Situace, kdy některým poslancům byla městskou policií odtažena
vozidla zaparkovaná v modré zóně, byla již v médiích probírána opakovaně.
Celá věc nabrala v posledních dnech velmi zajímavý směr, který si zaslouží
naši pozornost.
Poslanec za TOP09 Laudát, známá to postavička na poli utahování dopravního
šroubu, prosadil v Hospodářském výboru sněmovny pozměňovací návrh, podle
kterého by nebylo možné odtáhnout auto poslance. Přesné znění novely zákona
je zde. Obsahuje
jediný odstavec, který stanovuje, že nelze odtáhnout auto osoby, která
má požívá výsad imunity a je takto označeno.
Drzost TOP09 Laudáta je skutečně mimořádná. Ten člověk chce změnit zákon
proto, že snad dokonce on sám někde špatně zaparkoval a městapo mu odtáhlo auto. Hej!
Kde to žijeme? V banánové republice? Jak bude vypadat další pozměňovací
návrh pana poslance? Bude v něm například stát, že soulož poslance Laudáta
s nezletilou není trestný čin? Laudát argumentuje tím, že tím poslance omezují ve výkonu jeho mandátu, a to že by se dít nemělo. Má pravdu. Slyšeli jste snad někdy, že by Hitlerovi, Stalinovi nebo Mugabemu odtáhli auto?
S návrhem poslance Laudáta souhlasili všichni přítomní členové hospodářského
výboru sněmovny. Ani jim se tvorba zákona na míru nijak nezajídala. A jsou
mezi nimi jména, která na poli buzerování českých řidičů znamenají skutečně
mnoho. Kromě zmíněného Laudáta tam figuruje také komunistický poslanec
Šidlo a vůbec je to pěkná
sbírka.
Bohužel si pozměňovacího návrhu poslance TOP09 Laudáta povšimla média,
což pana poslance znepokojilo.
"Kdybych věděl, že novináři nemají o čem jiným psát, tak bych se na to
vykašlal, ať si to tam dá někdo jiný“, reagoval Laudát ze strany s přiléhavým
názvem Tradice, Odpovědnost, Prosperita.
V tomto
svém dnešním vystoupení zase poslanec Laudát dal jasně najevo, že je
mu úplně jasné, k čemu modré a kdovíjaké ještě zóny v Praze jsou. Nicméně
jeho mateřská strana osobami pánů Nouzy a Hudečka takové záměry podporuje.
Jinak řečeno, oni dobře vědí, že tahle parkovací buzerace je zlo, ale přesto
to zavádějí.
Jestli tento článek čte nějaký magor, který volil TOP09, a já doufám
že ne, ale i kdyby, tak se může nyní zamyslet nad tím, jestli náhodou neudělal
chybu a zda to hodlá na podzim opakovat.
Zdatným lhářem je i předseda hospodářského výboru Pilný, což vzhledem
k jeho stranické příslušnosti podvědomě očekáváme. K návrhu novely zákona
řekl toto: "Úprava se nevztahuje jen na vozidla poslanců a senátorů, jak
bylo uvedeno. Už v minulosti bylo odtahováno třeba auto lékaře, které bylo
náležitě označeno. Týká se to i policistů ve výkonu služby. Ten zákon není
šit na míru poslancům a senátorům. Určuje vozidla, která mají toto právo.
Výčet je daleko širší,“ Tak já nevím. Buď neumím číst, nebo poslanec Pilný
neumí číst, anebo poslanec Pilný nemluví pravdu. Výčet je v Laudátově návrhu
zcela striktně omezen pouze na osoby požívající výsad a imunit (typicky
poslanci, senátoři, prezident, členové diplomatických misí).
Aby toho nebylo dosti, prznění českého právního řádu se začalo realizovat
formou skupinového sexu. Českou legislativu se rozhodl oplodnit expert
z nejpovolanějších, s. zmr. plk. SNB Stanislav Huml. Jeho návrh směřoval
za stejným cílem, totiž aby nebylo možné odtáhnout poslanci auto, ale činil
tak oklikou. Humlův
návrh předpokládal, že by vozidlo ze zón nebo placených parkovišť bylo
možné odtáhnout až poté, co na něm po nějakou dobu byla nasazena botička.
To se jeví jako poměrně ctnostný záměr, ale až do doby, než si uvědomíme,
že na auto poslance nelze botičku nasadit (§ 36 zákona o Policii ČR nebo
§ 17a zákona o obecní policii) a tím pádem nebude možné poslancovo auto
ani odtáhnout, protože pro odtah nebude splněna zákonná podmínka.
Huml perfektně vyjebal s kolegy poslanci, kterým se předchozí návrh
zmr. Laudáta nelíbil, a dosáhl toho pod fasádou nastavení pravidel pro
použití prostředků různé síly a s vědomím toho, že poslanci zákony neznají.
Těžko se lze domnívat, že tohle vymyslel sám, spíš šel zase načerpat rozumy
do Kongresové ulice. Rozprava
ve třetím čtení dnes napovídá, že Humlovi kolegové poslanci vůbec nepochopili,
co na ně esenbák šije, a musím říci, že jsem se přitom dobře bavil. Zejména
mě zaujala poslankyně Černochová (ODS), když veřejně vyznávala svou lásku
k městské policii a modrým zónám. Nyní si tedy mohou nafackovat i ti čtenáři
D-FENSe, kteří volili ODS.
Nicméně Humlův návrh prošel, hlasování je zde.
Myslím, že většina poslanců ani v okamžiku hlasování nechápala, o čem vlastně
hlasují.
Návrh hodnotím kladně. Spolu s marginálním problémem odtahu poslaneckých
aut se podařilo řádně zkomplikovat život městapu, a to zejména ve městech,
kde si městapáci udělali ve spolupráci se spřátelenými odtahovkami byznys.
Nyní totiž nebudou moci ihned auto odtáhnout a naúčtovat odtah paušálem
a parkovné, ale budou na něj muset namontovat botičku a až po 24 hodinách
ji budou moci sejmout a vozidlo odtáhnout. Odtáhnout ihned bude možné pouze
auto tvořící překážku v silničním provozu. Samozřejmě před nimi vyvstanou
nějaké problémy, protože budou muset doložit, že se 24 hodin skutečně nikdo
nepřihlásil a nechtěl botičku sundat. Můžete si také dopřát malou zábavičku.
Až půjdete kolem nějakého auta s botičkou v zóně, můžete vzít telefon a
zavolat na 156. "Dobrý den. Tady Handa Stuml. Prosím sundejte tu botičku
z mého auta, RZ, ulice. Děkuji." A tak pořád dál, každých 24 hodin.
Minule jsem formuloval
domněnku, že koalice pořádá útok na zdroje fundingu TOP09 a ODS, který
jsou nezřídka obecní policie a na ně navázané služby. Jo abych nezapomněl,
v zítřejším vydání Paperfertu, přesně v jeho magazínu bude jako monotéma
městapo a jeho řádění v českých městech a obcích.
Huml tam ještě něco plantal o zahlazování přestupků a bodů v bodovém
systému. Znám background tohoto Humlova ataktu na nyní platnou legilativu
a popsal jsem jej preventivně na fóru
30 km/h, protože je to užitečná věc, kterou můžete použít v odvolání
ve správních řízeních při rozporování výše sankce. Nyní hledám cesty, jak
se stejnou logikou napadnout bodový systém a i zde jsou slušné šance na
úspěch. Systém si asi uvědomil, že stojí pod atakem a poslal Standu, aby
to v tý zkurvený sněmovně pořešil.
Mimochodem, pro team hledám vzhledem k rostoucí agendě právně zdatné
posily. Pokud se chcete účastnit tažením proti správním orgánům a jejich
každodenním kurvení právního prostředí a pošlapávání práva na spravedlivý
proces, a současně preferujete promyšlenou akci před žvaněním, jste vítáni.
Bude prdel.
Lekce z projednávání této svérázné novely, která myslím nemá v evropském
prostoru obdoby a zařazuje nás jednoznačně mezi banánové republiky, je
jediná. Situace, kdy pes žere psa, je vítaná a přínosná. Dovolím si tvrdit,
že na této blamáži nevydělalo ani městapo, ani poslanci, a navíc část veřejnosti
pochopila, jak je to s těmi dopravními předpisy. Aby pes začal žrát psa,
je nutné nejprve přenést boj na jejich území. Dokud se jich osobně netýká,
utahují šroub. Jakmile se jich to týká, začnou ten šroub honem povolovat.
Praktickou aplikaci přenechám na vaší fantazii.
Při projednávání tohoto uživatelského legislativního patche se našel
ještě jeden poslanec, který mě přivedl do stavu maximální fascinace. Jmenuje
se to Bronislav Schwarz, je bývalým příslušníkem PČR a obecní policie,
s Humlem si tyká a říká mu Stando, protože my fízlové si přece tykáme,
plukovník neplukovník. Kdyby vás zajímalo, kde se to vzalo ve sněmovně,
tak pan poslanec byl zvolen za ANO2011. Perfektní kádr, totální nářez.
Doporučuji tento
thread a Schwarzův megamaximální příspěvek, který si dovolím ocitovat
v celém rozsahu:
Dobrý den. Děkuji, paní předsedající. Vážení kolegové, kolegyně,
já to zkusím do dvou minut. Prosím vás, já rozumím, co pan kolega Huml
chtěl říct, ale vyzkoušel jsem si službu u jedné složky, u té státní, i
u městské a nezvedejme ruku pro něco, co platí možná tady v Praze. Neposuzujme
všechny městské policie podle toho, co je v Praze. Každá městská policie
funguje jinak. Nepadlo tady, jestli jsou to modré zóny, nebo nejsou. Prosím
vás, odtahy. V žádném případě odtah není donucovací prostředek. To,
že se někdo odtahem živí, některé městské policie, tak tomu řediteli musel
dát někdo nějaké úkoly, aby to sypalo do městské kasy, ale to tak také
nemusí být pravda. Odtah může být řešen pouze v rámci blokového řízení,
může to být hlídkové vozidlo, jak jsem to provozoval v minulosti já jako
ředitel a netrestal jsem tím lidi. Naopak jsme dělali i bezpečnostní odtahy.
Mnohdy kolikrát bezpečnostní odtah pomůže člověku v tom, že ztratím klíčky,
ukradnou mi kabelku, tak si nechám zadarmo odtáhnout domů vozidlo na hlídané
parkoviště a jsem v klidu, nikdo mi ho z ulice nesebere. Prosím vás,
není třeba jenom tady podle jednoho města, kde mnozí asi jste byli odtaženi
nebo dostali jste obrovskou pokutu za to, že byl proveden odtah, ale není
to všude stejné. Ve většině případů, a věřím tomu, to funguje také tak,
že odtahem je člověku i pomoženo. Nehledejme jenom trest v tom odtahu.
O to bych vás chtěl poprosit.
A dále. Až bude státní policie dělat všechno to, co má, dopravu,
kterou odbřemenila na městské policie, budu jeden z prvních, který si oddychne
a zvedne ruku pro to, aby městské policie opravdu dělaly jenom ta v uvozovkách
hovínka a nedělaly odtahy, až všechno tohle státní policie bude dělat,
až bude sbírat kadavery, mrtvá zvířata a všechno, určitě zvednu ruku, ale
pro toto nemohu. To je všechno. Děkuji.
20.6.2014 D-FENS