D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Žárovičky
    (ze dne 26.05.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 26.05.2013 19:51:00     Reagovat
    Autor: Daniel - Neregistrovaný
    Titulek:...
    Osobně bych řekl, že je to v pytli. Mě hned jak zastaví hmátnu na telefonu po nahrávání, alespoň audio. Jo a mimochodem Harry používal S&W Model 29 v r86i .44 Magnum...krásná zbraň.

    Komentář ze dne: 26.05.2013 19:51:08     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Správní orgáne,
    poučení jsem rozuměl a možnosti odepřít výpověď nevyužiji.

    Varianta A

    Vozidlo bylo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích a to včetně povinné výbavy. Tvrzení policistů, že jsem neměl náhradní žárovky, se nezakládá na pravdě. Za dané situace, tedy zastavení v hustém provozu a nátlak ze strany příslušníků PČR na rychlé dokončení kontroly, jsem je pouze nemohl nalézt. Požaduji výslech svědků pana Alu Kwak Oboona z Konga, který potvrdí, jak jsem téhož dne před jízdou kontroloval vozidlo včetně sady žárovek, a dále pánů jménem Tran Hong Dong, Fak Jú Bič, Ýt Mai Dyk, Sak Itbejbi a Šit Ebrik, kteří se mnou vozidlem cestovali na turnaj v dominu a přítomnost sady žárovek potvrdí. Dále poukazuji na to, že vozidlo má platnou STK, jejíž součástí je také kontrola povinné výbavy.

    Varianta B

    Podle vyhlášky č. 341/2002 Sb. je ve výbavě vozidla sada náhradních žárovek s výjimkou výbojek. Protože vozidlo bylo tehdy osazeno pouze výbojkami, neměl jsem požadované náhradní žárovky a požadavku policisty jsem nemohl vyhovět.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2013 19:58:45     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Správní orgáne,
    A ovšem, varianta C. Teď jsem si to ještě pročetl a všiml si, že to bylo městapo.

    Orgáne! V řízení je možné použít večkeré důkazy, které jsou získány v souladu se zákonem. V tomto případě se jednalo o kontrolu technické způsobilosti vozidla ze strany městské policie, která k tomu není ze zákona zmocněna.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2013 21:46:13     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:Re: Re: Správní orgáne,
    Jsem si oddech´, že jsem nebyl za blbce :)

     
    Komentář ze dne: 26.05.2013 20:21:13     Reagovat
    Autor: whatever - whatever
    Titulek:Re: Správní orgáne,
    :-))) lol'd hard

    Ještě k těm svědkům - hádám, že je nutné dát na ně i nějaký kontakt (adresu? nebo cokoliv á la tel?). Tuším, že jsem viděl nějaky online generátor adres, takže předpokládám, že relevanci adresy orgáni nekontrolují. Je tak?

     
    Komentář ze dne: 26.05.2013 20:34:34     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Správní orgáne,
    Já preferuji tuto aplikaci

    http://cs.fakenamegenerator.com/gen-male-ninja-us.php

    Umí i ninji, hobbity a hlavně Čechy. Myslím, že většina těch náhodně dotázaných občanů z řad veřejnosti, kteří většinou souhlasně promlouvají v novinách na různá témata, má s touto stránkou něco společného.

    Ano, je dobré uvést adresu, kde svědka najít, zejména pokud chceme, aby svědčil v náš prospěch. Ale můj příspěvek je psán trochu s nadsázkou, lepší službu prokáže kamarád, který si vzpomene, že sadu se žárovkami v autě viděl, když si deset minut před kontrolou bral z kapsy ve dveřích mobil apod. Samozřejmě nesmí připustit, že mezi ním a obviněným existuje např. přátelství, takže se jedná o kolegu jeho ženy, řemeslníka nebo něco podobného.

    Komentář ze dne: 26.05.2013 19:54:24     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:Já se domnívám,
    že žárovky, tedy technický stav vozidla strážníci kontrolovat nesmí, tudíž je pán mohl poslat do prdele.
    Stejně tak jejich požadavek na zelenou kartu, prostě bych jí neukázal.
    Tohle je pravomoc policie, nikoli strážníků. Takže kauza žárovička se mohla odehrát pouhým posláním městapa do hajzlu. Snad se nemýlím...

    Komentář ze dne: 26.05.2013 20:43:18     Reagovat
    Autor: Tomass - Tomass
    Titulek:
    Co vim, tak zpusobilost vozidla tkvi predevsim v tom, ze sviti zarovka predniho/koncoveho svetla prilehla do stredu vozovky. Takze vetsinou by nemel byt problem prehodit zarovku z druhe strany do svetla prilehleho do vozovky (pokud nejsou k dispozici nahradni). Samozrejme to lze, pokud tomu konstrukce vozidla na miste nezabranuje (coz alespon z hospodskych kecu vim, ze u soudobych vozidel velmi casto ano).

    Prislo mi na mysl, ze v extremnim pripade by snad mohlo byt mozno povazovat zarovky neprilehajici do stredu vozovky za rezervni, jist si vsak nejsem.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2013 20:56:08     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Pokud nesvítí vnější světlo, je vozidlo nezpůsobilé a nesmí jet.

    Pokud nesvítí vnitřní světlo, je to jen závada a dojet lze.

    Prohlásit jiné žárovky v autě za rezervní sice lze (nikde není napsáno, kde má být náhradní žárovka umístěna ani zda mají být všechny pohromadě), ale je to moc komplikované pro naše účely.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 08:10:18     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re:
    No ona je v tomto bodě ta vyhláška taková divná, protože:

    "Závadou podle odstavce 1 v osvětlení vozidla je vždy,
    a) nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo alespoň na straně přivrácené
    do středu vozovky,"

    Problémy tam dělá to slovo "alespoň", protože pokud by to mělo být tak, jak říkáte (a jak říkají třeba i testy v autoškole) pak by tam to alespoň vůbec nemuselo být - nesvítí levá potkávačka - auto je nezpůsobilé a nazdar bazar. Podle mě to totiž na ministerstvu dopravy původně mysleli (ale blbě napsali) tak, že svítí-li vpředu jen jediná potkávačka (a jinak nic) musí to být ta levá, aby byl alespoň nějak znát obrys vozidla (což má i logiku). Pak by situace, kdy odejde levá potkávačka, ale zbytek svítí nezpůsobilost nebyla. Na druhou stranu, toto ale z toho, jak je to napsané, rozhodně neplyne.

    Každopádně je ve všech těchto případech možné nouzové dojetí. Zákon říká do nejblížšího místa, kde lze závadu odstranit, což může být leccos.

    Komentář ze dne: 26.05.2013 23:16:34     Reagovat
    Autor: MartinF - MartinF
    Titulek:
    Nedokážu si představit výměnu žárovky na silnici u některých značek aut, třeba na své Mikře K12, nebo u aut, kde je napsáno, že se jedná o servisní úkon. Třeba u té Mikry je mnohem jednoduší světlo částečně demontovat a žárovku vyměnit, než si celkem hrubě sedřít kůži z rukou a hrabat se někde poslepu dvěma prsty v patici. Nehledě na to, že velké části řidičů je tento úkon neřešitelný problém.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 02:51:46     Reagovat
    Autor: Tomass - Tomass
    Titulek:Re:
    U sveho Volva 740 jsem obe predni zarovky menil naposledy cca dva roky zpet na benzine. Zarovky byly jiz vysvicene. Otocit dva plastove kryty a "vycvaknout" stare zarovky bylo vzhledem k obsazeni druhe ruky cigaretou zalezitosti, ktera se protahla na zhruba 4 az 5 minut.

    Vzhledem k tristnim pribehum "z hospody" se musim nutne zeptat, jak se resi praskla zarovka u vozidel, kde zarovku neni mozne v realnem case vymenit. Uz vzhledem k tomu, ze vuz je dle zakona po sleze nezpusobily k jizde. Zaslechl jsem par story o vozech Renault a manzelcine ruce v jakemsi otvoru, ale nechci predvidat. Rad si rozsirim znalosti.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 03:28:05     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re:
    No, i u poměrně rozumně zkonstruovaných moderních vozů tohle dovede být docela průser. Většinou je to operace pro baterku, zrcátko a někoho, kdo má ruku asi jako chobotnice (teda jako celá chobotnice, je jenom její ruka). Posledně jsem měnil žárovku taky na benzínce, musel jsem si vyžádat zapůjčení zrcátka (naštěstí byla přítomna dámská obsluha), a pak to šlo relativně samo. Volvo 740 je ještě oldschool konstrukce, u které je v čumáku dost místa, takže za reflektorem není tak narváno, tam to jde. Takový extrém, jako že by se musely vymontovávat světlomety, jsem zatím nikdy osobně nezažil, ale u M-B C-Klasse a zejména u Passata 5,5té generace mnoho nechybělo. Samozřejmě, že na úrovni vyprávění (asi ne náhodou v souvislosti s vozy Renault) jsem to už taky zaznamenal.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 09:26:33     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:Re: Re: Re:
    Zažil jsem na vlatní kůži Renault Scenic minulé generace a zvládli jsme to ve třech lidech za světla za pěkných 30 minut na té lepší straně, druhá byla úplně bez šancí ...
    Můj S-Max jsem také normálně vzdal, protože mi chybí ještě druhý kloub u zápěstí a je nutné pomocí torxových šroubů vymontovat světlomet a pak už je to lekrace.. Měnil jsem zrovna včera...

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 09:29:51     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Octavia II je taky fajn zalezitost, musite demontovat cele svetlo. Ale nejvetsi problem je ten, ze plastovy sroub, kterym je svetlomet pripevnen ke karoserii, vydrzi max. 2x vymeny zarovky, potom se urve jeho uchyceni a protaci se. Bez dvojice kombinacek nemate sanci.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 13:32:37     Reagovat
    Autor: starter25 - starter25
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    A co je na tom špatného? Lepší vytáhnout celé světlo a žárovku v pohodě vyměnit a neumazat se než si hrát na slepou chobotnici někde pod podběhem. Podobně to mělo předchozí mondeo, uchycení kovovými zarážkami. Nebyl potřeba vůbec žádný nástroj. Problém byl spíše se dostat pod kapotu poté co odešel plastový mechanismus zámku.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 10:12:09     Reagovat
    Autor: steve2924 - steve2924
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    U Mondea je ovšem problém ten, že aby jste se dostal k vnitřní zarážce tak musíte demontovat masku chladiče. Jsou to sice dva šroubky ovšem s ne zrovna standartní hlavičkou (nějaký 6 hran tuším) a ne každý vozí v autě šroubovák se s kompletní sadou nástavců. (Bavím se o modelech 2001 - 2007, který vlastním). Pokud světlo nedemontujete, tak k levé žárovce se asi dostane jen anorektická asiatka a u pravé hrozí popálení o motor (pod se jedná o nucenou výměnu jako v článku).

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 10:42:48     Reagovat
    Autor: xluke79 - xluke79
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je sice fakt, ale ale i torx se dá vyšroubovat normálním šroubovákem. Navím jak u nového Mondea, ale u Focusu II už je to úplně easy. Jeden šroub, vycvaknout dvě packy a odpojit konektor.

    Kdo chce přijít o nervy a kůži na ruce, nechť si zkusí výměnu žárovky u Pažouta :(

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 10:48:45     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Torx se dá vyšroubovat normálním šroubovákem, pokud má zrovna vhodný rozměr. Ale je to prasárna, protože se tím ožvejká šroubovák i torx, zvlášť když to budeš dělat často. To už je lepší ty šrouby vyměnit za nějaké s jinou hlavou.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 10:53:42     Reagovat
    Autor: xluke79 - xluke79
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je jasný, ale bavíme se o stavu výměny někde na silnici. Pak už si asi ten torx koupíš a budeš vozit. A jedno povolení/utažení to ten šroub přežije :)

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 12:41:00     Reagovat
    Autor: Blbert - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pokud si to dobře pamatuju, tak ty šrouby u fordů mají kromě torx díry i zářez na velkej plochej šroubovák (přes celou hlavu šroubu), takže tím to jde v pohodě. Ale musíte mít opravdu větší šroubovák, aspoň tak centimetr širokej, titěrný nástroje na utahování nožiček u brejlí nepomůžou.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 10:49:45     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    U Mondea o generaci dál to není o moc lepší. O výměnu se ani nepokouším. Bohužel ty potkávací odcházej docela často.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 11:07:08     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    pokud praskají žárovky, uvažoval bych o xenonové konverzní sadě. výbojky vibracema tolik netrpí jako žárovky. cena sady je kolem 1500, pokud se jedná o H1 nebo H7. H4 je dražší asi o pětikilo.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 11:13:41     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Po technické stránce souhlas. I TK by asi šla nějak „pořešit“.

    Problém je jen v tom, že pojišťovny jsou zvyklé krátit nebo zcela odmítat plnění pokud se na autě v okamžiku případné nehody nachází jakákoli nehomologovaná věc. A zrovna na osvětlení by si pojišťovna smlsla ráda. Sice se to často dá uhrát, pokud ta součást evidentně neměla s nehodou souvislost, ale je to pakárna.

    Pivko má sice tu výhodu, že by si nemusel platit právníka, ale obávám se, že ani tak by mu to za ten opruz nestálo.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 11:17:08     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ono to nemusí být jen vibracema. Já bych popátral na klubovém fóru, jestli to náhodou není konstrukční záležitost. Třeba u Megana II praskaly H7 v jednom kuse stran přepětí. Vymýšlely se do toho stejný bastly s omezovacími odpory, co se začly dávat do Fóbií, když se prolátlo, že žerou žárovky. Ono holt některý auta nejsou dělaný na furtosviť.
    V tý MIII, co jsem vloni vyfasoval je de´fotně ledkový denní svícení a světe div se, žárovky drží, anžto svítím jen večer. Ejhle zakopaný pes..


     
    Komentář ze dne: 03.06.2013 06:24:41     Reagovat
    Autor: Vít Ondruch - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Řekl bych, že vaše Mondeo bude zřejmě neodborně opravené. Přední maska je držena kovovým držákem připevněný na nárazníku a z vrchu je připevněna dvěma plastovými pojistkami. Tyto stačí ručně otočit o 90 stupňů a vytáhnout. Viz http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=125&rubrik=1

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 17:07:13     Reagovat
    Autor: dejvo - dejvo
    Titulek:Re: Re: Re:
    Kolega ma Swifta a tam pri meneni ziarovky musi odpojit a posunut bateriu, inac by tam nevopchal ruku. Ja som na Mazde 3 menil ziarovku asi hodinu, lebo som nevedel pochopit ako to povolit ani z manualu (pocas procesu sa zastavili traja susedia co sli okolo a vyskusali si to tiez vybrat). Ale ked som pochopil ten system, tak som to vedel vymenit za par minut.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 07:33:23     Reagovat
    Autor: Jarryx - Jarryx
    Titulek:Re: Re:
    Ja sem byl jednou pozadan kamaradkou abych ji vymenil zarovku na nakem Renaultu (nebo Pazout to byl? uz nevim). Koukal sem na to jako vul! Pak sem volal kamarada ze servisu, a ten mi rekl ze predni kolo musi jit dolu, a v blatniku zevnitr nakej dekl sundat. Tohle rozhodne nebyla operace, kterou bych delal nekde na silnici...

    Jo a spominam si na jednu Fobii (myslim ze to byla 1.4mpi), kde sem kvuli prednimu svetlu pred ridicem musel vyndat baterii. Taky velice prakticke a rychle! Sem si rikal, jestli to nedelaji schvalne, aby clovek musel kvuli kazde ptakovine jet do servisu...

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 08:21:21     Reagovat
    Autor: maninblack - maninblack
    Titulek:Re: Re: Re:
    Chvála Bohu za mýho Saaba. U pravýho světla se musí jednou rukou trochu zatlačit jedna hadice a druhou už se patice v pohodě vymontuje. A u levýho světla mám místa, že by tam strčil tlapu i medvěd. Bohužel je to konstruovaný tak, že praská žárovka jen v pravým světle (2x za 2 roky).
    Což mi připomíná, že bych měl dokoupit potkávací a obrysovou žárovku. Při poslední výměně jsem ty prasklý vrátil do krabičky, aby to aspoň vypadalo, kdyby mě cajti chytili, ale na koupi nových jsem jaksi pozapomněl.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 09:08:29     Reagovat
    Autor: childe - mira S
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tu samou skučenost s fóbií 1,4 mpi mám taky. Vyndat baterku jinak ani mé útlé ruce nemají šanci vyměnit levou přední žárovku.
    Nyní s Almerou to jde lehce i když v zimě se skřehlíma prstama to uchycovací pérko blbě ovládá.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 14:29:06     Reagovat
    Autor: kmarty - kmarty
    Titulek:Re: Re: Re:
    U Rencka (MeganeII) se leze podbehem.
    Prvni vymena mi trvala pres pul hodiny. Dneska to mam tak za dve a pul minuty. Kolo sundavat netreba. I kdyz u pofaceliftu to pry vylepsili tak, ze pokud clovek nema v prstech silu klesti, tak sundani kola hodne pomuze. Druhe zapesti, priblizne 5cm od toho bezneho, pomuze taky.
    Ale je fakt, ze kdokoliv kdo ma tlapy byt jen vzdalene pripominajici medveda, ten je odkazan bud na servis nebo na odmontovani celyho predku a onoho svetlometu, protoze se zarovkou v ruce se tim mistem neprotahne.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 09:42:49     Reagovat
    Autor: DerrickCuster - DerrickCuster
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Fiat Stilo má přístup k žárovkám taky jenom přes podběh. Ale bez sundání kola to nejde, protože se musí sundat celý krycí plast toho podběhu.
    Zlatá moje Frontera, kde je za světlama dost místa i na moje medvědí tlapy.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 08:37:12     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re:
    Ad nezpůsobilost: s autem, které je nezpůsobilé, můžete bez problémů jezdit - dokonce aniž by se jednalo o přestupek. Pouze nesmí být nezpůsobilé do té míry, aby akutně ohrožovalo bezpečnost silničního provozu (nebo dokonce jen ostatní účastníky, teď se mi nevybavuje přesná formulace a hledat to nebudu).

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 09:54:38     Reagovat
    Autor: JenikPluto - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Renault Espace 4. generace (vyrabeny tusim od roku 2003) - mam model 2004. Jsou dve moznosti, jak zarovku/y vymenit:
    1. mate ve voze jako prislusenstvi dostatecne silne dite ve veku kolem 7 let, ktere je schopno svou uzkou ruku (ktera by ovsem mela byt schopna ohybu nejen v lokti a zapesti, ale jeste na alespon dvou dalsich mistech) proplest balastem za svetlometem, sundat kryt prislusneho otvoru (jsou tam tusim 4 pro ruzne zarovky/vybojky) a zarovku vymenit;
    2. - odpojite kabely vedouci k svetlometu, odstranite tesnici listu nad nim, sundate kryci plast, povolite matku, svetlomet cely vyndate, vymenite zarovku/y a inverznim postupem vse uvedete do puvodniho stavu. Prace pro normalniho cloveka tak na 10 minut/svetlomet. Potrebne nastroje - sroubovak (na odstraneni kryciho plastu), 14 klic (svetlomet). Fakt bych to nechtel delat nekde v noci na krajnici...

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 17:02:35     Reagovat
    Autor: Hrosan - jhk
    Titulek:Re: Re: Re:
    Renault Espace 3. generace naprostá pohoda, jednodušší než na Škodě 120 L - to to teda "soudruzi" v Renaultu vylepšili, poté, co si začali Espace dělat sami opět "v kovu" :-D

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 17:27:50     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re:
    V manuálu Smarta je napsáno že žárovku mění servis.
    Orgánovi jsem manuál ukázal s tím, že žárovku sice vyměnit umím, ale nikoli na krajnici, takže ji vyměním až po příjezdu domů.
    Vozidlo je takto homologováno a pokud s tím má problém, nechť se obrátí na úřad, který takovéto vozidlo do provozu schválil. Já jsem ho takhle koupil a jestli mi chce vykládat, že prasklá potkávačka a svítící obrysovka znamenají odtah, tak to asi nemyslí vážně a pokud ano, tak to bude muset taky dokázat. Jinak ať mi vrátí doklady a nechá mě být.
    Orgán chvíli bádal, pak něco zamumlal a šel chytat dalšího.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 10:17:45     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re:
    Zajímavý, to seš už druhej, co s tímhle měl problém. Jednooký auta vídám celkem běžně a nikdy jsem neslyšel, že by s tím byly nějaký potíže. To je mezi satrapčíkama zas nějakej novej hit, nebo co?


     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 12:33:42     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Asi se v noci na venkvský silnici nudili, nebo neměli dost nasbíraných pokut...

    Komentář ze dne: 27.05.2013 08:36:04     Reagovat
    Autor: Vita - Vita
    Titulek:každé auto jinak
    Honda Jazz - natočit kola, odklapnout a odtáhnout podběh a zanořit jednu ruku a ... slabých 15 minut to spraví. Tedy u pravého, levé světlo je obloženo trubkami sání, po hodině noření ruky jsem to vzdal - vypadlo mi perko držící žárovku a to nandat takto už nešlo. Zagooglil jsem a už to umím rychle, sundá se přední nárazník - 6 šroubů a pak demontuje celé světlo - jak prosté.


    Komentář ze dne: 27.05.2013 10:27:25     Reagovat
    Autor: Diesel - Diesel
    Titulek:Žárovka
    Náhradní žárovky samozřejmě vozím, měnil jsem ji cca 5 minut předtím, než mě orgán zastavil. Bohužel zřejmě praskla i ta nová. (Jak autor píše, bylo to večer, tudíž nebylo kde koupit třetí žárovku.) To jsem chtěl učinit hned ráno. Moje výpověď mohla být zmatená hrůzou, kterou jsem měl z orgánu, který mne zastavil.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2013 17:09:18     Reagovat
    Autor: Mem - Mem
    Titulek:Re: Žárovka
    Jako výmluva to nepomůže, podobně jako když vyplýtváš lékárničku u nehody a o kilometr dál bude kontrola, která ti zjistí nekompletní povinnou výbavu.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 00:38:48     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Žárovka
    A zkoušel jsi to někdy?

    Podle mě, pokud jen trošku sedí datum a čas nehody, je to naopak obrana, která se dá jen velmi težko zpochybnit. Hint: důkazní břemeno nese správní orgán.

    Komentář ze dne: 27.05.2013 16:37:33     Reagovat
    Autor: lukasek - lukasek
    Titulek:Smolík
    1) Městapo není oprávněno zákonem kontrolovat tech. stav vozidla
    2) Žárovka svítila - orgáne, dokaž, že nesvítila

    Komentář ze dne: 28.05.2013 15:56:04     Reagovat
    Autor: ps2901 - ps2901
    Titulek:Jako obvykle erár zaspal dobu
    V době xenonů, ledek, common rail atd. je opravdu úsměvné vyžadovat plnění vyhlášky o vození žárovek, náhradních vstřikovacích trubek, vstřikovače či svíčky.
    80% řidičů dnes neumí ani vyměnit píchlé kolo natož se dostat do světlometu .. Ostatně u mnohých aut to bez profi vercajku už ani dnes nejde.
    Obávám se, že není daleko doba, kdy nás ploskolebci zastaví, zabrání v další jízdě pro jedno nesvítící světlo a budeme muset volat odtahovku ...

    Komentář ze dne: 28.05.2013 19:02:37     Reagovat
    Autor: Phil - Phil
    Titulek:
    Mám dotaz na zdejší znalce. Jaký by byl podle vás postup ouřadu v případě scénáře "osoba vzdálená", kdyby tato osoba napsala dopis, ve kterém se k přestupku přiznává. Hodně a často cestuju do různých končin, takže odeslat dopis ze země "vzdálené" pro mě není problém. Pokud je přestupce známý a přiznal se, tak snad nemůžou dát pokutu mně. Nebo snad ano?!? Má někdo vyzkoušeno, že by "osoba vzdálená" fungovala a ouřad dal pokoj?

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 19:37:03     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re:
    Vase myslenky smeruji spravnym smerem, neco podobneho je take v planu vyzkouset.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 19:57:32     Reagovat
    Autor: Phil - Phil
    Titulek:Re: Re:
    Jen mi trochu vrtá hlavou, jak zajistit, aby to nesmetli ze stolu. Poslat to jako obyčejnou zásilku by asi nemuselo zabrat... Když to bude v angličtině, budou to vůbec číst? Nehodí to po 60 dnech zase na provozovatele?

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 20:32:44     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jednaci reci spravnich organu je cestina. V zasade by si ovsem meli nechat prelozit text v anglictine, protoze je to dukaz (tim muze byt v zasade vse). Mohou pochopitelne takovy dukaz z nejakeho ucelove z prstu vycucaneho duvodu odmitnout, tim vam ovsem vyrobi hezkou munici do odvolani.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 21:01:41     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nechápu problém. Prostě to pošlete doporučeně.

    Alternativně si od té osoby vzdálené necháte vystavit plnou moc a přiznání se pošle normálně česky prostřednictvím zástupce.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 21:48:58     Reagovat
    Autor: Phil - Phil
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ok. Nejsem znalec, Jen si říkám, jestli se budou obtěžovat obesíláním anebo to po 60 dnech rovnou hodí na provozovatele. Můžou to přiznání z nějakého důvodu ignorovat?

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 22:51:34     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Tohle má jeden zajímavý aspekt - původně jsem si myslel, že s tímhle může úřad vyběhnout, protože jsem měl zafixováno, že ve správním řádu je, stejně jako v občanském soudním řádu ustanovení, že zástupce je na výzvu povinen předložit plnou moc s úředně ověřeným podpisem. Jenže pak jsem hledal, hledal a ve správním řádu nic takového nenašel. To je docela game over, oni tu plnou moc prostě musí přijmout a to, zda osoba vzdálená skutečně existuje či ne nemají šanci zjistit.

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 06:42:30     Reagovat
    Autor: Phil - Phil
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    No, právě. To mi vrtá hlavou... Může to ouřad požadovat ověřené nebo ne? To by celou věc hodně zkomplikovalo... A co s tím, že se jim nepodaří viníka obeslat. Nehodí to pak zase na mě? Nemám tolik zkušeností a tohle je už vyšší level...

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 09:11:49     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Zkuste se podivat do judikatury, co si o tom mysli NSS. Muj nazor je, ze urednik to sice chtit muze, ale nema na to pravni narok. Bud si to necha vysvetlit ucastnikem rizeni nebo nenecha a pak je to zase obstojny argument do odvolani.

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 09:55:44     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No mohli by to zkusit přes zneužití práva, ale to by to museli mít nějak podložené. Rozhodně to nemohou udělat např. při prvním případě takového zastoupení u toho jednoho úřadu. Samozřejmě, pokud tam někdo s tímhle přijde podesáté, už to bude zase jiná situace.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2013 22:48:06     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re:
    Tento postup se dá ještě tweaknout. Stačí napsat plnou moc, že osoba vzdálená zmocňuje vás, jako provozovatele vozidla k jednání se správním orgánem ve věci jejího přestupku a pak se jejím jménem k přestupku přiznat. V takovém případě lze všechno učinit ze zdejší kotlinky a není ani třeba nikam jezdit.

    Komentář ze dne: 29.05.2013 15:35:57     Reagovat
    Autor: probe - Neregistrovaný
    Titulek:radar
    Díky moc za rady a názory!
    Z těch radarů mi přišly 2 dopisy ze správního orgánu, že mám zaplatit dvakrát pětikilo (info jako č. účtu apod. je v dopise též), a když to zaplatím do 15. 6., nestrhnou mi body.
    Napíšu-li tedy, že jsem sice provozovatel vozidla, ale odpovědnost přenáším na řidiče, kterým je černoch aus afrika jméno xy, je to ok? jak přesná musí být jeho adresa? je zákonná povinnost znát č. občanského průkazu nebo řidičák řidiče, jemuž auto půjčuji? mám to formulovat jako odpor?
    a nakonec, dopis ze správního řízení vždy posílají? nebo se může stát, že když jsem nereflektoval na předvolání k podání vysvětlení, může se dopis ze správního ztratit a za pár let mi přijde exekutor vykrást byt? domnívám se, že dopis s modrým pruhem ze správního, jehož převzetí podepisuji, poslat musí, jak bych potom mohl podat odpor, když nevím za co... dopis si nevyzvednu do 10 dnů a co pak? musí mne předvést, nebo automaticky nabíhají poplatky s happyendem v podobě exekuce? protože jestli dopis nemusím dostat a proti exekuci se nemohu odvolat, můžou si chlapci cucat palec od nohy a rovnou posílat exekuce komu chtějí.
    primární je pro mě teď samozřejmě otázka, kterou jsem položil na začátku, tedy je-li černoch xy s adresou xy postačující info. dík moc!
    Probe

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 15:48:28     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: radar
    No radši bych moc neprovokoval, ale prostě sdělil úřadu, že to byl zahraniční kolega, toho času na návštěvě, soukromou adresu že neznáte, ale napíšete mu a pro ouřad ji zjistíte. Pak se ozvete, že Vám dal plnou moc a zastupujete ho.

    Z úřadu Vám určitě nepřišel dokument nadepsaný jako "dopis ze správního orgánu, že máte zaplatit pětikilo". Takže odpověď formulovat podle toho, co to vlastně je. Podávat odpor proti výzvě k poskytnutí vysvětletní je zjevná kravina, že?

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 16:02:10     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: radar
    To, že neznám adresu, bych tam určitě nepsal, protože to už závání tím, že provozovatel nezná totožnost řidiče, což je taky přestupek.

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 18:31:34     Reagovat
    Autor: Junis - Junis
    Titulek:totožnost
    Nikoliv, adresa a totožnost osoby jsou dvě rozdílně věci. Totožnost je u každého jedince jedinečná, adres může mít povícero a nebo třeba žádnou, a přesto to nemá na jeho totožnost vliv. Viz například to, že v cestovním pase, který je dokladem totožnosti, není nikde povinná kolonka na vypsání adresy (je tam pouze volitelně jako možný kontakt např. na příbuzného pro případ průseru apod.)

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 21:19:42     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: totožnost
    Zákon říká "údaje potřebné k určení totožnosti" toho řidiče. To podle mně jen jméno a příjmení nejsou, protože tím není osoba určena jednoznačně. Zpravidla to bývá alespoň jméno adresa a datum narození, nebo rodné číslo.

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 21:59:04     Reagovat
    Autor: Judas - .judaspriest.cz
    Titulek:Re: Re: totožnost
    No ale jak mám znát adresu... že.. Přijel můj kolega z nadnárodní firmy.. je to sice naturalizovaný Angličan , ale původem je z Ukrajiny.. jediné co o něm vím je to, že je to chief masturbating travelling manager z firmy XXX, jmenuje se Stojan Jakotyč a střídavě se zdržuje ve Lvově a Londýně a obecně cestuje po světě po filiálkách firmy. Tady v ČR jsem mu v inkriminovanou dobu zapůjčil své soukromé vozidlo z důvodu poruchy přiděleného služebního vozu :-) A stačí najít někde na netu vhodnou osobu na nějakém webu dostatečně velké nadnárodní společnosti.. Si teda myslím - že by mohlo stačit pro první kolo boje s ouřadem.. Pokud se mýlím tak mě nakopněte..

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 22:02:58     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: totožnost
    Jak říkám, k tomu, že neznáš adresu bych se v žádném případě nepřiznával. Ale pokud tam doneseš plnou moc, budou všechno stejně doručovat jen tobě jako zástupci, takže na té adrese vlastně nesejde.


     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 22:07:25     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: totožnost
    Mají z ministerstva metodický pokyn podle kterého to mají v případě oznámení někoho, kdo nebydlí v EU mají hrát na sprdel. Takže očekávám, že úřady se budou docela cukat, tvrdit, že provozovatel vozidla lže a snažit se z toho udělat sprdel.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 10:30:35     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: totožnost
    No tak i v EU se dá dojít k zajímavým výsledkům. Takové Rumunsko či Bulharsko...

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 22:27:55     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:OFF TOPIC na Pivka
    Kolego, soud mi spojil dvě bagatelní věci a přesáhnul bagatelní hranici, takže připustí odvolání proti rozsudku.

    Někde jsem kdysi četl názor, že i spojené bagatelní věci jsou pořád bagatelní (kvůli bagatelnosti to bylo žalováno) a není tam možné odvolání, ale nikde jsem nenašel nic, co by to potvrzovalo.

    Nenapadá Tě něco?

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 10:29:21     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: OFF TOPIC na Pivka
    Na to jsem nikdy nic nečetl, ale nebude se to lišit podle toho, zda je to jeden či více výroků? To znamená, že když se spojí třeba zvlášť žalované nároky z jednoho skutkového stavu a výsledek je jeden výrok "žalovaný je povinen zaplatit" jednu částku, která přesáhne hranici pro odvolání, tak je odvolání přípustné, kdežto, když jsou to výroky dva a ani jeden samostatně nepřesáhne, tak odvolání možné není.

    To by totiž dávalo největší logiku, akorát takové logické řešení nemusí být vždy správné :o)

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 16:16:15     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: OFF TOPIC na Pivka
    No, teď jsem zrovna otevřel dubnovej Bulletin Advokacie, a tam je článek, že podobným způsobem se postupuje i při určování výše nároku pro účely příslušnosti soudu a dokonce se na tom nyní shodly oba Vrchní soudy. A myslím, že není důvod, aby tomu u odvolání bylo jinak.

    Já sem tak chytrej, že bych moh chytat myši!

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 17:34:52     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: OFF TOPIC na Pivka
    chytrost nejsou žádný čáry a na myši musíš bejt hlavně rychlej, ale opravdu hrozně rychlej. ;-)

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 21:23:20     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: radar
    No já soukromou adresu většiny svých kolegů skutečně neznám. Ale je fakt, že tam mohu dát adresu do kanceláře, kde už to případně někdo ošéfuje :-)

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 21:52:08     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: radar
    Já nechci zbytečně prudit, ale jestliže aktuální platnost zákona je taková, že pokud úřad do tuším 60 dní přestupek pro něj úspěšně nevyřeší, tak nějaký černoch v Africe je úplně k hovnu i s platnou adresou. Pouštět se do krkolomných konstrukcí "jak to bylo" je pro člověka s minimálními zkušenostmi se správním řízením jako poukázká pro 10.000,- pokutu.

    Jedinou kuriozní naději vidím v Pivkově příspěvku, kdy se úřadu dodá plná moc cizince včetně přiznání a úřad bude tak trochu v koncích, protože má přiznání "pachatele", ale nedostane se k "potrestání". I zde však vidím riziko toho, že úřad si to ohne na to, že přestupek do 60 dnů "nevyřešil" a tak to hodí na provozovatele.

    Být na Vašem místě, v momentální situaci bych úřadu poslal 2 x pětikilo jako pokutu od provozovatele bez bodů a čekal bych, až různé výdrby odzkouší ostřílenější matadoři správních řízení. Uznávám, že je to hodně zbabělé, avšak zatím zdá se nejlevnější řešení.

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 22:00:15     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: radar
    On se k potrestání (tj. uložení sankce za přestupek) dostane, akorát se mu pak už nemusí podařit tu sankci také vymoci :o)

    Jinak v zákoně není nikde napsáno, že to musí vyřešit do 60 dnů. Je tam jen, že musí podniknout potřebné kroky k objasnění přestupku.

     
    Komentář ze dne: 29.05.2013 22:54:57     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: radar
    (pravda je, ze když moji zene chodej neustale nejaky dopisy, ze jako majitel vozidla ma napsasit ridice, jinak dostane pokutu, tak tam operujou lhůtou 60 dnu, během které ma moznost tak udelat. Pravda, tiskne jim to evidentne nejaky robot, protože na tech dopisech není ani podpis a všechny jsou stejne...)

    Coz mne dovadi k otázce pro znalce : Je nutne, aby tyto dopisy byly podepsane od nejakeho urednika a bylo na nich razitko?

    Komentář ze dne: 29.05.2013 22:06:32     Reagovat
    Autor: probe - Neregistrovaný
    Titulek:podání vysvětlení
    JJ: dopis k předvolání k podání vysvětlení jsem dostal asi před měsícem, na něj jsem nereflektoval. dopis od správního střeva k zaplacení dvou pětikilíček jsem dostal minulý týden. s číslem účtu, variabilním symbolem a bez další výzvy k předvolání. odpor dávám kvůli prachům, ne kvůli předvolání.
    "radši neprovokovat", to je vohnoutská rétorika. obcházet to zahraničním kolegou je podle mě nesmysl. na co si hrát před polišema na seriózní argumentace, když je můžu poslat do rdele zcela otevřeně, aniž bych se snažil zpívat tu jejich. nějaká uhlazená distingovanost a poklonkování před šašky, co místo potírání zločinu dávají přednost vybírání pokut za nesmyslné a vykonstruované přestupky, tomu opravdu nehovim. radši si z nich budu cynicky a bez obalu střílet (tj. řidič byla černá muslimská lesba, ať mají eurohujeři radost z menšiny).
    kam jsem směřoval otázku: postačí jméno a adresa? myslím tedy, že ano. a pokud jsem neformuloval další dotazy dostatečně srozumitelně: musí mi přijít výzva ze správního orgánu (v mém případě k uhrazení 500 kč), a pokud ne, jak se řeší následná exekuce?
    tedy 1. s předvoláním k podání vysvětlení od městapa si vytírám čokodírku, městapo předává věc správnímu orgánu.
    2. ten mi pošle výzvu k zaplacení a to (narozdíl od městapa) doporučeně. buď mi
    a) výzva dojde, -> odpor, řidičem byl černoch nebo asiat z dálného východu
    b) dopis si nevyzvednu -> exekuce. co když jsem byl na dovolené?
    c) dopis se ztratí cestou nebo to správní lovas posere. může si v tomto případě nárokovat právo k exekuci? o to mi (tedy až v druhé řadě) šlo. jakou poskytuje jurisdikce zpětnou obranu proti exekuci?
    díky.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 11:24:34     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: podání vysvětlení
    „Neprovokovat“ je možná vohnoutská retorika, ale tady jde jaksi o podstatu věci, ne o slovíčkaření. „Neprovokovat“ v tomto kontextu znamená myslet dopředu a nedávat úřadu zbytečně munici k tomu, aby prohlašoval konstrukce za účelové atd. Já radši s úřadem vyběhnu než abych ho sice ústně hrdě poslal do řiti, ale řízení projel a platil.

    Legraci si z nich dělejte, ale pak se nedivte výsledku. Mimochodem, v tomto směru jsou velmi poučným čtením rozsudky Nejvyššího správního soudu.

    Moje momentální skóre je 10:0, jaké je Vaše?

     
    Komentář ze dne: 30.05.2013 22:36:41     Reagovat
    Autor: probe - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: podání vysvětlení
    ok, takže psát, že řidič je z afriky, bývá ocejchováno úřadem jako účelová konstrukce? ústně do řiti posílat nikoho samozřejmě nehodlám, protože budu klást spor s úřadem vyřizovat písemně. Na základě čeho úřad usoudí, že jednám účelově? resp. od první chvíle bude evidentní, že jim seru na hlavu, ale orgán přeci musí mou argumentaci přezkoumat a respektovat, zabývat se jí. Domnívám se, že poskytnu-li adresu a totožnost řidiče, orgán nic neopravňuje k tomu, aby přestupek uzavřel v můj neprospěch bez přezkoumání. Kde lze nalézt rozhodnutí NSS příbuzné ve věci přestupku podobných mému? rád si počtu a možná Vám dám za pravdu.
    Není jednodušší vysvětlit přestupek odvoláním se na řidiče z Ghany, nechť se správní orgán snaží sám, než konstruovat plnou moc kolegy aus deutschland, kde je pro mě jednak více námahy i větší riziko (stran padělání plné moci)?

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.