Nojo, tyhle zóny nejsou pro to, aby se tam parkovalo, ale aby se na
nich napakovali.
Mluvím samozřejmě o Pakovacích zónách na Praze3. V pondělí proběhla
v „Televizních Novinách“ krátká zpráva, kterak jsou občané na palici a
nepřišli si včas pro parkovací karty. Jako by jediný problém byl, že jsou
nějaké karty a že lidi si pro ně nepřišli včas. No já mám na to trochu
jiný názor. Tyhle „vymoženosti“ tu totiž měly být už loňi tuším od října,
taky pár zoufalců zakoupilo sobě rezidenční, nebo abonentní kartu i s roční
platností a pak si jí vozila za oknem jako připomínku toho, že na všechno
skočí. Jeden z účastníků zpochybnil výběrové řízení a už to jelo. Taky
informace, aby člověk hledal s baterkou v poledne, to už je mohli umístit
na oběžnou dráhu a vyšlo by to nastejno. Do poslední chvíle ani nebylo
jasné, jestli to tedy nakonec bude dělat původní firma, jestli budou platit
ty staré karty a jak vlastně dlouho a od kdy... Prostě standardní mazec.
Oči se zalepily příslušným finančním obnosem a výběrové řízení bylo tudíž
prohlášeno za naprosto fantasticky provedené.
Buzerznačky na svých místech cca od čtvrtka , to už lidi zjistily, že
tuhle nebetyčnou hovadinu myslí někdo fakt vážně a někteří rychlejší jedinci
se pokusili ještě ve čtvrtek zajistit „odpustek“. No to se ovšem šeredně
spletly, komerční firma, která má peníze z toho, kolik kartiček prodá jich
neumí prodat víc, než asi 200 denně, takže sorry, ale táhnětě. V pondělí
ráno narváno lidma, když to vypadalo, že vylomí dveře od kanceláře, vyleze
nějaký šašek a rozdá pár lístků, to už je mohl rovnou rozhodit jak bonbóny
mezi rumunské děti. Hrůza kulminuje, ale to pořád není ten hlavní problém.
Hlavní problém je totiž v tom, že něco takového vůbec vzniklo, a když
už to vzniklo, tak jak.
Kdo to nezná, tomu to přiblížím ( pokud možno od začátku). Město je
živý organismus, desetitisíce lidí ráno nasednou do auta, a jednou typicky
do jiné městské části do práce. Chvilku krouží a hledají místo, což se
po chvilce podaří, protože tou dobou lidé z jiné části odjíždějí za prací
na místo do té jejich části. Každý den se musí ve městě protočit peníze,
odvézt zboží, řemeslníci atd.
Skutečně ne všichni můžou jezdit sociální přepravou. Odvézt televizi
do servisu může být najednou neřešitelný problém. Město je místo k životu.
Ne tak v pojetí magorátu. Pro ten je nejdůležitější, aby měl každý
, kdo tam bydlí před barákem místo na zaparkování. Vlastně ani ne každý,
kdo tam bydlí, ale každý, kdo tam má hlášený trvalý pobyt, což je pohříchu
dost rozdíl.
Celá městská část byla rozdělena na místa, kde mohou parkovat jen lidé
s kartou, místa, kde se může stát max. 2 hodiny po zaplacení a místa, kde
se může stát neomezeně za 50korun za hodinu. Všude pak můžete zastavit
a stát od 06 do 08. Dál vzniklo pár naivních zásobovacích míst, která jsou
naprosto k ničemu a kromě toho, že sou namalovaná na mapě nemají praktický
význam. Představa, že někdo bude vláčet zboží několik set metrů v teplejch
už není ani směšná. Celá Praha 3 je teď vyhrazené parkoviště, nebo parkoviště
na parkovací hodiny. Vtip je v tom, že parkovací hodiny ještě nejsou, ale
značky ano, což neznamená, že se tam může stát, naopak se tam nemůže stát
vůbec, než někdo kromě značek nainstaluje i hodiny.
Ono vůbec místa, kde jsou hodiny, jsou velice zajímavá. Nejen, že od
většiny míst, kam se potřebujete dostat jsou tak kilometr daleko, ale především
je jich zoufale málo. Naivní je teď představa, že pojedete v sobotu večer
za kamarádem na Žižkov, posedíte u kávy, protože jste se dlouho neviděli,
když se to protáhne, zůstanete do rána. Když náhodou najdete volné místo
v zóně dlouhodobého, projdete se hezky kilometr nočním Žižkovem, přijde
vás to do rána na nějakých 6-700 a musíte se rozhodnout předem, jak dlouho
se zdržíte, jinak si zasprintíte k hodinám a budete somrovat po okolí drobáčky.
Ale co pohyb je zdravej a na Žižkově je častá kontrola auta nutná, protože
jak ho necháte bez dozoru, hned vám něco šluknou, nebo vám ho odtáhnout.
Je zajímavý, že nikdy není policajt a zloděj u auta společně. Oni tak jako
konvergují.
Veškerý provoz obchodů , podniků, všeho je ochromen, protože si nějaký
dement vymyslel parkovací zóny Tak to je ten problém. Ten problém, o kterém
se v TV nemluví. Kolem 800 na rok od rezidenta a a 12000 od Abonenta +
samozřejmě další vozidlo za mnohem větší pálku.
Cheš vole servisovat počítače? Tak si je nos v ruce a lidi ti je můžou
vozit a odvážet si je mezi 6tou a 8mou ráno. Chceš mít hospodu? Tak frajere
600metrů do kopce sud na záda a jedu. Večer, až zavřeš, tak žádný šup do
auta a jedu konečně domu, ale šup na zastávku a že něco pojede to nespoléhej.
Ale co za dvě hodinky seš doma jako na koni. Jasně, že autem je to 10 minut
, alespoň si užiješ poblitý sedačky a ožralý výkřiky, z práce jich máš
určitě málo. Zkuste si něco objednat PPLkem.. ano správně by měl frajer
z PPL dojít na úřad, vyzvednout si stírací kartičku, zastavit v źoně… hele
, ale ono se to dá na ty dvě minuty strážníci zavřou oči… nechci, aby někdo
musel zavírat oči. Nechci ojebávat zákony každej den, protože jinak to
nejde. Chci takový zákony, který se dají dodržovat a respektovat.
Řekněte mi, koho to sralo, že musel většinou dvakrát objet blok, než
trefil místo před domem? Řekněte mi, pro koho je to teď lepší? Pro těch
pár hovad, co s autem vyjedou na dušičky, ale musej ho parkovat v centru
před barákem, celou dobu?
Jak dlouho tyhle buzerace hodláme snášet ? Než nám zavřou silnice, že
je obtěžujou auta? Tohle je první krok k dementnímu plánu, zakázat vjezd
aut do města. Nenechme to dojít tak daleko.