Komentáře ke článku: Liposukce autobazarních zmrdů (ze dne 17.05.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
..fakt dobrý.. a nejlepší ten konec s dvorními opraváři :-D
|
|
|
Vcelku vtipne a podnetne...
z cim HRUBO nesuhlasim je spomenuta navigacia s mapami MNE a albanska....
skusali ste zohnat taku??? `kvalitiek` s nemeckom po cisla domov je parafrazujem `jako sracek`, kvoli bosne, MNE, macedonsku a albansku pouzivam navigaciu z r. 2003... 8-O
|
|
Mno já jsem takto chtěl koupit Felicii1 L+K s LPG. Na internetu našel auto, promluvil s majitelem, který mi sám nabídl mírnou slevu. I dohodli jsme se, já vyzvedl na druhý den peníze. Volám mu kdy můžu přijet, on vrátí cenu na původní hodnotu s výmluvou na mechanika švagra atd.... oznámil jsem mu, že buď platí to co jsme včera domluvili, nebo se nemáme o čem bavit. Opět halda keců v kleci... i skončilo to mým zavěšením bez rozloučení. Auto jsem koupil v malém bazaru u čerpacístanice v severních čechách. Vše OK, až na tlumiče, a několik banálních závad odpovídajících stáří a typu auta.
|
|
|
Ono je celkově třeba přiznat, že tento druh prodeje jde více "tělo na tělo" a pokud je protistrana vohnout nebo zmrd, může to pořádně zkazit náladu. Dobře ošetřená smlouva tomu zabrání po právní stránce, ale už vám nikdo nezaručí, že vás nebude protistrana v případě nespokojenosti s autem bombardovat telefonáty a že o vás nebude šířit pomluvy. Někoho to asi netrápí, ale já mám na tohle slabé nervy (a v mém okolí k podobným incidentům už došlo). Někteří lidi jsou opravdu neuvěřitelní a stěžují si úplně na všechno.
|
|
"co má na tachometru 65536km" :D :D :D :D :D :D
|
|
|
nemělo být 65535?
Mimochodem nedávno byla v TV nějaká reportáž, že kdesi cosi na Internetu a s dovětkem, že "Stráku už podle počítadla shlédlo 65565 návštěvníků :-)" Tam byl ale asi problém trochu v něčem jiném. Přesto pobavilo.
|
|
|
Jasně, z pohledu VT by mělo být 65535 ale důležité je, že to bylo pochopeno a pobavilo to.
|
|
|
Bylo snad cilem poukazat na chybu TDi motoru od VW...?
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=410639
|
|
|
Cilem bylo poukazat na to, ze pokud ma auto pochybneho puvodu na tachometru dva na osmou km, pak to cislo urcite neznaci pocet skutecne ujetych km.
|
|
|
Dovolil bych si upozornit, ze vetsina tachometru spis misto 2^16 zobrazuje uplne jine hodnoty. Typicky 999999 nebo napis "DEF" (to kdyz nekdo staci km neodborne).
Buranske stoceni Octavie I a Fabii se da snadno poznat podle toho, ze hodnota pocitadla km odpovida urcitemu vzorecku obsahujiciho mocniny dvou (vetsina programu na toto urcenych neumi stocit km na presnou hodnotu, ale jen konkretni cisla).
Dale se ve stocenych Octaviich II objevuje v panelu pristroju chyba "Defekt".
Kilometry jsou u novejsich VW ulozeny navic i v motoru, DSG, CAN gatewayi. Fabiacky posilovac rizeni take obsahuje udaj, ze ktereho se realny stav vozidla da odvodit.
=========================================
Na stranu druhou si dovoluji tvrdit, ze lidi si vlastni blbosti rikaji o to, aby bazarnici staceli kilometry. Fakt, ze auto s mene km a v horsim stavu se prodava lepe nez auto s vice km a v lepsim stavu. Dokud se toto nezmeni, tak se tu bude donekonecna stacet a zakony s tim nic neudelaji.
|
|
|
..za starých dobrých časů bylo napsání příkazu POKE 65536,0 příkazem tuším k soft rebootu 8bitového stroje s BASICem :-)
|
|
Kupuji auta u značkového prodejce (i jeté). Servisuji je tam. Dávám mu vydělat. Vím že mě natahuje možná o 30+++k ročně (4 auta). Na druhé straně servis bez starostí, náhradní vůz, odvozy, čištění, bouračky bez dohadů... atd. Ano přiznám že na to mám a že ten servis za to stojí. Když srovnám s tím že potřebuji vyměnit sprchový kout (neuvěřitelná anabáze). Tak raději zaplatím za auta a nemusím nic řešit a v ušetřeném čase na to vydělám dvakrát.
|
|
http://zpravy.idnes.cz/bily-kun-v-cele-autobazaru-okradal-zakazniky-o-auta-i-s-klicky- pty-/krimi.asp?c=A100514_124017_krimi_cen
malo clanku pises Dfensi:))) anebo lide nectou
|
|
Geniálně napsaný článek :)))
|
|
|
Musím se připojit. Dost dobrý.
|
|
D-Fens zapomel na dulezitou soucast autoparku bazaru a to auta z dovozu.
Vetsina naftovejch verglu je z belgie, francie ci nemecka a jsou to auta z operaku. Ale to si neoverite, protoze v cistopise bude jen dovezeno z D. Takze tady neplati zjistovani infa od predchoziho majitele. Dalsi vec je komise bazarnik ma svoji provizi a je mu to volny, ale rad se prida na vasi stanu a zavola prodavajicimu, ze tady je clovek, ale vite ty gumy atd a da se tak udelat zajimava sleva (napriklad vlstni zkusenost jeep co byl inzerovan za 135kkc, na aute za mesic cenovka 90 a za 75 jsem spokojene odjizdel a byla to komise)
Pak je tu dalsi pripad a to jsou hlavne auta s italie bazarnik vezme kamion aut od autorizaku co je nashromazdil na protiucet a minimalne jedno z tech aut je totalni vrazda aby se toho v italii zbavili. Tyhle auta byvaji jeste na puvodnich dokladech, takze nekoho kdo se vyzna v dokladech neni nic humornejsiho nez kdyz mate technicak, ale chybi italska odhlaska a jse v prdeli.
Jenom jeste pridam poznamku i na ultra levnych mrdkach se da udelat sleva. Kupoval jsem mondeo 1997 na italskych dokladech (radne odhlasenych) ocividne mrdka do packu cenovka byla 25 000,- a byl jsem ochoten to za tyto penize odkoupit, ale ze sportu jsem si rekl o 3000,- slevu "na gymu" dostal jsem dva a byl jsem spokojen.
Takze nebat se toho, ale nez zacnete uvazovat jak koupite levny auto za super prachy zajistete si nejdriv posouzeni stavu, protoze pocit velke slevy se nevyrovna pocitu, ze auto za sebou nechava na silnici 3 az 4 stopy misto dvou, protoze asi bylo lehce tukly
|
|
A nebylo by lepší místo licitování o ceně vraků kupovat ojetá auta u autorizovaných prodejců, referenční vozy nebo vozy po ukončeném operativním leasingu ?
Já zrovna nyní přemýšlím o nákupu přibližovadla a vozy po operáku se mi líbí. Mají pravidelný servis na kterém se nešetří, jsou větřinou řízené jedním člověkem a zpravidla o ně bývá dobře postaráno.
|
|
|
"Mají pravidelný servis na kterém se nešetří"
Tak to jste na kurva velkém omylu. Zvláště na posledních servisech před ukončením leasingu se velmi šetří. Pokud něco nefunguje jak má a není to na první ani druhý pohled patrné, nechá se to být. A jsem přesvědčen, že se o závadě nový kupující nedozví.
|
|
|
Castecne souhlas, ackoliv ze by se na servisu nesetrilo, byt je pravidelny, to bych s takovou jistotou netvrdil. Osobni zkusenost rika, ze pokud lze na servisu usetrit, tak se tak deje i u operaku, napriklad pouzitim levnejsich ND. Je to celkem logicke, protoze naklady nese ten, kdo vozidlo pronajima a tedy cim mene do nej po dobu pronajmu nasype, tim vetsi zisk nakonec realizuje. V praxi se jedna napr. o brzdove desticky, ktere se zacaly drolit, u novych kotoucu netrvalo dlouho, nez se zkroutily apod.
Samozrejme to nic nemeni na tom, ze je to porad lepsi varianta nez zadny servis...
:-)
|
|
|
Má osobní zkušenost zase říká, že společnosti LeasePlan, BusinessLease ani Arval takové věci nedělají :-) Nikdy nebyl s cenou opravy nejmenší problém a používání levnějších dílů jsem nikdy nezaznamenal.
|
|
|
Zrovna ta vámi prvně jmenovaná. Osobní zkušenost.
|
|
|
Auta z operáku nemaj jinou údržbu, než že se vymění volej po 30 000 (což bych u jakýhokoliv auta NIKDY neudělal, má strop 15 000 a vím proč...) a nic jinýho! Ale je tam v servisce razítko, že...třeba Auto Steiger, což je jistě záruka kvality.
S autem se často zachází stylem "jak kurva s děckem" a pak se ojetá flotila prodá bazarníkovi nejlíp na Moravu, kterej lehce udělá pade na jednom autě...Děkuji, líz-plán a jeho supr káry si nechte...
|
|
|
Pravidelný servis - no jak kdy, osobní zkušenost, erární auto ve firmě, na palubce bliká klíček (auto si řiká vo servis), ale nikoho to nezajímá, s autem jezdí několik různejch lidí a je úspěch, když řidič po návratu dotankuje a doleje vodu do ostřikovačů. Gumičky ve stěračích se rozsejpaj, takže když dostaneš auto a musíš jet někam v dešti, nevidíš na cestu. Auto má ještě v červenci zimní gumy. Taky se stává, že v motoru je málo oleje, ale zatím jen trochu, takže kontrolka mazání se rozsvítí jen žlutě - otevřením kapoty se kontrolka resetuje a rozsvítí se až po dalších 100km. Takže ať se o to postará někdo jiný.
To, že auto řídí jeden člověk, taky o ničem nevypovídá, taky jsem viděl jednoho takovýho řidiče vytočit TDI motor a hned nato ho vypnout. Taky přezutí pneumatik se často řeší výměnou za jiný auto (lízingovka přistaví auto na novejch / zimních gumách a tamto si odveze).
|
|
"Neochota kupovat a prodávat auta peer-to-peer je udivující."
Minimálně z pohledu prodávajícího mi to udivující tedy vůbec nepřijde. Pokud budu prodávat auto přímo, tak na mě může dotyčný doběhnout po pár měsících s tím, že někde byla skrytá vada, a ať mu to zaplatím, případně odstoupí od smlouvy úplně (a že ho mezitím dál ojížděl, případně vyrobil nějaké nové vady, nepotěší). Když ho prodám přímo bazaru a ten teprve zákazníkovi, tak mám klid.
|
|
|
Nemate. Bazar pri komisnim prodeji za nic neruci a kdyz dojde na lamani chleba, jste na tom uplne stejne...
|
|
|
Roote, čti prosím pozorně: "Když ho prodám přímo bazaru"
|
|
|
Na vykup, ale dostanete o podstatnou castku min pokud se s timto smirite a nevadi Vam to tak je to velmi pohodnu zpusob se auta zbavit.
A jeste pridam jeden argument pro prodej prez bazar. Kupci respektive zajemci co si jedou prohlednout Vase vozidlo a kontatovat zavady co jste predtim vyjmenoval do telefonu jsou ponekud obtezujici ne kazdy na to ma nervy a cas
|
|
|
Je to přesně tak, něco za něco
|
|
|
Pravda pravdoucí...
Vohnouti chtěj "odstupovat od smlouvy" po pár měsících ježdění i u aut v cenových hladinách 20 tisíc ká čé - učí je to třeba "Sdružení obrany spotřebitele" svýma knížecíma radama:-)
|
|
|
Stačí uvést do smlouvy - kupující kupuje věc jak stojí a leží - blíže http://iuridictum.pecina.cz/w/Jak_stoj%C3%AD_a_le%C5%BE%C3%AD
V takovém případě nemáte problém :p
|
|
|
Pokud ovšem není dost chytrý on a něco takového mi fakt podepíše ;)
|
|
|
Omyl, příteli!
Řešil jsem třeba Pažouta 206 koupenýho "jak stojí a leží" a našel jsem mj. vystřelený bagy a odpojenou kontrolku. Autobazar následně ( a rád) vyplatil majiteli kompenzaci 25 000 káče. Těch 25 litrů mu doslova NANUTIL poštovní poukázkou, v žalobě na bazar jsem požadoval 35 000, ale doporučil jsem taktiku "vrabec v hrsti" než 35 000 za několik let. Z těch 35 bych možná léty vyčaroval celou hodnotu jetiny, ale kdo se s tí má furt otravovat...
Takže, kolego, ne všechno, co si vygůglíte lze v praxi použít aneb "šedivá je teorie a zelný je strom života":-)
Konec osvěty v českém jazyce!
|
|
"Udělá dva až tři kroky směrem od bazarníka, ale pak se zastaví a prohlásí "no, kdybyste si to rozmyslel, kontakt na mě máte""
Tohle mi přijde příliš teatrální. Já jsem v AAA prostě vyjmenoval zjištěné nedostatky (informace od prvního majitele, kontroly v servisu), řekl, že pokud nemají nejmenší zájem něco z toho uznat a slevit, tak se fakt nedohodneme (z jejich strany jen poker face a odmítavé kývání hlavou), a odcházel pomalu k vozidlu. Dokonce mě nechali nasednout, a až potom doběhl manažer, zaťukal na sklo, a nabídl slevu 10. Jinak ojetinu bych primárně v AAA nesháněl, ale Civiců v dané motorizaci zase není tolik a potřeboval jsem se také zbavit jiného vraku na protiúčet.
|
|
|
Jsem teď v úplně stejné situaci a také se mi zdálo nejpohodlnější navštívit AAA. Oni neskočí na levné smlouvání, které vám doporučil Franta v hospodě (a rádi se při náznaku jednoduchého smlouvání vymlouvají na "no to já tu cenu neovlivňuju, to já musím volat na ústřednu"). Je potřeba jednání natahovat a hlavně dělat nerozhodnutého (to bych zdůraznil, oni vymyslí nějakou tu slevičku abyste měl šanci se rozhodnout). V žádném případě nesmíte ukázat emoce (ani pozitivní "omg takového golfa jsem si vždycky přál" ani negativní "jste zloději a já jsem s váma skončil"), protože to na ně z nějakého důvodu působí jako červený hadr na býka a oškubou vás co to půjde.
|
|
|
Přesně. Já se byl na vůz a možnost protiúčtu podívat v pátek, nahlédl jsem do techničáku (jednalo se zrovna o operativní leasing BusinessLease, jak tu už někdo zmiňoval, stáří 3 roky). Na základě toho se mi potom podařilo přes víkend a v pondělí ověřit servisování nezávisle od 2 osob z dané společnosti (i když to oficiálně říkat nesmí) a pak přímo z autorizovaného servisu. Na pondělí jsem si domluvil návštěvu v mém servisu, kde bylo auto na zvedáku. Už v pátek mě zavedli do kanceláře k manažerovi pobočky, který do mě hučel, proč to nevezmu hned, kde potřebuju vyzvednout peníze atd. ;) Po 20 minutách asertivního domlouvání souhlasili s pondělkem, kde se to po návštěvě mého servisu a vyčtení závad (v té době i chybějící servisní knížka) opakovalo ;) Odpoledne jsem přijel znovu, uhádal tu slevu a potvrzení, že knížku dopošlou z Prahy (to se za 3 dny také stalo).
Kromě nepříjemného jednání s prodejci (se kterým jsem počítal, ale stejně zkoušení elektrického stahování oken, vinutí pásů, rádia u nich vyvolávalo úškleb ;)) jsem byl pak zaskočen nevhodným chováním pracovníků při podpisu smlouvy. Patetické vzdychání, když jsem si chtěl skutečně přečíst, co podepisuji, a při dotazech, proč jsou o testovací jízdě uvedené nepravdivé údaje (celý ten protokol o stavu vozidla bylo vůbec dílo - automaticky zaškrtnuté, že motor má nižší výkon než od výroby apod.) Nemožnost odmítnout dárek v podobě pojištění závad (už vidím, jak bych to vůči tak vtipně sepsanému protokolu uplatňoval) atd.
|
|
Rád bych koupil auto, ale moje sociální síť žádným autoporadcem nedisponuje.
Může mi někdo doporučit, kde by se dal sehnat člověk, který by za úplatu našel a zkontroloval vůz zadaných parametrů?
|
|
|
Většina autorizovaných dealerů tuto službu nabízí. Stačí tam zavolat.
|
|
|
Kromě využití služeb mé maličkosti, stačí se objednat do jakéhokoli servisu. Nemusí být ani autorizovaný, ale je lepší, když to tak je, protože při vší smůle můžete omylem dorazit přímo na oprávárenskou základnu bazaru. Nejvyšší částka, kterou po mně kdo chtěl, byla 250 Kč.
|
|
|
V Českých Budějovicích a říká si D-Fens :-))) Kdybyste naznačil odkud jste, možná by Vám někdo poradil cíleněji.
Známý, majitel autoservisu a chytrý kluk (VŠ strojař) varuje, že když budu podobnou službu potřebovat, může mě varovat před sebevraždou, ale na rovinu mi nemůže nic garantovat. Potenciálních skrytých závad, které neodhalí ani servis, a projeví se za pár tisíc, je příliš mnoho.
|
|
|
Přesně tak. Dokonce i technologie oprav karosérií už došly tak daleko, že nelze spolehlivě vizuálně poznat bourané auto po těžkým crashi. Běžně s sebou nosím ntb s diagnostikou, checkuju airbagy přes něj, protože kontrolka abg bývá propojená s kontrolkou diagnostiky motoru. Taky jsem viděl kontrolku prodrátovanou na svorku 15 přes zpožďovač od Konrada. Je to peklo. O takových věcech jako mrtvý turba (na které používám mezi bazarníky obzlášť populární burst test), vypálený piny v řídících jednotkách, motory přelitý olejem, dvoulitrový VW TDi s motorem na konci životnosti po 150kkm real, radši ani nehovořit...
Zákazníci často při prohlídce auta nepostupují správně, zaměřují se na komponenty podvozku a brzd, což jsou v konečným důsledku tisícovkový položky, a nesledují netěsnosti a chyby v elektronice, při nápravě čehož hovoříme o částkách 10x vyšších...
Lepší je orientovat se podle souhrnu různých nepřímých dat, např. checkovat servisní historii, mluvit s bývalým majitelem, se servisem, kam auto jezdilo apod.
|
|
|
Ty "motory přelitý olejem" - co se vlastně stane, když je tam oleje víc než po horní rysku?
|
|
|
..co se stane ? .. no pokud to není moc (1mm nad rysku), tak celkem nic.. pokud hodně, tak jelikož je kapalina dost blbě stlačitelná, tak ti můžou "vyskočit" gufera u klikovky (zvýší se tlak v klikové skříni), větším ostřikem se olej dostane i tam, kam by neměl.. motor může začít víc hulit a ničit kat, sníží se výkon ..a další taškařice.. záleží na konkrétním motoru
|
|
|
Jak se může zvýšit tlak v (odvětrávané) klikové skříni jen tím, že tam nalijete víc oleje?
Nevím, co přesně si mám představit pod pojmem "větší ostřik", ale hulení a zničení katalysátoru jsou důsledkem toho, že se přebytečný olej dostane do ssání právě výše zmíněným odvětráváním klikové skříně.
|
|
|
..může.. právě tím, že se ten olej dostane do toho odvětrávání a může ho chvilkama i ucpat (i přes odlučovač oleje).. ..větší ostřik je, když se ti začne klikovka celá máchat v oleji.. v katastrofálním připadě, kdy je oleje opravdu moc ..ti začnou narážet písty do hladiny oleje a to je potom panečku sranda :) ..no každopádně není nic lepšího, než si koupit nějakej motor na vrakáči a zkusit experimentovat ;-)
|
|
|
Aha, bavíme-li se o totálním naplnění motoru olejem, tak už to chápu :-) Já měl za to, že jde třeba o pár litrů a cm nad rysku navíc.
|
|
|
Je mi blbý z Vás zase tahat rozumy, ale co to vlastně je ten "burst test"? Kdysi jste uvažoval o samostatném článku... :-)
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=Za0DieZHMKc ..tohle určitě bazarníci nedělají.. to by toho moc neprodali :-)
|
|
|
"Burst test" se označují testy mající na konci destrukci tlakem. Já samozřejmě neničím turbo tlakem, jde mi o to vyvolat závadu. Funguje to na turba chlazená olejem.
Začíná to teplým motorem - to je třeba. Taky je třeba delší rovinku. Uberu plyn a nechám motor a turbo, aby se hezky vychladil (profoukne se vzduchem). Když auto zpomalí na 75km/h, fouknu mu tam za tři a kotel. Bazarník řve, že to neni benzín vole ale tédéíčko a tak abych se mírnil, ale za chvíli není řev slyšet, protože to točím to do 4500rpm, kam až to dá, pak IV. a zase full. Konec testu je při nějakých 130km/h. Vůbec nejlepší je provést to do kopce.
Během celého testu nesmí nastat událost, kdy auto ztratí výkon (je to pocit, jako by auto chytila za kufr neviditelná ruka trhu). Opakuji to tak třikrát. Zanesená turba zpravidla ztratí power, netěsné turbo začne masivně propouštět olej do sání, takže motor pak běží nepravidelně a šedivě hulí. Někdy to zabalí regulace turba a auto začne hrozivě černě kouřit, nebo se ozývá hlasité pískání.
|
|
|
Nechci se tady zastávat podvodníků v bazarech ALE zkuste se také někdy Defensi vžít do jejich situace.
Nechal byste každého, kdo projeví zájem s autem které máte v komisi, t.j. ručíte za něj, jezdit a dělat nějaké skopičiny a testy? Nechal byste napojovoat notebook s nějakým programem? Víte jak to dopadne? Nádrž prázdná auto zhuntované, a s nějakým problémem. Jestli máte origo VAG jistě není problém ale co takhle chytrolíni s cracklou verzí s čínským kabelem? Občas se někomu podaří takhle dokonale zrušit ECU nebo jednotku airbagů. Jak to má ale člověk rozlišit, když se žene k autu někdo s noťasem a kabelem? Kontrola u autorizovaného dealera, proč ne, ale ostatní? Těžko. Mám kamaráda bazarníka a sám jsem se dovozem ojetin nějaký čas živil, tak si myslím, že do uvedené problematiky trošku vidím. Máte auto vypucované, příjde rodinka s dětmi... jo jo je to pěkný, můžeme se svézt? Vlezou dovnitř všichni, parchanti lízátka bonbóny. Po deseti minutách zpět, no jede pěkně nebouchá nic ale ta barva, my se ještě rozmyslíme, nashle. No a auto se může umýt zvenku i zevnitř lentilky namatlané všude. Móóc prima. Dalšího zájemce už vyfakujete rovnou a jízda bude, až budou peníze ležet na stole. Můžu Vám dohodnout schůzku za účelem získání informací, co poslední týden zkusili ,,zákazníci,, za různé podvůdky a sviňárny.
p.s. kamarád nemá zlaté řetězy a do práce chodí většinou pěšky.
|
|
|
Já chápu, že tohole je problém. Nicméně dávat peníze někomu předem, než auto vůbec projedu - tak to zase neakceptuji já, takže se s Vaším kamarádem asi nedohodnu. Ojetina musí být přezkoušena a musí být přezkoušena v zátěži (po rovině pomalu jede skoro všechno).
Ohledně lentilek a lízátek lze pravidla nastavit, to je bez problémů.
|
|
|
Myšleno je to tak - máš peníze? Ok, polož je prosím tady na stůl a jdeme se svézt. Pokud při tom nastane problém, který je Tebou zaviněn (havárie, přetočení motoru) právě sis to auto koupil. Pokud se něco projeví jako závada auta, peníze vracím nebo se bavíme dál co s tím.
|
|
|
Jo, a ono v tom bouchne a peníze bude mít v rukou on a to je lepší pozice hádat se o to, jestli jsem mohl motor vytočit na X tisíc otáček či nikoliv, než když je to naopak.
Jinak - nekoupil. Může chtít náhradu škody, pravda. Ale v takovýchto případech kauce neskládám.
Běžně jsem jezdil zkoušet auta, aniž bych vezl balík s sebou. Ale jeho bazar, jeho věc.
PS: nejsem technik, ale u jakého procenta aut jde dnes přetočit motor do destrukce/poškození? Omezáky nejsou běžné?
|
|
|
Dodatek - pokud jsem auta prodával, také jsem nic neměl proti zkušební jízdě a kauci nebral. Nebyly problémy - buď zájemci koupili nebo nekoupili, nic nepoškodili.
|
|
|
Přetočení motoru je jen jedna z možností jak jej závažně poškodit. Nikdy se jej nepodaří přetočit ,,nahoru,, tzn. vytočením ale vždy při přeřazení. Matlalů co tam strčej z vytočené čtyřky místo pětky trojku, je dost.
|
|
|
Ach tak, tak tady je asi každý omezák málo platný.
|
|
|
Omezák na omezence neplatí :)
|
|
|
U motorů spalujících benzin a ne mazlavé svinstvo, většinou podřazení o dva kvalty dramaticky nevadí, často je i prakticky využitelné, ale není to obvyklé 8o)
|
|
|
Přetočení motoru je jen jedna z možností jak jej závažně poškodit. Nikdy se jej nepodaří přetočit ,,nahoru,, tzn. vytočením ale vždy při přeřazení. Matlalů co tam strčej z vytočené čtyřky místo pětky trojku, je dost.
|
|
|
suhlasim, niekde (v nemecku) to ide, niekde nie.
raz, alebo 2x sa mi stalo, ze nemecky autobazar chcel aspon kopiu vodicskeho pred testovacou jazdou. inac to vzdy prebiehalo systemom - tu su kluce, tam je auto so znackami, ked sa povozis, dones mi kluce. vratil som sa po minute, ze je prazdna nadrz, tak som dostal papierik s peciatkou, ze na tej a tej pumpe 200 metrov od bazaru mi natankuju par litrov.
|
|
|
S temi penezi na stole se mi to moc nezda realne. Jak tu pise D-FENS a rika to i muj automechanik: "Aut je jak sracek". "Pokud chces za zkusebni jizdu penize na stul, tak si "vrak" nech doma na zahradce." :-)
|
|
|
To jsem jednou (v lednu) chtěl koupit OCtavii. Přijdu do bazaru a první co mě trklo do oka bylo to, že auto má obuty totálně (slicky) plešaté gumy (dle VIN mělo auto origo elektrony) - nebo pokud majitel přezul před zimou tak zimáky (tj. okamžitě by mě čekala další investice cca. 8000 kč). Projížďka by nebyl problém, ale auto bylo na place tak zasekaný, že čekat dvě hodiny než posluhovač na place dohraje s auty sokoban se mi moc nechtělo. Na otázku kontrola ve značkovém servisu za rohem - dejte zálohu 10tkč a pokud bude "vážný" problém tak vrátím - moje nabídka byla, že mu dám max. 500,- za čas poskoka co mě a vůz odveze, počká a pak přiveze pokud auto nekoupím. Na to nepřistoupil tak jsem ho poslal do prde.e a auto nakonec koupil jinde. Od majitele v zimě na zimních gumách na kterých jsem se nemusel bát jezdit a ještě se sadou letních litých kol :-)
|
|
Jak se da poznat bejvalej majitel podle dokladu?
|
|
|
Ze by byl treba zapsanej v technicaku?
|
|
Oni pani v AAA jsou obzvlastni inteligenti. Pred par lety jsem tam chtel vymenit lantru v kombajnu za Dodge Caravan. Na vsem bychom se domluvili, jen jsem za lantru chtel o deset vic - kvuli akontaci (slo o splatkovy prodej). Panacci si stoupli na zadni a ne a ne ...
Tak jsem si koupil auto jinde, o 100 levneji a vpohode. Nicmene za mesic tam Caravana stale meli o 50 levneji a o dalsi mesic o dalsich 50 ... misto aby mi dali vo 10 vic, tak to po ctvrt roce prodali o 100 levneji, coz byla v zasade ctvrtina ceny.
Takze ano, rozhodne vyjednavat ...
|
|
Tento rok nas ceka nakup ojeteho vozu. Byl bych moc rad za nazor zasvecenych (nebo kohokoli, kdo resil/resi podobnou otazku), jake auto splnujici nize uvedene pozadavky zvolit.
Pozadavky
- pohodlne (stredne velke) auto pro cestovani 2 osob + prevazeni vetsiho objemu veci mezi domem a bytem (nejobvyklejsi cesta cca 150km z Prahy k JJovi do sousedstvi)
- rocni najezd cca 40 - 45 tis. km, predpokladam prodej za 3 roky
- automaticka prevodovka
- vzhledem k najezdu je nizka spotreba zajimavejsi argument nez sportovni vykony (muze byt i LPG)
- minimalni naroky na opravy/udrzbu (zejmena kvuli casu)
- 4x4 vyhodou, ale neni nutne
- cena by nemela prevysovat 400.000 (optimum je 300.000)
|
|
|
Když odmyslím tu automatickou převodovku (nesleduju), tak za 300-400k si dneska vybereš nový rozumně veliký auto u snad každý značky. Proč (za tuhle cenu) ojetinu?
|
|
|
Protoze za tuhle cenu je rozumne stara ojetina Santa fe (prakticky jako nove, stavem - i na pohled, pokud na tom zalezi), z tovarny predelana na LPG, v plne vybave a do ceny se vejde jeste palivo na rok zdarma. V automatu, pochopitelne.
Otazka, co znamena rozumne, ci stredne velky. pro me je stredne velky prave tohle.
|
|
|
Diky, Santa Fe neni zase az tak spatny napad.
Pokud jde o velikost - Kia Ceed je prilis mala, XC70 by priblizne odpovidala, ale v dane cenove kategorii lze najit same vraky..
|
|
|
Pokud odmyslis tu automatickou prevodovku..
V tom je ten vtip - pokud clovek chce/potrebuje automatickou prevodovku, musi vetsinou zvolit vyrazne vyssi uroven vybavy a tim se dostava za hranice zminenych mezi. Navic nove auto neni z meho pohledu prilis rozumna koupe.
|
|
|
Doporucim porozhlednise po novem mondeu, nepodleha trendu suv (aneb zapadnu pred barakem bo mam silnicni gumy a tak je mokra trava konec ale zaroven se v zatackach naklanim a mam vyssi spotrebu) prostorne je dostatecne (na evropske pomery jinak je to prcek), podvozky ford umi a nema onen waw efekt jako Passat v kombiku a tak tolik nedrazdi zlodeje ani sousedy.
|
|
Při studiu jsem si přivydělával dovozem a event. opravou motorek ze zahraničí. Abych řekl pravdu, psychologické finty kupujícího na mě moc nezabíraly. Cenu jsem měl většinou nastavenou tak, aby kupující neměl důvod jít jinam. Motorku většinou dostal se všemi doklady tak jak byla koupená, mou kupní cenu jsem mu nesděloval, to byla moje věc. Pokud někdo spustil povídání za účelem snížení ceny, poslechl jsem si ho, nechal vymluvit, pokud byla možnost, slevil, pokud ne, nechal tak. Bu´d jsme se domluvili, nebo ne. Nejlepší zkušenost byla s lidmi, kteří podobný typ stroje měli nebo se celkově vyznali - ti většinou byli realističtí a prodej se obešel od podobných skopičin - např. podivení se nad tím, že 10 let starý cesťák má najeto 50 tisíc když většina z inzerátů má jen 30. Většinu strojů koupili právě tito lidé. Co se týče dovozů třeba z Rakouska - lidé se tam o motorky starají, ale je problém třeba se servis. knížkami, ččasto hned po koupi chodí na servis tam, kde je to levnější a na vyplňování servisky kašlou - většinou ji dají tedy k motorce, ale prázdnou. max. s prvními dvěma garančkami. Němci jsou v tom poctivější. Projetí motorky proti záloze je dobrá věc, já jsem to sice málokdy realizoval, ale při pohledu na některé jedince se sotva čerstvým řidičákem nebo pantáty kteří na tom seděli poprvé po 20 ti letech jsem měl celkem strach - naštěstí bez následků.
|
|
Pánové,
díky za poučné počtení, původní článek D-fense je parádní, pokud na to člověk má náturu a žaludek, zajímavé jsou samozřejmě - jako vždy - komentáře pod článkem. Z popisovaných důvodů nenakupuji v bazaru a nejezdím taxíkem. Jsem v podstatě kavka. Asi bych neudržel pokerový face, což je jeden z hlavních atributů navrhované liposukce. Krátce popíšu svou anabázi. V době před 2 lety, kdy byl pro nás dolar laciný (relativně laciný), jsem si chtěl udělat radost a koupit si ve Státech Harleye. Maličkýho, základního, 1200 kubíků, Sportster Nightster, už jsem ho měl ve státech zamluvenýho, hledal jsem cestu, jak ho dopravit do nějakýho evropskýho přístavu. Pak jsem si řekl: zkus nejdřív nějakou motorku, jestli ti to celé bude vůbec vyhovovat. Vítr na krk a tak... Tak jsem si šel koupit skůtra, že s ním budu přes léto jezdit do práce, a když mi to bude chutnat, dovezu si Harleye. Jojo, to jsem si naběhl. Auta jsem doposud kupoval jen od autorizovanejch dealerů, některá fungl nová, některá předváděcí s např. 10t km se zárukou. Tam to bylo až doposud vždy ok. Skůtra jsem koupil podle nabídky na netu, malej motobazárek u Havlíčkova Brodu, "slušný kluci", motorka čistá, jednání slušný, cena přijatelná. Dohoda, že moto vezmou zpět, pokud se do 3 týdnů něco zásadního vyvrbí. No, nevyvrbilo, motor jsem zadřel až po cca 3 měsících, oprava 21 tisíc, to až tuhle zimu, servis motorku dodal někdy v prosinci, sníh sníh sníh. Výbrus válce, nový píst a kroužky, nějaká gufera, rozvodový řetěz a tak. Po zimě opatrné zajíždění, po 900 km nutná výměna oleje. Už jsem to nestihl, těsně před výměnou oleje hluk z motoru a následně zadření, nyní vysypané ojniční ložisko, prasklá ojnice a úlomky rozedřely olejovou pumpu. Oprava za 11t, bude to asi za 3 týdny... Skůtr byl z Itálie, na tachu 36 tisíc, ale byl určitě stočený, rok výroby 2004. Asi se na skůtru v Itálii jezdí úplně celý rok a od rána do večera... Můžu si za to asi sám, kluci bazárníci jsou v tom asi nevinně, sami skůtra koupili před tím někde v Itálii "na lovu", sami do něj nevidí. Že na tom vydělali? No, vydělali, ale jak mi měli garantovat, že mi dávají voňavku? Spíš teď vím, že motorku z Itálie nebrat... Ale jinak: Motorku do práce v létě ano...
|
|
Opravdu skvělé napsany článek, před autorem smekam. Dost jsem se nasmal. Jen by mě zajimalo, o kolik by šlo oškubat buznu na octavii r. 2006, v plné vybavě za 285 000kč - jak píše autor "sádlo musi pryč".
|
|
V Apríli som kupoval Fiat Croma r.v.2006, 101000km, celkom zachovalá, koža, klíma, všetko.. cena v bazáre 9200Eur. Išiel som tam, zobral som si so sebou peniaze, ale aj tak som skúsil niečo robiť s cenou. Boli tam klasické škrabance (pod kľučkami, nárazíky atď..) nič vážne len lak. Bazárnik sa vyhrážal vecami ako: panoráma strecha, 18tky disky s nízkoprofilovými pneu. Najlepšie na nich zaberajú odpovede na ich finálnu otázku: "Tak, čo beriete ho?" - Pekné je.. ale ten odretý nárazník sa mi nepáči.. prípadne No, neviem, ste vraveli, že nebolo búrané a tam je ťuknuté na nárazníku..
Proste sme skončili na cene 8000Eur, + bazarovník mi skočil natankovať, kým mi druhý spravil papiere a kávu.
Auto bez problémov jazdí. Spravilo už 6000km a nevyzerá, že bz sa niečo išlo pokaziť..
|
|
Ono snad ani tolik nezáleží na konkrétním modelu nebo značce, ale spíš na bazaru, kde to auto kupuju. Někdy méně znamená více a když má člověk nějakou záruku, že se na tom místě dá slušně koupit, tak by tam měl jít, i když tam nemají žádnou super pecku. Zázraky se prostě nedějou, super pecka za málo peněz je vždy podvod.
|
|
Čtivý, zajímavý a rádoby vtipný. Jenže realita už je dnes trochu jiná. Bazary, který to takhle dělaly, už dávno neexistujou. Zdá se, že autor pár let spal jako šípková Růženka:-).
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Liposukce autobazarních zmrdů
|