D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel &
    Vydáno 06. 03. 2011 (12798 přečtení)

    Vzhledem k tomu že je D-F už pár let mým oblíbeným čtením, rozhodnul jsem se přispět s trochou do mlýna s povídáním o mém náhodně koupeném interceptoru.

    Proč to všechno??

    Předem bych rád uvedl že jsem se o auta nikdy nezajímal a do poměrně vysokého věku jsem i aktivně odmítal řidičák. Proto se  předem omlouvám za různé technické i jiné nesmysly, které jistě neznudění čtenáři najdou. Leč běh života je nepředvídatelný a tak jsem i já jakožto (řečeno zdejším slovníkem) vyhulená hustě alternativní mánička s otřesným  vzhledem a drogami podlomeným úsudkem byl přijat do řad řidičů. Tento kritický okamžik nastal zhruba před čtyřmi roky. Vzápětí jsem se stal majitelem Felície Combi 1,3MPi kterou jsem spokojeně a bez jakýchkoliv problémů, bodů, nehod a podobných věcí řídil až do nedávné doby. Tak se stalo, že jsem se byl nucen přetlačovat v nájezdu na D8 s VW Passat 4x4 z pozice řidiče jedoucího na hlavní relativně pomalu (70km/h), zatím co Pan Passat nechtíc čekat na vedlejší si asi myslel že jedu o dost pomaleji (jak se na socku ve Felicii sluší a patří) a přednost mi zhruba stejnou rychlostí nedal. Výsledkem byly dvě totálky, nula zranění a pro mě asi nejhorší věc a to nutnost pořídit si nový hustokchár jelikož s dojížděním 70km do práce a bydlením na vesnici a aktivní turistikou s dvěma 50kg+30kg hafánky je MHD značně nekompatibilní.

    Štěstí sedne i na vola …

     Jak už jsem se zmínil můj život je automobilismem téměř nepoznamenán a tak jsem samozřejmě konzultoval jaký kchár koupit (nutno podotknout že ne příliš úspěšně) téměř s každým. Jako řešení se posléze vyklubala možnost koupit (díky přítelkyni) relativně nový  Hyundai Sonata 2,4i Elegance r.v. 2007 s najetými pouhými 66tis km za 155 kilokorun. Vozidlo bylo původně služební pro soukromé účely (ve firmách kde mají napnutý platový budget častá forma odměny) a jelikož je jediný řidič a jeho zvyklosti dobře zdokumentovány nebál jsem se podrazů tolik často zmiňovaných nejen na těchto stránkách. Auto mám zhruba 3 měsíce a mám za sebou cca 5000 km nejčastěji po severní a střední části Banánistánu.

    Vzhled a další nepodstatnosti

    Sonata je (asi) sedan, donedávna mělo jít o jakousi vlajkovou loď Hyundaie. Vypadá jako mnoho jiných aut této třídy, tedy rádoby limuzína. Linie karoserie je čistá, vidět je dobře jen dopředu, ostatně jak tady kdysi někdo trefně poznamenal o to líp se prodávají parkovací asistenti. Přes A sloupek je vidět hovno a přes B sloupek je vidět to samé. Vzhledem k zaměření a velikosti vozu je uvnitř hodně místa, 4 lidé průměrné postavy se velmi pohodlně přepraví na libovolnou vzdálenost. Délka vozu  je 4,8 metru a šířka 1,8 metru, což diskvalifikovalo naši za komančů dyzajnovanou garage ze hry a mě do kolonky náklady na auto  naskočilo  40k na novou garáž.

    Výbava je dle techničáku Elegance takže ESP,  ABS, 8x airbag, CD s mp3, automatická klima, zadní parkovací asistent, okna a (vyhřívaná) zrcátka felektrice, tempomat a možná ještě něco.Ozvučení je dostačující, ani při hlasitějším poslouchání gangxta vypalovaček nebo vážné hudby neslyším chrastění. Kufr je dle mého dostatečně velký, mírně to kazí kus plechu (asi schovává repráky nebyl jsem ochoten to zjišťovat) za sedačkami který snižuje možnost převážení delšího nákladu jako je třeba nábytek. Praktické mi přišlo instalované umělohmotné vyjímatelné plato. Sedadla a vůbec interiér je velurový a plastový s náchylností ke špinivosti. Dyzajnově nedokážu posoudit – nenadchne, neurazí. Sedadla jsou pohodlná s přiměřeným bočním vedením.

    Jezdí to? Jezdí ..

    Můj kousek je osazen benzínem 2,4l o výkonu 119kW (dělali se prý i 3.0), což jak jistě uznáte je pro socku přesedající z Felície něco jako vesmírná loď Enterprise. Nejrychleji jsem jel zatím asi 160km/h (tachometr ukazuje max. 240km/h a věřím že na jaře v DE to i vyzkouším) ale vzhledem k několika Ochcávkám tlačícím se mi v této rychlosti na prdel (ne nejezdím stále v levém pruhu ) jsem se raději nesnažil zjišťovat další akceleraci, rychle jsem se zařadil do pomalejšího pruhu a  je nechal užít si pocitu z adrenalinového zážitku v prémiovém voze. Zabírá od 2500 otáček při malém nákladu, při 4 osobách a něčem v kufru musím výše. Jelikož je můj styl jízdy podobně defenzivní jako s Felicií,  moc mi to nežere. Průměr mám dle palubního počítače 9l/100km při 40% po Pze a 60% mimo město. Interiér je dobře odhlučněn, zezačátku jsem nevěděl jestli motor je zapnutý nebo ne. Podvozek je docela měkký, nejvíc mu vyhovuje povrch bez větších nerovností (tedy něco co u nás v Ráthově království téměř nemáme). Osazeny jsou gumy R16 – kompatibilní je i s R17. Auto v zatáčkách sedí dobře, což přičítám širokému rozchodu a dlouhému rozvoru a také hmotnosti  - cca 1,8t při obsazení dvěma pasažéry.  Zajímavostí (teda asi jen pro mě) je nutnost rozjíždět se na vyšší otáčky než se pak jezdí dál. Felicie mi to nedělala – dávám si to amatérsky do souvislosti s velkým motorem. Dále je nutno při nižších teplotách počítat s tuhým řazením při začátku jízdy. Po zahřátí už to jede OK – lze řadit prsty či lehkým tlakem položené ruky.Ultra dementně je řešeno tankování, jelikož soudruzi z Koreje udělali někde chybu a auto se nedá natankovat normálně – jde to jen s hubicí otočenou o 45°C.Pokud se tento hack neprovede tak se auto nedá natankovat. Dle ohlasů z internetu to má snad co společného s odsáváním par, které je takto (ne)vyřešené.

    Celkově hodnotím auto jako povedené, pohodlné a levné (teda až na servis – nicméně nemám v plánu ho mít tak dlouho aby to bylo nějak výrazněji potřeba). Možná je to ale jen předčasný optimismus do první závady, kdy jsem byl již upozorněn že cokoliv se vozí přímo s Koreje z čekací dobou 3 týdny. Ovšem z a podobnou cenu na mě v bazarech smutně koukaly Fóbie HTP 2005, či Ochcávky 2002 fdechtu, přičemž o způsobu skrývání vad u těchto modelů  mi mechanik z rodiny vyprávěl veselé historky celý večer a tím zabil  jakoukoliv možnost podobný kchár koupit. Peer 2 peer nákup jsem také zvažoval ale zavrhnul jsem ho pro přílišnou časovou náročnost a také mou neschopnost posoudit technický stav vozidla (a tedy o nutnost otravovat s tím někoho).


    04.03.2011 Ondra
     


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,07] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 98 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.