D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Stížnost PHPO (neboli pražské hromadně přepravované osoby)
    (ze dne 06.07.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 07.07.2015 00:25:06     Reagovat
    Autor: XXE - X18XE
    Titulek:
    Nemáte si na co stěžovat, naopak, musíte vidět ty výhody, které to přináší:
    1. strávíte delší dobu na cestě – přečtete víc knížek
    2. víc nachodíte pěšky – uděláte něco pro zdraví, chůze je nejzdravější pohyb
    3. zlevnili vám roční jízdenku na MHD, tak ještě ušetříte

    Komentář ze dne: 07.07.2015 06:42:54     Reagovat
    Autor: EUbijec - Neregistrovaný
    Titulek:
    Driv jsem jezdil do prace temer vyhradne MHD, ale co zlevnili rocni tramvajenku, jezdim prevazne autem, protoze tramvajenka se mi vyplati i jen na vikendove popojizdeni na vlak nebo v tydnu do hospody. Usetrim asi 40 minut denne. Vam bych pani doporucil totez, z CM jste na Chodovci autem ted v lete za 20 minut, to Vam neni lito 80 minut denne?

    Komentář ze dne: 07.07.2015 08:06:45     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:ztráta času
    Ve Vašem případě mi používání MHD přijde jako čirý masochismus, neb píšete, že jedna cesta trvá bežně hodinu, tedy za den 120 minut. Pokud byste cestovala autem (či teď v létě třeba na skůtru), ušetříte neuvěřitelných 80 minut denně, po které si budete moci číst knihy v klidu domova či někde v parku, nebo zkrátka oněch 80 minut využít jakýmkoliv jiným způsobem.

    U mě je situace obdobná - mám na výběr buď auto (teď v létě i motorku), kdy jedna cesta trvá 45-50min, řekněme 100minut denně. Druhá možnost je hromadná doprava - učinil jsem několik pokusů a v případě, že mi jednotlivé spoje na sebe navazují (na trase jsou 3 přestupy) a tedy nikde nečekám (kterážto konfigurace spojů nastane asi dvakrát za den) se dá dosáhnout čistého času dveře-dveře 95minut, ovšem s jazykem na vestě a s poklidným cestováním to má pramálo společného. Závěr: ušetřených 90 minut denně mohu v poklidu věnovat své partnerce, rodině, přátelům a zálibám - uvedené má pro mě mnohonásobně větší cenu než necelá stokoruna denně navíc ve srovnání s hromadnou dopravou. Vyšší komfort cestování beru už jen jako příjemný bonus.

    Komentář ze dne: 07.07.2015 10:25:50     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:A co třeba...

     
    Komentář ze dne: 07.07.2015 14:26:19     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: A co třeba...
    Běžte si fofrem umýt ruce! Něco Vám z nich padá na klávesnici tak nešťastně, že jste napsal slovo kolo ! a v nepozornosti ten post odpálil.
    :)
    Já bych spíše doporučil něco ala Segway a jsme na příjemných 30min. bez převlékání potu a dalších zejména pro okolí nepříjemných průvodních fujky věcí. Při nejhorším tamto ošlkivé slůvko s předponou elektro...

     
    Komentář ze dne: 07.07.2015 16:39:10     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: A co třeba...
    To el/moto kolo by bylo ideální! A zdaleka nejlevnější!
    Mr. STK rulez!

    Komentář ze dne: 07.07.2015 14:35:17     Reagovat
    Autor: brble - brble
    Titulek:Nevím, odkud přesně...
    ...jezdíte na Černém mostě, ale idos mi tu nabízí autobus 181 na Opatov, což by znamenalo vyhnout se zcela centru. Celkový čas jízdy z ČM na Chodovec cca čtyřicet minut včetně čekání na přípoj, jeden přestup. Vyhnete se centru, Smíchovu i čekání na Kačerově.

    Každopádně z tohoto příkladu je krásně vidět, že tady prostě chybí okružní trasa metra, která by protínala stávající trasy poblíž konečných. Směrovat veškerou dopravu přes centrum je zhovadilost, nutně se to tam musí ucpávat.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2015 17:55:53     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Re: Nevím, odkud přesně...
    To neni o metru ( tim by zase tolik lidi nejezdilo), ale o slabe siti autobusovych linek. V Praze je spousta mist ktere jsou od sebe vzdusnou carou relativne blizko, ale MHD musi clovek smerem do centra na prestup na smer z centra.
    Tz. lepsi sit linek "ala" 202 by podle me silne prospela komfortu cestujicich. Jenze v zajmu DPP je zase zaplnit kapacitu existujicich spoju na 100%, nez mit lepsi sit vytizenou na 75%.

     
    Komentář ze dne: 09.07.2015 18:54:09     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Nevím, odkud přesně...
    Počítejme cvičně kružnici 30 km (jen mezi konečnými C je to 11 km). Při aktuální ceně je to mistře hrubě přes 100 miliard, máte v kapse? A dalších pět na dotování ročního provozu? Jinak je to totiž taky úplná píčovina. Že bude prodloužení áčka do Motola na hovno a nikdo tam nebude jezdit bylo zřejmé už před pěti lety, tak určitě bude někdo jezdit po 30km trase, která z půlky povede po lesích a kopcích s naprosto minimálním osídlením a poptávkou po přepravě.

    Déčko jak je navrženo akorát umožní vypnout C při rekonstrukci Nuselského mostu (což se může udělat jednoduše psotavením toho jednoho krátkého úseku), ale že by to bylo urgentně potřeba k obsluze Krče nebo dokonce děr typu Písnice, to zas někdo spadl na hlavu ne? Tam všichni jezděj autem po okruhu, případně kapacitních komunikacích okolo. Nesmysl, tam by stačilo natáhnout tramvaj zhruba od Budějovické (polovina komunikací po cestě má uprostřed travnatý pás - tam se s tramvají snad skoro počítalo od začátku!) za třetinovou cenu oproti metru. I kdyby se měl postavit pod Spojkou tunel.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 09:54:07     Reagovat
    Autor: Skeptik - Skeptik
    Titulek:Re: Re: Nevím, odkud přesně...
    Metro bylo navrzeho puvodne jako kostra, obalena siti tramvajovych linek, a spoje "po okruhu" mely zajistovat autobusy. Tomu odpovidala i logika cislovani linek. Bohuzel, pro ROPID je logika cizi slovo, takze linky typu 215 jsou spise vyjimka - no a ten okruh je taky porad vicemene v planu ;-)

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 10:31:44     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Nevím, odkud přesně...
    Kdysi jsem viděl nějaký prapůvodní návrh metra a ten tam okružní trasu měl (stejně jako např. v Moskvě).

     
    Komentář ze dne: 15.07.2015 10:48:22     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Nevím, odkud přesně...
    V Moskvě je ta okružní linka super, ovšem ekonomická efektivita takového řešení v Praze...

    Komentář ze dne: 07.07.2015 20:36:39     Reagovat
    Autor: Dachsmeister - Dachsmeister
    Titulek:Metrofilie
    Neni to cele o tom, ze jezdit takto denne do prace je cypovina (nesmysl)?
    Muj otec bydlel skoro dvacet let sluzebne tez na Cernem moste, primo naproti stanice s poetickym nazvem Rajska zahrada. Do zamestnani na Zizkove se dopravoval autem do cca 7:00 20-25min. Pozdeji uz i hodinku. To uz davalo smysl metro s prestupem na Masarykove Hybernskem nadrazi Stred. Jezdit vice nez hodinu s 2-3 prestupy je ciry masochismus a bud bych zmenil job nebo byt.

    Komentář ze dne: 07.07.2015 23:47:59     Reagovat
    Autor: Pepa - Viceroy
    Titulek:Plačete hezky ale....
    na nesprávném hrobě. Dopravní podnik je v současné době pouze dodavatelem dopravních prostředků. Organizaci MHD v Praze, t.j. tvorbu tras, stanic, jízdních řádu atd., zajišťuje samostaná organizace ROPID (Řízení a organizace pražské integrované dopravy). Ropid není součástí DP, ale je řízen přímo Magistrátem. Samozřejmě se vše dělá v úzké součinnosti s DP, zejména s přihlédnutím na zdroje, kterými DP disponuje, ale rozhodující slovo má vždy Ropid. Jen pro zajímavost, například v roce 1989 DP Autobusy k.p. v rámci koncernu DP, vypravoval do ranní a odpolední špičky 1200 autobusů. V současné době mám dojem že to je něco kolem 900. Mínus 300 BUSů se někde musí projevit. Argumenty, že nyní jezdí kloubáky neberu, protože ty jezdily i tenkrát, nebo velkokapacitní Ikarusy. Jediné co se zlepšilo jsou modernější, kulturnější autobusy a tramvaje, ale to je zákonitý důsledek vývoje za cca 30 let.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2015 00:04:59     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Plačete hezky ale....
    Proti roku 1989 se toho zlepšilo víc:

    1. metro bylo dotaženo na velká sídliště na okrajích Prahy, přibyly i tramvajové tratě.

    2. víc lidí používá k dojíždění do práce auto

    3. začátek a konec pracovní doby jsou daleko víc rozloženy v čase s čímž se logicky do šířky roztahují i ty špičky.

    Komentář ze dne: 08.07.2015 06:31:21     Reagovat
    Autor: Princ Krason - princkrason
    Titulek:Nestěžujou si
    To teprve v Košicích.. dokázali na půl roku paralyzovat celé město, protože tyhlety Eurodotácie .... a ty mají své podmínky.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2015 21:38:47     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Nestěžujou si
    Otázkou je, jak jinak generálkovat tramvajové kolejiště včetně podloží a křížených inženýrských sítí, z toho některých již vysloužilých, konkrétně plynovodů v ocelových trubkách.

    Nějaký návrh?

     
    Komentář ze dne: 09.07.2015 13:42:35     Reagovat
    Autor: PAVUK - pavuk
    Titulek:Re: Re: Nestěžujou si
    Po castech. Ne najednou. Vzdyt ani koleje na Evropske nerozvrtali najednou cele.

     
    Komentář ze dne: 09.07.2015 18:58:03     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Nestěžujou si
    Myslel jsem, že najednou znamená rychleji, než po částech. Ale je fakt, že jsem již rok a půl v Košicích nebyl, takže aktuální situaci na stavbě neznám.

    Komentář ze dne: 08.07.2015 21:25:09     Reagovat
    Autor: spalovac kostí - spalovac
    Titulek:
    No ježiši šmarjá to je katastrofa. Hele ty slavná pisatelko z pokakakané prahy, nám tady uzavřeli vesnici, kompletně horem spodem i z boku. Musím parkovat 2km od baráku a všechno tahat v rukách do kopce s převýšením cca 50m. Navíc dost omezili provoz na dálnicích které jsou rozkopané a kompletně sevyměnuje i podložní vrstva i když je to zbytečné. Několika hodinové zpoždění v kolonách naprosto běžné. Bohužel v našem čůrákově rozkopali i objízdné trasy a dokonce na nich začli z důvodu zklidňování dopravy budovat kruháče. Takže objet dálnici není kudy, doslova musím objíždět objížďku dálnice. A ten čůrákov je dohnán k dokonalosti kdy moji objížďku objížďky dálnice taky rozkopou, takže když dřív jsem jezdil do práce 15km a zabralo mi to 15minut, tak dnes jedu 2hodiny a najedu cca 65km. a to tam i zpět dělí rozdíl 100km!!!! A nikoho to nezajímá!!! A já se mám pokakat z toho že ty chudinka přijedeš jen o 45minut později? Celá tahle republika směřuje do pořádné šlamastiky a občanské války a o to tady celou dobu jde.... ne, nebude po nás potopa, po nás zbyde jen subafrickoá poušť, protože přehrady máme na rekreaci a né na regulaci vody!!!

     
    Komentář ze dne: 08.07.2015 21:40:19     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re:
    Zbytečná výměna podloží, to je poměrně nový poznatek.

    Dokážete své tvrzení prokázat nebo upřesnit?

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 00:37:34     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re:
    Přečetl jsem si ten přepis? TV reportáže a asi na tom něco bude. Jen když tam opakovaně zmiňují že jde o povrchové vady a co vím, tak D1 furt opravovali povrch a ten byl furt na prd, tak jako laik dojdu k domněnce že asi něco je s podložím.
    Je to dlouho co jsem pracoval s jedním tehdy předdůchodovým panem projektantem, který mi vyprávěl jak jeho spolužáci z VŠ ale stavárny byli hnáni na praxi coby stavbyvedoucí D1. Ti mu prý říkali že se to dělá nekvalitně. To je má další indicie.

    Jak to je opravdu, těžko soudit. Že byla zvolena ta nejdražší metoda, tomu bych i věřil. Jak taky u nás jinak.
    Třeba k tomu má něco kloudného někdo z oboru a něco napíše.

    Mě se už cca. 9 let D1 nějak moc netýká, ale když na ni musím, tak je to utrpení a bída. Přijde mi, že platí úměra, že čím jsou dálniční známky dražší, tím je D1 strašnější. Ale třeba se taky pletu.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 08:12:40     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re:
    Pokud jsem se monologem pamětníkovým prokousal správně, tak se tam tvrdí, že podloží je v pořádku a vyměňuje se vozovka. Podložní vrstvy se nevyměňují.
    Pamětík pouze vyjadřuje obavu, že se po podloží budou pohybovat stavební stroje a toto bude potom hrbolaté a narušené povětrnostními vlivy - takové úseky se musí odstranit a znovu nasypat. To je také jeden růvodů, proč se práce v zimní sezóně přerušují.
    Běžnou praxí je podloží v průběhu rekonstrukce srovnat a "přehutnit", což se, jak lze vidět na stavbě, i děje.

    ŘSD volí nejdražší metodu s tvrzením, že pak ušetří na údržbě. Požadavek je tuším 15 let "bezúdržbového provozu".

    A na sám konec jedno konstatování: Podpořit své tvrzení dlouhým nepřehledným textem, v němž je konstatován opak, je odvážné, ale ne chytré.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 09:07:40     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já tam něco zachytil i něco o podloží a 0,5m pod vozovkou. Skladbu silnic či dálnic neznám, ale ať už je bráno toho půl metru od finálního povrchu, nebo až po odstranění vozovky, tak se domnívám že to už asi je hloubka předpokládající zásah do podloží.
    Jak jsem psal výše, tak by mne zajímal pohled/názor někoho od těchto inženýrských staveb. A to ikdyž vím, že se často nedá jednoznačně říct která z cest/postupů je nejlepší. Už jen protože to taky záleží na tom co kdo považuje za ten nejlepší výsledek.

    Nebýt to ŘSD, ale nějaká důvěryhodnější organizace/firma, tak bych měl tendenci takovému argumentu i věřit. V mém oboru to tak celkem je. Jasně, jsou i tací co Vám prodají nekvalitu dráž než kvalitu..
    Možná by než taková proklamace bylo lepší kdyby řekli že ve smlouvách o dílo mají všichni zhotovitelé tento požadavek zakotven včetně mechanizmů jak jej reálně vymoci v praxi.

    Poslední větě/konstatování příliš nerozumím. Opravdu reagujete na můj post?

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 09:20:17     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ocituji dva úryvky:
    Jenomže dnes Ředitelství silnic a dálnic navrhuje pro obnovu konstrukce vozovky kompletní výměnu jejích částí.
    Žádná sonda neprokázala poruchy v podloží dálnice.
    ....
    To znamená, že těleso dálnice je v perfektním stavu a že se nejedná teda o opravu dálnice, ale jedná se o zlepšení povrchové vlastnosti. Hlavní problém je, že se udělalo rozhodnutí zlepšit ty povrchové vlastnosti, řekl bych, nejdražším možným způsobem. To znamená výměnou.


    Poslední věta se týká osnovatele vlákna, který vyprodukoval tvrzení a po mém dotazu ho podpořil odkazem na onu reportáž.

    ________________________________
    Nikdy jsem nepředpokládal, že se budu v diskuzi prokousávat čímsi, co bylo vyprodukováno v/pro ČT, zejména pro pořad, který se možná jednou dostane do Cvičebnice mediálně manipulativních technik.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 10:36:12     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Je tak bokem - když se prováděla rekonstrukce rakouské A1, tak v minimálně v některých úsecích bylo rovněž odbagrováno podloží.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 11:04:34     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Řekl bych že nejsme ve při.

    To co citujete jsem četl. Dotyčný/ní tvrdí resp. dovozují že jde doopravdy o opravu povrchu a ne celého tělesa dálnice. Jako neodborník nedovedu příliš posoudit zda své dovození stavějí pevně na základě dostatečných či jen pro svůj názor "vybraných" údajů. A co vše v jejich oponentůře či kritice hraje roli. Myslím, že často jde i o jiné než odborné motivy.
    Bohužel jsem zažil i kritiku postavenou sice na technických základech, ovšem při lehké znalosti vztahů mezi stranami sporu, motivace a také s mou jistou orientací v té odborné části jsem se nějak neuměl přiklonit/dát za pravdu ani jedné ze stran. (tehdy šlo o problematiku bludných proudů na jisté stavbě)

    To jsem odhadoval tedy správně.
    __________
    Mediální manipulace je věc složitá. Obvinit z ní lze myslím v podstatě kohokoliv. Zda oprávněně ...

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 11:42:23     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak my dva rozhodně ne.

    Osnovatel vlákna si plete podloží a podkladní vrstvy vozovky a na tomto základě buduje názor na technologický postup generální opravy "vybydlené" dálnice.

    Bludné proudy?
    Ty řadím mezi paranormální jevy, kterým rozumí jen absloventi Magotechnické fakulty ve Velkém Kitěži.
    (Podobnou zkušenost, jakou popisujete, jsem udělal jako posluchač diskuze dvou revizních techniků a nebyl jsem moudřejší ani po vyjádření dvou výrobců, dodavatele a jeho konkurenta, předmětného plynového zařízení.)

     
    Komentář ze dne: 10.07.2015 14:19:40     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re:
    Jo, s tím jsem se už myslím tak nějak smířil, že holt jsou oblasti v mém oboru, kterým asi nikdy úplně neporozumím. Návdavkem mohu přidat přepětí, EMC, blesko-hromo svody, ... možná bych i po zapřemýšlení ještě něco vyškrábl.
    Třeba už jen taková samotná podstata elektřiny není myslím něco nad čím je záhodno se příliš zamýšlet a je lépe raději jen přijmout fakt že je a funguje. Maximálně si dráty pro názornost představit/brát jako trubky s kapalinou a dál to raději nepitvat.

    Komentář ze dne: 09.07.2015 13:27:01     Reagovat
    Autor: spalova? kostí - spalovac
    Titulek:
    http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=200&t=4390

    nebo

    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/214562248420003-presolena- dalnice/

    Komentář ze dne: 09.07.2015 16:53:30     Reagovat
    Autor: enzym - Neregistrovaný
    Titulek:MHD brno
    Ve světle zde uvedených nářků musím konstatovat, že MHD v Brně je asi jednička i o prázdninách (až na ty uzavírky, ale kdy jindy, než nyní). Okružní BUS + TBUS linky vymakané téměř k dokonalosti. Navzdory tomu do práce jezdím autem (20 minut), MHD by to bylo 70+ minut (3 přestupy), ale jedu dost netypickou trasu, mám prostě smůlu.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.