Komentáře ke článku: Doprava: Z deště pod okap. (ze dne 29.08.2007, autor článku: PM)
Přidat nový komentář
|
jezdit slušně a pomalu pouze ve chvíli, kdy dojíždí na křižovatce červenou. Jinak nepamatuju, že by některý jel v obci padesát nebo mimo ni devadesátkou.
Je mi přes čtyřicet, vlastní auto mám osmnáct let, jezdím přes třicet tisíc ročně. Motorkářů se bojím, pro mě jsou to bezohlední exhibicionisté, kteří umí báječně kecat o skvělých pocitech při jízdě, ale neumí respektovat pravidla.
|
|
|
Ale prd, motorkáři jsou ve městech v pohodě, nebezpeční jsou akorát 16-17 letí frikulíni na svejch pekelnejch 50-125ccm skutrech, v barvách Rossiho. Pro mě obecně platí že čím větší mašina za mnou, tím sem klidnější... A to říkám jako člověk kterej na motorce najel možná 20 kilometrů v životě...
|
|
|
Vcera odpoledne me malem smetl motorkar propletajici se mezi mnou (stojice na chodniku) a autobusem. Samozrejme v protismeru v jednosmerce. Nechci generalizovat, ale moc sympatii po obdobnych skusenostech pro motorkare proste najit nedokazu.
|
|
|
No nevím, podle mě hlavní výhoda motorky, tj. že je proti autu malá a pohyblivá, je taky hlavní problém s motorkáři. Třeba jsem neviděl, že by se motorkář normálně zařadil do kolony, že by respektoval plnou čáru a podobně. Většinou spíš jezdí tak, jako by v každém jízdním pruhu na levé i pravé straně byly vyhrazené pruhy pro motorky.
Čest výjimkám, samozřejmě.
|
|
|
A teď mi vysvětli, proč by měl motorkář čekat v koloně... To je postavený na hlavu ne??? Většina normálních uvažujících lidí, kteří stojí v koloně a vidí motorkáře, jak se pomalu proplejtá po středový čáře, tak mu (pokud to jde) uhnou... Jenom pár hovad mu schválně zatarasí cestu.... Netvrdim, že motorkáři jezděj podle pravidel.... Asi jsem opravdu takovýho ještě nepotkal.... Ale většina jich jezdí bezpečně, nebo relativně bezpečně.... A to co vidíš v TV H@vn@ jsou přesně ti 18 - 19 ti letí frikulíni s mašinou od táty, nebo píár menedžři, který maj mašinu právě proto aby byli frikulíni.... Každou skupinu vždycky společnost posuzuje podle těch, který nejvíc vyčnívaj.... P.S.: Nejsem motorkář, papíry mam akorát na fichtla a auto, a v autě najeto cca. 750tis. km.
|
|
|
Hmm bezpecne, co ja si pamatuji vypraveni znamych co maji masinu (30 let a vice) a chlubi se tim jak na svych dychankach projizdi celym meste krizovatky na cervenou a povazuji se za pany silnice. Pokud to vidim tak mam pokazde sto chuti jim tam najet a kocaht se pohledem na preletajici motorkare. Nemam motorkare rad proto jejich chovani, a to nepocitam kdyz jsem je videl natankovat plnou a ujet bez placeni. Asi tak
|
|
|
...nemáš věřit pohádkám - projíždět městem křižovatky na červenou na motorce :-)) a být pánem silnice...jasně že na motorce ta auta co mají zelenou zastrašíš svým vzhledem,případně je odhrneš nárazníkem a předním rámem na motorce...
...lidi,jste fakt zblblí mediální kampaní TV Nova,uvědomte si konečně,že nepředpisově jedoucí motorkář nese hlavně svou kůži na trh a svoji chybu si zpravidla odskáče sám (existují samozřejmě i výjimky,když někdo vletí do auta dvoustovkou...).Najděte si ale statistiky o počtu nehod aut a motorek,budete se možná divit.Výsledkem těch reportáží jsou podobné nápady ''mám sto chutí jim tam najet a kochat se pohledem na přelétající motorkáře'' - na to se snad nedá ani reagovat slušně,jsi zbabělec schovanej za plechama a řidičák ti vůbec nepatří do ruky,psychotesty by měly být povinné pro všechny žadatele...
|
|
|
A vidíš, já za letošní sezonu najezdil zatím cca 4000 km na motorce.
A zkušenosti? Po městě se snažím jet cca 50km... a není projížďka, aby mě nějaký auto ve městě nepředjelo.. klidně přechod pro chodce plná čára, křižovatka - všechno jedno..
Bezpečný odstup od předjížděného vozidla? Haha.. zajímavý pocit, když metr od tvého boku - na motorce nechráněnýho - se prožene dodávka ( cyklisté vědí své) - před kamionem ujíždím - raději.
Na druhou stranu jsem nepotkal hovádka, kteří se řídí heslem.. vidím motorku tak ji trošku poškádlím..
Většina řidičů mi dělá prostor, ale ani pro mě není problém uhnout na motorce ke straně, když moc spěchá...
P.S.: Jezdím tak, abych dojel. Protože:
1. motorku mi nikdou nekoupil, mé povolání není syn. Vydělal a ušetřil jsem si na ni
2. V poslední době jezdím hlavně s přítelkyní - mám teda zodpovědnost i za ni - možná ne právní, ale osobní určitě
3. mám se rád i já sám..
Značka nezakrytá, neohnutá.
Tzv. Mirek Dušín nejsem... pokud před sebe vidím, taky za to "zatáhnu", ale to dělají i "plechovky"
|
|
|
Já tedy zmíněná hovádka občas vidím, ale jelikož riskujou hlavně vlastní krk, tak si vždy říkám, ať si to užijou. Něco jiného je, když vidím rumunský kamion s podobně laděným pilotem ... :-|
|
|
|
Nedela mi problem uhnout motorce kdyz ji zmercim ve zpetnym. Respektuji jejich prani "svobody" pokud tim nikoho neohrozi i ja obcas (jezdim autem) si trosku povolim nebo zablbnu kdyz vim ze siroko daleko nic neni a v nejhorsim zabiju jen sebe. Zduraznnuji SEBE.
Prada ze kdzy se mi v levym objevi nejakej skutrik ve meste a najednou me rizne zprava tak to bych ho nejradsi utloukl.
Vetsinu silnych motorek ridi lidi kteri maji za sebou neco najeto a pullitr uz jim nestaci.
Podle mne jsou motorky kolikrta mnohem bezpecnejsi nez synacek pana podnikatele s ochcafkou vtedeicku, metle a na hlinach s "d"fektnim ktidlem na kufru...
Poznamce o Rumunskym kamionu je vice nez vystizna. Na dalnici jde kolikrat o strach ale i z ostatnich kamionu.
|
|
|
Nejhorší je, že oni zprava můžou, za tuhle výsadu bych taky zabíjel...
|
|
|
Jestli se nepletu.. skůtr, jako takový nemůže. Tuto výsadu danou zákonem mají jen cyklisté..
Debily na motorce co předjíždí zprava bych taky střílel.
|
|
|
Jsi jako ti psíčkaři-po svém pejsánku si vždy uklízím,ale města jsou posrána až na půdu...Motorkáři jsou obrovský nebezpečím pro VŠECHNY účastníky silničního provozu!
|
|
|
člověk by si myslel, že bourají jen motorky. To je zvláštní, že v zimě, když se na motorce, kromě skalně skalních jedinců nejezdí se bourá také. A možná i víc než v létě..
|
|
|
Pokud se motorkářů bojíte nejezdíte ročně 40 tis., ale 400 km. Řidič který umí nemá problém s rychlejšími.
|
|
|
Proč se bojíte? Pravděpodobnost, že ze srážky s motorkou utrpíte zranění vy je minimální, plechy zacáluje pojišťovna (víceméně). Já jim spíš v kolonách tiše závidím a v hustém provozuje je lituju, ale strach?
|
|
|
"Proč se bojíte? Pravděpodobnost, že ze srážky s motorkou utrpíte zranění vy je minimální, plechy zacáluje pojišťovna (víceméně)."
BINGO!
Přesně tohle přece platí i pro srážku běžného auta se Š 105, Fabií 1,2HTP, Toyotou Aygo.....
Takže vlastně jaký strach?
|
|
|
Motorkářů se bojím ze stejného důvodu proč se bojím cikánů - není jich v populaci mnoho, ale je mezi nimi výrazná koncentrace jedinců, kteří se chovají z hlediska většinové společnosti problematicky.
Nemám absolutně nic proti slušným motorkářům nebo třeba chopperistům, kteří si vychutnávají jízdu krajinkou a podobně. Ale mám dost velké problémy s idioty, kteří jezdí zcela nevypočitatelně, silnici si pletou se závodní dráhou a kvůli kterým musím až příliš často dělat prudké manévry, abych předešel kolizi. Mezi motorkáři je takovýchto kreténů poměrně dost.
A co se týče představy, že motorkář ohrožuje hlavně sám sebe - ano nejčastěji zmasakruje sám sebe, ale občas ssebou vezme i někoho dalšího. Kamarádce, která jela v autě na místě spolujezdce, přistála motorka v náručí - kamarádku identifikovali podle zubů, protože moc víc z ní po následném požáru nezbylo.
|
|
|
Jak vystřižený z "nejsledovanějších večerních zpráv"....
S kamarádkou je to smutný.... ale není to o motorkářích obecně.... bohužel potkala hovado a dopadlo to nejhůř jak mohlo.... ale stejně tak mohla potkat hovado v autě.....
|
|
|
Ano, jsem exhibicionista, motorka byl, je a bude muj sen... Jsem uplne stejnej exhibicionista jako ten, ktery touzi po obycejne nenapadne Fobii HTPza čtvrt milionu... Je mi 27, najeto mám cca 300 tis km bez jediny nehody, za volantem nehulim nezeru, nesteluju radio, neokrikuju haranty na sedackach...proste se venuju rizeni...a na motorce jde jenom ridit...na nic jinyho tam cas neni... Mám dva roky naháče (Hornet 900) a i když umí z nuly na stovku na jedničku za 2,9 sekund, tak s nim jezdim vicemene normalne... Uvedomte si, ze kdykoliv se stane nehoda motocyklu, vzdy je u toho TV Nova a ta sama TV Nova je zhruba u kazde 50te nehody os. auta... Motorek od lonska 2x pribylo, opravdu verite tomu, ze 550 000 řidičů u nás jsou bezohlední exhibicionisté???? Jste zaslepenej, probudte se... a ruku na srdce: Kolikrát za poslední 3 měsíce jste viděl motorku se zakrytou SPZ??? Já 2x....
|
|
|
Taky už mě začínají štvát. Chvíli jsem jezdil a vím, že se na to člověk musí dívat z obou stran, ale hlavní problém vidím v tom, že se zvyšují příjmy a snižuje cena, většinou sice položených, ale přesto docela rychlých mašin. Takže si s nimi čím dál častěji napravují ego a prodlužují penis tvrdí náctiletí týpci, kteří si na ni ušetřili z kapesného od maminky, ke které se taky po propařené noci vrací.....
Jeden takovej mi vysvětloval, že pořád svítí "dlouhejma" proto, že přece jede rychle a všechny předjíždí, tak aby mu tam nikdo nevjel. A předjíždění skupiny blbečků na úzké silnici v nepřehledné zatáčce je přece super adrenalin a hlavně - kdyby to nerisknul, tak by se mu kámoši vysmáli. Ach jo!
Omlouvám se všem slušným motorkářům. Věřte mi, že nemám nejmenší problém uhnout jim v koloně a jejich rychlost (pokud to není ve městě před mateřskou školkou) mě vůbec nezajímá - spíš jim fandím, protože trochu tuším, o čem to je.
|
|
|
Hele ono to "svícení dlouhejma" je fenomén doby. Denně potkám mraky aut, který svítí dálkou ve dne. Protože, všichni svítí potkávacíma, takže pro zvýšení bezpečnosti budou oni svítít dálkou - a když už svítí třetina řidičů dálkou, tak já pro zvýšení bezpečnosti zapnu i "mlhu" a později přidám světelnou rampu....a později...kdo tohle šílenství zastaví?
|
|
.. ono by stačilo, kdyby policie pracovala jak má .. Když hlídka zpozoruje motorkáře se zakrytou SPZ jedoucího šílenou rychlostí, který na červenou plácačku nezareaguje, tak si mají jeho pozici předávat vysílačkama (popř použít policejní vrtulník) a dát mu klidně do cesty zastavovací pásy + klidně střílet = nezastavíš, jsi mrtvej.. Když jsem byl v 80tých letech v Itálii, tak tam se policajti s nikým nesrali .. vyděl jsem na vlastní oči, jak se prořítilo auto přes závory na dálnici a hned za ním policie.. následovala střelba a o kilometr dál už jen tahali mrtvolu..
Když je někdo prase a nezastaví policajtům, jsem pro jakékoliv donucovací prostředky..
|
|
|
Dobrý nápad, ale zkus naše zpohodlnělé požírače koblih k takovému zvýšení aktivity donutit.
|
|
|
Kdyby byly v p...li ryby, ze. System "kdyby" se zacal implementovat uz za prvni republiky, od te doby se porad predelava a reformuje a porad to nefunguje.
|
|
|
No vidíš, konečně pořádnej nápad. Osobně bych odstřelil tebe, jako prvního, hezky preventivně. Takovejch vepřů, jako jsi ty, bejt víc, tak budeme všichni volat po starý dobrý 411. Velký drsný keci o střílení lidí mám ještě radši než endemity v tuzing kchárech.
|
|
|
..ty budeš asi jeden z těch, co by byli mezi prvními, které by zastřelili za nezastavení policejní hlídce při rychlé jízdě.. Jen doufám, že se již brzo dočkám dne, kdy po takových magorech začnou střílet a když už nic, tak jim daj do cesty aspoň ty zpomalovací pásy... Když je někdo magor a nedokáže se chovat slušně a za své činy nést odpovědnost, tak je jasné jak asi dopadne...
|
|
|
... no jistě, protože si dovolim oponovat, tak sem určitě ten největší magor co jezdí po silnicích. Pán je zřejmě trochu paranoik, že?!
Nemám nic proti zastavovacím pásům, je to ideální způsob, jak zastavit vůz ohrožující bezpečí ostatních, ovšem jde o to, jak je používáno. Představa, že nějakej Jarin položí zastavovací pás před motorku projíždějící ostrou zatáčku, je dost děsivá, ale u nás bohužel možná, ovšem jen v případě, kdy přestane policie po lidech bezdůvodně střílet a radši je donutí zastavit.
Bohužel hromada lidí hltá americké výplody mediálních korporací, kde je běžné po lidech střílet a takřka nikoho to nezneklidňuje, ani když místo sci-fi thrilleru sledují dokument o zásazích silniční policie. Proc ne, jenže USA je trochu jiná země s poněkud jinou mentalitou a neřekl bych, že jsou v něčem lepší nebo horší, že by si mohli dovolit střílet po daňových poplatnících.
Nést odpovědnost za své činy mi nedělá žádný problémy, pokud neuvažuju, že ve vlastní odpovědnosti mi čím dál víc bráněj zákony, vláda či stát. No, a v silničnim provozu bych zastavoval policii klidně i častěji, problém je, že oni nemají na pořádnou práci čas. musej přečce zevlovat na benzínkách.
|
|
|
Ono je fakt mnohem humánnější počkat, až to motorkář za tou zatáčkou do někoho napere. Navíc od havranů budou provize za dvě mrtvoly a ne jenom za toho chudáka nevinnýho motorkáře.
|
|
|
Blba najdeš všude, Jak dlouho si se hledal, než si se našel?! Motorku a zatáčku sem psal jen jako příklad nevhodnýho použití zastavovacích pásů. nehájim tím ani motorkáře, ani zastavovací pásy, ba ani zatáčky, DUBE!!!
|
|
|
A hlavně střílet ty s koženou brašnou ... :o) To fakt není dobrý nápad, raději vyhnat policajty z kanceláří na silnici, to by, myslím, bohatě stačilo ...
|
|
|
Raději ne, stejně by měřili jen na úsecích kde to je :
a) pohodlné
b) výnosné
Ještě jsem je nepotkal za běžného provozu před školou, radar stojí VŽDY na rovném úseku s omezenou rychlostí.
|
|
|
no, za nejdůležitější nepovažuji ani tak způsob střelby jako její preventivní charakter.
např. by nějakého myslitele z čssd mohlo napadnout preventivně shodit napalmové bomby na zaparkované motorky, jejichž řidiči jsou dle tv tak ukrutně nebezpeční. třeba by mohli za rychle jedoucími řidiči vystřelovat rakety s infračerveným naváděním nebo - a to by mi přišlo "nejhumánější" by mohla být vytvořena novela 411, kde by si každý řidič preventivně a povinně spořil na pokuty na spec. účtě, ze kterého by pak probíhaly exekuce.
to by byl ráj, no ni ? ten pořádek, jen pravda a láska ...
|
|
|
Nebylo by nejlepším řešením zavedení preventivních pokut?
V praxi by to fungovalo tak, že při každé silniční kontrole dostane řidič pokutu. Lze totiž v podstatě s jistotou očekávat, že při následné jízdě se řidič dopustí dalších přestupků, jejichž penalizaci bude možné alespoň částečně pokrýt s předem zaplacené pokuty. No ni. :-)
|
|
|
no jistě !! ze začátku po zavedení prevence by to bylo třeba 100,- a jakmile by se to osvědčilo, tak by se mohla výše preventivních pokut vyhoupnout třeba na 25% platu a z příjmů financovat rómské kulturní festivaly nebo provoz klubu teplých bratří, kde by se z recykolavných konopných vláken vyráběly růžové tanga.
|
|
|
Rozhodně je ale třeba dbát při výběru pokut na sociální spravednost a tak by jejich výše byla odvozena od kubatury vozidla, jak se již velmi dobře osvědčilo při placení povinného ručení!
|
|
|
ještě by se měla doplnit antidiskriminační položka, takže muslimové, cikáni, bukvice a ztp by měli 80% slevu - pro lesby to neplatí, ty si to zaslouží a politicky je to obhajitelné :o))
|
|
|
Cikorky obvykle mají i nějaký ten průkaz ZTP, takže těm by se mohlo i doplácet (fondy jsou a budou...).
|
|
|
dyk jo, aspoň děcka nepřijdou k úrazu, když si musej přivydělávat nějakou tu korunu sběrem starýho železa - pryč s tím klausem, cikáni do nebe a havel na hrad - hallellujah
|
|
|
Souhlas v rámci multikulti je třeba provést příslušná regulační opatření, aby se nemohl nikdo cítit ukřivděn. Zvlášť ne menšiny, probůh!
Jinak výraz preventivní pokuta mě napadlo na základě mého oblíbeného výrazu preventivní pomsta, který rád v žertu používám. Vzniku tohoto termínu bohužel předcházela skutečná událost, kdy jeden chlápek bezdůvodně vrazil facku svému cca 6-7 letému synovi. Když jsem se ho zeptal, proč to udělal, když kluk nic neprovedl, ostře mi odpověděl, že možná ne teď, ale za chvíli ten jeho spratek stejně něco provede. Hustej způsob výchovy!
|
|
|
dnes je moderní zaměňovat původní význam slov a znásilňovat ho do marketingových hesel.
jak se asi cítí bezmozek, když slyší ..
jednou persil - pořád persil
o 100% větší objem vlasů - díky výtažku z perel
a pak si vepere prádlo a to se mu obarví, umyje si řepu a vypadají mu vlasy ..
jenže brány pekelné se již otevírají a kristovci iniciují své rituály, aby za pomocí armagedonu obživla ikona mesiáše. pěkně se to tu zahavlí a příštím prezidentem zeměkoule se stane zřejmě židobolševický transvestit.
|
|
|
Třeba takové slovo CHYBA v marketingu nenajdeš. Pokud program spočte, že 3+4 je 9, pak se může jednat o nevhodnou vlastnost, případně nesprávně interpretovaný výpočet.
Zvláštní význam pak mají cizí slova, kterým nikdo nerozumí, neboť se nezřídka jedná o slova zcela nová. Např. Silan – silanizuje.
Nebo procenta o 200, 300, 500, 1000%,přičemž pro zvýšení věrohodnosti se používají i nezaokrouhlená čísla a to vše případně ještě v kombinaci se slovy mega, giga, turbo super, extra…
Tohle všechno minimálně v 20 blocích denně, rozmasí mozek velké části populace.
No jo tak já jedu to Sparu, si užít taky svůj díl konzumu.
Mají zde novinku, pro zlepšení služeb zákazníkům – nelze platit 2 po sobě jdoucí nákupy stejnou platební kartou. Na mou stížnost nereagovali, tak jsem zvědav jestli budou protestovat pokud mezi ně vložím, jako třetí nákup jeden rohlík, který zaplatím hotově. Nasrat!
|
|
|
Viděl jsem rozmasení mozku na vlastní oči. Kdysi se u nás v zaměstnání řešila (a vlastně občas samozřejmě stále řeší) kyselost vlčícího roztoku. Měla být 4.8 až 5,2 případně bylo možné jít až na 5,5, což bylo maximum atd. bla bla bla....
Když padla zmínka o 5,5pH z kolegy vypadlo, že tedy může být pH vlastně neutrální. Zůstal jsem na něj civět a říkám , jak neutrální, max. přece 5,5... No, takže neutrální, 5,5 je neutrální pH...
Jediná reklama na mejdlo, nebo co to bylo, mu z palice vymazala jeho středoškolské vzdělání, kde o pH už díky polygrafickému zaměření studia prostě zavadit musel. Navíc tyhle znalosti byly předpokladem pro výkon jeho zaměstnání.
(Samozřejmě předpokládám, že pH 5.5 z reklamy bude s největší pravděpodobností neutrální k NĚČEMU, v tomto případě zřejmě k pH (asi přibližně) lidské kůže, nicméně neutrální hodnota pH
jako taková je přece jen někde jinde.)
|
|
|
Tady je jasne videt, jak takova medialni masaz udela sve. Myslel jsem si, ze vetsina lidi na tomto serveru je vuci TV Nova imunni. Asi ne. Nechaji se strhnout k nenavisti a hned by motorkare strileli.
Jezdim na motorce dlouho a jako vsude, i mezi motorkarema se najdou prasata a dobytci. Je jich ale opravdu zanedbatelna mensina, presto, ze blbcu v posledni dobe prybyva (prodluzovani pindouru je nyni financne dostupnejsi).
A strileni ? Tak to si delas legraci ??? Osobne hlidkam PCR stavim jen vyjimecne. Duvod ? Zkusenosti. Vetsinou jde jen o buzeraci.
Hlidka PCR se mne pokousela zastavit na dalnicnim privadeci - v naklonu pri sjezdu z dalnice. Normalni jedinec pochopi, ze to proste hned nejde. Kdyz jsem pak po 50-ti metrech zastavil, rikali "budte rad, ze jsme nemuseli strilet". (zastavili mne za to, ze jsem nemel helmu (strasnej zlocin) a je to uz davno). Pak se mi od dvou pitomcu z policejni skoly dostalo takove buzerace, ze uz na to priste nejsem zvedavej. Takze kdyz nemusim, nezastavim a budu to delat nadale. Staci mi buzerace za lekarnicku a zarovky v aute.
Na nesmyslne predpisy kaslu, nejezdim nijak agresivne a ridim se (prevazne) logikou a slusnym vychovanim. A musim rict, ze az na nekolik vyjimek mam s ridici aut jen ty nejlepsi zkusenosti. Vetsina lidi respektuje to, ze se s motorkou proste kolonou protahnes.
|
|
S těma je to těžký: Normální člověk se pro nebo proti rozhodne podle toho, jestli je sníh, jaká je předpověď, kam má namířeno, jestli je na horách nebo v nížině atd. Jenže pak se najdou řidiči, kteří si ty gumy nekoupí, protože jsou prostě líní, nebo přesvědčení, že jako reinkarnace Ayrtona Senny zvládnou na letních cokoliv. Dokud takoví budou existovat, důvod pro zákon o zimních gumách tu bude. Ale jak ho napsat? "Řidič je povinen vybavit vůz zimními pneumatikami, pokud zrovna v televizi předpovídali sněžení"? To není sranda. Jinak dobrý článek, hlavně postřeh o "kruhu nenávisti".
|
|
|
IMHO by zákon ty zimáky moh řešit jako přitěžující okolnost - něco jako alkohol za volantem. Když v zimě (a současně mrazu a na sněhu/ledu - víme jaká byla poslední zima) vyletíš ze zatáčky nebo to nedobrzdíš a způsobíš nehodu, VB se podivá na gumy a když jsou letní, další bod navíc, případně nějaký penále od pojišťovny nebo spoluúčast atd.
|
|
|
|
To si myslím také, a platit by to mohlo prakticky o všech přestupcích "proti bezpečnosti" ... něco způsobíš (i) vědomým porušením pravidel = cáluješ ...
|
|
|
poslední zima? těch +15 v lednu? :)
|
|
|
No právě - při +15°C by zimní gumy neměly být vyžadovány, i když je zrovna leden.
|
|
Teď jsi soudruhy z ODS nasral - nazvat je soudruhy - to oni před volbami nejvíc křičeli o nehoráznosti a nesmyslech 411 a.. a... malinko ji pouze vytůnili..jinak ji nechali žít takřka beze změn..
|
|
|
Kecko. Od počátku bylo jasně řečeno, že minimálně dva roky do toho nikdo zásadně nesáhne, protože těch 24 měsíců je třeba na vyhodnocení dopadů.
Kdo chce psa bít... že? ;-)
|
|
|
Jestli ono to nahodou nebude spis tim, ze ... vymyslime nejakej duvod, proc na to v uvodu budeme s... a po 24 mesicich uz budou vsichni drzet hubu a kdyz ne, tak si zase neco vymyslime.
Vubec to neni o tom, jaky debilni paragraf zrovna je. Spis by bylo zajimave videt obcas policii, ze chytne kretena, ktery predjizdi a pritom ignoruje protijedouci auta, ktera mu musi uhnout, ktery myskuje jak nejake prase a takto by se dalo pokracovat. To ale neee, to nemaji auta, to nemaji lidi, to nemaji to a to.
|
|
|
ehm...mlubilo se o 12 mesicich na vyhodnoceni provozu, tomu odpovida i datum prvni novelizace. To ze tato dopadla tak jak dopadla pricitam konstatni urovni inteligence panu na tom tomto zmetku se podilejicich.
Ad motorkari: az zacnou davat prednost na prechodu stejne jako ostatni ridici, zacnu je povazovat za pravoplatne ucastniky silnicniho provozu. Zatim se to nestalo ani jednou (!)
|
|
|
No jo, když jezdíš v jiným městě než já...:D
|
|
Osobně motorkáře nesnášim. Proč? Protože motorka je jen stupidní zábava, nic víc. Motorka v našich podmínkách téměř nikdy neslouží k jinému účelu, než k zábavě a kompenzaci toho, co příroda zanedbala. A kvůli tomu musím a) čuchat další smrad a poslouchat kravál, b) bát se o život, sotva se přiblížím silnici (a to nemluvím o hovadech, která se na motorce prohání prakticky kdekoliv), c) dotovat ze svého zdravotního pojištění dementy, co se kvůli vlastní blbosti někde rozflákali na kaši. Motorka je projev omezenosti a neschopnosti chytnout se něčeho smysluplného. Je jen dobře, když tento sajrajt bude potlačován.
|
|
|
Jo a už se těším na žvásty typu: chudáčku, ty si na motorku nikdy ani nevyděláš nebo na výmysly, k jakému praktickému účelu by taková motorka asi mohla někdy sloužit ... pche!!!
|
|
|
Hm.. tak by jsi svůj pocit nenávisti měl podstatně rozšířit.
- na ty co si autem jedou přez ulici pro cigarety
- na ty co lítají ULL - taky pro zábavu a nic kloudnýho to neumí, pouze si kompenzují to, že příroda zanedbala něco
- vodní skůtry - tady "s nima" úspěšně bojuje jedno ministerstvo
a určitě by se těch skupin našlo víc...
|
|
|
Však se netajím názorem, že ježdění autem a vlastně benzín obecně, je příliš levná záležitost. Na to, že za pár let se kvůli ropě povede válka, je skutečně zarážející, k jakým nesmyslům plýtváme benzínem. Přestože jsem zastánce pravice, u benzínu bych zavedl nějakou další daň.
|
|
|
Tak, a ted si pockame, kam se tve nazory posunou, az si poridis auto...
|
|
|
Doufám, že se bez něj ještě dlouho obejdu ;) Dá se to vzít i z jiné stránky. V republice je nás pořád 10 miliónů, ale počet aut, nových silnic atd. stále roste a to obrovským tempem. To je padlé na hlavu, ne? Většina těch tzv. řidičů jsou totiž ve skutečnosti oběti systému. Budete se možná vztekat, ale i to, že si pořídíte auto, dělá službu tomuto hnusnému státu. Stáváte se o to víc jeho otrokem. Tak!
|
|
|
Nove silnice nepribyvaji ani zdaleka tak, jak by bylo potreba. Naopak. Potreba cestovat i prevazet zbozi ovsem roste, roste poslednich 500 let, stejne jako dalsi lidske potreby.
Nikoli otrokem, ale sponsorem (pokud nebudu cilene tankovat v zahranici, coz pri bydlisti uprostred Cech sice se slusnym autem jde, ale musel bych byt venku alespon jednou za ctrnact dni; pripadne neprivyknu-li vozidlo na nejake alternativni nedanene palivo), to je bohuzel pravda. Na druhou stranu, je to porad mensi otrocina, nez se pohybovat cimkoli jinym, snad vyjma nejakeho ULL s extremne zkracenym vzletem/pristanim, ale i to ma sva uskali. A i proto, ze sponsorem statu byt nechci, delam vse proto, aby byla silnicni sit privatisovana a spotrebni dan logicky zrusena - platit misto dane, ktera se bezcilne rozhazi, myto soukromemu vlastnikovi komunikace, ktery pak o tuto komunikaci pecuje a take si stanovuje pravidla, mi prijde logictejsi.
|
|
|
neřek bych že je nedostatek silnic ale spíš že jsou neprůjezdné nebo obtížně sjízdné, viz uzavírání čtvrtí a bloků tak, že do nich vede jen jedna přístupová cesta a doprava je svedena ne jedinou komunikaci.
|
|
|
Pane,Vy asi vystrčíte zadek nejvýše 500m od baráku že jo?Jinak si to nedokážu Vaše názory vysvětlit.A teď k věci:Pořídil jsem si auto,ale ne proto abych dělal službu státu a dělal se otrokem,právě naopak.Jak mi vysvětlíte,že zásluhou "kokoti*y" s názvem Integrovaný dopravní systém jihomor.kraje -IDSJMK- mě trvá cesta dlouhá 65 km 1h 50minut??A to nemluvím o tom,že 2x bych musel přestupovat.Tu cestu zvládnu autem za 40-45 minut=>polovina času!!!
Dobře nepojedu autem,ale busem IDSka,jsem rád,že nejsem otrokem státu,ale trochu mě mrzí že jsem otrokem busu.No dobře,to přetrpím.
Cesta trvá dlouho - jak noční sraní,ale proto abych nebyl otrokem to udělám,kdybych totiž jel autem tak ušetřím cca hodinu,kterou mohu věnovat odpočinku,práci,své milé,kafíčku,filmečku,sexíku (podle gusta každého soudruha) :-))).
Ufff to je hic v tom autobuse (no jooo,venku je 35 že),otevřu okno,to zůstane otevřené do další zastávky než nastoupí děda v zimním kabátě,kterému je zima vždy a všude.Ten zmerčí,že je okno otevřené a ihned ho zavře - aby ho náhodou neofouklo.No nic jedem dál.
Už máme za sebou 15km,....do prdele proč zase jedem kolem mého baráku?Ahááá IDS jede přes naše město do vzdálený prdele a potom se otočí a vrací se zpátky.Ujeli jsme necelých 20km a pořád jsem nikam nedojel.Pozn.:Proč nenastoupím,až když se bus vrací z prdele?No protože už nezastavuje!Bylo by logické zastavit a nabrat lidi při zpáteční cestě,aby si nemuseli zajíždět do různých řití,ale to by bylo pro cestující pohodlnější,takže nasrat!
No sláva už konečně jedem k mému cíly.Cestou si vyslechnu novinky o ceně cukru a mouky za kg (a na osobu a den) na světových trzích - Lidl a Tesco,které pronesli svým "tichým" hláskem příjemné seniorky po celém autobuse.Každých 15 minut je všem okolo "potichu a nenápadně" oznámeno,jací jsou ti mladí nevychovaní hajzli,že starší nepustí sednout.
Jsem v cíly cesty,vylezu ze zesmrádlého autobusu na čerstvý vzduch s dobrým pocitem,že nejsem otrok státu.
Moje cesta autem:Sednu do auta,jedu,nikde nezastavuju,je horko - pustim klimu,při tom poslouchám svou oblíbenou hudbu,jsem svým pánem,vše stihnu včas,ale jsem otrokem státu.Pane!Radeji budu otrokem auta nez bych jel autobusem!:-))
|
|
|
Dobrý, to by možná sneslo rozšíření a publikování jako článek!
|
|
|
No jo, jedu :) To je moc idealizované - také musíš být třeba v práci o týden déle (který se já věnuju tomu co se mi líbí), aby si vydělal na povinné ručení. Benzín je dražší (o to mám já více třeba na dovolenou) než autobus. Servis, pokud si ho neděláš sám není za hubičku (o to mám více na pivo), jsi pánem svého času, pokud máš kde zaparkovat, pokud je všude doprava na prvním nebo druhém stupni. A když už najdeš místo, tak se modlíš, aby si se vrátil a svého miláčka našel tak jak jsi ho tam nechal ... popřípadě se modlíš, aby si nebyl zastaven koblihožrouty, kteří vždy něco najdou ...
... řekl bych, že jako vše na tomto světě má své VÝHODY i své NEVÝHODY (to je hlavní myšlenka mého příspěvku). Vše je věcí kompromisu - vyhovuje ti tohle nebo tohle ... nemá cenu řešit co je pro koho výhodnější nebo lepší - auto má podle mě jen dvě výhody - můžeš jet kdy chceš a je rychlejší :) ... Je škoda, že jsi zmínil právě jen tyto dvě výhody a ne jiné ...
|
|
|
Tak! si místo auta pořídíme motorku a budeme tebou automaticky zařazeni mezi piráty. Co je to za logiku?
|
|
|
A daň na dřevo, na vodu, kyslík, na šuk, který nepovede ke zplození dítěte (to by se líbilo Kalouskovi...), na suchý z nosu...
Danit by se mohla i lidská hloupost...A kdybychom už všechno zdanili, mohli bychom začít danit daně..
|
|
|
Pokud je benzínem plýtváno na stupidní zábavu, je prostě moc levný a je to špatně. Jaký jiný nastroj zvolit, aby se tak nedělo? Netvrdím, že je to jednoduchý problém, ale už se měl dávno řešit, místo dalšího a dalšího znehodnocování krajiny asfaltem.
|
|
|
|
Dobře, ale i ty musíš uznat, že jednoho hezkého dne, kdy budeme mít celou republiku pokrytou asfaltem a všude se to bude hemžit plechovkami, začne být ropy nedostatek a začne opravdový boj. A tehdy už bude pozdě něco řešit. A ten den prostě přijde. Kdyby lidi měli mozky, nebylo by třeba zavádět nějakou regulaci. Lidi si za to můžou sami.
|
|
|
Ale vždyť ono ve většině případech NENÍ TŘEBA zavádět nějakou regulaci. To, že se tak děje je pouhým alibismem a úlitbou jistým vrstvám obyvatelstva... :-)
Zaujala mne tvoje myšlenka, že benzín by měl být dražší, protože e používá k zábavě. Jistě - jak už to kdosi psal, to mimo jiné šukání také. A mimo toho například velká část elektřiny, voda, čokoláda, víno, pivo, káva...
Jsi zcela mimo. Mimochodem - pokud bys ten benzín zdražil, samozřejmě se poměr jeho využití k zábavě vs. (čemu vlastně? Jak bys to nazval?) opět zvýší ve prospěch zábavy - fotřík jedoucí do hypermarketu na víkendový nákup na něj mít asi už nebude :-)
Neobelhávej slespoň sám sebe.
|
|
|
To je strasne lacina demagogie, sorry. Existuje neco jako nabidka a poptavka. Poptavka po doprave je vysoka, ale je necim generovana. To, co ji generuje, v drtive vetsine nejsou ty silnice, ale veci, ktere jsou mimo ne (tovarny, pole, lesy, narodni parky, mesta, proste cokoli dalsiho). Pokud mnozstvi silnic prekroci nejake, byt jen empiricky zjistitelne, procento, poptaka po doprave postupne klesne (protoze se odtud lide vystehuji). To je celkem jednoduchy, prirozeny mechanismus, ktery zabrani pokryti cele republiky, ale i jeji podstatne casti, asfaltem. Jiste, tento mechanismus nam trochu narusuje mezinarodni transit, ale toho zase neni tolik, aby to dve tri transitni dalnice, siroke kazda 27.5 nebo 34 metru, nezvladly.
Ropy pochopitelne bude docasne nedostatek tak jako tak. Az to prijde, pujde jeji cena nahoru, opet jednoduchy, prirozeny ekonomicky princip. Tentyz princip zpusobi, ze se bude hledat substitut (a ze se najde, o tom neni nutne pochybovat, uz dnes jich par, i kdyz nikoli idealnich, existuje). Pak bude ropa natolik draha, ze se ji nevyplati spalovat v autech. A ty si mezi tim muzes postavit nekde na svem pozemku tanky a do nich si nejakou nacerpat, abys ji pak mohl se ziskem prodat - navic tim zvednes diky zvyseni poptavky cenu ropy dnes (coz povazujes za zadouci) a snizis ji v budoucnu, az ji bude nedostatek a ty ji prodas (coz take lze povazovat za zadouci).
|
|
|
Roote, klídek. On na to časem přijde sám. Za pár let dostane výuční list nebo maturitní vysvědčení z ekogymnázia (podle těch jeho keců bych ho tak šacoval), odstěhuje se od maminky a bude si muset začít vydělávat na chléb vezdejší. Pak zjistí, že bez auta si neškrtne, pokud nebude bydlet v hustě zasíťované aglomeraci...
|
|
|
Těžko říct, jesi vo všecky ty věci se taky povede válka... ale daně už vlastně zdaněný jsou ;-/ Platíš daň z příjmu a když si nšco koupíš, platíš navíc DPH. Když si koupíš benzín, platíš z toho ještě spotřební daň. Takže za litr benzínu neplatíš ve finálu cca 30Kč, ale krát asi 1,15 (nebo prostě krát něco, podle toho kolik je ta daň z příjmu).
A i kdybys neuvažoval daň z příjmu, DPH z benzínu se vypočítává z ceny včetně spotřební daně... (nebo se pletu? Nevim, školy nemám).
|
|
|
No asi takhle:
1litr benzínu z rafinerie 7Kč + 1Kč doprava na benzínku + marže pumpařova 4Kč t.j. 12Kč. Na to se napálí 100% spotřební daň a je z toho 24Kč. + 19% DPH a je to na 29Kč. +- nějaká ta kačka jestli je léto nebo zima.
|
|
|
šuk, který se nepovede...
stačí že platíš něco co můžeš, ne cos udělal
aneb náklaďák s koulí a celkovou hmotností soupravy přes 12t
ačkoli žádnej vlek nevezeš...
takže už se platí, ne že ne
|
|
|
Vy zrejme jste nejenom "seda masa", protoze motorkari a mozna cela osobni doprava je podle vas sajrajt, ale vy byste mel byt ten posledni, kdo lamentuje nad motorkami a vubec nad jakymkoliv zakonem k silnicim se vztahujicim, protoze jak uvadite auto nevlastnite. A to nemluvim o lamentovani o prispivani z dani do systemu. Takovi jako vy me dokazou rozesmat, uz proto, ze si dokazu predstavit kolikpak asi tak do systemu prispivate (Me jsou dane ukradeny, patrim do nejvyssi skupiny a s tim, ze musim platit nic neudelam pokud nechci skoncit v kriminale), a vadi mi, kdyz nekdo, kdo vi kulovy o tom, ze auto muze byt pro cast populace prijemna volba at uz jde o cokoliv (doprava sebe sama, konicek, kseft...) to jest, ze to je svym zpusobem svoboda, ma dojem ze k tomu ma co rict. Dostavame se totiz do velice nebezpecnyho trendu, kdy to, co se vyzkouselo na kuracich (naprosto absurdni omezeni, extremni dane) se zacina zkouset i na ridicich a to jenom proto, ze se nekdo v noci vzbudil uplne morkej a vykriknul "prevence". Jestli to byl Simonovsky nebo nejaka banda idiotu z urednictva to nevim, ale v kazdym pripade vy radeji volte zlato, volte mlceni, nemate co rict.
|
|
|
to snad sám nemyslíš vážně. o autech by se přece dalo napsat úplně to samý.
|
|
|
Je mi devětačtyřicet a na motorce jezdím od 14 let. Promiň, Mystere, ale tento hysterický výlev se mě osobně dotýká. Nemám rád, když mne někdo nazývá sajrajtem. Nepovažuji se za omezence a domnívám se, že už jsem v životě ledacos smysluplného dokázal. Proč nadáváš? Kolik kilometrů jsi už najezdil?
|
|
|
No vidím tě tak na 16let a nějakej tvuj spolužák, kterej vlatní motorku, ti přebral holku (nebo sbalil tu co jsi chtel ty). A ty jsi teď strasně zakomplexovanej, protože si myslíš, že kdybys měl motorku tak tu holku sbaliíš ty, ale kde pak motorky za tvou neschopnost nemůžou. Jiným způsobem si fakt ten tvuj výlev vysvětlit nedovedu.
|
|
|
mno nad c/ dotovat ze svého zdravotního pojištění dementy...
bych se mozna pozastavil, ale jinak si sve bolsevicke kecy muzes nechat klidne pro sebe ? Co je tu ku*rva do toho jaky ma kdo zajmy ? (na motorce sem jel jednou)
|
|
|
No ty ses teda mamince povedl.
Koncentrace pitomců na defensovi považlivě stoupá :-(
|
|
Já i manželka jsme v kategorii 3 a stále čisté konto. Policajty vidím 1x týdně, v neděli, když jedeme od babi, tak stojí v Úněšově a loví frikulíny. Jinak nikdy, ťuk ťuk ťuk.
|
|
|
Ja mam konto taky zatim ciste - tedy body vsechny. Ale rad bych, abych byl pokutovan za prasarny, ne za to, jaky dopravni prostredek si zvolim, nebo jak se snazi mistni policejni jednotka vykazovat pracovni horlivost.
|
|
|
Me vzali 2 body za 66 km/h (pry) s trabantem ... je to moc silne auto, budu si muset poridit neco slabsiho.
|
|
takže autor je ofrout a motorkář...
že ti nedávají na motorce přednost? zvykej si, já častěji slavím vánoce než že mě někdo na dá přednost, jedu-li na kole. obzvlášť blbě se dává přednost motorkáři, který se do křižovatky kde je viditelnost 60m vřítí rychlostí 100+..
s nesmyslností řidičáku na zkoušku souhlasím, méně už s dělením řidičů na 3 skupiny, odzvlášť ty první a poslední moc démonizuješ - zatímco člověk co jede 1-2x týdně po Praze většinou při řízení netelefonuje, neukusuje bagetu a věnuje se řízení, vyježděný jedinec má pocit že to super ovládá a na řízení sere,. není tomu tak vždy, nicméně přehnaná sebedůvěra je horší než menší objem najetých km a opatrnost(neplést s panem kloboukem, ten se sám obvykle považuje za vyježděného).
Malá oblíbenost motorkážú nebude v tom, že jezdí v přiléhavé kůži(jediné vybočení z šedého průměru), ale v jejich způsobu jízdy - motorkář si najede doleva, člověk mu začne dělat místo a je předjet zprava(dost časté) případně předjíždění bez ohledu na to jestli je v protisměru volno(ještě častější), nudícíse motorkář na rovině kličkuje od jednoho pangejtu k druhém(ne až tak časté, ale zrovna dnes jsem mohl pozorovat) a na dálnici se s oblibou plíží v tzv. "mrtvém úhlu" aby jó nebyli vidět. o tom že skupinka motorkářů předjíždí obvykle najednou a z obou stran nemluvím. a ještě jedna drobnost: sere mě hluk - u nás v ulici neslyším ani osobní auta ani náklaďáky, ale jen tůrování motorek a zvuk který připomíná výstřely(řazení bez spojky, či co?).
Jinak i přes výčet nectností mám pocit, že mezi motorkáři těch slušných je převážná většina co nemyslí koulema, ale mozkem.
jinak přeji co nejvíc km bez střetu s blbcem a dodávám, že sebelepší brzdy vám neprodlouží výhled.
|
|
|
S tím kličkováním se mi to stalo taky - fak nevim, proč ten magor tu silnici sešívá a i když se drží ve svym pruhu - první co mě napadlo, když jsem ho v protisměru míjel, bylo, že se řítí přímo na mě a jesi to nemám strhnout do škarpy :-(
|
|
|
No viděl jsem jednou motorkáře co to takhle šněroval, tak jsem se ptal známýho, co taky jezdí na mašině a prej zahřívaj gumy (stejně jako formule při zaváděcím kole), aby to mohli pokládat do zatáček.
|
|
|
Mno, jenže ve formuli 1 málokdy jezdí někdo v protisměru. Další příklad, jak si motorkáři dělaj ze silnice závodní dráhu - a pak se div, že maj ostatní řidiči (chodci, bicyklisti...) na ně averzi.
|
|
|
Ten co jsem ho viděl já to šněroval od středový k pangejtu, právě vyjel od benzínky. Brzdil jsem jenom prot, že jsem myslel, že se mu třeba udělalo blbě. Ale on najednou frnk a byl pryč.
|
|
|
K tomu snerovani od pangejtu k pangejtu... To neni zahrivani gum, nebo jen tak z nudy. Na nasich silnicich je neskutecny bordel, jemny prach a podobne. Motopneumatiky maji jinaci vzorek, nez autopneumatiky a obcas i jine slozeni. Proste se na ne vic lepi prach a pak to neskutecne klouze. Tim -od pangejtu k pangejtu- se motorkari snazi na cistcich usecich silnic toho prachu zbavit. Hlavne pri naklonu (a je jedno, v jakych rychlostech) by jim to mohlo podjet. Konstrukce me motorky tohle moc nedovoluje a pri dlouhem suchu to v zatackych klouze mnohem vic. Je to proste nutnost, zkuste to tolerovat.
|
|
|
to zní rozumě, na oplátku bys mohl tolerovat cyklisty, kteří se vyhýbají díře/ utrhnuté krajnici ;-)
|
|
|
Pokud me nevlitnou pod kola... Ne me cykliste serou kdyz jedou na cervenou, po prechode, nebo stale prostredkem silnice, ci vedle sebe. Na kole tak nejezdim, drzim se krajnice a totez vyzaduji i od ostatnich. Ne protoze je to v zakone, ale protoze je to pro vsechny mnohem bezpecnejsi. Kdyz se vyhybam dire, tak aspon dam znameni, nebo naznacim, at uz jedu autem, na motorce, nebo na kole.
|
|
|
Vyluzování zvuků připomínajících výstřely je regulérní soutěžní sisciplinou na motosrazech. Údajně se dociluje tak, že se motor roztočí, přeruší se a zase zapne zapalování. Směs prošlá motorem bez úhony pak ve výfuku chytí. U automobilu to končívá utržením nebo roztržením výfuku, motocyklistické jsou na to patrně dimenzovány, většina motorek není konstruována jako dopravní prostředky, ale jako hračky.
|
|
1)stanoví-li se pravidla, musí platit pro všechny-práva jdou ruku v ruce s povinnostmi-mají- li mít SPZ ti co jí mít mají, není motorkář vyjímkou-policie by měla měřit každému stejně-to je první krok, pak to bude policie a ne banda figurek do jazzu a nikdo si nedovolí si z ní utahovat
2)160 km/h na dálnici?...jedu li po dálnici v čr vidím toto: 50%kamiony 100 km/h, 35% průměrný řidič s vozidlem typu škoda felicie, ford fiesta, starší golf, favorit, vozidla nižší třídy vše cca 110 km/h (aby předjeli ty kamiony), nepotřebují spěchat, 15% zbytek z kterého tak polovina "potřebuje" jet 160 km/h. má- li republika délku 700km, dojede náš 160km/h řidič na její druhou stranu o 2 hodiny dříve-za získané směšné množství času podstoupí neskutečné riziko. řešení: kamiony pryč (kde je ROLA?, kde jsou zelené huby chtějící zavřít temelín, ale nevidící tenhle humus-tohle je systém který stojí za to dotovat, ne nějaké vrtulky v horách), pak prudce stoupne propustnost dálnic a předjížděčům snad ten volný pruh postačí, 160 km/h je komfort, který si nemůžeme dovolit
3)většinový mladý člověk jezdí v taťkově/mamkově:) autě a které se taťka/mamka bojí a tudíž jede s ratolestí (spíš se bojí o dítě)...automaticky tak rodič dělá to co zavede zákon-kašle-li rodič na dítě, k ničemu to nebude
4)je většinou běžné, že když někam nastoupíme jako noví, musíme respektovat pravidla a po "osvědčení" se režim uvolňuje (škola, vězení, práce)...je to proto, že dospějeme k vlastní zodpovědnosti-dokud se budeme chovat jako prasata, myslím, že nemůže dojít k demokratizaci a zmenšování buzeračního systému-pře neumíme s danou volností nakládat-nezasloužíme si ji- toť má představa
|
|
|
Nejak mi nejde dohromady ta prvni veta s poslednim odstavcem. Kdyby byly prisnejsi zkousky, budu jen rad. Kdyby bylo nejake prezkusovani, proc ne? Ale zakaz jizdy v noci, prokaz jizdy s rodicem, nebo omezeni rychlosti... To sice zni hezky, ale efekt nula.
|
|
|
Jo, jo...jsem to chtěl říct, ale nějak proklatě jsem to zaobalil. Efekt je nula...ja to další buzerace, administrativa atd....jednou větou: neustále se vymýšlí nová "pravidla"-a při tom se nedodržují ani stará "pravidla".
|
|
|
odstavec 4) se vyjadřuje k buzeraci jako celku :) a osvětluje proč buzerace je :)....tvůrci buzerace z něho vycházejí a tvoří ji-buzerační koloběh :)...při průměrně běžném fungování společnosti supluje funkci buzeranta sám rodič...pře má rád svoje dítě a kontroluje si ho, není-li zodpovědný v ten moment se zrodí buzerant(zákonodárce) a chce rodiče suplovat buzerací. A tak je to zřejmě ve všech ostatních oborech.
|
|
Bude se zdát, že nepíšu k věci, ale opak je pravdou:
Dnes, Pisárecká křižovatka v Brně, výjezd směrem na Hlinky. Cyklista jedoucí V PROTISMĚRU po CYKLOSTEZCE (mají tam dvě, jednu pro každý směr). V okamžiku výjezdu z křižovatky, ještě v křižovatce ovšem vyrážející z cyklostezky napříč všemi pruhy, malá stíhací soutěž s vedle jedoucím trolejbusem, přejezd přes plné čáry, pžejezd přes cyklostezku v druhém směru na chodník a dále už jsem to neviděl...
A proč to tedy není od věci? Protože předpokládám, že právě teď na nějakém cyklozmrdském webu píše o neuvěřitelné aroganci autofašistů, kteří mu omezují svobodný cykloživot. Udělat tohle kterýkoli řidič čtyřstopého vozidla, bude na místě zastřelen. Motorkáře (bohužel) mne doposud život naučil vnímat velmi podobně.
OSOBNĚ si myslím, že životní framework je dán zákony. Pokud je nedodržujeme, jsme na straně těch ošklivých kluků. Nelíbí-li se nám, snažme se je změnit, protože jejich porušování není hrdinství, je to srabská zkratka.
|
|
Nestačím se diskuzi DIVIT. Nemám motorku, jezdím autem, jsem mladý řidič, jezdím 50 000km ročně a to většinou po Praze a středních Čechách. Ještě se mi ale nestalo, že by mě motorkář ohrozil. Potkám jich během sezóny asi 30 denně. Závidím jim jak projíždí kolony a já tam v autě stojím jako idiot. Závidím jim, že mají svůj styl a nejdou s davem. Závidím jim, že je pro ně cestování zábava. Že šijou silnici ve dvým pruhu? Fajn. Že když to osolí, tak je to randál? Fajn. Když to jde, tak to smaží 100+? Fajn. Že se občas nějakej vyseká? Fajn. Ani jeden z těchto případů mě přímo neohrožuje v provozu. A pozor - pořád mi to přijde úplně normální a já jako řidič s těmito situacemi pokud vidím motorkáře, počítám.
Jo a co se týká plýtvání benzínem pro zábavu, tak k tomu nemám co dodat, snad jen - když už jedu zachlastat, tak sockou. Není to náhodou plýtvání dopravními prostředky hromadné dopravy?
|
|
|
skoro bych řek, že do možnosti získat řidičák "B" ti chybí ještě tak 2-3 roky...
|
|
|
Asi jsem zabedneny, ale z ceho tak usuzujes?
|
|
Zatím tady nikdo nepopsal taky dost velký rozdíl mezi 2 hlavními druhy motorkářů a sice rychlý mašiny a choppery.
Rychlý mašiny na kterých je řidič přilepen jak moucha na chlebu aby měl co nejmenší aerodynamický odpor fakt nemusím, s těmi jsou občas potíže.
Zato druhou skupinu, pohodáře na krásných Hárlejích nebo Hondách Goldwingách mám rád, nikam se neženou, jezdí předpisově, mašiny mají nádherně vyšperkované a ještě se mě nestalo že by se někdo z této skupiny motorkářů choval na silnici jako prase.
|
|
|
..jo.. ale na té druhé skupině mě sere ten kravál co ty jejich mašiny dělaj.. v Americe je to v pohodě.. tam si jedou po silnici v pustině a nikoho to nesere, ale když vám takovejhle maník projede 4x za den pod okny ve městě, tak je to na zabití..
----------
pozn. pod čarou - nechápu jak mohou splňovat limity hluku pro motorová vozidla a projít technickou
|
|
|
moje motorka je VT 750 C Shadow, honda. podivejte se na ni. urcite je to ta, co dela randal, ze? A ono ne. Kazda motorka projde technickou, ale pak uz je na majiteli, jestli si misto vyfuku namontuje jen zeleznou trubku. A delaji to jak zavodnici, tak chopperaci. pokud bych se vam projel pod oknem, asi byste to vubec neslysel, protoze jsem to porovnaval a 50km/h na dvojku je jako u auta, sice jiny ton, ale rekl bych, ze min db. A v Americe jsou snad jen poustni asfaltky? taky tam ziji lidi, dokonce je tam i par mest.
|
|
|
čopry obvykle spíše jen tiše vrní(ikdyž se najdou výjimky) žádné kvílení nesoucíse kilometry daleko...
|
|
|
..já měl na mysli právě takovej ten "dunivej rachot" .. - motor o obsahu aspoň litr bez "výfucku" .. .. a když mu pak někdo "šlápne někdo za krk".. prostě děs..
|
|
|
Tak to u nas je vetsi koncentrace rachotu ot vyznavacu autotuzingu. Mockrat se mi stalo, ze jsem se otocil za timhle zvukem s myslenkou "co je to za motorku?" a on to starej golf. Brno.
|
|
|
..jo to je tu občas taky vidět - auto v tuzingu bez výfucku a nejlépe ještě něco v naftě jedoucí na vyjetej olej z friťáku - za ty smažené řízky bych taky vraždil.. :-D .. ale mnohokrát to byla opravdu motorka, snad něakej Harley (se v tom moc neorientuju) vzadu dvě velký brašny, vlaječka půlka stroje v chromu a lůžková úprava..
|
|
Motorkáři jsou typičtí zmrdi.
1) Mají motorky, u kterých je zaručené, že je je slyšet na 500 m a ruší mě tím.
2) Typický motorkář jezdí rychle a jako bonus i v nepřehledném terénu.
Prostě typický motorkář je zmrd, který narušuje pohodu jiných a ohrožuje přímo jejich bezpečnost.
A tenhle článek to jen dokazuje. Doufám, že zmrdy, co budou ujíždět od kontrol policistům budou rovnou za 500m zastahovat hřebíkama a nebo rovnou sestřelovat, protože jsou nebezpeční okolí (sám ať se každý rozjebe kde chce, ale ne že se bude chtít rozjebat o někoho na cestě, případně, že přejede a nebo vyděsí chodce a nebo zničí cizí majetek).
Tyhle arogantní zmrdy je třeba vymýtit
|
|
|
To je docela ostrá reakce, myslím, že zcela neopodstatněná a hloupá. Pokud to, ovšem není míněno jako vtip.
Jsem z Prahy a dnes a denně se po městě pohybuji v autě. Je mi 31, takže "mokrý" řidičák už snad není mým případem.
Za tu dobu, co se pohybuji v pražských dopravních zácpách jsem se naučil hlídat si zrcátka a chovat se pokud možno co nejohleduplněji k ostatním.
Musím říci, že s motorkáři mám vcelku velmi dobré zkušenosti. Nikdy mě žádný motorkář neohrozil, a už vůbec neomezil. Naopak, mi pánové na Suzukách, Hondách atd.... poděkovali, když jsem jim uvolnil cestu. Bylo to od nich hezké gesto, a pro mě důkaz toho, že jsme na silnici kolegové, a že je určitě lepší si navzájem pomoci, než si ukazovat zdvižené prostředníky....
Článek dokazuje pouze to, že autor je schopen vlastního úsudku.Podle mě to napsal velice hezky.
|
|
|
Jo, docelá ostrá ale z mé strany pravdivá. Holt to tak vidím.
|
|
|
hluboce se mýlíš - největší zmrdi jsou cyklouši, ale postupně je systém eleminuje. přečti si článek o jednom velevýznamném cykloušovi, co teď oblíkne erární tepláky:
http://www.blesk.cz/Clanek83664.htm
a jaromíre - pomůže ti ledová sprcha :o))
|
|
|
Já si furt říkám, že jsem jinej..
|
|
Když pominu řidiče náklaďáků a autobusů, nejvyježděnějšími a tudíž nejlepšími by měli být řidiči bílých dodávek, kteří odhadem zvládají v průměru 500 km denně. Troufám si tvrdit:"Není tomu tak."
|
|
|
V průměru o dost víc než 500km, protože pro přepravní firmy jsou tyhle bílí dodávky nejvíc výdělečný... Pru tuhle skupinu bych ještě vytvořil podskupinu dodávka audílů,autodoplňků atd. to sou teprv závodníci..
|
|
|
|
Dodávky (některé) a vozidla "pick-up" - říkám jim "voziči chlebíčků", musí toho mooooc stihnout a jedou "co to dá" ..
|
|
Kazdej at jezdi na com chce, ale at jezdi tak, aby neporusoval zakony (byt sebedebilnejsi, ale jsou to zakony) a neohrozoval okoli.
Proc teda musi motorkar jet za kazdou cenu na plny plyn? Proc musi motorkar predjizdet kolonu (85-90km/h) zasadne proti kamionu a vsichni se mu musi uhybat? Proc jsou motorkari na svem stroji tak priserne agresivni a vse si vynucuji i kdyz stejne preskoci jen jedno auto a jdou na brzdy? Proc jsou ochotni zastavit kdekoli (chodnik, zatacka), parkovat absolutne kdekoli (travniky, protismer) a strasne se rozciluji kdyz jim to reknete? Proc se z celkem normalniho cloveka stava vsednutim na masinu debil (stejne to je s cyklisty)? Proc ma motorkar vycnivat a porad nekde neco nekomu dokazovat ze je lepsi?
Nejsem zajic, na masinach mam nalitano cca 100kkm, ale dosud mam celkem z toho stroje respekt a jezdim podle tech debilnich predpisu. Proto asi nemam zadne kamose z rady motorek...a ani o ne nejak nestojim.
A ted racte motorkove nadavat...ale vysvetlete mi to. Zatim se zadny nenasel.
|
|
|
Toto zneje tak, ako keby nikdy nikto na nicom inom, nez na motorke neprasil. Ako keby tinejdzri v tatkovom meduraku fmetle nahlinach nepredbiehali v kolone o jedno miesto a potom nesli na brzdy vynucujuc si brzdenie aj od toho, koho predbehli, aby sa s 5metrovym autom vmestili do 3metrovej skary. Akokeby na "sportovych" penisoenlargeroch typu Subaru Imprezza (to je to modre s kridlom, dufam) nemali vyfuk prevrtany natolko, ze ich je pocut na 3/4 kilometra v hustej mestskej doprave centra bratislavy (vcerajsia skusenost). Akokeby tunovane "supersporty" nepredbiehali cez pripajace, odbocovacie pruhy, sprava cez krajnicu, pripadne stylom 3 auta v dvoch pruhoch, cez plnu, dvojitu plnu ciaru. Akokeby si majitelia vozov s famoznim zatahem vodspodu nerobili z nocnych ulic mesta drahu pre akceleracne preteky (ach to Rychle a zbesile) s patricnymi zvukovymi efektami a narusovanim nocneho kludu u prdele.
Teraz by som zrejme podla duchu tohto clanku mal prilozit informaciu o tom, kolko rokov mam vodicak, kolko km som na com odjazdil a kolko som mal nehod, aby som zvysil vierohodnost svojho tvrdenia. Nasrat, nic vam do toho nie je (ostatne pri troche googlenia sa to da zistit). Pravo na nazor ma kazdy a zmysluplnost toho nazoru nie je dana tym, kto ma kolko odjazdene. Narazky typu ze mi ostava nejaky ten rok do ziskania vodicskeho opravnenia, pripadne ze jazdim na tatkovej Dacii si kludne nechajte, len by ste sa opakovali :)
Vseobecny problem miestnych diskusii tak, ako ich sledujem, je to, ze su binarne. V clanku sa nacrtne nejaky problem a potom sa vytvoria 2 tabory: ten, ktory to obhajuje a ten, ktory to odmieta. Cely svet sa zuzi len na tento jeden problem a jeho povodcu, pricom sa nevnimaju vztahy s inymi vecami v tomto svete. Potom sa tu riesia problemy typu: treba postrielat vsetkych cyklistov, lebo su to prasata, treba postrielat vsetkych motorkarov, lebo su to prasata, treba postrielat vsetkych kamionistov, lebo su to prasata. Ale dokaze si vobec niekto tuna pripustit, ze by sa svet mohol delit na prasata a neprasata (popripade lubovolny pocet, kludne aj spojite rozlozenych podkategorii)?
|
|
|
To máš jako s cikánama - málokdo je má rád, páč to jsou obvykle příživníci, co si jenom choděj pro dávky, nakupujou na splátky (který nesplácej), případně rovnou kradou. A dělaj bordel. Samo že tohle všechno dělaj i bílý, ale cikáni asi víc, tak jsou víc vidět (nevim, statistiku nemám).
No a těch pár slušnejch motorkářů má smůlu, že kvůli prasící většině je strkaj do jednoho pytle.
|
|
|
Dlouho jsem hledal nějaký příměr, ale vystihl si to přesně. Je to holá pravda.
---
Sám jezdím na velké silné bestii. A myslím si, že jezdím slušně ... a především bezpečně. Jezdit mě baví, ale umřít při tom určitě nechci, a otravovat nikoho taky ne :) Ale z toho co kolem sebe vidím je mi občas zle a názorům typu "motorkáři jsou verbež" se holt asi není co divit.
|
|
|
Jeste jsi zapomel postrilet vsechny ridice bilych dodavek, ale to prosim az v utery, v pondeli mi ma bila dodavka PPLka privezt nove MDAcko ;-)
|
|
Tak mi teda vysvetli cim to je ze v Nemecku maji znacky VSECHNY motorky, a jen co prejedu Rozvadov tak zacne dzungle! Praseni vseho druhu. A nejen od motorek. Vsichni tady svorne nadavate na zakon, ake fakt si myslite ze za vas ma vsechno vyresit vlada!?! Proc nemuzete jezdit jako normalni belosi? Ziju v D 2 roky a na ceskych silnicich se fakt bojim. Pocet prasat a hlavne ridicu s nevypocitatelnym chovanim je radove vyssi. Ale 99% lidi, dokonce i na teto diskuzi jezdi rychle ale bezpecne:-) Jste fakt zabavni...
|
|
|
"..jen co prejedu Rozvadov tak zacne dzungle! Praseni vseho druhu."
Přesně. A velká část těch prasících řidičů má na SPZ bílé D. Nebo v okolí Hatí bílé A.
|
|
|
Já jsem naopak pro to,m aby silniční zákon ještě přitvrdil, a především, aby jeho dodržování bylo důsledně vymáháno. Protože kde selhává lidská slušnost (a na silnici se s ní jeden vážně moc často nepotká), musí přijít ke slovu tyran a represe!
Silničního provozu se účastním jako chodec nebo jako "jezdec na zvířeti" a musím říct, že tak jako tak se na silnici BOJÍM o život, a často nejen svůj. Mám pocit, že jakmile člověk nasedne na jakýkoli stroj, přestává se chovat jako člověk, ale počíná si jako vládce světa. Počínaje kamioňákem, který zatroubí koni za zadkem na silničce, kde je vozidlům nad 3,5 t vjezd zakázán, přes obyčejného automobilistu, který ještě honem musí frnknout křižovatku na červenou až po toho cyklistu, který do mě klidně najede na přechodě... Motorkáři, to je kapitola sama pro sebe, nikdo jiný se v mém okolí neprohání na mašině po lese, kde škodí všemu živému. Jinak s nimi (pánbůhzaplať) moc do styku nepřicházím, ale historky, které slýchám od méně šťastných přátel a známých, jsou často vážně hororové.
Podotýkám, že chodím pokud možno mimo cestu, a pokud už jsem nucena jít/jet po ní, držím se co nejvíce při kraji, na koni nosím reflexní vestu a když musím cestu přejít, zastavím, rozhlížím se a případně dávám znamení, že vstupuji do vozovky.
Možná jsem na nesprávném místě, ale prosím vás všechny, kdo se účastníte silničního provozu v jakékoli roli, jezděte slušně, jezděte podle pravidel, byť vám přijdou sebeblbější. Berte ohled na své okolí. Nezabíjejme se navzájem.
|
|
|
Jakkoli tvrdý zákon je nanic, když ho nikdo nekotroluje a nevymáhá. Prasiči prasí proto, že jsou de facto beztrestní. A benga místo aby byly vidět v provozu, jsou v lepším případě zašitý za bukem a měří uměle sníženou rychlost, aby vykázali činnost, nebo v horším případě sedí na služebně a s kafem v ruce přebírají fotky z automatických radarů. To, o čem se tu všichni bavíme, není o anarchii na silnicích. Ten zákon je mizerný nee proto, že je moc přísný, ale proto, že dal flojdům do ruky ohromný klacek, aniž by přitom museli hnout prdelí. Řešení by bylo zákon drasticky osekat, zmírnit, vyhnat fízly z kanclů na silnici a postihovat jen skutečná prasata, a ne jen ty, kteří mají prošlý obvaz v lékárničce.
Jenže TO BY SE MUSELO NĚCO DĚLAT, takže to neprojde.
PS: Očekávám teď nářky chlupatejch, že je jich málo, že nejsou peníze, že nejsou auta, že není technika, že jim zákony nedovolujou, že není tohle, že není tamto... A říkám: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. A dokud díky svému stylu práce bude mít policie (natož polopolicie) reputaci asi jako popeláři, nemůžou čekat příliv kvalitních posil...
|
|
|
Jen mi pořád není jasné proč potřebujete vidět policajty na silnicích. A pokud možno v množství větším než malém. To se tak bojíte, nebo potřebujete, aby vás někdo kontroloval?
|
|
|
Zřejmě jsi nepochopil oč tu běží. Na silnicích je nebezpečno. To je fakt, nikoliv pocit. A dokud bude styl práce policie takový, jaký je, nijak se to nezlepší.
|
|
Trest za zakrytí RZ musí být přísný. Ujíždět se nebude. Dle zákona je možno střílet. Jenom zákon využívat. Máš zakrytou RZ a nezastavil jsi? Kousek dál na vhodném místě stojí policajt s pistolí. Nezastavíš, máš kulku v zádech. Jinak to nepůjde. Praktikuje se to tak běžně v USA, ale taky SRN, k nám to taky přijde. Narůstající počty motorkářů se zakrytou RZ k tomu donutí.
|
|
Jezdím 16 let v autě i na moto a co tady většina lidí píše je čistě pivně hospodské klábosení, rybářské přehánění, prostě TV nova nebo diskuse na IDNES. Z některých příspěvků cítím silnou potřebu někoho ovládat, násilím mu vnutit svůj pohled na věc. Myslel jsem, že sem chodí lidi, co dřív myslí a pak mluví.
Osobně mě nejvíc překvapilo, jak by někteří rádi poslali trochu olova motorkářovi do zad. Soud a rozsudek v jedné vteřině. Třeba 15-ti letý kluk ukradl tátovi mašinu z garáže, když nebyl nikdo doma, za vesnicí uvidí policajty, lekne se, vezme za to, policista tasí a je po klukovi. Pak mrtvolu přivezou rodičům a tatínek řekne "to jste hodní chlapci, že jste ho zastřelili lumpa jednoho, že on vám nechtěl zastavit ?".
Díky tomu, že takto policisté nefungují jsem ještě na světě.
|
|
|
Přesně jak píšeš : víc utáhnout lidi za krky až budou jak beránci . Svoboda ? Cár papíru na bilboardu hodně let zpátky . Lidi , ztřeste se takových komančských manýrů . Střílet na lidi co nemají zbraně je to nejhorší co může zmrdský systém umožnit .
|
|
|
Mluvím ze svých zkušemostí, žádné hospodské kecy.
Jde o to, že motorkáři jsou sami od sebe podobní rychle se pohybující kulce, tak proč na ně nepoužít stejnou zbraň?
Jsou to arogantní lidé, kteří mě svou rychlou a nebezpečnou jízdou nejednou ohrozili.
Policista musí mít respekt, pokud někdo opakovaně nezataví, je nebezpečný a může někoho zranit... Je myslím lepší ho zastavit střelbou, než to do někoho napálí.
Podobné "manáry" jsou i v USA. Jde hlavně o bezpečnost, pokud někdo jezdí jako hovado, bude s ním jako s hovadem zacházeno.
Nikdo mě nemá právo ohrožovat tím, že bude jezdit na nepřehledných místech dvojnásobnou rychlostí, než je povolená, můj život. Takový člověk dřív nebo později někoho zabije, takže já bych se rozhodně nebál na jeho vozidlo střílet.
A co svoboda? Na zmrdovu svobodu na motorce kašlu, když jede rychle a je nebezpečný, ztrácí ji. Je třeba hlavně ochraňovat svobodu lidí kolem ňeho. To je, jako by někdo stál na náměstí a střílel kolem sebe a vy se budete na něho bát hlasitě promluvit, aby se nedej bože chudáček nelekl.
Typický motorkář je buď rychle se pohybující hovado a nebo hlasitě se pohybující hovado. Oby hovada bych zrušil.
Jak se říká svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda dalšího jedince a já se obtěžovat hlukem a nebo přejet hovady rozhodně nenechám.
|
|
|
A mě zrovna třeba přijde maximálně arogatní Váš příspěvek. Já jsem za dobu svého x-letého ježdění na motorkách všecho druhu žádný auto ani náznakem neohrozil, protože jsem dost chytrý na to, abych si spočítal, na čí straně je větší váha a kdo koho rozmačká v případě jakéhokoli karambolu. Ale na druhou stranu jsem byl minimálně třikrát vytlačován pro srandu řidiči aut ze silnice, občas "probržděn"- jedu za autem, vyhodím blinkr a chci odbočovat, v okamžiku kdy zahájím navévr auto přede mnou vjede do protisměru a šlápne na brzdy. Proč, je mi záhadou. Nikdy se mi ovšem nestalo, aby podobnou "prasečinu" udělal řidič drahého auta. Vždy nějaký favorit a podobné. Tudíž postupem času opravdu docházím k názoru že nenávist vůči motorkářům opravdu pramení primárně ze závisti...
|
|
|
Závidět někomu dopravní prostředek za 300k :), no to snad ne.
Já lidem přeju a miliardáři jsou pro mě vzory, takže si tady nehrajte na to, že většina lidí má motorkáře za prasata proto, že sami nemají na motorku za směšných 300 tisíc, to je opravdu naivní argument, který jen ukazuje jak si myslíte, že jezdíte na kdoví čem.
Jo kdyby jste jezdil v Rolsu :) to je něco jiného ale na tomhle... Jste mi k smíchu.
|
|
|
Jakých komančských manýrů?? Spíše by si lidé měli uvědomit, že se pořád nemůžou schovávat za bláboly o demokracii a vyhýbat se zodpovědnosti za své jednání, v tomto případě sviňárny.
Kde je teda ta míra kdy zasáhnout?? Ten 15letý fakan může někoho zabít stejně tak jako 40letý a pokud ho tatínek nenaučil správnému vychování tak sklidí po zásluze své ovoce. U nás se nezodpovědným blbečkům fouká do prdele, jinde se s nimi nemazlí a získávájí i ocenění (např Darwinova cena).
To je prostě život, někdo přežije, někdo ne a za blbost se platí. Jen jestli si demorkacii nepletete se zaopatřováním nesvéprávných blbečků a vychcánků.
|
|
|
Neplést si svobodu s anarchií. A pokud kluk není debil a ví že když bude ujíždět může se po něm střílet ochotně zastaví. Když ví že policajt střílet nesmí pokusí se ujet a někoho přejede. Lepší mrtvý delikvent nežli mrtvý nevinný.
|
|
Téma věčně živé..Kdysi jsem začínal na Jáwě 23 "Masteng" :-) se kterou jsem projel půl republiky a asi 50 000 km (litr benzínu stál pět korun, později 6,50) Pak jsem chvíli drandil na čé-zet 175 (cca 30 000 km) a tím moje dvojkolová anabáze skončila. Od té doby jsem již na čtyřech kolech ujel dalších minimálně 300 000 km, vše bez vážnější nehody (1 x srna z boku, 1 x plesknutí zrcátky o sebe).
Jelikož vím mj. ze své profese znalce v oboru dopravních nehod něco o mezích reakčních dob, brzdných drahách a jim odpovídajících rychlostech (sakra, napsal jsem to vůbec správně?), 90 % motorkářů se děsím.
Děsím se toho, že sousedovic Pepa si koupí "šestikilo" nebo "votevřenýererovole" a obcí se s klidem prožene (na vytočenou dvojku, aby byl slyšet "laďák" - čti: výfuk s odstraněným tlumičem) 120 či více...Vůbec mu na um nepříjde, že rozběsněná "mašina" nejde zastavit na pěti metrech a že když za rohem vyběhne pes, bude na sračku i pes i sousedovic Pepa. Jelikož Pepa jezdil dycky jen na Babetě, než si koupil za 50 litrů šmatlavou padenou berlu z Itálie, chybí mu základní návyky.
Při rozjíždění se směšně odráží nohama, je schopen vyjet v kraťasech a pantoflích.
Pravděpodobnost je svině a každej motorkář jednou spadne. Pravděpodobnost, že po pádu přežije klesá (podle mýho) tak s druhou mocninou rychlosti ve které upadne.
Není mi jich líto, koneckonců orgány na transplantace jsou taky potřeba a každý si svoji cestu volí sám. Raději jim na silnici uhnu, ať se klidně pozabíjejí ale nepletou do toho mě....Na motorce jezdit umím,občas se na nějaké (cizí) projedu abych nevyšel ze cviku, přemýšlej jsem o koupi "Bandita" ale tuto myšlenku jsem právě s ohledem na hustotu provozu a džungli na cestách zavrhnul.
Omlouvám se zároveň těm motorkářům, kteří rychlost dodržují alespoň v uzavřené obci a snaží se neohrožovat ostatní účastníky silničního provozu a přeju jim hodně šťastných kilometrů.
|
|
|
Zajímá mě, v jaké oblasti ČR bydlíte. Já bydlím kousek od Jihlavy, máme založený motoklub, pořádáme motosraz a znám osobně asi 100 lidí, co jezdí na motorce (záměrně nepoužívam slovo motorkář). Několik z nich jsou opravdoví pacienti bez pudu sebezáchovy, magoři co se třikrát ročně vyválí a tahají smrtku za nohu. Není jich však víc jak 10. Ostatní jsou bezkonfliktní, pohodoví lidé se kterýma je radost si pokecat. Na silnici se chovají slušně. Překračují rychlostní limity, v obci pouze nechtěně. K tomu bych rád podotknul, že je rozdíl sledovat tacho v autě a na motorce.
To co popisujete je čistě problém konkrétního člověka. Jak se chová na silnici, tak se chová v životě a jestli vás sestřelí autem nebo na mašině je jedno. Jinak jestli se řidič při pádu zabije nebo ne je hlavně otázkou toho, co má na sobě a co kterou částí těla trefí.
Nedávno jsem jel po dálnici s kolegou ve fábii. Předlejo nás Porsche 911 tak rychle, že se fábka trochu zakymácela. Kolega udělal uznalé hmmmm. Za půl hodiny nás trochu pomaleji předjela motorka a hned byl oheň na střeše.
To musí být zakódovaný někde v malým mozku opičáka v nás. Čemu nerozumíme, toho se bojíme, nenávidíme to, chceme to uchopit, rozdrtit, rozšlapat a zavřískat si u toho. Jinak to nechápu. Co na motorce tak vadí ? Je to stroj, neživý, bez emocí. Ten nikomu vadit nemůže. Vadí ten řidič, je jinej, proč nejede autem, pálí zbytečně benzín, jezdí rychle, určitě chlastá, spí s holčičkama, hulí trávu, je zlej a není mu vidět do obličeje.
|
|
|
řidiči automobilů k smrti nenávidí řidiče motocyklů z prostých podvědomých důvodů. řidič motocyklu je prostě rychlejší,barevnější a nápadnější což v přírodě znamená jedno jediné a to větší šanci na spáření se s lukrativní samicí.Toto převedeno na silnici je do očí bijící.Silnější pes prostě mrdá....
|
|
|
Morava.
Měl jsem dva dobrý kámoše, kteří rádi jezdili. Jeden měl Jáwu 350 a mrtvej je už víc jak 15 let.
Druhej si ještě za socíku koupil (tehdy za cenu Škody 120 GLS cca 30 výplat, 75 000 Kčs) Hondu 750 a splnil si svůj velkej sen. Dycky říkal "do litru jsou to malý motocykly, nad litr motoooorky.."
Upadl definitivně v roce 94.
Bojím se jen lidské lehkomyslnosti a hlouposti. Motoklubu od Jihlavy (i jiným) přeju hodně hezkých kilometrů.
P.S.Tacho na motorce sledovat snad nemusíš. Uši, oči a cit pro řízení ti napoví.
Pokud ti ovšem něco z předchozího nechybí:-)
|
|
|
|
Pokud by si neinformovaný člověk přečetl první část článku, mohl by snadno nabýt dojmu, jako by se novela silničního zákona a zákona o přestupcích provedná zákonem č. 215/2007 týkala jen motořkářů (řidičů motorek, kdyby se náhodou zastavil Honza ZZR) a ne všech řidičů.
Opak je přitom pravdou, sankce za jízdu bez SPZ anebo za jízdu se zakrytou/znečitelněnou SPZ se týká řidičů všech vozidel, nejen motorek. Pokud se ovšem v souvislosti s touto novelou zmiňují prakticky jen motorkáři (řidiči motorek), asi to má svůj dobrý důvod. Podle mých soukromých, nepřesných a zaujatých pozorování je poměr aut a motorek bez SPZ/s nečitelnou SPZ asi tak 1:10.
Pokud se tady vyjadřuje nějaký motorkář (řidič motorky) ke stylu jízdy svému a svých kolegů, tak to v 90 % vyzní ve smyslu "sice porušuju předpisy, jezdím rychle, ale bezpečně a budu tak jezdit pořád, bez ohledu na nějaké zákony. Vy ostatní se s tím musíte smířit, protože mě na motorce nikdo nechytne, na hlavě mám přilbu a přes značku kalhotky od mladé." V takovém případě se motorkáři (řidiči motorek) nemůžou divit své malé popularitě a snaze aspoň trochu jejich chování usměrnit.
|
|
|
Motorkářům o popularitu rozhodně nejde. Co se týče nečitelných značek, počítal jste i zimní období ?
Tohle můžeme rozebírat donekonečna, já osobně se na silnici cítim bezpečně, nikdo se mě nikdy nepokoušel zabít, několik horších chvilek jsem zažil a možná i několik způsobil. Celá "hrozivá" situace na českých silnicích se podle mě zveličuje a nafukuje, protože je to vděčné téma.
|
|
|
Ahah ale ten poměr auta ku motorkám v zimě asi bude uplně jinak, protože bude snad Jarda Máčka se starou vometat ve vánici každej kilometr ze značek sníh až pojedou z Krkonoš do Prahe?Bude za to pokuta ? Ve vánici je to normální,vím. Co ale když projedu motorkou po dešti nějakou pěknou silnici a zasviní se mi značka? bude pak pokuta a bububu na místě?
|
|
|
Tak to opravdu nevím. Ale na rozdíl od většiny diskutujích já u policajtů předpokládám (a praktické zkušenosti mi to zatím potvrzují) aspoň určitou míru zdravého rozumu, takže si myslím, že pokud to bláto na zasviněné značce nebude zjevně 14 dnů staré, problém by to být neměl.
|
|
ale uhnat a zabít mi připadá jako férové řešení - když umí, má šanci ujet. Když neumí, příště nebude nikoho ohrožovat. To je spravedlivé. Líto mi ho nebude...
|
|
Celá diskuze o RZ hlavně motorek je o jednom nešváru zakrytých nebo úmyslně nečitelných RZ. Na jedné straně je povinen mít RZ pomalu každý moped a na druhé straně ponecháváme jezdit bez možnosti registrace piráty na supersilných strojích.
Český zmrd využije každé nedůslednosti a benevolence systému a proto musí být systém zpřísněn.
V úvodním článku je napsáno, že se postihy budou týkat výhradně motorkářů, kteří poctivě zastaví. Není to pravda. Zpřísněním postihu za chyby RZ ubude podstatně motorkářů bez RZ.
Dosavadní postih tisíc korun byl nízký a nikoho nemotivoval mít v pořádku RZ, ani k dopadání podobných delikventů. Když bude pokuta 10 tisíc Kč + doprovodné postihy bude vyšší motivace podobné delikty stíhat.
Když nekdo nahlásil že někde u benzinky stojí motorka bez RZ, pomalu nestálo policajtům ani za to kamsi pro tisícovku jezdit. 10 tisíc je větší motivace. Zavoláš tísňovou linku 158 a zvedají to dost rychle, zpravidla do dvou minut stojí policajt u motorky. Za tu dobu nestačíš ani zaplatit benzín natož vykonat potřebu na záchodě, k tomu trestné body a evidence přestupku, takže pojedeš bez RZ podruhé a někdo tě nahlásí, jsi bez řidičáku.
Co se týče ztracená RZ například v zimě u osobního automobilu, taky se mi to jednou stalo. Nahlásil jsem to na nejbližší služebně policie. V Kauflandu jsem si koupil voděodolné fixovky a požádal o kus bílé krabice. Vyříznul jsem obdélník velikosti RZ, napsal fixovkou číslo a dojel v pohodě domů. Nevidím v tom žádný problém. Druhý den jsem si vyřídil novou RZ, stálo to tuším že 400 korun. Aby se to nestalo podruhé, pojistil jsem RZ šrouby.
Víc k tomu snad není co dodat. Pokud policie zastavuje řidiče, je normální zastavit. Pokud řidič nezastaví, má policie povoleno střílet a taky mnohdy opravdu střílí. Pokud policajt nestřílí jde o jeho nedůslednost, kterou by ovšem nikdo neměl zneužívat, což zejména motorkáři mívají ve zvyku. Jsem pro to aby se po ujíždějících řidičích střílelo jak je běžné v USA a časté v SRN a jiných zemích na západ od ČR.
|
|
|
Áááá koukám spořádaný článek systému. To fakt řešíte, že u pumpy někdo nemá značku, resp. ztrátu té vlastní ?!?
Já bych doporučoval způsob značení pocházející ještě ze sovětského Ruska. Každý bude mít RZ vymalovanou i na střeše auta!
K zastavování auta následovně: 2x se mi stalo, že mě zastavil - nebo alespoň to zastavení předváděl policista a nepatřilo to mě (jednou se dokonce omluvili , kolega byl v záběhu). Jedenkrát jsem to, že zastavení patří mě poznal až ve zpětném zrcátku. A teď natahujte uzávěr...
|
|
|
> Já bych doporučoval způsob značení pocházející ještě ze sovětského Ruska. Každý bude mít RZ vymalovanou i na střeše auta!
V jiné zemi to vymysleli ještě lépe: každý (z těch, na něž se povinnost evidence vztahovala) měl RZ vytetovanou na předloktí.
Což je přesně to, k čemu všechny formy povinné evidence čehokoli důsledně vždy vedou.
Natahovat uzávěr je sport, o němž jsem dosud neslyšel ;)
|
|
Zmizel zdravý rozum, vymýšlejí se pouze nesmysly a absurdity. Komunity prahnoucí po čemkoli kovovém s touhou odnést to do sběrných surovin se nezastaví před odtržením RZ, jediným řešením pak bude nechat auto stát např. 200 km od domova, odjet s nákladem hromadnou dopravou, dočkat se úředního dne, vystát mnohahodinovou frontu, nafasovat novou RZ a vrátit se s ní ke svému vozidlu. V kolika procentech už auto na tom místě vůbec nenajdu? Nebude to malé číslo. Novelu plánuje nejpomalejší ministr ze všech s účinností až od 1.1.2009. Zákon, který je absolutně špatný, který nemá žádné opodstatnění, který nepřispěl k bezpečnosti na silnicích ani trošku, který chtěl zkoušet na nás jako na zvířátkách jeden rok, který by ve zdravě myslící zemi přežil sotvě 24 hodin (v roce 2000 živnostníci podobně dlouhou dobu museli vystavovat paragony za zakoupené párátko, hned všem došlo, že jde o nesmysl) má tak šanci otravovat nám život ještě rok a čtyři měsíce. Volit onu stranu mi přišlo v roce 2006 jediné možné řešení proto, že mi přišla nejméně špatná. Netuším, koho volit příště.
|
|
Proč by si měli motorkáři zakrývat značku. Vždyť úplně stačí integrálka na hlavě a může jim to bejt šumák. Když odmítnou podat vysvětlení nemůže jim z fotky nikdo nic dokázat.
|
|
Díky za článek. Je to naprosto výstižný a trefný. A kolik potrefených hus tady v diskuzi kejhá!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Doprava: Z deště pod okap.
|