Komentáře ke článku: Zkušenosti: Renault Avantime (ze dne 24.04.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Zajímavý článek... musím říct, že já teď nouzově jezdím po dobu opravy mého chronicky nemocného stroje Esacem III 2,2 dci, a to je peklo... Majitel mu mnoho péče nedával, takže momentálně je také nepojízdný, protože na dálnici při 130 km/h vyblinkal kompletní olejovou náplň, čímž exkluzivně naimpregnoval svůj podvozek a myslím, že nepotěšil ty, co jeli za mnou... Nicméně i v pojízdném stavu je to auto pro silné povahy. Když nechám stranou, že na mě kontrolka po celonočním stání okamžitě řve, že je auto "uhřáté", že je prasklé péro a servis prohlásil, že to je u Renaultů normální, a že to auto má dalších tisíc malých bolestí, tak i kdyby bylo v pořádku, je to, jak jsem napsal na začátku, peklo...
Zrcátka mají slepý úhel velikosti Austrálie, jednak jsou kilometr daleko a jednak mají nedostatečnou konvexnost. Pozice za volantem je jako na míse, protože volant nejde posunout směrem k řidiči, stavitelný je jen v jednom směru. Sedačky jsou katastrofální... tradiční francouzský trik, že boky sedaček vytvarují, ale když na to šáhnete, je to měkký molitan, je i tady (a pamatuji si ho i u 206 RC). Boční vedení zad je nulové, v každé zatáčce je potřeba se něčeho držet, aby z toho člověk nevypad. Rychlejší řazení na 3 a 4 nelze, jde to přes zuby (nevím, zdali je to vlastnost nebo závada), v zatáčkách se rozsvěcí světlo v kufru, zpětná vazba od kol je nulová (na blátíčku u jednoho výjezdu ze stavby jsem najednou zjistil, že nezatáčím, hrne se mi to rovně, ale auto se mi nijak nesnaží tuto drobnost naznačit) a celkově z té bambelavosti připomínající slůně na ledě dostávám mořskou nemoc. Naprosto debilní je ten digitální rychloměr, kdo mohl takovou blbost vymyslet, to nechápu... updatuje se to tak jednou za kvartál, tj. efektivní dobrzdění do měřeného úseku je spíš otázkou odhadu. To samé digitální otáčkoměr, který má "krok" po 250 ot/min, což mi krutě nevyhovuje.
Mezi klady patří snad jen to, že je to opravdu prostorné, je to prodloužená verze a do kufru by se snad dal zaparkovat i smart. Jo a narozdíl od mého auta to jezdí (nebo tedy do pátku aspoň jezdilo). Můj problém s tím autem je ten, že prostě asi nejsem kompatibilní s uvažováním francouzských inženýrů... Spínání světel na páčce blinkrů je typický příklad několikrát jsem si je při odbočování omylem vypnul a jednou jsem to měl málem i body...
Při první cestě jsem dokonce musel zavolat kolegovi, kde je do p*dele rádio, protože to začalo prskat, byla tma, byl jsem na dálnici bez možnosti zastavit... a ze své pozice jsem neviděl nic, co by nějak připomínalo ovládání rádia. Poradil mi, že prej v kastlíku. Nechal jsem si to dvakrát zopakovat, protože jsem odmítal v takovou blbost uvěřit. Vzápětí jsem mu volal znova, kde je ten kastlík, v tý tmě jsem neviděl ani ten... Ukázalo se, že je to šuflík uprostřed palubky... a rádio tam fakt bylo, bohužel zcela naosvětlené, takže jsem mačkal tak dlouho tlačítka, až jsem našel "off"... Druhý kastlík nad tím jsem našel až po týdnu, když jsem s tím velkým praštil a palubka nadskočila... jaké překvapení. Vyřešený je kouzelně... nedrží otevřený, takže buď musíte použít druhou ruku nebo stihnout vyndat to, co chcete, než to ten píst pustí zpátky...
A proč to píšu v reakci na Avantima? To auto se mi fakt líbí, ale s ohledem na to, že je založené na tak strašném krumplu (a nevěřím, že se podařilo ten podivný základ nějak zázračně a do důsledku potlačit), tak začínám vcelku chápat, proč si to nechtěl nikdo koupit.
Autorovi ale přeju vše dobré, zvenku se na to kouká skvěle a svět potřebuje blázny, kteří jezdí neobvyklými auty... Velorexy, Avantimy, Thesisy, atd. atp.
|
|
|
No, pokud od Espacu nechcete houpavou loď s vyšším posazem, najděte si raději něco jiného. Espace skutečně má tisíc malých bolestí - klasicky elektrika, světýlka, zárovičky apod. Taky nejdou zevnitř otevřít páté dveře, ulamují se dráty v dveřních spojkách, nebo přes přední trojúhelníková okénka není vidět když sněží, protože je nic nestírá, a to se jimi kouká do zrcátek.
Ale když se jednou vychytají, je to fajn auto. Například nerezne. Motor může vydržet hodně. Nacpete do něj až 7 lidí i zavazadla. Dva se v něm vzadu vyspí naležato.
Nezapomeňte že se tu bavíme o 8-10let staré ojetině za asi 100k, a navíc pokud má váš exemplář prasklou pružinu, tak to radši hoďte ze skály (do bazaru), zachraňovat ho by bylo moc drahé, protože uvnitř bude asi spousta dalších drahých kostlivců.
|
|
|
Děkuju velice za přání.
Zrcátka na Av jsou na sloupku mezi stahovacím a pevným oknem, takže se na ně kouká přes sthované boční a o slepém úhlu nevím. Co přestanu vnímat v zrcátku už vidím periferně.
K sedačkám a bočnímu vedení - vzhledem k mé tělesné konstituci podvyživeného komára mi boční vedení opěrek moc nepomůže, ale zadek sedák drží dobře. Pohodlí je ovšem více než dostatečné.
Update rychloměru je tak po půl vteřině.
Co se páček týče, pro mě ideální. Akorát bych ocenil dálkovky typu favorit, tedy houkačka k sobě a přepnutí od sebe. Světla se mi nikdy aktivací blinkru vypnout nepovedlo...
Když jsem jel Esp. trojkou, seděl jsem pocitově v úplně jiném autě. Byla to 2.2dci. Avantime připomíná tvarování palubky, displaye a detaily, ale pocit z jízdy i celkový "feeling" je diametrálně jiný.
|
|
Prekvapila mne tam cena vyhrivaneho skla - take mam vyhrivane sklo, take na pomerne velkem skleniku (Alhambra) a kdyz jsem ho nechaval menit, tak me (teda ne me - pojistovnu za 1000,-Kc rocne) stalo i s praci tusim 16 nebo 18 tisic (nejsem si ted uz jisty, neplatil jsem to, vse slo rovnou prez pojistovnu). Na Avantime to celni sklo vypada o neco vetsi (i kdyz tezko rict, musely by ty auta stat vedle sebe), ale neprijde mi az zas o tolik vetsi, aby stalo vic jak dvojnasobek :-o
A kdyz jsme u toho skleniku - osobne jsem si nechal zatmavit vsechna zadni skla (u prostrednich sedacek mene, zbytek na maximum) prave i kvuli tomu jaky je to sklenik - kdyz jsem to nechal stat delsi dobu v lete na slunci, tak jsem musel ctvrt hodiny odvetravat s naplno pustenou klimou, aby v tom bylo dychatelno, ale je jasne, ze kdyz mas otviraci strechu, je to precejen neco jineho - tu fakt zavidim. Druhotny efekt zatmaveni je, ze kdyz mam ted zprovoznenou i treti radu sedacek, tak tam nemuzu mit roletku a tudiz bez zatmaveni bych nemohl nechat nic v kufru ...
|
|
|
Vždycky, když se ptám na cenu originálních dílů, jsou ceny tak na 160-200% ceny klasických dílů na "normální" renaulty, i když jde třeba o víceméně shodné, někdy i zcela záměnné díly. Z druhovýroby na to jdou jen díly, které jsou shodné i s jinými modely, nebo typycké univerzály - brzdy, kosti náprav, atd.
|
|
Vím o dvou Avantajmech z Renault Clubu-mimochodem, sraz bude 17.-19.6.2011 v autokempinku Olšovec. Jinak fun factor 11/10, užitečnost tak 5/10...ale kdo si tohle auto kupuje pro užitek, že? (Sám mám Twingo :-D )
|
|
Ten celočerný Avantime jezdí u nás po městě, pokusím se ho odfotit a dám do diskuze. Dle mě tímto auto silně utrpělo. Jinak celkově hodnotím auto jako silně povedené, docela i uvažuji, že bych si ho koupil jako hobbycar :-)
|
|
Mě to přijde ošklivý. Ne jako že tak ošklivý až je hezký. Jenom ošklivý. Nedávno jsem o tom četl recenzi na moje.auto.cz ale ani tam mě to nedojalo.
|
|
|
Recenzi na mojeauto psal tuším Švihák, ten měl snad prvního Avantime v čr. Je to svérázný člověk, nedivil bych se, kdyby se na DF vyskytoval.
|
|
|
Přesně tak, jen víc a houšť. Skvěle a čtivě napsáno.
Avantime se mi osobně líbil od chvíle, co jsem ho poprvé uviděl na fotce, a od té doby mě to nepustilo. Sice pochybuju, že si ho jednou pořídim, ale člověk nikdy neví. Modrá metla s béžovym vnitřkem... jo jo, ať si řiká kdo chce, co chce.
|
|
z espace vyrobit kupé je hodně odvážná myšlenka vzešlá snad z překročení povolené hranice alkoholu v krvi dotyčných vývojářů ve francouzské automobilce (tuším, že se tam dřív sklenka vína k obědu nepovažovala za popíjení alkoholu...), rozhodně vzniklo něco, co lze v evropských poměrech těžko s něčím srovnávat. podle mě těch kusů prodali docela dost a zajímalo by mě, jestli většina nešla na americký trh, kde to auto podle mě mohlo být objektem zájmu mnohem větší cílové skupiny. určitě může být pro mnoho lidí zábava jízda v Avantimu (snad to skloňuju správně) a nikomu to neberu, i když můj šálek kávy to není. pro zajímavost by bylo dobré zjistit jestli to byl obchodní úspěch nebo ne.
|
|
|
Já musím říct, že se mi to auto líbilo od první chvíle, kdy jsem ho viděl (vystavené v hale na letišti). Právě proto, že to šlo proti trendu všeobecného zmenšování a pletení biče z jisté materie. Jinou otázkou je pochopitelně kvalita zpracování. Renault je dost #censored# i na francouzské poměry, na druhé straně s věcmi od Matry bývalo problémů výrazně méně.
Pokud vím, tak Renault v USA na trhu není a IMHO by byl nesmysl lézt tam s jediným potenciálně zajímavým modelem pokud by po zbytku portfolia ani pes neštěkl.
|
|
|
furt se nemůžu ubránit dojmu, že tohle auto bylo vyrobeno pro americké silnice, ať už designem (a myslím, že sázkou na odlišnost v podobě futuristických linek by tady urvali víc bodů), tak užitnými a jízdními vlastnosti. třeba měli dojednanou distribuci skrz nějakou místní automobilku, a pak z toho sešlo, ale to už jsou jen spekulace. díky za info.
|
|
|
Ano, samozřejmě, že bylo vyrobeno pro US trh, proto taky ta možnost manuálního řazení nebo diesel jako jedna z variant motorizace, oboje je v US of A velmi populární. Ty ostře řezané linky by, s většinou toho co tam jezdí, taky splynuly. Navíc Renault se snad v US nikdy masově neprodával, čili proč nezaútočit na cizí trh něčím, co není jisté ani doma. Notabene v době, kdy se french fries přejmenovávaly na freedom fries. Jak by řekl američan: "omg!" Ale beru, taky názor. I když futuristický koncept pro US trh si snad ani nechci představit...
V mé předchozí reakci jsem se tak zasnil nad Avantimem, že jsem ani autorovi nepogratuloval ke splnění snu, takže srdečně gratuluju a hodně šťastnejch km!
|
|
|
Do USA šla největší firemní flotila Avantimů. Tuším, že cca okolo deseti tmavě modrých kusů najednou si tam objednala nějaká IT firma. Takže něco na té Američnosti být může. Ale valná většina jich zůstala v Evropě, británii nebo rusku.
|
|
|
Renault na americkom trhu samozrejme je. Pravda, nie priamo, ale prostrednictvom svoje dcery - Nissana.
|
|
možná se pletu, ale ono je možnost manuálu a dieselu překážkou prodeje nějakého modelu auta v USA?
třeba takový BMW X5, nebo Audi A8 atd atd atd, tyhle auta se nevyrábí se šaltrpákou a s naftovým motorem??? a to třeba Cherokee??? krom toho je to jen utkvělá představa, že v Americe jezdí jen automaty.
|
|
Avantime patří k autům, která budou vypadat futuristicky už navždy, bez ohledu na nějaké změny trendů v designu. Líbil se mi okamžitě po uvedení na trh a nic se na tom za ty roky nezměnilo. Bohužel není moc praktický a jeho pořízení by pro mě byla asi ekonomická sebevražda v případě že by se něco dražšího pokazilo. No ale třeba budu jednou mít velkou garáž a dost peněz na opravy a potom si nějakého seženu, stáhnu boční okna, otevřu střechu :)
Jsem rád, že se najdou značky s odvahou vyrobit něco tak nekonvenčního, kdyby nikdo takový neexistoval, svět by byl hrozně fádní.
Btw. zjistil jsem, že v Brně je jeden Avantime na prodej, asi se na něj půjdu alespoň podívat... A v Praze je na prodej jeden krásný modrý jen za 99t, to už je hodně zajímavá nabídka...
|
|
|
Teď bych velmi nerad kazil obchody, ale osobně bych Avantime provozovaný v české kotlině koupil pouze na náhradní díly. To auto neuvěřitelně trpí stavem českých silnic, a ve velkých městech (kostky, koleje, záplaty) je to ještě horší.
Pokud bych kupoval dalšího jako primární auto, určitě by nebyl ze spodní části nabídky, protože se to prostě nevyplatí. Spíš odněkud z FR nebo DE, od člověka fanouška, který se s tím autem mazlil.
Pokud je to auto na prodej s V6, velmi bych stál o kontakt na toho člověka. Pořízení dalších kusů za účelem knibalismu se do budpucna ukazuje jako jediná schůdná metoda údržby.
|
|
|
Ad praktičnost - pokud o něm uvažujeme jako o dvoumístném kupé, je to VELMI praktické auto. Když odhlédneme od ceny náhradních dílů - I když věřím, že ND na nové auto s pořizovačkou přes 1M5 nebudou taky nijak oslnivě levnější. Odvezl jsem v něm už opravdu spoustu věcí, měřeno "po česku" je jeho kufr i přes sražení zadku po složení sedaček obrovský. Spotřeba není nijak závratná, pokud nejste typ, který při 5/100 dává nohu z plynu. Díky absenci sloupků se po stažení všech oken dají naložit i věci opravdu roztodivných tvarů. :)
|
|
avantime jsem před měsícem prodal
|
|
Nad Avantime som dost vazne uvazoval...som typ ktory ked si kupi auto tak ho nechce za 2-3 roky predavat a pozerat na to kolko vtedy bude stat... ale nakoniec vyhralo beznejsie auto koli moznosti kanibalizovat diely s vrakoviska (za rok mi prdel 2x pobozkali fabie)...
|
|
Autor článku má kvalitní postřehy. Avantime je skutečně auto pro nadšence, který má dostatek možností, jak ho může udržet v chodu na našich silnicích (jestli to tak můžeme nazvat). Myslím jen, že jich jezdí víc (např. potkávám na pardubicku modrý). Viděl jsem ho poprvé na nějakém autosalonu (asi ženeva 99), kde byl vystavený jako koncepce a neměl se vůbec vyrábět. Asi měl Renault nějaké výročí vzniku a rozhodl se zadat Matře výrobu, která vyráběla taky např. Espace. K pokračování výroby v r. 2003 nedošlo zřejmě, že Renault nebyl schopen dodělat linku a taky cena byla poměrně vysoká (pozn. vyrobeno necelých 8500 ks). U nás stál V6 nad 1.5 mil. korun. Náš má najeto asi 110.000 km, Všechny popsané závady jsem samozřejmě zažil a teď řeším výfuk a katalyzátor asi díky tomu, že při koupi jsem měl 3 zmíněné problematické svíčky ještě originál. No to je problém druhé ruky. Ovšem jízda je skutečný zážitek. Have a nice Avantime.
|
|
|
Prosím autora tohoto příspěvku, aby se ozval na email autorovi článku. mtaubr at email.cz
Děkuji,
Autor článku.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Renault Avantime
|