Primátor Brna Onderka, je nepochybně mužem zvláštního ražení. Ještě
před rokem nám všem vyplachoval mozky tím, jak je třeba bojovat s piráty.
Chtěl lidem vyšrotovat
stará auta, aby bylo bezpečněji.
Tento článek trefně nazval "Začít
sami u sebe". Já s tím kupodivu souhlasím. Onderka by měl začít sám
u sebe. Například by mohl vystudovat vysokou školu regulérní cestou. Být
schopný se vyjádřit k citlivým záležitostem jeho vysokoškolského diplomu,
který měl blízko k diplomu honoris causa. Psát
regulérní diplomky. Nenavazovat osobní vztahy na pracovišti. Být schopný
alespoň
číst jiným jazykem než českým. Nejezdit
po pěší zóně na motocyklu. A tak dále.
Soudruh Onderka je nejen vzdělancem a morální autoritou, ale především
mimořádně uvědomělým řidičem. Zatímco se hledalo jeho maturitní vysvědčení,
on zde
sondoval duši silničního piráta s překvapivými výsledky - je málo represe,
je třeba více silničního fašismu. Proplachoval
si hubu dokonce mojí maličkostí, protože jsem se mu jevil nedostatečně uvědomělý.
Soudruh Onderka je nyní o zkušenost bohatší. Dozvěděl se, že k
dopravní nehodě stačí nešťastná náhoda a chvilková nepozornost. Nemusíte
být nutně mediálně certifikovaným pirátem. Neukázněná chodkyně, nejspíš
chodníkový pirát, podle Novinek vstoupila do vozovky a narazila zády do
boku jeho auta, které couvalo. Poté upadla a způsobila si lehké zranění.
Žena ve věku 60 let utrpěla blíže neurčený úraz nohy, což není zrovna zranění
typické pro pád na zem. Podle denik.cz se nehoda odehrála
poněkud jinak.
Podle policie je jediným viníkem nehody žena, která neběhla Onderkovi
do jeho vozidla Alfa Romeo Giulietta (a já si to chtěl koupit...). Tento
závěr mě velmi překvapuje, s ohledem na ustanovení zákona 361/2000 Sb.,
který by měl být Onderkovi biblí.
§ 5 Povinnosti řidiče
(2) Ridič nesmí
g) ohrozit chodce přecházejícího pozemní komunikaci, na kterou řidič
odbořuje, a dále nesmí ohrozit chodce pri odbočování na místo ležící mimo
pozemní komunikaci, při vjíždení na pozemní komunikaci a při otáčení
nebo couvání.
Za normálních okolností, tzn. řidič není primátor a policie koná svoji
práci poctivě, by z toho koukala spoluvina a až soud by rozhodoval, zda
řidič mohl situaci vůbec nějak ovlivnit. Posudky a výslechy svědků a celá
tahle komedie. A nevrťte hlavama, pánové a dámy, zažil jsem to kvůli větším
prkotinám.
Víte co. Kdyby se to stalo komukoli jinému, jinému řidiči, tak bych to přešel. Například
tomu
neukázněnému řidiči, co podobným způsobem poslal k zemi bruslařku
Sáblíkovou, nebo tomu nešťastníkovi, kterému vstoupil do cesty chodec přímo před auto a který to musel dostat až k Nejvyššímu správnímu soudu, aby se očistil. Nešťastná náhoda, stane se, neovlivníte to ani při nejlepší vůli. Ale když má primátor druhého největšího města v republice
potřebu kázat morálku, musí jít sám příkladem, a já mu k tomu pomáhám.
Jinak řečeno, kdo svatý žere, ten čerty sere.
28.04.2012 D-FENS