D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002
    (ze dne 01.11.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 01.11.2009 22:22:15     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:
    koupit si jaguara znamena mit i na jeho servis. draha sranda

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 10:01:20     Reagovat
    Autor: Richie - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Servis je ted kapitola sama pro sebe... Importer je ve stavu klinicke smrti, a tak vas za zarucnim servisem ceka vylet nach Dressden nebo Wienn. Ja tam jedu oslavit spolecnych 20k km s kocourem pristi mesic. Jinak co se zminenych cen tyce, neni to az tak tragicke.

    Komentář ze dne: 01.11.2009 22:48:55     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:
    Auto pěkný, recenze ovšem strašná! Za 4 - a to jen za snahu...

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 23:51:58     Reagovat
    Autor: Field - Field
    Titulek:Re:
    Taktéž. Když jsem se ve třetině dosti únavného louskání dobral k tomu, že si autor ono auto konečně koupil, na další rozplétání humorných zkazek už mi nezbyly síly, takže jen předpokládám, že tam o tom autě skutečně nějaké to slovo padlo - ovšem jisté to není. Propříště bych radil méně vtipů a více faktů na menším prostoru.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 10:16:07     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:Re: Re:
    Jen slabost pro krásná auta mi zabránila v nejhorším hodnocení článku :-(

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 12:57:26     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re:
    Taky sem skoncil asi v 1/3 dal to proste nejde. nemam dost sil.

    Gratuluji autorovi k porizeni mondea a at mu dela jen radost.

    Jen by me zajimalo zda na to bude servis stejne levny jako na mondeo nebo zda se priplaci za cicinku na krabickach s dilama?

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 13:10:53     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já jsem to teda proletěl celý, ale dohromady jsem taky nepřečet víc než 1/3. Nějak jsem nezachytil, jestli jsou v článku vůbec nějaký informace o tom autě, co je v nadpisu ;-)

    Komentář ze dne: 01.11.2009 23:49:55     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:
    Jestli je to to auto (Xtype), co jsem jednou, jen tak ze zvědavosti prolejzal, tak to bylo Mondeo s vnitřkem, kde se snažili odborníci použitím jiných a luxusně vypadajících materiálů od Mondea odlišit, s karoserií která se snaží svými tvary odkázat na své slavnější předchůdce ale kde mezery u dveří a blatníků spíš odkazují na sedmdesátá léta v Togliatti. A podvozek se svůj Fordí původ skrýt ani nesnažil, no a klíč, klíč i když v podstatě není pro provoz auta důležitý, tak ten by byl pro mne důvodem, proč bych v tom jaga vůbec neviděl.
    Panebože ale jestli to auto máte rád, a z článku to přímo prýští, neberte má slova vážně a užijte si ho! Hodně příjemných kilometrů, člověče.

    Komentář ze dne: 01.11.2009 23:56:26     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:
    Já to nedokázal dočíst, sorry.

    Skončil jsem u těch špér. Jak to bylo myšleno? Jaguár měl uzávěrky diferenciálů, nebo co?

    Komentář ze dne: 02.11.2009 00:47:17     Reagovat
    Autor: helmuth - Neregistrovaný
    Titulek:nedokázal jsem dočíst do konce,
    ale jen k samotnému začátku, jestliže ten Jaguar nemá nějakou individualně dělanou karoserii může být max. "sedan" a nikoli "limuzina".

    Komentář ze dne: 02.11.2009 01:06:28     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:
    Mě se to líbilo, i když to pravda mohlo být kratší:-)

    Komentář ze dne: 02.11.2009 01:18:18     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:muhehe
    Recenzí to snad ani nejde nazvat, ale k dlouhé koupeli to bylo docela humorné čtení, ačkoli víceméně jsem se bavil na autorův účet. Když nic jiného, tak by dospělý očkovaný běloch měl rozlišovat od sebe diferenciál a kardan :-) Boj se boj, autore, v tvém autě diferenciál JE! :D Zbytek snad ani nestojí za komentář, ať si jezdí každý tím, kam ho srdce táhne...

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 01:20:21     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:Re: muhehe
    Jo a až budeš mít náladu zkazit si náladu, tak sloupni ty plastové prahy a koukni se pod ně :D

    Komentář ze dne: 02.11.2009 08:13:32     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Děkuji
    Že jsi ohmatal palubku, to se stane, ale že jsi kvůli srovnání ohmatával i "tužší okoralejší lejno", tak to tedy klobouk dolů.
    Zvlášť když si představím, co všechno jsi asi ohmatal i mimo to :-D

    Jinak je to místy trochu zdlouhavé, ale vtipné.

    Komentář ze dne: 02.11.2009 08:27:19     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:příště
    nešlo by to příště bez toho rádoby D-Fens newspeaku? Výrazy jako Boorseek, kchár, ftandemu už začínaj bejt poněkud ohraný a trapný a dávno už nejsou originální, natož vtipný.

    Komentář ze dne: 02.11.2009 08:51:21     Reagovat
    Autor: DM - DonMetadon
    Titulek:PROČ
    Proč to musí být napsané tak třeskutě humorným stylem? Neříkám, že mělo být napsáno jen "Koupil jsem si Jaguara a jsem s ním spokojen.", ale tohle je fakt zu viel.

    Komentář ze dne: 02.11.2009 11:20:44     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:nejde to
    Fakt to nejde dát. Alespoň já toho nejsem schopen.
    A ptám se nač kilometry textu, nucený a křečovitý styl ve jménu vtip nade vše???
    Dávám za čtyři ze slitování, skončil jsem v první čtvrtině článku, nedá se to přelouskat, koutek mi necuknul přes všechnu podbízivou snahu autora ani jednou.
    Dám radu - méně opisů, méně "vtipu" a více originality.
    Tohle je slátanina a bohužel mám pocit, že čím dál více i standard.
    Kopírování DFENS stylu se tady stává pomalu mantrou - je to trapné a bezinvenční.

    1. DFENS je a bude jen jeden a bude to vždy poznat i bez podpisu pod článkem.
    2: plagiát je vždycky marnost.
    3. když chybí fantazie, nastupuje šaškárna.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 17:24:32     Reagovat
    Autor: Shr3k - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nejde to
    Myslím, že tím třetím bodem jste podstatu této recenze vystihl docela trefně.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 13:32:12     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: nejde to
    Souhlas, je to sbírka trapných a infantilních rádoby vtípků a přirovnání. On se tomu může někdo i smát?

    Komentář ze dne: 02.11.2009 18:39:30     Reagovat
    Autor: M.K. - M.K.
    Titulek:Ode mne "zabé"
    Jako bych četl jiný článek, než většina diskutujících. Autor sice nešetřil e-papírem, ale přelouskat se to dá neb je to vtipné a částečné použití D-F stylu mi nevadí.

    Pod předchozí (o něco lepší) autorovu recenzi jsem napsal, že stejné žihadlo rovněž pilotuji. Kéž bych to mohl učinit i tentokrát. :-)

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 19:46:50     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Zkouška loajality
    +1

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 20:56:25     Reagovat
    Autor: jan386 - jan386
    Titulek:Re: Ode mne "zabé"
    Už jsem se bál, že se nikdo neozve. Taky se mi článek líbil. Přečíst ho mi nedělalo problém a konalo se několik výbuchů smíchu (Marks&Engels například). Takže fpohodě.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 02:07:10     Reagovat
    Autor: sova - sova
    Titulek:Re: Ode mne "zabé"
    hodnotim "c", ale jen proto, ze jsem clanek cetl na trikrat (i diky samotne delce), takze mi to neprislo tak zdlouhave nudne.
    ale. kdyby se autor odprostil od tech "vtipu" byla by to dobra recenze. takhle to hodntim dobre jen z toho duvodu, ze to je nezvykle auto

    Komentář ze dne: 02.11.2009 18:47:29     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Libilo
    Me se to libilo, ani s delkou problem nemam, ovsem predchozi recenze na toho prtavyho pazouta se mi libila o neco vic.

    Komentář ze dne: 02.11.2009 19:41:39     Reagovat
    Autor: ToD - ToD
    Titulek:
    Pánové a dámy, myslím, že styl psaní bychom mohli přejít bez hodnocení, no ne? Hlavně, že tu aspoň nějaké články jsou. A jak upozorňuje sám DFENS - "když se Vám to nelíbí, nečtěte to."

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 19:50:28     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:Re:
    no, vždyť píšu že jsem se čtením skončil v první čtvrtině...


     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 08:08:32     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re:
    No když ti styl psaní výrazně ztíží ten článek vůbec přelouskat... co kdyby někdo prohnal text vypatlátorem?

    Komentář ze dne: 02.11.2009 21:05:05     Reagovat
    Autor: JiRaY - JiRaY
    Titulek:
    Tragédie.Jedním slovem tragédie,zoufalá a rozvláčná snaha o recenzi auta,navíc s mnoha pokusy o D-fens styl(pyčo,to teď letí,ne?)
    Sakra,já si říkám,proč se to tu poslední dobou hemží takovými příšernými články?Jinak gratuluji k pěknému autu,a ať dlouho slouží,ale takovýmhle stylem radši nepiš,je to hrůza,a nedá se to číst.

    Komentář ze dne: 02.11.2009 23:02:38     Reagovat
    Autor: kajencik - kajencik
    Titulek:styl
    Já bych to tak tragicky neviděl, přečetl jsem si to rád a až do konce, ale celou dobu mi na tom článku něco nesedělo a až diskuze mi to osvětlila, takže podle mého názoru má autor slušně našlápnuto, ale měl by se příště vyhnout kopírování cizích stylů psaní, to se mu příliš nedaří.

    Komentář ze dne: 03.11.2009 10:08:01     Reagovat
    Autor: FNS - Neregistrovaný
    Titulek:I'll be back
    Zdravím všechny ty, kterým se můj rooooozvláčný článek líbil. (A zdravím i ten početnější dav haničů i honičů; když čtete D-FENSe, nejste nepřátelé.)

    Omlouvám se všem, kterým můj článek zabral dvě až osm hodin louskání (dle míry dyslexie), měl jsem asi důrazněji varovat ohledně jeho délky. Nutno ovšem dodat, že za nikým nestojím s AK-47 v ruce a kdokoliv mohl jakoukoliv pasáž beztrestně přeskočit. Pro někoho chutná omáčka, pro jiného zas hromada hoven (vynechme nyní z úvahy fekalomany). Beru to ale na vědomí, příště výrazně zkrátím. Halt vy dnešní mladí nedokážete udržet pozornost ani u dvouminutového videoklipu :-).

    Ale dost obhajování se, proto nepíšu. Jen jedna poznámka: můžete mi říkat, že jsem zoofil, prznič malých holčiček, sociální demokrat a komunista říznutý zeleným lidovcem a nevím co ještě, ale neříkejte mi, že jsem plagiátor. "D-FENS styl" jsem používal ještě před nalezení tohoto webu a používám jej v neformální komunikaci s přáteli dnes a denně.

    Teď k faktickým připomínkám. Jaguar "dvoulitr" FWD nemá diferenciál (pouze modely 2.5 a 3.0). Nepletu si diferenciál s kardanem, ani s převodovkou nebo cigaretovým zapalovačem, nepletu si ani jalovec s jalovicí, Schwarzeneggera se Schwarzembergem, a proto tvrdím: a ne a ne a ne. A tvrdí to i servisní manuál JTIS. Pokud se mýlím, tak mají lidi vod marketingu kurevský štěstí, že se o přítomnosti diferenciálu nedoslechl jejich vedoucí. Dostali by všichni výpověď, proč se o něm nevyskytuje ani jedna zmínka v reklamních materiálech.

    Ještě slovo či dvě k dílenskému zpracování: V případě X-Type se jedná o zpracování, nikoliv zprasování (dle vzoru zprasení). Sám jsem sice napsal, že ne vše je úplně pynktlich, ovšem žádné Togliatti ani tagliatelle. Auto je solidně udělané a dovoluji si tvrdit, že nikde nebude "nestandardní" slícování ani po hození auta na boudu s mezipřistáním na anglickém dubu.

    Končím a přepínám, ať ten komentář není ještě delší než článek.

    Mějte se fanfárově!

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 10:52:17     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: I'll be back
    No přijde na to, co bylo vlastně účelem článku. Seznámit čtenáře s tvým autem? Asi ne. Ono to nakonec nemá v nadpisu ani "test" ani "recenze" ani "zkušenosti".

    S tím diferenciálem si děláš srandu? Pokud ne, co teda to auto má místo něj?

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 13:18:56     Reagovat
    Autor: hopsson - hopsson
    Titulek:Re: Re: I'll be back
    Kam a nač diferenciál u předokolky??

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 13:29:24     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Re: I'll be back
    Hopsson a spol, to si děláte prdel? Auto bez diferenciálu? Nebo to snad myslíte vážně? Kristova noho, a jak by to auto bez diferenciálu asi zatáčelo? On ten diferenciál tam je i u předohrabu, ale schovaný v převodovce, víme? Ale být tam MUSÍ proboha...

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 14:06:27     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Kdysi dávno jela nějaká paní ve škodě 120 a najednou jí to chcíplo a dál to nejelo. Zastavila u ní druhá paní s druhou škodou 120, že jí pomůže. Ta první otevřela vepředu kufr a prohlásila "já jsem asi ztratila motor", ta druhá otevřela u svýho auta dekl od motoru a prohlásila "já vám ho půjčím, já mám dva".

    Jestli hopsson a spol nebudou podobný odborníci ;-)

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 14:25:48     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Treba radi Tokio Drift.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 14:36:08     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    To je možný, ale bavíme se o předokolkách, takže by museli asi couvat ;)

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 14:27:55     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    to je hrubost - vysmívat se nemocným spoluobčanům; nedostatek jódu se dá řešit např. přidáváním mořské soli do jídla.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 14:37:12     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Tak, tak..."předkokolka nemá diferák" je skoro tak dobrý jako "Audi není VW" 8o)

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 14:57:32     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Clovece, ted tady pise, ze do nemocnych se nema kopat a ty takhle...

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:20:55     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    a kde ho ma? :D ... ja ho nikdy nevidel a proto tam neni :D ...

    ale asi ma nejakyho extrem Jaguara na rovinky :D a do zatacek s piskanim kol a tendenci smykovat :) ...

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 08:45:35     Reagovat
    Autor: hopsson - hopsson
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Řeč byla o součástce diferenciál, kterýžto balvan železa se na jaguáru (mondeu) rozpadá. Jak správně připodokli někteří v tomto vlákně u předohrabu s příčně uloženým motorem je soustava kuželových kol plnící funkci diferenciálu součástí převodovky a pokud se tam vylámou zuby, jde doprdele převodovka. Avšak samostatný blok diferenciálu tam není a za tím si stojím. Složitější převodovka ano, diferenciál ne.
    www.mecanicavirtual.org/images-diferencial/haldex-situacion.jpg
    Mimochodem z nákresu je patrné proč je haldexová čtyřkolka s příčně uloženým motorem strojařsky úplně vedle.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 09:09:10     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Žvásty, prdy, milý pane. Diferenciál je zařízení, které rozděluje - laicky řečeno - výkon a točivý moment mezi hnaná kola podle jejich zatížení, a zároveň umožňuje autu zatáčet - každé kolo se točí jinou rychlostí. Takže pánové autore a hopssone - diferenciál tam JE, a jestli je to samotný blok, nebo je v převodovce, to už je podružné. Takže si stůj za čím chceš, ale diferák tam holt je :-)

    PS: Asi by neměl psát recenze na auta každý, kdo má do prdele díru.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 09:30:54     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Opravdu v tom pánové mají slušný binec. Na jednom z našich aut je diferenciál součástí motoru, ne převodovky :-)

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 09:40:11     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    A když bude třeba autorádio nedílnou součástí palubní desky, bude zas někdo tvrdit, že "v tom autě autorádio není a za tím si stojím".

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 14:25:12     Reagovat
    Autor: hopsson - hopsson
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Čtyřkolka má dvě hnané nápravy a tudíž jednu sadu kuželových kolv převodovce a druhou na zadní hnané nápravě zavřené v mohutné ocelové krabici. Tomu bagu vzadu všichni automechanici říkají diferenciál a takhle ho koupíš i navrakáči. Až objednáš samostatný diferenciál na předokolku tak smeknu. Pošlimi ty doprdele díro part number diferenciálu na předokolku Jaguára. Když tam je určitě jde objednat.. Tedy autor chtěl říci, že dvojkolka má o jeden poruchový diferenciál míň. Vlez si pod čtyřkolku ze spoda a koukej.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 14:34:30     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    A nechápe a ne ne a ne :-))) Pod názvem diferenciál si představuji (a nejen já, je to i v učebnici automechanika) soubor těch kol rozdělujících pohyb. Ta bedýnka, ve které ty kola jsou je skříň diferenciálu, pokud je diferenciál v převodovce, je tedy diferenciál uložený ve skříni převodovky. To jak si tomu říkáte na vrakovišti je vaše věc. A světe zboř se, čtyřkolka má diferenciály dva! To jsou věci co? Autor už to pochopil, ty pořád ne.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 14:41:00     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    A další expert :( Čtyřkolka má standardně diferenciály, jak jsem psal v minulé zprávě, samozřejmě tři, dva by nestačily. Akorát tedy v současnosti se uprostřed často používají všelijaké viskospojky a jiné legrácky, protože fungují lépe, než ta ozubená kola; diferenciál to ale je furt, jen jinak technicky řešený.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 14:46:27     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Jistě, já myslel hlavně nápravové diferenciály, i ten, co tam podle hopssona není :-)

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 15:34:13     Reagovat
    Autor: hopsson - hopsson
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Já to chápu moc dobře. Tys akorát v prvním příspěvku namontoval druhý difereciál na zadek předokolky a teď žvaníš nesmysly. BTW. Místo mezinápravového diferenciálu bývá často jenom spojka. Levnější čtyřkolky mají na zadek jenom o něco víd do rychla převod, takže zaberou až při protočení předku. Až si budu nechat opravovat auto rozhodně půjdu za váma vy Fyzici.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2009 09:16:28     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Ale hovno, nic takového tu nikdo neříkal. Akorát ti všichni říkali, že jsi zmatenej. Nemá cenu házet hrách na zeď, tímto končím. A až si budeš nechávat opravovat auto, tak hlavně ať to není posranej diferák ty inženýre :-D

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 21:47:27     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    by mne zajímalo kde je mezinápravový difr u Lady Niva

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 22:00:17     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    http://forum.ladaklub.com/download.php?id=14475

    Tady.

    Doufám, že nablblá debata o diferácích je u konce.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 23:58:19     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    jaajaj já hlava dutá, to jsem pomotal, ta bývalá služební ho měla, jen nešla vyřadit uzávěrka, už jsem se zorientoval, samozřejmě Childeater má pravdu

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 14:35:59     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Ach jo, tak zase uveďme radio Jerevan na pravou míru.

    Typická čtyřkolka má dva samostatné diferenciály na nápravách (Vaší odbornou terminologií "dvě mohutné ocelové krabice", na každé nápravě jednu), a něco uprostřed. To uprostřed už je řešeno různě podle konkrétního vozu, např. u mne je to visko kombinované s redukční převodovkou, jinde to může být klasický deiferenciál, samostatný nebo kombinovaný s redukčkou, atd atd, ale ty dva diferenciály vpředu a vzadu jsou v podstatě všude.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 14:53:04     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Ještě jeden odkaz na wikipedii. Je tam popis i nákres diferenciálu z čeho se skládá. Chybí tam akorát ten ocelový bag :-)

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 14:53:27     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci%C3%A1l_(mechanika)

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 12:06:31     Reagovat
    Autor: Karel - w.c
    Titulek:Re: I'll be back
    Jen piš. A klidně piš rozvláčně. Někdo si to moc rád přečte. Někdo by si nekoupil Jagoše, někdo nemá rád dlouhé texty, ... Dobrý.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 12:38:00     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: I'll be back
    inu, když si čtenář odfiltruje onu vtipnou kaši, která působí subjektivně a někoho omráčí ostrovtipem a jiného otráví prostoduchostí, zbývající "sediment" již tak výrazný nebyl a mohll zabrat tak půl stránky. Můjj názor = zbytečně moc té omáčky na úkor užitečných postřehů. jaguáří design mám také moc rád - buď hstorický oldtimer nebo novější vzhled s tou malou prdelkou. co si ovšem pamatuji, tak k jaguáru je zavhod si pořídit i vlastního mechanika, neboť má-li člověk s tímto autem zajet tu na hon, tu na ples či na jinou událost, musí mít připraven i balík na servisování, jaguáry jsou "údajně" dost poruchové a pamatuji, že ještě před zaveedením € stálo jen blbý seřízení ventilů 6 tis DM, proto byla zřejmě cílovou skupinoou spíše aristokracie, než plebejci, ale dnes už v bazaru může člověk koupit i obstarožního rolls royce za dvě mega amíň -- holt doba se mění :o(

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 15:18:57     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: I'll be back
    Uvedené auto JE samozřejmně vybaveno diferenciálem, jinak nelze a k verzi s poháněným jedním kolem to ještě manageři nestihli prokatovat. V reklamních materiálech o něm není zmínka, protože je úplně obyčejný bez ,,špéry,, tedy bez LSD nebo jak to budou zrovna nazývat. Auta kde špéra bude, to samozřejmě zase zvýrazněné mít budou. Případně by tam ještě mohl být nějaký elektronický nesmysl, přibržďující roztočené prokluzující kolo pomocí pumpy od ABS, to by se jmenovalo nějak podobně ale funkce je naprosto zoufalá. Běžné komerční lamelové špéry mají stejně účinnost max kolem 20%, což je téměř k ničemu.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 15:44:35     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: I'll be back
    Ještě by to šlo pomocí samostatných motorů pro každý kolo. Ale to ten jaguár určitě nemá.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 15:56:53     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: I'll be back
    Jen k poslední větě: lamelový diferenciál s omezenou svorností bych si nedovolil nazývat špérou. Tento pojem bývá vyhrazen pro mechanické uzávěrky, kdy se obě poloviny diferenciálu propojí "natvrdo". Na mezinápravovém diferenciálu to dělá kde kdo, na nápravových se to v sérii vidí celkem málo.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 17:46:10     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: I'll be back
    Souhlas. Ještě k tomu, že svornost cca 20 procent je k ničemu. Lidi, co mají na autě LSD, si to docela dost pochvalují. Dvacet procent je za běžných podmínek (ne na sněhu nebo v blátíčku) docela dost na to aby, to bylo poznat.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 19:51:11     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: I'll be back
    elektronický nesmysl, přibržďující roztočené prokluzující kolo pomocí pumpy od ABS, to by se jmenovalo nějak podobně ale funkce je naprosto zoufalá

    To je poněkud odvážné tvrzení.

    Přibržďování prokluzujícího kola (obvykle ETC, Electronic Traction Control) funguje skvěle (osobně ověřeno) v nějakých 90 % případů.

    Těch 10 %, kdy je skutečně na draka, jsou situace, kdy se člověk potřebuje plížit opravdu po-ma-lič-ku, takže rychlost prokluzu není dostatečná na to, aby ETC aktivovala. Z těchto případů opět v 90 % pomůže praobyčejné přibrždění normální brzdou.

    Zbývající 1 % halt potřebuje plnohodnotnou špéru a nedá se svítit; nicméně cena ARB je poněkud vysoká na to, že je zapotřebí pouze v jedné setině případů.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 20:23:26     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: I'll be back
    Nejmenuje se to ASR? Aspoň v německých autech. On je to systém s docela přijatelným poměrem cena/výkon, sice výrobce si za to nechá zaplatit coby zvláštní výbavu, ale pokud jde o náklady, tak to nebude žádná horentní suma. Snímače se použijou ty od ABS, no a nějakej bazmek na brždění kola taky nebude tak drahej. Zbytek už je jen software. No a máme systém za pár korun, kterej někdy i funguje a některý zákazníci za něj rádi vyhoděj peníze ;-)

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 20:47:56     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Německá auta mne netento, v Range Roveru se to jmenuje ETC. Jak to funguje jsem popsal výše. Že by zrovna Range Rover šetřil každou penci... :)

    A "bazmek na brždění kola" se překvapivě montuje už v základním vybavení, a jmenuje se "brzda", kdo by to byl řekl :)

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:34:20     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    No já vim, tím bazmekem jsem myslel prostě něco, co dokáže brzdit jen jedno kolo - na to tam musí bejt extra nějaká součástka, ne?

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 20:45:19     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: I'll be back
    Protože se trošičku pohybuju v prostředí rallye, je pro mne každý samosvor automaticky ,,špéra,, tak pardon za nepřesnost. proto se mi také asi zdá lamelový s 20% trošku komický a ten elektronickej krumpl používající ABS co ho má nahradit se dá s přehledem přeprat plynem, měl jsem na autě a nefungovalo to skoro vůbec, takže tak

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 20:52:40     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: I'll be back
    ten elektronickej krumpl používající ABS co ho má nahradit se dá s přehledem přeprat plynem

    Mám obavu, že mluvíte s cesty. Buď jste to na autě neměl, nebo Vám to nefungovalo, nebo nevím.

    "Ten elektronickej krumpl" totiž funguje na tom principu, že přibrzdí kolo prokluzující, v důsledku čehož se přes diferenciál přenese více síly (čím více plynu, tím více síly) na to druhé, jež neklouže. That's all.

    Plynem se přepírá ona již zmíněná "poor man's" náhrada ETC, totiž normální obyčejné přibrždění všech kol. Přesto funguje docela slušně, z téhož důvodu -- přibržděné kolo neprokluzuje tolik, a to protější dostane -- byť přibržděno a byť se musí "přepírat" -- přec jen více momentu, než kdyby se nebrzdilo vůbec.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:01:21     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: I'll be back
    TRC (ASR) kromě přibrždění prokluzujícího kola taky "ubere plyn". Potvrzuji, že to funguje to skvěle, hlavně v zimě na silnici pokryté břečkou to dost usnadňuje život.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:16:51     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Ono to plyn nejen ubere, ale rovnou reguluje dle potřeby do úrovně stlačení plynového pedálu. Loňskou zimu jsem byl rochu prasátko a vyjel dost prudký kopec s uklouzaným sněholedem. Ač jsem měl plyn na podlaze, auto se sunulo pomalu, leč jistě do kopce. Kopec jsem vyjel, na rozdíl od jiných. Faktem je, že když jsem pak před domem strčil předek auta do hlubšího sněhu, od předních brzd se zvedly sloupy páry.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:34:06     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Taky jsem byl trošku prasátko, do utažené levé jsem vjel na trojku, přibrzdil si motorem, v inflexním bodě zatáčky tam fouknul dvojku a plyn na podlahu. Roztočený motor + nízký převodový stupeň u normálních aut mají za následek prohrábnutí kol a vystřelení ze zatáčky, s ASR jsem najednou začal zpomalovat, protože systém vyhodnotil protočení kol a ubral plyn, ačkoli já dělal pravý opak. Jestli někdo nerad jezdí katolicky, pak musí učinit to, co já - ASR permanentní disable.

    Pokud jde o EDS, které funguje nad ABS, je to jen něco jako rozjezdový asistent. Klasická špéra zruší dělení točivého momentu mezi kola, obě tedy dostanou to, co je na výstupní hřídeli z převodovky. EDS přes ABS z jednoho kola točivý moment sebere brzdou, což je mrhání energií. Při pomalém manévrování na kluzkém povrchu je to použitelné, na miluny záměr to je nepoužitelné. A to vůbec nemluvím o tom, že ten krám potřebuje poměrně dost času, aby začal regulovat, takže při rychlých změnách provozního režimu snadno miluna získá dojem, že to vůbec nefunguje

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:55:14     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Blablabla. Právě naopak -- čím pomaleji, tím je ETC méně použitelná; při běžné jízdě naopak funguje skvěle. Znovu prosím viz www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2009110103& lstkom=265020#kom265076. To není nějaká teorie, to je mnoho a mnohokrát vyzkoušená praxe.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:58:52     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Ano já ASR vypínám, když potřebuji někam rychle vystřelit. Typicky u nás z vedlejší na frekventovanou hlavní. Bohužel konstruktéři přemýšleli za nás, tudíž se mi ASR po překročení - tuším - 30 km/h samo zapne.
    Na druhou stranu mne ESP už dvakrát vytáhlo z průseru, když jsem, přiznám se, prasátkoval a ono najednou v zatáčce byl jiný povrch, než před ní.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:37:03     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    (Při přehřátí se to samo vypne, dokud to nezchladne. Aspoň u RR tedy. Ale je fakt, že to jsem ještě v praxi nezažil, jen to uvádí dokumentace ;))

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 22:01:00     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Nevím. V dokumentaci jsem nic nenešel, nezaznamenal jsem, že by se systém sám vypnul. Nemohu hodnotit.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 22:06:40     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Jen se sám zapne, a to po zapnutí klíčku nebo dosažení určité rychlosti

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 22:21:28     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Pro jistotu znovu zdůrazňuji, že neznám vaše ASR, ale můj TCO je funkční (a) z technických důvodů bohužel pouze od určité rychlosti nikoli vozu, nýbrž otáčení kola nahoru, (b) by design a zcela úmyslně jen do určité rychlosti (cca 100 km/h), nad níž je moudře a rozumně elektronikou zcela automaticky vypnut.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 22:25:34     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    ETC. Kde jsem vzal TCO?!? Už blbnu :(

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 23:29:01     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I'll be back
    Tak jsem šel do análů a vyčetl jsem, že se mi manuálně vypnuté ARS samo zapne při dosažení rychlosti 50 km/h nebo při novém nastartování. Více jsem nevyčetl ani v servisním manuálu.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 11:10:07     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: I'll be back
    Třeba máte auto mladší, lepšejší, víc elektronikou prošpikované, já to vždycinky přepral na MB Sprinter 2,9TD krátký, nízký, na sněhu zábavné auto, malinké zadní destičky neměly šanci to ubrzdit, reakce systému pomalé a znatelné v podstatě jen dle blikání kontrolky ABS. Mě to nevadilo, mám raději auta syrová které ju nutno umět řídit, než vehikly prošpikované počítači které zvládne řídit i blonďatý bubísek nebo rachitický takymanager. Také jsem ale zažil MB 211 které se uvedeným systémem úspěšně bránilo naložení na vlek, prostě to ubralo plyn ve chvíli, kdy přední kola najela na nájezdy, zadní na uklouzaném sněhu a naviják chyběl. Vypnout to nešlo, převodovka automat, smůla, nemám to rád, proto to nazývám krumplem, někomu to možná vyhovuje, já mám nejraději auta, kde je drát jen ke startétu a alternátoru.

    Komentář ze dne: 03.11.2009 13:53:53     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:
    Styl je sice pravda trošku nepůvodní, ale hlavním problémem je asi ta délka. Jedním slovem: neučtitelné.


    Komentář ze dne: 03.11.2009 17:57:34     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:
    Móóóóóc dlouhé. Doporučuji rozdělit na díly jako teleblbelu.
    Dočetl jsem, zasmál se, ale víc si neodnesu.
    Pro ostatní - video:

    http://www.youtube.com/watch?v=Qrz5ZFwuh28

    http://www.youtube.com/watch?v=SUZCECEw8fs

    http://www.youtube.com/watch?v=xy923guIRTQ

    nebo Crash Test:
    http://www.youtube.com/watch?v=RFH68R9cKXs

    Komentář ze dne: 03.11.2009 20:33:43     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:kosistaaa!!!
    Ja mam pro Jaguary slabost, ale pro ty trosku starsi :) XJS (uchvatny GT), XK ("distinguished limousine" - existuje vubec pro to ceskej vyraz?) a asi nejkrasnejsi auto v mejch ocich E-Type a jeho Cabrio verze.

    Mel sem stesti si onen E-Type Cabrio zaridit z Nydnolu (hlavni mesto Bulharska :D) kousek k Glascae, presneji Oouter Troon (centrum vsech antianglicanu) ... priprava pred jizdou byla jak priprava na prvni sex - poradne se obliknout (prece nebudu tohle ridit v dzinach a mikine - hezky do stylovejch mensetraku, poradnej svetr, spravna hucka, rukavice z jelenice), navonet se, zoubky vycistit, poradne nacvicit levou ruku (pekne blbej pocit misto smatrnuti na saltpaku se prastit do tapecu) a nechat se unaset .. a pritom porad myslet na to ze jedu po druhy strane silnice a skrabanec na tom aute se rovna zadluzenosti do konce zivota (ten zivot by nebyl ani tak dlouhej, tipuju ze tak hodinu po tom co bych ho predal majiteli). Cesta probihala presne tak jak sem ocekaval :) extaze srovnatelna leda s feelingem Johna Travolty a jeho Malibu :) Tohle se uz nikdy nebude opakovat ... nikdy ... presne jako to "poprve" - vite ze ste stali zahovno (jel sem s tim jako s hnojem) ... ale ten pocit a tu radost kdyz od ni odchazite Vam uz nikdy nikdo nevezme ...

    XJS voslintavam pokazdy kdyz ho vidim, moc bych ho chtel, ale servisovat tohle je nad moje financni moznosti. Ono i provozovat tu sestilitrovou bestii je nad moje financni moznosti.

    XK mi pripada hned po "zprofanovanym" RR a "tuctovym" Bentley, jako dalsi symbol "anglickyho" stylu zivota. Vsechno v klidu, se salkem caje, suchej humor a nevrazivost vuci zbytku Evropy ...

    A ted hodnoceni clanku, nedocetl sem ho .. v pulce sem to proste vzdal ... Clanek je sice dobre napsanej, humorny narazky mi rozsirili obzor, ale tim to asi tak hasne ... ted sem doma, tak se pujdu radsi venovat jinejm cinostem,.. v praci si ho mozna doctu az bude klid :) ...

    jo a co se tyce znaku na kapote - Jaguar nema nejakej system ala RR, kde se ta "holubice" (ja vim ze je to zenska) schova?

    Komentář ze dne: 04.11.2009 07:37:32     Reagovat
    Autor: FNS - Neregistrovaný
    Titulek:Hmm....
    Nestihl jsem reagovat dříve... Rozpoutala se tu pěkná diskuse, koukám...

    Á, moje chyba, nerad jsem sklouznul k zmrdímu speaku s nevyjasněnými termíny. Ano, uznávám, každé auto má alespoň jeden diferenciál, a to "otevřený", u převodovky, aby se mu netočilo jen levé nebo jen pravé kolo. I u FWD X-Type se točí obě přední kola, takže diferenciál mít musí, aby rozděloval točivý moment mezi poloosy. Takový typ diferenciálu má i můj Peugeot 106 a... třeba i Jugo.

    O tom jsem s nikým nepolemizoval. Napsal jsem to ale vágně, bez rozmyslu. Za nejasnosti se omlouvám. Dále se omlouvám za to, že jsem nanapsal, že má X-Type olejovou pumpu, chladič, rozmanitě různé hadičky atd., tedy všechny věci, které tak nějak k autu patří, aby se vůbec dalo do pohybu.

    V článku pojem diferenciál zmiňuji (ohnal jsem se termínem "špéra" alias "závěra diferenciálu") u modelů s pohonem všech kol a mezinápravovým diferenciálem. Tudíž jsem chtěl upřesnit (a docílil jsem bohužel opaku), že FWD X-Type nemá žádný diferenciál s omezenou svorností, jako je třeba u aut Alfa Romeo "Q2" na přední nápravě, nebo že má X-Type nedejbóže stejnou hnací soupravu jako Subaru Impreza WRC.

    Podotýkám, že i přes použití sedmi kusů slova "diferenciál" (osm) v tomto komentáři, nejsem přes diferenciály (devět) nijak zvlášť "honěný".

    Ad ostatní reakce na již omletou délku článku a obsah: kucí ušatý, dyž si vodmyslíte tu vomajdu, která vás nezajímá, tak je v tom článku všechno, co o tom autě stálo za zmínku. Motor jsem popsal, převodovku, podvozek, fílink, atd. Jen se přes ten aspik prohrabat k šunce a vajíčku... Naštěstí mě včera zachránil Václav Klausů podpisem té Hitlerovy listiny, tak už se snad půjdete hádat jinam :-).

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 08:09:19     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Hmm....
    Nojo, kdybys napsal mezinápravový, tak by to bylo hned jasný. To je jako napsat, že škoda 105 má posilovač (skutečně ho má, ale ne posilovač řízení).

    Jo a příště zkus míň aspiku a víc hemenexu, třeba uvaříš stravitelnější článek.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 09:12:38     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Hmm....
    Autor, zdá se, pochopil, a snaží se aspoň nějak vybruslit. Hopsson pořád nepochopil. :-D

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 12:36:22     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Hmm....
    Ta tvoje vomajda mi připomíná mojí mámu. Ta taky tak neskutečně okecává, že se zhruba v první třetině budď naseru nebo přestanu vnímat a řikam jen hm, hm, hm a přemýšlim o něčem jiném :)

    Komentář ze dne: 04.11.2009 12:33:19     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Proč tak dlouhýýýý????
    Jako napsat recenzi na 10 stran je mazec. Vydržel jsem první 3 stránky a jediný co jsem se dozvěděl byly rozměry a obsah motoru. Po přelistování na poslední stranu myslim, že jsem o nic nepřišel.
    Připravuji sem recenzi na mojí V40, vypadá to tak na 3 stránky. Bál jsem se, že to bude moc dlouhý a nudný, teď už jsem ale v klidu :)
    Dal jsem za 4 a to jen proto, že jde o Jaguára...

    Komentář ze dne: 04.11.2009 17:57:03     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Nejde to
    Moc jsem chtěl, ale já tu recenzi nedočetl. Skončil jsem u kočky požírající maso. Hantec bych zmákl, ale tento jazyk nezvládám. Chybí tomu všechno, co by člověka udrželo u čtení. Doporučil bych autorovi recenzi na trolejbus. Tu jsem zhltl na jeden zátah a byla kurevsky dlouhá.

    Komentář ze dne: 30.08.2011 05:35:36     Reagovat
    Autor: radik - Neregistrovaný
    Titulek:hruza
    to není recenze, ale snůška rádoby vtipných keců

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.