D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * LIDEM neregistrujem!
    Vydáno 26. 07. 2012 (15255 přečtení)

    „Technologické řešení nového CRV umožní především vyšší robustnost, bezpečnost a dostupnost údajů a má tak přinést bezpočet pozitiv oproti stávajícímu registru vozidel,“ řekl na úvod tiskové konference ministr dopravy Pavel Dobeš. (zdroj)


     
    „Provoz stávajícího registru bude zastaven 29. 6. 2012 v 15 hodin. Přechod na nový CRV se tak dotkne prvních tří pracovních dnů v červenci 2012, přičemž od 9. 7. 2012 budou veřejnosti přepážky na úřadech již opět plně k dispozici, “ vysvětluje náměstek Toman (zdroj)
     
    Registr vozidel otřásl politickou scénou. Zmr. Dobeš už nemá důvěru Karolíny Pýče, což je už vážný problém. Překvapilo mně, že Dobeš měl vůbec někdy něčí důvěru. Je to zvláštní, jakým způsobem ministerstvo dopravy funguje. Představme si například, jak by to vypadalo, kdyby diletanti z ministerstva dopravy neprovozovali celostátní informační systém, ale třeba firemní informační systém, třeba evidenci objednávek. Evidenci objednávek, kterou na základě neprůhledných specifikací a bez výběrového řízení vyvinul třeba gynekolog, kterej je na programování ale vážně dobrej a má styky s lidma napojenýma na rozvědku.

    Nejprve by jednotlivá pracoviště musela sama na vlastní pěst nakoupit počítače podle vágní specifikace. Účetní by běžela třeba do Lidlu, ředitel do Autokokotu, protože tam dostává jakési soukromé dárky,  skladník by se spokojil s dosavadním počítačem, ale to vlastně ne, protože tyto počítače se smějí používat jen pro účely nového programu a na nic jiného ne. Pak by bylo třeba firmu na týden zavřít, aby zákazníci mohli pohodlně přejít ke konkurenci. Pak by si to každý sám nainstaloval. Pak by se to v pondělí pustilo a zjistilo by se, že to vlastně nefunguje. Pak by se to čtrnáct dní zkoušelo opravit, ale prosím pěkně jen v pracovní době. Informatik by jednotlivým uživatelům posílal provokativní vzkazy, aby to zkusili zapnout a vypnout a pak už jen rezignovaně zkoušel nacházet viníky různě okolo, jako by za celkovou funkci systému nebyl odpovědný jen a pouze on.

    Samozřejmě že tohle by se v žádné firmě nestalo. To se může stát pouze státu. Ani na ministerstvu dopravy nemůžeme očekávat nic jiného. Jakou zkušenost s vedením lidí může mít třicetiletej zmrd, kterej vystudoval obor s názvem Evropská studia (co to kurva je?), následně se živil zpracováváním žádostí o evropské granty, pak leštil klacky v Bruselu a nakonec dělal jenom politiku? Jaká chyba se stala, aby tohle stanulo v čele centrální instituce?

    Podle mého názoru je to všechno ryzí diletanství. Snad se na tomto hodnocení shodneme, protože jiná důvěryhodná vysvětlení k dispozici nejsou, včetně toho o spiknutí na policejním prezidiu. Furt je přeceňujeme, myslíme si, že když se nějaká rozhodnutí odehrají na ministerstvu, v té velké budově na nábřeží, tak že mají nějaký reálný základ. Přitom ale pomíjíme, že tam jsou také lidé, kteří nejsou o nic lepší než lidé kdekoli jinde, spíše jsou horší, protože největší lejno plave v žumpě vždy nahoře. Pomněme tohoto závěru, až nás budou zase "na slovo vzatí odborníci" z ministerstva dopravy a jeho filiálek jako BESIP, CDV a ÚAMK poučovat, co je za volantem jedině správně a jakou buzeraci musíme ještě strpět navíc k těm buzeracím z minula, aby na silnici bylo bezpečněji, protože "dopravní experti zjistili" a "studie ukazují, že...". Nejsou žádní experti, nejsou žádné studie, je jen šrot, který vyrábějí lidé jako Dobeš, Bárta, Huml a další, kterým soudný člověk nevěří ani nos mezi očima. Bez vize, bez kvalifikace, bez schopností, bez odpovědnosti, bez charakteru, ale bohužel, na čele společnosti. Velká chyba.

    Příklad.

    Hovinky.cz využily už tak napjatou situaci k šíření paniky mezi obyvatelstvem, které straší tím, že za nesprávné údaje v registru hrozí provozovateli vozidla pokuta. Ano, to je pravda, pokuta řidičům hrozí, ale jen těm úplně blbým. Přestupek je zaviněné jednání, které nastalo buď úmyslně, nebo z nedbalosti. Vzhledem k tomu, že během přechodu na nový registr vznikla určitá nekonzistence dat, úmysl na straně řidiče lze vyloučit, pokud tedy nepracuje na ministertvu dopravy a u jeho estébáckého dodavatele. Stejně tak vědomou i nevědomou řidičovu nedbalost, protože neexistuje žádný způsob, jak by se o chybě ve "svých" datech dozvěděl nebo o ní měl vědět. Naopak, situace, do které se ministerstvo svým diletantstvím dostalo, může pro řidiče znamenat určité výhody.

    Dále je zajímavá informace, že se ministerstvo dopravy se v polovině července obrátilo na dopravní policii s žádostí, aby její hlídky při silničních kontrolách netrestaly řidiče, pokud u nich zjistí kvůli chybám v registru nesrovnalosti. Když zmr. Kalousek volá zmr. Lessy, je z toho celorepublikový skandál a nepřípustné zasahování do nezávislé činnosti policie, když ale ministerstvo dopravy volá policii ohledně dopravních přestupků, je všechno v pořádku. Tady jde přece o řidiče a u těch je bezpráví povoleno.

    Jak to bude dál s chromým registrem jako nejhmatatelnějším artefaktem působení ABL, pardon, VV, pardon, LIDEM? Hlavní problém teď nebude funkčnost systému, kterou se po čase podaří dosáhnouit, ale nekonzistence dat. Připomínám situaci z roku 2001, která byla velmi podobná a která vedla k tomuto přechodnému zákonnému ustanovení:

    Zákon č.56/2001 Sb.o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, § 89 Přechodná ustanovení

    (5) Provozovatelé silničních motorových vozidel a přípojných vozidel jsou povinni do tří let ode dne účinnosti tohoto zákona (do 30. 6. 2004) uvést údaje v registru silničních vozidel vedeného podle tohoto zákona do stavu odpovídajícího skutečnosti; pokud jde o vznik, změnu nebo zánik zástavních práv, jsou provozovatelé silničních motorových vozidel a přípojných vozidel povinni uvést údaje v registru silničních vozidel do šesti měsíců ode dne účinnosti tohoto zákona do stavu odpovídajícího skutečnosti.

    Stát tehdy provozoval registr vozidel, ve kterém měl vlastní vinou chyby, a situaci vyřešil tím, že donutil provozovatele tři a půl miliónu vozidel absolvovat a také zaplatit tzv. registrační prohlídku, při které se na registrační značku lepila známka. Samozřejmě to veřejnosti nepodal takto, ale zdůvodnil to bojem s prodejem kradených aut, se kterým ovšem toto opatření nesouviselo ani okrajově. I po dokončení registračních kontrol se auta kradla a prodávala ve stejné míře jako před nimi. Čím nám to asi odůvodní teď?


    26.07.2012 D-FENS
     
     
     


    [Akt. známka: 1,08] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 165 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.