D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: 411: Bodový systém "funguje"
    (ze dne 27.07.2008, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 27.07.2008 22:17:56     Reagovat
    Autor: STK - STK
    Titulek:A vida...
    To je starý problém. Hodně lidí umí číst, čte písmenka, málokdo má trpělivost se prokousávat čísly a vztahy čísel.

    D_FENS to udělal - a vida...

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 15:15:48     Reagovat
    Autor: xter - Neregistrovaný
    Titulek:Re: A vida...
    blbost nefunguje

    a jsem radovan.bloger.cz/z-hnusaka-metrosexual :-)

    Komentář ze dne: 28.07.2008 00:28:27     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:njn..
    ..to se dalo čekat.. přeci si pod sebou nebudou podřezávat větev, že..

    Komentář ze dne: 28.07.2008 09:28:32     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Bodovy System
    Bodovy System v CR je snad vubec nejhloupejsi system na svete. Existuje jeste jina zeme na svete, kde se body trestaji nezapnute pasy, ci prekroceni povolene rychlosti o 1km/h?

    Vzhledem k tomu, ze pocet nehod neklesa, ale spise naopak, se zda byti tento buzeracni klacek nefukcni.

    Nevim, proc ty veprove hlavy musely neco vymyslet, kdyz z toho prejtu vylezlo takoveto dilo. Stacilo prebrat (az na uplne vyjimky), bodovy sazebnik z Nemecka a meli bychom system 1000% lepsi nez ten dnesni paskvil.

    Jedna z veci, nad kterou bych v Cechach blil!

    Btw. co se stal s tim sdruzenim, uz nevim jak se jmenuje a odkaz z D-Fensovy stranky jsem take nenasel.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 09:40:24     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Bodovy System

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 22:51:41     Reagovat
    Autor: Praetorius - XIV
    Titulek:Re: Bodovy System
    Jake vyjimky? Ty tri body za pad s autem z pobrezni hraze do more bych tam klidne nechal. :)

    Komentář ze dne: 28.07.2008 09:43:36     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:???
    jistě, že bodový systém funguje, bylo prokázáno, že aby fungoval, musí polychčije precisovat své úkony a řidiče postihovat padni, komu padni - i když jak známo, někomu padne, někomu nepadne :o) mě osobně je třeba úpplně u prdele, kolik mám/nemám bodů - to by mělo zajímat zejména takového řidiče, který jezdí jako křřesťan a dodržuje rychlost - co postrádám, je udělení vyšších pravomocí takovým řidičům. ano, jsou to oni, strážci tradičních hodnot, kteří dbají na dodržování zákonů tam, kde se polychčije neukazuje a tito řidiči umravňují bezohledné ignoranty jedoucí považte třeba 52,8kmh v obci !!!!!

    zákonodárci by se měli zamyslet nad tím, zda nevyužít jejich výjimečný cit pro tradice a schopnost monitorovat vše vůkol a zda na ně nedelegovat pravomoci PČR, případně BIS - to by jistě zajistilo pořádek, po němž volá každý slušný občan!!!

    a dále zákon nepamatuje na piloty na motorkách. ty vzdorují jak sdravému rosumu (c), tak zákonům a smějí se slušným občanům do tváře. sice posunuli čr na 1.místo v úmrtích motorkářů, což je chvályhodný očistný samoregulační proces v souladu s přiroseným výběrem (c), ale ptám se - "je to dostačující ???" a někdo by měla také zakázat úhyn známých osobností na motorkách, díkyy nedokonalosti zákonů teď cellá země truchlí za bubeníkem chinaski, který vyhynul při předjíždění zleva, když mu frustrát schválně odbočil doleva a ještě drze zablikal. to by jeden blil ..

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 10:03:19     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: ???
    Ne, ne, sledovani mereni rychlosti na vsech komunikacich by melo byt duslednejsi. Meli by za timto ucelem byt znovu vytvoreny Lidove Milice. Misto drahe techniky bych Milicionare vybavil uniformami, stopkami, dvema vysilackami a samopaly AK 47. Vse bez pochyby tli nekde ve statnich bezpecnostnich reservach.

    Dvojice soudruhu by mohla soustavne vykonavat usekova mereni rychlosti (stopky a vysilacky: "Josefe Visarionovici fcil projel, zahajte mereni rychlosti."). Druhy soudruh se stopkami by vzdy vedel, ze nad x sekund ma co do cineni se zlocincem. Za kazdym provinilcem by tak poslal dva, nebo tri body z AK47 podle miry provineni. Pokud by se jednalo o kulaka, imperialstu, ci cloveka z jineh pro spolecnost skodliveho puvodu, tak by inkriminovaneho rovnou vybodoval dlouhou davkou bodu z AK47.

    Republiku si ro-zvracet nedame!

    Cely system musime odbyrokratizovat. At ziji lidove milice!

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 10:22:19     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re: ???
    myslel jsem si to - ano takto vypadá "nákladově efektivní model", který by vycházel ze zdejších tradic a dal by mnoha životům na obou stranách systému opět smysl. a také bych se nebál to provázat s nejnovějšími poznatky a kromě zavedení plošného systému parkovacích zón ve všech obcích a by mělo být zavedeno právo průjezdu na všech komunikacích podpořené vybíráníím mýtného. řidiči kamionů by těžko mohli švindlovat, když by je na hranici každé obce zastavila závora s ozbrojenými milicionáři, kteří by od nich vybírali mýtné. nějakého kapše tady nepotřebujeme. tím se jednak snížily exhalace výfukových plynů a jednka by cizáci měli ztížený vjezd do obcí - tudíž by razantne poklesla kriminalita.

    no, a ptoom by i sdružení jako oživení mohlo přejít na placený režim, kdy by za každé udání vyplácel státní fond veřejné bezpečnosti třeba 10 tiis. Kč - konečně by i v čr zavládla svoboda a bezpečnost.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 16:15:49     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: ???
    Jo, jo, hnedle bych si dovedl predstavit nekolik Beraterfolien s argumenty pro znovuzavedeni LM. Hemzilo by se to samymi "leverage of the existing assets - (tlejici uniformy & AK 47)"; "value chain optimization - shortening of the latency periods within the communication lines" (kulky nahradi dopisy s vypisy z bodoveho konta); "reduction of the SG&A costs" (milicionar = Front Office Traffic Manager); pripadne "holistic approach for labor utilization across regions".... ;-)

    PS: Je to az tak blbe, ze by se toho mohl nekdo chytit.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 16:56:14     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ???
    ještě bych doplnil pár pojmů, které by zasloužily (c):

    old order = řád, jímž by se mohla i dnes řídit inkvizice

    synergy impact = ti, kdož volají po pořádku, budou ukojeni ve svém štěstí, při nákupu nad 100 kč umělohmotný milicionář zdarma (pochopitelně vybavneý spojovou tehcnikou jako je gps a mikrofon s vysílacím modulem na 3 roky provozu)

    liberation = svobodně si nakupuj vole, nakupování je radost, no ni ?

    humanistaion = vjec tradice - výchova slušných lidí z amorálních spratků - něco na způsob home made lebensborn s centrálou na adrese zzr

    reporting = udávat se nemá, ale hlásit se musí!!!

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 23:25:06     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ???
    No, ja bych si daval pozor na prvoplanove politicke vyrazivo. I prumerne bystry posluchac zavetri zradu. Nejlepe je argumentovat policky neutralnim vyrazivem naprosto politicke cile. Nejprve odlakat pozornost posluchace nejakym ne uplne beznym slovnim spojenim - tzv. metoda skunk. Posluchac se ve sve mysli zabyva tim, co by to tak mohlo byt, zatimco "debata" je uz daleko jinde a meeting minutes se pisi... Tady bych vkladal nadeje do synergy effects - napr. finger-trigger synergy effects - nikdo nevi co to je, protoze to nic neznamena (maximalne se necha navest na neco jako, ze milicionar a prst na spousti - "Aha efekt" jak vysity a presto kravina), ale mozek to na chvili zamestna.

    Reporting & monitoring by se dal jeste pouzit. Praskaci milicionari by zpusobili "enrichement and enhancement of the existing reporting and monitoring facilities - thus contributing to the continuous and sustainable self-improving capability of the overall business process fabrics". :-)

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 07:55:59     Reagovat
    Autor: jam - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: ???
    >> Dvojice soudruhu by mohla soustavne vykonavat usekova mereni
    >> rychlosti (stopky a vysilacky: "Josefe Visarionovici fcil projel, zahajte
    >> mereni rychlosti."). Druhy soudruh se stopkami by vzdy vedel, ze
    >> nad x sekund ma co do cineni se zlocincem.

    nemyslim si ze je az takove hnidopizstvi, kdyz upozornim na skutecnost, ze tito soudruzi by strileli do sporadanych obcanu. zde totiz plati neprima umera, cim delsi cas, tim mensi rychlost. takze nad x sekud, kde x predstavuje casovou konstantu urcujici rychlost 50km/h na urcity usek (napr. x je 74 vterin na kilometrovem useku, kde predstavuje rychlost okolo 49,5km/h) jede vozidlo rychlosti mensi nez 50km/s, zatimco pod x sekud (v nasem prikaladu treba 70s) je rychlost vyssi (ukrutnych 52km/h v nasem modelovem prikladu).

    je celkem tristni, kdyz se pod clankem, jehoz autor si dal tolik prace s presnou statistickou analyzou, objevi takovyto amaterismus. nevrha to dobre svetlo na ctenare a simpatizanty tohoto webu.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 08:52:22     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: ???
    Ano, samozrejme mate pravdu, ze misto "nad" tam melo byt "pod" x sekund. Kdyz si jeste vezmete systematickou chybu mereni zpusobenou "Josefe ...fcil" , tak uz je to hroooza, kolik nevinnych by dostalo "body". Navic proti udeleni bodu by se v nekterych neslo uz vubec odvolat (napr. po totalnim vybodovani). Proste ten konstrukt s milicionari mel celou radu nedostatku. Sypu si popel na hlavu a jdu se utopit.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 13:33:08     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:Re: ???
    osobně si myslím, že sestřelení pana bubeníka byl cílený marketingový počin! vždyť jeho legenda je nehasnoucí (soudím podle zpráv, které se od té chvíle nebejdou bez alespoň jedné slzičky a vzpomínkového homevidea) stejně jako ta Lennonova... z Shitnaski (teď jsem si vykoledoval útok několika truchlících náctek bez mozku) se tak bezesporu stane stejný fenomém, jakým byli Beatles a jejich duchaplné texty nás budou oblažovat ještě několik desetiletí den co den... už se těším na první Chinaski revival!

    Komentář ze dne: 28.07.2008 09:51:18     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:
    Btw. ad Jizni spojka. Nevim, koho to napadlo, ale nainvestovat do sofistikovaneho 6-ti pruhoveho mostu jiste nejmene mnoho stovek milionu Kc (v dnesnich cenach spise nekolik miliard) a potom to zazdit 60km/h tesne za nim.

    Maximalni pruchodnost komunikace mezi dvema uzly (=vyjezdy/najezdy) je prave takova, jak je pruchodnost jeji nejmene kapacitni casti.

    Byt inkriminovanym dopravnim inzenyrem, tak v dobach spickoveho vytizeni klecim na kolenou vedle silnice a modlim se, aby lide prekracovali tu 60tku. Jinak jsme ty prachy nacpane do sirokeho mostu nasrali ouplne do kanalu.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 12:11:26     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re:
    Situace u mostu je tc. PROVIZORNI. Nasledovat bude vystavba velke MUK.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 12:47:50     Reagovat
    Autor: Tenzor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    To je sice hezke, ale provizorni je to uz asi 10 let. Kdyz uz cpu prachy do mostu, tak dotahnu tech 500 m do konce... Pripadne privru oci a nemerim tam 60tku, abych to tam jo zazdil.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 21:43:27     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re:
    Pobyt vojsk byl také jen "dočasný"

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 08:12:16     Reagovat
    Autor: tmiso - tmiso
    Titulek:murphy
    docasne riesenia vydrzia najdlhsie

     
    Komentář ze dne: 31.07.2008 11:00:43     Reagovat
    Autor: Skeptik - Skeptik
    Titulek:Re: Re: Re:
    No, lanovy most byl navrzen a z vetsi casti vybudovan este za predchoziho rezimu. Ta priserna docasnost vznikla az (zanedlouho) po Plysi - odhadem tak 92. Nikoli tedy 10 let, ale 15 a vice. Tolik k docasnosti.
    (Vlastne, jeste ne: pokazde kdyz vidim ze za neco muzou komunisti, otevira se mi kudla v kapse - od revoluce je to uz skoro 20 let, coz je podobne dlouha doba jako mezi padem Rakousko-Uherska a prichodem Adolfa do Cech, tedy opevovana 1. republika. Proc oni za 20 let vybudovali stat na takove urovni a my porad jenom skuhrame?)

     
    Komentář ze dne: 31.07.2008 11:17:32     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Nejsem si jist, zda museli něco budovat. V podstatě po rozpadu RU převzali fungující stát.

     
    Komentář ze dne: 31.07.2008 12:02:26     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Kdyby za rok prisel ada, videl bys, jak by se na nase obdobi vzpominalo s laskou a dojetim jako na casy nevidane svobody a prosperity...

     
    Komentář ze dne: 31.07.2008 12:36:54     Reagovat
    Autor: Skeptik - Skeptik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Za "Ady" urcite, ale ted snad tady tyhle prekazky nejsou ;-) Zato vymluv na komunisty slysim porad dost. Fakt by me zajimalo jestli za 1. republiky porad nekdo omlouval svoji neschopnost "dedictvim 300 lete habsburske poroby" - a ze ta poroba trvala o poznani dele.

     
    Komentář ze dne: 31.07.2008 12:54:04     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jiste, ze casto omlouvali vsim moznym, jako vzdycky, ale Za Habsburku se tady prumysl budoval, ne likvidoval, jako za bolsevika. Stejne tak to plati i o kulture, vzdelani, mezinarodnim obchode. A to vubec nemluvim o vlastnostech, jako udavacstvi, uplatkarstvi, lenost a podobne, ktere za bolsevika, narozdil od doby Rakouska, neuveritelne bujely.

    Jiste, ze svadet na to vsechno nejde, ale i dneska bych se nebal svest na bolsevika treba zkazu mnoha nasich podniku, z nichz mnohe neexistuji a jine jsou totalne na dne, nebo treba neuveritelne chovani mnoha lidi, kteri zili v mravne pokroucenem rezimu.

    Komentář ze dne: 28.07.2008 10:34:02     Reagovat
    Autor: ronin - ronin
    Titulek:
    Jen technicka - ICZ a.s. je sice velka zmrdifirma, ale orientujici se ponekud jinym smerem nez jsou radary. V tom budou naprosto nevinne - leda by to bylo opacne, firma zcela integrovana (cti parazitujici) do statni byrokracie ma nejaky vejvar i na radarech, ale neni mi o tom nic znamo.

    Komentář ze dne: 28.07.2008 11:15:05     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Drobné nepřesnosti...
    Pane D-F, Vy jste si s tím dal ohromnou práci, která Vám musela sebrat spoustu času a přitom jste to pohnojil špatnými fakty, která jdou jednoduše ověřit.

    2 body se odečítají za překročení limitu ne o 10, ale o 20 km/hod v obci.
    Za nepřípoutání pásy není 1 bod, ale 2 body (v novém návrhu jsou to body 3...)

    Nechci být hnidopich, který bazíruje na detailech a přitom nepochopí (nebo nechce pochopit) podstatu článku. To v žádném případě ne-e, já naopak Vám za Vaše zveřejněné poznatky strašně fandím a děkuji. Ale nahráváte tímto "kompetentním" osobám, které tyto kloudné analýzy smetou ze stolu právě na základě takových drobných nepřesností.

    Když jsem tohle četl, vzpomněl jsem si na kauzu filmu "Globálně přehřátý švindl", který dostal minulý týden od anglického soudu ránu za zkreslená fakta. Oteplení tímto dostali v náhonu hodně vody na svůj mlýn...

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 11:46:36     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:Re: Drobné nepřesnosti...
    Jo, to se stává. Další příklad jsou nedávné články Fakta a mýty o zbraních. Najde se tam pár drobných, zbytečných chyb, které by mohly celý zbytek textu potopit.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 15:49:08     Reagovat
    Autor: Hugos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Drobné nepřesnosti...
    Mluvíte o nepřesnosti, ale sám uvádíte nepřesnost - 2 body se udělují za překročení (v obci) do 20 km/h, čili teoreticky už za 1 km/h.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 19:53:08     Reagovat
    Autor: .m. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Drobné nepřesnosti...oprava opravy
    Dostal jsem 2 body za rychlost 64km/h. Proc na 4-proudovce nedat 50ku a merit, prece rychlost je spatna a v obci dvojnasob. Takze to budou spis 2 body za prekroceni rychlosti do 20km/h v obci.

    Za pasy potvrzuju 2 body. Proste si to ti 2 hulvati odsvedcili a ja jsem mohl vykladat cokoliv :(

    Odvolaval jsem se, ale marne.Bohuzel jsem zasantrocil slozenku. Dost drahy spas, takze doplnim varovani - dnes rano ( asi po pul roce po rozhodnuti) jsem byl zaplatit exekucni vymer (cemuz predchazi obstaveni uctu a sporeni a buhvi ceho jeste) castka = 1900 pokuta + 1000 odvolavani + 4300 exekucni pravnik magistratu + 7725 exekutor = 14925 Kc

    nu, dobre mi tak

    Komentář ze dne: 28.07.2008 13:25:49     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:podle mě
    bude hodně získaných bodů i za nemístnou buzeraci a nesmyslně umístněné značky... hned šáhnu po jednom příkladu, který mě do očí trefil dnes ráno... během mé týdení dovolené se na tradiční cestě do práce Šestajovice-Žižkov cosi změnilo... kdo zná cestu z Čerňáku do centra přes Hloubětín, jistě mi dá zapravdu, že kolony na Poděbradské jsou takřka 24/7 i teď o prázdninách... jako každý správný pražák využívám místní znalosti (samozřejmě k nelibosti všech přespolních) a kolony se snažím všemožně objíždět skrzeva obytné bloky... doposud byla takovou pěknou alternativou ulice Horoušánská (když kouknete na mapy.cz, stále vedena jako jednosměrka)...
    dnes ráno jsem však zůstal poněkud na rozpacích... jednosměrka sice zůstává, ale na jejím začátku se objevila cedule "zákaz vjezdu" (zřejmě některý z obyvatel zaloboval a nyní bude mít cestu ke kontejnerům bezpečnější)... celé to působí velice komicky a jestli to tam bude takhle i zítra ráno (tj. jestli někdo zn. jednosměrky nesundá") pořídím photo, aby se mohl každý pokochat...
    každopádně tato "zkratka" se využívá již dost dlouho a spousta řidičů do ní stále bezmyšlenkovitě zajíždí (byl jsem jeden z mála, kdo se zarazil a přemýšlel, zda to projet)... osobně se domnívám, že již zítra tam bude stát panáček a pokutovat (bodovat) "neukázněné řidiče"...

    Komentář ze dne: 28.07.2008 15:26:54     Reagovat
    Autor: Bubik - Bubik
    Titulek:No vida.
    D-fense jsem četl až o katodovi. Kdyby Katoda zvolil tuhle formu prezentace výtvarně přizpůsobenou senatorskému myšlení, udělal by lépe,

    Bohužel jak je vidět, statistika čtenáře neláká. O tom svědčí počet příspěvků tady (15) a u Katody (přes 60)

    Komentář ze dne: 28.07.2008 17:15:05     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:a (dost) mozna bude hur
    Shodou okolnosti dnes vysel na titulni strane E15 clanek s nazvem "Novy silnicni zakon finisuje" - doporucuji precist.
    Nazor si udela jiste kazdy svuj.
    Osobne se mi dela nevolno a obavam se, ze tu novelu si bude chtit byroaparat prosadit stuj co stuj. 411-ctka selhava na plne care, tudiz je potreba vytunit buzeraci lidi na max. level. Silnicni zakon, jakozto vselek na ceske silnicni trable nelze zavrhnout. Tim by se priznalo totalni koncepcni selhani. Takze novelizovana 411-ctka MUSI prinest vysledky. Lhostejno, za jakou cenu. V zajmu "bezpecnosti" ceskych ulic jde i listina zakladnich prav a svobod do hajzlu.
    A to pry ziju v demokratickem zrizeni...

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 23:14:37     Reagovat
    Autor: Sectoid - Sectoid
    Titulek:Re: a (dost) mozna bude hur
    Cetl jsem to pri pause na obed mezi jednim parkem a druhym parkem. Ten druhy mi prestal chutnat :) Zajimalo by mne, jestli tomu autor clanku opravdu veri.

    Komentář ze dne: 28.07.2008 18:56:18     Reagovat
    Autor: eNiks - NX-306
    Titulek:Ono to funguje...
    docela by me zajimala ta statistika oddelene pro body rozdane PCR a mestskou a obecni policii. Obecne mi prijde ze zatimco mestska policie se snazi rozdat body a pokuty za kazdou <>ovinu, PCR naopak hodne veci promine, resi dohodou (ackoliv to jiz nemuzou) a obecne udeluje male tresty.

    Tim ze napriklad dopravni nehody vysetruje exkluzivne PCR pak dostane vinik nejmensi prestupek, na ktery to lze napasovat. Co se stalo me tak kdyz me sejmul clovek co je na oranzovou/cervenou tak dostal pokutu za nedani prednosti v jizde 2500 (moje i jeho auto skoncili na srot). Podobnych zkusenosti s PCR mam vice. Stejnou pokutu dostane clovek od MP kdyz jede 2x 55km/h v obci. Pak se nema vnimat bodovy system jako nesmyslna buzerace.

    BTW nevite jak resi/boduje PCR u realne zavanych prestupku, napriklad jizda v opilosti?

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 20:03:52     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Ono to funguje...
    To ale není reálně o nic závažnější, než 55 km/h v obci!

    Reálně závažný přestupek je nebezpečná jízda, naopak v pořádku je bezpečná jízda. Obojí zcela a dokonale bez ohledu na množství alkoholu v krvi.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 10:32:38     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Ono to funguje...
    že okázale ignorujete současný stav poznání v této věci z vás v očích ostatních inteligenta nedělá, právě naopak.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 10:55:55     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Ono to funguje...
    A jaký je ten "současný" stav poznání? A proč některé státy jsou ochotny tolerovat téměř 1 promile?
    Řekl bych, že to OC vystihl správně. A podstatně nebezpečnější než nějaké to promile je třeba únava, stres, nemoc. To ale nelze změřit dýchátkem a tak to bedlivý systém ignoruje. Docela by mě zajímala statistika nehod, kde by byl třeba faktor únavy vyčíslen.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 13:29:36     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ono to funguje...
    první věc - států, které tolerují kolem 1 promile je naprosté minimum. ve většině evropských zemí je to kolem 0,5 promile, a mnohde také funguje právní domněnka o vině za případnou nehodu, pokud je v krvi naměřen byť podlimitní alkohol. to je ale stejně jedno, tuhle tu OC obhajoval nějakýho papaláše, který měl 2 promile.

    druhá věc - to, že nehody mohou mít i jiné příčiny je snad dostatečným důvodem k tomu, aby se řidičům ponechala možnost jezdit opilí?




     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 14:38:32     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ono to funguje...
    Evropských států, které tolerují 0,5+ promile je asi 16. To není málo. U nás se na člověka s třeba 0,4 pohlíží jako na vraha malých dětí. Není to zvláštní? To, že nehody mají i jiné příčiny pochopitelně není důvodem k jízdě v opilosti. Ale je 0,5 nebo 1,5 promile opilost? Asi jak u koho.

    Proto souhlasím s OC, že jízda je buď bezpečná a nebo nebezpečná. A je celkem jedno, jakou má nebezpečná jízda příčinu. A proto mi připadá nesprávné jednání, kdy hlídka policie namátkou někoho zastaví a kontroluje přítomnost alkoholu v krvi. Pokud nějaké promile má a jeho jízda nevykazovala nějaké zvláštnosti, v čem je problém? Pokud stejná hlídka zastaví člověka unaveného a vystresovaného, nechá ho bez problémů pokračovat v jízdě. Rovněž nesmyslné je u nehod, kde je zcela zřejmý viník (např. nedání přednosti), do posuzování zatahovat alkohol.

    Pokud někdo způsobí nehodu (a tedy škodu na majetku nebo zdraví někoho dalšího), mělo by být při posuzování jeho viny přihlédnuto ke stavu, v jakém se nalézal. Ale to při jakékoli činnosti, ne jen při řízení auta.

    Komentář ze dne: 29.07.2008 10:42:47     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Body...
    Co furt máte s těma bodama? Ty jsou v tom nevinně. Bodový systém je pouze EVIDENČNÍ a ne trestající prvek v v té "411"... Žádné body, ani kdybychom je přejmenovali na puntíky, nevyřeší aroganci a bezohlednost řidičů. Namátkou, proč bych na přehledné rovince jel 90, když všem natřu prdel svým "bourákem", bohužel nejčastěji zn. Škoda, z něhož, čumte na drát, dostanu i 140? Pyčo, mám hustou motorku, ta jede, tak vám to teda ukážu... Proč tady sakra jedeš 50? Protože se to má? Hovno, máme demokracii, můžu si dělat, co chci, tak hurá, amyška sem, myška tam. Že se o kus dál na semaforech na červené znova setkáme? Hm...
    Zrovna včera, na křižovatce chci odbočit z vedlejší doleva, na hlavní je zleva zácpa, jelikož mají tam auta červenou. A zprava nikdo nejede. Nějakej debil v Superbu mě nepustil, protože jim zrovna blikla zelená, on najel do křižovatky, čímž ji ucpal, jelikož před ním se rozjížděli pomalu. Tak přehrkal pomoalounku křižovatku a za ním stojící řidič v dodávce na mě zablikal, rukou mávl, a v pohodě a klídku mě pustil. Proč už to neudělal ten Superb...? Kdyby místo mě byl nějaký "závodník" ve "vytuněné" káře, kdoví, co by se dělo.
    Prostě zákony máme, ať už je jejich kvalita jakákoli, co chybí, je jejich respektování a ochota nést odpovědnost za důsledky jejich porušování. Ono to, že zákony jsou mnohým lidem pro kočku, je způsbeno tím, že pro normální lidi je například nepochopitelné, proč se má za dnešního slunného počasí svítit. Jo, zvedá se spotřeba auta, a v důsledku se napakuje stát na spotřební dani... Proč je na světě nová značka o povinnosti používání zimních pneumatik? Protože byly nehody na rozbředlém sněhu nebo sněhu jako takovém? Jaksi se pozapomíná, že sebelepší pneumatiky na ledě či břečce jsou hovno platné, zvlášť když to dotyčný praská hlava nehlava 130 po dálnici. Jedu maximálně povolenou rychlostí? Jedu. Mám zimní gumy? Mám. Takže za to, že jsem někoho při bouračce zabil, vlastně nemůžu, no ne?

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 11:31:06     Reagovat
    Autor: rzx - rzx
    Titulek:Re: Body...
    Uvedomte si prosim, ze ne kazdy ten, kdo jede nebo by si pral jet legalne 160 po siroke prehledne okrsce musi byt nutne ten, kdo pojede 90 v neprehlednem mestskem useku a delat blaznoviny na krizovatkach. Naopak to muze byt ten, kdo pak v 50tce pojede 30, protoze vice mu v konkretnim miste pripada prilis nebezpecne.

    Pokud mate v hlave zarazeno rychly = bezohledny a nebezpecny, pak si zkuste rozsirit perspektivu.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 11:59:10     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Body...
    Klidně si ji rozšířím... Můj poznatek je zatím zkrátka takový, že ti, co mají opravdu silnou káru, kde 250 km/h limituje omezovač, nepotřebují nikomu nic dokazovat, a v poklidu si jedou 100-120, dbají na bezpečnost svoji i ostatních a podle toho taky na "padesátce" jedou. Pravda, na dálnici to rozbalí, a jedou, avšak pro mě nepředstavují potenciální nebezpečí, jelikož jim z levého pruhu uhnu a tu půl vteřinu, co mě míjejí, přežiju...:-)
    Ale z těch, pro něž je 250 km/h zbožným přáním, "devadesátka" jen pro staré Škodovky a "130" na dálnici fakt, pyčo, buzerací, tu Avii, co se za ní vleču, ku*va musím do kopce před horizontem předjet, co tady s tou kraksnou chceš, když já mám, woe, Oktávku, f dehetu, fmetle, na hlínách, a navíc s červeným DI, plná čára je pro okrasu, řezat zatáčky, do kterých nevidím, je samozřejmost, z těch mám husí kůži a klidím se jim z cesty.
    Jo, a mimochodem, legálně 160? To nejde, maximálně 50, 90, 130 nebo podle značek...:-)

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 22:48:54     Reagovat
    Autor: Bubik - Bubik
    Titulek:ale nesmysl Pískote
    ti, co se neřídí silou káry ale mozkem v hlavě jedou v obci 50, max 60, kolem tramvajových ostrůvků 30 a bedlivě pozorují čekající a kolem školy v půl osmé ráno klidne i míň. Na volné silnici, kde jsou skoro sami pak 120 a na nepřeplněné dálnici třeba k Rozvadovu 160. Bez ohledu na počet kobyl pod kapotou.

    Ona bezpečnost není o pomalosti, ale o správné rychlosti vzhledem k dané situaci.

    Ale máte pravdu, občas mám taky pocit, že největší kaliči bez ohledu na vhodnost jsou modří kyslíci v oktávkách, co do nich přesedli ze žlutých felicií.....

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 08:38:52     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: ale nesmysl Pískote
    Myslím, že oba píšeme to samé. Jen bych rozlišoval silnou a "silnou" káru. Protože řidič "silné" káry, bohužel typicky Oktávky nebo Fábie, klidně přefrčí na dvouproudé ulici přechod pro chodce, i když v jednom pruhu auto před přechodem stojí, kdežto ten druhý, např. v "Meďouru" s klidem taky zastaví. Ale i tady se najdou vyjímky typu rychle zbohatlý "podnikatel", jedoucí stylem "...já na to mám, pyčo, koukejte..."
    A tu větu "Ona bezpečnost není o pomalosti, ale o správné rychlosti vzhledem k dané situaci.", tu si nech patentovat. Zajímalo by mě, co by asi tak MDČR dalo do statistik nehodovosti, kdyby se jí každý řidič řídil...

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 09:31:54     Reagovat
    Autor: Q - Q
    Titulek:Re: Re: ale nesmysl Pískote
    Kdyby se touhle vetou kazdy ridil, nepotrebujeme rychlostni limity. Ale protoze kdejaky kreten, co si koupi kcharu na lizing se splatkami, co konci tesne pred duchodem to musi vsem ukazat, jak mu to jede a jak je kazdej jinej luzr, protoze on jede rychle a bezpecne, tak holt musime mit alespon limity maximalni rychlosti. Cili platime za to, ze mezi sebou trpime blbce a dokud bude to, ze nekdo nekoho oprasil povazovano za akt vitezstvi a bude to glorifikovano, nebude tomu jinak.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 09:38:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: ale nesmysl Pískote
    Souhlasím.
    S motocyklem nemám problém zpomalit nebo zastavit, protože rozjezd na přiměřenou rychlost mi nečiní sebemenší probém.
    Na dálnici proto klidně pustím kamion na předjetí, protože z 80 na 160 zrychlím za 6 sec. V souvislosti s tím rozumím tomu, že brzdění a zpomalování tzv. ze slušnosti je otrava zejména pro ty, jejichž haťapky a tédéíčka, pyčo na rozumnou cestovní rychlost zrychlují celé dopoledne na trase Brno-Jihalva 8o)

    V tom vidím hlavní rozdíl mezi silnými vozidly a slabými, těžkými krámy.

     
    Komentář ze dne: 31.07.2008 07:07:46     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: ale nesmysl Pískote
    Vy jezdíte po dálnici 160? VRAHU!!!

    Nemyslím si, že by brzdění ze slušnosti bylo o těžkých krámech. To je o buranství za volantem, takový jouda nemůže pochopit, proč by se měl kvůli někomu omezovat. Já říkám pořád, že i dálnice plná kamionů se dá projet plynule, kdy ručička na tachometru nemusí klesnout pod 110, jen je třeba předvídat a taky si to před sebou trochu organizovat. Jenže tohle je pro burana za volantem moc na mozek a tak se radši bude pořád někde cpát, blikat, panicky brzdit,... Že se jim chce pořád se stresovat.

    Komentář ze dne: 29.07.2008 10:52:25     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Poklona
    Díky, D-FENSi. Takovýhle výcuc, klobouk dolů. Co se týče MDČR, zřejmě se řídí Churchillovským výrokem : "Věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji." Zrovna včera jsem slyšel z úst pana Hanzelky v radiu další perlu. Týká se to toho, že dopravci chtějí nějakou slevu na mýtném za proježděné kilometry, konkrétně např. při nájezdu 60 tkm ročně a více je sleva 13%. Hanzelka prohlásil, že propad příjmů do jakéhosi fondu, kam příjmy z mýtného směřují. v řádech stamiliónů korun (přesně to nemají ještě nemají spočítané...) je vlastně prkotina, že se to ani nepozná!!! Zajímalo by mě, jestli o těch 13% by se krátily příjmy jen do toho fondu, a Kapschi by zůstaly příjmy v celé výši...

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 11:39:32     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Poklona
    Ono kolikrát ani nemusí jít přímo o falšování statistik. Stačí prostě vybrat jednu z mnoha validních metod zpracování a presentace...

    Co se týče Kapsch, tak ti berou 75 milionů/měsíc s jedinou podmínkou - musí se vybrat víc než těch 75M. Pokud se vybere méně, tak stát utře hubu, ale nemusí doplácet rozdíl. Ta 13% sleva by se fy Kapsch tedy nedotkla.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 12:07:15     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Poklona
    Díky za Kapsch.
    Co se týče validních metod, obávám se, že D-FENS poukázal na to, že sice, možná, byly použity ty validní metody, avšak na nesprávných datech a nebo na datech, které se hodily do krámu. A to už je falšování, ať chci nebo nechci...

    Komentář ze dne: 29.07.2008 11:33:29     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Nostalgie
    Jo,a ještě.. Téměř se slzou v oku vzpomínám, když jsem měl ještě v růžovém řidičáku strčenou tzv. vložku. To byla jednoznačná a okamžitá evidence přestupků, kam se na ni hrabe dnešní bodový systém.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 11:40:48     Reagovat
    Autor: I.R. - Radek
    Titulek:Re: Nostalgie
    jojo proto jsem nepochopil,co lidem na těch bodech vlastně vadí.
    to byly časy.... šlo to i bez počítačů :-)

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 12:04:46     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Nostalgie
    Rozdávání černých a červených puntíků mi vadilo už kdysi dávno v pionierlageru. Aby mne bodoval nějaký nedouk s placatou čepicí nebo příživník na úřadě, je ještě horší.

    Nemám potřebu být takto hodnocen a vychováván.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 12:22:21     Reagovat
    Autor: I.R. - Radek
    Titulek:Re: Re: Re: Nostalgie
    takovejch je většina kdo nemají potřebu bejt vychovávanej.... sice jsou pak stovky mrtvejch,ale vychovávat není třeba.

    každej z těch nedouků má minimálně maturitu.
    a rovnice úředník = příživník tuším vždy neplatí

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 12:51:36     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Úmrtnost na silnicích je sice v ČR o dost vyšší, než třeba v Německu nebo Holandsku, nicméně v porovnání s ostatními příčinami úmrtí (sebevraždy, chřipka, o rakovině apod. nemluvě) je to stále kapka v moři a prostředky, vynaložené na různá dopravně-buzerační opatření jsou opravdu vyhozené z okna.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 12:58:51     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    S prominutím, jak souvisí stovky mrtvejch s mým vychováním?

    Od státu jsem obdržel doklad, že jsem způsobilý řídit vozidlo (mimochodem už to by patřilo zrušit). Já jsem jakožto řidič zodpovědný za řízení vozidla a tedy i za případné škody, které mohu způsobit. Tím, že mi někdo bude vyhrožovat bodem za nesvícení, nepřipoutání, vyšší rychlost,... ubude mrtvých na silnici?

    Úředník, který zpracovává agendu takzvaných "dopravních přestupků" je příživník. Jeho "práce" je totiž zcela postradatelná.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 13:05:20     Reagovat
    Autor: I.R. - Radek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    já jistou souvislost mezi rychlostí,její kontrolou a počtem mrtvých vidím
    mezi svícením a nesvícením dtto
    mezi připoutáním a nepřipoutáním dtto

    mimochodem,dokažte na příkladu,že to není pravda.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 13:29:09     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Žiju. Rychlost volím dle svého uvážení, pásy občas po městě nezapnu, pokud sednu do auta bez automatického rozsvícení, občas zapomenu (po městě, na dálnici).

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 13:29:34     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    No těžko najdete stát, který by byl srovnatelný s ČR a přitom všechny uvedené parametry byly opačné. Velký problém je i v tom, že neexistuje jediná hlavní příčina nehod a úmrtí. Zbývá tedy asi jen částečné srovnávání:

    V Německu není na většině dálnic omezená rychlost. Srovnejte úmrtnost na těchto dálnicích s úmrtností na dálnicích českých, které rychlost omezenou mají vždy.

    V Holandsku prakticky neexistuje "měření za bukem" - radary bývají označené, bývají na vjezdech do vesnic (ne u cedule, ale tam, kde začíná zástavba). Opět, porovnejte úmrtnost.

    Pásy jsou komplikovanější, protože by bylo potřeba srovnávat úmrtnost v čase a nějak kompensovat nárůst dopravy.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 13:52:38     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Pasy jsou potreba, kdyz ma auto airbag - bezpodminecne. U starsich typu aut je lepsi mit zapnute pasy tak do rychlosti 80km/h

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 14:01:49     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Moment, já žiju už delší dobu s vědomím toho, že pokud pásy nejsou zapnuté, jsou airbagy deaktivované. Tak jak je to?

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 14:08:18     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Mozna u nejakych aut, proste aigbag vystreli proti hlave jezdce rychlosti 300km/h, ja nikoho nenutim poutat se, ale sam to delam (a delal bych, i kdyby to zakon nevyzadoval, stejne, jako sviceni), v jednom aute ale pasy nemam. Helmu bych si v mnoha pripadech nebral, v mnoha ano... Proste jak kdy.

    Hlavne je potreba predvidat a prizpusobit se.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 14:31:06     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Ale airbag nevystřelí při každém nárazu. Jedu-li tedy v hustém provozu po městě (nebo do hospody na vesnici), je velmi nepravděpodobné, že při kolizi dojde k vystřelení airbagu. Proto si dovolím pásy nezapínat. Podobné je to se svícením. Pokud popojíždím po městě, nemá smysl svítit. To samé na dálnici - protijedoucí auta jsou za plotem. Na dálnici má smysl svícení pro moto a rychle jedoucí auta (míněno jedoucí výrazně rychleji než ostatní).

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 14:36:19     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Kdesijsem četl informaci, že airbag vybuchne až při zpomalení rovnajícímu se přetížení 2,5G. Co je na tom pravdy nevím.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 15:02:26     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Nevím, slyšel jsem o rozsahu nastavení akcelerometrů mezi 2 až 2,5G. Záleží také na směru nárazu, tedy na vyhodnocení poměru podélného a příčného.

    Jinak by stačilo kopnout v místě spínače i u stojícího auta :).

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 14:51:06     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Jiste, ze ne, ale kdyz se srazi dve auta, (kazde jedouci 50,uvazujme, ze pred srazkou to obe ubrzdi na 30), tak je to slupka uz dost slusna. a ver mi, ze to "nohama neudrzis" - bez ohledu na nejaky airbag.

    Ja se poutam, jsem zvykly a je to proste zautomatizovany pohyb. Svitil jsem i pred zakonem, pokud muzu udelat cokoli pro svou dobrou viditelnost, udelam to rad (a nemusim pred kazdym temnejsim mistem hlidat, jestli jsem svetla zapnul). A to jak v aute, tak na motorce.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 15:13:10     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Psal jsem o pojíždění ve městě, kdy zařazení něčeho jiného než jedničky nebo dvojky, už je luxus. Zrovna tak, jedu-li u nás po vsi, s pravděpodobností hraničící s jistotou potkám nanejvýš jedno auto, líně se převalující přes výmoly místních komunikací. Opravdu necítím potřebu se v takovém případě poutat.

    O tom, jak vypadá čelní náraz, nepotřebuji poučovat. Už jsem zažil a to v podstatně vyšší rychlosti.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 15:17:40     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    ja padesat, zpomalenych pred narazem na tricet nepovazuji za nejakou nedosazitelnou rychlost.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 14:41:21     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    No ano, to měl být důvod proč se vypínají, aby to nepřipoutanýmu neustřelilo hlavu. Ale v tom případě by mělo vyjít nepřipoutání stejně v autě s airbagama i bez nich.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 14:45:32     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Pokud to ma kazde auto, o cemz pochybuji (viz slavna nehoda Hlinky v superbu)

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 08:52:00     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    No, pokud se pamatuji, zrovna u téhle nehody nebyly airbagy moc platný, jelikož mu to Avie narvala někam těsně za přední A-sloupek a její čumák pak "pošramotil" nohy a levý bok Hlinkova těla.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 08:47:36     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Takže když pojedu ve staré Š120 víc (nesmějte se, jde to, z kopce...), tak mám pásy odepnout??? Znám případ, kdy "šikovným" předjížděcím manévrem náklaďák vytlačil protijedoucí žigulík do pangejtu (žigulík prostě uhnul, aby nebyla čelní srážka). Bohužel se žigulík trefil do betonového mostku, coby nájezdu do pole. Řidič přežil bez zranění(!) jen díky právě zapnutým pásům. Je fakt, že měl od ramene k pasu asi měsíc modrý pruh, ale radši to, než nic...

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 16:15:00     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    u těch dálnic bych se rád zastavil. četl jsem, že loni na dálnicích v ČR zemřelo 45 osob (což je docela málo z celkového počtu 1123 - podle všeho se do toho počítají i R-ka). tento počet lze přirozeně přepočítat na jeden dálniční kilometr a při znalosti intenzit i na dálniční "autokilometr".

    jistě je někdo z místních germanofilů dodat podobná čísla pro německo. dost by mě zajímal ten poměr.

    pak je také otázka, kolik z případného rozdílu by bylo možno přičíst lepšímu technickému stavu tamějších dálnic.

    no teprve poté můžeme usuzovat, zda vůbec existuje nějaká souvislost mezi neomezenou rychlostí na dálnici a počtem nehod.


     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 23:27:48     Reagovat
    Autor: Bubik - Bubik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    podle ročenky ŘSD bylo k 1.1.2007 v ČR 633 km dálnic a 329 km rychlostních silnic. To je dohromady 962 Km, což při 45 zemřelých by činilo jednoho zemřelého na 21,4 kilometrů délky

    Dle statistiky německé za rok 2007 zemřelo na silnicich 4949 osob, z toho na autobahnech 602. Což při cca 12000 kilometrech dálnic ( 2006, novější čísla jsem nenašel) je 1 mrtvý na 19,9 kilometrů.

    viz http://www.derwesten.de/nachrichten/2008/7/17/news-62863741/detail.html

    Tak kde je proboha ta naše novinářská dálnice smrti?

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 10:27:10     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    díky, nechtělo se mi to s mojí "lückenhaft deutsch" hledat a doufal jsem, že to někdo udělá za mě. ale výsledek mě překvapil, čekal jsem, že rozdíl bude vyšší.

    rozhodně z toho ale plyne, že toto porovnání neprokázalo žádnou závislost mezi existencí rychlostního limitu a počtem mrtvých.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 12:32:15     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Nostalgie
    Pozor, on tě neboduje, on jen určuje přestupek, kterého jsi se dopustil. "Hodnoty" bodů má na svědomí parlament...

    Vychováván jseš, ať chceš, nebo ne. Už jen tím, že se snažíš žádný přestupek na silnici udělat (bez ohledu na body), plní zákon výchovnou funkci. To, že tak jednáš třeba "jen" na základě slušnosti, to se do statistik nehodí. To, že represe vpřípadě porušení zákona je v mnoha případech přemrštěná, vede jen k tomu, že se lidi snaží takovýto zákon okázale ignorovat (přeci nebudou respektovat nesmysl), a případně nadávat, když na ně nějaká ta sankce dopadne.
    Příklad :obligátní měření rychlosti. Kdyby v zákoně byla stanovena tolernace, tj. 50 km/h+5km/h(třeba), a terpve nad tu by se postihovalo, bylo by míň "řevu". Těch 5km/h vyjadřuje nepřesnot měření radarem a proměřování rychloměru auta.
    Ukažte mi auto, které má ocejchovánu stupnici rychloměru číslicí 50. V drtivé většině případů je tam jen silnější čárka, umístěná mezi 40 a 60. Je to 50?
    Kdyby se postihovalo od 60 km/h včetně bylo by po řevu úplně, protože neodiskutovatelně, při započítání všech možných tolerancí a nepřesností, řidič jel více než 50 km/h.

    Á propos. Pionierlager, hezké časy. Osobně jsem měl černé a červené puntíky u prdele. I když, červených puntíků jsem mívával dost, když mě poštípali komáři...:-)

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 13:16:40     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    řevu by bylo stejně, akorát by každej řval, že když je tolerance 10 km/h, tak postihovat někoho za 11 km/h je jasná buzerace. Lidi budou řvát furt. To je axiom :)

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 16:18:45     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    samozřejmě. proto je třeba to udělat úplně jinak. stanovit realistické limity odpovídající rozumnému provozu v daném místě a ty pak vynucovat nekompromisně.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 17:12:16     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Samozřejmě. Limity zcela zrušit. A když už je tu závislost na značkách tak rozšířená, pak jen doporučenou rychlost.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 18:22:03     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    to je z mnoha důvodů méně reálná, i když také vcelku alternativa. souhlasil bych s ní však pouze v případě, že by bylo stanoveno, že kdo jel nad doporučenou rychlost je automaticky viníkem či spoluviníkem případné nehody, pokud se neprokáže, že k nehodě se stejnými následky by došlo, i kdyby byl doporučený limit dodržen a důkazní břemeno bude na rychlém jezdci.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 18:22:35     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    vcelku rozumná alternativa

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 22:53:52     Reagovat
    Autor: Bubik - Bubik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    jenže neakceptovatelná - rychlost 52 se změří lehce. Posouzení, zda by k nehodě došlo i za jiných podmínek polovina vyšetřujícíh policajtů nezvládne.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 10:30:38     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    to lze jedině znaleckým posudkem. proto taky píšu, že důkazní břemeno musí být na tom, kdo rychle jel.

    chceš jezdit rychle? musíš být ochoten nést případné následky svého jednání.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 08:27:32     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Pokud se nemýlím, takhle rozumně to mají na dálnicích v Německu. Rychlost neomezená, avšak 130 km/h doporučená. Kdo způsobí nehodu při vyšší rychlosti, je tvrději sankcionován, než ten, kdo se do té stotřicítky "vejde".

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 09:26:22     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Neřvali by, pokud by to v zákoně bylo exaktně popsané, např. "...komu je naměřeno >=60 km/h, automaticky překočil 50 km/h, do měření je započtena tolerance měřícího přístroje PČR i měřícího přístroje auta..." a ne jako dnes, kdy jsou taxativně vypsané hranice rychlosti. Jaksi se pozapomělo, že, podle mě správně, se ozvou právě ty hlasy, že NENÍ uvažována chyba měření radarů a proměřování rychloměrů a celé měření rychlosti se zvrhne akorát tak ve frašku, kdy se lid obecný zabaví kecy, jestli postihovat 51 km/h nebo 54 km/h.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 12:46:11     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    a ty myslíš, že ten komu naměří 61 km/h nebude řvát?
    "Dyk jsem jel jen kilák nad limit, kvuli takový prkotině buzerujou lidi," atd. Úplně stejný jako dnes s padesátkou. Tolerance se nedá nařídit zákonem. Maximálně nějakým interním předpisem lze nařídit policajtům, aby brali až nad šedesát. Pokud dáš do zákona toleranci do šedesáti km, bude to de facto jako kdybys povolil v obci šedesátku, takže celej cirkus se odehraje stejně, ale od šedesáti.

    Jediná tolerance, která by šla do zákona dát je taková, že pokud řidič překročí rychlost o méně než 10 km/h (například), nedostane body a dostane pokutu od 0 do 500 Kč (třeba).
    Ale lidi budou řvát furt. To je prostě základní lidská vlastnost, remcat.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 13:14:01     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nostalgie
    Nepostihuji jízdu nad 60 km/h, ale nad 50 km/h... A jestli někomu změří 61 km/h, tak je jasné, že víc jak 50 km/h jel, ne? Co se dá proti tomu remcat?

    Komentář ze dne: 29.07.2008 14:11:35     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Dfens neumí číst?
    Na tom obrázku je napsáno že 11,97% pokutovaných řidičů, to je .93% ze VŠECH (a ne POKUTOVANÝCH řidičů!) řidičů se dopouští opakovaně přestupků. To je o něco málo míň než každý stý řidič.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2008 14:29:20     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Dfens neumí číst?
    Tak jsem to dočeti a sem z toho naprosto zmatenej. To DFENSi schválně děláš že nerozumíš textu abys ty nepochopenosti moh vyvracet?

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 08:53:43     Reagovat
    Autor: MichalT - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Dfens neumí číst?
    Kdyz bude pravdepodobnost loterie 10prc, s jakou prevdepodobnosti vyhrajes dvakrat? 1prc. Aby byl bodovy system shledatelny efektivnim, muselo by byt procento "recidivistu" RAZANTNE nizsi. Neni.

    V DFENSove argumentaci chyba neni.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2008 21:38:19     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Dfens neumí číst?
    Ale ano, je. Na začátku lže. Je tam 0.93% všech řidičů a on tvrdí že tam je napsáno 0,93% pokutovaných. Přitom podle toho co píše dál je jasný že to neni omyl ale napsaný záměrně.

    Komentář ze dne: 04.08.2008 14:48:02     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:příčiny a následky...
    Pan ministr bezpečí a měkkého teploučka to v TV popsal po svém - bodový systém je funkční, ale roste agresivita řidičů...to je skutečně neprůstřelná teze, jako ostastně řada výroků kolem min.vnitra a min.dopravy. Za úvahu to bude možná stát v případě, kdy si odmyslím od agresivního chování zavádějící veličinu "řidič", a nahradím ji reálnou veličinou "člověk". Rostoucí počet agresivních lidí, resp.čím dál víc nasraných lidí, kteří také, mj. jezdí autem - s tím už se pracovat dá. Pak můžu analyzovat, pročpak jsou ti lidé víc a víc agresivní a pročpak i za volantem "zlobí". Třeba já, když si jeden přečtu, že Čez loni zvýšil zisk o dvě miliardy a staví další elektrárny v Bulharsku, Rumunsku a Mongolsku(Mongolsko asi nee), pan Roman se odměnil za dobrou práci stamilionovou vánoční prémií a příští rok se energie zdraží asi tak o 15%, jsem pak půl dne přinejmenším mírně rozechvělý a v té rozechvělosti třeba můžu přestat i na několik dlouhých minut přestat čučet na speedometer a to se nepovažuji za nějak výrazně labilního agresora. Takže špatné zprávy mohou být jednou z příčin nervozity, potažmo nervozity za volantem. Ono s tím řízením je to jako se sexem. Je to natolik spontánní činnost,že se v ní projeví aktuální rozpoložení mysli. Jsem-li uvolněný a v poho(nejlépe po tom), jedu jak batole. Jsem-li vytočený, jet bych neměl nebo se musím krotit a to v pelechu platí podobně. Tedy pokud to partnerka má ráda, že se přitom rozbíjí lampy a likviduje rám postele, ok...když se při jízdě likvidují svodidla a kcháry, tak to v pohodě spíš není...Takže bych to viděl tak, že čím méně mně bude státní aparát vytáčet, tím lépe budu jezdit. A na to Ti, milý Ivane a Řebíčku, měření, tasery a bodíky nestačí.

     
    Komentář ze dne: 04.08.2008 15:06:59     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: příčiny a následky...
    No vida, řešení nalezeno! Na každé parkoviště budou pod dohledem MVCR nahnány kurvy, které každého řidiče uvedou do stavu uvolněného, aby mohl pokračovat v jízdě jak batole:).

    Komentář ze dne: 09.08.2008 14:34:35     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Neregistrovaný
    Titulek:Boďák ani fungovat nemůže!
    Já jsem byl od začátku proti bodovému systému, přál si, aby ho neprosadili a potom proklínal Šimonovského jaký paskvil nám tu prosadil. Co mi pomůže, že ho pak sesadili, má u mě zato schovanou facku.
    Když jsem si prošel ten paskvil, byl jsem proti už z principu a tušil jsem, že to fungovat nebude. Neřeší totiž opravdové problémy silnic, ale jenom hledá záminky proč buzerovat v drtivé většině vcelku slušné řidiče za prkotiny. Teda uznávám tresty a potírání drog a alkoholu za volantem, sám to taky nedělám a odsuzuji opilce za volantem. Jestě si dovolím poznámku, že skoro stejně nebezpečné jako alkohol může být podcenění únavy, případně nevěnování se plně řízení vozidla především kvůli telefonování, ladění rádia, rozepři se spolujezdcem apod.
    Ještě chápu také tresty za nedání přednosti v jízdě, jinak se tu totiž pozabíjíme. Když už tam někomu vjedu, tak se zatraceně snažím, abych ho nezbrzdil. Od ostatních bych rád dostával totéž. Ani jako chodec tam autům nelezu tak, aby někdo musel kvůli mě zastavovat, ale také nerad pouštím chodce. Je to plýtvání palivem a zhoršuje to plynulost provozu.
    Naprosto ale odsuzuji ten neustálý hon na nedovolenou rychlost, která zpravidla ještě vůbec nemusí být nepřiměřená a nebezpečná. Nejsem zastánce 200 v městě, 300 z místa, ale jde mi pouze o určitou přiměřenost adekvátně konkrétní situaci a ne nějakému neadekvátnímu diktátu předpisů. Už jsem uvažoval i o přelepování buzerbudek lepicí páskou s nápisem "občané proti buzeraci", ale zatím jsem se k tomu nedostal, tak jsem se aspoň nechal vyfotit na motorce jednou ve Vysokém Mýtě se zdviženým prostředníkem, aby bylo jasné, co si o nich myslím.
    Na silnicích je podle mě největším problémem, že lidi prostě neumí jezdit, tj: nemají své vozidlo v ruce, neumí se rozjíždět do kopce, zmatkují, jsou nepozorní, nevěnují se řízení, jezdí se do silničního provozu kochat krajinou a nedochází jim, že ostatní obtěžují bezdůvodně pomalou jízdou. Mnozí také jezdí nevyrovnaně a zbytečně si zvyšují spotřebu svou i autům za sebou. Mnozí řidiči také postrádají soudnost, že sami nedokážou poznat a připustit si, že už nato prostě nemají a včas s řízením přestat. Takoví se projevují zejména bezdůvodně pomalou jízdou, váhavostí, zmatkováním, absencí odhadů všeho možného, před každou zatáčkou brzdí, apod.
    Další věc, která mě vadí je, někdy přílišná frajeřina, nebo naopak páchání naschválů: např: bránění v předjíždění náhlou akcelerací a jiné naschvály.
    To bodový systém neřeší a řešit nebude, protože by to bylo pro policii a úředníky moc práce a menší výsledky. Proto ho v současné podobě odsuzuji už z principu. Tento článek mi jenom potvrdil moje názory. O tomhle už jsem se dlouho předtím hádával s různými lidmi třeba na autorevue. Oni boďák obhajovali a já nevěděl, zda jsou tak blbí, nebo s vymytými mozky a poslušné ovce, nebo jsou podplacení novináři,nebo jsou to úředníci a mají v něm svůj nemalý lukrativní zdroj příjmů.

    Komentář ze dne: 12.08.2008 16:17:01     Reagovat
    Autor: S.P. - Neregistrovaný
    Titulek:Psi štěkají, ale karavana jede dál
    Nejhorší je, že "dopravní odborníci" na názory řidičské veřejnosti z vysoka kašlou. Určitě s odporem veřejnosti dokonce povýšenecky počítají. Já také dokážu vymyslet spoustu věcí, ale nikdy bych neměl tu drzost a aroganci, abych je neověřené a neprodiskutované dával do zákona.
    V poslední době se mi zdává, že se může každý nesmysl a výplod chorého mozku nějakého škůdce stát skutečností. Probudím se a vidím, že je bohužel není sen :-(

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.