Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Stop & go (ze dne 06.04.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ostatní místa neznám, ale Cukrák je fakt brutus. Typické buzerační místo, člověk tam jde jednou za týden ale aut brzdí několik (desítek) tisíc denně... Co se dá udělat pro to, aby tam bylo aspoň 70 a semafor s tlačítkem pro chodce?
|
|
|
To jsem se taky až divil, co že to n tý Strakonický je... V půli kopce přechod, rychlost snížená na padesát a nikde nikdo, myslím (už jsem tam dlouho nejel), že na té straně silnice směr Strakonice ani není žádná cesta k přechodu.
Planá je fakt děs. Hlavně v pátek odpoledne. Co mě na tom ještě víc štve, že i když se to dá projet přes Malšice nebo Radimovice u Tábora, tak tahle objízdná trasa je pořád a furt v rekonstrukci.
Další věc, kterou bych rád přidal. Pokud někdo jezdíte přes Tábor okolo Intersparu, tak nejspíš jsste zaregistrovali, že se tam od července něco děje. To jen nějaká zmrdská firma Daich neumí dělat svoji práci (nebo zaměstnává - ať je to správně multikulti - Rómy) a pořád to né a né dodělat. Nejdřív celý rozkopou, trvá jim to jakou dobu, pak to dají dohromady, pak zas rozkopou nový asfalt, znovu položí koberec, třikrát říznou do toho samýho místa, protože ještě musí položit žlab... No prostě IQ tykve. Za takovou práci by bylo lepší je pořádně kopnout do prdele, ale holt zastupitelé si asi nedovedou bez obálek představit život. Je mi z toho na blití.
|
|
|
to se pletes, k tomu prechodu vede cesticka z tech zahrad v pravo (pri ceste z prahy) a uz sem tam minimalne 2x za mych 20let za volantem videl prechazet lidi !!
btw davejte tam bacha, cas odcasu tam chytaj fizli, bud v pravo za prechodem nebo na parkovisti u benziny a merej 50
|
|
|
Jestli ono to nebude tím, že v tom areálu, co je oplocený jako vězení, má hnízdo UOOZ nebo nějaká podobná banda.
|
|
|
Mohu potvrdit, jezdím tudy pravidelně 2x týdně asi 5 let, a chodce jsem tam zatím viděl jednou...
|
|
|
Už jsem to psal v jiné diskusi... chodce jsem tam, pravda, ještě neviděl nikdy. Zato jsem tam ale viděl taxíka, an se přes ten přechod obrací do protisměru :D :D :D
|
|
|
Vida, preci jen je ten prechod k necemu dobry :-)
|
|
|
Už je to dlouho, co jsem tam jel... Už si to přesně nepamatuju.. Nechci se o tom hádat, máš asi pravdu. ;)
|
|
Tak nevím, pravidelná fronta z Plané do Roudné ? Nejezdím tam denně, takže možná mě to jen minulo. Štrůdl z kruháče v Táboře až do Plané potvrzuji. Za stávajících poměrů rozhodně, když to jde, volím cestu ČB-Praha ve variantě přes Písek.
|
|
Já bych zásadní problém viděl jinde: proč se nestaví (nepostavil) napřed úsek dálnice od Tábora kolem Sezimáku a Plané alespoň k Roudné, místo úseku Chotoviny - Mezno.
Pak mě ještě fascinuje zakončení dálnice v Měšicích u Tábora, která končí nájezdem na kruhový objezd, kdyby tam alespň zbudovali oddělený pruh který by obcházel kruhový objezd pro bezkolizní nájezd na čtyřproudovku do Tábora.
|
|
takových míst jsou v tuzemsku tisíce ne-li desetitisíce, to by se tu nepsalo o ničem jiném.
Je ovšem fakt, že lidem pověřené či nepověřené papaláštvo od nevyššího pana ministerského až po posledního úředníčka na obci se nijak nezajímá o nějaké zvýšení bezpečnosti na silnicích, zlepšení průjezdnosti, zvýšení plynulosti a co já vím ještě ani o nalezení správných řešení nějakých problémů, ale stará se jen a pouze o buzeraci a výběr peněz z lidí.
Holt mít auto je špatné, že áno. Jezdit s ním je špatné ještě o něco víc.....Ovšem platit z(a) něj peníze do obecní či státní pokladny je správné, že....
|
|
|
To proto, ze se lidi nebrani a radary fyzicky nelikviduji, jako v Anglii :)
Mame, co si zaslouzime.
|
|
|
(Zrovna před chvilkou jsem psal příspěvek značně antitrodasovský; s tímto názorem však nelze nesouhlasit!)
|
|
|
Tady mají na radary dálkové ovládání! :-)
http://www.zbranebrymova.com/img/manuarm.jpg
|
|
Dobrá serou tě semafory, pochopitelná věc, ale kde jsou ti amatéři a přizdisráči na silnicích, kterejma se pořád oháníš teda přece.
|
|
Ten semafor f kocande ma uz skoro 3x rozsekal, som pevne rozhodnutu nabuduce ist na cervenu. Inak ta oranzova tam svieti tak max 1.5s. Najblizsie ked tade pojdem to zmeram stopkami a pokial najdem uplnene znenie ČSN 36 5601 a najdem nezrovnalosti so skutocnou situaciou, podam trestne oznamenie na neznameho pachatela za trestny cin obecneho ohrozenia.
|
|
|
kocandou projizdim denne, obcas nekolikrat. semafor je klasicky DBA - dopravne budezracni aparat.
experimentalne zjisteno, ze cervena problikne, i kdyz se xemaforu blizim treba 30kou.
|
|
|
Mimochodem, nový DBA je ve Zlatníkách na výjezdu směrem do Dolních Břežan. Radar, pravděpodobně s nějakou přidanou funkcí, protože jsou tam tři budky za sebou, z toho jedna s nějakým delším objektivem. Nevíte někdo, co to může být?
|
|
|
Měla by to být automatická váha pro náklaďáky.
|
|
|
follow-up: radar prehnizdil do osnice, meri !!zatacku!! pred hrbitovem... uvidime, co udela se semtamforama
|
|
|
Jo, tyhle radary se semaforem je dobra cesta jak ridice odnaucit respektovat posledni vec ktera jeste nejakej respekt ma - semafor.
U Hypernovy na CHodove jsou takovyhle semafory rovnou 2, chodcu se tam pohybuje radove min nez je tam cervenejch. Navic je na prechod dobry vyhled, takze se pomalu ucim (ac nerad) semafor ignorovat :-(
|
|
Podobný semafor je i v Chrášťanech, na staré silnici mezi Zličínem a Rudnou. Je nastavený na tachometrových cca 55 km/h, ale nebývá v provozu pořád
|
|
Z článku mi vyplývá, že podle představ autora by měl být měřák rychlosti vybaven umělou inteligencí, tak aby červená padla jen v případě, kdy se k přechodu blíží nějaký chodec. Dále asi netřeba komentáře...
|
|
|
Netřeba AI, stačí implementovat tlačítko, které ten chodec zmáčkne, chce-li přejít..
|
|
|
A výsledkem je nejdebilnější semafor vůbec.
Šmarjá, kolikrát už jsem to psal?!? Už mne to přestává bavit :(
Semafor na tlačítko v praxi funguje skoro vždy (až na zcela nepodstatné výjimky) takto:
- chodec přijde a stiskne tlačítko;
- po minutě, kdy stále nic nejede, se na to vykašle, a přejde;
- po dalších dvou minutách semafor přepne na červenou;
- a tím zablokuje naprosto zbytečně auta, jejichž řidiči...
- ... vidí, že široko daleko není ani človíčka, čímž se efektivně učí na semafory srdečně kašlat.
|
|
|
Jenže to pak není chyba tlačítka jako takového, ale jeho debilní implementace ;-)
|
|
|
Nikoli.
To je chyba základní naprosto idiotské premisy "na červenou se nesmí".
Pokud by to bylo podle zdravého rozumu, to jest "na červenou může chodec jít, auto jet, jen nesmí omezit nikoho, kdo jde/jede z jiné strany", nebyl by v tom zhola žádný problém. A žádná tlačítka by nebyla zapotřebí.
|
|
|
To je svatá pravda. Jenže pak už bys rovnou mohl při dodržování zákonů chtít po lidech, aby se řidili zdravým rozumem... a toho kolem sebe vídám poslední dobou pomálu.
Nicméně dobře implementované tlačítko (po stisku mám zelenou nejdéle za dobu, kterou připouští ČSN jako nejkratší pro změnu z červené na zelenou) má smysl i v tomto tebou nastíněném bizardním systému, kde by lidé používali hlavu - v případě, že jede nepřetržitá kolona aut.
Samozřejmě se musí omezit nejkratší doba mezi dvěma zelenými pro chodce.
|
|
|
> Jenže pak už bys rovnou mohl při dodržování zákonů chtít po lidech, aby se řidili zdravým rozumem
To není zcela přesné.
Já bych po lidech chtěl, aby se řídili zdravým rozumem. Tečka. Zákony nezákony.
Jinak po technické stránce, to omezení nejkratší doby vede naprosto přímo k chování, jež jsem popsal výše.
|
|
|
Zde jste vyzvedl úhelný kámen celé konstrukce, a sice zdravý rozum. Aby se Vaše konstrukce nezhroutila, musili by se všickni lidé řídit zdravým rozumem, což ale znamená: stejným zdravým rozumem.Nic takového ve skutečnosti neexistuje. Zdravý rozum má každý svůj. Například já svůj rozum považuji, přes Váš upřímný nesouhlas, za naprosto zdravý. Zákony nezákony.
|
|
|
OCi, to vypadá, jako bys chtěl zákonem povolit jízdu na červenou! Ty ses zbláznil!
|
|
|
Ale nezbláznil, jsou země kde je jízda křižovatkou určitým způsobem na červenou normálně povolena, naopak pokud není povoleno tak je to u křižovatky napsáno.
|
|
|
Problem je, ze staci rici "povolil bych prujezd na cervenou" nebo "cervena by mela byt jen doporucenim" a hned je clovek oznacen za blazna, psychopata, vraha malych deti a kdo vi co jeste. Ten samy clovek, ktery dotycneho takhle pojmenuje, pak nema problem na tu cervenou prebehnout silnici, pripadne ji i na kole prejet, ale v aute tam proste bude pri ve tri rano pri odbocovani doprava stat tri minuty jako trubka. Vubec mu to neprijde divne a az zase narazi na podobny nazor, tak autora opet oznaci za cvoka.
|
|
|
tohle je zajímavá věc. už se tento argument dřív na fóru objevil a musím říct, že když se nad tím člověk zamyslí, musí připustit, že je to opravdu tak. v téže situaci - silnice bez provozu a funkční semafor, se chodec rozhlédne a přejde. řidič většinou automaticky zastaví. samozřejmě, mezi chodcem a řidičem jsou jisté rozdíly, např. chodec má o něco lepší rozhled, i přesto je zřejmé, že chování řidiče za popsané situace není zcela racionální.
akorát si nejsem jist, zda řešení situace spočívá v "doporučující červené". to podle mě přinese víc problémů, než jich to vyřeší. je asi lepší, když párkát někdo zastaví zbytečně na červenou, než když přibude nehod způsobených tím, že někdo správně neodhadl rychlost ostatních, blbě si najel atd. atd. podle mého je správnější, když se "mindset" řidičů "červená = automaticky stop" nebude rozmělňovat nějakými výjímkami, ale funkční semafory budou jenom na místech, kde je opravdu třeba, aby to tahkle fungovalo. to znamená, že za slabého provozu se budou semafory vypínat, nebo zůstanou v provozu jen tam, kde je např. do křižovatky špatný výhled a obecně se s nima bude spíš šetřit.
|
|
|
To mě zajímá, o který země jde?
|
|
|
Jezdil jsem tak v Coloradu, na červenou se na křižovatce smí odbočit doprava, nesmíš při tom omezit chodce a provoz ve volném směru, obdoba našich zelených šipek vedle červené. Pokud to na nějaké křižovatce nebylo dovoleno byla křižovatka doplněna o tabulku se zákazem.
|
|
|
Nojo, ale tys předtím řek A, ale neřek B. Odbočení doprava je úplně specifickej případ, u nás to řešíme zelenou šipkou, v Coloradu to maj zřejmě jako součást vyhlášky a teď jsem v Německu viděl křižovatku, kde pro odbočení doprava nevede silnice kolem semaforu, ale kolem značky "dej přednost v jízdě" (taková křižovatka je ale trochu náročnější na prostor a asi se nedá postavit všude).
|
|
|
Ja v nemecku videl tu sipku na semaforu namalovanou, takze trvale 'aktivni'.
|
|
|
Tak v Brně je takových křižovatek několik. Předpokládám, že nejenom tady...
|
|
|
Tahle odbocovaci silnicka byva casto i soucast vetsich kruhovych objezdu.
|
|
|
> to vypadá, jako bys chtěl zákonem povolit jízdu na červenou!
To není zcela přesné. Já bych chtěl, aby zákon jízdu na červenou nezakazoval.
Vaše formulace na mne působí dojmem, jako že podle Vás se smí dělat pouze to, co zákon explicitně dovolí.
Je-li tomu skutečně tak, jediná odpověď, jež mne napadá, zní:
> Ty ses zbláznil!
|
|
|
Hele OCi, já si myslim, že už teď máme na světelnejch křižovatkách dost bouraček a to je jízda na červenou zakázaná. Tvůj liberální přístup by IMHO přines víc škody než užitku.
|
|
|
Inu, jak račte Vy osobně definovat "škodu" a "užitek", to netuším.
Ale bouraček by bylo daleko méně.
Což předně dá zdravý rozum, a zadně je to ověřeno i v praxi:
http://www.autorevue.cz/default.aspx?server=1&article=10648
http://auto.idnes.cz/nahe-ulice-snizi-nehodovost-d1p-/automoto.asp?c=A080318_092403_ automoto_fdv
|
|
|
Kde tam píšou o povolení projetí křižovatky na červenou?
Pokud v křižovatce neni semafor a ani dopravní značky, platí přednost zprava a neni co řešit. Pokud tam ale semafor je, tak povolit plošně projetí na červenou znamená zvýšení nehodovosti, to se s tebou klidně vsadim.
|
|
|
Pisou tam cosi o tom ze by tam ta cervena (ani zbytek semaforu) vubec nemusely byt... Revolucni napad, coz? Zvlaste v Praze, kde semaforum sefuje Eltodo a Kasal se preci nenecha pripravit o dividendy... :-(
|
|
|
No dyk jo, žádnej semafor je něco úplně jinýho než semafor s extra pravidlem, že na červenou se smí jet...
BTW zde všemi tolik opěvovaná myšlenka zrušit všechny značky a semafory má IMHO jednu podstatnou slabinu - napadlo vás někoho, že pak jaksi není hlavní a vedlejší silnice? A obyč. průjezd městem/vesnicí pak může místo půl hodiny trvat třeba hodinu, protože u každý křižovatky musíš dávat přednost zprava, tj. minimálně přibrzdit, někdy i zastavit?
|
|
|
Ad to tlacitko - u nas v repakove na hlavnim tahu, kde je ve dne docela provoz to funguje tak, ze zmacknu tlacitko a cervena naskoci okamzite (kdyz se tlacitko nestiskne, auta maji porad volno). Kdyz pak skoci znovu zelena, tak je nejaky interval, po ktery semafor na tlacitko nereaguje (aby se zabranilo zablokovani dopravy), coz mi prijde pomerne ok - v noci pak blika na semaforu oranzova.
Pravda, v praglu se dost casto setkavam s tim, ze stisknuti tlacitka pouze zpusobi rozsviceni zeleneho svetla pro chodce (a oranzoveho vystrazneho blikace) v pripade, ze ma podelny smer volno (kdyz tlacitko neni stisknuto, maji chodci stale cervenou), pripadne se rozsviti pouze "cekejte" a na realnou funkci radice krizovatky to nejspis nema vliv.
|
|
|
u nás v práglu je jedno na míráku, šlak by mě trefil, když chce přejít jeden jouda, musí zastavit nejméně 8 aut, ale zdá se, že je tlačítko nějak sesynchronizováno s dalším semaforem nebo jsem měla zatím štěstí, to jediný mě chrání před infarktem! :-)
|
|
|
Kde konkretne? Ja myslel, ze v sirokem okoli to tam vypada jako na autostrade a semafory tam jedou v "opakovacim" rezimu - tedy ze rozsviti "cekejte" a nic neudelaji.
Nicmen - kdyby tam byl jen prechod, nezastavil by ten jouda tech 8 aut nakonec taky? :-)
|
|
|
Jouda jistě ano. Normální slušný člověk -- to však, soudě dle dlouhodobé dikce Vašich příspěvků ausgerechnet Vy patrně neznáte -- by v klidu počkal, až těch osm aut přejede, pokud by za nimi viděl větší mezeru.
|
|
|
OC, umite jeste diskutovat bez toho, abyste napadal ty, kteri po Vas chteji vysvetleni vasich postoju, pripadne s Vami nesouhlasi? To se v tech Vasich prispevcich stalo na zdejsim webu uz folklorem....
No, to je jedno, nechme to byt.
V tomto pripade je asi jedno, jestli pocka u prechodu, az 8 aut prejede a pak vesel, pripadne pockal, az 8 aut prejede a pak zmacknul tlacitko, ze.
Druha vec je takova, ze sam rikate, ze slusny ridic chodce stojiciho u prechodu samozrejme pusti, zvlast kdyz jede v kolone. Takze slusny ridic kdyz uvidi onoho joudu u prechodu zastavi a tech 7 dalsich za nim? Aha?
Nebo je to cele uplne jinak?
Dle meho nazoru - nekde na venkove, kde jede jednou za cas traktor a autobus nemaji svetla co delat. U prechodu pres vytizenou komunikaci to naopak ma docela logiku - psal jsem o 2 sve prispevky vyse v prvni casti.
|
|
|
Co to račte plácat za nesmysly? Já s každým slušným člověkem mluvím slušně a nikoho nenapadám. Na druhé straně však nevidím vskutku ani sebemenší důvod, abych mluvil slušně s tupým hovádkem, jež kupříkladu na odkaz na sloupky pana Waltera Williamse dokáže zareagovat slovy "obcas me fascinuje, jaci psychopati a magori muzou v dnesni dobe ziskat PhD a pak zbytek zivota dozit nesmyslnym filosofovanim na nejake universite".
|
|
|
Ano, to je presne to, o cem mluvim v tom, co pisu vyse.
Musim priznat, ze technika zastavani nazoru, ktery soucasne popiram ma v sobe nezanedbatelnou humornou slozku:
...nikoho nenapadám <--> ..abych mluvil slušně s tupým hovádkem,
Komicke. Vazne.
Racte mi, prosim, definovat Vas pojem "slusneho cloveka". Je to tedy ten, co s Vami bezvyhradne souhlasi, pripadne se od vas necha trpelive poucovat, ano? Zatim to totiz tak z Vami publikovaneho zcela jednoznacne vypada. Nutno podotknout, ze tento Vas vzorec chovani do obecne vnimane definice "slusnosti" ponekud nezapada.
Ale opet rikam - dost uz toho, drzme se tematu:
- nastinil jsem vam v predchozim prispevku nejakou situaci, tak bych na ni rad znal Vas nazor. Skutecne.
|
|
|
Slušný člověk nemůže na odkaz na sloupky významného ekonoma, ne jehož (v žertu míněné) kandidatuře na presidenta USA přemnoho lidí vidělo jedinou chybu -- totiž to, že byla míněna pouze v žertu -- nazvat "psychopatem" a "magorem". Čímž to můžeme uzavřít.
Situace na přechodu je naprosto zřejmá komukoli, kdo má alespoň elementární zásady zdravého rozumu a slušnosti:
- chodec, vidí-li v dohledu mezeru, počká a na přechod se necpe;
- řidič, vidí-li chodce cpoucího se na přechod, zastaví a pustí jej.
Prvý bod vyloučí problém v popsaném případě (osm aut). Druhý pak ošetří mezní situace (osm neosm, chodec opravdu má důvod velmi spěchat). Čímž to můžeme uzavřít.
|
|
|
P.S. Jen snad pro jistotu a pro ty nejpomalejší: zajisté slušný člověk kdykoli může s panem Williamsem nesouhlasit (v kontextu diskuse by bylo vhodné uvést důvody). Nesouhlas a nadávky do "psychopatů" a "magorů" však nejsou důvody; je to jen ukázka, že dotyčný nedokáže argumentovat, i uchyluje se k hloupým insinuacím, sám sebe tak zároveň vymezuje jako "nikoli slušného člověka". Čímž to, myslím, můžeme uzavřít zcela definitivně.
|
|
|
Takze tedy skutecne rikate, ze slusny clovek ma stejne nazory jako Vy, rozumim tomu dobre?
Nehlede na to, ze na tomto webu se dle Vasi klasifikace pohybujete mnoho levicaku, zlodeju, komunistu (ted se mi nechce hledat dalsi prizviska, ktere pouzivate), ktere take povazujete za neslusne, ackoliv nikdo z nich, co je mi znamo o vyse zminenem panovi nic nenapsal. Inu, jste vesely muz, to Vam nelze uprit.
Ano, tim to asi muzeme uzavrit.
Co znamena "cpe se na prechod"? Ze k prechodu prijde, stoji u nej, mava placackou? Tomu nejak nerozumim. Nehlede na to, ze stale neni v rozporu s tim, co pisu o svetlech, pouze do cele veci vnasite dalsi, velice nejasny a subjektivni termin.
V bodu 2) nejsme ve sporu (a co je mi znamo, ani jsme nebyli).
Tedy nevysvetlil jste nic, pouze jste problem o jeden termin rozsiril, dokonce ani jednoradkovy proslov o zdravem rozumu do toho nevnesl zadnou logiku, tedy nevyplynul z toho zaver, kterym by toto slo uzavrit.
Tak jeste jednou se ptam na to stejne. Ucinim Vam to ponekud jednodussi, treba to napotreti vyjde: V nasem blbakove je v case ranni spicky temer kontinualni kolona volne jedoucich aut, nebot se jedna o "nouzovou" spojku mezi dvema dalnicnimi tahy - to je, prosim, zcela realny priklad ze zivota a rozhodne neni ojedinely. Ulevime si tedy o spor, zda jeden chodec ma pravo svym prechodem zastavit 1,2,3 ci 10 aut a zarovem Vas tedy zbavim brime rozhodovani se o nejakem cpani se nekam. Jak se v tomto pripade zachova rozumny ridic a rozumny chodec?
|
|
|
Původně jsem už neměl v úmyslu reagovat... ale když jsem se nad tím zamyslel, usoudil jsem, že přec jen ještě stojí za zmínku, že... vlastně máte v jistém smyslu pravdu ;)
Ano, je tomu tak: dovoluji si považovat za slušného člověka jen a výhradně toho, kdo se se mnou v některých názorech shodne. Jedná se zcela konkrétně o názory na toleranci a úctu vůči druhému; názory, jež lze stručně vyjádřit Zlatým pravidlem, a v rámci tohoto konkrétního vlákna volně parafrázovat slovy "nesouhlasím-li s někým, uvedu, že jeho názor nesdílím, protože to, to a ono".
Naproti tomu vskutku člověka, jehož názor na vztahy mezi lidmi je od mého natolik odlišný, aby svůj nesouhlas s panem X dokázal vyjádřit bez dalšího slovy "X je psychopat a magor", za slušného člověka nepovažuji. Ani docela málo.
_____
(Problematiku přecházení přes silnici jsem již popsal dokonale a bez výjimek. Vámi popisované případy jsou prostými dvěma body, o nichž jsem se zmiňoval výše, plně pokryty.)
|
|
|
Vida, tedy vlozime slovo do slovniku:
slusne = to, co si myslim ja.
levicak, socialista = muj oponent
Pak se samozrejme spousta Vasich prispevku ukazuje ve zcela jinem svetle a staci tak malo - ujasnit si terminologii.
Jeste par takovych nocnich seanci, dame dohromady jednoznacnou kodovou tabulku, ktera bude Vas jazyk prekladat do jazyka nas, obycejnych smrtelniku a naopak a jsem presvedcen, ze pote nase rec nebude natolik rozdilna.
_____
Ne, ani malo jste nenaznacil reseni situace, kterou jsem Vam jiz trikrat popisoval tak podrobne, ze to snad ani podrobneji nejde. Chci od Vas jednoznacne rozhodnuti kdo ze je tedy ten slusny (tedy v prekladu: kdo si myslite, ze je podle Vas v pravu) - ridic jedouci v kolone, ktery uvolni misto jednomu chodci (a tim zdrzi X vozu za sebou), nebo chodec, ktery bude trpelive (tedy radove mnoho desitke minut) trpelive cekat na mozne misto mezi vozy? Az takto ucinite, byl bych rad abyste doplnil, proc _toho stejneho_ efektu nelze dosahnout pomoci svetel. Pak prikrocime k dalsimu kroku a pokusime se Vam vysvetlit, v cem v tomto konkretnim pripade spociva vyhoda vyuziti svetel. Co Vy na to?
|
|
|
Jeden z oblíbených logických klamů: Kvalifikující jazyk (Prejudicial language)
Místo věcné argumentace užívá klam užívá manipulující, někdy citově nabité pojmy.
V argumentaci se užívají pojmy "rozumný člověk", " vlastenec", "slušná žena", " slušný člověk", " mravný člověk", "hodné dítě", "dospělý jedinec", "odpovědný člověk", "věřící", "dobrý lékař", "správný chlap" a podobně. Pojmy se vztahují k lidem, kteří mají argumentaci přijmout ("Rozumný člověk ví, že...,) Jakmile ji přijmout nechtějí nebo nemohou, řadí se tito lidé automaticky do opačné skupiny.
|
|
|
Netreba opakovat vsem slusnym lidem zname veci ;)
Komika toho pana spociva
1) ve vnitrnim logickem rozporu
2) literarni forme (scifi ci pohadka po staru), jak jiz glosoval Q ('jina dimenze')
Ja myslim, ze humor je to dobry, jen mi chybi drivejsi OCova schopnost kohokoliv brutalne urazit ve velmi noblesnim podani.
|
|
|
nejhorší je,že je to brutálně nakažlivé.... pozoruji,že často zde větu začínám slovy:"je nad vší pochyby jisté" popřípadě "je všeobecně známo"
|
|
|
To jsem si oddechl. Jimalo me podezreni, ze onen pan mysli sve prispevky vazne. Jako humor jsou genialni.
|
|
|
Ano, to funguje pokud oslovuji dav, ktery nemuze argumentovat - tedy jednosmerna masova komunikace. Ale v komunikaci jeden s jednim???
|
|
|
hele,každý slušný člověk to musí pochopit,i když je jen jeden ,-)
|
|
|
Dostal jsem se k tomuto příspěvku náhodou a jsem tomu rád.
Trocha humoru k ranní kávě je vždy vítána. Děkuji.
|
|
|
Ja myslim, ze ti chytri tady (jmenovite OC v tesnem zavesu nasledovany rootem) dospeli k nazoru, ze nase tupost dosahla takovych rozmeru, ze humor uz je jedinou zbrani. A tak to do nas sijou ostosest.
|
|
|
a já to objevil až po obídku :-) ale jest to výživné a poučné.
už nebudu chodit na novinky,tady je to zábavnější.
|
|
|
http://www.mapy.cz/#x=133108704@y=135906576@z=16@mm=FP@sa=s@st=s@ssq=rumunska,%20praha% 202@sss=1@ssp=128570277_129091457_142529445_141969281
konkrétně zde, když se jede ve směru z Rumunské po Míráku a nahoru. Jeden semafor, pouze pro chodce, je umístěn "pár" metrů před křižovatkou Míráku s Francouzskou. Přechod je pouze pro chodce na tlačítko, protože tam není žádná křižovatka. Na obrázku není vidět, ale je zhruba na úrovni té tramvaje. Nejspíš je to tam proto, aby chodcům neupadly nohy, protože by chodec musel ujít několik metrů na křižovatku, kde je přechod. Jsou tam tři pruhy, tři pruhy zastaví jeden jouda, který nemůže dojít ke křižovatce. Ale ještě se mi nestalo abych zastavila na jednom semaforu a pak na druhém, vypadá to, že je to nějak sesynchronizované, ale můžu se plést.
|
|
|
Já mám dojem, že už jsem jednou na obou stál (a podruhé stát měl, ale projel ten druhý na žlutou, jež se samou hanbou, že mne omezuje když tam není ani chodec, ani tramvaj, celá červenala ;))
Ale možná si to jen pletu, přec jen tamtudy jezdím už tak nějak po paměti, okolí příliš nevnímaje ;)
|
|
|
taky jsem tam jezdila po paměti, okolí nevnímala, jednou si tak jedu, přemýšlím nad svým těžkým životem a vyrušila mě červená na semaforu, který tam předtím nebyl, který dokonce není na křižovatce a ke všemu je napasován mezi dva semafory, docela blízko u sebe. Nemám odhad na vzdálenost, ale kolik to může být metrů, kde jsou tři semafory.
Na jedné straně toho přechodu byla umístěna služebna MP, takže možná je tam ten semafor proto, aby nějakého uvědomělého občana, který se žene za svou občanskou povinností někdo nerozšmelcoval autem ;-).
|
|
|
Hmmm, jestli si vybavuju, tak jedny svetla jsou belgicka/rumunska, druhy ... no ja uz nevim, i kdyz tam jezdim pomerne casto, tak si nemuzu vybavit, kolik jich tam je - jsou velky proti grossetu (podle tramvajovy trate) a pak hned kdyz se prejedou koleje smerem ke kulturaku jsou druhy. Nejsou tam ty prvni svetla kvuli vyjezdu z francouzsky do anglicky???
Jinak urcity nejaky svetala syncnuty jsou, protoze si vybavuju docela dobre, ze kdyz procouram od magistraly ty prvni pred kolejema a vidim bliknout oranzovou, tak to musim prikrmit, abych stihl zelenou do korunni a naopak, kdyz na nich stojim na cervenou a pak me pustej, tak me rovnou pousti i do korunni. Teda nevim, jestli myslime to stejny. Vim ze neco pribylo u vyjezdu ze slezsky na mirak, jak tam postavili tu buzerbudku.
|
|
|
z francouzský do anglický asi ne, anglická je na opačné straně míráku než francouzská - po úhlopříčce . . .
je tam ještě jeden semafor. první belgická/rumunská. druhý mezi americkou a francouzskou - to je ten bez křižovatky. třetí mírák/francouzská - to je proti grossetu podél tramvajové tratě. další pak u kulturáku.
tady to musí být "syncnutý" jinak (tedy pokud vůbec), semafor mezi americkou a francouzskou řídí chodci, vypadá to, že když si chodec zmáčkne zelenou tak padne jenom když je na semaforu francouzská/mírák (směr korunnní) červená.
kde je buzerbudka při výjezdu ze slezský na mírák?? nevšimla jsem si, že by tam něco přibylo.
|
|
|
jj, myslel sem to tak, kdyz jedu zfrancouzsky do anglicky - zahyba se tam vlevo kolem kulturaku.
Ten semafor si vubec nevybavuju, taky tam jezdim po pameti, necumim kolem sebe a detaily vypadavaj z hlavy....
Buzerbudka je za krizovatkou slezska/sazavska smerem na mirak u toho parkoviste. S buzerbudkou tam jeste vyrostla tricitka, aby to lip vynaselo...
|
|
|
VPRAVO podle kulturaku. Chjo.
|
|
|
radar je až tam u městskýho soudu, ne? tam ale není 30ka. ta je nahoře u parku, ještě před vinohradským pavilonem. u soudu je 50ka a je tam i cedule, že je tam radar.
zrovna proti tomuhle radaru nic nemám, je to poměrně nepřehledné místo, kolem soudu se pohybuje dost chodců a z kopce to tam svádí k rychlosti.
|
|
|
Ja ho docela chapu. Rumunska trha pesi vazbu ze zastavky na Americkou & spol. a lidi by tam tak jako tak lozili. Namalovat prechod bez semaforu zas znamena permanentni prednost pro chodce. Semafor se synchronizaci s tim o par metru vys je reseni dobre pro vsechny strany. V soucasnem nedokonalem svete, jaky je.
|
|
|
ale kdepak... sled událostí u semaforu s tlačítkem je poněkud jiný:
- chodec (jedno jakého věku) přijde k semaforu - pro další krok je úplně jedno, jestli před chvílí naskočila chodcům červená...
- nadejde tzv. simulace JNV (je nás tu víc), kdy chodec uvede jeden z prstů (obvykle ukazováček, ale ani jiné prsty se nevylučují - pokud chce zároveň vyjádřit nějaký postoj vůči majitelům automobilů, zásadně používá prostředníček - vypadá to woe cool a nedá se to napadnout) do pohotovostní polohy a začne tlačítko zuřivě mačkat...
- u některých semaforů to má rychlý výsledek - auta mají opět červenou, která setrvá po dobu odpovídající přecházení deseti lidí + jednoho o francouzských holích...
- některé semafory na toto zuřívé mačkání ale nereagují a tipnul bych si, že tlačítka na nich jsou pouze pro psychologický efekt...
Ještě, že je spousta chodců, kteří se tlačítek štítí a než stihnou přetáhnout rukáv přes požadovaný výčnělek svého těla, uplyne dostatečná doba na projetí mnoha aut...
|
|
|
Semafory, co by scitaly pocet zmacnuti, jsem v CR nikdy nezaznamenal.
|
|
|
a zkoušel si to někdy? já vim třeba o jednom na Palmovce na Sokolovské, který na počet zmáčknutí bere v potaz... zmáčkeš jednou a čekáš přibližně 35 - 40 vteřin (bráno po naskočení zelené autům) na zelenou... vydrtíš tlačítko víckrát a za 15 - 20 vteřin můžeš přecházet :-)
|
|
|
Fakt? To musim vyzkouset... Neni mozny, ze je tam spis souvislost s tramvajema?
|
|
|
Zajímavé by bylo se poučit ze zahraničí, kde na místěch podobných Strakonické je ještě společně s tlačítkem detektor přítomnosti chodce ve vozovce a na chodníku... Červená pro vozidla se drží jen po nezbytně nutnou dobu přítomnosti chodce ve vozovce (části vozovky v případě směrově rozdělené komunikace). Nikoli fixní čas počítaný na starou babičku. Stejně tak žlutá před červenou může být na podobné komunikaci delší - poté lze povolit i vyšší rychlost než 50km/h (pro 70km/h je tuším třeba 4 s žluté). Zajímavé věci jsou také přechody které ví o přítomnosti chodce... v naší kotlině to už také dělá firma co má web www.bezpecneprechody.cz...
|
|
Jen osvětlení k případu Kocanda - úsek byl problémový, v krátkých časových úsecích tam docházelo k dost vážným dopravním nehodám, což vyvrcholilo tak, že tam cca. před půl rokem rychlejednoucí Mercedes (cca. 130 km/hod) narazil do fábie, nebo tak nějak a zabil v ní snad dva, nebo tři lidi - nevím přesně. Od té doby, co tam jsou semafory nedošlo k ŽÁDNÉ nehodě. Semafory na tom fleku mi přijdou rozhodně lepším řešením, než stupidní rotardéry, které na 4 místech jsou v mé obci nedaleko ... takže si prosím ověř fakta, než něco napíšeš. Pro mě je daleko větší hrůzou stav vozovky kousek od Kocandy směrem na Jesenici ...
|
|
|
pokud je úsek problémový, má být hlídán policií, která bude monitorovat a na místě objasňovat přestupky prasat (jako byl ten v tom mercedesu). jenomže pozor, oni na to nemají čas, oni musí vyhodnocovat záznamy z radarových kamer.
já bych si to představoval asi tak: úsek je nebezpečný a stávaj se tam nehody. před vjezdem do úseku se tedy dá cedule jak kráva, ale ne takový to nicneříkající "úsek častých nehod" ale "úsek vážných nehod způsobených tím a tím" a pokud je problémem rychlost, pak se tam ještě dá "tady se měří rychlost". policajti tam budou stát, měřit a namístě nekompromisně vybírat, čímž jim nezbude čas na to, aby buzerovali někde na čtyřproudé výpadovce. teprve až se budou dopravní problémy řešit takto a ne pseudoopratřeními s nejasným významem pro účastníky provozu (jako je zpomalovací semafor), se stav na našich cestách možná zlepší.
|
|
|
tohle hezky řešej v polsku - tam bejvá na ceduli nebezpečný úsek rovnou počet mrtvol :)
|
|
|
Jo, jo..."czorny punkt" se to tam jmenuje a jsu tam vyznačeni jak těžce zranění, tak i zabití. V jedné křižovatce u Krakova jsem viděl dokonce černé siluety u té cedule, které +/- odpovídaly počtuudaných nebožtíků tam posbíraných. Přesně to nevím, jel jsem moc rychle 8o) Tohle je myslím praktikováno i ve Fancii. Přijde mi to sice trochu složité, no nicméně nedebilní, přesto působící i na úplné blbce.
|
|
|
Czarny punkt - cerny bod.jen pro upresneni
|
|
|
nejdříve musím uvést, že jsem se na inkrimonované místo byl v minulém týdnu podívat (pátek okolo 14h) a úsek 5x projel oběma směry při různých rychlostech a různých intenzitách provozu. Nevím, zda se od doby napsání původního příspěvku autora nezměnilo nastavení, ale semafor se choval zcela jinak než je v něm uvedeno.
Průjezd 1: Rychlost 52km/h (dle navi), žádný provoz, semafor se ze zelené mění na oranžovou a červenou. Z této rychlosti není problém zastavit včas bez prudkého brzdění.
Průjezd 2: Rychlost 49-51 km/h*, žádný provoz, semafor nechává zelenou. (*Blaupunkt ukazuje rychlost na celé km, nedařilo se mi rychlost udržet konstatní).
Průjezd 3: Rychlost 65 km/h, za mnou asi 5 pět, semafor nechává zelenou a dokonce ji nechává i těm autům za mnou.
Průjezd 1-3 jsou ve směru na Jesenici. Průjezdy směrem na Říčany byly v rychlosti kolem 50 km/h, většinou přede mnou někdo jel, takže nebylo možno rychlost překročit. Pokaždé svítila zelená.
Resumé: Osobně s tímto opatření nemám problém. Stále lepší než občasné měření policie nebo "ptačí budka" od Czech radar a.s.. Takto buď projedete bez zastavení, pokud jedete 50km/h nebo jste donuceni zastavit.
|
|
|
Když už jste u těch faktů.
Fakt č. 1. Mercedes se srazil s Golfem a řidič Golfu nepřežil. Nehoda se nestala u zmíněného přechodu.
Fakt č. 2. Nastavení semaforu bylo z následujících důvodů - cituji dopravní komisi:
"Bylo částečně vyřešeno novým naprogramováním světelného semaforu u přechodu u restaurace U Čarodějnice: nyní semafor svítí stále červeně a zbrzdí přijíždějící automobil. Pokud jede předpisově 50 km/h, ve vzdálenosti asi 30-40 m před přechodem se rozsvítí zelená. Účinnost systému je i přes slabiny prokazatelná pro zpomalení dopravy přes Kocandu, a tím dochází i ke zmenšení hluku nepříjemného hlavně v nočních hodinách."
Fakt č. 3. K přepnutí na zelenou dojde cca 15m před přechodem.
|
|
z těch, co lítaj po vesnicích a městech jako bez mozku.
Asi tak, jak se píše o tom frajerovi s mercedesem, co někoho zabil...
Jsem přizdisráč, blbec atd: brzdím před přechodem, pouštím auta z vedlejší ulice a babky mimo přechod.
Po townu se plazím padesátkou a občas uhnu borcovi za mnou co spěchá aby mohl předjet, když musí, protože jinak by se asi posral.
Dokonce si o deset minut přivstanu, abych se ráno nemusel proplítat mezi pruhama, když všichni spěchaj a ono to prostě nejde.
Asi si na mně budete muset zvyknout
|
|
|
Tohle je jeden z mála příspěvků, které bych byl ochoten podepsat. Děsí mne mistři volantu domnívající se, že mají výjimku z přírodních zákonů.
|
|
|
no já pozoruju, že většině spěchačů dělá právě radost to, že můžou někde překročit povolenou 50ku, ale jakmile můžou jet rychleji, tak naopak přibrzdí... krásným příkladem budiž mé každodenní cesty Koněvova - Českobrodská a dále... pravda, buzerační třicítky směrem k Jarovu jsou ingorovány vcelku všemi, ale od Jarova dolů k semaforům je 70ka, za nimi pak už zase nahoru k Shellce padesátka... na tomto úseku dochází stále k pro mě nepochopitelnému efektu - zatímco na sedmdesátce se z kopce 90% jedinců plazí 45-50, za semafory se strhnou hotové závody, kdo bude dřív nahoře na kopci...
|
|
|
pozor, pozor, na třicítkách na jarově se docela často měří.
|
|
|
Třicítky jsou výborný hlavně když potřebuješ spravit zadek. Jedeš 60-70 s někým nalepeným na prdeli, na úrovni třicítky to zaflekuješ a máš vyděláno. Ten vzadu těžko bude vysvětlovat, že na třicítce nebrzdil :-D
|
|
|
Čéče a jak to mám udělat když potřebuju vyměnit levej přední blatník? ;-)
|
|
|
To pak musíš tvrdit, že ta paní už tam ležela... ;o)
|
|
|
Na to je dobrá přednost zprava. Najdi si místo s 3ikorou přehlednou hlavní silnicí a je tam neoznačená odbočka do prava. Typické jsou v okrajových čtvrtích měst nebo na vesnicích. No a pak jednou "nedostaneš přednost zprava" a levý blatník je na kaši. Jen bacha ať vystrčíš jen čumák, abys nedostal pecku na dveře a taky pozor na náklaďáky :-)
Jestli chceš zaplatit jen blatník nebo celý auto si vybereš podle obvyklé rychlosti projíždějících...
|
|
|
Tak na to jsou dobry nektery parkoviste u ruznych hyper, super a megamarketu (napr. pokud se nepletu u Globusu v Olomouci). Na mnoha z nich nejsou znacky (a taky proc) a takove ty prijezdove cesty k parkovacim pricnym radam vypadaji jako hlavni a spousta ridicu se na nich take tak chova. Ale samosebou i tady plati prednost zprava.
Bacha, chce to presny timing. :-) Abys misto blatniku nemenil oboje leve dvere.
|
|
Buzerace (převážně v prospěch vlastní kapsy) je našim ouřadům a jejich oudům zcela vlastní.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Stop & go
|
|
|