Komentáře ke článku: Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (ze dne 06.04.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Taková trochu, ehm, jako z Autorevue, tahle recenze - ale tím nemyslím nic špatného. Příjemně se to četlo a přeji s autem mnoho šťastných km.
Povedený design, řekl bych. Vzhledově se mi to auto vážně líbí.
|
|
|
|
Nejsi, mně to taky přijde dost těžký.
|
|
jo, je to fakt hezký auto, zvenku, i zevnitř, navíc ani nad cenou se člověku neprotočí panenky. akorát bych to asi nechtěl, dokud nebudou aspoň tříleté statistiky poruchovosti. s každým novým vozem talijáni tvrdí, že ty problémy s kvalitou už se nebudou opakovat, ale čert jim věř.
|
|
Design je víc než povedený, už začínám šetřit na upgrade z Brava 1.0 na Brava 2.0 Co se týče přílišné lehkosti posilovače, tím trpí i její předchůdce. Tvrdost podvozku také - ale to vidím jako výhodu. Trochu mě děsí commonrail. Oprava motoru - díra do kapsy.
|
|
|
Fiaty všeobecně mají podvozek tužší, mají sportovnější nádech i co do dynamiky výkonu. Zpracování dízlů však bývá obvykle všeobecně problematičtější, jsou o dost dražší a poruchovější. Na druhou stranu, vzhledem k benzínu, mnohem méně žerou a mají vyšší krouťáky, ekvivalent (1,4T) bude brát tak desítku na sto. 225/45 R17 vážně nejsou gumy na české vesnické silnice. Na dálnici to ještě půjde, ale zvažoval bych 'downgrade' na 215/55 R16 nebo 225/50 R16. Stabilita by měla zůstat zachována a cesty by nemusely tak kopat. Zpracování plastů je kapitola sama o sobě. Po pár letech všechno odpadává, vrže, nesedí, nicméně možná pokrok zase za těch pár let urazil něco kupředu (i když s tím Polskem těžko říct).
|
|
|
No nevím, původní JTD motory patřily mezi velmi spolehlivé. Nevím jak novinka MJ, ale očekávám podobnou kvalitu. Stát se může lecos, mě zničený rozvoďák vyšel na 11kKč (1,6 benzín). Stát se může lecos i u JTD-MJ. Kolik bude stát oprava?
|
|
Pripada len mne ako absolutna zhovadilost dat na tak male auto 225-ky pneu? Ked si to da tejaky tuner kvoli vzhladu tak nic nepoviem, ale seriovo? Ved takemu Mondeu stacia 205-ky (aj ked uznavam, ST-cko ma 235, ale je to podstatne vacsie auto)
PS: prve auto co ma napadlo co ma seriovo 225-ky je 6-litrovy 2 tonovy Jaguar ...
|
|
|
No jo, malý auto to možná je, ale ta váha a krouťák ropáku asi chce svoje, taky mi přijde 225 dost, ale žádnou tragédii bych v tom neviděl.
|
|
|
A tak tragedia to nieje, ale za dazda by som s tym chodil opatrne :)
|
|
...designu brava som sa tu uz dotkol v clanku test testu revolutions - zvnutra sa mi lubi ovela viac ako zvonku, taliani to kapanek prehnali s tou bocnou liniou, je to az moc sikme a pri tak malych presklenych plochach sa ani necudujem zhorsenemu vyhladu...ale urcite je krajsie, jako slavna kia ceed so svojou zmatenou prdelou - bravo ma najkrajsi zadok v triede:)
...co sa vahy tyka, je to do znacnej miery sposobene hmotnostou motoru - jtd sice su obecne povazovane za spolahlive, aspon co sa tyka najstarsieho typu (105k -bravo, brava, marea, 80k - Stilo - 25konikov padlo za obet nizsim emisiam) tyka...a fiatacke diesle montuje aj opel a saab, takisto suzuki, takze cosi na nich asi bude...Danou za dieslovy motor je aj vysoka hmotnost, neni to len problem fiatov...ja by som to auto urcite zvazoval, z nizsej strednej triedy by som bral asi to, ale to by zaviselo na peniazoch - keby na to mam berem fokusa, keby mam este viac, berem bavoraka jednicku s trojlitrom:D
|
|
Bravo se nevyrábí v Polsku, tam se vyrábí pouze Panda a 500 + se chystá výroba Fordu Ka, který z 500 vychází. Bravo a ostatní Fiaty se vyrábí v Itálii, Bravo tuším v Cassině či Mirafiori.
|
|
|
Vážně? Tak to sorry. Tu informaci jsem získal od dealera, takže jsem ji považoval za, ehm, spolehlivou.
|
|
|
Všechna auta pro ČR jdou u Fiata přes překladiště v Polsku - proto možná ta zkratka "Bravo z Polska"
|
|
Jezdím Bravo 2 1.4T-jet, zatím 12tis.km, kola 205/55 R16, podvozek je tvrdší, ale na těch 16" je to celkem v pohodě. JInak s názory souhlasím. Ovládání vyhřívání sedaček je u táhla ruční brzdy, nemám s tím problém. S tím Blue&Me hlasovým ovládáním mám podobnej probém. Ale polština je celkem použitelná, taky i němčina je jednodušší. Ale zkus si tam nahrát polštinu a je to celkem v pohodě. Mám i tu základní navigaci, je to ok. Jinak výhled z auta - s tím taky souhlasím - píšou to i v testech, akorát mě to vůbec nevadí, jsem zvyklej couvat dle zrcátek (jezdil jsem dost s dodávkou), takže mě to je fuk.Prostor na zadních sedačkách a kufr - s názory se ztotožňuju. Jinak s tím benzínem to auto je lehčí, takže je takový obratnější (porovnával jsem po jízdě s naftou).Provedení a zpracování interiéru paráda - zcela upřimě nechápu kdo může ještě v dnešní době považovat s interiérem Golf za etalon třídy (nic proti VW, ale to je fakt blbost). Auto bych klidně doporučil. Ty plky o spolehlivosti, to je prostě kdyby, aby, co by... Když máš smůlu na kus, tak jsi stejně v řiti a je jedno jaká je to značka...Btw:minulej tejden jsem viděl borce jak táhnul za Olcitem na laně Corollu (veliká sranda, škoda, že jsem neudělal foto:-))).Tak ať vám to všem jezdí. Howgh
|
|
|
Naprostý souhlas...v zimě jsem také jezdil na R16 a vůz byl mnohem pohodlnější. Díky za ten typ s polštinou, zkusím to. Hodně bezproblémových km! .)))
|
|
Právě uvažuji, že bych si něco takového koupil. Jsem líný a chtěl bych ale něco s automatem. Ve městě je to k nezaplacení. Mám kromě Brava ještě v merku Hyundai i30, KIA Ceed, nebo Focus. Nezná to někdo s automatem?
|
|
Teď na jaře FIAT uvedl nové diesely 1.6 16V. Podle parametrů a testů v časopisech je to naprostá špička a ideální poměr KUBATURA/HMOTNOST. Navíc se po roce hlo s cenou směrem dolů, takže mít prachy v prasátku, tak si poručím tu barvu MARANELLO a jdu do toho!
Nechápu jak někdo může napsat, že naftové motory FIAT jsou poruchové. To skončilo s nástupem JTD a to už je 10 let!
|
|
Zásadně nesouhlasím s plkama o poruchovosti italských naftových motorů! Mám AR 2.4JTD už víc než rok- koupeno jako 8 let staré auto od naprostého autoignoranta, za tu dobu si to auto jenom chválím a kromě praskajících zárovek H7 (no praskla asi 2x) po mě nikdy nic navíc kromě údržby nechtělo, a při údajných 160 000km auto nehulí ani nevykazuje žádné jiné známky špatného motoru- dle slov přítele automechanika je motor sotva zajetej a vydrží ještě tak 500 000km, krásně to jede, táhne od nízkejch otáček a neztácí výkon ani nak 4000ot. A prej ani starý motory TD nejsou tak špatný jak se plká- dle zkušenosti přítele a jeho rodiny- měli 2 auta s tímto motorem bez poruchy motoru každé asi 7 let- pak je prodali a jedno prý najelo 700 000km a pak ho majitel naboural jinak by možná najelo ještě víc=) Tak těžko říct kde je pravda o poruchách- asi v mozcích českejch autoignorantů=))))
autoignorant= člověk kterej netuší že má do auta lejt olej předepsanej výrobcem, měnit ho v předepsanejch intervalech a že by měl občas zkontrolovat jestli tam má dost oleje, dále netuší že v autě je něco jako rozvody a že se taky čas od času měněj a nerespektuje další základní pravidla šťastného soužití s vozem (třeba že nastartovat a za studena na neutrál vytočit auto do omezovače aby se předvedl před kámošema není frajeřina ale projev mozkové poruchy)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v)
|