D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Metodika likvidace EuroZmrdů
    (ze dne 08.08.2004, autor článku: Sinnister)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 09.08.2004 01:04:58     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Vidim....
    ....nejaky povidani o firme plny vohnoutu. Kde je ta slibena liklidace EuroZmrdu?

    Komentář ze dne: 09.08.2004 09:03:46     Reagovat
    Autor: Richard - Neregistrovaný
    Titulek:No, jo
    Člověče, vždyť Ty jseš zmrd:(

    Komentář ze dne: 09.08.2004 11:51:09     Reagovat
    Autor: Konrad - Neregistrovaný
    Titulek:Vohnout
    Bohužel jste udělal svým kolegům a sobě medvědí službu. Toto je naprostý a přesný popis firmy plné vohnoutů a zastírat to nějakým "nacionalismem" je ubohé. Umět anglicky, ale do telefonu se chovat jako český balík, jak vtipné....

    Komentář ze dne: 09.08.2004 12:57:54     Reagovat
    Autor: Richard - Neregistrovaný
    Titulek:Blbe
    No, ona tam totiž chybí jedna věc. To, jakým způsobem odhalíte toho zmrda. Takhle jste zmrdi sami. Jestliže Ti blbečku někdozaplatí za práci, a ty se mu na to vysereš s odůvodněním, že mluví anglicky, jsi hovado. Konec

     
    Komentář ze dne: 09.08.2004 12:58:49     Reagovat
    Autor: Richard - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Blbe
    A sorrry za mé výrazivo, ale v dané situaci nemohu jinak. Howgh

    Komentář ze dne: 09.08.2004 15:30:12     Reagovat
    Autor: Carralina - Neregistrovaný
    Titulek:
    no nic, tak tohle je fakt těžký šlápnutí vedle, hlavně co se poslední popisované metody týká. Chovat se, byť po telefonu, jako buran a ještě to vydávat za metodu boje se zmrdy to je fakt síla.

    Komentář ze dne: 09.08.2004 15:43:33     Reagovat
    Autor: ekill - Neregistrovaný
    Titulek:Skvělá firmička !
    Ideální pracovník má v sobě mít málo vohnouta, ichtyla i zmrda.

    Nám popsaní pracovníci jsou vohnouti (metoda, kdy dělám přesně, co mám zaplaceno, neupozorním na vyčerpání finančních prostředků a jdu vesele domů .. je velmi vtipná) a zmrdi ("Jsem Čech, žiji v Praze a mluvím česky" = já zmrd mám pravdu a mluvím jak chci). Ichtylové možná ne ... ale já to zjišťovat nebudu - když bych Vás odhalil, neobjednám si...

    Komentář ze dne: 09.08.2004 15:43:55     Reagovat
    Autor: Harwey - Neregistrovaný
    Titulek:vohnouti a zmrdi
    To si asi šlápl vedle. Např. zahlcování nerelevantnímy informacemi je typicky zmrdí strategie. Ta poslední metoda mi přijde ješttě pitomnější - pochopil jsme to tak že díky tomu člověku firma může přijít o slušný prachy. Když umim anglicky tak odpovídám, když neumim dám to někomu kdo umí a pseudochtipně nežvatlám.Ještě píšeš jak se k tomu slejzaj ostatní lidi (a tedy nepracujou?). Vohnouti co? Domnívat se že všichni lidi musej mluvit česky je dost uhozený, tak složitej jazyk neovládaj správně ani rodilí mluvčí (hehe viz článek a muj komentář). Navíc jsem si doplnil že každej kdo neumí česky je eurozmrd? Docela mylná představa. Řek bych že tohle označení si zaslouží úředníci na různejch DG, ale z vlastní zkušenosti musím říct že v porovnání s českými úřady je to nesrovnatelně nižší procento.

    Komentář ze dne: 09.08.2004 17:06:07     Reagovat
    Autor: Koza bezoárová - Neregistrovaný
    Titulek:no nevím
    Nečtu tyhle články průběžně a tak nevím, v jaké oblasti IT pracuješ, ale metoda kolegy JŠ mě překvapila. Sama jsem strávila krátkou dobu pracovně v Norsku a norsky pochopitelně neumím pranic kloudného. Když jsem kamkoliv zavolala – z nutnosti získat radu - pozdravila a zeptala se, jestli ten na druhém konci umí anglicky a na tu angličtinu vzápětí přešla, nikdo se mi nevysmíval a obvykle jsme se dohodli. Musím říct, že kdybych byla na místě toho volajícího, (předpokládám, že šlo taky o to, získat po telefonu nějakou radu) neměla naprosto žádný zlý úmysl, jen zkrátka slušně řekla Dobrrrrý den a přešla na angličtinu, a kolega JŠ by mi začal slabikovat pro mě nesrozumitelné věty, buď bych si myslela, že zanedbal své jazykové vzdělání nebo že se naprosto pomátl. Je mi líto, ale nepochopila jsem úplně přesně, proč člověk neznající ani zbla naší mateřštiny je automaticky považován za Zmrda.

    Komentář ze dne: 09.08.2004 19:15:19     Reagovat
    Autor: Marvin - Neregistrovaný
    Titulek:Člověče nešťastná
    takhle se jedná se zákazníky? Zmrdobití má smysl v interiérech ale pokládat PLATÍCÍHO zákazníka za zmrda je opravdu divnej manýr. My takovým zákazníkům říkáme pacienti ale vživotě bych si nedovolil být na ně cokoliv jinýho než milej a usměvavej. Pokud mám problém s trochu divným zákazníkem tak ho plynule a slušně předám kolegovi, kterej je ještě čerstvej a plnej sil; pokud nezvládáš styk se zákazníky tak jdi dělat výběrčího daní, tam je to žádoucí a nebo policajta, tam je to normální. A kolegu "osobnost" pozdravuj, takových jsem již pár potkal, taky na ně mám metodu: Prostě jdu své peníze utratit jinam, kde ze mě nebudou dělat vola.

    Komentář ze dne: 10.08.2004 00:20:55     Reagovat
    Autor: Dave - Neregistrovaný
    Titulek:No pane jo...
    ta posledně popsaná metoda je fakt drsná. Já taky nepředpokládám, že každý Rakušák, který zavolá k nám do firmy, umí česky, takže se ho slušně německy otážu, zda umí anglicky a pakliže ano, domluvíme se. Pakliže nikoliv, obvykle ho směruju na kolegyně, které německy mluví velice slušně. Ale metoda popsaná v článku by nás hodně rychle připravila o značnou část obratu a tedy i příjmů...
    Rád bych taky viděl zákazníka, který platí předem za službu, kterou neodebral. Takového bych taky bral. Ještě lépe takového, který by zaplatil a tu službu ani nechtěl odebrat ;-).
    Zkrátka a dobře, kdybych s něčím takový začal u nás na firmě, šéf by se mnou záhy hodně rychle vyběhl...

    Komentář ze dne: 10.08.2004 13:24:10     Reagovat
    Autor: mysak - Neregistrovaný
    Titulek:recenze ;)
    Je videt,ze na webu nebylo jiz dlouho nic noveho a proto se zkratka muselo neco noveho pridat, byt neprilis zdarily clanek, ktery se bohuzel spise podoba clanku napsaneho zmrdem.

    1.metoda: priklad z praxe - kamarad mi rikal, ze u nich ve firme instalovali nejake zarizeni od Hewlett P., stalo to asi 1mil. kc, takze kdyz uz za tu cenu neco kupovali, domnivali se, ze by se o tom take mohli neco dozvedet. Technik jim rekl: "Za odbornou konzultaci si uctuji 500kc/hod". Takze to bylo posledni, co od HP koupili. Pak jim nekdo volal od HP a divil se, ze je nemaj radi.
    Je to jako kdybych si sel koupit auto za 500tis., nikdo by si tohle rici netroufl, prodejce by se mi snazil vse vysvetlit , aby to mohl prodat.

    Dalsi metoda: zalezi na tom, zda dany zmrd ma mit nejake znalosti o problemu, na ktery se pta. Pokud ty znalosti nema, asi by nemel v te firme pracovat.
    Pokud bylo mysleno, ze nejaky zmrd machruje nejakou znalosti, pak misto dalsiho machrovani (kdy se clovek jenom snizi na uroven zmrda) staci napr. veta:
    "ale to jsou preci zakladni veci".

    Posledni metoda:
    Pokud byl minen zmrd, ktery je Cech (lze to poznat podle ceskeho prizvuku) a machruje ze umi anglicky a pouzva terminy viz Zmrdologie, budiz, pak bych take mluvil cesky a jeste bych se zeptal, co ze se mysli tim "brainstormingem" ;)), musim se podivat do velkeho Oxfordskeho slovniku, jestli to tam je, pak to napisu dfensovi.
    Ale pokud vola cizinec a zepta se, "pls can u speak English?", tak s nim bud zacnu mluvit anglicky a pokud neumim, reknu alespon "moment pls" a nekoho zavolam.

    K tem dalsim kometarum, co tu nadavaji do blbu apod.bez nejake rozumne argumentace, doporucuji bulvar Idnes.

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 15:02:50     Reagovat
    Autor: Richard - Neregistrovaný
    Titulek:Re: recenze ;)
    Sorry, ale ten článek je tak zvrhlý, že to jinak nejde. Viz komentář níže, je to prostě o tom, že ze zmrdobijství se stává další ideologie zmrdů.

    Komentář ze dne: 10.08.2004 14:02:22     Reagovat
    Autor: Jirka V. - Neregistrovaný
    Titulek:Boj proti zmrdum?
    Tento článek bohužel ukazuje jeden problém promakaných ideologií- zvrhnou se ve svůj pravý opak. Takže se pod hlavičkou boje proti zmrdům vyžívají zmrdi sami, stejně tak sociální politika slavné socialistické vlády je ve svém důsledku asociální.
    Přidal bych se tedy k již přidaným komentářům a prohlašuji: pane, Vaši kolegové jsou zmrdi. Kdo je obdivuje za takovéto chování, je zcela nezbytně zmrd také.

    Komentář ze dne: 10.08.2004 17:20:15     Reagovat
    Autor: Rs. - Neregistrovaný
    Titulek:Panove ...
    ad Richard, Carralina, ekill apod> Panstvo, vy bud nejste zvykli jednat s lidmi nebo nemate pater.
    Typicka situace> XY poprve(mozna podruhe, umi ho zapnout, ale ta mys, co ze je to adresar ??? ...) sedi u pocitace, ma v ruce instalacni CD IS systemu za radove mego a po mne jako po jednom z programatoru chce abych po telefonu zajistil hladkou instalaci a konverzi dat, protoze podpora byla v cene, ale nainstalovani odbornym tymem uz ne ....
    Jdete si s recmi o customer-care vypichnou oko ...
    Plna podpora Sinnistrovi

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 18:09:47     Reagovat
    Autor: urchin - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Panove ...
    No jo, ale pokud ta vaše firma nezahlásí předem, že instalace, konverze a bůhvícoještě není v ceně a *hlavně* nezapomene při výběrovém řízení zákazníkovi sdělit, že bez uvedeného je mu váš softvér naprd, tak se nedivte. Teda ne že by to takhle v IT nechodilo ... :-((
    Jinak chápu, že programátorovi by telefon furt zvonit neměl a zejména ne kvůli blbostem, co takhle HelpDesk?

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 11:05:06     Reagovat
    Autor: Rs. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Panove ...
    co je soucasti ceny a co se uctuje zvlast je soucasti smlouvy, zakaznik je upozornen na jista rizika "samo-domo".
    SW nevyzaduje vzdy "odbornou" instalaci, dokonce ani konverze vzdy ne, ale v pripade ze jaksi zdroj dat domrveny ...
    Jinak ta vymluva byla ze informatik je na dovolene, sef ho chytil a posadil s CD za pocitac .... a neslo o cistou instalaci ale pouze update s konverzi vetsiny !ostrych! dat (zmeny okolo EU) (tam jsem byl nepresny). Ti lide maji moznost zaplatit si sluzby dealera, ktery tohle dela a chodi si na skoleni k nam ... proc to nedelaji - hold zakaznik je VZDY PAN, vzdy ma pravdu ze ... mel jsem ho na telefonu cca hodinu a pul v tahu

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 15:15:18     Reagovat
    Autor: Richard - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Panove ...
    Ježíši, když vyinkasuješ milion, tak už by mělo být věcí slušnosti vyjít zákazníkovi maximálně vstříc.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 16:34:05     Reagovat
    Autor: Rs. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Panove ...
    ALE ja ho nevyinkasoval (ta castka byla otrientacni, nikoliv presna), muj plat je nekde jinde, a v podstate jsem musel tu hodinu a pul naddelat, protoze mam terminy na splneny ukol.
    Takze se na mne nezlob, ale vubec jsem v tu dobu nemel naladu nekomu vychazet vstric (proste bylo moc prace), zvlaste v pripade evidentniho podceneni situace zakaznikem - kdyz ocekavam nejake vetsi pohyby (= EU) tak prece nepustim sveho IT pracovnika na dovolenou s tim ze ho zastoupi kolega, ktery s pocitaci nema nic spolecneho !!! a pokud jsem jasavy blb a udelam to, tak se to aspon snazim zaflikovat jinak - mas aspon hrubou predstavu, jake cifry takove programy zpracovavaji a co se stane, kdyz to nesedi (napr. u nas se kvuli tomu stahuji nemilosrdne lidi z dovolene) ??? a ja si to mam vzit na krk, s tim ze na druhe strane sedi nekdo, kdo neumi samostatne zazalohovat databazi (3 kliknuti mysi ...)

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 15:03:03     Reagovat
    Autor: Richard - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Panove ...
    Tvůj plat je někde jinde? nezlob se, jsi typický vohnout. Když dělám nějakou práci dělám ji pořádně. Tvůj zaměstnavatel vyinkasoval milion a ty pro něj pracuješ. Platí ti za práci, tak se snaž. Když se ti to nelíbí, jdi jinam, nebo začni podnikat.

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 19:42:07     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panove ...
    jo, souhlas, taky se mi to nelíbilo.

     
    Komentář ze dne: 14.08.2004 10:42:05     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panove ...
    Diky. Nemel sem uz silu na tohle odpovidat a tys to rekl naprosto presne. Alespon vidim, ze problem sehnat kvalitni vyvojare se tyka i ostatnich firem a proto to v tyhle brandzi vypada tak, jak to vypada. Vsude samej linej klikac co si mysli, ze dostane 40k nastupni plat a jeste procenta z obratu :-/

     
    Komentář ze dne: 16.08.2004 09:15:52     Reagovat
    Autor: Rs. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panove ...
    aha, jsem vohnout, kdyz mam pracovni smlouvu na "programator", musim delat i helpdesk (to by mi nevadilo) a dovolim si o nekterych zakaznicich (jejich managerech) zkonstatovat, ze je magor(i). Mam takovy pocit, ze delate marketing- spousta slibu a on to nekdo potom udela.
    Mam auta jako konicek - to je neco podobneho, jako manik s krabickou od olejoveho filtru (ktery v te prodejne nebyl v sortimentu, zn UFI), bez uctenky - chtel filtr reklamovat, ze strika kolem tesneni olej :-)))), chudak prodavac - ono dotycnemu proste neslo vysvetlit, ze to je typicka vada montaze ...

     
    Komentář ze dne: 15.10.2006 17:23:01     Reagovat
    Autor: Martin - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Panove ...
    Chudacku, on te zakaznik otravuje?

    vrat se do socialismu...

    (pater mam rovnou a za nazory si stojim, ale se zakaznikem jednam jedine slusne! a to se pohybuju v jinym oboru a uuplne jinych (nizsich) castkach)

    kdybych si te najal tak bych se asi nestacil divit

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 18:35:18     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Panove ...
    System za 1M..., Instalace neni v cene...., instaluje clovek, co sedi u PC poprve.....
    Bud se jedna o ne moc dobre povedeny vtip nebo je to nejaka smelina pro statni spravu. Jinak asi tezko.

    Komentář ze dne: 10.08.2004 21:08:28     Reagovat
    Autor: motor - Neregistrovaný
    Titulek:
    Obávám se, Vážení čtenáři této stránky, že jste všichni tak trochu zmrdi, vohnouti a ichtylové (tuto terminologii musím použít, abychom se v rámci tohoto webu shodli na kategorizaci pojmů Vám jasných, mě už méně). Ad 1: tento článek vyšel v sobotu - tj. v den kdy, pokud někdo pracuje, tak činí prospěch sobě. V neděli večer: 0 komentářů. Teď, v úterý jich je tuším 17. Tzn., že byly napsány zřejmě v pracovní době - nejsem odborář, proletář ani socan, jsem zaměstnavatel, kterej platí hromady zasranejch daní snad i z myšlenky. Komu to ještě nezapálilo, ať si pustí Novu.
    Ad 2: Většina z Vás, diskutérů, je natolik zaujatá svým soukromým zmrdobijstvím (doprdeleteďnevímjakýi/yvyjmenovanýslovotonenisnad), že Vám uniká Vaše více či méně progresívní zmrdovatění (vohnoucení) Vašich Excelencí.
    Ad 3: Chybí tomu nějaký jasný scénář, víceméně všichni jenom prudíte (nadáváte), ale forma protestu v tom zcela schází až na velmi čestné výjimky vybízející k toleranci. Navázal bych např. na článek o sebevraždách, kde diskuréři oprávněně kritizují negativní dopady (doslova), aniž by navrhli potenciálním samovrahům kredit hrdiny - samotáře. Když skočit, tak nějakýmu arcizmrdovi napřed na manželku a když to přežije tak i na samého Arcizmrda. Uznávám, že takových příležitostí, které by se daly obhájit veřejným blahem asi moc nebude. Ale s diagnózou zhoubné nemoci, která dává člověku cca. měsíce života, bych se já osobně nechal inspirovat Šakalem (P. Forsythe).
    Už nebudu vysírat, taky jsem zmrd, občas vohnout, ale kdyby nás tu nebylo, byl by tady jen Mirek Dušín a pár ale úplných bezmozků, kde bychme potom kurva hledali třídního nepřítele! S pozdravem, Třídní Hajzl

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 22:22:32     Reagovat
    Autor: ekill - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Obávám se, že ne ... píšu z osobního volna, mj. Ano, kritizujeme. Tenhle článek vyzněl podle mého jednoznačně tak, že autor chce vidět svojí firmu na dně :-)) Takhle se prostě k zákazníkovi chovat nemá ...

    2: Většina příspěvků se mi nezdála přímo zmrdská.

    3: Ano, to by možná šlo. Ale zcela konkr. smysl mi, promiň, poněkud uniká. Pokud bys byl ochoten to napsat znova, rozvláčněji a víc pro vohnouty, byl bych ti vděčný.

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 23:00:55     Reagovat
    Autor: motor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Myslel jsem to tak, že pokud by mi začalo odpočítávání, tak to spočítám někomu, kdo má už opravdu neudržitelně velké zásluhy. Mým favoritem by byl kupříkladu s. Kavan, s. Lachnitt atd. Na burze v Roudnici si můžeš koupit klidně funkční tank a s tím už se dá cosi podniknout.

    Komentář ze dne: 10.08.2004 22:18:08     Reagovat
    Autor: Antizmrd - Neregistrovaný
    Titulek:Zmrd
    Autor clanku je zmrd.

    Komentář ze dne: 11.08.2004 07:57:47     Reagovat
    Autor: pupu - Neregistrovaný
    Titulek:nejsem si jist
    Mam takove neprijemne tuseni, ze autor pozapomel na jednu vec - my nezname ani jeho firmu, ani jeho zakazniky, ani jeho vyrobky. Popsane metody jsou podle me ucinne proti zmrdum, ale pokud jsou pouzivany bezne, jedna se naopak o typicky zmrdismus. Viz konecne i stezejni clanky D-FENSovy - pouziti zmrdich metod proti jim samym. Takze muj nazor je tento - autor chtel popsat metody, ale dostatecne nezduraznil jejich pouziti, respektive 'cilovou skupinu'. . Mimochodem, rekl bych, ze spousta lidi prehledla onu drobnou veticku: 'Pokud se ozve v telefonu bez varování angličtina (to jest bez úvodní fráze "Hello. Do you speak english ?")'... Pratele, nectete prilis dukladne... tohle opravdu neni priznak slusneho zakaznika, ale zmrda. Presneji Eurozmrda.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 08:43:57     Reagovat
    Autor: Bagr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nejsem si jist
    Pokud se ozve bez varovani anglictina, tak to znamena ze vola nekdo, kdo neumi cesky, ne? A proc by se mel ptat jestli umim anglicky? Kdyby predpokladal, ze anglicky neumim, tak by mi prece nevolal.
    Pokud jsem prekvapen, tak staci pozadat volajiciho, aby prvni vetu zopakoval a pripadne zpomalil.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 11:34:27     Reagovat
    Autor: Harwey - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: nejsem si jist
    Hehe to je jasný pokud umí anglicky nemá cenu se ho ptát, páč nerozumí. Pokud umí tak rozumí od začátku a věta je taky zbytečná. Na druhou stranu je to taková zdvořilostní fráze, ale nevim jestli je to důvod k tomu odmítnout zákazníka (nebo kýho čerta tim takhle ten chlapík posílá do řiti).

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 12:37:17     Reagovat
    Autor: pupu - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: nejsem si jist
    Nevim jak vy, ale pokud budu volat do ciziny a neumim tamni jazyk, tak se nejdriv slusne optam, jestli dotycny bud umi muj, nebo ten, kterym alespon trochu vladnu. Okamzite zacit hulakat cizim jazykem je neomalenost, bohuzel patrne velmi typicka pro Americany. Navic uvaha 'Kdyby predpokladal, ze anglicky neumim, tak by mi prece nevolal' ma mensi logickou mezeru - co kdyz vola nekdo, kdo proste volat musi? Potrebuje nejakou informaci a nema jiny kontakt atd...

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 12:56:09     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: nejsem si jist
    souhlasím, opravdu působí divně, když v CIZÍ zemi dávám najevo, že automaticky předpokládám, že všichni mluví mým jazykem. Zavání to trochu koloniálními manýry. Nicméně to není důvod, proč si odradit zákazníka (nanejvýš v soukromí mezi kolegy trochu upustím páru).

    Ještě víc se vyplatí naučit se pár základních slov a frází jazykem dané země (i kdyby to byl třeba Island). Nic to nestojí a "domorodce" to většinou příznivě naladí. Ovšem znám experty z řad Angličanů a Američanů, kteří působí v Čechách několik let ve vedoucích funkcích a naučili se jen "dobrý den", "děkuju" a "pivo". Domnívám se, že tím o sobě vypovídají víc, než by jim bylo milé. Mně nedělá problém, když jedu třeba na týden do Řecka, se v průběhu toho týdne naučit desetkrát tolik řeckých slov.

    Myslím, že to vypovídá o úctě k národu, u kterého jsem na návštěvě. Když jsem v cizině já, snažím se maximálně přizpůsobit, a předpokládám, že když někdo přijede sem, bude se chovat stejně.

    Ale opakuji - nepovažuji to za důvod odradit si klienta.


     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 14:09:37     Reagovat
    Autor: Bagr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: nejsem si jist
    Ono dost zalezi na tom KAM volate. V prodejne zahradnickeho nacini bych se optal, jakym jazykem muzeme mluvit. Kdyz ale budu volat sekretarce reditele banky, tak ocekavam, ze anglicky umi a nebudu ji urazet nevhodnymi dotazy na jeji jazykove znalosti.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 20:18:07     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: nejsem si jist
    No, to je fakt. :o))

    Včera mě nějaké anglické turistky lehce urazily, když se ptaly na cestu. "Do you speak ANY English?"

    Komentář ze dne: 11.08.2004 12:31:46     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:Sinnistere, Sinnistere,
    také si myslím, že v článku popsané jednání je typická vohnoutština (bojkot anglicky mluvících klientů, provedení práce BEZ UPOZORNĚNÍ jen do výše zaplaceného honoráře) a zmrdovina.

    Domnívám se, že boj se zmrdy, jak tu už někdo napsal, má smysl UVNITŘ firmy, platící klient je posvátná kráva a je nutno se k němu za všech okolností chovat slušně, často i slušněji, než by si zasluhoval. Ano, je pár výjimek, které jsou naprosto nesnesitelné a vyjít se s nimi nedá, ale není jich moc. S takovým klientem je pak lépe se raději rozloučit v okamžiku, kdy člověk usoudí, že ani ty peníze mu za to nestojí.

    Nebo použít metodu jednoho mého kamaráda, kterého klient nechal schválně čekat a naprosto ho ignoroval (kamarád přijel odevzdat hotovou práci, klient zametal chodník před svým podnikem, evidentně ho viděl, ale ani ho nepozdravil a pokračoval v práci). Kamarád tam chvíli stál, pak se kouknul na hodinky a v duchu mu za každou minutu připočetl k celkové ceně pětikilo navíc. Pak se mu líp chroupalo i těch cca 10 minut, po které si klient vychutnával svou nadřazenost.

    Možná by nebylo na škodu se zamyslet, jestli nejsi na pokraji syndromu vyhoření. Taky se nám stalo, že nás v práci sr*li všichni a všechno, kdokoli za námi přišel a něco potřeboval, neskutečně obtěžoval... znamenalo to, že byl nejvyšší čas změnit místo.

    Komentář ze dne: 11.08.2004 22:47:25     Reagovat
    Autor: Karel - Neregistrovaný
    Titulek:slabota
    Zdá se, že toto dílko je patrně nejslabším článkem D-fensovy webové stránky. Doufám, že tento sestupný trend nebude poračovat.

    Komentář ze dne: 11.08.2004 23:52:19     Reagovat
    Autor: mrazík - Neregistrovaný
    Titulek:Souhlas
    V Praze 6 je jisté soukromé zdravotní zařízení. Několikrát jsem byl nucen tamo telefonovat. Vždy se ozve operátorka anglicky, teprve když jsem se ozval česky přešla též na češtinu. To mi nepřijdě normální.
    Také stížnosti němců, že se v pohraničí a v Praze špatně domluví německy. V Německu jsem strávil delší čas, nedokážu si představit, že bych mluvil česky a ještě si stěžoval, že mi nerozumí.

    Komentář ze dne: 12.08.2004 10:13:18     Reagovat
    Autor: mia - Neregistrovaný
    Titulek:
    no jko, jenže ono Německy mluví o trochu víc llidí než česky a to nemluvím o angličtině, ruštině atp., prostě buď jsme to ochotni přijmout a oni nám dají vidělat, nebo budeme hrdě nekomunikovat a oni udělají kšeft s někým, kdo německy(anglicky, ...) umí a mluví.A úvaha že v cizí zemi bych si měl osvojit pár místních frází je sice správná, až na to že když mi volá cizinec,neznamená to že dřepí někde v čechách v kanclu, mně například volají klienti z ciziny a rovnou do telefonu začnou anglicky, přičemž řeknou odkud volají, nevím co je na tom zmrdího..nejslabší článek, revoluce požírá své děti..

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 10:14:47     Reagovat
    Autor: mia - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    vidělat..hm, vydělat samozřejmě,jsem si toho vědoma:-)

     
    Komentář ze dne: 19.08.2004 16:14:32     Reagovat
    Autor: Mars - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Ono je to tak, že se píše vydělat. Mezilidská úcta podle mne se projevuje i úctou k mateřskému jazyku. M.

    Komentář ze dne: 12.08.2004 12:08:44     Reagovat
    Autor: antiSkeptik - Neregistrovaný
    Titulek:
    a proč rovnou nemluvit čínsky (1 000 000 000) nebo hindsky (asi 1 200 000 000) ty náno .-)

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 14:07:37     Reagovat
    Autor: krtek - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Nemusíš hned někomu nadávat. Já mam taky heslo že tady se mluví česky. Ale když někdo zavolá a představí se že je kdovíodkud a zeptá se jestli mluvim anglicky tak neni problém. Když se nezptá nebo neřekne že neumí česky tak má prostě smůlu. Když k nám chtěji jezdit at pro to něco dělaj. Nebudu jak tupec stát v německu v obchodě a opakovat dokola česky "já chci rádio, já chci rádio, já chci rádio".

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 14:37:48     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    To bylo jinak:
    "Prosímvás, potřebuji baterky..."
    "Wie bitte?"
    "Nabité ty krávo blbá!"

    Případně jak ten orchestr očekává na hostování "Herbertfona" Karaiana, dostane předem partitůry s jeho poznámkama, sesednou, hrajou, hrajou a najednou od bicích se ozvě hekání, funění a nadávání. Dirigent to odklepe a ptá se bicisty, co se děje. "Já tady mám napsaný: OHNE TRIANGEL!"

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 15:32:00     Reagovat
    Autor: Mia - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    třeba proto , že v Indii je jedním z úředních jazyků angličtina, asi tak ..jinak mi nestojíš za komentář, nevím proč jsem nána já, když ty jsi nepochopil nebo nechtěl pochopit, co jsem napsala.

     
    Komentář ze dne: 14.08.2004 09:19:13     Reagovat
    Autor: podotek - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Treba proto, ze zadna mluvena cinstina neexistuje.

    Komentář ze dne: 12.08.2004 16:39:15     Reagovat
    Autor: saava - Neregistrovaný
    Titulek:...
    no nejaky cas jsem jako brigosku prodavala listky a taky se musim priznat, ze me casem neskutecne vytaceli takovi ti typci, co prisli rovnou a bez zeptani spustili cizi reci a ani nepozdravili
    copak anglicky ci nemecky, to jsem skousla, ale oni casto zkouseli i spanelsky, francouzky a podobny pajazyky :)
    ale fakt rovnou bez varovani, pozdravu a navic nechteli nic koupit, ale chteli nejaky vsemozny informace, jako bych byla vedma
    nejdriv sem se snazila, ale po case me to neskutecne vytacelo a taky sem jim odpovidala cesky a navic sem jim velmi durazne predvedla, jak vypada v civilizovany zemi pozdrav
    pokud autor pise o takovemto druhu opruzu, tak to i celkem chapu, neb lidi sou fakt ruzne az hruzne

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 23:19:05     Reagovat
    Autor: staryosel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ...
    ... nekterejm lidem holt nepomuzes :-D - onda se ze me nejaky ital snazil (pochopitelne italsky) vymamit, kdy ze mu z prahy florence jede autobus do milana. Zrovna jsem mel sve lingvisticke obdobi, ale kdyz se na me pokusy o komunikaci v anglictine, nemcine, rustine, spanelstine, francouzstine, slovenstine a troskach polstiny a latiny nechytil rek jsem si ze je buta olasz ;-) a zanechal ho osudu ... a jestli ho nejaky ital neodvezl domu, bloudi tam patrne dodnes ;-)

     
    Komentář ze dne: 13.08.2004 00:26:11     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: ...
    že je blbej co ? ;o))

     
    Komentář ze dne: 13.08.2004 03:57:48     Reagovat
    Autor: RPC - Neregistrovaný
    Titulek:CupalKo jste fajn :-)...
    ..podle obcasnych reakci ktere od vas misty registruju patrite k velice normalnim jedincum. Nechcete vyplodit nejaky clanek :-) ? Rad si ho prectu. RPC

     
    Komentář ze dne: 13.08.2004 09:36:05     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: CupalKo jste fajn :-)...
    Milý RPC, děkuji za poklonu,

    až budu mít vhodné téma a miminko mi dovolí napsat souvislejší text v kuse, tak se možná pokusím :o))

    Komentář ze dne: 13.08.2004 10:04:25     Reagovat
    Autor: Harwey - Neregistrovaný
    Titulek:Že by cenzura?
    Nějak mi ten chod těch komentářů nedává smysl :(( Nechybí někde něco?

    Komentář ze dne: 14.08.2004 14:19:30     Reagovat
    Autor: Boban - Neregistrovaný
    Titulek:Neodsuzoval bych clanek tak jednoznacne
    Mozna nekteri spatne pochopili, co chtel autor sdelit.
    Dovedu si predstavit, ze si toho starsiho pana jeho zamestnavatel nevydrzuje jen pro okrasu, protoze mu ten clovek odvadi dobrou praci a tudiz to s odrazovanim zakazniku nebude nijak horke...Proste to je nejspis typ, ktery si neco muze dovolit.
    A dovedu si predstavit, ze toho pana uz proste s.re, ze uz je pomalu cizincem ve vlastni zemi.
    Nejsem zadny nacionalista, hlasoval jsem pro vstup do EU, pri sve praci se musim stykat s lidmi z nekolika zemi v Evrope a necini mne to potize. Ale take me naplnuje znechucenim, kdyz vidim treba v Praze ozrala nevzdelana anglicka hovada, jak se "divi", ze na ne nekdo nemluvi anglicky. Nebo kdyz obcas vidim arogantni Americke zmrdy, KTERI JSOU NA TOM JAZYKOVE JESTE HURE NEZ VETSINA OBYVATEL CESKE REPUBLIKY - ti starsi Cesi bez anglictiny umi totiz alespon trochu aspon rustinu ci nemcinu. Ta americka pakaz mnohdy ovlada pouze svuj rodny jazyk. Arogance nekterych nasich "novych" bratru si v nicem nezada s aroganci Rusaku po roce 1968.

    Komentář ze dne: 15.08.2004 18:02:11     Reagovat
    Autor: Kate - Neregistrovaný
    Titulek:Eurozmrdice - prehlidka
    Tak jestli chcete videt prehlidku eurozmrdic a eurozmrdu, pojste na www.rodinnapouta.cz, odkaz Diskuse. Doporucuji jim napsat nejaky sikovny vzkazek - ne, vyzyvam k mobilizaci!
    Vsichni jim neco napiste!

     
    Komentář ze dne: 26.08.2004 04:06:04     Reagovat
    Autor: burtonbell - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Eurozmrdice - prehlidka
    ty brdo, to byl fakt HC....malem sem to nevydejchal....

     
    Komentář ze dne: 26.08.2004 21:52:23     Reagovat
    Autor: burtonbell - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Eurozmrdice - prehlidka
    hele, hodil jsem jim k ránu na ten web komentář a zcenzurovali ho během cca 3 hodin - slušnej výkon, ne ?

     
    Komentář ze dne: 26.08.2004 22:49:34     Reagovat
    Autor: Karinina - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Eurozmrdice - prehlidka
    Musime tam vsichni! Jeden je malo, jich je tam strasne moc. Pojdte! Myslim, ze zvladneme trosicku jim ten ruzovoucky svet rozvratit.

     
    Komentář ze dne: 26.08.2004 22:49:35     Reagovat
    Autor: Karinina - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Eurozmrdice - prehlidka
    Musime tam vsichni! Jeden je malo, jich je tam strasne moc. Pojdte! Myslim, ze zvladneme trosicku jim ten ruzovoucky svet rozvratit.

     
    Komentář ze dne: 28.08.2004 09:42:05     Reagovat
    Autor: Muf(original) - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Eurozmrdice - prehlidka
    Tak jsem se tam pokusil "promluvit do duse" :-) nejake Zuzce, ale pochybuju, ze by to padlo na urodnou pudu... Oni uz za to snad nemuzou. To jsou uz snad obeti systemu.

    Komentář ze dne: 25.08.2004 15:09:38     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:
    Tak na tohle znám jeden vtip: Sedí bača s valachem na kopci a přijdou k nim dva turisti. A jeden povídá: "Do you speak english". Bača nic. Tak dal: "Habla usted espaňol?". Bača nic. A znovu: "Govorite po ruski?" A bača zas nic. Takhle to běží ještě chvilku a pak turisti znechuceně odcházejí a valach říká bačovi: "ty hele, co se tak naučit nějakou cizí řeč." A bača na to: "To je na hovno, podívej, kolik jich uměli ty dva dohromady a bylo jim to pendrek platný."

     
    Komentář ze dne: 26.08.2004 23:14:23     Reagovat
    Autor: burtonbell - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    obavam se, ze tak jednoduchy to neni, tim, ze budem sit v diskuzi na zmrdich strankach nicemu nepomuzem, pristoupil bych k fyzicke likvidaci. nicmene reakce na moji vyzvu autorum webu, ze cenzura se nenosi, byla prikladna ;o))))))))
    lidska debilita je tak neuveritelne nemeritelna a zahadna velicina, ze aplikace jakychkoliv logickych postupu zakonite selhava.....

    Komentář ze dne: 13.01.2005 14:06:43     Reagovat
    Autor: bacteria9 - Neregistrovaný
    Titulek:jestli mluvite cizim jazykem, to je vase volba
    Myslim, ze je kazdeho volba, jestli bude pouzivat cizi jazyk, nebo jestli si rekne: Neumis cesky, nadivo, nechci tvoje prachy. Ovsem pokud pracujete pro zamestnavatele, mela by to byt JEHO volba, nikoliv VASE.

    Tj. nezmrd by sel za zamestnavatelem a rekl by: "Nechci se s tema lidma bavit anglicky, kdyz jsou na me drzi." a zamestnavatel by mel prilezitost na to reagovat, at uz by to akceptoval, nebo by pro kontakt se zahranicnimi zakazniky vybral nekoho jineho, nebo by vubec na vasi praci vybral nekoho jineho.

    Pokud je nekdo ve firme jineho drzy na zakazniky aniz by o tom vedel majitel, je to zmrd.

    Komentář ze dne: 15.10.2006 17:32:07     Reagovat
    Autor: Martin - Neregistrovaný
    Titulek:
    Nejdriv jsem myslel, ze na autora clanku mluvi anglicky Cesi, kteri chteji byt dulezity.
    Kdyz jsem z komentaru pochopil, ze na nej anglicky mluvi cizinci, tak nechapu co mu vadi. To se maj kvuli nemu naucit cesky?

    Juknete na mou uvahu http://www.adamek.cz/texty/rusky.pdf , tak nejak s tim souvisi.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.