Komentáře ke článku: Pro dobrotu na žebrotu... (ze dne 22.07.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
A co s sebou přinést kupní smlouvu s datem tak den dva před podáním vysvětlení ? A s úsměvem na tváři tvrdit
A) že do tý doby existovala smlouva jen ústně a nikoliv na papíře, protože s prodávajícím si věříte a neměli jste zapotřebí jí dávat na papír
B) že jste to auto měl vlastně jen půjčený, ale v tom stresu z toho jak vás prudil úředník jste na to úplně zapomněl ?
C) Nevím jestli s vámi u předchozích výslechů sepisovali vaši výpověď, pokud ne, odmítnul bych vypovídat a ať se třeba poserou, důkaz by nebyl a bylo by po legraci.
|
|
Pokud vím, tak podle české legislativy je kupní smlouvou i smlouva uzavřená ústní dohodou. Tak jim to přines ústně, ne?
|
|
|
Lépe řečeno, kupní smlouva je právní úkon a tak
-Nebyl-li právní úkon učiněn ve formě, kterou vyžaduje zákon nebo dohoda účastníků, je neplatný.
a
-Občanský zákoník, Hlava druhá-Kupní a směnná smlouva nevyžaduje uzavření kupní smlouvy písemně (až na nějaké specifické případy).
|
|
Těch 10 dnů na provedení změny má vlastník tuším podle § 12 zákona 56/2001 Sb., provozování neregistroavného vozidla pak bude asi nějakým přestupkem nebo jiným správním deliktem podle § 83 tamtéž.
BTW -a to auto tedy bylo někdy červené, nebo vždycky modré?
|
|
|
měl jsem podobný problém. pro přihlášení je nutná evidenční kontrola. v případě, že je vozidlo nepojízdné a ve stavu, kdy tuto kontrolu není možné provést (motocykl bez lakovaných částí nemá např. barvu). v takovém případě není možné stroj legálně přihlásit a zákony začínají popírat samy sebe. vysral jsem se na to a přihlásil po půl roce.
být majitelem, neřeknu už ani slovo.
|
|
|
Opovaž se jim něco zaplatit! Ta zákonná lhůta pro přeregistraci je skutečně 10 dnů, ale za její překročení nejsou nikde stanoveny žádné sankce. Znám dost lidí, kteří si vozidlo na sebe zaregistrovali i po několika letech od koupě (vč. mě samého) a nikdy nebyl problém.
|
|
|
Dovolil bych si malinko si rejpnout. Paragraf § 12 zákona č. 56/2001 Sb. ukládá právě onu zmíněnou povinnost podat žádost o změnu údajů do 10 dnů. Zmíněný zákon sám o sobě žádnou sankci pro nedodržení této povinnosti nestanoví a proto se může zdát, že se jedná o normu imperfektní. Podle mého názoru tomu však tak není. Dovolil bych si poukázat na existenci zákona číslo 200/1990 Sb., který už k nám zase tak milostivý není a jeho § 46 je dle mého názoru generální klauzulí, která se našeho příkladu týká a to s flastrem až do výše 30 000,- Kč.
Pokud se pletu, tak prosím aby někdo uvedl mou úvahu na pravou míru.
|
|
|
Jde o to, že v tom § 12 zákona č. 56/2001 Sb. není označeno, že porušení této povinnosti je přestupkem.
K tomu zákon o přestupcích, § 2, odst. 1, pojem přestupku: "Přestupkem je zaviněné jednání, které porušuje nebo ohrožuje zájem společnosti a je za přestupek výslovně označeno v tomto nebo jiném zákoně, nejde-li o jiný správní delikt postižitelný podle zvláštních právních předpisů anebo o trestný čin."
Tudíž výše uvedené jednání není přestupkem, dál to není třeba řešit. § 46 téhož na to již nedosáhne.
|
|
|
Děkuji za uvedení na pravou míru, jsem zas o něco chytřejší. Nicméně je tím potvrzena zdaleka nejen má zkušenost, že za překročení lhůty pro přeregistraci nehrozí žádný postih.
|
|
|
Omyl je tak trochu obojí - přestupek proti pořádku ve státní správě je právě v podstatě nesplnění jakékoliv jiné povinnosti označené ve zvláštním zákoně, viz třeba neodevzdání řidičského průkazu v případě ztráty oprávnění (také je pouze stanovena povinnost a lhůta). Takže "prosté" nepřepsání by z formální stránky asi přestupkem být mohlo. Jiná věc ale je, pokud to nepřepsané auto jede v provozu. Takové "provozované" nepřepsání by mohlo být už konkrétním přestupkem podle zákona o technických podmínkách (nepřihlásí k registraci silniční motorové vozidlo nebo přípojné vozidlo, které hodlá provozovat na území České republiky - navíc to je asi tzv. trvající přestupek, takže od okamžiku kdy jede do okamžiku kdy přihlásí, nebo kdy je s ním zahájeno řízení o deliktu).
|
|
|
A materiální znak máte kde?
Já vím, že je u nás nehezkým zvykem na něj kašlat, nicméně de iure není-li materiálního znaku, není přestupku. Takže je úplně jedno, jak dlouho se nepřepsané auto provozuje -- nikomu to nijak ublížit nemůže, ergo není materiální znak, ergo sbohem a šáteček.
(Ale ne, nechtěl bych to zkoušet sám na sobě o nic méně, než bych chtěl zkoušet zrušení libovolného přestupku v oboru zbraní a střeliva na základě neexistence materiálního znaku, jak jsem psal nedávno -- vím, kde žijeme, a vím, jak to zde v praxi funguje :( )
|
|
|
Proto jsem tam vložil slovo "formálně", možná by si zasloužilo bold. Nicméně, já tu úpravu přeci nijak neobhajuji. Ale právě absence materiálního znaku je podle mě důvod, proč úřady hromadně auta "v převodu" neřeší. Snažil jsem se jen vysvětlit, že pravděpodobně bude rozdíl mezi autem, které je v převodu, ale není chyceno v provozu a mezi tím, které policie, byť i mimoděk, v provozu přistihne. Jestli ten přestupek neměl být původně jen pro nezaregistrování dosud neregistrovaného auta (které nikdy nemělo značku a neni nikde uvedeno), nikoliv pro auto, které už v databázi je a značku má, jen s ním nejezdí Toncek ale Kadel, kdo ví...
Pitomé řízení o přestupku je opruz vždycky, byť jste stokrát v právu, zvlště tehdy, když vám něco zabaví (papíry, kvér etc.), v tom s vámi může jen souhlasit.
|
|
Moje auto bylo v převodu dva a půl roku a no problem. Ale jinak mělo všechno v pořádku a smlouvy na papíře.
|
|
|
Moje auto bylo v převodu asi deset let a celou dobu jsem jím spokojeně jezdil; pak jsem je prodal (aniž bych se obtěžoval je předtím přehlásit na sebe), a nikde žádný problém nebyl a není.
Ale to bude asi souviset s tím, že (a) to bylo převážně v 90. letech a hned po roce 2000, kdy debilita této společnosti ještě zdaleka nedosahovala současné úrovně, a (b) jsem měl štěstí, že jsem nenarazil na kokota.
|
|
|
Asi jsem podobné numero. Auto na mě přešlo po splacení leasingu, ale nějak jsem nebyl schopen 7 let zajít za ouřadama a přepsat jej na sebe. Dokonce jsem měl v techničáku starou adresu. Auto jsem dal na ekologickou likvidaci, ale komusi se ještě líbilo, tak mě požádali o převod na další osobu. Na magorátě, auto přepsali, na mně, opravili adresu a déle přepsali na nového majitele a dokonce bylo vyvezeno na Slovensko. Místo pokuty jsem ještě dostal flašku Becherovky od ekologického likvidátora. Z toho plyne, že v článku uvedený případ musí být srážka s nezměrným blbcem.
|
|
Potreboval bych par informaci ohledne "prepisu" vozidla.
Donedavna jsem platil leasing na auto u PSA. Nyni po urcitych peripetiich (udajny nedoplate 143 kc) jsem dostal vsechny papiry od vozidla - technicak, potvrzeni apod.
Predpokladam, ze ted bych mel s autem zajit na MU a nechat ho prepsat na sebe? Nebo jaky je spravny krok...
Mezi ukoncenim leasingu a dneskem uplynulo cca 0,5roku.
Nebudu mit problemy ?
Diky za rady..
|
|
|
Předpokládám, že to bude bez problémů, jak jsem psal výše. Já na sebe auto nikdy nepřepsal a nikdy to nikomu nevadilo, ani pojišťovnám. Vyřeší to správní poplatek a záznam v techničáku.
|
|
že svobodným se stane ten, kdo se vzdá masového automobilismu.
Moje rada tu bude nejspíše na dvě věci, přesto si ji neodpustím, protože ji myslím upřímně (ne jako Standa): Vykašli se na to, raději se věnuj něčemu, co má smysl, a co není zregulováno státem skrz na skrz (existuje-li ještě vůbec takový obor)
|
|
|
Ano, nejlepší je sedět na prdeli doma. To je nejméně regulované. Jen bych doporučoval nejíst příliš fazole, protože to může mít vliv na větší tvorbu skleníkových plynů.
|
|
|
To je vše, co znáte? Sedět v plechovce nebo sedět doma? Trochu omezený svět, skoro je mi vás líto.
|
|
|
Do plechovky bych nesedl! Občas kouknu z okna. Vlak mě přestal bavit, když se elektrifikoval trať z Veselí nad Lužnicí do Jihlavy. To přestala jezdit pára.
|
|
|
Takže vaše rada zní, jděte ne policii, zaplaťte jakoukoliv pokutu a shoďte auto ze skály? To je fakt geniální rada. ;-)
|
|
Najdi si patřičný zákon, v něm totiž stojí že pokud hodláš vozidlo provozovat tak jsi povinne ho registrovat a to do 10ti dnů. ale pokud jej nehodláš provozovat tak ti může stát v polopřevodu třeba 10 let v garáži. Pokud někdo jezdí v polopřevodu tak po deseti dnech porušuje zákon ale pokud někdo koupí vozidlo nechá ho v polopřevodu strčí do garáže a bude půl roku opravovat a potom se rozhodne že auto je připravené a že ho bude provozovat tak v momentě kdy vyjede na silnici běží lhůta 10ti dnů pro dozaregistrování.
|
|
Nedodržení správní lhůty pro registraci auta skutečně je přestupkem, neřeší to 200/1990Sb. ale přímo 56/2001 Sb., konkrétně §83 odst. 1 písm a), v odstavci 2 je pak vyčíslena pokuta až 50.000 Kč.
§12 zákona 56/2001 Sb. který definuje onu správní lhůtu 10 dnů však hovoří o povinnosti podat žádost, nikoli dotáhnout celý proces úspěšně do konce. Formální znak přestupku je tak naplněn nesplněním povinnosti podle §6 odst. 1 a 2, nikoli nesplněním povinnosti podle §6 odst. 4 (obsah přihlášky) nebo odst. 5 (další přiložené doklady).
Vždycky když jsem potřeboval uložit do šuplíku nějaké zajímavé doklady, dostavil jsem se na příslušný registr a podal přihlášku třeba bez evidenčky. Ouřada vzal papíry, prohrabal, zjistil nedostatek a vyhodil mě aniž by cokoli kamkoli zaznamenal, nicméně své zákonné povinnosti (§6 přihlásit k registraci / §11 požádat o provedení zápisu / §12 podat žádost) jsem tím splnil.
Mám pocit jako bych autora článku v podobné situaci potkal, myslím že to bylo letos začátkem února, nejpozději první týden :-)
Kupní smlouva samozřejmě nemusí být písemná a registr to ví, více než jedno auto jsem už z polopřevodu přihlásil na "čestné prohlášení o vlastnictví", pravda, vždy to chtělo trochu času a spíš víc neodbytnosti...
|
|
jsem měl, když mě t.č. přítelkyně požádala o provedení technické prohlídky na favorita, kterého zakoupila od staršího pána (ten ho musel dát pryč, protože díky nemoci nemohl utáhnout volant a tak si pořídil novější kchár s posilovačem řízení). Pán vozidlo kupoval svého času jako nové, přítulkyně dostala k fáčku komplet papíry, snad nemusím vypisovat jaké. Takže no problemo, auto jsem zběžně zkontroloval, abych na TP nepřijel s nesvítícím světlem nebo tak něco a frčel směr nejbližší STK. No a začlo to ... na motoru totiž bylo vyraženo pouze číslo série, nikoliv však vlastní číslo motoru. Je zajímavé, že předtím (hodněkrát) prošlo vozidlo bez problémů technickýma, nakonec ani s převodem a evidenční kontrolou problém nebyl (!!!) a najednou se maníci na technické na mě dívali, že jsem auto šlohnul, kus čísla motoru (dle slov "odborníka" automechanika ... nebo cukráře, co se na STK nějak vyskytnul?) vybrousil flexou a vůbec, že prostě zavolají PČR. No nakonec jsem z toho nějak vybruslil, cajty nemám rád, neumím odmlouvat a vždycky slíznu nějakou pokutu nebo tak něco, protože se neumím bránit (a taky protože mám pořád pocit, že když pokorně uznám chybu atd. že dostanu nižší trest a nebo mi bude odpuštěno ...). Takže jsem se sbalil, vyžádal si zpátky všechny papíry v kanceláři (moc se jim nechtělo mi je dát) a frčel domů. Následoval telefon do Škoda super werk kchár factory (Simply klévr píčo) a žádost o vysvětlení, jak je možné, že prodali vozidlo bez čísla motoru (že motor nikdo neměnil jsem si byl zcela jistý, nakonec to ověřila i přítelkyně u předchozího majitele). Byl jsem paní úřednicí požádán, abych auto kompletně vyfotil, naskenoval všechny papíry (v TP číslo motoru uvedeno kompletní) a zaslal mailem. Kupodivu hned druhý den přišla odpověď ... t.č. když byl motor tohoto fáčka ve výrobě jim z mě neznámých důvodů nefungovala raznice čísel, takže prostě frčely motory pouze s částí identifikace a nikoho to nesralo. Takže k mailu byla ještě doložka pro STK a úřady s vysvětlením, jak se věci mají, kupodivu najednou nikde nebyl problém (hlavičkový papír ŠKODA WERK COMPANY s podpisem nějakého úředníčka udělá divy! ... no ale asi jen v ČR).
Takže když se mě teď lidi ptají, proč bych si nikdy nekoupil něco tak příšernýho, jako je "auto" od škodofky, tak říkám, že poslední poctivý auta byly felicie (ty novější, o starších nemám pochybnosti, ty byly super a dodneška je to krásný auto, zvlášť kabriolet je prostě k sežrání) a že parodie na auto jako je rómster (vlastní kolega z práce, on si pochvaluje, já zírám jak někdo může nevidět tu hrůzu a hlavně tu cenu) a nebo ochcávka jakékoliv generace je prostě za ty peníze výsměch (čímž neříkám nutně, že je to špatný auto od základu, prostě je to ale předražený za to, co to umí a neumí). A hlavně - dovolil by si někdo z jakékoliv automobilky na světě (kromě východního bloku pochopitelně) pustit do světa z výroby motory nebo části karoserie, kde by chybělo něco tak důležitého, jako je identifikátor a nenapsal o tom nic do papírů k vozidlu (když už pominu to, že samo o sobě je chybějící číslo prostě známkou fušařiny, kde je kvalita práce a výstupní kontrola???)? Asi ne. Takže není jedinej důvod věřit, že pokud soudruzi ze škoda auto a.s. (to už v té době byla) pustili do světa takovouhle fušařinu, proč by se to nemělo dít i s jinýma částma aut? (Hele, tam chybí šroub na brzdovým třmenu ... no ale co, kvalitář si toho nevšimnul, tak jdem na jedno a pak je v televizi fotbal ...).
|
|
|
felicia je kabriolet...a felicia se střechou je octavia
|
|
zpočítej si kolik je to dnů když to bude např 100 najdi deset kamošů udelejte 10 smluv co jdou 10dnu po sobě a nakonec se zapis zase ty.
je to ojeb ale neprustrelnej. proste jsi koupil vrak, tak jsi to prodal a kazdej zjistil ze je to vrak a poslal to dal nakonec ti to nekdo za lahev vodky nabidl tak jsi to vzal zpět (dal bych to i do smlouvy jako cenu).... :-D
|
|
Cetl jsem clanek,ale necetl jsem klmenty, tak nevim jestli to tu nekdo psal, ale auto se musi dle zakona prihlasit do 10dni, ale poruseni tonohle zakona neni nijak sankciovano. Takze pcr nemuze dat pokutu. Potvrdilo mi to nekolik uredniku.
|
|
Můžu mít dotaz ? Měl jsem takhle auto polopřihlášený asi 2-3 roky, během čehož mě 2x vyhodili z evidence a registrace kvůli takovým pičovinám, že jsem se na ně vysral a auto prostě nepřehlašoval vůbec.
Ale problém byl v tom, že sem sice platil povinné ručení a měl sem technickou, ale pak káru stojící na kraji cesty někdo vodstrojil(= oprava dražší než koupě nového), tak jsem zavolal odtah a nechal ho eko-sešrotovat. Zašel jsem na ouřady a snažil se auto odhlásit s papírem o likvidaci, ale oni po mě chtěli ostatní papíry, značky apod. (ty už v té době neexistovaly) a že mi auto bez předchozího přihlášení neodhlásí.
A problém byl na světě, bo sem tam takhle byl asi 3x(během posledních 2 let), dokud sem nějakou babu starou neukecal, že mi to přihlásí bez poloviny papírů(pojištění atd...) a následně mi to odhlásí (vyžádal jsem si pak poznámku k papíru na odhlášení, že auto bylo ekologicky zlikvidováno někdy v roce 2009).
Dotaz je, jak je to s povinným ručením za ty 2 roky, kdy jsem auto neměl registrovaný (jen "mezi"), bylo fyzicky zlikvidovaný, ale nebylo odhlášený, protože nebylo přihlášený ? :) Aby mě pak kurvy kvůli tomu přihlášení a odhlášení v jeden den nevyhmátly a nechtěly po mně nějaký prachy za 2 roky zpět....
(myslím že kdybych psal článek, tak týpka trumfnu, bo co sem s tím užil srandy....)
|
|
|
IMHO prachy za pojištění by po vás mohli chtít jen za dobu po kterou bylo vozidlo přihlášeno, tj za ten jeden den, ale ne za dva roky.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Pro dobrotu na žebrotu...
|