D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: Suzuki Swift 1.3 GL
    Vydáno 21. 08. 2005 (29036 přečtení)

    Články s hodnocením různých aut se množí jak houby po dešti a tak jsem se i já rozhodl přispět trochou do mlýna.

    Upgradoval jsem svůj vozový park a zakoupil jsem Suzuki swift 1.3 GL 53kW 5D r.v. 96. Po troše zkoumání jsem zjistil, že se jedná o čistokrevného japončíka ( v tom samém roce se začali vyrábět v Maďarsku a prý šla kvalita trochu dolů). Auto má metlu, střešní okno, okna a zrcátka manual, plecháče, na pátých dveřích spojler – stříšku, nástavce prahů a design modelu GTI – tzn. interier, přední maska, „zadní maska“ – z mého pohledu nejlepší design těchto vozů. Kromě stříšky a prahů nemá žádné další znaky „ladění“. Motor má vícebodové vstřikování, auto má nové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, komplet nové výfukové potrubí, rozvody. Čeká mě výměna oleje, svíčky, filtr. Jinak po prohlídce mechanikem bez zjevných závad na motoru, řízení atd. Stav tachometru 102000. Ujel jsem s ním zatím asi 1500 km a spotřeba oleje vykazuje nulovou hodnotu (bráno podle měrky). Cena auta 60 tis.

    Srovnávat budu s VW Polo 1.9 D r.v 98, který kočíruji jako pracovní auto. Motory srovnávat nebudu, je to nebe a dudy, jen na okraj si dovolím tvrdit, že 1.9 D nemá šanci asi v ničem (pro vyznavače ropy – i spotřeba je v pohodě jak se ukáže dále). Srovnávat motory bych si dovolil s Felicií 1.3 MPI 50 kW r.v.96, kterou jsem také kočíroval, páč je to povoz mých rodičů. Objektivně se dá říct, že jsou srovnatelné, u Swifta mi přijde že tolik „neřve“ a je pružnější, i při 4 tis.ot pořád zabírá (max výkon dává při 5 tis.ot. – tabulkové hodnoty), zatímco u felicie to je její špička. Při 120km/h mám na otáčkoměru lehce okolo 3000 ot., konkrétně ručka ukazuje asi 2900ot., max. rychlost je stanovena na 155km/h. Není to moc, ale já takhle rychle asi stejně nikdy nepojedu a když tak jiným autem :-). A nakonec spotřeba – světe div se, ale mnou naměřený průměr pro kombinovanou spotřebu byl 5,5 l/100km a to nejezdím nijak opatrně, sem tam si i „zazávodím“ Pro srovnání pracovní VW Polo má kombinaci okolo 5 – 6,5 l nafty, u feldy jsem se nejníž dostal na 6l/100 a to jsem ji celkem šetřil (ve srovnání se swištěm)

    Celkové hodnocení motoru – pokud budeme srovnávat srovnatelné tak velmi solidní, překvapilo mě, že nežere olej jak jsem předpokládal u téměř deset let starého auta v této cenové relaci a z bazaru. Spokojenost.

    Interiér

    Jak už jsem psal, interiér je stejný jako v modelu GTI, tomu odpovídá i tříramenný volant, podle mého názoru je to nejpovedenější varianta, která se vyráběla. Je potažen koženkou či imitací kůže, nebo co to je, ale každopádně to není ten hnusnej (pardon) plast ala felda či fabka. Design je už poněkud postarší, ale při srovnání s Polem či peugeotem 205 obstojí v pohodě. Sedačky jsou látkové, zato pohodlné, jsou posazeny malinko níž než je obvyklé, (což ve mě vyvolává vzpomínky na mou lásku Hondu Prelude) ale výhledu z auta to nebrání (mám pouhých 176cm). I když se Swift  řadí mezi malá auta na zadních sedačká je místa až neuvěřitelně. Pro představu, víte kolik místa má vzadu např. felda, Polo, Peugeot 205 atd. pokud řidič nemá sedačku hodně vzadu? Tak přesně tolik místa je ve swiftovi, když si (jako řidič) dám sedačku úplně dozadu! Je to neuvěřitelné, ale je to opravdu prostorné auto.

    Ovládací prvky jsou umístěny přehledně, středový panel je natočen směrem k řidiči. Ovládání světel je na otáčecím segmentu na páčce blikačů, druhá páčka slouží na ovládání stěračů. Zvláštností je, že se páčka pohybuje směrem dolů, tzn. Přesně naopak než např. ve feldě atd. Trochu problém mi dělá umístění tlačítka výstražných blikačů a to na konzoli volantu, respektive mezi volantem a přístrojovkou. Abyste mohli blikače spustit, je potřeba prostrčit ruku skrz věnec volantu a to zvláště za provozu není jednoduché a hlavně bezpečné, takže v tomto velké mínus.Schránka u spolujezdce by mohla být větší, ale jde to. Kapsy na dveřích jsou až nezvykle malé. Dobrá vychytávka je držák nápojů integrovaný do středového panelu a podsvětlené digi hodiny – je to blbůstka, ale jsem za to vděčný. Kufr je poměrně malý, asi jako v Polu.

    Celkové hodnocení: Interiér Vám ostudu neudělá, nikde nic neskřípe, nedrnčí (třeba v Polu na neutrál se celý interiér rozdrnčí a je to takovej rachot, že jsem tomu ani nemohl uvěřit). Pohoda.

    Jízdní vlastnosti:

    Ač pětidveřová varianta nevykazuje sportovní ambice vozu, je auto poměrně živé. Podvozek je tvrdší než je běžné u této cenové skupiny a ve spojení s níže položeným těžištěm, je každá zatáčka radost. Tříramenný volant „skvěle padne do ruky“ (pro D-FENSe :-), pedály vyvíjejí optimální tlak na nohu (zatím nejmenším tlakem na nohu u mě vede Fabia), přijde mi, že jsou jen trochu blíž u sebe – pro lidi s větší nohou to může být problém, převodovka jde lehce ve všech polohách (u tatovy feldy jde trojka trochu ztuha už z výroby), parkování je s takto malým vozem snadné, možná bych ocenil posilovač řízení i když i bez něho je to relativně v klidu, jedinej problém mám s brzdami – i když mám nové kotouče (už by měly být zajeté) a nové destičky tak mi brzdy připadají hodně „vlažné“. Ne že by nebrzdily, ale je to takové nemastné, neslané – já mám rád prostě brzdy jak břitva. Možná udělal mechanik chybičku při výměně a stačí je odvzdušnit, možná už zadní pakny budou po smrti, nevím, uvidíme.

    Konečné hodnocení:

    Auto mě překvapilo a to příjemně. Za cenu okolo 60.000 Kč se dá koupit spousta „krámů“ a proto jsem k těmto autům skeptický. „Swišť“ se řadí do kategorie malých aut, ale v interiéru nabízí dostatek místa. Celkový design auta z tohoto roku (ty novější už mají takovou „divnou“ přední masku) působí také velmi slušným dojmem a zvláště u ženské populace auto sklízí úspěch. Vzhledem k tomu, že je auto poměrně lehké a má nižší těžiště, jsou jízdní vlastnosti dost slušné a akcelerace je v porovnání s konkurencí hodně solidní. Rokem výroby už sice patří mezi postarší kousky, ale na silnici vám ostudu rozhodně neudělá. Spotřeba je alespoň pro mě velkým lákadlem – vozit se svižnou jízdou za 6,5l/100km (město) 5,5l/100km (kombinovaná) a za nějakých 4,5l/100km (dálnice) je paráda a ani povinné ručení není vysoké.

    Celkově jsem s tímto autem velmi spokojený – poměr cena výkon je pro mě (zatím) velice vyvážený a doufám, že to vydrží co nejdéle. Pokud hledáte nenáročné ale spolehlivé auto, Suzuki Swift 1.3 je jedna z možností.


    11.8.2005 Martan

     
     

    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,98] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 67 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.