D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Fakt dobrá cena.
    (ze dne 13.06.2010, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 13.06.2010 22:15:39     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Dnesni realita zacina uz byt jina
    Ono to bude mnohem zajimavejsi, az pan Kolacek sve auto rozebere, vymeni si desticky, a v pulce prace zjisti, ze to nedodela, protoze nema diagnostiku, kterou by rekl ABSku, ze meni(l) desticky. Nebo ji ma, ale neumi to, protoze je na tento ukon nutne byt pripojen online do fabriky. A ono to uz ani nepujde slozit :-). Takze zavola odtahovku a zapise se do poradniku za pana Koblizka...

    Komentář ze dne: 13.06.2010 22:15:41     Reagovat
    Autor: eso90 - eso90
    Titulek:
    v povídce je málo zelených cyklistů, takhle by to teda jako nešlo!

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 16:46:22     Reagovat
    Autor: narg - narg
    Titulek:Re:
    v povidce je malo MRTVYCH zelenych cyklistu, takhle by to ale opravdu neslo!

    priste doplnit! a nejake matky s detmi..

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 23:44:44     Reagovat
    Autor: marconi - petrhavlicek
    Titulek:Re: Re:
    Pražské matky s dětmi

    Komentář ze dne: 13.06.2010 22:16:45     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Drobná technická
    Když měníte destičky, zpravidla je trochu sjetý i kotouč. Bez roztáhnutí pístků brzdiče nesundáte třmen přes hranku kotouče.
    A proč vlastně sundávat brzdiče při výměně destiček? Ty se přece jen vsunují z boku a zajistí pružinkami, nebo je to u Fabia-werk jinak?

     
    Komentář ze dne: 13.06.2010 22:39:08     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Drobná technická
    Ano, je to jinak, existuje spousty provedení brzdičů a ty co popisujete jsou v menšině.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 09:09:49     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Drobná technická
    Tohle mi připomíná provedení na Š120, tam je to skutečně "simply clever".

    Komentář ze dne: 13.06.2010 22:18:19     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Fak dobrý
    Nasazený trend je dodržován.
    Blahopřeji.

    Komentář ze dne: 13.06.2010 22:18:35     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:hmm..
    ...povídka s krvavým koncem.. ...jinak s tím servisováním souhlas.. po třech zkušenostech se servisy, jsem si začal na autě (naštěstí né značky schade) opravovat většinu věcí sám.. ušetřil jsem nervy i čas + jsem získal jistotu kvalitně odvedené práce ..

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 00:16:38     Reagovat
    Autor: klak - klak
    Titulek:Re: hmm..
    ... ještě větší jistotu získáte, až si začněte sám vyrábět i některé jednodušší náhradní díly.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 08:25:09     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: hmm..
    A vůbec nejlepší to bude, až si doma sám postavím celý auto.

    Obávám se, že tudy cesta nevede. Je třeba ještě více krize na celé automotive odvětví. Ovoce to nese už dnes (srov. ceny vozů třeba v roce 2006 a nyní) a na servisy by mělo také dojít. Teprv až se budou o chleba bát, jejich přístup se (možná) změní - anebo půjdou od válu.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 09:14:18     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: hmm..
    Řekl bych, že právě krize dává servisům šanci na přežití. V rámci katování kostů automobilky šetří, kde můžou, a to je třeba následně opravit v servisu. A nebo naopak, krize/nekrize, nikdy nebude doba, kdy kvůli výměně destiček bude výhodné koupit nové auto a "staré" nechat ekologicky zlikvidovat...:-)

    Komentář ze dne: 14.06.2010 09:41:49     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:tak kterej ? :-)
    Tak pan Koblížek nebo pan Koláček ?
    ... jinak dobrý:-)

    Komentář ze dne: 14.06.2010 10:40:54     Reagovat
    Autor: cane - cane
    Titulek:Technicky dotaz
    Co teda udelal pan Kolacek spatne, ze mu desticky po vlastorucni oprave nevydrzely a musel pak s autem do servisu?

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 10:57:57     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Technicky dotaz
    Taky tě to zmátlo, viď? Pan Koláček neudělal zřejmě nic špatně (nebo jo?), udělal si to sám, takže to má zadarmo (vlastně ne, za cenu dílů a něco času). Ten druhej pán je Koblížek a ten jel do servisu, kde pracujou vohnouti, takže mu tu opravu pěkně dojebali. Upřímně řečeno, nevim co ho vede k tomu vybrat si tak blbej servis, že zákazníka ani neodvezou, když už tam musí nechat auto celej den.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 12:56:54     Reagovat
    Autor: cane - cane
    Titulek:Re: Re: Technicky dotaz
    Jo tak, oni jsou dva, uz to vidim :-) Epizodu se servisem jsem mel za pokracovani pribehu.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 13:08:33     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Technicky dotaz
    Třeba má pan Koláček štěstí a neudělal špatně nic, anebo? Třeba jezdí autem na ryby, kde často stojí ve vysoké trávě a to ponejvíce v časech kdy je na ní rosa. To celé se podepsalo na stavu brzdových komponentů silnou korozí. Protože jako laik nezkusil ,,plavání plovoucího třmenu,, tedy jeho volný pohyb do stran na čepech a ani neobrousil pryč korozí zbytnělé dosedací plochy destiček. Nebudou se po sešlápnutí brzdového pedálu dostatečně uvolňovat destičky na levé straně. No a postupně dojde k přehřátí brzd, projevující se podivným zápachem a modráním levého kotouče. Navíc se odseparuje vazelína z ložiska levého kola a pan Koláček, při jízdě z dovolené z Itálie přez Brener, nedokáže zastavit svůj vůz a prolétne mýtnou branou jako šíp. Naneštěstí ho zadřené levé ložisko stočí pod kola protijedoucího kamionu, který řídí zrovinka pan Koblížek. Výsledkem je potlučený pan Koláček i Koblížek, zlámaný model věže z Pisy ze sádry, poničená mýtná brána, auto na odpis a nárazník kamionu na výměnu ve značkovém servisu MAN. Přivolaná rakouská policie pošle havarovaný vůz na expertízu do akreditované laboratoře, tato vyhotoví elaborát o délce stodvaceti stran, kde zmíní neodbornou montáž brzdových segmentů, kdy originální kvalita byla nahrazena Polskými padělky a nehybnost celého třmenu na čepech a protože se pan Koláček ke svému dílu hrdě hlásí, je mu vyměřen trest odnětí svobody na jeden rok a nutnost uhradit způsobenou škodu ve výši 120k EUR.

    :-) :-(

    až na tu mýtnou bránu a nehodu jsem to bohužel několikrát zažil, kdy levorukej ajťák našil brzdové destičky kladivem na své místo a pak se divil.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 16:40:58     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Nechci být stále v opozici, leč blbosti k tomu stále svádí.

    Brzdy samotné, i když jsou nejdůležitější díl automobilu, jsou také nejméně poruchové.
    Snad jediná možná závada je, že se postupem času stává brzdový „váleček“ méně pohyblivý a neprovede předpokládaný drobný zpětný pohyb při odbrždění.
    Závada nepohyblivosti brzdového třmenu jo o řád méně závadná.
    Tyto závady mají jeden důsledek, větší spotřebu.

    Pokud pojedu z kopce a dojde k většímu brzdnému účinku vlivem projevu zmíněných závad, auto bude mít zvýšenou tendenci ke zpomalení, tedy i z kopce. Dojde li j zadření ložiska bude to mít stejné zpomalující účinky. Mítnou bránou to auto budu muset protlačit.

    Zřejmě nedovedeš pochopit, že to, že když z kopce nezastavím a jsou doopravdy na vině brzdy, tak je to v 99.99% brzdová kapalina. Nebo spíš voda vydávaná za brzdovou kapalinu v brzdovém okruhu. Jak známo voda vaří při 100stC, a v horách ještě dříve. A ujišťuji tě, že při vařící brzdové kapalině auto jen jednoduše nebrzdí a tudíž je i mítná brána v ohrožení.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 22:27:08     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    milý Opruzi, máš pravdu ale jen částečnou a nepřesně popsanou. To, že začne vařit brzdová kapalina, je skutečně většinou fatální, auto prostě přestane v důsledku vzduchových bublin, vzniklých při varu kapaliny brzdit. Vzduch je na rozdíl od brzdové kapaliny stlačitelný. Bod varu brzdové kapaliny, je více jak 200 st.C. Nová běžně používaná DOT 4 má bod varu 265 stupňů. To jak postupně absorbuje vlhkost ze vzduchu, vede k postupnému snižování bodu varu, proto se také má brzdová kapalina měnit. To že brzdový třmen nebo brzdový píst, či snad samotné destičky váznou a nepohybují se volně, mívá za následek zvýšené tření, při kterém je přeměněna pohybová energii v tepelnou. Ta je absorbována přes píst brzdiče a samotný brzdič do kapaliny. Jednoduše řečeno, nepohyblivý díl brzd, je možnou příčinou ,,uvaření,, brzdové kapaliny a následné nefunkčnosti brzd.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 23:23:18     Reagovat
    Autor: Prichozi Vejda - THX
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Kdyz jsem asi pred 4 lety memu italskemu kolegovi polozil dotaz, kdy naposledy menil brzdovou kapalinu, odpovedel ze nikdy ! Tenkrat mel 12-ti leteho Golfa. Kdyz jsem mu vysvetlil co riskuje, a proc je potreba brzdovku menit, tak me pozadal, jestli mu ji vymenim. I stalo se, a co z toho vyslo, by melo byti ukazovano jako odstrasujici priklad na STK.
    Co je ovsem mnohem dulezitejsi, italska "revisione" cili STk kontrolu bodu varu brzdove kapaliny ani nepredpoklada, tudiz ji nikdo nemeni. Nekecam...

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 08:58:07     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Drahá Miluno. K ženě je třeba být za každých okolností zdvořilý a tudíž nebudu používat hrubých, i když nadmíru potřebných slov.

    Výchozí stav ke kterému jsem se vyjadřoval.

    Jedu z kopce.

    Pokud uvedené neduhy mají za následek příbržďování, pak toto má jen jeden důsledek, Svoji nohou budu na brzdový pedál tlačit menší silou. Celková kinetická energie zmařená brzdovým systémem mezi body A (počátek kopce) a bodem B (mýtná brána) bude vždy!!! stejná. Tudíž i zahřátí okolitních komponent bude stejné. Jediný kdo to nemusí dát, je v tomto případě brzdovka.
    Jelikož jde výhradně o technicko fyzikální skutečnosti nepodléhající politickým názorům, nehodlám z tohoto slevit.

    K běžnému provozu jsem poznamenal jen zvýšenou spotřebu. Pokud přibrzdím a uvedené neduhy se projeví přibržďováním, bude to mít krom vývinu tepla i další dopad. Zvýšené opotřebení. Toto opotřebení upraví mechanické poměry vedoucí ke snížení přibržďování a tím i snížení vývinu tepla. To, že to není dobré je nepochybné, leč je přirozené u aut starších 10let a různosti výrobců zcela běžné.
    Jelikož jde výhradně o technicko fyzikální skutečnosti nepodléhající politickým názorům, nehodlám z tohoto slevit.

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 09:38:09     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Opruzi vy jste ještě asi nikdy nejel z dlouhého prudkého kopce. Ona je tam důležitá ještě jedna "fysikální skutečnost" a sice schopnost brzd se ochlazovat. Pokud budete brzdit bez přerušení, brzdy jednoduše uvaříte. A to i v případě, že nepřerušení za vás obstarají brzdy samy.

    Než vám zvýšené opotřebení upraví mechanické poměry mezi kotoučem a destičkou, upraví vám, jak psal Miluna, třeba také mechanické vlastnosti ložiska.

    Nevím, proč by mělo být přibrzďování u aut starších 10-ti let přirozené, tedy pokud neprovádění údržby není dáno vaším politickým názorem.

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 10:56:13     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Hele Opruz - podívaj se, nejsem ženská, v autech se vrtám, destičky měním dost často a kotouč barvy ,,švestkově modrá,, je při demontáži občas také k vidění. To že se například brzdová destička pohybuje jen ztěžka a nevrací se od kotouče, opravdu může vést k přehřátí brzdové kapaliny. Ta teorie (pardon zde theorie) o obroušení provozem je dost zcestná. Praxí mnohokrát ověřená, materiál ze kterého je obrusný materiál na destičce vyroben, je ještě ke všemu teplem rozpínatelný. To co se skutečně odbrousí pryč, bohatě nabyde zpět teplem.

    Poslední zkušenost: Rallye San RemoStorico 2010. Poslední servis před poslední SS, následoval sjezd cca 1000 výškových metrů dolů a cílová rampa, potom uzavřené parkoviště. Když jsme auto vyzvedávali z UP nebrzdilo a byla pod předními koly loužička. Jak se rozpálené sjezdem odstavilo. Shořely! gumičky v brzdičích. Zbyly tam jen černé škvarečky na jejich místě.

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 13:56:27     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    A nemá náhodou takhle ten Kadett Hájkova týmu pevný čtyřpístky? Tedy k výše uvedenému to nemá žádný vztah, neboť se hovořilo o plovoucích jednopístcích a váznutí reakční strany třmenu?
    Osobně jsem sice taky viděl ledacos, ale fakt je, že nejčastější poruchou brzd je to, že brzdí pořád.Uváděné situace jsou samozřejmě možné, ale spíše výjimečné. Největší nebezpečí domácí výměny desek je, že urvu odvzdušňovák (protože já jej každou výměnu desek povoluji a brzdy odvzdušním spolu s výměnou kapaliny).

    A pro Příchozího THX: když přivezu 15 let staré auto z Itálie, mělo by mít tedy podle Vás logicky černou brzdovou kapalinu, když ji ti kokoti nemění. Ale vždycky je průzračně žlutá, což se už na 5 let starým autu z ČR nevidí. Někde bude logická chybka... a to pomíjím, že auto s propadlou STK v I projde naprosto legálně libovolnou STK v ČR... ňáký divný, ne?

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 15:56:05     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Pevný ano ale jen dvojpístek (musí tam být série, protože to je s malými sériovými homologované)
    Uvedl jsem to jen pro zajímavost, protože jsme z toho byli vykulení všichni, zajímavé bylo, že to v podstatě shořelo po odstavení a ne za jízdy.
    Na urvané odvzdušňováky mám výbornou fintu, jak tomu předejít !
    Ty destičky natlučené do třmenu kladivem, jsem si bohužel nevymyslel ale zažil na vlastní kůži.
    Kapalina černá ne proto že se tak projevuje její stáří ale v důsledku obrusu gumiček a dalších komponentů. Nedávno jsem měnil rezavé písty v brzdičích Honda Prelude tuším 96 a ... z každého brzdiče pod pístem byla vrchovatá polévková lžíce kentusu.
    V It. samozřejmě brzdovku mění jako všude jinde, jen se prostě najde jedinec, který ani netuší.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2010 09:48:35     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Ono to zase tak divné není, protože za jízdy se přecijen - i když v tomto případě vzhledem k tvaru kol a trati minimálně - ty brzdy trochu ochlazují. V okamžiku, kdy to auto chvíli stojí, dojde k tepelné špičce a následuje nestejnoměrný ochalozování, kdy se navíc projeví různá tepelná dilatace různých materiálů. Holt ten tepelnej peak zafungoval...
    Ono v podstatě taky se jen výjimečně stává, aby turbo odešlo na trati RZ, většinou až za ní, kdy auto stojí v časovce a celý to teplo se krásně valí přes čumák a člověk má pocit, že je totálně vožralej, protože se všechno vepředu vlní jak socialistickej plech... :-) největší prča je, když přijde českej komisař a nařídí pod záminkou trapný kontroly třeba plomby motor vypnout. To pak člověk může tý turbíně (a 1350 Euro) taky jen udělat pá, pá.
    Mimochodem gratuluju ke krásný práci, taky by se mi to líbilo takhle se kochat. Jak Rallye legend? Bude účast?

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 18:08:45     Reagovat
    Autor: Prichozi Vejda - THX
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Jedna, nebo i deset vlastovek leto nedela. Pripoustim, ze u aut do 7 let stari se ledy hnuli, ale u aut nad touto hranici si s vymenou kapaliny nikdo hlavu nelame. Jsem clenem italskeho SAAB i Volvo fora, a kdyz jsem popsal z ceho se sklada STK u nas, tak mi malem neverili. O tom, ze by snad, mozna, bylo dobre brzdovku vymenit sice nejakou vagni povedomost maji, ale tam to i konci.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2010 10:33:10     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Vím, však Vám taky stále vděčím odplatu za ten techničák na Kappu!
    Nicméně před asi 15 lety jsem absolvoval nějakou vymejvárnu mozku v servisním středisku Fiatu a musím říct, že italové na mne v autoservisařině naopak udělali obrovský dojem. Proto taky můžu vzít 15 let starý auto z I a postavit se v ČR na jakoukoli STK a zcela legálně vždycky projdu. Nikdy jsem nedal ani korunu na úplatcích, a když jsem frajerům na Chodově jen tak z legrace ukázal fakturu na 300 Euro za Dedru, která prošla bez ztráty kytičky - prostě nebylo nic, co by se dalo napsat jako závada - šli se vožrat...

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 15:24:13     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Drahý miluna,

    To, co popisuješ s tou závodničkou je nevěrohodné.

    „Poslední servis před poslední SS“ jo a nevím co je to SS. Auto patrně v pořádku, zkontrolováno.

    „následoval sjezd cca 1000 výškových metrů dolů a cílová rampa“
    ….“Shořely! gumičky v brzdičích. “. Pokud k tomu vskutku došlo, auto zahoď a to tak, že velmi rychle a dostatečně daleko.

    Mám dvacet aktivních roků v soutěžích. Ale takovou ptákovinu jsem nezažil, neslyšel, neviděl. Dokonce ani od pamětníků ne. A to mezi námi byli jedinci s velikou a hodně vyvinutou bájnou lhavostí.

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 18:10:15     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Ha Ha Ha Opruz závodníkem a dokonce už dvacatero let, to je tedy dost podivné, že netušíš co je SS. Nechci se tady dohadovat jako malé děti ve školce, na Kadettu jsou už dávno gumičky nové, byly učiněny kroky k lepšímu chlazení brzd a jestli si to chceš poslechnout přímo a nechat potvrdit, musíš přijet teď do Trutnova anebo za týden na Ypres. Zahodit takový klenot by mohl jen hlupák jako jsi ty sám, pravda malá kola a slabé brzdy nejsou silnou stránkou ale extrémní spolehlivost, jednoduchost a poměrně vysoký výkon vzhledem k váze to bohatě vynahradí.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2010 09:40:30     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    "Mám dvacet aktivních roků v soutěžích..." a nevím, co je SS?
    Že by dvacet akticních roků v BOAS nebo ekorallye?
    Maj tam nějakou logickou hrubku, pane!

     
    Komentář ze dne: 18.06.2010 10:04:23     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Mimochodem, kdo Rallye San Remo zná, tak ví, která bije. Brzdová soustava originál Brembo v ceně tý nový Fábie TSI tam shoří v pohodě taky, převodovky narvaný nejkvalitnější ocelí tam jdou do kytek po půldni a nerozbít si tam někde v zatáčce ve stínu , ve který je napadanej vlhkej bordel ze stromů, i když všude kolem pálí slunce a je 30 °C ve stínu, je sakra velký umění.
    Myslím si, že nejen podle mého názoru to byla svého času nejhezčí, ale zároveň svým způsobem nejnáročnější (a nejenebezpečnější) světová soutěž, spolu s Korzikou, kde se jezdí dodnes (ale tam jsou silnice rozbitější a asfalt hrubší, takže se tam nejede až tak úplně na hraně, jako na tý Ligurii). A vidět na tamních tratích takový střelce jako bývali Auriol, Panizzi, Makinen, ale i třeba dnešní "malý" mistry jako Meeke, Oigier, Kopecký nebo Prokop, to je fakt zážitek!

     
    Komentář ze dne: 18.06.2010 15:13:24     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Je to tedy absolutně OT ale šok z toho jaká je vlastně San Remo a kde se jede a jak se tam jede byl absolutní! Nejen brzdy ale prostě všechno. Budu interpretovat Míru (pilota) start dole ve městě, jedu na suchejch, je to na tričko takže je to jasný. JENŽE trať prudce stoupá od hladiny moře vzhůru, to že je to bez rovin cikcak levá pravá je jen perlička. Na vrcholcích hor už to na tričko není a jsou vidět zbytky sněhu, na druhé straně kopce se to zase valí dolů ALE tady zase pro změnu prší!! Na suchejch lahůdka.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2010 09:42:50     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    jo, jo, v servisu v San Remu 25 °C ve stínu a nahoře kolem nuly. Změny počasí během několika minut. Klasika.
    Mimochodem, vždycky mne tak napadá, jak se obyvatelé takového Apricale dostávají v zimě domů a jak často tam musí být v lednu bez proudu...

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 09:11:38     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Ta mytna brana je tam, tusim, na rovine, nebo spis lehce do kopce, jedine riziko bych videl pred tim vysokym mostem, ale tam zase maji pribrzdovaci drahu, kdyby brzdy selhaly.

    On neumi brzdit motorem?

     
    Komentář ze dne: 16.06.2010 14:46:33     Reagovat
    Autor: KROKODYL - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Technicky dotaz
    ''jsem to bohužel několikrát zažil, kdy levorukej ajťák našil brzdové destičky kladivem na své místo a pak se divil.'' - nechtej vedet, co si zase ti od IT rikaji o tobe kdyz te vidi delat s PC :)

    Ja se hrde priznam, ze umim jen dolejt olej a naftu... :)

    Jo jsem od IT :)

     
    Komentář ze dne: 16.06.2010 15:10:16     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Technicky dotaz
    A vodu do ostřikovačů si nechávaš doplnit v servisu? ;-)

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 13:10:55     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Technicky dotaz
    Nevím, moje ruce levý jsou, takže bych si brzdy neopravoval, ale rozhodně bych si vybral servis kde je s personálem řeč a odvoz zákazníka v místě považuji za samozřejmost.

    Koblížek tedy zaplatil někomu jinému za práci (což není chyba) ale jeho výběr smluvního partnera byl vadný (což je chyba).

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 17:16:33     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Technicky dotaz
    Moje ruce levý nejsou, a stejně se v tom nevrtám. Chci mít na telefonu někoho, na koho můžu vřeštět, když něco nefunguje jak má. Aťsi má v ceně vatu, hlavně, že všechny auta jsou 24x7 pojízdný. Když mu přijdu na levárnu, tak ho vyměním.

    Přišel bych do blázince, dělat si všechno sám. Bez dělby práce není pokroku :))

    Komentář ze dne: 14.06.2010 17:33:35     Reagovat
    Autor: Ales - aleshaczech
    Titulek:Autorizované servisy
    Mám Golfa IV 1.6 benzín - zdánlivá výhoda tohoto auta spočívá v tom, že tam pasují díly z Oktáfky. Teda výhoda aspoň s dostupností servismanů (a snad i dílů, ale to nějak neřeším).

    K těm destičkám - zdálo se mi, že když jsem auto z Německa koupil, brzdilo moc dobře. Po první výměně v autorizovaném servisu Škoda (a okrajově taky občas VW) to zdaleka tak dobře nebrzdilo, ani po "zajetí".

    Nicméně k věci - prošel jsem několika servisy, autorizovanými i neautorizovanými, a musím říct, že jsem z toho byl hodně špatnej. Pořádnej servis, kde by to skutečně uměli, se dost těžko hledá. Navíc se zdá, že byť jsou díly na toho Golfa a Oktávku stejné, úroveň opraven Škodovky je výrazně níž než VW (méně placení zaměstnanci?). Když jsem se občas vnutil "na plac", abych koukal, co se na tom autě děje, nebyl jsem z kvality servismana zrovna dvakrát odvařenej...

    Směju se, když jsem tenkrát se dohadoval s kamarádem, že autorizovaný servis je lepší, protože jsou tam odborníci, kteří tomu rozumí, na rozdíl od amatérů, kteří to dělají někde na dvorku. Po pár návštěvách servisů jsem z toho dost rychle vystřízlivěl.

    Neautorizovaní oprávaři jsou levní :), ale způsob, jakým to občas zbastlej a co použijou místo dílů, je k pláči. Většinou nejsou dostatečně obeznámeni se specifiky pro danou značku, podle mého se vyplatí k nim jezdit maximálně s těmi obecnými věcmi, jako je výměna oleje, destiček, vaření a co já vím...

    Jediné dobré zkušenosti, které mám, jsou s Auto Adámek v Praze. Dobré zkušenosti kromě ceny :).

    Nezastírám ale, že jsem prošel moc malým vzorkem servisů, abych byl můj názor aspoň trochu objektivní...

    Souhlasím ale s článkem; kdybych měl aspoň trochu vybavení, času zkoumat a místo, některé věci bych si měnil sám... naprosto mě fascinuje, že na začátku mých jezdeckých let jsem si nechával měnit i vzduchový filtr v servisu...

     
    Komentář ze dne: 18.06.2010 10:20:32     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Autorizované servisy
    Problém je, že stále mnoho lidí věří vzaklínadlo "autorizovaný servis". Je to něco jako "abrakadabraka" v pohádce. Stejná pitomost. Jediný servis v ČR, který se aktivně věnuje diagnostice je kosmonoský servis Vámi tak opovrhované škodovky. Všichni ostatní jsou jen měniči komponent a tím pádem zlodějská chátra.
    Takže rada na závěr: pokud řeším problém s elektronikou, nejedu do "značkového servisu" Trabant, ale k diagnostikovi přes autoelektriku, ať mám supersport nebo nákupní tašku. Pokud mám problémy s bzdami, jedu do servisu, který se zaobírá brzdami a je pravděpodobný, že mi tam místo komponent Bremsa dají něco, co bude alespoň chvíli fungovat. Často i za míň peněz...
    A vůbec nejlepší je využívat služeb dílny, která servisuje soutěžní auta. Tam se totiž velmi rychle ukláže, jak na tom kdo je nejen s rukama, ale hlavně s hlavou!
    Na závěr k Vašemu Golfu: zaměnitelnost brzdových komponentů s Octavií se Vám u brzd vymstila, protože Vám tam namontovali sračkoidní komponenty (a věřím, že za cenu závodních komponentů). Všimněte si, že značkové servisy zásadně na faktury neuvádějí výrobce toho, co Vám do auta naserou. To není náhoda. U seriózního podniku máte na faktuře "brzdové destičky přední OMP 971C, 890 Kč + 20 % DPH" a víte, že zabrzdíte z maximálky třeba 20x za sebou v pohodě. Značkové servisy samozřejmě nakoupí Starline, který se vyrábí asi z obsahu vypumpovaný žumpy a místo 350 Kč Vám naúčtují 2200 Kč, k tomu kýbl WD40, 3,5 hodiny práce po 800 Kč a 95 % toho jsou náklady na ten novej nóbl barák a 50 zbytečných lidí, kteří tam chodí sem a tam jak vězni po dvoře.
    A víte proč se někdo nechá zaměstnat v autorizovaným servisu za 100 Kč na hodinu místo toho, aby si pronajal dílnu a dělal na vlastní triko kdy a co bude chtít za 300-500 Kč na hodinu? Asi proto, že je tůůůůůůůůůůze šikovnej... :-)

     
    Komentář ze dne: 18.06.2010 11:34:46     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Autorizované servisy
    Že 99% autorisovaných servisů jsou jen měniči dílů, kde personál o skutečném fungování auta ví houby nehodlám zpochybňovat. Jenže servis aut není dnes už jen servisem mechanických dílů, kde "kouknu a vidím".

    Pravdou je ovšem také to, že důležité nástroje a informace výrobci poskytují pouze svým autorisovaným servisům. A bez těchto věcí se prostě servis aut s větším množstvím elektroniky dělat nedá. Vždycky potřebujete alespoň základní schemata, pin-outy, popisy umístění atd. Lépe pak i korektní hodnoty různých tlaků, napětí, průběhů singálů apod.

    Je pravda, že základní informace se většinou zatím relativně spolehlivě rozkecají a dílenské příručky k většině produkce na netu jsou. Jenže u aut, kde převažuje digitální ovládání ani to moc nepomůže. Ano, mohu na sběrnici připojit nějaký sniffer, na sensory osciloskop či logický analyser a dlouhé zimní večery trávit reverse engineeringem abych se pak dostal třeba na 80% toho, co se dá vyčíst firemní diagnostikou za půl minuty. Jenže to tak nějak postrádá ekonomický smysl, protože i tupý měnič dílů závadu nejspíš odstraní levněji a určitě rychleji než sebevětší machr, který autům opravdu rozumí.

    Značkové servisy by měly alespoň teoreticky nést za svoji práci nějakou zodpovědnost. Pokud by toto fungovalo, tak mi na faktuře taky stačí "Oprava brzd: XXXX Kč". Někomu, kdo se o auto moc nezajímá pak naopak nic neřekne ani podrobný popis typu.

    Komentář ze dne: 14.06.2010 19:44:47     Reagovat
    Autor: zarniwup - zarniwup
    Titulek:
    Pobavila mě meditace mezi šestkou a osmičkou imbusem. Podobně jsem před lety špekuloval, proč se při stejné opravě u brzd u R5 devítka imbus téměř protáčí a desítka nejde nasadit.
    Ty fikaný frantíci tam měli pětihranej imbus....

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 23:13:22     Reagovat
    Autor: mr.paulie - mr.paulie
    Titulek:Re:
    Mě to spíš něco připomnělo. Kamarádka mi někdy kolem desáté večer zavolala že jí něco fakt strašlivě píská zepředu. Dorazil jsem na nějakou benzínku a tam problém identifikoval na "něco s LP kolem". Sundal jsem kolo, a chtěl sundat brzdič. Nevozím s sebou nářadí, a tak jsem na tý pumpě koupil sadu imbusů. No co asi. 6ka se protáčela a 8ka byla velká. Špatně bylo to, že v sadě sedmička nebyla. Filson. Fabia.
    Takže nakonec jsem si kvůli tomu udělal 20km projížďku domů a zpátky. Mno a pak jsem sundal brzdič, sundal kotouč, vypadl kámen, nasadil jsem kotouč, brzdič, kolo a jelo se :-)

    Simply clever.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2010 23:54:30     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re:
    Šutr jsem měl před pár týdny usazený na příčníku rámu v místě, kde nad ním prochází výfuk. Při určitých otáčkách a nerovné vozovce zepředu pořád něco mlátilo. Servisák strávil snad dvě hodiny kontrolou přední nápravy, kardanů atd. atd. Pak náhodou narazil do výfuku, ozvalo se "ťuk" a bylo jasno.

    Komentář ze dne: 14.06.2010 21:19:35     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Dobrá cena...
    Problém se sfušovaným servisem není jenom u Škody. Dá se říct že když člověk nemá kamaráda servisáka, tak je bez šance na kvalitně odvedenou práci. Výměnu oleje, filtrů, destiček si trochu zručný člověk zajistí klidně sám, ale co dělat když potřebuje udělat diagnostiku? A nebo je porucha na motoru, co je přecpán elektronikou?

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 10:17:50     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Dobrá cena...
    Proto provozuji auta, která jsou maximálně jednoduchá a která si mohu opravovat sám ve své dílničce. Lanka, páčky a mechanické prvky mají něco do sebe :-).

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 10:54:25     Reagovat
    Autor: Prichozi Vejda - THX
    Titulek:Re: Re: Dobrá cena...
    Doporucuji prejit na vyssi level, a to konsky potah s brickou. Tam staci promazavat zavitovou tyc k tahlu na brzdu, a menit drevene spalky coby brzdove desticky... :-)

     
    Komentář ze dne: 16.06.2010 19:49:04     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Kobyly nemám rád, kope to, kouše to, je to velké jako stodola a hlavně - s..e to všude, kudy to chodí. Raději zůstanu u starých aut, ta jsou předvídatelná a jedinečná :-).

     
    Komentář ze dne: 16.06.2010 19:55:20     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Existují i cca 90cm vysoké. Nadto PHM je nezatížené spotřební daní. :)

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 00:14:14     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    to je fuk, jak jsou vysoký, Dave má pravdu, ale zapomněl na to, že ještě k tomu všemu blbě čuměj. Spotřební daň je vysoká a nepříjemná, ale nečumí na tebe tak blbě jako kůň. Fakt je, že spotřební daní si záhonek nepohnojíš, ale to je asi jediná nevýhoda. ;-)

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 00:26:00     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Stačí si tu zaplacenou spotřební daň někam psát. Pak se na to podíváš a můžeš jít hnojit vlastními hnojivem...

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 00:43:46     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    :-)))

    to by bylo řešením pro Davea, ale já kupuji ještě cigarety, kdybych viděla na papíře, kolik zaplatím na spotřební dani za benzin a cigarety, mohla bych hnojit jedině tak, že bych umřela na záhonku a to se, myslím, nesmí. To je porušení zákona o pohřebnictví. ;-)

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 06:50:41     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Až do této chvíle jsem žil v bludu, že mohu umřít, kde se mi zlíbí.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 07:09:48     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Máš pravdu, velkou svobodou je zemřít kde chci. Až to zakážou, budou řešit otázku, jak vést správní řízení s mrtvým (asi to vyřeší náhradním doručením a nějakými fikcemi, nebo prostě jen změní výklad správního řádu).

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 07:40:19     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Jednoduše přenesou odpovědnost za trestný činy na pozůstalý resp. dědice ;) Ovšem bude tu možnost vzdát se dědictví ve prospěch státu a tím se zbavit i tý odpovědnosti.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 08:12:31     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    A vyměřenou pokutu za, co se místa a času týče, neohlášené/neschválené úmrtí zaplatí daňový poplatník prostřednictvím fondu Ministerstva neživých,
    logicky: provinilec může bý mrtvý až po zaplacení pokuty.
    Prostě normální postup.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 10:43:35     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    umřít samozřejmě můžeš, kde se ti zachce. Hnojit vlastní mrtvolou nemůžeš, kde se ti zachce, leda by ses rozsekal na kousíčky a zahrabal pod zem tak, aby tě nenašli.

    omlouvám se všem, které můj příspěvek zmátl, vždycky zapomenu, že pro pomalejší diskutující je třeba se vyjadřovat, jasně, v jednoduchých a krátkých větách a informace dávkovat opatrně a pokud možno postupně. Sypu si popel na hlavu a jsem ochotná každému zmatenému znovu a znovu vysvětlovat o čem ty dva původní řádky vlastně byly. :-)

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 12:02:22     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    To Ygorkovi prece nemusis vysvetlovat, tohle on zvlada levou zadni vcetne toho zahrabani se pod zem ve stavu rozsekanem na kousicky.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 12:20:34     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Smysl a hloubku tohoto komentáře tato nepatrná osoba nechápe. Obsahuje koncepce možnost vysvětlení, nebo se jedná o obvyklý VDT?
    Děkuje se.
    _______________
    Prostý vidlák trpí profesionální deformací, proto jsou pro něj výrazy umřít, pohřbít a hnojit zřetelně odlišné.
    A pokud se jedním dechem připomene zákon o pohřebnictví, nemůže být sporu.

    Ne, to je omyl, traduje se pouze jeden případ traktoristy, který se sám zaoral. Druhým případem byl soused, který se přejel vlastním traktorem, ale to je trochu odlišný případ.
    Ani v jednom případě nebyl nebožtík řešen ve správním ani přestupkovém řízení, ani nebyl souzen. První případ se udál za reálného socialismu, druhý za nereálného kapitalismu.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 13:40:35     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    tak aspoň něco, význam jednotlivých slov je ti jasný, jen prostě nedokážeš pochopit význam věty, to je když jsou ta jednotlivá slova řazena za sebou a spolu by měla dávat nějaký smysl. Slovo levou a hned za ním zadní je prostě pro pokročilejší čtenáře. Doporučuji nepatrné osobě, aby to nevzdávala, určitě se to časem zlepší, trénink dělá mistra nebo tak nějak se to říká. :-)))

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 14:23:38     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Ach nikoliv, mýlíš se. Pouze jsem připomněl, že někteří diskutující používají humor tak jemný a sofistikovaný, že jeho pochopení je prostému vidláku odepřeno jiz podstaty, což se cvikem překonat bohužel nedá.
    ______________
    Hezký text o popsaném problému druhdy v rádiu recitoval Pavel Bobek, ústřední slogan zněl:...já dál slámu v botách mám.
    ______________
    O.T.
    Chtěl jsem se tomu vyhnout, ale už je to skoro trapné. Ano, někdy používám rčení o nepatrné osobě. Pokud jsi tu knihu nečetla a netušíš, proč jsem výraz v konkrétní situaci použil, proč se zapojuješ?
    Přiznávám, v počátcích jsem ono označení použil několikrát nadbytečně a zbrkle, spletlo-li tě to tehdy, omlouvám se.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 15:13:53     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    a safra, něco mi uniklo?

    ty tady teď rozhoduješ, kdo, na co a kdy může reagovat?

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 15:39:52     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Ptal-li jsem se, proč nějaké rčení používáš mimo souvislost, neznamená to, že bych byť jen pomyslel na nějaké rozhodování. Znamená to něco jiného.


     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 23:50:15     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    aha, tak to je jiná, zapojuju se, protože se mi zrovna chce.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 00:48:53     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá cena...
    To není fuk. Metrovýho přepere asi i pražák.

    Že blbě čumí? Nikdy jsem si nevšim. Ovšem je pravda, že se důsledně drží přísloví Jak se do lesa volá ...

    Dají se použít kupříkladu i jako tichý sekačky. Spotřební daň při třech autech v baráku raději nebudu komentovat, neb bych musel napodobit Pretoriánův jedinečný styl. :))

     
    Komentář ze dne: 15.06.2010 11:07:47     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Dobrá cena...
    To ale znamená vlastnit buďto nějakej starej střep nebo sice nový auto, ale z kategorie Dacia Logan...

     
    Komentář ze dne: 16.06.2010 21:30:16     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Dobrá cena...
    V cem je problem zrovna s diagnostikou? Diagnostickyho softu se po netu vali dost snad pro vsechny bezne znacky aut, schemat na kabel taky a kdo si kabel neumi nebo nechce delat sam (jako treba ja), snadno si ho sezene za cenu od 500,- Kc vejs ... a notebook s USB portem uz ma dneska snad kazdej ...

     
    Komentář ze dne: 16.06.2010 21:46:12     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Dobrá cena...
    Kde se na netu válí plná diagnostika třeba na Chrysler, Jeep či Mercedes? Blbě chráněný diagnostický SW a HW u VW Gruppe jsou v oboru spíše výjimka než pravidlo.

    Samozřejmě, že základní povinné informace podle normy OBDII z toho vyčte kde kdo, ale na opravdu zajímavé věci jako jsou podrobnější chybové logy nebo možnosti nastavování je potřeba originál.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 05:12:30     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Ja servis nevedu a nijak zvlast me to nezajima, ale zahledl jsem uz napr. soft i na Fordy a tusim i na Volva. Mas pravdu, ze na VW se toho vali asi nejvic, ale to prisuzuji tomu, ze VW Group je u nas proste nejpouzivanejsi. Ja dal za svoji jednoucelovou diagnostiku VW Group smesnych 500,- Kc a znamej co si po odpolednach privydelava servisem aut dal za diagnostiku asi dvojku prave pro jeji univerzalnost na mnohem vice znacek.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2010 19:46:48     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Re: Re: Dobrá cena...
    Muj Pažout je napěchovaný elektronickými serepetičkami. V případě poruchy to asi nespraví načerno stáhnutá diagnostika.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2010 08:51:53     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Dobrá cena...
    Tak to máš dobrý, v tom případě to neopraví ani servis se lvem na vývěsním štítu. (joke, snad)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.