...není šmejd.
Trvalo mi celkem dlouho, než jsem se odhodlal napsat tuto recenzi. Největší
důvod byl ten, že během 3 měsíců jsem na toto vozidlo změnil názor , a
to skoro o 100%. Původně se mi Roomster vůbec nelíbil, a měl jsem pocit,
že vidět to Pinninfarina, tak by ho vezla rychlá. K mrzkému designu se
přidalo ještě mizerné dílenské zpracování, v podobě ostrých hran, zvlněné
palubky a spousty dalších neduhů.
Motor 1.2 je OK do zahradní sekačky nebo pro manželku na nákup, ale pro
větší rodinu s nákladem a narvaným střešním boxem je to opravdu na nic.
Tím narážím na oblíbené tlachy o tom, že „ať tu dvanáctistovku rvu jak
chci, tak nejede“. Jo, ona opravdu nejede, ale na druhou stranu…..na rozvoz
květin nebo podobné účely by se to použít dalo. Jde jen o to, vybrat si
vhodný motor , pro účely, jaké potřebuji, a ne ve snaze ušetřit vzít to
nejlevnější. V nabídce je 6 verzí pohonných jednotek, takže vybrat si lze.
Dále bych rád zmínil cenu – když jsem narazil v příspěvcích k minulému
článku o Roomsteru na to, jak se pár lidí snažilo dostat z konfigurátoru
co největší cenu a pak tvrdit, že je Roomster drahý, tak jsem nechápal
jejich mozkové pochody. A co se mi zdá hlavní – nikde nekoupíte vozidlo
za ceníkovou cenu – každý prodejce vám nabídne slevu z ceny – v jaké výši,
to je individuální. Co se týče různých dárků při financování leasingem,
o tom asi víme všichni své, a pohádka o leasingu bez akontace, bez navýšení
a bez zůstatkové hodnoty je jistě všem velmi známá. Na druhou stranu –
leasingové společnosti nejsou charita, a v leasingu je levnější pojištění
a i úroková sazba je podstatně menší, než např. spotřebitelský úvěr u banky.
Nyní bych chtěl ale více probrat variantu Style a motor 1.4 16V – Co se
týče motoru, 63 kW je pro mě celkem dost – já jezdím v klidu, machrování
jsem hodil na hřebík po minulé zimě, při které zařvalo auto za 400.000,
a celkově nepotřebuji auto nikterak honit. Tento motor se mi zdá jako ideální
varianta pro menší rodinu, pro kterou byl také tento vůz vyroben ( světe
div se – sporťák to být nemá, a ani jej firma Škoda takto neprezentuje).
Spotřeba deklarovaná výrobcem je 6.8 l / 100km, a pro mě není nejmenší
problém jí dodržet, a neznám moc lidí, kteří by s tím problém měli ( a
pokud ano – tak je to pouze výběrem špatného motoru – nebudu si kupovat
1.4, když vím, že jezdím 150 km/h a víc, nebo jsem proste automobilové
prase). Co se týče výbavy, tak STYLE mě přijde jako postačující střed.
Spousta lidí, kteří kritizují Roomster viděla pouze nultou verzi – a já
se jejich odporu nedivím, protože dokud jsem neviděl lepší, lámal jsem
nad Roomsterem hůl taky. Pokud bych měl jmenovat některé prvky střední
výbavy, tak to jsou :
ABS+MSR+Dual Rate
Airbag řidiče a spolujezdce
Boční airbagy vpředu
Centrál s dálkovým ovládáním
El. okna
El. vyhřívaná zrcátka
Klimatizace ( poloautomatika)
Palubní počítač
Radiopříprava
atp – ty standartní věci jako servo řízení vypisovat nebudu – jednak
by to bylo trapný, protože je to již v dnešní době samozřejmé.
Cena tohoto konkrétního modelu po slevě je 365 000,-. Co se týče kvality
zpracování, tak je na tom dle mého názoru Škoda úplně stejně, jako ostatní
automobilky, které vyrábějí vozy srovnatelné kategorie ( Renault, Citroen,
VW, Peugeot, Toyota, Mazda…atd.)
To je tak asi všechno, co jsem k tomu chtěl říct. Roomster je vůz, který
má jistě své chyby, jako každé auto, ale rozhodně to není šmejd, který
nestojí za nic.
Konkrétní ceny uvedené v článku jsou individuální dle mých kalkulací,
ale založené na skutečnosti. Ano, uhádli jste správně – prodávám vozy této
značky J Jo, a taky si myslím, že Octavia 1.9 TDI PD 77kW je fakt dobrý
auto :-D
06.10.2006 Tomáš