Komentáře ke článku: Reklamace mobilních telefonů 2 (ze dne 19.04.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ciste technicka: Loguje ten telefon i ve vypnutem stavu? A kam? Do nejake pameti nepristupne z operacniho systemu?
Jinak diky za clanky. Pripominate mi pana Uzasnaka, ktery v pojistovne stare babicce radil, jaky formular ma vyplnit a kam ho podat, aby ji nemohli odpalkovat.
|
|
Asi budu za ichtyla, že to tu zmiňuju ale napsat "vyplívá" je vo oči - na některý věci si fakt člověk nezvykne.
|
|
|
Nerad rypu do gramatiky, ale tohle je opravdu hnusna hrubka.
|
|
|
Asi bych normalne neryl, ale o den drive jste si zde stezoval na jakousi zrakovou ujmu ("vyplívá" je vo oči). Tohle Vase "aby lide nebyly odvedeny" ma snad byt neco jako oko za oko?
|
|
Mimochodem Samsung počínaje S5 a výše loguje veškerý pohyb telefonu přes akcelerometry
Lze to odstranit prechodem na Cyanogenmod ci se loguje na jine urovni?
|
|
|
Nepřijdeš tím náhodou o záruku?!
|
|
|
pokud se nafoukne baterka, tak by to sice mohli zkusit svést na CM, ale u soudu by to nikdy neprošlo ... záleží na druhu závady
|
|
|
O to nejde... Aby sis tam nahrál CM, musíš odemknout bootloader, root a v závislosti na telefonu i nahrát jiný kernel.. A mám dojem, že každá z těchto operací má vliv na záruku. Tedy v případě, že se už nepovede to vrátit do originálního stavu.
|
|
|
Řeknu to takto. Pokud bych měl u kategorie telefonu Galaxy Sx při reklamaci ŕešit, že si sám nemohu zvolit operační systém, tak daný výrobce a možná celá platforma dostane ban a koupim něco jiného.
|
|
Docela by mě zajímala situace kolem AMOLED displejů. Je známo, že se vypalují. V době,kdy jsem měl Galaxy Nexus bylo toto patrné po necelém roce, jelikož u mě telefon nemá úplně jednoduchý život a je používán poměrně intenzivně. Jak se zachová výrobce, pokud mu bude vypálení reklamováno? Není to vada, je to vlastnost,ale nepředpokládám, že by to bylo nějak smluvně ošetřeno. Moje telefony povětšinou končí u kamarádů, ale dokážu si představit situaci, kdy se někdo bude chtít zbavit telefonu např. na Aukru a s novým displejem to půjde tak nějak za líp.
|
|
A můžete mi prosím poradit, jak lze řešit reklamaci MT, kterou prodejce ostentativně nechce uznat?
Přítelkyně má BlackBerry, které vykazuje vadu – nepravidelně a nahodile se seká – při listování galerií, procházení kontaktů apod.. Dále se telefon několikrát nahodile vypnul a následně nešel třeba 20min nastartovat. Naposled, když jsme volali RZS. Velmi příjemné.
Prodejce ho 2x vrátil s tím, že telefon je naprosto v pořádku a (my jsme teda asi úplný dementi, když reklamujeme něco, co podle nich funguje) reklamaci tedy neuznává. Pochopitelně si krásně pohlídal lhůtu a telefon přišel přesně 30tý den... Takže jako bonus, dva měsíce bez telefonu.
Telefon stál asi 4 tisíce a pořád je v záruce, sekání jsem si i natočil druhým telefonem, než jsem ho na reklamaci posílal. Co s tím lze dělat? Obrátit se na soudního znalce, který taky může říct, že jsem debil? Čert vem ty 4 tisíce, ale naprosto mě vytáčí ten princip, kdy ze mě někdo dělá debila. Když jsem si svojí blbostí rozflákal Lumii 925, taky jsem jí nešel reklamovat a nedělal z někoho debila.
Nikdy se mi ještě nestalo, že by mě někdo tahal při reklamaci za fusekli. Když se mi něco rozbilo, tak mi to v záruční lhůtě vyměnili/opravili. Donesl jsem danou věc, reklamační technik si jí převzal, dal mi protokol a zavolal mi, když to bylo vyřízené. Od malých prodejců, po velké hráče na trhu.
V ideálním případě prosím o kontakt e-mailem, nefunguje mi tady přihlášení a opětovné zaslání hesla. A skrze časový limit je vkládání komentářů očistec.
|
|
|
Dotaz sice byl mířen na autora článku, ale tipuju na BB Z10, první model v záchvatu ambicí vyrobený panem Kečupářem v milionovém množství, nebo Q5 - ořezaný model první generace pro firmy. U obou jsou potíže časté, u Z10 asi častější. Sám jsem Z10 reklamoval po roce u prodejce (český T-Mobile) s tím, že se náhodně vypíná. Během tří týdnů jsem dostal nový kus. V mém okoli jsem potkal jednu další reklamaci, také obratem řešena výměnou za jiný kus (a to byl nějaký maďarsko-slovenský prodejce dodávající do Čech).
Pokud jde opravdu o Z10, pak je mezi prodejci její chybovost notoricky známa (ještě že pak Heinze z BB odešli a zas se začaly dělat o něco kvalitnější telefony) a pokud to není nějaký garážník nebo někdo kdo dováží modely neurčené pro náš trh, je vykrucování s podivem.
|
|
|
Ne ne, je to BB Curve 9320. Sám mám Z30 a naprostá spokojenost.
|
|
|
Přes znalce, jinak to nejde.
Já si tohle užil s nokií.
Taky mi to ze servisu vrátili, že se závada neprojevila.
Jenže ten telefon se prostě nenabíjel. Tak jsem to natočil, vyzkoušel na prodejně, vyzkoušel se stejným telefonem (kvůli baterce a nabíječce) a pak šel za znalcem.
Znalec stál 800, vypracoval za týden posudek a já šel s posudkem za prodejcem. Tam mě vyhodili se smíchem, že je nějaký znalecký posudek nezajímá. Tak jsem to předal kolegovi právníkovi, odevzdal telefon na protipotvrzení a za nějaký čas mi došla složenka - zaplatili mi cenu mobilu, znalecký posudek a kolega si přišel na výlohy.
|
|
|
No a pak si kup Blekbery.
Ja to dostal v praci jako sluzebni. Potrebuju telefonovat s BT handsfree a BB to vydrzel jeden den. Nokia 5310 ExpresMusic to dala 4 dny, v kancelarskym rezimu celej pracovni tejden. Vyber byl jasny. BB lezi v krabici, zatimco 5 let stara nokia s novou baterkou pracuje.
Smartfounypyco...kde je ta doba, kdy se kde kdo predhanel v tom, kdo ma mensi telefon. Dneska to je jak u blbych, kteri si sice maji s cim hrat na hajzlu, ale nabijeji kazdej vecer.
|
|
Mám teď už na druhé reklamaci Samsung Galaxy S5. Po upgrade na Android Lollipop se neustále dokola restartuje.
Když jsem si telefon vyzvedl z reklamace poprvé, tak bylo v protokolu, že měnili displej a reproduktor. Nechápu proč. K telefonům se chovám s maximální opatrností a když je většinou po roce až dvou prodávám, tak vypadají jako nové. LCD bylo jako zrcadlo a reproduktor naprosto v pořádku.
Když jsem se na to ptal, proč měnili věci co byly naprosto v pořádku, tak jsem kloudnou odpověď nedostal.
Samozřejmě, když jsem přístroj doma zapnul, cyklický restart se opět opakoval. Takže je telefon na reklamaci opět.
Nejvíc mě štve co budu dělat, když mi budou chtít vrátit peníze. Protože prakticky jsou na trhu dnes jen dva slušný telefony - SGS 5, ke kterému jsem již ztratil důvěru a iPhone 6 a ten iPhone 6 co jsem pořídil než mi opraví Samsung bych nejraději hodil psovi.
|
|
|
Omlouvám se za off-topic dotaz, ale proč limitujete výběr jen na dva modely MT? Mě vlajkové modely všech výrobců přijdou ekvivalentní. Nefunguje Samsung, tak to příště bude třeba HTC, Motorola, LG, Sony nebo nějaká jiná značka.
|
|
|
Takhle to dopada, kdyz je clovek liny se porozhlidnout a bere ten nejsirsi mainstream, o kterem se pise na iDesu. Samsung i Apple jsou crapy oba jak jeden.
Dlouha leta jsem jel bleeding edge, smartphone mam od do Siemesu SX1, pak jeden z prvnich dotykacu MDA Compact.
A ted mam Xiaomi Hongmi prvni verzi, koupenou pred lety za 5000 ze zvedavosti a velika spokojenost. Nic me netlaci k upgradu, novejsi verze teto rady se nyni vyprodava za 3000, ted si to koupil bracha a jeho zena, nahrazujou tim crappy samsungy. Samsung ma s prehledem nejzkurvenejsi sw ze vsech androidu. Samsung zacne byt pouzitelny s cyanogenmod. A to uz muzu rovnou poridit neco primo postaveneho na cyanu nebo Miui, trebabto Xiaomi
|
|
|
Nejenom Xiaomi. Když člověk překousne trochu větší displej, dělá pěkné telefony i Meizu. Problém u čínských telefonů jsou ale LTE frekvence. Na druhou stranu, je u nás LTE stejně k ničemu, protože měsíční datový limit se s ním vyčerpá za pár vteřin.
Po stránce parametrů a výbavy je Galaxy S5 asi pořád nejlepší telefon. Podojí se 2-5% telefonů každýho výrobce, s tím se nedá nic dělat. Model Galaxy S6 je výrazný krok zpátky, nedá se u něj měnit baterka, nemá slot na SD kartu a výdrž je žalostná. Takže to rozhodně dobrá volba není.
Od Sony jsem si kdysi slíbil, že nikdy nic nekoupím. Ale nebránil bych se něčemu od LG nebo HTC. Za poslední roky se hodně zvedli Huawei a ZTE. Slušný telefony nabízí i Lenovo (včetně Motoroly), odvážnější můžou zkusit značky jako Zopo, Jiayu, Elephone, DooGee, Umi, iOcean a další u nás neznámé čínské výrobce. Problém ale je, že téměř všechny solidně vybavené telefony mají minimálně 5,5" úhlopříčku.
|
|
|
To je taková snůška - no, nesmyslů...
Ano, LTE jsou u Číňanů problém - asi proto, že to prostě nejsou telefony do Evropy.
POslední povedený Galaxy byl S2, dálší modely jsou jen předraženej křáp. Je nádhera, že to má nesmyslně saturované barvy displeje a vyměnitelnou baterku, když je to zasrané touchwizzem a z lehkého androidu se stává zadýchaný šnek.
Huawei a ZTE se nijak nezvedly, jsou pořád stejné, průměrné. Lenovo a Motorola jsou v telefonech odlišné společnosti. A odvážnějším nedoporučuju ani jednu z uvedených zneček s ohledem na použité procesory.
Jinak sony v současné době "jede na vlně".
|
|
|
Co je špatného na procesorech například v Lenovo? Mám P70 a z pohledu cena/výkon zatím absolutní spokojenost. 8jádro šlape jako hodinky, baterie má velkou výdrž (když nehraju hry, vydrží 3 dny). Mohl by tam být akorát lepší foťák.
|
|
|
Já jsem to blbě strukturoval.
1. Lenovo a Motorola jsou zvlášť
2. Výše doporučované čínské telefony (Elephone, jiayu a podobně) bych nedoporučoval kvůli procesroům.
Tak, jak jsem to napsal původně, to vyznělo jako psané dohromady.
Osobně nevím, co má lenovo za procesory, ale obecně mám já osobně k mediateku výrazné výhrady. A mediatek je v drtivé většině obsažen v těch čínských.
Já jsem při výběru telefonu defacto hledal kompromis mezi motorolou, sony a ZTE. Zvítězilo Sony, protože motorolu jsem nesehnal tak, jak bych si představoval a to ZTE bylo v ten čas ještě nevyzkoušené.
Přecházel jsem z SGS II, kde jsem teď nainstaloval CM 11 a spokojenost.
|
|
Jo a co se týče toho zálohování dat, tak to musím říct, že je dneska super. Koupil jsem před rokem S5, přehodil z S4 simku a SD kartu a všechny aplikace a jejich data, telefonní seznamy a vůbec všechno se během hodiny natáhlo zpět do nového telefonu. To se mi hodně líbilo :-)
|
|
Hezké, ale jen doplním, záruka i na ičo je obvyklé 2 roky, ne jeden rok. Nevim proč bacha na únor, 30 dní je třicet dní, spíš dejte bacha, že těch 30 dní počíná běžet následujícím dnem po reklamaci. Těch 60 dní a jiné nesmysly...mě jakožto člověku, který se v tom denně pohybuje to divné nepřijde, naopak jsem se nesetkal s nikým, kdo by si nechal něco takového nabulíkovat. Ale to je asi moje deformace.
|
|
Když si ten mobil "loguje úplně všechno" (s jakou vzorkovací frekvencí?), nakonec z toho bude kopec dat, která někde budou překážet.
Takže se ptám -- jelikož to na kartě asi nebude, neb ta se dá vyměnit, bude tím zasekávat vnitří paměť.
Co telefon udělá, až mu ta vnitřní paměť na logy dojde?
|
|
|
Zavolá na Tebe ideopolicii, že příliš dlouhým zadržováním zboží krátkodobého charakteru na jednom místě a nedodržením evropsky povinného intervalu výměny narušuješ pětiletku.
|
|
|
Podle mě kecy. Loguje to poslední "korupční" událost.
Navíc netuším, jak může výpis z logu obstát u soudu, no.
Doposud to asi nikdo nezkusil.
|
|
|
Vůbec bych se nedivil, kdyby si telefon postupně tento log odkládal kamsi na servery výrobce. Samozřejmě jen občas, po troškách, aby to nešlo cíleně vypozorovat.
|
|
|
Hmmm, to je možné, ale asi by to bylo dohledatelné (a už by se na to přišlo).
Každopádně je to podle mě k ničemu a zabere to na první vlnu reklamaček.
|
|
|
ked podla logu mozu odsudit hackera alebo downloadera, preco by log nemohli uznat ako dokaz pri reklamacii.
|
|
|
log moze prepisovat sam seba v casovej slucke trebars kazdych 24hodin. reklamaciu moze zaujimat iba par poslednych zaznamov predtym ako sa telefon stane nepouzitelnym.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Reklamace mobilních telefonů 2
|