Komentáře ke článku: Na motorce v Tokiu (ze dne 02.05.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Dobře napsáno. Jen by mě zajímalo, proč je tam autoškola tak drahá?
|
|
|
..to je to samý jako proč tam má skoro každej doma 60Mbit optiku na net.. :-) ..není to tím, že jsou v balíku ?
|
|
|
Nejspíš to bude mít souvislost s výší platů a kursem jenu :) Autoškola v Německu nebo v Anglii bude taky dražší než u nás.
|
|
|
Ale i tak se mi to zdá nějak moc. Asi jsem z levnýho kraje.
|
|
|
Možná je to pokus o regulaci aby nejezdil úplně každý.
|
|
...ze tohle je jen maly zavdavek, a autor nas jeste nejmene 10x potesi podobnym clankem. Na informace o Japonsku (v cestine) a jeho specifikach je i net pomerne chudy. Skvely styl, (mimoschodem velmi ctivy, a podobny prave tomu Redguyovu) vecny, plny informaci...proste pis daaaaaal !!! ;-)
|
|
|
Já se připojím :-) A budu trochu neslušnej ..... Kurva, hrň to sem, koukej psát. Super článek, chci další.
|
|
|
Ještě si dovolím dodat.... Tyhle články jsou důvodem, proč jsem si DFnes oblíbil. A to nemám ani řidičák na motorku :-)
|
|
|
Rozhodně, dobrých článků o Japonsku, s informacemi z první ruky, se člověk nedohledá.
|
|
...ze tohle je jen maly zavdavek, a autor nas jeste nejmene 10x potesi podobnym clankem. Na informace o Japonsku (v cestine) a jeho specifikach je i net pomerne chudy. Skvely styl, (mimoschodem velmi ctivy, a podobny prave tomu Redguyovu) vecny, plny informaci...proste pis daaaaaal !!! ;-)
|
|
Sice se jeste nevyjadril vrchni cenzor podotek, ale dovolim si risknout pokarani a nadsene zatleskat. Diky!
|
|
Souhlas s předchozími komentujícími, moc pěkný článek, už se těším na další!
|
|
Dotaz na autora - kde konkretne se uvadi, ze na mezinarodni ridicsky prukaz (Zeneva) se pri vizovem pobytu v Japonsku nesmi jezdit?
Ptam se proto, ze podle me muze cizinec s dlouhodobym pobytem (prac. ci studijni vizum, proste drzitel cizinecke registrace) pouzivat mezinarodni ridicsky prukaz po 12 mesicu od zacatku pobytu. To vim jednak proto, ze jsem si to zjistoval na mistnich uradech, druhak proto, ze jsem stejnou metodu praktikoval, byl jsem (namatkove) kontrolovan policii a kontrolou jsem bez problemu prosel.
Jinak preklad ceskeho RP se da poritit take na Japan Automobile Federation, mozna je to levnejsi nez overovani prekladu na ambasade.
Tim nechci rypat do vyborneho clanku, jen bych chtel predejit mozne mystifikaci dalsich zajemcu o rizeni v japonsku.
Ted uz mam taky nekolik let japonsky RP, test probihal velmi podobne jako to co je popsane v clanku, mozna jeste trochu absurdneji a autorovi gratuluji, ze to zvladl jen na dva pokusy!
Zastat bych se chtel jen japonske byrokracie, ktera je sice nezmerna, ovsem funguje narozdil od te ceske spise v zajmu obcana - minimalne jsou lidi na uradech profici, kteri vi, co delaji a krome prekazek danych zakonem mi byli vzdy maximalne napomocni - pocit, ktery jsem v CR zazil jen vzacne a tim mene u cizincu, kdyz jsem je na nejake urady doprovazel.
|
|
|
Ahoj, v clanku jsem situaci nevysvetlitl dostatecne, za to se omlouvam - ano, prvnich 12 mesicu se na mezinarodni RP jezdit smi. Nicmene ja jsem vse zacal resit asi rok a dva mesice po pobytu v Japonsku a kdyz jsem se pro jistotu sel zeptat s platnym mezinarodnim RP (druhym v poradi, vydanem pri navsteve v CR) rekli mi, ze bych musel prokazat ze jsem po tom prvnim roce pobyval 3 mesice mimo Japonsko, nebo zmenit vizovy status (college student => spouse nebo tak neco). Jinak se to rovna prave rizeni bez RP. To ze nekteri jsou schopni jezdit na mezinarodni RP a riskovat chyceni nekolik let v kuse vim, ale ja na to nervy nemel :-)
S tou charakteristikou byrokracie souhlasim, snazi se pomoci v mezich zakona, nicmene nad slozitosti nekterych ukonu a poctem potrebnych dokumentu apod. obcas zustava rozum stat. A take naprosto nejsou schopni jakkoliv improvizovat, vykrocit ven ze zabehlych koleji. Nicmene jsou mili, usmivaji se, takze se s nimi jedna dobre.
|
|
I já se připojím k řadě nadšených čtenářů článku.
Tyhle články typu Jak se žije v... mám rád a těším se, že bude autor pokračovat - o Japonsku si toho člověk nikde opravdu moc nepočte!
|
|
mě zaujal ten plánek "dopravního hřiště" připadá mi to jako docela rozlehlý prostor, nebylo by k tomu někde třeba ještě více informací? Jak to tak asi může být velké?
|
|
...ode mne za 1.
Motorku jsi koupil dobře, ale rez není jen záležitostí vnější estetiky, ale problém zejména lanek a lanovodů.
Pokud stála motorka jen venku, je úplně jisté, že lanka i lanovody budou uvnitř zrazivělé, mají tužší chod a v případě spojky nebo plynového lanka se přetržení jedná jasnému odchodu domů po svých + riziku drobné nehody (spojkové lanko praskne při stání se zařazenou jedničkou a motorka poskočí do auta vpředu apod.)
Doporučuju koupit nějaký olej, popřípadě za nějaké relativně nevelké peníze vyměnit lanka minimálně plynu (bývají tam dvě - otevírací a zavírací) a spojky. Ještě je lanko k sytiči, ale to je dobře kryto strojem a do rukojeti nezatéká.
Věnuj se taky řetězu. Když je v mizerném stavu Tě obírá o výkon, ale také skrytě pracuje na tom, abys od někud dojel šalinou nebo metrem s helmou v ruce, protože se řetěz přetrhne. Je třeba ho mazat po +/- 600km, po každém dešti nebo po umývání.
Jestli stroj stál jen na větru a dešti, tak bude i brzdové obložení zaneseno svinstvem jako je rez z kotoučů, proto by nebylo od věci ho vyměnit či ho lehce obrousit šmirglem + vyměnit brzdovou kapalinu, která při stání venku degraduje rychleji než při garážování. Efekt to bude mít v lepší funkci a v lepším dávkování brzd.
2000km jsou sice ne-mnoho, ale nějak se začít musí. Držím palce!
|
|
Hezké počtení, připomělo mi to článek o ježdění v Brazílii, který tu byl kdysi dávno (možná ještě je :) ) Dost dobře si to nedokážu představit v praxi, takový provoz jako v Tokiu, Praha mi 4x do roka stačí až až.
|
|
.. jsem (a dokonce mozna tady na dfensovy?) nasel odkaz na blog "americkeho ucitele co uci deti v Japonsku"
lidi ja sem se tehda rezal a rezal a rezal ... pamatuju si hnedka nekde na zacatku ze prvni vec co se ty sileny japonsky decka naucili a na co se zeptali bylo "Bikku Dikku?" :D ... a taky ze tam proste nejde aby nekdo opakoval rocnik .. bylo toho vic ...
dam virtualni flasku Nemiroffa tomu kdo to dokaze znova najit! :)
|
|
|
|
Poslední (první odspodu) článek. Nedoporučuju při tom něco jíst. Málem sem se udusil. :D
|
|
|
http://outpostnine.com/gaijin_smash/
tady to je cely :) ...
proste genialni :) co post to prskani na monitor :)
|
|
Muzu mit dotaz trosku mimo misu? Kdyz uz zijes v tom Tokiu delsi dobu, nevis o nejakem miste kde se tam da sehnat plzen? Ani nemusi byt stacena, staci v plechu..
|
|
Já jsem český řidičák na motorku neměl a s autem si netroufnul a proto mě v Tokiu místo jednoduchého testu při konverzi (7 ot. z 10) čekala kompletní zkouška z teorie na nový řidičák, kterou jsem dal až na třetí pokus - musí být min. 45 odpovědí na 50 otázek správně a bohužel se neptají na takové stupidity, jako při převodu (můžu jezdit opilý - ano/ne). Pravidla jsem studoval různě po internetu, ale prošel jsem až po sehnání učebních textů co používá Koyama (lekce v angličtině, prodávají to na centru Futakotamagawa) a nějakého staršího vzorového testu v An (nakladatelství už si nepamatuju, měli kancelář hned vedle bývalého imigračního než se přesunulo do Shinagawy). V Praze jsem si to pak zopakoval, protože japonský řidičák odmítli uznat na přidání sk.A k původnímu B. Policajti mě stavěli třikrát, dvakrát jsem proklouznul s mezinárodním řidičákem (i když má platit jenom první rok) a tvrzením, že neumím japonsky, potřetí byli přísní a stálo to asi 8000 jenů (zákaz odbočení) a nějaké ty body. Na chodníku jsem parkoval mnohokrát a naštěstí mi to vždycky prošlo, ale viděl jsem spousty smolařů s přidělanou cedulkou - místo botičky nebo lístečku se dává plastikové upozornění na placení pokuty. Taky jsem zažil, jak motorky a hlavně kola nahážou na dodávku a odvezou do depotu - mám nafocenou ohradu o velikosti fotbalového hřiště plnou zabavených vehiklů. Jinak na kole se tam oficialně má jezdit po chodnících a na silnici nesmí, ale najezdil jsem s MTB cca 11.000km po Tokiu a auto na mě doráželo jenom jednou, zatímco v česku to zažiju pomalu každý den. Ale to asi čtenáři tohoto webu se svými plechovkami neradi poslouchají, takže končím, abych nebyl sprostý.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Na motorce v Tokiu
|