D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A
    Vydáno 06. 11. 2011 (11383 přečtení)

    Moje staré BMW 324TD E30 Touring stále dobře sloužilo, já však zatoužil po něčem novějším a pohodlnějším, pokud možno s klimatizací. Takže BMW jsem prodal (mimochodem tato varianta je stále relativně v ceně a poptávka převažuje nabídku, když se objeví slušný kousek v inzerci tak je obvykle do týdne fuč, jako v mém případě) a začal přemýšlet jaké „nové“ auto.

    Jsem BMW a Mitsu positive, po vyloučení 328i, příp. 325i E36 z důvodu cenového jsem se zaměřil na Mitsubishi Galant 2.5 V6 EA5A (cca 60% ceny BMW). Po předchozí velice dobré zkušenosti s M. Galant 1.8i E32 jsem se této volby neobával, spíše uvítal z důvodu očekávané naprosté spolehlivosti, pohodlí a velice dobrého zpracování. Galant V6 této generace byl standartně vybaven 4 bagy, fšemi el. okny vč. zrcátek (vyhřívané), automatickou klimaanlage, ABS, servem, tempomatem, centrálem, imobilizérem, př. mlhovkama, výškově nastavitelným volantem a sedačkou řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, el. anténou a několikastupňovým cyklovačem stěračů. Slušný základ.
     

     
    Pokud se mýlím, prosím o upřesnění v diskuzi.

    V mém voze je navíc „jakodřevěné“ obložení palubovky, orig. radio KENWOOD s měničem na 10CD (MP3 neumí), centrál+alarm na DO (asi neorigo), kožený volant, orig. decentní křídlo kufru a orig. alu kola 15“ s pneu 195/60R15.
     

     
    Tento standartní rozměr pneu je pro V6 nevyhovující, na suchu nechtěně hrabete i na 2ku, na mokru chtěně i na 3ku, na ledu i na 4ku, o “řezání“ zatáček nemluvě- první strom v zatáčce je při „sportovní“ jízdě váš. K autu jsem však „dostal“ letní 16 alu s pneu Continental 225/50 a po přehození kol je po problému, spolu se snížením auta které následovalo jsem už nejenom v zatáčkách potrápil mnoho řidičů:) Projet ostřejší zatáčku v 60 nebo 90km/h je docela rozdíl.

    I přes přehození kol zůstává ale faktem, že je auto při rovné jízdě na nedokonalém povrchu lehce nestabilní, tzn. „nesedí“ jako např. BMW, a proto je lepší pro jistotu držet volant oběma rukama, aby vám jej případný kamínek na cestě nevytrhl z ruky:)

    Na perfektním povrchu však udržíte volant malíčkem u nohy.

    Zvuk a výkon audia je dostačující pro příjemný poslech, dynamika zvuku lehce pokulhává, standartně 4 repro+ výškové repro, a nestardartně mnou přidaný zesilovač a woofer CRUNCH v kufru.

    Ergonomie palubovky je výborná, vše je po ruce, více napoví foto. Budíky jsou čitelné i v noci s plným autem ochmelků s cigaretou v ruce a zapálenou dýmovnicí, přístroje jsou klasické ručičkové s mechanickým počítadlem km. Pro mě +, lepší než digi rozsypanej čaj.

    Sedačky nemají výrazné boční vedení, jsou spíše široké a pohodlné, vhodné na dlouhé cesty kdy po 3 hodinách nepřetržité jízdy jste schopni vystoupit bez cizí pomoci, protáhnout se a pokračovat v jízdě.

    Na motoru vady nehledejte, Mitsubishi motory umí a jedinou „vadou“ těchto motorů je citlivost na kvalitu oleje. Ušetříte 200Kč na 4l oleje a počítejte se cvakajícími hydroštely. Rozvody jsou řešeny řemenem.
     

     
    Motor: 6A13 2498ccm, 120kW/5750ot./min, BA95
    Dlouhodobá spotřeba: 9.1/100km, zima +0.5l, odpovídá průměru v TP
    Spotřeba oleje: mezi výměnama se stav na rysce změní z max na min. tzn. kolem 2l na 15000km

    Papírová hodnota výkonu je nic moc, skutečnost je ale taková že výkonu je pro běžný provoz nadbytek a na „vyblbnutí“ dostatek, málokdo umí využít naplno potenciálu 163k.  5. převod. stupeň bez problému zvládá rychlost od 60km/h do max.

    Maximálku jsem dosud neměl možnost vyzkoušet, v TP je uvedena 225km/h, vzhledem ke skutečnosti že 4ka jede 210km/h bych tipoval max. 250 tachometrově.
    Max. rychlosti jsou: na trojku 160km/h, na čtyřku 210, na pětku odhad 250km/h

    Brzdy: tragedie, fšechny 4 kotoučové, dostačující ale nepřekvapí, gumové, malé průměry kotoučů a malá velikost destiček, tuším od r. 1998 se dávali větší kotouče. Takže brzdy žádný zázrak.

    Auto jsem koupil před rokem v nejmenovaném autobazaru ve Velkém Poříčí u Náchoda, následovala výměna spojky a špatných „kostí“ na přední nápravě, geometrie, rozvody+olej+filtry, výměna př. tlumičů, ložisko LP kola, doplnění klimy, oprava displaye hodin (chvílema „nesvítily)“, seřízení světel, od té doby jen výměny oleje a filtrů.

    Auto má najeto dle tachometru. 183000km (+ - bych tipoval že odpovídá, volant ani pedály nejeví větší známky opotřebení - při zpocených rukách se však volant ošoupává přímo před očima), mimo pravidelné výměny oleje motor nic nechce. Nepotřebuje. Auto svítí, a tím myslím že svítí. Ne jako Octavia I. nebo Toledo I. že v noci nevidíte kde je silnice. Čirá optika a H7 je znát, navíc světlomety jsou i po 14 letech jako nové, žádné zešednutí skel jako např. u Passatu.

    Auto jako celek není dokonalé, troufám si ale tvrdit že je velmi kvalitní a velmi uživatelsky příjemné, kdybych ho měl ohodnotit známkou jako ve škole tak dávám za 2 a to z důvodu menší odolnosti vůči korozi, nicméně i přesto mám za to, že až se v budoucnu auto po přejetí většího hrbolu zlomí díky korozi vejpůl tak to auto bude prostě dál 100% fungovat, byť bude na dvě části. Ale to jetě pár let potrvá, v současnosti po 14 letech jsou na karoserii pouze místy puchejře na laku kterých si bez pečlivého zkoumání ani nevšimnete, a na prorezivění nějaké části si budu muset ještě nějaký rok počkat.

    · precizní zpracování a kvalitní materiály, ani po 14 letech nic nevrže
    · výborné osvětlení
    · spolehlivý a výkonný motor
    · při „vyladění“ výfuku luxusní zvuk motoru

    · tachometr pouze do 240km/h
    · při vysokých rychlostech je znát horší odhlučnění od kol
    · předepsané tragicky slabé pneu
    · gumové brzdy
     


    02.11.2011 JZXR
    Copyright nevyhrazen

    P.S.

    Protože očekávám prostesty na recenzi tak starý a ještě navíc japonský popelnice, tak se předem vzdávám možnosti napsat recenzi na ještě starší nekoncernovou popelnici BMW 324TD Tour E30:)

    Pozn. Tento článek jsem vytvořil někdy na konci roku 2010, sice se od té doby nic moc nezměnilo ale jedno přeci- pneu 225/50 dosloužily a místo nich nastoupily nové Conti Sport Contact 245/35
     
     

    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,44] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 14 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.