|
P406 je trochu zastarale, ale jinak dost dobre auto (znamemu ho ukradli...) Pozor na blinkry: navratovy mechanismus dela pekne kousky! pri trochu hrubsim skubnutim volantu preskoci az na druhou stranu. Blinkr sem, blinkr tam. Na kruhacich dost DaNgEr. Pak jsem jezte menil klouby na zad. naprave! pokud clovek lita rad smyken, za chvilku jdou do kytek. K chrochtoagregatu: neradim tahat nad 3500 ot. obvzlazt za studena. Jinak je to traktor, vydrzi dooost dlouho (i v autopujcovnovem rezimu) odhad tak 300tis. km.
|
|
Nezbyva mi, nez souhlasit. Mam 1.8 16V, a po srovnani a Octavou 1.8 20V (bez turba) mam obdobne pocity, jako jsou zminovany v vlanku, a shrnuty v zaveru ...
|
|
Sam sem spokojenym vlastnikem vozu teze znacky a to 405 f tede:o))
|
|
No a pro všechny spokojené ještě odkaz na http://www.peugeot-club.com/peugeot.html
|
|
Zrovna včera jsem u prodejce znovu vyzkoušel 407 sedan s motorem 2.0HDi 100kw a byl jsem naprosto spokojen. Byť jsem zatím diesel neměl, tak si tohle auto zřejmě koupím, už vzhledem ke svému ročnímu nájezdu cca 35 000km. Motor je uvnitř perfektně utlumen (vnitřní hluk mě vždy od koupě naftového motoru odrazoval) a pokud ho nevytáčíte k maximu, tak nevíte, že jedete s dieselem (fakt!). Dílenské zpracování 407 se ve srovnání s předchozími peugeoty také pořádně vylepšilo. Že zrovna sedan nemá příliš velký zavazadlový prostor mě vůbec netrápí, nic velkého nevozím a na občasnou přepravu něčeho většího si najímám přepravní firmy, kterých je už na našem trhu více než dost. Auto je to velice elegantní (můj názor) a nejezdí jich zase tolik, takže nehrozí, že stejné auto bude mít X dalších lidí v sousedství (viz případ škodovek).
|
|
|
Jako by to nebylo jedno, jestli má stejny auto někdo jinej v okolí....
|
|
|
Mě to jedno není..když už dám za auto tolik prachů. Nechci být jako stádo, které si chodí hromadně kupovat škodovky a pohlíží na ně naprosto nekriticky. Nová oktávka není asi špatné auto, ale pokud mám na výběr (a to naštěstí dnes je) tak si prostě vybírám a jedním z mých kritérií je i určitá zvláštnost auta... Je to ale můj osobní názor a nechám si ho. Jestli je vám to jedno, prosím, váš názor.
|
|
|
Nekupuj 407, pokud se chceš lišit, za pár let jich bude jako máku...
Já jsem chtěl taky něco co by moc neřvalo (mercedes, AUDI, BMW) a přitom bylo svébytné a extra.
Hledal jsem a našel! Coupé 406 Peugeot. Nejen podle mě nejkrásnější (pininfarina) auto za posledních 5 let.
Takže vykašli se na 407 (skvělé auto) a objednej si 406 coupé (božské auto) Připrav si 1,4 mio a těš se!
|
|
|
Nemyslíš 407 coupé? To se mi líbí...
|
|
|
Nemyslím 407 coupé myslím coupé 406.
407 se ještě neprodává a podle mě to není hezké auto. Navrhovali ho sami Peugeoti a to auto má zbytečně agresivní vzhled.
Ta 406 je naprostá stylovka....
|
|
|
jestli se chceš lišit tak si nekupuj francouze ale švéda :)
|
|
|
Kdyz jich bude po okoli dost, tak se je mistni rizikove skupiny naucej otvirat...
|
|
Ten motor ma mnohem hladsi prubeh momentu nez TDI. Prijemne auto na bezne jezdeni, navic celkem prostorne.
|
|
Kdyz jsem si v roce 2000 koupil svoje prvni skoro nove auto, byl jsem nadsen skoro stejne. Taky f tedeicku, f kuzi, f metle, na hlinach, digitalni klima, CD changer, paradni svetly interier, nalitano neco pres 60000, parada. Nadseni mi dlouho nevydrzelo. Po dvou mesicich mi ho ukradli.
|
|
Jak vlastně funguje ten dešťový senzor? To je po skle natažená nějaká vlhkocitlivá fólie? Či jak vlastně dochází k detekci deště? Stačí na to plivnout, aby se spustily stěrače? ;-)
|
|
|
Na spodní hraně předniho skla je vysilač optického paprsku (Netuším v jakém spektru. Tipoval bych infračervené.) a u zpětného zrcátka přijímač. Pokud je sklo čisté, tak díky totalnímu odrazu zůstavá paprsek uvnitř skla a přijímač zachytí paprsek se 100% intenzitou (tj. s tou, s jakou je vysílán). Pokud na sklo dopadne kapka vody nebo je špinavé, tak se poruši podmínka totalního odrazu, část záření se dostane mimo sklo, a do přijímače se nedostane paprsek se 100% intenzitou. Počítač to nějak vyhodnotí a dá příslušný pokyn stěračům.
|
|
|
Jakožto vlastník 406 říkám ne-e. Dešťový senzor je komplet pod držáčkem vnitřního zrcátka - buď hrdina a v dešti vylez ven při zapnutých automatických stěračích. ;-) V jenom tom okýnku snímače to lehce oranžově září...
Ta "bradavka" u spodní hrany čelního okna je myslím na automatická světla, ale ruku do ohně za to nedám.
|
|
|
Máš pravdu, to čidlo u spodní hrany okna je na automatické rozsvěcování světel. U novějších modelů je i toto čidlo integrováno do jednoho bloku s čidlem stěračů (tj. u vnitřního zpětného zrcátka).
|
|
|
To kde je vysílač a přijímač je celkem buřt. Ale funguje to tak, jak jsem popsal. Až budu mít dost peněz na auto a na to, abych si tam nechal dát takovou blbost, jako je automatické zapínání stěračů, tak se na to rád podívám :-).
|
|
|
Blbost to není - už nikdy nebudeš chtít auto, které má "obyčejný" cyklovač. Zvlášť to hrůzné neovladatelné točítko na páčce, co mají "koncernové" vozy.
Za deště prostě jedeš, a nestaráš se, zda zpomalit či zrychlit cyklus, nebo přepnout na trvalé stírání. Při popojíždění po městě také ideální - zastavíš na semaforech, a "obyčejný" cyklovač je třeba poněkud umírnit, protože nenabíráš tolik vody, jako za jízdy. Tady se o nic nestaráš.
|
|
|
vsak pockej az se ti elektronika jednou zblazni... a ona se zblazni ;-) Pak budes nadavat na tu skvelou automatickou zbytecnost :-)
|
|
|
zvlast tady na d-fens je to urcite ozehave tema... amici vas vsechny zastavi jednim EMG problikem :-)
|
|
|
Tak to ja zase nedam dopustit na manualni cyklovac. Ten elektronickej totiz neumi predvidat. Klasicka situace: za mokra velikeho kamion na dalnici s kolejema vyjetejma predjizdeti budes. Ja si pustim sterac naplno jeste za nim, protoze vim, ze dostanu silenou davku z boku na sklo. Automatika to pusti pozdeji a minimalne 2 vteriny nevidim ani Ň.
|
|
|
no a kde je problem? o jednu polohu dal zacina klasicky "manualni" cyklovac s nekolika rychlostmi... kdyz mi automaticky z nejakeho duvodu obcas nevyhovuje, prepnu na manual, stejne bych kvuli tomu kamionu musel sahnout na packu...
|
|
|
To jsem nevedel, ze to ma i manualni cyklovac.
A jeste mi reknete: ma to tu idiotskou vlastnost, ze to spusti sterace, pokud si auto prede mnou ostrikne skla, a rozmaze to blato po okne?
|
|
|
Pokud má auto před tebou vostřikovač jak vodní dělo na policejní cisterně tak jo.
Ale možná by bylo řešení jezdit bez bláta na předním skle. Třeba to před jízdou aspoň seškrábnout lopatkou...
|
|
|
2 vteřiny zpoždění? Tak tos jel v autě co mělo na stěračích čip z vietnamský kalkulačky.
8-)
|
|
|
Jen by mne zajímalo - za běžného stavu je automatický stěrač vypnutý? Tj. nastartuju, mám mokré sklo a musím aut.stěrače zapnout? Pokud zapíná sám, jak se to chová v zimě, když jsou stěrače přimrzlé?
|
|
|
Jo za normálních okolností je vypnutý. U těch modelů co sem s nimi jezdil, je to tak, že pokud necháte zapnuté stěrače v režimu AUTO, je po nastartování potřeba je vypnout a znovu zapnout, jinak zůstávají vypnuté.
Co se týká náhlého přívalu vody při průjezdu kolem kamionu, senzor reguluje nejen intenzitu , ale i rychlost. Schválně sem si zkusil nechat i sníh na střeše a když povolil šlápnout na brzdu. Jek v tomhle pčípadě, tak i když vám do skla zabuší proudy vody od pneumatik kamionu, stěrače reagují okamžitě.
Naprogramování nemusí být zcela ideální a za dešťě který je přesně na hranici stálého stírání vás může rozčilovat, že se stěrače neustále zapínají a vypínáají, případně se jen na půl vteřiny zastaví a hned zas rozjedou. Epileptický záchvat zastavítge přepnutím na stálo :)
Auto bez automatických stěračů bach nechtěl. Je to naprostá pohoda. Chtě nechtě jsem vzpomínal na jednu cestu ze Slovenska a Octavií, kdy se neustále měnila intenzita deště a já se na dálnici zabýval regulací stěračů až mi málem přeskočilo.
Když sem koupil 306 nějak mi nedošlo, že má auto matické stěrače, zapnul sem při dešti do první polohy a sledoval zázrak :) tohle prostě patří k moderním autům a bez diskuse zvyšuje pohodu a bezpečnost.
|
|
|
www.google.com - jak funguje destovy senzor, prvni odkaz
http://www.autoresurs.cz/autocasopis-clanek-17.html
|
|
Promiň, jestli tvrdíš, že oktávka v slabým TDi má jedovatý brzdy.... Jezdím s ní v práci. Má najeto cca 7tis km a díky těm bubnům vzadu se o tom dá říct všechno jen ne že to je jedovatý na brzdy. V 5-ti lidech je to z vyšších rychlostí nezastavitelný auto. Pokud ti Peugeotek se čtyřma kotoučema brzdí hůř než ta poddimenzovaná oktávka, tak si koukej udělat generálku brzd.
|
|
|
Oktavka "v cervenym icku" (81 kW) jedovate brzdy ma.
|
|
|
Má omluva, četl jsem v černým ičku...
|
|
Maximální spokojenost, Mám P406 rv.1995, 2.0i 16V, 136PS, jede to slušně když člověk nejede jako prase tak to ani moc nežere. (Po cestě do splitu a zpět průměrná spotřeba 7l). Co se týče dešťového senzorou, ten u verze z roku 95 nefunguje uplně automaticky ale nahrazuje cyklovač, takže napž když jedu po dálnici, a najednou začnu přejíždět kamion, v tu chvíli neřeším stěrače protže vím že mi hned v první chvíli kdy chytnu chvost vody od zadních kol kamionu začnou stíraz rychleji, jakmile ho předjedu, stíraní zpomalí. Trochu si přesně neví rady když jen slabě mrholí ale dá se na to zvyknou. člověk musí být jen trošku trpělivý :) Jinak na tohle auto nedám dopustit. I po těch 10-ti letech vypadá líp než leckterá Octáfka I.
|
|
Zajimalo by me jestli i ve Francii maji diskuze, kde se snazi co nejvice hanit "domaci" znacku a konejsit se pri nakupu neceho "ciziho", a to zejmena z toho duvodu, ze jich tam jezdi nejvic.
|
|
|
nejspis ne ale ty si tu cetl neco proti ceske znacce? my ale nepomlouvame ceske auto ale Skodovku ;-)
|
|
|
To je pravda, na Tatru jsem tu jeste zadne nadavky nevidel ;-)
|
|
|
Já bych byl mnohem raději, kdyby u nás někdo navrhoval a vyráběl auta, která by byla opravdu dobrá za slušnou cenu. Asi bych na to byl i hrdý, ale bohužel situace je taková jaká je. Ze Škodawagen se dělá denodenně leštěný prd a testy připomínají několikastránkové reklamní materiály. Někteří z toho mají tak vypláchnutý mozek , že ztrácejí soudnost.
|
|
|
mozna bys byl radeji, kdyby skodovka delala auta horsi a tys mohl nadavat stejnym zpusobem, ale tentokrat opravnene :))) sorry, ale oktavka je auto s vybornym pomerem cena/vykon.
|
|
|
Tak tenhle vtip sem nepochopil :(
|
|
|
|
"oktavka je auto s vybornym pomerem cena/vykon."
A teď třeba tu o Smolíčkovi...
Oktávka je zcela běžná konfekce a právě poměr cena/výkon není zase až taková sláva. VW hřeší na patriotismus (a blbost) lidí, kteří pořád žijí v ilusi české == provozně levné auto.
Základní cena je sice velmi nízká, ale za tu člověk dostane velmi nouzově použitelné auto. Pokud chci alespoň trochu slušný motor a nějakou rozumnou výbavu, dostanu se pomalu na úroveň srovnatelně vybaveného a motorizovaného Superbu (který má spoustu těch věcí v základní výbavě).
Pro mě osobně je Octavia krajně nepohodlná na delší cesty (na místě řidiče to jakž takž jde, u spolujezdce si nedokážu sednout tak, aby mě něco netlačilo do nohou a vzadu škoda mluvit) a mizerně manévrovatelná při parkování kvůli převisům.
|
|
Donedávna jsme měli 406 2.0HDI 66kw. Loučili jsme se s ní asi při 220 000km a spolehlivější auto jsem ještě neřídil.Navíc nic nevrzalo, tlumiče v pořádku, motor úplně v pohodě. Akorát ta převodovka. Myslim, že to je problém všech starších peugeotů. 407 už je OK co jsem měl možnost vyzkoušet. No a 407 SW - kdo z vás by odolal?
|
|
HDI je drzak, poruchy nebo "dojeti" motoru bych se pri rozumnem uzivani nebal. Jeden znamy jezdi s 306 Break, ma rv 99 a na tachometru 680 tis. km. Auto po bouracce na predek kupoval 02 se 160ti na tachaku, daval treti pp lozisko a jednou seridit ventily a vstriky na pulmilionu. Jen jezdi a dokud byla danova vyhoda, zasadne na bionaftu, jinak co je levny a trochu tece, to leje do nadrze.
|
|
To se divím že se tady ještě neobjevil nějakej škodofkář co má ochcáfku f červeným tedéíčku,metle i klimošce a nezačal nás tady odsuzovat za vaše/naše názory...a za to že tady haníme ap omlouváme tak dokonalé auto jako je ochcávka
|
|
|
protoze lidem, co maj Octavii (treba ja, i kdyz v benzinu), jsou tyhle kecy uplne volny, hm?
poznamka sobe: proc proboha reaguju?
|
|
|
Jak kterejem. Český internet je pověstný tím, že je plný dynamických řidičů s "kotkolike tédéíčkem". A tihle lidi neznaj nic lepšího než "brutální zátah geniálního tdi motoru" :)))
|
|
|
No já mám Mazdu 323F 2,0 V6 a ta má taky "brutální zátah geniálního V6 motoru". Sice až od 4 tisíc otáček, ale zato až do sedmi... A to mi pak žádná oktávka neujede, no možná RS jo. ;-)
Ale o tom to není. Mě fascinuje (ve špatném slova smyslu), jak většina řidičů na našich silnicích se snaží imrwére za všech okolností a za každou cenu závodit. Každej (skoro), komu to aspoň trochu jede (a dneska už to trochu jede i malinkatejm autům) a často i ti, komu to nejede, to ždíme jak o život (často bohužel doslova). Nezáleží na tom, co mají za auto (jasně, koktávkářů je nejvíc, protože je to nejčastější auto na našich silnicích), každý, kdo nejede aspoň o 20 km/h víc než je zrovna povolený limit, je magor a musí se na něj zatroubit a posvítit, protože zdržuje.
|
|
jenom si tak rypnu, protoze 406 kombik 81kW HDI v plne palbe 3-4 roky stari, patril mezi me vyhlidnute favority :))) nakonec jsem to vyresil novym autem nizsi tridy, ale to uz je dilema kazdeho, jak si to prebere.
nicmene ty "dojmy" jsou jak opsane z odborneho magazinu. rozhodne mi nesedi k nekomu, kdo sedlal 40kW feldu a prilezitostne oktavku.
krom toho srovnavat 406 s oktavkou lze, ale je potreba si uvedomit, ze 406 stoji prece jenom o trochu vyse a to i cenove (uvazuji nove auta). v pripade ojetin uz pak rozhoduje vice faktoru.
kazdopadne nemit na nove, tak patri 406 stale mezi me favority (spolecne s Lagunou a dalsimi).
|
|
To je prave to, ze Octavka se jakozto ojetina drzi cenove neprimerene nahore. Kdyby byla alespon srovnatelne s 406, mozna by se o tom dalo premyslet, ale ty desivy prachy, co za ni vsichni (jakozto za ojetinu) chteji, jsou neunosne ... tam uz je pak pomer cena/vykon tragicky velky ...
Ad automaticke sterace - je to super vec, a jak uz tady nekdo napsal, nechtel bych uz auto bez nich. Nikdy jsem neveril, ze to muze fungovat tak intuitivne. Skutecne, ani "nahla" sprcha od kamionu je nerozhodi a okamzite sepnou 2. rychlost. Po setreni se "uklidni" na 1. rychlost a pak prejdou na "cyklovac", nebo se uplne vypnou, podle toho, jestli je duvod stirat.
|
|
...ze je ve 406 mnohem vice mista nez v oktavce... neni to tak dlouho, co jsem se rozhodoval prave mezi 406 a Oktavkou. Jsem vyssi a sirsi clovek, a do 406 se vsoukat, zejmena misto na nohy u spolujezdce, bylo desive. Jinak ostatni parametry vicemene vyrovnane, Oktavka zvitezila nakonec diky 5 dverim (vyhovuje mi vice nez kufr) a kvuli prostoru vpredu (vzadu malokdy nekoho vezu). Take cena dilu, zejmena starsich, je na oktavku desetinova. Nechci hazet spinu ani na jedno ani na druhe, 406 ma velmi libivou karoserii, oktavka je vice stroha, zase bych ji vic veril co se tyce spolehlivosti.
PS: 406 je ok auto, ale ten prostor na prednich sedadlech ... je horsi jak ve felicii :-((
|
|
|
mám známýho co má 175 a 110 kg a nemá s 406 problém (má kombi ale nemyslím že by u něj byl prostor vepředu jinej)
Srovnávat ho s felicií? To je hodně silný kafe...
Spolehlivost je přibližně srovnatelná - akorát O1 má u tdi starou známou bolest - váhy v.
A levnější starší díly? Jo o trochu jo... Ale když se člověk zamyslí proč jsou levnější, tak mu z toho mrazí. Třeba mě se oktávka líbí a právě kvůli tomuhle bych si ji NIKDY nekoupil.
|
|
|
No, kil mam asi stejne alecentimetru o dost vic :-)) co se tyce srovnani s felicii, porovnavam pouze prostor pro nohy, zejmena u spolujezdce! V tom je 406 katastrofalni.
Vahy vzduchu, jo, pravda, kazi se... ja jsem uvazoval u oct i u 406 pouze o benzinove verzi, takze to je mimo me...
Me z levnejsich dilu nemrazi, me zajima cena ;-)
Znova opakuju, nemam zadnych vaznych vyhrad proti 406 a nejsem zatvrzely vyzdvihovac octavii... jen rikam PROC jsem si ji vybral pred 406... kazdymu podle jeho gusta ;-)
|
|
|
"Me z levnejsich dilu nemrazi, me zajima cena"....co se na tohle da rict? snad jen ach jo i takovi lide sem chodi.
|
|
|
nic:-)) ty dily uz jsou jednou nachystany na prodej, jestli si je koupim ja nebo nekdo jinej je fuk... ty kdybys shanel nejaky dil na svy auto a nekdo by ti ho nabidl podezrele levne tak ho nekoupis???
|
|
|
OT: Někdy si říkám že před vstupoem do diskuzí by měl bejt povinnej test IQ.
Pravičák: Napadlo tě někdy jakej to je pocit přijít na parkoviště a nenajít tam svý auto s tím, že si někdo s radostí "koupí podezřele levné díly" z tvého miláčka...
A na tvoji otázku odpovídám NE, takové díly nekoupím. Nepodporuju zloděje. (tedy alespoň v té primární podobě).
|
|
|
Jiste, pocit je to hnusnej, ale je to osud. Navic mam auto pojistene i proti kradezi. Nedelam si iluze o tom, ze "kdyby vsichni prestali kupovat takovehle dily..." ... naopak, takovyhle dily se prodavaji jak na bezicim pasu a nemyslim ze bych zrovna ja se svoji minimalni poptavkou (pac mam auto skoro nove) mohl neco zmenit. Jsem holt vic ekonom nez moralista.
|
|
|
Na tohle už fakt nevím jak reagovat - to mi hlava nebere.
Pojmy "minimální poptávka" a "prodavaji jak na bezicim pasu" by měly viset na každým bazaru a vrakovišti.
Mimochodem - tenhle přístup je typicky českej. Ať si klidně kradou a zabíjej (když se to netýká mě). Ale jakmile mě okradou (a pojišťovna pochopitelně ošulí) budu řvát na lesy, nadávat na zloděje a psát do televize Noha.
|
|
toto byl jeden z mych favoritu pri vyberu auta, 406ka se mi moc libila. nakonec sem skoncil u Nissana Primery, 2.0i benzin asi 130 klokanu a nelituju taky dobry auto
|
|
Jo souhlasím vcelku dobrý auto mam ji taky, jediný co mi trochu vadí je že se až dost naklání v zákrutě. Protože jezdím docela dálky a poklidnou jízdou (zpravidla moc nepřekračuju dálniční limit 130) vždy se mi daří i po 600km vystoupit z auta FIT. Pohodlí a ticho. Já hodnotím kladně.
|
|
Uz na prumce se vedlo dost a dos dohadu o tom,ktere auto je to nej.Jelikoz to byla automobilni prumka,byly to boje na zivot a na smrt.
Jakozto staromodni paprda jsem podporoval domaci trh a vyzdvyhoval Skodovky a nejvice opovrhova vozy Peugeot,jelikoz Ty jsou rezave uz na prospektu.
Tvrdil jsem ,ze jsou velmi drahe nahradni dily atd.
Rok se sesel s rokem a odrikaneho chleba nejvetsi krajic a ja si to uhanel domu s novou 306 s vplne vybave.
Muj mazel dostaval jen tu nej peci,rucni myti,vosk,impregnace interieru,no proste,slzy v ocich pokazde,kdyz mi zmokl.
Zena si pokazde nezapomnela rypnou,ze je to ma nejvetsi laska.
S vozidlem jsem jezdil vice nez dva roky,za tuto dobu se vyskytla pouze jedna zavada na alternatoru,pry jakasi mostova dioda,vozidlo dobijelo,jen pri otoceni klicku do polhy 1 nesvitilo dobijeni.
Je pravda,ze trvalo pomerne dlouho,nez se podarilo zavadu odstranit,nikdo si s tim nevedel rady,ale povedlo se.
Bohuzel po 2,5 letech spolecneho souziti jsem se po jedne vazne autonehode musel s mazlem rozloucit,ale proc to pisu.
Kdyz se z protismeru priritil borec v 90 a vzal me s sebou a z meho mazla udelal hromadu nepotrebneho srotu a ja to i po mesicnim pobytu ve spitale rozchodil,muzu rict,ze auta teto renomovane znacky jsou jak po jizdnich,tak i po uzitnych a bezpecnostnich parametrech na vynikajici urovni a ja smekam.
Mimo jine uz mam noveho mazlika,stala se jim 406,mozna sentiment,ale tahle znacka me nezklemala,jsou to drzaky,tak proc chodit jinam,ze?
|
|
Tak po precitani tychto prispevkov som sa o cosi viac priklonil ku kupe oazdenej 406ky, ale kedze sa moc nevyznam , mozete mi poradit ?
Rocne najazdim tak 20-25tis km, chcel by som teda dizla, chcem sa spytat asi aku ma vydrz motor , resp kolko najazdenych km je este v pohode , kedy zacne pytat servis, a ci a ako casto sa kazi vstrekovanie a ine drobnosti,
a este , je nejaky velky rozdiel v roku vyroby ? (teda napr ze do 98 boli poruchove ale potom OK ) to bol len priklad,
Pripadne aka je spotreba dizel/benzin ?
vdaka za odpovede ...
|
|
|