Komentáře ke článku: Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (ze dne 02.05.2004, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
1. Octavie (nemyslim tu, co se jeste neprodaa) se dela se dvema druhy palubek. Jedna je ta odporna plastova a druha je velmi podobna te z Passatu. Ta odporna plastova se dava pouze do verzi "Social edition".
2. BMW 750 vazi urcite vic nez 1250 kg a ani s akceleraci, ani s deceleraci problemy nema... Problem je v motoru a v brzdach, ne primo v hmotnosti vozidla samotne...
|
|
|
ohledne te decelerace > zopakuj si fyziku a pak doufej, ze vsechny systemy ( napr ABS , EDS atd ) budou pracovat ok a situace nebude neprizdniva ;-)
|
|
|
Opakovat si fyziku nemusim. Jiste ze tezsi predmet ma vetsi setrvacnost a tedy da vice prace jej ubrzdit. Proto taky se na vetsi a tezsi auta davaji pneumatiky o patricnem rozmeru, ktere maji vetsi stycnou plochu s vozovkou...
|
|
|
vliv vahy na deceleraci neni uplne jednoznacnej. Je pravda ze kineticka energie roste s vahou, ale zaroven se zvysuje pritlacna sila na vozovku - tedy prilnavost. Vetsina dnesnich aut ma brzdy na takovy urovni, ze prave prilnavost gum je klicovej faktor. Osobne jsem pro to aby auta byla pasivne bezpecnejsi, tudiz tezsi, protoze v okamziku kdy to nekam napasujes... A argumenty typu: lehci auto, lepsi decelerace a akcelerace, lepsi aktivni bezpecnost a tudiz mene kritickych situaci absolutne neberu, protoze se kazdej muzem na silnici dostat do situace, kdy si na tu brzdu ani nestacime sahnout... a v takovym pripade budu radsi sedet v 1.5 tunovym aute s deseti airbagama a s podlahou vylitou betonem :))
|
|
|
Nějak jsem nepochopil anketu - těžší a bezpečnější auto,
nebo lehký a málo bezpečný nízkoletící terč? :-)
To je ale nesmysl, protože se dělají auta, která jedou jako drak a přitom to neni na úkor bezpečnosti.
Navíc u auta se hodnotí jak bezpečnost pasivní, tak aktivní.
To ovšem neznamená, že se navzájem vylučují....
|
|
|
No tos to opravdu moc nepochopil, tak jeste jednou specialne pro tebe: ja jsem nenapsal tezsi a bezpecnejsi nebo lehky a malo bezpecny. Co jsem napsal byla reakce hlavne na ten nazor, ze tezsi auto hur brzdi, to za prve a za druhe jsem napsal, ze v urcitejch situacich je ti aktivni bezpecnost na nic a nic jinyho nez poctivej kus materialu ti nepomuze a proto budu radsi jezdit v tezkejch autech ktery neco vydrzej - volvo, saab a nebo treba tatra 613. Dale souhlasim, ze i lehky auto muze vysokou pasivni bezpecnost - napr. vsechny mozny sportaky, jenze tam se holt pouzivaj trosku jiny materialy nez ocel. Automobilky prece nechtej delat auta tezsi a tezsi s cim dal tim horsi aktivni bezpecnosti jak nam tu Dfens9 porad melduje. Chtej delat auta bezpecnejsi a tam ta rezerva lezi hlavne v pasivni bezpecnosti, aktivni bezpecnost je dneska uz na vobrovsky urovni, urcite na daleko vetsi nez je sofersky umeni vetsiny z nas...
|
|
|
Koukam, že sem to pochopil na rozdíl od tebe velmi dobře. :-)
Dokonce se s tvým názorem (větší částí) naprosto shoduji.
Jde hlavně o to, zadefinovat základní pojmy.
Těžší auto hůře brzdí? To viz jiné příspěvky opravdu nemusí být pravda. Např. vozy těžší a se silnějším motorem mají všechny brzdy kotoučové - tedy s větší účiností, která se přenáší na větší plochu pneumatik.... a tak bych mohl pokračovat.
Další důležitá věc k zadefinování je aktivní bezpečnost.
Na ní se, pro někoho kupodivu, nepodílí airbagy, ani tloušťka použitých plechů, ale hlavně dynamika motoru.
Pokud motor zrychlí z 0-100 např za 7s, je jasné, že doba potřebná pro předjetí je v porovnání s vozem, který má zrychlení za dvojnásobný čas logicky dvojnásobná.
(Pozn. pro rejpaly - je to pouze příklad, je jasný, že z 0 Km asi nebudu předjíždět... :-))) )
Tak a teď to hlavní, souhlasím s tím, že budu raději sedět v "betonový" pixle, pokud dojde ke kolizi.
A k těm bohužel dochází, takže pokud bude volba nízkoletící terč, nebo tank, jednoznačně sednu do tanku.
Ale naštěstí se dělají i vozy, které jsou robustní - přesně jak jsi uváděl - Volvo, Saab, a přes to mají i výše zmiňované vlastnosti zrychlení. Takže můžeš vychutnávat akceleraci (i deceleraci) jako ve sporťáku, a při tom je to velká a bezpečná pixla!
|
|
|
No hlavne ze si rozumime :))) jo jo tak bych to videl taky
|
|
VW motor 1.4 16V MPi je celkem v pohodě na auta o třídu níž. Sám ho mám ve Fabii a přijde mi to celkem rozumná volba pro lidi, kteří nejezdí v plné náloži. Ve čtyřech lidech a s opravdu plným kufrem jsem měl stejný dojem, co DFENS v tomhle Golfu. Ale jinak je to celkem životné (nikoliv živé). Proto si myslím, že DFENSova volba do Cordoby je jedna z nejrozumnějších s ohledem na výkon/cena, i když nedokážu posoudit, jak moc se liší Cordoba od kombíku fabie.
|
|
|
... vtip je v tom, že jiná volba nepřipadá v úvahu. VW nám sice dává vybrat, ale jen někdy. Doby, kdy koncern neprudil s kombinací výbava X motor, jsou pryč. Pokud chci benzín a nechci otřesný tříválec, který vydává zvuky podobné zuřícímu čmelákovi, mohu u cordoby volit mezi 1.4-16 75PS a jeho živějším klonem 1.4-16V 100PS, přičemž ten druhý se dává jen do verzí s vyšší výbavou a takováto výbava znamená nějakých +80 kiloKč navíc...
|
|
|
V tomhle máš pravdu - ostřejší motor je v lepší výbavě. Ale zas až tak VW neprudí - když chceš silný motor, tak k němu dostaneš kotouče dozadu, tlustší kola a pár serepetiček navrch. Akorát si nějakou kačku připlatíš:-) Což je sice mrzuté, ale koncernu přeci jde hlavně o Tvojí bezpečnost, aby ses nerozštípal hned někde za bránou dealerova kšeftu, ale ještě si párkrát přijel pro novou káru:-)) takže musíš dle tradice Volks(LIDOVÝ)Wagen(vágen) zacálovat nějakou kačku navrch:-) Ale třeba pro moje rodiče důchodového věku je POLOšlupka se vzteklým čmelákem 1.2HTP pod kapotou, co se tváří, jak mládě od Medvěda S-klasse, úplně dostačující ve výkonu. Na to poletování do kauflandu ideální Car:-)))
|
|
|
Tak v tomhle je snad Skodovka o trochu dal. V tech akcnich paketech si muzes vybrat jakykoliv motor, ale i tak jeden stupen motorizace vys a alespon 25-30 kkc, to je sileny. Mimochodem, a cim Te tak zaujala prave Cordoba? Me se na ni nelibi ten silene maly otvor kufru, monitor od pocitace nedam :o((
|
|
|
Vsak ona taky ta Fabie 1.4MPi nejede a spotrebu ma jeste vetsi nez G5 (mel jsem s klimackou a nikdy jsem se nedostal pod 7.8)
|
|
|
Zas tak s Tebou nesouhlasim, tech 55 kW (mel jsem na mysli to 16V Mpi ;o)) se umi rozdrazdit, i kdyz zavodak to samozrejme neni. Jinak jezdim neco pod 7 litru, s tim ze cca 50% je mesto. Kdyz jsem stejny motor mel u Golfa IV s klimackou, tak bylo nutne aplikovat tzv. predjizdeci manevr, tedy vypinat manualni klimu ;o)
|
|
Když si někdo kupuje auto s vědomím, že si s ním chce občas zazávodit, musí pustit chlup (při koupi i potom při placení povinného řučení) a jít aspoň do dvoulitra... Když jsem před nedávnem vyměnil dvoulitrového opela za fordku 1,6, zpočátku se mi v něm zdálo, že snad chodím pěšky :).
|
|
Motory 1.4 16V jsou dva 55kW a 74kW. Já mám ve své nové Cordobě 55kW a jsem naprosto spokojen. S kolegou, který má 74kW fabii jsme zkoušeli rozdíl. Je fakt, že na rovince cca 1,5km mi na konci ujel o cca 15-20m. Jinak 55kW dosahuje nejvyššího výkonu (?) při mnohem nižších otáčkách než ta 74kW. Udávají, že cca o 500 otáček.
Subjektivně si troufnu říct, že 55 je ihned po sešlápnutí plynu odspodu živější.U 74 jsem musel při rozjezdu o dost znatelněji přidat plyn a ihned ji trochu vytočit - jinak jsem měl pocit, že jedu se stařičkou 105 nebo 120 neboť se ve spodní polovině otáček jsem mohl šlapat na plyn jak chtěl a nic se nedělo (párkrát to při rozjezdu i chcíplo pokud jsem více nepřidal plyn). Jakmile se motor ale vytočil výše auto začalo být o poznání živější, bohužel se v tu chvíli začala projevovat samozřejmě i větší hlučnost.
Když jsem pročítal diskuse ohledně motorů 1.4 16v 55kW a 74kW jako lepší pro normální jízdu byl jasně zvolen 55kW - táhne hned odspodu, při jízdě do kopce i v nízkých otáčkách "jede" tzn. odpadá nutnost podřazovat. 74kW je pro sportovnější jízdu musí se ale stále vytáčet, což se projeví na hlučnosti a na spotřebě.
|
|
|
Naprosto souhlasim.
Uz tretim rokem jezdim stejnou Cordobou (RV: 2001). Najeto cca 90000km
80% ujetych kilometru nalitam po dalnicich. S tim autickem se da jezdit v pohode 150-160 a nejni to tzv na doraz. Auto dokaze jeste docela vyrazne ozit mezi 5500 - 6000 otacek/min. Ale to uz zere taky kolem 10 litru... Ja vyzdimam z te sve maximalne 185-190km/h. Ale to uz zacina pomalu "menit geometrii". V posledni dobe jezdim o hodne pomaleji, hlavne kvuli nakladum. (Kazdej tejden tankuju prumerne za tisicovku).
Dnes rano cesta Olomouc - Viden cca 250km. Prumerna spotreba 5,8l/100km. Jel jsem podle predpisu, ne pomaleji, s lehkou nohou.Kdyz drzim otacky do 4000 tis., tak mam spotrebu pod 7,0 litru. Na dalnici to odpovida cca 135-140 km/h. Benzin pouzivam v drtive vetsine V-Power, olej plna syntetika.
Nevim, jak to u te novejsi Cordoby je, ale starsi model ma hodne mizerny brzdy (Udajne jsou na tom brzdy z VW Polo.) Hodne by tomu pomohly vzadu, misto bubnu, kotouce... Ty se ovsem montujou pouze u sportovnejsi 130 konove verze.
Taky se v zatackach dokaze pomerne snadno, diky mekkcim tlumicum, utrhnout a to i za sucha.
Jestli bych si ji koupil znova? To uz asi ne. Auto splnuje moje pozadavky, ale zase tak nadsenej z nej nejsem. Zkusil bych neco jinyho. Mel jsem dlouho problemy s elektronikou. Palubni pocitac mi ukazoval prumernou spotrebu 55l/100km a jiny lahudky. Po dvou letech mi vymenili lambda sondu a je to v poradku. Jinak mi taky odchazi posilovac brzd. Prej se neda rozebrat a tudiz musim koupit novej asi za deset tisic. Zatim to funguje, i kdyz mi porad sviti EPC. No uvidim co bude dal.
Ted zrovna se chystam na kontrolu rozvodu. V autorizovanym servisu mi navrhli "pratelskou orientacni cenu" 16-18 tisic za kompletni inspekcni servis pri 90000km. Tak si u nich necham vymenit jenom rozvodovej remen a zbytek poresim nekde jinde.....
|
|
|
Mimochodem, kdyby mi nekdo mohl doporucit solidni servis na Olomoucku, kde se nebudu citit, jak chodici srajtofle, tak to velmi uvitam....
|
|
|
Já mám auto teprve rok,takže musím do autorizovaného servisu. Jsem taky z Olomouce takže jezdím do Autocentra VW, kde je zbrusu nový servis seat.
Jinak nevím, ono je to vždycky tak, že když ptáčka lapají hezky mu zpívají (když kupujete auto, málem za váma jezdí dom, ale když už ho máte, tak se při servisech tváří jakože je otravujete. Ale to je asi všude stejný).
:))
|
|
|
Ten servis VW neni spatnej, jezdim tam taky. Hlavne se znam s majitelem, takze vesmes nemam problem. Na muj vkus je ale hrozne drahej. Tuhle jsem potreboval vymenit cca 25 cm vzduchove hadice - byla prodrena. Normalne bych tipoval, ze za ni budou chtit tak do trech stovek maximalne petikilio. Kdyz mi rekl 1400, tak jsem sel do vyvrtky. Naproti v OBI jsem si koupil hlinikovou lepici pasku a vratil se do servisu, aby mi tu hadici zabandazovali. Pokazdy kdyz odjizdim z toho servisu, tak nejsem spokojenej na 100% a musim se vracet a zadat dodelani viz hadice, nebo jiny ptakoviny. Obrovsky plus je, ze muzu jit za majitelem a rict hele podivej tady s tim mam problem......Ted s tou garanckou je to fakt narez. Objel jsem si par servisu neautorizovanych a vesmes se ta odhadovana cena pohybovala pod deset tisic.....
|
|
A opravdu musis kupovat Seat? Kamarad ho ma a neustale urazi nejaky cidlo na vejfuku- prej je tam blbe ohnuty dolu a staci vetsi hrbol... Uz ho menil 3x, cenu rikal tusim 12k Kc / cidlo
|
|
|
Jezdi vlakem, tam tě nějaký čidlo na vejfuku zajímat nemusí :o))).
|
|
|
Az ji budes mit, tak dej vedet. Taky se posledni dobou rozhlizim po necem, co by v tehle cenove relaci stalo za hrich a o te nove Cordobe jsem uz slysel z ruznych stran, ze je to slusny dravec, ac se to na prvni pohled nezda. Jako alternativy mam v soucasne dobe Citroen Xsara a Hyundai Elantra.
|
|
|
|
Recenze na mandelinku bude za dva týdny
|
|
|
Mam namysli cenovou relaci kolem 350 tis., 5 dveri a kufr, pokud mozno, alespon 400 litru. Ta Almera vypada jeste zajimave, ale ten Focus uz je cenou uplne jinde.
|
|
D -Fensi, měl bych k Tobě dvě otázky.
1. Jak se Ti podařilo do Cordoby se vejít? Mně se to autíčko velmi líbí a v salonu jsem ho objelzal snad hodinu. Má však dvě ale. Pokud si srovnám sedadlo řidiče a pak si vlezu za něj, tak si připadám jako Houdini, který se znaží namačkat do kouzelné bedny. Když potom otevřu kufr a vidím tu maličkou díru, kterou by se třeba televize vůbec neprotáhla, tak je mi celý velký obsah kufru k prdu. Jinak se mi to autíčko velmi líbí a byl jsem v pokušení nahradit s mím dosluhující filcku. Buhužel se do něj nevejdeme.
2. Otázka druhá. Jelikož jseš z oboru, měl bych čistě technický dotaz k motoru Škoda 1,3 MPi. Jak je to udělaný, že při deceleraci motorem je údajná spotřeba nula? Chápu, že jde vypnout přívod paliva, ale když jedu z kopce na motor bez plynu a pod kopcem vyřadím na neutrál, jak to zajistí, aby motor nechcípl?
Za odpověď dík Jirka
|
|
|
1. Je tam méně místa než ve feldě. Felda nebyla vůbec malé auto. Vpředu mám místa dost, vzadu to je katastrofa. Ačkoli cordoba deklarována jako rodinné auto, realita je opačná. Je to pro velmi malé rodiny, jak početně, tak vzrůstem. Možná že rodina křováka n´Xau by na zadních sedadlech našla místa dost, kdyby jich ovšem zase nebylo tolik. Další subjekt, který na prostornosti cordoby trvá, bývají prodejci Seatu, jejichž technická erudice je zpravidla s n´Xauovou srovnatelná. Já už jsem však dávno vzal jako fakt, že je-li přední sedačka vzadu, pak za mnou nikdo nesedí.
2. Při ubrání plynu zavře ECU motoru šktiklapku a přestane posílat impulsy vstřikovacím ventilům, takže do motoru neteče benzín. V okamžiku, kdy otáčky podkročí 2000rpm (u Feldy konkrétně řízení SiMOS učiní při 1830rpm) řidící jednotka plyn postupně přidá, aby se nezablokovala kola. Díky tomu by to nemělo chcípat. Podobný proces tam běží, aby sebou auto netrhlo při razantním ubrání plynu v otáčkách.
Čímpak Ti ta felicie ukazuje okamžitou spotřebu? Svého času se v některých top class modelech objevil kromě sedaček, volantu a skel jakýsi budíček, který vyplňoval ledvinovitý otvor v palubní desce a ukazoval okamžitou spotřebu. Připojoval se přímo na SiMOS a spotřebu počítal z nějakých druhotných ukazatelů. Oproti tomu obdobný cajk ve favoritu GLXi měl skutečný průtokoměr na benzínové hadičce - stará dobrá práce. Chci říct, že není nezbytně třeba věřit tomu, co ty bazmegy ukazují, protože je to plus mínus autobus.
|
|
|
ad 1. Díky, že jsi potvrdil mé dojmy. Jsem poměrně velkej a dost napapanej hoch, tak mám problém ve většině menších aut. Máš pravdu, že Felda byla poslední normální "malé" auto. Jelikož jsem se před časem maličko pomnožil, už se do ní nevejdeme - především kufr se malej. Bohužel, jako "mladá rodina" - fuj to je termín - si nemůžeme moc vyskakovat, díky Pidlo, tak nevím, co nového koupit. Co ty na to?
ad2. Aha , tak nejsem úplně blbej, tak nějak jsem si to představoval. Údaj o spotřebě jsem získal mejlem ze Škodovky. Občas je trochu prudím, když mne něčím naserou.
Ten měřáček jsem si tam zamontovat nenechal. Svého času (2000) stál něco přes 5 tis. a ty jsem řadši vrazil do constructu. Okamžitou spotřebu teda neměřím, jinak jezdím cca za 6,5 až 7,5 l podle trasy. Příznivé spotřeby se mi daří dosahovat především za pomoci omezovače rychlosti - manželka.
Jinak se mi na Feldě občas objevoval zajímavý jev (nejen na mé), který by jsi mohl jako odborník objasnit. Stávalo se, že to studený špatně chytalo, otáčky se usadily na cca 1200 a při rozjezdu to škubalo a střílelo do sání. Zkoušeli jsem vyměnit klapku a řídící jednotku a nepomohlo to. Po čase to zase přestalo. Obdobné se stává i na dvou našich služebních feldách. Už jsi se s tím setkal?
Zdraví Jirka
|
|
|
1. ...to popravdě řečeno nevím. Hypermalá auta z dob před deseti lety se dnes nazývají malá, postaru malá jsou dnes nižší střední třída ... nějak se to celé pojebalo. Můžou za to zmrdi.
Například Fiat Palio není přehnaně drahý a je v něm místa dost, v podstatě jako felicie.
2. Nevím. Co na diagnostice, byly v paměti nějaké chyby? Felicie má notoricky problémy se snímačem otáček na setrvačníku, v malých otáčkách posílá neplauzibilní signál, někdy to samo přestane. Je to vidět přes nějaký data monitor, mají v každém servisu. Což ovšem nemá vliv na fenomén "špatně chytalo". Takže bych dále tipoval na nějaký bordel kolem škrtící klapky, třeba úsady z oleje, které se tam dostanou přes blow-by oběh z motoru, které zužují tu malou mezeru, která je nastavena při volnoběhu. Případně zcela prozaicky zapalovací svíčky a kabely.
|
|
|
Ad 1. A taky vohnouti, kteří si to nechají líbit a kupujou ty mikroparodie na auta. Co takhle něco z dalekého východu. Třeba Elantra, nové Cerato? Palio mi přijde už trochu obstarožní. Navíc Taliánům nevěřím, že tam místo pružin nenamotali makaróny. To už radši Korejce, kterým stojí za prdelí Japonci.
Ad 2. Zkoušel jsem všechno možný. Diagnostika negativní, svíčky jakbysmet, sání čistý. Chovalo se to jako by byl rozštelovaný předstih. Podle mého to můžou být tři důvody: buď občasná chyba v nějakém snímači nebo studený spoj v řídící jednotce nebo jsem o tom autě někdě něco špatnýho řekl a ono je teď na mně nasraný. Tuto variantu bych viděl jako nejpravděpodobnější. Myslím, že tyhle motory jsou prostě už moc přešlechtěný, zářným příkladem budiž Fóbie 1,4 MPi. Když jsem měl Fávo s karburátorem, tak to sice moc nejelo, ale bylo to mnohem spolehlivější.
|
|
|
Popisovaná závada se také projevuje u mne (Š Felicie Combi, 1.3 Mpi). Při rozjezdu, nebo při delším brzdění motorem se stává, že při přidání plynu motor začne chviličku škubat, občas to vystřelí do výfuku a občas se zakucká tak, že chcípne. Měnil jsem svíčky, pomohlo to na cca. půl roku a závada se postupně zase vrátila. Mně se to jeví, jako kdyby se motor po přidání plynu na chvíli uchlastal... V servisu žádnou závadu nenašli.
Jinak chování techniků a montérů v servisech vůči zákazníkovi je na samostatnou kapitolu. Snažím se s těmi lidmi vyjít co nejlépe, ale někdy je to prostě marné a prostě mne berou jako blbce. Možná by stálo za to napsat na toto téma článek? ;-)
|
|
|
Máš pravdu, prolezl jsem už spoustu škodováckejch servisů a všude byli na větší nebo menší ránu. Vyhlašuji tedy tímto anketu na dobrý servis. Vzhledem ke svému bydlišti preferuji Prahu.
|
|
|
Tak to mám stejný problém - brždění motorem, po přidání zaškube, ale naštěstí nestřílí - motor 1.8i VW Passat, ročník 88 - vstřiky KE-Jetronic - totéž u známého - 1.8i VW Golf II ročník 91 vstřiky Digifant - vypadá to, že to je bolest všeho, co malinko páchne Volkswagenem, nebo Boschem:-))) Mám pocit, že Filcka tam má nějaký Motronic, nebo Jetronic od Bošů:-))) Pucoval jsem všechno, jednotka chyby nemá, kabely a svíčky funglovky, projel jsem sání a klapky. Je pravda, že mi jednou odešel tyristorový regulátor zapalování, ale to asi nemá vliv.:-)) Snad jedině ještě zkusím nahradit v airboxu papírový filtr bavlněným s větším průtokem vzduchu, pak se uvidí
|
|
|
Pánové, pánové, že to občas škubne, prdne, nechytne... to jsou přece detaily. Nemůžete na nás výrobce být tak tvrdí. My sice děláme co můžeme, ale taky si musíme vydělat na chléb náš vezdejší.
U r. 98 je asi ještě skrtící klapka powered by lanko a volnoběh nastavuje krokový motorek, zřejmě je problém tady (motorek při přidání plynu zareaguje pozdě, protože překonává nějaký pasívní odpor - třeba bordýlek). Nebo je zaoxidovaný kontakt v konektoru, ze kterého lezou dva drátky do z potenciometru uvnitř škrtiklapky. Nebo je vadný sám tento potenciometr. Kolik má auto najeto a od koho je škrtiklapka?
Felicie 1.3 do r.96 - Bosch Mono Motronic vyráběný v Čechách
Felicie 1.3MPi od 97 - Siemens
Fobie 1.4MPi - skoro stejný Siemens
|
|
|
Najeto cca 45tis. Klapka originál, zkoušena nová originál - závada stejná. Podotýkám, že teď se to trochu uklidnilo.
Nemyslím si, že je to v klapce. Opravdu to vypadá na špatný předstih.
A až Ti schoří fabrika, protože jsme Ti namontovali blbou požární zabezpečovačku, tak se nezlob, taky si musíme vydělávat na chleba, pivo, benzín a manželky.
|
|
|
Předstih nastavuje ECU adaptivně a dělá to skoro pořád, například jemná regulace volnoběhu dělá u BMM změnami předstihu, kdyby tento mechanismus nefungoval, tak by se to sr*** na entou a hlavně by se to samo neuklidnilo.
Dalším tipem je snímač IMAP v sání - snímá tlak v sacím potrubí a podle toho optimalizuje parametry spalování, a pak taková impertinentní ot.? - netankuješ pořád u jedný pumpy? Co filtr paliva? Není v něm nějaký kentus?
|
|
|
Díky, zkusím se v tom pošťourat a dám vědět. Jen doufám, že to moc nerozšťourám.
|
|
|
ad "studený to špatně chytalo..." - taky s tím mám svoje zkušenosti a zjistil jsem, že na to má vliv benzín, resp. u které pumpy/značky natankuji. Upozorňuji, že jsem v tomhle oboru laik, takže moje teorie může být úplný nesmysl, nicméně několikrát jsem si to ověřil - záměrně jsem jezdil na čerpačky, se kterýma jsem měl špatné zkušenosti (ale měli tam dobré ceny :o) a na ty, se kterýma jsem měl dobré zkušenosti. Zjistil jsem, že "špatný benzín" = špatné startování/škytání za studena + zpočátku to i špatně akceleruje + ve vyšších otáčkách to má horší dynamiku (akceleraci) + spotřeba je klidně o 1/2 litru vyšší (v zimě i litr). Naopak dobrý benzín těmito neduhy netrpí, má lepší spotřebu a mnohem lepší akceleraci. To vše pro motor u Felicie 1.3 MPI. Moc mě nekamenujte, možná je to autem, nicméně to auto je teď moje, takže na to dbám. O pokud vás zajímá moje oblíbená značka, pak je to OMV - prakticky se všemi čerpačkami mám dobré zkušenosti.
ad "co místo Felicie Combi" - taky řeším ten problém (už jsem to psal výše) a rád bych se vešel do 350 kKč.
|
|
|
Aha, tak je to jasný, u těch pump šiděj benzín :-) Spotřeba kolem 1/2 litru navíc a nižší maximálka ukazuje na to, že ti místo 95ky benzínu prodávají 91, nebo do toho lejou techničák nebo kdo ví co. Takhle v Hostivicích cca 3 roky zpátky platili 30 katalyzátorů a málem je zavřeli.
|
|
|
To je starý známý, že pumpaři šiděj benzín. O těch Hostivicích jsem taky něco zaslechl. Já osobně beru obvykle u Globusu na Zličíně. Jako platný člen naší kapitalistické společnosti tam spořádaně jezdím utrácet část nadhodnoty mé práce, o kterou se se mnou můj zaměstnavatel podělil. No a při té příležitosti tam tankuju. Dle mé zkušenosti tam mají benzín slušný a za rozumnou cenu.
|
|
|
Jo, to souhlasí, soukromě tam jezdím taky. Služební benzín ale beru u Shellky, protože mi na kartu naskakujou fufníky. Ale že by to lepidlo na tapety bylo od nich lepší se mi rozhodně nezdá, jen o 2,50 dražší :-(
|
|
Ještě k seatu....
Já mám seata rok a i přes malé mouchy jsem ani jednou nezalitoval, že jsem do toho šel. Rozhodoval jsem se mezi fabií a cordobou a dnes děkuji Bohu, že mě v rozhodující chvíli osvítil a já si vybral cordobu.
Neotřelý sportovní design (samozřejmě v rámci možností své třídy) se mi i po roce moc moc líbí a někdy se přistihnu, jak si auto prohlížím jako bych ho právě viděl poprvé. Často když někam přijedu registruji pohledy řidičů, kterým se design od Waltera da Sylvy také líbí. Pracoviště řidiče je mnohem osobnější než u fabie, po zapadnutí do sedadla máte pocit, že vás přístroje jako by obklopují. Podvozek je taky super, projíždění zatáček je lahůdka, zvláště miluju, když se na mě lepí nějakej magor a já pak táhlejší zatáčku projedu pod plynem a nechám ho udiveně metry za sebou. Utrhnout auto a dostat ho v zatáčce do smyku je nemožné (téměř). Motor není sice žádnej dravec, ale do bežného provozu a i na delší cesty je v pohodě. Nejsem žádnej závodník, po jisté zkušenosti jsem se řidičsky uklidnil. Čas od času si ale sportovnější jízdu taky zkusím a musím říct, že i tento motor v kombinaci s ostatním zejména podvozkem dokáže potrápit i krapet silnější auta. V autě máte taky pocit, že jedete pomaleji než ukazuje tachometr.
Mezi zápory patří hlavně zpracování plastů, které jsou sice na omak příjemnější než u fábie, ale i díky tvrdosti podvozku se po přejetí pár děr začalo ozývat vrzání v pravých a nyní i levých dveřích. V servisu to však opravili hravě. Dalším záporem je samozřejmě místo na zadních sedadlech, i když ve srovnání s fábií bych řekl, že je téměř stejný. My s přítelkyní zatím nemáme rodinu, takže nám autíčko v pohodě stačí a i delší cesta na dovolenou byla OK.
Posledním záporem je sportovnější design (hlavně přední maska), který zřejmě někdy dokáže vydráždit jiné řidiče. Často se to stává na menších okreskách, když dojedeme jiné pomalejší auto. Druhý řidič se pak jakoby probudí a začne zběsilou jízdu na hranici své adheze. Mě se to taky stalo, když jsem jel služebním autem a dojela mě přítelkyně s naším seatem. V první chvíli jsem se při pohledu do zpětného zrcátka lekl, co je to za dravce a měl jsem chuť „nebrzdit“ ho a přidat.
Jak už někdo na jiném serveru psal seat jistě není mezi malými auty nejkvalitnější (hlavně vrzání plastů je velkým záporem), ale jedná se spíše o „srdeční“ záležitost přesně dle hesla auto emocion. Srovnávám samozřejmě srovnatelné tzn. malá auta + max. auta nižší střední třídy. Je mi jasné, že ty ostatní auta jsou zase jiný příběh.
|
|
Když už se tady zmiňuje ta 1.2ka..Po tom co jsem o tom četl,tak jsem na to byl opravdu zvědav co to bude za mrdku..papírovej výkon někde na úrovni stodvacítky..velká váha nových aut..No,nedávno jsem se tím projel..byla to fabie 1.2 v sociální výbavě.No,a abych pravdu řekl,byl jsem příjemně překvapen..Na ten pidi objem to táhne fakt dobře..samo je to dělaný hodně převodovkou,která je dost krátká..Ale do těch 100km/h je to naprosto dostačující..130 to ale v dálničním kopci už neudrží,to je fakt..Taky to v téhle rychlosti točí dost otáček a evidentně to má už dost..:)A ten zvuk je opravdu podivnej..podobně hučí olcit..Ale celkově dobrý..po všech těch hodnoceních a názorech sem čekal něco jedoucí hůř než stodvacka a to se rozhodně nepotvrdilo..:)
|
|
Moje superkrátká leč poučná zkušenost s "das noje gulf fimf"
tak jsem to byl prubnout :) nepřed jsem podebatil s prodejcem, jenž měl tendenci mě poučovat, ale bohužel se ukázalo že jeho znalosti
docela přesně odpovídají mým (tedy věděl to co je k přečtení na webu:). A tak byl rád že jsem ho přestal otravovat záludnými otázkami
(například na světlou výšku podvozku "športline") a vyrazil jsem na zkušební jízdu. Po několika chcípnutích-než jsem našel vhodný poměr
spojky a plynu- jsem se decentně rozjel. Za druhou křižovatkou už jsem si na pedály zvyknul a nakompromisně jsem vyrazil na oblíbený
kopec na záskalí (od liberce) který by měl naznačit chování vozu při pro mě obvyklém stylu jízdy a umožnit otestování pomocných
elektronických serepetiček :) člověk od engeho na sedadle spolujezdce poměrně rychle vzdal snahu pochválit vynálezy typu předjížděcího
blinkru a udržet mě v mezích předváděcí jízdy... zvlášť když jsem v kilu před zatáčkou zařval "ABS!" a dupnul na brzdu, "MSR!" a narval
tam za dvě, "ASR!" a vystřelil ze zatáčky...tak se raději jen důsledně držel. Pak jsem ho ještě potěšil voláním "písečéék!" a "snííh" takže
mi ani nedovyprávěl o výhodách dvouzonovýho climatroniku. Palubku jsem moc nesledoval ale prej jsem to ani moc nerozblikal :)
takže shrnutí: podvozek a serepetičky good, brzdy (zejména v porovnání se samarou :) bezva, interier neurazí ale trochu smrdí:), exterier
zepředu ujde/zadek je hnusnej, a motor je (alespoň pro mě) nahovno-nenechá se vytáčet, prd dynamický zrychlení -moooc slabý na
takovýhle auto.
V porovnání parametrů zrychlení/maximálka nejslabšího modelu golfa (1,4 / v akci 415tiskarů) a lady 2112 (1,5 / v akci za 209tiskarů) to
golf (lehce ale přece) prosírá ve všech směrech :)
|
|
|
Supeeeer! Jsem nadšen. To jsem se pobavil. Nechceš psát nějaké ty recenze?
|
|
|
No když mě napadne něco publikovatelnýho, tak proč ne :)
nějaký moje starší cancy najdeš tady
http://fly.to/eagleps
a moje votůňácké stránky tady :)
www.samara.wz.cz
|
|
Tohle mi teď přišlo maile a nemohu si to nechat jen pro sebe.
Pokud se rozhodí formát, tak jsem v tom nevině
Zemědělskoprůmyslový komplex aneb kolik vlastně stojí nová škodovka?
Sedlák si chtěl místo staré 105ky koupit novou Fabii. V reklamách se dočetl, že základní model stojí 225 tis. Kč. Vybral úspory a šel za dealerem. Ten mu hravě spočetl, že nejlevnější provedení vyjde v součtu na 376 tis. Kč. Sedlák zaplatil (co mu zbývalo) a plný zlosti odejel. Po čase se shodou okolností stalo, že se na něj a.s. ŠkodaAuto obrátila, že hodlá zakoupit do svého rekreačního zařízení dvě dobré dojnice, aby měli zaměstnanci - rekreanti denně čerstvé mléko a aby si jejich městské děti měly možnost prohlédnout opravdovou krávu. Sedlák nelenil, krávy odeslal a připojil tuto fakturu:
Dodavatel: Farma "Veselá kráva"
Odběratel: ŠkodaAuto, a.s.
Popis výrobku Cena jednotková Ks Cena celkem
kráva, základní provedení 70 000 Kč 2 140 000 Kč
potah - hovězí kůže pravá 5 000 Kč 2 10 000 Kč
povrchová úprava černobílá
(příplatková barva) 3 000 Kč 2 6 000 Kč
zásobník mléka -
celoroční provoz 8 000 Kč 2 16 000 Kč
vypouštěcí ventily 2 000 Kč 8 16 000 Kč
ochranné přední oblouky
nárazuvzdorné 3 000 Kč 4 12 000 Kč
kopyta celoroční protiskluzová 1 500 Kč 8 12 000 Kč
odháněč hmyzu s
automatickým spouštěním 5 000 Kč 2 10 000 Kč
signalizační zařízení
jednohlasé 6 000 Kč 2 12 000 Kč
integrovaný řídící člen -
provedení Standard 24 000 Kč 2 48 000 Kč
čtyřstupňové zařízení na
zpracování pohonné směsi 35 000 Kč 2 70 000 Kč
zařízení na ekologické
hnojení 12 000 Kč 2 24 000 Kč
Celková fakturovaná cena 188 000 Kč 2 376 000 Kč
|
|
|
kraaasne
presne to vystihuje aj otcove skusenodti s fobiou. ked sme to kupovali zaklad bol 320kSKK. kedze tam chcel mat aj zopar veci, ktore ma mat auto (hmlovky - vtedy neboli povinne, tak sa do zakladnej vybavy nemontovali, delene zadne sedadla, ...) tak mu to spocitali na 420.
tak sa tuho zamyslel a vsimol si, ze ked kupi strednu vybavu, tak tam su vsetky tie veci +
sirsie kolesa
silnejsi motor
palubny pocitac
a par hovavin, ktore vuobec nepotrebuje ako
priprava na autoradio, narazniky vo farbe auta, ...
a to vsetko za 360kSKK
viem, ze je lacnejsie, ked sa to namontuje rovno vo fabrike, ale ke si soberiem rozdiel medzi "social edition" a "normal edition" a porovnam ho z rozdeilom medzi SE a SE+doplnky do NE tak to je pomaly 4-5nasobok
|
|
|
Dlouho jsem se tak nezasmál !
Podobně i já jsem si takhle "sestavoval" auto, no a když jsem s fóbií byl na 600 táců, tak jsem šel k peugeotu a koupil tam !
|
|
|
Před dvěma roky jsem koupil Fabii Sedan Fresh edition 1,4 MPI - úplně ořezaná verze bez všech elektronických píčovin a kokotin za 279 000 Kč. Zkuste mi nabídnout podobné auto v této cenové relaci !!!
Bohužel cenová politika Škody od té doby šla do prdele a za tyhle prachy už koupíš tak krátkou Fabii s černými nárazníky a "super kvalitním motorem 1.2" :-8
|
|
|
Renault Thalia. Ošklivý, ale ještě levnější a vybavenější.
|
|
Jízda po českých silnicích pro mě přestala být zážitkem již vcelku dávno. Pořídil jsem si "těžkej krám" s akcelerací parolodě (Ford Mondeo Kombi 1.8 diesel) a doufám, že když se někam dopravuji, tak to ve zdraví přežiji.
|
|
|
Souhlasím a proto mám těžkej a rychlej krám Ford Mondeo 2,5 6V. Lepší než životní připojištění .
|
|
|
Nemyslim. Vcera jsem jel trasu Ostrov Krk - Rijeka - Ljubljana - Klagenfurt - St. Michael - Linz - CB - Praha a nejvice jsem si uzil prave cestu z Dolniho Dvoriste do Prahy. Konecne pekna rovna silnice... Mel jsem na ni asi vyrazne lepsi rychlostni prumer, nez na rakouskych dalnicich (kde to je same omezeni na 80 nebo 100 km/h)...
|
|
A o kerém autu lze říct, že je tak bezpečné, že už to stačí? Typoval bych OT-1. Ten by byl na silnici maximálně bezpečný pro posádku, horší by to bylo s kolemjdoucími, ale to jsem odbočil.
Značná míra odpovědnosti za škody způsobené autem je pořád na řidiči, i když si dokážu představit situace, kdy řidič byť jedoucí jako andílek nenadělá nic a je v průseru. A to vždycky díky zmrdům, pokud mám použít slovník tohoto webu. A tady přichází ke slovu pasivní bezpečnost auta. Proto si myslím, že pasivní bezpečnost má svůj význam a má cenu na ní pořád dál a dál pracovat. A s rozvojem technologií a materiálů určitě půjde zkonstruovat auto s redukční dietou, ale bezpečné. Ono by to šlo i teď - proč dělat nosníky a výztuhy z oceli? Ten kdo je od fochu určitě zná materiály stejně pevné a pevnější než je šufánková ocel, ale za to lehčí, a pružnější. Problémem je CENA. Ostrá soutěžní Fábia má stejnou váhu jako sériové prdítko, nicméně musí snést obrovské namáhání. Myslíte že má nosníky z oceli? :o) Jenže cena jde do milionů....... A takové outo, ač bezpečné a bezesporu život zachňujíci je neprodejné. A bude tomu tak do té doby, dokud budou peníze znamenat pro společnost víc než život. :o(((
|
|
Hej, D-Fens, proč si kupuješ 1.4, když chceš mluvit o agilitě, bóže... to jsou přece auta pro blondýny na nákupy, která NIKDY nepředjíždí a to ani traktor... a to jsem tu před chvílí četl článek o konzultačních zmrdech a jejich nekompetentnosti... No hlavně že Ty jsi kompetentní... FUJ!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: VW Golf V 1.4-16V MPi
|