Komentáře ke článku: V jako Anonymous? (ze dne 12.02.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Jo jo, taky myslím, že to tvůrci toho filmu, resp. tvůrce komiksu, ze kterého film vychází, moc nedomysleli. Anonymous pak už jen slepě přejali symboliku z filmu. Mimochodem, komiks napsal známý levičák v době vlády M. Thatcherové, ale praxe se tom, co popisoval, začala blížit až za Blaira...
|
|
|
Ja uz to tu psal nedavno - pro me osobne ten film byl vcelku poucny v tom, ze:
Kdyz neco dela nas nepritel, je to fuj fuj, ale kdyz to delame my, je to dobre dobre (muceni te zenske, aby se prokazalo, jestli se ji da verit)
A hlavne : "Lid" cili "dav" remca, a nic sam neudela, dokud ho nekdo - a je uplne jedno kdo - nenasmeruje. V tom filmu lidi NIC sami neudelaj, ale jen co jim prijdou domu postou masky, az do ruky, tak huraaa, jsme desni rebelove...Kdyby meli jit do obchodu a koupit si je sami, rebelie by se nekonala...
|
|
|
Film je film, v realite ale ľudia do ulíc sami od seba vyšli, aj tie masky si zrejme kúpili sami. Takže ...
|
|
|
Myslim, ze ani tak neslo o muceni (ac to muceni obnaselo), ale o brainwashing slabsiho kalibru, spis takove zpusobeni stockholmskeho syndromu, vyroba loutky, ne test (to si mela myslet ona, ze ji testoval).
Jinak mas pravdu.
|
|
|
ále, to je něco jako s těma pražskejma defenestracema. V první banda náboženských fanatiků vyházela názorový odpůrce a v tý druhý jedna partička zmrdů vyhodila druhou v rámci boje o koryto, ale na internetu se furt volá po třetí defenestraci v souvislosti s očistou politiky :)
|
|
|
jo, a po obou dvou následovala krvavá občanská válka, která zruinovala zemi na hodně dlouho, takže ani jedna defenestrace nebyla nic prospěšnýho pro český země.
|
|
ano, je to tu zase, zase treba pouzivat mozog, doverovat sebe samemu a rozmyslat, nechat sa kvarit pochybnostami a rozhodnut sa: kde je pravda? Urobil som dost, aby som mohol sudit? Precital som dost knih, clankov, wikipedii, aby som pochopil o co islo? Pripadne zil som v tej dobe aby som to mohol hodnoverne dosvedcit? Do prdele.... je to tazke a aj ked V for Vendetta bol vynikajuci film, je pravda ze symboly revolucie a odkaz pre sucasne dianie moze byt velmi lahko nespravne a jednostranne interpretovany. Enter.
|
|
A jako symbol taky žije už defacto bez vztahu se svým původním významem, to se symbolům zkrátka stává... Symbol je tím, čím chceme aby byl.
U chudery svastiky je to vidět nejvíc. Je známá už tisíce let a od té doby hojně používaná všude možně a přesto je dnes špatná žeano kvůli jednomu pošahanýmu rakušákovi a jeho socdem kamarádům a údálostmi s tím spojenými. Společenský konsensus určuje symboliku symbolu, ne fakta...
|
|
|
to nebyla socdem, ale nársoc. To jsou různý partaje.
|
|
|
Hehe, já vím vklouzla mi tam česká zkratka... taky je tam zbytečný dlouhý ú :-)
|
|
|
Nejsou to ruzne partaje. Je zo ptoste socanska pakaz
|
|
ano, dekuju za fakta, ktera jsem si ja sam nasel hned po shlednuti filmu "V jako vendeta". a jsem presvedcen ze to same ucinili ostatni ctenari tohoto blogu, po tom co je zaujal zrod tohoto novodobeho symbolu, nebo je jinak oslovil film/comix a nebo anonymous samotni.
tak jak pise mssite. je mnoho symbolu a kultu osobnosti, ktere maji zcela jiny zaklad (hitlerova levicacka partaj takto zprofanovala i fasces. kriz byl puvodne symbolem a realnym nemylosrdnym popravcim nastrojem, nez se z nej stal symbol milosrdenstvi). takze souhlasim s autorem ze pozadi masky je trochu protichudne, ale obrana proti totalitnimu zrizeni ktery se nam zatim trochu nenapadne vkrada do zivotu si zada sjednoceni... kdyz toho nebyly schopny rozbite bryle Michaela Douglase, tak at je to treba maska Gay Fawkese
|
|
|
Myslis jako "Pod rudou vlajkou, spolecne proti hakovemu krizi"?
Zkus se zamyslet, jestli by ses chtel paktovat s nekym, kdo si zvoli takovyto symbol (co ma asi tak tento clevek v hlave).
|
|
|
je pravda ze zena o me rika ze jsem fanatik, ale tak radikalni zase ne :).
co si myslim ze ma takovy clovek v hlave? asi bude znacne romaticky zalozen. viz jejich moto: 'jsme legie, nezapominame, neodpoustime, ocekavejte nas'. z tohoto hesla je snad kazdemu jasne, ze maska nema symbolizovat skutecnou historickou osobnost Gaye Fawkese, ale kazdeho jednoho rozhorceneho obcana ze zaveru filmu 'V jako vendeta'... no, kazdemu zjevne ne. :)
|
|
|
Romanticky, dadaisticky... to je asi vec nazoru.
Ruda vlajka symbolizuje masy, tedy v jinem pojeti kazdeho jednoho hrdinneho sovetskeho vojaka, co brani svoji zem.
|
|
|
fasces ovšem používali taliáni a ne náckové. Nevybavuju si jedinej nacistickej symbol nebo znak, kde by se to proutí objevovalo (komě italských divizí SS, ale tam je to jaksi z důvodu toho taliánství). U těch talošů to ovšem svůj smysl mělo, Musso se rád viděl jako nástupce antického Říma
|
|
|
jj mate pravdu, nebyl to hltler, ale mussolini. ovsem ani rozdilne pohnutky nemaji zadny vliv na myslenku kterou jsem se pokusil vyjadrit. souhlasite?
|
|
Přiznám se, že moc netuším, co tímto článkem autor sledoval. Domnívám se totiž, že si nikdo nemyslel, že by se internetoví pseudorevolucionáři z Anonymous inspirovali Guyem Fawkesem jako historickou postavou. Naopak zcela bezmyšlenkovitě přejali symboliku z filmu V jako vendetta.
Na druhou stranu je díky tomuto článku i částečně chápu. Pohádka o hodném králi Jakubovi (zřejmě příbuzném krále Miroslava) a zlých katolických teroristech, kterým chybí snad jen rohy a čertovská kopyta, až příliš důvěrně připomíná mediální líčení lidí, již nesouhlasí se současným směřováním.
|
|
|
Vystihls to dobre...."...zcela bezmyslenkovite prejali...."
Ja osobne mam k bezmyslenovitym revolucim malicko odpod, no...
|
|
Maska je z filmu (ci puvodniho komixu) V jako Vendeta.
Je to o utlacovani levicaku a multikulturalistu tyranii konzervativce a volnotrznika. Kdo je homosexual, muslim, komunista, ten je stihany, vladnou pedofilove (heterosexualni) a podobna verbez.
Hlavni hrdina je svlanaty, inteligentni a lidsky, nezlomil ho ani pobyt v koncentraku, je odvazny a na konci umira hrdinsky. Bezi proti skupine nepratel, kteri na nej strili ze samopalu, dobehne, vsechny je z blizka pobije, pak lehne do vlaku a znici historicky cennou budovu, kdyz uz sam umira. Nic noveho pro kohokoli, kdo videl jakykoli sovetsky valecny film.
Material pro skupinovou samohanu pro kazde setkani trockistickeho spolku, ci zasedani radikalni mlade vetve KSCM.
Nabizi se i analogie s puvodnim teroristou, co chtel zabit krale.
Volba masky je v tomto pripade vhodna.
|
|
|
Myslím, že jsi tragicky nepochopil filmovou nadsázku.
Snad asi ani nechci vědět, co si myslíš o filmech Kill Bill, Pulp fiction nebo Matrix...
Ve V for Vendetta si dotyčný vybral Guye Fawkse, protože ten taky chtěl vyhodit do vzduchu parlament. Tečka. Vidět v tom něco jiného je čtení mezi řádky, kde si každý najde co potřebuje, protože film je hlavně zábava a hnidopiši jsou urutně nudní. Naštěstí je jich minimum.
Rozebírat film s pomocí politické korektnosti a skládat kousky do škatulek mimo souvislosti, je v nejlepším případě demagogie.
Příspěvek je psán tak kategorickým stylem, že jej lze interpretovat jako chuť autora se 100%ně negativně vymezit proti nějaké skupině, aby nebyl "stádní", čímž se s nadšením vrhá do podobné skupiny. smutné...
|
|
|
Nejake zarazovani nekam me nezajima, nazor bezneho cloveka na me taky, ne, takze jestli me nekdo povazuje za stado, nebo nepovazuje, je mi to fuk.
Ano, V jako Vendetta je jen o tom, ze ma bouchnout barak. Major Zeman je jen detektivka (Tam je to videt nejlip, ale treba ve vsech 69 epizodach Columba je vrahem vzdycky ten nejbohatsi, ale to je jen nesouvisejici nahoda). Der ewige Jude je jen dokument. Zid Suss je historicke drama o podlosti a hrdinstvi, Moore toci nezavisle dokumentarni flmy a cele globalni oteplovani je ciste jen o lasce k rpirode a jeji ochrane. Vubec vsechno podezrele jen nadsazka a politiku v tom vidi jen demagog.
|
|
|
už je mi to všechno úplně jasný:
- všechny názory okolí jsou pro tebe méně než nedůležité, protože jsi "independent"
- na všechno je třeba dívat se v první řadě politicky, nadsázka neexistuje
- ...a to všechno jsi mi potřeboval napsat v 15:31 potom, co jsi mě v 15:19 dal do "ignore"
jsem poctěn! ne, fakt si toho vážím...opravdu...čestný slovo!
|
|
... jsem si hnedka po precteni komixu a shlednuti filmu precetl informace o Gunpowder Plot a tak dale ... a stejne si myslim, ze maska Guye Fawkese je spravnym symbolem, proste B for Bendetta, Anonymous ...
|
|
|
nemelo to byt B for Beretta?
|
|
Na tomhle blogu se pořád horečně diskutuje jak je špatné, že se nám furt utahují šrouby. Jak se s tím musí něco dělat, že lidi jsou ovce a proto seděj doma na prdeli. A když se lidi zvednou a jdou vyjádřit svůj názor a někteří schopnější začnou vládnoucí garnituře i trochu škodit tak je to taky špatně. Hledá se chyba v symbolu, lidi co šli do ulic jsou co? ano ovce, kteří se nechali zmanipulovat. A vůbec, ty co vyšli do ulic aby se pokusili bránit část naší svobody tak jsou pitomý levičáci co chtěj akorát zadarmo filmy... A tady se bude zase vesele tlachat co je špatně, rozebere se to ze všech úhlů, zjistíse, že všechno je špatně a každej druhej tady by to zvládl lépe. Jen se tak sám sebe ptám, od kdy se z DFENSe stal koutek žvanilů?
|
|
|
Zatim tu vysel o teto skupine jeden clanek, ktery kritizuje opravdu velmi nevhodny symbol. Vetsina mistnich by patrne zvracela, kdyby za nej mela bojovat. A skupina, ktera si to zvoli je proste krajne neduveryhodna. Asi jako kdyby jejich poznavacim znakem byla cepice "maovka", nebo osloveni "soudruhu".
Co delaji je pak vec jina. Jake budou mit jejich dalsi kroky smerovani nevime, ale z toho jedineho jasneho signalu to vyzaruje neco... rekneme neco, co bych moc hezky nevidel. Kazdopadne to evokuje komix, odehravajici se na zasedani nejakeho neomarxistickeho uskupeni.
-"A po revoluci vsechny bohaty a vsechny mocny povesime na kandelabry"
-"No dobre, skvely a potom?"
-"E..."
... No a od te doby jsem na zasedanich anarchokomunisticke revolucni bunky nebyl vitan...
|
|
|
Jenomže to je jaksi nepochopení smyslu "anonymous". Anonymous nejsou konkrétní lidé. To uskupení nemá žádné vedení. Anonymous jsou všichni a nikdo. Je to o tom ukázat vrchnosti, že je tady nějakej dav, který si nenechá kálet na hlavu. Jestli byla maska zvolena vhodně či ne? Podle mě jo. Chytlo se to a dostalo to lid do ulic. A to je dobře. Psaním na blog ACTU nezastavíme.
|
|
|
Ctenar Kaina, to je hezke
|
|
|
Vysvětlení je velice prosté. Ve společnosti přibývá revolučních žvanilů.
Novodobá revoluce je totiž revoluční v tom, že všichni nespokojení revolucionáři vyjádří nejméně třikrát svoje nespokojené přesvědčení na nějakém blogu a establišment se z toho podělá.
|
|
|
hehe :) to celkem sedí. jen s tím dodatkem, že se internetoví revolucionáři zařadili po bok mnohem staršího proudu hospodských revolucionářů, kteří patrně zle zatápěli již Marobudovu establišmentu :)
|
|
|
Také mám ten pocit. Jenže bitva se slovy vyhrát nedá...
|
|
kam se podela originalita autore? pocitano wordem. text autora 507 slov, wikipedia copy/paste 700 slov. "vata" mezi wiki copy/paste je jen nicnerikajici shrnuti. u me za 4-
|
|
Cely ten symbol neni o masce. Neni o GF. Neni o komixu Vendeta. Neni dokonce ani o filmu Vendeta - je jen o te jedne jedine scene (kterou petrmaly zdarile ignoruje, asi vypl DVD s legalne koupenym mediem moc brzy), kdy hlavni hrdina uz je mrtvy a davy lidi v maskach ukazuji establishmentu, ze nebyl sam, ze jednoho zlikvidovat muzou, ale vsechny proste ne.
Cili cely clanek je sice pekny, ale naprd. Pokousi se spravit neco, co neni rozbite...
|
|
|
Nevypl (ano, byl jsem na tom v kine, komix neznaje) a hezky to ukazuje stadovitost. Ale ta maska je jeho symbolem, ne symbolem tech, co cely film sedi doma a cumi na TV propagandu.
|
|
|
Vse v cem figuruje vetsi mnozstvi lidi oznacite za "stadovitost"? Ja sice chapu, ze ve svete individualismu vzdy vitezi chrabry (vetsinou americky) unikatni hrdina postrilejici dostatecne mnozstvi nepratel. i takove komixy a filmy jsou a neni jich malo, muzu doporucit ;) Kupodivu zadny z jejich symbolu si Anonymous nezvolili, bohuzel...cili tu ted nemuzeme sofistikovane rozebirat jak chvalyhodne byly pohnutky treba Punishera :P
|
|
|
Sedet doma a pak masove vyrazit ven, kdyz uz je po vsem, chraneny anonymitou masky a pocetni prevahou je projev stadovitosti. Udelat neco driv, nez stado, udelat neco aby stado nasledovalo, udelat neco jineho, nez stado, to stadovitost neni.
|
|
|
Ano a presne to udelali Anonymous - ukazali, ze nejsou jen zvanilove a ze se budou prat. A dostali NASLEDNE podporu "stada", ktere si uvedomilo, ze stado byt az tak nemusi. A maska tomu pomohla jako symbol - Marseillaisa byla taky puvodne jen vojensky pochod roayalisty.
Uprime nerouzmim ani tomu, co je na "stadovitosti" apriori spatneho - stada (ci jina spolecenstvi) se v prirode vyskytuji celkem bezne, je to jedna ze strategii preziti, ma to sve klady a zapory. Horsi bude, az nebudeme stado - az budeme mravenci farma.
|
|
|
Ja nejsem bylozravec, tedy nevidim vyhodu v houfovani se do stada.
Asi nedovedu docenit prinos anonymous svetu.
|
|
|
kdyz za mnou byl zid a prosil me abych se ho zastal, tak jsem ho odmitnul, nejsem preci zid.
kdyz za mnou byl komunista abych se ho zastal, tak jsem ho odmitnul, nejsem preci komunista.
kdyz za mnou byl homosexual abych se ho zastal, tak jsem ho odmitnul, nejsem preci teplous.
kdyz za mnou byl katolik, protestant i jehovista, tak jsem je odmit, nejsem preci verici...
kdyz si prisli pro me, protoze proste chteli, tak nebyl nikdo kdo by se mne zastal.
|
|
|
Dobre, ale tohle je na urovni "Byl za mnou zid... tak jsem se na odpor k nacistum dal k bolsevikum."
|
|
|
nesouhlasím.
Vaše vnímání absolutně nechápu. postrádá logiku. lámete jí přes koleno.
smyslem sdělení je, že když vidíte a vnímáte nepravost/nespravedlnost/bezpráví (dosaďte si cokoliv, co nezkousne Vaše morálka), měl byste se ozvat. a ne dívat se jinam. nebo zavřít oči.
a pokud tak činit nebudete, budete dělat mrtvého brouka, páč co je Vám do trablů jiných, nemůžete se divit, když jednou ten "špatný" budete Vy /z nějakého možná i bláznivého důvodu/ a nikdo se Vás nezastane.
viz Zlaté pravidlo.
|
|
|
" . . sedět doma a pak vyrazit chráněný maskou a davem je projev stádovitosti . . "
takže ty razíš takový neotřelý přístup k protestu, totiž nestádně půjde protestovat každý sám? V tom případě "protestuji" v pražských ulicích pokaždé, když sama vyjdu z baráku. :-))
|
|
|
nikoliv, nepodceňujte to, domnívám se, že danou podmínku splníte pouze tehdy, když vyjdete sama z baráku dříve než ostatní.
takže seštelujte budíček, jinak jste stádo :-)
|
|
|
|
v kolik musí takový rebel ráno vstávat? Jestli to není před devátou, ráda se stanu zodpovědným rebelem.
|
|
|
jsi beznadejna vofce... ty snad normalne vstanes podle potreby a vylezes ven, jako cely to stado... komu neni rady...
|
|
|
nebuď drzý, beeee, já nejsem žádná vofce, beeee, beee! Už mě to tu nebaví, kde je ovčák, ten se mě vždycky zastane a bezpečně mě odvede domů, beee!
|
|
|
Ale jsi, když se zde ptáš v kolik si nařídit budík. Pokud by ses řídila případnou radou, je to projev stádovitosti nejhrubšího zrna a v tom případě si nezasloužíš ani trochu soucitu. :-)
|
|
|
Rebelové rebelují pozdě do noci, takže fstávají před polednem. A jdou si sednout do neziskovky :p
|
|
|
to by se mi líbilo a neziskovku bych mohla řídit z postele, vstávat budu jen když půjdu podat žádost o grant, s grantovou komisí na oběd a až ponesu vyúčtování grantu na poštu. Taková rebelie nemá chybu.
|
|
|
|
to nevím, ranní ptáče nejsem. je třeba se optat PM
každopádně je zjevné, že se musíte probrat dřív, než ostatní. jinak jste stádo ! takže opovržení...
:-)
|
|
|
Tedy PM vi, kdy vstavate? Tady se clovek takhle vecer ale dozvi veci... :-)
|
|
|
na tom není nic divného. O mně PM ví, že vstávám asi hodinu po budíku. :-))
(stará příhoda, kdysi u nás nocoval a mně zvonil budík, on vystřelil a běžel přes dvě místnosti, aby zjistil co je to za rambajs/poplach/lodní sirénu, děti mu řekly, ať jde zase klidně spát, že je to normální, mámě drnčí budík, celý dům je vzhůru a máma spokojeně spí dál, hned vedle toho budíku, který všechny vzbudil)
|
|
|
Na to je osvědčený zlepšovák. Pořiď si bolavý zub, ten zbudí akorát tebe a ostatní nechá spát. Navíc je i společensky prospěšný.
Mi dneska zbudil ve čtyři ráno a když už to nešlo, tak jsem se oblekl, po úplně prázdné jihospojce dojel do práce a to jsem dneska stihl věcí, to by měl pan ministr Kalousek radost.
|
|
|
bolavý zub jsem měla asi před dvěma lety (vzbouřila se osmička), když to došlo do stadia, že jsem jedla prášky na bolest jak lentilky - kvůli Kalouskovi, protože bylo moc práce - tak jsem se vydala k zubařce a drápkem škrábala na dvířka, škemrala a prosila, aby se ustrnula a zub vytrhla. Vyšlo to, ustrnula se, mám klid a můžu zase spát a budík je druhej. ;-)
je to vůbec peklo, já prostě nechápu, proč většina lidí chce žít ve dne, když noc je fajn.
|
|
|
Má milá paní doktorka se mi snaží, a Bůh jí za to poděkuj, zachránit živý zub (sedmičku). Jelikož mne před pár lety destrukce jiné stoličky stála operativní zásah do lícních dutin (fuj!!), velmi jí v té snaze podporuji.
Nicméně postupujeme pomalu (zatím dva týdny) a včera jsem se na křesle těšil (sic!!), až mne bodne anestezi a ten prevít slepoň na chvíli ztuhne.
No asi se nezdařilo, páč teď, přes kombinaci léků a jiných destilátů, mne to cuká zas.
Jelikož jsem rozená sova, tak mne časné vstávání drtí. Okolnosti - děti a s nimi spojená logistika, mne donutily si režim zcela otočit. Tedy posledních pár let jsem ospalá a unavená sova, podepřená kofeinem.
|
|
|
to úplně chápu, největší hajzlík je ráno, vždycky přijde dřív než se člověk vzbudí. Ale ta radost, když děti odrostou a dopravují se svépomocí, ta se nedá popsat, to je ráj na zemi. Koupíš openkrad a funguje to. To je snad jediná výhoda openkrad, její zásluhou můžu dospat veršík nebo víc veršíků, stálo to za ty rozfrcaný miliony. ;-)
|
|
|
Ano ten pocit chápu. Na druhou stranu nevím jestli se na tu dobu těším. Chlapečci mají čím dál větší spotřebu a až se k tomu přidá školné a jiné radosti....
Ostatně Opencrad jsme byli nuceni ji pořídit, ač hošci ještě malí.
|
|
|
Open... cože? Není lepší koupit dětem auto?
|
|
|
lepší by to bylo, ale harantům se to nelíbí. Tedy jednomu harantovi by se to líbilo, jenže je mu 16, takže by musel mít takové to sranda auto s motorem prskoletu a to dětem v záchvatu jejich bezpečnosti odmítám pořídit, to nemá nic vpředu ani vzadu, jen nebezpečná kabina. Druhý harant je starší a jezdit nechce, objektivně vzato u školy nezaparkuje, protože modrá, respektive široko daleko kolem školy není parkovací místo. Ke škole se dá dojít pohodlně pěšky, to harant odmítá, to by současně splnilo, dojet a zaparkovat. :-)
|
|
|
obávám se, že PM asi ví (netuším sice, jak je to možné, ale nechci se tu stále jen do nekonečna všemu divit) v kolik vstávám, a proto nereaguje.
jsem na tom tudíž hůře než Moussa. jsem stádo
:-)
|
|
|
to nezvládnu, u nás v domě bydlí důchodci a ti vyrážejí ještě za tmy!
už jsem si namalovala hezký protestní transparent, škoda ho, asi ho věnuju důchodcům. ;-)
|
|
|
chápu...
nicméně nepropadejte panice. trasparenty nezahazujte. stádo - v předchozím pojetí - dle mého názoru bylo myšleno jako občanský postoj.
převážná část důchodců však nevyráží v časných ranních hodinách hájit svá práva a prezentovat své názory, nýbrž:
a) venčí své čokly
b) jdou vybrat poštovní schránku, aby si v Blesku přečetli CO a JAK a KDO a s KÝM
c) vyráží do Kauflandu, protože SLEVA
(vše z vlastní zkušenosti a omlouvám se CAPS LOCK, ale přišlo mi to zoufale důležité to zmínit a zdůraznit)
trasparent jim nedávejte, bude se nám hodit !
|
|
|
Ne vzdycky, mluvil jsem o tom filmu. Lidi sedi doma, nic nedelaji, o nic se nesnazi (cest vyjimkam) a cumi na statni bednu. Az kdyz je vudce mrtvy a s nim znicena i vladni budova a oni postou dostanou masky, tak si je nasadi a jdou do ulic.
|
|
|
už je po všem ? i Vy optimisto...
pokud vím, vláda ČR ratifikaci dohody ACTA prozatím jen pozastavila a výhledově prý odstartuje kolotoč analýz, expertních posudků, jak řekl pan přeceda. a pak to klucí na vládě prodebatí.
v Polsku a USA se zdá, že to prozatím uložili k ledu. ale co ostatní státy ?
navíc to nejdůležitější: zdá se, že jde jen o odklady schvalovacího procesu (zřejmě na "vhodnější" dobu).
já ty demonstrace nebo shromážnění beru. proč to opovržení ? jde o vyjádření názoru. někdo píše články, někdo maily zákonodárcům, někdo je přes petice, někdo brblá v hospodě a někomu je to všechno ukradené. jo a někdo ve svém volném čase mává transparenty a mrzne na náměstí. no tak jich je tam víc no.
/s nostalgií jsem si právě vybavila lampionové průvody... jak já je jako harant zbožňovala. to víte, takové stádo lampionů, to je zážitek, kam se hrabe spartakiáda, ta totiž neměla takové světelné efekty/
předpokládejme, že ACTA ještě nejsou definitivně smetena ze stolu, že tedy není po všem.
kontrolní otázka:
jaká je nejúčinnější forma projevu nesouhlasu občanů ?
|
|
|
jaká je nejúčinnější forma projevu nesouhlasu občanů ?
neplacení/krácení daní
|
|
|
To zní pěkně. Akorát nikdo neví proti čemu tím protestujete když je zkrátíte či nezaplatíte. Nakonec Vás odsoudí / zkásnou / zavřou a ani se nezeptají proč jste to udělal...
|
|
|
kvalitní smeč :-)
ok, formulace otázky byla nepřesná, měla jsem na mysli "v rámci stávajícího právního řádu", trestní zákoník na tuto formu protestu bohužel pamatuje.
navíc jde o neadresné vyjádření nesouhlasu, systém nemá zpětnou vazbu, s čím vlastně konkrétně nesouhlasíte, kde by měl tedy asi povolit. nic tedy nezměníte - s vyjímkou (nezanedbatelného) Vašeho finančního profitu
|
|
|
I v rámci stávajícího právního řádu je to nejúčinnější forma. Pokud se ptáte na nejbezpečnější formu pak rozhodně psaní příspěvků z anonymní IP.
A když jsme u toho s čím nesouhlasím, jsou to právě ty daně. Ostatně daně jsou jediný mocenský nástroj establishmentu. Bez daní je každý vládce vyřízený. Ono se za svoje vládne dost blbě.
|
|
|
pokud mi má fantazie umožňuje představit si aplikaci Vaší teze do všech jejích důsledků, pak ano, máte pravdu. nejefektivnějším způsobem by vskutku bylo systém podfinancovat, tj. zaříznout příjmy státního/veřejných rozpočtů. pak ovšem systém padne jako celek. to ovšem není mým osobním zájmem. a pokud Vaším je, nic proti, Váš názor.
nechápu Vaší narážku na bezpečnost.
mimochodem dle mého názoru není dobré podceňovat fakt, že šedá ekonomika výrazným způsobem zasahuje do konkurenčního tržního prostředí, a to je druhý důvod, proč s Vámi nemohu souhlasit. pokud se tedy budeme pohybovat v prostředí, kde se státu nějaké desátky (až padesátky) odvádějí.
ale ano, mně daně také vadí. a vadí mi jejich výše. a to vše okolo, vč. byrokracie. a vadí mi, že od státu nedostávám adekvátní protiplnění.
ale nemyslím, že cestou, jak daně výrazně snížit - alespoň na snesitelnou úroveň - je individuálně je přestat platit.
|
|
|
Pokud není daň dobrovolná (může být daň dobrovolná?) je to krádež. Není i Vaším osobním zájmem nenechat se okrádat? Je správný takový systém?
Ta narážka na bezpečnost měla souvislost s Vaší poznámkou o trestním řádu. Mimochodem, pokud připustíme, že nedobrovolná daň je krádež, není zhovadilostí být trestán za to, že se nenecháte okrást?
Původní otázka však zněla jaký způsob protestu je nejúčinnější. Neplacení/krácení daně na jedné straně zvyšuje Váš příjem (nejste okrádána tolik) a zároveň snižuje možnosti zloděje jak Vás více okrádat (nemůže financovat zhovadilé nápady o "službách" státu). A Vy sama, znáte nějaký jiný účinný způsob protestu?
|
|
|
část daně je vlastně dobrovolná, slevy a snižování základu daně není povinné, takže člověk může dobrovolně zaplatit plnou částku a teoreticky může klidně zaplatit víc, finanční úřad přeplatky nevrací automaticky.
ale stát už přišel na to, že se lidem placení daní moc nelíbí, takže větší zátěž přesouvá do daní, z kterých se člověk nevyvlíkne, DPH, nemovitosti, sociální, zdravotní . . .
|
|
|
Když přijmu tvojí terminologii, že sleva a snižování daně je dobrovolná část, pak je to o to zrůdnější v tom, že to je dobrovolné jen pro někoho.
Připusťme, na chvíli:-), že stát dokáže s vybranými prostředky (daněmi) nakládat efektivně. Pak bych dokázal akceptovat jednu daň a tou je DPH ve výši např. 10% (aby se to dobře počítalo a tak, no prostě, desátek vrchnosti ), ta dopadá na každého stejně a občan o ní nemusí účtovat, myslet na ní.
|
|
|
základní odpočet má každý a přeplatek na dani může mít taky každý, takže je dobrovolná pro všechny, jen v různé výši. :-)
platit jen jednotnou DPH by nebylo špatné, ale obávám se, že toho bychom se nedožili ani kdybychom žili třista let. :-D
navíc DPH hlavně řeší Unie, je velký boj o to, kterému státu kdy patří.
|
|
|
No pak je druhá možnost a to ta, že daň bude 100% což znamená, že všechno co dostaneš zase odevzdáš, zkráceně nedostaneš nic a o všechno se postará Uhnije:-).
|
|
|
nikoliv, nejzrůdnější na tom je, že primárně je přímou daní zdaněna práce. vč. daní následujících jako je daň zdravotní a daň sociální (fikaně maskována pod termínem "pojištění").
ano, máte můj hlas. taktéž preferuji systém zdanění skrze DPH.
|
|
|
V čem vidíte zásadní rozdíl mezi zdaněním práce a jejích výsledků? Teoreticky to možná podporuje investice, ale tomu jednak moc nevěřím a za druhé toho se dá dosáhnout i vhodným nastavením daní přímých (zejména politika odpisů a daňová uznatelnost).
Jako ideální vidím rozvinutí starého konceptu: dejme tomu, že se vláda rozhodne pořídit třeba nové bitevní vrtulníky. Zveřejní se suma, zveřejní se účet a lidé ať přispívají - pokud se peníze sejdou, vrtulníky se koupí. Pokud ne, smůla. Technicky by to mohlo fungovat tak, že člověk by zaregistroval svoji ochotu zaplatit, peníze by se zablokovaly na účtě jako při před-autorisaci karetní transakce a pokud by k nákupu došlo, poslaly by se státu, pokud ne, blokace by byla zrušena. Že by lidé na nic nedávali? Nemyslím si to - rozhodně by se ale rozmýšleli, na co dávat, takže spousta dnes běžných sviňáren by neměla šanci projít a financovaly by se jen věci opravdu hodně potřebné, na kterých se shodne dost lidí natolik, že oželí vlastní peníze.*
Další možností by bylo nemít parlament volený přímo, ale volený/delegovaný odspoda. Tj. například sestávající se ze zástupců obcí (ať už zastoupených přímo či spojených do nějakých okresů či jiných celků, jak by jim to vyhovovalo). Takový parlament by mohl zřizovat výkonné orgány, kterým by vždy svěřil nějakou konkrétní agendu a příslušné peníze na její implementaci. Centrální vláda by ale nesměla ukládat žádné daně - peníze by vždy musely přicházet odspodu společně s pravomocemi. A na základní úrovni (obec) by zaáleželo na rozhodnutí občanů, kde ty peníze případně vezmou a zda je vůbec dají. Někde by vypsali sbírku, jinde by mohla obec provozovat třeba nevěstinec**...
Nejméně radikální systém by pak byl takový, kde by daně byly povinné (ve smyslu "schvalované voleným parlamentem podobně jako dnes"), ale měly by přesné určení a byly by pro všechny stejné (částkou). Tj. například daň školská, daň na obranu, daň na justici. Neexistence výjimek by pak nutila parlament udržovat daně nízké, tj. zaplatiltené i těmi "chudými"*** a nízké výnosy daní by tvořily tlak na opravdu efektivní využití a brzdu nekontrolovanému bobtnání státního aparátu a jeho moci.
___
* Tohle fungovalo ca do poloviny 20. století v Holandsku, kdy systém vzájemně soupeřících "sloupů" (katolíci, protestanti, liberálové a socani) velmi účinně blokoval rozrůstání státu a preferenci jakékoli skupiny lidí na úkor skupin ostatních. Někde tu o tom mám článek "verzuiling"
** Tento model financování se docela osvědčil Vídni, která z výnosů městských hampejzů vydržovala policii.
*** Dávám to do uvozovek, protože někoho, kdo si může dovolit přežírat se každý den masem, nosit značkové hadry, hulit, chlastat, jezdit každý rok na dovolenou k moři (nehodící se škrtněte, případně doplňte další položky), za chudého považovat odmítám.
|
|
|
zásadní rozdíl vnímám v nepoměru celkového daňového zatížení práce ve srovnání s celkovým daňovým zatížením jiných druhů příjmů (rent z pronájmu nemovitého majetku anebo investic).
pokud realizuji příjem prodejem své práce, pak z tohoto příjmu platím X procent daně z příjmů, Y procent pojistného na zdravotní pojištění a Z procent pojistného na sociální pojištění.
pokud realizuji příjem formou pronájmu nemovitostí, pak ze svého příjmu taktéž platím X procent daně z příjmů. ovšem pojistné na zdravotní pojištění odpadá (max jsem nucena odvádět měsíční fixní částku 1 080 Kč, bez ohledu na zisk z pronájmu). pojistné na důchodové pojištění není povinné vůbec, platit jej nemusím (s vědomím důsledků na tzv. nárok na důchod, podporu v nezaměstnanosti apod). má celková daňová zátěž tedy výrazně klesá.
pokud realizuji příjem formou investic, pak viz zdanění u pronajímání nemovitostí.
já tedy osobně - v kritice neadekvátního zdanění práce - vidím trabl ve skrytých daních, tj. v tzv. zdravotním a sociálním pojištění. proto by se mi osobně velmi zamlouvalo tyto platby přestat aplikovat jako další daň na příjem z práce a začít je vnímat jako skutečné pojištění.
tj. výši plateb pojistného nevázat na výši příjmu (a to navíc jen) z práce, ale na výši sjednaného pojistného plnění. dvě mouchy jednou ranou :-)
ano, tímto krokem by se silně nabourala dnešní solidarita (resp. výrazně snížila, určitá povinná solidarita by fungovala např. prostřednictvím daně z příjmů nadále), což má svá nemalá rizika, ale hlavně - což je frustrující - k tomu v demokracii s rovným a všeobecným volebním právem nikdy dojít nemůže.
|
|
|
k Vašim návrhům:
předně děkuji za Váš čas, historické souvislosti mi známy nebyly, je to velmi zajímavé.
ke starému konceptu: pokud chápu správně, má využití v případě investic. běžný provoz je zřejmě zajištěn nějakými těmi minimálními daněmi. princip se mi líbí, Váš článek si dohledám, určitě tam najdu odpovědi i na mé otázky.
k parlamentu místních delegátů. na první přečtení fajn, ale tak nějak nevím, zda by tento systém našel uplatnění i v dnešní době. pokud mám být konkrétní: nevím jak při volbách volíte Vy - a ani mi do toho nic není a být nesmí - ale já osobně mám jiná kritéria ve volbách komunálních a jiná do poslanecké sněmovny. a jiná do senátu. mně osobně by nevyhovovalo, kdyby místní politici měli rozhodovat např. o otázkách spojených se zahraniční politikou (nebo čemkoliv jiném, co se nyní řeší v parlamentu).
nebo jinak: já se prostě v určitých otázkách obávám "hlasu lidu". stačilo mi jako příklad mj. ta hysterie kolem radaru.
k dani z hlavy: velmi sympatické. i to, jak zmiňujete - předem dané - adresné určení takové daně. moc hezké. myslím, že charita by pak neměla trabl se získáváním donátorů. a jako mezistupeň bych navrhovala řešení mnou výše zmíněné (tj. vyloučení návaznosti plateb na zdravotní a sociální pojištění na výši dosažených příjmů /pouze/ z prodané práce, tj. rovná sazba celkového daňového zatížení na všechny druhy příjmů).
|
|
|
"Běžný provoz" královského dvora, tj. různé ty štvanice, následující žranice, provoz fraucimoru apod. nebyly placeny z klasických daní, ale z výnosů královského majetku. Obdobou daní byla robotní povinnost a naturální dávky, ze kterýchžto výnosů se platil běžný provoz venkovských panství. Ve městech to byly různé poplatky z toho či onoho, přičemž se to velmi lišilo město od města.
Volba "nahoru" a "dolů" je v současném systému jeden z největších průserů. Dochází pak k tomu, že lidé si zvolí místní zastupitelstvo, po kterém něco chtějí, ale zároveň do parlamentu zvolí poslance, kteří prosazují zákony, které brání tomu zastupitelstvu v plnění toho, co se od něj chce. Podobná rozpolcenost je vidět i na úrovni lokální parlament x eurožvanírna. Z toho existuje několik možných cest:
1. To, co jsem napsal výše, tj. volí se jen lokálně a dál už nepřímo, tím se mj. zabrání tomu, aby pár velkých lidnatých regionů válcovalo ty malé, což se děje dnes (podívejte se na spor o přerozdělování daní podle počtu obyvatel, kdy Praha pobírá 7 x více na osobu než malé obce).*
2. Volí se sice přímo do zastupitelstva i parlamentu, ale parlament nemá nad obcemi žádnou pravomoc, zejména ne finanční. Tj. obce vybírají svoje daně a financují z nich svoje projekty, stát vybírá svoje daně a financuje z nich celostátní projekty. Nesmí pak docházet k takovým zvrhlostem, že státní úřad diktuje obci, zda smí či nesmí mít školu (kterou je obec ochotna platit) a podobné.
Já se hlasu lidu také obávám. Proto bych navrhoval libovolný volební systém doplnit censem. Vzorem může být například Holandsko konce 19. století, kdy existovalo několik alternativních kriterií (příjem, majetek, vzdělání), případně zde už mnohokrát probíraný "tisícovkový census" kdy každý dostane tisícovku a pokud chce volit, musí ji vložit do obálky s hlasovacím lístkem.
___
* Tohle by se dalo řešit znovuzavedením nějaké formy kuriálního rozdělení parlamentu. Dovedu si představit dělení podle typů příjmů (zaměstnanci, státní zaměstnanci, OSVČ, podnikatelé-vlastníci firem, nezaměstnaní), bydliště (velká města, města, malé obce). Pro rozhodnutí parlamentu by pak bylo potřeba dosáhnout souhlasu v jednotlivých kuriích. Nebylo by pak tedy tak snadné prosadit kdejakou ptákovinu, což je v situaci, kdy ptákoviny tvoří 99 % schvalovaných zákonů, vrcholně žádoucí.
|
|
|
i na ostatních daních (vč. tzv. pojištění) nemusíte uplatňovat vše, na co máte nárok (osoba, za kterou je plátce pojistného i stát, popř. rozhodný příjem u vedlejší výdělečné činnosti).
a pokud si svůj daňový základ nesnížíte o veškeré možné daňově uznatelné náklady, pak se to mj. odrazí na Vašem vyměřovacím základu na důchodovém a zdravotním pojištění. tj. zaplatíte systému více (tj. zbytečně více, bez adekvátního protiplnění).
nezdanitelné položky (vyjma nesmyslných odpočtů úroků z hypotečních úvěrů) nemají až takový vliv na konečnou výši daně. slevy na dani, to je jiná, naprosto s Vámi souhlasím. takže je otázkou času, kdy slevy na dani zruší :-)
sociální, zdravotní pojištění, vč. daně z nemovitostí jsou daně přímé. s těmi se - viz výše - v podstatě v současném systému dělat nic nedá. jen se je budou snažit zvyšovat. a to se snažit budou, o tom nepochybuji.
DPH je IMHO správnou cestou. principiální cestou. ale narážíme zde na praktické otázky, tj. velikost území našeho státu a následně tudíž možnosti spotřebitelů kupovat zboží/služby v příhraničí, na území jiného členského státu EU s jejich nižší sazbou DPH.
|
|
|
"pokud není daň dobrovolná.." stop. prosím, zde se zastavme, vnímám, že zde je možné úskalí našeho vzájemného nepochopení. daň jako taková je z principu zásadně nedobrovolná, je vynucená, neúčelová a bez patřičného protiplnění. to vše je přeci z principu její podstatou. takže odpověď na Vaší otázku zní: Ne, daň nemůže být dobrovolná, neboť v případě dobrovolného plnění by se nejednalo o daň, nýbrž o dar.
jistě, také s tím mám trabl, vnímám daně jako výpalné - nikoliv jako krádež. krádež = odejmu ti majetek, tobě to nepřinese nic, jen škodu. výpalné = odejmu ti majetek a ty (možná) z toho něco budeš i mít/např. ochranu, zajištění respektování a vynucování pravidel, popř. jiné protislužby apod. pro zjednodušení teď nepitvám kvalitu poskytovaných protislužeb.
ano, zřejmě tak jako Vám, mi současný daňový systém nevyhovuje. a navíc mi silně nevyhovuje systém sociálního a zdravotního pojištění, podle mne: zde se odehrávají zásadně zajímavější příběhy.
a ne, takový systém není přijatelný, souhlasím s Vámi. ale stále zastávám názor, že cestou, jak z toho ven, není individuální protest ve smyslu ignorace systému. tj. krátit/neplatit daně.
bezpečnost: ach tak, děkuji za vysvětlení. trestní zákoník jsem zmínila z důvodu, že jsem ochotna nějaká všeobecně akceptovaná pravidla respektovat - a v tomto konktétním případě, jak již jsem zmínila výše, jde především o rovné podmínky na trhu (cena práce živnostníka platícího státní výpalné vs. cena práce meloucháře). nicméně min se shodneme v tom, že tato problematika by pod trestní zákoník z logiky věco spadat neměla, jde o nonsens.
ano, díky moc za návrat k mé základní otázce, tj. jaká je nejúčinnější forma projevu nesouhlasu občanů...
asi mne zde následně rozcupujete, ale osobně se domnívám, že to, na co systém (i v 21. století) zatím nejvíc slyší, jsou právě ti zmrzlí lidé na náměstích s transparenty v rukou. poněvadž ti se dostanou do masmédií. v prime time. a na ty se ostatní nabalují, s nimi se identifikují.
|
|
|
No v dobách, kdy jsme ještě trpěli pod Habsburky, Lucemburky a jinými cizáky to fungovalo tak, že daň uvaloval panovník po souhlasu stavů, které je také platily. Když stavy daň neodsouhlasily, tak prostě nebyla a panovník měl smůlu. Mohl si půjčit, ale splácet musel ze svého, případně musel prodávat svůj majetek. A nebo prostě neutrácel. Takové uspořádání myslím označení "dobrovolné" snese.
Problém nastal až v demokracii, kdy o daních začali rozhodovat zástupci těch, kteří v zásadě žádné neplatí. Jistou dobu trvalo, než si lumpenproletariát uvědomil, že přes volební urny může opravdu beztrestně loupit. Takže prvních pár let se zdálo, jak skvěle ta demokracie funguje. Ale ten sešup potom...
|
|
|
nenacházím rozpor mezi Vaším komentářem a mnou výše popsanými myšlenkymi, popř. zásadami.
souhlasím, že problém nastal s nástupem demokracie a všeobecným rovným volebním právem. a s bobtnáním státní/veřejné správy.
ano, současný daňový systém mi taktéž nevyhovuje. ale jeho řešení je mj. dle mého názoru v předcházejícím odstavci...
OT: promiňte mi mou drzou otázku, nedávno jste ve svém jednom komentáři zmínil možnost, že uvažujete sepsat článek Ron Paul 2012... mohu se těšit ?
|
|
|
Ale v jednotě je síla. Když vyjdu já sám do ulic, nikdo mě nebude brát vážně. Když najdu 10tisíc lidí stejně smýšlejících a vyjdeme spolu do ulic, už to má nějakou váhu a vyšle to nějaký vzkaz tam nahoru do politiky. A není to stádovitost. Ovce bezmyšlenkovitě následuje svého baču. Zde jde o setkání lidí se stejnou myšlenkou, není žádný bača.
|
|
|
Podle mě je to stádovitost. 90 % těch lidí, co chodí demonstrovat proti ACTA, SOPA a PIPA jejich text nikdy ani neviděli, natož aby jej četli a porozuměli mu, a o celé kauze se dozvěděli z mnohdy dost přibarvených informací na různých blozích a obecně v internetových médiích, popřípadě od nějakého obzvlášť zapáleného agitátora v hospodě nad pátým pivem, který to sám taky nečetl a zjistil to o týden dřív úplně stejně.
Důkaz? O existenci ACTA se vědělo už roky, znění bylo tenkrát mnohem konkrétnější namísto současných bezzubých, obecných formulací a proklamací a nikoho kromě pár lidí to netankovalo.
|
|
|
Jo, tak takhle to vidim taky.
Sice si myslim, ze volba teto masky skutecne nebyl nejstastnejsi krok, ale rekl bych, ze je treba to chapat v kontextu onoho filmu, kdy v zaveru filmu nasranej narod dava politikum jasne najevo, ze je dost nasranej a ze uz se sebou nenecha dal vyjebavat.
|
|
|
Na zaver filmu, kdyz uz je vse rozhodnuto a vyreseno, nasranej dav dava najevo, ze prave oni jsou ti nejvetsi drsnaci....
Protoze uz se to smi, nebot stary system uz nema paky na potrestani.
Ale kdyz se za to jeste trestalo - tak to neee....pekne sedet v koute a remcat, ale pozor, aby to nikdo neslysel...
Kde byli ti vsichni hrdinove v maskach cely film, kdyz jich bylo potreba? Co delali cely ten 1 rok, ktery uplynul, nez se mela splnit ta vyhruzka (nevim ted, byl to 1 rok, nebo tak nejak okolo? Uz je to desli doa, co jsem to videl naposledy)? Kolik z nich slo a dobrovolne slo hlavnimu hrdinovi pomahat? Ve filmu se kupodivu moc takovych nezminuje...
Joooo, dav...To je ale jina. VZDYCKY vznikne dav, kdyz uz o nic nejde a najednou se zacne zjistovat, ze ten organizoval tohle a tamhleten zase tamto....a tak by meli dostat nejaka hezka mista, v tom novem systemu...
|
|
|
kdyby nebylo tech vsech drsnaku na konci, tak by byl cely film o ojedinelem terroristickem utoku a nekolika ojedinelich zakerne zavrazdenych policistech ve vykonu sluzby. protoze stary system by mel stale podporu lidu a tedy paky a jak znamo pravda patri vzdy vitezi.
takze nebyt "davu", bude nas hrdina padouchem a ne mucednikem. nebyt anonymous a jejich prikladu, nebyt tech "ovci co sli becet ze nejsou ovce" (jak jsem cetl v diskuzi na idnes), tak jsou acta ratifikovana bez prutahu a za par let se budeme nepripraveni divit, ze dfense ma opletacky s policii, protoze v jeho moderovanych diskuzich se objevuji odkazy na nelegalni obsah.
|
|
|
Potom mi cele tyhle revoluce prijdou...ubohe.
Ale k tomu, co je dulezite - jsem presvedcen, ze v tomto pripade plati, ze psi stekaji, a karavana tahne dal...
|
|
|
řekl bych, že autor zmiňuje něco, co mně osobně napadá pokaždé, když vidím třeba mladé lidi s trikem CheGuevary. pro ně je to revolta, odpor k systému, mě naskočí gulagy, politické procesy, život za ostnatým drátem, cenzura, všemocný bolševický fízl a jiné. také si nemyslím, že to je to, co ten mlaďoch doopravdy chce. je to jeho revolta, která hlavně k mladým lidem vždycky patřila a patřit bude. ale přece jen, i s jistým věkem, je jeden rád, když se pozice vyjasní, neb dokud mlaďoch nevyjeví své skutečné pohnutky a postoje, můžu si myslet ledaccos. ajnžto jsou Anonymous anonymní, dle vlastních slov v nich fungují i náctiletí surfaři, není tak docela jasný "program" apod., není nic překvapivého, že lidé, co mají systémovou revoltu proti všemu, čemu je přes dvacet, již za sebou, chtějí vědět o hnutí něco víc. pro mě osobně nedozrál čas na to(dozraje-li vůbec někdy), abych se třeba přidal ke stávce odborářů, neb jejich cíle zaručeně nejsou moje cíle a přitom nechuť k vládním xindlelitám může být identická. takže já sám za sebe Anonymous beru, držím palce, třeba se taky někdy přidám nebo taky ne,(i když já chci masku Batmana), a uvidí se.
|
|
Guy Fawkes nebyl terorista, bohužel autor trošku míchá pojmy s dojmy. Terorista je člověk, jehož akt má způsobit teror - nic víc. To co se mělo stát v Londýně 1605 byl válečný akt - dnes by tomu historie říkala vrchol občanské války, ale protože se tak nestalo, je z toho jen konec občanské války.
|
|
|
Obávám se, že napasovat to na dnešní kategorie je poněkud problematické, už proto, že základy dnešního pojetí válečného práva a souvisejících záležitostí začínal zrovna v té době Hugo de Groot formulovat.
Každopádně se jednalo o útok proti legitimnímu panovníkovi, který panoval vcelku liberálně, nejednal v rozporu se zemským právem, vůči katolíkům byl tolerantní a neutrální (nepronásledoval je, ale ani nezvyšoval jejich vliv).
|
|
|
Mas pravdu, ale rekl bych, ze PFP chtel predevsim poukazat na to, ze terorismus je zpusob, kterak pomoci nasili pachaneho na obycejnych ovcanech nekoho vydirat, nebo si ziskat pozornost medii.
Zatimco utok na nejakeho vladniho cinitele se obvykle nazyva "atentat". Proto GF nebyl terorista, ale atentatnik. Jakkoliv muzeme zpochybnovavat, zda odstraneni onoho krale byl moudry krok, nelze GF uprit, ze utok na svuj cil peclive planoval tak, aby pokud mozno minimalizoval collateral damage a k necemu tak odpornemu, jako nasili na nevinnych lidech, by se patrne nikdy nesnizil.
|
|
|
Nevím, jak fungoval anglický parlament na přelomu 16. a 17. století. V dnešních podmínkách se vyhození v zásadě libovolného parlamentu do vzduchu za násilí na nevinných považovat nedá, ale netroufám si posuzovat, zda tomu tak bylo i tehdy.
|
|
|
|
Inu, to si nevyberete. Podle dobového německého tisku byl "terorista" i Claus Schenk Graf von Stauffenberg (mimochodem taky katolík). Dnes je naopak považován za hrdinu. Všechno je to o tom, kdo nakonec vyhraje.
|
|
|
|
ty kravo, koukam, ze dneska na kriminal uz ani nemusis mluvit, staci nekomu drzet megafon a uz jedes...
|
|
|
Tohle je opravdu hustý a řekl bych, že stíhat by měli spíš toho, kdo je podepsanej pod tím usnesením´. Když už za nic jinýho, tak na plýtvání peněz daňových poplatníku na pytloviny.
|
|
|
Hlavne tam hrali Rež a rúbaj, ktera se pry obouva do Zidu a oslavuje Alexandera Macha... :-)
Tedy jestli ten jeden vers je glorifikaci Macha a ponizovanim Zidu, pak mi neni jasne, co glorifikaci nebo ponizovanim neni, kdyz uz dotycne(ho) chceme v nejakem textu zminit.
Pro neznale, zmineny intelektualne vysoce hodnotny text, jez se da bezesporu povazovat za skutecny skvost slovenske kultury, je k nalezeni treba zde: www.youtube.com/watch?v=gPintwAB0UE
|
|
|
|
Jednak si budu si postovat odkazy, ktere uznam za vhodne. V opacnem pripade bychom tu byli jako v tom pribehu, kdy ve starem Rakousku kohosi nemohli odsoudit pro urazku cisare pana, neb se vsichni svedci bali v soudni sini opakovat to, co rekl ten dotycny, aby z toho take nemeli opletacky...
Krome toho zadne nacionalisticke hnuti ani myslenky nepropaguji, kdo mne zna, vi, ze podobnymi levicovymi uchylkami z vysoka pohrdam. Ovsem, a to je treba zduraznit, k tomu, abychom mohli byt dostatecne imunni proti te neonackovske kulture, musime tuto take trochu znat a vedet, jakym zpusobem se snazi na lidi pusobit a to se v novinach, kde jenom rikaji, jak je to strasne spatne, protoze je to strasne spatne, nedozvime.
|
|
|
Ale já nijak nezpochybňuji Vaše přirozené a nezadatelné právo postovat jakékoli odkazy, jež uznáte za vhodné. Ovšem je otázkou, zda má smysl se kvůli tomu nechat zavřít.
S Vaším názorem na nacismus zcela souzním, nicméně se domnívám, že případnému Urválkovi by tento byl zcela lhostejný, pakliže by obdržel politické zadání Vás dostat do kriminálu.
|
|
|
Takze se mame radeji bat rict cokoli nahlas, aby nas za to nezavreli?
|
|
|
Někam tam to chtějí dostat.
|
|
|
A soude podle Vaseho sdeleni se to jim uz povedlo.
|
|
|
|
To teda jo, tohleto mi přijde ještě o dost horší, než ty ženský. Ale třeba to dopadne dobře, a neodsouděj je, nebo když jo, tak bude mít rozum některá z vyšších instancí. St.z. Hanuš by ovšem být odeslán na trh práce, protože tohle se ve slušné společnosti nedělá.
Jestli budou ti kluci odsouzeni, jsme zpátky v sedmdesátejch a buhví, jestli ještě ne hůř.
|
|
|
Co megafon - str.3: "obv. Č... držela kytku" :-o Abych se už bál dát manželce kytičku ...
|
|
|
Přitěžující okolností je, pokud se jedná o protěž.
|
|
|
To neni tak jiste. V Nemecku prece existovalo protinacisticke hnuti Edelweiss Piraten.
|
|
|
To je sice pravda, nicméně Mazel, Mareš či nějaký jiný politruk by v tom neonacistickou symboliku dozajista odhlait dokázal.
|
|
|
Ti si postavili karieru na tom, ze to umi i z tvaru fialove bonboniery ve tvaru srdce, koupene v tescu.
|
|
|
copak kytku,ale kdyz pro decka usporadas soutez a rozdas ceny a diplomy s jakousi zavadnou zkratkou, dostanes rovnou provaz...
|
|
|
A pod obvinenim je podepsana nejaka kapitanka. Chlap by to totiz s nejvetsi pravdepodobnosti nechal plavat. Proc mi to pripomina onu typickou cuzu ucitelku (typicky obcanske nauky nebo ruskeho jazyka, obcas i nejake te "* vychovy"), pro kterou zadny poklesek nebyl dostatecne malicherny?
|
|
|
No, nevím, když si přečtete reportáž výše o procesu s šiřiteli závadné hudby a když zjistíte, co tam zvraceli státní zástupce Hanuš a soudce Rašín, důvěra v mužské pokolení Vás zřejmě brzy opustí. :(
|
|
|
mě přijde Rašín docela vtipný a do složky Zvracení bych v klidu zařadil většinu nár.soc.protestsongů. přiznám se, že mi ty písně přijdou vcelku legrační, takové roztomile zemité + chytlavé melošky, takové trochu Die zechs pistolen, jen mentálně naruby...třeba tahle je skutečně výborná, taková radostná, positivní, happy...
- http://www.youtube.com/watch?v=AErQi2kNPLU&feature=related
"diskuse" pod videem pak rozhodně nejde s kvalitou dolů. jiná věc je výše navrhovaných trestů za poslech. především v porovnání s "vypořádáním se" s časem vlády rudého xindlu. rudé myšlenky sice e-e, ale sedí ve sněmovně. to je velmi zvláštní a poněkud...nevyvážené, řekl bych.
|
|
|
Inu, na "vtipnost" máme zřejmě odlišné názory. Že nársoc protestsongy jsou sračky, je snad jasné každému s IQ vyšším než automatická pračka. To snad ale neznamená, že jejich posluchače budeme posílat do kriminálu, oder?
|
|
|
to nikde netvrdím. já tvrdím, že nechápu odesílání za mříže za takové banální kraviny a přitom ti, kteří už se jako zločinci prokázali, sedí v parlamentu.
navíc tím přichází OSA o klienty a to je škoda, zbytečně to prodražuje její ostatní služby.
|
|
Ta maska má ve skutečnosti trochu jinou symboliku než tvrdí autor článku.
"By the time Project Chanology rolled around in January of 2008, Anonymous chose to show up in meatspace wearing the Guy Fawkes masks popularized by V for Vendetta not out of tribute to the movie, but as a way of visually telling Scientology they were an EPIC FAIL."
http://knowyourmeme.com/memes/epic-fail-guy
|
|
Autor clanku si "nasel" informace a odcitoval nam wikipedii, to je vsechno moc hezky, nicmene kdyby si dal tu praci a (treba s translatorem) precetl i anglickou wikipedii tak by zjistil, ze "ta" maska vlastne neni maska Guye Fawkese...
Anonymous prevzali podobu masky z komiksu / filmu, ktery je mimochodem o necem uplne jinem. Mozna skoda, ze se neispirovali radeji u Star Wars, to by bylo mravokarcu :-)
Hlaska, ze maska symbolizuje teroristicky cin je velice usmevna :-)
|
|
Autore doporucil bych vam rozsirit si obzory a necerpat informace ze zdroju, ktere ovlada mainstream a ktere jsou ovladane za ucelem ovladani mainstreamu (jako podklady doporucuji na wiki vyhledat jakekoliv silne kontroverzni politicke tema - vzdy tam bude pohled z jedne strany, te manipulativni, ktera se tak statnim usporadanim hodi.
Jsem rad, ze i takovy clanek DF pusti pres vstupni sito. Je to dobra exkurze do uzkeho smysleni populace, mezi kterou zijeme.
|
|
Ona se symbolika tehle masky poji spise s koncem toho filmu...
Myslenkou je provest nenasilny prevrat vedouci k uchopeni moci lidem a to primo. I to muceni a obeti ve filmu mely svuj symbolicky vyznam a to ten ze bez utrpeni, obeti a ochoty bojovat za cenu drive zminenych neni vitezstvi
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek V jako Anonymous?
|