Komentáře ke článku: TripleA scouting report (ze dne 13.01.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Článku dávám za jedna, s malou výhradou:
"firemní auta zpravidla mají pravidelný servis a jejich majitel se na nich nesnaží za každou cenu ušetřit ". To je sice pravda, ale druhá strana mince je ta, kdo s těmi firemními auty jezdí, a jak... Když tady ve Škodoslavi, kde jezdí prakticky JENOM firemní auta, vidím, jak se k nim uživatelé chovají (na rok zapůjčené, po roce možnost vrátit a půjčit si fungl nové), tak bych se zdráhal takové auto koupit. To samé si myslím o bývalých vozech taxislužby nebo autoškol. Ale jinak článek OK.
|
|
|
Ano, je tomu tak, ale myslím si, že existuje i mnoho případů služebních vozů, které svým "majitelům" slouží i déle než rok.
A pokud uživatel takového vozu není bezmozek, dbá aby auto bylo v co nejlepším stavu, protože v něm tráví spoustu času v hlubokém vesmíru devět, který se řídí podle svých vlastních prazvláštních pravidel (silniční infrastrukura ČR).
Ve "značkovém" servisu dohlíží na obskurní práci práci techniků (výměna stěračů = levý za pravý apod.), tak aby opravdu došlo k výměně co nejvíce částí vozu.
A u takových aut se pak dá opravdu utočit klidně i 100k km a laik, možná i "odborník" má problém identifikovat míru utočení (například pokud je auto dokonale vyčištěno, včetně čištění motorového prostoru a podovozku párou).
|
|
|
Zaměstnanci jsou různí, a někteří zvláště...
Jeden se o firemní stará líp než o vlastní, druhý sem tam něco ulomí, třetí to neřeší, se studeným motorem najede na dálnic a nasadí tempo 4000rp/m.
Při troše štěstí je jeté firemní auto výborný kup, při troše smůly je zadarmo drahé. Prostě loterie.
|
|
Nechapem preco by malo byt komplet prelakovane auto `podozrive`....
Je mozne len ze to svedci o majitelovi co na nom nesetril a miesto aby oxidujucu farbu doaleluja voskoval a lestil - tak auto radsej komplet prestrieka, pripadne chce inu farbu ako je original!
hlavne cervena farba dost rychlo zachadza vplyvom UV ziarenia - moje auto som uz komplet prelakoval dva krat.....
|
|
|
možná by to mohlo být proto, že je to opravdu drahá sranda. Je lepší auto prodat tak jak je, než nechávat přelakovat a pak prodat. Ale možná se ceny změnily, mám zkušenost před pár lety.
Jsi ale první od koho slyším, že nechal přelakovat auto komplet. Nikoho jiného neznám, jen občas vidím v provozu auta s nevypálenou šílenou růžovou nebo fialovou barvou a jiné zrůdnosti, ale to spíš vypadá, že to někdo přetřel doma štětkou než nechal kompletně přelakovat.
Na kolik vyjde komplet přelakování celého auta?
|
|
|
No prve lakovanie `komplet` bolo velmi davno - no jak sa pametam dostal som cenu asi 18000 SK (co je jak zadarmo ale to typek na 99% ukradol farbu v robote :oP)
lakovania neskor neboli `uplne vsetko naraz` - takze sa mi zle odhaduje cena - no bolo to do 30 za cele auto...
ale ta farba (chvalabohu!) nie je metaliza - takze aj preto su tie ceny tak nizke...
takze kazda cast auta je uz nalakovana aspon 2 krat od vyroby, no niektore toho maju `na sebe` ovela viac - taka kapota bola striekana asi 5 krat (rad robim tuning) ;o)
samozrejme vsetko profesionalne v bezprasnom prostredi a nasledne vypalene...
farba nie je original (vdacim za to tomu prvemu lakosovi), ale nestazujem sa lebo tato je ovela krajsia, nie taka cervena `do tmava` ale skor do oranzova (monza red)
poznal som este par `komplet prelakovanych` - no vsetko to bolo hlavne kvoli zmene farby a nemalo to nic spolocne s nehodami...
|
|
|
Zajímavé informace, díky.
Jen si myslím, že komplet změnu barvy by dnes už bylo lepší provést potažením fólií a zachováním orig. laku pod ní.
|
|
|
Znacne `ghetto` a menej odolne riesenie - hlavne pri komplikovanejsich tvaroch....
a obavam sa ze ani cenovo nie je vyhodnejsie....
|
|
|
Fólií se potahuje kde co, od taxíků po firemní vozy v jednotných barvách. Sám mám potaženou celou kapotu s nasáváním ne pravě triviálních tvarů a vyšlo to perfektně.
Trochu jsem se po tom porozhlédl a cena nemusí být až zas tak hrozná, něco kolem 20.000,- Kč za auto. Problém je prý spíš se životností, po 7 letech už se špatně sundavá, a nemá se prý dávat na laky starší 3 let, protože by se při sundavání mohly poškodit.
Co jste myslel tím "ghettem" jsem nerozluštil.
|
|
|
`ghetto` je slangovo riesenie, ktore nie je dotiahnute a je iba na povrchny efekt...
(napr. v pripade tomto folia musi mat niekde okraj, ktory urcite nie je esteticky a odolny - takze ak si niekto potrpi na detail tak do toho nejde)
obvykle to byva zaroven velmi cenovo vyhodne `riesenie`, no v tomto pripade neplati ani to
|
|
|
Aha, děkuji za rozšíření jazykových obzorů :-)
Nicméně, pokud jsou ty fólie tak nevýhodné po všech stránkách, proč to ti taxikáři a podobní dělají? Možná jde o to, zda životnost fólie 5-7 let považujeme za nevýhodu ...
|
|
|
No lebo taxikari a firmy asi nechcu mat cisty jednofarebny povrch - a vtedy sa folia jednoznacne oplati viacej kedze na nu vytlacis hocico....
a v pripade predaja auta ci zmene ucelu jednoduchsie ostranis.... ;o)
|
|
|
Nechtěl bych potahovat smršťovací fólií s jakýmkoliv vzorem jakékoliv auto, nicméně nevylučuji že to jde udělat i tak aby se vzor na fólii nezdeformoval do nepoužitelna :-)
|
|
|
folie jsou dnes opravdu bezne, s dobre propracovanou technologii a dnes maji i priznivou cenu /v porovnani s autolakem/... na firemnich vozech by ani jinym zpusobem neslo dosahnout jednotneho vzhledu... nebo snad maji vozy Telefonica O2 nastrik airbrush?
|
|
|
Zhruba 15-35k podle zvoleného laku v běžném segmentu. Dá se to taky zvládnout za 200k.
Celkové přelakování auta bez předchozího poškození je výjimečný úkaz, spíš bych to připisoval majitelům youngtimerů. Jiný proces je mnohem obvyklejší. To se takhle dotáhne bouraná plechovka zvenku, zavolá se Venca s flexou a Pepa s MIGem (ne se stíhačkou, ale svářečkou) a oba ukážou, co v nich vězí. Aby se na opravě ušetřilo, nakoupí se matroš na vrakovišti - třeba bílý blatník, červené dveře, modré víko kufru (national edition). Sem tam je třeba jet pro nějaký díl do AutoKelly, což je mimořádně otravné. Tam je třeba vzít díl f_laku a ne ve_foréze, protože to vyjde levnějc. Pak se to celý zakytuje (vrstvami kytu lze zednickým stajlem korigovat i menší prohlubně, tak do 5cm) a aby se tomu dodal jednotný outfit, tak se to celé přelakuje a je z toho perfektní kára fmetle. V dnešní době zvýšené popularity metalizovaných laků je zatěžko přestříkat jen blatník, lak má dvě až tři vrstvy a tou poslední je třeba vzít i okolní plochy, protože se málokdy povede trefit stejný lesk jako mají okolní díly. Když se to poslední dělá někde fstodole mezi slepicema, tak na laku ulpí různé 3D struktury jako škvor nebo peří, což je úplně poslední výkřik ve světě tuningu tzv. bionic motiv
pak se to foukne do bazaru, nebouraný, po prvním majiteli, serviska a fšechno vo pohodě woe
|
|
|
Hele, na AutoKelly mi nesahej, tam mají dokonce takové díly z prvovýroby, jako ložiska na vlečku Š130/Rapid nebo značnou část plechařiny. Kdybych měl vyšší fondy, asi bych jim vyl/koupil sklad...
|
|
|
Ano mas pravdu - vsetky auta co som spominal boli `imidzovky` kde financie nehrali velku rolu....
takisto si niekto potrpi nato, aby nemal auto obite ci oskrabane.... a tak prelakuje postihnutu cast ;o)
|
|
Zajímalo by mě, kolik za to ten D-FENS dostal? :-) A taky jestli napíše oslavný článek k deseti mega, k jejihž dosažení gratuluju!
|
|
|
Měl jsem během čtení stejný pocit ;)
Výkup nabídl taky celkem hezkou sumičku, nicméně chtěl jsem si to nechat rozležet a mrknout na netu. Druhý den se skutečně ozvali a snažili se mě za každou cenu dostat na prodejnu. Ve finále z chlapce vypadlo, že mi přidá 5000, tak jsem kývl. Na výkupu ale došlo na to, že to myslel tak, že mi dá těch 5K slevu na nákup protihodnotou. Tak jsem ho poslal doprdele a auto střelil na netu. I tak ale z bazarů skutečně nabízí plošně největší cifry a vykupují obvykle bez problémů.
Co se týče filtru na výkupu, zkusil jsem celkem tři pobočky a je to i na jednotlivcích. Někteří se orientují na značku a byli schopni říct, že toto auto skutečně není původem z CZ, jelikož se v dané konfiguraci neprodávalo ani na objednávku v tuzexu, atd.
Po telefonu pakáž největší, kopal bych ty vidláky doprdele jednoho za druhým.
Prodejci se snaží tlačit, mainstream je pravda, bohužel jsem Fiaťák a na to nebyli připravení. Při konfrontaci Felda vs Uno/Tipo (v té době) byl vítěz na všech frontách jasnej (cena / servis / díly / jízdní vlastnosti) a po pár minutách hlasitějšího rozhovoru se bazarzmrd vytratil a po zbytek naší asi dvacetiminutové prohlídky areálu se již ani další neukázal.
Partnerčin bratr u nich nakupuje fabky pro autoškolu. Obvykle natočeno do 100K, v co nejlepším stavu. Následuje vlastní servis, přestavba na plyn a sada pedálů. Zatím nevím o tom, že by měl nějaký problém a to se s auty obvykle najezdí přes čtvrt mega, než je někdo zruší.
Kolega kupoval asi tři roky zpět oktávku. Nadstandardní stav, nadstandardní cena. Netuším přesně co konkrétně, ale vysrala se mu většina pohonné soustavy, celkové náklady během prvního půl roku převýšily polovinu nákupní ceny.
|
|
|
Ještě jsem nedostal nic, ale soused říkal, že tu pobíhal nějakej Australan s batohem.
|
|
Já jsem prodal před 2ma lety do AAA auto a jsem si jistý, že člověk co ho koupil s ním byl a je stále určitě spokojený. Marže bazaru byla cca 16%.
Výkupní cena byla (sice to trvalo) z nabízených ta nejlepší. Nemohu si také na nic stěžovat.
|
|
|
Tak tak. taky sem tam před cca třema lety prodal vůz. Po delší rozpravě dali nejlepší cenu. Vůz mělů najeto pod sto tisíc km, byl původem z ČR a měl pravidelný servis. Ale byl to sedan a dvoulitr benzín, tak to menší bazary nechtěly nebo jen za zlomek ceny. S autem se po výkupu nijak nemanipulovalo, za cca dva týdny bylo prodáno s marží pod 20%. Na jejich přístup si nemohu stěžovat.
|
|
|
Mám shodné zkušenosti. S tím, že mi u prodeje asistoval zástupce autosalonu, kde jsem kupoval nové auto.
Při prodeji to pak nabízeli za 130.000 (koupili za 100.000), po dvou měsících se objevila cedule "Sleva 15.000 a auto bylo pryč.
Během prodeje měli auto přehlášené na sebe, stav tachometru měli stejný, jako když jsem ho prodával.
Jiná věc je kupní smlouva - člověk si fakt musí být dost jistý, co prodává. V případě jakýkoliv problémů s autem se AAA rozhodně zahojí.
|
|
tak jsme si přečetl 6 recenzí n bazary z http://www.recenze-autobazaru.phorum.cz/ a zaujalo mě, že všechny mají ve svém zřejmě anonymním hodnocení stejný podíl výborných-20% , chvalitebných-10%, dobrých 10%, uspokojivých-10%, špatných 50% z těch vodorovných ukazatelů je to krásně patrné. Bud: a) je ta anketa roboticky generovaný podvh, b) všechny bazary jsou skoro stejné a lidé taky. těm 50%špatných bych se nedivil, protože holt každé ojete auto může mít vady a kupující si pak prostě jen klikne.
|
|
Oběktivně napsáný článek a přidávám osobní pět let starou zkušenost z pobočky AAA v Ústí nad Labem. Prodával jsem osmiletou Ibizu - profesionální a korektní jednání, asi hodinu trvalo (příjemně strávená v teple a s kafem) než jsem je vytáhl na požadovanou částku v keši. Pak se vše během chvíle vyřídilo a následně mě odvezli do 35km vzdáleného okresního města.
Doporučení pro prodej:
- jasně si předem (reálně) stanovte kolik chcete inkasovat a trvejte na tom.
- neohlašujte se (nevolejte předem), jeďte na místo se všemi dokumenty, prostě buďte ready tam auto nechat.
- výkupčímu dejte decentně najevo že se buď dohodnete, nebo ne, ale v takovém případě už vás s daným vehiklem neuvidí
- prodejte, ev. neprodejte (nerozmýšlejte do druhého dne, na další pokus nabízí podstatně méně - zkušenost kolegy)
PS: Moje osobní zkušenost tedy 100% positive a mám z toho co slyším od relevantních zdrojů vs. od poraděnků z hospody lehce dojem že v jejich negative feedbacku mají velkou měrou prsty "lidé" jako Pan Prase.
|
|
|
..jestli spíš oni nemaj ten "negative feedback" z toho, že tam půlka aut co prodávají jsou tzv. "mrdky" ..
|
|
Moje zkušenost (nejen s AAA či jiným bazarem) je taková, že dělá-li člověk blbce který tomu nerozumí klidně si s ním vytřou pr.el, ale jakmile ukáže rozhled a nějaké znalosti už si nedovolí blafovat...
|
|
v AAAauto je zasadne napisana PROTI kupujucemu.
Napr. pred casom som tam chcel kupit Feldu. Bol som tam s mechanikom, ja sa tiez v autach trochu vyznam, tak sme ju poriadne prefukli. Je pravda, ze nebol problem skusobna jazda, zdvihak, avsak merak laku bol "asertivne" odmietnuty. Napokon som sa rozhodol auto predsa vziat. Tak sme isli spisat zmluvu.. V zmluve som zistil, ze napriek tomu, ze auto bolo vo vybornom stave (a aj o dost drahsie ako bezne ceny), kupoval osm vlastne pojazdny srot, napisali tam, ze vsetko treba vymenit - podvozok, motor, prevodovku, riadenie, brzdy, oprava karoserie atd... V podobnom duchu bol napisany protokol zo skusobnej jazdy, ktoru sme robili.
Auto som za takych podmienok samozrejme vevzal - napriek tomu to povazujem za hruby natlak na kupujuceho a neseriozne jednanie a zneuzite - tesenia sa kupujuceho na auticko.
|
|
|
AAA, stejně jako jiné autobazary se prostě kryjí. Ať se Vám to líbí nebo ne, existují skryté vady, o kterých bazar neví a nemůže je nijak ovlivnit (u nového auta a výrobce to pochopitelně neplatí) a u kterých by bylo dosti divné, kdyby za ně měl nést zodpovědnost. Tomu, že AAA u auta i na přímý dotaz zatají známou konkrétní závadu, se mi nechce moc věřit.
Pokud auto nerozeberete na prvočinitele, což samo o sobě bude stát pěkné prachy, tak spoustu vad nezjistíte. Pokud jde třeba o únavu materiálu, tak tu nezjistíte mez detailní analýzy, obnášející mj. rentgenové či ultrazvukové snímkování. Takovou jistotu žádný zájemce o ojetinu nezaplatí a prostě na sebe bere risiko. U nového auta to risiko je menší a v rámci záruky ho na sebe bere výrobce, u auta ojetého to je holt na kupujícím.
Zeptáte-li se mne, zda jsem si 100% jistý tím, že mému auto do roka neodejde například řídící jednotka motoru, tak musím poctivě říct, že ne. Moje jistota se těm 100% blíží, ale zcela jistý si nejsem. U auta, které si prohlédnu v rozsahu, v jakém ho prohlíží bazar při příjmu, bude tato moje jistota ještě výrazně menší.
|
|
|
ale to je celkem běžná situace. Na výkupu by byli nejradši, aby jim kupující potvrdil, že jim prodává hypersuper bezzávadový stroj, zatímco na prodeji kupuje pojízdný šrot. Tím se výrazně omezí množství reklamací, případně (na výkupu) se zajistí možnost od smlouvy odstoupit.
Přesně tohle na mně pokoušeli asi před 8 lety v Auto Esu, když vykupovali Favorita - přestože naprosto profesionálně zjistili, jaké závady to auto má (což pro mne nebyla žádná novina) a v závislosti na tom jsme si dohodli cenu, dali mi ke smlouvě podepsat záznam o technickém stavu, kde jsem podle vyplněných kolonek škodofku vůbec nepoznával - myslím, že v tak super stavu nebyla ani v okamžiku sjetí z výrobní linky. A dole bylo malým písmem napsáno, že pokud se zjistí, a to i dodatečně, že vůz v takovém stavu nebyl, mají právo odstoupit od kupní smlouvy a já musím vrátit peníze a uhradit vzniklou škodu.......
No, trochu jsme se chytli, žena mne tahala za rukáv ať nedělám ostudu, přivolaný manager se rozpačitě culil diskuse probíhala ve vlnách, nicméně nakonec místo navrženého vyrobili nový papír se skutečným stavem. Což výrazně pomohlo k uzavření obchodu.......
|
|
No já mám zkušenost jinačejší, svého času jsem tam chtěl jednu epesní "mrdku" protlačit a nebýt toho že se o pár tisíc lišili od mé cílové ceny tak by vykoupili a stačilo by jim k tomu jen ohmatat kůži a vyzkoušet audio....
A jejich míra otravnosti (DF to eufemicky označil jako "agresivní politika") je na mne moc. Ale třeba je to dané rozdílem personálu v různých pobočkách.
Každopádně pokud má nyní DF na zahradě lehce jetý Aston Martin od TripleA já mu to jen a jen přeju :D
|
|
|
V podstatě všechna auta jsou proto „poškozená“, podívejte se do smlouvy, tam dolů, psáno písmem Arial 4pt., jinak známým jako Arial AAA CZ.
Tak to mu ho asi rychle seberou :-) Viz. jeho článek Newspeak autobazarních zmrdů: www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004081502
Jinak možná pamatujete ten článek z Reflexu (jak áčkaři skupovali časopis, protože vyšla reportáž o bazarech) - závěr článku byl, že když se necháte ojebat, tak Vás ojebou. Takže nic nového pod sluncem, akorát se prodejce nechoval jako idiot.
|
|
http://www.dfens-cz.com/kecalove.php?regstr=bUI4cEo4cnUxR0xKcmZLOWlGV2YwOTFRQw==
|
|
Řekl bych, že buď je D-FENS v tom bazaru profláklý a prodejce se znažil chovat velmi přívětivě, nebo si ho prodejce podle chování prostě zařadil do kategorie odborníků, a proto se k němu choval hyperkorektně. Pokud i prodejce autům rozumí, tak vidí, jestli potenciální kupec jenom tak očumuje auto, nebo se cíleně dívá na obvyklá problematická místa.
|
|
|
Byl jsem tam poprvé.
Myslím, že musíme rozlišovat dvě věci. Chování prodejce a chování systému AAA. Ten systém je tady proto, aby vydělal peníze svým shareholderům, jeho posláním není šířit pravdu a lásku. Používá VŠECHNY prostředky, které mu kupující dovolí použít. Například psycho nátlak nebo omezování přístupu k informacím. Když si to někdo nechá líbit, tak vyhráli oni. Jak prosté.
V rámci objektivity dlužno dodat, že obdobná pravidla platí u na úrovni automobilek. Zákazníkovi také nikdo explicitně neřekne, že ta nová kchára za půl mega má v sobě zastaralý motor pumpe-düse, co rachotí jako traktor a klepe se jako sekačka na trávu. Zrovna dnes jsem viděl super nabídku na nový Renault Mégane již za 299.000 CZK a když jsem se otázal, jak to auto za 299k vypadá, tak se ukázalo, že prakticky neexistuje, ale pokud bych vytáhl 390k, tak by se o tom už dalo hovořit.
|
|
|
Jo, to je takovej ten přístup, kdy ti auto v základní výbavě vyroběj na zakázku a za příplatek ;-)
|
|
AAA se opravdu nebrání tomu, aby si zájemce nechal prohlédnout auto ve značkovém servisu, to můžu potvrdit. Nedávno jsem telefonicky kontaktoval AAA s tím, že mám zájem o jedno auto, které jsem našel v jejich webovém katalogu. Auto už bylo prodané, tak mi operátor nabídl stejný model, který ale neměl servisní knížku. Když operátor viděl, že absence servisky se mi moc nepozdává, nejdříve se snažil její význam zpochybnit, pak mi ovšem sám nabídl možnost prohlídky auta v libovolném mnou zvoleném zn. servisu v Praze, přičemž mi dokonce slíbil, že část ceny prohlídky uhradí bazar.
Podobnou zkušenost jsem učinil i v jednom menším noname bazaru ve Středních Čechách, kde jsem nakonec auto koupil. Opět musím konstatovat vstřícný přístup ze strany bazaru. Prohlídka auta v servisu nebyla problém. Servis v rámci diagnostiky motoru zjistil potřebu vyměnit lambda sondu, bazar následně souhlasil se slevou ve výši odpovídající její výměně.
Suma sumárum jsem si z toho odnesl celkem pozitivní dojem, oba zmíněné bazary se chovaly korektně a vstřícně, nezaznamenal jsem pokus se mnou vyjebat (byť zkušenost s AAA je založena pouze na telefonickém rozhovoru).
|
|
Já mám s AAA špatnou zkušenost. Ne s nekvalitním vozem - o prohlídce byli ochotni se se mnou bavit, až sdělím, jak zaplatím, ale právě s tím placením. Vybral jsem si Ford Focus za 179 000,-, byl jsem ochoten zaplatit v hotovosti nebo na leasing. Prodejce mne brutálně nutil do úvěru, jenže to bych i se všemi naslibovanými slevami za 3 roky zaplatil 320 000,-. Když jsem to odmítl, vypoklonkovali mne pryč. Auto jsem si koupil v jiném bazaru a k AAA už nikdy nepůjdu.
|
|
|
ó ano, na to jsem taky zapoměl u toho románu, co jsem sepsal níže... když se mi jim nepodařilo vnutit Pumu na protiúčet, ještě žbrblali, že bych si na tu částku mohl vzít úvěr...
|
|
D-FENSi,a kdyzs tam byl,nemels na sobe treba triko s logem techto staranek? Nejak to nemuzu pobrat,zeby se tak zlepsili...
|
|
tak já osobně mám s AAA různé zkušenosti... naposled jsem u nich byl před rokem, kdy jsem chtěl koupit Modeo MkIII f kombíku f dechtu f metle pytcho z roku 2003 a jako protiúčet dát Pumu f cupé f benzínu f metle na hlínách f sportovní úpravě... Když jsem tam přijel neohlášen a zaparkoval, vzbudil jsem velkou pozornost autobazarních junáků, kteří se ke mě slétli a začali "to je dobrý auto, na holky letěj, co? ty woe sportovní sedačky recaro! ty woe, votuněnej motor! ty woe cool kola!", atd. to ovšem do doby, než zjistili, že bych ho chtěl u nich prodat, resp. dát protiúčtem... junáci se rozprchli a jeden došel pro svého nadřízeného "jakože ten to musí vobhlídnout"... byl uvnitř v kamrlíku celkem dlouho, asi dostával koberec za to, že se kolem Pumy tak točili a vychvalovali jí... vyšší manager se vyhoupl a hned začal hledat vady... "to bylo bouraný, co?" zahlásil jako první - této otázce jsem se nebránil a maje u sebe doklady od havárky i oprav, vše ukázal a poukázal na to, že auto nebylo opravované u strýce na dvorku, ale ve značkové opravně za bratru 130 tisíc... managerovi to ale bylo celkem jedno a pokračoval dál... "tady u tý sedačky chybí krytka na páčku" (tu, kterou se posouvá), "v tom levym přednim repráku slyšim něco jako chrčení a zadní nehrajou vůbec" (asi nepředpokládal, že někdo má u českých rádií hrajících stereo zadní repráky ztišené, čili z toho jsem ho rychle vyvedl)... "na tý koncovce vejfuku je vidět ňáká rez a trochu to tu odpadává" (dvě vrstvy ještě ale zbývaly nedotčené)...
v podstatě hledal kosmetické drobnosti, žádná projížďka nebo hlubší test se ani nekonaly... pak si mě manager vzal do kanclu a jako, kolik bych za to chtěl... říkám, že jsem si na internetu u nich vyhlídl Mondeo a Puma by byla na protiúčet, takže něco kolem 80ti tis (vědom si toho, že min. za 100k by ji prodali)... pak manager začal něco klepat do počítače a povídá, "no já vám nedám víc, než 40, podívejte tady" a otočil na mě monitor, na kterém měl nabídku z SAuta, kde za 60 kdosi prodával naprostý vrak Pumy s 230km nalítanými (já měl opravdovejch a nestočenejch 65tis), na které bylo už i z těch mizerných fotek vidět, že někdy hořelo v motorovém prostoru... s tím jsem samozřejmě nesouhlasil a tak manager pronesl, že se bude muset poradit s větším managerem a bude to chvíli trvat, tak se zatim můžu jít kouknout na to mondeo - a taky že jsem koukal...
nevím, zda to bylo mizernou kvalitou fotek, ale při osobním průzkumu se ukázalo, že má tak nešťastně pochroumaný zadek, že se nedají otevřít dveře kufru... "to asi někam jen blbě nacouval, to se vopraví" zahlásil junior, který se mi věnoval... začal jsem většit a něchal si auto hodit na rampu, protože kecy "to nikdy nebylo fakt hodně bouraný, za 199k je to dobrej kauf, to je auto vyšší třídy", byly dost podezřelé... a taky že jo. po zvednutí se ukázalo, že Mondeo bylo bouchlé nejen na zadek, ale i na předek (i když nijak moc, zřejmě někde v koloně) a s opravou se nikdo moc nesral... dostalo se na vyjednávání - za Pumu 70 a Mondeo za 170k... nic s nimi nehnulo :-) nakonec jsem Pumu prodal sám za 90 a sehnal jiné, opravdu nebourané Mondeo v dobrém stavu za 190... do AAA už tímto asi nikdy nezabrousím a až si zase budu kupovat auto a jiné prodávat, tak jedině na inzeráty soukromých vlastníků...
|
|
Že by se tak zlepšili? Před čtyřmi lety jsme navštívili dvě pobočky AAA, a v obou "dostáli pověsti".
Dokonce i s komickým číslem, kde prodejce tvrdil, že je všechno do posledního šroubku na autě originál. Tvrdil to před Hondou, s koly s velkým logem Pažouta.
|
|
|
Já si myslím, že v případě AAA jde o selhání příliš aktivních zmrdoprodejců, honících za každou cenu provise a bonusy. Vedení firmy není tak blbé, aby nepochopilo, že podobné jednání se jim v celku nevyplatí. Horší je to v menších bazarech, kde zmrdík na place je zároveň majitelem a věci jako negativní publicitu či dlouhodobou perspektivu není schopen domyslet.
|
|
|
Obecně vzato, je to tak. Jenže... on to byl řetězec příliš aktivních zmrdoprodejců. První tvrdil, budou mít vůz požadovaného typu a motorizace, anižby tomu tak po příjezdu bylo. Pak tohle. V dalších AAA to samé, navíc k řízení nechtěl pustit... Ve dvou AAA bazarech sestkání s třemi lidmi a všichni se chovali nepoctivě. To sice z hlediska statistiky není jistota, ale naznačuje to, že právě vedení firmy tohle, i přez logiku toho, co jsi napsal, to tak chtělo.
Ale je možné, že za ty čtyři roky vedení začalo vyžadovat jiné chování. Kdo ví.
A je také pravda, že i přes uvedené, místní bazar zkoušel ještě větší podrazy, nežli AAA. S neuvěřitelnou drzostí. Auto s najetými min. 250.000 vydával za sotva zajeté - s vážnou tváří a pohledem do očí mělo mít 47.000. Zároveň mělo být nebourané, přitom celý předek měl nový lak, včetně levého prahu, oproti silně omlácenému zbytku... měřič laku? Dávat na zdvíhák? Na co... toho si nešlo nevšimnout i bez toho. Neuvěřitelná drzost.
|
|
Musím s Dfensem v tomto článku souhlasit, a jen ho trošku doplním. U AAA jsem krátkou chvílí pracoval na call-centru. A je pravda, že během posledních let změnili svou politiku a i chování k zákazníkům, to mi i potvrdil jeden z letitých pracovníků, že některé metody užívané ještě tak před třemi roky opravdu nebyly košér. Ale se vstupem na burzu se snaží aby jejich pověst moc nelaborovala a nesledovali jí akcie. Prodej na ploše moc hodnoti ne,ůžu ale co jsem si projel jako mystery shoper tak chování je na úrovni a prodejce se vždycky snaží přizpůdobit zákazníkovi - takže pokud tam někdo přijde a začne o kchůl bouráku tak s nim mluví ve slangu pokud tam přijde někdo normální mluví s ním normálně - klasická prodejní strategie. A samozřejmě využívají různé fígle typu aute chce někdo jinej v Brně (vy jste v Ustí) a bude se tam převážet jestli teda nemáte zájem - tzn nekoupí nebo nedá zálohu; byl tu ráno zájemce a už na něj shání peníze a blablabla klasický prodejní kydy ale zase oni vědí na koho si to mlžou dovolit a kdo jim na to neskočí a na toho jdou zase jinak. Co se týče Dfensovi poznámky o vzhledu - takhle si je vychovali zákazníci - prostě většinový zákazníci žádají auta se kterým se můžou prsit před sousedem jak je krásný. Proto za pěkně vypdající auto AAA zaplatí a nechá si zaplatit - i na školení nás upozorňovali na to že když se zákazníkovi auto líbí tak mu pak nevadí že něco klepe nebo při stahování drhne okýnko. Sám jsem zažil spostu kupců co si vyhlédli auto na netu - zavolali jestli je na pobočce-přijeli na poboučku prohlídli auto že vypadá jako na fotce projeli se a šli podepisovat smlouvu!!!!! a do hodiny byly zase zpět doma. A pak si takový lidi stěžujou, že jim bazar něco zatajil neřekl a pod. No když je někdo tak naivní a čeká že mu ten prodejce řekne hned po pozdravu co je na tom autě špatně a sám se na nic nezeptá tak si vto i zaslouží. Jinak platí Dfensova doporučení - hlavně mít s sebou někoho kdo autum rozumí, nenechat se nachytat na jejich nacvičené prodejní keci a můžete tam pořídit opravdu kvalitní vůz. Ovšem většinou z mainstreamu - jiná auta AAA vykupuje za menší peníz protože tam pakl dlouho stojí a pak to radši každej pordá jinam nebo sám. Ale jestli je někdo ujetej na Fabie, Oktávky,Golfy, Passaty Megany, Laguny, P30x 20x, a takový ty hybridy typ Sharan a pod tak má šanci dobře koupit (nebo prodat)
|
|
|
já mám s AAA taky dobrou zkušenost. odložil jsem tam auto, abych se nemusel obsírat s návštěvou dopravního inspektorátu. předtím jsem se díval na web, že se prodejní cena pohybovala kolem 80 - 90 tis.; v mém případě bylo třeba udělat garanční prohlídku (10 tis. u značkového servisu), do 1 roku nový výfuck (10 - 26 tis. podle toho, zda vše či jen část), nové pneu (10 - 15 tis.) - i když jsem tam dal i plecháče se zimníma kolama a sedadlo u řidiče myslím již bylo ne zcela daleko záhubě, tj.. vyměnit - jinak motor a tlumiče s brzdama, to vše více méně zánovní po výměnách. kdybych to prodával soukromě, dal bych to za 50 - 60 tis., aby si ten nový majitel mohl za zbytek peněz zajistit opravy - servisní knížku a doklady považuju za samozřejmost - zase to auto mělo dobrý "record", že nejdřív bylo mojee služební, pak moje soukromé. u AAA nabídli 40 tis., tak jsme si podali ruku a za dvě hoďky bylo vše vyřízené.
za výhodu považuju to, že to šlo rychle a že by mě nevopruzovali za věci, kterrý jsem po pravd ěuvedl. to, že mají ve smlouvách tvrdé ustanovení pro případ, žže by jim někdo prodal auto se zfalšovanými doklady, považuju za v pořádku - to není nevyváženost, ale míra osobní odpovědnosti :o)
|
|
|
Copak prodat, to se dá do áček dobře. Když se potřebuješ zbavit auta a je ti celkem jedno, kolik za něj dostaneš...
|
|
|
tak to bych zase netvrdil. vycházím pouzee z toho, že člověěk se zbavuje auta tak, že ho dá do bazaru (AAA) nebo na šrotiště. když budu naopak dobré auto chtít prodat, raději ho prodám někomu napřímo.
takže z druhé strany, ten, kdo si jde koupit auto do bazaru, muusí být smířen s ttím, že si jde koupit potenciální vrak.
a ještě k AAA - je zajímavé, že auto vykoupené v praze, přesunou na prodej do stravy a podobně - celkem by mě zajímalo, proč ? a co se týká smlouvy - diplomaticky tam zamlčelii ťuknutý nárazník (což bylo znát hlavně, když se člověk podíval pod něj) a vařený výfuck, takžee výěnou za to, že mě "odřelli", jsem jim zase při podpisu smlouvy ručně dopsal závady, o nichž jsem se domníval, že by měl budoucí majitel (podaří-li se mu k této smlouvě dostat) vědět.
taktika AAA taky vychází z toho, že člověka vyplatí hotově na místě, což psychologicky na některé lidi působí jak magnet a jim to snižuje výkupní cenu. nepletu-li se ovšem, tak když auto vykoupí od fyzické osoby (neplátce dph), musí ho již prodávat za cenu + dph, což nárůst jako prase - jestli see v tomhle pletu, tak se omlouvám.
|
|
|
Ještě bych tam doplnil skupinu lidí co potřebujou nutně peníze takže nechtějí čekat na to než ho prodají sami ale střelej ho hned do bazaru kterej vykupuje. A pak ještě sorta lidí co se prostě nechce o nic starat a peněz maj dost a je pro ně důležitější že ušetří čas, který by strávili běháním po úřadech a s potencionálními kupci, než pár tisíc o který prodají méně.
-auto vykoupené v Praze se do Ostravy nejspíš dostalo tak, že si ho někdo v Ostravě poručil přivézt a pak si ho nevzal jinak se auta zbytečně nepřevážejí - zbytečné náklady navíc
|
|
|
"A pak si takový lidi stěžujou, že jim bazar něco zatajil neřekl a pod. No když je někdo tak naivní a čeká že mu ten prodejce řekne hned po pozdravu co je na tom autě špatně a sám se na nic nezeptá tak si vto i zaslouží. " No tady hezky sám dokládáš, jaké je uvažování některých zmr.ů z autobazarů. Co na tom, že jsi zákazníka na to "co je špatně" ze zákona sám upozornit. Když se blbec nezeptal že? Vždyť prachy přece nesmrdí.
|
|
Prodával jsem v AAA stäré auto a kupoval jsem si nové (což v poslední době lze) a to na půjčku. K půjčce je nutno mít havarijní pojištění. Chtěl jsem havarijní pojištění u pojišťovny, kde mohu uplatnit bonus. Bylo mi řečeno, že pojištění lze zařídit pouze u předepsané pojišťovny. Později jsem se na Internetu dočetl, že je možno si pojišťovnu vybrat. Když jsem si stěžoval, že jsem si vybrat nemohl, omluvili se mi, označili to za chybu zaměstnance, kterého asi vyhodí.
Dále jsem byl 3x ubezpečen, že v technickém průkazu budu uveden jako první majitel. Technický průkaz přišel za 14 dní a samozřejmě jsem tam jako první majitel uveden nebyl. Když jsem toto reklamoval, řekli mi drze do očí, že mi nic takového neslibovali. To mě úplně šokovalo. Takže pro mě je AAA auto banda podvodníků a lhářů.
|
|
Tak ja koupil v AAA auto ted v utery. Serviska vyplnena do 98k km, v tuto chvili by melo mit auto 118k km, podle papiru ktere jsem nasel jeste schovane v aute tak majitel byl na technicke a emisich asi mesic pred prodejem. Obvolal jsem autorizovane servisy kde auto bylo servisovano (2 majitele, tudiz 2 autorizaky) a vse se zda zatim OK co se puvodu a stavu vozu tyka. Pravdou je ze auto ma byt ve velmi dobrem stavu a kdyz jsem ho dnes vyzvedl ze servisu, tak jsem se dozvedel ze mi unika kapalina z cerpadla serva, jeden silentblok u prevodovky a je volna tycka zadniho stabilizatoru. Co se soucasneho reseni reklamace tyka tak jsou komunikativni a tvari se ze situaci chteji vyresit pro spokojenost vsech a abych jim nedelal spatne jmeno. Preci jen spatne jmeno si udelali jiz tim ze jsem v nedeli rezervoval auto pres net, v pondeli mi volali ze do dalsi soboty bych musel zaplatit rezervacni zalohu ale nerekli mi ze pokud budu chtit rezervovat auto i do druheho dne, tak ze zalohu stejnak zaplatit musim. To mi sdelili az asi pri 4. hovoru kdy jsem mel koupeny listek a temer sedel v buse do Prahy. Vecir jsem uspesne slozil zalohu a druhy den kdyz volali netrpelive jsem cekal na sve vysnene auto v prodejne. Uz jsem byl nahlasen na recepci a jelikoz zena trosku zbelala tak jsem zacal premyslet co je kde za problem. Po asi pul hodine jsem se dozvedel ze auto si predemnou jeste nekdo zarezervoval. V tu chvili jsem zacal videt rude, nebot kvuli tomuto autu jsem si vzal 2 dny dovolene, jel jsem z druhe casti republiky (z jistych duvodu jsem ho chtel vzit v Praze) a zacal jsem premyslet na kom si tam uz smlsnu. Dotycny si ale auto nevzal a tak jsem si auto po prohlidce, zvednuti, zkusebce, ozkouseni radia a topeni (klimu v zime spatne ozkousim). Svetla svitila, prevodovka radila plynule, jen pri zkusebce jsem zaslechl v jednom prujezdu zatackou takovy nezdravy zvuk. Jelikoz ale mrzlo, tak jsem to s technikem prisoudil ze mozna se dostal snih ted tam kam nema nebo neco jen primrzlo. No tak jednoduche to neni ale k tomu se dostanu. Tak ze tu jsou priblizne casy jak vse fungovalo: na pobocce jsem byl od 12:45, ve 13:30 byl telefonat ze auto je slozene z nakladaku, ve 14:15 jsem sel si prohlednou auto (o tesko dulku jsem byl informovan i presne kde je technikem den predem). v 15:30 zhruba skoncila zkusebni jizda (najelo se asi 5 km kdy se neprojevila zadna zvlastni vada.. jen v te jedne zatacce), tak sme sli k prodejci, ktery nas po 20 min propustil s tim ze nas vezme ridic a doveze do banky pro penize a on pripravi smlouvy a podobne. Na auto sme cekali snad hodinu. Po hodine nas ochotny ridic nas odvezl tam i zpet a to bylo relativne rychle. Kdyz sme se dostali na pobocku, tak sme cekali asi zase hodinu, nez si nas nekdo vsiml.. popravde vsiml si nas technik ktery mne s autem seznamoval a uz chtel predavat auto. Celkem ho zarazilo, ze jeste nemame vyrizene papirovani. No papiry byly vyrizene asi po zrhuba dalsi hodine. Chtel jsem si jeste overit jak jsou na tom kapaliny a nechal jsem se ukonejsit ze kapaliny jsou OK. V tuto chvili z jineho servisu vim ze olej v prevodovce je skutecne OK, v motoru je trosicku pod minimem, kdyz jsem s autem dojel do toho servisu tak bylo malo kapaliny v servu. Podle vyjadreni technika co auto kontroloval je sporne soudit zda o kapajicim servu vedeli v aaa a nebo ne, rozhodne meli pry odhalit volnou tycku stabilizatoru a spodni silentblok motoru. Na jejich obhajobu zatim mohu rici ze se snazi komunikovat nejen na muj podnet ale hned druhy den volali, jak se mi jelo, zda auto vykazovalo nejake problemy ci jsem si vsiml ze by se projevil problem na ktery jsem upozornil. Jelikoz jsem rekl ze ano, tak okamzite zapsali reklamaci a do 5 minut od ukonceni hovoru mi volal reklamacni technik jak vim co s tim autem je, jak se problem projevuje a pozadal mne at az budu mit cas zajedu s tim k nejakemu technikovi/autor servisu a nebo proste nekam, kde reknou co je presne za problem. Neautorizovany autoservis ohodnotil opravu na +-15k a rekl ze se bat nemam, ze uz nekolikrat psal posudek na auto z AAA a vzdy uspesne dopadla reklamace. Rekl ze nemohu po AAA pozadovat vymeny rozvodu, oleju, filtru a nebo brzdovych desticek/kotoucu, ale to co tam je za problem by mely v AAA urychlene vyresit. Kdyz jsem dnes upresnoval zavadu, tak to pry interne dostalo vysokou prioritu reseni. Znam par lidi kteri koupili auto v AAA a nikomu se tak nevenovali zatim. Snad bude ma reklamace uznana a snad bude uznana rychle:/. Pokud bude zajem, rad poreferuji jak to pokracovalo.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek TripleA scouting report
|