Komentáře ke článku: Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (ze dne 24.08.2014, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Zajímavý..... čekal jsem ale spíš zamyšlení nad nápadem Chocholouš.....Chovance, zavést PS VB.
|
|
|
........ale těším se, až místní tisk začne Fóbii III povyšovat za největší pecku všech dob.
Ale možná vydělá no absenci MQB, která se ukazue spíše jako průser. Dražší výroba, kvalita taky nic moc..... multilink jen občas nebo vůbec.... pokrok!
|
|
|
Přesně tak, MQB je pěknej provar. V tichosti přestala existovat jediná MQB a rozpadla na několik subvariant.
|
|
|
To je tak absurdní, že to snad ani nejde komentovat. Myslím že současně s tou liposukcí zajeli odsávačkou taky někam do hlavy, jinak si to nedovedu vysvětlit.
|
|
|
Nezlobte se na me, ale co by mu tam asi tak odsáli???
|
|
|
no...hovno by odsáli. co jinýho? možná s trochou pilin...
|
|
|
No.... sice jo, ale to neznamená, že to neuvede do praxe. V takovým případě se moc těším - a to myslím vážně - na setkání s takovým pablbem!
|
|
Právě řeším, čím nahradit dosluhující fóbii z roku 2003 a Ibiza se dostala do užšího výběru (stejně jako Polo), takže díky za článek, každá zkušenost dobrá.
Papírově zatím vede japonská fábie vyráběná v Maďarsku (svišť 1.2), která je k mání za zajímavý peníz, ale tou jsem si ještě nesjel..recenze na autoplenum.de vypadají slibně, tak uvidíme, jak pravili slepí.
Případně uvítám zkušenosti diskutujících se současným swiftem 1.2/69kW, vopred vďaka.
|
|
|
Mohu Ti pojednat o Swiftu Sport mk. 2 (2012), bude-li zájem... ;-) S 1.2 jsem jel pouze jednou, takže nemohu příliš sloužit...
|
|
|
Se sportem by byla nepochybně větší sranda, jenže vyšší pořizovací cena a apetit 1.6 táhnou TCO výše než je mi milé, takže díky, ale sport pro mě spíše ne.
Chci auto na denní ježdění do práce, tedy asi 100km denně - mix okreska/rychlostní silnice/městský okruh/město v poměru tak 20/30/30/20.
|
|
|
Bych se rozhodně sporta v pětidvířku nebál. Připlatek odpovídá lepší technice, kterou má oproti standardní verzi. Dle mých informací je spotřeba při stejném stylu jízdy velmi podobná 1.2.
|
|
|
Pokud budeš uvažovat 1.2 GLX vs SPORT, tak SPORT má jednoznačně navrch, např. bixenové světlomety, 6 kvaltů, robustnější podvozek, výkonnější motor i brzdy, perfektní sedačky, etc. Domnívám se, že prakticky nejetý SPORT (do cca. 10.000 km nájezdu) se nechá pořídit za cenu nové GLX (bavíme se o cen. relaci do 300.000 kč). Pokud oželíš bezklíčové startování, aut. klimatisaci, vyhřívání sedaček, tak by měla postačit i verse 1.2 GL/AC, která už je výrazně levnější. Měl jsem podobné dilema při volbě malého vozítka, ale šel jsem do SPORTu a ještě nikdy jsem toho nelitoval, to auto má neuvěřitelný funfactor i poměr výkon / cena. BTW, nová 1.2, ač má 69 kW je pocitově slabší, než starší 1.3, 1.2 je prakticky nepoužitelná pod 4000 rpm...
|
|
|
No dobrá, asi si sjedu i sportem, ale spíš jen proto, bych věděl, o co přicházím, jinak by mi výbavou postačovala i 1.2 GL/AC. Že neoturbenou 1.2 je nutno točit, aby to jelo je mi známo, s tím se počítá. Životnosti agregátu se přitom neobávám, tedy pokud pan Suzuki umí dělat automobilové motory stejně dobře jako motocyklové.
|
|
|
O spolehlivost agregátu 1.2 bych žádné obavy neměl...
|
|
|
Mali tam prásknuť rovno motor z Bandita GSF1250 :) Bola by sranda.
|
|
|
Jsem majitel 2011 1.2 GLX. Tak můžeš hrnout dotazy..:-)
|
|
|
Dobrá, hrnu :-)
Vyskytly se v záruce nějaké vady/příp. jak se k nim postavil autorizovaný servis?
Odešlo něco ze spotřebního materiálu podezřele brzy? (Příp. i z nespotřebního vzhledem k nájezdu?)
Jak moc je vzdálená skutečná spotřeba té deklarované? (podle údajů na spritmonitor.de by to mělo být ok)
Četl jsem stesky některých majitelů s drhnoucí kulisou řazení (asi Maďarům spadla do převodovky paprika nebo čabajka), ale prý se to časem ochodí a je to ok.
Odolnost proti korozi a celkovou životnost asi těžko posoudit - nepředpokládám, že s mrňousem jezdíš třeba 80tkm za rok..
Jinak mi pro moje účely přijde swišť jako fajn autíčko, hodlám s ním absolvovat zkušební jídu, abych vyzkoušel ten tolik opěvovaný podvozek a vyšťoural nějaká mě dosud skrytá negativa.
|
|
|
Předně bych si sednul a řekl, co od auta chceš. Koncern bude takový přívětivější. Sedneš to toho. Všechno bude tak nějak na svém místě. Co nejméně tě otravovat. Nebude nějaký kontakt s autem. Bez odporu tě to přepraví z bodu A do bodu B. Vylezeš z toho celkem odpočatý. U swifta se budeš muset více soustředit kvůli větší zpětné vazbě. Pokud se chceš svézt je nutno vědět, co tam v dané rychlosti dát za kvalt, protože motor má dva módy. Do cca 3500 ot. se moc neprojevuje, nejvíc táhne mezi 4000-6000 ot. Musíš umět podřadit a dát meziplyn. Obecně máš dojem, že auto chce víc, ale taky víc vrací.
Motor je klasická točivá atmosféra, charakter jsem už popsal. Nepřímovstřik (drobná nevýhoda je, že kvůli EURO 5 je řízené zavírání škrtící klapky a pomaleji padají otáčky), rozvody jsou hnané řetězem, který uměl někdo navrhnout. Ne jako TSI. Standardně máš iridiové svíčky, které se mění po cca 100 0000 km. Obecně zde nevidím problém nebo slabé místo, pokud nebudeš kašlat na výměnu oleje. Pro klid duše mění po 12000 km a používám 5w-30 s ACEA A3/B4. Nebrat ACEA A1/B1 a A5/B5 mají nižší HTHS viskozitu. Jinak už když otevřeš haubnu a podíváš na umístění katu, tak mi přijde, že u toho auta někdo přemýšlel navíc. Není připlácnutý na blok jako u koncernu, ale je kus od motoru, aby se v zátěži lépe chladil a nestal se z toho průtokový ohřívač paliva jako HTP.
Převodovka...opět někdo přemýšlel nad běžný použitím. Poskládání je optimalizováno na provoz a ne na honění zrychlení 0 až 100 km/h. Velmi dobře je třeba posazená trojka. V situaci, kdy za někým jedeš na okresce 80 až 90 km/h je tam akorát cca 4000 ot. a hezky tě to vytáhne až na 120 km/h. Jinak dvojka je do 95 km/h, trojka do 120 km/h, čtyřka do 160 km/h. Neřekl bych, že kulisa drhne. Koncern má chod řadící páky přesný a máslový. Tady je to taky přesné, ale tužší. Řekl bych sportovně. Svez se..uvidíš, jestli ti to sedí. Převodovka má jednu malou bolest. Je kriticky nutné dodržet interval výměny oleje 45 000 km. Jinak okolo 100 000 km lehnou ložiska v převodovce. Pak je taky dobré nedržet se výměny vzduchové filtru po 45 000 km, ale měnit nejdéle po 30 000 km a každou garančku kabinový, ale tohle se mi osvědčilo napříč značkami.
Podvozek, rozhodně bych bral verzi, která má vzadu kotouče. U mého ročníku GLX a víš, nevím, jak je to teď. Už mi to několikrát zachránilo krk na dálnici, když jsem při 160 km/h chytil kolonu. Obecně mi přijde, že podvozek předává hodně informací, když je rozflákaná silnice, tak je to bohužel dost cítit. Na druhou stranu říznout zatáčku je fakt radost.
Z hlediska dynamiky mi 77 kw fabia jenom velmi mírně ujížděla, octavia 77 kw jede míň nebo stejně. Spotřeba velmi dobrá cca 5 až 6 litrů. Minimum jsem měl na zimních kolech 4,5 l/100 km na trase Praha Brno přes Svitavy a Chrudim. Maximum bylo asi někde okolo 10 l/100 km, když jsem v Německu to hnal na dálnici 160 až 200 km/h. Při jízdě mimo město podle limitů počítej cca 5 l na sto. Jezdím na Vervu 100. Přínos na výkon či spotřebu je znát. Kufr je menší, ale pro jednoho dva lidi stačí.
Dost si užívám ptákoviny jako automatická klima, světla a bezklíčkové startování je taky dost fajn. Swifta jsem koupil ve 30 000 km a teď mám po roce a půl 70 000 km. Měním jenom zatím kapaliny a filtry. Výfuk je po třech letech bez koroze a po každoroční rozborce brzd to vypadá, že předek se bude řešit někde okolo 90 000 km. Testy tlumičů také vycházejí ok. Na servis jezdím na v Praze do Suzuki na Prosek. S jejich přístupem jsem spokojený. Rodiče mají Citroena a tam jsem třeba několik autorizovaných servisů musel vystřídat, než jsem našel někoho, kdo to dělá poctivě.
Obecně cenové rozložení výbav má rozum. Každé připlacení se vyplatí a ve variantě sport dostaneš opravdu za ty peníze velmi bohatou výbavu. Já byl bohužel limitován financemi a na sporta už to nevyšlo, jinak bych ho měl. Základ je zábavný a sport ti dokáže, ještě více napravit náladu, když tě naštve manželka/přítelkyně nebo někdo v práci.
Pokud se chceš na něco načíst, tak je tady fórum přímo na swifta - http://www.swiftklub.eu/
|
|
|
Drobná korekce....Standardně máš iridiové svíčky, které se mění po cca 100 000 km
|
|
|
Díky moc za elaborát!
V podstatě mi protvrdil informace z jiných zdrojů a jsem stále více přesvědčen, že swišť je vozík přesně pro mě. Samozřejmě rozhodne zkušební jízda.
Popsaný projev motoru mi není cizí díky vlastnictví motocyklu stejné značky (jen s polovičním objemem a dvojnásobnými otáčkami, přičemž počet válců je je stejný). Placatým koncernovým turbobenzínům jsem nepřišel na chuť, schválně si poslední dobou vybírám na služební cesty z půjčovny auta s různou motorizací (přičemž si kolegové klepou na čelo ve smyslu "proč si bereš rapida 1.2, když můžeš mít ochtávku v kombajnu a fdýzlu").
Poskládání převodovky zní dobře, uvidíme jak mi to bude připadat v praxi.
Docelas' mě nalomil stran výbavy..ono GLX je jen o nějakých 30k dražší, přičemž nabízí o dost víc (kotouče vzadu + zbytné, leč příjemné ptákoviny cos vyjmenoval - aut. klima, bezklíčový start atd.). Shodou okolností koupím nejspíše také na Proseku, takže jsi mne uklidnil i co se servisu týče.
Ještě jednou moc díky a japonským fábiím zdar :)
|
|
|
Z hlediska brzd GLX brzdi stejně dobře jako Superb nebo ruzne OII, ktere jsem mel pujcene jako služebáky. Sport ma lepší brzdy.
Až budeš swifta zkoušet, tak na letních kolech. Mám zimní plechy 165/65/15 a letní hliníky 185/55/16. Na dynamice je znát větší hmotnost letních kol. Kdyz k tomuhle prihodis snizeni vykonu z letni rozpalene dalnice a pustenou klimu, tak při akceleraci na 4 ze 120 ma 160 km/h obvzlášte do kopce projevuje jenom vlažné zrychleni. Sice to na 160 km/h vyleze, ale trvá to. To je asi jediná věc, ktera mi vadi. Sport tohle mít nebude. Na 3 do 120 km/h bere i v techhle podmínkách dobře
|
|
|
Tímto Sport skutečně netrpí, ten se poměrně svižně rozmotá až na 180 km/h, což je rychlost kam lze dotočit IV... ;-)
|
|
|
Jak jsi na tom z hlediska přenosu výkonu za mokra? U sebe se za 1 musím dost hlídat a někdy klouže i 2. Jaký dojem máš z brzdy u sporta?
|
|
|
S přenosem výkonu nemám žádný problém, btw, 100 kW / 160 Nm není žádná velká nálož, 99% času jezdím se zapnutým ESP, které aktivní jízdu nijak neomezuje.
|
|
|
Co se týče brzd, tak bez připomínek.
|
|
Já si dovolím přitvrdit a otevřít zcela jinou diskusi - klub přátel Big blocků promine.
Jak byste viděli porovnání Škoda Favorit vs. popisovaná Ibiza, popříkladě Fabia III???
|
|
|
A z jakýho pohledu bys to chtěl srovnávat? Na denní ježdění má už jen skutečně málokterý, dvacetiletý Fako a pokud je v 1A stavu, tak je lépe ho v tom udržet co nejdýl, takže to řadím do hobby aut. Pokud myslíš Fako za cenu šrotu, pak bys byl blázen tím jezdit, pokud si můžeš dovolit koupit něco lepšího.
F3 s nízkým čumákem a krabicoidní kabinou vypadá jinak divně než vyšší než širší F2...a jmenovaná Ibiza z toho vychází nejlíp, protože není nová ani na rozpadnutí, takže bude za rozumný peníz a má použitelný motor. Střechu z ní teda sundávají hašiši, ale nemůžou být všechna auta na bedně, že? 8o)
|
|
|
Ze všech možných pohledů. Akcelerace, spotřeba, pohodlí atd. S novými auty toho tolik zase najeto nemám, nicméně to na mne dělá dojem, že ten nejzásadnější rozdíl z pohledu uživatele je ve věcech jako audiosystém - kterej se dá upgradeovat. Jinak tam zas tak zásadní pokrok nevidím - říkám z pohledu člověka, pro kterého bylo přesednout ze Škody 100 do Favorita opravdu hlubokým zážitkem. Z Favorita třeba do tohohle typu Ibizi (taky jsem s ní něco málo najel), fakt ne...
Z konstrukčního hlediska je těch rozdílů asi milion a jde vlastně už skoro o nový systém :-) Jinak konkrétně Fako mi přijde dost nespolehlivé - resp. fest se sere a myslím, že z té doby budou k dispozici lepší stroje...
|
|
|
Fest se sere... No s Favoritem jsem až na jeden případ (něco shořelo v alternátoru) vždycky dojel, byť byl občas potřeba drobný zásah improvizovanými prostředky. Se stejně starou E34, o kterou se narozdíl od Favorita i starám, jsem byl už dvakrát dotáhnut. A to maj obě auta přibližně stejný nájezd. Tolik ke spolehlivosti Favorita.
|
|
|
Bať. V tom je kouzlo starších samohybů, že je lze opravit pomocí kladiva, klíčů 13/17 + 8/10, šroubováku a kusu vázacího drátu :-). Pokud navíc máte svářečku, pravděpodobnost neschopnosti pohybu vlastní silou se blíží nule.
Viz GO jawské kliky ve štěrkové "dílně" kdesi v Mongolsku http://offroad.h2omaniaks.com/cesta-kolem-sveta/mongolsko-zacatek/ :-)
|
|
|
|
Když pominu to, že obě auta jsou generačně jinde a většina favoritů už dosluhuje, pak:
Favorit:
+ větší vnitřní prostor
+ snadná a levná opravitelnost
+ přijatelné jízdní vlastnosti
+ bezkonkurenční poměr výkon/cena
+ spolehlivost
+ nikdo to neukradne, na nehody a škrábance sere pes
- je to basic function only, žádné moderní gadgety a infotainment
- koroze
- součástky z druhovýroby
- potenciální problém s ekozónami
PQ25 car
+ nižší spotřeba (i když...)
+ celkově modernější a bezpečnější auto, ABS a spol.
+ lze jezdit delší trasy bez rizika
- v porovnání drahý servis
- pokles ceny
- v případě FIII a aut z prvního roku výroby, dělat Schadenwerke testovacího jezdce
|
|
|
Jo, to máte pravdu, ten rozdíl v antikorozní ochraně podvozku bude asi naprosto zásadní, ještě auta z druhé poloviny 90 let hnila jako brambory.
|
|
|
Driv jsem koketoval s takovou myslenkou vzit nejaky obyc. "konzervativni" motor (treba ten z clanku) a pokusit se jej ridit vlastni elektronikou (jen tak, pro zabavu, chtel jsem skutecne pochopit jak to vsechno fugnuje). Protoze jsem to nechtel s autem, od napadu nakonec seslo - postavit motor na traverzy aby tam bylo vse co ma byt a nejaky prevod na zatez se ukazalo jako prilis slozite.
Postupem casu ale zacinam mit pocit, ze se do toho nekdy pustim, protoze jak se komplikuje elektronika aut, mozna to muze byt i komercne zajimavy produkt. Tim mirim k tomu, ze TriCore motorovky hniji, ale nikdo je neumi poradne preprogramovat protoze to mnohdy ani nejde (OTP sektory), vymeny jsou take problemem - cerny trh dilu z fabriky neni nekonecny, atd). Paradoxni, ze spousta aut dojizdi na uplne zbytecne zavady, kdy neni rentabilni jejich oprava jen diky omezenim SW (typicky immobilizer, v novych vozech ale radove vice veci).
Z tohoto pohledu myslim, ze lecktery Favorit prezije Fabii III.
|
|
|
V tom případě by vás mohlo zajímat tohle: www.megamanual.com/MSFAQ.htm#whatis
Co se týká té zátěže tak předpokládám že samodomo by šla vyrobit vodní motorová brzda z hydrodynamického měniče momentu... :-)
|
|
|
To DIY EFI je pekne, ale elektronika i tech par prvnich regulatoru nebude predpokladam problem, takze bych to delal cele od nuly (hlavne s vykonnejsim DSC).
Zatez jsem myslel spis nejaky el. generator, i pomerne vykonne elektromotory se daji sehnat.
|
|
Částečně off topic dotaz, ale ne úplně - jak hodnotíte aktuální generaci Octavie?
Nikdy jsem si žádný auto od Škodovky osobně nekoupil a i do firmy (kde hodně koukám na náklady) kupuju jiný značky, ale manželka ji shodou okolností má a když jsem ji párkrát řídil, tak jsem z ní měl všeobecně dobrej pocit (navzdory tomu, že moje auto je o několik tříd výš a motor má několikanásobek výkonu).
Co vidíte jako její objektivní vady, když necháte stranou blbej image služebního kcháru pro managora (f kombíku, tdi a na hlínách, nebo jak je ta mantra)?
|
|
|
Zatím mi vždy fungovala uspokojivě.
U někteých exemplářů se ze zadní nápravy ozývají rány. Vnitřek je poněkud retro. Pozice lidí v autě je nezvyklá, přední sedadla jsou "sestěhovaná" k sobě. Jinak jsem s tím nikdy potíže neměl a vyslovené vady se nikdy žádné neprojevily.
Podle mně je to volba pro lidi, kteří nechtějí mít s výběrem auta starosti. Když už, tak benzínovou RS nebo 1,4 / 1.8 TSI.
|
|
|
Vlastně, jedna věc mi přece jen vadila, a to náklony a možná trochu i kroucení se v zatáčkách, na to nejsem zvyklej.
Speciálně, když jsem chtěl na úzký silnici v serpentýnách ze strmýho kopce jet relativně rychle, tak ty náklony v kombinaci s těžkým TDI motorem vepředu vedly k tomu, že v levotočivých zatáčkách jsem si připadal dost nejistě a čekal jsem, jestli neskončím v příkopu.
Jinak jsem ale vnímal velkej rozdíl mezi docela fajn realitou a blbým image.
|
|
|
"uspokojivě" je ve školním, slovním hodnocení 4 z 5...taks tos myslels, hej? 8o)
|
|
|
No, asi tak nějak:-), i když je fakt, že například ta D-FENSem jmenovaná RS má svoje kouzlo. Narozdíl od OI TDi RS, která byla divná už jenom tím, že dieselové ereso je prostě ichtylita, to je auto, které jakž takž má smysl. Samozřejmě těžko za ty peníze, které za to v Boleslavi chtějí, ale zase se šťastný majitel nemusí bát, že neprodá ojetinu. Všechno má svá pro...
|
|
|
Pokud vím, tak OI RS byla benzín, motor byl nějaká poladěná 1.8T, což byl dle mého laického názoru nejen na koncern velmi zdařilý kousek. V naftě RS byla, ale FI.
|
|
|
Octavia RS TDI byla až dvojka a teď je i trojka.
|
|
|
Aha, a já myslel, že OI RS byla 1.8T, OI facelift byla TDi, OII+ OII facelift byla 2.0 TFSI, a OIII je buď TDI nebo TFSI. Přece jenom pro mě Octavia není až takové božstvo. Díky za upřesnění.
|
|
|
|
Já bych to zvedl na trojku. S octavií první generace s motorem 1.9TDi 66kW a fabií 1.4TDi první generace jsem u svého předchozího chlebodárce najezdil celkem několik set tisíc km. Obě auta sloužila spolehlivě, nikdy neměla vážný problém (nepočítám spotřebák typu brzdových destiček a kotoučů, pneumatik atd.), pouze u fabie se po nějakých 8 letech měnil mechanismus stahování okna u spolujezdce a nějaké hadice kolem turba. Fabia se prodala do soukromých rukou teď na začátku léta s 280 000 km na tachometru, oktávka nám byla ukradena na Slovensku v době, kdy měla natočeno asi 230 000 km. Z hlediska komfortu je hodnotím jako dobré - solidní konstrukce, ale jinak nuda nuda konfekce konfekce; prostě tu nebylo nic, co by mi umožnilo vytvořit si k těm autům nějaký vřelejší vztah. V současném zaměstnání jsem měl / mám možnost vyzkoušet na delších cestách passaty, mercedesy a octavie, vše s naftovými dvoulitry nebo benzínovými 1.6TSI. Opět platí to výše. Auta sice jezdí pěkně, ale jsou strohá a prostě mi u nich chybí takový ten pocit útulnosti a - jak to nazvat - genia loci, co třeba favorit nebo felda ještě nabízela. Nebo nyní můj Jeep... nebo hromada starších aut, u kterých se ještě počítalo s tím, že lidi umí řídit a opravit si hodně věcí vlastními silami, nikoliv že je třeba plnit nesmyslná bezpečnostní nařízení a emisní předpisy EU.
|
|
|
S tím soulasím. Felda byla kámoška, O1 je šedý pracant. Odvede lepší práci, ale prostě dělník.
|
|
|
Fabia 1.4 TDI je z hlediska komfortu dobrá? Měl jsem čest zažít tu tříválcovou hrůzu pouze jednou, ale od té doby mám auto zařazeno jako zcela zavrženíhodné, kvůli otřesné kultivovanosti motoru a všudypřítomným vibracím... :)
|
|
|
Pro mě je Škoda pouze řešení mobility, podobně jako rohlík je řešení hladu. Některé soudružky nebo dokonce i soudruzi by jej využili například ještě k sexuálním hrátkám, to jsou pak ti, kteří vidí ve škodovce něco více. Já do toho usedám naprosto bez očekávání, protože je to auto navržené na to, aby dojelo do Chorvatska a zpátky. Základní funkci to plní a jinou to nemá.
|
|
|
Pro mě je Škoda pouze řešení mobility, podobně jako rohlík je řešení hladu. Některé soudružky nebo dokonce i soudruzi by jej využili například ještě k sexuálním hrátkám, to jsou pak ti, kteří vidí ve škodovce něco více.
Ehm, máte na mysli toto? (Slabší povahy ať odkaz ignorují)
i.imgur.com/INP3c9j.jpg
|
|
|
Koupil si ji soused - tu jedovatě zelenou v RS. Kombíka. Vypadá zvenčí opravdu zajímavě. Zatmavená světla, prostě všechno cool.
Jako perličku dodám, že soused je vozíčkář a dostal k ní i vozík ve stejné barvě.
Auto na naší ulici vypadá dost exoticky (samej ford focus v kombíku, případně tourany a pak opel balast), ale na Dodge (pěti- nebo snad šestimetrové hovado) to vzhledově nemá.
Myslím, že vozíčkář potřebuje víc vnitřního prostoru pro manipulaci s vozíkem, takže vevnitř to může být docela velké.
Jízdní vlastnosti asi pořád v komfortu zaostávají za FoFo.
Nicméně auto zvenku vypadá hezky. :-)
|
|
|
Mám ji jako firemní (Elegance) od vánoc. Zadarmo dobrý, ale svý prachy bych za to nikdy nedal. Předtím jsem měl O2.5 (dvojka po faceliftu, Ambiente, a to bylo po všech stránkách povedenější auto), tak se to pokusím srovnat:
Hromada švindlchromu a nově nějaké švindlkompozity. Ten švindlchrom třeba kolem výdechů větrání, se v noci leskne v okýnkách.
Nelogický tvar zrcátek, v pravém nejsou vidět obrubníky a auta v pravém pruhu těsně vedle kufru, už jsem měl málem havárku.
Pitomé osvětlení budíků, občas jsou špatně čitelné za světla i za tmy, nepodařilo se mi odhalit, na základě čeho to přisvětluje.
Líný motor, dlouhé převody, není to brzda provozu, ale je s tím dost nuda.
Nelogické ovládání tempomatu - sešlápnutí spojky jej nevypne, takže když chce člověk podřadit a brzdit motorem, musí navíc šlápnout na brzdu nebo tempomat ručně vypnout.
Palubní počítač lže o spotřebě asi tak o 0,5-1 l/100km.
Palubní počítač/telefon/rádio/všeckoelektrickýnajednommístě je přeplácaný funkcemi, vše se ovládá jedním kolečkem a pár tlačítky na volantu, aby se v tom prase vyznalo.
Malá nádrž (45l).
Pocitově horší sedačky, vůbec se mi nepodařilo je nastavit tak, abych pohodlí označil za "uspokojivé" (a to nejsem nijak náročný). Po delších cestách mě bolí bederní páteř a za krkem.
Protivná klimatizace (climatronic), musí se nastavovat ručně, jinak buď nevětrá nebo zbytečně hučí.
Měkčí a méně čitelný podvozek a silný posilovač - řidič nemá informaci o kontaktu s vozovkou dokud není neodvratně v hodinách.
Pár šikovných vychytávek, jako sklápění zadních sedadel od pátých dveří, odemykání dotekem a startování tlačítkem (klíč je celou dobu v kapse), síťky a kapsy v kufru, to nezachrání. Je to na používání poměrně protivné auto.
Navíc, nová Octavie není vůbec levná, lidi přestávají značce věřit, uvědomují si fenomén kostkatinku, počítají s repasí turba a vstřiků po 200.000, takže lze očekávat, že bazarové ceny budou padat. Oblíbený finanční model - model koupit novou Škodovku a okolo poločasu rozpadu (200.000km) prodat - už dnes přestává fungovat.
Kia Ceed (měl jsem ji jako náhradní po havárce) stojí polovinu a poslouží stejně.
|
|
|
Moc nerozumím. Tohle všechno vadí na OII a na OII,5 to nevadilo? Protože ta je na tom ve většině věcí úplně stejně..
Jinak to jak Octavia není vůbec levná a lidé přestávají značce věřit dokládá především to, že se poslední dobou pravidelně dostává mezi 10 nejprodávanějších aut v Evropě.
|
|
|
Ano. Když to vezmu popořadě:
- švindlchromu bylo v minulé verzi méně. Ale to je možná dáno úrovní "výbavy".
- Zrcátka na O2 byla skvělá, hlavně jim nechyběly vnější rohy.
- Podsvícení si člověk nastavil, jaké chtěl, a neměnilo se mu. Pokud se mu změnila preference, změnil podsvícení jednoduchým kolečkem pod volantem, a nemusel to hledat kdesi v páté úrovni menu palubního počítače.
- Co se týče výkonové křivky, nevím, ale v minulé verzi mi auto subjektivně přišlo příjemnější, jakoby byl motor pružnější.
- Pitomost ovládání tempomatu byla popsána; pravda, číselný údaj o nastavené rychlosti (O3) je zajímavý pro dodržování rychlostních limitů v měřených úsecích. Kdyby auto zobrazovalo skutečnou rychlost, a ne o 5-10% vyšší číslo, tak by to mělo i smysl.
- Palubní počítač lhal o spotřebě méně (do -0,5l), a ovládal se jednodušeji.
- Nádrž měla objem 55l, což je rozdíl cca 20%, přes 200km v dojezdu.
- Sedačky v O2.5 byly úplně v pohodě. Například v nejnižší poloze nešel sedák tak moc šikmo, takže přední hrana sedadla netlačila tolik do zadní strany stehna. Nastavení prohnutí v bedrech kolečkem bylo daleko citlivější a přesnější.
- Minulé verze climatroniku v původním nastavení a režimu fullauto bránily mlžení skel, rychle a příjemně upravily teplotu v kabině a nefoukaly zbytečně moc. Proto jsme všichni při obměně flotily požadovali climatronic, proto firma objednala elegance (která obsahuje především díly z švindlchromu namísto mnou požadovaného vyhřívání předního skla a sklápění prcátek), a teď na nový climatronic všichni nadáváme. Nějaký idiot asi cítil potřebu přeprogramovat fungující algoritmus, jinak si tu změnu chování nedokážu vysvětlit.
- Podvozek je prostě měkčí. Někomu to vyhovuje, někomu ne. Mě více vyhovoval minulý.
Krom toho, i malým firmám se zcela běžně prodává s 20% slevou a přijatelným operativním leasingem oproti individuálním kolouškům a hejlům, což se na objemech musí projevit. Dřív člověk viděl nové oktávky na ulicích před domy sousedů, to dnes už není, naopak jsou to stovky aut ve firemních flotilách. Ale když vidím, za jaký prachy a v jakém stavu jdou flotilová auta z operáku do bazaru, tak to taky není pro mne uspokojivé řešení mobility.
|
|
|
Vzhledem k detailům usuzuji, že už máte s OIII odjeto docela dost. Já zatím nasosal jen nějakých 500km s 1.6 TDI, i tak mi to ale pro hrubou představu stačilo.
Imho proběhla typická evoluce (spíš než revoluce) a s přimhouřeným okem jsou auta pořád skoro stejná.
Co vnímám jako plus:
+ jinak poskládaná 5q převodovka - delší kvalty mají sice trochu větší rozestupy, ale u O2,5 mi přišla převodovka možná až moc krátká
+ modernější a estetičtější design vnitřku (počet pičifuků a pozlátkovských cinkrlátek mi přijde +- stejný)
+ drobátko lepší ochota zatáčet
+ ovládání tempomatu páčkou a ne debilní kolébkou (stejně tak vnímá jako plus tu spojku - při zrychllování je možno přeřadit a nevypne se)
Co mě sralo:
- stejně jako vás podsvícení, či obecně kumulace často používaných funkcí do sdruženého infotainmentu
- OIII je tvrdší, více drcá (nemáte na ni malá kola, že vám oproti O2,5 příjde měkká?)
- sedadla - ale ty jsou stejně průměrná až podprůměrná jako v O2,5
climatronic mě překvapuje, jestli vážně neumí udržet v automódu sklo nezamlžené, je to na palicu. Zrcátka jsem neměl možnost posoudit. COuval jsem snad jednou...
Ale ven koncem mi přijdou mezigenerační změny z celkového pohledu spíš drobné, než velké...
|
|
|
Nějakých 15.000...
Já se naopak s tou převodovkou nějak nemohu srovnat, v O2 mi přijde logičtější. Asi máte pravdu, delší převody v kombinaci s 66kW motorem jsou sice možná eko, ale je to na můj vkus zdechlý až moc.
V mojí O3 se tempomat ovládá stejně jako v O2.5, konkrétně levá páčka vypadá takto:
http://img3.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/6297/6297379-packa-tempomatu-octavia-ii-vw-golf- v-3.jpg
já tempomat zapínám až při dosažení žádané rychlosti, tedy na tempomatu neřadím.
BTW samovolně zrychlující tempomat byla závada páčky a je na to svolávací akce. Prý jsem byl v Brně první s touto závadou :-)
Kola mám letní 205/55 R16 fhlíně, standard.
Pokud máte jinou výbavu, možná máte jiný podvozek. Mě to přijde měkký a do zatáček naopak neochotný, v porovnání s O2.5. A to jezdím skoro denně Farinovou zatáčkou (zatáčkovitá pasáž starého závodního okruhu na kraji Brna) nahoru i dolů, mám tam najeté stopy i rychlosti za různých podmínek, takže myslím, že různá auta mohu alespoň trochu srovnávat...
|
|
|
Já jsem také získal spíše dojem že O3 je proti O2 či O2,5-hnuslift víc tvrdo-motokára, ovšem je pravda, že jsem nekoukal na kola.
Také jsem zaznamenal značný rozdíl v úrovni hluku v kabině u shodné motorizace 1.6CR v neprospěch O3.
Naopak 1.4TSI je pěkně tichoučká až jsem zamáčkl slzu nad svou V50, 1.8i.
A 100kg rozdíl při stejném výkonu (jako u mé V50) a asi lepším krouťáku u O3 příjemně překvapilo. Jiná věc je, že TSI zatím nejde smysluplně přestavět na LPG a G-tec verze je myslím taková nedotažená.
Design exteriéru O3 se mi líbí a moc. Je přesně takový jaký se mi líbí, prostě mi sedl. Jeho negativum je, že splývá s ostatními modely a tak mám dojem že Škodovka začala dělat jen jedno auto ve verzích liftback (Superb, O3, Rapid).
Design interiéru.. no nevadí mi. Mám raději strohé a funkční řešení než "krásno" napikaču. Jediné co se mi na interiéru vadí a to fest, je takový pocit návratu do Favorita či Feldy. Jde o ztrátu dojmu/pocitu robustnosti co byl v předchozích oktulích. Nevím čím to přesně je, ale vevnitř mám takový Čínský pocit. Taky zvuk zavírání dveří, je takový nic moc, mi přijde.
U mne tento dojem posiluje i přesednutí z Volva... Ano, naducané plasty se vzduchem uvnitř jsou ve zkutečnosti jen placebo co krade vnitřní prostor bez užitku, když tam nejsou ty traverzy jako ve Volvu.
Z O3 jsem ale udělal jen dvě zkušební jízdy, takže víc dojmů či postřehů zatím nemám.
|
|
|
...mělo být "..OIII a na OII,5 nevadilo..."
|
|
|
Malá nádrž (45l)
Si za ty prachy délají kozy, ne? To téch 15 kg mohli usetřit na kastli... Pochopím 45 l u Fabie, 42 l u Swifta, ale u Octavie, ktera bezne ma jezdit 200 km/h po dalnici. Komu se chce kazde dve hodiny tankovat....
|
|
Spíše by bylo vhodné zamyslet se nad konkrétním servisem, pokud nedodal kvalitní služby, než hanit servis Škodovky. Světe div se, ale i servis Škody si dává setsakra pozor na znečištění vozu a gratis jej po každém servise umyje.
|
|
|
Jako majitele jedne oktavky od roku 1997 dodnes me uz za tech 17 let DFENS neprekvapi zadnym utokem na nejlepsi auta na svete - haters gonna hate :-)
|
|
|
S těmi nejlepšími auty bych ubral, ale také vždycky nechápavě kroutím hlavou nad tím, co DFENS napíše o autech. Obzvlášť vtipné je, jak druhojakostní Seat dělá vždy všechno lépe než stejně druhojakostní Škoda :D
|
|
|
Tady uz se o autech hodne dlouho nepsalo. Pise se jen o tom, co se nam nyni automobilky misto aut snazi vnutit.
|
|
|
Jestli chápu správně, tak v tomto už poslouží snad jen britský Bristol, který staví "na doživotí" a nabízí taktéž provedení tovární GO vozidla apod.
Ale kdy nám tedy automobilky dopřávaly ta pravá vozidla, mohu-li se zeptat?
|
|
|
Jak ktere. Nektere nikdy, jine nekdy do poloviny 90. let, dalsi jeste nekdy v roce 2002. Od te doby, co prestaly byt hlavnim zajmem automobilek vykon, komfort a hodnota vozidla pro jeho vlastnika a misto toho se resi nejake staty ulozene povinnosti (tedy napriklad emisni limity, ktere resi jen ty mene podstatne druhy emisi nebo zpusoby, jak ojebat oficialni mereni spotreby, ktere ovsem s realnou spotrebou v realnem provozu nema spolecneho vubec nic), stoji za exkrement dokonce uz i Mercedesy.
|
|
|
Rozumím. Ani mne to netěší. Jenže když se podívá člověk dále do historie, zjistí, že i přes všemožné regulace a katování kostů jsme na tom dnes pořád relativně dobře. Golden era 80. a 90. let mi připadá skoro jako nějaký nepatřičný výstřelek - před ní se jednak také ve velké míře produkovala ojebaná auta a druhak i ta neojebaná byla vzhledem k technické nevyspělosti relativně nespolehlivá, pomalá a špatně jezdící. Dneska sice máme cinkrlátka, ale taky rychlá a relativně spolehlivá auta...
|
|
|
Ještě bych dodal, že lidi už dneska auta bez cinkrlátek, pičifuků a kůl udělátek nechtějí. Závan golden ery byl třeba Hyundai Genesis. Čistá mechanika, motor bez plastových deklů - všude kolem spousta místa a všechno dostupné, co jsem měl možnost prozkoumat tak i docela kvalitní lepené spoje a šroubky místo jednorázových plastových výlisků. Subjektivně horší interiér bez pičifuků, velký neúsporný motor... výsledek? Nikdo v EU si to nekoupil...
|
|
|
Vidim to stejne jako Root - ne ze bych se o auta nejak extremne zajimal, ale nemohl jsem si nevsimnout ze moje ochcavka z roku 0 je drzak, zatimco moderni nova auta v mem okoli nakoupena se vzdy cas od casu nekde, nejlepe hodne daleko, vyserou a vola se odtah. Me to zatim odtahli jen policajti. Ja vim, co neni muze byt, a je to random zalezitost, typicka zejmena pro moderni turbodiesely - ale deje se to, a me to od vsech novych aut tak nejak odrazuje. Kdybych byl bohaty koupim si Rollse - nebo stary Volvotank jenz najede milion km pred prvni GO. Ale presto si nestezuju, protoze muj sen ceskych rodin byl objektivne navrhnut s cilem dohnat a predehnat zapadni kvalitu - a to mirne naddimenzovani je trochu znat :-)
|
|
Mám obavy, že to s těmi vadnými kabely bude časem ještě horší. Kousek od mého bydliště sídlí firma, která vyrábí různé součásti elektroinstalace. Od zaměstnance mám info, že v rámci udržení zisků firmy byly zvýšeny nejen normy na počty kusů, které musí daný jedinec vyrobit, ale šulí se i přísady díky kterým by plastový materiál neměl degenerovat. Před pár lety na podobnou věc přišli Poláci. Svítidlům se po třech letech úplně rozsypává plexi na drobečky. Montujem je víc jak deset let a problém je posledení cca tři roky.
|
|
Já jezdím zmiňovaným rodinným snem (firemní O1 v TDIčku), jehož řidiči vždy zapláčou, jen potkají Ibizu v zatáčkách. Tedy pozvozek má bez debat Ibiza lepší, ale zmiňovaný pocit při projetí kruhového objezdu "rovně" a následné ujetí v zatáčkách zažívám několikrát týdně. To je jen subjektivní pocit, který nesvědčí o kvalitě podvozku, ale vypovídá o schopnostech mnoha "závodníků" na silnicích.
A pak k tomu výjezdu zasněžené silnice. Měl jsem přímé porovnání "mé" O1 a švagrovy úplně stejné Ibizy (1.4, je i stejně červená :-)) při výjezdu na zasněžené parkoviště do kopce. O1 za mírných protestů vyjela až nahoru. Ibiza nedojela bez pomoci ani k prvnímu volnému místu, museli jsme tlačit. Opět netvrdím, že O1 je lepší auto. Ale záleží i na jiných okolnostech, třeba pneu. Mě tenkrát asi pomohlo více váhy na přední nápravě.
|
|
|
Přesně tak! TDI je zvýhodněno těžším dieselem.. A v konečném důsledku tvoří hlavní rozdíl beztak použité pneumatiky.
|
|
Mně by tedy hlavně zajímalo, jak nejefektivněji odstranit desítky důlků po kroupách.
|
|
|
V podstatě jsou externí metody a interní. Externí zahrnují teplotní roztažnost (zahřátí a prudké zchlazení) či silnou přísavku, obojí vhodné spíš na menší důlky/promáčkliny. Na větší pak jsou interní - vymačkávání nebo vyklepávání.
|
|
|
Vazne, Pavliku? Z kteryho autoklempirskyho webu jsi to copy-pejstoval? Najdes tam i to, jestli lze bez poskozeni laku opravit take ohyby a hrany prolisu v karoserii? Ty upovidany vyklepavaci 8o)
|
|
|
Behemot to bere moc teoreticky - obvykle se důlky po kroupách řeší metodou PDR - paintless dent repair. Při té se to pomocí přísavek, příchytek a reverzního kladiva dá opravit i bez poškození laku. Dneska to dělá spousta lidí, stačí pogooglit.
|
|
|
Behemot, jako ctyriadvacetilety IT-studentik na prazskych kolejich, hlavne vi uplny hovno, proto zde oslnuje vedomostma, ktery dokaze vykombinovat prumerny absolvent libovolne ZŠ.
Bohuzel, junior DF ani jinou skolku pro dorost a blbce nemame 8o(
|
|
|
|
Jenze, pokud si pamatuju, nebyl Brouk Pytlik agresivnim, uminenym a pistivim blbcem, ktery napadal ty, kteri si dovolili nesouhlasit.
V souvislosti s Bočkem me vzdy napadne Euripiduv citat:
Promluv k blaznu moudre a nazve te hlupakem.
|
|
|
Pravda, já tam taky zpočátku měl, že je to ale spíš jen pytlík, jen nakonec jsem ten dodatek - kdoví proč - zavrhnul. Jsem holt trochu měkkosrdcatej a chtěl jsem mu tim zatajením dopomoct k lepší PR imidž.
|
|
Tím nechci tohle auto pomlouvat, určitě na tom nestojí všechno a s autem jsem se svezl jen krátce, ale na této Ibize mě naprosto nejvíc iritoval A sloupek a jeho pokračování do nosníku nade dveřmi. Nejsem nijak extra vysoký (185 cm), ale díky tomuto jsem se do auta soukal jak do tanku a výlez byl hodně bolestivý, protože jsem zvyklý vylézat jako z auta a ne myší dírou... Jinak se mi taky celkem líbilo i když jsem francouzomil, ale tohle mi docela zkazilo chuť...
|
|
Když jsem před 2 roky kupoval ojeté auto, tak jsem nad Ibizou (třetí i čtvrté) taky přemýšlel. Ale vzhledem k tomu, že jezdím po dálnici, tak jsem nechtěl slabší motor, ale ojeté kouseky s šestnáctistovkou nebyly a dvoulitr se na trzích EU asi ani nenabízel. Takže jsem šel do jedničkové Fabie, i když sehnat u ní dvoulitr po faceliftu byl taky skoro nadlidský úkol.
Jinak pokud je šestnáctistovka pro důchodce, jak píše D-FENS, tak jedině v originální LPG verzi, kdy Seat "ořezal" výkon na 59 kW při 4000 až 6000 rpm.
A pak mám ještě jednu poznámku. Ve dvojkové Fabii je díky vyššímu ukotvení sedaček i více místa pro nohy (kolena) zadních cestujících.
|
|
"a užil si agility, kterou větší a dědkovsky pojatá platforma Leonu postrádá." Neviem s akou generáciou leonu to porovnávate, ale mám skúsenosti s leonom 5F (jedná sa o verziu s multilinkom + DCC ) a agilný je až až.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V
|