D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: Opel Kadett 1.8i 1991
    Vydáno 17. 08. 2008 (11875 přečtení)

    Aneb staré dobré časy.

    Vůz Opel Kadett s motorem C18NZ (66kW, 148 Nm) se mi dostal do rukou v roce 2005, kdy jsme s tehdejší přítelkyní, dnes manželkou, hledali nějaký levný vůz místo škodovky, která už silně nedostačovala v čemkoli. Protože jsme byli v té době oba celkem nemajetní, volba padla na Oplíka, kterého nám doporučil známý. Jednalo se o krátkého Kadetta E z roku 1991, jeden z posledních vyrobených. Nebyl zatajen původ, karoserie byla čerstvě po renovaci, nové rozvody, kapaliny, obložení brzd, zajímavé jízdní vlastnosti, cena 50 kilokreditů.

    Motor & Převodovka:

    Motor s označením C18NZ je jeden z posledních motorů, které Opel do těchto aut dával. Myslím, že se nacházeli taky v prvních Astrách. Jedná se o 1.8 se sníženým výkonem a jednobodovým vstřikem. Řízený je jednotkou Multec. Jednoduchý motor, kde se nemá co rozbít. Výkon je 66kW a točivý moment s relativně vysokými 148 Nm. Maximum krouťáku je ve 2800 ot/min.

    Převodovka je manuální pětistupňová. Stupně jsou delší. Auto sice na křižovatce ferrari nenasimuluje, ale na druhou stranu líná mrcha to není ani omylem. Občas ochcáfkáři docela čučeli, protože když oni museli řadit za tři, já ještě chvíli mohl vytáčet dvojku. Dlouhé stupně mají taky druhou výhodu, a to je ekonomie provozu. Spotřeba byla  8 l město / 6,5 l kombinace/ 4,5 l za městem. Na dálnici při 120 km/h 5,5 l, při 160 km/h 7 l. Měřeno na dálnici D5+D1 a zpět. Zmíněných 4,5 l je můj osobní rekord ve dvou lidech Plzeň – Most.

    Podvozek & Brzdy:

    Abych řekl pravdu, nevím, jakého je typu přední náprava. Nicméně bych to na nějaký McPherson tipnul. Brzdy jsou kapalinové kotoučové. Zadní náprava je tuhá, s bubnovými brzdami. V době, kdy měl náš Oplík nové tlumiče, jízdní vlastnosti byly úžasné. Auto sedělo jak přibité a s kvalitními pneu v zatáčkách kvílela akorát spolujezdkyně. Brzdy jsou takové „Oplovské“. Chce to na ně trochu dupat, ale pak brzdí dobře. Téměř žádné vadnutí nebo podobé problémy. Jakmile se to zakouslo, tak to drželo. I když lidi zvyklí na auta jiných značek mi občas radili, abych je nechal prohlédnout, že prý to skoro nebrzdí :-). Pár krizovek jsem zažil a můžu potvrdit, že tohle auto brzdí opravdu velmi dobře.

    Spolehlivost:

    V současné době jsem s tímto autem najel 100 000 km. Pravda, bylo po renovaci, ale v současné době je celkový náběh cca 300 000km. Zkušenosti s opravami následující: po 30 000 km odešla spojka. Hlásila se už dlouho, ale já byl línej. Výměna celý sady 5000 Kč. Pak dlouho nic, až letos na jaře studenej spoj v regulátoru – oprava 800 Kč. Jinak po 60 000 km rozvody + vodní pumpa. Jinak pouze olej po 15 000 km, dvoje destičky. V dohledné době ho bude čekat homokineťák na pravém kole, lambda sonda a silentbloky. Jinak mě tento motor velice potěšil. O deset let mladší Citroeny nebo Renaulty by mohly závidět.

    Co je ale u tohoto typu auta tragédie, je KOROZE!!! Hnijou lemy podběhů, prahy, dveře, kapota... prostě všechno. Já měl štěstí, že naše auto bylo čerstvě po laku a nebyla to fušeřina. Takže známky koroze začínají být vidět až teď, po cca 3,5 letech nepřetržitého provozu a stání venku. Protikorozní ochrana je na Oplech všeobecně dost mizerná.

    Výbava & Interiér:

    Výbava vozu byla prakticky nulová, asi jako Fabia Junijor. Okna na kličky, žádný feletrice, nahlínách pičo. Akorát stříbrná metla woe. Nicméně pro mě bylo důležitější že to jede a že se s tím nemusím bát jezdit dál než 30 km od domova. Velký plus pro mě bylo také tažné zařízení. A centrální zamykání. Sice ne na DO, ale to nevadilo. Sedačky vpředu jsou pohodlné, není problém v nich zvládnout cestu do Ostravy v kuse a ještě vylézt svěží a v dobré náladě. Větší průser je to vzadu. Tam není skoro žádné místo na nohy, asi jako v oktávce. A když se udělá, tak jsem si zase kopal kolenama do páček pod volantem. Jinak pohoda. Skvělá věc na tomto autě je jeho kufr. Dokonce ve verzi hatchback je hodně objemný. Pět lidí s bagáží plus kombo a baskytara se do auta vešlo, stejně jako souprava bicích. Jednou jsem dokonce stěhoval kamarádovi ledničku. Když jsem položil sedačky, mohl jsem dokonce zavřít dveře od kufru :-)

    Shrnutí:

    Opel Kadett považuji, hlavně tedy v této motorizaci, za skvělé a spolehlivé auto. Problém s korozí se dá jednou za 4 roky vyřešit. Také jízda po dálnici při stabilních 160 km/h je v pohodě. Jiná věc, ze které začínám mít trochu strach, je bezpečnost. Fakt netuším co by se stalo kdybych potkal cokoliv v rychlosti větší než 30 km/h. Proto začínám postupně jízdy Oplem omezovat (nedávno jsem koupil jiné novější auto, tak to docela jde :-)). Každopádně mi posloužil velmi dobře a já na něj budu vzpomínat v dobrém.


    11.08.2008 Honza.plzen
     


    Související články:
    Život s e39 (20.09.2015)
    Laguna II 1.6 16V – Vesnické GT (21.06.2015)
    BMW e39 po roku (08.03.2015)
    Megán 2 (<> Mégane II 1.9 dCi) (04.01.2015)
    Recenze: Volvo V70 I TDI 1998 (14.12.2014)
    Vikingský křižník po deseti letech a s ujetými 306 tkm (Saab 9-5) (23.11.2014)
    Zkušenosti s Hlítkou (Nissan Patrol GR-Y60) (27.07.2014)
    Zkušenosti: Subaru Impreza WRX STI 2004 (21.07.2014)
    Zkušenosti: Saab 9-3 Aero (21.07.2014)
    Zkušenosti: Mazda 323F BJ 2.0i Sportive (29.06.2014)
    Zkušenosti: Honda Integra (15.06.2014)
    Zkušenosti: Fiat Multipla 1.6 (23.03.2014)
    Můj život se Saaby (04.10.2013)
    Renault Laguna 2.0 RT (1997) (29.09.2013)
    BMW M3 e46 kabrio – letní pohádka a ten úplně ze všech nejlepší kámoš (22.09.2013)
    Zkušenosti: Citroen XM 2,1 TD 99 (11.08.2013)
    Zkušenosti: Jeep XJ Cherokee 1994 aneb Fako po americku (04.06.2013)
    Jak jsem se k pětce dostal (07.04.2013)
    BMW E30 320i (24.02.2013)
    Omega za korunu (24.02.2013)
    Feráčo, evík, stičko a spol. (09.12.2012)
    Zkušenosti: Felicia 1.3 LX BMM (05.08.2012)
    Test: Volkswagen Corrado G60 (19.02.2012)
    Můj veterán pod drobnohledem (19.02.2012)
    Zkušenosti: BMW M5 E34 (12.02.2012)
    Škoda Octavia Combi 1967 (05.02.2012)
    Třicet tisíc mil na palubě zaoceánského parníku (14.08.2011)
    Kaipan 14 - uživatelská recenze a pár slov okolo (02.08.2011)
    Což takhle dát si špagety? (Lancia Kappa) (10.04.2011)
    Uživatelská recenze Saabu 9000 Turbo MY88 (03.04.2011)
    BMW 318i E30 s plátěnou střechou - díl první (23.01.2011)
    Zkušenosti: Saab 9000 Aero (14.11.2010)
    Zkušenosti: Alfa Romeo 155 1.8 T. SPARK (26.06.2010)
    Zkušenosti: Chrysler 180 (06.06.2010)
    Nissan (Datsun) Laurel (07.03.2010)
    Datsun 280 ZX (24.01.2010)
    Test – Moskvič 412 (a vlastně hned dva) (17.01.2010)
    Test: Mercedes-Benz W140 (mamut) (31.08.2009)
    Test: 1996 Chrysler Vision TSi 3.5L (19.10.2008)
    Test: 1965 Oldsmobile Jetstar I (05.10.2008)
    Test: Fiat Polski 125p (11.05.2008)
    Test: Renault 12 – neznámá a nedoceněná (30.03.2008)
    Test: Škoda Rapid 135 (24.03.2008)
    Test: Škoda Favorit 136 (28.05.2007)
    Test: Buick Park Avenue 3,8 (12.04.2007)
    Wartburg story (Test: W353W) (30.12.2006)
    Test: VW Golf II 1.6 GTD (26.11.2006)
    Test: Škoda Favorit (19.11.2006)

    [Akt. známka: 2,39] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 28 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.