Komentáře ke článku: Policie do plynu! (ze dne 09.09.2010, autor článku: Root)
Přidat nový komentář
|
Trefa! Dekuji Roote, mozna to dva az tri lidi osviti a prestanou vymyslet podobna dementni reseni, bohuzel jediny zpusob jak "osvitit" vice lidi kteri takto stadove jasaji nad podobnymi resenimi je asi jen plamenomet...
|
|
|
HEH, taketo `drobnosti` si naozaj plno ludi nedokaze vsimnut...
Ja podobny argument uvadzam ako dovod, preco je podla mna len oblbovacka pre hlupy povrchny plebs obracanie pozornosti na DAVKY CIGANOM a ASOCIALOM...
Kedze to skoro vsetko prechlastaju a prehulia, tak vdaka mastnym spotrebnym daniam sa skoro vsetko vrati statu spet!!!
(no priemerny trulko miesto aby obratil pozornost na megazlodejov `hore` s bielymi goliermi tak svoje frustracie odbavuje na zavideni spodine - lebo ved videl na poste jak dostavaju aj 500eur!!!) :o(
Podobne napr. argument davok v hmotnej nudzi - u nas cca 60 EUR na osobu (z coho je nemozne standardne vyzit!)
V beznom pripade to dotycnemu NEPLATIA ostatni - akurat dostava naspet to co statu zaplati (a musi zaplatit ak chce jest, cestovat, byvat a nemrznut) na nepriamych daniach
|
|
|
Rozumím-li správně: akorát dostává nazpět to, co státu zaplatil z toho, co dostal od státu?
|
|
|
Taktéž nerozumím tomu, proč by měl člověk, ocitnuvší se ve hmotné nouzi, vyžít standardně.
|
|
|
nerozumies `spravne` -> ak je priemerny obcan odkazany na hmotnu nudzu, je ABSOLUTNE vylucene pokryt jeho co i len najnutnejsie naklady...
t.j. stat v podstate pocita s tym, ze sa zadlzi, dostane peniaze od pribuznych, ma nejake uspory resp. bude mat fusky na cierno (oficialne nemoze privyrobit, pretoze by prisiel aj o tych 60 eur)
to co dostane je zhruba objem dani co zaroven zaplati pri najnutnejsich vydavkoch -> t.j. GLOBALNE NEDOSTANE OD STATU NIC
asociali si narobia za ucelom davok deti (preto dostavaju vyrazne viac nez 60eur), tieto financie ale obvykle preslopu -> t.j. stat im v realite dava ovela menej ako je zdanie, kedze zdanenie alkoholu a cigariet je OBROVSKE
NEROZUMIES tomu preco by mal clovek ocitnuci sa v hmotnej nudzi zit na urcitom nutnom civilizacnom standarde????
opet nadherny priklad `ludovej SLEPOTY` -> a kto asi zamestna zapachajuceho otrhaneho bezdomovca (jedno ze je to inzinier a pod)??? nebodaj ty???
|
|
|
Pokud mají jiné příjmy, výrazně převyšující onu dávku, pak je to samozřejmě jiná písnička a je možné, že zaplatí víc na daních, než je dávka.
"zit na urcitom nutnom civilizacnom standarde" už je vylepšená verse. Já jsem reagoval na "z coho je nemozne standardne vyzit!", tedy na Tvůj podiv nad tím, že lebensniveau občana ve hmotné nouzi není standardní, tedy běžné, obvyklé.
|
|
|
ehm - nenazyval by som `prijmom` uspory, pozicky, prispevky od pribuznych...
otazka prijmov je uplne irelevantna v tom to pripade, pretoze ked si zratas vydavky ktore MUSI zaplatit (zo vzduchu nezije nikto, dopravovat sa musis, obliekat sa musis, platit byvanie musis atd.) tak ti vyjde ze jednoducho nech tie prachy ziska ako chce -> zaplatit ich MUSI, inak by neprezil (ak chces so mnou polemizovat, tak skus sa z 60 eur na mesiac len NAJEST a pochopis)
bohuzial - minimalne v slovenskych podmienkach je `zit na urcitom nutnom civilizacnom standarde` v podstate = `standardne vyzit` :o(
takze to nie je `vylepsena verzia`, len specifikum lokalneho spolocenskeho systemu - ale su aj horsie vo svete, kde standardne vyzitie je hlboko pod civilizacnym standardom...
|
|
|
Normálně se stydím, že mě to nenapadlo taky, vždyť je to tak očividné a já se tak rád chvástám kvalitou svého analytického myšlení. Nabízí se myšlenka, kolik takových věcí mi uteče a hlavně jak si jich ksakru mám všimnout...
|
|
PČR má nějaký rozpočet a v rámci toho se snaží ušetřit. To že platí spotřební daň a DPH je pravda. Ale ty peníze, které takto na daních zaplatí nepřijdou zpátky policii, ale státu jako takovému.
Takže provoz aut na LPG je jednou z možností, jak by PČR ušetřila. To, že tím méně přisype do kasičky státu je věc druhá, ale co si budem povídat, jaké je procento benzínu/nafty, které projedou PČR proti celkovému prodeji?
Druhou otázkou je, jak auta s LPG využívat. Pro běžnou hlídkovou činnost to asi nebude, jelikož občas musí vjet do podzemních garáží a do těch auta s LPG nesmí. PČR sice za určitých podmínek smí překračovat předpisy, ale zrovna tenhle bych nedoporučoval překračovat, protože LPG je těžší než vzduch, proto se drží u země, člověk ho necítí, ale když je správná koncentrace, tak BUM. Výkonový propad je natolik malý, že nemá cenu ho moc uvažovat.
|
|
|
Tak tak. Žádné skutečné řešení to sice není, na druhou stranu je to poměrně elegantní způsob, jak poslat průser s nedostatkem peněz z jednoho ministerstva na jiné :-) Tímto způsobem to na úřadech a ve státních firmách běžně fungovalo a funguje (přeborníkem jsou asi ČD a MD) při řešení jiných problémů, tak proč by to nezafungovalo teď, že?
Problém s garážemi je IMHO uměle nafouknutý, podobně jako kecy o nebezpečí výbuchu plynové nádrže při nehodě. V NL jsem zákaz vjezdu pro LPG neviděl ani u garáží z meziválečného období, které prokazatelně nemají ventilaci s odsáváním u podlahy.
|
|
|
Nelze ovšem pominout značný přínos tohoto nápadu a to migraci organizovaného zločinu z ulic do garáží :)
|
|
|
Autor není mimo, peníze sice nejdou zpět policii, ale státu by zase chyběly v příjmové složce. Je to vlastně taková snaha zvětšit svůj majetek tím, že vezmu z jedné hromádky a přesunu na druhou, ve výsledku je to ovšem pořád stejné, protože nic navíc nepřibylo. Jenže Policie chce ušetřit, není v situaci, kdy by mohla provést velkou investici s tím, že se to časem vrátí. A dělat to pro pár aut nemá smysl.
Zásadní problém je, že John i Kalousek jsou idioti, neuvědomují si, že nelze jen tak přijít a říct "škrtněte tady a tolik", takhle jednoduše to funguje možná v jejich hlavičkách. Škrtat na papíře umí kdejakej blbec, ale to ušetřit a dostat se ze srabu, to už chce něco umět. Když půjde firma ke dnu, tak tím, že vše tupě seškrtá, svůj konec maximálně zpomalí. Ne nadarmo se už při rozjezdu krize říkalo, že schopné může spíš posílit, protože je to vhodná doba ke změnám. Stejné je to se státem - jestli se máme někam dostat, je třeba dělat opravdové změny (nechci používat slovo reformy, protože to je stejně nadúživané a zneužívané slovo jako třeba rasismus), ne jen tak nahodile snižovat čísla a chlubit se, jak se šetří. Kdyby Kalousek nebyl potravinář, resp. politická prostitutka, ale ekonom, tak by si to uvědomil. O Johnovi radši ani nemluvě, jeho inteligence vyvolá nutnost upravit stupnici IQ.
K té spotřební dani v článku. Obdobné je to třeba s tím, že se státním zaměstnancům sníží platy (ony zase nejsou tak cool jak si někteří myslí). Stát sice něco ušetří, ale u nás je míra zdanění celkově 50 %, možná i víc. Zase je to o tom, že se kouká jen na výdajovou složku, ale už si nikdo nevšiml, že se pak zmenší ta příjmová. Proto zvýšení daní o 1200 Kč ročně pro všechny. Takže z dvou korun, které stát takhle nevyplatí, reálně ušetří jednu.Jenže! Lidi se uskromní (po desáté přitáhneme opasek), ale ne o ty dvě koruny, ale o víc, protože ztrácí pocit nějaké jistoty. Ve výsledku tak ekonomika stojí. Opět je to zase o tom, že těžko ušetříme na úřednících, pokud se nejdřív neudělá něco s byrokracií danou zákony. Do té doby prostě nemůžeme na aparátu výrazně ušetřit.
|
|
|
Trefa. a ten zákaz vjezdu duo podzemních garáží a tunelů je podle mě virtuální problém stylu CO KDYBY unikal plyn. Tedy princip prevntivní předposranosti ala globální oteplování. Je to stejné cokdyby jako kdyby unikal benzín.
A ještě bych podotknul že by se tím opatřením OMEZIL tok peněz státu. a čím méně peněž koly státu obíhá tím lůépe, neboť z nich neukrajují různí šibalové
|
|
|
Neni to totez. LPG se na rozdil od benzinovych par hromadi u podlahy a "tece" do stran. Tim se 1. zvysuje koncentrace a 2. zhorsuje moznost zjisteni uniku. Pripadna exploze by mela v uzavrenem prostoru devastujici nasledky vcetne mozneho zhrouzeni cele budovy a nekolika tisic obeti.
Tato udalost by nastala s temer 100% pravdepodobnosti, protoze auta s poskozenym vedenim plynu proste existuji.
zpravy.idnes.cz/ridic-horiciho-auta-na-lpg-zastavil-dopravu-pak-vybouchlo- p3c-/krimi.asp?c=A100826_143145_ostrava-zpravy_jab
Naproti tomu u globalniho oteplovani neni vubec jiste zda existuje a pokud ano, nakolik k nemu clovek prispiva a jak.
|
|
|
Jen technická: v uváděném případě nebouchl ten zlý plyn, ale benzinová nádrž. Ostatně jako u všech mně známých havárií plynofikovaných aut. V ohni je plynová nádrž nesrovnatelně bezpečnější než nádrž na benzin nebo naftu.
Navíc mám dojem, ačkoli si nejsem jist 100%, že v daném konkrétním případě šlo o nějaký domácí bastl.
K té Vaší téměř 100% pravděpodobnosti: V době, kdy je auto zaparkované je bezpečnostním ventilem uzavřeno vedení přímo u nádrže, takže vydrží-li ten ventil (a to je sakra bezpečný kus hardwaru), může při poruše plynového vedení do okolí utéci tak 1 deci co je v trubkách. Pokud náhodou (neznám takový případ) nevydrží ventil a uteče byť jen pár litrů, tak díky značkování mercaptanem je tento únik velmi snadno detekovatelný i při minimálních koncentracích LPG.
Prostě ten zlý LPG Vám vyhodí do vzduchu dům, sežere děti, znásilní manželku a jako bonus ještě ukradne z banky celoživotní úspory...
|
|
|
Hloupé (mimo jiné) je, pokud vám LPG "nateče" do kanalizace, technické místnosti, apod... Uznávám, že generální zákaz je nesmysl, ale umím si představit speciální bod kolaudace za účelem ověření odolnosti a případných stavebních úprav, přítomnosti detektorů, možnosti odvětrání, apod...
|
|
|
Vnitrni kanalizace ma syfon za kazdym vtokem, takze tam nebezpeci naplneni plynem nehrozi. Horsi jsou jimky, dna vytahovych sachet atp.
Napadlo me, ze na techto mistech by se mohl LPG hromadit i po tech vyse zminenych deci celou radu dni ci mesicu ...
Kazdopadne by pri prechodu PCR na LPG dostalo heslo Pomahat a chranit dalsi zajimavy rozmer.
|
|
Čo viem tak vozidlám na LPG je zakázaný vjazd napr. do podzemných garáží. Takže keď sa za mnou pustia Vaši Pomáhači a Chrániči za to že som to okolo nich osolil 52km/h a ja to potom pošlem do jednej z podzemných garáží tak budú mať smolu, alebo si pustia majáčiky a budú riskovať menší ohňostroj? :)
|
|
To je to same, jako kdyz jsem napsal, ze zamestnanci statu neplati dane... To bylo kviceni v diskusi...
|
|
|
Teda ty tady perlíš.... No aspoň se člověk pobaví...
|
|
|
Ale oni dane opravdu neplati - oni z nich jsou placeni. To ze diky vyuctovani dostanou o neco mene porad znamena, ze jejich plat je v danich cisty minus.
|
|
Chválím Roota a děkuji za info, pač tohle mě skutečně nenapadlo(hlavně to, že neplatí DPH).
Chápu PČR, že to vidí jako "východisko", ale z pohledu rozpočtu ČR to nejen že to není dobrý nápad, ale je to naprostá kravina.
|
|
Policie to má dokonce spočítaný
http://uspory2010.blog.policista.cz/blog/spot/94/
Nicméně dovolím si s Rootem nesouhlasit. Jeho hlavní problém je, že myslí logicky a tím pádem je v nepřekonatelném rozporu s pravidly Kocourkova. Policie má svůj rozpočet a pokud v rámci tohoto rozpočtu ušetří, může utrácet někde jinde, například nakoupit nové obušky. Rozpočet musí ke konci rozpočtového období vyčerpat, protože jinak by nebylo možno si na konci roku říci o nový vyšší rozpočet. Takže pokud ušetří na palivu pro ty jejich interceptory, bude muset nakoupit něco jiného užitečného, například policejní Prasáty VR36, aby na konci byla nula.
|
|
|
|
To jsou kreténi. Když už něco, tak policajti by měli dostávat peníze ze správních řízení a naopak obce z blokových pokut. To je sice taky dementní, ale alespoň tam mizí ten loupeživý prvek, kdy o pokutě rozhoduje ten, kdo je z ní placen.
|
|
|
Hovadismus Tržila a kliky tzv. "dopravních expertů" snad ani nelze demonstrovat lépe...
Zbývá naděje že "pravicový" parlament tuhle hovadinu smete pod stůl, pokud tam s tím nakonec opravdu půjdou.
|
|
|
Ano a systém pokut se definitivně změní ve výpalné a my si budeme "dobrovolně" platit za "ochranu".
|
|
dík za článek. laicky soudím, že by se to teoreticky dalo řešit tankovací kartou, kterou by obdrželo každé P&Ch auto a po dohodě s provozovateli čerpacích stanic, kterých není tolik, aby to bylo nereálné a pár drobných zásazích v účetnictví by čerpadlář fakturoval policii částky bez DPH a samozřejmě by také žádné neodváděl atd.
|
|
|
Ale drek. Stačí když se bude PČR moci zaregistrovat k DPH a pak můžete snadno využít existující mechanismy a nástroje.
Samozřejmě, že to pořád je jen přesouvání nábytku v neúspěšném bordelu, kde je ale především nutno vyměnit kurvy.
|
|
|
ok, každopádně to je řešitelné i jinou cestou, než debilní.
|
|
|
Krásně řečeno o těch kurvách :-)
|
|
|
+ vyhodíš (některé) kurvy a místo nich přijdou (někteří) debilové, které předtím nevzali...já nevím, opravdu nevím...
|
|
|
Jestli dobře počítám, tak 20 % z 30,- Kč je 6,- Kč, takže litr benzínu přijde PČR ještě o korunu levněji než je uvedeno v článku na pouhých 11,15 Kč
|
|
|
Cekal jsem, kdo se chyti... :-) DPH se pocita jako 20% k cene bez DPH, nikoli jako 20% z ceny s DPH.
|
|
|
Ano, také mi do rána došlo, že základem je 25,-
To je tak, když DPH přepočítává neplátce...
|
|
http://zpravy.idnes.cz/policiste-chteji-aby-sly-pokuty-do-jejich-kapes-navrh-resi- experti-1d0-/domaci.asp?c=A100909_204515_domaci_zep
Tohle bude vynosnejsi, nechci byt paranoidni, ale nejdriv jim (policistum) vezmou teplou vodu, no a potom "kdyz budete pekne vybirat" za ..., tak Vam ji pustime ...
|
|
Opravdu mě děsí "geniální" nápad policie vybírat pokuty do vlastní kapsy a k tomu ještě si jejich výšku pružně uzpůsobovat podle movitosti provinilce. Tohle přece v právním státě nemůže nikdy projít, jenže u nás se nedivím ničemu.
To si jako mám koupit Velorex a jezdit do práce v převleku za socku?
Připomíná to zmrdí perpetum mobile. Postavím radárek někam, kde to sype, vyberu penízky, koupím si další radárek a dám ho kus vedle. Už mám dva, oba sypou a za ty penízky si koupím další dva, už mám 4, za ně si koupím další 4, potom 8, 16, 32, 64.... Policisté samozřejmě nejsou tak dobří v matematice a logickém uvažování, aby jim došlo, že se silnice saturují a auta se nebudou mít ani možnost pořádně rozjet a už je bude chtít kasírovat další obsluha mikrovlky.
Chyba samozřejmě není na jejich straně, oni "POMAHAJI A CHRANI!", proto Huml prosadí snížení rychlostních limitů na 30 v obci, 60 mimo obec a 80 na dálnici. Ono při katastrofálním stavu silnic to ani moc rychlejc nepude. A pak u nás zavládne konečně všeobecná spokojenost!
|
|
|
Ve Finsku to tak pry uz maji.
Mne by ale spise zajimalo podle ceho mne budou pokutovat, kdyz mam auto se slovenskou SPZ, nemecky ridicak, a ceskou obcanku s uredni adresou...?
|
|
Koukněte na http://www.pudazbrane.com/index.php?look=czm02&group=7&prod=18 to by bylo dobrý sypat policajtům pod kola, a tím by se dala snížit spotřeba, myslím teď na hovada jezdídí v R36, to by byl mazec.
|
|
Ano, uz kdysi jsem se podivoval, proc statni sprava nechava sve zamestancne danit, proc nakupuje s DPH a spotrebni dani atd ... stat sam sobe pridelava administrativu.
Na druhou stranu prave proto, ze to nefunguje logicky, a PCR musi vyjit s danym rozpoctem statnich penez, prisli na to, jak z teto castky mene penez vratit statu a vice penez vyuzit. Je to vcelku pochopitelne, pri pohledu na cely obrazek je to samozrejme klasicka ceska Svejkocourkovina ... ostatne jako cokoli ve statni sprave ..
|
|
|
U daně z příjmu by to vyšlo nastejno, u zdravotního a sociálního by s tím zase bylo víc práce. Znamenalo by to podstatě vydržovat paralelní systémy pro státní zaměstnance, značně problematická situace při přechodu lidí mezi státní a privátní sférou...
Každopádně bych byl pro zrušení DPFO u státních zaměstnanců už jen proto, aby nemohli plácat, že "my taky platíme daně".
|
|
|
Kolega co dělá v IT ve státní správě mi občas vypráví o "šetření" ve státní správě, jak se dělá "outsourcing", třeba existuje firma, co zalívá kvítka na ministerstvu, jedno za 25kkč měsíčně, tedy si měsíčně přijdou na stovky tisíc, A-osmy mejou 5x denně, využívají poradenství jednoho pracovníka od Mikrošrotu za 100 litrů / hod bez DPH, i když by ty úvahy o tom zdali využívat WINNT nebo W7 zvládl libovolný jiný debil. ZDE NIKDO REZERVY NEHLEDÁ
|
|
|
V tom článku na iDnes, který tady zmateně převypravuješ a vydáváš to za informace od kamaráda to psali jinak...šlo o 460Kč/měsíc/rostlinu. Auta se myly dvakrát, ne pětkrát denně.
A poradenství 100.000/hodinu bez DPH pro nějakého poskoka z Microsoftu??? Chlape, když už si vymýšlíš nesmysly, měj aspoň soudnost...tolik by si mohl říct snad Bill Gates. Špičkoví pražští advokátu berou při náročných transakcích do 10.000 Kč/ hodinu-to je pro tvou představu.
|
|
|
Kolega to asi přibarvil, ale bohužel není daleko od pravdy. Já znám člověk, co spravuje IT, sice na městě, ale v podstatě to je stejné, pořád to žije z peněz vybraných od lidí. Šetření je tam třeba o tom, že výběrová řízení, která nejsou "ošetřená" a nevyhraje je např. člověk, který sedí v zastupitelstvu (ptám se, jak tohle vůbec může nastat!?), tak se ze zásady vybírá cenově nejlevnější nabídka. Ovšem pozor, kouká se pouze na to číslo. Následně se voličům říká, jak skvěle dokáží zastupitelé šetřit. Ono by to mohlo fungovat, kdyby zadání bylo promyšlené a podrobné do posledního písmenka, jenže to zase hraničí s tím, že by šlo ušít někomu na míru. Nakonec to dopadá tak, že levná plastová okna jsou po roce v prdeli, dodavatel radši krachne a z ušetřených několik desítek tisíc je milion v tahu.
|
|
O kolik aut by slo ? 10 tis ? Kolik stoji jedna LPG sada ? 30 tis ? => neni to tedy sikovny zpusob jak nejakemu znamemu, ktery montuje LPG dohodit vynikajici kseft ?
|
|
nelejem do firemnich 525d repkove biosracky, (ikdyz to pry motory umeji) ale po hre s DPH je to proste moc drahe
|
|
Nemají náhodu Octavie v edici pomáhat a chránit motory s přímým vstřikem paliva?
Přestavba na LPG je u takových motorů buď nemožná nebo hodně specifická a tudíž i nákladná.
Pár informací, viz http://www.gera.cz/lpg/prestavba-fsi-na-lpg.php
|
|
|
Část z nich je retro 1.6 MPi, pokud vím
a část FSI (to byly ty z první dávky, co se s nimi exhiboval Langer).
A u těch FSI mohou na nějaké LPG zapomenout
I kdyby provedli ten bastl se směsným spalováním, tak tím zlikvidují hlavní výhodu motoru FSI - schopnost pracovat v nehomogenním módu na výrazně chudou směs, a to, co ušetří za palivo, zase zaplatí na vyšší spotřebě.
V rámci zvýšení úspor bych PČR navrhoval rovnou přejít na solární pohon. Oni stejně lezou ven, jen když je venku hezky, takže by to jejich mobilitu nijak zásadně nesnižovalo.
|
|
Ale i tak by to vyšlo levněji. Při ceně 14 Kč je to cca 11,67 bez DPH a bez spotřební daně je to to cca 9,50 za litr. To je pravda sice jen 2,65 Kč/lt rozdíl, ale kdyby každé z těch policejních 10000 aut ujelo ročně jen 20000 km, tak je to pří roční úspoře 53000 na auto úspora cca půl miliardy. Z toho se sice možná až polovina dá první rok na přestavbu, ale pak je to každý rok půl miliardy úspora.
|
|
Největší úsporou by ovšem bylo, stejně jako v New Yorku za starosty Gullianniho vyhnat policisty do ulic pěšky a auta nechat jenom rychlým zásahovým jednotkám.
Policajt, který projíždí ulici autem, i když krokem, nemá nikdy šanci si něčeho všimnout. Pěšky na ulici si může všechno podrobně prohlédnout, slyšet, co lidi říkají, všimnout si změn na své pravidelné trase atd.
Díky aplikaci těchto zásad je v současnosti v NY stejná zločinnost jako ve srovnatelně velkém Švédsku, a to je v NY barevných přece jenom víc.
|
|
|
To by se ale musel zvýšit počet těch rychlých zásahových jednotek, protože jinak by měli nekalí živlové ráj. Kdyby místňáci v Praze zažali chodit hlídky pěšky, tak za šichtu to "svoje" projdou tak jednou( páč občas budou něco řešit) a to je pak snadný si počkat, až projdou a pak teprv se pustit do zábavy jako je např. vykrádání aut.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Policie do plynu!
|