D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: The IT Crowd Revisited
    (ze dne 23.11.2007, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 24.11.2007 00:53:49     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:njn,,
    ..jo no .. až na ty zkur**ný tabulkový platy by se státní instituce dala.. ale člověk ať maká sebelíp, tak má pořád stejný ho*no..pokud nemá papír, (aneb umím prd, ale mám papír, že ne) tak má ještě mizernější, než mizernej plat .. takže se ve státním sektoru nikdo něak zvlášť nepřetrhne a raději volí metodu vydělat si další prachy "na černo" bokem..

    Komentář ze dne: 24.11.2007 02:04:29     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:give them finger...
    clanek IT Crowd mi zacal otvirat kudlu v kapse (jeste ze jsem tam zadnou nemel, porezat se v rozkroku urcite neni nic prijemneho), proto je pro me Revisited jakymsi zadostiucinenim a autorovi dekuji...
    pusobim v instituci, ktera je podle mne mirou zastoupeni tech lidi jez tu nazyvate sluvkem od "Z" na jednom z celnich mist zebricku, jakby ne kdyz ji plati danovi poplatnici... mira byrokracie je tak strasna, ze clovek se naucil radsi nic nechtit, i kdyz povedlo se mi nakonec si vybehat penize (radove tisice) jez jsem mel dostat za cestak. Byrokracie a premira "Z" se projevuje i na praci IT oddeleni, ktere trpi chronickym nedostatkem lidi zapricinenym vedoucimi manyzerskymi "Z", kdy pokud jeden clovek z IT onemocni, nebo si vezme dovolenou a je mimo dosah, je casto zadelano na perny tyden pokud se zrovna vyskytne problem jez je v pusobnosti prave nepritomneho... hlavne ze jina "superpotrebna" oddeleni maji zamestnancu az dosti jen proto ze diky lesteni klik, klicovych direk a jinych direk, jsou podle vedeni opravdu nepostradatelna...
    a kdyz vas pak otravuji uzivatele, kteri si sou vedomi, ze v teto instituci neni nikdy nic rychle, jen v loni jim pripojeni k siti bylo zarizeno opravdu rychle, pry diky jejich kamaradovi, ktery tam loni byl a letos uz neni, ale ja vim, ze je to diky me malickosti (a hlouposti), kdy jsem jeste byl pln blahovych idealu a nedrzel se hesla give them finger... i kdyz ja se ho nedrzim ani ted a snazim se lidem v ramci me pusobnosti, pomoct a poradit jak jen to jde...
    takze kdyz se vas takovi uzivatele ptaji, proc to nejde tam rychle jako loni a vy jim vysvetlite, ze to bude az pristi tyden a oni dalsi den prijdou zas, jaktoze uz to neni a ve chvili kdy uz by melo byt vsechno vyreseno, v poradku a funkcni a vy si chcete oddychnouct, vas prijdou otravovat ze jim pripojeni stale nejede a vy si marne lamete hlavu co se zas kde posralo, az zjistite, ze si ten idiot nezapojil do sitove karty sitovy kabel (na to, ze si lidi vyplnuji do zadosti o pripojeni MAC wifi karty, ac se jede striktne po kabelovem ethernetu jsem si uz zvyknul), rikate si ze zas takoveho "Z" jez se vas snazi uplatit (ac to proste nejde, protoze to ze clovek co konfiguruje switche je ve spitale se penezi vyresit neda), nadava vam a nakonec projevi demenci jez se blizi k nekonecnu chcete zase potkat...
    zazmrdovanost je proste vsude a generalizovat ze vsichni z IT jsou zmrdi, protoze jsem zrovna nedavno jednoho potkal, je podle mne projevem picismu a rozsahle absence rozumu...
    takze smrt zmrdum a RTFM!

     
    Komentář ze dne: 26.11.2007 09:09:07     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: give them finger...
    Článek IT Crowd byl, ač ho psal Áčko, v některých případech velmi blízký realitě. I jemu jsem tam vytkl nemálo věcí včetně přístupu k ajťákům, ale všude je chleba o dvou kůrkách. Tedy i ajťáci někdy svou práci dělají na hovno.
    Jedním z paradoxů, který IT subkulturu provází je neustálé spílání Brejlatýmu Strejcovi za sračkoidní OS a na druhou stranu stížnosti na blbý uživatele, který ten komp furt kurvěj, že se tam čloěk musí stavit aspoň jednou tejdně. Je to tedy naprosto jiné vnímání jednoho problému ze dvou úhlů pohledu, které se až tak moc neliší.

    Teď z jiné jamky.
    Člověk, který pracuje pro stát a odmítá si připustit, že státní služba je předstupeň pracáku, je pokrytec nebo hlupák, když se tam snaží aplikovat pravidla fungující mezi slušnými lidmi - tedy tam, kde se sní jen to na co se tam také vydělá.
    Člověk mající pocit, že počet pracovníků na st. úřadě je vázán rozhodnutím nějakého "manažera" v pravém slova smyslu, je na omylu...stejně jako v případě, posuzování potřebnosti nebo způsobů zajištění naplnění stavu jednotlivých odd. (leštění klik a podobně). Zde ovšem pomýlení hraničí už s tzv. extrátstvím.
    Člověk, který zastává názor, že k pracovnímu úkolu zadanému chlebodárcem (nota bene, když dostává na chleba ze státního) je třeba přistupovat ne odpovědně a splnit ho co nejrychleji, ale je třeba do akce jít jen s nutnou mírou nevole a zpruzenosti, je pak nejspíše parazitem.
    __________________

    Ad případ s počítačem nepřipojeným do sítě: Pokud jsem ve firmě zaměstnán na místě, kde mám počítat obecní krávy na pastvě, tak chci mít stroj k počítání připraven na 100%. To je zase náplní práce někoho jiného. Pokud ten "jinej" jeví obvykle ohromnou dávku nechuti spolupracovat na problémech v jeho oboru a dělá z uživatelů blbce už z principu, dopřeju si tu prasečí radost a zavolám ho k problému třeba přes 8 pater, byť by měl zastrčit jedinej konektor a jít zase do prdele, neboť on jedinej je přece ten jedinej osvícenej, kterej ví, kam co patří a jak je co správně. Tak nechť se tím extrátstvím zadáví, no ne?

    Generalizovat a nějakou skupinu odepsat, že jsou to zmrdi je jistě hloupé, ale pokud za ni "kopou" takový kádry, jak ses zde prezentoval ty, pak se rozšíření tohoto názoru není mnoho co divit.

    Osobně jsem se soukromě setkal jen s IT, kteří zmrdy nejsou ani omylem, služebně je pak mé setkávání se zmrdy různých kalibrů ve tvém oboru spíše pravidlem. Bohužel.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2007 01:50:52     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Re: give them finger...
    no jelikoz je u nas sezonni napor kdy je potreba vyridit behem dvou, tri tydnu nekolik stovek pripojeni do site, navic nikdo odpovedny neni schopen predat IT oddeleni informaci, kolik uzivatelu se bude nachazet v te ktere budove, a tim padem se muze stat ze chybi switch, kvuli kteremu je potreba vybehat administrativni kolecko aby ho clovek vubec dostal ze skladu a na kabelaz jsou vsehovsudy dva lide a pritom je nase superinstituce roztahana ruzne na rozloze krajskeho mesta, dela se zapojovani davkove, kdy se zadosti tyden sbiraji a pristi tyden se jich stovky (v obdobi mimo napor desitky zapojuji a navic tydleti uzivatele nejsou prioritou...) a nedejboze kdyz rok predtim do ethernetove zasuvky strkal nakej chytrak kdovi co a ted jsou v ni zoubky ve stavu puvodniho chrupu 80tilete baby...
    a pokud nejsou "Z" zvrchu odpovedni za tristni stav personalu, proc se mluvi o tom, ze nejspis vyhodi chlapika, ktery dovedl intranetovy portal do velice slusne a hlavne pouzitelne podoby?
    u nas jde vsechno pomalu a neco az ku*va pomalu, ale IT se snazi se aspon trochu drzet, kdyz si chlapik pres kabelaz udela parkrat do mesice aji cas po pracovni dobe aby doresil ruzne problemy...
    a pritom na jinacich oddelenich to chodi treba tak, ze vas posilaji po peti ruznych dverich od certa k dablu, a kdyz konecne dojdete k tem pravym dverim, kde byste mohli dostat to co chcete, zdesite se ze uredni hodiny jsou jen utery a ctvrtek, vzdy dve hodiny denne, pak si zas oddychnete kdyz se podivate na hodinky a zjistite, ze jste se zrovna trefili do uredni doby, zatukate a vejdete se slovy: "dobry den potreboval bych mluvit s pani touatou" "no tady neni" "no tak bych teda potreboval todletoatamdleto, jesi mi pomuzete" "no to vam da pani taata" "no ale rikal ste ze tady neni" "no to neni" "ale dyt ma tedka uredni hodiny" "no tak proste sla domu driv"... 4 hodiny tydne a stejne se to nedodrzuje... jako Brazil je oproti tomu nudna povidacka pro deti do 12 let...
    takze jenom abysme si rozumeli ze u nas vsechno tak trochu a neco aji hodne posunute, a kdyz sem cekal dva mesice na toner do tiskarny, jez melo dodat logisticke oddeleni a pritom si jinde ruzne pani tisknou za erarni 300strankove kucharky, tak vo cem to jako je?

    Komentář ze dne: 24.11.2007 03:59:32     Reagovat
    Autor: RPC - Neregistrovaný
    Titulek:dobrych IT je malo
    Sehnat cloveka, ktery by spolehlive zajistoval uzivatelskou IT podporu, je problem. Zkusim nadefinovat stadia zivota ITaka a zduvodnit, proc by si firma mela dobrych IT vazit :-).

    1 - Inicializace: Behem par mesicu se clovek nauci nainstalovat Windows, ze na nejnovejsi hry je treba mit urcitou verzi DirectX, co je windowsi Spravce zarizeni, ze je napytel v nem pridavnou kartu nevidet vubec, pripadne videt s vykricnikem, ze existuje neco jako ovladace, jejich updaty, apod. Nejmene narocni IT konci zde. Ono to staci, aby byl clovek jednookym mezi slepymi a machroval nekde na obecnim uradu v Horni Dolni.

    2 - Hardwarova faze:
    Clovek zjistuje, ze vnitrek PC casu neni zadna magie, ale lego, ktere sestavi dohromady kazdy jedinec, respektujici par zakladnich pravidel (vedet co je bios, CPU, socket, chipset, FSB, sbernice, jak to do sebe pasuje, apod.). V teto fazi bohuzel opet spousta lidi konci.

    3 - Sitarina
    Tady se to deli. Nekomu staci, ze vyplni do konfigurace site podivna cisla, oddelena teckou, a ono to funguje. Zvidavejsi typ ovsem zacne zjistovat co to ta maska podsite a vychozi GW vlastne je. Nasleduje faze 4:

    4 - pokrocilejsi sitarina
    Lide v tomhle stadiu vedi co je ARP. Vedi co dela "GET / HTTP/1.0". Objevuji kouzlo broadbandovych routeru a linuxoveho PC s nekolika sitovkami. Uci se sluzby a protokoly - ftp, http, smtp, apod. Je celkem jedno, jestli na Widlich, nebo na necem jinem.

    5 - specializace
    ITka prestava bavit tiseni hysterických zachvatu sekretářek a prcha do firmy se zamerenim, ktere ho tahne. VOIP technologie, Unix/Linux/Windows servery, Cisco/Juniper sitarina... Dalsi postup neni jednotny.


    Pro uzivatelskou podporu je pouzitelny clovek ve stadiu 1 az 3,5. Pokud totiz nekdo ve stadiu 4 musi nekolikrat za hodinu vytahovat papir, sekly v tiskarne, pripadne vysvetlovat filosofii adresaru v Utlouku, zarucene to prilis dlouho nevydrzi. Proste ho to bude dlouhodobe srat, protoze to neni zajimave. Oproti tomu znam rozumne lidi ve stadiu 3, kteri si na nem udelali dobrou obzivu ve vice firmach, je jich ale velmi malo. Proto, mate-li ve sve firme rozumne zabehle IT, vazte si jich. Outsourcing by byl horsi.



     
    Komentář ze dne: 24.11.2007 10:18:38     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: dobrych IT je malo
    Sehnat někoho na uživatelskou podporu není zase takový problém. Pochopitelně ale platí "you get what you pay for". Za milion měsíčně to klidně půjdu dělat i já ;-)

    Ta stadia jsou sice pěkně vypadající, ale IMHO dost nesmysl. Spíš je to tak, že člověk má nějaký hlavní zájem v rámci IT a na ten se pak dle potřeby nabalují znalosti a zkušenosti z ostatních. Třeba já osobně jsem začínal programováním, naopak necítím velkou potřebu hrabat se v hardware uvnitř počítače.

    Mimochodem, teď jsem si na měsíc v rámci jednoho záskoku uvnitř firmy zase po nějaké době vyzkoušel i end-user support a zase taková hrůza to nebyla. Daleko víc jsem skřípal zuby nad odborově organisovanými dodavateli a dementními stavebními a pracovněprávními předpisy (a nebylo to v ČR).

     
    Komentář ze dne: 24.11.2007 19:34:42     Reagovat
    Autor: Marcus - marcusanton
    Titulek:Re: Re: dobrych IT je malo
    JJ, na to je jeden krasny proverb : pay peanuts, get monkeys

     
    Komentář ze dne: 24.11.2007 11:42:53     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: dobrych IT je malo
    Ono resit neco pro nekompetentni firemni ITcka take neni nic moc. Nekompetentni IT ma dve podskupiny, jedna to o sobe vi a je ochotna si to priznat, s temi se pak jedna docela dobre, necha si vsechno vysvetlit a pak dela, co se mu rekne. Pak je druha podskupina, nekompetentni IT, co to o sobe bud nevedi, nebo i vedi, ale odmitaji si to priznat a s temi je vetsinou tezke porizeni - kazda rada ci pomoc je tezkou urazkou jejich ega. Samozrejme nejlepe se jedna s kompetentnimi, s temi se da dohodnout snadno.

     
    Komentář ze dne: 24.11.2007 14:12:27     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Re: Re: dobrych IT je malo
    To ovšem není specifikum IT. Nekompetentní piča s nedostatkem sebreflexe v jakémkoliv oboru je pro komerční firmu neštěstí.

     
    Komentář ze dne: 24.11.2007 15:13:01     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: dobrych IT je malo
    ... a pro státní správu základním karierním předpokladem.

     
    Komentář ze dne: 25.11.2007 12:30:38     Reagovat
    Autor: corona - Neregistrovaný
    Titulek:Re: dobrych IT je malo
    RPC:
    To je zajímavý dělení....

    A kampak patří tohle:

    Dohlížení WAN/MAN/LAN pokrývající celé území státu, na koncích spojů jsou desetitisíce různých zařízení, řešení poruch a změn konfigurací v nepřetržitém provozu.
    Víc než deset let praxe se servisováním síťových prvků a přenosových zařízení, zkušenosti i s výstavbou datových sítí "na zelené louce".
    Umím použít kdejaký tester, rozebrat si paket, prověřit si přenosovou trasu počínaje kontinuitou a izolačním stavem a konče útlumem, fázovým chvěním, přeslechy či impulsními hluky.
    Samozřejmě znám, jak funguje ARP. RARP, OSPF, FR, X.25, co je DNS, WINS a který protokol patří které vrstvě struktur ISO/OSI.
    Je mi fuk, co je nějakej Windows Vista, Oracle, Fortuna,
    vím, k jakému hovnu jsou ptákoviny typu NetCool, OmniTracker, jak "užitečné" jsou opičárny CiscoHealth a CiscoView a taky že nejdůležitější je terminálový okno...

    Kampak mi zařadíš...???



     
    Komentář ze dne: 25.11.2007 13:09:10     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Re: dobrych IT je malo
    Konecne stadium, na venek se projevuje predevsim vybledlou kuzi od zatemnene kancelare a vecneho sezeni pred monitorem. Neschopen normalniho zivota a integrace do spolecnosti, v obchode se divi, ze mu cenu za nakup nerekli hexadecimalnim cislem :))
    Ale ted vazne: mate muj jednoznacny obdiv, zvlaste pokud svou praci delate poctive a na takove pozici to IMHO flakat nejde...

     
    Komentář ze dne: 25.11.2007 13:26:29     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: dobrych IT je malo
    Proboha, preslechy, FR, X.25 - takova prehistorie... ;-)

     
    Komentář ze dne: 26.11.2007 23:36:57     Reagovat
    Autor: brm - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: dobrych IT je malo
    k cloveku, kterej do 15 let ode dneska ztrati prehled o novinkach v oboru a pak se bude trast nekde ve statni sprave, ze prijde o misto pred duchodem?

    arp, rarp, osfp? to je co? chladici plyny do lednicky? :)

     
    Komentář ze dne: 27.11.2007 04:42:53     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: dobrych IT je malo
    zbytecne siroky zaber, merit prenosovou trasu, pak navrhovat sit na zelene louce a pred odchodem domu poucit par lidi o dulezitosti 6 vrstvy OSI...

    jeste si priberte VoIP, SAP a BGP a budet sen kazdeho personalisty (sarkasmus)

    P.S.: po 10 letech furt delat technika... no dobre no.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2007 14:19:40     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: dobrych IT je malo
    Mno, tak to by mi tu nekdo mohl poradit, proc se mi tluce firewall (Kerio Sunbelt) s kabelovym modemem UPC :o) - zamrzá poč, pokud se to spustí najednou.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2007 15:40:18     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: dobrych IT je malo
    Používáš špatné zaklínadlo 8o)

     
    Komentář ze dne: 27.11.2007 16:53:23     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:Re: Re: Re: dobrych IT je malo
    Nezamrzá poč, zamrzaj windousy. S čím kdo zachází, s tím schází.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2007 10:50:00     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re: Re: Re: dobrych IT je malo

     
    Komentář ze dne: 28.11.2007 11:03:54     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: dobrych IT je malo
    Toto je kvalitní názor 8o)

    Komentář ze dne: 24.11.2007 13:49:42     Reagovat
    Autor: JL - Jaroslav Louda
    Titulek:
    Dvakrát nechápu, co komu vadilo na předešlém (původním) článku o IT Crowd. Dost let jsem se stejnou prací živil a viděl kolem sebe celou řadu modelových zašíváků, co dělalo správce sítě, aniž by znalo rozdíl mezi bitem a bytem, většinu pracovní doby strávili na netu nebo se sluchátkama na uších, přesně jak říkal autor (tuším že Áčko). Vrchol byl, když někdo přišel něco urgovat a dostalo se mu odpovědi: "Zatím nebyl čas..." Párkrát jsem při podobných hovorech raději odešel z místnosti nadýchat se čerstvýho vzduchu...

    Málokdo se v podnicích nebo veřejných institucích těší takový míře autonomie a přehnané úcty jako správci sítí, resp. informatici. Říkám to s plným vědomím, že jsem těch výhod sám řadu let požíval (ovšem nikdy vědomě nezneužíval). Brát si článek osobně mohla jen potrefená husa nebo nesoudnej ješita.

    Ještě bych dodal - z vlastní zkušenosti - že stav je stejnej jak v soukromým tak veřejným sektoru. IT jsou dokonalým prostorem pro zašíváky a zmrdy, to měl D-F pravdu. Situace se může změnit jen s rostoucí všeobecnou počítačovou gramotností. Ale když vidím, s čím vychází dnešní děcka ze školy ... ztrácím iluze.


     
    Komentář ze dne: 24.11.2007 15:05:40     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re:
    na puvodnim clanku mi vadilo predevsim to, ze uz se v nem jaksi nemluvilo o zmrdstvi, vychcankovstvi anebo treba nedostatku mozkoveho potencialu uzivatelu (samozrejme ne vsech), ktere naopak pridelava praci ITkum... je horsi jeden zmrd a flakac ITak na desitky uzivatelu, nebo desitka zmrdu, dementu a podobnych individui na jednoho poctiveho ITka? Byla driv slepice nebo vejce?
    Z prehnane ucty k IT si delam spis srandu, casto a rad nosim tricko s timto zajimavym obrazkem delta.ssakhk.cz/t05/jednotlivci/nespor/opravar.gif pritelkyne mi to nastesti nezakazala a v kolektivu jsem oblibeny nejen proto, ze mam pekne tricko, ale taky proto, ze problem (a to nejen kdyz ho maji pekne a prave osprchovane slecny), ktery je v me kompetenci se snazim vyresit jak jen to jde... samozrejme pokud je problem zapricinen vychcankovstvim a nerespektovanim danych pravidel ze strany uzivatele, je potreba proti nemu pouzit v primerene mire metod hochu vod represe, moje popularita u takoveho jedince neni zrovna valna, ale nastesti sem se povetsinou setkal s tim, ze jsou si vedomi toho, ze pravidla porusili, i riziko trestu znaji, jen proste cekali, ze se na to neprijde...
    a pocitacova gramotnost to je kapitola sama o sobe...

     
    Komentář ze dne: 25.11.2007 11:58:23     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:Re:
    Na předchozím článku mi vadila generalizace - viz také název mého příspěvku v tamní diskusi. Netvrdím, že všichni IT E.T.s jsou svatí a všichni useři l-úseři, ale moje zkušenost je taková, že většinou se IT crew snaží udělat z prdu leštěnou kuličku, za podmínek mizivého supportu ze strany dodavatelů SW (Billem počínaje a místními takyprogramátory konče) a buzerace šéfovstva (ta paní je moje kamarádka a tak prostě s tím počítačem umí, chápeš?) a nadávek userů, kteří, kdyby se ke svým autům chovali jako k firemním počítačům (myšlenka (c) HonzaZZR), tak si rozbijou hubu už vo sloupky vod garáže a (narozdíl od počítačů) jim to dá zaměstnavatel celé zaplatit.

    Rozhodně ale netvrdím, že je to takhle všude, zaplať Bůh, spíš naopak. Zmrdské chování plodí zase jen zmrdské chování, IT man, opruzený tupýma babama, je začne dusit. User, opruzený zmrdem v IT staffu, píše články, jako Áčko a Aleff.

     
    Komentář ze dne: 26.11.2007 13:00:22     Reagovat
    Autor: gr - greeny
    Titulek:Re:
    Neda se to takhle pausalizovat. Myslim, ze nejdulezitejsi osobou je sef oddeleni. Pokud se chova vstricne a vazi si svych zamestnancu, pak se i jeho podrizeni chovaji vetsinou podobne. Pokud je arogantni a liny, zacne casem sefovat agorantnimu a linemu xindlu. Tohle pravidlo neplati jen pro IT, samozrejme.

    Delal jsem zatim pouze v soukromem IT sektoru a mel jsem zatim stesti na vstricne nadrizene, kteri dokazi ocenit, kdyz neco funguje tak, jak ma.
    Delal jsem ale i konzultanta na jednom projektu v "Cesky" a ten skoncil rezolutnim blokem "kurva jiz nikdy vice!"

    Vyhybam se velkym korporacim a statnimu sektoru. Myslim, ze cim vetsi podnik je, tim vetsi sanci ma se v nem ztratit neschopnost jeho zamestnancu. V kazde firme (i statni) musi byt schopni tahouni. Problem je v tom, ze cim vetsi firma, tim vic balastu oni musi utahnout.

     
    Komentář ze dne: 26.11.2007 13:38:44     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re:
    já bych viděl rozdíl mezi velkou / malou firmou hlavně v tom, že v malý firmě je šance, že se mezi sebou lidi snáz domluví a že není třeba podchytit tolik procesů přes IT. u velký firmy je problém v tom, že se potlačuje chyba lidského faktoru a lidi jsou vnímány spíše jako čísla (ID apod :o)) ), takže je proces nastaven tak, aby eliminoval lidksou chybu - bohže se zapomíná na to, že s tím pracují lidé, takže pro IT odd. je těžké vymyslet vše tak, aby to bylo funkční a uživatelská úroveň zahrnuje celou gaussovu křivku, takkže se člověk setká s nejednou úchylností beroucí dech. obecně by ale mělo platit, že šéf IT má vizi, strategii nebo jinak řečeno schopnost prosadit nasazení systémů, které budou řešit požadavky uživtelů a steejně tak je důležitý, aby se obklopil lidma, který budou schopný zajišťovat provoz.

    krom toho, v článku je asi tak 10% zmínek o IT a zbytek je zmateným kejháním potreffené husy. v minulým článku se acko celkem dobře trefilo do slabých míst IT a ti slabší jedinci si to pochopitelně vyložili jako osobní útok na ně samé - krom toho udělali jen to, k čemu je autor sám vybídl a nedivil bych se, kdyby se dobře pobavil. původní článek se zaměřil na nešvary a tím, že hlupákům neposkytl pod čarou vysvětlení, že existuje i možnost, že IT pracuje dobře, jsme měli možnost vidět rojení spravedlivě rozhorčených ET :o))

    Komentář ze dne: 26.11.2007 13:46:52     Reagovat
    Autor: fagot - fagot
    Titulek:BW
    Uff.
    První variantu znám důvěrně - rok pracuju pro nemocnici.
    Při nástupu jsem se nestačil divit, jaké poměry vládly: milý techniku, bylo by možné, prosím, podívat se na můj počítač, až to bude možné ?
    A nebo: kde jste vy neschopní idioti...

    Podařilo se nastavit nějaká pravidla pro komunikaci, vyjasnit si co a do kdy je povinnen technik udělat...

    Situace se zlepšila, dokonce se někdy vyskytne pochvala a uznání.

    První parta byla 2x větší než současná a i tak "nestíhali"

    Moje zkušenost je taková, že: "jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá".

    A taky "jaký pán, takový kmán", popřípadě mírně obměněno "jaký pán, takový krám".

    Nějaký čas se IT věnuju a dnes vím že tam, kde je neschopné vedení, nefunguje dobře ani IT a nebývá to chyba lidí IT.

    Vzkazuju proto autorům obou článků: svět není černobílý

    Komentář ze dne: 28.11.2007 20:03:17     Reagovat
    Autor: Hucul - Hucul
    Titulek:IT na urovni?
    Nechci teda chcat proti vetru, ale moje zkusenosti s IT jsou otresny. V nasi firme je potreba zazadat u IT pokazde, kdyz chci neco nainstalovat. Je uplne jedno, ze uz to ma nainstalovane zbytek firmy a tedy povoleni zjevne dostanu, je jedno, ze bych to mohla sama udelat za mene nez 5 minut. Ne, musim na specielnim webu vyplnit specielni pozadavek, ktery i poda vysvetleni, na co dany SW potrebuji a predevsim zmini, kdo z mych nadrizenych smi dat povoleni k instalaci. Sef pak musi odkliknout link "ano, ona si opravdu muze nainstalovat to ci ono", zpravidla to vsichni delaji automaticky a bez zkoumani, protoze takovych dotazu dostanou cca deset denne. Pote se mi asi za 2 dny dostavi k pocitaci kourem zapachajici Turek Yassir, ktery stravi 20 - 30 minut zkoumanim toho, jak dany produkt vubec nainstalovat, aby to nakonec vzdal a zavolal sveho kolegu Olivera, ktery stravi tech pocatecnich 5 minut, ktere bych stravila ja, aby dodal, o co jsem zadala.
    A to uz vubec nemluvim o pozadavcich na HW, je az k smichu jak nemozne je pro nase IT zaridit takovou vec jako dodani odpovidajici klavesnice. Uz rok tam klofu na nemecke klavesnici s nastavenim klavesnice UK, na coz jsem si zvykla, ale Yassira to pokazde neuveritelne rozhodi, kdyz mi zase neco mrvi na stroji. Ale abych o Yassirovi nehlasala jen spatne, pry pise uzasnou poezii v tureckem jazyce... ach jo.

     
    Komentář ze dne: 30.11.2007 18:19:32     Reagovat
    Autor: gr - greeny
    Titulek:Re: IT na urovni?
    Jak psal Aleff v reakci na muj prispevek o par radku vyse, IT se touhle na prvni pohled nesmyslnou buzeraci snazi udelat firemni system blbovzdornym. Verim tomu, ze ve vasi firme je 20% lidi, co by spravu sveho pocitece zvladli lepe nez Yassir s Oliverem. Ale je tam jiste i 20% tech, kteri by z nej bez soustavne kontroly udelali bordel na koleckach.

    Chtel jsem jeste doplnit neco o prvni a posledni vete tveho prispevku, ale pak mi doslo, ze by to byly jen sovinisticke plky. Ale nic to nemeni na tom, ze me pobavily :o)

     
    Komentář ze dne: 30.11.2007 18:21:37     Reagovat
    Autor: gr - greeny
    Titulek:Re: Re: IT na urovni?
    ...ty tvoje 2 vety, ne ty moje plky.
    I kdyz ty taky. Fakt se dneska nudim.

     
    Komentář ze dne: 01.12.2007 10:37:13     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:Re: IT na urovni?
    Inu, zaměstnáte-li E.T., máte E.T. A jak už tu kdosi (JJ?) pravil: Pay peanuts, get monkeys.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.