|
OT, omlouvám se...
Jen se mám potřebu vypovídat z toho, že jsem dneska na D5 ve směru na Plzeň viděl řidiče malýho kamionu s přívěsem asi v 60 km/h kličkovat přes pravý a odstavný pruh a když jsem si ho přijel blíž prohlídnout, tak vypadal, že nespí-li teď, bude za pár vteřin...
Tak mě jen zajímá, jestli by někdo věděl, co s tím... já jel pryč, ale dobře mi z toho nebylo, ten vůl byl takhle blízko od toho to někde vyklopit... Nenapadlo mě ale, jak s tím naložit...
Byl to malej červenej náklaďák s T v RZ, čas kolem 9:40...
|
|
> 2. Mýtné brány u dálnice znamenají nebezpečí pro všechny ..
Proč? Protože nějaký blbci jezděj 50cm od sebe aby ušetřili? Neměl by se tenhle bod sloučit s bodem 4?
> 3. Pokud vám bouchne guma máte docela šanci, že vyletíte do Kapše místo na pole ..
Mno, tak nevim, podle dálnice je spousta jinejch věcí, do kterejch se dá vlítnout, brány to riziko zvyšujou o kolik procent?
> 4. Kamiony najíždí blízko k sobě a tím zvyšují mnohanásobně riziko nehody ..
Jo, za to samozřejmě může vláda.
|
|
|
Jenze u satelitniho systemu odpadaji vsechny nevyhody zde zminene...proto se planuje behem nekolika let novy kaps predelat na satelit - asi to bude zadarmo, ze?
|
|
|
Nikoli předělat. Doplnit a vytvořit hybridní systém, ostatně, odečítat data i v případě "satelitního systému" steně bude třeba, ideálně to zastanou právě brány.
Apropos - stále mne překvapuje, kolik naivků si myslí, že "satelitní systém" funguje tak, že satelit snímá polohu. :-)
Celý "problém" popsaný v článku pravděpodobně žádným problémem nebude, autor si pouze lehce plete pojmy s dojmy. Chcete mi snad tvrdit, že řidič se zamaskuje tak, že z pohledu mýtného systému po část cesty cestoval v hyperprostoru? Evidentně ano, pokud zmizel a objeví se o.... kolik vlastně, když jsou ty brány každých pár kiláků?.... dál? Jak to řidič vysvětlí? Sjel na okresky a jel po nich? Jakou rychlostí, bylo to předpisové? Systém spočítal, že musel jet výrazně rychleji, jinak by to nestihnul... :-)
Celé je to jen naivní hra, na kterou v globálním měřítku doplatí dopravci a řidiči.
K satelitnímu systému - a jak byste si to představoval, když Galileo neběží a poběží až kdoví kdy (až se všechny eurokomise dohodnou, jakou barvu má mít obal satelitu, zda má mít nápisy i v turečtině a jestli by alespoň polovina satelitů neměla být spíše satelitkami)? Starý dobrý systém GPS? A za pár let to budeme předělávat? To by bylo keců....
Není mi jasné, jak byste chtěl kontrolovat odstínění GPS jednotek, zvláště pokud se tu spekuluje nad pokusy odstínit mikrovlnný systém. Ten je totiž postaven na nezpochybnitelné existenci brány, kterou řidič projet musel. Zatímco signál GPS objektivně nemusí být dostupný a řidič vám to klidně bude tvrdit aniž byste měl šanci mu dokázat opak.
Buďte rád, že to sype peníze. Také jsme mohli ještě roky snít o satelitech...
|
|
|
"Chcete mi snad tvrdit, že řidič se zamaskuje tak, že z pohledu mýtného systému po část cesty cestoval v hyperprostoru?"
Odpoved - jako se vsim ve standardni evropske zemi, musite tomu ridici dokazat ze necestoval v hyperprostoru, ale ze cestoval pod tou branou. Jedinym dukazem je udaj z brany standardni (ktery se ale nenacetl) nebo fotka z brany kontrolni (tech je jen par).
To co vy navrhujete je zrejme tzv. negativni myto - vsechny kamiony zaplati myto za pohyb na vsech zpoplatnenych silnicich v tu samou dobu pokud nedokazou opak :-)
|
|
|
Představte si systém: Kamiony platí ČASOVÉ poplatky dle tonáže a dalších kritérií jako dnes. Pro svou SPZ si úhradu aktivují a deaktivují zasláním SMS s heslem. (Lze ručně, pro časté uživatele možno udělat aplikaci pro GPSmobil a spouštět automaticky při najetí na zpoplatněnou komunikaci). Pokuty za nezaplacení určeny tak, aby kompenzovaly s drobným přebytkem nevýběr. Kontroly stejné jako dnes - policajt (nebo ó bože celník) se pro danou SPZ a čas dotáže do databáze, zda je ve zpoplatněném režimu. Všechno.
"Nevýhody":
1. Systém neumožňuje sledovat pohyb všech a všude včetně fotografií a vše zaznamenávat do databáze
2. Cena řešení se pohybuje v jednotkách milionů Kč za SW aplikaci a billing. Nelze získat provize za státní zakázku v desítkách miliard.
3. Zanedbatelné provozní náklady by způsobily, že veškerý výběr poplatků by putoval do státního rozpočtu a nebylo by možné navyšováním nákladů ulít peníze jinam...
SMS stačí obyčejné, nikoli prémiové od Eriky a spol. Jistě by vyhověla i jiná komunikace, ale SMS jsou nejjednodušší a nejrozšířenější, podporují i potvrzení. Může být i www formulář nebo jiná datová komunikace. Cena SMS je zanedbatelná vůči vybranému poplatku, který by při současné výši činil řádově 100 až 300 Kč za hodinu (dle parametrů kamionu, odpovídá najetým km za danou dobu).
Databázi může za pár šupů provozovat firma vzešlá z výběrového řízení (nejde o velké peníze, nedá se moc rozkrást) Rozhodně ne ministerstvo.
Policie by fasovala jednoúčelové kontrolní přístroje,třeba s rozpoznáním SPZ. Podobné dnes už nějaké má pro běžné kontroly.
Podstatně je, že by se kontrolovalo namátkově, nikoli trvale sledovalo a ukládalo do databáze.
Na rozdíl od jednodenních známek:
- je časový systém spravedlivý, přesný na minuty
- možnost podstatně větší sazby při delší cestě (proto se mýto zavádí) a naopak nepoškozuje toho, kdo popojede jen kousek
- eliminuje pakárnu s lepením, odlepováním(!) a kontrolováním známek
Se známkami má popsaný systém společnou výhodu - nemožnost systematického zaznamenávání a sledování pohybu.
A má také obdobně zanedbatelné režijní náklady, možná i nižší.
|
|
|
Asi jsem pomalej, muzu poprosit o presnejsi popis fungovani toho systemu?
|
|
|
Ne... to jsi si popletl. Muze za to vyhradne Topolanek... Psali to na centrumu.cz
|
|
Ono kdyby se dopravni policie soustredila na neco jineho, nez na vybirani penez za prekroceni jakehosi nesmyslneho rychlostniho limitu, zase tolik kamionaku by takove riskantni manevry nepodnikalo.
|
|
|
Já myslím, že ani nepodniká, zae jenom další vymyšlený argument, jak na systém plivnout, když se ani jeden z těch minulých nakonec nepotvrdil ;-)
Poněkud mi nesedí představa, jak všechny kamiony jezdí ve dvojicích a riskují každých pár kilometrů havárii / citelnou pokutu a zdržení, jen proto, aby si zahráli ruletu se systémem, který si nakonec stejně spočítá, že řidič dělá něco podivného.
|
|
|
Teď jde o to, jak je systému platné, že narazí na nějakej error 8o)
Když se řidiče, který řídí svůj kamion optají, jestli jel celou dobu po D1 a on opáčí, že si nepamatuje a že je mrdá do krku a že bude chtít proplatit prostoje za buzerační výslech, tak nezbude nic jinýho než ho s omluvou pustit a připsat si ho do kolonky "nedobytné". Nikdo mu totiž nedokáže, že pod tou bránou skutečně projel.
|
|
|
Honzíku, špatně usuzuješ - co pár bran je brána, která i fotografuje. Takže se ho ptát vůbec nebudou, jen mu ukážou foto.
Jesli jezdíš taky, tak nevěř JPP a neriskuj.
|
|
|
Ne co par bran, ale tech kontrolnich bran je par, a fotografujou jen ty, kteri nepipnou, ale k tomu v tomto pripade nedojde.
|
|
Tedy, nejsem specialistou na Kapsch ani v CR ani v Rakousku, ale ziju v predstave, ze mytna brana pocita projete palubni jednotky a delka vozu (kromne poctu naprav) je ji celkem sumak. Pokud by to fungovalo na tom, ze bude jednotka odstinena navesem predchoziho kamionu, tak na to snadno prijdou a mimochodem treba v rakousku, co brana projeta na cerno to 100 €
|
|
Tohle je pěkná blbost, brána přece komunikuje s palubní jednotkou a pokud pod ní projedou dvě auta se správně nastavenou jednotkou, zaregistruje prostě a jednoduše dvě auta i kdyby to druhé bylo k tomu prvnímu přilepené sekunďákem co udrží chlapa na stropě :-)
|
|
|
Tlacitko OFF resi tvoje "tohle je pekna blbost"
|
|
|
Tlacitko off jednotka nema. je to jednoduche, druhy z kamionu proste jednotku sunda z predniho okna a nekam schova. vjetsinou staci ji strcit za zada, nebo do prihradky na mapy, pokud je dostatecne nadkryti map :-))), a system bere soupravu jako jeden celek..respektive nevysle signal,ze projelo neco bez jednotky,nebot k prvni jenotce pricte i druhou soupravu. S pozdravem Xeno.
|
|
|
A nejsou v těch jednptkách informace o počtu náprav vozidla? btw jsou taky brány co fotěj. Nevim příjde mi to stejně chytrý jako balení do alobalu.
|
|
|
U bran co foti (neni jich mnoho) je to problem, tam zarucene doporucuji jednotku nechad odpipnout. Pocet naprav nastavujes, paklize je vozidlo jako triosy tahac, nemusi jit nastavit dve napravy (aspon mi to neslo). Kdyz jedes se samotnym tahacem prepnes si mene naprav. pocet naprav 4 a vice je libovolny...treba tricet. Pocet naprav vs. nastaveni jednotky predevsim kontroluje CS. Brana zrejme nerozpozna pocet naprav, ale urcuje podle delky soupravy nesrovnalost. je-li nastaveno treba pocet naprav 2 a projede souprava urcite delky, jez by mela odpovidat jistemu poctu naprav, da jednotka impulz. aspon takhle nejak mi to vysvetlovai celnici. btw kazda jednotka ma pamet na brany, kontrolou lze zjistik, kudy se projizdelo, atd, atd. S pozdravem Xeno.
|
|
|
No, nevim jak jini ridici,ale vzhledem k tomu, ze mytne neplatim ja, neresim nejake vymysleni, jak branu "osalit". ale protoze se ruzne objevuji "zarucene napady", vzdy davam prednost vlastnimu pokusu a overeni. Poznatku je vcelku dost, ale to je na samostatny clanek..a zase takovy datel nejsem. S pozdravem Xeno.
|
|
|
jeste jsem nekde cetl, ze tu jednotku staci zabalit do AL obalu. Taky ji to pak nenajde...
|
|
|
Pravdu mas, jen drobna poznamka, paklize by vedouci kamion mel vyskladany naklad az nahoru a vezl material ktery vyrazne tlumi prunik mikrovln, druha jednotka mlci. Paprsky jsou pod urcitym uhlem, takze by k jednotce pres nadkryti vedouciho kamionu neprosly. Podle vlastni zkusenosti neprojdou ani hlinikovymi vraty, ktere taky vzadu semtam nektere navesy maji. ale opravdu se musi jet uplne natesno. S pozdravem Xeno.
|
|
Mýtné brány určiotě výrazně snižují bezpečnost, vzhledem k tomu, že pospaným způsobem jedoucí náklaďáky vídám občas odmalička i na silnici I.třídy. Brácha tvrdil, že to dělají pro úsporu pohonných hmot- ten druhy jede v "pytli". Inu, bylo mu třináct, mě deset.....
Zrovna včera chtěl za mnou ušetřit na mýtě jeden řidič. Ale možná se svou oktávkou jen trénoval ;-)
|
|
Zdravím,
mohu se zeptat, jak jste došel k tomu, že "Pořizovací náklady přesahují polovinu celkového zisku …"?
Předpokládám, že jste měl na mysli nikoli zisk, ale výnosy. (zisk = výnosy - náklady)
|
|
Tohle je pomerne zavadejici clanek, vetsi nebezpeci vidim ve verejne znamem, ze zakona zakazanem, zpusobu tankovani do dieslu u bran. (Btw. videl u tech cisteren nekdo blikajici sipku? Ja ne.)
|
|
|
Hodkovice nad Mohelkou směr Liberec - viděl jsem akorát oranžový majáček na pikapu - za obloukem ve 130 km/h na vzdálenost cca 70 m, když mě zrovna předjíždělo jiné auto - musel jsem šlajfovat do zastavení, protože zabrali jeden jízdní pruh - kužely měl hned za tím pikapem místo před obloukem - ještě dneska se mi potí ruce, když si na to vzpomenu - a to se mi stalo před měsícem - je tam křoví a tráva, ten pikap a pak ta cisterna - ani jedno auto nebylo vůbec vidět a majáček byl žárovkový za 130Kč asi z pumpy
|
|
je bych si dovolil podotknout, že největší problém mýtného systému v ČR je zkorumpovaný výběr dodavatele.
|
|
nechci se tady do toho vměšovat, ale neustále se tu rozebírá kdejaký systém. Nebylo by jednodušší tak jak to bylo původně, čili dálniční známky v poněkud vyšší cenové hladině než tomu původně tak bylo ?
|
|
jen FYI - už mám z několika zdrojů potvrzeno, že se počítá s využitím bran pro následující účely:
- měření okamžité rychlosti
- měření rychlosti na vybraném úseku
- kontrola dálničních známek
- kontrola pásů atd.
část této technologie (rozpoznávání posledních dvou drobností) se testuje na některých místech v praze.
Vytáčí mě, že stát není schopen zajistit bezpečnost stoprocentně nebezpečných úseků (a že jich je), kde ročně dojde k desítkám nehod, ale vyhazuje peníze za buzeraci na poměrně bezpečných dálnicích...
|
|
|
"poměrně bezpečných dálnicích" tak tohle slovní spojení v souvislosti s naší banánovou republikou by mě - nejít o život - rozesmálo.... takhle je spíš k pláči .....
Nicméně jinak s názorem jako takovym souhlasím ..... problém je ten, že technologie typu "IP kamera a komp počítající průměrnou rychlost" je čím dál levnější a tudíž návratnost okamžitá a přínos do státní kasy zaručen okamžitě...
A z toho plyne že Big Brotha' bude čím dál větší a silnější....
|
|
|
Když přepočtu poměr mrtvejch na kilometr dálnice, tak to ve srovnání se stejným údajem z ostatních komunikací bude nejmenší číslo. Z toho tedy vyplývá, že dálnice je nejbezpečnější komunikační systém na zemi - nepočítám železnou dráhu ani parníci. to by možná neškodilo vědět.
Se zbytkem nezbývá než souhlasit.
|
|
|
to si asi delas srandu s temi kilometry, ne? dej si facku, at se proberes.
|
|
|
Imho je jen otazkou casu, nez zacnou brany sledovat veskery provoz na dalnicich. Hardwareove to neni problem, nasoftit to je otazka trochy casu. Zkouseli 'sme to pocitat a vyslo nam, ze kompletni databaze veskeryho pohybu skrz brany by bez komprese zabrala max desitky gb rocne. Takze je otazka par let, mozna mesicu, nez soudruzi budou moct premejslet, proc pepa vomacka jezdi 2x tejdne do brna :-/
|
|
|
Přeze všechna negativa, má možnost scanu SPZ jednu výhodu. Dalo by se snáze a rychleji najít čerstvě ukradené auto. Je otázkou, zda je tato fce systému pro stát prioritní. Já bych na to moc nesázel.
|
|
|
Asi tak stejně, jako že filcuňk na potkání umožní snáze a rychleji najít ukradenou peněženku.
|
|
|
co to je filcunk? ma to neco spolecnyho s filckama?
|
|
|
Čerstvě ukradené auto bude mít vyměněné SPZ. Na to dám krk. Když vám kradou auto, tak SPZ mění jako první (ono vycvaknout je a nacvaknout jiné je práce na 2 min). Z toho důvodu mám také SPZ bytelně přišroubované šroubem s bezpečnostní hlavou.
|
|
|
Jjj, podobnou argumentaci jsem zaslechl i tady u nas v souvislosti s chipovanim narozenych deti. BB taky argumentuje, ze dite najdeme ihned, kdyz se ztrati nebo ho unesou apod. A rodice jasaji... Ovsem zapominaji na druhou stranu mince.
Predstava, ze BB bude vedet, ze zrovna seru na hajzlu mi prijemna neni. Ale stadu ovci neco podobneho nevysvetlis. Za kus rohliku se vzdaji vlastni svobody.
|
|
|
jojo, majitel bude rad, kdyz bude jestli je jeho auto v polsku, nebo na ukrajine...
|
|
|
včera jsem četl článek, kde toto není možné z důvodu záruky na tyto brány
|
|
Hm, meritum bych shrnul tak do tri vet...
|
|
V souvislosti s myty se vyskytl jeste jeden problem na poli bezpecnosti provozu. A to nahle brzdeni rychle jedoucich ridicu pri podjizdeni brany.
Zrejme (domnivam se) na zaklade urcitych v mediich zverejnenych UVAH(!), ze by se pomoci mytnych bran dalo take merit i dodrzovani maximalni povolene rychlosti, se cast rychleji jedoucih ridicu uchyluje k "obrannemu" manevru, ze kdyz teda na posledni chvili myto spatri, razantne (no aby to stihli jeste pred projetim brany prece) zpomali/zabrzdi a pak zase pokracuji.
Je to teda peknej hnus! Jet za nim a kazdou chvili se desit co se deje a ono jenom myto, to je teda opravdu komfortni cestovani.
Takovyhle neplynuly jezdeni je podle me jedno z nejnebezpecnejsich.
Navic:
A) Pokud je mi znamo, tak k zadnemu takovemu mereni na mytech se zatim nedospelo.
B) Pokud by se neco takoveho realizovalo, jsem pevne presvedcen, ze podle toho, jak brany fvypadaji a co je v posledni dobe v mode, by se toto mereni provadelo formou prumerne rychlosti v urcitem useku (tak jako je to v Praze v tunelech a na urcitych usecich na Magistrale a Jizni spojce) a ne umistovanim neskutecneho poctu radaru.
Tozn. ze nejake brzdeni nekde pod branou je uplne k nicemu, protoze se pocita prumerna rychlost z doby za jakou urazite konkretne dlouhy usek.
Navic je k tomu nutna opticka identifikace = kamera zaznamenavajici SPZ popr. vas ksicht, takze "hola" mytna brana, na niz je jen nad kazdym pruhem mikrovlnna krabicka a dal nic, je tuplem o nicem.
Ale to zbytecny znervoznovani nahlym brzdenim me pekne sere!
|
|
Určitě jste si všimli, že ne každá brána je stejně vybavená. Systém je rozdělen řádově do dvou kategorií. Základní brána je osazena pouze komunikátorem s palubní jednotkou (DSRC), a plný portál, který je osazený leserovými scanery a obousměrnými kamerami. Tento systém snímá také velikost vozidla a společně s kamerami vyhodnocuje typ vozidla s velmi vysokou přesností a s odezvou z palubní jednotky dává do souladu fakt, zda-li se pokouší vozidlo systém "ošálit" nebo ne. Jakákoliv nesrovnalost je okamžitě vidět na dispečinku a kontrolní zásahová vozidla okamžitě vyjíždí do terénu a podezřelé vozidlo zadrží. Jen tyto plné brány jsou schopné po další úpravě také měřit rychlost projíždějících vozidel. Stejně tak není možné jakkoliv systém obejít výše popsaným způsobem jízdy "v závěsu" a podobné blbiny. Nemalujte čerty na zeď chlapi.
|
|
|
Ty brany nemaji obousmerne kamery, ale dve na kazdy pruh, nicmene mirici na prid vozidla. Tedy jizda v tesnem zavesu byt resenim, jak obelstit prave kontrolni branu, muze (nemaji SPZ, tedy nemaji nic).
|
|
|
Mám tady dokumentaci na stole, dělám na ty brány st. povolení (pěkná pakárna, stát si něco objedná a potom háže klacky pod nohy seč mu síly stačí). Kamery dopředu i do zadu, pokud to na některých portálech ještě není, nejspíš se to nestihlo.
|
|
Kdyz se chteji roztriskat o kamose pred sebou, at si delaji, co chteji. Ale proc je sakra moje mesto plny kamionu, co jezdej po okreskach? Od zavedeni mytneho jsem zaznamenala vyrazne zhorseni povrchu hlavnich tahu mestem! Sakra tak od ceho se to zavadelo, kdyz se problem zhuntovanejch dalnic preved na probem zhuntovanejch mest? A pro zmenu to zase zaplati danovy poplatnik.
|
|
|
Predstav si, ze jses nejakej Rumun jedouci s plechama (=casu dost) do Nemecka nebo Francie a kdyz usetris to co ti dal sef na mytny, tak ti to hodi vic pomalu nez ti zaplati na mzde za cely mesic...
Napriklad.
|
|
|
Nojo, ale copak tahle jednoducha uvaha netukla nikoho z tech vohnoutu v dobe, kdy se pro ten "emerickej" vynalez rozhodovali?
|
|
...ze manipulace s "odecitackou" jejim balenim do staniolu/zaviranim do zelezne krabice je taktez praktikovana ridicem a tento se tomu v dany moment venuje vice nez situaci na vozovce, cize pokud clovek dostane defekt pred nim (treba) tak nemusi byt uplne nejvetsi vyhra se udrzet na silnici, aneb rozjety kamion jen tak neco nezastavi...
To je jen jeden z dalsich efektu jak mytne ohrozuje vsechny. Stavbu postavenou s porusenim tolika predpisu je mozne jedine zbourat!
|
|
|
Jo, mýtný nás ohrožuje. A ještě víc nás ohrožuje ježdění kamiónů. Zbourat a nahradit koňskými povozy. A ještě bude mít trotldas koblížky na hnojení zahrady!
|
|
|
dnes jsem videl brzdil Liazku s pískem na korbe na mokru před křizovatkou. hmostnost neznám. řidiče taky ne. rychlost cca 50km/h +-10. zastavila cca na 25 m. část ve smyku zadní nápravy, část bez. At mi tady nikdo nevypráví o tom, jak je těžké zastavit na X tun těžké vozidlo. Pokud splnuje předpisy o techn stavu pro okamžitý provoz, zastaví. Má na to dimenzované brzdy!
|
|
|
možní ani ne na 20m, už nevim. proste 4 - 5 delek auta.
|
|
|
|
A nemáš, ty chytrolíne, tak trochu pocit, že to není mýtné ani Kapsch a dokonce ani brány co vytvářejí nebezpečné situace, ale bezprecedentní snaha nakřížených zmrdošvejků, kteří se pořád a za každou cenu snaží vyjebat se vším, pokud mají zaplatit korunu?
Předesílám, že nejsem žádný odborník na Kapsch systém, ale i z prostých informací z médií vím, že do palubní jednotky se programuje počet náprav i tonáž. Pokud senzor mikrovlnky zaznamená více náprav než kolik udává jednotka, okamžitě posílá signál, aby prověřili vozidlo i nastavení jednotky. O kamerách už tady někdo psal. Takže tento článek odkazuju někam do říše bájí, nemluvě o tom, že i stylisiticky stojí za ...
|
|
|
Muze mi nekdo objasnit jak BRANA (bezna, bez kamery) pozna kolik ma vozidlo naprav? Mel jsem za to ze tam funguje jenom jako jakasi kontrola pri orientaku - jednotka ohlasi ze je v dosahu a hotovo. Neni nahodou pocet naprav vyznamny jenom pro stanoveni ceny?
|
|
Pláčeš dobře, ale na španém hrobě. Nadávej na ty kamioňáky, že jezdí jak hovada, ne na mýto
|
|
MÝTNÝM SE PŘIBLIŽUJEME K ČIPOVÉ TOTALITĚ !!!
Zrychlují se aktivity Sil temna v totalizaci lidstva,za přispění většiny lidí. Záměr je očipovat KAŽDOU VĚC A KAŽDÉHO ČLOVĚKA.Více na našem webu(www.andele-svetla.cz)- PETICE PROTI ČIPOVÉ TOTALITĚ sdělení 2121,2617 a 1622.Lidstvo se ODDALO TECHNOLOGII a postavilo ji na PRVNÍ MÍSTO ve svých životech.Jde o PŘIJETÍ DALŠÍCH – VYŠŠÍCH STUPŇŮ OVLÁDÁNÍ SILAMI TEMNA A SE ZAVŘENÝM SRDCEM SE DÁLE NECHAJÍ VÍCE A VÍCE ZOTROČOVAT A OVLÁDAT SMĚREM DO TEMNOT.
|
|
Tento způsob obcházení (objíždění) mýtných bran, je lehce postižitelný. Kamiony se totiž už jen tím, že jedou takto těsně za sebou dopouštějí přestupku... podle zákona totiž musí mít mezi sebou prostor, aby se mezi ně mohlo bezpečně zařadit další vozidlo...
|
|
|
Jenže o tom se tu sakra celou dobu mluví! NEMÁŠ v ruce nic, co byt i umožnilo identifikovat toho DRUHÝHO; ten přední NEMŮŽE za to, že ten za ním nedodržuje rozestupy, a toho druhýho nevidíš, protože SPZku má zakrytou autem před sebou a ksicht jakbysmet. Tak CO chceš postihovat?
|
|
"Zkuste začít brzdit 15tun a máte před sebou cca oněch 50cm" - Dopadne to takhle: Pokud to ten druhej zmrd stihne, strhne ten svuj kram doleva (hadej, jestli mu vadi, ze v levym pruhu nekdo jede?) a ten chudak v rychlym pruhu to vodnese....Mne se stalo uplne to samy, nastesti byl na stredu zeleny pruh (s cca 20 cm obrubnikem), na kterej sem mohl uhnout za cenu zruseni obou levych kol a naprav...a orvani praveho boku od zmrda. Vysledek: byl to Polak, dostal 500Kc pokuty a jel dal.
|
|
|