|
ten první je v Grenchenu ve Švýcarsku
http://maps.google.cz/maps?q=Grenchen,+%C5%A0v%C3%BDcarsko&hl=cs&ie=UTF8&ll=47.179896, 7.409431&spn=0.001012,0.002642&sll=50.05967,14.465624&sspn=0.244653,0.676346&oq=grenchen& t=h&brcurrent=5,0,0&hnear=Grenchen,+Solothurn,+%C5%A0v%C3%BDcarsko&z=19
|
|
|
správnej odkaz na letadlo
http://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=47.179584,7.410032&spn=0.002024,0.005284&t=h& z=18&brcurrent=5,0,1
|
|
|
Je v Zuffenhausenenu ve Stuttgartu na střeše obchodu pana Hartmuta Rehorsche
http://maps.google.cz/maps?q=Zuffenhausen&hl=cs&ie=UTF8&ll=48.833233,9.160516&spn=0. 002772,0.005284&sll=50.05967,14.465624&sspn=0.244653,0.676346&t=h&brcurrent=5,0,0& hnear=Zuffenhausen+Stuttgart,+N%C4%9Bmecko&z=18
|
|
|
konkrétně Zahn-Nopper-Straße 16
|
|
|
Přesně tak. To je neuvěřitelný, co lidi všechno najdou :)
|
|
|
Nj, kdyby tam byla jen ta jediná fotka v zrcadle a polovina textových informací, tak je to nějaké dobrodrůžo, takto jsem to vzdal rovnou, bylo jasné, že než to dočtu, tak už tu budou odpovědi :D
|
|
Těch mostů je tam víc - je to továrna Porsche ve Stuttgartu.
|
|
první SF, přemalovanej na modro: http://goo.gl/maps/zOzzc
druhej:
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=0&with_photo_id=89259308& order=date_desc&user=7633011
|
|
|
|
|
A pod tím kanadským je 30 mm PLdvK, na podvozku Pragy V3S, rok výroby cca 1972 - 73, který asi těžko mohl být v německých barvách.
|
|
Kdysi jsem ho mel doma v meritku 1/32. Krasavec
http://www.scalemates.com/products/product.php?id=120543 Tezko rict, jestli se da jeste sehnat.
|
|
V sobotu má být letecký den v Čáslavi.
Bohužel počasí se asi nevydaří.
Líbí se mi fanda, který si v Českém Brodě, ulici Sportovní, sestavuje na zahrádce Migy.
Nevíte o něm někdo víc?
|
|
|
|
Jo, je to ono, jezdím tam asi tři roky, je vidět, jak ty letadla postupně montuje z dílů, vypadá to na nějaké uloženky, jsou bez oxidace.
MiG 15 je ještě v Chotusicích u Čáslavi, kousek od spodní brány letiště, na soukromé louce.
To je ale už jenom vrak.
Jako malej kluk pamatuji vyřazený MiG 15 v Poděbradech, v parku.
Hráli jsme si na něm, prolézali sacím otvorem do motorového prostoru, odšroubovali, co se dalo.
Do kabiny se taky dalo vlézt, bylo to super.
Na trupu byl namontovaný kanón, do hlavně mu akorát pasovala broková nábojnice ráže 12.
Vyřazené patnáctky byly tehdy dost k vidění, dlouho byla jedna i na zahradě školky v ˇUvalech u hlavní silnice.
Divím se, že ty letadla nesešrotovali, asi se jich vyřazovalo ohromné množství.
Patnástky létaly ještě v Hradci Králové v letech 78 -80, když jsem tam byl na vojně.
|
|
|
jj, patnáctky byly svýho času u každý druhý školky. Po textilu to pak šlo buď do šrotu, nebo do Tarantíkova vrakoviště
|
|
|
http://mapy.cz/s/7iep MiG-15 mají zrestaurovaný v Příboru B)
|
|
|
ten je fakt krásnej...i na dobrým místě. na houby ho našlapat kamsi na zahradu 8o/
|
|
moje fotky z DC:
http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/486809_572796116084802_1100790024_ n.jpg
http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/182722_572796122751468_34095756_ n.jpg
http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/428554_572796162751464_1258312824_ n.jpg
(mistni muzeum kosmonautiky doporucuju, byl jsem tam jak dite v cukrarne :))
|
|
|
Blokují mi to v práci nebo dělám něco blbě nebo proč dostávám invalid request? :( Internety mne nemají rády :((
|
|
|
_ n.jpg - před n je mezera, kterou třeba odmazat
|
|
|
ok jeste jeden pokus (snad to projde):
fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/486809_572796116084802_1100790024_ n.jpg
fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/182722_572796122751468_34095756_n. jpg
fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/428554_572796162751464_1258312824_ n.jpg
|
|
|
ok kaslu na to :D porad to tam pridava mezery, tak si je prosim odmazte
|
|
|
když použiješ a máš po starostech. je to napsaný dole pod tlačítkama přidání komentáře a lze to do textu zkopírovat ctrl+c - ctrl+v
|
|
Dalsi dva je mozne videt v muzeu v Krakove: http://www.muzeumlotnictwa.pl/zbiory_sz.php?ido=171&w=a
Jeden na stojance: http://goo.gl/maps/V4hBg a druhy je v hangaru. Jinak cele muzeum stoji za zhlednuti.
|
|
Krásná recenze, či spíše monografie na Starfigtera je ve starších číslech dvouměsíčníku REVI. Pokud si pamatuji dobře, tak Pákistánci ve válce s Indyí, kde se přetahovali o Kašmír, používali F-104 dosti neortodoxně. Přelátávali na indickými zákopy nadzvukovou rychlostí a používali rázovou vlnu pro pěšákum. A dvoumístní variantu používali jako fotogremetrickou - nad cílovým objektem/oblastí otočil pilot éro hlavou dolu a druhý "pasažér" přitiskl fotyhopaparát na plexi kabiny a fotil jak o život. Poslední vzpomínka je, že u F-104 piloti získávali ostruhy - nástavce na boty, které byly nutné pro katapultáž.
|
|
Před mnoha lety jsem stanoval v Itálii na pobřeží v kempu. Najednou se z nebe ozvalo pískání, asi jako když letí L-29 Delfín. A už mi tak ani ne ve sto metrech nad hlavou profrčel krásný starfighter italského námořnictva. Za chvíli to pískalo o něco víc, a ve stejné výšce se jich přehnalo menší hejno ve formaci. Takže jsem je viděl ještě když žily a létaly.
|
|
|
Krásný je ten odkazovaný snímk námořního Štárfojta s odpálením Kormoranu...
Ani se nechce věřit, co se ta ohnivá roura se zakrslými křídly jako tučňák dokázala naučit...
|
|
Nasel jsem oba, ale odkazy uz tu davno vyse :)
|
|
http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/182722_572796122751468_34095756_ n.jpg
|
|
|
Ech blbost, starý link. Chtěl jsem tohle|:
http://www.youtube.com/watch?v=XxdZIMy8zJc
|
|
Mezi "Century series" patřil původně taky F-110 Spectre a ten bych rozhodně za neúspěšný nepovažoval...
Jinak na náběžné hrany křídel F-104 se na zemi údajně nasazovaly chrániče, takže jejich nebezpečnost pro okolojdoucí bude asi pravda.
|
|
|
Mechanici A-10 si stejným způsobem pravidelně rozsekávají hlavy o anténu pod trupem, takže ono je to prostě okolo vojenských strojů trochu nebezpečné vždy ;-)
|
|
|
Ony pitotky u SU 22/25 byly taky o zdraví ( a taky o base, když ji zákláďák ohnul) ...
|
|
|
Stačí vyndaný brzdný klapky na L-13/23. Otec má na čele parádní drsňáckou jizvu a Blaňour od té doby novou klapku :-)
|
|
|
F-110 Spectre do "Century series" nepatřil tak zcela _původně_, dostal se tam adaptací námořního McDonnell-Douglas F4H .:-)
|
|
|
"Je nutno připustit, že F-104 spolu s F-105, které nesly tíhu stíhacích-bombardovacích misí téměř do konce vietnamského konfliktu, byly jedinými životaschopnými projekty v rámci century series."
Toť slovo do pranice. F-100 vydržely relativně dlouho (počátek 80. let) v Dánsku a Turecku, F-101 přežil kratší dobu v průzkumné variantě RF-101 u USAF (a na Tchajwanu), F-102 a hlavně F-106 působily v systému PVO kontinentálních USA mnohem déle než bychom si mysleli (vyřazeny cca 1988). (F-105 bylna druhou stranu v podstatě _spotřebován_ nad Vietnamem, ve stíhací-bombardovací roli k cca r. 1968 /69 nahrazen F-4 Phantomy, a do začátku 80. let přežily zbylé Thunderchiefy jako "Wild Weasely".) Paradoxně nejdelší dobu vydržel asi opravdu F-104 v Itálii.
|
|
F-104 (resp. pilot) je taky na vině (ne)slavné havárie XB-70 Valkyrie v roce 1966. Paradox je, že to byla předváděcí akce Lockheedu.
|
|
|
Nikoli Locheedu ale General Electric.
|
|
|
A nikoliv předváděcí akce, ale hoši od GE si chtěli nafotit, které všechny letadla obsahují jejich motory...
|
|
|
Máte pravdu pánové, znal jsem to jen z doslechu a neověřil si to. Dík za doplnění informace :-)
|
|
Jedna F-104 je v městečku Gross Siegharts, ca 30km od česko - rakouské hranice. Na nízkém stojánku v průčelí firmy Test Fuchs,
|
|
jeden stoji pred letistem v Lillestromu
|
|
|
Nad Plzní jedna 104 také hnízdí. Už cca 10 let?
49°48'31.604"N, 13°24'57.061"E
|
|
|
|
|