D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: Fabia 1.9 SDI
    Vydáno 28. 05. 2007 (50823 přečtení)

    Aneb krocení 68 koňů...

     Za účelem přepravování mé tělesné schránky do místa zaměstnání mi bylo přiděleno služební vozidlo Škoda Fabia Combi 1.9 SDI, r.v. 2004. Tvary ocucané karoserie jsou každému zcela jistě velmi dobře známy, proto se zaměřím na poznatky čistě z pohledu uživatele.

     Prostor

    Vzhledem k tomu, že Fabia je prakticky městké přemisťovadlo VW Polo se škodováckými emblémy, na předních sedadlech je útulněji (rozuměj míň místa) než ve Favoritu. Úplně tragické to není, pracovní prostor na předních sedadlech není úplně nejhorší. Rozdíl oproti Favoritu / Felicii je ale znatelný.

    Fabia byla zřejmě koncipovaná jako dvoumístný car; v případě, že si sedadlo posunu nadoraz dozadu (s mou tělesnou výškou 190 cm téměř nezbytnost), za mne se již nikdo neposadí - mezi mým opěradlem a zadním sedákem zbyde asi 10cm. Nevejde se tam ani karton s minerálkami. Pokud je přeci jen nutné z nějakého důvodu někoho na zadním sedadle přepravovat, mohu pak za jízdy v jedné ruce držet třeba cigaretu a ve druhé kelímek s kávou. Naskýtá se mi totiž možnost bez problémů ovládat volant koleny. Vůbec, při představě, jak třeba pět lidí jede Fobií na dovolenou, se celý zhusokůžím...

    Zavazadlový prostor ve mně svojí velikostí evokuje opět Škodu Forman. Takže sice velký, ale také žádná díra do světa. Pro zavazadla, která s sebou vozím - klíče od bytu, krabičku Marlborek, zapalovač, peněženku a mobilní telefon - by mi bohatě stačil kufr velikosti ála Daewoo Tico, takže mi na tom nezáleží. Nákup o rozsahu dvou igelitek a balení Mattonek stejně vždycky hodím na zadní sedačky, tak co.

    V kufru mnou užívané Fobie je však jedna hi-tech fíčura, a to mříž nad opěradly zadních sedadel. Vozidlo tedy spadá do kategorie „N1“, tzn. pro firmu menší náklady v podobě odpočtu DPH. Pro mne to znamená fakt, že při každém pohledu do zpětného zrcátka si připadám jako v ZOO.

    Výbava

    Jak je občas zvykem, služební vozidla mívají stupeň výbavy „Social edition“. Takže nad rámec základní výbavy se ve vozidle nacházejí 2x airbagy a dálkový centrál. Toť vše. Sice nejsem nijak zhýčkaný a nepotřebuji k jízdě ABS, ASR, ESP, EBS, EBD, ČSAD a kdoví co ještě, klimatizace a elektrické ovládání oken mi ale dnes připadá již jako samozřejmost. Zvláště poslední dobou mi cestování v parných dnech při 60°C moc příjemé není. Firma ale musí šetřit, takže si musím dát nanuk. A dívat se, že na dveřích jsou místo čudlíků švihadla a beďary na štelování zrcátek. Stejně tak nevím o jiné automobilce, která by montovala pravé zpětné zrcátko pouze symbolické, zřejmě pouze jako ucpávku díry ve dveřích. Zrcátko použitelných rozměrů je až ve vyšší výbavě.

    Na druhou stranu jsem rád, že nejezdím absolutně „vykradenou“ verzí Junior. Zde nejsou ani dvířka od kastlíku, servo, plato v kufru, lakované nárazníky, atd. Škoda Auto zřejmě chtěla svým zákazníkům připomenout staré dobré časy a svůj odlehčený model 105S (odlehčený o bezpečnostní pásy, zpětné zrcátko, dveřní madla, koberečky nebo s neseřiditelnými sedadly).

     Zpracování

     Vše jakž takž drží pohromadě, takže asi dobrý. Občas mi v ruce zůstane dveřní madlo, jindy zase upadne plastový kryt ruční brzdy. Kastlík spolujezdce jde špatně zavírat, oboje zadní dveře jdou špatně otevírat, pojistný pinďour zámku kapoty nejde zatlačit. Stále praskají žárovky. Míra ošmrdlání volantu, pedálů a popraskání koženkové fusekle řadící páky odpovídá stáří vozu. Povrch palubní desky je měkký; s automobilem ale nesouložím a nemám potřebu palubní desku omakávat, takže mi vůbec nezáleží, z jakého je materiálu. Zpracování celkově hodnotím jako průměrné.

     Jízdní vlastnosti

     Přesné řazení, zlehka jdoucí pedály a přeposilované řízení jako u autíčka na kolotoči. Ovládání vozidla je relativně pohodlné a vozidlo je i celkem stabilní a chová se předvídatelně. V případě, že jedu z kopce, po větru, sám a hladový, s prázdným kufrem, plynem skoro drhnu o silnici, hvězdy jsou ve správné konstelaci, podaří se probudit všechny koně pod kapotou a Fobii rozdráždím do vyšších rychlostních sfér, začíná být poněkud nervózní a vlní se. Není to ale nic děsivého, jen je znatelné, že je to jen prodloužená nákupní taška Polo.

     Motor

     A na konec jsem si nechal pohonný agregát - atmosférický diesel 1.9 SDI, mající základ v klenotu počátku 90. let minulého století, v motoru 1.9 D. Disponuje brutálním výkonem 50 kW (68 PS). Jedinou výhodu spatřuji v nízké spotřebě (shodné s motory TDI), činící dlouhodobě 4,9 litrů.
     Co se týče dynamických vlastností, pro ilustraci uvádím srovnání zrychlení 0-100 km/h:
     
     

    Automobil Hmotnost [kg] Výkon [kW]
    Zrychlení 
    0-100km/h [s]
    Favorit 1.3 BMM
    970
    50
    14
    Focus 2.0 TDCI
    1500
    100
    9.3
    Volvo FH13
    7330
    320
    15
    Fabia 1.9SDi
    1200
    50
    19
     

    Odezva motoru na sešlápnutí plynového pedálu je opravdu velmi, velmi vlažná. Při 1000 ot/min. motor klepe a ještě nejede, na 2000 ot. hučí a ještě nejede, na 3000 řve a nejede, a při 4000 ot/min. kňourá a už nejede. Subjektivně má člověk pocit, že to jede jako sviň, pyčo - zdánlivě během chvilky jsou jednotlivé rychlosti brzy vytočené, pohled na tachometr však působí asi tak jako když si šestiletý kluk přeje vzduchovku a v dlouhém obalu najde stojan na noty.

    Při hopsání po městě je výkon motoru dostačující, avšak nedejbože, když je nutné jet mimo město, natož po dálnici. Stačí klasický dálniční kopec a rychlost pomaloučku klesá: 140, 135, 130, 125, 120, ... Nejede to na 5 ani na 4, člověk neudělá nic.

    Největší potupou mi byla jedna cesta, kdy bylo vozidlo plně obsazené pěti lidmi, škrábali jsme se na trojku asi v 60 km/h do kopce a najednou vedle sebe slyším: „Pššššš“. Po juknutí se z levého okénka jsem zjistil, že mě pooomaloučku předjíždí Avia (!), což také úspěšně dokonala.

    Neumím a ani si nechci představit, jak se tento motor chová v Ochcávii fkombíku, kam se také montoval. :-/
     

    Shrnutí

    Fobii hodnotím jako vozidlo vhodné pro dva normální lidi, čtyři malé lidi nebo pro šest vietnamců. Do verze Combi se i něco vejde, jízdní vlastnosti jsou nezáludné a dílenské zpracování dostačující. Příšernost je ale motor o výkonu 50kW - osobně bych do takto těžkého vozu nic slabšího než 75 kW (např. aspoň 1.4 16 V nebo turbochrocht) v žádném případě nevolil. Toť vše. :)
     


    27.5.2007 Troo


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,78] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 155 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.