Komentáře ke článku: AAA Plzeň experience (ze dne 18.04.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Jen upřesní dovysvětlím...
Pokud voláte na centrálu rozhodně nemluvíte s managerem ale s obyčejným callcentrákem, tzn člověkem, kterej je tam od toho aby vás dostal na bazer, kriterium jsou "prodejní (ukecávací) schopnosti" o autech moc vědět nemusí. A také Vám žádné podrobnosti o autě neřekně, jelikož vidí méně než vy na netu. Jednu malinkatou fotku a pár zkratek popisující stav auta základní tech prametry a kde se nachází. Detailní informace maj jen ti nejzkušenější a ty už to uměj tak, že z nich stejně nic nedostanete a ještě si budete myslet že víte všechno. Shrnutí volat na centrálu má smysl jen v případě pokud potřebujete ověřit kde se nachází které auto a včas je utnout, protože Vám budou slibovat horydoly ;) jen když přijedete. Auto vám jinak než na valníku nebo náklaďákem nepřevezou, jelikož je to kvůli pojišťovně (detaily nevím).
V AAA koupit dobré auto lze, maj jich tam dost takže jsou tam i dobré kusy (a příšerné kusy) ale musíte umět jednat, a mít v autech přehled a umět poznat správnej kus. Pokud ne od AAA ale i dalších bazarů ruce pryč jinak skončíte špatně.
|
|
|
Plně souhlasím, AAA dokonce dneska alespoň v Praze tvoří lepší průměr, protože prodávají většinou firemní auta, která dostala alespoň občas nějaký servis. Že kilometry asi nebudou souhlasit a možná i sem tam nějaký ten rok je otázka, jestli vadí? Pokud někdo kupuje auto podle kilometrů a roku, tak si přímo říká o to, aby dostal přes hubu nějakým křápem.
Osobně jsem v AAA v Ďáblicích jednou koupil velmi dobré auto za řekněme spíše lehce nadprůměrnou cenu. Situace byla taková, že prodejce se snažil lhát, ale když byl odmítnut a viděl, že nemá smysl mlžit, decentně ustoupil a přestal kecat nesmysly. Auto šlo 3x na hever v průběhu 2 dnů, což si nejsem jist, zda jiný autobazar udělá (pokud má vůbec zvedák).
Na druhou stranu přesně na téže pobočce po této pozitivní zkušenosti tchýně koupila mrtku na odstřel - vrak poskládaný ze dvou mrtvol, mělo to nejnověšjší rok výroby, nejmíň natočených (i ujetých) kilometrů, nejvíc nápisů air-bag a prostě to byla nejúžasnější nabídka všech dob. Taky tak dopadla...
Mimochodem - onehdá jsem do AAA kvůli něčemu volal, bylo to už pryč, ale prodejce se mne ptal, jak staré auto s kolika km bych ještě akceptoval. Když jsem mu odpověděl, že právě tyto 2 parametry jsou mi ukradený, ale chci konkrétní značku a typ v technicky perfektním stavu, výhradně nebourané, po 1-2. majiteli klidně odřené atd., tak na férovku prohlásil, že takové momentálně nemá (ač šlo o tuctové Punto) a že takových se tam moc netočí.
Podle mě hlavní problém není bazar, ale zákazník. A 2 nejpodstatnější chyby se jmenují STÁŘÍ a POČET UJETÝCH KILOMETRŮ.
Ze zkušenosti vím, že mnohdy čím víc, tím líp (u Saabu turbo nebo AR TwinSpark 16v až po nějakých 150 000 km máte jakous takous naději, že právě tenhle motor nezaklepe na klice), nízký počet kilometrů svědčí o tom, že auto moc nesloužilo, ale prožilo život v servisu, což pokud chcete opakovat - vzhůru do toho. Totéž je kolem stáří - mám známé, kteří mají auta maximálně po dobu leasingu (3-5 let) a po ukončení smlouvy je prodávají a kupují nová. Většinou to jsou vraky zadarmo drahž a ne funkční auta. Naopak já sám mám a přivezl jsem několik aut nad 10 let věku kolikrát s úctyhodným počtem ujetých km, která jen jezdí a jezdí a jezdí...
Není to ve stáří ani v počtu ujetých km. Je to v autě a jeho předchozím majiteli. Proto je dobrý kupovat auta s někým, kdo alespoň tuší, jak to auto mělo původně vypadat a fungovat.
|
|
|
Přesně. Při koupi auta v AAA jsem po sdělení o úžasně nízkém počtu najetých km odpověděl, km mě nezajímaj, raději budu mít auto s 200tis po majiteli co se o něj staral než se 100tis po magorovi co neservisoval a nešetřil ho. Jestli chcete prodat tak si ho chci pořádně prohlédnout a na diagnostiku. Takže auto důkladně prohlídlé, i diagnostiku mi poskytli jejich vlastní, kup se uskutečnil auto sice bylo o pár korun dražší ale bez problémů mi slouží už 40tis.
|
|
|
Auto jsem shanel na podzim. Vedel jsem dost presne co chci a i kdyz nejde o zadnou raritu, uplne bezny stroj to taky neni. Takze jsem celkem dlouho obvolaval a obchazel bazary. Nakonec jsem skoncil v AAA - no, stejne jako vsude jinde v autobazarech prodavaj celkem drahy veci z druhy ruky a svete div se, chteji na tom vydelat co nejvic. Ale na rozdil od malych bazarku se aspon clovek bavi s lidma, kteri maji zakladni predstavy o jednani se zakaznikem. Nevim, z ceho zijou bazarnicci, pro ktere neni problem se treba do telefonu hlasit "no, co je?" - pro me tim transakce okamzite koncila.
Puvodne jsem se chtel obejit uplne bez bazaru, ale dost me prekvapilo, ze prodat jedno auto a koupit dalsi na inzerat je v podstate nemozne. Takze AAA + Esa + Stepanek povazuju v techto podminkach za nejmensi zlo. (Je teda pravda, ze se u meho byvaleho, acky vykoupeneho vozu v nabidce AAA objevilo "garazovano", coz tak nejak nejni pravda, no ale to je jeste asi to nejmensi... )
|
|
shodou okolností jsme dneska byli na pobočce v Praze pro levnější dodávku na doježdění, co tam je k vidění za zbastlenosti, to jednomu zůstává rozum stát.
kdo z vás někdy viděl oktávku 20V turbo, ze který po nastartování šel dejm všech tří barev?
|
|
Očekávat od 11 let starého auta této třídy, že bude bezchybné je naivní. Dále áčka u tohoto vozu negarantují stav najetých Km Cebií, jako u jiných nabídek. celkem se i dle foto dá očekávat, že je auto vrak (pokud se jedná o volvo, které je stále v nabídce áček). V techničáku se uvádí datum první registrace, nikoliv rok výroby. V áčkách se opravdo dá koupit dobrý vůz, jenom se musí dobře vybírat a umět smlouvat. Současná strategie bazaru je prodávat dobrá auta pokud možno na úvěr, z kterého profitují...
|
|
Podle mě je zásadní chyba zvolit si předem konkrétní typ auta a pak se ho pokoušet sehnat v dobrém stavu - pokud tedy nejde o "masovku", kterých jsou v každém bazaru desítky. To samozřejmě rovněž neplatí pro auta pro radost (veterán, kabrio), kde na koupi nespěchám, ale můžu měsíce "číhat" na dobrý kus.
Já jsem zatím každou ojetinu koupil od známých nebo z rodiny. Značku, barvu, motor a podobně neřeším. Beru jakékoli běžné kombi nebo větší hatchback v dobrém stavu. Sedan je pro mojí práci a koníčky nepoužitelný.
|
|
|
No to je snad zas ten druhej extrém: "koupím jakékoliv auto, jen když to bude kombík", to by mohla bejt i škoda fabia s motorem 1,2 HTP.
Když vybírám auto, tak vim, jak asi by mělo bejt velký, jakej by měl bejt výkon motoru (buď "tenhle nebo vyšší" nebo "vocaď pocaď", taky se stává, že konkrétní motorizace je v tom modelu problémová, takže tu přeskočit), pokud jde o barvu, můžeš mít nějakou preferovanou nebo naopak nějakou nesnášet (třeba bílou protože na tý je hned vidět, jak je auto špinavý), apod. Pak taky máš nějaký zkušenosti a víš jak se který auto řídí, třeba já jsem se nedávno přesvědčil, že řadící páka je v peugeotu 407 stejně mizerná jako v 206. Atd.
|
|
|
Kombík je pro fotry. Nejhorší barva je tzv. leasing blue. A řadící páka je vždycky debilní, protože to je zastaralé a nikdo s tím stejně pořádně neumí (čest těm opravdu vzácným výjimkám).
|
|
|
Navíc, každej kufr, podobně jako HDD se dřív nebo pozdějc naplní:o)
|
|
|
Přesně tak. A potom člověk přemýšlí, kde že se to z něho stal kutil, příštipkář a bordelář.
|
|
|
Řadící páka byl příklad, v autě jsou i jiný věci, který ti můžou a nemusej sednout (například volant ve fabii II mi přišel dost nepohodlnej do dlaně a taky umístění ovladačů klimatizace bylo najednou nad rádiem zatímco ve fabii II a v octaviích je pod rádiem).
|
|
|
Kombík je pro fotry (což nejsem) nebo pro ty, co často potřebují převážet větší předměty kvůli obživě nebo koníčkům (obojí jsem). Pokud si někdo kupuje osobní automobil k jiným účelům než k přepravě sebe, rodinných příslušníků a nákladu s co nejlepším poměrem cena/užitná hodnota, je to jeho problém (psychický?). Opět nepíšu o autě "pro zábavu".
Před cca třemi lety jsem měl nabídku od kamaráda na můj oblíbený vůz - Saab 9-5 Aero "v plné palbě" za cenu nižší než byla původní cena audia v onom voze - byl o třetinu levnější než nejlevnějí stejně stará AAA Octavia 1.6. Přesto jsem s velkou slzou v oku tento nádherný sedan odmítl.
S automatem plně souhlasím.
Pro upřesnění "mého extrémního" názoru doplním, že Fabia Combi HTP sice ani podle "mého extrémního" názoru není "běžné kombi", ale "malé kombi", přesto bych asi ale raději koupil tento vůz od kamaráda prvního majitele než větší přetočenou bouranou čórku z autobazaru.
|
|
|
Vetsi kombik ma jeste jednu nezanedbatelnou vyhodu - da se v nem v nouzi relativne pohodlne (tedy vleze) prespat. Coz v nekterych sedanech jde sice take, ale uplne obvykle to neni.
|
|
|
Jo, to je fakt, například mondeo je takovej typickej spací kombík.
|
|
|
|
Fakt? Vlastní zkušenost nemám, jen co jsem slyšel.
|
|
|
blbost, naposledy předminulý týden jsem spala vzadu v sedanu, nevím, zdá se, že jsi takový potížista, co schválně hledá problémy, kde nejsou ;-)
|
|
|
Jenze ty jsi jednak skladaci a druhak nemeris ~190 cm...
|
|
|
...on myslel "spát sám a v noci" ;)
|
|
|
:-)), já tam také spím sama!! ale přes den, v noci je ještě zima. Na spaní celou noc je přece jen lepší nějaký hotel.
|
|
|
186cm mondeo 2001 lift, přespat se v něm dá. vyzkoušeno
|
|
|
Jen tak orientačně, kolikrát jsi za posledních deset let spal vzadu v autě?
|
|
|
Jednou, jeste k tomu za jizdy :-)
|
|
|
|
naposledy jsem spal v autě v létě 2007, když jsme byli tejden v tatrách a nechtělo se nám stavět stan. Bylo to v C1 coupé a spali jsme dva a vleže 8o)
|
|
|
Jo tohle "běžné", tak to souhlasím, fabia je fakt malej kombík. Ale na ten motor je velkej až až (pokud s tím máš v plánu vytáhnout občas paty z města).
|
|
|
Dovolim si nesouhlasit kombik je univerzalni stroj. Nejen pro fotry a ty co radi a casto prevazi spustu veci, ja prevazim 95% casu prepravku s lekarnickou, hasicakem, atd a 1,5m zbytecnyho plechu :)
viz:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=9518&l=dcc12378df&id=100000994508830
|
|
|
Kupátka jsou pro metrosexuální gaye :p
|
|
|
Právě naopak, nejdříve zvolit objekt (ne nutně pouze jeden), pak teprve hledat jeho instanci.
Spotřebku kombajn pořiďte manželce (chce to však parkovací senzory) a na stěhování si jej půjčujte, namísto něho si kupte kupé či kabrio. Ideálně náhon na zadní kola, žádné turbo a nikoliv zbytečně přehnaná hmotnost. Bohužel při koupi mne osobně dosti omezily peníze, takže jsem nakonec namísto Mazdy MX 5 skončil neslavně u Fiatu Barchetta. Ovšem časy se mění a za hubičku je dnes třeba i BMWZ3. Drahá polovička při druhém nákupu takovéhoto rodinného vozu už mnohem spíše dojde k závěru, že odpor je přeci jen marný :)
|
|
|
Možná vás to překvapí, ale existují lidé, kteří mají jiné koníčky a vášně než projížďky kabriolety nebo kupátky. Já tento druh zábavy neodsuzuji, ale nevidím důvod ho doporučovat těm, kteří automobil používají pro přepravu za prací a svými neautomobilistickými koníčky.
V místě mého bydliště a s mými zimními koníčky bych kromě kombíku pro manželku a zadohrabu kupé/kabriolet na léto potřeboval ještě třetí automobil na zimu a 3 auta se mi už opravdu zdají moc. Zvlášť když žena nemá řidičák a to kombi bych jí musel brát skoro denně.
Navíc jsem takový asociál, že kdybych měl živit 3 automobily, z toho dva zbytečně, měl bych méně peněz na koníčky.
Opravdu je tak úchylné mít jeden jediný automobil, který splňuje všechny moje požadavky, i když pro okolí ne moc efektně?
|
|
|
Navíc jsem takový asociál, že kdybych měl živit 3 automobily, z toho dva zbytečně, měl bych méně peněz na koníčky.
Co je na tom asociálního? Tahle matematika přeci platí i pro miliardáře.
|
|
|
Samozřejmě. Praktický dopad je ale rozdílný - miliardář vlastnící dva zbytečné automobily navíc může jet i letos na dovolenou v Jugoslávii, kdežto asociál může jet víte kam.
Poznámka.: Dovolená v Jugoslávii není jedním z mých koníčků ....
|
|
Při obchůzkách po bazarech jsem se taky setkal s kdečím.
Od:
"Nejsem jako AAA, na svém jméně si zakládám"; až po:
"Šak je to voe auto jenom za xxx" (tak zavři hubu, kup a vypadni).
Finální prohlídku nechám radši na servisu, i když taky jenom neokopávám gumy:), ale auto nekoupím bez aspoň telefonátu s původním majitelem. Na to se spoléhám nejvíc. Možná tomu přikládám zbytečně velkou váhu, ale jak mi ten člověk "nesedne" (nemusí vůbec ani jít o to, co říká), tak šmitec.
Někteří na auto prozradí snad i to, co neví .-)
|
|
|
Proto raději kupuju auta, která jsou jednoduchá a v případě problémů si je opravím většinou vlastními silami a nevykrvácím na ND. Jinak bazaristi mne taky fascinují - tady v ČB jsem v roce 2007 obcházel pár menších bazarů, kde měli rapidy, protože jsem si chtěl jednoho koupit. V jednom bazaru jsem narazil na červeného Rapla ftuzingu, ten by ale šel odstranit. Bazarzmrd mne zaplavil slovy, jak je to skvělé auto, že to je dneska stylofkawoepyčo, skoro vetroš a za patnáct je levnej. Když jsem bazarzmrda požádal o zkušební jízdu, začal mektat něco o tom, že by musel popojet s dalšími auty, abych mohl vyjet, že je tam sám a co bych na tom chtěl vidět. Takže jsem mu poděkoval a šel jsem pryč. Rapla jsem koupil v až roce 2008 v jiném bazaru a jak jsem tak v roce 2009 projížděl městem, ten červený Rapl v prvním bazaru ještě stále byl. Zajel jsem tam a zjistil jsem, že byl k mání za čtyři tisíce. Chudák se za ta léta z místa nepohnul, štěrk pod ním byl vybledlý přesně v obrysu karosérie, poloprázdné pneumatiky, o nastartování jsem se radši ani nepokoušel, byl rezavý jak liška a řekl bych, že brzdy byly srezlé dohromady tak, že by je neoddělil ani autogen, takže by se to nejspíš ani nerozjelo. Chtěl jsem ho koupit na ND, ale čtyři litry mi přišlo moc; chtěl jsem slevu na dva litry s tím, že si auto okamžitě odvezu. Bazarzmrd nechtěl o slevě ani slyšet, tak jsem zase odešel. Rapl tam stál dalšího půl roku a pak zmizel - buď se rozpadl, nebo ho někdo koupil.
|
|
Osobně jsem prodával do AAA Nissan Primeru 2003, původ CZ, serviska, nehavarováno, výborný stav. Nabídli mi tam nejvyšší cenu. Pokud to auto někdo koupil, určitě neudělal chybu.
|
|
Tak jsem před časem také nakupoval v AAA.... http://www.tuzing.com/view.php?nazevclanku=praktiky-v-aaa&cisloclanku=2007100301
|
|
OD SPOLEČNOSTI AAA AUTO JSEM DNE 13.8. 2010 ZAKOUPIL VŮZ SEAT ALHAMBRA ZA CENU 203 964 KČ. PO KOUPI VOZU JSEM ODJEL S VOZIDLEM DOMŮ. NÁSLEDUJÍCÍ DEN NA VOZE NEFUNGOVALA KLIMATIZACE, TAK JSEM SE TELEFONICKY SPOJIL S AUTOBAZAREM PRAHA, KDE JSEM REKLAMOVAL. SMŮLA: POJIŠTĚNÍ SE NA KLIMATIZACI NEVZTAHUJE. CELOU VĚC JSEM SDĚLIL SDRUŽENÍ SOVA. TO MI POMOHLO A KLIMATIZACE BYLA OPRAVENA. PO DALŠÍM UJETÍ PÁR KILOMETRŮ MI NA VOZE ODEŠLA VÁHA VZDUCHU - OPRAVA STÁLA 3800 KČ. PO DALŠÍCH PÁR KILOMETRECH MI VŮZ PŘESTAL DOBÍJET - CENA OPRAVY 4200 KČ. VYSKYTLY SE DALŠÍ PROBLÉMY: PŘÍDAVNÉ TOPENÍ (OPRAVA 5000 KČ), SNÍMAČ ESP, SPOJKOVÉ LOŽISKO, NAPÁJENÍ ŘÍDICÍ JEDNOTKY. NA PŘÍSTROJOVÉ DESCE STÁLE SVÍTÍ KONTROLKA ŽHAVENÍ. PO PROHLÍDCE V SERVISU MI BYLO SDĚLENO, ŽE VŮZ JE HAVAROVANÝ NA PŘEDEK MOTORU, KDE JSOU POPRASKANÉ PLASTY A SLEPOVANÉ ČÁSTI. VŮZ JSEM CHTĚL VRÁTIT 5. DEN PO KOUPI, ALE MANAŽER NA REKLAMACÍCH MĚ SPROSTĚ VYHODIL S TÍM, ŽE PENÍZE NEVRACEJÍ A VOZIDLO VYMĚNÍ POUZE DO 200 KM OD KOUPI VOZU. SMŮLA - JÁ MĚL NAJETO 340 KM. TO NEMLUVÍM O TOM, ŽE JSEM MĚNIL NA VOZE DESTIČKY A PŘEDNÍ KOTOUČE. TO BY MI TAK NEVADILO, JE TO BĚŽNÁ VĚC, ALE JINAK JSEM STÁLE V SERVISU A OPRAVUJU HAVAROVANÝ VŮZ. S VOZIDLEM JSEM UJEL POUZE 3000 KM. JSOU S NÍM STÁLE PROBLÉMY. UŽ JSEM NĚKOLIKRÁT PSAL, ALE NIKDY SE NEOZVALI. OD AAA AUTO JSEM KOUPIL UŽ TŘETÍ VOZIDLO A VŽDY BYLY S VOZY PROBLÉMY. TENTO VŮZ SEAT ALHAMBRA BYL ZVLÁŠTĚ ŠPATNÝ NÁKUP, JSEM VÍCE V SERVISU NEŽ NA SILNICI. JSEM OBYČEJNÝ DĚLNÍK, ŘÁDNĚ PRACUJI JAKO ŘIDIČ AUTOBUSU A PENÍZE NEMÁM NA VYHAZOVÁNÍ. CELKEM JSEM V AAA AUTO ZAPLATIL ZA VOZIDLA 518 000 KČ A TAKHLE JSEM DOPADNUL. ALHAMBRU MÁM 2 MĚSÍCE A JENOM SAMÉ ZÁVADY.
|
|
|
Capslock day byl v pátek, už si to můžeš vypnout.
|
|
|
Kup i poctvrte v AAA, ted uz to urcite vyjde.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek AAA Plzeň experience
|