D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Subaru Outback 3.0R
    Vydáno 12. 02. 2012 (13297 přečtení)

    Velké zlé auto co žere matky s kočárky, anebo taky velmi praktické, pohodlné, denně využitelné a rychlé auto pro člověka, který skutečně využije všechny jeho přednosti. Tiché, nenápadné, ale i divoce bokem jezdící, takové je Subaru Outback s šestiválcovým atmosférickým boxerem pod solidně dlouhou kapotou. Ale popořádku.

    Subaru Outback se k nám dostalo počátkem roku 2007 z doprodeje skladových zásob vozů MY2006, tedy těsně před faceliftem, který přinesl xenonová světla a pádla pod volant k pětistupňovému automatu, jinak tam kromě drobných designových úprav světel a interiéru nic moc nového nebylo, tedy až na Boxer Diesel, se kterým jsem také měl tu čest při krátké předváděcí jízdě.

    Zvenku

    Design tohoto auta nepatří k nejnápadnějším, ale znalec si ho s ničím nesplete. Díky poměrně robustní přední části a svažující se linii střechy to nevypadá (nebo alespoň ne tak nápadně), že titěrné cosi vepředu táhne za sebou obrovskou zadnici, jak je tomu třeba v případě Octavie I kombi. Musím říci, že se mi osobně velmi líbí zejména přední část, posuďte sami:
     

     
    Poměrně velká zpětná zrcátka mají v sobě blinkry. Řidič je při práci nevidí, jako např. v Golfu V. Jsou samozřejmě elektricky štelovatelná a vyhřívaná. Zadní část je navržena jakoby okolo pátých dveří, kterými se leze do poměrně velkého kufru, který má ale podlahu dost vysoko kvůli pohonu všech kol. Pod podlahou je samozřejmě rezerva a nějaké to nářadí. Na pátých dveřích je vlevo umístěna mlhovka z LED diod (asi kvůli designu, aby nemuselo být červené sklíčko nebo sklo žárovky – na jiný důvod jsem nepřišel) a vpravo couvačka.

    Zevnitř

    Když otevřeme dveře s bezrámovými okny a posadíme se do kožené, vyhřívané a elektricky seřiditelné sedačky řidiče (spolujezdcova je na tom stejně), máme před sebou volant značky Momo s ovladači rádia a páčkou tempomatu a vpravo na středovém tunelu volič automatické pětistupňové převodovky, který umožňuje i manuální volbu převodových stupňů. Kromě něj tu je ještě docela velká odkládací schránka v loketní opěrce a dva držáky nápojů pod roletkou. Spolujezdec má před sebou nemalý kastlík.

    Na středové konzoli najdeme rádio s měničem na 6 CD a překvapivě i s kazetovou mechanikou. Rádio je spojeno se dvěma páry reproduktorů (řečí katalogů automobilek je to osm – po dvou středobasech a výškáčích v předních i zadních dveřích), které hrají poměrně dobře. Pod ním jsou ovladače automatické klimatizace, která funguje velmi dobře.

    Nahoře je displej palubního počítače a navigace. Palubní počítač ukazuje kromě věcí typu spotřeby, dojezdu, času apod. i napětí, procento využití akceleračního potenciálu a přesný počet kilometrů do nutné výměny jednotlivých klíčových komponentů motoru, jako třeba rozvodového řemene. Lze si zde i nastavit, jak dlouho bude vnitřní světlo svítit po zavření dveří, jestli mají blinkry při zamykání a odemykání blikat a podobné věci. Navigace ale oproti tomu za moc nestojí. Ve velkých městech, na hlavních tazích a na západ či jih od našich hranic je velmi dobrá, ale kdekoliv jinde jí zoufale chybí mapové podklady a o existenci Polska nebo Slovenska nemá vůbec potuchy. Toto vyřešil facelift – přišla úplně nová navigační jednotka. K upgradu ale podle Subaru bohužel nestačí koupit DVD, protože jde o jiného výrobce.

    Přístroje jsou velmi dobře čitelné a v otáčkoměru je i ukazatel zvoleného módu převodovky, nebo v případě, že si stupně volíte sami, zobrazuje zvolený stupeň. Obsahuje i kontrolku otevřených dveří, na které poznáte, které dveře jsou otevřeny, a kontrolku nezapnutého pásu řidiče, která umí i pískat, když překročíte určitou rychlostní mez. Stejně fungující kontrolka pro spolujezdce je umístěna na stropu u ovladače střešního šíbru, který zasahuje daleko za hlavy cestujících vpředu. Dá se zatáhnout roletou, ale osobně ho nezatahuji. Interiér je pak příjemněji prosvětlen.

    Těchnika

    Před předními koly je podélně umístěn šestiválcový třílitrový boxer s atmosférickým plněním a dvěma vačkovými hřídeli v každé hlavě. Dosahuje výkonu 242 HP v 6000 RPM a točivého momentu 297 Nm v 4200 RPM. Tohle všechno putuje přes pětistupňový automat na všechna čtyři kola prostřednictvím systému stálého pohonu všech kol Subaru Symmetrical AWD se systémem VTD (proměnlivé rozdělování točivého momentu na všechna čtyři kola). Symmetrical AWD v podstatě znamená, že kliková hřídel a diferenciály jsou v jedné přímce přesně uprostřed auta, takže je na obou stranách stejná hmotnost, stejný počet válců a stejně dlouhé poloosy. Přínos tohoto systému je nejlépe znázorněn v tomto anglicky mluveném videu (http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs), není ale zcela nutné mu rozumět každé slovo, proto doporučuji všem.

    Pětistupňová automatická převodovka s hydraulickým měničem točivého momentu řadí poměrně hladce a rychle. Při klidné jízdě udržuje otáčky motoru pod 2500, při plném plynu však nemá problém jít až téměř k omezovači. Pod plným plynem řazení s autem mírně cukne, což bych přisuzoval slušné porci kilometrů, kterou má za sebou.

    Jak to jede

    Hydroměnič si ukousne něco výkonu motoru a taky hmotnost někde u 1700 kg se nezapře, přesto však dokáže Outback být velmi rychlý, obzvlášť pokud vezmete volbu převodových stupňů do svých rukou, čímž snížíte prodlevu po seznámení pravého pedálu s kobercem na čas limitně se blížící nule. Při klidné jízdě totiž, když prudce sešlápnete plyn a převodovka je v plně automatickém režimu, jí chvíli trvá, než najde správný kvalt a až pak auto vystřelí k horizontu. Doslova. Supersport to není, ale ve srovnání s většinou aut, které jezdí po našich silnicích, je zátah velmi působivý. Výkon okolo 240 koní je zkrátka znát, stejně jako docela velký točivý moment.

    I přesto, že vypadá poměrně vysoce, má Outback těžiště položené nízko díky plochému motoru. V zatáčkách sedí na silnici velmi jistě, i když se díky měkčímu nastavení tlumičů trochu naklání. Není to ale na vyklopení oběda ze žaludku, pouze je znát, na co je tento vůz primárně určen.

    Na sněhu či šotolině nebo jiném nezpevněném povrchu se dá s autem užít spousta zábavy, která by bez pohonu všech kol možná nebyla. Bohužel radost trochu kazí automat, ale s možností manuální volby převodových stupňů to není tak hrozné, i když manuál by byl jednoznačně lepší. K tomuto motoru se ale nedodával. Dobře je, že stabilizační systém se dá úplně vypnout.

    Světlost 220 mm rovněž zaručuje solidní průchodnost terénem. I když Outback není skutečný offroad a nemá tak ani redukci, ani manuální uzávěrky diferenciálů, poradí si s (na zvednutý kombík) překvapivě náročnými terénními pasážemi. Je samozřejmě potřeba myslet na to, že se jedná o celkem velké a těžké auto s rozvorem 2670 mm, ale skutečně toho zvládne docela dost.

    Oproti Volvu XC70, které vidím jako hlavního konkurenta, je Outback lacinější, hezčí a má o centimetr vyšší světlou výšku. XC70 má rovněž pohon všech kol řešený Haldexem a zadní kola připojuje až při prokluzu předních. V tomto videu je velmi jasně vidět rozdíl mezi těmito dvěma vozy. Jedná se sice o starší generace, ale princip pohonu je, pokud vím, stejný. Outback na videu má i automatickou převodovku.

    Celé to je samozřejmě možné pomocí 95ti oktanového benzínu, kterého je potřeba zhruba 10l/100 km.

    Závěrem

    Subaru Outback 3.0R je příjemným, schopným, rychlým a dobře vybaveným vozem na každý den, který se na vás nevykašle, když po něm budete chtít funkci v blátě, sněhu nebo kombinaci obojího. Pohon všech kol je velmi dobrá věc právě ve znesnadněných podmínkách. Škoda automatu, s manuálem by byla větší zábava a i potenciál motoru by šel využít daleko lépe. Spotřeba naprosto odpovídá dynamice auta, ačkoliv chápu, že spořiví jedinci by zvolili chrochtavý dvoulitr. Ten je ale o mnoho slabší a rozhodně nemá tak hladký chod a tak nádherný zvuk, jaký umí vykouzlit jen šestiválcové boxery. A vůbec, spořiví jedinci by asi zvolili jiné, menší a lehčí auto. Pokud by ale chtěli auto takovéhoto typu, z jakéhokoliv hlediska (snad vyjma spotřeby paliva) by šlápli vedle.


    11.02.2012 Bloody Cardinal


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,42] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Bloody Cardinal | Komentářů: 18 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.