|
V podstatě to je staré známe "noblesse oblige", vyjádřené vcelku srozumitelnou češinou. A IMHO je taková to slušnost daleko lepší cestou ke zlepšení stavu, než hloupá plošná nařízení a zákazy a jejich bezmyšlenkové dodžování.
|
|
|
Slusnost je jiste daleko lepsi cestou. Otazkou zustava, jak ji v lidech zacit hromadne pestovat...
|
|
|
Otázkou zůstává OD KOHO se té slušnosti naučit, když i vůdčí osobnosti naší země se (často) prezentují před národem jako hovada....
|
|
|
Z hovad povstali, hovady zustavaji. Vytunelovanim fabriky se z vexlaka baron nestane (cest vyjimkam, pokud jsou)
|
|
|
zacni u sebe, je to vule jednotlivce... ukaz ze jsi lepsi nez ty nahore? nebo i k tomu aby jsi se sel vycurat potrebujes nekoho s vudcimi schopnostmi?:)
|
|
|
... nebo protesty :-)
Tvrdím dávno: jezděte slušně, nebudete muset protestovat.
|
|
D-Fensi, tak by to mělo být. Bohužel v našich zeměpisných šířkách, v době prvotní akumulace kapitálu zdaleka neplatí pravidlo, že majetek je atributem vzdělaných lidí s náležitou úrovní. I když se situace zlepšuje (proti počátku 90. let určitě), přece jen nás čeká ještě dlouhá cesta.
BTW pro mnoho, řekl bych většinu, chlápků v prorezlých žigulech a 120kách jezdících na CastrolGTX je slušně jedoucí A8 živoucím důkazem kreténství bohatce za jejím volantem. Takovému je třeba ukázat, že plebejec sice žere doma suchý z nosu, neboť na víc nemá, ale přes plnou do kopce jej vohulí a ukáže mu, jak se jezdí u nich v jézédé. Vhodné je doplnit manévr zaťukáním na čelo či rychlým stočením okénka a plivancem za sebe.
Ale úvaha je to určitě dobrá, to jo.
|
|
|
Bohužel slušně jedoucí A8 je něco, co se v našich končinách hned tak nevidí. Zato A8, která málem člověka sundala ze silnice je něco co jsem v minulých letech, kdy jsem víc jezdil, potkával na našich cestách až příliš často. Bohužel s pořizovací cenou vozidla roste opravděpodobnost, že ho bude řídit hovado. Těm několika výjimkám, které jsem na našich cestách potkal, patří čest.
|
|
|
Jedniné další místo (kromě východní evropy), kde jsem něco podobného pozorovoal, bylo v okolí Las Vegas a rolí überauta tam skoro vždy hrálo Porche, Mercedes, BMW nebo Dodge Viper.
|
|
|
Neco Ti reknu - on frajer ve felicii, kterej te pred sebe pri zarazovani do pruhu proste za zadnou cenu nepusti i za cenu odreni svyho auta, proto ze mas prave o hodne lepsi auto nez on, je taky prima. Rika se tomu mala ceska zavist.
|
|
|
Technická poznámka: popisovaný jev není projevem závisti (to je vlastnost spíše kladná), ale nepřejícnosti (ta je podstatně horší a v Kocourkově bohužel dosti rozšířená).
|
|
|
kazda mince ma dve strany. pokud ridim auto jehoz poskozeni me nevadi pripadne se pri stretu s blbcem neposkodi povazuju naopak za slusnost dodrzovat napriklad "pravidlo zipu" absolutne. v momente kdy se tam pokusi nacpat kdokoli kdo nema pravo se zlou se potaze. je az zarazejici kolik lidi nechape ze poustim pouze to jedno auto ktere na to ma pravo a jeho jako druheho nepoustim ja ale auto jedouci za mnou. kupodivu takove chovani neni omezeno tridou automobilu nebo jeho starim pripadne cenou(to ze se jedna vedsinou o auta nemecke nebo skoronemecke je u nasich koncinach pravidlem), prasi stejne "jednickovy golf" jako octavia nove generace. zatim jsem narazil (a to jak obrazne tak doslova) jen jednou a to do fungl nove O2 rizene jakymsi hejskem ktera samozrejme ani nebyla jeho a po tvrdych slovech se malem rozbrecel pote co zistil ze nektera auta maji jeste stale ocelove narazniky a ze nove auta nejsou tak tvrda pri zasahu B sloupku jak by se z reklam zdalo. zkratka kdys chces predjizdet tak predjizdej a klidne i kolonu stojici v jednom pruhu ale cpi se jen tam kde je narok protoze neni jediny duvod proc brzdit kvuli nevychovanci ktery nevi kde je jeho misto.
|
|
|
Ono když borec jede po tramvajových kolejích a chodníku aby předjel kolonu aut čekající na semaforu,ten se pak chce nacpat před toho frajera v té závistivé felicii a ještě vykřikuje něco o pravidlu ZIPU ?To není o závisti.
|
|
|
helemese, pan ma felicii, ze ses tak chytil? V zivote jsem nikoho nepredjizdel po chodniku nebo po kolejich...vetsinou jde jen o prosty sbihani 2 pruhu do jednoho...
|
|
|
Á. pan Tau byl na stanickém školení ODS, že? ...česká závist... to už zní jako dogma.
|
|
|
No tak tohle uz vubec nema smysl komentovat...
|
|
|
Tau ,ty kanále,až uvidím filcku (moravsky Felicie)s blbým ksichtem za volantem, tak Tě sejmu.
|
|
|
Ono je to tak, v Kanada mozes najst v nadautach 2 typy: Presedively 50-60 -nik, vacsinou biely, iduci slusne a dodrzujuci predpisu do bodky (on si totiz vzdy najde cas na to, aby si s kamaratmi prenajali Mosport a vyblbli sa tam).
Druha kategoria su ucha rozlicnych ras, ovesane zlatymi retazami (sportovci, rapperi, drogovi dealeri), od ktorych sa da ocakavat cokolvek.
|
|
|
Možná máte pravdu, ale přece jen - zkuste jezdit nějaký čas po Slovensku. Tam něco uvidíte. Z toho, co se děje tam, jsme se dostali někdy okolo roku 1996-1997.
BTW zdaleka nejprasáčtěji jezdí frustrovaní firemní idioti v ochcávkách. Všichni mají shodně nevyvratitelnou víru, že motor VW 1.9 dTi je nejdokonaleší vynález za dobu trvání lidstva a že je tudíž jejich povinností nandat to každému, kdo nejede v českoněmeckém šrotu a pod prdelí mu nehučí sudeťácký turbodiesel.
|
|
|
Kde konkretne a kedy ste po Slovensku jazdili? A co Vas na tom tak frustrovalo? (Len aby sme sa rozumeli, nechcem rozduchavat nejaky narodnostny spor, len ma zaujima pohlad "inostranca":-)
|
|
|
Slovensko znám od Blavy až po Bardejov. Za poslední 3 roky nějakých 70 tis. km. Mohu zcela zodpovědně říci, že výskyt idiotů v BMW, v posledních letech hlavně v X3 je zde nebývale vysoký. Riskantní předjíždění na plné čáře ve vysloveně nebezpečných úsecích - trasa Trenčín-Zvolen je přímo ukázková, je na denním pořádku. Uvnitř obvykle sedí otylá vyholená individua jejichž odpudivý zevnějšek je umocněn černým trikem a zlatým kotevním řetězem na krku. Samozřejmě, že koncentrace je nejvyšší okolo Blavy a Košic, obecně vzato směrem na východ ubývá.
V ČR se podobné zjevy vyskytovaly ponejvíce v první polovině 90. let. Od té doby snad vymřely, snad zchudly nebo dostaly rozum, čert ví. Nahradila je postpubertální pakáž četnější v okolí Prahy a Brna, ta ale naštěstí jezdí obvykle v rozpadávajících se bazarových vracích které drží pohromadě jen díky laku. No a pak ti deprivanti v ochcávách.
|
|
|
Na taketo zovseobecnovanie si vezmite dva neuroly a chodte sa vyspat.
|
|
|
Eh, tak ted nevim, jestli mas X3 na nebo cerne triko a zlaty kotevni retez :-D
|
|
|
Ono to v Čechách (konkrétně v Praze) není o moc lepší. Jel jsem onehdá ráno do práce služebním autem a potkal za celou cestu tři totální hovada. Základní indikací byl mírně postarší pětkový bavorák a zřejmě spěchali výrazně víc než všichni ostatní.
Ještě k tomu diskutovanému zipu: snažím se dodržovat zip v obou situacích a je to opravdu občas válka nervů kdo první uhne. Nějaký předpis většinu řidičů mc nebere. Podobně jako přednost zprava je pravděpodobně překonaný anachronismus, protože ho málokdo dodržuje. Dneska mne málem sejmul děda v prorezavělé 120.
Další běžný problém je, že řidič v autě jedoucí 110km/hod na dálnici je přesvědčený, že by utrpěl duševní újmu, kdyby zajel do pravého pruhu a to nemluvím o tříprodovkách, kde je přece pravý pruh vyhražený pro náklaďáky, že a tam se svým 20 let starým autem jedoucích neuvěřitelných 70km/hod přece nepatří.
Podotýkám, že jsem si pro sebe pořídil jetou BMW M3 (zatím) poslední generace, čímž jsem si splnil svůj sen a snažím se jezdit stejně slušně s oběma auty.
|
|
|
No, konktretne v Bratislave jsem nabyl dojmu, ze se jezdi vyhradne na cervenou. Zase.. na druhou stranu tam jezdi na cervenou prakticky vsichni, takze pri cekani na zelenou ohrozovali jenom me troubenim a zurivym predjizdenim :-D
|
|
|
teda neviem, minuly rokom som par dni po bratislave jazdil a naopak ma prekvapil relativny klud na cestach a vcelku bezne a samozrejme dodrziavanie rychlostnych limitov, ktore ako prazska naplavenina s Ackom na SPZke som musel trpezlivo (ale rad) znasat. naopak navrat do prahy bol zase typickou ukazkou prasenia bez ohladu na cenu auta, jeho typ ci miesto vyroby ...
a kedze sam tak trochu prasim (taky ten trvaly + 10-20km fenomen, aby som nebrzdil zbytok) musel som sa cestou z brna do bratislavy skutocne mierne nad sebou zamysliet, ked na mna poblikavala nova A6 so slovenskou SPZ, ktoru som v nejakych 150 predbiehal. chapal som to prave ako upozornenie od noblesneho pana, ze "klud, mlady muz".
|
|
|
Ja som mal tu cest minuly mesiac ist 2x do Prahy a musim povedat ze to sa deje na dialnici do Prahy je bozie dopustenie. Sposob jazdy kamionov a pomalych soferov je hrozny. Na fakt ze lavy pruh sluzi len na predbiehanie a nie sustavnu jazdu uz niektory asi pozabudli. Ale to sa deje aj u nas na dialnici. Co ma zarazilo je vzdialenost pri ktorej sa na ceskej dialnici niekto vopcha do laveho pruhu, parkrat sa mi tam narval kamion v takej blizkosti ze som mal co robit aby som to dobrzdil, a to som siel max 140. Neviem ci to je vyssou hustotou aut nez u nas alebo vacsou drzostou. Naproti tomu, v Prahe som mal velmi dobry pocit z ostatnych vodicov v porovnani z Blavou. Mam pocit ze boli kludnejsi a hlavne predvidatelnejsi.
|
|
|
no ono je otázka, jak ten jev "prasáci ve služebních oktávkách" očistit od jevu "oktávek jezdí obecně na silnicích strašně moc", aby to vůbec mělo nějakou vypovídací hodnotu.
|
|
|
Ono tohle sluzebni prasactvi neni omezene na oktavky, co dokazou nektere individua ve sluzebnich dodavkach je jeste vic nepochopitelne. Oktavka je ve 130ti dobre ovladatelne vozidlo, kdezto nalozeny Transit nebo Vito predjizdejici v kopci kde pred sebe vidi tak 100 m (a ve 130) je normalni nerizena strela a jeji ridic je ta prava hruza na silnici.
A kecy typu "on ma najezdeno 200 000,tak nekecej" tady neplati. To uz je jenom bezohlednost - pocit nadrazenosti z uberauta nahrazuje uberdriver.
|
|
|
No ono ak ma vodic Vita sluzobne najazdene 200 tisic km, tak to je asi nejaky zaciatocnik. Ak niekto jazdi z povolania, tak to kludne najazdi za rok a pol, maximalne dva.
|
|
|
Asi tak. Distribuce prasat za volantem nijak nekoreluje s typem vozu, nicmene clovek si jinak pamatuje kdyz s nim vymrda fabie f nejslabsi verzi f vajickach na zadnim okynku, coz se stava nekolikrat denne, a kdyz to udela lamborghini. Jinak jsem jednou na dalnici u Prahy se svym Peugeotem Partner predjel podezrele pomalu jedouci Jaguar, coz mi v zapeti bylo oplaceno metodou warp 3. Zrejme v tu chvili dojedl tu bagetu :-)
|
|
|
A takto bych nesouhlasil. Na debila ve Felicii narazím stejně často jako na debila v überautě. Jenomže na silnici je 20x více Felicií, než überaut. Já bohužel jistou korelaci mezi značkou vozu a debilitou pozoruji.
|
|
|
Svedl bych to prave na to, ze zatimco prasici fabie (coz je destilovana silnicni zakomplexovanost) uz clovek nevnima, smete-li do prikopu ferrari, zanecha to patricny dojem :-). Korelace mezi znackou vozu a debilitou mozna opravdu existuje, ale je prekvapive nezavisla na cene a kvalite aute. Napr. Fiaty Croma a Fabie jsou vylozene postrach, stejne tak Skody Ochcavia a PruserB. Toto je zjevne dusledek tzv. Mendelejevovy Tabulky Zakomplexovanosti, ktera vypada circa takto: na pomyslnem vrcholu pyramidy stoji nejvyssi meta, Audi A8, popr. Passat. Prestoze vyskyt dementu za volanty techto vozu je znacny, mnohem znacnejsi je u druheho stupinku- Oktavek a Superbu. To jsou auta, ktera si clovek poridi, kdyz chce Passata, ale nema na nej. Tak tedy podle hesla "I pes zastane praci kone neni-li po ruce osel" s klesajici kvalitou a cenou vozu vyznamne stoupa zakomplexovanost ridice a konsekventne i prasacka jizda. Toto je jeste markantnejsi u tzv. tretiho pylonu hruzy, coz jsou prave Fabie- to je vuz, ktery si zpravidla poridi clovek, ktery by tu Audinu chtel taky, ale nema ani na Oktavku fbenzinu, coz dava vsem okolo patricne sezrat.
|
|
|
S tema prasicima fabiema (cituji: "destilovana silnicni zakomplexovanost") to muzu potvrdit ... neverili byste kolik fabiaru hrozne spatne snasi, kdyz je na dalnici predjede takova mala vysoka voskliva skatule s napisem z boku ubohych 1.3 a oni ji to presto nedokazou "nandat" ani s plynem na podlaze. Obzvlast do kopce je to pikantni :-) Bavej me ty jejich nenavistny pohledy, kdyz je predjizdim. A jakmile se kopec prehoupne, tak se z te sve Fóbie snazi vyzdimat co to da a s vyznamnymi pohledy me predjizdi (abych kvuli kretenovi s Fabii neblokoval pul hodiny dalnici, tak sundam nohu z plynu a necham ho rychle predjet). Ovsem pak se vratim na svych stabilnich 150-160, takze na rovine nebo pri dalsim kopci se situace bohuzel opakuje :-( A to nemluvim o tom, ze nejvetsi procento prasicu, kteri zaryte odmitaji uvolnit levy pruh takove priserne krabici jsou prave majitele svych zboznovanych Fabii. Asi si nedokazi predstavit, ze neco tak neforemneho muze byt rychlejsi nez to jejich dokonale auto. Kdyz dodrzuju stabilnich 130 podle zakona, tak je to jeste mnohem horsi, protoze do kopce jedou fóbiari kolem kila a z kopce z toho zdimou co to da, takze kazdou chvili musim za nejakou Fobii brzdit nez se uvolni levy pruh, z kopce me vitezoslavne predjedou, aby se to na dalsim kopci opakovalo. Kdyz jedu rychleji, tak aspon tem nejhorsim pripadum na rovinach ujedu a nemusim pritom tak casto uhybat z leveho pruhu rychleji jedoucim autum. Mj. i proto tak hrozne moc nerad jezdim po nasich dalnicich :-(
|
|
|
ale tech 160 na dalnici je 30 km pres limit, vis ze porusujes predpisy?
|
|
|
Jistě, ale nemá fábii a to už se počítá
|
|
|
Vim, ale kdybys to docetl cele, tak bys vedel i proc nejezdim 130. Zkracene extra pro tebe ;-) : Kdyz jedu 130 je to s temi fobiari jeste mnohem horsi :-(
|
|
|
no ono by dodržování těch 130 nebyl vůbec problém kdyby... tak jezdili i ostatní. nemusel bych se pak při jízdě v rámci limitu každou chvíli uhýbat z levého pruhu mezi kamiony.
|
|
|
To pochopitelne vsechno jenom tak naokraj...ta 130ka je totiz nesmyslna.
|
|
|
Když jedeš podle předpisů, tak proč uhýbáš? Jsi přeci v právu, ne.
|
|
|
Predpokladam, ze to je jen mnou nepochopena ironie a vazne to nemyslis ;-)
|
|
|
Přes čí limit?
Tvůj?
Tak to abys jezdil kolem 100kmh, abys měl ještě nějakou rezervu.
Pokud se Ti zdá, že 160kmh na dálnici je moc, pak máš špatné návyky při řízení (jsi zvyklej za volantem žrát, telefonovat, ladit rádio atd. a to se ve 160ti blbě dělá)...špatný auto co ti nedostatečnou učinností brzd zkazilo odhad...nebo nízký práh pudu sebezáchovy.
Pokud jsi jen lehce nadprůměrným řidičem, kterej dokáže udržet auto na silnici a je schopen dosáhnout reakční doby cca 1sec., tak bys s touto rychlostí neměl mít na dálnici problém, protože tem je výhled jistě minimálně 100m a při 160kmh ujeteš cca 45m/s. Takže pokud řídíš a neděláš nic jinýho, neměl bys mít problém.
|
|
|
Tak tohle je docela dost stupidni hehe :)
|
|
|
Ja mam uplne priserne skusenosti s majitelmi Renaultov. Aspon v Blave a okoli. Vacsinou jazdia pomaly, niekedy az prilis opatrne a hlavne sa mi zdaju nevypocitatelni. Radsej od nich udrzujem uctyhodnu vzdialenost a oplatilo sa mi to uz viackrat, ked si sok z nepredpokladaneho manevru vyzral niekto iny a ja som sa z dialky s usmevom prizeral.
|
|
jsem takového řidiče potkal, jel jsem za ním asi 20 km, pak dalších asi 5 km přes město. Nějaký Pontiac, odkud byl těžko říct. Jel Vzorně. Vzrorně s velkým "V". Zato chvíli předtím když jsem do kopce rychlostí asi 90-95 km/h předjížděl Š120 jedoucí asi 80 km/h nás oba (ve třetím pruhu za dvěma čarami, tedy do protisměru) předjela Oktávie cca 120 km/h. Jen jsem se v duchu pomodlil ta ty kdo tuhle Oktávku potkají aby se jim nic nestalo. :o(
|
|
Možná je to ode mě lehce zaujaté (mám 1/2 ameriku a ameriky mám rád), nicméně můj pocit je ten, že že nejsympatičtěji jezdí právě řidiči velkých amerických aut. Je to asi proto, že si právě nějakou takovou velkou potvoru koupili pro radost a s radostí jezdí.
|
|
|
To, co píšete, je jeden pravděpodobný důvod. Druhý bude ten, že s většinou "pořádných" Amerik se prostě myšky a podobné věci dělat moc nedají.
|
|
|
Nehledě na to, že při přidání plynu jim auto vyssaje nádrž a ukousne nohu :-)
|
|
|
Nesmysl, moje amerika si bere asi jen o litr na 100km vic nez ochtafka. A pohodli a komfort z jizdy je uplne o necem jinem.
|
|
|
Že by slavný Pontiac Le Mans ? :-)
|
|
|
|
t.j. americke suzuki swift?
|
|
|
Jednak to je tím, že to jsou auta pro radost, jednak je to jejich charakterem. Oni ty fullsize sedany moc nemaj rády prudký změny směru a kombinace automat + gauč vpředu + nízkootáčková V8 + měkký pérování člověka svádí k poklidný jízdě bez stresu.
|
|
|
Amerika přece nutně neznamená "auto starší dvaceti let". Když mám chuť, tak moje vysokootáčková V8 přitvrdí variabilní odpružení a ne že by z toho byla M3, ale divoce se s tím dá jezdit velmi slušně :-)
|
|
|
Co to je? Zeby '300 SRT 8?
|
|
|
Ale ne, obyč Seville STS.
|
|
|
ajeje... nerikas si nahodou na Autohifi.cz MARAUDER??? Podle tech kecubych to tak tipl...
|
|
|
Ne, to je uplne nekdo jinej, i kdyz vim, o koho jde. Nerikaji ti nahodou "samozrejme, mate pravdu, paciente"? Podle urovne prispevku bych si to tak tipl.
|
|
|
Až na výjimky znamená. Většina současný americký produkce je pustá konfekce, nijak se nelišící od japonců a korejců.
A divoce se dá jezdit se vším, s Capricem taky umím projet zatáčku smykem :)
|
|
|
Těžko říct, o té konfekci jsem si to začínal myslet taky, ale opravdu by to chtělo nějakého toho korejce nebo japonce projet. Udělal jsem obojí a s jakou radostí jsem se vracel zpět k Seville se nedá ani popsat. Dokonce i po projetí letošní 7er jsem zjistil, že mi kromě opravdu lepšího podvozku a zadního náhonu (což mají ale poslední Sevilly taky) nemá moc co nabídnout, prostě mě to auto neoslovuje. Chápu, člověka, co jako ameriku bere auto s rámovou konstrukcí, aspoň 5,7 V8 a náhonem na zadek, to asi nepřesvědčí :-), ale jsem přesvědčen, že i moderní ameriky jsou filozofií jinde než zbytek světa, byť méně než před 20 lety.
|
|
|
Tou konfekcí jsem taky nemyslel tu Seville, ale běžný obludy stylu Chevy Cobalt, Chrysler Sebring atd. ...
|
|
|
Dovolim si tvrdit, ze aj americka konfekcia ma stale urcity styl a charakter, co dalekovychodnym protajskom chyba (snad okrem vyrobkov Nissan/Infinity). Vzhladom na to, ze som si Chargera opat nemohol dovolit, resp. som bol tak trocha nuteny ostat pri vyrobkoch GM a opat pri konfekcii, zvolil som si Pontiac G6. Co povedat, celkom prijemny aj v totalnom zaklade a s najmensim motorom...
PS: Sebring je takisto schopny poskytnut prijemne zvezenie.
|
|
|
G6 je fajn - mel jsem moznost najezdit ve verzi GTP nekolik tisic mil a dojem z auta je vcelku pozitivni. Takovy idealni rodinny vuc :-). Pro neznale 240 koniku, motor 3.9V6, hooodne stabilni podvozek, 225/45R18 kola a tak dal. V tehle vybave za cenu Octavie s motorem 1.6 , pricemz rozvor ma pres 2.8 metru - holt zivot neni spravedlivej ...
|
|
|
To ze zivot nie je spravodlivy hovorim aj ja - za cenu zakladneho (I4 2.4 VVTi 167 bhp) v Kanade sa da s trochou stastia v USA kupit verzia GTP... Co este dodat?
PS: Ten razvor je 2852 mm pri celkovej dlzke 4802 mm
|
|
|
Všeobecně jsem se opravdu nevšiml, že by řidiči v Amerikách prasili, ale jedna vyjímka tady je - Chrysler Voyager (takový kulatý minivan, doufám že jsem to jméno nespletl). To když vidím, tak se klidím z cesty.
|
|
|
Chrysler Voyager taky není žádná amerika ... :)
|
|
|
Ono to nie je celkom tak, Chrysler Voyager je amerika, akurat poeuropstena. Na tejto strane mlaky sa predava pod nazvom Dodge Caravan/Chrysler Town&Country. Divizia Plymouth bola zrusena, takze Plymouth Voyager uz neexistuje. Caravan je velmi popularny, dokonca natolko, ze je to najpredavanejsie auto v Kanade.
|
|
|
Já vím, že se to prodává i ve státech. Ale to je právě ten rozdíl mezi americkým autem a "amerikou". Není to o zemi výroby, ale o filosofii a přístupu. Třeby Dodge Neon se může třeba stokrát vyrábět v americe, ale amerika to nebude.
|
|
|
Mas pravdu, ale je to aj tak americky vynalez. A vyrazne prispel k zaniku dvoch druhov aut, predtym tak typickych pre severnu Ameriku - full size sedanu a full size station vagonu.
|
|
|
Přesně tak, tedy nejen že to není pravá "amerika", ale naopak ta plečka přispěla k jejich zániku. Protože právě fullsize sedan/stw je právě to, co si tady většina lidí pod pojmem "amerika" představí...
|
|
|
na druhou stranu dodge charger je jedna z nejamerikovanejsich amerik :-)
|
|
|
No to je, aj ked mnohi okolo mna frflu, ze stvordverovy Charger je blbost. Uspokojeni budu toho roku, ked sa Daimler/Chrysler chysta obnovit aj Challenger. Ten bude dvojdverovy.
|
|
|
A jestli bude Challenger vypadat aspoň přibližně jako koncept a jestli časem bude nějaká verze na způsob původního T/A, R/T apod., tak si to auto prostě koupím. Netuším, kde na něj vezmu, ale nějak to udělám :)
|
|
|
No, do casu ked sa budu vseobecne uvadzat modely '07, uz zostava len par mesiacov. V Kanade bola tato studia uvadzana ako '07 challenger, takze sa mozno dockame. Na ich webe vsak este nie je nic. To vsak nemusi nic znamenat, pretoze ho obnovuju akosi pomaly. '07 Caliber uz bol bezne v predaji, no na webstranke Dodge este nebol.
|
|
|
Nechce sa mi snorit po webe co znamenala verzia R/T v minulosti, no vsetky vacsie modely Chrysler/ Dodge verzie R/T, resp. SRT 8 maju.
R/T ma Hemi V8, 5.7 l
SRT 8 ma Hemi V8, 6.1 l
Obe sa vyhradne osadzuju patstupnovym automatom so stickshiftom.
Predpokladam, ze ta ista technika bude dostupna aj v Challengerovi.
|
|
|
Ty R/T modely vypadaly vždycky podobně - prostě nejsilnější, nejrychlejší. Mě ale jde hlavně o to, že Challenger by se měl opravdu hodně držet stylu originálu - to znamená zběsilý barvy (ty už se začaly používat i na novým Chargeru - Go ManGo, Plum Crazy, SubLime, Citron Yella, Panther Pink), černý pruhy/nápisy (R/T Charger a Super Bee to už mají taky), designéři slibujou dokonce i "shaker scoop" - sání na kapotě, který je ale přidělaný přímo k motoru (v kapotě je díra) a vibruje spolu s ním.
Předpokládám taky, že u Challengeru nebude největší motor 6.1, ale něco ještě většího nebo s kompresorem - nemůžou zaostávat za Fordem (500hp Shelby) a Chevroletem (Camaro s motorem Z06).
A koncept Challengeru má 6 speed manuál...
K tomu uvedení - jen těžko se dá předpokládat, že by Challenger přišel jako model '07. Koncept sice jezdí a intezivně se testuje, ale já osobně to tipuju na model '08 s příchodem příští léto. Ale než si ho budu moct koupit já, tak to bude tak model '10.
|
|
|
Jediny problem je, ze tieto extra modely uz kostuju privela...
Kym napr. Charger SXT (V6 3.5l, 250 bhp) stoji este velmi rozumnych 30000 CAD (bez dane), SRT-cka zacinaju kdesi pri 60000 CAD...
To uz sa mi za auto nechce davat. To iste plati aj pre Cadillac CTS s motorom LS2 alebo pre 'Vette (ci uz s motorom LS2 alebo LS7)
|
|
|
To je pravda, ale pokud to jen trochu půjde, tak si ostrýho Challengera pořídím - jiný auto bych nový nekupoval, je to zbytečný vyhazování peněz, ale tohle je jediná věc, kterou bych si chtěl koupit novou a pak si jí nechat jako sběratelskej kousek. Za dvacet, třicet let to bude klenot.
Jako auto na ježdění si počkám na Charger/Magnum police cruisery. Až za pár let budou vyřazovat první, tak to budou dobrý a laciný auta...
|
|
|
Aha, tak uz vidim, ze v ktorom si tabore :)))
|
|
|
No momentálně mám moc malý, slabý a nový auto - '88 Chevy Caprice 305cui. Na běžný ježdění je fajn, ale časem bych byl rád, kdyby přibily něco na způsob '69 Dodge Coronet R/T 440cui nebo v lepším případě '70 Dodge Charger R/T 426 Hemi 4speed (to kdybych vyhrál v loterii) ...
|
|
přidám dnešní zkušenost z Bílovce (to je na Moravě), od benzínky se za mnou rozjel krasavec červené barvy s koníčkem na kapotě. Abych svému 15-ti letému synovi ukázal, že jsou i jiná červená auta, než mám já, uhýbal jsem v padesáti na kraj, čekaje sokolí útok na vrabce. Nestalo se a čekali jsme v té padesátce skoro za město, kde se koně splašili a pak v dáli zamávali. Jenže tam už to měl ten řidič pod kontrolou... Ne všichni řidiči silných a drahých vozů jsou hovada, aspoň po dnešku si to zase myslím. Budiž zdar policejní buzeraci
|
|
|
Kde se v Bílovci vzalo Ferrari?
|
|
|
U benzínky se tam scházejí motorkáři, tak proč ne, když je počasí..
|
|
|
Jo kde jsou ty casy kdy se porizovaly ferrari, ted je IN v moravskoslezskem kraji menit za H3 :-( na druhou stranu alespon se oddelilo "zrno od plev" , pozeri se vyprofilovali a zustalo jen zdrave jadro :-) a kde by se tady v okoli vzalo ferrari o to bych strach nemel, dokonce vim o nekolika lidech kteri nemaji jen jedno ;-)
|
|
|
Teda Hummer zrovna často nepotkávám (sever moravy).
|
|
Co si mám představit pod pojmem vůz v ceně středně velkého JZD? Každé středně velké JZD obhospodařuje min. 1tis. ha (=solidní dotace) a jeho vozový park činí několik kusů nových špičkových traktorů John Deere nebo alespoň New Holland nebo Case v ceně dalších x milionů....
|
|
|
Je-li tomu tak a jsou-li všechna naše průměrná JZD plna traktorů John Deere, pak uznávám svou chybu že se jim cenově nemůže takový kus šrotu jakým je například Maserati MC 12 rovnat :)
|
|
|
Puvodni prispevek byl zjevne sarkasmus :-)
|
|
|
:-))) no když přijede na dvůr, kde bude stát pět zelených krasavců, protože jiné barvy se neuznávají, tak to bude velmi vyrovnaný souboj :-)))
|
|
|
Ano, cenově takovej jeden pěknej "zelenej" to Maserati klidně trumfne.
|
|
|
A proč teda zemědělci furt brečí ?
|
|
|
Protoze jsou to zahnojena trdla :-)
|
|
|
Čím víc breku, tím větší dotace :-))
|
|
Kdyz uz se bavime o prasatech na silnicich - ne ze bych toho nejak moc najezdil, ale stejne pozoruji podivuhodny jev. Jiz nekolikrat se mi stalo, ze jsem se setkal s ridicem jedoucim jak blazen, pripadne sverepe se snazicim zahnat podlidi na prechodu - a z cca 70% to auto melo na sobe napis 'SKANSKA'. Pozoroval jste to take nekdo? Mate pro to nekdo vysvetleni?
|
|
|
Pozoroval, bohužel vysvětení nemám.
|
|
|
To je myslim jednoduche, neni to totiz jen SKANSKA, jde prakticky o vsechny stavebni firmy. A co pozoruju ve svem okoli u mistnich zamestnancu stavebnich firem, tak nejde jen o sluzebni vozy (ktere vetsinou vypadaji jak po tornadu), ale i soukrome. Vysvetluju si to tak, ze mnoho "zedniku" (neberte doslova, myslim tim lidi, co maji neco spolecneho se stavebnictvim) jsou hrozni ridici. Mozna proto, ze hodne casu stravi na stavebnich cestach typu tankodrom a spatne si pak zvykaji na asfalt ;-)
|
|
|
a co treba DHL, UPS a podobni balici...ti jsou zdaleka nejhorsi v kategorii lehkych uzitkovych vozu....
|
|
|
nejhorsi jsou taxikari od Sedopu. to jsou opravdova prasata (kdyz samozrejme pominu bily letistni pasiky, jejich stihackam s warp 9.9 se nemuze rovnat zadne pohybovadlo na teto strane galaxie :-)
|
|
|
Jedno bych měl. Je to podobný řidičům kamionů, který taky naloží a moc se nemůžou bránit tomu, že jsou o 5t těžší než je v TP dovolený.
Tihle chlapíci jsou povětšinou stavbyvedoucí na dílčích úkolech. Mají moc práce stíhají více staveb najednou, za opoždění prací jsou "penalty" a platí zde zákon padajícího hovna. Když se někde něco podělá, nebo pracovníci narazej na kokota stavbyvedoucího od generálního dodavatele, kterej je z nějakýho formálního důvodu nechce pustit na stavbu, pak je třeba pospíchat. Nikdo to nechce dostat na triko...a specielně Skanska CZ je zmrdí líheň. Proto jezděj rychle. Jasně, nemusej - můžou jít dělat něco jiného a na jejich místo sedne někdo další a bude za chvíli úplně stejnej.
|
|
Dik za clanek, mozna nekomu pripomnel, ze "Kinderstube si clovek nekoupi".
|
|
No já nevím, mne to připadá že už teď se řidiči těch opravdu drahých aut chovají velmi decentně. Rozhodně decentněji než mamlasové, kteří se konečně zmohli na Octavii/Superba/Passata a teď to musí ostatním ukázat. Ono totiž těch hodně drahých aut je dost málo na to, aby tím člověk ztratil anonymitu a o pověst prasete leckdo nestojí.
|
|
|
opravdu drahá auta se staví v centru na zákazech stání
|
|
|
opravdu drahá auta se staví v centru na zákazech stání
|
|
|
Nijak vyznamne casteji, nez totalni sunky, ale ty nikdo nikomu nezavidi tak si to nikdo nepamatuje :-)
|
|
Rychlá auta nemusí být nutně drahá, teď se učím jezdit ve V6 turbo, pomaličku vychytávám na něm mouchy. Dokonce mne včera odchytila policie, byl jsem jim podezřelý, že všichni zaplatili a já jediný dodržuju 50 (inspirovaný panem Kloboukem), jel jsem na volnoběh na čtyřku, protože jinak mne chytají křeče do nohy, a ta pomalá jízda má i jakési kouzlo, motor si pěkně brumlá. No nedávno na mě na dálnici troubilo hovado v prasatu, ať se mu klidím v kopci, 150 mu bylo málo. Tak jsem ho pustil, a když byla cesta volná, udělal jsem mu to samý a v 210 v klidu do kopce zmizel, a to mám jen celkem běžné rodinné auto, žádnej sporťák . No existujou ještě lepší auta, taková Supra nebo Nissan 300ZX, Lotus Esprit, to se s nedá s těžkýma hovadama z produkce VW srovnat ani náhodou.
|
|
|
" těžkýma hovadama z produkce VW srovnat ani náhodou "
Věčná škoda, že majitelé těchto unterwagenů na tento blog moc nechodí....
|
|
No, nevim, nevim, ale nemam pocit, ze by vychovavani podlidi slusnou jizdou moc zabiralo. Vetsinou jezdim svym nadautem podle predpisu a vetsinu casu kolem sebe pozoruji luzu, ktera si proste musi dokazat, ze me dokaze predjet. Zrejme aby vecer mohli vypravet v hospode, jak "vole pyco sem dneska normalne predjel Ferrari!"
|
|
|
Také si nemyslím, že by výchova příkladem byla účinná. Člověk který se o to snaží je bohužel jenom za vola a slabocha. O tom že auto už dávno není dopravní prostředek ale nástavec na ... ehm ... sebevědomí nemluvě.
|
|
|
To nemusí být jen výchova. Můžete jet slušně i kvůli sobě. Vědomí "já mám svědomí čistý, já jezdím slušně" není špatná věc. Samozřejmě leckdo žádné svědomí nemá, jiný libovolnou prasárnu omluví řevem "Podívejte se na politiky, jak..."atd. a další má měřítko "správný je to, co mi ušetří půl minuty času". O takových nemluvím. Ale myslím, že je tu pořád dost slušných řidičů - vidím to na silnici. A spousta z nich neprasí ani tam, kde určitě žádní "zkorumpovaní, úplatní buzerující policajti" nejsou.
|
|
me prijde ze absolutne nejvic prasi ridici bazarovych aut co se nezmuzou ani na tu fobii HTP. To si koupi vyjezdenou bramboru, daj tam folie na okna a jezdi jako silenci. Tyhle typy potkate spis ve meste a okoli, moc nejsou na dalnici, protoze nemaji na benzin a mohou si dovolit dojet do Lidlu akorat pro parky a nazpatek.
|
|
|
Eh, jak rozlisis kde kdo prisel ke svemu vozitku? I HTP lze koupit v bazaru ;-)
|
|
nejhorší na tom je, že tihle vrakaři na všecko serou z vysoka, a při prasení mimo město jsou dost nebezpeční, furt musím čumět do zpětnýho zrcátka, ono když si držím po cestě těch 100 - 110 i v zatáčkách a kopcích, může být průser, když mne začne předjíždet něco, co na to jaksi nemá, ať už nějaká šrotka nebo oktávka 1.6, raději ty závodníky pouštím před sebe, ať není průser. Ti závodníci v TDi mi až tak nevadí, většinou mi ujedou, ale nesnáším, když si vynucují, abych jim jen proto, že mají spoustu prachů a řítí se po normální cestě 150 uhýbal, já mám holt o 100 kobylek víc a někdy jsem ochotný je i použít, když se mi takový kretén lepí na zadní nárazník, rád si takového blba vychutnám, ale jen na dobré přehledné technicky náročnější trase nebo v prudkém kopci, to bych vám přál vidět ty držky, když třeba osolím koktávkáře se supermotorem FSI.
|
|
Tápu - nenašel jsem pointu hodnou tohoto blogu.
1) Zpochbňuji korelaci mezi (vysokou) zústatkovou cenou vozidla a (vysokým) stupněm prasení řidiče.
Praso-jízdu agresivní (vzor krasojízda) provozují nejčastěji majitelé silných německých nadaut vyšší pořizovací hodnoty a to bez ohledu na hodnotu zústatkovou. Prasojízbu blokační praktikuje dobrá polovina řidičů podaut, které pro účely článku přibližně definuji jako starší 10 let AND slabší 50 kW.
Výjimečně či vůbec jsem nepotkal prasiče ve Volvu, Saabu či Americe.
2) Naopak při jízdě mimo dálnici a především v noci mi vyhovuje potkat svižného a bystrého řidiče, který se nezakecá a jehož koncová i brzdová mohu z neoslňující vzdálenosti sledovat jako vodítko. Vůdce tak zároveň plní roli minového psa jak vůči záludnostem cesty tak vůči radarům.
PS: Častá forma blokačního prasení v žabožroutistánu, již pracovně nazývám "debil-blbeček" (viz vyšetřování ztráty tř. knihy) je paralelní jízda dvou vozidel ve dvou pruzích dálnice rychlostí limit až limit+10, které za sebou nechají naštosovat v nebezpečných rozestupech desítky dalších.
|
|
|
1) zapomněl jsi zmínit BX :)
2) mně vyhovuje ´prázdná´ silnice.
3) Kde je ten žabožroutistán? Jestli myslíš ČR, tak to je spíš das Unserautovaterland, oder nicht?
|
|
|
Co je BX? To zni jak nakej citroen.
Zabozroutistan = Frankrajch.
|
|
|
A co je s Frankreichem? Francie je v pořádku, ne? Je tam sice nějaký neonacizmus, ale ten je všude....
|
|
|
Neonacky tu nenajdes, ale spopuobcane ze severni afriky obcas zapali nejakou tu skolu, knihovnu nebo jesle. Ale jen u sebe na sidlisti, ne u nas.
Jinak ridici sou tu stejny jak v cechistanu
|
|
|
Neonacisti jsou snad všude, jenom někde dávají svoje ´přesvědčení´ okázale najevo a jinde se chovají sofistikovaně - to záleží na sopolečenském klimatu.
Rozdíl je jen v tom, že francouzům koluje v žilách víno a čechům pivo?
|
|
na trase HK - JC, JC - SM a v okolí:
1. Skříňové dodávky IVECO, Transit apod., nejčastěji bílé barvy.
2. Prasáty
3. Pažouty dražších verzí
4. Oktáfky v metálu, bez kombíka i v kombíku, voe
5. Schade 105/120, dobře vytuněný, voe, vokna dotmava, voe, tlustou rouru dóle, voe, jen malinko rezavý, voe, dám samolepku, voe, nejlíp plameny nebo rejsing sport, voe
6. Felacie
7. Cosi černého placatého, co vždycky přesviští tak rychle, že neidentifikuju typ :o)
8. ty ostatní
Hlídám si jen opravdový prasení, když mne někdo chce předjet na rovný silnici, tak ať si těch 120 jede.
|
|
|
Jezdim po cely republice, ale nejvetsi nervy mam na dalnici. Zvlast exceluji slovensti ridici kamionu (myšky a předjíždění), za nimi se o fous drží ukrajinci a maďaři. Dál řidiči všelijakých chcíplotin, co bez varování vyrazí z merery mezi dvema kamiony aby se presunuli behem nasledujicich peti kilometru o jeden dopredu.
Na druhou stranu mi nevadi, kdyz me nekdo v dalce problikne. Ackoliv nejezdim pomalu, nekdy se ty auta vynori zezadu docela rychle.
To uz memluvim o ruznach lepicich.
|
|
|
Probliknutí z dálky je někdy dobrá věc, zvlášť když vás předjíždí motorka - psal o tom Honza ZZR. Jo, kamiony, předjížedění na úseku 5 km a vynucování si místa vytlačováním...taky super.
|
|
|
Tuhle psali na idnes, že nekdo na kamion parkrat vystřelil. Se nedivim.
|
|
|
Já taky ne - vytlačování osobního auta kamionem ze silnice je bezohlednost na úrovni pokusu o těžké ublížení na zdraví.
|
|
|
No rumuni a turci sou taky experti, obzvlast rumuni ktery sou zvykli ze u nich po dalnici projedou tri auta za den nevidi nic divnyho na tom ucpat tri pruhy navzajem se predjizdejicima (rozumej- pohybujicima se stejnou prumernou rychlosti a na stridacku povyjizdejici o dva metry pred ostatni) kamionama.
|
|
Prozatím zde přítomní autoři řadili kvality řidičů podle typu auta. Vzhledem k tomu, že musím brázdit české a moravské silnice a dálnice více, nežli je zdrávo, vypozoroval jsem i určitou korelaci mezi debilností jízdy a místem registrace vozidla. Zcela bezpečně vedou všechny auta označená "T" - zde je možno tvrdit, že do kraje "T" mířily po staletí lidé z kategorie "silný a blbý" a tím se ledacos geneticky vysvětluje. Rovněž spousta hovad má na SPZ písmeno "Z" a "M" - pravděpodobně z důvodu absence dálnice v rodném kraji si chtějí na dálnici D1 pořádně zazávodit. Již tradičně jsou kreténi ve vozidlech "A" ale pozor, jejich výskyt už je cca 2/3 blbů ku 1/3 slušných, což je kvalitativní posun. Totéž platí o "B". Relativně slušně jezdí lidé s označením "H", "J", "K" -asi je jeich málo a nejsou tak vidět. Průměrný výskyt blbů je "P" a "L", ale když se vyskytnou, většinou stojí za to. Prosím, než mi dotčení řidiči z nelichotivě označených regionů začnou hrubě spílat, neberte toto moje označení blbů za volantem absolutně, ale jenom podle více či méně strmé křivky normálního Gaussova rozdělení, i na severní Moravě jsou slušní řidiči!
|
|
|
Shodou okolností patřím mezi skupinu Tčkařů, ale musím uznat že se váš výzkum kolikrát nemýlí ! Obvzlášť na jednu modrou A8 s SPZ 2T2222 to sedlo jak hrnec na prdel !
|
|
|
Jak již bylo vypozorováno, tak u drahého auta s registrací z nějaké pr****e je mnohem vyšší pravděpodobnost že za volantem sedí agresivní blb. Zvlášť když má nějaké "pěkné" číslo.
|
|
|
s tema blbci a T je to troch jinak. pominu li to ze v techto vozech uz nejsou lide co sli za praci pro "silne a blbe" ale jejich deti pripadne vnoucata a z toho vyplyvajici ze jak jiste vis inteligence neni dedicna takze pokud si mel chytre rodice mas mozna slusnejsi sance byt idiot nez ten co mel hloupe ostravaky :-) .
Podstatne ale je to cim se vyznacuji ridici s T na znacce obzvlaste ale byvale okresy karvina, ostrava, a spol (proste ti "stajgri") a to je absolutni netolerance. krasnym prikladem jsou viceproude silnice v ostrave kdy kolikrat VSICHNI jedou v levem pruhu protoze oni jsou prece rychli a uhnou jen pokud ma clovek velke auto a priblizi se dostatecne blizko aby si dotycny uvedomil ze jeho schade f korozi nejen ze neni nejrychleji (coz sere pes, at si pockaji ted jedu ja...) ale hlavne by to v ni mohlo bolet kdyz je to auto tak blizko a o tolik vedsi.
Zkratka T = netolerantni ridic myslici jen na sebe . a ja to klidne muzu prohlasit protoze mam T na znacce. To ze par lidi jezdi jinak na tom nic nezmeni.
|
|
|
Souhlas. Co "E"? Jinak specialitou tady kolem HK je fakt hustej tunning (teda spíš tuzing) na Schade 120 s křídlem, voe.
|
|
|
Éčkaři celkem ujdou. Pardubice jako město jsou sice v porovnání s HK dopravně na pytel, ale lidi jezdí relativně slušně. Zálibu v tuzingu starých Schade s hradečáky do jisté míry sdílejí, ale co jsem si všiml, tak pro Perníkov je typičtější spíše díra v tlumiči výfuku, folie s propustností < 10%, rychlé pruhy a štětcem provedené obarvení doplňků (stěrače, disky kol), MHC se tam moc nenosí.
|
|
Clanok je na hovno a vacsina komentarov tak isto. Zovseobecnovanie si strcte za *klobuk*. Doporucujem vam navstivit psychologa a vyrozpravat sa. Ake mate vztahy k svojim rodicom?
|
|
|
Je to blog. Vite pane, co je to blog?
|
|
|
Toto je komentar. Viete pane, co je to komentar?
|
|
|
Tohle byl hlavne blby komentar. Pokud nemate co rict, bezte si tlachat treba na Psa nebo na iHeute. Ja zde uvedene jevy sleduji take a rekl bych, ze vzajemna vychova dobrym prikladem je jedina moznost, jak ze soucasne zoufale situace ven. Ti nepoucitelni musi zjistit, ze je jimi opovrhovano, jsou trestani a obecne se jim vede zle.
|
|
|
Toto je vonanista...viete pane, co je to vonanista? :-)
|
|
Já nevím, mě příjde ten článek nějak mimo.
Nikdo soudný si přece nehledí toho, jak jezdí ty pětadvacetiletá prasata v taťuldově lamborgini. Osobně jsem viděl jen jedno porshe 911 nejet jako prase.
Ne "vůdce smečky", ale "bacha, uhni mu, ať to do tebe nenapálí kretén jeden, jezdí jako mameluk"!
|
|
Tak dobrá, nezní to špatně, budu se podle toho řídit.
|
|
velmi vtipné, trefné a pravdivé.
:)
|
|
|