Blíží se každoroční kultovní kolektivní zelená samohana, zvaná Den
bez aut (DBA).
Tomuto svátku aktivistické omezenosti jsme se věnovali
již loni a o dynamice poměrů pak vypovídá, že loňský
článek platí i letos slovo od slova. Den bez aut vyhlašuje každoročně
ekologické hnutí Děti země. Přidávají se k němu některé další ekologické
organizace. Sponzorují jej státní organizace podnikající v hromadné dopravě,
z nichž mnohé jsou v mnohamiliónové ztrátě kryté z kapes daňových poplatníků.
Den bez aut se tak stal svátkem nás všech, aniž by se nás někdo
zeptal, zda si to přejeme.
Ekochobotnice
České
dráhy, které vykázaly za rok 2006 ztrátu 450 mil. Kč. V roce 2007
budou prý v černých číslech, ale to je pouze kouzlo. Více zde.
ČD jsou ekonomicky závislé na dotaci od státu, kterou dostává na provoz
silně ztrátové osobní přepravy, tedy z našich daní. V oblasti osobní
dopravy poskytují ČD dlouhodobě nekvalitní služby za přemrštěné ceny a
zdůvodňují to nedostatkem financí, ale na sponzoring neužitečných akcí
několika zoufalců si peníze každoročně nacházejí.
Správa dopravní cesty
je servisní organizací, která pronajímá dopravním organizacím koleje. 60km
tratí pronajímá jiným firmám, zbylých asi 10.000km Českým drahám. Polovinu
jejích příjmů tvoří platby od ČD, druhou polovinu platby od Státního fondu
dopravní infrastruktury, kam přispíváme opět my z daní. Děti Země
nejméně v jednom případě lobbovaly pro SŽDC, výsledkem byla zakázka ve
výši 9 mld. Kč na modernizaci tratě v úsecích Ostrava Kunčice – Frýdek-Místek
– Český Těšín a Bystřice nad Olší – Mosty u Jablunkova v souvislosti s
výstavbou průmyslové zóny v Nošovicích.
Odborové sdružení železničárů
ekonomické závislosti jsou zde jasné. Soudruzi z odborů zde dobře ví, co
dělají. Pokud budou soudruzi z řad aktivistů dostatečně důrazně podporovat
"ekologické" dopravní koncepty s účastí deficitních Českých drah připomínajících
černou díru, dá se předpokládat, že soudruzi z odborů budou mít větší vliv.
AŽD Praha dodává zabezpečovací
a telematické zařízení kam? No přece na železnici. Spolupracuje jak s ČD,
tak s SŽDC, což jsou její hlavní zákazníci. Opět platí - více zakázek pro
ČD, větší profit.
Ministerstvo životního prostředí
t.č. pod kontrolou Strany zelených, je státní orgán, který ve věci DBA
dosáhl s aktivisty dojemné symbiózy.
Děti Země jsou prominentní ekologické hnutí. Sdružuje dvě skupiny
lidí: ekologické kariéristy a užitečné idioty. Jeho specialitou je masáž
dotačního vemene občanské společnosti (oficiální kořist činí zatím asi
3,8 mil. z dotací, granty nepočítám) a tzv. fundraising,
tzn. vydírání firem ekologistními argumenty. Jinou podobnou skupinou je
Nadace partnerství.
Některá města u příležitosti DBA vyhlásí MHD zdarma, což opět zaplatíme
my všichni z našich daní.
Ekoterorismus
Akce se každoročně účastní kolem 2.000 lidí, někteří z nich ovšem nedobrovolně.
Ve městech, kde obsadila radnice nějaká ekolobby, totiž mívají úředníci
DBA povinný. Stejně tak lze spekulovat o dobrovolné účasti
dětí, které bývají na místo odveleny ze školy podobně jako v dobách
totality na 1. máje. Mediální prezentace tuto v podstatě komorní a bezvýznamnou
akci zveličuje a dodává jí takového významu, který ani náhodou nemá.
Původně dobrá myšlenka, totiž poukázat na zbytečné nadužívání aut, se
v posledních letech zvrtla na bezostyšné prosazování záměrů různých lobby,
zejména lobby cyklistické. Ani to
by ještě nebylo tak hrozné, kdyby během Dne bez aut nebyla vyvolávána úmyslně
konfrontace mezi řidiči automobilů a jinými účastníky dopravy a vyvoláván
pocit viny z něčeho tak běžného, jako je používání automobilu.
Akce v některých městech vrcholí něčím jako sabatem,
kdy účastníci
vyjedou zpravidla na kolech do ulic a šikanují
motorizované účastníky silničního provozu. Obětí těchto aktivit jsou slušní
lidé, kteří se cestou z práce, z
dovolené nebo za nákupy ocitli ve svém autě ve špatném místě a v nesprávnou
dobu, aby si z nich aktivisté udělali rukojmí. To vše se děje za podpory
městských zastupitelstev a dohledu obecních strážníků. Kolektivní onanie
je tak završena vznikem dopravních
zácp, což je jistě velice prospěšné. Perverze kulminuje hádkami nervózních
řidičů a aktivistů posedlých komplexem spasitele, které poskytují aktivistům
uspokojení a pocit nepostradatelnosti. Posláním DBA není cokoliv prospěšného,
zejména jeho závěrečná fáze staví na konfrontaci a zlovolnosti.
Just give´m finger!
Letos připadá DBA na sobotu 22.9. Z toho lze vyvodit menší účast aktivistů
na tomto zoufalém špektáklu, nehledně na to, že nebude možné pozvat kanonenfutter
ze škol.
Já udělám následující:
Vyjedu za svým cílem, čím a jak budu chtít. Jsem přece svobodný člověk.
Pokud pojedu autem - a nejspíš pojedu autem, nenechám si vnucovat pocit
viny, protože k němu nevidím důvod.
Za volant usednu s vědomím, že aktivistů je málo, ale aut je moc. Aktivisté
to z mého chování asi vycítí.
Aktivistů je málo a tvoří skupiny, takže se jim vyhnu mimo jejich zónu. Ten hloupý jest, kdo se nechá nachytat od blbce.
Kdyby mě přesto nachytali a uvázl jsem v koloně, nenechám se vytáčet
a budu je ignorovat, jako ignoruji jiný póvl.
Náš nezájem je pro ně největší metla.
A co vy?
09.09.2007 D-FENS