D-FENSovy stránky se dmou pýchou, že v rámci motoristické
sekce mohou nyní přinést senzační bulvární zprávu o vážné konstrukční vadě,
kterou jsou stiženy vozy Škoda Octavia. Tato vada již delší dobu nepřímo
ohrožuje nás všechny a je třeba o ní neprodleně informovat.
Z umělých hmot případně lepidel a tmelů použitých v interiéru se uvolňuje
neznámá uhlovodíková substance, která po vdechnutí přechází přes plicní
tkáň do krevního oběhu a následně proniká do mozku, kde způsobí nevratné
poškození některých center. Zasažený jedinec má obvykle následující
příznaky:
- ztráta odhadu vzdáleností. Nemocný řidič zpravidla pak předjíždí
v situacích, kde by to nenapadlo ani idiota, pochopitelně rizikem pro předjížděného
a vozidlo v protisměru.
- zhoršení zraku. Poškozený nevidí číslice na tachometru a tak
ani neví, kolik jede. Rychlost se snaží odhadovat podle druhotných vjemů,
jako například hluk motoru nebo pohyb okolí, přičemž zpravidla jede asi
o polovinu rychleji, než kolik mu v daném místě dovolují předpisy a o třetinu
více, než se považuje za bezpečné
- zpomalení vnímání. Vzhledem ke snížení rychlosti vybavování
grafické informace začne vidět jaksi trhaně a plná čára se mu pak jeví
jako přerušovaná. Přes tu okamžitě začne předjíždět nejbližší auto nezávisle
na tom, jak rychle toto auto jede.
- poškozené vnímání barev. Jedná se o záměnu červené a žluté
za zelenou. Postižený vidí prakticky vše zeleně. Negativně se to projevuje
zejména na křižovatkách řízených světelnými signály, kde po vzniklé nehodě
jedinec tvrdí (pokud může), že viděl na sto procent zelenou, což je nakonec
pravda.
- problémy s řečí. Postižený protahuje samohlásky. Místo "kupuji
ženě kytky" říká "kepeje ženě ketke".
- tzv. motorizační obsese. Zasažený jedinec odstraňuje ze svého
vozu štítek, na kterém je udaný typ pohonné jednotky, zejména 1,9TDi/SDi,
1,6i a 1,4i-16V, ten pak nahrazuje jej štítkem SLX 20V nebo 2.0 turbo.
Tato patologická činnost se týká skutečně pouze štítků, nikoli motoru a
souvisejících součástek, třeba zakončení výfuku, podle kterého můžete snadno
obsedantův vůz identifikovat.
Zkráceně řečeno, postižený řidič jezdí jako prase!
Škoda a.s. informovala vládu České republiky a ta se rozhodla vzniklou
situaci okamžitě řešit. Vzhledem k tomu, že počet poškozených je velmi
vysoký, nepřipadala v úvahu hospitalizace ani internace.
Tiskový mluvčí automobilky Eugen Totenkopf pro tisk však prohlásil,
že automobilka připravuje opatření spočívající v povinném užití plynové
masky za jízdy, což je stejně bude při průjezdu velkoměsty brzy nevyhnutelné.
Masky však budou montovány pouze na přání a za příplatek, jako ostatně
u VW všechno. Nový model s označením Octavia Schnorchel Line s efektními
průduchy na provlečení hadice střechou bude s praktickým a výkonným motorem
1,4 75k k dostání už od 599.990,-. Zájemce o vůz Schnorchel Line při podepsání
závazné objednávky absolvuje proměření lebky a zároveň test profilu pomocí
šablony, zda má árijské rysy a nebude dělat koncernu VW ostudu.
V reklamě na Schnorchel Line vystoupily přední české celebrity. Prohlášení
Haliny Pawlovské, že jejím snem vždy bylo jezdit s nasazenou plynovou maskou,
většina národa uvítala a doufá, že slavná entertainer-woman tak skutečně
učiní, aby se nemuseli dívat na ten její samolibý ksicht. Ve stejném duchu
bude přepracována kampaň na leasing, jejímž hlavním mottem bude "filtr
vyměním, filtr nasadím".
Tím se ale neřeší, co s již zasaženými.
Návrh ministyně Součkové všechny poslat do plynu a nebo alespoň na týden
do nemocnice byl zamítnut pro velkou finanční náročnost. Protože duhová
energie je nyní levnější, je možné, že se je Součková pokusí pod záminkou
vyšetření u zubaře léčit elektrošoky.
Ministr Ambrozek nehodlal vyklidit žádný přírodní park jako rezervaci
a zamítl i využití bývalých vojenských prostorů kolem Boleslavi, protože
tam firma Mengele Human and Rat Technologies staví na základě vládního
grantu farmu na chov geneticky upravených krys, na kterých by se přednostně
testovaly a simulovaly dopady sociálnědemokratických ekonomických reforem.
Tajemství genetické manipulace spočívá v potlačení genu zodpovědnosti a
jeho nahrazení posílením genu lhostejnosti.
Rafinovaný byl návrh Vladimíra Iljiče Špidly, založený na brilantní
domněnce, že pokud mají poštižení poškozené mozky, pak jsou přímo predisponováni
pro práci na finančních a živnostenských úřadech. Tam by nahradili stávkující
státní úředníky. Ministryně Buzková hodlala postiženými nahrazovat stávkující
učitele. Gross a Kostelka zřejmě pod vlivem filmů Univerzální voják a Robocop
začali lobovat o povinné povolávání postižených k policii a armádě.
K tématu se vyádřil i Václav Havel, který prohlásil: "emně mně mně,
mňo, to je jistě nemilé, ehm, ale my s Dášenkou jezdíme Mercedesem, emně
emně, stejně tak i naši přátelé, a tak je nám to jaksi fuk".
Zvítězil návrh ministra Šimonovského, totiž nechat postižené nadále
na svobodě a pouze pod ambulantním dozorem, přičemž jejich vozy budou speciálně
označeny. Automobily, které řídí takto postižení šílenci, mají na registrační
značce písmeno A, a to buď na místě prvním nebo druhém,
podle provedení registrační značky. Ve vlastním zájmu se jim proto snažte
vyhnout.
Mezitím se začalo šílenství projevovat i na řidičích limuzín Pasaat
a Superb, takže uvidíme, jaké výmluvy si Totenkopf přichystá napříště.
P.S.
Nemusím doufám dodávat, že tato informace je naprostý blábol. Jen
chování obyvatel těch hlavního města, kteří pilotují octavie, ve mně vyvolává
často dojem, že takové kolektivní myšlenkové vykloubení musí mít nějaký
společný technický základ.
14.9.2003 D-FENS