D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8
    Vydáno 23. 01. 2011 (15064 přečtení)

    Odmalička se mi líbily motorky a auta a odmalička jsem chtěl mít nějaké své vlastní. Vážněji jsem o koupi čtyřkolého stroje začal uvažovat na střední škole. Toto přemýšlení nejprve vyústilo v koupi motocyklu MZ 251 ETZ, nejstrašlivějšího způsobu jak jsem zatím investoval peníze.

    S touhle motorkou bylo sice možné bez problémů předjet (pokud zrovna fungovala) její slabší východoněmeckou sestru MZ 150, ovšem poruch aspoň u mého kousku bylo tolik, že jsem několikrát vážně uvažoval o konečném řešení s pomocí kalače a kladiva. Od té doby už asi nikdy dvoutakt a nikdy nic co se musí našlapávat. Teď snad konečně blíže k autu.

    Proč právě tento model

    Důvodů, proč jsem si vybral zrovna korejskou sračku a auto od rejžojedů, bylo několik. Chtěl jsem vůz, který bude mít čtyři dveře se čtyřmi stahovacími okýnky. To splňuje poměrně dost aut. Stahování okýnek muselo být NUTNĚ ELEKTRICKÉ NA VŠECH ČTYŘECH DVEŘÍCH. Myslím, že někteří z vás si začnou ťukat na čelo a říkat si, proč si ten bezcennej tvor nekoupí jen čtyři dveře s okýnkama a nedá si je do pokoje, když je to pro něj důležitější než cokoliv jinýho na káře. Můj názor (neříkám, že je správný a že je povinností ho sdílet) je, že auto s touhle „výbavou“ splňuje nutnou ne však dostačující podmínku spokojenosti a pocitu pohodlí. Někdo má rád třicetiválce na dvanácti turbech, ale já rektifikační kolonu spolu s vrtem na ropu nemám a proto jsou mé představy o luxusu skromnější.

    Dalšími podmínkami byly rok výroby nad 1995, najeto ideálně do 150000 km, benzínový motor o objemu 1,6 – 1,8 litru a výkon, který nesměl u mého tryskáče podkročit 55 kw. Spotřebu spousta lidí neřeší, ale já ji na vysoké škole rozhodně řešil. Při normální jízdě jsem chtěl jezdit do osmi litrů na sto. Tato kritéria v kombinaci s finančním stropem 35 000 Kč zahrnovala ve větší míře hlavně korejskou produkci. Chvíli jsem uvažoval o Mazdě 323 F s vyklápěcími světly, ale cena byla moc vysoká, rok výroby nízký a oficiální stav najetých km neuspokojivý.

    Z korejských aut se mi nejvíce líbila právě Kia Sephia. Původně jsem vůbec neuvažoval o silnější 1,8 l verzi a rozhodoval se mezi starší 1,6 a mladší 1,5 motorizací v provedení sedan. U silnějšího motoru byl na výběr jeden nebo dva exempláře, které už na pohled z fotek nepobízely k utracení tvrdě vydělaných dukátů během letních brigád na pile. Přes kamaráda jsem však nakonec koupil právě méně obvyklé výkonnější pětidveřové  provedení a doufal, že historie s MZ se nebude opakovat.

    Při cestách na kolej a domů jednou za tři týdny většinou v pěti lidech jsem nikdy nelitoval, že auto má o 27 kw víc. Problémem byl však občas zavazadlový prostor. Pět báglů se do kufru málokdy narvalo a tak si zbytek bagáže cestující fedrovali na klín nebo mezi sebe, pokud náhodou někdy bylo volné místo. Občas jsem litoval, že nemám to pro mnohé hrůzostrašné ztělesnění zla – Oktavii TDI, hlavně kvůli kufru a spotřebě umožňující jezdit rychleji za méně paliva (ale někdy možná za více turbodmychadel vzduchových váh a trysek paliva).

    Při nákupu byl stav na tachometru 146000 km a auto mělo dokonce servisní knihu. Ta však mohla zaručovat maximálně počet německých majitelů, protože auto r.v. 1997 servisované v autorizovaném servise do 1999 v roce 2008 dovezené do Čech mohlo zažít asi víc než se píše v servisce. Motor po nastartování předl a po otevření kapoty nejevil známky dlouhodobějšího pobytu v nádrži se solankou a tak jsem v duchu odhadl konstantu pro zisk reálného stavu ujetých km do +20000 km, ale člověk nikdy neví.

    Exteriér

    Karoserie bohužel není odolná vůči rzi a už při koupi jsem se obával, že mi upadne zadní nárazník, jak moc sežrané byly konce lemů. Obě strany mi však můj vesnický mechanik udělal komplet za 2500,- a než to dojde do původního zoxidovaného stádia, rád bych auto poslal do světa. Co se vzhledu auta týká, dost neznalých lidí si ho plete s Fordem Escort. Ta podoba jistě není náhodná a myslím, že asi tady hledali při patlání hliněného kvádru designéři inspiraci. Některé exempláře se mohou pyšnit malým křídlem, které nudnou záď auta trochu oživuje a jsem proto rád, že i můj kolovrátek je mezi nimi. Jediná věc, která by někomu mohla chybět, je střešní okno, vyvažuje to ale přítomná klimatizace. Konkrétně moje auto mělo údajně sportovní podvozek sestávající se nejspíš jen z tvrdších kratších pružin a možná jiných tlumičů. To sice ve výsledku znamená celkem dobrou stabilitu v zatáčkách, ale letošní globálně klimaticky změněnou zimu už jsem dvakrát poznal, jak snadno se dá nízké auto zahrabat, až si sedne na prostředek a pak končí sranda.

    Interiér

    Posez za volantem je rovněž celkem nízký. Za sebe si bez problémů sednu, což je mimo jiné i proto, že měřím 176 cm. Jezdil jsem v však pěti lidech necelých 200 km v kuse a sedli si za mě i větší tvorové a po vystoupení nikdy nebrečeli, že by si koleny během cesty rozdírali uši do krve. Možná tušili, že příště by jeli busem a ten by je před barák s báglem rozhodně neodvez. Sedačky řidiče a spolujezdce mají pro mě celkem líbivý vzhled, kdy opěrka hlavy tvoří se zbytkem sedadla jednolitý celek bez u jiných aut tolik užitečné možnosti vysouvat opěrku ještě aspoň centimetr nad úroveň střešního okénka. Má opěrka hlavy nejde vůbec nikam vysouvat. Sedadlo je výškově nastavitelné pouze u řidiče. Já se svou výškou ho mám v nejnižší poloze, výš si ho budou dávat tedy povětšinou ještě menší lidi, než jsem já. Předpokládám, že se jedná asi o optimalizaci na nižší vzrůst lidí v Asii. Ovládání všeho v autě je umístěno aspoň podle mého názoru ergonomicky a jsem s ním spokojen.

    Vzhled interiéru může sice někomu připadat málo nápaditý, na druhou stranu v Koreji pochopili už v devadesátých letech, že krom volantu lze udělat kulatých či oválných věcí v interiéru více a mě se to tak líbí. Dost aut té doby má interiéry inspirované liniemi kamenolomu. Pravdou však také je, že v provedení, zvláště pak co se skřípání, rachtání nebo slícování týká, existuje ještě značná příležitost k rozvoji, jak by řekl personalista. Odhlučnění kabiny od vnějšku vozu je mizivé, a při jízdě přes kočičí hlavy nebo jízdě ve vyšších otáčkách často ocením investici do zesilovače a silnějších reproduktorů. Motor však od 3000 rpm zní poměrně líbivě a je možné jej občas poslouchat místo rádia.

    Motor, převodovka a brzdy

    Samotný motor je asi hlavním důvodem, proč bych auto koupil znovu. Na internetu jsem četl názor, že původem je z Mazdy, ale, jestli je to pravda, nevím a je mi to šumák. Zdvihový objem motoru činí 1793 ccm a maximální papírový výkon je 82 kw při 5800 rpm, maximální točivý moment je k dispozici při 4400 rpm. To jsou pěkná čísla, ale reálný výkon auta nejraději testuju v táhlém stoupání, kdy silnice do kopce má dva pruhy jedním směrem a je zde proto prostor pro mou soukromou virtuální soutěž. Neznám stav ostatních soutěžních aut s výkonem zhruba odpovídajícím tomu v mém stroji, ale jejich chuť předjet ten korejskej sráč byla evidentní stejně jako následný neúspěch v podobě potupného se zařazení za mě. Mezi poraženými byly např. BMW 318i E36, Oktavia 1,9 TDI, Passat 1,9 TDI, AR 146 1,6 T.S.. Tím rozhodně nechci říct, že jsou to horší auta, ale minimálně tyto konkrétní modely prostě lépe nejely. Jediný motor zatím taky nevyžadoval opravu, pokud nepočítám těsnění víka ventilů a rozvody. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje kolem 7,5 l/100km, při svižné jízdě roste někdy až k 9 litrům.

    Převodovka je odstupňována rozumně. Na můj vkus by mohla mít možná delší jedničku, ale když se řádně vytočí je celkem dlouhá. Přesnost řazení už tak slavná není a srovnal bych jí asi s Š 120. Problém s řazením mohl být částečně způsoben vadným hlavním i vedlejším spojkovým válcem, po jejich výměně šlo sice řadit o něco více zlehka, přesnost však nepřesná zůstala. Když si člověk zvykne a zapamatuje si, kam se jenotlivé kvalty řadí, není problém.

    Spojka je hydraulická, když se vyměnil hlavní válec a dál nešlo řadit a mizela kapalina, následovala výměna vedlejšího. Pak šla spojka tak zlehka, až jsem měl obavu, jestli není zase zavzdušněná. Nebyla a já zvesela pronesl, že jedinou neměněnou věcí na mechanizmu spojky je samotná lamela, přítlačák a ložisko. To bylo rouhání a po pár km začala spojka při přidání i na čtyřku prokluzovat a nezbylo, než ji vyměnit. Předpokládal jsem sjetou lamelu, ale problém byl v přítlačném talíři, který už nepřitlačoval. Buď někdo přede mnou moc spojkoval nebo je to prostě nespolehlivá věc, která nevydrží půl mega, jak by správně měla. Nevím nakolik je běžná praxe, že přítlačák se opotřebí dřív než lamela a rád se to dozvím v případné diskuzi.

    Brzdy jsou vpředu kotoučové s vnitřním chlazením vzadu bubny. Brzdy nejsou tak jedovaté jako u oktávek, což jedině vítám, protože auto nedisponuje ABS a v zimě se aspoň snáze dávkují. Při 146 000 km se měnily kotouče s destičkami a rovněž pakny vzadu. Ceny dílů jsou o něco dražší než na VW, protože téměř na nic neexistuje druhovýroba a skoro vše vyrábí rejžojedi v Nipartsu. Co mě rmoutí víc je fakt, že pokud potřebujete vyměnit pakny, ze starých je třeba odmontovat páčku do které se vkládá lanko ruční brzdy. On ten kus kovu asi stojí batoh, tak proč si to nerozsajgrovat a nepřendat na nové, že? Opět netuším běžnou praxi u jiných značek, ale nepřijde mi to za vynaložený peníz jako odpovídající služba. Podobná praxe byla s doděláváním nádobky na kapalinu hlavního spojkového válce.

    Finální zhodnocení plus náklady na servis po 20 000 km provozu

    Závěrem bych rád řekl, že auto splnilo má očekávání a pokud někdo uvažuje o koupi něčeho do 40 000,- nemusí zavrhovat ani Koreu a konkrétně Sephií se zas tak málo v provozu nepohybuje, jen si jich člověk začne víc všímat, až když taky jednu má.

    Nakonec ještě uvedu přibližné náklady, které jsem vložil do auta během provozu:

    - přední brzdové kotouče a destičky 4000,-
    - zadní brzdové čelisti   2000,-
    - homokinetický kloub   1400,-
    - hlavní spojkový válec  1300,-
    - vedlejší spojkový válec  1000,-
    - spojková sada   5000,-
    - oprava lemů blatníků   2500,-
    - rozvodová sada   3500,-
    - 2x výměna oleje a filtru  1000,-
    - doplnění klimatizace   1000,-
    - celkem zatím   22700,-

    Do budoucna bude třeba nechat udělat čepy ramen, řízení a stabilizátory dohromady asi za 4-5000. Celkové náklady včetně koupě mě tedy zatím vyšly do 60000,- a auto má nyní najeto 167000. Na tisíc km jsou náklady na servis sice 1000 Kč, ale na druhou stranu auto nestálo 150k a více, takže se pořád víc vyplatí pro člověka, co chce ušetřit a příliš toho nenajezdí koupit ojetinu na benzín do 50k. Aspoň pro člověka jako jsem já.

    Vize do budoucna a podněty do diskuze

    Doba se ale změnila a školní léta jsou minulosti. Dalším autem, které bych rád vlastnil, by mělo být BMW 330(x)d. Mám proto pár dotazů právě k BMW a koupi ojetého auta kolem 150 000,-. Abych peníze neinvestoval do šrotu, rád bych se zeptal na pár věcí a budu vděčný, když zasvěcení v diskuzi odpoví.
     Existuje link na webové stránky nějaké spolehlivé agentury, které za příslušný poplatek zjistí servisování vozu, jeho původ a další náležitosti, aby si člověk aspoň trochu udělal obrázek? Lze považovat nájezd 200 000 km za konec životnosti nebo dobře zajetého bavoráka? Na co si dát pozor? Vyplatí se investovat do prohlídky v autorizovaném servise? Nerad bych tam slyšel, že je vše v pořádku a pak kupoval nový motor. Co vše se během takové prohlídky testuje? Těžko budu moci sehnat auto jinde než v bazaru a po recenzích na tomhle serveru se celkem bojím, abych dojel s autem vůbec za bránu bazaru a pokud by se to náhodou povedlo čekaly by za rohem švestky, aby mi tu kradenou káru nezabavily. A co volba vozu s pohonem všech kol? Má tento model aspoň elektronickou „uzávěrku“ diferenciálu? Jaká je jeho schopnost vyjet zasněženou prudkou silnici krušnohorského typu Kyselka – Andělská Hora, případně dostat se z rozblácené louky v porovnání např. se škodováckým Scoutem nebo Allroudem od Audi? Jak je to s poruchovostí BMW všehrabů oproti klasickým zadokolkám?

    Předem díky všem za rozumné rady a připomínky v diskuzi


    18.01.2011 Aramid
     


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,60] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 29 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.