Řeč tentokrát nebude o ekologických aktivistech blokujících vlastními
rachitickými veganskými těly výstavbu dálnice, která by spojila Prahu s
Berlínem na dojezdový čas 3 hodin. Tenhle článek je o policejních Passatech
schovávajících se za výjezdy z tunelů těsně za německou hranicí.
Už jednou jsem od posádky Passatu dostal pokutu. Jel jsem tehdy po dálnici,
předjížděl ve 140 kamion, když se mi na zadní nárazník nalepil nějaký čorák,
který do té doby jel mezi kamionama a najednou musel rychle předjíždět.
Sice neproblikával, ale lepil se. Zrychlil jsem na 160, abych ho pustil,
protože takový lepící se blázen je nebezpečný nejenom sobě, jenže on se
nezařadil přede mě, ale za mě a spustil ten modrý cirkus. Stálo mě to tehdy
dva litry, a od té doby si na lepící se debily dávám pozor, a rozhodně
nezrychluji abych jim uhnul. Znáte to, jak to říkají v tom rádiu Fuckwence
1, je to myšlený proti těm opravdovejm pirátům, co maj ty drahý fára a
jezděj jak blázni, za 140 vám na dálnici nikdo dávat pokutu nebude.
Další trik, který teď Passati vymysleli je klasické zabukaření. Podle
toho, co jsem slyšel před nedávnem v rádiu, se nákup rychlých aut pro policii
vyplatil, protože vydělaly na pokutách už třetinu toho co stály, a zároveň
výrazně přispěly ke zklidnění dopravy v “problémových úsecích”. Novým problémovým
úsekem je tedy zřejmě ta mezera mezi tunely Panenská a Libouchec na dálnici
D8 na severu čech. Mapa na
serveru ÚAMK zobrazuje daný úsek dálnice sice žlutě, tedy jako poměrně
velmi bezpečný, ale jistě, pokud policista usoudí, že jde o problémový
úsek, tak je to jeho výsostné právo.
Od té doby, co se tunely po zhruba půl roce trvající rekonstrukci znovu
otevřely v obou směrech, a není tak nutné se plazit za každým kamionem
60 km/h, mají Passaty žně. Stavitelé těch tunelů jim totiž připravili velmi
příhodné místečko pro výběr pokut. Představte si, že jste normálně jezdící
němec, zvyklý na relativně velké úseky neomezené rychlosti na dálnicích,
které se od našich šířkou ani charakterem mnoho neliší (na rozdíl např.
od dálnic italských). Vydáváte se na cestu do Prahy, na výlet nebo za obchodem,
a nebudeme si nalhávat, že Česká republika není na obchodních vztazích
s Německem hospodářsky totálně závislá. Přejedete hranici a po pár kilometrech
vjedete do tunelu Panenská. Tunel je dlouhý, rychlost omezená na 80 (proč
proboha?), ale jedete poslušně osmdesát, protože jste v cizí, relativně
divoké zemi a kdoví co vás může potkat, když 80 nepojedete. Projedete tunel,
vidíte světlo, šlápnete trochu na plyn ať to jede aspoň těch povolených
130. Je to celé z kopečka, takže se to pěkně rozjede. Najednou se za váma
zjeví temný Passat, rozblikají se mu modrá světla za tónovaným sklem a
vidíte i červený nápis stop. Zajíždíte ke straně, z Passatu vystupuje někdo,
kdo má prasečí xicht (něco jako jedenn z modelů tady)
a nandává si modrou čepici. Nechápete. Z tunelu jste přece právě vyjel.
“Hír iz achcik.” dozvídáte se. Stačil jste to rozjet na 130 km/h, tolerance
5, tj. 125, to je vysoké překročení rychlosti, o více než 40 km v hodině.
Sazba 200-400 euro, že jste to vy, dostanete 300. Divíte se. Jak 300? U
nás v Německu se za překročení o 40 km platí 120 euro, víc ne.
“Hehe, skopčák, ten se diví,” říká si prasátko z Passatu. Další dobrej
úlovek. “Stoupnem si teď za ten druhej tunel, až někoho chytnem, tak to
zas otočíme a počkáme zas tady, ne?”
Nevýhoda je, že mezi tunelama je prostě z nějakého naprosto prasečího
důvodu pořád omezení rychlosti na 80, i když ten úsek je zhruba kilometr
dlouhý, takže to, že za chvíli vjedete do dalšího tunelu nemůžete tušit,
pokud to tam neznáte. Že po výjezdu z tunelu nesmíte jak je obvyklé zrychlit
tak netušíte. Dávejte si na ně pozor. Stojí prakticky vždycky ze směru
Drážďany na Prahu a nejčastěji za prvním tunelem (tam je pořád ta 80).
Většinou nejsou ani moc na straně, aby mohli měřit i směrem dozadu, když
ještě jedete v tunelu, jejich nevýhodou je, že je pak docela dobře vidíte,
pokud o jejich zabukaření už víte. Když odloví, zastaví se za druhým tunelem,
tam ale moc času nestráví, většinou se hned vrátí za ten první tunel, kde
je to výnosnější.
PS: Ne, že by v Německu nestály Blitzery taky zrovna tam, kde je to
nejvíc bezpečné jenom tak, aby vybraly co nejvíc pokut. To jenom aby si
někdo nemyslel, že cílem policie kdekoliv je pomáhat a chránit.
07.04.2013 7fc