D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Reklamace mobilních telefonů 2
    Vydáno 19. 04. 2015 (10961 přečtení)

    Pracuji jako reklamační technik v nejmenované společnosti, která prodává mobilní telefony.

    V prvním dílu jsem čtěnáře seznámil jak to zhruba chodí při reklamacích MT, v tom druhém bych se zamyslel nad diskuzí a pláčem některých a prozradil nějaké ty vychcávky jak s prodejcem vydupat. Nedávno jsem měl kontrolu z ČOI a rozebíral jsem s nima některé sporné situace. Některá zjištění jsou i pro mě překvapivá.

    Začnu tedy tím nejlepším pro zákazníky. Mnoho firem má v reklamačním protokolu uvedenou formulku, že laskavě žádájí o prodloužení zákonné lhůty na vyřízení reklamace ze 30 třeba na 60 dnů i déle. Jeden velký omyl všech prodejců. Dle ČOI se jedná o jednostranné smluvní ujednání, které nemá žádný zákonný podklad. Správně by to mělo být tak, že já jako prodejce, když už vím, že reklamaci nestihnu do 30 kalendářních dnů/ bacha na únor ten má 28:-)/, musím Vás poprosit o laskavé svolení s prodloužením reklamační lhůty. A nejlépe mailem, abych to měl písemně potvrzené. Zavolám-li- a nemám rozhovor nahraný, můj boj. Tedy neexistuje prodloužení, pokud s ním nejlépe písemně nesouhlasíte. To že něco podepíšete, tedy neznamená Váš souhlas. Pro mě překvapení, ale dle ČOI je to tak.

    Pokud koupíte MT na firmu tedy na IČO, platí záruka obvyklá, jež bývá jeden rok. Pokud předem nemáte smluvně ujednáno jak bude reklamace probíhat (čas na vyřízení reklamace, co se bude dít při třech stejných, potažmo čtyřech různých reklamacích). Neplatí NOZ, nejste konečný spotřebitel, takže z toho vyplívá, že co není ujednáno není, tečka.

    Akumulátory: Akumulátor stejně jako pneumatika od auta podléhá opotřebení (6. měsíců výrobci ručí za kapacitu), viz §619 OZ odst. 2, v případě, že je akumulátor nafouklý, jedná se o výrobní vadu, alespoň tak to Samsung přiznal. Takže nafouklý akumulátor, požadujete ihned vyměnit pokud splňuje zákonnou lhůtu 24. měsíců. Nedávno jsem se setkal s telefonem, kterému se nafoukla aku tak, že zadní vyjímatelný kryt se prohnul, ale v důsledku tlaku praskl LCD, opět by měl prodejce LCD i aku vyměnit- zde si myslím, že by se případný soudní spor rozhodl ve prospěch zákaznílka.

    LCD a digitizéry resp. dotyková skla

    V diskuzi k předchozímu článku jsem narazil na tvrzení, že dotyky samovolně praskly. Netvrdím, že se to nemůže stát, ale prokazování bude velmi složité. Servis samozřejmě záruční opravu zamítne, ale vím o člověku, který je machr přes sklo potažmo dotyky a je schopen přesně říci a hlavně prokázat, že se jedná o výrobní vadu. Mimochodem Samsung počínaje S5 a výše loguje veškerý pohyb telefonu přes akcelerometry, takže vyvrátit Samsungu pád už asi půjde těžko (čuč dy 26.4. 2015 14:30 ti to spadlo, zrychlení o tolik a tolik a následně nulový pohyb - čili pád). Nevím, ovšem zda by byli schopní zaznamenat třeba vyšší tlak na LCD nebo velký torzní krut, buď jak buď nové mašinky zejména od Samsungu logují naprosto vše, aby odpovědnost za vady stlačili na minimum. Nehledě na to, že pád telefonu se prokazuje poměrně snadno, dle toho jak MT vypadá. Ano, může spadnout i v pouzdře aniž by nesl známky pádu.

    Trocha statistiky: Reklamace se pohybují v rozmezí 2-5%, přičemž 0,5-1% bývá neuznána. K soudnímu sporu se dostane sotva promile, jestli vůbec.

    Osobně se domnívám, že je lepší koupit s telefonem pojištění proti rozbití LCD nebo dotyku s malou spoluúčastí,  telefon v hodnotě třebas 15tis. za to stojí. Nicméně spousta lidí ma tzv. pojistku na blbost, přes kterou se to dá prohnat, ale to by jsme nebyli v Čechách, aby s tím lidi nevydupali i jinak. Spousta z nás má pojistku na domácnost, která kryje i škody, které se stanou u vás v bytě někomu jinému (návštěvě). A tak se pár chatrých hlav (asi v NDR), dalo dohromady a běžně naši zákazníci se svým rozbitým telefonem nechají plnit pojišťovně opravu. Jak? Naprosto jednoduše. Byla u nás návštěva, drkla jsem do stolu telefon spadl a rozbil se (nezáléží na tom jak). Drtivá většina těchto případů končí tak, že pojišťovna zaplatí opravu, nebo jiný přístroj s malou spoluúčastí. Je, ale potřeba vědět co říkat a jak to podat. Třeba jeden příklad kdy to nedopadlo. Zákazník popsal pojišťovně, že mu telefon rozbil synek návštěvy. Pojišťovna volala jak se to tedy stalo. No klucí byli v pokojíku.....a návštěva shodila telefon ze stolu na dlažbu....hmm a kde jse byli Vy? No v obýváku. Ahaa tak si je máte lépe hlídat- odchod. Je vždy se lépe poradit, nebo kouknout do smlouvy, na co se plnění vztahuje a za jakých podmínek. Pojišťovna nemá šanci zjistit čí telefon ve skutečnosti je.
     
    A na úplný závěr zálohovat, zálohovat!! Data dělíme na zálohovaná a ještě neztracená.


    19.04.2015
     


    [Akt. známka: 1,35] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 31 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.