Komentáře ke článku: Matrica Vignette (ze dne 12.11.2006, autor článku: Root)
Přidat nový komentář
|
Tak konecne muzu s Rootem ve vsem souhlasit. Ono zakony jsou takove, jake mame lidi v PSP CR. A vzhledem k nadmernemu zastoupeni jedincu psychicky vysinutych a inteligencne podprumernych se nemuzeme divit, ze nam podobne kraviny schvaluji. Mimochodem ty nakladni auta me take pekne nekdy serou. Zvlast kdyz se predjizdeji na dalnici i nekolik minut. Ten ktery je predjizden je tim pochopitelne asi psychicky dotknut a vytrvale se snazi svemu kolegovi branit v predjeti. Uz to, ze kamion predjizdi je naznak toho, ze ridic je zmrd. A ten druhy, ktery ho nepusti je jeste vetsi. A panove ridici znali fyziky muzou jen kroutit hlavou. Brzdit napriklad ze 160 na 90 je sakra vetsi rozdil nez z 80 na 20..
|
|
|
Vecer uz mi to zrejme prilis nemysli a dopustil jsem se ponekud nestastne matematicke chyby. Myslel jsem z 80 na 10, aby to pocetne sedelo :))
|
|
|
ono ti to asi ještě myslet nezačalo,koukám.Jen že u mě je člověk zmrdem například v případě že jezdí po dálnicích 160km/hod.... O předjíždění kamionů atd už jsem psal dost v jiných diskuzích.Pro takové kterým vadí kamiony na cestách mám 2 rady.První-nic nekupuj,nic nechtěj,nebuď spotřebitel.Pokud se tak bude chovat většina těch kterým vadí kamiony,dopadne to tak že nebude potřeba zboží,tudíž kamiony přestanou jezdit.A protože mě tato profese teď právě již nějaký čas živí, rada druhá-vezmi si spacák,něco k jídlu,trochu pití a vyraž se mnou na týden na cestu.Myslím že hodně změníš své,řekl bych sobecké,myšlení.Hezký večer a málo stresu.
|
|
|
Sobecke mysleni? Proc jako? Odkud tyhle blbosti berete? Mne teda vadi, ze se kamiony predjizdi a dost hodne. Zvlast, kdyz se predjizdi treba 2 minuty na dalnici. Pokud to nejste schopen pochopit, tak je to Vas problem. Zakazani predjizdeni kamionu by nijak nezakazalo ani neomezilo kamionovou dopravu, coz zcela evidentne take nechapete.
|
|
|
Mediku, jen pro vás : myslíte si opravdu, že by zákaz předjíždění vozidel nad 12 tun na dálnici tyto kamiony n e o m e z i l ? Vždyť už samotný zákaz je omezením, nehledě na následky, které by toto omezovací nařízení následovaly - souběžná jízda na dálnici nebo na silnicích pro motorová vozidla. A to vám, případně jako řidiči kamionu, nepřeji avii na cestě . Příště preferujte mozek, ne vaše osobní pohodlí. Na pohodlí cestování hledejte jsou recepty úplně jiné.
|
|
|
Ono by celkem stacilo, kdyby kamiony respektovaly zakaz vjezdu do leveho pruhu tam, kde jsou pruhy tri (treba dva prubezne + pruh pro pomala vozidla apod.)
|
|
|
Roote, tento problém je daleko složitější. Žádná takováto omezení nemohou dlouhodobě vyhovovat. Problém silničního a dálničního provozu spočívá v nedostatečně rozvinuté dálniční a moderní silniční sítě. Nechci nějak dlouze polemizovat, ale dovolím si takový malý příměr : rozloha zemí Beneluxu je o něco menší než rozloha ČR, jenže rozvinutá dopravní infrastruktura s tou naší je neporovnatelně lepší než naše, i při jejich rozvinuté železniční a vodní dopravě. Další palčivý problém je, nyní ještě málo znatelný, nedostatek kvalitních řidičů dálkové dopravy - tento problém se bude s postupem času dále prohlubovat. Dopravci jsou nuceni buď zaměstnat řidiče nezkušené nebo zahraniční ( i ti nemusí zkušenostmi oplývat, zvláště, pokud pochází ze zemí bývalého sovětského imperia ). Mohli bychom takto pokračovat. Vůbec se zde ani nezmiňuji o "stylu" jízdy některých řidičů osobních aut.
|
|
|
No mate pravdu, ze dalnicni sit je tu naprosto temer dokonala, ale vite kolik to stalo? V holandsku se za soukrome auto plati sakra vysoka silnicni dan, viz. http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/index.htm kde si muzete spocitat kolik by vas auto na benzin stalo, pokud je to disel, tak je to temer dvojnasobek. Staci vsak prejet do belgie a kvalita cest jde oproti holandsku dolu, protoze tam maji mensi silnicni dan. Dost pochybuju, ze vetsina ceskych obcanu by byla schopna zaplatit stejne castky za pekne cesty jako plati belgicani, nedej boze holandani. Dale udrzovat cestu v beneluxu neni tak financne a technicky narocne, jelikoz tam nemaji zadne kopce, mirnou zimu a mirne leto. Dale v zemich beneluxu jsou zakazy predjizdeni kamionu naprosto bezne od 6 do 10 a pak od 15 do 19 hodin. A nevidel jsem ridice kamionu, ktery by se odvazil tohle porusit, ikdyz pred nim jela ceska avie.
Jinak urcite mate pravdu v nedostatku kvalitnich ridicu dalkove dopravy. Ale tohle netusim jak resit.
|
|
|
nemáš tak úplně pravdu. Např v Německu se kamiony téměř nepředjíždí a když už se předjíždí, tak to zvládnou rychle a bez zbytečného zdržování ostatních. Jezdím tam vcelku často, ale ještě se mi nestalo, že by mi nějaký kamion "poslal" do levého pruhu, když jsem byl jen pár desítek metrů od něj.
|
|
|
Zavidim ti tvoje zkusenosti z Nemecka, ale bylo to spis stesti. Bohuzel se da rict, ze to jak vypadaji ceske dalnice po vstupu do unie se pomalu zacina podobat beznemu provozu na dalnicich nemeckych a jeste porad je tam malinka rezerva. Taky se smi predjizdet jen rychlosti 'vyrazne vetsi', ale minuty trvajici 'Elefantenrennen' je bezna vec. Jak taky ne, vzdyt jsou to kolikrat ty same rumunske nebo madarske kamiony, jen mezitim o par set kilometru jinde.
Napr. v nedeli po 22. hodine se najednou vyroji ze vsech parkovist a pak mas moznost pred sebou pozorovat opravdove umelecke kreace. Ctyri kamiony v levem pruhu predjizdeji ctyri v pravem, pricemz ti kteri jsou uz dele na spici umelecke sestavy se po chvilce zase nechaji predjet od jineho clena souboru, podobne jako se cykliste pri zavodu stridaji, aby se schovali ve vetrnem stinu toho druheho. Tyhle manevry jin vydrzi treba 20 kilometru. Pokud mas tempomat, muzes si nastavit 89 km/h a na chvilku si schrupnout.
V nejblizsi dobe se bude uz zase projednavat zavedeni plosneho limitu 130km/h. I kdyz zatim frakce sadistickych prasat, podobna te ceske s jejich povinnymi zimnimi pneu, neni dostatecne silna, jednou to prijde a sraci zvitezi. Uz prestali hrat na notu bezpecnosti, protoze nepritomnost rychlostniho limitu nema na nehodovost nejmensi vliv, jak se kazdy muze denne presvedcit, ale zkousi to tentokrat pres optimalni propustnost dalnice. Stejne jako komunisti uz dnes nebroji proti zle burzoazii, ale proti zlym znecistovatelum zivotniho prostredi. Terminologie se zmenila, sraci zustali.
|
|
|
A kdy jste v tom Německu jel? V neděli odpoledne? Nebo byl zrovna státní svátek? Když jsem kdysi jezdil na dálkové, tak předjíždění v Německu byla balada, stačilo zapnout levý blinkr a nejpozdějí třetí auto mne pustilo před sebe - jó holt úroveň ohleduplnosti je někde úplně jinde. A že tam předjíždí jenom balkánci a poláci, tak to není zase až tak pravda, domorodci to taky pálí hlava - nehlava.
Jinak k tomu předjíždění - každý kamion má omezovač rychlosti, který by měl teoreticky být nastaven na 85 km/hod. Někomu funguje opravdu na těch 85, někomu na 90 a někoho to pustí až na 95 km/hod. Drtivá většina řidičů kamionů jezdí stylem, že to rozjedou na omezovač a zapnou tempomat. Pak samozřejmě jede každý jinak rychle. Do toho se pletou ti, kteří jezdí striktně 80 km/hod. Mé auto jelo 90, z kopce 95 a třeba jízda z Prahy do Brna při všední hustotě provozu probíhá tak, že zhruba do 9 křížů předjíždím jednotlivé kolegy, pak zpravidla už dojedu třeba 8 kamionů za sebou a to už předjíždět nemá cenu. Přesto se najdou nějací zoufalci, kteří tuhle kolonu začnou předjíždět a zasekají celou dálnici.
Zákaz předjíždění nic nevyřeší, na některých úsecích v zahraničí je třeba časově omezený zákaz a po dobu toho zákazu jede pravý pruh 75 - 80 km/hod a v levém předjíždí autobus rychlostí 100 km/hod, takže dálnice je ucpána úplně stejně.
V současnosti je největší problém v tom, že řidičů je prostě nedostatek. V rádiu posloucháte inzeráty dopravních podniků na řidiče autobusů a nemusíte mít ani řidičák, řidiči kamionů se berou taky bez praxe a pak to tak na silnicích vypadá. Zrovna včera jsem se v Hranicích připletl mezi dva kamiony jedné českobudějovické firmy a dva mladíci za volantem spolu evidentně závodili, protože se předjížděli pořád dokola. Nebo jdu odpoledne s rodinou na procházku a na průtahu městem, kde je samý přechod, chodníky hned u cesty bez zeleného pásu, to odhadem tak 70 valí kamion, okýnka stažený, muzika na plno a za volantem mladý sopel s melírem a gelem na hlavě. Podle mne 20-letý ucho nemá za volantem kamionu co dělat, to je nejhorší věk, to už umí trochu řídit, ale ještě není vyblblý a malér může přijít hned.
A co teda dělám, že mi předjíždění kamionů nevadí? Jezdím i po dálnici defenzivně. Od Vrchoslavic, kde najedu na D1, až po Prahu držím tachometrových 120 až 140 km/hod a jsem v klidu. Když vidím před sebou kamion v levém pruhu, prostě včas uberu a zatím mi vždy relativně včas vyklidily prostor. Jediné černé místo je od Mirošovic, tam po nájezdu na dálnici snad každý osobák vjede automaticky do prostředního pruhu i když v pravém nic nejede a jede si svých 110 km/hod, zatímco v levém pruhu jsou závody a tak se tam nechci cpát. Největší prudiči vidí před sebou předjíždějící kamion, ale nebrzdí, pak zabrzdí tak tak za jeho nárazníkem, začnou zběsile blikat a pak v lepším případě s černými sazemi zmizí, v tom horším začnou před tím kamionem dělat nějaké blbinky s brzdami, což velice snadno může skončit řetězovou havárií. Takže chce to před překážkou včas ubrat plyn a zvládnete to v klidu bez zbytečného stresu a bez zvýšené spotřeby. A ještě jeden takový poznatek - všiml jsem si, že během cesty po celé D1, když jedu těch 140 km/hod. mne naprosto stejné auto předjede třeba 4-krát. To nechápu, přece když tak pospíchám, tak si potom na každé druhé pumpě nedávám kafe...
|
|
|
hezky se to čte, ale nemáš tak docela pravdu. Konkrétně v Německu s kamiony nemám žádný výrazný problém (kromě několika debilů z balkánu, kteří jezdí všude blbě). Myslím, že za to může i to, že tam policie taky něco dělá a tak se řidiči kamionů bojí a jezdí ohleduplněji a občas se podívají do zrcátka. Když jedu v levém pruhu (je jedno jak rychle, jestli dodržuju rychlost) a předjíždím kolonu kamionů a na vzdálenost 250 - 300m mi tam najede kamion a začne předjíždět dám prostě nohu z plynu a moc to neřeším (pokud ovšem nepředjíždí 2 km - takových je dost). Už se ti ale někdy stalo, že ti to tam kamion bez blinkru poslal na vzdálenost třeba 50m? Mě se to stává celkem pravidelně. Vždy dostanou pořádně zabrat brzdy a moje nervy. Pokiud se mi toto stává pravidelně min. 3x na cestě z Brna do Prahy, tak jistě pochopíš, že nemůžu mít kamiony rád.
Jinak vzpomeň si na mě na D5 na stoupání z Loděnic do Berouna. Jsou tam 3 pruhy - dva normální a jeden stoupací pro kamiony. pravidelně se mi tam stává, že už dole začne jeden kamion předjíždět druhý (přesně jak jsi napsal 85 a 90km/h) a zleva je začne předjíždět dědek ve favoritu nebo autobus. Tento závod v 90 km rychlosti jim pravidelně vydrží až nahoru na kopec, tzn min 3km...
|
|
|
Konkrétně v Německu nemám na dálnicích nejmenší problém s předjížděním. Jak jsem psal výše, pustím blinkr a hned mi někdo udělá prostor. A často jsem sám zíral, co si němci s kamiony na dálnici dovolí a že to by si v Česku nedovolil ani to největší prase. Je to má každodenní (teď už naštěstí ne)zkušenost z kabiny náklaďáku. Tady v Česku se mi běžně stává, konkrétně třeba na výjezdu z Rohlenky směr Brno (je tam zpomalení na 90 km/hod.), že jedu v pravém pruhu skoro sám, vedle mne stejnou rychlostí kolona osobních aut. Chci vjet mezi ně, abych udělal prostor pro zařazení auta najíždějícího na dálnici. pustím blinkr, natlačím se na čáru a nic, nikdo mi prostor neudělá. To by se mi v Německu nestalo.
Já si nemůžu pomoci, ale ještě se mi nestalo, že by mi to kamion nečekaně poslal 50 metrů před čumákem. Možná mám prostě štěstí :-)
Stoupání do Berouna - a čím se ty kamiony v tomto případě provinily? Že si rychlejší dovolil předjet pomalejšího? Myslel jsem si, že tam bude drama v podobě třetího kamionu, co jede 92 km/hod a ono nic. Není tam problém náhodou dědek ve Favoritu nebo autobus? Ostatně autobus jede 100 km/hod kopec-nekopec, rozdílem rychlostí 10 km/hod. nemůže předjíždět na vzdálenost 3 km.
Já prostě kamiony beru jako nutné zlo, chceme-li se míti dobře. Kvalitu jejich řidičů jsem rozebral v jiném příspěvku a sám za sebe mohu říci, že zmrdi v koncernových nadautech mne ohrožují daleko víc, než zmrdi v kamionech.
|
|
|
K tomu "udělat prostor pro zařazení auta najíždějícího na dálnici": Nevim jak v CR, ale v Nemecku je to hruby prestupek! Pozor na to. Dokonce je na najezdech na dalnici mezi pruhy plna cara + prerusovana zleva v mistech, kde prostor delajici samaritani navarili nejvic dopravnich nehod. Problem s najetim na dalnici je problem toho, kdo najizdi. Ty mu muzes uhnout do rychlejsiho pruhu, ale nesmis tim nikoho ani omezit. Natoz ho primo ohrozit tlacenim se na caru, jak popisujes.
Ze ti nevjel kamion tesne pred cumak jen jen tvoje stesti, deje se to neustale. A byva i hur. Kolegova mazelka se tremi detmi na palube byla doslova narazena na svodidla kamionem, ktery jako obvykle bez pohledu do zrcatka prudce vyrazil do rychlejsiho pruhu.
Pasat mel potom sirku asi 140cm. Ridic TIRaku to vysvetloval tim, ze delal misto najizdejicimu kolegovi. Hm... Hnedtak si nezaridi, dobrodinec ohleduplny, i kdyz to vsichni prezili jen s lehkymi zranenimi.
Co se tyka stoupani na D1 je pricina vsech problemu socialisticky relikt v podobe 'pruhu pro pomala vozidla'. Na novych dalnici byvaji vetsinou tri rovnocenne pruhy.
|
|
|
ty vaše omezovače a tempomaty na 85 či 90 kmh mě absolutně nedojímají, pokud vím, máte jezdit 80. takže pokud někdo jede 80 není absolutně žádný důvod, abyste ho předjížděl v 85. pak se divte, že vám to chtějí zakázat.
|
|
|
Já zase mohu napsat, že mne nedojímá ta vaše (naše - taky jezdím osobákem) bezpečná třeba 160, když máte jezdit 130. Ale neuznávám to, protože každý má jet nakolik se cítí a hlavně podle aktuální situace kolem sebe.
Takže až pojedete s ručičkou zaseknutou na 130 km/hod, budete ve stresu, protože jenom na vás budou čekat u důležitého jednání, vzpomeňte si na mne a nepředjíždějte to auto před sebou, které jede rychlostí 129 km/hod. To je nesmysl, co? Dovedete si představit, že by třeba jenom do Octavií museli povinně namontovat omezovač rychlosti na 130 km/hod? To by na těch dálnicích teprve vypadalo...
|
|
|
nezlobte se na me, ale omezovace u kamionu mi davaji smysl. on je trocu rozdil kdyz havaruje oktavie ve 160ti a plne nalozeny kamion ve 120ti..
|
|
|
To, ze ma kamion omezovac na 90 km/h, neznamena, ze z kopce nemuze jet treba i tech 160...
|
|
|
Avii na cestě nepřeji nikomu, ale pokud jedno nákladní auto předjíždí druhé rychlostí o 1km/hod větší než předjížděné po dobu neuvěřitelných cca 4 minut, tak to mi připadá trochu hloupé.... a to se občas stává.
|
|
|
nesouhlasím s Vámi eTony. mám dojem, že dálnice je takzvanou rychlostní komunikací a rovněž mám dojem, že na takovém typu komunikace by měl být jeden jízdní pruh být vyhrazen pro osobní vozidla (dokonce mám i ten dojem, že taková regulace je v tzv.vyspělém světě běžná).
myslím si totiž, že současný stav, kdy se kamiony běžně cpou mezi souvislou kolonu vedle jedoucích osobáků, je v rozporu jak s požadavkem bezpečnosti tak požadavkem plynulosti silničního provozu. plánovač trasy kamionu by se holt měl vyhýbat dvouproudovým rychlostním komunikacím, nebo počítat s delší dobou cesty. což není neřešitelný problém a přílišný soucit imo není na místě. zvlášť teď když vlastně jezdí po českých dálnicích zadarmo :)
|
|
|
kemale, dálnice jsou rychlostními komunikacemi, proto se také staví, ale, aby byla spravedlnost v silničním zákonu dodržena, musí platit pro všechny stejná a maximální možnou mírou zvýšit plynulost ( a tím i do určité míry bezpečnost ) dopravy. Regulujícími prvky, nebo dokonce upřednostněním práv jedné skupiny motoristů před ostatními tuto plynulost nezajistíme. Plynulost dopravy na silnicích a bezpečnost na nich žádný plánovač nezajistí. Chtěl jsem naznačit problém s absolutně nevyhovující silniční a dálniční infrasrukturou a na dveře klepající problém s profesionalitou osádek kamionů.
|
|
|
S tím plánovačem trasy jste mne rozesmál. Zkusím ve zkratce popsat běžnou diskuzi mezi řidičem a dispečerem:
D: "Už máš naložený těch 12 palet do Holandska?"
Ř: "Jo mám, ale chtějí to tam už zítra večer, to nezvládnu, budu vyjetý."
D: "No já bych k tomu potřeboval cestou přibrat ještě dalších 10 palet, to je po dlouhé době super kšeft, to nemůžu pustit."
Ř: "Ti říkám, že nezvládnu tenhle kšeft a ty mi dáš ještě další! Za chvíli budu vyjetý a během 9 hodin do Holandska nedojedu!"
D: Prostě to s těma kolečkama nějak udělej. Musíš to naložit!"
Takže tak nějak probíhá plánování trasy kamionu. To není jak na dráze, tady do databáze dáte požadavek a za dvě hodiny máte kamion na dvoře.
"zvláště, když vlastně jezdí po českých dálnicích zadarmo" ... silniční daň na kamionovou soupravu se pohybuje něco přes 70.000,- Kč, k tomu připočtěte spotřební daň z nafty (cca 30 litrů na 100 km), dálniční známka za 14.000,- Kč. Uvědomte si, že každý další poplatek neodstraní kamiony ze silnic, ale pouze zdraží zboží. Potom za týdenní nákup nebude platit 500,- Kč, ale třeba 700,- Kč. Vy si to třeba můžete dovolit, ale já a se mnou spousta dalších by ty peníze radši investovala jinam. Takové ty tlachy jako zboží na dráhu - na dráze na hlavních tratích zdaleka není taková kapacita, jak si mnozí myslí.
"vyhrazený pruh pro osobní vozidla"... a kdo to zaplatí? Majitelé osobních aut? Největší problém je u nás na D1 a tam jediné řešení je výstavba R35 z Olomouce do Hradce.
|
|
|
"Potom za týdenní nákup nebude platit 500,- Kč, ale třeba 700,- Kč."
Nebo si tech veci koupi mene (aby mu to zase vyslo na 500 Kc), coz, pokud to udela polovina populace, poptavku po kamionove doprave pro zmenu snizi. Ano, je nutne udelat poradek na zeleznici, teprve pak zdrazeni provozu kamionu nebude mit primy vliv na cenu zbozi...
|
|
|
Roote, hluboce se mýlíte. Na železnici můžete mít pořádek ( v čem asi? ) jako hrom a stejně železnice nebude určujícím faktorem pro snížení cen zboží vlivem snížení poptávky po silniční dopravě. Takto to nefunguje. Silniční doprava bude VŽDY určujícím a bezkonkurenčním způsobem dopravy. Jiné druhy dopravy, hovoříme-li o nákladní dopravě, budou pouze službami doplňujícími.
V EU ( bohužel, teď si nevzpomenu, která to byla instituce ), došli k výsledku, při porovnání speciálně silniční a železniční dopravy, že pokud by se zvýšila výkonnost železnice o 50 % ( což je nereálné ), dotklo by se to silniční dopravy snížením o necelá 3 %. Jinými slovy, i kdyby železnice využívala 100% své současné kapacity ( o čemž silně pochybuji ), na silniční dopravě se to vůbec neprojeví. A není nutno zde malovat na růžovo, že kamionová doprava bude ze silnic odstraněna nebo silně snížena v důsledku převedení tranzitujících kamionů na vlaky. Tolik vlaků jednak není a kapacitně by železnice zcela zkolabovala. Je to představa nereálná.
Další vaší chybnou hypotézou je snížení spotřeby promítnutím ceny dopravy do výrobku. Jistě, cena se může projevit, ale to nebude mít dramatický dopad na spotřebu, zvláště pak, pokud se uvolní daňové hranice a spotřebitelům zůstane z vydělaných peněz více.
Způsoby dopravy, z hlediska priority, nikdo z hlav pomazaných nemůže určovat. Je pouze jediný určující prvek - tržní principy, tedy alespoň v normálně fungující ekonomice, a nezapomínejme ještě na jeden podstatný fakt : státní instituce, vláda, na silniční dopravě, a to nejen nákladní, vydělává obrovské peníze. Takže ten, kdo tento fakt odmítá brát oficiálně na vědomí, ale má z něj užitek a navíc prezentuje svůj názor jako jedině možný ( boj proti kamionům), je člověkem krajně nedůvěryhodným.
|
|
|
Napsal jste přesně to, co si myslím.
Myslíte si, že má budoucnost zvětšování objemu a tonáže kamionů? Něco takového, co mají ve Švédsku, jestli víte, co myslím. Souprava pak má na délku tuším 22 metrů a celkovou hmotnost 60 tun. Evropská komise už to schválila a teď je to na jednotlivých členech EU, jestli si to schválí nebo ne. V Německu už údajně několik vybraných velkých firem tyhle soupravy zkouší provozovat, jak se osvědčí v praxi a zda-li je opravdu reálné snížení počtu kamionů na silnicích.
|
|
|
Fiatomane, z hlediska vývoje, který samozřejmě nelze zastavit ( to jen určitá skupina lidí si myslí, že vývoj lze zakonzervovat nebo regulovat ) je i vývoj nových, výkonnějších přepravních jednotek opodstatněný. Pokud si trh tyto jednotky vyžádá, jistě najdou uplatnění. Záleží na tom, jak si výrobci a provozovatelé těchto přepravních jednotek "poradí" s možnými zákazníky. To platí obecně o všech druzích dopravy, ale na silnici bude tato progrese nejznatelnější. Jistě budou nové technologie budování dopravních cest, které tyto parametrické požadavky na tonáž a rozměr dopravního prostředku zvládnou. Už i u nás existuje vyšší celkové zatížení, 50 tun, u návěsových souprav - 6-ti osých, když tedy opomenu speciály pro přepravu nadměrných nákladů jak rozměrově, tak váhově. Nemyslím si, že by se snížil počet klasických kamionů díky těmto novým dopravním jednotkám, spíše si myslím že tyto nové soupravy přibydou. Pokud ekonomiky států porostou, tím i výroba a spotřeba, kamionů obecně neubyde. Ubyde jen kamionů nevyhovujících a ty budou nahrazeny dokonalejšími, úspornějšími.
Jedním z hlavních kriterií pro vývoj kamionů se zvýšeným celkovým zatížením a objemem budou zcela určitě náklady na výrobu a provoz těchto kamionů. Ano, budoucnost to má.
|
|
|
nikdo tu nezpochybnuje potrebu kamionove prepravy, ale ohleduplnost jejich ridicu... to ze se chovaji jako paka, je proste fakt, a ze reagujete takhle podrazdene o tom taky neco vypovida...
|
|
|
zmrd, co jezdí po dálnicích 160...a to jako všeobecně, tedy i v SRN, nebo je to zmrdství jen tam, kde rychlost omezuje zákon na 130 ? jinak díky za Tvou oběť, bez toaleťáku z Portugalska si už svůj život neumím představit :o)
|
|
|
Tys musel mít dneska ale blbej den... :-)))
|
|
|
Tak... a mame tu zjevne trotlika co si to vali za volantem kamijonu. Osobni auta... to je plevel kterej prekazi dzedajum ve Woolwotech, Volvech a Scaniich. Oni totiz kazdy den pracuji na tom aby byla ekonomika spasena, aby vse fungovalo a jeste pritom musi poslouchat nadavky a stiznosti tech smejdu maliknatejch v osobacich, co si vozi jen vlastni zadek a nejsou nikomu uzitecny.
Kratkej proces bych s vama udelal. Veskery tranzit povinne na zeleznici (kdyz uz ji stat za nase prachy nakladne rekonstruuje a dotuje) a ridit budete leda Iveca co vozej rohliky do samosky.
Pro soutrpitele co musi snaset tisice hovad s cedulkou TIR rada: TIRdzedajove vozej v aute CB a maj ho obvykle zapnutej na desatym "dopravnim" kanalu. Poridte si jako ja CB vysilacku, a aspon tem smejdum poradne nadavejte. Ulevite si a prenesete nezdravy stres na jeho strujce. (muzete ovsem dostat pokutu... neb CB je hovorove zarizeni - myslim ale ze to za to stoji!).
|
|
|
Nechápu, co vám pan weni provedl, že mu hned nadáváte do trotlíka. Má pravdu, vemte si spacák a sedněte na týden k němu do kabiny. To budete koukat, kolik řidičů osobních aut vám po jejich předjetí dupne na brzdy, protože najednou potřebují zajet k pumpě, kolik řidičů osobních aut jede proti vám po prostředku silnice a neuhnou a neuhnou, kolik řidičů osobních aut vám z vedlejší silnice vypálí přímo před nárazník se slovy "to stihnu", atd. Jel by jste na takový výlet? To by pro vás bylo poznání reality. Vidět to přímo z kabiny náklaďáku je lepší, než to tisíckrát napsat. Slušným řidičům v osobáku nikdo zpoza volantu náklaďáku nenadává, protože nemá nejmenší důvod. Řidič kamionu může být sebevíc slušný, ale už jenom proto, že je řidič kamionu je to automaticky největší hovado pod sluncem. 95% řidičů kamionů se chovají slušně a ten zbytek povětšinou 20-letých frikulínů dokáže spolehlivě otrávit zbytek společnosti.
"Veškerý tranzit povinně na železnici" - to jste opsal z idnes? Já sleduji provoz na trati Hranice - Ostrava, souběžně s ní vede komunikace 1/48 plná polských a litevských kamionů. Nevím, jak by se do těch volných intervalů, co nejede žádný vlak, vešel objem zboží, co tyto kamiony převáží.
Já mám zase radu pro vás: nějakou starou lopatou a krompáčem, aby náhodou nějaký kamion nemusel vozit železo, si vykopejte nějaký bunkr, ve kterém budete bydlet. Nesmíte použít žádnou cihlu ani beton, protože vše vozí kamiony. Na topení si ručně v zimě natahejte dřevo, řezat ho musíte taky ručně. Vše co sníte, si musíte vypěstovat nebo koupit od stejně fungujících sousedů. A hlavně, nesmíte používat osobní auto, protože díly, z kterých je vyrobeno, vozí také kamiony a ten benzín do něj taky.
|
|
|
Ano. máte pravdu v rozdílu brzdění. Jenže problematika kamiónu je poněkud složitější než to vypadá z pohledu "osobáku". Zpravidla máte na dojezd do cíle 9 hod jízdní doby (2x45min) déle nesmíte jet. Pak následuje 8-9hod povinná přestávka. Takže i kdyby vám chybělo 10km do cíle, tak už to nesmíte dojet. (co se děje potom si asi domyslíte) K tomu zabrždění na 10km. Hezké, ale co rozjezd na 80km? Nehledě na riziko uvolnění nákladu. (zakurtovaného) Spotřeba nafty výrazně vzroste. Uděláte to párkárt a řidič doplácí naftu ze své kapsy. Proto se řidiči snaží jet stejnoměrně (kolem 80km). Předjíždění není z důvodu, že chce za každou cenu. Prostě potřebuje. (nafta..čas) Kdyby měli všechny kamiony stejný točivý moment, stejný výkon, stejné převodovky, tak by se nepředjížděli. Všiměte si, že u nabídky kamiónů, se dodavatelé předhánějí v udržení rychlosti ve stoupání a časopisy na to dělají dokonce jízdní testy.
|
|
|
Hm... a co je mi, jako ridici osobaku nebo dodavky do toho? To ze se ridic snazi usporit cas a naftu je sice hezke, ale jediny efekt por mne z toho plynouci je to, ze to stoji cas a naftu mne.
Krome toho, pokud sve usporne predjizdeni provadi na každých 10 km, moje snaha s nimi soucitit je znacne oslabena...
A navic tenhle bohuliby zvyk usti v zasadni nedodrzovani bezpecne vzdalenosti... protoze se jim nechce brzit, s oblibou se lepi vsemu pred nimi na prdel. Tak na max 2 metry.
... a jak moc je problematika slozita je predevsim jejich problem, ktery se nema co promitat do jejich chovani na silnici.
|
|
|
Text tohoto komentáře jsem přesunul do chlívku, neboť je úplně zbytečný. (R)
|
|
|
Ano, co je Ti do toho ... základem provozu není tolerance ale agrese, potom to tak dopadá a lidi se můžou pozabíjet.
|
|
|
to ze ridici kamionu uprednostnuji par deci usporene nafty pred bezpecnosti a zdravim desitek lidi okolo povazuji za ultimatni dukaz jejich altruismu ;-)
|
|
|
opět jsem nedočkavě nahlédl do "rozumné" debaty o kamionech a musím konstatovat že jenom Fiatoman(ka?) a Trotl ví o čem mluví. Ostatní jsou jenom blbý keci kterých je na Idnes nespočet.
Nejvíc mě pro dnešek dostalo "co je mi do toho že potřebuje ušetřit naftu", prostě to jako kdyby napsal "kua když jedu JÁ tak má být volný pruh!!"
no alespoň se tu člověk pobaví:-)))
jinak to co stát vybere na kamionech jsou nehorázný částky, zkuste si někdy spočítat co stojí provoz kamionu + pov. ručení + havarijní, kdo se v tom ani trochu nevyzná ten z toho bude asi trochu (jakože hodně moc) vyvalenej.
kde jsou z těch aut všechny peníze, za to by tu měly být dálnice jak v Německu, ale to je na jinou debatu. prostě je stát promr...utratil.
|
|
|
Jenom technická - Neoháněj se "provoz kamionu + pov. ručení + havarijní", protože jsou to mizivé částky ve srovnání s tím, co stojí provoz osobních aut, neboť jak už někdo psal více - jeden naložený kamoin má vliv na dálnici stejný asi jako 16 000 osobních aut.
|
|
|
Blbí kecy, hustý, fakt se bavím.
Jenom mi není jasné, jak stát utratil peníze zaplacené jako povinné ručení a havarijní pojistky u Allianz, Generalli etc.
Pokud bys tomu rozuměl, zmínil bys silniční daň, spotřební daň.....
|
|
|
Ale nezlobte se na me, co mi do toho DOOPRAVDY je? Vazne.. Budou vlivem meho prihlizeni k teto skutecnosti veci prepravovane kamiony levnejsi, budu klidne spat s pocitem, ze jsem nezistne pomohl dobremu muzi ve velikem stroji, nebo co?
A netusim, proc by nekdo byl vyvalenej...zjevne kamionu jezdi tolik prave proto, ze je to kurevsky drahe a vubec se to nevyplati:)))
...otazka role statu je v tomhle ohledu zcela irelevantni.
|
|
|
zero sympathy. byl by fakt takový problém, aby když jeden, co jede 82 dojede toho, kdo jede 80, aby místo pětiminutového předjíždění jel za ním taky 80. samozřejmě, pokud někdo pojede 40, je to zcela něco jiného - takoví jednak dálnici ani nesmí a pak to předjíždění bude trvat pár sekund.
bavíte se tím, kamarádi, bavíte. a neokecáte to.
|
|
|
a nebudeš ten problém mít.
|
|
|
Ja 160 nejezdim. Mozna jednou za zivot pri predjizdeni jsem to z meho auta vytahl k takove rychlosti. Nevim, kde jste tuto informaci z meho prispevku vycetl. Mozna vestite z kristalove koule, pak byste si ale mel poridit asi novou :))
|
|
|
Vždyť Vy vůbec nevíte, o čem píšete :-) Seděl jste někdy v kamiónu? Jakmile jeden z těch řidičů - např. do kopce - sundá na moment nohu z plynu, už se ten krám nerozjede, leda až nad ním opět zvítězí gravitace (z kopce). O Vás tu taky nikdo nepíše, že jste zmrd, když jezdíte 160.
|
|
|
Ja jezdim 160? Kde jste to vzal? Nelzete. Opravdu jen dokazujete vlastni blbost a primitivitu. Jinak vite, kupodivu vidim predjizdet kamiony hlavne na rovnych usecich. Cim to sakra asi bude? Ze by jejich ridici byli zmrdi?
|
|
je to banda idiotů, co je placená z našich peněz, a my jsme banda ještě větších idiotů, že si to necháme líbit..
|
|
|
Nemuzes se divit, jaky to je bordel, kdyz volebni hlas treba takoveho Rudohnedeho Wartexe ma stejnou vahu jako tvuj.
|
|
|
Nevěděl jsem, že Wartex je afričan s úžehem. Člověk se pořád učí a často v pokročilém věku shledá své úchylky v mládí (např. nacismus, fašismus) jeko trapné.
|
|
|
:-)
Ta Forrestova matka byla velmi moudra zena :-))
|
|
|
aspirant na Quote of the year !
|
|
Jo, presne jsem tupa ovce, ktere je to jedno, takove picoviny, potom co jsem videl technicak, nalepky na spz co nikdy nebyla namontovana na vozide, nebo nove hity teto doby, cestovku s vykonem okolo 80 klokanu, ktera mela v technicaku 25KW je mi to fuckt jedno
|
|
Info jsem sice taky zaznamenal, ale nepřikládal mu žádnou váhu. Ale zároveň patřím k těm, kteří toho 1.1. klidně jedou po dálnici s tím, že vlastní platnou známku. PSP je fakt banda nekompetentních idiotů. Ta druhá půlka té bandy na to mohla trochu hlasitěji upozornit.
K těm kamionům - i kdyby se řidiči na x kilometrech nepředjížděli rychlostí + 2 km/hod. kvůli svému vlastním sebeuspokojování, ale kvůli úspoře vlastních nákladů - je mi to jedno. První aspekt je bezpečnost, kterou tím ohrožuje. Ten druhý - uvědomte si, prosím, že takovýhle manévr jediného bezohledného pitomce způsobí nutnost brždění a následné akcelerace zpravidla desítek aut, nehledě na časové ztráty. Takže kvůli jednomu člověku tratí desítky jiných.
Mimochodem navrhovaný zákaz předjíždění kamionů na dvouproudých dálnicích smetla v PSP i modrá část politického spektra. Hodně mě tím naštvala.
|
|
|
"zakaz predjizdeni kamionu" je nesmysl. smysl ma rozsirit dalnice o dalsi jizdni pruh. Xeno.
|
|
|
Smysl ma rozsirit dalnice o dalsi jizdni pruh.
Já bych myslel, že vzhledem k přetíženosti D1 by smysl mělo postavit vedle ještě jednu D1 a stávající dálnici opravit a nechat pro jeden jízdní směr. Po té nové by se jezdilo zpátky.
Jenže kolik by to stálo? Včetně projektu, výkupu pozemků, atd zgruntu.
Nedokázal by to někdo tady alespoň odhadnout, když už ne vypočítat?
Jan Dolní
|
|
|
No, přibližně, asi, zhruba, strašně moc ... :-) Jako první nástřel se používá 250mil./km, tzn. Praha--Brno 50mld. Nejvíc vezmou zemní práce, mosty a případně tunely. Ale mám obavu, že v dnešních podmínkách už je to v podstatě nerealizovatelné, co se pozemků týče.
Ale stejně bych se přimlouval spíš za R35, část zátěže, co jede na Ostravsko by mohla alternativně po hradecké a pak po R35.
|
|
|
Zadnou R35. Minimalne v useku HK - Lipnik D35!
|
|
|
IMHO by tam bohatě stačila trojpruhová silnice s tím, že by se v prostředním pruhu co 5 km měnil směr, případně čtyřproudovka jako je teď mezi Lipníkem a Novým Jičínem.. Klidně navrhovat s ohledem na možný budoucí upgrade (tj. vykoupit dost pozemků, mosty přes tu silnici dělat delší apod.)
Výrazného zrychlení a zvýšení plynulosti dopravy se v podmínkách ČR dá dosáhnout hlavně důkladným obchvaty měst, není hned potřeba všude stavět plnohodnotnou dálnici. Podívej se třeba jen na úsporu v úseku Hradec-Náchod až bude hotový obchvat Č. Skalice. Ještě udělat obchvat Jaroměře, na pár místech předjížděcí pruhy a dosáhneš efektu, který se k dálnici velmi přiblíží (rozhodně netvrdím, že se jí vyrovná, to pochopitelně ne) - a za zlomek ceny.
|
|
|
Proboha, jen ne dalsi I/48. Co tam jen bylo smrtelnych nehod kvuli tomu, ze nekdo prejel casti auta do protismeru.
Normalni silnice by tam mohla zustat, jenze pak to neresi problem pretizene D1 - po bezne silnici bude jezdit jen mistni doprava, nepresune se tam podstatna cast tranzitu z D1 - samozrejme, tranzitu na R/D35 bude jeste vice, az bude hotov i usek HK - Liberec - Bautzen (A4). Prijde mi ponekud hloupe, ze trasa Praha - Ostrava meri misto 290 km 390 km, ta R/D35 by to snizila k nejakym 320 km.
|
|
|
taky si myslím, že je lépe stavět rovnou dálnice či víceproudé rychlostní komunikace. můžeme jich postavit ještě stovky km a pořád bude síť těchto silnic o hodně řidší, než třeba v německu.
a pokud jde o I/48 - tu jsem zažil, coby pražák zatím jen jednou, to už tam ale byly ty lana. bez nich to muselo být fakt maso.
|
|
|
Hustší nehustší, to je wurst. Privatisovat se nebude a stát na to prachy nedá. Takže otázka není jak hustou cheme dálniční síť, ale jak nejlépe využít ty penize, které jsou. V NL je u spousty silnic (např. N207) vidět, jak jsou postaveny v užším profilu, ale s ohledem na rozšíření v případě potřeby.
I/48 jsem zažil mnohokrát. Dokud tam lana nebyla, neviděl jsem tam jedinou nehodu. Zato aut rozstřelených o ty traversy už dost. Netvrdím, že moje zkušenost je nějak zásadně statisticky relevantní, ale to, co tam postavili mi přijde opravdu obzvláště hloupé. Byl-li problém s tím, že tam prasata předjížděla do protisměru, stačilo tam dát ty plastové sloupky s odrazkami, používané u objížděk - dobrovolně by na to opravdu nikdo nenajel a lidé by si dávali pozor, ale kdyby už na tom někdo náhodou skončil, rozmlátilo by mu to nárazník a světla, nebylo by na odpis celé auto.
|
|
|
Já tudy jezdím často a nehody jsem tam viděl každou chvíli, zatímco po zavedení lan žádnou. A statistika ukazuje, že lana fungují - od jejich zavedení tam snad nebyl jediný smrťák.
Plastové sloupky by fungovaly proti prasatů, předjíždějícím protisměrem, ale nezadrží řidiče kamiónu, kterého přemohl mikrospánek. Těch případů tam bylo taky dost. A při představě, že by se na mě mohl vyřítit z protisměru takový mastodont, jsem za ta lana vděčný. Mimochodem, pokud se někdo o ty sloupky rozstřelí, bývá to vlastní vinou, takže zaslouženě.
|
|
|
Tak proč tam nedat klasická hliníková svodidla?
|
|
|
Nevejdou se. Uz tak je ten levy pruh zuzeny.
|
|
|
a myslíš že lano udrží naloženej kamion?
|
|
|
Několikrát jsem z Frydku do Lipníka jel, ale že by ta silnice stačila? Je to komunikace zmršená z Jičína úplně ve všem, od úpravy podloží po stavební uspořádání, slyšel jsem, že za socialismu to byl vlastně jakýsi pokus či co.
|
|
|
možná by spíš bylo lepší jim ten průjezd tak prodražit, že by se jim spíš vyplatilo jet s ČD, jenže to by u ČD museli nejdřív probudit a zjistit, že už je tu tržní ekonomika, a že když chtějí vydělávat, tak se taky musí snažit.. stačí si vzít příklady ze zahraničí...
|
|
|
Podnikám a zrovna v oboru, kde si teoreticky mohu vybrat - hodit zboží na vlak, nebo na kamion?
Praxe je ovšem taková že naprostá neschopnost a neochota ČD s kýmkoliv o čemkoliv jednat mi na výběr nedává.
|
|
|
to je přesně to o čem mluvím, oni prostě nechtějí... nic je nenutí se snažit, paač ztráty jim zaplatí stát, tak nač se snažit ..že ..
|
|
|
Nakladni doprava CD je ziskova a ten podnik se v tomhle ohledu snazi. Dokud ale nebude dostatecne mnozstvi prekladist, vlak se pri pozadavku na rychlost a flexibilitu dopravci zbozi vyplatit proste nemuze.
|
|
|
jo, to já říkám pořád, že v roce 1997, když poprvé vystrčil růžky ten jejich vlasatej hipík, se mělo střílet :) možná by dneska už ČD byly jinde.
mimochodem, ČD je nejhorší podnik co znám, zajímavé ale je, že na modrogumních diskusních fórech (k-report.net, forum na cd.cz apod.) se vždycky najde spousta lidí obhajujících ten jejich neskutečnej bordel s tím, že to "jinak nejde".
bohužel mám pocit, že se ČD v poslední době začíná přibližovat jiný český dopravní podnik, takový ten s poněkud vyšší cestovní rychlostí dopravních prostředků :)
|
|
|
Myslím, že byste si měl ty Vaše urážlivé názvy odpustit, vážený. Jsem jeden z těch "modrogumníků", členem občanského sdružení Želpage o.s., které provozuje mj. server www.zelpage.cz a rozhodně se za to nestydím. Zrovna na k-report často přispívají lidé, kteří se v problematice železniční dopravy dobře vyznají a kdybyste si ty témata opravdu prošel, zjistil byste, že mnoho přispěvatelů ČD zrovna také nemilují, ba spíše naopak. Už by Vám a Vám podobným mělo konečně dojít, že "železniční nadšenec" <> "milovník ČD". Rozhodně činnost lidí se zájmem o železnici udělala pro propagaci železniční dopravy mnohem víc, než hospodské řeči lidí Vašeho typu.
|
|
|
čekal jsem, zda se někdo ozve :)
prosím odpověď na tyto čtyři vcelku jednoduché otázky:
1. je podle vás v dnešních podmínkách české republiky nespravedlivě upřednostňována silniční doprava nad železniční?
2. jsou rychlíkové vozy typu B odpovídajícím dopravním prostředkem pro dálkovou přepravu?
3. jsou motorové vozy řady 810 odpovídajícím dopravním prostředkem pro lokální přepravu?
4. pokud se prokáže, že železniční trať je dlouhodobě nevýdělečná, má smysl ji zrušit?
a prémiovku nakonec:
5. odborový svaz železničárů? chucpe organizace nebo parta kluků, kteří to s mašinkami myslí dobře?
|
|
|
Ad. 1: ano
Ad. 2: ne
Ad. 3: ne
Ad. 4: ano, pokud problémy, způsobené zrušením tratě, nepřeváží výhody, které zrušení přinese
Ad. 5: nemohu objektivně posoudit, záleží na konkrétní organizaci a lidech
Přesto nechápu, jakou má souvislost Vaše osočování železničních nadšenců s tímto kvízem?
|
|
|
no to já jenom tak abych věděl :)
bohužel moje zkušenost je, že spousta tzv. železničních nadšenců se zároveň vyznačuje značně modrogumním uvažováním. například na otázku č. 2 a 3 by mnoho a mnoho z nich odpovědělo ano a ještě by se divili, co vám na těchto reliktech socialismu vadí, na otázku č. 4 zase zcela samozřejmě odpovídají ne, v žádném případě.
pokud jde o otázku č. 1 je velmi častou odpovědí, že auta by měla být zatížena dodatečnými daněmi, což, při kladné odpovědi na otázku č. 2 a 3 zároveň znamená, že by lidi nejraději nahnali jako dobytek do Bček a 810tek.
vámi zmíněná diskusní fóra také občas čtu a mám z příspěvků vesměs výše uvedený dojem, i když je fakt, že existují výjimky. jo, pak se tam taky ještě docela dost často objevují sáhodlouhé mudrlantské diskuse nad různými modrogumáckými absurditami, z nichž přečasto za citace všemožných předpisů a sofistikovaných technických argumentů vyleze, že "ono to v podstatě jinak nejde".
prostě ichtylové v krystalicky čisté podobě :) pokud vy nejste jedním z nich (dle odpovědí na otázky je to vcelku pravděpodobné) tak sláva.
mimochodem, proti vlakům jako takovým nic nemám, proti ČD a modrogumním ichtylům toho ovšem mám hodně.
|
|
všimli jste si někdo jak jsou ty mýtné brány umístěny? Kdo na to vůbec vydal povolení? Pilíře že by mohly podpírat viadukt jsou tak blízko u vozovky že výraz nebezpečné to dost dobře ani nevystihuje.Já myslel že je snaha vše nebezpečné z blízkosti dálnice odstranit,např.reklamní bilboardy ale asi tady zas máme nějakou vyjimku.
|
|
|
Souhlas. Do toho to naprat byť povolenou stotřicítkou, tak holky sbohem...
|
|
|
Ať mi nikdo neříká, že v tom není zase ta korupce. :-(
|
|
|
Jo, na D1 už jsem viděl v tom pilíři hezky zapasovný kamion - hned jak 2.11. přišla zima. A v protisměru byla řetězovka čumilů, kteří místo před sebe čuměli na tu havárku.
|
|
|
no já teda nevím, zrovna dneska po cestě praha - jablonec n/n jsem na to po R10/R35 schválně koukal a všude to bylo za svodidlama, nebo hodně vysoko v náspu.
|
|
Roote, co je to za protest? *nažhavuji auto*
|
|
|
Pripojuji se - Roote co ten plan ? :) Taktez mam nastartovano a ruku na fofr klacku.
|
|
Možná se mýlím, ale faktický zákaz předjíždění kamionů alespoň na rovině už existuje... Maximální povolená rychlost kamionu činí 80 km/h, minimální sice není stanovena - ale nedosahuje-li na rovině 80 km/h, je povinen dálnici opustit. Je tedy dáno, že kamion na dálnici po rovině MUSÍ jet přesně 80 km/h (žádné "kolem"). Kamiony tedy vytvoří jakýsi pseudovláček a žádné předjíždění není možné. QED
|
|
|
teoreticky ano, lenze sediva je teoria ...
prakticky jednemu ukazuje tacho 80, ale realne ide 79,9 a druhem zasa ukazuje 80, ked realne ide 80,1. a kedze obidvaja musia ist 80, prvy nezrychli, druhy nespomali a bude rozdielom rychlosti 200m/h predbiehat.
ked toto vidim, napadaju ma velmi stredoveke myslienky (pre zaciatok lamanie a vpletanie do kolesa)
|
|
Mohl by nějaký právník vysvětlit, co to znamená, když je v zákoně uvedeno "v tomto kalendářním roce"? Ten paragraf má přeci obecnou platnost, nejedná se o žádné přechodné ustanovení, takže až si ho někdo bude číst příští rok, tak "v tomto kalendářním roce" bude rok 2007 atd. Z čeho tedy vyplývá, že výraz "v tomto kalendářním roce" označuje pouze rok 2006?
|
|
|
Huh, tak jsem si pořádně přečetl předchozí větu a už jsem to pochopil. Tak se omlouvám za zbytečný příspěvek.
|
|
Zkraceni platnosti rocnich znamek je skutecne nonsens. Ti, kteri potrebuji jezdit po dalnici si beztak koupi znamku na 2007. Pocet ridicu, kteri maji znamku na rok 2006 a kteri by si znamku na rok 2007 nekoupili, kdyby doba platnosti nebyla zkracena, je zanedbatelny.
Shrnuti: Financni efekt pro stat je v tomto pripade zanedbatelny, ne-li nulovy. Nasranost lidi velka, sic jinak nez exemplarni demostraci arogence moci, se to snad vnimat neda.
To ze takovy zakon byl vubec vypustil, je jen dalsi potvrzeni me teorie, ze inteligence je vektorova velicina (prip. tenzor prvniho radu). V parlamentu jsou smery inteligencnich vektoru bohuzel rozdeleny rovnomerne do vsech smeru, takze vysledny inteligencni vektor je srovnatelny s intelektem prumerneho retarda... :-(
|
|
|
> Financni efekt pro stat je v tomto pripade zanedbatelny, ne-li nulovy.
Nesouhlasím. Finanční efekt bude v tom, že si všichni budou muset koupit známky ještě letos, takže tím stát může zaplácnout letošní rozpočet. Nákupy v lednu by šly až do rozpočtu příštího. Že potřebují prachy, to jim věřím. Ale že se kvůli tomu rozhodli porušit princip PACTA SUNT CONTRACTA ('smlouvy se mají plnit'), který uznávali již staří římané, ukazuje, že ti, kdo to v parlamentu odhlasovali, jsou opravdu jen mafiáni, kteří uznávají jen právo silnějšího (byť kodifikované).
|
|
|
ten princip zní "Pacta sunt servanda", česky skutečně "Smlouvy jest plniti". Podle právních teoretiků nejžhavější kandidát na základní zásadu soukromého práva.
|
|
|
Dobre, jediny financni efekt je predsunuta platba za znamky. U cca 3 mil. znamek pri cene to dela cca 3 mld na 1 mesic. Takove penize stoji stat na mesic radove miliony (do cca 10 mil. - CZK#1M cca 2,5%). Jinymi slovy efekt je z pohledu rozpoctu zanedbatelny az nulovy.
|
|
To ze je nejaky vuz schopen na rovine vyvinout urcitou neznamena, ze je to minimalni rychlost, kterou se smi pohybovat (i kdyz to casto v podani rady zoufalcu vypada jinak)...
|
|
ACKOLIV JIZ 25 LET NETRIMAM V RUCE VOLANT Z EKOLOGICKYCH DUVODU,VSIMAM SI JEDNE UVAHY, KTERA MNE ZAUJALA. TOTIZ STAV CESKYCH DALNIC VUBEC NEODPOVIDA NORMAM,,KTERE DE JURE VLASTNE DIKTUJI TY PREDPISY,JAKO NEJAKA ZNAMKA, CI NEJAKE MYTO.TUDIZ BY SE OBEC MOTORISTU MELA ZACIT ZAJIMAT,PROC PLATIT ZA NECO, CO VUBEC KVALITATIVNE DALNICI NENI A NEBUDE.
|
|
|
To je irelevantni. Dalnice je proste to, co ti idioti za dalnici prohlasi a basta !!
|
|
když jsem o zkrácení doby platnosti slyšel, rozčílil jsem se. když jsem i několik dní poté neslyšel jediný negativní ohlas měl jsem dojem, že jsem jediný, komu to vadí. zaplať bůh za rootův článek, uklidnil jsem se, že jsem normální a znovu jsem se rozčílil nad arogancí státu. díky
|
|
Napadá mě jenom toto: "To je hnus, velebnosti".
|
|
pochybení stítních orgánů - mění smlouvu jednostranně - známku jsem si kupoval v dobré víře, uzavřel jsenm SMLOUVU . Stát si jí během trvání změní. Svědčí to o kvalitě všech zákonů v ČR, nebo spíše o měknutí mozků zákonodárců. K...v jedněch.
|
|
|
Osobně si myslím, že známku jsem koupil jako platnou do konce ledna a tím, že byla změněna doba platnosti asi nastala právní vada v užívání. Z toho důvodu by bylo zajímavé ji zkusit reklamovat. Účet od ní ještě mám, takže teď jen vymyslet jak jí dostat ze skla v celku.
|
|
klid roote, jestli je to tak, jak píšete, nechce se mi to teď v neděli večer všechno číst, zákon je retroaktivní a tudíž protiústavní. existuje na to poměrně jasná judikatura ÚS.
|
|
Otázka pro právníky: Do zákona č. 13/1997 Sb. je vložen nový § 21b mj. s textem „… s výjimkou kupónu, prokazujícího úhradu časového poplatku na kalendářní rok bezprostředně předcházející kalendářnímu roku nabytí účinnosti TOHOTO ZÁKONA…“ Je zákon použitelný v zamýšleném smyslu (platnost známek do 31.12.2006) i přesto, že pojem „nabytí účinnosti tohoto zákona“ se ve skutečnosti vztahuje k zákonu 80/2006 Sb. popř. k účinnosti nových ustanovení včetně § 21b a nikoli k účinnosti zákona č. 13/1997 Sb. samotného? (zákon č. 13/1997 Sb. je účinný už od dubna 1997) Nemělo být v zákoně spíš „nabytí účinnosti tohoto ustanovení zákona“? A jak je to s retrospektivou? S účinností od 1.1.2007 se dozvím, že mi včera přestala platit dálniční známka? pozn. Právnické školy nemám, tak buďte shovívaví.
|
|
|
A ještě jsem se ani nepodepsal. Tak tedy technická poznámka: "Kaaka"
|
|
|
Ale abyste se k s ústavní stížností k Ústavnímu soudu dostal, musíte postupovat takto:
1. Nepořizovat si novou dálniční známku před uplynutím lhůty použitelnosti té dosavadní, jak byla zákonem stanovena v době, kdy jste si ji kupoval.
2. Nechat se chytit s touto známkou na dálnici.
3. Odmítnout řešit věc blokovou pokutou a trvat na řádném přestupkovém řízení.
4. V provoinstančním přestupkovém řízení uplatnit argument o neměnnosti již nabytých práv a argument o protiústavnímu zásahu do soukromého vlastnictví.
5. Nevyhrajete-li v prvé instanci, odvoláte se.
6. Neuspějete-li v odvolacím řízení, podáte správní žalobu.
7. Prohrajete-li správní soud, můžete podat ústavní stížnost spojenou s návrhem na zrušení části zákona o tom, že dálniční známka koupená na dobu do konce ledna 2007 je ex lege znehodnocena dříve a Vy jste tak utrpěl škodu. K tomuto poslednímu kroku musíte mít advokátské zastoupení, vše předchozí můžete dělat sám.
|
|
|
Myslím, že by se v lednu dala zorganizovat skutečná občanská neposlušnost, tentokrát ne bezzubá Plates up, ale natvrdo mít na zadním skle nápis ve stylu "Nemám dálniční známku, protože pohrdám parlamentem, který přijímá protiústavní zákony. Tyto zákony proto nerespektuji". (Uznávám, ten slogan by ještě potřeboval vytunit...).
Jen doufám, že do té doby ten zákon zase nezruší...
|
|
|
Chystame neco jeste o neco drsnejsiho (ne, nebojte, nikdo z ucastniku silnicniho provozu nebude ani omezen, ani ohrozen, ani obtezovan)... Strategie je jasna, ted se resi taktika a zajisteni cele akce.
|
|
|
Nech prosáknout informace ven, Roote, tentokrát se přidám i já, ač na sobě nechám jinak dříví štípat :-)
|
|
|
V praxi to bude takto:
bod 4 - prohrajete, přestupková komis neřeší protiůstavní zásahy do soukromého vlastnictví, dostanete pokutu až 100k za známku a 500 Kč za přestupkové řízení
bod 5 - samozřejmě že prohrajete, přece soudruh úředník nezruší rozhodnutí jiného soudruha úředníka
bod 6 - podání správní žaloby stojí 2000 Kč. Zase prohrajete, protože ani správní soud neřeší protiústavnost legislativy. Najmete si advokáta za dejme tomu 10k. Pokud se mu nepodaří zařídit, aby rozhodnutí správního soudu nenabylo pravomoci, je pokuta splatná. Pokud nezaplatíte, navštíví Vás státní lupič, pardon, exekutor, zabaví Vám barák nebo aspoň auto a prodá to za 100500 Kč na pokutu a ? Kč na pokrytí svých nákladů. Ústavní soud zruší zákon a Vy vysoudíte náhradu svých nákladů, tedy pokutu, náklady na správní žalobu a náklady na advokáta. Co Vám uloupí exekutor už nikdy neuvidíte. Od data uložení pokuty uplyne tak 3 - 5 let. Pokud nemáte dobré rodinné zázemí, skončíte na psychiatrii. Vohnouti a zmrdi se Vám vysmějí, neboť dobře tuší či vědí, že státní otrok smí platit daně, poslouchat panstvo a držet hubu.
|
|
|
k bodu 6 - ve skutečnosti má soud rozhodující ve správním soudnictví povinnost přerušit řízení a předložit věc ústavnímu soudu, dojde-li k závěru, že předpis, který danou věc dopadá, odporuje ústavnímu pořádku české republiky (čl. 95 odst. 2 ústavy). rozumný soudce v takovém případě povolí i odklad vykonatelnosti správního rozhodnutí, jinak ta pokuta bude splatná už nabytím právní moci rozhodnutí ve správním řízení a správní žaloba na ní nebude mít vliv.
|
|
Máš plán, sem s ním, klidně se dopustím i několika "přestupků"!
|
|
|
"..pozdější zákon ruší platnost, resp. má přednost před platností zákona dřívějšího..."
Ne že bych těntokrát přehnaně polemizovat, předpokládám, že si to Root ověřil, ale neodporuje to náhodou zákazu retrospektivy?
|
|
Jenom mě udivuje, že poslanci nenesou žádnou zodpovědnost za plody svojí práce, resp. za to, co odhlasují, protože za ty paskvily, který posílají do světa, by měli platit pokuty a přijít o skvělej džop.
|
|
|
No to mi mluvíte z duše, už léta sklízím posměch v diskuzích za nápad plné hmotné odpovědnosti pro všechny státní úředníky. No když jí musí mít babka v trafice s tržbou pár desítek tisíc za měsíc, proč by jí nemohl mít někdo, kdo rozhoduje o milionech?
Vím že je to utopie, ale když si představím, že třeba schodek státního rozpočtu doplatí členové vlády ze svých platů... No nic, zpátky na zem...
|
|
Proc jsem si vzpomnel na Jiriho Cizlera v roli prislusnika Armady Spasy, jak o pulnoci v nevestinci porada prednasku o hrichu a plamenech pekelnych?
Takove blaboly si piste na svuj server. (R)
|
|
|
Hned jsem si to myslel, ze za vsim stoji jestirci, nebo Jan Tleskac...
|
|
Trochu OT
Když se dostal ven ten "tajný" dodatek smlouvy s Kapschem, tak redaktor, tuším, ČRo lapl Spejbla na mobilu a on blekotal, že ten dodatek sice podepsal, ale nečetl, protože mu jej doporučili náměstci jako výhodný pro stát. Nyní dotyčný lumen bombarduje česká periodika sáhodlouhými došputacemi, jak je to vlastně výhodné pro stát a že Kapsch byl dotlačen do nevýhodné smlouvy. Zřejmě si vzpomněl, že to tak vlastně myslel, už když to podepisoval. Velice mě těší jeho tvrzení, že erár ty vícenáklady zaplatí až po určité době bezchybného provozu z peněz vybraných na mýtném, takže to daňové poplatníky nic stát nebude. Skutečně originální tvrzení. Jen více takových ministrů !
|
|
"Změnu by mohl iniciovat například sám Šimonovský, který za chybu odpovídá. Ale ten se o známkách odmítá bavit."
(Zdroj: zpravy.idnes.cz)
Udělal ten ghoul vůbec někdy něco dobře?
|
|
Tak jo. tak ja 31.12. sloupnu tu pravdepodobne neplatnou nalepku z celniho skla nejlepe ziletkou a fenem - opatrne abych ji neposkodil a 1.1. ji nalepim na dvere poslanecke snemovny. Kam jinam ?
|
|
Ano, jde o legislativní paskvil a zbytečnou buzeraci. Ale ruku na osrdí, z praktického hlediska jde o prd. Drtivá většina z nás si stejně bude kupovat známku i na příští rok a drtivé většině z nás je putna, jestli si ji koupíme v prosinci nebo v lednu.
Změna se tak dotkne jen velmi specifických kategorií řidičů:
- těch, co plánují, že po lednu 2007 už nebudou známku potřebovat (například plánují auto prodat, vyřadit z evidence, případně plánují, že nebudou jezdit po dálnicích)
- těch, kdo do konce roku 2006 nemají šanci (třeba z důvodu nemoci nebo pobytu v zahraničí) koupit známku na příští rok, a současně nemají nikoho, kdo by jim ji obstaral, a 1. ledna budou mít takový fofr, že na koupi známky nebudou mít čas
- těch, kdo kvůli finanční tísni nebo kvůli účetnictví musí odložit koupi nové známky až na dobu po 1. lednu 2007
Takových výjimečných případů je jen pár. Pro nás ostatní to znamená jen povinnost vzpomenout si v benzínce nebo na poště na koupi známky o pár dnů dříve než loni. Je to skutečně taková tragédie?
|
|
|
Jiste, ze to tragedie je, nebot nejde o to, jake to pro koho znamena omezeni, ale o princip, ze stat jednostranne bez souhlasu obcana porusil smlouvu, kterou s nim uzavrel (a obcan se v danem pripade ma jen omezenou moznost se branit). Ted to zkusil u takoveto triviality, kde to zkusi priste? Zmeni nam zpetne dane?
|
|
|
Úplnej souhlas! Když jsem argumentoval protiústavností, nemorálností a neefektivností televizního výpalnýho, taky mi pár lidí bylo schopno říkat, že kvůli stokoruně měsíčně nadělám řevu.
Něco podobnýho, i když nedošlo k tak výraznému porušení principu dodržení smlouvy, se stalo u životního pojištění.
Odečitatelnost životního pojištění se tuším v roce 2002 zákonem změnila ze "zaplacené tento rok" na "zaplacené na tento rok" (není to krásný, jakou moc má jediný slovíčko?), čímž každý z milionů spořících si soukromě na důchod u pojišťoven musel zaplatit extra daň z příjmu i z peněz, který si ukládá na penzi. A ticho po pěšině.
Roote, porařilo se Ti nás pěkně nažhavit a těším se, až plán nastíníš.
|
|
|
Argument "nejde o těch pár korun, jde o princip!" slýchám v každé jalové diskusi i od každého kverulanta. Myslím, že náš stát přeceňujete a dopřáváte mu démonickou schopnost rozeznat, že svým rozhodnutím o dálničním známkách prolomil základní právní princip o nepřípustnosti retroaktivity. Nic takového si stát neuvědomuje. Prostě udělal zase jednu z tisíců nedomyšlených blbostí a teď v tom rozpačitě přeťapkává a čeká, až bude únor a lidi to přestane zajímat. Věřte, že až skutečně o něco půjde (třeba o tu zpětnou změnu daní), všichni se ozvou mnohem bouřlivěji než v případě dálničních známek, kde opravdi jde jen o ten "pricip".
|
|
|
ono prave o ten princip ide v prvom rade. proste "dobre zmluvy robia dobrych priatelov" aj ked zo statom bohvieki kamarati niesme, taketo jednostranne porusenie zmlucy by ma dost nasralo (slusne povedane).
problem tohoto porusenia je napriklad aj v tom, ze dilanicnu znamku treba kupit november/december, ked dost ludi salie okolo vianoc a ten litrik (a cosi) im dokaze rozhodit rozpocet. zatial co podla puovodneho znenia ten litrik aj cosi mohli minut az v januari, ked rozpocet nieje az taky napety.
|
|
je tady zajimavejsi vec a to jsou registracni pokladny. muzu napsat svuj nazor jako nazor servisniho strediska.
Zakonodarci schvalili zakon loni v lete, plati od srpna tusim, a je v nem psano, ze kazdy musi mit od noveho roku registracni pokladnu a o sevis se budou starat servisni strediska (hruba a zkráceně).
For je v tom, ze po volbach tento zakon odlozili a chteji jej uplne zrusit, coz namena jednak ze rakosnici budou porad prodavat rifle za čišta a bez jakýchkoliv daní a také to znamená, že zhruna 1000 firem z čr investovalo do svého rozvoje částky průměrně kolem 300 000 kč, a to úplně zbytečně. podotýklám, že MF si účtovalo správní poplatek 10 000kč za papír.
mnoho firem přijímalo a školilo zaměstnance na tuto činnost a platilo je mezitím, co píčusové změnili zákon. V tuto chvíli vůbec neřeším, jestli reg. pokladny ano nebo ne, řeším to, že vydají zákon a za půl roku je to úplně jinak.
|
|
|
Jo, když se svobodně rozhodneš jít do byznysu s kurvou či STÁTem, neseš svý rizika.To platí obecně, vždy a všude.
|
|
|
Vzhledem ke stánímu monopolu na vlastnictv silnic (ale de facto i jiných dopravních cest) bych se v daném kontextu velmi zdráhal použít slovo "svobodně". V tom, že od státu je možno čekat v podstatě cokoli, máte ale bohužel pravdu.
|
|
|
Pozor právě na kontext, výraz "svobodně" jsem spojil jen s byznysem servismana v oblasti registračních pokladen. U silnic a dálnic máte samozřejmě pravdu!
|
|
chtel bych poprosit roota, jestli by priste radsi mohl pouzivat ostre zlutou barvu pisma.. nebo pripadne i bilou... aby se to lepe cetlo
|
|
principielní a nejhlubší problém je v tom, že dálnice a silnice jsou ve vlastnictví STÁTu.
Soukromý majitel by si beztrestně nic takového, jako stát, nemohl dovolit.
Jediné správné řešení je plná liberalizace a privatizace, tedy systém plně dobrovolné interakce svobodných lidí (TRH). Globální fungování svobodných trhů versus arbitrární rozhodování zkorumpovaných úředníků. Harmonie versus donucení.
Raionální články na téma privatizace silnic:
http://petrmach.cz/cze/prispevek.php?ID=116
http://www.liberton.sk/archive.php?file=27
http://libinst.cz/komentare.php?id=230
|
|
|
Souhlasím tu s již napsaným názorem, že největší problém s kamiony je na D1. Ale myslím, že problém dělají hlavně policajti, kteří přestupky kamionů přehlížejí. Například snad po celé D1 nedaleko každého stoupání je přemostění dálnice. To je tak složité na tom mostě stát s dalekohledem a jen do vysílačky hlásit RZ kamionů kteří nerespektují nepřerušovanou čáru u stoupacího pruhu a klidně předjíždějí ? (netřeba dodávat jak dlouho to předjíždění trvá a při jaké rychlosti) Podle mě není ale kontrola lékárniček nevyžaduje tolik přemýšlení !
|
|
|
Stoupací pruhy na D1 je to nejdebilnější řešení, jaké může být. Je to z doby, kdy nejsilnějším náklaďákem byl Liaz 706 a hustota provozu byla někde úplně jinde. Kdyby tam bylo zkrátka rozšíření na 3 pruhy, kdy stoupací by byl normálně průběžný pravý pruh a přidával by se pouze třetí levý, tak jak je to na nových úsecích dálnic, bylo by to mnohem smysluplnější. Já sám ze stoupacího pruhu vyjíždím k předjetí (pokud tím samozřejmě nikoho neohrozím) a nevidím v tom žádný problém. Předjedu, vrátím se zpět. Největší idioti jsou různí šmelináři s přetíženýma tranzitama, který funí šedesát, za sebou vláček kamionů, ale neuhne a neuhne...
|
|
|
Netvrdím, že jsou ty pruhy v pořádku ale jednou tam jsou a s nimi i nepřerušovaná čára. Kdo jí přejede dělá přestupek, ať někoho ohrožuje nebo ne. Až se někdo chytne za hlavu a zčne při malování pruhů myslet ať si každej jezdí jak chce. Ale teď tam ty pruhy jsou !
|
|
|
Dobře, napíšu to jinak. Představte si lehce klikatou okresku, kde je několik kilometrů dlouhá plná čára. Je tam z toho důvodu, že tam na předjetí jiného auta není zase takový rozhled, ale na předjetí traktoru to bohatě stačí. Pojedete těch několik kilometrů za traktorem? nebo uděláte to, co všichni kromě autoškoly a ten traktor prostě předjedete?
Když mám své auto v kopci rozjeté na 85 km/hod a vedle mne a za mnou je volno, nevidím nejmenší důvod, proč bych měl brzdit třeba na 35 km/hod.
|
|
Když to vezmu kolem a kolem, není energie vynaložená na nějaké protestování vcelku zbytečná?
Když pominu fakt, že protest měl být tak někdy v květnu a ne teď, kdy už je to s křížkem po funuse, tak co se vlastně změní? Teď si v prosinci koupíme nové dálniční známky. Za staré úpravy bysme si v prosinci koupili nové dálniční známky. Nové dálniční známky budou platit úplně stejně dlouho.
Jediný rozdíl je v tom, že kdyby se někdo rozhodl ještě v lednu naposledy projet po dálnici a potom prodat auto, ušetřil by za známku.
|
|
... prý bude platit do 31.1.2008. Věří tomu někdo? :-)
|
|
Pardon, Roote, ale kde jsi vzal ten poměr, že jedno osobní auto poškodí povrch dálnice v poměru 1/16000 proti kamionu? To je nějaký oficiálně podložený údaj?
Proč se prosťáček ptá - měl by tak, přeci, vypadat i poměr cen známek, ne? Takže by buď roční známka pro kamion měla stát 14,5 milionu (900 x 16000), nebo známka pro osobák slabý padesátník (7000 / 16000)?
A nebo - nejpravděpodobnější odpověď - tu zase něco smrdí, stejně, jako v řadě jiných případů naší zmoosovaně zešimovštělé řebíčkodopravě?
Takže, prosím, poučte prosťáčka ...
|
|
|
Ano, jde o cislo, ktere uvadi samotne RSD. Kamion platil doposud 14000 Kc rocne za znamku, tedy kdyby to melo byt skutecne jen hrazeni nakladu, mela by dalnicni znamka stat na osobni auto cca 90 haleru.
|
|
|
Který slušný soukromník nabídne práci řidiči kamionu?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Matrica Vignette
|