|
děkuji D-F za, byť minimální, projev tolerance k těm "normálnějším" na sedlech. Opravdu díky ;-)
|
|
|
Ac to z pohledu od Auto*Matu treba tak nevypada, tak tady prakticky nikdo nema nic proti slusnym cyklistum, kteri na silnici spolupracuji s ostatnimi ucastniky a nechovaji se jako by meli silnice i chodniky vyhrazene ciste pro sebe.
Projizdel jsem si ted v tydnu velmi zbezne videa z auta (poslednich cca 6 hodin zaznamu nez se to premaze) a musim rict, ze slusnych cyklistu jsem potkal cca tretinu ze vsech, coz je lepsi vysledek nez jsem cekal (ale obrovskou roli jiste hraje neprilis priznive pocasi, takze zas tolik jsem jich nepotkal a take to, ze nejvetsi mistni cyklozmrdi v zlutozelenejch trikotcich z KC Kooperativa z nejakeho duvodu prestali trenovat v plnem provozu mesta a okoli - doufam, ze jim ta zdrzenlivost vydrzi).
|
|
|
brkošlapové sou nalepení u bedny, onanujou u tour de FSR a záviděj oholenost nohou a kontrast mezi opálenýma rukama, nohama a bezbarvým kuřecím hrudníčkem. jak fetky dojedou na detox, zase ti naši zoufalci vyjedou prudit, uvidíš 8o)
|
|
|
Vubec netusim od kdy do kdy probiha ta francouzska pitomost, ale tenhle trend mensiho mnozstvi cyklistu u nas pozoruji uz od jara ... snad to vydrzi ;-)
|
|
|
Nění spíš problém v tom, co si kdo představí pod pojmem "nechovaji se jako by meli silnice i chodniky vyhrazene ciste pro sebe"?
p.s. jak to vypadá s onou video kompilací?
|
|
|
|
To by mě zajímalo, jakou od cyklistů potřebuji spolupráci, můžeš mi to lehce rozvést?
Chápu, cyklisti jsou hrozný prasata, ale když se na to podívám, tak vlastně neprasili, jen mě naštvala jejich existence:-D
|
|
|
Spoluprací myslim dodrzovani zakladnich predpisu typu davani prednosti v jizde (vc. nevynucovani si prednosti na prechodu), ukazovani zmeny smeru jizdy a jizda co nejvic vpravo. Dale pravidla slusnosti - tj. alespon zakladni citelnost (coz ma mj. souvislost i s tim ukazovanim) a umozneni predjeti. A samozrejme neohrozovani chodcu. Asi by se toho naslo vic, ale ted narychlo to asi staci ... chci toho tak moc?
|
|
|
Takhle by ale měli spolupracovat všichni, kdo se pohybují po licích. Ono je, myslím, dost dobře vidět, kdo z pěšáků či cyklistů je též aktivní řidič a kdo ne.
|
|
|
Ano, takhle BY MELI spolupracovat vsichni a prave proto, ze podle MYCH zkusenosti takto odmitaji spolupracovat PREVAZNE cykliste, vypichuji je.
|
|
|
Já mám spíše negativní zkušenost s chodci, kteří nečumí, nepřemýšlí, jen jdou. nejlepší jsou puboši se sluchátky v uších ne zakecané matky.
Cyklistů potkávám naprosté minimum, tudíž zkušenost chybí.
|
|
|
BTW treba tenhle cyklista evidentne spolupracoval, jel pri kraji, neklickoval a choval se citelne:
www.youtube.com/watch?v=igfuZfMmS-I
Z tveho pohledu cyklisty - predjel jsem ho nejak spatne? Predjizdim totiz timhle stylem cyklisty vzdy a kdyz to nejde, tak vcas zpomalim na jejich rychlost a predjedu je az kdyz to jde. Delam chybu? Neberou to cykliste jako slabost, kdyz se k nim chovam slusne?
|
|
|
|
|
Vsude!!!! A furt!!! Ty jsi pirat, ja jsem pirat ... i moussa je urcite pirat ;-)
|
|
|
Fšichni jsme holt masový piráti (zapomněl jsi na BB)... Pochybuju, že pán, když na ulici uvidí příslušníka jiné menšiny - třeba té opálenější, bude řvát "Hele cikááááán!!!", tak co má co takhle pořvávat na příslušníky té naší??? ;-) Díky Humlům a jemu podobnejm (ksindlům) jsme již ohrožený druh, tak si nemůžem dovolit, aby na nás někdo takhle upozorňoval! :-)
|
|
|
Fakt vazne premejslim, ze si poridim aspon vycpanyho papouska a pridelam si ho na sedacku ... kdyz pirat, tak pirat :-D
|
|
|
Hlavně ne na tu plochu, na kterou si sedáš! To by ty barvy už asi tolik nevynikly.... ;-)
|
|
|
Myslel jsem na operadlo vole :-D At je to videt na fotkach z kamer ... Jsi ozraty ty nebo ja? Ja urcite ;-)
|
|
|
Tak v tom případě je to v pořádku! :-)
|
|
|
Jo a BurtonBellovi se samozrejme hluboce omlouvam, ze jsem ho zaradil jen do tech tri tecek k ostatnim ;-)
|
|
|
|
S tou poslední jsi to trošku přehnal, nemyslíš?? :-)
|
|
|
Sorry, já nevěděl .... :)
|
|
|
Nevědomost neomlouvá! :-)
|
|
|
No ta byla FAKT kruta :-(
|
|
|
A kdo jsou ty dvě co zbejvaj?? ;-)
|
|
|
Neboj, oni se prihlasi ;-) Jeste bude boj o tecku ;-)
|
|
|
:-D No nic, jdu se kroutit s volantem na asfalt dřív, než si týhle debaty fšimne ten OTravnej Pán... ;-)
|
|
|
Toho fanatika si uz nevsimam ... ostatne ta zkratka ma mnoho vyznamu a tem tvuj je jeste velice slusny ;-)
BTW musim se pochlubit - dnes jsem si nechat udelat vypis bodoveho konta a jako spravny pirat (viz Lacina) mam ... chvile napeti ... jeste vydrz ... uz to bude ... nula bodov :-D
|
|
|
Jestli se to bere takhle, tak za chvíli budu vzorný plavčík:(.
|
|
|
No tak sorry, ze vsude, kde mi navigace hlasi radar si davam dolu stinitko a ukazuju pred nim "jednicku" ;-) Faktem je, ze mi dodnes nic neprislo, az se sam divim, ze to tak snadno odlozili i pres tu provokaci ;-)
|
|
|
A tim tady, přímo v hnízdu rebelů, chceš ohromovat, jo? :)
|
|
|
Opakuji - viz Lacina ;-) Spravny pirat ma minimalni pocet bodu prestoze (nebo protoze?) jezdi podle rozumu a ne podle blbeho zakona, protoze neni co Halik? Protoze neni IDIOT ;-)
|
|
|
To skoro vypadá jako bys naznačoval, že se rozum kryje se Zákonem. Tohle nemyslíš vážně, že ne? ;)
|
|
|
Mě napadly i ty peprnější, ale snažil jsem se trošku krotit... :-)
Tak to seš pirát jak vyšitej! Já si nedávno nechal nadělit jeden, páč mi to přišlo nefér, že fšichni maj a já ne... :-)
|
|
Neni nad osobni zkusenost. Dite jsem vozil range roverem (teren byl nejlepsi), na cyklouny jsem ho ucil nadavat a pomahal jsem pri hazeni sisek.
Vozicky za kolem jsou naprosta prisernost (Co dite z projizdek ma? Na co vetsinu casu kouka? Co silnice dela s jeho pateri?), ale snad se to nebude nijak regulovat. respektive, jedina regulace, kterou bych doporucil, je regulace ve smyslu regulaci stavu zvere dle mysliveckych tabulek.
|
|
|
bohužel je i euthanázie cyklopotratu ve vozejku považována stále za zabití člověka. to je také jediná regulace s tím spjatá.
kontrolní otázka: je to tak správně?
|
|
|
Spravne je veci neregulovat. Jeste by to chtelo spravne posuzovat u soudu. Hodnotu zivota cloveka neresim, na tom uz jsme se jednou neshodli na fare.
|
|
|
ale zde je pouze jednostranná regulace! tvůj přístup jen přispívá k prohlubování té nerovnosti, kdy jeden "musí/nesmí" a druhý všechno "může".
|
|
|
Existuje-li nerovnost "jeden musí/nesmí, druhý může a nemusí", pak je samozřejmě zapotřebí dělat vše pro to, aby mohli a nemuseli oba, tj. snažit se omezení toho prvého zrušit.
Naopak snažit se v zájmu rovnosti omezit i toho druhého je do posledního detailu přesně stejná hovadina a pitomost, jako okrádat v zájmu sociální rovnosti bohaté, aby neměli více peněz než chudí.
|
|
|
nesouhlasím.
registraci vozidel a STK se zrušit reálně nepodaří, ale současný provoz je sabotován brkošlapy na čemkoliv, co má vpředu a vzadu odrazku.
předpisy pro cyklisty, vzhledem k naprosté absence i minimální disciplíny na jejich straně, nelze srovnávat s restrikcemi pro lidi. přirovnal bych to spíše k drezůře, kdy za nesprávně provedený kousek je odměnou rána holí.
|
|
|
|
v místě, kde žiju já, je slušných cyklistů menšina. pokud nebude cyklista brán na silnici jako člověk, jsou mi předpisy také u zadku. ale to je bohužel neprůchozí. tak co s tím? mám se dál a dál uskromňovat a přenechávat silnici těm, kteří jsou na ní pouze hosty, ale chovají se jako její majitelé?
|
|
|
Porad te nepustila ta do nebe volajici hovadnost o majitelich a hostech?
|
|
|
(Minuly vikend jsem ostatne prochazel misty, kde me pekne sraly vselijake jednostope motobuzny. A na onech cestach byli hosty; majitel sel totiz vedle me. A?)
|
|
|
cyklisté svým šlapáním nijak nepřispívají na silniční síť. jen vypijí více vody a sní o nějaký ten rohlík navíc. to je dost chabý příspěvek. a proto je má doktrína o ocyklených parazitech logická a tedy i věcně správná. jen emočně nestabilní povahy v tom cítí jakýsi druh nespravedlnosti, ale neumí pojmenovat v čem spočívá. proč asi, že? 8o)
|
|
|
Osobovat si majetnictvi verejnych cest a jedinych spojnic mezi sidly jen z toho titulu, ze spalujes nejake uhlovodiky, mi vecne spravne ani emocne vyrovnane nepripada. Proc asi?
|
|
|
Osobovat si majetnictvi verejnych cest a jedinych spojnic mezi sidly jen z toho titulu, ze spalujes nejake uhlovodiky
To je velmi zajímavá myšlenka. Plyne z toho, že čím menší spotřeba, tím méně vlastník?
Honzo, kolik Ti to žere? Mně přes 15 na sto, podle režimu jízdy někdy i mnohem víc. Nezapomněl ses mne dovolit, zda Tě jako hosta pustím na moji silnici?
|
|
|
kolik mi to žere? asi 7,5 litu benzinu na 100 km. odvezu tak 360 kg nákladu. koupil jsem si tedy malý užitek za málo benzínu a opotřeboval jsem silnici jen málo a potřebuji na veřejných plochách jen málo místa na parkování...atd. a to platím za dálnici stejně jako ty s těžším autem.
ty jezdíš za 17 autem, které může odvézt kolik set kg nákladu? 750? za tuhle možnost je přece přiměřené platit víc...stejně jako platí víc majitel Tatry, která uveze 12t kamení. jsme v tom všichni +/- stejně v poměru spotřeva vs. užitečná hmotnost, takže nikdo není v nějak vyjímečné nevýhodě. i když...motocykl mi spotřebuje asi 6l/100km, nic neopotřebuje a uveze jen 190 kg nákladu.
|
|
|
Přesné!
Potom je velmi vhodné naistalovat do automobilu nezávislé přídavné topení spalující pohonné hmoty.
Automobil takto vybavený budiž zřetelně označen a má přednostní právo jízdy, které řidiči automobilů stejného typu a motorizace topením nevybavených musí respektovat.
|
|
|
1. Nevím o tom, že by někdo argumentoval vlastnictvím. Zaregistroval jsem jen právo k používání.
2. Nedělej, že nechápeš, že klíčem není spotřeba uhlovodíků, ale platba těch šílených dani, na uhlovodíková paliva uvalených.
|
|
|
Týý joo, tohle bych právě od Vás nečekal.
V diskuzních vláknech tohoto obsahu se pravidelně objevuje argument:
"Platím spotřební daň z pohonných hmot, tudíž jsem si zaplatil právo silnici používat. Cyklista spotřební daň neplatí, tudíž je na silnici pouze hostem, kterého mohu, ale nemusím strpět."
Klíčem tedy spotřeba uhovodíků nepochybně je.
|
|
|
1. Proto jsem take pouzil termin "majetnictvi", tj. jakesi pofiderni pravo urcovat, kdo ma jake pravo se na komunikaci vyskytovat.
V nasledujicim postu jsem take otevrel myslenku, proc motobuzny netrapi pohyb po lesnich, lucnich a polnich cestach, kde lichost jejich argumentu vysvita v plne nahote. (A ano, mam v tom prispevku hrubku.)
2. Ano, platba teto dane se nicmene odviji podle spotreby. Ostatne v onom pochybnem myslenkovem svete cykliste jine dane zrejme neplati, zato nejakou zahadnou moci zdaneni uhlovodiku prosadii, proto je nutne je za osvobozeni od spotrebni dane trestat. Uz uplne vynechavam, ze naroky automobilu vsech velikosti na stav, siri a kvalitu vozovky jsou ponekud jine nez u cyklistu a pesich, neni-liz pravda?
|
|
|
klíčem není spotřeba uhlovodíků, ale platba těch šílených dani, na uhlovodíková paliva uvalených
Jezuskote. Ty ses bacil při tom pádu i do hlavy? :(
Daň není ničím jiným, než výpalným, vynucovaným silou. Je tedy naprosto zřejmé, že ti, kdo zcela libovolným způsobem dosáhnou toho, že výpalné neplatí, činí správně. Snaha je jakkoli omezovat (a naopak snaha nám, kdo z různých důvodů, od lenosti až po zbabělost, daně dosud platíme, přikládat v libovolném kontextu větší práva) není ničím jiným, než velmi ohavnou kolaborací s tou mafií.
Je to znovu totéž jako ty SPZ pro kola a podobné zhovadilosti: neplatí-li někdo jakékoli daně, slušný člověk mu to upřímně přeje a sám se snaží o totéž v maximální míře, v níž to dokáže a v níž si to troufne.
Závistivec mu to nepřeje a snaží se mu to nějak "osladit" -- buď jej přimět také k placení, nebo, nejde-li to jednoduše, alespoň jej nějak omezovat.
Fujtajxl.
Až budou silnice soukromé, a budou-li se pak nějací cyklisté (nebo motorkáři nebo majitelé terénních vozů, jež mohou snadno objet mýtnici, nebo kdokoli jiný) vyhýbat platbě mýta v té výši, v níž ji majitel stanoví -- pak bude na místě tyto (a pouze a jenom tyto) lidi omezovat. Dokud tomu tak ale není, je snaha o omezování těch, kdo z libovolných důvodů neplatí libovolnou daň absurdní nesmysl (abych nenapsal rovnou "svinstvo").
|
|
|
Takže kolo s přídavným benzínovým motorkem na silnici patří a elektromobil nepatří? A co auto na LPG, ze kterého se platí spotřební daň asi třetinová oproti benzínu?
|
|
|
ani jeden z tebou jmenovaných dopravních prostředků nezdržuje provoz jako cyklista...žádný elektromobil nejezdí v noci bez světel...atd. proto s ním nejsou na silnici problémy a nikdo si neklade otázku, jestli tam má co dělat.
|
|
|
Kolo s benzínovým motorkem, má-li splňovat jistou dementní euronormu, musí mít omezovač rychlosti na 25 km/h.
Skutečně chceš odsuzovat skupinu podle chování méně než poloviny (tady v Praze to prasí bez světel tak 40 %) jejích členů? Mezi motorkáři je také docela dost prasat, přesto nepředpokládám, že jsi prase zrovna ty. Ostatně, jak píše OC:
Manželku mého výtečného kamaráda poměrně nepříjemným způsobem zavraždil grázl s nožem.
Kdybych byl naprostý idiot, označoval bych nyní kohokoli, kdo nosí u sebe nůž, za grázla, a tvrdil bych, že jen a jenom proto, že má nůž, patří do kriminálu. Kochal bych se zprávami o tom, kterak se majitelé nožů dostali do problémů, případně až do penálu. Doporučoval bych přísnější kontroly a legitimování a další buzerace těch, kdo nosí nůž.
|
|
|
Je mi úplně jedno, co budeš dělat s těmi neslušnými grázly -- promnezamne je klidně srážej se silnice do pankejtu, střílej, nebo ojížděj do zadku.
Ale není mi jedno, snažíš-li se omezovat slušné lidi. To dělá jen, jak jsem psal, bolševik. A výmluva na "většinu grázlů" neplatí, dokonce ani kdyby byla pravdivá (jako že není, je to lež jako věž, grázlů je mnohem méně než slušných, jen jsou víc vidět).
|
|
|
srážet je nelze - pořád je jim přiznáván status občana
omezovat slušné lidi nehodlám. slušných není ani slabá polovina. zítra se rozhlídni, kolik kol má předepsanou výbavu, která je skutečně minimální, ale k provozu kola ani "pohodlí" brkošlapa není potřebná. pak spočítej kolik aut jezdí s prázdnými šachtami po reflektorech. a to je jen jedna z věcí, které odlišují 8 z 10 cyklistů od skutečně slušných lidí, kteří zodpovědnost nepřenášejí na jiné.
|
|
|
Pro tvou informaci, pokud nejsou zhorsene svetelne podminky, reflektor neni povinny.
|
|
|
Ostatně auto s jedním nesvítícím světlem -- mnohdy i levým -- vídám na silnici častěji, než nesvítícího cyklistu v noci. Ale to je v rámci dané debaty poměrně dost lhostejné.
|
|
|
pro tvou informaci, abys věděl vůbec o čem mluvím a mohl reagovat jinak než pudově, nastuduj potřebné dokumenty. výbava kola totiž není jen světlo.
|
|
|
"Předepsaná výbava" jízdního kola? To je něco jako "předpisová lékárnička" u auta, že?
|
|
|
ne. je to soubor technických požadavků na jízdní kolo se kterým se někdo hodlá pohybovat v provozu. je to seznam vzácně logických (a minimálních) požadavků.
|
|
|
Jo? A zahrnuje kupříkladu co? Pokud to světlo, o němž jsi psal výše, tak to je spolehlivě volovina -- zbytečný nesmysl, pokud nejezdím v noci.
|
|
|
Aha..tak promiň, že jsem Ti vstoupil do snu. Snad se z něj neprobudíš u soudu jako obžalovaný. Co má mít kolo je dohledatelné snadno a z praxe taky vím, že voloviny to nejsou i když cyklista nejede v noci. Ale asi jsi laskavější než já a máš pochopení i pro ty, kteří Tě svévolně omezují. Já toho schopen nejsem.
|
|
|
zvonek? odrazky? blatníky? (jsem línej to dohledávat, blatníky si jaksi nejsem jist). duševně zdravý člověk si tak kolo nějak i intuitivně vybaví a zároveň neleze na silnici kde by brzdil či překážel. když už do toho provozu vleze, tak na nezbytně nutnou dobu, a navíc si vezme vestu aby byl vidět ještě víc a vybaví se časovou rezervou, by ho to nenutilo dělat ty nejkřiklavější kraviny.
|
|
|
Předepsaná výbava je ohrožování a šněrování zbytečným a nesmyslným zákonem. Naopak správný liberál se vnuceným povinnostem vyhýbá. Taková jizda na červenou, v protisměru, na kruhovém objezdu doleva a podobně. Stejné je to s liberálně smýšlejícími cyklisty, víme pane?
|
|
|
Úmrtí motorkáře se také považuje za nehodu a ne sebevraždu...
|
|
|
Kdyz si nevezmu helmu, rozjedu se na maximum a pak si to zamirim do urciteho mista, ja to sebevrazda. Zamyslena. Kdyz vletim na litrovem stroji na dalnici do protismeru (bezpecnosti srovnatelne s onymi vozicky v provozu) tak to sebevrazda muze byt.
|
|
|
v první řadě je motocyklista člověkem, který jezdí za svoje a provoz nezdržuje. takže JE člověkem a členem společnosti. cyklista nikoliv.
|
|
|
Budiz, za cloveka me povazuj, kdyz jinak nedas. Ale za clena spolecnosti? To, prosim pekne, ne.
Jsou i jine zpusoby nez bezhlavy hon na cyklouny, padni, komu padni.
|
|
|
nejsi členem společnosti? ale no tak...za koho jsi chtěl kandidovat?
nelovím cyklouny bezhlavě. ti, co se chovají jako řidiči mi nevadí. bohužel jsem takového v tomto týdnu myslím nepotkal. všichni to byli větší či menší zmrdi, kteří mne svým chováním nutili výběr mezi kolizí a laskavostí za kterou mi nenabízeli nic.
|
|
|
Jsem clenem politicke strany, byl jsem clenem Sokola, zakem, studentem, ucnem a buh vi, cim jeste. Vzhledem k tomu, ze jedina spolecnost, do niz mam zajem vstoupit (a jeste jsem tak neucinil) je Kralovopolska speleologicka, necitim se byt clenem zadne spolecnosti. Tim mene nejake vagne definovane.
Bohuzel tvuj lov na cyklouny pusobi asi tak, jako bys sel na veverky s kulometem a my houbari se museli kryt za smrkem a doufat, ze nas to taky netrefii. On se ti to snazi vysvetlit OC.
|
|
|
jsi členem politické strany a kandidoval jsi jen kvůli svým zájmům, když se necítíš být členem společnosti? no tak to vidíš 8o)
ok, máš "pocit"...neberu ti ho. proč mi ty bereš ten můj? protože není "demokraticky většinový".
OC ventiloval názor, že ne všichni cyklouni v jeho okolí jsou prasata. má jistě pravdu a já s ním souhlasím. v mém okolí taky nejsou jen samá ocyklená prasata. třeba předminulý týden jsem ve dne viděl pána ve vestě a se světlem, když jel po lesní silnici mezi žebětínem a ostrovačicemi. to byl "pan cyklista", který mi nevadí ani trošku i když kvůli němu musím na 300m zpomalit, abych ho v těch zatáčkách mohl na vhodném místě předjet.
|
|
|
Vrana k vrane seda, rovny rovneho si hleda.
|
|
|
Mam urcite nazory. Pokud nekdo chce, aby tyto nazory byly vyjadreny v politice, necht me voli. Tot vse.
DOst dobre nechapu, jak ti nekdo muze brat pocity.
OC vysvetloval, ze tvoje volani po regulacich je svinstvo.
|
|
zvláštní záliba umístit vlastní dítě do něčeho takového a vyrazit na výlet. Sedačky pro děti na kolo už nestačí, vyrazit na výlet s dítětem jen v kočárku je "sportovcům" málo. Nechápu to, nestrčila bych dítě do takové králíkárny na kolečkách, ale každý podle svého gusta a moje děti to nejsou.
jen z té snahy pokutovat každého kdo dýchá a omezovat a dirigovat úplně všechno a "chránit" před nevhodným způsobem cestování už i budoucí daňové poplatníky se mi dělá zle. A jako bonus bude nejspíš kšeft pro nějakou firmu, která bude vyrábět lepší a barevnější krabice pro děti opatřené certifikátem a kulatým razítkem. Přímo ukázkový boj s korupcí (stále doufám, že jde jen o korupci, že zatím nejde o úplnou demenci).
|
|
|
Co by z toho měly? Prču. Tvoje děti nerady na vejlety?
|
|
|
"Jezdíme od pěti měsíců" - také dieťa z toho prču mať nebude, resp. na celú prču zabudne, keď sa cestou domov nahlce prachu od kolies... To už radšej počkať, kým to malé vyrastie, kúpiť mu detský bike a vypadnúť s ním niekam mimo prevádzku, tam si prče užije určite viac.
|
|
|
Trochu vyrostenej se taky neraduje, detske kolo se taha na tyci za kolem otce (nebo toho pana, co dite vychovava).
|
|
|
tys nepochopil, že pro ty kretény je to spíš vyjádření názoru? je to společenský postoj a dítě je jen jeho doplněk stejně, jako před 15 lety bylo společenským postojem mít nagelovaný vlasy dozadu, sluneční brejle, řetězy kolem krku a černé BMW s černými skly. je to proprieta, která má vylapšit sociální status: "hele, oni jezdí i s malým...jo, to jsou správní sportovci...taky si koupíme vozejček až budem mít svoje, abysme taky nebyli omezení"
|
|
|
Rekl bych, ze tohle je ten hlavni problem s cyklounama a nejen co se tyce vozicku. Presne receno.
|
|
|
Ještě klika, že tento přístup (jehož donebevolající stupiditu naprosto nezpochybňuji) se týká výhradně cyklistů a mezi motoristy jej zásadně nikdy nevidět... oh, wait.
|
|
|
Auto jako vyjadreni nazoru? Jako spolecensky postoj? Dnes? To snad ne :-o Spise bych rekl, ze v tomto smeru doslo u tohoto typu lidi k posunu od aut (kde uz i oni sami chapali jak je to smesne) k bicyklum (ktere jsou nyni tak modni, eko a in).
|
|
|
neměly by z toho prču. Jak jsem je sledovala větší prču měly z toho, když jsem šli na hřiště, na pískoviště nebo jeli na chatu. Nejoblíbenější byl bazének na chatě, rochání se v pískovišti a vodě, hrabání se v hlíně, nebo sledování každýho kamínku u cesty, klouzačky, prolejzačky, houpání se na lustru a cpaní se do malých prostor. Nějak si nedokážu představit, že by je stejně pobavilo nechat se zavřít do "stanu" na kolečkách a sledovat jak mamka šlape do pedálů. Sedět a čumět v krabici by bylo pro moje děti nudné, protože málo akční. Děti inklinují ke zkoumání světa a všech předmětů v dosahu, předměty chtějí osahat, ochutnat, zahodit, nic z toho pasivní sezení v krabici neumožňuje. A dětem nevadí cpát si do pusy kamínek vzdálený pouhých sto metrů od domova. Pro malé dítě je všechno nové, takže nutně nepotřebuje jezdit daleko.
|
|
Já fakt už nevím, ze kterých kurev pořád padají blbci, kteří mají potřebu řešit bezpečnost podobných píčovin a medializovat to. Tak ať si toho fakana cyklisti přivážou za kolo třeba žiletkovým drátem kolem jeho krku a táhnou za sebou po zemi. Aspoň by udělali něco pro účinnou výchovu a pokoru dnešní drzé mládeže.
|
|
|
ROFL, pokora drzé mládeže. A co pokora sprostých důchodů? :O)
|
|
Tyhle voziky vidim na silnici jeste mene rad nez samotne cyklouny mj. i proto, ze se vzdycky oklepu, kdyz si predstavim, ze bych ten nizky bazmek jednou prehledl a naroloval si ho pod auto i s tim nevinnym ditetem, ktere za demenci rodice nemuze. Presto jsem proti jejich zakazovani - pokud nema dost soudnosti rodic, tak zadny zakon mu tu soudnost nedoda a je to v prvni rade zodpovednost toho rodice.
|
|
|
také souhlasím...pod podmínkou, že za újmu dítěte bude zodpovědný vždy ocyklenec, který ho v tom vzal do provozu i kdyby nehodu způsobil jiný řidič, popř. aby i euthanázie toho cyklomláděte byla považována za poškození cizí věci a ne jako zabití člověka. proč mám, kurva, pořád těmhle zmrdům ustupovat a postoupit jim zadarmo zase další část své v provozu vytížené pozornosti? nechci!!
asi jediná cesta je názorně jim předvádět, že potratový vozík v automobilovém a motocyklovém provozu nebyl dobrý nápad. někdo musí být zlý...
|
|
|
Kdyz rodic polozi sve dite na koleje, take je to jeho zodpovednost a nasledky si musi pricist sam. Zde by to melo byt podobne. Ale bohuzel neni.
|
|
|
právě. brkošlap bude obětí ke které se budou slétat kondolence a řidič bude vrah kočárků a dětí. proto je lépe jim takovou činnost nanejvýš znechutit. metody nechť určí každý sám.
|
|
|
Jenze ja nechci, aby za debilitu rodicu trpelo nevinne dite :-(
|
|
|
ber to jako přírodní výběr...a s termínem "nevinný" taky možná šetři. od kdy je dítě "vinné" a čím? myslím, že stačí "dítě". "nevinnost" je pro můj vkus prostě příliš melodramatická 8o)
|
|
|
oni argumentují tím, že to má to žihadlo - takový ten prut s vlaječkou nahoře velkou jako vizitka. Technicky vzato je to neúčinné, ale u soudu se bude tvrdit, mělo to vlaječku aby to řidiči viděli a tenhle jeden to neviděl a proto ho budeme obviňovat, že se nevěnoval řízení
je zde ještě jeden aspekt, který jsem v článku neuvedl, protože je to spekulace. Ale má to něco do sebe
Nedej bože že pumpičkářské mládě vypustí ve vozíku duši a že policie bude zkoumat zavinění jednotlivých účastníků. Rodičům přišije minimálně spoluvinu, protože bude mít pochybnosti o tom, zda je vozík schválený. To v tom okamžiku stačí, na obvinění je to dobrý dost. Bude to pak cyklorodič, kdo si bude muset opatřit právníka a nějaké argumenty k očištění se, přičemž řekněme na rovinu, nějaká spoluvina z toho kouká.
|
|
|
vlaječka je při jízdě orientována podélně, tudíž minimálně zezadu není vidět.
přesně tak - minimálě částečnou zodpovědnost je nutné prosazovat už na místě i kdyby to byl cyklista, který měl dostat přednost...a také ji dostal, ale nedostal ji neviditelný vozík.
|
|
|
Mas samozrejme pravdu, vcetne neucinnosti toho prutu s vlajeckou (ktera be mela byt kolmo ke smeru jizdy, ale az prilis casto ji vidam soubezne, takze videt neni vubec a parkrat jsem to videl i zcela bez prutu). Osobne jako rodic vidim jiny problem proc bych do toho svoje dite nedal ani za zlaty vidle - i kdyby toho chudaka ridice, co nedobrzdil zavreli do basy na deset let, tak mi to moje dite uz nikdy nevrati a na nejake soudy a spoluviny v tu chvili sere pes. Proto nechapu jak muze nekdo do toho prizemniho vozejcku svoje dite vubec dat a vyjet s tim na silnici mezi auta (na cyklostezkach to naopak asi smysl ma, proti jinejm pumpickarum i padum to dite nejspis ochrani). Jak vubec muze nekdo pouzivat svoje vlastni dite jako zadni naraznik proti autum? To je to co mi proste nejde do hlavy :-( Na autowebu i jinde jsem cetl od zastancu techto vozejku i takove argumenty, ze detem se to moc libi a chteji v tom jezdit (copak u nich rozhoduje dite?) anebo argumenty o tom, ze se prece s narozenim ditete ani na chvili nevzdaji sve oblibene zabavy (ja kdyz chci jit se zenou cas od casu posedet do baru, tak si bud sezenu hlidani nebo si to holt odpustim, ale nebudu tam prece brat deti) ... asi jsem jinej, ale tohle fakt nechapu :-(
|
|
|
Jakožto též rodič, Tvou argumentaci zcela chápu. V životě bych své dítě do něčeho takového nedal. Myslím, že dát dítě do toho vozítka a vyrazit s ním na komunikaci, kde se pohybují motorová vozidla, zakládá skutkovou podstatu trestného činu vraždy ve stadiu pokusu.
Vždycky trnu, když dojedu podobné magory a mám je předjíždět. Poněkud silácké argumenty o přirozeném výběru neberu. Přeci jenom to dítě nemůže za debilitu svých rodičů a jenom totální kretén a deprivant by nehnul brvou, kdyby přejel něčí dítě, byť by zavinění bylo sebevíce na straně blbého rodiče.
|
|
|
dítě nemůže za debilitu rodičů, no vyroste z něj pod jejich vlivem zase jen podobný debil.
faktem je, že vydrtit děcko v tomhle povozu je jistá jízdenka k soudu, k soudním výdajům...a pokud se do toho obujou novinářský onuce, tak i do lochu. proto je mi asi jedno, co kdo cejtí v případě, že se situace ocitne ve stádiu "my nebo oni". už jsem si to zkusil...
---
jsem deprivant, když v norsku nějaký debil postřílel automatem 84 děcek ve věku 14-19 let...a já to beru jako "světa běh"? stalo se. nejde tomu předejít, teď už tomu zabránit nelze, tak proč mi to má dělat nějaký starosti?
stejný je to s těmahle rikšama - každý ne-debil je schopen rozpoznat rizika. pro koho jsou rizika akceptovatelná nebo je právě ten debil, ten je taky minimálně spoluzodpovědný za následky. no a to dítě je oběť něčí hlouposti a něčí nejspíš nedostatečné jasnozřivosti, kterou zákon nazývá "předvídání". Předvídání na straně řidiče si bere zákon na pomoc v případě, kdy by jinak musel uložit povinnost nějaké preferované menšině.
odmítám žalem si probodnout srdce nad každým mrtvým dítětem. není moje, nemám k němu žádnou vazbu...a pokud jeho smrt spoluzavinili jeho rodiče, pak je to jejich boj a já nejsem ten, který by měl posuzovat, jak nakládají se svým "majetkem".
|
|
|
Nevyskakuj ze škatulky. Jsme na podobné vlně, jen máme trochu odlišné zkušenosti a proto i jiná slova pro totéž.
Jasně, že za svoje dítě jsou odpovědní rodiče, to ale nemění nic na tom, že by mi rozhodně neudělalo dobře, kdybych někomu dítě zabil.
Jinak módu vozíčků za kolo připisuju obecné zpovykanosti, panující v generaci, která je zrovna v rodičovském věku. Projevuje se to, mimo jiné, jakousi zarputilostí tahat sebou dítě všude, nebo spíše neschopností změnit svůj život ale spoň na čas, než budou děti trochu odrostlé. Normální člověk, který povine dítě, tak prostě na čas přestane každý víkend jezdit lézt po skálách, sjíždět divokou vodu nebo podnikat cyklovýlety a nebude tam tahat děti. Ono nikomu nic neuteče, svět se nezboří a kamarádi nepoumírají, pokud se na pár let usadím a s dětmi budu jezdt autem na chatu a ne na kole po horách. Bohužel je spousta zpovykanců, kteří si ty svoje "adrenalíny" nedokáží odpustit.
|
|
|
ano. to ale popisuješ jev, který krásně nazval jeden z klinických psychologů: infantilita dospělých.
chtěj si pořád hrát a nehodlají přijmout zodpovědnost a z ní plynoucí omezení. ideální materiál pro moderní evropu transformovanou na svaz evropských socialistických republik.
|
|
|
Co se ti nezda na pouzivani voziku na dite jako narazniku proti autum? Autem jezdis, takze uz se ti urcite mnohokrat stalo, ze ti nejaka matka vrazila kocarek primo pred predek auta, kdyz jsi byl rozjety na cca 60 km/h. No a tohle je to same.
Cykloun se proste sve zaliby nevzdava. Dite s sebou brat bude (na vylety, do baru, na raft, na swingers party...), on je prece zvykly na vysady oproti obycejnemu cloveku. On muze.
|
|
|
Clovece, "matku" vystrkujici kocarek do silnice uz jsem dlouho nepotkal (ne ze bych toho litoval) a pritom driv takovych krav bylo celkem dost. Mozna se ty taky-matky presunuly prave na samoslapy ...
|
|
|
Ja asi dva mesice zpatky, ale je pravda, ze frekvence se nejak omezuje... Bud slapou, nebo venci konzervy v Chorvatsku.
|
|
|
já ji potkal ve čtvrtek ve Vel.Meziříčí. odbočoval jsem vpravo a ona vyklusala zpoza rohu z nějakého průjezdu, začala přecházet a podívala se nejdřív vpravo. měl jsem staženou střechu, takže to "krávo blbááá" měla hezky z první ruky 8o)
|
|
|
tak nějak mě to nepřekvapuje, tyhle jevy se tam vyskytují. například v sídlišti zvaném "Čecháky" je běžné že dvě maminy s kindrwágenama, živě diskutujíc, rozvážně kráčí prostředkem křižovatky, zatímco další smradi se hemží kolem na tříkolkách či podobných bazmekách. Žijí v jakémsi klamu že když to je sídliště, tak to je jakási pěší zóna. Naštěstí tam není velký provoz.
|
|
|
V podobnem klamu zije delnicka trida dochazejici do fabricky na konci nasi ulice - po ceste do prace, ale hlavne odpoledne z prace chodi roztazeny pres celou ulici a jeste jsou ukrivdeny, kdyz je autem rozezenu jak slepice ;-)
|
|
|
Viz. výše. To není výsada debility pouze cyklistů. To je, dle me, markantní zdebilnění celé generace, která dospěla kolem r. 2000 a už dostala plnou dávku PR filozofie: "Musíš mít a zažít, jinak nejsi in". Prvním stupněm reklamní lobotomie je odstranění pocitu pohyb, proč bych měl být in a vůbe in co bych měl být. Pak už je pole volné pro druhý level, kdy se do hloupých mozečků implementují pr kokotiny, které jako puzzle zapadají do centrální kostičky "být in". Základem úspěchu je vsugerovat zpovykancům, že život končí ve třicíti a co se do té doby nestihne, to už nezažijí. A tak se holt snaží zažít, ať to stojí, co to stojí.
|
|
|
V roce 2000 mi bylo 14, logicky bych toho tedy mel dostat plnou davku tez. Sice rad zaziju spoustu veci, ale nechapu, proc bych mel pri tom byt in. Je pravda, ze valna vetsina mych zalib jde proti proudu a nevzpominam si, ze bych na ne nekdy videl, nebo slysel reklamu v mediich.
|
|
|
Má filipka byla o těch, kteří jdou s proudem, zejména uměle vytvořeným proudem.
|
|
|
Ono se uz pred par tisici lety nadavalo na to, jak ta dnesni mladez je zkazena a ty nove manyry privedou svet do zahuby...
Kazda doba ma sve idoly, hudbu, umeni, vandalismus, reklamu...
Napriklad kolem me ma plno lidi facebook a komunikuje s druhyma jeho prostrednictvim. Dokonce i moje manzelka...
No co - ja ho nechci, tak ho nemam, a ona ho chce, tak at si ho ma...Ze to povauju za hovadinu jsem ji rekl, a zbytek je na ni...Ja se ani neposmivam tomu dnesnimu "ganxta rapu" - ono za par let uz po tom nestekne ani pes a bude neco "jeste horsiho". Jsem ochotny se vsadit, ze za 20 let po nejakem facebooku nestekne ani pes...
To, co je dneska nejaky "hlavni proud", to za par let bude mrtva vec....
|
|
|
Za par let si vezmes oblek, pujdes do koncertni sine, posadis se na nepohodlnou zidli s imitaci sametu a dve a pul hodiny budes poslouchat ganxta rap.
Byl jsem pred par lety na plese tanecnich (to jsem jeste castecne zavodne tancil a meli jsme predtanceni) a pozoroval jsem lidi ve spolecenskem, jak se uci hybat na hip hop. Nikdy nezapomenu na slecnu, ktere z dlouhych satu neustale vylitavala prsa, az to nakonec vzdala, druhou polovinu "skladby" se kymacela nahore bez a az na konci si je hodila zpatky pod saty.
|
|
|
to ptoto, že si z vesnice, voe 8o)
|
|
|
Ja myslel, ze je to obydlena zatacka...
|
|
|
Pokud to tak je, tak muzu byt jen rad, ze moje zena zustala timto nedotcena ;-)
Ale ted vazne - spis bych se priklanel k tomu, ze po revoluci zacala byt modni ta vychova - nevychova, proste at si deti delaji co chteji a cokoli chteji, i kdyby to byla sebevetsi blbost, to take od rodicu dostanou. Vzpominam, ze ja byl v te dobe mezi rodici docela vyjimka (a jsem asi jako rodic dodnes), protoze tenhle zpusob vychovy "at si roste jak drivi v lese" se mi prici.
|
|
|
Jeste k tomuto tematu vychovy-nevychovy a jejich dusledku na dnesni generaci rodicu docela zajimavy rozhovor (nenechte se odradit kde byl uverejnen)
ona.idnes.cz/muzi-degeneruji-tvrdi-vehlasna-psycholozka-jirina-prekopova- puj-/spolecnost.aspx?c=A110726_135655_spolecnost_jup
"... Generace dnes dospělých dřívějších malých tyranů nebo princezen na hrášku je generací, která se nenaučila něco vydržet, obětovat se. Musí mít všechno a okamžitě, a když to nedostanou, jdou od toho. Jako děti nemuseli tito dospělí doma pomáhat, protože práci v rodinách začaly zastávat stroje a zbytek nějak zajistili rodiče. Nabyli dojmu, že všechno se dá koupit za peníze, že vše lze zajistit materiálním dostatkem. ..."
A o tom to cele je vcetne "nutnosti" vozicku za kola :-(
|
|
|
Rozhovor jsem četl už dříve (i knížku od té paní), ale nechápu, v čem se vztahuje k "nutnosti vozíčku za kola".
PS: předem - vozíček nemá, neplánuji ho, ale nechápu jeho vztah k výchově.
|
|
|
Tohle tvrděj "prarodiče" už od dob, co Kain zabil Ábela.
|
|
|
Zajímavý názor, ale má jeden háček, matka ti kočárek strká před tebe z chodníku do silnice, jenže ten cyklista už ve vozovce byl před tebou. Kua fix přece nenajedu do něčeho co jede přede mnou po silnici, ať už je to traktor, cyklista, motorkář či auto...
Vidím dost podstatný rozdíl jestli si někdo vezme dítě na vylet (autem či na kole) a nebo např. do divadla - v prvním mi to je jedno, protože mě to nemůže nijak ovlivnit, v druhém je to buranství.
|
|
|
Cyklista nemusi byt zakonite pred tebou. Zeptej se Honzy.
|
|
|
Vyletí-li ze strany, je podkurevče[tm] v přívěsném vozíku relativně v menším nebezpečí, než přesně totéž podkurevče[tm] v libovolné sedačce upevněné jakkoli přímo na kole.
|
|
|
Teoreticky, ale to bych musel jet pomalu a mit nastavenou terenni vysku, aby se dite ve voziku dostalo pod auto nalezato. Ale kdybych jel ravkou a srazil cyklouna, tak mu vozicek rozsmelcuju, at chci, nebo ne. Zatimco dite na sedacce by bylo v urovni meho celniho skla a melo by vetsi sance. Na motorce mam v urovni sedacky svoje mekke telo, na urovni vozicku pochromovanou tezkou ocelovou tyc.
|
|
|
viděl jsem loni nehodu, kdy pán s feldou a přívěsem nedal přednost autu na hlavní. řidič to odhadl správně, ale zapomněl na ten přívěs o který pak traumatickou amputací přišel. byly tam jen prodlužovací kabely, štafle a nějaký cement. podobným mechanismem lze ilustrovat i selhání ocyklených kvazirodičů s následky poukazujícími ozdravný pobyt ve státním, nápravně výchovném zařízení.
|
|
http://www.demotivatingposters.com/index.php/demotivator/brown-noser/
|
|
On se najde nějaký debil který své dítě posadí do takového vozíčku a vyjede s ním na silnici???
To je potom přirozená samoregulace takového idiota, aby se zvýšila pravděpodobnost že jeho geny, které pracně rozšířil, se nedočkají dospělosti...
|
|
No tedy, takového tolerantního D-F k cyklistům jsem ještě neviděl. Asi měl dobrou náladu xD
|
|
domnívám se, že ač je R.Šťastný ukázková, novinářská onuce, tak se dopředu přiznal, že půjde o úvahu nad riziky s transportem dětí souvisejícími a ve svém článku uvedl jednu skutečnost, která je podle mého klíčová pro bezpečnost děcka ve vozejku - vozejk je pod a ve výšce nárazníku, kdežto sedačka na kole je nad nárazníkem. Šťastný se teda moc nespletl a v úvaze bych mu absenci čísel nevyčítal, neboť o ně nešlo.
obecně platí, že pro chodce i cyklouna je nejhorší náraz čelní stranou auta, ketrý se vybíjí deformacemi nárazníku a cyklistova/chodcova těla. pokud je ale chodec nadhozen na kapotu, jeho šance na přežití se zvyšují i když mu třeba auto přerazí haksny...a právě proto třeba přídě nových peugeotů vypadají tak, jak vypadají. náraz do potratovýho vozíku ale bude stejně tvrdý (pokud do něj nenarazí sněžný pluh sahající až k zemi), protože vozejk má na vejšku metr a má těžiště dole, takže zůstane na zemi a bude vtlačen pod nárazník se všemi bonusy z toho vyplývajícími.
|
|
|
Když dítě běhá po svých, je taky metr vysoké. Zakážeme jim snad vstup na silnici?
Risiko by si měl asi vyhodnotit každý sám (jak pro sebe, tak i pro své děti), rozhodně do toho nemá co kecat zákon.
|
|
|
ano. rodiče, kteří mají všech 5 pohromadě, zakazují svým dětem vstup na silnici. vidím to v místě svého bydliště v podstatě denně i když zanedbávání vcelku logických důvodů pro udělení takového zákazu mnohými hloupými rodiči je častější.
neřekl jsem nic o zákonu. jen jsem rozebral odkazovaný článek a jeho argumenty.
pokud jde o vozíky, měla by být automatická spoluvina rodiče na čemkoliv, co se dítěti stane v provozu. ne kvůli nějaké pomstě/lovu na cyklouny a ostatních nesmyslech, které mi podhazujete. prostě proto, aby cykloun věděl, že když s tím někam vyjede, že je vždy vinen polovinou a podle toho se choval a aktivně se staral, aby se nic nestalo. ne jako teď, kdy na všechno serou s tím, že "on se vyhne, má volant a brzdy, ne?"
|
|
|
Tak ten náraz čelní stranou ti potvrzuju. Jednou jsem dal přednost holce na přechodu (já vůl, od té doby už ne), řidička protijedoucí felicie nedávala pozor nebo co a já poprvé v životě viděl skutečné salto přes kapotu, jako to dělají kaskadéři ve filmu. Holka kolem 16ti zůstala ležet bez hnutí. Vylezl jsem z auta a šel se na ní podívat (řidička felicie asi zkameněla a zůstala ve voze). Chvíli spala, ale než jsem něco začal zkoumat, tak otevřela oči, byla zmatená a hlavně, co mě uklidnilo bylo, když řekla že jí bolí nohy.
A představ si, jak jsem později zjistil, jedinou újmu, kterou utrpěla byl zhmožděný krk, takže chvíli nosila límec, jinak až na pár modřin NIC.
|
|
|
|
|
Mně tedy nevadí na silnici ani ty přívěsné. Proč by měly?!? Moje dítě v tom není.
A sám řídím velmi důsledně tak, abych nesrazil ani dítě, jež jde po krajnici ze školy bez reflexního oblečení (což považuji obojí za naprostou samozřejmost, míním, chodit ze školy pěšky a nenosit nějaké reflexní hovadiny), takže nějaká "neviditelnost" nebo "nepředpověditelnost" vozíku mi přijde jako zcela směšný nesmysl.
|
|
|
Me tedy na silnicich vadi (ale samozrejme nejsem pro zakaz), viz www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2011072201& lstkom=356978#kom357001, ale je to spise o mem spatnem pocitu z toho, ze bych nekdy nedejboze nedobrzdil at uz svoji nebo cyklistovou vinou a zabil to dite v tom. Ostatne ja cyklisty (ve vlastnim zajmu) objizdim uctivym obloukem, nepredjizdim je tam kde to neni bezpecne atd. a presto kdyz vidim co jsou na te silnici schopni vyvadet ti cykliste, tak nemam dobry pocit z toho, ze do svych adrenalinovych hratek zapojuji i sve vlastni malicke deti ...
|
|
|
Z tohoto hlediska* ale je ta boční sesle o houby lepší -- snad o nějaké procento, ale rozdíl je na hranici naprosté zanedbatelnosti :)
___
* Jež sice chápu, ale velmi zásadně nesdílím. Medle je plným právem každého, aby do svých vlastních adrenalinových hrátek vlastní děti tahal, a ostatní to musí ctít (pokud je to nezačne neúměrně omezovat, a zde ta míra omezení je plusmínus stejná, jako s picylem bez podkurevčete[tm] v přívěsu).
Dokonce to považuji za naprosto správné a velmi žádoucí, a sám jsem také své děti s sebou na skály bral od chvíle, kdy udržely v ruce lano.
|
|
|
Tohle nejspis vidime tak diametralne odlisne proto, ze mne jakekoli adrenalinove hratky nejenze nikdy nelakaly, ale mam k nim i celkem odpor.
|
|
|
Tohle riziko je přítomno pokaždé, když vlezeme do auta, ať už se nám to líbí nebo ne. A netýká se to jenom cyklistů. Může to být dítě náhle zaběhlé do ulice.
Druhá věc je, že oni tomu jdou s tím vehementem poněkud naproti a přesouvají starost o svá podkurevčata(tm) na jiné.
|
|
|
Ano, druhy odstavec moje pocity z tech vozicku za kolem vystihuje pomerne presne.
|
|
|
V tomto konkrétním případě bych to s tím přesouváním starosti zdaleka neviděl tak výrazně (jakkoli souhlasím, že v mnoha jiných kontextech tomu tak rozhodně je).
Je správné, normální* a žádoucí, aby dejme tomu osmileté děti chodily samy nakupovat a po cestě přecházely několik frekventovaných ulic?
Osobně tvrdím, že jednoznačně ano -- ačkoli to zcela jistě klade určité požadavky na všechny řidiče, již tam kolem jezdí: požadavky, jejichž plnění osobně považuji pro každého slušného řidiče za naprostou samozřejmost.
___
* Pozor, nezaměňovat slova "normální" a "běžné". Vím, že v současnosti to běžné není, a tvrdím, že je to velká, velká chyba.
|
|
|
Jenze to osmilete dite je maximalne poucene a ma uz pomerne dost moznosti pripadnemu stretu predejit (napr. samo neskoci pred auto) - vim to, mam osmiletou dceru, ktera chodi sama do/ze skoly stejne jako i nakupovat.
|
|
|
Ano, jistě je nutno výskyt cizích trpaslíků ve "svém" prostoru nutno respektovat a zohlednit při svém počínání.
Ale s tím vozíkem to vidím jako velmi sporné. Minimálně mi to nejde dohromady s vnitřním imperativem rodiče - "učinit všechno rozumně možné, aby se někde zcela zbytečně nezabili"
A to slovo "rozumně" tam není náhodou a podle mého se vozíků na podkurevčata(tm) za bicykl týká měrou vrchovatou.
|
|
|
Proto se mi (ac zaprisahlemu necyklistovi - duvody jsem popsal drive jinde) libi ten vozik na boku kola - povazuji ho za rozumny kompromis mezi zabavou a bezpecnosti ditete.
|
|
|
Nj, ale je to široké jak dva vedle sebe jedoucí cyklisté což bezpečnost spíše zhoršuje..
|
|
|
Nebyls to ty, kdo zde tvrdil, ze na kole radeji jezdi 2m od krajnice, protoze je to pro cyklistu bezpecnejsi nebot ho pak musi ridici predjizdet jako auto?
|
|
|
2m? Ne, ale s tím že předjíždět cyklistu jako auto (neumožňuje-li předjetí šíře pruhu a krajnice) je určitě slušnější než se k někomu natěsno nacpat.
|
|
|
Zde je bohužel nutno mít na paměti, že tu prasárnu podporují stávající pravidla provozu -- předjedu-li koloida jako dokonalé prase 3 cm od řidítek, je to de iure v pořádku; předjedu-li jej širokým obloukem přes plnou nebo dvojitou plnou, jsem de iure pirát a vrah malých dětí.
Není divu, že tolik lidí dělá to prvé :(
|
|
|
Podle mne stále pleteme dohromady dvě různé věci.
Já bych osobně v něčem podobném po silnici děti nevozil. Chce-li však tak někdo činit, je to jeho věc.
Míra toho, co přesně znamená "vše rozumně možné", je subjektivní. Já ji mám jinde než Vy, cyklista ji má jinde než my oba. Dokud můj pohled neohrozí (nebo neúměrně neomezí) Vás, nemáte mi do toho co mluvit, a vice versa; oba společně pak do toho nemáme co mluvit koloidům. Žít a nechat žít, váženosti.
A stran toho "neúměrného omezení", dejte mi pokoj. Dojíždím-li cyklistu zezadu, nemohu si nevšimnout toho, že má za tím verkem připojenou krabici 60x60 cm, praporek nepraporek; pokud něco takového běžně přehlížím, nepatřím za volant.
Takže o tom samozřejmě vím, a předjedu jej možná ještě malinko opatrněji a ještě malinko širším obloukem než obvykle. Problém to není a lze to bezpečně provést klidně třeba na dvojité čáře, protože cykloun je (i s vozíkem) poměrně úzký a jede poměrně pomalu.
To, že případně musím chvilku počkat, je-li silnice úzká a protisměr plný, to mi skutečně žíly netrhá. Stejně tak musí občas pan profesionální řidič Praetorius počkat pár desítek sekund za mnou, než uvidím první rozumné místo, kde jej já se svou rychlostí svátečního řidiče pustím před sebe, ať se jede zabít jinam a mně dá pokoj.
|
|
|
"Já bych osobně v něčem podobném po silnici děti nevozil. Chce-li však tak někdo činit, je to jeho věc."
V tom jsme zajedno.
|
|
|
BTW, já naopak vozil děti naprosto běžně v autě tak, že spaly natažené na zadním sedadle.
Nepochybuji, že to někdo někde bude považovat za neúměrné risiko; s tím mi ale může políbit řiť -- je to moje věc a moje rozhodnutí, a jemu do toho nic.
|
|
|
Ja takhle jezdil jako dite, ale svoje deti tak nevozim. Ale ne kvuli nejakemu zakonu, na ten sere pes, delam to kvuli snizeni rizika pro deti a sveho prvniho (dnes jiz plnoleteho) syna jsem v sedacce vozil i kdyz to tehdy zakon jeste neresil vubec. Cimz ti samozrejme nehodlam mluvit do toho jak to delas ty :-) I ohledne tech voziku pouze presentuji svuj osobni nazor, ale vzdy se snazim zduraznit, ze to je jen a pouze osobni zodpovednost rodicu a nikdy jsem pro zakaz nebyl.
|
|
|
Šedivá jest teorie, zelený je strom života.
Už jsem je s tím viděl i na jedničkách se silným provozem kamionů. Adrenalin? Možná ...
Ale to bude kvičení, až je kamion v zatáčce přehlédne.
|
|
|
Jedničkám se silným provozem kamionů se snažím se vyhýbat i v Range Roveru.
Pokud někdo takto hodlá hazardovat s životem svým a svých dětí, znovu, znovu, znovu, je to jeho věc.
A samozřejmě, že bude-li za podobných podmínek kvičet (jakkoli jinak než na vlastní blbost), nepopřeji mu sluchu. Stejně tak bych já samozřejmě nekvičel (jakkoli jinak než na vlastní blbost), pokud by mi děcko spadlo se skály.
|
|
|
Bohužel od té doby co naše milovaná strana a vláda zavedla geniální systém mýta občas neni zbytí ... :(
|
|
|
PS. Jistěže je to jejich věc. Volání po zákazu mi nepřišijete.
Tedy: Ne bez gumového obušku ... :)
|
|
|
Vám ani panu iFosovi volání po zákazu rozhodně nešiji, ani s VUMLem ani bez něj.
Jen mám občas pocit, že vyznění Vašich a jeho textů -- byť patrně tak nezamýšlené -- je až příliš ve smyslu "oni dělají strašnou blbost".
Což není tak úplně pravda; oni dělají něco, co Vy (a já s Vámi) osobně považujete za strašnou blbost. A ten rozdíl je podle mého názoru ukrutně důležitý; proto se jej opakovaně v těchto diskusím snažím zdůrazňovat.
|
|
|
Aha, tak to je nezamýšlený efekt.
Podle mého názoru někteří z nich dělají strašlivou blbost. Protože jsou s tím ochotní (ti někteří) jezdit naprosto kdekoli.
|
|
|
Aha, tak to je nezamýšlený efekt.
Podle mého názoru někteří z nich dělají strašlivou blbost. Protože jsou s tím ochotní (ti někteří) jezdit naprosto kdekoli.
|
|
|
Chapu. Pokud si narazim na hlavu klobouk a za zadni okno dam plato vajec, dovedu si taky predstavit, ze je mi jedno za jak dlouho ujedu ty 3,5km, ktere najedu za tyden.
|
|
|
Inu, dokud někdo někde nerozchodí teleportaci, je nutné se smířit s časem, tráveným na cestě.
Hlupák se snaží onen čas minimalisovat až na krev, adrenalin mu kolotá v žilách, na místo určení doráží psychicky zničen a v raném věku jej skolí hypertense; to vše by byla jen jeho věc, nebýt toho, že je přitom ukrutně nebezpečný svému okolí.
Moudrý člověk se při poklidné a pohodlné jízdě kochá okolní krajinou, není ostatním nebezpečný zhola nijak, a dožene to jízdou 180 km/h po dálnici tam, kde není přehnaně ucpaná (což je také naprosto bezpečné); na místo určení pak přijede leckdy i o celých deset minut později, než bláznivý Chirón popsaný v minulém odstavci.
|
|
|
S tim samozrejme souhlasim. Z pohledu svatecniho jezdce je to naprosto rozumne stanovisko.
|
|
|
Tak případy, kdy se opravdu potřebujete někam rychle dostat (typicky nějaký průšvih) opravdu existují. A pak to moc na kochání není ...
|
|
|
Mám (bohužel) osobně vyzkoušeno, 180 km/h na Jižní spojce included. Nenabyl jsem dojmu, že by to s tím, co jsem výše psal, bylo jakkoli ve sporu.
|
|
|
V čem má tahle hrůza výhodu?
|
|
|
Napr. nedela z ditete naraznik.
|
|
|
Dělá, zprava tedy ze strany z které cyklista na křižovatce obvykle nedostane přednost, navíc je to pevně spojeno s kolem a to je další nebezpečí. Viz nehoda, kdy opilec smetl cyklistu s vozíkem a zabil toho cyklistu, jeho syna (v sedačce na nosiči) ale holčička ve vozíku přežila, přestože náraz byl ze zadu - tady je nízká hmotnost vozíku váhodou, protože se nedeformuje svojí setrvačností ale je odhozen. Ač si o vození dětí na kole myslim své, tak vozík je nejbezpečnější možný způsob převozu dětí kolem.
|
|
|
Nad něčím podobným jsem uvažoval. Jak tu věc zkonstruovat, aby byla bezpečná. Došel jsem k následujícímu:
- spojovací tyč mezi kolem a vozíčkem musí být řešena tak, aby se definovaně zlomila, pokud síla od vozíčku nebo na vozíček bude moc velká. Nesmí se ale zlomit zcela, musí zůstat určité volné spojení mezi vozíčkem a kolem (např. lankem)
- centrální část vozíčku musí být pevná uzavřená skořepina, např. z plastu a lehkých Cr-Mo trubek
- kola vozíčku musejí být větší než tato skořepina a obalit obvodem celou tuto skořepinu, aby představovala deformační zónu (vůbec by nevadilo kola poněkud vyklonit do A)
Taková věc by ale stála zhruba 30k, což cyklo stejně nezaplatí, takže budou muset provozovat euthanasii jako doposud
|
|
|
Skvělým řešením by také byl mechanismus ejector seat, jako to mají v gripenu. Při definovaném nárazu na čidla by nejdříve vystřelila horní část vozejku, jako kryt kokpitu u stíhačky, a za ním ve zlomku sekundy sedadlo s dítětem.
Social edition verze by nemusela mít samostatně vystřelovací kryt vozíku, ten by se uváděl do činnosti open up pomocí hlavy ditěte současně s vystřelením sedadla.
|
|
|
taky by se tam ovšem dal rovnou montovat self-destruct mechanism :-)
|
|
|
Tak to jsem viděl vozíky za koly dražšími než 30 litrů, protože už u amtérského sportu není třicka za kolo tak moc a to ani když kupujete při vrcholu slev.
Spousta cyklistů třicku zaplatí celkem bez problémů.
I kdy vozík neprovozuji, přijde mi jako lepší než sedačka. Podle zpráv lidí co sedačku maí, tato nepříjemně zvedá těžiště, ztěžuje nasedání, sesedání, nakládání dítěte, atd. Jedinná výhoda je výška ve které se dítě nachází při potencioálním nárazu.
|
|
|
Přesně, D_FENS zjevně nemá přehled úplně o všem.
Používal jsem pro děti sedačku, ovšem pouze na skládacím kole určeném prodopravu po vsi - do školky, na nákup...
Vozit dítě dál na bicyklu je nesmysl, ať je použita sedačka, nebo vozík.
|
|
|
Za mých mladých let jsme se především transportovali na štangli a na nosiči. :) Eventuálně na kárce přivázané motouzem ke kolu. Hlavně když nás rodiče neviděli. Ofšem provos byl tenkrát nesrovnatelně pomalejší a řidčí.
|
|
|
šlo o cenu vozejku, ne o cenu kola.
nejdražší vozejk, kterej jsem viděl byl asi za 22.000,- Kč a nenabízel nic z toho, co popsal D-F. byl jen rozložitelný a tak i skladný v domě/bytě.
vozejky, co vidívám, jsou ty nejlacinější a diskuse na cykloserverech jsou plné dotazů a návodů na doplnění pérování z vozejků jiných značek na "social-edition hardtaily" pořízené za pár tisíc: www.detskevoziky.com/vozik/231/Detsky-vozik-Azub-Tom
|
|
|
Myslím že už něco napovídá i fakt, že nejlevnější vozík pro psa je dražší než nejlevnější vozík pro díte http://www.detskevoziky.com/kategorie/17/Voziky-pro-psy
U linkovaného vozíku mě nejvíc zaujala věta "Právě tímto vozíkem se Mikiska vezl až na Nordkapp".
|
|
|
Mě šlo o to, že 30.000,- Kč není pro aktivního cyklistu částka, která by nějak vybočovala, protože:
a) I amatérská kola pro vytíženějšího sportovce jsou dražší
b) Do údržby kol, zvláště pokud trpí nějakým opotřebovávacím sportem (typicky MTBO - všechno furt zadělaný bahnem, omlácený, atd.), se lijí docela slušné prachy.
c) I amatérský sport stojí docela peněz na startovných, lítání po celé republice a blízkém zahraničí, ubytováních, atd., takže aktivní cyklistiku většinou nedělají vysloveně chudí lidé. (Zde někdy propagované cyklista = socka není zdaleko univerzální).
Takže pokud to bude účelné, vozík za 30k Kč je sice drahý, leč to není takové vydání oproti zbytku toho sportu.
A dále - když se prodávají se kočárky i za, 15, 20 litrů.
|
|
|
|
Bod 1. Splněno. Když se kolo položí na bok, tak vozík zůstane stát na kolech. Viděl jsem princip pružiny nebo kloub. Plus je k vozíkům dodáván pojistný pásek.
Bod 2. Dítě sedí v něčem podobném jako je autosedačka. Pro nejmenší jde přímo o skořepinu. Je upnuté tuším čtyřbodovými pásy, které si nemůže samo rozepnout.
Bod 3. Tak tohle asi vozík nesplňuje. Ale když už přijmeme předpoklad, že dítě chceme nějak převážet, tak oproti sedačce, kde není dítě chráněno vůbec, je vozík o mnoho lepší alternativou. Pevná sedačka, rám, pásy.
|
|
|
1. pásy jsou pětibodové a drží dost slušně
2. jelikož jsou doma dvojčata, tak máme vozejk dvoumístný, a stabilita proti překlopení je docela solidní (vozík pro jedno dítě nic moc)
3. rám je z trubek, nejedná o ocel, ale nějakou hliníkovou slitinu. některé trubky jsou tenčí a některé tak nějak polokluzně uložené a zateleskopované, takže s nějakou deformací si někdo hlavu lámal. nárazové zkoušky jsem fakt neviděl.
4. odpružení listovými pery je docela pěkně vyřešené, včetně nastavení tuhosti v závislosti na nákladu
5. když je déšť, prach nebo bahno, tak to má zepředu takovou slídu, a větrá se bočními okýnky. proti sršáňům to má síťku.
6. taky se z toho dá udělat kočárek, který zvládne slušný terén (v tříkolovém modu to projede opravdu hodně), má funkční brzdy (bubnové) a nerozpadá se (což je vlastnost valné většiny kočárků pro dvojčata). v tomto modu se to vyskytuje tak 95% času používání.
7. dítě je ve vozejku spokojené zhruba stejně jako v kočárku posazené čelem od rodiče. takže použití je rozumné tak na cestu přes les k rybníku nebo do lesa na borůvky. na dlouhou cestu by to použil jen blázen.
8. samozřejmě nemluvím o nejlevnějším "pevném" vozíku.
9. praporek je do byť minimálního provozu vhodné vytunit, třeba o odrazkový míč (to existuje jako hračka přiměřené velikosti) a o blikačku.
|
|
|
tak výrobce tvrdí že nějaké testy prováděl. jaké netuším. najetí osobním (natož pak nákladním) autem zezadu rozdílem desítek km/h to pravděpodobně nebylo. viz http://www.chariotcarriers.com/english/html/safety_and_testing.php
|
|
|
Skoda, ze se podle techto tvych velice rozumnych bodu ridi tak malo ovozyckovanych cyklistu :-(
|
|
|
Vypadá to cool, navíc to neháže prach, šutry a bláto do vozíku, a můžeš si s dítětem za jízdy povídat. Potud dobrý. Ale dokážeš si představit, jak to bude cvičit s kolem při přejezdu obrubníku, kolejí, či projetí díry ve větší rychlosti?
|
|
|
Podle toho videa co tam maj to je vuci kolu na nejakem kloubu nebo cem, takze si myslim, ze podobne jako vozik za kolem. Ja to nepropaguju, jen se mi to libi jako mensi zlo z pohledu ridice ;-)
|
|
|
já si to nemyslím. je to široký a taková rikša zablokuje celej pruh i když se její potah snaží nezavazet.
myslím, že je to jiný způsob omezování motorové dopravy zhovadilý velmi podobně jako vozík za kolem.
|
|
|
Vzhledem k tomu, ze ja cyklisty predjizdim tak jako tak s odstupem, tak mi ta sirka vadi mene nez vedomi, ze se mi kus pred naraznikem batoli batole ... ostatne celou dobu davam myslim dostatecne najevo, ze me osobne na tech vozicich za kolem vadi hlavne ten blbej pocit, ze bych z nejakeho duvodu nedobrzdil a naroloval to dite pod sebe. Fakt, ze cykliste radi prenaseji starost o svoji bezpecnost na ridice mi vadi, ale jsem schopny to nejakym zpusobem akceptovat, protoze pripadna rizika tohoto pocinani si nese opet primarne cyklista sam. U tech voziku ovsem prenaseji na ridice i starost o to dite, ktere o tom vlastnim riziku samostatne rozhodnout nemohlo a proto mne ty voziky tak irituji :-(
|
|
obratem mi naskočilo "létáme s miminky" - http://www.ceskatelevize.cz/ct24//domaci/80294-miminka-se-uci-letat-lekari-jsou-zdeseni/ .
i když je to o něčem jiném, ty seance Vzorných matek a zhusta alternativní zápal podivných osob ženského pohlaví (http://www.vitalia.cz/tiskove-zpravy/letani-kojencu-vyjadreni-blanky-kolarove-sudikove- ke-stanovisku-pediatru/ , manipulujících se svými budoucími einsteiny, ať řvou sebevíc a do toho ty děti ve vozejku...být dítětem alternativce asi není jednoduché...pak se k tomu přidá ještě povinné vegánství nebo konzumace ovoce pouze spadlého na zem, neb na stromě jsou jablka plnoprávné žijící bytosti (TM) a je to na sbalení si batůžku a odchod ke kamarádovi, co má rodiče méně alternativní, soudím.
|
|
|
Heh, "létáme s miminky" vypadá na skvělou metodu "jak si doma svépomocí vyrobit pozdějšího chromajzla".
|
|
|
když na tom videu vidím za Alternativní Matkou litinový radiátor a na podlaze nic, co by aspoň vzdáleně připomínalo třeba půl metru vysokou pěnovou matraci, tak bych tý kravce přál, aby se našel někdo, kdo tu blbku uzvedne za nohy a taky s ní pořádně "zalétá". nemluvě o samé podstatě tohoto "cvičení"
|
|
|
I ten nejdebilnější sedlák je si vědom faktu, že mláďata nelze přetěžovat do plného vývinu kloubů a kostí (cca do puberty). Může to totiž vést k poškozením, která se sice neprojeví ihned, zato ale spolehlivě vyrobí pozdějšího kripla. Drapnout mládě za končetinu a roztočit ho může snad jenom úplnej debil.
Alternativní Matky a někteří sportovci hodlají evidentně srát na přírodní zákony. Nu což, jejich boj, stejně jsme jako druh přemnožený.
To je ten nejzákladnější problém. To že ho blbka může upustit hlavou na radiátor nebo podlahu může být pro to dítě paradoxně ještě výhra v loterii.
|
|
|
Napad puvodne asi inteligentni, ale je potreba znat miru. S batoletem se da blbnout, vyhodit do vzduchu, delat s nim letadlo... TAdy se toho holt chytila krava, vzala to ad absurdum...
Ano, pit vodu je zdrave. Pit dost vody je zdrave. Pit cistou vodu je zdrave. Ale kdyz se toho chyti blbec a zacne chlemtat denne sest litru destilky, do svestek nevydrzi.
|
|
|
(Ne že by to v kontextu bylo podstatné, ale pít destilovanou vodu je spolehlivě nezdravé v libovolném množství. Deci nezabije, ale uškodí.)
|
|
|
Pit cistou - ne primo destilovanou - vodu je zdrave. Pit destilku je pochopitelne konina.
|
|
|
jak prosím "uškodí" vypití destilované vody? myslíš odvápněním organismu? myslím, že daleko horší je nepít nic.
|
|
|
|
|
Opacny osmoticky tlak vede k rozhozeni iontove rovnovahy u neurotransmise.
|
|
|
pil jsem destilku nejednou třeba v garáži, když se mi nechtělo jít dvě patra pro pár loků...a tak jsem za jeden den při rozlešťování laku vysmahnul asi 2,5 litru. nebylo mi z toho nic a to jsem potom ještě řídil asi 70 km za tmy domů. myslím si, že se z věci dělá zbytečné drama.
ostatně si myslím, že tato teorie má praktickou trhlinu v tom, že v místě, kde se pije pouze voda z ledovce, která je destilce velmi podobná, se lidi dožívají nezřídka přes stovku 8o)
|
|
|
No uprimne, za horka, kdy se clovek hodne poti a srdce bije rychlejc, bych si to nelajsnul.
|
|
|
upřímně...bylo ve stínu skoro 30°. normálně vypiju tak litr denně i v takovém vedru. nebylo mi nic. potil jsem se jako prase, ale to kvůli tomu, že nemám žádnou kondičku a leštit lak je makačka.
|
|
|
myslím, že zdravej kus vydrží mnohé. když zavzpomínám na lektvary, které jsme kdysi popíjeli na vojně z nedostatku alkoholu k pití určeného - převařený technický líh na čištění kopírky s citronovým sirupem, čaj v poměru 1 l vody na 0,5kg čaje a 0,5kg cukru a jiné...kromě úsměvu na rtu no problemo...(bože, jak je člověk někdy blbej, když je mladej...)
|
|
|
Do problému tolik nevidím, proto bych se chtěl zeptat zda nahodou neni rozdíl:
1) destilovaná voda klasická - vyrabí se klasicky přes destilační kolonu. V principu totožná s tou ledovcovou. Tuto vodu je dobré pít a neni to nebezpečné.
2) destilovaná voda - vyrobena elektrolýzou. Je to ta co se dostane koupit na benzínce a dává se do chladiče. Ta by měla být nebezpečná.
Četl jsem z několika zdrojů zkušenosti např. s půsty kdy se pije dlouhodobě pouze destilka (z poslední doby třeba herec Jaroslav Dušek). Nedokážu říct zda ten člověk kecá a pokud kecá co z toho má. Každopádně pokud mluví pravdu tak pije destilku a zatim žije.
|
|
|
Do destilky si musis sypat vodni kamen, to da prece rozum.
|
|
|
Vod který si mám sypat?
Panu Tvrdojadernému výše bych doporučil nastudovat si pojem "elektrolýza" v některé z učebnic pro nižší třídy škol středních.
|
|
|
No kamen vod ni, ten, kterym skin rozbil u potoka cikanovi pracku. To se pridava pro chut a aroma.
Treba se domniva, ze nejdriv rozlozi vodu na kyslik, vodik a orgon, nasledne smes spali, vychladi a ma destilku.
|
|
|
Tak samozrejmě jsem nemyslel elektrolýzu ale tento proces http://www.destilovana-voda.cz/o-destilovane-vode/
Nic to nemění na tom, že jsem se ptal na to zda nahodou neexistují 2 druhy destilované vody?
|
|
|
destilka je ještě slabá káva. ajnžto občas zabrousím na všeliké alternativní weby, zjistil jsem, že někteří jedinci popíjejí chemický roztok, určený k bělení prádla, neb opatřen navíc katalyzátorem z kyseliny citronové, údajně zmobilizuje imunitní systém tak, že rakovina je pryč do měsíce, AIDS do týdne apod. má to spoustu zapálených věřících, jen ti uzdravení nějak nejsou zatím k nalezení, neb je to nový objef. lidé jsou schopní dělat strašný kraviny, když je ve správný čas někdo dostatečně jebnutý sloví...
|
|
|
Ja bych veril, ze to do tydne vyleci AIDS, nebo rakovinu. Dokonce mam doma takovou vzacnou smes kovu, ktera tyto neduhy vyleci v ramci sekund, jen se musi podat tou spravnou rychlosti.
|
|
|
Ony jsou i sloučeniny kovů, jež fungují spolehlivě při podávání libovolnou rychlostí -- např. jisté oxidy arsenu :)
|
|
|
Zaprve je to neosobni a zadruhe to neni ta spravna sranda. Predstav si titulek "Nor otravil arsenem devadesat levicaku". To bych protestoval, protoze arsen v prirode muze necemu uskodit, treba mrchozroutum.
|
|
|
Inteligentního na tom nevidím nic. To, že trpaslíka popohodíte (hlavou nahoru!) o 10cm vzduchem a on se tomu chechtá s tím nelze srovnávat.
|
|
|
Hazet ditetem se da ruzne, nejen v podpazi a nahoru. Napriklad chytit za nohy a houpat, vyhodit a nechat si ho kontrolovane pristat na zadech, sklouznout a protahnout pod nohama...
|
|
|
...dá se spustit na kšírech do kanálu, když tam spadnou klíče...dítě je hrozně univerzální subjekt, když se správně vycvičí.
|
|
|
To je napad... Ano, nebo se mi osvedcilo pouziti ditete na krmeni psa.
|
|
|
Moje rec...a proto denne vypiju 6 litru Coly :-)))
|
|
|
létáme s miminky, to světu dala jakási údajná ruská porodní asistentka. komu toto nestačí, asi mu už není pomoci. odhaduji, že dětský přívěsný vozíček vytvořil Ch.Manson jako symbol protestu proti nenáviděné americké střední třídě a jejich cadillacům a studebakerům...a uspěl.
jenže děti se rodí vcelku nevinné a za své rodiče nemohou. to k ním prostě není fér.
|
|
|
Joudo, neberte na svá bedra tíhu celého světa, zblázníte se z toho.
Život není fér. To by to moh Darwin rovnou zabalit.
|
|
|
a no tak zase tak daleko nejsem, že bych se zřekl světských radostí, oděl se svatým šatem a jal vcházet mezi bloudící ovečky a něco někde řešil, to né. ale nějakou míru empatie člověk mít má, jinak tu zbude smečka cyniků, kterým je všechno u pdele. u těch capartů je to tak nějak do očí bijící, ty jejich matky Blbky.
|
|
|
Já tomu rozumím, taky je mi těch dětí líto, zas až takovej ukruťák nejsem.
Jenomže blbci jsou jak ty lumíci. Vždycky si nějakou tu cestičku na skálu najdou. Nemá cenu jim dělat na cestě záseky.
A že extempore blbce semtam odnese někdo, kdo k tomu přijde jak slepej k houslím, tak to taky neni nic novýho ...
|
|
|
- přesněji řečeno, řval bych nad tím videem smíchy, protože pohled na alternativní Blbku vždy pobaví, kdyby tam taky neřvaly strachy ty děti :o))
|
|
|
video jsem viděl...a protože považuju rodiče za plně zodpovědné za svoje děti, pak je mi vcelku jedno, jestli ho zmrzačí na nějakém takto idiotském kursu. tam to blbství není konfrontováno s okolím a nemá pro okolí okamžité následky.
|
|
|
já myslím, že chovná stanice alternativních jedinců si zaslouží trvalý dohled. vyrůstají tam nové cíle pro tvůj ostřikovač :o))
|
|
|
už nemám ostřikovač s nastavitelnými tryskami 8o(
|
|
|
Zase máš stahovací střechu, tak stačí hrnek vody, ne?
|
|
|
A kdyz se postavi na sedadlo, tak moci do vyse cyklounovych oci.
|
|
|
A naopak. Vytasí-li cykloun brko za jízdy (v čemž jsou mnozí z nich vycvičeni častým tréningem), může mu načůrat do klína :)
|
|
|
Na to ma Honza okna a na dorazeni muze vozit vzadu nastorc lyze.
|
|
|
|
|
cha chááá...týden respektu k porodu...a na konferenci samý od pohledu frigidní, asexuálně oblečený nešukavý intošky 8o)
v nesehnutí to samý...a ještě k tomu politicky angažovaný.
|
|
|
Ty s tim mas nejake osobni zkusenosti?:-))
Ja jen, ze kdysi davno jsem chodil asi 3 roky s jednou takovou "intoskou" (ucitelka tesne po skole) a tyto problemy jsem absolutne nepozoroval :-))
Samozrejme byly problemy jine, ale o tom ted neni rec:-)
|
|
|
http://zenskaprava.cz/sexisticke-prasatecko/
ta zrzka úplně vpravo na fotce nevypadá zrovna asexuálně
to by myslím šlo.
|
|
|
Pozor, pozor, mají tam nějakou soutěž o sexistický prase :)) Těžko říct, co je první cenou :)
|
|
|
kde? linkuj, zapojím se a o cenu se rozdělíme...pokud to nebude neukojená, chlupatá aktivistka. tu bych ti nechal celou, nebo bychom z ní navařili polívku chudejm 8o)
|
|
|
Napadlo mne zapojit se do soutěže nějakým vhodně sepsaným článkem a pokusit se získat první cenu pro D-FENS. Něco mi řiká, že by to mohl být vhodný dárek majiteli k narozeninám :)
zenskaprava.cz/sexisticke-prasatecko/
|
|
|
Hezka fotka, primo z vnitrniho zaskleneho dvora FSS MU, kde sidli gender studies. Hlavne, ze jsou tam studenti genderove vyvazeni.
Navrhuji adaptaci:
http://jezebel.com/5353267/show-her-its-a-mans-world
Tito tvorove z gender studies hlavne nesnasi prsatice, zbrane a logiku.
|
|
|
"V tomto týdnu 16. – 21. 5. se po celém světě slaví Týden opravdových plen (TOP). Během celého týdne probíhají i v České republice akce, které šíří osvětu o pratelných plenách, jejich výhodách, šetrnosti k životnímu prostředí i ke zdraví dítěte. Zaměřují se na rodiče, zdravotníky, mateřská centra, porodní asistentky, státní správu a samosprávu, širokou veřejnost. Mezi nejvýznamější akce TOPu patří páteční Pochod za opravdové pleny, který začíná v 15.00 v Bráně k dětem na Josefské ulici 1."
|
|
|
PS. Samozřejmě ze předpokladu, že první cenou nebude ojetí chlupaté ekoložky v rámci "Týdne porodu"
|
|
|
Ja ji klidne ojedu, ale kdo by to potom vyskraboval z pneumatik?
|
|
|
Musis nejdriv poradne ojet ty pneumatiky, ze slicku uz se nic vyskrabovat nemusi.
|
|
|
Tak vítěz prvního kola soutěže získal "prasátečkový dort".
|
|
|
mě tam více zaujali ti alternativní otcové, kteří mají touhu zkusit si jaké je to v těhotenství, nosit na břiše vak, chodit do poradny, domlouvat si termín porodu. To je k čemu dobré? Aby mi pak takový alternativní blbec vyprávěl, že ví, jaké to bylo, když jsem byla těhotná? Že si to zažil na workshopu? A kojit alternativní otcové zkoušeli? Udělat ze sebe magora a hned mít pocit, že jsem tím nejlepším rodičem? Parta magorů k pohledání.
|
|
|
kojící otcové, no. jsou tak angažovaní, že jim po porodu tvrdnou bradavky.
máme jednoho takového vola vedle v baráku. psal na obecní diskusi, jak se přiravuje na porod, vzdělává se a jak je to strááášně důležitý a jak by to měli dělat všichni, aby porozuměli problému...no hroznej debil. ob den ho vidím parkovat u školy na přechodu, když hrubě alternativně vede svoje podkurevče do školy a další tři děti vykukují za jeho služebním Kia Ceed s "Dítě v autě"... 8o)
|
|
|
tomu moc nerozumím. Nejsem otec, ale podle svého vlastního otce soudím, že s dětmi může mít otec dobrý vztah, aniž by nutně musel kojit, rodit, předstírat, že je těhotný, bezplenkově komunikovat a podobné kraviny. Prostě máš dítě, je tvoje, máš ho rád, děláš pro něj to nejlepší a je pro tebe nejbližším tvorem na planetě, snažíš se mu dát to nejlepší a ideálně ho připravit pro život. Nepotřebuješ k tomu žádné alternativní mudrlanty ani workshopy.
|
|
|
no a v tom to je.
za školení ve smyslu: "nic moc neřešte, prostě se srovnejte se situací...a pokud možno očekávejte ze všech možných tu horší variantu" nikdo nic nedá, protože to není dostatečně alternativní, revolučně inovativní a takový postoj také aktivně nepřispívá ekologickému chování, protože neurčuje metody řešení jednotlivých situací z environmentálního hlediska.
8o)
---------------
příspěvkový systém mě má za spammera a tak jdu spát...
jo, snad máte chalupu v S. na kopci...voda prej stoupá 8o/
|
|
|
v S. jsme od vody daleko, ale ani ti co jsou blízko nemusí mít velký strach. Na radnici jsou příčetní, protože když tam poprvé nateklo do domů, které jsou přímo u vody, obec nechala vybagrovat koryto v obci, "obezdila" ho velkými kameny a stále ho udržuje bez bordelu. Koryto je širší a hlubší a zvládá souběh deště i tání sněhu, za obcí jsou pole, takže tam se klidně voda může vylít. Není to jako v jiných obcích, kde se nedělá nic, jen se skuhrá, jak zase přišla velká voda a kdo to zaplatí a povodí ať s tím něco dělá (například Putim, Blanice plná bláta, apod.).
|
|
|
Soudíš velmi správně. Více netřeba..
|
|
|
Mate mi na tom jedna věc. Tohle vážně těm jejich ženským imponuje?
|
|
|
Dočasně, pak se začnou rozhlížet jinde:).
|
|
|
jen ten týden, kdy mají ovulaci...a pak na oko těm, co si uvědomujou, že si nemůžou moc vybírat 8o)
|
|
|
Tak jsem si zbezne prolitl nejake materialy, a jakozto pomerne cerstvy rodic jsem byl nadsen :-))))
Rozhodne dotahli heslo "proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite" k dokonalosti:-)
Ale zase - proc ne, je to jejich vec, a kdyz mi to nebudou cpat zakonama(bojim bojim) , tak at si klidne provozuji bezplenkovou metodu jak chteji...holt budou mit pochcany cely byt, proc by ne, jejich vec. A pokud chteji byt s ditetem nonstop a neustale ho sledovat, jejich problem...(u nas doma to funguje tak, ze pokud se miminu venujeme prilis, rekneme vice jak 15 minut v kuse, tak ho to vylozene prestane bavit a casem zacne az brecet, a chce jit hrat sama, pokud mozno nekam pod postel, kde ma klid:-)))
Ale jak rikam, jejich boj...
|
|
|
to je šílený. Každý blb, který má svou utkvělou představu o tom co je přirozené a správné, tam školí ostatní cvoky. Všechno přirozeně a jak je to přirozeně ví jen pár vybraných jedinců. Další pecka je aktivní rodičovství a mateřství, to by mě zajímalo jak vypadá pasivní rodičovství, že nenosím dítě ve vaku a nechodím na workshopy? Nebo snad, že se nepřivazuju řetězem k porodnicím? Když dnes není kdejaký jeliman aktivistou v čemkoliv jakoby nebyl. :-(
|
|
|
Dostatecne nekecas detem do zivota, mas jim od utleho mladi stat u postele a hykat nadsenim, aby deti okusily ten spravny alternativni zivotni styl. Pochopitelne ve chvilich, kdy se neucastnis worksopu na tema "nosime deti v satku jako hotentoti".
|
|
|
ale můžeš se s nimi zúčastnit pochodu za látkové pleny a pak workšopu na téma "bezplenková komunikační metoda" 8o)
|
|
|
to já právě nemůžu, protože jsem u E. zažila látkové pleny a kdybych za ten opruz šla pochodovat, muselo by mi hrábnout. Jsem tak málo alternativní, že bych vynálezci jednorázových plenkových kalhotek dala metál :-)))
bezplenková komunikační metoda je prd proti tomu, když ti dítě vyzvrací částečně natrávené mléko na rameno, to je komunikační metoda a smrdí to přírodou, že se jeden musí jít převlíct. :-))
jsem prostě pasivní rodič, tvorečky, kteří jen spí, jedí, vyměšují a vidí pouze barevné fleky, jsem hrubě zanedbávala a nestarala se o jejich vývoj. Komunikační metody žádné, workshopy žádné, ty malé chudinky jsem vozila v kočárku nebo v autě. Žádné vozíky za kolo, žádné nošení v šátku, žádné alternativní metody, žádné dlouhé přípravy na porod nebo těhotenství. Chudinky, nevyrostou z nich alternativci, ekologové, etnošílenci a jiní magoři bojující za záchranu světa, planety, všech lidí, všech zviřátek a všech rostlinek. Úplně jsem jim zapomněla vštípit, že každé prasátko i každá kopřiva má nárok na život. :-))
|
|
|
no to jsi zanedbala a teď už to nedoženeš...
osobně bych chtěl vidět tu ženskou, která se stará o plínky a jejich vyvařování + komunikuje s děckem, aby ho rozvíjela + se dokážepostarat sama o sebe, aby se na ni manžel neštítil podívat ne-li sáhnout. asi se pohybují na jiné planetě, kde má den 40 hodin.
alternativou k tomuto "zpátky na stromy" je ta bezplenková metoda. to jde o chov malých lidí ve vaně s tím, že se jim co půl hodiny dopustí teplá a jednou za 6 hodin se vymění voda 8o)
taky by mě zajímalo, jestli aktivistky nosej vložky nebo v rámci bezplenkové metody mají šerpu přes rameno nebo si dávají do trenclí látkového peška jako kdysi jejich (pra)babičky
|
|
|
Bezplenkovou metodu lze uzřít třeba v romských slumech na východním Slovensku. Tam k tomu nepotřebují ani vanu, ani vodu.
|
|
|
Z hlediska vyššího principu mravního to může být pravda, nevím (mám jednoho velmi dobrého přítele, je farář a idealista; věří na nesmrtelnou duši a tvrdí, že dítě si vybírá, kam se narodí).
Vím ale s naprostou jistotou, že obecně je jedině rozumné a správné ponechat kompletní zodpovědnost za východu a zdraví caparta na rodičích a nemluvit jim do toho. Sice to vede tu a tam k nějakému tomu Fritzlovi, ale v celkovém součtu je tak průserů mnohonásobně méně, než když se do toho stát sere a děti svinsky krade jen proto, že někdo nepovažuje představu nějakého debilního úředníka za správnou -- jako třeba tady:
www.novinky.cz/krimi/239582-britka-podruhe-unesla-dceru-z-prazskeho- kojeneckeho-ustavu.html?ref=boxE
|
|
|
musel jsem se hned pokřižovat, jak jsi zmínil stát...3fuj :o) stát umí "pečovat", to jo...
lidi tvrdí ledaccos. nic proti ničemu. ale dozajista každý zná v okolí nějaký ten příběh dítěte, které by si zaručeně nevybralo ty rodiče, kterým se narodilo, tohle se mi moc nezdá. možná to může pomoci tomu dítěti, aby se s případnými cosedádělatrodiči vyrovnalo, aniž by je dodatečně zabilo...jinak si prostě rodiče vrzli, čímž uvedli do pohybu jim vtělený mechanismus početí, no. to je asi tak celý, bych řekl. pak je to jen na jejich dovednostech, co tomu capartovi připraví za život a čeho se jim od něj dostane, až doroste. i když v některých vyjímečných případech i ti rodiče mohou dostat potomka natolik defektního od přírody, že si občas podrbou hlavu, kde se stala chyba. no, nevím, jak Ty, ale já si teda nevybavuji, že bych si nějak vybíral :o))
otázka "why can´t I be You" asi napadlo nejednoho člověka v nejedné končině
|
|
|
|
No vozíky za kolo, myslím , to je zbytečná buzerace , pokud se spojí pomocí pevného zařízení , je to vozík, nebo je celek kolo , i tak se na to dá koukat , nemyslíte ?
Co mně ale opravdu vytáčí , jsou kreténi na kole, vyřítivší se na přechodu pro CHODCE z chumlu přecházejících CHODCŮ za řevu : "Kreténe kam čumíš." Nestát za mnou tenkrát taková fronta , nevím, jak by to dopadlo ...
Takže, páni policisté , vykašlete se na cyklisty s vozíkem, ale pokutujte cyklisty jedoucí po chodníku, případně po přechodu , ať to mají aspoň za 500 a ti , kteří vlastní vůdčí list, tak alespoň za 1000 a možná nějaký ten bod ...
|
|
|
|