Jsem úplně průměrný obyvatel česka používající mobilní
telefon. V roce 1997 jsem si pořídil kdysi slavný mobil Motorola D160 letěl
v té době i Dancall a ostatní pravěké vykopávky, ale v té době výkřiky
techniky v komunikaci..
Kamarád Míla měl paušál za docela draho a Philips Diga, Milan si pořídil
Siemense es něco velikosti pádla na kánoe a Eurotel a já měl již výše zmiňovanou
Motorolu v síti Paegas s výsuvnou anténou. Ale není důležité, že jsme už
v té době měli rádi SMSky a krátké hovory zalevno o víkendu. Vydržel jsem
u Paegase i přerod na T-Mobile do loňského roku, kdy mi došlo, že mohu
volat i výhodněji. Asi je to tím,že jsem začal i více volat.
Zahodil jsem T-mobile Twist a přešel na O2.Přátele a známé jsem informoval,
že mám jiné číslo a nebylo co řešit. Na půl roku jsem uzavřel smlouvu a
nízký paušál okolo 250,-Kč byl příjemný a minuty navíc taktéž. K tomu navíc
po celý půlrok volání v síti O2 zdarma a SMSky také. Takže přechod na tarif
se opravdu vyplatil a za málo peněz bylo hodně muziky. Volat zdarma je
návyková věc a pokud si zvyknete nedívat se na to jak dlouho voláte, tak
si nepřejete, aby vám tato výhoda končila zároveň se smlouvou. Půl roku
utekl jako voda a já jsem se vypravil do Kauflandu v Lounech, abych navštívil
pobočku O2 prodejnu a smlouvu prodloužil. Měli akci na levné dotované telefony
a volání zdarma opět. Ale vše má svůj háček. V katalogu jsou sice zvýhodněné
telefony za super ceny, ale platí pouze pokud provoláte 2000,- měsíčně.
Takže já se svými třemi stovkami mám akorát slevu pár stovek na plné
ceně mobilu.Tudíž i telefon za korunu by mě stál tisíc korun a ten za 5tis
by mě stejně stál 4 tisíce. A to pouze při podpisu smlouvy na dva roky.
Mobil nepotřebuji,předloni jsem pořídil Sony Ericsson K750i,který slouží
perfektně a na jehož 1GB paměti toho naláduji opravdu hodně a 2Mpix fotáček
také stačí na momentky ze života. A tak jsem se podíval na volání zdarma.
Jéje…..na rok pouze pro podnikatele a pro mne když prodloužím smluvu pouze
na 4 měsíce. Ale co….platí se za vše a tak si říkám že to na dva roky prodloužím
a zvýhodněnou akci využiji. Slečna která mne obsluhovala loni tam
sice nebyla, ale byla tam jiná, mladičká a vykulená s pestře nalakovanými
nehty. Přicházím do prodejny, usměji se na ní a podávám smlouvu s tím že
ji chci prodloužit. Ale slečna je nějak mimo, podívá se na mne polonepřítomným
pohledem připomínajícím pohled závisláka na extázi a pronese: “Hmm…
to nepůjde… máte starý tarif Simple 240 a to neprodlužujeme!!!Akce volání
zdarma je pouze pro nové tarify Neon!“ Ujišťuji ji, že jsem se
informoval na infolince i webu, že můj tarif není starý a že prodloužit
jistě jde. A tím že se zavážu na dva roky, bych rád využil i volání do
O2 zdarma.
Slečna Pavla, jak jsem se dozvěděl, byla krajně znechucená tím, že po
ní něco chci. Pronesla cosi o tom, že nestíhá a že to prostě nejde. Na
dotaz, kde najdu vedoucího prodejny pouze vykulila oči a pronesla cosi
o hrozném životě. Pak povídá, že volání zdarma není a že mohu jít. S tím
že od zítřka volám za běžný tarif. Nevěřícně kroutím hlavou a nechám se
odbýt. Doma volám na hvězdička 11 do Prahy a zišťuji, že slečna mi tarif
prodloužit měla a dokonce nabídnout i zvýhodněnou cenu za telefon a další
výhody. Kámen úrazu je v tomto případě to, že toto je pouze dealer a ne
značková prodejka jako například v Mostě v Centrálu. Na druhý den jsem
se vypravil zase do pobočky za černovlasou slečnou Pavlou a žádám opět
to co den předtím. Zafuněla, zatvářila se znechuceně a pohlédla na mne
jako na hmyz, který ji ruší v meditaci u počítače. „Cože? Že to
prodloužit de, jo? Hmm…tak co mám s Vámi dělat, já to tam teda naklepu,
ale nevím nevím….“ Povídá a stupidně poulí černé oči na plochou obrazovku
počítače. „Máte zvýhodněné telefony? Že bych se podíval….“zeptám se.‘
Mrskne přede mne katalog, abych si vybral. Ceny super,ale pouze pokud voláte
za dva tsíce měsíčně, jinak ty zvýhodněné nejsou až tak výhodně. Dobrý
marketing, zákazník je tak trochu klamán. Objevuji nakonec jeden obyčejný
a žádám ho. „Tady nic nemáme!“ povídá slečna Pavla.“Tady mi to
podepište!“ A strká přede mne novou prodlouženou smlouvu na můj „starý“
tarif. Takhle jsem si to nepředstavoval, slečna před půl rokem mi povídala
o balíčcích na zvýhodněné služby, nabídky společnosti pro zákazníky a spoustu
informací. Tohle střevo mi nic nenabízí, je velmi neochotná a navíc vypadá,
že by mohla pracovat pouze v úplně jiné veřejné instituci a to ještě v
noci.
Byl jsem krajně zklamán, ale přesto díky své mírné povaze nepozbývám
klid a s velkým úsměvem smlouvu podepisuji. Těším se, že budu volat zdarma
a ještě se ptám kdy mi službu zprovozní. Vždy do druhého dne jsem měl vždy
vše aktivní. „Jó,to nevím“…,odpovídá již stoprocentně debilní prodavačka.
Jsem si jist,že debilní nebo hloupoučká jistě je, jelikož to co potom následovalo
nemělo obdoby.‘ „To nebude hned, já než to pošlu a než to zprovozní,to
vidím tak to 5ti pracovních dnů“. Odcházím a čekám. Druhý den
volám na infolinku a ptám se, kdy mi službu zprovozní. Ujištují mne, že
do 5ti pracovních dnů, pokud došla smlouva. Volám proto málo, na některá
volání doma využívám net a Skype a těším se na esemesku, kterou mi slíbili
že pošlou,až to zapojí.
Čekám pět dní, šest, sedm osm ,devět deset dní. Pak volám do Prahy na
infolinku, proč mi to nejede podle smlouvy. K mému překvapení zjišťuji,
že jim tam slečna Pavla tu smlouvu vůbec neodfaxovala a také asi správně
ani nezadala požadavek do systému. Už nic nechci, žádné ou tů….jsem naštvaný.
Vyrážím do Kauflandu a potřetí řeším svůj problém s debilní prodavačkou.
Už se neusmívám jako v předchozích dvou návštěvách, povídám jí, že jsem
již na její postupy byl stěžovat na centrále a že toto jsem ještě nezažil.
Je jí to jedno….pouze se dívá a klopí své černé oči. Je to něco jako
mluvit na mloka nebo velmi postižené dítě. Je jí to jedno a ten její nechápající
výraz v obličeji se mi zaryl do paměti. Připomíná mi to lehce retardovanou
myš, nebo …no, já nevím. Vím pouze jedno, ta slečna tam nemá co dělat.
Jen lehce nadskočí, když neplatnou smlouvu trhám na malé kousíčky. Ve filmu
bych ji měl asi sníst, ale v tomto případě jsem pouze pronesl cosi nelichotivého
o její počínání. Odcházím a přemýšlím. Jsem bez smlouvy, mohu kdykoliv
skončit s ou tů anebo volat za normální tarif. Dívám se na net a pak dělám
rozhodnutí. Změnil jsem si tarif na předplacenku.
Za mírný poplatek 49,-Kč týdně jsem si tedy aktivoval službu „volej
domů zdarma“ a na číslo domů mohu zadarmo volat jak chci a neomezeně
dlouho. Kdybych se informoval včas anebo nenatrefil na slečnu Pavlu v Kauflandu,
tak jsem si ušetřil peníze za poslední fakturu ,čas a hlavně stupidní jednání
výše zmiňované „prodavačky“,která stejně dostala výpověď. Proto, pokud
si objednáte nějakou službu kdekoliv, podívejte se hlavně za jakých podmínek
jsou služby nabízeny,dále dejte přednost značkové prodejně,pokud možno
se informujte na infolince či webu o nabízených službách a v neposlední
řadě si musíme dát pozor, na jakou asistentku natrefíme.
Vždy píšu pouze pravdivé příběhy a tento se skutečně před časem stal.
01.11.2009 Luděk Škrip