar tu situaci srotoval evidentne tak dlouho, az pak sesrotoval motorku. Krom toho to nebyla tak evidentne stojici prekazka. Holt chyba z nezkusenosti.
Stalo se jednou u nas... jel cyklista na zavodnim kole, walkmana v usich, zalehly v beranech... a cca v sedesatce si nevsiml, ze u kraje stoji odstaveny zigulik.
A jeste k tomu "postupnemu predjizdeni". Osobne se mi stava na dalnici dost casto, ze se blizim k Avii nebo plne nalozenemu kaminonu - obecne k vozidlu jedoucimu 80 - 100 km/h a prede mnou jede dalsi blizici se vozidlo, ktere ovsem vaha... napr. ze se jede do kopce a zadne zavratne zrychleni by z toho stejne nevytahl. V takovem pripade predjizdim, at si to ten pred mnou priste lepe rozmysli. Zvlaste pokud jsou za mnou dalsi auta. Uz jsem si zkusil, co je "pockat az zacne ten prede mnou predjizdet". Obykle nepockaji ti za mnou a kdy pak zacnou retezove predjizdet tri auta, tak nezbyva nez slapnout na brzdu a pak to znova rozjizdet (zvlaste kdyz mam motor 1,3). Jizda na dalnici neni hra na pocitaci a kdo vaha, ten si musi drzet dostatecny odstup na zabrzdeni.
|
|
Jakozto motorkar bych mel hajit kolegu, nicmene at na to koukam z jakehokoliv uhlu - muze si za to sam. Emzeta je lehka a brzdi dobre. Kdyby si drzel odstup a vcas zareagoval tak se mu nemuselo nic stat. Odbocovani doprava se ukazuje levou rukou ohnutou v lokti nahoru a ne pravou. Emzeta ma mit blinkry. Ze v pruhu vpravo nebylo misto neni nici chyba, proste tam nebylo. Ze se tam ten clovek zrovna zaradil prece nic neznamena. Osobne bych rek, ze ten clovek tu masinu nemel moc v ruce a nebyl zvyklej jezdit v mestskym provozu.
|
|
|
Vaše tvrzení o ukazování není přesné - je to taková polopravda. Nebo lež ?
Zákon 361/2000 Sb., § 30, odst. 3 říká:
Znamení o změně směru jízdy se dává směrovými světly. Není-li jimi vozidlo vybaveno nebo při jejich poruše, dává se znamení upažením. Paží ohnutou v lokti nahoru se dává znamení o změně směru jízdy na opačnou stranu.
Znamená to, že se může na obě strany ukazovat oběma způsoby.
Osobně bych doprava levou rukou neukazoval, protože za mých mladých let to nebylo možné (jen při poruše směrovek u auta) a spousta řidičů, kteří si dělali papíry ve stejné době jako já, nebo ještě dříve, toto pravidlo nezná. Protože si jednou papíry udělali podle nějaké vyhlášky a nenamáhají se nějaké novější vyhlášky nebo zákony číst ! A tak si budou myslet, že jim prostě máváte a v klidu Vás převálcují.
|
|
Osobně si myslím, že největší vina je moulovi na motorce. Něco jsem na motorce najel a je nutno myslet za všechny kolem sebe abych přežil. V Čechách nejsou řidiči zvyklí, že existují motorky.
Další velký problém je nedávání blinkrů. To považuji za velezmrdství. Myslím, že velkou vinu má lopata z filcky s přívěsem. Vypadá to na odbočení na poslední chvíli.
Bezpečnou mezeru před sebou udržuji pro talenty, kteří se tam nacpou :-)).
|
|
Kvalitní americký herec z Holypicowoodu by tu Filcku přeskočil...
|
|
myslim, ze jakekoli uvahy o vine Una jsou mimo misu, motorkar mel na odboceni stejne mnozstvi casu jako on. Navic jak d-fens poznamenal v clanku, motorkar mel mit dostatecnou zabrzdnou vzdalenost!!! A pokud by chtel odbocit do volneho pruhu, mel ta ucinit okamzite po zjisteni vyjimecne situace.
|
|
No tak asi takhle, oba jedou v levém pruhu, když je pravý pruh volný, ačkoli zjevně nehodlají odbočit.
Na první pohled tu máme dva zmrdy, z toho jednoho na motorce a druhého v autě.
Ten v autě je zjevně bystřejší, takže si všimne dřív a přejede do prava. Dlabe na motorkáře... tady nevíme z jakého důvodu, třeba mu zacláněl v levém pruhu, nebo ho neměl rád, nebo je prostě jen moc velký zmrd.
Zmrd na motorce bohužel už tak bystrý nebyl a šikovný už vůbec, takže si narazil nožičku a s končil v nemocnici.
Jako komparz se objevilo pár lopat z odbočujího auta, které sice jako jediné mělo důvod v levém pruhu, být , ale podle reakce posádky je znát, že jsou to stejní zmrdi jako ten z Una.
Sešli se tři zmrdi na silnici a jeden na to doplatil na místě. Jeden z nich nehodu zřejmě nezavinil, ale jestli mu šel blinkr nebo nešel asi nikdo nezkoumal.
Být na místě. toho v Unu (což je nepravděpodobné, protože bych jel dávno v pravém pruhu) sice bych taky nečekal, až se motorkář s jeho očividně skvělými reakcemi dokodrcá do pravého pruhu. Blinkr razandtní přejetí do pravého, co nejblíž ke krajnici aby se vešla vedle i motorka a plnej ... bič a pryč nemám tyhle skrumáže rád. Na místě motorkáře bych byl také těžko, protože bych jel při pravém kraji, pokud bych se vůbec pustil na splašený trubky. (narozdíl od něj netrpim pocitem, že jsem Hihglander )
No a na konec být na místě těch vohnoutů s přívěsem, asi bych se taky nehrnul rvát lékárnu kvůli zmrdovi co má bebí.. ... ne dělám si srandu některý lidi prostě nechápu, ale bohužel většina bude stát a čumět a čekat, kdo mu pomůže.
|
|
pánové, je vidět, že motorku jste viděli všichni tak akorát z rychlíku. MZ250 má v rychlostech okolo 50km/h ještě spoustu síly na poměrně razantní zrychlení, rozhodně větší než Fiat Uno. Chlap ve Fiatu udělal to nejlepší, co mohl - Viděl překážku před sebou, bezpečně přejel do druhého pruhu a nenarušoval plynulost dopravy. To, že byl borec na emzetě asi trochu mimo nebo hodně nezkušený je tak trochu jeho problém. Nebo byste pane D-Fensi chtěl, aby zmrd v Unu přibil toho motorkáře na ten přívěs?
|
|
Koukám, že část diskutujících ještě nikdy neslyšela o defensivním řízení.
Základní pravidlo je:
Snažím se jezdit tak, abych byl schopný vykompenzovat případnou chybu někoho jiného. Doufám, že až jednou udělám chybu já, někdo další pojede tak, aby vykompenzoval moji chybu.
Několikrát už jsem takhle zabránil těžké bouračce. Jednou, jsem takhle byl zachráněn já - díky profesionalitě ostatních jsem nezaplatil za svou chybu.
Podle Dfensova popisu předpokládám, že řidič v UNU manévroval tak, že motorkář nakonec neměl kam uhnout. Řidič v UNU mohl buď zrychlit, nebo zpomalit a vytvořit tak pro motorkáře prostor.
Není to povinnost daná zákonem, ale povinnost morální. Dobří řidiči to chápou. Ti mizerní se ze všech sil ohánějí výkladem zákona a tím jen prokazují svoji blbost.
Jsme lidi, ne stroje, každý někdy uděláme chybu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Bum, křup, ááá!
|