|
Naprosto výstižný článek. Papíry sice nemam dlouho, ale právě tomuhle musclecaru za ně vděčím. Vzpomínky ve mě evokuje ta pasáž, jak trojka už netáhne a čtyřka ještě taky ne :D A proto... další články o fávu! :)
|
|
|
Jednou ta recenze musela přijít :))
Recenze je vždycky subjektivní, takže se mi líbí, když autor svůj subjektivní názor neskrývá, ale směle přizná ! "hnisově žlutá..." Beru to už spíš jako vyznání než jako recenzi. Člověk může mít názor, že poslední pořádné auto byla Tatra Präsident, ale musí si ho umět prosadit.
Fotky ve velkém počtu a maličkém rozlišení nemají význam.
|
|
|
Chválím recenzi, přes kopírák psané pochvalné ódy na cokoli nového ve Světě motorů mě přestávají bavit. Ale přidávám se k žádosti o lepší rozlišení obrázků (řekněme na rozkliknutí) ...
|
|
Vtipná, upřímná a přitom vysoce technicky erudovaná recenze. Na služební dvojici bílého favorita a formana(s interním pojmenováním "krátký"a"dlúhý") vzpomínám se stejnou nostalgií jako na svou nebožku 105ku po tátovi, i když už sedmým rokem preferuji a jezdím Panem autem ze skandinávského Trollhättanu.
Na "Famózu" přesto nedám dopustit!
|
|
Měli jsme je jako služebáky v 90. letech. To byla pánové fára! Cesta favoušem přes noc do Blavy a zpátky zůstane v mé mysli navždy jako zlatý zážitek raného kapitalismu.
A že moc nejel? Kdo se s ním naučil, tomu jel a od té doby už nikdy neřeknu, že nějakému autu chybí výkon.
|
|
vybornej clanek, hrozne sem se nasmal a se slzou v oku i zavzpominal, favorit bylo moje prvni auto, bohuzel po roce a pul prohnil tlumic do kufru..opravdu vse v clanku muzu jen potvrdit, vecne se neco sralo, ale co se tyce motoru, tak jsem mel asi stesti na kus, na dvojku to palilo gumy a podarilo se mi s nim jet 180
|
|
Dekuji ti D-Fensi...moc jsi mne potesil....docela jsem se i nasmal...zvlast s tou packou steracu :-)
Pis dal...jen houst...
Nedavno jsem ho mel pucenyho na parkovisti (ridicak jeste nemam) a jak jsi psal o tom prani se s Formanem..uplna pravda....je to takova mala posilovna :-)
|
|
Facko bylo nase prvni rodinne auto, na ktere jsme byli pysni... Doposud jsme hrdymi vlastniky nejnabusenejsiho modelu z roku 1994 - ma i stresni okno (v rychlostech nad 60 silne piska) a okenka v elektrice (po 2 letech se obehala plastova kolecka - predelano na svihadla), digitalni hodiny a silnejsi motor.
Matka ho pouziva na dojizdeni do prace a ja jsem si na nem odkroutil ridicske zacatky. Auto zvladlo i akci 4 studenti v Chorvatsku a 4 studenti ve Francii. Jo Modry svist, to je sidlo...
Btw. kdyz jsem naposledy videl ucet za pomerne masivni opravu, myslel jsem, ze se spletli! Za to by mi u Passata neotevreli ani kapotu.
Dik D-fensi za prima clanek.
|
|
Krásny článok ako vždy :), len jedna pripomienka, kórejským približovadlám sa da vyčítať všeličo, ale lenivé motory fakt nie (aj ked teda netvrdím že som jazdil vo všetkých ... )
Čaves a nech ti to ďalej píše
|
|
|
Projel jsem se v Yarisu a je to opravdu lenivec. A v devadesáti jsem mel pocit, že jedu 140. A má nepohodlné sedačky, dokonce horší, než Fabia. Ale je pravda, že to je Japonec, korejský Accent nebo Kalos ve mě zanechal lepší dojem.
|
|
D-Fensi, trošku se kroťte s těmi anglicismy, působí to místy až vulgárně a rozhodně to tahá za oči. Jinak dobrý :-).
|
|
|
|
Tak, jak to říkám, pane kolego :-).
|
|
|
Nechceš snad DEKLAROVAT, že každé INDIVIDUUM, bránící se INFILTRACI jak AMERIKANISMŮ, tak GERMANISMŮ do slovanského jazyka (shodou okolností naši mateřštiny) je komunista, že ne :-?)
|
|
|
Propána, to ani NÁHODOU! Ale myslím si, že prznit češtinu anglicismy či jinými ismy v míře větší než malé je prostě... prznění :-). A jak jsi přišel zrovna na toho komunistu?
|
|
|
Anglizzismy jsou součástí newspeak. Newspeak jednou nahradí Češtinu zcela.
Zvažoval jsem, jestli napsat terorista nebo komunista - dva strašáci (hloupého) obecenstva :)
|
|
Parádní článek, akorát příště už neudělám tu chybu, že u D-fensových článků budu jíst, málem jsem se teď udusil pomerančem+smíchem. Zvláště že volant akorát pasuje do popelnice, brzy mám v plánu to vyzkoušet, taky mě to na mém formanu r.v. 1994 dost štve. Jinak jsem s tímhle autem spokojen, k mým účelům bohatě stačí. Občas na něm něco odejde, závady popsané v článku už forman všechny absolvoval kromě té vodní pumpy teda, při ceně náhr. dílů to ale zas tak nevadí. Mám to auto rád.
|
|
Všimnul jsem si že u některých Favoritů téměř nekorodují
zadní dveře. (dveře kufru) Hlavně se jedná o Fav.z poč.
výroby.Specielně Fáčka nastříkaná takovou zelenou která
už nova vypadala jako vybledlá.Poslední modely a vzláště Felicie to už je jiný kafe.Co se mohlo stát????
|
|
|
Taky o tom někdy přemýšlím. U felicie je situace jasná - zmrdi potřebovali ušetřit a tak zadní dveře složili ze dvou plechů, které mají pod takovou tou černou linkou, co je na ní napsáno Felicia, svár. A v tom svaru to vždy musí začít reznout.
|
|
|
Aha. Tak už alespoň vím, proč má každá filcka rezatou prdel.
|
|
|
U mé filcky rv. 2000 je tento svár netknutý. Zato spodní lem zadního okna byl po 4 letech sežraný jako houba. Hezký postřeh s pětkou u favoruta. Jelikož jsme se dost přepravovali v pánské společnosti (do práce a tak), říkali jsme této vlastnosti "teplá pětka"
|
|
|
jako veci neznaly bych si tipnul jinak - ihctyl po shlednuti barierovych zkousek zacal mydlit bez rozmyslu jednu pricnou vyztuhu za druhou. V 5-tych ji lipnul svarem nad misto, kde plech nema potrebny sklon, aby kondenzovana voda pohodlne stekala. Dale vyztuhu udelal moc melkou aby se tam clovek rozumne dostal s dutinovou pistoli. Takze vysledek je jasny. Kupr velmi podobna situace ve dverich Faka 93+ je ve Felde resena naprosto elegantne tyci misto navareneho plechu.
|
|
|
Pokud jsem si všiml, tak páté dveře Favoritů hnijí na spodní straně okna, přímo v rámu.
Domnívám se, že reznout začnou v okamžiku, kdy se ucpou malé otvory, které jsou na spodní hraně v rozích pod gumou. Jejich účelem je odvést vodu, která "omylem" zatekla pod gumu okna. Tyto otvory jsou pouze dva (na každé straně jeden), mají průměr asi 4mm a někdy se ucpou přímo gumou okna, kdy při zasklívání vnitřní těsnící hrana "zalehne" otvor.
Když jsem před několika lety ojetého Favorita opravoval, do "nových" pátých dveří jsem vedle původních otvorů vyrobil na každé straně další tři (samozřejmě před nalakováním). Ty nové jsem neodvrtával, nýbrž prorazil důlčíkem, takže guma okna nemá šanci je ucpat.
Od té doby se na tom autě rez objevila leckde, ale na pátých dveřích ani náznak.
|
|
|
Hm, u mého Formana (94 Million Edition) jsou páté dveře zatím také v pořáku. Asi to bude i celkovou péčí, auto bylo skoro celou dobu svého života garážované a táta, po kterém jsem ho před půl rokem zdědil když si pořídil Xsaru se o něj opravdu pečlivě staral, to auto pořád vypadá skoro jak nové.
|
|
|
Co se týče Favoritů mezi sebou, tak nejlépe jsou na tom páté dveře Favorita, který nemá ani ostřikovač ani stěrač. Mám ´89 136L a páté dveře by mu mohla závidět i moje Fabie.
|
|
|
Ad dvere (tentokrat zadni bocni): v prvnich Fakach v nich byly takove pruduchy ktere slouzily pro odvod vzduchu z kabiny. Nekdy kolem prichodu soudruhu z NSR tyto pruduchy zmizely (asi nekdo zapomel ejich puvodni vyznam) a tim padem se ze skodovek staly pojizdne horkovzdusne trouby, protoze na slunci se horky vzduch v kabine nema kam ztratit. To pretrvava do dneska a ani klimatizace to nezachrani, pri +30 stupnich mate od klimy omrzle lokty a zbytek vzdalenejsi od palubky se stejne smazi dal.Zajima me jak douho se jeste tahle ficura se Skodovkami potahne ;-)
|
|
|
Mám takový pocit, že se na Fav.´93+ tento průduch vyskytuje. Měl by být až za ohybem tapecíru v zadní části dveří pod zámkem.
Dnes je tento průduch např u Fabie pod zadním nárazníkem a vede z kufru.
|
|
|
Ve Fabii jsou zadní průduchy pro přirozený odtah vzduchu pod zadním plastem u zámku pod dveřmi - myslím, že se té části říká nákladová hrana. Proto je zřejmě plast v polovině tak nepřirozeně ukončený a snadno nahmatáš hranu, asi aby nebránil proudění vzduchu. Průduchy mají zpětnou klapu z jemného silikonového plastu, protože vyústění průduchů je zakryto zadním nárazníkem, takže chrání proti vnějšímu bordelu, ale především proti netečným pidiživočichům.
Myslím si ale, že se mýlíš, protože přirozený odvod vzduchu z kabiny je vždy nějak řešen, už i 40 let staré žigulíky je měly v zadních sloupcích.
|
|
Doma mame jeden kusok zo zaciatkov vyroroby (rocnik 1990). Priemerna spotreba vychadza na necelych 6l/100km a ked ho pekne poprosim, tak da aj 150. Treba ale pripomenut, ze je asi 3 roky po generalke.Volant je sice naprd ale nemenil by som ho za mensi ani keby mi zaplatia!
|
|
já těm jejich speciálním odstínům říkal blátovitá hnědá a lopuchová zelená.Vesměs všichni hned vědí jaké mám na mysli.Fabie má zas špitální zeleň a Oktávie červenou pro kterou jsem nedokázal najít přirovnání. Před pár lety prý škoda chtěla do reklamy Seana Conneryho.Poslal je někam,prý na auto co má rez v základní výbavě reklamu dělat nebude.
|
|
Tuším, že prapůvodní design fáva měl na starosti mistr Bertone. Podobnost s citroenem BX tedy není čistě náhodná...
|
|
|
Bertoneho návrh vypadal dost podobně jako Fiat Tipo.Ovšem v Boleslavi by to asi nezvládli a tak se asi upravovalo a upravovalo až do naprostého vítězství.
|
|
|
Boleslavský dodavatelé neuměli udělat přední světla s poměrně složitým 3D tvarem, který Bertone navrhoval, tak se to naprasilo kolem těch, co Autopal uměl.
|
|
|
Původní návrh karoserie, co si dělali škodováci sami, počítal s kulatými světly. Tuším, že i lemy blatníků víc kopírovaly tvar kol, karoserie se tak dost podobala VW Golf.
A co se naší "sklářské velmoci" týče, obrovské problémy, jestli mě paměť neklame, byly i s výrobou "obrazovek" pro Novou scénu Národního divadla.
|
|
|
doporučuji si opřečíst knihu "škoda favorit vyjíždí", já ji dostal k autu a je to veselé čtení o vývoji na koleně...nedám na Favorita dopustit, kdo, tady obdivuje třítunová monstra a SUV, neví co je adrenalin z jízdy...
|
|
|
Tu knihu jsem měl jako dítě raději než Honzíkovu cestu :)
Jedna z designových studií ještě jezdí po českých silnicích - jako Citroen BX. Nebylo to náhodou tak, že Ital design udělali skicu, v MB řekli: "to neumíme" a tak to dali žabožroutům?
Kdo to ví? D-FENSi?
PS: Citroen BX byl oficielně představen někdy na podzim 1982.
|
|
|
presne tak, nekde na netu jsou i fota puvidniho planu designu a je to docela vyvedenej C BX :-)
|
|
|
Viděl jsem skicy ve ŠKODA FAVORIT VYJÍŽDÍ - jenže BX se začalo vyrábět už v 1982 - favo o 5(?) let později. Záhada.
D-FENS určitě ví, jak to bylo a nechce to říct :))
|
|
Pekna recenze, psana s nostalgii a vtipem. Sam jsem po dědovi jeden kus zdědil, ma najeto 25000 km, děda byl sváteční jezdec, a světe div se, neni zrezly protoze byl celou dobu garazovany. Je to rok 1993, karburator bez katalyzatoru. Je to moje první kára, takže nemám moc možnost srovnání, ale mám ji rád. Ještě kdyby byl motor fakt trochu pružnější, musí se dost vytáčet aby to trochu jelo. Jinak na podvozek a brzdy si nemohu stezovat. Zajimavy je, ze je to verze karoserie LX, ale ma otačkáčkoměr a dělený zadní sedadla...
|
|
|
Na tom neni myslim nic moc zvlastniho. Takovyhle Favousu se vyskytuji pomalu mraky zvlast z roku 1993.
|
|
|
Potvrzuju. I Formanů:)) Jeden takový "zázrak" vlastním. Rok 1993, 50kW, karbec. Motor 781.136X . A maximální spokojenost. Kupodivu se ani moc nesype. A na dálnici drží stabilních 150 bez problémů...piloti některých aut zahraniční provenience se docela diví. Zajímavý je zejména efekt "Tohle si líbit nenechám" - nutnost mi předjetí za každou cenu vrátit. Po nezdařeném pokusu obvykle následuje zuřivé blikání dálkovými světly. Je zajímavé, že když jedeme kamarádovým Xedosem devítkou, tenhle efekt jaksi odpadá....
|
|
jj, recenzia ako má byť....
Ale vetou "Sériový volant padne do ruky mimořádně blbě a tak ho radši hoďte do popelnice, do které svým průměrem skvěle pasuje." si to zaklincoval.....
|
|
Díky za super recenzi :) Jenom mi to jako pamětníkovi nedá, abych si nerýpnul, co se týče oně legendární reklamy na "nový" favořiť - těch zlepšení uváděných v reklamě bylo 548! :c) Ti, co sloužili se zbraní nedobrovolně federální vlasti do r. 93, si jistě vzpomenou, že číslo 548 se nápadně krylo s počtem dní do civilu při nástupu na vojnu při 18ti měsíční službě. Jistý vtipálek si neodpustil proto vylepit tuto dvojsmyslnou reklamu na dveře společenské místnosti v den nástupu nováčků :))
|
|
Díky za super článek - je to tak, kdo neřídil favorita tak není řidič - na tomhle autě by se měli povinně učit mladí frajírci řídit - jezdit ve fáru co má posilovač, ABS a další fičury umí každý s IQ nad 80 ale ukočírovat fávo, tak to chce hodně síly a řidičského umění !
|
|
|
Joj, fako je jeste v pohode... výuka pomocí šoku, úleku a bezedného děsu byla stodváca:)) Opravdu mě hodně bavila:))
|
|
|
sorry, ale nazory typu : "ja ridil favorita, kdo ho neridil tak neni ridic" neberu.....
|
|
|
Asi jsem to nenapsal příliš štastně, měl jsem na mysli že pokud se člověk aspoň první rok zaučí a naučí jezdit v tomhle autě tak pak už zvládne všechno - kdyby dnešní mládež začínala na takových "plečkách" a pak postupně přecházela na lepší stroje určitě by nebylo tolik bouraček a smrtáků ze strany mladých řidičů - dneska jakmile jim je 18, šup nadupanýho 2 tunovýho bavoráka a jak to pak dopadá vidíme každý večer ve zprávách.
Já osobně začínal na 120, pak Fiat 126 (Maluch), Favorit, Felicia a teď mám VW Sharan - prostě jsem se vyjezdil na autech které mě opravdu daly nezapomenutelnou aotoškolu života a teď už jezdím rozvážně a klidně.
|
|
|
IMHO na zaučení řidiče a ujištění, že auto nejezdí po kolejí jsou ideální vozy š100,105,120 s motorem vzadu. Do smyku jdou sice velmi rychle, ale v relativně malé rychlosti a smyk se dá uřídit i když ho dostanete prvně v životě. Také vědomí, že v autě jsou sice deformační zóny, ale nic moc k deformování člověka s rozumem trochu brzdí od přehnaného blbnutí.
Já osobně jsem v 18ti dostal š100 ve slušném stavu. Během prvního roku jsem si s tím projel několik zatáček smykem, dostal hodiny na sněhu (vše v rychlostech do 60km/h) a pochopil jsem, že realita není počítačová hra a začal jezdit s rozumem a na rozdíl od většiny spolužáků se mi za 10 let ježdění nepovedlo způsobit havárii. Zatímco zhruba polovina třídy během prvních dvou let ježdění v silnějších novějších vozech nejméně jednou auto zrušila a někteří si nesou následky celý život (když vám přijde do třídy spolužák a vy ho nepoznáte, jak má pořezaný obličej, tak je to docela šok).
Jednu nevýhodu ovšem učení na slabém autě ovšem má. I když mám vůz se 100 kW, tak si dodnes nechávám přehnaně moc místa na předjíždění, zvyklý na to, že na předjíždění se š100 jsem potřeboval asi tak kilometrovou rovinku nejlépe ještě z kopce :)
|
|
|
Já začínal na Octavii. Taky ideální na naučení a na vyblbnutí. Bylo super, že jsem si s tím užil razantní sportovní jízdu i ve městě - aniž bych při tom překročil povolenou rychlost. A brutální náklony s pískáním pneumatik v zatáčkách nebo dlouhý a skvěle ovladatelný powerslidy na náměstí s dlažebníma kostkama byly taky něco. Dokážu si představit jen málo aut, ve kterejch bych dokázal v 18 asi měsíc po řidičáku udržet řízenej přetáčivej smyk.
Jo a byla to Oktáfka f základu, bez hlín, bez klímy a s nadupanou 985/40k pod kapotou...
|
|
|
Jo, to je přesně ono. Berete mi slova od úst.
|
|
|
To je pravda, Škodovky s motorem vzadu jsou při nepřiliš vysokých rychlostech ve smyku docela dobře ovladatelné a jejich chování je čitelné (samozřejmě pokud člověk nepanikaří).
|
|
|
To mohu potvrdit. Šok to opravdu je, ale vy nemáte na sobě dát nic znát. Kolega z práce se vrátil po havárce. Fiat 125 p. Vizáž někdo jiný. Bez jednoho oka. Vizáž postupně po plastických operacích dávali do normálu, ale už to nikdy nebylo ono. Oko pořád chybělo. Skleněné je vždycky skleněné.
|
|
|
2 barracuda: pravděpodobně míněno, že naučit se řídit (nerovná se absolvovat autoškole) ve starším autě, který neodpouští žádnou chybu a dá naplno pocíti platnost fyzikálních zákonů, je lepší, než vyrazit do provozu jako "ucho" s nějakou high-tech bestii :) Co tak vím, tak nafasovat třeba vochcávku ftédéíčku těsně po řidičáku a jezdit třeba jenom po dálnici je poukázka na brzkej průser :)
|
|
1 s * -- genialni clanek.
Jeden poznatek za vsechny.... ano, toto auto ma ducha.... fanous(vlastne i forman) je neznicitelne vozidlo... slysel jsem i o formanovi, co vydrzel 650 000 km. Jednoho sem donedavna mel, roc. 89 s karbecem a musim rict, ze me to naucilo vsemu.... Muze prijit kdejakej nemec, japonec, francouz, sved, ale na tohle premistovadlo si kazdej z nas co sme to ridili vzdy vzpomene...
Jinak prosim o radu, neni to reklama, spis se v tom proste nevyznam.
Vyse popsanyho favorita sem odhlasil a je tam nutno opravit nejake veci (brzdy, elektrika, neco je se siticem a samozrejme popularni rez na blatnikach), jinak se jedna o plne pojizdnej kocar. Jak vysokou cenu bych mohl nasadit abych ho prodal???
|
|
výborná recenze... dfens je bůh :-)
fako máme doma, resp. rodiče ho mají a já s ním občas vyjedu. jde o auto z roku 89, model 136L, koupili jsme ho od člověka co s ním jezdil pouze v létě a v zimě ho pěkně garážoval... takže zatím moc nerezne, skoro vůbec. v současné době má najeto asi 50kkm.
když srovná fako se služební fábií, tak fako dostane plus za vnitřní prostor a výhled předním sklem (fabia a její tlusté A sloupky, to je prostě děs), minus dostane za zmíněný hluk motoru a za absenci posilovače - parkování s fakem je posilovna... no a samozřejmě ta poruchovost. nicméně výhoda je ta, že na faku si šikovnej člověk spoustu věcí opraví sám...
ještě malá výhrada k vnitřnímu zpětnému zrcátku... to mě osobně neokouzlilo
|
|
Posledlost hvězdičkama, neposedlost hvězdičkama, když měl táta mírný názorový střet s hasičema (jel 60 km/h křižovatkou na zelenou a hasiči, které neviděl, tímtéž místem zprava na červenou. Bohužel hasiči šlápli na brzdu, takže se za ně nevešel), zkrátka po tomto názorovém střetu, kdy svého passata zkrátil o 3/4 metru a odnesl to modřinou od pásů, mu hasiči řekli, že kdyby jel ve fávu (kterým jezdil ještě cca rok předtím, tak by volali havrany. S 90% jistotou. Ono na té bezpečnosti něco bude... občas je těch pár hvězdiček rozdíl mezi "mít tátu" a "nemít tátu".
|
|
|
Tak tak. Zeptejte se na chirurgii. Kdyz privezou havarku, ptaji se z jakeho auta. V pripade fava bud chvataji moc, nebo uz vubec. Policajti se take pri tlf hlaseni nehody praji na typ auta. Ne ze by je tak zajimalo, jestli je zelene nebo cervene, ale jaky pruser to je. Favorit zaujima v jejich rozhodovacim procesu dulezitou roli. To, bohuzel, neni dobra zprava pro (byvaleho) ridice... Takze, ackoliv stastny majitel Hyundaie, kdyz si rozzureny Favorit musi dokazat, ze mu to jede lip, necham ho, at si jede. Jemu stoupne do pristiho kopce sebevedomi a ja si uzivam pohodu v bezpecnem (a zaroven) rychlem aute. :-)
|
|
|
Souhlasím s Tomášem Němcem, jen ještě jedna poznámka, nevím jak D-FENS dospěl k závěru, že by favorit stěží obhájil dvě hvězdičky, prohlídnete si nárazové testy dvouhvězdičkových aut, favorit by musel hodně těžce bojovat i o jednu.
|
|
Jj,fako je skvělej stroj...Měl sem dva-rv. 1991 a pak 1993 a je fakt že rozdíl mezi starou a novou verzí je velkej.D-F-v jednom ze starších článků si psal o verzi SPRINT,ale nikde jsem nenarazil na zmínku o ní,to jich bylo tak málo?
|
|
|
Sprint 75 byla pravděpodobně nejznámější "tuningová" úprava, tuším že se jednalo o důkladné slícování stávajícího sacího potrubí a hlavy, možná nějaké to leštění, ale hlavně výměna vačky. Výsledkem bylo zvýšení výkonu na 75k, potvrzeno na motorové brzdě.
Kdo to ale dělal - netušim, možná Motor Excel...
|
|
|
Spravne. Bola tam ina vacka a potrubia boli lestene. Okrem uprav na motore tam este bola vyztuha medzi prednymi vzperami.
|
|
|
Kdo to dělal, nevím, hardware pocházelo od firmy MV Rennmotor. Rozsah úprav:
- jiná vačková hřídel (úhly z hlavy nevím)
- hliníkové tyčky sacích ventilů
- sání leštěné (pro některé čtenáře dodávám ještě slovo zevnitř)
- sání zkolíkované s hlavou v přesné pozici
Auto šlo fpoho točit na 6.000 rpm, ale dole bylo jaksi tvrdší. Udávaný výkon byl 56kW.
|
|
|
- sání leštěné (pro některé čtenáře dodávám ještě slovo zevnitř)
LOL, ta to som sa naozaj pobavil. Dakujem
|
|
|
už to mám. Český úpravce se jmenoval Autospektrum 2000 s.r.o., Mariánské Lázně.
Kromě toho ještě - jiná hlava, kompresní poměr 9.7:1 a gumy 175/60R13.
|
|
|
Hmm, v Mariánských lázních se stavěly závodní škodovky (tuším, že ještě WRC Fabie)
|
|
no, srovnavat fako s 1,3 16v/ 63kW getzem je eufemicky receno usmevne, ale dobre, predsudky delaji sve. Jinak je fako fakt dobra kara...snad jediny co me stvalo bylo to poskakovani na okreskach, prpadal jsem si jako na rodeu. Prekvapive je, kdyz to ma ridic v ruce, jak to jede a je to pomerne slusne ovladatelne.
|
|
..a ještě jsou super kontrolky na palubce, kdy při denním světle člověk neví, jestli něco svítí a nebo má halucinace.
..ještě něco.. bylo vyrobeno i pár elektromobilů značky Favo Shit.. :-)
|
|
|
O elektromobilu více zde: http://electroauto.sweb.cz/elfavo.html Takhle dopadl celkem nadějný projekt. Poukazuje to i na velkou logičnost zákazu dovozu starších aut....
|
|
|
Koumák si tam dá místo žárovky vysocesvítivou LED ;-)
|
|
|
Jo, LED-žárovičky coby náhrada běžných v palubce není špatná věc :)
|
|
|
" led-žárovičky" ježíši to je ale pitomost ! To je ještě horší než LED-dioda :((((((( Achich ouvej...
|
|
|
Jo jo...odborník žasne, laik se diví 8o)
Jednou mě při čtení Supermota praskly "LED-diody" asi 3x na jedné stránce a tak jsem napsal panu redaktorovi, že se vyjadřuje nesprávně. Odpověděl mi, že tak je to u nás vžité a používané, tak to používá i on. Následně mě napadl, že když jsem takový puntičkář, tak že bych jistě uvítal, kdyby se psalo jen "LCD" místo LCD displej. Odepsal jsem mu, že jako odborný novinář by měl vědět, jaké je správné názvosloví a dodržovat ho, ale když ho to potěší, tak konkrétně jemu jsem ochoten odpustit i kdyby napsal "CD-disk" nebo "SMS zpráva".
Prostě blbost je u nás asi opravdu vžitá. Za chvíli se budou divit, že Ti vadí chybějící nula na výplatní pásce "...takovej malej kroužek, pane a vy z toho děláte takovou kovbojku..." 8o(
|
|
|
Jo, měl by psát "svítivá dioda", "displej z tekutých krystalů" nebo ještě lépe "zobrazovač z tekutých krystalů" , "kompaktní disk" a "krátká textová zpráva".
Nemám nic proti "LED dioda", "LCD displej" nebo "CD disk" a to jsem povoláním technik, prostě zkratka samotná kolikrát nestačí.
"Máte led?" - "Naproti v restauraci, tady jsme prodejna elektrosoučástek."
Prostě označení "dioda" je obecnej pojem, "usměrňovací dioda" nebo "LED dioda" je už bližší popis. Kdyby někdo začal používat "LE dioda", "LC displej", "C disk" nebo "SS zpráva", asi bych nevěděl, o čem vlastně mluví.
|
|
|
Myslím, že když popisuješ motorku v "odborném" časopisu, tak je každýmu čtenáři jasný o co jde, když napíšeš "diodové světlo" nebo "z diod složené světlo"... nikdo nebude pátrat v encyklopedii, když si přečte, že "počet celkem ujetých kilometrů se zobrazuje na displeji" atd.
Myslím, že nadbytečné užívání těchto zkratek s připojenu "vysvětlivkou" je znak dutosti...o to více, když zkratku jde v klidu vynechat aniž by to nějak měnilo smysl věty.
Stejně tak lze použít pouze zkratku jako třeba "CD-ROM" či "cédéčko" nebo prostě jen "SMS".
Přijde mi to totiž jako přímá podpora používání výrazů a zkratek, kterým lidi zhusta nerozumí. Používání cizích slov nebo zktarek, aniž dotyčnej ví, co přesně dané slovo/zkratka značí, považuju za jeden ze základních znaků blbství.
Nebyla to zdaleka jediná nepřesnost, ne-li blbost, kterou do toho vydání p. Pavel Suchý propašoval. Jeho výklad principu karburátoru ve mě vyvolal pocit, že nikdy nechodil do základní školy, nebo že ve fyzice prostě spal 8o(
|
|
|
Jo, ale když napíšeš "v palubce jsou diody", tak každýmu nedojde, jestli jsou tam 1N4007 nebo jestli jsou tam LEDky. A když napíšeš "na displeji", tak neni jasný, jestli jde o LED displej, tj. složený ze svítivých diod nebo LCD displej, tj. z tekutých krystalů.
Pojem "CD-ROM" si spousta lidí vyloží jako CD-mechaniku (nebo CD-čtečku).
|
|
|
Ne... je to o nahrazování zkratek prodlouženinami. Nemám nic proti slangovému zkreslení... Dotaz "máte ledky" je myslím srozumitelný každému... esemeska taky, ale prodlužování, spíše jakýsi dodatkový překlad pro blbce mi přijde absurdní.
|
|
|
Když někdo píše do časopisu odbornej článek, tak se chce slangu vyhnout, proto napíše LED dioda místo "LEDka", případně SMS zpráva místo "esemeska" atd.
|
|
|
No on to text obcas vyzaduje kvuli sklonovani. A obcas holt pisete i pro blbce. ("Diky SMS zpravam...")
|
|
|
"SS zpráva" spravne by malo byt "S sprava S" ;)
|
|
|
Pojem "LED žárovka" se fakt používá, je to LED v provedení jako přímá náhrada žárovky - tj. s příslušnou objímkou. Viz. www.tron.cz.
BTW taky se používá "úsporná žárovka", ale de facto je to zářivka.
|
|
|
"LED žárovka" je termín pro blbce a vohnouty, kterým nestačí vidět, ale musí se jim to taky pojmenovat, aby si nemysleli, že je to třeba kartonážní šička nebo košík jahod 8o(
Příkladem rozpolceného ducha v popisu zboží je třeba zde: www.motolights.cz/b1.php
Myslím, že v tomhle případě je výraz "LED žárovka" zavádějící a za správný výraz považuju počeštěné "LED klastr". Ale zase vstupují do hry ti, kteří "..v riti boli a hovno tam viděli..." a "LED žárovka" je na světě 8o(
|
|
|
"LED klastr" (LED cluster) je ale něco jinýho než "LED žárovka", přečti si např. tady:
http://www.tron.cz/main.php?prodkat=4
http://www.tron.cz/main.php?prodkat=3
Ten "LED klastr" je prostě deska, na který je umístěný vícero LEDek, zatímco "LED žárovka" je kompaktní provedení s objímkou.
Na motolights to maj pojmenovaný dobře - z toho "klastru" vedou dráty s objímkou na konci, zatímco LED žárovku můžeš přímo našroubovat místo původní žárovky. Dělaj se i LEDžárovky, na kterejch neni na první pohled poznat, že uvnitř není vlákno, ale právě LED.
|
|
|
BTW, jak se nakonec ukazuje - kdo že to vlastne "v riti bol a hovno viděl?" Ono by to chtělo mluvit a chovat se míň "dfensovsky" a nevidět vohnouty a zmrdy i tam, kde nejsou.
|
|
Prima test. Vlastnil jsem ročník 1991 s průjmově hnědou barvou :-) Rád vzpomínám.
Čemu v testu nerozumím, je věta "Crash testová psychóza měla přijít až za pět let poté." - copak je divného na touze majitele koupit si auto, ve kterém, když už k nehodě dojde, je výrazně vyšší šance přežít? Lidi v tom vozí svoji rodinu, děti...
Ale je fakt, že mě třeba zase udivuje, že si leckdo rád připlatí desítky tisíc za nějaký ten airbag navíc, ale nezaplatí si pár tisícovek za školu smyku.
|
|
|
Každá třetí člověk umírá na cévní srdeční choroby - jistě všichni nekouříme, sportujeme, nejíme tučná jídla..... Předčasná smrt (otázka je, jestli je nějaká včasná) se s největší pravděpodobností stane jinak než v autě. V mém okruhu lidi, kterým se něco v autě stalo, si o to svým způsobem řízení koledovali, pokud se řídí za střízliva, dle předpisů, nepodléhá se emocím apod., jak je slušná šance se nezrakvit. "Bezpečí" u aut je určitě vyšší nyní, než před xx lety, ale na druhou stranu pocit bezpečí ukolébává.
|
|
|
Jo, to je fakt, dneska kdekdo trhá rychlostní limity na dálnici... fůra aut dokáže jet i 200km/h.
|
|
Bylo to řečeno mnohokrát - výborně jsem se pobavil a zavzpomínal na svoji autoškolu, kterou mě provedl právě tento malý/velký stroj. To s tím lámáním páček je naprosto přesné.
|
|
Mám favorit r.v.90, karburátor, jezdím plynule a většinou podle předpisů - nechápu, proč má někdo potřebu pořád "trhat prdel" fabiím a dalším novejm autům. Možná proto nemám pocit, že by moje auto netáhlo. Na plyn reaguje ochotně, zabírá od 1500 otáček (na dvojku i nižších), 90km/h to jede v pohodě a po dálnici těch 120-140 taky, v rámci vlastního bezpečí tam jedu spíš pomalejc.
Připadá mi, že Škoda po úspěchu se svým slavným modelem "1000 malých bolestí" nechtěla zůstat pozadu ani s favoritem, takže se na něm sere spousta drobností, jako je např. konektor světel 5-tých dveří a ozubený kolečka v počítadle kilometrů.
Rez ho taky žere kde může, ale na těch 16 let mám auto ještě docela zachovalý.
|
|
Fáršůle jsem absolvoval s Š105 fplynu a svých prvních 100 tis. ve formanovi. Plně souhlasím s názorem, že by se z fáčka měl nařízením vlády stát povinně vůz autoškol. Některé popisované vlastnosti mi vehnaly slzy do očí, už jsem skoro zapoměl na ten adrenalín.
Mimochodem ten muj forman ještě za původního majitele absolvoval "výměnu" oleje stylem vypuštěn z převodovky a dolit do motoru a ujel tak skoro 600 km, než to vzdal! Oprava (r.95) do dvou tisíc.
Dodnes ho má známej (cca 400 tis km), je pravda že na dlouhý štreky to už moc neni, ale chtěl bych vidět, který nový auto by při podobný kvalitě servisu bylo v lepším stavu...
|
|
Recenze je výstižná, jen - s Fiestou, kterou mám soukromě jsem najel už přes 400 000 km.
A jako správný wohnout (nebo zmrd? - dělám v reklamě, takže on už mě někdo zaškatulkuje správně) jsem v práci vyfásnul před měsícem novou Fábii 1,2.
Zodpovědně říkám, že mě žádný Favorit ještě nepředjel, ikdyž se snad všichni, co v těhlech vykopávkách jezdí, dost snaží. Asi si chtěj dokázát, že to stanování před škodovkou, před jejich životním nákupem nebylo k ničemu..
Ale toho kývání těla jsem si u nich všiml :-)))
|
|
|
Souhlasím s Majklem, po osobní zkušenosti se dvěma fiestamï můžu s klidným svědomím tvrdit, že i po ujetí výrazně více než 200 000 km nemá motor ani auto jako celek výraznější problémy.
|
|
|
míněna byla samozřejmě stejně stará Fiesta
1.2 HTP: rozhodně ne že bych to vyhledával, ale jak se sériovým, tak votuněným favoritem nemám problém. Když je nějaký tříválcový závodník příliš familiérní a souká se nám do prdelky, tak je to prostě jak s lejnem - trojka, šlápnu a jedu. Nefunguje to vždy, zhruba do 60km/h je HTP mírně živější, ale pak se tak nějak projeví nízký tlak na čtvrtém válci a je to. Výhoda je, že to znám z druhé strany - ca 20.000km s fobií HTP, naštěstí už ji nemám - a tak znám ten pocit "co je kurva?", když motor kvílí a na rychloměru je 90km/h.
Bohužel některá fáčka jsou v dnešní době v demolici vinou jejich vohnoutích majitelů a tak neudrží krok ani s něčím tak neskutečně zpíčeným
ale pozor, chystá se motor 1.2 turbo! Označení pak bude asi HTTP.
|
|
|
mno.. a tajnou informací co pronikla ze závodů Schade je, že se bude konstrukčně jednat o podobné náporové turbo, co má na jedné z těch fotek ten Fávoshit.. :-D
|
|
|
Aaaano, mluvím o fiestě r.v. 1991 se zmiňovaným motorem 1,3, který se ovšem ani po faceliftu až do uvedení zcela nové generace nezměnil.
|
|
|
Favo udela HTPku. ale spis to bude tim ze favo ma 900 kilo i s ridicem a botama, kdezto nejlehci fabije skoro o 200 kilo vice. a Favo je jinak zprevodovane
|
|
|
Míněna byla Fiesta 1,3 rok 1992. Oproti Favoritu učiněná limuzína :-))
Fabie 1,2: ne, že bych s ní nějak závodil, z toho sem vyrostl tak v 15 letech, když sme proháněli Pynďoury na vesnici (pozor na špatný pochopení :-))), ale nevěřím, že nějakej Favorit by mě v ní předjel - ani se to nestalo.
Jsou to už prostě starý vraky, a HTP motor je výborně nastavenej - jezdí dobře a za necelých 6 litrů. A to nějak úsporně nejezdím. Na ježdění po ucpanejch českejch silnicích ideální auto.
|
|
|
Fiesta rok 1992 připomíná velký šicí stroj se sedadly uvnitř. Zrovna tuhle jsem měl tu čest s týmž autem z r.96.
Jak to děláte, že HTP jezdí za 6? Mě to jezdilo tak za 8, jednou jsem na 300km z ČB do Phy a zpět v režimu "hustá kosba" spotřeboval celou nádrž. 40kW varianta nechtěla zrychlovat při rychlostech nad 110. 47kW kombík žral méně, lepší běhal ve vyšších otáčkách, ale zase míval menstruaci a v některé horké dny ztrácel z neznámých důvodů výkon, takže se musela řadit do kopců čtyřka. Bylo to takový veselý autíčko asi jako favorit.
HTP je auto do města, a bylo i tak vytvořeno, tam se uplatní krátké převody a odspoda nastavený motorek, ale jinak je to zlostnej krám.
|
|
|
Dělá to asi jako já, který s firemní felicií kombíkem 1.3i s 250 000 km na tachometru jezdíval kombinovaně za cca 6.7 litru (bohužel, co se teď s feldou jezdí téměř vždy jen po městě převážně za studena, to už není pravda), nebo teď s oktávkou kombíkem 1.9 TD(červené)i kombinovaně za 4.3 - 4.6 litru a rozhodně nejsem v obou autech brzdou provozu. Chce to mít cit pro plyn/brzdu a silnici, toť vše; zřejmě to kolega výše zná.
Naproti tomu naše fabie 1.4 T(červené)D(červené)i je ale tvrdší oříšek, u ní mi přijde, že citlivost plynu je šíleně humpolácká, z nějakého důvodu nejsem schopen najít ideální stav. Do motoru teče buď málo, nebo moc nafty a nic mezi tím, kromě toho tříválec mi k srdci taky moc nepřirostl. Pod 5l/100 km jsem se u téhle fabky nikdy nedostal, průměrná kombinovaná spotřeba činila kolem 5.8l, což je na takovýhle motorek docela dost.
|
|
|
Dělám to tak, že s ní normálůně jezdím. A je to combi 47KW. Menstruace jsem si zatim nevsiml, asi mam samce :-)))
Favorit bylo o moc veselejší autíčko, to se vážně s novou Fábií nedá srovnávat. Fábie je první auto od Škody, do tý doby to jen tak zkoušeli a vypadalo to s trochou představivosti jako auta..
HTP bylo možná vytvořeno jako městský motor, ale jak sem psal výše - jezdím s tím po celý ČR a nemám s tím žádný problém. Když se D1 občas povede bez zácpy, tak s tím jedu těch svých 140 a sem spokojenej.
Už tu svou Fábku přestávám tady obhajovat, připadá mi že nad tím ani nikdo tady nepřemýšlí - jako stádo.
Na D-FENS někdo jednou napíše, že Fóbie f kombíku f hátépéčku je šit a "všichni" tady se toho hned chytí a to to auto viděli jen při jízdě ve svých Favoritech a 105-tkách, když je někde předjelo.
Zdá se mi to tady spíš o wohnoutech.....ale nechci sýčkovat....a ani neznám ten zvuk....
Sakryš, že bych sem dal test ty Fabie?
|
|
|
Ale jo, klidně. Taky jsem na ní chtěl kdysi napsat test, ale to auto je tak bezvýrazný, že bych musel skončit po pátým řádku.
|
|
|
Dělám to tak, že s ní normálůně jezdím. A je to combi 47KW. Menstruace jsem si zatim nevsiml, asi mam samce :-)))
Favorit bylo o moc veselejší autíčko, to se vážně s novou Fábií nedá srovnávat. Fábie je první auto od Škody, do tý doby to jen tak zkoušeli a vypadalo to s trochou představivosti jako auta..
HTP bylo možná vytvořeno jako městský motor, ale jak sem psal výše - jezdím s tím po celý ČR a nemám s tím žádný problém. Když se D1 občas povede bez zácpy, tak s tím jedu těch svých 140 a sem spokojenej.
Už tu svou Fábku přestávám tady obhajovat, připadá mi že nad tím ani nikdo tady nepřemýšlí - jako stádo.
Na D-FENS někdo jednou napíše, že Fóbie f kombíku f hátépéčku je šit a "všichni" tady se toho hned chytí a to to auto viděli jen při jízdě ve svých Favoritech a 105-tkách, když je někde předjelo.
Zdá se mi to tady spíš o wohnoutech.....ale nechci sýčkovat....a ani neznám ten zvuk....
Sakryš, že bych sem dal test ty Fabie?
|
|
|
omlouvám se, že sem to sem dal dvakrát, nějak to zahaprovalo...
|
|
|
Věřím tomu, zvlášť když Fiat do své "retro" 500 plánuje přeplňovaný dvouválec(!), výkon 90k(!!).
|
|
Byl jsem jednim z (ne)stastnych majitelu modelu Le/LSe, kde prodleva mezi seslapnutim plynu a odezvou motoru se opravdu dala pocitat na sekundy, ne-li desitky sekund. Na druhou stranu to auto dokazalo 2x absolvovat bez problemu cestu do Chorvatska a zpet se stresnim boxem a spotrebou kolem 7.5, coz zase nebylo tak spatne. Dal jsem ho pryc ve chvili, kdyz hrozila investice do nove podlahy, prahu, blatniku a laku, protoze to, co bych do nej narval, bych uz zpatky nedostal. Na druhou stranu v zime startoval bez problemu, jen jsem do nej obcas v hodne velkych mrazech lezl kufrem, protoze ostatni zamky zamrzly.
|
|
|
V zimě jsem také občas nastupoval pátými dveřmi. Mně ale nezamrzl zámek, ale nějaké táhýlko se vlivem nízké teploty zkrátilo a mechanismus zámku se nějak šprajcnul. Soudruzi z česany asi někde udělali chybu.
|
|
|
zamrzání zámků uvnitř je slabost většiny starších aut.Přestane doléhat těsnění pod sklem a voda po něm zatéká do dveří.Chce to sundat tapecíruňk dveří a mechanismus zámku důkladně postříkat silikonovým sprejem.Veselé je že při otevírání se to většinou přemůže ale jak dveře zavřete tak ty západky se nevrátí na svá místa a pak v zatáčce najednou v zatáčce hujajá dveře dokořán.Já takhle jednou z kolegovy stodvácy nevylít jen díky tomu že jsem vyšší figura a zašprajcl jsem se hlavou o šikmý zadní sloupek.
|
|
|
Heh, nejak mi to pripomelo moji stodvacu GLS - budiz ji vrakac lehky. Zamky mrzly celkem pravidelne a protoze auto bylo v tuningove uprave vsechny-prorezly-diry-prelep -leukoplasti, uz se s tim nedalo moc delat - mezera mezi sklem a tesnenim byla diky deformacim dilu (a take diky tomu, ze cele auto pripominalo spise puzzle a najit v nem dva dily, ktere puvodne pochazely ze stejneho auta bylo opravdu umeni) mistama i nejaky ten milimetr. Parkrat, kdyz sem hodne spechal sem to vyresil tak, ze sem ohral vodu v rychlovarce a dvere v miste zamku proste polil - mechanismus rozmrznul, zamek povolil a dal se odemknout. Ale to bylo vsechno - mechanismus diky nizke okolni teplote okamzite zamrznul v poloze "otevreno", takze se to resilo tak, ze se ten pekac natocil, vydechy topeni se nasmerovaly smerem na dvere a vyrazilo se, pricemz dvere se musely drzet rukou - nekdy sem prejel i pulku prahy, nez se stodvaca rozdovadela natolik, ze zamky rozmrzly a dvere sezavrely.
|
|
|
:-))) To znám. Neskutečné, ta samá zkušenost. U mě s rozdílem, že spolujezdcovi dveře byly vstřícnější. Když se nastupovalo pouze jimi daly se nahřívat intenzivněji pouze jedním výdechem a zámek rozmrzl do 10 minut.
|
|
|
Touhle zkušeností si asi prošli všichni majitelé těchle vozů, včetně mně.
Nápad s ohřátou vodou se mi moc nezdál, nebo jsem na něj byl moc línej a tak jsem otevírání dvěří dobře mířeným kopem na kliku. A ono to fungovalo. Problém byl samozřejmě se zavřením dveří. Kdo by to řekl? V tom jsem si pomáhal tzv. gumicuky natáhlými mezi dveřmi řidiče a spolujezdce. Sice si člověk připadal jako připoutanej, ale účel světí prostředky.
|
|
hezka recneze.
Nerozumim jenom srovnavani Fabie 1,2 HTP s Favoritem. Je to nerovny boj. Fabie je preci mnohem kvalitnejsi auto, mysleno v absolutnich hodnotach.
Dal volim jako viteze souboje Favorit vs. Golf II jednoznacne Golfa, bohuzel.
Neni zde dost prostoru k tomu, abych si svuj nazor obhajil, ale chtel jsem to alepson verejne konstatovat.
|
|
|
Souhlasím, v anketě je golf celkem brutálně znevýhodněnej, jelikož na 35000 začínají nejstarší Golf 3 f korozi a lehce ťuklý a v klidu za to seženeš golf 2 f plný palbě
|
|
|
Však taky Fabii za prachy, co stačí na Favorita, nepořídíte (pojízdnou ;-). Jinak já na fako nedám dopustit, jezdil jsem ho osum let, tráva byla zelenější, já mladší, holky se na mě víc usmívaly, prostě nostalgie největší... Bylo to fajn. Akorát že jsem s ním jednou i maličko boural, takže pořizovat dneska vehikl do 35kKč, šilhal bych i jinam, třeba na renaulta dvacet jedničku.
|
|
To je pěkný, co kapitola to výčet problémů a na závěr konstatování, že vpodstatě žádný problém nemá :-)
Přijde mi celkem zvláštní, že D-Fens vyzdvihuje Favorita a současně kritizuje Felicii, která z Favorita vychází.
Jako hlavní problémy Favorita bych viděl stáří a potom konstatování "furt se něco sype" a "Kdo aspoň jednou za rok auto pořádně neproleze, koleduje si o odtahovku."
...pokud se člověk o auta zajímá tak bezva, ale pokud chce auto na ježdění, je to důvod koupit něco jiného.
Ohledně srovnání s dražšími auty jsou myslím nevýhody zřejmé: zásadní věc, Favoritům je dnes cca 13-18 let. Tomu odpovídá pravděpodobnost koupě auta v dobrém stavu. Kombinováno s celkovou předražeností snad všech ojetých Škodovek a jejich obvykle horší výbavou proti jiným autům.
|
|
S Favoritem jsem jezdila kdysi dáávno, nijak zvlášť mě neuchvátil, ale jediná pozitivní věc co si pamatuju byl právě ten volant. Jako majitelce ne zrovna největších rukou mi právě tím jak byl tenký velmi vyhovoval, ty dnešní tlusté jitrnice z mého pohledu nic moc.
|
|
|
:-D .. chtěl jsem napsat k tomuto jednu narážku, ale radši se zdržím komentáře :-P ..
|
|
|
Klidně napiš, já to unesu...možná :-)
|
|
|
Tipuju, že chtěl napsat nějakou vtipnou poznámku k větě:
"Jako majitelce ne zrovna největších rukou mi právě tím jak byl tenký velmi vyhovoval, ty dnešní tlusté jitrnice z mého pohledu nic moc."
:o)
|
|
|
Frojde Frojde vždycky na tě dojde.(promiňte že to píšu foneticky ale ono by to tak nevyznělo).Jinak kdo pamatuje bakelitové volanty starých stopětek a supertenké ve stovkách tak mu favorití připadá jako superluxus.A vždycky to jde řešit nějakým potahem.Já to měl zatím ve všech autech,když je kvalitní,dobře přišněrovaný tak je to jednoznačné plus.Ty navlékací jsou na prd,hýbe se to pod rukama.
|
|
|
|
No jo, no jo :-)))) typický, já tedy nevím o čem si myslíte, že je tedy řeč, ale podle mě se pořád bavíme o volantu :-)))).
A co se těch stopětek týká, nikdy jsem žádnou neřídila, takže odtud vítr nefouká.
|
|
Nádherný článek, radost číst. Jen bych uvedl na pravou míru několik nepřesností a omylů:
Modely 135Le/LSe měly výkon 40 kW a toč. moment 90 N.m. Kromě této a klasické 43 kW varianty existovala ještě verze s neřízeným katalyzátorem a s běžným "mechanickým" karburátorem - a ta měla zmiňovaných 42 kW. Jde samozřejmě jen o tovární údaje, praxe se dost lišila - např. pouhým vyjmutím onoho neřízeného škrtidla ze "42 kW" verze stoupl výkon odhadem o 3 až 4 kW.
Favorit s motorem VW 1600 - předpokládám že je řeč o prototypovém motoru Škoda 790 (ne VW!), s výkonem zhruba 100 koní, a s udávanou rychlostí 200 km/h (i hrubým odhadem zjistíme, že realita mohla být kolem 180 km/h, dvě stovky leda na tachometru nebo z kopce). Více o něm třeba na auta5p.eu/muzea/muzeum_skoda_2005/mb_56.htm,
Polemizoval bych s těžkým řízením, ve srovnání s Felicií bez serva je to pořád sranda. Co je hodně tuhé, jsou pedály, zejména plyn a brzda, které mi ovšem velice vyhovovaly, umožňovaly totiž velice jemné ovládání. Na "papírové" pedály ve Fabii aby se člověk nejlépe vyzul. Naopak odhad dvou hvězdiček je podle mého názoru projev nemalé přízně k těmto 875 kg příliš tenkého plechu.
Aerodynamický odpor velký není - jednak 0,36 je vzhledem k roku výroby hodnota průměrná, druhak je třeba ji ještě násobit poměrně malou čelní plochou (ca 1,92 m2). Výsledek (0,69) je kupodivu lepší než u mnoha dnešních vozů, díky jejich velké čelní ploše.
Jinak za vtipný a výstižný článek děkuji a chválím..
|
|
|
Děkuji za slova chvály.
Mám na mysli dva jasně červené Favority (hatchback) s litinovým motorem VW 1.6 tak, jak jsme je viděli poté ve felicii. Nevím, zda jich existovalo více, dva jsem viděl.
To odkazované je forman s motorem Škoda, vůbec jsem netušil, že něco takového vzniklo. Co je to za motor? To je ta škodovácká 1.5 OHC, co zmizela ve Wolfsburgu beze stop?
|
|
|
Mám stále silnější dojem, že je to dnešní Haťapka plus jeden válec. Vrtání a zdvih tomu sice neodpovídají, to zdědila po VW1.6 litiňáku.
Je to ta novinka Škoda, místo které nám pak podstrčili 1.4 OHV ve Fabii. Myslím, že to souvisí s panem Ludvíkem Kalmou a jeho smrtí.
Škoda 1.6 OHC jezdila po okruzích.
http://auta5p.eu/muzea/muzeum_skoda_2001/mb_17.htm
|
|
Tato subjektivní recenze je cennější než nejrůznější pseudoobjektivní slátaniny. Mé názory na Favorita jsou stejné, včetně toho, že tohle auto se narozdíl od svých vrstevníků neokouká.
|
|
nedalo by se do ankety přidat "tuzing fáva"? tuning už je tak max. recese...
jinak super článek, pobavil jsem se a přitom to bylo vlastně technický:)
Díky.
|
|
|
"tuning už je tak max. recese..."
Aby ses jednou nedivil ;-) Motor z Fava se dá velmi dobře ladit.
|
|
a byl to luxus.. Forman Solitaire 1994, "f plny pale" - nejlepsi verze co delali, vcetne defend locku. koupeno od znameho, naprosto udrzovany, garazovany.. totalni vonavka. a ani stopa po rzi! D-fens by slintal :-) zbyly mi jen fotky, tyhle jsou nez sem ho prodal vloni na jare.
www.xseries.cz/kubajs/forman
byl sem s nim spokojeny, vykon nic moc ale jelo to, odvezlo se spousta veci, kufr tak akorat.. dokonce sem v nem mel handsfree a satelitni navigaci (CD radio s mp3 je samozrejmost :-) proc sem se ho zbavil? jednoduse: v par trosku meznich situacich sem zjistil ze tohle auto asi fakt neni bezpecne. obcas se to rozvlni v zatacce, kdyz to uklouzne jde o zivot, na dalnici pri 150 a vyse jde o hubu jakmile mate zatocit (jednou sem s tim jel asi 170 podle GPS a to sem fakt mel v ocich smrt).
jako jednoduche auto na nizke rychlosti (80-90 okresky, do 130 dalnice - tedy pro pana Klobouka) je to vyborny v pripade ze narazite na takovy super kousek jako ja. jen je potreba mit na pameti ze v pripade vetsi bouracky bude tohle auto vase rakev.
ted uz sem zhyckan takovymi vecmi jako ABS, airbagy, klima, vsechno v elektrice, trojite tesneni na dverich a podobne veci.. na Formana vzpominam, bylo to dobre auto. ale nechtel bych v nem sedet az poletim na naledi ze silnice vstric skarpe a stromu. Zdravi a zivot mate jen jeden
|
|
Pratele, jak hodnotite u techto stroju prestavby na plyn (sporak, hi). Mel jsem ho ve firemnim a prijemne prekvapil.
Pri prepnuti LPG/Na95 cca 2 minuty nejistoty (plyn uz neni , benzin jeste neni...), koktani a preventivniho drzeni v otackach kolem 1500-2000, ale jinak ok.
|
|
|
Dneska už se to asi nevyplatí, tak starý auto předělávat na plyn - musíš totiž odjezdit tolik kilometrů, aby se ti jenom zaplatila ta přestavba a pak další kilometry aby se to začalo vyplácet. V každým případě je to jen pro někoho, kdo hodně jezdí.
Problém je, že tím zaplácneš kufr, takže to bejvá obvyklejší ve formanech. Ale i tam pak jaksi padá možnost sklopit sedačky a naložit třeba nějakej kus nábytku. Jo, pravda, nádrž místo rezervy, jenže tu stejně musíš vozit, výhoda je jen v tom, že ji na rozdíl od LPG nádrže není napevno přidělaná na jedno místo.
|
|
pokud vím, nemá v interiéru použity měkčené plasty.
|
|
...že tohle auto si u nas v ghettu, nevím proč, oblíbili hnědočeši. Takže se právě jednoho fáčka co má přes 200k km najeto (a stále slouží) zbavuju.
Nedávno se mi do něj jeden takový inteligent dobýval přes trojúhelníček v okně v zadních dveřích. Samozřejmě se nechytal, není to větračka ze žigulíka :-)
|
|
...soudě podle počtu článků na Dfensu to tak je:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002020701
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002020701
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006012902
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006111901
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006091610
Začíná do duelem Favorit vs. Fabia, pokračuje Favorit I., pak "jak jsem kupoval ojeté auto" - neboli sháníme favorita, pak test Škoda Forman, ovšem z pozice pravidelného spolujezdce a uzavírá test Škoda favorit, z pozice řidiče a zřejmě i mechanika v jedné osobě.
|
|
Hle, odkud D-Fens Čerpá. Dvě věty o různorodosti motorů favoritů, zejména druhá ("některé exempláře se zase klepou jako sekačka na trávu") jsou z pera Jindřicha Kotteka z recenze na favorit ve Světě Motorů...
|
|
|
Labros to je mi nějaké povědomé. Že by www.skoda.virt.cz?
|
|
|
V clanku padla otazka ci auto bude jazdit aj v roku 2010, a je tu jasna odpoved ze samozrejme ano, FAvorit ma nadalej svojich nadsencov aj medzi mladymi ludmi ako som aj ja, a dufam ze sa spolu s fackom dozijeme aj roku 2020 :D
|
|
|