Komentáře ke článku: Strakonické náměstí nebeského klidu (ze dne 10.12.2011, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Mott Macdonald je vůbec taková zajímavá firma. Mimo jiné figuruje i v té zfušované "rekonstrukci" Karlova mostu, kde "opravovali" historickou památku z tmavého kamení fungl novými, světle šedivými bloky typu "pěst na oko", které navíc nelícovaly - leč podle MacDonaldů a Magistrátu vše v pořádku.
Jinak v mé městské části jsem byl svědkem něčeho podobného: na vývěsce jsem našel návrh na zjednosměrnění a zcyklostezčení několika ulic. Pokud se dobře pamatuji, navrhovatel bydlel někde jinde, ale pokud chtěl někdo podat námitku, musel by bydlet přímo v zasažené ulici.
Mno, takže máme jednosměrku "za účelem zklidnění provozu" a krásný, metr a půl široký cyklopruh v boční ulici, kde se dříve parkovalo. Mimochodem, ten cyklopruh je odnikud nikam - žádná cyklostezka na něj nikde nenavazuje a jestli tou ulicí projede 10 aut denně, tak je to moc. Někdo to komentoval potřebou utrácet za dopravní značení...
|
|
|
No tak on tmavě šedý pískovec se jaksi v lomech nevyskytuje. A myslíš, že se něčím takovým zabývali naši předkově při předchozích rekonstrukcích toho mostu? Neboj, za pár let to nebude jak pěst na oko a i když ani pak nebude jeden šutr jako druhý, je to nromální.
Podobně v lesích neroste šedé dřevo a tak se i při opravách památek používá to světle hnědé, jak sis možná minule všiml i u nás ;-)
|
|
|
No, u Karlova mostu je spis průser to řezání kamene, ktery bude vidět vždycky.
|
|
V mym rodnym mestecku (cca 3,5k hlav a 6 radaru) to probehlo loni... Netykalo se to velkeho namesti,ale maleho kam se nyni jako nerezident ci nezasobovani nedostanete.Nejlepsi je to, ze u onoho namesti je vcelku znamy zamek a pred nim bylo parkoviste pro busy.ty nyni maji parkoviste u obchodaku cca 2km od zamku.Na velkem namesti se parkovat smi,ale mist je malo,takze turisti (kteri si to nerozmysli a nejedou o dum dal) parkuji vsude mozne pod namestim.Je pravda ze mistnich zivnostniku se to moc nedotklo.Uz tam preziva jen jedna hospoda,do ktery sice jezdili na obedy delnici z okoli,ale to je jedno,ty prece muzou jinam,hospodskej at si poradi.Sem zvedavej jak dlouho se udrzi...Na druhou stranu je to fajn,jiny knajpy byvaj plny,tady jsme se chytli ve 12 lidech v patek vecer...A ne,neni to kvalitou restaurace...
|
|
|
tato informace je sice podrobná, ale ve svém základním zaměření obecná a teda bezcenná 8o/
ale tipnu si: Rosice u Brna?
|
|
|
Nikoliv, Opocno (RK). Muj prispevek si nedelal ambice byt prinosny, spis mel potvrdit, ze nastaveny model funguje (a to je spravne) stejnym zpusobem, se stejnym dopadem i jinde...
|
|
|
Hmmm to náměstí u zámku je teď zavřené? Vida, příliš dlouho jsem tam nebyl. Tou restaurací myslíte tu nobl přímo u zámku (pokud tam ještě je), nebo takový ten gril (trošku pajzl) v té ulici k zámku?
|
|
|
Jestli myslite zameckou vinarnu, tak ta nefunguje bratru 10 let,spis vic. Zustala tam jen rest. Podloubi (na dolni strane maleho nam.vedle ZUS),ale tu myslim otevreli az po zavreni zamecke, tudiz ji asi neznate. V ulici mezi malym a velkym nam. je jen rest. U Slunce (ale to pajzl snad nikdy nebyl) a jinyho si tam nic neuvedomuju ze by tam kdy bylo.
|
|
|
Přesně ten, "U Slunce" - pamatuji si z něj nevlídnou obsluhu a nevalné maso na grilu. A máte pravdu, já tam byl naposledy před cca 5 lety... je to krásné město. Zrovna nedávno jsme si s kamarádkou vyměňovali vzpomínky na Porcinkuli. Bylo by škoda, kdyby zkurvili i to velké náměstí.
|
|
|
To nastesti nemuzou. Je to jedina cesta skrz mesto. Obchvat byl v planu, dokonce zkoupili i nejaky pozemky, ale nejsou prachy a pokud vim ve strednedobym vyhledu se s nim nepocita.
|
|
Jsa puvodem y Tabora, musim napsane potvrdit ;-(
|
|
zklidňovací aktivisté jsou trubky odtržené od reálného života, nechápou, že na samotě u lesa prostě žijící město nebude i kdyby se na hlavu stavěli a řvali jak pominutí. Prostě to nejde, k městskému životu patří mimo jiné dopravní obslužnost, kterou opravdu není možné řešit pěškobusem nebo na kole. Cvrkot ve městě není možné regulovat vyhláškou a omezením, nejen podnikání ale i bydlení v takových lokalitách je nesmírně obtížné, pokud nejsou zajištěny ani základní služby. Město skutečně není městem jen z toho důvodu, že je někde v centru "lázeňské korso".
v Praze jsou takové šílené plány taky na paletě, stromořadí na magistrále a jiné hitovky, představa že všichni, kteří dnes jedou po magistrále autem tam budou příště korsovat pod stromořadím je více než absurdní, přesto tomu aktivisté věří, že tím pomáhají nesmyslu si ve své hlouposti vůbec neuvědomují a nejspíš nějakou dobu potrvá než jim to dojde a pak se to pokusí zvrátit nějakým absurdním nařízením.
|
|
|
Otazka je, nakolik se provoz na magistrale da zahrnout pod mistni "dopravni obsluznost", ze.
|
|
|
No, kdyz si dostavite ten okruh, tak asi jooo.
Trochu mi to pripomina kviceni, ze spojka Brno-Svitavy je silnice smrti. Uz Hitler blahe pameti tam chtel vybudovat neco jako dalnici. Za chvili to bude 100 let, naroky nekde jinde, jenom ta silnicka je prakticky furt stejna.
Dto se zklidnovanim a podobnymi vymysly. V jedne vesnicce, kde jsem zil, se 15 let planuje dostavba kanalizace. Hovna v potoce plavou dal, silnice ve vesnici jsou stale rozbite, ale mame nove cedule, ktera Te upozornuje, ze nad 50km/h si utrhnes napravu.
Co je to mistni dopravni obsluznost? Ze jses schopny dovezt rohliky? Projet mestem a nestravit hodiny v kolone ?
Vzdyt z jednoho konce Brna na druhy je to casove mnohdy dal, nez z jednoho konce okresu na druhy ...
|
|
|
"Vzdyt z jednoho konce Brna na druhy je to casove mnohdy dal, nez z jednoho konce okresu na druhy ..."
No a co je na tom divnyho?
|
|
|
No, to je právě to, co zklidňovací aktivisté nedovedou pochopit.
A neber to, že jsem ze zbytečného hluku a smradu nadšený, ale jestliže chci klid, tak mám chalupu uprostřed lesů v Sudetech, kde chcípl pes. Ve městě žiji z nějakého důvodu a jako u mnoha jiných rozhodnutí to má svoje plus a minus.
|
|
|
Ona to silnice smrti je, protože průjezd vysíracím kruháčem u Lipůvky mě vždy ubere 5 let života. Takže z tohoto pohledu mě už moc času nezbývá. ;-)
|
|
|
a všiml sis, kolik set metrů přerušované čáry se změnilo na plnou v domění, že se tam přestane předjíždět? katastrofa. zde je on-board-kamera nutná pro dokazování, že porušením zákazu předjíždění nebyl spáchán přestupek, jelkož chybí materiální aspekt přestupku.
|
|
|
kolikrát je člověk dřív v praze než z žebětína v obřanech 8o)
|
|
|
nepsala jsem o "místní" dopravní obslužnosti. Místní dopravní obslužnost je totiž taky debilita. Logicky největší dopravní tahy vedou do velkých měst nebo kolem velkých měst, není to žádná hitovka posledních let, vždycky to tak bylo. Tam kde se protínaly dopravní cesty obvykle z vesničky vyrostlo město. Když se tah odklonil, sláva města byla fuč.
neznám nikoho, kdo by po magistrále jezdil jen tak z legrace, protože mu připadá zábavné se cukat městem jak blb. Totéž je nábřeží kolem Novotného lávky, je to tam zasekaný i v sobotu. Blbci z Pakomatu chtějí omezení dopravy, protože jsou přesvědčeni, že koníčkem řidiče je jezdit schválně tam, kde se oni chtějí procházet. Nechápou, že ti řidiči tam tudy jedou, protože to jinudy nejde. Až tam bude jen "místní" dopravní obslužnost, tak tam budou lišky dávat dobrou noc, chcípne tam hund a možná se tam zvýší kriminalita.
|
|
|
Nejen to drahá Mousso, jsou ještě další hrůzné plány - centrum budene průjezdné, průtah přes Malou Stranu a kolem Novotného lávky bude patrně za chechtáky a to jen pro "moderní" vozy, co "neznečišťují". Chce se mi vrhnout, a to se prosím těmito místy do práce pohybuji dle potřeby jak vozem, tak hromadkou anebo na kole (a dá se to zvládnout klidnými ulicemi až na pár desítek metrů, které alternativu nemají).
zpravy.idnes.cz/ridici-budou-smet-do-centra-prahy-za-200-korun-stara- auta-vubec-pr8-/domaci.aspx?c=A110913_1650944_praha-zpravy_sfo
Ta modrá varianta je vůbec úchylnost, bez nějaké připitomělé známky se autem, které jsem zakoupil s tím, že vyhovuje požadavkům na provoz (a vyhovuje, jinak by přes STK neprošlo :-)), nedostanu na velký kus silnic, které taky platím.
|
|
|
Tak to je zrůdnost..doufám, že tohle jen tak neprojde. Btw nenašel jsem v odkazovaném článku zmínku o motocyklech, nevíte někdo, jak je to s nimi třeba v těch rádoby nízkoemisních zónách v Německu? Od dubna do října jezdím v jedné stopě a jeden z mých strojů s dvoudobým motorem plní emisní limit asi tak EURO mínus 5 :-D
|
|
|
Teorie o tom, jak je takovy silnicni prutah vlastne mestotvorny a snizuje kriminalitu je sice pekna, ale kdepak v centru Prahy mame nejvic kriminogenni zony...? Parcik za Muzeem, podchod u Opery, Bolzanova/Bulhar/Hybernska, prostor pod estakadou na Florenci, Tesnov... Hmmm... Nejsou to lokace, kde mesto rezignovalo na svou pritomnost vedle prutahu a v tech mistech jaksi zemrelo?
|
|
|
tak to jsou zrovna dost specifické oblasti a kriminalita tam nepochybně není kvůli magistrále, ale z úplně jiného důvodu. Na druhou stranu, kdyby se dalo parčíkem a muzeem jezdit autem, nejspíš by kriminalita zmizela. :-) (a jezdit se tam dá, je tam hezká asfaltová silnička . . . )
navíc jsou to spíše oblasti, kde se shromažďují podivné existence, ty se někde ve městě vždycky houfovat budou. Nejsou to žádní duchové magistrály, kteří s magistrálou zmizí. I podivné existence k městu patří.
docela by mě zajímalo, jak si vy propagátoři zklidnění vlastně to město představujete. Pořád čtu jen takové obecné, aby aut jezdilo míň, aby si lidé zbytečně nevozili zadek autem, ale konkrétního nic. A z toho nekonkrétního nic mezitím budou města "vyrábět" další a další zdroje poplatků.
|
|
|
A jaky je tedy ten duvod? To by me docela zajimalo:-)
|
|
|
tak třeba za muzeem je park, v parku je to celkem obvyklé, není tam takový provoz lidí, takže se tam shromažďují problematické existence, stejně jako v jiných parcích daleko od magistrály. Florenc a některé další jsou blízko nádraží, to je totéž, problematické existence se u nádraží houfují. V podchodech totéž, dokonce i v podchodech na sídlištích, kde jsou podchody kvůli hromadné dopravě.
opravdu si myslíš, že když zmizí magistrála nebo na ní bude omezen provoz (nebo zaveden placený provoz) tohle zmizí?
|
|
|
Pardon, ale nepripada ti zvlastni, ze ta mista vznikla prave u magistraly a ze to, co driv bylo beznou soucasti mesta (park u Muzea, oblast Bulhara, Tesnov, prostor u Opery), se stalo jakymsi opustenym brownfieldem, kam nikdo nema duvod chodit?
Nerikam, ze mam recept na to, co s magistralou udelat.
Ale nechapu, jak muzes vazne tvrdit, ze pro prostor kolem sebe nema z hlediska mestskyho organismu devastujici vliv, ba ze je temer prospesna a zamezuje zmrtveni a kriminalite v dany lokalite.
Tezko v centru najit mrtvejsi mista, nez co jsem vyse vyjmenoval. A staci porovnat, jak fungovala "pred magistralou" v logice tehdejsiho ulicniho planu.
Z toho pohledu je magstrala zasah maximalne bezohlednej a brutalni. Dnes se bez ni neobejdeme, ale netvrdme, ze se vlastne nic nestalo. Je to neco za neco a to "neco" ve ztratach neni tak maly, abychom nad tim mohli jen tak mavnout rukou.
|
|
|
u nás je park, podle tebe běžná součást města, přespávají tam bezďáci a fetky, obnažuje se tam "náš" úchyl, válí se tam jehly a stříkačky a bordel. Fetky z parku vykrádaj auta zaparkovaná v přilehlém okolí. Magistrála s tím nemá nic společného.
takových opuštěných úseků je v Praze hodně, buď tam nevede chodecká trasa nebo to tam bezďáci zaberou a lidé se místu začnou vyhýbat.
kolem magistrály je takových míst jen pár, třeba ten parčík, ale vedle něj hned podchod pod magistrálou bez problémů. Podchod u opery je problém, ale to je problém všech opuštěných podchodů, i těch sídlištních. Ale i jinde v Praze prostě existuje spousta mrtvých míst, kde se houfují problematičtí lidé a většinou je to zrovna v místech, kde není velký provoz. Prostě se stahují do určitých míst, aby byli ve stínu, ale v blízkosti míst, kde je cvrkot. Je to i v jiných evropských městech, kde magistrála v centru není.
netvrdím, že je magistrála v centru ideální řešení, ale je třeba najít jiné řešení než bránit ve vjezdu nebo snižovat rychlost. Dobudovat možnost objezdu a zbytek bude projíždět Prahou. Centrum má největší problém s místem, lepší to tu nebude. Většina lidí jezdí přes magistrálu, protože Nuselský most, projíždět dole přes Nusle také není ideální řešení. Je to něco za něco, ale že by zrovna magistrála mohla za všechny problémy s bezďáky je nesmysl. A srovnávat s dřívější dobou je taky blbost, v předmagistrální době nebyli bezďáci a když tak byli dobře schovaní a fetky taky.
|
|
Myslím, že je celkem jedno, o jaký projekt se jedná. Lze-li jej opatřit razítkem "Veřejné blaho", lze-li jej protlačit veřejným míněním bez defenestrace a lze-li do něj nasypat pořádnej balík, co víc si radniční pracovníci mohou přát - podstatné je, že z takové akce "zklidnění", z visuté cyklostezky za x-Mega v Suchdole a podobných projektů lze něco z těch veřejných financí takříkajíc "dát stranou", že. Viz.jinak potřebná čistička odpadních vod v Praze za finanční spoluúčasti Unie, její cenové přepálení(tuším 2,5x?) a následná akce "Michálek", kilometry podivných asfaltových cyklostezek v polích mezi vesnicemi, které podle zápachu nevlastní ani kanalizaci apod. Je to jedna z mála příležitostí pro kluky a holky na radnici, aby se v neklidné době trochu zajistili na stáří, odhaduji. Přijdou volby, oni své židle opustí a pak co ? Tož si pomáhají jak mohou. Že se z boomu cyklostezek raduje pár užitečných blbů - cykloaktivistů, je spíš okrajový jev. Z vylepšení života ve městě, viz.článek, se obyvatelé evidentně radují o poznání méně. Holt ne každé město si může dovolit Blanku, jako my v tej Praze. Musí se po menších soustech, i malý piškotek se počítá. Samozřejmě je to má soukromá subjektivní víra, opřená jen o poznání lidského faktoru a mediální překrývání se rubrik Krimi a Domácí politika víceméně v jednu.
|
|
D-FENSi, o Táboře mi ani nemluv, hlavně, že tam žiji. :-(
Stačí, jak v zájmu "zklidňování dopravy" zkurv-li ulici Budovcovu na Blanickém předměstí.
http://www.mapy.cz/#x=14.676282&y=49.416427&z=16&d=stre_132070_0_1&c=23-31-14-30- 28-29-27-h&t=s&q=Budovcova%2C%20T%C3%A1bor&qp=11.010774_48.357632_19.863770_51.107093_ 6&l=15
Tady ještě bez mostu přes nádraží.
Každopádně, byla tam dostatečně široká silnice pro parkování aut na obou stranách a přesto místa pro projetí protijedoucích aut v obou směrech. Byly tam účelné křižovatky rozšířené tak, aby se tam bez problému vešly dvě auta vedle sebe. Byl tam i dostatečně široký chodník pro míjení klidně i tří osob. Byly tam autobusové zastávky řešené u chodníku tak, aby stojící autobus neblokoval dopravu. A také dva krámky (smíšené zboží, řeznictví) a dvě restaurace. a dalo se tam bez problému zastavit a dojít si nakoupit, popř. na oběd. Pak tato ulice prošla rekostrukcí, aby splňovala požadavky pro nově postavený most přes nádraží, který je i průjezdný.
Problém je v tom, že ti idioti to navrhli tak, že veškeré křižovatky zůžili, takže pokud z nějaké jedno auto vyjíždí a druhé do ní vjíždí, mají problém se vejít. Silnici zúžili kvůli debilní cyklostezce (která se ze celou délku až ke křižovatce s ulicí Soví několikrát kříží s chodníkem a projede tam 1 cyklista za den a ještě k tomu, dobytek, jezdí po silnici), takže teď se tam vedle sebe vejdou sotva dvě větší auta, natož autobusy, které tam jezdí (ale město si poradilo, nakoupilo Iveca TurboDaily předělaná na minibusy). Autobusové zastávky byly pořešeny tak, že pokud na ně přijedou dva autobusy v protějších směrech, naprosto zablokují dopravu. V místě, kde jsou krámky a hospody, bylo i místo pro zaparkování. Teď se tam udělaly akorát "kóje" pro 6 aut (asi Smarty, nic většího se tam ve dvou kusech nevejde), a mezi tyto kóje se daly stromy. Také tam je křížení cyklostezky se silnicí, ovšem, v kójích se parkovat nedá, tam to je pro místní bydlící a na cyklostezce se nesmí ani zastavit. Ty krámky tam doslova živoří. Restaurace taktéž, u těch nejsou vůbec žádná parkovací místa. Nejvíce mě ale dostalo zjištění (info od místního úředníka), že projektanti se v té lokalitě ani nebyli podívat, že to navrhovali jen z náčrtku a když se byli podívat na hotovou stavbu, tak se divili, že tam jsou jak krámky, tak hospody. Hlavně, že je tam velká "pozlacená" plaketa, že projekt byl sponzorován od EU. Od té doby, co jsem tam šel poprvé (asi 14 dní po zpřístupnění, září 2011), přemýšlím o sepsání článku. Minimálně by to chtělo sem do této diskuse nafotit, abychom se podívali na diletantsví projektantů za blbě navrženou stavbu i diletantsví volených volů, že něco takového vůbec schválili.
|
|
|
Jo, ještě dodám, že nejvíce zůžené a tím zkurvené jsou křižovatky s ulicemi Thurmova (parkuje hodně usedlíků a i nakupujících, jenže pak je kvůli tomu i kvůli zúžení ulice v podstatě neprůjezdná), Doliny (ne moc využívaná ulice z hlediska dopravy, ale setkání dvou aut tam také není raritou. Ovšem když je ta křižovatka zúžená, dvě auta vedle sebe se tam na průjezd nevejdou) a pak s ulicí Soví, kde byla nádherná, obrovská křižovatka s dobrou přehledností. Místo toho je to tam zúžené a od směru z Prahy/Písku je tam odbočovací pruh a opět zůžení, že v zájmu nepoškození cizího majetku je lépe dát protijedoucímu přednost ve výjezdu/vjezdu do křižovatky.
|
|
|
Ještě abych to dovysvětlil. Ulice Průběžná spojená s ulicí Budovcovou je stejně zkurvená jako ona Budovcova. Dopr. že nejde editovat...
|
|
|
když je řeč o Táboru - jedna z nejlepších vychytávek, se kterou jsem se v Kocourkově setkal, je ten první kruháč za Táborem ve směru na jih, tuším, že v Plané. v létě jsem strávil 50min.v koloně při čekání před tímto klenotem, což je na mezinárodním tahu docela unikát. pokud to tam zůstane navždy, pár stánků s občerstvením a placené záchody by se tam slušně uživily. McDrive asi optimální.
|
|
|
Nemyslíte ten u Tesca? Protože ten je z dopravního hlediska extrémně "lahůdkovej", naprostej unikát. Jestli to byl trapný pokus o turbo OK, fakt netuším, v každém případě je to odstrašující příklad.
|
|
|
Co si budeme povídat, oba dva kruháče jsou tak nějak lahůdky. U toho u Tesca už bylo hafo bouraček (hlavně kvůli křížení pruhů, že lidé jedoucí od Budějovic jedoucí ve vnějším pruhu chtěli k Tescu, nebo lidé jedoucí od Tábora k Lidlu a jiným obchodům). Ale ten v Plané unikát fakt je. Ale kvůli tomu se tam kolony netvoří, resp. není to hlavní příčina kolon. Je debilní, že je strašně malý (kamiony mají problém), je tam řešený blbě nájezd na kruháč (není řešen po tečně, ale kolmo na kruh) a je tam i výjezd na levnou čerpačku a lidé, hlavně v pátek, kdy všichni táhnou na chalupy, občas parkují i na kruháči. Auto okolo většinou projede, kamion už ale ne.
Jenže hlavní příčina kolon v Plané jsou ty semafory, které autům vyhodí červenou hned jak chodec zmáčkne kouzelné tlačítko. A vesměs to bývá tak, že chodec si zmáčkne, okamžitě se rozsvítí červená autům, zelená chodcům. Interval jak pro stádo, ale přejde jeden, dva lidé. Rozsvítí se zelená autům, ale v tom už přichází další chodec, zmáčkne tlačítko. Přejede tak 5-6 aut a už zas svítí červená. No a tak to probíhá zhruba od 11 - 12 hodin do zhruba tří odpoledne.
Ten u Hypernovy je také unikát. Tři výjezdy, dva bypassy. Někteří místní se ho naučili používat k předjíždění pomalejších vozidel a rovnou kolon za nimi, protože na výjezdu z bypassu ve směru na Planou musí dát přednost lidem přijíždějícím z kruháče a výhoda je tam ta, že provoz od hypernovy směrem na Planou je extrémně malý. Samozřejmě největší provoz je Tábor - ČB a obráceně.
|
|
|
Hlavně u toho prvního případu byla porušená naprosto primární zásada při návrhu OK. Počet pruhů na okružním pásu musí být konstatní (vyjímkou jsou opravdu turba, ale to je jiná kapitola). Že jsou tam buuračky, je mi známo a rozhodně mi to není záhadou - ta křižovatka je zkriplená opravdu značně, projektant by zasloužil pověsit za koule do průvanu. Přitom řešení je jednoduchý, stačí to předělat na vejcovitou TOK.
http://www.cityplan.cz/index.php?id_document=1372
- strana 14
Ono vůbec, zklidňovat nadřazený silniční tahy je dopravní nonsense, to jsou prostě komunikace, kde je automobilová doprava primární. Paradoxně veškerý zklidňování takových komunikací nepomůže nikomu, protože jak místní, tak řidiči na to doplatí. Řidiči stojí a místní si užívají hluk a zplodiny. Jak nádherná symbioza..:-/
|
|
|
U tohoto bych se rád zastavil. Projektanti vědí, že je to kravina, místní vědí, že je to kravina, tak kdo to sakra vždycky prosadí? Neveřím tomu, že se dlouhodobě udrží komunální politik, který bude dělat něco, co nechce většina obyvatel obce.
|
|
|
1) Můj názor ohledně segregace kumulování dopravy a problematiky zklidňování není v odborných kruzích zase tak úplně obvyklý. Stačí se podívat na výstupy CDV a podobných organizací. Možná je to v tom, že tam jsou to primárně dopravní inženýři a ne projektanti.
2) Co se zklidňování týká, tak i s příhlédnutím k bodu 1 je to většinou na odpovědnosti příslušných politiků/státních úřadů. Žije v nich totiž přesvědčení, že zklidňování je jakýsi zázračný recept, který
a) sníží intenzity
b) sníží rychlosti, hluk, zplodiny
c) zvýší bezpečnost
Což mají samozřejmě částečně pravdu, akorát je tam nutný dodat, že "pouze za vhodných podmínek". Upřímně, tenhle jev je v českém dopravním kreativismu typickej. Naprosto stejně to probíhalo s okružníma křižovatkama. Dřív tady v podstatě žádné nebyly, až na vyjímky. Pak nastal obrovskej boom (samozřejmě s třicetiletým zpožděním) a okružky se dávali všude. Teď je trend zklidňování, zase se to aplikuje všude.
Ono to zklidňování krásně funguje, když je to dobře udělaný, tak to i skvěle vypadá, ale prostě není možný ho rvát všude - a to se děje.
"Neveřím tomu, že se dlouhodobě udrží komunální politik, který bude dělat něco, co nechce většina obyvatel obce."
To máte v globálu pravdu, ale tentokrát je to přesně naopak. Oni dělají přesně to, co si ti lidé dost často žádají. O lidech platí to samý, co jsem už napsal : všichni si myslí, že zklidňování vyžene auta a zázračně to vyřeší. To mi můžete věřit, několik veřejných projednávaček mám za sebou a vím, co tam ty lidi navrhujou postavit.
|
|
|
Vida, Cityplan ukradl moje fotky. Tyhle:
www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007081501
Coz by mi nevadilo, kdyby tam nezvanili takove prisernosti, jako ze je nutne dosahnout toho, aby vozidla projizdela krizovatkou pomalu a ze tangencialni napojeni je nezadouci, za coz by si zaslouzili rozmlatit drzky halapartnou...
|
|
|
Až na to, že zrovna v tomhle mají celkem pravdu..:-))
Tangenciální napojení je opravdu nežádoucí. Schválně si zkuste tipnout, která okružka má největší nehodovost v Praze? A zkuste hádat, jak má udělaný napojení?
Okružní křižovatky fungují správně jenom tehdy, když do nich vozidla vjíždějí a následně projíždějí okružní pás sníženou rychlostí - to, že se Vám to nelíbí, je sice hezký, ale to na tom nic nemění. Stejně tak je naprostej nesmysl (a taky se Vám to nebude líbit), když mají vozidla na hlavním tahu volný průjezd přes okružní pás v přímém směru. Všechno to vychází z jedný jednoduchý zásady - okružka se má dávat tam, kde chci dopravu na křižovatce vyřešit za daných podmínek bezpečně, bez průsečných kolizních bodů a chci vyrovnat rozdíl mezi intenzitami na jednotlivých větvích (tj. umožnit snažší vjezd do křižovatky z podřízené větve). Nic z toho nedosáhnete tím, že umožníte rychlý průjezd okružní křižovatkou, to mi můžete věřit.
|
|
|
Tangencialni napojeni je podle te sbere, co si rika "dopravni inzenyri" nezadouci proto, ze se to da projet rychle. Jenze to je, donnerwetter, muj zamer. Nehody se pri tom ucastnit nehodlam, takze si samozrejme davam pozor, abych nikomu nevjel do cesty. Ony ty kruhaky tam totiz nejsou jenom ve spicce, ale i mimo ni a to je dost opruz tam zbytecne brzdit, to radsi pojedu pulkou auta po obrubniku/trave apod. Tak tam hlavne nestavte hned vedle zabradli, ony ty kotouce do rozbrusovacky taky neco stoji.
|
|
|
Proto taky říkám, že se Vám to nebude líbit. Pochopitelně že to je záměr a pochopitelně, že nikdo záměrně havarovat nechce. Takže se tady potýkáme s poměrem rychlost:nehodovost, ne? Přičemž se dá konstatovat, že obecně na křižovatkách je mezi nimi přímá úměra.
To, že se všechny stavby (nikoliv jenom ty silniční) staví na jakési "mezní stavy" a jsou proto buď předimenzované, nebo jsou nějakým způsobem navržené tak, aby těmto mezním stavům vyhověly, pro Vás asi nebude novinka, takže tu máme dilema nikoliv technický, ale názorový. Buď stavba nevyhoví v mezních stavech ale bude vyhovovat při běžném stavu, nebo to bude vice versa. Výsledky ať si každý definuje dle vlastních potřeb.
P.S. Mimochodem to, co tam Cityplan sepsal, není nic objevného, většinou se jedná o poznatky ze zahraničí, které jsou zdokumentované a empiricky ověřené. Například právě co se vjezdů (pouze vjezdů, u výjezdů to většinou nevadí) týká, tak původně se dělalo většinou tangenciální napojení, bohužel křižovatka potom neplnila to, co se od ní čekalo. Skoro všechny tyhle myšlenky pocházejí z Holandska, menší část potom z Francie.
P.P.S. Stejně mám pocit, že si ze mě tak trochu střílíte..:-))
|
|
|
Vzhledem k tomu, ze jsme schopni jezdit a nehavarovat v zasade na jakekoli krizovatce, je jejich prizpusobovani blbcum kontraproduktivni. Vic jich zustane v populaci, vic se jich bude mnozit, vic jich bude predavat svym potomkum svuj imbecilni zpusob uvazovani a positivni zpetna vazba a jsme zase o trochu vic v analnim otvoru. Neni lepsi, kdyz jim dame prilezitost se pozabijet v autech?
|
|
|
Cityplan si jak je v kraji zvykem vzal ze zahraničí to, co se mu hodí do krámu - vizte poznámky o mentalitě a disciplinovanosti českých řidičů a o tom, jak se v ČR prostě musí používat fysická řešení...
Pokud jde o radiální vs tangenciální napojení komunikací na kruhovou křižovatku, tak se podívejte na reálné holandské turbo-rotondes ale i obyčejné kruhové objezdy. Třeba tyhle:
g.co/maps/2k6x3
g.co/maps/hgmv9
g.co/maps/xkbzh
g.co/maps/ebyrv
g.co/maps/mcsa3
Ta napojení většinou nejsou přímo tangenciální, ale nevšiml jsem si ani nějakých schválností v podobě vlnovek, které by vjíždějící auta ještě více zpomalovaly.
V zástavbě jsou tu poměrně běžné i víceméně symbolické kruháky, kdy střed je pouze symbolicky vyvýšený a pokud je tam člověk sám, bez problémů to přejede úplně rovně. K vidění například zde: g.co/maps/9q2y9
O ideálu všech českých zklidňovačů, tj. kruhové křižovatce vyskládané na klasickém křížení z betonových bloků raději vůbec nemluvit.
|
|
|
Turbokruháče mi přijdou jako nesmysl kvůli tomu, že mají smysl jen pro lidi, kteří ví, jak je ten kruháč řešen a který pruh je pro jaký směr nejvýhodnější. Pro přespolní je to stejná nehodová past, jako výše zmíněný kruháč u Tesca v Táboře.
Sice v tom druhém odkazu není turbokruháč, ale vesměs by mě zajímalo, jak se tam řeší nehody, když koukám na to vodorovné značení.
|
|
|
K tomu staci sledovat znaceni pred tou krizovatiou, uplne stejne, jako kdyby tam byla obycejna krizovatka, at uz se semafory nebo ibez nich.
|
|
|
Co je na tomhle nejasného? :-O g.co/maps/vhxfz nebo g.co/maps/sgr6r Vy byste se tam nedokázal zařadit do správného pruhu?
A proč by měla být turborotonde nehodovou pastí na někoho? Naopak jsou bezpečnější, protože se omezuje počet možných konfliktních bodů.
Nehody (na kruháku jsem tu snad neviděl jedinou za 12 let) se řeší tak, že si lidi vymění visitky, případně vyplní lejstro a zbytek už si zařídí pojišťovny.
|
|
|
Tak jinak, jak píše pode mnou xgandalf, tyto kruháče jsou závislé na správném a logickém značení. Už ale chci v našich podmínkách vidět správně a logicky vyřešené a umístěné značení, když ta hovada neumí vymyslet pořádně ani křižovatky a silnice, natož jak by pak asi vypadalo značení.
|
|
|
TOK jsou hlavně odvislý od správnýho dopravního značení. Princip je potom v tom, že je nutný už na vjezdu vědět, kam jedu a jaký pruh tam vede, přejíždění v prostoru okružního pásu je vyloučený.
Jsou v pohodě z hlediska bezpečnosti, jde spíš o zvyk.
|
|
|
Hezký, ale všechny křižovatky v odkazech mají prakticky vzato radiální napojení. Pokud chcete vědět, co se myslí tangenciálním napojením, tak se podívejte třeba na křižovatku Pod Chodovem-Ryšavého v Praze. Mimochodem, dávat jako příklad TOK je blbost, protože u nich se na vnějším pruhu eliminují křižné body už z principu.
Ty symbolické kruháky jsou miniokružní křižovatky, v zástavbě fungují dobře - co jste tím chtěl jako naznačit?
Ten závěr je fajn, to je geniální nápad odborů dopravy..:-)))
|
|
|
Technnicky vzato možná, každopádně je to něco výrazně jiného, než to, co propaguje Cityplan např. na straně 72 nebo ty prahy u kraje vozovky, viditelné dole na str. 70 - tj. záměrné výrazné zvětšování úhlu zatočení na vjezdu.
Odkazem na miniokružní křižovatky jsem chtěl naznačit to, že ani křižovatka, kterou je možno projet zcela rovně neznamená konec světa - jen taková reakce na tu Vaši démonisaci tangenciálního napojení, které nemá zklidňovací funkci.
|
|
|
Tak si ale taky přečtěte, co je tam napsaný - to řešení s onou "šikanou" (str. 72) je vhodný hlavně v extravilánu a jedná se o poměrně intuituvní metodu, jak řidiče zpomalit - nevidím problém, rozhodně to funguje líp, než osazování značek v tomto případě.
Ty prahy, který tam jsou (a uznávám, že z fotky se to poznává dost blbě), dle mého názoru vymezují hranici okružního pásu a jednotlivých větví. Zcela evidentně jde v tomto případě o předělanou průsečnou křižovatku, takže aby nemuselo dojít k posunu obrubníků, tak se tam daly prahy - rovněž nevidím problém, návrh je v pořádku, nepletu-li se, tak je to někde na Chodově a takovéhle křižovatky jdou celkem bez problému projet rychlostí 30-40km/h.(Zkuste si to nakreslit, kdyby tam ty prahy nebyly, tak tam vůbec není ten tvar okružní křižovatku, tj. okružní pás by byl moc široký).
Ad miniokružní křižovatky - jednak pro miniOK platí trochu jiná pravidla, v případě nutnosti lze okružní prstenec přejet. Druhak se dělá na obytných komunikacích a obytných zónách, kde je dost často rychlost snížená (ať už přirozeně, nebo značkou). A za třetí se mini OK dělá zhusta tak, že velká průsečná/styková křižovatka se prostě doplní středovým ostrovem - není to úplně v pořádku, ale vzhledem k intenzitám a předpokládaným rychlostem to prakticky vzato nevadí. Tak jako tak, nelze srovnávat miniOK a klasickou OK.
|
|
|
pěkná čtvrť, z posledního odkazu. při virtuální procházce jsem si všiml, že auta parkují z poloviny na chodníku a není to ošetřeno žádným dopravním značením. jak je to možné? :o)
|
|
|
Jo, v rámci přelidněního Randstadu je to poměrně příjemná čtvrť, bydlívali jsme kousek odtamtud v podobné. Tady se to s dopravním značením vůbec moc nepřehání a pokud je potřeba, tak si to lidi nějak vyřeší.
Třeba tady: g.co/maps/bkscd - značka nikde žádná, oficiálně platí přednost zprava. Realita je pak taková, že se dává přednost těm na průběžné (Prinses Irenelaan). Pokud je na té průběžné větší provoz, tak zhruba páté až desáté auto tam toho z kolmé pustí. Za rohem vpravo i vlevo jsou tam křižovatky do X a tam se to taky neřeší - když tam těch aut přijede víc, prostě se řidiči bliknutím či posunky domluví a je to.
|
|
|
"Takže se tady potýkáme s poměrem rychlost:nehodovost..."
No a právě tohle potýkání je projevem svévole. S theorií, podle které vyšší rychlost znamená vyšší nehodovost, sice nesouhlasím, ale vem to nešť. I kdyby byla pravdivá - kdo si troufá rozhodovat za řidiče, jaký poměr mezi rychlostí a nebezpečím je pro ně ideální? Kolik mrtvých je podle představ regulovčíků tak akorát (na případnou odpověď "čím méně, tím lépe" rovnou odpovídám, že žádných mrtvých lze dosáhnout jedině zrušením dopravy), resp. za jak velké omezení dopravy další zvýšení její bezpečnosti ještě stojí? Fascinuje mě, jak velký humbuk jsou utahovači šroubů schopni dělat kolem situace v dopravě, aniž by měli jakoukoli představu o cílovém stavu, jakého by chtěli dosáhnout. Všichni ti chytráci vědí, že takhle je to špatně ale nikdo z nich neví, jak by to bylo dobře. Ale možná právě v tom tkví podstata strategie - kdyby existoval nějaký cíl, mohl by být nedejbože dosažen a další utahování šroubů by bylo těžké zdůvodnit.
|
|
|
S theorií, podle které vyšší rychlost znamená vyšší nehodovost, sice nesouhlasím, ale vem to nešť.
Prosím - to není teorie, tak to prostě je - ale záměrně jsem tam napsal na křižovatkách. Empiricky ověřeno.
K tomu zbytku - já moc nerozumím, vůči čemu se vyhrazujete. Z technického hlediska je prostě u okružek vhodnější radiální napojení. Pominu-li bezpečnost, tak to má vliv na plynulost provozu, vyrovnanost intenzit na jednotlivých vjezdech, rozhledové poměry, celkovou kapacitu křižovatky, nemluvě o ekonomických dopadech ať už přímých, nebo nepřímých. Takže se v tomto případě (neřeším ideologicky problém zpomalování dopravy) vyhrazujete vůči řešení, který je nejvhodnější technicky. V tom případě ale můžeme zavrhnout celou problematiku okružek a navrhnout tam průsečnou křižovatku (samozřejmě bez SSZ), protože bude pro vozidla na hlavní prostě nejrychlejší. Sice budete stát na vedlejší 5 minut v koloně, budete tam mít nesrovnatelně vyšší nehodovost, nepřímý ekonomický dopady budou také vyšší, ale co, není to nějaký ideologický "zklidňování dopravy", ne?
|
|
|
Radiální napojení má smysl možná u malých kruhových objezdů, pokud se budeme bavit o vyrovnání intenzit přicházejících silnic i rozhledových poměrů. U velkých mimoměstských OK ovšem ztrácí smysl.
Např. zde:
http://maps.google.com/maps?q=Oltyn%C4%9B&hl=cs&ie=UTF8&ll=49.425103,14.523582&spn=0. 002052,0.004613&sll=37.0625,-95.677068&sspn=40.817312,75.585938&vpsrc=6&hnear=Opa% C5%99any-Oltyn%C4%9B,+%C4%8Cesk%C3%A1+republika&t=h&z=18
Zvlášť ze směru o Tábora je to hodně znát, protože OK je těsně za horizontem a klesání k OK je při zpomalování docela znatelné (i z 50 km/h, na horizontu je cedule "začátek obce"), je tam velký výskyt kamionové dopravy směrem na Písek (na Milevsko nemohou, protože je uzavřen Žďákovský most pro vozidla nad 12 tun). Kolikrát se tam tvoří též kolony díky onomu zpomalení.
Co se týče výhledových podmínek, tak na této OK to stojí za prd, protože silničáři na to dlabou a přes vysoký obrubník roste i vysoká tráva a přes to vidí v podstatě jen řidiči kamionů.
|
|
|
Koukal jste se nahoru, kde jsem uváděl příklad tangenciálního napojení (OK Po Chodovem-Ryšavého)? To je to, co se uvádí pod pojmem tangenciální napojení a žádoucí to rozhodně není (což si myslím, že uznáte i sám) – a silně pochybuju, že by někdo něco takovýho chtěl na extravilánové křižovatce. U dané křižovatky totiž není problém ve směru napojovací větve, ale ve zvoleném připojovacím oblouku, který je prostě pro dané složení dopravy a dané dispozice okružky příliš malý. Berte to tak, že TP umožňují mít tento poloměr až do 30m. Tady je odhadem tak 12-15m, a to možná ještě přeháním. Co se zde nejspíš stává je to, že kamiony a nákladní soupravy musí kvůli špatnému nájezdovému poloměru skoro zastavit, což zdržuje dopravu. Při větším poloměru by tam to zpomalení bylo pochopitelně taky, ale nebylo by tak velké a až na extrémní dopravní špičky by tam k velkému zdržení nedocházelo.
To je ten první aspekt. Druhý aspekt je otázka, jestli je tady OK vůbec vhodná. Obecně navrhovat OK mimo obec na dopravním tahu, kde jsou hlavní intenzity orientované v jednom směru, prostě není dobrý. Ta křižovatka potom neplní svoji funkci, okružka funguje nejlíp, když jsou silný intenzity z více větví – pak se ukáže doopravdy ta výhoda zpomalení dopravy na okružním pásu, protože se zvyšuje kapacita křižovatky. Tohle nejsem schopnej posoudit, čistě geometricky mi tady nepřijde OK až tak od věci s tím, že bych udělal větší poloměry připojovacích větví.
|
|
|
Chtít a moct jsou dva rozdíly. Vezměme případ, kdy jste majitelem dotyčné křižovatky a pobíráte zisk z toho, jak vám tam projíždí auta. Zvolíte tangenciální napojení (sice rychlejší, ale s větším rizikem nehodovosti a tedy snížení provozu a nutností to tam dávat do pořádku) nebo jiné?
|
|
|
Tak ja bych hlavne nebyl vlastnikem zadne kruhove krizovatky, jsa jejich zasadnim odpurcem. Ale ciste teoreticky -- ano, tangencialni, neb nehoda pro vlastnika zadne zasadni ztraty neznamena. Zborena auta se jednoduse odtlaci nekam do pangejtu a jezdi se dal.
|
|
|
Vlastně neodtlačí, bo jejich vlastníci určitě budou mít s pojišťovnou smlouvu, že do příjezdu jejich agentů nesmí být s vozidly hnuto :)
Jakákoliv nehoda pro vás tedy znamená ztrátu a je jen otázkou, esli tato ztráta bude vykompenzována rychlejším průjezdem aut v ostatním čase.
Krom toho, pokud bude ona křižovatka známá jako "křižovatka smrti" je možné, že se jí lidé začnou vyhýbat.
A vsadil bych se, že pokud by silnice byly vlastněny soukromými subjekty, zcela jistě by vznikly nějaké žebříčky bezpečnosti a kvality.
Jo, trh je sviňa :)
|
|
|
To bych netvrdil, že se jí budou vyhýbat, resp. bude spíš záležet na tom, zda-li bude jiná paralelní komunikace a na směru pohybu vozidel. Například kdo chce z Tábora do Plzně, nejspíš se nebude vyhýbat letovské křižovatce, protože objezd by vyšel na dost kilometrů navíc. To samé v podstatě z Příbrami na Strakonice. A že letovská křižovatka punc křižovatky smrti má. Provoz je tam docela silný.
http://maps.google.cz/maps?ll=49.519215,14.073438&spn=0.002048,0.004565&t=h&z=18& vpsrc=6&lci=com.panoramio.all&brcurrent=5,0,0
|
|
|
Tjn, to je božuhell pravda.
|
|
|
Fajn, se mnou v konkludentne uzavrene smlouve bude, ze s tim museji co nejrychleji zmizet a ze v pripade jizdy po me silnici ma moje smlouva prednost pred jakoukoli jinou. No a pripadne jejich auta odtlaci ostatni ridici nebo treba nejaci moji pohunci.
No, a stejne jako nekdo bude chtit prodavat co nejbezpecnejsi silnici, nekdo muze prodavat adrenalinove zazitky...
|
|
|
Nono, vy jim chcete svévolně sahat na jejich majetek? Skandál, jistě by pánové použili nějaké ty mechanické prostředky k ochraně zdraví, života a majetku :p
|
|
|
Inu, to bude soucasti smluvnich podminek pouziti me komunikace. Oni mi na tu silnici take budou "sahat" koly svych aut, pripadne i svyma botama. :-)
|
|
|
Ale skoro bych se vsadil, že nějakou smlouvu s vámi budou mít i pojišťovny, aby si zajistily šanci vyšetřit, kdo je viník nehody. A pokud jim to neumožníte, vydají seznam silnic, kde jejich pojištění nebude platit. A budete tam vy :P
|
|
|
No tak budu :-) Krome toho, pojistoven je mnoho, kazda ma trochu jine podminky a to, ze nebude jeji pojisteni platit i na me silnici, bude i jeji konkurencni nevyhoda. To je ten trh :-)
|
|
|
Já si zase myslím, že konzorcium pojišťoven bude zásadním způsobem, svojí plnou ekonomicko-právní silou postupovat proti všem těm rootům, co budou dělat vlny. Takže vy pak s největší pravděpodobností buď zkrachujete, nebo vám tam budou jezdit vraky, u kterých se pojištění nevyplatí, včetně jejich přizpůsobivých obyvatel :D
|
|
|
Nebo mi tam nebude jezdit nikdo a bude tam klid... Krachovat kvuli takove podruznosti opravdu nehodlam :-)
|
|
|
Pokud se tu budeme bavit o OK... Viděl jste, jak byla vyřešena mimoúrovňová křižovatka v Táboře mezi zamýšlenou D3 (bývalý táborský obchvat) a tahem Tábor - Pelhřimov u motelu Elzet (bývalý Mašát)? Jedna okružní křižovatka na tahu Tábor - Pelhřimov na viaduktu a jedna přímo na D3 pod viaduktem. Samozřejmě je třeba na D3 brzdit a seštelovat se do jednoho pruhu. Fakt chuťovka a kam se na to hrabe kruháč u Tesca, Oltyně i Plané najednou.
|
|
|
Já už tam dýl nebyl, ale tam je jenom jedna okružka, ne? Nahoře na tahu Tábor, Pelhřimov. Na D3 snad žádná není. Osobně si myslím, že tady by se naopak turbo OK vcelku hodila, dokonce na to existuje i speciání typ..:-))
http://maps.google.com/maps?q=N280+Weert,+Netherlands&hl=en&ll=51.235563,5.793915& spn=0.005488,0.013583&client=opera&channel=suggest&hnear=N280,+Weert,+Limburg,+The+ Netherlands&sqi=2&t=h&z=17&vpsrc=6
|
|
|
Teď se D3 prodlužuje směrem na ČB s tím, že i tato křižovatka se přestavuje. Toto je tam nově postaveno (cca 2-3 měsíce? Možná ani ne. Ale je to tam. Je to asi 2 týdny, co jsem tudy projížděl směrem od Sezimova Ústí na Prahu.
|
|
|
Tady je náčrtek:
http://imageshack.us/photo/my-images/46/kiovatkatape.png/
jak to u toho Elzetu teď cca vypadá s tím, že směr ČB není dostavěn a staví se. Omlouvám se, ale v malování kreslit moc neumím a jen kvůli tomuhle si nebudu kupovat vektorový program nebo nějaký frí hledat a instalovat.
|
|
|
Napadá mě jediný celkem racionální vysvětlení, a sice že ta okružka tam je postavená v rámci etapizace výstavby jako provizorium s tím, že za stávajícího stavu tam budovat kompletní mimoúrovňovku nemělo smysl. Tady by musel člověk znát širší souvislosti, může se tam plánovat ledacos včetně jiné mostní konstrukce, přeložek sítí a dalších navazujících staveb, takže bych to nechtěl moc hodnotit.
Jestli se nepletu, tak v tom má prsty pražskej Pragoprojekt, tak se tam na to můžu zeptat, jestli o tom něco vědí.
V každém případě to tam rozhodně nezůstane jako definitivní řešení, na dálnicích a rychlostních komunikacích jsou zakázány úrovňové křižovatky už z principu
|
|
|
|
Tak z pokusů jezdit trasu Graz - Linz - ČB - Příbram přes Tábor jsem kvůli zmíněnému kruháči nadobro vyléčen, asi před dvěma měsíci jsem si tam hodinku postál v koloně. Příště už jedině přes Písek po E49, tam naštěstí takovéhle zklidňovače dopravy nejsou.
|
|
|
Tuhle jsem jel z ČB na Prahu a v Plané zácpa - čekání trvalo 30 minut.
Říkal jsem si to zase ten za*ranej kruhák , ale nebylo tomu tak. Ti místní čuráci tam v úseku mezi křižovatkou na Chýnov a kruhákem budovali jakési ostrůvky-zálivy z chodníku do hlavní silnice, takže už relativně úzká cesta se ještě o 2 metry zůžila, což vedlo k zácpám když tam projížděly kamiony. To vše na mezinárodním tahu. Majitelem téhle silnice je stát a ne obec, vůbec nechápu jak tohle mohl někdo schválit, ale v dnešní době kdy platí Bursíkovsko-Havlovské "Hloupost vítězí" je asi možné schválit cokoliv.
|
|
V Praze na libovolném sídlišti to zpravidla vypadá tak, že z běžné rovné a čtyřproudé silnice, po které léta projížděla plynule auta bez zadrhnutí, se udělá slalomový, dvouproudý a kruháčový hybrid s cyklostezkou, a porůznu roztroušenými pokusy o autobusový pruh, kde řidiči kličkují mezi citybloky a odbočovacími pruhy na obě strany, každých sto metrů staví na semaforech a koukají na prázdný přechod, po kterém nikdo nepřechází, zmateně mění pruhy co padesát metrů, kde je vždy nějaký kruháč, odbočovací pruh, či jen změna řazení kvůli přechodu.
Plynulost dopravy je pryč a bezpečnost se zhoršila, protože řidiči s bídou stíhají sledovat, kam jim zase ta ulice uhnula, natož koukat po chodcích.
|
|
|
ještě zbývá takovýto systém dovybavit kamerami s měřením rychlosti a infocedulemi o teplotě povrchu vozovky, datu a odhadovaném dojezdu na Václavské náměstí a kruh se uzavírá. pak jen zapíchnout ceduli "Vyklidněno za spoluúčasti EU" a život dostane nový rozměr.
|
|
|
Bohužel nejen na sídlištích.
Jako ukázku buzerační svévole doporučuji shlédnout vodorovné značení v ulici Ke Krči na Praze 4 ( 50.0378875N, 14.4108267E ). Nakopat prdel tomu, kdo to vymyslel ... tedy ... "vymyslel" asi není to správné slovo. Ale nakopat určitě.
|
|
|
Kdo to tam vymyslel, nevím(že by DIPRO?), ale proč to tam je, to vím. Požadavek DP, zcela bezpochyby.
|
|
|
bylo to tam vyznačení ještě v okamžiku, kdy na příjezdu jižní spojky na barrandovský most strašil semafor (kterej se tam nesmyslně objevil jako reakce na nehodovost na průpletu směrů od Prahy deset nahoru na barrandov a z nábřeží směrem na smíchov. jižní spojka se pravidelně dvakrát za den štosovala až někam ke kačerovu. no a trasa Branická a ke krči byla používaná jako objížďka, a na je zerce se to štosovalo takže autobus MHD poskakoval na této křižovatce nezřídka i půlhodinu. takže požadavek DPP (pravděpodobně iniciovaný i uživateli) na preferenci pruhů lze pochopit.
pak zmizel nešťastný semafor na jižní spojce a preferenční pruh Ke Krči má smysl tak dvakrát třikrát do roka když jižní spojku zablokuje bouračka.
|
|
|
Ono s tím nešťastným semaforem se to má trochu jinak.
V podstatě důvody vzniku (někde bych k tomu možná i našel tehdejší vyjadřovačky) byly tři.
1) problematické napojení zespoda od nábřeží a s tím vznikající kolony - vy máte sice pravdu, že na JS se potom tvořily kolony, ale v podstatě obrovskej problém byl hlavně zespoda, kdy vzhledem k nulové preferenci z vedlejší byly kolony opravdu značný. Semafor neudělal nic jiného, než že provedl rozložení vstupů do křižovatky na oba dva směry zhruba rovnoměrně.
2) Hodně složitá geometrie křižovatky v kombinaci s kamiony v pravém pruhu (opět to ovlivnilo nájezd zespoda od nábřeží).
3) Na základě bodu 1+2 potom vyplývající vysoká nehodovost (a nikdo se tomu nemohl divit).
V celku souhlasím s tím, že za stávajícího stavu je onen preferenční pruh prakticky zbytečnej a mohl by být zrušen.
|
|
|
ale jo, asi do toho vidíte líp. já jsem mostař, k silničařině a dopravnímu inženýrství jsem přičuchl jen tak kolik jsem musel.
no, nakonec prefereční pruh ke krči zbytečnej není, mám to sobecky spočítaný páč bydlím v kopci mezi Braníkem a Novodvorskou. když se spojka blokne nehodou, tak se okamžitě zalokuje na strži, branická a ke krči a vídeňská a zálesí. ne že bych jezdil n ějak moc autobusem, ale když mě klepne tak aspo'ň ta sanitka projede. někdy je to skoro rok dobrý, a pak je to zasekaný třikrát do tejdne. a ke krči nemá zásadní problém s parkováním, bývalý tramvajový pás Na mlejnku nabízí tolik místa, že to funguje jako odstavné parkoviště u tramvaje pro spoustu přespolních. což se teda bohužel s novou výstavbou v Bezové asi změní...
|
|
|
aha...takže vlastně by bylo nejlepší udělat autobusový pruhy úplně všude, páč všude bydlí nějakej kretén co ho může klepnout pepka zrovínka když se tam díky nějaké dopravní situaci jinde zvýší provoz.....fakt hustý
|
|
|
Proc jen autobusovy? Jeste dalsi extra pruh pro sanitku, jeste jeden pro hasice, dalsi pro statni policii, dalsi pro mestskou...
|
|
|
no, křižovatka Barrandovský most je poměrně velká a zatížená, nevím, jestli má u nás srovnání. a bohužel když se tam něco sesype, tak kreténi z kdejakého prdelákova musí zablokovat ausgerechnet celý vokolí že neproklouzne myš. což mi přijde jako fajn nápad pro těch pár desítek tisíc dotčených místních tam nechat projet aspoň tu sanitku.
|
|
|
A kdyz vy jedete nekam, kde nebydlite, citite se take byt tim kretenem?
|
|
|
dobrá otázka. někdy jo. třeba když se zablokuju někde v uličkách a vidím jak se dálnice sice pomalu, ale jistě posunuje.
|
|
|
jo jinak se omlouvám, byla to reakce na vašeho předřečníka.
|
|
|
Tam to je tak nějak jedno, horší je řádění v ulicích Vídeňská a Novodvorská - 4pruhy zmršené zúžením, kruháky, pruhy pro autobusy a td..
|
|
|
Pravda pravdoucí. Po letech jsem se dostal do Letňan a nechápal jsem, co tam provedli sociálně dopravní inženýři s Tupolevovou ulicí. Je tam vše, co jste výše popsal a i když byla sobota a mělo být klidno, všude bylo plno čekajících a poskakujících aut a doprava stála. Hrůza.
|
|
Jo podivejte se do Příbrami co tam budují pro sklidnění dopravy!!!! Hlavní tah městem jelikož obchvat nemáme ten se staví už několik desítek let tak mistři vymysleli v okolí hlavního náměstí v PB zrušení parkování na náměstí a zrušení odbočovacích pruhů a místo široké silnice doprostřed nasázet stromky vše samozřejmně v rámci sklidnění dopravy je to hnus tohle to... Vrchol všeho je kašna která má být umístěna na náměstí v hodnotě cca 6mil která je absolutně zbytečná a nikdy na tom náměstí nebyla...
|
|
|
Ted premitam o tom, ktera kasna neni vlastne zbytecna-))
|
|
|
:-))
tebe jednou někdo zmlátí...
|
|
|
K čemu je vojakovi kášňa?! Rozkopať!
|
|
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pra%C5%BEsk%C3%A1_defenestrace
Je nezpochybnitelným faktem, že historie se opakuje.
Myslím, že je to jen otázka času, kdy nám to opět "bude stát za to" :-) Kolik času zbývá?
|
|
Nedávno jsme jeli kolem téhle vyhlášené cukrárny, kde se zastavují lidé z celého i vzdálenějšího okolí stejně jako jen projíždějící:
mapy.cz/#x=15.250527&y=50.576854&z=18&d=coor_15.250078%2C50.576865_ 0_1&c=23-31-14-30-28-29-27-h&t=s&q=50%C2%B034%2736.714%22N%2C%2015%C2%B015%270.282% 22E&qp=11.103364_48.683332_19.707241_50.790994_6 - na mapě je to je ještě v původním stavu, ale starosta se rozhodl, že jim kolem baráku postaví cyklostezku (samozřejmě od nikud nikam, jak jinak), takže cukrárna měla slušné ztráty už jen tou stavbou. Jenže lidé nestáli o cyklostezku (nikdo po ní nejezdí - není odkud, není kam), ale chtěli do cukrárny a tak na té cyklostezce parkovali stejně jako byli dřív zvyklí u té cukrárny parkovat. Milý starosta proto celou tu rovinu osaadil zákazem stání (nebo dokonce zastavení, nejsem si teď jistý) a majitel cukrárny si musel alespoň pronajmout a upravit kousek plácku naproti přes rušnou silnici ... stejně už nemá obrat jako dřív ... a cyklistu tam nadále nevidno :-( Jediné plus je, že v obci mají v těch místech na jedné straně silnice nový chodník (ovšem značený jako cyklostezka), protože jiné využití to bohužel nemá ...
|
|
|
Tady bych si dovolil drobnou korekci. U cukrárny se parkuje odjakživa spíše "naproti". Lidi si chodník do Tatobit docela pochvalují, pindy o cyklostezce jsou považovány za nutné zlo ve směru dotací. Lestkov by na to ze svého nikdy neměl. Zejména v zimě je velmi ryskantní se na silnici pohybovat pěšky. A pěší pohyb zde je dcela významný.
I já tam zastavuju, když jedu navštívit příbuzné pod Kozákov. Jak nejsem na sladký, tak v téhle cukrárně si rád zamlsám.
|
|
|
|
Tak až tam příšte pojedeš, pobav se s manželem majitelky co si o tom myslí a co si myslí o starostovi ;-)
|
|
|
Můžu se zeptat. Mé informace pocházejí od tchána, který tam má kamaráda. Jednou na to přišla řeč, když jsme se tam spolu stavěli na zmrzku.
Já většinou jedu od Turnova, tak parkuju přes silnici. Ostatně tahle cukrárna je jediným důvodem, přoč jedu na Zelené háje. Jinak to spíš ohnu přes Kozákov.
|
|
Dat si do názvu firmy hned dvě špatná jména je umění. Ale je to jen tragedie na pokračování v seriálu "Nadnárodní firmy v Česku" . :-(
|
|
Jak tak čtu, tak v Jihlavě máme kliku. Nedávno bylo na náměstí rozšířeno horní parkoviště a město hodlá v blízkosti centra postavit parkovací dům. Kolem něj se sice dějí věci, ale to sem napatří. Jediným zákazem na náměstí je jeho průjezd zezvrchu dolů kolem věhlasného Prioru. Jinak je náměstí standartně přeplněno auty a lidmi, kteří zde nakupují. Úplně je uzavřena vedlejší Benešova ulice, ta je plná obchodů a dalších provozoven, ke kterým se pohodoně dostanete autem, které necháte na naměstí... Není tohle lepší myšlenka?
|
|
Neco podobneho ted probiha v Pribrami. rekonstrukce namesti TGM. Predrazena zakazka, navic z triprodove komunikace vedle namesti udelali dvouprodovou s betonovymi ostruvky uprostred, ktere maji tak vysoky obrubnik, ze pokud bude chtit projet sanitka, automobily nebudou mit kam uhnout. Navic se jedna v podstate o jedinou prijezdovou komunikaci k nemocnici smer od Strakonic. Taky by topojednalo na samostatny clanek, co tu ta bukvice Rihak spolu s jeho nohsledy vymysleji a praktikuji...Tak Strakonicakum drzim palce, at to dobre dopadne a ty hovada nahore vystipaj. Tady v Pribrami se to bohuzel asi jen tak nepovede...
|
|
|
Vypadá to, že tyhle úpravy jsou prudce nakažlivé. Město Kladno chystá za přispění rad z ČVUT něco podobného v ulici C.Boudy a navazující J.Kociána. Údajně ctyři pruhy již neodpovídají současným potřebám a hustotě provozu a budou zredukovány na dva. Na druhé straně ovšem uvažují o zřízení zvláštního pruhu pro autobusy. Těch tam ovšem jezdí řádově míň než aut. Že se uvažuje o vzniku cyklopruhu snad ani není potřeba psát. Stávající dopravní intenzita je podle studie údajně výrazně nižší než bývá u takových komunikací zvykem. Další zdůvodnění je, že teď mají lidé ztížené přecházení. Teď se o tom plánu chvíli nemluví, ale o to horší asi bude až to vypukne.
|
|
|
Budu hádat, Fakulta dopravní, ne?..:-)) Na druhou stranu tady občas jezdím a ty intenzity tam doopravdy nejsou takový, aby to odůvodnilo čtyřpruh (ovšem změřený intenzity nemám, takže se jedná o můj odhad). Bohužel víc o tom nevím, v podstatě to všechno, co jste vypsal, jsou natolik obecný rady(zbudování vyhrazených pruhů, cyklostezek apod.), že to vypadá, že někdo Kladnu nastínil jakési možnosti zklidnění, oni to vzali, všechno sesypali dohromady a vyšlo z toho tohle.
Problém s přechodama je v tom, že při jakékoliv rekonstrukci nebo úpravě komunikace musíte dodržet požadavky závazných předpisů - podle závazných předpisů nesmíte mít přechod přes dva souběžné jízdní pruhy a délku přechodu máte omezenou na 8m. (nesignalizovaného). Tím bylo nejspíš myšleno ono "ztížené přecházení".
Zkusím se na katedře poptat, ale u nás na stavárně to určitě neskončilo.
|
|
|
Pozor - to ticho po pěšině je jenom zdánlivé. Kladno ve skutečnosti tiše schvaluje nový územní plán. Zklidňování vevnitř, nová sídliště, monstr okruh kolem. Info a oponentura zde upkladno.kvalitne.cz.
|
|
|
Tak pokud se to udělá principiálně tak, že nejdřív se udělá okruh a potom se začne řešit zklidňování, tak bych s tím velký trable neměl. Vzhledem ale k faktu, že je dost často nějaká divná tendence řešit to opačně, tak jsem hodně zvědavej, jak to dopadne tady..:-//
|
|
Naši zastupitelé používají hlavu nejspíš pouze jako místo ke vkládání potravy.Řeč bude o „zklidňování“ dopravy na ulici Rybnické, hlavní tepně naší zkurvené městské části, zvané Nový Lískovec. http://www.mapy.cz/#x=16.569728&y=49.181530&z=14&d=stre_79957_0_1&c=23-31-14-30-28- 29-27&t=s&q=Rybnick%C3%A1%2C%20Brno&qp=9.864502_48.067821_18.385401_51.403423_6
Občas ulicí Rybnickou projíždím a necítím se při tom nijak zvlášť neklidně, začal jsem se zajímat jak klidnější by doprava na ní ještě mohla být podle představ vrchnosti. .
A rozhodně jsem nebyl zklamán. Zastupitelstvo nechalo na téma zklidnění dopravy ul.Rybnická vyrobit studii, jejíž některé fragmenty jsou k nalezení zde (http://www.novy-liskovec.cz/5-stranka-doprava--komunikace--tech--site.html). Textová část buď neexistuje, nebo by z ní mohla uniknout informace, která by mohla občana zneklidnit a proto nebyla zveřejněna. Cílem je přeci zklidnění. Otázka je, kdo po nějakém zklidňování vlastně touží, jedinou dopravní nehodu za šest let jsem viděl, když felicie srazila psa. Zpátky ke studii. I z nákresů je viditelné, že místo vytvoření zálivů pro zastávky, což koneckonců doporučuje i PČR (sic.), budou uprostřed silnice ostrůvky. Jak jsem se v zápisu z projednávání dočetl, v Komíně je taky mají a i když toto řešení činí dopravu pouze pomalejší (stojící měhrod není kudy objet), nikoliv plynulou, což by mělo být cílem, my prý ostrůvky chceme taky. Zřejmě mají v Komíně patent na rozum a všechno co tam mají je správně.
Za hlavní příčinu naprosté nepoužitelnosti studie v praxi považuji autora, Adolfa Jebavého. Pan Adolf se zabývá navrhováním cyklostezek, generelů cyklistické dopravy a jiným dopravním prostředkem zřejmě nikdy nejel. Výsledek tudíž nepřekvapí. Pan Adolf je samozřejmě napojen na nadaci Partnerství, milují ho na serveru brnonakole.cz a jezdí studovat možnosti cyklodopravy do Dánska, které je svou placatostí (30-171m.n.m.) kopcovitému Brnu nejpodobnější, tudíž má nejlepší možnou kvalifikaci.
Takže textová část studie sice chybí, zápisy z projednávání studie jsou samy o sobě hodnotné dost. Začneme tím z 29.3.2006:
• Udělat řešení jako v Komíně-ostrůvky u zastávek - tak to přeskočíme, už jsem to zmínil
• Prověřit možnost omezit rychlost na 30km/h . Do dostavění Pražské radiály to byla dokonce jediná spojnice směrů Svitavy -Praha) a v případě údržby či oprav pisáreckých tunelů stále ještě je.Good idea
• V úzkém úseku (Kluchova-Lesní) zúžit vozovku na minimální šířkové parametry ve prospěch chodníků, event. zeleně – chodců je oproti počtu vozidel v tomto úseku marginální počet a mají chodníky dva, ale my preferujeme pěší dopravu. Kupříkladu na služebku do Reichu bych mohl taky pěšky. Už za deset, dvanáct dní bych tam byl, zatímco autem jsem již za trestuhodné tři dny i zpátky. Na konec jsem si nechal hned první bod: „chceme zklidňovat nebo ne? –zklidňovat ANO!“ –tím je výsledek projednávání jednak předem dán a zbytek je jen divadlo. Takové budovatelské nadšení tu už od dob Stalina nebylo.
|
|
|
to, cos napsal sem, je docela dost podnětů ke kterým bys si mohl vyžádat informace podle zákona o poskytování informací...a trvat na tom, aby úřad sdělil, kdo zadal, kolik se zaplatilo za studii, kdo ji schválil, jak bylo projednáno řešení provozu v případě svedení dopravy při uzavření tunelů apod.
podle zkušeností lze říci, že pokud trváš na jmenování těch, kteří jsou pod příslušnými rozhodnutími podepsáni, začne na úřadě zmatek, protože jsi rozpoutal to, čeho se ouřada nejvíc bojí - někdo se bude pídit po tom, co kdo podepsal a bude zkoumat, jestli rozhodnul správně.
|
|
|
LOL – hezký výkresy..:-))
Jenom stručně – tyhle studie proveditelnosti se většinou dělají ve variantním řešení, kdy si objednatel potom vybere výslednou variantu, takže jestli je výsledkem jenom takováhle situace, tak je to dost chabý. Kde jsou jednotlivý varianty a jak vypadaly, to by bylo zajímavý. Je totiž docela možný, že Ing. Jebavý předložil a doporučil i smysluplnější varianty, ale z nějakého (pro mě nepochopitelného) důvodu vyhrála tahle.
Samozřejmě tam vidím zásadní prohřešky, za který by autor zasloužil vytahat za uši (možná i za něco jinýho). Jedná se hlavně o navržené ostrůvky v kombinaci s BUS zastávkama, kdy tohle řešení je vskutku hodné génia - tohle řešení se používá opravdu na obytných nekapacitních komunikacích, kdy nemá smysl dávat to do zálivu. Tady mi schází důvod, místo na zálivy tam zcela evidentně je. Těžko říct, co si objednatel o něčem takovém myslí, v každém případě nejde o dopravní zklidnění.
Zastávky jsou příliš blízko sebe na předjetí BUSu.
Jaké jsou tam intenzity autobusů a dopravy?
Jedna technická – ostrůvky jsou podle charakteristických řezů přejízdné, ale v reálu je stejně kromě havárie není možné přejet.
Naprosto nesmyslně nedělený přechod – když už tam mám ostrůvek, tak rozdělím přechod, ne?
Přechody v blízkosti OK jsou příliš dlouhé, zase není důvod, zastávky šly umístit do zálivu.
Nicméně ještě jednou upozorňuju, to co je tam nakreslený, tak není zklidnění komunikace – není možné si pod pojmem dopravní zklidnění představit to, že zúžím komunikaci, dodělám tam parkovací stání a vjezdy a prsknu ostrůvky do míst zastávek. To, co tam vidím, bych viděl jako studii rekonstrukce s poněkud nevydařeným pokusem o řešení v místech zastávek. Kdybych to měl upravit, tak vrazím zastávky do zálivů a klidně udělám polopřejízdné ostrůvky v místě křižovatek. Usnadní to přecházení, dopravu to příliš neovlivní a bude jednodušší levé odbočení (vyčkávací prostor mezi ostrůvky)
Co se cyklostezek týká, tak je tam naznačený pouze předpokládaný směr cyklistické dopravy, jedná se o standardní zakreslení v tomto stupni PD.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Strakonické náměstí nebeského klidu
|