Komentáře ke článku: Test: Honda Civic 6. generace (ze dne 14.10.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Nechci tě strašit, ale dej si velkej pozor, aby se chalpci nerozhodli ze je Tvé auto bude stát jen 10 minut času...
5tkový Civici se kradou docela slušně a myslím, že je otázkou času kdy se ten xindl přeorientuje na 6G...
|
|
|
tohohle civica mam taky, taky rok 97, jenom slabsi motor a tri dvere - pred 5 roky porizen za 110 000 kc. i s 90k jezdi docela svizne, dlouhodoba spotreba kolem 6.5 litru. na tydenni ceste do rakouska a slovinska s trema lidma uvnitr, plnou vybavou a kajakama na strese si rekl o mene nez 6 litru. ma svoje mouchy, ale to je asi dany tim, ze se k nemu chovam dost prasacky a uz dlouho nebyl v servisu (krome vymeny oleje). nojo, ale dokud to jezdi (a civic jezdi!), tak proc do nejakyho servisu jezdit, zejo? sice jizda v nem neni takovej ten feeling jako v zigulovi nebo zralokovi od BMW, ale je to spolehlivost sama... i tak pujde pryc, a jsem zvedav jestli i v pripade dalsiho auta budu mit takhle stastnou ruku. :-)
|
|
nechce jinak. :-) Tohle úsloví se mi po přečtení článku ihned vybavilo. Prostě dokud si člověk nesedne za volant Hondy, neví, co je to požitek z jízdy. Možná tyhle auta nejsou nejrychlejší, nejbezpečnější, prostě nej..., je to prostě Honda.
Trochu odbočím, docela by mě zajímaly zkušenosti s pořízením auta z takhle dalekých krajin. Nebyl by ještě jeden článek?
|
|
Musím trochu zkalit nadšení autora z "mechaniků Honda" tento typ se (pokud se nemýlím) vyráběl v GB v závodě Rover. S Rover řady 400 má hodně společných dílů, např podvozek. Snad jen motory má 100% vlasní. Mimochodem narážka na naftu od Rovera je nějaká divná s porovnáním velmi dobrých ohlasů na netu. Jinak jako vlastník Roveru (1,6 benzín) mohu potvrdit dobré vlastnosti těchto aut.
|
|
|
Tk pokud já vím, tak spíš Rovery z období konce roveru byli víceméně hondy s jinou karoserií...
|
|
|
Rover 400 (a následně 45) je postaven na podvozku Honda Civic který se taky určitou dobu vyráběl ve stejné fabrice jako licence. Rover 600 je zase více Accord než Civic. Rover 200/25 a 75 nemají s Hondou moc společného. Rover 400 byl představen v době kdy už firmu vlastnilo BMW, které jí potom zkrachovalo úplně. Nechalo si novou fabriku i s Mini a co zbylo rozprodalo, LandRover - Ford, motory Powertrain a zbytek čína. Číňanům však Honda nedala svolení k používání licence a tak mají jen Rover 25 a 75 pod svou značkou Roewe :-(
|
|
|
Čéče, nějaký schizofrení ne? Nejdřív píšeš, že Civic je vlastně Rover, pak zase, že Rover je zase Civic. Ach jo...:-)
|
|
|
Možná jsem to blbě napsal ale schíza to ještě není :-)
Rover 400 je licence Civicu, ale ne celý. Takže je klidně možné, že mechanici Honda na Civic nešáhli páč byl vyroben v GB u Rovera. Tak to původně bylo myšleno.
|
|
|
Tak ono se to dá říct taky obráceně, že Rover má hodně společných dílů s Hondou. Podvozek tohoto Civicu vychází z Civicu 5. generace což byl čistokrevný Japonec. Jediné co je na této Hondě převzaté z Rovera, je střední díl výfuku, na něm je skutečně vyraženo roverácké UNIPART. Řekl bych to asi takhle: snad jen karoserii má Rover vlastní.
|
|
Nechci kalit nadšení autora, ale Civic je obyčejný pekáč, na kterém není nic až tak vyjimečného, snad krom ceny oprav a náhradních dílů, což je spíš mínus. Ale chápu, že po Fáčku je každé auto Rolls-Royce :-)
|
|
|
to bych neřekl, podle mě jsou to kvalitní auta s výbornými motory, jimž může většina evropské produkce jen tiše závidět. o civicu předchozí generace jsem dokonce chvilku i uvažoval, jenomže mezitím se přestal vyrábět a byl nahrazen stávající generací, která má sice má nejdokonalejší předek, jaký jsem kdy na autě této třídy viděl, ovšem ten zadek je trošku překombinovaný. a interiér je bohužel totální úlet - vesmírné sci-fi nemám rád normálně, natož v autě :o)
|
|
|
Fáčko je náhodou dobrý auto! Mnohem lepší než třeba škoda 105! ;-)
|
|
|
aaa, koukam dalsi siritel mytu, ze na cizi auta je drahej servis a dily... zlaty cesky skodofky, coz ? servisy vsude a ty laciny dily...hmmm
nuze vez, ze kdo jezdi hondou, potrebuje servis jen velmi vyjimecne a ceny originalnich dilu jsou srovnatelne s cimkoliv jinym v segmentu. sam mam uz mnoho let accorda s dvoulitrikem, nalital jsem na nem 200 000 a slovo servis znam jen z diskusnich for...
|
|
|
Pred napsanim neceho o cene oprav a nahradnich dilu doporucuji podivat se na katalogove ceny nekde treba u Autokelly nebo Elitu...
|
|
|
... a jak dlouho už jste nekoukal do nějakého ceníku náhradních dílů ? V daném segmentu jsou ceny +- stejné (včetně např. Octávie). Doby kdy byli "japonci" drahý na servis a díly jsou už pěknou řádku let pryč !
|
|
|
Pozor, nemyslel jsem, že by Honda byla špatné auto, to v žádném případě, určitě lepší jak nedávno zmiňovaný Getz, ale spíš jsem se pozastavil nad tím, jak to auto posadilo autora článku na zadek :-) Co se týče dílů, jsou o něco dražší, s opravami je potíž také v tom, že je na to komplikovaná diagnostika, oproti např VW/Audi/Seat/Škoda, Vag má doma každý kutil. Motory jsou také mnohem komplikovanější, samozřejmě, jsou spolehlivé, ale jak se začne srát nějaký starší uštvaný kousek, nebude to tak jednoduché jako např. u zmiňované skupiny VW.
|
|
|
Takže podle tebe je lepší, když si auto může opravit doma kdejaký kutil v garáži?!? Obávám se, že to už je možný snad jen u starých Felicíí. Hele, a nesvědčí o kvalitě honďáckých aut právě to, že NENÍ potřeba je podomácku opravovat? K čemu je mi diagnostika v garáži, když to stejně musím odvézt do servisu, kde se stejně na jakoukoli opravu vykašlou a "opravují" výměnným způsobem?
Jeden zážitek s Oktávkářem. Každou chvíli přišel s tímhle, támhle (brzdy, spojka, posilovač...) a nadšeně vyprávěl, že když přijde do autodílů, tak prodavač hned z hlavy věděl, co že to vlastně na opravu potřebuje, kdežto díly pro nějakýho japonce musí hledat v katalogu. A já ho nas*al větou "Hele, a není to vlastně průser...?"
A srovnávat Getze s tímhle Civicem je dost težce mimo mísu.
Jestli máš v okolí někoho známého s Hondou, ať tě nechá svézt a myslím, že potom večer necháš maminu (přítelku...) na pokoji a budeš chtít něco jiného...:-)
|
|
|
> ...když přijde do autodílů, tak prodavač hned z hlavy věděl, co že to vlastně na opravu potřebuje, kdežto díly pro nějakýho japonce musí hledat v katalogu.
A nebude to prostě tím, co tady na silnicích jezdí? Oktávek mraky (případně příbuznejch aut, kde jsou stejný díly), ale kolikrát za den potkáš třeba zrovna Hondu Civic?
Tím nechci tvrdit, že Civic je stejně spolehlivý auto jako Oktávka, ale když by bylo, tak by to znamenalo např. že by se porouchalo jedno z tísíce. A nahrádní díly který značky bude mít ten prodavač v ruce častějc, když jedněch tady jezdí milion a druhejch 10 tisíc?
|
|
|
Jasně, to je druhej pohled, pohled statistiky. Prodavač však nebude mít náhradní díly na japonce tak často taky proto, že nejdou opravit někde samodoma v garáži. A hlavně, není co na nich opravovat...:-)
|
|
|
No kdyby se na japoncích nic nesralo, tak by se na ně náhradní díly asi vůbec neprodávaly ;-)
|
|
|
No ja muzu z vlastni zkusenosti rict, ze naopak japonci se opravujou uplne uzasne, v celem aute clovek potkava neuveritelne vycurane vychytavky, ktere opravy vyrazne usnadnuji...ale chce to premyslet driv, nez vezmete do ruky kladivo
|
|
|
Jo, prodávají, ale v drtivé většině spotřební díly, a né nějaký, např. vážidlo vzduchu, či jak se ta fíčura jmenuje..:-)
|
|
|
Hele, na jakou vychytávku jsi naposledy narazil? Já, abych se dostal ke startéru, tak jsem musel s nadsázkou vyhodit půlku motorovýho prostoru...:-)))
|
|
|
Vite proc mam doma japonske auto? A vite proc uz tam zadne jine nebude? A je zcela jedno, jestli je to Honda nebo Toyota.
Protoze se nemusim zaobirat cenami nahradnich dilu, ficurami diagnostik a jejich obsluhou a servisni siti...
Na diagnostiku pojedu ve chvili, kdy Vami prezentovany koncernovy produkt bude krajet rozbrusovacka.
|
|
Pěkně se to četlo. Byl jsem majitelem Hondy Accord, Hondy HRV a teď jezdím v novém Civicu 5D (no jo, to ufo) a v mezičase jsem si bohužel zakoupil 2x Opla, a VW Golf . Golf je na samostaný článek, který by mi asi málokdo uvěřil a Opel byl poměrně starý, nicméně spolehlivost, jízdní vlastnosti atd., jednoznačně na všech frontách vítězí každá Honda, kterou jsem měl. Accord měl v době pořízení 150tis, v době projede 250tis. HRV při pořízení 190tis, dnes 240tis (zůstal ve firmě a denně jezdí), kromě spotřebáku, olejů a filtru žádná porucha nebo významné opotřebení. Nový Civic je nový, takže brzo hodnotit....
|
|
...nezapíná "ostrou vačku", ale tlakem oleje vysune ventiové zdvihátko druhého sacího ventilu do polohy, kdy na něj už vačka dosáhne a může ho otevřít. Tím se zlepšuje plnění motoru ve vyšších otáčkách.
Jak to fuguje v autě nevím, u motorky - Hondy VFR 800 VTec je to dost diskutabilní, protože záběr je na můj vkus až moc ostrej a v zatáčce může být i o hubu, protože zadní kolo může přejít do akceleračního smyku. U auta by k tomu myslím mohlo dojít zrovna tak.
Test je sepsanej výborně, líbilo se mi uživatelské hodnocení jednotlivých sestav ze kterého je vidět, že víš o čem píšeš. Ode mne za 1.
|
|
|
No, u auta, který je řádově těžší, "jenom" cejtíš jak začne motor táhnout, změní se jeho zvuk.
A je několik druhů VTECu, jeden z nich má opravdu třetí vačku na ovládání zdvihu sacích ventilů.
|
|
|
Ach jo, pletu vačkovou hřídel a vačku samotnou...:-(
|
|
|
Pomerne pekne jsou VTEC systemy popsany na teto strance:
http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=210
Veril bych tomu, ze ten kopanec muze u motorky znamenat problemy zejmena v zatackach, u toho auta to neni az takova hruza. Dokazu si predstavit, ze na vode nebo snehu to prohrabne, ale v takovych podminkach to nehrotim...
|
|
Píšu to sem pokaždé, když dočtu dobrý článek. Dal bych hodnocení za 1, jenže ... zase chybí ta fotka. Je to vážně takový problém, když si autor dá takovou práci sepsat nekrátký článek, aby sem dal fotku nebo odkaz na fotky někde na serveru??? Škoda. Jinak hodnotím jako velmi hodnotný článek.
|
|
jak to asi zrychluje pri osazeni ctyrmi pasazery? vykon sice slusnej, ale ten kroutak? chapu, ze oproti favoritu je to vykonova zmena, ale pochybuju, ze to bude takova raketa pri predjizdeni. ovsem na rovinu priznavam, ze jsem v tom nejel:)
|
|
|
Krouťák řeší převodovka. Průběh kroutícího momentu je věc druhá, prostě je to auto bez turba a tak je nástup výkonu pozvolný. Ale věř, že to určitě jezdí slušně, akorát to psychologicky není tak cítit, protože chybí "tenúžasnyzatahkdyžnastoupiturbo".
V takové OII 2.0 TDI mám vždycky pocit, že to fantasticky táhne, ale ve svém atmosferickém benzíňáku se stejným výkonem motoru a mizivým krouťákem a taktéž šestistupňovou převodovkou se z 0 na 100 km/h dostanu o chlup rychleji. Onen turbopocit je hlavně placebo stejně jako modlení se ke "krouťáku".
|
|
|
Kdyz jste nakousl to turbo... uz delsi dobu se chci zdejsich odborniku zeptat na jednu vec: Je celkem bezne, ze 1,4 l turbobenzin ma stejny katalogovy spickovy vykon jako rekneme 2,5 l atmosfericky benzinovy motor. Na druhou stranu, lidove rceni rika, ze "vobjem nicim nenahradis (pyco)". Tak se teda chci zeptat, jaky je z hlediska jizdnich vlastnosti rozdil mezi "malym" turbobenzinem a "velkym" atmosferickym motorem, ktere maji stejny katalogovy vykon.
Samozrejme se nemusite namaht a popisovat to cele znovu, staci mi treba odkaz na nejakou starou diskuzi.
|
|
|
Nejsem žádný expert na motory. Popis co to je turbo, co dělá a jaké mám výhody a nevýhody naleznete zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger
Je to dlohé, ale je tam všechno.
Výhodou turba je, že se dá udělat malý a lehký motor s velkým výkonem, takže se dá strčit do malého auta. Když se strčí velký a těžký motor do malého auta, tak ta váha vpředu bude cítit v zatáčkách, což hlavně v zimě není zrovna velká výhra. Turbo má prodlevu při nástupu a člověk se s tím musí trochu naučit zacházet a s prodlevou počítat.
Nevýhodou truba je, že je to "krám", který se točí rychlostí desítek až stovek tisíc (!) otáček za minutu a pokud s ním majitel vozu nezachází slušně, tak se mu turbo po čase pomstí. A někdy se mu pomstí "jen tak" z důvodu chyby ve výrobě nebo návrhu. Solidně udělaný atmosferický motor je mnohem spolehlivější, ikdyž konstrukčně se i ten dá domrvit.
Do Fabie bude podle mě 1.4T lepší, než 2,5 litrová atmosféra. Do Superbu bych si radši strčil ten 2,5 litrový atmosférický (pokud možno šestiválec). No a u aut velikostně mezi Fabií a Superbem to záleží na tom jak člověk jezdí, co od toho čeká. Spotřebu si netroufám posoudit, ale papírová spotřeba atmosferického 2,5l bude asi provozní realitě bližší, než papírová spotřeba motoru s turbem.
Na druhou stranu změna zrychlení při nástupu turba není lineární a tak má člověk pocit, že to fantasticky táhne, ikdyž nakonec pohled na tachometr a stopky ukáže, že je to jen pocit a že zdání tak trochu klame. Takže je docela možné, že v Oktávii 1.9 TDI 77 kW budete mít pocit úžasného zrychlení, zatímco v Civic Type-R (130 kW) to zrychlení nebude subjektivně nic moc, akorát tu Oktávii budete sledovat ve zpětném zrcátku jak vám mizí v dáli.
To že japonci nestrkají turbo tam, kde to jde i bez něj, podle mě svědčí o tom, že se u turba trochu bojí spolehlivosti. Na druhou stranu nepovedený motor se prý dá turbem zachránit, což prý byl případ u motoru 1.8 u první generace oktávií. Na atmosferický 1.8 majitelé nadávali (92 kW žere to a nejede to), na 1.8T (110 kw až 130 kW) jsem podobné nářky neslyšel. Otázkou samozřejmě je nakolik jsou 1.8 a 1.8T stejné motory a nakolik je to "pouhé" přidání turba kategorie "urban legends".
I z atmosferického benzínového dvoulitru se dá seriově dostat cca 80 až 180 kW, záleží na tom jak je výrobce šikovný a jak si postaví priority (Výkon/spolehlivost a taky cena).
Já používám dva atmosferické benzínové japonce 1.8 a jsem spokojen. Netuším, co by moje krátké jízdy po městě udělaly po čase s turbem, ostatně ony nesvědčí ani atmosferickému motoru.
|
|
|
Tedy, takovy obsirny popis jsem vubec necekal. Dekuji!
Teorii o turbu jsem mel prectenou uz predtim, ale zajimal me prave takovyto prakticky pohled. Auto se 100+ kW motorem asi stejne nikdy nebudu mit, ale chtel jsem to vedet ciste pro zajimavost (a navic nikdy nerikej nikdy, ze).
|
|
Civic 6G 5D byla moje první Honda.I když jsem chtěl vždy 1.8vti měl jsem "pouze"na 1.4,ale ani ta nebyla vůbec špatná.Měl jsem ji 4 roky a když jsem ji prodával měla najeto 340tis.kč.kromě běžného opotřebení a opravě po šťouchanci jsem neopravoval nic.Jediné co mi na autě vadilo bylo anglické zpracování(Tady zřejmě zaúřadoval rover).Když si člověk sedne do stejné generace ze stejného roku vyrobené v JP,nebo US hned ví o čem mluvím.Popisovat to moc nejde,protože i ten anglán je kvalitní auto.Touha koupit vti ve mě celé ty 4 roky dřímala.Nicméně cena pro mě byla vyšší.Vybral jsem si proto jiný model(vyrobený v US) accord coupe 2,2.Plná výbava,vše v elektrice,prostě pohodlná limuzína na dlouhé cesty.Nyní má na křížku 376tis.km a jezdí skvěle.
Když napíšu se skoro stejnou průměrnou(ne tou nejnižší,ta byla u 1.4 menší) spotřebou jako u civica 1.4 nebudete mi to věřit.
Jelikož bylo potřeba další auto.Když potřebuju já i manželka byla volbou opět Honda.
Tentokrát 4 generace civicu 4D vyráběného v US a jako US verze.Je neuvěřitelné,že v roce 1989 dokázali udělat 1.5 ve výbavě se servem,centrálním zamykáním,elektrickými zrcátky,4x el.okny ,klimatizací a dokonce tempomatem u auta nižsí střední třídy.O automatických US pásech nemluvím.Pro evropské auta je většina ještě věcí dnes za příplatek a některé ani objednat nejdou:-).Jediné co mě mrzí je absence SRS alespoň pro řidiče.Nicméně po 19letech a 200tis.km naježděných pravděpodobně ve 3 zemích(USA,pak dovoz do DE,pak ČR) je auto v dobrém stavu a vše je funkční.
Jediná malinká vada na kráse je,že budíky byli přehozeny s mph na km/h takže tachometr ukazuje o něco menší rychlost,než je skutečná a navíc nevím kolik auto v US najezdilo:-(.
Značku H můžu doporučit:-)
|
|
Jako ex-vlastník Civica plně souhlasím s autorem. Měl jsem H.C. r.v. 97 (velká přední světla v čiré optice), 4d, 1.5 vtec 115k v LS výbavě (klima, el. okna,zrcátka atd.). Koupeno s 120tkm, prodáno o 2 roky později s 200tkm. Jednou bouráno - př. nárazník, kapota, blatník, světlo, klima, chladič, mřížka + práce - 75kCZK.
Jinak standardní garanční prohlídky, výměna brzdových destiček, rozvody, olej, jednou přední a jednou zadní žárovka, nová náplň do klimy - toť vše. V podstatě jen běžné provozní materiály. Narozdíl od následujících firemních Fabia a Octavia TDI, které měly už v prvních desítkách tisíc km poměrně dost závad.
Bohužel od té doby už jsem na takhle málo jeté auto v takovém stavu v bazaru nenarazil. Když v Praze a okolí narazím na Civica v bazaru, má většinou na tachometru 150tkm+, což je většinou třeba vynásobit 2x - 3x. Civicy 2000-2007 se mi vůbec nelíbí, a loňské modely se ještě jako ojeté prodávají příšerně draho. Takže jsem nakonec slevil a aktuálně jezdím s Nissan Primera r.v. 2004 - je to příjemné, komfortní svezení, ale vždycky když vidím nízko přidřeplého Civica s nápisem VTEC na zadku tak mi ukápne slza :-))
|
|
|
"Když v Praze a okolí narazím na Civica v bazaru, má většinou na tachometru 150tkm+, což je většinou třeba vynásobit 2x - 3x."
To je fakt hustá reklama, protože jestli je tomu tak, co se týče životnosti, není lepší auto a koncern to může rovnou zabalit...
Pak opravdu nechápu, proč všichni nekupujou auto, který jim tak dlouho vydrží a kupujou plečky, u kterých jsou rádi, když přežijou záruční dobu...:-)))
|
|
Už ty příspěvky začínají připomínat reklamu na vynikající, báječné a nedostižné vozy značky Honda...:-)))
|
|
|
Přesně tak.
Navíc v podstatě je článek, i diskuze s vyjímkou jednoho, prostý jakýchkoli KONKRÉTNÍCH užitečných informací. O vozu samotném i o údržbě. Tedy kromě těch, co jdou vyčíst z propagačního letáku.
Tedy nebýt toho, že už Civic 6G mám, tak mě tohle od jeho koupě odradí.
Ale možná jsem tu špatně já, když hledám užitečné informace. Třeba tu jde o to, společně si ve stádečku šťastně zahýkat.
|
|
|
Jake KONKRETNI uzitecne informace o vozu ci udrzbe Vam v clanku chybi?
|
|
|
Například typické poruchy, životnost dílů.
Já vím, je to článek o konkrétním kuse, nicméně něčeho užitečného si autor a diskutující všimnout mohli.
Například že spojka má životnost 160-230 000. Obložení na zadních bubnech, pochopitelně u těch méně "ostrých" verzí, se mění kolem 170 000. Z čehož lze usoudit na skutečný nájezd km a ty kola sundat.
Anebo že rozvody stojí 5400 i s prací specialisty na Hondu a originálními díly, ale v neoficiálním servise a díly jsou od originál výrobců bez loga Honda (jak se tomu říká?).
Anebo že u vozů z Japonské výroby nevrže palubní deska. Vrzání je spolehlivým znakem bouračky.
|
|
|
No, typické poruchy... Neznám. Alespoň za pět let s Civicem, r.v. 90.
To, co tady xf uvádí, jsem alespoň já vůbec nemusel řešit. Na Civicovi jsem měnil kotouče a bubny, to jsou však běžné "opravy" z důvodu provozního opotřebení. Dělal jsem si to sám (:-)), takže jsem řešil jen cenu dílů. Jestli má u Civica spojka životnost cca. 200 tis. km jsem nemohl poznat, jelikož mi ho při najetých 198 tis. km zrušila jedna adeptka řidičského umění. Rozvody... Rozvody, co to je...?:-) Auto jsem kupoval s tachometrovými 104 tis. km, nechal jsem v jen vyměnit rozvoďák (ta cena, co si vzpomínám, cca. sedí, bylo v tom i výměna oleje a celková prohlídka) a za dalších cca. 90 tis. km jsem na autě, viz. kromě brzd, vůbec nic neřešil.
Takže fakt nevím, alespoň z mého pohledu, co napsat za typické poruchy a jaká je životnost dílů.
|
|
|
"to jsou však běžné "opravy" z důvodu provozního opotřebení"
No jistě že jsou. Na chvíli jsem si myslel, že o tom autě víte o trošku více, nežli "jezdím dokud se to nerozpadne". A že aspoň víš, s čím vlastně jezdíš; "tachometrových 104". To samé platí pro kolegu.
Rozvoďák (vidím, že jsi puntičkář) rozvodový řemen, fa.GATES, napínací kladka, fa.GMC řemen alternátoru, řemen serva, řemen klimatizace, olej motorový, olejový filtr, celková prohlídka vozu, + nějaká žárovka + práce
Jinak pro tvou informaci: u Civicu 6G udává specialista na Hondy životnost cca 300 000 km. Tedy slyšel jsem i o kusu s 500 000, ale těch 300 000 je životnost, do kdy se to vyplatí udržovat. A zase: jak je to možné, když jen leštíte a slepujete zrcátka? Vždyť podle toho, co tu tvrdíte, by mělo to auto neomezenou životnost. Tedy, s nějakým spotřebákem blíže neurčené ceny a trvanlivosti.
V dobrým, ale čekal něco více, nežli "koupil jsem to nevím s kolika a než jsem to dal pryč, tak se to nerozpadlo. Jo a ňákej spotřebák, nevím vlastně v kolika a jak by tam ještě dlouho vydržel. A je to supr kchár."
|
|
|
Nevim jak pro tebe, ale treba pro me cele auto opravdu je jen a pouze spotrebak do ktereho se snazim nevrazit vic nez je bezpodminecne nutne pro to, aby to dobre jezdilo a bylo to bezpecne. Treba sramy na laku (obzvlast na naraznicich, kde nehrozi rez) napriklad neresim vubec ...
|
|
|
Ach jo.
Přečti si pořádně moje příspěvky v téhle diskusi a bude ti jasný, že Hondu vůbec neglorifikuju. A jak je možné, že ty auta drží, když "jen leštíme a slepujeme zrcátka"? To ať ti odpoví výrobce, proč tomu tak je. Při odpovídající údržbě, která se alespoň u mě sestávala jen z výměny náplní v předepsaných servisních intervalech (plus ty brzdy, jó, zapomněl jsem ještě na výfuk) to auto fakt víc nepotřebovalo. A jakmile by potřebovalo, šlo by z domu, Honda-neHonda.
Těch "tachometrových 104 tkm" jsem si samozřejmě nechal zkontrolovat v tom servise při výměně rozvoďáku, včetně kontroly celkového technického stavu auta, takže jsem měl celkem jasnou představu, co jsem koupil a následně používal.
Jo, a jestli je Honda auto, konkrétně Civic 6G, jak píšeš, které se vyplatí udržovat do najetí 300 tkm, tak to je fakt potom "supr kchár", ne? Alespoň z tohohle hlediska... Chtěl bych vidět, do kolika km se vyplatí udržovat tolikrát omílané Oktávky či Fábie...
|
|
|
No, prave, typicke poruchy, zivotnost dilu, udrzba. Co tam napsat? Napada me jen, ze to sem tam umyju a prohledam vysavacem. Spojka chodi dobre, brzdy taky (cetl jsem nekde, ze problemy se spojkou se mohly vyskytnout u Civicu s 1.4kou, udajne proto, ze spojce nedelaly dobre vyssi otacky pri rozjezdu dane slabsim motorem). Jo, vlastne krom toho jeste tak jednou za pul roku slepim zrcatko pote, co mi ho nejaka pica na parkovisti rozbije...
|
|
|
Tak velké to stádečko H-pozitivních zase není, a navíc potřebou si zahýkat trpí povětšinou majitelé aut s písmeny F, O, R, S na začátku.
|
|
|
Kterým koncernovým vzem ráčíš jezdit? Je to VW Fóbija, VW Oktávia, VW Rómster neb VW Pass...pradon Super B...nebo dokonce něco über-lidového - "prémiového" se čtyřmi kruhy? 8o)
Proti Hondě nic nemám, jejch auta se mi líbí víc než německá a parametrama rozhodně nezaostávají. To spíš naopak.
|
|
|
Čéče, budeš se divit, ale jsem odkojenej typycky českým přibližovadlem Š120. V současnosti s ní i jezdím do práce. Mimochodem, 30 ti letá "mladice" a její kondici občas HTPčka nerozdýchají...
Co se týče Hondy, začal jsem s Civicem 4G a plavně přeskočil na Accorda 6G. Zkušenosti s Civicem mám 5 let, teď s Accordem poslední tři roky.
Poznámku o reklamě jsem myslel jaksi s nadsázkou, protože co psát o něčem, co prostě a jednoduše "jen" funguje...
|
|
Uz treti rok jazdim civic 6G 97 1.4. kupil som ho so 140k km, teraz mam 203k km. Po kupe som dal cca 10-20% ceny do vymen rozvodov,oleja, vyfuku a pod. nasledne som menil este homokinetak, kedze sa roztrhla manzeta a capy na tyci riadenia, termostat, komplet predne brzdy a zadne loziska (tie su sakra drahe). Nevyhoda je, ze nahradne diely su dost drahe a tazko sa niektore zhanaju (homokinetak stoji 100e).
doterajsia spotreba je 6,3 litra, spotreba oleja bola liter na 10tis km, kedze mam ale uz znicene piestne kruzky (mojou vinou,kedze som na aute jazdil aj ked sa kvoli chybnemu termostatu prehrieval motor), a neoplati sa to opravovat, tak spotreba stupla na liter na cca 1000-1500km.
S autom nie je problem v kuse absolvovat dlhe trasy 1000km bez problemov na jeden sup. spotreba z nemecka na slovensko po dialniciach pri 130tke a traja ludia v aute vysla na necelych 7litrov. Do kopca (kto pozna cesku D1) to ale nevladze ist tych 130 , postupne klesne rychlost na nejakych 100-110 a vyskytli sa stupaky, ked som isiel do 4ky, Taliansko alebo chorvatsko vyslo na 6,7l /100km.
Neuveritelne ale ocenujem zvuk motora, v aute jazdim bez radia a radsej pocuvam motor.
Celkovo hodnotim auto pozitivne, sluzi mi intenzivne, vyuzivam ho denne a najazdim cca 2tis mesacne kombinovane.
Dalsie auto by som najradsej bral mazdu 6 HB, pripadne kia ceed sw,ked bude menej korun...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Honda Civic 6. generace
|