Komentáře ke článku: Případ Telemarketing (ze dne 07.08.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Tak s tímhle článkem opravdu nesouhlasím...
Telemarketing je prostě typ reklamy.
Pokud nemáte zájem zavěsíte.. ztracený čas něco kolem čtvrt minuty...
Pokud tenhle rozhovor opravdu proběhl tak je dotyčný opravdu hovado.... jaký je důvod někoho takhle urážet? Nemám zájem? Tak to řekněte a zavěste. Není nejmenší důvod někoho urážet...
Já jsem pár hodin pracovala jako "telefonistka"(asi osm hodin) a oproti tomu tomu jak jsem očekávala a všichni měvarovali mě za to dobu nikdo neurážel. Ani slovem. Jen slušně zavěsil. Takže to vidím že se nad tím vztekají jen nervní lidé nebo co...Myslím že normálnímu člověku nevadí prohodit pár slov do telefonu.
Těším se na další názory...
|
|
|
Možná nejsem normální člověk, možná jsem nervní, ale mě to vadí!!! Naposledy např. vstanu od oběda v přítomnosti návštěvy a on to telemarketink. Jindy si jdu po noční zdřímnout, zvoní telefon. si zase havárka, říkám si a vstávám a ona to banka s jakýmsi pojištěním karet. Zkrátka chci nakupovat, když na to mám čas a chuť já a ne jakýsi telefonista. Nemám rád, když mě někdo otravuje v soukromí. A myslím si, že slušnost je nebýt vlezlej!
|
|
|
Doporučuji pořídit si IP telefon. V seznamu nejste, nikdo vás obtěžovat nebude. Já mám fayn.cz už rok a už jsem zapoměl, že něco jako telemarketing existuje.
|
|
|
he he, nemám pevnou, jsem v klidu (zatím), ale štvalo by mě to. A vy jste pracovala jako parazit :-(
|
|
|
Uz volaji i na mobily. Pred telemarketingem neni uniku.
|
|
|
Pokud bych někomu DOVOLIL používat MŮJ telefon pro JEHO reklamní činnost a stál o ty jejich nabídky, proč ne. Protože jsem to ale nikomu NEDOVOLIL, tak nikdo nemá co ... atd.
|
|
|
Hranice přijatelnosti končí tam, kde se nemohu reklamě vyhnout a kde výrazně narušuje moje soukromí. Jinými slovy, když mi vstupuje do života vlezle a agresivně. Když volá nebo zvoní nějaký telezmrd, mohu zrovna spát, být soustředěn na práci nebo souložit a jakýkoli zásah do těchto činností mi silně naruší zážitek z ní:-)) .
Leták ze schránky můžu vyhodit, reklamu v TV můžu vypnout, billboard ignorovat, navíc u všeho z toho mohu předpokládat kdy a kde se vyskytne. U vlezlíků nikoli. Když mi nějakej vopruz volá nebo nedejbože zazvoní u dveří, mám plné právo ho vyrazit velmi razantním způsobem.
Mimochodem, za jeden z nejpovedenějších kousků marketingových zhovadilců považuji "kampaň", kdy všem uživatelům pevných linek volal nějaký Venca "Horst" Klaus a vysvětloval jim, co mají udělat v nějakých volbách. To byl teda fakt majstrštyk.
|
|
|
Volají mi kvůli tomu = bude to píčovina a fakof. Tento vzorek myšlení spotřebitele si můžete dát do databáze, mnohým to prospěje ;o)
|
|
|
Vite, madam, Vy si to asi neuvedomujete, ale nejste jedina, kdo v tomto oboru pracuje. To je jako se spamy - prijde jeden denne, smazu. Dva, tri, pet - porad v pohode. V dnesni dobe mi jich chodi zhruba 50. A to uz je zatraceny opruz! Navic atraktivita jejich nabidek je pro me priblizne stejna jako produkty telemarketeru.
Muzete namitnout, ze Vasich hovoru neni zase tolik. Ano, ale zase se nedaji automatizovane zahazovat, pripadne resit pozdeji. Neboli shrnuti - tento obor 'podnikani' by mel byt postaven mimo zakon stejne, jako se to uz stalo s spamem.
|
|
|
TO CANTARELLA : Velmi rozumná reakce, dle mého názoru je pán trochu zbytečně agresivní a jeho postoj je zřejmě velmi subjektivně ovlivněn - zřejmě nějakou špatnou zkušeností. Já sice také nejsem nestranný, jelikož se v oblasti telemarketingu pohybuji více jak 5 let (nevolám lidem, pracuji v IT s telefonní ústřednou apod.). Dle mého názoru je to u nás velmi silný a účiný nástroj pro komunikaci se stávajícími klienty, obvolávat klienty potenciální je velmi složité a téměř nemožné - díky naší legislativě. Tudíž bych to neviděl tak černě, jako pisálek toho nicneříkajícího bezpředmětného článku.
Stanislav Puffler
Eficia Praha
komerční call centrum
|
|
Tak co, uz nekdo z vas dneska stacil vetknout petikorunu pripadne bura do psiho exkrementu ? V blizkem okoli mam nejake ukaznene pejskare, h***a dosly, to je ale smolik ... :)
|
|
T - "Dobry den, ja se jmenuju [uzjsemtozapomel] a chtela bych si s ami popovidat v restauraci o zivotnim pojisteni."
R - [predpokladam ze platit restauraci nebudu R] "Proc ne, jsem pro. A proc zivotni pojisteni, to myslite, ze brzo umru?"
T - "Ale to samozrejme ne [totalne vyvedena z konceptu, hledala slova] ..."
R - "Tak proc zivotni pojisteni? ..."
T - "No neco se vam treba muze stat ..."
R - "Takze myslite, ze se mi neco brzo stane? Hmmm, a to mi pomuze, ja myslel, ze ty penize dostanu, jenom kdyz umru."
... [umite si rozhovor predstavit, ja uz si ho poradne nepamatuju] ...
R - "Kde a kdy si dame sraz?"
T - "Mohl byste ted?"
R - "Nemohl, jsem v praci."
T - "Aha a kdy pujdete z prace."
R - "Tak mezi osmou a devatou." [mineno vecer]
T - "Aha, tak to uz je moc pozde ... a kdy zitra? Nemohl byste na chvilku odejit ted?"
R - "Zitra v pet, ale rovnou nekam jedu, co pozitri, tak v sedm? Nemohl, potrebuji neco udelat ..."
... volali jsme si jeste asi mesic, byla prijemna, tesil jsem se na to, jak [se bude tvarit, az] mi zaplati obed, akorat se ji vzdycky povedlo zavolat, kdyz jsem (skutecne, nevymyslel jsem si) nemel cas. Docela jsem se na to tesil ...
T = telefonistka
R = ja (normalne se to pismenko pise zrcadlove rotovane a pochazi z azbuky, ale dostante ho tam na us kbd)
P - "Dobry den, nase banka by vam rada nabidla uver, potreboval byste ...?"
R - "Potreboval, kolik muzete nabidnout?"
P - "Tolik, kolik potrebujete."
R - "Tak pul milionu, mozna budeme privatizovat byt ..."
P - "hlll eee aha no my nabizime [nejak mene, nepamatuji se] ..."
R - "Nevadi, kazda koruna se bude hodit."
...
P - "Mate predpokladam vyssi prijem, nez 12kkc/mes."
R - "Vetsinou mam."
P - "Vetsinou?"
R - "Jak to zrovna vyjde, co udelam."
P - "Ja myslel z HPP."
R - "Aha, tak to nemam, proc jen HPP?"
P - "My to tak ... [kecy]"
R - "Tak nic, nashle."
P - "A nema nekdo u vas v rodine vyssi, ze by ...?"
R - "Nevim."
P - "Jaktoze nevite? ... [kecy]"
R - "Neptam se / nezajima / nebudu si brat uver na nekoho jineho, nashle."
P - pan z nejake banky ...
Staci je vyvest z konceptu (treba i tim, ze to, co nabizeji, chcete, ale k necemu ...) a hned je srandy kopec.
|
|
1) Obhajoba : Část lidí, resp. žen shání zaměstnání. Trapné pošlapávání na ÚP mezi sebevědomými příslušníky armády profesionálně nezaměstnatelných je natolik ponižuje, že raději vezmou cokoliv, takže i tento trapný způsob telefonního nabízení čehosi. Většinou je v telefonu okamžitě poznáte dle tichého hlasu a určité neprůbojnosti. Těch je mi líto a snažím se na ně být slušná, i když mě také okrádají o čas.Nerada bych se někdy něčím podobným živila a proto prosím v tomto případě nekamenovat. Značná část lidí (i ti bankovní poradci) plní pokyny svých nadřízených a i když lze polemizovat, zda měli či neměli mít na takovou práci žaludek, lze chápat, že ne každý chce dělat rukama, a peněz je třeba, že...
2) Obžaloba: Většina nabízečů (jak já říkám "obchodníků s deštěm") je dobře vyškolena a někdy (zejména muži) neunesou odmítnutí :-)). Stále se pokoušejí protivníka po telefonu komunikačně porazit (aby šéf při kontrole tel.záznamů viděl, že se onen nabízeč bil jako lev) a tak se člověk občas nechá vyprovokovat k položení sluchátka či odpovědi, za jejiž úroveň se pak s časovým odstupem sám stydí.
A tak je nejlepší tyto telefonáty vůbec neposlouchat. Pouze umožníme obchodníkovi s deštěm, aby se představil a nadechl. Pak musíme rychle vychrlit : "Děkujeme, nemáme zájem a informace neposkytujeme. Na shledanou" a rychle položit. Vím, také to není zdvořilé, ale někdy mám pocit, že kolem 1 oběti vždy krouží hejno dravců a střídají se s krutým úšklebem zobáku v opakovaném klování do stejného místa. To už mě někdy i rozesměje a má reakce bývá velmi neprofesionální : "To dnes máte zas nějakou akci?" a pak opět dle předlohy výše...
Fuj, to jsem si ale ulevila, sorry...
|
|
|
Uřady práce by především toto neměly považovat za plnohodnotnou práci ale jen jakousi formu přivýdělku (nejspíš se tím stejně nic vydělat nedá), ale uchazeči o práci kterému to nabídnou, zřejmě nic jiného nezbyde než to vzít, a tak firmy které toto provozují parazitují jak na "obětech" těchto zoufalých lidí tak i na nich samotných. Živě si dovedu představit že ty telefonáty za ně neplatí daná firma, ale že je nutí si je financovat samy, takže nejspíš náklady žádné, plat pouze z provize, jestli je to jinak, vyvraťte mi to tu někdo. Je to hnus, hoďte sem někdo seznam firem které tento typ reklamy provozují, ať vím že se jim mám obloukem vyhnout.
|
|
|
Jo, máš pravdu, zpravidla u "externích distributorů finančních produktů" /podomních prodejců životních pojištění :-) / nemá firma náklady žádný, dokonce i školení se platívá za hnusně mastný prachy, telefon si "pracovník" hradí sám, kancelář nemá, atd... Jak říkám, hnuSS
|
|
|
Etika a praktiky těchto firem zřejmě nemají příliš daleko k praktikám nechvalně známé Skyline jejíž činnost se tu kdysi probírala.
odkaz zde:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005060504
|
|
Telecom nabízí službu blokace těchto opruzovačů. Trvá to sice asi měsíc a nevím jestli je to za peníze nebo ne, ale jde to.
|
|
|
Vzhledem k tomu, že teleceomu se platí i za to, když se na Vás jejich zaměstnanec usměje, tak to asi zadarmo nebude. :-) Ale je to zajímavá informace. (Jen by mě zajímalo, jestli se ten "blok" bude týkat i jejich vlastního marketingu. Zrovna dnes mi totiž volali a pokoušeli se mi nabídnout ADSL připojení :-))
|
|
Vzhledem k tomu, že telemarketing bohužel tvoří, řekněme, 20 procent mojí práce (dělám obchoďáka v jednom finančním ústavu), tak docela chápu, co na něm lidi dokáže tak nasrat.
Vřele doporučuju všem k ukončení nepříjemně rušícího telefonátu něco jako:
- Chápu, ale mám vlastního finančního poradce, nashle.
- O.K. sejdeme se ve vaší kanceláři. Cože, nemáte kancelář? Tak to jděte do prdele .-)
Jakmile bude volající neochotnej říct o co jde a bude mávat termínama řešení, zajištění, finanční analýza a podobně a na otázku: Jde o pojištění? se začne kroutit, poslat do prdele taky rychle jak to jde.
Po republice je rozlezlejch bambilión distribučních letadlovitejch firem přes životní pojištění a šíří se to jako rakovina. Je to hnus.
ve chvíli, kdy není volající schopnej odpovědět, kde sehnal na vás číslo, jde o telemarketing na slepo ze Zlatejch stránek, což alespoň já osobně, považuju jako porušení profesní etiky.
Tolik tedy názor "z druhé strany "
|
|
T(elefonistka): Dobrý den, někdy v minulosti jste byl zákazníkem naší firmy (Horizont) ..
P(ařan): .. jo, kupoval sem si lávovou lampu, proč?
T: Chtěla bych Vás pozvat na zcela unikátní a vyjímečné posezení pro vybrané zákazníky, kde bychom Vám nabídli služby naší nové cestovky. Po cca dvouhodinové nabídce pro Vás máme přichystánu soutěž o ceny, jejíž hlavní výhrou je zájezd v hodnotě 30.000 dle vlastního výběru. Mohl byste se dostavit tuto neděli cca ve dvě odpoledne?
P: No, nejspíš se mnou počítat nemůžete, jednak na neděli už něco mám (naprosto nezřízeně se přežrat na rodinné zahradní opíkačce), druhak mám svoji oblíbenou cestovku a měnit nehodlám a do třetice všeho zlého se mi nevyplatí jet 60+60 Km do Olomouce jen tak naposlech, ať je již odměna jakákoliv.
T: Nemohl byste jindy?
P: No do Olomouce jezdím celkem pravidelně, takže když bych měl čas, tak nevidím problém.
T: Fajn, takže příští neděli?
P: Pravidelně znamená každý druhý pátek.
T: Ale to posezení se koná vždy pouze v sobotu a neděli.
P: Neříkala jste že je to vyjímečné pro vybrané?
T. Nooo .. (kecy v kleci)
P. Víte co, ať se vzájemně nezdržujeme, škrtněte si mě, nashle.
|
|
Ještě že nemám pevnou linku, ani jsem netušil že se něco takového děje. Stačí mi reklamy v TV, když se snažím jedné zbavit a přepnu na jiný kanál a tam běží také reklamy, nemám daleko k záchvatu zuřivosti s následným infarktem, ale tohle by mě jistě spolehlivě složilo. Je to něco jako skoro atentát. Na reklamy, ať už jsou vám vnucovány jakoukoliv formou, zdá se, že platí jediná obrana, zásadně nekupovat zboží kterým vás opruzují v reklamách. Vždy se najde podobné a od mnohem méně vlezlých prudičů, tak proč financovat ty velké aby měly prachy na ještě stupidnější a vlezlejší vopruzy, že.:)
|
|
|
V tom případě prosím blokátory vopruzů, aby přestali kupovat Budvar. Jednak je nevalné chuti a především je prezentován nejapnou a odpudivou TV reklamou.
Jsou-li tu zájemci o podepsání petice o zákazu vysílání této reklamy, mohou se mnou počítat, jééé... :-))
|
|
|
Peticema na zrušení té které konkrétní reklamy bych se nezdržoval, každý je alergický na něco jiného a tak by jistě petic vznikly stovky.
Ale jestli jinak nedáš, tak prvním kandidátem pro Tvou petici by byl zajisté Sandstorm, někde tady ale v diskusi k jinému článku požadoval účinnější řešení pro tento konkrétní případ :). Škoda že už to nějak nemohu najít abych ho citoval.:(
Spíš bych ale byl pro petici za okamžité zrušení reklamy na čt, vzhledem k poplatkům které si tak vehementně vynucuje její ředitel. Nechápu totiž, jak to že když komerčním televizím stačí k provozu výdělky z reklam, proč stejné výdělky nestačí čt, že by to bylo tím že je ještě zatím státní? Mimochodem když si večer v 20:00 po zprávách pustíte bednu, tak nejdéle běží reklamy právě na čt.:))
|
|
|
Nechápu totiž, jak to že když komerčním televizím stačí k provozu výdělky z reklam, proč stejné výdělky nestačí čt, že by to bylo tím že je ještě zatím státní?
to si se zblaznil ne? :))))) ze ma ct stejne vydelky z reklam jako napr. nova? to myslis vazne?
|
|
|
|
|
No, podle mého názoru běží na čt přibližně stejné množství reklam jako třeba na nově tak předpokládám že taky za podobné peníze.
|
|
|
Reklamy na CT samozrejme ze zakona bezi mnohem min.
|
|
Rofl, dobre jsem se zasmal. :)
|
|
Telefonujici marketingovi opruzovaci mi az tak strasne nevadi, vzdy se daji dost rychle poslat do p.. (do pryc) a kdyz jste na ne vylozene sprosti, tak si vas vetsinou daji na svuj soukromy blacklist a je pokoj. Vice mne ale dokaze rozzurit nova odroda telat marketingovych - zasilani ponuk faxem. Asi mesic po zverejneni faxu na nasi webstrance postupne zacal prival faxu a jaksi neustava. Cloveka mohlo trefit kdyz prisel rano do kancelare a ve vystupu faxu ci na zemi 15 metru papiru s ponukama na neco... Ted uz mame faxovy server a nevyzadane faxy se sestreluji vzdy rano stejne jako se maze spam ale umim si predstavit malyho zivnostnika co je pro nej naklad na roli termopapiru az-az a doufa ze mu to vydrzi na ctvrt roku jak prijde rano do kanclu a muze ho trefit infarkt...
|
|
|
Přitom fax je nejjednodušší způsob, jak prokázat nevyžádanou reklamu ;o)
|
|
ale me jeste nikdy nikdo nevolal... a to nemam telefon 2 dny... a jak to tak ctu, tak me to docela mrzi... muze to byt docela zabava :D
a jo vlastne... volala mi jedna slecna, ze mam u jejich financniho ustavu moznost zalozit si ucet za nejakych vyhodych podminek... tak to je ok, uz jsem taky jeden z "obtezovanejch" :)
|
|
Podle mého názoru se telemarketing naslepo dělá minimálně. Je to dost necílené a tím pádem asi neefektivní. V drtivé většině jde spíše o přesvědčování stávajících zákazníků. A tam se to děje většinou se svolením zákazníka. Resp. mělo by se tak dít, neboť je na to, mám pocit, zákonná povinnost.
Pokud tedy dáte souhlas k podobným aktivitám, nesmíte se divit, že vám občas někdo zavolá.
Moje přítelkyně pracuje v jistém finančním ústavu a na mou otázku ohledně telemarketingové praxe naslepo provedla striktně záporné zavrtění hlavou.
U stávajících zákazníků se však telefonní aktivita po nich dokonce vyžaduje, a to způsobem - klient má úvěr, nacpěte mu kartu. Ovšem pouze s předchozím souhlasem klienta.
Nutno podotknout, že se to mé přítelkyni příčí stejně jako mně, takže se tohoto sado-maso počinu zúčastňuje minimálně. A sama uvádí, že je to zmrdipraktika, protože to má spíše negativní dopad. Jedno procento klientů to přijímá pozitivně, ale dalších padesát procent se nasere. Někteří z nich jsou pak kvůli tomu ochotni změnit peněžní ústav. Jenže to jedno procento vypadá na okamžitých výkazech zmrdů tak hezky, že druhotný dopad se jich nijak nedotýká.
Takže každému radím. Ochotně měňte finanční ústavy a vždy prokazujte naplno svou nespokojenost s jakýmkoliv obtěžováním. Nedávejte souhlas k těmto aktivitám a stěžujte si. Však oni se ti zmrdi jednou naučí vážit si svých klientů.
|
|
|
jenže změnit ústav je dost problém... to by mě museli vytočit mnohem víc, jak telefonátem.
Mně volá jediná firma, UPC. Občas se ozvou a nabídnou mně nějakou akci. Přiznávám, že to beru spíš jako pozornost ke klientovi (jasně, že mají zájem na tom, abych to vzal), někdy se tak dozvím o akci, kterou bych jinak přehlédnul. Problém je v tom, že se všechno týkalo zatím jen TV a tu já nemám, jen net... :-)
|
|
|
Já to vždycky na začátku striktně zatrhnu a mám klid.
Uznávám, že přejít od chella k ADSL je krok zpět, ale mluvil jsem spíše o peněžních ústavech.
Včera jsem se pobavil. Přítelkyně vyprávěla, jak z povinnosti obvolávala pár klientů, jejichž čísla dostává pravidelně od své šéfové. Jak jí téměř všichni poslali do prdele, až na jednu slečnu. Přednesla jí do telefonu nabídku, slečna zajásala, že zrovna tohle by se jí hodilo, přítelka se nabídla, že to spolu můžou sepsat, ať se staví kdykoliv, no a slečna jí odpověděla, že má svou osobní bankéřku, a že to sepíše s ní. Takže nazdar bazar.
Základní problém je ten, že pojem osobní bankéř se tady chápe tak nějak pokřiveně. Proč má osobní bankéř obvolávat klienty jiných osobních bankéřů? Neměl by si opečovávat své vlastní klienty? K čemu jsou takové divné služby, když spoustu bankovních operací můžu dnes zařídit přes web?
Neměli by tedy zkvalitnit servis na pobočkách formou skutečných osobních bankéřů, kteří dobře znají své klienty, jsou ochotni za nimi dojet až domů a být neustále na telefonu pro případ potřeby? A kteří by svým klientům radili ohledně finančních záležitostí? Prostě kompletní služby.
Místo toho se omezují na buzerace po telefonu. Mně by vůbec nevadilo, kdyby mi zavolal můj "známý" osobní bankéř, který o mou finanční situaci pečuje. Ale když mi zavolá nějaká neznámá holka a leckdy i nepříjemným tónem, jako by mi dělala milost, se mě snaží uvrtat do nějakých úvěrů, tak jí prostě pošlu do prdele a nebudu si brát servítky. Když jí totiž pošle podobným způsobem do prdele většina lidí, tak od té telefonní buzerace třeba jednou konečně upustí.
P.S. Jednou jedinkrát se mě UPC pokusili upozornit, že jsem vyčerpal 99,8 procent z 20 GBdat, která můžu za měsíc stáhnout. Bylo to posledního v měsíci a já si ten den od známého stáhnul 4 DVD. Varovali mě, že pokud překročím limit, budou nuceni nasadit vůči mně FUP. Tak jsem jim odpověděl, ať si laskavě odpustí podobné výhružné emaily a ať se omezí na oznámení pouze v případě, až limit skutečně překročím. Napsal jsem, že na podobný spam nejsem vůbec zvědavý a že jim neplatím měsíčně takovou pálku, aby mě ještě buzerovali. Od té doby ani řádka, přestože jsem se oné magické hranici přiblížil již vícekrát.
|
|
Takhle dobře už jsem se u článku dlouho nepobavila. :-))) S nadsázkou a ironií trefně vylíčeno nebetyčné opruzování telefonních markeťáků a markétek. ;-)
|
|
|
Presne tak, davam za jedna! :)
|
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Případ Telemarketing
|