Komentáře ke článku: Ichtyl lost the war (ze dne 17.10.2004, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
"Pro případ, že by řidič přesvědčil policistu, aby mu roh nestříhal, zde máme vnitřní supervizi uvnitř policie, které se dostane do ruky policistův protokol a pokud na něm není přilepený ustřižený roh, vzniká otázka proč" - domnívám se, že přesvědčí-li řidič policistu, aby nestříhal řidičák, přesvědčí ho zároveň k tomu, aby nenapsal protokol. Přece nebude policista upozorňovat sám na sebe nějakým protokolem.
Nebo jsem nepochopil tok autorových myšlenek ...
|
|
|
Pánové, v mé práci vždy před nějakým návrhem řešení děláme analýzu a ono to kupodivu funguje (minimálně to dost šetří čas přes zjištěním, že ta práce je zbytečná).
Takže, jak vzniká korupce u policie:
1. Policajti berou jen proto, že jim řidiči platí. Ještě jsem nezažil, že by po mně někdo něco chtěl, vždy jsem nabízel úplatek já. Z mého pohledu radši zaplatím míň a co se s tím stane je mi jedno, jestli si za to užije policajt (úplatek) nebo vláda a vedení MV a PČR (oficiální pokuta), i když preferuji aby si užil policajt, když už s ním vstupuji do obchodního vztahu (pokuta i úplatek je z mého pohledu výdaj). Nikdy taky nebudu policajta práskat - proč bych to proboha dělal, když je to pro mně ekonomicky nevýhodné a on jen využívá současného systému?
Jdeme dál - proč mně PČR pokutuje? Protože nedodržuji předpisy, které nedodržuje nikdo a mám smůlu, že mně za to chytí. Řešením jak zmírnit korupci je proto uvolnit předpisy, abych za v současnosti normální činnost nemohl dostat pokutu (pro pořádek - bavíme se především o rychlosti) a pak tlačit na dodržování toho nového stavu a postihovat odpovědnost - jak již bylo naznačeno, za nehodu vždy někdo odpovídá a musí nést všechny následky, bez ohledu na to, kolik jel. Jedině přenesení odpovědnosti na řidiče povede ke snížení nehodovosti - a uvolnění předpisů vymaže korupci, protože nebude důvod platit. A na hospodaření státu se to nepozná, stejně jako na silnicích, protože všichni se budou chovat stejně jako teď.
2) Proč lidi nedodržují předpisy?
Protože s výjimkou jízdy na červenou a vysoké rychlosti dodržování předpisů nikdo nekontroluje. A i tyto dva přestupky se kontrolují jen někde, na známých místech. Takže dokud nebudou policajti na silnicích, nebude nikdo předpisy dodržovat - a to nezmění žádný zákon, to změní jen to, že zvednou prdele a začnou dělat to, za co je platíme a za co je budeme platit ještě víc.
3) Myslím při přestupku na pokutu či postih?
Ne. Jednak pokud nedojde k nehodě s někým jiným, není záznam a můžu policajta uplatit (tím odpovídám na původní otázku - když to je bez svědků, tak je to jedno a když tam jsou svědci, tak existuje protokol vždy, minimálně od hasičů nebo záchranky a tam se nic uplatit nedá - resp. dá ale když se oběť brání, je to zbytečné) a za druhý vím, že pravděpodobnost, že mně chytí, je téměř nulová. A i když vím, že je pravděpodobnost vysoká (třeba Kryštof a podobné monstrakce), všímavost policajtů je minimální - pokud se budu chovat tak, abych je neprovokoval, tak mně nezastaví (vyzkoušeno několikrát).
Co z toho plyne? Když si odmyslím bod 1) - uvolnit předpisy na současný stav, tak 2 a 3 mohou změnit policajti sami, se současným i minulým a jakýmkoliv jiným zákonem. Jenže na to serou, tak ať se nediví, že všichni serou na ně!
|
|
|
Milý D-fensi, já věřím, že bodový systém je jediné, co nám může pomoci. Bohužel máš pravdu v tom, že "náš" bodový systém vymýšlel nějaký hotentot.
Něco k tomu proč by bodový systém mohl zabrat:
1. Nezkorumpovaných a nezkorumpovatelných policistů je v PČR celkem dost, takže na piráty by dříve či později došlo. Těch X procent zkorumpovaných a korumpovatelných dělá těm poctivým velkou ostudu, ale věřím, že nadpoloviční většina jsou slušní lidé.
2. Body by se zanášely do registru, který je na bázi transakčního systému. Nezaznamenávala by se jen absolutní hodnota bodů na účtě řidiče, ale zaznamenávaly by se veškeré operace (kdo, kdy co, proč), které proběhly. V případě jakéhokoliv podezření je možné zpětně dohledat kdo, komu a kolik bodů vymazal. Podobné záznamy se běžně používají v bankách a podle toho co jsem slyšel je používá i PČR při přístupu do různých rejstříků, které vede. Zaznamenávají se nejen zápisy, ale i čtení! Takovýto rejstřík je poměrně dost důvěryhodný, neboť nevystopovatelně vymazat někomu body by dokázal pouze člověk s přístupovými právy správce systému.
3. Dost intenzivně jsem diskutoval s kamarádkou policistkou na téma jestli je, či není, ve stávajícím systému možné připravit o papíry někoho, kdo má za poslední rok 35 zaznamenaných přestupků. Závěr z diskuze: administrativně a časově by to bylo stejně náročné jako vyplnění daňového přiznání, když máte kromě domácích příjmů ještě příjmy ze zahraničí. PČR pro to nejspíš nemá vypracován metodický postup. PČR je vojensky organizovaná instituce a tak od řadových policistů nelze očekávat invenci a iniciativu. Pokud nemají kuchařku, tak zadkem nepohnou, protože dobře ví, že každá nevyžádaná iniciativa musí být po zásluze potrestána.
Aplikace bodového systému na cyklisty a chodce - D-Fensi, vždyť je to kravina. Cyklisti a chodci riskují vlastní kůži a nehod jimi zaviněných je minimum. Nevím, jak jsi přišel na to, že množství jimi způsobených nehod není bezvýznamné. Zatím mě nikdy chodec ani cyklista za volantem neohrozil, ale gaunerů v autě, kteří se mě pokusili zabít, už jsem potkal mraky. To že policie kašle na neosvětlené podnapilé cyklisty je smutný fakt. Ale cyklisti ohrožují především sami sebe.
"Systém dále nezohledňoval frekvenci výskytu na silnici" - máš pravdu, ale zohledňuje množství přestupků za jednotku času. Lidi co hodně jezdí by holt museli dodržovat předpisy.
To že dopravní značení je mnohdy nesmyslné, občas nebezpečné a někde jednoznačně připravené na to, aby se dobře vybírali pokuty, je fakt. Je otázka co s tím můžeme dělat, když máme ministerstvo dopravy takové, jaké máme.
"..., v zemích disponujících právem jest zvykem, že za přestupek je jeho pachatel trestán pouze jednou."
Nevidím v čem je problém - finanční pokuta + body. To je jeden trest mající dvě složky. Přece normálně se všude na světě uděluje trest odnětí svobody na X let a zákaz činnosti na Y let.To taky připadá jako dva tresty ?
Prostě byl to paskvil. Jsem proto rád, že Ichtylní návrh neprošel ...
Souhlasím byl to paskvil. Bohužel, neprošel. V tomto případě je podle mě lepší paskvil, než nic. Paskvil mě neohrožuje na životě. Gauneři za volantem ano.
"IQ chronicky bourajících je výrazně pod průměrem."
Ne, pouze chronicky bourající neplatí opravy ze své kapsy, ale platí to firma, která mu to neztrhne z platu. Bohužel tady nefunguje systém povinného a havarijního ručení, který by zajistil, že chronicky bourající jedinec bude mít takový malus, že nebude schopný zaplatit povinné ručení a tedy nebude smět řídit. Povinné ručení by mělo být na osobu, nikoliv na vozidlo! nebezpečné není vozidlo, ale řidič! Současný systém povinného ručení je totálně zvráceny a podle toho to taky u nás vypadá.
Tvůj návrh na stříhání rožků občanky je hezký, ale věřím, že rozumně nastavený bodový systém by byl lepší.
|
|
|
Musím se přidat, že to co D-FENS navrhuje, je jen předělaný bodový systém a to co by ten návrh mohl zajistit lze i jinak a řekl bych, že míň komplikovaně. Policajti koneckonců už maj počítačovou síť, kam ukládaj všechny zápisy a světe div se, "nahoře" to kontrolujou. Dodat k tomu kontrolovatelné body myslím, že je v podstatě už maličkost.
Dál bych dodal, že IQ je jednou ze složek osobnosti a s pravděpodobností bouraček má souvislost okrajovou, pokud vůbec nějakou.
A názor, že zemřou dřív, nebo později - jasně, ale na nemoci umíraj preferenčně staří a nemocní (podle smyslu logiky života a přírodního výběru), na silnici bez předvýběru a s ohledem na to, kdo víc jezdí, tak právě nejvíc mladší nebo středního věku a to zdraví (proti smyslu logiky života a výběru).
Ale jinak zajímavý článek ... dík ... :o)
|
|
|
D-FENS navrhuje variantu bodovacího systému postavenou na jiném principu - "boduje" či ustřihává se za nehodu a nikoli přestupek. Přestupek je ze zákona PŘESTUPEK a podle trestního zákona je za přestupek pokuta. Otázkou je její výše, jelikož většina z nás hospodaří s omezeným množstvím peněz, je bodovací systém vlastně redundantní.
Souvislost nehod a IQ by mě docela zajímala. Hledal jsem k tomu něco na internetu, ale nenašel nic prakticky použitelného.
|
|
|
Jednu věc jsem v článku zcela nepochopil (po neděli jsem nějak v útlumu), a sice: jízda bez ŘP a její následné klasifikování jako obecné ohrožení. Pokud to bylo myšleno tak, že je takto postihována osoba, která průkaz vůbec nevlastní a tudíž není k řízení vozidla oprávněna, pak samozřejmě souhlasím. Jestli to však bylo myšleno obecně i pro případ zapomenutí ŘP před jízdou, šlo by o naprostou absurditu. Předpokládám ale, že platí první alternativa. V tom případě je můj dotaz zbytečný. Jinak s celkovým vyzněním článku mohu v podstatě souhlasit.
|
|
|
jo tenhle aspekt me taky zarazil a je stejne nesmyslny jako nahrazka "bodovaciho" systemu systemem "rohovacim". a to z toho duvodu, ze je v principu jen jeho analogii a poskytuje zhruba stejny prostor pro korupci.
|
|
|
Rozhodne se mi zda tvuj navrh (Dfensuv) lepsi a rekl bych i spravedlivejsi... taky mi prislo idiotske aby za rychlost brali tri body a za havarku jak blazen sedm (nebo kolik to bylo). To je absurdni!!
Uplne totiz vidim situaci kdy mne zastavi policajti na dalnici protoze jedu 140 (teoreticky muzu jet 140 protoze je 10% rozmezi na nepresnost tachometru ;-)) ale takhle by mne mohli chytnout treba desetkrat... jenze.!! a ted bacha! ja nemam auto!! Tzn oni by mne chytli pred rokem a ted protoze rok nejezdim bych mnel dva body z5.
Co z otho plyne? ze ti ridici kteri nejezdi budou mit vsechny body ... a priznejme si ze ridic ktery autem nejezdi ma mnohem vetsi sanci udelat nehodu !! Ale ridic ktery jezdi ma zase mnohem vetsi sanci udelat prestupek!
No prose cele je to tak trosku picou ke zdi!
To IQ bych u ridicaku klidne mneril.. a jak bude mit rekneme pod 90 poslal bych ho z brekem domu protoze statistika z meho okoli!!!
1/ muj otec Iq nekde okolo 130 (uz davno test nedelal ;-) nikdy zadan zavinena bouracka!
2/ Moje mam takez Iq lehce prez 120 opet zadna zavinena bouracka!
3/ ja iq (no proste hodne, nebudu drazdit ;-) zadna zavinena bouracka.
4/ Muj deda opet iq radove nad sto, nikdy zadan bouracka.
a ted z druhe strany!
5/kamosuv otec iq nekde okolo 90 (lakyrnik a docela rapl) dve bouracky!
6/ jeho bratr (policajt ;-) taky zadnej genius a ejhle bouracka.
7/ ten kamos taky neni zrovna bedna a sup taky bouracka.
8/ JInej kamos co rupnul z matiky v 8 tride ;-)) cili taky ne moc bedna a ejhle dve bouracky!
Takhle bych mohl pokracovat dost dlouho!! Co z toho plyne? Ze skutecne Inteligetni ridici maji ZJEVNE mensi sklony napriklad k agresivni jizde (mysky apodobne svinstvo). Naopak ridici Inteligencne spise slabsi tohle provozuji v mnozstvi vetsim nez malem.
Jiste jeste existuje procento nahod , ktere by se ovsem pri vetsi studii projevilo. V podstate by se timto sitem dfalo zbranit myslim ten BLBYm bourackam kdy nekdo nekho predjizdi v neprehledne zatacce nebo jede ozralej a tak podobne.
Grovi
die with smile
http://gph.wz.cz
|
|
|
Ty jsi teda pekna pica, i s tim tvojim hodne vysokym IQ. Prumerne IQ je 100 a kdyz cela tvoje rodina ma 120+ tak na druhou stranu musi existovat lide, kteri tvoji rodinu vyvazi..... I clovek s IQ 150 muze byt pekny blbec a agresivni ridic
|
|
|
Jenže cena peněz je pro každého různá. Proto bodový systém, kde má každý k dispozici stejný počet bodu. Ergo důslednější rovnost před zákonem. Jsem pro. I když i tohle má své "prováděcí" problémy
|
|
|
Konečně někdo, kdo má v názoru na povinné ručení stejný názor jako já - že by se mělo platit za řidiče, nikoliv za vozidlo.
Mohlo by být také nějak odstupňované, ale spíš podle hmotnosti, než podle objemu válců. Např. do 500 kg, do 3.500 kg a nad.
Proč, když někdo sbírá auta a je sám, má platit ze svých pěti veteránů, když fyzicky může v reálném čase řídit jen jednoho ? A když jednoho někomu půjčí ? Tak by ten řidič měl svoje pojištění. A bonusy a malusy by se přičítaly jeho osobě, ne tomu chudákovi, co mu to auto půjčil.
A když už zase něco píšu - nechápu, proč by body nemohli dostávat i neřidiči. Naprosto jednoduše. Např. chytili by chodce, jak někde přechází na červenou. Máš řidičák ? Prd, dva (nebo kolik) bodů dolů. Nemáš řidičák ? Založí se ti karta neřidiče a prd, dva trestňáky. Když by si potom (ten chodec) chtěl udělat řidičák, už by ho dostal se svejma chodeckejma nebo cyklistickejma trestňákama. Takže by měl novej řidičák a zbejvalo by mu třeba jen pět bodů. Nebo by jich na kole za rok vyfasoval 12 a řidičák by si prostě nesměl udělat. Ten rok, než by umazal alespoň dva body. Pokud by za ten rok zas nevyfasoval další ... Přičemž ve věku do 15-ti let bych trestal poloviční sazbou trestňáků.
A pak jsem něco nepochopil. Asi jsem špatně poslouchal ... Pokud vím, tak když mě teď chytnou pod vlivem, tak jde řidičák automaticky do čistírny. Podle bodovýho systému mi ale vycházelo, že by mě mohli každej asi třetí rok chytnout nalitýho a nic by se nedělo, protože za chlast tam bylo myslím 7 a čistírna až po 12-ti (odmáznutí 2 bodů ročně automaticky, další 2 dolů tam myslím byly za účast na doškolování řidičů v autoškole ...) ? Nebo jak to mysleli ?
|
|
|
Jo, 7 bodu, ale 50k pokuty a pokud zpusobis pruser, tak je tam jeste jina sankce.
Ty body pro chodce - ja bych jim dal dvanact bodu a napr. kdyz by sel opilec nalitej po silnici, tak bych mu sebral 7 bodu, kdyz by sel jen po chodniku, tak 5. No a kdyz by jich nasbiral 12, tak by dostal na 2 roky zakaz chozeni a pak povinnej kurz chozeni v nejblizsich jeslich, co ty na to?
Ja bych rekl, ze papiry na auto, motorku, koktavy zelezo a prdel docela stacej. Za chvili bysme mohli skoncit u toho, ze budem potrebovat papiry na dejchani a kdo bude priztizen ze dejcha moc zhluboka, dostane na pul roku zakaz dejchat a dusledky ponese na vlastni naklady.
Nicmene chytit ho za ruku a dat mu litr pokuty kdyz jde na cervenou - pro to bych se i nechal ukecat.
|
|
|
Na druhou stranu, Fór Exámpl ... když chytnou na kole někoho, jak překročil maximální povolenou rychlost, tak mu daj pokutu ... A když zjistej, že má řidičák, tak mu ještě strhnou ty body. Když řidičák nemá, body se nestrhávaj. Čili, trest není pro oba stejnej.
V podstatě, ten co nemá řidičák by moh na tom kole jezdit namazanej furt. Dokud by mu stačila peněženka. Ten co řidičák má - by měl smůlu ? Takový mi to příde trochu nefér.
A litr za přecházení na červenou ? To já bych se spíš zaměřil na "stealthy". A byl bych kurva. Všichni (podle mě i necyklisti) vědí, co má bejt na kole přišroubovaný (nebo nalepený). Při kontrole za bílýho dne bych za každou chybějící odrazku účtoval třeba kilo. Jen by padla "snížená viditelnost", byla by každá odrazka za pětikilo. A "svítilna" za litr. Podtrhnout, sečíst ... A potkat jich celou rodinku ? Posčítal bych jim to i s harantama. Mohli by to na místě mít za desítku, ani by si nevšimli.
|
|
|
Ale jo, ja sem taky pro, aby se za tohle sazely pokuty a pokud cyklista neco porusi a nekdo mu v dusledku jeho jednani prejede hlavu, tak aby se to bralo v uvahu. Soucasnej stav, ze cyklista si muze delat co chce pricemz na to policajti kaslou a kdyz se mu neco stane, muze za to ridic, je dlouhodobe nahouby. Pro chodce plati to stejne v blede modrem.
Nicmene s tim papirovanim bych to tak neprehanel. Kde jsou papiry, buji byrokracie a korupce, coz je jedna stranka veci. Druha stranka veci je ta, ze by se ve finale musely vydavat povoleni na uplne vsechny veci, kde by mohlo dojit k nejakemu poruseni zakona a to mi prijde jako blbost. Dusledky nezvladnuti auta mohou byt dalekosahle pro vsechny zucastnene i nezucastnene s pomerne velkou pravdepodobnosti, ale dusledky nezvladnuti chuze tak hrozne vetsinou nebudou.
|
|
|
souhlas. Už proto, že dokud člověk nemá řidičák, nemusí znát komplet předpisy - nebo ano? Ovšem přecházení na červenou nebo mimo přehod (přecházení kousek za přechodem na ostrůvek na rušné křižovatce je dost velká sviňárna) je na zabití
|
|
|
Jaktoze nemusi znat predpisy? Resp. nemusi je znat stejne jako je teoreticky nemusi znat ridic (muze je po zkouskach uspesne zapomenout), ale je v jeho zajmu je znat, protoze kdyz je porusi, mela by nasledovat sankce (v horsim pripade treba i zraneni ci smrt). Neznalost zakona prece neomlouva a ucastnik silnicniho provozu je stejne clovek s ridicakem i bez nej. Jedinej rozdil je v tom, ze ten bez ridicaku z toho nemusel skladat zkousky ... ostatne ja jako ridic jsem taky skladal zkousky z uplne jinych predpisu, nez ktere plati ted ...
Proste jsem pro to, aby se vsem merilo stejnym metrem at ridicak maji nebo ne ...
|
|
|
jojo, body pro chodce jsou absolutni nesmysl. a hezkej priklad - to by to tu dopadlo, kdyz byt casto nalitym chodcem je u nas narodni sport :o)
|
|
|
Ale jo, po chodníku si choďte namazanej, třeba všema mastma ! Když ale jdete po silnici, tak byste měl bejt ve stavu, že se "udržíte na nohách ve vzpřímené poloze". A ne že každejch deset metrů upadnete na zem ! To snad uznáte sám, že se na chůzi po krajnici nehodí.
Nevím, v Americe jsem nebyl. Ale v takovejch těch úžasnejch dokumentárních filmech o práci XXPD ukazujou, jak zkoušej řidiče na podnapilost tím, že je nutěj chodit po bílý čáře, dělat holubičku apod. Něco takovýho by mohlo na chodce klidně existovat.
Nebo to nebylo někdy minulej tejden ? Na rychlostní komunikaci někde u Mostu nebo kde (tam někde) postupně několik aut přejelo chodce, kterej si ustlal na silnici ... (A teď poldové hledaj, kdo byl první a kdo poslední)
Alkohol je metla lidstva. Ono, dojet cyklistu, kterej má opici tak strašně těžkou, že mu nestačí 6 metrů široká silnice, nebo vidět chlapa se staženejma kalhotama kadit na chodníku uprostřed města (na trávník to bylo 5 m, ke keři 15 m), to jsou zážitky který v hlavě zůstávaj hodně dlouho !
|
|
|
"Cyklisti a chodci riskují vlastní kůži a nehod jimi zaviněných je minimum" prva polka ano. k druhej polke: ide kolona aut a z vedlajsej vyleti cyklista pred moje auto. snazim sa ho nezabit, tak brzdim co to da. vodic za mnou nechape, co ten chumaj prednim robi a zaparkuje mi v kufri. kto je na vine? no predsa ten, co mi zaparkoval v kufri, lebo nedodrzal... a ten, kuoli komu som musel zastavit sa usmeje, zamava a ide prec. kym sa vspametam je v paziti.
pisem v prvej osobe, ale stalo sa znamemu. a nemyslim si, ze len jemu. krizovych situacii spuosobenych chodcami/cyklistami sa mi stalo hodne.
aj ja by som chcel poistku na vodicak, nie na auto
|
|
|
Není snad vina cyklisty, když jede neosvětlený při kraji a já to do něj nakouřím? Za své životy vděčí ohleduplnosti a duchapřítomnosti řidičů...
www.chatra.wz.cz
|
|
Tak nejak mi nesedi D-Fensovy vypady proti ODS. Podle jednoho Knizaka nelze soudit vsechny priznivce teto strany. Ono mohlo byt duvodem rady poslancu, ze hlasovali proti tomuto navrhu, take to, co na tom navrhu vadilo prave tobe.
Nerikam ze ta strana nevyznava heslo "Kdo nekrade s nami, krade proti nam", na druhou stranu ale nikdo lepsi tady neni. Radeji budu volit nekoho, kdo krade, nez toho, kdo si necha ukrast nos mezi ocima a ex-post proti tomu schvali 50 zakonu, ktere sice nic nevyresi, ale za to budou delat zivot tezsi vsem ostatnim a bude to zase stat moc miliard. Tim nerikam, ze je budu volit v komunalnich volbach, tam o program zase tolik nejde, ale z celostatniho hlediska neni jine rozumne cesty.
|
|
|
Mne to tedy k ODS sedi dokonale. Soudim tak dle sveho okoli, kde ta nejvetsi arogantni ridicska prasata jsou prave typicti volici ODS, pricemz Langer, Tlusty a podobna jina pakaz jsou skoro jak jejich brachove.
A jeste musim DFensovi pripsat jeden bod k dobru - nemyli se ani v tom, ze CSSD ma velmi blizko k vohnoutum - to sedi take vlastne dokonale.
Jeste nejakou stranu pro Ichtyly (prijmeme - li jejich existenci). Horkym kandidatem je u me jakasi DEU a jeji vudce Ratibor Majzlik. Dobrym Ichtylem by take mohl byt Cibulka.
O Komunistech s 20% ani nemluvim, protoze se na ne uplne bojim pomyslet, abych mel aspon trochu pouzitelnou naladu.
Volit ODS je z meho pohledu uplne stejne marne jako volit jakoukoliv jinou stranu - je to stejne jedna pakaz, ktera se nakonec nejak domluvi. Ackoliv jsem 15 let chodil poctive k volbam, moje trpelivost je u konce a zodpovedne prohlasuju, ze u voleb uz me nikdo neuvidi.
|
|
Fensi, Tvuj navrh je de-fakto obdoba navrzeneho bodoveho systemu a uz jednou to tu bylo (kde je ta doba, kdy komunisticti policajti trhali papirky z ridicaku, eh?)
Uz nekolikrat tady zaznela uvaha, ze proti korupci policajtu se da bojovat zavedenim bezhotovostnich plateb. Je to nesmysl nebo jen velmi mala cast pravdy. Pokud policajta uplacim, uplacim ho nikoliv za to, aby zalozil zpis (nebo jiny zaznam) a oznacil ho jako vyreseny, ale proto, aby zadny zaznam nezakladal, takze to, jestli se za prestupek bude platit hotovostne nebo ne je uplne sumak. Muze to evokovat myslenku, ze na uplaceneho policajta zavolam inspekci MV, ta u nej najde vetsi obnos penez a tim policajta usvedci, ale tohle uz tady docela bezne probiha, inspekce MV dela prepadovky a nekolik vytecniku drapla, ale zbytek se naucil na situaci reflektovat. Vsimnete si napr. ze za rychlost ve meste se casto vybira v blizkosti postovni schranky. Pokud policajta uplatite, policajt na nic neceka, penize strci do pripravene obalky s vlastni adresou a sup s ni do schranky. Pokud si stezujete na IMV, policie prijede, provede prohlidky a tramtadadaaaa mate na krku krive obvineni, v horsim pripade si jeste vzajemne dosvedci, ze jste se jim pokusil uplatek nabidnout a budete rad, kdyz odejdete s podminkou. Podobnych triku existuje nekolik, ale tenhle je asi nejproflaknutejsi. Proti tomuhle se da bojovat jen pomoci nekolika opatreni soucasne a jedno z tech nejdulezitejsich je rapidni zvyseni trestu za podobnou cinnost a druhym je audiovizualni zaznam vsech zasahu z policejniho auta.
Bodovej system je OK, ale za pravdu musim dat, ze to, co bylo navrzeno je imecilita nejvyssiho formatu (viz. asi 3 body za nepusteni chodce na prechodu, telefon , atd. ?!?). Dvoji trest to nejni, protoze pridani bodu neni trest, jen neco jako odnoz rejstriku trestu, coz. mj funguje i nyni - vsechny pokuty nad 2000 se zapisuji do karty ridice, ale pridavani dalsich a dalsich prestupku neni k nicemu vyuzivano. Jinak nasobeni pokut za nezaplaceni k danemu terminu je poradnej kus nesmyslu, v celem vice i mene civilizovanem svete je pouzivano penale a clovek by se mohl docela i divit, o kolik puvodni castka vystoupa za 1rok, pokud je penale napr. 1%. To bych se spis priklonil k modelu, kdy je pokuta vypoctena jako % ze mzdy, protoze pro nekoho muze 20.000,- za prekroceni rychlosti na tricitce o 20km/h znamenat, ze on a jeho rodina nebude tyden zrat, ale pro nekoho jineho je to pul den prace.
Zavedeni odpovednosti chodcu a cyklistu a jeji vymahani souhlas. Nekdo vyse zminil, ze ho cykliste a chodci neohrozuji, jenze to neni pravda - ohrozuji plynulost provozu (tim ze behaji mimo prechody), jezdi v zatackach v houfu vedle sebe, nuti ridice k neocekavanym manevrum, atd. Neprimo ohrozuji ridice i jinak, protoze kdyz sestrelite cyklistu nebo chodce, ktery nedodrzel neco z pravidel provozu, tak je automaticky vina na ridici a ten slizne trest za ublizeni na zdravi nebo i vice.
No nevim, fensi, ale bez urazky. Tva obvykla prisna logika myslenek se v tomhle clanku kamsi vytratila a podle rychlosti a zpusobu navrhu opatreni bych spis za autora tipoval tydlifona nez Tebe....
|
|
|
Jeste k tomu projiti a neprojiti zakona - nepochybuju o tom, ze zakon projde pri dalsim pokusu, ktery bude nasledovat jeste do konce roku. Proc? Protoze je namiren proti ridicum a protoze ridic je ten co ma auto a kdo ma auto ma i prachy a kdo ma prachy, ten je ukrad a kdo je ukrad ten je podnikatel a pak tim autem, ktery ma za prachy ktery ukradl nam, obycejnejm lidem jezdi jako prase a je potreba ho vytrestat.
Je to predvolebni gesto socialni demokracie, ktera chce ukazat typickemu volici CSSD (tzv. "Normalni clovek"), ktery je v tomto okamziku definovan jako vohnout, kterej celej zivot dela v kolbence, vejplatu prochlasta, takze auto nema a pokud si vzal na lizacku fabii social edition, tak po zaplaceni super vyhodneho leasingu nema na benzin, takze autem najezdi 500km/mesic na chalupu a zpet. Pak CSSD bude prohlasovat, jak ONI udelali na silnicich poradek (statistiky se vhodne zkomoli, nebo nektera jejich cast "jakoby nahodou" nebude zapoctena) a jak ty podnikatele a tudiz volice ODS tedka poradne pokutujou a ty jejich nakradene penize vraci zpet do statni kasy, odkud budou prerozdeleny mezi "normalni lidi".
Neni to o logice, je to o politice.
|
|
|
Pravda svatá.
Vůbec by mě zajímalo, kde se vzalo to klišé, že rychle a nebezpečně jezdí pouze majitelé drahých aut. Podle mě to neodpovídá realitě, pokud tedy nepovažujeme oktáfku fkombíku ftédéíčku fmetle za luxusní automobil.
|
|
|
Nevím, jestli považuješ za luxusní Supérba v ftédéíčku a fmetle, ale jednoho takovýho frajera jsem předevčírem ráno viděl objet kolonu na Výtoni po kolejích, mezi ostrůvky zastávek a ještě při tom protroubil dvě školačky, které jen pomalu uskočily. Chlapík uvnitř byl jasnej. Takovému hovadu nestačí jen okamžitě vzít řidičák, tomu by se měly ještě jako nášup zlomit obě ruce. Na tyhle šmejdy pokuty neplatěj, těm je třeba brát řidičáky a k tomu by bodový systém mohl být užitečný. Ač pravda, ten polotovar, který ještě dojebali naši páni posranci, kterým už prdele dávno zarostly do sedaček ochcávií, asi není nejideálnější. Sám se autem přesunuju docela často, zrovna tak jako pěšky a sockou. Myslím, že mezi řidiči v této zemi je až příliš mnoho svoloči. Ne, že by jinde taky nebyla, ale ani v reichu, ani v UK si nikdo na policajta nevyskakuje a policajti se tam chovají korektně a nesmlouvavě - osobní zkušenost z bývalého hlavního města. Málokdo si dovolí překračovat zákon v zemích, kde ví, že ho postih takřka stoprocentně nemine a že bude velmi citelný. Ač mířím i do vlastních řad, myslím, že policajti by měli být u nás mnohonásobně přísnější a postihy citelnější.
|
|
|
Problém je, že takovýto přestupek naši policemani nikdy nezahlédnou, tudíž nikdy ani řešit, ani pokutovat nebudou ... I kdyby se zrovna nacházeli na místě a sledovali to celou dobu, určitě tak jsou zrovna za účelem plnění jiného úkolu ... Nakonec, každá iniciativa se u nás po zásluze trestá, ne ?
Takže - takovýto řidič si klidně bude svoje zvěrstva páchat dál, protože ví, že když pojede 50 Zlíchovským tunýlkem a 70 Mrázovkou, tak mu prakticky nikde nic nehrozí.
|
|
|
Máš pravdu, ale to nemění mé přesvědčení, že na řidiče by měl být větší bič s přesně určenými taxami za přesně určené přestupky. Ono na každého jednou dojde.
|
|
|
Ne, superB neni luxusni auto. Ne, octavia II neni luxusni auto. Ne, BMW 325 neni luxusni auto. Ne, Ranault Laguna 2,2 neni luxusni auto. Ne, Opel Vectra neni luxusni auto.
To, co jsem vyse vyjmenoval je kategorie kolem stredni tridy, ktera se velmi casto poskytuje nejruznejsim zmrdikum jako sluzebaky nebo si je nejruznejsi paka, ktera ted zrovna aktualne (a docasne) maji dobre placene misto nebo bohateho otce berou na lizing. Protoze maj jinak uplne holou prdel a v jejich hlave to nejni o moc lepsi, maji porad potrebu nekomu dokazovat, ze jejich BMW 320 (ktere zvenku sice vypada cool, ale pri blizsim ohledani zjistite, ze je to nejvic oholena socka, co se da v tomhle modelu sehnat), ktere bylo drazsi nez tamhleta fabia fakt jede uplne super a oni jsou tedy kings of the road. A maji potrebu to dokazovat kazdemu, protoze to dava jejich zivotu smysl, ze se muzou nekomu pochlubit (zadny jiny smysl jejich zivot vetsinou nema), jak svym cool autem to tamhle nekomu ukazali a pro ne ze pravidla neplatej, policajty vzdycky ukecaj a pokuty jsou pro ne smesne. Tihle lide o sobe s oblibou nechavaji rikat, ze jsou mafiani, ze jsou v baliku a nechavaji se co nejhonosneji titulovat pokud mozno englicky, atp. i kdyz opak byva vetsinou pravdou. Proste zmrdi. Nastesti jejich zivotni stesti byva velmi omezene, protoze je driv nebo pozdeji z dobre placeneho mista vycutnou a oni jsou zase nuly, co byly predtim a jejich cool auta koncej ve verejnych drazbach, kde je stejne nekdo nekoupi, protoze pri relativne malo najetych km byvaji na pokraji zivotnosti.
Na druhou stranu sem mel tu cest vest se s parem lidi, kteri svuj aktualni majetek pocitaji v cislech s deviti ciframi a jednalo se o BMW a mercedesy v nejdrazsich verzich (tu se bavime o cca 6ti M za auto+vybaveni) a jejich auta zvenku postradaji jakykoliv vyrazny tuning (treba zatmavena skla) a jezdi podle predpisu, protoze uz jaksi nemaji tu potrebu nekomu neco dokazovat (i kdyz kdyz na to prijde, dokazou za to docela slusne vzit). Chodce pousti, myskarum nechavaji jejich zivotni prostor, uz jen proto, ze jakakoliv nehoda se v urcite spolecnosti bere jako osobni prohra (ne jako hrdinstvi) a to oni nemaji zapotrebi. Ano, souhlasim s Fensem, ze majitele skutecne drahych aut jezdi velice slusne narozdil od nejruznejsich uchylu, pro ktere je jejich oktafka nebo bavoracek social edition+zakazkova vybava na firmu prostredkem pro jejich cesty mimo jejich zavedenou a sedivou realitu.
|
|
|
2 Q: Souhlas, zazil jsem to na Strakonicky do centra. Za mnou v klidku asi 60kou "plul" Maybach a kolem se nervozne svistely a motali usmolene pick-upy, koktavky f tedeicku a on si proste plul......:)
|
|
|
je to tak, ale existujou svetly vyjimky :-) mam sluzebni octavii - bez tdi - a predjizdeji mne nabuseny s105 - a nejhorsi jsou boxeri a tranziti - kdo jim ty auta koupil, to vi panbuh...
|
|
|
Konec minuleho stoleti: Do zeme, kde ti nejbohatsi meli zigula na poradnik zacaly nejruznejsi pochybny zivly vozit 10let stary dvoulitrovy bavoraky a vsem ukazovat, jak na to maji. Od te doby je celkem rigidni nazor.
A protoze oktafku ma dneska na super skoda leasink kazdej druhej,tak prece sam sebe neschodi, ze oktafkari jezdej jako prasata, ze jo. Kdyz se to hodi na mensi skupinku, tak ta se bude mit branit.
Nehlede na to, ze se vsude stretavam s nazory, jak kazdej jezdi slusne, podle predpisu, umi odhadovat, vsechno zna, vsude byl a presto se na silnici jezdi jako u prasat. Ale za vsechno muzou ty ostatni.
|
|
radsi simonovsky, nez riman. riman byl nejen exponent autolobby, ale jeste k tomu vsemu blb.
|
|
hmm a co takle nez nadavat na nejakej bodovej system zacit u sebe a neprekracovat povolenou rychlost.
Obcas tady je citit takovy nazor - kdyz dela nekdo neco oskliveho je to zmrd, kdyz ja prekrocim povolenou rychlost tak je to prakticky normalni a chyba je nekde jinde.
|
|
hmm a co takle nez nadavat na nejakej bodovej system zacit u sebe a neprekracovat povolenou rychlost.
Obcas tady je citit takovy nazor - kdyz dela nekdo neco oskliveho je to zmrd, kdyz ja prekrocim povolenou rychlost tak je to prakticky normalni a chyba je nekde jinde.
|
|
|
2 zcg: Hmm, vsad se, ze nekdo zacne, ze soucasne limity jsou pozustatek ropne krize 70. let a ze "moderni" auta to zbytecne omezuje v rozletu :)
|
|
|
Ano, současné rychlostní limity jsou blbost.
|
|
|
"Ano, současné rychlostní limity jsou blbost."
A v jakym smyslu???
|
|
Zdar D-RENSi
Také se přidávám k názoru, že ČR a hlavně její debilní obyvatelé tvrdící o sobě že jsou řidiči nad sebou potřebují mít větší a účinější bič. Jinak se valná část obyvatelstva vyvraždí na bojišti jménem silnice. Jestli tímto bičem bude systém bodový či rohový je jedno. Hlavně to musí fungovat. A jsme u jádra problému. Doufám, že ten poslední odstavec byla jen taková komická vsuvka. Jestli Ti připadá něčí život bezvýznamný, tak je mi tě upřímně líto. Proč pak vyvíjet nějaký systém, který by měl chránit podle Tebe bezcenné životy???? Nebo jsi to myslel tak, že se můžou všichni vzájemné vybít, hlavně aby při tom netrefili Tebe???? Protiřečíš si a doufám, že se takových školáckých chyb v příštích článcích vyvaruješ.
|
|
Také já jsem uvítal neprojití bodového systému, protože ho považuji za buzerační opatření, které nic nevyřeší. Nevím, nakolik jsme podlehli mediální masáži ohledně strašlivého nebezpečí, číhajícím na každém vyasfaltovaném kousku země. Nakolik je to cílená mediální kampaň, odvádějící pozornost od skutečně důležitých věcí, jakými jsou deficit státního rozpočtu apod. Mám pocit, že porevoluční nárust počtu aut na českých silnicích při jejich obecně známé kvalitě nutně musí vést k většímu počtu dopravních nehod. Dále si český člověk musí zvyknout na přesazení ze stodvácy, kterou do kopce tlačí a z kopce brzdí podpatky do silných moderních aut.
Jeden příklad za všechny. Vycházejme z toho, že práce policie byla před zavedením níže uvedeného opatření stejně kvalitní, jako po něm. Zavedení povinné padesátikilomětrové rychlosti v obcích nevedlo k žádnému podstatnému omezení nehodovosti, mám pocit, že počet nehod s následkem smrti i zranění vzrostl. Tedy opatření se ukázalo jako neúčinné. Uvažuje na základě toho někdo o zpětném zavedení šedesátky ? Ne. Tím pádem nařízení je nejen neúčinné (počet mrtvol roste), ale i buzerační (musím bez efektu snížit rychlost). Proč tedy zavádět další buzerace, které povedou maximálně k růstu korupce mezi policií ?
Investice do vybudování a obnovy kvalitní dálniční sítě, vyšší zpoplatnění těch, co silnice likvidují (těžké kamiony), a postupná modernizace vozového parku v tomto státě povede ke zvýšení bezpečnosti na silnicích více, než body za telefonování v autě...
|
|
|
Hlavním argumentem pro zavedení rychlosti 50 km/h v obci bylo to, ž ejede-li řidič rychlostí 50 km/h a 30 metrů před ním na přechod vstoupí chodec, tak průměrný řidič zastaví průměrné vozidlo před přechodem. Jede-li rychlostí 60 km/h, tak ve stejné situaci řidič sráží chodce rychlostí cca 30 km/h.
Vzrůst nehod je způsoben tím, že chodci neumí přecházet a řidiči se k sobě ani k chodcům nechovají jako lidi.
|
|
Dfensův návrh a-priori předpokládá, že policista umí :
a) stříhat nůžkama, aniž by ( sobě nebo někomu ) způsobil ublížení na zdraví
b) spočítat odstřižené rohy ŘP
c) násobit čísly 1, 2, 3.
Mám vážnou obavu, že právě doškolovací kurs zaměřený na ruční práce a malou násobilku by se stal problémovým místem jinak perspektivního návrhu ( : - ))).
Džungli na silnicích lze řešit i bez bodů.
VYHNAT CAJTY Z PELECHŮ, AŤ JSOU TAM, KDE MAJÍ ZA NAŠE DANĚ BEJT !!!
PS: Za geniální považuji návrh, aby se "povinné ručení" platilo za řidiče - a to hezky na komerční bázi. Auto je jen kus kovu a plastů, zabíjí ten kretén za jeho volantem. Jezdíš jako blbec, bouráš, zraňuješ ? Plať ročně třeba megakačku. Nezpůsobil jsi přes 20 let a 500 000 km nehodu ? Neplať.
( Celou dobu co mám řidičák, 13 let, jsem ani neškrábl plech - a to dost často jezdím o 30 km/h a víc nad hranicí povolené rychlosti, samozřejmě když jsem na silnici sám a vidím kolem sebe. Těším se špičkové kondici a mám úspěšně zvládnuté psychotesty, stejně jako slušné auto v perfektním stavu. Kolem škol se během dopoledne plížím krokem. Jsem zmrd ? )
|
|
|
Jenom je otázka, jak by člověk prokazoval, kolik "uřídil" kilometrů. Že bychom si začali psát deníčky ?
Ne, asi by to muselo být nějak zjednodušené. Třeba:
- máte řidičák, v daném roce jezdíte, tudíž si v daném roce platíte ručení - rok se započítává do bonusů/malusů.
- máte řidičák, v daném roce nechcete jezdit, tudíž si neplatíte ručení - rok se nezapočte do bonusů/malusů.
- máte řidičák, už druhý rok po sobě jdoucí si neplatíte ručení - kromě toho, že se rok opět nezapočte, z dříve "nastřádaného" konta bonusů se jeden rok odečte, protože prostě ztrácíte praxi ...
|
|
|
Díky za věcnou připomínku.
Já spíš myslel na profesionální řidiče, ti si "deníčky" vedou.
|
|
Už vim, co mi tyhle stránky začínají připomínat. Britské listy :D
|
|
Předpokládám, že minimum čtenářů ví, jak vypadaly "růžové" řidičáky, které v šedesátých letech nahradily modré. Byly v plastových deskách, třídílné a na posledním díle byla kapsička. (mrkněte se k tatíkům do šrajtofle, ty řidičáky ještě rok budou platit, takže je leckdo najdete) V kapsičce byl "kupón", správně Vložka. Po obvodu "kupónu" byly vyznačeny druhy přestupků. A při spáchání přestupku, který byl ohodnocen taxou 100 Kčs (= 5kg kýty, 50 l benzínu, luxusnější boty, měsíční nájem - +- ceny z doby, kdy byl tento systém zaváděn - já to nepamatuji), byla "udělána díra do kupónu" - příslušník udělal puntík a napsal datum. Po půl roce bez spáchání přestupku si mohl řidič kupón vyměnit za čistý. A po získání 3. puntíku esenbák řidičák uložil do kabely a milej zlatej řidič dostal jenom kupón, s nímž pelášil na přezkoušení. Postupem času, už koncem osmdesátých let, měla stokoruna poněkud jinou hodnotu, takže taxy za přestupky se také zvyšovaly, ale "stovka a díra do kupónu", to zůstávalo pořád. Takže například sjetá jedna pneumatika znamenala: OTP do čistírny, stovka pokuty, "díra". A v případě, že byla třetí, šel do čistírny i řidičák.
Takže bodový systém už jsme zde měli. A myslím, že vyhovoval. I když se uplácelo stejně, jako dnes. Otázka "za sto bez bloků?" nebyla neobvyklá a znamenala, že i bez "díry".
A mimochodem, Šimonovský je KDU-ČSL. Ale to jenom pro pořádek.
|
|
Tak tohle je jeden z mála příspěvků, kdy musím napsat, že je to celý kravina (krom toho, že kravina je Šimonovskýho "systém, protože to kravina je - bez debat). Pokud pominu nereálnost celého návrhu "renesance" systému, autor již poněkolikáté (oháněje se právem v našich zemích) zavádí pojem kolektivní viny, tj. pojem, který je sám o sobě nesmyslem.
Příklad:
Dneska jsem cestou po Praze málem třikrát boural. Z toho jednou díky řidiči s plzeňskou značkou, který neznal pojem směrových světel a prostě najednou přede mnou zastavil a vystoupil z auta. Podruhý a potřetí to bylo vinou vozidel s nápisem taxi, které mají občas nutkání bez rozmyslu měnit jízdní pruh. Přesto, pokud řeknu, že taxikáři v Praze jezdí jako prasata, nemám pravdu. Stejně tak voliči ODS nejsou tupci ignorující dopravní předpisy a stejně tak znám řadu slušných a pracovitých lidí z řad voličů ČSSD, KDU a dalších rádobypolitických stran, kteří by se s panem autorem své IQ poměřit nebáli. Pane autore, Vaše články vyhledávám rád, ve většině s nimi souhlasím a často mě Váš břitký humor a návrhy svérázných řešení pobaví, ale tentokrát jste přestřelil.
|
|
Dfensi, Dfensi...doprava nejsou jenom silnice ale i ty vlaky a to že jsou ČD neschopný moloch ještě neznamená, že je železniční doprava k ničemu. Jak s tebou v mnohém souhlasím, tak tady ses zase projevil jako motoristický šovinista.
Jinak bych měl několik zásadních výhrad:
- Jistě, navrhovaný zákon není dokonalý ale je pořád lepší než zachovávat stávající stav, kdy prasata řádí na silnicích prakticky beztrestně.
- Na tvoje nářky ve stylu "to bych do měsíce přišel o řidičák" mi nezbývá než říct: spravedlivý Dfensi, ty, co nadáváš na prasata - ty naděláš za měsíc dost přestupků na sebrání řidičáku, ty se nestydíš přiznat že na zákazy s**eš když ti jejich dodržování není po chuti?
- Tři body za telefonování za jízdy bez handsfree je moc?? Už jsem kvůli duchem nepřítomným telefonistům zažil dost horkých chvilek, jeden mne dokonce málem zabil, když vjel na červenou na přechod.
- Tvůj návrh se mi celkem líbil ale ustřihnout někomu roh řidičáku až při nehodě je pozdě. K tomu má dojít už v okamžiku, kdy dotyčný udělá všechno proto aby k nehodě došlo a ono mu to nevyjde - typicky průjezd křižovatkou na červenou, nebezpečné předjíždění, výrazné překročení rychlostních limitů, jízda pod vlivem alkoholu. Ale s cynickým závěrem tvé úvahy to dobře koresponduje - však on by se stejně jednou vyboural a ti, co by při tom případně zabil by stejně jednou umřeli, tak co.
|
|
|
Vlaky v ČR jsou nejen nespolehlivé a špinavé, ale taky neúměrně drahé.
Bohužel porušuji řadu dopravních pravidel (například všechny omezení rychlosti na 30km/h, 20km/h, 15km/h umístěné jako přenosné dopravní značky), protože jejich dodržování je k ničemu a zabržděním z devadesátky na třicet bych leda zbytečně další lidi ohrozil ... rychlostní limity, míním teď 90km/h, jsou taky diskutabilní, protože mají kořeny někdy v 70. letech, přičemž dnešní auta nejsou s tehdejšími co do jízdních vlastností a brzdné dráhy srovnatelná. Takže ho porušuju taky a NEMÁM z toho výčitky svědomí.
Kdyby policie skutečně fungovala tak, jak fungovat má, pak by se a) moje oblíbené diskutabilní značky 30-20-15 na silnici vůbec neobjevily b) dostal bych za různé výstřelky pokutu, na místě a bez diskuse. Pak by bodíky či rohy byly zbytečné. Protože každý disponujeme různě omezením počtem bankovek, je bodový systém redundancí k tomu, co stejně nefunguje. Na druhé straně, když bude dopravní policie na svoji práci SRÁT jako doposud, tak ty body taky k ničemu nebudou.
Cynický závěr mého článku je třeba posuzovat v kontextu prohlášení oné madam krávy, která lkala, že mizí ročně jedno městečko. Kvůli leukémii taky jedno mizí, kvůli rakovině pak jedno velké krajské město, kvůli cirkulárkám pak jedna škola... takhle se nedá uvažovat, to jsou myšlenky Jásavých blbů.
|
|
|
Auta jsou sice dneska o neco dal, nez treba v 70. letech, ale ten clanek mezi volantem a sedackou je porad jenom Homo sapiens (to druhove jmeno....no nevim :) se svymi reakcnimi casy, mikrospanky, slepymi skvrnami atd. atd. A ty predpisy omezujici rychlost budou asi zrejme soucasti mezinarodniho spiknuti zmrdstva, protoze podobne limity aplikuje, alespon me znamy, tzv. civilizovany svet :) Taky nepatrim mezi ortodoxni "dodrzovace rychlosti", ale na druhou stranu, kdyz clovek sleduje umeni prumerneho ceskeho drivera, pak bych pro zvysovani 50-90-130 proste ruku nezved. Ty prenosny omezeni na 15-30km/h opravdu obcas rozmistuje nejakej bezmozek......
|
|
|
Protože každý disponujeme různě omezením počtem bankovek, je bodový systém redundancí k tomu, co stejně nefunguje...
nesmysl - problém je právě v tom že různě omezeným - pokuty 500Kč si někdo ani nevšimne, pro někoho může být velmi citelná. Bodový systém právě tuhle nerovnost postihu smazává.
|
|
Zdravim cleny diskuze i samotneho pana D-F.
Svym znamym jsem byl odkazan na zajimavy clanek o hodnoceni p. D-F sveho webu za 3lete obdobi. V tomto pripade si dovolim souhlasit s p. D-F. Ale pokud vim, tak p.D-F poukazoval na autory, kteri prinaseji ctenarum cosi, co si jinak rici nemohou a zaroven ukazat i jinou stranu problemu. To co je napsane v tomto clanku. Je opet jen velice uzce zamereny subjektivni nazor. Sam osobne jsem dopravni skolu vystudoval a mohu rict, ze se v problematice dopravy vc. zemi EU dobre orientuji. Nechapu, proc bodovy system je odsuzovan.
Jak jiz bylo receno p.D-F, tak v Nemecku opravdu jsou diskuze ohledne bodoveho systemu. Ale nikoli o jeho zruseni samotneho systemu, ale naopak o zmene bodoveho hodnoceni jednolivych prestupku. K tomuto podtematu mam vice vyhrad, avsak to uz je opet jen subjektivni nazor.
V dalsi casti jsem se docetl, cituji presne: "Dovedli byste napařit sedm trestných bodů kamarádovi, se kterým jste včera na zahradě pekli prase, i přesto, že právě svojí audinou á osmičkou rozstřelil škodovku stopětku s mladou rodinou napůl? Absurdní.". Ano absurdni neni zminovany bodovy system, ale je to otazkou protikorupcniho opatreni pro policii, ustavni cinitele, popr. i pro same pany poslance a senatory. To, ze bych nekomu mel naparit "trestne body", neni otazkou pratelstvi a blizsich vztahu. Mnozstvi bodu, udilenych za vykon "rozstrelene skodovky + 4 clenove rodiny out" je dano zakonem. Na jednu stranu, takovemu cloveku nesebere spolecnost body, ale na nejakou dobu i svobodu.
Za dalsi. To ze mame poslaneckou snemovnu plnou vohnoutu a ichtylu, si muzeme sami. Na druhou stranu z ceho ma clovek pri volbach vybirat.
A dalsi, a dalsi, a dalsi... mohl bych takto pokracovat dale.
Celkove hodnoceni clanku. Abych nebyl pouze za buzeranta, ktery na p.D-F neco porad vidi, tak chvalim za obraty pouzivane v clankach jim psane. Na druhou stranu, piste k veci pane D-F! Pokud v kazdy odstavec shrnu a odstranim cinty, ktere k tomu patri pouze sporadicky, tak cely clanek by byl o 2/3 kratsi.
Takze, piste si sve clanky, ale uroven clanku, je na vas, pisatelich a konkretne, pane D-F, nenadavejte na kvalitu komentaru, kdyz Vase clanky jsou bidne.
... ale jinak nic ve zlym. :-) P.A.
|
|
Zdravim cleny diskuze i samotneho pana D-F.
Svym znamym jsem byl odkazan na zajimavy clanek o hodnoceni p. D-F sveho webu za 3lete obdobi. V tomto pripade si dovolim souhlasit s p. D-F. Ale pokud vim, tak p.D-F poukazoval na autory, kteri prinaseji ctenarum cosi, co si jinak rici nemohou a zaroven ukazat i jinou stranu problemu. To co je napsane v tomto clanku. Je opet jen velice uzce zamereny subjektivni nazor. Sam osobne jsem dopravni skolu vystudoval a mohu rict, ze se v problematice dopravy vc. zemi EU dobre orientuji. Nechapu, proc bodovy system je odsuzovan.
Jak jiz bylo receno p.D-F, tak v Nemecku opravdu jsou diskuze ohledne bodoveho systemu. Ale nikoli o jeho zruseni samotneho systemu, ale naopak o zmene bodoveho hodnoceni jednolivych prestupku. K tomuto podtematu mam vice vyhrad, avsak to uz je opet jen subjektivni nazor.
V dalsi casti jsem se docetl, cituji presne: "Dovedli byste napařit sedm trestných bodů kamarádovi, se kterým jste včera na zahradě pekli prase, i přesto, že právě svojí audinou á osmičkou rozstřelil škodovku stopětku s mladou rodinou napůl? Absurdní.". Ano absurdni neni zminovany bodovy system, ale je to otazkou protikorupcniho opatreni pro policii, ustavni cinitele, popr. i pro same pany poslance a senatory. To, ze bych nekomu mel naparit "trestne body", neni otazkou pratelstvi a blizsich vztahu. Mnozstvi bodu, udilenych za vykon "rozstrelene skodovky + 4 clenove rodiny out" je dano zakonem. Na jednu stranu, takovemu cloveku nesebere spolecnost body, ale na nejakou dobu i svobodu.
Za dalsi. To ze mame poslaneckou snemovnu plnou vohnoutu a ichtylu, si muzeme sami. Na druhou stranu z ceho ma clovek pri volbach vybirat.
A dalsi, a dalsi, a dalsi... mohl bych takto pokracovat dale.
Celkove hodnoceni clanku. Abych nebyl pouze za buzeranta, ktery na p.D-F neco porad vidi, tak chvalim za obraty pouzivane v clankach jim psane. Na druhou stranu, piste k veci pane D-F! Pokud v kazdy odstavec shrnu a odstranim cinty, ktere k tomu patri pouze sporadicky, tak cely clanek by byl o 2/3 kratsi.
Takze, piste si sve clanky, ale uroven clanku, je na vas, pisatelich a konkretne, pane D-F, nenadavejte na kvalitu komentaru, kdyz Vase clanky jsou bidne.
... ale jinak nic ve zlym. :-) P.A.
|
|
Zdravim cleny diskuze i samotneho pana D-F.
Svym znamym jsem byl odkazan na zajimavy clanek o hodnoceni p. D-F sveho webu za 3lete obdobi. V tomto pripade si dovolim souhlasit s p. D-F. Ale pokud vim, tak p.D-F poukazoval na autory, kteri prinaseji ctenarum cosi, co si jinak rici nemohou a zaroven ukazat i jinou stranu problemu. To co je napsane v tomto clanku. Je opet jen velice uzce zamereny subjektivni nazor. Sam osobne jsem dopravni skolu vystudoval a mohu rict, ze se v problematice dopravy vc. zemi EU dobre orientuji. Nechapu, proc bodovy system je odsuzovan.
Jak jiz bylo receno p.D-F, tak v Nemecku opravdu jsou diskuze ohledne bodoveho systemu. Ale nikoli o jeho zruseni samotneho systemu, ale naopak o zmene bodoveho hodnoceni jednolivych prestupku. K tomuto podtematu mam vice vyhrad, avsak to uz je opet jen subjektivni nazor.
V dalsi casti jsem se docetl, cituji presne: "Dovedli byste napařit sedm trestných bodů kamarádovi, se kterým jste včera na zahradě pekli prase, i přesto, že právě svojí audinou á osmičkou rozstřelil škodovku stopětku s mladou rodinou napůl? Absurdní.". Ano absurdni neni zminovany bodovy system, ale je to otazkou protikorupcniho opatreni pro policii, ustavni cinitele, popr. i pro same pany poslance a senatory. To, ze bych nekomu mel naparit "trestne body", neni otazkou pratelstvi a blizsich vztahu. Mnozstvi bodu, udilenych za vykon "rozstrelene skodovky + 4 clenove rodiny out" je dano zakonem. Na jednu stranu, takovemu cloveku nesebere spolecnost body, ale na nejakou dobu i svobodu.
Za dalsi. To ze mame poslaneckou snemovnu plnou vohnoutu a ichtylu, si muzeme sami. Na druhou stranu z ceho ma clovek pri volbach vybirat.
A dalsi, a dalsi, a dalsi... mohl bych takto pokracovat dale.
Celkove hodnoceni clanku. Abych nebyl pouze za buzeranta, ktery na p.D-F neco porad vidi, tak chvalim za obraty pouzivane v clankach jim psane. Na druhou stranu, piste k veci pane D-F! Pokud v kazdy odstavec shrnu a odstranim cinty, ktere k tomu patri pouze sporadicky, tak cely clanek by byl o 2/3 kratsi.
Takze, piste si sve clanky, ale uroven clanku, je na vas, pisatelich a konkretne, pane D-F, nenadavejte na kvalitu komentaru, kdyz Vase clanky jsou bidne.
... ale jinak nic ve zlym. :-) P.A.
|
|
Zdravim cleny diskuze i samotneho pana D-F.
Svym znamym jsem byl odkazan na zajimavy clanek o hodnoceni p. D-F sveho webu za 3lete obdobi. V tomto pripade si dovolim souhlasit s p. D-F. Ale pokud vim, tak p.D-F poukazoval na autory, kteri prinaseji ctenarum cosi, co si jinak rici nemohou a zaroven ukazat i jinou stranu problemu. To co je napsane v tomto clanku. Je opet jen velice uzce zamereny subjektivni nazor. Sam osobne jsem dopravni skolu vystudoval a mohu rict, ze se v problematice dopravy vc. zemi EU dobre orientuji. Nechapu, proc bodovy system je odsuzovan.
Jak jiz bylo receno p.D-F, tak v Nemecku opravdu jsou diskuze ohledne bodoveho systemu. Ale nikoli o jeho zruseni samotneho systemu, ale naopak o zmene bodoveho hodnoceni jednolivych prestupku. K tomuto podtematu mam vice vyhrad, avsak to uz je opet jen subjektivni nazor.
V dalsi casti jsem se docetl, cituji presne: "Dovedli byste napařit sedm trestných bodů kamarádovi, se kterým jste včera na zahradě pekli prase, i přesto, že právě svojí audinou á osmičkou rozstřelil škodovku stopětku s mladou rodinou napůl? Absurdní.". Ano absurdni neni zminovany bodovy system, ale je to otazkou protikorupcniho opatreni pro policii, ustavni cinitele, popr. i pro same pany poslance a senatory. To, ze bych nekomu mel naparit "trestne body", neni otazkou pratelstvi a blizsich vztahu. Mnozstvi bodu, udilenych za vykon "rozstrelene skodovky + 4 clenove rodiny out" je dano zakonem. Na jednu stranu, takovemu cloveku nesebere spolecnost body, ale na nejakou dobu i svobodu.
Za dalsi. To ze mame poslaneckou snemovnu plnou vohnoutu a ichtylu, si muzeme sami. Na druhou stranu z ceho ma clovek pri volbach vybirat.
A dalsi, a dalsi, a dalsi... mohl bych takto pokracovat dale.
Celkove hodnoceni clanku. Abych nebyl pouze za buzeranta, ktery na p.D-F neco porad vidi, tak chvalim za obraty pouzivane v clankach jim psane. Na druhou stranu, piste k veci pane D-F! Pokud v kazdy odstavec shrnu a odstranim cinty, ktere k tomu patri pouze sporadicky, tak cely clanek by byl o 2/3 kratsi.
Takze, piste si sve clanky, ale uroven clanku, je na vas, pisatelich a konkretne, pane D-F, nenadavejte na kvalitu komentaru, kdyz Vase clanky jsou bidne.
... ale jinak nic ve zlym. :-) P.A.
|
|
ne cynik, ale mega cynik je tenhle D-FENS.
|
|
jak už psal někdo přede mnou, je to vlastně jenom modifikovaný bodový systém. Myslím, že mnohé by vyřešily časově omezené řidičáky. Přestože najezdím za rok cca 50.000 km každý pátek a celý víkend se skoro bojím vyrazit na silnici. Když vyrazí lufťáci, kloboukoví, víkenďáci (říkejme jim jak chceme) je to peklo. Pokud by řidičák měl omezenou platnost třeba na dva roky a od určitého věku třeba jen na 9 měsíců, myslím, že by hodně ubylo těch nejhorších a nejnebezpečnějších řidičů. Ichtilem plánovaný bodový systém totiž řeší jenom ty, kteří jezdí. Pokud někdo vyrazí jenom 2x ročně - na dušičky a o velikonocích není schopen své auto ovládat stejně bravurně jako ten kdo jezdí denně. Navíc se bodového systému nemusí bát, protože za jízdu v obci 35km/h a 85km/h na dálnici pokud možno v prostředním pruhu se body nesbírají. Nechal bych všechny řidiče procházet NEZÁVISLÝM vyšetřením na zrak a na reflexy - např u policejního doktora speciálně pro tyto účely zřízeného. Pokud si totiž dojdu ke svému doktorovi, ke kterému chodím už 50 let, snadno mi napíše, že jsem zdravý a schopen i kdybych byl na smrtelné posteli. Součástí testů by byla i škola zručnosti a přezkoušení z teorie (ne jako podle nových pravidel pro autoškoly ale tak aby to bylo srozumitelné).
Naproti bodovému systému bych spíše setavil jasný sazebník pokut. Nějak mi není jasný sytém, kdy policista při udělování přestupku přihlíží k povaze přestupku a OSOBĚ PACHATELE Znamená to, že když jsem jel na padesátce 80km/h já se svým velkým zahraničním autem dopustil jsem se něčeho horšího než 75ti letý roztřesený dědek ve své Š120, který jsel stejně rychle na stejném místě? Pokud by měl policista jasnou tabulku, myslím, že by to z části mohlo omezit korupci u policie. Není tam totiž moc prostoru na ukecávání, když mu z tabulky výjde, že jsi jel v obci 78km/h a proto ti dá pokutu 1.863,- Kč Myslím taky, že by policejní vozy měly mít kameru s mikrofonem a zaznamenávat kompletně celé přestupkové řízení.
|
|
D-fensi, rikas, ze vysoka rychlost jizdy a drzeni mobilu za volantem jsou pouze rizika zvysujici pravdepodobnost nehody, hmm a alkohol bys chtel postihovat? To je prece taky riziko ne? :-)
Nicmene naprosto souhlasim, ze bych dal vyssi body za nehody nez za rychlost a mobil a to mnohem ja treba neboural nikdy a uz mam 13 bodu!!!!!!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Ichtyl lost the war
|