D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Bachem Natter 5: Zpráva ze Stettenu
    (ze dne 24.12.2006, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 24.12.2006 12:12:09     Reagovat
    Autor: HPHP - Neregistrovaný
    Titulek:Dík
    Děkuji za zajímavý článek a přeji pěkné svátky a v novém roce vše super. HP

     
    Komentář ze dne: 25.12.2006 13:11:01     Reagovat
    Autor: Stanislav - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Dík
    Přidávám se k děkujícím a přejícím ... :o)

    Komentář ze dne: 24.12.2006 12:18:37     Reagovat
    Autor: vova - Neregistrovaný
    Titulek:trnka
    nielen za tento clanok ale celu seriu
    srdecna vdaka


    v.

    Komentář ze dne: 24.12.2006 13:16:51     Reagovat
    Autor: hark - Neregistrovaný
    Titulek:Diky
    Diky moc za celou serii o Natteru a tesim se na dalsi podobne clanky.
    Pekny Vanoce, uspesny novy rok a co nejmin starosti, D-Fensi.

    Komentář ze dne: 24.12.2006 15:50:55     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:....
    A proc nas otravujes s takovou chujovinou na stedrej den?

     
    Komentář ze dne: 24.12.2006 17:48:16     Reagovat
    Autor: Sidney - Neregistrovaný
    Titulek:Re: .... Jiříkovi...
    Jiříčku, tyhle stránky jsou víceméně pro dospělé, víš? Takže si mamince řekni o čistou plínu, dudlíka a běž čekat na ježíška...
    To D-FENSovi: Fascinujicí... Nemám pro to jiný výraz... Sám trochu poletuji, tudíž se s celou situací okolo projektu Natter a zůčastněnými osobami dokažu sžít... Velice dobře napsáno... Díky...

     
    Komentář ze dne: 24.12.2006 17:48:56     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ....
    Tak to ty debile na štědrej den nečti! Otevři si vánoční super pack pivní limonády, krkni, prdni, věnuj pozornost falešným sobům a hlavně - VO TĚCH VÁNOCíCH je to vole VO POHODĚ!!

     
    Komentář ze dne: 24.12.2006 19:43:58     Reagovat
    Autor: BoBik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ....
    Protože kromě jednoho vymatlaného kreténa je tady dost lidí, kteří si tento článek se zájmem přečtou.
    BoBik

     
    Komentář ze dne: 24.12.2006 21:45:24     Reagovat
    Autor: lopato - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ....
    proto si to přečtu až zítra:-P

    jako nějakou zmrdo-vohnoutí storku popisující předvánoční "boj" bych si přečet s chutí, ale tohle nemůže pracující člověk chrlit na počkání...

    tak se uklidni, dej si kapra( kosti člověka usměrněj) a zazdi to cukrovim..

     
    Komentář ze dne: 24.12.2006 22:15:11     Reagovat
    Autor: Pupyl - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ....
    Pro někoho chujovina, pro někoho pěkne čtení...

     
    Komentář ze dne: 25.12.2006 10:42:43     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ....
    Mental utek?

    Komentář ze dne: 24.12.2006 15:57:08     Reagovat
    Autor: Michal - Neregistrovaný
    Titulek:
    tak proč to čteš? Kup si blesk.

    Komentář ze dne: 24.12.2006 19:04:52     Reagovat
    Autor: Ivan - Neregistrovaný
    Titulek:
    Zvláštní. I na ty vánoce, ať jsou jaký jsou, se musí ve forech objevit nějaký blb s nulovou inteligencí. už bych se nad tím kreténem nerozčiloval. Dík D-Fensovi a ostatním, články tady mě dohnaly dost často k zamyšlení, což je taky prima dárek:-)

    Komentář ze dne: 24.12.2006 19:15:44     Reagovat
    Autor: lopato - Neregistrovaný
    Titulek:
    díky za dárek d-fensi, ale rozbalim si ho až zítra;-)

    Komentář ze dne: 24.12.2006 21:16:14     Reagovat
    Autor: Mesianism - Neregistrovaný
    Titulek:hepi ent meri krismas
    Solidní oddechovka. Přeji všem čtenářů D-Fense příjemné prožití Vánočních svátků, hlavně spoustu veselí. Osobně však preferuji "Silent Christmas", v Praze něco naprosto nepředstavitelného.
    tinyurl.com/yfw947

    Komentář ze dne: 24.12.2006 22:38:54     Reagovat
    Autor: acko - Neregistrovaný
    Titulek:taky
    Dekuju, a hezke vanoce a novy rok.

    Komentář ze dne: 24.12.2006 23:10:28     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:
    Skvělý článek jako i ostatní (nejen) z tohoto cyklu! Děkuji za něj a přeji Vám hezké Vánoce a mnoho sil pro další práci. Příkaský

    Komentář ze dne: 25.12.2006 09:46:34     Reagovat
    Autor: Nerf - Neregistrovaný
    Titulek:Diky
    za clanecek. Takovych zajimavych mist jsou spousty, jen mit cas, odvahu a penize na jejich navstevu. Velice rad bych takovato mista objevoval, ale chybi mne ta odvaha popr. motor ktery by mne tahal. Jeste jednou DIKY a primlouval bych se za nejake "repete". Jinak, chčasný a veselýýýýýýýýýýýý ............

    Komentář ze dne: 25.12.2006 10:59:12     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:
    Zajímavým momentem v referátu je zmínka o americké vůli podržet si svou kořist a poslední exemplář do Stettenu nevrátit. Je možné a pravděpodobné, že poslední Natter se ve státech stane bezchybně restaurovanou atrakcí a jako na atrakci se na něj budou návštěvníci chodit dívat. V Německu by bylo pravděpodobnější, že exponát vyvolá v řadě lidí hlubší reflexe a mnohovrstevnější pohled na tuhle kapitolku leteckých dějin, než jen technický-vojenský aspekt, už jen z důvodu uložení toho mála, co po pilotovi po jeho tragické krátké cestě zbylo. Ačkoliv zmíněný majitel pozemku má na věc zřejmě jiný názor.
    Nevím, jestli je na místě nazývat projekt Natter počátkem letů do vesmíru, vždyť účelem nebylo dosáhnout oběžné dráhy, nýbrž zoufalá snaha zatopit spojeneckým bombardérům. Leda snad jako velmi volná metafora, v tom případě by se ale těch pomyslných prvních kroků našlo víc, mimochodem i v mnoha dalších projektech z té technicky neobyčejně akcelerované doby a snahy vybřednout nějak z Adolfem navařené kaše. Technicky neuvěřitelně vyspělých projektů byla spousta. Té D-Fensově "obsesi" a zřetelnému sympatizování ke kraji za Šumavou se nedivím, odjakživa tam žili lidi, kteří uměli. Je hypotetickou a nezodpověditelnou otázkou, jak by se vyvíjela technická úroveň tady, nebýt třetí říše a sovětizace, kdyby pokračovalo to, co začal Křižík a další...
    Zajímavý pořad na téma obnovení zničené tradice vysílala ČT v pátek a opakuje 26.12 v 5 h (šílený čas, ale normálnější vysílací doba musí být rezervována pro plebs a jeho Hvězdy tančí a Banánové rybičky...)
    http://www.ceskatelevize.cz/program/10095348936-26.12.2006-05:00-2.html

     
    Komentář ze dne: 25.12.2006 16:31:50     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Jednání americké strany má hluboce racionální jádro. Poručík, který provozuje ve Stettenu muzeum, má bednu různých exhumovaných plechových útržků z nádrží Sieberova stroje. Největší měří asi deset centimetrů a ukázal mi je jako hmotný důkaz toho, že náraz stroje do země byl asi pekelná šlupka. Zájemci z USA mu nabízejí za tento šrot - jinak se to nazvat nedá - částky ve stovkách dolarů za kus. Ptal jsem se ho, proč to dělají, protože technickou ani sběratelskou hodnotu to nemá žádnou. Odpověď: je to nazi a co je nazi, to je in a to čím dál tím více. Propaganda ve smyslu "Hitlerovo Německo, říše zla" způsobila, že se následující generace s povrchností pro Američany vlastní zajímají o všechno, co s třetí říší souvisí a jsou samozřejmě ochotni to vyjádřit i finančně. Stejně tak muzeum v Silver Hillu jednoho dne opraví kořistní raketu, nanese na ni logo Coca Coly a udělá s tím díru do světa ve stylu P.T.Barnuma.

    Pohled na Natter v měřítku 1:2 mě ohromil. Myslím, že připravovaný model 1:1 bude v tomto smyslu ještě daleko inspirativnější. Vypadá to totiž jako rakev. Odhodlání člověka, který do toho vlezl, muselo být skutečně nezměrné. Člověka přitom napadnou zajímavé myšlenky. K tomuto tématu se vrátím, lidé ze Stettenu slíbili, že mě budou "am Laufenden halten" a jakmile bude maketa instalována, zavolají.

    Willi Achim Fiedler, který je v textu zmíněn, se po válce "odebral" do USA, kde nakonec zakotvil v Lockheed Missile Center. Nechce se mi věřit, že způsob, jakým se do vesmíru dostává SPS (jeden hlavní kapalinový motor a dva boostery na pevné palivo, které se po startu oddělí) vznikl jen tak. Myslím, že zde došlo k úspěšnému oplodnění :).


     
    Komentář ze dne: 25.12.2006 17:51:34     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Princip oplodnění Američani bezpochyby použili víckrát a rádi, ať už von Braunem, Fiedlerem nebo dalšími neznámými mozky. A nejen Američani, bedny a mozky si odvezli domů rádi i sověti, ono totiž platí (a v tomhle obzvlášť) "winner takes all" :)
    K dnešním Američanům by asi líp sedělo "hluboce racionální slupka" než jádro... tím samozřejmě nechci tvrdit, že zkomerčněli a zblbli všichni.
    Mně osobně připadá jako rakev každé bitevní letadlo, aspoň tedy co se týče těch ruských, která jsem zblízka viděl. Směs síly, šlendriánu, kovařiny a trocha technické elegance. Často to ostatně jako rakev posloužilo. Tenhle pocit mám někde podprahově uložený díky zážitku ještě z dětství, když jsem uviděl reakci manželky pilota, když jí soudruzi oznamovali, že je vdovou :-( O míře Sieberova odhodlání a odvahy by se dalo spekulovat, pohříchu většinou planě, protože jeho pohnutky a motivace už nikdo nepozná. Nikdo neví, z jakých argumentů se rodilo jeho odhodlání ani z jaké míry byl do úlohy pokusného králíka vmanipulován. Možná mu ukázali výsledky anglo-amerického bombardování německých měst, které se dalo bez námahy interpretovat jako terorismus (ono to v podstatě nic jiného nebylo) a řekli mu "Lothare, Říše je v těžké hodině, když ji nezachrání hrdinové jako ty, tak už nikdo"... Sieber v té době určitě nemohl znát zločinné rysy Hitlerova režimu, jeho životní zkušenosti byly mizivé, leckdo z nás by se nejspíš v jeho věku a situaci rozhodoval podobně...
    Pozice pokusného králíka to asi byla. Nebo dejme tomu pokusného neinformovaného vlčete. Zkušební piloti v konsolidovaných časech zřejmě bývají spíš zralí profesionálové, tohle byla úplně jiná situace. Natter byl projekt, kde pod nesmírným časový a asi i politickým tlakem bylo všechno jinak.
    Podobnými pokusnými králíky (nebo spíš podvedenými) byla posádka STS-51L - taky v době startu neměli a nemohli mít všechny dostupné informace o riziku a zbylo jim jen věřit ve správnou činnost boosteru. Přitom jejich pozice byla mnohem svobodnější, tlak na rozhodování menší. O rizicích bývají líp informováni konstruktéři a manažeři, ne posádky. Konstruktéři zpravidla místo sebe na testovací mise posílají jiné... to je stará pravda.

     
    Komentář ze dne: 25.12.2006 20:39:56     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ohledně Sieberovy informovanosti a motivace se časem udělalo částečně jasno. Jednak chtěl zpátky důstojnickou hodnost, jednak to byl člověk, který byl zvyklý riskovat a ukusoval z koláče čím dál větší kus, až nebyl s to poznat, že je ten kus moc velký - u pilotů, tím spíš mladých, to bylo celkem normální. Projevuje se to i na tom, že rezignoval na automatické řízení a chtěl ten krám řídit ručně - kdyby na nic nehrabal, zřejmě by se později také podíval do USA, podobně jako se jeho krajan Wolfgang Ziese podíval na patnáct let služebně do SSSR s projektem DFS-346 Sägefisch. Pokud jde o ty informace, narozdíl od posádky Challengeru věděl, co vědět musel. Byl osobně přítomen u zdařilého startu M22 a méně zdařilého M33 (vybuchl 10m nad rampou), takže sám mohl svoje šance kvantifikovat jako poloviční.

    Zajímavá je jiná otázka. Projekt Natter vedlo SS. Luftwaffe z roku 1945 byla v očích SS institucí neschopnou, nepoužitelnou a odepsanou. V určitém okamžiku ale SS draftovalo dopravního pilota Siebera, aby se účastnil tohoto projektu. Nechápu, co za tím stálo a ve Stettenu to taky nevědí.

     
    Komentář ze dne: 25.12.2006 23:31:33     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Vyměnit důstojnické nárameníky za poloviční šanci na život? Musel to být buď enormní dobrodruh nebo musel být pod neobyčejným nátlakem. Protože se dá stěží předpokládat, že si ho SS vybrali pro jeho pilotní kvality, spíš to vypadá, že starší a zkušenější zkušební letci prostě řekli (a mohli si to dovolit) "děkuju, u všeho být nemusím"... To, že se o dost starší Klöckner dožil tak požehnaného věku, svědčí o zralejším hodnocení reálných rizik. Nejsem historik a neznám vztahy mezi luftwaffe a SS, můžu se jen domnívat. Realistům i v SS muselo být od vylodění v Normandii a poté, co se Rusové začali prohánět v Polsku jasné, že Vaterland spasí už jen zázrak. Tipnul bych si, že Natter někdo prosadil ještě v době relativního optimismu a pak už se jen snažil čím dál křečovitěji zachovat si před Vůdcem tvář. Celý projekt je sice neobyčejně zajímavý technicky tak jako řada dalších aktivit z té doby, ale z taktického hlediska působí jako jedna velká blamáž. Skoro mi připadá, že pilotní sedačka tam byla jen jako kompromis za to, že nebyl čas odladit automatické nebo třeba televizní navádění, k němuž by říše nejspíš zanedlouho taky měla potenciál. Těch divných kompromisů tam byla přece celá spousta. Téměř vůbec nevěřím, že by se Sieber "podíval do USA", kdyby se Natter podařilo rozchodit až k operačnímu nasazení, piloti by stejně asi byli v krátkém čase spotřebováni. Spolehlivost tak děsivého pohonu by měla asi takové výsledky jako podobný Me-262, neumím si představit, kolikrát by se podařil úspěšný výsadek pilota někde v polích s padákem, nehledě na možnost, že piloty na padáku by možná spojenečtí hloubkaři stříleli ještě ve vzduchu jako koroptve. Samotné nasazení natterů by bylo problematické, vždyť jejich akční dosah by nestačil ani na větší město, musely by jich být stovky, tolik narychlo a přitom dostatečně vycvičených hazardérů je dost nereálné. Spojenci už takhle tahali německý flak za nos, když přiletěli od Holandska, zavedli stíhače nad Berlín, pak se otočili a vysypali náklad někde v Porůří. Co kdyby místo jedné formace přiletěli ve 3-4 vlnách a před očekávaným cílem navíc ještě trochu zakličkovali? nater by si svoje dvě minutky proletěl a pak by pilot přistál někde na borovici a to by byl ještě rád. V noci by to teprve byla chuťovka. Nějak si neumím představit, jak u mnoha tisíc strategických cílů v Německu trčí mnoho tisíc dřevěných sloupů s namontovaným Natterem... a co logistika, nezavedená na manipulaci s rizikovým peroxidem, chybějící zkušenosti... SS už v té době musela vědět, že se jedná o taktický ústup. Proto možná ten iniciativní "dobrovolník". Všechno tomu nasvědčuje.
    Pozoruhodné jsou jen ty fragmenty. O tříosém autopilotu programovaném dvěma spolupracujícími radary se v té době Rusovi ani v bujných snech nezdálo.

     
    Komentář ze dne: 27.12.2006 08:29:13     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Neregistrovaný
    Titulek:jen drobná oprava
    Ad spolehlivost Me262 - byla to stíhačka klasické koncepce s dvěma proudovými motory Jumo 004 v gondolách pod křídly, motory měly sice na dnešní poměr příšernou životnost danou nedostatkem kvalitních materiálů v říši, ale ta stále se počítala na hodiny letu...


    Tys měl asi na mysli Me 163, "raketoplán" který byl poháněn motorem Walter HWK 509 na směs C-stoff (methylalkohol a hydrazinhydrát) a T-stoff (peroxid vodíku a voda).

     
    Komentář ze dne: 27.12.2006 10:51:01     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: jen drobná oprava
    Samozřejmě, hluboce se omlouvám a tluču čelem o zem. 262 byla úplně jiná kapitola a kdyby přišly dřív (a Adolf nebyl kokot), vypadalo by asi leccos jinak...
    163 byla uspěchaná sebevražedná bizarnost podobně jako Natter.

     
    Komentář ze dne: 28.12.2006 13:26:36     Reagovat
    Autor: Synkretik - Neregistrovaný
    Titulek:Sieber vs Gagarin
    Tak mě napadají zajímavé paralely mezi Sieberem a Gagarinem:
    - Gagarin byl také relativně mladý, oba tedy byli spíš spotřebovatelý kanonenfutter (resp. racketenfuter) než zkušení experti.
    - Gagarin byl na majora povýšen až po úspěšném přistání (aby TASS mohla informovat, že "major Gagarin obletěl zemi".) Sieberovi také slibovali povýšení.
    - I Gagarin měl letět celou dobu na automatiku, ovládací pult byl dokonce zaheslovaný, takže na ruční řízení nemohl přepnout. Heslo mu měli sdělit pouze v případě extrémní nouze vysílačkou ze země. (I když v tom případě to byla také asi obava z toho, aby se nepokusil přistát jinde, a úspěšné přistání se tak nezvrtlo v úspěšnou emigraci a dezerci :))
    - Gagarin byl dobrodruh a pozdější playboy, Sieber k tomu IMHO také spěl.

    Komentář ze dne: 25.12.2006 12:57:25     Reagovat
    Autor: Kidd - Neregistrovaný
    Titulek:Díky
    Díky za článek i za sérii D-F. Tobě i dalším čtenářům přeji pokojné svátky.

    Kidd

    Komentář ze dne: 25.12.2006 17:27:52     Reagovat
    Autor: challenger - Neregistrovaný
    Titulek:Celá série o B-N
    byla velmi zajímavá. Popravdě řečeno, neměl jsem tušení, že něco takového existovalo. Ze strategického hlediska se dá říct, že B-N byl primitivním pilotovaným předchůdcem dnešních raket země-vzduch, radarové a IR navádění zaobstarával člověk. Celkem je z toho přístupu patrné to zoufalství panující kolem strategického bombardování, protože řídit takovýto stroj (vzhledem k přetížení a dalším parametrům zjevným z aerodynamiky - moc ovladatelné to nemohlo být), to by chtělo velmi zkušeného pilota. Obávám se, že v době zrodu B-N je Německo už nemělo a že B-N by byl i v případě odstranění technických potíží a masového bojového nasazení zřejmě odsouzen k neúspěchu.

    Děkuji za rozšíření obzorů.

    Komentář ze dne: 25.12.2006 21:06:08     Reagovat
    Autor: eminence - Neregistrovaný
    Titulek:hezký dárek k vánocům
    D-fensi dík za ten článek, pěkný dárek k vánocům pro všechny čtenáře. Přeji hezké prožití vánočních svátků.

    Komentář ze dne: 26.12.2006 09:33:58     Reagovat
    Autor: vulgar von hulwaath - Neregistrovaný
    Titulek:ano, ale
    prestoze do urcite miry chapu dfensuv obdiv ke stare nemecke technice, doufam, ze si uvedomuje co vedlo k nutnosti vyvoje levneho zachytavaciho stihace, tedy strategicka impotence jisteho neuspesneho malire. (letectvo bylo jeste relativne v pohode ale ubootwaffe byla slibena nova ponorka az v dobe kdy byl typ VII zastaraly a prakticky neucinny a vsichni slusni lidi uz zjistili kde je na mori nejblizsi zem(asi 300-5 000m primo dolu))

    jo, este offtopick k tem xtremisten in thomadorf: kazdy rezim prinejmensim monitoruje sve odpurce. myslis si, ze na anarchistickych ("levicovych") demonstracich neni spousta hipiku s pretocenym tachometrem, oblecenych podle nejlepsi zapadonemecke mody roku 1988 a s videokamerama?
    jo, to by se tam dfens musel jit podivat, jenze bez vernych sa-truppen za zady... btw. pripada mi, ze dfense ted sere, ze misto oblbovani pitomcu a budovani vlastni narodovecke (schvalne nerikam vlastenecke) bunky jak debil studoval a poctive pracoval a neuzil si zadnou srandu

    Komentář ze dne: 27.12.2006 09:23:55     Reagovat
    Autor: rdx - Neregistrovaný
    Titulek:
    Díky za celou sérii k Natteru.Závěr mi připoměl moje vlastní pocity, když jsem předloni stál v Peenemuende vedle V2, kterou jsem poprvé viděl, když mi bylo asi 10 v nějakém ruském válečném filmu.

    Komentář ze dne: 27.12.2006 15:07:49     Reagovat
    Autor: Shackall - Neregistrovaný
    Titulek:Smekám
    Smekám před Vámi klobouk D-FENSI. Tomu říkám zajímat se o nějakou problematiku do hloubky:-)
    Zároveň Vám přeji vše nejlepší do nového roku.

    Komentář ze dne: 27.12.2006 18:57:46     Reagovat
    Autor: 2Pix - Neregistrovaný
    Titulek:Tleskam tleskam
    D-FENSi, celou tuhle serii sem mlsal jednim hltem...

    Chci se zeptat, zda se budes venovat i dalsim strojum, jako pilotovana V-1, Go-229 atd...

    jinak doporucuju nadhernou knizku "na cizich kridlech" (uzasne ctiva autobiografie testovaciho pilota koristnich letadel), cetl sem ji asi dvacetkrat, hned vedle "Stihaci" (myslim ze 6 pribehu tech "lepsich" pilotu na zapadni fronte) a "Sundejte Hartmanna" (genialni knizka o nejlepsim pilotu vsech dob - 352 potvrzenych sestrelu)

    bohuzel ja sem svoje vytisky pri stehovani ztratil :-( ...

     
    Komentář ze dne: 27.12.2006 21:20:27     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tleskam tleskam
    Další díl bude úplně o něčem jiném. Avia B-534.

    V českém vydání Křídla Luftwaffe, autor Eric Brown. Totální pochrochtání koncentrované na ca 150 stranách. Miluju tu knížku.

     
    Komentář ze dne: 28.12.2006 21:02:45     Reagovat
    Autor: JVP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Tleskam tleskam
    Škoda, že jsi článek o Avii anoncoval až teď. Až pojedu navštívit rodiče, zkusím zapátrat v otcově sbírce různých dokumetů - tedy v tom, co po "péči" bolšánů v rodině zbylo. Můj děda, buržoazní vykořisťovatel, vyráběl určité agregáty pro B-534, ostatně jako pro téměř všechna vojenská letadla v 30-tých letech a možná by se nechaly najít nějaké technické dokumenty - patenty a pod., které by fandu letectví asi zajímaly. Problém bude v tom, že dotyčné věci byly "tajdův" již za republiky, nemluvě pak za Hitlera a následně za Klémy.
    Jak jsem říkal, zapátrám a případně dám vědět.

    Komentář ze dne: 28.12.2006 12:35:56     Reagovat
    Autor: Sep - Neregistrovaný
    Titulek:Taky se připojuji k poděkování,
    konkrétně o téhle záležitosti jsem až do zveřejnění na D-FENSovi neměl téměř ani tušení. Dobrá série a zajímavej tip na výlet.

    A už se těším na Avii B534. Někde jsem četl, že je Němci chtěli využít na nakonec nedokončené letadlové lodi Graf Zeppelin. Jsem zvědavý s čím přijde.

    Hezký Nový rok!

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.