D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback
    Vydáno 04. 01. 2015 (13635 přečtení)

    Na úvod předesílám, že s tímto vozem jsem strávil pouze jeden den a najel jsem cca 550km městem a rovinatou nebo mírně zvlněnou krajinou se zatáčkami. Nejde tedy o žádný hloubkový test, spíš o dojmy. Auta této kategorie si na letištích půjčuju poměrně často, takže mám dobrou možnost srovnání. Jedná se vždy o automaty, protože je mám prostě rád.

    Pochopitelně je moje subjektivní hodnocení ovlivněno tím, čím jezdím doma, což je Octavia 1,8 TSI DSG7st.
    Dopředu nikdy přesně nevíte, co vám v nižší třídě půjčovna strčí do ruky. Máte jistotu pouze v tom, že to bude automat, když si ho objednáte. V potvrzence objednávky stojí obvykle „Opel Astra or similar…“. Přiznávám, že mě úplně nepotěšilo, když jsem u Hertzu v Bukurešti uslyšel „it´s Hyundai, sir“. Ano, předsudek, ale nemůžu si pomoct. Jejich Hjundééé v reklamě mě sere jen o trochu míň než Alza he he (i když simply klevr nebo krrreatif teknoloží je taky dobrý). Nevadí, aspoň zkusíš něco jinýho, řekl jsem si. První dojem z vozu máte přirozeně z exteriéru. Krátce a jednoduše, to auto se mi nelíbí. Standardní korejec, je takovej žádnej. Ale je to věc vkusu, každému se líbí něco jiného.

    Při usednutí za volant je prvním dojmem šířka, kterou zvenku nečekáte. To je okamžitě korigováno úzkým místem pro pravé koleno mezi klíčkem a středovým tunelem. Mám zcela konfekční postavu 182cm, lidi se 190+ musejí mít dost problém. Neřešil jsem místo vzadu, tam nesedím. Výhled z auta je dobrý, jen doprava dozadu trochu horší, protože se linie spodního okraje oken zvedá. To se týká spíš žen, které obvykle necouvají podle zrcátek. Až později při jízdě jsem zaznamenal protivný dojem, že mám před sebou pořád přechod pro chodce. Žebrování výdechů větrání předního skla se v něm dost výrazně odráží. Střední loketní opěrka je tvrdá a její víko se nedá posunout vpřed. Reálně ji využijí pouze dlouháni, co mají sedačku vzadu, nebo „ležáci“. Uvnitř opěrky se převaloval nijak neuchycený popelník (kelímek na vrhcáby s deklem, pasuje do otvoru na láhve za šaltrpákou). Ve středovém panelu aby se prase vyznalo. Jen na ovládání rádia je 14 čudlíků a k tomu ještě 3 vpravo a 3 vlevo na volantu. Trochu chaotické mi přišlo taky ovládání teploty a větrání. Tam, kde člověk čeká hlasitost, je větrák. Displej mezi budíky je ok kromě ukazatele okamžité spotřeby, který vypadá jako teploměr naležato se škálou 0-50, přičemž průměrnou to ukazuje číslem. Ale je to vlastně k něčemu? Opěradla sedaček jsou výborná, boční opora v zatáčkách absolutně bez výhrad, do beder akorát. Sedák by mohl být delší, opět skutečný problém pro vyšší postavy. Volant padne docela dobře do ruky a je stavitelný v obou obvyklých osách.  Jaký to má kufr nevím a je mi to jedno.

    Auto mělo atmosférickou šestnáctistovku, dle stránek výrobce: „Uprostřed (nabídky motorů – pozn. aut.) stojí kultivovaný motor 1,6 litru o výkonu 88 kW (120k).“ To je povedený eufemismus pro línej. A to neříkám kvůli své Oktávce, ale zejm. ve srovnání se Seatem Ibiza 1,2 TSI DSG (105k), se kterým jsem jezdil o týden dřív. Zatímco u Ibizy jsem byl hned při rozjezdu překvapen velmi pozitivně, u Hyundaie to bylo přesně naopak. Mělo to ale tu výhodu, že jsem hned od startu věděl, že předjíždění si budu muset rozmýšlet dost dopředu. K tomu se ještě vrátím. Projel jsem Bukureští a vydal se na dálnici směrem na Pitešť (ca 100km). Už ve městě mi hrozně vadilo přecitlivělé řízení. Jakákoli nerovnost, kanál, výmol, vyjetá kolej s autem neskutečně cvičily. Navíc auto reagovalo na každý pohyb volantu jakoby s malinkým zpožděním, což vyvolávalo dojem, že plave.

    Na dálnici jsem začal hledat jeden pro automat typický čudlík. Bohužel marně. Ten krám nemá tempomat! Tedy alespoň v této výbavové verzi (nevím, která to byla), ale u automatu je to snad automatické... To mě skutečně nakrklo, s tím ať se jde „Vyvinuto v Německu“ vyfotit. Vše zlé je ale k něčemu dobré. Při hledání ovladače tempomatu jsem narazil na volantu na tlačítko s volantíkem. To ovládá citlivost řízení ve stupních Comfort (vlastnosti viz výše), Normal (u toho jsem nakonec zůstal) a Sport. Zatímco nastavení Comfort dává odezvu až příliš a komfortní není ani maličko, nastavení Sport nedává odezvu žádnou. Opět co říká výrobce: „Pokud zvolíte režim Sport, získáte rychlejší a přímější odezvu pro jízdu vyšší rychlostí.“ Je to bohužel přesně naopak, kromě ran od děr necítíte nic a připadáte si jako ve dvanáctsettrojce. Tímto tlačítkem také veškeré sportování začíná a končí. Na dálnici toho o jízdních vlastnostech auta moc nezjistíte, tak jsem vyzkoušel aspoň pružnost motoru. Tu tam zapomněli dát. Auto reaguje na plyn poměrně ochotně kolem 4 tisíc otáček, co je pod 3 nebo nad 4,7 je průšvih. Ze 100 na 130 to bylo 6 vteřin… Víc jsem zjistil po opuštění dálnice. Zde jsem zaznamenal dvě diametrálně odlišné věci: a) motor stojí skutečně za hovno b) má to skvělý podvozek.

    Ad a) se potvrdilo při předjíždění, kde jsem musel myslet a koukat hodně dopředu. Z nějakého neočekávaného průseru vám auto plynem nepomůže. Při pokusu o zrychlení ve dvou pruzích v kopci auto zavyje jak raněná Godzilla, ale jinak se nestane nic. Podřadí to a udrží původní rychlost. Čekáte…a nic. Máte chuť jít tlačit. A propos převodovka (6 st.) – dle výrobce opět kultivovaná, jak jinak. Ze všeho nejvíc připomíná jízdu na lochnesce, vše je jakoby zpomalené, utahané, taková sinusoida v medu.

    Ad b) se v zatáčkách ukázalo skvělé předo-zadní vyvážení auta a výborný podvozek. Pochybuji, že auto ve verzi bez tempomatu mělo nějaké extra jízdní asistenty. Přesto průjezd zatáčkou připomínal spíš motokáru než hatchback. Tam, kde u koncernu VW plyn povoluju a u Francouzů brzdím, jsem s Hyundaiem mohl zůstat bez problémů pod plynem. Žádné potápění na vnější přední kolo se nekoná. To bylo skutečně parádní a opravilo do té doby celkem negativní dojem. Bohužel se podvozek nepotkal s odpovídajícím motorem, aby si to člověk užil. Přepnutí na sekvenční manuál nepomůže.

    Nemilé překvapení mě čekalo u pumpy před vrácením auta. Nijak zvlášť jsem ho nehonil, a přesto byla spotřeba 8,3 litru Naturalu. To mám s Oktávií při ostřejší jízdě a Ibiza, kterou jsem docela týral po městě a okolí, jezdila dokonce za 7,2. Poslední výhradou je, že to nemá houkačku. Tedy má, ale je to kňoura ubrečená. U nás to ani moc nevadí, ale v Rumunsku, kde máte každou chvíli před autem psa nebo cikána s roštím na kole, je to blbý.

    Závěr: Prachy bych za to nedal, nevím proč. Zlatá Ibiza 1,2. Na druhou stranu jsem jezdil v mnohem horších automatech této cenové třídy, napadají mě např. Renaulty Fluence a Captur (ten je obzvlášť mňamka) nebo Suzuki Kizashi (línější dvoulitr nelze najít).


    25.12.2014 Bob


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,30] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 99 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.