D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Truck ride III: Spotřeba
    (ze dne 15.11.2015, autor článku: Vincenzo)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 15.11.2015 19:28:59     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:
    Tak debil, kterej se nenaučí po deseti pokusech za den nacouvat na pojedenáctý, bude asi úplně vylízanej. Ale jsou borci, kteří neumějí jezdit s automatikou, natož kdyby sedli do manuální liány s pětadvaceti tunama buďto za a) do kopce, nebo za b) když to z kopce přestane brzdit.

    Komentář ze dne: 15.11.2015 19:58:39     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:
    2Autor: Jsou pozorovatelné rozdíly v kvalitě nafty ČR a západ? Díky

     
    Komentář ze dne: 15.11.2015 20:26:15     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    Nemohu sloužit exaktními daty, a už vůbec nevím, čím to přesně je způsobeno, ale že na zahraniční naftu nebo benzín dojedu dál než na českou, se mi stává zcela pravidelně jak s osobákem, tak i s několika různými dodávkami (daty z opravdového náklaďáku bohužel nedisponuji, protože jet se starou V3Skou přes hranice, na to mám moc malý koule, moc velkou hlavu a moc nízkou pojistku). Není to velký rozdíl, vlastně bych řekl, že je přesně tak velký, abych si ho akorát všiml, ale zároveň to rozhodně není placebo efekt, protože se to stávalo už předtím, než jsem to začal cíleně sledovat.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2015 20:40:14     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re:
    Ano, to mohu potvrdit. Poprve jsem si toho vsiml uz v roce '92, kdyz jsem jel do Antverp pro auto. Spotreba pres Nemecko byla nizsi, nez pak nasledne v Cesku. Pripisoval jsem to stylu jizdy.

    Pak uz jsem vedel, ze to neni nahoda, ale skutecnost.

    Ted v lete jsem jel obytnakem, nejprve cca 300 km pres Cesko. Takze jsem na pocatku i na konci cepnul po deklik, jen ta ze srandy. A zase, jako vzdy: v zahranici mi to chlastalo min.

    U mne ten rozdil na 130k dehtaku delal neceleho pul litru na sto.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2015 20:48:38     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re:
    "... neceleho pul litru na sto."
    Ano, to by tak zhruba odpovídalo mým zkušenostem. Se SAABem, který má (na svoji dobu) velice propracovaný motor management a dokáže do jisté míry jet na chudou směs, se to- opět dle mého odhadu- mohlo šplhat až někam k litru (řekněme, že místo 9 litrů v kombinaci to jelo za 7 litrů po dálnici při eco rallye style jízdě).

     
    Komentář ze dne: 15.11.2015 20:40:34     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Re:
    Nafta i benzín je směs uhlovodíků, není to jen jeden...proč to řikám - jednak zimní a letní směs maj odlišný poměry těžkejch uhlovodíků vůči lehkejm, druhak záleží z jaký ropy se vyrábělo. Do třetice všeho zlého, biosložky. Tady v ČR je poměr dost velkej, pochopitelně na úkor spotřeby.
    Last but not least, taky máme aditiva. Někde jen ty který tam bejt vysloveně musí, jinde je rafinérka kreativnější.
    U benzínu, zvlášť s modernim motorem s přímym vstřikovánim bude taky dost záležet na skutečnym oktanovym čísle, čim je větší, tim chudší směs si ECU může při nízkym zatížení dovolit. Vliv na spotřebu je snad jasnej ;-)

     
    Komentář ze dne: 16.11.2015 06:35:06     Reagovat
    Autor: raf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    K benzinu - oktanové číslo je vždy "na hraně" nezáleží na tom kde tankuješ, všechny rafinerie se snaží o co největší výtěžky - každá desetina OČ navíc jsou rozkutálené peníze. Takže kvalita se ovlivňuje aditivací. V ČR se vyrobí benzín a když si pro něj do rafierie přijede například zásobovací cisterna pro benzínky Shell při stáčení se do benzínu dákuje jejich aditivum.
    S naftou máš naprostou pravdu - díky naším zákonům o biosložkách se v ČR na dobrou naftu narazí dost zřídka. I když i dobrá nafta se u nás dá natankovat..
    Obecně všechny rafinerie aditivují benzín a naftu jen tím nejnutnějším - pro splnění požadavků na kvalitu. Zbytek aditiv je na benzínkách - velké řetězce paliva zkvalitňují. Malé a noname benzínky berou to co se vyrobí..

     
    Komentář ze dne: 16.11.2015 14:04:05     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jak moc se dá věřit síti EuroOil fy Čepro, která inzeruje bezřepkovou naftu?

     
    Komentář ze dne: 16.11.2015 14:09:27     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Zatím ano, ale poslanci už to „napravili“ a brzo se bude muset to svinstvo přidávat do každého konkrétního prodaného litru. Tj. nebude stačit vykázat přimíchání celkového odpovídajícího množství na konci roku.

     
    Komentář ze dne: 16.11.2015 14:41:23     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pořiď si do stodoly nějaký takový agregátek http://www.rajce.net/a12131967 a můžeš kupovat čistou naftu :-)

     
    Komentář ze dne: 16.11.2015 14:54:48     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Fujtajbl. Já sháním spíš nějaký stirling nebo něco, co na něj půjde snadno předělat (toho odpadního tepla třeba z pece, co máme při pečení a ještě den poté, že?). Z dieselů bych asi vzal na milost nějakou Slavii nebo něco podobného.

     
    Komentář ze dne: 16.11.2015 21:19:22     Reagovat
    Autor: Storch - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano, Čepro má opravdu naftu bez biosložek. Je to i jinak zajímavá instituce.

    Komentář ze dne: 15.11.2015 20:22:13     Reagovat
    Autor: jzxr - jzxr
    Titulek:doplneni
    nejrozsirenejsi jsou motory R6, ne V6.
    z clanku vyplyva ze kradeze nafty ridicem jsou normou-to bejvavalo. pri soucasnem hlidani spotreb jsou kradeze spise ojedinelym jevem. sehnat dodavatele nafty jeste zhruba pred 5lety nebyl problem, dnes se jedna o stav vyjimecny.
    k tomu otaceni pres ruku-zkusil jste nekdy? i ridic s 10letou praxi s tim ma problem-ve zrcatku nevidite kde mate konec navesu.

    Komentář ze dne: 15.11.2015 20:24:27     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Odkazy na ostatní články seriálu
    Asi by nebylo od věci dát pod článek linky na ostatní články seriálu.

    Jinak je to super čtení, dokonce jsem to i oznámkoval, což nedělám skoro nikdy.

    Komentář ze dne: 16.11.2015 10:03:24     Reagovat
    Autor: Pohan - Neregistrovaný
    Titulek:Spotřeba
    Díky ta článek.

    Jen malé upřesnění: výrobce sice neuvádí spotřebu paliva v l/100 km, ale uvádí měrnou spotřebu paliva v g/kWh.

    Komentář ze dne: 16.11.2015 11:45:27     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Hnidopich
    Jedna mala vecna - spotreba neni zavisla na cene nafty. Na cene nafty zavisi naklady na palivo. ;-) Je to drobnost co v textu trochu drazdi. Pokud tim tedy autor nemel na mysli, ze kdyz je nafta draha tak ji ridici vic kradou. :-D

     
    Komentář ze dne: 16.11.2015 14:01:54     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Hnidopich
    Tož já taky, i když u tak zajímavého článku jsem původně hnidopišit nechtěl: není to spíš tak, že když motor točí při stejné rychlosti víc, tak má lehčí převod a naopak?

     
    Komentář ze dne: 16.11.2015 15:59:10     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Hnidopich
    Není :)

    Těžší převod = vyšší otáčky


     
    Komentář ze dne: 17.11.2015 00:41:37     Reagovat
    Autor: Ice cream - Ice cream
    Titulek:Re: Re: Re: Hnidopich
    No to aby si třeba u Subaru (ale i u jiných výrobců) vyměnili popisky na redukcích.

     
    Komentář ze dne: 17.11.2015 19:20:01     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Re: Hnidopich
    Pořád mám dojem, že těžký převod znamená vyšší otáčky na výstupu = při stejných otáčkách motoru se kola točí rychleji ...

     
    Komentář ze dne: 17.11.2015 19:53:32     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Hnidopich
    Těžší převod = vyšší otáčky na výstupu, to platí u jízdního kola.
    U automobilu to přece musí být obráceně!

    Komentář ze dne: 17.11.2015 09:34:54     Reagovat
    Autor: Pohan - Neregistrovaný
    Titulek:Mzda
    Dotaz na autora: Jak jsou placeni Kovbojové, Řidiči a IZK? Je mezi nimi rozdíl?

    Komentář ze dne: 18.11.2015 21:28:13     Reagovat
    Autor: jesl - jesl
    Titulek:spotreba
    Zaujímavé info k spotrebe som sa dozvedel od jedného kolegu. Jeho stiahnuté údaje o jazde z palubného pc za jeden mesiac:

    Za mesiac prešiel asi 12.500 km, s toho jazdou na voľnobeh asi 2960 km - 27%

    Je to obrovské číslo aj pre mňa ako šoféra kamionu. Ja sa k takýmto údajom z môjho auta nedostanem- firma my ich neposkytuje, ale kľudne sa pod to podpíšem. Sám by som to odhadol, že mesačne asi 20-30 percent prejdem voľnobehom.

    Najnovšie euro6 naozaj jazdia na voľnobeh. Staršie autá jazdia stále zo zaradenou rýchlosťou- len bez plynu. Zo zaradenou rýchlosťou je spotreba nulová, ale kamion to trochu brzdí. Na voľnobeh motor trošku nafty zožerie, ale dojazd "zadarmo" sa predĺži.

    Dnes sú asi všetky NOVE kamiony len s automatickou prevodovkou. Ručná prevodovka je za príplatok. Automaty sa hodne zlepšili a šofér sa na to môže spoľahnúť. Aj spotreba na najnovších euro 6 kamionoch je fakt dobrá. Ja jazdím mesačne v priemere za cca 26-27 litrov na 100km. A to stále pri max 40tonách. V kopcoch spotreba samozrejme stúpne, ale na rovinách a jazdou bez nákladu sa to zníži na mesačný priemer 26-27 max 28l.

    Jedna z najnovších vecí ovplyvňujúcich spotrebu je gps tempomat. Auto vie, kde presne je a automatická prevodvka podľa toho radí rýchlosti. Cestovnú rýchlosť si auto nedrží stále rovnakú, ale pracuje v určitom rozmedzí. Napríklad u mňa auto na tempomat jazdí od 75-do 85 km za hodinu. V stúpaní, ešte pred vrcholom kopca auto vyradí, spomalí a začne "plachtiť". Je to taká trochu kontroverzná vec, nedá sa to používať stále a niektorí šoféri na to veľmi nadávajú. A ja na to občas nadávam, ale na spotrebu to určite veľký (pozitívny) vplyv má. Ani ten najlepší šofér nedokáže na neznámej ceste, v kopčekoch, v noci predvídať čo je za zákrutou, za horizontom. Nevie či má pridať, alebo naopak ubrať. Ale gps tempomat to vie. Ale, nedá sa to používať vždy. V hustej premávke to ostatným kamionom veľmi vadí. Vy si po dialnici veselo plachtíte a tí čo idú za vami vás preklínajú. Treba to používať s rozumom.

    Celkovo sa dnes nové kamiony vyrábajú pre šoférov typu IZK- debilov. Ked za volant nového auta sadne nový- začínajúci- netalentovaný šofér, tak celé radenie môže nechať len na auto. A ked do toho nebude šahať, neurobí zle.

    Musel by som sa veľmi snažiť a auto vyslovene trápiť aby som s novým autom spravil výrazne zlú spotrebu. Už len dostať sa cez 30 litrou by mi dalo dosť práce :))

    Co ale môže nový-netalentovaný šofér dodrbať za chvíľu (a v tom mu žiadna elektronika nepomôže) sú brzdy, spojka a hlavne gumi.

    A k peniazom..
    šoféri v čechách aj na slovensku (hovorím o medzinárodnej doprave) štandartne jazdia za minimálnu mzdu plus takzvané diety. Mzdu šoférom firmi rátajú rôzne. Od skutočného kilometra, od vymysleného kilometra z google mapy, od odvezenej tony, percentá z faktúry za dopravu, denného paušálu............. Tých spôsobov je veľa, ale vo výsledku má šofér na páske minimálnu mzda plus diety. Soférov je málo, je to vidieť skoro v každej firme. A tak teraz aspoň čo počujem z môjho okolia a vidím aj na firme kde jazdím sa začína trochu na plate pridávať a začínajú sa aj dvíhať tie šialené minimálne platy.

    Platový rozdiel medzi špičkovým šoférom a šoférom typu IZK ?? Ziadny- to je štandart. Aspoň ja čo poznám firmi- všade majú šoféri rovnako. Spičkovému šoférovi sa neoplatí byť výborným, nemá za to nič navyše. Možno v niektorých firmách dostane výborný šofér od šéfa tajne čosi pridané, ale musí to byť poza chrbát ostatných šoférov. To by bolo na firme zle. :))

    Autor (vincenzo) často spomína, že šoféri naftu kradnú. Podľa mňa nekradnú- len si kompenzujú výplatu. Firmi šoférov okrádajú stále- na platoch. A určite šoférov o peniaze okrádal aj vincenzo , alebo jeho firma. To je v doprave štandart. Keby vincenzo mal dopravnú firmu a chcel platiť šoférov presne podla zákona, tak to nedokáže. Neuspel by. Ostatné firmi by ho prevalcovali.

    vincenzo nespomenul jednu kuriozitu, ktorá sa občas u firiem vyskytuje.. Dnes v niektorých firmách šoféri nielenže naftu nekradnú, ale dokonca ju kupujú do nákladného auta za svoje. A má to logiku. Firma šoférovi dala veľmi prísny- nesplniteľný limit na spotrebu. Sofér sa pri všetkej snahe do tohto limitu nedokáže zmestiť. Vždy má "nadspotrebu" A preto nedostane odmenu. Ale, ked kúpi naftu a dorovná nadspotrebu za svoje a odpočíta si z odmeny peniaze, čo investoval do firemnej nafty, je v pluse.

    Zabrániť krádežiam nafty je pomerne jednoduché. Do nádrže sa domontujú snímače a nafta sa dá kontrolovať online. Nieje to úplne presné, tak ako sa tvrdí, ale krádežiam nafty to zabráni..


     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 01:00:41     Reagovat
    Autor: lachtan - lachta
    Titulek:Re: spotreba
    díky

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 22:27:44     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: spotreba
    Teď tu byl! Museli jste se potkat! Nějakej Edison...

    Ach jo, není to ani dva roky, co jsem GPS automatickou převodovku a GPS tempomat vymyslel já...

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 06:10:13     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: spotreba
    Teď tu byl!
    Rozmetadla průmyslových hnojiv s řízením dávky podle souřadnic byla v ČR provozována před rokem dva tisíce, není to ani dvacet let...

    Komentář ze dne: 19.11.2015 09:13:16     Reagovat
    Autor: Tomas - Neregistrovaný
    Titulek:Kalibrace tachografu
    Velmi zajimavy clanek, coz me podnitilo k dalsim uvaham. Predkladam tedy dotazy.

    Jak casto se kalibruje ten tachograf, ze se vyplati prezouvat auto na slicky a zase zpatky? Vzdyt to neni jako u osobaku, kde se disk i s gumama poridi do 20 tisic Kc a prehozeni trva do hodiny (podle vybavenosti dilny).

    A vubec, co to ma za slicky, kdyz maji o 10% mensi polomer, nez "normalni" gumy? Vzdyt pri velikosti tech kol to muze delat 10 cm (i vic) na prumeru!

    Jak casto se u kamionu meni olej? Docela si zacinam myslet, ze clovek 3x otoci Spanelsko a jede menit olej.

    V clanku me matlo oznaceni lehci/tezsi prevod. Je to popsane naopak, nez jsem zvykly, ale nakonec jsem to pochopil.

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 05:42:00     Reagovat
    Autor: mike8 - mike8
    Titulek:Re: Kalibrace tachografu
    ad tachograf & gumy: Jednou za dva roky. Co se gum tyka, je to vetsinou od iniciativy kazdyho soudruha. Kdyz ma chut stravit den prehazovanim gum tam a zpatky. Vozitko o kterem je rec v clanku, je maly nakladak 7,5-18t (podle modelu) a kola moc velka nejsou (nebudu kecat z hlavy rozmery) a kdyz se slickum pomuze prorezanim a naslednym opetovnym dojetim na nejaky to minimum, udela to hodne,4-5km/h je bezny rozdil mezi novejma a neprorezanejma sjetejma gumama.

    ad olej: auto od auta, v zasade plati, cim vetsi motor, tim delsi interval, kamiony +-150k nebo rok, mensi auta 60-80k.

    Komentář ze dne: 19.11.2015 13:47:03     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:
    Čim dál lepší, máte vylbornej talent vyprávět.

    Komentář ze dne: 19.11.2015 14:18:30     Reagovat
    Autor: Ropák - Ropák
    Titulek:
    Ano, jak píše slovenský kolega výše, skutečně někteří "řidiči" naftu kupují za své, aby jim vyšla norma a měli vyšší prémie. Netuším, jestli se jim to finančně vyplatí. Krádeže jsou spíše ojedinělé, navíc v dnešní době online telemetrie typu dynafleet je to skoro nemožné.

    Tachograf se kalibruje jednou za dva roky.

    Olej se u nových trucků mění až po sto tisících.

    Komentář ze dne: 19.11.2015 14:32:26     Reagovat
    Autor: shifty - shifty
    Titulek:
    Výborný článek, moc mě to baví. Jen pište dál :)

    Komentář ze dne: 19.11.2015 15:48:13     Reagovat
    Autor: jesl - jesl
    Titulek:
    ( kdyz maji o 10% mensi polomer, nez "normalni" gumy?)

    - polomer ? to asi ťažko..

    ale, zjazdené pneumatiky by možno mohli mať aj o 10% menší obvod.. Nakalibrovať na starých a potom dať nové gumi- raz sa my také dačo podarilo, ale bola to viac menej náhoda. Gumi som už mal zjazdené, potrebovali výmenu, ale to som na firme nehlásil. Vymeniť som ich dal až po kalibrácii a získal som tak asi 1,5 km za hodinu. Auto malo obmedzovač na 89 km/hod a po výmene gúm išlo asi 90-91. Porovnávané na gps. Aký to malo vplyv na spotrebu neviem, ale ten možno pre vás smiešny kilometer, alebo dva navyše je veľa.

    Ale dnes je vo firmách opačný trend. Kamiony sa kôli spotrebe spomaľujú. Veľmi veľa kamionov má obmedzovač na 85km/hod. A stále viac firiem prikazuje svojim šoférom jazdiť ešte pomalšie.
    Pre šoféra je to potom ťažké. Musí jazdiť pomaly, ale pritom ho stále tlačí čas. Termíny, doba jazdy....

    A ešte ku kradnutiu. Vo firme kde som robil pred troma rokmi som mal mesačný čistý plat asi 330-350 eur. Už si to presne nepamätám. Bola to minimálna mzda. K tomu som mal pridané "takzvané diety" asi 950 eur. Ale z diet nemáte vypočítanú maródku, dovolenku, dôchodok. nemáte nič.. Zamestnávatel my nepreplácal nevybranú dovolenku. On s tým špinavo rátal, že šofér si nozoberie 4 týždne, lebo by dostal na výplatu smiešne peniaze. A tak nám šoférom nevybraná dovolenka prepadla. zamestnávatel my na výplatnej páske evidoval mesačne okolo 170 odpracovaných hodín. V reále ich bolo možno 250 za mesiac. Ale to vám nikto nezaplatí.. A tak som si to ako šofér kompenzoval asi 150 litrami mesačne. Mal som doma diesel, čosi z nafty som minul pre seba a čosi som predal. Zamestnávateľ to nemal ako zistiť. Moja spotreba bola stále veľmi dobrá.

    Robil som v jednej firme kde naftu určite brali aj šoféri, ale nafta pravidelne mizla aj cez víkendy na firemnom stráženom parkovisku. Pravdepodobne ju zo zaparkovaných aut brali mechanici po dohode zo strážnikom. Robili to veľmi šikovne, s každého auta cca 20 litrov. To sa normálne nedá zistiť. Prišiel som na to až ja s kolegom náhodou, ked sme dostali nové autá, ktoré ukazovali palivo v nádrži na litre. Vtedy sme si všimli že nám za víkend vždy chýba asi 20 litrov. Vždy chýbalo len na firme, nikde inde. Vtedy sme to riešili tak, že sme mechanikov a nočných vartášov len tak medzi rečou upozornili, že nám mizne nafta, že sme si to všimli. Odvtedy nám nafta nemizla.

    Teraz už diesel nemám. Mám lepšiu šoférsku prácu, lepšie platenú. Stále to nieje podľa zákona, stále ma zamestnávateľ odrbáva o peniaze, ale je to viac menej v norme a plní si to na čom som sa s ním dohodol. Naftu a ani nič iné mu neberiem. A okrem toho mám na nádržiach snímače, kde si dokáže skontrolovať moju naftu kedykoľvek online.

    Ale paradoxne, vdaka týmto snímačom vznikajú iné nepríjemné situacie. U nás na firme týmto snímačom začali tak veriť, že šoférom zakazovali tankovať naftu bez dovolenia. Pred tankovaním sa šofér musel cez sms spýtať, či môže tankovať. Prišla mu napríklad odpoved: "ešte máš 150 litrov v nádrži, natankuj si na pumpe XY 100 litrov- to ti na dojazd stačí" A nestačilo.. Kamion zostal na dialnici bez nafty. Sofér vedel, že nedôjde, že mu to nevydá. Ale spravil to naschvál. Pretože tie dojazdy na "výpary" nám vo firme rátali veľmi natesno. Behom polroka sa u nás (pomerne veľká firma) takto zastavili štyri kamiony. Viem, že dvaja šoféri to spravili naschvál, vedeli že nedôjdu. Teraz si ľudia čo rátajú spotrebu dávajú väčší pozor a ked šofér vidí, že nedôjde, tak si môže natankovať koľko potrebuje aj bez súhlasu.

    Ale celú túto nepríjemnú situaciu si šoféri zapríčinili sami. Soféri, ktorých Vincenzo označuje ako IZK tankovali ako debili. Na drahej pumpe natankovali nádrže doplna. A pritom nemuseli. Stačilo 200 litrov na dojazd a potom doplna tankovať na firemnej pumpe. Ale to debil IZK nepochopí, že firma takto dokáže prísť o veľmi veľa peňazí.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 15:52:55     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    Jen k těm dietám - z nich se, pokud se dobře pamatuju, neplatí daně, odvody apod. Takže mnohem radši dostanu tisíc Euro na dietách než na platu.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 16:01:09     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re:
    Technická: o x % menší polomer a o x % menší obvod je jedno a to isté...

    Komentář ze dne: 19.11.2015 16:11:29     Reagovat
    Autor: jesl - jesl
    Titulek:diety
    je to nezdanené, dá sa na to pozerať aj tak...

    ale čo dovolenka? čo ak ochorieš? a čo dôchodok? mám kolegov čo celí život sedeli za volantom a do dôchodku odchádzajú s penziou ako chudáci.. mne takýto spôsob výplaty vadí..

    myslím si, že žiadna dopravná firma sa nemá čo sťažovať, že nemá šoférov. Alebo, že nemá kvalitných šoférov. Firmi majú len takých šoférov akých si zaslúžia, vychovajú a zaplatia.

    Vincenzo musí byť rád aj za šoférov IZK- lepších už mať nebude.

    Možno by mohol napísať o tom ako si dopravné firmi navzájom dodrbali celý prepravný trh. Ako jazdia pod cenu, za náklady. Ako sa neplatí.. Možno by mohol napísať aj o tom ako východoeurópske firmi dodrbali celý prepravný trh v európe. Ani na západe robiť šoféra už nieje žiadna hitparáda.


     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 16:28:28     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: diety
    Spocitejte si, kolik jste dostal, kolik byste dostal, kdybyste ty dane a ta povinna pojisteni platil (i s tou placenou dovolenou) a kolik dostanete kdyz ochorite a kdyz pujdete do duchodu. Pokud umite hospodarit, budete porad vyrazne v plusu. No a pokud hospodarit neumite, tak si svou "smulu" zaslouzite.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 16:55:06     Reagovat
    Autor: Dachsmeister - Dachsmeister
    Titulek:Re: Re: diety
    Mno, pokud by si ridic platil komercni pripojisteni na nemoc a aspon statni penzijni nebo cast investoval, tak to jiste vyjde lepe. Na nejakou solidaritu samozrejme sere pes. Ovsem dovoluji si odhadnout, ze 80-90% takovych borcu by si neplatilo vubec nic. Ani kdyby jim firma davala treba dva litry na penzijni a dejme tomu na zivotni, coz je taky bez zdravotniho a socialniho vypalneho. V doochodu by takovi kokoti jeste chodili (a budou chodit) pro socialni davky.
    A samozrejme ta minimalni mzda je spatna, ze ano. Vzdyt by mohli jezdit za 200-250 ojro jako Rumuni napriklad nebo jeste za min. A ty diety jsou taky zbytecne vysoke, co jim zajistit 3xdenne jidlo, ubytovani maji zdarma. No ja bych je jeste ojebal.
    Nicmene zajimavy paradox pro zdejsi ekonomicke experty, ridici nejsou a mzdy presto nerostou? Samozrejme, ze ocekavam myslenku, ze na vine jsou pouze a jen socialni davky, a pokriveny trh je v tom uplne nevinne. Jeste zrusit ty zle regulace, zakazy, myta, tachografy a nastane raj na zemi a na cestach.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 17:02:25     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: diety
    Růst mezd není jediným způsobem, jak řešit nedostatek řidičů. Ten je mimochodem do značné míry způsoben nejen mzdami, ale i tím, jaké stát klade podmínky pro získání ŘP, buzerací s bezpečnostními předpisy apod. (I když přiipustím, že něco takového možná má smysl a dokonce čistě pro účel diskuse připustím i že se do toho má cpát stát, tak pořád současný systém pevně daných intervalů při ignorování v podstatě všech v praxi důležitějších vlivů, považuju za kromobyčejně debilní.)

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 17:32:15     Reagovat
    Autor: Dachsmeister - Dachsmeister
    Titulek:Re: Re: Re: Re: diety
    Jiste, ze je. Jenze ten system je dan tim, ze kokoti ridici by jezdili od vidim do nevidim (az usnul) a jeste by je k tomu neviditelna ruka trhu a viditelna kokota sefa nutily. Takovych borcu co davaji osobaky v noci v patek po praci Italii, Francii v zime na lyze a v lete obligatni Chorvatsko 1000km+ znam po kokot.
    A to, ze aspon v nedeli ty kamiony nepotkavam na I/11 cestou od tchyne nebo otce mi vyhovuje, at se JIT a JIS logistici treba poserou. A co mi obcas vypraveji nasi logistici jsou taky zajimave historky o ojebavani a absolutne napnutych terminech. Treba o taxicich co zachranovaly vyrobu aby linka nestala... Pravda u vetsich automotive dilu utopie, ale u malych ne ojedinele...

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 17:34:00     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: diety
    To „že by jezdili do usnutí, hromady mrtvol, potoky krve“ je úplně přesně stejná fallacy, jako v jiném vláknu vedle to, že kdyby se zrušil státní sociální systém, důchodci by houfně zmírali hlady u popelnic.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 18:37:35     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: diety
    Tak neviditelna ruka trhu by nejspise dokazala zajistit to, aby kamion platil na silnici skutecne naklady. V soucasne dobe diky pokrivenosti trhu ani ty naklady samotne nejsme schopni poradne vycislit.

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 09:48:41     Reagovat
    Autor: Dusmor - Dusmor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: diety
    Ad: "...kokoti ridici by jezdili od vidim do nevidim (az usnul)..."
    Jen tak pro zajímavost, kolik asi stojí průměrný tahač + návěs a jaká je cca hodnota přepravovaného nákladu? Opravdu si myslíte, že majitel přepravní firmy bude ochoten hradit tyto několikamilionové škody každý měsíc*?
    *Protože nepředpokládám, že by životnost kokota jezdícího od nevidím do nevidím byla vyšší.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 17:08:27     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: diety
    Ovsem dovoluji si odhadnout, ze 80-90% takovych borcu by si neplatilo vubec nic. V doochodu by takovi kokoti jeste chodili (a budou chodit) pro socialni davky.

    No a pak je samozrejme spravne jim taky zadne socialni davky nedat. Ale ja vim, to je fuj fuj osklivy nazor.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 17:19:17     Reagovat
    Autor: Dachsmeister - Dachsmeister
    Titulek:Re: Re: Re: Re: diety
    Ale jo, kazdy sveho stesti strojvudcem. Jenze nyni prispivat hovno a ve stari mit narok na zachrannou sit je ponekud chucpe. Samozrejme, ze nyni platit hovno krome basic insurance a ve stari mit jen to co jsem si sam usporil, zhodnotil, investoval by bylo koser, ale to by se nekdo posral, az se budou ubozi doochodci, kterym zkrachoval jejich nediversifikovany investicni zamer, motat kolem popelnic...

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 17:22:17     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: diety
    Ve skutečnosti je téměř jisté, že by se jich tam motalo méně, než v systému současném.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 18:33:01     Reagovat
    Autor: Dachsmeister - Dachsmeister
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: diety
    Vite panove, mam dojem, ze ty kreteny nemate moznost potkavat v takove mire jako ja, coz je vzhledem k Vasim profesim pochopitelne.
    Takze z praxe, z 600 lidi delnickeho vzorku jich melo 60 exekuce. Nekteri zcela neresitelne bez osobniho bankrotu.
    Jejich mysleni je ve stylu:
    to se mi nevyplati, kdyz si dam 3kila na penzijni fond, zamestnavatel da 6 kil a k tomu jeste 90 Kc od statu a nejake inflaci rovne "zhodnoceni". Bo ty 3 kila musim dat ze sveho, a to jsou 4 krabky cigaret nebo 7 baget.
    Za tech 100% bonusu na konci roku jsem koupil iphone 6, bo ten 5s uz je ostuda.
    Mam na auto kilo, tak koupim za 150, zaplatim 200 s opravami 250, pak to rozmrdam nebo prodam za 3 roky za kilo a pokracuji stejnym stylem.
    Bydlim v najmu v 2+1 panelaku za cenu hypoteky na 3+1 v te same lokalite.
    Utratil jsem za dovolenou vsechny love z letniho bonusu a ted kupuju rohliky a salam a bagety v kantyne na firemni kartu, kde mi to strhnou z vyplaty.
    Jsme zaparili po vyplate na 100dolni, kupil jsem boty a hadry za 5 litru, v mamahotelu vyplazl 4 tacy a uz pocitam kolik mi zbyva do dalsi vyplaty.
    Opravdu jste si jisti, ze jich za 40 let nebude u popelnic vice nez dnes? Ze vsichni dospeji? Kolik je dnes exekuci na doochody? A celkove? Je to time bomb a ty brokovnice a CZ 858 se mozna budou hodit nejen na Achmeda, ale i na Demetera a Jardu...

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 18:35:52     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: diety
    Bude jich vic nez dnes, pokud se bude vyplacet se chovat jako idiot. A naopak, pokud nerozumne chovani bude bolet, bude ho vyrazne mene.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 22:15:15     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: diety
    To je naprosto přesné!!!

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 23:35:45     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: diety
    Popisujete důsledek asociálního tzv. „sociálního“ systému, nikoli jeho příčinu.

    Před XX. stoletím se takové donebevolající pitomosti nikde neděly*; lidé byli celkově mnohem chudší než dnes -- a přesto se mrtví kolem popelnic nehromadívali.
    ___
    * Stojí za to srovnat přístup jednoho z posledních rozumných presidentů USA: https://en.wikipedia.org/wiki/Grover_Cleveland#Vetoes

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 23:38:24     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: diety

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 17:33:36     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: diety
    A presto se nesmime bat prave toto prosazovat.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 16:56:26     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: diety
    Jaká dovolená zase? Ta je snad předmětem dohody, ne? Pokud z nějakého ne státem nadiktovaného důvodu taháte za kratší kus provazu, Váš problém. Firma není zaopatřovací ústav.

    Důchod - souhlas s rootem. Nikdo neříká, že ty peníze, které by jinak šly do důchodového systému musíte prochlastat. Můžete se třeba inspirovat u státu, koupit za ty prachy brokovnici a chodit na stará kolena loupit ;-) Kromě toho tuším existuje možnost do toho systému něco doplatit i mimo povinné odvody (ale tím si nejsem úplně jistý).

    Dopravní firma resp. její majitel si může stěžovat na co chce. Úplně stejně, jako Vy :-) S tím, že dostanou to, co zaplatí víceméně souhlasím, byť ty odvody státu s tím trochu zahýbají.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 17:25:02     Reagovat
    Autor: Pohan - Neregistrovaný
    Titulek:Re: diety
    Řidič autobusu (vnitro linky) má s různými příplatky (bez diet za zahraniční cesty) čistého asi 15 000 Kč. Superhrubá mzda v tomto případě činí 25 500 Kč. Zakopanej pes je v těch 10 500 Kč, které musí ze svého platu odvést státu na dani a na tzv. sociálním a zdravotním pojištění. Dále zaměstnanec má 20 dnů placené dovolené a zhruba 10 placených státních svátků ročně. Takže 1,5násobek měsíční mzdy dostane, aniž by pracoval. Dále zaměstnavatel platí prvních 14 dnů pracovní neschopnosti, mnohdy i opakovaně.

    Mě z toho vyplývá, že práce je drahá následkem nesmyslně vysokých daní a nevhodných zásahů ze strany státu do vztahu mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Proto je takový tlak na udržení nízkých mezd.

    Komentář ze dne: 19.11.2015 17:58:17     Reagovat
    Autor: jesl - jesl
    Titulek:
    Ja sa nechcem z nikým baviť o peniazoch- to je každého súkromný boj.

    Ale v tejto sérii sa autor sťažuje na nekvalitu šoférov- profesionálov. A má pravdu. Soféri sú nekvalitný, niektorí až tragicky špatný... Ja s tým nič nespravím, on tiež nie a ani dopravná buzerácia to nezmení.. Soféri nákladných vozidiel už budú len nekvalitný.. A môžu za to hlavne dopravné firmi.

    Casom šoférov možno nahradia roboty.

    Ale, odmeňovanie šoférov je raz dané zákonom. Je priamo medzinárodne zakázané odmeňovať šoféra "na kilometre." Ale pri tom je to bežná prax. Tiež je dané zákonom čo je plat a čo dieta. Je bežná prax, že oficialne má šofér 180 hodín mesačne a v skutočnosti odrobených oveľa, oveľa viac.

    Nemá cenu sa o tom baviť. Je to jeden veľký podvod. Vo východoeurópskych dopravných firmách je to tak. Ja byť majiteľom firmi tak sa nesťažujem na šoférov, ktorí pre mňa robia.

    Odrbávam šoférov, odrbávam štát a oni odrbávajú mňa. Taká je tradícia... Tak sú nastavené pravidlá..

    Ja ako šofér musím doržať spústu zákonov. Za každú aj maličkú chybičku platím veľké pokuty. A ked chcem, aby som bol platený TAK JAK ZAKON KAZE, počujem pokaždé múdra: mám šetriť- poistiť sa - platená dovolenka- čo to je? :)

    Firma kde robím nemá šoférov. Berie kde koho. A pritom to nieje špatná firma a podmienky niesú až tak zlé. Dosť šoférov od nás odišlo za poslednú dobu robiť priamo pre nemecké firmi- majú väčší plat. Dosť šoférov sa na jazdenie po vonku vykašlalo. Jazdia doma, majú síce o cca 700 eur menší plat, ale sú z rodinou. A dosť šoférou to má do dôchodku za pár, alebo dokonca jazdia stále medzinárodnú už ako penzisti. Co je tiež dosť hlúpe. Ono to, že šofér umrie za volantom nákladného auta, alebo dakde na parkovisku cez víkend nieje až také výnimočné. Aj ja som sa s tým už stretol.

    A nový šoféri čo prichádzajú? Majú to ťažké. A nie každý si na to zvykne a prispôsobí sa. Jazdiť s nákladným autom, stíhať termíny, jazdiť na doraz.. nerobiť škody..nie je to jednoduché. Dnes sa robí všetko vo veľkom tempe.

    Pár šoférov k nám aj tento rok prišlo bez praxe a nevydržali to. Narobili škodu na tovare, na aute, dostali od polície veľké pokuty.. a skončili. Nezvládli to...

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 18:17:12     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re:
    Zakon nema co kecat do toho, jak jste placeny (a pokud vim, tak do absolutnich castek take nekeca), takze argumentovat tim, ze mate byt placen, jak zakon kaze, je ponekud prilhlouple.

    Ano, mnoha lidem dovolenou take nikdo nezaplati. Porad mate moznost si kamion koupit nebo pronajmout a jit pracovat sam na sebe, pokud vam z nejakeho duvodu nevyhovuje byt nekde zamestnan (ano, muzete si zase zacit myslet, ze to je "moudro". Mozna ano, ale znam par takovych, co se tim ridi a jsou nekde vyrazne jinde, nez vy).

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 19:16:19     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re:
    Zákon kecá i do absolutních* částek docela dost - minimální tarif, přesčasy, náhrady, příplatky, nakonec i ty diety...
    Na druhé straně dokud lidi makají a nedržkují přes únosnou míru, tak si zákon leží v šuplíku...

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 19:17:33     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Re:
    * Částku stanovenou procentem z částky absolutní lze považovat též za absolutní, že?

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 21:25:00     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re:
    Ponekud prihlouple je tvrdit, ze "zakon nema co kecat", kdyz zakon existuje.

    Pokud si osoba samostatne vydelecne cinna (zivnostnik ci podnikatel) vezme dovolenou (tedy prerusi onu samostatnou vydelecnou cinnost), znamena to, ze mu to nikdo nazaplati?

    Tyyy jooo!

    To, ze OSVC nebere mzdu, neznamena, ze mu za praci nikdo neplati, ze ne?
    OSVC si misu na dovolenu usetrit sam, zamestatnci to setri zamestnavatel.
    Stale je to v cene prace.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 23:04:31     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    Prijem za praci jaksi neni prijmem za obdobi, kdy nepracujete. Uznavam ovsem, ze to muze byt pod neci rozlisovaci schopnost.

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 06:38:36     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Tvrzeni bylo:
    Na obdobi, kdy nebude pracovat, si jeden musi predem vydelat. Bud sam, nebo s pomoci prostrednika (zamestnavatele).
    Zamestavatel proste musi kvuliva zakona (je to lepsi nez "protoze zakon", zejo?) proste vice pocitat.
    Je zajimave, ze v soucasne dobe zamestnavatele v soukrome sfere poskytuji delsi dovolenou, nez je narok podle zakona (ne ve vsech odvetvich, jiste).

    Zde nelze nepřipomenout nedávnou thesi Coyotovu:"Je-li nárok na dovolenou dán zákonem, pak je příjem zaměstnance v době dovolené sociální dávkou a pokud zaměstnavatel poskytne dovolenou nad zákonné minimum, je příjem v době této dovolené sociální dávkou rovněž, protože pokrývá sociální potřeby zaměstnancovy."
    (Jde o zhuštění několika diskuzních příspěvků, ne o citát.)

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 10:00:08     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Nepamatuji si, co přesně jsem psal, ale dovolenou nad zákonné minimum za sociální dávku nepovažuji a zcela jistě bych takové tvrzení nezdůvodnil tím, že pokrývá sociální potřeby zaměstnancovy, protože ty pokrývá i tržní mzda.

    Za sociální dávku považuji jakoukoli mzdu, jež není vyplácena výhradně(!) na základě svobodně-tržní dohody mezi zaměstancem a zaměstnavatelem, ale z uzákoněné povinnosti.
    Tedy i mzdu "za práci" (resp. její část), pokud je tato ze zákona vyšší, než by byla mzda tržní.

    Hledám-li hranici mezi mzdou za práci a sociální dávkou po linii elementární logiky, nikoli se zřetelem na propagandisticko-byrokratickou terminologii, vhodnější způsob rozlišení mne nenapadá.

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 11:33:45     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pokud je pracovní poměr upraven zákonem, lze hovořit o svobodně-tržní dohodě?
    Tady je myslím jeden kámen úrazu debat o mzdě a sociální dávce.
    Jak vidím, museli bychom se vrátit k staré debatě a na to momentálně nemám kapacitu (i když možná bohužel).

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 12:26:48     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V absolutní slova smyslu jistě nelze. Striktně vzato není svobodně-tržní žádná dohoda, která je jakkoli ovlivněna státní ingerencí.

    S takto absolutním přístupem bychom ale nebyli schopni popsat realitu jinak, než dichotomicky - svoboda (dobrovolnost, násilí...) buď je, anebo není, pracovní smlouva je svobodně-tržní nebo není... a ztratili bychom schopnost rozlišit a popsat cokoli mezi těmito krajními polohami, což, doufám, nechceme, neb to dělají jen fanatici.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2015 23:37:27     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re:
    No, zase zcela obecně „X nemá do Y co kecat, ale kecá do toho až hrůza“ je poměrně běžná jak formulace, tak i realita, ne?

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 06:21:10     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Přesně tak.
    V tomto případě: "X by neměl do Y co kecat, ale vzhledem k nastavení systému do toho kecá, potože k tomu byl zřízen."

    Komentář ze dne: 19.11.2015 20:18:23     Reagovat
    Autor: jesl - jesl
    Titulek:
    Root, mne sa zdá váš argument divný... či do toho zákon kecať má alebo nemá, to nechám na vás- ale on kecá..

    Tam je pre mňa osobný problém trochu v tom, že ako šofér si musím evidovať každú minutu svojej práce. Na každú minutu svojej práce a aj svojho voľna musím mať doklad, ktorý kontroluje polícia. Ak to nemám- platím pokutu. Ak robím o pár minút dlhšie než zákon káže- platím pokutu. Ak náhodou zle prepnem tachograf- platím pokutu, lebo zákon káže a polícia plní.

    Pokiaľ musím robiť tak jak zákon káže, pokiaľ musím platiť pokuty tak jak zákon káže, chcel by som byť platený, tak jak zákon káže. To je podľa vás špatne? (hovorím len o odpracovaných hodinách)

    ja som len zamestnanec, platený tržnými šoférskymi cenami. Podobný plat ako mám ja, za podobnú robotu ako robím ja majú aj český šoféri a aj poľský šoféri. Soféri tak ako išiel čas zarábali stále menej a menej. Kedysi to bolo dobré. Ale trh platy dotlačil tak daleko, že sa to šoférom robiť nechce a hlavne neoplatí. Výsledkom podobnej logiky a neviditeľnej ruky trhu je to o čom píše autor tohto článku. Za volantom nákladných aut sedia vystresovaní a neskúsení pitomci.

    A či by som bol na tom s vlastným kamionom lepšie? Asi nie.. To bývalo.. Znáte pár takových? Ja tiež.. Neviditelná ruka dopravného trhu takých likviduje.. Viete aká je bežná doba splatnosti faktúr v doprave? 90dni...

    Poznám aj dvoch čo sa teraz snažia vybudovať svoju dopravnú firmu. Je to ťažké. Ja by som do toho neišiel. Musel by som svojich šoférov ojebávať a buzerovať. A tiež by som musel zamestnávať pitomcov typu IZK. To radšej budem ojebávať a nadávať na svoju firmu.

    Komentář ze dne: 20.11.2015 12:16:37     Reagovat
    Autor: cane - cane
    Titulek:Zivotnost
    Kolik vlastne vydrzi takovej tahac? Ja se ted kouknul na inzeraty, bezne se tam prodavaji tahace s najezdem pres milion km. Kdyz si predstavim, ze kamion muze ujet tech 700km denne, tedy az cca. 150 000km za rok, prijde mi, ze musi za par let odejit.
    Je nejaky rozdil v zivotnosti naftoveho motoru v osobnim aute a v tahaci?
    Diky

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 13:30:55     Reagovat
    Autor: mike8 - mike8
    Titulek:Re: Zivotnost
    V zabehnutejch firmach se posilaj pryc po 3-5 letech. Jednak se za ne jeste dostane celkem slusnej peniz, druhak se povetsinou behem ty doby nevyskytne zadna fatalni zavada, nebo kdyz uz, tak se projevi v zaruce.*) Starsi uz je trochu sazka do loterie. Ne ze by primo umiraly motory, ale vetsinou odejde nejaky prislusenstvi a umej to bejt docela rakety. Jinak pokud se k tomu chova clovek jako clovek, tak motory vydrzej fakt hodne, takova nejbeznejsi zavada jsou krouzky a ty vetsinou hluboce za milionem... No a pak vstriky, turbo, cerpadlo, ad-blue a podobny capiny, to je prave to, co uz u takovyho 5 letyho auta hrozi a treba turbo na iveco 130k (na nasich 3 autech vsechny turba do 300k meneny v zaruce - vadna serie...)...

    *) U nakladaku je celkem "bezna" vec, ze auto prijde s nejakou fatalni zavadou nove, pripadne se to vysere velmi brzo. Tyhle jobovky maji navic tendenci se projevovat na jednom aute vicekrat, takze kdo ho vyfasne je docela chudak - tzv. patecni kusy...

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 13:48:31     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Zivotnost
    náklaďák je na rozdíl od osobáku víceméně "stavebnice", rám, motor, převodovka...., je to stavěný na trošku víc prostoru než osobák, a tak se to dá měnit po dílech a udržovat víceméně furt. ale větší logistická firma s obyčejnejma "konfekčníma" tahačema to takhle pytlíkovat nebude, bo fakt že tu se rozpadne turbo, tu se zas rozbije támhlecto by zapříčinilo značnou nespolehlivost.

    samozřejmě jiná věc jsou speciální tahače, tříosy a čtyřosy pro nadměrnou přepravu nebo do (lehčího) terénu (pro opleny na dlouhé dříví, sklápěcí návěsy...), tam i slušná bohatá firma auta drží běžně deset a víc let, ale tím se samozřejmě nevozí džastintime jogurty do supráče.

    na stabách pak pro menší firmy běžně jezdí dvakrát-třikrát plnoleté kulaté tatry, ale ty nemají nalítané kilometry, ale nahrkané hodiny v blátě, a furt se to pytlíkuje. vétřiesky se dají koupit velmi hezky zrepasované a rozhodně to není na veteránské srazy.


     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 15:16:04     Reagovat
    Autor: mike8 - mike8
    Titulek:Re: Re: Re: Zivotnost
    Pochopitelne mluvim o konfekcni MKD. Modularnost je pravda a i semtam nevyhoda - odesel termostat, je zalisovanej v modulu za 7k...

     
    Komentář ze dne: 20.11.2015 16:20:53     Reagovat
    Autor: deacon - deacon
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Zivotnost
    Ehm, znám pouze MDK, co je MKD? :-)

    Jsem neznalec a vím to ^_^

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.