D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Prodáváme u TripleA
    Vydáno 16. 04. 2007 (26983 přečtení)

    Přes veškerou snahu, (ne)profesionální opravy a vynaložené desetitisíce,bylo mé dosavadní pohybovadlo stále daleko stavu neohrožujícím bezpečnost silničního provozu.Rozhodl jsem se tedy pro konečné řešení – perestrojku mého vozu v autorizovaném servise. Rozpočet jsem měl optimistický. Okolo 30.000Kč.

    Ovšem po důkladném ohledání všech vychytávek mého vozidla mi bylo autorizovaným hauptservismanem sděleno že k odstranění všech hlavních závad mého votuzidla bude potřeba minimálně částka 90.000kč. Vozidlo totiž po havárii a následných neodborných opravách disponovalo : motorem posunutým o 3cm do jinam, prasklým nosníkem, převrtávanou poloosou, nefunkčními čidly na ABS, nefunkčním tempomatem, nefunkčními ostřikovači, 3cm mezerou mezi světlometem a nárazníkem, vodou zatíkající do kufru a na podlahu zadních sedaček(cca 30cm vody, plesnivá rezerva), unikajícím olejem, vrzající spojkou, řadící pákou s 2cm vůlí na každou stranu, chybějícím podběhem a všelijak ponýtovanými/podrátovanými/polepovanými motorovými agregáty jež byly hauptservismanem popsány slovy “vlaštovčí hnízdo“ .

     Hauptservisman byl soudný člověk a místo vidiny byznysu, viděl situaci reálně a doporučil prodej vozu, sic by výsledná cena opravy přesáhla aktuální cenu vozu….

    Jeho postoj jsem ocenil a návrh vzal na vědomí.

    Již následující den, jsem se coby koloušek zmámený mohutným marketingem božského TripleA velebazaru vydal prodat svůj skvost přímo tam.

    Ve velebazaru bylo zrovna více personálu než zákazníků. Personál ve slušivých modrých montérkách s logem velebazaru tvořil nebezpečně vyhlížející gangsta hloučky. Zajel jsem k jednomu takovému hloučku a optal se na cestu kudy na výkup vozů. Za současných pátravých pohledů, kterými si mne i můj produkt měřili mi byl sdělen azimut na místo pro výkup vozů.

    Dojel jsem tedy k výkupní budce a čekal kdo se mne ujme. Nečekal jsem dlouho. Osud a TripleA manager mi dopřáli pozornost pomenšího výkupčího, jež mne již od dveří výkupní budky častoval širokým úsměvem arabského podnikatele v oboru hrbatých savců.

    Po úvodních oficialitách a vzájemném se představení, jsme přistoupili k tvrdému byznysu.

    Nejprve jsem sdělil základní údaje o vozidle, typ, výrobce, stáří, najeté km, výbava a motorizace – ta byla bazarním expertem označena do formuláře jako “tédéíčko“ nedbaje mých námitek že každý turbodýzl hned  neznamená TDi . Ovšem ve světě bazarových expertů je každý turbodehet TDi – rozhodl jsem se tento svět ničím nenarušovat a dalších námitek zanechal.

    Poté expert vůz obešel  a mi nezbylo než přiznat zjevné – vůz byl lehce ťuklý na předek i zadek, ale je opravený. Přiznal jsem že nepříliš ideálně. Jakmile si expert vůz “krouživou metodou“ (kroužil okolo vozu) prohlédl, byl chtivý testovací jízdy. S tím jsem samozřejmě počítal a tak jsem svolil. Pan Expert ještě prokoukl interiér, osahal kůži, postahoval zrcátka, pomačkal knoflíky, pohejbal hejblátkama a když konečně objevil kterak spustit klimatizaci, vyrazili jsme.

    Cesta to byla vpravdě pekelná, expert ihned tu vyzkoušel vysoké otáčky – převelice se divil že motor (starý komůrkový diesel 1.9TD 66kW, výrobce renault ) ve 4200 otáčkách tak hlučí. Sdělil jsem mu, že toto jsou hraniční otáčky této motorizace, jestli to nebude ten důvod. Na to mi odvětil že to je blbost, že na ciferníku to má ukazatele až do 6000 ot/min.

    Na to jsem neměl co říct, jen jsem ironicky poznamenal že v tom případě je třeba předělat techničák. Pan Expert ironii nepochopil.

    Dále zkoušel v cca 100km/h něco jako improvizovaný losí test na čtyřproudé silnici a jen díky sportovnímu podvozku a pánu bohu jsme neskončili břichem vzhůru. Tento megaprasečí počin komentoval slovy, že zkoušel zavěšení kol. Následné prudké brždění, díky němuž jsme málem měli tranzita v kufru, bylo proti tomu jen lehké zpestření. Naštěstí to již expertovi stačilo na zhodnocení stavu vozu. Ani nechtěl vůz na rampu.

    Následovala zábavnější část. Jakmile jsme se vrátili před výkupní budku, začalo to podstatné. Smlouvání o ceně. Jal jsem se tlačit na pilu (tlačen časem) a nadhodil kolik že mi hodlají nabídnout. Že má představa je 90.000kč (můj cíl byl získat minimálně 70.000kč na nákup již vyhlédnuté voňafky). Pan Expert se necítil být plně oprávněn rozhodovat o tak důležité věci jako je určení ceny a proto si šel do domečku pro radu k moudrému managerovi.

    Uplynulo deset dlouhých minut, které jsem si krátil hovorem s bratrem, jenž byl celé akce ze zvědavosti přítomen, coby psychická podpora.

    Po uplynutí “dusící doby“ se Pan Expert se zachmuřeným výrazem navrátil a podlomeným hlasem mi sdělil že jeho Guru mu více než 60.000kč na výkup nedá. Posmutnil jsem též a sdělil že v tom případě se obchod nekoná. Pan expert ještě jednou obkroužil vůz a začal vyčítat kosmetické nedostatky – podivné ťukance na sloupku, promáčklé dveře, nelicující nárazníky.

    I ve mne se pohlo svědomí a uznal jsem že stav vozu není ideální. V tu chvíli jsem byl smířen s faktem že nedostanu více jak 70.000kč. Proto jsem námitky Pana Experta uznal a nabídl definitivní cenu 70.000kč. Panu Expertovi se rozjasnila očička a odebral se tuto šťastnou novinu sdělit svému Guru v budce.

    Uplynulo dalších cca 15 minut.

    Pan Expert se vrátil s ještě zachmuřenějším výrazem a sdělil mi smutnou novinu. Guru stále trvá na 60.000kč. To mne již přestávalo pomalu bavit a začal jsem býti nevrlý. Pan Expert, coby mistr empatie to vycítil a přisazoval, že kdyby on těch 70.000kč měl, tak by mi je za to auto dal.

    Ale Guru je Guru. Téměř jsem se samým dojetím rozplakal.

    Přesto jsem stále trval na oněch 70.000kč. Ani o korunu míň.

    To se již Panu Expertovi nelíbilo a začal s brainwashingem ve smyslu : “tolik za to nikde nedostanete, má to čtvrtmega najeto, je to bouchlý, buďte rádi že to od vás vemem! My vám těch 60.000kč dáme teď hned – i smlouvu sepíšeme, domů váz odvezeme! A pokud by jste si kupoval něco od nás, tak na protiúčet by to bylo víc!“

    Nevím proč, nějak jsem Panu Expertovi nevěřil. Odvětil jsem že jimi nabízenou částku považuju za výsměch, za to že nekoupím ani ojetou felicii.

    Nemluvě o tom že takto prostorná/bezpečná/vybavená felicie ani neexistuje. Na jeho slova o tom že vůz nemůžu posuzovat podle značky a výbavy, jsem odvětil že pak teda nechápu co dělá v autobazaru. Že to můžem všichni jezdit maluchem a budeme happy. Taky má 4 kola a volant. Pan Expert cosi zabrumlal, ale vlak jeho myšlenek se ihned vrátil na správnou kolej a pokračoval ve svém brainwashingu.

    Já jsem se však již cítil bezcílným handrkováním unaven. Zeptal jsem se tedy naposled zda mou částku akceptují či nikoli. Odpověď byla že nikoli. Pak jsem jim tedy popřál hezký den a odjel. Pan Expert ještě nějakou dobu civěl do zpětného zrcátka s pootevřenou papulkou než zcela zmizel.

    Zde by tento obyčejný příběh mohl končit. Kdyby…kdyby neměl TripleA velebazar zvláštní marketingovou strategii….

    Hodinu po neúspěšném prodeji, se mé myšlenky zaobíraly možností který bazar navštívím příště, abych se zbavil nebezpečného vehiklu a pořídil auto. Najednou telefonát. Mi neznámé číslo. Nu což, přijmu hovor. Na druhém konci aparátu nějaká TripleA lady.

    TripleA lady : “Dobrý den pane xxx ! Tady paní yyy TripleA velebazar. Máte chvilku?“
    Já : (s vidinou toho že akceptovali mou cenu) “Ale ano, co mi chcete?“
    TripleA lady : “Prý jste byl u nás prodávat volvo a neshodli jste se. Co nám to děláte? Kde byl problém?“
    Já : “Obchod se nekonal, neboť jsme se neshodli na ceně“.
    TripleA lady: “A kolik jste chtěl?“
    Já : “70.000kč“
    TripleA lady : “To vám ale nikdo nedá, my vám těch 60.000kč dáme hned teď, i smlouvu připravíme, zajistíme že vás ten kdo si od nás váš vůz koupí nebude žalovat pokud objeví nějakou závadu.Co vy na to?“
    Já : “To je sice hezké, ale já chci teď hned, 70 ne 60 tisíc. A to že mne nebude váš budoucí kupec mého vozu žalovat je snad samozřejmost. Kupuje vůz přeci od VÁS !“
    TripleA lady : “Takže se tedy nedohodnem?“
    Já : “Nejspíš ne. A už prosím nevolejte, pokud mi chcete stále nabízet vaší cenu. Hezký den!“

    Tento telefonát mne vcelku iritoval. Jednak svým vnutitelským stylem a druhak faktem, že mi hodlali vnutit své podmínky přesto že jsem jim dal jasně najevo že je neakceptuji.

    I zde by to mohl být konec příběhu, leč v TripleA velebazaru jsou jen hardcore byznysmani.

    Druhý den, cca 9:00 AM

    TripleA lady 2 (zřejmě větší kozy, ale přes telefon to nešlo tak poznat) : “Dobrý den, tady pane XXX, tady paní YYY  TripleA velebazar. Máte chvilku?“
    Já ( pracovně zaneprázdněn, ale opět vidina 70tis. Kč, teď už snad ano) : “Ano, ale jenom chvíli.Co potřebujete?“
    TripleA lady 2 : “No náš manažer potřebuje vědět, jestli bychom se nemohli nějak dohodnout“
    Já : “A na čem? Co nabízíte? Pokud mi chcete nabídnout těch 60tis. Jako včera tak to se nemáme o čem bavit! “
    TripleA lady 2 : “Vy nám nerozumíte, tolik za to nikde nedostanete to mi věřte (nevěřil jsem J ) ! Sepíšeme smlouvu a ještě dneska máte ty peníze!“
    Já : “ (již více iritovaně, neboť mne tlačily i pracovní povinnosti) "Vy asi nerozumíte mně! Pokud mi nechcete nabídnout mou částku, nechápu proč voláte, máte mne snad za debila který neví co chce?“
    TripleA lady 2 : “To samozřejmě ne, ale vy nerozumíte tomu, že jen my vám dáme nejvíc. Nikde jinde nedostanete víc. Šetříme i váš čas! (lol)“
    Já  : (již silně iritovaně) “Nevím kde berete tu jistotu, nejste jediný bazar v ČR i když se tak prezentujete! “
    TripleA lady 2 : “ Ale vy tomu nerozumíte, nikde jin. (zde jsem ji skočil do řeči) “
    Já : “ (velice silně, až netaktně iritovaně – zahlcen prací a emocemi) “ Jděte už do <> !“

    Poté již žádný další telefonát nenásledoval. Zdá se že jak obě ladies, tak pan Guru kosočtverci rozuměli. Bohužel musel jsem zajít až tak daleko. Ale byl jsem unesen emocemi a pracovním stresem. I tak mne mrzí že až vulgarita těžšího kalibru zastaví vtíravost TripleA prodejců.

    Než budu nazván zmrdem na tisíc způsobů – protože jsem prodával takovýto vrak a ne o všech vadách mluvil hned. Chci jen říct že jsem o ničem nelhal, nezatajoval jsem že bylo vozidlo bourané, ani co tam jde/nejde. To že má např. zlomený nosník a hnutý motor jako uživatel co do vozu lije jen vodu do (nefunkčních) ostřikovačů nemusím vědět. Je spíš chybou výkupčího v bazaru, že si vůz řádně neprohlédl. Z důvodu technického stavu jsem proto hledal kupce právě mezi bazary a ne mezi “obyčejnými“ lidmi. To bych musel s cenou mnohem, mnohem níž, nebo riskovat žaloby. Proto jsem zvolil tento možná pokrytecký, ale určitě pragmatický způsob prodeje.

    Vozidlo jsem nakonec prodal do bazaru jiného za 75.000kč. Předtím ovšem absolvovalo myčka tuning a bylo posazeno na letní hlíny. Výsledná částka mi umožnila získat vůz jiný, od téže značky ale v o 1000% lepším technickém stavu. O tom ale třeba až jindy.


    13.04.2007 Drewid
     


    Související články:
    Ojeté BMW (01.11.2015)
    V čem chybují bazaroví zákazníci? (22.03.2015)
    Jaké je to pracovat v autobazaru? (15.03.2015)
    X-mas bazar job 2014 (04.01.2015)
    Jak Paperfert hledal zázrak za 60 tisíc (15.06.2014)
    AAAch Synku Synku (09.05.2014)
    Prodej auta do AAA na vlastní kůži (04.05.2014)
    Autobazarní zlodějna 2k14 edition (21.04.2014)
    Ojetá drahá auta (27.10.2013)
    carFSM 1.0: Jak nakoupit opravdu dobré auto za 15 minut (22.09.2013)
    Kupujeme ojetinu – rady, doporučení (28.07.2013)
    Kupujeme auto do 20 tisíc (26.05.2013)
    Průvodce koupí ojetého vozidla 2013+ (17.02.2013)
    Výběr ojetého auta - nejčastější chyby (13.01.2013)
    Prodej automobilu v praxi (13.01.2013)
    Ultimate bazar experience (02.12.2012)
    Checkujeme AAA checklist (12.08.2012)
    Vo Passátovi f tédéíčku (24.06.2012)
    Návštěva u triple A (05.02.2012)
    Jak panu Vopičkovi Ukrajinec americké auto prodal (09.10.2011)
    Koupě auta u AAA Auto (11.09.2011)
    Smutná diskárna v Auto Diskont (26.06.2011)
    Jak jsem prodával auto v AAA Auto (20.03.2011)
    Jak jsem kupoval auto (05.09.2010)
    Liposukce autobazarních zmrdů (17.05.2010)
    AAA Plzeň experience (18.04.2010)
    EKG pro cuore sportivo (01.02.2009)
    TripleA scouting report (13.01.2009)
    Transakce s panem prasetem (15.06.2008)
    Dopis (od) AAA (23.09.2007)
    Kotouče na Škopka (29.07.2007)
    Příběh z bazaru (25.03.2007)
    Autobazary a smlouvy (23.04.2006)
    Akce Hokus Fokus I. (16.04.2006)
    Jak koloušek auta kupoval (19.03.2006)
    Jak jsem kupoval ojeté auto (znova) (29.01.2006)
    Jak jsem koupil ojeté Volvo (16.10.2005)
    Jak jsme kupovali Focuse (18.09.2005)
    Extra zážitek s extra autem (26.08.2005)
    Newspeak autobazarních zmrdů: Reloaded (31.10.2004)
    Newspeak autobazarních zmrdů (15.08.2004)

    [Akt. známka: 2,10] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Drewid | Komentářů: 111 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.