D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: Drážďanský zázrak
    Vydáno 17. 02. 2006 (25152 přečtení)

    Velké a silné luxusní auto? A od VW? Dlouhou dobu nic takového od automobilky, vyrábějící skutečně lidová vozítka, nebylo vůbec myslitelné. Ale časy se postupně mění a před několika lety Volkswagen v centru Drážďan otevřel futuristickou továrnou, kde zatím vyrábí vlajkovou loď své produkce - model Phaeton.

    I kolem samotné prosklené továrny v saské metropoli na Labi je toho mnoho zajímavého, komponenty do továrny kupříkladu městem nevozí kamiony, ale nákladní tramvaj CargoTram, ale tento fakt pochopitelně, ač je sám o sobě atypický, pochopitelně nemá na vlastnosti vyráběného vozu pražádný vliv.

    Phaeton vzhledově velmi připomíná jak Audi A8, tak i Volkswagen Passat, na první pohled je rozeznáte až po troše tréninku a musíte být připravení na to, že pumpař se vás zeptá, jestli to jste vy s tím Passatem na čtyřce. Jistě, ve chvíli, kdy Passat a Phaeton postavíte vedle sebe, tak 505 cm délky Phaetona asi nepřehlédnete. Ani šířka lehce přes 190 cm ve vás nevzbudí dojem, že ve Phaetonu bude málo místa.

    Do ruky se mi dostala verze s motorem 6.0 W12, tedy šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 331 kW (450 koní) a najel jsem s ním kolem 1500 km. I přes to, že Phaeton s tímto motorem váží prázdný bez zhruba padesáti kilogramů 2.5 tuny (a maximální hmotnost se pak blíží třem tunám), uvedený motor s ním dokáže cvičit docela hezky. Přebytek výkonu v jakékoli situaci je naprosto nehorázný. Výrobce uvádí zrychlení z 0 na 100 za 6.1s, uznávám, že kupříkladu u MB S600 nebo S55 AMG se uvádí 4.4s, ale ani těch 6 sekund není na tak těžké auto špatný výsledek.

    Předně je nezbytné říci, že jezdit s Phaetonem se dá různě. Auto má regulovatelnou výšku podvozku a také regulovatelné vzduchové odpružení. Podvozek se sice při vyšších rychlostech sám sníží, tvrdost podvozku však vozidlo automaticky nemění, ovšem jezdit s měkkým podvozkem po dálnici pocitově odpovídá docela slušné vůli v řízení, zkrátka při 140 km/h předjíždíte kamion a máte pocit, že vám auto může uskočit o metr libovolným směrem. S tvrdým podvozkem ovšem Phaeton sedí jako přibitý a vydrží hodně a rychlost ještě o 100 km/h vyšší není problémem (podotýkám, že jsem s dotyčným vozem absoloval dlouhou cestu do Porúří a zpět a že speeding ve Spolkové republice není - zcela v souladu se zdravým rozumem - považován za dopravní přestupek), ovšem pochopitelně jízda není tak příjemná, jako na měkkém odpružení. Toto považuji za ne úplně dotažené, neboť oba mé, ne o mnoho menší, francouzské vozy, dokaží najít přijatelný kompromis mezi ovladatelností a komfortem.

    Co je nutné ocenit, to jsou přední sedačky Phaetona - proti těm nedokáži říci jediného křivého slova. Pominu jejich často proklamovatelnou ovladatelnost v 18 různých směrech (pochopitelně s elektronickým ovládáním a pamětí) a zaměřím se na možnost proměnné délky sedáku - nastaví-li se největší délka, sedák mi končí až téměř pod kolenem... Ano, to by měla být standardní vlastnost všech automobilových sedaček, skutečnost je však jiná. Z jiných vozidel jsem se s touto vlastností sedáku setkal zatím jen v BMW 7er, avšak ani tam to nepatřilo ke standardní výbavě. Další příjemnou vlastností jsou masážní funkce sedaček Phaetona - masáž zad během jízdy je skutečně příjemná (ano, tohle má ve zvláštní výbavě Mercedes S-klasse). Ze sedačky jsem se zvedl po absolvování 700 km a na sobě jsem nepociťoval známky toho, že jsem za volantem strávil bezmála 8 hodin bez přestávky, což považuji za nejlepší možné ocenění automobilové sedačky.


    V superlativech už nelze hovořit o sedačkách zadních, které, ač jsou seříditelné v 10 různých směrech, tak nejdou sklopit a sedáky mají krátké. Místa vzadu je sice více, než v Octavii nebo Felicii, ale sedím-li vpředu já, je za mnou místa vždycky málo (jediné auto, kde jej není málo a s níž mám zkušenosti, je BMW řady 7 ve verzi Long). Co nelze nezmínit, to jsou sympatické stojánky na nápoje ve středovém tunelu vpředu i vzadu, sluchátka pro obě zadní sedačky (aby každý cestující mohl poslouchat jinou muziku nebo sledovat jiný film) a úplně k zahození není ani čtyřzónová klimatizace.

    Skvělá věc je radarový tempomat. Co to je? Fungování normálního tempomatu snad nikomu vysvětlovat nemusím - auto prostě drží rychlost. Radarový tempomat funguje podobně, až na to, že dojedete-li pomalejší auto, vaše auto zpomalí, v nezbytném případě bude za vás i brzdit a drží si rozestup bez zásahu řidiče. Řidič může pomocí rolleru na levé straně multifunkčního volantu nastavit, jakou má radarový tempomat dodržovat vzdálenost od předcházejícího auta. Není to ještě úplně dokonalé v zatáčkách, při větší nastavené vzdálenosti v zatáčkách může reagovat i na auto ve vedlejším pruhu, ale je velmi pohodlné při dnešním provozu na německých dálnicích nastavit na tempomatu 180 km/h (více vás soudruzi z NDR nastavit na tempomatu nenechají) a zapnout si tuto funkci. Když někoho dojedete, zpomalíte automaticky na jeho rychlost a v okamžiku, kdy je před vámi opět volno, začnete opět zrychlovat (a tempomat ve Phaetonu zrychluje ze všech tempomatů, co jsem kdy viděl, asi nejvíce). Zajímavostí je, že pokud radarový tempomat brzdí, můžete cítit, jak sám klesá brzdový pedál. Nedostatky to má asi dva - jednak pokud si necháte odstup od auta před vámi, tak se často i v Německu najde ein Trottel (teda kdyby byl jenom ein, tak by to ještě bylo docela fajn), co se vás pokusí předjet zprava a druhak mi po aktivaci této funkce chyběla ještě funkce automatického otáčení volantem (což prý chystá Honda).


    Navigace, palubní počítač, telefon, changer na šest CD, druhý changer na šest DVD, aktivní klíč (který nemusíte vůbec vyndavat z kapsy, když se přiblížíte, auto se samo odemkne a nastartovat jej můžete tlačítkem), televize, LCD displeje v opěrkách hlav předních sedaček, víko kufru otevírané zcela elektricky a další podobní kravinky nepovažuji za důležité, nicméně pokud po tom toužíte, Phaeton vám je poskytne. Stojí ovšem za to zmínit náhon na všechna čtyři kola, pětistupňový tiptronic s možností sportovního řazení, blinkry v zrcátkách, osvětlení okolí vozidla při vystupování, analogové hodiny v palubní desce, přístrojovou desku, která kromě obligátního tachometru, otáčkoměru, palivoměru a teploměru měřícího teplotu chladící vody obsahuje i teploměr měřící teplotu oleje, voltmetr, další barevný LCD displej pro informace z palubního počítače a chromovaný nápis Phaeton a také parkovací senzory vepředu i vzadu a to nejen akustické, ale i s optickou indikací vzdálenosti, které v kombinaci s radarovým tempomatem umožňují provozování vozidla i v IFR režimu :-)

    Horší věc je ergonomie ovládání. Najít některé ovládací prvky vozidla vyžaduje přestat sledovat provoz. Tlačítek na volantu je celkem dost a k tomu i dva rollery, k tomu je mnoho ovládacích prvků i na páčkách pod volantem, středové konzoli a také na středovém tunelu. Je nutné si na umístění nejčastěji používaných ovládacích panelů zvyknout, protože jinak vám jejich hledání zabere dlouhé vteřiny, během nichž se může stát mnohé. V tomto směru mi přijde ovládání stejných funkcí v 7er propracovanější.


    Tak, určitě byste rádi věděli, kolik ten šestilitr žere. Ve městě je to opravdu drsné a spotřeba může snadno překročit 20 litrů na 100 km (VW ve svých materiálech uvádí 21.2), při častější ostré akceleraci se dostanete až na 30 litrů. Při úsporné plynulé jízdě rychlostí kolem 90 km/h se dá jet kolem 9 l/100 km, na dálnici při 130 mezi 11 - 12, při jízdě metodou brzda/plyn až do maximální rychlosti (omezena elektronicky na 250 km/h) se na těch 30 litrů dostanete také. Nádrž je na 90 litrů paliva, čili jako u každého auta je i zde malá.

    Teď bych měl asi napsat závěr. Mohu ještě kritizovat nedostatečnou citlivost plynového pedálu kolem nejvyšší polohy, ale mám-li Phaetona zhodnotit, musím říci, že celkově je to, přes pár drobných nedostatků, sympatické auto, s nímž se vůbec nejezdí špatně. Nikdo nebude asi očekávat, že šestilitrový dvanáctiválec bude mít nízké provozní náklady. A ač to není nejostřejší auto ani nejvýkonnější auto, s nímž jsem měl tu čest, nedovolím si o něm říci, že moc nejede... Konečně má i východní Německo auto, za které se nemusí stydět. Ostatně, loni jsem v něm zahlédl v Hannoveru jezdit i Gerharda Schrödera.

    Omluvte kvalitu přiložených fotografií, ono fotografovat po tmě z ruky, v jednom případě i za jízdy, s dobou expozice 2 sekundy přece jen není nic moc...



    17.02.2006, Root


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,83] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Root | Komentářů: 62 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.