|
A z toho celeho plyne jedno zasadni pouceni:
Nikoliv, ze porovnavame nejake noname internetove obchody a hledame ten, na ktery si jeho majitele nechali napsat co nejlepsi hodnoceni od svych vlastnich zamestnancu, alebrz se ptame v socialni siti okolo sebe, jakemu obchodu lide duveruji a PROC.
Nasledne koupime zbozi tam, kde je to PROVERENE zkusenostma.
Aniz bych chtel delat reklamu - ja kupuju elektroniku v Alze, a to prave z duvodu reklamaci, ktere vyrizuji zcela bezproblemove, vyreklamovali mi i veci, ktere mohly byt docela na hranici toho, jestli to bylo ci nebylo opravnene. Zrovna pred tydnem jsem si vyzvedl jednu vec, o ktere jsem si byl temer jisty, ze mi reklamaci neuznaji, a bum ho, vymena zbozi za nove a nova 2 rocni zaruka. Hezky...
Absolutne nechapu lidi - bez urazky - co se kouknou na net, vezmou prvni eshop, ktery jim to najde, a neco tam nakoupej.
|
|
|
Berte ten článek jako možnost poučit se zadarmo z cizí blbosti ;)
Má neobezřetnost byla způsobena hlavně ukolébáním z toho, že jsem při reklamacích v drtivé většině případů zatím problémy neměl. Znovu se mi to, doufám, nestane...
|
|
|
Berte ten článek jako možnost poučit se zadarmo z cizí blbosti ;)
Marně činíte, lidská zkušenost je nepřenositelná.
|
|
|
No vidis ja se zase Alze vyhejbam jak cert krizi, protoze jejich reklamacni oddeleni stoji, dle mych zkusenosti, za vylizprdel. Sto lidi, sto zkusenosti, sto nazoru.
|
|
|
Tak to by me docela zajimalo, s cim byly problemy? Ja teda chodim osobne do Holesovic, a fakt jsem nezazil problem. Vraceni penez behem 14 dnu - v pohode, reklamace - v pohode..Vlastne si nepamatuju, ze by mi nevyridili reklamaci od pocatku toho, co tam nakupuju. Samozrejme, obcas to trva ten mesic...A samozrejme, clovek si leckdy predstavuje, ze by mu nejaky dil mohli vymenit na miste, a neudelaj to - no, nemusej. Ale nekdy jsem s tim ani nepocital, a vymenili...
(Nemam s nima nic spolecneho, jen tam uz asi 6-7 let chodim nakupovat a jsem spokojeny, tot vse :-))
|
|
|
Alza ma jedno centralni reklamacni, je to tudiz nezavisle na pobocce. Ja jsem po roce a pul reklamoval notebook a nejspis diky tomu, ze konec lhuty spadal presne mezi svatky, tak reklamaci nestihli do 30 dni vyresit. Po roce a pul se uz samozrejme notebooky zmenily k nepoznani a tak jsem za stejne penize poridil stroj o dve generace novejsi, rychlejsi... proste se to celkem hodilo :o) De facto s Alzou taky problemy nemam, pokud teda muzu nestihnutou reklamaci takto oznacit :o)
|
|
Velmi rad si prectu nejake vase reference. Ja musim rici, ze co se reklamaci a servisu tyce, moc jsem jich v zivote nedelal, asi pet. A z toho 4 schytala bohuzel firma Datart. Vzdy vse vyresili okamzite, ochotne, zadarmo, s odvozem, dovozem na vlastni naklady + adekvatni spotrebic na dobu reklamace zdarma.
Jen jednou stihli reklamaci vyridit do 30 dni (ale s nahradnim spotrebicem mi to nevadilo). Zato jednou mi SAMI od sebe navrhli, ze jestli chci, ze mi za vyrobek vrati penize (bylo to na konci zarucni doby, CRT televizor uz v dobe kdy frcely ciste LCD a cena, za kterou jsem priplatil asi 3k a koupil od nich fajnove LCD).
Drazsi elektroniku pokud mohu, kupuju u nich. A hlavne tu objemnejsi, kvuli starostem ohledne transportu. Reklamovat lednicku sam je porod, radeji zaplatim 10% navic od cen jinych shopu.
Mate nekdo podobne positivni zkusenosti s jinych oblasti mimo elektroniku?
|
|
|
Děkuji za info. Zrovna řeším od koho koupím novou myčku a Datart byl nebo spíš ještě pořád je jedním z uvažovaných prodejců. Už jen vzhledem k ceně a komfortu jejich dopravy. Jak to bude se značkou Bosch co jsem si vyhlédl, to je asi jiná otázka.
|
|
|
tak Bosche bych se nebál. Bosch myčku a pračku mám doma, teda zatím 10 let a bez jedine závady, ale nečekám, že by se něco změnilo. Ale určitě bude na koupi myčky lepší Datart než GSMtelefony.cz nebo žrádlopropsy.cz :-D
Možná nejen pro vás malá citace z časopisu, který je živ z testů a předplatného, nikoliv z reklam...
www.dtest.cz/clanek-1842/test-mycek-nadobi-2011
"Nejspolehlivější mezi značkami, u nichž jsme v průzkumu získali statisticky významná data, je značka Bosch s 92 procenty bezporuchových myček v průběhu devíti let. O něco méně spolehlivé jsou značky Siemens (91 %), Zanussi (91 %) a Miele (89 %). Nejméně spolehlivé jsou myčky Fagor, které si za 69procentní spolehlivost vysloužily hodnocení „nespolehlivá“."
|
|
|
taky mám Bosch pračku a ťuk, ťuk, ťuk, za dvanáct let žádný problém. Reklamace by možná byla problematická, ale prostě nebyla potřeba. :-)
|
|
|
zapomněla jsem - totéž je s myčkou AEG, pracuje roky bez problémů.
|
|
|
AEG >= Electrolux >= Zanussi. Ale liší se úrovní detailů, pak např. odhlučněním a materiály některých součástí (plast u Zanussi vs. kov u AEG) - no a pak cenou.
Totéž lze říct o Siemens >= Bosch. Bosch je "německy" kvalitní, Siemens k tomu přidává smysl pro detail a design.
|
|
|
bejvavalo, vsechny tyhle znacky, ktery fungujou 10 let bez problemu davno v te dekade prosly duslednym kchatovanim kchostu a jsou zhusta pekne vojebany... kamarad, co do toho dela mnoho let mi rekl, ze me ma rad a tudiz mi neproda nic jinyho nez Miele
|
|
|
většině lidí to asi vyhovuje, lacino koupit a až se to dva roky po záruce rozsype vyhodit. a koupit nové, neodřené, módně pozaoblené. až na pár exotů a staromilců (nic ve zlém). ostatně když už tak lepší než takzvaně značkové je kupovat takzvaně pro profesionální využití - třeba když si koupíš za litr mikrovlnku, tak je v záručních podmínkách napsáno že záruka neplatí při komerčním používání (to jest mikrovlnka v bufetu, pračka v hotelu atd.).
|
|
|
u drobnějších věcí je to lepší. Měla jsem video/DVD přehrávač AIWA, když zlobil, chtěla jsem ho nechat vyčistit a udělat běžnou údržbu, aby fungoval bez problémů dál. Servisáci do něj chtěli "nakouknout" za pětset. Po prohlídce za pětikilo by mi řekli, jestli to budou spravovat nebo ne. Takže jsem si koupila jiný přehrávač za tisícovku, až odejde, narvu ho do koše a koupím jiný. Eeee, vlastně ne koše, samozřejmě ho nechám co nejekologičtěji zlikvidovat. :-)
|
|
|
Ekologicky to spal v taboraku.
Vsak poplatek za likvidaci jsi uhradila a to je hlavni, dal uz to nikoho nezajima.
|
|
|
to je fakt, já zapomněla, že nejdůležitější je ten poplatek. Ale pomáhá to, jak zaplatím poplatek, hned si všimnu, že příroda je najednou taková zelenější, ptáci hlasitěji zpívají, kytky kvetou barevněji, prostě ráj . . .
|
|
|
Vetrniky se toci, snih se krasne snasi na solarni panely... Jo, parada.
|
|
|
No otázka je, zda je nárůst kvality zrovna u této značky takový, že to odůvodňuje ten masivní nárůst ceny. A testy spíš ukazujou, že ne a dobrej kup v poměru užitná hodnota/cena člověk zpravidla udělá spíš s něčím z trojice AEG, Bosch, Siemens.
|
|
|
Opravil bych to na dvojici Bosch a Siemens, AEG už nikoliv. A u oné dvojici by mělo jít o produkt jejich vlastní, nikoliv pouze obchodní zboží pouze pod jejich značkou prodávané ;-).
|
|
|
Jak se to ale v reálu pozná? Počítám, že to asi nikde na tom nepíšou, nebo jo?
|
|
|
Omlouvám se za překlepy a opakování v minulém příspěvku, telefon :-).
V tento moment se jedná u myček a praček o nejnižší produktovou řadu, většinou zařazenou do letáků a akcí, o Bosche je typ obvykle doplněn slovem Classixx - ale je pravdou, že tento údaj obvykle není zmiňován a dá se přečíst jen přímo na spotřebiči.
|
|
|
no, oni maji par technologii pantentovanejch, ale to clovek nedoceni, dokud to nezkusi, kvalita je stabilni zatimco u konkurence klesa a pomer uzitna hodnota/cena je lepsi, protoze to vydrzi 2x dyl, ale 2x vic to nestoji a jeste to lip funguje... ale kazdemu co jeho jest, nektery veci taky kupuju zamerne levny jako spotrebak, ale s prackou nebo lednickou se mi moc casto tahat nechce :)... nam taky exla pracka po 12 letech, jinak bysme jinou nekupovali a to byl nejakej italskej kram, reklo by se dneska
|
|
|
Ano, s tímhle příspěvkem ohledně současné situace na trhu v bílém zboží bych souhlasil.
|
|
|
V NL má výbornou pověst ještě Bauknecht.
|
|
|
My máme Candy, nějakou vyšší řadu. Zatím jede pět let bez problému, pomineme-li fakt, že jí při dovážce prorazili vanu, což se vyřešilo v záruční lhůtě bez problémů.
|
|
|
pět let nic není, ozvi se za deset let a pak uvidíme. :-)
(k Bauknechtu bych měla důvěru, ale ten na českém trhu není nebo je? Mám friťák Bauknecht a slouží roky bez problémů)
|
|
|
Bauknecht jako firma dávno neexistuje. Obchodní název koupil Whirlpool a prodává pod touto značkou svoje spotřebiče.
|
|
|
Miele jo? Kamarád nemá rád tebe,ale svoji kapsu. :-)
V poměru kvalita/životnost/cena miele rozhodně nedominuje,jak marketing tvrdí.
|
|
|
no ono to Miele se ma k Bosh jako Lexus k Toyote... Miele je samozrejme jasne volba, pokud se Vam tedy podari ji koupit za cenu Boshe :)))
|
|
|
Vůbec nemusíš zmiňovat značku. Stačí říct, že je dvanáct let stará, což je paradoxně značkou jakés takés kvality.
Co kupujeme na své pouti životem pračky, tak každá další vydrží míň a míň. A na značce zas tak nezáleží, spíš jde o cenovou kategorii.
|
|
|
já myslím, že před dvanácti lety už to nebylo nic moc (fakt je, že Božena tenkrát nebyla nejlevnější), ale jinak máš pravdu. Nejdelší životnost měla pračka, kterou koupili naši cca v roce 1970, pak už se to jen zhoršovalo. :-)
|
|
|
nemlich jako s auty. v sedmdesátých a osmdesátých letech se dělala opravitelná, potom dlouho vydržela a pak se najednou pokatovaly kosty (a zároveň se podstatně plošně zlevnilo). ovšem představa že si kupuji na splátky tatramatku za půlroční plat aby mi vydržela pětadvacet let mi nahání husí kůži.
|
|
|
vydržela déle než 25 let, vyhazovali ji asi po 37 letech, ne snad že by neprala, ale už ji nikdo nechtěl. Myslím, že dodnes vrčí a jen tak přepírá naprázdno někde na smeťáku. Ta by přežila i válku. :-)
|
|
|
motor je nesmrtelnej poctivej ingot. v kolika malejch dílničkách se točí soustruhy, brusky, navijáky a podobné bastly z tatramatek!
|
|
|
Naposledy trtkáš bratku, od zajtra mám Tatramatku!
|
|
|
A k tomu reklamní: Keď ti preidě Tatra matku, tak si kúpíš Tatramatku.
Předem se omlouvám za nedokonalý pokus o psanou slovenčtinu
|
|
|
Skoro se zdá, že od pračky vyžaduješ, aby prala prádlo :-O To je představa logická a tudíž zastaralá - moderní pračka musí především odebírat co nejméně energie. A kdy odebírá pračka nejméně energie Halík? No když je rozbitá přece - to je pak absolutně ekologická!
|
|
|
Bať, tyhle žencký ... Valchu, mejdo s jelenem, a basta!
|
|
|
Nech na hlavě. Před lety jsem krabici mýdla s jelenem objevil na půdě po mé velkobužoazní babičce. Má matka, v té době již jen poctivě pracující socialistická žena (soudruh Beneš zatnul velkoburžoazii u saméno pytlíka), si toto mýdlo nemohla vynachválit.
Nedávno jsem jí prováděl nějaké údržbářské práce v koupelně a jednu skrytou, již omydlenou, kostku jsem odhalil. Matka měla nějaké kontrarevoluční poznámky stran kvality současných čistících prostředků, že ani Áriec není na fleky od šmíru nebo červeného vína tak dobrý, jak jelen.
|
|
|
Neříkám ani popel. Kromě toho lze draselná mýdla používat jako výtečný insekticid tuším na molice.
|
|
|
Anžto nejsem členem Mičurinského kroužku, nevím přesně, co jsou molice a netrápí mě.
Zato proti molům prý pomáhá rozmístit mýdla v šatní skříni. Alespoň to povídala ta paní, co s ní bydlím a instalovala do skříní polovinu roční produkce Setuzy, ještě, než se rozprivatizovala na pidifirmy a začala vyrábět bonaftu - ta Setuza, ne ta paní.
Každopádně molům můj vlněný kabát (styl švihák lázeňský) velmi chutnal. Nasadil jsem přízemně účinný biolit a na pár let dopředu se máme čím mydlit.
|
|
|
Mýdlová Paní nemá okrasných květin? Zvláště fuchsie jsou oblíbenou pochoutkou této bělavé drobné sviňuchy.
|
|
|
Neví, neznám. Informaci předám. Já jsem v tomto oboru přeci jen přízemnější a dám na ostrou chemii.
Před lety jsem na našem venkovském domě měl problém s otravným hmyzem - much se urodilo. Našel jsem ve skříni plastovou pikslu s práškem. Prášek jsem aplikoval a mouchy přestaly. Následně jsem na takřka nečitelné etiketě vyluštil, že hlavní složku bylo, v té době již embargované, DDT. A jak ten prevít hezky účinkoval.
|
|
|
Inu, mnoho cest vede k jednumu cíli :o)
|
|
|
druhá polovina produkce Setuzy skončila u nás doma ve skříních. :-)
lepší než mýdlo je průvan, to je pro mola nepřítel číslo 1, číslo dvě jsou jakékoliv vůně, které molům zřejmě smrdí.
|
|
|
nejspolehlivější metoda jak se zbavit škůdců je vyhodit je i s kytkou. Zkoušela jsem všechno možný i nemožný, chemii, babský rady, dokonce jsem se pokoušela nechat škůdce vymrznout, dřív zmrzne kytka než libovolný škůdce.
|
|
|
Mhm, posloužíme, poradíme :) Většina žoužele se dá doma zlikvidovat bez problémů. I když si tedy zase nejsem jist, zda tou chemií, co se prodává jako hobby balení. :o)
|
|
|
kanystr benzinu a sirky - reseni na libovolnou zouzel za par kacek :)
|
|
|
chemií co se prodává určitě ne, škůdci jsou čím dál tím víc odolnější a chemie v záchvatu zachování zdraví přírody nebo lidí čím dál tím slabší. :-(
mám nějaký vlnatky nebo co to je za hajzlíky na mammillarii, jsou tam schovaný mezi bodlinama, po něčem olejovém se jen oklepou, lihem všechny "ošetřit" nemůžu, takže zkouším mráz, ale mammilla už má mrazu tak akorát dost. Nejlepší by bylo, kdyby už přišlo jaro.
|
|
|
beztak je to skaredej kaktus :)
|
|
|
není, kdyby byl ošklivej, nebyly po něm stovky vlnatek jak divý. Je celej obalenej obdivovatelkama. ;-)
|
|
|
ty jsi ale nevdecna zenska... tolika gentlemanu se ti tady snazi pomoct s nejakejma breberkama, ja se snazim psychologicky rozbit tve citove vazby k te kvetine (po tom, co ctu "jaderny utok") a nic ti nejni dobry... komu neni rady...
|
|
|
už mlčím, jak to tady tak, sleduju škůdci na kytkách zase nejsou takový zlo, s kterým by se nedalo žít. Nejdřív kanystr, benzin a sirky, práškovací letadlo a DDT, potom střelba, nakonec jaderný útok, kytky fuč, obyvatelé domu na cimprcampr, místo domu doutnající černý kráter a v tom kráteru se budou vesele procházet škůdci a hledat další zelenou oběť . . . . .
|
|
|
Vsechno uz je bon, uz je po teroristech :-)
|
|
|
Nejdřív rozhodně střelba, v tomhle ti náhodou můžu poradit, bo mám zkušenosti. Vyřídil jsem takhle jednou doma výstřelem hrsti krupek ze vzduchovky hnusného a zlého sršáňa, který ohrožoval rodinu. Vedlejším efektem hrdinského činu byla bohužel monstera, děravá jako řešeto. Kdyby ale na ní byli škůdci, nejméně polovinu bych jich tehdy musel dostal.
|
|
|
Na vlnatku použijte Mospilan, neseženete-li, pak Karate. Nutno (zvlášť u kaktusů) do postřiku přidat kapku smáčedla (třeba Jar).
Ať mammilaria vzkvétá!
|
|
|
karate, kung fu s jarem... to sou mi rady :)
|
|
|
děkuji, vyzkouším. Ještě na podzim vzkvétala hezky, pak se do ní pustili škůdci, od té doby chřadne chudák v karanténě. Když nebude dlouhá zima, tak by se to mohlo povést.
|
|
|
Zkusil bych Uragan D. V praxi se už osvědčil jako vpravdě universální prostředek 8o)
|
|
|
Máš nedostatky ve vzdělání, onen výrobek Draslovky Kolín se jmenuje Uragan D2 8-)
Jinak pokud kyanovodík na škůdce zabírá, a máte - li vhodnou plynovou komoru, mohu namíchat, mám i vhodné ochranné prostředky
|
|
|
Vás tu nechat chvíli puštěný ze řetězu, tak kvůli jednomu volezlýmu kaktusu otrávíte celou prahu. :o)
|
|
|
Hele, mousso, já vlastně mám doma namíchanej ten mospilan. Řekni kdy a přinesu ti ho, škoda to kupovat.
|
|
|
to by bylo fajn, protože to asi nebude tak snadný sehnat. Namíchanej s Jarem nebo si prostě jen tak doma cvičně ve volných chvílích umícháš nějaký blevajz? :-O
(ideálně až budeš mít cestu kolem, podrobnosti v mailu)
|
|
|
S jarem míchat netřeba, obsahuje dostatek smáčedla.
|
|
|
Karate je prosímpěkně kontaktní pyrethroid, tedy musí padnout škůdci na zádíčka, což u mamilárky a vlnatky dosáhnete těžko. (A navíc se v teple rychle rozkládá)
Mospilan, aka neonikotinoid je lepší volba, ten je systemický, takže působí i tam, kde nepadne. Pokud se nepletu, další vhodná volba je BI 58 EC (organofosfát). V zásadě si myslím, že by zabralo také Nurelle D, Perfekthion atd.
U téhle skupiny škůdců je nutné se orientovat na systemické přípravky. Nepůsobí ale proti vajíčkům, takže je vhodné podle konkrétního použitého typu ošetření opakovat za 14 dní až měsíc.
Samozřejmostí jsou minimálně rukavice, stříkat to někde mimo byt a tam to taky nechat, až to vysmrádne.
|
|
|
Organofosfáty? A pak kdo tu chce otrávit celou Prahu :D
|
|
|
Ajta, tady je někdo idnoktrinován zelenou rétorikou :)
|
|
|
Nikoliv, my chemici víme, že organofosfáty jsou základem nejen insekticidů, ale i nervových plynů. Nervové plyny jsou vlastně zfušované insekticidy.
|
|
|
Insekticidy jsou zhusta ve skutečnosti zjemnělé BCHL, ale co už :)
|
|
|
|
to je taky řešení, místo škůdců zahubit nervovým plynem mě a bude po starostech. :-))
|
|
|
Kdo by se s tím babral, máme i jiné prostředky 8-D
|
|
|
Nešť, hlavně že to funguje.
|
|
|
BI 58 se furt vyrabi? Ze vzpominky na ten smrad je mi blbe jeste dneska, po vic nez dvaceti letech od aplikace...
|
|
|
Jo, inovovaná verze. myslím, že už ani tak nesmrdí. Ale ten puch byl gut, lidi se od postříkaný kytky drželi dál :o)
|
|
|
Jo a ten kaktus vyndej ze zeme, mezi korenama tech svini bude nalezlo az k placi.
|
|
|
|
Jelikož nemám doma kytky a podobný svinstva, tak klidně ten zbytek DDT daruju. Kdo se hlásí? :-D
|
|
|
zatím ne, nejdřív zkusím Mospilan (snad jsem to nepopletla), teprve pak DDT, pak holomráz a pak už klidně i ten atomový dýchánek. :-)
|
|
|
Moji mravenci se hlásí, a to tak, že velmi důrazně.
Mohu prosit o kontakt na ocs(at)ocs(dot)cz? Tisíceré díky předem i zadem.
|
|
|
Měla by stačit jedlá soda. Nasypat na cestičku, oni to zkusí odklidit, kousnou si, nafoukne je to a puknou. Jinak na blanokřídlé výtečně funguje účinná látka fipronil. Zatáhnou to i do hnízda a pak teprve zdechnou. Snad se to prodává i jako nějaký hobby preparát.
|
|
|
Já se musím podívat příležitostně do sklepa do skříňky svinstev, co byla účinná látka v těch asi 50 velmi neúčinných přípravcích, jež jsme dosud vyzkoušeli; z hlavy to nevím :)
Ale jedlou sodu jsme nezkoušeli. Zkusíme s jarem. Dík.
|
|
|
(P.S. jaro je zde neutrum, nikoli maskulinum. Zatím ještě nezkoušíme míchat všechno se vším :))
|
|
|
Soda funguje samozřejmě jen uvnitř. :) Přičemž předpokládám, že jde o klasické mravence, nikoliv faraony, na tu havěť jsou hormonální přípravky.
Přípravky s fipronilem proti mravencům jsou běžně na trhu.
Jinak, v krajním případě pomáhá kladívko a vytrvalost. :o)
|
|
|
Já s nimi samozřejmě mám problém venku -- vypadá to, že brzy odnesou celou zahradu. A hlavně půlka kytek v záhonech schne, protože nemají kořeny :(
Kladívko, hm, to bych viděl odhadem tak asi na 254 000 let neustálého tlučení.
|
|
|
Mravenci že by žrali kořeny? S tím jsem se v praxi tedy nesetkal. Možná by mohli trochu podecimovat sazenice, ale větší kytky ...
Pak je řešení vcelku jediné - nějaké krmítko s otrávenou návnadou, na trhu je jich dost.
A nebo, pro rodiny s krbem ... motyku, kropáč rozhrábnout mraveniště, prolejt insekticidem, nechat zhebnout.
|
|
|
No, když se ta suchá kytka zvedne, moc kořenů nemá; a není pod ní klubko ponrav, je pod ní mraveniště.
Krmítka jsou tam furt. Ale ty potvory se rychleji množí než chcípají.
To bych právěže musel motykou a kropáčem (tu máš čerte krompáč!) rozhrabat celou zahradu. Co krok, to Ferdiště :(
|
|
|
Hm, to bych tedy někdy docela rád viděl. Existuje pak samozřejmě ještě jedna, byť poněkud drastičtější varianta :o) Roudupem postříkat celou zahradu a až všechno zelené zdechne, modlit se, aby následně zdechli i mravenci. A kolem baráku vykopat vodní příkop, pro jistotu :p
|
|
|
Stav se v létě na kus řeči :)
|
|
|
Tak mailni, až to bude aktuální. Něco vymyslíme. :)
|
|
|
Kdysi jsem viděl béčkový horror, ve kterém se mravenci pod jakýmsi typickým americkým domem přemnožili tak, že nakonec sežrali barák i s jeho obyvateli. S kropáčem bych byl raději opatrný, mravence lépe nedráždit :-).
|
|
|
Pravda, seru na insekticid, napalm to jistí ... však oni si OC vyberou na nový ... :o)
|
|
|
Tak on se ten hmyz da taky strilet, kdyz na to prijde... :-)
|
|
|
no to určitě, roztřelená kytka v háji a hmyz se rozšíří do okolí! Hmyz je hrozně vynalézavý, takže by využil možnosti delšího doletu.
|
|
|
No a co tu kytku na pár hodin půjčit mravencům ? Nešli by náhodou po havěti jak diví ?
|
|
|
Případně by nám kolega S mohl na víkend půjčit nějaký pěkný zářič ze špitálu a mohli bychom zkusit nasadit jaderné zbraně :-)
|
|
|
Myslím, že by bylo výhodnější udělat kaktusový dýchánek tam. nanosit kytky k atomovému vrhači je lepčí než naopak. ono to taky dost žere, takže by to nemusel u moussy utáhnout komín a bylo by po srandě 8o)
|
|
|
co já vím tak se takhle standardně nechává ozařovat starožitný nábytek menších rozměrů s červotoči a jejich bratranci. nevím jestli konkrétně v Řeži, ale někde kousek na sever od matičky stověžaté určitě. k doptání asi u lepšího restaurátora.
|
|
|
kupuju bílé elektro u chlapa s krámkem velkým 30m2 a všechno mi odveze domů do kuchyně (1.patro bez V) a starý odveze na šroťák. dělá to všem zákazníkům. Oproti datartu je o 20% levnější. Ale je to v Plzni....
|
|
|
Datart už dlouhou dobu používám jako dodavatele těžké techniky (lednička, myčka, pračka). Zajišťují dovoz až do domu dle přání, navíc odvezou i starý krám k likvidaci.
|
|
|
v datártu jsem zrovna minulý týden reklamoval dvd přehrávač do auta ku zabavení bujné mládeže. pozdravil jsem, řekl jsem mám tady oboustranně nepříjemnou věc, je to rozbitý, chlap na to chvilku koukal, dokonce docela odborně manipuloval s nějakou zkoušečkou, prohlížel jestli to není pobouchaný a pak za pár minut dovalil nový gerét, omluvil se za nepříjemnost a vyrobil novej záručák. je ovšem pravda že jsem si čtrnáct dní předtím když jsem to kupoval připlatil nějakých deset procent za takkzvanou záruku okamžité výměny, což musím říct, že je u nejlacinější spotřební elektroniky z prc docela rozumné.
|
|
|
Nu já s nimi zrovna moc dobré zkušenosti nemám ohledně reklamace. Je sice pravda, že od nich mají rodiče veškerou velkou elektroniku a vše zatím bez problému. Ale když jsem si od nich tenkráte koupil fungl nový mobil Sony Ericsson S50i, v té době peckovní mobil za 6500, užil jsem si ho všehovšudy tak 2 neděle z celkových 5-ti měsíců.
Telefon se neustále sám od sebe restartoval či odemykal a volal si kam se mu zachtělo či se připojoval na internet. Poprve sí jej vzali a po 27 dnech jsem je dostal zpět s tím že se závada neprojevila. A skutečně asi tak 4 dny to bylo v pořádku, pak to samé. Opět reklamace. Opět stejný výsledek. Pracovnice reklamačního oddělení byla tak arogantní, že od přistání mé pěsti v jejím xichtě jí ochránilo to, že je žena. Po třetím reklamování s opět stejným výsledkem jsem namítnul, že chci vrátit peníze, neb je to už po třetí stejná vada. Načež mi slečna odpověděla, že to posoudí oni, jestli byla stejná. A doslova mi do očí řekla, že budou kldině pokaždé jako příčinu uvádět něco jiného. A tak jsem jí sdělil, že to sice můžou, ale podle zákona to mohou být tři stejné nebo čtyři jakékoliv závady. Na což mi stroze odvětila, že mi to v tom případě budo uvracet jako neuznanou a neoprávněnou reklamaci a peníze mi prostě nedaj.
Když jsem tam byl nakonec po páté i videonahrávkou vady a shodou okolností začal stávkovat i přímo tam, bylo mi řečeno, že je to sice všechno hezké, ale peníze mi stejně nedají.
Nakonec to dopadlo tak, že verdikt servisu zněl, že se reklamace neuznává, neboť za potíže si mohu sám svým nesprávným užíváním. Toto jsem tedy napadl s tím, že to jaksi nekoresponduje s tím, jak dlouho jsem měl možnost telefon reálně využívat a jak dlouho ho měli oni. Což bylo vlastně i podloženo, protokoly z reklamačního řízení.
Ještě dlouhou dobu jsem se s nima přetahoval jak po telefonu, tak mailem, páč bitvu face to face jsem už neměl nerva, jak to teda bude. A reakce vždy stejná - Fuck off. Až nápad pohrozit televizí zafungoval.
Ozval se mi nějaký strejda od nich, že si zakládají na dobrém jméně a nehodlají na tom nic měnit a zda bych nepřistoupil na dohodu. Nakonec jsem po cca 7 měsícíh od první reklamace dostal peníze zpět i s omluvným dopisem.
Možná, že to opravdu nen ív globálu špatná firma, ale to co sem zažil já, mě utvrdilo v tom ,že si od nich dále už raději nekoupím ani tužkovou baterii.
|
|
|
a proč jste neužil "rozpor s kupní smlouvou" Občanského zákoníku, pokud došlo k závadě v prvních 6 měsících? Výměna či vrácení peněz.
|
|
|
To už Vám zpětně neřeknu, páč si všecky detaily nevybavuju...ono je to už nějakých 5 let zpátky určitě. Ale možné je, že jsem to zkusil. Ovšem na cokoliv co jsem řekl, mi drze a bez skrupulí odpovídali, že ikdybych se stavěl na hlavu a třeba i panáčkoval, prachy ani nový mobil nedostanu. Že si to oni obhájí... Nenechám se jen tak vytočit, ale věřte, že ta slečna ovládala mistrně techniku vytáčení lídí do ruda. Takže, když už jse měl jen kousíček k tomu říct jí za použití velmi nevybíravých slov co si o ní myslím, raději jsem odešel dřív, než bych si udělal ostudu.
Mimochodem, ten telefon se "rozbil" tři dny po koupi..
|
|
|
Jo, co nejde jen tak odvézt autem zpátky, je třeba kupovat u prověřených prodejců :o)
Datart ty ceny navíc nemá zdaleka tak špatný, ty dvě tři stovky navíc za ten komfort stojí. Navíc se mi u nich líbí, že rozváží v sobotu i v neděli, což mi vyhovuje, protože v tu dobu zpravidla doma bývám (narozíl od doby třeba v pondělí od 9-12 či od 15-18 jak se to snaží nabízet některé jiné e-shopy).
Ideální model je, v sobotu si doma vklidu tak nějak usmyslím, že bych něco potřeboval, večer to objednám, v neděli ráno to mám doma. Kromě Datartu tohle umí myslím už jedině Alza.
|
|
moderní doba si žádá moderní přístup.
Když jsi byl tak moderní,že jsi ten krám kupoval na internetu kvůli ušetřené stovce,tak bud tak moderní a s obchodníkem se suď a posílej poštou sem a tam.
Kdyby jsi byl chytrej,tak se vykašleš na ušetřenou stovku,koupíš to v kamenáči,kde obchodníkovi koukáš do xichtu a reklamace jde obyčejně jak na drátku.
Já jsem se podobně vyléčil s kávovarem a od té doby bych si na netu neobjednal ani prd. Cena totiž není vše a myslím,že dnes už to víš taky...
|
|
|
He, he ... pohodová reklamace v kamenným krámu, jo? :o)
|
|
|
O pohodové reklamaci jsem nic nepsal. Ale rozhodně je lepší reklamovat osobně a neanonymně. Já s reklamacema v kamenném obchodě nikdy problém neměl. Na internetu ano. A to nemluvím o šedém dovozu!
Pak je reklamace horor a šedý dovoz je záležitost hlavně e-shopů.
|
|
|
Asi tak nějak.
Ale na netu to bylo levnější :-)
|
|
|
nevím co žádá moderní doba, ale já na internetu kupuju, protože je to pro mě pohodlnější. Na stovku kašlu, ale můžu si vybrat z široké nabídky a nemusím se harcovat po krámech, můžu si vybrat zboží klidně v jednu v noci, nemusím se pařit v přetopených obchodech, apod.
koupila jsem na internetu spoustu věcí a ani jednu z nich jsem reklamovat nemusela, protože všechny fungují bez problémů, nerozpadají se, apod. Reklamace v "kamenáči" také není nic pohodového, musíš tu věc vzít a dovézt ji do toho konkrétního obchodu.
buď máš kliku a narazíš na dobrý kus nebo máš kliku a narazíš na dobrého prodejce a nebo máš prostě smůlu, ale kde nakupuješ na to nemá žádný vliv.
|
|
Podobne zkusenosti s reklamaci mam s firmou dormeo, kdyz jsem si v kamennem obchode koupil jejich matraci a dodali nejaky slepenec z dvou kusu, ale dobre zabaleny , takze na prvni pohled se nezdalo nic jako problem. Pak mi tvrdili, ze vrstva lepidla v polovine luzka neni problem a ze na to nemam lehat, nebo se to zlomi.
|
|
|
Tak jasně, na dacana obchodníka můžeš narazit všude. Zkus reklamovat u Rákosníka třeba boty. Jde o to,že na internetu je tento proces o dost složitější už povahou nákupu(pošta,neosobní kontakt apod.)
|
|
|
U vtsiny obchodniku clovek narazi na vstricne jednani tvari v tvar a potom korespondencne poslani do zadele. Kdyz tam prijdu, taky "my nic, my muzikanti, to vyrizuji na centrale..."
|
|
|
Já náhodou u rákosníka reklamoval pracovní kraťasy, které nepřežily první předklon a v rozkroku se objevila velmi komfortní díra (vždy připraven!). Bylo to koupené mimo trvalé bydliště, paragon jsem dávno ztratil, ale přesto šikmovoká obchodnice po 4+ měsících, co jsem se tam dostal, ani nemrkla a i když mi řekla "já nemoct dát spátky pénise, pane", mohl jsem si vybrat jiné zboží. Jelikož jsme zrovna vedle v české drogerii koupili barvu na látku, byla to 2 bavlněná trika a dcera se vyřádila.
Takže ano, na dacana narazíte všude :-)
|
|
|
Na Internetu je v určitých ohledech ochrana zákazníka mnohem lepší, než při běžném prodeji. Proces reklamace je zcela triviální a dlouholetá zkušenost mi potvrzuje, že Internet sám o sobě (resp. jakýkoli nákup "na dálku", nejde pouze o Internet) není problém. Pokud s tím máte vy osobně problém, je opět jen a pouze vaše věc, váš problém. Existuje řada lidí, kteří nepovažují za přitažlivou možnost, vzít do ruky klacek a jít si to vyříkat z očí do očí.
Existuje jediné hledisko a článek jej jasně pojmenoval - kvalita prodejce jako takového. Jeho historie, jeho jméno, zkušenosti zákazníků. Pak je naprosto jedno, jestli je to obchod internetový, nebo kamenný, stejně jako - a možná vás to překvapí, existují vietnamci provozované restaurace, kde dostanete kvalitní jídlo a české, Čechy provozované, jejichž kuchyň je spíše chemickou laboratoří a kuchař pochcal maso. Doslova...
|
|
|
tak to mě dorazilo - matrace, na kterou se nemá lehat :-D
Asi bych je poprosil o nějaký návod, jak použít matraci ke spaní a zároveň si na ní nelehnout. Dormeo - to je ta firma, která prodává přes teleshopping v čase mezi Kosmodiskem a Horstem Fuchsem?
|
|
|
Nevim, jestli prodava v TV, nevlastnim ji (ani dormeo, ani TV).
Lehat se na tom smi, ale jen v jedne urcite poloze a nesmi se nalehnout na prostredek matrace (lepe receno na delici linii mezi dvema luzky)
|
|
|
V TV to prodávali, nevím, jestli jako "márket launč", nebo jako obvyklý "prodakt čenl", ale vyskytovalo se to tam.
Ale dík za důležité info - postelové hrátky zakázány. To tam rovnou mohli napsat Made in Vatikan :-D
|
|
|
Ve vatikanu jsou postelove hratky vyzadovany (plozeni deti) a legalni, tusim, od dvanacti.
|
|
|
jj, tu hranici tam zřejmě mají tak nízko kvůli ministrantům :-) Ale na hrátky s krucufixem je zde odborník Aleff :D
|
|
U většiny? Ty jsi měl tolik reklamací,že víš,že u většiny? Já si zase myslím,že u většiny obchodníků není reklamaci problém vyřešit. Ale musí jít o skutečnou reklamaci a ne o výmysl zákazníka. U nás se ráda používá rovnice: obchodník=darebák
zákazník = oběť.
Omyl. Obchodníci i zákazníci jsou lidé a obojí mohou být podvodníci a darebáci.
Je bláhové si myslet,že zákazník je svatý a má prostě pravdu. Mnohdy se totiž stane,že si zákazník věc poškodí vlastní vinou či pochybením a pak to chce vyřešit reklamací. Pak samozřejmě naráží na odpor obchodníka a z toho plyne pocit,že obchodník mu nechce schválně věc uznat. Já osobně se v drtivé většině při reklamaci setkal se vstřícným přístupem obchodníka. On totiž ten obchodník nemá důvod,reklamaci neuznat. I jemu věc vyreklamuje jeho dodavatel. Musí to být ale reklamace oprávněná.
|
|
|
Hmm, a o tom, zda je oprávněná nebo ne rozhoduje obchodník, co?
Podle mě je dobré kupovat přes net právě kvůli té 14 denní lhůtě na vrácení bez udání důvodu. Přijde to, odzkouším to a je docela slušná šance, že se na nějaký zásadní problém během těch 14 dnů přijde.
A ten problém vůbec nemusí být vadou v technickém smyslu, stačí rozpor mezi slovním popisem výrobku a jeho skutečnými vlastnostmi. Příklad: Takhle jsem chtěl loni k vánocům vinotéku. Vybral jsem si schválně tu, kde v popisu výrobku psali "bez kompresoru a bez vibrací, funguje bez hluku". Pak jsem to přivezl domů, nainstaloval a zjistil, že to je něco mezi větrákem u nějakého hodně zatíženého serveru a startující helikoptérou. A navíc, že ten zvuk není (jako u normální lednice) monotónní, ale že chodí ve vlnách (jak se pořád zapíná a vypíná ten systém, navíc to bylo s oddělenýma přihrádkama, takže se sepínájí a vypínájí dva systémy, no prostě řvalo to furt). Hádám, že by mi to ten tvůj kamennej obchodník - rovnej lidumil asi nevyreklamoval, co?
Jelikož to bylo přes net, naložil jsem a odvezl tam, odkud to přišlo a byl pokoj.
|
|
|
Jistě, ale tuhle informaci o hlučnosti přístroje by Vám měl obchodník podat na místě - a Vy byste to nemusel tahat zpět a osobně testovat. I když uznávám, že najít dnes prodejce, který tomu co prodává rozumí, je (trochu) problém. Samozřejmě, pokud se spolehnete pouze na údaje z katalogu, je ideální koupě přes net a případné vrácení zboží bez udání důvodu.
|
|
|
|
Juuu, tak to je Masox. Ja mam od samsungu disky a plazmu a som s nou spokojny. Z hentoho podsvietenia by ma ale trafil slak.
|
|
|
Docela síla v první chvíli mi to přišlo jako "polární záře". Mám taky LCD od Samsungu cca 5 let a zatím bez problémů.
|
|
|
Předpokládám, že se tento problém neobjeví v čase později, tudíž objednat elektronicky, potom do dvou týdnů se rozhodnout, jestli to nechat doma nebo vrátit s vrácením peněz. Je to stejné jako s vadnými pixely (subpixely), i když zde je částečná obrana v popisu kolik vadných míst to musí být na reklamaci, u bandingu to chybí. Mám S-IPS 26"monitor od LG s mírným bandingem vesměs je to rozšířený problém u LG zahlédl jsem to na řadu fórech - pro představu jak to vypadá v odkazu obrázky tmavé obrazovky se světlými místy http://goo.gl/9qDQ5
|
|
Pro podobné možné spory a i jiné oblasti se dá pojistit u pojištovny. Mám smlouvu u ABC pojišťovny právní ochrany (pozměněný název) a nebojím se jít tak do sporu s prodejcem tkaniček, které se mi přetrhly. Většinou se prodejce lekne a věc vyreklamuje.
|
|
Dobrý den
Také bych se chtěl podělit se svojí zkušeností s reklamací. Naštěstí v naprosto opačném duchu. Nejednalo se sice o reklamaci vysavače ale jako příklad 100% fungující společnosti.
S přítelkyní jsme dostaly cca před rokem darem Amazon Kindle. Využívaly jsme ho v hojné míře a byli jsme sním nadmíru spokojeni. Co čert nechtěl, jednoho dne se nám ho již nepodařilo zapnout. Co teď? Vzhledem k tomu ze to byl dárek doklady o koupi žádné výhled na úspěšnou reklamaci nebyl zrovna velký.
Nicméně po cca týdnu kdy ležel Kindle bezútěšně na poličce jsme si řekli proč to nezkusit. Na stránkách Amazonu jsme vyhledali sekci podpora a napsaly email, ve kterém jsme popsaly závadu. Druhý den přišla odpověď, že velice litují, ale že do české republiky nevolají zpět a že máme zavolat na přiložené číslo (tuším to byla Anglie). Naděje na úspěšnou reklamaci opět poklesly.
Přítelkyně tam tedy zavolala (byl čtvrtek) komunikace probíhala anglicky. A světe div se na druhé straně byla velice milá paní a strašně se omlouvala že máme s jejich přístrojem takové problémy a že jestli jsme dostali přístroj darem anebo jsme ho koupily. Když se dozvěděla, že darem vzala si na nás adresu a že zašlou nový Kindle obratem. Ano čtete správně bez dokladů bez potřeby někam něco posílat s někým se dohadovat a doprošovat zaslaly nový přístroj, který došel opravdu obratem hned v pondělí. Za dva pracovní dny (4 pokud počítáme i víkend jsme držely v ruce zbrusu nový Kindle).
Po takovéto zkušenosti si člověk říká kru… proč to nejde i u nás.
|
|
|
S přítelkyní jsme dostaly... Využívaly jsme ho... anebo jsme ho koupily
Prominte, ja vim, ze mi do toho v zasade nic neni, ale neda mi se nezeptat, vy jste dve lesby?
|
|
|
registrovany partneri se rika, voe, a ne naky lezby... tahle jeste ke vsemu dela tatu :)
|
|
|
Nono, jakpak víš, že jsou registrovaný. A navíc si použil genderově nekorektní mužský rod! Buď napíšeš registrovaní partnerky, aby to bylo vyvážené, nebo partnersky registrovaná dvojice. A koukej se to naučit, nebo ti delegace Rady vlády pro rovné příležitosti žen a mužů utrhne koule!
|
|
|
tak to sem v hajzlu... ale ty taky, protoze vyraz "partnersky registrovana dvojice" je femininum, cimz jsi s gender rovnovahou taky v hajzlu
|
|
|
Ale nejsem. Femininum je OK, ale maskulinum je zlé, bekané a utlačitelské. :p
|
|
|
to ses nam pekne odkopal - ty jsi feministka :)
|
|
|
|
To mela ona Sicilianka s knirkem z filmu "Neboztici preji lasce" tez... :-)
|
|
|
Jsout o lesby a jeste neumi psat.
"...že jestli jsme dostali přístroj darem anebo jsme ho koupily..."
|
|
|
Ty vole, kde se bere ta krev...aha...teče mi z očí 8o(
Máš hustočtečkuvoe, využíváte to v hojné míře, ale češtinu jsi neokoukal. takovej pravopis je ostuda a tolik chyb nedělá ani můj kamarád z Turecka, co se česky učí teprve dva roky... 8o(
|
|
Najdeme na netu nejnižší cenu v obskurním "shopu" o kterým jsme nikdy neslyšeli...
Sociálne hladisko vždy rozhodujúce, Kefalín...
|
|
Jako obchodník OSVČ se vždy snažím domluvit a reklamace beru vážně, protože prohraný soud by pro mě mohl být likvidační. Takovou zkušenost mám i jako zákazník.
Nejhorší je něco dostat z malých s.r.o., protože ručí pouze do výše vkladu, majetek vyvádí průběžně majitelům, o pověst se nebojí, protože při průšvihu zruší a založí novou s.r.o. a reklamaci vyřizuje trotl, který má schopnost zapamatovat si pouze jednu větu: Když reklamaci uznáš, letíš.
|
|
|
Pokud někomu s.r.o. "ručí", tak ne zákazníkovi (pokud se na tom nedohodli).
Za své závazky s.r.o. ze zákona "odpovídá" a to celým svým majetkem (který je většinou odlišný od výše vkladu).
Ručí společníci do výše svého !nesplaceného! vkladu.
Ručení je závazek uhradit pohledávku za dlužníka, pokud jí tento neuhradí sám.
|
|
clanek byl pridan i na heureku pro ostatni kteri by chteli nakupit u tech smejdu, jen tak pro upresneni pres PPL jde posilat i soukrome
|
|
Zdravím všechny Dfensáře,
nevím odkud jinde sehnat tuto informaci, než od lidí, co už mají podobnou zkušenost za s sebou.
Koupil jsem si notebook od jisté společnosti. Na ten samý tip jsem se díval u jiných prodejců a nakonec si vybral ty "mé" z toho důvodu, že nabízeli 8 článkovou baterii oproti druhým, kteří nabízeli 4 článkovou.
Problém je v tom, že mě dodali k notebooku jen tu 4 článkovou.
Jaké tedy mám práva. Já už si to s němi nějak vyřídím, jen mě zajímá o co se můžu "hádat" a o co ne.
Psal jsem jim už e-mail a v něm něco ve smyslu, že jsem byl oklamán a oni poškodili konkurenci lhaním o tom, že nabízí něco víc, než konkurence.
Odepsali mi něco v tom smyslu, že to se tak stává že mají špatný popis u zboží a kolikrát i sám výrobce dodá špatné informace.
To ale není můj problém, nebo ne?
Já si zaplatil něco jiného, než oni dodali. Jejich interní záležitosti mě přeci jako zákazníka vůbec nemusí zajímat.
Mám tedy právo na dodání zboží?
Resp. na výměnu? Kde se o tom můžu dočíst?
Díky všem.
Johan
|
|
|
Stručně řečeno, pokud tu osmičlánkovou baterii inzerovali a ty sis ten NB koupil, aniž by tě upozornili, že baterie je jen čtyřčlánková, prodávající se dostal do rozporu s kupní smlouvou, protože dodal něco jiného, než sis objednal (§ 616/2 občanského zákoníku). Máš práva podle § 616/3, tedy právo na opravu věci (výměnu baterie) nebo výměnu věci (výměnu celého NB, pokud jen výměna baterie není možná). Pokud oprava nebo výměna není možná, máš nárok na přiměřenou slevu z kupní ceny anebo odstoupení od smlouvy.
|
|
|