D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test Mercedes – Benz A 150
    Vydáno 05. 10. 2008 (15080 přečtení)

    Již skoro čtyři roky se dopravuji Mercedesem A 150, die Neue A- Klasse, jedním z prvním, ne-li úplně prvním do Česka dovezeným vozem této generace. Pořídil jsem si ho, okouzlen jeho designem, pohodlným výlezem pro starší a obézní, obrovským vnitřním prostorem a celkem ucházejícícm kufrem.

    Tak nějak automaticky jsem předpokládal, že vozidlo s třícípou hvězdou bude špičkou co do spolehlivosti, životnosti a dílenského zpracování, i když kvalita slícování interiéru už na první pohled těžko snášela srovnání s konkurenty z Wolfsburgu i Boleslavi....

    K popisu vozu celkem stručně – 1,5 litrový benzíňák není úplná raketa a každý pasažér nad počet jedna je znát, nicméně přežít se s tím dá a dovoluje i trvalou jízdu rychlostí cca 180 km/h...ne že by teda byl nějak extrémně spořivý...Nicméně dobře odhlučněn je spíš plusem tohoto vozu. Fenomenální  jsou jízdní vlastnosti – švábští soudruzi se evidentně z krachu při losím testu předchozí generace silně poučili a auto sedí na silnici jako přibité, i podstatně nižší a sportovněji se tvářící vozy mohou jen a jen závidět...Bohužel je tento plus vykoupen extrémní tvrdostí povozku, takže o pohodlí se na českých cestách rozhodně mluvit nedá a zejména cestující vzadu si dost stěžují na nakopnuté ledviny...

    Podstatně horší jsou brzdy, jednak s autem mají plné ruce práce, jednak (aspoň u popisovaného exempláře) mají výrazně silnější záběr při druhém sešlápnutí, aniž by byly zavzdušněny...Taky řazení má daleko blíž k Peugeotu než německé preciznosti. O exteriéru už byla řeč, prostě nádhera ze všech stran, má to švih, není to ta německá zkostnatělá bytelnost a solidnost a přesto je to mercedes...předznamenal novou linii a  všecno, co v jejím duchu přišlo po něm, už na něj nemá...
    Interiér je podstatně rozporuplnější...design OK, ergonomie vynikající ( s výjimkou neskutečně debilní tradiční centrální páky pod volantem ovládající všechno, kdy každé přepnutí stěračů vyžaduje sejmutí ruky z volantu), výhled super, vzadu místa, že by i majitel dvojky oktávie nepohrdl. Slušná muzika, velmi dobré ovládání rádia na volantu a naprosto dokonalé propojení a ovládání  handsfree...

    Horší je to s výběrem materiálů, každý dotek ne úplně čistou rukou zanechá nesmazatelnou stopu na dveřích, tragické je ovšem dílenské zpracování, neklamně odkazující na zemi původu někam hodně na střední východ....slícování dílů palubky ujde, slícování čehokoliv ostatního tragédie, kvalita plastů a zejména jejich upevnění snese srovnání se stodvácou blahé paměti, každou chvíli něco z plastu odpadne (zejména u madla rolety kufru, které se rozpadá na dva kusy při každém zatažení, to nasere...) Zavírání dveří žádná sláva, zvuk a potřebná síla (abych zůstal u srovnání se škodovkou) se blíží spíš favoritovi než oktávii II...

    Kufr vzhledem k délce vozu docela ujde už v základu, výborná je volba dvou úrovní dna (jedna pro větší objem, druhá pro vytvoření roviny při sklopených sedačkách), ovšem vyžaduje to nouzovou rezervu, jinak je to na prd... Roleta i dno v jakémkoliv stavu jsou solidním zdrojem pazvuků, postranní  schránky jsou z plastu tak solidního, že sprej na okna v zatáčce je spolehlivě vyboulí až k otevření a vysypání...moc fajn, když se to stane třeba s lakovou tužkou v okamžiku převozu těžšího nákupu...Vynikající vychytávkou je možnost vyjmutí předního sedadla i sklopení předního opěradla vpřed do roviny, takže mercedes, jsa kratší než fabia, bez problémů odvozil z Ikey naplocho celý byt...Na druhé straně řešení aretace sklopeného sedadla vyskočením červeného čudlíku vpřed při ležící sedačce nutně vede k tomu, že při vracení do původní polohy se čudlík a) odlomí, b) rozdrtí, c) obojí včetně prstů vracejícího...

    Pazvuky jsou dominantním zdrojem hluku tohoto vozu, s přibývajícími léty se přidává zajímavé povrzávání až praskání ze zadní nápravy, které jsem kdysi u kamarádovy uralte omegy identifikoval jako prasklou karosérii...nicméně autorizovaný servis nenašel nic, takže holt tam nic není...

    Co do spolehlivosti jsme zde cca na úrovni felicie (té z devadesátých let). Co chvíli svítící kontrolka poruchy na motoru vede k opakovaným návštěvám servisu s diagnózami typu „Hlásí nám to díru v sání“, dojezd na tři válce (kabel ke svíčce), nespínající větrák, opakovaně vytlučené tlumiče po 10 000 km, těsnění okna zalézající do žlábku při jeho zavření, pískající hřídel stěračů dohánějící při prudším dešti k šílenství, displej na palubní desce jehož údaje postupně mizejí při zahřívání (takže v létě nebo při topení na okna se s ním moc počítat nedá) zcela kreténsky umístěných kontrolek mlhovek u spínače vlevo při zemi, což už mne stálo několi pokut horlivých policistů (výjimečně majících pravdu, sám tyhle omlhovkované debily nesnáším), to všecho jsou atributy zcela průměrného auta, řekněme Dacie Logan, Renaultu (jakéhokoliv) nebo dejme tomu i toho VW group, ale tak nějak jsem čekal, že třícípá hvězda se právě tím, že to nezná, bude odlišovat...

    Ovšem dvě skutečné lahůdky si nechávám na konec...První je lahůdkové ovládání elektrického plynu skokem, takže při posunu na jedničku auto předvádí elegantní přískoky a svého pána jako kreténa, který ještě minulý týden podplácel zkušebního komisaře.

    Druhá, nejzávažnější a nejšílenější, je neskutečná vůle v diferenciálu u pětistupňové převodovky. Od samého začátku jsem reklamoval neidentifikovatelnou vůli v zavěšení kol projevující se ránou při rozjezdu, sundání nohy z plynu nebo přeřazení. Odborníci (uvozovky jsem si ušetřil) mne několikrát poslali do hajzlu a došlo to až tak daleko, že jsme se s techniky Dekry radili, jak auto reklamovat a vrátit. Technici Dekry ovšem na rozdíl od techniků z Mercedesu viděli, slyšeli a cítili...takže jsme se dopracovali ke zjištění, že prostě v diferáku je vůle větší než malá, nicméně reklamovat se to nedá, neb nikde není zákonem stanoveno, jaká být má...a že to je prostě konstrukční vlastnost pětikvaltu a šestikvalt že to nedělá. Půjčil jsem si pár předváděček a vopravdu, dělají to všechny...tato konstruční vlastnost se samozřejmě s přibývajícími kilometry nezlepšuje a v kombinaci s jemným dávkováním plynu lze dosáhnout neuvěřitelného dojmu z jízdy... Docela bych chtěl být muškou jenom zlatou, až si do tohohle auta jednou sedne potenciání kupec v AAA Auto a poprvé se s tím rozjede..to snad musí poznat i kindrzmrd při výkupu...

    Sečteno, podtrženo – těším se, až se tohohle auta a všech trablů s ním spojených za pár měsíců zbavím. Ale na druhou stranu mi bude chybět těch pár obrovských plusů, které mu konstruktéři vdechli (diferák a plyn doufám outsourcovali). Málokde se člověk sveze s autem, které tak dokonale drží na cestě, a neznám auto, které by zaparkovalo na místě menším než fabie a uvnitř byla větší oktávie...Člověk si holt zvykne a kdyby se to soudruzi šli naučit vyrábět k VW, nemělo by to chybu...takhle...radši díky, třícípá hvězdo, kvalita vypadá fakt jinak.


    01.09.2008 Slim


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,44] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 13 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.