D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Automobilky vs. Zákazník
    (ze dne 12.03.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 12.03.2006 13:28:47     Reagovat
    Autor: Tomáš Němec - Neregistrovaný
    Titulek:nizsi stredni za 15 let
    Myslim, ze zrovna v nizsi stredni doslo za poslednich 15 let k docela bourlivemu vyvoji. Co drive bylo mozne jen v nejluxusnejsich autech je dnes zakladni nebo priplatkovou vybavou v kazdem aute nizsi stredni... To co ma (ci mohlo mit) moje auto vyssi stredni tridy z roku 1988 ve vybave, to dnes ma, ci mit muze, kazde male auto... A stejne je to napriklad s bezpecnosti, 5* je tady celkem beznou hodnotou, cemuz ja se svym petimetrovym hovadkem nemuzu konkurovat, ac na tom rozhodne spatne nejsem.

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 14:11:34     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nizsi stredni za 15 let
    Ono je to diskutabilní. Ten posun, o kterém píšete, pochopitelně existuje, ale existují i trendy opačné.

    Před 60 lety bylo třeba běžné, že si člověk v autě řekněme vyšší střední třídy vzadu pohodlně natáhl nohy. Dnes se výrobci nestydí presentovat jako rodinná auta, kde dvouleté dítě, sedící na sedačce, kope do opěradel před sebou.

    Ta bezpečnost to samé - co se dřív řešilo pořádnou deformační zonou, teleskopicky uchyceným nárazníkem a masivním rámem se dnes obchází pomocí airbagů apod. O elektronických šidítkách (např MB-A Klasse, Audi TT), suplujících mizerný návrh podvozku, ani nemluvě.

    Mám dojem, že bezpečnostní hodnocení se provádí v rámci nějakých kategorií. Takže to, že nějaká dnešní nákupní taška má 5* zdaleka neznamená, že je bezpečnější než Vaše švédská krabice. Kdybych si třeba já měl vybrat mezi čelním nárazem v T613 bez airbagů a předpínačů a Octavii s obojím, volil bych první variantu (čímž nehodlám T613 glorifikovat - pochopitelně taková S Klasse s pořádnou zonou vpředu plus airbagy je na tom samozřejmě ještě mnohokrát lépe).

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 14:45:22     Reagovat
    Autor: DR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: nizsi stredni za 15 let
    Jen poznámku k podvozku TT. Ten podovozek nebyl špatný, bohužel si to auto kvůli jeho "imidži" kupují úplně jiní lidé (manželky a milenky podnikatelů, milionářští synci,...), než kteří by ho zvládli uřídit. Takže bylo nutné z ostrého auta pro zábavu udělat blbuvzdornou stylovku. Protože některým lidem prostě nevysvětlíte, že zadupnout brzdu v zatáčce, nebo ve stejné situaci náhle ubrat plyn (který byl do té doby na podlaze), je opravdu pitomý nápad (a možná poslední v jejich životě).

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 20:22:21     Reagovat
    Autor: SL - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nizsi stredni za 15 let
    Nevím, co je na tom pravdy, ale četl jsem, že bezpečnostní prvky v dnešních autech jsou navržené tak, aby auto na jedničku obstálo při testech EuroNCAP a podobných, ale při nehodě na silnici jsou některé z těch prvků díky "optimalizaci" pro testy dokonce nebezpečné...

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 11:48:43     Reagovat
    Autor: MMIra - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nizsi stredni za 15 let

    proslýchá se to a zřejmě je to i pravda. protože když se pak podíváš na silnice, realita je trochu jiná. třeba auta od BMW nedosahují v NCAP nijak závratných výsledků a přitom z nich lezou lidi živí i po velmi hrozivě vypadajících nehodách...

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 16:51:34     Reagovat
    Autor: Milan M3 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: nizsi stredni za 15 let
    Mohu potvrdit, čelní náraz v 50km/h, vylezl jsem celej a po svejch. BMW E36.

     
    Komentář ze dne: 18.03.2006 12:37:09     Reagovat
    Autor: Judas Priest - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nizsi stredni za 15 let
    No, nevím co máš za auto, ale výbavu kterou má v základu mé 13 let staré auto vyšší třídy dodnes nemají v základu auta vyšší střední. Pravda je že je tu řada prvků které moje auto nemá a nemělo ani v nejvyšší výbavě, ale jsou to věci které nemají příliš velký vliv na funkčnost. Tvrdím že vývoj až tak bouřlivý nebyl. Ano, je víc aut která mají variabilní časování a přísnější emisní předpisy splňují i malá auta, ale to je skoro tak vše...

    Komentář ze dne: 12.03.2006 15:59:01     Reagovat
    Autor: trolla - Neregistrovaný
    Titulek:
    Já si (vzhledem k mému věku) ještě pamatuji dobu,kdy se říkalo, že aplikace elektroniky způsobí zlevnění aut, protože elektronika je jednodušší a účinnější než mechanické řešení. Ale auta stojí dvakrát tolik než tenkrát a už to nejsou auta, ale symboly, které si vymyslili marketingoví zmrdi. Auta jsou nacpaná elektronikou a různými motorky a nemusím připomínat, že různé dodavatele všech těchto systémů (a jejich vývoj) musí někdo platit - tedy zákazník. Vyvíjejí se nesmysly (každý nový model musí mít nové příslušenství), do aut se cpou věci, které by snad ani nikdo nechtěl. S nostalgií vzpomínám na auta z doby před 20 lety, kdy v nich bylo dostatek místa, protože kolem pasažérů nebyly ty všechny možné nabubřelé přístrojové desky a panely. Dovolím si tvrdit, že pokud by automobilky neplýtvaly na vývoj znovu a znovu všech těch zbytečností a udělaly auto, aby hlavně jezdilo a bylo pohodlné, mohlo by stát polovinu. Protože pracuji u dodavatelů automobilek, vím jaké peníze se vyhazují oknem. Dodavatelé musí každý rok zlevňovat o 2-3% a automobilky o tytéž procenta zdražují auta - kde končí tyhle peníze, proč nejsou auta levnější a levnější? Mechanika učinila od dávných časů slušný pokrok, dovolím si tvrdit, že kdyby místo elektrických a elektronických sraček bylo v autě moderní příslušenství na mechanickém principu, byly by auta levnější a spolehlivější.

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 21:55:19     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    B I N G O !!!

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 23:01:43     Reagovat
    Autor: Stewart - Neregistrovaný
    Titulek:Re:mechanika vs. elektronika
    Souhlas, jen doplňuji:
    Obecně zlevnění nějaké technologie nezpůsobí zlevnění cílového produktu, protože prodejci potřebují stržit částky, na které jsou zvyklí, takže tam nacpou něco navíc, co zákazník vůbec nechtěl, a snaží se ho přesvědčit. že bez toho nemůže žít.
    Až natolik zlevní spínače deště, že se na nich nebude dost vydělávat, objeví se v kabině reproduktorek, který bude hlásit "ostřikovače ostřikují, stírače stírají" ve 20ti jazycích dle volby uživatele, což bude super inovace v konkurenční soutěži. :-)

    Stejně jako mechanika může být kvalitní robustní nebo mizerná s pochybnými plastíky, tak u elektroniky závisí na kvalitě součástek, adekvátnosti jejich použití, provedení tišťáků, konektorů a kabeláže. Problém je v tom, že se u některých zařízení kombinuje mizerná mechanika s mizernou elektronikou, a podle toho to pak vypadá.

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 23:22:22     Reagovat
    Autor: Stewart - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    A ještě si neodpustím jednu poznámku.
    Nedávno jsem koupil jetou Feldu, starší typ, ale manuál jsem sehnal jen na ten novej po faceliftu. Pročítám si text, jak se mění všechny možné žárovky, a když dojdu k mlhovkám, stojí tam: "Výměnu žárovky doporučujeme svěřit servisu Škoda." Jsem málem upad ze židle. Já tam mám naštěstí ještě normální šrouby, jestli tohle je vylepšování aut pro lidi, tak to ať si vetknou někam!

    Komentář ze dne: 12.03.2006 16:04:45     Reagovat
    Autor: vrgada - Neregistrovaný
    Titulek:hmm
    jako stastny majitel druhe ojete omegy obe ve vybave CD, tj auta stredni tridy mohu konstatovat, ze pokrok se mezi rokem 1989 a rokem 1997 se u GM nekonal-spise naopak. Jedinou vyhodou (kterou bych nechtel okusit) jsou dva airbagy, mozna vyztuha ve dverich a elektronicky protiprokluz. Ale pak uz se zadna vyhoda nekona. Vevnitr je min mista, auto srovnatelneho obsahu ma vyrazne vetsi spotrebu (2,5i 4valec oproti novejsi 2,5i 6valec), navyseni vykonu nema vyrazny vliv na dynamiku jizdy (nova je tezsi), taky hnije, naklapeci volant, vytapena sedadla a tempomat uz v novem cd nejsou, antena z predniho skla premistena na strechu a radio hraje mizerneji, vevnitr je mene mista (plasty nabobtnaly), slozitost motoru enormne vzrostala a bezudrzbovy remen nahrazen retezem. I stare se delaly jako 6valce ale v rade, ale nove maji 6 valce misto v rade do V (aby se jim stejne motory vesly i do vecter napric). Neznicitelene jednoduche auto pouzitelne ve verzi caravan i pro remeslniky bylo nahrazeno prekomplikovanym kramem. A to nemluvim o detailech, jako puvodne cerne narazniky jsou nahrazeny lakovanymi atd...Snad jen ten zvuk 6valce je fajn

    Komentář ze dne: 12.03.2006 17:57:21     Reagovat
    Autor: Nerf - Neregistrovaný
    Titulek:Ta elektronika mne taky ....
    s tou elektronikou souhlasim. Mam starsi pekac a zacala svitit kontrolka od rid. jednotky. Po precteni v ser..visu a vysoleni 350,-cekkredits sem se dozvedel ze jsem se nic noveho nedozvedel. Je pry v poradku. Samotna kontrolka mne nevadila rozsvitila se pri delsich semaforech na volnobeh, ale najednou zacal motor chcipat a nekdy nesel znova natocit. Navstivil jsem vrakac, zaplatil a domluvil se ze kdyby to delalo dal vratim jednotku zpet. Neudelalo auto jezdi, ale....je f prdeli motorek volnobehou. Tzn. kdyz vyslapnu spojku otacky misto toho aby sly dolu vyleti treba na 3500ot/min!! Novy stoji 3,5-4 litry cekkredits!! Uz jsem ho ocistil a a namazal ale vydrzelo to tak mesic. Je takovej nakej vyklechtanej:-D PROC to nejde vymyslet, vyrobit jinak?! Kurva PROC jsou mechanicke casti z PLASTU!!! Tumu zmrdovi co to vymyslel bych to narval do p....!! A kdyz uz to tak musi byt, PROC stoji malinky priposrany NIC takovy sileny love??!!

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 18:01:44     Reagovat
    Autor: Sch. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ta elektronika mne taky ....
    Protože by na Tobě nevydělali....

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 12:22:31     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Ta elektronika mne taky ....
    přesně tak, mají to navržené tak, aby to vydrželo po dobu záruky a pak se to postupně začlo s*át.. A zákazník platí..a platí..a platí.. a pka se nas*re a jde si koupit auto nové...

     
    Komentář ze dne: 19.03.2006 11:20:58     Reagovat
    Autor: gr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Ta elektronika mne taky ....
    Dilum, ktere se rozsypou tesne po skonceni zaruky, se rika kurvitka. Vice jsou popsane zde: www.zvedavec.org/humor_1505.htm. Doporucuju zejmena diskusi.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 07:25:35     Reagovat
    Autor: vrgada - Neregistrovaný
    Titulek:kurvitko
    Na nejakym pochybnym webu jsem cetl clanek, ktery mne pobavil: teorii o kurvitku.

    To kurvitko ma zajistit dalsi zisk fabrice a je to cast, jejichz ukolem je zajistit, aby se to po uplynuti zarucni doby posralo nejlepe totalne, aby bylo nutne zakoupit vyrobek pokud mozno novy. Navrhnout takove kurvitko, je pry nejobtiznejsi casti konstrukcniho reseni, protoze se zarizeni nesmi pokazit predcasne. Takze to byvaji ty plastove kolecka v jinak kovovych soustrojich, ruzna poddimnezovana tahla apod. Ze sve zkusenosti kazdy rad doplni, naprosto nepochopitelne reseni v jinak solidnim vyrobku. Autor toho clanku dokonce uvadel, ze v jedne velke fabrice na zarovky, meli cele oddeleni zabyvajici se pouze tim, jak zkratit zivotnost zarovek.

    U aut za takovy kurevsky bazmek povazuji nahradu retezu remeny, protoze uspora pri vyrobe auta je mala a pripadne skody pri pretrzeni remenu astronomicka (u meho 6valce do ve je lepsi pohledat novy stary motor, nez to dat opravit). A byl jsem svedkem, kdy si vyzvedavali opraveny potkany motor starsi manzele s tim, ze nic nezanedbali (oni ne, ale predchozi servis jo, vynechal nejakou podlozku ci co) a pry se mohou soudit, ale dokazovani pry bude obtizne. Pak jsou ruzne drobne patalie, nazyvane spotrebka. Menil nekdo vyfuk a daval tam druhy? Dost jsem koukal, ze dily sice mely povrchovou upravu, mozna i pozink, ale ta byla znicena svarovanim v mistech napojeni trubek, no jo spotrebka. Dobra je taky ekologie. Na tipcars je recenze nejakyho peugeota s lapacem castic- po 60tkm se tam nejaky kram vycerpa a muzete zainvestovat desetitisice za zprovozneni katalyzatoru, podobny kurvitka jsou hlinikove predni napravy atd atd

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 08:20:30     Reagovat
    Autor: otto - Neregistrovaný
    Titulek:Re: kurvitko
    To je ono...životnost se zkracuje, cena servisu a náhradních dílů roste - tady se vydělávají love... Ale je to stejné ve všech oblastech - proč už Nokia nevyrábí 5110 , kterou jsem měl léta letoucí a plně vyhovovala mým nárokům, dokonce, pokud by v tom byla modernější baterie, tak ten tefoun nemá chybu. K čemu je mi barevný displej, wap, mizerný fotoaparát, animovaný hrníček a tak dále? Volám a smskuju, to je vše.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 10:12:38     Reagovat
    Autor: rosta - Neregistrovaný
    Titulek:Re: kurvitko
    teorie kurvitka se v automitove prumyslu skutecne pouziva a z moji konstrukterske praxe to potvrzuji. napr. merceses predepisuje pro volantove packy 5000 cyklu, pak ta packa musi upadnout. pri cyklickych testech packa vydrzela tusim okolo 15000 cyklu, musela se prepracovat - byla predimenzovana. momentalne delam na zarizenich pro kolejova vozila kde je naopak predepsana zivotnost 20let.
    ja osobne se s myslenkou tohoto clanku naprosto ztotoznuji, 90% soucasneho trhu naplnuji aususy, za soucasnou technickou spicku povazuji subaru.
    ale podobne se chovaji vsechny nadnarodni instituce - pojistovny, mobilni operatori apod....platite za neco, co vubec nechcete nebo nepotrebujete a presto platit musite.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 10:46:07     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: kurvitko
    No co vím já, tak za podobnými úpravami nestojí primárně "kurvítko", ale úspory. Tím, že se páčka předělala tak, aby vydržela třetinu původní hodnoty, se na ní určitě ušetřilo (byť by to bylo v jednotkách eurocentů). Podobné to je u tolerancí a provedeních elektronických součástek apod. Není záměrem dát tam za každou cenu šmejd, ale dát tam nejlevnější věc, která ještě jakž takž splní základní parametry.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 13:14:39     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: kurvitko
    Na druhou stranu mi fakt není jasný,
    proč u mýho džojstiku, co se mi posral,
    udělali takový ztenčovací prolisy v plastu,
    kde to přesně v tom ztenčení prasklo...

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 13:22:56     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: kurvitko
    Protože se na tom ušetřilo pár gramů plastu, nebo se kvůli tomu mohla použít technologicky jednodušší forma.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 16:07:59     Reagovat
    Autor: Rs. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: kurvitko
    JJ - ad usetreni: vis, ja se ve skole ucil, ze reseni problemu ve vyvoji stoji 1Kc, na lince 10, pri prebirani 100 a u zakaznika 1000.
    Tj. navrh apriory "kurvitka" = kalkul na preneseni nakladu na zakaznika (on se potom muze jenom divit, proc drobne dily pri garancce staly 4 tacy).

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 18:20:35     Reagovat
    Autor: rosta - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: kurvitko
    ja bych to usporou nenazival. uvaz vicenaklady na vyvoj nove packy - jsou to desitky tisic euro, to se pochopitelne projevi i na cene ND. soucasny trend neni delat bytelne veci s dlouhou zivotnosti, protoze okamzita investice je velka. ale dlouhodobe se vyrovnava na uspore za servis. oni te evidentne tlaci k tomu, koupit si za 3 roky po zaruce novou packu za nechutny penize. je to umyslny tunel na penezenku zakaznika.
    obvzlaste markatni je to na soucasnem spotrebnim trhu.
    jeste bych poznamenal, ze zkonstruovat neco "usporneho" vyzaduje obrovske investice do vyvoje a testu, coz vyrazne navysuje prodejni cenu potazmo celkove TCO...ale takovy je trend, protoze vetsina zakazniku nepremysli v sirsich / sirokych / nejsirsich souvislostech a proto to bez rozmyslu koupi. je to trend, ktery si postupem casu vyzadal sam "tupy" zakaznik.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 11:59:24     Reagovat
    Autor: MMIra - Neregistrovaný
    Titulek:Re: kurvitko
    original clanku viz tu http://www.zvedavec.org/humor_1505.htm

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 13:56:20     Reagovat
    Autor: Ax - Neregistrovaný
    Titulek:Re: kurvitko
    To je celkem mozne, tendle pripad co uvedu je mozna trochu off toppic ale v zasade se jedna o tu samou zalezitost. Deda si pred lety koupil u Bedi sekacku, zaruka dva roky, slusnej vykon, samohyb atd. Pul roku po zaruce sekacka prestala sekat. Jakysi prevodovy kloub byl vyroben z obycejneho plastu a praskl, v servisu nam bylo sdeleno, ze nahradni nemaji a na tento typ sekacky uz vubec ne, ale ze nam v obchode jiste s radosti prodaji sekacku novou. Nastesti je deda na rozdil ode me manualne zrucny a jako byvaly zubar ma doma zasobu stomatologicke pryskyrice. Vyrobil kloub novy a sekacka seka do dneska...
    Takze existence kurviciho bazmeku je celkem dosti realna.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 08:00:17     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:první odstavec
    To mně stačilo: PC si můžeš složit sám a diskuze, co je lepší, jsou na denním pořádku. Co se stability týká, nerad bych potkával na ulicích auta, které si někdo zbastlil sám, protože "on tomu rozumí".

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 08:17:32     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: první odstavec
    Proc? Pokud pouzije bezne prodavany podvozek, bezne prodavanou kastli, bezne prodavane airbagy a bude si to jen skladat dohromady (tedy motor treba z BMW, sedacky z Volva a kastle treba z Citroenu), nemel bych namitek.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 09:13:46     Reagovat
    Autor: Rudýn - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: první odstavec
    Vetšina automobilek už takhle skoro funguje - je to pouze montážní linka.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 12:33:41     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: první odstavec
    Akorátže to musí dělat jen někdo, kdo tomu rozumí. Samozvaných elektrokářů alias. domácích kutilů jsou mraky, ale když se elektrika udělá blbě, jde taky o život. Viz. www.elektrika.cz, rubrika "Hrobař varuje".

    Konkrétně u těch počítačů jde celkem vo hovno, protože napájecí zdroj je uzavřená součástka, kterou může vyměnit i cvičená opice a na výstupu je max. 24V a to nezabíjí, maximálně brní.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 10:36:52     Reagovat
    Autor: vrgada - Neregistrovaný
    Titulek:
    nektere fabriky pry prodavai i tzv. plachtaky, tj vykuchany novy auta bez motoru, aby se usnadnila jejich prestavba na elektromobily, alespon to nekdo tvrdil v diskusi na autorevue venovane elektormobilum.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 12:21:52     Reagovat
    Autor: Joob - Neregistrovaný
    Titulek:Problém automobilek
    je tak trochu vytržen z kontextu. Se vzděláním se postupuje stejně, lidé jsou jen tupými nástroji. Čím tupější budou, tím méně problémů. Ne jako v případě autora, že budou přemýšlet o svém postavení ve společnosti vůbec, v Americe je snaha o uvědomění si své situace přímo protiamerickou činností - nevěřit slepě autoritám je ten nejhorší zločin. Ovšem říká se tomu demokracie, že. Stali jsme se součástí bezmezného oblbovacího systému..... proč by z toho měly vybočovat právě automobilky ????

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 05:58:01     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Problém automobilek
    jasem vzdycky myslel, ze se tomu rika fasismus

    Komentář ze dne: 13.03.2006 17:02:28     Reagovat
    Autor: Horst Fuchs - Neregistrovaný
    Titulek:Civic a nahradni dily
    Autor v clanku (resp. v odkazu na porovnavaci tabulky, ve kterych vede Civic) vsak nezminuje cenu hodiny prace v servisu, cenu bezne garancni prohlidky a cenu nahradnich dilu - napr. desticky, kotouce, tlumice, celni sklo, predni/zadni lampa, blatnik - proste takovety nejbeznejsi dily. Mozna potom Honda spadne z hornich pricek srovnavaci tabulky, mozna ale potvrdi prvenstvi.

    Nevite nekdo jak si stoji v orig.nahr. dilech ?

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 00:11:46     Reagovat
    Autor: drgi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Civic a nahradni dily
    nieco malo je tuto:

    http://auto.sme.sk/clanok.asp?cl=2605352
    http://auto.sme.sk/c/2432489/Auto-pana-manazera.html
    http://www.autoservercz.cz/automobily.asp?id=13394

    drahy servis a ND na japoncov existuje iba v hlavach ludi.




     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 09:43:03     Reagovat
    Autor: Horst Fuchs - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Civic a nahradni dily
    No, to nemas az tak pravdu, staci se podivat na znacku Mitsubishi a zacnou se ti protacet panenky pri cenach nahradnich dilu na vozy stredni a vyssi tridy :-)

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 21:59:05     Reagovat
    Autor: Volodja - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Civic a nahradni dily
    "problém" je ten,že na to Mitsubishi budeš těch údajně drahejch dílů potřebovat opravdový minimum...Osobní zkušenost.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 11:36:54     Reagovat
    Autor: martan - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Civic a nahradni dily
    Tady bych právě viděl to co se tady preferuje - díl je drahý ale pokud už ho musíš vyměnit tak ti vydrží hodně dlouho. Jinak se začne praktikovat to samé co jinde díl bude levný ale vydrží ho.no

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 09:39:41     Reagovat
    Autor: Horst Fuchs - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Civic a nahradni dily
    Tak jsem si udelal z tohoto doporuceneho odkazu http://www.autoservercz.cz/automobily.asp?id=13394 vypocet ceny nahr.dilu, a zrovna Honda ma v prumeru druhe nejdrazsi dily a to hned po BMW. Bohuzel z toho nevychazi moc dobre. U Toyoty je to jiz lepsi. Take cena za 1 hod.servisni prace 700 Slovenskych Korun mi neprijde zrovna jako lace....

    Komentář ze dne: 13.03.2006 17:06:44     Reagovat
    Autor: Ota First - Neregistrovaný
    Titulek:Odborníci
    Problém tohoto národa je v tom, že každý, kdo si jednou přečte Svět motorů (nebo jiný zmrdský autoplátek), stává se odborníkem na auta. A cítí se být povolán rozdávat na potkání své rady.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 15:53:05     Reagovat
    Autor: Arnold - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Odborníci
    A každý, kdo poprvé objede sídliště, se stává skvělým řidičem s nadprůměrnými schopnostmi. Bať, bať.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 18:06:28     Reagovat
    Autor: Pepa - Neregistrovaný
    Titulek:kurvitka potvrzuju
    Jo kurvitka jsou a spotrebky taky. Vyfuk mam po 4 letech jak novy ale svary vyrezle. Original stoji cca 3000 kc a "tuningovy" z lesteneho nerezu 1500 kc. Dal bych ho tam ale aby mne nevyfuckovala STK. Rozvodovy remen nepovazuju za kurvitko. Je to dano konstrukci motoru. Napriklad motory FIRE od Fiata (litr urcite) ma ventily ulozeny tak ze se nepotkaji. Remen se meni preventivne po100000 km a neznam nikoho komu by odesel driv. Az na pripad kdy si jeden vrazil do krytu remenu patnik. Snad u bazarovky s neurcitym stavem tachometru :-). Pouceny laik si remen vymeni za pulhodinu. Cely rozvod je mnohem lehci (mala setrvacna hmota) a bez vuli. Kdo nekdy rozebiral starsi motor Skoda (105-felicia) tak chape proc tomu rikam variabilni casovani ventilu rizene chaotickym plandanim ultimativniho retezoveho procesoru. Jeste k blbinam v aute. Elektricke nastavovani sedadel a zrcatek. Zaplava "funkci" a kontrolovatek od takovych blbin jako je zapnuti bezp.pasu ci voda v ostrikovaci. Ale treba rozsviceni svetel po nastartovani najdete malokde,spis ruzna upozornovaci pipadla. Nebo zadni sterac co obcas sam setre. Couvaci houkacka co maji nakladaky je prima,chodci jsou nekdy hrozni ignoranti I vuci osobakum. Pry je nejaky vyzkum ze by melo byt brzdove svetlo I vpredu aby bylo videt ze skutecne davate prednost. Ja mam ve zvyku chodcum kyvnout rukou aby vedeli ze je beru na vedomi. Renault ted dava predni skla tonovana asi proto aby nebylo videt co za vola mne malem sestreli. Kdysi zde bylo narizeno starsi auta dovybavit mlhovkou ale mnohem uzitecnejsi treti brzdovka byla jeste nedavno zakazana a myslim ze dodatecna montaz je problem dodnes. Traktory a podobne obludy ktere jsou v mlze hotovou pasti nemusi mit mlhovku vubec.Ted se mluvi o prima vyjebavce ktera je tak blba ze urcite projde. Jakasi ekologicka dan z auta. Ma byt podle stari a objemu motoru pausalne na rok. Asi je stejne skodlivy ten co najezdi 2000 km za rok jako ten co najezdi 100000 km. Jeste mne napadla prima picovina do auta. Kdyz uz ten mozek pozna ze blbe brzdite a ridite a vsemozne vam brani udelat fatalni kravinu tak by vam mel vzdycky taky sproste vynadat a kdyz se nepolepsite tak omezit rychlost na 30 kmh a za sklem rozsvitit napis "bacha jede kreten"

    Komentář ze dne: 13.03.2006 18:28:39     Reagovat
    Autor: Dreamer_ - Neregistrovaný
    Titulek:
    ... ja som pochopit to skladanie auta ako PC tak, že by zákazník dostal do auta len to čo chce. Nie ako teraz, kde sú rozdiferencované stupne výbavy a nie je možné doplnky z najvyššej výbavy dať do najnižšej ...

    ... čiže akákoľvek kombinácia motorov, doplnkov ...

    ... základná výbava by bola ako v Š1xx, teda aby to po výbere motora bolo pojazdné. A ďalšie veci by sa pridávali len podľa želania zákazníka (aby som napr. keď chcem klimatizáciu nemusel mať elektricky otvárané okná a podobne.) ...

    ... lenže to by k ničomu neviedlo, lebo automobilky by stanovili ceny tak, že by to vyšlo narovnako, aby neprišli o zisk ...

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 12:06:56     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Auto, kde by byla přesná kombinace doplňků, by bylo prakticky zakázkově vyráběný, takže by se to odrazilo v ceně. Paradoxně by pak auto s menším počtem doplňů vyšlo dráž než jiný, ale z obvyklý řady.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 19:43:35     Reagovat
    Autor: Pepa - Neregistrovaný
    Titulek:jeste malickost
    Jednou bych chtel byt Velkym Zmrdem a vlastnit STK nebo neco podobnyho kam kazdy musi neb mu to uklada zakon. Sehnal bych jednu babu za kulomet pardon za okynko a jednoho orangutana v monterkach s ksandama. Rikal by takovy ty veci jako "to sedadlo mate nejaky vytahany a ten vejfuk uz vam moc nevydrzi pocitam tak do roka to budete menit" a to cely v sazbe jakou nemaji snad ani u mercedesa.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 19:54:59     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:kurvítka atd.
    Musím reagovat na všechny názory, které jsou tu uvedeny a přiznat že s 90% plně souhlasím. Problém elektroniky v autech je otázkou několika hledisek.
    Ekologie-výrobci automobilů jsou zákony tlačeni ke snižování emisí a to má za následek "obohacování" motoru elektroniku, protože účinnost pístových spalovacích motor je vesměs daná a již ji víceméně nelze zvýšit. Před padesáti lety se vyráběly mechanicky brilantní motory s perfektními výkonovými parametry, spotřebou i životností, ale jediný problém jsou emise. Suma sumárum platíme za čištší výfukové plyny.
    Bezpečnost- každý chce, aby náraz do stromu nebo protijedoucího auta přežil. Tomu pomáhá konstrukce karosérie tím, že deformace, která případně nastane je de facto naplánována(motor pod auto, volant nahoru, pedály dolu, sklo rozbít na ministřepy...) To je pasívní bezpečnost. ABS- prima věc, která člověku bez citu v rukou na volantu a v zadku(tam se přenáší reakce auta na vozovku, zrychlení podélné i příčné, kladné i záporné) umí zachránit život. 4 snímače řídící jednotka, hydraulická jednotka, plná ventilků a motorků, dvakrát tolik trubiček a zvýšené nároky na údržbu.ASR - pro ty, kteří neumí zacházet s plynovm pedálem a neumí se rozjet na zasněžené silnici bez řetězů.=další elektronika, která ovšem spolupracuje s ABS, tím že např. využívá společné snímače otáček poháněných kol. Další řídící jednotka propojená s řídící jednotkou motoru a kilometr kabelů. A další a další. Tím se dostávám k výsledné dani, kterou platíme při nákupu auta a tou je BLBUVZDORNOST. Je prostě počítáno, že každý není šumachr a tím pádem podoba dnešního auta přímo odráží kvalitu řidičského umění na silnicích. Řidičák lze dostat po vyplnění testu "kdo pojede první", ale ten cit do zadku, se v autoškole naučit nedá. Kdyby všichni, kteří používají PC znali LINUX tak bysme nepotřebovali Windows, ale zkuste sekretářce, která zvedá telefony, přeposílá maily, a občas s vypětím sil napíše něco ve Wordu, či nedejbože použije Excel jinak než jako hezky nalinkovaný rámeček vysvětlit co je to příkazový řádek;postavte před ní monitor s blikajícím kurzorem a seberte jí myš.

    Automobilky se např. vracejí k rozvodovým řetězům, protože uzubené řemeny jsou málo blbuvzdorné i když levnější, tišší atd.Mercedes dělal pokusy s elektrickými brzdami, aby měl něco nového a hi-end, ale vycouval z toho a vrátil se k hydraulice.
    Vývoj směřuje k tomu, abychom v autě tvořili pouze posádku a nikoli součást nutnou k jeho ovládání. A za to se platí...

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 12:06:50     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:Re: kurvítka atd.
    Nejsem si jisty, jestli pred padesati lety byly k dispozici motory s dobrou spotrebou. Preci jen poradne rozptyleni paliva ve valci asi nelze prostou mechanikou zaridit. Vzdyt ani dnes neni primy vstrik benzinu do valce v serii nic moc... Ale muzu se mylit. Jinak srovnavat muzu tezko, protoze preci jen dneska i bezny shit motor vydrzi tech 300 bez problemu s nejakou udrzbou. Alespon myslim. Nevim ale, kolik to vydrzelo tehdy.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 15:18:52     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: kurvítka atd.
    "Dobrá spotřeba" je velice relativní pojem. Mně osobně třeba motor T603 (V8, 2.5, OHV, 77kW konstrukčně někdy z konce čtyřicátých let) vyhovoval velmi, kolem 10 litrů N91 (s přísadami) se s ním dalo jezdit bez větších problémů.

    Ať mi nikdo neříká, že by dnes byl problém vyrobit podobný motor, jen s vícebodovým vstřikováním a o něco lehčí (tenhle vážil tuším 180kg) a třeba i chlazený vodou (když už to kvůli emisím asi jinak nejde).

    Průběh točivého momentu výborný, výkon na nějaké lehčí auto postačující, civilisovanost v porovnání s uřvanými čtyřválci někde úplně jinde a spotřeba by už při nižším zatížení nebyla o moc vyšší (pokud vůbec) než to, co se používá dnes.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 21:03:28     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Abych se priznal, zvuk toho osmivalce je skutecne podmanivy, ale jinak bych cekal s takovym vykonem petilitrovou spotrebu namisto deseti. Navic dneska si motor se slusnymi parametry muze koupit kdejaky Pepa, treba ja. Za to se pak plati ta dan, ze nektere veci jsou osizene, jak jen to jde. Vubec mi pripada, ze jde o srovnani nesrovnatelneho. Totiz Tatra byla ve sve dobe na urovni neceho, no ja presne nevim, ale Passat a jine sny ceskeho naroda na to dneska nestaci.

    Problem je, jak to vidim ja, trosku jinde. Jen za poslednich sto let je to markantni posun a je videt VSUDE. A sice ze bohati lide a veci bohatych lidi se zacinaji stale mene lisit od prumerneho spotrebniho zbozi. Prachac dneska muze nosit tricko jako kazdy, tenisky jako kazdy, jezdit v aute konstrukci i parametry dosti podbnem prumeru. Totiz automobilka dneska nic moc extra vyrobit nemuze, je to priserne drahe. Serie je jedina moznost. Ani neni zvykem zajit k sevci ci krejcimu pro sve obleceni. A proto luxus je stale mne oslnivy, protoze se neda vyrabet kusove a neda se tedy nikdy udelat poradne. Predstava cehosi jako predvalecne Aero, ktera snad Aera 30 udelala jen par tisic kusu (nemyslim, ze by to byly desitky tisic) je dneska smesna.

    Protoze se ale prachaci vzdycky chteji odlisit, tak namisto invence a pompy se presunuji k siditkum typu znacky. Nosit znackove hadry a jezdit v urcitych znackach aut je proste lepsi nez nosit skoro to same bez znacky a jezdit v cemsi, co koncern stloukl z hodne podobnych dilu, ale nenalepil na to spravnou nalepku a k ni prislusejici cenovku. Bohac dostane sve, dostane svuj status, ktery se neda koupit jen tak. Ale kvalitu pochopitelne uz mene.

    Zato vohnout koupi ten nejlevnejsi smejd od Horsta a pak se divi... Proto tu mame auticka, co se po urcitem poctu kilometru rozsypou, protoze znacny pocet lidi ty kilometry nenajede. Je jich hodne a proto je to taky hodne zajimavy trh.

    Muzu prihodit osobni zkusenost s kdecim, co jsem koupil ciste podle cenoveho klice...od zdroje do pocitace, se kterym mi malem masina shorela, nebo ke kvalitnimu obleku, ktery jsem nosil tak deset mesicu, nez z nej zustalo par niti, skvele botky, co se cloveku rozpadly na nohach (a nejsou z rakosi) atd. Nebo vezmete kvalitni uzeniny, co dneska dostanete. Takovy prumerny salam se neda ani v malem mnozstvi pridat do zadneho jidla, jak to hnusne smrdi. Dokud drtiva vetsina populace bude tohle kupovat, pak pokud nemate desne prachy, jste ve srabu. A co hur, kolikrat i mit ty penize vas od nejakeho toho shitu s nalepkou nezachrani. :)

    Jde to ale dal i jinde nez ve zbozi. Ma generace treba uz neumi vubec nic tancovat. Totiz normalni je vlnit se zhruba v rytmu. Spolecenske zvyky se postupne meni smerem k maximalni jednoduchosti. NE snad, ze bych byl priznivcem slozite etikety, zvlas kdyz zadnou neovladam, pouze konstatuji, ze zjednoduseni (tedy nizka cena - neni treba venovat cas uceni se neceho nezbytneho) je videt i tady. Neni to vec ciste zaporna, ale je skoda, kdyz si clovek musi obtizne prodirat cestu davem, ktery nechape, ze spravny smer pohybu je proti smeru hodinovych rucicek.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 21:50:35     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Nezapomeňte na to, že ten motor T603 se začal vyrábět před více než padesáti lety a přestal se vyrábět v roce 1975. Nikdo ho nechce vyrábět přesně v té podobě, v jaké se používal, spíš bych použil tu celkovou koncepci. Ad spotřeba - naložíte-li do Fabie 1.4 75kW čtyři lidi a zavazadla a uděláte to samé u T603, bude rozdíl ve spotřebě v podstatě odpovídat pouze tomu technologickému rozdílu.

    S těmi trendy do značné míry souhlas - teď jsem koukal na DVD "Konec starých časů"... Spodina (neklást prosím rovnítko mezi chudé lidi a spodinu!) miluje ilusi že není spodinou, nabídka se tomu přizpůsobuje a celkem je to pak na <censored>.

    Značky samotné by mi tak zásadně nevadily - kvalitní firma se rozhodně nemá za co stydět a může to poskytovat určité vodítko při výběru atd. Co mi vadí je ostentativní chlubení se tím a to, že dnes se značky "budují" za rok či dva a téměř výhradně za použití PR a že lidé si značkové věci kupují nikoli kvůli kvalitě (ono když občas žádná není, tak to dost dobře nejde, že...), ale kvůli tomu, aby mohli vystavovat logo. Nedávno jsem potkal na jedné svatbě maníka, co měl sako od (tuším) Hugo Boss a aby to náhodou někdo nepřehlédl, neodpáral si z rukávu tu nášivku a nápadně nenápadně ji natáčel tak, aby to bylo vidět....

    Naštěstí například v Anglii se některé pozůstatky starých časů ještě jakž takž drží, takže pořídit slušný oblek, košili nebo botky pořád ještě není neřešitelný problém. A co jsem slyšel, tak v Praze u Adama se také pořád ještě šije velmi dobře. Pravdou je, že průměr šel ve spoustě věcí dost dolů a za nadprůměr je třeba připlácet podstatně více než dřív.

    S tou etiketou souhlas - jakkoli se v těchto otázkách nepovažuju za příliš striktního, poměrně často nevycházím z údivu. Ale asi nejvíc jsem koukal na to, jak jsem to schytal v komentářích u jednoho článku, kde jsem si dovolil se pozastavit nad opravdu nechutným jednáním pár s prominutím prasat ve vlaku.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 22:24:51     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Hmm, stavim sa, ze sa tu najde kopa ludi co s tebou nesuhlasi. OHV? To je pre nich hroza. Poriadny motor ma predsa mat 2 vacky v kazdej hlave, co nema 4 ventily v kazdom valci je sracka...

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 00:37:14     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Ja bych to nehrotil. Nejsem odbornik, ale soudim, ze vetsi objem a rozumne vstrikovani by veskere vyhody nejakeho nadupaneho DOHC viceventilu anihilovalo (za cenu hmotnosti). Problem prave je, ze vetsina lidi se dneska chyti na ta technicka fidlatka a nevadi jim, ze si koupili podmerecny motor, ktery je vytazeny nahoru prave temito zpusoby. Zalezi i na stylu jizdy. Ja proste mam rad, kdyz si muzu zvolit. V dolni casti pasma pohodovou jizdu, vyse vice prubojnosti a razance a nahore kratkodobe spicky. Tim chci rict, ze plossi krivka (u benzinu) prubehu tocaku je prijemna (proc by si take lide radi kupovali diesely vyjma toho, ze jsou to potvory tezke a trochu to setri). Bohuzel evropska tendence je jina a preferuje prilis male vozy s prilis slabymi motory. Par aut jsem uz zkousel (nic moc) a muzu rict, ze takovy 2-2.5 litr solidni koncepce je prijemnejsi nez vyfesakovana 1.6.

    Ale neklesejte na mysli, Strana zelenych ma v programu tez poznamku o tom, ze auta by mela byt lehci (a tedy jeste mensi nez dnes...), takze i male motory budou stacit, pokud se to tem melounum podari :)

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 06:13:18     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    No, ja som ho len podpichoval a pravda, nemyslel som to vazne. Aj ked som prave teraz v situacii, ze obidve nase auta maju zlozite male stvorvalce (oba DOHC 16 V, 2.2 l v Alere a 2.4 l v Stratuse), nie som fanda tychto potvor. V6 OHV 3.5 l od GM je moja predstava standartneho motora. Sucasne verzie ponukaju prave to rozumne vstrekovanie paliva a aj VVT. Vysledkom je, ze GM udava pre '06 Impalu (co je solidne auto strednej triedy, vazi nejakych 3600 libier) spotrebu mimo mesta 40mpg. Tych 211 bhp vykonu a 214 lbft tocaka tiez nie je na zahodenie, ze?
    PS: Strana zelenych si moze hovorit co chce, ale na co mi je auto, kde si nenalozim rodinu?

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 12:43:34     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    40mpg? Prave si nevzpominam, kolik jaky galon vlastne je :) Ale jestli pocitam dobre, mela by to byt velmi dobra spotreba, kterou bych, priznam se, ani necekal. Bohuzel Americane stale jeste nepoznali dobrodini metrickeho systemu. Nikdy jsem nepochopil, ktery kde vlastne pouzivaji.

    Spis by me zajimalo, jak Melouni chteji ta lehci auta prosadit. Kazdy si na prstech ruky spocita, ze sedet ve dvoutunovem aute je pri narazu s necim kolem tuny jista vyhoda...takze z hlediska bezpecnosti neni dobry napad v dobe, kdy snad vse ma min 1200 kg jit nejak radikalne proti proudu, pokud to neni sportovni stroj s kokpitem z neceho poradneho :)

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 13:01:32     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Jestli dobře počítám, tak 40mpg by mělo odpovídat cca 5,9l/100km

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 15:44:15     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Bohuzial, az tak dobre to nie je. Udaj je z kanadskej stranky, teda je tam pouzity imperialny galon, cca 4.4 l. Vychadza to na cca 7 l/100 km. Za mesiac zacnem znova obchadzat pivovary, tak si tu Impalu skusim pozicat. Uvidime ze aka ta spotreba bude. Zatial som bol s Buickom Allure schopny jazdit za 9 l v zmiesanej prevadzke a s Pontiacom Grand Prix za 8 l. Oba su priblizne rovnaka velkost a maju starsi motor V6 3.8 l, OHV bez VVT.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 22:33:14     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Take jsem pocital s americkym. Mozna je 3.5 litru prilis. Pro muj styl jizdy staci treba 100kW pohodlne i na vuz o hmotnosti 1700-1800 kg. Takze nejaky dvoulitr se spotrebou kombinovane 6 litru by byl v pohode. Nemluve o uspore na povinnem ruceni. No ale kupujete to vy :)

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 22:40:15     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    No já nechci rýpat, ale maximální výkon samotný je jen o málo relevantnější údaj než měrná spotřeba na brzdě...

    Já osobně radši starý, zde už vzpomínaný motor T603 nebo nějaký podobný, který mi většinu svých 77kW dá při hodně malých otáčkách, než nějaký uřvaný čtyř-, nebo dokonce tříválec, který mi na 6000 rpm sice dá 100kW, ale při otáčkách civilisovaných z toho mám k disposici jen zlomek...

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 22:59:33     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    To je prave pripad toho 3.8 l Grand Prix. Ides do kopca nejakych 110 km/h a on ti toci nejakych 1800 rpm. Pravda, ma o nieco viac ako 77 kW.
    Zaujimave bolo aj porovnanie roznych motorov v tej istej kisni, Olds Alero IL 4, 2.2 l DOHC 16 V, 140 bhp, 5 speed MT versus Olds Alero V6, 3.4 l OHV, 170 bhp, 4 speed AT. Stvorvalec tocil pri 110 km/h nejakych 2800 rpm, sestvalec okolo 1800 rpm. Navyse zvuk toho OHV sestvalca je ovela prijemnejsi. Dynamicke vlastnosti verzie so sestvalcom su lepsie aj napriek AT.
    Zhrnutie: plne suhlasim s tvojou preferenciou.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 23:08:41     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Však moje současná auta mají o něco (resp v jednom případě několikrát) víc než 77kW ;-)

    Jinak 110kmph při 1800rpm, to už je na šestiválec opravdu dost rychlé zpřevodování. Něco takového má Northstar v DeVille nebo můj V8 4.4...

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 23:15:43     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Sam som bol tym rozdielom v otackach prekvapeny. TAkisto som bol prekvapeny takmer neexistujucim rozdielom v spotrebe.
    V com mas ten V8 4.4?

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 07:09:13     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Tu V8 mám v T613. V podstatě klasický T613 motor se vstřikováním, ale má kovanou kliku a válce + písty z jakéhosi Porsche.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 15:06:25     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Zaujimalo by ma, aky vykon takyto motor dava...Mal si ho niekedy na brzde?

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 15:29:05     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    No já bych ten výkon, vzhledem k průběhu momentu, charakterisoval obligátním rollsovským "Dostatečný". Oficiálně tuším 180 nebo 190kW. Byly vyrobeny i dva exempláře motoru 4.5 (do T700GT a Eccorry) - ty měly snad až kolem 300kW a 100km/hod kolem 5 sekund.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 16:21:49     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd
    Takze on ten motor takto prisiel z tovarne? Nebol to tuning?

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 23:01:22     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Este drobnost; spotreba je o nieco lepsia u stvorvalca, ale rozdiel je skutocne nepatrny.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 13:35:18     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Ja ale zadnych 100kW temer nikdy nechci...totiz s kazdym motorem je rozumne jezdit pri jistych otackach, ktere pro ty mene chapave vyznacuji zelenym pasem. To znamena, ze mne tech 77kW staci, protoze ani nedovedu prenest pres srdce delsi jizdu, ktera by me "tahala" za usi. Ale je to jen otazka MEHO vkusu a neargumentoval jsem vlastne pro nic jineho nez pro spotrebu do sesti litru, kterou povazuju dneska za nutnost u takovych aut.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 23:12:22     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kurvítka atd.
    Hmm, mam motor o vykone 103 kW v aute s pohotovostnou hmotnostou 1340 kg; uz nejazdim divoko a aj napriek tomu by som kludne prijal viac. Tak do 143 kW (200 bhp, taky V6 2.7 l 200 bhp v kompakte ako je Sebring je tak akurat), potom uz strasne rastie poistka. Malemu motoru by som sa uz vyhol. V kanade objem motora nema rozhodovaci vplyv na poistku, celkom urcite by som platil podstatne viac za Imprezu s 2.5 l motorom ako za Impalu so smallblockom 5.3 l. Co sa kupovania tyka, tak toho sa radsej najblizsie dva roky zdrzim... Paradoxne, pokial mi vsetko vyjde, tak moje dalsie auto opat bude mat zlozity motor s hornymi vackami a kopou ventilov. V oboch vyhliadnutych modeloch maju totiz motor s rozvodom OHV len top modely s obrovskym vykonom a za nemale peniaze...

    Komentář ze dne: 14.03.2006 01:05:14     Reagovat
    Autor: vrgada - Neregistrovaný
    Titulek:
    ad remeny, jo kdyby to bylo 100tkm, tak zatnu zuby, ale melo to byt dle prirucek 120tkm a nejak se to soudruhum u opla vymklo, tak to stahli dodatecne na 60tkm, porovnanim s retezy u starsiho modelu s predpokladanou zivotnosti shodnou s autem pripadne a s doporucenim vymeny po 500tkm je to dost o nicem. A setrvacny hmoty bych az tak moc u techto velkych objemu neresil, koneckoncu ty kladky byly taky pekne velky...

    Komentář ze dne: 14.03.2006 11:39:12     Reagovat
    Autor: Palič - Neregistrovaný
    Titulek:MIKROFILTRY OLEJE
    Při pátrání na netu jsem narazil na toto : http://automotive.europecon.net/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=37&lang=cz
    Je to mikrofiltr oleje.Obyčejná filtrační vložka s lepší ůčiností..Tvrdí že olej se dá měnit po 800 000 km. Tady bych viděl taky nějakou loby..Jelikož kdy z olejových magnátů by chtěl přijít o třeba dvě miliardy dolarů ročně že? Co vy na to?

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 16:16:35     Reagovat
    Autor: Rs. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: MIKROFILTRY OLEJE
    u prevodoveho proc ne, u motoroveho - splach benzinu a oxidace je limitujici, filtraci to ven nedostanes.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 14:33:50     Reagovat
    Autor: Skeptik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: MIKROFILTRY OLEJE
    ovsem typicky u dieselu maj degradaci oleje na svedomi mikrocastice po spalovani, jinak chemicky je olej naprosto v pohode. Kdyby se je podarilo vyfiltrovat, mohly by byt vymeny klidne 3-4x delsi

    Komentář ze dne: 14.03.2006 13:46:18     Reagovat
    Autor: Jindra - Neregistrovaný
    Titulek:Jojo
    Je to tak všude a nejen u aut. Proč tolik lidí nakupuje textil na tržnicích nebo potraviny z Lidlu? Stačí aby byli trochu naročnější (spíš moudřejěí) zákazníci a výrobci se přizpůsobí.

    PS : Z aut bych doporučoval Subaru..sice spotřeba nicmoc, ale ten zbytek stojí za to.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 07:02:24     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Jojo
    Jojo, a při první návštěvě servisu na mé protočené panenky reagoval technik slovy: "Čemu se divíte, pane? Koupil jste si AUTO."

    Komentář ze dne: 14.03.2006 16:05:38     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:kurvítka atd.2
    Nelze tvrdit, že olej v motoru vydrží 800 000 km díky lepší filtraci. Olej je za provozu znehodnocován předecším chemicky a to sloučeninami síry. Moderní nákladní auta mění olej třeba po100 000 km a servisní interval si motor určí sám na základě měření obsahu síry v oleji. Vše závisí na provozních podmínkách. Když budete jezdit autem po dálnici 1000 km štreky tak můžete třeba u osobáku měnit olej i po 30 000, ale pokod budete každý den jezdit do práce tři kilometry tak se olej a motor a ni nezahřeje a z oleje se stane kyselá s..., která mnotoru ubližuje už po 5000 km. Nelze mluvit o olejářské loby. Anebo koupili byste si olej, který vydrží 200 000 km, když by náplň stála třeba 50 000 kč? Filtr na uvedén webu určitě nestojí 200 kč a ten za 200 kč vydrží dvě výměny.
    Ad kladky a rzv. řemeny. Setrvačnost tohoto rozvodu je velice nízká, hmotnost řemenu takřka nulová a kladky měly Fiaty 128 z plastu....Hlavně rozhodující je cena a hlučnost, protože je sakra problém vyrobit tichý řetěz za málo peněz. Nakonec zdvihání ventilů lze řešit elektromagneticky (honda)

    Komentář ze dne: 14.03.2006 16:12:11     Reagovat
    Autor: Pepa - Neregistrovaný
    Titulek:naruby
    Celej svet je naruby. Zidi bojujou, germani kseftujou a James Bond 007 bude jezdit ve Fordu Mondeo. Herec pry neumi sazet kvalty a tocit meluzinu neb je zvykly na americky kary. Co bude priste? Bude jezdit ve Fabii a pit lahvace z pennymarketu protoze nerad Martini?! Myslim ze rizeni Aston Martinu by slo ve filmu nejak zaridit takze to bude asi nejaka marketingova finta.

    Komentář ze dne: 14.03.2006 16:15:09     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:značka
    Ještě jsem zapomněl doporučit značku. Pro mě neexistuje nic jiného než LANCIA. Bez kurvítek, pohodlí a ojetá je za hubičku. Za hubičku i opravitelná. Typický příklad toho jak lze vytěžit ze špatné pověsti. V čr je synonymem kvality VW, protože kdo má passáta je boss, ale když vidim, že to auto má jedno zrcátko menší, aby bylo levnější - je mi na zvracení. Sedačky jak ve výčepu a po sto tisících km to můžete zahodit, protože se to nevyplatí opravovat.To samý platí o mercedesu - "jo to je držák", ale thema umí najezdit ty samý kilometry a je to auto který má šmrnc a ne nějakej předraženej studenej čumák, kterej těží z toho, že symbol trojcípé hvězdy si zapamatuje i děcko.

    Proti gustu žádný dišputát.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 12:49:51     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: značka
    Njn, každej má nějakou úchylku. Já zas nedám dopustit na Citroëny - taky se dá těžit ze špatné pověsti...

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 14:37:56     Reagovat
    Autor: Fiatoman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: značka
    Takovým mým malým snem je Lancia Delta nebo Dedra "f kombajnu". Bohužel jsem do svého Tipa narval spoustu peněz, abych ho uvedl do špičkového stavu a to by mi případný kupec stejně nezaplatil. A až Tipo doslouží, to už i z těchto Lancií bude šrot.
    Takže možná někdy v budoucnu utratím nehorázné prachy za dvoulitrovou Deltu v turbu...

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 12:57:29     Reagovat
    Autor: MR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: značka
    No to by si asi tezko vysvetlovat memu kolegovi, ktery si poridil Lancii Kappa. S "krasnym" motorem 2.0t. Po najeti 26t kilometru se mu posunula v motoru klikovka, ucpala mazaci kanalky a potom co nasledovalo se tezko popisuje. Vacky v motoru se "ostrouhaly" o 5mm, motor se samozřejmě zadřel a nešlo s tím nic delat. Oprava vysla na necelych 100kKč. Tak tak z nich dostal naklady na opravu, protoze mu tvrdili ze to neni chyba vyrobce. Nakonec mu dali novy motor.
    Taky bys sis po takove zkusenosti koupil znovu Lancii?

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 18:11:29     Reagovat
    Autor: Alex - Neregistrovaný
    Titulek:Re: značka
    Hele, pane, nešahejte mi na moje medvědy! Dva mám doma a jsou perfektní. Včera jsem si na cca1000 km vyzkoušel Mercedesa E 320 CDI čtyřkolku. To je mňamka. Akcelerace jak z praku, sníh i led to ignoruje, jenom blikají kontrolky elektroniky, jak autíčko přemýšlí jak kterým kolem točit. Škoda jen, že se po specifikaci vybavení čeká na dodání 3 - 4 měsíce. Jediná nevýhoda tohohle přibližovadla, že Vám všichni ostatní začnou na silnici překážet a zdržovat :-)

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 19:11:48     Reagovat
    Autor: a1 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: značka
    ty kretene, ja ti dam ze to snih a a led ignoruje, zopakuj si fyziku nez nekoho zabijes! kterym kolem to bude tocit az budes muset na tom ledu zastavit?

     
    Komentář ze dne: 19.03.2006 19:03:57     Reagovat
    Autor: A. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: značka
    Pane, nenechte závist tak názorně a nechutně cloumat svým majestátem. Fyziku si opakovat nemusím. Není mi nic známo o řešení krizových situací na silnicí dosazením konstant do vzorečku adheze a následným výpočtem.
    Jezdím od roku 1957 a mám naježděno hodně přes milion kilometrů nejrůznějšími auty aniž bych komukoli ublížil. Jen se mi občas stalo, že to do mne opřel nějaký doveda s neúčinnými brzdami nebo naprostou neschopností předvídat, že mu to na sněhové břečce s letními gumami bude brzdit podstatně hůř než ostatním.
    K mercedesům jsem měl celý život averzi, anžto se u nás dřív jednalo o auta pro zelináře, řezníky, vexláky a podobný xindl. Doba se poněkud (malinko) změnila a tak jsem vzal mercedesy na milost. Zejména poté, co jsem měl možnost si jich pár projet.
    A mercedes s elektronickými asistenty pro stabilizaci, brzdění atd a náhonem na všechna kola s variabilním rozdělením trakční síly opravdu za volantem vnímáte tak, že sněhová břečka nebo náledí nejsou. Jede to jako po suchém asfaltu. Korekce začínajícího smyku a prokluzu jsou tak rychlé, že jsou prakticky nepostřehnutelné. Samozřejmě, že dříve nebo později na malou přilnavost tahle automatika nestačí a pak už s tím nejde dělat naprosto nic. Auto bez těchhle vymožeností vás včas varuje, tím že vám začne ustřelovat pod zadkem. Tohle vyletí ze silnice bez varování. Ale od toho tam sedí řidič, aby odhadl přiměřenost jízdního stylu. Takže auto pro blbce (hlídá si i bezpečný odstup od auta před vámi) ale současně pro nezkušené řidiče dost zrádné. No a pro toho dalšího závistivce, co mu připadá motor 320CDI slabý, si dovolím připomenout, že zrychlení pod 8 vteřin na 100 a elektronicky omezená maximálka na 250 km/hod mi na místní poměry připadá až moc. Cestou Praha - Ostrava a zpět se mi nestalo, že bych někomu překážel, naopak většina aut překážela mně neskutečně dlouhým předjížděním a blokováním levého pruhu. Navíc je mi sympatická spotřeba pod deset litrů na 100 při dosažení průměrné cestovní rychlosti na této trase 140 km/hod. Kroutícím momentem 510 Nm překoná prakticky všechny benzinové motory. (U Mercedesů s výjimkou 55 AMG)
    Takže klid a nohy v teple. Sice bych za 2,5MKč pořídil mnohem sportovnější a výkonnější brus ale já potřebuji auto ve kterém můžu důstojným způsobem přepravovat psa, aniž by mi pejsek zasahoval do řízení. A tak mi padlo do oka právě tohle. Lexus je pro většího psa nepoužitelný, Volvo má horší jízdní vlastnoti, BMW dělá verzi použitelnou pro psí přepravu jen v trojkové řadě a tam se nenasoukám pod volant. Audi mi není sympatické. Zbývají všelijaké SUV zrůdičky ale já nepotřebuju jezdit rallye Dakar anobrž se chci přepravit pohodlně z bodu A do bodu B s využitím dálnic, pokud možno. Jsemť důchodcem a tak si na pohodlí prostě potrpím. Nevím, co na tom ctěné pány kritiky popuzuje.

     
    Komentář ze dne: 19.03.2006 20:06:53     Reagovat
    Autor: SL - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: značka
    Vyzkoušejte Subaru Legacy. Není sice tak pohodlné a luxusní, jako MB, ale jízdní vlastnosti a spolehlivost jsou o třídu lepší. Viscospojka (nebo to MB řeší jinak?) nikdy nenahradí opravdovou čtyřkolku od Subaru. A hlavně má to auto "koule":)

     
    Komentář ze dne: 19.03.2006 20:20:57     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: značka
    Ad a - nezávidím. Kdybych chtěl, mohl bych si Mercedesa koupit také bez větších problémů. Ostatně služebního jsem odmítl (byť to bylo pouze C) Prostě mě neoslovuje. Zajímavé je, že kamarád, dlouholetý uživatel MB přešel po zkušenosti s posledním Ečkem k BMW (auto permanentně v servisu, problémy s převodovkou, podvozkem atd.)

    Ad b - motor 320CDI mi nepřipadá slabý, o to nejde. Diesel v osobním autě prostě považuji osobně za vrchol perverse. Chcete-li konkrétnější výtku, tak 320CDi blbě topí a kupovat ho bez nezávislého topení je vrcholná hloupost. A klasické klapání za studena tam slyšet je, ať si MB marketing tvrdí, co chce.

    Ad c - průměr 140km/hod Praha-Ostrava se sice dá udělat, nicméně vzhledem k tomu, jak vypadá D1 je to v 99% případů o ústa a každopádně o nervy. Já si tyhle rychlosti radši nechávám do Říše nebo na E4 ve Švédsku.

    Ad d - bezmezné nadšení nad elektronickými hračičkami a velkoústé řeči o tom, že to auto všechno ignoruje mě trochu nadzvedly, to přiznávám.

    Ad e - řídíte-li si auto sám a navíc v něm vozíte psa, nějak mi tam nepasuje ta důstojnost a pohodlí. Důstojné a pohodlné by bylo nechat se vozit pěkně vzadu (jenže to pak je E Klasse sakra malá) a psa nechat personálu, ať ho přepraví nějakým k tomu určeným vozem ;-)

     
    Komentář ze dne: 19.03.2006 23:12:48     Reagovat
    Autor: A. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: značka
    Také jsem slyšel o problémech řady E. Pak jsem ale zjistil, že se to týkalo jednoho konkrétního motoru a problém je už vyřešen. Tenhle problém spolehlivosti a kvality montáže se ostatně týká všech německých aut. Od té doby, co tam budují socík, šlo to s kvalitou s kopce v celém jejich průmyslu.
    Do nedávna jsem rovněž zastával názor, že motory na tekutý dehet patří do traktoru, lokomotivy nebo na loď. A právě na lodích jsem jim přišel na chuť. Volvo Penta nebo i ten Yanmar jsou pěkné hračky. Co se zvuku dieselu týká, tak na to jsem si dal při zkoušení obzvláštní pozor. Musím říci, že se žádné kadle-kadle nekonalo. Motor je za jízdy slyšet jen zcela výjimečně, a to při prudké akceleraci. A ten zvuk se ze všeho nejvíce podobá Tatře 613 blahé paměti. Při jízdě jsou nejvíc slyšet zimní pneu, trocha aerodynamického šumu a motor slyšet není vůbec. Anžto to nemá manuální řazení, tak ten motor ani slyšet nepotřebuju. Nezávislé topení je nezbytné u všech moderních dieslů s vysokou účinností. Tam toho ztrátového tepla na vytápění moc nezbývá. To nezávislé topení je zase dobré v tom, že si sednu do vytopeného auta a motor netrpí studenými starty.
    No a těch průměrných 140 na dálnici znamenalo jet 160 - 210. Dovolil jsem si to jen výjimečně, v rámci zkoušení, co tohle autíčko dovede, dřív než si ho koupím. Na důstojnost kašlu, ale pohodlí mám rád. (Proto nasírám dost lidí tím, že často chodím v teplákách, navíc oslintaných od psa) Takže žádný řidič ani jiný personál nebude. Znamenalo by to značnou ztrátu soukromí. A vydělávat ještě na nějaké parazity - to bych moc zadejchal a nezbývala by mi energie na mé rozmanité koníčky. Přece jenom už jsem starší člověk :-) Jo a ty elektronické hračičky mám moc rád! Čím jsou zbytečnější, tím je mám raději. Ostatně jsem se elektronikou původně živil a tak zůstává ta trocha nostalgie. Stačí si vzpomenout, jak jsme konstruovali automat na měření meziměstských ústředen. Místo paměti byl program nahrán na dálnopisné pásce. Když přišly feritové paměti, tak jsme byli u vytržení... Elektronika, co je v současném medvědovi by se s tehdejší technologií stěží vešla na velký nákladní přívěs. A co teprve rychlost reakce...

     
    Komentář ze dne: 20.03.2006 15:47:33     Reagovat
    Autor: a1 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: značka
    kdyz nekdo zabije sam sebe, budiz, muzeme to povazovat za darwinuv "prirozeny vyber", ale ten kdo jezdi jak hovado, ohrozuje ostatni a jeste se tim chlubi jak priblbla rockova hvezdicka (u nas spis hokejista ;) ) je u me kreten

    i kdyz, mozna az najezdim 40 let, milion kilometru a vyporadam se s vlastni zavisti, staneme se ja, a ma technika neomylnymi, a neomylni muzi na neomylnych strojich asi opravdu mohou jezdit na ledu a snehu 160-210kmph

    BTW: ten puvodni prispevek jsem tipoval na nejakeho mladeho blbecka, o to vic me zarazi, ze "starsi clovek" notabene s technickou praxi muze tak slepe duverovat technice a sve neomylnosti....

     
    Komentář ze dne: 20.03.2006 23:17:29     Reagovat
    Autor: A. - Neregistrovaný
    Titulek:Drahé A1
    Nebuďte pokrytec pane, a netvrďte mi, že byste dokázal odolat pokušení a nevyzkoušel si s tak pěkným autem, co dokáže. Zvlášť kdybyste se je chastal koupit.
    Pokud Vás to uklidní, dálnice z Prahy do Ostravy byla sněhu i ledu prosta a dokonce většinou suchá. Kdyby nebylo v omezovači nastaveno omezení rychlosti kvůli zimním gumám, nepochybně bych zkusil i těch 250 :-))
    No a vyzkoušení čtyřkolky na sněhu a ledu se samozřejmě odehrávalo v rychlostech o řád nižších na ploše bývalého svazarmovského letiště. Takže dříve než spustíte duševní průjem, zkuste pozorněji číst a zanechte dedukcí, které spíš vypovídají o stavu vašeho rozháraného nitra.
    K procvičení vašeho uskřinutého ega: V současné době mám dva mercedesy (z toho jeden obytný), dvě lodě, vilu s bazénem a obrovskou zahradou a řadu jiných rozmařilostí. Tak a máte téma k fantazírování o tunelářích, gaunerech a grázlech :-D

     
    Komentář ze dne: 21.03.2006 08:52:46     Reagovat
    Autor: a1 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Drahé A1
    hehe, tak nejdrive kontrolky poblikavaly jak si auticko rozmyslelo kterym koleckem tocit a ostani jen zavazeli a zdrzovali a ted najednou svazarmovske letiste; jeste nam napiste, ze ta dalnice,po ktere jste ficel byla uzavrena jen pro Vas, a odvolam toho kretena a omluvim se

    doufam ze alespon Vase majetkove pomery jsou skutecne takove, jak nam zde prezentujete, uprimne Vam ten blahobyt preji ;)

     
    Komentář ze dne: 21.03.2006 16:21:34     Reagovat
    Autor: A. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Drahé A1
    Vida, že to jde, když se trochu uklidníte :-))) Toho kreténa klidně nechte tam kde je a nic neodvolávejte. Mně ani Vás to nic nestojí. Vím, že jsem po té dálnici měl jet pomaleji a za normálních podmínek se snažím nepřekračovat 140 - 150. Jenže tady bylo pokušení příliš silné. Sám sebe omlouvám, že jsem nejel rychle z nějaké arogance ale z ryzí radosti z dokonalého autíčka.
    A co se těch majetkových poměrů týká, je to ještě o něco lepší, než jsem napsal. Dá-li Pámbu po 31.5.06 zase na kontě přibude částka se sedmi nulami. Bohudík. Taky jsem byl ve srabu, sám se třemi dětmi, bez zaměstnání, bez peněz a StBáky za zadkem, kteří dbali na to, aby mne nikde nezaměstnali. Má to tu obrovskou výhodu, že se nebojíte lopaty ani kotelny a další výhodu, že si pak ty lepší finanční možnosti lépe vychutnáte. Už z pouhého kontrastu. Takže jsem rád, že mi to přejete.

     
    Komentář ze dne: 21.03.2006 17:04:37     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Drahé A1
    "...netvrďte mi, že byste dokázal odolat pokušení ..."

    odolal jsem u jiných aut, včetně E 500, takže nevím, proč by zrovna E320CDi měla být výjimkou. A u těch pár aut, u kterých jsem neodolal, se tak stalo na německé dálnici při minimálním provozu.

    Výčet Vašeho majetku je sice hezký, jen nějak nechápu, proč by měl cvičit něčí ego. Takto podáno to budí spíš jen lítost ;-)

     
    Komentář ze dne: 21.03.2006 23:07:00     Reagovat
    Autor: A. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Drahé A1
    Tak to vám závidím Vaši asketickou povahu.
    Jinak mne napadlo staré české přísloví: Blaze tomu, kdo nic nemá, nestará se, kam co schová. :-)

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 19:59:44     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: značka
    Jo jo, musí to mít Mercedesa, ale na pořádný motor to nemá, takoví jsou nejlepší...

    Komentář ze dne: 15.03.2006 14:19:37     Reagovat
    Autor: vrgada - Neregistrovaný
    Titulek:
    jo a ja beru stary omegy, on ten opel ma taky u nas hodne spatnou povest a ceny ojetych omeg tomu odpovidaji.
    ...
    Jinak jsem koukl na ten zazracny filtr a prijde vas na hezkych 5000 Kc vcetne nejakeho nastavce, normalne se olej meni cca po 15tkm a vyjde vas zhruba na 1000Kc i s filtrem ( netrvate-li na nejake znacce), je to sice zjednoduseni ale 5*15 je 75tkm a pak se vam teprve zacne investice do zazracneho filtru vracet, je to porad stejny nechci slevu zadarmo a predpopkladam, ze v te dobe uz se proklubou halavou valce prvni krystaly siry:-)

    Komentář ze dne: 15.03.2006 14:49:52     Reagovat
    Autor: Fiatoman - Neregistrovaný
    Titulek:Logan?
    Co si myslíte o Loganovi? V diskuzích majitelé těchto vozítek pějí samou chválu, pro VW-many je to samozřejmě šrot. Měl jsem možnost si jeden celkem důkladně prohlédnout a vypadá to docela dobře, žádné zbytečné blbinky, všechny výlisky jednoduchých tvarů kvůli zjednodušené výrobě, atd. Koncepce sedanu mi osobně nevyhovuje, studie kombi ze Ženevy mne hodně zaujala. Někde jsem četl reportáž z výroby, např. dveře jsou svařovány ručně - s tím by ale neměl být problém, vše je samozřejmě v přípravku a pracovník jen obsluhuje bodovou svářečku, takže žádné obalované elektrody. Líbí se mi, že vše podstatné je poskládané z osvědčených dílů, např. motory. Jsem zvědavý hlavně na životnost podvozku, přece jen by to mělo být konstruováno pro chudší země, kde silnice zrovna nejsou nejkvalitnější.
    Pokud někdo máte s Loganem nějaké zkušenosti, zkuste je sem napsat. Ne že bych to chtěl koupit, ale jen tak mne to zajímá...

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 15:28:38     Reagovat
    Autor: Warman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Logan?
    No nemůžu soudit, neznám ho osobně, ale u kamaráda ho mají jako rodinné vozítko a když ho jednou chtěli umejt, tak vzali čistou, nepoužitou houbičku a jenom vodu s nějkaým servošamponem a po důkladném umytí jim zůstali na karoserii různobarevný flekance.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 07:56:54     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Logan?
    No nemá to zinkovanou kastli,
    čili Logana asi čeká osud Felicií:
    Všechno za levno opravíš, vyměníš,
    je to jednoduchá konstrukce, akorát to shnije,
    s čímž neuděláš nic.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 22:16:56     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Logan?
    Ja jsem leccos slysel o tom, co se stane nestastnikum, kteri v tom bouraji. Za ty prachy si lze koupit mnohem bezpecnejsi ojetinu. Jestli mate rodinu, neni moc o cem premyslet. Kupte neco velkeho a tezkeho. Jestli si to vezme vic na spotrebe a povinnem ruceni, pak to za to stoji.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 07:45:48     Reagovat
    Autor: qwas - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Logan?
    kamarád si to koupil. svez jsem se v tom - a vcelku se mi to líbilo. Když uvážím kolik to stojí - tak mi to přijde jako dobrá koupě pro toho kdo chce za tuhle cenu nové auto. Fabie je bez výbavy, s tragickým motorem. Matiz, TPCA trio - jsou mrňavé verky, atd.
    Pochopitelně je vidět - třeba na plastech, snaha o co nejlevnější výrobu, ale jev tom docela dost místa na délku i na výšku. Na šířku je to torochu horší - asi jako fabie. Kufr je obrovský - nebál bych se ho, i když nejsem nijaký zastánce sedanů. Kombík se mi tak y zamlouvá. Myslí že pokud se jim povede udržet cenu, tak to bude hit.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 09:45:33     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Logan?
    Jasne, cena predevsim. A az vas z toho budou vystrihavat, uvidite, kde hosi usetrili. Mrknete se na nejake crash testy

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 11:58:54     Reagovat
    Autor: Elektronek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Logan?
    Nestrašte. Má to tři hvězdičky. Sice to není Tatra 815 8x8, ale dnešnímu provozu to vyhovuje.

    http://www.autoexpress.co.uk/crashtest/car/206/

    Komentář ze dne: 16.03.2006 09:00:00     Reagovat
    Autor: dodo - Neregistrovaný
    Titulek:trochu z jiného konce
    Vážení, dovolím si od automobilismu malou odbočku zpět k těm "kurvítkům" - vybavoval někdo z vás v poslední době byt či domácnost novým nábytkem? Musím říci, že je to chuťovka, když se v prodejnách s nábytkem kouknete, co je to dle jejich názoru "funkční nábytek". Ne že bych byl odborník, ale rok jsem pomáhal v truhlářské dílně "po práci" a něčemu se i přiučil (snad). Největší úžas mne pojal při prohlídce tzv. polského nábytku - nic nelícuje, dvířka se viklají, záda sprostě připevněná skobičkami, úžas při zjištění, že dvířka nejsou po obvodu cele laminovaná, ale jen ze tří stran, pravý úhel asi neznají, spoje šrouby... Je to o tom, co zde již bylo konstatováno - nízká cena za šunt, díky tomu velký obrat a pomalu rychle jsou z trhu vytlačováni řemeslníci pro zakázkovou výrobu. Kdo tomu rozumí, zkuste si prohlédnout lamino české výroby a polské či kdo to dělá - nebe a dudy!!!

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 11:28:27     Reagovat
    Autor: Fiatoman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: trochu z jiného konce
    Taky jsem jednu dobu pomáhal v truhlářské dílně a lecčemu jsem se díky tomu přiučil. A taky jsem si domácnost zařizoval nábytkem. Stěnu v obýváku mám "poctivou komunistickou" po rodičích, kuchyňskou linku z Polska, skříň v ložnici z Aska a komodu z Idey, předsíňovou stěnu taky z Idey, maxi skříň na chodbě ze second handu. Asi nejlépe je udělaná obýváková stěna, už byla stěhována několikrát a pořád drží. Překvapila mne polská kuchyň, pouze jsem vyztužil šuplíky, čímž jsem jim asi 20-krát prodloužil životnost, jinak absolutní spokojenost. Složit šla krásně, zvládl jsem to i bez pomocníků a vše docela sedělo. Překvapila mne kvalita dvířek. U ostatního jsem žádný zázrak nečekal a s tím jsem to kupoval. Zatím to vše drží pohromadě, ale radši bych to moc nestěhoval. Pouze montáž maxi skříně v chodbě jsem podcenil, trochu se rozjela, budu ji muset trošku vyztužit. Vše je velice tvrdě zatěžováno - máme 14-timěsíčního kluka a jeho oblíbená zábava je třískání dvířek a šuplíků.
    To máte těžký, řemeslníci už dnes taky nejsou, co bývali. Vše tak nějak dát dohromady, hlavně ať to funguje před zákazníkem a pak buď doplať nebo nezájem.

     
    Komentář ze dne: 18.03.2006 10:58:10     Reagovat
    Autor: Miouku Mauku - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: trochu z jiného konce
    Nojo. Mám vyhlídnuté židle od jednoho stolaře ve Florencii. Doufám, že neumžře, než se tam dostanu.. a taky nevím, jak je dostanu na sever:-). Ale potom mi vydrží pět set let a při ceně asi sto eur za kus, faktu, že jsou dubové a design se osvědčuje už od patnáctého století....

     
    Komentář ze dne: 18.03.2006 12:07:33     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: trochu z jiného konce
    Můžete dát nějaký kontakt nebo link na toho stolaře? Dubové židle za sto euro kus, to je zadarmo a něco takového bychom užili na letním sídle - tam se také počítá na staletí :-)

    Komentář ze dne: 16.03.2006 10:48:55     Reagovat
    Autor: AlienCZ - Neregistrovaný
    Titulek:už jen první odstavec mě rozesmál
    .... jako by nebylo v oblasti PC dost válek a diskusí o tom, který je lepší. Určitě 100x víc, než v automobilovém průmyslu. Opravdu trefné přirovnání :-))

    Komentář ze dne: 16.03.2006 10:58:06     Reagovat
    Autor: AlienCZ - Neregistrovaný
    Titulek:Ukázkový příklad toho
    ....jak se marketingovému oddělený Hondy podařilo přesvěčit zákazníka o tom, že tahle okapotovaná a vypiplaná Fabie patří minimálně o kategorii výš a proto je vlastně tak levná oproti své konkurenci.. Srovnejte si to se stejně vybavenou Fabčou a ono to zase taková cenová pecka nebude.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 16:24:22     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ukázkový příklad toho
    Tym myslis Civic? Na pohlad pekne auticko, ale 26 k CAD za to cudko v plnej vybave...Brrrr

    Komentář ze dne: 16.03.2006 15:48:53     Reagovat
    Autor: gewehr - Neregistrovaný
    Titulek:
    No mal som moznost jazdit dlhsiu dobu fabiou, a na par dlhsich trasach aj novym Cicicom a akopatovana fabia to urcite nie je, rozdiel je tam vo vsetkych smeroch zretelny.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 16:52:30     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Nechcem sa vyjadrovat k sucasnemu modelu (teda okrem toho, ze je predrazeny), nakolko som s nim nejazdil a ani nebudem, no tie starsie - nic moc. Male, nepohodlne, hlucne, zrave a drahe.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 13:52:24     Reagovat
    Autor: AlienCZ - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Jo, to se o Golfu říká taky :-))))) Ale není to pravda že :-)

    Komentář ze dne: 17.03.2006 20:19:00     Reagovat
    Autor: michal - Neregistrovaný
    Titulek:Ranní zkušenost...
    Ano ano, některé automobilky jsou SVINĚ, konkrétně mám dnešní ranní zkušenost VW .......ale nejdřív představím povoz :

    Vozím si momentálně prdýlku ve VW Passat, r.v. 2004, Highline, s chromovanou maskou, f černé metle a na origo-hlínách je to fakt elegantní sedan ......jedince, kteří jsou přesvědčeni, že auto musí být nutně fkombíku, upozorňuji, že nejsem stěhovák, živnostník, nevozím kočárek a ani nejezdím každoročně na 2 týdny autem do Chorvatska způsobem, že převezu celou svou domácnost, abych tam nic neutratil ......

    Jízda v autě je poměrně komfortní a příjemná, není to žádný PD-vibro-chrocht, ale kultivovaný turbo-benzín se 150 PS.

    Dnes ráno jsem po usednutí do auta zjistil, že mi tam chybí origo-rádio včetně pod ním umístěného CD changeru na 6 placiček ..... hošíci z místního oddělení PČR dorazili cca za hodinu .... vyfoceno ... sepsáno ......

    Teď to teprve začíná být zajímavé ..... dorazil jsem do servisu AUTO JAROV, kde zjistili, že se zloději do vozidla za téměř 1 mil. Kč dostali jednoduchým vytržením záslepky na zámku a následně to otevřeli šroubovákem ...... úkol téměř pro malé dítě ....... prý je to naprosto běžné ..... když jsem se udivil, jak je něco takového možné, bylo mi technikem sděleno, že se o tomto nedostatku ví, že byl dokonce z Čech vznesen dotaz na headquarters do Velkoněmecké říše, ale že soudruzi odpověděli, že zabezpečení je dostatečné a že na tom nehodlají nic měnit ........ BODEJŤ BY NE, KDYŽ SI ZA POSR..É RÁDIO S CHANGEREM ZNOVU NAÚČTUJÍ 40000,- KÁČÉ !!!!!!!! Takto se vydělávají peníze !!!!








     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 20:38:33     Reagovat
    Autor: Shi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ranní zkušenost...
    To jsi ještě dopadl cekem dobře. Kamarád takhle ráno přišel na parkoviště a do Passatu nenastoupil, protože mu chybělo nejen rádio, ale i zbytek auta.

    No jo, když si někdo kupuje auto podle toho co se nejvíc krade ....

     
    Komentář ze dne: 18.03.2006 09:34:53     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Ranní zkušenost...
    A proto co? A proto bych si nekoupil koncernove auto.

     
    Komentář ze dne: 18.03.2006 21:42:00     Reagovat
    Autor: mM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ranní zkušenost...
    Ono to spis bude tim, ze v Nemecku se tolik nekrade. Predstava, ze u auta je nedokonaly zamek z duvodu vetsiho odbytu nejakych radii, je podle mne dost zcestna.

     
    Komentář ze dne: 19.03.2006 10:24:45     Reagovat
    Autor: jkotek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ranní zkušenost...
    Tak tomuto se muzu jenom SMAT (a plakat - take jsem byl takto postizen).

    Vysvetlim - mas koncernove auto od bandy grazlu, zmrdu a vohnoutu.

    Detailne - tato featura ukradnutelnosti je zpusobena nekolika faktory.

    1) Koncernova auta maji stejne resene kliky u dveri - nezavisi na tom, zda je to Fabia, Octavia, Superb nebo Passat. U vsech lze jednoduse vylopit zaslepku zamku nebo i zamek (neni-li zesilen - pak ohnou dvere).

    2) Zaslepeni zamku v podani koncernu znamena vyndani vlozky zamku a PONECHANI TAHEL ovladajicich zapadku (vlastni uzamykaci mechanismus). Pak opravdu staci zasunout sroubovak a pootocit. Kdyz jsem toto videl u vykradene sluzebni fobie, tak jsem myslel, ze me slehne. Zaslepeni zamku v podani VW je NAPOMAHANI vloupani! Doporucuji najit kvalitni servis a vyslovne jim sdelit, ze chces a) odstranit tahla a b) pridat kryci plech (proti vyhackovani).

    3) O vyse uvedenem (snadne ukradnutelnosti) vi koncern nejmene od roku 2000!

    4) Pravdepodobne Ti prodejce tvrdil, ze radio je klicovane na ridici jednotku motoru, takze nepotrebujes zadny odendavaci panel a ze je to naprosto bezpecne. Prdlajs - od roku 2003 je tato ochrana prolomena.

    ...a proto jsem se pri koupi noveho soukromeho automobilu NEdival mezi koncernove vyrobky.

    Komentář ze dne: 18.03.2006 18:14:54     Reagovat
    Autor: Pepa - Neregistrovaný
    Titulek:bezpecnost
    Jo to se delaji slozite a drahe alarmy a pritom to jde otevrit sroubovakem. Marketingovi manipulatori se nas snazi presvedcit ze potrebujeme neco jako tank Leopard. Bohuzel nekteri ridici to chapou tak ze "mam hustou karu s osumadvaceti ajrbagama tak muzu jet jak debil". Omyl!! Neni nic takoveho jako bezpecne auto! Pouze jsou auta ktera vam daji v urcitych situacich vetsi sanci. To ze ma auto hodne bodu z crashtestu neznamena ze z vas nebude sekana kdyz vlitnete pod tatrovku. Neprijemnou dani za pevnost skeletu jsou napriklad stale mohutnejsi A sloupky. V jejich slepem uhlu uz se schova mensi nakladak. Vyztuzene dvere jsou soucasti ochranne klece kabiny ale pri nehode kdy dojde k deformacim tak sice pomahaji udrzet kabinu ale pak nejdou otevrit. Kdyz se kolem rozleva liba vune benzinu tak je pak kazda sekunda draha. Obcas se setkavam se zachranari a ty jejich zazitky... Radsi se snazim nenabourat a dam si pozor I na ty ostatni.

    Komentář ze dne: 20.11.2006 18:02:47     Reagovat
    Autor: Tom 69 - Neregistrovaný
    Titulek:zkusenost
    Mam bohuzel vice negativnich ne pozitivnich zkusenosti a bohuzel nejen ja

    www.renault.nazory.cz

    www.reklamace.vyrobce.cz

    jiste je to o kusu, ale pristup po prodeji take dokaze lecos vypovedet .......

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.