Komentáře ke článku: FSM 3.x.: Afterword (ze dne 06.01.2013, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Diky D-Fensi a kolektivu za vsechny dily FSM, muselo to dat ranec prace. Preju hodne zdaru Vam i nam v dalsim roce.
|
|
|
Práce opravdu neskutečná, připojuju se k poděkování.
1.2. mi, doufám, po roce zmizí můj přestupek, v průběhu jehož řešení se vyskytly zajímavé momenty. Popis mé historky už mám rozepsaný a brzy se s vámi hodlám podělit o mé zkušenosti.
|
|
Taky moc děkuji za za takto vyčerpávající popis.
|
|
|
Ještě bych doplnil, že pokud budete potřebovat do šiřšího týmu někoho, kdo občas s něčím vypomůže, tak se hlásím. Na větší angažovanost v tuto chvíli nemám žádný volný čas, leda až se doma situace trochu uklidní...
|
|
Dobrý den,
už celé týdny a měsíce z povzdálí pozoruji Vaši činnost - články, názory, komentáře, akce. Jelikož se sám zabývám částečně psaním různých elaborátů, vím jak dlouho trvá vyplodit zajímavý a hodnotný článek. Jsem pravidelně v údivu nad tím, jak dokážete pracovat (jak sám píšete - vydělávat na benzín a náboje), přitom fungovat s rodinou, provozovat svoje koníčky a ještě ve volném čase psát články, postřehy a organizovat akce typu srazu vozidel a lidí s podobnými zájmy.
Hluboce se klaním a tak nějak trošku mám podezření, že jste se - neznámo jak - naklonoval do několika D-Fensů. V každém případě za sebe děkuji za velice přínosný web, který je poslední dobou jednou z mála věcí, která se dá číst, protože všechny ostatní informační servery jsou prostě bulvární sračky (iDnes nevyjímaje).
Také jsem díky zdejším návodům už minimálně 2x uniknul pokutě, jednou za špatné parkování (MP Plzeň, dlouhodobé stání na parkovišti typu K+R), podruhé pokuta za znečišťování veřejné zeleně močením (to by bylo na samostatný článek!).
Takže i když je ČR plná škarohlídů, hnidopichů a kreténů, je tady i hodně lidí, co si Vaší práce upřímně a velice váží ... ovšem do diskuzí nepíšou (jako propagátor vašeho webu znám takových lidí hodně - přečtou, pochválí mi -verbálně- článek, na který jsem je upozornil, ale nic dalšího). Chybí ta zpětná vazba, bohužel jsem je dosud nedokázal donutit napsat aspoň stručné "díky". Takže za sebe i za ně: DÍKY!
|
|
|
Fuj, to jsem se lekl...minimalne do pulky clanku to vypadalo, ze nas opoustis :-)
Vse co bych na tema diku za vse chtel rici , zaznelo nade mnou od pikacu.
Co mi tu vadi , je ze kazda druha diskuze se zvrhne ve flame, chtelo by to tedy asi ozbrojeneho a tvrdeho moderatora :-), ono projit stovky pripevku nez narazi na pouzitelne info skoro az boli. Bylo by asi pro prehlednost lepsi klasicke phpBB forum. Sam neumim ,tedy nepomuzu , ac bych rad.
Pokud by se D-F & company toho ujala a dohnala nejaky pripad az k NSS , rad bych se ucastnil treba i sbirky na tento bohuliby projekt :-)
Cest Tve praci
|
|
|
Jednoznačně jsem pro napsání článku o pokutě za ukojení vaší biologické potřeby! ;-)
|
|
"5. Orientační kontrola alkoholu v dechu
Tomuto specifickému tématu bude věnován samostatný díl FSM.!
přehlédl jsem, nebo ještě nevyšel?
(jde mi hlavně o situaci, kdy PaChové stojí v hojném počtu napříč vozovkou a buzerují všechny projíždějící povinným foukáním - oblíbené obzvláště v pondělí ráno, jako veselé zahájení pracovního týdne)
|
|
|
Plošné kontroly na alkohol už napadeny byly jedním pražským kolegou advokátem. Uvidíme, jak to dopadne.
|
|
Je dobře že jsi se toho chopil ty.
Čtu ty díly a přijdou mi perfektní a kompletní. Kdybych se toho chopil já, nemělo by to zdaleka takovou kvalitu. V mnoha oblastech jsem měl v plánu v podstatě recyklovat a slepovat tvoje předchozí díly FSM, čímž by to ztratilo na aktuálnosti a mohly by tam být chyby. Pro nás všechny (řidiče) je nejlepší, že jsi všechny své zkušenosti pro ostatní sepsal právě ty, protože máš top skill. Já si skill sice pomalu zvedám a moc mne to baví (mám v únoru t.r. v plánu sepsat zajímavé poznatky co všechno lze vymyslet ve správním řízení), ale ještě toho musím dohnat hodně.
Díky. Za sebe a za všecky.
Co se týče web fóra pro vzájemnou svépomoc na pořádné úrovni, nabízím ti pomocnou ruku, kdyby bylo něco potřeba, protože je to fajn nápad.
|
|
Ďakujem za zaujímavé čítanie, aj keď na Slovensku to nebude 1:1 použiteľné minimálne pre to, že tu platí "objektívna" zodpovednosť, ale na druhú stranu, ani cestný fašizmus sa tu ešte tak nerozvinul. Likvidačné pokuty za pičoviny síce máme, ale bodový systém našťastie nie. Za 2 roky, asi 50 000km a 200€ na pokutách sa mi proste osvedčilo mať všetko v poriadku, jazdím rýchlosťou v meste 50-55km/h akoby natruc až po koniec obce, mimo mesto vždy o 10km/h nad limitom. Musím poklopať ale na policajtov som ešte "smolu" nemal, až na jednu výnimku... Plne chápem, že policajti čakajú pred krčmou a dávajú fúkať vodičom, je to aj v záujme mojej bezpečnosti, na druhej strane, svinské je čakanie na vodičov pri MC Donnalds v B. Bystrici, kde kvôli kokotskému riešeniu výjazdu vodiči skrátka strácajú nervy a s pískaním gúm si to strihajú cez akýsi protismer. Inak som sa a vyslovenou buzeráciou nestretol, niekoľkokrát fúkanie, raz slušné upozornenie, že mi nesvieti jedna stretávačka, raz kontrola dátumu na lekárničke. Ja neviem, možno sú dopraváci u nás o niečo menej retardovaní, dokonca sa aj zverejňujú zoznamy hliadok...
|
|
|
aj ja už dlho čítam tento web a vždy uvažujem, do akej miery je manuál FSM použiteľný aj na slovenské prostredie.
Nedávno som si spomenul na d-fensov web, keď som si uvedomil že (po mojej najčastejšej trase) v Liptovskej osade tie hovädá pomáhajú a chránia úplne vždy a stále. Podľa toho ako často sa v tejto dedine meria rýchlosť to musí byť najrizikovejšia obec na svete. Policajti tam skrátka merajú rýchlosť VŽDY.
Naposledy som tam videl jedno policajné auto a ešte hliadku, ktorá si chystala laserový radar. Oni sú tam skrátka vždy a začína ma to nepredstaviteľne srať, pretože sú tam zbytočne ale je to skvelé miesto na vyberanie pokút. Hovno tam ide o bezpečnosť, ide tam o buzerovanie a cestný fašizmus.
|
|
|
Oni tam totiž ti kkti mají policejní stanici. Aspoň teda v r. 2010 tam byla. Dost jsem se tomu divil, že zrovna v takové dědině v dolině... Hm, holt na hlavním tahu sever-jih. Možná je ještě nezrušili právě proto, že přináší nadřízeným hodně peněz z pokut.
|
|
Taky bych chtěla poděkovat, jako úplný začátečník se koncem ledna zúčastním té srandy s podáním vysvětlení na dopravním inspektorátu - snad to po několikerém přečtení zdejších "návodů" nezvořu :) Pac a pusu
|
|
Jako jednatel firmy a zlý podnikatel zatím chodím na všechny předvolánky na firemní auta /převážně Městapo Korunní/ sám. Je to sice krapet opruz, ale není jaksi v mém, nejen ekonomickém zájmu, aby byla půlka firmy vybodovaná a bez papírů.
Zatím vše vždy úspěšně skončilo mým odmítnutím vypovídat v dané věci na což dle mého laického názoru mám ústavní právo. Co se tedy mění od 1.1.2013? Byla snad zrušena Ústava a LZSP?
|
|
|
Budeš si muset zaplatit odpustek za "nevýpověď". Snad až 10kKč, ale žádný body. Prostě další daň, tentokrát z hovna.
|
|
|
Kdepak. Vy máte pouze vědět, kdo auto řídil. Pochopitelně víte, že některý ze zaměstnanců. Který z nich konkrétně vám zrovna není známo. Používat toto konkrétní vozidlo pro pracovní účely může celkem xy zaměstnanců a obvykle jich jezdí jedním vozem více dohromady. Cesty jsou dlouhé a tak se při řízení střídají, aby eliminovali únavu. Kdo konkrétně v danou chvíli řídil, bude po tak dlouhé době těžké určit. Dále nemám, co bych dodal. Sbohem.
|
|
|
To ale bohužel pořád nic neřeší, protože ouřad řidiče nezjistí a zinkasuje provozovatele. Buď nabonzovat někoho dostatečně vzdáleného tak kvalitně aby proti němu šlo zahájit řízení, nebo napadnout splnění podmínek pro použití toho loupeživého postupu (nehoda nebo znaky přestupku). Stejně mi ale ani jedno z toho nepřipadá jako automaticky funkční, určitě ne dlouhodobě... pro Ústavní soud bude vhodnější spíš slušný vopčan který řádně oznámí co má a stejně dostane flastr za to že ten oznámenej podvedl jeho i ouřad.
|
|
|
Jak nezjistí? Informaci dostal, jak s ní naloží je jeho věc. Může zahájit šetření.
|
|
|
"nezahájil řízení o přestupku a věc odložil, protože nezjistil skutečnosti odůvodňující zahájení řízení proti určité osobě"
Dát ouřadu na výběr z libovolně velké skupiny vyjde IMHO nastejno jako to přehodit na jednoho odpírajícího s neprůstřelným alibi. Zaplatí provozovatel.
|
|
|
To by z toho vylezli poněkud lacino. Provozovatel vozidla má vědět, komu vozidlo zapůjčil - to je splněno. Že jich je víc? No tak mohou pátrat. Ale podle mne to hodí pod stůl.
|
|
Díky za parádní resumé FSM a za tu novou iniciativu. Jsem právě v řešení dvou správních řízení (4 měsíce do prekluze), dosavadní FSM jsem zhusta využil a ještě využiju. Své zkušenosti poskytnu po doufejme úspěšném konci.
|
|
Vzhledem k rozsahu a informační bohatosti poslední FSM série jsem si ji pro pohodlnější čtení dovolil drze zkonvertovat do podoby ebooku, ke stažení na
uloz.to/xEVtS67/fsm2013-zip
Doufám, že to nevadí, pokud ano, dejte vědět a soubor promptně odstraním.
|
|
Děkuji D-Fensovi a autorům a šířím (samozřejmě s udáním zdroje). Dovolím si však poukázat na vlastní zkušenost. Tedy - chci-li úspěšně provozovat FSM, musím mít vozidlo komformní s legislativou.
Tedy no "tuning", no černá skla v předních dveřích, no sjeté gumy, no propadlá revize LPG, no propadlá STK. Nefunkční světla, poškozené blinkry atd. v zásadě nevadí, ale tohle je nehratelná karta (speciálně propadlé lhůty). Pokud narazíte na ostrého Policajta, tak Vás vykostí a ve správním řízení si moc nepomůžete. Mě po dvacetiminutové kontrole kde co všude všeho dostal na propadlé revizi LPG.
|
|
|
Do prekluze lze dohnat i spravni rizeni za to, ze nemate platnou STK. Jinak nerozumim tomu, jak vas mohl dostat na propadlou revizi LPG, ta se prece zaznamenava jen do prilohy k TP, kterou s sebou bezne nevozite a organum nepredkladate.
|
|
|
To, že to lze dohnat do prekluze je mi samozřejmě známo. Problém je, že jsem to v životě nedělal, nemám s tím žádné zkušenosti a ani nevím o nikom, kdo by to dal (vyjma těch celebrit...) Mě osobně se v ten daný okamžik tohle riziko podstoupit nechtělo.
K dostání na plyn - to bylo jednoduché. Stavěli mě za banální přestupek (zákaz odbočení), já odpověděl, že do správního řízení, rož na to, že tedy dobrá, a dáme to tam komplet. Poté, co s údivem seznali, že má můj obstarožní Forman všechno zkontrolovatelné v pořádku, ptal se mě na revizi LPG. Já odpověděl nevim (byla cca měsíc propadlá), papíry nemám, a on na to, že to připíšeme ke správku. Správní orgán by po mě už ty doklady snad žádat mohl, ne?
|
|
|
Takova hloupa otazka - vy jste si samozrejme zatim tu revizi nejspis udelat nechal, takze co se stane, az urad zacne mluvit o revizi? vytasite se s tou novou, nejspis. Takze zacne mluvit o te stare, ale musite ji skutecne stale jeste mit? A dovozovat z toho, ze nova je moc nova nejde taky nic, nebot ta stara vam mohla treba koncit az par dnu po zacateku te nove, ale kvuli nejakemu uradu prece nebudete jezdit s neplatnou, tak jste tu novou udelal vcas. A vzhledem k tomu, ze starou jiz nepotrebujete, kdyz mate novou, tak jste ji bezpecne zalozil do skartovace, sezral ji pes, poblila kocka, ci ukradli martani? Co pak?
|
|
Hluboka poklona za tuhle hromadu prace a uprimny dik za nadeji, ze zdravy rozum jeste nevymrel.
|
|
I já se přidávám s poděkováním za neskutečně obsáhlou dokumentaci a smekám před autorovým výkonem pan Klobouk. :)
|
|
Děkuji za ,,studnici informací,, pro boj s úřady. Měl bych jednu technickou připomínku. Nešlo by dodat do záložek u Hlavního menu jednu s názvem FSM? Je to poměrně složité, hledat starší články třeba po půl roce. Velice elegantní by bylo zobrazit jí třeba jen přihlášeným čtenářům, nebo těm s určitým množstvím příspěvků aby se odfiltrovali barikádníci z druhé strany
|
|
|
Také mnohokrát děkuji D-FENSovi za všechno dobrodiní, které nám poskytuje!
Rád bych přispěl k dobré věci, ale nejsem v IT, takže s forem nepomohu. Můj skill ve správním řízení mi sice dvakrát stačil, ale kromě sdílení detailů konkrétních kauz, nemohu nabídnout odborný přínos.
Nabízím tedy finanční příspěvek na přípravu ústavní stížnosti. bds@email.cz
|
|
kam muzu posilat prachy, ustavni stiznost bude taky neco stat ne?
|
|
Uvítal bych nějaký rozcestník, anebo umístění do jednoho souboru (pdf?) pro rychlejší orientaci v těchto materiálech. Pokud něco takového existuje tak se omlouvám za svou neinformovanost.
|
|
|
A co vam brani to do te formy zpracovat?
|
|
|
|
Rikam si, jak spolehlive osetrit, aby majitel vozidla nedostal pokutu za to, ze nenabonzuje ridice, a napadlo me mozna zajimave reseni (jestli uz ho nekdo psal drive, omlouvam se).
Majitel je vyzvan, prohlasi, ze ridil "Yurij Zahustlev" z Ukrajiny. Tento clovek by si nasledne mohl urcit zmocnence, ktery by vinu pana Zahustleva priznal :-))
To by bylo docela neprustrelne...urad zna vinika, neni o tom pochyb. Sice tento clovek neexistuje, ale to uz je podruzny detail :-))
Je v tom nejaky pravni hacek?
|
|
|
To bude fungovat pouze dokud úřad nepojme podezření, že pan Zahustlev neexistuje. Pak si třeba vyžádá notářsky ověřenou plnou moc a je to v háji.
|
|
|
Hm, a jakpak jsem já odpovědný za to, že pan Zahustlev tu plnou moc zfalšoval? Já pravost notářského ověření rozhodně nejsem povinen, a patrně ani schopen, ověřovat.
|
|
Btw se tu mnozi nabidky peneznich prispevku na pripadne ustavni soudy a podobne veci. Urcite bych se k tomu rad pripojil a priklanel bych se k vytvoreni nejakeho uctu, ci neceho podobneho, kam by lide mohli prispivat "na dobou vec".
Ono jedna vec je psat clanky zadarmo z radosti ze zivota, ale pokud se to potahne k soudu, bude to stat nejake penize...
|
|
|
O podobném fondu pro podobné účely jsme již s podobnými lidmi uvažovali. Má to několik háčků:
Já klidně zveřejním jedno číslo svého účtu, nebo udělám transparentní účet, ale kdo mi bude věřit, že za 2,3,4,5 let nezmizím i s prachama, nepoužiju je v rozporu s momentálním přesvědčením dosavadních dárců apod.?
Naopak, sbírka na konkrétního člověka za konkrétním účelem (soud) funguje velmi dobře, tam vše probíhá ve velmi krátkém období, je to poměrně snadno zdokumentovatelné a tedy relativné průhledné, a v neposlední řadě naléhavost přesvědčí daleko více dárců k daleko větším částkám.
|
|
|
No, to je jednoduche - jsou lidi, kterym bych veril, naprikald D-Fensovi osobne bych v tom veril urcite:-)
a nebo - existuje napriklad OSBID, ktery by si to mohl vzit pod sva kridla
|
|
|
Ano, to jsem prave chtel take navrhnout. Nicmene je pravdepodobne, ze se cislo uctu bude menit v souvislosti s prechodem k jine bance, takze s pripadnymi platbami bude vhodne poseckat.
|
|
|
zalozte nekdo stranku se seznamem potencialnich prispevovatelu, kam da kazdej kdo ma zajem svuj email a castku kterou je ochoten venovat na dobrou vec. Aspon bude v pripade potreby koho kontaktovat a i castecnej prehled o priblizne castce, kterou by bylo mozne vybrat. Blbej napad?
|
|
|
To uz je prece davno vyresene, jmenuje se to "transparentni ucty" a na ceskem trhu to nabizeji nejmene dve banky. Take se to zcela bezne pouziva.
|
|
|
toz roote zas neblbnete ;) ale co treba vyuzit http://www.kickstarter.com/ pripadne ten cesky - konkretni projekt napr zde : https://www.hithit.com/cs/project/2/xavierovo-dawntempo?variant=b
|
|
|
Ty ucty existuji, jsou zalozene, patri obcanskym sdruzenim, ktere maji podobne veci predmetem cinnosti, takze neni duvod je nepouzit.
|
|
|
Entity D-F a OSBID jsou poněkud známější a respektovanější než já, ale stejně budou dost důvěryhodní jen pro malou hrstku lidí. Prostě na nějaký projekt "Nadace Obrana občana proti státu" moc nevěřím.
Mám-li být konkrétní, já bych jim na podobné účely pro použití v budoucnu prachy předem (nebo průběžně) neposílal. Nevím koho, a z jakého důvodu bude za tyto peníze podporovat v budoucnu, ani nevím, zda by pomohl mně v případě podobného hraničního sporu.
Ale na konkrétní projekt (například billboard upozorňující na nějaký lokální problém) bych byl ochoten přispět.
Například jsem poslal částku, kterou jsem si tehdy mohl dovolit, rodině Pavla Plisky, když seděl ve vyšetřovací vazbě.
www.strelectvi.cz/forum/sbirka-na-jednoho-z-nas-nutna-obrana-t8840. html
Naopak, z důvodu nesouhlasu s některými postupy LEXu jsem jim přestal posílat platbu nad rámec členských příspěvků a příště zasponzoruji pouze konkrétní věc, o které budu přesvědčen; a vlastně stejně tak jsem před krajskými volbami něco málo investoval do Svobodných na konkrétní propagaci, kterou jsem považoval za účelnou.
Prostě jsem přesvědčen, že ad-hoc sbírka je rozumnější řešení a má větší naději na úspěch. Ale možná jsem výjimka, a uvažuji úplně blbě;-)
|
|
|
S kterými konkrétně postupy LEXu nesouhlasíte?
|
|
|
V tom konkrétním případě mne nasralo půlroční přešlapování okolo blbých stojánků na letáky. Příště vezmu tři litry a koupím v Makru (nebo u výrobce) pro jeden kraj desítku standardních stojánků.
Zrovna tak mi přijde hloupost dělat z průkazky LEXu nějakou slevovou kartičku, nemýlím-li se, též jste se k tomu vyjadřoval v lexím fóru.
|
|
|
Ano. To sice souhlas (v obojím), ale obojí mi přijde jako nepodstatná prkotina ve srovnání s tím podstatným, co LEX dělá -- a co na evropské poměry po mém soudu dělá sakra dobře.
Ptal jsem se hlavně proto, že jsem se lekl, zda jsem někde nějak nepřehlédl něco podstatného.
|
|
|
Ne, nic zásadního proti Lexu nemám.
LOS je parádní věc, lobbystická a mediální činnost se teď rozbíhá velmi slibně.
Jen mne štve občasné přešlapování a neakceschopnost - a proto si raději peníze nechám, a v případě potřeby do toho říznu sám.
|
|
|
... ještě k té prkotině: místo toho dohadování mohly být letáky na prodejnách a střelnicích o půl roku dříve. Možná to je prkotina, ale zase jsme ztratili půl roku a pár potenciálních členů. Teď o mnoho nejde, ale kolikrát si takové zaváhání můžeme dovolit?
|
|
zatim jsem vysledky nepsal nebot jsem stale ve fazi rizeni II.stupen (kraj), uz 7 mesicu se nic nedeje...
jakmile to nejak dopadne tak napisu..
postupoval jsem napul s pomoci tady FSM, ale nehnal jsem to do extremu (nemam zmocnence v zemi kde nejsou dorucenky atd..) ani se netocil na chybnem ctrl/c ctrl/v v prikazu nebo rozhodnuti prvniho stupne - papirove nedostatky vzdy dokazi odstranit a kraj je podrzi...
vicemene stacilo sehnat papir od uradu ze policista ktery me meril a sepsal papir byl v te dobe jinde (i kdyz mi nemuzou rict kde protoze je to osobni udaj), i kdyz tvrdil ze ne.. bohuzel pro ne kudla v zadech od nadrizeneho organu... urednik to samozrejme neresil a i pres upozorneni pravnikem ze to uz vypada na nedbalost urednika a napomahani a ze by mel konat, konal jak chtel se slovy "to pro ten prestupek neni dulezity", fotka a ztotozneni je jasne...
mam podezreni ze na kraji sedel nekdo kdo se dokazal zamyslet nad dusledkama pro zucastnene pachy a urednik v pripade soudniho procesu a prezkumu toho papiru...
ale nechci malovat na zed, jeste za brodem nejsem...
|
|
Velký dík za odvedenou práci. Obávám se, že sbírání podnětů v diskusích, studium předpisů, ověřování postupů v praxi a následná publikace prověřených a funkčních postupů je nenahraditelná.
Rozhodně to nenahradí fórum. Příliš úzké bude mít omezený okruh znalostí, a jak začne být širší a respektovanější, není problém jej infiltrovat a zahltit trollingem či falešnými informacemi.
Zvaž prosím ještě, zda a jakou formou budeš nadále sbírat a publikovat informace.
|
|
|
Myslé že dobrým lékem na to čím "staršíš" by bylo moderované fórum. tedy fórum kde každý příspěvek schvaluje moderátor.
|
|
velke diky nejen za FSM, ale za kazdodenni boj se zmrdy na vsech urovnich.
primlouvam se za zverejneni nejakeho bankovniho uctu na ktery bych mohl prispet nejakym drobnym at uz na provoz serveru, tak predevsim na ustavni stiznost.
narozdil od JMH nemam strach ze zpronevery, v d-fense mam plnou duveru a ani nenachazim oblast kde by mohl jednat proti mym zajmum - snad jedine ze by penize investoval do zvyseni svych sanci na viribus-unitis :)
|
|
Určitě díky za všechny dobré informace!
Tak mě jen k tomu projektu napadlo, kdyby mělo být to fórum striktně na materiály, je to škoda. Jsem určtě za sekci bazar. Kupř. jen v posledních pár článcích o ojetinách je celkem zjevné, že tu je řada lidí, kteří poptávají, a naopak řada prodejců, a tak nějak by se dalo čekat, že zrovna ve zdejší komunitě nebude moc zmrdů, co budou prodávat vraky, a naopak šmejdů, co budou chtít ojebat prodejce. A taky je tu na koho se obrátit pokud si kupující není jist.
|
|
Už jste viděli tohle?
http://auto.idnes.cz/osoba-blizka-konec-03x-/automoto.aspx?c=A130118_090652_automoto_ fdv
Toje přece hovadina, že by se pokuta měla vrátit k majiteli, i když napráší řidiče a ten s nima vyjebe.
Příklad: Pojedu moc rychle, vyfotěj mě, ale mám stažený stínítko. Naprášim kamaráda, který o tom samozřejmě ví, ten se dostaví k podání vysvětlení a pošle je do řiti s tím, že odmítá vypovídat.
Jakej zákonej důvod má magistrát k tomu poslat pokutu mě?
|
|
|
No prohlásí, že učinil nezbytné kroky ke zjištění pachatele přestupku (označil jsi ho) a pak použije
,b) řízení o přestupku zastavil, protože obviněnému z přestupku nebylo spáchání skutku prokázáno.
Podle mého laického pohledu se problém něakým způsobe rozsekne až to někdo požene k ÚS (diskriminace vlastníků automobilu nebo odpovědnost za činy třetích svéprávných osob)
|
|
|
Právě, taky bych to tak nějak viděl...
|
|
|
No tenhle výklad od začátku považuju za přinejmenším možný.
Nicméně ta kravina má základní fail úplně někde jinde, a to je přímo ust. § 125f odst. 1. § 10 totiž žádnou povinnost provozovat vozidlo v souladu s předpisy nestanoví. Takže pokud neporušíte něco, co je přímo v tom § 10, k naplnění formálního znaku toho správního deliktu vůbec nedojde.
|
|
|
Sorry, beru zpět, § 10 odst. 3, ASPI mělo až do včerejší aktualizace slabší chvilku.
|
|
Zdravim, prislo mi predvolani k ustnimu projdenani prestupku. Byla mi zmerena rychlost po odecteni odchylky 61km/h v obci. Bude to me prvni jednani a z toho, co jsem ve vsech FSM vycetl a co vyplyva z lejstra, tak se na toto jednani musim dostavit osobne. Chtel jsem vas poprosit, nasel by se nekdo, kdo by mi mohl poradit, jakym smerem rizeni smerovat. Nekam na web hodim spis a predvolani. Nechci riskovat odebrani bodu a platit gestapo a uredniky teto republiky.
Predem diky vsem, kdo jsou ochotni pomahat mene zkusenym. MMOSS
|
|
|
pořiď kopii spisu vč. jeho obsahu (abys věděl, že ho máš celý) a pak se uvidí.
první rada je, že spis sis měl okopírovat už při obeslání příkazem (pokud teda příkazní řízení bylo)
z prvního jednání se třeba s týdením předstihem omluv, protože máš práci v jiným městě a nemůžeš. tím získáš čas na studium spisu.
jak budeš mít kopii spisu někde naskenovanou, hoď link třeba na e-mail uvedený na www.osbid.cz nebo na honza.zzr@centrum.cz a uvidíme, co se dá dělat.
|
|
|
OK diky moc. Zadny prikazni rizeni neprobehlo, proste prislo predvolani k ustnimu jednani (sice jsou tam trosku jiny paragrafy, ale podstata asi zustava). To predvolani poslu za chvili. Bohuzel si nejsem jisty, zda omluva na jednani v jinem meste bude akceptovana. Jinak ve spisu bude nejspis jen fotografie a me udaje. Stalo se tak, ze jsem jel a doslo ke zmereni v obci Unesov (okres Plzen) a gestapo CR me po zmereni zastavilo. Nic jsem jim nerekl, s papiry jsem je poslal slusne do patricnych mist a nic jsem jim nepodepsal, Ironii je, ze jsem zrovna ten den mel dost casu, bylo hezky, nikam jsem nechvatal a jel si tak rikajic na pohodu, kdyz najednou majaky za mnou :(
|
|
Zdravím, už jste někdo řešil ve správním řízení změření automatickým radarem?
Přišlo mi milostné psaníčko z magistrátu, že auto s r.značkou jehož jsem provozovatelem překročilo rychlost a mám zaplatit 800,- nebo napráskat řidiče. 800,- není moc a nejspíš to zplatím, ale stejně bych se rád držel své fylozofie - FÍZLŮM NEZAPLATIT ANI KORUNU! navíc zaplatit 800,- za jejich "ctrl+c" a "ctrl+v" je opravdu trochu moc.
V psaníčku mě tedy zaráží tohle poučení (ze zkušenosti již vím, že tam píšou všelijaké NEPRAVDIVÉ bláboly, ale tentokrát jsem se s touhle formulací setkal poprvé a proto se s vámi o ní podělím):
cituji
"Neuhradí-li provozovatel vozidla nejpozději v den splatnosti určenou částku a nesdělí-li Magistrátu hl. m. Prahy údaje o totožnosti řidiče vozidla v době spáchání přestupku, bude Magistrát hl. m. Prahy pokračovat v šetření přestupku. Nezjistí-li však do 60 dnů ode dne, kdy se o přestupku dozvěděl, skutečnosti odůvodňující zahájení řízení o přestupku pro určité osobě, věc odloží podle § 66 odst. 3 písm. g) zákona ČNR č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů a ZAHÁJÍ ŘÍZENÍ O SPRÁVNÍM DELIKTU PROVOZOVATELE VOZIDLA podle § 125f odst. 1 zákona o silničním provozu, pro porušení ust. § 10 odst. 3 tohoto zákona."
Znamená to tedy, že pokud jim někoho napráším a oni do 60ti dnů od něj nedostanou peníze (ne vysvětlení, ale vyloženě peníze), tak po 60ti dnech se mnou zahájí správní řízení? Nebo?
Mám v tom trochu guláš, tak kdyby jste to už v tomhle roce řešil a vyřešil, tak dejte vědět, budu velice vděčen.
DFenčákům zdar
|
|
|
Tak tak, poradek musi byt!
Ve vyzve je popsany princip tak, jak ho nastavil zakon. Nazyva se to správní delikt, pracovní název: SPRDEL.
Je to tak: pokud jim napraskas sprosteho pachatele (i kdyz to budes Ty sam), oni ho prisne a spravedlive potrestaji - daji mu pokutu a body a reknou mu aby to uz nedelal. Kdyz jim ho v urcene lhute nenapraskas, zahaji rizeni s Tebou, neb jsi ze zakona sprostym pachatelem Ty (provozovatel). Dostanes pokutu, ale uz ne body. A asi ani nebudes poucen.
Prakticke zkusenosti moc nejsou, SPRDEL plati od ledna, ourady to pouzivaji cca 2-3 mesice. Odpor a boj je mozny, ale neni jednoduchy a je drahy. Pokud pojmes navrzenych 800 jako odpustek, koupis si za ne klid.
Doporucuji pozornosti forum 30kmh.cz.
|
|
Ahoj,
vyzvednul jsem si Výzvu provozovateli vozidla k uhrazení určené částky - samozřejmě mě vyfotil automat při pirátské rychlosti 62km/h na pražské čtyřproudovce V Holešovičkách (je tam 50km/h). Toto jsem měl spáchat ve sváteční den 5.7., v 17.30.
Zajímalo by mě, zda je reálně toto vyřešit tím, že se přiznám a následně se obhájím materiálním aspektem (nebyl provoz, všude mrtvo). Vzhledem k tomu, že jsem z Brna a do Prahy se momentálně nechystám, tak nemám možnost nahlédnout do spisu. Každopádně odmítám platit peníze jen za to, že mi přijde papír, ve kterém je plno vět se slovy "neznáme řidiče; domníváme se; apod.".
|
|
|
No, můžete to zkusit, ale moc šancí na úspěch touto cestou bych nedával. Tedy jinak - pro forma kdybyste na mě přišel s materiálním aspektem přestupku, tak bych Vás mohl vyfuckovat s tím, že:
1) nešlo o zanedbatelné překročení rychlosti (tj. není to tak, že byste jel 52km/h apod.)
2) V daném úseku je podél komunikace obytná zástavba, takže jste zvýšenou rychlostí zvýšil hlukovou zátěž.
3) V daném úseku je přilehlý chodník a parkovací pruh, což vytváří při zvýšené rychlosti potencionální riziko.
Reálný šance bych tedy neviděl v tom, že se budete spoléhat na materiální aspekt, ale v tom, že v celém procesu zkusíte najít co nejvíce chyb, nesrovnalostí a podobných argumentů pro to, aby to úřad radši odložil. Tj. nechat si předložit veškeré důkazy a materiální aspekt potom použít pouze jako jeden z aspektů s tím, že dost možná se zapletou do argumentů a radši z toho vycouvají.
|
|
|
Ad 2) hluková zátěž je přece nesmysl... když tam pojedu 50km s wartburgem, tak udělám daleko větší hluk než třeba s mercedesem... Kolik je teda povolená hranice a o kolik jsem ji překročil? Nebo snad pro každého řidiče platí jiné podmínky?
Ad 3) žádní chodci, žádná auta - situaci jsem vyhodnotil tak, že jsem při rychlosti 62km/h neměl koho ohrozit, omezit či někomu způsobit škodu. Potencionální riziko neboli "co by bylo, kdyby bylo..." je blbost. Je třeba rovnou říct, komu jsem tou rychlostí způsobil škodu a za co mám být tedy trestán.
|
|
|
Erm... zdá se, že zapomínáte, co je účelem těchto podivných buzeračních pravidel:
1. plnit státní kasu;
2. vychovávat ovce, jež se řídí podle předpisů, aniž by při tom přemýšlely.
Vaše výhrady by měly smysl pouze v případě, že by účelem omezení bylo snížit hluk a počet nehod; tak tomu -- stokráte bohužel -- není ani náhodou :(
|
|
|
Řekl bych, že bod 1 dost drsně převažuje..:-))
|
|
|
ad 2) Hluková zátěž je odvislá od rychlosti - u rychlosti nad 30-40km/h už dominuje hluk od odvalujících se pneumatik, takže vztah rychlost-hluk je v tomto případě zřejmý.
ad 3) Naopak, potencionální riziko žádná blbost není - například tam může někdo argumentovat rozhledovými poměry, které jsou posuzované na 50km/h.
Všechny výše uvedené body jsou samozřejmě účelově pasovaný tak, aby Vám to úřad mohl přišít - neříkám, že je úřad použije a ani neříkám, že jsou v daném místě platné (viz. bod 3). Spíš si ale opravdu myslím, že v intravilánu v zastavěném území (tj. ten chodník a parkovací pruh tam prostě je a lidi na něm mohou být) bych s argumentací v duchu "nic tam nejelo" byl hodně opatrnej. Jestli si i dobře vzpomínám na ty dřívější judikáty ohledně materiálního aspektu, tak buď šlo o marginální překročení rychlosti (cca do 5km/h) nebo o naprosto iracionální zabukaření (znáte to, vesnice začíná někde v lese, pak jedete ještě kilák a pak jsou teprv stromy). Tady si myslím, že nic takového není. Proto bych hrál na procesní chyby.
|
|
|
eee, baráky, ne stromy...:-)))
|
|
|
Ten bod 2... víte, když započtete také to, čím bude obutý ten wartburg a to, čím bude obutý ten Mercedes -- jedna guma bude asi mít vyšší cenu (i kvalitu), než celý ten warťas --, stejně to pořád platí (nemluvě o spoustě dalších faktorů).
S ostatním souhlas.
|
|
|
S pneumatikami to bude jako s motorem. Některé hlučí více, některé méně. Takový rozdováděný trabi dvoutakt hluk pneumatik pod sebou hravě přehluší i při 50km/h:).
|
|
|
Copak trabi dvoutakt.
Ale takový krásný sluníčkový správný evropský hromadný autobus, v němž se veze šest smutných důchodců a na jehož zadku se natřásá těžký diesel...
|
|
|
Zrovna jsem to tuhle hledal…ty poslední, Citelis, šestilitrový turbo osmivál.
|
|
|
Tak koukám, že ten je zrovna sluníčkovej ažaž. Podle brožury jakéhosi prodejce to okolí obtěžuje jen 75 decibely, což je stejné jako Octávka (taktéž) v dehtu:).
|
|
|
Hm, ok. Takze nejjednodussi bude zaplatit petikilo a pro budouci pripady poridit Genevo One GPS.
Pokud se proti temto automatickym pokutam nejde pravne branit, tak na to pujdu holt jinak. Diky za reakce :)
PS: Kdybych aspon jezdil jako vrah maminek s kocarky... ale toto je naprosto zvracene.
|
|
|
"Nelze" je příliš silná formulace. Rozhodně lze, ale šance, že účinnou zbraní bude právě to, že nikdo nijak nebyl ohrožen a že omezení nepřesáhlo míru běžnou, je dost špatná. Přinejmenším je zapotřebí ji kombinovat s ostatními, výše (i jinde) rozebranými možnostmi.
|
|
|
Podívejte, nejjednodušší je to v každém případě. Podle mě má smysl jít do sporu s úřadem ve dvou případech - jednak když jsem v bodové tísni, tj. další sejmutí bodů by pro mě bylo krajně riskantní, nebo když se na to dívám ideologicky a principiálně nechci nic zaplatit. V každém případě ale z hlediska finančního už jenom toho času, co s tím strávíte, případně když to postoupí na další level, tak konzultace s právníkem apod.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek FSM 3.x.: Afterword
|