|
Bod ctyri souhlas. Momentalne si beru Astru Caravan 1.6 rv 95 na hrani a vozeni bordelu. Najezd 300 k mi vrasky nedela, ten motor je nesmrtelnej.
|
|
Pouceni je takove, ze nekteri lidi jsou curaci a kdo chce kam, chuj s nim.
Za ctvrt mega koupit takovou vylitanou vrazdu, to je opravdu kombinace zaslepene touhy po BedzieszMialWydatky jak se rika na severu a vychode od CR a potvrzeni rceni, kazda rada draha. A stalo se tak zjevne 2x a kdovi kolikrat jeste.
Von ten Ctvrtnicek v MonteKarlo asi tolik neprehani jak se mi zdalo! 8-)
|
|
Osobně jsem zatoužil po e46 touring, 2,5i. Inu vydal jsem se do říše na předem vytipovaný wágn. Sebou jsem vzal jednoho kolegu z Plzně (odborník na bmw-nechal si to zaplatit), na dotaz, zda má sebou diagnostiku mě bylo řečeno, že na benzíny není třeba, nemá se tam co zkazit. Když jsme ho dovezli domů na kontrolu, zjistili jsme vadné čídlo váček a jednu lambdu na půli cesty do věčných lovišť. Nakopal bych ho za to do prdele. Celkově ale hodnotím velice kladně. Cena solidní (slevil na 3700 e), 187xxx, výbava, serviska s fakturama. Vím, že i Německo už není bezpečné, ale ještě furt tam je šance narazit na dobrý kousek(odfiltruji li prodejce jménem Ahmed atd.) a ač to mám přes celou republiku, rozhodně bych to absolvoval znova.
|
|
Zabijte mě, ale já prostě tu touhu kupovat si za celkem šílené prachy vylítané vraky původně milionových aut nechápu. Je to cikánský zvyk, mít starý, rozjebaný, ale véééélkýýýý mercedes.
Po přidání jen malé částky se dá za ty prachy koupit nový rodinný vůz se zárukou, jistě to nebude v kůži se šestiválcem, ale zato to bude bez starostí na někoilk let.
Taky mám dojem, že lidé věnující se tomuto sportu trpí přehršlem volného času a peněz a u auta ve skutečnosti nepotřebují, aby fungovalo.
Jeden takový vrak parkuje u nás za barákem, v BMW se nevyznám, ale je to nějaká stará 5ka f kombajnu ve stavu zombie, kleslé pružiny , rozčapené kola, chrchlající umírající motor ... přestože ten kluk za to i tak musel vyvalit slušnou kasu, prostě to není frajeřina. Vedle něho stojí důchodcovská felicie v top A1 stavu a prostě vypadá líp, než tahle vražda. A taky nastartuje vždycky.
Když něco nepraktického na víkend, tak lotus super seven, morgana, mazdu mx, subaru STi. apod. ... prostě ikonický fun car, ne kočičí zlato pro morgoše.
Jen můj názor .....
|
|
|
To prostě kupují stejní lidé, co si koupí na tržnici v Tunisku tričko "Lacoste" nebo v Holešovicích na tržnici tašku "Louis Vuitton". Nezajímá je funkčnost a poměr cena/výkon, ale rádoby efekt značky a chtějí vypadat, že patří do vyšší třídy na kterou ve skutečnosti nemají...
|
|
|
Právě že poměr cena a výkon vychází často lépe u staršího auta - samozřejmě za předpokladu, že to není totální vrak. Na efekt značky defekuje canis lupus familiaris - v NL dodnes jezdí Volvem Amazon dost lidí, kteří by si z fleku mohli koupit nový Mercedes, jen jim to nepřijde jako moudré vydání.
|
|
|
Cikani nejsou blbi. Vzdy meli auta, na ktera bud slo nakrast dost dilu, nebo dily byly za pakatel, ale hlavne - moc se to nesralo. Piano byl celkem proflaknutej model a musim rict, ze stryc moji zeny ho ma dodnes ve stodole, chytne na brnknuti a shnily to neni ani omylem. A pohodlny azaz.
Je to o udrzbe. Kdyz se to totalne sere, tak samozrejme kazdy auto jde do prdele. Druha vec ovsem je, kolik pak stoji exhumace stare kary a kolik te nove. Ja jsem ted delal komplet podvozek na svem U.S. SUVu a vesel jsem se do ani ne cvrtiny ceny toho, co jsem vyplazl za stejnou udrzbu na manzelcinym XTrailu a to si na obou autech delam vsechno sam bo mne to bavi. Za ty prachy, co stoji na XTrailu vstriky, koupim do SUVu komplet novy long block.
|
|
|
A neni to tim, ze Holandani jsou Skoti, ktere vyhnali ze Skotska pro prilisnou setrivost? ;-)
|
|
|
Kdyz se migrovalo do Skotska, tak Holandanum se nechtelo platit za trajekt.
|
|
|
Huleni jim omezili a jeste to vypada, ze tam doplni stavy vychodnim genetickym materialem, takze dost mozna brzo Holandane misto karavanu zacnou hromadne kupovat lode.
|
|
|
V Holandsku se za cokoli nad zakladni vybavu auta (zakladni model) plati sileny dane.
|
|
|
|
Co je to za pitomost? Platí se BPM a ta se počítá u osobních aut z emisí CO2 a u ostatních (dodávky apod) z katalogové ceny. Plus je tam příplatek za diesel. Samozřejmě je to svinstvo, ale na nějaké základní či nezákladní výbavě vůbec nezáleží.
|
|
|
Príplatok za diesel je dobrý nápad. Ideálny poplatok pre mojho suseda ktorý každé rano obťažuje okolie smradom, dymom a hlukom zo svojich naftových aut (VW prasat + dodávka).
|
|
|
|
"Právě že poměr cena a výkon vychází často lépe u staršího auta"
Obvykle ano, ale u ojetého starého BMW bych o tom pochyboval.
Příběh: "Borec chce BMW, ale nemá na něj, tak si koupil ojeté v relaci na kterou má a po zjištění servisních nákladů na uvedení do provozuschopného stavu ho se ztrátou prodal" není až tak výjimečný.
|
|
|
Dodatek k tomu příběhu:
A výjimečné není ani v průběhu koupě ignorování všech podezřelých okolností natěšeným budoucím majitelem.
|
|
|
Nepochybujte.
Mám v příbuzenstvu případovou studii:OSVČ, služebky po dálnicích přes celou republiku, potřeba vozit větší R&D vzorky a materiál plus požadavek ze strany zákazníka vypadat alespoň trochu reprezentativně.
Jako "nové" auto bylo vybráno BMW E34 525 v kombajnu s nájezdem okolo 200-300 tkm. Jelikož předchozí E34, pořízená s 314tkm, vydržela do 500+ tkm než by se oprava stala nerentabilní, bylo jasné, že motoricky i karosérií to není problém. Pěkná mašina, mechanicky OK až na elektroniku klimatizace, vyšla na 50 tisíc. Fakt. A slouží bez jakýchkoli větších investic již, hmm, tak 5 let minimálně a dávno se splatila.
Teď prosím za tuto cenu lepší ojetinu nebo nové auto.
* * *
Faktem je, že atmosferické benziny E34 jsou nesmrtelné a dokud měly mašiny ocelová ramena (MY<94 tuším), zvládaly české silnice lépe, než E39. A měly i lepší protikorozní ochranu.
Nespolehlivost u mladých tuzerů je daná tím, že se koupí BMW zcela a úplně finančně vyčerpají a nemají nejen na opravy, ale ani na benzin, takže jezdí na výpary dokud nedojdou i ty, což motoru samozřejmě nedělá dobře.
|
|
|
Pořád tu jsou lidi, co si to koupí, páč se jim to líbí a jsou to kutilové,co se v tom budou vrtat a vrtali by se i v tom novým autě, protože bagr v okapu =)
Samozřejmě do toho nepatří mladík, kterej si koupí střep, kterej je na pokraji rozpadu a on do toho investuje akorát vyleštění
|
|
|
Znám lidi, co koupili střep, ani ho neleštili, protáhli intervaly výměny oleje i na dvojnásobek a až to poslali do hutí či za cenu lepší večeře dál, tak měli velmi dobrý poměr náklady/výkon.
|
|
|
Kdyz jsem stavel minulej barak, tak jsem na kurveni koupil Formana fplynu. Stal mne 15t, odvozil kdeco od zasranejch psu po vylovu rybnika, pres cement az po mulcovaci kuru volne supanou uvnitr (nebyl zrovna vozejk). Zemrel po 6 letech na uhnile uchyty leveho predniho ramene (navarit to uz fakt nebylo k cemu), ve srotaku jsem jeste dostal litr na ruku. Celou dobu jsem nemenil olej, sral na nej uplne totalne. Pomer vykon/cena byl jednoznacne nejlepsi ze vsech aut, co jsem kdy vlastnil.
|
|
|
Kdyby se dnes forman vyrabel, tak bych si ho koupil prave protoze muj pozadavek na auto je, aby to jelo za levno a mohl jsem ho spinit, a v tom me formany/favority nikdy nezradily :-)
|
|
|
Shodou okolnosti jsem kdysi vlastnil 5. kus seriovky BlackLine, ktery sjel z pasu a to tedy byla bida. Nekolikrat na vymenu pastorku starteru ("nojo, oni maj v Boleslavi cosi s frezou"), dvakrat odesla leva predni poloosa,... asi to chce vzdy pockat, az odezni porodni bolesti. A to jsem se pak dozvedel, ze snad Schadewerke nasledne udelala 470 vylepseni, nebo kolik...
|
|
|
To je asi dost pravdepodobne.U nas jsme meli stesti na dva nehynouci formany a dva nehynouci favority - vsichni odjizdeli do vecnych lovist po svych. Ale meli jsme v rodine taky jednu mrchu dovezenou z DDR, splnovalo to uz nejake Euro - a to auto bylo proklete. Obcas jezdilo, obcas nejezdilo, a vlastne se nikdy nepodarilo spolehlive zjistit proc... Me vyhovuje auto pelech, takze na jizdni vlastnosti moc nedam, spis mi jde o to aby to bylo na trase ze lhoty do kravina bezporuchove, a nahradni dily byly za babku, a jsem rad kdyz to muzu bez problemu prohnat hnojem a prodirat se krovim. Na to byly ti dlouho zijici formani idealni :-)
|
|
|
A co teprve www.youtube.com/watch?v=Px77jf84IVU !!
btw. já sem onehdá dostal felicii 2000 rok, 1,3 mpi 50kw a co se týká vysírání a nákladů ma provoz, nemůžu si stěžovat. Pár píčovin jako čidlo otáček, lambda sondu a cívky na startéru sem tam měnil, jinak po 15 letech a 150 000 tkm bez problémů. Volej to nežere vůbec, benzín tak 7 cca, moc to nejede, ale když se s tim trochu umí tak bez problémů. Thalie to neni, to je fakt :D
Von ten blackline byl jeden z prvních tzv. novějších favoritů, tak možná proto no....jiný motory atd, tam bylo celkem dost rozdílů. Starý karburátorový faka se nesraly skoro vůbec(co vím v okolí)a ty poslední držely taky dobře(měli jsme dlouho myslím special line asi 1994). Chce to nekupovat něco, co má čerstvě nějaký novinky no....
|
|
|
No já jsem měl Black Line po bratranci, kterej ho po rozvodu nepotřeboval, stavem žádná sláva, ale nějakou údržbu to do té doby mělo. Případné díly jsem do toho daroval z předchozího favorita, který odešel na..., no prakticky na všechno a zvolna rezivěl na zahradě. Ale nic podstatného se nekurvilo. Black linem jsem jezdil přes tři roky aniž bych tam něco měnil, až na brzdový destičky a čepy, až se přiblížila technická a místo investice několika tisíc do opravy, aby to prolezlo, jsem si za méně tisíc koupil dalšího favorita, tentokráte redovoz z Němec předělanej zpátky na klasickej karbec, tak uvidíme, jak dlouho si pojezdim s timhle.
|
|
|
Věřim že dlouho :)
Tohle jsou jednoduchý a nenáročný auta. Opravy řádově vždy za stokoruny. Já auto moc nepotřebuju, moje práce je taková, že se v ní občas "musím" napít(dělám s vínem)a tramvají to mam v Plzni 7 minut. Na ryby, běžky, šumavu atd. a sem tam nějakej vejlet mi ten kostitřas stačí bohatě no. Když jedem dál, něco si půjčím, to je tak jednou za rok.
|
|
|
Nesmysl. Starsi auto vyssi tridy porad jeste poskytne vic, nez "jen o malo drazsi novy rodinny vuz" (ted nedavno jsem jel vicemene novym Tiguanem asi 600 km, no co budu rikat, nejelo to, nepohodlne to bylo, trikrat to blikalo, kdyz jsem chtel bliknout jednou atd. -- diky, ale to fakt ne). Chce to ovsem precizni praci pri vyberu modelu, nasledne pri hledani konkretniho kusu a pak pri prohlidce a probefahrt, pokud cokoli z toho zanedbate, konci to clanky, jako je tenhle.
|
|
|
Mel jsem Boxera. Koupil jsem ho nekdy pred 15 lety uz jako jetyho. Mel naskakano 300t, ale slapal jako hodinky. Mel jsem ho 10 let, udelal jsem na nem brzdy a motor, az si o to rekl. To bylo vse. Pak uz nebyl potreba, tak sel do sveta.
Letos v zime vznikla potreba odvezt neco velkeho, tak jsem si u nas na malomeste pujcil uplne noveho Boxera (najeto 15t) primo u Pazouta. Myslel jsem, ze se poseru. Bocni dvere mely vecne v prdeli kontakt (starej Boxer takovou picovinu proste nemel vubec), takze hlasily, ze jsou nedovrene a tim padem neslo auto zamknout (!). Nasral jsem se, odmontoval gumove dorazy, dvere fest zabouchl a pak to konecne fungovalo. Blikani pro predjizdeni (3xblik) je tak citlive, ze stacilo prepnout dalkove/potkavaci a uz jsem blikal jako kolotoce, takze ridici za mnou museli pochybovat o mem dusevnim stavu. Na palubce super pocitac, ktery mi ale nebyl ochoten sdelit prumernou spotrebu a takto bych mohl pokracovat dal a dal. Never more.
|
|
|
Nezmyslov je tam viac. Napriklad ten ze nove slusne rodinne auto bude len o nieco malo drahsie ako "olietany vrak vyssej triedy". Ten cenovy rozdiel tam bude dost vysoky v neprospech noveho rodinneho auta.
Nezmyslom je vsak aj nazyvat kompaktny crossover rodinne auto. Od toho ma velmi daleko.
|
|
|
Jenže s tim novym "rodinnym" autem za asi 300 - 350k, jak naznačoval zakladatel vlákna, nebudu mít nikdy jednu jedinou věc. Pohodlný auto na cestování. Což je přesně důvod, proč si koupim deset let starou prémii, což tomu pánovi úplně uteklo, mam si prej místo toho koupit nový auto. No jo, ale proč? Už vůbec ponecham stranou fakt, že takovej novej downsajzovanej vozejk do 2.5k otáček nejede a od 4.5k umírá... a s něčim takovym se trápit skutečně odmítam, takže pokud chci alespoň 150kW, tak jsem zase kde jsem byl.
|
|
|
...doba spolehlivých desetiletých ojetin už je fprdeli...
|
|
|
To je fakt. Ted prichazi doba spolehlivych patnactiletych ojetin.
|
|
|
Neprotirecite si tak trocha?
|
|
|
...to už je spíš youngtimer - to už musíš bejt fanda.
Pokud potřebuješ jezdit v kuse stovky kilometrů a neležet pod tím tejden před a čtrnáct dní po jízdě, tak je to patnáctiletý auto prakticky nepoužitelný
|
|
|
No nevim. Jezdim bezne dlouhe cesty, nekdy minuly tyden jsem se s najezdem patnactilete ojetiny prehoupl pres 100 tisic km a ze bych pred delsimi cestami resil nejaky zasadni servis, to fakt ne, dokonce uz mi asi ctvrt roku auto pise, ze bych mel dolit vodu do ostrikovace.
|
|
|
Enjoy.
Většinou to tak opravdu není.
|
|
|
Ja vim. Ale kdyz se chce, tak to jde.
|
|
|
Většinou. Co to je většinou? Většinou se ojetý auta kupujou stylem "hmm, kolečka se tomu točí, tajdlenc trochu kvete blatník, na přístrojovym panelu svítí nějakej voranžovej vrtulník, ale to je prej nějakej nesmysl, tak asi dobrý". Vono totiž to úsilí věnovaný do výběru ojetiny se zákonitě projeví, ne? Většinou. A většinou se taky platí extra prachy za dobrej stav, ale to je v ČR většinou taky sci-fi, protože se pak objeví takovej chytrák jako na začátku threadu a že proč jsem si místo toho nekoupil nový Renó. Většinou.
|
|
|
Jo. Priplatit si oproti prumerne cene auta stejneho roku vyroby za dobry a nejety kus treba 1000 euro vubec nejsou spatne utracene penize, naopak.
|
|
|
...patnáctiletý auto. I když bude vypadat skvěle, jezdit skvěle a bude dostávat pravidelnou údržbu před a po, stejně nebudu klidnej ve chvíli, kdy budu chtít urazit dva tisíce km rodinný dovolený.
Prostě mám pocit, že z toho může kdykoli něco upadnout, protože to tam patnáct let sloužilo. Třeba ne. Ale třeba taky jo.
Takže si s koupí mladšího auta kupuji hlavně to, že nebudu trnout když se něco posere a když přeci, tak snad záruka. Mám prostě pocit (ano, pohoupouhý pocit), že staré auto se prostě může kdykoli posrat.
|
|
|
No, v rozumných mezích (neprotahovat prosím až k De Dion Bouton) platí, že čím starší auto, tím spolehlivější.
Důvod je prostý a zcela zřejmý: méně ze zákona povinných kurvítek, jakož i menší míra kchatování kchostů.
|
|
|
...tedy, Dacia Logan s atmosférickým bensinovým motorem, by nemusela být špatná koupě?
Kurvítek tam není mnoho!
Alespoň při srovnání s nějakým dieselovým Euro6 vynálezem.
Obávám se, milý OC, že takto paušalizovat není možné. Moderní auto sice postrádá tu poctivou a robustní konstrukci, která byla vlastní "předkurvítkovské" době, ale zase zase nemá na hřbetě těch pár křížků a není unavené a opotřebované.
|
|
|
Zrovna Dacie má tahle auta celkem povedená, myslím tím poměr peníze/muzika. Až odejde můj Jeep do věčných lovišť (což doufám, že bude za hodně dlouho), Duster 4x4 v maximální výbavě je jedním z kandidátů na důstojného nástupce, který by plně pokrýval mé nároky na přepravu, výbavu, servisovatelnost atd. Sice je to "low-cost", ale zkušenosti lidí, co takhle sleduji na diskusích, jsou více positivní než negativní.
|
|
|
...u Dustera bych nevěděl, jakou motorizaci. Ta 1,6 mi přijde divná. Diesel zase nikterak povedenej. 1,2 ještě divnější a nadto jenom s předokolkou, tuším...
Až konečně odejde Saxo - a bůhvíproč se mi ho pořád nedaří zničit, tak bych to viděl na staršího Hilluxe, Ford Rangera, Jimny, nebo Vitaru s 2,4 benzínem...tak něco...zatím se mi docela zamlouvá pickup - možnost hodit tam zablácené broďáky, pruty, pustit psa, hodit tam úlovek atd
|
|
|
Prosel jsem si podobnym vyvojem vcetne vyberu moznych kandidatu na rodinny povoz. Zacnu od nejpreferovanejsich, vse odzkouseno:
Hilux - nema trvalou 4x4, takze s lehkou korbou v zime na par facek ( pro bezme jezdeni) + v CZ pouze nafta
Ranger - opravdu mala kabina
Jimny - minimini kapesni auticko pro jednoho, ale bavilo
Vitara - spadlo do uzsiho vyberu vcetne motorizace, ale behem pul roku nesehnal ve slusnem stavu (4-5 let stare)
Mimochodem nova SX4 (4x4 + premium) aktualne par vozu za 375k + rozumne zimni obuti, cenikovka cca 500k Neni to sice super luxus, ale celkem za ty penize neurazi
|
|
|
O co za Dacii zaplatis mene pri koupi, o to vice za ni zaplatis, az budes kupovat nahradni dily.
|
|
|
Jaké náhradní díly? Tam není co se rozbít, Náš Logánek slouží stále gut.
|
|
|
To je blbost. Kdyby platilo to, co píšeš, tak nové Range Rovery ani nesjedou z výrobní linky ;-)
|
|
|
No, starší Range Rovery taky neprosluly zrovna kvůli mimořádné spolehlivosti - žádného jsem tedy nevlastnil, ale člověk se lecos dočte.
|
|
|
No právě. A pokud by platilo to, co píše OC, tak ty nové už nejezdí vůbec.
|
|
|
No, britská auta jsou dost specifický segment, nicméně i tak: vřele doporučuji dohledat si, kolik typicky najezdil takový L322, než musel jít na výměnu předního diferenciálu.
Srovnání s tím, kolik typicky najezdila P38a dříve, než se projevil prvý vážnější problém, není nezajímavé.
Srovnání obou čísel s tím, kolik typicky najezdil Classic, než se projevil prvý vážnější problém, je ještě zajímavější.
Akorát stran L405 nevím, o tom autě dosud nemám skoro žádné informace. Ale u těch starších to odpovídalo přesně: v době, kdy už měli majitelé L322 dost často dost nepříjemné problémy, jezdily stále ještě P38a až na výjimky bez problémů. Dnes, kdy my majitelé P38a máme tu a tam nějaký nepříjemný problém, jezdí stále ještě Classicy až na výjimky bez problémů. Figures.
|
|
|
Vis, co bude nejvetsi sranda?
Az za 20 let budou lidi rikat: Jo, ty 20 let stary auta, ty jeste docela jdou, oproti dnesku je to uplnej zazrak :-D
Btw jak psal kolega nize - auta bez kurvitek existuji i dnes, akorat tam jaksi chybi takovy ten "luxus", no :-) Moje Thalia je kurvitkuprosta (abych nekecal, jedna soucastka tam na houby je, takovy jeden konektor, ktery rad vyskakuje, ale nastesti je uplne na nic, takze uz to ani neopravuju (priserna prace, 1 sroubek povolit, vycvaknout kryt, zacvaknout konektor, sroubek utahnout...desny :-)) a holt mi na palubce sviti svetelko "servis" ci jak se to jmenuje :-)
Obavam se ale, ze bys to auto nechtel :-)
Ale jinak najeto 220 tisic, menim v tom po 30-35 tisicich olej, kdyz se sjedou brzdy na kov, tak brzdy...jinak zadna vaznejsi oprava (nejhorsi oprava ze vsech byla nedavno, kdyz mi zavarili za par kacek diru ve vyfuku)
|
|
|
Takže jezdíš kilopade po okreskách s brzdama na kov? Tvoje Thalia nemusí mít žádný kurvítko z výroby, stačí jí řidič :)
|
|
|
Po dálnici ještě rychlejc, video vám dohledá ;-)
|
|
|
|
Nás ta tvoje blbost taky ne :D
|
|
|
Tisícikilometrové cesty jezdím běžně od roku 1999. Staré auto mě vypeklo jednou - musel jsem cestou vyměnit regulátor dobíjení, k servisu jsem ještě dojel. Na odtahovce a s náhradním autem jsem skončil jen s tím novým Fordem.
Teď používám rok a půl 14 let starého Jaguara, za ca 60 tisíc se měnil jen spotřební materiál, jeden ventil na topení za asi 80 liber a termostat za ca 600 Kč.
Grand Voyager za necelé 4 tisíce Euro - 4 roky, přes 100 tisíc km s jednou opravou převodovky.
|
|
|
To je sice hezký, ale ta jedna oprava převodovky může znamenat investici v řádu násobků ceny auta, nebo ne? ... ;-)
|
|
|
To sice ano, ale pořád nutno mít na paměti, že cena auta + cena opravy je i v tom součtu mnohem méně, než cena nového; a pokud nebereme v úvahu nová auta velmi vysoké ceny (dohledej si, kolik dnes bratru vyplázneš třeba za výše zmíněnou L405, a to i ve vybavení holobyt), pak zároveň mám navíc za ty menší peníze řádově větší pohodlí i bezpečnost.
|
|
|
Repase prevodovky od Chryslera vychazi pod 20 tisic.
|
|
|
Ani ne. Spolehlivá převodovka na XJ-čko se dá sehnat už za několik tisíc, převodovka po kompletní repasi za nějakých 20 000 korun a údajně jdou sehnat ještě fungl nové za cca 30 000 kaček. Pořád jsem na půlce ceny, za kterou bych Jeepa bez problémů prodal :-).
|
|
|
XJ není rodinné auto, to je něco, co si pořídíš na ryby (pokud máš kladivo, stříkací pistoli a svářečku)... :-)
|
|
|
To je věc názoru, já bych se do toho svou rodinu posadit nebál :-).
|
|
|
Copak o to, to já taky ne.
Ale jet s tím po dálnici celou noc v kuse...stárnu...pohodlním...
|
|
|
Jet cimkoli po dalnici celou noc v kuse je cosi, ceho bych se urcite ucastnit nechtel. A jeste navic tomu rikat dovolena...
|
|
|
Proč? Děti chrní, ráno jsme na místě u moře. Easy. Ale příště už pojedeme přes den, dcerka už bude starší a chci aby něco viděly (děti) z cesty
|
|
|
Deti sice chrni, ale ja radsi spim, nez abych se silou vule presvedcoval, ze usnout nesmim a mam dal tocit tim kolem prede mnou. To jedu radsi pres den, klidne s prenocovanim nekde po trase.
Pravda, nekdy udelam to, ze vyrazim velmi brzy rano, treba pred treti. Ale i tak mam kolem sedme nebo osme uz problem s tim, ze usinam.
|
|
|
Ponechám-li stranou variantu „nástupu na loď“ (od trajektu včetně auta přes zaoceánský parník až po La Grace), jaký má u všech fialových všudy proboha smysl jezdit k moři?!? :-O
(Já vím, že je to jen a jenom otázka subjektivního vkusu, a jsem upřímně rád, že vás tolik chce jezdit právě k moři, díky čemuž jsou hory relativně prázdné; jen jsem prostě neodolal, no :))
|
|
|
|
...prodlužujeme léto. Máme rádi teplo a v září je u moře krásně. Samozřejmě, v červenci nebo srpnu by mne k moři nikdo nedostal (pokud nejsem služebně třeba v Thajsku, to se zaběhnu vykoupat)
|
|
|
A coz teprve takove jednani ve dvoumetrovych vlnach, to ma same vyhody, tezko se tam odposlouchava, nikdo si nemuze delat zaznam a nikoho neodvadi od pozornosti ani zvonici telefon, ani notebook. Vyzkousel jsem a melo to cosi do sebe...
|
|
|
No. Když jsem si přes H. protesty šel zaplavat do těchto vln: www.ocs.cz/CD/Surf.jpg, zjistil jsem, že (a) H. měla pravdu, (b) já svou schopnost plavat ve vlnách silně přecenil, (c) na obchodní jednání bych se skutečně nedokázal soustředit, měl jsem sakra co dělat, abych se vrátil na břeh :D
|
|
|
Nevhodny teren brehu, jinak mi na te fotce asi chybi meritko, abych posoudil, jak moc ty vlny jsou velke. Dvoumetrove jeste jdou.
|
|
|
To je vsetko otazka zaziteho pohladu na vec. V nasich krajoch sa povazuje za sezonu na dovolenky pri mori obdobie december-marec. Toho roku sme boli v juni a oktobri a bolo vynikajuco. A ked veci pojdu naozaj dobre, pojdeme este raz v decembri.
|
|
|
Dá se to. ČB - Ostrava - ČB, sice to je "jen" 420 km door-to-door jedním směrem, ale dá se to poměrně slušně. Byl to větší opruz, dokud jsem si do auta nedocvakal originální tempomat (kabeláž tam byla, stačilo jen koupit servo, podtlakové hadičky a ovládací panel na volant, nacvakat konektory do příslušných protikusů. zasunout hadičky do protikusů v motoráku a bylo to, stálo to tuším tisícovku v penězích a dvě hodiny mé práce). Od té doby získaly dálkové jízdy nejen po dálnici jiný rozměr :-).
Ale souhlasím, že s terénním podvozkem je to jiná jízda než s ryze silničním vozem, byť to zas takové hardcore není.
|
|
|
Jedna věc je bát se a druhá je někoho mučit. XJ prostě rodinné auto není už s ohledem na velikost. I naše o dost prostornější ZJ je pro rodinu se 2 dětmi tak tak a se třemi sedačkami vzadu docela nouzovka.
Kdyby bylo XJ alespoň o čtvrtinu větší, tak bych ho dávno měl, protože vzhledem se mi libí daleko víc než všechny Grand Cherokee dohromady.
|
|
|
Přesně tak, x308 je imo s přehledem jedo z nejkrásnějších aut, co kdy byly vyrobený. Ten design je fenomenální.
|
|
|
Je velmi hezké, ovšem podle mého subjektivního vkusu ani zdaleka nedosahuje krásy XJS.
Akorát že v XJS už je místa opravdu jak v hodinkách :(
|
|
|
Pro mne bude nejhezci Jaguar vzdycky XJR
|
|
|
No, tak nejhezčí Jaguár je celkem definitivně E, ne?
|
|
|
|
|
Pokud XJS, tak jedině jako Convertible, kde z té nepraktičnosti dostanete alespoň nějakou hodnotu zpět v podobě celé oblohy nad hlavou. Také designově mi připadá o něco čistší než Coupé (od dveří dozadu), ale pravda, na vlatní oči jsem neviděl ani jedno a to může dělat hodně. Jenže vlastnit bych to s největší pravděpodobností nechtěl, protože dvanáct válců, to si radějc poslintam nad myšlenkou XJR, které je v mých podmínkách jednoznačně dosažitelnější :).
|
|
|
Ehm, řeč byla o Jeepu Cherokee XJ :-)
|
|
|
Aha, no naštěstí to příliš nevadí. Vy o voze, já vo koze a i tak si dobře pokecáme :-).
|
|
|
Nene, repase ZFka u S-Type vyjde na nějakých 30 litrů max, pls je pár lidí, co to opravit umí za míň (kontakty přes Jaguar klub). Sám jsem tím autem (r.v. 2007) 2 roky naprosto spokojen, měnil se jen spotřební materiál a prasklý "domeček", když ubývala chladicí kapalina. A opravoval se dvojventil klimy a nějaké drobnosti.
|
|
|
Prostě mám pocit, že z toho může kdykoli něco upadnout, protože to tam %d sloužilo. Třeba ne. Ale třeba taky jo.
Pro jakou %d tam ten pocit uz je a pro jakou jeste ne?
Totiz, tenhle pocit je ziven automobilkami, na tom pocitu je totiz postaven prodej novych aut.
|
|
|
...začíná to sílit teď u C5, je tomu dvanáct let a 125kkm. Za poslední dva roky je toho víc a víc (chladič, zaseklé dveře, rozpadlá řemenice, výfuk, motorek ostřikovačů, elevace xenonů, nefunkční automatická regulace teploty v interiéru, pojezd u okýnka atd).
Myslím, že to ve mně ta automobilka začala vyživovat tím, že na tom autě pořád něco řeším. Jinak bych s tím byl moc spokojený a neměl potřebu změny.
Takhle znervózňuju víc a víc. A to jsem ještě neřešil nic na podvozku - to teprve přijde.
|
|
|
Remenice a chladic je problem, ale vyresi se jednou pro vzdy, vyfuk take hnije vsude, pokud neni z nerezu, zbytek jsou nepodstatne, byt uznavam, ze neprijemne, detaily veci. Jedno z mych aut je taky podobne stary zabozrout a taky ma hromadu drobnych much, ktere mu ale v zadnem pripade nebrani v tom, aby jezdil. Treba vyfuk uz jsem na nem taky menil, stabilizatory vydrzi tak tri mesice apod.
Nenazrana petilitrova americka obluda, to je neco jineho. Dily jsou levne, vsechno snadno pristupne, cloveka az laka se v tem vrtat, kdyz jukne na net a vidi vsechny ty modifikace a aftermarket dily, tak zira a to auto nema tendenci delat francouzske skopiciny (dobre, ted nedavno mi hodil hlasku P0171 - "Left bank exhaust fumes too lean", po vymazani se ten alarm zatim znovu neobjevil, tak uvidime).
|
|
|
A to já zase v klidu každý léto naložím rodinu do 30 let starý obytky se základem Fiat Ducato a trajdáme s tím tři týdny po Evropě. Loni Lefkáda, letos Sicilie. A za celou dobu odešlo jenom relátko. Ono se tam prostě nemá moc co rozbít :)
|
|
|
ještě ne úplně, zrovna loni jsem koupil osmiletou ojetinu, od které jmenované očekávám. Daný model se ovšem začal vyrábět před dvaceti lety ;)
|
|
|
V prvom rade ide o to co povazujete za rodinne auto. U mna tato kategoria zacina autami ako Nissan Altima, Honda Accord, etc. V Europe by som tam zaradil VW Passat, Skodu Superb, Ford Mondeo etc... Tuto to uz pohodlim cestovania zle nie je. Ale tiez nestoja nove 300k, ze? Preto som spomenul to ze zakladatel vlakna sa ohana nezmyslami.
|
|
|
Ale tie kategórie sú už nejako všeobecne definované bez ohľadu na to, za čo ich považujete...
Takže ak sa nemýlim, máme tzv. SFC a LFC (Small a Large Family Car), ktoré sa kryjú so segmentami C a D čiže nižšia (kompaktná) a stredná trieda. Čiže máte to posunuté o jeden stupeň vyššie, čo je viac než kompenzované nezmyslami z reklamy (Fabia kombi ako "priestranný rodinný voz)...
|
|
|
Iste, vsetci sa na to divame inak. Pre mna rodinne auto zacina segmentom D.
Na druhej strane, nic ine sa s ojazdenou premiouvkou ani neoplati zrovnavat.
|
|
|
Ona na tom neni nepravdiva ani jedina vec. Nova auta nejsou ani pohodlna, ani vykonna, ani levna, ani spolehliva a uz vubec nejsou zabavna.
|
|
|
nebudeme sa bavit o faktore zabavnosti, pretoze ten je silne subjektivny.
Vsetko ostatne co ste napisal je mimo misu.
|
|
|
Myslena byla ta auta v cenove relaci 300 - 350 tisic.
|
|
|
Tak v tom mate celkom urcite pravdu.
|
|
|
„Nový rodinný vůz“ bude ovšem ve skutečnosti mírně větší nákupní taška a uplatnění jakékoli závady v záruce u autorisovaného prodejce úkol srovnatelný s odhlášením Reader's Digestu...
Problém je asi jen pokud si někdo starší auto koupí za poslední zbytky peněz a pak šidí údržbu. TCO mně osobně u starších aut vychází o dost lépe než u nových, spolehlivost v mém konkrétním případě dokonce naopak - skoro nové auto (Ford Galaxy) mě vypeklo daleko hůř než se to kdy podařilo mému nejstaršímu autu (V480 z roku 1986).
|
|
|
Mne osobne to vychadza tak, že pokiaľ potrebujem veľký ročný nájazd, tak najlepší pomer TCO/užitok dáva par rokov stará japonská stredná trieda v benzíne (accord, avensis, mazda6...).
|
|
|
...to jsou ale pekelně drahý ojetiny. Obávám se, že tohle patří taky do kategorie "bejvávalo".
|
|
|
Opat, zalezi na tom co povazujete za vejky najazd. Volakedy som jazdieval 60k/rok, tam jednoznacne vitazili nove auta.
Zaujimave je TCO/km som mal s jednou vynimkou vzdy lepsi pri autach co som kupil nove ako pri jazdenych. Ale to jedno auto som nemal kupovat vobec...
|
|
|
Asi tak.
Ještě bych od jistého nájezdu zvážil operativní leasing.
|
|
|
Sveho casu jsem takhle pouzival autopujcovnu. Spocital jsem si, kolik pri nejake konkretni ceste najedu a kdyz jsem se s tabulkovou amortizaci (byvalo 3.60 - 3.90 Kc/km) dostal vyrazne nad naklady na autopujcovnu, sel jsem tam pro nejakou slusne vybavenou Octavii. U cesty, pri niz jsem najel 1100 - 1200 km denne a bylo to na otocku, uz se to docela vyplacelo :-)
|
|
|
Nepochybuji o tom.
Já mám teď dilema, jestli udržovat při životě dále svojí C5 3.0 V6 plus Saxo jako kotrmelec na ryby a do lesa - a na rodinné dovo a daleké cesty si brát auto z půjčovny, nebo obnovit vozový park. Údržba C5 tak aby byla v perffektní kondici začíná být drahá. Saxo je prakticky bezúdržbové.
Pokud nové auto, tak cca 400-450kKč
Najezdíme s C5 i se Saxem cca 15kkm ročně. A dvě auta mít musíme. Prostě, nahovno model ze všech úhlú pohledu.
Ale ojetinu kupovat nechci, max do jednoho roku a 15kkm najeto
|
|
|
Jenze s timhle rozpoctem a zadanim se nic rozumneho poridit neda.
|
|
|
Správně.
Kdybych si mohl koupit zase C5 tak, jak jsem si jí kdysi kupoval - tzn. tříleté auto, 55kkm najeto, atmosférický třílitr V6 s přípravou na LPG za 180kKč z Německa, tak neváhám ani vteřinu.
Anebo ekvivalent.
Ale - takový auta už prostě nejsou. A nebudou.
|
|
|
|
...tohle není ten správnej motor se správným počtem válců a koní ... :-)
|
|
|
A co operativní leasing, co nyní nabízejí automobilky? Sice je tam šíleně mizerný výběr, výbavy a výkony aut nic moc, ale zase platit nějaký poplatek a v rámci něj mít každé tři roky nové auto, pokryté náklady na pojištění a servis...
Osobně by mi to moc nevyhovovalo, nemám rád odpovědnost za auto, které mám pořád jen půjčené, byť za nadstandardních podmínek; raději "vlastním" = mohu plně rozhodovat o svém voze. Plus samozřejmě ne zrovna nízké nájemné, za kteroužto částku plně pokryji v případě mého vozu jeho kompletní servis, palivo a ještě něco zbyde na večeře a parkovné v centrech měst :-).
|
|
|
Já jen, jako tradičně, stran toho termínu „operativní leasing“ -- přesně co přesně proč je špatného na starém dobrém slovu „pronájem“?
|
|
|
Nic, operativní leasing se zažilo a řekl bych, že tomu spousta lidí rozumí...
|
|
|
Nebyl by "operativní pronájem" takový jakýsi hybrid? A přiznám se, že pro "operativní" plně výstižný český rovnocenek neznám...
|
|
|
Prostě a jednoduše „pronájem“. Nakolik vůbec chápu smysl té makarónské ohavnosti „operativní leasing,“ pak neznamená vůbec nic jiného, než právě a prostě „pronájem“; jen se za to staré dobré slovo asi nějak stydí, nebo co.
To máte něco jako třeba „rugby“ -- je toho teď všude plno, ačkoli máme dávno vžité a mnoho desítek let zcela běžně používané „ragby“. Těším se, až se začne psát o „footballu“.
|
|
|
Leasing je v angličtině prostě pronájem (ve smyslu kontrakt)*. Takže prostě jeden z mnoha novodobých anglicismů. Operativní pak pravděpodobně proto, že majitel zajišťuje kompletní servis.
___
* V určitých kontextech se používá i rent, ale to je původním významem jen ta platba - „renta“.
|
|
|
V češtině je tomu ovšem jinak než v angličtině, jak už to tak bývá.
Leasing je velmi specifický typ pronájmu, a pro něj ten termín má smysl -- „auto na leasing“ zdaleka není totéž, jako „auto pronajaté“.
Naproti tomu ale „auto na tzv. operativní leasing“ prostě je „auto pronajaté“, nic více, nic méně, žádnou dodatečnou informaci to nenese. Proto je ten termín nesmyslný.
|
|
|
Vidím to všechno právě naopak - "auto na leasing" je auto pronajaté (dlouhodobě s možností následného odkupu), "auto z půjčovny" je auto pronajaté (krátkodobě s povinností vrácení) a "operativní leasing" nese velmi významnou informaci, že veškerou údržbu a administrativu zajišťuje pronajímatel (opakem je "finanční leasing", kde si všechno zajišťuje nájemce)...
|
|
|
A co Lend & Lease Act? Tuším se to překládá jako "zákon o půjčce a pronájmu" - nevím co to přesně znamená v originále, ale podle mého chápání se za půjčení neplatí*, za pronájem ano (když tak mě opravte)...
* Takže "půjčovna aut" je blbost? Nějak jsem se v tom zamotal...
|
|
|
Právě jste odhalil, že živé jazyky a jejich užití nejsou striktně logické; velká gratulace :)
Jinak typicky se za půjčku platí jednorázově, kdežto za pronájem průběžně, ale samozřejmě lze nalézt výjimek, že až. (A to ani nemluvíme o pachtu :))
|
|
|
Vzdávám se, pachtem jste mě dorazil - ještě sem zatáhnete výprosu a já budu mít hlavu jak barážní balón...
|
|
|
Lend je v daném kontextu půjčka - spojenci prostě nemuseli Američanům za materiál platit, část např. lodí a letadel se po válce vracela.
Lease se vztahuje k pronájmu vojenských základen na spojeneckém území (neplést s Destroyers for Bases).
|
|
|
Žádný "prostě a jednoduše" pronájem ale neexistuje - je jich několik druhů a liší se podmínkami...
|
|
|
Proč ne, už jsem to tady někde zmiňoval.
Podle mne to vychází dobře, pokud najedeš kilometry, které jsou ve smlouvě
|
|
|
C5 mam taky, koupil jsem ho pred rokem jako dvanactiletou.
Je to 2.0 LPG, zadny problem s nim (mimo nedavnou vymenu LPG reduktoru) nemam (jen jsem ho vlastni blbosti trochu tuknul na VU).
|
|
|
Mam obavy ze 1200km jednym smerom na otocku je uz skor na lietadlo + pozicane auto v cieli cesty nez na cestu autom.
Aj ked teda sa musim priznat ze cosi podobne som urobil predminuly tyzden.
|
|
|
Problém je, že nemám dosud vlastní letadlo. A létat linkou je spojeno s množstvím krajně nedůstojných procedur. Raději pojedu 2000 km, než aby mi nějaké mizerné prase přikazovalo sundat pásek a boty, o ostatním ani nemluvě.
Jako slabší, ale také nezanedbatelný argument nutno přičíst i výhody dané vlastním (a nikoli půjčeným) automobilem. Sice lze argumentovat, že půjčený má také své výhody -- když mi auto v Jižní Africe rozsedl slon, byl jsem vcelku rád, že bylo půjčené; na druhou stranu zase ale, sedět ve vlastním autě, jsem si na 90 % jist, že bych té mrše dokázal ujet.
|
|
|
No, pokial pojdem autom 2000 km na zapad bez toho aby som sa podriadoval krajne nedostojnym proceduram na hranici s USA, budem este stale v Ontariu. A do Edmontonu mam z hranice s Manitobou este dalsich 2000...
A uz ani nehovorim o tom ze cesta autom by ma oberala o cas ktory mozem stravit s rodinou a prave mi bolo dost neprijemnym sposobom pripomenute ze cas ktory mam k dispozicii moze byt obmedzeny. Takze este ani nad 700 km do Montrealu neuvazujem a letim.
Sukrome cesty su, pravda, ina zalezitost. Pravda, aj tam v podstate len lietame - ale nie z dovodu uspory casu.
|
|
|
Jedu-li 1000 km, znamená to, že jedu na dovolenou, a rodinu mám tedy s sebou v témže autě a můžeme se si vzájemně věnovat, že až.
Celkem chápu, že pokud někdo musí tisícikilometrové a ještě delší cesty zcela běžně a často absolvovat pracovně, je to něco hodně jiného; nicméně se nemohu zbavit intensivního pocitu, že právě a konkrétně takový člověk, je-li navíc již ve věku, kdy je opatřen rodinou, by opravdu měl mít to vlastní letadlo, a nemá-li je, je něco v tomto světě sakra špatně.
|
|
|
Takych su nas desattisice len v Kanade. Mam obavy ze keby kazdy z nas mal svoje vlastne lietadlo, asi by sme sa na oblohu nepomestili (aj ked teda myslienka vlastneho lietadla sa mi naozaj paci).
|
|
|
(Jaksi z principu věci je na obloze poněkud více místa, než na silnicích :)
Nicméně ano, fakt, že těch, kdo pracovně běžně a často cestují přes půl kontinentu nebo dál, je absurdně a nesmyslně mnoho, byl jaksi součástí toho povzdechu, že je se současným světem něco sakra špatně.)
|
|
|
Ano, plne suhlasim, So svetom je cosi naozaj zle. Keby moj zamestnavatel otvoril pdobnu poziciu ako je moja v kazdej prevadzke, by sa to na vysledovke v podstate ani neprejavilo. A to by sme mohli robit este inu pracu. Akurat to nikomu ani len nenapadne
Mam za to ze je to tak v mnohych firmach.
|
|
|
Takych su nas desattisice len v Kanade. Mam obavy ze keby kazdy z nas mal svoje vlastne lietadlo, asi by sme sa na oblohu nepomestili (aj ked teda myslienka vlastneho lietadla sa mi naozaj paci).
|
|
|
rikas "nejaky mizerny prase"??? ty budes asi dost dobrej kokot
|
|
|
Ne, ta cisla jsou obe cesty celkem, typicky treba Praha - Frankfurt nebo Praha - Hannover. Zkusil jsem to i letadlem (a dokonce i vlakem), ale v obou pripadech to zabralo vice casu, protoze to letadlo jaksi neleti presne v tu dobu, v kterou potrebuji.
|
|
|
Ano, skutocne. Akurat sme sa asi nepochopili, pretoze Praha- Frakfurt je 1200 km RT, nie jednym smerom. To iste Hannover.
|
|
|
Jak kdy, jak kam. Když pojedu z HK domů do NL, tak door-to-door čas budu mít autem docela podobný, jako kdybych letěl - a to bydlím 15-20 minut od Schipholu. Na téhle trase má smysl buď auto, nebo noční vlak.
Ona krátká doba letu u letadla vypadá impresivně, ale když se k tomu přičtou ty prostoje a přesuny... Před časem jsem se přesouval mezi NYC a Bostonem vlakem, kolegové na to zírali a zásadně létali. Jenže časově to bylo plus minus na stejno (někdy tam byli dřív oni, někdy já, podle toho, jak chytili zácpy od letiště), ale zatímco já jsem si dojel taxíkem na Penn Station, v klidu sedl na vlak a četl, tak oni se nejdřív táhli na JFK, tam hodinu šaškovali...
|
|
|
To ste v specialnej situacii v tom, ze mate po ceste nemecko a v podstate dobudovane dialnice na hranicu. V oktobri 1998 sme s kolegom sli Praha - Amstelween a trvalo nam to 11 hodin. Dva roky predtym mi Bratislava - Amstelween trvalo kratsie aj s prestupom v Prahe a s taxikom do hotela zo Schipolu.
Ten BOS - NYC nie je prave fair porovnanie...
|
|
|
jazdim okolo 50k km rocne.
Nová midsize by ma stala 30k, po 4 rokoch predám za 7k.
Kupim 4-rocnu midsize za 7k a po 4 rokoch predám za 2k. (€)
Servis rovnaký, lebo taká mazda 6 vydrží 400k km len s výmenou spotrebnych dielov (nesmie byt diesel).
Rozdiel v TCO priepastný. Neviem, ako u Vás mohli nové autá víťaziť. Jedine ak dostanú body za dobrý pocit z nového auta.
Trochu lepsie to TCO vyjde pokial kupim nové a nechám si ho 10 rokov. Ale stále nie lepšie ako moj pripad.
|
|
|
Neviem, Mazdu som nikdy nemal. a udrzba jazdeneho auta ma vychadzala dost zle. Ale mozno som len prilis uzkostlivy co sa tyka udrzby.
Co sa tyka kupim nove a necham si ho 10 rokov, prave toto robim teraz. S tym rozdielom ze si ho necham tak dlho kym sa len da. Akosi som bol nuteny prehodnotit svoje priority v zivote a setrit na/splacat nove auto medzi nimi uz nie je.
|
|
|
"udrzba jazdeneho auta ma vychadzala dost zle"
Na jedné straně jsou servisní náklady starého auta, proti tomu u nového auta pokles hodnoty.
A pokles hodnoty nového auta dělá takové částky, že si neumím představit, co za servis ojetého auta by to vyvážilo (navíc když ani servis nového auta není zadarmo a ta částka je to, co má stát NAVÍC servis ojetého auta).
Například já sice jezdím méně, než většina lidí tady, ale pokles hodnoty nového auta minimálně v prvních letech odpovídá celým TCO (= palivo, servis, pojištění a další poplatky, amortizace) na moje ojeté auto.
"kupim nove a necham si ho 10 rokov"
Přiznám se, že tohle uvažování nechápu.
Chápu, že má někdo důvod koupit nové auto, např. je pro něj klíčová spolehlivost, nebo prostě chce nové auto, a podobně.
Ale člověk, který si to auto plánuje nechat 10 let, je zřejmě ochotný akceptovat i staré auto.
A pokud jsem ochotný akceptovat staré auto, vychází ojeté lépe.
Příklad:
1. Octavii social edition koupíte za nějakých 430 tisíc, za 10 let prodáte za 70.
2. 5 let starou Octavii koupíte za nějakých 170 tisíc, za 5 let prodáte za 70, za 170 koupíte v té době 5 let starou a za 10 let prodáte opět za 70.
Druhý případ je o 230 tisíc levnější, přičemž ve "druhé pětiletce" máte stejné auto.
A dovolím si pochybovat o tom, že by rozdíl v servisních nákladech za těch prvních 5 let dělal 230 tisíc.
|
|
|
A ještě dodatek, u "méně sociálních" aut to bude ještě výraznější.
|
|
|
Do uvahy treba zobrat este jeden faktor. Situacia v zivote sa meni. 10 rokov som si Altimu nemienil nechat, mala byt nahradena Challengerom (a v poslednej dobe som zacal pokukovat po Giulii). Frontier tiez nemal zostat, casom ho mal nahradit RAM 2500. No nasa situacia sa zmenila a obe auta zostavaju kym budu fungovat.
PS: Vasa uvaha ma jednu chybu: v druhej patrocnici mate auto po cloveku ktoreho poznate. To je situacia nezrovnatelna s nakupom jazdeneho auta.
|
|
|
"Do uvahy treba zobrat este jeden faktor. Situacia v zivote sa meni."
To je další argument pro ojeté auto.
Hodnota auta klesá nejvíc na začátku, takže když koupíte nové auto a za 3 roky zjistíte, že potřebujete něco jiného, jste těžce v mínusu.
"Vasa uvaha ma jednu chybu: v druhej patrocnici mate auto po cloveku ktoreho poznate."
To je pravda, máte auto s prověřenou historií, na druhé straně u toho ojetého jste tolik peněz v plusu, že byste musel mít opravdu velkou smůlu, aby to nestačilo.
Naopak zase výhoda těch ojetých aut je, že náklady jsou (jednak nižší a jednak) rozložené v čase, v podstatě prodáte staré auto, přidáte 100 tisíc, dalších 50 máte rezervu na servis (kterou -pokud nebudete mít extrémní smůlu- jednak nebudete potřebovat celou a jednak se i ten servis dá rozložit v čase) a koupíte jiné.
Není tam moment, kdy potřebujete mít našetřeno 400 tisíc.
Spousta lidí to rozložení nákladů řeší úvěrem, jenže to jsou další náklady navíc.
A ještě pochopitelně jedna výhoda nového auta:
Ojeté auto musíte vybírat z toho, co se prodává, nové si můžete vybavit podle svých představ.
Ale to je hodně individuální, když chcete exotičtější značku a trváte na neobvyklém prvku výbavy, máte dost smůlu.
Na druhé straně máte třeba Mazdu s téměř fixní výbavou, nebo pověstnou Oktáfku ftédéíčku, kterých je prostě na prodej tolik, že se něco najde.
|
|
|
A ako presne by mi pomohlo keby som teraz mal miesto 6 rocnej Altimy 11 rocne cokolvek? Tak ze by som uz zasa musel mysliet na nakup dalsieho auta? Tak mi to nejako pripada. Ale to je uplne jedno. Vy tu v kuse prinasate nove argumenty na podporu svojho nazoru, lenze skutocnost je taka ze sa snazite vyvalit otvorene dvere. Ja sa Vas totiz nesnazim presvedcit. Mate vybudovany system ktory pre Vas funguje a to je hlavne. Ja som bol tiez spokojny s tym ako som veci robil, no teraz budeme skor minat peniaze na nas dvoch nez na auta a na dom. Takze sestrocna Altima a trojrocny Frontier zostavaju a to tak dlho kym to bude unosne. Idealne dovtedy kym nam bude stacit uz len jedno auto. A vtedy sa rozhodneme ze co to za auto vlastne bude a ze ci bude kupene nove alebo jazdene.
|
|
|
Aj ja mam dodatok; Pri mojej nechuti k automatickym prevodovkam mam problem kupit jazdene auto ked 95% aut naokolo je automatickych a manualne su vacsinou shitboxy. To pravda vedie k situacii ked uz nebudem schopny nove auto vobec.
|
|
|
Víte, dnešní auta jsou zatraceně citlivá na to, kdo s nimi jezdil a jak s nimi zacházel. Tohle všechno ještě umocňují ty idiotské long-life výměny oleje.
Pokud si to auto koupíte nové, hezky si ho zajedete, dochlazujete turbo, lejete kvalitní palivo a olej vyměňujete v rozumných intervalech, proč si takové nenechat deset let...akorát že takové auto ojeté nekoupíte.
|
|
|
Problem je uz treba i v tom, kolik stoji litr qalitniho oleje v Evrope a kolik treba v USA. Ja odjakziva pouzivam olej ze Statu, protoze stoji hovno nic. Radove (podle toho, co sezenu) davam cca $1.20 za quarter 5W30 API SJ/CD a lepsi. Do motoru mi padne gallon, takze mne fakt nesere to menit, kdykoli si vzpomenu a neni to o penezich, jen o te lenosti pod to auto vlizt. Kdyz jsem tuhle rozdelal ventily na starem Pontiacu, tak byly jak z fabriky a to mel jen ode mne najeto pres stopade.
Jenze kdyz se podivam, kolik stoji slusnej olej tady, tak chapu, ze to fura lidi natahuje jako ksandy. A totez plati i ostatnim spotrebaku - tlemice, brzdy, pruziny, loziska...
|
|
|
...v USA si necháš měnit olej přímo na pumpě, 1x nebo 2x ročně, podle chuti...
|
|
|
Skor by som povedal ze 4x rocne.
|
|
|
Tak jistě, jakmile už nové auto máte, je ekonomicky nejlepší si ho nechat tak dlouho, dokud jsou servisní náklady únosné (aka "než se začne sypat").
Má pointa byla v tom, že pokud jste ochotný provozovat 10 let staré auto, není celkem důvod si kupovat nové.
(Samozřejmě kromě situace, kdy teď nejste ochotný provozovat staré auto, ale očekáváte, že v příštích letech budete.)
|
|
|
Grand Voyagera jsme koupili v září 2011 s ca 150 tisíci km. Při příští cestě do Čech se přehoupne přes 300 tisíc. Náklady na nespotřební materiál za ty 4 roky tak 30 tisíc (převodovka + termostat + výfuk). Nezajížděl jsem ho, žádné turbo nedochlazuju, pravidelné výměny apod. jsou samozřejmostí.
Je pravda, že já osobně jsem trochu víc zatížen na starší věci, nerad je měním apod. ale v tomhle případě mi to vychází dobře i když od tohoto zcela odhlédnu a spočítám si jen tvrdá data.
Já si prostě radši koupím další kvér než dobrý pocit z nového auta ;-)
|
|
|
...enjoy, já Ti to přeji.
Vytáhl sis bílou kuličku.
Ale černých bylo v kýblu taky dost... ;-)
|
|
|
S jinými auty jsem na tom podobně. Snad jen Lumina APV se začala sypat víc, než jsem považoval za vhodné (nebylo to sice drahé, ale otravné ano).
Při nákupu považuju za moudré to, co psal root - vybrat si raději auto o pár let starší, ale dražší a v lepším stavu než je pro daný ročník a výbavu typické.
|
|
|
...to je to, o čem mluvím. Já jsem se toho u C5 taky nebál a strávili jsme spolu krásných osm let. Podívej se na auta, který máš - Voyager, Jaguar - velké benzíny s LPG
Ano, to hledám taky.
Jenomže už prakticky nejsou. Zánovní rozhodně ne a patnáct let staré už si kupovat nebudu.
A bude hůř.
|
|
|
Je pravda, že u novějích Voyagerů jsou problémy - trojzonová klimatisace, kožený interier nebo elektrické dveře se skoro nevidí, AWD a motor 3.8 nejsou vůbec.
Ale jakž takž vybírat se dá i v novějších ročnících - namátkou Chrysler 300c, některá větší SUV... Mně se teď docela líbí Toyota Tundra - s CrewMax kabinou už to začíná být použitelné i při třech dětech.
|
|
|
Zanovni taky jsou, ale ty ceny jsou nekde uplne jinde, protoze velke kubatury jsou proste k mani u jine cenove kategorie vozidel. Take cenovy rozdil mezi novym a zanovnim je dnes percentuelne vyrazne mensi. Ovsem najit se porad da, nicmene neni to tak, ze se dneska porozhlednu, zitra vyberu penize z banky a pozitri pro to pojedu, spis je to tak na pul roku sledovani nabidek, byt pripraven a kdyz se neco zajimaveho objevi, tak obvolat a pripadne vyrazit. S tim, ze je potreba pocitat s tim, ze se pojede treba trikrat.
Kdybych ted chtel menit auto, tak se pojedu podivat na tohle: ww3.autoscout24.nl/classified/270692204?asrc=st|as
|
|
|
Já asi ne, jakkoli se mi to líbí. Durango, Tundra, RAM, F150 atd - to jsem vždycky chtěl a rád s tím vždycky jezdil, ale po Českých Budějovicích, jakkoli bydlíme ve vsi 15km směrem na Krumlov je to prostě nepraktický. Nevejdeš se do žádnýho parkovacího místa a nezajedu s tím do podzemních garáží (nebo já jo, ale žena už ne). Velikostně končím někde u 300C (přijde mi hnusný, to nový - zvláště interiér) a Grand Cherokeeho.
|
|
|
Celkove, Cesko na tyhle kravy neni staveny. Tundrou jsem chvili jezdil, moc se mi libila, ale prave do okamziku, nez jsem s ni parkrat jel. Vsude malo mista. A to jsem zvyklej z U.S. SUVa na ledacos. Proste zaparkovat i treba u nekoho na navsteve na sidlisti, nebo zajet do stani u Kauflandu, kdyz v protejsi rade 100letej deda vyklada kos s akcnim nakupem.... nahovno.
To jsou kary na honeni dobytka po pastve, vozeni mladat, vody, zradla,... ale od statku na louku a z5.
Zadna jina vyhoda v tom neni, protoze at tak nebo tak, proste to chlasta a pokud to neni diesel, aby to clovek napsal na zelenou, tak breci a breci.
Co znam chlapy, kteri maji opravdu velky stada dobytka, tak maji treba i dva tri JD, kazdej za tri mice, ale do chliva od baraku jezdi nejakou starou pleckou, co ma pulku sedadel a kam krome ridice a psa uz malo co vejde.
|
|
|
Na plyn se tyhle kravy provozovat celkem daji, provozovat benzinovy dvoulitr pak vychazi draz, nez tohle. A pokud bych s tim lital jenom kolem komina, tak do toho dam CNG, poridim si vlastni kompresor a jsem nakladove jeste niz.
|
|
|
Jasně, provozovat to jde. Jenom je to nepraktické. Tyhle auta prostě nefungují v CR.
|
|
|
|
Hmm, z mého úhlu pohledu jsi dělal špatně vlastně úplně všechno, pokud ty auta nemáš jako předmět ryzího entusiasmu. Přesto chápu, žes jezdil šťastně a spokojeně.
|
|
|
...ještě dodatek - v Chicagu jsme s jedním kamarádem zanechali zakonzervovaný International Scout. Právě teď prochází kompletní renovací. Dám vědět, až bude dílo hotovo. Mohlo by to stát za to...
|
|
|
Jo, to byla ještě auta...
Takhle Scout III kdyby se našel. Akorát že pokud vím, existovaly dohromady asi dva prototypy :(
|
|
|
Kup si Nivu, trochu plechu a svářečku. Podvozek to nemá úplně zlý, takže rozebrat, pořádně pozinkovat, poskládat, dát tam slušný motor alespoň 3 litry... ;-)
|
|
|
... a stejně v tom nepůjde vydržet delší jízdu. Been there, done that, Nivu jsem míval. Ani ta průchodivost není kdovíjaká*, a navíc pro všechny, kdo v tom sedí, je to martyrium.
___
* Protože ten podvozek za moc nestojí; křížení prabídné. Starý landrover je o třídu lepší.
|
|
|
Ok, to je sice subjektivni argument, ale lze jej akceptovat. Nicmene pak to vyvraci tvrzeni, ze takova auta (velke atmosfericke benziny) prakticky uz nejsou. Jsou, jen jsou paradoxne jeste mnohem vetsi, nez si panstvo muze dovolit :-)
|
|
|
Tak.
Vono je to jak jezdit po Budějovicích Avií. Problémy mi to nedělá, jezdil jsem dlouho se skříňovým Mercedesem, ale v nadšení mne to taky neuvádí. Je to spíš vopruz.
|
|
|
Si pořiď kolo ;-)
Pro mě osobně je ježdění autem po městě opruz vcelku bez ohledu na to, zda jedu Smartem či Fordem F-150...
|
|
|
...žena dostane něco na děti - ale ještě nevím, co to bude, nejspíš nějaká zcivilněná dodávka jako je Caddy, Berlingo nebo tak něco. To bude nový nebo zánovní. Když bude frfňat, tak třeba 300C nebo Granda.
A já si pořídím nějakej pick-up, kterej nezlikviduju na polňačkách za první půlrok (i když, to co zatím vydrželo Saxo, to by odrovnalo dva Dustery).
|
|
|
Berlu si kamarad koupil novou a po dvou letech radostneho uzivani se mu vysraly vstriky. Uz nevim detaily, ale rikal neco o 60t. A to se vyplati.
|
|
|
Otec nedávno oslavil s Berlingem 400kkm, ale to byl ještě 2.0hdi...
|
|
|
|
Byla na to ustavena komise a výsledek bádání týmu vědců potvrdil, že je to auto.
Jedná se o velmi populární francouzské SUV vyráběné v Rumunsku. Z parterství Renaultu a Nissanu pak vytěžilo toto SUV některé podvozkové komponenty a 4x4 pohon z X-Trailu
|
|
|
Coze? Zena ma X-Traila a zrovna to, co imho stoji na tom aute ale nejvic zahovno, je zrovna podvozek. A to ten wagen jako funglovka stal 0,9M. Ted uz chapu, jak je mozne, ze to naimplementovali do auta, co stoji tretinu.
|
|
|
Mam 4L v sestihrnku, na benzin bych po meste jezdil za 14, dalky 11. Mam tam plyn, v te nasi prdeli ted stoji 12,60 a jsem spokojenej. Cekaji mne tlemice, nakonec pro usporu casu jsem je koupil od Polaka, co posila z Ostravy, Monroe 1800 Kc/ks. To bych v U.S. koupil jen o malo levneji, ale bez dopravy. ND jsou rozhodne levnejsi, jak na ostatni (Evropa, Japonsko) auta, co doma mame.
Je to ale na hranici toho, s cim se da rozumne jezdit. Pohodli obrovske, vybava velmi dobra, ale je to krava. Takze nejde o penize za provoz, ale o premysleni, kde projedu.
|
|
|
Tak si tu kompresku rychle pořiď. Jak jsem se včera dozvěděl na přednášce jednoho normotvůrce, už se píše požární norma na tyhle domácí kompresky. Na otázku, zda Ti to ulehčí její výstavbu nebo Ti jí to výrazně ztíží a zdraží, si umíš odpovědět sám :-(
|
|
|
Interier novsich 300C Vam pripada hnusny? To ma prekvapuje, post faceliftovy mi pripada OK. Pred faceliftom bol interier priserne plastovy.
|
|
|
...aaah, máte pravdu. Ten plastovej mám na mysli. To je odporný. Stejně jako u Jeepů. Jestli to po faceliftu není, tak berz zpět.
|
|
|
Nie je to este stale europske auto vyssej triedy, ale zlepsenie je velmi, velmi vyrazne. Plasty su vsetky makke a prijemne na omak, palubovka je obsita kozou, vo dverach su kozene vlozky, etc. Co by tom mu vytkol je ovladanie mnohych funkcii auta cez obrazovku na strednej konzole.
Vo verzii so sportovym programom prevodovky a padlami by som prekonal aj nechut k automatom. Ale keby na to prislo, kupil by som si zrejme Dodge Charger, nakolko tam sa mi viac paci vonkajsi design.
PS: Charger s Pentastarom mi v pohode zajazdil mimo mesta za 7.5/100 pri dost zivom style jazdy. A to este mal len patkvalt.
|
|
|
...kdybych chtěl sedan, pravděpodobně bych Chargera s Pentastarem už měl... :-)
|
|
|
Tak to je potom skoda ze sa Dodge Magnum nedozil ksichtozdvihu. Naozaj Vam zostava len Grand Cherokee. Alebo by ste sa mohol kuknut k susedom z Renaissance center a ist po CTS Sport Wagon.
|
|
|
Me to taky tak vychazi koupit lehce jetou. I kdyz.
Koupil jsem 2.5 roku jetou 60kkm nizsi stredni za lehce dotovanych netrznich 40% porizovaci ceny. Nyni po 3 letech a najezdu 12kkm rocne zvazuji co s ni. Furt bych ji prodal za vicemene stejne prachy, ne-li vice. Servis 12kKc. Pojistky 30kKc. Palivo, gumy, znamky, blbosti 82 kKc. 124/36 = 3.44 rekneme 3.50 Kc/km. Fun factor 0. Vykon 93kW. Vnitrni prostor dostatecny, kufr obcas maly, palivo benzin.
Nemam problem dat dejme tomu ctvrt mega za neco silnejsiho (200k) mozna vetsiho a klidne o rok starsiho, ale trh v Cesku nic nenabizi. S limitem 300 je jedna 159 co se furt serou... ;-) A pak jedna Mazda 6 a jedna Altea. Kdyz nechci automat tak pouze 159.
S mou firemni slevou mam za ty prachy zbrusu novy povoz. Tam uz ale km vyjde na 5 Kc v optimisticke variante. Tedy o 90 kKc za 5 let vice.
Operativni leasing, opet firemni dotovany vyjde zhruba nastejno bez nutnosti investovat 300 kKc.
Firemni dotovane ojete uz jsou jen diesely, ktery nechci a je o ne veeeelkyyyy zajem.
A vcil babo rad. Asi jeste par let pojezdime za 3.50 Kc/km a pak se uvidi.
|
|
|
Ja jsem delal prevodovku pred rokem. Proste jsem netusil, ze Ford po 180tkm doporucuje generalku automatu. No, tak se holt vysypala. Praci jsem zaplatil, protoze hodinar nejsem a hlavne jsem na to nemel cas. Nahradni dily mne vysly cca 10t (komplet rebuild + novy 5. stupen, ten se holt spekl + novy hydromenic, i kdyz byl mozna ok). Takze sakumprask jsem v tom byl za 20t. Na to, ze ma auto 250t a byly to prvni (a asi i posledni) vydaje za prevodovku, tak to neni zase takova traga. SUV 4x4, kterej nehonim v terenu (protoze na to nema), ale taha tezky veci, vozi objemny veci a 50 % jezdi mesto, tak tam mi automat vyhovuje. To neni sportak, tak proc ne? Pravou ruku mam uplne volnou, muzu ji drandit zenu v rozkroku, aniz bych nejak ovlivnoval rizeni.
|
|
|
Samozrejme, ze je to vas nazor. Jenze to auto ani nadmerne nechrochtalo, ani nemelo unaveny pruziny, ani nic z toho co vidate. Vypadalo uplne normalne, jsem jasne napsal, ze by to do toho auta nerekla drtiva vetsina lidi. Ja jsem koupil 9 let starou petku, a dodnes z ni mam radost. A verte ze jako vrak nevypada, na to mam uplnejiny naroky a meritka, abych si neco takovyho koupil. Rodiiny auto nepotrebuju, rodinu nemam. A jako auto na zabavu nepotrebuju vsehraba fstyrvalci. Vidite, ja mam jiny nazor, vy mate jiny nazor, tak proste nekdo chce rodinny ale silnejsi auto. To ze si vybral typ, kterej je v drtivy vetsine holt stocenej, je druha vec a treba nerozum. Ale proste to tak nekdo ma.
|
|
|
Těžko říct, jak definujete vylítaný vrak milionového auta a jak nový rodinný vůz.
Ale, před nějakým půl rokem jsem si koupil E39, rok 2002, třílitrový traktor, včetně oprav za 130 tisíc, spotřeba při běžné jízdě kolem pěti, plně naložené včetně rakve na střeše jsem se při dovolené vešel do šesti. Trochu reznou rohy dveří a pátý dveře pod oknem. A teď jsem měl možnost jet nějakých 500 km trojkovou oktávkou, rok 2014, 1.8 benzin, cenu nevim, pochybuju, že šla pod 500 tisíc.
No když to srovnám, tak zlaté BMW. Ve škodovce se stále ještě nenaučili vyrobit pohodlné sedačky, po hodině jízdy v tom začnou bolet záda a po dvou se jízda stává utrpením. Spojka šla těžko jak v nějakým závodní speciálu nebo k čemu to přirovnat. Motor jel hezky, o tom žádná, ale za necelých sedm litrů a to jsem na to nijak extra nešlapal, páč to nebylo moje. I na silnici to hezky sedělo, asi bych se nebál říci, že stejně jako ta E39, ale jel jsem v tom fakt krátce. Nastavit v tom nějak rozumně topení, znamenalo zastavit na odpočívadle, jak to bylo nádherně intuitivní. Snad jediné plus bylo, že uměla ukázat teplotu oleje, což moje E39 neumí.
Takže za ten rozdíl kolem 400 tisíc bych měl pořídit horší auto? Proboha proč? A když najdete zachovalou E34, tak bude rozdíl ještě větší.
|
|
|
Sohlas Done. Jinak možná v BC, v servisním menu, tu teplotu oleje najdete, teplota chladicí kapaliny je tam digitálně stopro a olej tak někdo vidí, někdo ne. Já ho tam taky nevidím, ale položka tam je, možná to chce jen přes diag. povolit :-). Hledejte, najdete. Kdyby ne, návod Vám pošlu.
|
|
|
Tak v BC jsem to nenašel, ale možná jsem jen špatně hledal. Zas nějak extra mě to netrápí. To spíš teď potřebuju někoho ověřenýho na opravu radiomodulu. A kdyby tak šel předehřev přes dálkový ovládání místo nesmyslnýho časovače. :-)
|
|
|
Na tu elektroniku muzu poradit tohle: http://www.bmwdiag.cz/
Je to člověk, kterej tady psal o motorech BMW, dělá spíš diagnostiku a elektroniku v autech, ale teda je z moravy :-(. K tomu BC, musíte odemknout to servisní menu, návod třeba tady: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f74/secret-menu-e38-t49936/
Je to na e38, ale je to stejný, je v tom spousta zajímavých věcí, občas do toho koukám, v létě třeba na teplotu chladiva digitálně, ale u teploty oleje mám dvě pomlčky, tak nevím zda je to jen deaktivováno, to zobrazení, nebo kde je chyba, protože přes diagnostiku teplotu oleje normálně vidím. Tak hodně zdaru s BC a ten zbytek snad vyřešíte s p. Jalovým.
|
|
|
Díky, do Brna to není zas tak daleko.
|
|
Ako najlepšie sa zbavt 300 000 korun pokial nie ste automechanik? Kupte si 10 ročné prekomplikované BMW = podporujte svojho automechanika.
V dedinskom autoservise kde som volakedy pracoval, tak ich biznis plan bol zalozený aj na opravách bavorakov podobne solídnych majitelov (zakomplexovani jedinci s 10 ročnými vrakmi) za co najnizsie naklady (napr aj preletovanie sučiastok v riadiačke).
|
|
|
Na pájení součástek v řídící jednotce není nic špatného, pokud to dělá někdo, kdo ví, která bije.
|
|
|
Presne tak. Neni to veda pro prumerneho absolventa stredni skoly. A co mam zusenost, tak zrucnost neni vazana ani na mesto, ani na vesnici.
Znal jsem typka v Brne-Slapanicich, kterej kdyz dostal do ruky levej blatnik a dost casu, vyklepal pravej z kusu plechu.
A ted znam typka z maly prdele o sto obyvatelich, kterej v pohode opravi od kombajnu po domaci cirkuli kdeco. Svaroval mi tazny a bylo celkem jasne videt, ze vi presne, co dela, i kdyz to byl specialni material.
|
|
|
Vidim trosku rozdil mezi vyklepanim blatniku z plechu (chce to asi hodne cviku, malo naradi) a odpajenim/reballingem/zapajenim BGA obvodu (od 2010 pomerne bezne, chce to cvik i naradi).
Je tedy pravda, ze jsem bez vybavy opravil iMac G5 (obycejna nejlevnejsi odpajeci stanice, misto teplomeru mi poslouzil kousek cinu). Ale byt to ridici jednotka, do auta bych si to z takoveto "garazove opravy" uz asi nedal.
|
|
|
Ve skutečnosti je to tak, že tohle jde bez jakéhokoli problému, a někdy je to jediná rozumná cesta, jak udržet vůz funkční. Kdysi se mi vysypal přerušovač blinkrů a nechtělo se mi za nový dávat asi 3000 Kč, když to je třetina ceny vozu. Známý autoelektrikář bádal a na nic nepřišel, až ho v zoufalství napadlo kompletně přeletovat pájené spoje starou neekologickou olovnatou pájkou, a ono to náhle začalo fungovat (přitom je to auto z roku 1966, takže bych tam ekologistní kurvítko typu bezolovnaté pájky skutečně nečekal). Od té doby to už zase pár let funguje bez problémů. Takže zlatá garážová údržba, nový přerušovač by totiž byl v nejlepším případě stejný krám, jako ten starý, zatímco takhle upravené to při troše štěstí přežije auto.
|
|
|
Opravit nejaky padesatilety (i dvacetilety) blikac je rekl bych mozna i pod urovni vyklepani blatniku z plechu, psal jsem o novejsich vecech, ktere se prave sypou vice nez ty stare.
|
|
|
On princip je stejný, akorát s tím přerušovačem byla jedna desetina práce, kterou by představovala celá ECU. Postup, totiž proletování podezřelých studeňáků na SM desce mikropáječkou, je zcela totožný, akorát v tom přerušovači byli švábi dva a v ECU je jich 50.
|
|
|
To vůbec nemuselo být bezolovnatou pájkou. Oprava proletováním spojů se dělala už za krále Klacka. Jednou jsem měl v ruce nabíječku na mobil, na který na pohled nebylo nic divnýho, akorát nefungovala. Až zblízka (a nejlépe pod lupou) na tom spoji byla vidět prasklina, byla kolem dokola toho pinu nebo nožičky součástky. Propájet, přidat cín a zas to chodilo.
|
|
|
No, moje zkušenost káže, že co se začala elektronika pájet bezolovanou pájkou, sere se víc. Takže mohu doporučit "propájení" kvalitní Sn60Pb40 i jako preventivní nástroj v podezřelých místech. Za důležité bych ale viděl dodržení teplotní kázně, protože popálený, nebo naopak studený spoj je spíše ke vzteku. Trochu pitomé je, že v místech, kde jsou zbytky toho bezolovnatého šmejdu, se poctivá pájka chytá špatně. Takže si připočítejte ještě dobré tavidlo (můj favorit www.gme.cz/gelove-tavidlo-future-rework-jelly-30-g-p745-037) a trpělivost při nastavování teploty hrotu.
|
|
|
Díky za tip. Moje oblíbené tavidlo už k mání není - že prý bylo jedovaté a zásoby pomalu docházejí.
|
|
|
Zdůrazňuji potřebu dobře odsát původní RoHS cín, jinak vznikají prapodivné slitiny s neurčitým diagramem tuhnutí a o neexistujícím eutektickém bodu ani nemluvě.
|
|
|
Můžu doporučit Amtech 559, jen to musí být originál, ne nějaký "super genuine original" z Číny z eBay...
|
|
655390? ...nějak podezřele moc blízko k A0000...
|
|
|
Koukal jsem znovu do toho screenu a bylo to 655350, coz vychazi taky zajimave. Psal jsem tu hodnotu zpameti, tech 40km uz neni rozdil. Je to sice zajimavy, ale nic bych v tom asi nehledal, znamy to dela kazdy den, rozhone vi, kam na co "sahnout".
|
|
|
Ani mne nenapadlo, že by známý nevěděl - spíše mě zarazilo takhle "kulaté" číslo. Skoro to vypadá, že ho taky někdo oeditoval (ale to by pak asi naskočilo od té doby zase...
Mimochodem, pamatujete dobu, kdy spousty aut v bazarech měly najeto 65535 km? :-)
|
|
|
Nebudu kecat, taže si tu dobu moc nevybavuju, ale pravda je, že pár aut jsem už s touhle hodnotou na prodej viděl, jen jsem si toho tolik nevšímal. Ale nedavno jsem koukal na jednu M3 e92 a mela 65xxx :-).
|
|
Zdarec,
v autech se moc nevyznám, ale tady si občas nějakou recenzi přečtu. Je to sice Offtopic, ale třeba mi někdo poradí.
Potřebuju zakoupit nějaké vozidlo, do kterého by se vlezla žena, dítě a kočárek, takže ideálně nějaký kombík, nebo větší hatchback. Nespěchám na to, potomek je na teprve na cestě, ale chtěl bych mít trochu jasno, na které typy se zaměřit a od čeho dát ruce pryč. Nemám preferenci benzín/diesel, nechci s tím ani závodit a dám přednost spolehlivosti, případně nízkým nákladům, když se něco posere. Nemám ani předsudky proti nějaké značce, nebo národnosti. Vzhled exteriéru a interiéru je mi taky celkem ukradený.
Aktuálně mám jen starého Matize, kterého žena zdědila a za 3 roky jsem s ním najel asi 4000 km, protože jsem se na delší vzdálnosti svezl vlakem, než jezdit v takové konzervě :)
S plánovaným autem to vidím tak na 5000 Km ročně, takže moc neřeším jestli budu jezdit za 5l nafry/100 nebo 7l benzínu/100
Mám na to cca 30 - 50 000,-.
A na konec, celkem se mi líbí Lancia Lybra. Kamarád má 1.8 benzín, svezl jsem se s ní a vyhovovala mi. Nejsem si ale jistý dostupností ND, tak nevím.
|
|
|
Zdar,
Lancii ne.
Poohlédni se po japonským benzínovým autě bez turba, vem si s sebou mechanika a pokud to odkejve, tak to ber. Najdi starej japonskej dvoulitr nebo 1,6 a jezdi a jezdi a jezdi.
|
|
|
Díky.
Chápu to tedy tak že Mazda, Honda, Toyota, Nissan, Mitsubishi ?
|
|
|
bych to rozšířil. cokoli benzínové, atmosferické, jednoduché, deseti a víceleté a od slušného člověka nebo aspoň od takového co je mu blbě udělat podraz protože jste moc blízko. takže širší rodina, sousedi, spolupracovníci, kámoši z koníčků...
|
|
|
Já bych k tomu přidal nezrezlé, což rozsah kandidátů při těch podmínkách značně zúží:))
|
|
|
Co Vectra Kombi 1.8 v benzínu rv. 1999?
Kolegův bratr se jí zbavuje za 25k.
Má smyls o ní uvažovat, nebo to je špatná volba?
|
|
|
Při nájezdu 5tkm za rok bych se vyvaroval asi jen oturbenýho dieselu a aut proslavenejch korozí (což je teda jako na potvoru zrovna ta Vectra B, i když po faceliftu je to o trochu lepší). Jinak je to úplně jedno, z vlastních zkušeností (a mam fakt v kupování ojetin odvahu jako jeden z tisíce) říkám, že benzinovejch aut co by před sebou neměly životnost alespoň 30tkm (což je při tom nájezdu 6 let) bez zásadní investice je na prodej minimum, když nepočítám ty, ze kterých ta zásadní investice křičí na první pohled/projížďku. Drtivá většina věcí se tam navíc bude sypat tak pozvolně, že budeš o případný nutný investici vědět rok předem...
|
|
|
Ten motor 1,8 jsem dlouho měl a byl známý tím, že nežral skoro žádný olej. Podle oplistů byl ve srovnání s motory 1,6 a 2,0 (popř. později 2,2) asi nejspolehlivější. Jinak souhlasím s názorem výše, že se to bude sypat jen velmi pomalu, takže já myslím, že špatná volba to není.
|
|
|
|
|
|