D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Silnice pro lidi nebo pro ideologie?
    (ze dne 21.03.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 21.03.2010 21:26:21     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:
    Řekl bych, že MHD v Praze už je docela funkční. Problém jsou spíš nevhodně řešené nebo chybějící silnice - pokud jedete z Bohnic, Kobylis, Tróje, Čimic a Ďáblic přes Vltavu do Suchdola, Lysolají a Dejvic, tak musíte skrz Korunovační ulici. A to je utrpení. Kolik desetiletí už čekáme na ten zatracenej most?

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 12:52:40     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re:
    Od třicátých let. A čekám s Vámi.

    Komentář ze dne: 21.03.2010 22:15:00     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Článek je dobrej...
    ...objektivní, místy utopický, ale hlavně nic nového, krom vyjmenování oblastí s nutným zlepšením situace v oblasti železniční dopravy, nepřináší.
    Praze se uleví, když bude dobudovanej vnější obchvat a v intravilánu bude fungovat dobrá socka. OK, ale to každej ví...a ví to asi i ti debilové z Buzna*matu, ale za většinový názor grantový program nepostavíš, prachy nedostaneš...a aktivistický cyklouš by musel jít do práce, což je skutečný šach-mat.

    Dále...
    - Nerozumím, proč by měli být zastánci MHD pro někoho "fašisty a rasisty". Snad jen pro toho, kdo nezná význam těch slov.

    - Motocykl, pokud máme na mysli dospělý stroj a nikoliv aparát pro náctileté, rozhodně nemá "násobně nižší" emise už z podstaty věci. Litrový motor v motorce spálí při jízdě po městě rychlostí 50-80 kmh se svižnými rozjezdy asi 6,5 litrů paliva. Můj C1 jezdí po městě stejnou rychlostí za 5,5 litru. Můj silniční motocykl s 636 ccm provozuji po městě jen těsně pod 6 litrů při rychlostech do 100 kmh, ale s častým řazením, brzděním, zrychlováním. Při rozumné jízdě do 80 kmh jezdím stejně jako C1 - 5,5 l/100km.
    Skůtry s motory 125-300 ccm mají spotřebu asi 4 litry, větší skůtry jdou ve městě nad 5 litrů běžně.
    A třeba klasicky střižená Yamaha XJR 1200/1300 po městě polkne klidně osmičku, protože v tom tepe stejně velkej motor jako ve Felicii, jezdí se na +/- 4000 ot./min. ...a je to Yamaha, no 8o)
    Motocykl navíc není použitelný v každém počasí, takže jeho použití +/- 8 měsíců v roce je ještě ztíženo.
    Motocykl tedy zcela jistě nelze považovat za plnohodnotnou náhradu automobilu a automobil zase za více než za pouhou nouzovou náhradu motocyklu.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 00:51:41     Reagovat
    Autor: spc - spcxxx
    Titulek:Re: Článek je dobrej...
    A ta motorka vazi max 1/5 hmotnosti auta pri tejto spotrebe -> dovodom je nizsia ucinost spalovania a z pohladu ekologie vecsinou absencia akychkolvek technologii na znizovanie emisii (ECU+MPI, lambda sonda pre spetnu vezbu, kat...)

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 10:30:11     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Článek je dobrej...
    To jsou samozřejmě nesmysly.
    Nižší účinnost spalování v aparátech s objemem 600 ccm a výkonem 130 k je snad i pro úplnou lamu těžko uvěřitelná...stejně jako "absencia akychkolvek technologii na znizovanie emisii (ECU+MPI, lambda sonda pre spetnu vezbu, kat...)", když už v roce 2000 měly tehdy ještě karburátorové stroje systém pro přívod vzduchu za výfukové ventily pro dohoření směsi a neřízené katalyzátory. Dnes už má každá motorka stříkačku a pochopitelně také lambda-sondu a katalyzátor...bohužel.

    Důvodem takové spotřeby jsou vyšší otáčky motocyklových motorů. Na své ZX-6R jezdím po městě od 3 do 6 tis. otáček. V autě řadím při max. 3000ot. Ten výkon se ani u motorek nebere z luftu, ale z benzinu...

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 11:33:11     Reagovat
    Autor: spc - spcxxx
    Titulek:Re: Re: Re: Článek je dobrej...
    naozaj sa mi nezda, ze by vselijake mestske mopedy obsahovali tieto technologie -> akosi ich nie je ani priestorovo kde na ne napchat...

    nuz a nepomylil si si pojmy? vykon je nieco ine ako `ucinnost`-> kolko % energie paliva sa premeni na uzitocnu pracu...
    jednoducho u motoriek je optimalizacia chaba, otacky vysoke, takze spotreba na vykonanu pracu (premiestnenie hmoty m rychlostou v do vzdialenosti d) je vyssia - hoc vykon k objemu maju vyrazny

    (nenadarmo su najucinnejsie spalovacie motory na svete nizkootackove velkoobjemove lodne) ;o)

     
    Komentář ze dne: 26.03.2010 10:13:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Článek je dobrej...
    nebavíme se o mopedech, ale o vstřikových motorech nad 600ccm.

    myslím, že si nerozumíme. spotřeba porovnatelná s autem u motorek vzniká hlavně proto, že se motorkou nejezdí jako autem. několikrát jsem jel za autem tempem jako auto vč. rozjezdů, brzdění atd. Spotřeba byla o +/- 40% nižší, protože jsem nešel přes 4000ot.
    Účinnost motoru a tím dané rozdíly ve spotřebě jsou tedy, dle mého názoru, steřeny dost rozdílným jízdním stylem.

    Jediná kategorie, kde lze toto srovnat, jsou choppery, které i s objemem blížícím se 1800ccm a hmotností kolem 300kg, dokážou jezdit za 5,5 litru, pokud se s nima jezdí jako autem a řidič ví od čeho je v motoru převodovka i přes zdání, že se dá jet pořád na 5ku.

    O tom, že nejúčinnější jsou motory velké, není sporu...ale "účinnost" tě na stovku za 3,6 sec nevystřelí, takže na ni sere pes a je třeba koukat se na výkon. 8o)


     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 04:21:50     Reagovat
    Autor: Václav Š. David - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Článek je dobrej...
    Zaprvé, motorka nad 500 cm3 je jednostopé auto, logicky pouze zabírá méně místa, ale jinak není řešením do města.

    Ale Auto*matistům nevoní ani 125 cm3, pro ně jsou to prostě ropáci. A že není motorka použitelná za jakéhokoli počasí? Kolo snad je? Auto*mat propaguje kola, MHD neřeší.

    S tím fašismem a rasismem, to mi Marek Čaněk přisoudil, když jsem řekl, že by se mělo z tramvají vyhazovat bezdomovce a celkově více dbát na pořádek. O rasovém původu nic, ale pro něj je ten, kdo netoleruje to, co on, rasista.

    Jinak většinu těch Auto*matů sdružení neživí. Mám k prostředí neziskovek blízko, a umím si udělat obrázek. Většina členů má nějaké zaměstnání mimo sdružení, část jsou ekofanatici, část je pouze naivní a myslí si, že Auto*mat je správná alternativa k přebujelému automobilismu. Není. Kdyby Auto*mat chtěl opravdu méně aut v Praze, tak nenechá malovat rudé pruhy na Vršovické a nepožaduje padesátku na 5. května. Jsou skutečná řešení, kromě těch v článku ještě parkoviště P+R na výpadovkách, kde zatím chybí, nebo expresní bus linky do některých větších obcí a měst za Prahou, kam zatím jezdí jen slimák-busy.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 10:37:10     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Článek je dobrej...
    Motorka JE řešením do města. Mohu myslím s čistým svědomím říct, že motorka mi za 1 sezónu služebního ježdění po městě a při pojížďkách po stavbách ušetří možná i týden pracovní doby. Tam, kam kolega nebo obchodní partner jede 40 minut autem, jsem já za 10 minut. Na cestě Brno - Jeseník/Studénka/Zubří/Lovosice jsem oproti autu schopen ušetřit hodinu a víc.
    Motorka je efektivní pro dopravu osob, které k práci potřebují svou hlavu, 2-4 exempláře nějaké té smlouvy, tužku, razítko, foťák a NTB.

    Už se těším, až zase budu moct přestat přidávat plyn hovadsky nohou 8o)

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 17:39:33     Reagovat
    Autor: Gildiss - Gildiss
    Titulek:Re: Re: Re: Článek je dobrej...
    Motorka (+skůtr) je ideálním řešením do města i kvůli parkování. Samozřejmě nepočítám stroje typu GoldWing :o)

     
    Komentář ze dne: 29.03.2010 02:55:02     Reagovat
    Autor: Václav Š. David - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Článek je dobrej...
    Právě do města je řešením motorka POD 500 ccm. Motorka 500 ccm je, jak jsem psal, spíš jednostopé auto, se spotřebou a emisemi, jako auto.

     
    Komentář ze dne: 29.03.2010 03:12:49     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Článek je dobrej...
    Zajimave, jak se nekdo vyzna ve spotrebe motorek. Mam motorku o obsahu 750 ccm se spotrebou 4 litry na 100 km i pri vaze okolo ctvrt tuny (nepocitaje osoby a naklad). Skutr zere tri a nektere k tomu jeste olej, coz mava hlavne s temi emisemi. Nedovedu si predstavit, ze bych mel motorku "jen do mesta". Normalni lide casto, nekteri jen obcas, alespon rekreacne, vyjedou mimo mesto. Take vozi i dalsi osobu, coz jaksi na dvestepadesatce zpusobuje problemy v kopci. Navic, i ve meste jsou jaksi kopce...

    Je to snaha hajit kozi dechy, nebo auta?

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 10:42:58     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Článek je dobrej...
    Navíc Automat a podobná pakáž je i proti MO a PO. Prostě jejich řešení na všechny dopravní problémy je, že se má méně jezdit autem.

    Komentář ze dne: 21.03.2010 22:49:42     Reagovat
    Autor: Prichozi Vejda - THX
    Titulek:Grande Raccordo Anullare
    Treba tady by si prazsti radni mohli vzit priklad: http://www.foresteriaroma.it/Pages/raccordoanulare.jpghttp://www.foresteriaroma. it/Pages/raccordoanulare.jpg

    Komentář ze dne: 22.03.2010 12:14:53     Reagovat
    Autor: aquafresh - aquafresh
    Titulek:hmm
    Aha, takže osoba která se autorovi článku od pohledu nepozdává, nemá nárok na přepravu. Samozřejmě že né podle barvy, jako důvod může sloužit třeba nevhodný účes, díra na koleně ryflí.....
    Na přepravu mhd má mít nárok pochopitelně ÚPLNĚ KAŽDÝ, a to už i z toho důvodu, že pro různé asociály zkrátka neexistuje (krom neefektivní chůze či běhu) jiná bezpečná možnost přepravy, než právě veřejnými dopravními prostředky. Nechceme-li ovšem aby z nás v parku strhávali kolečkové brusle, nebo neobrali dítě o tříkolku - protože cestovat bohužel potřebuje i ten kdo "smrdí" - a nikdo bohužel neví, kdy může "smrdět" i on sám...
    Stejně tak nesdílím názor na neplatiče v mhd.
    V mhd ze zásady necvakám jízdenky a kupodivu se necítím býti zlodějem i když neplatím odebíranou službu. Můj důvod může někomu připadat banální, ale pro mě je velice důležitý. Vadí mi revizoři, a jejich šmejdění po vozech. Až nebudou chodit, budu cvakat. Dokud budou kasírovat evidentně důchodovou babku se slzou v oku, která jede přes půl města na Kauf přičemž doma zapomene doklady, zatímco hned za ní budou rozvalení vychechtaní "nepřízpůsobiví" na které se pan revizor pro jistotu ani okem nepodívá, tak to mám celé na háku. Když už jsme u toho - Revizoři jsou takoví vohnouti, že jim stačí říct nemám doklady a v pohodě vystoupit. Však oni ví že si najdou nějakého chudáka, který je zasponzoruje. Je to jako se vším...

    Doporučení autorovi - Vylezlo sluníčko, zkus občas koupit krabicák - zajít do parčíku, rozvalit se na trávu - ubalit špeka - pořádně se vyválet - a potom se hezky v emhádéčku za poslechu oblíbené hudby z přehrávače dostávat domů jen tak, bez stresu, prostě na chvíli vypnout.. Hodně to pomáhá. Možná bys uviděl že né každého baví být pořád čistý, ohleduplný a sociálně integrovaný.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 12:30:33     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: hmm
    a přepravu mhd má mít nárok pochopitelně ÚPLNĚ KAŽDÝ, a to už i z toho důvodu, že pro různé asociály zkrátka neexistuje (krom neefektivní chůze či běhu) jiná bezpečná možnost přepravy, než právě veřejnými dopravními prostředky.

    Dobre, cili mam narok ukrast automobil, kdyz nekde neni zadna MHD? A kdyz ho ridic nechce vydat dobrovolne, muzu ho zastrelit?

    V mhd ze zásady necvakám jízdenky a kupodivu se necítím býti zlodějem i když neplatím odebíranou službu. Můj důvod může někomu připadat banální, ale pro mě je velice důležitý. Vadí mi revizoři, a jejich šmejdění po vozech.

    V samoobsluze za zbozi ze zasady neplatim a kupodivu se necitim byti zlodejem. Muj dovod je, ze mi vadi ochrany a policajti a jejich koukani po lidech. Az nebudou policajti, prestanu krast.

    Doporučení autorovi - Vylezlo sluníčko, zkus občas koupit krabicák - zajít do parčíku, rozvalit se na trávu - ubalit špeka - pořádně se vyválet - a potom se hezky v emhádéčku za poslechu oblíbené hudby z přehrávače dostávat domů jen tak, bez stresu, prostě na chvíli vypnout.. Hodně to pomáhá.

    Znam lepsi reseni, zejmena na takove parasity, jakym racte byt... Budu citovat znamou pisen - Na vsechny problemy znam jeden lek, tezky boty to vyresej hned!

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 14:05:12     Reagovat
    Autor: aquafresh - aquafresh
    Titulek:Re: Re: hmm
    Dokud si tě na ulici nebudu všímat, nevšímej si prosím ani ty mě, a oněma těžkýma botama léč jiné problémy.

    Neráčím být parasitem, v mém případě bych volil měkčí slova. Parazitem se např. můžu cítit částečně na tomto webu, jelikož vstřebávám informace, a sám jimi nepřispívám - vyjmeme-li občasný výkřik v diskusi. V roli parasita však v žádném případě nejsem, povaluji-li se ve svém volném čase v parčíku za své peníze, či cestuji v mhd "načerno". Ono má totiž to cestování "načerno" více rovin. Úplně načerno to není - ztráty mhd si platím z daní. Mimo již zmíněného taky to, že označením jízdenky neplatím jenom cestovní standard, ale také osobu, která mi onen standard narušuje - revizora, nežádoucí službu. Takovýchto nežádoucích služeb je pochopitelně všude až až, ovšem zde to pro mě značí vzhledem k jejich chování neakceptovatelný vyšší level nenávisti.
    (sekuriťák po mě v obchodě nechce nic vidět)

    Někdo si ve volném čase honí s kondomem, jiný pouští draka, třetí vybírá kontejner. Já nejsem "nejlepší", a spoustu lidských aktivit nechápu. Např. proč si pohledná holka pustila podruhé do žíly, nebo proč ten ing. bez ruky žebrá. Nikdy bych jim však neupřel, aby nemohli využít věci tak samozřejmé, jako ohřání se pár zastávek v tramvaji. Nejsou o nic méně lidmi než já, i když se mám narozdíl od nich kam vracet. Lidi je třeba do společnosti integrovat, ne zakazovat vejít do obchodu pro špinavý oděv, nebo vyloučit z veřejné přepravy pro spánek z konečné na konečnou. Až bude pan revizor dělat svou práci tak jak má, jistě na mě dojde. Neusiluje-li o maximalizaci zisku z přepravy osob, své peníze mu nutit nebudu.

    mmj.- to první přirovnání s kradením auta je hrozné, a již při lehčím zamyšlení se, je jasné že se jedná o úplně jinou situaci.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 14:16:31     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Re: Re: hmm
    Lidi je třeba do společnosti integrovat

    Jak se pod liberálním lakem objevil totalitní rez. Skutečný liberál ví, že tolerance a ohleduplnost musí být oboustranná. Těžko se může zapáchající špinavý jedinec dovolávat tolerance u ostatních, když v sobě nemá ani tolik slušnosti, aby se umyl a vypral si šaty.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 14:28:53     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: hmm
    to první přirovnání s kradením auta je hrozné, a již při lehčím zamyšlení se, je jasné že se jedná o úplně jinou situaci.

    Vubec ne. Je to totez - cerpani sluzby nez ochoty za tuto sluzbu platit.

    Kecy o integrovani lidi do spolecnosti si nechte. Klidne at ma majitel obchodu narok vas neobslouzit z jakehokoli duvodu - proto, ze jste spinavy, proto, ze mate zeleny kabat nebo treba proto, ze jste cikan. Je to jen a pouze jeho vec.

    Zkuste se na to podivat z druhe strany - ze vy jste ten poskytovatel sluzby. Jako zakaznikovi vam neni nic do toho, jak funguje a koho kontroluje revizor, to je vec dopravce, dopravce jej plati a dopravce podnika na svuj vlastni ucet. Predstavte si, ze vy vozite lidi svym autobusem a nekdo vam uklada povinnost vozit bezdomovce a cerne pasazery. To je daleko vetsi svinstvo, nez to, ze nejaky Vas pofiderni vymysleny narok.

    A nakonec - kdyz se Vam nejaka sluzba nelibi, nikdo Vas nenuti ji pouzivat. Ani tu MHD ostatne pouzivat nemusite, muzete chodit pesky.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 14:39:19     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: hmm
    Pro někoho, kdo sám za službu neplatí a ještě drze tvrdí "Na přepravu mhd má mít nárok pochopitelně ÚPLNĚ KAŽDÝ" a "Však oni ví že si najdou nějakého chudáka, který je zasponzoruje.", je použití výrazu parasit velmi trefné.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 21:51:16     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re: Re: Re: hmm
    Čistě prakticky by MHD zadarmo měl mít každý, kdo provozuje automobil, protože v odvedené dani z pohoných hmot(která se evidentně neodvání na opravy silnic) si ji (často několikrát) zaplatil. U mnohých by to ale byla nevyžádaná služba..

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 22:36:55     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: hmm
    co všechno bys za tu daň nechtěl? :) Realita je taková, že nikdo neví, zda by daň z PHM dokázala zaplatit údržbu, opravy a výstavbu silnic, nebo ne. Bohužel (nebo bohudík?) se všechny peníze sypou do jednoho měšce a z něj se pak šoupaj dál. Taky stojí za zmínku, že daň z PHM je příjmem státu, ale velká část silnic patří obcím, které ale dostávají od státu jenom část prostředků nutných na provoz a zbytek financují z místních poplatků a daní z nemovitostí.
    Navíc by se muselo tak nějak zohlednit, kdo kolik na té dani z PHM vlastně odvede, protože třeba moji prarodiče sice automobil provozují, ale za těch pár jízd ročně na chatu by si z daně za PHM zaplatili tak měsíční tramvajenku. Známý vozidlo sice neprovozuje, ale zase zaplatí na daních víc než si vydělá jeho bratranec, který sice provozuje starou šunku, ale jako dělňas toho na těch daních moc neodvede, (pokud neni zrovna na podpoře nebo nemaká načerno). A včíl mudruj :)

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 12:38:41     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: hmm
    Z toho vyrostete.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 14:10:56     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: hmm
    Nedovedl jsi to do konce. Každému nároku odpovídá nějaká povinnost někoho jiného. Nároku na přepravu tak odpovídá něčí povinnosti tuto přepravu zajistit nebo alespoň umožnit. Vysvětli mi, proč by někdo měl zajišťovat někomu přepravu.

    Možná bys uviděl že né každého baví být pořád čistý, ohleduplný a sociálně integrovaný.

    To vidím často. Ubožáky, slabochy, hlupáky a svině. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že vypnout se špekem v parku je možné i při zachování čistoty, ohleduplnosti a osobní důstojnosti. Když to nedokážeš tak .... to nehul. Drogy nejsou pro slabé.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 14:46:56     Reagovat
    Autor: aquafresh - aquafresh
    Titulek:Re: Re: hmm
    Neměl jsem na mysli zajistit - ale umožnit přepravu, nazýváme-li tuto přepravu veřejnou. Takovýto projev dobrovůle můžeme třeba brát jako prokázání pocitu sounáležitosti s národem, a vágusovi tímto naznačit, že si jsme vědomi toho, že se u každého demokracie prostě nemusela povést. Není to mnoho. Ta prázdná noční linka už stejně nacpanější nebude. Mile rád si před "takovýmto" lístek za pár kč cvaknu, budu-li vědět, že jsem si jízdné zaplatil pro svůj osobní pocit, a ne kvůli frajerovi s plackou, díky kterému cvaká snad polovina tramvaje.

    S druhým bodem jsme se dostali někam, kam jsem nechtěl zacházet, a složitě vysvětlovat. Ono to souvisí s mou životní filosofií, která nemusí dávat každému význam. Přes ekonomiku silně pravicově orientován, avšak ve svém volném čase sklouzávající až k umírněnému "anarchistickému" postoji, s přáním vzdělanější společnosti, která toleruje "lumpárnu", avšak s nepřizpůsobivými (v novém slova smyslu) žádné slitování :) No kašlu už na to raději :D

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 14:50:29     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: hmm
    "Takovýto projev dobrovůle můžeme třeba brát jako prokázání pocitu sounáležitosti s národem, a vágusovi tímto naznačit, že si jsme vědomi toho, že se u každého demokracie prostě nemusela povést."

    Už to nehulte!

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 15:05:43     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Re: Re: hmm
    Dobrovůli s národem raději nechám stranou, protože k sociálnímu konstruktu si nějak neumím vytvořit cit. Respektive jsou vůči takovým věcem podezřívavý, neboť byly vymyšleny z nejrůznějších důvodů, jenom ne z dobrovůle.

    Nejde o nějaký konzervativní principialismus, mně úplně obyčejně lidský pach vadí a v případě bezdomovců a vágusů je toto mimořádně silné, vezmeme-li v úvahu absenci jakékoli hygieny. To je asi jako obědvat s hovnem na stole - někdo je možná natolik tolerantní, že by to vydržel v zájmu dobrovůle s národem, mně to vadí a nic s tím neudělám (a ani s tím nic dělat nechci).

    Žít a nechat žít, víme? Jestli někdo jezdí na černo nebo ne, mi je srdečně jedno, ovšem rád bych, aby mě neobtěžoval. Smrad moči, výkalů a x let nemytého těla vyvolává dávení a bolest hlavy, nemluvě o pocitech, které jsou otřesné.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 18:04:47     Reagovat
    Autor: Termit - Termit
    Titulek:Re: Re: Re: hmm
    Omyl, veřejná doprava není pro všechny. Nástupem do vozidla uzavíráš smlouvu o přepravě a zavazuješ se dodržovat Přepravní řád. V něm je jasně uvedeno, že z přepravy jsou vyloučeny osoby, které by mohly obtěžovat ostatní cestující zápachem, znečištěním a pod. Viz www.ropid.cz/tarif/Smluvni-prepravni-podminky-PID-%28metro,-tramvaje, -lanova-draha,-autobusy,-plavidla%29__s189x310.html, články 4.2, odst. 13h a 7.4, odst. 6e.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 19:09:08     Reagovat
    Autor: aquafresh - aquafresh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: hmm
    Samozřejmě Termi. Stejnětak jako ti může být znemožněno přepravovat 80 psů současně a podobně. Nebylo cílem vás přesvědčit, že jsou momentálně nastavena oficiální pravidla tak, aby si každý cestoval jak se mu zlíbí.
    Mým cílem bylo napadnout výrok pisatele článku, který se zasazuje pro faktické znemožnění pohybu na delších trasách osobám z chvostu společenských žebříčků. Mé pozdější reakce již potom byly jakýmisi snahami obhájit vzorovou myšlenku, jak bych si mhd zhruba představoval.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 21:27:16     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: hmm
    Jenže napadat tento naprosto logický a oprávněný požadavek je, líbějí vodpustit, krávovina. Nemám nic proti "osobám na chvostu společenských žebříčků", pokud přímo neomezují moji svobodu, neřku-li neohrožují moje zdraví. Homeless, pod nímž je louže nahnědlé tekutiny, smrdí z něj kombinace zvratků, chlastu, špínou tuhých hadrů a dlouhodobě nemytého těla, jehož otevřené, hnijící rány (nejen) na nohou smrdí jak pohlednice z koncentráku, prostě do MHD nepatří. Alespoň ne do toho, na jehož provozování přispívám skoro pěti tisíci korunami ročně. Že si vymýšlím a takoví v MHD nejezdí? Doporučuji např. Smíchov kolem Anděla, Karlín, Holešovice ... jen tak pro příklad.

    Pokud by měla být MHD takto "liberální", trvám na tom, že chci mít neomezenou možnost se do mých cílových míst dopravit dopravou individuální, tedy autem, kde mi nikdo nesmdí, nechčije na podlahu a nevypouští choroboplodné zárodky na desítky metrů. Nemohu toto z objektivních důvodů mít? OK, pak ale otevřeně podporuji (a sám občas praktikuji) vyčištění MHD od těchto prasat na chvostu prasečích pravidel chování.

    Moji prarodiče žili opravdu na chvostu společenského žebříčku, lidově řečeno, drali bídu s nouzí. Co si ale pamatuju, úzkostlivě dbali na čistotu - byť v rámci jejich možností, mnohdy za cenu velkých osobních obětí.

    Prase do MHD prostě nepatří.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 22:43:10     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm
    no počkej, a ty se nemůžeš neomezeně dopravit do cílových míst indivindi dopravou?
    Prase do MHD nepatří, s tim souhlasím, ale na druhou stranu je věcí provozovatele, koho si tam pustí. Ostatně, vyprávěl mi kamarád, co je v Praze u MP, že v noci jezdili (možná ještě jezděj) tramvajema a vyhazujou bezdomovce a zhruba jednou za noc se ozval nějakej krasoduch, co se do nich obul, jaktože ty chudáky vyhazujou na mráz :)

     
    Komentář ze dne: 31.03.2010 20:01:55     Reagovat
    Autor: d - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm
    me zase vadi, ze vsude na ulicich me ohrozuji individualisti v plechovych strojich, zabiraji vetsinu spolecneho prostoru zbytecnym postavanim, vsude je cejtit smrad, kterej zpusobuje rakovinu.
    Auto muze byt ok, ale je jich proste moc. Lidi neznaj miru a porad zkousej kam az muzou zajit, vsichni chtej prava, ale zadnou zodpovednost. Driv sem jezdil autem, ale ted uz se toho silenstvi zucastnovat nechci. To je podle vas svobodna volba, ale ja chci mit pravo pohybovat se v prostredi, ktery neni toxicky. Automobilismus je naprosto stejna zavislost jako koureni, je to droga, ktera meni pohled na svet i na lidsky vztahy a na solidaritu.
    Jak se tady nekdo ptal, proc by meli lidi solidarizovat? protoze to je to co by nas melo lisit od zvirat, od pravekkejch lovcu.
    Jinymi slovy: opakem solidarity je boj na zivot a na smrt.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 23:28:49     Reagovat
    Autor: aquafresh - aquafresh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm
    Pochopitelně ani já nemám zájem o nemoci a smrad k zblití. Můj předpoklad vychází z toho, že i asociální člověk je "rozumný", a sveze se pár zastávek za nejbližší bandou, sídlištěm, ke stanu... Alespoň takové mám zkušenosti. Tito lidé obecně neradi cestují v běžném provozu. Poslouchání nadávek, připomínek, natáčení na mobil - i jim samým bývá trapně. Tímto jsme se dopracovali k jádru mé vize. Namísto čet šmejdů s plackou, filtrujících lidi bez nadhledu, vidím řešení např. v tiché toleranci občasného svezení tam či onam, dovoluje-li toto situace, a vágus nebude nalepen mé přítelkyni v přeplněném voze na kozách. Rozhodně nepropaguji celodenní mhd poflakování se tlup bezdomovců, krátící si své drobnochvíle chcaním po sedačkách.
    Dalo by se to shrnout i tak, že situace je momentálně ohledně této věci nastavena správně, a v reálu to tak i funguje. Novoty typu "do každé soupravy četníka" z principu nemohu nikdy podpořit, ať už by toto opatření vedené ke zvýšení komfortu uvolnilo silnice jakkoliv. mmj. i o tomto silně pochybuju.
    _________________________________
    Smím se zeptat, jak souvisí udržování čistoty s "velkou osobní obětí"? Nemyslím to rýpavě/urážlivě - jen by mě zajímalo, co si mám pod tímto slovním spojením představit. Zda-li odložení koupě chovné slípky na úkor smetáku, dlouhodobé zadržování moči ke kilometr vzdálené budce, nebo tak něco.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2010 00:45:22     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm
    Tichá tolerance občasného svezení se tam či onam? A má to tam či onam někde hranice? A jak je definováno občasně? Jednou denně? Jednou týdně? A pokud by tiše všichni tolerovali všechny, platil by po čase vůbec někdo za dopravu?
    Vážený pane, nechte se ostříhat (předpokládám že jste nechutně zarostlá smažka), najděte si práci (aby vám nebylo zatěžko platit za služby) a byt (opustťe squat). Co na to říkáte?

     
    Komentář ze dne: 23.03.2010 01:22:13     Reagovat
    Autor: aquafresh - aquafresh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm
    Myslím, že jsem se již vyjádřil dostatečně v pasážích, kdy jsem naznačil že pokud asociál nutně nepotřebuje, tak se cestování v "rozumných hodinách" vyhýbá. Jak si myslíš, že to funguje teď? Úplně stejně jak popisuju, akorát s tím rozdílem, že je takovýto občan jednou za čas vyhozen na ulici. Vynutitelnost pokuty: smích. Evidentně potřebuješ ke spokojenému životu větší dozor všemožných sekuriťáků.
    O tom jak by dle mě měla fungovat ideálně veřejná doprava celospolečensky, jsem ochoten reagovat na požádání v novém vlákně.
    ________
    Moc jsi se netrefil, do vzhledu a chování smažky mám celkem daleko.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2010 18:22:26     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm
    Zaprvé si netykáme, krávy jsme spolu nepásli. Zadruhé, vůbec nepotřebuji někoho aby mě kontroloval, rád si dělám věci po svém a to v mezích daných nějakou většinovovu normou, třeba zákonem. A platit za služby je normální, pokud nejsou explicitně nabízené zdarma - veřejná doprava taková většinou není.
    Víte, já to tak od oka tipoval, váš vzhled. Je to takový názor těchto zarostlých individují ze skvotu že okupují cizí nemovitost a nehodlají za ní platit. Nakonec, proč by společnost netolerovala pár lidí co se vzepřeli "systému", žejo.
    Moc vás prosím, nenechte se uprosit a už dál nevysvětlujte jak by doprava měla vypadat.
    Vezměte taky v úvahu, že ve svých postojích tu nemáte zastánce. Vaši kritici nechtějí aby veřejná doprava tak fungovala. Není to zajímavé že například vy sám tu obhajujete názor proti deseti jiným lidem? Nedá se tento malý průzkum vztáhnout na širší společnost? Podle mne celkem ano. Proč by pak se většina měla přizpůsobovat?

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 21:50:58     Reagovat
    Autor: hutr - hutr
    Titulek:Re: Re: Re: hmm
    Upřímně řečeno Vaši filozofii nechápu. Pokud jste silně pravicově orientován přes ekonomiku (chápu jako nízkou míru daní a přerozdělování a nedotknutelnost soukromého vlastnictví), pak mi připadá zvláštní, že prosazujete, aby Vaši spoluobčané nedobrovolně sponzorovali prostřednictvím MHD osoby na chvostu společnosti. Proti pomoci lidem v nouzi vůbec nic nemám a pokud Vám připadá transport sem a tam po Praze jako nejlepší způsob jejich ohřátí, pak Vám nic nebrání v tom, abyste si zařídil bezdomovecké taxi a provozoval tuto činnost z vlastních peněz. Nebo můžete najít další stejně smýšlející lidi a složit se na o něco efektivnější autobus.

    Pravicovost (ve výše uvedeném významu) a tolerance nejsou vůbec v rozporu, ba právě naopak. Jen musíte tolerovat jak lidi, kteří chtějí žít nekonformním způsobem, tak lidi, kteří jim na tento způsob života nechtějí přispívat.

    A zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi starým a novým smyslem nepřizpůsobivých. Těm prvním fandíte (nebo jste dokonce jedním z nich) a s těmi druhými nemáte žádné slitování?

     
    Komentář ze dne: 22.03.2010 22:44:56     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: hmm
    krom toho, na tom bezďáckym útulku na lodi se platí dvacka za noc a prej je tam imrvére poloprázdno. Aby ne, když dvacku stojí krabičák.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2010 00:25:55     Reagovat
    Autor: aquafresh - aquafresh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: hmm
    "A zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi starým a novým smyslem nepřizpůsobivých".
    Tím jsem chtěl naznačit, že rozhodně nepatřím k fanouškům afy, a multikulti obohacování.
    _____________________
    Dovolím si upachtit malou vysvětlivku.
    -Po nedávných událostech v Litvínově přišla mainstream média s colourkorektním výrazem "nepřizpůsobivý", jenž se ve společnosti velice dobře ujal. Toto slovo tak nabylo dalšího významu, a především v internetových diskusích je hojně užíváno jako synonymum pro slovo cikán.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2010 18:20:57     Reagovat
    Autor: hutr - hutr
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: hmm
    Takže nemáte žádné slitování s cikány bez ohledu na to, jestli jsou nepřizpůsobiví nebo ne a na druhou stranu máte pochopení pro nepřizpůsobivé gádžy? Nechci Vám vkládat slova do úst, ale takto mi to vyznělo.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.