D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Parkování: Vyřízeno, další!
    (ze dne 09.05.2010, autor článku: Vitikus)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 09.05.2010 21:42:50     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:no..
    ...to máš to samé jako radnice jedné nejmenované čtvrti ovčanům slíbila, že těm co si v zimě před domem uklízeli sníh nezvýší na nový rok domovní daň... a co se nestalo.. najednou mají všichni dvojnásobnou domovní daň.. v obecním plátku se starosta omlouvá, že oni za to nemůžou, že to politici.. Nu což.. tuto zimu se z toho uklízení a požadavků o zaplacení bolestného nejspíše poserou.. :)

    Komentář ze dne: 09.05.2010 22:52:45     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Technicky
    Musím říct, že jako někoho, kdo se navrhováním mimo jiného parkovacích stání a cyklostezek živí, mě článek mírně pobavil a mírně podráždil. Ale konkrétně.

    "Rešením na chybějící parkovací místa není kupodivu výstavba parkovacích míst. Ne ? A co teda? Ano správně, rezidenční zóny."
    Asi takhle - kdyby se Vám podařilo nějakým záhadným způsobem vyřešit problematiku parkování tak, aby skutečně fungovala, tak mi dejte vědět - ale nejspíš bych o tom věděl, protože byste dostal Nobelovku. Parkování obecně je problém - problém, který rozhodně nevyřešíte výstavnou nových parkovacích míst, už proto, že je nemáte kam umístit. Z hlediska projekčního je požadavek na běžný byt 1stání/byt (dle stávajících norem, dle norem, podle kterých se tehdy projektovalo, to bylo ještě méně - na naši obranu takový rozvoj automobilismu se předpokládat nedal, dojely na to prakticky všechny státy). Samozřejmě řešení je, je i relativně jednoduché - podzemní garáže nebo parkovací domy. Nevýhoda je kde jinde, než v ceně, taková stání jsou extrémně drahá. Rezidenční zony - tohle opatření, pokud je správně použito, funguje docela dobře, bohužel v českých poměrech se to celkem pochopitelně zvrhlo.

    "A kdo bude chtít parkovat u domu, bude muset zaplatit."
    Docházkové vzdálenosti jsou pro parkování resp. odstavování vozidla 300-500m. Tolik stručná řeč normy. Nežijte v naivní iluzi, že máte právo parkovat před svým domem, protože tam bydlíte, pokud se parkování nachází v rámci docházkové vzdálenosti, tak máte smůlu. Vyjímkou jsou stání vozidla s označením O1 (invalidé, do budoucna by mělo vzniknout snad i O2-O4), u kterých se stání umísťují individuálně pokud možno co nejblíže bydliště.

    „Jak cyklostezka řeší problém s parkováním auta?“
    Hypoteticky pochopitelně nijak, jedná se zřejmě o motivaci lidí, aby jezdili do práce resp. do dostupných cílů na kole. Nakolik je tato varianta v našich poměrech a v konkrétní infrastruktuře realizovatelná, nejsem schopen posoudit. Carsharing je myšlenka pouze teoreticky zajímavá, viditelný účinek v našich podmínkách nepřinese.

    Vyjadřuju se pouze k faktickým věcem, hypotézy o tom, kdo se na čem kolik napakuje, komentovat nechci a nehodlám.

     
    Komentář ze dne: 09.05.2010 23:02:09     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Technicky
    navrhování ostrůvků a chodníků vás také živí? vznikají nesmyslné ostrůvky a zvětšují se chodníky, vždycky na úkor parkovacích míst, zásadně v oblastech, kde je parkovacích míst opravdu málo. Která hlava otevřená navrhuje snížení počtu parkovacích míst z důvodů rádobyzlepšujících bezpečnost?

     
    Komentář ze dne: 09.05.2010 23:15:11     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Technicky
    Mimo jiné...:-))
    Co se týká "nesmyslných ostrůvků a zvětšených chodníků", tak si moc nestěžujte u projektantů jako takových. Už z toho důvodu, že nám něco takového dost stěžuje práci jako takovou. V naprosté většině se totiž jedná o požadavek příslušného stavebního úřadu, resp. odboru dopravy nebo životního prostředí. Kromě toho není žádným tajemstvím, že stávající legislativa i normy a TP značným způsobem preferují pěší a cyklistickou dopravu. (upřímně řečeno, není to jenom české specifikum, funguje to tak prakticky po celé Evropě)

     
    Komentář ze dne: 09.05.2010 23:30:41     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Technicky
    to nebyla stížnost, jen druhá strana mince, reakce na to, že kde místo na parkování není, tam si ho projektant nevymyslí. To je fakt, na druhou stranu, ho jinde projektant ubere, ale za to nemůže, to ti nahoře :-)).

    nestěžuju si už jen z toho důvodu, že si myslím, že se to "setřepe" samo, prostě budou ta auta stát všude, v druhé řadě, v třetí řadě, na chodníku, kde to půjde, protože jiná možnost není, většina lidí nejezdí a nesnaží se zaparkovat jen tak z dlouhé chvíle, jezdí a parkují, protože to z nějakého důvodu potřebují. Takže to postaví kdekoliv a pak jsou možnosti, že je nechytí nebo korupce nebo zaplatit pokutu. Nějak to půjde, nesmyslné projektování přihraje další peníze do různých kapes, tak nebo tak, stejně jako rezidenční karty.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 00:03:53     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Technicky
    Tak to se zas tak neshodnem - tak jak to funguje, to nemůže fungovat příliš dlouho, takže nějaké "setřepání" je v dlouhodobějším horizontu nereálný. Budu v tomhle poměrně skeptický, takže se obávám, že časem prostě budou muset být provedeny nějaké restrikce nebo omezení.

    Vezměme to řečí čísel - počet registrovaných osobních aut v ČR má stoupající tendenci - v roce 1990 to bylo někde okolo 2,5milionu, koncem roku 2008 to bylo už okolo 4,5milionu. Momentálně se ten trend zmírnil, ale tendence je pořád stoupající. Vezmeme-li například Prahu jako nejkritičtější příklad, tak naprosto suveréně překonáváme v počtu aut na hlavu města jako Berlín, Paříž, Londýn nebo Vídeň. Existuje několik řešení, která jsou buď extrémně drahá (zmíněné podzemní parkování, parking housy apod.) nebo jsou pro změnu extrémně nepopulární (omezování nebo zpoplatnění vjezdu do určitých částí, omezování nebo zpoplatnění parkování, koncepční řešení pomocí parkovišť P+R apod.).

    Samozřejmě podobné snahy tu probíhají (a nejenom v Praze), teoreticky by se i dalo říct, že by s tím i většina lidí možná souhlasila, kdyby to nebylo pojato v typicky české režii - čili naprosto nekoncepčně, nedomyšleně a pochopitelně prošpikované různými skandály, aférami a tak podobně.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 00:18:38     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    já myslím, že to půjde, setřepání bylo v úvozovkách právě z toho důvodu, protože restrikce a omezení nepřinesou ideální stav, přinesou úplatky, kamarádčofty, divné dohody, všechna myslitelná negativa, která právě takové restrikce, kterým reálně není možné vyhovět, nesou. Opatření v české režii, přinesou protiopatření v české režii.

    bože chraň před parkovacími domy navrženými kdejakým joudou, nedávno jsem v takovém parkovacím domě parkovala v Táboře, nevím, jestli byl diletant stavitel nebo projektant, ale v domě bylo tak málo místa na průjezd v zatáčkách, možná pro tříkolku dobrý, odborník by se divil, já jako laik jsem žasla. Nepochybuji, že stavba stála město nemalé peníze :-(. On totiž Tábor, takto díra světa, má rezidentský parkování.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 00:39:11     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Áááá, optimistka, to mám rád..:-))
    Samozřejmě s tím nejde, než souhlasit, veškerá omezení budou mít podobný dopad a podobná negativa. Jenže tady se už pohybujeme v některých oblastech v rámci prostorového omezení, nikoliv v rámci omezení legislativního. Stručně řečeno, když už ty auta nemají kde zaparkovat, protože je všude plno (napadá mě hned několik oblastí, ale typicky uvedu okolí ČVUT v Dejvicích v Praze), tak restrikce nerestrikce, prostě nezaparkujete. Státní aparát má navíc plno možností, jak

    Podobné úlety jako v Táboře bohužel nejsou vyjímkou. Praxe funguje totiž tak, že primárně se řeší statika budovy bez ohledu na parkování (hlavně u podzemních garáží, u parkovacích domů je to ještě větší úlet). Různé fígly typu dimenzování na jiný typ vozidla apod. rovněž nejsou vyjímkou. Pak jde spíš o to, co se podaří "protlačit" přes PČR a dotčené státní orgány.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 01:20:09     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Problém parkování souvisí i s typem auta. Dneska každý vykřikuje, že auto musí být véééélkýýýý a když někomu řeknu že do Prahy jezdím Smartem, tak to je keců "já bych to mít nemohl, protože..." :-)
    No a já mám vyřízeno, jdu k autu a odjiždím a frajer ještě pořád hledá, kde by zaparkoval.

    V Dejvicích i na Starém městě parkuju běžně tak, že velké auto odjede, o něco menší přijede a zbyde kousek místa i pro mě. V každé zdánlivě nacpané ulici můžu zaparkovat zhruba každých 50 - 100m, stačí si vybrat.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 01:30:35     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Vidis? A ted si predstav, ze bys jezdil na skateboardu. Ten staci vzit do ruky a vyrizeno, zatimco frajeri se smrtem jeste hledaji misto. A uz slysim ty kecy "ja bych na skateboardu nemohl, protoze...". :-)

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 01:44:47     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Motorka a range rover. Reseni existuje. A ted debatujte...

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 09:36:49     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Range roverem odstrčíš všechny auta okolo a pak ten kousek do práce dojedeš motorkou, kterou máš v Roveru?...:-))

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 13:06:28     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    No, motorku jsem v aute uz vezl, sice ne tu nejvetsi, ale slo to. Do range bych ji asi nedaval, musel bych sklopit sedadla a zamazal bych si svinstvem z pneu interier.

    Smart a jina mala auta - je to drazsi (porizeni i provoz), nez motorka, nebezpecne asi tak podobne, je to mnohem pomalejsi a co se zazitku z jizdy tyce...

    Range Rover je sice vetsi, ale pokud je parkovani aspon trochu mozne, tak je to idealni auto. Parkovaci kompromis, jakym je male auto, mi prijde divny.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 14:26:57     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Smart je drazsi i pomalejsi nez motorka, ale zase je celorocne provozuschopny.
    Na leto mam nove postavene elektrokolo a je to fakt parada. Zadna komercni sracka s 250W, ale bezny provozni vykon pres 2kW. Uz mam pripraveny koncept clanku na D-FENSe :-)

     
    Komentář ze dne: 13.05.2010 09:35:33     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    článek ... tak sem s ním ! :-)

     
    Komentář ze dne: 20.05.2010 17:13:41     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    D-FENS ho má už druhý týden v poště, tak uvidíme...

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 20:07:56     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    když si do města bereš RR, sám se diskvalifikuješ, protože v městském provozu je jeho robustnost hlavně na škodu právě kvůli parkování. bezpečnost plynoucí z toho, že jde o dvoutunovou bednu je v městských rychlostech k ničemu.

    nevím, co je "pokud je parkování aspoň trochu možné". parkoviště u nákupního centra? vím na tuti, že parkovat auto velikosti menší dodávky je menší nebo větší problém všude. parkovat miniauto problém není skoro nikde. výjimkou je Praha a důvodem její parkovací zóny, nikoliv místo.

    Schválně zkus jet do kina do Velkýho Špalíčku. Pokud budeš mít kliku a bude volno, dáš za parkování v podzemí tolik, co za lístky. Pokud budeš chtít stát venku, budeš jezdit okolo tak 15 minut než to necháš dole na Zelňáku a těch 500m do kopce dojdeš za 10 minut...a jsi na tom stejně jako kdybys nechal RR doma a jel šalinou 8o) Už vůbec nemluvím o zajíždění do centra třeba do Copy General u Mahenky nebo na Kozí do Poringu. S C1 tam jedu a VÍM, že nejpozději na druhý pokus zaparkuju. Jel jsem tam párkrát s C4 Picasso a parkoval jsem po čtvrthodině hledání dost velkýho místa až na Moravským náměstí...

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 12:12:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    souhlasím.
    moc lidí má dnes problém v trenkách.
    kdo ho nemá, tomu stačí i malé, moderní auto a popř. motorka.

     
    Komentář ze dne: 14.05.2010 22:51:50     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    v Dejvicích to neznám, ale znám jiná místa, kde byl vždycky problém zaparkovat, problém se "řeší" zvětšováním chodníků, chodník po kterém projde za den pár lidí, nesejde se jich tam ve stejný okamžik víc než dvanáct na víc než sto metrech délky, má bratru čtyři metry šířku.

    Z mého pohledu je projektant pitomec, protože nedokáže říct staviteli, že široký chodník v této oblasti je nesmysl, jeho zúžením by chodci netrpěli a přibylo by několik parkovacích míst. Myslím Anglickou ulici, zaparkovat se tam nedá, ale na chodníku by klidně mohl být stanový tábor, místa je tam dost, chodců je tam málo. Asi by se projektant musel ozvat a vzdorovat nátlaku podivínů, neozve se, nevzdoruje, ale pokládá se za odborníka. Pokud se odborník přizpůsobuje nátlaku diletantů, přestává být odborníkem bez ohledu na obor.

     
    Komentář ze dne: 14.05.2010 22:54:01     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Reseni Dejvic se jmenuje kapacitni kolejova doprava Kladno - Praha. Dokud ji Praha 6 neprestane bojkotovat, bodou obyvatele Kladenska hlasovat volantem.

     
    Komentář ze dne: 14.05.2010 23:10:07     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Dejvice mě naštěstí nezajímají, zajímají mě jiné oblasti a fascinuje mě pravidelné a časté mytí ulic, kdy nastává situace, že auta není kam zaparkovat, takže se situace s parkováním zhorší a současně není na ulici poznat, jestli už bylo umyto nebo nebylo. Je to služba obyvatelům nebo je to jen větší domů pro úklidové firmy? Kdy pak člověk vidí článek, kde se ředitel úklidových služeb chlubí, jaký je úspěšný manažer, jeden neví jestli se má smát nebo plakat. Do toho projektanti, kteří za nic nemohou, protože stavitel a další a další, celá soustava činností a akcí, kdy nikdo za nic nemůže, nikdo za nic neručí, uklizeno není, smysluplně postaveno také ne, parkovat není kde, stojí to všechno spoustu peněz a tak nějak na to pořád máme, prostě idylka. Co by člověk ještě chtěl, když je všechno tak báječné, skvělé, čisté, vyvážené a propočítané. A jako bonus ještě ochrana před hazardem, do toho se pustila paní Černochová, má velkou starost, aby se celé rodiny neutopily v hazardu, její starosti na mou hlavu. :-))

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 07:12:42     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Ano, vsichni presednou z aut do vlaku a pak budou stastne zit az do smrti... Proc tedy uz davno nepresedli do tech autobusu, co tam jezdi? Neni to spise jen zbozne prani? Neukaze se nahodou, ze kapacitni vlakova doprava ulevi Dejvicim tak o 5 - 10% a vznikla mezera se okamzite zaplni automobily ze satelitu v okoli Horomeric, Kopaniny, Roztok, Slaneho atd.?

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 12:24:30     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    V Dolnim Poberouni to tak funguje i pri naprosto tragickem stavu trate 171. Nepresednou vsichni, velka cast vsak ano. Navic se u kapacitni linie spontanne vytvori dalsi terminalove body - proc by mel clovek hledat misto v Dejvicich, kdyz pak stejne preseda na MHD smer centrum, a neprovest prestup na VHD se stejnym cilovanim treba v Unhosti?

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 12:50:37     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Už ti to tady napsali lidi x-krát: MHD je na takto vzdálené dojíždění dobrá pro lidi, kteří pracují u pásu/v úřadě a nemají žádné zájmy (řaďáci), nebo pro ty, kteří mají doma ženu ve funkci hospodyně, která obstará všechno (autem) a dotyčný MHD-jůzr potřebuje odvézt do práce jen svou prdel, šrajtofli a šnuptychl.
    To, že jsi ty řaďákem, neznamená, že jimi jsou, jimi být chtějí nebo jimi být mohou i lidi okolo...a už vůbec to neznamená, že být řaďákem je něco dobrého.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 13:23:08     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Ano, v Brne se bere vlastnictvi a uzivani vozu jako statusova vec. Uprimne receno mi je to jedno. Uprimne receno mi je i jedno, kdo temi vlaky jezdi nebo bude jezdit - bavime se o tom, ze v Dejvicich se bude parkovat volneji.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 13:43:22     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    v siestovém optimistickém rozpoložení jsem si myslel, že pochopíš. ale mýlil jsem se jako každý, kdo čeká, že budeš myslet hlavou, cenzore.

    v brně i jinde je v současnosti a bude i v budoucnosti, používání vozu nejlepším dopravním prostředkem pro lidi, kteří nedělají "od osmičky do čtyrky" a nemají doma (u podkurevčat) služku, kterou mají napsanou i v občance a která se jim stará jak o plný koryto tak i o čistou podestýlku.

    upřímně řečeno mi jsou nějaký Dejvice u trusníku. jestli se ti tam blbě parkuje, přestěhuj se jako já na dědinu, která je hnedka u města, nebo si postav garáž. co má auto kdejaká lůza, tak už jsou dávno pryč časy, kdy ke autu patřila garáž a vaše škodifky koupené od škodifkalýzinku ve spolupráci s cofidisem zavazejí na každé ulici, kde moderní Lidl-chudina žije.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 14:16:57     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Pak tedy nechapu, proc se do debaty o parkovani v Dejvicich vubec zapojujes.

    Kratke shrnuti pro tvuj obedem unaveny mozek, abys mohl pochopit, o cem tu jde rec:
    1) V Dejvicich se spatne parkuje.
    2) Resenim by byla rychla, kapacitni a pohodlna VHD, obsluhujici oblast Kladenska, tedy pri soucasne frekvenci doprava kolejova. To bohuzel bojkotuje radnice Prahy 6, cim si sere do vlastniho hnizda.
    3) Proc takto nefunguji autobusy?
    4) Nejsou dostatecne atraktivni z vyse zminenych naroku na dopravu. Navic neterminuji v centru. Doklad: Spadova oblast trati 171.

    Tvuj prinos do debaty:
    a) VHD jezdi tzv. radaci, kteri v praci/skole potrebuji predevsim svou hlavu ci ruce a netahaji s sebou zadny velky naklad. (No a?)
    b) Ja jsem radakem. (Hm, asi ano - no a?)
    c) Byt radakem neni nic dobreho. (Co to ma spolecneho s parkovanim v Dejvicich?)
    d) Prinos bodu a-c) pro debatu o parkovani v Dejvicich jsem nepochopil. (To opravdu ne.)
    e) Vuz je nejflexibilnejsi dopravni prostredek. (To je, no a?)
    f) Parkovani v Dejvicich neresis. (Tak proc se do debaty o nem pletes?)
    g) Mam se prestehovat. (Proc? Ja tam nebydlim, coz neznamena, ze ten problem neregistruju.)
    h) Mam skodovku financovanou leasingem + spotrebitelskym uverem. (Zajimave, asi bych se po ni mel podivat.)
    i) V intravilanu mest zije Lidl-chudina. (Jasne, Dejvice, Bubenec atd. jsou ctvrti plne chudinskych slumu.)

    Abych to tedy shrnul. Tvuj prinos do debaty o parkovani v Dejvicich oznacuji, mily Jene, kratkym oznacenim: trollovo lejno.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 14:36:49     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    proč se zapojuju? protože ji vedeš s použitím vpravdě bolševického přesvědčení, že víš, co je pro ostatní nejlepší. ještě chybí dodat, že to myslíš dobře nejen pro okolí, ale hlavně pro jejich děcka 8o)

    1) dejvice nejsou jediná část, kde se špatně parkuje, představ si
    2) myslet si, že vlak nahradí auta je naivní a ukazuje to na masivní odolnost ideálů ne nepodobných těm ze Strany zelených, která by všechny nejraději viděla v oblečení jedné barvy z recyklovaných nebo čistě přírodních vláken, jak spořádaně cestují vlakem stojíc v pozoru, aby byla kapacita vagónu naplněna maximálně a Gaia z toho měla fantastickej orgasmus.
    3) ze stejného důvodu, jako nebude fungovat vlak a proto si od vlaku není chytré slibovat nějakou extra změnu
    4) atraktivitu by vlak získal, kdyby jel když člověk potřebuje, koleje vedly od baráku do práce a zpět domů přes obchod, squash a kavárnu/hospodu

    a) vlakem jezděj řaďáci, co nepotřebují nic moc vozit, ale hlavně mají svůj neprůstřelný stereotyp příchodu a odchodu nejen z/do práce, ale i z/do domu, protože mimo práce a poledního žrádla nedělají mimo domov nic.
    b) žít ve stereotypu řaďáka je špatné, protože stereotyp dělá z lidí blbce a ničí schopnost myslet a přizpůsobovat se.
    c) co podle tebe stojí za problémem parkování v dejvicích?
    e) fajn
    f ) ty parkování v dejvicích řešíš i když tam nebydlíš? jsi teda jeden z těch, kteří ten problém vytvářejí?
    g) ano. přestěhuj se tam, kde tě nebude problém dejvic pálit...a nemusíš rovnou do brna, stačí někam jinam po praze. Moussa je taky z prahy a dejvice ji nepálej...řešení existuje 8o)
    h) vyjadřuješ se jako lůza, bojuješ za to, aby se proletáři pohodlně dostali vlaky do Kolbenky a domů k soudružkám manželkám, tak proč bych si měl myslet, že jsi jiný než Oni - majitelé formulí HTP na lízačku?
    i) to, že si někdo vezme doživotní hypotéku na mizerně postavenou, papundeklovou krabici v satelitu, ještě neznamená, že je "za vodou". naopak. mnoho tykových rodin se stává klienty Lidlu právě až PO zakoupení podobné nemovitosti.

    jsem rád, že jsi prožil pocity, které se dostavují nejen u mě, když se se svou bezfntazijní duší cenzora zapojíš do libovolné debaty zde 8o)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 16:36:12     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Jen nekolik poznamek.
    Ac jsem sam v soucasne dobe na pracovni pozici, kdy nejezdim do prace na 8 a ve 4 zpet, vetsinu dne pokud se potrebuji pohybovat, tak se pohybuju autem, tak pres to je potreba si uvedomit, ze existuje velke mnozstvi lidi, kteri od 8 do 4 (ci v jinou periodu) pracuji. Sam jsem takto pracoval minimalne 6-7 let ze sveho zivota a nevidim na tom nic spatneho - existuje spousta profesi, ktera jsou potrebna, a maji pevnou pracovni dobu.
    To, ze ty to tak trebas nemas neznamena, ze se vsichni muzou sebrat a prestat pracovat v takovych podminkach - velmi brzo bych nemel ani ja ani ty co jist a podobne.
    Pro lidi, kteri skutecne rano vyjdou ze dveri a jedou primo do prace, odpoledne vyjdou z prace a jedou primo domu, je docela idealni reseni MHD (mluvim ted o Praze) , pripadne vlak a podobne. Mozna ze ty po ceste z prace potrebujes na nakup a podobne, oki, jed si autem, ale spousta lidi na ten nakup nepotrebuje, nebo ho maji vyreseny jinak (napriklad ja nakupuji vzdy v obchode, ktery mam cca 50 metru od vchodu do bytu, proto je skoro nesmysl, abych jezdil do prace autem jen z duvodu toho, ze chci nakoupit).
    V Praze za urcite konstelace muze byt jezdeni MHD do prace a zprace mnohem vyhodnejsi, nez jezdit autem. Napriklad ja pokud musim jet rano na firmu, jedu zasadne metrem, protoze autem by mi to vcetne kolon trvalo cca 30-40 minut, metrem vcetne cesty pesky to mam tak 20, listek me stoji 26kc, a to bych mene za benzin pri popojizdeni v kolone stejne nedal.
    Co se tyce Kladna a Dejvic - shodou okolnosti jsem pred cca 5ti lety bydlel v Bustehradu a dojizdeli jsme autem do Prahy do prace. Jezdili jsme ve 3 lidech, nechavali auto na Dejvicky a dale jeli metrem. Jelikoz to takhle dela hafo lidi, tak nastava: Kolony jak prase, bezne cesta Bustehrad -> dejvicka trvala 45-60 minut, zatimco pri volne ceste to je tak na 15 minut. Pocitali jsme cenu za dopravu, ve 3 lidech se vyplatilo jezdit autem, ve 2 lidech uz spise busem, ale tam byl rozdil pomerne zanedbatelny. Jeden clovek se suverene vyplatilo jet busem.
    Problem busu je ten, ze stoji ve stejne kolone, povetsinou...Pokud vim, bus Kladno -> dejvicka jede okolo 45 minut cca, pokud nejsou komplikace, pri kolonach vyrazne vice. Pokud by jel vlak rekneme 30 minut, a to jeste mnohem blize do centra, nez jede nyni bus, byl by hojne vyuzivany. Mimochodem co se tyce vyteznosti busu - ty autobusy byvaly naprosto narvane k prasknuti - o sluzbu tedy byl evidentne velky zajem, a jsem si jisty, ze velky zajem by byl i o vlak, protoze by oproti tem busum prinesl usporu casu velkeho rozsahu.
    Co se tyce toho, ze vlak nejede tehdy, kdyz potrebuju - samozrejme. Od toho ale planuju. Odchod z prace si naplanuju tak, abych po ceste na vlak stihl co potrebuju, a stihl ho a necekal dele nez 10 minut rekneme. Nehlede na to, ze pokud budou intervaly ve spicce rekneme 30 minut, tak kdyz si clovek pocka 10-20 minut a ma jistotu, ze nebude cekat dele...tak proc ne.

    Obecne si myslim, ze resenei, ktere by bylo hojne vyuzivane a to ne z donuceni ci pomoci dotaci, ale proste diky zajmu o nej, ma smysl. Ja docela chapu, ze mas tendence se posmivat "obycejnym delnikum" , ze jsou to obycejni delnici. Ale takovych obycejnych delniku je spousta a jsou potreba. Pokud by vsichni byli na tom dobre jaky ty, tak by ses vlastne propadl do sedeho prumeru, a to by jsi jiste nechtel, ne ?:-)))

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 19:27:27     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    jen ve zkratce:
    - pracuju od +/- 8:30 do +/-15:00, dopravuju se indi-vindi, protože až v práci se rozhoduju, jaký bude program. I když vím, že bude nějaké jednání, nenapadlo by mě jet MHD.
    - uznávám, že existují povolání užitečná, která se dělají "od-do". nikdy jsem to nepopřel a ani jsem neřekl, že je to špatně.
    - "být řaďák" znamená jít z domu do háku a z háku domů...jako beran. někdo jde sportovat, protože jít z práce domů a pak jet ještě třeba do bazénu plavat, na squash nebo na in-liny je ztráta času.
    - považovat autobus "naprosto narvaný k prasknutí" za variantu dopravy je pro nemalou skupinu nepřijatelné.
    - situaci v dejvicích znám tak, jak jsi ji popsal. tak nějak v praxi (ne)funguje model, že lidi přijedou k MHD auty a přesednou na socku. když není parkoviště, parkuje se kde se dá. když je parkoviště, nikdo na něm neparkuje, protože jsou auta vykrádána, nebo se ztrácejí celá.
    - přizpůsobovat svůj program dopravě je plýtvání příležitostma a časem.

    neposmívám se "obyčejným dělníkům". sám s nima pracuju, spoléhám na jejich zodpovědnost při práci a vím, že mají tvrdej chleba. neměnil bych s nima, ale rozhodně nesdílím jejich velmi často projevovaný, omezený rozhled. nedělám to ani v práci, proč bych to měl dělat tady? cenzor a sociální inženýr podotek agituje za prosazení nějakých dalších ústupků hromadné dopravě, přestože mokrý sen všech jeho předchůdců o tom, jak lidi do centra pojedou MHD se v praxi ukázal jako neprůchodný. tak nějak by totiž vypadala nejlepší varianta situace poté, když by všichni přesedli do podotkových autobusů, vlaků a jiných složek "mastné tyče".

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 20:15:23     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technick
    Btw videl jsi film Dabluv advokat? S Keanu "Neo" Reevesem a Al Pacinem? :-) Pro me osobne se jedna o film, ktery obsahuje spousty "pravdy o svete" a casto si vzpominam na tu scenu, kde al Pacino, ac defacto nejmocnejsi "muz" na svete rika Reevesovi cosi o tom, ze ma jezdit nadzemkou, aby nestratil kontakt s lidma :-) Me se ta scena libi a prijde mi pravdiva. Chci tim rict, ze se neposmivam lidem, co jezdi narvanym autobusem. Pro nekoho muze byt tech par tisic mesicne, ktere tim usetri dosti vyrazna suma, napriklad..
    Co se tyce MHD, osobne proti MHD vubec nic nemam, minimalne v Praze se jedna o jeden z nejlepsich systemu na svete, ktery nam zavidej i lidi z New Yorku. Denne vyuziva MHD vysoke mnozstvi lidi, takze jim proste prinasi urcite vyhody. A neni pravda, ze bych v metru nevidel "kravataky" Vidam, a docela bezne...
    Ja jsem posledni, kdy by tvrdil, ze auta jsou fuj a MHD je the best of...Sam jezdim autem i tam, kde jinak jezdi MHD (klasika, k brachovi na navstevu muzu jet MHD, pojedu cca 45 minut, a nebo autem, a pojedu cca 20 minut). Sam jezdim po obchodnich schuzkach a jezdim autem, pokud to jen trosku jde. Ale proste nejsem idiot, abych jel na Prahu 1 autem, kdyz tam nejedu vylozene neco nalozit. To proste vlezu do metra, co mam 5 minut od bytu a dojedu nekam metrem, a zbytek dojdu, nebo dopopojedu tramvaji.
    a jeste jeden poznatek - prizpusobit svuj cas doprave, pokud se jedna o prizpusobeni v radu minut, max par desitek minut, neni az tak mimo. Napriklad muzu jit z prace, dojet nekam a pak nakoupit, a nebo jit z prace, nakoupit a pak az jet domu - domu prijdu ve stejnou dobu, jen jsem si to to trosku jinak zorganizoval. Clovek to dela i s jinyma vecma - kino take hraje obvykle co 2 hodiny nejaky film, musim se prizpusobit :-) atd...
    Jinak co se tyce MHD, mam v jasne preferenci metro, a na druhem konci zebricku autobusy. Pokud bych nekam musel jet po Praze busem, pojedu radsi autem. Ale metro je jeden z nejlepsich vynazelu, jake kdy kdo vymyslel :-)))

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 21:29:05     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tech
    - vzhledem k mému častému výskytu na stavbě a obchodním schůzkám nehrozí, že bych s lidma ztratil kontakt. takže ani pro tohle nepotřebuju MHD 8o)
    - MHD k ničemu nepotřebuju, přestože moje cesty vedou často po Brně. jenže MHD bych jezdil celej den a vyřídil tak 1/3 věcí a asi 1/10 telefonátů, protože v šalině telefonují jen burani.
    - metro je dobrý vynález, no jediný metro máte v Praze. když tam jedu a mám se někam přepravovat s domorodcema, jedu raději metrem, ale Moussa už mne zatáhla i do šaliny 8o)
    - "pár desítek minut" je doba na kafe, kterou si rád najdu, abych s někým dal řeč. no a vybírat si mezi tím na kafe jít a nejít jen kvůli tomu, že mi jede vlak...z toho už jsem vyrostl v sedmnácti.
    - když jdu do kina, tak nakupuju službu, která nemá alternativu a tak je přizpůsobení nutné. u dopravy je alternativ několik.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 23:56:35     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    to nebyla šalina, ale tramvaj, v horším elektrika. Osobně nerada jezdím metrem, musíš dolů do podzemí, pak zase nahoru, čas, který získáš rychlou jízdou, ztratíš na schodech, když to není nutné, jedu raději tramvají. V samotném centru je cesta tramvají komplikovaná, pětkrát přesedat a projet půl Prahy. :-)

     
    Komentář ze dne: 16.05.2010 08:37:23     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V samotnem centru je nejlepsi chodit pesky ;-)

     
    Komentář ze dne: 16.05.2010 10:35:11     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    ad kafe: to je otázka životního stylu a každej to má jiný. mě třeba obvykle nebaví zajít s někým do hospody/na kafe/na pokec na pár (desítek) minut. Co probereme? Nic. Akorát tak zdvořilostní plky. To si rovnou můžem zatelefonovat nebo zaskypovat. Pořádná schůzka s přáteli má bejt na pár hodin. :) Ale já u přátel upřednostňuju kvalitu před kvantitou, takže lidí, se kterejma mám chuť trávit volný čas je poměrně málo.
    Krom toho v Praze MHD jezdí furt a v krátkejch intervalech a jediný, co je potřeba si hlídat je půlnoc. Takže je klidně možný zajít po práci s kolegama na jedno (jakože opravdu na jedno), v klidu dopít, zaplatit a odejít na MHD, aniž by bylo potřeba sledovat hodinky.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 22:06:57     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technick
    Desitky tisic lidi denne do Prahy vlakem dojizdeji. Takova je realita. Ve smeru od Kladna kapacitni kolejove spojeni chybi. Takova je realita. Vsichni IAD jezdit nemohou, protoze by se do Prahy pohodlne nevesli (viz ty Dejvice: opravdu si myslis, ze vsichni, co tam parkuji, tam zaroven maji i cil cesty?). Takova je realita. Nechapu, cemu rikas "ustupek hromadne doprave", cemu rikas "mokry sen", cemu rikas "nepruchodny", kdyz realita, jen a jen realita, ukazuje, ze emo blabolis. A jsi uplne mimo realitu, ty objektivni racionalisto.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 22:20:06     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tech
    - ano, desítky tisíc řaďáků kjezděj dobytčákem do prahy každej den...a to je argument pro co?
    - od kladna nevedou koleje...a co jako? nevedou koleje, je třeba hledat jiné varianty. položit koleje totiž není "hup na krávu a je tele". pokud by měly být investicí ČD nebo jiných, státních organizací jako je SŽDC, tak jsem všema deseti proti tomu, aby něco takového vzniklo.
    - ne. všichni, co parkují v dejvicích přesedají na MHD tak, jak si to přáli tví předchůdci v socio-inženýrinku...a hele - stejně to nefunguje.
    - co se emocí týče jsem úplně v klidu, takže "emo-blábolení" jsi použil úplně mimo smysl toho termínu.

    jediná realita je, že hromadná doprava libovolného druhu je masivně dotována, je neefektivní, nepohodlná, špinavá a tím drahá. dokud nebude odstřižena od státního cecku do kterého lejou prostředky i lidi, kteří socku nepoužívají, nebude to pro slušného člověka způsob dopravy za který by se v jistém smyslu nemusel stydět. až bude stát lístek na hodinu v MHD 70,- kč, pak si povíme... cenzorský idealisto.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 22:36:42     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    - Ze poptavka existuje. Ze je vlakova doprava pro ty desitky tisic lidi efektivnejsi nez IAD. Tys tvrdil opak, nepamatujes si, mokry sne?
    - Od Kladna nevedou koleje? Ziram. Ty se opravdu dokazes hadat o vecech, o kterych nemas ani nejmensiho sajna...
    - Vida, takze mam pravdu. Diky. Procpak asi ti lide IAD nepokracuji az do cile?
    - Pokud tebou nezmitaji emoce, pak nechapu, proc nejsi schopen argumentovat racionalne a pises jak hysterka v klimakteriu. Problem: Potreba vyresit kazdodenni tranfer desitek tisic lidi. Tve reseni: Kecy o nejakych "radacich" a jejich zivotnim stylu, ktere s problemem nemaji nic spolecneho, stejne jako s realitou.

    Neefiktivita VHD je nejaky prirodni zakon? Detto jeji spinavost? Detto jeji nepohodli? Uspora z rozsahu neexistuje?
    Az se bude za parkovani kdekoli v intravilanu mesta platit 70,- Kc na hodinu...

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 22:39:36     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ja docela chapu, ze mas zivotni potrebu vymezovat se proti MHD, i kdyby te melo stat zivot - opravdu si umim predstavit tu filmovou situaci, jak jses svazany v kozelci, 2 do tebe kopou, z tebe jen chcije krev a rves - Nee, neodvolam, MHD je spatna a kdo jezdi MHD je socka, klidne me zabijte, ja pro svou pravdu i umru....
    Ja sam se takhle hadam trebas s komunistama, ale presto si myslim, ze se v mnohem pletes a veskere snahy o rozumnou debatu se mijeji ucinkem.
    K tomu co jsi napsal mam jen nekolik poznamek :
    V tuto chvili holt stat urcije, kudy povedou silnice, kudy koleje, a podobne. Soukrome silnice i soukrome koleje vznikaji velice obtizne, a ne v masovem meritku. Realita je takova, a tezko se bude menit, i kdyby ve volbach SSO dostala 100%. Bohuzel jsem nevidel kandidovat zadnou stranu, ktera by chtela zrusit stat(y) jako takove...
    Takze se smirme s realitou a pokusme se o rozumne reseni v ramci ni.
    To, ze vsichni parkuji v Dejvicich a presedaji na metro znamena, ze to FUNGUJE. Stejne to pomerne funguje na Zlicine, kde parkuje spousty lidi a jedou do centra metrem - coz je mimochodem VYRAZNE rychlejsi, nez jet ze Zlicina do centra autem. Jet metrem je tedy vyhodnejsi, minimalne z hlediska casu urcite.
    Polozit koleje by melo byt neco, co ma dlouhodoby plan. Firmu nejde ridit bez planu do budoucna, republiku nejde ridit bez planu do budoucna. Republika by si mela zjistit potreby obcanu a ty naplnovat, kdyz uz ji na to obcani davaj penize (a nechci debatovat o tom, jestli to je dobre nebo ne - proste to tak je). Sam z vlastni zkusenosti vim, ze "republika" moc neresi, co obcani chteji - sami prodavame analyticke nastroje, ktere dokazou takove trendy vysledovat -z urcite miry- a jediny, kdo o ne neprojevuje zadny zajem, jsou politicke strany a statni instituce :-) Ale tak jako tak - pokud existuje masivni zajem o posileni dopravy nekde, stat by si mel udelat analyzu, a pokud se to potvrdi, mel by zacit sluzbu zajistovat.
    Hromadna doprava je dotovana (nevim z kolika procent a kde, priznam se) a dozajiste je to spatne. absolutne bych se nebranil tomu, kdyby v Praze MHD tolik dotovana nebyla, a litacka by stala rekneme 2-3x tolik, listek to same. Jenze je potreba si uvedomit, ze pro mesto Praha je MHD velice vyhodna, protoze kdyby MHD nebyla, tak se tam tema autama proste to mesto zacpe a nikdo se tam nehne(mozna je to jen prazske specifikum, protoze v Hradci Kralove co jsem 3 roky bydlel by MHD skoro nemusela byt, a doprava by to ustala). Praha by neustala dopravni situaci, tudy je potreba MHD, a tudiz je pro mesto skoro az nutne MHD dotovat. V tuto dobu je stav pomerne na hranici unosnosti. Pokud by se 3x zdrazily listky na metro, stoupla by hustota dopravy, a kde se ted stoji v kolone 30 minut, stalo by se 2 hodiny. Po case by se to ustalilo, tak na hodine trebas...a vsichni by byli nasrani.
    Na druhou stranu - slysel jsem cosi o tom, ze "morava prispiva na prazske metro" - nevim, z ceho presne se metro dotuje, osobne myslim, ze by si mhd mela praha dotovat z jejich vlastnich prostredku, protoze to je proste ciste jeji zajem.
    Cimz jsem ti mimochodem odpovedel na tvou prvni otazku. To, ze desitky tisic lidi jezdi denne MHD umoznuje tobe, aby ses vubec dostal autem pres mesto a netvalo ti to 4 hodiny.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 22:43:11     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A propos, je sirka pasma infrastruktury (kapacita komunikaci, odstavna mista) pro IAD v intravilanech mest konecna, nebo ne? Pokud se domnivas, ze ne, zijes opravdu ve svete jine fyziky.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 22:51:29     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Co se tyce odstavnych mist, konecna jednoznacne neni. Co se tyce kapacit komunikaci, i tam existuji reseni, jak temer neomezene (i kdyz draho) navysovat.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 23:06:31     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kapacita odstavnych mist je tedy nekonecna? Leda s vyuzitim cervi diry do mimoprostoru:-)

    Ale dobre, kdyz se vratime zpet na zem a budeme se bavit o resenich trzne realnych (trzne mineno financne i obecne, jako pomer prinosu a zaporu v porovnani s efektivitou jineho reseni), mozna by bylo zajimave uvest nejake "nekonecne" reseni treba pro modelovou lokalitu zminenou primo v clanku.

     
    Komentář ze dne: 16.05.2010 08:35:44     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jiste, podzemni garaze jsou resenim. Jediny problem, ktery je treba vyresit, je financovani.

     
    Komentář ze dne: 16.05.2010 22:47:48     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:[24]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Samozřejmě - jenže je to problém natolik závažný, že prakticky není za stávající situace ekonomicky proveditelný.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 18:10:33     Reagovat
    Autor: Vodka - Zippo
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    počet osobních urážek - 20:0 pro honzu.

    řekl bych, že jako lůza se předřečník rozhodně nevyjadřoval. Asi čteme oba něco jiného.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 19:01:35     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    jen podotek se může ohradit, že je uražen. pak to teprve budou urážky. takže klid.

    také je třeba "být v obraze" a vidět dál než na špičku svýho nosu. důvody, proč si myslím, že podotek je cenzor a má blíže k lidl-lůze, přesahují rámec této diskuse.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 21:17:47     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    1) Nejsou, ale rec sla o nich. Predstav si. Pokud do debaty o nejakem tematu vpadnes s off topic kecy, nediv se, ze budou oznaceny za off topic kecy.
    2) Jisteze rychly, pohodlny, v kratkych intervalech a az do centra jedouci vlak nahradi znacnou cast aut. Minimalne tech, co parkuji na v podstate jedinem prestupnim uzlu na "system vnitrni MHD" v soucasne dobe. Okolo Prahy neni neobvykle, ze lide ze spadove oblasti prijedou autem na "sve" nadrazi a zaparkuji tam, dal pokracuji vlakem (namatkou Vsenory, Strancice, Cesky Brod...). Neni duvod se nedomnivat, ze by to s Kladnem bylo jinak, tam kapacitni kolejova doprava zkratka schazi a poptavka po ni je. Odvozovat z toho hovadiny, co odvozujes ty, je blahovost - staci pohled, jak je to v kapacitnich smerech ted - soucasna realita, stav, jaky je ted, rozumis, dava za pravdu mne. Delej co delej, vriskej si co libo, nic na tom nezmenis.
    3) To nebyla ma otazka, to bylo shrnuti predchozi diskuse, ostatne jako vsechny body cislovane arabsky. Skoda, ze neumis cist.
    4) To je atraktivita pro tebe. Desitky vlakem dojizdejicich lidi v aglomeraci Prahy to vidi jinak. Co vidim kolem sebe, zvladaji s prehledem i volnocasove aktivity - pravdepodobne je provozuji na uzemi hl. m. Prahy. Neni jediny duvod se domnivat, ze u tisicu lidi parkujicich na Praze 6 by to bylo jinak. Pokud mas nejaky racionalni duvod, a ne emo zvasty, sem s nim.

    a) A kdyby jo, tak co? Ted zavazeji na Praze 6.
    b) Je mi to jedno, jejich boj.
    c) Prekvapive blizkost stotisicove kladenske aglomerace. Prekvapeni? V okoli Prahy moc takovych mist neni, a prece i z mnohem mene koncentrovanych mist lide pouzivaji na dojizdeni vlaky. (Ostatne jako na celem svete, dovolim si tvrdit, ze i v Brne.) Ty si myslis, ze by to zde bylo jinak. Nechapu proc. Opakuju, poptavka po kapacitni, pohodlne, do centra zajizdejici VHD tu je. Bojkotuje ji radnice Prahy 6 (a v pripade mnohem mene efektivnich autobusu pak neochota StC a Kladna k integraci do PIDu, ktere se ovsem neni moc co divit).
    e) Debata sla o parkovani v Dejvicich. Ty se mozna nezajimas o svet kolem sebe a zijes rad ve sve ulite, ja to mam jinak. Omlouvam se, ze jsem si na problem udelal nazor; vadi ti to opravdu tak?
    g) Mne osobne nepali; snad krome toho, ze do Dejvic se ted pres den neda rozumne zajizdet autem tak, aby clovek nepromrhal spoustu casu na parkovani. To me ostatne taky nepali; jak jsem zde nekolikrat uvedl, na dopravu po Praze rad vyuzivam taxiky. A ze Moussu problem nepali, no a? Chces rict, ze lide by se meli vyjadrovat jen k problemum, ktere pali Moussu?
    h) Pokud si myslis, ze vyjadreni nazoru v obskurni internetove diskusi na pricinu a reseni nejakeho mistniho problemu je "boj", budiz ti prano. Pokud si myslis, ze vlaky dojizdi jen lide, ktere popisujes (a i kdyby, tak co?), mylis se. Pokud si myslis, ze vyjadreni nazoru na dopravni spojeni mezi dvema velkymi ceskymi mesty je vhodne jen tehdy, pokud cloveka osobne pali, jsi typicky homolkovsky zaprdenec. Pokud si myslis, ze takove vyjadreni znamena prislusnost k nejake tebou definovane virtualni socialni skupine, je mi to jedno.
    i) Mizerne postavene papundelkove krabice ve mnou jmenovanych prazskych ctvrtich nenajdes. Cela tva myslenkova konstrukce je tedy nesmyslna.

    Zadne velke pocity nezazivam. Zatim me bavis, az se to zmeni, pujdi delat zas neco jineho. Moznosti mam dost. Mimochodem, libi se mi, jak (jako casto) mas zas potrebu se se svym postojem jit rychle schovat do nejake virtualni smecky - nedokazes napsat, ze te seru; hned musis rict, ze seru _nejen_ tebe. No a? Hod se do klidu, zbabely zachvate.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 21:20:15     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Opravy:
    2) ... neni duvod se domnivat ...
    4) ... desitky tisic ...

     
    Komentář ze dne: 16.05.2010 00:22:41     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    tedy ruku na srdce, s off topic jsi začal ty. V diskuzi jsem neřešila, že není kde parkovat, protože příměstská doprava nefunguje a každý mimopražský jouda přijede autem a pak ho nemá kde odložit. Řešila jsem ubírání parkovacích míst v důsledku hlouposti stavitelů a projektantů, přesněji nikoliv hlouposti, ale jejich podřizování se současným trednům, které sice na schůzi vyznějí moc hezky, ale v reálu jsou kontraproduktivní.

    a mimochodem, jsi si opravdu jist, že až do centra dojíždějící vlaky nikoho neobtěžují, že je to skutečně to pravé ořechové. Já sice u žádné takové tratě nebydlím, přesto si myslím, že se takový obyvatel z projíždějících vlaků opupínkuje víc než když tam projíždějí auta.

     
    Komentář ze dne: 16.05.2010 00:42:23     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technick
    Ono uz se na hlavak nejezdi tunelama?

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 13:53:57     Reagovat
    Autor: Vodka - Zippo
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Nejvíce mě tady dostává ten váš častej a neuvěřitelně trapnej argument, že v MHD se přenášejí nemoci. Vsadím se, že méně často je nemocný člověk, co jezdí autobusem s chrchlajícíma lidma, než člověk, který svoje zdraví ničí klimatizací ve voze.

    Jinak je dobře, že máš auto a nejsi řaďák ^^

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 13:58:44     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Ten argument je IMHO pitomost, jde především o pohodlí a někdy i o čas (to závisí na relaci). Nevidím ovšem důvod, proč si to nepřiznat.

    Poslední cca. tři roky jezdím do práce spíš autem, předtím jsem jezdil spíš MHD. Nevšim jsem si, že bych byl nějak víc nebo míň často nachcípanej.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 14:07:26     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    tak celkem věřim tomu, že pokud někdo funguje tak, že z domova jede akorát autem do kanclu a zpátky, tak že když musí nečekaně jet MHD, tak že něco chytne, protože může mít oslabenou imunitu. Ale nemyslim, že by MHD bylo nějak rizikovější než třeba sámoška nebo ulice plná lidí. A pro člověka, jehož pracovní náplň spočívá v kontaktu s cizíma lidma je z hlediska epidemiologického úplně fuk, čim jezdí do práce.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 14:16:34     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    s tou oslabenou imunitou jsi to myslel vážně?
    vezmi to kolem dokola. nemusíš stát a moknout na zastávce, nejsi oslaben chladnem nebo horkem v neklimatizovaném dobytčáku, nemusíš sahat na mastnou tyč, které se před tím držel někdo, kdo měl na ruce sopel poté, co si způsobně při kýchnutí zakryl ústa rukou... myslím, že si imunitu představuješ moc jednoduše na to, jak složitý je to mechanismus. odolnost lidí není přímo úměrná počtu kontaktů s nemocí, ale spíše celkovou kondicí organismu. tu rýmu totiž chytne každej bez ohledu na to, jak jezdí do práce, ale ten s lepší kondicí se jí zbaví za 3 dny, kdežto MHD-jůzr ji má skoro trvale.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 16:41:11     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    No prave...uprimne receno, clovek, ktery cely zivot mokne na zastavce, neni oslabovan horkem ani zimou, bakterii vidi jednou za mesic na obrazku, tak takovy clovek nakonec chytne kdejakou nemoc, kterou potka na chodniku. Krasne je to videt na tom, jak se prosazuje 100% hygiena pro deti, doma zadne bakterie a podobne, a nakonec dite pul roku promarodi.
    Ja kdyz byl malej, tak jsem zil nekde na pomezi predmesti a vesnice, nakonec vlastne az tak do 18ti. V zime jsme chodili domu promrzli a mokri, v lete jsme ulitani z fotbalu pili ledovou vodu, redkvicky jsme tahali ze zeme, utreli do kosile a jezdli primo ze zeme...Dneska je to se mnou tak, ze jsem naposledy u doktora byl pred cca 3 rokama.Nemocenskou jsem za svuj zivot (je mi 34) mel cca 5x, a to mozna prehanim.
    Na zakladce si nepamatuju, ze bych nejak extra chybel, mozna 1-2x za rok . A ve svem okoli jsem to videl velice podobne.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 19:42:41     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    jsem na tom s věkem i nemocností +/- stejně. já do 19ti vesloval, vždycky jsem byl v nějakém kolektivu - škola, veslák... potom, co jsem začal jezdit na motorce jsem přestal mít ty trojdenní rýmy, který chytneš na podzim v MHD, kde jede 1/5 lidí s tím, že "jestli se mi to dnes nezlepší, tak jdu zítra k doktorovi". chřipková epidemie se mne od r. 1999 týkala možná jednou, když to přinesl kolega z domu kam to zatáhly ze školy jeho děti.
    pěstuju rajčata, chodím na všeliké ostatní ovoce a zastávám názor, že nejlíp to chutná ze stromu 8o)

    s fanatickým desinfikováním domácností, aby alergičtí chcípáci byli ještě choulostivější, také nesouhlasím a doma to neprovozuju. ne, že bych byl prase, ale rajony na hajzlu jednou za tejden s obyčejným čističem stačej až dost.

    nemocnost záleží na tom, jak je člověk silnej - jestli dobře jí, dobře spí, jestli sportuje, jestli se nevystavuje zátěži při střídavém pobývání v klimatizovaných a neklimatizovaných prostorách. Takovej člověk je otužilej.
    To, že ráno zmokneš cestou na socku, pak cestuješ v zapařeným busu s padesáti lidma z nichž je 5 už nemocenjch, ale přecházej to...v práci sedíš ve vlhkých hadrách, v poledne do sebe natlačíš brzdu, co sis přines z domu v lepším případě horký maso, vlažnou UHO a studený brambory v závodce + odpo jedeš domů zase sockou...to člověka spíš opotřebuje než aby byl otužilej.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 14:10:26     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Nesouhlasím.
    Praxe sahající stovky let do historie ukazuje, že v prostředí, kde je více lidí (ze spodní půlky) pohromadě, se nemoci šíří rychleji a častěji. Od doby, kdy jsem přestal na střední škole používat MHD jsem byl nemocnej s chřipkou či angínou asi tak 5x, antibiotika jsem měl nasazena naposled v roce 2006 po zánětu dásně po trhání osmičky.

    Můj vůz klimatizaci nemá, protože v zimě ji nepotřebuje a v létě s ním nejezdím(e). Kolegové, kteří klimatizace ve svých vozech mají, umějí je používat a nemocní z toho nebejvají.

    Citroën C1, který vlastním, nebývá v očích řaďáků považován za auto i když se o tom baví s tvářema přitisknutýma na zavřené dveře šaliny 8o)

    Řaďák asi nejsem, to máš pravdu.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 18:07:20     Reagovat
    Autor: Vodka - Zippo
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Praxe sahající stovky let je v dnešní době nepoužitelná neboť ta sterilita kolem nás nemá v historii obdoby.
    Jde o to, že spousta lidí co všude jezdí, co popojíždí i třeba blbej kilometr autem, mají organismus sto procentně ve špatným stavu. Ty pak hekají, jak v MHD mezi těma řaďákama určitě něco chytnou.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 19:54:39     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    napadl jsem pro nesmyslnost obecné tvrzení, že v MHD se nemoci nešíří. toto tvrzení je pochopitelně vyvratitelné při prostudování libovolné, epidemiologické analýzy, které pochopitelně jen odrážejí fakt potvrzený historií, že v kolektivech uzavřených v malém prostoru se nemoci přenášejí velmi snadno.

    taky popojíždím i kilometr autem, protože kdybych nepopojel, musel bych se pro auto vracet až pojedu jinam nebo domů. v případě, že se chci třeba naobědvat, ale za hodinu už mám být někde jinde, musel bych se projít a být de facto bez oběda, nebo popojedu a oběd v klidu sním.

    pokud někdo o skupině lidí, která díky svému postavení ne-úplně-málo-placených nepotřebuje nakupovat falešné jogurty a potravinové náhražky stabilizované syntetickými konzervanty, může ve městě chodit pravidelně sportovat a není vystavena přílišné fyzické námaze, vyjádří tak, že "mají organismus sto procentně ve špatným stavu", je to zpravidla idiot, který do takové skupiny jistě nepatří. kdyby patřil, věděl by, že jsou to jen hloupé kecy pravděpodobně zabarvené jakousi snad závistí nebo co...

    nikdo zde neheká, že by v mastné tyči mezi řaďákama něco chytnul, protože MHD je pro něj mrtvej Homolka. jediný, co se zde řeší je to, že řaďáci sami jsou marodní právě proto, že jezdí MHD. průměrný, bílý límeček je dle mého soudu zdravější jedinec než řaďák makající v kolbence a pojídající uzeniny složené většinou z hmoty, která není maso a jiných potravinových náhražek.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 20:35:34     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    on někdo někde tvrdí, že v MHD se nemoci nešíří?

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 20:43:04     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    někteří se zde pokoušejí přiohnout fakt, že při cestování MHD je vyšší šance něco chytit...včetně žloutenky vzhledem ke "klientele" MHD.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 22:50:13     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    No ja nevim, jak to funguje v Dolnim Poberouni, kazdopadne v oblastech, ktere znam ja, kapacitni trat vede, krome ni i MHD a rozdeleni cestujicich je odhadem 40% IAD, 50% MHD a 10% vlak. On ten vlak ma take sve nevyhody, kuprikladu fakt, ze neprojizdi celym mestem, ale jede vicemene jen na nadrazi cisare Frantiska Josefa, kde je jednak velmi neprakticky prestup, druhak jen na jedinou trasu metra), ze jezdi jednou za pul hodiny ci hodinu atd. Samozrejme s PDP by to bylo neco jineho, jenze PDP je projekt na dalsich 20 let a za dalsich 60 miliard korun -- a i v tom pripade by bylo nutne z primestskych trati dostat pryc nakladni vlaky nebo tam pro S-bahn vyclenit samostatne koleje v berlinskem stylu.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2010 23:02:19     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    V pripade linky do Kladna tu jsou tri prirozene prestupni body na vsechny soucasne linky metra. Idealni. Zrovna na 171 jsou intervaly mimoradne kratke, to samozrejme motivace je. Kapacita soucasnych trati je problem, uvidime jak to bude po dokonceni koridorizace hlavnich tahu a zacatku dusledneho uplatnovani prujezdneho modelu. Tu soucasnou kapacitu nicmene lide vyuzivaji temer na doraz, takze atraktivni alternativa to je, i kdyz ma pochopitelne i sve nevyhody, ktere spravne jmenujete.

    Nemohu proto souhlasit s tim, ze se v pripade rekonstrukce Bustehradky jedna o jakysi "socialne inzenyrsky" "mokry sen", jak tvrdi ZZR, kdyz uz soucasna realita ukazuje opak.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 12:53:21     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    K tomu je třeba ještě dodat, že oproti zmíněným městům je Praha pokud jde o parkovací domy a podzemní parkovistě 100 let za opicema. Jakžtakž to ještě jde na Praze 1, kde toho ale většinu postavili už komouši (Opera, Rudolfinum, ND, Kotva). Praha 2, 3, 7, tam oproti tomu není vůbec nic. Praha 5, kdyby neměla Nový Smíchov, je taky v prdeli, ale ZPS, to jó, to by zavádět chtěli.

    Když jedu po západní Evropě, klidně si objednám ubytování kdekoli v širším centru a parkování neřeším. Mohu si být totiž zcela jist, že pokud už hotel nemá parkoviště vlastní, v docházkové vzdálenosti budou pravděpodobně podzemní garáže nebo jiné placené parkoviště. Jo, stojí to 10 - 15 EUR za den, ale to se nedá nic dělat. Zkuste si něco takovýho třeba na Žižkově či Vinohradech. V lepším případě budete každých 6 hodin vybíhat krmit automat (a ještě shánět drobný, protože bankovky to samozřejmě nebere), v horším nezaparkujete vůbec.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 00:08:01     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Technicky
    Lískovec je problém. Abys si udělal obrázek, tak se jedná o toto místo: www.mapy.cz/#mm=FP@x=138026896@y=132740320@z=16
    Parkovací dům se bude stavět až dole pod kopcem...a je to kopec jako prase - odhadem 8-10% o délce (po spádnici) nějakých 200m. Pro všechny ty, na které se místo nedostává stejně stačit nebude, protože těch aut každej večer nezaparkují desítky v každé ulici a parkují i kilometr daleko v ulicích se starou zástavbou. Je tam prostě moc lidí na malým prostoru. Řešením je získání parkovacích míst terénními úpravami teras v levé (východní části) a faktické plnění povinností MP - tedy hlídky cílené na vykradače aut a ne na špatné parkování.

    Pro ilustraci: jako kdybys namačkal okresní město Svitavy do 1/10 rozlohy z jejich 32 km2. Žádnej barák nezbouráš, podzemí nepostavíš. Baráky jsou od sebe asi 30m a jsou tak vysoký, že někam svítí slunce jen pár týdnů v roce.

    Cyklostezka je utopie. Lískovec je na vysokým kopci a převýšení dělá tou nejpozvolnější (a z centra delší) trasou nějakých 70-80 m na +/- 2km. Když je místo na kolomrdí promenádu, je tedy místo i na auta.

    Rezidenční zóna je taky pitomost, protože tam neparkuje fakt nikdo, kdo tam nebydlí...a i bydlící raději parkují jinde než aby kupovali zase další laciné rádio a vyměňovali už páté boční okno nebo případně i nádrž poté, co od nich natankuje Koloman Dziga pomocí nebozezu dírou v nádrži.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 01:01:08     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Technicky
    Netvrdil jsem, že problém není.
    Ale stručně řečeno - jedná se o hodně hustou zástavbu, kde jak píšeš, už teď je problém s parkováním. Podzemní garáže jsou tu evidentně nesmysl, parkovací dům i když 200m po spádnici by mohl částečně problém vylepšit hlavně pro vozidla na odstavování nebo dlouhodobé parkování.
    Fakticky vzato by rezidenční zóna měla být přínosem - mám omezený počet míst a mám konečný počet bytů, tj. každý byt bude mít přidělen min. 1 stání. Takhle by to fungovat mělo. Věc se má tak, že je to celý nedotažený, takže jsou třeba problémy s lidma, kteří mají byt v pronájmu nebo prostě mají psané trvalé bydliště jinde(tj. nedostanou kartu). Další problémy se týkají zásobování apod.

    Hmmm, sám netuším, kde by cyklostezka měla vést - ale jako stavař asi víš, že není možný ať už z hlediska legislativních (např soulad s územním plánem) nebo z důvodů logických (cyklostezka má šířku 2,5m, kolmé stání šířku 5,3m), nebo úplně jiných (průběhy sítí apod.) prohlásit, že tam, kde je místo na cyklostezku, můžou být parkovací stání. Nakolik je cyklostezka v tomhle místě logická, nevím, neznám to tam a proto jsem se k ní předtím konkrétně nevyjadřoval.

    Problém nových parkovacích stání v místech teras bych nechal otevřenej - jednak to tam neznám a i kdybych znal, tak bych se neodvažoval tvrdit, že to je realizovatelný, pokud bych minimálně neprolezl územní plán a neseznámil se s tím podrobněji. Nicméně technicky budu věřit tomu, že to tam realizovatelný je, legislativně to už může být horší (existují např. požadavky na dodržení určitého poměru zeleně vzhledem k zastavěným plochám apod.)

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 07:27:01     Reagovat
    Autor: Vitikus - Vitikus
    Titulek:Re: Re: Re: Technicky
    "Kazdy bude mit prideleno min jedno stani"-podivej se na tu reportaz. Podle s. starostky bude mit kazdy prideleno max.jedno stani a to pouze v pripade, ze na nas nebude radnice "prisna". A ani cena tohoto prvniho stani neni zrejma.
    Jestli mi na soucasnem systemu neco hodne vadi, tak vidlaci, co neumi parkovat a zaparkuji Thalii pres dve, nekdy i kousek vic mist. Jsou tak zvykli parkovat doma u stodoly, tak proc sve navyky ve meste menit. To je pro me snad jediny prinos rezidencnich zon, ze tento jev eliminuje.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 09:35:52     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Technicky
    Tak jinak - v rámci parkování se běžně stání vyznačují a řeší tak, že na jeden byt vychází jedno parkovací stání. Nechci spekulovat o ceně prvního stání, ale pro obyvatele bytu bývá většinou jedno stání za symbolickou cenu. To už se ale pohybujeme v rámci hypotéz.
    Jinak nevím, jestli jste pochopil smysl a značení rezidenčních zón - standartně se tyto zóny vyznačují pomocí barevného VDZ, ale jinak úplně stejně, jako běžné stání. Neznačí se jednotlivá stání pro jednotlivá vozidla, takže eliminace vidláků moc nehrozí.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 12:21:55     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Technicky
    Myslím, že kráva, co máte na místě starostky brzo pozná, že ani kdyby 100x chtěla, nebude moci nechat zaparkovat jedno auto pro každý byt, protože v místě je i přes dodatečné úpravy míň míst než bytů.
    Lidi parkující jako prasata jsou často ve věci ne-až-tak-zaviněně-jak-by-se-na-první-pohled-zdálo, protože si prostě stoupli na jediné volné místo, auta okolo odjela a zůstalo tam nepřeparkované auto stojící idiotsky.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 15:04:30     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Parkování v tak husté zástavbě je opravdu problém a soucítím s obyvyteli, že tohle musí být fakt hoodně nepřijemné.

    Problém by byl částečně řešitelný vybudováním parkoviště mezi bloky domů mezi ulicemi Svážnou a Oblou. Další parkovací místa by se dala získat vybudováním parkoviště mezi blokem budov u ulice Oblá a ulicí Petra Křivky mezi domy a garážemi. Rovnež v dolní části ulice Svážná a Oblá, tedy tam, kde přicházi spojka od Jihlavské je mezi domy trávník, který by se dal použít k vybudování parkoviště. Také nad ulicí Jihlavská je pruh zeleně, který by se dal přeměnit na parkoviště. Nevýhoda mnou výše popsaných řešení je, že by tam potom už opravdu nezbylo moc zeleně.

    Jestli by mnou popsaná řešení stačila, to nevím, ale určitě by pomohla místním. Jinak můj názor je v tomto ohledu jasný, tudíž že taková megasídliště nejsou k žití, jsou pouze noclehárnami typicky městských lidí a abych se tam nastěhoval, musel bych být pořádný masochista!

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 12:37:43     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Technicky
    Zřízení rezidenční zóny vyžaduje minimálně stejný počet míst jako počet bytů. V Lískovci je ale míst MÉNĚ než bytů. Jiné aspekty zanedbejme, protože v takovém případě jsou prostě irelevantní. Parkovací dům situaci nijak zásadně nevyřeší, ael jen zmenší rozdíl mezi byty a místy-k-parkování.

    ad cyklostezka: Jo, já vím...byla to jen myšlenková zkratka. Spíš mi šlo o to, že místo budování drahé cyklostezky za peníze na pozemcích, které nemají (sídliště ve strmém svahu = chodníky, silnice na samostatných výškových úrovních), by nebylo špatný vybudovat parkoviště hlídané aspoň MP a nějakou přehledovou kamerou.

    Ad nová místa: Problém s parkováním je takovej, že omezení zeleně je z hlediska umístění celého sídliště v sousedství lesa detail. Ovšem toto je nemožné prosadit, když je na radnici kráva ze SZ.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 16:00:01     Reagovat
    Autor: Vitikus - Vitikus
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Technicky
    Tak abychom nebyli nespravedlivi, cykloztezka ma byt vybudovana na Petra Krivky, coz je celkem vodorovna ulice, mezi podelnymi parkovacimi misty a vozofkou. Jestli ukousne z sirky parkovacich mist nebo jizdniho pruhu se nechame prekvapit.
    Ad parkovaci dum-ma smysl pro ty, kdo bydli u nej,rekneme do 500-600m. Unikatni "centralni " umisteni centralniho parkovaciho domu na same hranici MC z nej dela vskutku raritu. Nicmene technicky je na sidlisti fakt malo mista a tezko ho dat jinam. Rozhodne bych ale neproklamoval, ze vyresi parkovani v cele MC, jak se nam nekteri snazi namluvit.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 18:01:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Technicky
    Petra Křivky je ulice, která má ve směru z města stoupání v délce +/- 450m a sklon dobrý 4% (4cm do výšky na 1 délkový metr)...a toto je konec stoupání z Pisárek, které je dlouhé 2,5km a má ten samý sklon. Na kole tam jezděj jen trénující cyklobuzny, nebo lidi, co trasu neznají. Cyklostezka tam bude na hovno.
    Ne, parkovací dům nevyřeší nic ani počtem míst ani svým umístěním.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 07:14:36     Reagovat
    Autor: Vitikus - Vitikus
    Titulek:Re: Technicky
    To:Xgandlaf-ja tu nejsem od toho, abych reseni navrhoval. Na to si platim radnici. Ale pokud navrhuji takove kraviny, tak mi to proste neda. Ne, ze by soucasny system byl buhvi co, ale prirozenym behem veci funguje podle hesla"kdo driv prijde, ten bliz parkuje". Podle navrhu s.starostky kdo chce parkovat u domu ,zaplati, kdo nechce zajede do parkovaciho domu. A kupodivu zaplati taky. Tudiz cilem projektu neni vyresit problem s parkovanim, ale zcela zjevne vytahat z lidi penize.
    A dost me udivuje,ze ten kdo se podobnymi vecmi zivi, sam reseni nema.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 09:26:31     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Technicky
    Několik možností jsem Vám napsal, ne? Jak jsem psal, řešení existuje, ale je buď neúnosně drahé nebo značně nepopulární.
    Vás udivuje, že nemám řešení - ale to by nemělo - on totiž to řešení nemá nikdo, nebo si opravdu myslíte, že kdyby existovalo jednoduché levné řešení, tak by ho nikde v Evropě nebyli schopni aplikovat (ne, přeměnit každou dostupnou plochu na parkoviště to opravdu není)?
    Čistě pragmaticky má totiž starostka pravdu - vyznačení (DZ) nebo zabezpečení parkovacího stání(sklopné sloupky apod.) určitě nebudou zadarmo a rozhodně se takhle nedá stání komplexně řešit - systém to určitě vhodnej není. (běžně se to používá opravdu pouze u vyhrazených stání).
    Schválně jsem psal, že se vyjadřuju k faktickým věcem, nikoliv k Vašim hypotézám, jak bude rezidenční systém stání fungovat. Psal jste totiž článek z pozice "každýmu je jasný, že jediný možný řešení je výstavba nových parkovacích míst", což zní krásně až do okamžiku, kdy Vám dojde, že to nemusí být až tak jednoduché. Nekritizuju Váš názor na to, jak to bude fungovat, kritizuju to, že vycházíte z údajů, o kterých si troufám tvrdit podle článku nemáte ani ponětí.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 11:11:12     Reagovat
    Autor: Vitikus - Vitikus
    Titulek:Re: Re: Re: Technicky
    Nejsem vseveda, pochopitelne.Nejlevnejsi reseni, tedy na ulici kde bydlim, je ponechat stavajici stav. Pravda je, ze na jinych ulicich je to daleko horsi. Vychazeje z predchozich zkusenosti a/s nasi radnici
    b/jinych lidi s rezidencnimi zonami v jejich ctvrti
    tvrdim, ze tento vynalez neprinese nic dobreho a i ponechani stavajiciho stavu je, kdyz nic jineho, tedy aspon nejlevnejsi. Jasne, ze premena cele plochy na parkoviste je kravina. V tom s Vami souhlasim.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 12:43:53     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Technicky
    Kdo chce bydlet/pracovat v centru města a zároveň tam parkovat musí platit. To holt jinak nejde. Současné provedení ZPS v Praze je hloupé, protože je opět socialistické. Určitá privilegovaná skupina (pofidérně definovaná kategorie rezidentů) to má za pusu, ostatní v lepším případě tvrdě platí na soukromých parkovištích nebo u automatů, v horším případě v některých oblastech nezaparkují vůbec (poměrně rozsáhlé části Prahy 3 nebo Prahy 7).

    Jednoduché řešení - všude automaty, SMS platby a těm, co si myslí, že se jim to vyplatí (ať už mají administrativní bydliště kdekoli) prodávat časové permanentky. Pak už stačí stanovit rovnovážnou cenu tak, aby bylo zaplněno dejme tomu 85 % míst.

    Komentář ze dne: 10.05.2010 09:55:05     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:ehm
    Nechci být zbytečně nedůtklivý, ale kam že soušku starostku položíme? (to lay). Nebo se od ní necháme přefiknout? (to get laid)? Nebo je řeč o lhaní (to lie)?

    :o)

     
    Komentář ze dne: 10.05.2010 11:04:28     Reagovat
    Autor: Vitikus - Vitikus
    Titulek:Re: ehm
    Za pravopis se omlouvam, melo byt lie.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.