Následuje kurs základní zmrdí komunikace pro úplné začátečníky
inspirovaný online rozhovorem s exministrem Šimonovským na serveru Idnes.
Online
rozhovor s Ing. Milanem Šimonovským se odehrál v úterý 19.6.2007. Je
to poprvé, co se Šimonovský uvolil komunikovat o svém prvním velkém a hned
nejlepším životním výtvoru (quasi)přímo s občany, doteď totiž volil nepřímé
formy komunikace. Šimonovský v posledním roce proslul tím, že nepřipouštěl
vůbec žádnou kritiku legislativního zmetku, který protlačil. Ve všech televizních
debatách, ve kterých se Šimonovský objevil, vykazovalo jeho chování kolem
silničního zákona pokaždé stejný vzorec: nejdřív chvíli diskutoval, následně
ho ovládlo jakési svaté nadšení, oči mu zahořely zlostí nad tím, že jej
lidé neberou vážně a pak už bylo jen militia christi.
Ani v tomto případě tomu nebylo jinak. Elektronická diskuse započala
v 13:00 a v 13:06 byla vyhlášena uzávěrka na doručené dotazy. I přes krátkou
dobu se stačilo sejít 63
otázek, které vcelku věrně kopírovaly názor veřejnosti na princip i
výsledky silniční buzerace v Čechách. Šimonovský odpověděl na jejich zhruba
jednu čtvrtinu. Ve 14:03 se nám Milan online odporoučel, patrně zjistil,
že už jde do tuhého a žádné ovace nepřijdou. Při posledních odpovědích
si počínal poněkud zlostně a tak jsem usoudil, že už je zase v transu.
Ale to je celkem vedlejší. Myslím, že odpovědi pana exministra jsou
výborným vodítkem pro mladé zmrdology v dešifrování zásad zmrdí komunikace.
Dotaz na Ing. Milana Šimonovského: OTÁZKA (RS)
Proč máme nejtvrdší bodový systém na světě (počet bodů, sazebník,
doba odebrání řidičského oprávnění") (...) ?
Odpověď Ing. Milana Šimonovského: ODPOVĚĎ( 19.06.2007 13:40 )
Nejtvrdší systém v žádném případě nemáme, rozsah skutkových podstat
obodovaných přestupků je spíše průměrný. V Německu je obodován každý
přestupek, i ten nejmenší. (...)
(Pan Šimonovský se měl lépe připravit. V Německu každý přestupek obodovaný
není. Celkově vychází německá varianta bodového systému z přístupu, že
bodované přestupky jsou jen ty, které mohou někoho ohrozit. Například takové
překročení max. povolené rychlosti o 10km/h tak není provázeno udělením
bodů. Tématem jsme se
již zabývali.)
OTÁZKA (pepan)
Dobrý den, zajímalo by mě, proč byl přijat zákon v této vyloženě
perzekuční podobě bez motivačních prvků, které obsahuje např. zákon platící
v Německu (...)
ODPOVĚĎ( 19.06.2007 13:16 )
Zákon ve stávající podobě je velkým kompromisem, který byl ve Sněmovně
přijat. Základem zákona jsou obdobné předpisy z Německa, Rakouska a
Velké Británie, kde zákon funguje bez problémů (...)
(Pan Šimonovský opět lže. Rakousko bodový systém neprovozuje.
Pokud vím, tak to ani nemá v plánu. Britský systém je od českého velice
odlišný. Obecně se dá říci, že vlastním vývojem českého systému vznikl
mutant, který nenese prvky žádného jiného obdobného zákona ze zahraničí.
Pro zajímavost, v původním návrhu, který pan Šimonovský jménem svého ministerstva
ve sněmovně předložil, se body udělovaly i za špatné parkování).
Lekce I. Zmrdí lhaní
Zmrdi při svém lhaní zpravidla vycházejí z toho, že příjemce komunikace
nemá čas, chuť, příležitost nebo zájem si sdělenou informaci ověřovat.
Samozřejmě nemůžete lidem říkat, že voda teče do kopce, protože to je moc
očividná lež použitelná jen v reklamě.V případě sdělení, která si lze ověřit
jen s vynaložením jistého byť minimálního úsilí, lze lhát až se od huby
zapráší. Tak třeba můžete tvrdit, že energie přechází ze studenějšího tělesa
na teplejší nebo že CO2 stoupá ve vzduchu směrem vzhůru.
Pro rozhodnutí, kdy lhát a kdy raději nelhat, lze použít následující
kvantitativní rozbor: 30% lidí ovládá internet. Z toho 1% sleduje internetovou
diskusi. Z toho počtu 10% je vůbec ochotno nějaké informace hledat a z
těch 10% je skutečně hledat bude. Takže 10.000.000 x 0,3 x 0,01 x 0,1 x
0,1 = 300 lidí v celé zemi přišlo na to, že Šimonovský lže. A to se dá
zanedbat, protože těch druhých je 9.999.700.
OTÁZKA (fraze)
Myslíte si že se něco zlepšilo?? Já myslim že jde pouze o "buzeraci"
řidičů - možná to bylo dobře myšleno, ale dopadlo to jako dycky všechno
- špatně! Díky
ODPOVĚĎ( 19.06.2007 13:11 )
Zákon je jen nástrojem, který umožňuje policii postihovat bezohledné
řidiče. Bez její denní přítomnosti na silnicích je nový zákon neúčinný.
Otázkou je, proč stejní řidiči jezdí v Rakousku a Německu ohleduplně, zatímco
u nás se navzájem vraždí.
Lekce II. Zmrdí zastrašování.
Ne nadarmo se říká, že strach je jeden z nejsilnějších motivačních činitelů.
Použijte ho kdykoli pro zmrdí záměry, je to mnohokrát vyzkoušeno. Když
si nekoupíte náš nový vysavač Magic multi kulti turbo ultimate, roztoči
vám uhryžou péro. Když vojensky nepřepadneme okolní země a neokrademe je,
seberou nám Lebensraum. Pronášejte taková slovní spojení jako „piráti silnic“
(každý si hned představí nějaký šílený jednooký zjev s dřevěnou nohou,
která tiskne plynový pedál a nikoli třeba policejního exprezidenta Husáka)
nebo vyhrožujte vraždami. Podobně jako je při výrobě leštěných prdů důležité,
jak to vypadá a ne jak to funguje, je při mindfuckingu důležité, jak to
zní a ne co to znamená.
OTÁZKA (Michal Vašíček)
(...) Podle statistik mvcr za leden až květen 2007 zahynulo o 10
procent více lidí, než za stejné období v předchozím roce, kdy ještě neplatil
nový silniční zákon a zvrátil se tak pozitivní trend nastartovaný v předchozích
letech (....), který vůbec nezohledňuje závažnost spáchaného přestupku,
řidiče nevychovává, pouze trestá? Sledujete tyto statistiky a jaké jsou
vaše pocity nyní?
ODPOVĚĎ( 19.06.2007 13:06 )
Sleduji statistiky. Statistika za uplynulý rok platnosti nového
zákona dokládá, že na silnicích zahynulo o 300 lidí méně než
byl stav v uplynulých letech. Letošní rok je skutečně mimořádně tragický,
doufám, že dojde ke zvratu. Očekávám, že policie si uvědomuje, že bez nich
nelze situaci na silnicích zlepšit.
(Pan Šimonovský v tomto bodě snad nikoli lže, ale jen přiohýbá fakta
tak, aby je mohl výhodně interpretovat. Počet úmrtí v roce 2006 klesl
vůči 2005 o 171, tedy zhruba o polovinu počtu, který Šimonovský uvádí.
Počet úmrtí klesal v předchozích letech i bez pana Šimonovského, pan Šimonovský
není naštěstí na tomto světě jediný, kdo pro bezpečnost uživatelů automobilů
něco dělá. Tak automobilky vyprodukovaly bezpečnejší auta, kraje se aspoň
občas snaží o lepší dopravní značení, přibyly nějaké dálnice... Pan Šimonovský
však potřebuje, aby skóre jeho zmetkozákona vycházelo lepší, a tak zvolil
správně bázi, například roky 2003 nebo 2004, na které to hned vychází příznivěji.)
Lekce III. Zmrdí manipulace s čísly
Když jsme si pověděli, jak a komu lhát, povíme si také, jak tomu dodat
důvěryhodnost. Říkejte prostě čísla. Jedno jaká. Čím větší píčovina, tím
víc to na lidi (=vohnouty) zapůsobí. Hlavní tři triky jsou:
- použití operátoru „až“ nebo „už“: Náš úvěrový program SocBankrot
už od 47% rpsn. Vaše řasy budou až o 67,321% delší.
- manipulace s jednotkami: Zaveďte si vlastní soustavu jednotek. Třeba
megatampóny na pikoloket. Nikdo to nepřepočítá, hlavně že toho bude hodně
(pozitivní jevy) nebo málo (negativní jevy).
- v případě, že používáte relativní (poměrné) nebo diferenční (rozdílové)
údaje, volte správnou bázi. Předhazují vám, že vaše automobilka vyrábí
rok od roku méně spolehlivá auta? Je třeba říci – naše auta jsou nyní mnohem
spolehlivější než naše auta v minulosti. (Ve srovnání s rokem 1930,
ale to si nechte pro sebe).
Oblíbený zmrdí pracovní nástroj se jmenuje statistika. Důvěryhodnost
statistik pojmenoval už Winston Churchill. Myslím, že všichni si můžeme
i bez Milana a bez statistiky odpovědět na to, zda je na silnicích v posledním
roce bezpečněji anebo naopak.
OTÁZKA (Vladimir)
Pros se domnivate ze rozumite dopravni problematice ? Ridite sam
? Jake auto ? Je podmotorizovane ? Chodite pesky ? Rozhlizite se na prechodu
nebo jenom davate najevo ze chcete prejit ?
ODPOVĚĎ( 19.06.2007 13:30 )
Nový silniční zákon není jen mým dílem. Vytvořili ho odborníci
z ministerstva dopravy a ministerstva vnitra. Podílela se na něm i odborná
veřejnost. Jeho konečná podoba je výsledkem debat ve Sněmovně a v Senátu.
Dopravou a dopravními systémy se zabývám celý život, už více než třicet
let
Lekce IV: Sežeňte nějaký ty vodborníky kurva.
Pro obhajobu jakkoli pochybných produktů opatřte různé odborníky, kteří
dodají všemu ten správný punc. Lidé udělají za peníze skoro všechno, je
to jen otázka vynaložené částky. Horst Fuchs používá pro testování nožů
vyrobených z ušlechtilé oceli vyrobené z roztavených plechovek k tomu vytvořené
švýcarské instituty, kde prsaté vědkyně provádějí různé zkoušky na zařízeních,
které připomínají spíše kuchyňské vybavení. Doktorka Šuralová v televizi
ještě donedávna vyšetřovala dítě, pak myla Brefem hajzl a pak zase vyšetřovala
dítě. Sežeňte nějaké manekýny, navlečte je do bílých plášťů a vohnouti
to bez problémů přijmou.
V případě silniční buzerace tvoří „odbornou veřejnost“ povětšinou komediální
instituce zvaná Centrum dopravního
výzkumu. Platí je MDČR, čímž je kruh dokonale uzavřen. Nejnovější hit
z této líhně se jmenuje Tempo
30. Neobjektivita této instituce a odvaha, se kterou propojuje ve svých
zprávách environmentální a bezpečnostní aspekty dává vytušit, s jakými
„odborníky“ tady máme co do činění. Nejvýznamnější perlou CDV je
vychvalování alkoholismu v provozu na veřejných komunikacích..
Zejména mě pobavilo, jak se Šimonovský pasuje do
role dopravního odborníka. Zřejmě zde došlo k realizaci fenoménu „odborník
bez zkušeností“.
OTÁZKA (RS)
Jak je možné, že legislativním procesem přípravy zákona pod vaším
vedením prošly takové perly jako 1 bod za nedovolené užití dálnice nebo
silnice pro motorová vozidla nemotorovým vozidlem (...), jehož konstrukce
nebo technický stav neumožňuje dosažení rychlosti nejméně 80 km.h-1. Řidiči
nemotorových vozidel řidičské průkazy nepotřebují :-)
ODPOVĚĎ( 19.06.2007 13:33 )
Tyto chyby odstraňuje novela, která bude projednávána dnes odpoledne
v Poslanecké sněmovně, a měla by během tří měsíců být účinná. Jsem jedním
z autorů této novely.
Lekce V: Zmrdí pořekadlo „já jsem jen taková malá myšička....“
„... o tom rozhodli ti nahoře!“ Pokud se vám něco nepovede, rozhodně
se za to nestavte. Říci „ok, myslel jsem to dobře, ale má to určité
chyby, které se pokusím napravit“ je sice fér, ale ve společnosti zmrdů
vás to totál vodvaří. Zásadně a nikdy nepřipouštějte chyby. Když jsou chyby
tak velké, že je nelze maskovat, prostě řekněte, že je způsobil někdo jiný.
Když taktika „já jsem jen malá zmrdí myšička“ nefunguje, zkuste se aspoň
nějak publiku zavděčit.
Rozumím Ing. Šimonovskému, že se necítí dobře. Také by mi nevonělo,
kdyby si ze mě úředníci udělali vola. On to vzal za svoje, vsadil na silniční
buzeraci svoji perspektivu, přišpendlil to na svůj štít a místo aby se
tím „udělal“, tak se tím politicky odepsal. Ale to měl zvážit dříve.
Tolik tedy školička zmrdí komunikace s Milanem. To, co Milan předvedl,
jsou úplné základy a využije je každý, kdo chce vstoupit do světa zmrdů
a moc se myšlenkově nenadřít. Pro další lekce doporučuji pozorovat mediální
práci pánů Kalouska nebo Svobody ze stejné stranické líhně, kteří nejsou
tak hloupí a fanatičtí. Přejeme tímto Milanovi další úspěšné kroky ku vlastní
politické sebevraždě a v neposlední řadě děkujeme za připomenutí základních
metod politické práce.
22.06.2007 D-FENS