Komentáře ke článku: Test: Mazda 6 (ze dne 26.11.2006, autor článku: KaJa)
Přidat nový komentář
|
"- pořád mám originál podvozek a nic mu nechybí. U Mercedesu C, A4 a Passatu vždy výměna těch různých tyček co drží kola za 60k - 80k km."
K tomu bys moh klidne pripsat i ten Ford Mondeo.
|
|
|
Fakt? Mám na Mondíku těch 60 po pražských tankodromech a nic. To je také ještě poctivá kovářská práce, fšechno železné. Ani v mém okolí si na podvozek nikdo nestěžuje. Co zlobilo tebe?
|
|
|
Čím to je, že já jsem v Praze ještě tankodrom neviděl? Ale ono to možná bude tím, že pojem tankodrom je docela relativní. To co je v německu na dálnici označeno jako nerovnost vozovky a rychlost je omezena na 110 je u nás jednoznačně jeden z hezčích úseků dálnice. Tak nějak si to představuji s tím vaším tankodromem.
|
|
|
Tak si projeď smíchovskou ulicí Nad Zámečnicí. Tři retardéry a rozmlácenej asfalt... Tak nějak si představuju Doupov. Nebo Boletice :-))
|
|
|
Bud mam stesti, nebo vy smulu. Mam na 4 roky starem Mondeu nalitano 155kkm, krome brzdovych desek+kotoucu a ramene predni napravy (kvuli dire v silnici o parametrech krateru po bombe) jsem na podvozku zatim zadny servis nepotreboval.
|
|
Hmm, ja som si myslel ze Mondeacke podvozky su docela odolne...
|
|
|
Nevim, v autech se zas tak neorientuji, takze nedokazi srovnat podvozek sveho auta s jinymi. Vim jenom ze stabilizacni tyce menim co rok a pul - vzdycky zacnou klepat.
A pak mam jeste chronicky problem s vyfuky, jednou jsem stredni klepnul na nejake vlne s cnicim kanalem a od te doby je to des... porad dokola to rezne a meni se. Nejspis nedokaze autorizovany servis udelat opravu poradne.
|
|
|
Ale na Mondeu se zase posere vsechno okolo...
|
|
|
Co treba ???
Krome bezne udrzby (brzdove kotouce, vymena tlumicu po 150 tis. a snad sem zaradim i levou poloosu) mam nyni (300 tis km - 10 let) v haji ABS jednotku a to je vse. Jinak (krome jinde zminovanych tlumicu vyfuku, ktere jsem jebnul na kanalu a ted mi to porad dokola kurvi autorizovane servisy) tak nic.
|
|
Souhlasím se vším, i s mínusy. Mám od června Mazdu 6 WGN, ve faceliftu, v nejnižší verzi. Což tedy znamená to samé, co má recenzovaná verze, jenom s benzínem 1.8, bez hlín v základu a s neautomatickou klimou. Vyšla mě na 539.000. Stejně vybavená Oktávka vyjde cca o 100 litrů výše. Vzhledově a užitkově nesrovnatelné.
Jediné mínus Mazdy je to, že maj trochu chaos v zastupování (myslím, že od září mají jiný dealerský systém) a hlavně, že tuším nemají ucelený fleetový program. Proto v byznys sféře moc šestek není. Každopádně proč si kupovat soukromě Oktávku (a v podstatě jakékoliv jiné auto), to mi není jasné, když jsou na truhu auťáky s tímto poměrem cena/užitná hodnota.
|
|
|
Poslední ceník, ktery visí na Auto Zeman uvádí 6WGN 1.8 Comfort za 649.900,- Oktávka má dost omezený výběr motorů, takže nevím s čím srovnáváte, ale 1.9 Elegance je dle ceníku 629.900,- včetně auto dvouzónové klima. Můžete argumentovat čímkoliv, kvalitou, designem, jízdními vlastnostmi, ale cenou asi ne. Samozřejmě lze usmlouvat i 8% dolů, určitě, pokud jste jejich věrný zákazník :))
|
|
a dost trapná snaha o napodobení literárního stylu D-Fense. Nejvíc mě pobavila ta zmínka o "ekologičnosti" dýzlu - já teda autům vůbec nerozumím, ale rád se nechám poučit jak je ten smradlavej ropák ekologickej...
|
|
|
Ano, chytrý jsem, dokonce mám vysokou školu, heč!. A skutečně můj styl je podobný stylu D-Fense. Oba totiž píšeme česky a na klávesnici počítače.
Ad ekologičnost - pokud do něčeho za x let naleju méně litrů paliva než do jiné pixly, tak to prostě ekologické je. Pokud se o diesel člověk dobře stará a nemá dojebané vstřiky + turbo, tak i 15 let staré auto splňuje s přehledem Euro II (takové jedno mám doma jako private car).
|
|
|
Hmm, akorát že Euro normy jsou rozdílné pro diesel x benzín...nutno říci, že pro diesely jsou podstatně měkčí...
|
|
|
Jde jen o to, co vice skodi. Diesel obecne spali mene paliva (uhlovodiku) a tim vyprodukuje celkove mene skodlivin. Zejmena z pohledu produkce CO2 je lepsi nez benzin.
Na druhe strane je tu o neco horsi skladba dalsich zplodin (CO, SOx, NOx...). Ale nejvetsi skodlivosti dieselu spociva v pevnych casticich, ktere jsou u benzinu podstatne nizsi.
|
|
|
vysokou školu má kdekdo, dvě auta má taky kdekdo a rádio si můžeš pustit doma a nemusíš mu věnovat půl článku o autě.
|
|
|
No tak to pozor, já mám auta TŘI. A v každém rádio.
|
|
|
|
Moc se omlouvám pane Lafato. Věřte mi, čas všechna příkoří napraví, nebojte.
|
|
|
Souhlasím s tebou Kajo, jen snad jedna věc - to, že někam nalezejš něčeho míň, je ekologičtejší, ale nemusí tohmu být tak. Stejný jako u úsporných žárovek - sice žerou míň proudu, ale výroba je cca 100x náročnejší a ekologicky zatěžující, než obyč žárovky. Jenže o tomhle ekologové moc slyšet nechtěj, protože se jim to nehodí do krámu.
Ale s dieslem souhlasím, taky mám doma jedno takový - až budou benzínový motory se stejným výkonem a spotřebou, tak přesedlám, zatím ne.
BTW za kolik jej +- prodáš?
|
|
|
Benzinove motory s rovnakym vykonom maju zrovnatelnu
spotrebu. Problem je, ze vacsinou sa do toho isteho auta montuje 170 bhp benzin a povedzme 120 bhp naftak a ich spotreba sa potom zrovnava.
|
|
|
Nerozumím... Vlastní zkušenost: turbobenzín 170 hp = 9-10 litrů, turbonafta 177 hp = 6,5 l....
|
|
|
Tak tady tusim znacny rozdil v hmotnosti nebo zmenu stylu jizdy. Moje zkusenosti jsou 170hp benzin neturbo 2.5 V6 za 10,5 pri 1750kg a 177hp turbonafta 3.0 V6 za 9,0 pri 1650kg.
|
|
|
Yup, toto vyzera realnejsie. Nejaky rozdiel tam vzdy bude kvoli niszej vyhrevnosti benzinu.
|
|
"- diesel (50k KM ročně najetých znamená 50k CZK ročně úsporu na palivu), navíc mám pocit, že je to obecně ekologičtější – uvařit naftu dá méně práce než benzín."
Ty tři roky zpátky to možná platilo, dneska nafta nijak levnější není. A taky má diesel kratší interval pro výměnu filtrů a oleje (jestli se nepletu). Benzín je benzín. Žádný diesel nevytočím do 7tis otáček za stálého nárůstu výkonu a skvostného zvuku.
|
|
|
Jako všichni uživatelé služebního vozu si musím vést knihu jízd, tedy najeté km + cena a množství paliva.
Kupoval jsem auto s kolegou nastejno, on 2L 16V Nissan Primera benzin, já 2L 16V Mazda 6 dehet.
Po letech jsme vzali svoje knihy jízd (máme najeto +/- stejně) a srovnali náklady na pořízení paliva od začátku roku 2004 podnes. Jízdní styl máme dost podobný, jsme i stejně staří.
Toto vyděleno počtem let dalo oněch 50k CZK.
Já nesoudím jestli benzín nebo naftu, to ať si vyřeší každý sám a je mi to šumák.
|
|
|
Olej u dieslu? Nevim jaky interval ma Mazda, ale ja mam u meho naftaku 30 tis. coz neni tak malo.
|
|
Jen bych podotkl, že při posledním vývoji cen pohonných hmot je úspora 50KKč ročně na naftě naprosto nereálná.
|
|
|
??? a to proč?
Pokud jen nepopojíždíš po městě s autíčkem z kindr vejce, ale jezdíš normálně s normálním autem (cca 1,5t), pak je spotřeba u nafty jen z principu o cca 15% menší.
Čím víc na to šlapeš, čím je auto těžší, čím má větší Cx, tím je rozdíl ve spotřebě větší. Proto je třeba kupovat "silničního ofrouta" v benzínu nevýhodné...
|
|
|
Moj priklad, nafta 1.5 dCi 66kW vs. benzin 2.0i 110 kW:
Rovnaký štýl jazdy, rovnaká trasa, rozdiel v spotrebe cca. 2.4 l/100 km (5,56 vs. 7,98). A to zrovnávam dve výkonovo dosť rozdielne autá, s benzínom jazdím častokrát rýchlejšie. A rozdiel v nákladoch na PHM je tak 70 halierov, pri cenách pod 30 KČ za liter.
A servisný interval bol u nafty 30t, u benzínu mám teraz 20t.
A pokiaľ spomínaš 15% rozdiel v spotrebe, tak to naozaj nesedí.
|
|
|
Jen bych si dovolil poznamenat,že fyzikální účinnost benzínového motoru jest velmi zhruba řečeno třicet procent,přeplňovaného,přímovstřikového Dieselu až téměř padesát...Tudíž fyzikálně vzato,motory stejného výkonu,i když je srovnání vzhledem k výkonové křivce obtížné,budou mít spotřebu pro fyzikálně stejný pohyb značně odlišnou..Např benzín 9/100,nafta 6.To je prostě fyzika a těžko o tom diskutovat.Funguje to většinou u českého spotřebitele..."Hele,mámo,co my najezdíme,koupíme 1.2HTP...A pak se diví,že jezdí za deset.A ekologie?Zplodiny dieselu jsou v podstatě saze,plus pár málo podstatných sloučenin síry a dlouhořetězatých uhlovodíků...Diesel bude prostě vždycky úspornější.
|
|
|
Nafta je urcite uspornejsi ale ne ekologictejsi. Viz normy euro, pro naftu jsou limity priblizne 4 az 5 nasobek benzinu. Benzin ma totiz neco co nafta nikdy mit nemuze - katalyzator. Navic se ukazuje ze co se tyce ekologie je problem prave produkce pevnych mikrocastic automobilizmem, jak ze sazi, tak z pneumatik. A tady nafta suverene vede co se tyce zateze prostredi, je totiz velice obtizne filtrovat ty nejmensi a nejskodlivejsi castice - filtry co se ted davaji do naftaku to stale nedokazou. Btw, ta uspora 1kc / km znamena rozdil spotreby 4-5 l / 100 (pri +- stejne cene), coz zrovna neodpovida tomu rozdilu ucinosti nafta / benzin. Bud srovnavany subjekt jezdi jak dobytek nebo autor keca. Rozhodne bych na zaklade knihy jizd nedelal soudy nad ekonomii jizdy, neovlivnuje to pouze motor. Vychazel bych spis z fyziky a aktualnich cen.
|
|
Copa Toyota Avensis, vzal jsi do uvahy?
Momentalne stojim pred podobnou volbou a Mazdu6 jsem odsunul v semifinale kvuli prilis sportovnimu interieru.
Ve finale jsou zatim Superb (+ nejaky on-line antitheft control na bazi GPS/GPRS) nebo Avensis.
|
|
|
Jedinou potenciální slabinou Avensisu můžou být sedačky - (ve většině výbav) bez bederních opěrek. Někomu nevyhovují.
Mazda 6 má údajně podvozek, který při jízdě na hraně nevaruje, že se blíží mez. Proto když M6 tak prý jedině ve výbavě s ESP. Informace z doby ještě před faceliftem.
V crash testu Avensis nad Superbem výrazně vede.
|
|
|
U Avensisu 130 kW se jako nevýhoda uvádí velmi strmý průběh krouticího momentu, musí se pořád řadit. Také to má maximální výkon v 3600 ot/min, normální dvoulitry u 4000 nebo ještě nad.
Já se s tímhle jevem potkal u TDI 96kW a to bylo na mašli.
|
|
|
Já jezdím s benzínem. Když už diesel, tak bych asi bral ten 95 kW nebo při touze po větším výkonu variantu se 110kW.
Na 130 kW verzi jsem skutečně moc nadšení neslyšel, ale to když jej srovnávali s diesely od Hondy a BMW, tedy s tím nejlepším co je na trhu.
S tím častým řazením bych to tak černě neviděl - v oktávce 77 kW pocit, že bych měl často řadit, rozhodně nemívám.
|
|
|
Superb je managorské auto. Nejlevnější model poměrně bezpečně, rychle a pohodlně (v porovnání s cenou) doveze kamkoliv.
Výrazné mínusy jsou kufr (maličké víčko, naskládat do toho dva batohy a dvě tašky s lyžákama je něco jako ježek fkleci), převisy a poloměr zatáčení (parkování fpodzemních garážích je chuť) a ceny servisu (cenou servisu si Škoda asi hraje na alternativu A8, potřebou servisu je to stále Škoda).
Dále mne osobně na $uperbu $ere to, co by mělo být ftéto kategorii fzákladu tak je za nemalý příplatek (automat, automatické rozsvěcení světel, xenony, vyhřívaná sedadla...).
Takže pro soukromé použití bych si to dobře rozmyslel.
|
|
provozu motoru jen s ekologinosti vyroby paliva. Vyroba je podruzna, dulezity je provoz a tady jsou na tom diesely oproti benzinu spatne, kvuli pevnym casticim ve spalinach. Ale samozrejme motory s filtrem jsou na tom uz lip a dulezite taky je, ze diesel ma mensi spotrebu = min sajrajtu ve vzduchu.
|
|
|
Akorat ze ten vyprodukovany sajrajt se pocita za ujety kilometr, ne za spotrebovany litr paliva.
|
|
|
No to je snad kazdymu jasny.
|
|
Musím se ohradit proti komentu stran C5 - byl bych jako zarytý Citroenář ochoten překousnout třebas nespolehlivost (také už to ale není pravda), rychlou ztrátu hodnoty, zvláštní image - ale rozhodně ne to, že by byla C5 nepohodlná. To je prostě blbost. Je to jedno z nejpohodlnějších aut co znám (jezdím Xantií, jinak služebně s VW...:-) )
|
|
|
Pravda pravda, jsem též citroenář... sice vlastním dnes už "dědka" BXe, ale nedávno si rodičové koupili C5 a opravdu na nedostatek pohodlí si stěžovat nemůžu, sedačky super, všechno po ruce a navíc Hydractive 3 :) já bych C5 hned nezatracoval...
Je fakt, že je to můj čistě subjektivní pocit ještě zesílený mojí citroen nemocí... ale myslím, že nejsem úplně mimo mísu :)
|
|
|
Interiér - špičatá hrana středového tunelu mi udělala modřinu na pravé noze po 5 km zkušební jízdě, ze zadní sedačky jsem vylézal popředu jako ožralej.
Jistě, pneumatické pérování je jinak super.
|
|
kdyz se tu mluvi o mazde - ma nekdo nejake zkusenosti s modelem '3'? na jare planujeme koupit 'mensi' priblizovadlo a z aut v nizsi stredni (kam mazda 3 mam ten pocit patri) se nam tahle zda nejlepsi...
dik.
|
|
|
Mám jí rok, najeto 13500 km, v dieselu a zatím naprosto spokojenej, absolutně žádnej problém. Podvozek je výbornej, ale trochu tvrdší, to je určitá daň za ty jeho výkony. Akorát mi trochu vrže loketní opěrka, ale to teď zkusím v servisu vyřešit, imo stačí trochu větší gumový špuntíky a bude to OK. Pro reference se podívej na stránky českýho Mazda 3 klubu.
|
|
|
dik za info. to co jsem zatim nasel na webu potvrzuje ze by to mohla byt dobra koupe... jeste si ho zajedeme vyzkouset a pak se uvidi definitivne.
co se tyce motorizace, my nejspis pujdeme do benzinu - pokukuju po 1.6. silnejsi benzin i naftak jsou uz moc drahe a 1.4 se mi zase zda malo (i kdyz s nim zadnou zkusenost nemam)...
|
|
|
Momentálne mám Mazdu 3, ale benzínový dvojliter 110kW, výbava Sport. Takže ako som pochopil, je to už mimo tvoj záujem. Ale momentálne viem o tom, že sa predávajú skladové modely za veľmi zaujímavú cenu okolo 550t KČ.
No a dojmy ? Auto som kupoval ako ojetinu s 80.000 na tacho, vek 2 roky, ešte v záruke. Komplet servis, knižka, veľmi dobrý stav. Majazdil som už vyše 30.000 (za 5 mesiacov) a zatiaľ bez problému, okrem...
- ľavé zadné ložisko, vymenené v záruke
- zadrháva sa plynový pedál, pokiaľ je zima a auto je studené, cca. prvých 10-15 km. Objednaný do servisu, bude opravené zdarma.
Inak spokojnosť, toto auto kombinuje praktičnosť (dostatočný kufor) a športový vzhľad, podľa mňa vydarený dizajn (mám sedana). Motor výborný, tichý, výkonný. Dá a s ním jazdiť aj za 7 litrov, ale to je o ničom... za tých 30t km mám spotrebu 7,98 a to večšinu ciest trávim na diaľnici.
Výbava najvyššia, v podstate dotsačujúca, čo mi chýba je tempomat, ktorý sa nedá prikúpiť a MP3 rádio (mám obyč. CD), ktoré je ale drahé :-( Interiér ma uchvátil hneď na prvý pohľad, ale je pravda, že nižšie verzie na tom nie sú tak dobre. Ale záleží od vkusu, ja mám úchylku na čierny interiér a čierne plasty :-) A v interi=ri sa musím cítiť dobre, v aute trávim kopu času, takže v tomto ohľade spokojnosť.
Zájdi na http://klub.mazda3.cz tam sa dozvieš viac.
|
|
..né nadarmo se říká... "Mazda.. to je jazda ".. :-)
|
|
Vtipny to pan...50tkm rocne s dieselem znamena 50tKc rocne usetrit...mam benzinak se 150ti konmi a zere 6,5l, nevim, kde pan sezene 95kW se spotrebou 3,2 litru. Mazda 6 to urcite neni:)
|
|
|
Dvě stejná auta (Mazda 6, Nissan Primera). Jedno jezdí na naftu, druhé na benzín. Stejný kilometrový průběh (50 tis km ročně). Stejný styl jízdy (411 +/- dodržovaná, zatím bez bodů)
Na Nissanu tankuje kolega 2x týdně, já jednou. Jedna nádrž á 1500Kč. Krát 50 týdnů = +/- 50k CZK navíc. Doložitelné knihou jízd a výpisem z CCS karty.
Já jsem jezdil několik benzínů, nikdy jsem to pod 8,5 dlouhodobě nedostal. Mazdu 6 mám pod 7.
140k benzín mi žral pod 7 jedině ve Švédsku, kde mají brutální rychlostní limity.
Když benzín, tak jedině hybrid (Toyota Prius apod). S tím se dá jezdit pod 5 a méně a jeden ani neví, že má spalovací motor. Najel jsem na tom asi 20 tis km a nebýt to tak malé auto, už bych ho měl.
|
|
|
Klídek Kajo, individua jako Hardik ignoruj. Náš školský systém má bohužel znatelné mouchy a na netu se vyskytuje i značné procento těch, kdo na zš v 7. třídě chyběli (když se probíraly ve fyzice motory).
Jinak - hybridy jsou OK, pokud se bavíme o ježdění po městě, nebo pokud nepřemýšlíme o tom, jak byly vyrobeny všechny ty hybridní fíčuty...
|
|
|
No nevím. Nissana Primeru, 2.0i benzín se 130k jsem měl docela dlouho a dalo se s ním v pohodě, bez násilí jezdit za 7l. Na dálnici ve Švýcarsku (max. 120km/h) jsem jezdil dokonce asi za 6,3l/100km. To, že já jsem jezdil za víc je dáno jen tím, jak na to šlapu. Stále jsem nepochopil ekonomickou výhodu dieselu. Zatím mi dieselové auto ukazuje připadá jen se samými nevýhodami
|
|
|
To by me zajimal konkretne ten motor a auto ... 150 koni a 6,5l spotreba - skoro se tomu nechce verit sakra :-)
Mozna by se nechalo pri stylu EcoRun, ale predpokladam, ze KaJa asi potrebuje rychlejsi presuny s relativne velkym autem a tam jezdit s nejakym benzinovym 2litrem apod. za 6,5l benzinu je asi blbost ne? :-)
|
|
|
blbost je slabý slovo. nicméně člověk se s tímhle na netu setkává poměrně často (patří to k urban legends).
Asi největší "kingové" jsou v tomhle majitelé amerik. To že maj interiéry aut jak korejci v roce 56 popřít nemůžou, že podvozek auta je skvělej do první zatáčky tak ne, tak aspoň tvrděj že ten jejich V8 "small block" 666kW žere 7l...
|
|
|
Ty interiéry jsem nepochopil. Ačkoli ameriku nevlastním interiery u US aut jsou typicky podstatně luxusnější, byť řekněme staromódnější než u evropské konfekce.
1. Americký podvozek je sice dobrý jen do první zatáčky, evropský zase jen do první příčné nerovnosti. Je to prostě obojí o něčem jiném. To už byste rovnou mohl srovnávat Iveco Daily s T815 12x12.
2. Nevím jak smallblock 666kW ;-) ale s Northstarem 4.6 300HP v USA bez problémů jezdívám pod deset litrů, snažím-li se, tak za 8.5. A zcela upřímně - existují lidé, kteří spotřebu neřeší. Prostě mají rádi to pohodlí a ten styl a jsou srozuměni s tím, že to holt něco stojí.
|
|
|
No ve statech jsem mel Chrysler leBaron 2,5 turbo s automatem a prestoze byl dle tamejsich meritek zraly na zvrakovani, neni moc evropskych aut, za ktera bych ho vymenil.. Krome klasickeho "vsechno v zakladu"(vyjma rucniho stahovani strechy) me velmi tesily i jizdni vlastnosti a prijemne prekvapila spotreba: sedel na silnici vyborne: testoval jsem ho velmi dlouhodobe na horskejch silnicich kolem Cedar Breaks kde v zatackach pistel, ale nijak nejancil a zaroven clovek po deseti hodinach v aute vyleze bez bolesti zad... celkem rozdil oproti passatu:))
Spotreba se znacne odvijela od stylu jizdy: pri blbnuti nei problem 15 az 20, pri blbnuti s rucnim prerazovanim to muzete o tri snizit, a pri normalnim jezdeni 8 litru zadny problem. Taky jsem jel parkrat za sest, ale to na silnicich , kde zapnete tempomat a pak se pohnete jen pri prepinani radia...
Vazne jsem si myslel, ze ameriky budou strasny... jediny ktery dostaly svej povesti byly sluzebni Chevrolety Express,takove ty olbrimi dodavky... ale tam velkou cast delala klimatizace... byl jsem opravdu dost prekvapen:)))
|
|
|
a je to tady :))))
jako bych to neříkal :))
to JJ> ehm, ono záleží na kategorii. Pravdou skutečně je, že ve vyšších kategoriích je kvalita interiérů slušná a pro estetiku lze skutečně použít slovo "staromódnější". O ergonomii se skutečně nemá vůbec cenu bavit. Vše pro běžného američana celkem OK, do chvíle kdy přesednou do mb, bmw potažmo volva. Kolegové s (jeden Chevy Tahoe, druhej GM Yukon - oba mr07) jen kroutěj hlavama nad xc90. A pak tu máme běžné social wagen - na úrovni m323, koroly nebo akordu. Jejich interiéry jsou asi tak 80let za evropou a troufám si tvrdit že by jim je zákazníci v evropě omlátili o hlavu. Pro férovku je nutné dodat, že i ceny us pleček jsou někde jinde...
ad 1) já bych se na to podíval z jiného úhlu - na us podvozky nejsou kladeny takové nároky, jako má většina prasat z evropy. Američan si nebude stěžovat, že při 160ti ztrácí auto přítlak na přední nápravě, což vadí hlavně v dešti.
Pokud máte možnost, doporučuji pujčit 300M v evropě a us - nebe a dudy. Zkuste se zeptat u dovozců a většina vám potvrdí, že pro eu trh prochází podvozek řadou změn...
2) ano vlastnosti velkoobjemových benzínů se při klidné jízdě mohou mírně přiblížit naftě. Ovšem vyziku ošálit nelze. Ve chvíli, kdy sešlápneš pedál o pár centimetrů hloub do koberce, roste deference křivek naprosto markantně...
|
|
|
uff, to je ale "češtin"
fyziku - vyziku, diference - deference...
holt spěchat se nevyplácí...
|
|
|
Tak jo, vsetko zavisi od vodica, ja mam na firemnej OII 2.0FSI priemerku 7.5 (poslednych 10tKm) chorvatsko tam a spat za 6.7/100 sviznym tempom (max 150 na HU/HR dialniciach) a zase BB-Paris & back again na zimnych dunlopoch 7.5/100 (celkom 4500km(v tom je aj Paris-Normandia) - Nemecko 140-170 podla hustoty premavky, Fr& Vychodna marka 140 = zmysluplne)
Vsetko sa da ked vodic vyuziva dynamiku auta s rozmyslom a s ohladom na charakter cesty.
Na porovnanie kolega ma priemerku s rovnakym nabehom o liter vyssiu. Jazdi o kusok rychlejsie ale aj viac prasi - nejazdi plynulo a predvidavo.
Takztiez je pravda, ze s dieslom by som takto jazdil za magickych 5/100 ;-), ale povedzte mi, preco by som to robil ak mate na vyber tichy a kultivovany benzin so 110 kW alebo diesel o kus menej vykonny ale hlucny s neprijemnym priebehom vykonu.... nehovoriac o mojom subjektivnom pocite ze sa idem zadusit, ked citim splodiny z turbodiesla. Zvlastne je ze so starymi hladkymi som taketo fobie nemal :-)
|
|
|
V dlhodobom priemere urcite nie, ale za urcitych podmienok sa da. Moj rekord v nizkej spotrebe je 6.8 l/100 km. Oldsmobile Alero, 2.2L, 140 bhp, 5 speed manual, auto vazi 1350 kg, zatazene vodicom o hmotnosti 105 kg, operacnym mikroskopom o hmotnosti 15 kg a supravou naradia o podobnej hmotnosti. Trasa Pickering - Pointe Claire a spat, leto, sucho, teploty okolo 30 C. Rychlost medzi 110-130 km/h, klimatizacia pouzivana na priblizne 50% trasy.
Dlhodoby priemer na originalnych pneumatikach BF Goodrich T/A 215/60-15 bol okolo 7.5 l/100km v zmiesanej premavke, dialnica+mesto (prevazne Toronto) Potom som si vsak vymenil pneumatiky Toyo FS 2 205/65-15 na zimu a Toyo Proxes FZ4 225/50-16 na leto a spotreba narastla asi na 9 l... Najvacsie prekvapko prislo po zmene jobu, moje pouzivanie auta sa obmedzilo na 2x4.5 km denne a spotreba vyskocila asi na 13.5 l.
Slovom, vsetko zalezi na sposobe, ako sa auto vyuziva.
PS: ktosi tu kdesi porovnaval ucinnosti dieslov a benzinakov. Prosim vas, zrovnavajte zrovnatelne. Cisla z ucebnic z roku 1965 uz davno neplatia. Tam sa totiz porovnava velky diesel s priamym vstrekom s malym karburacnym benzinakom... Toto uz davno neplati. Zrovnanie TDI->TFSI by asi prinieslo velmi zaujimave vysledky... A este nieco: Bnenzinak bude mat pri priamom zrovnani vzdy vyssiu spotrebu. Diesel totiz pouziva tazsie palivo s vacsou vyhrevnostou.
|
|
|
Ten benzíňák je vlastní výroby? Máte to patentovaný? Nebo hned po jedničce řadte za pět? ;)
|
|
|
No... trochu reality by to chcelo :-) Sám mám benzín 2.0 a 110 kW (150 koní), takže si viem predstaviť, ako to asi jazdí a s akou spotrebou. Iste, budú nejaké rozdiely, ale nie nejako extrémne.
Pokiaľ idem ekono run, tak sa dá jazdiť za 7 litrov, ale mimomesta, tak 90-120, pohodová jazda. Raz som to na jednu nádrž skúsil... dá sa to, ale nie je to ono :-)
Moje bežná spotreba je do 8 litrov, zatiaľ za 30.000 km, večšinou diaľnica tých 150-160 tacho.
Ale ten rozdiel 1 KČ na kilometer sa aj mne zdá dosť... pokiaľ by bol rovnaký štýl jazdy, tak by to bolo napr. u mňa tipujem 6,5 vs 8,5 litra, čo je ta 60 halierov.
|
|
Ignorovat me muze a nemusi a ty do toho nekecej:)
Jelikoz mam taky Asijata, muzeme pocitat.
Cena benzinu a nafty je de facto stejna, nechme ji na 28Kc/litr a oba mame 50tkm rocne..moje spotreba je 6.5litr/100km, tedy rocne 91000, Tvoje je dejme tomu 5,5, tedy 77000...kde je tech 50? Nehlede na drazsi prohlidky dieselu a povinnem ruceni.
|
|
Je to stále dokola. Každý si chválí to svoje. V Mazdě 6 bych se asi užral nudou. Vlastně v každé dnešní konfekci, která se použije a vyhodí. Jezdím málo, asi 10kkm za rok, protože pracuji všude, kde je net - doma, za domem atd. Moje auto musí chroptět ze sání, válce se musí pěkně na volnoběh hádat, dokud se neotevřou klapky a s okamžitou reakcí na plyn to neožije. Elektronický plyn opravdu ne... Samozřejmostí je zadní náhon a samosvor. Kdybych jezdil 50 kkm za rok, tak to taky asi přehodnotím.
|
|
Ne, radim postupne a rad vytacim, je mi pres 20 a rad se povozim, z kopce nevyrazuju, provoz nebrzdim a rad si dopreju 220km/h. Kdyz autu davam, dostanu se nekam kolem 8,5. Celorocni spotrebu mam 7.2 (leto klima, v zime teplo). A auto je uz letopoctu 2xxx:)
Proste a jednoduse, 50000 neusetri ani omylem, nehlede na porizovaci cenu (pokud nebyla Mazda v akci)
|
|
|
Ještě že ti je přes 20, jinak by tvoje názory neměly žádnou váhu...
|
|
|
Jéžiš, kluku ty seš prostě komik. No, ale uznávám, že když mi bylo 20, taky sem si myslel že sem gangsta king.
Nenapsal si co máš za auto, ale tipnul bych to feldu 1,3 nebo matize. Nedokážu si představit jiný auto, který "když mu nakládáš" jede za 8,5.
Vystřídal jsem desítky aut a snad ani kdysi s P306 (1,6 90k) jsem se při "nakládání" nedostal pod 10. S rouzmně výkonným aute 1k/10kg se u mě při nakládání spotřeba pohybuje okolo 18l/100, při svižnější jízdě se pohybuju okolo 12l. S naftou je to cca 12 a 7, takže Kaju chápu. Pokud nejezdí jako s hnojem, je rozdíl v nákladech setsakra znát.
btw - jak už to ale někdo tady napsal - jsou lidi, co náklady neřešej - je to jejich koníček. Mám kamaráda co má Hacc typeR (215k, 2.2 vítek bez turba), se kterým jeho nanželka jezdí za 8 a on za 22. Jenže většinu jeho jízdy se motor pohybuje v otáčkách, kdy je většina turbochrochtů už 2T otáček mrtvá... A ten zvuk...
|
|
|
OMG: ty se nauc cist, nez zacnes psat...felda zrejme nebude z asie, vid? Matiz zrejme nebude mit 150 koni, vid? A ze by tyhle auta mely bezne klimu, nevim nevim. A do toho, cim jezdim, Ti nic neni, kdyz dovolis...kdo ty kecy ma pak poslouchat:)
Rom-us: i ty jeden kocovniku, objevils internet?
Kuciii, jako student VS s dosti fyziky si umim spocitat spotrebu..neni to tezky, kdyz naberete za 500 a ujedete 250km, je to zhruba 7.22 litru (dle cen tady - 27.7Kc). Proste to neukecate, kdyby ten diesel byl prece tak nesmirne vyhodnej a dalo by se usetrit kazdej rok 50 klacku, tak nejezdej Fabie 1.4 MPi, ale TDi:) ano, tohle by fungovalo, ale mezu VW Lup TDI a mezi Infinity FX 45:)
|
|
|
Opravdu zajímavé, aspoň jednou v životě bych chtěl vidět auto se 150k, kterýmu když se nakládá, tak jede za 8,5.
Ale jak jsme se tady shodli - dost bylo srandy a fantasmagorií.
jo a k tomu počítání - doporučuji shlédnout pár grafů se kterýma si dali práci dederóní z AutoTipu (tuším že je maj na webu - pokud ne, můžu je oscanovat). Jsou tam křivky ukazující rozdíly ve spotřebě mezi B a N motorem (u několika identických vozů) v závislost rychlosti, zatížení, Cx (zajímavý je třeba test s kolem na střeše)...
Myslím že tyhle grafy by mohly otevřít oči i hardíkovi.
|
|
|
Ale OMGu, na co mi je test AutoTipu (neni to AutoBild?), kdyz mi staci realita?...ty mas jiny metody na vypocteni spotreby? Ano, existuje zustatek v nadrzi, rucicka muze byt o 0,002mm jinde, nez pri poslednim tankovani atd. atd. atd...beru to z hlediska beznyho uzivatele...
Beru jen Shell, obvykle V-Power 95, ale i klasiku.
Najeto mam 145tkm a motor neni ani slyset, je to mazlik:)
Spotrebu mi veri jen ten, kdo si auto pujci.
Je to dvoulitr s necelymi 150 koniky.
Denne najezdim 100 a vice km. Stale specham:)
Dopravam autu pravidelny servis.
Neni to sluzebak a jsem prvni majitel.
Rekordy mam 6,2-13,0 litru/100km.
A hlavne, nejde tu o moji spotrebu, ale o to, ze pan hodla usetrit 50tKc rocne, stale si stojim za tim, ze je to blbost.
Az si udelam cas, srovnam jeden model v dieselu i benzinu podle tabulek, treba prave Mazdu.
|
|
|
Jasně, už to chápu. Jde tady o lingvistické neshody - ve chvíli, kdy si uděláme překlad:
spěchám - uff, sešlápl jsem plyn o 3mm hlouběji než obvykle
nakládám autu - v autě mám naložený nákup a jedu po dálnici 135 (pochopitelně tacho)
tak už je nám vše jasné...
Pokud by ti to stále ještě nedošlo - to co ty považuješ za nakládání je pro většinu normálních (cestujících) lidí běžná jízda. Čím víc autu nakládáš, tím větší je diference mezi nákladama na B a N. Pokud někdo jezdí dynamičtěji a mívá plnější auto, úspora s N není nic nepochopitelného...
|
|
|
Zase te zklamu, po dalnici to bezne neni, ale zpravidla na ni neklesam pod 160...pod pojmem specham rozumej jedu co to da, takze pokud je mimo obec dobra cesta a podminky, proc nejet 130-140. Pak se tefy dostaneme nekam k tem 8,5 litrum. Pokud chci jet usporne, tak mesto normalka, mimo obec 110 a dalnice do tech 140 (vse podle GPS) Budes se muset smirit s tim, ze jsou auta, ktery te nemusej sezrat i s botama. A komu se to nelibi, at si prdel polibi:)
|
|
co mate vsichni proti oktavce f metle f kombiku f nafte a na hlinach ???????? :)
|
|
"uvařit naftu dá méně práce než benzín"
No, v petrochemii tak uplně honěnej nejsem, ale nepoužívá se náhodou ke zpracování ropy rafinace-destilace? Pak by měl jít benzín mezi prvními a končit by to mělo naftou, LTO a asfaltem...
|
|
|
Popis vyroby benzinu je napriklad tuto, http://chemistry.about.com/cs/howthingswork/a/aa070401a.htm
Pise sa tam, ze frakcnou destilaciou ropy sa da ziskat zhruba stvrt litra benzinu z litra ropy, krakovanie tento vynos zhruba zdvojnasobi.
Vie niekto ze kolko nafty za da ziskat z litra ropy?
|
|
super clanek, ale nejaky wohnout ho zkopnul:
http://autotest.blog.cz/0612/test-mazda-6#komentar-6215621
|
|
nedá mi to abych se neozval... mám už taky něco naježděno... z posledních aut jsem měl po sobě mazdu 323, 626 a xedos 6. A až se někdy svezete autem typu Sharan, Alhambra nebo Galaxy tak budete mluvit jinak... a rychle hledat kde se zbavit takových pekáčů jako je mazda 6 nebo 3...
|
|
Mno pán pisal je trošku snobský pako, ale budiž, umí si prosadit svou, jen by neměl tak jmenovat,hehe
|
|
|
Autor článku mi přijde jako placený propagátor vozidel firmy Mazda. Některý jeho poznatky jsou fakt k smíchu. Mazda 6 má stejně citlivou přední nápravu jeko starší passat nebo Audi a4. Možná že ho ten přehnaný optimismus a bezbřehé vychvalování mazdy 6 brzy přejde, až mu začnou rezivět a hnít lemy zadních blatníků, což je u takhle relativně novýho auta věc opravdu nevídaná!
|
|
|
Nevím co ti přijde k smíchu, s paššákem ( tzn. i se superblbem ) si civčně každých 100K zajedeš na komplet výměnu přední nápravy. To u šestky nehrozí.
|
|
Mám Mazdu 626 20 let starou asi troochu nabouranou v Áčkach kupovanou a jsem spokojený za těch 35000 Kč pořizovací ceny před 5,5 lety je to celkem dobrý auto .
Mazda 6 bude určitě lepší a myslím ,že 20 let ,také v pohodě vydrží . Ty auta už měly před 20 lety to co dnešní fábie.No servis je trochu dražší než na favorita ,ale dát 10000 Kč do auta na rok není až takový přepych.Takže i původně drahé auto se může oplatit.
|
|
Chci si prevezt auto z Evropy do USA. Myslite nekdo, ze bude problem s nizko-oktanovym benzinem ve statech? Nejvyssi je tusim 93, ja do sve Mazdy6 2.3 s-vt lil vzdycky jen 100. Omlouvam se, ze to je trochu OT, ale uprime se mi nikde nepodarilo najit odpoved. Diky.
|
|
Mám přesně stejné auto a i zkušenosti s ním, a článek perfektně vystihl velmi dobře tento vůz. Jen bych do -minusů připsal přístup v servisu. kdybych tam neměl známého, tak by to byla tragédie.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Mazda 6
|