|
Jahelka svého času zpíval "ať auto staré je a nebo nové, vždycky však musí být motorové". Vycházeje z toho, že zmíněný pán je právník studovaný i praktikující, domnívám se, že mu lze věřit -- a tedy že to, co vznikne vyjmutím motoru z automobilu, již není motorovým vozidlem ve smyslu právních předpisů -- a tedy se na to kupříkladu povinnost svícení nevztahuje.
Patrně to ovšem také není homologovaným vlekem dle zákona, a tedy to (za velmi sporného předpokladu snahy o dodržení platných zákonů) stejně nelze táhnout za jiným autem -- to je už zase jiná věc :D
|
|
co tvuj projekt motorky? Bude?
|
|
|
Mas uz na ni nejake zakazky? :-)
|
|
|
Ne, jen se ptam. Vypadlas, ze te tento tvuj napad nejak zaujal...
|
|
|
Motorka je zcela triviální. Kopupíme vrak motorky. Ořízneme sedlo. Přiděláme na pštrosa.
|
|
Me by jen zajimalo jakou ma takovy sestnactipes spotrebu, slysel jsem ze 1 ekolog na 100 Km :)
|
|
|
To bych hodnotil jako týrání zvířat: mizerné krmení, a ještě málo :)
|
|
Husky či malamut nevím nevím. Do dnešních globálně otepledných dní se moc nehodí. Máme samojeda tedy taky tažného severského a ten jak stoupne teplota nad +25 je totálně grogy. Do budoucna se bude spíš hodit spřežení z velbloudů než ze severských psů.
|
|
|
K velbloudům přibalujeme zdarma hadr 1x1 metr a kompas vždy směřující směr Mekka :)
|
|
|
Psi môžu plniť funkciu alarmu, úplne by som ich nezatracoval... ;-)
|
|
|
Zálohování alarmu je dobrá věc, ale není šestnáctinásobná záloha poněkud overkill?
|
|
|
Takovy sestnactinasobne zalohovany alarm ma ale jednu vyhodu. Pripadny zlodej je nejen ohlasen, ale rovnou i eliminovan...
|
|
|
Pánové technici opět přehlédli (jako ostatně vždy) aplikaci základních biologických zákonů. Proto připomínám, a především pro tunnery, kombinovanou pohonnou jednotku. Fičůra spočívá v tom, že býložravou (nepřizpůsobivou) část motoru vždy přeřazujeme před masožravou část. Takto dosáhneme nejen svižného pohybu vozidla, ale také určité míry úspory paliva. POkud tedy čas od času část pohonu odpadne a podaří se nám ji nahradit novou. Která kombinace se bude jevit jako nejefektivnější ukáže zřejmě až nejnovější test AutoEkoBildu. Zatím vypadá optimálně vierhorsezweihund, který je ideálním kompromisem mezi rychlostí a spotřebou.
|
|
|
kdyz uz, tak Pferde, woe ;-)
|
|
|
jasne, a jednoho psa privazat za koule, aby plnil funkci bio-houkacky. Zde se nabizi mnoho moznosti :)
|
|
Vskutku jsem se pln očekávání začetl. Na neděli je to vskutku velký podraz.
Ale zajimave z pohledu předpisu by bylo, pokud bych vozidlo tahl vlastní silou jako vozík. V tomto okamžiku nevidím právní problém
|
|
Jeste jeden technicky dotaz ... jak se bude nazyvat jednotka vykonu ekoauta? Je bych navrhoval jednotku JEDEN BURSIK a prepocet v ekvivalentu dle nasledujici tabulky:
1 OSEL = 1 BURSIK
1 PES = 0,5 BURSIKA
1 PRASE = 1 BURSIK
1 KUN = 2 BURSICI
|
|
Roote, Roote. Takhle balamutíš důvěřivé čtenáře.
Jako bys nevěděl, že horší globálně oteplovací plyn, než CO2 je metan a pohony, jako šestnáctiprase, nebo osmikůň tohoto plynu vygenerují hromadu. Jedno, jestli je budeš krmit zeleninou, nebo sociálními ekology typu Ivan Brynda.
To je nějaký ekologický vozítko, todlecto?
Navíc to ani do salámu nesděláš, až to nakroutí hranici své životnosti. Bude to samá šlacha.
|
|
|
Ja to vim, ale metan je v poradku, protoze je v poradku, prece "pochazi z prirozenych zdroju", to nevis? :-)
|
|
|
Metan jímat a použít do kogenerační jednotky :D
|
|
S105/120/130/135/136 nikdy nemala posilovac riadenia, iba 2 rozne strmosti riadiaceho mechanizmu.
Tato modelova rada sa znaci Skoda Typ 742/743/746/747, nie 741.
:))
A samozrejme mam aj navrh na vylepsenie. Povodne radialne obutie 156/80R13 by sa dalo nahradit cirkularnym obutim 50/100 R27 z materialu drevo. Jedna sa predsa o obnovitelny zdroj a take drevene koleso s kovovym plastom ma ovela mensi valivy odpor, ako OR34. Nevyhodou je nutnost dalsieho rezania do blatnikov, aj ked je mozne, ze v pripade vacsieho dopytu by sa rozbehla vyroba ekoobutia 50/100 R13.
|
|
Vážně jsem se pobavil. A daleko nejvíc mne pobavil příspěvek o přivázání jedné pohonné jednotky za koule, což by byla eko-houkačka. Super! :D
Osobně bych ale jako pohonnou jednotku zvolil šestnácticikán, tento počet by zajišťoval i při přirozeném odporu k jakékoliv činnosti dostatečný výkon, ovšem bylo by zapotřebí pohonnou jednotku v tomto případě dobře zajistit proti nechtěnému úniku z pracovního prostoru.
|
|
|
tu by sa zasa dala uplatnit zapalovacia sustava, ponechat indukcna cievka a rozdelovac. vysokym napatim zavedenym trebars na gule by sa 16cigan dal "nacipovat" na vyssi vykon.
|
|
|
hehe, a bič v ruce = turbo :D
|
|
|
TD = Turbo Dežo
TDi = Turbo Dežo ISO9001
HTP = Hodně Turbo Pyčo
RS = Rychle a Sběsile
SDi = Starej Dežo intelektuál
|
|
|
|
RS - Red Sabre, něco jako záchranná brzda a bezpečnostní systém v jednom, kdyby se motor začal trpět nějakými problémy ... :D
|
|
|
MPi - Multikulti Person inside
HTP - Homeless Turbo Power
|
|
|
V pripade 16-cigan by sa vsak musela pohonna jednotka doviezt z opacneho konca republiky a jazdit v dostatocnej vzdialenosti od zberni druhotnych surovin, pretoze by sme o nase eko-vozidlo mohli velmi lahko prist aj napriek instalovanemu alarmu :)
|
|
Já jsem i pro hybridní pohon - zapojení osmipes x osmicikán. Vždy v řadě za sebou cikán - pes - cikán - pes. Samozřejmě zapojení nutno propočítat aby se cikán nedostal do akčního radiusu psa a naopak.
|
|
|
No to pozor. To je zcela jinak. Pes se nesmí dostat do akčného radiusu cikána, ale cikán by se měl (na pokyn řidiče) dostat do akčního rádiusu psa. V tom spočívá princip NOS-T - Nové Osobní Superturbo.
|
|
|
Problem je, ze tazny pes vyvine rychlost, kterou cikan vyvinout nedokaze...
|
|
|
Ani když má tažný cikán několik cm za zadní kapotáží cvakající tesáky tažného psa? ;)
|
|
|
Videl jsem behat tazneho psa (pravda, nezaprazeneho) a nejakych 13 - 15 metru za sekundu mu necinilo (kratkodobe) zasadni problem. Cikan by s takovym vykonem trhl svetovy rekord ve sprintu :-)
|
|
|
ja bych ty silentbloky, resp. pružné uchycení hnacích jednotek, hned nezatracoval. Hybrydni pohon Rp (rom-pes) pripadne sportovni verze 3Rp (tri romove - pes), se pri pruznem uchyceni jednotek jevi jako mnohem "zivejsi".
Jednotka "R" se mirnym tahem stale snazi dostat mimo akcni radius ridici jenotky "p", cimz mame stale k dispozici dostatek vykonu a jednotka pekne tahne odspodu.
Problem muze nastat pouze pri stani, kdy se jednotka odmita zastavit a je stale v mirnem "tahu" coz muze casem zpusobit nechtene opotrebeni brzd. V teto situaci je nutne jednotku "chcipnout" rucne. Idealni je strelna zbran a snazit se neposkodit ridici jednotku typu "p", ktera je pomerne draha a blbe se schani.
|
|
|
Ano, existuje riziko, že se motor při zastavení "zakousne" Spíš než chcípnutím bych to řešil posuvným rámem řídíci jednotky p ... :D
|
|
No aby to byl poradny hybrid podle dnesnich meritek, je nutne aby se premeny energie tocily trochu vic. Videl bych to na pohonnou jednotku tvorenou sub-jednotkou 50R, ktera by mela za ukol nosit v eko-kbelikach vodu a tu lit do vodniho motoru, ktery by se vahou vody roztacel. Nekteri by meli za ukol vytekajici vodu lapat a predavat zpet do okruhu. Dalsi by meli za ukol v okoli vyhledavat vodni zdroje a doplnovat ubytky vody v systemu.
Je ale nutne cely tento system doplnit o bezpecnostni pojistku typu 50D (dobrman), ktera by jistila pripadne pokusy o unik casti jednotky 50R.
Je take mozne pouzit doplnujici jednotku 1P (plachta), ktera bude utkana z vlaken ziskanych z eko-indo-konopi. V pripade nouze je mozne plachtu jednorazove pouzit (nedokonalym horenim a inhalaci) pro dojeti v pripade unavy jednotky 50R. Dale se da stejnym zpusobem pouzit v pripade potreby pouziti forsaze.
|
|
Výborný článek, opravdu jsem se zasmál, děkuju :) I když podle hodnocení to tak asi všem nepřišlo, ode mě má za jedna :)
|
|
já nevím, vypadá to sice nadějně, protože ekologie je to hlavní, ale co nárazové testy Euro-NCAP? Kolik to má hvězdiček?
|
|
|