|
Zbytek si musím rozmyslet, ale to slovo je správně jinak. Píše se to "sereblyta"...
|
|
No, tentokrát autor správně zkritizuje zvyky jiných... aby vzápětí udělal to samé. Možná s jiným znaménkem, ale v principu stejné.
A k tomu SUV: když se chodec, cyklista, motocyklista srazí s SUV, tak je jeho šance na přežití/zranění horší, nežli u té Fabie. Kvůli vysoké masce, těžišti chodce, cyklisty, motocyklisty atd... Víme?
Nakonc i auto je na tom při srážce s SUV hůře, kvůli jinak umístěnému materiálu, kdy se hůře uplatní deformační zóny.
|
|
|
Máte naprostou a svatou pravdu.
Doufám, že strana a vláda již brzy prohlédne a zakáže ta velká, hnusná esúvéčka!!!
Fabie v tříválci do každé rodiny a nikdy jinak, že, Vy pitomče??!!
|
|
|
Ale on neřekl, že by se SUV měla zakázat. On řekl, že srážka s SUV je prostě horší rana. Takže je nebo není?
|
|
|
Myslím, že kdybys si nekompenzoval autem nedostatek v trenýrkách, nemusel bys vyskakovat jako čertík z krabičky pokaždé, když někdo napíše vcelku známou pravdu o autech formátu SUV. O tom, že tato kategorie slučuje nevýhody ofroutů a osobáků (moc žere, blbě sedí v zatáčkách a do terénu se nehodí) asi pochybuje málo kdo z gramotných lidí.
|
|
|
+ jsou zpravidla hnusný jak prdel.
|
|
|
...no to záleží na vkusu každého soudruha a na tom, jak velký kompenzuje nedostatek.
Zapomněl jsem napsat, že SUV jen velmi zřídka vídám zaparkované jinak než "přes čáru".
|
|
|
Na druhou stranu, buchty je ve městě milujou. Cítí se v nich bezpečněji než v čemkoliv menším. Některé kusy se v městském provozu dají považovat za lehký obrněný transportér, jehož driver má respect jen před tramvají, autobusem, nebo kamionem.
|
|
|
Je z nich dobře vidět. Dá se s nima ledascos přejet. Když do něj trefí motocyklobuzna, tak jeho stroj skončí s největší pravděpodností jako hromada šrotu na prahu, a ne uvnitř. Teréňáky jsou fajn :p
|
|
|
|
|
Přijde na to. Za první SUV se označuje Range Rover a ten, pokud zrovna funguje, je terénní poměrně dost. Obdobně se v terénu neztratí některá další SUV, konstruovaná už spíš pro silniční provoz (Jeep Grand Cherokee, Hummer H1, Chevy Trail Blazer...)
|
|
|
Tuhle jsme byli na vodě a transportovali jsme se mimo jiné starým RR. Posoruhodné vosidlo. Jen se to děsně kejve v satáčkách.
|
|
|
|
Jojo, byla to prostá sbohatlická akce :)
|
|
|
Obávám se, že v zatáčkách se kýve každé auto jehož výška se blíží či překračuje jeho šířku. To taková V480, to je jiná káva :-)
Jinak slovo "pozoruhodné" vystihuje Range Rovera velmi dobře. Ne u všech vlastností a použitých řešení má ovšem toto označení kladný nádech.
|
|
|
Viděl jsem dokument, kde se opakovanými crash testy řešil náraz motorky do boku osobního auta. Motorkář jde v naprosté většině případů přes řídítka hlavou napřed a vždy zhruba ve stejné výšce nad zemí. Při nárazu do běžného osobního auta naráží hlavou do hrany střechy. Při nárazu do auta s vyšší stavbou (MPV, SUV a podobně) letí přibližně ve výšce bočních oken. Pokud se správně trefí do okýnka, vletí dovnitř a dá Darince nebo jinému individuu uvnitř takového vozu hlavičku svojí helmou.
|
|
|
No, lepší když tam vletí motorpakáž, než motorka :)
|
|
|
Podle těch crash testů pokud motorkář trefil dveře MPV nebo SUV, u kterých vevnitř někdo seděl, tak ten uvnitř zemřel taky - na hlavičku helmou. Podle průběhu crash testu běžnou rychlostí se to nedalo postřehnout, ale při zpomaleném záběru bylo krásně vidět, jak motorkářova hlava na okamžik vniká do kabiny auta, naráží do hlavy pasažéra v autě a následně vypadává mrtvola motorkáře zpět ven z auta.
|
|
|
No, dobře.
A jaké z toho plyne ponaučení?
|
|
|
Že ne vždy je při střetu motocyklu a osobního automobilu vyšší stavba osobního automobilu výhodou. Reaguji totiž na příspěvek Mistrala, ve kterém píše:
"Když do něj trefí motocyklobuzna, tak jeho stroj skončí s největší pravděpodností jako hromada šrotu na prahu, a ne uvnitř. Teréňáky jsou fajn :p"
Bohužel to větvení jednotlivých vláken není v diskuzi moc přehledné ...
|
|
|
|
Dobře, ale ... spíš se dá vyhnout hlavičce motocyklopaka, než motorce, která vzhledem je svojí hmotnosti u nízkého auta vjede dovnitř. Nějaká fota se po netu potulují. Visí někde výsledky dotyčné simulace?
|
|
|
|
LOL a dnes zas, ale ne SUV...
http://zpravy.idnes.cz/v-centru-prahy-skoncilo-auto-mezi-dvojici-tramvaji-f8s-/praha. asp?c=A100716_125537_praha_cen
|
|
|
Tak hele, kámo, na moje trenýrky se úplně v klidu vyser, na to seš moc mladej, abys byl takhle drzej.
Do toho, čím jezdím já, je ti taky velký kulový a i kdybych jezdil fekálním vozem, tobě to může bejt úplně jedno. Stejně, jako je jedno mě, čím se pohybuješ ty.
Na ukázku toho, jak se tyhle auta nehodí do terénu, viz toto (a mraky dalšího na témže - jiném - serveru):
http://www.youtube.com/watch?v=s7zRnm2z3Xk&NR=1
|
|
|
s psycháči nekamarádím 8o)
však já na tvý trencle seru...a starej jsem už dost na to, abych věděl v čem je čeho cena.
je mi jedno čím jezdíš, pokud víš, kde tvá hrobka končí a pokud jsi schopen vecpat ji na standardní parkovací místo bez toho, aby ostatním vznikly collateral damages na bocích a náraznících, popřípadě aby nebyla přes jedno, dvě nebo dokonce tři prakovací místa.
SUV se nehodí do terénu. Tečka. To, cos vylinkoval je nějakej upravenej kousek o kterým se neví, jestli to jednak projel a druhak jestli nějaké z x-zadrhnutí spodkem mu nedalo červenou kartu. poslat tam něco jako SantaFe, Ford Kuga, X3, X5, X6, Cayenne, Q7, Tuareg, Tiguan...docela bychom se myslím zasmáli.
super reakce. velmi mne potěšila, protože zrovna takovou jsem čekal. díky! 8o)
|
|
|
No vzhledem k tomu, že video má pokračování, předpokládal bych, že to Vitara projela.
Koneckonců, jsi velmi moudrý muž, takže jsi určitě zjistil, že podobných videí tam najdeš více.
Toho touarega bych vůbec nepodceňoval, na to, že to JE esúvéčko, toho dokáže v terénu překvapivě hodně!
Jinak podle mě jsou argumenty podobný těm tvým z prvního příspěvku blbost.
Je to to stejná blbost, jako bys napsal, že např. bmw r 1150 gs "moc žere, blbě sedí v zatáčkách a do terénu se nehodí".
Třeba jednou dostaneš nápad, podobný auto si koupíš a zjistíš, jak jsi se mýlil.
(hlavně v zimě a v takový prdeli, jako bydlím já, kam i Ježíšek jezdí častěji, než sněhový pluh, seznáš, že ofrout má něco do sebe...)
|
|
|
Mě jenom nějak uniká, co s tím v tom terénu dělat. To jako vzít si to do lesa na práci? Až si takovej krám koupím na ranč, tak to bude nejspíš z důvodu, že se mi do a z normálního auta blbě leze.
Bydlim taky v prdeli světa ale zatim jsem si protože nemam ofrouta rozhodně hlavu o ohradu nedrbal.
|
|
|
Ale však jo, vždyť Vám nikdo toho ofrouta necpe!
Prostě někdo má tráboše, někdo škodofku, někdo multikáru a nebo třeba ferrari - každému podle jeho gusta!
To nalézání/vylézání je jen jedna z výhod terénních aut. Já už bych normální placku nechtěl, ale netvrdím, že každej, kdo má 2WD auto, je idiot.
Navíc - jakožto "příležitostný" kolchozník a bývalý dřevorubec občas si s pilou ještě přivydělávající, vlastnosti vozu se stálým pohonem 4x4, integrovaným žebřinovým rámem a redukcí prostě i využiju, a to nejen v zimě.
Jinak ať si každej jezdí tím, co mu vyhovuje.
|
|
|
Však já to nijak vehementně nerozporuju. Chápu, že se ty auta dost lidem líbí, tak si je prostě kupujou.
Měl jsem tu jeden čas Nivu ale dal jsem to pryč, protože to nebylo prostě dost využitý. Kam nedojede a co neuveze otloukánek terénní Felicie :) , tam jede traktor. Když jsou někde ve vjezdu muldy a chci tam jezdit autem, tak tam prostě zvrhnu fůru šutrů. Za teréňáka nezapřáhnu žádný nářadí a přeci jenom nejsme v Austrálii, na silnici je to dva kiláky :) No a v zimě je stejně nejdůležitější, co člověk umí. Taham ze sněhu i ty 4x4 v prostě neuvěřitelných situacích. Bouchaj mi na okno i ve tři ráno :)
|
|
|
Jo jo, felda vyjede hodně:-)
A já jsem za svých aktivnějších lesáckých let vyjel stodvácou SKORO to samý, co současným vehiklem :-)
Jen ta spotřeba aut byla poněkud vyšší...úmrtnost byla značná.
Teď se celkem bez obav vydám k pasece i cestou po lakatoši a nic zatím nenasvědčuje, že by se na autě mělo cokoliv poroučet, takže účel plní víc, než dobře!
|
|
|
No ta úmrtnost je asi sporná. Kdyby to SUV dostávalo denodenně zahulit, tak to bude asi taky jinde. Starý střepy mají tu výhodu, že je Franta spraví céóčkem a kladivem a drandí se dál :)
|
|
|
Tak to každopádně.
Výhoda typu vozu, kteréhožto jsem šťastným vlastníkem, je mmj. na dnešní dobu celkem málo elektroniky, ale hlavně přítomnost již zmiňovaného rámu.
Až vozidlo zhnije, vyřežu z něj sedačky a mám auto na dříví :-) , díky rámu bude furt držet pohromadě.
Bytelnost podvozkových dílů je značná a vše budí dojem poctivé kovářské práce.
Myslím, že Franta s céóčkem v budoucnosti - až bude potřeba - využije svou zručnost i zde:-)
|
|
|
Myslíš, že jsem v SUV nikdy nejel? Jel...a moc mne to nezaujalo. Známej tuhle machroval na tankodromu s Captivou a odjel do servisu pro nové čelní sklo, které pro kroucení kastle prasklo a cestou se vysypalo úplně.
Touareg je těžká jebka, která je sice široká, takže se nepřevrátí na bok, ale natře mu to i Lada Niva, ARO nebo UAZ. To, co dokáže Touareg, který řídí jeho majitel (a ne dobytek, který si ho půjčil) dokáže i osobní Subaru.
GéEso 1100/1150/1200 je těžký krám, který sice mnohé projede, ale do terénu ho tahat znamená nerozjet se na písku na rovině natož do kopce a kvůli hmotnosti 249kg+řidič a případný nájklad/nadstandardní výbava je vyloučený otočit ho kolem nohy jako enduro. Zkušenost říká, že to, co projíždějí v Rumunsku "expedice" na GS1200 projedu se svou ZX-6R, plastovými kufry a s děvčetem na druhé motorce v závěsu za mnou. Podle hrubých výpočtů je na nezpevněné, rumunské cestě naše průměrná rychlost 21 kmh a jejich 36kmh. To je opravdu "kurvarozdíl" 8o)
Jsem městské dítě a tak moje další auto bude jakékoliv, ale malé a bude bez střechy. Libovolné SUV opravdu nemá nic, co by pro mne mohlo být užitečnou vlastností.
Máme chalupu v horách, na samotě kousek od Králík. Vždy jsme vyjeli i polským Fiatem 125P, který otec vlastnil dříve. C1 hory zdolává bez potíží, při laškování na namrzlé louce jsem předjel i JJův GrandCherokee...potom, co na nás 15 minut čekal, protože jsme po vrstevnici objížděli kopec, který on vyjel přímo 8o)
SUV? Ne, díky!
|
|
|
Honzo musím jen reagovat na to 1XXX GS - ano, je to těžkej krám, ale znám několik lidí který na tom na amatérskejch rally - a můžu tě ujistit že ten terén bys na ZX6R ani na ničem podobným rozhodně ani neprotlačil - porážej stroje jako Superenduro od KTM nebo HP2 od vrtulí. Kolem nohy ho neotočíš, ale na slušnejch gumách a s dobrým pilotem projede neskutečný věci (stejně jako můj 15 let starej italšrot :-)) ).
Co se týče užitečnosti SUV, v podstatě souhlasím, jen jsem se nějak naučil do auta nastupovat nahoru a vystupovat dolu - a je to návykový. Ale já to mám z dodávky.
|
|
|
Jo, frajeři dokážou s GS projet ledacos, ale tihle páni piloti by to dokázali klidně i s Hornetem, kdyby na něj dali slušný gumy... Prostě je to těžkej hebl s příšernou odezvou od předního kola - parádní cestovní mašina, ale ne tereňák.
|
|
|
V Banátu jsme se do Gerníku probili východní cestou, kterou i maníci na LC4-kách objeli po poli 8o)
Viděl jsem GSo vyjet na plný plyn 7m vysokou mez a nahoře skočit 1,5m do vzduchu apod. Ale co z toho? Stroj, který sám váží 250kg je do skutečnýho terénu nevhodnej. Zapadne skoro vlastní vahou, zahrabaný GSo vytahujou 3 lidi, aby ho nemuseli vyložit a tahat ho pak jen dva...
Ne, díky. Zatím jsem projel vše vč. brodů v Rumunsku i u nás, jede mi to 300 tachometrovejch a nemusím s sebou tahat 65 kg navíc, když jedu někde ve složitým terénu.
8o)
|
|
|
Pochopitelně že GS a podobný stroje (Afrika, ST,Big atd.) nejsou čistokrevný endura na řádění po lese mimo cesty, jsou to stroje na kterejch popojedeš 2000km a tam vletíš do terénu - a ten terén může bejt dost drsnej, na vyžádání Ti pošlu odkaz na videa.
Věřím tomu že jezdit umíš, projedeš ledacos ale jednak určitě neprojedeš vše co GS (a podobný stroje) už jenom kvůli světlý vejšce stroje a a hlavně pokud by ses o to pokoušel častějc, tak tvůj stroj nevydrží - ty cendura jsou tak těžký mj. kvůli tomu, aby vydržely delší dobu drsnější zacházení.
Samozřejmě tyhle motorky jsou kompromisem mezi cestováním, jízdou v terénu a třeba i ježděním pro rohlíky :-), jako každej kompromis neuměj nic dokonale.
Čau, Tom
|
|
|
No, tohle není zrovna extreme ofrout. Ale na vyblbnutí to stačí :-)
Na ofroutu se mi líbí ten relativně bezpečný adrenalin. Prakticky nikdy nejde o život a člověk si přitom může bezva krůpnout do gatí. Vynechám esúvéčka, ale pořádný ofrout zpravidla snese víc než jeho driver. Tedy pokud to není hardcore ofrouťák, který to každý víkend válí po střeše. A ten pocit, že Vás nic nezastaví, ten taky stojí za to. Třeba když jsme v neděli po obědě odjížděli s rodinou od kámoše z chalupy (normálně po silnici cca 35 - min.) domů a jel jsem podle azimutu. Domů jsme přijeli v jednu v noci, auto i my zasraní blátem od hlavy k patě, poté co jsme zmeliorovali polní lopatkou půlku lesa a přes druhou postavil hatě, ale ofrouťácká hrdost mi nedovolila jít pro traktor (když jsem si představil ty kecy...) a děti měly nezapomenutelný zážitek :-)
|
|
|
Je v nich vic mista!
Zkuste mit 2 metry a nacpat se do beznych aut nebo motorek. I na Varaderu budete vypadat jako zachodovy pavouk.
Ne vzdy je to freudovska nocni mura jak predjimate.
SUV se pouzivaji v Americe na tahani tezsich nakladu, tam to ma vyhody. Vime, to si takhle zaprahnete lodku a jdete s rodinou k ocenu. Pripadne do restaurace u jezera co maji parkovani pro lode. Takze nezatracovat podruhe :-)
|
|
|
To je fakt. Vysocí nebo statní vypadají v běžných formátech jako cirkusový medvěd na kole 8o)
Ale proč z SUV ve městě vidím vystupovat spíše ty průměrné muže, kteří se dívají, kdo se dívá...nebo drobné ženy, jejichž mládí je už jen stínem, které se prostě nepotřebují dívat, kdo se dívá, neb prostě "ví", že se dívá každý...? 8o)
|
|
|
Ja bych toho freuda v tom tolik nehledal. Ono to bude tim, ze velke SUV si clovek muze dovolit tak kolem kolem 35+ let veku i pri nadprumerne mzde.
A co si budeme povidat, vetsina zenskych v tech letech vypada jako vyzobana kukurice. A chlapi zapasi s krizi stredniho veku.
To by i porshe muselo byt auto pro lidi s malym... nebo Ferrari. Snad nikdy jsem nevidel z tech aut vystupovat mlade urostle nadsamce... vetsinou to je starsi pan.
|
|
|
Nevime, jouzo.
Od te doby, co strana a vlada EU zakazala na SUV vepredu ty chromovane kusy ropovodu na rozhaneni krav, uz to davno neplati.
|
|
|
Zajímavé, přede dvěma měsíci náš kchár s hustorámem bez problémů a bez úplácení prošel technickou...
Ten zákaz se vztahuje jen na nová auta a ani u nich není bez výjimek.
|
|
|
A to si ještě představte šance na přežití při srážce s Tatrou 815 plně naloženou kulatinou buku!
(já si při opakovaném čtení Vašeho příspěvku zas představuju srážku s blbcem...)
|
|
|
kolik t815 s nákladem buků nebo lomobého kamene řídí piloti kvality darinky rolincové a jiných pasivně-agresivních telat?
|
|
|
To byste se divil, ale i tací jsou. Jeden takový mio nedávno vjel na dálnici do rychlého pruhu na dálnici, a to ve chvíli, kdy jsem byl tak 20m za ním. Evidentně si nezkontroloval zrcátka, nebo zapomněl, že má tak 10m dlouhý přívěs. Naštěstí byla středová svodidla v dostatečné vzdálenosti, tak to odneslo jenom zrcátko, které jsem o přívěs urazil. Dotyčný pán se ani moc nebránil, a potom co jsem ho zastavil, zrcátko ihned zaplatil. Pravda, nejdříve to zkoušel s argumentem typu "Já mám řidičák už 35let, a kolik ty mladej? - toliko k řidičům náklaďáků
|
|
|
každej udělá chybu. vím o tom svoje.
řídit kamion je svinsky tvrdej chleba...a bez kamionů (jejich nákladu) se nikdo z nás neobejde.
proto bych určo nesrovnával chybu kamioňáka řídícího už desátou hodinu ve třicítce starý tirák s mizernou klimou...a chybu čubky v SUV, která jede z fitka ke kosmetičce, aby odpo stihla melírek a vypadala dobře na večerní 30+swingersparty.
|
|
|
Hele Hanzi tak proste napis, ze nemas rad suvecka.
Mel jsem dve suv/offroady a jezdilo se s tim krasne, jen to byl problem zivit
|
|
|
Nemám rád SUV...kvůli jejich majitelům, kteří se chovají/parkují jako hovada, protože jsou asi zaskočeni nepraktičností jejich ego-akcelerátoru ve městě.
Jinak mi SUV nijak nevadí na vesnici. Tam si dokážu představit, že to má aspoň nějaké využití.
|
|
|
To se sice pravda, ale toto se kompenzuje vysi povinneho ruceni techto a bohuzel i jinych vozu.
P.S. Me nejvic rozebralo heslo pozustale o "aute s velkyma kolama" ...
|
|
Taky už jsem slyšel spoustu spoustu tvrzení o tom, že ve válce přece zabíjejí zbraně a ne lidi, kteří ty zbraně mají v ruce. Stejně tak v tomto případě za smrt motocyglisty může gravitační a setrvačná síla, která na něj po kolizi působila.
|
|
|
Ne, za to může Isac Newton!!! Kde je? Na šibenici s ním!!!! S bezcitným vrahem!
|
|
|
Vidím to podobně, Isac Newton a Charles Darwin jsou nejhorší masoví vrazi v dějinách lidstva.
Horlit proti SUV je něco podobného jako bojovat proti používání sekyrek s delším topůrkem.
|
|
|
Proč ten Darwin? Za to, že vypustil na svět jednu (stupidní) teorii (kterou ještě před smrtí stačil odvolat?)
Chudák nemůže za to, že pak té jeho teorie, pak někteří, o něco později, v "moderní" době, udělali fakt.
|
|
|
Stupidni? He? Pan je kreacionista?
Vzhledem k nepopiratelnemu faktu, ze vesmir vysmrkla z nosu bytost zvana Velky Zeleny Krecopazout, je kreacionismus stupidni uplne stejne.
|
|
|
Kapesník přichází, kajte se, hřšníci!
|
|
|
Ale no tak. Původní Darwinismus se může zdát stupidní, protože Darwin lecos netušil (kdyby znal svého součastníka Mendela, možná by mu lecos secvaklo). Na druhou stranu Darwin určil směr. Dneska jdeme trochu jinudy, ale ten azimut tam přibližně je.
Hodně v tom udělala genetika, bez které to šlo těžko vpřed - asi jako moderní (nitrátový) střelný prach udělal hodně pro samonabíjecí zbraně, které s černým prachem nešlo dotáhnout do použitelné podoby.
|
|
|
Přičemž ani mendelovské teorie nejsou konečná.
|
|
|
zakazal bych ve skole vyucovani fyziky, protoze popira zakon fungovani v beznem zivote ;)
|
|
Dle mého Vám patří za tenhle článek obzváštní dík!
Je to fakt odporný, tuto zprávu jsem náhodou zachytil krátce po události a už z přiložených snímků bych si zdaleka netroufnul jednoznačně říct, že to byla vina pouze Dary Rolincový.
Dle našich báječných zprávařů to ale asi tak bylo, že áno...
Ač D.R. nemám vůbec rád ani jako "zpěvačku", ani jako ženskou, tón podání zprávy o její nehodě v médiích u mě silně vyvolává dávicí reflex...
|
|
|
To snad musí cyklista (vpravo) a chodec (vlevo). Jestli to místní právníci nevědí, tak pak Rolinka vyvázne. Podle mě jestli zezadu sejmula skútr, měla by si jít sednout. Pokud nejel po středové čáře a za ní, ale i v tom případě by to chtělo svědka, zda důchodce náhodou nezkoušel odbočovat doleva. Takový svědek se najde těžko, ale to je jen teorie - v reálu ho jistě smetla ve svém jízdním pruhu a to je zabití z nedbalosti - víc jí neprokážou. Ač nejezdím na skůtru (ale na velké motorce), často před zatáčkou zajíždím blíž ke středu vozovky. Ne abych machroval efektním průjezdem, ale aby tohoto kokota za mnou nenapadlo mě v zatáčce předjet. Viděl jsem to osobně, kokot předjížděl v zatáčce cyklistu, v protisměru vyjel LIAZ, kokot samozřejmě nechtěl umřít, proto umřel cyklista. Skončil v potoce pod převráceným autem, které přes něj sjelo z vozovky, hrnulo ho před sebou, a to až do zastavení.
|
|
Dfensi, když už jsi začal citovat zákony, tak by ses neměl dopouštět stejnejch kiksů jako novináři, které kritizuješ. Zabití je něco jinýho než vražda a vraha snad z Darinky ti pisálci ještě neudělali.
|
|
|
Nesnaz se aspirovat na titul nejvetsiho magora, ten suverenne drzi eso34 nebo kolik mu to pocitadlo IQ zrovna ukazuje.
A o titul nemistneho rejpala uplne od veci se zase deli podotek s ygnorem.
Citace pouzita v clanku je z par. 141 - tr. cin zabiti.
Tak prestan mlit o vrazdach a jdi se vystydet.
|
|
|
No on se D-Fens o vraždě skutečně zmiňuje - " Leze mi krkem, protože se mi z hvězdiček jako ona chce blejt. To z ní přesto nedělá vraha. Taky z ní nedělá vraha, že má drahé auto."
Navíc mi není moc jasné, proč se na ten čin hned pasuje paragraf zabití jen proto, že nějaký pisálek napíše "zabila". Ono totiž zabití je třeba také důsledkem "Ublížení na zdraví z nedbalosti s následkem smrti", které je v tomhle případě asi spíš pravděpodobné. Poměrně zajímavý rozbor jiné nehody je na http://www.epravo.cz/top/soudni-rozhodnuti/ublizeni-na-zdravi-v-doprave-55340.html
A už vůbec nerozumím tomu, proč musíte dotyčného ihned slovně napadat, to se totiž velmi přibližujete těm diskutujícím z novinek, kterými D-Fens tak pohrdá...
|
|
|
Já když se naseru, tak se neznám. Takže neprovokujte! Nebo Vás slovně napadnu!!!
|
|
|
Až si přečteš i druhou polovinu článku, tak přijď diskutovat. Jo a nezapomeň se jít vystydět.
|
|
|
Aha! Ted jsem pochopil tu tvou uvahu v cele jeji velegiganticnosti.
Mame tu ale nasledujici problem: Kdyz vrah vrazdi, jak se potom rika tomu, kdo zabiji? Zabijak? To je min nez vrah?
A nebo z druhe strany: Vrah sice vrazdi, ale pritom nezabiji?
Celkove je proste ten tvuj vykrik jen nemistne hnidopisstvi a od toho tu mame jine (povolanejsi) experty, jak uz bylo uvedeno.
|
|
|
Jestli je to, co jsem napsal, hnidopišství, pak je totéž i Dfensův článek. Příslušné paragrafy si můžeš přečíst třeba tady:
www.trestni-rizeni.com/dokumenty/trestne-ciny-paragrafy/vrazda-a-zabiti
V tom rádiu měli správně hlasit "Dara Rolins usmrtila z nedbalosti...", ale zřejmě nemaj právnický vzdělání, takže řekli, že "zabila", upřímně řečeno bych se divil, kdyby to v těch zprávách takhle zaznělo, je to moc dlouhý a imho většina lidí to chápe tak, že "vražda" je úmyslný zabití, zatímco "zabití" je neúmyslný, případně v sebeobraně apod.
|
|
|
O.k. Tak to bylo nedorozumeni z moji strany. Sorry.
Podle me je zabiti vseobecne chapane jako "nadmnozina" vrazdy. Kdyz se na nekoho sapes, taky nekricis "ja te zavrazdim", ale "ja te zabiju". Aspon ja to tak uplne bezne delam.
Takze kdyz se rekne "nekoho zabili", nejaka pripadna neumyslnost z toho nejde zretelne poznat. Proto je v clanku pouzita zkratka "zabil, je vrah" uplne v poradku.
A proto ses ty hnidopich a DF neni. :-)
|
|
|
Tohle je právě krásná ukázka situace, kdy se řekněme normální hovorová čeština potkává s češtinou právnickou. Pokud na někoho řvete "Já tě zabiju" pak jde s největší pravděpodobností o vraždu :) Zabití v právním smyslu není nadmnožina vraždy nýbrž jiná množina existující souběžně s vraždou. Z mého pohledu by pak titulek měl vypadat třeba "Motocyklista zemřel po srážce s automobilem" Jenže to není kchůl a chybí tam prvek dramatičnosti v podobě DR. Tudíž se to blbě prodává, tudíž....
|
|
|
Všechno špatně - toto v rádiu prohlásit nemůžeš, protože toto je pravda až v okamžiku, kdy takto rozhodl nezávislý soud. DR by tě zažalovala a po právu by vyhrála a vysoudila by si kapesné na další den.
Takže opravdu "motocyklista zemřel po srážce s vozidlem"!
|
|
|
"..., které řídila Dara Rolins." - i tak by to ještě bylo politicky korektní. Jsou tam jen fakta a nikoho to neobviňuje z trestnýho činu. Akorát je to málo akční.
|
|
Darina Rolinsová pozměnila motorkáři metabolismus?
A nedovedu soudit, zda-li byla v silném rozrušení, to by si zaloužilo hlubší studii. Spíš předpokládám, že se s ním nestřetla úmyslně a šlo o vědomou nedbalost. Jestli má D-FENS opačné informace, pak nejspíš šlo o vraždu.
|
|
DR ve velkém zlém Mercedesu s velikými koly čekala za zatáčkou na nějakého příjmově slabého ovčana, kterého pak úmyslně srazila! Neposkytla mu (finanční) pomoc a z místa odjela, za spílání poraženého ovčana (vypadl mu upytlačení kapřík z Vltavy - dobrou chuť). Ovčan se na místě, po odjezdu velkého a zlého Mercedesu s velikými koly (zřejmě výbava Hen-line), tak rozrušil, až mu praskla cévka v mozku a i přes poskytnutou pomoc mu finálně jeblo.
pohádky je konec milé děti... můžete vyrazit pro sociální dávky :)
|
|
|
Nikoli s Mercedesem, ale s Q7.
Ale to je vlastně putna.
|
|
|
Tak pěkný nick a tak blbý příspěvek... Čím to?
|
|
|
Nevím. Čím to? (nechám si poradit :)
Btw: sere mě, že se zatím nic moc neví jak co bylo, ale už se dává prostor srdceryvným výlevům jedné straně a tvrzení o tom jakej je druhá strana vrah! To mi přijde na blití. Zavání to vokurkovou sezónou a touhama po senzaci za každou cenu. Rozhodne neobhajuju DR (stadardní blkba lokálního swovbussinesu, která si nevidí dál než na plastový kozy), ale nechal bych souzení až na konec kauzy.
Zhruba stejnej případ jako tzv. pirát z D1 (nezaměňovat s "pirátem z Prahy"). Moc nevěřím tomu, že by fyzicky někdo vystrčil auto ze silnice ve vysoký rychlosti a na autu nebyly stopy (odřeniny). Spíš provedl manévr, ale těžko bude někdo dokazovaz zda-li úmyslně najel na tu Mazdu s cílem jí vystrašit nebo jen uhybal za ním jedoucímu autu a ta ženská v mazdě nepřiměřeně zazmatkovala = to vidím jako zdaleka nejpravděpodobnější.
Takže tak. Howgh.
|
|
|
Darinu neobhajuju ani neodsuzuju, stejně jako "piráta" z D1. Taktéž počkám na vyšetření a budu doufat, že bude nestranné. Na vašem příspěvku mi vadila jakási celková pitomost, asi jsem nepochopil tu nadsázku. Přišlo mi, že se ji zastáváte, což je stejně předčasné, jako ji obviňovat.
|
|
|
Nahodou, me se libi i nick i prispevek.
Mercedes s vybavou Hen-line mi zpusobil poprskani klavesnice, mysi i monitoru.
|
|
|
|
Na tomhle je krasne videt, jak se meni nazory. Podobna scenka by dneska vzbudila strasnou vlnu nevole a poboureni, i kdyby ji odvysilala soukroma televize.
A jak je videt, kvalita i po letech zustava (je to jedno z prvnich videi, ktere jsem na netu zaznamenal a ktere stalo za stahnuti)
|
|
|
Spíš je to na zamyšlení, kolik svobody už jsme si nechali vzít :(
|
|
|
Jo, je to tragedie.
A to jsou jeste na obzoru procesy, kdy neodvolani skeptickeho nazoru na takzvane clovekem zpusobene oteplovani, bude znamenat nejakou ekologicky korektni variantu upaleni.
|
|
|
On asi Wendigo myslel spíš hen jako slepice než hnědého soudruha Konráda.
|
|
|
přesně tak, bylo myšleno "Velký Zlý Mercedes" ve výbavě pro sereblytní "slepice" - tedy : co největší kola a nejvyšší auto (řidička není z pohledu chodce skoro vidět = řidička nevidí na zem před sebe), vpředu umístěny svařené lešenářské trubky v provedení vysoký lesk (cca 50m trubek celkem), totálně zatmavená skla (není vidět dovnitř, ale ani ven = z pohledu řidiče panuje venku stále noc), atd. atd. spousty husto-světlometů (asi jako u PVO) a hudba, že by ozvučila Czech-tek :) a SPZ AAAA1 0001 :)
|
|
Jen se hezky předhánějte kdo přinese lepší argument proč darinka je vlastně chudák. Co jsem četla, tak cesta byla přehledná a pana musela vidět. Napálila to do něj a teď se klepe, ne z lítosti ale bojí že to pošramotí její image. I sám velký Michal David má sto důvodů proč je nevinná - né že by tam byl. Dopadne to jakou s každou selebritou. Pán umřel, celebritě se nic netane. Připadá mi, jako by vám pořád nedocházelo že tady někdo umřel. Dokážete si vy představit, že by vám někdo sejmu otce a celý národ by na vás házel špínu?
|
|
|
Vona ho nezabila. Von po třech dnech vstal a šel s učedníky na ryby. :o)
|
|
|
Myško, tohle víte jak? Stejně jako vy mám informace pouze z nejrůznějších serverů. Podle všeho to vypadalo následovně: Pán na skůtru se vyhýbal díře (někde psali cyklistovi) a DR, jedoucí v protisměru, ho srazila svým autem. DR podle
všeho nejela v místě předepsanou rychlostí. Podle mého skromného názoru mohou nastat následující varianty:
1) Ten pán vyhýbající se překážce se vyhýbal na "své" polovině silnice. Pak je vina jednoznačně na straně DR. 2) Skůtřík vjel při manévru do protisměru. Pak jde o to, jakou jela DR rychlostí. Pokud dodržela předepsanou rychlost, nemá problém. Pokud jela rychleji má svůj podíl viny, leda by se soudním znalcům podařilo dokázat, že ani kdyby rychlost dodržela srážce by stejně nezabránila. Nechme tedy pracovat vyšetřovatele a počkejme, co zjistí. Mimochodem z tzv. celebrit se mi chce zvracet, ale to čím se to stvoření (myslím DR) živí, z ní opravdu nedělá viníka dopravní nehody.
|
|
|
Nesouhlasím. Nikdo by neměl mít právo spoléhat se, že ostatní pojedou *předepsanou* rychlostí, když provádí nebezpečný manévr.
|
|
|
Nakousl jste zajímavé téma. Já spíše souhlasím. Kdysi jsem měl možnost seznámit se s dopravní nehodou výrazné celebrity své doby Jiřího Staidla: Trubka s hovnocucem odbočoval ve vesnici z vedlejší na hlavní. Tou do bou byla v obcích "šedesátka". Kouknul se doleva, nic nejelo, tak se rozjel. V ten okamžik se ze zatáčky vyřítila R16 rychlostí 140km za hodinu a do milého hovnocucu to naprala (spočítáno podle brzdné dráhy). Štaidl to nepřežil. Mimo jiné i proto, že nebyl přivázaný. I bolševický fízlové vinu za nehodu jednoznačně přiřkli Štaidlov.
|
|
|
Jenomže tam podle mého názoru nešlo jenom o překročení *předepsané* rychlosti, nýbrž o rychlost *nepřiměřenou*, což bylo dokázáno tím, že to Štaidl nedal ;o)
|
|
|
Jo, takhle to beru. To nejsme ve sporu. Proto jsem psal, nechme pracovat odborníky. Jinak, nepopisoval jsem, jak by to mělo být posuzováno, ale jak to posuzováno pravděpodobně bude. Myslím, že nikdo z nás nemá dostatek informací o okolnostech nehody. Někde jsem četl, že je tam snad třicítka (nevím přesně). Takže při stanovování "míry zavinění" by mělo hodně záležet na tom, kolik ta dorota opravdu jela.
|
|
|
Co je to nebezpečný manévr? Každý týden projíždím místem, kde je výhled do křižovatky takový, že pokud někdo pojede rychleji než sedmdesát, nemám šanci projet křižovatku abych ho neomezil a budeme rádi, pokud se nestřetneme. Pokud pojede stovkou a nebude mít formuli, tak je havárka jistá.
Mám se spoléhat na to, že pojede těch padesát v místě, nebo je moje chyba, že tam vjedu?
|
|
|
Nebezpečný manévr je ten, při kterém můžeš přijít k úrazu. Nedívej se na to očima zákona, nýbrž očima pudu sebezáchovy ;o)
|
|
|
Fajn, tak toto je nebezpečný manévr. Co mám dělat, poslat za zatáčku někoho s telefonem, aby mi říkal, jestli tam někdo nevalí jak prase nebo jako ta galaxka, co mě tam před lety málem smetla?
Jinak se totiž musím spoléhat na to, že je tam padesátka a že jí nikdo moc nepřestřelí.
|
|
|
Jo, měl byste. Je to v zákoně, ta asistence při vyjíždění v nepřehledném místě. I když je to samozřejmě těžko řešitelný. Viděl jsem tuhle v Černých vovcích reportáž o rodině, co to takhle má přímo z rodiného domku, protože tam majitel vedlejšího pozemku na louku nastavěl bilboardy a není vidět.
|
|
|
Spíš mělo být těžko realizovatelný. Omlouvám se za nonsens.
|
|
|
To je v §23, odst. 2, ale popisovaná situace není vyjížděním z místa ležícího mimo poz. komunikaci, ale přijíždím po vedlejší k hlavní v místě, kde je výhled nic moc, což si ale často řidiči jedoucí z prava neuvědomí (protože z jejich pohledu vzniká klamný dojem přehlednosti a pokud nečumí na značky, tak o křižovatce neví, neboť tato je schovaná).
Zde je podle mě situace taková, že padesátka je na místě důvodně a pokud tu někdo poletí 80+ tak vzhledem k okolnostem nemá nikdo odbočující z vedlejší na hlavní vlevo šanci křižovatkou včas projet (i pokud se bude po celou dobu manévru dívat vpravo - což je dost problém), neboť patří řítícící se auto na hlavní v okamžiku, kdy sám má malou rychlost a pokud nemá sportovní vůz a výcvik, tak nestačí zrychlit natolik, aby to ten na hlavní (pokud nemá sportovní...) stačil ubrzdit. IMHO - vina je na straně toho, kdo vletěl do křižovatky rychlostí, která znemožňovala bezpečný průjezd druhého vozidla křižovatkou i při zachování veškeré pozornosti.
|
|
|
Mám to stejně při vyjíždění z práce. Areál je uvnitř zatáčky a výjezd je těsně za vrcholem zatáčení. Areál má plot z vlnitýho plechu, takže rozhled je na jednu stranu 30m na druhou asi 50. Je tam předepsána 50ka a dodržuje ji tam většina, ale silnice je takovou boční výpadovkou na díry jako jsou Jinačovice, Kuřim a spol., takže tam jezdí i tamní venkovani a široká silnice je láká jet 70+ Ještě nikdo z firmy nehavaroval, ale dle mého názoru je to jen otázka času. Paradoxně je lepší odbočovat vlevo, neb přijíždějící zprava mě vidí dýl a čeká výjezd do svého pruhu než imbecil, který si to hasí 75kmh a najednou má 30m před sebou rozjíždějící se auto, v protisměru trolejbus a na palubce blikající nápis "šach-mat".
|
|
|
Kdysi dávno, kdy účelem dopravních zařízení bylo nehodám předcházet, nikoli je vytvářet, dávala se na takově křižovatky spíš zrcadla než značky a radary.
Jinak rizika silničního provozu nelze zcela eliminovat, pouze je rozumně snížit. Např. na dálnici je taky jedno, jestli jedeš 130 nebo 190 v případě, kdy do tebe někdo nečekaně odbočí. (Hodně Čechů nepoužívá blinkr, protože jim z piva a levných uzenin odumřela levá ruka a mozeq.)
Těžko poradit, co dělat, abys byl na 100% v bezpečí, kromě zákazu vycházení. Ovšem přepokládat dodržování *předpisů* u ostatních znamená zvýšení vlastního rizika.
|
|
|
a to je presne o te primerenosti, jak psal Sandstorm... nekde je primerenych 100, jinde 30, jenze lidi zacinaj byt tak vytupeli za vsech zakazu a prikazu, ze rezignuji na vlastni usudek... ja osobne jebu na znacky a jedine pravidlo je pro mne vlastni mozek...
|
|
|
Ona asi ani jedna z těchto variant nebude úplně přesná, protože podle informace z jednoho příspěvku ukazuje přesné místo události a tam je prostor přesně na jedno auto úplně u kraje a jednu malou motorku úplně u kraje. Nejspíše byla motorka trochu od kraje a DR taky.
|
|
|
A jsme u toho. Ano, souhlasím, počkáme až se to vyšetří ale kříšťálově čistá Darinka odjela k moři a pak jede za karierou. takže jí to moc asi nepálí. Pak jede zase pryč - služebně - takže snad stihne vyšetřování. Božínku :)
Jestli se tohle vyšetří...
|
|
|
zlato...přenes se přes emoce vyvolané negativním vnímáním osoby DR a zkus zodpovědět následující otázky:
- byla zatáčka pro Pána na Scooteru levotočivá nebo pravotočívá?
- skutečně byl pán ve svém pruhu?
- viděla jsi to místo na konci reportáže na Hovinky.cz, nebo jen věříš tomu psanému "místo bylo přehledné"?
Já totiž tyhle informace nemám. Fakt, že DR má drahé auto a v sedmatřiceti vypadá o dost líp než bývá u této věkové kategorie zvykem zvykem mne nijak nenaplňuje přesvědčením, že je to univerzální viník...i když je to jelito. Byl jsem na dvou narozeninových oslavách, kde byla i ona. Je to spíš prosté děvče, které si jen hraje svou roli o které si myslí, že "by se to mělo".
Já osobně nepředpokládám, že by DR jela v místě 50, protože já bych tam jel taky nejspíš rychleji a tak si myslím, že "nevinná" podle soudu nebude, nicméně jsem dalek toho soudit ji když o tom nic nevím. I když byl pán spíše obyčejným "penzistou-řaďákem" jako třeba i můj otec, nelze vyloučit, že i on mohl udělat chybu za kterou zaplatil životem.
Tak si dej obklad na čelo a počkej na to, jak se rozběhne vyšetřování. Pokud máš všech 5 pohromadě, budeš si moct udělat obrázek.
|
|
|
Asi tak nějak. To, čím se ta ženská živí, jaké má auto a kolik má peněz by nemělo zatemnit rozum vyštřovatelům, státním zástupcům ani soudcům. A viníka si opravdu netroufám tipnout (viz. můj příspěvek výše).
|
|
Nevím jestli kámoš nekecá (stará se DR o káru). Volala mu po nehodě a ptala se co má jako teď dělat. Tak se jí ptal co se jako přihodilo a první co mu řekla bylo že dávala dítěti pít. Holka seděla vzadu no...
|
|
|
Já řikám furt, že by trojúhelník "dítě v autě" měli zpovykaní blbci lepit spíš dopředu než dozadu.
|
|
|
Opět informace agentury JPP (jedna paní povídala). Nelze ověřit. Pokud ten kámoš nebude svědčit, nikdo na to nebude brát ohled.
|
|
|
Koukám, medyjální podpora už dorazila. To je tedy rychlost. :o)
|
|
|
|
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naprosto typická reakce.
|
|
|
Člověče nešťastná, co to blábolíte? Ty otazníky proto, že naprosto nechápu váš první příspěvek. Nechápu ani ten druhý. Koho jako bych měl "medyjálně" podporovat? Tu tragikomickou figurku Dááárinku? Kdepak. Pouze mi vadí, když vohnoutstvo ještě před vyšetřením celé nehody kvičí po něčí krvi. Prokáže-li se její vina, ať jde klidně do lochu. Je mi to fuk. Ovšem, jak už jsem psal, jsou zde minimálně 3 základní varianty, jak se to mohlo stát. Ovšem české vohnoutstvo živené Bleskem a Novinkama už má jasno: Vina je z jejich pohledu bohatá a úspěšná ženská v drahém velkém autě. Ta přece musí být vina už z principu :-).
|
|
|
Bí-Džeji...Ma je novinářská onuce, proto to vidí svým zvráceným pohledem mediální prostitutky...
|
|
|
Hmm, hlídací pes demokracie :-). To mnohé vysvětluje.
|
|
|
Jistě, metody PR rozpoznávám velice snadno :)
|
|
|
|
Argumenty ad hominem - spolehlivý prostředek podpásového PR boje. Co vás učili dál?
|
|
|
Neuvedl jste jediný relevantní argument. Pouze podivné, nesrozumitelné výkřiky do tmy. Výplody vašeho paranoidního chorého mozku. Pokud byste se "snížil" ke slušné diskusi, jsem připraven se vám přizpůsobit.
|
|
|
Vaše nutkavé komentování každého postu zhruba ve stylu "nic není prokázáno, tak raději mlčte" považujete za relevantní argument? Odpoveď cituji: "????????????" považujete za co? Za relevantní argument, nebo vlhký výplod do tmy? A to už vůbec nehovořím o vašich svévolných urážkách.
Zkrátka a dobře, vaše vyjadřování je na úrovni bulvárního PR a čiší z něj snaha zakázat lidem vyjadřovat jejich názory, pokud se neshodují s cílem zadané PR kampaně.
Samozřejmě můžete být jen nějaký užitečný blb, ale to jen znamená, že děláte PR zadarmo.
S odpovědí se neobtěžuje, ukládám si vás do ignore. Neobyčejně to zlepšuje kvaltu diskuse.
|
|
Je totiž mládě prasete ve vlastnictví obyvatele Britských ostrovů (sele Brita)!!!
|
|
Daranení celebrita. Tak maximálně polo, ale spíš čtvrtbrita.
|
|
Řidička projíždí komunikací poslední třídy. Možná trochu rychleji, tak projíždí levotočivou zatáčku středem. Ono se tak nějak líp zatáčí, známe to všichni.
Pán na prskoletu jede relaxován rybolovem po silničce. Vyhne se důsledku rozhodování místního komunálu.
Obě naprosto obvyklé události se naprosto nepravděpodobně protnou v čase a prostoru.
Vinu určí soud.
|
|
Úroveň diskusí na Novinkách.cz je pomalu téma na samostatný článek, nicméně byl jsem (shodně s D-FENSem) již před relativně dlouhou dobou (řádově roky) velice mile překvapen tím, jak rapidně se úroveň místních debat zlepšila poté, co na předmětném fóru zavedli povinnou registraci (přičemž jde o registraci na české poměry dosti drsnou a podléhající nezvykle tvrdým pravidlům). Dokonce i komentáře k mým oblíbeným článkům typu "myslivec si zastřelil jediné dítě" jsou od té doby docela nečekaně ke čtení (samozřejmě že výblitky typu "naše milovaná stranovláda by měla ty fuj flinty konečně zakázat, neboť bezpečnost" nevymizely, ale jsou ve výrazné defenzivě oproti relativně rozumným, i když občas dosti bezobsažným komuniké typu "chudák holka" nebo o něco případnější "na co proboha myslel?!?"). Ono nejspíš věci velmi prospěje, když na fórum můžou jenom diskutéři, kteří skutečně chtějí d.i.s.k.u.t.o.v.a.t, a ne jenom plivat, jak to má ve zvyku kdejaká online onuce, co se nějakým strašlivým omylem naučila zapnout modem:-)
|
|
|
S nástupem této povinné registrace jsem přestal tento server číst a jejich diskuse, do kterých jsem stejně nepřispíval, naprosto ignorovat.
Tak nějak mi to připadá na otevřeném poli internetu jako nepřípustná šikana.
|
|
|
Proč šikana?? I na tomto webu D-Fens jasně deklaroval, že ten web je jeho a může si tu dělat co chce. A když se to samé zavede na jiném serveru tak je to šikana?
|
|
|
Já to taky respektuji a zachoval jsem se podle toho :-)
|
|
|
Úroveň diskusí je samo námětem na diskusi.
Registrace na Hovinkách způsobila jen to, že lidé tam už sice nediskutují anonymně, ale pořád stejně blbě.
Ta naprostá spodina (žumpa) mezi diskutéry se přesunula tam, kde registraci nevyžadují (asi proto, že by proces registrace nezvládli). To je nyní na centrum.cz / aktuálně.cz. Tam to bučí dokonale.
O internetových diskusích, zda mají či nemají být anonymní, případně zda mají či nemají být vůbec, jsem četl velice hezkey článek od Miloše Čermáka na Neviditelném psu. Jmenuje se Hitmakerova provrtaná kedlubna, a jak název napovídá, reaguje na sprostoty, které svého času zaplavily web po smrti Karla Svobody. Link je neviditelnypes.lidovky.cz/p_spolecnost.asp?c=A070202_211345_p_spolecnost_ wag
Nynější mediální zvracení kolem Dary Rolins mi hnulo žlučí dokonale. Jsem mile překvapen, jak rychle D-FENS na dané téma napsl článek a z větší části bych mu ho podepsal. Nemusím Daru jako ženskou, jako řidičku, tím méně jako zpěvačku (kvílečku). Proto však mi nepřestane vadit, je-li v tisku vláčena bahnem a nedodržuje-li se presumpce neviny, že. Cyklista, mopedista atd. tam může vlítnout komukoliv z nás.
Pár postřehů:
Na iDNES se objevilo video z místa nehody. Zazněl (na iDNES neuvěřitelně rozumný názor), že k nehodě významně přispěl špatný stav silnice. Na videu je vidět prasklina v asfaltu - ale spíše je to jáma na mamuta. Link je zpravy.idnes.cz/video-projeli-jsme-zatacku-kde-havarovala-dara-rolins- pd5-/krimi.asp?c=A100716_133808_krimi_cen
I na Hovinkám dceřinném serveru super.cz už se konečně konstatuje, že diskutující se chovají jako hovada. Zaznělo tam to, co mne osobně zaujalo od samého začátku kauzy nejvíce. Že totiž způsob vyjadřování truchlící vdovy je poněkud zarážející. www.super.cz/clanek/40655-tragedie-dary-rolins-lide-ji-lyncuji-chovaji- se-jako-zvirata-proc.html
Myslím, že vdova Rotreklová o sobě prozradila více, než měla v úmyslu. Její rozhovory, dávané mediím, ještě neležel manžel v hrobě, jsou značně znechucující - alespoň s ohledem na moji laťku vkusu. Nejlepší výroky jsou, jako že přeje Daře stejný trest. Stejně tak (tušímže včerejší Blesk): "sice jsem na tom místě nebyla, ale určitě to bylo tak, že ... " (to je pak už úplně jedno, jak věta pokračuje).
Právníci, které Dara najme, nebudou žádní beránci. Jak psal D-FENS, budou to tvrdí z*mrdi. Pokud ale mají z pozůstalých dojem, že je to onen typ lidí, který považuje projev lítosti za přiznání viny a slušnost za slabost, pak bych se k tomuto názoru také připojil...
|
|
Místo nehody 50°7'2.723"N, 14°22'26.038"E
Pod tou lampou v zatáčce je nově nějaký křížek a svíčky.
Lokalita je v Google Street View ...
|
|
Konečně někdo, kdo se těch vší má snahu zbavit ne jak tlučhuba zzr a podobní sráči, co mají problém předjet cyklistu.
|
|
a skutečně dochází ke změně. Také si všímám, že se najednou protrh' hrnec. Snad bude vítr změn rychlejší než utahování šroubů posthitlerovského eurofašismu.
|
|
Poslední dvě věty článku: hudba pro moje uši (ekvivalent oblíbené hudby, nemyslím to co se za hudbu mnohde považuje). Jen aby to vydrželo :-) .
|
|
Nemozem si pomoct, ale musim reagovat. Tak nejak v poslednej dobe v ceskych luhoch a hajoch stale pocujem o ceskych filmoch, ceskom hentom a tamtom a tak podobne. Prikladom budiz uputavky na tv h@vna na velkolepe ceske filmy z 80-tych rokov. Takze by som to rad a bez akehokolvek ironickeho nadychu uviedol na pravu mieru - darina rolincova nepochadza zo SSR, ale z ČSSR, kedze to bol jeden stat. Takisto je to s tymi filmami, aj ked sa v nich vyskytovalo pramalo slovenskych hercov, filmy su ceskoslovenske, pretoze to bol jeden stat. ( takisto americke filmy nie su kalifornske, ze hej ). Slovaci sice hrali v cssr druhe husle, ale tak jednoduche to zas nebolo...
|
|
|
... Slovaci sice hrali v cssr druhe husle, ale tak jednoduche to zas nebolo...
Slováci že hráli v ČSSR druhé housle??? Možná nemůžete, vzhledem k věku, pamatovat tenhle vtip, já ano:
Na návsi v Hôrnej Pripičnej nad Váhom zastaví autobus, vyleze chlap s megafonem a povídá: " ... kto ešte nebol v Prahe ministrom, nech sa hlási pri autobuse, odchádzame o hodinu ...!".
Já to pamatuju, je mi padesát.
|
|
|
Přijede Jano, který žije a pracuje v Praze, takhle domů na dovolenou. I ptají se ho sousedé:
- Tak ako v Prahe, Jano? Ako na hrade?
- Na hrade dobre, ale pod hradom eště priveľa Čechov!
|
|
Tohle snad DF nemůže myslet vážně.
Trestný čin "zabití" je v našem trestním zákoníku novinkou a jedná se v podstatě o to, co známe z amerických detektivek: o vraždu "nižšího stupně".
Do účinnosti nového TZ byla úmyslné zbavení života v Česku vždycky vraždou (anebo nebylo trestným činem vůbec, např. pokud šlo o nutnou obranu). Dneska existují dvě kategorie takového jednání, a to vražda a zabití. Liší se od sebe tím, že zabití je omluvitelnější, méně společensky závažné.
V obyčejné mluvě se ale zabití odjakživa použivá v odlišném smyslu, totiž bez ohledu na úmysl/nedbalost. Prostě jako synonymum pro usmrcení. Když někdo někoho zabije (nebo i sebe, třeba na motorce), tak může jít právnicky řečeno o vraždu, zabití, usmrcení z nebalosti anebo ublížení na zdraví s následkem smrti.
Tahat do normálního hovoru skutkové podstaty trestných činů je pitomost.
|
|
Jak píše odborný justiční tisk -
http://www.blesk.cz/clanek/celebrity-bouracka-rolins/139426/dara-rolins-rodina-mrtveho- po-ni-chce-10-milionu.html
- pozůstalí už sčítají sumu, která je zahojí. to je hezké, že si dědečka, strýčka, manžela a tatínka váží takříkajíc celá rodina "vyjádřeno čísly", když hlína na jeho místě odpočinku je ještě vlhká...a soud ani nezačal. Navíc investigativní info, že Darina řídila velký mercedes s velkými koly a jela "rychle"...to samo o sobě fšímavému jedinci stačí, aby pozvedl prapor spravedlnosti za všechny potřebné a sociálně slabší...a hlavně standartní klienty Blesku - "...patery můnky, štvrtku chleba, Blésk...a to bude asi všechno ".
|
|
|