|
Diky moc za recenzi!! Pred tydnem jsem se rozhodnul, ze toto bude moje vozidlo pro nastavajici rodinu (v plynu presne jak pises ty).
Tato recenze me jenom utvrdila v tom, ze to je presne auto pro me.
Akorat nejsem tak zrucny mechanik, ale mam sikovneho a levneho kousek ode me.
Jeste jsem cetl, ze jde dat prevodovka z TDI a jezdi to o litranek mene diky otackam a zadny problem....
Otazka na tebe, na co dat nejvetsi pozor pri koupi teto ojetiny?
|
|
|
Cti sag.vw-club.cz ... je tam perfektni parta a dozvis se tam veci, ktere netusi ani v autorizovany7ch servisech. A neboj se toho VW, tohle je zcela mimo samotny klub VW
|
|
|
Podivej, motor a prevodovka jsou relativne bezproblemove. Klidne bych to vzal zastavene uz do LPG. U tohoto jenom pozor - premyslej k cemu je u takoveho auta koule, standardne se nemontovala.
Prehazovat prevodovku - no nevim, prace jak na kostele, jine klouby, motor ven (je tezky jak prase).
Podvozek (tlumice) jsou opravene za pusu, brzdy taky.
Elektrika je na tom ponekud hure, vyzkouset vsechny funkce ve vsech dverich. Dokud si clovek na to nesahne, tak neuveri - pozor na vystrelene vaky. Muj kousek byl profesionalne opraven, ale proste palubka jak dostala ranu, tak se dale droli v zatezovanych mistech, ulomene drzaky jednotky prijmace kodu na klic spolehlivosti taktez neprospivaji. Je to celkem vopruz furt vyztuzovat sklem a zavarovat.
|
|
ale řazení je automatické čtyřstupňové a nemůžu si to vynachválit. Kvedlání pákou mě u tohoto typu auta nějak neschází. Spotřeba pod 12 litrů LPG a k tomu přibližně jedna nádrž benzínu ročně na nastartování a rozjezdy. Ročník 2000. Už jsem musel vyměnit klimatizaci, vyměnit tempomat - obojí bylo shnilé. Dále se mi rozhodila geometrie díky nějaké gumové součástce v řízení, takže jsem po příjezdu z Paříže zjistil že mi z kola koukají dráty. Cca rok se mi občas stávalo, že mi to na křižovatce při rozjezdu chcíplo. Automechanici od benzínu tvrdili, že je něco s plynem, automechanici od plynu tvrdili že plynem to není. Nakonec to bylo zapalovací cívkou. Plynaři tedy měli pravdu:-)
|
|
A jak je na tom s korozi? Kdybych si koupil rok 2001?
Hnije to hodne?
|
|
|
Pane, je to 10 let stará popelnice, neočekávejte od toho zázraky, navíc je to Ford že...
|
|
|
Myslím, že je to více VW než Ford (SAG je trojice Sharan, Alhambra a Galaxy) a bohužel jsou i v koncernu známy svojí notorickou nespolehlivostí.
Ale na druhou stranu jsem o nich vážně uvažoval ... Nakonec jsem rozbil prasátko a koupil S-Maxe a myslím, že jsem neprohloupil.
|
|
|
S-max ?
článeček by nebyl ?
Je tak nějak v mém hledáčku :-)))
|
|
|
no, muj ma castecne prestrikany predek :-)
kaminky - standard.
problem budou 5-te dvere, zustava v nich voda. musim najit kde se drzi a vyfrezovat dirky.
Jinak muj kus bez koroze (vyjma ramen napravy). Je na tom lepe nez mnohe Fabie a Octavie o par let mladsi. Co vidavam na parkovistich, tak to s tou korozi vlastni kastle neni spatne.
Jako 3- vec jsem se plazil s dutinovou pistoli a cely spodek vyfoukal (prahy atd). A toto bych vrele doporucil komukoliv (pozinkovane okapy a strechy reznou a to v nich netece solanka).
|
|
|
Take mam S-Maxe a mam jen slova chvaly. Po 150tis. vypada od spoda i motorove jako novy. Rocni servis (olej, filtry, brzdove oblozeni) ca. 6k. koroze "zero". navic 2.0 TDCi i slusne jede. Muj servisak tomu rika zavodni autobus :)
|
|
"díly jsou cenou zhruba na úrovni Octavie" HA HA HA!!! Nevím, na rodičů 10 let starou oktávku (podotýkám že ji mají od novoty) se pár dílů měnilo - zadní díl výfuku 650,- stření díl výfuku 350,- spojkový set komplet 4500,- "kosti" ke stabilizítoru 240,- obě dvě, zadní pakny 450,- sada...
Každopádně pár známých má jak Galaxy tak Sharany -a ten Sharan je na tom podstatně lépe, nesere se mu tolik elektrika, a nehnijde tolik (což může být jiným přístupem a provozem).
Chápu, že na tomto webu je škodovka nenáviděným autem, ale co se týče oprav (diagnostika, dílenské příručky) cen dílů, provozních nákladů, tak je to nepřekonatelné auto.
|
|
|
koupit levně nerovná se koupit dobře
porovnávat s galaxy jiné auto, které má vzadu bubny je skoro nemožné i v teoretické rovině.
|
|
|
Jistě. Ale když ten výfuk vydrží čtvrtinu doby co ten originál Fordí, tak i když ho během provozu 4x vyměním, jsem pořád v plusu že...
|
|
|
na mým ccčku vydržel originál 7 let. otcova fóbyja má za 8 let už třetí výfuck ze servisu škodiffky.
|
|
|
Na rodičovské Oktávce vydržwl výfuk 9 let a měnil se jen proto, že byl zrezlý ten vnější plášť zadního tlumiče - ale díry tam ještě nebyly. CC je taky auto určeno primárně na léto - otázka je, jak to kdo v zimě provozoval. Oktávka jezdí denně zima/léto/pořád.
|
|
|
já po sedmi letech vyhodil zadní díl právě kvůli upadenýmu vnějšímu plášti, protože jsem nechtěl jet za čas zase do spřáteleného servícu. stál mě 2.100 u peugeotu.
auto jezdilo od r. 2003 do r. 2005 v ITA a od 2005 dodnes v ČR a to celoročně. není na něm rezavýho nic.
|
|
|
Mému výfuku na O1 je přes 8 let (pokud ho někdo nevyměnil v prvních dvou letech, což pochybuji), za celou dobu dvakrát uhnila nějaká příchytka, přivařeno a jede se dál.
Zkušenosti lidí s výfuky jsou dost kus od kusu.
|
|
|
Fóbia -- téměř 11 let, stále původní.
Tohle jsou asi nekonečné debaty - co člověk, to naprosto jiná zkušenost.
|
|
|
...a připočítej 4x práci i kdyby byla jen tvoje a ne zaplacená v servisu, 4x nákup novýho = aspoň poštovný, když ne čas pro něj zajet
i kdyby vydržel jen polovinu, jsi taktak na svým, když vydrží čtvrtinu, jsi na tutti v červenejch číslech.
|
|
|
Ale kdepak. Cena zadního dílu byla na dotaz ve škodovce pres 4000,- můj nákup - 650,- + 120 pošta, výměna cca 30 minut - kdyby 150,-/půl hodiny. Pořád jsem hodně v plusu...
|
|
|
A já zase mohu s čistým svědomím prohlásit, že zadní díl výfuku nejde za Kč 650,- vyrobit, aniž by na něm někdo něco neošulil. O středním dílu výfuku za 350,- ani nemluvě. Pak by výrobní náklady musely být někde kolem 4 EUR a to je naprosto bez šance za výfuk naohýbaný na CNC ohýbačce nebo v postupovém nástroji a s povrchovkou šopováním.
Stejný problém pronásleduje kosti stabilizátoru za 120 Kč/ks. Když má někdo potřebu to po 10.000km měnit (2 hod á 350,- když budu hodně rychlej a půjde to povolit), ať si to koupí, ale ušetřit na tom nelze.
Tady bude platit, že kdo kupuje levně, musí kupovat dvakrát.
Jak autor v článku popisuje, kupoval jen díly, na kterých je poznat, kdo je vyrobil. Pokud někdo preferuje Starline nebo jak se ten drek jmenuje, pak sice nakoupí levně, ale po první zimě to simply clever potrubí odnese do popelnice.
|
|
|
D-F, ZZR výfuky nakupuji tady: http://aaaautosoucastky.cz/index.php?what=&auto=8&id_kat=49
a koukám že zdražili na necelých 700,-
Výfuk po jedné zimě vypadá pořád jako nový.
Kosti jsou plastové, povolit to jde vždycky, cena 120,-/ks byla myslím v autokelly?
Já vím, že to není žádná hitparáda, ale s rodičovským nájezdem to vydrží dostatečnš dlouho.
|
|
|
Samozřejmě, je otázka, co po tom kdo chce. Já bych do toho nešel a kdybych to někomu měl namontovat, nepřevzal bych za to záruku.
Třeba ty svary. Už jsem viděl hodně propálených levných výfuků. Ta díra je zapatlaná struskou nebo tou barvou, co to s ní přetírají (měla by to být zinková stříbřenka, ale používají na to barvu na topení např.) a vypadne to až po nějaké době. Svařují to nějaký vohnouti v ruce, o správným nastavení parametrů svářečky mají vlastní představy, prostě "hlavně aby to drželo". Děs. V případě svarů na přírubách to svařují koutovým svarem zevnitř, ačkoli svár potom redukuje průměr výfuku a snižuje výkon apod.
Nebo ty kosti. Jsou sice plastové, ale existuje mnoho různých druhů plastů, které se liší cenou. Zvenčí to vypadá všechno jako "umělá hmota", ale ve skutečnosti je to úplně jiná součástka. Proč třeba tolik odcházejí ty levný aftermarket čepy? No protože ta vnitřní klec není z technického plastu, který zaručuje slušnou odolnost proti namáhání, ale z nějakého polypropylenu na výrobu kýblů.
|
|
|
D-Fensi, kdyz uz jsi u toho, mas nejakou osvedcenou znacku podvozkovych dilu? At koupim, co koupim, tak za rok/rok a pul musim menit, zkousel jsem Febi, Delphi, Meyle, Nipparts, Lemforder a vysypalo se to vsechno zhruba stejne (nejdele zatim drzi cinske cepy z ebaye).
|
|
|
Abby - ja na podvozek apod davam tzv. premiove a pokud mozno HeavyDuty dily a setrim na praci - svepomoc. Bilstein ...
Ano i na WRG lze koupit dily zhruba v Tve cenove relaci, jenom ja osobne bych je odmitl namontovat.
I pri me setrivosti se mi zdviha zaludek, kdyz to vidim - jmenovite kosti, vyfuk, pakny.
Ano, spojka je na to stejne draha jako na ostatni takto velke motory, s cenou spojky na Fako a podobne travni sekacky se to srovnava obtizne.
Rozdil vuci oktavii je jaksi v komfortu cestujicich v druhe rade. Tu parodii na sedaky vzadu, kterou skodofka montuje do Octy, ale i do Super-1, jsem musel prezit jako cestujici a never more. Navic moje deti maji nohy, nevim jak Tvoje :-)
|
|
|
Jako brzdové desky, kotouče, kulové čepy apod. dvám taky trochu lepší, ale vejfuk, plastový kosti apod. klidně ty nejlevnější.
Jinak pozor! Mě je jasné že v Oktávce se vzadu sedět nedá, to nepopírám, a proto ty auta taky neporovnávám co se prostoru týče. Ale autor článku psal že díly na Galaxy stojí stejně jako na Oktávku, a to mu rozporuju.
|
|
|
Tak promin za ne prilis stastne vyjadreni +-stejne.
"+- stejne" = ackoliv se jedna o auto s PC 0.8-1.2mio, byly pouzity pomerne obvykle konstrukcni prvky, ktere jsou v podstate shodne s Oct a proto se pohybuji priblizne v stejne cenove relaci.
Tj. tlumic stoji okolo 2k a jestli na takovem dilu pri cene praci okolo 600,- hod hodlas resit 500Kc, tak mas pravdu.
Tj. ackoliv se jedna o pomerne drazsi auto, nejsou v nem elektronicke tlumici jednotky (kus cca 25 a vice) atd.
Ano, co je vetsi je umerne drazsi, svoje dela i mensi seriovost prodeju, ale nejedna se o zadne horentni sumy - tj to auto neni financne tak nedostupne, jak vypada a poznamka o zadnim sedadle Oct znamena, ze proste stoji zato si to doprat, resp to doprat cestujicim vzadu.
Podstatne vyjimky jsou dve - vyhrivane celni sklo a pneumatiky. Prasatka, ktere to obuji WRG do pneumatik na Oct bych vyvesil za koule do pruvanu, jak to projde pres STK nerozumim - toto je opravdu nebezpecne okoli.
|
|
Proc je v kazde recenzi auta v komentech nasrana Octavie ?:)
Ne ze bych mel neco proti TDI a nebo ceske znacce, ale je to nejak casto.
Nicmene se mi zda trochu zvlastni porovnavat octavii a jakekoliv MPV.
|
|
|
Protože je nasraná ta Octavia i v článku. Já Octavii nijak neobhajuju, ale je to slušné auto za slušné peníze, spolehlivé, nerezavějící, opravitelné za kabelu hrušek. Že to na některé tady působí jako rudý hadr na býka nechápu. Sám Octavii nemám, mají ji rodiče, ale rozhodně mě to auto neuráží narozdíl od jiných.
|
|
|
Osobne proti ni taky nic nemam, ale sam s ni nechci jezdit prave proto, ze ji ma kazdej ceskej pantata a je to vlhky sen snad kazdeho meho souseda (vesnicana).
Ale uz me nejak ty auta serou a stejne me vsechno tlaci k ty Octavii 1.9TDI 81kw rotacce:) nebo 66kw to uz je sumak...
|
|
|
Bydle v Mnichově či ve Vídni, Octovka 1.8 TSI 4x4 by určitě byla dost vysoko na shortlistu. Bylo by to za slušnou cenu, nebudí to pozornost a jede to pěkně.
V Česku to nechci, protože se to krade a pohybuje se kolem toho spousta zmrdů - prodejci, servisy atd.
|
|
|
skodofka nikdy zadny 4x4 nemela, nema a pravdepodobne ani mit nebude... ma pouze mezinapravovou spojku, ktera sepne az-kdyz-je-to-v-prdeli :)
|
|
|
Což ovšem pro účely normálního ježdění plně postačuje, a když to zrovna někde klouže, může se to připojení zadní nápravy hodit. Ve zbylých 99 % jízdní doby člověk ten zadní náhon nemusí krmit.
|
|
|
Jste si jist? Ja bych se auta, ktere se nahle zmeni z nedotaciveho na pretacive, celkem i bal.
|
|
|
No tohle se snad od těch prvních generací už trošku zlepšilo, ne?
|
|
|
To nevim, z pricnipu dokud to auto neni obdareno umelou inteligenci, tak to rozumne resitelne neni.
|
|
|
zlepsilo, ale furt to spina, az kdyz proklouzne, coz je mnohdy pozde a imho nejvetsi slabina tohohle systemu...
mitsubishi to ma treba reseny tak, ze system pripojuje druhou napravu plynule jeste pred prokluzem na zaklade vyhodnoceni ruznych udaju...
|
|
|
Jak to může připojit ještě před prokluzem, to má v sobě věšteckou kouli? Nebo na základě jakých údajů?
|
|
|
|
Ptal jsem se na to mitsubishi.
|
|
|
gugluj, voe a nebud linej :)
pripojuje to elektronika na zaklade aktualniho uhlu natoceni kol, seslapnuti plynu, rychlostniho stupne, tociveho momentu, naklonu, rychlosti atd., cili ho prirazuje preventivne
|
|
|
Aha, takže to musí mít asi i nějaký procento zbytečných zapnutí. Možná poměrně velký.
|
|
|
ma to volbu rezimu, bud jen predek, nebo automaticky prirazovani, nebo lock... to prirazovani je dobry i jen na mokry silnici v zatacce... v pulce zari mi auto s touhle ficurou dorazi, tak az na tom neco odjezdim, poreferuju
|
|
|
Někde jsem čet názor, že 4x4 auta si spousta lidí pořizuje jenom ze snobismu.
|
|
|
A kabriolety a motorove cluny a vodni skutry a snezne skutry atd. taky? Ja si myslim, ze 4x4 smysl ma, kdyz clovek jezdi treba na hory...
|
|
|
Ano, když člověk jezdí na hory, tak ano.
|
|
|
A když jezdí většinu času po městě a po dálnicích a semtam jede na hory, může se právě tahle připojitelná zadní náprava hodit, ne? Většinu času to nepotřebuje, ale na těch posledních pár km od hlavní silnice k chatě se to hodit může.
|
|
|
Pokud je pripojitelna nejakym ovladacim prvkem ve vozidle a nikoli, kdyz sama rozhodne, ze ji to prijde jako dobry napad, tak ano.
|
|
|
|
|
Proc na to davaji ty gumy? Vzdyt by to bylo docela elegantni kolejove vozidlo...
|
|
|
On je tam především problém v tom, že trvale jede předek a připíná se zadní náprava. U aut, kde je to opačně, připnutí přední nápravy při prokluzu (plynulé a jen natolik, kolik je potřeba) zdaleka nevadí tolik.
S novým Haldexem se ta charakteristika nemění skokem v průběhu zatáčky (i když i to se dá, když člověk chce), ale pořád se mění a chvíli trvá, než si člověk zvykne na to, že na každém povrchu má auto jinou charakteristiku.
|
|
|
4x4 jedine od Subaru ;-) ... a nejlepsi Subaru na tohle stejne byla stara Leone, ktera mela predni nahon a zadek se pripinal rucne bud extra pakou (verze s uzaverkou) nebo tlacitkem na sajtpace (to slo pripnout i ve stovce, stacilo sundat nohu z plynu aby nebyl motor v zaberu a hned to tam slysitelne cvaklo) - to byla posledni Subara, ktera mela nahon 50:50, od Legacy vejs, ktere mely uz trvaly nahon a to v pomeru tusim 60:40 a uz to na snehu proste nebylo ono ... ono to asi ani jinak u trvaleho nejde - vzpominam u Leone na pokus na suchem asfaltu se zapnutym 4x4 jak predni kola pri pomalem zataceni vylozene preslapovala a kardan uz vydaval velmi podivne zvuky jak se kroutil ;-)
|
|
|
Subaru je fajn na cesty s mizerným povrchem nebo v zimě, ale na tyhle cesty se spíš než samotné 4x4 hodí vyšší podvozek a balonové gumy.
V subaráckých 4x4 se moc nevyznám - měl jsem za to, že používaly 50:50 a mezi nápravami byl nějaký Torsen či něco podobného. Mít tam jen 50:50 uzavřených natvrdo mi přijde hodně omezující hlavně právě pro jízdu na sněhu apod.
|
|
|
Ja uz si to moc nepamatuju, asi tam neco bylo a ty zvuky byly mozna prave od toho. Ona ta Leone mela k tem dalsim vyhodam i neuveritelnej rejd ...
Co se tyce snehu, tak jsem s Leone uvizl jen jednou vlastni blbosti - scouval jsem na takovem placku dolu a protoze jsem si sedl brichem na ten snih a pod snehem byl cistej led, tak uz to zpet do kopce fakt neslo ...
|
|
...Dacia Logan s velkou rakví na střeše je cenová alternativa v segmentu nových aut. Libovolná ojetá "kombi" dodávka v segmentu ojetin je zase řádově spolehlivější. A naložíte kromě kočárku i psa, kolo, lyže a tunu cemetu na přívěs...
Ale jinak hodně štěstí... :-)
|
|
|
Dacia Logan je ovšem extrémně hnusné auto, které chodí rezavé již od výrobce (viz recneze v Autotipu). Nehledě na to, že by mě hanba fackovala v něčem takovým jezdit :-)
|
|
|
Hanba je sice potvora, ale když jde o peníze a nutnou potřebu něco někam převézt, může se jít bodnout.
Zdaví uživatel Multiply :-)
Ať Vás hanba provází...
|
|
|
Mě naštěstí hanba neprovází. Ano jistě, vždy jde i o peníze, ale tohle bych prostě nezkous. Oktávka mi kupodivu nevadí, ale Dacia (i když Duster už má něco do sebe), Fiat, Alfa, Lancia, Citroen...to jsou značky, které po zkušenostech svých a a mých známých považuju za odpad. Je troi můj názor a moje zkušenost, a tím, že mi budou najitelé těchto značek nadávat, mě v mém názoru jen utvrdí. Ale značky výše uvedené značky asi u některých jedinců ohlas mají, protože se i (občas) nějaká prodá... :-)
|
|
|
Mně se ten Tvůj názor líbí, aspoň si můžu dopřát ojetého citroena dle libosti za směšné peníze ... :-)
Jen houšť a větší kapky.
|
|
|
Jo, přesně tak. Je třeba rozšiřovat mýtus, jak jsou citroeny nahouby.
K článku: dobrý, ale ten pravopis: všechny ty 4-tým, 5-té, 7-mým a podobně fakt tahají za oči. A vzdávat hold budete hol_t_ muset někomu jinému.
|
|
|
No - ony jsou na houby. Pár známých, co Citroena měli už ho nechcou nikdy ani vidět. Ať to byla C5, C4, nedejbože ty starší krámy. A že si můžeš koupit levného Citroena - jo to jistě můžeš, když ti nevadí, že s ním vypadáš jako trouba :-)
|
|
|
... nedejbože ty starší krámy?!?
Tak zrovna DS je jedno z hodně mála žábožroutských aut, o něž bych docela stál, mít to zač koupit a kde chovat.
|
|
|
Tak DS jsem zrovna nemyslel, to je vcelku raritní veterán (i když upřímně - v denním provozu, pokud by to člověk používal na každodenní týrání, by se to rozsypalo taky velice rychle), myslel jsem spíše Xantie, ZX, nedejbože BX apod.
|
|
|
|
To mám vyjmenovat všechny? :-)
|
|
|
Málokteré seženeš v uspokojivém stavu. Bohužel.
|
|
|
nedejbože BX ? Citroeny mám rád, s BX jsem si užil několik pěkných let - jistě koupil jsem ho jako hodně jetej, ale nikdy mě nenechal na holičkách. No a jelikož to byla benzínová 1,9 tak to i velmi solidně jelo. Různé bludy a nespolehlivé hydraulice - totální nesmysl ! Největší slabinou mého BX bylo pár elektrických komponent...
Jinak r.v. 88, všechno v elektrice, displej ukazující co kde je otevřené, 4 kotoučové a pěkně jedovaté brzdy... O pohodlí ani nemluvím - nic z produkce VW se tomu nemůže rovnat !
|
|
|
Ale jistě že jsou na houby a člověk v nich vypadá jako trouba. Já už jsem se znemožnil v BX, pak celý leta v Xantii a teď jsem totálně v prdeli s třílitrovou C5 ... :-)
Máš recht!
Kéž by bylo víc takovejch jako seš Ty a Tvoji známí.
|
|
|
Nepřijde ti, že ta C5 má kapku nejistý podvozek? Ono je to sice plavné, ale na můj vkus možná až moc, v podstatě jsem necítil, že je pode mnou nějaká silnice. Já jsem o ní před časem uvažoval, ale nakonec jsem si radši koupil Mondeo (cenově to vyšlo nastejno), který mi přišlo jako rozumný kompromis mezi jistotou jízdy a schopností žehlit díry na těch našich tankodromech.
Ale ten design se jim povedl, to zase jo. Jak zvenku tak zevnitř.
|
|
|
Copak, design, kdyby šlo jenom o design... ale to snad je lepší jezdit v hnusným autě, který se ti dobře řídí a nejsou s ním problémy... než naopak.
|
|
|
Pokud vam nejake nizke silnicni auto prijde plavne, projedte se v Rangiem...
|
|
|
Ale jistě, je to měkký. A to i když aktivuji "SPORT" na podvozku.
Ale já nezávodím, ta C5 v třílitru přesně vyhovuje mému naturelu.
|
|
|
Dacie je alternativa, dobra alternativa pokud nejses alespon trochu mechanik. Proste koupit nove a za 3 roky do AAA a neresit ...
Ojetou ani omylem, opravdu jsou "rezave" nove uz na place ...
|
|
jo nám mladým zdravým je to nepochopitelné, ale s věkem začnou tuhnout klouby a někomu třeba nestojí za to lézt do auta tři minuty. když se k tomu připočte občasný transport vnoučat, tak typický kupec malého empévéčka je šedesátník s vnoučaty. nebo mladá rodina, která vyhodnotí krychloidní kufr jako lepší pro kočárek. alernativou malého empévéčka je pak městské SUV, kde se také nacházejí sedadla a nikoli pololehadla.
galaxy není špatné, měl jsem jej v širším výběru, ale jako nepřekonatelnou překážku jsem vyhodnotil absenci šoupacích dveří v kombinaci s častým parkováním kolmo natěsno a nandáváním potomků do sedaček. další důvody proč ne byly víceméně pocitové, třeba pocit, že galaxy/sharan/alhambra se krade víc než žabožrouti.
jinak dotaz: co je pravdy na hospodských rozumech, že starší galaxy/sharan/alhambra mají přední nápravu podobnou passatu těch dob včetně neduhů, to jest hliníkových kosti?
|
|
|
neznam vsechny variace WRG, ale moje ma poctivou napravu s litinovym ramenem a poctive HD Meyle (? asi komolim nazev) kosti do plechu tlumice. Zadny hlinik na naprave neni.
Naftove se lisi minimalne provedenim poloos, no, rekneme ten posuvny tisicihran neni zrovna optimalne vyreseny.
Ano, posuvky chybi. Parkuji na sidlisti a vystupuje se pred zaparkovanim.
|
|
zajímala by mě ta kalkulace, která vyhodnotila při nájezdu 15tis ročně jako dobrý nápad montovat do plechovky s aktuální tržní cenou okolo stovky plyn, notabene při požadavku na velký kufr. fakt mě to upřímně zajímá.
|
|
|
No při spotřebě dejme tomu deset ho palivo na 1 km přijde na 3,50 a plyn na ca 1,70 - tj. má 1,80 na km úsporu. Je-li to čtyřválec, může ho přestavba stát tak 24-26 tisíc. A za sezonu to má doma i při těch 15 tisících. Není to sice takový jasný případ jako náš Jeep s pětilitrem a 40 tisíc ročně, ale je to ještě pořád ekonomicky snesitelné - pokud často jezdí po městě a dostane se nad těch deset, bude na tom s návratností ještě lépe.
|
|
|
benzin tankovan za alespon 4tis mesicne, vyhled ceny benzinu - bude stoupat (ano, LPG taky). Na nule bych mel byt za cca 2 roky.
Spotreba okolo 11 je s hodne lehkou nohou (110 na dalnici ap.). Ve meste to papa trochu dost vic.
|
|
|
Jeste je tady jeden aspekt - absolutni vyse provoznich nakladu.
Jde o to, ze penize za prestavbu jsem mohl bez problemu vydat v hotovosti, ale zive si dovedu predstavit situaci, ze nebudu schopen nekdy v budoucnu utratit 4tis mesicne za benzin. V soucasne dobe efektivni zhodnoceni ulozenych castek pod 100tis je dost mizerne, tj. pokud si do kalkulace pridam i rizika platebni neschopnosti a jine moznosti zhodnoceni krat inflaci, tak to neni zase tak prodelecne jak se Vam zda.
|
|
|
ale jo, tyhle argumenty vypadají moc hezky. ovšem nezažil jsem plyňák, kde by po nějakém čase nezačalo chcípat z neznámých příčin, blblo se s výměnama svíček a cívek, a tu a tam se to nevracelo na podvalníku, což veškeré kalkulace staví do trapného světla. tedy u provozu víkend a dovolená, u provozu každý den nějaká ta stovka se spolehlivost chovala slušně, ale jak se to na pár dní odstavilo tak to začalo trucovat. pravda je, že mnou testovaný vzorek plyňáků nebyl nejširší a nějaká doba již uplynula, a tak možná i spolehlivost je lepší a já jse se svým rigidním pohledem zaspal.
já jsem vyhodnotil na podobný nebo trošku menší nájezd jako vhodnější nechat podobnou bestii (jiné značky s maličko větším motorem a šoupačkama) hltal tekuté uhlovodíky, bo mám pocit, že spolehlivost nastartování a vždydojetí je vyšší, a nenastává pruda s garážema apod.
|
|
|
Já mám se současným plyňákem najeto kolem 80 tisíc km. Nechcípe, se svíčkami ani cívkami se neblbne, na podvalníku to auto ještě nebylo. A podobných aut znám ze svého okolí dost.
Samozřejmě že je nesmysl přestavovat na plyn auto, co žere 6 litrů benzinu ve městě, ročně najede 15 tisíc a rozumná plynová nádrž by zabila celý "kufr" který to má.
|
|
|
|
se svejma penězma nechť si každej dělá co chce. třeba ať klidně podporuje gazprom, jsou to bratři slovani (když už jsme u těch principů). mi šlo o to, že většina občanstva si pořizuje plyn nemlich ze stejného důvodu jako dýzla, že to jako strašně málo žere, aniž by byli schopni kalkulovat co je to stojí vyčíslitelného a trošku zakoumat o nevyčíslitelném (místo v kufru bych nedal ani za grilovaného buvola, ale nemá každej párek ročních pacholátek a o trošku větší opici k tomu), tímto považuji téma za vyčpělé.
|
|
|
Jen techincká: není problém mít zároveň plyn i místo v kufru. Kupříkladu já to tak mám :)
Opici nechť sobě každý pořídí tak velkou, jak velkou má zrovna žízeň ;)
|
|
|
"není problém mít zároveň plyn i místo v kufru. Kupříkladu já to tak mám". kde plyn? v rezervě? v tom jsem konzervativec, a přiznávám, kalkulaci jestli se vyplatí při píchnutí jednou za dva tři roky vozit mrtvou váhu (dopad na spotřebu) nebo volat řemeslného pomahače jsem nedělal. stejně tak vozím hever, kladivo, a klubíčko vázacího drátu, baterku a vreckový nožík.
|
|
|
Tak.
Ono je to specifikum mého auta; do toho prostoru se totiž reserva rozumných rozměrů, to jest 30", na nichž to jezdí lépe než na továrním rozměru, stejně nevejde :) A k tomu navíc pravděpodobnost, že by se to dalo píchnout na silnici, je naprosto mizivá.
Jinak s sebou vozím pravda leccos, kupříkladu kurtu, kompresor, pilu a lopatku :) Na spotřebu to, myslím, vliv nemá. Nebo má-li, nepovšiml jsem si jej dosud :)
|
|
|
30ti inčový disk? proboha co je to za vobludu? ruskej raketonosič?
měl jsem za to, že vedeme diskusi o větších MPV nebo amerických full-size MPV, případně křížených s rádobyterénním monstrem, ovšem k dopravě osob a které se vejde na běžné parkovací místo (ikdyž snad při parkování líže čáry z obou stran). to jsem se asi zmýlil.
|
|
|
Né disk, kde to berete? Kolo, jak jsem psal :) Disk je pořád stejný, normálních 16", a to jak u těch firemních 28", tak i u těch 30" (ony tedy ty BFG jsou ve skutečnosti spíše blíž k 31", ale to je fuk), co na nich jezdím.
Jinak auto je normální decent-size European SUV: www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
|
|
|
renčrouvr? více nesmyslné auto aby hledal se svíčkou v pravé poledne. ale do těch julek či karavanek (?) bych si tu rezervu asi vzal, tam by bylo více než trapné volat anjelíčka. a že by to mělo nějak zvlášť zajímavý kufr, no, nevsadil bych ani fajfku tabáku na úspěšný výsledek testu nesloženým dvojčatovým kočárkem.
|
|
|
poměřovat kufr libovolného vozu manipulátorem na jehňata a ještě v nesloženém stavu je iracionalita, která prd vypovídá o užitné hodnotě. ale pro někoho, kdo utratí 30 a více korun za samolepící mesidž "bejby on bórd" je to asi úhelný kámen...tak šup, šup - utíkej si pro tu octoffku ftůru...
|
|
|
Ale do jisté míry má pravdu; Range Rover je na rozdíl od většiny SUV plnohodnotné terénní auto, a proto je poměrně krátký (velký rozvor totiž není v terénu úplně to pravé ořechové, a velké převisy vpředu či vzadu také ne).
|
|
|
RR mi přijde jako ideální pracovní stroj pro lesníka, akorát je nutno vorvat všechny tapecíruňky a elektropičimudiny aby se to jednak zlevnilo na polovic a druhak se lesníkovi nežinýrovalo vylézt z tanku, říznou kmen padlý přes cestu, a nalézt zpátky v zaprasenejch holinách.
|
|
|
Spíš pro uhlobarona, který toho lesníka dělá bokem jen tak pro zábavu. Normální lesník by neměl na servis.
|
|
|
to jsem měl na mysli s tou nesmyslností. je to pro chudého uhlobarona, který chudák nemá na to aby dojel na víkenhaus rollsem (samozřejmě bude sedět vzadu) a tam nasedl ve stodole do něčeho co je skutečně do terénu bez snahy nacpat tam navíc snesitelnost jízdy po dálnici. ale proti gustu...
|
|
|
... není dišputát.
Kupříkladu já nevidím důvod, proč bych terénem neměl jezdit stejně pohodlně jako kdekoli jinde, nemluvě ani o tom, že považuji za příjemné si do terénu z dálnice sjet kdykoli a kdekoli se mi zachce. Ale pokud někomu vyhovuje do terénu zajet pouze tam, kde má předem objednaný a přistavený Defender, a pokud si v něm pak chce v tom terénu lámat hřbet, je to samozřejmě jeho boj.
|
|
|
pro octovku si teda rozhodně nepoběžím, a turbochrochtů mám dost z práce. soukromé auto na více dětí a poměrně malý nájezd (a o tom je článek pod kterým blábolíme) má být 1. benzínové, 2. vzadu skutečně třímístné (a to splňuje málokterý osobní automobil označovaný jako střední či vyšší střední, 3. v případě ojetiny nepředražené, 4. nepopulární u kradařů. octovka "ftůru" (teď mi dochází, je myšlen turbochrocht nebo minulý model se skutečně směšným místem vzadu?) nesplňuje ani jedno.
vo manipulátoru na zvěř pak nepovažuji za smysluplné diskutovat s někým, kdo to možná dvakrát pomáhal nakládat kamarádům (a ještě manipulátor na jedno zvíře). velmi příjemný postarší sedan šel z domu, protože rozborka manipulátoru zabrala minut pět a sborka deset, v dešti, bahně či slané břečce zpestřeno zaprasením manipulátoru i manipulanta, v případě čtyř přesunů denně to dává hodinu času, která se dá strávit účelněji.
a co to mám zapotřebí se škorpit s někým kterej nemá ani střechu? kterej jezdí na mopedu co neuveze ani nivelák natož pak stativ?
a samolepka bejbyonbórd může být třeba varování a omluva pro okolí: jedu chvílema jak debil protože mám v autě mláďata, která kvičí, dožadují je stravy a vůbec působí rušivě na plynulost. něco na úrovni samolepky zajíce.
|
|
Letos jsem se rozhodoval mezi Sharanem/Galaxy/Multivanem/Vianem a mám pár postřehů/připomínek k článku.
1) "Dveře nejsou posuvné, proto je nutný značný prostor - dvě hubená parkovací místa. Tuto posuvnou vymoženost už novější generace v této třídě má." - Pokud máte na mysli Forda, tak bohužel tady zaspal. Snad rychle pochopí, jaká vymoženost jsou šoupačky a hned v další generaci šoupačky nabídne.
2) "Koupil bych si 3-tí generaci? Nemám vyhraněnou odpověď, asi ne, je to čím dál menší a přeelektronizované. Začínám pošilhávat po Multivanu." - Multivan Vám přijde jako "podelektrizovaný"?
3) "Navíc nejsem rozhodnutý, jestli sklápění sedadel do podlahy je to pravé ořechové." - Jak se to vezme. Pokud se rozhodnete vyndat 3. řadu sedaček u Multivanu, tak váží přes 80kg a lavice je objemná. To jsem nedal ani se ženou, musel jsem volat souseda, abych se s tou lavicí netrápil, přendal ji do garáže a nijak lavivi neponičil. U Sharana, když žena někam přijede a bude mít potřebu odvézt více lidí, tak během dvou "kliknutí" vykouzlí z podlahy další dvě sedačky. Pokud ale hledáte především prostor, tak samozřejmě ten je v Multivanu přímo královský.
|
|
|
ad 1) Poslední Galaxy zřejmě nemá s Sharanem/Alhambrou už nic společného, auta z VW group ovšem zadní posuvné dveře mají. Ale Ford má ještě Grand C-MAX, který je má taky. (Což je trochu zvláštní, protože je menší než Galaxy.)
|
|
|
Ne "zřejmě", ale určitě. Ostatně spolupráce Fordu a VW na 1. generaci Sharana/Galaxy trvala asi jenom prvních 5 let, pak se rozloučili.
|
|
|
Tím "zřejmě" jsem nemyslel "asi", ale že je to zřejmé, že je to vidět na první pohled.
Současný Sharan je vlastně teprve MK2, to samé Alhambra, předtím to bylo několik faceliftů. A vyrábí se od r. 2010.
Zatímco současný Galaxy je už MK3 a vyrábí se od r. 2006, což bude asi jeden z důvodů, proč nemá posuvné zadní dveře (konkurence od VW je tehdy taky neměla).
|
|
|
Multivan je samozdrejme jeste o kousek "luxusnejsi" a vybava kurvitky tomu odpovida, zase pokud nechci "tranzita" v plechu, tak si asi uz moc nelze vybrat.
Ano, posilhavam proto, ze je vetsi (vevnitr, zvenci je mi to jedno).
|
|
inkompetencia Etzolda jakozto autora hobby auto literatury nie je obmedzena na Ford. Podobne nepouzitelne boli aj prirucky Jak na to pre Audi B3, B4, C4. Nejake informacie tam clovek najde, ale ze by sa z nich posral, na to to nebude. Ale informacie, ktore skutocne stoja za to, ze by ich clovek niekam siel hladat, tam nenajde.
|
|
Čoveče zas tak špatný řešení asi výrobce nepoužil, když to vydrželo 170 tisíc km ;) Jinak na to trpí spousta aut a "proč nepoužili vodiče se silikonovou izolací s extra jemnou licnou", na to je jednoduchá odpověď: výrobní náklady. Celý auto je dělaný stejnými dráty, tak nebudou zrovna na pátý dveře dávat něco jinýho, nota-bene dražšího.
Zmínil ses ještě o pár dalších drobnostech, které mohl výrobce vyřešit jinak, lépe (ale za cenu mírného zvýšení výrobních nákladů) - musíš si uvědomit, že rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou = zisk a to je to, proč Ford (a kdokoliv jiný) ty auta vyrábí. Těch 1000 drobností za pár korun dohromady sníží výrobci zisk (vynásob si to počtem prodaných vozů), případě zvýší prodejní cenu a když konkurence má podobné auto za míň peněz, kam půjdou zákazníci? Budou snad hledat na novém autě takové drobnosti jako silikonové vodiče do pátých dveří = budou řešit, jestli se po 170 tkm nepřelámou? Těžko. A i kdyby, je tu přece pořád spousta jiných aut, například Dacia kombi za podstatně méně peněz.
P.S.: k vlastní recenzi - je to poměrně dobře napsané, ale je opravdu nutné se navážet do majitelů jiných aut? Sám jsi jezdil krátkým favoritem, který není nějak extra velký a jen co sis polepšil x litrů a několik míst k sezení, tak jsou oktávky, roomstery a fusiony fuj a jejich majitelé blbci? ;-)
|
|
|
Proc nepouzili - ano, vim, ale treba ND hlavni svazek pro Fabii je pres 20tis.
Ono se to lame uz drive - projdi si fora, polocas rozpadu je mirne pres 100 tis. (je to spis otazka veku vozu nez najezdu)
"majitelé blbci" - to apriory nebylo zamerem, jestli to tak vyznelo, omlouvam se. Ucelem bylo trochu popichnout na tema "obrovsky kufr Fabie", Roomster ... proste spousta lidi na marketingove ruzne kecy slysi a nejcasteji hodnoti auto z pozice ridice.
Kratkym fakem jezdim porad. Auto opravdu na honeni ega nebo jako lolipop nemam.
|
|
|
Náhradní kabelový svazek se klidně může prodávat za 20, zatímco výrobce auta ho nakupuje za 2 - aby taky ne, když jich spotřebuje každej tejden vagón. (Jasně že to souvisí s věkem, je to věc, která stárne nezávisle na tom, kolik auto ujede kilometrů, resp. vliv bude mít spíš jak často se leze do kufru.)
Marketingové kecy prodávají auta. Proto fabia combi "odveze všechno co potřebujete", fusion je "malý velký vůz" a hyundai i20 (krátký! kombi neexistuje) má "i dost místa pro rodinu". V březnu 2011 to byly nejprodávanější auta ve své třídě (v pořadí, jak jsem je napsal). Osobně bych jenom tomu fusionu věřil, že bude trochu prostorný (s přimhouřením jednoho oka a s vědomím, že je postavený na podvozku fiesty).
|
|
|
no, moje suma je - kdyz chci auto pro rodinu, necham se v nem povozit vzadu na vzdalenosti, ktere bezne delam. Potom teprve hodnotim obvykle veci.
Ty nejprodavanejsi by si takove hodnoceni zaslouzily pouze v pripade extremni fantazie.
svazek - souhlas, vim. ale galaxy je zhruba na urovni A6 - to by nemela byt apriory spotrebka. Ty kabely jsou opravdu ty nejlevnejsi co existuji.
|
|
Mám 4 děti, ženu, 2 psi, 2 kočky, občas provádíme tu ohavnou činost(jízda na kole :-) ) a rekonstrujeme barák. Když jedem někam na výkend, tak to potřebuju včetně kočárku dostat do auta a plně mi na to vyhovuje Mitsubishi space wagon ve své poslední generacirv 1999. Máme 6-ti místnou verzi (rozumněj pro šest dospělých, dělala se i 7-mi) s náhonem pouze na předek( je i 4x4) s 2.4 GDI(přímí vstřik benzínu-snad jediná bolest toho auta-našteští né toho našeho) Před rokem jsem to koupil v krásným stavu za 78.000,- a veškeré investice od té doby dosáhli cca 20.000,- (rozvody i s pumpou, svíčky-700,- za jednu, náboj zadního kola, gumy, tažné a olej) najel jsem s tím 35.000 km bez jediného škobrtnutí, vše funguje(krom vytápění zadního okna-vzhledem k velikosti vnějších zrcátek neřešim) Koroze-no na podvozku je-nic drastického, ale je. Kastle je jinak netnutá. Motor má 110kW a krásně s tim upaluje-pravda pásmo kdy opravdu poskytuje výkon je poměrně úzké(3500-5000ot/min) ale i mimo toto pásmo je výkon plně postačující. Spotřeba se pohybuje i v plném obsazení od 7,5 do 9,5(dlouhodobá 8,8)-na plyn předělat nejde. Snad napíšu recenzi. Měl jsem i předchozí verzi s nafťákem a bez odmlouvání sloužil až do 500.000km-pak rupla hlva, dostal novou a pořád slouží mé setře.
|
|
|
Když už jde o ten češtin, nabízím ti zdarma jazykovou korekturu případné recenze :-).
|
|
|
Děkuji za milou nabídku, neb opravdu češtin není můj kobyla a už na gymplu jsem přiváděl češtinářku do mdlob... Ale mám i jednodušší řešení
|
|
|
sumy napsal...2.4 GDI(přímí vstřik benzínu-snad jediná bolest toho auta-našteští né toho našeho)...
jestli jsi tam tankoval benzin misto nafty, tak to musela bejt pekna bolest :o)
|
|
|
Podle tebe GDI je diesel?
|
|
|
A nejen podle něj. Když jsem si to přivez domu, tak soused(octavia TDI) prohlásil: "No jó GDI, to jsou ty nový dízly, už je to skoro tichý jak benziňák, ale moc to nevydrží" :-)
|
|
|
No je fakt, že kdykoliv má auto na zadku nějakou tajemnou zkratku obsahující "D", tak je to obvykle diesel, tj. TDI, TDCI, DTI, DCI, CDI, HDI, TD, SDI, JTD... Jedině u Myšivbuši to neznamená "diesel", ale "direct" ;) Ale stačí jeden dotaz do vyhledávače, aby člověk nebyl za blbce, že.
|
|
|
Ach jo. A) Nafta se do benziňáku nalejt nedá B) bolest je ve specifické konstrukci-sání je komplet "suché" benzín jde přímo do válce, nikoliv přez ventil. Motor pracuje s chudou směsí, při jejímž zpracování vzniká o dost víc srágor než je běžné a z EGR ventilu jdou pak do sání dost velké srágory. Dříve (do roku 2009), když ještě nebyl běžný bezsirný benzín tak docházelo k vytváření sklovitého povlaku v sání a na ventilech a takřka k zneprůchodnění sání. Koho to zajímá, nechť jukne na odkaz http://indy.pp.ru/GDI/Cleaning/4G64/
. Také se zanášeli vstřiky. Naštěstí na západ od našich hranic byl bezsirný benzín již dlouho k dostání, a tak naše autíčko tento problém nepoznalo a sání má čisté. Rozhodně proto nedoporučuji kupovat vozy zakoupené zde v ČR, protože minimálně do roku 2009 jezdily na ten sračkoidní benzín. A problémy s vysokotlakým čerpadlem a vstřikovači jsou finančně hodně náročný. Ještě se u některých objevovaly trable s hydrostavy ventilů, ale to už je spíše o lidské blbosti(olej a trápení studeného motoru-rozhodně tím však nehájím konstruktéry-asi to šlo udělat i odolnější)
PS: do starého space wagonu (naftového) manželka omylem(máme dvě auta a to druhý byl benzín) natočila plnou benzínu-ujela na to cca 1-2 km, pak to chcíplo-vypustit dát naftu a jedeme dál. Auto po tom bez obtíží ujelo dalších cca 80.000km
|
|
Chtěl jsem si to přečíst.
Fakt chtěl. Ale píšeš číslovky neskutečně imbecilním způsobem ("7-mým" apod), a to se fakt nedá vydržet.
|
|
|
V čem je problém s číslovkama - v té pomlčce? Chceš aby ti to někdo přepsal a poslal do mejlu? ;-)
|
|
|
V pořádku, lidem s takto jednoduchým pohledem na svět stejně nebyl příspěvek určen :-)
PS:je naprosto běžné používáné pomlček např. 6-ti stupňová převodovka atd.
|
|
|
o pomlčky nejde, nemusíš to tam psát vůbec, stačí napsat jen číslo a každý gramotný to dokáže přečíst. "7-mým" je opravdu prasárna.
|
|
|
Ono je tam tech interpunkčních a gramatických zprasků víc, ale do určité míry na to lze nahlížet jako na specifický technický dokument, takže to zase tak nevadí. Je věcí autora, potažmo redakce, nakolik cítí odpovědnost k mateřštině a nakolik si hodlá usnadňovat práci fachidiotskou bastardizací jazyka.
|
|
|
Ano napsat "7-mým" je opravdu prasárna, na to přeci existuje roztomilé, snadno přehlédnutelné znaménko za číslovku. Leč v příspěvku se nikde "7-mým" nevyskytuje a napsat 7-mi (místný) považuji za běžné(možná chybně).
Je docela škoda, že nejen zde na D-F se pomalu veškeré diskuze zvrhávají v jazykovědný koutek a věcná podstata jde stranou.
|
|
|
o to přece vůbec nejde, ale když někdo napíše článek prasecky a někdo jiný k tomu napíše, že se to nedá číst, protože je to čuňárna, není nejvhodnější nařknout takového člověka z jednoduchosti. Nic se nezvrhlo v jazykovědný koutek, jen upozornění.
|
|
|
Ale jo, jsem blb...já, celou dobu jsem se hájil před nečím co nebylo vypáleno na mě. Tímto se dotyčnému omlouvám z nařčení z jednoduchosti. Špatně jsem juknul a domníval se, že Jaro-us byl rozhorčen nad mým diskuzním příspěvkem o space wagonu.
Každopádně beru recenzi za přínosnou a to že je autor zdatnější v jiných směrech než psaném projevu mi žíly nerve-jsem na tom velmi podobně a žít se s tím dá, a to i když občas člověk narazí na někoho kdo má potřebu poukázat na "špatná češtin".
|
|
|
PS:je naprosto běžné používáné pomlček např. 6-ti stupňová převodovka atd.
Nevím, co si představujete pod pojmem "běžné"; zcela jistě to je ukrutná ohavnost a je to také naprosto jednoznačně špatně.
Stačí napsat 6stupňová, když už z nějakého astrálního důvodu nemáte sílu na to napsat těch pět písmenek, což je samozřejmě stylisticky nesrovnatelně lepší.
Vizte také www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#12st
|
|
|
|
|
|
|
V tom případě doufám, že zmíněných 6° je teplota nápoje. Stupňovitost nechám na vkusu každého soudruha. Já mám po práci a volím tedy stupňů dvanáct.
|
|
|
gramatiku jsem neresil, stejne jako moje zena neresi rizeni wagenu.
ale jestli je to nutne, tak se na mne muzete domluvit na nejakem foru pro tehotne a ja priste si to necham opravit.
ad typograficka pravidla - text byl puvodne psany v plain-txt, techem nevladnu (nemam duvod) a kodovat do html primo se mi to nechtelo.
Pro pouceni navrhuji, aby nekdo erudovany (to ja nejsem) sepsal clanek na tema Pravidla gramatiky a typografie na DF.
|
|
|
Netřeba se zabývat pravidly gramatiky a typografie na DF; stačí jen mít vzdělání v rozsahu základní školy a ctít zcela běžnou gramatiku a typografii, platnou zcela kdekoli.
|
|
|
...anebo se odvolat na bod 3, příp.bod 6 :o)
|
|
|
No, a potom to muze taky vypadat jak ten muj kabelovy svazek.
Vnejsi podoba jaksi vyhrava nad obsahem.
Jinymi slovy, rad podiskutuji na tema tykajici se kvality te ci one skupiny v aute, ale myslim si ze jedna vytka na gramatiku staci - je to jeste rozumne vymezeni se vuci humanitne nedovzdelanym technikum, ale ze se zvladnete az takto uporne placat v nesouvisejicich vecech jde mimo muj ramec chapani.
|
|
|
Forma a obsah by vždy měly být vyváženy; skvělý obsah v mizerné formě je stejně nanic, jako formálně skvělé bezobsažné plácy.
A když jsme u toho -- stejně jako hovoříme o visících a nikoli visejících viselcích, hovoříme o nesouvisících a nikoli nesouvisejících záležitostech.
|
|
|
Grammar nazi: Nemáte pravdu. Tvary souvisící a související jsou rovnocenné.
|
|
|
Zapomínáš ovšem, že OC aplikuje pravidla platná za Jungmanna.
|
|
|
A protože toto vzdělání všichni máme, tak se uvažuje nad zavedením byste a všech těchto patvarů do spisovného jazyka.
Chce se mi blejt, velebnosti ;)
|
|
|
bysme ><
Nepiš příspěvky v práci, nebo se z toho zblázníš, protože tu není edit. Ale je to marný, je to marný, je to marný :)
|
|
|
Tak zrovna "bysme" bych neodsuzoval. Pocitově mi to přijde mnohem příjemnější než "bychom" a vidím v tom rozdíl asi jako můžu/mohu (s komickou vsuvkou může/mohe :o)
|
|
|
No tak na bliti je velebnosti, ledatak z nekoho, kdo povazuje "byste" za patvar.
Byste se pouziva v bezne reci a zhovadilost typu "by jste" rodily Czech nevypusti z huby a v psane forme ho pouzivaji jen ubozaci (vselijaci dyslektici prominou), kteri se svou bidnou jak-jim-zobak-narost-mluvnici snazi vylepsovat a vydavat se tim za vzdelance. Podobny efekt dosahneme treba pouzivanim slova písek, misto zjevne nespisovneho pejsek. A nebo duslednym vyslovovanim slova Versace jako "versejs". Z toho vseho a hlavne z "by jste" padnou vsichni obdivem na zadek.
|
|
|
Je to slovakismus. :p Helejte, velebnosti, kdysi cca loni jste dával na vědomí, že nějaký vás soused bude čistit trubky co mu vedou vzduch do rekuperace v baráku. Japa to dopadlo?
|
|
|
Na to sa teda nepamätam.
Jedine takove potrubi v okoli vlastnim primo ja a cistit ho zatim nehodlam. O co jde?
|
|
|
Ale zajímalo mě, esli to bude čistý, nebo spíš něco jako Danone (život v každém kousku).
|
|
|
A jo. Tak to muselo bejt hodne davno.
Puvodne byl v planu "zemni registr" pod zahradou a modul klimatizace.
Oboje padlo hlavne kvuli Danone. Rekuperacni jednotka s vetraky a nejnutnejsi potrubi je suche (v zime az moc) a o pripadny prach se staraji filtry.
|
|
|
|
Ono to bude tim, ze tam melo byt bysme, nikoliv byste. To mate tak, kdyz si clovek v praci u programirovani obcas odskoci a chce neco nekam napsat :) Dopada to takhle :)
|
|
|
Jo, mezitim jsem se uz taky dovtipil, ze jsem nechal zlost cloumat svym majestatem uplne zbytecne. Je to marny. :-)
|
|
Pan Cadek mi pred casem opravoval neco na LPG v mem aute. Zvladnul to za nekolik hodin, vse bez problemu.
|
|
Je to trochu mimo, ale zkusim se zeptat:
Potřebuji vyřadit motorku (nebo auto) z evidence, ale nechci jí likvidovat (čili nemohu předložit potvrzení o ekologické, nebo jiné likvidaci). Víte někdo jak na to?
|
|
|
Fiktivní prodej či krádež.
Tuším existuje možnost učinit čestné prohlášení o tom, že už neexistuje, ale nejsem si jist jak přesně to funguje.
|
|
|
Krádež nechci. Má z ní být veterán. Tím pádem není vhodné ani čestné prohlášení o neexistenci. Ona existovat bude.
Fiktivní prodej? Můžeš to objasnit?
|
|
|
Napíšeš si kupní smlouvu a vymyslíš si tam prodávajícího, dojdeš s tím na úřad a odhlásíš?
|
|
|
To zní dobře. Díky. Zvlášť když mi jí ten člověk může hned vzápětí prodat zpět už bez papírů. :-)
|
|
|
...a ta fiktivní auto samozřejmě nepřihlásí, tudíž nikdo nebude platit PV apod. Akorát pozor, už to nepůjde dlouho, podle toho co nedávno proběhlo médii, tak na tenhle úkon budou muset oba dva najednou, v jeden okamžik, pokud jsem to tedy dobře četl.
|
|
|
Tak se nahlasi prodej panu Umumbu Membemu z Ghany, jehoz pohunek si vozidlo odvezl na podvalu... Lidi, mate malo fantasie.
|
|
|
značky do depozitu za 50,-Kč/6 měs. s tím, že stroj nejezdí.
|
|
|
Ještě někdy předloni stačilo ouřadovi říci, že auto budu využívat jiným způsobem (kupříkladu jako zdroj náhradních dílů nebo jako umělecké dílo nebo jako kurník pro slepice, do toho už mu lautr ekskremento je), úřadník je vyřadil z evidence a bylo hotovo. Normálně chtěl SPZky, když jsem mu řekl, že je dávno nemám, obešel se i bez nich.
Mám vyzkoušeno osobně a bylo to zcela bez problémů*.
Ale nevím, zda to mezitím nějaký mamrt úřednicko/politický "nevylepšil".
___
* Akorát tedy z nějakého absurdního důvodu chtěli doklad, že byl vymontovaný LPG, kterýžto jsem pro ně halt zfalšoval, neboť LPG vymontovaný byl v té době, kdy jsem to z evidence vyřazoval, již několik let, a samozřejmě na to lejstro zapotřebí nebylo, na lejstra to nejezdí.
|
|
|
No já se mu snažil vysvětlit, že tu motorku budu mít v kůlně jako veterána a budu se na ní chodit koukat :-) Ale že by se mi za okýnkem uklonil, řekl mi jistě občane, je to koneckonců vaše železo, dělejte si s ním co chcete, děkuji že jste se obtěžoval přinést značky... Tak takhle to tedy nedopadlo. :-(
|
|
|
Pokud se ale za ty dva roky něco nezměnilo (což nevím), tak on je povinen to udělat, akorát že to někdy neví a musí se mu to důrazně připomenout.
|
|
|
|
Celé je to pěkné a pro rodinu asi ideální vozidlo - zejména svou velikostí. Mám s tím autem prakticky jediný problém, a to je tento: http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/subaru/impreza/8972279 Což vyjde cenově podobně....
|
|
|
Nojo, Subaru impreza combi... určitě zábavný auto, ale na kombík je to malý, asi jako fabia a zrovna tehle model s těmi kulatými světly se moc nelíbí. Subaru s nimi asi šláplo vedle, žádná jiná generace nemá podobná světla.
|
|
|
nojo kulatá světla, a chápu že to auto není zrovna velké, ale myslel jsem toh hlavně tak, že i přes komplikace které to přináší mám teď 105kW v autě s cca 1100kg a prostě už není pro mě cesty zpět, to bych jezdil radši vlakem a šetřil... takže pokud budu mít 250 tis na auto tak jedině toto. :-)
|
|
|
Ale jo, na neco takoveho sazi i Ford s jakou variantou Galaxy v 3 generaci (C-max?)- tj. lepsi vyziti ridice, je to potrebne asi tak ....
Zcela realisticky - Galaxy na rizeni je zabavne asi jako autobus. Prazdne ma lehky zadek, ktery za limitem ztrati stabilitu-tancuje, plne sice lecos snese, ale diky vysce posezu to budi v kabine pozdvizeni.
Proste kdyz nechces mit poblita zada (jako ja kdysi ve Favoritovi), nasledne rozebirat cely interier, protoze nez dojedes tak to zatece fsude a smrdi to a smrdi to, budes jezdit pomalu a spisovne, na jizdni vlastnosti Galaxy si nebude stezovat proc.
Na vyblbnuti si kup neco maleho s turbomotorem - byl to francouz, cosi 5 v oznaceni vozu a ja se ho udrzel jenom diky jeho mensi vyjezdenosti v zatackach, jinak to fako dalo na cele care. Rodinku v tom nevoz, nestoji to za to.
|
|
|
tak já si nemyslím že by auto této velikosti mělo jezdit nějak rychle, aspoň to tak člověka s rodinou uklidní a neblbne, ale co když je potřeba dojet rychle třeba do nemocnice? :-) jinak to subaru je spíš otázka budoucnosti, šlo mi jenom o tu cenovou relaci, teď to vidím na určitý kombík z Japonska tak kolem roku 2000 a posléze pro mě 200 atmosférických koní že dvou litrů objemu do mého současného auta :-)
|
|
|
C-max neni Galaxy v 3. generaci - Galaxy v 3. generaci je opet Galaxy v 3. generaci ;-)
Nevim v jake vybave jste jel (vim ze u Sharana a Alhambry davali ruzne komfortni nebo naopak tvrdsi podvozky, u Galaxy nevim), ale ze by mi nekdy nekdo poblil zada se mi jeste v Alhambre (mam tvrdsi verzi) nestalo a to zatacky projizdim docela svizne. Ani to zminovane tancovani nepozoruju pokud nevytahnu uplne vsechny sedacky mimo prednich (ale to udelam vetsinou proto, ze chci neco objemneho prevezt a tech par pripadu, kdy si to takto pripravim na spani na nejake akci vzdy preziju ;-) ). Mam benzin, takze ani s relativni sviznosti nemam problem a jede to pry az 200 (ja v tom zatim jel jen neco malo pres 180, ale bylo citit, ze dal by to urcite jeste slo).
Ostatne co je to vubec za napad srovnavat velke rodinne MPV s Imprezou? :-o
|
|
|
to je jenom moje představa rodinného vozu v dané cenové relaci :-)
|
|
|
|
to tancovani tam je, nutno dostat auto na limit, nemam ESP.
Otazka je, co je relativni sviznost, se 100kW to nemusi byt (a neni) brzda provozu, ale ona zminovana impreza nebo hot-hatch toto da driv, nez se to stihne rozpohybovat. Ty Vase svizne zatacky moc neverim, muzeme si zkusit nejake serpentinky, s Fakem rad jezdim v mirnem skluzu predni napravy, pri pokusu o totez s autobusem to zacalo vrtet zadkem.
|
|
|
Taky nemam ESP, ale mam 225 kola a verzi Alhambry SXE. Pokud jsi zvykly jezdit zcela na hrane, tak se tohle auto samozrejme chova jinak nez Fako (kteremu ovsem naopak zadek skace neskutecne), ale jak jsem psal vyse - pokud mas vzadu plnej pocet sedacek, tak zadek neskace.
|
|
|
Jeste jsem si vzpomel, ze jsem pred casem jel Sharanem (jako spolujezdec) a ten mel ten podvozek velmi citelne mekci nez mam ja ...
|
|
5-ti, 7-mi, 5-tými, 3-tí, 3-tího, 6-tý, 5-té,... Recenze hezká, líbila se mi, ale poprosil bych autora, aby se naučil psát číslovky. Tyhle patvary se stupidními koncovkami vypadají velice odpudivě a hloupě a ještě nikdy jsem jich neviděl tolik pohromadě. Čtenář přece není debil a není potřeba mu napovídat, správný tvar čísla si odvodí automaticky sám z textu.
|
|
Rád bych se zastal, jak Vy píšete, bezmozků, kteří si koupili Forda Fusiona. Jejich motivace může být stejná jako třeba u mého táty. Chtěl nové auto, nechtěl za něj dát moc peněz, měl na něj připraveno asi 250 tis. Kč. Je mu 55 let, já i ségra jsme rodinný přístav opustili, pořídili si vlastní auta. Táta jezdí jen s mámou, do kufru potřebují uložit jen nákup (basu Plzně) a pár věcí, když jedou na chatu. Z tohohle pohledu je pro ně Fusion dostatečně velký. Ale oproti malým a nízkým autům má jednu výhodu - má vyšší stavbu, sedadla umístěná výš a do auta se lépe nastupuje a ještě lépe vystupuje. Pro člověka s bolavými zády ideální věc... Osobně bych si to auto nekoupil, s dětma bych se tam nevešel, ale rozhodně bych kupce bezmozky nenazýval ;-)
|
|
|