Komentáře ke článku: ČB: Viliž report (ze dne 12.06.2005, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
D-FENSi nezoufej, dají se najít i positiva - třeba já jezdím do Budějic k zubaři až z Holandska, protože jsem zatím na lepšího nikde jinde nenarazil... Jinak s tamní městskou policí jsem měl tu pochybnou čest, jestli bude čas, spáchám článek.
|
|
|
Tak to teda máte štěstí, já jezdím k zubaři z ČB do Prahy, protože tady jsou buď sadisti bez jakékoli dovednosti, nebo mají beznadějně plno.
|
|
|
Tak zkuste Dr. Vandase resp. Dr. Gregorovou na poliklinice (tuším ul. Matice Školské - je to když se jede směrem na jih, tak po levé straně mezi hlavní silnicí a řekou). Na protetiku apod. mají sice nacpáno rok dopředu, ale na běžné věci se návšetěva zatím vždy naplánovat dala. Dávali mi asi na třikrát dohromady zuby poté, co jsem předchozí návštěvu zubaře v HK zakončil na ARO, předrogován anestetiky.
V těch Budějovicích mi dělali nějaké trhání, výplně, plomby atd. a vše naprosto bez problémů, bez bolesti a relativně rychle.
|
|
Jestli chces, muzu ti na to pujcit auto se superlockem, to po aktivaci superlocku nejde zevnitr (ani zvenci) otevrit vubec. Ale pak ho bude nutne vydezinfikovat.
|
|
|
To je nějaký divný, jak ho pak otevřeš? Přece ho proto nedáš do šrotu? ... :-)
Jinak ty chlebíčky mě dostaly, asi jak psal Douglas Adams, chlebíčky musí být řádně oschlé atd. ... a ty bys jim v tom zabránil -- čím by pak odrazovali dotěrné zákazníky? :-)
Ale co jsem chtěl hlavně -- nechtěl bych dožít situace, že bude všude jako v Praze, na to bych asi neměl dlouhodobě žaludek ...
|
|
|
Auto otevru normalne jako vzdy ovladacem ;-)
|
|
|
Jo a pruuuuuser je kdyz chcipne baterka... 8-))
|
|
|
Slušný zabezpečovací systémy mají mj. z tohoto důvodu vlastní baterku, skrytou a dobíjenou z hlavní baterky.
|
|
|
Jo, ale ta baterka v naproste vetsine pripadu zalohuje jenom alarm a ne i central a okoli. Ridici jednotka centralu + serva totiz sezerou klidne i 10A a to by ta zalozni baterka sla brzy do kytek... V naproste vetsine alarmu je jednim akumulatorem zalohovana sirena (umisten primo v sirene) a druhym akumulatorem zalohovana centralni jednotka aby sel pager pripadne GSM a GPS modul. Na zalohovani centralu by musela byt zaloha jak polovina akumulatoru z auta a to se pak blbe schovava...
Neco malo o tom vim, ve vyrobnim programu my firmy jsou i komponenty pro alarmy a o tom jak, co a proc zalohovat jsem kdysi vedl s vyrobcem alarmu a pojistovnou hezkou polemiku...
|
|
|
jojo, oply to maji a uz me taky napadlo dat tam nejakou navnadu a nasledne dvakrat zmacknout cudlicek na klicku :-) probem je v tom ze ten kdo bude auto vybiret asi nebude takovy idiot aby si za sebou zavrel dvere a pokud nahodou jo tak buhvi co vsechno by v tom aute stacil znicit nez by byl vytazen ven.
Ale jinak je to genialni funkce protoze auto kteremu nefungujou ani vnitrni kliky jde otevrit jen stezi a kamen dela rachot takze cloveku nevykradaji auto.
|
|
|
Abys nelitoval, za rohem ceka dezo s baseballkou...
|
|
|
a taky nejmenovana ozbrojena osoba se zbrani, ktera podle zakona o zbranich a strelivu patri do tridy A ;-)
|
|
Která jsou to ta města, ve kterých se lidé k sobě chovají slušně? Nenapadá mě ani jedno...
A že Praha směřuje vstříc civilizovanému světu - holt je několikrát větší a mnohonásobně významnější, než ČB...
|
|
|
no ja jsem z Prahy a fakt nevim, jestli si o te Praze nedelate moc velke iluze a nepletete si ji treba s Furth im Waldem... ;)
|
|
|
no, Praha je hoodně napřed co se týká chování řidičů vůči sobě i vůči jiným.
Ale že bych to jako celoživotní Pražák pozoroval i v jiných oblastech, no nevím, asi už slepnu......
|
|
|
ha ha. zrovna dneska me malem sejmul kreten jedouci po tramvajovym pasu tak 80 :o) nehlede na to ze zmrdi jezdej po tom pasu nejak cim dal vic - a nejlepsi je ze to bylo u narodniho divadle jak to stoji pan policista a ridi krizovatku, cumi jak se jezdi po kolejich a je mu to uplne u riti...
|
|
|
No, co znám já, tak třeba Olomouc (stejný počet obyvatel), Opava, Plzeň, v posledních letech kupodivu i Ostrava, kde se v kvelbech, hospodách, na nádražích i sídlištích člověk cítí jaksi.. civilozovaněji než v MordorCity ČB.
|
|
D-FENSi, skutečně pěkný článek a k věci. Vzhledem k tomu, že letošní dovolenou chci strávit doma, zcela jistě na dva, tři dny navštívím ČB. Chci porovnat, jestli je to skutečně stejné jako u nás. Tím chci současně jemně naznačit, že bude asi málo měst, kde by to bylo jiné. O cikánech jsem včera psal v komentáři jiného článku. Nikdo si s tím neví rady. Mají navrch. Těším se na další články.
|
|
|
Co takhle je zamestnat v elekrarnach, dozivotni prace v teple bez namahy ... ;)
|
|
|
Zatímco ostatní budou doživotně a bez námahy bez elektrické energie. Víte, kolik je v takové elektrárně vzácných kovů? ;-)))
|
|
|
Nepochopil jste mne, zkuste se nad tim zamyslet. Napoveda: nemam je rad ;)
|
|
|
no nevím, teplo by možná vydávali, ale ten smrad... ;o)
|
|
přidávám jeden drobný postřeh - i u nás v prag stadtu je někdy poměrně složité rezervovat si stůl v nějaké restauraci v centru, která je celoročně obléhána davy euroturistů. už jsem resignoval na diskuse s personálem, který automaticy odpovídá, že mají tak 70% kapacity reserve pro cizojazyčné hosty. zřejmě jim stále cizí řeč evokuje x-násobné všimné. řeším to následovně... předám ženě mobil a ona tam zavolá s tím, že objednává stůl pro Dr.X, že Dr.X má echt zájem o večeři právě v jejich restauraci a že nepřichází v úvahu jiná odpověď než ano. kombinace ženského hlasu + jakkoliv zhovadilý titul otevírá dveře i po tel. stejně jako když jde člověk něco vyřídit v kvádru. a když už nic jiného, šetří to čas a nervy.
|
|
Jo, přesně vystiženo.
Kvůli tomu jsem z ČB utek´
Tetter na Hrad !
|
|
...vseobecne znama. Svuj zazitek jsem tu mozna uz jednou napsal, ale sem se to proste hodi.
Nekolik let zpatky (asi tak 8-10) jsem se se svou tehdejsi ctyrkolovou krasavici S120 rozhodl vyrazit do skoly. Co cert nechtel, pri odbocovani vlevo, do ulice, ktera je pomerne prikry kopec, se svazacky mladoboleslavsky vyrobek rozhodl stavkovat. Nezbylo, nez couvnout cca 10 metru zpet na kraj krizovatky a auto odtlacit stranou na chodnik. Jedny kola jsem soupnul na pruh travy, druhy par zustal na chodniku. Za okno jsem dal trojuhelnik a chystal se vyrazit k telefonni budce. V tu chvili se zjevili dva MPici a rozjela se nasledna diskuse, u ktere jsem proste jen ziral a ziral:
MP: Pane ridic, snad to tady nechcete nechat?!
Ja: Prestalo to jet, tak jdu zavolat pro pomoc.
MP: No ale tady to auto stat nemuze, neni tady 120 cm siroky pruh pro chodce. Musite to dat jinam.
Ja (uz pomerne nasrany): Jinam? To auto nejede, kam to mam tedy dat?
MP: Treba tamhle (machl rukou k cca 20 metru vzdalenemu prechodu).
Ja: Myslite tam? (overoval jsem si, jestli tu nebetycnou kravinu mysli vazne).
MP: (velmi dulezite) No samozrejme!
Ja: Ale vzdyt tam je prechod pro chodce! Prvni vasi kolegove me nechaji odtahnout.
MP (neco dotcene mumlal a pak ho osvitil zablesk krystalicky ciste demence): Tak taaamhle! (a ukazal na cca 150 metru vzdalene misto v prudkem kopci!)
Ja: To myslite vazne? A jak to tam mam vytlacit?!?
MP (prezirave): To me nezajima.
Ja: Tak to mi s tim pomuzete, ne?
MP (prekvapene a nasrane zaroven): To asi ne.
Ja: A jak to tam teda mam dostat?
MP: Tak to dejte jinam! A dostanu pokutu 200 kc za stani na miste, ktere neni urceno jako parkoviste.
Ja: Prosim?!?
MP: Ja si to zodpovim, ja vam dam klidne tisicovku!
Pak zacal do vysilacky dulezite oznamovat hrisnika. Centrala vsak byla jineho nazoru a jeho sebevedomy vyraz se pomalu menil, az jen nasrane rekl: "At to do dvou hodin zmizne, nebo vam to necham odtahnout." a oba strazci mestskeho poradku odkraceli. Ja nevedel, jestli se smat, nebo ne, tolik ultradebility jsem proste nikde jinde nezazil (a ze uz jsem zazil leccos).
|
|
|
Myslim, ze je rozdil mezi "zastavenim" a "zastavenim vozidla". Termin "zastaveni vozidla" je ve vyhlasce a znamena neco v tom duchu ze jste zastavili z duvodu zasahu vyssi moci, napriklad ze autak chcipnul, nebo se ti udelalo blbe.... Takze staci v tomto pripade trvat na tom ze jsi zastavil vozidlo.
|
|
|
Zastavení vozidla je uvedení vozidla do klidu z důvodů nezávislých na vůli řidiče. Tedy porucha, ale také například povinnost dát přednost v jízdě. Z tohoto titulu není uvedení vozidla do klidu před křižovatkou zastavením například v zákazu zastavení, poblíž přechodu pro chodce nebo dokonce na přechodu pro chodce (nestát zbytečně celou délkou své plečky přes přechod je pouhá slušnost).
|
|
Zrovna v patek jsem si vzpomel na clanky Tetter rallye, protoze jsem potkal v HK ridice v modrem Superbu V6 2,8 se znackou obsahujici C a na plastove podlozce pod znackou mel napsano Ceske Budejovice. To, ze se v HK po okruhu na 60tce jezdi 70-80, aby vychazela zelena vlna je asi znamo, jelikoz tak vsichni jezdi. Kdyz nekdo jede 65, ok, reknu si plnic nebo vychovatel, anebo nekdo ne znaly mistnich pomeru a cte si znacky aby nezbloudil. Ale kdyz se nekdo vlece s takovymhle autem 50 v levem pruhu kolem znacek 60 a ja mam tu smulu, ze jsem ho dojel a musim se courat za nim, to me zacalo srat. Do praveho to neslo, souvisla kolona kamionu nas stale predjizdela, takze zelena vlna v prdeli. Rozjezd na svetlech, doveda z CB stal druhy, ja za nim, to uz jsem nevydrzel a vytroubil ho. Na zlutou se v HK bezne rozjizdi, coz provedlo prvni auto a tenhle kreten sundal nohu z brzdy!!! az kdyz melo prvni auto naskok cca 50m a ve vedlejsim nas minulo 5 aut. Po vytroubeni z me strany teda pomalicku vyrazil (Superb 2,8 V6) a rozhazoval rukama. Ve vedlejsim pruhu zatim projelo 8 aut, pak jsem se do nej vmackmul a predjel ho. Sice jsem premejslel o nejake svinarne, svrbely me ruce, ale pak jsem to splachnul - MF. Nevim teda, kam se v tech Budejovicich za celej den dostanete s timhle pristupem, ja uz tam dlouho nebyl a doufam, ze jeste chvili me to vydrzi. Mozna to byl jen nejakej supernouma, ale nasral me.
|
|
|
No to byl teda troufalec, jezdit na sedesatce sedesat (anebo jeste o trochu min...). A cekat na krizovatce az padne zelena, no fuj ... To vy borci z HK (PH, CK, ST, CB ...), vy to mate zmaknuty, na vas si nejaky hloupy dopravni predpisy neprijdou. Predstav si, ja jsem z CB (a s clankem v podstate souhlasim), na oranzovou nejezdim, na padesatce jezdim padesat (i na okruhu, o jak se stydim) a s timhle pristupem jsem se zatim vzdycky dostal tam, kam jsem potreboval. Vzdycky me pobavi takovej blbecek, jako ses s prominutim Ty, kteryho, chudaka, vsichni omezujou a zdrzujou. A tak se pomoci mysek a podobnych prasecinek prodira dopredu, aby ho ti ostatni pomalejsi lemplove na nejblizsi krizovatce dojeli na cervene. Jestli nakonec neni jedno, jestli dojedu nekam o deset minut pozdeji, ale v jednom kuse a bez toho, abych ohrozoval ostatni. Takze muzu rict, ze bude opravdu lepsi, kdyz se do CB jeste dlouho nepodivas. Ono takovych, jako jses ty, je tady bohuzel uz ted docela dost.
|
|
|
No potěš koště. A plynulost provozu ti nic neříká?
|
|
|
co s blby,kteří nejsou schopni dodržovat tak primitivní pravidlo,jenž určuje na 50 jeti 50?jaká je jejich schopnost řídit se pravidly složitějšími?a jsme zase tam jako vždycky.....vochcat a vojebat co se dá...
|
|
|
Co myslis tou plynulosti provozu? Ze treba tam, kde je 50 pojedeme vsichni 70, aby to poradne odsejpalo? Nebo radsi 80, to bude jeste plynulejsi ne? A nebo treba ze bychom jezdili vsichni slusne, dodrzovali nejeka pravidla, nedelali na silnici bordel, praseciny, v klidu pockali az skoci na semaforu zelena.... Ono az jednou ten mistr z HK pojede uz na oranzovou a ten z druheho smeru jeste na oranzovou, pak se mozna bude divit. Ale to uz bude pozde a muze to skoncit podstatne hur, nez jenom tim, ze by nekam prijel o par minut pozdeji, jako kdyby na tu zelenou pockal. A plynulost provozu v miste, kde bude stat nad tou hromadkou plechu, bude asi taky dist diskutabilni. Kdyz se totiz budeme chovat VSICHNI slusne (i kdyz par vyjimek se vzdycky najde), bude provoz plynuly a hlavne podstatne bezpecnejsi. Ver mi, ze jsou staty, kde to takhle funguje.
|
|
|
Předpokladem plynulosti je zejména ustálená rychlost (nikoli tedy lítání mezi pruhy, kde pak jedni brzdí, druzí dupou na plyn a všichni ostošest troubí), pak (ale to už s menším vlivem) rychlost samotná, v případě ustálené rychlosti v běžných podmínkách je nejpropustnější řada, jedoucí šedesátkou.
|
|
|
No nevím, pánové. Jezdím přes HK docela často a je to jedno z mála měst, které znám, kde když si na prvním semaforu na okruhu nahodím na tachometru přesně 60, tak jedu a nemusím dát nohu z plynu. Tomu já říkám plynulost.
|
|
|
Mozna jsi si nevsiml, on jel na sedesatce padesat a notabene v pravem pruhu, predpokladam na takovem tom poloobchvatu hradce. To by me mozna take mirne nadzvedlo pokud bych spechal, ale temer jiste bych to nedonesl az ke klavesnici pocitace a nespojoval s nejakym mestem. Jen nerozumim proc se nezaradil mezi predjizdejici kamiony v pravem a take nepredjel.
|
|
|
Ó jé, on jel na šedesátce padesát, a to v Superbu. Co když nevěděl kam, a jak a v šede nestíhal číst značení a jestli říkáš, že napravo byla neprostupná kolona kamiónů, tak se tam prostě nemohl dostat (stejně jako ty)? Možná jsem proto superňouma, ale mě se to taky v cizím městě nebo neprojeté části Prahy někdy stává. Samo, že se snažím překážet v pravým, ale už jsem se kvůli tomu i několikrát dostal do "nůžek", že z pravýho byl rázem odbočovací, já blinkr do leva (samo, že pak už přes plnou) za mnou troubící fouňa v kamiónu ("přece nezruším tempomat, to ho radši rozmáčknu"), vlevo troubící namachřenec ve votuněným Golfu ("brzda? co to je?") a někde mezí tím já v "nákupní tašce" a snažící se neskončit v betonu (tohle konkrétně z D8 na pražskej okruh -- já chtěl do centra -- nakonec jsem dupnul na plyn a z toho sjezdu na okruh se pak otočil zpátky, ale stačilo by trochu ohledů aspoň od jednoho z nich).
A o tý zelený mi vůbec nemluv, ta oranžová je navržená ze sakra dobrejch důvodů.
Jestli byl ten člověk vyjevenej, tak ho troubením znejistíš ještě víc a tuplem udělá průser. Zkus se nad tím v cizím městě zamyslet ...
|
|
|
Nastesti nejsme vsichni z HK takovi ... jako Rikos. Nemam pocit, ze by se u nas jezdilo jinak nez v Praze nebo Vidni (jina mesta coby ridic moc neznam), pouze nemame v HK takove zacpy - vubec nechapu, jak muze nekomu tolik vadit, ze jede po meste 50 misto povolenych 60. Jako lecbu doporucuji prijezd do Vidne od Brna na Guertel ... to si clovek celkem uzije :-(. Nebo vjezd do Budapesti, ale to by asi Rikose zabilo.
Mimochodem, zrovna ta 60ka neni na okruhu vsude a casto je znacena pouze vpravo (takze ji ten clovek skrz kolonu kamionu ani nemusel videt).
|
|
|
Dnešní HK má to obrovské štěstí, že před 2. válkou tam nechali pracovat arch. Gočára, který nejenže tam postavil pár nádherných věcí, ale taky navrhnul a radnice zrealizovala dopravní systém. A ten díky jeho předvídavosti funguje dodnes a dopravní zácpa je v HK neznámý pojem.
|
|
|
No hlavne ze mas ze sebe dobrej pocit.
|
|
|
Rikosi, mas recht.
Je zajimave, co se tu seslo zjevne 'takyridicu', kterym se zjevne klepou ruce uz pri 42 km/h a radsi ani rychleji nejezdi.
O to hlasiteji ale zavistive povykuji ne ty, co ridit umi.
|
|
|
by me zajimalo, kolik jedes ty a jak rychle reagujes, kdyz jedes v neznamem meste po okruhu a snazis se stihat vsechny cedule, abys spravne odbocil a jel ve spravnym pruhu... jasne, ze tam, kde to kazdy zna jak sve boty, je king. ja to napr. v CB taky neznam a kdyz jsem tam onehda potreboval vyjet smerem na Hlubokou tak se mi to povedlo az napodruhe. pri sedesatce a v silnejsim provozu uz neni takova stihnout ceduli a dostat se vcas (a bezpecne) pres jeden az dva pruhy.
|
|
|
V takovy situaci mam vzdycky velky dilema, to je fakt. Na jednu stranu mi vychovani veli nevopruzovat ostatni a radsi prejet a muset se vracet. Na druhou stranu bych obcas nejradsi taky zvolnil, nebo dokonce zastavil a na cedule se podival, jako uz jsem to parkrat videl. Ale protoze to nesnasim, tak to sam nedelam. Za trest znam nektery krizovatky ze vsech smeru. Z nekterejch i nekolikrat. :-)
Kdyz jsem si onehda konfiguroval novy auto, resil jsem problem, jestli navigaci (cca 1200 EUR) nebo ne, abych se tomu dilematovi priste vyhnul. Nakonec navi nemam a kdyz sem naposled neco hledal v centru vetsiho mesta, zajel jsem do podzemni garaze a dojel tam taxikem.
Ukazalo se, ze od nadrazi, kde jsem do taxiku nastoupil, to bylo jen asi 700 metru. Taxem dal aspon soferovi vetsi dysko, protoze kdyz uslysel, kam chci jet, tak me nevyhodil, jen zvedl oboci. :-)
|
|
|
v tomhle smeru uz jsem v posledni dobe nekolikrat ocenil kruhove objezdy (ktere se ted staveji vsude mozne) - zvlaste ty, ktere maji 5 a vice odbocek. kdyz prejedu nebo si nejsem jisty, tak si dam kolecko navic. sice to musi byt sranda, pokud se na to nekdo diva z chodniku, ale nez odbocit blbe (napr. na vypadovku, kde se da nejdrive uhnout po 20 km), to si radsi prectu vsechny moznosti ;)
|
|
|
V Cechach je nejsmutnejsi to, ze kdyz nekdo jede min. nez maximalni rychlost v danem miste, tak se vzdycky najde nejakej vytrubovac, blikac, atd. Co nam tady nejvic chybi je tolerance, jak na silnici tak mimo ni.
Predpisy dodrzujou jen blbci a kdo neumi ridit, at na silnici radsi ani neleze. ;-(((
|
|
|
Ona by ta ohleduplnost mela bejt oboustranna. Pak by troubeni a blikani ubylo.
Kdyz jsem zacatecnik, nebo si momentalne netroufam jet rychleji, tak se snazim neprekazet.
Ony ty rychlostni limity (mimo obec) jsou vzhledem ke kvalite dnesnich aut docela legracni. Ale jejich zvednuti a odpovidajici zprisneni vystuni kvality z autoskoly, to asi nikdy neprojde.
|
|
|
Ony ty rychlostní limity nejsou pro srandu králíkům. Nebo se ti zdá přiměřený na klikatých okreskách pálit stopade? To si jako myslíš, že čím rychleji pojedeš, tím rychleji budeš moct zareagovat? Ono totiž na těchto silnicích není nic neobvyklýho potkat zvíře, ožralýho cyklistu, bábu s dvoukolákem... A jako na potvoru zrovna v protisměru něco pojede... Já toho najezdím celkem dost, a neptej se mě, kolik už jsem viděl bouraček. To když si nějaký takovýhle king of the road myslel, že pro něj fyzikální zákony neplatí. Naposledy to byl machr ve felicii, co si myslel že tu zatáčku v lese fakt tou osmdesátkou projede. Viděl jsem už jen hořící vrak zapíchlý ve stromu, podrobnosti sdělil známý (poliš). Já osobně bych byl pro, aby všude byla rychlost jen doporučená - ať se ti blázni vymlátí sami. Bohužel s sebou většinou vezmou i pár nevinných lidí, takže to zas tak dobrý nápad není. Ale dokud budou na silnici takový hovada jako jsi ty, tak holt nějaký restrikce a sankce být musejí.
|
|
|
Jestli se nekdy vzmuzes na kvalitni auto, smudlo, tak uvidis, ze i po nekterych silnicich se snad i tech 150 jet bezpecne da. Samozrejme ne vsude, ale to jsem taky netvrdil a 150 sem po okresce taky nikdy nejel.
Chudaci, co jeste nesedeli v nicem lepsim, nez ve Favoritu, to opravdu nemaji sanci pochopit, takze se na tebe nezlobim.
|
|
|
Vidím, že jsi tolerance sama. Ale rychlostní limity a zvyšující se kvalita vozů jsou prakticky nesouvisející věci, a já doufám, že to pochopíš dřív, než se ve svém super kvalitním moderním autě omotáš okolo stromu. Ony totiž ty rychlostní limity nejsou odvozeny od kvality a stáří aut, ale z jakési prověřené zkušenosti, že fyzikální zákony se ochcat nedají. Dotaženo ad absurdum: padesátka ve městě je kravina. Moderní kvalitní auta by klidně a bezpečně mohla jezdit po městě osmdesátkou, ba - i stodesítkou. Technicky to přece není problém...
Schválně zkus přijít na to, co je na téhle úvaze špatně.
|
|
|
Schvalne si zjisti neco o tom, kdy a proc se vubec zavedlo omezeni rychlosti mimo obce. S nejakymi fyzikalnimi zakony, cili bezpecnosti, to nema nic spolecneho.
|
|
|
Teda ty tu trousíš perly, jednu za druhou. Nevycházím z údivu. Tak podle tebe tedy omezení rychlostí nemá nic společného s bezpečností provozu a fyzikálními zákony? No to je mi teda novinka. Tak nebuď tajemnej jak hrad v Karpatech, a poděl se s námi ostatními o tom, PROČ tedy jsou rychlostní limity zavedeny? Ale jestli máš fakt pravdu, tak by bylo asi nejlepší všechny rychlostní limity zrušit, ať si každej jezdí jak rychle chce. To by tu asi bylo mnohem bezpečněji, že?
|
|
|
AFAIK rychlostne limity boli zavedene ked sa arabi storcli a bolo malo benzinu - aby auta menej zrali. potom sa arabi skludnili (no sex - no money ;), ale limity zostali.
|
|
|
Bingo! Vidis Jacku? Clovek se furt uci. Doufam, ze ses i ty poucil.
A to jsou dneska auta na x-krat lepsi technicke urovni, nez pred 30ti lety. Pausalni limity vidim jako chybu a ne to, ze se nesmi jezdit v obytne zone 180.
Dnes uz jsou rychlostni limity vhodne jen na buzeraci a jako vymluva pro lidi, co neumi poradne jezdit. Vzdycky plati, ze se ma jet jen tak rychle, aby se dalo vcas a bezpecne reagovat. Zavedenim pausalnich limitu a nekde i nesmyslnych znacek se to na hodne mistech zbytecne omezilo. Nekdo zvladne stejnou trasu 50, nekdo 80. Hlavne v typu a stari auta je obrovsky rozdil. Zatacku, kterou projedes i treba v blbem Golfu devadesatkou s rejpanim v nose, takova S100 neustoji ani pri 60km/h.
Proc mam jezdit pomalu, kdyz to zvladnu bezpecne i rychleji, protoze nekdo prolezl autoskolou jen omylem a jezdi starym vrakem?
|
|
|
auta jsou na x-krát lepší technické úrovni než před 30ti lety, ale silnice bohužel nikoliv
když někdo proleze autoškolu omylem a jezdí starým vrakem, tak je to v pohodě, protože nemůže dosáhnout takových rychlostí, horší jsou případi, kteří prolezou autoškolu omylem a jezdí novým technicky dokonalejším autem, protože si možná ani nestačí uvědomit (netuším jak je v tomto případě rychlá smrt), že zatáčky na okresce v lese prostě nebyly postavený na dvěstě :-(
|
|
|
Kvalitním (a hlavně velkým, nejlépe ofroutem, že?) můžeš také bezpečněji a kvalitněji (je to sichr) ve velké rychlosti zabíjet, pravda? Kdyby šlo jen o tebe samotného, nic proti, chceš-li, zab se. Ale jsou tu i ostatní a právo ohrožovat, příp. zabít je, svou jízdou prostě nemáš. Jestli si to chceš někde pálit 150, nech si ten úsek prostě zavřít jak při relí, ale to by nebyl ten správnej vodvaz, co?
|
|
|
Az si udelas ridicak nebo budes mit moznost se svezt v necem lepsim, tak pochopis. Ted jen breptas, bobule.
Rec byla napr. o dvouproudem okruhu kolem mesta. O stopadesatce tu meles ty. Zaprdeni zavistivci, kteri navic ani neumi poradne ridit, budou porad mlit neco o vysokych rychlostech. Asi se ti o tom v noci zda a taky bys rad, co? Pak si popovidame, jak je hlavni problem pri tech 70 na okruhu neusnout.
|
|
|
Na kterém okruhu kolem města je 70? Závidět ti naštěstí nemám co, to si nefandi. Jet třeba 200 umím taky, např. v Německu na A5 to občas jde. A představ si, že tam jezdí zaprdění závistivci v CLK i 140 nebo 130. Ty bys asi v noci rád, ale kde nic tu nic, a tak si to musíš vybít ve dne na silnici, viď?
|
|
|
Hm. Copak A5. Po te jezdim minimalne jednou tydne, tak si dej bacha. :-)
Bavime se zjevne kazdej o necem jinym. Zkusim vysvetlit na prikladu: Predjedu chlapika, kterej jede po Bundesstrasse 90km/h (povoleno je 100km/h, silnice je siroka 10 metru a dalo by se tam opravdu jet i 200, aspon do prvni zatacky, haha). O.k. at si jede pomalu, treba se kocha krajinou. Rovinka ma asi 600 metru, v protismeru se zrovna neco vynorilo, takze pridam plyn a rozjedu se na nejakejch 120, abych obdivovatele krajiny predjel s dostatecnou rezervou. Diky prekroceni rychlosti jsem nezprasil ani jeho, ani auto v protismeru, ale stejne na me krajinar zablika dalkovejma, coze jedu tak rychle. O kilometr dal je omezeni na 30km/h kvuli oprave krajnice. Snizuju rychlost na nejakych 50 a co nevidim ve zpetnem zrcatku. Asi 5 metru za mnou jede krajinar a tvari se nasupene, ze musel kvuli me sundat nohu z plynu a nemuze uz dal jet svou devadesatkou.
A tak je to podle me se vsema, co tak halasne zduraznuji rychlostni limity. Kdyz je limit lokalne nastaven tak, ze je pod hranici toho, co se sami odvazi jet, tak na nej sami prdi. Jinak maji plnou hubu zabijaku a zavodniku.
|
|
|
Souhlasím s tebou, mám z Vepřozemě podobnou zkušenost. Akorát to už moc nesouvisí s původním tématem kvalita aut vs. rychlostní limity.
|
|
|
Kdyz jsem vezl poprve svou tchyni, rekla mi najednou, ze nemusim kvuli ni jet tak pomalu. Tak jsem ji upozornil, ze je tu momentalne povoleno 70km/h a ja jedu 90.
Divila se, protoze jak byla z jeji S120 zvykla, uroven hluku, odstrediva sila v zatackach a otresy za jizdy, tipovala by, ze jedem tak 40-50.
Co se tyka umeni ridit. Piloti bombardaku z Nameste, kde jsem byl na vojne, sbirali blocky za rychlost na D1, s komentarem - kdyz zvladam nizkej prulet v 1200km/h a klickovani mezi kopeckama, proc bych nezvladl 240 na dalnici. Je to pritazeny za vlasy a clovek musi met nafoukly ego az k prasknuti, aby se nebal do takovy SU-22 vubec vlezt, takze to byli vsechno frajeri az na pudu, ale jsou proste lidi, kteri maji lepsi postreh a jsou schopni bezpecne projet ten stejny usek vyssi rychlosti, nez druzi.
|
|
|
aha, tak mi prosim rekni, co by udelali ti uzasni piloti ve 240, kdyby jim do cesty vyskotacila srnka a nebo kun a nebo stado krav, jak se obcas na dalnicich deje a nebo napriklad, kdyby mu nejake trdlo vjelo do pruhu tesne pred nosem
samozrejme by zareagovali 150 x rychleji nez mi obycejni blby ridici z jelitova, nastartovali by sve tryskove motory a celou nastalou situaci preleteli jako fantomas blahe pameti
|
|
|
Hochu hochu, ty jsi vážně asi natvrdlý... Ono není umění jezdit rychle, to umí každý debil. Problém je ale jezdit BEZPEČNĚ! Až budou mít supermoderní auta v základní výbavě brzdicí hák, tak budou snad moct jezdit i těch 240. Obšem tak daleko zatím nejsme, a tak musíme jezdit tak, abychom neohrožovali ostatní. Laskavě si uvědom, že reakce řidiče zůstávají nezávislé na rychlosti jízdy. Protože se ti evidentně nechce myslet, spočítám to za tebe: Pokud interval od podnětu přes zpracování, vyhodnocení a reakce trvá (kupříkladu) půl vteřiny, při padesátce ujedeš 7 metrů, při šedesátce přes 8, při devadesátce přes 12 a při stotřiceti už 18 metrů NEŽ VŮBEC ZAČNEŠ NĚCO DĚLAT! A brzdná dráha, jestli ti to ještě nikdo neřekl, závisí dokonce na druhé mocnině rychlosti. Samozřejmě ne všichni mají reakce stejně rychlé. Zřejmě budou jiné u kámoše nadzvukového bombardéru a jiné u starého dědy. Ale brzdná dráha je pro všechny stejná.
|
|
|
Ve sve natvrdlosti jsem nepochopil s cim to vlastne polemizujes. Ja vsude bezpecnost zduraznuju. Schvalne se mrkni. A jedu tak, abych to ubrzdil. Nekde se ale takovym zpusobem da jet i rychleji nez povoluje pausalni limit. To je to, o cem mluvim ja.
A proc se zavedly rychlostni limity mimo obec uz vis? :-)
PS: Brzdna draha je pro vsechny sakra ruzna. I uplne nove autaky stejne tridy ruznych vyrobcu maji v brzdne draze velke rozdily.
|
|
|
Ano, někde se dá jet i rychleji, než povoluje paušální limit. Otázka je, jak si potom poradíš třeba s vyběhnuvší srnkou nebo defektem, což, jak jistě sám uznáš, není nic neobvyklého. Ve většině případů jsou rychlostní omezení přijatelným kompromisem mezi požadavkem jet rychle a požadavkem jet bezpečně.
S tou brzdnou dráhou jsem to napsal blbě, ale myslel jsem to dobře. Princip je pro všechny auta stejný, rozdíly jsou dány prakticky jen hmotností (přímá úměra) a součinitelem tření (nepřímá úměra), ostatní vlivy jsou marginální.
Zakončil bych tenhle flame shrnutím: Jezdi si jak chceš, hlavně co nejdál ode mne. Uvědom si, že zatím je to tak, že překročením rychlosti porušuješ zákon.Vystavuješ tak zbytečnému riziku jak sebe, tak i ty kteří ten zákon respektují, a ještě se s tím nad nimi vytahuješ. Při mém koníčku má zpravidla porušení předpisů fatální následky, a tak se předpisy snažím řídit i na silnici v dobré víře že přežiju každodenní cestu ve zdraví.
|
|
|
Až budeš jezdit na silnicích sám, pak si klidně můžeš jezdit jak je libo. Nezapomeň, že tvůj výrok "jedu tak, abych to ubrzdil" je jen tvůj subjektivní pocit. Co když to neubrzdíš? Co když to neubrzdí ten za tebou? A vůbec nechápu proč tady marníš čas otázkami proč se zavedly rychlostní limity mimo obec apod. Asi ti nic neříká pojem návrhová rychlost, směrodatná rychlost, fyzika...A už dost
|
|
|
Říkal jsem si, že se nebudu zapojovat, ale přece jen si to líbit nenechám. Může zodpovědně prohlásit, že pilot ať už Čmeláka nebo SU-22 nebo "B747-400 NEMŮŽE MÍT a ve většině případů ani NEMÁ ego nafouknuté k prasknutí, protože to mu v průseru nepomůže. Tam ho zachrání leda rozvaha a "léta praxe na provoze".
|
|
|
no snad jen tři poznámky:
1/ ano, jest skoro všude zvykem, že se na padesátce jezdí do 60ti. I Policie to toleruje, pokud nemá zvýšený plán výběru pokut. Ale vytrubovat někoho, kdo jede podle předpisů nebo dokonce (vidíte ho křováka) jede míň, protože se zabývá hledáním cesty v cizím městě, to je křupanství
2/ ad na žlutou se v HK rozjíždí - rozjíždí se na ZELENOU. I v HK. Pokud to nevíš, tak nejezdi z HK, mohl by jsi přijít o čumák. To že se neumí rozjet a nechává si odstup je už věc druhá, nicméně vlastnictví Superbu V6 2,8 nebo bavora 740 není vstupenkou mezi dobré řidiče.
Vidíš, to je právě to, jak se naštěstí začíná lišit Praha od neprahy. Tolerancí k jiným...........
P.S. až příště přijedu do HK, ocitnu se v části mně neznámé a budu muset hledat cestu, už vím, že si musím dát pozor abych nezdržoval místní veličenstvo
P.S2 až přijedeš do Prahy, tak tenhle způsob chování raději nezkoušej. Nebývá to tu už zvykem a mohlo by se ti to nevplatit. Pražáci umí být drsnější.
|
|
|
Poznamka k prvni poznamce:
Nesouhlasim - jet na silnici v rychlejsim pruhu pomalu je krupanstvi. Kdyz si nejsem jisty a potrebuju zvolnit, mam zajet do pomalejsiho pruhu. A kdyz je pruh jen jeden, je takove zpomaleni sice logicky zduvodnitelne, ale bezohledne, pokud je za mnou kolona aut.
Kdyz jsem kdysi zacinal jezdit a mel najeto okolo 1000km, tak jsem mel se svou Felicii 1,3 na dalnici hlavni starost, jak neco nezvrtat a nekoho nezprasit. Prislo mi navic, ze je nas takovych vetsina. Kdyz na me nekdo zablikal, nebo dokonce zatroubil, bral jsem to jako svou hanbu.
Ted marne premyslim, kam se takovi lidi podeli? Misto nich se po te dalnici pohybuji lidi, kteri si rikaji. Tak hajzle, zrovna jedu ze socialky, kde mi nasypaly tvoje prachy, tak jeste schvalne pojedu pred tebou vlevo pomalu. A vopovaz se zatroubit nebo zablikat.
|
|
|
Miku, to nebylo na silnici, kde jev vlevo je lumpárna. To bylo na městském okruhu v Hradci (aspoň já jsem to tak pochopil). Tam se dá odbočit vlevo vpravo, různě přecházejí pruhy do rovna a do zatáčky - když tam přijedu jednou za čas, přestože si myslím, že ten okruh znám, tak si taky musím dávat sakra pozor kam se zařadit a kam odbočit. Zvlášť když jedu do některé části Hradce poprvé. Místní jsou na tom mnohem líp. mají okruh a řazení na něm v malíku. Proto by nemuseli troubit.
|
|
|
Drahy pane - jet pomalu v neznamem meste, OK, troubeni prislo pri ROZJEZDU na semaforu, prectete si muj prispevek znova. Pokud vim, do Prahy jezdim, pokud nekdo na semaforu tezce zachrape, je take bez milosti vytrouben, protoze je rozdil i v "supertolerantni" Praze kde jezdi ti "drsni", kdyz projedou na interval zelene 2 auta nebo 12. Jinak jezdil jsem 3 roky zasobovani po Praze a cele CR. Nejsem zadne macho, ale svych 60k rocne si dam, den je kratkej.
|
|
Naprosto souhlasím s tou prodejní dobou. Ona celá republika závidí praze větší platy, ale mě nadzvedne když v létě někam vyjedu se ženou na výlet ( Jičín, Strakonice, H.K., Kolín atd.) a oni tam vše zavřou již v sobotu v jedenáct dopoledne. Pak se opravdu nedivím vysoké nezaměstnanosti, turisti u nich nic neutratí. Naposled loni v Písku se ženě zalíbila ve starožitnostech kávová souprava a já, poněvadž jsem měl výčitky svědomí jsem jí to chtěl koupit. Cena cca 4tisíce, v peněžence jen dva a karty nebrali. Čas 10.55 a zavírali v 11,00. Vzpomněl jsem si, že asi o 100m zpět je v ulici bankomat a nadhodil jsem, zda by majitelka počkala se zavřením krámu, než se vrátím. eodpověděla mi ani, ale sjela mě pohledem, že jsem okamžitě pochopil kam patřím já i moje peníze. Vědí tihle lidé něco o tom, že třeba v párek v 5 mi zazvoní telefon a já musím vyložit rodinu z auta a jet opravit nějakou havárii? A co musím, já jsem rád, že mohu a mám potom třeba dětem na školné či na dovolenou.
|
|
|
Jo, to znam velice dobre. A nejen ve smyslu geografickem. Mam taky par sousedu co mi zavidi i nos mezi ocima. Kdyz vidi dve auta v garazi a treti sluzebni pred domem, dostavaji najednou rudou mlhu pred ocima. Zavidi penize a nebo by je chteli hned "prerozdelit" jako par socialnich inzenyru zhusta se vyskytujicich na tomto webu ve jmenu "socialni spravedlnosti".
Ale "spravedlnost" v tom, ze oni jsou v patek ve ctyri odpoledne uz vyvaleni s pivem v ruce u svyho oblibenyho fotbalu zatim co ja nezridka stravim ve firme i cely vikend vcetne noci - jo tak tento druh spravedlnosti je jim cizi...
Pokud jde o to ze oni berou 7500 cistyho a ja asi trinasobek, to by hned byli za spravedlnost. Ale pokud ja reknu ze oni delaji tak maximalne 15 hodin za tyden (i kdyz v zamestnami jsou dele - asi 40 hodin), a ja tam travim cca 60 - 80 hodin tydne, tak mi v lepsim pripade neveri... A rozhodne by se mnou, co bezne musim resit problemy s vyrobou i v noci nemenili... Tak daleko zase jejich smysl pro rovnost nesaha... 8-(
|
|
|
No kdybys aspoň bral trojnásobek, ale on jim to štědrý stát a vláda dorovná z tvejch daní ve formě dávek, takže budeš mít maximálně o 50% víc.
|
|
|
Díky, zase článek s nadhledem, o problémech každého z nás, přečtu si, u nás je to úplně stejné, uleví se mi, že v tom nejsem sám, je mi líp, víc nečekám. Žádný "boj" za práva ostatních, jako předvádí aleff apod. Díky, D-Fensi, zůstaň takový (pokud chceš).
|
|
Do ČB jezdím jednou, dvakrát za rok - půjčit si loď a pak na živitelku (pracovně, dobrovolně bych nemohl), nemám zkušenosti. Článek je univerzální. Mohlo by tam být Třebíč, Zlín, Ostrava, Brno, Pardubice, Praha (možná ne celá)...
Mám jenom jeden dotaz:" Které přesně čtvrti, nebo jejich části, jsou Praha?"
|
|
Neviděl bych to tak hrozně. Existuje mnohem víc zmrdiměst než Budějce. Prahu snad ani nezmiňovat, pak třeba Plzeň. Tam je ta doprava mnohem mnohem horší. Kdo poznal určitě mi dá za pravdu. K tomu syndrom nacionalismu u části plzeňáků a námět na další článek je tu.
A podle jednoho člověka s budějckou značkou usuzovat že každej s CB nebo xCxx značkou je vůl, kterej neumí jezdit...to je dost ubohý. Stačilo by trošku víc tolerance a inteligence.
|
|
|
Syndrom nacionalismu?Jestli jsem něco v Plzni nezaznamenal,tak je to zvýšený nacionalismus, ostatně ani patriotismus.Vysvětlete nám to s tím zmrdiměstem.
|
|
|
Měl jsem možnost nějakej čas být v Plzni a tohle město mi vůbec sympatický neni. Stačí že tam jednou za čas projedu a stačí to. Doprava šílená, řidiči skoro jako v Praze. Neříkam všichni, ale bylo jich dost.
K tomu nacionalismu, dost plzeňáků a lidí z okolí mi často cpou jak je Plzeň krásná a jaký pivo a jaký kluby a jaký megamarkety tam maj a jak jinde tohle neni. Holt maj svojí Plzeň a nic víc.
|
|
|
Vy si zřejmě pletete pojmy "nacionalismus" a "patriotismus".Mám známé všude možně, takže snad mohu porovnávat a opravdu si nemyslím, že patriotismus je nějaká plzeňská specialita.
|
|
|
no příteli, tak to jsi ještě nebyl v BRNĚ, nebo v OLMECU :)
|
|
|
Oskare neblázněte - já (Pražák) jezdím do Plzně dost často a nemám a neměl jsem nikdy pocit, že by tam byla šílená doprava plná vozidel plných šílených nacionalistických řidičů. Prostě tam jezdí víc aut než v Horní Lhotě a jest si na to třeba zvyknout.. Ale zase míň aut než v Praze na jižní spojce.
No a že mají rádi plzeňské a tvrdí, že je to pivo nejlepší - to já taky a nejsem z Plzně
|
|
|
Jsem plzenak, jezdi se tu blbe, spousta lidi ignoruje razeni zipem atd. Ne ze by nechteli, proste to neumi protoze je tu malo prilezitosti si na to zvyknout. Plzen je velke male mesto, dopravni sit je poddimenzovana a dlouho to tak jeste bude.
Problem nevidim ani tak v lidech v Plzni jako spis v tom, ze Plzni projizdi spousta "profiku" (treba prazaku) a ti se v provozu sektavaji v podstate s vesnicany z okoli Plzne.
Ale co treba nechapu proc nekteri jezdi 100 po silnici kde je 50 a vetsinou jsou auta s prazskou SPZ (typ vozu nizsi stredni tridy mistniho vyrobce neni treba uvadet). Kdyz vidi kus rovne silnice, maji cerveno pred ocima. Ale uz nechapou ze kolem je spousta odbocek ze kterych se kdykoliv muze vynorit svatecni jezdec.
|
|
Souhlas skoro se vším, ale na druhou stranu chci taky pochválit jeden z drobných obchodů - je to Koloniál u Svobodů v Lipenské ulici - prodavači vždy usměvaví, aktivní, rychlí. Provozní doba vynikající - denně od 6 do 19, so+ne tuším od 6 do 12 a nikdy není problém přijít minutu před zavíračkou :)
Jo, ještě ke psím hovnům - v poslední době pozoruju zlepšení, vidím poměrně často majitele, kteří po svém čoklovi jeho výtvory odklízí.
|
|
|
U Svobodů ? Nemyslíš U Pavlů neboli P&P.
|
|
|
Ooops, tak teď se stydím - názvem si nejsem jistej :(
Ale je to o jeden barák vedle hospody Šumava :)
|
|
|
S těma dvěma týpkama v koloniále musim souhlasit, jsou to těžký workáči. Tenhle přístup už maji řadu let a jak je vidět, ochota se vyplácí. Maji krámeček dodnes. Bydlim kousek odsud a občas k nim zajdu.
Jsem pejskař a po svým psovi uklízim.
S těmi řidiči bych až tak nesouhlasil, co pořád píše D-FENS. Je jasný, že se občas najdou tupci, kterým to při řízení pomaleji myslí, ale s tim nikdo nic nenadělá. Chce to hlavně klídek a pevnýho nerva.
|
|
No v Budějovicích jsem nikdy nebyla, ale jestli to tam skutečně vypadá takhle, tak potěš.
Ad ta koňka - chi, chi, takový pražský Starý Město to je chuťovka, tam je to jedna koňka za druhou + takový ty turistický vláčky + starý auta, tak ze třicátých let..neuvěřitelný. Vysvětlete mi někdo, co na tom ty turisty bere.
Ad psí h...mám psa, dobrmana, i když je to ještě malé štěně produkuje docela slušný hromady, který po něm zásadně a vždycky sbírám.A připadám si u toho jako debil, protože jsem asi jediná z celý čtvrti. A to tam co bydlím jsou v rozsahu asi tří bloků čtyři takový ty stojany s papírovýma pytlíkama přímo na tenhle účel. Nechápu.
|
|
|
Tak zrovna ty starý auta ze třicátých let mě osobně berou opravdu hodně (spíš HODNĚ), a to nejsem turista ;o) Jinak článek jako (téměř) vždy naprosto super čtení, krom toho se nejedná jen o problém Budějc, ale dá se naroubovat na kterékoliv trochu větší město.
|
|
|
Jo, mě se taky líbí, když to zrovna nepotkám před sebou, jede to dvacet ( neříkám, že to je maximum co to auto umí, do tohohle nevidím ) sedí v tom dva japončíci, fotí co vidí a nepředjedeš to, ani kdybys co bys.
Ale pravda, furt mě to sere míň, než ten vláček. To je maximální zvrhlost. Když to potkám, jak se to šplhá z Malostranský nahoru tím esíčkem v Chotkový ulici, vraždila bych.
|
|
|
Ale ne, Carralino, nevypadá. To D-Fens měl zase nějaký "den blbec", kdy ho srala každá maličkost a začal tak dštít síru a oheň na všechny kolem sebe. A tak vznikl i tento článek.
Tettera a jeho činy moc neznám, stejně tak činy i osobu páně Zahradníka. Jedno ale vím jistě - v Budějicích se mi líbí. Jsem naplavenina ze severu a Budějice mne uchvátily svou poněkud vesnickou atmosférou (pro někoho atmosférou díry po granátu), přitom ale bohatými možnostmi kulturního i sportovního vyžití. Prostě - člověk se tu necítí jako ve velkém městě, všude je blízko, hezká krajina okolo a přitom může využívat téměř všech výhod, které poskytuje jen velkoměsto: nákup v hypermarketu, možnost si zaplavat v docela slušně vybaveném plaveckém bazénu, zajít si do divadla, projet se po okolí po slušně se zvyšujícím počtu cyklostezek atd. atd. Dokonce i MHD tu funguje vcelku slušně a když člověk potřebuje dojet do velkých měst v okolí, železniční i busové spojení je vyhovující.
Uvědomuji si, že i v ČB se najde určité procento bezmozků, kteří prostě neuznávají hranice slušného chování a rozumu a podle toho i jednají. Jenže já jich naštěstí nepotkávám moc; a když už na někoho takového natrefím, tak se jen zasměju a mávnu nad ním rukou, však on jednou padne na ústa sám. Důležité je, že já osobně zůstanu v pohodě.
Projekt koňky mne velice zajímá a já ho vítám. Beru to totiž jako připomínku toho, že koněspřežná železnice Budějovice - Linec položila - v evropském měřítku - svým stavebním provedením i způsobem provozu základy skutečné železnici a přinesla do naprosto zapadlého regionu nový život a nové možnosti. Dnešní trať ČB - Horní Dvořiště je skoro z 90% vedená v tělese staré koňky a v této podobě dobře funguje téměř jedno a půl století. Z kusých informací, které o projektu mám k dispozici, bych řekl, že "koňobus" fakt nehrozí. Spíše naopak - dojde ke vzkříšení technické památky, která svého času přinesla naprostý zlom do života provinčního městečka a celé přilehlé oblasti.
|
|
|
|
No to už zní líp, i když tuším, že pravda si bude někde uprostřed. Asi tam zajedu na návštěvu a uvidím sama..
|
|
|
"V Českých Budějovicích by chtěl žít každý." - "Cožéééé???" ...
:-))
|
|
U clanku jsem se rehotal jako kun + naprosto presny popis pomeru v tom nasem balikove.
Clanek nema chybu, to je videt i na hodnoceni (aktualne porad 1.00). Diky, v pondeli velmi osvezujici :).
|
|
Jen par poznamek na tema "psi hovna":
1. hovna nesbiram proto, aby do toho nekdo neslapl, ale proto, abych do toho neslapl ja, prip. moje deti
2. mezi hovnem civavy a Maxipsa Fika je casto takovy podstatny rozdil - a to ve velikosti a konzistenci, coz nezridkakdy brani majitelum Fiku to sebrat, jak muzete bezne v trave videt a citit
Jako jedna z moznosti, jak snizit koncentraci hoven ve mestech me napada treba osveta uz na skolach - "Chcete si ve meste poridit psa (nebo jine zvire)? Pak se ale pripravte, ze budete mit ty, ty a tyhle povinnosti..."
Zda se, ze problem hoven ve meste nema jednoznacne reseni a az na male vyjimky je pes ve meste blbost.
|
|
S tím zavřením cikána v autě je to sice pěknej nápad, ale: cikán bude určitě lomcovat klikou, takže by to odemknul, je jim pod 15, takže i když přijede policie, nic se dít nebude a v nepsolední řadě si neumí představit, jak by interiér auta potom vypadal.
|
|
jen 470.let? já myslel, že je založil Přemysl O.II. už jako město....no jinak si myslím, že je to stejný všude, páprdovství brna a olomouce je proslulé, závist na moravě je mnohem větší než v čechách IMHO, jinak povahou města třeba naše Kladno, to je pocuc:), tady už se rovnou střílí:)
|
|
|
.....takhle to v Čechách funguje všude, nikoliv jen v Českých Budějovicích.
|
|
Myslim,ze D-F ma velky stesti,ze v CB nebydli na Maji. Moje mama ma byt vyhledem na slavnej cikanskej blok (panelaky,kam byli nastehovani cikani z "Bronxu" - Pekarenska, Nadrazni a podobne... vlastne pulka mesta:))) a je to docela mazec: vlastne je to kombinace toho nejnej,co se D-F tak libi. Cikani bezne sypou odpadky z balkonu, jecej od rana do vecera, v noci jejich dorost posedava pred skolou, (cheche:)) a do dvou rano vijou ty jejich pisnicky. Do toho cely sidliste posrany od psu (ackoli je to do lesa cca 200 metru) a MP na kolech, davajici tak maximalne boticky.
Jednou jsem tam nacapal cikane zkousejici kliky jak je popsano vyse, a protoze se kolem zrovna plouzil jeden MP na kole,tak jsem ho zastavil a pozadal, at s tim neco udela. Koukal na me jako kreten a pak se zeptal: "Co mam jako udelat?" ...dalsi diskuze s takovym pitomcem byla bezpredmetna. Opravdu jsem radsi z Budejc pryc.. teda, jsem rad, ze jsem pryc z Cech:)))
|
|
Clanek je napsanej vtipne, coz o to. Problemy v Budejkach vypadaj podobne jako v kazdym druhym meste, ale v tom lahudkarstvi to byla spis "zmrdovina" jak ma bejt. Tos jim to teda nandal. Ve finale to odsrala jen ta prodavacka, ktera se placala s nandavanim chlebicku a konec-koncu za nic nemohla - blba je vedouci, ktera ji z buhvijakejch duvodu nedovolila tech 50 chlebicku prodat.
Kdyz me naserou v Hypernove tim, ze nefunguje pulka pokladen a regaly zeji prazdnotou, tak si to taky nevylejvam na pokladni (pokud na mne neni neprijemna) a resim to tak, ze tam proste nechodim.
|
|
|
Ale ta prodavačka evidentně BYLA nepříjemná a zasloužila přesně to co se jí stalo. Co je vůbec za přístup ZEPTAT SE VEDUCÍHO jestli může něco prodat??? Už za tohle bez ohledu na odpověd by zasloužila minimálně vyměnit
|
|
|
Proč? Když jí třeba vedoucí nařídil,
že když bude chtít někdo třeba
víc než 30 chlebíčků, tak že se ho má zeptat?
|
|
|
posuzuj konkretne uvedeny pripad a pak muzes tezko rict, ze se prodavacka nemohla chovat lip.
|
|
pravdu máš je to tu posraný,ale když tu žiješ,máš tu své přátele tak si najdeš i to hezké kdybych měla pořád tak uvažovat jako ty tak bych se tu fakt zbláznila.da se tu zit,ale musi se to umet a moc o tom nepremyslet.ver mi taky vice miluji LOndyn kde sem zila,jenze tady sou ti ktere miluji a vo tom ot je.
|
|
takove zazitky ale myslim zajisti kazdy mesto v Cesku; proste se lidi naucili spis sledovat parametry mobilu(nejlepe firemnich), automobilu(dtto) ale v tom chovani a urovni je kazdy mesto spis v dobe zelezne, zalezi na stupni infiltrovanosti turisty.Na clanku, (ktery se mi libi) mi vadi zast vuci Nemcum:fakt si myslis,ze jsem jezdi Nemci jenom na rizek a za oralem? (mimochodem:"blasen" a ne "ausblasen" a i slovo "Feder" ma jenom jeden vyznam...).A psat, ci ze je to "rodny jazyk (AH byl Rakusan) je hodne slaby, cestina je rodny jazyk taky slusnejch hajzlu.A co jine jazyky,co si dovolili je pouzivat jiny zmrdi (Dutroux,Cingischan,Stalin,Franco,Manson...)? Fakt je, ze nepohostinnost Ceska je desiva, ostatne to uz (bohuzel ta zajimavejsi) sorta turistu pochopila a tak sem jezdej spis jen socky, nezkuseni, entuziaste a Ti co musi. Jinde je lip. Osobne nakupuju v Cesku co nejmin, nastesti to mam do Nemecka kousek: je tam levnejc, prodavacky me zdravi a pamatuji si,vsechno funguje a nekradou tam auta. A od tech Nemcu, o kterych tak D-FENSE skoro s despektem pise, od tech by se mohla spousta lidi necemu naucit (staci zajit do banky,k pekari, koupit si jizdenku, dokonce i mit hovor s policajtem).Myslim,ze podobne drtit personal (chlebicky) je zasluzny vychovny cin a kdyz to budeme praktikovat nejakou dobu kazdy zvlast a ve svem okoli, treba se to ty trubky naucej´...Kdyz mam den, praktikuju to... no kamosi me maji za magora.
|
|
|
To s těma Němcema není až tak úplně pravda. Na bývalém území západního německa možná ano, ale už jste byl někdy u sasíků(bývalé DDR). To je NÁŘEZ. Takže to není o národu, ale o lidech kteří žili 40 let v komunismu. A bude trvat nejmíň 40 let než se to srovná. :(
|
|
Che cheee...
Spravnejsi nez "einmal ausblasen" by bylo "einen blasen". Ausblasen je vyfouknout. Einen blasen je "vykourit ho", nebo jak se rika v Brne "přeblafnout".
Proto se zvlaste pritazlivym damam v nemecky mluvicim prostredi nedoporucuje pouzivat fraze typu 'to jsem blázen', pac by se toho pak mohl nekdo dozadovat.
|
|
Opět je článek od D-mence nejhorší od minulého. Když se ti ČB nelíbí, tak vypadni a neser, kreténe. Občas narazí na neideální stav věcí každý, a jenom debil jako ty generalizuje. Kdybys měl základnu třeba v Olomouci, tak to odnese Olomouc. Fakt by tomuhle serveru prospělo, kdyby sem psali všichni kromě D-FENSe.
|
|
|
koukám, nejnovější přírustek bezmozka přímo z ČB - nebo spíš inovovaná verze agenta smithe .. tfuj tajxl
|
|
|
Jen jestli to neni Tetterman junior. :-)
Podivejte se co nasel google na shadowbox.cz:
Ondrej Tetter:
Ahoj vsichni, nevim presne o cem tento chat je, ale nekde se to naucit musim..jmenuji se Ondra a je mi 25let.. dlouho jsem chodil na diskoteky a docela me to bavilo.. holky, pivo a tak.. jednou jsem potkal kluka kterej se jmenoval Fanda a dal mi zahulit poprve travu.. a pak se to rozjelo.. poradnej namrd.. devky, drogy, chlast... proste parada...:) Zacal jsem milovat sex a rockenroll.. bortily se ledy.. chtel jsem se zeptat... nemate tady nekdo nejakou radu.. co stim??
|
|
|
zmrd jak z omalovánek :-) ani ho netřeba vykostit - místo páteře chrupavka, místo mozku šedá zmrdovina, dle všech příznaků kozomrd par excelanc
|
|
|
do jaké elitní školy to chodili, pane Ondřeji, že mají tak vybraný slovník ??????
|
|
|
VŠ (jako vogl šajz) pro retardy .. bych tipnul.
|
|
|
typyco tak to je husty!
ale si mu to nandal!
:)
|
|
No tos dopat jeste v poho. Sem byl kupovat do Hypernovy peceny kureci kridla do oddeleni lahudek (maj tam i gril) a dostal sem jich jenom 10 misto dvaceti (tech 20 tam samo bylo), prej aby zbylo na vostatni...
Nicmene vono je to relativni, dyz holt nejsou schopny pokrejt poptavku (trebas to ani nejde), tak je mozna lepsi nekomu dat min, protoze je lepsi, spis nenasrat ty dalsi lidi, kery prijdou po tobe a zbude na ne hovno (pritom by to treba jindy tak nebylo - s tim prave ty lidi nemusej pocitat), nez nasrat tebe a to jen castecne, navic coby jednoho zakaznika.
Jinak ke zbytku clanku nemam co dodat. Naprostej souhlas.
|
|
soudím, že je to zhruba všude stejné.
|
|
Ac ve filmy Pulnocni kovboj je videt muz lezici bezvladne na zemi a nikdo z kolemjdoucich si ho absolutne nevsima, tak takove reality se desim a doufam ze u nas nenastane.
Jinak dekuji D-fensovi za peknou kritiku dnesniho zivota. Je videt ze z lidi pomalu ale jiste vyprchava emapatie.
|
|
Ja teda nevim, nejsem z Budějic, jen tady studuju, ale neviděl bych to tady tak zle. Ale to je možná právě tim, že jsem ještě neměl tu čest s pracovníky místních úřadů (krom pošty, a tam jsou ty baby či báby celkem v pohodě), naštěstí jsem dosud nepotřeboval (ne)pomoc od jakéhokoliv příslušníka jakékoliv naší policie (ale to asi taky nebude donekonečna), do obchodů nechodim, nemám na to prachy, max. do Kaufu (na to se musim dlouho dopředu psychicky připravit), hospody jsou v poho, když teda vrchní nezačne v deset prudit, že chce cálovat a stejně tam je do dvanácti, nejezdim po ČB autem a ani nešlapu po trávnících. Nemyslim, že by na tom byli jinde o moc líp. Ale jak řikám, nejsem vodsuď.
|
|
na Žižkově je podobných večerek asi 20 z toho 2 jsou provozovány "většími bílými muži" a zbytek spoluobčany z Dálného východu. Asi čtrnáct dní zpátky jsem si byl kupovat něco k večeři a zašel jsem k Evropanovi... Jak píše D-FENS: pozdrav? Nenech se vysmát, že něco cheš koupit? Neotravuj ty nulo! No nebudu zabírat prostor - šel jsem k asiatovi a čekal mne úsměv, pozdrav "bý en ane", spokojeně jsem nakoupil a spokojeni jsme byli oba. K tomu Čechovi už nepáchnu.
|
|
Tento článek se netýká jen Českých Budějovic, jak jsi v závěru naznačil, ale asi celé naší milované vlasti, Proč, to je asi na román a co udělat, aby to bylo jiné, na další dva. Místo, o kterém píšeš, kde se lidé zdraví, auta nekradou a kazdý si po svém mazlíčkovi uklidí, existuje. Bohužel ho nenajdeš na mapě ČR. Ti, kteří odhodili růžové brýle, případně si řekli, že několik generací (střízlivý odhad, kdy se politická a jiná kultura v ČR vyrovná západu), je pro ně přehnaně dlouho, sbalili uzlíčky a najdeš je po celé západní polokouli.
Sám na jednom takovém místě žiji. Místo, kde tráva v parku voní trávou, kde se ztracené peněženky vrací majiteli i s penězi, kde víš na 100%, že svoje auto najdeš, tam kde jsi ho večer nechal, a kde se lidé chovají poctivě, prostě protože to jinak neumí. Chápu, že většině Čechů musí něco takového znít jako hudba z marsu. A někdo asi namítne, že všichni přece nejsou zloději a ignorati a sobci. A určitě má pravdu. Bohužel ti, kterým je u prdele, že tráva v parku není záchod pro psi, jsou v těžké přesilovce. A ještě dlouho budou.
|
|
3 roky sem zil v Brne a neochotu a kyselost prodavacu sem tam potkaval dnes a denne v daleko vetsi mire nez mam tu cest tady a ted v CB.
|
|
Ja se ti divim, ze jeste porad prebyvas v CB a pritom bys chtel, aby to tam bylo jako v Praze. V ty Praze, o ktery jinde pises jako o mecce zmrdu. Tak ja ti nevim, jestli bys neudelal nejlip, kdybyses vykaslal na diru jmenem CB a jel radsi vybijet zmrdy do Prahy. Ale treba jen kecam.
P.S. Rozhodne sem taky z Prahy.
|
|
Šeňor Maštalíř ?? - pokud u něj nenecháte alespoň 2000 Kč jste socka, nula ....a nestojí za to se s Vámi bavit. To taková městská policie je lepší ...že ?
Mistr Talíř ? zloděj, co obírá zloděje .... nejlépe prodat šmejd a pak tvrdit, že to bylo blbě zapojený víš ? asi se v tom moc nevyznáš žejo ?? hahaha ...za to si ale mladej můžeš sám.
takže asi tak ....
|
|
kdyz jsem toto cetl, tak jsem si predstavil situaci, kdyz jsem poprve prijel do CO a videl, jak lide nechavaji sva auta (a vetsinou i docela draha, na ceske pomery - mnohe z nich po ceskych silnicich vubec nejezdi) pred supermarkety, City Markety, Wal-Marty a pod odemknuta a dokonce s klicky v zapalovani a jdou si klidne nakupovat... tak toto jsem si predstavil v Cesku a nechapave jsem se te predstave smal... jedine, co me v tu chvili napadlo je, jak dlouho by takove auto v Cesku vydrzelo na onom parkovisti... 5 minut? Nebo by Vam ho ukradli rovnou za zadkem?
|
|
(z Prahy...) a se zaprděnou nerudností se tam v obchodech setkávám často. Ale taky potkám obchodníka nebo prodavače, na kterém je vidět zájem o práci i o zákazníka. Naposledy jsem se potěšil ve Farkatéce v České ulici. Příjemný pokec s majitelem - za snad tři čtvrtě hodiny, co jsem s ním žvanil, ale do obchodu nikdo nepříšel, v sobotu kolem 10. ráno - mě donutil, abych u něj nechal asi tak 3x víc než jsem plánoval. Takže Farkatéka, Česká ulice.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek ČB: Viliž report
|