D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Podivné město
    (ze dne 26.09.2011, autor článku: Jahl)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 26.09.2011 23:03:06     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Trochu málo zdrojů, ne?
    Tedy usuzovat na život ve městě z několika záběrů kamer při závodě, tomu říkám extrapolace. Byl jsem v Kodani za poslední roky několikrát, i když vždy jen krátce. I to kolo v hotelu jsem si půjčil a proti kodrcání se po Praze to byl cyklistický ráj (a to byl pošmourný listopad s deštěm). Město normálně žije, nakupuje se v obchodech, jí se (dobře) v restauracích, za kulturou se chodí třeba do supermoderní opery na břehu přístavu; já jsem si došlapal do Glyptotéky Carlsberg. Automobilový provoz mi přišel přiměřený, silnice nebyly ani přecpané, ani prázdné. Metro je supr, bez řidiče, člověk se může posadit dopředu a dívat se do tunelu. Vlaky čisté a rychlé, kolo se do nich vzít může. A mimochodem, "urban-sprawl", tedy rozlézání se města do okolí, zánik městských center a vytváření nákupních megastředisek na předměstích jsou typické doprovodné jevy IAD ve městě. Pěšáci a městští cyklisté mají raději přejezdy na kratší vzdálenosti a tedy kompaktnější města s okamžitě dostupnými obchody a službami. Vedle Kodaně doporučuji návštěvu mnoha dalších měst na západ od našich hranic.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 08:48:18     Reagovat
    Autor: Nikolaj - nikolaj
    Titulek:Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Tak nějak. Je jasné, že když člověk s dfensem implantovaným světonázorem uvidí cokoliv co do tohoto světonázoru nezapadá, tak vyplodí obdobný článek.

    Autor nechť se zvedne z TV pohovky a vyrazí se podívat za hranice. Třeba do té Kodaně.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 11:27:59     Reagovat
    Autor: komentator-1 - komentator-1
    Titulek:Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    předběhl jste mne. Přesně toto jsem měl na mysli. V Kodani jsem strávil celkem hodně času, o naštvanosti obyvatel se nedá vůbec mluvit, byť chápu, že zdají-li se autorovi tváře v TV zachmuřené, je prostě Kodaň městem smutku. Božínku....

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 21:30:53     Reagovat
    Autor: Pax Psychosis - Grendel
    Titulek:Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    ...taky se přidávám. V Kodani a Dánsku je v porovnání s naší zemičkou prostě výrazně méně aut (a i památek). Ač jsem do Dánska přijel vlastním autem, tak celou dobu stálo na téměř prázdném parkovišti a i já se dopravoval kombinací kolo+vlak.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 13:16:09     Reagovat
    Autor: pepazdepa - pepazdepa
    Titulek:Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Mám stejný postřech jako Vy. Bydlel jsem na Dalum Landbrugsskole v Odense. Provoz přiměřený, velké dálnice, ve městě normálka. Velké trasy autem,malé na kole. Kodaň...prostě Kodaň. Zaparkoval jsem na kraji a od nějaké pani!!! jsem si půjčil kolo. Projel jsem město a vrátil jí ho :). A představte si, když jsem odjížděl z kolejí, nebyla tam kolejbába, ale "old IT man" a ten mi řek, ať prachy nechám na stole, že ona si je pak vezme. Tak jsem je odpočítal a nechal je tam a jel domů. Klidně by se to mohlo dostat i knám. Jen místy mi ty obrovské dálnice přišly trochu líto. Na sjezdech na Odense ve špičkách zácpy. Takže myslím, že lidé sami se snaží zbytečně města nezacpávat autama. Vyjdeme-li z předpokladu, že mají automobilový boom za sebou, tak asi pochopili, že prostě nejde přehánět ježdění autem všude za každou cenu. Taky to k nám dojde. Ale doufám, že kulturně, a ne stylem auto*mat kontra dfens(bitka mezi skalními přívrženci) či Umwelt zone.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 09:14:07     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    aj jaj...studentík přijel do dánska autem, bydlel na koleji...

    až budeš, synku, někdy možná pracovat (ne ve státním sektoru a ne u pásu), tak zjistíš, že pokud auto necháš doma, tak nic neuděláš...a když nic neuděláš, nevyděláš...a pokud nevyděláš, budeš v prdeli.

    nevím, co je to "automobilový boom" a jak se pozná, že ho má nějaká země za sebou
    nevím, jak vypadá "přehánět ježdění autem všude za každou cenu".

    pokud někam jedu, tak proto, abych tam byl kdy já chci, rychle, lacino a více méně pohodlně za každého počasí. k tomu potřebuju auto nebo motorku, protože jiná alternativa neexistuje.
    pokud bych začal přemýšlet, jestli někde budu rychleji nebo raději pojedu pomalu a neefektivně, raději se na danou věc vykašlu, protože bude jasné, že mi nestojí za to, abych ji dělal naplno. tobě možná vyhovuje dělat věci napůl. konec konců je to dnes moderní, protože je to postoj správného euroovčana...ale propagovat to? to jsi na stejné "vlně" jako dementi z auto*matu, víš to?

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 11:42:33     Reagovat
    Autor: Oslík - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Tak si nejaky titul kup, kdyz z toho mas takovy mindrak.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 12:34:16     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Vis, Jene, ve spouste profesi se nemusis premistovat s nakladem z mista na misto jak v devatenactym stoleti.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 13:00:15     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    A Ty , Jendo, bys nejradši s motorkou nebo autem dojel až do postele. Ono je to o celkovém přístupu obyvatelstva - asi se shodli na tom, že nechtějí ve městě hluk a smrad z automobilů a tak prostě jezdí na kole. Není to auto*mat, je to prostě normální logika věci. Pokud na tom kole dojedou do práce za 10 minut, bez nervů v zácpě, najíždění na sebe s autama, troubení, vyhrožování a nadávání, mávání pěstičkama (nebudeš jeden z těhle choleriků??) a podobně, tak jsou mnohem dál než my. Není to o donucení, je to prostě o tom, že jsou chytřejší.

    Je jasný, že u nás tohle ještě zdaleka fungovat nemůže. Nemáme na to vybavenost. Nicméně když vidím již dnes ty přeplněná parkoviště, auta všude, zácpy, kolony posouvající se pomalu rychlostí chůze, přičemž podle koeficientu rozvoje automobilové dopravy za poslední roky je vidět, že aut ve městech je víc a víc, tak je jasné, že dlouhodobě prostě není možné, aby se s autama do těch měst vešli úplně všichni. Někde už to pochopili, nás to holt ještě teprve čeká.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 13:13:24     Reagovat
    Autor: M.K. - M.K.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    ... a zřejmě ty kolony, rychlost chůze, pěstičky apod. lidem vyhovují, když se tak dopravují zcela dobrovolně, navzdory státnímu (městskému) protěžování jiných druhů dopravy. Benefity plynoucí z indy-vindy dopravy autem prostě převažují a převažovaly by mnohem výrazněji, kdyby nebylo všech těch umělých regulací v téhle oblasti.
    Že jsou chytřejší?? Alenotak :-)

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 14:26:09     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Jsou chytřejší ... ani nevíte, kolik mega peněz stojí protihluková opatření ve městech a následně kolik peněz stojí léčení nemocí vznikajících mj. ze špatného životního prostředí ve městech (smog, prach). Jaký má vliv nervování za volantem na zdraví jednoho každého snad netřeba zdůrazňovat.

    A s tím, že je tady protěžována nějaká doprava nesouhlasím, stačí se podívat na ceny jízdného a srovnat je s reálnou cenou za PHM spotřebované za pohyb osobním vozidlem. Nevěřím tomu, že je tam nějaký propastný rozdíl, prostě se pořád vyplatí si zaplatit auto.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 14:37:40     Reagovat
    Autor: M.K. - M.K.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    A Vy to víte? (Pokud si spočtu, že nevýhody města se mi nevyplatí, nemusím v něm žít ani pracovat.) Já se za volantem nenervuji, a to ani v koloně. Ale každý svého štěstí strůjce...

    Jízdné je dotováno, PHM dvojitě zdaněny - ne, to opravdu není protěžování :-)

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 15:07:58     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Pokud pomineme cenu, ještě pořád je tu žalostná úroveň cestování - myslím teď integrovanou dopravu. Nejen že spoje nenavazují, ale celková úroveň (např. ČD) je strašlivá. A pokud jde o možnost využití např. kola v aglomeraci, tak de facto v ČR neexistuje město, kde by se dalo jezdit pohodlně a bez riskování úrazu nebo odcizení dopravního prostředku.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 16:21:04     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    HK? Nymburk? Poděbrady?

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 16:48:37     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Tyhle jsou na úrovni Kodaně? Není to provokace, ale otázka.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 16:56:13     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Praha nebo Brno jsou narozdil od Kodane mesta plna kopcu. Chapu, ze by urcite bylo mozne za dotace z EU ty kopce odbagrovat a udelat z nich mesta geograficky pratelska cyklisticke doprave, lec zatim s takhle odvaznym projektem trvale udrzitelneho cyklorozvoje neprisel ani Auto*mat, ani Oziveni...

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 17:19:52     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    V zásadě ano.

    Ta města jsou v rovině, nejsou moc velká a mají dobře řešené vedení dálkové silniční dopravy, takže nejsou plná aut (u Poděbrad a Nymburka je to kvůli dálnici, v HK jsou celkem dobré okruhy, byť třetí by se užil). V takové situaci má cyklodoprava smysl.

    Mimochodem, v tom Hradci, který je často uváděn jako město strašně přátelské cyklistům, nikdo násilně necpal a necpe cyklostezky do vnitřního města na úkor automobilové dopravy a cyklisté tam naprosto v pohodě používají i nezpevněné nebo částečně zpevněné cesty kolem řek apod. - nejsem si vědom toho, že by se tam za cykloinfrastrukturu vyhazovaly stovky milionů.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 17:02:35     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Nikdo v tech strasnych mestech neni nucen zit, pokud tam nekdo zije, cini tak proto, ze mu v souctu vyjde vyhodnejsi uvedeny stav akceptovat, nez se odstehovat do Klasterniho Vydri.

    Nervovani za volantem je zpusobovano neplynulosti dopravy a tu zase vytvari dopravne-inzenyrska opatreni, motivovana snahou po jejim "zklidnovani" (to slovo se ovsem spravne cte jako "buzerace").

    No a s realnou cenou PHM jizdenku srovnavat nemuzete. Musite ji srovnavat s TCO automobilu vcetne nakladu prilezitosti prostredku, ktere do nej byly vlozeny. Pak je ta jizdenka ovsem jednoznacne levnejsi. Cili kdyby tu slo jen o cenu cestovani po meste, kazdy by jezdil MHD. Ale jde tu o pohodli, o cas, o nezavislost na jizdnich radech a vseobecnych podminkach dopravce, o to, ze mohu vozit i tezsi a rozmernejsi veci atd.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 17:36:55     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Ano, tohle se to už kdysi řešilo. Ale výsledek nakonec tuším byl, že pokud to vozidlo stejně doma mám, tak mne paušálně stojí tolik peněz, že už se vyplatí ho spíš používat, než ho nechat stát v garáži.

    V zásadě ale souhlasím s tím, že nejlevnější je bydlet ve městě, nemít auto, jezdit MHD a pokud situace dovolí, tak na kole.

    Původní odpověď pro Honzu ZZR ale byla v něčem jiném. Např. "jízdu automobilem za každou cenu" pozoruji poměrně často v okolí svého bydliště, kdy lidé používají auto i pro cestu do 200 m vzdáleného obchodu, což je prostě něco nepochopitelného.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 17:48:15     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Technická: to Vydří je Kostelní a je tam klášter. Nikoliv naopak. Svého v minulém mileniu jsem docházel za jednou slečnou z Dačic a procházka do Vydří byla svého druhu hezká předehra.
    V Prostředním Vydří má statek Magor Jirous. Na jeho pravidelných letních androšových fesťákách bylo možno potkat mnoho příslušníků tehdejší věrchušky v situacích a posicích, které, jak byly pikantní, tak byly nepublikovatelné.

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 00:27:24     Reagovat
    Autor: Michal - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Tož já chlapečku (předpokládám, že se Vám to ponižování familiernostmi líbí, když ho používáte) si jako OSVČ na sebe a rodinu vydělám jen tím co udělám. A věř mi, že ve vlaku toho s notebookem udělám mnohem víc než při řízení. Mám-li volit Brno-Praha autem za 2 hodiny nebo vlakem za 2,5 s tím, že z toho 2 hodiny pracuji, volím vlak. O nákladech nemluvě. Asi jsem taky na nějaké vlně nějakých dementů, když s Vámi (teda Tebou chlapče) nesouhlasím.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 00:23:41     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:Re: Trochu málo zdrojů, ne?
    Zábradlí ověšený kolama sem viděl třeba ve Stockholmu. Samej starej rezavej krám mi to přislo, asi proto většinou ani ne zamknutej. Sice tam takhle kvůli sněhu nejezdí celej rok, ale přišlo mi to v pohodě a hlavně sem nikde neviděl na kole magory, co by to někde řezali mimo přechody napříč "magistrálou".
    Tenhle způsob dopravy ve městě, kde to jde, plně podporuju. Tady v Praze, když jedu na kole do centra mimo ty předražený cyklo-buzno-stezky, tak je to porod. Ovšem v autě sem teď stál zase 30 minut v zácpě, to si člověk nevybere.
    Asi je nás tu moc.

    Komentář ze dne: 26.09.2011 23:30:37     Reagovat
    Autor: poiuytre - poiuytre
    Titulek:
    "na vyhrazených parkovištích vybírat třeba 1.000 Kč/h za zaparkování"

    A jako co? At si vlastnik parkoviste vybira, kolik chce. A pokud je vlastnikem mesto a obcane si voli papalase, kteri budou vybirat hodne, no tak OK, asi to tak lidi chteji, pokud ne, zvoli priste nekoho jineho, kdo bude vybirat mene. V cem je problem? To je prece normalni, ze ne vsichni vlastnici nakladaji se svym majetkem tak, jak ja povazuji za (pro me) vyhodne.

    Jinak rozsireni tohoto modelu konkretne do Brna bych se moc neobaval. Zazil jsem to v Uppsale, coz je mesto v podstate na rovine, takze se tam da bez problemu jezdit na kdejake stare herce bez prehazovacky atp. V Brne se zapotim i s prehazkou jak cestou do prace, tak i zpet (tedy, stalo se tak za poslednich mnoho let jednou, jinak se stale odhodlavam kolo zase nekdy osedlat a mezitim vesele tloustnu :-), takze se pak clovek musi mejt, coz podle me nejaky masovejsi rozvoj kolodopravy vyrazne limituje.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 10:17:01     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re:
    Kopcovitost může do zančné míry řešit elektrokolo, ne ?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 17:09:32     Reagovat
    Autor: poiuytre - poiuytre
    Titulek:Re: Re:
    No jasně, pro jednotlivce to může být řešení, ale to už se bavíme o úplně jiné situaci, než masová cyklodoprava běžná v některých severských městech. Aspoň nikdy jsem neslyšel o tom, že by tam takto v nějaké větší míře používali elektrokola, ať už vlastní, nebo městská/reklamní/nevímjaká. Co jsem zažil, jezdí se tam na laciných plečkách, kterou si může pořídit každý a kterých není zas tak velká škoda, když se jim něco přihodí (třeba je nějaký ožralec hodí do řeky, což je tam zřejmě nějaká lokální zábava). Samozřejmě, kdo třeba jezdí víc, má něco lepšího, ale většinově to jsou plečky cenově o řád jinde než nějaká elektrokola.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 22:28:05     Reagovat
    Autor: XXE - X18XE
    Titulek:Re: Re: Re:
    Viděl jsem, jak řeší kopcovitost v Trondheimu (Norsko). Mají tam výtah pro kola, vizte zde:
    http://www.youtube.com/watch?v=7j1PgmMbug8

    Jo, a i to kolo hozené do řeky jsem tam viděl. Už bylo obrostlé řasou.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 22:31:04     Reagovat
    Autor: XXE - X18XE
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Přesněji řečeno je to pouliční výtah pro cyklisty. Odkaz ještě jednou:
    www.youtube.com/watch?v=7j1PgmMbug8

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 12:27:24     Reagovat
    Autor: Neuro - Neuro
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Nutno ovsem podotknout, ze ten vytah zacal jako studentska recese.. a vede od ulice s hospudkami smerem ke studentskym kolejim :)

    Komentář ze dne: 26.09.2011 23:47:03     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Praha
    v Praze už k tomu částečně dochází. Způsobují to parkovací zóny, parkovné sice nestojí tisícovku, ale u automatů na místě je v některých oblastech plno. A s parkováním jinde je problém.

    zatím dochází jen k odlivu různých podnikatelů. V centru podnikání nebyl žádný med ani dřív, dnes je jednoznačně výhodnější mít firmu někde na periferii a k tomu dostatek parkovacích míst. Do problematických míst už nechce většina poskytovatelů služeb ani dojíždět.

    a časem by se to mělo všechno ještě zhoršit. MČ Praha 2 má velkorysé plány na vybudování v podstatě mrtvé zóny, žádná auta, žádný provoz, jen cvrlikající ptáčci a procházející se lidé. MČ P2 nějak zapomněla, že většina obyvatel není v důchodu nebo na mateřské a tak si na to pořídila nějaké studie, jak nejméně stomilionkrát nebo možná ještě vícekrát jsou překročeny limity a lékem nepochybně bude všechny zkasírovat ještě víc. Živý sen o prosperujícím městě bez dopravní obslužnosti buď způsobuje vrozená blbost nebo sen o tom, jak každý bude platit nehorázné sumy. Fata morgana jasně ukazuje malíře radostně kvapícího pešmo se štaflemi osmičkami na zádech a v každé ruce jeden pětadvacetikilový kýbl s barvou, zedníka, který veze potřebné čtyřicetikilové pytle materiálu na kole a truhláře s dvoumetrovými deskami, který mizí v tramvaji, prostě selanka, žádné podivné město, všichni budeme štěstím bez sebe a ulice budou samý smích a jestli se neodstěhovali, tak tam žijí dodnes. :-))

    (a já chudák budu muset na samotu u lesa, ale to je jedno, protože samota už nebude samotou, protože tam budou všichni kromě důchodců a úředníků)

     
    Komentář ze dne: 26.09.2011 23:58:22     Reagovat
    Autor: HonzaV - HonzaV
    Titulek:Re: Praha
    Já bych je nechal, ať si z Vinohrad udělají třeba lázeňskou zónu.

    Takhle jsme odstěhovali firmu z Prahy 7, Holešovic. Daně platíme v jednom pěkném východočeském městě a dá se tam aspoň zaparkovat. Koneckonců samota u lesa je docela dobrá volba, na psí hovna Prahy 2 a 7 už dávno nejsem zvědav.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:13:20     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Praha
    A kdepak ta zona jako bude? Myslim, ze moc ctes radnicni noviny.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:27:15     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Praha
    to si myslíš blbě, na radniční noviny už roky nemám žaludek. Nicméně rádi by kromě parkovacích zón upekli ještě plaketky, bo v Německu to funguje skvěle. :-)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:34:02     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Praha
    vlastně jsem radniční noviny četla, ale už je to nějakou dobu, zrovna tam zvracela Udženija a to ti byl zážitek, to bys nevěřil. Ta dobrá žena tam nastínila svou představu o soužití lidí a čoklů v parku, tak to vážně bylo ještě horší než mrtvá zóna. Doprava zdechne a k tomu se povinně nechám oslintat od libovolnýho čokla, protože to je prostě to nejlepší splynutí s přírodou po srbsku. :-)))

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:36:01     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Praha
    Koho si volite, toho mate:-)) Onehda jsem byl na tom vasem ourade a nejak nenasel tu halu sluzeb, kterou bych si pral i u nas na ctyrce a ktera se mi docela libila. Holt rekonstrukce, nojo.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:44:08     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Praha
    vážně myslíš, že jsme si volili "mladou nadějnou Srbku" takto dceru letitýho kámoše Klause? Tak já nevolili, za ty ostatní mluvit nemůžu a ani jim nehodlám stát v cestě při budovaní lepších zítřků. To se radši odstěhuju tam, kde chcíp hund a fox tam dává dobrou noc.

    ouřad není můj, kdyby byl, tak už se nejspíš tísní v jedné přízemní místnosti a hala kde nic tu nic. Prej hala služeb a u nás, tss, tak leda hala zaplať a vypadni! :-)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:46:26     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Praha
    Furt to bylo prijemnejsi nez schodiste 'vyjdi, zaklepej a nic', jak jste si to tam tedko vylepsili:-))

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:52:55     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Praha
    my jsme si to vylepšili? Něco jako kolektivní vina? Mě do toho netahej, jestli chceš, můžem to tam jít klidně spolem podpálit. :-)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 01:04:26     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Praha
    Kdyz spolu podpalime i nasi radnici v pronajmu za stamiliony, nyni nove pote, co se pred dvema lety dorekonstruovala stara za miliardy, proc ne:-)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 01:35:31     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Praha
    mám lepší nápad, začneme na Mariánském, co ty na to? ;-)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 18:42:10     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Praha
    Plny souhlas. Praha 2,3,7 uz jde pomalu ale jiste srat.
    V P1 a v casti P2 maji parkovaci zony smysl, jinak to mesto komplet likviduje.

    Bracha bydlel na Vinohradech do dubna t.r. - nyni uz ve starych Roztylech. On mel kartu rezidenta, ale nikdo za nim nemohl prijet. A s rocnim deckem do tramvaje nikdo nepude...

    To co predvadi v zonach zazmrdovane casti Prahy, je totalni likvidace mesta. Sluzby, obchody i firmy mizi, zustaly prakticky jenom hospody a vietnamske vecerky. Pak jeste Flora zivori, sam uz ale preferuju na nakupy Chodov. V moji oblibene cinske restaraci na metru Zelivskeho jsem od zavedeni zmrdizon nebyl, pokud tam teda este vubec je.

    Spolu s likvidaci centralni Prahy naopak silne roste pas cerveneho metra Prazskeho Povstani - Chodov, kde vznikla spousta kancelarskych budov. A za firmami prijde i spolecensky zivot. Pankrac se stava novym centrem mesta.

    Centralni Praha degeneruje. Kartu rezidenta nedostane clovek v najmu bez trvaleho bydliste, tudiz se tam clovek co potrebuje auto ani nepristehuje. A kvuli kazdemu najmu nikdo menit trvale bydliste nebude, to je gigaopruz. Tak ustava pritok nove krve a mesto degeneruje. Extremnim pripadem je Bruntal, ktery zdegeneroval, protoze byl od zbytku zeme izolovan na jedne strane polskou hranici a na druhe strane vojenskym prostorem Libava. A centralni Praze se v soft verzi dostane tehoz - prakticky zustavaji jenom stavajici rezidenti (povetsinou duchodci), pak studaci a vselisjake alternativni fetky. Neznam zadneho cloveka s rodinou ve vem okoli, co zije mimo centralni Prahu a co by touzil se nastehovat do centralni Prahy, naopak odstredivy smer je silny.
    On totiz clovek s malymi detmi (ktere do cca 3/4 roku zivota nejsou schopny ani samostatne sedet) auto potrebuje. Bez auta je matka s ditetem prakticky ve vezeni.

    Centralni Praha jde srat a muzou si za to mistni zmrdecci sami... Odhlasovali si sami pro sebe parkovaci karty, cimz si z kratkodobeho hlediska pomohli, z dlouhodobeho ty mestske casti odepsali. Prazske zmrdizony svym rozsahem nemaji ve svete obdobu. Vsude jinde jsou logicky omezeny na historicke centrum (napr v Londyne), v Praze jsou zony i na puste naplavce u holesovickeho pristavu nebo u wastelandu nakladoveho nadrazi Zizkov... Takze lokalni zmrdecci si poresili parkovani pred barakem a svoje mesto nastavili na kurs Bruntal, popsano vyse.

    A ja osobne mizim suburb.



    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:11:33     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:podotek
    Nojo, zato Husitska, Legerova, 5. kvetna a dalsi jsou naprosto typicke mestske bulvary plne kavarnicek, kultury, promenad a stastnych lidi.

    Kdyby prazsti Nemci videli, jak dopadlo jejich divadlo, plesali by nadsenim nad existenci domu Slave vedle nej, s jasnym bohulibym urcenim. Je krasny, mesto rozvijejici a na nekdejsi Sadovou tridu padne jako ulity.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:17:45     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: podotek
    Legerova a 5. května je magistrála, co tam asi tak čekáš, jak je to dlouho co tam komouši vybudovali magistrálu a jak je to dlouho co magistrát není schopen najít jiné řešení? Jediné řešení, které libovolného upoceného radního po několika dnech usilovného přemýšlení napadne, je zkasírovat všechny ještě víc a ideálně je kasírovat přes nějakou spřátelenou firmu. Něco jako parkovací karty, kdy výběr ani nepokryje režii a nic neřeší.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:19:59     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: podotek
    Magistrala je dusledek nejakeho prirodniho zakona, kde tedy vyvody autora neplati, nebo jen mestskeho neplanovani (pozor! zalknes se!) bez ohledu na jine funkce ulic nez dopravni?

    S kavarnickama si zacal autor, ne ja:-) Tak se teda ptam.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:24:16     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: podotek
    počkej, to si nerozumíme, mně magistrála nevadí. Pojala jsem to z hlediska jejích odpůrců. Já myslím, že se magistrála navzdory radním tak nějak přírodně pořešila sama, kdo mohl se odstěhoval a zůstal tam jen kdo musí nebo mu to nevadí. Byla tam například (a asi ještě je) jedna pohřební služba, tu nepotřebuješ každý den, tak je to jedno, je tam megapolicejní stanice, to je taky v pohodě, atd.

    myslím, že autor nemyslel, co blok domů to dvě kavárny.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:34:28     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: podotek
    "Údajně projížděli okruh centrem města, tedy místem kde bychom očekávali historické památky, obchody, obchůdky se suvenýry, restaurace, hospůdky se zahrádkami na ulicích a náměstích, stánky, pouliční občerstvení, a k tomu spoustu lidí."

    Po prjezdu Legerkou musim rict, ze v Pze chcip pes. V cely. Mam pravdu; videl jsem to na vlastni oci z okynka tranzitniho autobusu. A to pritom IAD mesto ozivuje, to vi kazdy! Mesto prece neni hrbitov. A zivot je slyset, no ne?

    Proc se ti lidi odstehovai? Nejzivejsi ulice, a pritom...? Co se jim nelibi?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:50:32     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: podotek
    IAD město oživuje, protože IAD město prostě potřebuje. Nezapomínej, že do IAD patří armáda živnostníků a služebních aut. IAD není potřebná z toho důvodu, že si každý z nás potřebuje dojet pro pět rohlíků do krámu, jak si myslí někteří pomatenci, kteří si ještě nestačili servat pavučiny z očí a živí svůj bláznivý sen.

    hehe, sis naběh na vidle, Praha 4 to byla, kdo se nejvíc stavěl proti omezení dopravy na magistrále, prej by vám tam pak bylo ouvej. :-)))

    lidé se odstěhovali jen z Legerky, na zbytku Vinohrad zůstali. Tak v jedné ulici nebudou bydlet lidé a co?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 01:02:44     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: podotek
    Nojo, od Fügneraku na zapad to teda zije, vo tom zadna:-)

    Ale to bude nahoda. Jedna ulice, pche:-)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 01:12:15     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: podotek
    od Fügneráku na západ, to jako že to nežije na Nuseláku? A co by tak asi na mostě mělo žít? Turisté jsou dostatečně saturováni na Karlově mostě, není důvod, aby lozili po Nuseláku. Už nějakou dobu dumám nad tím, co si tak lidé představují pod pojmem "život ve městě". Od devíti do pěti nic, protože většina pracuje. Že by tam přes den šli tančit důchodci, nepředpokládám, ale možná se pletu. Možná to je ten život, tančící důchodci přes den v ulicích a kdybychom zavedli komunismus, tak tam mohou tančit i pracující nebo mladý Ital v zimě nepracuje, v létě tančí . .

    ne teď vážně, co si tak představuješ pod pojmem život ve městě.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 06:44:28     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: podotek
    NO bať, jen ať se držej v bermudským trojuhelníku Václavák, staromák, pražský hřad. Kdo se jim má furt vyhejbat, tůristům jedněm:)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 10:37:41     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: podotek
    Hele, tohle je trošku pokrytectví. Magistrát není léta schopen dobudovat základní tranzitní a semitranzitní systém dopravní systém Prahy. Tak se holt někudy jezdí. Řešením není to "někudy" zakázat, ale urychleně dobudovat ten systém. Proč Praha nemá ještě 20 let po revoluci kompletní vnější a vnitřní okruh? Proč není Praha schopna vybudovat dostatečně kapacitní systém P+R parkovišť? Pořád je kecy okolo a skutek utek. Když teď zveřejní, že se severní část pražskýho okruhu dobuduje do roku 2025, ještě se tím chlubí, ve skutečnosti by měli za takový prohlášení jít všichni okamžitě od válu.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 14:24:13     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: podotek
    No jisteze. Ale hejtovat "cyklisti umrtvujou mesto, auticka ozivujou" a dokladat to nejakym TV prenosem, to je, nezlob se, trochu silny kafe.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 09:25:34     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: podotek
    Podoteku...až uvidím stavbyvedoucího, jak jede na kole na stavbu, veze s sebou NTB, peníze na výplaty, motorovou pilu, 40 litrů nafty do bagru a k tomu ještě dva ukrajince, pak budu přemýšlet o tm, že kolo by také někdy mohlo něčemu přispět krom toho, že se na něm někdo baví.

    Jinak si myslím, že ani 100 kol nepřispěje tolik jako jedna Felicia kombi fkorozi.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 10:05:52     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: podotek
    Máš sice pravdu, ale zkus si uvědomit, že stavebnictví není jediný existující obor a ne každý ne-dělník s sebou potřebuje tahat ukrajince, motorovou pilu a naftu.

    Třeba já si vystačím s malým baťůžkem - na služební cesty létám, jezdím vlakem a když mám schůzky tady po městě, klidně jedu i na tom kole. Na nádraží či letiště se ve značné části případů v pohodě dostanu autobusem. V méně příhodnou dobu nebo pokud něco vezu, tak si samozřejmě vezmu auto - nejsem dogmatik abych nějaký druh dopravy používal za každou cenu.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 11:11:54     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: podotek

    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:22:38     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:
    neskodilo by priste si treba do te kodane zajet.
    az budou davat pristi kveten formuli 1 z monte carla, nezapomen na clanek jak se zije v monte carlu...

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 00:47:51     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re:
    lehce ot v souvislosti s vytěsněním automobilů z měst - v Monte Carlo by museli někteří obyvatelé parkovat v zahraničí. docela dobrá přirozená ochrana před cyklobuzními aktivitami.
    kdybych měl osobně posoudit kvalitu života podle jednoho TV přenosu, tak Monte Carlo, potažmo Monako se nejeví jako úplně nejhorší volba pro trvalé bydliště :o)

    Komentář ze dne: 27.09.2011 01:04:20     Reagovat
    Autor: janabok - janabok
    Titulek:že Vás tak vidím, podoteku,
    nedá mi, než se vrátit k předchozí, místy i šokující diskus, díky některým argumentům zřejmě i poměrně vzdělaných a dospělých lidí, kterým se (pravděpodobně zásluhou bolševika) částečně či zcela vytratil z mysli pojem vlastnictví a jeho unikátní smysl, jež činí z lidí civilizované tvory, tedy nikoliv socialisty.
    Argumenty o tzv. přiměřenosti jsou místy zcela jistě zajímavé, ovšem kdo arbitrárně stanoví onu "přiměřenost", budeme-li souhlasit s pravidlem, že vlastnictví je nedotknutelné? Špidla? Odborový svaz uklízeček? Podotek? (Ve skutečnosti - lidé si to ani neuvědomují - tyto instituce a magoři opravdu o vlastnictví ostatních rozhodují; hrůzné, ale je to, bohužel, skutečnost).

    Např. na první pohled (asi Rootovo?) sdělení, že by střílel i po zloději jablek vypadá děsivě; při podrobnějším přezkoumání má své opodstatnění. Vlastník stromů plodících jablka totiž vůbec nemusí tušit a předpokládat (i když mu to znění dnešních zvrácených zákonů nařizuje), že kdosi dostal pouze chuť ochutnat ovoce cizího; vlastník se může (po právu /přirozeném/) domnívat, že mu také ochutnávač jablek přišel podřezat děti a podpálit barák. (Čistě pracovně předpokládejme, že lapka neposlal dopředu Rootovi telegram, mail, SMS...že si přijde pouze ukrást několik málo jablek).
    Za sebe: Nepředpokládám, že by Root ve slunečném odpoledni střílel po desetiletém spratkovi, který mu chroupe jablka; ale pokud by k tomu došlo, budu při případném soudu na jeho straně (tedy nikoliv na straně spratka, aby bylo jasno!).
    Dtto, nebohý stařec utlučený železnou trubkou na zídce soukromého majitele: Ctěný kmet zcela jistě pouze nechal spočinout svoji zetlelou tělesnou schránku za účelem odpočinku na zídce. Majitel zídky, známý, ale celkem nevšímá-li si někdo jeho majetku, poměrně neškodný paranoik (pozor! i jako paranoik je pořád majitelem onoho zdiva!), dospěl k přesvědčení, že mu děda při simulovaném odpočinku láduje do zídky Semtex či jiné pochutiny. Jistě extrémní příklad, ale i v tomto případě (bez jakýchkoliv sympatií k "obránci") budu na straně vlastníka.
    Ochránci "lidských práv" ale mohou být v klidu; pozivistické zákony z dílen socialistů nařizují Rootovi čekat, až mu ochutnávač jablek podřeže děti a podpálí dům, a paranoik se prostě podívá, jak mu jeho majetek mizí v oblacích.
    Díky současné, socialistické zvrácené legistativě, popírající institut vlastnictví (pouze je naoko deklaruje - nic více!) jsou výnosy (z ekonomického hlediska) útočníků značně převažující nad náklady. Toť z mého pohledu obrovský průser.

    Naprosto souhlasím s názorem (Root, moussa a několik dalších jedinců), že pokud bude lidem zakazováno své vlastnictví bránit, potom institut vlastnictví jako takový pozbývá smysl... a socialisté vyhráli... a vracíme se do doby barbarů. Na celé čáře.
    Samozřejmě vím, že mám zatím smůlu, podoteku - je vás prostě více...

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 01:20:32     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Nu dobrá, sice OT, nicméně zajímavé thema, pročež se dovolím vmísit. Máte poměrně rasantní a radikální názor na věc, pročež předpokládám, že máte zcela jasno i v pojmech, které užíváte. (Domnívám se tak proto, že radikalismus bez pochopení je projevem primitivismu, což určitě není Váš případ.)

    Tedy mi prosím vysvětlete (pokud možno stručně a výstižně), co je to (podle Vás) vlastnictví.

    Děkuji.

    ________________
    Zajímá mě pouze názor Janabok a předpokládám, že nápovědy nepotřebuje.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 01:39:01     Reagovat
    Autor: janabok - janabok
    Titulek:Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    zdravím po delší době...
    mohu-li tedy definovat, pak vlastnictví je přirozené právo na sama sebe, na svou práci, na své jednání (není-li v rozporu; tj. útočení na život, zdraví, majetek druhého, pokud se nejedná o obranu), na majetek (prvotně nabytý, směněný, darovaný).
    Snad jsem nic nevynechala...

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 01:50:45     Reagovat
    Autor: janabok - janabok
    Titulek:Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    a douška:
    můj, pro některé, na první pohled radikální názor, zejména co se obhajoby a obrany vlastnictví týče, nemá ve skutečnosti nic co do činění s násilím, popř. jeho propagandou...

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 02:10:42     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    K tomu prvnímu:
    čekal jsem, že pilířem definice bude ono zaklínadlo "přirozenosti". Zdá se, že pojem "přirozenost" hraje v liberalismu klíčovou roli, pročež považuji za vhodné věnovat mu trochu pozornosti a objasnit, co vlastně znamená. Ono to slůvko "přirozené" zní tak přesvědčivě, že by si jeden za něj bezděky skoro dosadil "fundamentální", "samozřejmé" nebo "nezpochybnitelné". Tedy zkusme se oprostit od dojmů a zkusme definovat, co znamená.
    Je přirozenost opakem umělosti? Pokud ano, co je umělé? Libovolný lidský sociální konstrukt? Nebo jenom nějaké konstrukty? Které a proč?
    Pokud bychom chtěli hledat skutečné kořeny přirozenosti, museli bychom asi zkoumat svoji animální minulost. Ovšem u zvířat nic jako přirozené vlastnické právo nenajdeme. Právo je u zvířat jen schopnost realisovat zájem, nic víc, nic méně. Tak odkud se ta "přirozenost" bere?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 02:48:52     Reagovat
    Autor: janabok - janabok
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    zřejmě jsem zklamala...:-)
    ale pokusím se napravit: Vlastnictví, (a právo jeho obrany) v pravém slova smyslu znamená onu přirozenost, která rozlišuje mezi lidmi a zvířaty... a socialisty.
    Vlastnictví (a právo jeho obrany) musí být nezpochybnitelné, tedy nedotknutelné; bohužel tomu tak není, a proto jsou ve vězení lidé, kteří se "provinili" tím, že bránili svůj život, zdraví, majetek.
    "Je přirozenost opakem umělosti?": sorry, do těchto umělých konstruktů a debat se nehodlám zapojovat...

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 03:05:53     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Ale nezklamala (a nemyslím to ironicky). Lidé žijí svými ilusemi a ti šťastnější s nimi i umírají. Sám nevím, proč se do těchto debat pouštím. Asi jsem trochu alergický na skandované pravdy. Kvůli tomu, že se pár ovcí oddělí od stáda a bečí v trochu jiné tónině, ještě nepřestanou být ovcemi. K tomu je zapotřebí vlastní (to slovo zdůrazňuji) názor. Ten se vyčíst nedá.

    K té poslední větě: chtěl jsem pomoci, proto jsem nabídnul vodítko. Nevyhovuje-li, nemusíte se omlouvat.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 03:54:54     Reagovat
    Autor: janabok - janabok
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Nemám iluze, mám přesvědčení...svoje.
    Skandované pravdy? - myslím, že do tohoto stáda nepatřím...:-)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 19:59:42     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Přesvědčení, formulované výrazivem, kterému nerozumíte, je Vaše? Troufám si tvrdit, že v takovém přesvědčení není víc intelektuální autonomie, než v onom ovčím bekotu.
    A přesvědčení, které neumíte racionálně uchopit (vysvětlit, obhájit, popsat), protože jste si ho osvojila jen proto, že se Vám líbí, je ilusí par excellence, a to zcela bez ohledu na to, co si o tom sama myslíte.
    Je mi líto, ale ... patříte.

    OT: zajímalo by mě, jestli varování ohledně možné ztráty ilusí myslí D-F jen jako vtipný bonmot nebo si skutečně uvědomuje, že to je přesně to, čeho se lidé nejvíc bojí.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 02:12:39     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Tomu moc nerozumím, protože pepřák ve ksichtě imho s násilím přece jen cosi společného má.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 09:53:53     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Tak se - obrazně řečeno - neopírejte o cizí auta a nemusíte pepřák ani ucítit. Já jsem nikdy neměl potřebu se o cizí auta nebo soukromý majetek opírat a taky žiju.

    Nechápu, co se na tom nedá pochopit a proč se to tu omílá pořád dokola :-).

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 14:18:42     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    "Kdo nedela nic spatneho, odposlechu se bat nemusi."

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 14:22:43     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    tak tohle bylo hooodne mimo i na tebe...

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 14:26:39     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Hele, sorry, nebylo. "Blbe se na me kouk, taxem mu ji napalil. Von mi to vratil, taxem ho bod. Je tuhej. Kdyby blbe necumel, nestalo se to. Dobre mu tak" je uplne stejna logika - odvadeni pozornosti k necemu, o cem neni rec.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 14:32:03     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    tohle jo (castecne, protoze tady zase zkreslujes stupnovanim), ale s tim odposlechem to je trochu naruby... krome toho myslim, ze v minule diskusi jste jiz obe strany predvedly argumentu ad absurdum dostatek bez nejakeho posunu :)

    serte na to a jdem na panaka :)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 15:05:52     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Ajo, mas recht.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 14:37:35     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Podotek je showman!
    Podotek si stezuje na "odvadeni pozornosti k necemu, o cem neni rec". Tohle byl vtip tydne!

    Tady je jedna pekna romanticka balada. V hlavnich rolich ridic auta, motocyklista a divaci:
    www.yapfiles.ru/show/295300/fc5c7356f0aed4f6f481b337c4335666.flv.html

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 09:29:21     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Ne, Podoteku. Kdo nebere z cizího, nemusí se bát, že mu za zlodějinu utnou ruku. Co na tom nechápeš?

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 10:08:00     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    V konkrétním případě ano, ale v obecné rovině je to spíše popis ideálního stavu, nikoli reality. A bohužel to platí i obecně - že bát se nemusí ani ti, kdo kradou ve velkém. Jinak by byly úřady a parlament plné bezrukých.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 17:57:54     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: že Vás tak vidím, podoteku,
    Přiměřenost posoudí soud, pokud se strany samy nedohodnou a dojde ke sporu. Máte to i v zákonné definici nutné obrany a krajní nouze (která mimochodem platí, byť v mírně jiném znění, i v občanském právu). Je to tak správné a nic bych na tom neměnil.



    Komentář ze dne: 27.09.2011 08:06:31     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Nebojte
    Takže pokud se někdo bojí, že Praha, Ostrava, atd. se stanou cyklistickými městy, potom se bojí zbytečně:

    a) většina velkých měst v ČR leží ve zvlněném terénu, který dopravu na kole podstatně znepříjemňuje, pokud jí neberete jako sport (klesá rychlost, roste únava a hlavně zapocení) - např. mé trvalé bydliště - kancl 770 m po rovině a mírné stoupání, nezapotím více než pěšky, průměr. rychlost cca. 20 km/h, trvalé bydliště - sámoška - 1100 m, prům rychlost cca. 14 km, spocenej, páč dost do kopce.

    b) Máme tu příliš často mrazy a sníh.

    Komentář ze dne: 27.09.2011 09:03:33     Reagovat
    Autor: DND - DND
    Titulek:Ach, autore
    "Při záběrech na ulice, které nebyly uzavřeny, bylo vidět minimum automobilů, zato na cyklostezkách na obou stranách ulic a po mostech jeli cyklisté, spořádaně jeden za druhým s dostatečným, zřejmě doporučeným, odstupem od sebe v nepřetržitém proudu. Ne družně, komunikujíce spolu, ale jakoby by to byli roboti hlídající si přísně svůj osobní prostor. Celkový dojem byl velmi ponurý, jako by se jednalo o společenstvo jedinců řízených jakýmsi centrálním mozkem."

    Zatímco řidiči automobilů spolu za jízdy družně komunikují, často neverbálně... A výše uvedené, tučně zvýrazněné, pro ně vůbec ale vůbec neplatí:-)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 10:13:40     Reagovat
    Autor: losos - losos
    Titulek:Re: Ach, autore
    Komunikuješ-li neverbálně v autě, odsere to chudák nevinný pan Lacina. Uděláš-li to na kole, vytáhnou na tebe bouchačku nebo pepřák. Jedeš-li spořádaně a dodržuješ pravidla, jsi nedružný robot. Samozřejmě tak jako tak jsi proste cyklobuzna a otlačený šourek. Otřesnej článek a celkově, s těma cyklobuznama už je to tady dost nezábavné... kde jsou sakra recenze na parní letadla, motorky na vysílačku, konspirační knihy atd?

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 09:36:28     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Ach, autore
    Jistě, pro cyklobuznu nerespektující nic než sebe a své zájmy je to zde jistě neinspirativní.
    Na kole a na silnici nemáš co komunikovat, protože jako příslušník nejnižší kasy se nemůžeš řidiče dotázat, jestli můžeš...a cyklisti navzájem se ani nedokážou pozdravit, ale jen na sebe vystrkujou kostnaté hrudníčky a oslňují se leskem opocených, odchlupených lýtek 8o)

     
    Komentář ze dne: 01.10.2011 11:13:34     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Ach, autore
    A chodci, chodci muzou? Dovolis jim to, o pane velkomozny?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 14:03:54     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Ach, autore
    To máš tak: máš psa a chceš ho zbít. Ale nemáš čím. Co uděláš?

    Autor článku se nejspíš i při chůzi po ulici pohybuje neuspořádaně, nenechává si odstup od ostatních, možná do nich i vráží, přitom se všemi kolem družně komunikuje. A tak je to správně, hlavně když celkový dojem není ani trochu ponurý!

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 14:31:29     Reagovat
    Autor: DND - DND
    Titulek:Re: Re: Ach, autore
    Já věděl že bude lepší počkat, až to někdo napíše za mě:-)

    Komentář ze dne: 27.09.2011 09:44:14     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Copenhagen
    V Kodani jsem shodou okolnosti par dni byl ...

    Neni pravda, ze jsou tam jen sede baraky, mesto a jeho jadro muj svuj osobity styl a to jsem tam byl na pokraji zimy.

    Cyklistu je tam tolik, ze clovek nechape. U hlavniho nadrazi je vetsi parkoviste na kola, nez na auta. Presto je tam hustota provozu silnicni dopravy srovnatelna s Prahou, nebo prinejmensim s Brnem. Cyklopruhy jsou vsude, odbocovani skrz stale plny cyklopruh je psycho a to jsem sedel jenom v taxiku. Na kole tam jezdi vsechny vekove kategorie, na pocasi jim evidentne nezalezi, jestli maji v praci sprchy take nevim ... pro me je to trochu nepochopitelne, ale rikam si jiny kraj, jiny mrav. Kdyz nic jineho vyskovy profil mesta kyklistice napomaha.

    Pokud by byl zajem dam odkaz na fotogalerii

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 09:46:32     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Re: Copenhagen
    Jinak jedna featura se mi libila moc ... na nekterych mistech ma semafor pro dochodce dodatkovou tabulku s countdownem ke zmene barvy ... to je velky luxus ...moc prijemna vec ...

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 09:55:06     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Copenhagen
    My máme v Kodani pobočku, takže se tam vyskytuju poměrně dost.

    Autem je to i v centru naprosto bez problémové, ani parkování mi nepřišlo nijak tragické v porovnání s těmi částmi Prahy, kde mají zony. Večer snáz zaparkuju v Kodani než v Pardubicích... Ceny za parkování mi v paměti neuvízly, soudím tedy že nebyly nějak šíleně vysoké.

    Většina cyklistických přesunů je na kratší vzdálenosti, podobně jako v NL. Lidé z předměstí dojedou na kole na nádraží a pak jdou pěšky či dojedou busem.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 13:28:45     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Copenhagen
    Ta poslední věta mi připoměla mého známého, již bohužel nebožtíka, když vyprávěl, jak jezdil z Telče do Brna za vyřizováním. V pondělí ráno dojel na bicyklu k nádraží, kolo opřel o sloupek před budovou, sedl na vlak a odjel do Brna. Druhý den se vrátil, vzal kolo a odjel domů.
    Věřím, že takto to fungule v Kodani, ostatně je to vidět třeba i v Drážďanech, pravda, zde mají kola většinou pozamykaná.
    V Praze si to (pominu-li nesmyslnost denní cyklo dopravy v kopečkatém městě) představit nedovedu. Ostatně i v té Telči už to také nelze realizovat. Něco to vypovídá o lidech kolem...

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 20:15:10     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Copenhagen
    Já si v Praze dovedu představit, že někdo vezme kolo a dojede přes sídliště na nejbližší zastávku metra nebo nádraží, odkud to vezme po kolejích do centra. Ale jezdit třeba z Jižního města do Karlína nebo z Modřan do Kobylis mi přijde jako totální pitomost.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 20:46:11     Reagovat
    Autor: pravylevak - pravylevak
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    svýho času jsem jezdil na kole z Hájů na Chodov na hlídaný parkoviště kde jsem skočil do svého auta.

    Teď si říkám, z pohledu člena strany Zelených, byl jsem dobrej nebo špatnej?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 20:51:49     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    A není wurst, co si o tom nějaký zelený kretén myslí?

    Já jsem na ně zrovna teď totálně nas..ný, protože vinou Bursíkem prosazeného přimíchávání biosvinstva tu mám 100 litrů nepoužitelného ELTO z minulé topné sezony a fakt netuším, co s tím :-(

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 21:02:30     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    A kdyby se přikoupilo něco přes tunu hnojiva, stále by to zůstalo nepoužitelné?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 21:06:33     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Prodat jako motorovou naftu? Proč je to nepoužitelné, copak to s tou přimíchanou biosložkou v kamnech nehoří?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 21:15:36     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Nehoří - resp. hoří půl minuty či minutu a pak to chcípne* protože ty biosr..ky se od jara rozložily, nejspíš se tam ještě vysrážela voda, čistit to budu zítra tak uvidím.

    Jak by se to chovalo v nějakém jen mírně nepředpotopním motoru radši nedomýšlet. Asi to stočím do kanystrů a polovinu naleju Bursíkovi do obýváku a druhou straně zelených do sekretariátu :-(

    Ale rada OC není od věci, zítra to vyzkouším na malém vzorku.
    ___
    * S čerstvou naftou od pumpy to topí dobře, jenže z té mi nikdo nevrátí spotřební daň.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 22:38:35     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Nešlo by to odseparovat v zimě? Ono by to mohlo vytvořit něco jako populární semafor, kdy by se jednotlivé složky odseparovaly do různých hladin.
    U D motorů se biosračky řeší přidáváním aditiva, což je v podstatě jen petrolej s příměsí látek zvyšujících mazivost paliva. Možná by se teda dalo zaexperimentovat i s tím petrolejem. Ale ten je (sic) též zatížen spotřební daní.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:01:49     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Benzinem nebo additivy se u ELTO řeší parafin* apod. - nevím zda by to pomohlo proti těm biosrágorám poté, co se rozložily dlouhodobým skladováním. Spíš se obávám, že nikoli.

    Přijedeš-li patnáctého, rád Ti toho svinstva natankuju, kolik budeš chtít a experimentuj si.
    ___
    * Jakž takž to funguje do -20 °C - pak už to chce předehřev, který budu letos pro jistotu taky nějak řešit.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:37:30     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf - doporučil mi to před časem kamarád. Nevěřil jsem, vyzkoušel a od té doby používám. Jednak to působí proti parafínu - zimní starty. Druhak to ředí vegetol. Což je v případě mého dCi, který je na kvalitu nafty hodně labužník, sakra znát.
    Díky vegetolu v naftě mi spotřeba stoupla o 20%. Tahle srágora to srazí zpět, asi tak, jako když tankuju mimo EU :-)
    Tvou nabídkou pohrdnu, do dCička bych to nenalil a ten Tranzit, co jsme s ním v práci jezdili na olej z friťáku, už nemáme. Zbaběle schnil, prevít jeden.
    Počítám, že přijedu. Když jsem se zmínil synkovi, ožil a začal svět vidět přes nitkový kříž.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 20:50:32     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Pracuju vetsinou v Holešovicích.

    Rada kolegu dojizdi kolmo z Krce, Pankráce, Modran, Karlína, Proseka, Strašnic. Nekteri to občas vezmou i z Jizaku, Jahodnice, Dubce, Dolního Poberouni nebo oblasti P5-P6.

    V ranní špičce se jim to vyplatí. Rano je totiž špička mimořádně intenzivni, zatímco odpoledne spis volna a je mozné bez újmy sobě či ostatním využit metro. Pravda taky je, ze odjezdy jsou az někdy mezi šestou a osmou.

    Kamarad děla na Proseku, bydlí na Chmelnici. Jeho kolega na Lhotce.
    Oba jezdi rano na kole. Přijedou na FR, tam uz je metro v daným směru prázdný i rano.

    Ještě před peti lety měli všichni az na dva cyklodopravu v Pze za nebetycnou pitomost.

    Díky lobbistum, co zamazli metro D na úkor chalupoidy, jsou především dojizdeci z jihu motivováni velmi dobre.

    ____
    nikdo cyklodopravu neprikazuje, nikdo iad nezakazuje. Ano, pro spoustu relaci je auto lepší, pro spoustu využití od instalatéru po oblekare taky, jen není pravda, ze by cyklistika v Pze skomirala. Překvapilo me, jakým samospadem si získává oblibu.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 21:01:10     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Máte v kanceláři sprchy? Nedovedu si dost dobře představit jedince, který dojede na kole z Jižáku do Holešovic ve stavu, kdy by s ním byl někdo ochoten sdílet kancelář i kdyby to měl být velmi řídce osazený openspace.

    IAD nikdo nezakazuje, ale pojetí parkovacích zon v některých částech Prahy se ve výsledném efektu zákazu už dost přibližuje. Debilita tohoto systému vynikne hlavně o víkendech či dopoledne, kdy tam přijedu, ulice jsou totálně vymetené, ale míst, kde smím zaparkovat je minimum a většinou jsou plná

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 21:10:51     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Sprchy samosebou máme, nejedny. Beru to jako normalnost a standard.
    Z Jizaku je to ovsem do Branika s kopce, pak po naplavkach. Sám jsem jednou ziral, jak rychla cesta to je.

    Jenomže ja si rano radši prispim, no.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 22:21:58     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Smyslem parkovacích zón, dle mne, neí primárně redukovat IAD, ale v Praze jž tradičně, holit ovčany, co to jde. Není nad to mít nějakou zakázku v centru Phy a zajišťovat k tomu běžnou logistiku. To abys zákazníkovi rozpouštěl do ceny i ty pokuty... a s tím Tě každý pošle někam.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 21:07:50     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    To, že se z úřední zvůle nesmí nikde parkovat; to, že z úřední zvůle je semaforů minimálně desetkrát tolik, než by bylo potřeba, a navíc jsou rozsynchronizované tak, aby se jezdilo co nejméně plynule a přitom se dělaly zácpy; to, že z úřední zvůle jsou poloviny důležitých ulic naprosto debilně blokovány tu nesmyslnými ostrůvky, tam ještě daleko nesmyslnějšími vyhrazenými pruhy pro autobusy (o vůbec nejnesmyslnějších cyklopruzích nemluvě; na ty, naštěstí a rozumně, na rozdíl od výše zmíněných všichni kašlou)....

    ... to je "samospád" a "nikdo nepřikazuje"?

    No pravda vlastně: prarodičům komunisté také "nepřikázali", aby státu dům předali. Jen jim stanovili nájemné a daně tak, aby to druhé bylo mnohem vyšší než to prvé, a pak už to nechali na tom Vašem "samospádu".

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 21:17:39     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Samospad je 5N v metru C a zlozacpy na vedlejších směrech pro iad mezi osmou a devátou. O to horší, ze jsou absolutne nepredikovatelne.

    Říkám jen svou zkušenost, nic víc. Roli asi hraje i nejaka ta radost z pohybu; jak říkám, mne by nikdo o dvacet minut dřív vstavat nedonutil. Miluju ranni valeni.

    Nicméně oponuju představě Phy jako města, kde jsou kola nesmyslem v rámci dopravy a jako takova by měla byt hubena.

    Poptávka tu zkratka je. A třetina zmíněných kolegu je 45+, mimochodem.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 22:00:13     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Z mého pohledu chodce je zase semaforů málo, jsou příliš daleko od sebe a času vymezeného pro chodce je na nich proklatě málo. Rychlostní a kapacitní komunikace vedené městem mě ženou do podchodů a nadchodů a prodlužují mi trasu nesmyslným obcházením, o smradu a hluku nemluvě. Autobusy a tramvaje stojí v zácpách aut, vázne návaznost přípojů a na jízdní řád není spolehnutí.

    Tím chci říct, že různí lidé a různé druhy dopravy mají na veřejný prostor různé a z principu konfliktní nároky. To, jaký interval se nastaví na semaforech a kolik se postaví cyklopruhů/stezek, závisí v principu na poměru síly hlasu řidičů, pěšáků a cyklistů. Za posledních dvacet let došlo v Praze k boomu IAD a město se tomu přizpůsobovalo - na úkor investic do MHD, na úkor chodců, na úkor životního prostředí. Následky vidíme každý den v dopravní špičce. Na druhou stranu pomalu roste počet lidí, kteří to vidí jinak, vidí, jak věci funguje jinde, a začínají se ozývat. Většina nás ještě není, proto taky regulace IAD probíhá pomalými kroky a velmi, velmi opatrně. Čas ukáže.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 22:21:56     Reagovat
    Autor: XXE - X18XE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Však vy nám to ještě ukážete, až vás bude většina...

    A to o těch investicích do MHD je teda vtipný...

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 22:17:36     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Asi jsem svou filipku nedobře formuloval, ale spíše jsem to myslel jako lkaní nad úpadkem mravů. Dříve bylo možno kolo odložit na pár dní na místě veřejném a poté ho zde znovu nalézt. Dnes, obávám se, tomu tak není. Proč, kurva..?

    Mimo cestu: Několikrát jsem podnikl pokus dojet do práce (Stodůlky-Hostivař) na kole v zámyslu redukovat vzrůstající břuch.
    Sprchu v práci máme, očista tedy problém nebyl.
    Vždy to skončilo na potřebě vzít cestou na kontrolní den 120 kg baterek u dodavatele, dovézt je na zakázku, tam poté dojít do buňky, zúčastnit se KD, následně, koupit jinde další zboží, nakoupit večeři, vyzvednout synka ze školky, odvézt staršího synka do Sokola atd, atd. To se na kole stihnout opravdu nedá - zejména ty baterky jsou kruté. :-)
    Tak jsem s to kolo osedlat o víkendu čistě ze sportu.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 22:56:44     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Jen taková obecná poznámka, nic proti Vám. Je zajímavé, jak dneska rodiče fungují jako taxikáři pro své potomky, vidím to všude kolem sebe. Já jsem vyrůstal v 80. letech na malém městě, do školy jsem chodil od 1. třídy pěšky, do kroužků, do hudebky pěšky přes celé město a od 4. třídy autobusem 1-2x týdně do okresního města, s přestupem. Večer jsem se vracel i kolem sedmé, za tmy. Na nákupy do Pramene se chodilo pěšky nebo jezdilo na kole. Bylo to tehdy podobné i v Praze? Proč už to dnes nejde? Provoz? Jiná nebezpečí? Pohodlnost dětí?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:04:32     Reagovat
    Autor: HonzaV - HonzaV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    - předposranost matek
    - absolutně větší vzdálenosti
    - praktická nemožnost pohybovat se po Praze pěšky (/čas a prostředí);

    příklad: přesun 10leté dcery z Nuslí (hudebka) na Spořilov jedině tramvají, protže přes Michli nebaví chodit ani mne, navíc za tmy a s flétnou za 17k... nevím, nevím, jak by to doma prošlo... ;-)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:07:54     Reagovat
    Autor: HonzaV - HonzaV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    ono "na malém městě" a "přes celé město" mi dává dohromady třeba kilometr cesty; jak rád bych bydlel např. v Písku nebo Rapperswillu! Ale nechtějí se se mnou stěhovat a na rozluku zatím nemám nervy (nebo jsem příliš líný...)

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:44:02     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    "Přes celé město" bylo v mém případě něco přes 1 km tam a pak zase zpátky. A v Rapperswilu je sakra pěkně!

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 00:15:48     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    A ještě, když jsme u toho Švýcarska. Curyšská aglomerace má cca 2 mil. obyvatel. Nechal byste desetiletou dceru dojíždět samotnou z Rapperswilu do školy do Curychu? Pokud ano, chtěl byste, aby to bylo časem možné i v Praze?

    Protože když se vrátím k původnímu tématu článku a diskuze, právě tyto příklady ukazují, proč se tolik měst v západní Evropě snaží IAD regulovat a preferovat jiné způsoby dopravy. Jistě, pro instalatéra nebo obchodního cestujícího je auto nezbytnost, ale pro pendlery domov - kancelář - domov s jednou aktovkou? Výhody IAD evidentně převládají při větších vzdálenostech a menší hustotě populace, naopak v zahuštěných městech se její externality koncentrují a vadí stále víc. A samozřejmě preference nebo regulace IAD se váže na celkové urbanistické plánování. Na to se v Praze s odpuštěním sere a podle toho to pak vypadá.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:18:18     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Ono je to všechno se vším. Vyrůstal jsem částečně v Praze, částečně na malém městě. Na maloměstě jsme průjezd nezamykali, v Pze branku již ano. Přesto jsem jezdil jako klouček do školy pár stanic autobusem sám.
    Dnes je doba onačejší. Díky směsi důvodů, jako je málo času, větší vzdálenosti, větší dostupnost IAD, větší výskyt různých úchylů (u nás ve Stodůlkách bydlí opravdu ledascos, z ledasjaké tramtárie) v kombinaci s větší mediální panikou, atd atd., děti holt více vozíme. A to bydlíme ve městě. Sateliťáci jsou na tom mnohem hůře.
    Ano na maloměstě se nebojím pouštět synky ven samotné, ač nemohou hrát badminton na náměstí, jako já v jejich věku, anžto tam radnice dovolila zbudovat městské památkové parkoviště. V Pze jsem opatrný a čtyřleté dítě opravdu samotné venku běhat nenechám. Větší synek si za určitých pravidel, na která s nastupující pubertou stíle více prdí, může chodit ven dle uvážení. I jeho ze Sokola vozím.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:23:14     Reagovat
    Autor: Honza2 - Honza2
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Vozit děti autem je prostě rychlejší, pohodlnější a bezpečnější. Navíc je to dneska "normální". Kdo by posílal děti pěšky bude v lepším případě za podivína a socku, v horším dopadne jak Půlnoční bouře.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:28:47     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    v Praze to bylo podobné, ale všechno bylo tak nějak blíž. Škola byla určena tím, kde dítě bydlelo. Národní výbor určoval, do které školy dítě patří, výjimku tvořily pouze výběrové školy. Určená škola byla v blízkém okruhu bydliště. Kroužky byly na každém rohu, přesněji řečeno většina byla pod Pionýrem a ten měl organizaci přímo ve škole.

    dnes je to trochu jinak, do škol hodně dětí dojíždí, do Prahy dojíždí i mimopražští a bylo by trochu podivné, kdyby rodič sedl ráno do auta a zamával potomkovi, který by se odebral na autobus. :-)

    kroužky jsou, ale je jich méně, takže vzdálenost je delší. Takže tenkrát bylo v Praze všechno "za rohem", dnes už není. Respektive do střední školy, to už bylo trochu dál. Ale ani v Praze většinu středoškoláků nevozí rodiče do školy, vozí je, když to mají při cestě.

    a asi i trochu strach, když si nějaká matka vzpomene na příběh Aničky, tak raději dítě odveze.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 00:14:44     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Notonevím, zda mohu potvrdit. Spíš právě naopak.

    Co pamatuji, od 4. třídy jsem do školy jezdil z Vinohrad do Karlína. A s kroužky to bylo ještě horší -- slušný skaut byl až v Kobylisích, takže jsem dojížděl do Kobylis. Pravda, Pionýr asi byl v místě, ale to mne, kupodivu, tak nějak nezajímalo.

    A obě mé děti do školy jezdily busem tady odsud. Nezabralo jim to o nic déle, než mně před 30 lety cesta metrem-metrem-tramvají po Praze. Párkrát jsem je vezl na hlavní, když byly místní cesty vinou náledí pro autobus nesjízdné apod., ale do Prahy jsme je nevezli snad ani jednou...

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 00:23:07     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    a v Karlíně jsi chodil do normální základní školy? Protože u nás poručili do které základní školy patříš a hotovo. Vím to, protože když jsem chodila do 4. třídy najednou naše ulice spadala pod jinou ZDŠ a oni nás tam bez varovaní nalifrovali. Prostě o prázdninách přišel dopis, že už nechodím to té blbé ZDŠ vpravo, ale chodím do té ještě blbější ZDŠ vlevo. Ale moc jim to nepomohlo, protože moje nezdolná matka si jen tak z principu, vydupala, že se vrátím do té původní ZDŠ. :-)

    nemyslím Pionýr jako takový, já myslela, že pod sebou měly ty domy dětí a hudebky nebo jak se to tenkrát všechno jmenovalo. Vždyť i tábor se jmenoval "pionýrský".

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 00:31:03     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Na tom druhém stupni už víceméně ano. Na prvém nikoli, byl to nějaký množinový experiment (a musím uznat, že byl neobyčejně dobře udělaný: matematika byla zábavná, příjemná a snadná).

    Nevylučuji, že v tom měla máma také nějak prsty; tenkrát jsem to tak moc nesledoval :)

    Stran hudebky, na piano jsem se chodil učit hrát k jedné staré paní; s nějakým pionýrem neměla zcela jistě nic společného (ale pravda, bydlela nedaleko).

    A naše tábory se zcela jistě "pionýrské" nejmenovaly!

    (Ale krom toho jsem tehdy jezdíval i na ROHácké, a ty to ohavné přízvisko skutečně mívaly, to je pravda.)

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 00:40:05     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    na to jsem málem zapomněla, chodila jsem do houslí, také k jedné staré paní, také bydlela nedaleko. Ale pak si pustila plyn, ne snad kvůli mně, i když jsem nebyla žádný vzorný žák. Říkalo se, že po ní šli komouši a ona to chudák neustála, protože měla syna v emigraci.

    šílená doba a pomalu se vracíme zase zpátky.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 00:44:52     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Akorát že místo do houslí budeme chodit do basy...

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 00:48:03     Reagovat
    Autor: XXE - X18XE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Když nás předtím přivedou na buben.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2011 01:35:00     Reagovat
    Autor: STK - STK
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Ale ještě předtím budeme velmi tence pískat!

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:02:15     Reagovat
    Autor: HonzaV - HonzaV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Má to ještě jeden háček: na redukci bachoru kolo nepomáhá (odzkoušeno léty). Zaberou drastičtější metody: nepřežírat se a pravidelné rychlé procházky... brrr...

    O těch ostatních věcech s baterkami, dětmi a další logistikou není pochyb, ze stejného důvodu v autě "bydlím" taky.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:22:39     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Copenhagen
    Ale vcelku pomáhá. Hlavní je ta redukce stravy a bohužel genetika. Já se na jídlo podívám a už mi rupne sponka na pásku. Před týdnem jsem vezl tchána z letiště a celou cestu mi líčil, jak na dovolené žral jak nezavřený a nepřibral a nepřibral - mohl by dělat reklamu na Dachau.,
    Procházky rád, zejména po horách. V létě jsme prochodili kus Velebitu a nadšení veliké. Celkově mi kolo v sobotu a procházka v neděli umožní si protáhnout svaly ztuhlé z kanclu a auta a též vyčistit si hlavu po tomtéž.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 10:04:50     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Copenhagen
    Kodaň je v google streetview, tak si každý může udělat představu, jak to tam asi vypadá i bez fotogalerie.

    Komentář ze dne: 27.09.2011 10:30:47     Reagovat
    Autor: Jake - Jake
    Titulek:Cena sociálního státu
    Noční můrou pro dánského daňového poplatníka je automobil.
    www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/cena-socialniho-statu/

     
    Komentář ze dne: 27.09.2011 10:52:05     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Re: Cena sociálního státu
    To ovsem z casti vysvetluje tu cyklistiku :)

    Komentář ze dne: 27.09.2011 13:42:28     Reagovat
    Autor: ratel - Neregistrovaný
    Titulek:jádro pudla ?
    Autor hledá problém tam kde ho nikdo nevidí, čeká že ve sportovním přenosu uvidí taky všechny památky, výlohy v obchodech a jídelníček v hospodách .
    Má vůbec barevnou TV že mu to připadá šedivé :-) ?
    Vypadá to že nikdy nevytáhl paty za humna....a skoro mu vadí i to že cyklisti jedou spořádaně...to už fakt vypadá jako snaha se zalíbit nebo vrozený pesimismus.

    Chtělo by to lepší vstupní filtr...

    Komentář ze dne: 27.09.2011 16:24:14     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:OT: pokuta za sčítání
    Se divim, že se někdo nechal státem buzerovat, přitom stačilo nedělat ultra-rebela, převzít formuláře a udělat z nich ohníček a nemůže jim nikdo nic.

    Pokud to teda nebyli všechno bezdomovci (v článku píšou "s trvalým bydlištěm na obecním úřadě"), těm nic nevezmou, pokud je vůbec najdou. Ostatně ty by právem mohli vzít žádost o vyplnění formuláře "sčítání lidu, domů a bytů" jako provokaci, páč nemají ani byt ani dům ;)

    zpravy.idnes.cz/pokuta-za-odmitnuti-scitani-hrozi-233-lidem-fir-/domaci. aspx?c=A110922_115356_domaci_hv

     
    Komentář ze dne: 20.11.2011 11:33:54     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: OT: pokuta za sčítání
    Proc by clovek s trvalym pobytem na urade nemohl mit byt i dum, pripadne proc by v nejakem byte i dome nemohl bydlet?

    Komentář ze dne: 27.09.2011 23:41:41     Reagovat
    Autor: xxxxx - kjana
    Titulek:kodan
    kodan skutecne neni nijak hruzne mesto. ona je malicka a placata a dostat se nekam pesky ci tim metyrkem je snadne - jejich mirne jiny zivotni styl takove situaci a cyklistic e proste nahrava

    Komentář ze dne: 28.09.2011 12:58:22     Reagovat
    Autor: Leeuw - Lee123
    Titulek:

    Komentář ze dne: 28.09.2011 13:49:48     Reagovat
    Autor: Pepa - Viceroy
    Titulek:Nové držáky DZ v Kodani
    Původně jsem chtěl vložit příspěvek k diskusi o Severo-jižní magistrále, ale abych popsal důvody a následky dnes tak kritizované stavby, je na to prostor pro diskusní příspěvek malý. To je tak na samostatný článek, ale to by asi nikoho moc nezajímalo.

    Tak jenom ke Kodani, trochu zajímavé legrace. Kdo má zájem může se podívat na experiment, jak lze nově řešit nosiče dopravních značek pro omezení rychlosti:

    www.topcz.net/videos/fifty/padesat.html

    No a protože po "Dnu Mobility" mám vynikající náladu, chci se s vámi podělit o jeden motoristický vtip.

    Ženská fakt nepatří za volant!

    Když jsem se dnes ráno při jízdě po dálnici podíval do levého jízdního pruhu, viděl jsem v něm ženskou v posledním modelu BMW, která si to frčela 160-kou a při tom si ve zpětném zrcátku malovala oči!!!

    Když jsem se po ní za chvíli znova ohlédl, byla již napůl v mém jízdním pruhu a pořád si malovala ten ksicht!!!

    Já teda něco vydržím, ale tohle mě tak šokovalo, že jsem upustil holící strojek, který mi při pádu vyrazil z druhé ruky koblihu. Jak jsem se ve zmatku snažil vyrovnat vůz koleny opřenými o volant a zároveň zachytit koblihu, vyklouzl mi mobil od ucha a spadl do kelímku s kávou, který jsem měl na sedačce mezi stehny. Kafe se vylilo, popálilo mě na koulích, zničil se mi mobil a přerušil důležitý hovor....

    Zasraný baby za volantem!!!

    Přejí všem hezký "sváteční" den.

    Komentář ze dne: 06.10.2011 10:16:49     Reagovat
    Autor: nymand - Neregistrovaný
    Titulek:
    jako podnikatel bych tenhle systém uvítal. jezdívám každý týden do brna na jednání. musím si dávat časovou rezervu kvůli parkování. často jsem rád, že parkuji na opačné straně čtvrti. většina parkovacích míst je totiž obsazena zaměstnanci, co tam hákují svých pravidelných 8 hodin.
    vycvičen z těchto hrůz jsem si dal rezervu takhle v curychu, kam jsem jel na pohovor a světe div se, zaparkoval jsem přímo před v ulici. pravda je, že ty místa jsou placená od 8 do 18 s maximální dobou stání 2 - 3 hodiny.
    chápu, že pravidelným dojížděčům, kteří nevytáhnou paty z kanclu, a kterých je většina, se tento systém líbit nemůže.

    Komentář ze dne: 20.11.2011 09:26:29     Reagovat
    Autor: Pedro - Neregistrovaný
    Titulek:Pane, naučte se aspoň googlit
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:S-train_diagram.svg

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.