Komentáře ke článku: Neomezená rychlost ve státě Montana (ze dne 12.02.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Nechci byt hnidopich, ale interpretace zavedeni limitu z dane tabulky neni az tak jednoznacne. Rok 1997 byl co do poctu mrtvol dost podobny jako rok 2000. Obecne variance/smerodatna odchylka tech hodnot je dost velka + tech vlivu je cela rada (napr. pocet slunecnich, destivych, zasnezenych dnu), takze udelat zaver "rychlostni limity zabijeji" mi prijde, rekneme, ukvapeny.
Z tabulky bych, kdyz uz neco, spise vycetl, ze jakakoliv zmena ohledne rychlostnich limitu muze mit negativni vliv na pocet mrtvol na silnicich.
Jinak jsem tez spise pritel uvolnenejsich pravidel. V Nemecku funguji dalnice bez limitu take dost slusne. Zaroven muzu potvrdit, ze vetsina lidi stejne jezdi vyrazne pod moznostmi jejich stroju. Pro jizdni pohodu povazuji u sebe a u momentalni vozu tempomatovou rychlost 140-160 km/h za na dlouhych vzdalenostech minimalne stresujici - vyjma mist s hustsim provozem.
|
|
|
140 mrtvych muze byt (a take podle tabulky je) jednorazovy vyskok (nevime, jestli nahodou dost osklive nenaboural autobus, nebo neco podobneho). Je ale pravda, ze by to chtelo data za delsi dobu, jako D-F poskytl v prezentaci pro svobodne, kde je na grafu nadherne videt, ze jedinym, co za X let zvedlo umrtnost na silnicich (ktera jinak porad stejne klesa) bylo neco, co se casove dokonale prekryvalo se zavedenim bodoveho systemu a dalsich s nim souvisejicich akci dopravne-bezpecnostniho charakteru. A muzeme jen hadat, jestli to bylo ono...
|
|
|
Ano, tabulka by zde mohla být za delší období pro lepší sledovatelnost vývoje křivky. Ale je pravda, že zatím všechy grafy ohledně nehod na silnici, které jsem viděl, tak měli klesající tendenci. Ovšem výkyvy směrem nahrou se vždy překrývali se zavedení nějakého omezení nebo výrazného utažení šroubu. Jedno da šlo o ČR nebo GB.
|
|
|
Já tem vidím ještě jednu zajímavou věc(osobní interpretaci). Na začátku článku se píše, že omezení rychlost bylo zrušeno jen mezi lety 1995 - 1999. Počet smrtelných nehod se pak jistým způsobem vyvíjí, což dokazuje, že si lidé na určité změny musí zvykat. Po zavedení dojde ke stagnaci až nárůstu mrtvých u lidí, kteří mají IQ tykve nebo těch, co potkali na silnici někoho s IQ tykve, následně pak lepší systém může prokázat, že uhodil hřebíčkem na hlavičku a počet smrtelných nehod drasticky klesá i přes nárůst účastníků provozu(blbci dostanou drill od přátel či z médií, že důvod zrušení rychlostních limitů není proto, aby jezdili 200 v městě a 300 z města).
Jako dobrý protiklad slouží zákon, který u nás upravuje přednost na přechodu pro chodce. Po jeho zavedení se počet sražených lidí na přechodu výrazně zvýšil o blbce, kteří si začali myslet, že se jim na přechodu nemůže nic stát. U nás to ale vypadá, že to blbcům nikdo nevysvětlil a když pominu, že z jedné zprávy na netu se dá vyčíst, že téměř 50 procent sražených osob v obci je pod vlivem alkoholu a že i přes menší počet sražených osob v obcích celkově tahle tendence od roku 2003 (3 roky po zavedení zákona) neplatí pro přechody, tak tam bych se nad striktní dikcí zákona začal docela hodně zamýšlet. Vzhledem k rozpočtu na inovaci přechodů, snížování rychlosti a další buzeraci to spíš vypadá, že tady zákon výrazně škodí.
|
|
Mal som možnosť žiť a makať na jednej farme v okrese Wallova v Oregone pomerne dlhodobo (9 mesiacov) a skúsenosti so speed limit sú nasledovné. Policajt má vždy pravdu ale takmer nikdy nestojí tam, kde sa nič nedeje, alebo nič nehrozí a 75% prekročení rýchlosti končí dohovorom, ak ide o šerifa, či jeho pomocníkov. Bežne sa jazdí rýchlosťami do 80-90 MPH. Väčší problém na cestách predstavuje chlast, ako rýchlosť. Je bežné, že všetci návštevníci "baru" sú tam na autách a po záverečnej sadajú do svojich cars riadne pod vplyvom. Zas na druhej strane, vozový partk vo Wallove, Enterprisse a Flore je dosť žalostný, jazdí sa na tom, čo má kolesá a nerozpadne sa po ceste...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Neomezená rychlost ve státě Montana
|