Komentáře ke článku: X-mas bazar job 2014 (ze dne 04.01.2015, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
i zadarmo drahý, ale kolik za to chtěli?
|
|
|
|
Vse pri starem.
Je hezke mit sve jistoty.
|
|
Divím se, že vozidlo bylo pouze v perfektním stavu. Co jsem viděl inzeráty bazarníku, tak vše je TOP stav. ;-)
|
|
Asi před pěti lety jsem byl vystaven úkolu schrastit do firmy fabii pro čísi služební použití. Abych to vzal stručně. Bazar v ul. Dřevčické mi předvedl interceptor, pod jehož kapotou byly na nosnících a podbězích sváry široké tak, že by i větší krysy mohly jít ve dvojstupu. Mlčenlivý tázavý pohled na bazarníka vyvolal větu "no bylo to bouraný, no"...
Druhý bazar u Juldy Fuldy nabízel hned dva vozy. První vé hykl 1.9 SDI, za kterým se i po zahřátí táhla modrá mlha a spojka prokluzovala i při opatrném užití tak, že vůz skoro nešlo rozjet... A druhý, který měl na kapotě jakési kapky. Rejpnul jsem do nich nehtem a proškrábl jsem se na základní lak... A tím jsem celou anabází uzavřel.
Dneska se děsím, když mě někdo požádá o kooperaci při koupi vozu, protože cokoli jsem viděl, tak byl vesměs děs běs. Kamarád sháněl vůz snad půl roku a poté, co se mu snažil jeden bazar jako voňaffku natlačit vůz, o kterém svými zdroji zjistil, že se měnil před 10 kkm motor a vysralo se na něm vše, co mohlo, na což si majitel.... nepamatoval.... tak koupil prakticky nové auto o notných pár desítek (až set) dráže, ale s jistotou...
|
|
|
Letos, budou-li mi hvězdy příznivě nakloněny, budu shánět nějakou ameriku pro dálkové jízdy na daily basis typu Chrysler 300M / Concorde / Sebring nebo Cadillac Seville nebo podobný typ auta. Už teď se děsím toho lítání, shánění a papírování podle aktuálně zprasené novely zákona č. 56/2001 Sb. (někdy mám chuť ta hovada - jemnější výraz mne nenapadá, co za touto novelou stojí, popravit ve stylu IS na zklidněném Václaváku). Zřejmě to ale nakonec skončí individuálním dovozem vhodného vozu z DE nebo NL, protože slušný autobazar v ČR nejspíš ani neexistuje.
|
|
|
|
Kdepak, imo to vyjma specifických případů vůbec nemá smysl uvažovat. Já jsem si asi před rokem myslel na nějakýho 90's sleepera s motorem z Corvetty - už ani nevim, co to bylo - tak jsem tuhle možnost docela zvažoval. DPH + clo něco přes 30% z kupní ceny 10k USD+, doprava auta sem, moje doprava sem a tam, nějaký prachy na lízátka tam, pak taky trocha toho vyřizování a zařizování, homologace. Tak jsem ten nápad zase rači zapomněl.
A to to bylo auto, který se na evropský poměry oproti 300M skoro nevyskytuje ani normálně, natož s tim cirkusem z 'Vette pod kapotou, kusů se na starym kontinentě v danym čase dalo najít vážně jen "pár", ale ani tak to jako dotah ze států nemělo smysl, hlavně protože kupa alternativ za ty prachy. Jó, dyby se tak nechal uprosit nějakej emerickej citizen, že svoje auto ztama potřebuje tady, to by byla hnedle jiná písnička, jenže to pro mě bylo taky dobrý sci-fi.
goo.gl/zFWB8S
|
|
|
Vozit z US Chryslery na LH platformě je nesmysl. To z toho odkazu by tady stálo tak půlku, kdežto dovézt to z Ameriky by vyšlo na ještě jednou tolik, nemluvě o detailu, že by to nešlo přihlásit.
|
|
|
300M je parádní auto, ale je to už relativně hůř servisovatelná věc (starší a přitom v porovnání s Tvým XJ už plná elektroniky). Takže pokud bys jezdil trochu víc (dejme tomu nad 30 tisíc ročně), asi bych doporučil se mu vyhnout.
Na Seville s V8 4,6 mám docela dobré reference.
|
|
|
Chryslera 300M, tu silnější versi s 3.5V6 187 kW jsem si mohl na sklonku roku na kratší dobu půjčit a vyzkoušet si ji. To auto mi padlo krásně do ruky. Nikde nic nepřekáželo, pohodlné sezení, ovladače byly tam, kde jsem je čekal, přehledný přístrojový štít, výkonný a přitom tichý motor. Elektronikou to napěchované je, ale myslím, že bych to zvládl, tester na OBDII tu mám, diagnostickou konsoli na bási PC s příslušným SW do garáže není problém umístit. Mechanika auta je ještě celkem jednoduchá, i když ve srovnání s XJ je k mnoha dílům přístup jak k židovskému pokladu. Každopádně bych musel do garáže pořídit nějaký zvedací systém nebo aspoň nájezdové rampičky, protože práce na spodku by bez nich nebyla možná z důvodu nízkého podvozku.
Cadillac Seville STS v té nejsilnější versi je k mání v bazaru v Lišově, velice zběžně jsem si ho okoukl při cestě kolem. Ročník 2002, pokud mne nešálí paměť, motor fungoval dobře, neklepal na klice ani u hlav, takže hydroštely i šály se zdály na ten krátký pohled být OK. Na palubní desce svítil symbol airbagu, lze tedy očekávat buď nějaký vadný kontakt, nebo nefunkční airbag. Zkušební jízdu jsem z časových důvodů nestíhal. Na netu jsem se dozvěděl, že motor V8 NorthStar je komplikovanější než jiné V8 motory, velice citlivý na kvalitu oleje, náchylný k přehřívání a rády se u něj deformují hlavy válců, použije-li se jiná než výrobcem doporučená chladící kapalina (prý v tom hraje roli určitá nekompatibilita materiálu bloku motoru s vlastnostmi necertifikované kapaliny. To má za následek vznik usazenin v chladících kanálcích zejména v okolí hlav válců, materiál pod usazeninami se lokálně přehřívá a to pak způsobuje pnutí mezi blokem motoru a hlavami válců, které prý může skončit až vytržením některého ze šroubů hlavy ze závitu v bloku motoru a zkroucením hlavy. Oprava je možná, ale docela drahá). V českých podmínkách je koupě auta s takovým motorem s neznámou historií spíše loterie. Jinak si majitelé těchto cadillaců svá auta pochvalovali.
|
|
|
Chrysler LH (NewYorker, LHS, 300M, Vision) a Seville SLS/STS jsou poměrně zaručený cesty, jak začít nenávidět ameriky na doživotí. Obojí je složitý, s mizerným přístupem ke všemu, drahejma dílama a strašidelnou spolehlivostí.
NorthStar je průser sám o sobě, a jako bonus je složitej i celej zbytek auta, elektrika je nespolehlivá a cokoliv opravit strojí strašnýho času a peněz.
Jestli chceš velkou ameriku, tak hledej Fordy na Panther platformě (CrownVic, Grand Marquis, Town Car), GM B-bodies (Caprice, Roadmaster a Fleetwood) nebo z novějších klidně předohrabavý GM se šestiválcema - Buick Park Avenue, Pontiac Grand Prix a podobně.
A nebo přidej trochu peněz a jdi do 300C, to taky docela funguje.
|
|
|
Díky za tipy. Nejsem naštěstí do ničeho tlačen, protože Jeep funguje spolehlivě a vlastně jediný důvod, proč bych ho chtěl eventuálně vyměnit za jiné US auto, je pohodlí při dálkových cestách zejména do Německa. Zatím se v klidu rozhlížím a nezávazně si vybírám.
Jen taková perlička - toho Caddyho, zmíněného v mém předchozím příspěvku, jsem si byl okouknout pořádně. Karoserie byla dobrá, motor nastartoval na brnk i po těch několika týdnech stání v mrazech a zahřál se na provozní teplotu během půl kilometru. Palubní diagnostika hlásila potíže s airbagy a stabilisátorem nápravy (asi nefunkční vyrovnávání tlaku v měchách při snaze udržet stejnou světlou výšku auta nad vozovkou nebo potíže s adaptivními tlumiči). Při jízdě se od zadní nápravy ozývaly pravidelné škrundavé zvuky a auto pajdalo na obě zadní kola (mohly to být brzdové destičky, škrtající o narezliny na kotoučích nebo plošky na pneumatikách od dlouhého stání, ale taky to mohla být ložiska na pokraji smrti), řízení mělo menší vůli, ale auto sedělo poměrně dobře. Převodovka řadila hladce, ale nepříjemně mne překvapil motor - místo rasantní reakce na plyn jsem se dočkal gumového zátahu, naprosto IMHO neodpovídajícího osmiválci s 224 kW výkonu. Můj o téměř dekádu starší jeep má v podstatě podobnou váhu, traktorovitý podvozek, o třetinu méně výkonu a o čtvrtinu méně válců, přesto je nesrovnatelně živější a vitálnější než tenhle Caddy. Když jsme pak dojeli zpět na plac, začal se autem šířit zápach pálící se isolace - asi někde v hlubinách auta začala doutnat elektroinstalace. Suma sumárum - brutálně stočený vrak, na kterém by byla ještě hromada drahé práce zejména s elektronikou / elektroinstalací.
|
|
|
Bude nejaky zasadni rozdil s problemovosti te elektroniky a servisovatelnosti mezi 300M a treba Voyagerem?
|
|
|
ten u fučíkárny je dobrej, jeden známej mi vyprávěl, jak tam viděl řadu oktávek, který měly najeto 95000 :D
|
|
|
Koupil jsem Octavia II, 85 000, po prvním majiteli (leasingovka), nebouraná, pravidelný servis, slušné zacházení. Cena 230 000. Je to dobrý obchod nebo jaký je to obchod?
|
|
|
Těžko říct taklenc od kompjůtru, karoserie, rok výroby a motorizace by pro lepší přectavu ale asi pomohly. Každopádně to máte patrně fuk, Škodovky jsou odporně předražený i jako ojetiny a k mýmu velkýmu překvápku nejen u nás.
|
|
|
Octoffka II, bejvalej sluzebak a za 230.000?
Blbej obchod.
|
|
|
Soudě pohledem toho, co bys chtěl od auta za čtvrt mega ty nebo já, to asi moc dobrej deal nebude, ale soudě podle pohledu někoho, kdo si za podobnou cenu ten vergl koupí - takňák celkově v kontextu Škodovek - to může bejt ok.
Čas od času mě přepadne myšlenka, že bych si to (Oktu I, II) koupil jako pracovní auto na tahání a převážení smetí, ale když se pak podívam na to, co nabízí market, vyloučim už od pohledu vadný kusy, kouknu, co za to chtěj a pak zjistim, že za ty samý prachy, stejnej r.v., stejnej výkon nebo vyšší, stejnou karoserii atd. seženu třeba 3er e46 s výbavou úplně někde jinde, tak na Škodu zas nadlouho zapomenu. Dyby mě bavilo třeba Volovo, tak tam jsem už úplně někde jinde, že. Bavim se samozřejmě o marketu v Dojčlandu - zřejmě i tam majitelé ve velkym trpí iluzí, že ten jejich werk má nějakou hodnotu, je to prostě na mokrej ručník.
Stejně tak je to se Supem - onehdy jsem se jen tak z prdele pokoušel dostat někoho, kdo si chtěl koupit prvního Superba za něco kolem 200k kocourkovských do lepšího auta za stejný prachy a sám jsem se u toho docela podivil. Myslíš, že nabízený alternativy hrály nějakou roli? Kdepak, zkrátka podle hesla "muj děda měl Škodovku, muj táta měl Škodovku, no a já jsem taky blb" :)-
|
|
|
Těžko říct, každopádně skoro čtvrt mega je vcelku dost. Za jen o něco málo větší peníze už si člověk může koupit srovnatelné nové auto a z ojetin si lze vybírat dle libosti, takže celkem není důvod kupovat za takovej ranec ausgerechnet OII, což je zrovna vcelku nezajímavá volba.
|
|
|
No, spolu se ZZR jste dobří věštci, on ví, že je to služebák, oba víte jakou to má výbavu a motorizaci, Vy třeba víte, že za 230.000,- Kč je k dispozici srovnatelné nové auto, což vzhledem k výbavě může a nemusí být pravda.
|
|
|
Kolik stojí relativně slušně vybavená Hyundai i30, kolem 250 tisíc? Za 280 už by to bylo fakt dělo, možná dokonce i40. Neexistuje výbava, která by ospravedlnila takový cenový (ne)rozdíl mezi ojetinou a novým autem stejné třídy a srovnatelné techniky. Pokud by to byla rok stará Oktávia RS, což je jediné relativně zajímavé auto, co Boleslav vyráběla od skončení výroby Škody Garde, tak uznám, že 230 je docela OK, protože ten auťák za to prostě stojí. Ale tohle rok stará RS zaručeně nebude už jen proto, že pak by to nebyla OII.
|
|
|
Nechce se mi to hledat, ale i30 je rozměrovně srovnatelné auto? Pokud ano a i30 je stejně vybavená a výkonná, tak jsou v Boleslavi ekonomičtí géniové, pokud dokáží prodat stejné auto v hodnotě okolo 600 k Kč (už jsem jí dlouho nekonfiguroval, ale tak před rokem jsem se na tuto hodnotu dostal).
|
|
|
i30, pokud mě tedy jihokorejští soudruzi nějak neošálili, by měla být stejná třída vozu, tzn. rozměry, výbava, bezpečnost, výkony a ostatní relevantní parametry budou plusmínus stejné. I od pohledu bych řekl, že OIII je jen mírně větší, a to je ještě otázka, jak moc je to doopravdy rozdíl a jak moc je to optická iluze způsobená tím, že Škodovky již léta vypadají, jako by je navrhoval doktor Porsche ve volných chvílích během práce na supertanku, příhodně pojmenovaném Maus.
Jak v Boleslavi vůbec dokážou prodat to, co vyrábějí, je mi rovněž záhadou. V rámci českého trhu to přičítám prakticky výhradně dobře známému "efektu té naší Škodověnky", kdy letitá iluze, že Škodovky jsou odolná, trvanlivá a snadno a levně servisovatelná auta zákazníky Škodovce doslova nahání. Není to ostatně poprvé, co se tady nad tím někdo pozastavuje, a taky není náhoda, že Škoda byla první značka, kterou KIA s C'eedem, Dacia s Loganem a nakonec Hyundai s i30 začali na českém trhu doslova dřenit, v případě Hyundaie v poslední době už naprosto otevřeně.
|
|
|
Tak jsem si zkusil ten i30 a opravdu, srovnatelně s tou OIII za 600 to bylo něco přes 400 (neměl jsem čas to zkoumat příliš podrobně, např. motor by oproti 1,8 TS slabší, ale zase jsem nehledal hmotnost a odpor vozu, takže rozdíl nemusí být tak velký nebo nemusí být vůbec). Každopádně slušný cenový rozdíl.
|
|
|
Simply clever ...
(Nefandím ani jedné ze značek)
|
|
|
Tak nevím – odolná a trvanlivá ta auta nikdy nebyla. Posledních dvacet let před revolucí rozhodně ne. Pořád něco nefungovalo, i zánovní díly, motory vydržely do generálky 100 tkm... Dejte pokoj, už nikdy víc!
|
|
|
A přesto, i 25 let poté, člověk slyší pořád stejný argumenty:
a) Ale když škodovku opraví tuhle Lojza z vesnice. Akorát zrovna ne tuhle závadu, s tím se musí do servisu, ale příště už to Lojza fakt opraví.
b) To je držák, panečku. Po 150kkm odešlo akorát turbo (údajně náhlá ztráta výkonu, zřejmě za pět minut dvanáct před průsakem do sání a sebedestrukcí), převod na klapce EGR ventilu, a sahara, kde se kvůli vadnému tranzistoru musely vyměnit oba větráky, odešlo naklápění světel (svítily do země) a před i po opravě to asi trochu oslňovalo. Nebo ne, to oni na mě asi blikaj jak mi to dobře svítí, ty ksenony! (bývalý skorotchán, zarytý škodovkář).
c) Ten autorizák je v pohodě, akorát je musíš trochu hlídat, aby ten olej fakt vyměnili (další zarytej škodovkář).
atd. atd. atd.
Tím nepopírám, že Octavie vyrobené v 90. letech byly trvanlivé docela hodně, soudě podle toho, kolik jich ještě jezdí a jaké astronomické nájezdy jsou na tom natočené. Ale ta doba už je dávno pryč...
___________________________________
V šopě mi stojí 1000 MB ze srpna 1968. Koupil jsem ji jako študák za 1 500 Kč v roce 2002 a během studií s tím jezdil. Samozřejmě se to neobešlo bez oprav, zahučelo v ní asi 60 kKč. Byla i 2x v Chorvatsku, v Maďarsku, v Rakousku, v Polsku, na Slovensku... Až tohle dá OIII v roce 2050, možná změním názor...
|
|
|
Ne každý má takovou vůli s tím embéčkem (vůli neprodat).
Můj brácha měl v devadesátých letech dvoudveřovou 1100 MBX v tyrkysové barvě a s hnědým interiérem. Ani nehnila. Dneska by mu za ni ruce utrhli, ale dávno ji prodal, ještě když neměla cenu.
|
|
|
Škodu 110 jsem prodával s nájezdem 120 k, Škodu 105 s nájezdem 180 k, Favorita s nájezdem 220 k. Všechna auta s původními motory a převodovkami, pojízdná.
|
|
|
250 tisíc jste moc nízko. Stačí se podívat na ceníky. Octaviu nehájím, ani jsem s trojkou ještě nejel, ale srovnatelná s i30 je tak napůl. Je to prostornější auto a můžete si tam koupit i motory, které trochu jedou. Takové motory už i30 nemá – o tom je tento článek, i já mám nepříjemnou zkušenost s i30 1,6 CVVT. Kdysi tam montovali dvoulitr, což pro to auto mohlo být adekvátní.
Jo, počkejte s tím jediným zajímavým autem. Po gardovce byl ještě Rapid, ten byl přece ještě o kousek dál než Garde.
|
|
|
Vlastně pardon, tento čláínek není o i30, ale nějak prosákla i sem...
|
|
|
Honza pravdu má, je to služebák, ale celou dobu jsem s ním jezdil jen já, takže se zárukou jak nebouranosti, tak i počtu kilometrů. Rok výroby 2010, motor 1,9 TDi, 103 kW, výbava Elegance. Koupil jsem ho pro rodiče a v principu myslím, že dobře.
|
|
|
Koupil jste ho vzhledem k nájezdu a výbavě za dobrou cenu.
|
|
|
Vzhledem k okolnostem koupě, souhlasím se Skalikem, dobrej obchod.
|
|
|
U leasingovky je "pravidelný servis" jenom fráze. Nikdo neví, jestli ho skutečně prováděli a jak často. Doporučený interval výměny oleje (třeba i 30 tkm) je sám o sobě na hlavu a k tomu nevíte, jestli ho skutečně měnili a jaký olej dali...
|
|
Opět vynikající sloh autora, smutné je, že se nic nezměnilo.
|
|
nebo Kazachstán, vskutku kreativní. :-) Zajímalo by mě, jestli by třeba fungoval "nějakej Vietnamec, co ale neumí česky a včera zrovna odletěl za příbuznýma".
|
|
Echt Schade kchar do českého bazaru? :)
http://fishki.net/auto/1362256-remont-shkody.html
|
|
|
Ty pneu s hroty na prvních fotkách asi neprojdou...
|
|
Auto, co nejde nastartovat, je běžná bazarní praxe. Zatím jsem auto v bazaru kupoval třikrát, čtyřikrát a nastartovat nešlo ani jednou - a to včetně třeba Cromy 2011.
|
|
Jako vždy perfektní čtení, čekal jsem na podobný článek od DF už dlouho, jentak dál, nesmírně se bavím při čtení. Měl jsem dnes také jednu zkušenost s bazarníkem a to když jsem myl moje auto, vyptával se, co, kolik a že už si mě všiml dříve, na spokojenost s autem se ptal, atd. A taky bych uvítal zas něco o automobilní technice, nebo o spolehlivosti, kvalitě, atd. obecně Děkuji.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek X-mas bazar job 2014
|