Komentáře ke článku: Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (ze dne 20.06.2004, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
S tím zabezpečením auta pozamykáním dveří jsi mi připomněl jednu veselou příhodu: otec jednou zapomněl u kombíku otevřený kufr, do něhož dal kufr (to se nám to rýmuje), nasedl, nastartoval a uslyšel nějaký povyk vzadu. Koukl do zrcátek a viděl, jak jeden školáček navádí druhého, aby mu ten kufr sebral (všimněte si, že v zájmu rasové snášenlivosti nepíšu nic o etniku). Školáček nic zlého netuše (nevěděl, že je sledován zrcátkem) se přiblížil zezadu k autu. Otec zařadil zpátečku, auto poskočilo dozadu, hoch trochu uskočil, ovšem soustředil se na pokus o loupež natolik, že ihned přiskočil zpět k autu, natahoval se dovnitř... a v ten okamžik koupil do hlavy padajícíma pátýma dveřma. Asi měl chudáček otřes mozku a nešel pár dní do školy, pochybuji, že paní učitelka vůbec něco poznala... No uznej, že tohle je daleko lepší než nějaký automatický zamykání dveří...
|
|
Dfensi super clanek, ale nejsem si zcela jisty, jestli ma Cordoba, Fabie a Polo nezavisle zaveseni zadnich kol, spise ne, ale to je jen takovy (dost podstatny :) detail.
|
|
Protoze mi to pripominalo anketu "Vybrali byste si radeji a) zloutenku b) syphilis c) AIDS d) choleru e) lepru". dFensi, ty jsi opravdu ujetej do nakupnich tasek, to je hrozny. Na zacatku to auto kritizujes, jak je hnusny a jak ty motory jsou vsechny bidny a pak jdes a koupis si to.
Dalsi reakce - termin "velky turbodiesel" mne ve spojeni s kubaturou 1.9 velmi pobavil. Velky diesel ma VW jen jeden a dava ho do modelu Touareg a Phaeton, je to desetivalcovy petilitr a ta akcelerace je fakt uchvatna (kam se hrabe Boeing 737 pri startu) a to ta krava (Touareg) vazi 3 tuny.
Ja momentalne resim tentyz problem, ale s jinymi hodnotami: Sedan neberu, pozdravujte ve Strakove akademii... S motory mam celkem jasno - dehtak, min. 100 kW, spotreba me zase az tak moc nezajima (cili pod 9 litru v mestskem provozu a pod 7 na dalnici pri predpisove jizde), zato mne zajima vysoka zivotnost, nizka poruchovost a statistiky kradezi vozidel dane znacky (takze cely lidovy koncern, Mercedes a BMW patrne vypadava). Vybava - kuze, aut. klima, vyhrivane sedacky s elektrickym serizovanim polohy, loketni operka, tempomat, pocitac, ovladani radia na/pod volantem atd., o samozrejmostech jako je central s dalkovym ovladanim, ABS a kotoucove brzdy vsude se snad zminovat nemusim - proste to co mam ve stavajicim aute. Podvozek co nejmekci, pripadne seriditelny. Prevodovka preferovana manualni, ale automat mi v principu taky nevadi. Rozvor minimalne 2.8 metru, vzadu musi byt dost mista i za mnou (hmmm, tady asi trochu slevime, to bych musel koupit sedmimetroveho Lincolna) a dulezitym parametrem je velikost nadrze (80 litru povazuju za naproste minimum), ukazatel mnozstvi paliva by mel byt digitalni a ukazovat mnozstvi paliva v nadrzi presne v litrech, jak jsem zvykly. Francouzsky dehtak radeji taky ne, nechavat kazde dva roky svarovat hlavu mne uz fakt nebavi...
Tak, a ted babo rad (zvlast kdyz chci ojetinu stari zhruba 3 roky).
|
|
|
Volvo FM9 nebo nejake nebo nejake mensi IVECO by splnovalo?
|
|
|
No me zatim vysel ve vysledku bud Saab 9^5 nebo Volvo V70... ;-)
|
|
|
Ak máš na mysli Saab 9-5 s motorom Iveco 3.0 TiD, tak si to radšej 2x... alebo radšej 10x rozmysli. Má ho dobrý kamarát, naozaj dobrý vozík, ten motor je tiež fajn (momentálne ho mám na 2 týždne, on si zobral moju Mazdu), komfortných prkotiniek mraky, ale... To auto je každý mesiac v servise. Má len 70tkm a už malo odídené turbo (oprava 2000EUR), najnovšie menené čapy (ten motor je príliš ťažký), večné problémy s motor managementom atď atď atď. V auguste končí záruka a rýchlo sa ho zbavuje.
|
|
|
2 Root: To jsem přesně čekal.
Ke koupi tohoto veledíla něm... spanělského designu mě přiměly nikoli jeho reálné kvality, ale jistá emocionální vazba. Jak již Seat sám konstatuje, auto emoción.
Kromě toho... tak mi poraď. Nové auto za 350k, ne fóbije, benzínový motor, spotřeba do 7l. Jsem zvědavej...
|
|
|
Nove auto za 350k nekoupis. Nove auto stoji od mega vyse. Stejne tak si muzes zadat "nove auto do 50k" nebo "nove auto do 200k" - budes snad pak oznacovat za auto Matiz nebo Dacii Solenzu? ;-)
|
|
|
clooovece... a kdo za tebe plati pojistky a servis???
pro me - a jak vidim i pro par dalsich - holt plati, ze nove za 350 kKc koupit musis. s ojetinami (nejen svymi) jsem si uz uzil svoje.
samozrejme, pokud muze nekdo platit mesicne 10/15/20 kKc na leasing, tak si muze vybirat v jine cenove hladine.
|
|
|
Dovolit si to moje malickost muze, ale neni blazen, radsi si to koupi za hotove... ;-)
|
|
|
Nech už toho, vejtaho. Sice taky jezdím autem za mega ale nemám potřebu se vytahovat na lidi, kteří na takovou káru prostě nemaj nebo nejsou ochotní ty peníze za to dát. A pokud si stanoví hranici 350 nebo 500 k, nechtějí ojetinu (nespolehlivé, další výdaje za servis), ať si klidně koupí Cordobu, Fobii nebo korejce... Představ si, jezdit se v tom dá.
|
|
|
Nemam potrebu se vytahovat... Jestli to tak vyznelo, tak to tak rozhodne nebylo mysleno. BTW auto za mega je jenom auto, jinak taky nic moc. S600 stoji 4.4 M...
|
|
|
Docela by mě zajímalo, jak si přišel na definici co nestojí aspoň mega není auto? Nezlob se, ale to hraničí se zmrdismem. Pokud uvažuju reálné možnosti, tak "nákupní taška" za 350 kkč typu fabie, cordoba je pro dva naprosto ideální a splní podmínky nalezení parkovacího místa, rozumných nákladů, optimálního jízdního komfortu a hlavně levnýho servisu. Jako žhavý favorit na rodinné auto je aspoň u mě Seat Altea, který nabízí nejen hodně místa, ale i zajímavý design.
Jinak podle tvé logiky nemá smysl kupovat nová auta, hlavně že tu máme ojetá ;o) Nebylo by snad lepší zavřít továrny a všechny auta už jenom skládat z dílů na vrakáči? :o)))) A hlavně do nich nacpat všechny ty klimatizace, elektrický okýnka, automatické převodovky... a pak to všechno pěkně svařit a naleštit po vzorů AAA ;o)
|
|
|
No, nekdo si holt kupuje nova auta a nekdo nechce vyhodit 30% hodnoty za to, ze muze vyjet ze dvora autosalonu ven... Ano, principielne pokud bych jezdil jenom po meste a po okoli a mel fakt hluboko do kapsy, volim R25 2.9V6 model Baccara prestavenou na LPG, ostatne jednu mam jako sve druhe (zalozni) auto na veci jako je tahani privesu, tahani jinych aut, jezdeni po neupravenych cestach atd. Problem -> vrakac -> 50 - 500 Kc a za hodinu to mam obvykle opravene (ja, na manualni praci odjakziva antitalent - podotykam, ze na S105 mi opravy jakekoli kraviny trvaly daleko dele). Kdyz bych to nezvladl -> lano a servis za 200 Kc na hodinu znam i v Praze. Do R25 model Baccara uz nic cpat nemusim, vsechno tam je z fabriky (jeste jinak, je toho tam jeste o neco vic nez "vsechno" (dle definic soucasnych vyrobcu automobilu), protoze to, co v tom aute implicitne je, zadna automobilka (dnes uz ani ten Renault) do seriovych modelu nedava, napriklad oblozeni (tapecirunky a palubka) z prave hoveziny, pet dofuku na kazdou sedacku, hlasovy vystup palubniho pocitace atd.). Pohodlnejsi auto budes hledat opravdu hodne vysoko a v nabidce koncernu to bude mozna Phaeton... Mozna... To nerikam jako fanda do Renaultu, tu automobilku jinak vubec rad nemam.
Ja nejsem tak bohaty, abych tech 300 kKc mohl jen tak vyhodit. Takze si koupim auto po prvnim majiteli v puvodni cene treba 1.2 mega tak za 650 kKc. Nastesti je dost troubu, kteri chteji nove auto... ;-)
Krome toho, mozna to pro tebe bude novinka, ale me se s velkym autem (pres 4.5 metru) parkuje lepe nez s malym. Je z nej obvykle totiz videt a ma poradny rejd...
Pro tebe je mozna Cordoba nebo klaustrofabie idealni. Kdyz jedes jednou za cas nakoupit a nebo kousek do prace. Me z takoveho auta boli po 100 km v krizi, po 180 km nohy, po 220 km skoro vsechno. Mozna si nekdy v teorii automobilu prectes, ze vetsi rozvor znamena nizsi frekvenci podelneho chveni vozidla (a to zase mensi zatez organismu). Ja ze sveho auta po 10 - 12 hodinach jizdy vystoupim a jsem tak maximalne ospaly, ale ne zniceny. Podotykam, ze 300 km v kuse jedu tak 4x za mesic a pres 1000 km tak 10x do roka (zitra me to ceka zase). O jizdnim komfortu mi, prosim, jeste chvili vypravej, rad se smeju... ;-)
Samozrejme neni to tak, ze co nestoji aspon mega, neni auto. Je to obracene (z logiky ten jev zname jako implikaci): Je to auto -> automobilka si za to rekne pres mega. Opacne (stoji to pres mega -> je to auto) to neplati... Takovy Vel Satis budiz prikladem.
|
|
|
Kazdy ma holt sve hodnoty postavene jinak a svuj nazor nikomu nenutim ;o) Jinak s velkymi auty se parkuje celkem v pohode, tedy pokud mas onech potrebnych 5 metru mista popripade jak je zrovna to tvoje auto velke.
Najezdil jsem radove tisic km se Superbem a chvili i s BMW 3, tak si ten komfort dokazu predstavit celkem realne. Ale velky auta proste nemusim, tot vse. Jsou pomala v zatackach a me po dalnicich jezdit proste nebavi. To mi prijde efektivnější těch 200-300 kkč co ušetřím u své nové fabie proti tvé luxusní obludě investovat do letecké dopravy. Jinak co se týká dojezdu, 500-600 km ve fabce je bez problémů, i když uznávám, že únava odpovída přibližně té tisícovce v nějaké obludě. Ale to už fakt radsi letim.
Jestli s autem jezdis porad dlouhe vzdalenosti, tak ten automat apod. asi maji smysl. Rocne najedu tak 25-30 tisic km, na ktere "nakupni taska" funguje naprosto v klidu ;o) Pravdou je, ze mluvim o jizde ve dvou lidech.
|
|
|
BMW 3 je nizsi stredni trida, tedy de facto taky nakupni taska, oblibena hlavne nemeckymi teenagery. BMW pro ridice je funfte reihe, BMW pro osoby na zadnich sedadlech je siebente reihe. S temi zatackami si muzeme nekdy predvest, ze nemas az tak docela pravdu ;-)
200 - 300 kKc do letecke dopravy? Ale za to prece nic slusneho nekoupis, leda nejaky stary ULL hornoplosnik s motorem z Felicie, nestavitelnou vrtuli, reduktorem a uplne bez pristroju :-( A letani s leteckymi spolecnostmi? Nad 2000 km proudovym letadlem ano, ale takove ty hodinove skoky ve vrtulakach opravdu nemusim, vzdycky si vzpomenu na hruzu zvanou Sky Europe Airlines a jejich otresna a vecne porouchana letadla Embraer 120. Ani ATR ale neni o moc lepsi.
Automat dobry je spis do mesta. Na dlouhe vzdalenosti je lepsi manualni prevodovka (ma vyssi ucinnost a obvykle i tezsi prevod na nejvyssim kvaltu - nizsi spotreba). Ale pokud jsi mel na mysli tempomat, pak ano.
|
|
|
S tim automatem nemas pravdu. OverDrive je vetsinou o dost tezsi, nez posledni stupen u manualu a navic se pri jeho zarazeni zamyka menic, takze ucinnost je stejna.
|
|
|
A-320 od British Airways se jeví být solidní linkou. Při cestě z Londýna jsem nedávno seděl zrovna v místě, kde je pod podlahou uložený kompresor přetlakování kabiny. Nebo něco takového. S rostoucí výškou to čím dál tím víc vrčelo a vibrovala podlaha. Připomínalo to přistání se Z-142 na trávě s krtinami. Fuj.
|
|
|
Na provoz ve dvou lidech jsou fakt super tří dveřová auta. Mám Civica 3D 1.4i a je to paráda. Dveře obrovský jak vrata do stodoly, na tunu váhy těch 90k stačí bohatě a spotřeba kolem 5.5l.
Navíc Civic 3D má dost nízko sedadla a trochu tvrdší podvozek, takže jezdí jak motokára. Nemyslím rychlost, ale pocit při jízdě do zatáčky :-) Potrobnosti o autě jsou tady:
www.hondaclub.cz/base/default.asp?what=a&a_id=452&s_id=13
|
|
|
Jojo, Volvo C nebo BMW rady 6 se mi taky libi... Ale bohuzel stoji o 19% spidlovneho vice.
|
|
|
me naopak 3dv nevyhovuje prave kvuli velkym dverim - pri nastupovani a hlavne vystupovani potrebujes spoustu mista po stranach...
|
|
|
fabie je hnusný malý auto - najezdil jsem v něm víc než je mi milo. Sice podvozek je docela dobrej - na tuhle třídu, ale to nevyrovná nepohodlí. A fabie pro dva ??? Jo kdyby jsi řek koktavka pro dva, tak tomu bych věřil - to je tak akorát. Jinak všechny tyhle malý auta ( nedejbóóže zrůdnosti typu smart) jsou k prdu.
Kdo argumentuje s parkováním a nákupníma taškama - haha.
Navíc tyhle auta jsou ve svým důsledku šíleně neekologický ! Už jeno proto že sejich vyrábí tolik. Pak počet x zplodiny vyjde dost děsivě :)
|
|
|
"Krome toho, mozna to pro tebe bude novinka, ale me se s velkym autem (pres 4.5 metru) parkuje lepe nez s malym. Je z nej obvykle totiz videt a ma poradny rejd... "
To neni pravda, resp. neplatí to obecně. Se soukromou Corsou B se otočím přes 2,5 pruhu, zatímco s krátkou Felicií mi nestačily 4. Naopak dlouhá RAV to zvládne na 3 pruhy a kousek. Zkoušeno dnes a denně Praha 5, Štefánikova u Anděla. Jde o schopnosti konstruktéra, ne o velikost auta.
|
|
|
|
Sorry, do toho bych se nenazul... ;-) Posledni tri roky jezdim s P605 SVDT a i v nem mam obcas problem nekam neco dat.
|
|
|
Klucii, zapominate na perfektni reseni prostoru + spotreby + pohodli + ceny od koncernu SPA (Berlingo/Partner). Existuji vubec nejake spatne zkusenosti s temito vozy?
|
|
|
Měl jsem možnost jet Praha - Třeboň a zpátky s Renaultem Kangoo 1.9TDi ve čtyřkolce, a kromě sedaček a vzhledem k hmotnosti auta výkonově plusmínus akorátního motoru mi nevyhovovalo vůbec nic. Kravál od motoru, kravál od aerodynamiky, kravál od palubky, skákalo to jak splašená koza (i se 3ma čerstvě poraženejma prasatama v budce), brzdy nic moc, rádio na prd (nešlo naladit skoro nic), repráky na prd (když už se něco naladilo tak to prskalo a chrochtalo), nebylo z toho do stran vidět nijak skvěle a dozadu vůbec. Gumy klouzavý a hvízdavý. Traktor na uválcovaný pole nebo suchou pastvinu, na silnici rozhodně ne.
|
|
|
no jo, taky jsem tu posledni anketku vynechal:)) kupovat neco takoveho (jako cordobu) je vtip.
|
|
|
Tak. Za chvili se zase budou rozcilovat, ze je nejaky zakomplexovany pablb s dresikama, vlajeckama nebo treba s odstalejma usima nechtel nechat predjet... Holt komu neni rady...
|
|
|
To by splňoval nějaký mírně ojetý exemplář nějaké americké značky. Co takhle kratší verze Lincolna nebo něco od Chryslera?
|
|
|
Mirne ojety exemplar americke znacky nebude mit dehtak a tak nesplni ani me pomerne tolerantni pozadavky na spotrebu... Leda bych tam nejaky dehtak sam (treba M57D30 cili radovy vznetovy preplnovany sestivalec 3.0 od BMW) a spolehal na to, ze to nikdo nepozna... Coz neni v nasich zemepisnych sirkach uplne nepravdepodobne ;-) Ale radsi bych si to koupil vcelku.
|
|
|
vse splni Volha combi (carevna) s dehtakem, kdyz do ni docpes tu vybavu ... a vyjde to i levneji
|
|
Pred nedavnem jsem resil problem co si koupit za auto v cenove kategorii kolem 300tkc +/-. Abych upresnil jsem prilezitostny hudebnik a potrebuji obcas do auta i neco beden naloziti. Rozesel jsem se po autosalonech a zacal si vybirat. Ve zkratce: humus...v teto cenove kategorii se NEDA koupit auto ze ktereho by na vas nedychl na prvni pohled sunt a jeste aby se do nej veslo neco vic nez svacinka a eventualne se to nalozene i pohlo (samo). Zhnusen jsem opustil myslenku noveho auta a zacal premyslet o ojetem. Po zhodnoceni nekolika zakladnich kriterii (kufr, podvozek, vykon, spotreba, servis a v neposledni rade komfort) mi z toho svete div se vylezla D-fensem tolik zatracovana a proklinana koktavka kombik 1.9 TDI shodou okolnosti ta nejslabsi. A nelituji. Auto je velke, pohodlne, spotrebu ma minimalni, ze je nalozene po strop aparatem si ani nevsimne, ceny oprav jsou stejne jako dnes uz u vsech novych aut od vw, design slabsi, ale koho to zajima. Proste z meho pohledu byvaleho felicionare mi i po cca 20tkm prijde ze jezdi jako cert. Mozna ze jsem se koupi tohoto arsloch wagnu, zmrdikary a ja nevim ceho vseho jeste stal take zmrdem, ale racej prominout, sami naznacili jaky je ten seat zmetek. Netvrdim ze zrovna tahle cesta je vhodna pro kazdeho, anzto nekteri lide si z ruznych duvodu potrpi na nove auta, nicmene vrazit 300tkc do neceho co ma uz v okamziku koupe takove konstrukcni masarky jak popsal maestro...sam bych se sebou pristich nekolik tydnu neprohodil kloudneho slova...:) Nicmene blahopreji ke koupi noveho vozu a preji mnoho stastnych kilometru...:)
|
|
|
Souhlas. Koktavky jsou dobra vozidla, zejmena vzhledem k cene.
Rozumna ojetina mi prijde lepsi (zejmena cenove) nez nove auto. Hodnota noveho auta poklesne o 20 procent po prvnim otoceni klicku. Za zminovanych 330 kKc se da koupit rozumne ojeta Skodovka, BMW 3xxd (se stestim 3-4 roky stare kolem 100 kkm), AUDI A4 ( se stestim 4-5 let stara, opet kolem 100kkm) etc.
Ja si zatim radeji uzivam firemni A3 s TDI - sice jen 1,9, 96kW, ale lepsi nez vydloubnout woko dratem. Kdybych si mel kupovat auto z vlastni kapsy, sahl bych pravdepodobne take po Skodovce s TDI.
|
|
|
Kokotávky jsou dobrý vozidla,ale rozhodně ne zejména vzhledem k ceně...tam je to jako u všech škodovek,stojí víc než by bylo záhodno..
|
|
|
To s tim poklesem ceny "po otoceni klicku" je argument, ktery slycham pomerne casto, ale ponekud pochybny... Je to o pristupu - ojete vs. nove auto. Ja uz jsem ojete mel a ted bych si pro zmenu zase rad poridil nove.
Ojetiny typu BMW, Audi apod. - pekne, ze se to da sehnat levne, ale ja patrim k tem, kteri si plati havarijni pojisteni (pocita se z ceny noveho vozu) + povinne ruceni (zavisle na objemu motoru) a zrovna pro tyhle znacky jsou to takove palky... ze si to radsi odpustim. Krom toho servis... kamos ma Audi A6 Avant a chtel provest takovou "generalku" (vymena vseho vice ci mene opotrebovaneho). Zjistil, ze by potreboval tak 120 kKc, takze si rekl, ze to "jeste chvili pocka".
|
|
|
Mám na to stejný pohled. Nové auto má svoje výhody, svoje kouzlo, a pokud člověk ho neplánuje hned zítra prodat, ten cenový rozdíl oproti větší ojetině zas tak šílený nebude. Pokud tedy porovnání provádím za stejných podmínek, tedy využívání kvalitních servisů a včasné servisování, placení havarijního pojištění, apod.
U Cordoby se mi nelíbí design ani kufr, víc mi vyhovuje fabie combi v trochu lepší verzi. Sice ten předek není kdoví co, ale ten žabák s baťohem mi nesedí mnohem víc :o)) Ale pokud bych uvažoval o větším autu, jednoznačně vede Seat Altea. Je menší než Octavie, uvnitř má hodně prostoru a hlavě je opravdu pěkná.
|
|
|
no, za ty prachy (330kKc) jsem na jare koupil jety Volvo V70 z leasingu. Je to asi 2x vetsi, je v tom vsechno a navic to vydrzi. Spolecny to ma akorat puvod motoru - ma to VW 2.5 TDI.
|
|
|
Jaky rocnik? Ja jsem ochoten za to dat o neco vic, ale na tom typu se shodnem. Mimochodem, najezdil jsem asi 2000 km s V70 2.4 turbobenzinem a krome obtezujiciho pipani a blikani symbolu bezpecnostnich pasu tomu nemuzu nic vytknout.
|
|
|
je to 98, najeto necelejch 150. Jezdi to celkem prijemne i s automatem, i kdyz je to trochu min zivy nez predchozi 850ka T5 :-)
|
|
|
tak sis ty pasy mel zapnout fole.. ;)
|
|
praxí mám ověřeno, že ve Fóbii se dá provozovat nejen sex, ale i jiné, méně konvenční aktivity. Co se výrobků Seatu týká, je to opravdu problematické, jediné variantní řešení, které mne napadá je přehnutí partnerky přes hranu kufru nebo její opření o přední haubnu ...
|
|
Tedy to si nedokážu představit, to musí být dva hadi trpasličího vzrůstu, ne??? Snad v kombíku po vyjmutí zadních sedadel...
|
|
Nic proti Seatu, kdysi vlastnil jsem 2 vozy - Cordobu a Toledo, ale jak D-Fens správně poznamenal, určitě to není volba rozumu, ale emocí - navíc auto kupují podle vzhledu a barvy jenom ženské. Poslední praktický vůz této značky bylo asi Toledo 1.řady s pátými dveřmi (v kombinaci s motorem 1,6 74kW nebo 1,9 TDI). Jako nákupní taška pro ženu je Cordoba vhodný vůz, ale pouze v kombinaci s parkpilotem, sám jsem občas nabral něco schovaného za baťohem se sériovým MHC. Pokud potřebuje člověk přepravit adolescentního potomka, koňopsa lehce nad 5kg a nějaké věci v kufru, je nutná u Cordoby demontáž zadních zástěrek a velmi opatrná jízda, jelikož se v tomto stavu stává nevypočitatelnou.
|
|
Dik, Dfensi. Zrovna se snazim podlehnout, nektere z "vyhodnych" nabidek (holt nejsou prasule nazbyt), takze se rozhoduji mezi Fabii Combi (vybava Classic Plus) 1.2/47kW nebo 1.4/55 kW, Citroen Xsara (akcni Mont Blanc) 1.4 pripadne Seat Cordoba... ale tam je problem s kufrem - to je nutnost.
Takze rikas, ze trivalec 1.2 pokud mozno nebrat? Maximalni rychlost (u Fabie) to ma 162 km/h (stejne jako u moji Feldy 1.3/50 kW), spotreba dobra, recenze taky (da se s tim jet 130 po dalnici a da se i predjizdet, i kdyz to chce cvik - ten z feldy mam). Uz mene se mi pozdava, kdyz k tomu davaji v akci klimatizaci... to uz by pak asi nejelo vubec. No, zvazim ten motor 1.4.
Co se tyce Xsary... tam je to vsecko dobry, akorat by stala kapku vic (kolem 380 kKc, zatimco u Fabie se pohybuji kolem 320 kKc).
Seat Cordoba jsem puvodne taky zvazoval, ale rodinny vuz to neni. Jinak tou spotrebou jsi velmi potesil... necekali jsme to.
Jo, a co s tim leasingem? Proc "nebrat"? V hotovosti to nemam ani nahodou, leda si z banky pujcit napr. 150 kKc (ale ty uroky taky nejsou male).
A s tim Jarovem jsi me potesil... zrovna vybiram servis, kteremu budu muset chte/nechte sverit svuj vuz a predbezne vitezi tenhle. Sice je to kolos, ale je tam par lidi, kteri se chovaji profesionalne.
|
|
|
|
Tu jsem uz nejak drive vyradil... ted koukam na stranky Nissanu a zda se, ze hatch-back ma kufr "pouze" 355 litru. Radeji bych volil 400+ (a pokud mozno ne sedan). Ale jeste to omrknu nekde v autosalonu - cisla jsou cisla, ze...
|
|
|
Kasli na hatchback. Kup poctivy sedan, lip sedi, ma vetsi kufr a je to za ty penize naprosto skvely auto.
|
|
|
Můžu ti k předposlední řadě navíc levně prodat hliníkový kola s gumama za levnej peníz :-) Tak kdybys je nedostal k autu, můžeš se ozvat, od ledna se mi válí v garáži.
|
|
|
Pozor, brácha mého kolegy má služební Fabii. Nedávno se mu podělala poloosa. Přijel do servisu, chlapík kouikl na tach a divil se, že s tím přijel až v 60 tisících. Prý se to stává už kolem 40 tis. Údajně to je způsobeno koncernovou platformou, kdy se na jeden podvozek cpou různé kastle a různě uchycené motory. Nevím, co je na tom pravdy, ale stížnosti na fábie jsem slyšel už z více stran. Docela tomu věřím, neboť už mám třetí škodovku v řadě (100, Favo, Feli) a čím novější model, tím méně vydrží a více se to sere. Zlatá stovka.
Jinak řeším stejný problém jako Ty. 1,2 nebrat. Pokud jsi zvyklý na 1,3 MPI ve Feli, tak Ti 1,2/47kW bude připadat hrozně línej a oproti osmiventilu ve Feli nemá žádnej zátah odspodu. Jak tu psal D-F, chová se to jak nasranej čmelák a to je tak všechno, co od toho můžeš čekat. Dříve jsem uvažoval o 1,4 55kW, ale nadšení pro VW mne už dávno opustilo.
Těžká rada, ale zkus se podívat na Nissan Almera Spring (teď akce) nebo Fiat Stilo (zajímavé slevy u Dojáčka).
Leasing nebrat. Pokud nemáš prachy, půjč si v bance nebo po kamarádech. Při leasingu auto není tvoje tzn. velké problémy při krádeži, v zahraničí a pod.
|
|
|
Hm... nepotesil jsi me. A pritom uz jsem cetl vickrat, ze motor 1.2 HTP/47 kW se celkem povedl a da se s nim jezdit... Takze Fabia 1.4 by na tom mela byt lip?
Jo, jo.. jsem zvykly na 1.3 MPI a na potreby to slape velmi pekne (i s peknou spotrebou).
Fiatu bohuzel nefandim (nic racionalniho, ale holt... to si nevyberes). Ten Nissan teda jeste omrknu.
Pri kradezi mas snad akorat ty problemy, ze musis doplatit leasing... to je stejne jako s pujckou u banky, ne? Problem je, ze nevim, ktera banka mi pujci vice nez 150 kKc. Leda dve pujcky...
|
|
|
U leasingu především auto není Tvoje, dokud ho nesplatíš. Jinak Fiat a Nissan volín také trochu jako finanční kompromis. Pokud netrpíš obsesí z Korejců, tak zkus Elantru. Docela pěkně jede. Ale větší auto a motor - větší spotřeba.
Když narazíš na něco zajímavýho, dej vědět. Taky vybírám a vybrat nemůžu. Felina začíná zlobit a reznout, tak bych rád do zimy něco pořídil.
Zraví Jirka
|
|
|
ad leasing - pokud mam v umyslu to auto splacet pet let, tak me ani prilis netrapi, ze neni moje. resp. nenapada me ted nic, co by bylo jinak, pokud by to "bylo moje".
Korejci me zacinaji kupodivu posledni dobou prijemne prekvapovat. Uz se u nas na trhu pomalu zabydluji a ukazuje se, ze ta posledni generace aut uz je na tom se spolehlivosti o poznani lepe, az dokonce dobre. O te Elantre jsem taky uvazoval... asi na to jeste mrknu.
S Felinou jsme na tom stejne - byl jsem ted na STK (rok 98), sice jenom lehke zavady, ale uz me nebavi porad na tom neco opravovat... jo, servis je levny, nahradni dily levne, jezdi to slusne, ale furt je s tim neco. Taky mam v planu neco do zimy koupit, jenze mam omezeny rozpocet...
|
|
|
Jen k te fabii... Mam combi 1.4/55 kW 16V. Ted ma najeto po 3 mesicich provozu neco pres 7 tisic. Sam jsem hodne vysoky, takze se moc neda mluvit o cestovani ve 4 lidech - malo mista. Ostatne ono i motor si hodne vsimne, kdyz mas plne obsazeni a plny kufr, tocivy moment 126 Nm je fakt znat :o(( Ale pro dva lidi a event. plny kufr je to naprosto super a tahne i ve 140 km/h. Spotrebu mam prumerne 6.6 litru s tim, ze cca 3/8 je po meste a zrovna pomalu nejezdim. Kufr je uzasny, vejde se do nej naprosto bez problemu 19 monitor v krabici, na dovolenou taky v klidu. Nebavi me ale jen to, ze pri prejezdu nerovnosti se ozyvaji zvuky od vika kufru, zda se, ze to dela rezonujici znacka, ale ani antivibracni podlozka to vyrazne nezlepsila... Celkove je to prijemny auto, ale v kazdem pripade to neni zavodak ani "rodinny vuz", jak se z toho Skodovka snazi udelat.
|
|
|
|
poridte francouze panove.. a klidne dete do ojetin.. ja sem na zacatku roku koupil citroen xantia 1,9TD 66kW a jsem maximalne spokojenej.. zadna spotreba.. super vybava (elektrika, klima, el.okna, central, vyhrejvany sedacky..), jede to.. kufr jako krava.. uz sem s ni projel pulku evropy a nevypada, te by se to chtelo posrat.. a hlavne - je to megapohodlny.. :) cena me vysla po vsem co sem na ni udelal (nutne opravy traktoru pri koupi ojetiny - naplne, rozvodak, kladky,.. ) asi na 145.000,-- a mechanik (mimochodem vybornej..) tvrdi, ze na to tak 40-50.000 nesahnu.. tak uvidime..
|
|
|
Ojetej francouz? A nesere se? O ojetym francouzskym aute muze byt pravda cokoli, uplne cokoli, ale nikdy ne to, ze se nesere. Xantii jsem si kdysi nakonec nekoupil, protoze je mala a s timhle motorem vubec nejede...
|
|
|
na Xantii jsem taky koukal, ale odradil mne a/ slaby motor b/ miziva bezpecnost - to auto sem nevidel s erbegem u spolujezdce. 2 hvezdicky v NCAPu sou srozumitelny i pro mne. V70ka byla sice 2x drazsi, ale erbegu ma 6 (aspon doufam, nezkousel sem ;-) a taky to celkem jede, i kdyz je to dehtak...
|
|
|
Byl by dobrej, kdybych si ho namontoval do svý Corsy B místo 1.2/33kW, protože to auto má prázdný 750 kilo místo 1080ti.
|
|
|
Sme se taky rozhodovali v teto kategorii a a nakonec to vyhral Peugeot 206 SW 1.4 HDI, ale na nejaky hlubsi dojmy ho mame jeste prilis kratce, rozhodne vypada dost dobre ;-)
|
|
|
Budu to brat v potaz, ale to uz je taky cenova hladina kolem 380 kKc, ze? Tady uz mam i Octavii 1.6 MPI 75 kW (vybava Solid - docela slusna).
|
|
|
mno v benzinu je to jeste asi o 25 kkc min, s obdobnou vybavou byla Fabka o neco drazsi ...
|
|
|
tak nevim... asi mas jine ceniky, ale v benzinu se 1.4 v te nejnizsi vybave nedela, takze to vychazi jeste o par tisic vice.
fabka by asi drazsi byla, ale kdyz ja po te skvele vybave zase tak moc netouzim... staci mi uplne zakladni pohodli.
|
|
|
koktavku 1.6 NEBRAT...zere to jako blazen a je to hodne debilne zprevodovane...silne mi to pripominalo fichtla...:)...doporucuju 1.9TDi...taky jsem nechtel nikdy naftu, ale nechal jsem si poradit a se svym prvnim ropakem jsem naprosto spokojeny...:)
|
|
|
Tak jeste pohled z druhe strany... loni jsem jel s Oktavkou 1.6 z Jiznich Cech do Prahy (160 km) ve 4 lidech s plnym kufrem. Spotreba 5.9 litru (to jsem se snazil - jinak jezdim kolem 6.4). Zalezi totiz _kdo_ s tim jede. Tchan se s tim na tehle trase bezne dostane na 7 - 7,5 litru (je to jeho oktavka).
Z tohoto pohledu bych rekl, ze nekterym lidem "zere jako blazen" kazde auto...
|
|
|
mno to je sice urcite pravda, nicmene taky hodne zalezi na kvalite zajeti daneho vehiklu, coz je u sluzebnich vozidel celkem problem. praha-brno se spotrebou 7,8 l/100km pri maximalni nicmene stabilne udrzovane rychlosti 140km/h s nohou jako pirko mi optimalni neprijde ani u blbe zajeteho auta. navic prevodovku maji vsechny stejnou a ta fakt blba je...:) ...btw se svym secondhandovym ropakem to jezdim za 5,5 dehtu se stejnou nohou ve stejnem jizdnim rezimu...
|
|
|
Tchán má taky 206 1,4 HDI, ale krátkou. No já mám 1,85m a cca 95 kg a do tohodle auta se prostě nevejdu. Když mám ještě vozit ženu a dítě po příbuzných po celých Čechách (vždycky máme krámů jak cikáni), tak prostě potřebuju auto větší. No a 307 mi přijde přecijenom moc předražená.
|
|
|
No , ja mam 198 cm a cca 100 kg a do 206sw se vejdu. Sedim sice uplne vzadu, takze se za mne vejde mozna tak decko, ale jinak se mi sedi dost pohodlne. Jeste lepsi se mi sedelo ve fabii combi a i mista za mnou diky vykrojeni prednich sedacek bylo take trochu vice, ale financne bych si mohl dovolit stejne jen trivalec a ten mne zas tak moc neoslovil. Stejne tak design zvenku i zevnitr.
Prece jenom je stupen emotion u techto aut o poznani vetsi.
Dal mne stvalo jednani Skodovky, kdy rok od roku dostanete drazsi auto z chudsi vybavou. A taky se daji domluvit lepsi podminky nez u skodovek, ktere stejne casem nekdo koupi.
P.S. Nastavil sis sedacku a volant??? ;-)
|
|
|
Jasně, že nastavil. Něco jsem s tím autem najezdil. Nejezdí to špatně, ale prostě mi to nesedlo. Vadilo mi to místo a výhled.
|
|
|
Tak tenhle zázrak provozuje jak můj minulý tak můj současný zaměstnavatel.
Ve městě snesitelné. Do 80km/h to jede, přes 100 skoro ne. Když jedu po dálnici 120, stojím na plynu a auto zpomaluje, mám s tím psychický problém.
Když do toho sednou čtyři lidi, má to 1,5 tuny a na těch kolečkách od kočárku z toho nemám dobrý pocit, při předjíždění kamionu to tak rozverně poskakuje ze strany na stranu, měkký podvozek jezdí pod autem sem tam, auto je v podstatě neřízená střela.
Jak to vytočíš přes 3500 otáček, získá to zvuk vysavače s přidřeným ložiskem v motoru. Ta novější byla ještě snesitelná, ta starší (nyní ca 15.000 km) vydává někde ze zadní nápravy srandovní zvuky, asi jako když bys za autem táhnul po asfaltu smeták.
No a já měřím slabých 190cm, ten za mnou má dobrou trestnou lavici.
Ale věřím, že krátká fabka 1.2 na pojíždění po městě díky slušnému krouťáku a nízkému povinnému ručení je přijatelné vozítko, motor se rychle zahřeje, zrychlení ujde, měkký podvozek toleruje jízdu po tramvajovém pásu sice s mohutným hlukem, ale překvapivě hladce.
|
|
|
Ještě jsem zapomněl na elektronický plyn. Tak ten mě fakt sere. Když pustím pedál plynu, čekám, že auto začne ihned brzdit motorem a ono ještě chvíli jede - jako bych pomalu plyn ubíral. Když spěchám ve městě, musím si sakra dávat pozor, abych někomu nezaparkoval v kufru:-/
|
|
|
Z elektronického plynu jsem byl úplně vedle u Fabie 1.9 SDi. Nečekal jsem zázraky, ale absence jakékoli konsitentní závislosti chování motoru na pohyb plynu mě opravdu dostala. Typická situace: auto jakž takž táhne, chci předjíždět a uprostřed předjíždění prostě najednou a bez varování táhnout přestane. Ať zmáčknu plyn jak rychle chci, Fabie si sama zvolí tempo, jakým bude zrychlovat, pokud k tomu tedy vůbec dojde.
Loni jsem nechal kolegu, který má Fabii (1.4MPi 55kw?) svézt Tatrou. Kupodivu ho nejvíce nenadchl výkon ani pružnost motoru, ale taková pro mě samozřejmá věc, že to auto po sundání nohy z plynu brzdí motorem.
|
|
|
Cim dal lepsi... bohuzel to nemam jenom na popojizdeni po meste, takze sbohem a satecek 1.2. Mimochodem - koukal jsem do nabidky skladovych vozu po cele republice a motory 1.2 tam u Fabii tvori tak 90% (mozna i vice). U vetsiny prodejcu ani skladem jine nevedou...
|
|
Mam 1,4 16V 74kW ve Fabii a potvrzuji, ze motor musis tocit aby z neho tech 100koni bylo citit, ale co vlastne D-fensi chces od maloobjemoveho motoru?
|
|
|
Jel jsem třeba s Mitsubishi ... no honem ... Colt to byl? Takové cosi jako Ibiza. S motorem 1.3. To auto jelo jak kráva, bylo velmi lehké (860kg). Pak se skoro novou Hondou Civic 1.4-16V, opět to samé. Motor šel odspodu, samozřejmě krátké kvalty, ale to je u malého auta normální. Tyhle naše podivný VW motory jsou naladěné jinak.
|
|
|
Tyhle naše podivný VW motory jsou úplně na hovno. Když se podívám na 1,4 od ostatních výrobců (Fiat, Renault), tak nikdo z nich se nechlubí tak "úžasným" výkonem 55kW. Obvykle mají o pěkných pár koníků více.
Tím Ti nechci zhanět Tvůj silowagen, jen mám dojem, že Ti pánové v reichu malinko usnuli na vavřínech. Prý ani ten opěvovaný FSI není nic moc, zvláště v porovnání s japonskými motory s přímým vstřikem.
Zdraví Jirka.
|
|
|
Však folksvágn má i 1.4/74kW tak co se ti nelíbí?To že se tyhle malý motůrky od jakýhokoli výrobce musí točit a točit aby ten výkon podaly je vcelku logická věc..z hovna bič neupleteš a objem nenahradíš..
|
|
|
hahaha
trabant 800 mel maximalni moment pri 10000rpm a daval neco okolo 60kW
a to porad jeste nemel primy vstrik, keramicke pisty a plastove valce ...
|
|
|
Nevím co za trabanta tím myslíš..Klasickej traboš co všichni znají měl 18kW..Nějaký sportovní úpravy jsou sice dojemný,ale nemá to s normálníma autama do provozu co dělat..Pak bych totiž mohl argumentovat že i hloupá škodovka 130LA měla 98kW při 9000rpm a co..a hovno..
|
|
|
19.2kW, ale to je jedno
reaguju na posledni cast vety: "z hovna bic neupletes a objem nenahradis"
|
|
|
Tím jsem samozřejmě myslel normální motory pro běžný ježdění...Z mini motůrku se dají vyždímat neuvěřitelný výkony,ale těžko po něm pak můžeš požadovat výdrž ve stovkách tisíc km...
|
|
|
Kouzlo toho minimoturku je v tom, ze se chova usporne. Kdezto "velke" motory maji i pri nizzich otackach prebytek vykonu, ktery proste nevyuzijes, ale benzin spotrebujes. Rozdil mezi malym a velkym objemem je pak 1 az 1,5litru ve spotrebe benzinu na 100km.
|
|
|
Jo,ve spotřebě má minimotůrek jistou výhodu..Ale musíš počítat s tím,že je to minimotůrek,takže pak se divit,že to hovno táhne od spodu a musí se to točit aby to alespoň trochu jelo je fakt trochu mimo..Proto jsem psal ten původní příspěvek že se z hovna bič neuplete...
|
|
|
Ford Mondeo Zetec 1,8 ma pri 130km/h cca 3000ot.min-1. Pri 4000 uz si to Ford frci kolem 160km/h.
Skoda Fabia 1,4 16V ma pri 130km/h cca 3500ot.min-1. Fabie potrebuje na 160km/h cca 4800ot.min-1.
Oba motory to zvladaji tak jak umi. Vyse otacek motoru je spise veci jeho odhlucneni coz ma Fabie vyresene hezky. Otazkou zivotnosti se nezabyvam, protoze motor vzdy vydrzi vic nez karoserie (alespon pri mem stylu jizdy). Druha vec je obecna nesympatie k vyssim otackam, kterou tady s D-fensem demonstrujes.
|
|
|
Takže máš za to,že fabia bude mít při 160ti stejnou,nebo menší spotřebu jako ten ford?Popřípadě že bude mít menší kombinovanou spotřebu?Tak to pak jo..:o))
|
|
|
Srovnavat 4-takt a 2-takt je vazne sila...
|
|
Navic dva roky stary Almery prodava primo dovozce za solidni ceny- koukni se sem:
http://nissanw.nissan.cz/cgi-bin/sqw1250.cgi/public/bazar/AB_bazar.sqw?model=N16H&typ=P
ty auta jsou jeste v zaruce, takze bych se toho zas tak moc nebal...
|
|
Sakra vole defensi, proc si teda takovej kram kupujes, ? mam pocit ze bys za tretinovou cenu koupil ojete auto minimalne stejnych vlastnosti...
|
|
|
Tak sem dohod svuj tip :) Rekl bych, ze za to Dfens dal kolem 350 kKc (mel tam nejakou vybavu navic, ne?), takze za tretinu nekoupis nic. A v tehle cenove hladine toho o moc lepsiho taky nekoupis.
|
|
|
No třeba ojetý nespolehlivý žravý zaoblený fako, kterému se říká felicie. Děkuju pjekňe, to taky mám.
Ojetý auta nemám rád. Já si je radši ojedu sám. Problém u ojetých aut v dnešní nelehké době, že se na nich reálně nedá vysledovat, jaké opravy mají skutečně za sebou. Ani servisní knížka nebo tracking servisních zakázek k VIN nejsou všelék. Moderní auta jsou poněkud méně transpartentní. Je v nich všede hafo všlijakých bazmegů :o) a člověk by to musel do šroubku rozebrat, aby poznal, co s tím kdo vyváděl. Když do toho připočtu působení organizací jako AAA Auto a Auto ESA, pak mi z toho vyjde, že míra rizika není únosná hlavně proto, že za volantem trávím celé hodiny a selhání toho krámu mě může stát život.
viz www.geocities.com/dex282000
|
|
|
O Auto ESA jsem zase tolik spatneho neslysel... spis jenom dobre. Dokonce jsem si tam sam malem koupil auto... Jenze Opel 1.7D se po 5 letech uz ponekud rozpadal a Xantii zase tekla hydraulika - na coz clovek musi prijit sam.
Co se tyce toho odkazu... koupe auta po havarii, ktere si poradne prohledl az po te, co zacalo zlobit... navic to u Auto ESA pouze "parkovalo". Asi bych to hodnotil jako velmi odvaznou a urcite vyhodnou koupi.
Jinak souhlas - taky uz prestavam mit ojetiny rad. Staci, kdyz se clovek podiva po svem okoli (nebo zacne u sebe), v jakem stavu auta do bazaru odchazeji... A kdyz se pak neco podela, tak babo rad. Posledne, kdyz bylo neco s el. sibrem, tak mi v mem malem-oblibenem servisu rekli - "to my vam neudelame... my to rozebereme a pak uz to nedame dohromady" :) Tak s tim budu muset do autorizovaneho za tezky prachy...
|
|
|
Je těýký hledat dobrý autobazar. Autobazar je primárně firma, jejichž cílem je za málo koupit a za co nejvíce prodat ojeté auto. Tak k tomu je třeba přistupovat. Pokud někdo třeba nadává na áčka nebo Esa, že tam koupil vrak, tak je to jeho blbost. Když už chci koupit ojeté auto, tak ho kupuju od někoho, koho znám a znám historii auta. V bazarech (s výkupem za hotové) jsou auta, kterých se jejich majitelé chtěli rychle zbavit. Buď pro potřebu rychlých peněz nebo pro závady auta. Oblíbeným marketingovým tahem autobazarů je pak přesvědčit lidi, že auta u nich jsou skoro nová, každopádně perfektní. Chyba, jsou to ojetá auta a jako k tajkovým je třeba k nim přistupovat. Kdyby autobazary investovaly tolik peněz do oprav, jako investují do mytí, leštění a jiných lakýrek, tak ty auta jsou opravdu technicky v pořádku. V jednom nejmenovaném velkém bazaru to funguje takto: Auto je vykoupeno. Nákupčí jsou placeni od toho co a zakolik koupí. Takže pokud to není naprostý šrot, koupí všechno co jede. Pokud auto vykazuje nějaké zjevné mechanické závady, jde na dílnu, kde se to sflikuje - jinak to při omezeném rozpopčtu na opravy ani nejde. Pak auto projde myčkou a ručním čistěním interiéru, kol a pod. Následně auto jde do leštírny, kde ho frajer vyleští. Není to žádná Velvana, ale profi kosmetika. Zde se nešetří a výsledný efekt vypadá podle toho. Auto opravdu omládne. No a potom ocenění prodejní ceny a hurá na plac. Prodejci jdou pak placeni podle toho kolik a za kolik prodají. No a přijde hejl z horní dolní a myslí si, že koupil nový auto a on je to zatím deset let starej vrak.
Resume je takové, že za svou osobu bych si v bazaru koupil auto jen v tom případě, že tam mám dobrého kamaráda, který mi dá echo, když přijde něco opravdu dobrého. Jinak je to vysloveně sázka do loterie.
|
|
|
Co k tomu dodávat...naprosto dokonalý popis tuzemské reality.
Ve skutečnosti ovšem, autobazar je obchod jako každý jiný. Takže by na ně měla platit tatáž pravidla. Pokud si jdu koupit (ojeté) auto k autorizovanému prodejci v cizině, s největší pravděpodobností na něj dostanu nějakou formu garance. Jen na Divokém Východě se má za to, že autobazar je jakási insituce, která o stavu prodávané věci z principu informovat nemusí a kupující s bazišem hraje partii podobnou utkáním Kasparova a Karpova. Každý zákazník bazaru, pokud chce být úspěšný, musí být karosář, motorář a vědma současně.
Bazar tam auto samozřejmě pouze parkuje a je pouze zprostředkovatel pověřený bla bla. Ve skutečnosti je tohle všechno obcházení zákona a i průměrný právník u soudu takovou smlouvu rozstřelí, ale protože toi nikdo nežene tak daleko a radši to zabalí, tak tu máme, co tu máme. Kdyby autobazary chtěly jednat solidně, mechanicky těžce vadný auto nevykoupí, viz áčka, která tohle kupodivu aplikují. Howgh.
|
|
|
Máš samozřejmně pravdu. Jenže tak by to mělo být a myslím, že se tak ve státech více na západ i občas děje. U nás sice existují zákony proti špatnostem, ale tragédií tohoto státu je, že nikdo nedbá na jejich prosazování a trestání přestupců.
Není až tak pravda, že se bazary nesoudí, jenom to nikde neventilují.
Jinak máš pravdu, že bazar je obchod jako každý jiný. Tudíž, když mám pocit, že se mně snaží ochcat, tak maucta pánové, jdu jinam. Neuznávám stížnosti typu: dlouhá smlouva, kdo by to četl, kozatá recepční, vemlouvavé řeči a ve finále leasing přeplacený o 100%. Od Marie Teresie je v této zemi povinná školní docházka a každý občan má umět číst a počítat. Pokud ne, tak je to jeho chyba. Bazary naprosto cíleně směřují kampaň na vohnouty. Nestalo se mi, že by na mně z Lidových novin koukl inzerát na bazar. Ale z Blesku a kdejakých jiných Kravských rozhledů jen přetékají. To samé ČT versus Nova. Sází na to, že vohnouti z vesnic toho o svých právech moc nevědí a jednou Jednotou ve vsi také nesou příliš cvičeni v obchodním styku. V tomhle máme my pacholci z Velkoprdelákova docela navrch, neboť už jsme si zvykli na konkurenci a to "maucta pánové, já jdu za roh" se nestydíme použít. To, že marketingová strategie bazarů je úspěšná, dokládají hospodářské statistiky. Jinak v té poslední větě zas takovou pravdu nemáš.
|
|
|
Presne tak... taky jsem zkousel hledat "dobry bazar" a jsem moc rad, ze jsem to nakonec vyresil uuuplne jinak. Koupil jsem 4 roky stare auto, ktere si majitel v autosalonu/servisu zakoupil, 4 roky ho tam servisoval, pak ho dal protiuctem a koupil si nove. K tomu autu byly vsechny doklady a ten servis pokladal za samozrejme, ze nez ho proda dal, tak provede vycisteni, vymenu oleje, nastrik podvozku, kontrolu funkcnosti, zvednou mi to at se mrknu zespoda... + zaruku, ze pokud s tim po tisicovce kilometru neco bude, tak mi to zdarma daji do kupy. Od te doby je to pro mne jediny prijatelny zpusob koupe ojeteho auta - bylo dano protiuctem do autosalonu, bylo pravidlene servisovano a nehavarovano.
|
|
|
Ano, to považuji za solidní prodej ojetého auta. Ale za svou osobu říkám, že ojetina mi už do baráku nesmí. U každé ojetiny může být spousta skrytých vad, které se nemusí projevit ani u prohlídky v servisu. Mé 4 roky staré auto je tomu živoucím nebo spíše mrtvoucím příkladem. Taky půjde do bazaru. Žádnému známému bych tu mrchu neprodal a v autosalonech dávají na protiúder málo peněz.
Už jsi něco vyšpekuloval stran nové káry?
|
|
|
Zrejme jsme dospeli k podobnemu zaveru... Pokud to financni situace dovoli, tak uz se budu ojetinam vyhybat. Sice jsem ji koupil v dobrem stavu, ale... dnes je to ojetina, ktera ma lepsi casy za sebou a rad bych se ji zbavil drive, nez budou investice na udrzbu vetsi. Taky bych to zadnemu znamemu neprodal - i kdyz vsem rikam, ze slape dobre. Takze do autobazaru nebo pres TipCars - ale s cistym svedomim, ze "ted" to slape a co bude za pul roku, to uz je holt riziko kupujiciho...
Stran nove kary jsem porad na vazkach... nakonec jsem to vyspekuloval tak, ze si pujcim na vikend Fabii Combi 1.2 (nasel jsem pujcovnu, kde ji maji, s akci vikend za 1900 Kc bez omezeni km), nalozim kufr a vyrazim pres celou republiku na navstevy k pribuznym, nebo nekam pod stan... s cilem protahnout to poradne po dalnici, po okreskach i po meste - v typickem obsazeni a s typicky nalozenym kufrem. Tim definitivne vyresim otazku, jestli 1.2 ano nebo ne - a budu to mit z prvni ruky :) A pokud ne, tak prijdou na radu 1.4 (Xsara, Elantra, Fabia). Ponevadz tu 1.2 bych mel s vybavou Classic Plus za 300 kKc, zatimco u tech 1.4 to je 350+ kKc.
|
|
|
Obejdi si prodejce a trochu přitlač. Oni Ti tu 1,4 /55 rádi prodaj za nějakých 330 i s výbavou plus. A když budeš dost hustej, tak Ti tam ještě nahodí construct grátis. taky hledej na stránkách škodovky v sekci vozy k prodeji. Seženeš tam zajímavé slevy, zvláště u mimopražských prodejců. Ale jak jsem říkal, původně jsem myslel taky na Škodu, ale opravdu na Fóbii slyším jen to nejhorší, co se týče spolehlivosti. Naši technici jezdí ve fóbiích a skuhrají do jednoho. Nedávno jsme jeli do Brna a cestou zpátky nám začat týct olej ze serva. Moc príma.
|
|
|
Takže tu Almeru jsi vzdal?
|
|
|
Hele, tohle slysim uz po nekolikaty - Fabia 1.2HTP, najeto max. 20.000 a na dalnici rupne servo. Uz sem to slysel nezavisle od nekolika lidi a tedka take od tebe. Ma jeste nekdo s timhle zkusenost? Krom toho maji fobie PRY na podvozku opet nejakou konstrukcni vadu (jako v prvni serii, kde se VSEM fabiim menil stabilizator predni napravy zdarma v ramci servisni opravy). Tak uvidime, co se z toho vyvrbi.
|
|
|
Tohle je 1,4 MPI 50kW a najeto něco málo přes 60 tis. S tou přední nápravou taky něco není v pořádku, ale podle všeho je to důsledek společné platformy pro více modelů. Ale tohle potvrzeno nemám. Narozdíl od toho serva.
|
|
|
Jeste jde o to, jestli je to "ponekolikaty" z ruznych zdroju nebo porad z toho jednoho :)
|
|
|
Hehe, chapu kam miris :) Nene, tomuhle bych vyjimecne veril, protoze 2 z nich mi ukazovali fotky, kde byla cela fobie od oleje a jeste tak spatne na tom nejsem, abych rozlisil, ze to jdou dva ruzni lide :) Od tretiho to vim jen z doslechu.
|
|
|
Tak jo, pisu si... zase jde o to, nakolik je to vyjimka nebo pravidlo. Urcite taky budes chapat kam mirim, kdyz vychazim z toho kolik se proda fabek a jake procento z nich tvori ty poruchove... a ze "spatne zkusenosti" jsou videt vice.
|
|
|
Ale jasne. Taky moje tvrzeni se neda brat za nejakou bernou minci, protoze uz mi nekolik lidi rikalo, ze sem na skodofky vysazenej. Neprekvapilo me to, ze to auto ma poruchu, ale typ ty poruchy (prasknuti serva - coz se obvykle u aut moc nestava), zvlast v takovym rezimu, kdy to servo zrovna moc nemaka. Treba pri parkovani a soucasnym desivym toceni volantem do krajnich poloh na miste bych to pochopil, ale v jizde na dalnici, kdy ma bejt servo aktivni naprosto minimalne?
|
|
|
Zvlášť když se škodovka chlubí, že servo ve Fóbiích je elektrický a tlakuje jen při točení volantem. Když se volant nehejbe, kompresor neběží.
|
|
|
Nevim jestli to, ze vasi technici "skuhraji" lze brat za bernou minci :) Po zkusenosti z nekolika firem jsou zamestnanci malokdy spokojeni s tim, co maji... Taky se k tomu obvykle chovaji jako k firemnimu a ne k soukromemu.
O tech strankach skodovky i skladove nabidce vim a tusim, ze tam byly nejake 1.4 (vybava puls) kolem 320 tis. No, uvidim az co otestuji tu 1.2 - znova jsem si totiz prochazet testy na siti a vzhledem k tomu, ze se vesmes tenhle trivalec chvali, tak si ho proste musim vyzkouset :)
|
|
|
Nechci Tě odrazovat. Je to Tvoje volba. Obvykle automobilky postupně vychytávají mouchy. Přijde mi, že všeobecně se, při dnešní přehlcenosti trhu, auta dělají tak na pět šest let životnosti a pak si koukej koupit nový. Jak tenhle systém praktikovat při českých paltech, to mi ještě nikdo neřekl.
|
|
|
Já to vyřešil tak, že jsem koupil svýho služebáka od naší firmy. Jezdil jsem s ním já, vím v jakým bylo stavu, jak jsem s ním jezdil, a nemám problém.
|
|
Zaujala mne Vase poznamka, ze jste uvazoval i o Citroenu Xsara. Nedavno stal pred podobny rozhodnutim (vuz pro 2 lidi + dite s drobet vetsim zavazadlovym prostorem pro cesty po meste a na chalupu - 50km, bez "serepeticek") a Xsara 1.4 mi vysla nejlepsi. Zaznamenal jsem i priznive ohlasy ohledne kvality a spolehlivosti od majitelu. Jestli najdete chvilku, muzete vysvetlit, proc u Vas nakonec nezvitezila?
|
|
|
Xsara je velmi pěkné velké auto.
Moje protiargumenty byly:
- celkové řešení vozu je poplatné době vzniku, r.1996, vč. interiéru
- v autosalónu nehodlali pochopit, proč chci 1.4, když mají i 1.8VTS
- špatná dynamika
- jsem trochu na SEATy a nedůvěřuji francouzským vozům, což je iracionální argument
Naproti tomu:
+ velké auto, měkké pérování, promyšlené detaily (opak cordoby)
+ působí solidním dojmem
|
|
|
Dik za reakci!
Jen to ve mne posiluje presvedceni, ze i v jednozancne technickyckych zalezitostech jsme schopni velmi iracionalniho rozhodovani (a coz teprv v "pocitovych" oblastech - asi je znacne naivni cekat neco takoveho, jako "racinalni danova politika")
Ale zpet k autum: ja sem si zase rekl, ze kdyby snad VW, tak radeji ten z Boleslavi, nez spanelsky. A na Xsaru byly dobre ohlasy majitelu. Prestoze francouzkym vecem obecne taky neduveruji (treba jen to nechutne predrazene prumerne vino ...), Citroen neni polostatni Renault
|
|
|
|
Ale v té 1.8VTS mohlo bejt pěkný svezení. Otázkou je ale rozdíl cen mezi 1.4 a 1.8
|
|
|
Xsara je vsechno mozne, jenom ne velke auto... Jestli jsi schopen neco takoveho napsat, pak tvoje recenze aut uz nemaji hodnotu ani zlamane gresle (to ze si pletes jednotlive tridy mercedesu bych ti i prominul, ale tohle uz ne).
|
|
|
Presne tak. "Velke" auto nemuze byt postaveno na malem podvozku nizsi stredni tridy. Kdyz tak, tak jdi do Berlinga nebo Peugot Partner.
|
|
|
No od někoho srovnávajícího Renault25 s Phaetonem to fakt sedí...
Čoveče ty tady furt machříš s tím co není a je auto a přitom chceš traktora co nežere víc jak 7l..Pokud jsi takovej frajer co tomu rozumí a chceš technicky vymazlený auto,tak si poříď něco ve stylu Cadillac STS...sice se v traktoru nedělá,ale třeba by sis ho mohl nechat předělat na prdy jako toho rencka... ;)
|
|
|
Aha, dalsi, co nechape, co vlastne rikam... ;-) Zkus v te renaulti pixle absolvovat nejakou delsi cestu (kolem 1000 km). Pokud se ta pixla cestou nerozpadne (coz je docela dobre mozne), tak nebudes vedet, ze jsi vlastne nejake kilometry absolvoval... Nemci tohle fakt moc neumi. Jejich auto se sice nerozsype, ale zato je pak na rozsypani posadka. Jinak phaeton se taky v hovezine nedela (jenom plasty a kozenka) takze smula ;-) Samozrejme netvrdim, ze za ta leta technika a materialy nepokrocily...
Chci pohodlne a spolehlive auto s nizkymi provoznimi naklady, ale zase na druhou stranu se schopnosti podat dostatek vykonu, kdyz je to potreba. Coz vetsina turboropnych motoru splnuje. Ted uz jen najit i nejaky s vysokou zivotnosti (treba za posledni tyden ma moje auto zase najeto pres 5000 km a nemyslim, ze by to bylo naposledy) a dodavany s tim zbytkem (karoserie, sedacky, nadrz, vybava atd.) podle mych predstav.
|
|
|
Iveco Daily je pro tebe spravna volba... je velký jako kráva, je to diesel a nalítáš s tím klidně milion kilomentrů ;)
|
|
|
1. nevejde se do nasich podzemnich garazi
2. nedela se v kuzi ;-)
3. jizdni vlastnosti nic moc
|
|
|
Ale já chápu o co ti jde,ale možná způsob jak to říkáš není z těch nejlepších že..
Znáš to..jeden řekne že tohle je supr,druhej řekne že to je nahovno a supr je to co je 2x tak drahý a třetí řekne že jsou oba blbí,protože nejlepší je to co je 2x tak větší..:o)
Takže je třeba se nad tím zamyslet a když D-fens jakožto milovník miniaut řekne,že je něco velký auto,tak ho hned nekamenovat,že si velkým autem dovolil nazvat něco,co nemá 6 metrů na dýlku..:)
Mimochodem ten Cadillac by se ti ale opravdu líbil..nebuď škrt a zainvestuj..těch 12 litříků na sto tě nezabije a odmění se ti to olbřímím výkonem a luxusem..:o))
|
|
|
Nezlobte se na Roota. On má rád velký auta a velký motory. Když se Rootovi řekne "velký auto", pak se má na myslí skutečně VELKÝ auto, tzn. takový, kterýmu se dá strčit Polo do kufru a na zadní sedačky se vejde Škromach, Kraus a exposlankyně Volfová.
Já mu to nemám za zlý, je to jen o tom, že máme každý jinak nastavená měřítka. Jeho 605 a především R25 Baccara je vevnitř skutečně velká a je to nadprůměrně velké auto, v republice jich jezdí jen pár. Je určitě větší než passat. Kdybych so toho měl sednout, propadnu agorafobii. Root by se necítil OK v cordobě. Každý jsme prostě zvyklý na jiné poměry.
|
|
1/ Fabia Classic je označení výbavy, classicem jsi asi měl na mysli Fabii sedan.
2/ Lehký motor není vůbec ke škodě. Pokud si vepředu vezeš kila navíc, je auto logicky nedotáčivější, není tak mrštné a hůře se s ním manévruje.
3/ Točivý moment je u motorů 1,4/75k a 1,4/100k sice stejný ale stokoňová jednačtyřka jeho maxima dosahuje v nižších otáčkách, jde tím pádem lépe odspoda. Výrazně vyšší cena silnějšího motoru ale tuhle výhodu sráží.
4/Černé prahy by vůz opticky nesnížily. Právě naopak. Vznikl by dojem větší světlé výšky.
5/ To, co ti překáží ve výhledu při couvání, není zadní převis, ale vysoký kufr.
6/ Na jednu stranu si pochvaluješ, jak se cordoba nedá utrhnout a na druhou stranu ti vadí, že má příliš široké pneumatiky. Na přilnavost má právě tento parametr dost zásadní vliv. Při jízdě na mokru a na sněhu je samozřejmě široká pneumatika v nevýhodě, ale nemyslím si, že 185ky jsou nějaký extrém. Osobně je na tuhle velikost auta považuju za ideální rozměr. Zkus obout 165ky a jdi se projet. A dávej pozor na stromy kolem cesty.
7/ Podobný design Seatu a Alfy je důsledkem toho, že je navrhoval stejný designér - Walter de Silva.
Je fakt, že v nabídce motorů pro malé auta koncernu VW se moc vybírat nedá.1,2 a 1,4 jsou příliš slabé, 1,4/100k má na svůj objem solidní výkon, ale kroutící moment na pytel, atmosferický diesel nestojí za řeč a všechny TDI jsou sice super, ale zbytečně drahé. Dvoulitr ve fabii pojede slušně, ale pořídí si ho jenom specifická skupina zákazníků, kteří nechtějí bezesporu lepší a modernější 1,9 TDI/100k protože jim vadí nafta. Ideální by byla 100koňová šestnáctistovka, ale kdoví proč ji koncern do svých malých aut nemontuje.
|
|
Koukni na www.vyzkouseno.cz, je to bazar autorizovanych prodejcu Skoda. Ted tam maji fabii combi 1.2/47 s ABS, klimou, atd. za 320.000 Kc. Je to predvadecka. Ty auta maji zaruceny puvod, servisni knizku, zaruku.
|
|
|
Problemem u tohoto auta bude, ze kdyz zapnes klimu, tak se vu bec nerozjedes. Mel jsem podobne auto (Clio) pujcene z pujcovny, vohulil jsem klimu na 15 stupnu ze se mi na vousech srazela rosa a malem jsem spalil spojku, abycho to vubec pohnul z mista.
|
|
Standardne je mozne u rady Fabia/Polo/Ibiza modul cetralu preprogramovat. Takze to, co je jako nevyhoda v clanku jde uplne predelat softwarove a bez problemu. V tomhle je VW/Skoda/Seat dobry.
|
|
No to me poser d-faku ty mas sitla made in espanol SKODA tak teda ty jsi zralej na chocholouska hanis skodovku a ze sitla mas gud pocit.pokud to nepanimajes sitl [seat] je takova spanelska skodovka.zrovna ta kokordoba ze zadu me pripomina takovou velice uzkou rakev a prej dobrej dizajn nemas na ocich popelniky.sednout ze skody do seatu to je jak z blata do louze [a nebo rovnou do sracek]copak bude asi na tom seatu lepsi.koncernovy podvozky,motory, namrdane tvrdy plasty ktery po 30 000km zacnou krasnou filharmon.. vzdit je to klocku s toho stejnyho spermatu jak sade.a ty hanis skodovku.tak to ti nepomuze ani ten chocholousek.zajed si do pelhrimova prohledni si krematorium at vis do ceho jdes.strata drahocenyho casu cist ty tvoje nemocny clanky.D-FENS to se zase neco na tom netu narodilo za sracku jeste ze nepises do novin a neuvadis telvizni zpravy.poprve a naposled uz nikdy vice. jeste ze nevlastnim auto ale vrtulnik nechces nam priste zdelit tvoje psicho pocity z vrtulniku. skoda kulky. ODSTRELOVAC
|
|
|
ty seš neskutečnej erotoman a blb
|
|
ať ten článek psal kdo psal je mi to jedno ale je to u mě pěknej ubožáček!takový tupý názory!ten borec musel asi vystudovat nějakou ochodní akedemii nebo něco podobnýho,jestli ne tak potom nechápu kde ho naučili vést takový debilní řeči o tom čemu vůbec nerozumí!je to u mě piča co nemá objektivní názor a pochybuju že se v autech aspoň trochu vyzná!Nejzrurvenější web,na kterým se kdy byl!
|
|
nevim proč sis to auto kupoval když ho kritizuješ
|
|
tak tohle mě taky zarazilo, taky vložim koment, defenzi.
ty si koupíš auto, pak jeho fotku hodíš na net a řekneš, jak je hrozně ošklivý, a po čtyrech tisících nadáváš na pazvuky a podobně...
to je divný...;))) já myslel, že jsi zarytej seaťák, a budeš ho popisovat jako naprostej designérskej skvost;)))
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Seat Cordoba II 1.4-16V
|