Komentáře ke článku: Test: Škoda Favorit 136 (ze dne 28.05.2007, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Čistá pravda...poslední auto z MB, který stojí za to natoli, že má svou vlastní duši.
S tou rychlostí bych tak moc nešetřil, osobně mám mnohem lepší pocit při 140kmh-1 ve Fa než ve Feldě...
|
|
|
Stočtyřicítka v běžném Faku je hazard.
Ale v tomhle krásném zachovalém kousku z fotografie v článku bych se ve 140km/h jako náhodný spolujezdec nebál, jako majiteli by mi tahle rychlost rvala srdce.
|
|
Osobně sem zakoupil FA v listopadu 06. Za 13 litru se mi dostalo do ruky přibližovadlo 136L bez koroze fhnědý barvě na plechách se zkroucenou hlavou pyčo. výměna hlavy byla za 600CZK (levnější než rovnání původní a po 5ti hodinách manuální činnosti je motor seřízen a šlape jako nový. Zcela nesouhlasim že netáhne odspoda. naopak. do cca 2500 táhne hodně hezky, pak zdechne a kolem 4000 zase zatahuje. Rychlost odzkoušena do 130 tachometrových. Ukazuje mi to míň, tachák je měněn ze 135. Spotřeba je ve městě v zimě mohutná, v létě venku 6,5 při ježdění okolo 100KMH.
Zimní radovánky sou super, stabilita na sněhu hodně špatná. Fiat Panda 1991 byla podstatně stabilnější. Faken fletňákách bych na lyže asi nejel.
Lak neni fmetle, lak je fmatu woe. To k vozu patří.
V autě po koupi nefungoval ventilátor chladiče, stěrače a stahování řidičova okénka. Postupně vše rozhýbáno, ventilátor vyměněn.
Náklady na provoz jsou jen ty za benzín a zmrdidáfky. Na autě se nic neřeší, vše funguje a když chci někam jet, tak to naškrtnutí chytne zima/teplo/déšť se neřeší. Neřeší se kam se to zaparkuje, neřeší se že se to nezamknulo. Již mnohokrát jsem si tam zabouchl klíče (věčinou v kufru). Mám na to již upravené drátové ramínko.
Vyměnil jsem volant za menší průměr, čtyřramený s tlusčim věncem. Pozoruji lepší ovladatelnost. Sedadla vyměněny z felicie z důvodu dělitelnosti zadních. Nainstalovány digi hodiny ve střeše. Strejc je našel při vyklízení nějakejch prostor.
Auto mám velmi rád, je spolehlivý, dělá neskutečnou službu. Už mě i odstěhovalo.
Předchozí vůz Fiat Croma 2,0 TDID. Ftédéíčku, f dechtu, fturbu, FMETLE, FKLIMĚ, NA HLÍNÁCH FMUZICE PYČO!!!! - rozlítal se rozvod a už se to nepovedlo poskládat. rozlítala se i ta turbína woe.
První vůz Fiat Panda 1991 fraritní výbavě fmetle flitrovym motoru - prodáno kvůli velikosti a nízké bezpečnosti v případě jiného než bočního nárazu. Boční střet s ML 270 CDI přečkal vůz s odřeninou od předu dozadu a s vylomenou klikou dveří.
První vůz
|
|
|
NO jestli se ti zdála Panda nebezpečná, tak sis fáčkem doopravdy pomohl. Nic bezpečnějšího vlastně na našich silnicích nejezdí :-)))
|
|
|
Ale jezdí - zrezlá stodvacítka
|
|
Taky mám a nedám dopustit. Díky svým nedokonalostem je také ideální pro ty, co nechtějí autem jen jezdit, ale také si ho vylepšit k obrazu svému a to vše za pár korun a bezestrachu.
PS: LPG-toroid zmenšuje provozní náklady a zvyšuje pasivní bezpečnost.
Mé předchozí auto - R5 GTturbo 120PS.
Zdar
|
|
|
Jak nádrž na LPG zvyšuje pasivní bezpečnost?
|
|
|
Narozdíl od benzínu nebouchne
|
|
|
A u starsich typu v zime neopustis bezpeci garaze.
|
|
|
mno, když máš dost fridexu (aspon na -30) a dobrou baterku (80 AH se hodí vždycky oproti šk) startuješ na plyn i v 20 stupnovým mraze...
|
|
|
Když máš 80Ah baterku, tak můžeš rovnou jezdit na startér ;) BTW, to se tam ještě vejde? Je fakt, že na šířku je tam nějaká rezerva místa, ale 80Ah? (Sám tam mám 44Ah, protože jezdim jen na benzín, navíc v krátkym favoritu zaflákat kufr nádrží na plyn, do toho bych nešel - a nádrž místo rezervy to řeší jen napůl, protože tu rezervu s sebou stejně musim vozit. Jo, to s formanem, to by bylo něco jinýho... ale stejně by se mi to nevyplatilo.)
|
|
|
Baterku jsme měli ve Favoritu 65Ah a vydržela celých dvanáct let. Když jsme jeli pro novou, tak na nás chlap v prodejně čuměl jak na exoty, když jsem odmítli jim nabízenou 44Ah a trvali na 65Ah. Originál 40Ah (nebo 44, nevim) vydržela čtyry roky, takže nákup větší se rozhodně vyplatí. Má to i další výhody, táta s tim jednou jel do práce a nechal to svítit, po cca deseti hodinách přišel, auto stále svítilo, nased, nastartoval, odjel. A to na podzim, kdy tim startér musí chvíli točit, aby to na plyn naskočilo...
|
|
|
Držák baterie se ve FA+Fel třepe jako ratlík na výmolech, baterie tím trpí. 80Ah baterie má "tlustší elektrody", tedy vydrží déle. Pro její montáž postačí flaxkou ubrousit začátek a konec plechodrážky, která batt. fixuje v držáku a o něco lépe přitáhnout matky toho černého plechu s dírama na předu držáku.
|
|
|
Toroid zvysi tuhost karoserie pri narazu zezadu. Rezervu jsem vyresil tak ze vozim dojezdak z Golfa 2
|
|
Taky mám favorita, měl jsem na autě nějaký letňáky 185/65 na hliníkách, už i docela sjetý. V zimě to bylo vo hubu, hlavně když napad sníh ;). Ne že bych to neudržel na silnici, ale jednou jsem byl vůdce kolony asi pět kilometrů a jindy jsem se bál, že se nevyškrábu do kopce. Na další zimu jsem si koupil nový zimní obutí. Sníh nebyl skoro žádnej ;)
A je fakt, že se nebojim, že mi to někdo ukradne, už se mi to podařilo nechat párkrát odemčený, klíče jsem si nezabouch, na to si dávám bacha. Jo a mám tam vychytávku - pod autorádiem mám přidělanou CDROMku na přehrávání audio CDček ;)
|
|
|
Hele a jak ti to hraje ta cdromka?
todle sme aplikovali nekdy před 6ti lety, když nám bylo 18 do kámošový 120L.
ve třeťáku sme prostě neměli co děla, kazety byly out a na radio nikdo neměl. Vzali sme CD cikána a implementovali to do 120L. následovaly repráky od PC s integrovanym zesilovačem. No hustotuning jako svině. akorát to nemělo antišok pyčo, takže na koskách to přeskakovalo jako sviň. napíjení bylo tažený ranžírem přímo od baterky. jednoho dne ta kabeláž vyhořela.
|
|
|
Hraje to super, je to nějaká 52x rychlostní, takže už má v sobě nějaký silentbloky, který absorbujou drncání. Nepřeskočilo mi to ani jednou. Navíc není přišroubovaná přímo, ale přes takový proužky z látky, zbylo mi to od nábytku z IKEA (je to určený na přichycení skříní ke zdi).
Výstup z CDROMky je zapojenej do line-in autorádia.
|
|
|
Jo a připojená je až za nějakou pojistkou, stejně jako rádio - bodnout něco přímo na baterku, to je pěkný harakiri.
|
|
|
no nevim, jako vychytavka pro hracicku dobry, ale nebylo by lepsi prece jen koupit obyc radio? s mp3 a CD to neska stoji par supu..
|
|
|
Nojo, ale tohle mě nestálo prakticky ani korunu (i to rádio jsem dostal) a když si dám do fava, který každej otevře drátem, nový rádio, tak tam dlouho nevydrží.
A i těch pár šupů jen tak nevyhodim z vokna.
|
|
souhlas s autorem, mam podobne pocity ke svemu favousi. hranatym tvarum prichazim na chut... Ale mam prodreny sedadla, nezkousel je nekdy nekdo vymenit za nejaky poradny - treba alespon sedadlo ridice za napr. MB ci jakykoliv jiny, co se tam vejde?
|
|
|
Vlezou tam felďácký a z Rapida. Přední sou na 4 křížovejch šroubech který se rádi hned vokousaj, zadní sou nasazený.
|
|
|
Nejblbější je, že ty šrouby jsou M7 (!) - nikdo jinej nepoužívá M7-ky, jenom škodovka, takže když mi jeden vypad právě z tý sedačky (a někam se zakutálel, asi pod koberec), musel jsem do autodílů, páč v práci na dílně máme jen M6 a M8 ;-(
|
|
Za prvé, absolutně nechápu lidi, co si furt dělaj prdel z popisování počtu přihrádek a poměřování velikosti kufrů v SM, ale potom stejně jdou a koupěj si ten plátek zase. Když je to sračka, tak to nečti a běž si radši koupit pořádnej časopis o autech.
Za druhý, u toho popisu aut z různejch zemí jsem se zasmál - doufám, že to bylo myšlený jako vtip.
Za třetí, student může mít na jiný auto než Favorit a nekrást - stačí pracovat :)
Za čtvrtý - není to povinný, takže to nebudu dělat. Ještě štěstí, že až ti to na těch letních uklouzne, akorát tě utřu z nárazníku. Kdybys to aspoň argumentoval "když je sníh, tak skoro nevyjedu, tak je nepotřebuju", ale popis toho, jak je ten tvůj krám na sněhu nezvladatelnej, završenej konstatováním, že "to není povinný, tak na to seru" je známkou pokročilý idiocie. Přesně tam vede snaha mít předpisy mít na každou blbost...
Takže závěrem článku je, že Fávo je auto naprd, ale pro milovníky škodovek má něco do sebe, protože je dostatečně zastaralý (stejně jako každý auto bude mít něco do sebe pro milovníky daný značky). Hmmm... O ničem.
|
|
|
Nadto, ne každý, kdo má na auto navíc, je náčelník zmrdifirmy. Může to být třeba jenom hodně pracující člověk. Znám takových hodně.
Když budete hodný a když můj tata bude hodný a půjčí mi klíčky (k mému provozu stačí boty a šalinkarta), tak vám po létě sepíšu recensi na antikvární Alfu Romeo. Už jsem to očenichávala v garáži a moc se mi líbí.
|
|
Na Fávu jsem dělal autoškolu a nemůžu říct, že na to nevzpomínám s určitou nostalgií, pak jsem měl svoji Š120...
ale poslední dobou se držím tohoto hesla:
Kdo chce komfort, výkon i bezpečí, přemýšlí o automobilech severoevropských.
Autor to moc hezky vystihl, děkuji :-D
|
|
|
Severo jo, ale kontinent máš blbě :)
|
|
|
Tak to teda nemá...kontinent je v tomhle ohledu správně...danou kombinaci mají prakticky nejvyváženější...Stačí si pročíst články, který byly i tady teřba o starším Volvu...
|
|
"Můj Šádewágen se mi dostal se mi dostal do rukou 1.9.2007"
To ho máš už docela dlouho:-)))
|
|
Můj fotřík pořídil v roce 1993 Formana. Nalítal s ním přes 700 000 (opravdu sedmset tisíc ) kilometrů. Auto je stále pojízdné a stále ještě slouží.
|
|
|
Nedávno jsem se svez Felicií pickup, jeli pro mě ze servisu, kde jsem měl auto na technický. Jelikož se mi zdál nějakej divnej zvuk motoru, tak jsem se zeptal, jestli je to nafťák. Jo, byl to nafťák a úplně mi vyrazilo dech, když mi servisman řek, že má najeto přes 600 tisíc! Nafťák! Škoda Felicia! To bych fakt nečekal.
|
|
|
no, já ho mám v práci, zatím spokojenost
|
|
|
Také vlastním favorita 135L. Ne, že bych neměl na jiný vůz, ale raději nacpu své peníze do něčeho smysluplnějšího, než je auto (tuto noticku směřuji všem frikulínům splácejícím doživotní hypotéku na své 1+0, ale vlastnícím superkchar za půl mega - těch se tu za chvíli vyrojí). Mé fako je ze třetí ruky, má najeto asi 70 000 km, je 17 let staré a vše je v původním znění (vyjma destiček a předního skla). Nesouhlasím s autorem článku, že Favorit netáhne odspoda. Jeho zastaralá osmiventilová technika je přímo předurčena ke spodovému tahu a posunovat se na pětku 40 km/h no problem. V práci jezdím s různými produkty Škody MB a mohu srovnávat. Maximálka podle GPS 171 km/h, spotřeba na můj vkus vysoká - kolem 7l průměr. Oproti "trendy" moderním vozům spousta místa pro nohy i pro moji 190 cm nízkou postavu. Za největší devizu ovšem považuji naprostou bezporuchovost a bezúdržbovost mého faka. Za 4 roky vlastnictví mě stál peníze jen za výměny oleje, za zmíněné destičky, sklo a jednou jsem mu koupil nové zimáky. Jinak můj favorit stále vytrvale jezdí, takže se ve svém volném čase mohu věnovat jiným věcem, než například sousedi z protější bytovky, kteří úderem desáté v něděli ráno zvednou haubny svých superčuper golfů, mazd, bavoráků (proti kterým je favorit samozdřejmě plečka), chopí se opravárenského náčiní a počnou opravovat, aby je jejich stroje času vydržely vozit do kolbenky další pracovní týden. Jednou můj favorit samozdřejmě doslouží. Dávám mu ještě tak dva roky a pak mi nastane opravdový problém - vybrat jeho náhradníka. Na současném trhu leštěných prdů neexistuje ekvivalentní náhrada. Tj. vůz, který není jen pumpou na prachy majitele. Vidím to krásně na příkladu tchánova eskorta, kterého kupoval coby nového a dnes po sedmi letech by se tento vůz bez každoroční dotace v řádu mnoha desítek tisíc okamžitě rozsypal. Díky, nechci.
|
|
|
to bude asi stesti na dobry kus ;-)
ne, vazne, na zaklade jednoho (dvou, tri) kusu nelze cinit zavery. taky bych mohl tvrdit, ze megane je bezproblemove auto (nebyt vandalem ukopnuteho zrcatka a opakovane ulomeneho zadniho sterace, resil jsem za nekolik let jedinou zavadu v cene cca 500 Kc).
presto patri megane spise k poruchovejsim vozum soude dle ruznych statistik a diskusi.
|
|
|
40km/h na pětku? Trochu drsný. Zezačátku jsem měl taky tendence jezdit po městě na 5-ku, ale pak jsem se dočet, že moje starší verze začíná dobíjet někde od 1000 otáček vejš (takže na volnoběh skoro vůbec), od tý doby jezdim max na 4ku (pokud tam neni povolenejch 70). 1500 jsou takový minimální stálý otáčky. Někde u 4000 je přijatelný maximum, pak motor řve jako kráva.
Nicméně auto je schopný se na trojku vyhrabat z 800-900 otáček a ani moc neprotestuje.
A k poruchovosti - moje kára je z r. 90 a občas se na ní vysype nějaká drobnost - jako např. počítadlo kilometrů, kde praskne plastový kolečko a už to nepočítá nebo ten konektor na pátý dveře - to je snad unikát jenom u Fava, výrobce pozdějc přešel na vedení kabelem/pryžovou průchodkou, jako maj všechny auta. I já jsem si to přebastlil, protože jinak mi málokdy svítily couvačky a mlhovky. Mnohem víc mi ale vadilo že mi nehřeje zadní sklo. Pak mi taky praskla aretace dveří u řidiče, půl roku mě rozčilovalo, že se samy zavíraj, pak jsem si to vlastníma silama opravil (koupil novej díl).
Při jízdě po kostkách mi vypadává světýlko ze střechy, dostane se do rezonance a pak zůstane viset na drátech ;)
Loni mi měnili pryžovou manžetu, resp. obě na vnějších kloubech, jelikož mi jedna praskla a úplně jsem se vyděsil, když jsem si přezouval na zimní a jedno přední kolo bylo celý zaflákaný od vazelíny.
Letos mi na technický praskla nádržka na fridex ;) Resp. byla prasklá už dlouho, páč na tý hadici pod ní bylo vždycky mokro, ale fridex ubejval tak málo, že jsem tomu nevěnoval extra pozornost. Až to prasklo víc a zrovna když to bylo v servisu.
A nakonec mi taky hučej přední ložiska, ale podle servismana vůli nemaj, tak to zatim nevadí. Na to jak málo s tim jezdim...
No o korozi alias hnilobě vůbec nepíšu, páč to je zbytečný - každýmu rezne jeho fáčko a komu ne, toho to čeká... Auto na pár kritickejch místech rezne, někde už bylo opravovaný, zakitovaný díry atd.
|
|
|
Tak 40 na pětku už je opravdu hardcore, ale jinak si Favorit (aspoň můj, r.v. 90) v nízkejch otáčkách libuje. Ono taky co jiného mu zbývá, když při překročení 2500ot/min hluk od motoru znemožňuje běžnou komunikaci a při 3000ot/min už neslyšíte ani rádio s volume na max. O hluku aerodynamickém při rychlostech přes 110km/h nemluvě.
Jinak auto je na trojku schopno se i rozjet a to i v pěti lidech a bez nějakého brutálního trápení spojky, jak jsem se přesvědčil, když mi vypadlo táhlo od řadící páky, což sice bylo provizorně spraveno třemi hřebíky, ale zařadit šla jen trojka a čtyřka :-)
Jinak řešení světel na pátejch dveřích je opravdu originální. Ale zas tam není nic podstatnýho. Vyhřívání zadního okna jsem vypálil, když běželo tři hodinky v kuse, zpátečka aspoň bliká, takže člověk vcelku ví, kam couvá, jestli bliká mlhovka nevim, asi taky, ale blikajícího světla si člověk všimne spíš, než svítícího, ne? A blikající osvětlení SPZ mě taky netrápí. Akorát na technický, když je to zrovna v "poloze dveří" vypnuto, tak do nich bouchnu a řeknu: "Vidíte? Svítí."
|
|
|
Na couvání jsem někdy používal blinkry. Jinak mě to štvalo tak dlouho až jsem to předělal na kabel, protože hlavně to vyhřívání zadního skla se hodí.
A k tomu blikání - když se to rozsvítí jen když projedeš nějakej hrbol nebo díru, tomu se IMHO už nedá řikat blikání ;)
|
|
|
Tak řek bych, že spíš svítěj a na těch hrbolech si na chvilku zhasnou.
Jinak vyhříváví zadního skla mi přijde vcelku zbytečné. Loni v létě jsem jezdil dodávkou, takže couvat podle vnějších zrcátek mi nedělá problém a auto je beztak většinou zatířený pěti lidma a hromadou batohů, takže zadním oknem není vidět ven...
|
|
|
Nesouhlasim. Design osmdesatych let najdes v Loganu. Pokud budeme povazovat Favorita za prvni auto nove generace Skodovky, pak Logan je naprosto stejnym milnikem u Dacie. Jsme si jisty, ze za 15 let bude Dachna tam, kde je dneska Skodovka.
|
|
|
Favorita (resp. Felicii, ono to je v zásadě to samé) bych spíš považoval za poslední auto staré generace škodovky.
A když jsme u toho desingu, taky vám přijde, že ta nová auta, když vynecháme nějaké extravagantní zrůdnosti, jsou všechna stejně hnusně kulatá a laik pozná jedno od druhého tak maximálně podle loga výrobce?
|
|
|
To se ti nezdá, je to holt móda. V devadesátých byly v módě hranáče - Fako, Uno, BX... Pak nastala móda ocucaných - Filcka, Bravo, Xsara... A teď je móda opuchlých (cokoliv). A v poslední době se mi zdá, že začíná za móda "opuchlé, ale s ostře řezanými rysy" - Focus, Fobka...
|
|
Omlouvám se, ale jsem jediněj, kdo má pocit, že autor dokáže cestovat v čase?
Můj Šádewágen se mi dostal se mi dostal do rukou 1.9.2007
Ale jinak dobrý článek.
|
|
Na můj vkus docela poruchové auto - za 5 let (45 tis. km) výměna - spojka, věnec startéru, tlumiče, cívka, alternátor (spíše preventivní výměna, začalo hůře dobíjet), mechanismus stěračů, lemy, prahy, př. blatníky, silent bloky, brzdový válec, výfuk .... i když zas takový ranec kč/km to nestálo. Asi jsem narazil na hodně jetý exemplář.
Nicméně už to začíná odspoda pěkně prohnívat, a klempířina by se dost prodražila, tak se hledá důstojný nástupce - obtížně hledám auto (3-5D hatchback) s vyšší světlou výškou, plochým zadním nárazníkem jako podstavcem na vařič :-) při kempování, aby se dovnitř vešly 2 bicykly, případně hafo lidí a batohů a dalšího sportovního haraburdí, cena kolem 50 tis., příznivé provozní náklady a spotřeba.... asi to bude (s výhradama) Opel Astra 1,4 cca 96
|
|
|
ahoj, a co tak VW Golf III. ? resp. verzia Variant? :)
|
|
Neměl jste někdo problém, že vám při dešti zatékala voda do kufru a pod zadní sedačku? Problém je, že ta voda tam neteče vždy. Při simulaci pomocí zahradní hadice, kdy jsme to kropili cca půl hodiny intenzitou jak při přívalovým dešti a vytáhli jsme pomalu celou studnu, bylo v autě sucho. Nějaká rada kudy by to mohlo téct? Těsnění dveří se zdá v pořádku.
|
|
|
mě taky teče do kufru. pod sedačku zatim ne, ale do prostoru rezervy. Vozim po dešti slušnej bazén. nepřišel sem na to kudy to teče dovnitř, ale v autě začíná cestička pod zadní levou lampou. jakoby z místa, kde nárazník sousedí s lampou zadního světla..... přestal sem to řešit. teče tam jen když se auto nepohybuje. když jedu v dešti, je vše suché.
|
|
|
Mně do kufru neteče, ale všim jsem si, že na krytu zadních světel se nahoře tvoří taková hromádka sajrajtu - něco jako mastnej prach, takže tam asi stejká voda. Tak zkus prověřit, jesi tem neteče spíš někdo dole z boku.
Zato mi asi trochu zatejká u pravejch předních dveří, všim sem si toho teprv nedávno, když fakt fest pršelo.
|
|
|
Zdravim. Bol som hrdym majitelom Fa-ka asi 4 roky. Zboznoval som to auto pre jeho jednoduchost. Pojmy ako Tuzing boli vtedy mne nezname tak som sa na nom vyblbol. Kridla,spoilery,prahy,dreveny interier,muzika proste co sa do neho voslo :-) Ta voda do kufra ti tecie popod zadne tesnenie dveri na karoserii. Nie ponad ake popod! Cize pomoze dat tesnenie dole natlacit silikon na falc a nabit nove! tesnenie naspat. Tiez som dlho hladal odkial to tecie. Zistil som to az podla stop v prachu na zadnych bocnych plastoch. A tiez je dolezite ako auto stoji v dazdi. Karoseria Fa-ka je extremne pevna na krut :-))
|
|
Este presne jeden den budem vlastnikom Skody Forman, rok vyroby 92, prestavba na lpg. To auto od kupy so mnou najazdilo +- 100 tisic km, nikde ma po ceste nenechalo, za co som mu tak nejak vdacny. Poslednou dobou sa ale zacali kopit problemy, ktore ma ani zasadne neozobracili z penazi ( opravy v radoch stoviek korun az tisicov, ale za to pravidelne niekolko krat do roka ), ale kurevsky ma srali. Tu prasklo lanko plynu, tu spojky, odhnilo uzemnenie motora a nasledoval odtah do servisu, vymlatena baterka ( skurvene povinne celodenne svietenie v kombinacii s neustalym stanim v kolonach ), tu a tam auto plne vody, obcas toto a obcas tamto, plus diera do podbehov, ohnite rohy a spodky dveri a tak. Cloveka to potom stoji skor cas a nervy, ako prachy ( aj ked tie prachy su de facto v tom spotrebovanom case ).Cim dalej, tym viac sa s tym bojim jazdit dlhe trasy a za tie 3 roky co ho mam som znizil cestovnu rychlost na dialnici zo 140 na max 110. Proste uz to nie je ono a tak som musel pristupit k radikalnemu kroku - kupit auto sucasne, ktore ma sice bude stat viac na servise, ale nebudem sa bat, ze ma niekde necha, ze mi za jazdy odpadne toto alebo tamto, ze budem co mesiac zasrany od oleja alebo od blata, budem moct ist pohodlnych 150kmh bez blbeho pocitu v zaludku a zatkach na usi a tak dalej a tak dalej. Ako priblizovadlo niekde na dedine/malom meste je to stale dobre "auto" za nula penazi, ale pre mna to uz proste nie je. Asi som na to uz stary. Preberte si to ako chcete, ja si myslim, ze kazdy raz dospeje a dostane sa do takeho stadia, ze si povie: "Tak, uz na to serem, potrebujem (nove) auto".
|
|
|
Při popojíždění v kolonách mám zásadně zapnuté jen parkovačky, právě proto, abych baterku co nejméně trápil.
Jinak ty dlouhé trasy jsou v pohodě, sice někam k moři na dovolenou bych si to nerisk, ale po ČR a nejbližším okolí se nebojim. Každý týden jezdim 200km do školy a zpět a nikdy se mi nestalo, že bych nedojel. Ano, občas jsem dojel s problémy. Jak jsem už psal jednou šel zařadit jen třetí a čtvrtý rychlostní stupeň, jednou jsem dojel na tři válce (náhradní svíčka nebyla po ruce), jindy také s rozbitým rozdělovačem, při jiné příležitosti jsem každých 50 km doléval vodu, protože potvora si klidně skrz těsnění protékala do spalovacího prostoru. Nebo když odešla baterka, tak stačilo požádat kolemjdoucí, aby do vás trochu strčili. Ale vždycky jsem dojel.
Vždycky si při tomhle vzpomenu na známýho s Peugeotem, kdy skončil svoji jízdu v kopci, rozsvítila se mu kontrolka mazání a už nenastartoval. To jen proto, že oleje bylo u dolní hranice a vlivem gravitace stekl tak, že nebyl u nějakého čidla a to nedovolilo nastartování auta.
|
|
|
Když jsem jezdil s Fakem, tak se mi nějak rozhodil předstih a za boha nešel seštelovat. Takže jsem rozdělovač nechal povolenej a když mi to každejch 100 km zdechlo, tak stačilo vystoupit, v motoru zavrtět to tyčí co je na ní rozdělovač a auto zase jelo. Když motor umřel úplně, tak jsem dovezl z CH P309 a to bylo totálně bezúdržbový auto. Jezdí do dnes, najeto 200.000km a pořád šlape jako hodinky. Teď jezdím se 406 a souhlasím s tím, že čím víc elektroniky, tím je to horší. Můj mechanik mi říkal historku, chlapík zaparkoval někde 100km od domova a druhej den 406 nejde nastartovat. Tak si řek, že v tom nenechá vrtat nějakýho neumětela a nechal si to odvýzt domů odtahovkou. A když to přivez domů, tak přijel ten mechanik, tak otevřel haubnu, něco zmačk a auto naskočilo. Někdo totiž na tom parkovišti do Pažouta strčil a vyskočila nárazová pojistka.
|
|
absence posilovače řízení vyžaduje při parkování určitou fyzickou zdatnost - ono ani nejde o ten posilovač, ale o to, že Favority mají řízení neskutečně tuhé. U normálního auta i bez posilovače parkování taková posilovna není. Při své výměně kadettů mi dokonce chvíli trvalo, než jsem si uvědomil, že jsem o posilovač přišel a musel jsem si to zkusit před a po nastartování motoru, abych uvěřil.
|
|
|
Mně naopak připadá řízení u fáva docela lehký - na to že to nemá posilovač se dá s volantem točit i jednou rukou a to nejsem žádná korba.
|
|
|
Ma zkusenost mi pravi, ze to mas nejak special postelovany nebo krome Fava sedlas take Pragu V3S. Ale mohu se mylit ;-)
Jednou rukou: jde o to, jestli pri predjizdeni na dalnici nebo pri parkovacich manevrech. To prvni jsem zvladl taky... ;-)
|
|
|
Při parkování používám obě (to by s jednou fakt nešlo), při jízdě rychlostí 20-30 km/h mi stačí jedna.
Úplně nejlíp se mi točilo volantem, když jsem stál na ledu (přemrzlej sníh), to snad šlo i dvěma prsty ;-D
|
|
Ja jezdil s Favem v praci, doma jsem mel do lonska S 130L, ale musim rict ze v te 130otce jsem mel v zatackach lepsi pocit. Delal jsem si na tom vsechno sam (deset let 96-2006 :)), taky jsem byl rad ze mam skudku (a Jawu), rad kutim, ale kdyz loni musela do srotu (koroze), poridil jsem si nove stare a uz bych do toho zpatky nesel. Ani za prase. Jedine snad jako druhe auto na hrani
|
|
"protože jako student bych musel buď krást nebo mít rodiče vysoko v hierarchii nějaké zmrdí firmy"
Nemuzu si pomoct, ale to NECO, co na autora tohoto clanku dychlo, bych oznacil jako ZNOUZECTNOST. Jsou lidi, kteri maji radi neco stareho, skaredeho, nebo neprakticke, pripadne kombinace vseho a clovek jim to veri, jsou to proste nadsenci.
Pak jsou takovi, kteri na nic jineho, nez na neco takoveho nemaji a ti pak pres veskerou snahu nedokazi prekonat pocit menecennosti a proste si MUSI na ty, kteri "maji", plivnout.
Proc je to tady v kazdem druhem clanku, ktery jakoby velebi stare/levne veci? Autore, proc "mit penize = byt ve zmrdi firme"? Proc "musel bych krast" misto "jsem linej makat"?
|
|
|
No namě článek působí, že sice zpočátku byl Favorit znouzecnost, protože nebyly peníze, ale časem se z toho stala srdeční záležitost. Tedy asi jako u mě. Nehledě na to, že člověk si začne řikat, že na přemístění z bodu A do bodu B to taky stačí a ušetří se za servis.
|
|
Autorovi zrejme nedochazi, ze zimni gumy mame proto, abychom se dokazali prekazce lepe vyhnout, pripadne zastavit a ne proto, abychom se vyskrabali na kdejaky kopec. Opevovat vuz, ktery nema vpredu de facto zadnou deformacni zonu ( casto uz tak znicenou korozi ), zadne bocni vystuhy, ci jine prvky zvysujici bezpecnost prepravovanych osob, mi prijde docela zvracene. Ackoli mi rodice timto vozidlem disponuji a na svou dobu to byl urcite prinejmensim prumerny vuz, nemohu rici, ze bych se v nem citil nejak bezpecne, ci snad ze bych si jej poridil. To opravdu snad jen v pripade nouze nejvyssi.
Jinak mi ten clanek prijde celkem o nicem, slovem TEST bych jej rozhodne nenazyval.
|
|
Chyba se vloudila, v case necestuji, samozrejme ma byt 1.9.2006
K letnim gumam: protoze zimni obuti neni povinne ze zakona zalezi pouze na mem rozhodnuti. Moje rozhodnuti je takove, ze vzhledem k poloze meho bydliste (Hornomoravsky uval),kde byva snehu pomalu (prestoze jezdim v zime, letos mi shih zkrizil cerstu tak 3x, druhy den byly cesty jiz suche) se koupe zimnich pneu a prezouvani nevyplati.
K vyroku "staci pracovat": pri studiu stiham odpracovat tak 60-80hod mesicne, coz je vzhledem k prilezitostem a platum v oblasti kde bydlim tak 3000-4000,coz nove auto fakt nestaci, navic si s fackem vystacim.
K "rodicum ve zmrdi firme": uznavam ze mit "dobre" auto a penize neznaci byt zmrd, poznamka se tykala jevu mladi lide s cerstvym ridicakem (ja mam ridicak taky jen cca 3 roky) machruji s drahymi auty o ktera se staraji jejich rodice.
Clanek bych take nepovazoval za test, muj nazev byl Posledni ceske auto
|
|
|
Ad: mladi lide s cerstvym ridicakem
Myslím, že to je věc jejich rodičů. Podle mě je horší, když jim to auto vůbec nepůjčí, protože pak mladí neví, jak má vypadat rozumné auto. Myslím, že člověk s dospělými dětmi by už měl mít pořádné auto.
|
|
Nechtěl by mi autor poslat pár fotek toho reproboxu? Už mě tak nějak přestalo bavit, že přes motor neslyšim rádio, tak jsem si pořídil lepší reproduktory, ale pro jejich velikost je nemám kam narvat. V zadním platu by byly takové díry, až se obávám snížení pevnosti natolik, že by na plato nebylo možné cokoliv dát. Mezi výstuhy ve dveřích se také nevejde. Sice mě napadlo výstuhu vyříznout a navařit rámeček kolem reproduktoru, který by její funkci suploval, ale od toho jsem také upustil. Ani ne proto, že bych se obával snížení pasivní bezpečnosti auta (z nuly to už prostě nikam nesnížíte), ale konstrukce dveří se mi nezdála na něco takového stavěná.
|
|
|
Na zadní plato se nic nedává, protože pak to tam lítá ze strany na stranu. Ale je fakt, že je docela tenký, takže by bylo lepší ho vyztužit například překližkou - pak by se tam ty repráky mohly dát.
Jinak já mám repráky docela malý, umístěný ve dveřích a hrajou dostatečně. I motor přehlušej ;)
|
|
|
Tak překližkou se mi to vyztužovat nechce, páč to bude pěkně hnusný a navíc to bude buď vidět, nebo to zmenší už tak dost malej kufr. Navíc z důvodu zkapacitnění zavazadlového prostoru dost často ani zadní plato nevozím. Předpokládám že reprobox bude taky možná hnusnej, ale nebude na očích. Jinak na zadní plato favorita se akorát perfektně vejdou tři notebooky vedle sebe a na ně se ještě může hodit nějaká menší taška, což už je solidní zatížení.
|
|
|
Překližka tl. 0,5cm ti zmenší kufr minimálně. A myslel jsem samozřejmě vyztužit zespoda, shora by to byla fakt vopičárna ;)
Na zadní plato maj některý lidi tendence dávat například pekáč buchet a ten v první zatáčce přeletí na druhou stranu. Další věc je, že se taky od těch věcí může podrápat vyhřívání zadního skla.
|
|
|
Ono když máš šikovně velkej pekáč a podaří se ti do dobře zapasovat do prolisů v platě, tak se ani nehne. :-) Jinak varianta repro v platě byla už prostě zavržena.
|
|
|
Jenže mi tam dali ten velkej plech, kterej se do prolisů zapasovat nedá. Tak jsem po první zatáčce důrazně upozornil, že na tom zadním platu se nic vozit nebude a od tý doby tam nikdo nic nedává ;-)
|
|
|
Zadne plato som mal urobene z drevotriesky. Podomacky urobene obtiahnute kobercom. Vsadene dve elipsy Pioneer a prepojene z plata do bocneho plastu cez pat-kolik. Vo dverach 13cm stredy sinus-live. Hralo to fakt perfektne a dalo sa to jednoducho zdemontovat.
|
|
děkuji autorovi, že si na mě vzpoměl...
jinak perfektní článek, dost jsem si u něj odpočinul a pobavil se.
přidávám jednoduchý vzkaz: jestli se chceš projet mým trábem, najdeš mě na srazu trabantů v brně tento veekend, já bych se zas s dovolením projel ve Tvým Fáčku.. co Ty na to?
|
|
|
Bože ty vogo!!! to je jak výměna manželek!!!!!!! :-)
|
|
Nechci hodnotit káru ani autora jako takového, i když mám ke kombinaci bělocha ve věku 20-60 let s Favoritem opravdu vážné výhrady. Nicméně jen jedna poznámka:
"avšak na sněhu s letními gumami možno očekávat četné hodiny a absolutně nepředvídatelné chování. (Nepodařilo se mi najít způsob, jak mít v takové situaci auto plně pod kontrolou, trochu snad pomáhá přerušované brždění. Pozn.: Reakce jako „Ses posral s fáčkem fletnichgumách na sněhu!“ odmítám – zimní pneu dle zákona povinné nejsou a auto je na ježdění, ne aby stálo v zimě v garáži a člověk jezdil pěškobusem."
chápu jako:
"avšak v dešti bez bundy a deštníku je možno očekávat četné prochladnutí a absolutní promoknutí. (Nepodařilo se mi najít způsob, jak se v takové situaci vyhnout padahící vodě, trochu snad pomáhá mezi kapkami uskakovat. Pozn.: Reakce jako "Ses posral bez bundy v dešti!" odmítám - bunda a deštník povinné nejsou a chodníky jsou na chození, ne abych čekal doma když prší nebo jezdil autem."
Jsem vážně jediný, komu tohle připadá jako stejně stupidní argument???? Jsou opravdu všichni fáčkaři takový idioti? Stojí zato ušetřit 4x 800 korun na 5 let za nějaký nejshitovější zimáky z Tesca, který budou miliónkrát lepší než zpuchřelý barumky z roku 1990? A co na tohle Jan Tleskač?
|
|
|
"avšak v dešti bez bundy a deštníku je možno očekávat četné prochladnutí a absolutní promoknutí. (Nepodařilo se mi najít způsob, jak se v takové situaci vyhnout padahící vodě, trochu snad pomáhá mezi kapkami uskakovat. Pozn.: Reakce jako "Ses posral bez bundy v dešti!" odmítám - bunda a deštník povinné nejsou a chodníky jsou na chození, ne abych čekal doma když prší nebo jezdil autem."
Když zmokneš třikrát za rok, taky by se ti nechtělo půl roku se tahat s deštníkem a bundou;-)
http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2007052803&page=1& lstkom=157507&style=#kom157507
|
|
|
Všichni fáčkaři nejsou takoví idioti, já jsem například vyhodil cca 4 tisíce za zimní obutí, přestože s autem jezdím fakt málo. Ale chápu, že někdo prostě, když je dvakrát za rok sníh, s autem nevyjede a pude radši pěšky, tak pak se bez zimáků fakt obejde. Tak jako já první zimu, když jsem měl fáčko.
BTW co máš proti bělochům? ;-)
|
|
Milý autore, pomu-li článek jako celek, zarazilo mě, že v dnešní době jezdíš v zimě na letních gumách, notabene s přiblblou poznámkou, že auto je aby jezdilo, ne stálo v garáži. Jelikož bydlím na horách a takových jantarů, jako jsi zřejmě ty, je tady halda, přeju ti, aby ti auto nestálo v garáži, ale aby do jara leželo v příkopě. Buď zdráv a na leťákách se v zimě zdálky vyhejbej mě i mě blízkejm. Nazdar
|
|
Autor chtel clankem rict, ze je socka, proto jezdi starym kramem a novejsimi auty pohrda (pac na ne nema). Dale autor chce rict, ze jkdo ma novejsi auto je zmrd, zlodej, nebo neco podobneho. Do tretice nam autor chtel rict, ze jezdi na letnich, pac je drsnej, zatimco my co prezouvame jsme sracky. Mily autore, tebou zminovana Ochcavka nebo Golf4 jsou bezne a celkem bez problemu dosazitelne auta. Pokud ti to cini problem, nepis tyhle vyblitky a makej, treba vydelas.
|
|
|
|
Ac mam pomerne nove auto, ty prvni dve veci jsem v clanku ani v naznacich nevidel, nemas nejaky problem sam se sebou spise ty? Co se tyce bodu tretiho, tak ten mne take v jinak pekne napsanem clanku dost nemile prekvapil. Nechapu proc nam autor chtel rici, ze je co se tyce zimnich gum idiot a hovado hazardujici s zivoty druhych a jeste to tam tolik rozmazaval tim, ze v zime je facko na letnich nezvladatelne ... jsem z hor a na takovehle hazardujici blbce mam docela pifku, osobne jsem mel vzdy v zime obute vsechny ctyri zimni i na sve Subare 4x4 a z vlastni dlouholete zkusenosti moc dobre vim jakej je rozdil mezi zimnima a letnima i bez snehu nebo namrazy na suche silnici, staci na to teploty kolem nuly ... ale kdo nezkusil, neuveri dokud nekoho nesejme :-(
|
|
|
Vy to vidíte jako člověk z hor, třeba já se za celou zimu s autem nedostanu nad nějakých 500 m.n.m. Takže jsem taky 4 roky jezdil na letních. Když už se stalo, že nějakou divnou shodou okolností jsem potkal na silnici sníh, tak jsem tomu prostě přizpůsobil rychlost a vzdálenost od vozidla přede mnou. Až mě teda naštvala loňská zima, když toho sněhu bylo trochu moc a trochu dlouho, koupil jsem zimáky a letošní zimu jsem je měl od konce prosince do konce února. Platnost Murphyho zákonů se opět potvrdila. Nechte na svobodné volbě každého, jestli zimní kola chce používat nebo ne.
|
|
|
A nenapadlo Vás, že spousta lidí má takové staré auto, protože se před nikým nepotřebuje předvádět a na dopravu z místa A do místa B taky stačí? Vím o spoustě lepších způsobů, jak utratit peníze, než za ně koupit nové auto a následně je vrážet do poměrně drahé údržby.
|
|
Za prve nesouhlasim s autorem ohledne designu Fordu KA - to auto ma smrc a je to prvni dobry designovy pocin Fordu od skonceni vyroby Sierry...a dodnes posledni (mozna nove Mondeo, jeste jsem ho nazivo nevidel). Ale to je jen muj subjektivni nazor.
Co je ovsem objektivni a velmi zarazejici je, ze i Favorit buze byt hudbou budoucnosti - pokud se autor se svym exemplarem poprve setkal 1.9.2007, pak jde jiste o paranormalni jev, ze je chopen ho tak detailne popsat.
Dnes mame, pokud se nepletu teprve 1.6.2007. Tzn. ze do casu T zbyvaji jeste 3 mesice...a countdown bezi, Houstone:-)
|
|
|
S tím datumem se jedná o obyčejnej překlep. A pokud jde o design u Fordu, co řikáš na Focuse? Starýho i novýho...
|
|
Jestli tohle bylo poslední české auto, pak žádná sláva. Ale řekl bych, že se tady auta pořád vyrábí, záleží na značce a Škoda je česká značka. To by potom Opel byl americký a Aston Martin by asi byl pouliční směs.
|
|
Zdravick0 fackari :O) Vlastnim sice vetsiho brasku formana , ktereho prezdivam formule , ale pojezd je vicemene stejny. Na tomto typu vozu me naprosto dostava kontaktem s vozovkou i okolim a zpetnou vazbou , kterou poskytuje. Mam model z roku 92 s karbiczkem , bez kataku , se 43kw poctivyho vykonu. Obcas uz se najde i nejakej bolacek na karoserii , nicmene v mistech , ktery nemaji zasadni vliv na tuhost karoserie :O) Na formuli me bavi jeho naprosta jednoduchost , jak konstrukci , tak i ovladanim. Proste skaknete dovnitr poplacate plyn , drknete do klicku a ozve se klasicke svitoreni smichany s jemnym drncenickem rozvodaku a obcas si trosku klepne i nejakej ten plastik vevnitr , jak si studenej motor teprve hleda "svou" pracovni naladu. Poskrabat za "ouskem" a zaradit jedna .... Od prvniho okamziku me formule ihned zvukove informuje o vsem co se deje pod koly , v motoru i v intereru. Myslim , ze jsem jiz vyzkousel hoodne ruznych aut , ale formule ma proste naprosto nezamenitelnou atmosferu. S malokterym autem jsem se citil jako jeho prirozena soucast :) Vylepsil jsem tedy po prvnich zkusenostech s horskymi vlasenkami predni napravu. Formule dostala nove tlumice s felicie ( jsou kratsi a trosku vic zdrcnou pruziny ) , cimz sem auto posadil o cca 3cm k zemi a mirne ztuhlo odpruzeni . Dale jsem za bratru 400 korun poridil duralovou rozperu mezi predni tlumice . Vysledkem je mensi naklaneni karosky v zatackach , vetsi jistota v obloucich a celkove je niz teziste. Nepouzivam formuli jako offroad , takze mi 3 cm dolu zase tak nevadi. Jelikoz uz ma formule 280tis a je to uz spis takovej stryc , nehonime rychlostni ani akceleracni rekordy a spokojime se s rychlostma do 120ti km/h. Faktem zustava , ze jak uderi 3500 otacek , tak pod kapotou chytnou saze a hatepecka nestihaj :O) Formule proste nenabizi ani krasu , ani extra bezpeci , ani rostenky trhajici si rodidla , ani nijaky extra komfort. Je to kara , co maka do roztrhani tela a navic si clovek jizdu opravdu uzije :O) A to nemluvim o tom ze me uz 4krat odstehovala , o nakladech na ND , pojistku a moznost provest opravu sroubovakem a kombinackama :O) Proste fabie , golfy , a4ky , a3ky , punta , swifty , ceedy , mergle , pazouti , rendly a jiny chlejfky sou PORADNA NUDA ... a to jsou rychlejsi , min zerou a sou celkove novjejsi a reprezentativnejsi a uspornejsi , bezpecnejsi .... .....
|
|
Musim tu tedy upozornit , ze formule na ZIMNICH neklouze o nic vic , nez lecktera jina pixla :) Klidne muzem dat nekdy nekde na parkaci slalomek na snehu a prakticky si ukazat , jak na tom ktere vozy jsou. V zime jezdim na zimnich pneu znacky LASSA, v lete na PiIrelli a neuznavam mechanicky neudrzovane vozy :O)
|
|
Š-fav. je při dobrém zacházení jednoduché a snadno opravitelné auto s nejlevnějšími náhradními díly. Při pravidelné výměně kvalitního motorového oleje vydrží motor bez generální opravy klidně 300 000 km . Vyměňte si sedačky (felicia) a jízda bude poměrně pohodlná. Ekonomika provozu se dá razantně vylepšit přestavbou na alternativní pohon. Nebýt prakticky nulové bezpečnosti a poněkud hlučného motoru, na každodenní běžné ježdění asi lepší auto nenajdete.
|
|
|
Na každodenní běžné ježdění bych věděl o mnoha nesrovnatelně lepších autech. Namátkou Volvo 760 -- milerád zaplatím o něco více za benzin za (a) nesrovnatelně větší bezpečnost, (b) nesrovnatelně větší pohodlí.
Leč samozřejmě, de gustibus není žádného dišputátu. Jezděte si promnezamne chcete-li třeba Trabantem; jen se nesnažte ty šílené miniaturní pixly s modelářskými motorky nutit ostatním...
|
|
|
Já si nepotřebuji nic dokazovat, já tady presentuji svůj názor , stojím za ním a mohu ho matematicky doložit. Co se týče nesrovnatelně většího pohodlí, netrávím v autě 24 hodin, auto mi slouží k přepravě z bodu A do bodu B. Nesrovnatelně větší pohodlí Volva x fa je tedy velice relativní pojem. Co se týče bezpečnosti Volva 760 oproti Š-fa, tady samozřejmě není o čem diskutovat. Snažím se jezdit bezpečně a ohleduplně, což se o mnoha řidičích bohužel říci nedá. Pokud ale několikanásobně větším provozním nákladům říkáte "něco si připlatit", to je zase Vaše věc. A nakonec, o Trabantu tady vůbec není diskuze, takže nechápu proč ho sem taháte.
|
|
Pokud chces jeste s favem aspon 2,3 roky jezdit. A opravdu vis ze si to nerozmyslis, doporucuji vymenu pneumatik (aspon predni) a prednich tlumicu. Pokud ovsem chces investovat. Mam favo 1989, po dedovi, mel najeto asi 35k. Ale tlumice v haji, pneumatiky zterele, po 17 letech jeste puvodni.
Po vymene prednich tlumicu a pneu - parada.
Za rok jsem s nim najel 16000 Km. Krome vymeny oleje a stelovani ventilu zadna udrzba a investice.
Vymena prednich tlumicu+prace: cca 2000,- (Sachs touring)
Nove Pneu 165/70/R13 Hypernova/Kaufland od 700Kč/Ks
Jinak na predek doporucuji Dunlop SP30, Barum Brilantis nebo jine kvalitnejsi gumy (cca 1100,-/Ks). Na zadek staci uplne ty z Kauflandu.
|
|
Kde můžu koupit kovový model vojenského volva C 330?
|
|
Favorit nema pres tunu, muj na vaze zaokrouhlujici po 20kg vazil 980kg vcetne vseho krome posadky.
Moto ze ma zatah odspodu maly? Ba naopak se mi s favoritem nestalo temer nikdy to, co se lehce prihodi napr u fobie 1.4 16V s "elektronickym pedalem plynu"
Zkratka tocivy moment uz v mirne zvysenych otackach a mala hmotnost dovoli autu se bez potizi rozjet na spojku plynulou s plynem a necini mu problem na spojce viset v mirnejsim kopci i bez plynu. Kdezto u fobie rozjezd znamena nejdriv pridat plyn a pak poustet spojku, pokud chci razantnejsi rozjezd, je potreba aspon 1500ot/min.. jinak grc a stojime.. nemecky hadrou hnany agregat odmitne poslusnost. Podobne v kopci na spojce neustale kolisaji otacky a pomale popojizdeni nahoru opet jen s drzenim plynu na urcite hranici.
Podobne behem velice pomaleho pohybu neni u fanouse problem zaradit II a jet.. u fobie to bez plynu vyusti v grc :)
Tim nechci rict ze by fobia byla nejak horsi.. kdyz se drzi v otackach tak 1.4 16V pekne tahne vzhledem k objemovym moznostem a pri nizkych otackach naopak uspokoji nizkou spotrebou..
..ale veterana mam proste radsi. Je agilnejsi, opravdovejsi, je v nem poradne slyset motor, dava jasne a dopredu najevo co jeste zvladne a kdyz na to prijde a umi ridic radit, snadno pohoni kdejake obtezkle katalyticke felicie, HTPcka, 1.4MPi nebo spousty vraku z dovozu :)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Škoda Favorit 136
|