Komentáře ke článku: Student agency story (ze dne 01.06.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Proc.Proc jen maji Cesi v povaze neustale nekoho "školit".
|
|
|
Ano, ale pokud víš že ten trotl veze lidi, a přesto ještě takhle ohrožuje ostatní řidiče, musíš uznat, že to už je příliš.
Nikoho školit nepotřebuju, ale svoboda řidičovy pěsti končína špičce mého nosu, resp. nosu cestujících a ostatních účastníků provozu.
A žluté busy svými manévry na cestách způsobují často velmi svízelné situace.
|
|
|
... a pro tyto situace je tu superman DonJuan, aby ty nebohé cestující zachránil před zběsilým autobusákem tím, že ho vybrzdí. Autobusák se sebekriticky zamyslí, a začne "dodržovat". A tak je to správně, hallelujah...
|
|
|
Ty jsi ale BLB.
Já jsem tím chtěl říct, že s tím jak jezdí SA řidiči nesouhlasím.
A vždycky se najde nějaký TAKOVÝ jako TY, který čeká na jakýkoliv podnět, aby všem ukázal, že je opravdový liberál a všichni ostatní sou čůráci.
Ale aspoň všichni víme, jakým způsobem asociuješ.
|
|
|
Až budeš chtít příště říct, že s tím jak jezdí řidiči SA nesouhlasíš, tak řekni "S tím jak jezdí řidiči SA nesouhlasím". Neuchyluj se k takovým blábolům, pak si myslíš, že všichni ostatní jsou blbové, jenom ty seš letadlo. Stačilo říct že ti prostě chutná.
|
|
|
viiid..... ke vsemu jasna blbka ........
|
|
nj, blá, seš prostě blbá, co naděláme. Většina lidí to alespoň takhe veřejně neventiluje. Až tě příště posedne touha někoho vychovávat, pořiď si psa. Na silnice to nepatří.
|
|
|
Až potkáš nějakého oberkokota v tom žlutém autobusu a udělá ti něco podobného, tak jsem zvědav na Tvoji reakci,
ale dost pochybuju, že je budeš chválit..
|
|
|
Až udělá co podobného? Jako třeba že mě předjede? WOW... Pokud mě předjede prasácaky, pomyslím si něco o kokotech a dál to neřeším, ale že bych se ho jako autorka jal stíhat, a ještě prasáčteji předjíždět a vybržďovat? Tss tss tss...
|
|
|
Ano, většina lidí to neventiluje, protože některým řidičům jako seš ty se to stává denně, proto se za to stydíš. Tak drž dál hubu a krok.
|
|
ja bych teda tak ostrej nebyl...teda pokud chci jet klidne tak at me predjede autobus. Kdyz nebudu chtit tak me nepredjede ani kdybych mel favorita. Ale na druhou stranu slecna s 1.4D jarískem jde zavodit a pak ho nechce pustit...no nevim, asi se take priklonim k nazoru ze napad to byl velice hloupy:)
|
|
|
Nevim jak 1.4D ale Yarin v provedeni 1.1 (? - no ten nejmensi) jede VELICE slusne. Na letisti jsme z hecu zkouseli Felici 1.3 MPI vs. Yarin a pro 55Kw Schade to bylo velice, velice potupne :)
|
|
|
1.3 Schade má jen 50kw, elitních 55kw mají 1.6ky.
|
|
Není mě jasných pár věcí:
Autíčko jede velice svižně a vy nejste schopná ujet autobusu? To jedete na trojku ne? :-)) "....na to šlápnul a držel se mi furt na kufru..." to byl autobus s turbínovým motorem ne?
I když jste ho už předjela, tak co je vám po tom kde autobus předjíždí a kde ne? IMHO: Znám pár úseků, kde je plná čára a všichni tam předjíždí, proč by taky ne, když je to z kopce a vidíte cca 1km daleko.
Sama tvrdíte, že jste dostala předvolání kvůli rychlosti, když sama nejezdíte podle předpisů, tak proč tu osočujete někoho jiného že jezdí jak kokot?
Jít na policii je hovadina, když sama říkáte, že jste potkala 2 busy SA, je logické, že jeden druhého "podrží" a vše zapřou.
|
|
|
"...Autíčko jede velice svižně a vy nejste schopná ujet autobusu? To jedete na trojku ne? :-)) "....na to šlápnul a držel se mi furt na kufru..." to byl autobus s turbínovým motorem ne?..."
Pane kolego, než začnete do někoho rýpat, ověřte si fakta. Těmto Scaniím a Ayatsům skutečně nečiní problém dosahovat velice zajímavého zrychlení a stálé cestovní rychlosti, místy se blížící 140 km/h (sám jsem zažil na D1 - jeda za jedním SA busem směrem na Brno). Slabší auta opravdu mají problém ujet těmto mastodontům, když si jejich řidiči usmyslí, že budou závodit.
Jedna věc je jet rychle s relativně malým vozem, věc druhá je jet stejně s busem plným lidí. Už jen rozdíl hmotnosti auta a elektronikou a vzduchotechnikou nabušeného busu je obrovský; setrvačná síla pak bude mít v případě havárie jiné následky pro osádku auta a jiné pro osádku busu. Řidiči SA jsou svým prasáctvím proslulí, ono stačí se na ně podívat a hned je jasné, že většina z nich inteligence moc nepobrala. Inu, za mzdu neodpovídající pracovním podmínkám se slušný řidič nesežene a tak SA musí vzít zavděk tím, co se naskytne...
|
|
|
Jenže ten autobus takovou rychlost vyvine jen na rovné silnici, absolutně si nemůže dovolit při ní vymetat byť i mírné zatáčky. Na normální silnici mu prostě Yaris ujet musí, nesedí-li za volantem totální pako.
|
|
|
To asi ano, ale z jízdy rychlostí 110 km/h se SA na silnici mezi ČB - Prahou (kde jsou místy i prudší zatáčky, nepočítám-li dálnici za Pískem a za Příbramí) jsem neměl žádný pocit nebezpečí a bus se choval velice klidně. Tedy lze říci, že řidič si může dovolit docela dost - třeba i prasit a šlapat na plyn, aniž by to cestující nějak výrazně poznali. Zátah motoru našeho SA busu (a tedy i zrychlení) byl dost brutální a náš řidič motor rozhodně nešetřil - a sám se dost často lepil na zadek pomalejším autům, které raději uhýbaly málem do škarpy (aby ne, koho by nechal klidným mastodont metr za zadním nárazníkem). Víc jsem nesledoval, protože mou pozornost neodbytně upoutávala úzká a nepohodlná sedačka a občasné návaly klaustrofobie z těsného prostoru kolem mne.
|
|
|
I stará Karosa je schopná vymetat zatáčky takovým způsobem že byste ani s osobákem tam tak nejel, jenom to nejde s autobusem plným lidí, to by se řidič potom docela nauklízel :-)
|
|
|
Věř mi, že řidiči SA jsou velmi dobře placení... to, že jsou to často .........., je jiná věc.
|
|
Njn, to ze vodiči SA jazdia ako prasatá to je stará známa, jazdím s nimi celkom casto BA-Praha. Ked sa ide smerom do BA tak z obligatnej 110 spomali az na odbocke na most Košická, to len taký príklad (podotykam ze tam je 80-ka uz hodne x km). V Prahe dtto ...
Ale to stym ze by niekoho dvaja busáci vyblokovali cez protismer to sa mi fakt nechce verit (aj ked teda dnes uz uverim všeličomu)
Ono to chce byt na ceste kludnejsi, to ze ma v obci pravidelne predbiehaju nakladaky pri moje 65-ke (u nas je este furt 60) na to som si uz zvykol, no co tak ho za obcov predbehnem zase ja, kto je blbec blbcom zostane ...
Existuje take pekne porekadlo nieco o drazdeni hada bosou nohou :) ...
|
|
|
Jo jo, přesně tak. Krokota na silnici nevychováš, takže komu je život milý, ať, jako já, taky radši uhne, a ať se dotyčný krokot ráčí zabít sám.
BTW před dávnými lety, kdy ještě "západní" traktory byly horkou novinkou, mi hnul žlučí frajer v John Deeru s vlekem, co mě (tehdy ve Škodivce) ve městě suverénně předjel ... :-)
|
|
|
btw. tehdy ty traktory jeli 40km/h max. tak kolik jste jel potom vy? :-))
ale bohužel mám taky něco takového, tatra se štěrkem a vysypávání kamene po cestě.:-((
|
|
|
Já asi 50--60, traktor cca o 15km/h víc. Asi verze RS ... :-) Jó šutr z kamiónu ve skle už jsem zažil, dvakrát. Prvně mi ujel, podruhý jsem ho už -- zkušeněji -- dojel a nakonec se dohodnul s majitelem firmy. Ale obojí je už -- ťuk ťuk ťuk -- také dávno.
|
|
|
oba jste zelenáči - před drahnými lety mi shořela spojka a mohl jsem tam dát maximálně trojku a v kopci mě trhnul velorex, když jsem se plazil z posledních sil :o)
|
|
|
Velorex je pomerne svizny stroj a pokud ho majitel udrzuje, da se s nim vesele predjizdet i dnesni auta...
|
|
|
Se tam dávaly motory z 350 Jawy, ne?
|
|
|
250 a 350, wikipedie tvrdi, ze i 175, ale o tom jsem driv neslysel. Kazdopadne tyhle JAWAcke dvoutakty byly na svou dobu velmi dobre a kdo si s tim navic pohral, mohl ziskat velmi slusny vykon.
|
|
|
Docela bych chtěl vidět velorex s 175 motorem jedoucí proti větru :-)
|
|
|
Sam ses zelenac. Ted v dubnu mi zniceho nic prestal fungovat plynovy pedal (elektronickej). Zrychlovat se dalo jen tempomatem, ktery ale zabira az od cca 30km/h, na ktere se auto ale muselo nejdriv dostat prakticky na volnobeh. A i trilitrovemu motoru to chvilku zabere.
To bys neveril, co vsechno me predjelo pri rozjizdeni na semaforech v Barrandovskem kopci. Jen ten deda s choditkem chybel (kdo videl film Office Space?).
|
|
|
John Deer dokaze jet az 80km/h
|
|
|
P.S. teď si akorát vzpomínám, že jsem nedávno, co mi dost drze vjel z vedlejší náklaďák s pískem, toho šoféra naprášil na firmě (na číslo na zádi). Nicméně dál jsem to neřešil.
|
|
1. zaplať pámbu za žlutý mor
2. jel jsem s nimi CB-Praha-CB, neměl jsem pocit nebezpečné jízdy a vyslechl jsem rozhovor řidiče s jednou cestující při nástupu v Praze, když ta se ptala, v kolik budem v ČB, on řekl čas a dodal, že se to dá jet o 10 minut rychleji,ale že si cestující stěžovali. Takže nechci paušalizovat, že všichni řidiči SA jsou slušňáci, stejný nesmyslje paušalizace, že všichni jsou prasata. Vy, co jste jeli s prasetem, zkoušeli jste si stěžovat ?
3. předjet někoho, pak mu přibrzdit a ještě o tom napsat článek pokládám za koncentraci hlupství
|
|
|
Yep, souhlas, každej jezdí jinak. Ale jel sem s jednim z Ovy do Prahy a teda předpisovou rychlostí fakt ject nemoh.. sem zíral jak rychle ten bus může ject..
To předjíždění a brždění mno.. nepřijde mi to jako ideální nápad a taky byl dost o hubu, kdyby to neubrzdil, tak mohlo bejt o jeden hodně slisovanej Yaris víc..
|
|
vtipná povídka, pronásledovat s jarisem autobus a ještě ho vychovávat, to se jen tak nevidí :-)). Jarísek se nepředjíždí, mohlo by to narušit řidičovo již tak křehké ego! Příště doporučuju zkusit vybrzdit naloženej kamion, třeba z prudkýho kopce . . . .
I když jezdí autobusy SA poměrně svižně nikdy jsem se s nimi do kolize nedostala, osobně bych je označila za neproblematické účastníky provozu.
|
|
|
SA man je schopen lepit se v městské koloně i na motorku. Co na tom, že když kolona zabrzdí a autobusák to nezmákne (jako že to nezmákne,když mi jede 3 metry za výfukem), tak motorku vmáčkne do auta před ní?
Specialisté na podobné aktivity jsou především řidiči tzv. posilových spojů, kteří pospíchají ke Grandu, aby to už měli za sebou.
Další kapitola je jízda po objízdné trase v případě uzavření dálnice.
Způsob dálničního předjíždění "žluťáků" je také velmi zajímavý. Jsou schopni to poslat do levýho i když sami jedou 95 a 20m za zadkem mají někoho rozjetého na 140. Viděl jsem to v několika desítkách případů, protže po dálnici jezdím dosti často a tak nemyslím, že je to jen náhoda.
|
|
|
asi neznáš orlobus, žlutej ďas je proti tomu legrace, sice se ti orlobus nepřilepí na zadek, orlobus se totiž rozkymácí do všech stran a předjede tě i kdyby to bylo na horský stezce . . . .
já jsem se žluťákama problém neměla, je to autobus, ty člověk musí brát s rezervou, ale v autě je to přece jen trochu lepší než na motorce, můj vztek je soustředěn na kamiony, protože to jsou hovada k pohledání, nějakej SAborec mě nemůže rozhodit ;-)
|
|
|
V tomto případě mám pocit, že SA autobusy si s kamoinama jedoucíma vnitrostátní trasy nemají co vyčítat. Oba honěj minuty bez ohledu na okolí. V tom je myslím zakopán pes...
Debilové se pak najdou všude, takže ani autobusáci nejsou vyjímkou.
|
|
Mala si volať Políciu, ešte za jazdy - vo chvíli keď Ťa ten blb tailoval a ostreľoval fotónovými torpédami.
|
|
|
Nejsem přesvědčen o efektu takového řešení, znaje laksní jednání PČR. Stížnost na firmě ale asi není od věci, pokud se jim jich sejde víc (nejlépe s připomínkou, že to někdo třeba natočí a s takovým důkazem to dá PČR), pak může mít šofér docela problém, přičemž řidičů autobusů je celkem dostatek ....
|
|
|
Volania na 158 sa logujú a policajti sú systémom nútení na volanie reagovať. Policajt si nemôže povedať, že to je blbosť, a že toto či tamto nepôjde riešiť. Zas až tak posrané to v našich republikách nie je.
|
|
1/ .....V Hořesedlech si jedu svých 50km/h. Najednou se za zatáčkou vedle mě zčistajasna objevil autobus SA. Samozřejmě přes plnou a rychlostí žíznivé čáry. To mě poněkud překvapilo a tak jsem se jala držet se za ním.......proč milá dámo? Tak ho nechám, jedu si "svých 50" a nestarám se...
2/.....Nicméně před Krupou je hodně dlouhá rovinka a protože nic nejelo, tak jsem vyhodila blinkr, šlápla na to a (nakonec) předjela....jo, jediná rovinka za Hořešedly před Krupou je padák z kopce před šraňkama. Jen tam na to dáma s yarisem měla......
3/.....lehounce (to zdůrazňuju!) a v dostatečné vzdálenosti, vědoma si toho že nejedu po německé dálnici, jsem přibrzdila....no, a tady je to - buď dáma přibrzdila až na dlouhé padesátce před šraňkami, ale tam musí ten autobus taky, nebo se zvrhne na přejezdu. Spíš to vypadá, že mu to zamázla uprostřed kopce, po předjetí ( taková výchovná) stejně jako to dělají strejdové v kloboucích ve Favoritu, když z kopce předjedou bavora .....
4/ pak máme Krupou (tam bývá radar a všichni to jakš takž respektují), pak z kopce do kopce rovinku ke Krušovicům a pak je kopec k Řevničovu - že by Yaris neujel autobusu v kopci, co má asi 10 procentní stoupání a stoupací pruh? Hmmmmm
5/ no a ten konec v Řevničovským lese - holt ty americké filmy dělají své.....
P.S. dáma má nick monkey.... to je opice, že?
Oprávněně
|
|
|
ad bod 3 - to mi v tom článku taky nehraje. Smysl proč předjíždím vozidlo, je že jedu rychleji, a tak nechápu kontext "v dostatečné vzdálenosti lehounce přibrzdila"..? Odkaz na povědomí o německé dálnici je jen chabá rétorika.
Madam vsadila na "proškolení" a ono se to nějak nepovedlo...
|
|
|
A tak zase pri predbiehani sa zvykne ist rychlejsie ako bezne a po predbehnuti spomalit, ale mala by platit zasada ze aj po tom spomaleni idem rychlejsie nez ten koho som predbehol ...
|
|
|
No asi jste nepochopili nebo nikdy nezažili. Běžně se mi stává, že dojedu auto jedoucí 85-90km/h. Chvilu jedu za ním a když je dostatečně přehledný úsek, tak ho předjedu. Běžně jezdím tak 90-110km/h, dle situace. Při předjíždění se běžně dostanu na nějakých 120-130km/h, což už není rychlost příliš ekonomická a v případě mého vozu i "nekulturní". Po předjíždění tedy zpomalím na svých 90-110km/h. Potuď vše v pořádku, ovšem problém nastává, když dojedu kokota, který v okamžiku, kdy zjistí, že ho předjíždí Favorit, tak přidá. Mám tedy dvě možnosti, vrátit se zpět, s tím, že kokot s pocitem vítězství nad Favoritem pravděpodobně pojede ještě pomaleji a já zas za ním, nebo rozdráždit motor k maximálnímu výkonu a předjet v cca 140-150km/h. Jenže taková rychlost není jednak dlouhodobě udržitelná a v mém voze už vůbec ne bezpečná, takže po předjetí zpomalím na svých 110km/h. Předpokládám, že to samé udělala i slečna (paní), jen použila nevhodné slovo "přibrzdit". Za to, že předjetý kokot si to nenechá líbit, už bohužel nemůžu ani já ani ona.
Jinak dobrý protiútok při oslňování dálkovými světly zezadu je zapnout mlhovky, v noci zblízka nic příjemného.
|
|
|
Mam dojem, že mlhovky nebudou na autobus moc platné.. obzvlášť vzhledem k výškovému rozdílu busů SA a Yarisu. :D
|
|
|
Rad jezdim stabilni rychlosti a pokud dojedu nekoho pomalejsiho o cca 5-15 km/h a rozhodnu se ho predjet, tak take pri samotnem predjizdeni vyrazne zrychlim (prijde mi to vyrazne bezpecnejsi i ohleduplnejsi nez kdyz nekdo predjizdi treba i pul kilometru) a po predjeti tu rychlost zase pomalu a plynule necham klesnout na moji puvodni, ale tyhle pitomce, co ve chvili, kdy jsou predjizdeni zacnou zrychlovat taky dobre znam a to jsem ani nikdy nemel Favo ... proto jsem ve Wagonu R+ nerad predjizdel Fobie, to byli nejcastejsi adepti na posramocene ego, kdyz je predjela takova neforemna voskliva skatule od bot na koleckach ;-)
Zasadni otazkou ovsem je, nakolik a jak plynule autorka po predjeti autobusu zpomalila oproti sve puvodni rychlosti a nakolik autobus naopak zrychlil (pokud vubec zrychlil) - na to jsem v clanku odpoved nenasel a teprve podle teto odpovedi lze odhadnout, kdo ze vlastne vsechno prasil a kdo ne.
|
|
|
"V Hořesedlech si jedu svých 50km/h. Najednou se za zatáčkou vedle mě zčistajasna objevil autobus SA. Samozřejmě přes plnou a rychlostí žíznivé čáry. To mě poněkud překvapilo a tak jsem se jala držet se za ním.......proč milá dámo? Tak ho nechám, jedu si "svých 50" a nestarám se..."
Velmi trefne a toto pokladam za zaklad celeho problemu. Preco ste ho predbiehala naspat ked isiel rychlejsie nez vy? Imho zmrd zmrdku stretol a ja uz teda len kaficko. :-)
|
|
|
Ale no tak milý pane. V době kdy jsem byl vlastníkem BMW se mi běžně stávalo že jsem mimo obec našel někoho jedoucího 70, který při předjíždění zrychlil na 90-100 km/h a následně se mi lepil při předpisové 90ce za pozadí.
Co byste tedy radil? Dotyčný jede před předjetím rychlostí X (která je evidentně nižší než maximální povolená), během předjetí zrychlí na rychlost vyšší než povolenou a lepí se vám na zadek a bliká. Popřípadě vás předjede a vybrzdí.
BMW již nemám, z jiných důvodů mám jinou a levnější značku. Můžu jen dodat že jsem neskonale rád právě z výše uvedených důvodů, "provokativnost" toho vozu pro podobné exoty byla totiž bohužel tak vysoká, že při jejich odvetném předjíždění na naprosto nevhodných místech jsem mnohokrát jen taktak vyvázl bez škrábnutí (dementi předjíždějící před zatáčkou odkud vyjel kamion jež to strhli "na mě" apod).
|
|
Taky se mi to nechce věřit. To by ti šoféři museli být totálně pitomí, dělat tohle s plným autobusem zákazníků=svědků.
Spíš bych to tipoval že ruská konkurence vymyslela pěkně akční příběh, co?
|
|
Jedním z dalších důvodů, proč by některé ženy neměly řídit. Hloupost, ješitnost, snaha vychovávat a ještě k tomu Toyota Yaris. To z vás dělá dokonalý průšvih na cestě.
|
|
|
IMHO je Yaris docela povedené vozidlo, které si svoje odpracuje, pokud ho ovšem neřídí cvok ... A po pravdě přiznávám, že to je poprvé, co vím, že někoho vybrzdila ženská. Obecně ženské spíš neumějí parkovat a méně se soustředí, tzn. dělají -- typ. po městě -- nepředvídatelné věci.
|
|
|
|
Myslíte reklamu ve stylu "nezabije se v tom ani nesoudná ženská mezi dvěma velkými autobusy"? :-)
|
|
Co vím, tak zrovna u SA chodí v případě prokázaného prasení řidiči na dosti slušný s prominutím "pojeb". Mrtvého brouka dělají či vyloženě zatloukají spíše různé menší regionální firmy - často i když jim člověk dodá jasný důkaz v podobě fotky či videozáznamu, na kterém je jasně vidět, že jejich řidič prasil.
Yaris není závodní nástroj, ale čistě technicky by měl autobusu být schopen ujet, zejména v zatáčkách a do stoupání. Pokud autorka takového řidičského výkonu s Yarisem není schopna, nechť si pořídí výkonnější auto, případně (ještě lépe) přestane vychovávat - když nic jiného, ušetří si spoustu nervování.
Já se na silnici snažím nikoho nezabít a nikým nebýt zabit. Vzájmné vztahy ostatních účastníků mi jsou vcelku ukradené (dokud se nějaký vůl nevyklopí a nezablokuje silnici jako dnes dodávkář na D8). Extra velkou prasárnou se někdy k reakci vyprovokovat nechám, ale je to opravdu jednou či dvakrát do roka a pouze mám-li přiměřený hardware.
|
|
Sveho casu jsem jezdil do Liberce do skoly se SA z Prahy, coz je cca 98km (mereno autem) od Cerneho Mostu na AN v Liberci. SA to jezdili pravidelne za 55 minut. Jednoduchou matematikou dojdeme k prumerne rychlosti cca 107 km/h. Max. povolena rychlost busu je 100 km/h. Kdyz jsem si pak koupil auto, bavilo me na dalnici pozorovat, jakou rychlosti zluta strela zrovna jede. Maximum sem pomoci GPS nameril tusim 138 km/h. To uz chce mit ale poradne koule.
|
|
|
Taky to vídám, ale na nepřecpané dálnici bych jim to ani neměl za zlé. Na Karlovarce je to něco trochu jiného.
|
|
|
Kampak jsi chodil do autoškoly? Povolená rychlost busu je na dálnici 130 km/h. (Pokud tím myslíš povolenou - konstrukční - rychlost konkrétního stroje, pak se omlouvám)
|
|
|
Tak si tu autoškolu zopákni.
|
|
|
Proc? Ma pravdu ... § 18 odst. (3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.
|
|
|
Naja, tak stry, na výjimku pro bud jsem zapomněl - asi pod vlivem jízd ve starejch karosách. :o)
|
|
|
I v Karosách bývalo vidno závodníky s ručičkou tacho opřenou o doraz. :-) Bus může oficiálně ale jen do max. konstrukční rychlosti (ta v červeném kroužku na zádi) ...
|
|
|
No, právě - občas jsem v nich jako pasžér seděl já - dým vemku i vevnitř, řev, třas, autobusák ruce zaťatý do volantu ... :o) Představa že by ještě přidal byly děsivá.
|
|
|
Přijde na stav daného busu. Zrovna jsem se vrátil ze autobusovo-železniční akce v Sasku, kam naše skupina jela dvacet let starým meziměstským kloubákem značky Ikarus 280. Majitel tohoto Ikarusu je fanda a sběratel autobusů a Ikaruse udržuje ve špičkovém stavu. Cestovní rychlost mezi 90 - 100 km/h nebyla pro tohoto autobusového mohykána žádným problémem, z kopce na neutrál se rafička rychloměru lízala značku 120 km/h, přesto jízda byla stabilní, nikde se nic neklepalo a bus držel perfektně stopu. Fakt je, že většina dopravců poskytuje svému parku jen takovou údržbu, aby to drželo nějak pohromadě a přliš to nedráždilo dopravní policajty a cestující, teprve po odprodeji nějakému autobusovému nadšenci se busu dostane náležitě láskyplné péče :-).
|
|
|
Není náhodou nějaké dodatečné omezení rychlosti dáno ještě v typovém schválení autobusu pro provoz? Měl jsem za to, že chce-li někdo provozovat autobus při 130 km/hod, je na to potřeba nějaké extra schválení. Mohu se ale plést.
|
|
|
Ale autobus by měl mít omezovač, který by měl být nastavený na 100 km/hod.
|
|
|
|
"By měl" píši proto, že je ze zákona povinný, stejně jako na kamionech. A podle rychlostí, které někteří žlutým expresům naměřili, o těch omezovačích lze mít jisté pochybnosti...
|
|
|
|
Možná že to není ze zákona, ale jen z vyhlášky nebo nařízení Evropské komise, to bych musel hledat a na to nemám čas...
Fakt je zkrátka ten, že všechny autobusy nad X* míst, vyrobené od nějakého data v duhé polovině 90. let, musí být povinně od výrobce vybaveny omezovačem rychlosti nastaveným na 100 km/hod. Nejvyšší rychlost na silnicích si pak každá země stanovuje zvlášť, v případě autobusů je u nás ta 130 snad nějak zapomenuta z dřívější doby.
*nevím konkrétní počet míst, jestli je to už nad 9 míst vč. řidiče nebo až od 15 míst... to už si nepamatuji. Šlo mi spíše o obecné upozornění na to, že pokud žlutý expres jede 138 km/hod, něco není v pořádku. Nikdy jsem neslyšel o nějakých vyjímkách, které by umožňovaly odpojovat omezovač rychlosti.
|
|
|
To není dobrý nápad. Někdy lze kolizi "ujet", tudíž by omezovač v určitých případech rizika zvyšoval, A jelikož autobus vozí lidi ...
|
|
|
Některé omezovače jdou v nouzi krátkodobě vyřadit (třeba prudkým sešlápnutím plynu až k podlaze), pochopitelně se to zapisuje do nějaké paměti, ze které se to pak dá vyčíst. Mělo by to ale být časově omezené a nepoužitelné pro dlouhodobou rychlou jízdu.
Dříve se poměrně dost omezovačů dalo odpojit vytažením vhodné pojistky, ty novější už samostatnou pojistku nemají a u drive-by-wire je omezovač implementován čistě softwarově.
|
|
|
Takze - maximalni rychlost autobusu Student Agency:
Ayats Atlantis: 100 km/h
http://galerie-autobusu.havlas.eu/44/1-12-2_Ayats_Atlantis.jpg
Beulas Aura: 100 km/h
http://galerie-autobusu.carnero.cc/32/1-3-3_Beulas_Aura.jpg
Mercedes-Benz Travego: 100 km/h
http://galerie-autobusu.carnero.cc/6/17-7-1_Mercedes-Benz_O580_Travego.jpg (nepatri SA, ale max. konstrukcni rychlost bude IMHO stejna)
Scania Irizar PB: 100 km/h
http://galerie-autobusu.havlas.eu/26/2-11-4_Scania_Irizar_PB.jpg
Osobne jsem jeste nepotkal na silnicich autobus, ktery by mel povolenou vyssi konstrukcni rychlost, nez 100 km/h, ikdyz to zakon umoznuje.
Ale asi jsem sam, komu vadi, ze zlute strely plne lidi si to masti o 38km/h vice, nez je jejich konstrukcni rychlost. Z toho bude jednou obrovskej pruser.
|
|
|
ty autobusy se ale s tou nalepkou nevyrabi, pouze se do nich jako additional equipment montuje omezovac na 100 km/h..
Ty autobusy dle me bez problemu zvladaji mnohem vyssi rychlosti, narozdil od karosy, ktera muze sice mit stejnou nalepku, ale pri dosazeni rychlosti na ni uvedene (pokud vubec:) ) ma clovek uvnitr pocit (casto i venku - pokud se neudusi), ze se kazdou chvili rozpadne, narozdil od stroju SA..
.. cili me by samotny fakt prekrocene rychlosti ani z tohoto duvodu nevadil
|
|
|
Souhlasím, že tyto stroje jsou schopné vyvinout daleko vyšší rychlosti a pokud jsou v dobrém technickém stavu, není problém je udržet na silnici, ale z takových rychlostí vozidlo zastavit může být problém, jelikož se brzdy velmi snadno spálí.
Co se týká Karosy, vůbec nemá problém atakovat zmiňované rychlosti, pokud máte špatné zkušenosti, zřejmě jste seděl v zanedbaném a neudržovaném stroji. A i když porovnáváte stroje s rozdílem roku výroby cca 20let, nenechte se zmást oku lahodícími plasty a koberečky v autobusech SA, nevypovídá to nic o jejich kvalitě....
|
|
|
Jednou jsem jel ze závodů karosou, která to v noci po dálnici mazala koem 140kmh a jen si zpívala. Žádný třesy nebo smrad jsem nepozoroval. Stroj měl asi 13let.
|
|
|
|
Autobus má povolenou stejnou maximální rychlost jako osobí auto. Než začnu někoho posílat do školy...
|
|
|
Bus má snad víc jak 3,5 t? Takže pouze 80 km/h
|
|
|
Ne, ale je to autobus. Tady má někdo evidentně problémy s chápáním psaného textu. To je jak u blbejch na dvorečku.
|
|
A proč máš potřebu někoho vychovávat ? Když jsi ty tady ta vzorná, tak si máš jet v obci "svých padesát" a se honit s autobusem.
A tohle - předjedu a výchovně zabrzdím - to je na pár facek. Kdo sakra jsi, abys vychovávala ostatní ?
|
|
Autobus předjíždějící přes plnou může působit šíleně, ale je třeba si uvědomit, že on ze své výšky může vidět mnohem dál. Jen na okraj.
Článek je....divný... sice jsem nezískal dojem, že by dáma chtěla někoho školit tím přibržděním, ale byla to blbost. Když se mi nelíbí jak jezdí tuhle to velké vozidlo, co jsem naneštěstí potkal, tak se prostě sklidím, ten Yaris by musel autobusu třeba 120kou za chvilku ujet, což bych taky udělal já (s Fakem:-) a pokud dámě vadí jet pět, deset minut takovou rychlostí, nemá předjíždět rychle a agresivně jedoucí autobusy, ale má je nechat zmizet za obzorem, no né??
|
|
autorce mohu jen poradit, at si poridi decko. Pak bude mit hromadu moznosti nekoho vychovavat.
|
|
|
Jen to ne - si představ, že s ním bude jezdit takovouhle "výchovnou metodou" a příště to s těma autobusama neustojí. Kromě toho potom výkony těchto matek-řidiček vídám denně na cestě do práce a z práce, kdy tam naprosto suveréně vjede z vedlejší, aniž by se rozhlídla a asi si myslí, že jako matka rodu na to má právo.
Jinak opravdu používat výchovné metody na někoho, kdo má takovou "hmotnostní" převahu, chce jistou míru šílenství.
|
|
|
Hmotnostní převaha - to mi připomnělo ten vtip "poslední slova před smrtí": Ty že jsi mafián? Hahahaha!
|
|
Tak jsem si ten článek přečetl, a ptám se: Proč? Proč musela autorka za každou cenu předjet autobus, který by jí jinak za chvíli zmizel v dáli? Proč ho potom vybržďovala, když už ho musela (jak píše - se značným úsilím) předjet? Každej jsme ňákej. Kdyby mě někdo takovou dobu prudil dálkovými světly, tak bych mu buď ujel, nebo ho nechal předjet a ujet. Ne tak autorka, která dělala naschvály.
Opičko, nejela jsi náhodou v pátek navečer po R10 na Turnov? Jedem si tak piánko svých 130 v pravém, když nás předjela nějaká 3,14ča v mondeu (s cajzlovskó značkó), zařadila se před nás, zabrzdila, a pokračovala dál 120. Počkal jsem až bylo v levém volno, předjel jsem ji a jeli jsem si dál zase svých 130. Za chvíli se celá situace opakovala: mondeo předjelo, myška, brzda, 120. Když mi to udělala potřetí, už jsem se neudržel a vytroubil ji, ale nijak jsem to nehrotil. My jsme stejně pak odbočili na LBC, ona pokračovala na Turnov...
|
|
|
to je úplně jednoduché, autorka trpí představou, že se na silnicích chová vždy správně, nikdy se nesplete, nikdy nikomu nepřekáží, prostě vzor řidičské ctnosti. Současně má velmi jasnou představu jak by se měli chovat ostatní řidiči, pokud některý tuto představu nesplňuje je třeba ho k tomu donutit, ať to stojí, co to stojí, aby nenarušoval představu autorky o chování na silnicích, jí se pak hroutí celý svět, ztrácí své jistoty, no prostě má to těžký a když musí tak musí ;-)
|
|
|
No jasně, klasický STH. Jen mě zajímalo, co k tomu autorku pudí, a co se jí asi honí hlavou, když takhle riskuje a vybržďuje rozjetý autobus...
Co proletí broučkovi hlavou, když narazí na čelní sklo? Zadeček. Na to by měla autorka při takovémto laškování s autobusy myslet především, aby neskončila podobně... ;o)
BTW, co moussátko? Už si dělá papíry na čopra? A ty? ;o)
|
|
|
myslím, že se jí honí hlavou vítr, protože v článku popsaná akce je opravdu hloupost. A nic na tom nemění ani její víra, že taková lekce někoho převychová. Možná se měl článek jmenovat "těžký život STH" ;-)
moussátko už na čopra hledí s despektem, je to výsledek systematické snahy "požírače dětí", takže bude hůř ;-).
já ne, mně vadí, že se v případě krize nemůžu schovat pod sedačku, zůstanu u plechy kolem dokola, tím se snižuje riziko, že člověk v případě krize lítá kdovíkde po okolí . . . :-)
|
|
|
No jo, plechy kolem dokola... Nevím, já se cítím ještě mnohem bezpečněji, když je kolem mě jen dřevo a plátno ;o) Tam tě nemůže ohrozit žádný STH, vytuněnec, závodník-amatér a podobně ;o)
|
|
|
Jakože koňské spřežení? Teda nevím nevím ... :-)
|
|
|
|
Tak ty jsou luxusnííí ... Jaký je smajlík na tichou závist? :-) Co tam máte za motory? Rotax?
|
|
|
V Rackovi a Piperovi jsou originální motory Continental A-65 ze 40. let. Ten Rapid má nějaký prototyp Walter, 2V, 2T. Jinak v těch ostatních letadlech je to "každý pes jiná ves", VW, Subaru, Trabant-Strádal, Š.Favorit...
|
|
|
Aha, tak to není velorex :o)
|
|
|
Nezapomeň, Jacku, žes mi slíbil, že mne svezeš. Já Ti za to vyjednám nějakou jízdu s mašinkou :-).
|
|
|
Tos byl ty? Já myslel že jsem to sliboval Hermanovi... No asi oběma ;o) Nebojte, jen co se rozlítám, tak se nějak domluvíme...
|
|
|
Beru Tě za slovo i za nepřítomného grillführera H. Budu na Tobě sedět, dokud neuvedeš slova v čin! :-D
|
|
|
vytuněnec a závodník-amatér ne, ale STH klidně, protože těm už nestačí řešit jen to co se děje na zemi (viz tvůj odkaz na noviny níže) ;-)
|
|
|
No jo, pravda, na toho jsem zapomněl... Což mi připomnělo ještě další sortu lidí, myslím, že by na ně sedla škatulka "extráti" - nedávno si po podvečerním polítání přijel (v ochcáfce ve stříbrný metle na hlínách) na letiště stěžovat blbec, že mu kousek od baráku vrčí letadla, a že on si to nepřeje. Byl ze satelitu katalogových domků, který vyrostl v těsné blízkosti dráhy. Asi o ní nevěděl, když ho kupoval...
|
|
|
Jen pro úplnost -- pokud někdo postaví domek kilometr od letiště, nemůže se divit, že tam má hluk; samozřejmě, tady s Vámi zcela souhlasím.
Ale ono to má i druhou stránku, zdaleka ne tak jednoznačnou.
Můj dům je od (příbramského) letiště odhadem tak asi 30 km, a musím říci, že to, jak mi co chvíli létáte (pluralis aviaticus) nad hlavou je dost otravné. Kdybyste si aspoň pořešili tlumiče tak, aby to nedělalo tak příšerný rambajz; bohužel většina vás se tím moc neobtěžuje, takže lítadlo pár set metrů daleko a vysoko je co do zvukové kulisy srovnatelné s motorkou s tzv. "laděným" výfukem za humny :(
Daleko nejhorší v tomto směru jsou paraglidisti s motorem na zádech -- kravál to dělá vůbec nejhorší, a jsou hrozně pomalí, takže dlouho trvá, než s tím zatroleným žentourem odletí někam do Prčic. UL by mi tak nevadily, kdybyste mi s nimi nekroužili nad hlavou; proletí-li jen odněkud někam, celkem by se to dalo snést :)
(Na druhou stranu, ačkoli nějaký UL to zrovna teď jak to píši letí -- doufám, že kroužit nezačne --, nešťastníka s krosnou na padáku jsem tu už dost dlouho neslyšel. Tak snad to vydrží a snad jsem to nezakřikl ;))
|
|
|
Mohu ti poradit, jak dosahnout toho, ze ti hluk tech malych letadel bude vadit mene? Nech se tim obcas svezt ;-)
|
|
|
to jde použít všechno?
pokud jo,kak si koupím psa,auto,motorku a alarm :-))
|
|
|
To nebude fungovat. Mám takovou úchylku, že to, když sám obtěžuji ostatní, mi vadí ještě daleko více, nežli to, když ostatní obtěžují mne.
A jinak, mimochodem, mám sám dost na padáku nalítáno -- ale bez nebetyčně rámusivé krosny na zádech. Však když chce člověk nahoru, není třeba dělat kravál; ona se vždy najde vhodná termika, stačí jen trochu přemýšlet a rozhlížet se ;)
Mimochodem -- uznávám, že je to trochu oslí můstek, leč o létání jde a o hluk také, tak se to snad snese -- neví někdo z přítomných o možnosti se proletět plynovým balónem? (Preferoval bych jaksi z principu a ze staromilství vodík, ale tuším, že vinou nějakých přiblblých nařízení to asi nepůjde; s héliem by však, hádám, snad být problém nemusel...)
Já bych se balónem proletěl moc rád; ale známých od těch horkovzdušných mám dostatek na to, abych měl empiricky vyzkoušeno, že ten ohavný rambajz, vydávaný zapnutým hořákem, je pro mne poněkud neakceptovatelný :(
|
|
|
Je pravda, ze me tady nad hlavou obcas proleti jen nejaky ten ultralight nebo jednomotorak (nebo v o neco vyssi letove hladine B737 nebo A320) a hluk z nich je celkem snesitelny (nijak extra to neprehlusi bezny provoz na ulicich ci vlaky na kilometr vzdalene trati, i kdyz ted uz tam je protihlukova stena, byvalo to s nimi horsi). Ale jednou jsem na dovolene zazil asi 300 - 400 metru nad hlavou Il-96 a to je tepve kraval, v ten okamzik bych byl vdecny za nekolik desitek panu s rambajskrosnou a hadrem na spagate.
|
|
|
Mně každý den proletí nad hlavou pár desítek, či spíše stovek letadel od malých Fokkerů a bizjetů po B747, většina ve výškách do 1km a je to až překvapivě bezproblémové. Přes den nejsou slyšet vůbec, v noci trochu ano, ale nijak zvlášť to nevadí. Aviatická pouť v Pardubitz byla výrazně horší.
|
|
|
Souhlas. Mám nlítáno kolem 1000 hodin, krosnu jsem si párkrát zkusil, ale odmítl právě proto, že to dělá pekelný rambajz a pocit z letu jde do.. kytek. Místo toho jsem si teď pořídil Nivu a budu na ni montovat odviják..
|
|
|
|
"Strážce tradičních hodnot"
|
|
|
Ach so ... díky za rozšíření obzorů ... :-)
|
|
|
ono takových je.......na dálnici se jezdí 129, ve vesnici 48 a na devadsátce kolem 85. Odečteno dle tachometru školitele.....no a pak běda, když ostatní jedou jinak - píší se udání, školí se brzdami ev ( pokud nedokáže předjet) se alespoň jezdí na prostřední čáře.
Nedávno jsem četl v nějakých novinách SPZ aut, co při předjíždění pana cyklisty nedali blinkr.
Holt taková je povaha, že.....
|
|
|
|
Prej dopis důvěrný ... :-D Nová móda ... IMHO spíš stará móda ... :-\
|
|
|
na druhou stranu, alespoň se pod to podepsal, takže si zřejmě za svým názorem stojí. vypadá to spíš tak, že jde o dvě různé skupiny "pánů od létání", mezi kterými zuří jakási válka a tohle je jedna z jejích bitev či spíše šarvátek :o)
|
|
|
Řekl bych, že jde o typický příklad "když mi chcípla koza, ať sousedovi chcípne taky", protože aeroklubovým letadlům houfně končí životnost, a vysmívané "tralalajty" je už dnes svými výkony hravě předčí, a to za zlomek ceny pořizovací i provozní...
|
|
D-Fensi, opravdu je nutné sem dávat pro zachování gender rovnosti autorů i takovéto slátaniny ? Chtěl bych vidět řidičské schopnosti slečny, která nedokáže ujet autobusu...navíc když ho nejdřív vyprovokuje. Jediný co udělala slečna správně a u čeho měla zůstat bylo to, že se zamkla v autě.
|
|
|
Negativní příklad taky příklad, ne? Nad hloupým chováním řidičky (jakkoli neobhajuji ani řidiče SA) jsme se, myslím, v diskusi dostatečně shodli.
|
|
Já jsem pro, že tady ten článek je, je to dobrej odstašující příklad typu "takhle tedy opravdu ne".
Jako předjíždět cokoliv (auto, autobus) jedoucí rychlostí vyšší než jakou chci já ject, pak se zařadit před něj a zpomalit si, je fakt frajeřina. Tak holt poučení pro příště - když tomu nezvládnu uject, tak to nepředjíždím.
Ono bránění v předjíždění je samozřejmě taky poměrně závažnej přestupek, ale pokud autobus jel víceméně konstantní rychlostí, ačkoliv vysokou (a to, že se mu to z kopce může rozject víc, lze taky předpokládat), tak to zřejmě tento případ nebyl - na rozdíl např. proti tomu, kdy jsem jel na dálnici a předjížděl stabilní rychlostí cca 140 nějakou Hondu v levým, jedoucí 130, přičemž on očividně chtěl závodit a hnedky zrychlil na 150 a ujížděl mi pravým. No tak jsem se poprvý zařadil zpátky a neřešil, a když opět zpomalil na nižší rychlost a dojel jsem ho podruhý, a on opět začal zrychlovat, jsem mu dokázal, že mu ujedu, kdykoliv se mi zlíbí, musel jsem sice chvíli ject 180 ale pak už jsem měl pokoj.
Takže pokud budu mít potřebu ject tak rychle, abych předjížděl autobus jedoucí 110 po okresce, musím být schopnej mu potom taky uject, jinak ho nebudu předjíždět. A pokud zrychlí a vydá se za mnou, tak jsou jen 2 varianty - buď mu ujedu v následující zatáčce, anebo on vyletí ze silnice, ve druhém případě sice fakt smůla pro lidi v autobuse, ale pro mě výsledek nastejno (a moje vina to není, že řidič busu jede tak, že vyletí ze zatáčky). Takže příště trochu přemejšlet, jestli mám psychiku na takový úrovni, aby zvládla akci tohohle charakteru.
|
|
je opravdu nutny sem davat takovyhle blaboly? jedno jestli od muzu nebo zen.
|
|
Mělas ho ťuknout a nebo vybrzdit toho za tebou. Bezpečná vzdálenost platí pro všechny a tak by to bylo na ně. Pak by třeba bylo i na jiný auto než je Yaris. :-))
|
|
|
Bezpečná vzdálenost jistě platí pro všechny. Ale kdo by si ji chtěl vynucovat, může narazit na §18 odst. 2
"Řidič nesmí snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu..."
|
|
|
Vyskytnutí se náhlé překážy v cestě - oprávněné prudké zastavení.
|
|
nenabyl jsem dojmu, že autorka chtěla "vyskolit řidiče autobusu!!" Snad dva vykřičníky stačí. místní lokalitu, jak popisoval nějaký předchozí přisvěvatel, ale neznám.
|
|
... ale u mnohych diskutujicich mam pocit, ze snad cetli jen prvni pulku textu. Davaji autorce (a dluzno priznat, ze opravnene, jenom nechapu, proc do toho nekteri michaji, ze je to ZENSKA) najevo, ze svym chovanim na silnici delala pekne blbosti . Nikdo se vsak uz dal nezabyva chovanim zminovanych ridicu SA. Ti "nevychovavali", ti nedelali svinarny? Navic podle meho nazoru jeste horsi, nez autorka. Kdo to kdy videl zablokovat auto na ceste? To jsou Kobra 11 nebo co?
Pro me osobne se da obsah celeho clanku shrnout do jedine vety: na silnici se potkali tri idioti a jejich setkani se nastesti obeslo bez kolize a zranenych/mrtvych.
|
|
Ani nevíte, jak Vás chápu. Ale pokud se člověk pustí do nějaké akce, měl by zvážit všechny okolnosti.
Strana 1:
Vy s maličkým vozem s 90 k výkonu, necelými 4 metry délky a s celkovou hmotností 1,5 tuny. Navíc žena (bez urážky).
Strana 2:
Obrovský autobus s velkým výkonem a IQ mínus za volantem. Navíc s možností callingu pro backup.
Chápu, že chování řidičů velkých krabic (lhostejno zda SA nebo kohokoliv jiného nebo TIR) je někdy k naštvání a hřeší na svoji faktickou převahu. Jenže je skutečně nejlepším řešením takové hovado po vašem "vyškolit"? Storka o Goliášovi a Davidovi je v tomto případě nevhodnou inspirací.
I kdybyste ho "vyškolila" na výbornou, tak jediné, čeho dosáhnete je nasraný (ve sci-fi případě zamyšlený) jeden řidič jediné linky. A možná dobrý pocit ve vaší duši (spíš ale šrám z prožitého stresu).
A teď se podívejme na problém z druhé strany. Čeho chci dosáhnout? Patrně toho, aby se neopakovala situace, které jste byla svědkem. Jak toho dosíci?
Myslím si, že zapamatování si SPZ prasícího busu, přesného času a místa a podrobné, neafektované, nehodnotící, pokud možno chladně objektivní popsání situace, kterou jste zažila, zaslané na osobní adresu p. Radima Jančury (veřejně dostupná, stejně jako jeho mobil) by mělo pro toho konkrétního řidiče dosti katastrofální dopad. Jančura se zdá jako rovnej chlap a jeho politikou je i to, aby cestující práskali na jeho personál. Je tedy pravděpodobně možné s touto taktikou uspět.
A určitě bych neváhal poslat mu tento článek i s přesným časovým zařazením (protože podle něj si dohledá přesně jména řidičů a bude mít na výpise i onen telefonní hovor, kde si řidič A volal na pomoc řidiče B. S tím rizikem, že je v něm popsána i vaše (IMHO) neuvážená donquijotská akce. I přesto si totiž takové jednání nesmí profesionál dovolit a věřím, že je Radim Jančura dost dobrý šéf, aby si spočítal, že takové akce jeho lidí nejsou k užitku. A minimálně vnitrofiremně jim dá čočku...
Výsledek? Příště si rozmyslí, až budou něco takového provádět.
Výsledek vaší akce? Skvělá historka k pivu, jak tu krávu blbou (bez urážky) f tom pyčo járysu vole vytrestali.
|
|
|
Mimochodem SA ma interni system mysteryshoperu - brigadniku, z rad studentu. Uz dost let zpet za studia jsem jim byl take a prilezitostne jsem spojoval cesty po republice s vitanym vydelkem.
Nektere ukoly mysteryshoppera byly ohledne pobocek, jine ohledne busu a cestovani v nich. Paklize by dama podala stiznost na SA, nejspise by reakce vedeni bylo vyslani mysteryshoppera s danym ukolem. Videl jsem sice jen maly klinek toho jak funguje SA zevnitr, ale jiste je, ze jim uroven jejich zamestnancu neni lhostejna.
|
|
Jako uz u nekolika jinych clanku, kdyz se po precteni + precteni diskuse sam sebe zeptam na co myslim a co me nejvice zaujalo [bez rozliseni negativne, pozirivne]. Tak odpovedi je nalepkovani te, ci one kategorie. To ve me pocity z clanku nebo zbytku relevantni diskuse potlacuji do pozadi.
Dnes jsou to ridici autobusu - "zname hovada".
Minule to byli cyklisti - "pumpickari", "teroristi chodcu" ci ja nevim co.
Ja si ted taky zanalepkuju, ti z vas [a neni vas tu nastesti takovych mnoho, ale je vas hodne slyset...], kteri hazete do jednoho pytle vsechny lidi dle prislusnosti k nejake skupine, at uz rase, povolani, konicku ci cemukoliv dalsimu, vy sami patrite do pytle s napisem "HIDIOT", ale ne prislusnosti, ale chovanim vam vlastnim.
|
|
rzx: pochvalně koulím očima. poslední odstavec sedí jako prdel do gatí.
|
|
Přečetl jsem včera tenhle článek a večer ho vyprávěl přítelkyni. Právě přijela žlutým busem z Prahy do K.Varů a hned zareagovala. "tak to tuším, kterej šofér by to mohl být". Nedávno jela služebně se "Stjůdent agensy" služebně do Prahy a získala místo vepředu. Mladý kocour za volantem po ní hned vyjížděl ftipnejma hláškama a snažil se komunikovat, např. "Tak slečno, co budem poslouchat?" a přestože cestující sledovali film (nebo ho měli sledovat podle nabídky a reklamní chlouby SA), šofér vosmažil Evropu 2 na plný pecky a dál se přes rameno snažil uplatňovat své balící finty. Většinu cesty měl v levé ruce cigáro, levou nohu opřenou nahoře o palubku, Přítelkyně, jen nevěřícně zírala, jakým stylem a rychlostí takhle dokázal řídit. A ve chvíli, kdy ho předjel velmi rychle jedoucí mercedes, řidič navzdory předstírání, že je štramák, playboy a vůbec lev salónů, začal nahlas řvát: "no to je čůůrááák, no počkej, hajzle!" a dokud mercedes neujel úplně z dohledu, neustále ho problikával.
A příhoda z rána, kdy jela do Prahy s konkurencí "Letuška": v místě, kde na karlovarské před odbočkou na Žlutice jsou 2 jízdní pruhy do kopce a jen jeden od Prahy, před autobusem se v těch dvou pruzích začal předjíždět jeden kamion druhý. A řidič Letušky? Předjel je oba přes dvě plné čáry v protisměru do kopce. Kdo karlovarskou silnici zná, potvrdí, že tenhle úsek do kopce je to lehce pravotočivý, tudíž řidič s autobusem plným lidí přes oba kamiony a do kopce musel do protisměru vidět úplný hovno.
Zdá se, že personalisté provozovatelů žlutých busů mají nějaký magnet na úplný blbce.
|
|
|
Ad zaměstnanci: Jestli to náhodou nebude tím, že kde nic není, ani smrt nebere. Nedomníváte se snad, že by před personálkou SA stály fronty skvělých mužů, toužících třímat volant žlutého obra na imrvére stejných trasách za průměrnou mzdu, a vybíráni byli jen obdrzlí hulváti s nutkavou obsesí zběsilé rychlosti.
|
|
|
Viděl jsem v Brně asi před rokem na D1 u křížení s D2 otáčet se autobus přes středový, dělící pás. Byla to nějaká cestovka ze Zvolena, autobus byl plně obsazen.
Předjíždění do kopce přes dvojitu plnou si zpravidla odpustím i na motorce, protože přeci jen nějaké věci je třeba respektovat obzvlášť, když je silnice nepřehledná.
V takovém případě nemám nic proti tomu, aby někdo z cestujících zavolal 158, naprášil to a risknul tím nenávistné pohledy zdržených cestujících, kteří ve svém kokotství raději nechají pologramotného blbce riskovat jejich životy než aby přijeli o půlhodinu pozdějc.
|
|
|
nevies o aku cestovku sa jednalo?? sam byvam vo Zvolene a pomerne casto ich vyuzivam...
|
|
Dneska jsem jel sluzebni Fabii z Prahy do Brna, tam se vylozil nejaky krabice a jel zase zpatky. Protoze pri (pro me) optimalnim nastaveni sedadla a volantu v tomto luxusnim vozu nevidim na tachometr, drzel jsem pokud mozno celou cestu rucicku otackomeru ve svisle poloze (to videt je), coz znamena pri zarazenem kvaltu cislo pet u tohoto konkretniho vozidla indikaci tachometru 140. Cestou jsem minul nekolik zlutych autobusu a zadny jsem nevybrzdil. Nevim jestli jsem neco neprehledl, ale myslim, ze mi zadny z nich nezablokoval cestu. Minul jsem dokonce i jednu pani v Jarysku. Tu jsem taky nevybrzdil. Pak me taky predjel pan ve strednich letech v Mercedesu. Nevybrzdil me, tak jsem ho taky nevybrzdil. Pak jsem bliknul na Felicii v pripojovacim pruhu aby se prede me jako nacpala. A to je asi tak vsechno. Jo vlastne jsem si pak jeste koupil pepsicolu v akci v Hypernove. Dobry ne?
|
|
|
Nemohl bys o tom napsat clanek? Trochu to rozvest...
|
|
|
Obavam se, ze tak dobry vypravec jako treba Opicka Jaryskova nejsem. Jsem rad ze jsem se odvazil alespon takhle zkratkovide do komentaru...
|
|
Dobrý den,
ráda bych se vyjádřila k tomuto článku jako snad kompetentní osoba :). Na článek jsme narazili díky jednomu z čitatelů, který nám ho přeposlal na email reditel@studentagency.cz. Pokud se něco takového skutečně stalo je to zcela neomluvitelné chování našich zaměstnanců, které bych velice ráda dále řešila minimálně s výrazným dopadem na finanční ohodnocení daných řidičů. Proto prosím pisatelku, aby se s konkrétními udaji (datum, čas a zmiňované SPZ autobusů) obrátila ideálně přímo na mě (cermakova@studentagency.cz).
Ráda bych zdůraznila, že je to poprvé, co se informace o této události k nám dostala, proto je podle mě pochopitelné, že jsme zatím nereagovali. Řidiči nám to sami, opět ze zcela pochopitelných důvodů, sdělit nepřišli.
Přiznávám, že je ale přece jen trochu záhadou, jak by k takové situaci mohlo na plných silnicích mezi Prahou a Karlovými Vary dojít, aniž by nenastala dopravní kolize. Představa našeho autobusu, jak přejíždí z jednoho pruhu do protisměru a zastavuje tak v tomto pruhu provoz, se mi zdá trochu nereálná. Navíc se o takové události nezmínil žádný z cestujícíh obou zmíněných autobusů. Vzhledem k tomu, že obsazenost našich spojů (na rozdíl od konkurence) je řekněme 80% a že klienty ve všech materiálech vybízíme k tomu, aby komentovali práci posádky, přijde mi to skoro neuvěřitelné.
Právě proto bych byla opravdu ráda, aby se na nás pisatelka obrátila a my jsme mohli informace ověřit a případně z nich vyvodit důsledky.
Kristýna Čermáková
ředitelka autobusové dopravy
STUDENT AGENCY, s.r.o.
|
|
|
Jak finanční ohodnocení řidičů ??? Vyhodil bych ho z fleku - a až si další pizdička, co chce za kormidlem Yaríska někoho vychovávat bude zase stěžovat na netu, tak bych vyhodil dalšího. No možná bych vyhodil rovnou všechny - jako prevenci aby se to už stát nemohlo. Protože jen tak je to správné a tak to má být. Doufám, že si pak tyto uvědomělé a zkušené řidičky půjdou zažádat k Vám o pozici řidiče autobusu. Jet o něco rychleji je totiž velice špatné, ale předjet a pak vybrzdit, to je to správné. A že Vám tato story ( jak sama píšete ) přijde neuvěřitelná ? No to nám ostatním tady taky.
|
|
ne, nedá mě to nereagovat. z toho článku mě vychází jedna zásadní věc- řidič SA předjel pod kola se mu motajícího Yarise (možná předpisově jedoucího, spíš pomaleji) a zmizel v dáli. Slečnu (paní) dle mého naprosto ukázkovou zmrdici to nasr*lo a jala se bus pronásledovat protože vole pyčo ji předjel na plný tak proto protože. když se jí s plynem pod skoro děravou podlahou (od přidávání plynu celou vahou těla) podařilo bus předjet s rychlostí až o 1.364 km/h rychleji tak se jala milý bus blokovat tak aby jí nemohl předjet. mimochodem všimli jste si někdy že když je plná čára tak první (zpravidla překážející řidič) auto jede +- předpisově (tady mě nikdo nemůže předjet tak nejni kam spěchat pyčo) a v momentě kdy začne přerušovaná se dotyčnej prostě může podělat a začne tomu dupat co to dá (vole aby mě nikdo nepředjel kua) a když zase začne plná tak zpomalí? protože jsem na silnicích každý den mohl bych vyprávět:) mimochodem ještě jsem nikde nečetl recenzi na řidiče dodávek (všude jenom samý motorkáři, kamiony, cyklisti ale o dodávkách ni písmeno), tak kdo se do toho pustí?:)
malá poznámka na závěr - je škoda že se slečna stihla v konzervě zamknout a řidič ji tak nemohl "vyškolit" tak jako ona jeho, kdoví kolikátý několikatunový kolos takhle "školila" a ještě "vyškolí". pak až uvidíte v tv novinách převrácený autobus (třeba SA) tak si vzpomeňte jestli ho náhodou naše zmrdice zrovna "neškolila".
|
|
|
nejhorší plevel jsou prej řidiči stříbrnejch ochcávek, korejskejch SUV a řidiči bílejch dodávek 8o) Já jezdil modrou...ale aspoň s bílema nápisama.
stačí?
|
|
|
výborně, mám bílou dodávku:) jsou horší řidiči bílých transitů nebo bílých sprinterů?
|
|
|
Pokud se budu držet teorie bílých dodávek, tak jednoznačně řidiči Transitů
|
|
|
A jak jsou na tom řidiči VW Transporter f červeným DI :-))
|
|
|
A velka MPV jsou jeste osobaky nebo uz dodavky? ;-)
|
|
|
Blbě. Ale musí bejt na hlínách a okna mít "pod" tmavou fólií :o)
|
|
.... a naprosto pojimim, ze si autorka clanku na sebe upletla primo ukazkovy bic z hoven.
proc je zrovna v tomto state tak nadprumerna koncentrace frustrantu, prolongujicich delku sveho prirozeni prostrednictvim sveho pohybliveho plechu? Stejne tak nezanedbatelne mnozstvi samic, dokazujicich si timto svou rovnost, ba primo nadrazenost muzskym protejskum?
Ve finale je z toho vzdy gejzir frustrace a balastu, ktery proste chovani za volantem signifikuje lepe, nez-li poznavaci znacka.
Neco ve stylu "ukaz mi jak jezdis a ja ti povim, co jsi zac" Nerad delam soudy, ale tohle plati naprosto dokonale.
Vysledkem je srazka dvou imbecilu, jako v tomto pripade.
On me predjel, zprasil apod. a ja ho musim dojet, predjet, zajet, proste mu ukazat broky.
Kurva, jedu podle sebe. Kdyz me chce nekdo predjet, uhnu paklize je to jen trochu mozne. Kdyz se nekdo vlece, tak zkratka jedu ja. Nic vic, nic min. Nechapu, proc ma tolik lidi potrebu v tom svem uzavrenem mikrosvete uvnitr plechove mrdky dokazovat nadrazenost okoli? Ze by pocit vlastni nedotknutelnosti?
Do komise bych pri zkouskach adeptu na permit k rizeni vzdy pribalil psychiatra. A razem bych si uzival provoz "do dvojky"....
|
|
Nechtěl jsem rušit čísi zábavu, ale diskuse pomalu utichá, tak snad už můžu: dost dobře nechápu, že si dosud nikdo z diskutujících nevšiml, že článek splňuje všechny parametry provokace.
Když pominu artefakty typu žena + Yaris 1.4D, pak přesně namixovaná směs pravdivého základu (řidiči SA opravdu jezdí dost rychle), zmrdského chování "autorky" a zmrdského chování řidičů autobusů je přesně to, co mělo vyvolat bouřlivou diskusi - a celkem se to i povedlo. Nicméně v článku jsou i takové absurdity (10km problikávání, zablokování protijedoucím autobusem), které by zdravě skeptickému člověku měly napovědět, že se ho někdo pokouší tahat za nos. Fabulace tomu čouhá jak sláma z bot.
Záměrem autora nepochybně bylo rozdělit diskutérskou obec do dvou přibližně stejně velkých táborů, které by se pak mezi sebou do krve řezaly, čímž by se autor náramně bavil (alespoň si to tak myslím, mně to zase tak zábavné nepřijde). Aby vykompenzoval to, že "autorka" vlastně incident sama zbytečně vyprovokovala, chování autobusáků pak značně nadsadil až na hranici absurdity. Přesto se záměr nezdařil, ke cti zdejších čtenářů (či k jejich zařazení mezi rozumně uvažující tvory) slouží, že v drtivé většině vinu shledali na straně "autorky", popis následného absurdního chování řidičů autobusů pak možná podvědomě vyhodnotili jako nepravděpodobný a tedy jej nehodnotili. Doporučuji tento experiment zopakovat na jiném médiu (novinky, pes, ...), tam by pravděpodobně byl výsledek opačný.
|
|
|
|
článek jsem přečetl v úterý a dneska se jal pročítat diskusi s úmyslem napsat něco podobného (nicméně nejdříve poctivě pročíst, abych neduplikoval již jednou rozvinutý názor)... plně souhlasím s tím, že článek je pouze vycucaný z prstu s úmyslem čiré provokace...
|
|
|
Něco podobného mě napadlo taky, čéče, a ne proto že jsi to napsal první :-)))) Pochybuju, že by incident autobusáků prošel bez povšimnutí třetími osobami, kdyby se to tak opravdu stalo. Ale... nic není nemožnéééé, TOJOÓÓÓTÁÁÁÁ.
|
|
|
No co k tomu dodat, snad jen ze je slecna (pani) uplne blba..
V tomhle state kazdej vi, ze kdyz jedou Zlutaci, je lepsi se klidit z cesty a moc je nedrazdit..
Mam s nimi hojne zkusenosti, at uz jako cestujici, nebo jako dalsi ucastnik silnicniho provozu, ale takovouhle "prasarnu" sem jeste nezazil..
Jinak to ze vam hupsnou na dalnici s celym busem pred auto atd. je normalni, proto kdyz vidim ze chteji nekde predjizdet radsi pockam.. ale kazdopadne ten clanek nerekl nic noveho o svete zlutych sracu..
|
|
tak teď jsem viděl před simpsony spotíček besipu (stop), který jakoby z oka vypadl této historce... až na ten matiz, který byl nahrazen nějakým rodinný vágnem a zavěrečnou blokovačku dvěma autobusy :-)
|
|
No jo, vy jste ale chytří.... Zkuste si to jednou sami, jaký to je.... A navíc ty policajti v tom mají asi pravdu, protože takovýhle paní s punťou budu určitě věřit... Radši se naučte jezdit, protože když se náhodou bude někdy něco takého dít, tak ten autobus by Vám toho punťu domácího pěkně rozdrtil... A ještě něco... musí se asi jezdit na čas a když takovýhle paní zdržujuí provoz a pak si nakonec všimnou, že je proboha někdo přejíždí, tak radši nezdržujte!!!!
|
|
zdravim monkey, ja bych ti to veril, shodou okolnosti sem jel tim autobusem co vam blokoval cestu.
nehodlam tu branit nebo hanit autobusy SA, mam s nima zkusenost jen jako pasazer v tom buse sedici a okoli nevnimajici. je pravda ze jezdi jako prasata, jestli predjizdi na plny nevim.
dost sme se divili proc sme zastavili a autobusaci si sli nekoho (tebe) podat ven. steward porad rikal, sednete si, nic se nedeje ale nas autobus v protismeru a proti druha zluta obluda a mezi nima tvuj jarysek byl hodne zvlastni obrazek. skoda lucko ze sem te nepoznal. tak at uz podobnou zkusenost nemas...
|
|
|
hm, kvuli takovymhle situacim jezdim prece jen radeji vlakem a na delsi trasy letadlem.
|
|
|
az na to ze na obou busech jeli v tu dobu stewardky takze kecac nic jsi nevidel
|
|
Madam,jste prostě natvrdlá trubka.Pracuji u Student Agency a i kdybych jezdil s busem,napíšu vát taky.Ve své debilitě si neuvědomujete,jaké je pro řidiče busu,když ho předjede tele,které mu začne ukazovat,jaký má brzdy na osobáku.Vím od stewardky(ne od řidiče),že jste se chovala jako hovado.Několikráte naprudko vyšlápnout brzdu,aby lidi v buse lítali jako hadry na holi(a to jste dělala) je na zabití.A dobře vám tak.Chcete někoho vychovávat a sama jste pitomá jako lítací dveře westernového salonu.Kdyby jste si někdy pořádně zašukala(to pomáhá na psychiku),nechala byste v momentě předjetí ten autobus jet dál ajela byste svým stylem.Vůbec by k ničemu nedošlo.Holt jste pocítila komplex méněcennosti z toho,že vás předjel autobus a jala jste se ho řešit poněkud debilním způsobem.Dobře vám tak,že to pro vás takhle skončilo.A jestli si nemáte s kým zašukat,poradím vám.Jsou sexshopy a tam vám prodájí goliáše v jakékoliv velikosti na to aby uspokojil nejen vaší dírečku,ale i mozek.Zajděte si tam.Je to ekonomičtější než platit pokuty za to,že jste pitomá
|
|
..meli na te fizlarne zastrelit..
predjet a brzdit ? za to by fakt zaslouzila skoncit v prikopu, zrejme zakomplexovana kvuli tomu, ze ma yarise a dylina odvedle jezdi v SUV
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Student agency story
|