Komentáře ke článku: Fízloškola národa (ze dne 30.08.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Vydržel jsem u této zábavy cca 15 min. Po té co jsem se rozčílil u vyhodnocení otázky s předjížděním a vjetím na dálnici jsem šel hrát radši hry.
|
|
Zřejmě šlo o simulaci extrémně špinavého okna a zapomenutých brýlí řidiče (to k tomu rozlišení) pak ale měla být u každé otázky ještě odpověď - "neměl jsem vyjíždět" :D
|
|
Tak tady souhlasím bezvýhradně. Zejména ta otázka s najetím na dálnici bez připojovacího pruhu je projevem totální demence autorů. Nejlepší je ten titulek na blidnes, že to 81 % řidičů neumí správně vyhodnotit, to se není čemu divit, když to neviděj. A to předjíždění s "nedostatečnou vzdáleností" je némlich to samý.
ČT by měla utrácet poplatky koncesionářů lepším způsobem, ale ne, veřejnoprávní ČT je třeba zrušit a frekvence privatizovat.
|
|
|
Souhlasím, žijí v blahé představě, že nás budou za naše prachy vychovávat. Veřejnoprávní TV v této podobě celkem k ničemu není.
|
|
Už když jsem zachytil v médiích upoutávky na tuto pitomou přehlídku selebrit, sponzorů politických zmrdů, úředníků a nezkorumpovatelných policistů, bylo mi jasné že to bude průser jako Brno a D-FENS napíše trefný článek u kterého se skvěle pobavím.
Jistotu jsem nabyl ve chvíli, kdy mě obrazovka přesvědčovala o tom, že si mohu otestovat své řidičské schopnosti. Ani po autoškole národa musím konstatovat že neznám žádný věrohodný způsob jak si otestovat své řidičské schopnosti skrze televizní obrazovku. Zmíněná počítačová hra je tomu skutečně blíže. A dnešní titulek na hlavní straně Lži Dnes mi nesmyslnost tohoto mega blbého projektu jen potvrdila.
|
|
pořad jsem neviděl celej, viděl jsem jen pár minut před koncem ( reklama na jiném kanále ) a to nějaké vyhodnocení, kde to vyhráli mladí řidiči, druzí tuším byli pokud si dobře pamatuju profesionální řidiči ( kamioňáci ). IMHO tenhle pořad to bylo uplně na p.ču, řidičák mám od 16ti, tehdy A1, jezdit na motorce jsem se učil na fichtlovi na poli, proto si v mých 16 instruktor psal za jízdy smsky, jezdili jsme normálně, v klidu, nedělal jsem hovadiny, tak jsem to chápal, pro mě np. V 21 jsme rozšiřoval na A neomezené, jezdil jsem na kawě ER-5 což je taková lepší jawa 350 640, za 2 dny autoškola hotová, vysolil jsem jen 3,5kkč a done. Ani sebelepší autoškola ani TV pořad člověka nenaučí jezdit HLAVOU a ne prdelí, to chce zažít si věci, abych věděl že když si rozbiju hubu na poli na fichtlovi na poli že to kua bolí a že na asfaltu v 100+ kmh to bude sakra víc bolet, že když si zkusím řídit auto s tátou na lesní cestě a udělám blbost že to odsere max. nárazník a moje huba.....Autoškola národa jsou vyhozný prachy a myslím že to akorát vyvolá víc iluzí, předsudků a dá vítr do plachet rádobyřidičům než skutečně něco zlepší na silnicích.
|
|
|
"Ani sebelepší autoškola ani TV pořad člověka nenaučí jezdit HLAVOU a ne prdelí"
Náhodou "řídit prdelí " je v některých situací, zejména při přetáčivém smyku, lepší než řídit hlavou. :-)
|
|
|
jo, tak v tomhle případě souhlasím :-D
|
|
|
Ani sebelepší autoškola ani TV pořad člověka nenaučí jezdit HLAVOU a ne prdelí, to chce zažít si věci, abych věděl že když si rozbiju hubu na poli na fichtlovi na poli že to kua bolí a že na asfaltu v 100+ kmh to bude sakra víc bolet, že když si zkusím řídit auto s tátou na lesní cestě a udělám blbost že to odsere max. nárazník a moje huba...
Na poli se bohužel nenaučíš, jak se chovat v provozu, mezi ostatními auty. Těžko tě tam táta upozorní na způsob dopravního značení a naučí řešení dop. situací... od toho je (měla by být) právě teoretická a praktická část výuky v autoškole.
|
|
|
To je sice pravda, ale naučí tě to, jak zabírá spojka, brzdy, jak kvedlat s tim fofrklackem aniž bych na něj musel čumět, a to pak pomůže v provozu, kde máš čas sledovat provoz a cedule (a že jich tu je jak nasr...).
|
|
Nějak mi nesedí těch autorových 20 správných odpovědí, když dal "nepředjíždět" - správně bylo předjíždět s dáním bacha na odbočující vlevo - moje jediná čpatná odpo. Najetí na dálnici se sotpkou mě také nadzvedlo, ale z toho faktu, že u nás něco takové existuje (ale bylo, že to tam bylo, na prasárny je třeba se raději pořipravit). Celkově hodnotí test jako super, modeorvání obvyklá hrůza a polygo byl bohužel jen výkřiky do tmy ...
|
|
|
Byly tam dvě předjížděcí otázky, tohle byla první z nich, ta druhá se nacházela někde na konci a v ní bylo to auto odbočující vlevo. Ale nevím, proč the system vyhodnotil vaši odpověď na tu druhou otázku (patrně "nebudu předjíždět") jako špatnou. Je na úvaze řidiče, zda bude předjíždět s rizikem, že mu někdo vybočí, nebo zda se rozhodne nepředjíždět, obě varianty jsou správně.
|
|
Nechci znít negativně, ale hodně nových aut má spínače světel řešeny takto...(asi aby auto šlo rychleji do šrotu či co)
|
|
|
Z vlastní zkušenosti vím, že takhle to má koncern VW a Ford, francouzská a asijská auta mají světla na levé páčce blinkrů.
|
|
|
To nic nemění na tom, že mají velice zřetelnou kontrolku i na přístrojovém štítu...
|
|
|
Jenže kontrolkou to neovládáte.. Opel Vectra B, Měl jsem ho jen v holobytu, takže jen zadní mlhovky. Spínač schovaný vlevo dole, aspoň myslím, protože jsem mlhovky za těch pár let skoro nepoužil - i z toho důvodu, že ten spínač nešel skoro najít. :)
V Peugeotu je to už sdružené logicky s ostatním osvětlením na jedné páčce.
|
|
|
Přesně tak. Na pažoutovi jsou v podstatě čtyři páčky pod volantem a těmi se ovládají veškeré důležité věci. Jedna je na kompletní osvětlení včetně blinkrů, druhá na stěrače, další tempomat a poslední na rádio. Na středové konzoli už jsou pak jen podružné věci. Proto mně vždy fascinuje vyjádření redaktorů Světa motorů o vzorné ergonomii aut koncernu vv. osobně nepokládám za nijak fascinující lovit spínač světel a mlhovek na kolečku pod palubkou.
|
|
|
Na rovinu, ono se to vsechno da udelat i na pouhe dve packy a ctyri tlacitka na volantu ;-)
|
|
|
Mám Mazdu 626 GE a ta žádnou kontrolku nemá, zato má ale vyjímku.
|
|
|
Z vlastní zkušenosti zase vím já, že Ford to tak nemá u všech aut. V Pumě jsem měl ovládání také na páčce u volantu.
|
|
Já fakt nevím, co k tomu napsat. Přišlo mi, že Bosák a Výborná nědělali nic jiného, než že lezli do řiti pozvaným švestkám. Už první průpovídka "... ale zde přítomní uniformovaní pánové..." mi přivodila skutečnou žaludeční nevolnost, bohužel se totéž několikrát opakovalo. Doufám, že to moderátoři měli ve scénáři a pouze to přečetli. I tak to ale bylo zoufalé.
O grafice modelových situací už psal D-F, byla vskutku tristní. V otázce č. 3 jsem dodatkovou tabulku prostě vidět nemohl, zrovna tak jako náklaďák v protisměru. Podle mě na tyto otázky mohl odpovědět správně jen člověk, který buď tipoval (což nebylo až tak těžké), nebo disponuje televizí s HD rozlišením. Podle serveru idnes odpovědělo zcela správně jen 27 lidí, což by tak asi mohlo odpovídat.
K humorným situacím na mosteckém polygonu bych dodal toto: Všimli jste si, že pokusnému králíkovi neustále svítilo světýlko do očí? Takovou fičuru v autě nemám. Asi to byl nějaký vytuněný fokus, anebo prostě tvář ožralého řidiče musela být osvětlena, aby kamera mohla bez potíží snímat silničního piráta a ukázat, jak je ten alkohol za volantem nebezpečný. Jaký má toto vliv na projetí uměle sestavené trati?
Docela mě mrzí, že test na polygonu neabsolvoval řidič s 0,3 promile alkoholu v krvi, za nesnížené viditelnosti a na normálním povrchu. Systém ale dobře věděl, proč tomu tak je: mohlo by se ukázat, že takový řidič má úplně stejné reakce, jako by nikdy nepožil, a že umělá buzerace kvůli marginálnímu množství etanolu v krevním oběhu nemá žádné, ale pražádné opodstatnění.
|
|
|
Ten test nebyl těžký :) stačilo se soustředit na detaily a ve všem hledat nějakou pakárnu. Kde byla možnost "zpomalím", dát "zpomalím".
|
|
|
Odpovedet spravne se dalo, pokud znas dobre mysleni buzeracniho aparatu. Sam sem to mel taky bez chyby, i kdyz priznavam, ze o otazce se STOPkou sem vedel uz predem, kdyz mu tuhle pakarnu kamos popisoval.
|
|
Tuhle sračku jsem taky chvíli viděl a když i moje manželka, jinak ovce každým coulem, usoudila, že je to blbost a nedá se z toho nic vyhodnotit, tak jsme bednu vypli a byl klid. A věděl jsem, že si tady o tom počtu.
Co mě na tom nejvíc zarazilo byla ta bezbřehá nuda. Tohle mohl za šou považovat snad jen dramaturg ČT a na obličejích povinně tleskajících diváků v prostřizích to bylo vidět. Taky mne udivilo, že si Bosák takhle drbe svou pověst. U Výborné už není co kazit, tam to chápu.
Že nakonec "vyhráli" mladí řidiči mne vůbec neudivuje, schopnost prokouknout testovací systém a přizpůsobit odpovědi zadání a nikoliv pravdě je vlastní všem studentům. Mladí prostě nejpružněji reagovali.
|
|
Ja si cetl knizku, ale kdyz to zena na tu blbost na chvili prepnula, kouknul jsem se a ta jejich grafika byla opravdu silena. Nevim jestli to vubec vysilali i v HD (nemam je, nepotrebuji, stejne na to skoro nekoukam), ale na obycejnem satelitnim digitalu nebyly videt ty pro odpoved potrebne detaily ani na dataprojektoru poustenem na platno o uhlopricce bezmala 2 metry (poustime si na tom v loznici filmy) ... co tam mohl videt clovek na bezne TV vazne netusim :-(
Osobne uvazuji o tom, jestli cely ten porad vc te spatne grafiky nebyl takhle blbe udelany schvalne, na objednavku, cilene stejne jako to mnozstvi clanku na toto tema hned druhy den z duvodu dalsiho utahovani sroubu - ted muze Trzil a spol tvrdit, ze ten test "jasne" prokazal jak spatni ridici u nas jezdi, takze prece proste musi jeste vic pritvrdit ...
|
|
|
Tak tohle je problém mnoha pořadů - tvůrci maj nějakej velkej širokoúhlej monitor s rozlišením 1680x1050, koukaj na to z 30cm, tak je jim jedno, že maj malý písmenka - oni je přečtou. Pak to pustěj do éteru a na obrazovce s rozlišením 720x576 je vidět kulový i z těch 30cm, natož ze dvou, tří metrů. Jsou to lamy.
Je pak jedno, jak velkou úhlopříčku máš (no dobře, malá přenosná televize má ještě menší rozlišení než těch 720x576), když zdroj signálu je obraz s malým rozlišením - a opět je jedno jestli koukáš na analog, pozemní digitál nebo satelit, je to cca srovnatelný (pokud to funguje jak má).
|
|
|
Ta grafika není zlá, na autoškolu, podívejte se na ten odkaz ve článu. Jde o to že tvůrci zřejme počítají s více rozlišeními ale pak to někdo zprasí v nahrávacím studiu na videích ze "hry". Obecně platí čím větší rozlišení tím ostřejší obraz. Pro TV to chce pak sice velké rozlišení aby to měli ostré všichni i ti s HD obrazovkami, ideální je právě HD, ne větší ne menší protože se to pak ještě jednou "překresluje" už ve studiu, ale zhohlednit i ostatní diváky a písmenka nastavit velká, pokud to teda jde.
|
|
Haleluja, pravim vam...jeste ze jsem mel v sobotu uplne jinou praci, akorat bych se nakrkl stejne jako DFens ;))
|
|
Mel jsem s testem tentyz problem - zaplatpanbuh jsem si teda usetril ten zazitek u televize, ale ze zvedavosti jsem to absolvoval online. Vzhledem k tomu, jak jim to cele na webu chodi, jsem nemel nervy na ten uvodni manual, ve kterem je i to rozsveceni mlhovek...
Ad najezd se stopkou - jak mam kurva poznat, ze tam kdesi v dali je stopka, kdyz na tom obrazku neni videt ani ta dodatkova cedule pod Dej prednost v jizde?
Ad nerozsvicene mlhovky - bud tu animaci udelejte kurva poradne, nebo si takove otazky strcte do riti. V realnem aute ten vypinac na mlhovky driv nebo pozdeji najdu, tady to jaksi nelze.
As predjizdeni - to s krizovatkou je pro me riskantni. Kdyz nevidim, co se muze vymotat z vedlejsi, radsi se do toho nepoustim. To s tim kamionem v dalce zalezi na okolnostech. Kdyz se ti dva prede mnou potahnou 65 kmph a ja pojedu Civicem se 170 koni, tak je v klidu predjedu. Kdyz pojedou kilo a ja budu mit Feldu, tak na to kaslu. Jenomze tohle uz je pokrocile rizeni, kteremu svestky, Veci Verejne a podobni kokoti nikdy neporozumi.
|
|
|
90% řidičů, kteří odbočují vpravo z vedlejší na hlavní, auta zprava většinou vůbec nekontroluje (někdy to kvůli hustotě provozu ani nejde), takže si nevšimne, že tam někdo předjíždí. Proto v takových křižovatkách nepředjíždím.
|
|
|
Zpracování online verze mě také podobně zasáhloa kromě toho i technicky: na připojení na kterém bez problémů fungují 720p videa na youtube se tento paskvil zasekával po půlvteřinách, a to bez možnosti animaci zastavit a počkat na načtení, o rozlišení nemluvě......
|
|
|
Tak si řikám, jestli jste s Reevem odhalili, že to nebyla anketa, ale pokus o test řidičských zkušeností a znalostí dop. předpisů?
|
|
Tak jsem si to před chvílí zkusil na webu a je to katastrofa, test běží v okně velikosti "poštovní známky", jestli to tak bylo v TV, tak těch 27 lidí bez chyb rychle pochopilo, jak správně odpovídat.
Nejvtipnější je otázka s motorkou v levém pruhu (odpověděl jsem špatně), divím se, že to prošlo, takhle prasit v animaci :-D
|
|
S tím předjížděním s kamionem si fakt dělají srandu, ne? Podle animace mám pocit, že tyhle situace běžně předjíždím bezpečně se svou Škodovkou Rapid...
|
|
Testík jsem přetrpěl (na 10Mbit připojení to bylo jak promítání diapozitivů, monitor má 1900x1200 a stejně to běželo v pidi okně), odpovědi sekal podle rozumu nikoliv podle ovčí vyhlášky a výsledkem bylo 32 bodíků a pokuty za 55 litrů... :-)
Vzpoměl jsem se slzou v oku na NFS a stíhací jízku s policejní Corvetou.
|
|
Obávám se, že ten "test" opravdu potvrdil, že zřejmě většina lidí nemá za volantem co dělat (neznalost základních předpisů a řešení jednoduchých situací, viz mnoho reakcí na webu) a že ten "reprezentativní vzorek" soutěžících má elementární nedostatky ve vzdělání (v tomto případě zajména porozumění psanému textu)...
Abych byl konkrétní, např. situace v připojovacím pruhu s kamionem v pruhu průběžném (a zařazení se před něj). Mnoho lidí se rozčilovalo, že (ne)udělali chybu, a že "cpát se" a snažit se předjíždět je nebezpečné, že nevědí v jak silném autě sedí apod. Možnosti však byly:
A: Nesmím, jedná se o předjíždění zprava (o předjíždění zprava se v této situaci nejedná)
B: Mohu (to ovšem neznamená mám nebo musím)
C: Mohu, ale troubím a blikám (takový způsob jízdy v pravidlech vůbec není)
Vychází tedy jednoznačně jediná možná odpověď, a nic na tom nemění, že třeba 90% řidičů se zařadí za kamion, 9,5% protáhne stádo pod kapotou a 0,5% zastaví v najížděcím pruhu nebo způsobí nehodu.
|
|
|
Pokud je někdo toho názoru, že většina lidí nemá za volantem co dělat, je zjevně chyba v něm. Většina lidí totiž má za volantem co dělat jaksi... z definice: prostě a jednoduše potřebují někam dojet autem. Pokud se někomu nelíbí, jak řídí, nechť se odstěhuje na Mars.
|
|
|
Pokud je někdo toho názoru, že většina lidí nemá za volantem co dělat, je zjevně chyba v něm. Většina lidí totiž má za volantem co dělat jaksi... z definice: prostě a jednoduše potřebují někam dojet autem. Pokud se někomu nelíbí, jak řídí, nechť se odstěhuje na Mars.
|
|
|
(Omluva za duplicitu, zlobí mi mikrospínač na myši. Je-li tu někdo s mazacími právy, smažte to prosím.)
|
|
|
To je sice nádherně liberální myšlenka, ale pokud ta většina nezvládá řešení základních a jednoduchých situací, jejich potřebu je záhodno řešit jinak (než působit obecné ohrožení vydáním ŘP)... samozřejmě pojem "většina lidí nepatří za volant" byl míněn spíš nadneseně, praktičtější by bylo např. místo bodového (strašáku) systému použít pravidelné kondiční jízdy v neznámém prostředí apod.
|
|
|
ehmm a jak pak byste vybíral ty, kteří by museli chodit na ty kondiční jízdy v neznámém prostředí? A kolik by za to platili? A komu?
Každej soudnej člověk přeci vidí, že to je celé pitomost, 14 000 vovcí hrálo hru s aparátem na to kde je třeba přitáhnou šroub. To, že je to prezentováno, že 3/4 čechů neumí řidit je jen vrtění psem.
|
|
|
Vybírat není třeba, neuškodilo by to nikomu z řidičů. BTW Někteří řidiči podstupují přezkoušení či kurzy pravidelně už nyní. Nicméně já hledám naopak alternativu k současnému strašení a represi, nikoliv nějaký "príma kšeft" s placením odpustků, spíš (ano, dost možná utopickou) dostupnou, pro účastníky sil. provozu zajímavou "užitečnou osvětu", příp získávání prakt. dovedností (proto píšu o neznámém prostředí, protože párminutová jízda v notoricky známém prostředí, je jen jiná forma pokuty).
Jinak opravdu mám o určitém procentu majitelů ŘP (nejsou to zrovna 3/4) velice špatné mínění.
|
|
|
Přezkoušení by některým řidičům opravdu neškodilo, také jsou řidiči o kterých mám velice špatné mínění. Obvykle to jsou ale ti, co se táhnou jak smrad a všechny brzdí a nepustí je před sebe, protože je přece nemají co předjíždět.
Co se týče kvality animací, tak d-fens má pravdu, že to neodpovídalo naprosto zkušenostem ze silnice. tak třeba ten kamion a předjíždění (aby se přiřítil tak rychle, musel by jet 150, což není moc reálné). Na těch animacích se navíc absolutně nedala odhadovat rychlost a vzdálenost. Také rozmazanost vzdálených detailů byla jako při oční vadě.
Jinak ty odpovědi jsou jedna věc, ale druhá věc je to, co by řidič potom v těchto situacích opravdu udělal v praxi. Když dělám test tak také uvažuji spíš o tom, co chtějí slyšet, než o tom, co bych skutečně udělal. Je to osvědčený způsob, jak si zachovat v autoškole zdravý odstup od nesmyslů v zákoně.
|
|
|
Faktem je a zůstane, že většina lidí dojede domů každý den v pořádku. Jestli tak činí se znalostí pravidel nebo bez ní, to je celkem jedno. Účel mise je splněn - posádka dojela ve zdraví a auto vcelku.
|
|
|
To je pravda. Nicméně, když vidím, jak vypadá realita každodenního provozu, pokaždé se divím, že to ještě aspoň nějak funguje :o)
Narozdíl od většinového názoru si ovšem nemyslím, že by to bylo nějaké specifikum České republiky.
|
|
|
Také si myslím, že se tu jezdí v podstatě stejně jako jinde, v současnosti dokonce lépe než na Slovensku, ale nemám dojem, že je tu nějaký průser. Většina lidí řídí docela přiměřeně, já jsem neměl krizovku na silnici několik měsíců a když někde někdo udělá botu, nebývá to nic tak strašného ...
|
|
|
Co je špatně na odpovědi "Mohu, ale troubím a blikám"?
|
|
|
No tahle otázka hlavně ukázala, že většina lidí jsou ovce, kteří jezdí takzvaně "podle značek" a vůbec nerozlišují jestli je to dobře nebo špatně. Takže tato otázka jim jasně ukázala, že když něco mohu, neznamená to, že musím. Tahle otázka musela rozčílit, především ty, kteří jezdí 50/90/130 (zejména na dálnici je to velmi vidět) bez ohledu na hustotu, počasí, stav vozovky... Človeka, který má potuchu o pravidlech silničního provozu a zároveň umí jezdit (tj jezdí dle citu a situace) tato otázka prostě nezaskočila. Takže na této otázce se dá i demonstrovat, že přemíra pravidel a snaha obsáhnout v nich jakoukoliv situaci je zbytečná a spíš uškodí. Nemyslím si však, že ten kdo odpověděl na tuto otázku třeba a ale i c, že by neuměl řídit, prostě vyhodnotil situaci, jako nebezpečnou a zachoval se tak aby bylo riziko nehody nejmenší (nepodjíždět) což je také dobře. Problém nastal v tom, že zvyklí na to, že každou situaci musím řešit dle nějakého pravidla, snažil se najít na to, že nepředjíždět nějaký pravidlo a to ho dovedlo k tomu, že odpověděl špatně. Takže opět ukázka degenarace řidičů, že na všechno automaticky hledají pravidlo (stát je tak naučil). To ovšem nutně neznamená, že jsou na silnici nebezpeční.
|
|
Proč se do toho pouští Ford? Třeba proto, že servisovat a obměňovat České poště flotilu transitů je taky dobrej kšeft? Možná
|
|
...bych se chtel zeptat...co je to vlastne ta TV ? :D Jezis jeste ze tohle nemusim platit...
(...jsem ji vyhodil s digitalizaci :) a ani moji drahy nijak extra nechybi, protoze jediny, co sledovala, byl objektiv a ten si vynahrazujeme vylety)
|
|
|
Dobře děláte ;-)...
http://zitkova.blog.idnes.cz/c/123123/Chvala-Tobe-televize.html
|
|
Moje řeč. Třeba takový free ride v nedávno vyšlé Mafii 2 je přímo ideální. Je tam všechno: náledí, mokrá a suchá vozovka, městský hustý provoz i dálnice, správně bezradní policisté, výborný jízdní model, model poškození a můžete tam i zhebnout. Co více si přát?
|
|
Mimochodem, všimli jste si (alespoň v tom testu co je na webu) jedné věci v té otázce s dálnicí a obcí (číslo 6)?
Je tam značka Dálnice s dodatkovou tabulkou "KONEC ZPOPLATNĚNÉHO ÚSEKU" (je to napsané v řešení, nebo si můžete udělat screenshot a prozkoumat těch pár pixelů). Následuje značka "Obec" a následuje... MÝTNÁ BRÁNA.
Tomu se říká nezpoplatněný úsek :-)
|
|
|
U té "obce" na dálnici vidím spíš jiný problém. IMHO není žádný důvod zpomalovat, protože:
"obec je ZASTAVĚNÉ ÚZEMÍ, jehož začátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami".
První ze dvou podmínek (1. zastavěné území, 2. označení příslušnými dopravními značkami) není splněna, tudíž nejde o obec.
Při bezdůvodném zpomalení by se naopak mohl řidič dopustit přestupku, protože řidič nesmí:
a)
snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b)
omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
|
|
|
Být tebou, bych na to nespoléhal. Je to konstrukce, kterou neobhájíš. Navíc - nebyla tam náhodou postavená protihluková zeď? Jak víc zastavěné území bys ještě chtěl?
|
|
|
Není náhodou ta zeď součástí komunikace? Tu dle mého názoru za zastavěné území považovat nelze, protože pak by takováto specifikace obce postrádala smysl - zastavěným územím by bylo vše.
|
|
|
Nic nekonstruuji ani svévolně neinterpretuji, jen tlumočím zcela lapidární formulaci zákona. Tady není co obhajovat nebo vyvracet, leda zákon samotný.
|
|
|
Předpokládám, že dodatková tabulka "Konec zpoplatněného úseku" je ona bílá s přeškrtnutou známkou. Pro mýto se však používá jiné značky ("M" ve žlutém poli).
|
|
Nevite jak dopadl ve vysledkach Trzil a ten druhej tatrman?
Jsem v nejakym platku pred inkriminovanym vikendem cetl titulek nad rozhovorem s Trzilem kde bylo neco ve smyslu "Uspet je povinost"....ale vysledek sem nikde nenasel
Jinak chvilema pri cteni jsem mel pocit ze si ctu svoje myslenky :D. Tu show sem sice nevidel, nicmene v podvedomi to bylo, u prace mame billboard o tom, ze to bude kokotina jsem tusil taky, ale co me dostalo nejvic byla situace, kterou zminuje autor o STOPce....to bylo i jako priklad na idnesu, kamera se zastavila a ta stopka proste o velikosti par pixelu nebyla videt.......
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Fízloškola národa
|