Komentáře ke článku: Help line on-line (ze dne 19.08.2007, autor článku: Krox)
Přidat nový komentář
|
hehe, mam uplne podobnou zkusenost, poplatky jak prase, mame tam bohuzel firemni ucet, protoze jine socky tlaci na to ze jej tam musime mit a taky se nestacim divit kolik me to stoji, tesim se az jednou budu moci hodit "klíče" do řeky se slovy nemusím. Jejich internetové bankovnictví stojí za prd a podobne . . . Schvalne neuvadim kde mame ostatni firemni ucty abych nedelal reklamu.
|
|
Vzhledem k tomu, ze se v pribuzne oblasti pohybuji, jsem trochu obeznamen s "nemocemi" obou stran. tedy konkretne s klienty (ofce - by termin autora) i technickou casti (HotLine, technici) na strane druhe. Bohuzel je to zacarovany kruh - jde o penize az na prvnim miste. Ti kdo rozhoduji o tom, kolik se kam nacpe (majitele, akcionari) - napriklad do vyvoje IT online aplikaci pusti penez docela dost. Bohuzel je dostanou do ruky krysy typu Top manageru, poradcu, a jejich crew, kam zahuci podstatna vetsina financi bez nejake realneho, natoz smysluplneho vysledku. Prakticky efekt je ten, ze do bela rozpalenou (a vetsinou pravem) "ofci" dostane na ucho podprumerne placeny hotliner v zacviku ktery v lepsim pripade:
* ma k ruce manual ktery znajen zbezne
* prosel skolenim bezpecnosti prace
* prosel protipozarnim skolenim
* je ve zkusebni dobe s vyhledem na smlouvu na 1 rok.
k vyvojarum (tedy tem, co to skutecne delaji ) se ze zdroju uvolnenych majitelem dostane v lepsim pripade tak 0,01 % prostredku - a tedy jaksi chybi motivace - protoze co si budeme namlouvat, ne kazdy ma soulove citeni a touzi byt kazdy den depresivnim negrem, slapajicim na Mississipy v kolu, zatim co bily muz bicem praska ..
Ale co - hlavne zdravi. je fajn vedet, ze se zmrdi dostanou vcas do solarka, ne ?
|
|
Sice to nesouvisi prilis s clankem, ale doporucuji pro lidi co plati v EU banku http://www.vr-bank-zittau.de/inhalt/ ; pristup maji moc dobry a vcelku to i funguje, az na to:
Ucet jsem tam zakladal pro sebe a pro firmu nekdy minule leto. Pul roku se resilo, aby byla korepondencni adresa spravne (chci si to posilat do kancelare, ktera neni sidlem spolecnosti, a to vcetne osobnich veci). Toto bylo tusim nekdy v lednu ci unoru opravene, takze se neztracely vypisy (chodilo to vzdy jen na moje jmeno bez firmy, coz je v baraku kde sidli XX firem dost nepouzitelne). Nasledne jsem chtel, aby vypisy chodily jen do internetoveho bankovnictvi ... toto se vyresilo asi pred mesicem. Ted jeste nejak zaridit, aby vypisy chodily jen do inetbankingu a ne postou :-).
Jinak ale opravdu super a vrele doporucuji. Uspora u EUR plateb znacna.
|
|
Odejdi od České (Erste) Spořitelny a otevři si účet v nějaké civilizované bance...
|
|
|
(Technická: já mám jeden účet v ČS, a jsem s ní velmi spokojen. Internetbanking bez problémů chodí v normálním browseru, báby na pobočce jsou supervstřícné osobně i po telefonu, jednou mi nezaplatili platbu a zcela samozřejmě a bez nutnosti jakéhokoli přesvědčování sami přišli s tím, že mi uhradí jakékoli penále... Asi jediná výhrada již vůči nim mám je, že mi neumožnili stanovit nenulový limit na internetové platby chráněné pouze heslem.)
|
|
|
To myslite sluzbu Nasrat 24, ktera kazdou chvili nefunguje?
|
|
|
Tu službu neznám. Služba Servis24 naproti tomu funguje velmi dobře. Na rozdíl např. od té čuňačiny, již nabízí KB, a jež je napsaná tak neskutečně idiotsky, že chodí pouze v jedné versi Internet Exploderu pouze v jedné versi Windoze (a patrně také na pouze jediném počítači na světě) ;)
|
|
|
Od ČS jsem před lety utekl ke KB, vím není to zrovna výhra. Ale oprostil jsem si život o fronty na svoje peníze, znuděné xichty přepážkových Ynteligentek i několikanásobně vyšší zbytečné poplatky. KB internet banking není asi nejlepší ale je funkční. S jediným musím ale souhlasit - cokoliv co nezní jako Internet Explorer je pro něj nepoužitelné :-(
|
|
|
Kromě toho by mě zajmalo jesli u online bankovnictví jinejch bank je podporovanej jinej prohlížeč než Internet Explorer ale řek bych že ne.
|
|
|
Nemyslim si, ze by vas to zajimalo, nazor uz mate, ze.
Ale jinak treba eBanka. A dokonce nebaziruji na JedinemSpravnemOperacnimSystemu(tm). To sou veci co?
|
|
|
Sice nebazírují systému, ale Safari jim nejede...
|
|
|
Kupříkladu ŽB podporuje i Firefox a Maxthon...
|
|
|
Maxthon, Avant, aneb všechny nadstavby nad jádrem Trident. Tedy IE.
|
|
|
CSOB podporuje nasledujici
[url]http://www.csob.cz/bankcz/cz/Produktovy-katalog/Elektronicke-bankovnictvi/CSOB- Internetbanking-24/CSOB-Internetbanking-24-prirucky-a-navody.htm[/url]
OT: Internetový prohlížeč je program sloužící k pohodlnému a rychlému prohlížení webu, tedy IE není internetový prohlížeč.
|
|
|
A můžeš mi sdělit co ti na internetovém prohlížeči Internet Explorer brání v pohodlném a rychlém prohlížení webu?
|
|
|
Gesta myší. Nepamatuje si naposled otevřené taby po ukončení. Když si omylem zavřu tab, nemůžu ho jednoduše znova otevřít včetně historie. Nemůžu si předefinovat klávesové zkratky a gesta myší. Nemůžu ho mít na flashce a tedy jednoduše udržovat záložky a nastavení na všech počítačích, se kterými pracuji, stejně. Neumí real-time vyhledávání na stránce po písmenkách. Nemůžu si nastavit výjimky, že např. na stránce xy nechci blokovat pop-up a na yz si má pamatovat heslo. Kryž už mám k večeru unavené bulvy, nemůžu zazoomovat. RSS čtečka. Rychlé vydání bezpečnostních aktualizací...
Upřímně - s IE7 jsem se moc dlouho seznámit nezkoušel, možná hodně z uvedených věcí umí, ale než nezdařilou kopii Opery+Firefoxu je imho lepší používat originál...
|
|
|
Pokud vim tak gesta myší nejsou ve Firefoxu standartně ale jako modul plug-in a všechno ostatní Internet Explorer 7.0 umí.
|
|
|
Automobil slouží k rychlému a pohodlnému přesunu z bodu A do bodu B. Škoda Fabia tedy není automobil, protože rychlá není a pohodlná také ne.
Internetový prohlížeč se to jmenuje, protože se tím prohlíží internetové stránky. IE je internetový prohlížeč. Gesta myší apod. jsou jen featury. Se stejnou tvou logikou bych mohl prohlásit, že internetový prohlížeč je ten, který se startuje rychle, tedy IE. FF není internetový prohlížeč, protože než se nastartuje, uvaří se mi mezitím kafe.
Já když chtěl tohle všechno skloubit, nainstaloval jsem si Maxthon. Je rychlý a má všechny fíčury, jako FF, nebo Opera.
Ale každopádně všechny ty fundamentální amatérské kecy jak že Linux, nebo FF rulezzz a Win$, nebo IE suckzzz jsou mi k smíchu.
|
|
|
Zapomněls na správce stahování - běžně stahuji několik souborů najednou - u IE k tomu potřebuji 57 oken, které se otevřou vždy někde na pozadí, pokud vůbec.
Trvalo mi to, ale podařilo se mi IE vypreparovat ze systému. Stávalo se mi totiž, že se IE otevíral zcela samovolně a měl tendenci se připojovat na různé microsoftí i nemicrosoftí stránky. sám potvrzoval stahování různých prvků zasekávájících celý pc a fakt mi trvalo, než jsem se zbavil demoverze WMP 9, který se IE neustále pokoušel stahovat. navíc IE není odolný vůči ŽÁDNÝM vyskakovacím oknům, zkurveným reklamám rozathujícím se přes oblast, na kterou zrovna potřebuji kliknout atd atd. O heslech nemluvě. NIKDY IE!!!
|
|
|
Že to KB s Vistami neměla jednoduché, myslím potvrzuje i prohlášení tiskové mluvky zde:
http://aktualne.centrum.cz/finance/banky-a-uvery/prime-bankovnictvi/clanek.phtml? id=397737
A jinak, v ČR je na tom ještě docela dobře. Korejská Wooribank vám naistaluje kvůli internetbankingu asi 4 nebo 5 ActiveX komponent, které již dnes (cca po 4 měsících usilovného vývoje) je možné pouštět i pod Vistami - 32bit. Nehledě na to, že i takové bankovnictví ŽB (které bych nepočítal mezi to nej na trhu, spíš sa rozumný standard) nabízí možnosti, nad kterými Korejcům padají čelisti.
Fakt je ten, že dotaz na "Sazebník" pracovnici za přepážkou upřímně rozesmál - takové věci tady opravdu nemají.
|
|
|
Treba U GE v pohode na firefoxu
|
|
|
konkrétně ge fucking je to nejhorší, co jsem zažil - moc prima instalace, vrcholné chvíle jsem zažíval u tzv. registrační autority, když to mělo vydegenerovat certifikáty a kouslo se to. udělal jseem si jen čtecí certiffikát a prachy posílal přes mobil, protože ty hovada neměli nic jinýho než, že si člověk ten certifikát musel uložit na harddisk, na usb nebo na cd.
pak jsem si udělal účet u čs, instalaci by zvládla cvičená opice, mám hw klíč, takže jediný, co musím po přihlášení udělat, je strčit kartu do čtečky a zadat pin - tenhle druh ochrany se zatím prolomit nepodařilo a přijde mi pro interneet banking jako optimální zabezpečení.
|
|
|
Jo certifikat je humac to ti neberu.
|
|
|
Moje zkušenost: ČSOB on-line pod Operou pod WinXP, bez problémů.
|
|
|
Mne u ERSTE funguje Firefox bez problemu. Tak nevim, si tady na navsteve z Novinek nebo se nemas kde vykecat?
|
|
|
V ČSOB to chodí bez problémů ve Firefoxu, a to jak y Windowsů, tak i Linuxu.
|
|
|
ja funguju u Volksbank a explorer nemam.
Jinak, ujdou.
|
|
|
ale Internetbanking u ČS mi bez problémů běhá spolehlivě přes Operu i Firefox (IE používám jen zcela vyjimečně). Možná to bude předpotopním PC z r. 1998.
|
|
|
Online bankovnictví v Komerční bance chodí naprosto bez problémů, nikdy sem s nim neměl žádný potíže (až na občasný výpadky který sou vždycky předem hlášený). Ty poznámky ohledně IE a Windows sis nejspíš vycucal z prdele, protože mě to chodí s přehledem v IE 6.0 i IE 7.0 a ve Windows XP Professional, Windows XP Professional x64 Edition (64-bitovej IE) i Windows Vista. Očekávám výblitky typu Pičux a Firefox který ale neberu. Proč by měla banka investovat do vývoje a testování internetovejch aplikací na ubožácký platformě kterou používá 1% klientů?
|
|
|
Uznavam, to jste to nam uzivatelum Linuxu a v mem pripade Opery nandal. Na Vasi otazku nema smysl odpovidat, ale polozil bych pro zmenu otazku Vam. Proc by se melo investovat do oprav silnic, kdyz muzete jezdit vlakem nebo letat letadlem?
|
|
|
To je ale špatně položená otázka. Správně by to mělo bejt: Proč by se mělo investovat do oprav železnic a letišť dyž stejně 90% lidí jezdí autem nebo autobusem? Ta silnice představuje Windows a auto nebo autobus Internet Explorer.
|
|
|
To jsou zase kecy. Srovnávat komerční subjekt, jehož zástupci se musí svým akcionářům a investorům zodpovídat se státem, jehož úředníci se nikomu nezodpovídají, tím méně svým zaměstnavatelům, neboli daňovým poplatníkům.
Jakákoliv banka má plné právo podporovat jediný prohlížeč. A její klienti mají plné právo přejít k jiné bance, pokud jim na takové banalitě záleží a staví ji nad ostatní výhody. To je tržní prostředí. Pokud v důsledku podpory jediného prohlížeče budou bance hrozit ztráty větší, než případné náklady na vývoj nového internetového bankovnictví, tak do toho zainvestují. Ale jako každá jiná investice, i tato musí mít své opodstatnění. Své finanční opodstatnění.
|
|
|
Ne 1 %, ale cca 40 %. Viz třeba http://www.toplist.cz/global.html
|
|
|
Já ve sloupci linux vidim nejvyšší hodnotu 2.79, zatimco ve sloupci Win XP kolem 90.
|
|
|
třeba já mám windovsy a prohlížeč používám firefoxa,protože vybuchovač se mi nějak nelíbí :-)
|
|
|
|
A zrušit bezbariérový přístupy a parkovací místa pro invalidy, protože kriplkáru taky používá míň jak 5% obyvatel!
A vůbec zrušit všechno co nevyhovuje většině lidí a naopak nastolit nekompromisní výrobu a dodávku všeho co používá většina lidí, protože je to nejlepší! Milióny Fábií místo ubožáckých Volv (jak málo lidí u nás jezdí touhle ubožáckou platformou), Aha! jako jediná tiskovina do každé schránky a Kabáti do každého rádia.
|
|
|
Dne 15.8. jsem ukončil cca 8-letou ságu klientství u ČS. Důvody byly tři, dva více méně malicherné, jeden filozofický.
Důvod 1.
Má potřeba zvýšit kontokorentní částku ze 20 na 100 tisíc korun. Inteligentní tiketový systém nenabízel volbu Kontokorent, vybral jsem tedy Informace o účtu. Pan Přepážka na mne bez varování vyjel (poté, co jsem mu sdělil důvod své návštěvy ústavu) jestli vím, že jsem předběhl "všecky tydle lidi". Namítl jsem, že bohužel neumím vyřešit jeho problém s počtem klientů, ani s označováním tiketserky a děj se posunul o kapitolu dále. Nic nebyl problém, už už to vypadalo, že podepíšeme papír, když v tu pan Přepážka říká: "to nepůjde, nejste půl roku zaměstnaný". Namítám, že nevím nic o tom, že bych byl nezaměstnaný, ale že jsem před třemi měsíci změnil džob. "Nejde, musíte přinýst potvrzení o výši mzdy. Za tři měsíce." Zkusil jsem to přes obchodně-zákaznické vztahy ve smyslu, že jsem klientem již 8 let, že se můj příjem zvýšil nejméně o 50%. "Nejde". Ok.
Důvod 2.
Hledal jsem výhodnější cenu, protože v součtu se mé poplatky za měsíční užívání služeb ČS pohybovalo od 95 do 135 Kč. Zde musím poznamenat, že narozdíl od IB24 (ČSOB) mi SERVIS24 (ČS) připadá více uživatelsky příjemný i když trochu pomalejší. Také bych rád zmínil, že za celou dobu užívání SERVIS24 nedošlo k jedinému neprovedení platby a pamatuji si pouze jeden významnější výpadek služby, někdy v roce 2002. Nakonec zvítězilo Aktivní konto ČSOB*.
Důvod 3.
Filozofickým důvodem byl princip "změna je život". Nutno říci, že zrušení účtu proběhlo celkem hladce. Dokonce mi paní Přepážková (rušil jsem o pár dní později, než jsem učinil pokus radikálně navýšit kontokorent) zadarmo zrušila (jinak položka á 30 Kč) všechny inkasa a trvalé příkazy. Jediným zádrhelem byl převod zůstatku hotovosti na můj nový účet. S paní Přepážkovou jsem dohodl ponechat cca 200 Kč z celkové sumy na mém účtu na pokrytí režie za poslední období jeho života. Tu zřejmě došlo k nepochopení. Vyřešil jsem to telefonátem na 800 207 207, kde jsem se ujistil, že peníze skutečně musí přijít nejpozději do 3 prc. dnů do ČSOB... a druhou návštěvou banky. Měl jsem štěstí, vylosoval jsem si opět tu příjemnou paní Přepážkovou (kterou tímto ještě jednou děkuji, i když DF asi nebude jejím C.o.T.). To se stalo včera a dnes ráno už mi pípla SMS o změně stavu účtu v ČSOB :-)
Sečteno a podtrženo o přechodu k ČSOB:
[ + ] jednotky lidí na pobočce (= dá se dýchat vzduch a čas netlačí)
[ + ] nižší náklady na účet oproti výhodné variantě Sporožira
[ + ] poradkyně se mnou strávila hodinu přesčas... pracovně :-)
[ - ] průtahy s přečerpáním účtu (původně jsem chtěl 2násobek příjmu - nakonec z důvodu elévství pouze 15 000 Kč => časem učiním nový pokus)
[ - ] Servis24 mi připadal praktičtější, přehlednější (subjektivní)
* - cenově srovnatelné mi připadá také řešení BAWAG, ovšem "něco mi nesedí", možná rakouský majitel (reminescence na ČS?)
|
|
|
já používám mojíbanku ve FF Mozila. Jestli nebude chyba na straně uživatel?
|
|
|
Musím s OC naprosto souhlasit. S Českou spořitelnou a s jejím internetovým bankovnictvím jsem velmi spokojen a nevím otom, že by nefungovala "každou chvíli". Vlastně si ani nevzpomínám, že by někdy nefungovala.
Výjimku tvoří případ, kdy jsem ztratil heslo a kdy mi nové - navzdory několika ujištěním a potvrzením o tom, že jsme si rozuměli - zaslali do vlastních rukou na adresu v Praze místo do Southamptonu, kde jsem tehdy pobýval. Ale dokonalé není nic, ani moje paměť na hesla.
|
|
|
A ke které? Všude je to naprosto stejné.
|
|
|
To bylo pro Jacka. Se službami ČS jsme naprosto spokojeni.
|
|
|
Byl jsem taky u ČS. Když jsem zakládal účet, ani nebylo moc z čeho vybírat. Divím se, že jsem od nich neodešel dřív. Pruda největší. Namátkou:
- Jednání na přepážkách = horor. Dostat z pracovníků informace je jen pro silné povahy. Standardní odpověď je "nevím, neznám, proč to chcete vědět? To bych se musela zeptat...". Lidi na přepážkách na mě působí dojmem brigádníků, kteří jsou tam první den.
- Potřeboval jsem peníze a bankomat byl mimo provoz. I šel jsem na přepážku, kde mi bylo řečeno, že oni mi peníze nemůžou vydat, neb nemám účet vedený na jejich pobočce. Je tohle nomální?
- Rušení tchánova penzijního fondu které jsem zařizoval, se neobešlo bez neprofesionálního frfňání a přemlouvání, následovaném zmatky, voláním nadřízeného - slečna evidentně netušila co a jak. Když už jsem prohlásil, že doufám že s jejich ústavem už nebudu mít nic společného, zeptala se slečna jestli nemám zájem ani o jejich nejnovější produkt... Zřejmě jsem se nevyjádřil jasně, nebo byla mimořádně tupá.
- Poplatky za cokoliv.
- Výpisy z účtu chodily v tlusté obálce, napěchované reklamními letáky.
- Poslední kapkou bylo neprovedení platebního příkazu, podaného přes sběrný box. Tento ústav se nijak neobtěžoval mi o tom dát vědět, zjistil jsem to až díky urgujícímu telefonátu od příjemce. Oznámení o neprovedení přišlo až na konci měsíce, společně s výpisem z účtu, ze kterého jsem zjistil, že si za to strhli poplatek asi 18,-Kč, a to byl poslední výpis který jsem od nich dostal...
Teď jsem u Živnobanky, a maximální spokojenost. Slečny a paní na přepážkách mne oslovují jménem, když tam zajdu. Pokud se vyskytne nějaký zádrhel, okamžitě se mnou vše řeší telefonicky. Naprosto neskutečná vstřícnost a ochota. Prostě idylka...
|
|
|
Sám uvažuji o odchodu od CS, ale tentokrát se jich musím zastat.
- Jednání na přepážce je krajně individuální. Buď máte smůlu na vyloženě "blbou" pobočku nebo se slečna/paní blbě vyspala, případně to zrovna dostala. Možná je také varianta, že chyba bude v jednání na obou stranách.
- Poplatky za cokoliv jsou v každé bance. Když se všechny zprůměrujou, vyjde to +- stejně.
- Rušení čehokoliv je pro ně ožehavé téma, dostanou totiž jako pobočka mínusové body a když se nastřádají, tak také nižší prémie atd.
- Výpisy z účtu je možné omezit (nejsem si ted jistý jestli úplně zrušit). Nicméně jedna obálka jednou za uherský rok by neměla způsobit žádný problém. Když to tak píšu, nedá mi to ale musím se zeptat ... nekokrhá Vašemu sousedovi kohout? ;)
|
|
|
- Jednání na přepážce - hm, asi jsem měl vážně jen smůlu. Na přepážkách jsem byl jen v Brně - Krpoli, Brně - Žabinách, Brně - Oltecu, Poděbradech, Nymburce a Mladé Boleslavi. Určitě to je jinde lepší. Jestli je chyba na obou stranách, proč teď už problémy nemám?
- Poplatky za cokoliv mě u ČS vyšly dráž, než teď paušál za mnohem větší balíček služeb, v kterém mám vše "zdarma".
- Mě jako klienta absolutně nezajímá jejich platový systém.
- Nevím jak u ČS, ale teď mi chodí výpisy kvartálně a bez reklam. Spokojenost.
- Počítají se jako kohout i pendlovky s kukačkou? (bydlíme v paneláku) ;o)
|
|
|
-Tak zrovna v těch Žabinách jsem byl nedávno a připadal jsem si jak v letadle v bussines class. No je ale pravda, že jsem je předtím musel pěkně seřvat po telefonu. Přece jen, aby jen odeslání nové karty na dohodnutou pobočku trvalo jeden měsíc, to se jen tak nevidí. Kupodivu sami nabídli storno poplatků za výběry za poslední dva měsíce a na hlášku o zrušení účtu mi nenabídli zavedení nového :o)
- Nevím jak v ČS, ale v KB sledují založené a zrušené účty atd. na každého zaměstnance a podle toho určují plat, případně i vyhazov. Přece jen jsou to lidi, tak se jim ani zas tak nedivím. Ale je pravda, že když je člověk v ráži, tak mu tohle nedochází. Navíc mám jednu takovou zaměstnankyni v rodině, tak mám asi trochu zkreslený pohled na věc :o)
|
|
|
V Brně-Žabinách? Ten slizoun, co měl jmenovku Mgr. Aleš Xxxxxx? Důležitý jak ředitel zeměkoule, když nahlas na celou pobočku poučoval babku, že její karta vod sporožita není kreditka, a nemůže být kreditka, protože vy na kreditku od Nás s vaším zůstatkem a důchodem nemáte nárok? (Rok cca 2000)?
Mě při zakládání účtu (96?) v Praze na Florenci sdělili, jaká kritéria (okamžitý zůstatek) musím splnit, aby mi kreditku vydali. Tak jsem si tam vložil peníze a tradá pro kreditku. Prej tam musí ležet měsíc. Tak za měsíc znovu. Prej tam musí být za tři měsíce průměrný zůstatek koliksi.
I měl jsem tam debetní kartu. Bankomat mi vydal víc, než byl tehdy disponibilní zůstatek. O týden později (to už tam prachy prokazatelně byly) mi bankomat kartu bez vysvětlení sežral. Po telefonu jen že musím na pobočku, na pobočce se mnou jednali jak s podvodníkem, že jsem z banky vylákal víc peněz, než na co jsem měl nárok.
Tak jsem si kartu ani nepřebíral a rovnou jim vypsal žádost o zrušení účtu.
Přítule tam účet má, musí tam kvůli každé změně nejméně dvakrát a osobně. Podle všeho se tam nic nezměnilo.
Ode mne už tam neuvidí ani korunu. A je mi jedno, jak uživatelsky přítulný, bezpečný a na platformě nezávislý mají internetový bankovnictví, mě přijde pohodlnější nadiktovat platby po telefonu.
|
|
|
"Poplatky za cokoliv jsou v každé bance. Když se všechny zprůměrujou, vyjde to +- stejně."
Tak to bych netvrdil. Po odchodu od KB k malé zahraniční bance se zastoupením v ČR platím měsíčně o cca 300,- míň, naprosto korektní, vstřícné jednání + dobrý pocit, že neplatím nadbytečné blbosti které nevyužiju a hlavně že nepodporuju instituci, která v klausovské době umožňovala lumpům úvěry jak na Divokém východě (jihu) a pak je dala zamáznout státu.
Internetové bankovnictví mnohem jednodušší a účelnější bez stupidních nároků na OS a prohlížeč jako to bylo u KB.
|
|
|
Chces snad rici, ze ses drze prestal podilet na mych dividendach? :-)
|
|
|
Tvoje dividendy, synku, jsou mi víš kde, ale rád konstatuji, že za dobu co u KB nejsem, jsem "vydělal" (nevyhodil) díky odchodu od molochu asi tak ekvivalent DVD rekordéru, přičemž v poskytovaných službách omezován naprosto nejsem, z hlediska duševního zdraví se moje situace naopak zlepšila (cholerické stavy při nefunkčnosti internetového bankovnictví KB odpadly) a dokonce odchod z KB neznamenal zhoršení vztahů s dotyčnou přepážkovou pracovnicí, spíš naopak, protože zůstala jen společenská rovina kontaktů a odpadla ta trudná pracovní... navíc dáma je realistka a dobře vidí, že pracuje v děravém postbolševickém molochu, který se pomalu potápí... ono je to na řadě poboček KB vidět už docela zvenčí, doba nabubřelé slávy je fuč a teď se jen flikuje a minimalizují se náklady.
Odchod od české banky mohu vřele doporučit.
|
|
|
|
Při čtení tvého komentáře mám pocit, že by se podle tebe daly točit maléry pana účetního. Ale podle mých zkušeností, většina jednání bývá tvořena minimálně dvěma subjekty a každý z nich se na formě jednání podílí. Takže by možná nebylo od věci, zamyslet se nad sebou, jestli ty situace sám nevyprovokováváš.
Soudím-li podle sebe, žiješ asi v jiném státě ne-li na jiné planetě.
|
|
|
Zamyslel jsem se, změnil banku, a problémy rázem ustaly...
|
|
|
Moje zkušenosti:
Byl jsem na několika pobočkách ČS a jednání bylo vždy vstřícné a profesionální.
Peníze jsem naprosto bez problémů vybíral i vkládal i na pobočkách, kde jsem účet nezakládal.
Poplatky jsou všude.
Reklamy posílají i jiné banky, i jiné firmy (např. telefonní operátoři), čtu, co mě zajímá (výpis), zbytek vyhodím, nevím, proč bych se měl kvůli tomu rozčilovat.
|
|
|
No to bude tim, ze prakticky jako brigadnici funguji. Fluktuace prepazkovych pracovniku je silena.
|
|
|
Jste trochu mimo, podle popisu chyby se nejednalo o CS, ale o KB. KB provadela planovane prace na UPS, na ktere byly pripojeny systemy s internetovym bankovnictvim, v PONDELI. CS vypadly systemy v dusledku vypadku proudu zcela neplanovane v UTERY.
|
|
Problém je samozřejmě jen a jenom v tom, že je malá konkurence (ne že by bank bylo až tak málo, ale jsou všechny víceméně stejné).
A jedinou příčinou tohoto neradostného stavu je to, že stát vznik bank velmi hrubě omezuje. Speciálně tedy bankovní služby prostě nemůže nabízet malá rozumná a poctivá rodinná firma, ale jen a výhradně zazmrděný megapodnik.
|
|
|
Není to všude stejné. Vystřídal jsem už pěknou řádku bank a dnes mám dvě konta, která jsou po nákladové i technické stránce OK. To nemluvím o bezpečnosti i když pokud jsem slyšel i Spořka začíná používat běžné standarty (čipové karty a ochrana aktivních operací SMS kódem).
|
|
|
Ehm :)
Ohledně "začíná": Spořka naopak používala čipový kalkulátor, zahrnující vedle PINu do kódu i číslo účtu příjemce apod., "odjakživa", zatímco klienti jiných bank se na mne, zmíněnou vymoženost používajícího, dívali jako spadlí z jahody naznak.
Ohledně čipových karet: jedna z věcí, jež se mi na ČS líbí, je, že mi tu věc (alespoň zatím) nenutí, neboť ji nechci. S rozumem užívaná embosovaná platební karta (s magnetickým proužkem pro výběr v bankomatu) je nejen stokrát pohodlnější, ale hlavně dvěstěkrát bezpečnější, nežli čip (primárně proto, že s čipem je nutné vkládat PIN i při neanonymních transakcích, což je volovina prvé třídy).
Jo, a pokud to náhodou nebyl překlap, tak standartní je neobyčejně špatně.
|
|
|
Koukám, že v oblasti bezpečnosti čipových x embosovaných karet asi máte mezery. :-)
|
|
|
To je značně diskutabilní. Technicky jsou čipové karty pochopitelně lepší - odolnější proti opotřebení, bezpečnější proti kopírování atd. JENŽE OC má naprostou pravdu v tom, že vyžadování zadávání PINu při téměř každé transakci velmi zvyšuje risiko tím, že prostě je víc možností, jak ten PIN odpozorovat. On je opravdu trochu rozdíl mezi tím, když někdo stojí u bankomatu zapuštěného u zdi, a tím, kdy kód naťukává do příručního terminálu nebo na té pidiklávesničce u kasy v přítomnosti desítek lidí.
Osobně mám karty jak magnetické, tak čipové a vyjde to plus minus nastejno. Konec konců u slušné banky, která rozumně vyřizuje reklamace, by to mělo být wurst.
|
|
|
Moment? Ted se optam asi velmi, velmi hloupe.. ale ono jde z "magnetic." karty vybirat bez pinu?
|
|
|
Karta není na vybírání peněz. Karta je na placení.
|
|
|
A jaký inštrument doporučujete na vyzvedávání peněz?
|
|
|
Ja osobne k tomu pouzivam penezenku...
|
|
K otazke poplatkov, co si banka uctuje za kazdu prkotinu doporucujem precitat vynikajucu knihu od Roberta Kiyosakiho - Bohaty tata, chudy tata. Potom pochopite ze bezny cloviecik co si peniaze necha v banke na ucte za 3%urok je pre banku nezujimavy a tymi poplatkami si banka len nechava preplatit svoje pasiva (prenesie ich na zakaznika). Banky naopak maju radi aktiva = cloviecikov, ktori si pozicaju za 20% urok a dlhe roky tie peniaze splacaju.
|
|
|
No tak to snad je probůh (či prokdokolijiný, abych neurazil ateistické cítění přítomných pohanů) snad samozřejmé, že banka je na ukládání peněz pro běžnou potřebu; ukládat peníze na účet dlouhodobě může leda blázen. Na to jsou komodity, nemovitosti, cenné papíry, .....
(Míru šílenství někoho, kdo si půjčí dlouhodobě s 20% úrokem, ani nekomentuji -- nenalézám pro ni vhodných slov. Tedy samozřejmě při současné inflaci.)
|
|
|
Ja som skor narazal na to ze sa netreba rozculovat nad tym ze banky kazdy ukon spoplatnuju, lebo je to len prirodzene ze to robia. S tymi peniazmi na beznu spotrebu co tam ma kopa ludi ulozene ma banka len starosti.
A knizky od R.Kiyosakiho mi celkom pomohli ziskat novy pohlad na financie, a ovplyvnili ma aj v pracovnom zivote.
|
|
|
Jo, Kiyosaki je zajímavé čtení. Ale když jsem si to přečetl, tak mi zůstal takový divný pocit, takové "tady se mi něco nezdá". A pak mi to na téhle stránce vysvětlili:
http://www.johntreed.com/Kiyosaki.html
Ve stručnosti: Kiyosaki je neúspěšný aspirant na zmrda a minimálně jednou finančně zkrachoval. Živí se jako lektor pochybných "investičních" kurzů, a autor trivializujících příruček. On sám bohatý není, tj. svými metodami se ke jmění nedopracoval. Jeho prohlášení o jeho údajném majetku jsou nedůvěryhodná, rozporná a nedoložená.
Ale je možné, že bankovní manageři se dál než ke Kiyosakimu nedostali, chování bank by tomu odpovídalo :)
|
|
|
Ano, sepsal par jednoduchych a jasnych ekonomickych principu do pomerne ctive formy (take jsem dve jeho knihy cetl, po jejich precteni jsem si rekl, ze tam neni nic, co bych nevedel uz pred tim, ale ze to je sepsane pekne a na jednom miste). Ze ta omacka okolo toho je nepravdiva, to je mozne, nicmene to je celkem jedno, o tu totiz nejde. Co je zasadni, to jsou prave ty jednoduche principy, ktere casto lide ani tak ne ze nechapou, ale ignoruji je a v dusledku toho maji casto financni potize. A i pres to, ze rada tvrzeni toho pana byla vyvracena, je vhodne, aby to lide cetli, dokud nekdo na toto tema nevytvori neco lepsiho.
|
|
A kde že ti dávají tak luxusní úrok - 3%
|
|
Podle tiskové zprávy KB ze dne 13. 8. se systém měnil o víkendu 11. až 12. 8., tedy nikoliv až v pondělí.
BTW, pokud platba tak hořela, nešlo ji vyřídit na pobočce?
Čímž vůbec nepopírám, že tahle banka by si občas zasloužila klepnout přes prsty. Hezký příklad logického uvažování tvůrců jejich sazebníků je popsán například zde:
www.bankovnipoplatky.com/vrba/nehledejte-v-poplatcich-logiku-1065/
|
|
|
Další story je, jak se dotyčná banka chová ke svým zaměstnancům. Za to, co si tady "Frantíci" dovolí by je doma ukamenovali.
|
|
Povinnost nevynášet informace ven z banky mi brání, abych Vám sdělil podrobnosti, ale vězte, že mnohem víc než Vy byli nasraní všichni z oddělení IT. Chyba nebyla na straně banky, nastal menší technický problém (který způsobila jedna dodavatelská firma), takže bohužel bylo nutné omezit některé systémy.
|
|
|
Nedovedu si predstavit natolik zavazny problem, ze postihl klienty a zaroven MOHL byt zpusoben dodavatelskou firmou.
A uz vubec si nedovedu predstavit, ze by to mohl zpusobit MENSI technicky problem.
Cekal bych, ze pokud uz banka ma IT oddeleni, tak ze je to IT a ne herna, pripadne sestava vymenaru toneru.
PS: Kdyz uz jste nam vykecal, ze za to nemuzete, tak se neostychejte s povezte nam i ten zbytek.
|
|
|
Řeknu to takhle: Když se v servrovně komplet vysere klimatizace, je to na hovno a člověk z IT to asi neopraví.
A bez chlazení nemůže jet naplno server. A když nejede mašina aspoň z půlky, nemůžou jít všechny aplikace. Asi tak...
Mensi technicky problem to je proto, že nedošlo k ničemu, co by ohrozilo, nebo významně omezilo chod banky. Kdyby autor nechtěl zrovna ten den něco expres převést, asi by si toho vůbec nevšiml. Banka zprovoznila všechny důležité aplikace tak, aby byl dopad na zákazníka co nejmenší a zároveň aby nevyhořel hardware.
|
|
|
Kdyz se mi vysere v servrovne klimatizace, nebo tam treba zacne horet, nebo nejakej tykvac zapoji UPS do sebe same, tak praci prebere zalozni centrum. Nebo banka nema (alespon) dve rovnocenna datacentra?
To by mne zajimalo, co jsou to ty 'dulezite' aplikace, kdyz nebyli schopni provest ani korektni shutdown jejich vyvesniho stitu (aka online systemu).
PS: A to maj fakt JEDEN server? Co to je zac?
|
|
|
Odpovedi je: za normalniho provoz ano. To, jestli je normalni provoz nrbo nenormalni, nebo proc je pripadne nenormalni, nebo zda slo jen o prodlevu mezi shutdownem jednoho a nahozeni druheho centra, se uz nemuzu vyjadrovat.
Samozrejme sem myslel "server" ona je to takova trosku vetsi masinka. A jsou tam myslim alespon tri. Ovsem pro vas je dulezity prave jeden, ktery na provoz docela staci.
Spis me zarazi, ze autor potreboval nutne prevest penize z jednoho uctu na druhy do druheho dne a dava to za vinu bance. Podle me jsou jenom 2 moznosti, proc byla platba tak akutni.
1) Autor o provedeni platby vedel dlouho, ale sral na to.
2) Autor se o potrebe platit dovedel ten den protoze
a) ma debilni sekretarku
b) ma obchodniho partnera (neseriozniho), ktery mu neduveruje.
Samozrejme banka nese svoji vinu, ale jednalo se o vyjimku nikoliv pravidlo. Resenim je najit nekoho odpovedneho a tomu to omlatit o hlavu. Jaktoze sakra nejsou na netu aktualni informace. Tot z me strany k tomuto tematu vse.
|
|
|
myslím, žes to napsal poměrně srozumitelně - problém byl s hvac a nnešlo ani tak o výpadek napájení, který může převzít ups a pak da.
tyhle trable jsou typické pro firmy, které outsourcují noncore business, kdy jejich it jen na dálku sledují provoz sítě a eventuálně se perou s nějakými pakety, co běží nepovoleným způsobem ven, ale servery mají umístěny v nějakém webhousingu a tady nastupuje tzv. optimalizace nákladů prostřednictvím sla, kdy nějaká subka, tradičně altron, má zajistit technologickou teplotu a dodávky el. proudu - zde je pak třeba hledat různé skryté úchylnosti, díky kterým se to může zesrat.
znám případy, kdy v jedné takové "farmě" začaly vypadávat aplikace, protože teplota serverů se vyšplhala až na závratných 50°C - nasávání bylo v podkroví objektu, kde srali holubi a jejich trus totálně ucpal filtry. jindy zase v rámci úspor nebylo instalováno zálohování chlazení, což považuji za hodně odvážný projev kretenismu. s elektřinou obvykle problémy nebývají, protože da nastartuje do 15 - 30s a ups je většinou dimenzovaná na 3 - 10 min., u větších farem je i více da.
pouze jednou jsem zažil situaci v jedné dceřinné firmě banky, kdy síť běžela na serveru s diskovým polem a druhý server to zálohoval a během minuty shořelo ložisko harddisku u obou mašin - to byl fuckt masakr, ale i tak byla k dispozici záloha z magnetický pásky z minulýho dne. správce sítě šel na úřad práce a příště se už tolik cena hw "neoptimalizovala" :o)
|
|
|
U hodně velkých farem je UPS dimensována tak na 30 sec až jednu minutu (a i tak je akumulátorovna sakra velká), protože nejpozději do 15 sec musí naběhnout generátor. Třeba tam, co hostujeme nějaké služby my, mají ty generátory 3 (po 4MW) - minimálně dva okamžitě připravené k náběhu (včetně ptákovin jako předehřívaný olej), na třetím se případně může dělat údržba. Na místě jsou zásoby paliva na 6 hodin provozu, za chodu doplnitelné nádrže jsou tuším na 24h.
Mimochodem, asi nedrsnější zvěrstvo v této oblasti jsem viděl v St. Petěrburgu - "serverovna" velikosti panelákové koupelny, chlazená přenosnou klimatisací. Mělo to jen jednu drobnou vadu. Výstupní trubka té klimatisace nebyla vůbec tepelně zaisolována a v délce ca 3 metrů probíhala diagonálně skrze celou tu místnost, do které vesele předávala výparníkem předtím z téže místnosti přijaté teplo.
|
|
|
no, kriteria, tj. doba, po kterou má ups krýt dodávku el. energie se zásadně liší podle potřeb koncového uživatele. 30 s. je dost riskantních, protože DA je taky jenom stroj a jak říkáš, startuje 15s. u velkých odběrů se etaky pracuje s náběhovými proudy, protože vše, co je na DA napojené, startuje v kaskádě tak, aby nemusel být instalován obří DA, který by převzal vše najednou / to stojí ukrutný peníze a neznám projekt, kterým takový scheiss prošel do realizace.
jestliže máte 3 DA a palivo jen na 6h provozu, počítám, že se jedná jen o příruční nádrže do 900 litrů nafty - bahé paměti u telecomu na olšanech jsou myslím 5 mamutích DA s podzemním naftovým hspodářstvím, kde je záoba tuším několik desítek tisíc litrů nafty :o))
www.mapy.cz/#centerX=133184608@centerY=135935072@typ=hybrid@zoom=16@ vizType=none@vizIds=none
doplňování za provozu je dnes již standard.
hodně velká frajeřina je ale systém přepojení mezi rozvodnou sítí a zálohovým okruhem UPS/DA
no a celkem pěkná věc je primární datový centrum vodafone v praze - k cca. 120 m2 podlažní plochy serverů je připojeno vedení VZT o průměru 2,5x2,5m :o))) musela tomu tenkrát ustoupit nosná konstrukce objektu, aby to mohlo sosat dost vzduchu na uchlazení.
|
|
|
Když u těch megawattů asi opravdu rostou požadavky na velikost akumulátorovny do neúnosných mezí. Jak je přesně řešeno připojování, to si nepamatuju i když mi to vysvětlovali (ony tam jsou ještě dva zcela nezávislé přívody proudu do budovy atd, takže to bylo složitější). Jinak těch 15 sec je náběh na plný výkon.
Palivo na 6 hodin provozu je přímo v sále s generátory, nádrže na těch 24hod jsou kdesi na dvoře pod zemí a za normálních okolností jsou údajně prázdné (celkem by mne zajímalo, zda a jak řeší kondensaci vody a podobné věci).
To 2.5x2.5 vedení je opravdu na serverovnu o ploše jen 120m2? Něco takového jsem opravdu asi nikdy neviděl, nepočítám-li tedy vzduchotechniku v mrakodrapu, ale to je pro krapet větší plochu. To tam jsou racky jeden vedle druhého, s půlmetrovými uličkami a každý plný hi-end serverů od podlahy ke stropu :-O
|
|
|
dva dráty do budovy jsou dobrá ochrana, ale oba víme, že v dnešní době se zvyšuje riziko backoutu rozvodné sítě naa národní úrovni, takže když už to přijde, padnou ppravděpodobně obě větve a ta záloha vykompenzuje škody na shotdownu serverů / když spadnou pc zákazníků, není to taková tragédie jako když padnou veškeré aplikace na serverech :o))
co se týká toho přepojování, to je fuckt hardcore, aby nešly jalový zpět do sítě apod. / detaily si už nepamatuju, ale vím, že moc lidí to neumí ani kvalitně navrhnout - je to hodinařina.
jinak mě překvapuje, že vaše DA jsou v samostatným sále - čím jim tam proboha přivádíte vzduch ? to musí sát jak prase a i když je to na pryži, má to vibrace jaxsviň a hlavně je to hlučný.
ten průřez 2,5x2,5 je pravddaa - jde to až zee střechy tuším 8.NP do 1.NP, podlaha má světlost přes 80cm a pamattuji-li se dobře, je tam tak 8 řad racků standradní výšky - ty vysoký patra se i tak dost blbě chladěj. no, a pochopitelně - praakticky vojensský režim přístuppu :o)
|
|
|
Ty dva dráty jsou od dvou různých sítí a dodavatelů - i když ilusi o naprosté isolovanosti si pochopitelně nedělám. S tím pádem aplikací na serverech je to relativní. Myslím, že většina slušných lidí by pád některých aplikací státní správy přivítala velmi nadšeně ;-)
Ssání a výfuk těch motorů jsou pochopitelně vyvedeny ven - nebere si to vzduch přímo z místnosti. Ta soustrojí jsou velmi podobná tomu, co se používá na dieselových ponorkách a těm stačí snorkel o průměru ca 50 cm. Zažil jsem v chodu jen jeden kousek - vibrace žádné, kravál sice ano, ale výrazně snesitelnější, než ve strojovně běžného remorkéru.
Ad režim přístupu: dvojité dveře z neprůstřelného skla považuji za standard, stejně jako čtečku na čipové karty, ale máte tam ve vstupu i váhu a oční scanner? ;-)
|
|
|
vstup má dvojí jištění - chip a telemetrie oční duhovky
co se týká těch sítí a jejich pádu, bavíme se ne o situaci, kdy v části města spadne síť, ale když spadne většina sítě v celý republice, kšefty s elektřinou se poslední roky rozmáhají a rozvodná soustava na ně není dimenzovaná.
jinak je mi jasný, že si DA v sále neberou vzduch škvírou pode dveřmi, ale z posledního veletrhu si pamatuju, že sací filtr měl tak metr na metr u větších agregátů. výfuck neřeším, tam jde snad jen o to, aby neměl moc kolen kvůli tlakovým poměrům.
|
|
|
A to zase prr. Klient je klient a kdyz se rozhodne, ze chce prevest penize ve tri rano a vy tuto sluzbu poskytujete (a on za ni nota bene plati), tak vam v zadnem pripade neprislusi hodnotit, proc tuto sluzbu vyuziva prave v tuto dobu.
Klienta nezajima, proc to neslo. On plati za to, aby to slo a to je to jedine, co ho zajima. Jak to udelate, to je vase vec. Nemusi se vam takovy pristup libit, ale takova je objektivni realita.
|
|
|
Samozrejme, ze na to ma pravo. A taky ma pravo prestoupit k jine bance a stezovat si verejne treba na netu.
Nicmene to nic nemeni na tom, ze slo o tecnicky problem (to se bohuzel stane i v lepsi spolecnosti), ktery se intenzivne resil. Problem byl v tom (a o tom taky clanek podle me je), ze mu nikdo nedokazal rict, proc ze to autorovi nejede. Clovek, ktery sedi na telefonu ma proste vedet, kde je problem. Kdyz mu pak nekdo zavola, tak se musi omluvit, za zpusobene problemy, rict, proc to nejede a kdy to asi tak pojede. Pokud informace nema, tak musi zakaznika predat nekomu, kdo ty informace ma (ale zase ne cloveku, ktery se intenzivne venuje tomu, aby ten problem vyresil). Tady je brutalni selhani helpdesku, ktere je neoddiskutovatelne. NEkdo si evidentne neuvedomuje, ze nas zakaznik musi byt nas pan. Jinak ho muzeme ztratit. Skoda, ze autor neuvedl konkretne, kdo mu "pomohl." Aktualita webovych stranek by se mela take v rozumne dobe resit.
|
|
|
Jsem chtěl napsat, oč vlastně v tom naštvání šlo, ale už to tady tuším Root napsal. Pokud platím jako mourovatej za to, že banku osobně neotravuju a řeším to přes net, tak si představuju větší vstřícnost. Ale s bankami obecně je ta potíž, že skutečně používají falešné argumentace. Když si třeba nějaký pekař z Plzeňska odeslal své heslo do e-bankovnictví na jistou spy adresu, tak se nesmí divit, že mu vybrali konto. To není selhání banky, ale pekaře. Jenže banka reaguje tím, že všem napaří čtečky čipových karet, které si zase nechá od klientů zaplatit. A velmi pochybuju, že by částku dotovala.
A ještě zde byl komentář na to, že oprava byla plánována na so+ne. To nevím, každopádně mně to v po nefungovalo. Samozřejmě, kdybych akutně nepotřebovat peníze v tu chvíli točit, tak by mi to bylo fuk, jako jiné průšvihy dříve. Platby dávkově jsou jedna věc, ale kouzlo rychlých akcí zajistí jedině on-line placení. Ještě dodatek - držel jsem se zpátky, protože bance taky tak trochu pod sukně vidím. A přechod k jiné bance řeší akorát to, alespoň tady u nás, že narazíte zase na stejné lidi všude. "Bankéři" vesele kolují z banky do banky, takže s těmi, se kterými jsem měl co do činění v bance A, potkám časem rozmístěné v bankách B, C, a D. A naopak.
|
|
|
Zkousel jste to nekdy? Mit dve rovnocenna datacentra, ktera se dokazi zastoupit bez ztraty dat a maji obe vsechna data zcela aktualni? Zkuste si to. Nerikam, ze to nejde. Ale neni to trivialni.
|
|
|
ANO a u banky bych to bral jako samozřejmost. Na druhou stranu mě amatérismus této instituce nepřekvapuje.
|
|
|
koroslave, nevím, jestli taky nemám nějakou tu povinnost mlčet :-(, tak jen dodám, že ta taškařice byla ještě o něco zamotanější, první půlka v Praze, druhá byla mimo republiku. Chyby se přesně podle Murphyho zákonů sešly, aby napáchaly co největší škodu.
|
|
|
Ony nejely ani aplikace/systemy, ke kterym udajne mely byt za DRAHE penize zavedene zalozni systemy.
Coz jednak nechapu - to neni o vypadku rozvadece elektriny nebo klimatizace. Banka povinne musi mit plany kontinuity podnikani a tyto plany musi pravidelne testovat. Nebo cele to drahe prostredi je jen na pi*u a uplatky nekterym lidem od dodavatele?
|
|
|
Jeste jsem nevidel, ze by v IT v KB nebyly nasrani vsici. S curaky Brcakem a Vojtou v cele!!! :-D
|
|
a ktery titul na marzi jste mel? orco?:-))
stihnul jste to?
|
|
Já v ČS dělám a podle mých informací šlo o lidskou chybu.
Normálně funguje systém tak, že při výpadku proudu se po 20 vteřinách automaticky startuje agregát a po minutě se na něj přepojí napájení. Do té doby běží všechno na UPS.
Problém byl v tom, že se v dané lokalitě odpojovala stará technika a UPS náhle snížení zátěže identifikovaly jako svou závadu a přeply se na bypass.
Obsluha by správně měla napájení odpojit od veřejné sítě, přejít na provoz z agregátu a řešit problém. Místo toho se ale volal dodavatel a tak při náhodném výpadku proudu všechno zdechlo.
Na servisu24 se automaticky objevila poslední hláška použitá při údržbě.
No jo, no. Jinak ale doufám, že ČS se hodně zlepšila a že u nás bude spokojeni, plat mám slušný a práce je fajn :-)
|
|
|
koukal jsem na net na ty vaše nový typy účtů a nejlepší je položka spořící plán
Poplatek za výhodné 2% úročení je 159 Kč měsíčně, tedy 1.908 Kč ročně. Protoře se ale úročení vztahuje jen na 50.000 Kč, pak vydělá jen rovný 1.000 Kč, a po zdanění jen 850. Takže vejvar pro spořitelnu je víc jak 1000 Kč
to je dobrá věc :-))
úplně to vidím jak pracovník na přepážce povídá:dejte si to výhodné úročení,to se vám vyplatí.a spousta lidí na to skočí.
slovo kurvy myslím je přesné
|
|
|
Však banky tu nejsou kvůli klientům, ale pro blaho akcionářů. Důležité je najít kompromis, aby se klient nechal co nejvíc podojit a ještě moc neprotestoval. Občas se vyskytnou výkyvy na obě strany a toto je jeden z nich. Keep smile :-)
|
|
|
šak jo,já jsem si sám za sebe řekl,že až mi zrušíte ten "výhodný program" co mám a začnet mě nutit do toho osobního účtu tak přemůžu vrozenou lenost a jdu do FIO :-)
jinak jsem konzervativní,nerad cokoliv měním,ale jestli mi to někdo bude nutit tak se neznám :-)
ale jo,smál jsem se jako blázen když jsem o tom četl :-)
|
|
|
no jak to tak čtu, úplnej Černobyl :DDDDD
|
|
to Krox, co takhle změnit banku?
|
|
pro klienta predstavuje banku "ten clovek u prepazky". a podle nej si klient vetsinou udela nazor na tu kterou banku.
kdyz jsou zamestnanci banky vstricni a rozumeji jimi nabizenym produktum, je obvykle klient spokojen. pokud jsou zamestnanci protivni, neochotni a hloupi, pak je klient nespokojeny.
takze v jednom meste jsou nastvani na KB a opevuji CS, v jinem je to obracene, ve tretim kleci skupinka uctivacu pre GE, a jinde nedaji dopustit na CSOB. (jo, abych nezapomnel, jeste jsem slysel o Citibank a HVB :-))
sluzby a produkty nabizeji banky vetsinou podobne, v tom zase tak zasadni rozdil nebude.
|
|
Presel jsem od Volksbank k FIO. Je tam hodne veci zdarma. U Volksbank jsem s podnikatelskym uctem, internetbankingem a poplatky platil zhruba 200 kc/mesic. Ted neplatim.
Takze to jde. Zkuste to taky.
|
|
|
uz jsem to malem taky udelal, mel jsem krute naslapnuto - a jedina vec, ktera mne nejak zatim brzdi, je ta, ze FIO vlastne neni banka ale zalozna. Kdyz chci vyuzivat jejich sluzeb, musim se stat clenem. To by nebyl problem, za korunu, ambulantne a snad i dalkove, ale horsi je, ze clen zalozny se podili nejen na ziscich, ale taky na ztratach, a to ne pouze do vyse nejakych svych zustatku na uctech atd., ale pekne rozpocteno mezi vsechny cleny. Takze zatim mam za to, ze kdyby byl nejaky pruser, tak se muze stat, ze po mne nekdo bude chtit treba pul milose.
Jestli me z tohohle dojmu nekdo vyvede, at uz je to FIO nebo nektery z jejich spokojenych clenu (zamerne nerikam klientu), budu rad. Predem dik.
|
|
|
Nemáte pravdu. Za ztrátu družstva jako jeho člen družstva neručíte ani svými zůstatky a už vůbec ne svým dalším majetkem. Ručíte pouze do výše dvojnásobku svého základního vkladu + případného mimořádného vkladu. V praxi tedy typicky 2 * 1 Kč + 0 Kč = 2 Kč. Viz http://www.fio-zalozna.cz/docs/dz_Stanovy.pdf odstavec XVI, bod 2.
Jsem 2 roky spokojeným členem. Pokud mám k něčemu výhrady, tak je to jejich prehistorický internet banking, zavedli ho snad první v ČR a od té doby na to zřejmě moc nesáhli :-) Tedy ne že by to nefungovalo, ale ovládání je poněkud spartánské.
FIO taky nemůžu doporučit, pokud často provádíte mezinárodní platby. Když chcete provést mezinárodní platbu, tak musíte na pobočku a půjde to přes sběrný účet ČSOB. Ještě horší ale je, když někdo ze zahraničí chce poslat peníze Vám - to musí uvést číslo Vašeho účtu jako variabilní symbol, jinak to zůstane na tom sběrném účtu nepřiřazené ležet a Vy zase musíte na pobočku podepisovat čestné prohlášení, že ta platba byla určena Vám. Tohle jsem absolvoval dokonce dvakrát, protože právě v den, kdy jsem podepisoval první prohlášení ta platba vytimeoutovala a vrátila se odesilateli, poplatky za mezinárodní převod samozřejmě dvakrát na mě :-)
Ale jinak naprostá spokojenost, žádné poplatky, slušné úroky a jestli uvažujete o obchodování na burze, tak si můžete si otevřít i obchodní účet u FIO brokerské společnosti.
|
|
jeste bych pridal živnobanku, když už jste rozjeli tu reklamní kampan, pro socky maji účet za tuším 400 msíčně a všechny pohyby v čr zdarma, ja tam mam firemni ucet, a platim 1500 (kvuli importum do ucetnictvi) je to nejdrazsi verze, ale v pripade jakychkoliv technickych problemu zkuraznuji jakychkoliv technickych problemu s inetbankou technik chodi k nam a resi problem na miste !!!!!!!! na nasich PC. tohle zadna banka nenabizi . a při cca 1000 pohybů za měsíc teprve zacnete ocenovat výhody bezplatných pohybů. pak vás vedení účtu ani tolik nebolí. pro srovnání, další účet v ebance (jak jsem psal na začátku) a to jsou kokoti neobadani, pri tom množství pohybů bych platil 5000 jenom na poplatcích, ucet by mi vedli zadarmo (mesicni pohyb nad 350kkč) ale to je pri tech platbach za položku už celkem jedno.
|
|
V bankovním sektoru si vydělávám na chléb vezdejší, proto si dovolím zmírnit některá doporučení ostatních přispěvatelů.
Předně mohu všechny ubezpečit, že není nijaký rozdíl mezi jednotlivými bankami stran poplatků či šíře a struktury nabízených produktů.
Každá banka má samozřejmě jiný sazebník, troufám si ovšem tvrdit, že klient s průměrným portfoliem produktů zaplatí v každé bance víceméně stejné peníze měsíc co měsíc.
Banky se navzájem velmi pečlivě hlídají a politika klientských poplatků je bedlivě monitorována. Pakliže se dostane některý fin. ústav před konkurenci lepším produktem nebo příznivější poplatkovou politikou vůči klientům je okamžitě následován konkurencí. Tato pseudovýhoda pro klienta je ovšem devalvována zdražením či přímo zavedením jiných poplatků. Zkrátka banka v atmosféře čekokocourkova nikdy tratná nebude. Předně jí to umožňuje politika Národní banky (která samozřejmě určuje chování a pravidla pro banky komerční) a dále systém bankovního dozoru.
Jsem přesvědčen, že se atmosféra vyčistí zavedením eura (poplatky za zahraniční a cizoměnové transakce jsou vskutku nestravitelné) a především vstupem skutečných Bank na náš trh. Politika a kultura těchto nadnárodních fin. ústavů je vskutku někde jinde, než u nás....
Osobně upřednostňuji při výběru banky schopnost skutečně klientského přístupu a co nejlepší internetové bankovnictví.
A teď česky: Callcentrům a podobným zhovadilostem se vyhýbejte jak čert kříži, pakliže si nechcete připadat jak horký brambor v cizí hubě (hubách). Řešení se zhusta rovná nule.
Návštěva pobočky bývá také "voňavý" zážitek, pakliže ovšem nemáte to obrovské štěstí a ve Vašem okolí se zrovna vyskytuje soubor kanclů, který se skutečně může honosit titulem "služba pro klienty" jelikož obsahuje soubor kvalifikovaných profesionálů. Za to ovšem zaplatíte, a to VŽDY a HODNĚ.
Proto radím - dobré, levné a hlavně spolehlivé přímé bankovnictví, nízké nebo ještě lépe vůbec žádné poplatky za operace cash za kartu. Tím pádem minimalizujete návštěvy poboček a volání do různých kólcenter a rekl. oddělení či jiných odložišť nepoužitelného materiálu, jehož jedinou schopností a kvalifikací je umění se ze všeho vykecat a hlavně nic uchopitelného klientovi nesdělit.
|
|
|
Problem je, ze na nasem trhu uz ty skutecne a svetove banky mame - vsechny vetsi banky jsou uz dnes zahranicni a vetsinou nepatri zrovna do malych bankovnich skupin.
Dnes z EU muze na trh v Cesku vstoupit kterakoliv banka - a nekter to i delaji nebo planuji, ale zadna se nehodla zamerit na "mass retail", ktery na soucasne banky nejvic nadava.
Ostatne zalozit kampelicku je take mozne a taky se do toho pro "mass retail" nikdo nehrne.
Vemte to z druhe strany, jeste pred par desetiletimi ani nebylo mozne, aby bankovni sluzby vubec byly pro mass retail, to je historicky velika novinka umoznena moderni vypocetni technikou. Treba si to cele casem (desetileti) sedne.
Jinak ony "skutecne banky" jsou zpusobem rizeni i sluzbami casto mnohem strasnejsi nez nase "domaci". A mimochodem z jednoho klienta maji mnohem vetsi zisky nez "domaci" - akorat ze casto ne z poplatku, ale z produktu, ktere v Cesku zatim (skoro) nikdo nechce.
A jeste jedna vec - stav mezibankovniho trhu nebo cele ekonomiky co se likvidity a urokovych sazeb tyce. Pokud jsou sazby nizko a je prebytek penez, tak je jasne, ze banky z penez vkladatelu moc radost nemaji. Az budou sazby vysoko a penez bude nedostatek, uvidite, jak vam banky ruce utrhaji, abyste si u nich ulozili.
|
|
|
nemate pravdu. bankam VZDY zalezi na tom, abyste u nich mel penize. jelikoz tyto volne prostredky pouzivaji na mezibankovnim trhu. a je jim zhusta jedno, zda jsou sazby 2 nebo 3%. banky maji radost vzdy a za kazde situace.
|
|
Mily Kroxi,
vim presne o jake situaci mluvis a taky vim jak moc se tato oficialni verze lisi od skutecnosti. Snad te zahreje, ze jsi v tom nebyl sam :)
|
|
Jen pro zajímavost - dnes 27.8. je opět pondělí a opět je banka v pr.... Sice jiná hláška, ale taky dobrá : "Při replikaci vznikla chyba!"
To mi tedy opravdu pomohlo. Ale zkušenost s minulým kolečkem po hot line mi velí jít se projít a podumat o velikosti lidského, zvl. bankovního, genia v porovnání s chroustem.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Help line on-line
|