Komentáře ke článku: Když půjdete na rallye, možná vás přejede auto. (ze dne 30.05.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Jaká je legitimita toho, že se skupina fanoušků rychlcých aut rozhodne zabrat na několik hodin nebo dnů veřejnou silnici a znemožní její používání ostatním lidem?
Je to stejné jako cyklistický závod, závod vozíčkářů, průvod zemědělských alegorických vozů, přehlídka veteránů či vojenských vozidel, závody motorek, atd. atd.?
Je to stejné, tedy skupina X omezuje svým koníčkem ostatní skupiny lidí?
|
|
|
nerozumím všemu od "jaká je legimitita"; je předmětem dotazu, zda je to legální ano nebo ne?
Právním základem je zvláštní užití komunikace podle zákona č. 13/1997 Sb. ve znění pozdějsích novel. To je ta věc, na kterou pořád zapomínají pumpičkáři při organizaci jejich trapných homojízd. Na základě žádosti vydá silniční správní úřad rozhodnutí, kde povolí použít komunikaci s danému účelu, přihlíží přitom k dostupnosti objízdné trasy, technickému stavu komunikace apod.
V obecné rovině, každá veřejná komunikace má dvojí režim použití - běžné užití (k dopravě) a zvláštní užití. Protože jsme všichni přispěli na její výstavbu, můžeme *VŠCIHNI* při splnění zákonných podmínek nárokovat její používání v režimu běžném i zvláštním.
|
|
|
Takze az pumpickari priste vse provedou dle ZAKONA, bude jejich zabor magistraly (ci jinych mestskych ulic, kde budou ostatnim zneprijemnovat zivot) naprosto ok? Tedy ZAKON jest nahle nadrazen zdravemu rozumu a co je dle ZAKONA, jest i spravne? Bezva, vcetne nahleho neporozumeni dotazu na "legitimitu" a ukroku k LEGALITE.
|
|
|
Ano, toto mě taky zaujalo. Přiznám se, že jiný argument než "mám rád rally ale nemám rád pumpičkáře" mě k odůvodnění nenapadá.
Když to mám vzít podle sebe, tak jsem tenkrát ten bonz na kolomamrdy taky nepsal kvůli tomu, že porušili zákon, ale kvůli tomu, že mě serou. Rally mě asi sere míň (resp. většinou vůbec, protože mi do života zpravidla nijak nezasahuje), ale kdyby to bylo v oblasti, kde se zrovna pohybuju a musel bych to kvůli tomu složitě objíždět, odvázanej bych asi taky nebyl.
|
|
|
Není zákon nadřazen nad rozumem. Gay-cyklo-jízda lze uspořádat kdekoli, aniž by její kvalita utrpěla, například na cyklostezkách. Magistrály netřeba, pokud se ohlížíme jen na vlastní provedení akce a ne její politický účel, kterým je vyvolat problémy, zkomplikovat život "autům" - tedy jejich řidičům - a tím na sebe upozornit. Rallye na jiné komunikace celou umístit nelze, i když část se většinou podaří nastrkat na nějaké letiště, výstaviště apod.
|
|
|
Týý jo, na tohle už musí být specielní talent.
Diskutovaná pumpičkářská akce, tedy ve "zdejším" jazyce Gay-cyklo-jízda je politická akce nátlakové skupiny, musí být tedy z podstaty uspořádána tam, kde je viděl. I v zemích, kde jsou cyklostezky frekventovanější, se tento podnik odehrává na uzavřené silnici + ulici + náměstí.
Provedení takové akce od politického účelu oddělit nelze, protože jiný účel nemá a bez něho se nekoná.
Rallye na jinou komunikaci umístit lze, zažil jsem to, před lety jsem i popsal na tomto webu.
Trasa se plánuje dlouhodobě dopředu a umístí se tam, kde pořadatelé dospějí k dohodě s "oprávněnými stranami", někdy se přemístí i celá (Horácká rallye).
Pokud se něco strčí na letiště, výstaviště, nebývá to rallye (starším názvem soutěž), ale podnik jiného druhu.
Jinam nelze strčit podniky specielní - jízdu do vrchu v Náměšti nad Oslavou, Silniční okruh Havířov - Šenov, Kritérium v Zábřehu, Praha - Karlovy Vary - Praha atd.
Pokud se strčí jinam, ztrácí charakter a tradici.
Záměrným směšováním nesouměřitelných akcí lze dosáhnout jen údivu auditoria. Ale proč? Údiv sám o sobě nemá snad žádné použití?
|
|
|
Až se pumpičkáři vybaví špetkou rozumu a nadrásají nějakou žádost, kterou se budou domáhat zablokování magistrály, tak by jim to měl svéprávný úředník zaříznout a jízdu nepovolit, protože takové narušení plynulosti provozu na páteřní komunikaci má vliv na celou Prahu...a ouřada je tam právě proto, aby blokování dopravy zamezil. tedy jim určí jinou trasu a dá jim na výběr:
- buď budete demonstrovat na silnici III. třídy z Vyhnálkova do Kyselé Prdele
- nepojedete vůbec nikam a poliicie vás bude pokutovat jako každého jiného přestupce
Myslet si, že magistrála je běžná městská ulice si snad nemůžeš myslet ani ty, cenzorskej...a to jsi domorodec
|
|
|
D-FENSi
tohle je klasická otázka kupříkladu od pumpičkářů, nebo zelených zmrdů, v místě jejichž bydliště se nějaká rally jezdí.
Obecně jim strašně vadí na jeden den - v případě MČR, nebo na dva - v případě MMČR uzavřené silnice a některé přístupové cesty .. a podobně, takže prostě držkujou proti tomu, bay se tam jezdilo .... což je v Kocourkově obecně problém, protože povolení vydávají obce, které za to pak chtějí drobné "úplatky" .. a podobně :)) To je třeba důvod, proč se už asi nepojede rally Tišnov a jestli ano, tak zcela jistě bez "tišnovské" RZ, IMHO nejhezčí RZ v republice, přezdívané "monte carlo".
Víc nevím, nejsem pořadatel, ale jezdec :)
|
|
|
No a co je spatneho na tom, ze se lidem nejaka obtezujici, omezujici, potencialne ohrozujici a z jejich pohledu zbytecna akce pobliz jejich bydliste nelibi? A co je spatneho na tom, ze si nejaka obec konani podobne akce nepreje nebo ze k ni svoli za nejakou kompenzaci? Proc jsou to zmrdi? Nebylo by misto nadavani lepsi se s nimi pokusit vyjit, vysvetlovat, dohodnout se?
|
|
|
Příteli .. špatného na tom, že se to někomu nelíbí není nic. Stejně tak ale není nic špatného na tom, že se to spoustě lidí líbí .. a když už někdo ten čas obětuje a všechna ta potřebná povolení vyběhá, zaplatí a podobně ... proč by se to nejelo? Většina lidí, kterří bydlí tam kde se něco jezdí s tím problém nemá. Často chdí jako pořadatelé a vědí, že pak budou mít třeba opravenou silnici, nebo co já vím .. :) Tím se dostávám k tomu, že obce svolují za kompenzaci - to taky není na závadu, bohužel ale některé obce neví "co by chtěly".
Poslední bod .. zelení jsou zmrdi .. no prostě proto, že jsou zelení.
|
|
|
Inu, pokud se lidi dohodnou a vyjdou si vstric, tedy je vse v poradku. Nelibi se mi ale, ze pokud k tomu nedojde, je chyba automaticky na strane "neprejicich zmrdu" - tak alepon vyznival prvni prispevek. Organizatori neco chteji, obyvatele na to pristoupit mohou, ale nemuseji.
|
|
|
Zkuste si promluvit namátkou třeba s veterináři, jak se jim slouží na okrese, kde se právě pořádá Vaše zábava.
|
|
|
Arnolde ..
a jakýpak problém s tím mají veterináři?
Týká se to snad uzavřené silnice? To je ale vždycky nějak řešitelné ... Ona ta RZta nikdy není uzavřena na celej den, ale jsou tam mezery .. už třeba kvůli autobusům a divákům ... :)
A navíc, MČR se jezdí v sobotu od cca 9 do 15
MMČR pak pátek od cca 16 - 01 a v sobotu od 9 do 15.
To je pro veterináře neřešitelný problém?
|
|
|
Soudíte, že akutní koliky si vybírají v sobotu od 9-15 a pátek 16-01 dovolenou?
Samozřejmě, že mají problém. Objíždět rajón s X případy na papíře a neustále někde něco objíždět a trefovat se do těch vašich mezer, je jistě lahoda. Jistě budou rádi, že se na okrese koná tak významná akce a vůbec jim jejich práci nekomplikujete.
Teoreticky se ten doktor nemusí dostat včas třeba ke kolice dostihovýho koně v ceně několika mega. Osobně bych neměl nic proti tomu, kdyby v takovém případě majitel pořadatele nebo obec vykostil, pakli je to možné.
Veterináře jsem jen střelil od boku, podle mého soudu ztrpčíte život daleko více lidem a profesím.
|
|
|
V první řadě soudím, že pravděpodobnost toho, že nějaké zvíře dostane koliku zrovna v této době je velmi malá.
Přesto, když už k tomu dojde, vždy se našlo nějaké řešení - může jím být i přerušení RZ, aby se tam ten "veterinář" dostal.
Zcestná je podle mě ta myšlenka o X případech - už jeden akutní případ je zcela jistě výjimka a že jich bude ve vypsaných hodinách víc, to pochybuji.
A že by v dneění době veterinář objížděk klienty v sobotu - na neakutní případy, o tom pochybuji ještě víc.
|
|
|
- Že je něco dle vás nepravděpodobné, tak se to nestane? A nic jiného taky ne? To je ovšem silný argument.
- Velmi mne pobavila představa, jak chudák dochtor přemlouvá u cesty nějakýho bigoše ve žlutý vestě ať přeruší RZ.
- Veterinář přijede, když ho zavolám. Za to mu platím. A nemálo.
|
|
|
Pane Rimmere ...
pro jistotu ráno zůstaňte ležet v posteli a neopouštějte ji .. mohl byste třeba uklouznoout v koupelně .. rozbít si hlavu a zemřít.
Pravděpodobnost je sice velmi malá, ale přesto je to možné. Chápete?
Na základě Vaší logiky typu "kdyby se něco stalo" lze zajázat cokoliv - například i běžný automobilový provoz, neboť ten většina obcí vnímá, jako mnohem nebezpečnější, než nějakou rally - včegěn té naší, přes kterou "lítají" kamióny a motorkáři jakohowada. Pak se ten veterinář k Vám včas už vůbec nedostane .. :))
Na základě argumentů, podobných Vašim byl před léty "omezen" - v podstatě zakázán provoz vodních skůtrů (popravdě mě překvapilo, že tomu na tomto serveru nikdo nevěnoval pozornost)
|
|
|
Nechápu, je mi líto. :(
Nechápu téměř nic z vašeho příspěvku. Zejména nechápu, kterak souvisí koupelna, vodní skůtry a kamiony se skutečností, že si po jistou dobu zcela zaberete pro své účely veřejné komunikace, sloužící mimojiné i k práci jiných lidí.
|
|
|
Tím se vysvětluje vše - další diskuze je zbytečná!
|
|
|
že si po jistou dobu zcela zaberete pro své účely veřejné komunikace, sloužící mimojiné i k práci jiných lidí
Brojíte jen proti motoristickým akcím, nebo neschvalujete ani ohlášené demonstrace, návštěvy politiků, různé společenské akce nebo třeba omezení provozu z důvodu stavebních prací (které nemusí nutně souviset se samotou komunikací)?
|
|
|
Především vnímám rozdíl mezi lokální akcí někde na náměstí, které se lze během deseti minut vyhnout a výrazným zkomplikováním dopravy v rozsahu okresu.
Dále vnímám rozdíl mezi nutným uzavřením silnice z příčiny stavebních úprav a uzavřením silnice kvůli pořádání akce pro zábavu skupiny obyvatel.
Je mi lhostejné, zda se jedná o motoristickou akci nebo si pumpičkáři s požehnáním ouřady zabrali Strakonickou. Za což zde po zásluze dostávají po čuni. Nevidím v tom zásadní rozdíl.
|
|
|
Ackoliv si tedy musime priznat, ze v tomto pripade je tu jista podobnost s akci pumpickaru, tak nelze srovnavat tradicni sport, ktery proste jinam presunout nejde a pruvod vysiracu na kolech, kteri na sebe chteji upozornit tim, ze ucpou hlavni dopravni tepnu v tu nejhosi moznou dobu. Jsem si jist, ze treba zavod Tour de France vetsina ridicu taky toleruje a nezada jeho zruseni.
|
|
|
S přirovnáním k TdF jste to trefil! Souhlas...
|
|
|
Nu, "akce pumpičkářů" není v žádném případě sport, ale demonstrace, prostředek politického nátlaku.
Argument o přesunu sportu jinam je falešný, některé rallye mají v každém ročníku jinou trasu, patrně jen některé RZ se používají opakovaně.
I ta Tour de France má ročník po ročníku shodné jen některé horské prémie.
Jiná věc jsou krátké tradiční závody - závody do vrchu a klasické trasy, o kterých ale řeč nebyla.
|
|
|
Musím říci, že na tom něco je.
Na druhou stranu se snažím upozornit na skutečnost, že existují celé skupiny lidí, které z této akce nebudou zrovna na větvi. Ať již z příčiny, že se nedostanou kam potřebují, tak třeba proto, že nechtějí mít zlikvidovanou louku před sečí nebo co já vím. Stáhnout je do škatulky "zelený zmrdi", jak zde předvedl Milda mi přijde ... no, zmrdské.
Osobně bych takovou rallye nepořádal. Víte proč? Přišlo by mi to hloupé. Svými aktivitami se snažím v maximální míře neobtěžovat ostatní a uzavřít několik veřejných cest v oblasti by mi přišlo jako velký zásah do práv jiných.
|
|
|
Mno koukám tu na Vaši přestřelku a musím vyjádřit svůj názor (zejména to platí pro mildu): Jděte s jakýmkoliv takovým podnikem (cyklojízda, rally, maratón) do zadnice. Ta cesta je tam proto aby se lidi v místě bydlící i nebydlící dostali tam kam ta cesta vede. Není tam pro zábavu skupinky lidí. A abych musel najíždět kvůli tomu kilometry navíc nebo dokonce ani nemohl kvůli takovým kokotům vyjet z garáže je prasárna. Sportovní podniky patří na sportoviště - například si lze pronajmout okruh v Mostě či Brně.
|
|
|
Někomu jako ste Vy nemá cenu o rally a o historii tohoto sportu u nás i ve světě nic vysvětlovat. Takový kokoti sou tam asi tak 12-18 hodin čistého času za jeden rok, což je samozřejmě nepřežitelné ....
|
|
|
Shifty, přesně tak. Mě je historie rally ukradená stejně jako historie fotbalu, hokeje nebo třeba házené. Když chci já provozovat svůj koníček, musím na speciální sportoviště. Nikdo jim nebrání uspořádat rally na sportovišti. A těch 12-18 hodin je sakra dost času. A kdo mi třeba zaplatí zaplatí benzín a čas promarněný díky takové zbytečnosti? Práva jedné skupiny (obyvatel) jsou omezována jinou skupinou - nebojuje tento web právě proti tomu? Pro mne je takový podnik obtěžování okolí. Není to zas tak dlouho, co jsi tu kdosi stěžoval na parkování při hokeji, řev fotbalových fanoušků či tak. Takže podpora rally ano, podpora hokeje ne? Já mezitím nevidím rozdíl!!!!!
|
|
|
Já se zase snažím naznačit, že lidé se navzájem omezují téměř nepřetržitě a (dle mého názoru) je nesmysl zakazovat takové věci plošně (viz Tparanoik). BTW jsem nezaznamenal nějaké hromadné protesty a stížnosti při rally, ostatně ani to"výrazné zkomplikování dopravy v rozsahu okresu".
A jak se stavíte k uzavření hlavní komunikace nebo celé lokality z důvodu pohybu státní návštěvy, nebo náměstí kvůli pouti, příp. různé běžecké a cyklistické závody atd.? Na rally se většinou uzavře komunikace těch nejnižších tříd s minimálním dopadem na provoz (délka RZ je několik km), navíc jen na rel. krátkou dobu, než projedou soutěžní posádky.
|
|
|
Ano, omezujme se. Někdo vás omezí měrou zanedbatelnou a tak nad tím mávnete rukou. Někdo vás omezí měrou podstatnější a tak vás třeba nasere.
Zažil jsem to. V našem kraji se kdysi rallye jezdívala. Jakkoli se to zdá některým nepravděpodobné, pracoval jsem tehdy i o víkendech. Zpravidla na mne jako na potvoru vyšla služba a ten den jsem si velmi užíval. Byly uzavírány cesty v celém okrese. Každého jistě potěší, když zůstane v sobotu v zaměstnání o několik hodin déle, že.
Nehoruji, po zákazech, nedemonstruji, jste mi i rallye v zásadě wurst, Takže jste to těžko mohl zaznamenat. Niméně vás upozorňuji, že míra, kterou ostatní omezíte se odrazí v míře vstřícnosti těchto lidí k vám. Jak se do lesa volá...
Pro spoustu lidí je ta uzavřená cesta jediná spojnice. Které je třídy není podstatné.
Jak se stavím uzavření silnice z příčiny demonstrace? No nejsem příliš zanícený demokrat :)
Na zbytek jsem již odpověděl výše, opakoval bych se.
|
|
|
Nehoruji, po zákazech, nedemonstruji, jste mi i rallye v zásadě wurst, Takže jste to těžko mohl zaznamenat.
Tak o čem s tu pak diskutuje? Také vysypu z rukávu spoustu čiností, které mě omezují nebo otravují, ale nějak nemám potřebu nadávat (nebo dokonce dělat ostatním naschvály).
P.S. Nejsem pořadatel ani fanatický fanoušek rally.
|
|
|
O tom, že stáhnout lidi, kterým to vadí do škatulky "zelený zmrd" je zmrdovina. Tím to celé začalo.
|
|
|
Víte, podle této diskuse - vy si ani nejste schopni připustit, že spoustu lidí svojí aktivitou z nejrůznějších důvodů můžete prudit. Na jednu stranu pláčete, že s povolováním rallye jsou čímdál větší problémy a na druhou stranu nesouhlasící shrábnete do škatulky "zelený zmrdi, dyť o nic nejde". Co se takhle pokusit s nimi vyjít? Dát k silnici cedule "děkujeme, bla bla bla"? Objet odřízlé samoty s reklamníma igelitkama? Dát vstřícnou placenou inzerci do místního revolverovýho plátku? atd.
Chápu, že je to takhle jednodušší, ale fungovat vám to asi nebude. V podstatě je to tak, že vy po těch lidech, co tam žijí, něco chcete, oni po vás ne.
|
|
|
Tento sport má bohužel tu nevýhodu, že způsobí uzávěrku silnice asi tak 12 - 18 hodin za jeden rok. Chápu, že to se prostě přežít nedá, takže bum, zákaz. Milý přístup celkem ....
|
|
|
Jste jenom demagog, nebo rovnou magor? Kdo tu křičí po zákazech?
Jinak děkuji za podnětnou sondu do (ne)myšlení některých zastánců.
|
|
|
Ani já nevolám po zákazech. Volám po ohleduplnosti. Kvůli zábavě omezujete práva obyvatel. Jezděte si rally am kde neomezujete ostatní. Ve vojenských a bývalých vojenských prostorech je dost krásných a náročných silnic.... dále áte autodromy, bývalé lomy před rekultivací..... tam si jezděte třeba s tanky klidně do alelujá a nikomu to vadit nebude!
|
|
|
Volám po ohleduplnosti. Kvůli zábavě omezujete práva obyvatel.
O jakých právech to mluvíte? Je nějaké právo na "nepořádání sportovních a kulturních akcí v okolí bydliště"? Např. filmaři si také mohou za danných podmínek pronajmout veřejný prostor...
P.S. O reakcích lidí na oficiální sportoviště máte mylné představy.
|
|
|
Jedním z nejzákladnějších lidských práv je svoboda pohybu. Tu mi třeba omezujete. A tato svoboda stojí podstatně výš než Vaše právo na pořádání takové zbytečnosti! Já třeba jsem fyzicky schopen bez auta dojít tak sto metrů!!!!! Ostatní zábavy (včetně těch filmařů) omezí má práva na pár minut - filmaři dotočí záběr a můžu projít či projet, kolona projede, atd.....
Že idioti třeba v Žebetíně kecaj že je tam hluk vím, ale věděli že se stěhujou ke sportovišti - mám na ně stejný názor jako na idioty co si postaví barák u letiště.
|
|
|
Svoboda pohybu ovšem neznamená, že Vás někdo musí pustit na svoji cestu nebo Vám poskytnout zdarma dopravní prostředek.
Uznávám ale, že v současné praxi je to složitější, protože i Vy jste v podstatě (spolu)majitelem té cesty. Dala by se pak najít kvanta argumentů ve prospěch Vás i druhé strany, ale k nějakému rozumnému závěru to stejně nepovede. Ten je pochopitelně jediný: konkrétní soukromý vlastník a jeho rozhodnutí platí.
|
|
|
Ještě dodatek, abych nezapoměl
Spoustě jiných lidí jistě, tech co tam bydlí. Většina z nich ale, vzhledem k tomu že se tam rally jezdí téměř každoročně, je s touto akcí smířena. Velká většina z nich má z téhle akce zábavu (k mnohým jezdí rodiny a příbuzní, aby se mohli podívat z klidu předzahrádky).
Mnozí z nich mají také zisky .... ubytování, restaurace .. a podobně.
Které jiné profese pracující v pátek do noci, nebo v sobotu ráno, by mohly mít ztrpčený život, to nechápu.
Máte-li na mysli záchranáře, to těžko, ti jsou tam přítomni, stejně jako policie, či hasiči. A pokud se někde stane něco v tom smyslu, že tam musí sanita, prostě tam jede.
|
|
|
Mlíkař, hajnej, pohodnej, Franta co jede zorat ke křížku.
Stará Blažková, co chtěla jet do města k dceři a bába blbá si nevšimla, že se tam právě koná core business pro místní živnostníky.
|
|
|
Takže dotyční záchranáři, placení z peněz všech, se podílí za zajištění zábavy jakéhosi soukromého subjektu? No totok! Krom toho by samozřejmě mohli být tam, kde je jich potřeba více.
Eklhaft! :o)
|
|
|
Nejsem si 100% jist, jak je to teď, ale záchrankám a hasičům* se za přítomnost na podobných akcích něco platívalo.
___
* Vlastní zkušenost z brigády, kdy jsme pálili slámu na padesátihektarovém poli.
|
|
|
Takže jsou placeni dvakrát? Využívají erární majetek k osobnímu profitu? Nerosumím, nechápu; velmi se mračím! :o)*
-----------------
* Je mi to u prtele, ale nevidím principiálně žádný rozdíl mezi pořádáním motobuznoakcí a cyklobuznoakcí, snad je v tom, že motobuzny víc smrdí, dělají rambajz a riziko zranění je větší.
|
|
|
Neplatilo se pochopitelně konkrétním lidem, ale provozovateli záchranky resp. hasičské jednotce. Prostě jako když si pronajímám bagr, míchačku na beton nebo vysokozdvižnou plošinu.
Nejsem si jist, jak je to u PČR - ta neposkytuje podobný "pronájem", ale mám dojem, že existuje možnost nechat někoho zaplatit zásah (např. při nedodržení povinností pořadatelů nějaké akce, vědomě falešném poplachu atd.)
|
|
|
PČR účtuje fotbalovým klubům jakousi částku za zásah na stadionu. Zavedl to tuším Íčko a byl kolem toho slušný bengál.
|
|
|
Zrovna těm bych to naúčtoval do posledního haléře. Místo aby se distancovali od bordelu, který dělají jejich militantní fanoušci, buď to tiše podporují anebo aspoň dělají, že to nevidí. Možná by pomohl anglický recept - fanoušci udělají bordel, příští zápas se hraje bez diváků. Uznávám, že jeho druhá složka (neúčast v evropských pohárech) není z hlediska českých klubů a jejich současné výkonnosti tak strašlivou hrozbou :o)
|
|
|
Souhlasím. Do posledního haléře jim to tuším neúčtují, mám pocit, že médii proběhla paušální suma okolo 50.000,-
|
|
|
A coz kdyby nahodou nekdo musel zrovna jet se zranenou, a navic tehotnou! Jake zlo! Jaka skoda! Procpak si motosportovci neporidi vlastni silnice, jak by to prece kazdy slusny clovek udelal?
|
|
|
To není tak špatný nápad a mohl by se toho ujmout stát, když vezmu v potaz, že "za cizí" staví cyklostezky (že by se cyklosvině revanšovaly). A nebo jezdit rallye na cyklostezkách?
|
|
|
vybornej napad :) v idealnim pripade bych na ty cyklostezce poradal rallye i buznomat zaroven :D
|
|
|
a platí se jim dodnes .... nevím kolik, nejsem pořadatel.
prostě je nějaká cena, kterou pořadatel zaplatí jakoby za "pronájem" záchranné služby, vypřošťovací jednotky a ostatních složek
jediné co vím je, že to nejsou zrovna malé peníze.
mimochodem, zrovna tuším předloni na bohémce takhle "pronajatá sanitka" odvážela nějakou paní, co si zlomila nohu ... a rušila se kvůli tomu celá RZta
|
|
|
"...Které jiné profese pracující v pátek do noci, nebo v sobotu ráno, by mohly mít ztrpčený život, to nechápu..."
To byste se divil, kolik profesí to je, Mildo!
Autosport mám velmi rád.
Každý rok se u nás koná Rallye Lužické hory, kterou spolupořádá (a i jezdí) můj kamarád.
Do Sosnové to mám taky co by kamenem dohodil.
Tyhle akce si vždycky vychutnám. A to i přes to, že patřím do skupiny profesí, které - k vašemu údivu - fungují i o víkendech
(ono zvířata obecně moc nezajímá, že je sobota a cesta je kvůli závodu zavřená - chtěj žrát, venčit, nebo třeba i potřebují zrovínka toho veterináře).
A takových profesí je ve Vidlákovech celá řada.
Ale já osobně dočasné obtíže nějakým způsobem vždy vyřeším, protože CHCI. A věřte mi - ne každý chce a rejpalů a držkounů se najde pokaždé plná prdel.
Takže si spíš dávejte pozor, ať dotyčné moc nenaserete a nedáváte jim svou arogancí záminku k různým formám nátlaku k nepořádání akce.
Od zmiňovaného kamaráda dobře vím, jak je rok od roku těžší závod pořádat a všechna povolení vyběhat.
A zákazy - to je to poslední, co bych českému motorsportu přál...
|
|
|
Jistě máte pravdu Dampe ...
ale o tom to právě je - domluvit se ... a chovat se jako normální běloši :)
Můj názor, bez jakéhokoliv náznaku arogance, je, že se to vždycky dá přežít (ten daný den/dva) a vždycky dá vyřešit.
Každý, mne nevyjímaje, musí něco "přežít" v místě svého bydliště .. a nemusí to být zrovna rally - kupříkladu já musím přežít jednou za cca 14 dní dikotéku naproti v kulturáku .. a taky v zastupitelstvu neprosazuji, bay byla zakázána, či nějak omezena.
Tyhle závody jsou zábavou pro skutečně úzkou skupinu - když bereme v potaz jen jezdce a jejich týmy, je jich cca 600 ... a k tomu ... odhadem 15-20tis diváků a návštěvníků?
Nevím lidi, nepřijde mi to jako malá, nebo úzká skupina ..
Každopádně, díky za podnětné názory, ať už kladné, nebo záporné .. za sebe pak končím tuhle debatu, která stejně nemá smyslu a nic nevyřeší .. a na osobní invektivy nejsem nějak zvědavý :)
|
|
|
Mildo, snažíte se hezky, ale zbytečně. Tyhle nepřesvědčíte. Cílem této diskuse je vám dokázat, že zrovna v okamžiku pořádání závodu sežere dostihový kůň diamant v ceně dvou atomových elektráren zabalený do papíru, na kterém jsou uvedeny odpalovací kódy pro mezikontinentální balistické střely. Pokud veterinář nezasáhne, dojde k úmrtí koně, jeho jezdce (nepřežije žalem smrt koně), jeho ženy (nepřežije žalem smrt manžela), naleptání diamantu žaludečními kyselinami a globální nukleární válce, což bude mít negativní vliv zejména na lednovou Pupovu cyklojízdu a jejích devět účastníků.
Nechte to proběhnout, oni se snaží jakoby pomstít, že jsem hustej na pumpičkáře a přitom dostatečně neodsuzuji jiný podnik, který vizuálně trochu připomíná cyklojízdy hnutí Utlač*Šourek a shodou okolností se také odehrává na veřejných komunikacích, byť mizivého dopravního významu. Je to samozřejmě velice krátkozraké, průhledné a přízemní. Taková malá protiofenzíva v žabomyší válce.
|
|
|
Nu, pokud nekdo v jednom clanku meta argumenty, ktere pak u jineho clanku prohlasi za malicherne, je to jista inkonsistence hodna pozornosti.
Videt v tom nejakou pomstu ci co snad muze napadnout tak leda divenku v rane puberte, u ktere emoce dosud vitezi nad slovni zasobou.
|
|
|
Nevzpominam si na zadne zavody aut, ktere by demonstrativne zablokovaly dopravne vytizenou magistralu s cilem nasrat co nejvic ridicu, naopak aniz bych se o to hloubeji zajimal, tak se takoveto motoristicke akce vzdy snazili usporadat v ramci neprilis vytizenych okresek se zajimavym terenem ... aspon v okoli meho bydliste tomu tak vzdy bylo.
Konkretne kopec od Hodkovic nad Mohelkou pres Záskalí az na Dlouhý Most u Liberce je diky terenu velmi oblibene misto poradani zavodu aut, motorek a cyklistu ci dokonce inlajnistu (ale ti jezdi jen nahore na kopci po rovine) a prestoze to kvuli tomu na par hodin uzavrou, neni az tak frekventovana cesta, aby to nekoho az tak moc omezilo, obzvlast kdyz konkretne na ty motoristicke akce tuto skutecnost prakticky vzdy inzeruji i primo na te silnici dlouho dopredu.
Nedavno tady na tanvaldsku nekdo poradal cyklisticky zavod za bezneho vikendoveho provozu a jedine "omezeni" byly cedule s upozornenim na zavod a prosbou k vetsi ohleduplnosti ridicu - nevadilo mi to ani v nejmensim a rad jsem v takovem pripade respektoval i pripadne komplikace z toho plynouci ... urcite i proto, ze si to neprosazovali silou jako ti na magistrale.
|
|
|
No tak to bych si lehce dovolil vzpomenout městskou erzu Barum rally, která dopravu v centru naprosto spolehlivě umrtví. Na druhé straně, vé bé svádí dopravu dostatečně dobře a nějaký ten diskomfort v podobě komplikovanějšího průjezdu a nemožnost parkovat na místech, kde to jinde jde, jsem já osobně schopen skousnout, je-li to vykoupeno nějakým kladným prožitkem dostatečně velké skupiny lidí. Proto se taky bavím tím, jak jste tady na sebe navzájem nevraživí. Občas jezdím autem, občas na kole a někdy dokonce i chodím pěšky. A i kdybych měl při kolojízdě na sobě nějaký ten "buzno-obleček", nikomu to nemá co vadit, pokud nepojedu jako debil. Na ten asfalt nemá nikdo přednostní právo a přistupovat k ostatním účastníkům provozu apriori jako k nepřátelům je kokotina. To je, co, milí diskutéři?
|
|
|
jediný emoce tady vykrkáváš ty, cenzorskej...
vtip je v tom, že povolení k ZUK (zvláštní užívání komunikace) není automatické, takže až budou cyklobuzny pořádat další nátlakovku a seženou si i tu žádost, může se docela dobře stát, že jim to prostě nedovolí. a že se tak stane je skoro jistá věc.
|
|
|
Text tohoto komentáře byl přesunut do chlívku, jelikož porušoval publikační pravidla. Příště dištanc na tejden, svině. (ZZR)
|
|
|
Holt, co je dovoleno Bohovi, neni dovoleno volovi....Koukam, ze to platilo vzdy, a platit asi vzdy bude :-)
|
|
|
Inu, Jenda asi nechodil do skolky a tuhle hlasku nezna.
Holt si ten deficit vynahrazuje zde.
|
|
|
nejspíš ji zná, ale zrovna kvůli tomu by ji nepoužil...
v tom, kdo si zde co vynahrazuje opravdu těžko věřit oportunistovi s duší socana, kterému je kyselo moc kyselý, bramborák moc bramborovej...a to i tehdy, je-li placeno z eráru a cenzor ho má v závodce za symbolickou korunu.
|
|
|
Uz sis ostatne nasel ve slovniku, co znamena slovo "oportunista"? A pochopils to?
|
|
|
první otázka nedává smysl
ano
a?
|
|
|
Já někoho někdy urážel hákem přes rodinu?
Cenzorskej moc dobře ví, že přesně za to dávám přes držku. Nijak se tím netajím...a omlouvat se za to taky nebudu.
|
|
|
Brat hlasku "tvoje baba je..." jako urazku hakem pres rodinu? Dnes zda se bahnita voda tekla proudem:-))
|
|
|
je jedno, jak se to zdá tobě. důležité je, jak se to zdá mě
|
|
|
|
Ano, bohužel. Pokud admin vyžaduje po ostatních jistou úroveň příspěvků, měl by ji dodržovat i sám.
|
|
|
nebul, princezno a prestan spamovat :-D
myslim, ze to ZZR vysvetlil, do chliva to slo, protoze to bylo citeno jako utok na 3 osobu... kdyz reknes ZZR, ze je kokot, myslim, ze to zkousne
mimochodem to bylo skutecne hodne pod uroven
|
|
|
Cizí příspěvky nebudu hodnotit, smysl celé té jejich diskuse mi popravdě řečeno nějak unikl. Pointa je však jinde, pokud Honza sám píše příspěvky jako je kupříkladu tento:
________________
Komentář ze dne: 20.05.2010 16:37:39
Autor: Honza ZZR (honza.zzr(at)centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ptám se?
Raději dej bacha, abys nedostal po čuni, až zase přijdeš se svými spolužáky ze SOŠ veterinární, mechanizační a zahradnické k Nezmarovi 8o)
Á propos - co maturita?
No a taky jsem koukal, žes dostal banána na Gamemasteru, tak jsi z nudy přišel opruzovat sem? Pozdravuj tátu policajta...a svou Jill 8o)
No a než vypadat jako ty - homosexuální prostitut, (http://img412.imageshack.us/img412/6584/blbk.jpg), to být raději negramotným cigánem 8o)
Pro mne si mrtvej Homolka...
__________________
pak ono "co je dovoleno Bohovi, není dovoleno volovi" v kontextu výše uvedené diskuse vytane na mysli skutečně neodbytně.
|
|
|
proc? sral se primo do oponenta, ne do jeho pritele(kyne) nebo babicky... o to tu, myslim, slo
|
|
|
Co ten táta policajt?
Sice nenapsal přímo "tvůj táta (policajt) je debil", ale, že to nemyslel nějak zvlášť dobře je z kontextu celkem jasný :o)
Ale nic, jdu od toho pryč, ať se diskuse dál nezasírá kravinama.
|
|
|
Honzův názor na policajty je všeobecně známý. O kontextu není třeba pochybovat. :)
|
|
|
"Sice nenapsal přímo "tvůj táta (policajt) je debil", ale, že to nemyslel nějak zvlášť dobře je z kontextu celkem jasný "
co na to říct? snad jen: pivko, pivko...8o/
-------------------
Do jakého "kontextu" sis to dosadil je JEN TVOJE věc. Já napsal jen to, co jsem napsal a všechno ostatní je v Tvý hlavě. Kdybych si měl tipnout, kdo se takového diskusího faux-pas dopustí, Tebe bych fakt nehádal. Ale časy se mění, co naplat...
|
|
|
Je to možný, že je to jenom v mý hlavě, taky říkám jenom svůj názor, který se možná liší od názorů ostatních, koneckonců, Burton Bell si evidentně myslí to samý co ty, Lojza třeba zas něco podobnýho, jako já. Ber to tak, že prostě na někoho může působit to, jak si zepsul Podoteka ve srovnání s citovaným příspěvkem jako dvojí metr, i když ty si to třeba sám nemyslíš. Je to ale možná taky částečně tím, že já jsem na jakýkoli zásahy "shora" do příspěvků obecně dost alergickej (i když chápu, že někdy to jinak nejde).
|
|
|
Ja mam podezreni, jestli Honza neni muj bratr :-)) On teda neni, ale vykazuje uplne stejne znamky chovani :-) Kazdy je nejaky - prijde mi, ze Honza je proste impulsivni, presvedcen o sve pravde a o absolutni spravnosti svych nazoru a cinu, at uz se jedna o cokoliv. I kdyby udelal chybu, a i kdyby o tom vedel, neprizna ji, a o to vice se bude zapletat do "demagogickych" konstrukci, aby svou "pravdu" obhajil, a vetsinou se mu povede, ze ma posledni slovo :-)
tot muj nazor, neni to nic osobniho, mam bratra s velice podonyma vlastnostma, fakt jsem zvykly :-)
Problem je, pokud se nekdo takovy necha obcas unest k pouziti "pravomoci", ktere ma oproti oponentovi. Prijde mi, ze to neni fer - ta debata byla jeden za 18 a druhy bez dvou za 20, bud tam meli do toho chlivku oba, a nebo nikdo, to je muj nazor...
Doufam, ze nebude smazan :-))
|
|
|
"I kdyby udelal chybu, a i kdyby o tom vedel, neprizna ji, a o to vice se bude zapletat do "demagogickych" konstrukci, aby svou "pravdu" obhajil, a vetsinou se mu povede, ze ma posledni slovo :-)"
To je kravina. Chybu ve faktech i obecných úvahách jsem zde přiznal veřejně několikrát. nemám s tím totiž problém. zaplétání do demagogických konstrukcí a ostatní omáčka je popis archetypu diskutéra, který v debatě používá spíše emoce než argumenty...a to si myslím, že není můj případ. aspoň se o to snažím.
vcelku drsné nadávky zde chlívkují jiní, já je snáším vcelku dobře. já jsem několikrát opakoval, že brát někoho hákem přes urážení jeho okolí je za mou hranicí tolerance. podotek je zde dost dlouho, aby to věděl, do několika podobných debat se už připletl i když ne jako "chlívák". mohl se realizovat jinak, zvolil konfrontaci na hraně...a asi je teď jeho socanská duše spokojena a užil si pocit ponížení dosyta tak, jak si to nejspíš plánoval.
považuju téma za vyčerpaný a tím bych ho uzavřel.
-------------
nemám problém respektovat něčí i docela hloupý názor 8o)
|
|
|
připadá mi to jako vystřižený z "Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit?" www.youtube.com/watch?v=THbuLey1KWM&feature=related od 1:35.
"...je tam sice "kamaráde", ale já tam cítím to "pičo"..."
----------
dle mého je mezi:
"pozdravuj tátu policajta"
a
"tvá baba krká"
...docela podstatnej rozdíl. třeba v tom, že já nikoho neurazil. je policajt, je. co si o policajtech myslím je věci jiná, ale nechal jsem si to pro sebe a do hry to nezatahoval, protože i přes nulový respekt k dotčenému debilovi, je to prostě jeho táta a do toho se nemám co navážet. navíc šlo o to naznačit, že ani dotyčný debil není anonymní osoba, když už o mně začal zveřejňovat osobní podrobnosti. proto to necítím jako dvojí metr.
podotek zde ze zoufalství útočí na mou družku. to se mi nelíbí, omluvat se mu za to nebudu. vcelku jasně jsem mu vyznačil hranici o kterou zavadil a kterou může překročit jen na svý triko...a i to, co se pak stane. zde nejsme cochcárna, nenastavujeme druhou tvář, ale kopeme do prdele. mne ať klidně vypičuje, ale ať se chová jako příčetnej. na jeho úroveň se snižovat nebudu, ale na hlavu si od něj taky srát nenechám. vocaď pocaď.
|
|
|
Na jakou druzku, proboha?
Tyvole, to je kabaret:-)))
|
|
|
to bude asi podle toho šotu "přemluv/zabij družku" ;-)
mně se víc líbí "ty plurále", to je taky ze školky? můžu to používat? hrozně mě to pobavilo. :-))
|
|
|
Cože, to bylo "přemluv družku"? A sakra, to kdybych věděl... babičku už nemám a družku jsem nepřemluvil.
|
|
|
Dnes se hraje:
Není baba jako bába
aneb
Máš psát s diakritikou, vole!
|
|
|
FYI, mily uzlicku testosteronu:
http://jyxo.1188.cz/s?q=%22tvoje+b%C3%A1ba+je%22&d=cz&src=semp&cnt=
Uz od dob matersky skolky se na vylevy typu, ktery predvadis ty, bezne pouziva tohle uslovi. Znamena, ze v diskusi se uz nechce pokracovat, protoze jede v modu "ne on, ty ses xy!"
Ze ti tahle soucast kultury zustala utajena, to je mi fakt moc lito.
Diskuse s dementem nema smysl, hadka bohuzel taky ne, protoze uz neni zabavna. Proto sem to nechal bejt, internetovy diskuse fakt neberu tak vazne, abych se s tim nak zaobiral. Ale ted mi prislo, ze ses fakt uplne mimo a ze potrebujes poucit.
A ted se treba poser, ty plurale.
(Mimochodem, jedina kanonicka odpoved je "Sám seš tvoje bába.":-))
|
|
|
Úsloví znám, nelíbí se mi a proto jsi v chlívě.
Vysvětluj si to třeba tím, že v Přaze je "tvoje bába" něco jinýho co do významu než v Brně. Proto se to v našem kraji nepoužívá a když, tak jen v tom nejhorším slova smyslu.
Mám tě na salámu, soudruhu. A teď jdi do...makový buchtičky.
|
|
|
No a kde jinde bys me mel mit? Predstav si, tohle je jenom takova... internetova diskuse. Zkus tu svou virtualni identitu prestat brat tolik vazne. O nic vaznyho totiz nejde, vis?
Praha zdravi Zebal, dobrou noc, punktum:-)
|
|
|
Ok. Mír do příští války...ksichte 8o)
Dobrou do Prahy!
|
|
|
Uprimne receno, tohle jsem v zivote neslysel a ani deti nikdy nic takoveho ze skolky ci skoly neprinesly. A jestli tomu rikas soucast kultury, tak potes koste ...
|
|
|
Já to znám, pamatuju si, že ve škole se to používalo. Samozřejmě nemůžu mluvit za celou republiku.
|
|
|
Já to znám z veslařských závodů, kde to jeden čas používali pražáci z města i předměstí (střední Čechy). Na Moravě se to neujalo a kdosi snad z Bohemky byl "chycen za klopy" od někoho z Holomóca. Pro hanáky to asi má ještě vostřejší význam...
|
|
|
Ja - ac Hanak jako poleno - jsem to v zivote neslysel. :-)
|
|
|
No to asi proto, že se to pro zjevnou drzost používá jen tam, kde na nějaký to slovo nekoukaj...a děvčatům nebo prarodičům říkaj jinak, ne?
|
|
|
Ja do skolky chodil pred 35ti lety ve vesnicce na jizni Morave, takze u mne je to asi jasne, ale i ted u nas na severu Cech jsem se s tim nesetkal ani u s vych deti - nyni mam deti ve vekovem rozmezi od jesli (pripadnych - ale je doma) pres skolku, zakladni skolu az po stredni skolu a nikdo z nich nic takoveho nezna. To bude asi zase nejaka soucast pragocentrismu ;-)
|
|
|
já to taky neznám, moje děti to neznají, nejspíš to v Praze používá náplava. Náplava nám tady šíří úplný bláboly a my pražáci pak vypadáme před zbytkem republiky jako magoři a přitom je jasné, že jsme prostě nejlepší. Určitě to přitáhla nějaká náplava z Asie, kde měli knihovny a knihovníky v době, kdy jsme tady skákali po stromech. My jsme slezli ze stromů, začali se vzdělávat, zatímco oni zrušili knihovny a zakrněli. :-)))
|
|
|
Že to neznaj dnešní děti, to o ničem nevypovídá. Před cca 20 lety školáci mluvili trochu jinak.
|
|
|
já mám dítě devatenáctiletý, takže by k té změně muselo dojít rychle. Pětadvacetiletý by to znal a devatenáctiletý už ne, to je divný.
dost věcí se nemění. Děti mě často překvapí tím, že přijdou ze školy s něčím co sama znám ze školy. Nedávno jsem zažila šok, protože dcera přišla ze školy s tou starou písničkou, jak plavaly tři citronky na hladině, šuba duba nebo tak nějak. :-))
|
|
|
No jo...do Přahy se stěhuje jen náplava z Moravy, protože Čechy = Přaha...a tak zbejvá jen Morava, nebo jak? 8o)
Já to slyšel v Přaze a v Pilsen. Voni západocajzli jsou vůbecc divný brouci...8o)
|
|
|
o Moravě jsem nepsala ani slovo, psala jsem o Asii, takže zhruba od Kolína na východ. :-))
|
|
|
nevim jak v Praze, ale na kutnohorsku se to používalo tak před patnácti-dvaceti lety docela běžně. Takže bych tipoval, že to úsloví bude záležitost Čech, ale že už celkem po zásluze upadlo v zapomění. Ony se tyhle školní módy docela rychle měněj. Dneska už děti taky těžko říkaj říkanky o Sandokanovi, o hraní céček ani nemluvě :)
|
|
|
od Kolína na východ už je Asie!! Takže Kutná Hora je kde?? No v Čechách určitě ne!
|
|
|
no no... u nas v KH se rika od Pardubic :-D
|
|
|
Kutná Hora je ještě Středočeskej kraj. Za to, že maj Pražáci bordel v zeměpise nemůže :D
|
|
|
1. administrativni cleneni je irelevantni
2. KH je od KO spise jizne, nez vychodne :-)
|
|
|
Můj kamarád MaJ, cajzl jak poleno, považuje za Asii všechno od Humpolce na východ. Ty jsi od nějaký ten rok mladší a hranici máš u Kolína...počítám, že prostřední Moussa bude mít hranici u Jesenice, což bude ještě OK, ale ta nejmladší ji bude kreslit asi až u Kladna...a pak budem zase na jedný lodi. Těšíš se? 8o)
|
|
|
Kdepak, Orient přeci začíná za Nuselákem, na tom se, co vím už hezkejch pár let nic nezměnilo :o)
|
|
|
vzhledem k tomu, že nás všechny má kdejakej patnáctiletej, východní němec za skoro-komouše, rusáky a já nevím co ještě, jsem úplně klidnej z různých hranic vztyčených local-patrioty pro vyzdvižení jejich výlučnosti 8o)
ale ono ať tu čáru nakreslíš kam chceš, pořád bude každej vzdělanej člověk vědět, že jste do Čech přiskákali po stromech přes tehdy-už-civilizovanou Moravu 8o)
|
|
|
A v Brně byla civilisace už v době, kdy se Češi spolu s Teutony ještě živili spadanými žaludy? :-D
|
|
|
v Brně byla civilizace tak dávno, že už to jednak nikdo nepamatuje a druhak už je po ní dávno veta, nedochoval se tam ani náznak ;-)
|
|
|
Nemluvil jsem zrovna o Brně, ale o Moravě jako celku...a ano, máš pravdu. Je to dlouho...a na tom je právě vidět ten náskok. Vaše, čecháčkovská civilizace je teprve na kraji úpadku. Teprve se sápete tam, odkud se my už vracíme 8o)
|
|
|
|
to je pravda, proto tam snížili rychlost, některým orientálcům vadil hluk města ;-)
|
|
|
clovece, 8 let se marne snazim odnaucit svou manzelku delat zavery na zaklade konstrukci "ja si myslim, ze si myslis"...
nejsi ty vole nakonec zenska? :-D
|
|
|
- Ano, to například v případě pumpičkáře A.J.Rimmera opravdu sedí. Otázkou je, zda má pumpičku uschovanou v sedlové brašně, bandalíru nebo v záňadří.
- Jediná dopravní spojnice mezi vesnicemi má pak dopravní význam zásadní, nikoliv mizivý.
|
|
|
Když už jsem byl odhalen, tak to přiznám v plném rozsahu:
Doznávám, že vozím v chapsech specielně upravenou fair trade pumpičku za účelem sodomie. Pumpička byla pořízena z dotace Operačního programu EU pro rozvoj venkova. :))
|
|
|
drahý D-FENSi
jako téměř vždy, jsi KLASA .... tahle diskuze dospěla alespoň k tomu, že jsem se od srdce zasmál, jak nad argumenty některých členů, tak hlavně nad tvým příspěvkem :)
Faktem je, že jsem pravděpodobně mylně předpokládal jakousi inteligenci u zde diskutujících osob, nicméně některé argumenty mne přesvědčily o tom, že jsem ve svém věku dosud nesmírně naivní :)
Snažil jsem se jen o to, abych lidem, kteří by o to měli seriozní zájem něco kolem tohoto sportu osvětlil.
Je to zbytečná práce :)
|
|
|
Pominu-li, že práci sis nedal žádnou, připomenu, že za neochotou poskytnout obec jako hřiště cizím lidem jsou podle mých zkušeností (Horácká rallye) především zájmy majitelů pozemků.
(V jiných lokalitách tomu může být jinak, jistě. Mohu posoudit jen to, co jsem zažil.)
|
|
|
D-fens to napsal hezky, já s Vámi oběma souhlasím taky.
|
|
|
Velmi jsem se snažil, aby dotaz nevyzněl jako obhajoba pumpičkářů, vozíčkářů, fanoušků alegorických vozů, fanoušků rychlých aut a motocyklů, fanoušků vojenské a zemědělské techniky.
Stejně je mi to prd platné, protože jsem byl obratem označen za pumpičkáře a zeleného zmrda.
Já jsem se nikdy proti žádné rallye neohrazoval, nikam nepsal, neprotestoval. Jen jednou při výletě jsem musel závod objet o 20 km, což nebyl problém. Navíc to bylo u Slaného závod veteránů, tak jsem se na ně podíval.
V centru Prahy, kde bydlím, se dějí mnohem horší věci než ralley.
Tak mi majore řekněte, proč musíte hned psát jako naprostý Kokot?
|
|
|
Druhý a třetí odstavec mi Váš názor vysvětlil a děkuji za to.
Otázka legálnosti a otázka legitimity se podle mne liší tím, že legálnost určuje zákon, vyhláška a soud apod., kdežto o legitimitě můžeme diskutovat s tím, že možná neexistuje jen jediný názor.
Velmi jsem se snažil, aby dotaz nevyzněl jako obhajoba pumpičkářů, vozíčkářů, fanoušků alegorických vozů, fanoušků rychlých aut a motocyklů, fanoušků vojenské a zemědělské techniky.
Stejně je mi to prd platné, protože jsem byl obratem označen za pumpičkáře a zeleného zmrda.
|
|
|
JakubeR,
nebuďte prosím zbytečně uražený a vztahovačný. Neoznačil jsem vás rozhodně jmenovitě, jen jsem napsal něco o tom, že "jde o klasickou otázku" od těchto typů lidí.
Nemohu tušit, zda jste/nejste pumpičkář, nebo podobně :)
Můj příspěvek nebyl rozhodně mířen přímo na vás - omlouvám se vám, jestliže vám to tak vyznělo.
Není tomu tak dlouho, se jeden dobrák odborník objevil v televizi a rozesmál hodně lidí rčením v tom smyslu, že "hlavním účelem těch aut je trhat asfalt a ničit krajinu", či něco v tom smyslu.
Do té doby mi pravda zelení až tak nevadili, od té doby na ně mám alergii .. asi jako na mnjestské příslušníky ..
|
|
|
Mildo,
dobrá, tak tedy jsem se už přirazil a vytáhl se :-)
Na oplátku přijměte omluvu ode mne.
Já se přiznám, neměl to být pokus o flame, ale o to, aby místní přispěvatelé ukázali své postoje k některým blízkým věcem, jako je závod aut (tento článek) a závod kol (viz kapitola 3 v článku "Silniční vši").
|
|
|
Jakube, víte, proč se vlastně rallye jezdí?
1. je to reklama pro výrobce automobilů
2. je to vývojové "pracoviště" automobilek a úpravců
3. je to "výukový prostor" pro posádky
Z tohoto pohledu se podle mě jedná o čistě bohulibou činnost.
Vysvětlím:
ad 1. Všimněte si, že v dobách, kdy nejezdily speciálly, ale auta nějak alespoň částečně shodná se sériovou produkcí, došlo k eskalaci technického vývoje dané automobilky. Ať se to jmenovalo Lancia, Audi nebo Peugeot, vždy snaha o záskání nadvlády v rallye znamenala velký posun v konstrukční úrovni daného výrobce. Podíváme-li se dnes na auta skupiny N4 (tedy někdejší akupinu A8), po nadvládě evropských výrobců Audi, Lancia a Ford opanovala tuto skupinu nejprve nesměle Toyota, která však po opuštění světa rallye a přechodu do F1 zcela ztratila jakýkoli vývoj (náhoda?) a zejména pak v posledních 15 letech duo Subaru a jednička Mitsubishi. Tito výrobci dnes staví nedostižná auta, kterým nikdo neumí konkurovat. V rychlosti, efektivitě a spolehlivosti (ano, abyste mohl vyhrát rallye, musí být vaše auto zejména setsakramentsky spolehlivé!!!). Osobně vůbec nechápu, jak je možné, že za cenu převyšující 1,25 milionu Kč je vůbec prodejné cokoli krom Lanceru Evo nebo STi, ale proti gustu... Podívejte se, kde byla Lancia v 80. letech a kde se nechází dnes? Víte vůbec, co ta značka vyrábí? Silně pochybuji... A Audi? Náskok díky geniální technice? Dnes asi nejnespolehlivější auta na trhu s asi nejhorším poměrem value-to-money? Stejná automobilka, která v roce 1981 ztrapnila celý automobilový svět? Neuvěřitelné!
Ad 2. na úprvě soutěžních vozů se podílí i malí úpravci, kteří z těchto zkušeností pak těží i při výrobě různých doplňků pro sériová auta. To platí například pro brzdy a brzdové komponenty (nejlepší poměr ceny a kvality má v brzdách podle mého OMP, jejíž logo najdete na každém soutěžním autě), podvozkových skupinách (Bilstein, Ohlins, Sachs...), pneumatikách (pirelli, Michelin...), řízení (TRW, ZF), trakčních a převodových systémech (Fergusson, X-Trac, Sadev) a dalších kompoenentech, které se podílejí zejména na AKTIVNÍ BEZPEČNOSTI a bezprostředně snižují riziko doravních nehod!
Ad 3. amatérské posádky v rallye si platí těžké peníze za to, aby získaly zkušenosti s ovládáním auta v kritických situacích na uzavřené trati s odborným dohledem a za přesně stanovených prvidel, aniž by podobné touhy praktikovaly v běžném provozu. Osobně bych nějakou tu rallye dal povinně hajzlům, co jezdí ve vytuněných Golfech kolem škol a dětských hřišť 70 km/h v době, kdy je to tam samý mrňous. Viděl jsem totiž hodně podobných mistrů světa, jak se rozsypali, když zjistili že nejenže nejsou nejlepšími řidičin planety, ale zdaleka nemají auto pod kontrolou, jak si v běžném provozu samolibě mysleli. Když po nejhorším čase na RZ 1 to na RZ 2 práskli do stromu (díky velmi tvrdým bezpoečnostním požadavkům bez úrazu), protože se zkoušeli za srovnatelných podmínek vyrovant zkušenějším, zkrotli i sakra sebevědomí frajírci. Divil byse se, kolik mediálně známějších tváří právě rallye přetavila v ohleduplné a klidné řidiče. Nemusím jmenovat, stačí, když si je najdete ve výsledkových listinách. Kolikrát pak i točí kazety pro BESIP, jak se chovat v krizových situacích.
Je zkrátka 100000000000000krát lepší, když se řidič učí oládat auto v mezních situacích právě při rallye, než když totéž zkouší v běžném provozu. Bohužel je to příšerně drahá ohleduplnost plná hromady problémů...
Takže bráněním bláznům v tom, aby mohli pořádat kolem vaší vsi rallye znamená, že ti frajeři tam budou jezdit jak hovada za běžného provozu a přejedou Vám dítě. Kdybyste býval nebojkotoval náležité podmínky a na ty 2 dny, co trvá amatérská rallye odjel na chalupu, mohli se ti samí frajeři na uzavřené trati přesvědčit, že nejsou žádní Loebové ani Ogierové, ale pouze řidiči-začátečníci.
Vaše chyba!
|
|
|
Sice do značné míry souhlas, ale při počtu lidí, kteří rallye jezdí je dopad na bezpečnost provozu nula nula nic.
Bylo by ovšem rozhodně zajímavé udělat někde permanentní vyhrazený okruh na rallye podobě jako jsou dnes klasické silniční okruhy a umožnit lidem aby si to vyzkoušeli. Myslím, že najít okresku, vhodnou k tomuto účelu by nemuselo být zas tak těžké - mimo provozní dobu by pak klidně mohla sloužit normálnímu provozu. (Podobně dřív fungovaly některé silnice přes vojenské prostory)
|
|
|
Dík! Já se přiznám, že do rallye moc nedělám, protože mě to nebaví, ale argumenty 1 a 2 beru!
Argument 3 je myslím slabý, souhlasím s JJ.
|
|
|
Hele, myslím si, že třeba Dan Landa asi nebude mít problém, když jej zde uvedu a nezeptám se ho na souhlas. Ten kluk jezdil "jak prase", pak vyzkoušel pár dětských her v podobě tahačů, až čuchnul k rallye, a teď je vzorem ohleduplnýho řidiče, trpělivýho a korektního. A není zdaleka jedinej. Většina kluků, co se kolem rallye motá, jsou v civilu překvapivě defenzivní řidiči, protože v rallye se člověk naučí třeba v první řadě myslet na bezpečnost. Je to dáno sakra tvrdými předpisy, dost silnou disciplínou (co v rallye není vysloveně povoleno, je zakázáno!) atd.
A většina kluků, co cpala svý výplaty do Rallye Cupu to dělala právě proto, že si to prostě chtěli zkusit a byli ochotni za to zaplatit.
Že je u nás - v zemi, odkud je juniorský mistr světa a vicemistr světa produkčních vozů Martin Prokop nebo vicemist IRC šampionátu Honza Kopecký [čti Kopeky :-D] se Škodovkou - účastníků nějak málo, tak na to zapomeň. Prakticky nikdy nelze přijmout a převzít všechny posádky, ať již z důvodu nepřevzetí u technické přejímky nebo z důvodů propustnosti trati. A diváků v ČR do zákazu speciálů WRC chodilo víc jak na fotbal. Zatímco FIFA v ČR řešila "jak dostat diváky na stadiony", my jsme řešili "jak dostat diváky z tratí". A třeba počty diváků na rychnovsku při M. V. Matrix Rally Kostelec n. Orl. (oblastní pohár hospodské slávy, nezapočítává se už do žádného šampionátu) předstihne všechna další sportovní utkání, která se v průběhu roku v okrese konají!
Rallye jsou v ČR populární - a čeští jezdci ve světě taktéž - navzdory médiím, která se vlivem lobbingu Sazky snaží o opak a i přesto, že FAS se snaží vytvořit velmi zvláštní podmínky pro jejich pořádání. Pokud budou česká média věnovat prostor motoristickému sportu podle počtu diváků, budete se divit, kolik lidí to zajímá a kolik bláznů je ochotno zaplatit těžké peníze za to, aby si procvičili řízení auta.
|
|
|
Já jsem se nikdy proti žádné rallye neohrazoval, nikam nepsal, neprotestoval. Jen jednou při výletě jsem musel závod objet o 20 km, což nebyl problém. Navíc to bylo u Slaného závod veteránů, tak jsem se na ně podíval.
V centru Prahy, kde bydlím, se dějí mnohem horší věci než ralley.
|
|
|
No dobře, tak dejte konkrétní čísla - kolik % držitelů řidičských průkazů jezdí automobilové soutěže? Jedno procento?
Jeden nebo pár hi-profile případů nic nemění na tom, co jsem napsal - totiž že z hlediska celkové úrovně bezpečnosti je to zanedbatelné plivnutí v moři. Proti soutěžím nic nemám, ale není potřeba je za každou cenu obhajovat podobně pitomými argumenty.
|
|
|
Nečetl jsem celou diskuzi pod tímto příspěvkem, tak nevím, jestli to už někdo nenapsal.
Srovnejte prosím závažnost dopadu situací:
a) zabraných pár silnic druhé/třetí třídy kdesi v dolních kotěhůlkách (rallye)
b) zabraná zásadní dopravní tepna (fanatičtí cyklomamrdi na magistrále)
Jinak legitimitu záboru kvůli všem těm vyjmenovaným aktivitám považuji za srovnatelnou. Nemám problém se silnicí uzavřenou kvůli rallye, stejně jako kdysi např. se silnicí zabranou kvůli cyklistickému závodu míru.
|
|
|
Uz se to tu probiralo - tech par silnic druhe/treti tridy muze byt jedinou spojnici pro obyvatele Dolnich, Strednich a Hornich Kotehulek s ostatnim svetem. dusledky jejich zabrani bych nepodcenoval.
|
|
|
Zábor magistrály má dopad prakticky stejný jako zábor hypoteticky jediné přístupové cesty onoho zvěrolékaře k nemocnému dobytku. Při záboru magistrály by onen zvěrolékař stejně neléčil, ale tvrdnul v zácpě na objízdné trase.
|
|
|
Houby...to jsou jen EMO-ecy. Povolení ZUK se uděluje na úplné uzavírky jen tehdy, je-li objízdná trasa. Nevíš o čem meleš, voe...
|
|
Ten clanek je pro me dobra nahoda.
Za dva tydny se jedu s pritelkyni podivat na Landu na rallye Hustopece, zatim jsem vzdycky koukal na videa, a jednou jsem se chtel podivat nazivo.
Nikdy jsem na rallye nebyl (ani pritelkyne) a bude to poprve. A musim rict, ze uz jsem nad tim premyslel, ze si musime stoupnout do mista, kam to auto ani _fyzikalne_ nemuze vletet (tady na videu vidim, ze vprostred zatacky neni o moc bezpecneji, nez vne).
Mam rozhodovani o to jednodussi, mozna, ze stojim o to videt start a servisni useky, a tam asi budou nejaky baraky s verandama. Moc netouzim videt nejakou konkretni zatacku, protoze to co na "videich" prave nevidim, je ta omacka kolem, tu si chci uzit.
Moje prozatimni napady byly - kdyz uz ke trati, tak si stoupnout k nejakymu stromu, za kterej by clovek kdyby neco zalezl. Ale otazka je, jak ty rz budou vubec vypadat. A navic to auto by na nas ten strom mohlo mozna pokacet. Navic clovek by se stihl mozna tak na to auto podivat. Nevim :)
Jinak jsem okouzlen tim, ze D-F na tom videu vidi co se stalo tomu feldarovi. Ja to totiz nechapu - jaktoze mu to cuklo doprava a jak v tom souvisela "neviditelnost" polohy zatacky. Ja tam totiz necvicenym okem vidim to, ze ten clovek musel spadnout na volant ci co, protoze to chovani auta je vubec nejaky divny.
|
|
|
Na dílech pro motorsport z USA je vždy napsáno - motorsport is dangerous! U nás to spoustě lidí nějak nedochází. Ty lidi nahoře na té závěji (odkaz 1) jsou vpohodě, to auto se k nim sněhem nedostane, opravdu. K tomu incidentu v Ostravě - příliš jsem to detailně nestudoval ale z chování toho auta, bych tipoval přebržděnou zadní nápravu. Důvodů pro to může být víc. K těm Hustopečím, servisní zóna byla loni na konci Hustopečí vpravo, málo místa pro servis a žádné pro auta diváků. Ani nevím jestli je to volně přístupné?? Škoda tam jezdit. Na pokoukání je rozhodně lepší rallye Č.Krumlov, servisní zóna a SS v jednom, na výstavišti v Budějovicích. Bohužel letos už odjeto (Landa tuším přakvapivě 6tý)
|
|
|
Smrtihlave ...
pokud můžu doporučit, podívej se předtím, než pojedeš na dvoje stránky:
1. http://www.rally-bezpecne.cz/ - tam najdeš téměř všechny bezpečnostní varování, a spoustu dobrých rad
2. http://www.agrotecautoklub.cz/
offi stránky rally - tam najdeš mapy RZ, kam se jet podívat (až později, abysme nemohli ject trénovat) a taky průvodce pro diváky, kde ti poradí, kam jet a jak se tam dostat.
Umístění servisu je letos dobré - letiště mezi Popicemi a Strachotínem ...
na ty bezpečnostní instrukce fajkt dbej .. popravdě, i mě, jako aktivnímu jezdci občas zůstává "rozum stát" nad debilitou lidí, když z auta vidím, kde stojej a co tam dělaj :)))
|
|
Jako rychlý kola, točí se můj svět,
obejmi mě lásko možná je to naposled,
jenom ať to se mnou sype dolů nahoru,
nejkrásnější muzika je rachot motoru.
V mý duši bije semtex já mám závit nadoraz,
hlavně ať to strážnej anděl zase stihne včas,
životem se řítím jako rozzuřenej bejk,
já nejsem Švejk.
Nevím co na to říci..je to tak jasné, rozvaha sedí, výpočet pásne..
Komu to nic neříká nechť tam neleze a bude:)
|
|
D-FENSi tady jsi šlápl vedle. Mám zkušenost trojí, účastník, divák i pořadatel.
Ono sezvat na pořádání kolem stovky lidí ochotných se zdarma upsat na celý den jako pořadatel je, pěkný opruz. Pořadatele to nijak neomlouvá, ale je to skutečnost. Bonus, jako vysvětlovat celý den pitomcům, že doopravdy za tím mlíkem je to blbý, je taky dost blbý.
Nejsem přítelem zákazů, ale pokud je divák neochotnej respektovat fyzikální zákony a základní, život zachovávající obezřetnost, pak nic jinýho než to zabalit to, není. Ke škodě všech.
Můžeme to brát (zákaz) jako zkratové jednání, ale do vyspění diváka nic jinýho nezbývá. A navíc, je to politicky úderný.
|
|
|
Takové snahy tu byly po roce 1986, ale moc se to nechytlo. problém je totiž hlavně v tom, že jakékoli speciální úseky znamenají odchylku od běžných podmínek. A smyslem rallye je jízda právě v běžných podmínkách. Proto se v Evropě s hustou silniční sítí jezdí převážně na asfaltu, zatímco v jiných zemích se jezdí spíše na nezpevněném povrchu, neboť tvoří značnou část tamních komunikací.
Pokud bychom vybrali jen určité úseky (jak se to například dějej v ČR), jezdci by se dané úseky naučili "zpaměti" a rovněž vozy by pak odpovídal pouze danému úseku. Tím by bylo potlačeno několik důležitých schopností, které rallye odlišují od ostatních motoristických disciplín, jako schopnost souhry posádky (spolujezdec není jen závaží), schopnost přizpůsobit se různým a proměnlivým podmínkám atd. O vítězství by pak rozhodovalo několik málo stovek metrů, resp. ochota pilota "podržet" to tam co nejdéle bez ohledu na riziko.
Svět se jezdí proto dost jinak, úseky i podmínky se mění (i když také ne stále) a právě schopnost přizpůsobení se velmi různým podmínkám je jednou z klíčových.
Proto si myslím, že myšlenka speciálních tratí pro rallye zemřela již koncem 80. let. Možná by došlo ke snížení počtu nehod, ale spíš asi proto, že by v první řadě došlo k odlivu výrobců a sponzorů.
|
|
|
Je vcelku úsměvné si myslet "ochota pilota "podržet" to tam co nejdéle bez ohledu na riziko." To není jako když jedeš po dálnici a "podržíš" to.
Vem si gumový kalhoty a nasední k někomu do soutěžáku a potom povídej o tom jak to někdo "podrží".
V roce 1986 taková snaha (spec tratí) nikde nebyla a jelikož jsem byl v "centru" dění, tak mohu jen podotknout, že byly soutěže od oblsatí po republiku, až po federál.
Tedy celkam asi 50 soutěží za rok.
Piš to tom o čem něco víš,
|
|
Celý článek pouze překrucuje fakta. Je vidět, že autor nikdy na žádné soutěži nebyl a vůbec nevé, co to rally je. Je až neuvěřitelné, jak může někdo napsat takový článek. Autorovi tleskám za snahu, ale tomuto se může vysmát každý kdo na rally byl. Navíc tady uvádíte i fotky na kterých nelze říct, že lidé stojí dobře nebo špatně.
Nemá to cenu. Autor článku neví, co to rally a ať o rally už nikdy nepíše. Pouze pohoršuje fanoušky.
|
|
|
samozřejmě máš tu největší pravdu a D-F byl hloupej, že se tě nezeptal, jak to vlastně je, protože i když jsi nenapsal žádné argumenty, tak mám neodbytný pocit, že od tebe by se mohli všichni pořadatelé učit...a na zpracování objemu všech tvých znalostí jen o rallye (nepochybuji totiž, že jsi odborníkem na cokoliv ukážu prstem) by průměrnému pořadateli nestačily ani tři životy.
skláním se před tebou, ó vleký vezíre!
|
|
|
Jasně, že nevím všechno o sportě, ale na poli rally se pohybuju velkou řádku let. Tak vím o co jde. Samozřejmě, že být pořadatelem rally není lehké. Má velkou zodpovědnost za diváky, kteří daný úsek trati navštíví. Ale psát o rally, že když ji navštívíte a možná vás přejede auto, tak to je na pováženou. Když si člověk stoupně tam, kde je vyhrazené místo, tak se mu nic nestane. Současně funguje v ČR systém, který se jmenuje 4P. Prosíme poslouchejte pokyny pořadatele.
Prostě sklaního fanouška rally nadpis zarazí. Pár přátel z rally, když viděli článek nemohli uvěřit vlastním očím, že to vůbec může někdo sepsat.
|
|
|
Stejně jako jsou lidé, kteří ani po 20 letzech za volantem neztratili z řízení strach a dělají začátečnické chyby, tak i mezi fanoušky rally se mohou pohybovat jedinci, kteří nevidí vztah "příčina-následek" a nedokážou si představit rizikové situace.
- pochopitelně JE PRAVDA, že kolem silnice na rally není žádné bezpečné místo, takže je jisté riziko, že vás při návštěvě přejede auto. Někde větší, jinde menší, ale je.
- tam, kde je vyhrazené místo, je zpravidla riziko malé, ale rozhodně není "žádné".
- zažil jsem podniky, kdy sám pořadatel stál jako idiot a za ním další, kteří si mysleli, že je pupkáčova reflex-vesta s nápisem "POŘADATEL" nějak ochrání před rozjetým autem, které jde v zatáčce bokem ze silnice...
--------------
Tvrzení podpořené matrou "pár přítel" se nestává ani argumentem ani "pravdou".
--------------
Závěr: Nenapsal jsi zatím jediný argument, který by mohl být považován za věcnou kritiku. Všechno jsou to jen subjektivní pocity - tedy jakési vyznání víry.
|
|
|
To jsou ovšem dobrý hlášky.
"Současně funguje v ČR systém, který se jmenuje 4P." Jak prosím vypadá tenhle "systém" v praxi? A nedochází k záměnám a dezinterpretacím, např. Poruč pořadateli prdel políbiti, jak občas zaznamenávám? A co ten systém přináší, kromě známého faktu, že divák nemá ignorovat pořadatele?
"Má velkou zodpovědnost za diváky, kteří daný úsek trati navštíví." On žádnou zodpovědnost za diváky kurva! nemá, ani tu velkou. Má zodpovědnost za dodržování bezpečnostních opatření ve svěřeném úseku a v rámci své pravomoci, ale ne za konkrétní osoby (což bylo mmj. jádrem článku). Někdo mi tu káže o rallye, ale neví tuhle ZÁKLADNÍ věc.
"Když si člověk stoupně tam, kde je vyhrazené místo, tak se mu nic nestane." Wow. To je ale píčovina.
Soudím že tam taky asi chodíte "na poli rallyEsportu" na pivko a trochu vám uniká reálné dění, protože jinak si nedovedu vysvětlit tu úpornou kritiku na straně jedné a zjevnou neznalost na straně druhé.
|
|
Dovolím si jen poopravit některé nepřesnosti na konci článku. V Ostravě se jednalo o setkání licencovaných jezdců více disciplín, nešlo o rallye, bylo to něco jako "setkání mistrů" a vozidlo havarovalo na základě technické závady.
Také se mně moc nezdá jako nejlepší ilustrace nebezpečného stání diváků ta fotka z Monte. Jednak nejsem přesvědčený, že jde o táhlou rychlou zatáčku a jednak sněhový val obvykle auto odráží zpět. Pokud je to pomalejší zatáčka a do sněhu by auto vjelo pod tupým úhlem, jistě víte ze zkušenosti, že potom sníh "pohltí" a zastaví auto na pár metrech. Rozhodně existuje mnoho případů daleko blběji stojících diváků, než v tomto případě.
Pro diváka na automobilových závodech stoprocentně platí jen jedno pravidlo: neexistuje žádné místo, kam by nemohl neovladatelný vůz nebo jeho utržené součástky doletět.
|
|
|
Zajímavé. Nevíte, o jakou technickou závadu se jednalo?
V případě zatáčky na MC, riziko by vznikalo, kdy by před zatáčkou byla delší rovinka. Já bych si tam radši nestoupal...
|
|
|
Nevím, jká technická závada byla vyhodnocena, ale fakt je, že mě osobně kdysi takhle "tancovalo" auto, když byly špatně vyvážený brzdy ...
Prostě jsi to před zatáčkou zašlápl a udělalo to přesně tohle .. ten jezdec na videu se s tím sice popral, ale nepovedlo se mu to ...
Já jsem taky takhle jednou šel na horizontu přes střechu :)
|
|
|
Vycházím jen z informací v tisku, nebyl jsem tam. Je to už dva roky, takže co si chabě vzpomínám, závada nebyla upřesněna. Údajně náhle zablokovaná kola (brzdy?). V místě nehody nebyla zatáčka, v tom přímém úseku byl jen retardér. Startovali převážně vrchařští a okruhoví jezdci, i když ten dotyčný jezdec byl mladý klučina, jezdil se závodními auty od kočárku, řekl bych že měl odjetých tak 8 sezón na oficiálních závodech, a na jezdeckou chybu bych to neviděl.
Zatáčku na MC dál neřeším, když nevím, která konkrétní to je a jak to vypadá v nájezdu, jak je dlouhá a rychlá.
|
|
|
Pokud je jezdcova chyba technická závada, pak je vše v nejlepším pořádku.
|
|
Hezká ukázka toho, jak lze napsat líbivý článek se spoustou doložených faktů i v případě, že autor o dané věci vůbec nic neví a jeho předložená fakta jsou jen překrouceným paskvilem skutečnosti :-(
Otázka nezní jak to bylo doopravdy (to si každý zájemce jistě vygoogli během chvilky sám), ale zda se to stalo poprvé a nebo už je to na tomto serveru zavedená praxe.
|
|
|
Muzes tenhle svuj hysterickej vykrik podeprit nejakymi fakty?
Nebo se zaradis mezi ostatni tlučhuby s otlacenym pytlikem?
|
|
|
S tím vygooglením jsem evidentně silně přecenil inteligenci některých jedinců :-)
odkaz zde: http://www.novinky.cz/domaci/151711-sestnactilety-zavodnik-po-smyku-zabil-jednoho- divaka-druheho-tezce-zranil.html
"Řidič uváděl technickou závadu na vozidle, kvůli které dostal smyk."
"Podle ředitele závodu Adolfa Fešárka se nehoda stala na rovném úseku, kde vůz nečekaně vybočil doprava, dvakrát se převrátil a vjel do prostoru vymezeného pro diváky. "
Otlačeny pytlík = cyklista, pumpičkář, cyklobuzna ?
Moc hezké :-)
|
|
|
Tímhle příspěvkem jsi přímo potvrdil D-F hlavní myšlenky a závěry z článku, které jsou tyto:
- nikde kolem trati rallye není bezpečné místo
- může vás přejet auto i když stojíte v koridoru vyznačeném "mlíkem"
- pořadatel není žádným způsobem zodpovědný za každého diváka jednotlivě
Shledávám, že popíráš to, co jsi předtím pln hrdosti na vlastní velikost napsal...
Ano, takové rozštěpení mysli a skutečného jednání je hlavním znakem "otlačených pytlíků".
8o)
|
|
|
ty jo, koukam, ze sis zaved novej byznys - delat trollum svodky z clanku, aby ho nemuseli cist a nebolelo je z toho mezi usima :-D
|
|
|
Tak jsem se byl v neděli podívat na Mistrovství Evropy Ecce Homo. Záměrně jsem si ke sledování vybral dva rovné úseky trati s cílem najít nějaké diváky, kteří mají v hlavě nasráno (jak píše D-F) a stojí na tomto ROVNÉM úseku zevnitř, případně zvenku zatáčky. Měl jsem ale smůlu, protože na rovinkách zrovna moc diváků nebylo a pak jsem ještě přišel na to, že jsem totální hlupák, protože jsem nedokázal určit, kde je na rovince venkovní a vnitřní strana zatáčky. Nebudu to natahovat, vzdal jsem to a šel jsem se dívat do zajímavého vracáku. Ještě jsem se rozhodl, že provedu jeden pokus a zkusím se projet na kole, třeba to pomůže.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Když půjdete na rallye, možná vás přejede auto.
|