Dnes se budeme věnovat selhání demokracie v komunální politice.
Stojíte v koloně. V místě, kde nikdy před tím nebyla. Někde na okraji města. Auta nejedou ani krokem. Odbor dopravy radnice příslušné městské části stáhl na frekventované ulici provoz do jediného pruhu, protože se rozhodl udělat rekonstrukci kruhového objezdu. Zatímco na tom starém se ta auta i v okamžiku, kdy byla půlka kruhového objezdu uzavřená, docela dobře mohla
vyhnout, na tom novém se nevyhnou. Odbočení se stalo dočasně nemožným, vytýčená objížďka je dlouhá pět kilometrů a jedu-li do místa, kam čas od času jezdím, má cesta tvar spirály se dvěma závity. Jistě, šlo by to objet ještě jinými ulicemi (kde by provoz vadil zhruba stejně, jako tam, kde byla objížďka vytýčena), nicméně tam mají vily činovníci místní radnice a provoz těch pár aut, která to tamtudy mají blíž, by je značně obtěžoval, proto byly do oněch ulic umístěny přenosné dopravní značky B1 "Zákaz vjezdu všech vozidel" s dodatkovou tabulí E12 "Mimo dopravní obsluhu". Šedý mor, hrdý následník Pomocné stráže Veřejné bezpečnosti, dodržování zákazu pochopitelně kontroluje, protože právě takový nesmyslný zákaz je tím nejlepším místem, kde je možné někoho chytit při páchání dopravního přestupku, uložit pokudu a sebrat i nějaký ten bod.
Na jaře jsem ve svém článku zveřejnil fotografii místa, kde byly velmi nelogicky umístěny dva zákazy zastavení na jednom místě. Pokrok se od té doby pochopitelně nezastavil, takže do září se ty zákazy zastavení stihly poněkud rozmnožit:


Anketa: Myslíte si, že takhle debilní odbor dopravy, který dokázal rozhodnout o takovémto dopravním značení, je kompetentní kvalifikovaně rozhodnout o tom, zda byl spáchán dopravní přestupek, jaký konkrétně, jestli byl společensky nebezpečný a jaký zasluhuje trest?
Odbory dopravy rozhodují o umístění dopravních značek už dlouho, nicméně zákon 411/2005 Sb. tomu nasadil korunu - doposud se nesmyslné dopravní značky ignorovaly a případná pokuta do 500 Kč jednak nikoho nezruinovala, ale také se jí nikdo obzvlášť nesnažil vymáhat. Dnes jsou pokuty podstatně vyšší, kromě toho vás ignorování mobilních zákazů vjezdu může stát i nějaký
ten bod a ozbrojená pěst dělnické třídy, pardon, magistrátu či radnice, s odznakem a obuškem, možná podle vyjádření některých starostů není odměňována podle počtu udělených pokut, nicméně jak už to tak v rozpočtových organizacích chodí, i městská policie musí vykazovat činnost a tím zdůvodňovat svoji existenci a jak lépe vykazovat činnost, než udělováním pokut a vyplňováním hlášení o přestupcích. Pokud se vám tedy odbor dopravy rozhodne znepříjemňovat život, má k tomu dnes mnohem širší pole působnosti.
Samozřejmě, čas od času se mi dostane do ruky i radniční plátek oné městské části, vydávaný za peníze daňových poplatníků za účelem jejich přesvědčování, jak skvěle jim radnice slouží. V jeho posledním čísle čtenář, absolvent stavební fakulty ČVUT, píše odboru dopravy místní radnice cosi o tom, že postavit na široké, přehledné a bezpečné ulici retardér a umístit zde dopravní značku, omezující rychlost na 30 km/h, je nebetyčná pitomost, kterou by nikdo, kdo
absoloval alespoň pár přednášek na katedře dopravních staveb, nemohl vymyslet. Zmrd ouřada pochopitelně ve své dlouhé odpovědi nezapomněl zdůraznit, jak je jejich práce velmi odpovědná, náročná, kvalifikovaná a obtížná, přičemž odbor dopravy prý čelí každodennímu tlaku občanů, žádajících instalaci retardérů, rychlostních omezení nebo zákazů vjezdu a cituje i žádost jednoho z občanů, kterou si odcitujeme také "Pokud se manželce vytrhne z ruky dítě, vběhne do vozovky a srazí ho auto, nesete za jeho smrt či úraz odpovědnost vy, protože jste neučinili patřičná opatření ke zpomalení provozu".
Tak vypadá demokracie v praxi. Lidé nejsou schopni nést odpovědnost za své jednání a chtějí tuto odpovědnost přenášet na zbytek společnosti. Nejsou ochotni uznat fakt, že za své potomky nesou odpovědnost do dovršení jejich plnoletosti především oni coby původci jejich existence (zbytek společnosti jim při plození potomka patrně nikterak neasistoval). Zřeknutí se této odpovědnosti má ovšem mnohem horší celospolečenské důsledky, než pár přejetých dětí, zejména vznik další generace de facto nesvéprávných ovcí, která se bez státního či městského úředníka nebude schopna snad ani nadechnout. Další problém pochopitelně je, že i když je třeba podobně uvažujících lidí menšina, jsou schopni si na radnici své zájmy protlačit na úkor většiny, která má svých starostí dost a na nátlak na úředníky místní radnice nemá čas.
A tím se pomalu dostáváme k hlavnímu tématu - koho může v komunálních volbách volit někdo, kdo nechce instalace dalších retardérů, dalších třicítek, dalších betonových ostrůvků doprostřed vozovek, dalších kamer v ulicích, dalších nadbytečných parkovacích míst pro invalidy a obecně dalšího komplikování života tomu, si na své živobytí dokáže a je také ochoten vydělat sám, chce si o svých záležitostech rozhodovat sám, nést odpovědnost sám za sebe a být co nejméně obtěžován dalšími a dalšími akcemi těch zmrdů, které si proti své vůli
musí platit. Celá volební kampaň před pražskými komunálními volbami na mne totiž působí tak, že mi několik různých stran nabízí zcela identický volební program, lišící se akorát různými obličeji z fotogalerie kapitalistického naivismu, celé to je ještě doplněné takovým populismem, že ani soudruh
primátor Béééém nemůže věřit, že to myslí vážně.
Posuďte ostatně sami. ODS nám připomíná 11km protipovodňových stěn a 1150 kamer v ulicích a slibuje do roku 2010 10 nových stanic metra, což nemůže stihnout, ani kdyby mayor Béééém najal potomky Alexeje Stachanova a zítra se začalo kopat, 32 kilometrů nových tramvajových tratí, 63 kilometrů silničních okruhů a také bezplatný Internet na Praze 10 (proč ne také třeba bezplatná auta, bezplatné housky, bezplatné bydlení, bezplatný benzín, bezplatné daně nebo bezplatné zaměstnání?).



Ani ČSSD nezůstává pozadu, a tak nám v komunálních volbách slibuje levnější vodu a energie (asi bude Petr Hulínský s Petrou Buzkovou třít na radnici ebonitovou tyč liščím ohonem), slibuje zajištění důstojného stáří pro všechny (nejspíše ve veřejnoprávních domovech důchodců, což je samo o sobě zajímavou definicí slova důstojnost), vědí, co Prahu trápí, slibují bezpečnější ulice (asi díky dalším kamerám, retardérům, třicítkám a policejním radarům), levnější obecní byty (tedy patrně dotované obecní byty pro jednu skupinu obyvatel na úkor těch obyvatel, kteří se o své bydlení dokáží postarat sami), bezplatný vstup studentů do muzeí a galerií (na úkor daňového poplatníka) atd.


Ani různé Volby pro město nenabízí nic odlišného, než jinou variantu pro stádo ovcí. Doufám, že najdu stranu, která by pro mne byla volitelná a mohl se tedy řídit následujícím volebním heslem ODS:

29.09.2006, Root