Komentáře ke článku: Hledáme řidiče třídy "A"... (ze dne 05.01.2008, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Myslím, že článek je velmi trefný.
Zvlášt+ m+ dostal ten graf.My za to na gymplu dostáváme pětky.
"Co to má jako bejt?"
"Graf závislosti dráhy na čase...."
"Tak proč si neoznačil osy magore?"
Takhle to fakt třeba může znamenat populační exploze muslimského obyvatelsta (popř. Romů) na evropském kontinentě.
|
|
|
Spíš jestli to neni tak že nepopsanej graf se hůř žaluje za falšování informací...
|
|
ďakujem za bezva clanok. Chvalabohu na SVK sa podobne zaujimavosti este nedeju (hádam)
|
|
|
No to nie je tak celkom pravda. Ministerstvo vnutra, alebo dopravy post a komunikacii (teraz neviem ktore z nich). Forklo cesku dopravnobuzeracnu iniciativu BESIP pod tvrdo originalnym nazvom BECEP.
Nastastie jedinu iniciativu, ktoru som od nich zatial videl, bol velky billboard (teraz som si pozrel stranku - http://www.becep.sk/, tam je vyobrazeny) upozornujuci na chlast za volantom, ktory stal ani nie 5 metrov od parkoviska pred miestnou krcmou. Asi mali pri verbovani do organizacie nezodpovedny vyber a nepodarilo sa im vybrat patricnych magorov. Alebo im chyba dostatocne dopravnobuzeracne zazemie v podobe zakona.
|
|
Asi to uz opravili ...
http://www.uspornajizda.cz/podminky-pravni-omezeni
"ekologicke" ridice bych nakopal do okoli ritniho otvoru - souhlasim s clankem, to co rikaji na www.uspornajizda.cz jsou zavadejici informace.
Hlavne, "ekologickym" stylem dojedu (z CBud) do Ostravy cca za 9h misto za 5 (vetsina cesty po dalnici) - a kdo mi zaplati ten ztraceny cas? Az na to ministerstvo poskytne dotaci, tak ano.
Jsem zastancem stylu - jak vozovka a aktualni situace dovoli.
|
|
Dost mě to pobavilo, ale co mě málem sundalo pod stůl byl odkaz soutěžících brzdičů provozu ve fóru na "zázračný šetřič paliva" www.stronger.sk
Je to až k nevíře, jak jsou někteří ochotní skákat na špeky různým vykukům a šmejdům. Nejvíc zajímavé na tom všem je, že si zmrdi klidně nechají namontovat do auta, řádově za statisíce, vyslovenou kravinu s výrobní cenou v desítkách korun, která obvykle stojí kolem tisícovky až dvou, jejíž účinek je přinejmenším pochybný, v horším případě s neblahými následky pro motor.
Jen čekám, vzhledem ke zdražování energií, kdy se objeví první "spořiče" elektřiny zapojené například mezi zásuvku a televizi.
|
|
..sakra.. chybí mi tu smajlíky.. tady by byl ten se zvednutým palcem.. ..není co dodat.. je to banda kreténů, co si myslí, že 90% národa nemá ani základní školu..
|
|
|
Díky Bohu za to, že většina jedinců náležejících do "blbé většiny" používá internet jen na získávání 2D stimulantů pro své sebeuspokojování. Kdyby tohle vyhlásili v TV, tak bych se při ohromném zapojení lidí do hlasování při nejrůznějších estrádách a realityshow nedivil, kdyby ze dne na den přibylo do startovního pole třeba 350 000 hňupů, kteří by s vidinou toho, že všechny roztrhnou, zaplatili klidně i 250,- Kč přihlašovací/manipulační poplatek a hrdě si pak vstrčili do šrajtofle jednostranně potištěný, platový obdélník tvaru platební katry, který z termosublimačí tiskárny vypadne v režijním nákladu asi 0,35 Kč.
Ulice jsou plné blbců, kteří zuřivě hledají, komu nacpat jen tak své peníze výměnou i za málo pravděpodobnou možnost užít si pocit vyjímečnosti 8o)
|
|
jelikož tv h@vn@ nenabízí nic, z čeho bych neblil, sleduju national geographic, který vychází českému divákovi vstříc tím, že mu poskytuje maďarskou mutaci reklamních vsuvek + filmy s titulky. poslední dobou se tam vyskytuje reklama na škodu fobie tak strašná, že jsem uvažoval, že jí snad nahraju a pověsím jako *.avi pro výstrahu někam na web. ano, je to z tý sauny, jak tam stará ženská čumí na ocas starýmu zpocenýmu chlapovi, pak tam šáhne rukou a místo ocasu svírá nějakou brutal brožuru se škodou fobie, což jí ten chlap sebera, aby do toho mohl sám čumět. v posledních zlomcích sekundy sse ta stará bréca zase natahuje po jeho vocasu a šikovný střihač to ufiknul tak, že to zůstalo vlastně hrozně srandovní. pak najede logo zkrouceného ípu s nápisem simply clever a medový hlas v maďarštině k tomu dodává "eďserë meďserë".
zná to ještě někdo nebo ta obscénní <|> postihuje večer jen mě ??
aby to nebylo jen "eďserë meďserë", přidávám pár postřehů k řešenému tématu ..
ad ekonomická rychlost
přijde mi, že 50kmh je nejhorší rychlost, protože u většiny aut má 3 příliš vysoké a 4 příliš nízké otáčky
ad spotřeba při vyšších rychlostech
nevím, jak u ostatních, mě to žere cca. stejně v rozmezí od 100kmh do 160kmh, jedu-lipo dálnici, nad 180kmh už to je znát; u okrsek nemá smysl porovnávat, každá je jiná a záleží na nutnosti, jak často člověk musí řadit
ad shell v-power
předražená sračka, která údajně funguje jen u starších aut s nízkým obsahem; měl jsem renault mégané coupé, kam jsem ho lil v době, kdy mi bylo jedno, kolik co stojí a mělo to o něco menší spotřebu, protože stačilo méně šlapat na plyn a jezdilo to jako splašená koza - ekonomické to však ve srovnání s natualem 95 není ani náhodou
no, stejně se najde spoustu hlupců, kteří si za jakoukoli iluzi koupí falešný pocit štěstí nebo simply clever - stačí, když to bude drahý a blbý :o)
|
|
|
Přimlouvám se za nahrání a vystavení oné reklamy :-)
ad spotřeba - srovnatelné zkušenosti (motor V8 4.4). Při ustálených 100-150 po dálnici to žere plus minus stejně - nějaký rozdíl tam je, ale v řádu decilitrů a to neřeším. Vír v nádrži následuje až při otevření velké klapky v ssání, což na rovině nastává někde okolo těch 150-160. A pochopitelně ani spotřeba při těchto rychlostech se absolutně nedá srovnávat s tím, co si to vezme při popojíždění po městě.
V-Power 95 vcelku funguje na čištění ventilů a sedel, to se dá snadno ověřit. Výkonově nepozoruju rozdíl ani u jednoho auta. U těch benzínů s vyšším oktanovým číslem záleží na motoru. U Tatry rozdíl minimální a jen v určitých režimech, u V480 se sníženou hlavou a nějakou speciální vačkou (tovární tuning žabožroutského motoru by Porsche + Volvo) je rozdíl velmi výrazný a i moje drahá polovička ve slepém testu pozná, zda tam je 95 nebo 98/100.
|
|
|
Nuz... s tou rychlostou 50km/h je to pravda... na 4. stupen sa to nachadza pod hranicou ekonomickej prevadzky a na 3. stupen zasa na jej hornom konci. Predpokladam, ze to bude tym, ze vacsina vyrobcov svoje popelnice navrhovala tak, aby mali motory na 60km/h otacky ~2200, co je pre motor este prijatelne a zasa tolko to nezere.
Co sa tyka vykonu, tak pri zmene paliva treba obvykle menit nastavenia motoru, ako predstih a mozno aj bohatost zmesi. Vyssie oktanove cislo znamena vyssiu odolnost voci detonaciam, cize mozno dvihnut kompresiu a zmenit nastavenie predstihu. Na starej 120tke sa to da rucne, ale u elektronicky riadenych povodoch pomoze asi len ciptjuning, alebo nejaka forma autoregulacie predstihu na zaklade detonacie. Cize z toho asi nic moc.
Ale sedla ventilov to cistit moze. To sa da zabezpecit inym zlozenim additiv do benzinu.
|
|
|
tie eťseru maťseru reklamy..
http://www.youtube.com/results?search_query=skoda+hungary&search=Search
|
|
|
Hm, fsadím se, že z důvodu větší rovnosti některých přispěvatelů do tvého příspěvku D-Fens nezasáhne, ačkoliv se mu určitě ruka kroutí. Ovšem tvrzení, že "v rozmezí" od 100 do 160 to žere "cca stejně" je hodně velká kravina. Jednak spotřeba roste s odporem vzduchu, který roste s kvadrátem rychlosti - viz samostný článek. Jednak tou rychlostí 160 km neprojedeš dálnici nikdy plynule - takže brzda-plyn je taky vrahoun pro spotřebu.
Moje osobní zkušenost při cestě s Phy do HK po dálnici byla takováto - při jízdě 125 km/hod na tempomat, což je rychlost umožňující solidní plynulost jízdy při zařazené rychlosti 6 byla spotřeba 6,1 litru. Při jiné jízdě, kdy jsem měl skoro suchou nádrž a nechtěl tankovat ten hnůj u dálnice jsem projel stejnou trasu rychlostí cca 95 km/hod opět na tempomat a opět na 6tku. Docela jsem se vešel mezi náklaďáky a nemusel akcelerovat. Spotřeba byla 4,2 litu. Takže rozdíl 1,9 litru na 100 km při už vypovídající vzdálenosti cca 100 km. Takže tvoje tvrzení považuju za nebetyčnou blbost, pokud nejezdíš Zilem, který má pověstných 100/100 spotřebu, ať jedeš jak jedeš.
Zato s hodnocením různých "V-pavrů" souhlasím - osobní zkušenost mám takovou , že to je spíše placebo. Navíc jim to hnije v nádržích, protože to nikdo nekupuje a čas od času to prodají za cenu naturalu nebo obyč. nafty. Akorát je za to více jejich zkurvenejch bodíků, za které lze koupit zkurveně předražené tričko Ferrari nebo nožík Viktorinox.
Hodnocení nové Fobie nemůžu podat protože něco tak hnusného zhodnotit objektivně neumím. I když asi to bude dobrý vůz, protože řidiči 1.2HTP patří mezi největší závodníky na silnicích, nyní již překonávající skupinu jezdců 1,9 TDI v ochcávce.
|
|
|
k suprdupr benzínům - v době, kdy toho byly plný média jsem viděl nějaký test na německý televizi a u moderních motorů s čidlem klipání stavěných na vyšší oktanová čísla mělo dražší palivo nepatrně pozitivní vliv na výkon i spotřebu (1-2%), ale u starších aut, která na to nebyla konstruována byl vyloženě negativní (až 5%)
|
|
|
ach jo ..
jistě, že při plazení se 95 kmhh je spotřeba nejnižší, ale ty sroovnáváš 95 ku 125 kmh, což je výrazně něco jiného. nejezdím zilem, ale a6 q 2,5l tdi a vidím na počítači, jak se mi vyvíjí dojezd, takže vím, že do 160kmh se spotřeba liší max. 0,5l/100 km, což je jako nic při plynulé jízdě. teď v zimě se tak rychle jet nedá (tedy dá, ale prostě omezme to jen na léto), ale na dálnici jezdím běžně 140 - 160 kmh a nikoli stylem brzda plyn. normálně mám spotřebu 9 - 10l nafty, na dálnici se to snižuje v uvedeném rozmezí na cca. 8,5 - 9 l / 100 km. jelikož alee čerpám naftu z naašší firemní pumpyy, kde je cca. až o 3 kč levnější než pro veřejnost, jsou mi náklady u prdele, jediný, co mě zajímá, je aaby to dobře akkceelerovaalo, dobře sedělo a aby to byllo bezppečný + samozřejmě dobrý hifi, tak si na mě vzpomeň, až budeš platit u pumpy - hallelujah
|
|
|
no tak to asi taky zalezi na priblizovadle, ne? :)) Pokud ma nekdo rekneme (extrem) skodu 120, pak mu nad 90ku poleze spotreba jak silena nahoru. S normalnim autem samozrejme to bude tak jak rikas :)
|
|
|
>měl jsem renault mégané coupé, kam jsem ho lil v době, kdy mi bylo jedno, kolik co stojí a mělo to o něco menší spotřebu, >protože stačilo méně šlapat na plyn a jezdilo to jako splašená koza
co myslíš tim "jako splašená koza" ? Mám Renault Mégane Coupé a liju ho tam taky...
|
|
1) vy-pavr rejsing: kdysi jsem mel nisan almera (nez jisty MUDr. seznal za vhodne projizdet krizovatku na cervenou a je vul se nedival, jestli nejede nejakej vul), motor 1.8 benzin. jezdim ponekud "razantneji" plynu se nebojim. subjetivni hodnoceni: ve vysokych otackach motor "tak nejak znel lip", jako by mene klepal a hlucel, zdalo se mi, ze je trochu zivejsi, ale mozna to byl take "placebo efekt". spotreba paliva - kdyz tomu clovek nestal na krku a nevyuzival motor na hranici, tak asi mozna o 5% lepsi, jinak stejny a pocit (mozna skutecnost) lepsi reakce.
2) vy-pavr dysl: spravne, po smrti almery jsem se stal DDDDomychavacem, ftedeycku. 2.5TDI koncernu VW, 132kW. no asi takhle: jednou sem to nabral "omylem" - uz sem tu pistoli mel v ruce, tak holt celou nadrz... rikal sem si, schvalne co to udela. jo, cmudim jak dobytek, kdyz sem domychavac. ale ty osklive nepekne veci co sem videl v zrcatku - opravdu, clovek videl vlastni brikety v zrcatku - kdyz sem si vzal ten vypavrdyyysl a provedl oblibeny "kick-down"... omlouvam se, pokud ste nekdo jel za mnou vickrat to fakt nevezmu. jako ze bych jel zivejs? no je mi lito, na aute, co vazi skoro 2 tuny se par jednotek kW asi tak uplne neprojevi. ale zkuste to nekdo narvat do SDI, treba to tam fakt je!!! :-)
|
|
|
ad 1) V-power racing má tu výhodu, že se jedná a očisté palivo, které se dováží z Rajchu a neteče produktovodem z našich rafinerií. To, že Tvé auto neklepalo a mělo lepší zvuk budiž připsáno tomuto faktu. Pokud jsi ho nalil do poloprázdné nádrže, pak to byl jen placebo efekt.
V-Power "obyč" má jednu jedinou výhodu - při jeho hoření nevznikají uhlíkaté usazeniny na ventilech, spalovacím prostoru a na pístních kroužcích. Hezky to bylo ilustrováno pokusem časopisu Motorrad na Yamaze XJR 1200 s půlenou nádrží, kdy dva karburátory žraly obyč N95 a dva V-P. Motor byl po kontrole očištěn od usazenin a bylo s ním v testu najeto tuším 25 000km. Po rozborce se zjistilo, že dva válce hnané obyč N95kou mají usazeniny na výfukových ventilech, horní pístní kroužek je lehce zakarbonován a spalovací prostor také není prost usazenin z hoření. 2 válce jedoucí na v-power byly ožehnuté, ale usazenin z hoření byl jen zlomek.
V-POWER VÝKON NEZVYŠUJE, ALE DÍKY TOMU, ŽE PŘI JEHO HOŘENÍ SE MOTOR MÉNĚ ZANÁŠÍ, TAK ZPŮSOBUJE, ŽE PROVOZEM VÝKON MOTORU NEKLESÁ. TAKŽE NENÍ PATRNÝ ŽÁDNÝ NÁRŮST VÝKONU, ALE NENÍ PATRNÝ JEHO POKLES. Na jednom stroji víkendového motocyklisty jezdícího na vodou chlazeném, 600ccm 4-válci s karburátory jsem používání V-poweru tipoval jen srovnáním se stavem jiných, stejně starých strojů. Pak mi to potvrdil i majitel. Něco na tom tedy opravdu bude.
|
|
ja si vsiml, ze na jare probihala na Idnes soutez o uspornou jizdu, kde s fabii (pri ohrozovani bezpecnosti provozu a pri kejklich typu "kdyz stojim, neslapu na nozni, ale zatahnu rucku, aby baterka nezrala tolik proudu) dosahli spotreby pod 3 litry, cimz se dostali na uroven 50 let starych rekordu.
U me by asi spotreba byla trosku vyssi diky tomu, ze asi polovinu cesty vzdycky stravim ve meste nezridka kdy i pri popojizdeni. Technicke udaje o spotrebe jsem pro svuj motor nenasel, kdybych vzal nastupce tohoto typu, tak jsem ridic kategori "B" u 12 let stareho auta.
Tahle soutez navic sla ojebat, proste doma to dolit z kanistru. Stejnomerne, aby se to nepoznalo.
Co se tyce Shell, tak ja rozdil mezi obycejnym naturalem 95 a ví-paurem 95 citim. Neodhadnu, o kolik procent, ale na plyn skoro nemusim mackat. Pri stejnym stylu jizdy se to podepise i na spotrebe. Ale spis zalezi na pocasi.
|
|
no já původně myslel, že to bude něco o nás, motorkářích.... ale nakonec to bylo ještě lepší :) no já teda asi nejsem řidič třídy "A", mě to těch 15 litrů sežere tak za 40-50 km, na 18,5 t.ot/min to strašně chlastá.... ale z kopce nevyřazuju! :D
|
|
|
Nazdar, muzu se zeptat co mas za motorku? Znam jedinou, ktera toci pri omezovaci 19t a to Gsx-r 250r. Diky
|
|
|
Suzkáři byli vždycky poserové 19 000 csss... taková Yamaha YZF 250 má červený ve 22 000ot./min. 8o)
|
|
|
Opravdu toci kroska 22000? Zrejme si mel na mysli TZR 250, suzuki je ale 4takt, coz znacne meni situaci.
|
|
|
Eh...sorry! Nějak mám v těch veteránech hokej 8o)
Není to 250ka řady YZF, jak jsem se mylně domníval, ale je to pro japonský trh vyrobený typ ještě staré řady sporťáků FZR!
Tedy čtyřtaktní čtyřválec, vodník, hliníkovej motor, AL rám DeltaBox - Yamaha FZR 250. 34kW v 16 000ot./min. Jednu jsem viděl i zevnitř. Byla dotažena z Japonska jako tamní specialitka...rozjížděl jsem se až ve chvíli, kdy otáčkoměr ukazoval dvojciferná čísla, ale letělo to jak větr tam, kam jsem to namířil - parádní hračka ;o)
moji.motorkari.cz/hodnot_foto.php?PHPSESSID=a5d694cffef23287aa7f5c8f13f4338e& foto=foto/yamaha/4821_2_1l.jpg
Jinak sportovní 4T-řada YZF začala kdysi 750ccm Genesis (od té jsem myslel, že je ten drobek odvozenej) a pak šla přes YZF 1000 Thunderace a YZF 600 Thundercat k YZF R1 a YZF R6. To, že v tom u Námahy udělali bordel ještě kroskama je sice nemilé, pro Námahu typické, ale splete to jen neinformovaného.
2T nepovažuju za motor 8o)
|
|
|
Diky za info....to gsxr je skoro stejny 4takt 4val 36kw pri 17000 ale jelo to nejlip nekde u patnactky, tak nevim...
|
|
|
Ridicak na motorku je "SKUPINA A". a osmnact tisic, to uz je sila. To musi byt zvuk jak u tryskace, ne?
|
|
U shellu neni Diesel V power u nas stejny jako na zapad od nas. Hosi u nas V power aditivujou udajne az na doraz, velmi dbaji o kvalitu prepravy a ulozeni paliva a za to chteji jen o cca asi 2kc vic, ale na zapad od nas tam pridavaji cca 20 procent synteticke nafty s vyssim cetanovym cislem a definovanymi vlastnostmi. Venku tankuji vetsinou nafty techto rad a bylo mi divne, ze se tak nejak chova auto lepe, nez nas top V power diesel. Tusim i ze rozdil v cene je venku zanedbatelny. Tento udaj jsem nasel v poslednim vydani autodiesel casopise.Svine.
|
|
Jo, lidová tvořivost nezná mezí ... já zase slyšel verzi "Hovno To Pojede" :-D
|
|
|
Jak si mám sakra spočítat svoji energetickou třídu, když stupnice toho kalkulátoru nesahá ani k výrobcem udávané ani k aktuální spotřebě? :-D
|
|
|
Inu, žijemeť v energeticky beztřídní společnosti ;) (Mne ani nenapadlo to zkoušet ;))
|
|
kamarád má Berlingo 1,9 D a říká, že při tankování Vpoweru má nižší spotřebu (nikdy neříkal o kolik) a že to lépe jede. (uváděl, že na dálnici zvýšení max rychlosti ze 150 na 160 a mě logicky z toho vyplývá, že ve stoupání mu méně klesá rychlost = větší síla na kolech)
|
|
|
vlastnim felicii 1.9 SDI, po natankovani Vpower Diesel jsem mel subjektivne pocit ze to "lip jede" a ze jsem na stejny pocet litru najel vic kilometru (zjisteno jen odhadem, na kilometrove stejnych cestach do prace a zpet, tankoval jsem asi o ctyri ci dny pozdeji nez obvykle), ale jak rikam, nijak presne jsem to nesledoval ...
|
|
Inu zase jednou solidní článek pro zasmání :o)
Nedalo mi to a zaregistroval jsem se. Sáhl po knizen jízd a namátkou zadal listopad 2007.
Výsledek:
Typ automobilu: Toyota 1.6 CSI
Výchozí stav tachometru: 180054km
Počet najetých/zbývajících kilometrů:* 1146/3854km
Normovaná kombinovaná spotřeba: 8 litrů / 100 km
Průměrná spotřeba: 11.218 litrů / 100 km
Energetická třída: G
Fakt to funguje, mám radost:o)
Jen ve městě naše Toyotka papá něco přes dvanáct litrů, záleží jak moc velké a dlouhé jsou zácpy. Ale zase když to rozpeláším na devadesát až sto a vydržím tak hodinku i víc, spotřeba klesne pod deset :o) V listopadu jsem tankoval tzv. nízkotučný benzín, obdoba českého Natural 91 či tak něco. Nyní uháníme na polotučný benzín (Natural 95) a že by se spotřeba nějak zmenšila to tedy ani náhodou. Pokusy s obdobou V-power či podobně, proběhly zcela bezvýsledně. Nezbývá tedy říci nic než : "Ať žere, když mu chutná."
|
|
D-F to napsal skvěle- hlavně po technický stránce- narozdíl od těch dementů. Ale celkově mi to moc vtipný nepříde, spíš mi to hnulo žlučí...
|
|
.. ja jsem si prvni odstavec myslel, ze se hleda nejaky ridic Mercedes-Benz A-Class :-))
Nicmene ke zminovanemu vypinani motoru, jsem presvedcen o tom, ze auta rizena elektronicky po zapnuti motoru (at je studeny ci teply) zerou vice, "pousti" vic benzinu/nafty. U vetsiny aut je tento fakt diagnostikou meritelny a to i na teplem motoru. Samozrejme nelze generalizovat, ale co jsem zatim videl tomu odpovidalo.
Duvod? Nevim, na to zrejme odpovi nekdo kdo rozumi motorum a ne jen diagnostice jako ja - asi ECU nema predstavu o stavu motoru a tak tam na chvili toho napere vic nez je normalne potreba, aby "kdyby nahodou neco, at nam to nechcipne".
Tudiz vypinat motor se nevyplati IMHO ani na minutu.
|
|
Nenašel jste třeba někdo nějakou stránku, kde by se zabývali spotřebou auta při volnoběhu vs. spotřeba paliva na nastartování? Já ne. :-)
Já teda motor vypínám, když vim, že budu stát déle než zruba tu minutu. Vzhledem k tomu, že nějaký nahřejvání lamba sondy a karburátoru se mě netýká a troška energie z baterky na start se přece nemůže tolik ve spotřebě projevit, tak mi to přijde jako rozumné.
|
|
|
no, tedy mě osobně by zajímalo, jakou má auto spotřebu při tom vypnutým motoru :o)
|
|
|
bingo, stáváš se řidičem třídy A!!
|
|
|
Jistě, když budeš stát třeba minuty dvje, tak to svým vypnutím motoru přispěješ k ochlazování klimatu a teplej Al z tebe bude mít radost. To je velice rozumné. Ty tu sondu nahřejváš, ani o tom nevíš, hehe.
|
|
|
Dovolím si podotknout, že ne všechna vozidla na našich silnicích jsou mrdky spatlaný z přetavenýho šrotu v době řízených katalyzátorů s lambda-sondama 8o) Odtud bych asi viděl relevantní poznámku, že se to někoho jednoduše netýká.
|
|
|
uz som to tu niekde rozpitvaval:
predpokladam zohriaty motor, ca 1.4 benzin a zanedbavam celkom dost veci.
starter bere ~400A (nadneseny odhad) asi 5s (ked to nejde nastartovat) t.j. pri 12V baterke stoji nastartovanie asi 24kJ.
moja 1.4 dava na volnobeh podla diagnostiky 2cosi kW. takze pri vykone 2xvolnobeh (tie 2 kW treba len na udrzanie motoru v chode) tie 2kW navyse nabiju baterku spet za 12s.
ak predpokladame 2x vykon => 2x spotreba, tak mi to vychadza, ze 24s (resp5x toko co trva nastartovanie) statia na volnobeh == nastartovanie.
experimentalne overene kolegom na studenom 1.9TDI - po nastartovani sa nabijaci prud baterky dostal na prevadzkove hodnoty za asi 30s.
|
|
|
Počítáš tady jak sebevražednej atentátník... Startér bere když, tam maximálně 120A, alternátor ti nikdy 2kW nabíjet nebude, maximální výkon je 780W při 65A alternátoru a baterie se nikdy nenabíjí maximálním dodávaným proudem, ale hodnota dobíjeného proudu je podstatne nižší. A když máš dobrej motor, tak nemusíš startovat tak dlouho, protože je motor ohřátý na provozní teplotu.
|
|
|
No mně startér ve Volvu při studeném motoru bere v nárazu hodně přes 200A. Z pár měření se dokonce zdá, že víc, než startér na V8 4.4. S těmi ostatními výhradami vcelku souhlas - pět sekund s tím netočím snad nikdy a do baterie půjde max tak 20A, spíš ale ještě o něco méně.
|
|
|
Tatru 148 jsme startovali 120 ampérama. Pravda,stála v hale, vymrzlá by asi vzala víc. To byl trvalý proud kdy to točilo,ten první moment kdy se to pohne je to samozřejmě mnohem víc. Do baterie osobáku jde maximálně pár ampér,pokud teda není katastrofálně vybitá. Dobíjení v autě totiž pracuje na konstantním napětí.Proud se mění podle toho jak velký je rozdíl mezi napětím alternátoru a napětím baterie. U vypínání motoru při zastavení vidím jiný problém a to jsou světla.Pokud je zapínáte ručně tak je bude vhodné vypnout nebo aspoň přepnout na parkovačky protože třeba několikaminutové stání u přejezdu by baterii moc nesvědčilo obzvlášť když už není nejnovější.Ale stejně bych řek že to jsou banality které v praxi budou mít nepatrný vliv. K vyřazování z kopce, ten vliv na spotřebu je podle mě těžko definovatelný,leda v laboratorních podmínkách ale ne ve skutečném provozu. U moderních aut vyřazování nese jisté riziko.Pokud by motor z jakéhokoliv důvodu náhodou zhasl tak to přestane řídit a brzdit. Známému se stalo že mu došla nafta až do zhasnutí a prý to nebylo nic příjemného.
|
|
|
Proboha, tak si to nekdy zkuste. Tahali jsme na spagate vsechno mozne, 5er, 7er, XM, 605, R25 a vzdycky to slo. Pravda, slecinka 50kg i s posteli to asi neuridi.
|
|
|
XM taky? Na špagátě? Tak to jste slušní střelci, Roote. Jak jste brzdili?
|
|
|
nejde o to že by to nešlo uřídit a ubrzdit,já jezdil i s tatrou 111 a tam jen šlápnout spojku není jen tak ale jde o to že když se to stane nečekaně,v autě kde motor není slyšet a k ovládání obvykle stačí dva prsty tak to může být docela hoňka nepropadnout panice.Najednou bude trulant v protisměru a na průser je zaděláno.
|
|
|
To se mi stalo v A6 na dalnici. Nastesti tam byla benzinka a ja se nejak instinktivne povesil na volant a nasmeroval to k ni. Nicmene pak me tahli pres cely mesto a to taky nebylo nejprijemnejsi.
|
|
|
No tady se člověk dozví věci... Já blbec jsem se do dnešního dne domníval, že dobíjecí proud se mění podle vnitřního odporu baterie, který s nabíjením stoupá.
Co se týče proudů, tak jsem teď zrovna koukal do logu z palubního počítače: Těsně po nastartování i nová a nabitá autobaterie "žere" klidně těch 10A nebo i 15A. Po nahrazení startem způsobeného úbytku to klesá na něco mezi nulou a 2A. Vše při napětí mezi 14 a 14.2V.
Já osobně na přejezdech motor nechcípám, ale na parkovačky přepínám tak jako tak. Nicméně baterii, které by pár minut na potkávacích s vypnutým motorem působilo značné problémy, bych stejně nahradil.
Z kopce někdy vyřazuju (dlouhé kopce na E30 u Hannoveru například), většinou ale ne. Normální osobní auto i bez motoru řídí a brzdí použitelně. Je to sice méně příjemné, než s posilovači, ale žádná hrůza.
|
|
|
Ne zcela. Pokud Root nahoře nekecá, hrál vabank s obrovským průserem, neb citroeny tak nějak nebrzdí VŮBEC. O zatáčení s citroenem s vypnutým motorem - takhle - jde to, ale tak, že skoro vůbec. Navíc auto sedí na zemi, takže nepruží. Výborný. Zkusil jsi někdy jet bez tlumičů a odpružení?
Jediná možnost by byla jet stále se zařazenou aspoň pětkou a otáčet mrtvým motorem, aby se točilo hydraulické čerpadlo - ale nevím nevím, kdo by chtěl táhnout mrtvé auto se zařazeným kvaltem...
|
|
|
To je slabý - já jsem jednou táhnul za Avií Škodu 105, která měla demontovaný brzdový válec. Matka, která ve Škodovce seděla, měla zařazený kvalt, vymáčknutou spojku a brzdila lehkým přizvedáváním spojky - v nouzi nejvyšší se měla zastavit vo mě :-)
Ze Škodovky jsme pak demontovali spojkový válec a spoustu dalších dílů - načež přijeli Rómové :-), že by ji dali do šrotu. Zapřáhli ji za R21 a vyjeli - prej budou brzdit ruční.
Na vojně zase chlápek brzdil siniční válec tak, že za něj zapřáhl skejpr a ten z kopce fungoval jako brzda - po rovině to řešil motorem. Kamikadze jsou různí :-)
|
|
|
Ale ? Samozřejmě že to auto brzdí a dá se řídit - byť omezeně a na krátkou vzdálenost - to ostatně platí jaxi obecně - že při dolní servisní poloze by se s tím mělo jezdit jen nouzově... Jednou jsem s prasklou trubičkou hydrauliky ( a stříkalo to nehezky ) ujel cca 15 km - auto celou cestu brzdilo, jenom bylo níž a níž a níž... ). Bez odpružení jedeš i v nejvyšší poloze a tam, pokud se nemýlím je max rychlost 15 km/h ( a lecjaký "rádobyofrout" pláče závistí - zvlášť u BX 4x4 )
Řešení které jsi uváděl, ale neplatí pro všechny citroeny - C5 a C6 - prostě smolík - tam je totiž hydraulika poháněná elektricky...
|
|
|
Inu, jde o to, jak dlouho Ti vydrží tlak v akumulační guli. Strašnej žrout je posilovač řízení. U Xantie mi tlak na zabrždění vydrží ještě asi hodinu po vypnutí motoru, jsou ale citráky, kde je to otázka opravdu pár minut. Patnáct kiláků jsi asi ujet mohl, ale nezapomeň, že to jsi tlak v systému měl, aspoň nějaký a točil se Ti motor.
Každopádně, v průměru bych to viděl tak na pár minut tažení, pár prošlápnutí brzd a otočení volantem, a najednou to, doprdele, přestalo brzdit a zatáčet.
Bavíme se o vypnutém motoru.
|
|
|
V horní servisní poloze bys neměl jezdit vůbec, pomalá jízda se týká polohy mezi normálem a horní servisní.
|
|
|
ale jde to - pomalá jízda je v tebou uváděném případě cca 30 kph. Jo - a s tou horní serviskou, je to ještě míň než jsem psal - musel bych se podívat do návodu kolik :) ale jde to a musíš překážky přejíždět opravdu pomalu - to jsem zažil situaci kdy za mnou to vzdal človíček s CRV - strašně jsem se nasmál...
Jo - já neříkám že je to něco příjemnýho - zlobil mi třeba zapalovací modul na BX - ( to je chuťovka - kdykoliv, kdekoliv ti umře motor a nenastartuješ - zvlášť na kruháku, kdy máš minimální setrvačnost ) Ale že je to vyloženej hazard - to ne - prostě auto pomalu a opatrně odtáhnout někam, kde se s tím dá něco udělat...
Jel si někdy s starou Avií bez posilovače ? Já jo - myslím že to byl furgon - a nebylo to zas tak o tolik lepší :)
|
|
|
Jel...:-))
Ale ta Avia aspoň trochu brzdila... ;-) Ta strojní brzda potom u citroenů přestane brzdit po pár minutách definitivně, i kdyby ses ušlapal...
|
|
|
sak som hovoril, ze vela veci zanedbavam ;) ale tie 2kW som fakt dost prehnal.
400A startovaci prud som pehnal zamerne, aby sa vykompenzovala vyssia spotreba chvilku po starte. to TDI si cuclo 250+. takze benzin by podla mna 200 zobral v klude.
ono aj tych 5s startovania je na teply motor dost.
takze ak som startovaci prud prehnal 2x a nabijaci 4x, zhodneme sa na tom, ze chcipat motor sa oplati ak stojim viac ako ~50 sekund?
|
|
Mozna by mi mohl nekdo poradit. Na ty diskusi tam zminujou "Jizda po dalnici s prerusovanym plynem". Prerusovanou souloz znam. Ale jak se provadi prerusovany plyn? Fakt tim mysli to, ze pri staly rychlosti budu rumplovat s plynem? TOHLE nekdo ofiko radi?
|
|
|
asi tym myslia to, ze spalovaci motor ma vo vseobecnosti maximalnu ucinnost pri nejkom (vo vseobecnosti dost vysokom) vykone. takze toto economy rely funguje tak, ze pri max ucinnosti zrychlis a potom skoro na volnobeh spomalis a tak dookola.
vsetci okolo budu mat urcite velku radost.
|
|
Schvalne by me zajimalo, co by delal ten pan ing co se Schade 105S bez metly a ciptjuuningu jezdi za neco pres ctyri nebo ten co ma v Ochcavii spotrebu na 100 km nizsi nez ma motorova pila, kdyz by treba potrebovali zenu odvezt do porodnice, at jim nepreju zadne osklive veci jako nutny prevoz zraneneho, cesta za umirajici matkou na druhy konec republiky apod. Preci jen riskovat zhorseni sve supersetrive spotreby v radu desetin procenta (porodnice vzdalena 10 km, dupnu na to vic a nejedu za 4 ale za 12 na 100), az desitek procent pro cestu na druhy konec republiky - tedy uvazuji-li ze najedou tech 5000 km a ne radove vice, abych tady ze sebe nesypal procenta jak v tom clanku a pritom nerekl ze je to za takovych a takovych podminek. A kdyz uz ne znatelne zhorseni (jak jsem dozvedel ze skveleho pouceni o tom, ze se ta cisla zaokrouhluji a vysledek vypocitany pocitacem a vysledek pocitany horlivym setrilkem, jez si kazdy vecer prepocitava spotrebu s presnosti na 100 desetinnych mist se muze lisit ve ctvrte cislici za desetinnou carkou) a nedejboze posun na nizsi pricky za jine horlive brzdice dopravy, tak alespon posmechu od jinych brzdicu, kterym se k te nepekne zle veci, ze proste musel seslapnout plyn docela dolu a nedelal tak s prerusovanim (ani tu souloz, jejiz nasledek resila porodnice), v diskuzi jistojiste prizna.
Takove miminko narozene na sedacce Shade 105S a to treba v zimnim obdobi jiste musi byt fajn vec. Jenom aby se mu pak ostatni deti neposmivaly, ze se narodilo ve 105Social a ne v GrandeLux (a taky, ze ma rodice jaksi mdleho ducha a ve veku kdy jeho vrstevnici budou mit svuj prvni ganstakchar a budou jezdit bicht rychle, ze je ten jeho modafaka fotrik na silnicich jen fuck brzdi, protoze jede jak s shits kombinovanych se slamou). To je mozna lepsi aby hned po narozeni umrzlo (ac je to tedy oskliva uvaha), protoze preci nebudu zapinat ten vetrak a navic poustet do topidla vodu z chladiciho okruhu, ktera sice jiz ma moznost za urcity casovy interval zvednout teplotu v interieru Shade o nekolik °C, ale motor jeste nema preci optimalni teplotu, pri ktere nejmin zere, a protoze voda projde topidlem a to vice se ochladi, tak o to vice ochladi i motor a ten tak sve optimalni teploty (a mozna i setrvacnosti :o)) dosahne pozdeji. Doufam ze predchozi veta neni technickym faux pas srovnatelnym s perlami v d-fensem kritizovanych vyplodech automobiloveho odbornika - nepise je treba Burseek, kdyz se nudi na zasedanich?
Tak tedy delani picovin za kazdou cenu, jen abych o neco ekologicstejsejsi mnoho zdaru!
|
|
|
Jendo, proc ze sebe delas debila na tolika radcich? Kdybys vypustil vsechny ty radobycool sracky, tvuj prispevek by byl sice stale nevtipny a vcelku slaboduchy, ale aspon by to nepusobilo jako slovni prujem.
|
|
Obávám se, že diskusí vypnout/nevypnout motor, neutrál/ne-neutrál, atp. se diskutující značně přiblížili úrovni IQ řidičů-šetřílků, kteří se s nadšením pustili do soutěže o A-řidiče... Myslím, každý stejně ve finále jezdí, na co mu stačí peněženka.
Neodpustím si jednu poznámku, argumentovat dneska, že tříválec HTP má "skvělou" spotřebu kolem 6 ti litrů, ať už papírovou nebo skutečnou, když moje Š120 se po třiceti letech spokojí s litry +/- 7, mi připadá jako pěkná zhovadilost.
|
|
Když tak čtu o "úžasných" rekordech v papání benzínu, tak si musím vzpomenout na můj 15 let starý Ford, 4litry v 6 válcích s 4-rychlostí automatickou převodovkou a klimatizací. Ve městě si bral 12l/100, kombinovaná spotřeba klesala spolehlivě pod 10l/100 a při jedné velmi, ale opravdu velmi, specifické jízdě jsem se dostal na 6,5l/100.
Přesto, obvykle šetřím benzín tak, že halvně udržuju kritické části přibližovadla v tom nejlepším stavu. Na mém Fordu nejvíce klesla spotřeba po výměně svíček a vzduchového filtru.
Každopádně jsem u nových vozů očekával výrazně lepší výsledek.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Hledáme řidiče třídy "A"...
|