Komentáře ke článku: It`s all about YOU. Plus Klagenfurt. (ze dne 03.05.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
osobní přístup od obsluhy nepožaduji, proto tam nejsem. Jdu něco konzumovat, nejdu se s nimi kamarádit. Ani úsměvy nepožaduji, protože si jich většinou moc nevšímám, jsou pro mě jen taková mlha. Výše marže mě také nechává v klidu, buď si něco koupit chci a také si to koupím nebo to nechci, nic víc, nic míň.
taxikářům už dnes dirigujeme nesmysly a není to k ničemu dobré. Taxislužba by měla být soukromá bez zásahů.
občas chodím do obchodů zevlit a ani s tím nemám problém, občas něco koupím, někdy nekoupím nic.
vlastně "problémům" popsaným v článku vůbec nerozumím.
|
|
|
To je nechutně pragmatické. Vy nemůžete být žena! ;-)
Ale jinak samozřejmě souhlasím.
|
|
|
jsem, přísahám! ;-)
život mě naučil, obsluhu někdy může bolet hlava, zub nebo má podebranou patu, navíc obsluha potká za den sto takových lidí a zítra zas a zítra zas a tak to jde několik let, těžko od nich požadovat, aby byli odvaření z každého jednoho kusu. Totéž prodavač, když musí za celý den vyřídit nekonečného hada zákazníků, těžko se mu podlomí kolena obdivem, když přijde zrovna autor článku na nákup.
|
|
Marně přemejšlim, co mne asi tak může donutit sednout do taxíku, jehož řidič se mi nelíbí.
|
|
|
No, mně spíš zaujal fakt, že fotbalová mikina nebo čepice s rovným kšiltem (praktický to důkaz, že za blbost se platí- v tomto případě asi tak tři stovky:-) je v autorově světě zřejmě parametrem, jež má sílu srovnatelnou s pro mě daleko podstatnějšími parametry taxikáře, například zda aspoň trochu umí řídit...
|
|
|
Já sice taxíky moc nejezdím, ale taková dovednost jako umíte Vy, tedy poznat jak který taxikář řídí by se mi hodila.
Podělíte se know-how, nebo jde o top secret?
|
|
|
Já někde psal, že to umím rozpoznat pouhým pohledem, nejlépe potmě na 100 metrů? Protože neumím, bohužel. To ovšem nic nemění na tom, že to je podstatně důležitější parametr, než geometrie taxikářova kšiltu. Která se ale zase dá snadno rozpoznat, a patrně proto je pro dostatečně povrchního troubu (v tomto případě autora článku) přiměřeným substitutem těch opravdu důležitých zjištění. To už tak bývá, že čím víc je to vidět, za o to důležitější máme tendenci to považovat bez ohledu na to, jak moc velká je to blbost. Podívejte se třeba na Auto*Mat:-).
|
|
|
Já s Vámi souhlasím, že je jistě důležitější to jak taxikář řídí, než jak vyhlíží. Jen jak jste sám napsal, těžko se tento důležitější parametr dá poznat dříve, než mne dotyčný sveze ... .
Proto jsem choval naději, že Vy to umíte rozpoznat aniž by jste neznámému řidiči prvně svěřil tělo své či nějaké testovací pro Vás postradatelné osoby. A také že se s tímto uměním podělíte.
Má naděje byla lichá, tedy ač máte pravdu, tak je ta pravda tak nějak v praxi k prdu a nezbývá mi než zůstat u "ubohých" vnějších znaků.
Stejně jako když vidím jisté osoby s jistými vnějšími znaky, tak se jim vyhnu, jde-li to. Alternativně si hlídám cenosti a kontroluji zda je obranný prostředek na svém místě. A je mi jedno zda křičí něco o rasizmu. (když si vzpomenu na svou zkušenost z Prahy při pěší cestě na oběd)
|
|
Ta pasáž II. s těmi regulacemi je nechutná; navíc k čemu by ty regulace měly sloužit? Je-li nějaký taxikář takový, jak bylo popsáno v článku, bude mít prostě méně zákazníků než jiný.... leda by si zrovna tohle zákazníci přáli, ale pak je to naprosto OK.
Zbytek článku mi připadá o ničem, ale to je čistě subjektivní, někoho to třeba zaujme.
|
|
|
Urza, 99% článkov na D-Fens je subjektívnych, vrátane tvojich.
|
|
|
Prectete si tu vetu znovu, nebyla o clanku.
|
|
|
Prectete si tu vetu znovu, nebyla o clanku.
|
|
Možná se teď odkopu jako vesnický idiot III. třídy nebezpečnosti, ale i tak se zeptám: jsem sám, kdo nechápe, co mu mělo tak nějak "celkově" být sděleno? Jednotlivé pasáže sice jakž tak dávají smysl, ale souvisí spolu natolik volně, že mám problém z toho vyvodit závěr, asi jako kdybych přečetl čtyři různé články, které vím, že spolu souvisí, ale nevím přesně jak.
|
|
|
Tak ja to chapu tak, ze autor jezdi Pendolinem a sere ho pruvodci.
Dale pak, ze by chtel v kavarnach familierni obsluhu a pokud ji dostane, tak nechava hogofogo zpropitne.
Pak pichl do zdejsiho hnizda podporovatelu svobody v taxikareni (coz v mych vzpominkach byly cela 90. leta v Praglu, kde ruka trhu v taxi byla opravdu neviditelna), neb nerad jezdi taxiky, kde ridici vypadaji divne.
Dale pak neco mele o elektru a me osobne sympatickem meste Klagenfurt, coz jsem tak docela nepochopil, ale co uz, nemusim chapat vse.
Jeste mam dojem, ze nema rad zpocene prostitutky, ale vic uz si nevybavuji a rozhodne ten clanek proto nebudu cist podruhe.
Ani znamkovat. Tipuju tak 121 znamkovacu a prumer 3.47.
|
|
|
Jo, zhruba takhle jsem si to taky přebral, obecně by se to dalo shrnout do konstatování, že autora sere řada ne úplně souvisejících věcí, z nichž některé jsou bez obtíží řešitelné prostřednictvím represe, a proto vymyslel, nebo možná naopak prolomil nějakou šifru mistra Leonarda, jejíž rozbor nám prezentuje na konci článku. Samozřejmě tak rafinovaně činí bez uvedení detailů, které by z výstupu analýzy mohly udělat alespoň hypoteticky užitečnou informaci, například který obchod s elektronikou šifry používá a proč.
Moudrej z toho ale po tomto resumé nejsem o nic víc.
|
|
|
Ah so, ja podifala do slofnika a uz chapala, klagen znamena stezofat si a furt je furt, tedy porad.
No radsi jdu spat.
|
|
|
Aha, tak to je na moje poměry trochu příliš sofistikovaný humor.
Jinak to ale leccos vysvětluje...
|
|
|
Ty si ale cholka sikofna lingvisticka. Ja dekofat, felmi pobafilo. :-)
|
|
|
Ne, nejste sám. 4 samostatne výkřiky vydávající se za článek. Ubohé.
|
|
Nevim jak autor poznava kvalitu, me to popravde receno moc nejde a neslo. Mam asi 10 let stary dum, 10 let stare spotrebice. Ty se sypou jeden za druhym.
Vyjimkou je snad jenom mycka, ktera se rozbila tim, ze byl spatne nasazen filtr. Rozebral jsem, zjistil kde je pricina, chtel objednat dil, ale ten uz nejde koupit. Nasel jsem, ze mycku dela nejaka fabrika v Shenzhenu a uplne stejny model s trosku jinymi knofliky se prodava jako Indesit, Whirlpool, Bosch, ... a asi dalsich 20 pro mne neznamych znacek. Mycka dnes uz myje, po neuspechu s dilem od ostatnich "vyrbocu" jsem po meisci cekani koupil par univerzalnich dilu na auta a opravil ji.
Tyden pote se rozbila lednice Whirlpool (tusim tehdy za 30k). Na displayi ukazovala jen "ALARM 02". Na Internetu jsem nasel nekolik moznych pricin, dokonce i el. schema lednice. Jedna z nich mohla byt senzor vyparniku. Ten je ovsem zabudovan v izolaci a nelze jej vymenit ;-). Polaci to resi tak, ze lednicku navrtaji v jednom miste a doufaji, ze tam ten senzor bude. Volam na nahradni dily teto firmy a popisuji problem, jestli to je resitelne. Chybovy kod sedi. Servisak mi rika, ze za 1500 to umi vyresit. Ptam se jak, kdyz to je nemenitelne. Pry tam hodi misto NTC odpor. Ptam se na hodnotu. Za 15 minut lednicka "funguje".
Krome toho se nam pravidelne sype kotel (letos soucasne 2 nezavisle zavady elektroniky, par tesneni, a tradicne bezpecnostni ventil). Loni jsem opravoval i sporak. A benzinovou sekacku (jsem rad, ze jsem ji spravil, protoze kdyz jsem videl co se dnes prodava ... skoda slov). A jednou za pul roku musim preletovat plosny spoj ve stropnim svitidle, protoze nechci premalovat loznici kvuli jeho vymene.
Pristi tyden mam v planu se podivat na nefungujici motor od brany a zjistit kde soudruzi stavitele udelali chybu, ze nam vybavuje jeden jistic i kdyz odpojim na okruhu prvni zasuvku.
|
|
|
Primární důvod některých potíží možná bude v přeinženýrovanosti takové domácnosti. Je v chladničce nutný displej? Je ve stropním svítidle nutný plošný spoj? (ale možná tomu nerozumím, plošný spoj bývá uvnitř úsporky a ta se dá ze svítidla prostě vyjmout, o potřebě přemalování nemluvě). Teď bych ještě mohl napsat něco o potřebě myčky v domácnosti, ovšem zastánci 21. století by zas dostávali pupínky... tak nic.
Že je nejlepší sekačka pár ovcí, už zjistilo víc lidí.
Celkově je to koloběh ve stroji na udržování sama sebe, přičemž v téhle čínské kvalitě vyžaduje čím dál častější dodávky energie (peněz) zvenčí, aniž by sám něco podstatného přinesl. Teď už ani není možné si připlatit na kvalitu, protože kvalita se přestává vyrábět. Není pro koho. Všichni chtějí všechno za co nejmíň, tak jim řízený trh dodá náhražky. Když sečtete peníze (čas pro vydělávání peněz), zjistíte, že by dražší nebyla služebná holka do kuchyně a domovník který by topil a zavíral vrata a sekal trávu kosou.
|
|
|
Přesně. Když jsem byl donucen koupit novou pračku, poradil jsem se nikoliv s prodejcem, ale s opravářem a nyní tu již pár let slouží, která značka? Beko, primitivní a podle opraváře, opravovatelná a neseroucí se pračka. Primitivní v porovnání s 2x-10x dražšími, I tak 70% jejich programů a vlastností ještě nebylo použito. Jsem vohnout?
|
|
|
A opravár vám pravdepodobne poradí pračku čo sa najviac kazí a zároveň sa najľahšie opravuje za čo najvyššiu cenu. Ak by poradil malo kaziace sa pračky, tak by prišiel o zárobok.
|
|
|
To by platilo jen v případě, že by si ho člověk najal k opravě, což se po špatné informaci od něj dá imho vyloučit.
|
|
|
Pomerne bezne ale je, ze opravar (nebo topenar apod.) poradi jen podle toho co znaji, kde maji dobre marze, atd.
|
|
|
Skor by asi bolo potrební zistiť čo má daný opravár doma. Opravovať vlastné veci sa asi nikomu nechce.
|
|
|
U drahých hraček se mění celé bloky, za práci nic moc.
U jednoduchých jsou levné univerzální díly, dost práce.
V celkovém součtu je práce levnější, jak u varianty jedna. Stejné jako u aut.
Stejně tak jsem koupil před 12 lety lednici. Vůbec o ní nevím, tichá, mrazí až moc. Spotřeba zcela v průměru. Ačkoliv bych ji již s morálním důvodů vyměnil, ale vona mrška stále drží. A rozhodně to není high tech "značkový" model.
Za to zkazek o 4x dražších, hlučných lednicích, které to třeba po několikadenní odstávce vzdaly, slýchám stále.
|
|
|
Mohu se zeptat jak po 12ti letech moralne lednice zastara? Dobre, pokud neni nerezova tak barva se muze zmenit, ale kdyz funguje ... ?
Nove lednicky A+++++++++++++++++ kategorie jsou tak usporne jen proto, ze ... nechladi.
|
|
|
Odejde tesneni? Zestarnou a tim zkrehnou plasty? Prestane fungovat spinac osvetleni a svetlo prestane zhasinat?
Moznosti je docela dost..
Ne vsechny lednicky v kategorii A+++++++++ jsou uspirne, protoze nechladi. To je ten levny zpusob, jak snizit spotrebu. Za ten ne-levny je treba priplatit.
|
|
|
Tesneni zda se funguje ... plasty take (ulomil se jeden suplik, ale to jsem davno opravil). Spinac osvetleni take stale funguje dokonce s puvodni zarovkou, kterou bych mohl nahradit necim rozumnejsim az se prepali (mimochodem, spinane to je pres nejake rele, takze nahrada za par LEDek nebude problem).
Opravdu nemam pocit, ze by mi nova chladnicka neco smysluplneho prinesla. Budu-li chtit podobnou, bude zase za 30k+ ... i kdyby mela treba o 30% vyssi ucinnost, kdy se mi to vrati? Trosku mi to prijde jako polystyrenova manie, kdy nekteri zatepluji treba 30+ cm vrstvou EPS, jen aby dosahli na dotaci ... ale kde je navratnost uz nepocitaji.
|
|
|
Souhlas, nicméně to, co popisuješ, není morální zastarávání. Morální zastarávání je stav, kdy by výrobek uspokojivě fungoval třeba 30 let, ale on fakticky funguje třeba jen 5 let, protože i když je celkově podobný svým moderním současníkům, tak je v některých dílčích parametrech natolik překonán, že ho nikdo normální provozovat nebude. Typicky je to důsledek rychle se měnících okolních podmínek.
|
|
|
Onehda jsem to pocital tchanovi, ze se mu nova lednicka zaplati doslova po par letech jen na elektrice, kterou nezaplati za provoz te uzasne 20 let stare.
Jinak jsem si nevsiml, ze by nejake nove lednicky, které jsem za poslední roky kupoval, nechladily. Naopak mam u obou nastavene chlazeni tak na tretinu toho, co by nastavit slo, jinak uz by to bylo moc.
Osobne tedy "moralne zastarala" rikam tomu, když ta stara lednice zere nasobne vice elektriny, nez ta nova.
Zrovna u lednice to muze byt zasadni rozdil.
|
|
|
Aj ste tú spotrebu meral ? Len či to nebude ako so spotrebou "moderných ekoaut" = laboratórna hodnota. Papier znesie všetko.
|
|
|
Možná je to spíš jako s Thálií :)
|
|
|
Jak to presne myslis? :-)
|
|
|
Priznam se, ze nemeril, ale nemam důvod tem udavanym hodnotam neverit...Ostatne i kdyby tam byla nejaka odchylka, porad to bude zasadne nekde jinde.
A neverim tomu, ze by na stitku bylo napsano "xyz" a v realu to zralo 2x tolik. Zvlaste, když skutecne regulaci mam nastavenou nekde nekde na tretine mozneho..
|
|
|
Zrovna u ledniček se dá vcelku věřit maximálně příkonu kompresoru a rozměrům.
Kolik to sežere v reálu za rok provozu závisí na mnoha faktorech a určuje se to blbě. Záleží na okolní teplotě, kolik % objemu plníš, jak často ho obměňuješ, jakou teplotu mají typicky věci, které tam dáváš, kolikrát za den do toho lezeš. Vztahy pro parní stroj se tam fakt použít nedají ;-) To numero na štítku v obchodě je získáno v nějakém normalisovaném cyklu používání, podobně jako je to u spotřeby aut. A je podobně „spolehlivé“.
Pokrok posledních desetiletí spočívá hlavně v systémech pro prevenci námrazy, která zásadně snižuje efektivitu chlazení a zvyšuje spotřebu energie. Sekundárně jsou pak o něco lepší tepelné isolace.
Takže pokud máš doma suchý vzduch, umístění ledničky zajišťuje bezproblémové chlazení kondensátoru, nedáváš dovnitř neuzavřené kapaliny a nepolezeš dovnitř co deset minut, bude spotřeba staré ledničky sice větší, ale opravdu jen o málo. Čím méně těchto podmínek jsi schopen zajistit, tím větší bude úspora při použití moderní ledničky.
OC se laskavě zdrží komentářů stran toho, že ve skutečnosti diskuse není o ledničkách ale o chladničkách ;-)
|
|
|
Tak jasne, uvedomuji si...Ostatne chápu i to, ze kdyby se mi povedlo 20 let starou lednicku každý mesic odmrazit, utesnit ten mrazacek nahore, kde uz jsou davno rozlamana umelohmotka dvířka a podobne, tak se s tou spotřebou jakz takz dostanu nekam priblizne ke spotrebe lednice soucasne, no 2x vetsi :-)
Na druhou stranu - lednice se mi dnes odmrazuje sama a dela to vcelku obstojne, námrazu jsem nevidel ani v lednici ani v mrazaku od doby, co mi stoji v kuchyni (ta lednice, ze ano.. :-))
Ma to zvlast kompresor pro lednici a zvlast pro mrazak, coz zase něco malo usetri, jelikož do mrazaku typicky lezu 1x denne a do lednice 5x denne.
Btw co se tyce spotreby aut, verim tomu, ze pokud bychom zachovali metodiku mereni danou automobilkou, tak se na ty hodnoty uvedene vyrobcem dostaneme. Pravda, v realnem svete tak téměř nikdo nejezdi a to je takovy drobny problém :-) Ale pokud například ja jel delší dobu 80-90 po dalnici po rovine, tak se skutecne spotřeba pohybovala okolo tech 5 litru, coz mi udava výrobce. No, ale kdo by takhle jezdil, ze :-) Takze imho u aut to není v tom, ze vyrobci vylozene lhali - oni spis pouzivaji pro mereni takovy jizdni rezim, kterym jezdi tak mozna nejaky duchodce s vajickama na palubce :-))
|
|
|
Válí se mi doma prakticky bez užitku měříč spotřeby, který jsem kupoval právě pro nezávislé ověření, jak moc který spotřebič žere v praxi doma.
Když se připomeneš před nějakou akcí, kde bychom se náhodou viděli, není problém půjčit.
|
|
|
Cywe...chces o to prijit?
Co kdyz to zasmeli?
Pan dal, Pan vzal?
8o)
|
|
|
Proc to krmis, kdyz vis, ze to neumi nelhat?
8o(
|
|
|
Jojo, lhal jsem...No..kdyz ti to udela radost, tak jsem lhal, ze jsem to nemeril.
Tak ja se teda priznam ke lzi a odhalim, jak to ve skutecnosti bylo - ja jsem to meril!!! :-D :-D :-D
Dneska jsi me fakt pobavil, dekuji :-D :-D
|
|
|
(Píše ten, který hned vedle Urzovi doporučoval, že "The Only Winning Move is Not to Play"? ;-) )
|
|
|
Ale když me to fakt pobavilo :-) Prislo mi to jako další level, to tu ještě nebylo...
Chapu, ze me někdo obvini, ze lzu, ze jsem něco dokazal....Ale aby me někdo obvinil, ze lzu, když rikam, ze jsem něco NEDOKAZAL....tak to me fakt uprimne pobavilo :-))
|
|
|
Některá těsnění už tak netěsní, nesedí.
Pár provozních úrazů, tuhle támhle něco ulomeného, poškrábaného.
Spotřeba odpovídá ohodnocení v horní třetině v dnešním EURO bodování. Přesnějí bodování před 3 lety.
Spíš jde o pocit, že už by měla mít svoji životnost za sebou, ale zdá se, že přežije jenže pár parných let.
|
|
|
Na lednici se nepokazil display, ale teplotni senzor. Uplne stejny se kazi i na tech bez displaye. Display tam nepotrebuji, ale kdyz uz na vybrane lednici byl ...
Treba ten plynovy kotel mam "jednoduchy, takovy co se tam nema prilis co pokazit" a jak to dopadlo ... Moji vyhodou je, ze po prvni oprave uz vim jak jsou ty veci udelane, takze dalsi oprava vetsinou neni moc slozita (hlavne nejsme tyden bez lednice / kotle).
|
|
|
Pokud je použit klasický termostat, pak lednice nemá ani displej, ani elektroniku a ani senzor.
|
|
|
"Staré" chladničky s kapilárovým termostatem vydržely 20 i 30 let. Možná by fungovaly dál, ale za tu dobu se občas oláme nějaký plast vevnitř a zvenku zežloutnou.
Není mi jasné proč odejde teplotní senzor, termistor NTC, protékaný nepatrným proudem, bez mechanického namáhání? Koroze? Nebo kurvítko.
Po první opravě už vědět jak na to je dobrá metoda, ale selhává, když je výrobek konstruován neopravitelně nebo když se dá vadný díl koupit jen za cenu nového výrobku (bez ceny servisu, ty hodiny do toho investujete pochopitelně). V poslední době není výjimkou, že výrobek je konstruován resp. složen tak, aby pokud možno při neznalé manipulaci byl zničen (nalepení plochých vodičů takovým lepidlem k okolí, aby při demontáži došlo k přetržení např.).
|
|
|
Nevim, v manualu byly kalibracni hodnoty toho NTC i informace kdy to elektronika vyhodnoti jako chybu ... a skutecne to bylo asi 15ohm pod hranicni hodnotou ;-).
Mimochodem, dnes uz ma elektroniku snad kazda lednice, ne?
|
|
|
Nemám tušení, nekupoval jsem lednici (chladničku) "dnes" ani mně nikdo ze známých nereferoval, zřejmě všichni pořídili v 20. století, takže jedou bez poruch. Jsme dřeváci, ale zato na nás žádný displej nebliká Error.
Jak pozná elektronika v běžném provozu "hraniční hodnotu" termistoru? o jaký normál se opře?
Pro mě jako potenciálního (ne)uživatele takhle elektronizovaného přístroje platí poučení: když neumím kejklovat na hrazdě, tak radši míň efektně, ale bez blamáže chodím pěšky. V čem je elektronika proti primitivnímu mechanismu s vlnovcem a napružený kontaktem lepší, když se za chvíli posere.
|
|
|
Pochopte prosim, ze chladnicka, kterou jsem chtel, se bez displaye nedelala. Alespon je nerezova, takze vypada i po 10ti letech stejne. A zadne plasty se ji zatim take neulomily.
Hranicni hodnotu pozna tak, ze tam bude zrejme nejaky odporovy delic privedeny na A/D prevodnik a v kodu je potom if (TermValue < 500) display("ALARM 02"); ;-).
|
|
|
To bylo míněno ne na vás, ale na výrobce, to o tom neumětelském kejklování... vy račte být, ve vší úctě jako jeden z milionu spotřebitelů nezajímavý, ve vší úctě. Maxiálně můžete hlasovat svým výběrem zboží, ale sá píšete, že jste "musel" akceptovat přibalené zmrdí sádlo v podobě displeje.
O který nakonec nešlo, protože nepodmiňuje naštěstí funkci, tu zrušil až ten šmejdovatý termistor. A termistor s elektronikou tam byl patrně jednak proto, že změřená hodnota se dá vyvést ven k oněm kejklům s displejem, jednak proto, že u kapilárového termostatu se hůř nastavuje životnost. Termistor za korunu padesát zruší výrobek za 10k. Pokud se někde psalo, že řešením je odvrtat díru skrz plech do polyuretanu nebo náhrada odporem, tak to dokumentuje kam míří technický vývoj.
Vámi popsaný způsob testování hraniční hodnoty jen kontroluje rozmezí změn odporu, tedy v principu jestli je obvod přerušený nebo zkratovaný. Když někde bude přechodový odpor deset procent z hodnoty termistoru, lednička může deset let běžet a regulovat o x° jinak, ale procesoru to bude jedno. Když už tam vserou elektroniku, člověk by čekal že jí aspoň naprogramujou diagnostiku. Změřit úbytek teploty po známé době chodu kompresoru nebo změnu odporu termistoru po vlastním ohřátí známým množství joulů by neměl být zásadní problém... tedy kdyby tu elektroniku nenavrhovali jásaví moderní frikulíni.
|
|
|
Diagnostiku ta lednice samozrejme nema. Popravde receno od doby kdy jsem zjistil, ze plyn v kotli zapaluje a hlida PIC16F84, ktery neni ani napajeny pres poradny stabilizator (!!!!!) uz ani nezkoumam co je v cem za procesory. Duvody "odejiti" termistoru jsem nezkoumal. To samozrejme nastve, kdyz ta lednicka nestala navic 10k, ale nejmene 3x tolik. Na druhou stranu je fajn, ze si sama pekne hlida tepoloty apod.
V kotli zase odesla hlavni elektronika ... v ni konkretne tranzitor BC847+dioda u rele... cena soucastek par haleru, cena elektroniky asi 5000. Pritom kdyby tam dali lepsi zapojeni, nejlepe treba s ULN200X, tak je to sice bude stat mozna 0.2 eurocentu navic, ale bude to fungovat spolehlive.
|
|
|
Mimochodem, zbyvajici 2 funkcni NTC meri naprosto spravne hodnoty ;-).
|
|
|
Na tom aspoň vidíte, že to je jen výsměch zákazníkovi. Zákazník se tomu už vlastně nedá říkat, spíš debil rukojmí.
Existuje nebo spíš zvolna se profiluje jistá kasta lidí, usilující o zjednodušení života nebo o návrat k selskému způsobu života; v krajní podobě sice působí až jako exoti, ale jinak se dá chápat jejich znechucení nekonečným kupováním šmejdů, vyhazováním šmejdů a pořizováním nových.
Někde v začátcích technického konzumu bylo období, kdy zákazník původně nový výrobek nepotřeboval a výrobce musel usilovat o jeho zájem, přičemž mezi kvalitou a cenou byla přímá úměra. Současnost je úplně jinde, západní společnost ztratila tempo a zapletla se v levicové mantře trvalého růstu, což se teď jenom zachraňuje posvěcením závislosti na konzumu čínské výroby s limitovanou životností.
Markantní je to na oblasti inkoustových tiskáren. "Potřebuje" je skoro každý, alternativy nejsou, disproporce mezi cenou parametrově kvalitní ale krátkoživotnostní tiskárny a cenou origo náplní je taková, že většina sáhne po refillu a na to čeká výrobce. Tiskárna je naprogramována na zničení, jakmile zjistí snahu zákazníka ušetřit. Příklad, použijete refill u multifunkce Canon, tiskárna zahlási vylhaný error Vložena nesprávná tisková hlava, zablokuje se v menu, tisk nenií možný ani ze značkových náplní a jajo bonus nepoužijete už ani skener.
Ten proces nasazení předprogramovaných čipů do výrobků, které odpočítávají jednak životnost, jednak podle zásahu uživatele limitují funkci výrobku, je zjevný. A začalo k tomu docházet v momentě, kdy to technická úroveň výrobků dovolovala a kdy se stali lidi na dotyčných výrobcích skoro absolutně závislí. Kdo bude žít bez chladničky, IT, plynového kotle, auta, mobilu?
|
|
|
Vida -- až na nepodstatné drobnosti* si s Vámi pro jednou mohu upřímně zasouhlasit.
___
* Alternativy inkoustu rozhodně jsou, totiž lasery. Dále pak s těmi Canony to podle mně dostupných informací je UL, ale jsou to informace z druhé ruky, mohu se mýlit, neověřoval jsem je. Bez plynového či jakéhokoli jiného kotle lze žít přesnadno, optejte se třeba kolegy Opase. Zatím ještě pořád není problém sehnat rozumné a použitelné auto. Atd., atd. -- nic z toho ale zhola nic nemění na celkové pravdivosti Vašeho příspěvku.
|
|
|
Nemožností alternativ nebyla míněna 100% sémanticky nebo technicky pravdivost. Jistě si lze v ojedinělých případech vytrucovat náhradu a nebo ještě ojediněleji stávkovat a nepoužít. Měl jsem na mysli nějakých 90% konzumentů s typickým souhrnem potřeb a možností, což je bohatě postačující pro chování výrobce. Téměř každá domácnost, student, kancelář potřebuje tisk, barvu i texty, potřebuje mobil, net, auto, kuchyňské spotřebiče, pokud žijou v domku, tak i ruční nářadí. Žijete-li v městě v bytech v konfiguraci vyvložkovaný komín, plynofikace, neexistující vazby na dodavatele palivového dřeva, limitovaná kapacita trafostanice, byty/domy nepředěláte bez obrovské kolektivní investice na pevná paliva ani na temelín. Přejde li 50% nespokojených uživatelů seroucích se kotlových automatik na palivové dřevo, jeho cena a dostupnost zapůsobí.
Na UL jsem věřil do té doby, než nasycení technikou mých známých a (zřejmě) neomalenost výrobců přesáhla tu hranici, kdy to začínám považovat za potvrzeno. Inkjety se VSKUTKU ZABLOKOVALY jako zánovní po použití refillů, mobily se SKUTEČNĚ ZNESCHOPNILY po snaze o výměnu displeje/touchpadu. (mobil HTC si nastaví sw nefunkčnost poloviny dotykáče). Každou takovou událost si ověřuju na webu u podobně postižených majitelů a zjišťuju (celosvětově) společnou zkušenost s charakteristickými závadami, které nelze pokládat za závady ale sabotáž výrobce.
Víte, refilly se používaly jistě 10, možná 15 let. S omezením daným odlišným složením: stabilita, savost, krytí, rozpíjení barev, občas nějaká zaschlá tryska. Tiskárny napřed nesledovaly, pak ohlásily varování, ale tiskly dál. Vloni nebo předloni, série MPC6... atd., zareagovaly zmíněným hlášením - sw obstavení funkce. Kdybych chtěl být paranoik, řekl bych že současně se objevily ještě levnější refilly černý pigmentů, které tiskové hlavy "ničily" (patrně odlišná tepelná vodivost) a kdybych byl ještě větší paranoik, řekl bych, že tyto refilly byly pečlivě vyvinuty tím, kdo k tomu má odpovídající knowhow.
Laser není plnohodná alternativa pro fotorealistický tisk, pro široké spektrum materiálů, spíš pro kancelář. Navíc, mám informace že laser za 3900 není jaksi to, co laser za 40000 kdysi- náhrada kovů plasty, životnost transportu papíru atd.
Pro tisk textů existovala krásná a stylová alternativa a sice daisywheel, typograficky přesná kresba liter, poměrně nehlučný tisk, kde je mu konec v téhle době, kdy se každé pologramotné prase cpe do sazby a prasí fonty, pravidla, tradici.
|
|
|
A co teprve řádkové tiskárny. Ty byly navíc rychlé, což o kopretině říci rozhodně nejde.
Kravál to nicméně dělalo vše ukrutný, řádově větší, než laserovka.
|
|
|
Ten Canon jsem slysel (resp. cetl) trosku jinak. Shodou okolnosti jednoho inko-Canona na potisk CD mame v praci. Je tam nejaka nadobka na odkapavani inkoustu, ktera se postupne plni. Neni tam cidlo, ale nejake aproximacni pocitadlo ... a to jednou dojde magicke hodnoty, kdy je potreba odblokovat pomoci nejake aplikace.
Asi bych vyrobcum tiskaren uplne nezazlival strategii snahy o kill neautorizovanych naplni, vzhledem k nastale situaci kdy tiskarna nic nestoji jim mnoho cest k zisku nezbyva. Ze to je cesta zpatky je jasne, ale z jejich pohledu to je jedina cesta jak prezit.
Abych nebyl spatne pochopen, tento stav rozhodne neobhajuji a nelibi se mi, ale to je tak jedina vec, kterou s tim mohu udelat.
Sam mam doma HP LJ 5M, kterou jsem uz chtel poslat do srotu kdyz prestala brat papiry, ale potreboval jsem v noci rychle neco tisknout, tak jsem ji vycistil .. a tiskne jako nova. V praci mame nekolikrat opravovanou HP LJ 2200dn a za nejaky novy krap ji rozhodne nechci menit :-).
|
|
|
Taky jsem leccos četl, souběžně ale disponuju víc než patnáctiletými, ne úplně chtěnými zkušenostmi s inkjetem. Waste-ink reset, tedy odblokování počítadla "asibudeplnéodkapávání" je u spousty tiskáren řešitelný pouhou kombinací držení a nedržení tlačítek během zapínání. Kupodivu staré A3 tiskárny takové "počítání" buď neměly, nebo bylo optimisticky nadhodnoceno, každopádně dřív se projevil přeplněný polštářek pod zásobníky reálně (a nebylo to žádná neštěstí, prostě se objevila barevná flekatá mapa na linii spodního a bočního výlisku, nedošlo k žádnému průsaku do elektroniky a požáru, jak bývá někdy strašeno v argumentaci proč ochrana, zákazník nadevše, blokování, elektronika je úplně jinde než pod zásobníkem. Tiskárnu stačilo vzít a hadicí od sprchy propláchnout podložku pod zásobníky a tiskla další roky) Tyto tiskárny neměly dokonce ani čipy na kazetách a nebránily se refillům. Ovšem cena byla někde okolo 20k - za inkjet! Nevím, jestli tu ztrácet čas blbými úvahami o tom, jak by bylo možné řešit sofistikovaně problém se zachycováním inkoustu jinak než softwarovým ukončením života tiskárny - jestli by technicky disponovaný výrobce řešil snadno přístupnou vyjímatelnou misku, sledování čidlem hladiny, indikací nutnosti vyčištění chybovým blikáním LED (a instruktáží na samolepce uvnitř víka tiskárny, blbý uživatel obvykle ztratí nebo nikdy nečte manuály).
Ale nejspíš jsou taková řešení moc drahá a náročná, pitomá kancelářská pipka jim nikdy neporozumí a uživatel si přeje užívat bezúdržbově a co nejlevněji, simply clever, be happy, be free, tak kupuje a vyhazuje v rychlém víru konzumu šmejd.
"Asi bych vyrobcum tiskaren uplne nezazlival strategii snahy o kill neautorizovanych naplni, vzhledem k nastale situaci kdy tiskarna nic nestoji jim mnoho cest k zisku nezbyva."
Cenovou hladinu výrobku vs. technickou dokonalost si přece určoval výrobce sám. Když mohly desítky let existovat souběžně levné nenáročné šmejdy i nákladnější festovní varianty, zřejmě výrobci měli "cesty k zisku". Jestli to teď tak není, tak se něco závažného podělalo na ekonomických principech světa, daleko nad rámec ve kterém se teď bavíme.
Zničení (softwarové zablokování funkce tiskárny hláškou o nesprávném typu tiskové hlavy) je relativně nová strategie (2014) na užívání refillů. V případě multifunkce tím přijdete i o skener, který s inkoustem vůbec nesouvisí (menu tiskárny vás nepustí dál přes hlášku o chybě), a kvůli pomstě výrobce za užívání levnějších inkoustů nesete objemnou krabici, třeba s perfektní elektronikou a dosud plně funkční mechanikou, do SD. Ten skener se srovnatelnými parametry, jako sólo výrobek jste před deseti lety třeba nekoupil pod 30k...
Nejspíš se to děje celosvětově ve stovkách tisíc případů - kde je ekologie a ideový dozor eurosvazu a pláč ochránců matky přírody.
Používání deset a víc let starých jednoduchých a robustních laserjetů velmi názorně něco signalizuje jak výrobům tak sociálním architektům, ti tohle ovšem nechtějí vidět!
"tento stav rozhodne neobhajuji a nelibi se mi, ale to je tak jedina vec, kterou s tim mohu udelat." Bohužel.
|
|
|
Trochu jsem přes víkend bádal v tom inkoustovém ksindlu. O chybě B200 (nespecifikovaná vada desky logiky) jsou na webu úplné kroniky, mnoho set uživatelů sděluje identickou zkušenost. Zarážející je, že i ti, co tiskli jen z origo náplní nebo tiskli minimálně.
Skupina amerických uživatelů podala na US pobočku Canonu hromadnou žalobu, mj. i na to, že pro údajnou (kurvítko) vadu tiskové hlavy jim zablokování celé multifunkce znemožní i používání skeneru.
MP640, kterou jsem dostal na oživení nebo vyhození, zvadla na chybě U052 "nesprávný typ tiskové hlavy", taktéž frekventované kurvítko, s dopady stejnými jako chyba výše.
Uživatelé se zaklínají, jak už nikdy Canon nebo nikdy inkjet... obávám se, že výrobci se tiše smějou, protože konkurence je ve skutečnosti jen fingovaná a konzum se odehrává na kartelových dohodách. Mimochodem, na rovině u Kolína se rozkládá konglomerát čehosi, o čem by se dřív selský rozum domníval, že si má konkurovat a ne v defektním incestu plodit parodie na auta.
Nevím zda je reálné očekávat, jestli tuhle neudržitelnou situaci v konzumních tiskárnách dokáže někdo využít, kdo by dokázal vycházet z daných komponentů a napsat případně cracknout ten bastardí firmware tiskáren? Na podobné nemravnosti bývali čilí Rusové. Je to sice tak trochu lumpárna, ale když si o ni výrobci říkají...
|
|
|
Jen poznámku k té Vaší sekačce. Asi před patnácti lety jsem zakoupil sekačku s 2-taktem Sachs. Montováno v ČR (asi AZ). 1x výměna svíčky, 1x nová kudla a asi 3x čištěný vzduchový filtr - no jsem na ni prase. Seká zahradu, sekala i fotbalové hřiště pro pralesní ligu. Vypadá hrozně. Ale funguje pořád. Onehdá jsem se byl v Mountfieldu informovat na možnou náhradu. Když jsem prodavači sdělil zkušenosti a požadavky, sdělil mi upřímě, že tak odolné sekačky neprodávají, protože by se neuživili. Das ist alles.
|
|
Tak jsem si to přečetl ... a on ten Urza zase nepíše tak špatně! :-DDD
|
|
|
Žejo. Abych parafrázoval autora článku, lepší suverénní průvodčí, než rožněné jehněčí.
|
|
|
Checht. :-)
A co teprv takovej jizdni rad tibetskych zeleznic. To je poctenicko.
|
|
Ten přístup k mateřštině je fakt "cool", je poznat, že pán jest světákem.
|
|
Asi jsem nějaký otupělý, ale vůbec nechápu smysl článku. A rozhodně ho podruhé číst nebudu.
|
|
Ja z toho pochopil jedno. Pan je typicky obraz kavarenskeho povalece, kteri by chteli ostatnim dirigovat a rikat jim co maji a nemaji delat.
|
|
|
svého výpotku, protože 5 let záruky (pokud by mu obchod prodal přímo Beko poukaz) stojí 1500,- čechokreditů. Pokud mu prodají pojištění tak na uvedenou dobu je částka 20% z ceny výrobku u naprosté většiny firem zabývajících se tímto produktem.
Klagenfurt a LG jsem nerozšifroval, prosím o další nápovědu.
|
|
|
Klagenfurt už výše rozšifrovali.
LG asi nebude nic šifrovaného. Pan autor LG z nějakého důvodu nemá rád a tvrdí že všechny jejich hejblata stojí v nákupce prodejce (asi nějaký řetězec) stejně ať je cenovka pro koncáka jakákoliv. Asi viděl nějaké přijaté faktury kde to tak třeba mohlo být, ovšem nejspíše těžko viděl smlouvu s dodavatelem... a o tu jde.
|
|
WTF ?
Jediné možné vysvětlení mne napadá: Snad to má být malá ranní D-FENSova pobídka k mediaci, aby čtenář díkůvzdal, že také není debil.
|
|
|
Možná to mělo za účel vysmát se pseudopravici z kavárny (ve skutečnosti po regulaci toužícím havloidům), jen my to nechápeme.
Vůbec je pozoruhodné, jak se socializuje (fašizuje) i vrstva, u které by to člověk nečekal, třeba dnes na PL takový Berwid-Buqoy. K blití.
|
|
Pokud to dobře chápu, tak smyslem článku je návod, jak rozkódovat nákupní cenu výrobku (nebo marži?) z kódovaného údaje na štítku. Proto Klagenfurt a převod písmen na čísla.
|
|
|
JJ, kódy.
Kdybyste viděli kódy zvukových efektů, tak to byste teprve viděli! [;>)
|
|
Clanek vypada jako neco, co se hodne dlouho stradalo a pak to muselo jit ven rychle a najednou. Priste by asi bylo lepsi splachnout.
Jen k tem vlakum, jelikoz s nima mistni ctenari asi nemaji moc zkusenosti. Jezdim vlakem hodne a vetsinou v prvni tride. S pristupem pruvodcich nemam problem, naopak, ten se za poslednich 10 let velmi zlepsil. Skoro bych to videl jako nejvetsi zlepseni u CD. Pruvodci vesmes pozdravi jako prvni, jsou slusni a ochotni, v podstate bezny rakousky a nemecky standard. S aroganci a neprivetivosti uz jsem se nesetkal hodne dlouho a to rozhodne nevypadam jako bezny prvotridni cestujici. Naopak, bezne batoh, pohorky a outdoorove obleceni. Uz si zvykli, komickou situaci typu "Pane, tam je ale prvni trida" "Ja vim, proto tam jdu" uz jsem taky dlouhe roky nezazil.
Mozna je to v Pendolinu jinak, do Ostravy nejezdim, mozna mel autor smulu nebo zobecnil jednu spatnou zkusenost, ale standard se opravdu posunul vyrazne k lepsimu.
|
|
Vše co bych mohl říct už tu je tak snad jen by mě zajímalo, kde autor prodává. Dávat 50ti procentní dýško, používat taxi jako MHD a ještě mít dokonale zmapované nevěstince, no řekněte,Kdo z Vás na to má. Možná místo honění sebevědomí by bylo lepší vzít nějaké děvče, pěšky dojít na dvojku a trochu si srovnat myšlenky a pak to jen normálně zaplatit.
Jinak se mi moc líbila ta pasáž o Vídni, že jsou jako dál, takový dokonalejší a vubec skvělý, to že se tam policie plete už i do oblečení našemu pravicovému autoru tak nějak nevadí. Snad tedy do Vídně, možná pokutujou i prostitutky když se neumyjí, tak to tady je ještě dobře,zatím
|
|
Autora evidentně dost štve, že zákazníci se rozhodují podle vlastního rozumu. Snažit se jim porozumět je nad jeho schopnosti, ať už je toto omezení diktováno čímkoliv.
Mne vždycky překvapují lidé, kteří umí jen nadávat a nesnaží se se situací, která jim nevyhovuje, aktivně sami něco dělat. Milý příteli, vyplakat se do článku bez nástinu jakéhokoliv řešení Vám moc nepomůže. Co tedy navrhujete?
BTW. nebyl tady podobný nesmysl už někdy v minulosti?
|
|
|
tak nejak mi nejde dohromady vychvalovani za pokutovani taxikare pro jeho obleceni a zaroven rikat, ze by lidi nebyli ovce...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek It`s all about YOU. Plus Klagenfurt.
|