D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Mazda. Jak se vám líbí.
    (ze dne 08.06.2014, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 08.06.2014 22:11:26     Reagovat
    Autor: DanBlack - DanBlack
    Titulek:Google jako statistika...
    Strejda Gůgl na frázi "odstranění/demontáž DPF" najde cca 80 tisíc(!) odkazů. Už to samotné varuje před koupí moderního naftového motoru.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 07:52:07     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Google jako statistika...
    A teraz si predstavte že by existoval DPF bypass - už by nebolo potrebné nič z auta vyberať a následne všelijako emulovať DPF pre riadiacu jednotku. Mam taký pocit že by potom všetci jazdili nonstop s DPF baypass módom a dymili naplno.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 09:25:34     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:Re: Re: Google jako statistika...
    No a co....podle mně je to DPF asi tak platné, jako když v seknici vyserete jednu velkou hromadu za den, nebo tam vyserete tři menší hromádky......

    Komentář ze dne: 08.06.2014 22:18:57     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Otázka priorit
    Vypadá to, že prioritou při výrobě auta dnes není to, aby auto jezdilo, ale aby plnilo emise. A když se řídicí jednotce ty emise nepozdávají, tak přepíná do různých sranda-módů, kdy nejspíš spaluje bioplyn odebíraný z řidičovy sedačky. Ovšem z hlediska priorit je to vlastně v pořádku, protože auto pak nejezdí vůbec, nebo jezdí tak na píču, že s ním řidič jezdit odmítá. A auto, které stojí v garáži (a nemá nastartovaný motor), má emise nulové.
    Nedivím se, že prý má vozový park v ČR "tááák velké" průměrné stáří. Ta stará auta aspoň jezdí. Myslím, že není od věci se o ně dobře starat, protože přijde den, kdy nová auta budou dodávána z výroby prakticky nepojízdná. :-(

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 00:14:33     Reagovat
    Autor: pathy - Pathy
    Titulek:Re: Otázka priorit
    Ja by som to tak tragicky nevidel. Mazda robí este aj výborne benzínové motory a s tými problémy nie sú. A nežerí o moc viac než diesle, takze sa oplatia každému.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 05:50:10     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Re: Otázka priorit
    "Mazda robí este aj výborne benzínové motory a s tými problémy nie sú."
    Obávám se, že brzy problémy budou. Viz www.auto.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-78088

     
    Komentář ze dne: 13.06.2014 19:04:14     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Otázka priorit
    U Fordích ekobuřtů v Mazdách zřejmě určitě, ale Mazdích sky-active, Hondích vítků a možná ještě některých dalších nepřímovstřiků se nutnost tohoto kurvítka v benzínových motorech bát zatím asi nemusíme.

    To spíše e-call ve kterém jsme prý "na špici" v Evropě co se týče příprav na spuštění... tam se "netěším" víc.

    Komentář ze dne: 09.06.2014 01:59:01     Reagovat
    Autor: RallyCAD - RallyCAD
    Titulek:Mazda?
    Nějak jsem úplně nepochopil, proč je konkrétně Mazda fuj. Oni ty směrnice ECE přece nevymýšlejí, jen se snaží nějak adaptovat na pokřivený evropský trh. Nejsem si vůbec jistý, ale dovolil bych si odhadovat, že jiné automobilky používají ještě horší řešení... Osobně bych si nic na naftu kromě traktoru nekoupil a majitele dehtů považuju přinejmenším za neinformované, snad až trochu nezodpovědné. Ale Mazdě bych to na hrb až tak jízlivě neházel:) Už jsem četl od DF lepší statě...

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 08:11:21     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Mazda?
    Souhlas, taky jsem se nad tím pozastavil.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 07:27:02     Reagovat
    Autor: Jarryx - Jarryx
    Titulek:Re: Mazda?
    Taky nechapu, proc se tady hazi vina na Mazdu, Stejnej DPF je dnes v kazdem aute s dieselem. Podekujte EU, ze jen diky tomuto bazmeku mate o litr vyssi spotrebu...

    Mimochodem, je tragedii tyhle doby, ze i naprostej analfabet s inteligenci zahradniho bazenu muze ridit auto. Vono totiz Mazda v navodu velice presne popisuje jak se s tim ma jezdit, co znamena kdyz kontrolka DPF blika nebo sviti, a jak se ma na situaci spravne reagovat. Rozhodne ne tak ze budu tyden jezdit a cekat ze "si to poresi to auto samo"...

     
    Komentář ze dne: 14.06.2014 18:27:49     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Mazda?
    Nejen Mazda. Každý výrobce ropáků s tímto kurvítkem to určitě píše.
    Třeba Opel píše jak dlouho jakou rychlostí a otáčkami má uživatel jet když si auto usmyslí že bude vypalovat DPF. Bohužel se ale ani nenamáhali dát to najevo nějakým způsobem. Třeba na nějakém display, nebo aspoň kontrolce. Přitom v servisním menu se dá najít i % zaplnění DPF a další věci.

    Komentář ze dne: 09.06.2014 07:37:32     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Petr z hor
    Titulek:Ono to není jen u aut
    Dovolím si chloupek odbočit. Třeba takové chladničky A+++++. Ty zase vůbec nechladí, ale nadruhou stranu, jak je deklarováno, nežerou proud. Přišel jsem na to náhodou, když jsem potřeboval uskladnit maso na steaky. Mám chladnici drahou, špičkovou a úspornou. Jen pro kontrolu jsem do chladnice vložil bezdrátové čidlo venkovního teploměru a nestačil se divit. Jedno otevření je +3°C a chladnici trvá cca 30minut než se probojuje na nastavenou teplotu. S velkým nákupem chladnice bojuje celou noc a ještě ráno není vyhráno. Tak to jen tak na okraj, pokud se divíte že v tý lednici se vám občas něco zkazí

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 07:59:42     Reagovat
    Autor: nezmar - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ono to není jen u aut
    A zkousel jste to snormalni chladnickou? Kdyz totiz nemate kontrolni vzorek, tak je ta informace na h....

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 08:01:14     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Ono to není jen u aut
    chladnička? to je o tepelné kapacitě, čili o lahvovém pivu. pro udržení stabilní teploty nevyměňovat najednou více než desetinu.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 08:25:44     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Petr z hor
    Titulek:Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Ještě jednou, jen krátké otevření, např pro máslo, +2-3°C. Chladnice 180l. Dvě hodiny práce do původního stavu. Řešení je profi chladnice, kde se áčka neřeší a na štítku je napsáno 3kW.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 15:33:35     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Jste tak mimo, že se mi skoro nechce ani komentovat... :-) Tak pro začátek: Ve chvíli kdy otevřete lednici tak se vám z ní "vyleje" všechen chladný vzduch (chladný má větší hustotu - fyzika)... takže je úplně jedno jestli si jen vytáhnete máslo za 30s nebo do ní čumíte 5 minut... Dále: Měření teploty vzduchu v lednici je taky mimo protože jde o teplotu potravin takže si to čidlo píchněte do toho másla ať se z toho aspoň něco dozvíme... :-) Jinak tedy doufám, že jste si při nákupu drahé A+++++ lednice spočítal návratnost této investice protože A+++ s 172 kWh/rok za 21990 vs. A+ s 272 kWh/rok za 13790 je tradá 16,4 roku... :-D

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 15:55:48     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Ono to naozaj niekto podla tych hviezdiciek aj kupuje?

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 22:53:44     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Doufám že ne... :-D Ale vzhledem k tomu že se to normálně prodává tak to asi někdo kupovat musí ne? :-D

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 00:39:40     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Vzhledem k tomu, že existují lidé, co jsou schopni kupovat ledničku podle barvy (aby se jim hodila do kuchyně) bych v tom nic tak složitého nehledal. Možná že 9 z 10 takových ledniček prostě má tu správnou velikost/ barvu/ whatever...

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 06:38:55     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Rozmery lednicek jsou v danych kategoriich vice mene ustalene...ale co je spatneho ne tom, kdyz si clovek vybere mimo typu i barvu/povrchovou upravu? Lepsi by bylo mit jedno provedeni, myslis?

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 09:26:33     Reagovat
    Autor: shane - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    co jedno provedení - jednu značku a jeden typ pro všechny. žádný extrabuřty.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 22:05:25     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Špatného na tom není naprosto nic, naopak, je to jedině dobře. Jen mě vždy znovu překvapí, že existují lidé, kteří jsou schopni koupit ledničku, auto, zbraň nebo vlastně úplně cokoli pouze na základě vyhodnocení na úrovni "tahle se mi líbí, protože je stříbrná" (případně uvnitř hezky voní apod.). Pochopitelně je to jejich problém, tedy přinejmenším dokud nezjistí, že udělali blbost, a nezačnou se dožadovat toho, aby stát zavedl zákaz prodeje toho či onoho a ochránil je tak před jejich neschopností (což bohužel nastává poměrně často). Zároveň to podle mého názoru způsobuje určitou deformaci poptávky, kdy na reálných parametrech zařízení třeba vůbec nemusí záležet, a to je IMHO odpověď na výše položenou otázku "on to podle toho někdo kupuje?".

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 01:01:27     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    No jo, vzduch se vyleje, jenže pozor pane, vzduch má nejmenší tepelnou kapacitu. Stěny, strop, dno, kovové/skleněné police, jídlo zůstanou studené, takže vychladit vzduch by mělo být záležitostí jednoho odparu/cca 10 minut…no, není.

    Další věcí je, že aby té spotřeby/vyšší účinnosti dosáhly, mají často šílené aktivní věci. Doma jsme měli kombík Electrolux či co a tam se po pár letech vysral že ventilátor (!). Nevím na co tam teda byl, asi se to nestíhalo chladit či co, každopádně obyčejnej ventilátor na 230 V stř., takovej ten co má nějaké vinutí a pak jednu/dvě otáčky silným drátem. Oprava stála asi tak jedničku, čili energetická úspora do vyřazení (furt se srala těsnící guma, takže reálně šmejd a propálilo to násobně víc) veškerá nijaká. Větrák jsem navíc rozebral a složil a funguje, od té doby používám k chlazení 2×500 W halogenové stavební lampy (difuzní světlo k focení).

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 08:35:42     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Vzduch má tepelnou kapacitu naopak velkou (a tepelnou vodivost nízkou - nižší než například polystyren).

    K ochlazení kila vzduchu o 1 °C je třeba odebrat teplo ca 1 kJ. Ve 200 l chladničce je tedy při hustotě 1,3 kg/m krychlový a zaplnění 50 % objemu přibližně 130 g vzduchu, k jehož ochlazení o dejme tomu 5 °C je potřeba odebrat ca 650 J. Tedy asi 0,2 Wh. Samozřejmě krát účinnost chladící soustavy, minus ztráty přes stěny apod.

    Ventilátor je v chladničkách proto, aby se urychlilo předávání tepla mezi chladícím prvkem a vzduchem. U dobrých chladniček pak i k odvětrávání, takže když v takové chladničce zapomenu třeba kus ovoce, tak po několika měsících nezplesniví, ale vyschne.

    Pokud jde o jinde uváděné značky, tak pravdu má Honza ZZR. Ačkoli i Liebherr dnes vyrábí věci spotřebněji orientované, proti AEG (možná s výjimkou pár nejvyšších modelů) je to pořád trochu jinde.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:14:01     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    No relativně, ve srovnání s kapalinami nic moc. S ohledem na to, že jak jsi spočetl, je tam toho vzduchu pár gramů, tak reálně to dělá pár drobáků tepla a mělo by se to být schopno zpátky ochladit v podstatě hned už ochlazením od stěn apod. Možná se k tomu přidá nějaká kondenzace atd., ale jsme stejně na maximálně desítkách Wh, takže slušná ledncie by to měla skutečně dát do pořádku za 10 minut…

    O větráku viz níže, fakt nefoukal vnitřkem, takové věci jsem ještě neviděl, byť to samozřejmě neznamená, že tam nemůžou být, ale nějak si nedovedu představit funkci a provedení…

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:30:28     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Vzduch má proti kapalné vodě tepelnou kapacitu čtvtinovou, led poloviční, železo ca setinovou. Oproti vodě vzduch teplo podstatně hůř vede (asi dvacetkrát).

    Jak rychle chladnička něco dochladí, to záleží na spoustě faktorů. Mj. na provedení výparníku, rozložení obsahu apod. Samozřejmě že bereme-li jako výchozí stav komplet obsah ochlazený na ca 3 °C, tak to otevření a uzavření je tento obnoven docela rychle.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 14:05:19     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    To mi teď připomnělo jednu věc... Ta rychlost předávání tepla je také závislá na rozdílu jednotlivých teplot... Z 5°C na 4°C to bude trvat zhruba dvakrát déle než z 10°C na 9°C, pokud se ta teplota začne blížit teplotě chladicího média tak se dostáváme až k nekonečné době... Co se týká toho větráku uvnitř lednice tak je tam je k zajištění cirkulace vzduchu protože jinak se chladnější vzduch hromadí dole... Proto se v do lednice dává zelenina a ovoce dolů zatímco trvanlivější věci nahoru...

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 11:27:23     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Jak už říkal předřečník... Vzduch je jeden z nejlepších tepelných izolantů... Například: cs.wikipedia.org/wiki/Aerogel Dále si nemyslím že lednice je konstruována tak, že chladí vnitřní vzduch a od něj se ochlazují potraviny... Spíše to bude tak že teplo je z potravin odváděno přes police do stěn... Co se týká ventilátoru tak opravdu nejde o něco co by mělo snížit spotřebu lednice... Jde o komfortní prvek který zaručuje že lednice chladí stejně rychle na všech policích a ne nejdřív odspodu tzn připlácíte si za to že můžete věci do lednice cpát bez ladu a skladu a je to jedno... Aneb proč jsou zásuvky na ovoce a zeleninu dole...

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 11:34:23     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Většina tepla se tam opravdu předá přes ten vzduch. Drátěné police mají velmi malou styčnou plochu, na které probíhá výměna, skleněné mají často plastové lemy, i vnitřní stěny jsou z dobrého isolantu...

    Co asi funguje dobře je přenos uložená potravina -> skleněná police -> vzduch, protože sklo vede teplo relativně dobře a zvýší se tím plocha, na které dochází k odebírání tepla.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 12:18:23     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Mno neříkám že musím mít pravdu ale opravdu bych čekal větší podíl tím vedením... Přece jenom chlazení vzduchem by záleželo hodně na velikosti povrchu těch potravin... Co se týká drátěných polic tak zase kovy jsou dobrým vodičem tepla... :-)

    Ideálně bych to viděl asi takto: vychlazené potraviny -> police -> vložené potraviny + k tomu něco přes vzduch... Na tom se asi můžeme shodnout, málokdo vybílí celou lednici naráz aby to tak nefungovalo...

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 12:30:52     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    A kam byste to chtěl odvést? Do těch plastových stěn? Proč myslíte, že je tam výměník chladivo-vzduch a ne chladivo-stěna/police? Drátěná police moc dobrý vodič není, protože má minimální styčnou plochu a z hygienických důvodů je buď potažena nějakým plastem, nebo je vyrobena z nerezové oceli, která teplo vede blbě. Jo kdyby byly police z masivního stříbra, mědi či hliníku... (Jenže tam by zase byla v háji ta hygiena.)

    Další problém, na který byste narazil při chlazení vedením by byla nerovnoměrnost ochlazení. Schválně si zkuste vzít třeba flák hovězího a namáčknout ho v chladničce přímo na výparník.

    Docela dobře může pomoci ten ventilátor, který urychlí předávání tepla ze vzduchu výparníku. Při vyšším teplotním spádu bude pak rychlejší i výměna mezi vzduchem a ochlazovaným obsahem.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:19:55     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Stříbro je velmi hygienické; ono je dokonce mírně baktericidní -- což o plastech, z nichž je (bohužel) drtivá většina těch poliček, říci naprosto nelze.

    Nicméně mám takový nejistý dojem, že chladnička s policemi z masivního stříbra by se asi na trhu úplně dobře neuplatnila :)

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:42:49     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Stříbro je sice baktericidní, ale při přímém dlouhodobém styku hrozí chronická otrava, podobně jako u olova. Nic moc nejsou ani některé jeho soli a oxidy. Pravdou je, že většinu potravin člověk do chladničky ukládá v obalech.

    V praxi by asi mohl dobře fungovat hliník, opatřený vhodnou povrchovou úpravou.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:58:32     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    OK, píši si, až u nás bude při nějaké oslavě JJ, dát mu příbory nerezové a nikoli stříbrné, aby se neotrávil :)

    Jinak při používání stříbra jako jídelního náčiní (nebo pro skladování nebalených potravin, což je podstatně méně běžné :)) skutečně žádná otrava nehrozí, a to ani činíš-li tak dlouhodobě, ba klidně i celoživotně. Argyrie sice existuje, ale může k ní dojít pouze pokud se tím stříbrem cpeš v netriviálních množstvích ve formě prachu (nebo jako v poslední době ti alternativní idioti s tím jejich přiblblým koloidem).

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:45:23     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Mno říkám že nemusím mít pravdu... Nicméně u staré lednice nikde žádné prostupy na vzduch nebyly takže se to teplo muselo odvádět přes ty stěny nějak... Klidně i tím vzduchem... Člověk se pořád učí... :-)

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:52:29     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    U staré lednice teplo absorboval ten tající led.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:53:52     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Snad ve všech chladničkách, které jsem viděl, byl uvnitř výparník. To jsou takové ty trubičky či „radiátor“.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 14:13:54     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    No někde tam být určitě musel nicméně viditelný nebyl... Předpokládám že ho strčili někam pod plast ve stropu... V mrazáku to byla jiná tak byly krásně vidět...

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:10:13     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Ten větrák nebyl uvnitř, samozřejmě. Ten nejspíš ochlazuje aktivní součástky - kompresor, možná chladič.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:46:46     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Aha... :-) Tak tom případě nevím, nikdy jsem to neviděl... Nicméně asi jim to dávalo nějaký smysl protože jinak by tam určitě nebyl a měli by větší zisk... :-D

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:55:24     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Nevím, co bylo či nebylo za větrák v té vaší chladničce, ale až budeš někdy u nás, tak se podívej, jak se to řeší u těch dobrých. Ventilátor uvnitř tam pochopitelně je.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 14:01:01     Reagovat
    Autor: malleus - malleus
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Protože nevíme zda to byla chladnička klasického ražení a nebo No-frost je taková diskuse o účelu větráku veskrze akademická.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 14:28:43     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Pokud se dobře pamatuju, má být nemrznoucí, jsou tam jakési kanálky na odvod kondenzované vody…

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 06:39:15     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Petr z hor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Děkuji za poučení. Takže pokud v chladničce je cca 5 hodin 8°C tak třeba vajíčko má uvnitř 2°C co jsou nastavený na elektronice. To jsem opravdu netušil. Stejně tam to maso na steaky dávat nebudu.
    Ještě jednou díky za info.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 12:07:30     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Dobře tak tedy výpočet... Představme si 200L lednici ve které je jen 500g masa a je vychlazená na 5°C... Otevřu ji a tedy se celá naplní vzduchem o teplotě 25°C Jaká bude po vyrovnání teplot teplota v lednici? Bude to 7,5°C a to nepočítám s průběžným chlazením lednice. Když se bude začínat z teploty 2°C tak výsledná teplota bude 4,8°C...
    To jen tak z fyziky... Pokud bude v lednici těch věcí nachlazených víc tak výsledná teplota bude samozřejmě nižší (míň teplého vzduchu + větší tepelná kapacita uložených věcí). Tzn. moc se mi nechce věřit uváděnému údaji o +2-3°C kvůli otevření lednice. Buď je chyba v měřidle což bych docela čekal přece jenom venkovní teploměr asi nebude mít toleranci +-0,1°C spíš bych to viděl na +-(1-2)°C nebo máte v lednici jen 500g masa... Pokud máte v lednici 8°C tak jste do ní musel zřejmě vložit třeba nákup potom by to bylo naprosto pochopitelné a neviděl bych v tom problém, vychladit lahváč taky chvíli trvá... :-) (Pokud tedy budeme počítat s tím že lednice funguje jak má)

    Hodnoty z výpočtu: Tepelná kapacita vzduchu 1kJ/(kg*K), masa 3,5 kJ/(kg*K), hmotnost vzduchu 245g, masa 500g

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 07:18:53     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Petr z hor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Všem diskutujím k věci velice děkuji i k rozšíření obzoru. Netušil jsem jak toto téma rozjede. Jen pro upřesnění jakl jsem k uvedenému došel. Dělám steaky a to v množství takovém že čas od času koupím 4-7kg zralého chlazeného masa. To je nutné uchovávat v teplotách 0,5°C až max 2°C. Maso obyčejně stojí okolo 550Kč/kg. Tož žádná sranda. Jakékoli teploty nad zaručují konečnou v konteineru na bio odpad. Vyřešil jsem problém tím že jsem vyčlenil k těmto účelům malou běžnou chladničku, kde je pouze ono maso a teploměr. Otevírá se pouze na pár bleskových vteřin k vyjmutí masa. Ještě pro ty, kteří budou operovat s tím že se nemůžu divit poklesu teploty, když tam vrazím 5kg masa. Maso vkládané má teplotu 1-2°C.
    K tomu ventilátoru v chladnici. Mám ho tam také a je tam proto aby se rovnoměrně rozmíchával vzduch v celém prostoru a všude byla stejná teplota. Má navíc integrovaný uhlíkový filtr, který zajišťuje odstranění případných pachů.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 07:38:01     Reagovat
    Autor: Princ Krason - princkrason
    Titulek:Bioodpad
    Maso do bioodpadu nepatří. Opravdu ne.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 08:41:57     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Petr z hor
    Titulek:Re: Bioodpad
    Myslel jsem si že ten bioodpad bude slabina.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 14:09:59     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Aha... :-) Tak v tom případě bych doporučil zkusit, pokud tedy v lednici zbývá ještě nějaké místo, do ní vložit něco z vysokou tepelnou kapacitou, ideálně asi vodu v uzavřených obalech lépe asi skleněných, to by mohlo výkyvy teplot zmírnit... Vzhledem k vašim vysokým nárokům, kterým se tedy vůbec nedivím, by byla ideální asi truhlicová lednice ale co jsem se díval tak to je většinou profi řešení s objemem nad 200l... Případně by mohl jít modifikovat truhlicový mrazák...

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 20:25:48     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Petr z hor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Ano díky za tip. Prostě profi chladnice se 3kW a je po problému. Myslím ale, že toto není až tak vysoký požadavek. Každý čas od času má maso v chladnici a často se diví proč druhý den smrdí. Takže za prd nestojí jen DPF filtry, ale i většina chladniček.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 20:38:33     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Sorry, ale formulace "Ja mam v lednici občas zkazene maso, takze VETSINA lednic stoji za prd" je proste kouzelna :-)))
    Ja mam doma takovou uplne obyčejnou "americkou lednici", byl u toho stitek něco jako AAA+++ ci něco podobnyho, presto chladi uplne v pohode, lednice ledni, mrazak mrazi, led se vyrabi a vseobecne jsem spokojeny:-)
    Jestli ono to nebude typ od typu ruzne....:-)

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:16:44     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Petr z hor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Proběhlo ve vaší lednici nějaké korektní měření teplot? Já se skutečně nemohu spolehnout na "všeobecně jsem spokojen" mě skutečně zajímá jen jaká je uvnitř teplota. Chladniček mám asi pět, žádný šunky, ale všude to dopadlo podobně, jsou přece úsporný.. .

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:46:50     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    V me lednici byvaji uchovany salamy, salaty, maso i syry, a nikdy jsem s nicim z toho nemel nejmensi problém. Tedy pro me lednice "funguje", a je mi docela jedno, kolik je v ni stupnu, respektive nikdy jsem se o to nezajimal. Muzu to pripadne zkusit zmerit takovou aususovou meteostanici, az budu doma, coz ale jen tak nebude, neboť jsem dlouhodobe na chate:-(

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:49:07     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Ok, máš americkou AAA+++++++ a všichni to už víme, tak je další spamování zbytečný.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:52:14     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Pokud tam skladuješ běžné věci na maximálně týden, tak stačí ledasco. Ale pokud tam chceš nechávat zrát hovězí, požadavky na stabilitu teploty se výrazně zvyšují. Nicméně na zrání hovězího je záhodno pořídit vyhrazenou chladničku, klidně starší, které se jednak trochu potuní termostat, aby chladila o trochu víc a za druhé se do ní nepoleze každý den.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 23:26:35     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Priznam se, ze s az tak sofistikovanyma vecma nemam zkusenosti, nejsem az takovy gurman :-) Reagoval jsem především na tu myslenku "me to nefunguje, takze z toho vyplyva, ze všechny lednicky jsou na hovno", coz me pobavilo a donutilo napsat komentar:-)

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 21:51:20     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    zralost masa je věc velmi subjektivní. to, co já považuji za ideálně zralé steakové maso, to moje paní označuje za zkažené a smradlavé. dokonce je to tak, že některé maso čerstvě zakoupené (zralé, v kšeftu profesionálně skladované, tj zavakuované, rozbalené, uříznut plátek na palec a půl silný a opět zavakuované) paní považuje za zkažené hned po donesení domů, jakkoli to domů z kšeftu nesu (vezu) slabou půlhodinku. jediné řešení je dopřávat si zralé maso v nepřítomnosti paní.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:06:13     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Petr z hor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Tak to bych viděl krapet jinak. Pár desítek kilo masa jsem již zpracoval na steaky a nikdy, opravdu nikdy ani trochu nesmrdělo, krásně vždy voní masem. Smradlavé bych nikdy nedělal.
    K té trvanlivosti masa. Na každém balení je napsaný termín životnosti, ovšem za dodržení předepsané teploty. Ta je alfa a omega. Samozřejmě není možné podceňovat kontaminaci bakteriemi. Takže absolutní čistota, rukavice, vakuovačka.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:29:11     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    záleží co považujete za smrad a co za vůni. mokré zrání je trošku "cítit" vždy, záleží, na vašem nastavení co máte rád a co ne, a kdy se pro vás vůně zlomí ve smrad.

    mimochodem, masem, co téměř pochoduje se zdravý leč civilizovaný člověk otrávit moc nemůže, štítivost bývá vždy silnější než případná škodlivost (na rozdíl od všelikých majonezových salátů), i mírně navinulé maso (hovězí! neplatí pro kuře nebo podobná polomasa) je prakticky neškodné. téměř neškodné je i zamřelé ("lahodně zamřelé"), ale z něj by krvavý steak dělalo je čuně, to se hodí třeba na pečení.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:34:49     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Mozno ze pan Peter z hor hovori o sucho zrejucom mase. Ale aj to ma charakteristiky ktore by mnoho ludi (napr aj Mrs. Wildcat) bez vahania oznacili za smrad.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:40:39     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    nasucho zrající maso je mimo uváděný rozpočet. nemýlím-li se, PzH uvádí řádově 550 za kg, to je solidní cena za tuzemský nízký roštěnec nebo zámořský vysoký roštěnec či svrchní šál. slušné namokro zrající tuzemské se těžko shání pod 250, a to se sežene tak pupek (nic proti němu, pupek považuju za nejlepší kousek bejka)

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:29:11     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    záleží co považujete za smrad a co za vůni. mokré zrání je trošku "cítit" vždy, záleží, na vašem nastavení co máte rád a co ne, a kdy se pro vás vůně zlomí ve smrad.

    mimochodem, masem, co téměř pochoduje se zdravý leč civilizovaný člověk otrávit moc nemůže, štítivost bývá vždy silnější než případná škodlivost (na rozdíl od všelikých majonezových salátů), i mírně navinulé maso (hovězí! neplatí pro kuře nebo podobná polomasa) je prakticky neškodné. téměř neškodné je i zamřelé ("lahodně zamřelé"), ale z něj by krvavý steak dělalo je čuně, to se hodí třeba na pečení.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 22:29:51     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    pardon, jednou mě prosím zdylýtujte.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 21:14:41     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Wow, to znie fantasticky. Ako dlho sa da zrela hovadzina este skladovat?
    Mimochodom, vyzera to ze to mate dobre vymyslene. Preco chcete nahradit riesenie co funguje?

     
    Komentář ze dne: 14.06.2014 18:37:20     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Ono to není jen u aut
    Sice není teplota vzduchu v chladničce tak kritická záležitost, ale připomínám jednu drobnost.
    Tyto moc+ chladničky mívají takové čudlíky právě na situace kdy vložíte více potravin. Pak taky na režim dovolená (nemáte ji náhodou v něm?)
    Prostě typicky když chcete velkou úsporu, tak musíte většinou i změnit své standardní chování. Dříve jste jen vložil či vzal potravinu a ende. S těmito hyper super úspornými si musíte nejdříve přečíst návod a pak ještě mačkat čudlíky co tam jsou navíc.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 11:56:20     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Ono to není jen u aut
    Moje lednice tedy chladí poměrně dobře, ovšem zase má jinou pozoruhodnou antiekologickou fíčuru- na dveřích je poměrně velká kontrolka ve tvaru lístečku, která nonstop svítí a indikuje, že tato lednice je fakt hustě ekologická a nespotřebovává ani watt energie navíc:-). Samozřejmě že všechno ostatní (vč. užitečných údajů, jako je aktuální teplota v lednici/ mrazáku) v zájmu úspory energie zhasíná dvě vteřiny po zavření dveří. Mám trochu dojem, jako by si konstruktéři Samsungu dělali z přihřátejch ekoteroristů srandu, bohužel za moje peníze...

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 12:31:24     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Ono to není jen u aut
    ... bohužel za moje peníze

    On Vám někdo přiložil pistoli k hlavě a donutil Vás koupit si právě tento výrobek? Děsivý to příběh!

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 12:40:42     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Ono bohužel tohle všechno zvládá evropská unie svými nařízeními a omezeními směrem k výrobcům i bez přiložení pistole k hlavě......

    samozřejmě hrdý OC si v zimě do sklepa navozí led a ekologickejma nesmyslama zkurvnou lednici si nekoupí......

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 12:54:07     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Podívejte se prosím, nač reaguji.

    Kdyby si pan SJP stěžoval např. na to, že z cizího rozhodnutí a za vlastní peníze musí mít v autě dementní a naprosto zbytečný katalyzátor (apod.), neřekl bych ani půl slova.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 12:42:04     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    To až tak úplně ne, ale to, že ta srandovní kontrolka je ve stálém provozu, se člověk bohužel dozví až poté, co dotyčnou lednici koupí, poprvé zapne a nastaví. V propagačních materiálech ani v návodu uvedena není, v návodu je o ní nějaká letmá zmínka v tradičním stylu "něco takového tam někde je*". Takže v okamžiku, kdy člověk zjistí na čem je, má dvě možnosti- buď to akceptuje, nebo je za debila, co vrací do krámu lednici za dvacet tisíc "kvůli nedokumentované kontrolce". Vzhledem k tomu, že lednice je jinak dobrá, mi něco takového přišlo trochu zbytečné...
    --------------------------------
    *v závislosti na modelu, cílovém trhu, modelovém roce, povrchové úpravě a větrech nad jižním Pacifikem

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 06:57:04     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Krasa! 8o) V jake akci jakeho hypermarketu jsi ten kram koupil? Nebos sel "k odbornikum" do Elektro Worldu?
    Pokud u nas koupis lednicku, ktera neni Miele, AEG, Bosch nebo jeste snad Elektrolux, kupujes laciny kram bez ohledu na to, kolik v obchode stoji. Digitalni teplomery, kontrolky a podobny kraviny jsou jen frikulinske vylepseni starych a lacinych modelu, kterym staci dat povrch z plastoveho nerezu a jsou pro pitomce hned z jara superexkluzivni nabidkou i za cenu 15.990,- i kdyz nemlich stejnou lednici, ale bez blbin a s bilym povrchem prodavali jako vybehovy model za 4.990,- Kc.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 07:40:38     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Jinými slovy to, na cos viděl v bedně reklamu, je kvalitka, zatímco všechno ostatní (například namátkou Vestfrost, Liebherr) jsou shity, které hravě zastíní třeba značka Elektrolux....

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 21:51:38     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Já jsem vůči nákupu lednice Samsung byl také poněkud skeptický, nicméně potřeboval jsem výkonnou velkou lednici, kam se něco vejde, no a když jsem zjistil, že v segmentu lednic, jaké by mi vyhovovaly, je i ten Samsung na limitu toho, co jsem ochoten za něco takového dát, tak jsem zapomněl na Liebherr a AEG (moje původní favority) a podle pravidla "radši v pekle vládcem, než v nebi slouhou" jsem to se Samsungem risknul. Musím říci, že (zatím) nespokojen nejsem, protože až na tu komickou kontrolku lednice dělá, přesně to, co má, a to za přibližně dvě třetiny ceny toho, co by mě stála "značka".
    Že je to převlečená low-cost výběhová lednice nemohu potvrdit ani vyloučit, ale nepřijde mi to příliš pravděpodobné vzhledem k tomu, že to t. č. byla vlajková loď značky. Digitální termostat je vcelku příjemná věc, kontrolka mi samozřejmě leze na nervy.

     
    Komentář ze dne: 12.06.2014 15:50:23     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Nedávno jsem rovněž vybíral kombinovanou ledničku (300 litrů) střední cenové hladiny (9 000 - 12 000 Kč) a vybíral jsem u dlouhodobě osvědčených značek (primární kandidát byl Electrolux).

    Původně jsem cílil na kategorii A+ nebo A++ s cílem vyhnout se A+++ právě z důvodu nulové finanční návratnosti. Nicméně u mnou vybrané produktové řady mě zarazilo, že udávaná mrazící kapacit je pouze 4kg/24 hodin a příkon pouze 120 W, přičemž o tento chladicí výkon kompresoru se blíže neurčený způsobem dělí chladnička s mrazákem.

    Ukázalo se, že rozdíly mezi chladničkami dané velikosti v ceně kolem 10 000 a v ceně kolem 20 000 Kč je ve dvou parametrech:
    - mrazicí výkon (cca 4 kg/24h versus cca 10 až 15 kg/24h)
    - existence ventilu schopného přerpínat mezi tím, zda výkon kompresoru jde do mrazáku nebo do chladničky (levné nic takového prostě nemají).

    Nakonec jsem skončil u značky Bosch, kde jsem našel ledničku v ceně cca 14 000 Kč, s chladicím výkonem 14 kg/24 h a schopností ventilem přepínat mezi dvěma chladicími okruhy. Že je v energetické kategorii A+++ se nezlobím, za 10 let to zhruba přinese úsporu rovnající se cenovému rozílu mezi A++ s výkonem 4 kg/24 a A+++ s výkonem 14 kg/24.

    A co jsem tím vším chtěl říct ? Při nákupu je potřeba se podívat na chladicí výkon, který se u zdánlivě podobných produktů liší i několikanásobně. Že bude tak velký rodíl v chladicím výkonu u podobných produktů mě vůbec nenapadlo. Přitom po naplnění chladničky nákupem je právě tento parametr tím, který rozhoduje jak rychle se potraviny ochladí a skutečnost, že špičkové modely mívají tento výkon až pětinásobný proti modelům střední třídy dávají tušit, že má smysl o tom přemýšlet.

    V e-shopech se dají lednice vyhledávat podle všeho možného, ale filtrovat produkty podle chladicího výkonu snad žádný e-shop neumí.

    Udávaný příkon u chladicího výkonu 4 kg/24h je 120 W, u chladicícho výkonu 14 kg/w je to 160 W a profesionální chladničky mívají příkon kolem 300W.
    ----
    Jinak jeden z A+ mražáků (260 litrů) provozuji pouze na noční proud a tam se ukazuje, že udávaná doba skladování při výpadku proudu 24 hodin a mrazicí kapacita 16 kg/24 hodin pro tento druh provozu není pro některé potraviny postačující.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 12:37:12     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Ono to není jen u aut
    Existuje taková technická fičura. Říká se jí štípačky. Doporučuji vyzkoušet :-)

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 12:45:59     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Když si představím, že při deaktivaci kontrolky, která mě ročně stojí 20 korun, vyrvu tu membránovou klávesnici, která je en bloc součástí příslušného panelu a tím velmi vážně zmrvím lednici za 20 tisíc (protože ta klávesnice je jediný ovládací prvek), tak bych řekl, že spíš akceptuju tu kontrolku:-).

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 13:44:27     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Jak je libo :-)

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 07:27:17     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Ono to není jen u aut
    To mi připomíná, že jsem si nedávno koupil monitor s takovou ekologickou fíčurou, která je defaultně zapnutá: má fotobuňku, tou sleduje okolní světlo a podle občas mírní jas.... dokonce až tak, že když je v místnosti tma, tak na ten monitor prakticky není vidět.
    Když jsem to pak v nastavení vypínal, jsou tam ty zelené lístečky taky, přičemž tady je to ještě tak husté, že to počítá, kolik gramů CO2 to už za svého provozu ušetřilo xD

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 08:06:56     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Podobnú fičuru mám na mojom 5 ročnom notebooku. Je to dobrá vec, človek nemusí neustále meniť nastavenie jasu v roznych miestnostiach, mal som to aj na jednom smartfone. Zelenými lístkami ani podobnymi blbostami to nebolo označené, proste len jedna veta v manuáli. Cielom fičury bol zjavne ešte komfort užívatela a nie ekoterorizmus.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 13:23:58     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Nonevím, u Maca je to naprostá samozřejmost už někdy od minulého století, a to bez zelených lístečků a bez výpočtu gramů CO2, neboť jde o službu určenou pro pohodlí uživatelů, nikoli pro nějakou dementní ekopropagandu*.

    Až do Mac OS X 10.6 to fungovalo naprosto skvěle -- to jsem na ovládání jasu na notebooku nemusel skoro nikdy ani sáhnout, bez ohledu na to, zda jsem pracoval v noci ve tmě nebo na terase za plného slunečního světla.

    Bohužel od 10.7 nahoru to (stejně jako spoustu jiných věcí) dost zprznili :( Pořád je to ale o něco pohodlnější zapnuté než vypnuté -- jas musím občas ručně upravovat v obou případech, ale když to je zapnuté, přec jen o poznání řidčeji.
    ___
    * Ne že by se jí Apple vyhýbal, a ne že by mne tím neštval docela hodně.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 17:25:24     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Kdyby to bylo to jediné, co 10.7 a 10.8 zmrvili...

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 23:30:30     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Amen :(

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 21:56:17     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ono to není jen u aut
    Taková věc může být vcelku užitečná, pokud funguje jak má, nicméně vždy je nutné mít to udělané tak, aby to šlo vypnout. Mně například automatika hrubě nevyhovuje, protože s jasem monitoru manipuluji pravidelně při přechodu do "energy saving" módu, tedy prakticky kdykoli jedu na baterku. Taky už jsem narazil na stroj, naštěstí ne můj (myslím, že to byl Packard Bell), kde mi do toho pořád kecala nějaká automatika, která usoudila, že špatně vidím a že mi musí pomoct. Bylo to skutečně k nevydržení.

    Komentář ze dne: 09.06.2014 07:44:10     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Přidření motoru
    Proč se projeví až po 50.000 km? A jak se to pozná, pls?

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 12:50:16     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Přidření motoru
    Pokud je ze začátku poškozena pouze velmi malá plocha vnitřního povrchu válce, řidič to nepozná, protože zvýšení odporu je také malé. Po pár tisících či desetitisících km už je poškozena plocha daleko větší a pak to pozná i řidič..

    Časná detekce probíhá tak, že se do válce strčí kamera a podívá se na to někdo, kdo tomu rozumí.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 13:08:07     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Přidření motoru
    Myslím, že tohle platí i pro jiné součásti motoru, hlavně ty, co jsou "nativně" citlivé na tlak oleje. Typicky to bývají ojniční šály a jiná kluzná uložení, v nichž se původně malé poškození vlivem lokálního narušení olejového filmu "rozlejzá", dokud nenastanou nějaké pozorovatelné projevy (což zpravidla bývá konečná).

    Komentář ze dne: 09.06.2014 08:19:03     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:off topic - rada
    Chci koupit auto do 200k a po hodině hledání na mobile.de nějak nevím jaké, proto žádám o případnou radu...
    Požadavky: benzín, obsah alespoň 2,0 a pokud možno bez turba, kombi. (Ideálně třeba V50 2,4i, jenže ty do 200k nejsou) :) předem dík.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 10:39:39     Reagovat
    Autor: RallyCAD - RallyCAD
    Titulek:Re: off topic - rada
    Subaru Outback?
    Chtělo by to víc specifikovat požadavky...

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 11:01:47     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Re: off topic - rada
    Rok výroby minimálně 2007. Ne 4x4. Chci ho předělat na plyn. Co se výbavy týče považuji elektrická okna atd za samozřejmost. k tomu určitě climatronic a vyhřívaná sedadla, pokud možno kůži. Nic víc nepotřebuji.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 11:04:57     Reagovat
    Autor: bbaarrtt - Neregistrovaný
    Titulek:Re: off topic - rada
    Tak já koupil Accorda. K mání je 2.0 a 2.4 Mě stál model 2.0 7g 2006 po faceliftu (vychytáno pár problémů) 7 400 éček (zlevněno po přátelské debatě s majitelem bazaru ze 7 800,- kůli chybějící rezervě a odjetým pneu - zas bylo vidět, jak jsou všechny pneu sjeté hezky rovnoměrně..:-) ). Najeto hezkých 100k km - serviska přiložena. CZ servis následně auto velice chválil a měnilo se (krom provozních kapalin) jen čidlo tempomatu na spojkovém pedálu. Accordů je k mání poměrně málo. Ve 2.4 ještě o dost míň.. Ale i mezitím málem se najde pár slušných kusů - ten můj byl koupen jako druhý prohlížený kus, přičemž ten první byl docela past, i když na první pohled to tak nevypadalo.
    Kupoval jsem loni v říjnu a kombi. 2.0 jsem vybral protože jezdíme hodně po městě a celkově najedu ročně dost málo - tahle motorizace je pro daný účel vhodnější a hlavně úplný lenochod to s tím není (dokud teda není plně naloženo). Také je tu míň "extra" výbavy, kterou jsem vyloženě nechtěl, protože to jsou zbytečné zdroje možných problémů (např. xenony). Na druhou stranu 2.4 má výhradně šest rychlostí a spotřeba je i díky tomu srovnatelná s 2.0 nebo i menší.

    p.s. Na Honda fóru je přímo k Accordu 7g už přes 100 stran diskuze.. :-)

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 11:46:46     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Re: off topic - rada
    Hm, to zní dobře :) díky za názor.

     
    Komentář ze dne: 11.06.2014 10:32:13     Reagovat
    Autor: elan - elan
    Titulek:Re: off topic - rada
    Co takhle ford focus 2.0 107 kW, ale bohužel v téhle motorizaci jich moc není. Jinak přestavba motorů Duratec na LPG se dělá běžně, pozor doporučuje se přimazávání FlashLube.

    Komentář ze dne: 09.06.2014 08:53:58     Reagovat
    Autor: blizzard - blizzard
    Titulek:
    a co tak V40? osobne jazdim teraz S40 2.0 a som s tym autom velmi spokojny. spotreba 10L LPG, dialnice skor kludne, v meste nemam nervy cakat na kazdeho magora, co na zelenej hlada 5s spojku apod.
    co tak idu chyry o turbomotoroch v tomto aute, tak spolahlivost je (vraj) jedna z tych lepsich v tejto mnozine, uvazoval som o tom aj ja, ale tento kus bol dobry a za vybornu cenu, este k tomu to ponahlalo, tak som nevahal. inak by som hladal asi prave ten motor alebo saab.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 08:54:37     Reagovat
    Autor: blizzard - blizzard
    Titulek:Re:
    prosim presunut komentar ako odpoved na predchadzajuci

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 08:58:12     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re:
    V40 mám už 7 let - 1,8ku. Spolehlivý auto, ale přece jen už je mu 14 let a začíná nepěkně hnít. Jinak bych si ho nechal.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 09:05:05     Reagovat
    Autor: blizzard - blizzard
    Titulek:Re: Re:
    nj, chcel som byt mudry :) ja som mal velke stastie na kus, tiez ma 14 rokov.
    napada ma este accord, pre mna vlastne posledny model, ktory je teraz este honda. tam sa davala aj 2.4 ~140kw

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 09:07:57     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jaký je to cca rok výroby?

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 09:12:00     Reagovat
    Autor: blizzard - blizzard
    Titulek:Re: Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 21:28:59     Reagovat
    Autor: bitovod - bitovod
    Titulek:Re: Re:
    Zajimavé, mám 850 tdi, r.v. 97, najeto cca 600 kkm a nehnije a nehnije - jako kdyby udelal Renault u V40 nejakou chybku či co...

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 21:34:34     Reagovat
    Autor: bitovod - bitovod
    Titulek:Re: Re: Re:
    Pardon, úro V40 Renault dodával jen motor, plechy Mitsubishi, jsem se ve svatem nadšení nějak upsal. Každopádně to má do Volva daleko...

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 16:16:05     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Plechy Mitsubishi? Vím o jednom motoru a podvozku, ale že by byly z Asie i plechy...

     
    Komentář ze dne: 12.06.2014 14:57:35     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Myslím, že bitovod spíš naráží na to, že NedCar, kde se V40 první generace vyráběly, patřil někdy od roku 2001 nebo 2002 plně firmě Mitsubishi (předtím tam mělo Volvo podíl, ale řízení bylo převážně japonské už tehdy).

    Komentář ze dne: 09.06.2014 12:07:30     Reagovat
    Autor: uzky - uzky
    Titulek:Klasika:-)
    Klasika. Možná by paní stačilo, kdyby si přečetla návod k obsluze od toho střepu. Tam je přesně tato situace dostatečně popsána, takže ji tady nechci rozvádět....:-)

     
    Komentář ze dne: 12.06.2014 14:31:37     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: Klasika:-)
    Dneska čtou návody jen debilové jako já.

    Komentář ze dne: 09.06.2014 12:23:09     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:
    Nákup nového, moderního a krásného dieselového osobního automobilu s nějakou dobrou image má tu výhodu, že pochopíte, jak malé byly vaše starosti do té doby.
    Za velké peníze získáte takto i velké starosti. Což se vyplatí.
    Každému, kdo tuto šílenost provede, vždy radím, aby nezapomněl do bundle k tažnému zařízení, natáčecím světlometům, parkovacím senzorům, komunikačnímu centru, perleťovému laku, kuřáckému setu a střešnímu nosiči přihodit i nějaký starý laciný a jednoduchý benzinový vehikl třídy Euro2 (třeba Fiat Punto 1.2 8v, bravo 1.6 16v atd.), který stojí méně než druhá sada elektronů na dotyčný poklad, čímž si zajistí mobilitu a přístup ke zdroji své obživy kdykoli se o nového nemocného mazlíka bude nucen přemisťovat mezi bezradnými léčiteli. Zejména obyvatelé zastavěných skládek a polí kolem Prahy tento prvek výbavy oceňují jako – cituji: "k nezaplacení".
    Takže bych dotyčné paní poradil také tento prvek výbavy příště neopomenout!

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 13:12:33     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:Re:
    buehehehe, to si někam nakopíruju ...

    Komentář ze dne: 09.06.2014 13:24:19     Reagovat
    Autor: Tanguero - Tanguero
    Titulek:DPF
    V daném případě bych paní poradil změnit servis, protože chlápek, který místo zregenerování DPF přes diagnostiku, poradí jezdit a počkat až si s tím auto samo poradí, není opravář, ale pako.
    Souhlasím s Integrale, že tzv. moderní diesely jsou po 100kkm zdrojem spousty zajímavých překvapení. Je to asi v tomto pořadí:
    1. EGR - neboli proč si mastným dýmem nezasrat motor? Kouř spolu se zpětným vedením olejových par dělá úžasnou směs, která vám zasere sání s sací kanálky v hlavě. Dokáže z 16V udělat 8V. Navíc se rád zadírá a způsobuje cukání a ztrátu výkonu když ho nejvíc potřebujete. Vyčištění, výměna, repas je jen dočasné řešení. Už jsem viděl urvaný ventil EGR nasátý do válce a šroubek prohnaný zpět turbem do sání. Oprava přes 50tisíc.
    2. SWIRL Flaps - nerozlučný kamarád EGR, dým se musí ve válci vířit, jinak nebude hořet. Tak se půlka sání v 16V motoru zakryje klapkama. Neštěstí hotovo - táhla klapek upadávají, klapky netěsní, samozřejmě se tyto přivírané kanálky daleko víc a dřív ucpou tím černým mastným bordelem. A navíc u některých motorů dokážou klapky uletět a dát motoru KO.
    3. DPF - to je třešnička na dortu - dusítko, kterého ekologičnost spočívá v tom, že jeho provoz zvyšuje spotřebu, snižuje výkon a likviduje motor. Odměnou je čistý výfuk a táborák pod autem každých min 1000km, kdy se auto mění ve V3S.
    Proti této ekologické trojici je i douhmotový setrvačník drbka, protože při normálním stylu jízdy vydrží 300kkm.
    EGR - max 50kkm, Swirl Flaps - 100kkm, DPF - 150kkm.


     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 13:55:19     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: DPF
    Ta zvenčí vyvolaná regenerace DPF dovede být fakt bžunda, nedávno jsem to viděl na nějakém italském motoru, tuším 1.9 TurboTurbo nebo tak nějak. ECU asi 20 minut drží otáčky někde kolem 3500 a z výfuku jde horkej vzduch, že to v zimě docela solidně vyhřálo odvětranou dílnu o rozloze asi 100 m2...

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 14:10:48     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: DPF
    Za poslednich 8 let jsem najezdil na dvou turbodieselech na kazdem 0 az 200 tkm a nenastalo nic z vyse popisovaneho. Takze akorat pekne kecy a nic vic.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 14:57:44     Reagovat
    Autor: Tanguero - Tanguero
    Titulek:Re: Re: DPF
    Takže dvě auta jsou potvrzením toho, že problémy dalších tisíců jsou jen projevem auto-hypochondrie a ty motory těmito úpravami netrpí?
    Dobře ty! Už dřív jsem si všiml, že máš poněkud svérázné názory a tohle mě v tom jen utvrzuje.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 15:05:57     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: DPF
    Kdyby to byla nahoda, ze zrovna moje auta byla o.k. Ale ona to nahoda samozrejme neni. Ono je to totiz presne naopak. Jakesi udajne problemy jsou marginalni a v radu promile a zavisle spis na vyrobci nez na spusobu spalovani.

    Ovsem ono je to takove spravne frikulinske nadavat na diesely.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 15:23:01     Reagovat
    Autor: Tanguero - Tanguero
    Titulek:Re: Re: Re: Re: DPF
    Nemám důvod na diesely nadávat, sám dieselem jezdím a určitě i dál jezdit budu, už kvůli nájezdu 50kkm za rok.
    Jen zastávám názor, že motor má být navržen a vyladěn pomocí software tak, aby se na něj nemuseli věšet takové prasárny jako je EGR a SWIRL FLAPS.
    Ekologický přínos DPF je diskutabilní a neměl by být prezentován jako spása lidstva.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 15:38:05     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: DPF
    Opět po čase je na místě připomenout, že nafta patří do traktorů a do kamen.

    Osobní auto na naftu skutečně za současných svinských regulací* majiteli uspoří nějaké peníze; nicméně je to dost silně na úkor ostatních :(((

    www.ocs.cz/CD/tdi.gif
    ___
    * A to, že právě ony jsou primárním svinstvem a primární příčinou těch ohavností, naprosto nezpochybňuji. Ale člověk by se neměl nechat těmi mizernými grázly tak snadno dotlačit k tomu, aby ubližoval ostatním, jak grázlové chtějí...

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 15:27:33     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: DPF
    Naprostá většina poruch dieselových motorů, co jsem zaznamenal, se nějakým způsobem týkala právě diesel-specifických komponentů, jako je DPF, vstřikovače a vysokotlaká pumpa. Typické jsou taky poruchy takových komponent, jako je EGR a DMF, které sice už dneska nejsou diesel-specifické, ale oproti benzínovým motorům tam o sobě dávají vědět (například proto, že jsou namáhané tím brutálním PD zátahem vocpoda). Jediné, co je tak pade na pade, jsou dmychadla, což opět vypovídá o dieselové technice celkem nelichotivě, neboť benzínová dmychadla by vzhledem k teplotám výfukových plynů měla odcházet signifikantně dříve. Ze tří runaway, kterých jsem byl svědkem, byly dva dieselové a ten jeden benzínový byl uměle vyvolaný na fakt brutálně vylítaném atmosférickém(!) motoru Renault. Takže ono to s tou spolehlivostí moderních dieselů asi fakt nebude tak růžové, jak by vypovídaly jednotlivé příklady. Samozřejmě má-li někdo štěstí, budiž mu přáno, ale obecně je ta technika vyhnaná na svoje fyzikální limity, a to se nemůže neprojevit...

     
    Komentář ze dne: 17.06.2014 21:10:57     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: DPF
    Koukám, že runaway je i doména krapet větších motorů…www.youtube.com/watch?v=WvMl8LUzQnk

     
    Komentář ze dne: 14.06.2014 20:44:00     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: DPF
    Já se soukromně domnívám že lidé s Vaší zkušeností asi používají diesel v jeho optimálním režimu. Tedy minimum krátných tras a studených startů. To je myslím celá záhada.

    Kdo používá ropáka dlouhodobě v neoptimálním režimu, tak se právě těchto problémů dočká.

    Komentář ze dne: 09.06.2014 13:38:28     Reagovat
    Autor: Falcon - falcon
    Titulek:
    Risknu naprosté znevážení své osoby :) a zeptám se mimořádně hloupě:

    Jak se při regeneraci DPF filtru může stát, že se nafta dostane do oleje? Chápu, že pro regeneraci ECU zvýší bohatost směsi, aby se směs zapálila za výfukovými svody, ale znamená to že je ta směs tak bohatá, že při stlačení dojde k nedokonalému prohoření a tlakem se nafta "vmáčkne" přes stírací kroužky?

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 13:48:52     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    Přesně tak. Ono k nějakému pronikání nafty do oleje dochází v každém případě (zrovna tak benzínu, ale tam to díky čtvrtinové kompresi není tak výrazné, protože válec vzhledem k velikosti komprese lépe těsní), ale v okamžiku, kdy je nafty výrazně více, než jí "stechiometricky" má být, se to prudce zhoršuje, protože nejvyšší tlak ve válci (a tedy největší průnik nafty) je v okamžiku těsně po prohoření, tedy ve chvíli, kdy za normálních okolností už ve válci vlastně prakticky žádná nafta není. Ovšem když je záměrně vstříknut přebytek paliva, tak spolu se spalinami (jejichž pronikání přes kroužky je zcela normální jev) vletí do klikové skříně i nespálená nafta, a to v množství násobně větším, než při normálním provozu.
    Jinak nafta do oleje se může dostat i jinak (jeden známý zažil runaway diesel poté, co špatně sesadil naftové čerpadlo, takže se nafta tlačila do oleje přes gufero na hřídeli náhonu pumpy, dokud v motoru nebylo tolik naftoleje, že protekl odvětráním kilové skříně do sání), ale to už není otázka DPF.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 18:27:07     Reagovat
    Autor: Smarja Josef - Smarja Josef
    Titulek:Re: Re:
    Přesně tak, já měl po třech tisících km o litr víc oleje. Už se rozhlížím po něčem na benzín. Doufám, že dpf nenacpou i tm.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 19:37:14     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re:
    Momentálně je to otázka času, už u EURO5 to (u přímovstřikových motorů) bylo celkem o prsa. Naštěstí plnění emisních norem začíná narážet na fyzikální limity lidstvu dostupné techniky, takže se tempo "aktualizací" limitů poněkud zpomalilo, ale to je v nejlepším případě odklad problému, nikoli řešení. Jo jo, hýčkejme si staré vraky, co momentálně nikdo nechce ani zadarmo, protože je na jejich převod uvalena ekodaň v hodnotě násobku jejich tržní ceny. Za takových 10 až 12 let to budou jediná auta, schopná provozu, jaký dneska považujeme za normální. Pozitivní je, že to bude fajn retro, až Evropa začne vypadat trochu jako Kuba, která se stala prakticky pojízdným muzeem americké automobilové produkce 50. let, protože poslední Cadillac tam dodali v roce 1958 a od té doby tam nové auto neviděli...

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 20:58:58     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    No jo, jenže na Kubě cpou motory z žigulů do starejch amerik, kdežto v EU se nejspíš časem budou cpát ty samé motory z žigulů do nových aut. ;-)

     
    Komentář ze dne: 09.06.2014 21:21:19     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    V tejto zasranej krajine je administratívny problém vymeniť motor za rovnaký typ motora. Neviem si predstaviť že by normálnemu človekovi dovolili dať do auta nejaký starší alebo výkonnejší motor alebo motor od iného výrobcu.

    Komentář ze dne: 09.06.2014 23:09:57     Reagovat
    Autor: Miluna - Miluna
    Titulek:
    nechci dělat chytrého ALE vsadím se, že uvedený motor má senzor příliš VYSOKÉ hladiny motorového oleje a rozsvítí se kontrolka mazání.
    To, že si někdo koupí moderní diesel s DPF a úspěšně ignoruje pokusy elektroniky o regeneraci což bylo signalizováno kontrolkou... o tom je snad zbytečné se bavit.

    Otevřel bych víčko oleje, juknul, jestli tam něco cáká a s klidem dojel domů.

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 00:48:38     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    Možné to samozřejmě je, ale D-FENSovo vysvětlení mi přijde pravděpodobnější. Nevidím důvod, proč by motor měl mít senzor vysoké hladiny oleje. Nevím o autě srovnatelné kategorie, které by ho mělo, protože olej běžně v autě nepřibývá (jistě, například S-Klasse ho má dokonce místo měrky, takže řidiči napíše, kolik si přeje dolít, ale to jsme u techniky poněkud jiné třídy). Že by výrobce byl tak zodpovědný, že předem počítal s tím, že mu bude chcát nafta do oleje je poměrně nepravděpodobné, a bez konkrétního důvodu by tam ten senzor jistě nedával v situaci, kdy rajzovat inkam prakticky znamená ušetřit 10 eurocentů na jednom autě, i kdyby to znamenalo riskovat žaloby. A i kdyby tam příslušný senzor byl, tak mi nepřijde jako úplně dobrý nápad vsadit na to motor, protože "v poli" není dost dobře možné zjistit, jestli se kontrolka rozsvítila vzestupem hladiny (což by kriticky nevadilo), poklesem tlaku (což je průser), nebo obojím (což je průser).

     
    Komentář ze dne: 10.06.2014 10:36:41     Reagovat
    Autor: Miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re:
    vw třeba snímání vysoké hladiny má, nechce se mi to moc hledat
    http://new.skoda-auto.com/cs/mini-apps/owners-manuals/Pages/octavia.aspx?requestOwnersManualOnlineVersion=cz/Octavia_ 5E/05-2013/Manual/Octavia/online&requestOwnersManualLanguage=cz&requestOwnersManualEditionDate=05- 2013&requestOwnersManualPage=1&printPage=1&pageId=00052

    Komentář ze dne: 10.06.2014 10:13:15     Reagovat
    Autor: Doktor z hor - Neregistrovaný
    Titulek:Privejvajici olej
    Bohuzel u Mazda motoru bylo 'pribejvani' oleje standardnim problemem u rekneme 1-3 roky starejch aut. Dnesni SkyActiv motory, treba v novy M6 uz by to mely mit vyreseny. Kdyz jsem zacatekm roku vybiral auto, prave M6 byla jednim z favoritu, takze jsem prolezl kdejaky forum. Long story short, nejaky pouzitelny reseni problemu s olejem jsem nenasel, mimo doporuceni mazda servisu (udajne oficialni), aby majitel vozu kontroloval olej kazdejch 500km a snad kazdejch 2000km ho menil (ano 2tis), coz je naprosta demence.

     
    Komentář ze dne: 13.06.2014 08:09:24     Reagovat
    Autor: nitraq - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Privejvajici olej
    Co si budeme povídat, diesely od Mazdy za posledních cca deset let (od uvedení první gen M6), za moc nestojí. Stačí strávit hodinu na libovolném Mazda fóru a je jasný, že pokud Mazdu, tak v benzínu, ty jsou naopak povedený.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.