|
Souhlasím. Ten zákon je navržený nesmyslně.
Nicméně v Německu to alespoň zabralo v tom, že nejezdí do měst starý náklaďáky. U osobáků je to skoro jedno, protože zdejší vozový park, zejména ve velkých městech, plní vyšší emisní normy bez problémů a plnil by je i bez zavádění zón.
|
|
|
Lol, to myslíte vážně? Kdo si jezdí jen tak do města náklaďákem? :-)))))
|
|
|
sen každýho řidiče, prohánět se městem ve starým náklaďáku. ;-)
|
|
|
Náhodou, třeba tímhle bych se po některých čtvrtích v Praze (a nejen tam) projel docela rád...
|
|
|
Jsem tam pitomec nedal odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=9KnTauXiMQM&feature=autoplay&list=PLF9456737319FEF6A& index=37&playnext=2
|
|
|
to by časem přešlo, brzo byste zjistil, že jízda v terénu je daleko zajímavější než s tím cukat po městě na nejnižší rychlostní stupeň. ;-)
|
|
|
S takovou krávou bys taky moh zjisti, že to na tom sídlišti nevytočíš a pak bys musel pár set metrů couvat, z čehož by měli radost řidiči aut za tebou ;) Viděl jsem takhle vycouvávat nějakej kamion asi s betonovejma panelama, nejspíš zabloudil nebo ho tam poslala navigace.
|
|
|
Ale ne, já myslel takovou malou projížďku před Úřadem vlády třeba...
|
|
|
Tam se můžeš projet rovnou tankem, to by je rozhodilo víc ;)
|
|
|
eee, projížďky zakázat, úřad vlády zrušit. Úřad vlády zachováme pouze v případě, že se najde více než pět lidí, kteří potřebují ke svému životu úřad vlády. Skupina těchto pěti lidí se nesmí skládat ze zaměstnanců úřadu vlády ani být na úřad vlády jinak napojena. Každý komu kdy úřad vlády prospěl, případně by po zrušení chyběl, nechť se hlásí na hlavním nádraží. :-)
|
|
|
Raději bych se projel uvnitř Úřadu vlády...
|
|
|
Nedávno jsme s tátou vzpomínali, jak za komunistů stála před Pramenem minimálně půl hodiny nastartovaná stará Avia s poctivým modrým dýmem od výfuku, protože čerpadlo hydraulického čela běželo jen při spuštěném motoru. Z toho by se dnešní ekoteroristi posrali:-) Pivovarská IFA si taky pěkně zakouřila. A dnešní velkoobchodníci a pivovarníci si klidně jezdí s moderními nekouřícími náklaďáky i bez nízkoemisních zón.
|
|
|
Já jsem viděl snad nějakou V3S, pod kterou museli při sundávání stavebního materiálu (výměna oken v paneláku) dát nějaký plechový koryto, protože z toho chcal olej ;-) A nebylo to za komunistů, ale tak před 5 lety.
|
|
|
možná by se z toho neposrali, protože malá domů šla, když bylo všechno státní. Tyhle vynálezy ochránců a podobné svoloče se datují přesně od doby, kdy stará Avia není státní. O tom svědčí i výjimka pro autobusy.
|
|
|
To je pravda! Velmi trefně popsáno...
|
|
|
|
Mimo to tuším ,že kdysi tu byl na toto téma článek. Ekonálepky na autech a „biznis“ s tím propojený…
|
|
hm, ak vyvoj v cechach bude kopirovat vyvoj v nemecku aj nadalej, tak druhy level bude nieco, co sialena Renata, predsednicka zelenych chce presadit v Berline (ak vyhra volby, co nie je nepravdepodobne) pod nazvom ´Tempo 30´. asi tu potom zacnu merat aj cyklistov (ti su jednoznacne rychlejsi a ze je ich vela...) a spravodlivosti v tomto smere tak vehementne pozadovanej na tunajsich strankach sa ucini zadost ;-)
|
|
|
nejen v Čechách, ale i na Moravě… :-7
|
|
|
Na druhou stranu, rychlost cyklistu meri v Bystrci (a taky technicka vybava, alkohol... stejne jako u aut), takze i dost cyklistu muze protestovat proti temto napadum.
|
|
|
rychlost cyklistů měří v Bystrci? odkud to víš, jestli se smím ptát? už jsi to někdy viděl? kde se to měří?
myslím, že je to hoax.
|
|
|
Jo, tohle jsem dokonce videl osobne. Nazev te ulice bohuzel neznam, je to ta z prudkyho kopce se zastavkama MHD.
|
|
|
|
Jo vy myslíte jen tu ceduli co ukazuje rychlost, umístěnou na úrovni staré pošty? :-))
Protože jinak je to nemožné. Jezdím tamtudy každý den několikrát a rychlost cyklohnupům tam fakt neměří a nikdy neměřili.
Oni už tak dost prasí Pod horkou....
|
|
No konečně! Sám vedu podobný spor s TSK. Během celozávodní dovolený nechali zaměstanaci auto před domem, kde se běžně parkuje a po tejdnu ho kvůli čištění odtáhli. Oznámení o odtahu pošle TSK majiteli až po měsíci. Proč ne třeba hned třetí den? V tu chvíli stálo parkovný už 11.000,-. Započetí úkonu odtahu (odtahovka nacouvá před auto) stojí 900,-, dokončení úkonu (cesta na parkoviště 4km 600,-). Komerční odtahovka mě za ty prachy vezla z Berouna do centra Prahy. Auto nám odmítli vydat bez okamžitý platby, čímž parkovné naběhlo ještě o 1.000,-, neboť byl pátek večer a peníze jsem v takovym množství mohl vyzvednout až v pondělí. Taky jsem je nemusel mít. Odvolání TSK zásadně zamítá. Argumetn je ten, že na nástěnce Úřadu si každej může před dovolenou zjistit, jestli se nebude někde čistit. Už jsem jim zaplatil kolem 6k. Asi je vyzvu, aby to vrátili. Svině.
|
|
|
Na podání stížnosti se dohodli na společném jednání náměstek primátora Karel Březina (ČSSD), předseda legislativního výboru Rudolf Blažek (ODS) a zástupci správy služeb.
|
|
|
tak to jsou z lacinýho kraje. Měla jsem nucený odtah trasa Vinohrady - Jarov, cena 3tis. První tři dny parkování 450/den, další 150/den. Policie rozhodla o nuceném odtahu v mém "zájmu" beze mě, tenkrát se ještě nechlubili, že pomáhají a chrání, ale starali se o mé auto, jak o vlastní. Placení se beze mě už neobešlo. :-(
|
|
|
Žalovat na vrácení, je to sice banda zmrdů, kteří se snaží házet odpovědnost jeden na druhého (hl. m. Praha, správa služeb, TSK), ale soud jim na to, alespoň v mým případě nešel. Odpovědným za odtah (při čistění ulic) je přes všechny kecy kolem hl. město Praha jako vlastník komunikace.
|
|
|
Promiňte, ale nerozumím jedné věci .... Vy si jako po měsíci nevšimnete, že auto není? Až přijde upozornění ze záchytného parkoviště? .... Nebo víte, že auto je pryč, ale tak nějak prostě ani neřešíte kde?
Já kdybych zjistil, že auto není tam kde má být, tak asi volám hned benga a hlásím krádež. Na základě toho oni jako první prověří odtahy. Během jednoho dne vím, že auto není ukradené, ale odtažené.
P.S. Tím nezbochybňuju, že jsou to pěkný kurvy, jenom mě zajímá, jak tak člověk dojde tomu, že po měsíci se diví, že má auto zachyceno.
|
|
|
No my mame v rodine jedno auto o ktorom 3 mesiace nikto nevedel kde je... brat co na nom jazdil odcestoval do Viedne na studijny pobyt a nikomu nechybalo. Az teraz ked sa sneh roztopil sme ho nasli na vedlajsej ulici pred panelakom.
Takisto ked som mal 2 svoje auta tak ten stary kombik o hodnote 200E pouzival kde kto a vobec som nevedel kde je.
|
|
Někde v diskuzi pod nějakým článkem na tohle téma jsem čet návrh, jak by to šlo řešit - odtahovka by prostě auto přemístila na už vyčištěnou část ulice. Má to ale dvě vady, jednak je to moc jednoduchý, takže úředníka takový řešení nenapadne a druhak odtahovka by si pak nemohla naúčtovat statisíce za parkovný (mimochodem, je vůbec zajímavé, že si někdo může účtovat peníze za služby někomu, kdo si je neobjednal).
BTW když už vám auto odtáhnou, zkontrolujte si, jestli vám ho taky nepoškodili, některý pracovníky snad najímaj rovnou ve cvokhausu:
www.youtube.com/watch?v=MfHJ5boGcjs
Napadla mě jednou zajímavá forma sabotáže - ty přenosný značky zákaz zastavení maj na sobě nálepku s časem a datem platnosti. Není nic jednoduššího než vytisknout si vlastní samolepku s vlasním datem posunutým třeba o den. Pak už jen sledovat protáhlé ksichty M.P. a chlapů z odtahovky, že jsou tam o den dřív ;) K dokonalosti by chybělo už jen večer tam nalepit zase správný datum a druhej den sledovat další protáhlý ksichty, že jsou tam o den pozdějc ;)
Prohlašuji, že výše uvedený návod jsem myslel jenom v žertu a nikoho nenavádím k tomu, aby to udělal!
|
|
|
to by asi neprošlo. Jedna skupina přijede a umístí značky, druhá skupina se odjinud dozví kdy a kde má odtahovat a další přijuchá s počišťovacím vozem. Myslím, že nikoho z nich nikdy nenapadlo kontrolovat značky. Prostě vědí, kdy a kde se bude uklízet, protože to měli ráno v "rozpisu služeb".
a s tím přemisťováním na uklizenou část to neprojde zcela určitě. U nás se čistí každé tři týdny, po vyčištění není poznat, že bylo uklizeno. Vlastně se člověk musí řídit časem uvedeným na značkách, protože někdy je to trochu mokrý, takže už auto asi projelo, ale jisté to není. Čištění u nás není nic jiného než kšeft pro Komwag a odtahovky. Dříve se čistily jen vedlejší ulice. Pak se kvůli kšeftu začaly čistit i hlavní, dvakrát za sezonu, dnes se uklízí hlavní každé tři týdny. Určitě nemám strach z toho, že by starostovi bylo ouvej, pokud nebude před naším domem čistá ulice. Spíše je mu ouvej, že na něj Komwag a odtahovka hodí bobek, pokud jim nepřihraje lepší kšeft. :-(
|
|
|
No když tam přijedou a nebude tam jako obvykle stát jen pár sklerotiků, ale bude plná ulice aut, tak se na ty značky možná i kouknou. A i kdyby to všecko odtáhli, asi by město neminula řada stížností kvůli protiprávnímu odtažení.
Jo a jak kvalitně ty ulice čistěj, to je vidět, za obrubníkem roste ze spáry v betonu nějaký roští, ale že by to zlikvidovali? To by asi byla práce navíc, za kterou nejsou placený. Taky tady od podzimu hnije listí na parkovací ploše. Ono tam město možná i nějaký mukly (=nezaměstnaný) poslalo, ale ty to jen zametli na hromadu a nechali to bejt.
|
|
|
takovým množstvím optimismu momentálně nedisponuji. Spíš myslím, že tam přijedou, ulice bude plná aut, odtahovka si zamne ruce a policajti taky, protože takový úlovek už dlouho neměli a dostanou pochvalu za pokuty/výdělek. Takové štěstí nesedá na člověka každý den, to chce využít, protože spousta řidičů, tzv. nepřátelé systému, si s autem odjedou a kšeft nikde.
|
|
|
Tak spolehlivý by bylo jít náhodou kolem a říct jim to: "proč odtahujete ty auta, když čištění ulice je až zítra?" nebo možná lépe, nejít tam náhodou, ale ke svýmu autu a "proč mi odtahujete auto, když čištění ulice je až zítra?" A ještě uvidíš pěkně zblízka, jak se tvářej ;-)
|
|
|
Před lety mě odtáhly auto kvůli čištění pouličních vpustí na Malé Straně u Lenonovy zdi-na celou délku stání byly použity 3 cedule" zákaz zastavení -5m na každou stranu"-tedy měly pokrytých 30m na úseku cca 60m. Pro sychr odtáhly všechny auta. I když jsem stál min 10m od nejbližšího kanálu. Auto jsem na odtahovém parkovišti mohl vidět až po té, co jsem zaplatil a podepsal, že má poškozaní na všech částech karosérie-to už jsem šel doběla, leč auto jsem okamžitě potřeboval-naštěstí mu nic neudělali. Smutný je také fakt, že při odtahu Vám bezvadně namažou pneu vazelínou a jejich adheze se skoro stejná jak u pneu se sníženým valivým odporem a auto jsem málem rozcáknul už při výjezdu z parkoviště. Když jindy manželka zaparkovala na modrý zoně s druhým autem-neuvědomila si, že samolepku na stání máme jen na prním autě a odtáhli ho. Smutné je, že auto přišlo o výfuk a i když jsem na to pouzaoval a řádně sepsal stížnost, tak my po par týdnech odpúověděli, že auto zvadaly na popruzích a tak nemohlo k poškození výfukového potrubí dojít. Takže pokud to člověk nežene přez soud, tak stejně nezbyde než zaplatit a doufat
|
|
|
Před lety mě odtáhly auto kvůli čištění pouličních vpustí na Malé Straně u Lenonovy zdi-na celou délku stání byly použity 3 cedule" zákaz zastavení -5m na každou stranu"-tedy měly pokrytých 30m na úseku cca 60m. Pro sychr odtáhly všechny auta. I když jsem stál min 10m od nejbližšího kanálu. Auto jsem na odtahovém parkovišti mohl vidět až po té, co jsem zaplatil a podepsal, že má poškozaní na všech částech karosérie-to už jsem šel doběla, leč auto jsem okamžitě potřeboval-naštěstí mu nic neudělali. Smutný je také fakt, že při odtahu Vám bezvadně namažou pneu vazelínou a jejich adheze se skoro stejná jak u pneu se sníženým valivým odporem a auto jsem málem rozcáknul už při výjezdu z parkoviště. Když jindy manželka zaparkovala na modrý zoně s druhým autem-neuvědomila si, že samolepku na stání máme jen na prním autě a odtáhli ho. Smutné je, že auto přišlo o výfuk a i když jsem na to pouzaoval a řádně sepsal stížnost, tak my po par týdnech odpúověděli, že auto zvadaly na popruzích a tak nemohlo k poškození výfukového potrubí dojít. Takže pokud to člověk nežene přez soud, tak stejně nezbyde než zaplatit a doufat
|
|
...bych to tak dramaticky neviděl. Pokud by to udělali někde v Kyselé Prdeli, tak starostovi lehne auto/barák popelem a zastupitelé budou dostávat v hospodě pravidelně přes hubu.
Pokud to udělají ve městě, nikdo je podruhý už nezvolí a na odstranění zón si založí svou kampaň opozice. Taky je jasný, že každou značku lze vytrhnout nebo zneplatnit...a ani na to člověk nemusí zastavit 8o)
Nechci taky vidět ty žaloby od majitelů nemovitostí, kterým padne cena o třetinu a budou se jim stěhovat nájemníci pryč, protože do baráku nebude smět přijet nic od Fóbyje nahoru, takže tam nedojede ani instalatér ani stréc z valašska, kterej doma oprašuje Formana. Navíc padnou na hunu všechny malý obchody okolo, protože je nebude nikdo zásobovat, nebo budou platit víc a jejich zboží se tak stane nekonkurenceschopný.
|
|
|
Zlatý voči... Tohle se říkalo, když se v Pze zaváděly parkovací zóny, taky. Debaty ustaly a ten barevnej kretenismus se rozlejzá po městě, jako rakovina. Urvali jsme teď jednu zakázku v centru a to je všech vopruzů futrál, když tam denně jezdí šest lidí a materiál.
|
|
|
"Navíc padnou na hunu všechny malý obchody okolo, protože je nebude nikdo zásobovat, nebo budou platit víc a jejich zboží se tak stane nekonkurenceschopný" - nevšiml jsem si, že zrovna tohle by někomu na nějaké radnici vadilo.
Ti obchodníci tam obvykle nemají trvalé bydliště (tj. nevolí) a daně jsou kvůli příslušnému zákonu každému egál.
S tím co píšete výše by se dalo i souhlasit, ale tak 40% elektorátu má bohužel v hlavě nasráno :-(
|
|
|
Pokud to udělají ve městě, nikdo je podruhý už nezvolí... - on nějaký politik plánuje na více než jedno volební období?
|
|
Buick má Euro III (tuším), Forman snad I. Až si koupím Camaro gen. II (snad letos na jaře/v létě), budu mít problém - už se neprodává taková ta pěkná zelená samolepka v podobě fakáče, abych ji mohl nalepit do pravého dolního rohu předního skla :-( Neumíte to někdo vyrobit?
|
|
|
To vyrobí první reklamní studio, na které natrefíš :-).
|
|
|
nebo si ji může namalovat/stáhnout z netu a přilípnout sám. Někdy žasnu, jak jsou dneska lidi líný :)
|
|
Věci veřejné splňuji do puntíku parametry totalitní strany. Vše konají ve jménu lidu, sami jsou čestní a dokonalí, trest za pochybení přijímají bez vytáček nebo si ho dokonce sami zostřují. Lidé to žerou, označují je za dobré manažery aniž by se zamysleli, proč jim tito dobří manažeři řídí jejich život. To fakt nestačila nedávná a dobře zdokumentovaná historie fašismu a komunismu?
|
|
|
Kamárad každou chvíli bydlí služebně jinde a tak z praktických důvodů má napsané své soukromé auto na mne. Jednou jsem viděl, jak se chystají zrovna to jeho auto odtáhnout; klasika — přijelo auto odtahovky, a vystoupil z něj odtahovák s ozbrojeným opičákem (MP). Opřel jsem se o o auto, opičáka jsem ignoroval, rychle zavolal kamošovi, ať okamžitě si přijde auto přeparkovat a odtahovákovi jsem řekl, že ať zkusí na mé auto dát své špinavé pracky, že mu je přerazím, neb na něj se nevztahuje „ochrana veřejného blba“. Což ty dva zaměstnalo tak akorát, aby kámoš přiběhl, sedl do auta a odjel a já se mohl jako bonus opičákovi vysmát, že nepoučil a přitom požadoval vysvětlení a navrhl jsem mu, že to vyřešíme domluvou (domluvil jsem mu, aby příště dbal zákona a doplnil si potřebné vzdělání) a zvolna odešel.
Nicméně podstatná je tahle část: „odtahovákovi jsem řekl, že ať zkusí na mé auto dát své špinavé pracky, že mu je přerazím, neb na něj se nevztahuje „ochrana veřejného blba“. “
Odtahovák tedy není rozhodně veřejný činitel a tím pádem může nést v případě přistižení při činu důsledky. Nejsu právník, ale připadá mi to zajímavé, stejně jako ta část, že po Brně běžně jezdí s odtahovkou jeden opičák MP a tím zjevně dochází ke zneužití pravomocí veřejného činitele, nebo se mýlím?
Co vy na to?
|
|
|
Odtahovák úřední osobou (pojem "veřejný činitel" se už nepoužívá) určitě není, protože je zaměstnancem soukromé společnosti a nespadá ani do jedné z kategorií vymezených v § 127/1 tr. zákona (jsou tam mj. úředníci územních samospráv a státní správy).
Pokud jde o toho MP, co jezdí s odtahovkou, tak pokud to dělá jako druhé povolání (což předpokládám), není v takové situaci úřední osobou. Úřední osoby jsou (zjednodušeně řečeno) chráněny jen "...pokud plní úkoly státu anebo společnosti a používají přitom svěřené pravomoci pro plnění těchto úkolů."-což řízení odtahovky není.
|
|
|
Měšťáci jezdí s odtahovkami běžně i v Praze, a to v uniformě, asi aby tomu dodali váhu a případné prudící řidiče mohli na místě kasírovat.
|
|
|
Já vím, ale!
Ale jde o to, že MP jezdí ve službě v autech soukromé firmy. A včil — je to právně v pořádku? Nedochází náhodou ke zneužití pravomocí veřejného tentononc atd?
|
|
|
Myslím, že tohle mají právně ošetřené, jinak už by je dávno někdo dostal. Jejich interpretace bude zcela opačná - strážník tam není proto, aby zajistil soukromé firmě kšefty, naopak odtahovka je tam proto, aby město (potažmo MP) nemuselo kupovat vlastní odtahové vozy. No a přímo v odtahovce jezdí strážníci proto, aby jejich služební vozy mohly zasahovat tam, kde je to potřeba, čili dvojitá úspora nákladů, občane! :)
|
|
|
Tak k zneužití pravomocí úřední osoby (dříve veřejného tentononc) je definováno takto:
Úřední osoba, která v úmyslu způsobit jinému škodu nebo jinou závažnou újmu anebo opatřit sobě nebo jinému neoprávněný prospěch
a) vykonává svou pravomoc způsobem odporujícím jinému právnímu předpisu,
b) překročí svou pravomoc, nebo
c) nesplní povinnost vyplývající z její pravomoci,
a zákon nezakazuje biřici přijet v autě někoho jiného, ani hromadnou dopravou, ani tam přijít pěšky, navíc ve smyslu zákona nejde o způsobení škody, závažné újmy nebo opatření n e o p r á v n ě n é h o prospěchu - ten by navíc sotva vzniknul zvoleným druhem dopravy.
|
|
vymysleli uzasne. Jenom by me zajimalo kam by odklonili kamiony z Jizni spojky tentokrat. I kdyz nemam dojem ze by imisni limity na Sporilove kohokoli z magistratu nejak trapily - jo Bechovice, to je jina.
|
|
Chtěl bych jenom napsat že to co se děje v Německu s těmi známkami a pouštění do měst jenom "eko auta" se prakticky v malém měřítku děje i u nás. Bydlím v Ostravě a jistě z novin atd víte, že v době smogu je MHD zdarma. Krásný populistický krok, který byl zaveden z důvodu aby ve smogové situaci lidé odložily ty hnusné neekologické auta a přesedli do 1000x hnusnější MHD. Někteří lidé tleskají (většinou voliči ČSSD čož na Ostravsku je hojný počet), ale nevidí že hlavní znečištovatel Nová Huť (potřící nějakému indovi) a Vítkovice jsou hlavní 2 zdroje smogu. A bojím se té doby kdy do centra kvůli tomu, že lidé jsou hlopí tak bude ve smogu přikázano jet jenom mhd nebo EKO6 autami. A věřte, že k tomu není daleko, poněvač smog je tady skoro pořád a normy jsou příšerně překračovány a lidé jsou naprostí blbci a budou brojit proti autům místo proti 2 hlavním znečíštovatelům.
|
|
|
To maš tak synku. Hlavním znečisťovatelem ovzduší na Ostravsku nejsou ony dva průmyslové podniky, dříve patřící jednomu majiteli (pro ty co si pamatují), ale hlavně polský průmysl kolem Katowic. Schválně si tam někdy udělejte výlet, pokud se chcete přesvědčit.
Co se tyka ostravskeho centra. Proč by tam proboha kdo chtěl jezdit. Vždyt tam nic neni. A maju to tam poddolovane tak tam ani auta co uvezu vic jak 7 tun němožu. Zdařbuch.
|
|
V Sydney je bezny system tzv. "clear way" kde je dovoleno parkovat mimo dopravni spicku.
Typicky je zde dovoleno parkovat o vikendech a mezi 10 a 15 hodinou v pracovnich dnech, nerespektovani toho casu znamena automaticky odtah v zajmu propustnosti silnice.
Jednou jsem vyuzil tohoto parkovani v pracovni den s tim ze az pujdu na obed auto preparkuji. Ten den jsem byl v praci dost zenaprazdneny obed jsem musel vynechat a na auto uplne zapomnel.
Po pate hodine odpoledne jsem si vzpomnel a vybehnul z kancelare se podivat jestli tam auto stale je.
Nebylo, samozrejme. Auto totiz stalo na druhe strane ulice kde je placene parkovani, ktere je povoleno cely den.
Misto aby auto odtahli na zachytne parkoviste na druhem konci mesta, tak ho jen presunuli na druhou stranu ulice a tim mi usetrili spoustu casu a starosti, zaroven uvolnili pruh pro ostatni ridice.
Dalsi sok prisel kdyz jsem zjistil, ze jsem nebyl nijak pokutovan a to ani za odtah(presun) ani za 2 hodiny parkovani na placenem stani.
Nevim nakolik je to bezne....
|
|
http://zpravy.idnes.cz/ridici-budou-mit-zimni-pneumatiky-vsude-jedno-pivo-za-volantem- neproslo-14k-/domaci.asp?c=A110204_110348_domaci_kop
Pro celý zákon hlasovalo 136 ze 163 přítomných poslanců napříč všemi stranami, proti byli pouze tři. Jeroným Tejc z ČSSD, jeden z těch, kteří se při hlasování zdržel, míní, že velké spory budou v praxi o povinné zimní pneumatiky.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/ridici-budou-mit-zimni-pneumatiky-vsude-jedno-pivo-za-volantem- neproslo-14k-/domaci.asp?c=A110204_110348_domaci_kop
Mohli by jsme se tady do nekonečna hádat, jestli 198kmh v tunelu by se trestat mělo nebo ne, avšak kormidlo "budoucích dějin" píše historii individuální motorizované dopravy úplně jiným směrem.
Jen další díl nekonečného příběhu "Český pirát a jak s ním zatočit!"
|
|
To že auta odtahujou na placené parkoviště je možná špatně . Mohli by ho odtáhnout někam na plac za město a nechat být , ale možná by pak v tomhle Kocourkově byli za ty špatné protože co kdyby se tam tomu autu něco stalo.
Ale to že auta při čištění odtahujou pryč je OK, protože tak zmizí ty nepojízdné vraky co akorát zabírají parkovací místo. Zamyslete se nad tím jak by se Vám líbilo kdy Vám někdo zaparkoval na pozemku a Vy by jste se tím pádem museli o jeho auto začít starat a v žádném případě s ním nehýbat a když už, tak ho zase hned vrátit.
|
|
Na nízkoemisní zóny se moc těším. Už jsem dlouho nebyl u Ústavního soudu a takhle se tam, zdá se, brzo znovu podívám.
|
|
|
:-D Tohle mi skoro sundalo ze židle. V jedné větě hodnocení nízkoemisních zón, krása :-D
Vy už jste byl u Ústavního soudu? Smím se zeptat s jakým případem?
|
|
S odtahem po nehodě je to podobné. Byl jsem svědkem situace kdy se řidič (vlastní vinou) skoro zabil a to co zbylo z jeho auta odvezla policie na své parkoviště s podobnýma cenama za "úschovu". "Vozidlo" ale odmítala vydat rodinným příslušníkům s tím, že až se milý řidič/vlastník dostane z nemocnice může si kdykoliv svůj vrak vyzvednout.
Naštěstí tenkrát byl onen člověk jen spolumajitelem vozu a tak po pár týdnech (dřív nikdo netušil co se s vrakem děje) bylo možné vrak přesunout do šrotu. Ale i tak byla cena za uskladnění vskutku lidová, něco okolo 20kKč.
|
|
|
A plná moc vás nenapadla?
|
|
Spíš, než odtahování aut při čištění mě štve to, že v Praze nelze v současnosti nechat odtáhnout auto, které blokuje vjezd.
Můj zaměstnavatel sídlí na Praze 1. Máme dvůr, na kterém parkují firemní auta a auta zaměstnanců. Dost často se stane, že je třeba jet ven s některým z aut a vrata jsou zablokována zaparkovaným autem - máme tam litinové sloupky, žluté čáry na silnici (smí provést jenom firma pověřená magistrátem - obnova značení cca 5 tisíc), nápis na vratech velkými písmeny - "neprarkujte - vjezd".
Naposled na podzim - před vraty zánovní mercedes 500, poznávací značka z pražského buranova - Středočeský kraj. Potřebovali jsme vyjet ven firemním autem a po zavolání na městskou policii nám řekli - můžeme to odtáhnout, ale je to na Vaši odpovědnost a zaplatíte odtah. Pak se můžete s majitelem dohodnout o náhradě.
Náhodou jsem si všiml, že má pod značkou podložku od prodejce. Zavolal jsem na číslo prodejce a požádal o telefon na majitele auta podle poznávací značky, že nám blokuje průjezd a objednávám odtah. Řekli mi, že se musí podívat do knihy zákazníků (v době počítačů :-) ) a do čtvrt hodiny mi zavolají nazpátek. Za pět minut přiběhla madam v kožichu, nasedla a odpálila jako kdyby jí za pr..lí hořelo.
Prostě policie ať státní, nebo městská řeší jenom to, co je pro ně pohodlné a s minimem námahy a maximální buzerací daňových poplatníků.
|
|
No, me ty svine v Praze kdysi v deset v noci odtahli auto z prazdneho parkoviste u Florence na totalne plne parkoviste na nabrezi. Cca 500 m odtahu me stalo ~1000 Kc a pokutu za parkovani snad nejake 2k nebo tak neco. Evidentne ti parchanti akorat vydelavaji prachy a cele to je kryte mestskyma policejnima krysama a magistratem.
Druha zkusenost: cedule na Praze 4 ze se v 7:00 rano cisti ulice. V 7:01 uz odtahovali prvni auto. Moje nastesti stalo az asi pate v rade, takze jsem mel plnych 5 extra minut na to odjet pryc.
|
|
Zprvu mě to rozhodnutí soudu taky pobavilo a měl jsem z něho radost. Ale. Vždyť je to vlastně něco, na čem může TSK ještě více vyvařit a ještě se tvářit, jak jde soudu a občanům na ruku. Protože většina lidí, když jim auto odtáhnou si pro něj jde ještě týž den (soudím dle sebe), tzn. jednorázový zisk pro TSK je obvykle 1300+200=1500 Kč. Že by někdo nechal své auto na odtahovém parkovišti více než týden (t.j. 1300+7*200=2700 Kč) je asi velká výjimka a týká se právě nepojízdných vraků, které ve městě tak jako tak nemají co parkovat a zabírat parkovací místa lidem, kteří svá auta používají. Tak proč se k čertu TSK nezachová proaktivně a nevyjde občanům s vracením aut na místo vstříc, neboť pak za každý odtah, den parkování a vrácní zpět vydělají 1300+200+1300=2800 Kč?
|
|
|
Nejspíš proto, že jedinou odpovědí (svéprávného občana) na požadavek zaplacení odtahu a přítahu bude "maxifakáč".
|
|
|
Myslím, že to můžou soudruzi hravě vyřešit tím, že odtažené a přitažené auto ozdobí botičkou. Buzeraci se přece v té naší demokratické republice meze nekladou a pořádek musý byt, protože tak je to správné, tak to má byt!
|
|
|
Přestože mi stejně jako Vám přijde řešení s botičkou soudružsky hravé, myslím, že i v tak demokraticko-buzeračním zřízení jako je naše republika by to bylo nezákonné. Tím jsem chtěl říct, že až jí přivolaný opičák sundá vzájemně si vyměníme nacionále a rozejdeme se jako "přátelé".
|
|
|