D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Carreffour II – pravdy a lži o velkých nákupních střediscích
    Vydáno 16. 01. 2005 (16543 přečtení)

    Aneb jak vypadá hra na kočku a na myš, kterou všichni dobrovolně financujeme …

    Po sametové revoluci, kdy před zraky národa cinkajícího klíčenkami došlo k nenásilnému předání moci komunistickou vládou do rukou zástupců utiskovaného lidu dle dohody Vy nám necháte naše nakradené peníze, my Vám přenecháme moc nad státem, propadl národ vezdejší nevídané nákupní horečce. Patřím do generace, která tou dobou studovala na vysoké škole a byl jsem příliš mlád, abych si v oné divoké době vytuneloval svých pár milionů a příliš starý na to, aby mi cílená propaganda konzumního stylu života narušila poměr mezi materialismem a idealismem, který si v sobě každý nese. Během cca. 15 let do dnešních dnů se mnoho věcí změnilo, jíst a pít se však musí, a tak nezbývá, než využít mnoha možností, jak si své základní potřeby obstarat.

    Minulý článek o obchodním středisku Křižovatka (Shopping Centre Carreffour) však vyvolal širokou polemiku o samotném smyslu či potřebnosti podobných obřích staveb a jejich vlivu na naše vnímání. Do obchodního střediska Křižovatka chodím nakupovat asi jako každý do většího obchodu (marketu) v dosahu svého bydliště. Rád bych se však dotkl důvodů, pro které mám onen obchod rád a pro které ho jako zástupce velkých obchodních středisek nesnáším pro jeho nenažranost spojenou s oblbováním lidí za jejich peníze.

    Obchodní středisko Křižovatka mám rád,

    protože mi šetří čas, který bych jinak obstaráním základních potravin a potřeb pro domácnost jako je prací prášek nebo aviváž promarnil ve frontách v malých obchodech, Křižovatka má vše na jednom místě, ovšem v rámci udržování maximální pozornosti zákazníků vždy po čase zboží přemisťují na jiná místa, za což je rád nemám, neboť mě podvědomě nutí, abych při hledání svého oblíbeného pamlsku podlehl všemu, co mi přijde do cesty a kupoval i to, co nepotřebuji. přitom třeba šampóny nebo sprchové gely nabízejí všechny v hodnotě cca. 50 – 150 Kč, takže si člověk může koupit jen menší nebo větší shit a chce-li kvalitu, musí do specializovaného obchodu jinam, kde za drahý výrobek vyplázne 500 – 1500 Kč, ale sloganem velkých nákupních středisek je špičková kvalita za rozumnou cenu. To je důvod, proč si čaj nebo kávu chodím kupovat jinam.

    V Křižovatce pracují veselí zaměstnanci,

    což je mi sympatické – tedy aspoň někteří. Davy nakupujících "vozíčkářů" prchají před spanilou jízdou řidiče čistícího vozu. Už je mám vychytané – ještě jsem neviděl smutného čističe – má radost, jak mu jdou všichni z cesty, a přestože mu to moc rychle nejede, vybírá prudké zatáčky okolo regálů jako závodník. Méně sympatické chvíle čekají nakupující u pokladen – nevím, jak korpulentní osoby, ale i mě přijde nepřiměřeně úzký prostor u pokladny. Zvlášť, když úzká škvíra na šířku vozíku + 5 cm po obou stranách je v úrovni 1,60 m výšky ještě zúžena krabicí s levnými cigaretami. Při posledním nákupu mě to nasměrovalo k pokladně se zmatenou pokladní. Její zápas s kódy si vyžádal asi trojí storno u kartonu s Mattoni minerálkami a pak se spiknul celý svět a přestaly fungovat i platby kartou, z čehož jsem jí vysvobodil plácnutím hotovostního obnosu na pult. Neměl jsem sice 100 %-ní jistotu, že bylo spojení přerušeno ještě před odepsáním peněz z účtu, ale uvidíme, co se objeví na bankovním výpisu. Nemělo smysl situaci jakkoliv zhoršovat, dotyčná paní asi zbytek své pracovní doby stejně prozápasila s technikou.

    Obchodní středisko Křižovatka je populární !

    Povánoční slevy ve výši neuvěřitelných 95% způsobily davovou hysterii. Vyčůraní občané si chytře nekoupili pod stromeček dárky a v tichosti čekali na signál, až nastane žeň v podobě slev. 95% ale nečekal nikdo. TV stanice ve zprávách přinášely reportáže z různých poboček obchodního střediska Křižovatka, před kterými se již od rána vytvořily kolony koupěchtivých občanů nemyslících na nic jiného než jak převezou ty blbce obchodníky. No, skutečnost byla taková, že obchod neodhadl nákupní návyky českého národa a podcenil jeho vynalézavost. Málem jsem se zadusil smíchy, když kamera snímala spravedlivě rozhořčenou ženu z lidu, jak rudá vzteky spílala na adresu obchodu, že udělali podvod na lidi. Nevím – jak se říká – školy nemám, ale asi na to kápla, i když se sama zdiskreditovala jako blbka, co nalítla na lep ještě větším blbům, co akci vymysleli. Do případu se vložila ČOI a žádala vysvětlení, přičemž tisková mluvčí vzkázala, že „vedení nemá čas“. Zřejmě utráceli peníze za analýzu právních rizik, do kterých se dostali a nenapadlo je ani říci, promiňte – nejsme úřad, ale soukromá firma, nebudeme se vyjadřovat. Metodu pasivní rezistence zvolili i v případě, kdy je vláda této země, jakkoli slabá, pozvala na jednání k podání vysvětlení ohledně důvodných podezření, že zneužívají svého postavení zaměstnavatele vůči lokálním českým zaměstnancům. Nějak to stále nemůžu pochopit, když budu překračovat zákon a ignorovat představitele této země, kteří žádají, abych vysvětlil, proč porušuji zákony a já řeknu, že nemám čas, půjdu do vězení, v jejich případě to asi neplatí.

    V Křižovatce nakupují všichni,

    aspoň to dokazují statistiky a reklamní letáky, nedá se tam ale koupit všechno. Celková nabídka zboží dosahuje řekněme 40 – 50 tisíc položek konzumního zboží a potravin čili toho, co frčí za cenu, kterou je schopná zaplatit nejpočetnější sociální vrstva národa, jejíž příjmy oscilují okolo průměrné mzdy. Obchod si dle kritérií nabídky a poptávky vytváří cenovou politiku a tak si hledá cestu k zákazníkovi předražováním pečiva, nápojů a zboží drobné spotřeby za současného zlevňování hi-fi a domácích kin, což nejeden fajn šmekr sériově vyráběné elektroniky, co rád ušetří, ocení. Mezi diskutujícími k minulému článku se sice objevili vypjatí individualisté, co ve velkých marketech nenakupují a co dokonce ani nečtou časopis blesk, přestože si myslím, že stejně jako čte blesk skoro celý národ, tak i oni diskutující do velkých obchodních středisek občas zabloudí. Rozdíl je ovšem v přístupu, neboť onen sen, na kterém trvalá nákupní horečka funguje, naráží na drsnou realitu dne a fakt, že spokojenost zákazníka je zaměňována za jeho vmanipulování do potřeb velkého obchodu. Dnes již nejde o to, aby obchodník nabídl takové zboží, které zákazníka uspokojí. Dnes jde o to, nabídnout zákazníkovi zboží, které si koupí – ať vědomě nebo pod palbou reklamních šotů. Pikantní mi přijde např. test šampónů proti lupům, které dle výsledků nezávislých testů lupy spíš způsobují. Měl bych pro obchodní středisko Křižovatka návrh, jak najít spokojeného zákazníka, a to přímo v mé osobě. Před vánoci jsme se do Křižovatky zajeli vybavit všemi ingrediencemi pro pečení vánočního cukroví. Jak kluk jsem měl nejraději vosí úly, která dělala babička. Pojal jsem myšlenku zakoupit formičky a vosí úly si doma připravit svépomocí dle kuchařky. Když jsem nemohl formičku ani po 15 min. hledání najít, podařilo se mi odchytit pracovnici dotyčného oddělení a zeptat se. Ta dobrá duše spráskla ruce a bodře mě s hlubokým pochopením odkázala do háje slovy „jó pane, za dobu 3,5 let, co tu je tenhle obchod, jsme je neměli, co vás nemá !!“ Nepomohla ani velkorysá nabídka, že jsem ochoten zaplatit vysokou sumu, že mi de facto stačí jen jedna formička.

    Tak nevím, možná někoho baví tahle hra na kočku a na myš, ale mě nasírá, za jakého blba velké obchody svého zákazníka považují. Nakonec se individualita zákazníka bude považovat za nutné zlo, které je třeba pomocí marketingu definitivně zlomit, abychom společně degradovali na nakupování čehokoli. To, že blamáž s povánočními slevami zafungovala na pár tisíc chytráků ještě neznamená, že zafunguje na všechny. A obchodnímu středisku Křižovatka držím palce, ať ustojí volby na jaře 2006, mohlo by se jim stát, že to, co jim procházelo doteď, již bude zakrátko trestné i pro ně. Jsem totiž zvědav, zda si nějaká politická strana nevezme za volební téma nehorázné praktiky podobných firem do parády a v rámci své volební kampaně jim nezatopí pod záminkou vybojování lepších práv zákazníků. Stane-li se tak, s předstihem mohu vyjádřit svoje mínění obligátním

    NO MERCY !!!




    [Akt. známka: 2,56] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Aleff | Komentářů: 60 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.