Komentáře ke článku: Přehlídka úspěchů 411ky na D1 (ze dne 24.03.2008, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Hanzelka vůbec nepřekvapil, v současnosti jsou holt na paškálu kamiony...
|
|
|
Myslím, že kamoin opravdu nepřesvědčil auta jedoucí za ním, aby do něj narazily. Spíš nezvládl manévr, no a auta to do něj našily. Resp. jejich řidiči to kalili ve vánici tak, že to nestihli ubrzdit. A vzhledem k tomu, že nejvážnější poranění meli tuším nejací portugalci, tak bych se nedivil, že by ještě k tomu nemeli zimní pneu.
|
|
Trochu mě při představě, že se u řidičů budu muset spolehnout na jen jejich odhad, vyhodnocení rizik, povrchu vozovky apod, vstávají vlasy na hlavě... Ne že by rychlostní omezení něco univerzálně a komplexně řešilo, ale prostě lepší něco než nic. Mnoho lidí se raději řídí pravidly typu jeď pomalu, stůj, drž hubu, a je to pro ně i okolí tak lepší. Pak je jiná skupina která je omezena v rozletu. Tak už to ale na tom světě chodí.. :)
|
|
|
Do r. 1975 nebylo žádné omezení mimo obec a řidiči museli svou jízdu řešit dle možností a svých schopností a fungovalo to. Omezení nebylo zavedeno z důvodu zvýšení bezpečnosti ale kvůli ropné krize. Dokonce v tomto roce byla rychlost v obcích zvednuta z 50 na 60 km/h vzhledem k technickému pokroku a v noci od 23 do 05 h byla rychlost v obci stanovena na 90 km/h.
To se domníváte že za těch necelých 35 let lidstvo tak zdegenerovalo že už není svéprávné a není schopno přemýšlet nad tím co dělá, a nesnažte mi tvrdit že auta nebyla schopna jezdit tak rychle jako dnes a bylo jich míň. Ono silnice také nevypadaly také jako dnes a nad pasivní bezpečností tehdejších aut se mužeme jen pousmát.
|
|
|
Neomezena rychlost platila az do cervence 1979.
|
|
|
Ackoliv jsem za zruseni nebo podstatne uvolneni omezeni rychlosti na silnicich, v zajmu objektivity a poctivosti je nutno dodat, ze vozu schopnych prekrocit a rozumne udrzet rychlost 130km/h bylo v Ceskoslovensku v sedmdesatych letech cca deset, a byly to vladni limuziny :-)
|
|
|
Co si pamatujete ze sedmdesatych let?
Tech aut bylo docela dost - jezdilo tu docela dost Cortin, Simek, Saabu (95, 96 a 99), sem tam se nasel i nejaky ten Mercedes a ostatne i auta socialisticke provenience kolem 1300 ccm tech 150 dokazala D1 projet (Lada, Dacia), nemluve uz treba o Volhach. A samozrejme Tatra 613 se vyrabela uz od roku 1974, T603 se vyrobilo pres 20000 ks atd. A nezapominejte na eRko... Bylo tu toho dost, byt, pravda, vetsine produkce z Boleslavi to delalo potize, ostatne jako dnes... :-)
|
|
|
nooo....my jsme tu Dacii měli, ještě tu z francouzkých dílů...nejezdila špatně, ale že by mohla jet z Prahy do Brna 150......tak do těch 140, a to nesměl být moc veliký kopec....
|
|
|
Jiste ta auta byla schopna rychlosti 130 az 160 km/h dosahnout, ovsem to je neco jineho, nez kdyby se jednalo o rychlost beznou, pohodlnou a cestovni, pri ktere auto nehrozi samovolnym rozpadem na prvnocinitele, ci vzletnutim.
Ovsem fakt, ze napriklad Roomster 1.9TDi dokaze na rovnem, mirne svazitem useku vyprodukovat rychlost 200 km/h neznamena, ze to je rychlost, kterou by bylo rozumne a ekonomicke se s nim bezne pohybovat :-)
Meritem budiz, ze dnesni automobily maji rozumnou cestovni rychlost o polovinu vyssi, nez automobily pred triceti lety, a situace kolem nepotrebnosti alespon doporuceni rychlosti se tim ponekud meni.
Ostatne, prave doporuceni namisto prikazu by bylo nejrozumnejsi, nejlidstejsi a nejdemokratictejsi variantou.
Doporucujeme na dalnici 160. Kdyz chces jet 220, jed- kdyz to das a zvladas, tim lepe. Ale kdyz ignorujes doporuceni a udelas pruser, pocitej s tvrdsim postihem. Takto by doslo k jiste prirozene stratifikaci, s tim, ze by skupina relativne vyjezdenych ridicu nemusela nezbytne do puntiku dodrzovat pravidla, dimenzovana na populaci jako celek, vcetne klouboucniku s platem vajec a profesionalnich samic v mazlickovi yariskovi.
Zasadnim problemem ovsem neni ani tak oddelit od sebe ridice rekneme nadmerne opatrne a ridice zkusenejsi, to se pozna behem kilometru na silnici. Problemem je, odlisit od sebe ridice skutecne kvalitni, schopne zvladat i jizdu velmi vysokou rychlosti, a nesoudne pracuraky, kteri se samozrejme povazuji za prislusniky prvni skupiny. To se totiz obvykle pozna, az kdyz se vyprostuji trosky ze svodidel. Coz uz je pozde. Prave proto zakon nerozlisuje, a penalizuje otrkanejsi skupinu pausalne. Bohuzel.
|
|
|
A nejen mezi ridici jsou rozdily. Mezi priblizovadly jsou take rozdily. Ono na jine vzdalenosti zastavi Skoda 105 a na jine vzdalenosti zastavi BMW 320i.
To preci musi chapat kazdy.
Logicky je tedy Skoda 105 jedouci 50km/h v provozu daleko nebezpecnejsi vuz nez BMW 320i jedouci 50km/h.
Nejen ze subjektivni vjem rychlosti je diametralne odlisny, ale bezpecnost posadky a okoli se proste neda srovnavat, protoze prestoze je baworak tezsi, tak sedi na mnohem sirsich gumach a neni-li brzdna draha ovlivnena ledem, pak poda mnohonasobne lepsi brzdici efekt.
Cize diferencovat je treba ne jen ridice (i kdyz to je to hlavni rozliseni, magor v Skode 105 je stejne nebezpecny, jako magor v BMW) ale i vozy a jedine rozliseni ktere zakon zavadi je dle kubatury vozu.
Povinne ruceni tak stoji na jeden vuz 1 500 a na druhy 9 000. A shodou okolnosti, s normalnim ridicem je ten pojistne levnejsi vuz nebezpecnejsi (uplne chybi aktivni bezpecnost, a nebrzdi to take nijak zvlast dobre) zatimco ten pojistne podstatne drazsi je bezpecnejsi.
Logika nasich zakonodarcu stoji opet na hlave...
PS. chtel bych podekovat D-FENZovi za dobre napsany clanek, super, dekuji.
|
|
|
Vždy záleží na úhlu pohledu, z hlediska mého co by řidiče druhého vozidla je pro mě mnohem nebezpečnější se srazit s 1,5 t vážícím BMW oproti necelé tuně škodovky s nepevnou a snadno se deformující karoserií, nemyslím si také že by BMW proti škodovce měla mnohonásobně kratší brzdnou dráhu.
Díky subjektivnímu vjemu rychlosti se škodovkou pojede řidič asi pomaleji než s BMW a už třeba tím srovná handicap v brzdách.
Vazba na pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla je také mnohoznačná, vezmu příklad, narazíš s 1,5 t BMW do auta s váhou také 1,5 t, poškození budou zhruba rovnocená, pokud narazím s lehčím autem opět do 1,5 t auta, škody na autech se minimálně rozdělí nepřímo úměrně hmotnostem, takže s tou škodovkou způsobím menší škody.
S těmi tvými cenami za povinné ručení je to také trochu jinak na tu škodovku 30 letý muž bez bonusů platí cca 4000 Kč na stejně staré BMW cca 8000 Kč.
Samozřejmě BMW je mnohem bezpečnějš pro toho kdo sedí uvnitř ale o tom povinné ručení není.
S pojištěním jak je nastaveno nyní také nesouhlasím, pojištěný by měl být povině řidič a eventuelně i majitel auta, řidič pro škody vzniklé přimo při řízení vozidla, majitel pro škody které vozidlo může způsobit mimo silniční provoz např. při samovolném rozjetí, požáru na okolních vozech.
Pojištěním řidiče by se předešlo i celkem běžným podvůdkům že auto je registrováno na babičku na venkově protože vnuk žijící v Praze už způsobil několik pojistných událostí a místo bonusů by měl malus, až rozbije auto psané na babičku tak má ještě druhou, dědy rodiče ...
|
|
|
Jel jsi někdy ve Škodě Oktávii Touring Sport, Felicii, Škoda 110 LS, Žiguli, Dácia to byla v té době celkem běžná auta, která bezproblémově 130 km/h přesahovala a byla jí schopna i udržet, o Volhách, Tatrách nemluvím ty byly schopné jezdit podstatně rychleji.
Když si vezmu technickou úroveň aut, stav silnic (nezřídka dlažební kostky), tak si dovolím říci že tehdejší 90 km/h rychlosti na silnicích, z hlediska bezpečnosti odpovídá dnešních cca 120 km/h možná i víc.
|
|
|
Prave, a po teto ose bych vedl argumentaci proti soucasne urovni omezeni rychlosti- limity vznikaly v dobe, kdy tri ctvrtiny republiky jezdily Skodou 120 se sedackami, ktere koncily nekde u lopatek, bez ABS, ESP, airbagu atp.
Kolize, ktera by v takovem voze byla smrtelna, znamena napriklad v sedmickovem BMW, ze se vylije kafe a zasvini stredovy panel.
Proc tento nepomer v bezpecnosti vozu neni bran v uvahu a neprojevuje se na omezeni rychlosti je mi zahadou.
(Ve skutecnosti mi to zahadou neni, ale recnicka figura je to pekna. Je to totiz tim, ze aparat umi srouby ze zasady jenom utahovat, predstava, ze by ho mohl po pominuti oficialnich duvodu utazeni uvolnit, je v urednickem modelu sveta naprosto nemyslitelna, podobne, jako ekologa nenapadne, ze by zivotni prostredi mohlo delat neco jineho, nez jit do haje)
|
|
|
limity nízké
bezpečnost vysoká
mrtvol přibývá
dokážeš to vysvětlit?
|
|
|
Ale dokážu, jednak těch mrtvých je na počet +- stejně jako před 30 lety při několikanásobně vyšším provozu jen tenkrát se ještě smělo umírat, dnes je smrt TABU.
Kvalita profesionálních řidičů klesá k nule, ty doby kdy řidič si ježdění dálkových tras ať s autobusem nebo náklaďákem musel vysloužit je dávno pryč.
Tlak majitelů firem na řidiče je neskutečný, u náklaďáků už je to alespoňčástečně ohlídatelné, ale u dodávek do 3,5 tuny denní nájezd několik set kilometrů, trasy ktery se nedají ujet bez neustálé překračování rychlostních limitů, riskantního předjíždění, jízd na červenou...
Vzpomenu si i na ty doby kdy byli běžní firemní řidiči, kteří nedělali nic jiného než vozili vedoucí pracovníky, techniky, i běžné pracovníky, dneska technik, manažer ... vyjede na akci 400 km daleko, tam 5 hodin či více dělá a vrací se domů, myslíte že únava není příčinou mnohých nehod? Vždyť únava se prvně projeví zmenšením zorného pole, zpomalením reakcí ve statistice se pak nehoda objeví v kolonce rychlá jízda, nedání přednosti a pod ta únava tam není nikdy tu nikdo nepřizná.
|
|
|
Tak.
Na silnicich je mnohonasobne vice aut, nez pred triceti lety. Pomerovat tak u nehodovosti absolutni cisla je nesmysl.
A s kvalifikaci profesionalnich ridicu je to taky presne tak, jak napsal Jenda. Driv byl kamionak pan sofer, dneska je to povolani z nouze, kam podobne jako do statni spravy a pedagogiky pada vice plev, nez zrna.
|
|
|
Taky "nevim", ale treba v Recku ... kde na nekterych ostrovech sice rychlostni omezeni je, ale dodrzuje se ciste jen tak, aby vas nechytli policajti (protijedouci auta na vas blikaji kdyz meri...), jsem tech nehod zase tak moc nevidel. A to obcas je tam totalni chaos a clovek by rekl, ze to nemuze dopadnout dobre. Kupodivu ale dopada, i kdyz tam je hromada cizincu.
Opravdu mi neni jasne co by se delo zde, kdyby v noci na silnici chrapaly kozy :-).
|
|
Jako laika by mne zajímal názor ostatních, jak by se polský experiment se zrušením značek projevil v našich městech.
Problémová místa vidím z hlavního města:
- magistrála, např. světla u Musea,
- I.P. Pavlova a přilehlé křižovatky,
- nábřeží
Čili jestli u měst s 40 tis. nebo 200 tis. to jde snad všude, ale v Praze by se muselo asi rozmyslet, kde přecijen nechat semafory. Nebo se to semaforů netýká?
Co Brno a Ostrava? Šlo by to?
|
|
|
Tady nejde o mesta, ale o to, ze na kazde blbe silnici je kazdych tricet metru znacka a padesat metru billboard. A je ukazano, ze v takovem pripade ridici znacky ignoruji (nebo spise uz to je obdoba bannerove slepoty).
Cili znacky skutecne jen tam, kde jsou nevyhnutelne. A plati, ze kde je semafor, jsou i znacky, nebot obvykle jde o misto s vysokou hustotou provozu nebo o jiny problem.
|
|
|
Tak tak, bannerová slepota. Informací, na které řidič musí nebo je nucen reagovat, je čím dál víc a už je toho někdy skutečně moc. Kupříkladu jízda letní Prahou. Ulice plné chodců-turistů, kteří chtějí přecházet kdekoliv, kdykoliv a je-li jich víc než pět, považují se za skupinku s absolutní předností přecházení. Do toho ofiko přechody, dopravní značky, reklamy, sledování děr v silnici, úseky měřené radarem a výsledkem je System overloaded.
|
|
|
Brno to samé, když něco hledám, tak to je: reklama, reklama, billboard, vývěska, kurva, tam byla značka, ale co na ní sakra bylo..., takže člověk pak musí jet tak 30, aby všechno stíhal a zdržuje provoz.
|
|
|
JJ. Jináč, je to trochu mimo mísu a nechci zbytečně rejpat, ale párkrát jsem konkrétně v Brně rezignoval a ptal se na cestu. Místo pozdravu brňák nejprve rukou naznačí, že by kouřil a po obdržení cigarety řekne, že neví. Stalo se mi to pětkrát, opakuji pětkrát během jednoho dne a to jsem tam byl na motorce, takže SPZ na zadku nemohla prozradit, že su z Prahy. Zajímavý město...
|
|
|
Helééé..jestli to nebude tím viď, že pražák je identifikovatelnééééej viď i bez pohledu na SPZku viď. :))
|
|
|
V rámci objektivity musím dodat, že mimoverbální žádost o cigaretu bez předchozího verbálního navázání kontaktu předložila pouze brňačka romského původu. Mávala prstíky se symbolem Victory před pusou ještě dřív, než jsem si odklopil plexi. Ty zbývající jsem vlastně napřed pozdravil, ale.....ne, myslím, že přízvukem to být nemohlo.....vždyť jsem v dětství tolik četl... :-))
|
|
|
Pokud bys na věc nahlížel čistě vědecky, nutně dojdeš k mé teorii o nedostatku jódu v brněnské kotlině. Primárně tímto nedostatkem trpí většina moravanů, Brno je postiženo zvláště silně.
Řešením by mohlo být jodizovat Starobrno.
|
|
|
Nahlížím na to tak, že všude je to zajímavé a v Brně zvláštní :-) A ať je to fér, tak brněnské obchodní centrum v Holandské je podle mne jedno z nejhezčích architektonických děl v republice. Tak.
|
|
|
tak teď jen objasnit, jak se pozná pražák od středočecha. :) Myslím tím teda rodilé pražáky. Obyčejný, naplavený pražák se zhusta pozná podle nedefinovatelných zbytků moravského akcentu :))
|
|
|
A buranským chováním, které se promítne jak do stylu oblékání, tak držkováním nad cenou kafe na Václaváku:
"Inu, to u nás v Brně tohle kafe není tak předražené..."
|
|
|
"Inu" je ryze české slovo, kterému na Moravě rozumíme, ale z držky ho nevypustíme. 8o)
|
|
|
Rozlišovat mezi Čechy a Moravany je asi jako rozlišovat mezi hovnem po cigáru a po doutníku. Rozdíly tam jsou, experti na hrabání se v hovnech jich najdou ještě víc, ale pořád jde o hovna.
|
|
|
Hm.
No, ve své podstatě máš pravdu.
Pokud by se chtěl někdo poučit od skutečných expertů, možnost je třeba zde:
http://www.moravane.cz/moravskynarod.php
|
|
|
Ale no tak...je Tě to hodno?
Nerad bych se dočkal nějakého idiotského výpadu o Asii na východ od Humpolce apod.
Tahle stránka o Moavanech vypovídá asi tolik, jako zdejší články o tom, jak je Praha Mekkou zmrdů.
Ale když už jsme u toho... Na Moravě jsme už měli pracovní místo "knihovník", když Češi ještě jedli syrové maso a bobule. 8o)
|
|
|
Až dosud jsem sledoval diskusi s chladnou hlavou, ale co je moc, to je moc. Na tatarák mi nesahej! No a na bobule teprve ne ;-)
|
|
|
Tak, tak ... kdo nezere syrovy maso, neni chlap :-P
|
|
|
Podle této teorie by tedy měl mít každej správnej chlap škrkavky, hlísty a jednu či více tasemnic 8o)
|
|
|
Zajimavy ukrok :-D A ze me nic z toho co popisujes jeste nepotkalo a tatarak vylozene miluju ;-)
|
|
|
Tito cizopasníci ze vyznačují zejména tím, že ikdyž je máš, tak o nich zpravidlanevíš. Proto bych asi nejásal tak nahlas, abys si to nezakřiknul 8o)
|
|
|
Chlap musi neco vydrzet, ne? ;-)
|
|
|
A hlavne - to uz bych ze strachu z nemoci nesmel jist pomalu vubec nic :-P A pro tatarak tohle male riziko velmi rad podstoupim ...
|
|
|
Ty o nich nevíš?
Jak říkal B.Polívka v jedné ze svých starých rolí:
"Pane redaktore! No jaké Vám vycházejí pěkné články!"
V sedmdesátých letech byla tuším na brněnské veterině zpracována studie o vlivu příjmu velkých dávek vodky na vypuzení tasemnice, zajímavý poznatek, ale zkoumaným vzorkem byl pouze jeden člověk, postupný hostitel několika tasemnic, tuším druhu T.solium, ale jistý si nejsem.
Jak jsem zde nedávno připomněl: nejmasivnější atak tasemnic se uskutečnil v minulém století v okolí Ženevy, kde škulovec zle vytrestal místní labužníky libující si ve specialitách ze sladkovodních ryb. Přesnoudataci jsem již zapomněl.
|
|
|
Ale govno. To platí tak nanejveš o motolicích (a ty jsou především u vofcí), o ostatních se dozvíš včas. Mimo to, dobytek je pod podrobným veterinárním dohledem, takže riziko je nepatrné. Maso na fermentované salámy se mrazí, tím zárodky taktéž zlikviduješ. A esli máte podezření, sežerte nalačnou stroužek česneku (pokud to dokážete) - a detailně sledujete ... A už na vás seru, du si udělat kafe.
|
|
|
tak si to pěkně prohlídni :-)
|
|
|
Teda mozna mi chybi muzska logika, ale neni mi uplne (nebo spis vubec, chi) jasne, jak ta zviratka souvisi s tematem clanku a diskuze;-)
|
|
|
Nijak ... ale tataraku se kazdej poradnej chlap proste zastat MUSI :-D
|
|
|
A propos - k tomu memu ICQ, ja s tim nemam problem... akorat jsem permanentne invisible (a to jsem tam skoro porad)... no a hlavne nemam v umyslu sem cislo veset tak verejne (staci, ze je tu verejne muj mail), takze kdo ho chce, tak si o nej musi napsat:-)
|
|
|
V poho :-) To nebylo minene nijak vazne :-) A navic by moje milovana kocicka urcite zarlila s kterou ze si to zas dopisuju ;-)
|
|
|
Ale jo, mam krasne skoro nove cislicko 431904456 specialne pro D-F... bonzovat se nema, ale hlasit se to musi;-)
|
|
|
1) S tématem článku nijak.
2) S konkrétním příspěvkem diskuse ano.
3) Tak to chodí.
4) Marno jest hledat, co není ;-)
|
|
|
jak na východ od humpolce, orient přece začíná za nuselákem.
|
|
|
Aha...tak bacha, aby echt-Pražáky neutloukli obyvatelé Jižního Města čepicema 8o)
|
|
|
:-) Tak tohle prirovnani je hodne zapamatovani. Dost dobry.
|
|
|
Souhlasím, že některé značky jsou chybně umístěny, ač stavebními úpravami, či územními změnami v minulosti, nebo dokonce nedbalostí magistrátních úředníků.
Každopádně podle značek můžete alespoň v případě nehody přispět k objasnění kolizní situace a dobrat se výsledku. Chci vidět jak budete řešit dopravní nehody, když necháte domluvu o přednostech na řidíčích a obzvlášť v naší krajině.
V Černé Hoře, nebo např. Albánii mají celkem asi 5 typů používaných značek(co sem já viděl), ale podle toto tam ty vozy taky vypadají(pomlácené, pospřehýbané blatníky) a to nemluvím o nějakých starých šunkách, ale nových luxusních vozech.
|
|
|
že by zůstala přednost zprava? tu snad v Polsku nezrušili
|
|
|
To chcete všude uplatnit přednost zprava? Pokud vím mluví se tu o kompletním plošném zrušení(či významném omezení) dopravního značení na místních komunikacích.
|
|
|
A proc ne? Prednost zprava je zakladni pravidlo. Pokud je intenzita provozu ze vsech smeru priblizne stejna, je to nejlepsi reseni. V US pak pri velke intenzite provozu plati pravidlo kdo prijel prvni, jede prvni (jenze tam je na rozdil od cech ve vsech smerech STOP, zadna silnice neni hlavni).
|
|
|
bannerova slepota je dobry nazev. v souvislosti s tim me napadl silnicni spam. lidi jsou potom z toho tak zblbli, ze pak na krizovatce u obchodaku nedaji prednost zprava a vubec jim nevadi, ze tam zadna znacka neni
|
|
|
Z me zkusenosti po kratke ceste po Svycarsku: tam napr v serpentynach nemaji neprerusovanou caru, cara je stale prerusovana, zadne zakazy predjizdeni. Proste nevidim, tak nejedu...
|
|
|
Zatím se "holé silnice" užívají jen u jiných než tranzitních komunikací (místní komunikace). Základní princip "všichni dávejte pozor" by jistě fungoval i tam, ale došlo by k neúměrnému zpomalení provozu.
Například v jižní Koreji vídám podobné situace i na hlavních tazích. Jako Evropana mě to trochu rozrušilo, ale v zásadě to bylo funkční i tak.
|
|
|
Moment - vam jako dobry napad pripada zrusit svetla na IPP?
|
|
|
Samozřejmě, je nebetyčná hloupost a drzost, aby stát nějakými barvičkami kecal do životů řidičů, kteří tamtudy projíždějí. Každý slušný člověk se přece domluví s těmi na hlavní a požádá je, jestli by jej nemohli pustit, popřípadě za to zaplatí takovou cenu, jakou si oni řeknou - do jejich smluvní svobody nemá nikdo co mluvit a nikdo je nenutil po vedlejší jezdit.
Na straně řidičů pak světelná signalizace vede k nepoužívání rozumu a slepému spoléhání se na zelený světelný signál, neboť řidiči, kterým padne zelená, se bezhlavě vrhají do křižovatek spoléhaje, že je státní represe v podobě semaforu a pokuty za jízdu na červenou ochrání.
|
|
|
Diky za usmev na me tvari. Prodlouzil jsi mi zivot o nejakou tu minutu :-)
|
|
|
|
No jeste ze do te smluvni svobody nikdo nekeca. V opacnem pripade by byly silnice plne submisivu nadsene roztahujicich pulky v ocekavani dalsiho stavnateho zakona, bez ktereho to proste neni to spravne labuzo.
Vem si treba ty dva uz proflakle priznivce statniho sadomaso, co reagovali prede mnou. Nesmis psat tak sugestivne, nebo jim brzo dojsou spodary.
|
|
|
Clovece, ty mas ale jednoduchy uvazovani. Cerna nebo bila, nic mezi tim. V jine diskuzi jsi psal neco o latentnich komunistech a IMHO bys k nim mel zaradit hlavne sebe. Tvoje prispevky na me totiz pusobi v duchu hesla "Kdo nejde s nami, jde proti nam".
|
|
" (...)Asi si pan řidič, uvědomělý občan zhruba mého věku myslel, že ho za to pan policajt pochválí."
"(...) pomalu jedoucí auta vnímám jako nebezpečná"
Sorry, ale s tímhle nemůžu úplně souhlasit. Ohledně první věty - co kdo ví; třeba měl na kontě už 10 bodů a nechtěl riskovat (ikdž to mi silně nesedí s následujícím popisem jízdy) nebo mu prostě vtloukli do hlavy, že dodržovat rychlost je co, hlavní, a tak tak vohnoutsky jezdí. Vzhledem k úrovni mnoha aškol, kde se nic jiného skoro ani neučí, bych se ani nedivil.
A ohledně druhé věty - pokud pojede schumacher v obci tacho 50, budeš ho považovat za hrozbu? Pokud tak pojedu třeba já, protože úsek znám a vím, že na křižovatce s naprosto nesmyslnou třicítkou u PennyMarketu (Praha) stává bílá felda s radárkem, budu hrozba? Budiž, your choice, ale rozhodně bych paušálně nepasoval všechny, kdo se drží rychlostních limitů (nebo se o to alespoň snaží - třeba i proto, že jsou chudí studenti a nemají ani tisíce na pokuty, ani patřičné známosti), za hrozbu bezpečnosti provozu - to bych jaksi hodnotil podle jiných faktorů.
P.S.: zrovna dnes mě na D1 předjela oktáfka f metle 140 - v pravém pruhu, když jsem v levém předjížděl kamion* a vzhledem k blízkosti mýtné brány s kamerama jel ~133tacho.
Kdo byl větší hrozba BSP - já, chovaje se logicky kvůli dost možné existenci měření rychlosti kamerou, nebo nedočkavá oktáfka, která nemohla počkat půl minuty, než předjedu kamion a zapadnu doprava, kde se normálně držím?
A teda jak je na tom princip "ten rychlejší je menší hrozba"?
Prostě suma sumárum, paušalizace, ke všemu zakládaná na ryze subjektivním dojmu je imho hloupost.
Nehledě na to, že mi tohle přijde postavené stylem "411fan.kecy^-1" - 411fan: kdo jezdí rychle, je prase -> ^-1 -> kdo nejezdí rychle, je prase.
Ohledně zbytku článku pak žádná - s tím plně souhlasím. Je n nepaušalizovat a neodsuzovat na bázi subjektovních dohadů.
_ _ _
*vzdálený asi 300m, protože nepředjíždím afaik prasáckým stylem "najedu si 2 metry za kamion a pak to bez směrovek a koukání napálím doleva, ať hoši brzděj"
|
|
|
Za běžných okolností nezbývá mi času rozlišovat, kdo jede pomalu proto, že musí a kdo jede pomalu, protože je nejistý. Nejčastější případ je, že pomalu jedoucí řidič hledá nějaký cíl a jakmile ho spatří, dupne na brzdu. Proto se od nich držím dál. Obecně, vykazují odchylku od normálu, to ukazuje na zvýšené riziko, riziko je třeba eliminovat.
Níže uvedené implikace se 411fanstvím s tím nesouvisejí, většinou také jezdím po městě 50. 411tendence zmíněného pána se projevily, až když mě vyblikal, což bych popravdě řečeno od vrstevníka nečekal
|
|
|
"najedu si 2 metry ..." je iste nevhodny spuosob predbiehania. na druhej strane byt 300m za kamionom uz v lavom IMHO tiez nieje spuosob ako sa to ma robit.
ja osobne 300m za kamionom akurat zacinam zistovat, ci v lavom nieje nieco, co ma este stihne predbehnut.
v autoskole ma o.i. ucili, ze ak ma niekto predbehne sprava, je vhodne sa nad sebou zamysliet. vysledky zamyslenia uz sice davno niesu tak vyrazne v prospech "idem ako blbec", ale porozmyslat nad tym, ci predsa len ten blbec niesom ja treba vzdy.
|
|
|
No, řekl bych, že pokud jedu limitních 135 a blížím se ke kamerám, není předjíždění vpravo 140+ (spíše ke 150, vzhledem k relativní rychlosti předjíždění) důkazem moc silné inteligence. Na druhou stranu se jednalo o oktáfku O2, takže tam možná řidič sankce řešit nemusí...
Tady ale vycházím spíš ze svého, spíše defenzivního stylu jízdy - mě opravdu nenadzvedne, když musím pár km jet třeba 110 - hlavně zachovávám normální vzdálenost. "vytlačování" 2m za nárazníkem a vyblikávání pak prostě nemám rád... Ikdyž chápu, že můžu některým překážet. Proto se taky normálně držím vpravo... Oproti tomu očekávám, že se budou slušně chovat i ostatní - zvláště pokud jedu na hranici předpisovosti.
|
|
|
"pokud jedu limitních 135 a blížím se ke kamerám..." a keby tam kamery neboli, je to OK? podla mna tie kamery neisu tvoj problem - ty ides predpisovo (aspon co sa tyka rychlosti).
kazdopadne tvrdit, ze predbiehas kamion, ked kamion je 300m pred tebou je prinajmensom scestne.
ak chce niekto ist rychlo, nech ide. mozno ma len lepsie ociachovany tachometer - ked ides 130 tacho mas do pokuty este peknu rezervu. podla toho, co si napisal, ta neobmedzil ani neohrozil. co sa tyka ohrozenia bezpecnosti ste na tom IMHO rovnako (dokopy nic sa nestalo).
|
|
|
Pokud je možno věřit těm on-screen radárkům v obcích (kdyby si raději postavili chodník nebo spravili vozovku), při tacho 45 jedu 48. Nemám tušení, jak se u tachometru provádí korekce chyby měření, ale předpokládám, že 135tacho se dost těsně blíží 130 real. A ohledně bezpečnosti - no, máš pravdu, ale uznej, že příjemný pocit to není. Ikdyž tobě se to asi nestalo... Svobodný slovák?
|
|
|
tachometre mavaju chybu +5 az +10%(nikdy nejdes viac ako ukazuje tacho). takze 130 real je skuor k 140 tacho. sprava ma uz davno nikto nepredbehol (mimo mesto samozrejme) a dost sa snazim, aby to tak aj zostalo.
skuor naopak, obsas (tak 1-2x za rok) na dialnici obiehanie sprava sam praktizujem, ale len po niekolkych pokusoch predbiehat kulturne. sice nie v 130, skuor tak v 110-120 - predsalen ako slobodny slovak si musim benzim platit sam. vetsina pochopi a zaradi sa doprava.
|
|
|
Huustýý.
Od konce.
1) Netuším, jak jsou informační radary kalibrovány, ale zatím jsem se nesetkal s žádným, který by ukazoval víc, než tachometr. Na automobilu nezáleží.
2) Zatím jsem se nesetkal s tím, že by byl informační radar osazen na komunikaci, která by patřila obci. Jedná se hlavně o komunikace ve správě kraje, takové komunikace obec opravovat nemůže a ani nesmí. Jednou, při výstavbě místní komunikace, jsem nechal zbylým materiálem vyplnit dvě "vlčí jámy" na silnici třetí třídy a užil si následné nechutné tahanice, takže vím, o čem mluvím.
3) Obce chodníky staví, nicméně výstavba informačního radaru a chodníku je například "pozemkově" výrazně odlišná v neprospěch chodníku.
|
|
|
1) Některé pravděpodobně nejsou kalibrovány vůbec. Vím o jednom, který při 70 tacho ukazoval 53. Cirka po půl roce bylo napraveno tak, že při 50 tacho ukazuje 55. Další kousek se zase vyznačuje tím, že prvnímu vozidlu ukáže například 40, autu za ním 70 a dalším už hází čistě náhodná čísla (auta jedoucí za sebou v odstupu cca 2m). Takže jeden krám vedle druhýho.
3) Výstavba chodníku a opravy děr v silnici jsou hlavně příliš "pracné" pro zastupitele. A hlavně silnice bez děr a chodník podél ní jsou jaksi samozřejmostí, takže na rozdíl od speedtabule není činnost zastupitelstva příliš viditelná.
Jinak dobrou výmluvou na neudržování místních komunikací bývá "všude okolo se staví, tak by nám to tu rozjezdili, počkáme až se stavět přestane" a "nejsou dořešený sítě, tak to necháme, až se dořeší". Blíže určit termín "stavět se přestane" a "až se to dořeší" ovšem od úředníků nelze očekávat.
|
|
|
1) Ano, při průjezdu kolony aut je to lepší než štastných deset ;-).
3) Výstavba chodníků a opravy místních komunikací jsou náročné na finanční zajištění. Vzhledem k tomu, že jsem v zastupitelstvu malé obce nějakou dobu působil (počátek devadesátých let), mohu zodpovědně prohlásit, že se v situaci zcela neorientuješ. Situaci v obci, kde občané zastupitele osobně neznají, neznám zase já, to je jasné (míním "zviditelňování" zastupitelstva).
Myslím, že nepřípadně směšuješ politiky a úředníky. Zejména u větších obcí to funguje tak, že politik se zabývá sháněním peněz a úředník jejich konkrétním utrácením - výkupem pozemků, přípravou dokumentace, dozorováním atd. Nezdá se mi, že by byl problém jednoduchý tak, jak píšeš.
|
|
|
Porovnat námi zmiňované obce by asi bylo obtížné, nicméně bych řekl, že nejsme ve sporu. Právě to shánění peněz jsem označil jako "pracné". A je na politikovi (zastupitelstvu), jak rozhodne se získanými penězi naložit. Zda opraví silnice nebo po x-té přestaví radnici, v lepším případě nechá vyrobit záhonky okolo ní.
Na to, aby úředník nechal zalátat ty nejhorší díry v silnici, není potřeba vykupovat pozemky nebo připravovat dokumentaci. Dozorování bych ocenil, ale to je pro úředníka také činnost nadmíru obtížná.
Možná tomu tak není všude.
|
|
|
Viděl bych to ještě trochu jinak.
Z běžného rozpočtu si obec většinou vyskakovat nemůže, zajistí kromě "chodu" maximálně nutné opravy a splátky úvěrů. Investice, o kterých mluvíš, jsou z velké části záležitostí úvěrů a dotací. Proč tomu tak je? Protože peníze obcím jdou přes stát.
K dozorování si obec buď drží kvalifikované lidi, většinou na odboru regionálního rozvoje, nebo službu outsourcuje - najme si profesionálního dozora. Bez určení stavebního dozora není možno stavět a staví-li se, těžko se zkolauduje.
Někteří dozoři poskytovatelů dotací jsou dokonce proslulí pečlivostí (např.SFŽP), obvykle nás o tom informují investigativní novináři slovy:"..obec musí dotaci vrátit."
Nejhorší je v samosprávě setrvačnost. Zároveň je, obvykle generační, výměna většiny zastupitelů málo obvyklým jevem. Ale to jsem již O.T.
|
|
Speciálně na dálnici se toho vejde ještě spousta. Než dojedu z Prahy do Brna, získám slušný přehled o tom, které firmě se v daném kraji, kterým právě projíždím, nejvíce daří, která si může dovolit na billboardu nejkozatější lakýrnici nebo pokladačku plovoucích podlah, kdo je mi nejvíc nablízku, když něčí billboard sestřelim, kdo umí nejlépe zacházet s (mými)penězi a spousty dalších věcí. Ocenil bych i billboard tak 5krát10m, kde by byl jídelní lístek blížícího se motorestu, 3D nabídku nejbližšího bordelu, příp. neonové nápisy : "toto je bezpečný úsek a nic zajímavýho tu kolem neni". Prostě něco na rozptýlení, protože řídit je hrozná nuda. Stejně vydatné je to i na příjezdových magistrálách do větších měst. Člověk kouká, jak trefit tam, kam chce a kde se ocitá třeba poprvé v životě, ale z koncentrovaného "čtení" terénu si odnese i řadu podprahových otisků a jeho mysl je neustále rozptylována a atakována stovkami barevných cedulí, plakátů, praporků a jiných P.R.sraček. Navíc, budou-li případné dálniční info-panely obsluhovat stejný vohnouti jako v Praze, kde autíčko vzhůru kolama leží ještě hodinu po odklizení nehody, příp. jsem informován v 11.00 o total zácpě, která se rychle a bez bolesti bříška uvolnila již v 9.45...bezva. Todle by mělo bejt, mámo, trestný...
|
|
|
to není jen o svítících cedulích - totéž je bohužel u TMC, kdy navigace zoufale hledá objížďku nehody, která byla včera.....na rozdíl od Německa, kde to tak nějak funguje (slyšel jsem, že prý němečtí policajti mají za povinnost do TMC problémy nejen hlásit, ale i odhlásit....tohle dát policajtům za povinnost u nás, tak jich kvůli tomu půlka odejde a druhá to nepochopí)
P.S. přeci byste nebyl na ty cedule tak příkrej - vždyť každá z nich příslušnému povolovacímu úředníkovi vydělala a vydělává peníze a Vy byste je chtěl sundat.....
|
|
|
TMC mně taky docela trápí. I když v tom jede také privátní sektor. Např.pro panáčky z Mercedesu prý nejsme natolik lukrativní lokalita, aby se namahali u nás TMC vůbec řešit a origo navigace (jako součást soundsystemu s TVa DVD za 150kilokorun) prostě dopravní info v ČR neposkytuje. V Rakousku a SRN funguje naprosto skvěle. Pravidelný roční upgrade softu za +- 6 - 8kilokorun pouze učiní stromečky stromečkovatější a řeky modřejší + celých 10 zcela nových ulic v Pardubicích jako bonus zdarma. Ani to neumí čééézky...
P.S. za krajinu pod křídly Mattoni bych příslušného úředníka nutil vypít 50 litrů slané minerálky denně.
|
|
|
Asi jsem hloupý. Jakého úředníka?
Orlici ve všech případech umístil podnikatel na pozemku svém nebo na pozemku pronajatém od jiného podnikatele.
Proč by měl nějaký úředník omezovat podnikání? Nebo si myslíte, že ty orlice nechávají osadit nějací úředníci?
To, že se mi orlice nelíbí, vyjadřuji tím, že Mattoni nepiji, a ani Magnezii, Aquilu či Poděbradku - je to jedna firma, ne?
|
|
|
Mattoni piji a chutná mi, piji Magnezii, chutná mi, piji i Aquilu a chutná mi. Pil jsem je ještě dříve, než se ony orlice zjevily v nadživotní velikosti. Reklam je dost v TV.
Existence obřích orlic u silnice (a dalšího P.R.shitu), které jsou jinak pěkně graficky vyvedené, je jen dalším pozornost odvádějícím elementem od řízení. Obvykle je vídám okolo rychlostních silnic, kde zahledění se na pozornost poutající předmět může znamenat desítky ujetých metrů s pozorností upřenou jinam, než před sebe. S tím nesouhlasím. (to neznamená, že bych nejraději vše kolem dálnic srovnal se zemí, ale všeho moc škodí)
Když to podpoří podnikání, tak ty orlice můžou vyrábět z plechu a házat je po řidičích z mostu. Tak na Mattoni opravdu nepůjde zapomenout. Hlavně se z toho neomezeného podnikání nepos.at.
|
|
|
Ale jooo. Já jsem jen nepochopil, co máš s tím úředníkem.
Současné umístění orlic napovídá, že jsou osazeny na pozemcích, které s dálnicí nesousedí. Potom stavebnímu úřadu stačí vyjádření sousedů - majitelů luk nebo orné půdy, a je to. Pochybuji, že by obhájil požadavek na stanovisko ŘSD apod. A pochybuji, že by bylo záporné.
|
|
|
no já to pochopil :-)
myslí asi aby státní úředník zakázal hyzdit krajinu plechovejma vorlicema.
no ale kde bysme to byli,kdyby státní ouředníci zakazovali soukromým subjektům stavět vorlice kde se jim namane?
(jéžiši kdyby to bylo možný,já bych toho zakázal.blikající světelný reklamy,alarmy u automobilů,zkurvený psy.... tůrování motorek,klaksony,prudké rozjezdy s kvílením pneumatik,fotbalové fanoušky.... to by byl svět.)
|
|
..ještě že jsem tehdy jel po D1 těch 160Km/h a tak tomu ujel..stalo se to až za pár minut poté co jsem z D1 vypadnul.. uff..
|
|
|
Jojo, speed saves lives, to je znama vec. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=Dnf6ib823vM
|
|
Ve čtvrtek jsem projížděl Litomyšlí ve směru od Svitav. Kdo zná, tak potvrdí, že Litomyšl je na průjezd výborné město, takřka stále povolená 70km/h, polovina čtyřproudově resp. tříproudově, prostě nádhera. S jedinou vyjímkou a tou je taková ošklivá křižovatka v zatáčce navíc s přechodem. Je tam vcelku logicky omezení 40km/h, obvykle to projíždím tak 50. Tentokrát se tam ovšem přimotali chodci, kteří dávali jasně najevo, že chtějí přejít, tak proč je tedy nepustit. Řidič náklaďáku za mnou asi přednost chodců bojkotuje, což dal najevo dalkovými světly a zvukovým znamením. S chodci jsme se na sebe jen podívali způsobem "co to je za debila" a abych ukázal, co si o řidiči myslím, tak jsem mu i já otevřeným okýnkem ukázal jedno mezinárodně srozumitelné znamení.
No a proč to píšu? Protože dokuď takoví dementi budou moci řídit několikatunová auta, tak prostě taková striktní pravidla budou muset být. Aby jsme mohli řídit pomocí rozumu a ne pomocí buzerace, tak by většina národa ten rozum musela mít.
|
|
|
Problem je, ze buzerace a demence jsou spojene nadoby, a kupodivu se navzajem determinuji obousmerne.
To v praxi znamena, ze nejen vice demence zpusobi vice regulace (buzerace), coz je ta trivialni polovinam, ale dokonce i ze vic buzerace zpusobi vice demence (protoze na truc).
Magistratni vohnouti a dalnicni schumacheri foktavkach jsou paradoxne vzajemne svymi pricinami i nasledky, ke smule normalnich ridicu.
|
|
Plan nakoupit za tri gigakoruny informacni cedule v jedne krute vete shrnuje celou logiku managementu dopravni site CR.
Pominu-li, ze po nedavne zkusenosti se zasnezenym Brenerskym prusmykem uz bezpecne vim, ze ve vanici a idealne jeste v noci nic nezvysi bezpecnost provozu tolik, jako ostre modra informacni cedule s outputem 3000W, pro dobrou miru opatrena jeste parem oranzovych majaku po stranach, je predevsim zajimave si spocitat, kolik kilometru by se za zminene 3GKČ dalo k dalnici pristavit dalsiho pruhu. Inu, ze by rozsireni o dalsi pruh na kritickych usecich udelalo pro bezpecnost provozu daleko vic nez sebevymazlenejsi truecolor informacni cedule vi vsichne, s vyjimkou tech, kteri o zminenych trech miliardach rozhoduji.
|
|
|
no jo, ale kurva z tabuli muze vic kapnout pro kamose, nez z nejakyho dalsiho pruhu...
|
|
|
Ano, a zatimco porizovaci cena pruhu dalnice se zminenym miliardam skutecne blizi a jeho pristavba by obnasela rok prace a nekolik stovek lidi, cedule jsou hotove za par dni, poskytovatele "sluzby" stoji par milionu a zvladne je namontovat deset chlapu s Avii.
Z pohledu korupcika na ministerstvu dopravy a jeho klientely tak neni co resit.
|
|
|
Za 3 miliardy by tam mohli postavit i statisty, kteri by prihodnou svitici ceduli na auta mavali :) Vzdycky me "fascinuje", kdyz stat dokaze lehkomyslne vyhodit balik penez s komentarem, jak to prospeje nasemu blahu :(
|
|
solarizovanou a silanizovanou dámu vztekající se u svodidel před červeným Yarisem znám, je to Jana Pravdová, umělá pipina z komerční banky Na Příkopě 33, blbá až na půdu, něco neskutečně perverzně tupého, kdo bude chtít, jděte se na tu kravku podívat, jezdí v červeném Jarýsku, při představě že bych ji potkal na silnici mi běhá mráz po zádech
jo a její (asi už bejvalej) dělá do aut, to pro dokreslení
|
|
I nu což, ty značky nejsou úplně od věci, koneckonců ty tabule taky ne, páč za horizont nebo za zatáčku nevidíte, že? Třeba vyhnání na správnou objížďku je k nezaplacení. Jinak ovšem uznávám, že hlavu ničím nenahradíš.
|
|
|
P.S. na straně druhé -- 30 cedulí za 3 giga bych asi taky obstaral ... a rád ... :-)
|
|
|
Já bych spíš ocenil nahou roztleskávačku s cedulí "za příští zatáčkou může být cokoli". Když blbost, tak aspoň s humorem.
|
|
|
No, nechci nějak zvlášť dloubat, ale jestli do zatáčky vletíš tak, že když za ní něco je, tak si nameleš, tak by pro Tě ( a pro okolí asi také ) bylo nejlepší "vyhnání" do slepé a tam deaktivace.
|
|
|
Ano, ano...více informačních cedulí, které budou před horizontem sdělovat, že si máš pro dopravní info naladit 95,1FM - Radiožurnál,jako je tomu doposud. Prima. Budeme tím jistě spaseni.
Kdybys jezdil tak, že čekáš za každou zatáčkou konec kolony, žádné cedule bys nepotřeboval!
|
|
No nie ten zivot nahoda? Prave vcera som znovu (asi po 32142-ty krat) nechapavo krutil hlavou nad chovanim niektorych vodicov.
Valil som si to z Hranic nad Moravou smerom na Olomouc, po 4 prudovej ceste. Moj kombik bol kompletne nalozeny novymi sedackami a stolmi z Ikey, no napriek tomu mu 90ka nerobila problemy. Drzal som sa v pravom pruhu aby som predsa len nezavadzal a nezdrzoval (90ka sa na tom useku totiz vobec nedodrzuje). Predomnou sa zrazu objavila Octavia kombi v srackovozelenej metalize, ktora valila stabilnych 80km/h. Omrkol som situaciu vzadu, vypadalo to vsetko v pohode. Tak som vyrazil do laveho pruhu a zacal predbiehat. Nechcel som to nijako znasilnovat a tak som ponechaval svojich 90km/h. Zrazu ten dementny kreten zacal zrychlovat a ustalil sa na mojich 90km/h. Myslel som si, ze si robi srandu, ale to sa za mnou uz priblizilo bawo a kupodivu trpezlivo cakalo az kym sa picus s Oktavkou neumudri. Nestalo sa tak, kreten si siel vedla mna a schvalne sa ma drzal. Spomalit som nemohol (bawo bolo az prilis blizko) a tak som ho nechutne vytrubil a vygestikuloval. Ku podivu to chlapec pochopil a spomalil na svojich predoslych 80km/h. Neviem preco, ale nasledujuce kilometre tu 80ku znovu dodrziaval. Ja doteraz nechapem co ho donutilo k takemuto nebezpecnemu a hlavne dementnemu kroku. Ak nechce aby ho predbiehali nalozene kombiky, tak nech sa nesere 80kou po normalnej ceste... Ach jo
|
|
|
Běžná situace, která vzhledem k tomu, že mám favorita, nastává zcela pravidělně. Nejlepší sranda je, že klidně za nějakým autem jedete třeba deset kilometrů pořád 80km/h a jak ho předjedete, tak se najednou on drží za vámi v rychlosti 120km/h a naznačuje, že by rád předjel...
|
|
jaq chcete resit situaci na silnici optimalizaci dopravniho znaceni, policejni moci, whatever, kdyz si bez jakekoliv vetsi snahy za zanedbatelny penezni obnos muze koupit ridicak kazda... kdokoliv. tedy, pokud nekdo neumi jezdit tak ho nejake huraakce ministerstva policie nezachrani.
|
|
Myslim, ze DFENS se prekonava a zraje s vekem jako vino ;) Ta prvni cast je cira demagogie, ktera bije do oci, ten zbytek uz je sice porad demagogie, ale uz trosku zakamuflovana...
|
|
|
Nějak v textu nenalézám logické chyby, které by mě vedly k tvým závěrům. Spíše naopak.
Proto bych uvítal, co z textu je dle tebe demagogie a v čem nalézáš onu nepravdu ve vztahu k realitě na sinici i v zákoně.
Díky!
|
|
|
To je tezky - bud pristupujes predpojate (cti s axiomy) a pak samozrejme nic nevidis, nebo se na to divas bez predsudku. Ale pro ciste zabavu se pokusim to vylozit:
1) Co ma rychlost auta (potazmo to, jestli je clovek totalni idiot a debil za volantem) spolecneho s vyhlaskou 411? Rychlost v obci ani mimo obec se ve 411 nemenila. DFENS vyslovne tvrdi, ze dotycny byl "411fan" - demagogie. Dotycny byl proste prase, at uz byl "411fan" nebo na ni kaslal z vysoka (mam pocit, ze ji uz z popisu mnohokrate prekrocil).
2) Pokud najede kamion do leveho pruhu primo do cesty jinemu autu, ktere nedokaze zabrzdit, pak samozrejme zavini autonehodu kamion. Nerikam ze to tak bylo, nebyl jsem u toho - ale obavam se, ze to nikdo z nas, z toho popisu v clanku je to naprosto nezretelne. Obavam se ale, ze prakticky NIKDO nejezdi na dalnici tak, ze je schopen kdykoliv predpokladat na ceste nepohyblivou neprekonatelnou zed...
3) Tady uz je to trochu schovane, ale podle clanku jsou pravidla silnicniho provozu (cili omezeni ridicu) primym duvodem nehod - "Kde se hodně buzeruje, tam se málo myslí, a kde se málo myslí, tam se hodně bourá." Cili cim vic omezeni, tim vic bouracek? Jestli to uz neni demagogie, tak nevim :)
Na zaver bych rad podotkl, ze NEJSEM priznivec buzeracnich kontrol na silnici a vetsinou povinnou rychlost prizpusobuju "stavu a povaze vozovky" a vyhledu vetsinou k vyssim hodnotam nez jsou povoleny. Ale nepredjizdim jako prase, neblokuju nikoho a k ostatnim autum se chovam jako k mobini zbrani, coz jsou.
|
|
|
1) Rychlost v obci i mimo se sice nezměnila, ale 411 z ní teprve udělala tu jedinou a nejhorší (a nejčastěji a nejjednodušeji a nejpohodlněji kontrolovanou) příčinu všeho zla na silnici.
3) Nevím co je na tom demagogického, podle mého selského rozumu a dennodenního pozorování je to zcela jasný fakt.
K bodu 2 nemám námitek - kamioňák, který náhle vybočí těsně před předjíždějící auto je prostě prase, ale bůhví jak to ve skutečnosti bylo...
|
|
|
Ad 3) Nerozumim - vy mate moznost srovnavat, jak jezdi lide s omezenim a bez omezeni? Ja jsem druhou moznost priznam se nezazil...
|
|
|
Ano. Zdá se mi (samozřejmě, nemůžu to nijak změřit) že po 411 jezdí lidi jak podělaní, jen aby "nepřekročili". Platilo to hlavně v prvních měsících, teď se to trochu stabilizovalo, nicméně pořád existuje velká množina tzv. STH, kteří ctí zákon do zblbnutí, a jsou schopni jet třeba kilometr třicítkou jen proto, že ji silničáři zapomněli u nějaké díry...
|
|
|
neříkám, že takoví lidi nejsou, ale jejich vysoký výskyt na silnicích je dle mého názoru skutečně pouze výplodem zdejšího groupthinku :o)
jezdím každý den, a zbytečně pomalé řidiče jsem potkával před tím ďábelským zákonem a potkávám je i nyní, podle mě zhruba ve stejném rozsahu. jediné, co je pravda, je skokové zpomalení jízdy v období několika týdnů po 1.7.2006, ovšem tenkrát tak jezdili skoro všichni, ona taky ta propaganda předtím byla docela silná a policajti byli nějakou dobu všude.
|
|
|
No já bych řekl, že byli před 411, a další se k nim přidali po 411. Nebo víte o někom, kdo se poté rozhodl naschvál jezdit proti předpisům? Z rychlosti se stala mantra, rychlost už můžou měřit i hovínkáři, na spoustě míst přibyly radary a úsekové měření, 411 je ohromný klacek a dost lidí se ho (i celkem oprávněně) bojí...
|
|
|
Druhá věc je ovšem to, že policie stejně jako před 411 i teď dělá hovno, a místo přispívání k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu už jen "vyhodnocují" a "obsílají".
|
|
|
Má zkušenost je jiná. Často jezdím po jedné okresce (od vesnice k městečku) a po zavedení 411 se zde rychlost ustálila na 60. U značky s názvem obce se za intensivního brzdění (rovinka) rychlost snižuje tak na 40. Po cca 200m následuje radarová speed tabule a následuje opět brzdění (mírně do kopce) na 30. Vzhledem k tomu, že jezdím tak jak před 411, předjíždím, za což si pravidelně vysloužím probliknutí dálkama, otrlejší použijí klakson.
|
|
|
Jezdíš 90 mimo obec a v obci bys rád jem aspoň usmolenejch 50 i tam, kde se Moskvičem a eMBéčkem před dvaceti lety a po kostkách smělo jezdit 60 aniž by to někoho stálo zdraví?
Pak jsi asociál a zasloužil bys tejden na pranýři, aby se všichni mohli podívat, jak vypadá ten, kdo pro zábavu sráží těhotný, maminky s kočárky a do předškolích dětí najíždí smykem přes ručku, aby jich pro svou zábavu pobil co nejvíc...samozřejmostí je od nehody ujet a mít stále tak 2promile hadinku.
|
|
|
Na to, kolik se jezdilo moskvicem ci embesem po kostkach, bych se s dovolenim vysral. Ve svym okoli vidim, jak intenzita provozu nekolikanasobne stoupla, a to je kupodivu ten duvod, proc uz neni mozny svistet prazdnou silnici jako pred lety dvaceti. Doklad: Za 20 let se v okoli myho domu nestal smrtak. Za dalsich 7 let pet - a vsechno chodci.
Muzes tvrdit, ze za to muze nejakej pitomej zakon nebo imagitinativni absolutni prednost. Ja se podivam a vidim - tam, kde jsem jako kluk v pohode presel, si to dneska nelajsnu. Nejde to.
|
|
|
Celé to je slušnosti a zodpovědnosti. Ani jedno nelze vynutit zákonem.
To, že přibylo zabitých chodců, připiš na účet gumového zákona a idiotských pisálků. Před tím (třeba před 5 lety), kdy chodec neměl žádná práva, jich přežilo víc a přecházet se dalo taky. Doprava sice od té doby zase zhoustla, ae nijak skokově.
|
|
|
U nas skokove:-(
Ono to neni tak jednoduchy. Dva krizky si treba vybralo slouceni skol - ted se k zakladce chodi prechodem pres ctyrproudovku, ktera je mezi pul osmou a devatou beznadejne plna vystreslych lidi, co spechaj do offisu, jez tu driv nebyly.
|
|
|
Pak je třeba přizpůsobit situaci dané hustotě provozu. Nejdřív bych to zkusil na radnici s tím, jestlináhodou nepřemejšlí o nadchodu.
Šlo mi spíš o obecné poměry. Místní vývin situace může být samozřejmě úplně jiný.
|
|
|
Tak to bych se vazne zamyslel, co jim to primichavaji do vody...nebo nemate pobliz jadernou elektrarnu? ;) Jinak si vami popisovanou situaci neumim predstavit, leda by na kazdem kilometru stal policajt ci permanentni radar.
|
|
|
Přesně! Ta lokalita musí být zajímavá. Tipuju, že 90% starousedlíků má stejné příjmení, pět přiženěných ještě nezkousli.
|
|
|
Ono stačí, aby se rozkřiklo, že všichni 3 obecní policajti nedělaj nic než že měřej rychlost. Třeba takové Pohořelice, například...
Ve Slavkově je naštěstí rozumnej starosta a tak,když se mu takhle zvrhli obecní strážnící, tak jim radar zase vzal a zamčel do skříně 8o) do té doby to tam vypadalo přesně podle KATova popisu.
|
|
|
právě tyhle místní zájmy jsou asi nejpádnějším důvodem pro to, aby městští střážníci pravomoc měřit rychlost a vůbec jinak zasahovat do dopravy neměli.
on totiž leckdo rád jezdí rychle, ale už hůře snáší, že mu jezdí auta rychle přímo před barákem. odtud vychází tlak na město, aby "s těmi piráty a vrahy našich dětí něco dělalo". postavit obchvaty nebo spravit silnice je zdlouhavý a drahý, no a tak starosta, který ty voliče potřebuje, prostě rozestaví třicítky a retardéry, koupí radar a pošle strážníky měřit rychlost. pro něj je to dvojnásobný přínos - volič je spokojen a do obecní kasy tečou prachy. tentýž volič bývá ovšem velmi rozezlen, pokud se s výsledkem téhož snažení potká coby řidič mimo místo svého bydliště.
ale dost se divím, že to zdejšímu groupthinku tolik vadí, při jiných příležitostech jsem měl pocit, že zde mnoho diskutérů preferuje moc obce nad mocí státu a podporuje právo usedlíků rozhodovat o věcech, které se týkají jejich bydliště. tomu by mnohem spíše odpovídal názor, že lidé bydlící v obci přece mají nezadatelné právo na to si určit, jaké budou dopravní podmínky v jejich obci a nikdo (nedejbože centrální moc státu) jim do toho nemá co mluvit.
|
|
|
Myslím, že ve chvíli, kdy obecní radar měří stejně místnímu jako cizákovi, je rozdíl mezi obcí a státem naprosto nulovej.
Groupthink, pokud nějaký vůbec existuje, s odmítnutím takových praktik asi nemá žádný morální problém.
|
|
|
vezmu to od konce:
bod 3 - podle me to je vazne tak,ze cim vice predpisu,tim mene lide mysli...a cim mene lide mysli,tim spise nebudou umet reagovat na necekanou situaci.Viz amerika,kde uz musej davat navod k pouziti i na kafe,aby se jim nahodou nekdo neoparil...
bod 2 - zde jste se jasne ukazal jako clovek,ktery pri jizde autem nepremysli,ci premysli MALO.Ja osobne jezdim tak,ze AUTOMATICKY predpokladam,ze mi tam ten chodec skoci,ze ten cyklista zavravora a upadne mi pod kolo,ze to auto prede mnou urcite nekdy nahle zabrzdi,ze kamoin nahle odboci bez blinkru...pripadne ze se za kazdym rohem jistotne objevi srna uprostred silnice.Toto myslim NAPROSTO VAZNE.Takze divte se nebo ne,ale me by vubec neprekvapilo,kdyby mi do pruhu vjel kamoin a prudce zabrzil - fakt s tim dopredu pocitam.A to i v rychlosti 200km/hod.A jedu tak,abych i ve te rychlosti byl schopen reagovat.A i kdyz nekoho v tehle rychlosti predjizdim,tak automaticky pocitam,ze kdyz jsem vedle nej,tak se rozhodne do me nabourat z boku a HLIDAM SI bocni odstup.Alespon priblizne....
V zivote uz mi to minimalne 10x zachranilo zivot,ci alespon auto.Paradoxne nikdy to nebylo na dalnici,kdy bych jel 180,jako ze tak nejezdim bezne...Vetsinou se tak stane ve meste.Clovek jede,pred nim kamion,na semaforu mu blikne zluta,kamion jede jeste 5 metru,takze clovek by udelal co?Pripravil by se zastavit na care pred semaforem.Ovsem kamion po 5 metrech UPROSTRED KRIZOVATKY nahle ZASTAVI a zustane STAT.Proste si po 5ti metrech uvedomil,ze tam blikla oranzova a on prece nepojede dal,to by bylo proti predpisum...takze zustane stat uprostred krizovatky,a kdo jede za nim kdyz nebude myslet to do nej narve,protoze nikdo normalni by toto neudelal.....Mno,stalo se mi toto v Hradci Kralove 2x behem 3 let.Pripadne jedu v HK a prede mnou cyklista...radne osvetleny,blikacky,reflexni nasivky...a kdyz jsem 2 metry za nim,nahled se rozhodne,ze odboci vlevo.Nekoukne se,NEUKAZE,proste vezme za riditka a odboci.Kdybych s tim uz predem nepocital,tak ho proste prejedu,nemel bych sanci zareagovat.Ovsem protoze ty lidi znam,co to je za idioty,tak s tim pocitam,ze se takhle chova KAZDY cyklista...Obcas me nejaky prijemne prekvapi,ze se tak nechova...ale obecne pocitam s tim,ze to dela kazdy.
Timhle stylem jezdim a rekl bych,ze velice uspesne....
Mimochodem - mel jsem v praci cyklistku,klasickou kravu typu "vsichni ridici jsou zmrdi,a my cyklisti jsme chudaci" a ta mela teorii,ze kdyby kazdy 100% dodrzoval predpisy,tak uz by nebylo nutne vlastne u rizaeni premyslet,kazdy by jezdil bezpecne,podle predpisu,v predpisech je prece vsechno...Rikam ji - a prosim te si predstav,ze jedes takhle podle predpisu a nahle pichnes kolo,dostanes smyk - ty za tebou to vubec necekaj,nepremyslej,jedou podle predpisu,a protoze nejsou zvykli premyslet,nabouraj do tebe,protoze s tim nepocitaj.No,byl jsem oznacen za demagoga,ze takhle to nejde brat.. :-)))
To ja radsi pocitam,ze tomu prede mnou kazdou chvili upadne kolo...a kdyby se to stalo,jsem pripraven na to reagovat
|
|
|
Ja delam totez, co popisujete v bode 2. Ale v tom pripade si lzete do kapsy, protoze takove silnice u nas nejsou, abyste na nic pri splneni techto predpokladu mohl jet rychlosti 200 Km/h. Clovek si to pouze mysli, ze to ubrzdi, ale real pak byva naprosto jiny - zvlast pri vysokych rychlostech, kdy vubec nez zareagujete a zacnete brzdit ujedete x desitek metru. Prumerna doba reakce je kolem 1s, si to spocitejte...
Pominu-li zatacky a horizonty, kterych je na D1 take docela dost.
Nikoho to samozrejme neomlouva, ale 411 za to vazne nemuze :)
|
|
|
Rychlost 200kmh je vcelku slušě udržitelná a pro reakci dobře zvládnutelná, poku se na 100% vnuješ řízení. Zažil jsem situaci, kdy jsem na D5 potkal konec kolon za pravou zatáčkou,kde byla protihluková stěna a kolona nebyla vidět. Jel jsem vpravém pruhu kolem 180kmh (na 6ku, +/-8000ot./min.) Ubrzdil jsem to bez smyku nebo výrazného "stoppie" ještě s 20m rezervou, ale od té doby už jezdím zásadně jen po vnějším oblouku zatáčky, aby byl rozhled co největší.
Předjíždění na dálnici je v takové ryhlosti risk,ale podle chování řidiče v autě se dá odhadnout ledasco. V každém případě takovou rychlostí nikoho nepředjíždím, protože tak 150m za autem už jsem vydán na milost dotyčnému řidiči a to mi nedělá dobře. Proto povolím plyn a jedu +/-140 kmh. Jak auto minu, nedělá mi problém běhěm pár vteřin posadit to zpět na 180ku.
Rozhodně včak odmítám pochybnost o tom, že je akceptovatelné někam vjet a nebýt připraven na nejhorší možnou alternativu.V tomhle bodě nepřipouštím žádnou debatu.
|
|
|
To, že dávají v USA na kávomat upozornění, že kafe pálí anebo k pračce výstrahu, že se v ní nesmí prát domácí mazlíčci není proto, že by tam byli lidi nějak blbější. Je to kvůli tomu, že se výrobce preventivně brání před blby, jejichž fracek dal do pračky vymáchat kočku a fotr podává poté, co se kočka po astronautickém výcviku na centrifuze zdrcla bez Perwollu, žalobu na výrobce že to v návodu zakázáno nebylo. Ono to přechází i k nám, podívej se na nějaké manuály, to je lepší, než komedie.
|
|
|
Hlášky typu "objects are closer than they appear" na zpětných zrcátkách nebo "do not put live animals inside" na mikrovlnkách mne nejdříve rozesmávaly, ale je jich čím dál víc a mne z toho začíná mrazit v zádech. Znamená to, že lidstvo fakt degeneruje, potřebuje-li taková upozornění na kdejaké součástce nebo spotřebiči?
|
|
|
Precti si stopartova pruvodce galaxii (a je tam navod, jak se s tim vyrovnat - domovni dvere jmenem "ven z blazince", tohle je postupna degenerace, nic noveho.
|
|
|
No jo, to jsou ty ruzne nadbytecne semafory a dopravni znacky, helmicky pro buziky na kolo, povinne sviceni a zimni pneumatiky, statni socialni a zdravotni 'pojisteni' a spousta dalsich dobrych umyslu v podobe dlazdic na ceste do pr.. pekel.
|
|
|
V tomto směru bych byl klidnej. ty nápisy tam nejsou kvůli retardům, ale kvůli vyčůránkům, kteří by s chutí zažalovali firmu o tučné odškodné. Takhle se tím firma kryje - je to tam napsánu, tak vychcoš nemůže tvrdit, že to nevěděl. Ale na druhou stranu by možná nebylo od věci obávat se toho, že množství vychcánků stále narůstá a jako reakce na ně se dočkáme ještě mnohých absurdit.
|
|
|
Tak nějak jsem to měl na mysli.
|
|
|
Jack mi to vzal z klávesnice...
1) Bodový systém je nejvíce propracován v otázce překročení povolené rychlosti. Ostatní přestupky jsou jen tak říkajíc "registrovány" a nikde (ani u překročení rychlosti) není rozlišeno reálné ohrožení okolí od rizika pouze pro řidiče samotného. Míra propracování tohoto zákona je přímo úměrná tomu, na co se klade důraz při silniční kontrole. A rychlost se po 1.7.2006 stala mantrou BESIPu, CDV apod., což vidí každý, kdo má oči...a proto taky existují omezenci, kteří si zvolili "dodržování" jako ten jediný správný způsob bezpečného chování v provozu.
2) Bez debaty souhlasím
3) Omezení dodržovaná bez toho, aby vycházela z přesvědčení řidiče, že jsou vhodná/potřebná vedou k tomu, že jejich dodržování umrtvuje schopnost řidiče činit podobná rozhodnutí. To, že ve chvíli, kdy řidič není zahlcen informacemi na dopravních značkách, se snižje jak rychlost provozu, tak i nehodovost tuto teorii potvrzují v praxi. Tam, kde běžnému debilovi stačí pohled na tachec, aby se ujistil, že je v bezpečí, je třeba přece daleko více...a na druhou stranu: ne-debil, přitlačený ke zdi tím, že mu hrozí pokuta za 54kmh, raději sleduje tachometr než třeba jízdu v pruzích nebo přednosti, protože hlídá se jen rychlost. Pokud pro hlídání rychlosti nebo hledání kamery schované ve křoví ne/způsobí nehodu záleží pak na tom, jestli druhý řidič hlídá okolí a riskuje tak pokutu za malichernost, nebo taky kouká, jestli mu za patama nehoří koudel.
Tolik k přínosu tizemských pravidel sil. provozu k bezpečnosti na silnici.
|
|
|
Tak uz to prestalo byt zabavne. Ta diskuze nema cenu, pokud se snazite "uplest z hovna bic" - coz o to, povest se to muze, ale moc funkcni to nebude a bude to smrdet...
411ka je bezesporu ne prilis povedena, navic bez aktivni ucasti policie naprosto negunkcni ci mozna dokonce kontraproduktivni. Nedelam si ani iluze, ze by s ni nejaka multikulti komise s naprosto rozdilnymi zajmy dokazala neco smysluplneho udelat.
Ale clanek JE demagogicky a na nesmyslnych prikladech se snazi prokazat, jaka je 411 zlo. Prani je tu otcem myslenky, resp. propagandy - a diskuze neni o tom, jestli je 411 zlo, ale jestli to uvedene argumenty podporuji. Imho nepodporuji.
|
|
|
Z hovna bič?
Zhodnocení stavu,který si můžeš prohlídnout sám snad není žádná propaganda. Nebo vidíš v bodovém systému něco víc propracovaného než buzerační měření rychlosti? Nebo je toto doplněno zákazem předjíždění cyklisty na plné, 500 000 pokutou za chybějící dálniční známku, gumoparagrafy o přednosti chodců, které se dají natáhnout tak, že za tejden přijdeš o 3 řidičáky?
Laskavě posuzuj i potenciál, který to aparátu dává. To, že je aparát zatím línej je jen otázka času.
|
|
|
Asi to pisu nesrozumitelne, pokusim se to rict jak nejpolopaticteji to jde - clanek rika, ze uvedene skutecnosti jsou dusledkem vydani vyhlasky 411. Ja rikam, ze to neni pravda.
NERIKAM, ze 411 je dobra, nebo ze vase argumenty v diskuzi jsou spatne. Ale 411 nezpusobila prasacke jednani onoho idiota za volantem, ani hromadnou nehodu na D1. Uz si rozumime?
|
|
|
Ae já netvrdím, že 411 způsobila nějakou nehodu, protože je tamnějaké nařízení, které je špatnénatoik, že když se podle nějřídíš, tak havaruješ.
Říkám, že 411 se snaží opracovat a zaškatulkovat naprosto všechny situace v provozu, které na papíře vynucuje přísnými tresty. Jelikož už je nařízena i slušnost pouštět chodce na přechodu, nikoho nenapadne, že by měl chodce pustit ne protože zákon,ale protože slušnost.
Lidi ted a"dodržujou", protože mají vštípeno, že je to správné a jsou tak v bezpečí, protože ideální přece je, když budou dodržovat všichni. A pak takový BESIP-fašista najede svou oblíbenou a "ultra-bezpečnou" 70kou na namrzlej most a diví se, že dodržování ho neochránilo. Ten, kdo jede podle toho, co vidí na silnici a na zákon sere zpomalí na 30 a projede bezpečně.
Však se podívej, až budeš na lyžích, co za lidi tahajií traktory z příkopů - mistři světa v O2 feresu nebo spořádané občany, kteří jsou díky své konformitě dokonale průhlední a kteří "jen" dodržovali zákon na papíře a přestaliposlouchat vlastní rozum. To jsou moje zkušenosti z letošní, mírné zimy, kterádocela dobře ukázala, kdo umí řídit a kdo jen dodržuje.
|
|
|
ty hele, tohle se tu objevuje pořád a já to pořád nechápu.
jaké jsou podklady pro tvrzení, že rychlostní limit vede lidi k tomu, aby za všech okolností jezdili na horní hranici tohoto limitu? a pokud ano, proč to dělaj na namrzlých silnicích a nedělají to třeba v pravoúhlé zatáčce, před kterou není značka 20 km/h? ty dvě situace jsou z pohledu této argumentace zcela shodné, rychlostní limit není nikde určen.
|
|
|
Udělej krok stranou.
Máš pocit, že na přemejšlení neplatí pravidlo, že co se neprocvičuje,to zakrní?
Analogicky si dovolím tuto teorii vztáhnout na jednání v provozu, které už není výsledkem přemýšlení, ale nařízení. Ve chvíli, kdy dojde k situaci, která není nařízením ošetřena, nastává prázdno. Dříve nenastalo nic, protože se řidič řídil zejména zkušeností. Teď, kdy je mnohde ohromný rozdíl mezi příkazem a zkušeností - chceš-li, mezi přiměřenou a povolenou rychlostí, se stalo používání zkušenosti nadbytečným,protože je jednosdušší poslouchat než myslet.
Má zkušenost z provozu říká, že pokud je někde rychlostní omezení, tak...
5z10 zabrzdí +/- ihned na rychlost na ceduli i když to třeba vyvolá krizovou situaci (zaviněnou někým jiným)
1z10 zpomalí na 80% hodnoty na ceduli
1z10 na ni nasere a jede stejně cedule necedule
zbylí 3 dají nohu z plynu a jedou viditelně opatrněji (nepředjíždí vystrašené chudáky i když teoreticky můžou atd.)
|
|
|
Ad chodci - myslim, ze nemas pravdu. Rekl bych, ze pravidlo o prednosti chodce na prechodu vzniklo prave z duvodu, ze slusnost pustit chodce se temer vytracela. Prejit v trochu vetsim meste v dopravni spicce ulici bylo nekdy dost riziko. (Ne ze by to ted bylo o moc lepsi.)
|
|
|
Já bych spíš řekl, že s těmi chodci to je taková řetězová reakce. Nejdřív mediální masáž ve smyslu "absolutní přednost", což byla samozřejmě kravina. Chodci se najednou začali chovat jak stádo ovcí, přecházet bez rozhlédnutí a dost jich na to zařvalo. Řidiči se museli přizpůsobit, začít dávat bacha za ně a stavět na každým přechodu, ke kterému se byť jen blížil nějaký člověk. Na to si chodci rychle zvykli, a teď je to děs a hrůza - pustíš na přechodu jednoho, a jen co přejde a chceš se rozjet, začne přecházet další... a další... a další...
|
|
|
To "další... a další... a další..." se dá řešit jednoduše: Pustím jednoho, druhého...a třetího prostě vytroubím, protože ten s tím prvním puštěným už nemá prachnic společnýho. Funguje to skvěle i pod dohledem MP, která se raději dívá jinam než aby musela do sporu, kde si není jista výsledkem 8o)
|
|
|
Však to taky tak dělám... Někdy stačí i protúrovat a trošku povolit spojku... :-)
|
|
|
Bohužel, někdy se MP změní v náhražku semaforu v lidské podobě. Auta umí naštosovat hezky, chodce už ne. Dokud jsou, tak stojí uprostřed silnice s výrazem idiota a čeká až přejde další... a další... a další. Když konečně chodci dojdou, pomalu a rozvážně odkráčí na chodník.
|
|
|
Aha...takže když skokově přibylo zabitejch chodců, tak je to pro ně vlastně lepší? Je lepší naučit lidi spoléhat se na papírovou přenost nebo se rozhlídnout a zvážit, jestli můžu přejít?
Včera jsem na ČRo1 v Radiofóru slyšel pičuse, který se vyznával z nespokojenosti s prací policie, protože jeho desetiletého syna srazilo auto na značeném přechodu, ale policie dala vinu klukovi. Řidič pak po rodině těžce zraněného kluka vymáhal 80 000 jako náhradu škody na voze.
Toto je ukázkový výsledek práce systému, který se snaží myslet za lidi. Ti pak nejsou schopni myslet ani na sebe, dokonce pak neumí rozlišit příčinu a následek...a ještě maj tolik drzosti, že svou blbost vyhlásej v rozhlasu.
|
|
|
|
Za havárii na D1 i jinde může totiž počasí.
|
|
|
Pcha. 411 sice nemaji, zato maji neco jeste mnohem promakanejsiho. Rakouskej monocajt ti muze naparit pokutu, kdyz se mu zdalo, ze jedes moc rychle. Kdepak mereni rychlosti soukromymi subjekty, rakousky nadclovek ani nepotrebuje radar a vi.
Takze tam na te dalnici se rakouska varianta prasarny c. 411 podepsala uplne stejne.
|
|
|
Ale no tak...a teď tu voperníkový chaloupce.
Na zdání příslušníka nedají ani v Rakousku. Samozřejmě je třeba úřední záznam z měření. Nebo ti policajti na motorkách mají ty laserový pistole jen tak pro srandu? To hádám ne...
A pokud bys býval někdy muvil s rakouským policajtem, pak bys se vyjadřoval jinak. V Rakousku je totiž i ten nejblbější policajt Pan Policajt, kterej Nezapomene pozdravit, v příhraničí se domluví lámanou češtinou...a vždy popřeje šťastnou cestu (když mě staví na motorce, tak kolikrát i to, abych dal pozor na stroj 8o) ) O rakouských policajtech si teda nemyslím nic špatnýho... Můj vztah k policii v ČR je zde myslím dobře znám - to jen pro srovnání.
|
|
|
No jo, covece. Tak jsem zkousel sve tvrzeni podporit nejakym linkem, ale ona to snad opravdu bude nejaka urban legend.
Narazil jsem jen na mraky informaci o tom, ze usekove radary byly v Rakousku prohlasene za nelegalni, coz mou teorii rozhodne nepodporuje, spis naopak.
Kdyz mezi policajty nepocitas celniky, muzes mit s jejich urovni pravdu. Ale spis jsi mel jen nahodou stesti.
|
|
|
Ano. Neznačené úsekové měření bylo prohlášeno za nelegálnía jepovinnost správce kamer označit je viditelně,aby bylo jasné, že probíhá sběr osobních dat.
V Rakousku dokoncezrušili povinnost svítit ve dne,prtože už druhá studie prokázala , že to zahlcuje řidiče informacema, který často nepotřebuje vědět a tak ho to rozptyluje. Ofiko výsledek? Nula od nuly, takže to zrušíme a ušetříme tak i palivo.
Více k věci na www.osbid.org
|
|
|
Mam zcela opacnou zkusenost.
V rakousku jsem naopak opakovane zazil policejni provokaci k prekroceni rychlosti, ktera probiha tak, ze se cloveku do kufru na miste kde nejde predjet nalepi auto, ktere troubi a blika, a kdyz clovek trochu zrychli, vysune se z nej ruka s majackem.
Mistnim policajtum pak nedela problem, rict si misto pokuty o videokameru ci fotoaparat zhruba v cene jejich vozu. Nastesti vzdy byla hotovost.
|
|
|
Zlati cesky policajti .... :-)
Nepochopil jsem ale vetu "... nedela problem, rict si misto pokuty o videokameru ci fotoaparat zhruba v cene jejich vozu". Kamera ci fotak stejne drahy jako auto? Cim jezdis/cim fotis? :-))
|
|
|
Policajti v rakousku, zejména v menších městech jezdí ve VW Passat různých generací. Velmi často vídám i ty s plnou, plastovou maskou vpředu a obdélníkovými světly vzadu. Je to rok 98? 99? I průměrná zrcadlovka má myslím cenu vyšší než 10 let starý Passats 300 000km na budíku 8o)
|
|
|
Jak kde. V Tirolích, Štýrsku nebo Korutanech žádný problém. Čím blíže k hranicím, tím více policejních blbů. Jestli to není nakažlivý.
Největší blb v uniformě, co jsem měl tu čest, chtěl pokutu za to, že jsem ho předjel. Nic neporušil, jen předjel. A to dřepěl v civilním autě, které co 100m bezdůvodně brzdilo. Dostal kulový hajzl.
|
|
|
Doktrína v zeleném Rakousku je založena na defenzivní jízdě. On tedy nechěl, abys zrychlil, ale spíš abys jel u pravého okraje vozovky a on moh předjet. To je ten rozdíl mezi tí, jak blikání a troubení chápou lidi tady a "za čárou".
By jsem jako pasažér v autě u too, jak rakouský policajt napomínal mého řidiče, že předjížděl s malým rozdílem rychlostí, vím o pokutě za jízdu u dělící čáry i když kolem cesty jsou cedule i v češtině a stojí na nich "jezdit vpravo". Kdy jsi napsled viděl, že by někdo byl policajtem aspoň upozorněn na to, že jede ne-podle-předpisů a navíc jako idiot?
Pokud jsi zaplatil na místě, je to v cajku. Pokud bys neměl, bylo by správné nechat o doprovodit tě na služebnu, zavolat certifikovaného překladatele a pak ti vyložit, čeho ses vlastně dopustil. Pokuta by pak nebyla vyšší, ale on by se s tím musel otravovat.
|
|
|
Když jedu za světla, sucha, tepla, nemám problém. Za tmy, deště, zimy se mi zdá, že jsem porouchaný a na silnici nepatřím, třeba když mě předjede za tmy a hustého sněžení Fabie s vlekem naloženým krbovým dřívím. Ale za nehody může 411, to je fakt.
------------------------------
Zdá se, že s globálním oteplením přešla většina českých řidičů na italský styl řízení.
Strýc vyprávěl: "Jedu takhle po ránu z Milána a v depresích byla pásová mlha. Vždycka jsem zpomalil a ostatní mě předjížděli, jedouce bez zpomalení dál. Mysle, že chyba je na mé straně, protože oni jsou místní a asi mají zkušenosti, jsem v příští sníženině také nezpomalil. Byl jsem osmatřicátým účastníkem řetězové havárie."
Bylo to před globálním oteplením a po 411 nebylo ani potuchy.
-----------------------------
Včera jsem se podíval do knihy a osvěžil si paměť. Stálo tam: "Všichni lidé jsou špatní a většina jich je hloupých".
Tuto mantru si přeříkám a teprve poté nastartuji a vyrazím ze dvora.
|
|
Tak ty vybržďuješ někoho kdo na tebe zabliká?
Pak jsi labilní jedinec a patříš na psychiatrii. Abych řekl alespoň něco kladného, díky moc DFENSovi, protože díky jemu si tobě podobní labilové mohou svou agresi vybíjet u klávesnice kde moc škody nenadělaj.
|
|
|
1) Díky popletensoti tvé mysli je příspěvek skoro nesozumitelný i když člověk všechny slova zná. Málo kdo tak dokáže zprasit rodnou řeč - tedy žádná pochvala.
2) Děkuješ stejnému člověku, kterému nadáváš! Článek je od D-Fense, hňupe!
2.1) "Vybrzdit" nemusí vždy zamenat "hodit kotvu", víme?
|
|
|
Cimrmanova teorie externismu - buď ji nevíme, nebo je omylem. Autor tak vlastně zastává názor, který zároveň vyvrací ;o)
Nic nového...
|
|
|
Tož honzíku, moravský vidlane, budu koukat po tvý mašině a až pojedeš kolem, tak tě nevybrzdim, hodim ti kotvu. Pochopuješ?
A pozdravuj v Žebětíně!
|
|
|
To, že bydlím v Žebětíně zde není žádné tajemství, takže zádné odhalení se nekoná a chalupu kvůli tomu rozhodně opevňovat nebudu. to byl dost zoufalý pokus přirovnatelný k nošení dříví do lesa.
Kdokoliv vytáhne podobný termín jako jsi použil ty, je buďto:
- blb z Díry po Granátu, který bydlí na Jižním Městě a v OC Chodov doplňuje regály za 15 hrubého měsíčně, nicméně benefit vidí v tom, že je "pražák"...i když rodilí pražáci z Prahy raději utíkají na venkov.
- blb z Prahy, který mnoho nedokázal a sere ho, že i v jeho očích podřadní lidé (protože nebydlí v Praze) dokázali/mají více než on a tak hledá něco v čem je převyšuje. Jako první se u hodí, že je z většího města a staví to jako důvod k tomu, abychom mu věřili, že jest zkušeným matadorem, který zná svět.
Hlasuju pro druhou možnost, neboť jsi jako správný, závistivý frustrát vytáhl mou motorku, kterou považuješ za ikonu, přes kterou se mi můžeš dostat na tělo. Ale pro mě je to jen stroj. obíbený, ale jen stroj. Navíc jsem se už dlouho nedostal do situace, kdy by mi někdo mohl jakýmkoli(!) svým manévrem přivodit neřešitelnou, krizovou situaci. Vždy mám rezervu, takže hodit mi kotvu bude znamenat jen to, že tě objedu jako hromadu hoven a budu pokračovat v cestě. Ty budeš nasranej, tvé děvče (je-li taková zoufalá duše) tě bude pravděpodobně považovat za blbce a bude si myslet, že mám hezky žlutou motorku.
Nevidím tedy žádnou možnost, jak bys mohl,byť i teoreticky, splnit, co slibuješ, prtoprohlašuju, žes žvanivý a frustrovaný hlupák.
Má úcta.
|
|
|
Honzo, to zamindrakovany prase Mikes toho tady vyblilo bohuzel mnohem vic vc. opravdu poradnych prasaren a podpasovek, ale diky rychle rootove reakci to zase rychle zmizelo ... snad i se samotnym puvodcem nakazy :-)
Tos mu prebral zenskou nebo co, ze te tak nenavidi? ;-)
|
|
|
Bohužel jsem to neviděl a neznám, co všechno se mu podařilo někde vyhrabat. Byl bych tak možná určil odkud to má. Ale zase na druhou stranu - ti, kdo takové informace umí zneužít je nehledají v googlu 8o)
Nepřebral jsem mu nic. Zatím nevím, kdo to je. Ale asijsem ho naštval tím, že jsem muřekl, že nadává d-fensovi, kterého nakonec chválí. Tak utatil několik hodin času, aby zveřejnil to, co je ve veřejně dostupných databázích. Prostě machr-hekr 8o)
Že dostal banán je dobře zejména kvůli úrovni debaty. Několik příspěvků od něj jsem četl a asi bych neudržel na uzdě svou alergii na blbost a byl neslušný. Tak je to lepší a ušetřím čas. 8o)
|
|
|
Netusim kde to vyhrabal, ale vyhrabal nejen tvoje cele jmeno a castecnou adresu, ale i cislo na mobil a hlavne (coz vubec nechapu) i tvoje rodne cislo :-(
PS: Je mi jasne, ze takovy flustrat za to nestoji, ale nespachal zverejnenim nahodou nejaky trestny cin?
|
|
|
Tipoval bych, že maximálně přestupek, TČ by nastal v případě, že by osobních dat skutečně nějakým způsobem zneužil...ale střílím od boku, jistý si nejsem.
|
|
|
Ale je možné, že by ve mě mohl vzbudit důvodné obavy z nezanedbatelné fyzické i finanční újmy, že? Když to sečtu dokupy s tím, že dal najevo znalost mých osobních dat, je to myslím slušný základ pro podání trestního oznámení. Budu o tom ještě chvíli přemejšlet. Třeba bude námět na další článek 8o)
|
|
|
Pokud je někdo fyzická osoba - podnikatel a ještě navrch plátce DPH, tak si o něm z veřejně přístupných registrů zjistíš, kromě toho mobilu, vše. Pokud má někde reklamu tak i ten telefon bývá zveřejněn.
|
|
|
Už mi i volá. Potřeboval bych info, jestli to tel. číslo začínalo 776 nebo 774, abych věděl, které mám dát k ledu, respektive abych si na noc vypnul zvonění. Pamatuješ si to, prosím?
Trestný čin ne. Dokonce snad ani přestupek, protože toho se dopustil ten, kdo ta data nezabezpečil. Jiné by to bylo v případě zneužití.
|
|
|
Tusim 776, ale jistej si nejsem ...
|
|
|
Jeste jsem prohledal historii meho PC a pamatoval jsem si to dobre ...
|
|
|
Tak milý Honzíčku, to ti volajů asi iní, na které si měl té hloupoučké poznámečky. Místo vysedávání na netu, bys mohl sám jezdit na okruhu, a ne jen dělat Petrovi mechanika a fotit jak jiní projížděj cílem ... máš na víc ty kluku ušatá tmavovlasá.
Vypadá to že frustrace z toho že černou práci děláš TY a jiní si jezdí po okruhu, tě žene k nenávistným výpadům proti neznámým lidem, ze zdánlivého bezpečí tvé klávesnice. Reálný a virtuální svět mají ale i rozhraní.
Kdysi jsi trefně napsal :"Zajímalo by mě, kolka dopravně bezpečnostním fašistům už v hlavě klíčí myšlenka na šmíráckou "černou skříňku" ... Vítejte ve světě Velkého Bratra."
Tož vítaj! :)
|
|
|
Hele, Mikes, nerikaj ti doma "unhoštskej přízrak"? ;-)
|
|
|
No jsem z toho úplně vyndanej.
Víš, osle...až budeš mít skills na to, aby Tě za vysedávání na netu někdo platil, pak se ozvi...hm?
No a hrát si na hustohekra poté, co googlem najdeš 5 let starou fotku? Běž raději zmáčknout nějakého toho beďara, deprivante. Tvé informace pocházející z www.e-racing.cz jsou dost fousaté a tím se tvůj útok na mé soukromí mění spíš na trapas. Navíc nejsi za ty léta tady jediný, kdo tu fotku našel a povykoval tady přesně jako ty teď. Vidíš...oni zde už nejsou, ale já ano.
Když se navíc podíváš, že už víc než rok na ten web nikdo ani nešáhl, tak musí být i troubovi jasné, že to, co je tam k nalezení je už pěkně dlouho zaschlý sperma. Bravo - to je teda výkon - objevil jsi teplou vodu 8o)
No a mezi náma: Až uděláš aspoň takový fotky motorek v závodě, jaký jsem nafotil já, pak přijď, a potykáme si...nemluvě o zvládnutí "černé práce".
Ad skříňka: Napřed by mě někdo musel přesvědčit, že takové něco chci. Dřív nic takového prvozovat nebudu...a to ani tehdy, pokud ty budeš muset. Proč? Právě proto, že se mě svět VB až tak netýká a nejsem na něm závislý.
A teď šup - zavolej své 2D přítelkyně, dej mu za uši...a šup do hajan, fantasto! 8o)
|
|
|
Ještě detail:
Muselo tě moc, moc bolet podívat se do zrcadla, které jsem ti nastavil, když jsi nadával D-Fensovi a ve stejné větě jsi ho pochválil 8o)
Přes všechno, cos zde napsal a jak jsi se přifoukl, abys byl aspoň vidět, jsi pro mne jen zoufalec, který se kloudně neumí vyjadřovat v rodné řeči a jeho výplody si jeden musí přeložit do češtiny, aby pochopil. Navíc nerozumíš ani psané informaci a unikají ti souvislosti.
V tomhle světle se mi jevíš jako obyčejný trouba, kterého si pro "pošahanost" neváží ani pouliční děvky, které si vyměňují historky s jeho trapasy 8o)
Že se mi povede taková trefa, že někdo za 3 věty promarní několik hodin času na e-vendettu - taková trefa je snem každého lovce debilů. Díky za potvrzení zásahu! 8o)
|
|
|
Mikesi, jsi zamindrakovany zmrd - takovehle prasarny se nedelaji i kdybys HonzuZZR nesnasel sebevic a nejvic to vypovida prave o tobe (viz zacatek meho prispevku).
|
|
|
Pro orientaci - iFos odpovida na smazany prispevek, obsahujici osobni udaje jednoho z diskutujicich vcetne adresy, rodneho cisla a cisla mobilniho telefonu. Za toto si autor onoho prispevku vyslouzil takove zlute jizni ovoce, jehoz krivost je regulovana Evropskou unii.
|
|
|
To jsi me predhonil... mela jsem tu pro nej odpo nachystanou skoro cerstvou Chiquitu:-)
... byla kouzelnejsi nez ty kouzelne tabule za tri giga, ktere zrejme bude chodit pan ministr osobne zateplovat svym dechem, aby mu i ve snehove vanici treba na Vysocine fungovaly. No, asi nevime, co s "kapacitou".
Kdyz uz se resi takovou dobu, jestli neodstranit billboardy, tak je aspon nahradime ridicum jinou podivanou, ne?
Fakt je, ze v Praze nastala dopravni katastrofa ve chvili, kdy se zjistilo, ze nejsou "tak uplne" sesynchronizovane semafory...a kastani nereaguji na zmenu stavu svetelka na semaforu tim, ze by zapojili mozek, ale automaticky, takze to rozjedou nekam, kde zahadne se v te chvili vyskytovala tramvaj, chodci nebo neco podobneho. Bylo zajimave to (z bezpecneho povzdali) pozorovat - uz jen pro ty reakce jednotlivych ridicu. Pekne to ukazalo, co se nam to prohani na silnicich.:-)
|
|
|
Musis Hanko byt priste rychlejsi anebo mi dat na sebe ICQ ;-) ... takovehle chovani me fakt dokaze poradne nasrat ... nejspis i proto, ze jsem se osobne kdysi davno setkal s podobnym debilem :-( A nic na tom nemeni ani to, ze zrovna s HonzouZZR malokdy dokazu najit spolecnou rec ...
|
|
|
Myslím, že na podobné hlupáky máme stejný názor.
Alespoň v tomhle se shodneme...a pokud si pamatuju, nikdy jsme se v debatě nemuseli uchýlit k sprostému nadávání apod. Jsi teda dobrý oponent, kterého je třeba si vážit.
|
|
|
Dekuji :-)
(cervenam se ;-) )
|
|
|
Tomu bys Roote nevěřil, jak se člověku uleví když ví, že tu tyhle debilní příspěvky někdo maže a uživatele banánuje. Kam lidi na tyhle manýry chodí...
|
|
"Pochopil jsem, že jsem se předjížděcím manévrem dotkl jeho hodnot a tak jsem ho ani nevybrzdil, jak to podobným obsedantům za odměnu dělám."
A je opravdu nutné něčí "neslušné gesto" oplácet jiným a zvyšovat tak agresivitu na silnicích? Fakt miluju se dívat na dvě auta před sebou, kde jeden prudce brzdí tomu druhému před čumákem a ten druhý na něj troubí a snaží se ho objet. Kdyby to ten první přešel bez povšimnutí tak dojedem všichni dál.
|
|
S tím vyškubáváním značek - já to beru, ale přednost zprava je ošemetná věc. Když není křižovatka označená a já o ní nevím, jak mi může přihlouplej VBman dát pokutu za nedání přednosti? Sebrání značek tedy OK, i když brzdit na sídlištích před každou křižovatkou je hloupost, ale repektuji. Nicméně rád bych viděl u křižovatek křížky ze všech směrů, abych nezaměňoval s VIP vjezdem k vilám...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Přehlídka úspěchů 411ky na D1
|