|
..to je starý.. spousta lidí má nadání a kdyby se jim od malička poskytla ta správná podpora, tak by jsme se všichni měli lépe.. (sakra tohle už jsem někde slyšel :-) )
|
|
|
Tady nejde o to, aby stat podporoval. Obrovskym zlepsenim by bylo, kdyby stat prestal omezovat (jednak v oblasti regulaci, jako napriklad REACH, druhak v oblasti skolstvi - s tim, ze skola ma vypadat tak a tak, smi to a to...)
|
|
|
jasně..jsem to měl rozepsat..
|
|
|
Tak teda nevim, ale kdyz jsem tudlenc na nejaky hokusy pokusy s odleptavanim cipu potreboval kyselinu fluorovodikovou (velmi jedovate svinstvo, ktere se do tela vstrebava i kuzi) tak mi sehnat maloprodejce trvalo asi 5 minut googleni. Je ale pravda, ze to rozhodne nebyl nejaky garazovy prodej, kde by mi to nalili do PET flasky. Muselo se to objednat a dodani trvalo asi 3 tydny. Tady nebylo mozny to jen tak poslat postou, tyhle veci zasadne rozvazeji prepravni sluzby, ktery maj auta specialne upraveny pro prevoz chemikalii. A levna sranda to taky nebyla, litrova flaska se vsim vsudy prisla na nejakych 500 Kc.
Fakt zeru, jak tu kazdej automaticky nadava na REACH, kdyz ten se tyka spise (nebezpecnych) chemikalii, ktere jsou pouzity/pritomny ve SPOTREBNIM ZBOZI, tedy asi toho, co muzete koupit v Tescu. Co s temi chemikaliemi delate doma, to uz nikoho moc nezajima, tedy dokud nezacnete ve velkym vyrabet vybusniny, drogy nebo neco podobneho, co spolecnost povazuje za "zavadove".
|
|
|
Toto má totiž dva problémy. a) Pokud to kupujete jako firma, je to hned lepší b) Kyselina fluorovodíková je pokud vím jen T, nikoliv T+. Sehnat maloprodejce je průser. Navíc nepotřebujeme kilo za 100 000 Kč, ale třeba gram/dekagram atd. Potřebuju teď třeba pro kluky 1 gram uhličitanu rubidného., jediný kdo to vůbec má je Sigma Aldrich, a ten ho má za 990Kč/10gr., nejmenší balení, pouze pro firmy.
Třeba koupit blbej jód nebo červený fosfor je problém plus automaticky počítejte s pozorností policie - díky idiotům feťákům.
|
|
|
|
Doporučuji zkusit shánět červený fosfor nebo cokoliv T+, karcinogenní, mutagenní, radioaktivní (třeba kontorolní zářič pro kalibraci)... bez tuny papíru a razítek bude buď velký hnědý nebo se rovnou o Vaši maličkost začnou zajímat (v lepším případě) PČR nebo rovnou BIS...
Cokoliv(chem.) jen trochu mimo běžný sortiment lze dneska sehnat jen na "černém" trhu, tj. na dobrý kontakt od podobně "postiženého"...
Jinak ze spotřebního zboží by bylo nutné chemky nějak separovat a vyčistit, u některejch docela problém když neni spešl aparatura, zvlášť když má něco bejt p.a.
p.s. zrovna HF je přítomná v hodně věcech, od pájecí kapaliny přes (některé) čistící prostředky až po kolu(pití) ;-)
|
|
|
Jo, jestli mám z něčeho hrůzu, tak je to z toho, že kluci použijí technickou kvalitu místo č. nebo p.a. a ty nečistoty jim zreagují a urvou ruce, vyprskne to nebo tak :(
|
|
|
Jo, tak to je mozny. Ja jsem zatim potreboval spis "technicky" chemikalie, zadny velky specialitky. Jinak treba benzen jsem sehnal taky, a ten pokud vim karcinogenni je.
No a v cole driv byval i kokain, takze HF me az tak neprekvapuje... :-D
|
|
|
nejlepší je mít kontakt na někoho v labinách, neb ti mají k dostání téměř vše.. a pokud toho nechci hned kila, tak je to fpoho :-)
|
|
|
Máte takový kontakt? Já ne. Pokud ano, a jste ochotem pomoci, můj mail najdete pod článkem.
|
|
|
mám a na ten uhličitan se jich zeptám..
|
|
|
kokain v cole je tak minulí století, zas na druhou stranu se dal až do začátku WW2 leckde normálně koupit...
Benzen sehnal odkaď? Oficiálně od prodejce(faktura) nebo poněkud mimo stupidní zákony?
p.s. benzen je dle všeho i mutagen, takže tam nějaký restrikce na prodej určitě budou ;-)
|
|
|
Vím o obchodu který se na podobné speciality soustředí, ale je to z ruky :( PL.
|
|
|
nikoli kokain, ale vytazky z Koky, jestli se nepletu, proto taky Coca cola. domnivam se, ze to bude o koncentraci, hm? dneska podobnou ulohu plni kafe a kofein
|
|
|
Výtažek z koky obsahuje mimo jiné kokain, který působí jako stimulans (pokud se nepletu).
|
|
|
Ale o tom spolu ve při nejsme, proto jsem zmínil koncentraci.On kdyby v tom byl čistý kokain, pravděpodobně by ten nápoj dosáhl mnohem vyšší obliby :o)
|
|
|
Pokud se nemýlím, koka z receptury vypadla už někdy kolem roku 1902. Zůstala jen ve jménu nápoje.
|
|
|
Garantuji Vám jako chemik, že v Coca-Cole ani v podobném nápoji kyselina fluorovodíková opravdu není.
|
|
|
hopla, těsně vedle - kyselina fosforečná... tímto se omlouvám se za plkání nesmyslů
|
|
|
Jo, hopla. Právě kvůli blbům jako jste vy jsou ty omezení zapotřebí.
|
|
|
Dovoluji si Vaše tvrzení ve vší úctě označit za velikánskou pitomost.
Omezení rozhodně nejsou zapotřebí, ze všeho nejméně pak kvůli blbům, již si případně pletou kyseliny.
___
P.S. Rootovník: jsou to ta omezení.
|
|
Ale můžem změnit budoucnost. A nejlíp tím, že místo keců přiložíme ruku k dílu.
|
|
|
Budoucnost se už pomalu mění. Po celém světě se začínají zakládat tzv. hackerspaces - většinou zaměřené technicky, vlastní poměrně drahé přístroje, mají prostory, sponzory, lektory, ... prostě komunita kolem techniky. U nás teprve začínají a jsou teda mnohem menší velikosti, než ty zahraniční. http://hackerspaces.org/wiki/List_of_Hacker_Spaces
|
|
Jsem chemik, který si laboratoř postavil doma v letech 1993-1998. V té době to bylo opravdu jednodušší, protože zrovna likvidovali Komenium a v Lysé nad Labem Laboru.
V Praze je velká výhoda, že existuje Stanice přírodovědců s velmi dobrou laboratoří.
Můj soukromý názor je, že látky jako benzen, pevný jod či podobné jedovaté látky by zrovna v mládežnické laboratoři být nemusely (protože nemáte opravdovou digestoř s odtahem), ale doporučím knihu "200 chemických pokusů" nebo "Chemik detektivem", kde jsou dobré návody, co se dá dělat, aniž bychom riskovali zbytečně.
Souhlasím, že dnes je těžké chemikálie shánět, přes firmu je to často výrazně jednodušší. Držím palce! V Praze bývala vyhlášená drogerie ve Zlatnické :-)
|
|
|
Zlatnickou samozřejmě známe. Můžete mi prosím poslat odkaz na tu přírodovědeckou stanici? Když jsem to prokluky sháněl, nenašli jsme nic....
|
|
|
http://chemici.cz/
http://www.ddmpraha.cz/index.php?pobocka_=270
|
|
Milý autore, chci Ti za tvé věnování se dětem poděkovat. Jako bývalý dětský člen komunistického Kroužku elektroniků a v současnosti rodič vím přesně, o čem zde mluvíš (píšeš). Díky (a myslím to vážně, žádný sarkasmus apod.).
|
|
...téma zpracovaný dobře, činnost veskrze užitečná. Jen nevím, co jsi tím chtěl Paranoiku říci.
Takové kroužky stojí čas a peníze. Jen málo kdo má obého nazbyt. Nařídit to nikomu nemůžeš a dotovat to by se mi nelíbilo. Děcka přece mají rodiče, aby jim poskytli, zázemí a rozvíjeli jejich talent.
Pokud nejsi milionář nebo nějaké děcko nepořídíš/neosvojíš, těžko budeš mít větší vliv na to, jak mládežníci tohoto druhu tráví svůj čas a jestli ho mají kde trávit. Tohle mi totiž přijde jako ryze soukromá, rodinná věc.
|
|
|
Dobrá, jenomže kroužky pro děti se dotují z rozpočtů různých MŠMT a podobných společenstev tak jako tak. Bereme současný model. Ekoteroristické přípravky, základy multikulti propagandy, hopkání po nohách, po rukách, po ušách ...
Technické a podobné prostě nejsou. Vem si nabídku bývalého DPM (dnes jakési bezbariérové centrum) v Brně na Lesné: lesna.luzanky.cz/krouzky/krouzky/krouzky.php?podle=pobocek
A to je ještě pořád ta lepší třída.
Jenže já tam v tom zadním traktu pořád vidím tu fotokomoru a laboratoř pro elektrokroužek, v podzemí dílnu leteckých modelářů. Holt není, no, jakkoli jsme byli trnem v oku národopisnému tanečnímu souboru a hlavně tomu buzerantovi z pěveckého kroužku, fungovalo to.
Posléze přesunuto na Stanici Mladých Techniků opodál, připravovala se i ještě této SMT druhá filiálka.
Lze pochopit, že to v devadesátých letech vzalo zasvé. Horší je, že pořád se nedočkalo jakékoliv rehabilitace. Co dnes s takovejma parchantíkama? Pokud je to zajímá, zabavili by se tím a získali by tím třeba i nějakou odbornost. Kdo je to naučí? Rodiče? Ti o tom neměli páru už tenkrát, nepředpokládám, že by byla situace nějak lepší. Spíš horší.
Co se financí týče: na Stanici Mladých Techniků, ano, byli jeden nebo později dva placení pracovníci. Ostatní tlupa vedoucích to dělala zdarma, jako třeba ještě dodneška v turistických oddílech apod. Oni i takoví jsou (zrovna třeba Paranoik je toho příkladem, mne to po vyhladovění vědeckotechnických klubů ze strany města Brna a anšlusu jejich prostor justicí přestalo bavit). Nějaká částka se vybrala a vybírá vždycky jako roční poplatek, část materiálu (v případě třeba fotografů) jsme si nosili samozřejmě svého (tedy filmy a papíry; chemie byla právě v rámci kroužku), v případě elektroniky na spoustu věcí vedoucí v rámci své pracovní náplně sehnal zdroje (tedy stará zařízení na rozborku).
Třeba ten blbý jakýkoliv elektrokroužek: v Brně jsem vypátral jeden v Lulánkách. V Třebíči v DDM mají, tleskáme. Ve srovnatelných Svitavách už ale ne (a ani v Lanškrouně, Třebové nebo Ústí n.O. až po Rychnov n.Kn.) - takže tam máš plac cca 2500 km čtverečních, kde v žádným zařízení pro vodlitky nenarazíš na jedinou trafopájku. Hm.
Paranoik se zamýšlel, byť to není mainstream (a ani za nás nebyl), co dneska s haranťaty (byť ti jeho dva jsou zase až vyhnaní do extrému), kteří se snaží v něčem takovém babrat.
|
|
a velmi hezký přístup k dětem. Klobouk dolů, snažíte se pomáhat dětem v rozvoji, to je úžasné.
kdybych mohla nějak pomoci, dejte vědět, bohužel mě nic nenapadá, chemie je pro mě španělská vesnice, známé v laboratořích nemám, technické přístroje nevlastním. Ale třeba se někdy naskytne něco s čím by vám mohl pomoci "obyčejný smrtelník". Hodně štěstí a co nejméně klacků pod nohy v další činnosti.
|
|
|
Děkuji, milá Mousso, cením si Vaší nabídky. Znamenám si.
|
|
|
|
myslíš ohromit techniky a chemiky "bílou magií"? ;-)
|
|
Problém je, že jakékoliv mainstreamové školství se řídí zásadou "přečuhující hřebík bude zatlučen".
Matně si vzpomínám na oblíbenou poznámku v mé žákajdě "V hodině čtení si četl pod lavicí..."
|
|
|
Taky jste si pro knížky na konci roku chodil s dvoukolákem nebo batohem??? :D Já to vyřešil čtením knížek z knihovny - ty mi zabavovali jen do konce hodiny :) Naštěstí se za mne postavili rodiče a třídní učitelka, po páté třídě je to přestalo bavit - uzavřeli jsme nepsanou dohodu, že já nebudu rušit a klást rejpavé dotazy a oni budou dělat že ty knížky nevidí :)
U kluků je výhoda, že ředitelé a třídní učitelé vědí co kluci umí a hájí je při takovýchto drobných konfliktech.
|
|
Trochu OT: Znáte seriál Big Bang Theory? Jak moc je postava Sheldona nadsazená? Chovají se tak extrémně nadané děti i ve skutečnosti? Mně přijde vykreslení zmíněné postavy v seriálu velmi trefné (snad až na její přehnanou nadřazenost).
|
|
|
Bohužel neznám. Pošlete prosím link na vhodný díl a já Vám povím :)
|
|
|
např. 5. díl z 2. série, hledejte big bang s02e05 třeba na uloz.to.
Případně heslo sheldon na youtube :)
|
|
|
Sheldon je vyhnanej do extrému, ale kousek pravdy na tom je. Takové děti jsou dvojího druhu - buď "zakřiknutí" introverti (naprostá většina) nebo studení ( velmi sebevědomí) extroverti - oni prostě vědí, že jsou dobří. A podle toho se chovají.
|
|
|
Myslím, že zakřiknutí introverti jsou z nich od té doby co v bandě kluků "zjistí" že nejdůležitější je fotbal, a že nikdo z vrstevníků v blízkém okolí nesdílí jejich nadšení pro chemii anebo jiné vědy...
|
|
|
hm, povodne som pisal siahodlhy prispevok o pozorovani studentov matfyzu (nanestastie som jeden z nich), ale zabehlo to dost off topic..
myslim, ze sheldon je ako extremne nadane vyrastene dieta vykresleny fajn, priblizne k osobe jeho typu sa blizi "nerd" cast nasho rocniku.. itorom programujuc v predikatovej logike
imho v nizsom veku nadane deti byvaju skor utiahnute, samotarske, prikladom mozu byt niektori byvali spoluziaci, ktori skoncili na teoretickej informatike a fyzike
co sa tyka prednasajucich, z niektorych sheldona doslova citit. sice nikto nechodi v tricku hrdinov komixov, ale vyjadrovanie, svojske vtipy a mnozstvo malych ritualov sedia
|
|
|
pardon.. v druhom odseku mala chyba. "nerd" cast rocniku sa prejavuje napr schopnostou cele leto stravit za monitorom programujuc v predikatovej logike a prechadzanim teoretickych predmetov ako noz maslom
|
|
|
Ona je otázka, nakolik je "extrémní nadání" přičinou takového "Sheldonovitého" chování a nakolik pouze korelací. Sheldon totiž nádherně vystihuje chování jedinců se silně rozvinutým Aspergerovým syndromem (více viz wiki), z nichž nemalá část spadá právě do pravé části Gaussovy křivky. Ale jestli jsou "extrémní inteligence" a "Aspergerův syndrom" korelací či implikací vám nepovím...
|
|
|
Asperberúv syndrom se vyskytuje u nadaných dětí až neslušně často. Naštěstí kluci jsou v tomto ohledu zdraví.
|
|
|
No, upřímě řečeno, proč se zajmat o další lidi, když jsou většinou hloupější nebo vysloveně blbí. Jako třeba židle. Židle se používá, se židlí se ale nemluví. ;)
|
|
|
já si naivně myslím, že chytrý člověk respektuje, že jsou druzí hloupější, protože tihle chytří sami sebe velmi často podceňují (něco ve smyslu čím víc toho vím, tím víc vím co všechno ještě nevím). Myslím, že se s druhými moc nebaví z toho důvodu, že si dost dobře nemohou popovídat o tom co je baví nejvíc. Popovídat si nemohou, protože jim většina vůbec nerozumí. A plkat o nezajímavých věcech je nebaví.
|
|
|
znám dva takové týpky. oba IT. jeden správcoval síť v Unistavu a druhý u otce v práci. několikrát jsem ho vezl z firemního večírku, neb bydlí po cestě.
nepovídají si s ostatníma ne proto, že by je nezajímalo to o čem si "rovnoměrně sociálně vyspělé" okolí povídá, ale oni kolikrát neví o čem se mluví, teorie na to "jak se bavit", která by byla racionální, neexistuje a oni sami tu potřebu asi ani nemají, ale vidí, jak je okolí nadšeno.
Je to jako vysvětlovat někomu, co je orgasmus, když ho dotyčný/dotyčná nikdy neměl/a. Dalším jevem, který jsem u podobně postižených pozoroval, je takové to dětské sobectví. U člověka před třicítkou je to smutný příznak současní i budoucí nepoužitelnosti.
|
|
|
Aspergerův syndrom je podle mě forma soustředění se na jednu nebo pár důležitých věcí. Jako když Cukrberg v tom filmu o vzniku facebooku sedl k počítači a týden s nikým nemluvil - jenom programoval.
Když chytré dítě narazí na problém který mu nikdo nedovede důvěryhodně a solidně vysvětlit, začne nad tím hloubat tak že zapomíná na svět kolem sebe.
Na stereotypní chování se často projeví stereotypně stupidní reakce okolí, které nechápe že dotyčný je hlavou někde úplně jinde a tak se vysmívá za "géniovu" společenskou blbost.
To má za následek šokující prožitky ve společnosti lidí (nedejbože aby tyhle myslící děti začaly chlastat)
Nakonec se dítě bojí jednat s lidmi, protože zažilo spoustu nešťastných zážitků, ale endorfiny si do mozku pumpuje z věcí který ho zajímaj a kterým rozumí.
wired in something different
|
|
chce děti které se budou učit společně s romy jednoduchou násobilku v 8. třídě. No child left behind! Usa náš vzor!
Teď ještě ČR vyváží lékaře a programátory. Za 20 let už to budou jen lopaty.
|
|
|
Bohužel, potvrzuji. Mám z první ruky (žena učí na prvním stupni), totální nezájem (až na pár výjimek) o to, aby děti něco uměly, ani ze strany rodičů ani ze strany státu. Za těch ca. 15 let co učí mi ukazovala práce a náplň dětí 1-5 třídy, totální propad, to co dřív dělala na začátku třetí dnešní páťáci nezvládají (opět, až na výjimky).
Tuhle byly někde i zmiňovaný nějaký mezinárodní testy, kde se ukázalo jak naši žáci a studenti oproti minulým letem těchto testů dramaticky popadávají z předních míst na ocas (bohužel jsem si nepoznamenal zdroj), což by to potvrzovalo.
Děsí mě, že to (dle toho co moje žena říká) je podporovaný shora, respektive že je jakákoliv snaha když už ne zvýšit, ale udržet laťku, shora totálně zadupávaná. A taky se mi třeba kudla otevírá, když nesmí dítě, který to prostě neumí, dostat špatnou známku, protože je z rodiny, kde se mu doma nevěnujou. O cikánech samozřejmě nemluvě, už prej i poradny si netroufnou vydat vyjádření, kterým by poslaly cikáně do zvláštní, i kdyby tam tisíckrát patřilo (pootýkám u bílýho není problém). A to když řekne moe žena že pro dítě by byla lepší zvláštní tak to znamená že se jí nepodařilo ho udržet na dostatečný úrovni ani neplaceným doučováním prováděným její osobou v rámci jejího osobního volna, často proti vůli rodičů dítěte.
Trápí mě, že to bohužel odnesou i moje děti, protože jediný způsob jak je dostat do kolektivu, který by je táhl nahoru místo ubíjel (jak je popisováno v článku a diskusi, ve škole se nudí), je dramaticky změnit život celé rodiny a přestěhovat se někam, kde jsou pestřejší možnosti, než v "Kyselé prdeli".
Z různých důvodů nejsem schopen něco takového zrealizovat, tak se to snažím dohnat doma tím, že spolu bádáme o všem, co je zajímá. Naštěstí to jsou knihomolky, takže zpracování textu mají na výbornou, a já si musím neustále doplňovat nová a nová témata.
|
|
|
Ještě doplnění - tím dohnat doma míním věnovat se více než mírou, kterou považuji za standardní povinnost rodičů věnovat se svým dětem. A tuto míru NEmám nastavenou na "nula" jako spousta dnešních "rodičů", kteří se domnívají, že škola má jejich dítě všechno naučit ( a už vůbec nemluvě o tom, že si myslí, že škola má jejich dítě místo nich vychovat). Svoji míru pro rodinný standard odvozuji od toho, jak se mi věnovali moji rodiče a od mého vlastního úsudku, co lze očekávat od školních zařízení i v případě, že by pracovaly na 100% jak bych si přál.
|
|
|
Spíše američtí levičáci náš vzor, to oni takto zmršili jejich státní školství. Pro levici jsou talentované děti spíše rizikem, ona potřebuje vychovat latentní, nepřemýšlející obyvatelstvo.
|
|
|
tohle nijak nesouvisí ani se státem, ani s levicí či pravicí.
uvědom si, jak jsou rozdány karty -
je žádoucí, aby střední třída existovala jen formálně a spíše se její příslušníci pohybovali na hraně chudoby / přeloženo = vše, co vydělají, musí vrátit zpět do systému, pochopitelně v zájmu okamžitého efektu
souvisí to s tím, že není žádoucí, aby prosperovali jiní lidé, než několik oligarchů. ti fungují ne tak, že by "vydělávali peníze", oni je jen přesouvají k sobě / přeloženo = miliarda lidí pošle někam korunu a stvoří miliardáře
proto jsou již od útlého mládí děti vedeny k tomu, aby z nich vyrostli ne lidé, ale lidské zdroje :o)
|
|
|
Na tom něco pravdy je. Jenže i toto lze změnit. Tím že budeme vychovávat takové děti k sebeúctě. Ona firma, která má oddělení "Human resources" si nic jiného než nemyslící pitomce nezaslouží. Naučme je tedy hledat "personální oddělení", nikoliv HR.
|
|
|
nepochopils ..
řeč nejde o tom, jak člověk vychovává vlastní děti, ale o tom, jaký tlak na ně vytváří společenské trendy.
ad firmy - nejedná-li se o o firmu o 20 lidech, je běžné, že vzniká samostatné odd., které řeší personální věci a zde je úplně jedno, jetsli se používá název personální nebo HR - jejich úkolem je standardizovat podmínky zaměstnaneckého vztahu a to je základem průměrnosti / normování zaměstnanců jako takových.
|
|
|
Ale pochopil. Tlak na "znormalizování" dětí začíná už ve škole - dle známého pravidla "přečnívající hřebík bude zatlučen" . Ale tomuto tlaku odolávat musíme děti naučit my - rodiče a širší okolí, tohle je škola fakt nenaučí. A moje zkušenost s takovými dětmi je taková, že pokud cítí oporu, dokáží se s tou situací dobře poprat - byť za cenu určité izolace od okolí. Ale s tím se vyrovnávají snadno. Takové děti totiž "nejsou děti" ale spíš dospělí v dětském těle. Čím jsou chytřejší, tím víc to platí.
|
|
Děti nemám, ale odrůstal jsem mezi modeláři a radioamatéry - v patnácti jsem se přesouval z modelů na blaníky a tak šel život dál... Proto jsem si myslel že kroužky pořád jsou, ale jak tak koukám, asi už moc nejsou.
Ale přesto mě napadá ještě jedna nevyjádřená proměnná:
V knize "the flying Dutchman" od Anthonyho Fokkera jsem se dočetl, že už generace přelomu 19. a 20. století si stěžovala na tehdejší děti, že místo toho aby si svůj miniaturní parní stroj sami postavili, kupují si už hotový v obchodě. Že prý takové chování vede ke ztrátě zručnosti a invence.
A tak se ptám zdali jsme díky Čínské produkci nenarazili na stejný problém?
Proč se pájet s oscilátorem když ho v obchodě nabízí ve formě mikročipu za 5kč?
Proč se pachtit s celým RC letadlem, když ho číňani smontujou za stovku, zabalí do krabice, a pošlou na západ?
Souhlasím s autorem že bych radši kdyby si děti musely např. pájet oscilátory samy.
Avšak potom zase existuje další skupina dětí - ty co potřebují levné čínské předvyrobené oscilátory, aby z nich mohly skládat počítače.
|
|
|
Prcek zase potřebuje mikrokontroléry z Číny a senzory z Finska aby z nich mohl skládat letecké přístroje :-)
|
|
|
který dětem nabízí jen kouření marihuany. Kdo není rom nebo se nepřízpůsobí má problém.
viz
Provoz nízkoprahového klubu na Hybešově ulici 41 zajišťuje kvalitní a rozvojové volnočasové aktivity a je jednou z podmínek preventivního a motivačního působení na romské děti a mládež.
Projekt se dále zaměřuje na podporu mladých lídrů ve snaze podpořit mimořádně talentované romské děti, ale především rozvíjet romské osobnosti, které mohou fungovat jako pozitivní vzory pro komunitu a také pro veřejnost...
|
|
|
souhlas...je to fšechno fprdeli, soudruzi, ten stat se nám vo ty děcka nepostará, fšude samej fet a pozitývní dyskredytace, to za nás nebejvalo...hňupe...
|
|
|
Máte štěstí. Já žiji v systému, který kouření marihuany kriminalizuje.
|
|
|
Emigroval jste do Polska?
|
|
Děkuji za zajímavý článek.
Chtěla bych tímto způsobem požádat o pomoc učitele 1. st. ZŠ. Jsem studenkou PedF Univerzity Karlovy a chtěla bych Vás, učitele prvního stupně, poprosit o vyplnění dotazníku, který se týká mimořádně nadaných dětí. Je velice kraťounký, zabere jen 3 minutky a je anonymní. Moc mi to pomůže do mé práce.
odkaz: http://mimoradne-nadani-zaci-na-1-s.vyplnto.cz/
Mnohokrát děkuji.
Lada Mladá
|
|
|
Obávám se že zde moc učitelů nechodí, vím jen o dvou. Zkuste se obrátit na poradnu nadání v Praze.
|
|
|
"zde moc učitelů nechodí"
Chyba v češtině nebo míněno vážně?
|
|
|