D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Test: Volvo FH13
    (ze dne 16.03.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 16.03.2008 22:03:57     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:omezovac
    Kterou pojistku treba vytahnout, aby omezovac prestal omezovat? Nebo tato finta jiz na FH13, podobne jako na novejsich DAFech, neni pouzitelna?

    I kdyz, je-li dobry kopec, jede to nejrychleji na neutral i s omezovacem... :-)

     
    Komentář ze dne: 19.03.2008 12:53:02     Reagovat
    Autor: troo - troo
    Titulek:Re: omezovac
    U Volva řady FH (tuším, že už od prvních FH12) to nejde. Omezovač rychlosti je jištěný asi 3x, a když se přece jen všecko odpojí, tak motor nakonec zhasne.
    Jediná možnost je opravdu ten kopec a neutrál... :)

    Komentář ze dne: 16.03.2008 22:20:16     Reagovat
    Autor: G21 - G21
    Titulek:Bezva......
    Pobavil jsem se.:-) A také malinko poučil. Zařazuju to hned vedle recenze na Fulcrum.:-) Ještě by mohl někdo napsat něco o BVP nebo T72. A vážně uvažuju, že napíšu něco o tlačném remorkéru řady 500, případně o dálkových TR.:-)

     
    Komentář ze dne: 16.03.2008 22:24:24     Reagovat
    Autor: skval - skval
    Titulek:Re: Bezva......
    s Fulcrumem se denně nepotkáváš :-)

     
    Komentář ze dne: 16.03.2008 22:51:31     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Bezva......
    Že bych přispěl svou troškou do mlýna? Taková recenze a zkušenosti s provozem lehkého rychlíkového čtyřnápravového motorového vozu řady M262 (dnes 830) s elektrickým přenosem výkonu by nebyla od věc. Jeden můj známý býval dlouhá léta řidičem těžké důlní sklápěčky BELAZ o nosnosti tuším 35t, to by také byla zajímavá recenze :-).

     
    Komentář ze dne: 18.03.2008 17:45:42     Reagovat
    Autor: acada - ACADA
    Titulek:Re: Re: Re: Bezva......
    Hmm sice jsem s T 457 (730) jel jen jednou, ale casteji jsem ji servisoval. Mohl bych slouzit i timhle. Nahodou je to vozitko, ktery ma super vlastnosti. V zatackach drzi jak pribity, bezpecnost osadky je taky squela, utahne toho hodne... Jen to neni moc do terenu ;).

    Komentář ze dne: 16.03.2008 22:22:35     Reagovat
    Autor: skval - skval
    Titulek:
    jeden firemní psychopat si to hasil podle sledování na D1 128 km/h. ano klasika - kopec + neutrál. Jinak pěkný článek, který mi zde opravdu chyběl. Škoda, že se jistě zkušený řidič, nepodělil o zkušenosti co se týče spolehlivosti a bezporuchovost což je v této kategorii vozidel jistě nezanedbatelný ukazatel.


     
    Komentář ze dne: 16.03.2008 22:26:08     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re:
    Proc psychopat? V USA jezdi kamiony tech cca 75 mph (+/- 10 mph) celkem bezne.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 05:17:41     Reagovat
    Autor: snizek do nosanku - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    jj jezdime tesne pod 80 mph a necini nam to problem....v nevade se da v kopcich vytahnout i kilicko....jen gumam se to nelibi :))

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 13:15:57     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re:
    psychopat je to zejména proto, že s takovou krávou jede z kopce bez zařazený rychlosti. pak se strašně divěj, když jim začnou vadnout brzdy.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 13:19:31     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nevím, ale víte určitě že víte kdo to je psychopat?

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 13:23:11     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    ano. něco k věci by nebylo?

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 13:56:53     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ne, já se jen ujišťuju. Mě přišlo že si pletete pojmy, protože psychopatie k tomu zrovna moc nesedí.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 13:23:20     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ale no tak. K disposici je retarder, k disposici je zaklopka vyfuku a pokud to dela na volne dalnici a vidi protikopec nebo dlouhou volnou rovinku dole pod kopcem, nevidim jediny duvod, proc by mel byt psychopatem.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 13:28:18     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    pokud bude schopnej zastavit na vzdálenost na kterou vidí, pak je mi to jedno. bohužel, občas mám o tom v reálných situacích trochu pochybnosti.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 20:42:28     Reagovat
    Autor: skval - skval
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    jak říká kolega v práci (mimochodem málokdo mu může z přispivatelů po jeho dvaceti letech za volentem všech myslitelných nákladních vozidel konkurovat ve zkušenostech) "rozjet soupravu dokáže každej blbec, ovšem zastavit ji, to už je jiná" Uvědomuje si někdo, jako má brzdnou dráhu vozidlo vážící 40 tun a jedoucí rychlostí přes sto kilometrů?

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 21:14:04     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    I kdyby to bylo 250 metru, jako ze neni, pokud se s tim pocita, problem bych v tom nevidel. Mnohem horsi je, kdyz je ridic nucen jezdit s vozidlem, ktere nebrzdi (znam takove pripady), kdyz je nucen najezdit za mesic 16000 km (znam takove pripady) apod.

     
    Komentář ze dne: 18.03.2008 19:42:13     Reagovat
    Autor: skval - skval
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    jo, tak s druhou částí příspěvku nemůžu než souhlasit...

     
    Komentář ze dne: 19.03.2008 12:57:26     Reagovat
    Autor: troo - troo
    Titulek:Re:
    Děkuji. Co se týče spolehlivosti a poruchovosti, tak FH13 (resp. Volva všeobecně) patří k těm spíše spolehlivějším vozům.
    Na FH12 jsou občas problémy s přestavníkem převodovky (redukce za převodovkou, pomocí které se nastavuje horní a dolní řada) a po překročení 700.000km pravidelně odchází vstřikovače.
    U FH13, které se týká tento test, občas podezřele brzy praskají žárovky a někdy zlobí měřič množství AdBlue.
    Jsou i spolehlivější auta (Scania), ale také i méně spolehlivá (Renault).

     
    Komentář ze dne: 24.03.2008 19:33:31     Reagovat
    Autor: joter - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    U FH13 taky trochu odchazi turba... 4 vymeny z 75 aut, vsechny meli najeto pod 300tis. AdBlue-oprava u 2 aut z cca 20ti novy EURO5. No s tema turbama je na to urcite MAN podobne a neverim ze je neco vyrazne lepsiho nez MAN a Volvo. Kazdopadne jako nejvetsi srac bych videl Iveca...

    Komentář ze dne: 16.03.2008 22:50:29     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Ale jo
    Tatra 815 i letadlo - na to vse tu recenze byly... Je to fajn, clovek se dozvi docela dost, diky za kazdy takovy "test"

    Komentář ze dne: 16.03.2008 23:11:20     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:Kůň
    Dobře napsaný, ale u mě pořád vede recenze koně :-)

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 05:57:30     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Kůň
    Dík, potěšilo :-)
    Tak to dám zase něco dokupy...

     
    Komentář ze dne: 19.03.2008 12:58:07     Reagovat
    Autor: troo - troo
    Titulek:Re: Kůň
    Děkuji. V dohlednu se pokusím dát dohromady další dílko. :)

    Komentář ze dne: 17.03.2008 11:54:53     Reagovat
    Autor: Georg - Georg
    Titulek:Omezovač
    Kdyby opravdu platilo, že kamion nemůže jet více jak 90km/h, pak by bylo vše v pořádku.

    Ale, když vás v dešti a větru na D5 při rychlosti 110km/h předjede kamion (CZ) a sejme auto před vámi s pěti lidmi, tak tyhle pohádky dokážou akorát nasrat.

    Komentář ze dne: 17.03.2008 13:01:35     Reagovat
    Autor: czechian - czechian
    Titulek:Omezovač
    To o tom omezovači jsou jenom takové řeči. Nikdo mě nepřesvědčí, že jej má většina řidičů aktivní. Už párkrát jsem potkal takto velké auto, letící rychlostí větší, než kolik vytáhnou litrové Fábie. Hnědo na sedačce mi pak přivodila míchačka na podvozku T815, jedoucí nějakých 120-130km/h na výpadovce z Prahy (povoleno 70km/h). Naštěstí jsem cestoval ve stejném směru, v protisměru bych byl nejspíš odfouknut někam do polí.

     
    Komentář ze dne: 19.03.2008 07:54:15     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Omezovač
    To je zajímavé. Já jsem zhruba rok intenzivně brázdil dálnice malou Dailinou od Iveca, kde nejvyšší únosná rychlost byla 95 km/hod a za celou dobu mne předjel 1 kamion, který mohl jet zhruba 100 - 105. Bylo to staré Volvo F16, kde omezovač od výrobce ještě nebyl a byl tam dodatečně domontován. Dnes je omezovač ve všem nad 3,5t.
    Z mých zkušeností nejvíc jedou stavební auta (sklopky, míchačky), asi to bude tím, že mají pneumatiky s vyšším profilem.
    Řidičů i dopravců znám ze svého okolí dost a nikdo nemá odpojený omezovač. V dnešním autě je to v podstatě vyloučené, je to součást řídící jednotky a na tu s ohledem na záruku nikdo sahat nebude. Co jsem zkoušel v Ivecu EuroTech dálniční klesání, tak bez tempomatu jde omezovač překonat, záleží na tom, jak je sjezd prudký.
    Technické materiály uvádějí teoretickou maximální rychlost mezi 115 - 125 km/hod. S malým Dafem LF mám vyzkoušeno 125, s Avií A31 turbo evo I asi 110, z turbo evo II víc jak 95 nevytáhnu. S Avií A75 jezdil známý běžně 115, tu vyměnil za novou řadu D a ta má v 90 konec - omezovač.
    A ještě poslední poznámka - je rozdíl mezi "velkým autem" a velkým autem. "Velké" auto může být na podvozku s celkovou hmotností 7,5 tuny, kde do Euro3 nebyl omezovač. Pokud je za tím připojen přívěs, mnoho lidí (včetně médií) už to označuje za kamion - viz informace, že silný vítr převrátil kamion - a na fotce je malé Iveco s přívěsem nástavbáři vyhoněný na max rozměry. Za velké auto (kamion) považuji auto s podvozkem o celkové hmotnosti od 18 tun.

     
    Komentář ze dne: 19.03.2008 13:06:25     Reagovat
    Autor: troo - troo
    Titulek:Re: Re: Omezovač
    Přesně tak. Dnes již žádné nové auto nesmí být bez omezovače, a to platí již několik let. (norma Euro 3 je povinná, tuším, od roku 2000?). U některých starších aut (např. první řada Manů Silent - před F2000) třeba omezovač byl, ale šel klasicky vyřadit odpojením pojistky, nebo šel dočasně vyřadit mírným přišlápnutím spojky (belgické verze) - vhodné pro předjíždění.
    Např. nový DAF XF105 má omezovač nastavený také na 90km/h, ale tempomat funguje jen do 85km/h. Takže když jedete na tempomat, stále je rezerva 5km/h pro předjetí.
    Ještě perlička ohledně té kategorizace kamionů - policie v případě nehod za nákladní auto považuje každé, u kterého se neplatí DPH. To znamená, že klasický kamion a Fáblije s mříží za zadními sedadly patří (statisticky) do stejné kategorie. Nechci působit jako kamionový lobbista, ale nemůžeme se pak divit, když statistiky nehod kamionů vypadají tak, jak vypadají. :-/

    Komentář ze dne: 17.03.2008 14:14:51     Reagovat
    Autor: salam - salam01
    Titulek:Pěkná recenze
    Tímhle se asi každý jen tak nesveze, moc pěkné.

    Akorát bych si dovolil uvést na pravou míru větu "Ve výsledné průměrné rychlosti (např. při cestě dlouhé 2500km) je pak samozřejmě znát, pokud jedu 85 nebo 90km/h."
    Ano, rozdíl tam je - při nonstop jízdě 29,4 hodin oproti 27,8 hodinám. Když počítám jednoho řidiče (jak autor psal) a denní jízdu ±12 hodin, cesta trvá asi 2,5 dne. Opravdu je ušetřená půlhodina za 24 hodin podstatná?
    Nevím, jen se ptám...

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 15:08:07     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Pěkná recenze
    no vzhledem k tomu, že jsou na současných dálnicích každou chvíli někde kolony a dobu průjezdu městy a úseky bez dálnic také nelze přesně odhadnout, myslím, že nikdo nemůže plánovat cestu přes půl evropy tak, aby mu tam tak hodina a půl hrála nějakou zásadní roli.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 17:14:41     Reagovat
    Autor: salam - salam01
    Titulek:Re: Re: Pěkná recenze
    Taky mi to přišlo divné, proto jsem se ptal.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2008 18:01:24     Reagovat
    Autor: dipsy87 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Pěkná recenze
    Ano je to podstatne , pretože napr prave kvoli tej pol hodine nestihnete prist na vykladku/nakladku a musite stat par km pred cielovym mestom (AITR) . Proste tam to nejde "a co tak pol hodka ma nezabije potiahnem to" , ide o to že ked pride francusky alebo nemecky policajt pozrie na kotuče a je to v prdeli (teda konkretne je v prdeli 4000euro ) . No a ked sa nestihne niekde prist na cas , prepravca dostane pokutu a řidič dostane vyhubovane (v tom lepšom pripade ) .

     
    Komentář ze dne: 03.04.2008 18:08:16     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze
    No, tady je ale primární problém v tom, že si policie drze a svévolně osobuje právo určovat, jak dlouho kdo smí a nesmí řídit -- do čehož nikomu zhola nic není. To vše ostatní už jsou jen důsledky, a odpovědnost za ně nese ten idiot, který zmíněný debilní zákon navrhl a prosadil.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2008 20:13:09     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze
    To ten primární problém hledáš na špatné adrese, policie to neurčuje a jsem celkem rád, že to někdo kontroluje, nerad bych na silnici potkával usínající, přetažené, eventuelně nadrogované řidiče kamionů. To že se jezdí bez časových rezerv je druhá věc daná snahou o maximální zisk.

     
    Komentář ze dne: 04.04.2008 16:24:53     Reagovat
    Autor: dipsy87 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze
    Suhlasim som velmi rad že su take predpisy , pretože to by moj otec , kamionista , spal fakt uzlen na dialnici za jazdy . To by bolo proste nudržatelne , firmy by ich tak hnali že by to bolo až neludske . Uz teraz nie je vynimocny pripad ked mu majitel firmy napise sms "chod (napr) z barcelony do Bratislavy na "durcha" na nasu zodpovednost"- znamena to jedine 1500-2000km bez prestavky , den-noc ,pokial sofer vydrži a neuzna naozaj za nevyhnutne si lahnut aspon na hodku dve , ak neuposluchne tak postupne mu budu davat horsie a horsie prepravy , auta ,, proste si najdu sposob ako ho vytrestat . Nastastie to uz konci a do novych aut sa uz montuju digitalne tachografy a to sa uz nebude moct nijak "osierat system " lebo si policajt moze prejst dodržiavanie AITR až 3 tyždne dozadu a za porušenie hrozi až vyhostenie z krajiny (pokuta 3-5k euro je len taka čerešnička na torte )

     
    Komentář ze dne: 04.04.2008 16:53:10     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze
    Je-li Váš pa otec tak blbý, aby to připustil, pak mu to patří.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 17:52:00     Reagovat
    Autor: LJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Pěkná recenze
    Ta pulhodina hraje docela roli, protoze mate omezeny pocet hodin, ktere muzete stravit za volantem, povinne prestavky a ruzne vikendove a patecni zakazy jizd...a to potom docela nastve, kdyz padesat kilometru pred cilem musite hnit na benzince celou noc...

     
    Komentář ze dne: 17.03.2008 21:05:56     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Pěkná recenze
    Zda pojedete 85 nebo 90 je v podstatě fuk - dokud jedete takto, je to dobré. Průser je, když musíte zastavit nebo se plazit v koloně třicítkou. Jedna hloupá stau či zastavení kvůli nehodě před Vámi zahýbá s průměrnou rychlostí daleko víc, než to, že člověk jede 85 místo 90.

     
    Komentář ze dne: 19.03.2008 13:07:58     Reagovat
    Autor: troo - troo
    Titulek:Re: Pěkná recenze
    Přesně jak napsal LJ - když máte denně k dispozici 9, resp. 10 hodin čisté jízdy, jste vděčný doslova za každou půlhodinu. Při dálkových trasách se to opravdu projeví.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2008 09:17:02     Reagovat
    Autor: KROKODYL - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Pěkná recenze
    Ted koukam ze jsem napsal to, co jiz pred tim ty... PLNE SOUHLASIM..

    Komentář ze dne: 17.03.2008 18:53:23     Reagovat
    Autor: Kalasnikov - Kalasnikov
    Titulek:
    super poučný článek :-) a taky změna po věčných fábiích oktávkách a passatech :-)

    Pro mě nejlepší článek na D-FENS tohoto týdne.
    Děkuji.

    Komentář ze dne: 17.03.2008 19:59:18     Reagovat
    Autor: RallyCAD - RallyCAD
    Titulek:Díky
    Super článek!
    A jak je to s údržbou, resp. nouzovým servisem? Slyšel jsem, že tyhle kamiony mají zaplombovaný přístup k motorovýmu prostoru a porušením plomby padá záruka či co? Na druhou stranu se mi zdá dost nepravděpodobný, že by řidič kterej skejsnul pár kiláků za Čeljabinskem musel čekat na značkovýho servisáka... Jak se to řeší? Čeká se na náhradní kozlík plus odtah?

     
    Komentář ze dne: 19.03.2008 13:29:51     Reagovat
    Autor: troo - troo
    Titulek:Re: Díky
    Nee, přístup k motoru rozhodně zaplombovaný není. Některé náklaďáky mají plnící hrdlo oleje (Volvo FL6, DAF XF, ...) pod kabinou, která se za tímto účelem musí sklopit. To by řidič pro dolití každých 5 litrů musel do autorizovaného servisu :)
    Zaplombované jsou jiné věci - tachograf nebo řídící jednotka.
    Co se týče servisu, záleží na tom, jakým způsobem má majitel (provozovatel) postavenou smlouvu. Snad každý výrobce kamionů má ale svou asistenční službu, kdy z Čech zavoláte na hotline, nahlásíte potřebné údaje a operátor zkontaktuje nejbližší značkový servis (kdekoliv v zahraničí - jednou jsem řešil i výjezd kdesi irské pustině), který k Vám vyšle mechanika. Pak se rozhoduje, co dál. Někdy vyjde oprava v zahraničí levněji (levněji neznamená levně - není nejmenší problém dostat se s cenou opravy i přes 200 tisíc; za měsíc tyhle peníze vydělá kamion zpátky), jindy vyjde odtah levněji.
    V takovém případě se v Čechách na odtahovku naloží náhradní, funkční tahač, odvéze se k rozbitému, tahače na odtahovce se vymění a rozbitý se veze do CZ. I s cenou za odtah třeba 100 tisíc to někdy vyjde levněji, než opravovat v zahraničí. ;-)

     
    Komentář ze dne: 23.03.2008 00:36:49     Reagovat
    Autor: dzandys - dzandys
    Titulek:Re: Re: Díky
    Rád by jsem se zeptal, pokud to ovšem není tajemství, kde vydělá kamion za měsíc 200litrů na opravu. Zřejmě to bude nějaká země zaslíbená, nebo dělám něco špatně. Díky za odpověď.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2008 10:06:09     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Díky
    Co vim, tak kamiony, pendlujici mezi CR a Britanii, pripadne mezi CR a Spanelskem, se na hodnoty tomuto cislu blizke (po odecteni provoznich nakladu) dostat dokazou. Pak je ovsem jeste nutne zaplatit ridice a zapocitat amortizaci. A samozrejme, se dvema ridici kamion dokaze vydelat skoro dvojnasobek toho, co s jednim.

     
    Komentář ze dne: 24.03.2008 20:15:40     Reagovat
    Autor: joter - joter
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Díky
    Tak toto, pane Roote, vite spatne. Rad Vam sdelim maximalni dosazitelne ceny preprav: Praha-London cca 65000, London-Praha cca 30000. Kdyz jde vse podle planu a ridic dodrzuje vsechny predpisy tykajici se odpocinku a dob rizeni udela jednu otocku tydne. Cili trzba by teoreticky byla 380000. Nicmene jen trajekty stoji cca 45000, dalnicni polatky cca 20000, nafta cca 100000(podle toho kde tankuje), leasing tahac+naves cca 60000, ridic cca. 60000, to uz mame nejakych 285000 v nakladech. A to nemame gumy, oleje, ADblue, servisy, telefony, satelitni sledovani, dane a pojisteni, rezijni naklady (musi tam byt nejaky dispecer, fakturantka, skoleni ridicu, psychotesty, EEG a sposta dalsich hovadin na ktery si ted nevzpomenu). Pokud vse jde naprosto idealne a firma najde prepravu do Londyna a zpet za 95000 mohlo by auto vydelat za mesic kolem 50000, coz je podle mne maximalni dosazitelny zisk na jedno vozidlo. Spousta soukromnicku na pokraji krachu to ale odjede o 15000 levneji a na konci mesice nezaplati naftu nebo ridicum...

    Komentář ze dne: 17.03.2008 21:11:34     Reagovat
    Autor: jzxr - jzxr
    Titulek:
    velmi dobrý článek, dávám za jedna. poněkud ale nesouhlasím s tvrzením že při jízdě do kopce je vhodnější přidat plyn a tím roztočit turbo, než včasně podřadit a držet lehčí plyn, v obou případech mluvím o udržení rychlosti, bez zrychlování. pokud máte počítač nebo alespoň přehled o okamžité spotřebě tak víte o čem mluvím.
    mě osobně se nejlíp couvá s návěsem, nicméně pravdou je že s tandemem se snáze propletete užší uličkou protože se tandem líp "láme". ale je s tím víc práce a "kroucení".
    avšak někomu se jezdí líp s tím, a někomu s oním, neberte to jako že bych odporoval, spíš jenom popisuju moje krátkoleté zkušenosti s fh12, scanie 380, 420 návěs + tandem, daf xf atd.

    Komentář ze dne: 17.03.2008 22:55:57     Reagovat
    Autor: Ondra - Neregistrovaný
    Titulek:
    AdBlue a chcanky jako fitráž.

    Komentář ze dne: 18.03.2008 21:54:16     Reagovat
    Autor: Mároš - Neregistrovaný
    Titulek:Pěkný test
    Díky za fajn test. Vzhledem k tomu, že budu mít za chvilku pohromade C+E a chystám se též usednout za volant, je pro me i poucný. Bylo by super, kdyby se více profi ridicu podelilo o své dojmy z ruzných typu NA (viz. test Tatry 815-též paráda)...

    Komentář ze dne: 19.03.2008 11:43:44     Reagovat
    Autor: JV - Neregistrovaný
    Titulek:Skvěle
    Skvělá recence očima řidiče. Jen bych si dovolil nesouhlasit s tím tvrzením, že Volvo jako jediný výrobce vznětových motorů, budeme-li brát v úvahu motory pro nákladní vozidla, používá systém čerpadlo - tryska. Motory Iveco Cursor a Scania HPI mají systém vstřikování paliva stejný a rozhodně nemají systém Common Rail. Mezi další výrobce používající systém čerpadlo - tryska patří třeba i Caterpillar na motorech řady ACERT a Detroit Diesel na motorech řady 60. Nerad bych se pletl, ale tuším, že v nákladních vozidlech s celkovou hmotností nad 12.000kg se systém Common Rail objevuje pouze zatím na motorech Man a Cummins. Tento systém vstřikování se určitě objevuje u velkého množství výrobců motorů (např. i zmiňovaný Detroit Diesel má v nabídce motor DD15 vybavený systémem Common Rail), ale nemohu si nějak uvědomit jejich aplikaci u nějakého velkého množství nákladních vozidel této hmotnostní kategorie.

     
    Komentář ze dne: 19.03.2008 14:24:51     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Skvěle
    Renault jako velký výrobce taky používá Common Rail. Jinak souhlas s Vaším odstavcem.

     
    Komentář ze dne: 19.03.2008 14:54:00     Reagovat
    Autor: JV - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Skvěle
    To máte sice pravdu, ale Renault systém Common Rail používá u motorů řady DXi 5 a 7 a nikoli u řady Dxi 11 a 13 určené právě pro těžká nákladní vozidla. Motory Dxi 11 a 13 jsou totiž až na malé drobnosti totožné s motory Volvo a Mack řady MP. On je totiž Renault Trucks veden jako nezávislá část koncernu Volvo.

     
    Komentář ze dne: 20.03.2008 07:21:00     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Skvěle
    Nechci se s Vámi přít, ale v dobovém testu Renaultu Premium psali, že motor jako první na světě v této objemové třídě používá systém CR. Je ale pravda, že od té doby uběhla dost dlouhá doba (cca 5 let) a já po tuto dobu už cíleně nesháním odborné materiály o těchto autech. Je možné, že s příchodem nové emisní normy dal koncern hlavy dohromady a vyvinul nový společný motor. Ale tohle je jen domněnka. Rád se poučím!

     
    Komentář ze dne: 20.03.2008 09:24:54     Reagovat
    Autor: troo - troo
    Titulek:Re: Skvěle
    To jsem tedy, přiznávám, vůbec netušil... Měl jsem za to, že PD používá jako jediné právě Volvo, a tak nějak jsem měl v hlavě zafixované, že CR = zbytek "evropské sedmičky" :) . Poměrně mě to ale překvapuje, vzhledem k tomu, že CR je podle mne konstrukčně jednodušší a umí pracovat s vyššími tlaky.
    Každopádně poučím se také velmi rád... :)

    Komentář ze dne: 23.03.2008 09:14:48     Reagovat
    Autor: KROKODYL - Neregistrovaný
    Titulek:No jeste ze si nam to osvetlil.
    Pro mne prinesl tvuj clanek jen potvrzeni toho, jaky sou kamijonaci magori. Nestacil jsem se divit, jak popisujes potrebu dlouheho predjizdeni na dalnici, vzdyt na trace 2500 km JE TO PRECI ZNAT !!! Jak rikam magori. Trochu sem si zapocital a kdyz tedy predjizdis ty strasne zdrzujici nemce jedouci nemoznych 88 km/h tak svou 2500 km dlouhou trasu urazis za 27 hodin a 47 minut ale kdyz bys nebyl hovado a proste se zaradil a jel tech 88 km taky, trvala by ti cesta 28 hodin a 16 minut ! Tedy o celych 29 minut dele !!!! Coz takhle se zamyslet, zda bezpecnost ostatnich, plynulost provozu a obecne slusnost k ostatnim nestoji na vice jak den dlouhe ceste za tech 29 minut ... Mozna by si o vas ostatni ridici po case i prestali myslet jen to nejhorsi. Je to na kamijonaka moc ?

     
    Komentář ze dne: 23.03.2008 11:56:48     Reagovat
    Autor: misu - misu
    Titulek:Re: No jeste ze si nam to osvetlil.
    Mozna by bylo lepe precist si nejdrive komentare, nez zacnes kategorizovat autora - ridice. On to totiz v komentarich vysvetluje: Jde o cas, kdy musi ridic udelat povinnou prestavku. Nekdy to take vyjde 50 i mene kilometru pred cilem. Tam se kazda usetrena pulhodina sakra hodi...

     
    Komentář ze dne: 23.03.2008 12:39:37     Reagovat
    Autor: KROKODYL - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: No jeste ze si nam to osvetlil.
    Tohle neni zadny argument. Povinna prestavka vs. chovat se jako hovado k ostatnim ridicum. Pote svym bezohlednym chjovanim zapricini nehodu a stoji vsichni hodiny v kolone... Nikdo nema pravo chovat se jako prase na ukor toho druheho, aji kdyz by mel sebelepsi vysvetleni coz pulhodina na celodenni jizde a ni povinna prestavka ROZHODNE NEJSOU.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2008 16:16:57     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: No jeste ze si nam to osvetlil.
    Což takhle se trošku zamyslet, než něco napíšu...
    Nikde není psáno, že takhle předjíždí na přeplněné dálnici, kde to opravdu zdržuje provoz. V případě slabšího provozu se dá najít vhodný okamžik, kdy i při předjíždění s takhle malým rozdílem nemusí být nikdo omezen. To se ovšem nesmí předjížděný zachovat jako kretén a přišlápnout plyn. Ono je to totiž i o komfortu jízdy, pokud nemáte aktivní tempomat, tak neustále štelujete tempomat, protože se vám kolega před vámi zbytečně vzdaluje nebo ho nebezpečně dojíždíte. Ale ještě jednou, předjíždět se oplatí hlavně při slabším provozu a nesmí být před vámi na dohled moc kamionů, pak je nejlepší opravdu zůstat vzadu.
    A ještě si dovolím jeden poznatek ze zahraničních úseků dálnic, kde je zákaz předjíždění. V pravém pruhu je nekonečná kolona jedoucí 65 - 70 km/hod za důchodcem v karavanu a v levém pruhu jede zbytek o něco rychleji za předjíždějícím autobusem, takže o nějaké plynulosti a bezpečnosti tu nemůže být řeč.
    A když jsi nadhodil ty kamioňácký magory, tak si ani nepamatuji, kdy by mne nějak zaujala prasojízda trucku. Zato předjíždějící osobáky v nepřehledných zatáčkách apod. potkávám prakticky denně.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2008 16:37:42     Reagovat
    Autor: KROKODYL - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: No jeste ze si nam to osvetlil.
    'Nikde není psáno, že takhle předjíždí na přeplněné dálnici, kde to opravdu zdržuje provoz.' - No ono to neni nikdy psano, ale staci se projet po D1... 'Ono je to totiž i o komfortu jízdy, pokud nemáte aktivní tempomat, tak neustále štelujete tempomat' - no to ja taky porad steluji tempomat kdyz dojedu tyhle bezmozkovy zavodniky, a komfort jizdy u toho nemam skutecne taky zadnej... Ale to 'kamijonaaaka nezajima'

    Komentář ze dne: 23.03.2008 12:00:34     Reagovat
    Autor: misu - misu
    Titulek:
    Pekne cteni. Diky za nej.
    Kamarad je byvaly ridic (nechal toho na prani manzelky, respektive v okamziku, kdy se stal tatou - prece jenom neni to povolani z nejbezpecnejsich) a jeho pribehy z cest po (tehdy Jelcinove) Rusku jsou velmi zajimave. Skoda, ze nemam stejne lehkou ruku jako Dfens, abych je mohl prenest na papir (obrazovku)...

    Komentář ze dne: 24.03.2008 16:29:38     Reagovat
    Autor: Spiderwolf - Neregistrovaný
    Titulek:prednost...
    Muze mi nekdo vysvetlit, zda-li maji kamiony nejakou vyjimku v nedavani prednosti na kruhovem objezdu vuci mensim vozum? Nebo to je dusledek low IQ jedincu za volantem?

    Komentář ze dne: 14.08.2008 19:34:22     Reagovat
    Autor: kip - Neregistrovaný
    Titulek:hodne dobra recenze
    nemam co dodat

    Komentář ze dne: 05.07.2009 18:58:18     Reagovat
    Autor: Honzissk - Neregistrovaný
    Titulek:MAN 19.414
    Zdravym všechny scha nim nekoho kdo vy čisla dratu k odpojeni omezovače na MANU 19.414.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2009 20:48:58     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: MAN 19.414
    Kdyz vidim ten projev, tak snad radeji ne, i kdyz tady to bude spis potreba preflashovat firmware.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.