|
Opět super článek. Jsem tu po dlouhé době a už se těším až přelouskám vše co tu za těch pár měsíců mé nepřítomnosti na serveru přibylo
|
|
"Také emise stálých molekul do ovzduší jsou omezeny,..."
- sakra, to už je moc...!
Ale nutno si zvykat, prý skončila doba průmyslová a začala doba informační.
Takto mi to v týdnu jeden marketingový xindlík vysvětlil... :o)))
|
|
"kdyby tedy mazadlo od Horsta Fuchse bylo 100% účinné"
Mazadla ode mně jsou účinná minimálně na 110% :-)
K té marketingové massage - proti té jsem naštěstí imunní, takže preferuji cenu benzínu před značkou čerpací stanice (kromě čerpacích stanic v JZD, nebo jiných podivných značek). Osvědčila se mi zn.JET poněvadž mají dobré ceny a s kvalitou PHM na tom nejsou špatně.
Naopak na Benzinu jsem zanevřel již před lety a to z prostých důvodů:
- nejhnusnější shopy
- omezený sortiment
- jeden z nejdražších prodejců PHM
Kvalitu PHM nejsem schopen posoudit, protože jsem tam nikdy pravidelně netankoval.
|
|
|
D-fens má opravdu zvláštní a asi omezenou zkušenost.Jestli je něco Benzina tak
-drahý benzin
-lokálně otvírací doba na prd
-hnusný šopy
-často si tam ani nenafuníte kola
-problematická kvalita benzinu
|
|
|
Přesně:
- hadici na kola mi hodlali vydat až co si natankuju aspoň pět litrů
- Lehce po revoluci mi "benzín" z benziny zamrzl (nebyl jsem sám, čoika měla pré)
|
|
|
naprostý souhlas, u benziny jsem bral naposledy před asi deseti lety, když jsem dostal k PR kupón na benzín, jinak taky beru u JETky a pár dalších menších pump v okolí
|
|
|
Naprosto souhlasím. Podle mne - pokud samozřejmě má zákazník možnost výběru - k současné Benzině zajíždí asi málokdy. V rámci jakési akce od GE Money a Benziny jsem před časem dostal také slevový kupón, magnetickou kartu, při jejímž předložení bych po natankování dosáhl "závratné" slevy 0,80 Kč / litr, což při množství 30 - 40 litrů, které tankuji do svého Scenika, je opravdu výrazná sleva - no neberte to!
A tak jsem to tedy nebral... Karta letěla spolu s ostatními prospekty do koše a já jezdím dál na JET a OMV, které jsou mi (nejen umístěním od domu) mnohem bližší...
|
|
Bohuzel marketing funguje. A tisickrat opakovana lez se stava pravdou, jak pravil zakladatel zakladatel moderniho marketingu Joseph Goebbels.
Tezko rict jak se to vyvine dal. Mam pocit, ze si uz hodne lidi vyvinulo velmi silnou imunitu vuci reklamnim sr@ckam protkanych mnozstvim odbornych terminu (nekdy i komicky prelozenych ;-). Mozna budou brzy profitovat ti, kteri nebudou prodavat supermega-cokoliv, ale docela obycejne cokoliv, ktere "nic neslibuje, ale funguje".
|
|
Kola se prej nechaj nahustit dusíkem, ne? Že by to byl předchůdce "Prdy1000"?
BTW. prej jsou lepší hlíníkový disky než obyčejný plechový. Jako že jsou lehčí a líp se na nich jezdí. Já si myslim, že to je blbost, že alu kola prostě jenom dobře vypadaj. Většinu váhy kola stejně tvoří pneumatika - tim myslim běžný kolo, ne nízkoprofilový.
|
|
|
Plneni kol dusikem je taky pekny lesteny prd.
|
|
|
Tady asi budu polemizovat. Kdyz uz dusik neprinasi nic jineho, tak kdyz jsem foukal vzduchem, musel jsem dohustovat pneu tak jednou za 3 tydny/mesic. Ted kdyz foukam dusikem, mam overeno ze jak mi v dubnu kola prohodi a dofouknou tak na ne nemusim do listopadu sahnout, akorat v cervenci/srpnu skontroluju tlak. V listopadu kdyz davam zimni, mam v pneu tlak max o 0,1 nizsi nez na jare... (overeno 3 sezony, rocni najezd cca 20 000 km s kazdym ze tri aut)
|
|
|
A já mám zase vyzkoušeno, že je to úplně stejný.
Zimní kola s dusíkem a letní se vzduchem, za cca půl roku uteče 0,1 - 0,2 u obou sad, takže rozdíl žádný.
|
|
|
Ono to ma vyznam obracene. V zime je ti dusik na houby. Ten ma vyznam spis v lete kdy se pneu prehriva na horkem asfaltu.
|
|
|
Ty zimní už jsem s tím dusíkem koupil obutý, jinak bych ho tam ani neměl.
V letních mám vysoce kvalitní přesušený vzduch, obsahující téměř 80% toho zázračného tuzérského plynu...
|
|
|
Dovolím si oponovat - dusík má větší molekulu než kyslík takže méně prolejzá gumou. Používá se hodně třeba u expanzních nádob a podobně, kde je navíc dobré že se do systému nedostává korozivní kyslík.
|
|
|
..nicména aby nedošlo k mýlce že jsem zastánce drahých Pneuprdů 1000 tak u auta to prakticky nemá smysl (ale jsou aplikace kde ano).
|
|
|
Az na to, ze vetsi molekuly ma prave kyslik... Ale je to uplne irelevantni, protoze dusiku je ve vzduchu stejne asi 79%. Oxiduje vam pneumatika zvenci? Ne? Tak proc by mela zevnitr, kde je rozhodne nizsi vlhkost? Hezky clanek na toto tema byl zde: motozurnal.centrum.cz/motoporadna/clanek.phtml?id=4393
|
|
|
Roote, proc ma kyslik vetsi molekulu? Protoze je tezsi? Nebo ze ma dalsi elektron co by cervenou kulicku obletujici opet o neco dale? Nebo kvuli trojne vazbe?
A dale; benzin je smes uhlovodiku, na tom se vsichni shodnou. Pokud se zmeni pomer uhliku a vodiku (frakcni slozeni - reklama), zmeni se ledacos...
|
|
|
Wikipedia: Nitrogen molecules are less likely to escape from the inside of a tire compared with the traditional air mixture used. Air consists mostly of nitrogen and oxygen. Nitrogen molecules have a larger effective diameter than oxygen molecules and therefore diffuse through porous substances more slowly. - Nic relevantnejsiho jsem v rychlosti bohuzel nenasel...
Ing. Dr. Doc. CSc. Prokeš: My se domníváme, že naše silnice mají tolik děr, nerovností a hrbolů, že způsobí při každém nárazu pneumatiky do ráfku lehké odchlípnutí pneumatiky. Do pneumatiky se tak dostane, ať už prostou difúzí, nebo jakýmkoliv jiným dějem, kyslík. - Mne by se kolo asi vyfouklo, jemu se naplni kyslikem...
|
|
|
No, já teda kola 100% dusíkem neplním, mě stačí ta 78% směs :)
Ale jinak plnění kol dusíkem je dobrá sranda.
|
|
|
Lepší sranda je huštění pneumatik tmou.
|
|
|
lisovanou tmu mám na polosách - je to taková ta pryž, co nic nevydrží :)
Nevím, jak se jí markentinkově říká.
|
|
|
V dopravě se dusík nejvíc asi používá v letectví. Na každé podvozkové noze většího dopravního letadla (jedno jestli Boeing, Airbus, ATR nebo Dornier) máš hezky červeně napsáno ONLY NITROGEN INFLATE. Tam se to vyplatí, pneumatiky se při přistání a brždění dost ohřívají.
|
|
|
U drtive vetsiny aut nasich silnic opravdu na materialech disku a slozeni plynu v pneu vubec nesejde. A pokud pneumatika uchazi, je nejlepsi vymenit ventil.
|
|
Výtažky z perel jsou (společně s krémem co působí na DNA) moje nejoblíbenější reklama :)
|
|
|
Jo, výtažky z perel! Ale už tam jaksi neřeknou, že to je stejnej materiál, z kterýho jsou slepičí skořápky. Myslim, že jde o uhličitan vápenatý.
|
|
...ale nejhorší na tom je to, že jim to většina lidí žere.. :-/
|
|
|
Já si naopak myslím, že to nevadí. Většina lidí pravdu nepotřebuje. Jde jen o jejich dobrý pocit a k němu pravda není potřeba. Jde o to na dobrém pocitu co nejvíc trhnout a pokud možno alespoň neublížit, ale ne nezbytně.
|
|
|
Jojo, jak říkaval pradědeček: "Lhát se musí, kde by se na světě vzalo tolik pravdy" ;-)
|
|
O balamucení zákazníků ze strany Banziny svědčí i to, že jejich "Blue Octans 99" má okt. číslo 98.
|
|
|
Ten 99. je přece v názvu, tak jaképak balamucení :-)
|
|
Protože sem tam dělám servis na motorky, tak poznám všelijaký lidi - od buranů, přes neználky až po pečlivky. Burani by rádi měli 190k R1 a tak jsou odesláni do TSS do České, kde jim těch 190k naměří a blbové si spokojeni odnášejí graf a tabulku výkonu.
Ale předloni jsem narazil na pár lidí, kteří zavedli hovor na benzíny od Šelu. Jeden pitoma jezdil na V-power racing 99+ a povídal, jak mu to na míň otáček jede rychlejc a podobné voloviny.
Jenže přijel kluk, co si koupil www.kawasaki.cz/naked/z750.htm, protože mu kdosi řek, že to divně zvučí. Motorka byla zánovní asi 6550km. Byla dovezená lehce praštěná na zadek s asi 2000km, ale bez značkové záruky. Tak se objevil u mě. Já si to poslechl a zjistil, že mu "prdí" výfuk netěsnící u 4. válce. Dotažený to bylo dost, tak jem sundal celý svody a zarovnal dosedací plochu a nasadil novej těsnící kroužek. Když jsem to měl sundaný, tak jsem si posvítil do výfukových kanálů a kupodivu na nich byl jen lehkej povlak sazí stejně jako na výfukových ventilech. Stačilo vzít čistič na brzdy ve spreji a krátkým stříknutím očistit dřík i část talířku ventilu. Jak se čistidlo vypařilo, tak bylo vidět, že ventily jsou úplně čistý a bez nánosu na přechodu dřík-talíř. Jen okraj talířku byl ožehnutej tak, že to proud čistidla nestrhl. Docela jsem se divil, protože po 7000km vypadají ventily docela jinak i když motorka nebera olej a jezdí se s ní jen tak na 3/4 plynu. kluk prozradil, že pokud to jde, tak tankuje u Šelu jejich V-power, kterej inzerujou s tím, že při dlouhodobém užívání nevznikají žádné usazeniny. Předpokládám, že myslej usazeniny po spálení a ne v palivovém vedení a vstřikovačích. Trochu jsem se do toho zahloubal a našel test německého časopisu Motorrad, kde u Yamahy XJR 1300 rozdělili nádrž na dvě poloviny a dva válce krmili N95kou a druhé dva V-powerem. Ujeli 10 000km a pak to kuchnuli. Sací ventily byly stejné, písty s V-poverem neměly povlak karbonu a výfukové ventily bylo možno taky na první pohled rozlišit.
Jak byl nebo nebyl ten německej test šizenej nevím, ale jeho výsledek se +/- shodoval s tím, co jsem viděl ve své dílně. Tak na tom nejspíš něco bude. Nicméně tankuju podle ceny, jelikož nemám pocit, že by mi motorka jela jinak, když nakoupím N95 nebo V-power u Shellu nebo N95 o 2-4 kačky levněji u zbrusu nový "no name" pumpy Petra o kilák dál. Beztak N95ku vozí celý Brno ze stáčírny ve Střelicích, tak už potom záleží jen na tom, jak má kdo cinknutý počítadlo na stojanu. U jedné pumpy v Čebíně jsem do 19l nádrže natankoval 21,75l, ale jednotková cena uvedená na totemu byla opravdu lidová 8o)
|
|
|
Možná to je jen subjektivní pocit, ale porovnal jsem Natural 95 od ONO a Shell V-power 95 a zdá se mi, že na ten Shell to opravdu jezdí líp. Na klasickej natural jsem měl při studenym motoru problém v nízkých otáčkách, kdy motor harašil ventilama a nechtěl jet; v-power tohle nedělá. Nemyslim si, že by tam dávali bůhví jaký aditiva, možná jen v-power jednoduše má slibovaných 95 oktanů.
(Mám motor 1 107ccm, k.p. 9,5:1, karbec, 2000km po generálce).
|
|
|
Jestli tam právě nebude důležitý to slovíčko "od ONO"...
|
|
|
Mám stejnou zkušenost. Do Favorita 135Le tankuji u ONO ale do Forda (1,8 130HP) u Shellu V-power 95. Ten Ford se na benzín z ONO na nízké otáčky cuká a běží nepravidelně, vysoké jsou bez problémů.
|
|
|
Mohu potvrdit. Zrovna tento mesic mi delali na jednom z aut servis motoru po 150 000 km a otazka automechanika po rozdelani motoru znela "tankujes V-power?". Pry je to videt na ventilech na prvni pohled. Kdyz se na tuto temu bavili lide nekdy pred rokem tusim na Autorevue, potvrdilo to tam vice lidi. Pry je V-power jednim z nejvice aditivovanych benzinu na trhu.
Ja to tankuju do vsech tri aut jeste od dob kdy s tim u SHELL zacinali a dovolim si tvrdit, ze kdyz nekdo z firmy nebo svagr natankoval navzdory memu prikazu normalni benzin, poznal jsem to na chodu motoru prakticky okamzite...
|
|
|
Kdysi, když jsem dostal služební Corollu, takjsem psal denně do tabulky nájezdy a tankoval jsem vždy doplné, takže jsem měl poměrně slušné množství dat a dost přesně jsem věděl spotřebu. Navíc jsem jezdil víceméně stále stejnou trasu. Levné benzíny 7-7.3 l/100, benzíny od Aral a Shell okolo 6.7l /100km. Když jsem začal jezdit na V-power, který je o cca 6% dražší, spadla mi spotřeba na cca 6.2-6.3 l/100km. Navíc subjektivně poznám o trochu lepší tah, přeci jen má motor jen 75k. Kdyby to byl jen ten subjektivní pocit, řekl bych, že si to namlouvám, nicméně ten pokles spotřeby tam prostě je...
|
|
|
S V-P mam taky pozitivni zkusenosti, podle me se vyplati predevsim u plecek typu Favorit kde je rozdil videt i citit. Co me ale prekvapuje ze uz docela dlouhou dobu prodava Shell nejakou udajne podobne funkcni naftu a o te je zatim ticho po pesine, resp. nikde jsem nenarail ani na testy, ani na dlouhodobe zkusenosti.Ze by TDIckari nepotrebovali protahnout kominy? :-)
|
|
|
Ale jo, jezděj. Kámoš si pochvaloval Shell V - Power, s tím, že je to lepší, tak jsem na svým chrochtákovi (Primera WP11) vyjezdil nádrž (už zjištěná průměrná spotřeba, tankováno všude možně) a najel jsem na V-power diesel. Za stejný prachy stejnej počet kilometrů. Tím to zhaslo, už jinam nejezdím.
|
|
|
Plečka typu Favorit pozná rozdíl mezi obyč. naturalem 95 a V-power? Platí to i pro motory s karburátorem?
|
|
|
Nevim, zkousel sem to jenom v LXku, takze zadnej karburator ale SPI ;-)
Kazdopadne pri stridani 1 nadrz normalni, 1 VP se postupne zlepsil dojezd i akcelerace. U ty nafty sem zatim zadny zmeny nezpozoroval, ale tu jsem netestoval nijak intenzivne.
|
|
Abysme tu nepropírali jen benzín,co vaše zkušenosti jakožto plynařů ?Mám 9 let,150 000 km feldu na plyn,no jezdí to levnějc,ale tankování je sázka do loterie,myslim plyn.Někdy to jede pěkně,někdy auto zmrtví jak sviň,škube sebou při podtočení,motor je hlučnější,přehřívá se,svíčky zadělaný,no tak mu dopřejeme dobrý benzínek a zase zkusíme novou nádrž plynu někde jinde.Jak jezdíte vy ?
|
|
|
Mám taky jeden kchár na plyn, Favorit rv 93. Moc s tím nejezdím, ale výsledky jsou zhruba stejný. Chce to střídat pumpy a hledat maximální benefit :)
Ještě nikdy jsem neměl problém u Shellu nebo u pumpy, která nakupuje nebo přímo patří firmě V.D.Walke, pravidelně mám problémy s Flaga plynem.
Zákeřná věc jsou zapalovací svíčky Brisk, z neznámých důvodů jim na plyn uhořívaly prdelky, vyměnil jsem je, aniž bych udělal cokoli dalšího, za Bosch a problém ustal. Každopádně svíčky jsou každých 15000km do kytek.
|
|
|
Chce to najít tu správnou pumpu v místě bydliště a drandit k ní. Bohužel však většina pumpařů není schopná ovlivnit, jaký plyn jim zrovna přivezou a to i když mají stálého dodavatele. Bohužel i VD Walke (přesto že je přímo dovozcem plynu) není vždy schopen garantovat kvalitu dodávky.
Kromě výše popsaných vlivů na motor a jízdní vlastnosti si dovoluju přidat ještě další:
nekvalitní LPG smrdí a je s ním vyšší spotřeba.
Mimochodem s plynem se donedávna taky hodně kšeftovalo kvůli rozdílné spotřební dani při plnění do PB lahví vs plnění do aut - to si pak jedna nejmenovaná brdská firma pěkně mastila kapsu, jelikož vykazovala 90% prodej v PB lahvích. A navíc jejich plyn nebyl nikdy žádná velká kvalita.
Co se týká benefitů, tak v praze je na tom dobře Neptun Harfa - při natankování tuším 30 litrů máš mytí v mycí lince s 50% slevou a kde dneska umeješ auto v tunelové myčce za 33,- (odpovím si sám, nikde :-) ).
|
|
|
Nedávno jsem rozšířil řady plynařů taky. Škoda Rapid 136 f plné tehdejší palbě s motorem 43 kW, po opravě a seřízení LPG a výměně kol z původních rádoby sportovních na originální se průměrná spotřeba při svižnější dálkové jízdě pohybuje kolem 7 litrů a po městě cca 10 (a to rozhodně provoz nebrzdím). Zatím tankuju u Benziny na Nádražní, kde jsou milé ženské, berou tam platební karty a cena je celkem slušná a mám to tam blízko, když jedu večer domů z práce. Naposledy jsem tankoval v Mimoni u malého soukromníka vedle tamnějšího autobusáku a řekl bych, že auto jede od té doby lépe a lépe táhne odspoda. Ale negativní zkušenosti zatím nemám...
|
|
D-Fensi, myslím že tento benzín odsuzuješ příliš brzy. Jednak 100 oktanů u dobrého turbomotoru opravdu umožňuje oproti 98 použít vyšší plnící tlak a znatelně se tak zvýší kroutící moment a při běžné jízdě klesne spotřeba (také měřitelně), což je obé dáno termodynamickou účinností. U atmosfér dojde alespoň k nastavení většího předstihu v daných podmínkách, což může být užitečné zejména v kolonách. Co se mazacích schopností tohoto benzínu týče, i tady bych být tebou poněkud brzdil. I čtyřdobé motory se totiž musí vypořádat se stavy (typicky při studeném startu po dlouhém stání) kdy je mazání olejem nedostatečné a musí se tak spoléhat na mazací schopnosti samotného paliva (kterou běžný automobilový benzín má právě díky různým aditivům- sekundární mazací vlastnosti měl např. i tetraetyl volova, dnes jsou to látky jiné). Předpokládám že tady budou toliko použita trochu dražší než běžná aditiva, tedy něco nazpůsob Friction Modyfieru od Shellu, který skutečně studené starty trochu usnadňuje. O jakou látku se jedná nevím, ale silně pochybuju že je na bázi uhlovodíků. Kroužky se na ztrátách v motoru sice podílejí max. do 20%, ale lepší mazací vlastnosti benzínu rád využiju při studeném startu, jak jsem předesílal. Kromě toho totiž že oleje je na stěnách válců v takovém případě velmi málo, navíc na nich kondenzuje benzín a zbytky oleje navíc smývá. Zkus nějaký čas jezdit na technický benzín a budeš vědět o čem mluvím. O čistícím účinku (paliva Shell ovšem) vím své -po shlédnutí několika rozdělaných motorů musím konstatovat že to asi funguje. Zejména sací ventily a samotné kanály (ale i písty) na sobě měly mnohem menší vrstvu nánosů. Samozřejmě nevyčistí zaneřáděný motor, ale alespoň tomu brání. Jinak rozebírat motor po 150 000 je trochu vtip ne? Dobrý motor je při přiměřené péči po 150 000 jako nový (nevím jak u VW, já mám severštější značku). Co se vstřikovačů týče - i ty se zanášejí a ne že ne a proto by se měly občas přezkoušet a zrepasovat nebo vyšistit, ale v tomto ohledu nemohu posoudit zda fungují přísady do benzínu.
|
|
|
Já nemám nic proti 100 oktanům, já mám něco proti kecům o mazadle. Jinak rozebírat motor po 150.000 není vtip, stačí to jednou udělat. Zejména motor s EGR, resp. jeho sání, ventily a kanály v hlavě vypadaj jak chlív a k novýmu to má hodně daleko. Zanesení vstřikovače si neumím vůbec představit, tím spíš jeho čištění - všechny známé produkty, třeba Bosch EV6 a EV14, jsou nerozebíratelné a před sebou mají 25um filtr, zatímco ovory jejich trysek jsou asi pětkrát větší.
|
|
|
pro JP:
vstrikovace se "zanesou" pri poskozeni palivove soustavy (koroze, filtr atd.) z jedne strany, okarbonovanim z druhe (ale oboji souvisi s nedodrzenim provoznich podminek a udrzby, na std N95 jsem to nevidel). Cisti se oplachovanim zvenci, lepe pod tlakem. rozebrat opravdu nejdou zadne.
Mazadlo - bezny N95 je "mastny", neda se pouzit jako finalni odmastovadlo, jenine co mne napada ze by to mohlo "mazat" jsou sedla-jehla vstrikovacu, vse ostatni se pri mazani benzinem spolehlive zadre.
Aby motor vypadal jako chliv neni potreba ERG, bohate staci, aby skakal na kratkych trasach a neprohral se.
Pro mne uvahy typu priplatit 600 za olej, 200-300 za nadrz za rozdil mezi velmi dobrym a "spickou" jsou mj. uvahy, ze oprava hlavy mne vyjde kolem 2k, celeho kolem 5. Maloktery motor je natolik drahy a opravarensky nedostupny, ze se ho vyplati takto opecovavat bez zaruky navratnosti. Kdyz budu konkretni, vetsina motoru do 6V vcetne se necha opravit levneji, nez by po dobu zivotnosti (placnu 200-500tis) do toho navrazelo na "super aditivech". Podobna uvaha plati o vykonu 10-15% lze z atmosfery vetsinou vydolovat na jistotu, vetsi vykon = jiny motor. Jinak predstih (kompresi, plnici tlak ...) s oktany muzes zdvihnout, ale ne "umerne" cene paliva, protoze hot-spoty dane tvarem a provedenim tam zustanou a pri delsim zatizeni se projevi. Jinymi slovy spalovaci pro kompresi do 9 a nad 11 musi vypadat jinak.
|
|
|
vstřikovací trysky se čistí ultrazvukem
|
|
|
třaba tady http://www.auto-lpg.cz/
|
|
Někdo výše uvedl: když natankuju V-Power, jsou míň slyšet ventily atd. PŘESNĚ....motor s benzínem N95 odkudkoliv se chová přesně tak, jako by měl 91 oktanů...táhne to stejně.......ale prostě po přechodu z V95 na nějaký N95 si připadám, jak kdybych omylem tankoval N91...motor klepe jak kdyby vyžadoval víceoktanové palivo.
|
|
|
Přesně tak, viz můj příspěvek o kousek výš...
|
|
- pist benzinem nenamazes ani kdyby jsi se pos - promin, rozkrajel.
- slem studeneho karbonu jde rozpoustedly dolu (hydroxidem jeste lepe), napaleny (tvrdy, vysokoteplotni) ani omylem. Smirgl a skrabak to jisti.
- >100 oktanu verzus spotrebni motor - bud je vysledek stejny jako na 98 nebo se zlepsi (prozrad, kde konci adaptace treba B. Motronicu 7), ale za cenu narustu sledovanych emisi (CO2 neni sledovana, ze) a dosti bych mel obavu o celkove motohodiny (vykon je umerny kompresi a otackam, proto)
ad karburatory - posunuti zakladniho predstihu jaksi neni dostatecne efektivni pro velky rozdil - je nutno zmenit charakteristiku, povetsinou do 1/2 je to ok, nahore to klepe
|
|
|
-Taky nechci mazat píst jako takový, jinak viz. co jsem mazal tedy psal výše
-Proč když tomu jde předejít?
-Žijeme ve středověku? Já měl zato že většina motorů má dnes sekvenční vstřikování. A vůbec, tě svezu. Můžeme i přímo změřit rozdíl plnícího tlaku, když tě jízda nepřesvědčí...
|
|
některé benzíny asi mají nějaké čistící schopnosti.Kdysi když se tady u nás objevila benzinka Slovnaft s UNI benzinem který už tenkrát neobsahoval olovo,měli někteří řidiči problémy.Hlavně u starších aut to kašlalo,vynechávalo a tak se samozřejmě šířily lidové legendy co že to do toho benzínu míchají.Kolega měl tyhle problémy s malotraktorem (motor Š 1202),tak se na to zeptal.Řekli mu ať vydrží jednu nádrž,že to přestane a pak ať se podívá do karburátoru.Udělal jak řekli.Přestalo to a plováková komora byla jak nová.Kdo někdy viděl plovákovku nějakého starého křápu tak asi pochopí.Jo a gumy u letadel se plní dusíkem proto aby nezačaly hořet.Je na jich docela velká váha,při dosednutí se nejdřív musí třením roztočit na cca 300 kmh a vzápětí ukrutným způsobem brzdit.Vaše kola na autě to nezažijí ani za celou životnost tak krutě jak kola na letadle při jednom přistání.
|
|
Nechci vypadat jako hnidopich, ale nejsem si jisty cos myslel emisemi CH, H nemuze tvorit pi vazby tudiz jsi mohl myslet CH4, tedy celou radu CH2n, ale silne pochybuji ze se methan, ethan, propan, butan ... nebo cokoliv dalsiho uvolnuje do ovzdusi.
b) čím více uhlíku, tím vyšší bod vzplanutí, projevilo by se použití hustopaliva na nárůstu složek emisí CH, CO a CO2 v tomto pořadí.
|
|
k nasi dobre benzine jsem jezdil 25 let, nez mi jejich vadne palivo znicilo motor, uz tam tedy nejezdim i kdyz to pravdepodobne byla nahoda/nehoda, toz tak. Ale i bez meho odberu prosperuji nadale.
|
|
Na jedno Jsi D-fensi pozapomnel !!!
Z nejmenovanych zdroju se mi doslechlo, ze onen motor, pouzity pri testu paliva "zmrdka hundrt" je novy motor "nasi" milovane MBMW (mladaboleslafmotorenwerke) a v soucasne dobe se chysta do "novy fobie volejetofpici".
Jedna se o dvoudoby dvouvalec o vykonu 27Kw.
S prichodem nove fobie chysta Skodofka a potazmo cely koncern Fauwéé edici VERY BEST OF SOCIALISM. Samozrejme na nekterych trzich se bude pro jistotu jmenovat PIONEER (znali byvaleho rezimu vedi :))
V nasich zemepisnych sirkach ma pry celkem realnou sanci na uspech. Planoval jsem koupit W 353W, ale asi prejdu ke konkurencni Skode.
A jeste neco. Cena se vejde do ctvrt mega. Logane, tres se :)
|
|
kvuli jejich prisernym cenam.
|
|
D-FENS je ukurvený zmrd. Když je řeč o Prdelákově, tak to měl nepochybně na mysli ČB a ty jak známo na moravě nejsou!!!
|
|
Když už je řeč o benzínech s vyšším oktanovým číslem, tak přidám jednu empirickou zkušenost potvrzenou pár lidmi se stejnými motory. Mám nové auto s R6 benzínem, který má doporučené palivo N98+. Dlouho jsem jezdil na OMV a jejich 100okt. benzín, ale nikdy jsem nepostřehl nějaký zásadní rozdíl, pokud jsem náhodou musel vzít nějaký N95. Jednou jsem ale vzal N98 u Essa a byl jsem velmi příjmně překvapen. Žádné speciální označení, cena znatelně nižší než u OMV, nižší spotřeba a lepší chování motoru. Od té doby se snažím jezdit na něj a vždy poznám rozdíl, pokud vezmu jiný benzín. Takže doporučuju.
|
|
http://www.orlen-verva.pl/
|
|
cituji "... ve spalovacích motorech se před zásahem specialistů z marketingu energie spalováním pouze vytvářela"
Nejsem sice marketingovy specialista, ale dosud jsem zil v presvedceni, ze plati zakon zachovani energie a to i v domene dfens-cz.com :-)
|
|
Tak tohle je perfektně odvedená práce, velmi zajímavé a technicky výborně zpracované. Tohle je radost číst.
|
|
K čerpadlu BENZINA jen v krajní nouzi. Totální skansen socializmu. Obsluhu motoristi zjevně obtěžují, přitom ceny vyšší než u konkurence. Objekty zanedbané, sortiment doplňkového zboží co nejužší, aby se personál v pracovní době moc nevysiloval. K OMW zase nerad kvůli Temelínu a podezřelé noname značky taky radši vynechávám. Podezřele levné pumpy typu JET taky radši ne, co kdyby ten jejich šunt nějak mému mazlíkovi ublížil...
Tak mne napadá staré české přísloví:"Blaze tomu, kdo nic nemá, nestará se, kam co schová".
Závěr: Nejlepší je holá řiť, nohy v teple a trvale ožralá držka. Aspoň se dětičky nepoperou o dědictví. :-)
|
|
Ó můj bože, Benzina se změnila...?
|
|
Mluvite tu pouze o tzv. RON, tj. vyzkumne oktanove cislo benzinu, ktere vypovida o chovani motoru v nizkych otackach. Pro moderni vykonne motory nevypovidajici hodnota. To je cislo, ktere vidite na stojanu u cerpacky.
Narust vykonu a chovani motoru ve vysokych otackach popisuje MON - motorove oktanove cislo, ketre je asi o 10-11 císel nizsi. tj. BA95 ma MON 85, a BA98 ma MON 87.
Jinak zaklad 2/3 benzinu na trhu je uplne stejny (jak u Shell, Benziny, Agipu, Jet, Cepra a dalsich) lisi se v nekterych pripadech jen aditivaci. Ta je podle me pouze marketingovym tahem spolecnosti. Pro dobry pocit ridice.
|
|
Podílím se téhle kampani a dávám ti 100% za pravdu, ale nějak se živit musím a tak se jen bavím, kolik "trotlů" naletí. A zároveň se zamýšlím nad tím, jak tě stupidní reklama dokáže pěkně rozlítit, říkám si, jestli nejseš z těch, kteří občas naletí:) Nic ve zlým, jen úvaha:)
|
|
je krása jak slintáte nad D-FENSem, ale zkusili jste u toho jeho článku taky popřemýšlet co píše on? zastavil jsem se u perpeta mobile, protože tím krásně vymyl on mozek vám. O 10% se zvedl výkon nebo o 15% se snížila spotřeba. Odkdy mezi spotřebou a výkonem platí přímá úměra a ještě ke všemu 1:1(%)? Kýbl odpadků.. předpokládám že autor pouze potřeboval povzdychnout nad tím, jak jeho benzina není co to bývalo a to přijde každé číslo vhod...
|
|
|