Komentáře ke článku: Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (ze dne 02.03.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ono je asi rozdiel medzi "chybami" a !CHYBAMI! :-)
|
|
jak Outback, ale Legacy mělo samostavitelné ventily. Když jsem je chtěl na poprvé v servisu seřídit, pomalu si klepali na čelo.:-)
|
|
|
Samostavitelné ventily jsou hezká věc. Ale i hydroštelunk má součástky, které se pravidelně ne štelují, ale mění. Stojí to asi 1k na válec a u Subaru se to dělá na vymontovaném motoru, obvykle třeba zároveň se spojkou apod.
|
|
|
Nevím jak motory nových generací, ale tato generace - 98-2004, má u 2.5L motoru (115kW) štelování šroubkem na vahadlu. Na každě straně jedna vačka, pro sací ventily vahadla zvlášt, pro výfukové vždy pro 2 společně. Šroubek, matička, jak fávo (akorát bez tyček). Seřizuje se sací 20 setin, výfuk 25 setin.
Seřízení znamená vyndat pár věcí (sací trubky, nádržka ostřikovačů atd), mít nová těsnění pod víka ventilů a nejlepé i nové tesnění kolem trubek se svíčkami. Všechno se dá udělat bez zdvihnutí auta za pár hodin (svépomocí; ověřeno vlastní zkušeností).
A starší verze 2.5L (110kW) má seřizování podložkami, což je podstatně horší, to se dálá na vyndaném motoru a musejí se objednat přesně podložky, které jsou potřeba.
|
|
Nějak nechápu souvislost mezi mým chvalozpěvem na Forestera a tvou zkušeností s Outbackem:) Ale budiž...
Pokud přemýšlím nad těmi mínusy, tak musím souhlasit pouze nevhodným umístěním tlačítek mlhovek - skutečně jsou v určité poloze volantu zakryté. Spouštění oken s automatickým dojezdem jen u řidiče - i já bych ocenil plnou automatiku. Jinak mi ty mínusy spíš připomínaj xenofobní reakci typu "nerozumím tomu a proto se toho bojím". Taky argument typu "můj mechnik todle neumí – prostě Subaru mám jen já a nikdo jiný z jeho zákazníků" svědčí spíš o úrovni toho mechanika. Pokud se živí starejma favoritama a ty na něj vyrukuješ s Outbackem, tak se není čemu divit. Přece nemůžeš dát řešit motor někomu bez diagnostiky??? Pokud máš problém, tak jeď do servisu a ne do místní STS. Co se týká servisních intervalů - ve skutečném servisu ti poradí. Ono řešit evropskou verzi podle amerických manuálů je dost zcestný. Navíc 100.000 mílí bych viděl spíš jako interval po výměnu řetězu a ne řemenu. Nechápu, proč je někomu líto přikoupit k ojetýmu autu za čtvrt mega příslušnej manuál za litr...
K LPG - LPG je obecně hodně citlivý na údržbu a seřízení. Jak píšeš tak máš ještě starý systém s podtlakovou regulací - nech si to seřídit a zrepasovat. U LPG se musí po určité době měnit filtry, koncové hadice a membrány v regulátoru. Pokud to neděláš, tak to nejede, žere a smrdí - bez ohledu na značku auta...
No prostě nějak nechápu, proč píšeš v nadpisu "nebrat!" a pak vyjmenuješ několik banalit způsobených nedostatečnou a neodbornou údržbou, několik kladných pocitů z jízdy, pochlubíš se přestárlými pneumatikami, zanedbaným LPG systémem a zakončíš to tím, že by sis to koupil zase...
Začal jsi článek prohlášením že jsi puntíčkář, ale pokud od něčeho čekáš absolutních 100%, tak tomu taky musíš dát 100% péči. Asi jseš ten typ, co chce za dvě kila krevety...
|
|
Proč kupuješ ojetiny? Místo psaní do fóra bzs měl začít makat a "vydělat
si peníze" (=poskytnul nám ostatním něco, za co ti budeme chtít zaplatit)
na nové auto, uvidíš, budeš spokojenej parchant jako my ostatní.
Co je to "jsem v některých věcech trochu puntičkář"?
Být trochu puntičkář je yhruba totéž co "být trochu těhotná"
"AT převodovka je fajn, ale já bych řadil jinak", zatraceně, tak proč jsi
si kupoval tu blbou 4 rychlostní AT, když bys řadil růčo "lépe a
radostněji"?
"yl jsem vždy zvyklý řadit hodně nahoru a ve Vectře mi chyběla 6ka… no
nic " ... a jsme zase u těch peněz. Proč chceš řadit úspornou 6ku ? Navíc
jezdíš na LPG tak proč si pořád ztěžuješ?
Vytahaný zadní pás = je to hooodně let starý auto.
"- nepochopil jsem, jak je to se servisními intervaly" - to nechápou ani
u Emila Freye, jezdi do autorizovaného servisu, nejlíp Autwec Plzeň, mám
to tam z Prahy 100km, ale rozhodně je lepší cestovat za servisem než
podporovat ny neználky, lumpy a znechucený postavičky v Pražských subaru
servisech.
Disky nenarovnávej, je to o hubu, pojedeš na tom pak 200? Ach jo :(
Super gumy Vredestein jezdim taky. Až tak super nejsou, na suchý silnici
jako např. dnes hodně hučí. Jinak podle ADAC testů jsou nadprůměrně
dobré.
"když např. jedu do rychlé a prudké levé zatáčky, úplně cítím, jak přední
kola ujíždějí doprava" - to je standarní chování Subaru. I WRX STi! musíš
držet auto pod plynem, v žádném případě nebrzdi, urvalo by se ti to. Nauč
se v Mostě ve škole smyku jak s tim zacházet, je to DŮLEŽITÝ subarka
tahnou ze zatáčky a začátečníky to překvapuje, neumí s tím zacházet.
Resume: makej, vydělávej, kup si novýho forestera, je nádhernej, na
podvozku nového outbacka, sám se ho už nemůžu dočkat. 2,5XT bude trhat
asfalt a snad bude v prodeji už od dubna :)
|
|
|
Ad servisy - co si myslis o AWD.cz? Pripadne co ted a co pred cca dvema roky?
|
|
|
"Proč kupuješ ojetiny? Místo psaní do fóra bzs měl začít makat..."
Co když maká a jen se mu prostě nechce zbytečně vyhazovat peníze za nové auto?
Například já bych si nové auto taky nekoupil. Leda že bych už fakt nevěděl, co s penězma.
Samozřejmě respektuji, že některým z nás skutečně na nějakém půl milionu prostě nesejde a jiní zase mají z různých důvodů auto na hodnotovém žebříčku výš než já.
|
|
No, v tech minusech jsou vyjmenovany temer vsechny nedostatky tak, jak je vnimam i ja na svem o 3 roky starsim modelu - podsviceni klimatizace, poloha spinacu mlhovek, nektere odkladne plochy interieru, atd. Mam jich jeste vic, ale se svym pekacem sem uz nalital neco pres 200.000km (pravni majitel jeste dalsich 150.000) a navic je to o 2 generace starsi model, ze cehoz vyplyva mnozstvi nedodelku (a chornickych poruch toho auta a take nemoznost sehnat nektere starsi veci na vrakaci, protoze tech aut je tu par).
Spoustu veci v interieru resil facelift '03 (Proto dalsi auto chci outback 04), predtim se resily spis funkcni veci a motor.
Ten zbytek uz popsali predrecnici. Co se tyka servisu - motory subaru jsou velmi nachylne na oleje a na servis, takze kdyz se toho chytne opravar zemedelskych stroju a naleje do toho Mogul special nebo horsi, tak budes mit brzo problem. Jestli si nechal zaplatit serizeni ventilu na motorech, ktere maji samonastavitelne, tak bych vazne uvazoval o zmene servisu. Vazne. Jsou sice drazsi (jak ktere, kdyz sem auto kupoval ja, tak treba Emil Frey byli se servisem vylozene loupeznici), ale auto pak neco vydrzi :-)
Co se tyce startovani - nikdy se mi nestalo ani u meho stareho pekace, ze by nechytl po patem otoceni motoru, i kdyz stal nekolik dni na parkovisti za tuheho mrazu. To, co popisujes (zdechani na neutral) zpusobovala jedna bolest tech motoru a to volnobezny ventil. Ale mel sem za to, ze motory po 2000 uz s tim problem nemely.
K tomu LPG uz psal nekdo vyse a ja to vidim dost podobne.
|
|
|
Ad ventily:
Jak píšu výše - u tohoto motoru (2.5L OHC 115kW, rok 98-04) se ventily seřizují. Klasicky šroubek, matička na vahadlu. Starší dvouapůllitry měly podložky. Novější netuším.
|
|
Predrecnici te pekne sepsuli, pravem. Vetsina nedostatku jsou prkotiny. Mam Legacy 04 a musim rict, ze spousta z nich je vyresena (klimatizace, ovladani), takze si nemam nac stezovat. Jinak dle meho nemeckeho manualu u motoru 2.0 a 2.5 je interval 105 000 km, ale nevim, jestli to plati i pro predchozi generaci (motory nejsou uplne stejne, alespon 2.0 ne).
|
|
Zdravim. Muzu se zeptat, jakeho typu mate ten plyn? To asi nebude sekvencni vstrik. Podle vseho, co pisete, je to klasika se smesovacem, bez elektroniky.
|
|
V amerike sa pouziva (oproti europe) nizkooktanovy benzin (87oktanovy benzin sa v CSSR prestal pouzivat snad niekedy v 80. rokoch, Skoda 120 by na to bola schopna ist az po brutalnom rozladeni zapalovacej sustavy, Favorit zrejme vobec, dnesne minimum je 91 Special, alebo 95/96 Natural/Super). Nizkooktanovy benzin znamena, ze nie je mozne vyuzit takeho kompresneho pomeru, ako pri benzine o vacsom oktanovom cisle, co znaci mensi dosazitelny vykon z 1ccm motora (pri vacsej kompresii by zacali detonacie stlacanej zmesi). Vacsi motor je vhodne vyhotovit ako pomalobezny (kvoli zivotnosti), co zasa kladie nizsie naroky na ventilove rozvody.
To bude zrejme dovod, preco su uvadzane ine servisne intervaly...
|
|
|
Nebude 87 znamenat spíše jinou metodu měření? Neb pokud se nemýlím, využívá se v Americe metody AKI(), zatímco v evropě RON. 87 AKI = 92 RON cca.
|
|
|
B je spravne, meranie oktanov v USA je ine ako u nas ... kto ma zaujem, na nete toho o jednotlivych metodach najde viac. US 87 ~ EU 95. Takze klud a teple ponozky...
|
|
|
o tomto som nevedel, obvykle ked niekto meria nieco inak, tak to aspon inac oznaci (SAE kW vs. CSN kW). predpokladal som, ze metodiku maju rovnaku. dakujem za informaciu.
|
|
za tuhle pesimistickou recenzi. Po dlouhém vybírání "nového" auta jsem na 90% procent rozhodnut, že moje další auto bude Subaru. Po přečtení první věty článku jsem doufal, že se konečně našel někdo, kdo má se Subaru problémy a trochu schladí mé nadšení. "Bohužel " po přečtení článku celého jsem pro Subaru nadšen ještě víc. Pokud tyto prokotiny jsou to nejhorší, co jste na autě našel, pekařina .. ehm ... Subaru je pro mě jasná volba
|
|
Pod ventilové víko po odšroubování dává nové těsnění jen fanatik nebo neználek. To, které tam je, vydrží při slušném zacházení celou životnost motoru.
"Ventilové víko" tedy není "hlava válců" pod kterou patří nové těsnění vždy, když jde doů. Ale vzhledem k tomu, že autor není mechanik, je to opradu jen nepodstatný detail.
|
|
|
No jéje - ale pokud je jeho dvorní mechanik z STS Chvojkovice - Brod, tak přeci ví, že když se u Š100 přetáhly ty dva šrouby, tak se těsnění nařízlo:) Jistota je jistota:)
|
|
|
Tak jsem asi fanatik. Nebo neználek? V mém případě víka očividně nesundal ani jednou za 8 let / 200 000 km (což tedy aspoň jednou měl). A sr*t se s tím, že to pak někde bude prosakovat a bude o toho zadělanej celej motor - to jsem radši za těch á 340 Kč ty originální těsnění koupil. A udělal jsem dobře, protože ty starý byly ztvrdlý. A ještě na just jsem to podmáznul tenkou vrstvičkou silikonu (v drážce i na kontaktní ploše s hlavou).
Samozřejmě, kdybych tam lezl teď, tak nový dávat nebudu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG
|