Komentáře ke článku: Škoda Favorit vs. Zbyněk Merunka (ze dne 16.08.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Nerozumím co nám chtěl autor tímto článkem říci? Co si z toho mám odnést?
|
|
|
Pokud tomu nerozumíte, co tím chtěl autor říct, tak já ano!
Pro blbý teda: Provoz a stálé opravy starého auta jsou pro ekologii menší zátěží, než výroba nového podobného vozu, který plní poslední sbírku nejnovějších a nejpřísnějších ekonorem a to je fakt!
Když si ještě uvědomím, že auta vyráběná po roce 2006 jako nová šla dolů s kvalitou zpracování a materiálů, aby mohla být o trochu levnější a automobilky na nich stále vydělaly stejně, takže už nevydrží tolik, co ta stará je nákup moderního vozu perspektivně spíše cesta k horšímu.
Když se u nás tak propagují nové drahé vozy koupit a staré vyhodit, tak to prospěje hlavně ekonomice, sníží to nezaměstnanost, ale ekologie ve skutečnosti ostrouhá.
|
|
|
Napadlo mě úplně to samý, autor asi vypil moc brzdové kapaliny.
|
|
Autore, máte problém - pokud Vás serou takovýhle věci, tak doporučuju modifikované pravidlo č.6 tohoto webu - když se Vám to nelíbí, tak na to nekoukejte. Opravdu bych neměl extrémní pocit deprese nebo deziluze z toho, že v televizi nepustili proti Fáčku regionální expres Slovenská strela nebo nedej bože Pendolino. Faktem ale je, že existuje značné množství relativně rizikových přejezdů, nemluvě o tom, že většina řidičů neví, jak se na přejezdech vlastně chovat.
|
|
|
většina řidičů neví a ani se jim nedivím, když přijedu k přejezdu a je vidět jen kousínek trati, tak vím, že buď rychle projedu nebo nic. Když tam zastavím a budu se půldne rozhlížet, nepomůže mi to. Vydat se po trati až k nezarostlé části taky není řešení, protože pak musím zpátky. Jediným řešením by bylo, kdyby se dráhy začaly o svoje přejezdy starat. Ale to je možná moc práce, lepší je dělat bububu řidiči neukázněný!
|
|
|
Ale jistě, spíš třeba jiná věc - máte přejezd, který je vybavenej světelným zabezpečovacím zařízením (tj. bílý světlo+tuším dvě červený). Kolik řidičů ale ví, že když nesvítí nebo nebliká bílý světlo, tak by se měly přinejmenším rozhlídnout? Neee, nesvítí červený, všechno je OK. Kolik řidičů ví, co to vlastně je zabezpečený přejezd, kde můžou jet 50km/h?
Jinak většina bouraček na přejezdech je ale opravdu zaviněná řidičema, přeloženo do češtiny vliv špatných rozhledových poměrů bych v tomto případě neviděl jako chybu řidiče a těchto nehod není zas tak moc. Přehlídnutí červené nebo její ignorace, občas sebevražedný chování na přejezdech (přece nebudu čekat, až za dvě minuty pojede vlak, vole, času dost).
|
|
|
Potíž je v tom, že ani pokud bliká bílé světlo, neznamená to, že se nemůže přiřítit vlak! To bílé světlo je vždy na něčem závislé a nemusí to být právě jedoucí vlak. Takže pozor, ani na to nespoléhat!
|
|
|
Checht. A na to jsi prisel jak?
A kdyz mas na krizovatce zelenou ty, taky veris tomu, ze muze mit soucasne zelenou i nekdo treba zleva?
|
|
|
Rekl bych, ze Jenc myslel to, ze semafory se obvykle spousti nejakym cidlem, ktere aktivuje podvozek vlaku (mam dojem ze naprava neco zkratuje, snad nemelu uplny hovadiny). A tento system muze selhat. Kolikrat jsem videl zavory se spustit i bez vlaku nebo jak se tenkrat nezmenilo navestidlo kvuli vlaku, ktery piskoval a nemel kontakt s kolejnici. Takze i na bilych svetlech se vzdy radsi rozhlidnu (pokud to jde).
|
|
|
Spustene zavory bez vlaku - pripadna porucha se projevila bezpecnym smerem = prejezd byl zbytecne uzavren. Nebezpecny smer by byl prujezd vlaku neuzavrenymi zavorami. Smysl cele zabezpecovaci techniky spociva v bezpecnem chovani systemu v pripade poruchy. Vlak, ktery nema kontakt s kolejnici je byd vykolejeny a nejede, nebo by musel mit plastikovy kola. Co je to to "piskovani"?
|
|
|
V pripade, ze vlak nema trakci tak fira sype pred kola pisek a kdyz to prezene, tak sice jede, ale pisek ponekud nevodi
|
|
|
To si dovedu představit tak u osamocené 810. U většího počtu náprav je v podstatě vyloučeno, že by písek na koleji vytvořil dostatečně kvalitní a trvalou isolaci, která tam vydrží v případě, že vlak má desítky náprav.
|
|
|
V Moravanech se to stalo. Zdokumentovano vcetne prijatych opatreni na celoevropske urovni. Napomohly tomu rozbite sypace + jemnejsi pisek, nez mel byt. A nemusi jit o desitky naprav, zalezi prece na delce KO.
|
|
|
Jasně, u krátkých KO někde ve stanici se to stát může. Já jsem vycházel z toho, že řeč je o přejezdu.
|
|
|
No a jak si myslíš, že ten KO je dlouhý u přejezdu? Zas tak dlouhý taky není.
|
|
|
Odpovidal jsem pouze na konkretni dotaz co se piskovani tyce. Dle meho nazoru by tohle mohlou pouze zpusobit to, ze se pocitac naprav nedopocita a tudiz zavory zustanou dole, ale jak pise kolega stalo se
|
|
|
Bude asi třeba trocha osvěty:
Zákon 361/2000 Sb o provozu na pozemních komunikacích:
§ 28
(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
Tento odstavec platí vždy, ať už tam svítí nebo nesvítí jakékoliv světlo!
Bílé světlo má pouze dva významy:
- zvyšuje rychlost přes přejezd ze 30 na 50 (§28 odst.3)
- ruší zákaz vjíždění na přejezd, pokud je vidět nebo slyšet vlak či jeho houkání (§29 odst.1d)
|
|
|
Pravděpodobnost, že v případě svítícího bílého světla přijede vlak, protože kdesi nastala (dvojitá) porucha, je tak nízká, že ji v běžné praxi lze ignorovat. S úlevou jsem zaznamenal, že nepříjemná praxe zaslepování třetího světla na přejezdech (aby řidiči "pro jistotu" vždycky přibrzdili) se v posledních letech začíná měnit k lepšímu a bílá světla se na přejezdy znovu vracejí (např. v Praze - Hlubočepích). Díky tomu lze i velmi nepřehledné přejezdy (jako je právě ten v Hlubočepích) přejíždět s o něco větší jistotou.
|
|
|
Dokud se nebudeš blížit k přejezdu a neuvidíš na něm vlak, přestože závory josu nahoře a bílé světlo bliká. To mou důvěrou docela otřáslo. Ale pak se ten přejezd několikrát opravoval tak teď už snad v pohodě.
|
|
|
|
Ale jiste. Ovsem ten semafor byl poskozenej a zelena nesvitila ale blikala spolu se zlutou. Takze zadne selhani.
A v roce 1912 videli v Buckinghamu bilou pani. :-)
|
|
|
Zapnutí zeleného světla na semaforech pro dva vzájemně kolmé směry za účelem vyvolání havárie je oblíbenou rekvizitou scénáristů z Holywoodu. Je ovšem možné, že to bylo v jednom filmu, který jsem viděl vícekrát, u zmíněné produkce se to stát může...
|
|
|
znám přejezd, kde v současné době bílé světlo nesvítí. Rozhledové podmínky jsou takové, že máte možnost vidět vlak pouze v okamžiku, kdy vjedete na přejezd, lhostejno jakou rychlostí. Tam nastává situace, kdy je lepší riskovat zničení auta a projet co nejrychleji, než dodržet nařízení o rychlosti a nechat se smést vlakem. Chovám se na přejezdech podle jednoduchého receptu, pokud je někam vidět, zpomalím a jedu klidně i třicet, pokud se blížím k přejezdu, kde výhled není, zpomalím, ale pak zrychlím a koukám být co nejdřív za přejezdem. Usoudila jsem, že jet pomalu přes přejezd, kde nic nevidím, je hloupost.
s tím kolik vlastně nehod zavinila nekázeň řidičů a kolik různé poruchy světelného značení nebo špatný výhled, bych si nebyla tak jistá. Bylo pár případů, kdy lidé tvrdili, že světla tak trochu blbnou, ČD trvaly na tom, že fungují bezvadně. Kdy výhled je opravdu mizerný s ohledem na rychlost vlaku, ovšem ČD tvrdí, že je dostatečný a kdyby dotyčný auto tlačil, jistě by slyšel, že se blíží vlak. Jistě, nejjednodušší je to svést na řidiče, souhlasila bych, kdybych neviděla spoustu rizikových přejezdů, kdy libovolně opatrné chování řidiče je naprosto k ničemu, protože hodně přejezdů nápadně připomíná ruskou ruletu.
|
|
|
Pokud jako ridic nevidis, nahlas to. Je to lepsi nez nedelat nic. CD za trate neodpovidaji, tvrdit mohou, co chteji.
|
|
|
vidíš, to mě nenapadlo, když jsem zjistila, že na dálku nevidím, šla jsem na oční, lepší by bylo to někam hlásit. ;-)
ne, teď vážně. Byla jsem na rychnovsku, tam bych se asi uhlásila. Ale narážela jsem na něco jiného, je tam přejezd, kde dříve jezdily vlaky a svítila světla. Teď už tam podle všeho nejezdí a světla nesvítí, přejezd je ve městě a zajistit na něm výhled není možné (pokud pomineme, že všechno jde a vybourat násep vlastně není problém), pokud jsi přespolní nemáš šanci se dozvědět, že provoz byl ukončen. Omlouvám se, byla to jen taková vějička na předřečníka, který operuje tím, že pokud se všichni budeme na přejezdech chovat zodpovědně, situace se zlepší. Jen jsem chtěla předvést pár příkladů, kdy jsi jako řidič bez šance a musíš to risknout. Většině to vyjde a někdo zakuká, ale určitě není možné eliminovat riziko na nulu. Hlásit by to měli místní. Otázka je, jestli na jejich hlášení někdo reaguje, případně jestli nejsou již ubiti nereakcemi na hlášení.
|
|
|
Myslím, že tady je třeba důsledně operovat s realitou.
Je tu někdo, kdo na vlastní oči viděl přejezd se signalizací (ať už závorama nebo světlama), kde by přejel vlak, aniž by byla signalizace v činnosti a aniž by tam byla označena porucha signalizace?
Příběhy kamarádů a příbuzných se nepočítají.
|
|
|
Ano, jednou asi před 12 lety tento:
http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=136539808@y=136896160@z=17
Neblikala ani bílá ani červená a přihasil si to orchestrion. Druhý den tam ale byla cedule s upozorněním na poruchu.
|
|
|
Tak třeba já. Bylo to v době rekonstrukce "koridoru". Závory nahoře, červené světlo nesvítilo a vlak projel (a ne jeden). Naštěstí tam byla omezená rychlost a tak se vlaky v místě přejezdu jen sunuly.
Záplatovali to nejprve dvěma maníky s praporkem, po nějaké době stáhli šraňky (maníci asi byli potřeba jinde), v dalších dnech byly šraňky napůl zvednuté a stále blikalo červené světlo. To bylo zřejmě řešení, kdy průjezd pro auta je potřeba zachovat a zároveň "signalizace byla v případě nehody funkční".
|
|
|
Ty vlaky se nasunuly krokem a nehoukaly "nastesti", ale podle predpisu. To snad neni ten pripad, na ktery se predrecnik pta. Jak jinak by se to melo delat?
|
|
|
Jak není? Signalizace nefungovala, šraňky zvednutý. Omezení rychlosti vlaků tam bylo pro stavbu na trati asi dva kilometry vzdálenou. To že se "sunuly" znamená, že jely cca 40 za hodinu.
|
|
|
Problem je v definici "oznaceni poruchy signalizace".
Zavory jsou dole, jen kdyz je zabezpecovaci zarizeni prejezdu v provozu a blizi se vlak. Jinak se z nich neda "vycist nic".
To stejne plati pro cervena svetla.
Kdyz nesviti nic (+ zavory jsou nahore, pokud vubec jsou), je zarizeni mimo provoz, jedno z jakeho duvodu, a tenhle stav je opatchovany v pravidlech silnicniho provozu.
Co nesmi nikdy nastat, je bile svetlo okolo ktereho jede vlak.
|
|
|
důsledně operovat s realitou není od věci, na druhou stranu nechápu, jak mi to pomůže. Zjistím, že to vidělo jen pět lidí na vlastní a to je málo, takže už se vlastně nemusím bát. Můžu být v klidu, protože na přejezdu se mi nemůže nic stát. Stačí, když poslechnu signalizaci a když nebude svítit vůbec, znamená to, že žádný vlak nepojede. A když se rozhlídnu kam až vidím i kdyby to bylo stopadesát metrů, tak je to taky v pohodě.
tohle nemá řešení, musíš být na přejezdu opatrný, ale někdy se to těžko realizuje.
|
|
|
"když nebude svítit vůbec, znamená to, že žádný vlak nepojede"
Nesmysl, to si muzes rict, jenom kdyz sviti pozitivka. Ale i tehdy bych se radsi rozhlidnul.
|
|
|
ehm, já vím, to byla ironie v souvislosti se zjišťováním osobních svědectví.
|
|
|
"...že většina řidičů neví, jak se na přejezdech vlastně chovat." A co takhle použít normální selský rozum? Nebo alespoň pud sebezáchovy?
Mám včerejší zkušenost ze z Plzně. Spojka z Doudlevec na Bory, v kopci je přejezd tratě na Domažlice. Z kopce dolů štrůdl aut a přesto se našli zoufalci, kteří do prostoru přejezdu vjeli a zastavili v něm, protože prostě za přejezdem auta stála. Za dvě minuty, co jsem přejezd přejel a stál za ním ve štrůdlu, šly závory dolů a přefrčel vlak. Rychlostí rozhdně větší, než proklamovaných "merunkoských" 25 km/h.
A propós, u toho suberbu v té reportáži zajely nárazníky vlaku proklatě hluboko...
|
|
|
Vážený pane xgandalfe dle (nejen) čl.6 tohoo webu máte taky problém:) Zaměřte se raději na nosnou myšlenku tohoto článku (když Vám nejde doma elektrika tak taky hned nejdete před barák rozkopat zem, jestli cikáni neugradli kabel:) ) Faktem je, že není rizikových přejezdů nýbrž rizikových řidičů viz petice abs.
|
|
|
Btw. Nevím jak to máte Vy, ale Já ten přejezd vždycky přejedu v tak krátké době, že ani nevím jak se na něm mám chovat (nemyšleno ve zlém:)
Jedině snad, když mi slunce svítí moc do ksichtu, tak to je blbý,to fakt zavání průserem (i mimo přejezd někde na cestě)
|
|
ale přesto si troufám přinést osvětu do komentáře ftom, že želpřejezdy u nás opravdu nejsou ceněnné zlatem, blíže viz www.prejezdy.eu/... (Nemám na mysli propagandu o tom, jak jsou nebezpečné, ale to, kolik jich skutečně je.)
I proto, že v blízkém okolí mého trvalého bydliště existuje trať, kde je trvale neprozována osobní doprava, pročež si 99% ovčanů myslí, že už tam nikdy nic neprojede, ale pravda je taková, že tam může projet kdykoli cokoli (kromě pendolina stošedesátkou...), a je úplně jedno, jestli mě to trefí napřímo nebo zešikma. To co jsem uvedl, pro mě je sice dúvodem, abych na těch přejezdech ignoroval nesmyslnou stopku, anóbrž však nebudu ignorovat přejezdy samotné!
|
|
|
|
Když elektroauto... tak Tesla roadster
|
|
|
Doporucuji ten dil top gearu kde to testovali.
Bohuzel v praxi to uz takova slava neni.
|
|
|
Díky za tip... určitě kouknu
|
|
Prima není BBC, Autosalon není Top Gear a Meruňka není Clarkson .... kdyby to tak bylo, poslali by pod nákladní vlak Superba s přivěšeným karavanem ... a ne proto, aby ukázali, že přejezdy jsou nebezpečné, ale aby vylepšili skóre :))
|
|
|
Skoro, byl to Renault Espace. http://www.youtube.com/watch?v=ss3J-gmadE4 rychlost vlaku 70-80 mph odpovídá českým rychlíkům. Komu se nechce čekat, tak v čase 2:50 to začne.
Na konci je doporučení: Aby se to nestalo Vám, mějte vždycky reflexmí vestu. :))
|
|
Měl by sis autore zjistit, co ten výraz vlastně znamená a čtenářovi vysvětlit, kde se na kolejích může objevit ostrov.
|
|
|
Omlouvám se za krátkodobé pomatení mysli:) Správný název namísto "hokkaidó" měl být "šinkanzen". (za předpokladu, jezdí li na předmětném ostrově i "neexpresy" a ne-šinkanzeny") http://funini.com/train/japan/imgs/jrh_exp.jpg
|
|
Psal vubec cely clanek jeden clovek?
-prvni polovina clanku (prejezd) naznacuje, ze autor nema mozek - znamka pet
-druha polovina clanku (akologie) naznacuje, ze autor ma velice zdravy rozum - znamka jedna
|
|
|
dej trojku a mam to vyreseny
|
|
To pro jistotu u nás u Kladna (lépe řečeno u Cvrčovic) je přejezd, který není osvětlený, bez závor, je před ním STOPka a v létě není do stran přes houští vidět... velmi bezpečné :)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Škoda Favorit vs. Zbyněk Merunka
|