Komentáře ke článku: Běchovické blbství (ze dne 10.10.2010, autor článku: Root)
Přidat nový komentář
|
"Víte, komu máte poděkovat, až zase budete trčet na Štěrboholské radiále v koloně..."
Vím. Ministerstvu dopravy ČR, ŘSD a Odboru dopravy magistrátu Hlavního města Prahy.
|
|
Já sice s článkem i jeho vyzněním souhlasím, avšak dovolím si upozornit na zásadní chybu: Běchovice 2 nejsou žádný pár let starý satelitní městečko, téměř celá čtvrť tam stojí už několik desítek let. Konkrétně na kontaminace.cenia.cz/ jsou snímky z roku 1953.
|
|
|
Jenom ještě přípodotek: V té době už možná byl těmito místy podobně jako v Suchdole nějaký ten okruh naplánován (ale to opravdu nevím), ale o nějakých hlukových pásmech si tehdy mohli nechat asi jenom zdát..
|
|
|
Se stářím zástavby máte sice pravdu, nicméně trasa okruhu byla stanovená již v roce cca 1974 (ZAKOS) a někdy na přelomu 80 a 90 let částečně realisována. Je zvláštní, že to nikomu 35 let nevadilo.
|
|
|
V Bechovicich 2 bydlim (byt pomerne kratce), tak bych k tomu dodal nekolik drobnosti.
Zaprve, historie Bechovic 2 je jeste delsi, jiz v obdobi 1932-3 mela Nova Dubec, jak se Bechovice 2 puvodne jmenovaly, svuj fotbalovy klub. Bohuzel nikde nedohledam jak dlouho uz Nova Dubec existovala, ale jak vidite, je to minimalne od roku 1930.
Zadruhe, jak tu pise kat, ze to nikomu 35 let nevadilo - to neni pravda, akorat mistni radnice jeste pred par lety vsechny uklidnovala, ze k zadnym prekrocenim limitu nedojde a do te doby tomu vetsina obyvatel verila (zkuste si taky najit nejake informace "z druhe strany", verim, ze toho na internetu najdete dost).
Zatreti, komu by nevadilo, ze cena nemovitosti, kde zije uz nekolik desitek let, klesne kvuli hluku a smradu minimalne o polovic? Pokud se ma okruh stavet, tak at opravdu dodrzi zakonem stanovene limity (coz by soucasny plan nedodrzel). Ja chapu, ze dokonceni okruhu je potreba, ale musi se pri tom dodrzet zakony. Nebo najednou ucel sveti prostredky?
Zactvrte, nenastvalo by vas, kdyby vam za barakem vedla "krasna nova velka" dalnice, kterou ale nemuzete pouzivat (protoze na ni nemate kde najet) a kvuli ktere vam dokonce zrusi sjezd a najezd/sjezd v jiznim smeru na Jizni spojku?
Nejsem aktivista, nemam rad ekoterorismus, jsem priznivce automobilove dopravy a nevolim zelene. S vetsinou clanku, co zde vychazi, obvykle souhlasim, ale domnivam se, ze pri psani tohoto clanku Root nevzal v potaz skutecny stav veci a nezjistil si vsechna fakta (mam pocit, ze ani nevidel cele odkazovane video) - jinak by ten clanek napsal jinak.
|
|
|
Samozrejme, ze autor odkazovane video videl a informace si naopak zjistil. Mate moznost podobu okruhu ovlivnit, mate moznost dosahnout maximalni mozne ochrany jak proti hluku, tak proti emisim, mate moznost dosahnout lepsiho stavu, nez mate ted se Sterboholskou radialou a mate moznost si udrzet i ten najezd (byt jine ctvrte se necemu takovemu naopak brani, naposledy pisnice).
Kdyz budete dostavbu 511 blokovat, ceho tim dosahnete? Predne nenavisti obyvatel Nedvezi, Slustic, Krenic, Zlate, Uval, Skvorce, Tlustovous, Novych Jiren, Jiren, Zap a Brandysa, kteri nemeli ve svem okoli dalnici planovanou nikdy a zaridili se podle toho. Dale toho, ze Vam jeste mnoho a mnoho dalsich let budou jezdit ty kamiony kolem domu po te Sterboholske radiale a take ze Vam bude projizdet spousta aut stredem Bechovic po Ceskobrodske, coz by prelozka silnice I/12 na novou ctyrproudovku take resila.
Samozrejme chapu, ze dalnici u Vas nechcete, rika se tomu NIMBY efekt (Not In My BackYard) a je to celkem obvykly jev. Bohuzel, chcete zit v Praze, chcete dobrou dopravni infrastrukturu, tak Vam nezbyde, nez to akceptovat. Me se taky 511 nelibi, protne celkem hezka mista o kus dal na Jih, kam rad cas od casu jezdim, ale proste jakakoli jina varianta je mnohem horsi.
Cili, budete-li konstruktivni a budete-li navrhovat rozumna opatreni, RSD Vam patrne vyjde v maximalni mozne mire vstric, i kdyby to melo stat treba o miliardu navic. Miliardu, kterou nekdo musi vydelat. Ale pokud zahajite "zakopovou valku", tak Vas jednak bude cela Praha nenavidet (a lide ze Sporilova a Zahradniho Mesta ze vsech nejvice) a druhak nedosahnete ani zlepseni soucasne situace, kdy Vam par set metru od domu bez jakychkoli protihlukovych opatreni ramusi Sterboholska radiala. Tak pouzivejte mozek.
|
|
|
"Samozrejme chapu, ze dalnici u Vas nechcete, rika se tomu NIMBY efekt (Not In My BackYard) a je to celkem obvykly jev. Bohuzel, chcete zit v Praze, chcete dobrou dopravni infrastrukturu, tak Vam nezbyde, nez to akceptovat. Me se taky 511 nelibi, protne celkem hezka mista o kus dal na Jih, kam rad cas od casu jezdim, ale proste jakakoli jina varianta je mnohem horsi..."
A já dosud myslel, že jste libertarián, Roote ;-)
|
|
|
Ale jo. Klidne at tu Novou Dubec celou investor vykoupi, nebude to stat vic, nez miliardu, coz je v pomeru k cene te dalnice celkem zanedbatelna castka.
|
|
|
"Tak pouzivejte mozek."
Ja se ho pouzivat snazim :) a zadnou zakopovou valku vest nechci. Ja bych jen chtel, aby se opravdu dodrzely ty limity, coz ale momentalne v zadnem pripade nehrozi, neni k tomu (politicka) vule. Ale taky chapu sousedy, se kterymi se o tom poradne nikdo nebavil a postavil je pred hotovou vec. Samozrejme by byla nejlepsi opravdova diskuse, na ktere by se vymyslel rozumny kompromis, jak umoznit dostavbu, ale tak, aby to zaroven nesnizilo uroven bydleni (moznosti by se zcela jiste nasly). No a taky by se mi nelibilo, kdyby clovek kvuli ceste na nakup na Cerny Most nebo do Intersparu ve Sterboholich musel mit dalnicni znamku (my ji budeme potrebovat tak jako tak, ale spousta jinych ne) nebo nedej boze platit mytne (o cemz se pro osobni auta uvazuje)...
|
|
|
Na tom vsem se asi shodneme.
Jinak bych si dokazal predstavit reseni a la Aschaffenburg, kde to s dalnici A3 poresili nejak takto:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=49.996609,9.194913&spn=0.009462,0.018303& t=k&z=16[/odkaz
|
|
|
hodne se mi libi okruh kolem Berlina. Obecne si myslim, ze tranzitni okruh by mel bejt vyrazne dal od mesta, nez soucasna jizni spojka 2 - tak asi benesov-brandys-kralupy-kladno-beroun - a tomu se ta druha trasa blizi vic, ovsem vzhledem k uz postaveny casti to stejne nema smysl. Co se tyka severni casti (Suchdol), je imho vedena naprosto nesmyslne - misto aby sla severne od Klecan a Roztok, kde 'sou jenom pole, chtej zlikvidovat chranenou Drahanskou rokli...
|
|
|
Jenze po A10, tedy po Berliner Ringu, jezdi opravdu jen transit a ten jej nevytizi (tedy v jizni casti mozna ano, ale v severni urcite ne), dopravu z mesta urcite nevyssava a proto se stale planuje dostavba A100 i ve vychodnim sektoru mesta (coz je politikum skoro jako v Bechovicich). No a se zatezi obvykle jen triproude A100 si nezada ani nase Jizni spojka, 180 tisic vozidel denne proste v Praze nemame nikde a snad toho ani bohda nebude.
No a k trase severne od Roztok a Klecan jsem se vyjadril vyse - je tam asi sedm obci, prirodni pamatka a ochranne pasmo Ustavu jaderneho vyzkumu v Rezi.
|
|
|
To nemůžeš srovnávat. Berlín je 3x větší a Praha si čistě tranzitní okruh nemůže dovolit, to by byl luxus, který by stál neskutečný prachy a nebyl by pořádně využitej. Naplánovaný systém PO, MO a radiály by Praze bohatě stačil, kdyby se ovšem sakra už konečně dostavěl. Momentálně kromě té zmíněné 511ky nejvíc chybí Vysočanská radiála, kde se furt přešlapuje na místě a termín dokončení se pořád odsouvá, která by měla tranzit odvést z Hloubětína a Průmyslové. Pak se s dokončenou jižní částí okruhu a Blankou asi bude dát žít, i když severní část pražského okruhu nějakou dobu nebude.
|
|
|
Mimochodem, VR je asi jedina stavba, ktera privede dalsi kamiony do Bechovic... :-)
|
|
|
Tedy já jsem samozřejmě divnej, ale mně by šlo primárně o to, abych doma neměl kravál. Nějaké (měnící se) normy a podle všelijakých (opět proměnných) metodik měřené a počítané průměrné hodnoty hluku by mi byly celkem u jisté části těla.
|
|
|
Obyvatele Tlustovous bych si znepřátelil opravdu nerad.
|
|
|
hahaha, to je solidni chlapske jmeno pro vesnici :))
|
|
|
To je vtipné... Já bydlím v Úvalech a díky vašemu návrhu klesne cena naopak mé nemovitosti... Děkuji za ohleduplnost.
|
|
Dobrý článěk, jen by úvod mohl být více česky. "bottleneck" opravdu netuším, co je za zmrdslovo :-( Flaškakrk mě nic neříká.
|
|
|
Ac anglictinou vladnu prachbidne, zrovna u tohohle bych odhadnul, ze autor myslel "uzke hrdlo"
|
|
|
Bottleneck od firmy Dunlop mám doma. Je to přípravek používaný ke hře na kytaru.
|
|
|
"Bottleneck od firmy Dunlop mám doma. Je to přípravek používaný ke hře na kytaru."
Název vznikl tak, že bluesoví muzikanti urazili hrdlo flašce a tím uraženým kusem klouzali po strunách. Takže název zůstal, ačkoli to nyní s flaškou nemá nic společného - zvuk a způsob používání zůstal stejný.
Jinak "bottleneck" je v přeneseném významu opravdu místem, kde jde tlustý do tenkýho :)
|
|
|
No, já taky nejsem zrovna z těch, co se domluví za střízliva, tak nějak jsem to i pochopil, ale jistota ve mě nebyla :-)
|
|
to co navrhují je vlastně kapacitní varianta III. pražského okruhu (Silnice II/101)
|
|
Jo, tuhle problematiku už nějakou dobu a s postupně vzrůstajícím nasráním sleduju na www.ceskedalnice.cz .
Bohužel, vypadá to, že zbytek pražského okruhu bude podobný průser, jako obchvat Plzně, či dokončení D8. Chyby jsou na všech možných stranách. S přístupem "dálnice je super, ale ať proboha nevede nikde blízko nás" musí legislativa počítat. U nás bohužel moc nepočítá. Současný návrh, aby se různá sdružení mohla ke stavbám vyjadřovat jen v úzce časově omezeném úseku při územním řízení a nikoli znovu a znovu při každém stavebním povolení je krokem správným směrem. Otázkou je, jak dlouho to ještě bude trvat, než se něco v tomto směru skutečně změní.
Jako mezitímní opatření bych navrhoval zastavení veškerých dotací a podpor MČ Běchovice a Suchdol nad rámec toho, co jim náleží dle platných právních předpisů. Však ono je to přivede k rozumu.
|
|
|
"Jako mezitímní opatření bych navrhoval zastavení veškerých dotací a podpor MČ Běchovice a Suchdol nad rámec toho, co jim náleží dle platných právních předpisů."
Presne takhle to praktikuje arcizmr. Rath, protoze nema rad naseho starostu. Prosim, nesnazte se tyhle moresy praktikovat taky.
____
Pozn.: Nebydlim v Bechovicich ani v Suchdole.
|
|
|
No a co? Suchdol si momentálně bere za rukojmí celou Prahu, tak ať si taky ochutnaj vlastní medicínku. To samý plaí ve věci Praha 6 vs. doprava na letiště.
Buďto se nějak rozumně dohodnou, anebo halt "mlčící většina", která chce prachy na cyklostezky a dětský hřiště a buhvícodalšího bude muset příště zvolit někoho pokornějšího.
|
|
|
Podívejte se, v případě severní části jde o něco jiného. Stávající varianta je naprosto pitomá. Od začátku se nikdo nikoho neptal a šlo se přes mrtvoly. Zahodili "dotace", hlavně aby měli dálnici co nejjižněji. Někdo tu musel brutálně zalobovat. Proč stavět okruh v za Prahou v polích, když může být v Praze a ještě výrazně dražší?
U Běchovic vidím jako zásadní problém ve zrušení nájezdu. Jinak jim tam objem dopravy nijak dramaticky nenaroste. Hůř už na tom být nemůžou.
|
|
|
Zase cim bude severni trasa, od pocatku planovana jako 3+3, delsi, tim vytizenejsi bude jizni cast, kterou bohuzel postavili jako 2+2... A tim vice aut bude take jezdit po mestskem (vnitrnim) okruhu, ulici V Holesovickach, kde maji zase dalsi ekofasisticke sdruzeni atd.
|
|
|
Něco na tom je. Ale osobáky budou stále více využívat vnitřní okruh, který je teď sjízdnější. I kdyby po vnějším jezdily jen kamiony, strašně to pomůže. Víme, jak to teď vypadá od Spořilova až na Barrandov. O kolik bude delší? Dohromady o 5 kilometrů? To nemá váhu.
|
|
|
A myslite, ze v Klecanech, Tuchomericich, Velkych Prilepech, Lichocevsi, Libcicich a Svrkyni to prosadite snaze? Vzdyt to nejsou mestske casti, zavisle na penezovodu z MHMP, ale nezavisle obce... A co Vetrusicka rokle? Co potreba rozsirit D8 v useku Klecany - Dablice na 5+5? Atd.
|
|
|
Ehm, výrazně dražší... Započítal jsi doufám do úvah i ten další most mezi Bohnicema a Suchdolem, který by se musel postavit pro vnitropražskou dopravu, pokud by okruh vedl tou severní variantou a byl tudíž např. pro dopravu Praha 8 - Praha 6 nepoužitelný?
Je ale pravda, že stávající varianta má zase nevýhodu v tom, že se tam míchá městská doprava a tranzit.
Jelikož je ale její příprava nejdál, prostě bych jí postavil, a to z toho důvodu, že něco je prostě třeba postavit co nejrychleji.
|
|
|
Michani tranzitni a vnitromestsky dopravy je problem, ktery je z hlediska Suchdola dost zasadni. Tam totiz zatunelovani nepomuze.
|
|
|
Ty považuješ most mezi Bohnicema a Suchdolem za zásadní? Když bude o pár kilometrů dál dálniční most? Konkrétně u Řeže? K tomu tunely Holešovicích? Mě to přijde jako dostatečné.
|
|
|
Dostatecne to zcela jiste neni, mestske spojeni Dejvice (Podbaba) - Bohnice by bylo vic nez potreba.
Ale mestske. To jest na uplne jine nivelete nez most expresniho okruhu, s jinou klientelou, s jinou poptavkou. Vybudovat z mestske ulice (Jugoslavskych partyzanu) de facto dalnicni privadec je reseni hodne sedmdesatych let.
|
|
|
A dokážete si představit, jak by vypadalo vytížení? A kudy by most vedl? Ono tam moc není kde. Je jen jedno místo, které mě napadá. A to Troja, někde těsně za čističkou. Kvůli nějaké alespoň čtyřproudé silnici. A stejně by to bylo peklo. Bohnice a Kobylisy by tenhle nápor nevydržely. Jako lepší by se mi jevila severní odbočka z tunelu na Podbabu.
|
|
|
ve chvili kdy nepojede pres Letnou celej tranzit z Plzne na Teplice, bohate staci tunel do Troji. nebo samozrejme protlacit skutra skrz Stromovku/ukecat vratnyho na cisticce ;)
|
|
|
Však ono je to přivede k rozumu...to je ta vase demokracie, modry soudruhu...Zmrdi z ODS zadne nedaji, premysli podobne zmrdsky jako ty, takze to te asi potesi. Hlavne se ale vyjadrujes k necemu, o cem vis uplny prd...
|
|
Je smutné, když se někdo vyjadřuje k závažné problematice, aniž by si zjistil všechna fakta. Nebyli bychom však v Čechách, kdyby tak rovnou načinil i s patřičnou dávkou blbství, hlouposti a dalších pěkných charakteristik, kterými se sám v článku ohání. "Novoběchovičtí" co se nechali oblbnout developerem? Běchovice 2, nebo také "Nová Dubeč" tu stojí již desítky let - dávno před tím, než někdo začal o nějakém dálničním okruhu jen uvažovat. Nejsme žádný rychlokvašený satelit plný zbohatlíků. Jsme normální lidé, kteří chtějí žít ve (více méně) zdravém prostředí a nechtějí si nechat za barákem postavit dálnici pro kamiony.
Nechť si vážený pan autor a všichni s ním nadšeně souhlasící sáhnou do svědomí a zkusí si představit, jak by se v naší situaci chovali oni.
|
|
|
O pražském okruhu se mluví od dob první republiky...
Že tam to zdravé prostředí zrovna teď máte, že?
Z toho, co o věci vím, tak moc neřešíte reálné dopady dálnice, možnosti snížení či eliminace jejího vlivu, srovnání se současným stavem atd. Vy prostě nechcete dálnici a hotovo.
|
|
|
Ale kudy mel za te prvni republiky vest, zejo.
|
|
|
Ale část té dálnice tam již stojí. A že tam má okruh vést je známo více než 30 let.
|
|
Doporučuji autorovi článku se v Běchovicích zastavit... není tu žádné satelitní městečko, nedávno vybudované, ale rodinné domky, které byly vybudovány v letech 1920 - 1930. Nejde tedy o žádnou spekulaci s nákupem pozemků.
Je také škoda, že si autor dopředu nezjistil "pár dalších drobností", jako je zrušení nájezdů na dálnici (což v Běchovicích výrazně zkomplikuje cestu kamkoli), výrazné zhoršení hluku (zlegalizování možnosti porušit hlukové limity je snad z Kocourkova).... Běchovice by tímto návrhem byly pohřbené za živa....
Lidé žijící v Běchovicích se již drahně let pokouší o zajištění odhlučnění Šterboholské radiály, která již teď výrazně zasahuje do jejich života, a marně. Prý toto zajistit nelze.... (informace je z magistrátu)....
Nikdo nechce bránit průjezdnosti Prahy, ale v mezích zákonů.... Nebo snad jsou tady zákony jen pro někoho? To, co je v plánu v Běchovicích, je snad jen špatný vtip. Bohužel není.....
|
|
|
Také pár drobností.
Zrušení nájezdů na stávající část okruhu (současný nájezd není na "Jižní spojku", ale na okruh), je celkem pochopitelné, má-li být v sousedství nová MÚK. Nájezd na "dálniční síť" je v plánech vidět mezi Běchovicemi a Kolodějemi z nové I/12. O nic nepřijdete.
Možná že se pletu, ale hlukové limity nedávno trochu přitvrdily. Tedy pokud by se se stavbou neotálelo a začalo, dejme tomu, před patnácti lety, bylo by vše dle norem.
Budete se muset smířit rozvojem města. Podívejte se třeba na před- a poválečné snímky (mapy) Strašnic. Také tam byla drobná sídliště domků, sem tam nějaká továrnička a okolo jen pole. A dnes?
|
|
|
A ještě doplním. Prohlédněte si stávající hlukovou mapu. Největší zátěž pochází ze silnice č.12.
|
|
|
A stávající situace s provozem v Běchovicích je zcela správná a nikomu zřejmě nevadí. Nebo se pletu? Ale to je vlastně trochu šejdrem, takže to nás nezajímá.
|
|
Co se mi teda nelíbí, je ta "mapka". Vzít hranice Prahy, vyšrafovat je a prohlásit to za plně zastavěné území je pěkná troufalost. Jen aby to vypadalo že tam všude je barák vedle baráku...
|
|
|
Vest dalnici pres Vidrholec by ale asi neproslo, ze.
|
|
Koukám, že když jde o kus nové silnice (a spolu s ní i o naše pohodlí), jdou veškeré ideály stranou. Žádný respekt k soukromému vlastnictví a soukromým zájmům, prostě to těm Běchovickým z moci úřední nařídíme a ať nám moc nekušní nebo dostanou po čuni, že soudruzi?
Můžete si to světácky nazývat, jak chcete ("NIMBY"...), každopádně ze strany obyvatel Běchovic jde o docela obyčejnou obhajobu svých zájmů, svého zdraví, svého pohodlí a hodnoty svého majetku. Podrážděné výkřiky P.T. diskutérstva typu "pochopte, že..." nebo "berete si Prahu jako rukojmí..." svědčí o tom, že bolševismus v nás zapustil kořeny opravdu hodně hluboko. Běchovičtí hájí sami sebe. Nechtějí nikoho o nic okrást, nechtějí žádné mimořádné výhody, prostě jen chtějí, aby na tom nebyli vinou dálnice hůř, než jsou teď. Na to proboha mají svaté právo a docela se divím, že zrovna na tomhle serveru to mnozí návštěvníci nechápou.
Takže ano. Souhlasím, aby při ochraně svých zájmů využili všech zákonných možností. Pomohou-li jim třeba i "ekologické" obstrukce, ať je klidně použijí. Protože současná praxe, kdy lidem postiženým ve "veřejném zájmu" nezbývá než sklapnout (a ještě poslouchat kecy o sobeckých kverulantech) do slušné společnosti nepatří. Ano, zachoval bych se stejně. Kdyby chtěl někdo vedle mého pozemku postavit třeba teplárnu, budu se tomu bránit zuby nehty. A nebudu slyšet na argumenty o chudácích, kteří mrznou.
Je-li ten "veřejný zájem" skutečně tak důležitý, nechť se běchovickým zavřou ústa. Ne násilím (jak by rádi mnozí zdejší diskutéři), ale třeba penězi, dotacemi do místní infrastruktury, zakrytím dálnice do tubusu, koncertem Ewy Farné,... prostě čímkoliv, co budou ochotni akceptovat. Všechno má svou cenu. Jestliže v jižní části Prahy hrozí dopravní katastrofa, nelitujme prostředků, abychom řešení uspíšili.
Anebo běchovickým nadávejme do sobeckých ekoteroristů a pak si po bolševicku přiznejme, že nějaká svoboda je nám vlastně u řiti.
|
|
|
cemu presne nerozumite na vetach jako treba Tato lokalita byla v územním plánu označena jako "ochranné hlukové pásmo", což si kupující vyložili tak, že se jedná o pásmo, které má být chráněno před hlukem. Skutečný význam toho pojmu je však jiný, jedná se o pásmo, které má před hlukem chránit území jiná? nebo mate jine informace nez ma autor tohoto textu?
|
|
|
Čemu přesně nerozumíte na informaci, že ty domy tam stojí už od 30. let?
Má snad autor článku nějaké konkrétní informace o konkrétních kupcích z poslední doby, kteří by si kupovali domek v Běchovicích 2 právě proto , že chtěli být výjimečně chráněni před hlukem?
To, že někdo v územním plánu označí sousední pozemek jako (například) "úložiště kejdy" ještě neznamená, že s tím musím radostně souhlasit.
|
|
|
v textu ctu treba Skupina lidí získala pozemky, ať už za dobrou cenu, nebo se nechali oblbnout developerem, jak už to tak chodí, v lokalitě Běchovice II, chcete tedy tvrdit, ze toto se odehralo rekneme pred r. 1989? argumentace typu ty domy tam stojí už od 30. let je v tomto kontextu jaxi trochu mimo misu, protoze vlastne vsude stoji nejake ty domy už od 30. let, ze.
takze strucne: z textu tak nejak vyplyva, at uz se Vam to libi nebo ne, ze zde nejvic prudi jakesi občanské sdružení Zdravé životní prostředí Praha, tedy dle vseho skupina lidi, kteri si koupili pozemky v pasmu, které má před hlukem chránit území jiná - no a ted se jim to moc nezda - kapito uz?
|
|
|
Ano, z textu to jaksi vyplývá. Ale ať hledám sebevíc, žádnou zmínku o takových lidech v reálu nenacházím. Naopak na historických fotomapách jasně vidím, že drtivá většina domků tam stála už v roce 1953. A že ono občanské sdružení se snaží hájit právě jejich zájmy.
|
|
|
Proc do toho zatahujete otazku soukromeho vlastnictvi, kdyz ta s tim ale ani trochu nesouvisi? Ja jim ty domy prece neberu a ani nechci stavet dalnici pres jejich pozemky. Ty pozemky jsou, mam dojem, uz davno vykoupene a tedy se jedna naopak o nerespekt k vlastnictvi tech pozemku, na nichz povede dalnice, ze strany lidi z Bechovic 2.
Nechtějí nikoho o nic okrást, nechtějí žádné mimořádné výhody, prostě jen chtějí, aby na tom nebyli vinou dálnice hůř, než jsou teď.
Az na to, ze s tou dalnici, bude-li dostavena kompletne a ve vsech usecich dle puvodnich planu, na tom budou i oni naopak *lepe*. V tom je ten vtip, mel jsem za to, ze jsem to v textu napsal celkem jasne.
|
|
|
Já bych, s dovolením, ponechal na posouzení každého soudruha, zda na tom bude lépe nebo ne. Doby, kdy někdo povolaný za nás rozhodoval, co je pro nás "lepší", by měly být (bohužel ani zdaleka nejsou) dávno pryč.
|
|
|
Ano, tak neomezujte právo investora postavit si na svém pozemku co chce. AŽ to postaví a POKUD to opravdu bude mít negativní vliv na Vaše okolí, můžete po něm vyžadovat nápravu (protihluková opatření, kompensaci poklesu hodnoty nemovitosti pokud ji budete prodávat apod.).
Zajímavé je také to, že ta Vaše banda ví, kudy by se ta dálnice měla vést a zájmy těch lidí, kterých by se to dotklo v takovém případě, jsou vám ukradené. A to přestože oni na rozdíl od vás o plánované dálnici nevěděli čtyřicet let a nemohli se podle toho zařídit.
|
|
|
Problém je, že AŽ to postaví, může být už pozdě - investor udělá na starousedlíky dlouhej nos, v plánu neměl žádný peníze na kompenzace (nebo rovnou žádný nemá) a jsou věci, který se ani penězma kompenzovat nedaj (například zničené zdraví - představte si extrém, kdy vám někdo za barákem postaví sklad vyhořelýho uranu a vy najednou zjistíte, že máte rakovinu a tři měsíce života... a abysme nechodili jen do imaginárních extrémních příkladů - viz případ smrdícího lihovaru v Trmicích.)
|
|
|
To je pořád o nějakých extrémech. Ta dálnice tam už teď vede. To co se dnes valí z Prahy od Jižní spojky se přesune o pár metrů dál na okruh. To co smrdí a hlučí skrz Běchovice po stávající silnici, se přesune na nový obchvat. Jaký z toho asi může vzniknout extrém?
|
|
|
Takze investor necht si dela co chce a kompenzace by mel vyplacet az v pripade pruseru? Fajn, vyrobna hliniku sve kaly k ulozeni odproda eserocku nebo akciovce s neznamym majitelem, a az rupne hraz jako ted v Madarsku, statutarni organ ve Svycarsku pokrci rameny, utrousi "pardon" a firmu posle do konkurzu.
Nerad to rikam, neprijde mi to jako idealni model.
|
|
|
Ideální je akorát království Boží, tento svět nikoli. S tím se holt musíme smířit.
|
|
|
Tak proč navrhuješ změny současného světa?
|
|
|
To, že není možno dosáhnout ideálu přece neznamená, že se nemáme pokoušet současný svět vylepšovat.
|
|
|
Tedy zpátky k podotekově příspěvku.
|
|
|
Ok, ty máš právo se v rámci platných zákonů bránit, i když to povede k tomu, že dalších 20 let bude jezdit po JS, magistrát popř. jiné státní orgány mohou MČ Běchovice v rámci platných zákonů znepříjemnit život. Proč to jedno je podle tebe fér a to druhý ne?
Ono by asi bylo nejlepší se nějak dohodnout.
Ale zajímala by mě odpověď na otázku, kde byli Běchovičáci po celých těch 30 nebo kolik let, co je ta 511kaa v územním plánu?
|
|
"Tímto problémem je občanské sdružení Zdravé životní prostředí Praha - Běchovice. Oč jde? Skupina lidí získala pozemky, ať už za dobrou cenu, nebo se nechali oblbnout developerem, jak už to tak chodí, v lokalitě Běchovice II."
- OS "Zdravé životní prostředí Praha - Běchovice" potažmo rodina Balíkových a paní soudkyně Šubrtová nemluví za celé Běchovice, obyvatelé velkých Běchovic I by si přáli naopak stavbu urychlit, kvůli přeložce I/12 (nicméně několik připomínek, jako je zrušení sjezdu/nájezdu - mají), to by si root mohl elegantně zjistit na zápisech ze zasedání zastupitelstva
- to, že se nechali občané Běchovic II zblbnout developerem je samozřejmě lež, jak už bylo napsáno jinde, to root již nevyvrátí
- byl to především projektant, který nechtěl dostatečně odhlučnit křižovatku Dubeč a přenesl by tak břemeno jakýchkoliv budoucích stavebních úprav na občany Běchovic II - díky hlukovému pásmu by si bez výměny oken a stavby vlastních protihlukových stěn nemohli na domech ani nic upravit, taková jsou fakta
Bydlím v Běchovicích I a osobně mám pro požadavky a motivy občanů Běchovic II pochopení, nicméně jsem toho názoru, že by bylo vhodné přistoupit na kompromis, požadovat zahloubení křižovatky Dubeč a odhlučnění ala Aschaffenburg a nenavrhovat nesmyslné trasy okruhu.
|
|
|
"...nicméně jsem toho názoru, že by bylo vhodné přistoupit na kompromis, požadovat zahloubení křižovatky Dubeč a odhlučnění ala Aschaffenburg a nenavrhovat nesmyslné trasy okruhu."
S tim nemuzu nesouhlasit
|
|
|
mno, to klidne muzete, to je celkem Vase svate pravo. a neco jako "jiny navrh" byste tedy mel, nebo Vam proste staci jen nesouhlasit a at se staraji jini?
|
|
|
Prectete si jeste jednou co pisu :)
|
|
|
mea culpa, jsem cetl "s tim nemuzu souhlasit", sry :)
|
|
... s ním spojené je mi fakt smutno. Zejména z toho, co v ní předvádí moji oblíbení autoři JJ a Root.
Takže pánové - je zcela evidentní, že jste se ještě nikdy s výstavbou "díla ve veřejném zájmu" v nejbližším okolí svého majetku nesetkali. Já ano.
Moji rodiče zakoupili dům před 35 lety v nějaké životní situaci a měli na koupi 14 dní. I kdyby měli 5 let, nic by se nezměnilo, protože územní plán v roce 1975 byl diametrálně odlišný od toho současného. Jednoho krásného dne roku 2007 zazvonila úplně debilní sousedka se slovy: "Pane inženýre, vokolo baráku Vám budou stavět dálnici". Naši poslali tetu kamsi, nicméně se prozíravě podívali na návrh nového ÚP a bum ho, byla to pravda. Na podání připomínek bylo 9 dní, takže kdyby se soudruh z městského politbyra podkecnul o týden později, všechno by z hlediska úřadu proběhlo hladce.
Vsuvka poučná: Nikdo Vám nikdy nic neřekne, proto ve vlastním zájmu pravidelně čtěte úřední desku, sledujte vývoj územního plánu, čtěte zápisy z jednání zastupitelstva atd. Jezdíte-li třeba na dlouhé služební cesty, někoho delegujte.
Naši spolu se sousedy odvolání podali, nicméně náš pan zmrdosta spolu s městskou radou smetli připomínky ze stolu, protože nikdo ze stěžovatelů není majitel dotčeného pozemku - tím jste dle právního výkladu našeho MNV pouze v případě, že vám silnice vede na pozemku, nikoliv vedle pozemku. Od té doby rodiče akorát čekají, kdy jim přijede k baráku bagr, protože termíny staveb MNV zásadně nikomu neoznamuje. Až k tomu dojde, tak NO MERCY. Soudy, Grinpiss, Hnití Duha, přivázat se k bagru atd., to vše do posledního paragrafu a náboje. Ano, je to hnusné a nekonstruktivní, ale mi nezačali.
Je přitom samozřejmé, že se tomu stále může město a kraj naprosto elegantně vyhnout. Stačí, když někdo z úředníků zvedne v sobotu prdel, zastaví se u našich (dostal by i kafe, event. panáka Jamesona), popíše jim objektivně situaci a jelikož táta není žádný zmrd, zcela určitě se dohodnou na nějakém řešení (finanční kompenzace, nový dům atd.) které bude výrazně LEVNĚJŠÍ a RYCHLEJŠÍ než soudní a jiné spory. Stejně, jako by tomu podle mě bylo v 99% podobných případů, tedy nejspíš i těch Vašich Běchovicích. Ale to by se nadčlověk z KNV nebo ŘSD musel snížit k plebsu a hovořit s ním... Takže smůla.
Dále. Nic takového jako "veřejný zájem" neexistuje. Například já bych si dovedl život bez dálnic úplně klidně představit. I bez silnic: http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/nissan/patrol/7442718 Musím přiznat, že výměna Buicka za Ofrouda by mě iritovala daleko méně než úřednický zmrd, který mi ve veřejném zájmu nechává budovat podél plotu betonovou cyklostezku, ze které mi budou vši flusat na zahrádku.
Závěrem bych rád podotknul, že když chci postavit v panelákovém bytě nový hajzl, musím byt vlastnit a mít povolení plus souhlas sousedů. Nechápu, proč by to v případě stavby silnic mělo být nějak jinak.
|
|
|
Ja dlouhodobe prosazuji pravo kazdeho na to, aby si na svem pozemku mohl postavit, co uzna za vhodne. Vyslouzilou starou tramvaj, holubnik, garaz, rozhlednu, nevestinec, tovarnu na kulomety nebo treba dalnici. Bez nejakeho pripitomeleho povolovani, protoze kdyz je pozemek muj, je proste muj a nehodlam o tom, co si s nim mohu udelat, s nikym diskutovat. Doufam, ze nikdo nepochybuje o tom, ze jsem v tomto nazoru dlouhodobe konsistentni. Pokud by mi vadilo, ze si nekdo v sousedstvi meho domu bude chtit postavit neco, co se mi nelibi, mam vzdy pravo se pokusit ty pozemky skoupit (a pak je bud nechat ladem, nebo za nejakych podminek pronajmout).
Neboli tady opravdu neni prostor pro prosazovani nejakeho verejneho zajmu, ktery mne skutecne vubec nezajima a jsem ochoten se s Vami ztotoznit v tom, ze opravdu neexistuje.
|
|
|
Představte si, že jsme sousedé v dvojdomku a já svoji polovinu hodlám přestavět na soukromý středověký šermířský klub, kde se bude do rána chlastat, šermovat, plivat oheň, zpívat atd... Jelikož jsem slušný člověk, přijdu za Vámi a nejprve se Vás zeptám. A věřím, že bychom se nějak dohodli - například budu tyto aktivity provozovat v době, kdy Vám to nevadí.
A o tom je slušné lidské soužití - státu k tomu netřeba. Poslat Vás kamsi se slovy: "Si ten barák kup, když se ti to nelíbí, udělám ti cenu..." bych si v životě nedovolil.
|
|
|
No jo, jenže chování obyvatel Běchovic je spíše ekvivalentní tomu, že byste přišel a jednoznačně řekl "tady prostě žádný klub nebude". Navíc v situaci, kdy v současné době podobné hrátky provozuje soused o kousek dál na nějaké zahradě či na ulici.
|
|
|
No jo, ale tady se přece nebavíme o nějakém vyvlastňování či podobných svinstvech a konec konců ani o tom veřejném zájmu (s jehož neexistencí pochopitelně souhlasím, to jen pro úplnost).
Já vidím poměrně jasný rozdíl mezi bojem proti tomu, aby mi dálnice ovlivňovala život a bojem za to, aby si vlastník nesměl na svých pozemcích dálnici vůbec postavit, případně snahou hodit ten problém na někoho jiného, kdo, na rozdíl od Vás o plánované dálnici neví. S prvním naprosto souhlasím, to druhé odsuzuji. Nota bene když dnešní situace je taková jaká je - tj. plány existují desítky let, v dané oblasti jsou dopravou přetěžovány i místní komunikace apod.
|
|
|
Já vidím poměrně jasný rozdíl mezi bojem proti tomu, aby mi dálnice ovlivňovala život a bojem za to, aby si vlastník nesměl na svých pozemcích dálnici vůbec postavit, případně snahou hodit ten problém na někoho jiného, kdo, na rozdíl od Vás o plánované dálnici neví. S prvním naprosto souhlasím, to druhé odsuzuji.
Souhlas. Jenže... Jak poznat, který případ je který. Z médií? To by šlo poznat pouze v případě, že ŘSD jednala s 500 majitelů a se 495 se dohodla (ačkoliv i tak...). Já hlavně po výše posané zkušenosti vidím neschopnost úřadů se domluvit jako hlavní jádro problému.
S tou místní situací máte samozřejmě pravdu. Nejspíš i s těmi ÚP. Zase na druhou stranu znám lidi, kteří při koupid omu naletěli podvodníkovi podobně, jako jiní naletěli při koupi auta (klidná lokalita, dopravní obslužnost výtečná, možnost sportovního vyžití v okolí...) Opět se přitom nabízí otázka, kdo ta stavební povolení těmto "developerům" vydává.
Kdybych byl osvícený diktátor, dával bych na stavbu dálnic koncese soukromým firmám a nazdar.
|
|
|
Nebojují náhodou aktivisté proti tomu, aby dálnice vůbec stála? Nenavrhují zcela jinou trasu?
Nezaregistroval jsem snahy o zastřešení dálnice, lepší protihluková opatření, omezení provozu na místních komunikacích po dokončení dálnice, protihlukové úpravy domů atd. atd.
To ve mně nutně budí dojem, že aktivisté nehledají způsob, jak žít s dálnicí (přičemž spojené náklady by samozřejmě měl nést investor), ale prostě ji tam nechtějí a bojují proti její samotné existenci.
Samozřejmě že v normálním prostředí by se investor asi s lidmi raději dohodl, než by riskoval například zákaz provozu dálnice pokud se ukáže, že tato své okolí opravdu obtěžuje. Ale do toho, zda si ji smí postavit, by mu nikdo kecat neměl.
|
|
|
To mozna vyplyva ze samotneho mechanismu onoho "boje", a ten je dan zakony. Je na investorovi, aby navrhl patricna opatreni, ktera uspokoji pozadavky dalsich stran. Ty jen davaji palec nahoru, anebo dolu.
Po lopate: "Stavbu takhle? Nase pozadavky to neresi. Ne."
Pokud se investor zabejci, ma holt vyhroceno. Jeho problem! Ze se to politicky dobre prodava jakozto nekonstruktivni sprajc zlych ekoteroristu, o tom zadna.
|
|
|
Ekoteroristi jsou proti rychlostním komunikacím jako takovým. Kdyby jim investor vyhověl s něčím, přijdou s dalším nesmyslným požadavkem.
Třeba takovej zmr. Patrik. Na toho si vždycky vzpomenu, když jedu mezi Ústím a Lovosicema v tom štrůdlu kamionů. Takovej hnusnej ksindl.
|
|
Čtyři roky bydlím v Běchovicích I. Docela poctivě čtu místní periodikum, vydáváné MČ. Pokud se nepletu, zmiňované sdružení bojuje pouze za to, aby magistrát vzal v úvahu připomínky vznesné naší MČ již několikrát. Jedná se hlavně o odlučnění křižovatky za Běchovicemi. V původním plánu totiž nebylo vůbec zahrnuto. Magistrát sice přislíbil dodatečné odhlučnění, ale víto jak to tady chodí. Není tedy zmrdství občanů, že chtějí odhlučnění nerozlučně se stavbou okruhu.
Příště by se možná chtělo lépe informovat. Nikdo jiný než Běchovičáci a obyvatelé Újezda si okruh nepřeje více. Kdo někdy jede ve špičce přes Českobrodskou, ten ví své.
|
|
|
Tak vám nevím.
V ÚR se jasně píše "v rámci stavby SOKP jsou navržena protihluková opatření – protihlukové stěny a valy. I přes tato opatření není možné v bezprostředním okolí SOKP dodržet hlukové limity,..." a dále "V podm.č. 9 rozhodnutí o umístění stavby byl stanoven požadavek na doložení hlukové studie a v případě překročení hygienických limitů pro vnitřní chráněné prostředí u stávajících staveb stanovena povinnost navrhnout opatření." Tedy žádný příslib.
A dobré by bylo si prostudovat "Posouzení vlivu na životního prostředí" z května 2010, kde je jasně v tabulce ukázáno, že limit 50dB je i dnes překročen a po stavbě té nejzákladnější varianty s valem bude hluk nižší, než je nyní cca o 2dB, i když limit bude stále překročen také o cca 2dB. Dále je zde popsáno několik variant, jak hluk dále snížit a dostat se pod kýženou hranici. O vlivu Českobrodské snad nemá ani smysl mluvit, v přilehlé zástavbě Běchovice II je současná norma překročena o více jak 10dB.
|
|
Bydlim v Modleticich, kde hluk z nove otevreneho useku je ten nejmensi problem. Vetsim problemem je skutecnost, ze se u jedineho sjezdu, ktery je spolecny pro R1 i D1 tvori obrovske zacpy, kde se obe dalnice sbihaji v 1 pruh, ktery konci u kruhoveho objezdu. viz http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@sa=s@st=s@ssq=modletice@sss=1@ssp=113826924_123596492_ 156753004_156626636@x=133509968@y=135543600@z=16 Nekolikrat jsme tam cekali pres 30 min. Nyni jezdime pres Dobrejovice, ktere "prosirave" zablokovali stavbu sjezdu z R1 z obav o vetsi provoz v jejich okoli. Proto se ted jezdi jejich stredem...
Dalsi lahudkou je, ze mezi D1 a R4 jsou v cele R1 jen 2 sjezdy, oba kousek od sebe ustici na starou Benesovskou (603), ktera uz predtim byla maximalne vytizena. Nyni je to tedy jeste horsi. Hotovy sjezd je u Dolnich Brezan, ale zatim zavreny, do 3 let pro prutazich by mel byt hotovy sjezd v Komoranech. U Cholupic i Dobrejovic byly sjezdy zablokovany.
Rad bych novy okruh pri cestach do prace do Modran vyuzival, ale vzhledem k tomu, ze neni kde sjet a najet, musime jezdit skrze obce, ktere se branily postavenim sjezdu z duvodu zvyseni hustoty provozu.
|
|
Všichni tady mimo jiné argumentují, že se dopravě přes centrum Běchovic uleví. Mě by jenom zajímalo jak, když se zruší stávající nájezdy a místo nich se udělá nájezd na přeložku silnice I/12 mezi Běchovicemi, Újezdem n. Lesy a Kolodějemi...pokud někdo bude chtít najet na Štěrboholskou radiálu, směrem na Černý Most, do centra, na Kolín, stejně bude muset přes Běchovice přejet, aby se dostal na zmíněný nájezd.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Běchovické blbství
|