D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Do práce autem ekonomicky
    (ze dne 17.04.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 17.04.2011 22:18:30     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Úhel pohledu
    Ono samozřejmě to je striktně ekonomický pohled, ale většinou člověk vybírá díky kombinaci více faktorů. Jenom pát bych nastínil
    - využití auta - je to auto jediné v rodině - nebo je v rodině druhé pouze pro dojíždění do práce a někdo tam má větší auto. V prvním případě budu volit něco většího (sem tam se hodí něco převézt každému), v opačném případě, je-li v rodině např. kombík, tak klidně lajsnu miniauta.
    - spolehlivost, apod. - to je spíš o výběru značky, zase např. u Alf a třeba starších Fiatů je nutný být opatrnej
    - požadavky na jízdu - jsou lidi, který prostě malej motor nezkousnou, protože chtěj mít něco výkonnýho, apod.
    - další požadavky - hlavně u ženské části populace nelze zapomenout na kruciální vlastnosti typu barva, tvar, zajíček za oknem (bez dvojsmyslů) apod.

    Osobně bych bral miniauto v maloobjemovým dieselu - tyhle autíčka sice nebudou mít výkon, ale budou spolehlivý (většinou jde o diesely, ne turbodiesely), budou mít malý servisní náklady a hlavně takový saxo s 1,5D je bez větších problémů schopný jezdit za 4,5-5l/100km. (Saxo 1,1 jezdí tak okolo 6-7l/100.)

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 06:56:53     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Úhel pohledu
    No ja nevim, je jakykoli diesel vhodny na tyhle kratke popojizdecky? Vzdycky jsem me za to, ze diesel je vhodny na dlouhe trasy, protoze kratke jizdy u kterych se ani nestaci zahrat mu prilis neprospivaji a snizuje to hodne jeho zivotnost (a tim vyznamne zvysuje naklady na udrzbu).

    PS: Ted vubec nemluvim o tom, ze ja sam jsem obecne odpurce dieselu v osobnich autech, ale to uz neni tolik o faktech, jako spise o pocitech ...

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 12:12:44     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Úhel pohledu
    Pokud jsem informovanej, tak Saxo s dieselem je klasickej litinovej motor, kde pozdější neduhy TD moc nehrozí. Bavil jsem se s jedním kolegou, který ho měl jako firemní a takhle po pojížďkách po městě si ho nemohl vynachválit (nájezd někde okolo 250t a šlapal, jako hodinky).
    Obecně bych se u těchto starejch dieselů toho moc nebál. Ten motor má jasnou nevýhodu jinou. Je to relativně těžký a dost líný. Ale na 10km dojezd si myslím, že ty pozitiva převažují.

    Komentář ze dne: 17.04.2011 22:21:35     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:E85...
    Cokoliv hliníkovýho v motoru(co přichází do styku s palivem), palivový čerpadlo který nepočítá s vodivou kapalinou a hadičky, který nepočítaj s ethanolem z tohodle rozhodnutí nadšený nebudou...

    Obecně i "moderní" paliva s příměsí ethanolu se už blížej limitům toho, co výrobce doporučuje...
    Dokud na to motor není stavěnej, E85 (i směsi 1:1 s Naturalem) bych se vyhnul...

    Komentář ze dne: 17.04.2011 22:28:29     Reagovat
    Autor: mraziCZech - mraziCZech
    Titulek:dodatek
    k té 4) kategorii bych měl dodatek, že starší 1.9ky mají spotřebu spíš do 6 litrů... typicky se spotřeba např. u pežožabožroutů 205/309 atp. pohybuje okolo 5 litrů (jízda 20km do města a po městě)

    Komentář ze dne: 17.04.2011 22:32:06     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:
    Pokud by šlo jen o spotřebu, tak mám výbornou zkušenost s Renaultem Megane Grandtour II. generace. Koupili jsme to ojeté, s odpočtem DPH to stálo zhruba 150000,- (což je teda mimo limity ve článku ale po jiný zkušenosti bych si ještě starší auto už nekoupil)- No a s tímhle autem jezdím s kombinovanou spotřebou s převahou jízdy po Praze za 4,5 litru nafty na 100km. Jako brzda provozu se necejtim, je to kombík, kufr větší než sen českých rodin Octavia, takže v tomhle směru jsem fakt spokojenej.

    Do příští zimy uvažuju o nezávislým topení, abych omezil studený starty a trochu motoru ulehčil.

     
    Komentář ze dne: 17.04.2011 22:32:43     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Re:
    jo a objem motoru je 1,5litru.

    Komentář ze dne: 17.04.2011 22:42:15     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Fascinuje mne,
    jak všichni jezdí z autem do servisu. Pokud mám vůz v ceně cca 15.000, Kč na LPG, zajišťuji si opravy ve vlastní sociální síti, per boga. Systém LPG je (alespoň ve starších modelech) velice spolehlivý a nikdy nenechá člověka viset - stačí jenom občas použít kontaktol. Z toho jsou v servisu v řiti, protože třeba mého Formana karbec nemají na co napíchnout...

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 21:59:49     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Fascinuje mne,
    Tak to pak neni servis, ale banda diletantu...

    Komentář ze dne: 17.04.2011 22:44:19     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:
    Já jsem do práce před přidělením služebního jezdil s VW Polo 1.9 D 47kW a spotřeba v pohodě kolem 4l /100km. Bohužel, jízda za tyto náklady vyžadovala nepřesáhnout 90 km/h a když to jezdíte každý den 20 km tam a 20 zpět tak je to děsná otrava. Navíc jsem bydlel vedle autobusáku a firma taky takže jsem jezdil autobusem a za tu 1/2 hodinu jsem si přečetl noviny.

    Ono se opravdu ekonomicky jezdit dá, s dieselem pod 4 litry v pohodě, ale třeba mě to za ty nervy nestojí.

    Komentář ze dne: 17.04.2011 22:54:11     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:..já jsem se
    na dojíždění do práce autem vysral, neb na to nemám love. Auto nyní stojí a používám ho jen k dopravě těžkých nákladů.. Pravda parkovné 4 litry za rok je dost, ale co se dá dělat.. každou chvilku běhat do depozitu s SPZ nechci a auto sem tam potřebuji.. taxík a stěhovák by vyšel dráž.. Když koukám kolem, tak i kdyby litr paliva stál 200, tak si lidi budou vozit prdele i pro kravinu sem-tam pořád dál..jsou prostě lenošní..

     
    Komentář ze dne: 17.04.2011 22:58:05     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: ..já jsem se
    Ale houby, jen jejich cestovatelské potřeby nekorespondují s možnostmi MHD.

     
    Komentář ze dne: 17.04.2011 23:01:57     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Re: ..já jsem se
    ..nezdá se mi, že by v sobotu a neděli odpoledne nekorespondovalo MHD v Brně lidem z města.. a silně pochybuji, že v tu dobu jezdí víc jak 20 000 lidí z okolí Brna do práce..

     
    Komentář ze dne: 17.04.2011 23:08:36     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: ..já jsem se
    Tak nevím jak v brnisku, ale v Praze je cestování o weekendu pomocí MHD neuvěřitelné utrpení. V so-ne se obvykle někam přesouvají lidé kteří a) pracují ve směnném provozu b) jedou za zábavou či koníčky. V obou případech stojí MHD za velký šišatý.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 07:05:02     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: ..já jsem se
    Treba tento konkretni muj vikend vypadal takto:

    Pa odpoledne - odvoz deti k babicce do sousedniho mesta
    So odpoledne - nakup v Makru v sousednim meste, vecer prace u zakaznika
    Ne cely den - odvoz zbozi a prace na ucebne jedne ZS v sousednim mestecku, vecer odvoz deti od babicky ze sousedniho mesta (na druhe strane od mestecka)

    Kde tam vidis prostor pro MHD?

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 15:03:28     Reagovat
    Autor: RCJ - RCJ
    Titulek:Tam je prostoru :-)
    Třeba nákup v Makru - ideální pro MHD :-)
    Vlak JBC -LBC Rochlice 14:22 - 14:45
    Bus LBC Rochlice - Doubí 15:27 - 15:32
    Hodina na nákupy v Makru a jedeme zpět
    Bus Doubí - Rochlice 17:03 - 17:08
    Vlak LBC Rochlice - JBC 17:27 - 17:42
    Kolik bude ale ta sranda stát to nevím :-)

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 23:48:54     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: ..já jsem se
    Cesta do prace/z prace, jeji cena:

    Autem 15 min / 10 min, <0.5l LPG = <8.50kc
    MHD 44 min / 50-60 min, 25kc tusim, jestli to zase nezdrazili
    Pesky 46 min / 46 min, 0kc

    Nez MHD uz vychazi lepe jet na kole, kde je cesta do prace 15 min, ale z prace by vysla nekam ke 30 (je tam kopec). A to ani jedno z mist neni z hlediska MHD povazovano za problemove.

    Znam i mista, kde je cesta pesky 2x rychlejsi, nez MHD.

    Prazska MHD je zajimava hlavne, kdyz clovek (nejlepe ve spicce) projizdi z jedne strany mesta na druhou pres centrum metrem. V ostatnich pripadech se vetsinou nevyplaci bud casove, nebo finacne. Nejhorsi je objizdet Prahu dokola.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 16:23:33     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: ..já jsem se
    Znám i takové, jejichž cestovatelské potřeby by s MHD korespondovaly velmi dobře, ale "přece nepojedou sockou".

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 22:54:06     Reagovat
    Autor: Standa - standa
    Titulek:Re: Re: Re: ..já jsem se
    Dokud je provozovateli MHD lhostejná přítomnost aromatických dědků, kteří si pletou sedačku v tramvaji s latrínou, svého hanlivého názvu a neochoty lidí s ní cestovat se nezbaví.

    Od té doby, co jsem v MHD sedl do sedadla, ze kterého na mne začala vytékat nevábná ukrutně páchnoucí tekutinou, již chápu plný význam slova "socka".

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 00:01:40     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: ..já jsem se
    No jiste. A ti co "prece nepujdou do divadla v teplakach" taky urgentne potrebuji rozkulacit, ze ano?

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 00:25:02     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ..já jsem se
    ale no tak, na to už máme recept. Když budou chtít zaměstnanci do divadla, odhlasují si to na schůzi ROH, fabrika najme autobus, ROH zaplatí lístky a všichni kolektivně hezky pojedeme za zábavou, co je na tom špatnýho, kdo potřebuje auto? ;-)

     
    Komentář ze dne: 24.04.2011 21:24:12     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ..já jsem se
    Joo, to je dobrý recept.
    Pokud jsem si koupil předplatné do divadla, jezdil jsem obvykle autobusem. Člověk si mohl dát o pauze dvojku vína, po představení si břed východem z divadla sedl do autobusu a nechal se odvézt prakticky před dům. Velmi pohodlné.
    Kupodivu, žádné hlasování, žádná fabrika, žádný roh tam nefiguroval.
    Prakticky všichni spolucestující auto vlastnili.

     
    Komentář ze dne: 24.04.2011 22:20:47     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..já jsem se
    děkuji za náhled do života senochrupa. U nás ve městě je nemožné jet autobusem do divadla. Minulý týden jsem byla ve státní opeře, nějaký autobus tam stál, ale ten byl z Německa, takže velkou oklikou bych se tam autobusem dostala určitě. Ve městě si můžeš vybrat mezi autem/taxíkem/MHD. MHD nebývá nejlepší. Autem problém s parkováním, snad jen národní divadlo má podzemní parkoviště. Ideálně vychází taxík, můžeš si i tu dvojku dát.

    Komentář ze dne: 17.04.2011 23:35:59     Reagovat
    Autor: evlo2 - evlo2
    Titulek:Souhals
    Velmi informativni clanek - shanel jsem auto ke stejnemu ucelu, slo me o extremne nizke naklady, udelal jsem podobne srovanani jako autor. Vyslo mi saxo diesel (na ax jsem fak nemel povahu).

    Komentář ze dne: 18.04.2011 01:11:22     Reagovat
    Autor: Jimmyx - Jimmyx
    Titulek:Skútr
    Pokud má být cílem doprava jednoho člověka do práce vzdálené cca 10km a v rodině už nějaké auto je, tak zajímavou alternativou může být pořízení skútra. Na skútru se dá v ČR jezdit cca 8-9 měsíců v roce a skútry s motory 125 - 300 ccm mají spotřebu v rozmezí 3-4 l/100km a některé modely i méně ale zároveň už jsou dost silné aby nepřekáželi v provozu na rozdíl od 50tek. Pozitivní bonus dojíždění na skútru je stabilní dojezdový čas téměř nezávislý na provozu a negativní bonus je že člověk několikrát do roka zmokne. Samozřejmě je nutné mít auto pro případ odvozu více lidí nebo větších věcí, ale pokud se jedná o jízdy do práce, tak skútr v drtivé většině případů postačí.

    Pokud projde nový návrh zákona, kterým všichni držitelé skupiny B dostanou automaticky povolení řízení skútra do 125 ccm, tak by se tato varianta obešla i bez nutnosti rozšíření řidičáku na skupinu A.

    Komentář ze dne: 18.04.2011 07:46:51     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    ale při nájezdu 5000 je spotřeba naprosto nezajímavá, tedy pokud si auto nepůjčujeme od chlebodárce za cenu spáleného paliva. kdysi u felicie jsem si vedl notýsek, a vyšlo mi, že náklady na palivo byly okolo 35 procent ceny kilometru. musíme v ceně kilometru rozpouštět pokles tržní ceny vozidla (nejlépe rozpočítaný do jánevimkolika let s nějakou roční cenou peněz řádu tří procent), náklady na spotřební materiál (olej, pneumatiky, brzdovka, destičky, žárovky, výfuk, gumičky stěračů...), náklady na servis (neděláme si vše sami v garáži jako koníček a tedy za nulu, ale stejně si tu a tam něco musíme koupit, třeba klíč na svíčky), náklady na STK, měli bychom teoreticky zohlednit míru rizika krádeže (což těžko vyčíslíme, ale něco se prostě krade a něco nekrade), míru rizika poškození opilými mládežníky (nebo závistivým sousedem), a cenu kterou pro nás představuje spolehlivost dojetí automobilu (jestli když auto klekne stačí zavolat "sorry Venco, dorazím pozdějc", nebo jestli se pozdním příchodem vystavujeme riziku vyhazovu a podobně).

    a na konec těch keců: levné auto na nájezd 5000 km ročně pro ježdění do práce vybíráme nejlépe tak, že se porozhlídneme ve své sociální síti (strýčkové, sestřenice, sousedé, kolegové) a bereme to co je pojízdné, s informacemi a od slušného člověka, na značce vozidla, palivu, objemu motoru a dalších zbytečnostech prakticky nezáleží.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 12:10:43     Reagovat
    Autor: Mira-M - Mira-M
    Titulek:Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    Pod tohle se podepisu.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 16:06:26     Reagovat
    Autor: Termit - Termit
    Titulek:Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    Není ani moc potřeba složitě počítat. Stačí se podívat na vyhlášku MF, kolik se účtuje za použití soukromého vozidla ("cesťák"). V současnosti to je 3.70Kč/km + cena paliva při průměrné spotřebě. Je to samozřejmě zprůměrované přes všechny možná auta, ale v zásadě to odpovídá.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 16:22:11     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    No, pamatuju dobu, kdy to bylo 3.90 a chvili dokonce 4.10 Kc/km. Je potreba trochu kouzlit se spotrebou, aby to bylo zajimave ;-)

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 16:33:52     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    Jak se dá kouzlit se spotřebou? V tom cesťáku se snad bere spotřeba podle techničáku, ne? Pak jedině zfalšovat techičák.

    S čím se dá kouzlit, je druh paliva, pokud má auto přestavbu na LPG - dá se jezdit na plyn a do cesťáku psát benzín.

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 07:24:07     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    dá se koupit téměř nepojízdný mnohaválec mnohalitr a ten nechat spát na dvorku, nebo mít jenom papíry k výšezmíněnému a jezdit favoritem na plyn nebo vlakem a vykazovat dvacetilitrovou spotřebu dle techničáku. je to takové drobné prasečkářství, je na rozhodnutí každého jestli je dobrej nápad okrádat chlebodárce.

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 07:51:06     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    To je dost komplikovaný a dá se na to lehce přijít. Navíc by šéf nemusel souhlasit s tím, aby zaměstnanec jezdil na služební cesty vlastním autem s kurevskou spotřebou, protože to firmu stojí nějak moc peněz.

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 07:58:22     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    ale jo, snad jsou i jiné finty. komplikovaný nekomplikovaný, kvůlivá pár tisícovkám měsíčně se dopouštět podvodu na někom kde mi dává práci se mi tak nějak lehce příčí.

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 08:21:19     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    Tak nemusi vzdy jit o okradani zamestnavatele. Jednak takovy cestak je proste regulerni nakladova polozka v jakemkoli ucetnictvi (je-li cesta samotna dostatecne zduvodnena), cili je to vhodna metoda i pro podnikatele a zivnostniky, druhak s necim takovym zamestnavatel muze byt srozumen a muze to byt opet danova optimalisace casti prijmu.

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 08:42:06     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    to pak jo. ale vždycky když od chlebodárce dostanu na vánoce nějakou přiblblou poukázku na něco s argumentací o daňové optimalizaci tak mám chuť jít vystřílet finančák, parlament a většinové voliče. no to jsem si pěkně poplakal,

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 14:49:37     Reagovat
    Autor: vaio - vaio
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    Ale samozřejmě že to je okrádání zaměstnavatele. "To si dáš do nákladů" je jedna z nejtypičtějších vět vohnoutů (hodila by se i do definice DF). A vohnoutům se špatně vysvětluje, že co nesežerou náklady je zisk nebo ztráta, zkrátka hospodářský výsledek.

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 15:11:22     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    Jestli správně chápu Roota, tak cesťák je prostředek jak vyplatit zaměstnanci odměnu, kterou může dát zaměstnavatel do nákladů bez nutnosti odvádět státu daň a výpalné sociální a důchodové. V praxi jsem tento systém viděl a zažil mnohokrát. Jistě lze použít jen tam kde je taková domluva mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem možná.

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 22:35:54     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    K tomu mám sice ideální auto, ale jsem líný vést knihu jízd, tak to řeším povoleným paušálem 5000 měsíčně, do kterého se sice nevejdu, ale zas neúřaduju. Provozuju 3.5 l šestiválec, tak si myslím, že by to dělalo zajímavá čísla ročně.

    Ekonomiku provozu jsem postavil na tom, že mi umřelo předchozí auto a potřeboval jsem rychle nové a ne příliš historické vozidlo s určitým komfortem na který jsem si zvykl.

    Rozdíl v ceně obludy oproti autu nižší střední třídy v slušné výbavě byl v ceně nákupu 120 tisíc korun. Náklady na zprovoznění činily 10 tisíc korun. Tak mám nějakých 110 tisíc na to, abych je utratil za benzín.

    Spotřeba ve městě 18 litrů, mimo město 10 litrů. Je to asi dvojnásobek běžného auta. Tak mám 4 roky na to, abych vyjezdil naspořenou částku. Jezdím málo, asi 12 tisíc km za rok.

    Předpokládám upgrade tak za dva až tři roky, nyní obludě táhne na 9. rok.

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 07:40:31     Reagovat
    Autor: vltava - vltava
    Titulek:Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    Pro zajímavost, němcům účtuji 16 centů / km.

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 18:19:40     Reagovat
    Autor: Erich - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: spotřeba a pojištění odpovědnosti jsou pěkné
    30 centov je to. Plusminus to tu zodpoveda skutocnym nakladom na kilometer.

    Komentář ze dne: 18.04.2011 13:04:45     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Před rokem
    Nedávno jsem k tomu něco málo napsal, pod článkem se objevila i zajímavá diskuze s dalšími příklady, přínos zvláště té diskuze by mohl být větší než tohoto článku.
    http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010030102

    Komentář ze dne: 18.04.2011 18:19:27     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:
    Ja mám zatiaľ potrebu jazdiť len do školy cca 20km vzdialenej, čiže 40km denne. Jedna cesta autobusom vyjde 0,60€, ja okrem seba beriem vždy ďalších ľudí, ktorí tiež majú rozum a nechcú cestovať preplnenou MHD a vyberiem od každého 0,50€ za jazdu, čo je 4€ denne, Cena plynu je 0,7€, spotreba stála nieje, cca 7,5-9l plynu. Osobne vidím celkom dobrú možnosť aj vo Favorite (event. Felde) na plyn, to auto je jednoduché, poistka 75€ ročne. Závady sú zatiaľ minimálne, rôzne netesnoti, fúka okolo okniec (nezateká) a čo sa týka plynu, mám systém Lovato a nieje žiaden problém. Koniec koncov, chystám sa napísať článok o tom, ako na tom Favorit vlastne je.

    Komentář ze dne: 18.04.2011 19:13:28     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:LPG
    Wartburg 1.3 tourist, motor VW Polo 1272ccm, smesovac pred karburatorem. Z cca 90% jezdim na LPG od nejlevnejsi benzinky v okoli, z 98% na 3 nejlevnejsi. Zadny problem. Startuje na LPG i v -12degC. Na benzin jel naposledny pred 11ti mesici.

    Hyundai Lantra, 1.6 16V, 4 vstriky. cca 1/3 - 1/4 najezdu oproti W1.3 (predelana pozdeji). 90% u nejlevnejsi benzinky a uz se cistily vstriky a menily filtry (pekna palka). Dostal jsem seznam benzinek, kde mam tankovat se slovy "do toho wartbugra si lejte co chcete, ale sem radsi ne, at to zase necistime". Bonus - startuje zasadne na benzin a prepina se az po zahrati, takze ujet v zime 5km znamena ujet 4km na benzin a 1km na plyn.

    Spotreba obou vozu je +- stejna.

    Obe auta predelavala stejna firma - rozdil je v technologii. Odpoved na to, ktery z vozu je vhodnejsi k dojizdeni do prace je myslim zrejma i bez zjistovani cen nahradnich dilu.

    Ocekavam, ze podobnou slouzbu jako Wartburg 1.3 by vykonalo i mnoho dalsich vozu z konce osmdesatych let, ja ho kupoval v domeni, ze se bude jednat o stejne kvalitni vuz, jako jeho dvoutaktni predchudce. Faktem je, ze ma obrovsky kufr.

    Komentář ze dne: 18.04.2011 23:15:14     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:hmmm...
    ... Audi 80 1.6D nebo 1.6TD >>> kasle v pozinku, cena ND minimalni, motorovej najezd kolem mega, cena kolem dvacky za porizeni... spotreba 7L vypalenyho rostlinaku ... tohle netrumfnou ani LPGckari :) ... a do motoru vede jeden jedinnej drat (kterej ani neni treba) ... to nezkurvi ani ten nejvetsi lempl :) ...

    Komentář ze dne: 19.04.2011 13:36:20     Reagovat
    Autor: Poofy - Poofy
    Titulek:Peugeot 106 1.5D
    Zajimavy clanek, pred necelym rokem jsem resil podobnou vec. Prestehoval jsem se do kladna a moje Subaru Impreza GT neni prilis vhodny vozitko na kazdodenni dojizdeni do prahy. Po delsim zvazovani jsem vyradil male benziny ktery se museji vic tocit a ta spotreba neni pak nic moc ani lpg, ktere by v mem limitu (30-40tis) delalo asi jen problemy. Poridil jsem Peugeot 106 1.5D z 1997, vymenil sem mu hned rozvody, olej. Auto jezdi v lete za 4,0-4,5l/100km v zime 4,5-4,9l/100km. zatim naprosto bezproblemove, jezdime kladno-stodulky ve dvou je to 25km = cca 40kc pri dnesnich drahych cenach. Autobusem to stoji stejnych 40kc, ale my jezdime v aute dva. Zadna raketa to neni po dalnici jedu 100-120km/h ale na vyblbnuti mam druhe auto. Jeste zajimavy poznatek, byl jsem s tim v rakousku a na naftu od BP byla spotreba pri ceste zpet 3,6l/100km o tom si muzu v cechach nechat jen zdat.

    Komentář ze dne: 19.04.2011 15:43:25     Reagovat
    Autor: pafka - Neregistrovaný
    Titulek:jednoducha matematika
    V mem pripade je to velmi jednoduche. Cestovani autem: kazdy den = 106km (53 km do prace, 53 km z prace). Tydne = 530km, za kvartal (pro jednoduche pocty 4 tydny/mesic, 5 pracovnich dnu/tyden) to cita 6.360 km. Prevedeno na finance (Mondeo, 2.0 diesel, spotreba 6.2l/100km) = 13.210 Kc za kvartal (33.50 Kc/litr). Je to jen spotreba, zadne pojisteni, zadne ruceni, zadna amortizace atp. MHD za totez obdobi = 2.920,- Kc. To je OpenCard (1.480,-) + doprava ze vsi do mesta a zpatky (12 + 12). Pokud bych tedy mel dosahnout stejnych nakladu za auto, a znovu rikam ze jen za PHM, pak by to musela byt spotreba 1.4 l/100 km. To mi neprijde moc realne bez ohledu na jakekoliv typy PHM a na trhu dostupnych vozidel...

     
    Komentář ze dne: 19.04.2011 22:47:44     Reagovat
    Autor: Standa - standa
    Titulek:Re: jednoducha matematika
    Když jedete MHD, ostatní se na vás skládají ve formě daní. Konkrétní DP Praha dostává dotace 11 miliard Kč ročně. To znamená, že každý Pražan přispívá na provoz MHD průměrně 2134Kč za kvartál.

    Když jedete autem, daň naopak platíte, ve vašem výpočtu dělá spotřební dani za benzín 4318Kč.

    Dále je zde ještě 11% rozdíl v DPH v neprospěch auta.

    Když tato čísla vezmete v úvahu, zjistíte, že ve skutečnosti jsou náklady na individuální dopravu (s jediným člověkem v autě) a MHD prakticky srovnatelné, se dvěma osobami v autě pak individuální doprava vyhrává na celé čáře.

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 14:26:00     Reagovat
    Autor: Siky - Siky
    Titulek:Re: Re: jednoducha matematika
    Jeste bych do vypoctu zahrnul usporeny cas. Napr. v mem pripade usetrim individualni dopravou denne 1-1,5h a cenim si toho vice, nez cca 100,- o kterou me vyjde denne doprava draz.

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 14:44:51     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: jednoducha matematika
    Časová úspora se může dost měnit, většinou to asi bude ve prospěch individuální dopravy autem, ale jsou i případy, kdy auto nemá šanci. Taky čas například ve vlaku se dá využít k práci (nebo třeba ke čtení, spaní), zatímco za volantem moc ne.

    Komentář ze dne: 20.04.2011 13:15:06     Reagovat
    Autor: honza zzr - Honza
    Titulek:
    Jen ve zkratce:
    - Přestavbová sada na používání Ethanolu E85 - řídící jednotka s kompatibilními koncovkami kabelů pro konkrétní značku a typ auta stojí 7.000 (6 tkč jednotka + 1 tkč montáž)
    - lze tankovat E85 za 25,50 Kč/l => úspora na 42 l nádrži mýho P206 je 400,- Kč => návratnost max. za 9.000 km...a stát neuvidí ani korunu spotřební daně z paliva.

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 13:31:29     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re:
    Ve služebním rendlíku mixuju (poměr vyloženě od oka) N95 a E85 už nějaký čas a krom lehoučkého nárůstu spotřeby jsem si nevšiml nějakého problému. Je tedy vůbec nutná instalace té dodatečné ŘJ?

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 14:05:09     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    - Pokud bys jezdil jen na mix 1:1, tak nemusíš nic řešit. Já zatím jezdím stejně, ale jednotka už je objednaná...
    - Na 1.6 16V se mi zvedla spotřeba asi jen o 0,5 l/100km, ale motor jede subjektivně líp než na benzin.
    - Pokud bys chtěl jezdit jen na ethanol, ŘJ potřebuješ kvůli motomanagementu, který je stavěnej na měření hodnot vycházejících ze spalování benzínu s "lambda" = 14,7. Ethanol má 6,1, což je důvod chybového hlášení lambda-sondy, pokud máš ehanolu nějak výrazně víc než N95.
    - Ježdění na ethanol = vyšší výkon a trochu vyšší spotřeba, protože ethanol je výhřevnější.

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 15:07:56     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Re: Re: Re:
    Etanol je méně výhřevný, proto vyšší spotřeba. Vyšší výkon pouze pokud zvednete kompresi (využijete vyšší oktanové číslo). Co na vodivé palivo řekne palivové čerpadlo? Co řeknou hadice? Na mém čopříku řekly "sákneme" a to byly půl roku namontované Semperity, ne původní čínské.

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 15:28:10     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Anžto je to služební rendlík, se kterým drkotám převážně po rozmlácené Praze a blízkém okolí, občas na stavbě (když už děláme nějakou novostavbu), tak nějaké hadičky neřeším, protože je ta mrcha stejně dvakrát do roka v polepšovně. Cenu paliva řeším, jednak jsme malá firma, druhak mě pricipiálně sere tlačit zbytečný prachy státu.

     
    Komentář ze dne: 22.04.2011 17:39:13     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    + vyšší oktanové číslo (109) způsobí, že palivo není náchylné k detonacím -> jednotka posune zápal blíže k horní úvrati.
    + protože E85 má "lambda" 6,1 a N95 14,7, tak upravená jednotka stříkne do válce tolik paliva, aby se srovnal potřebný poměr množství vzduchu a paliva (tzv.lambda)., protože jinak by tam byla extrémě chudá směs. proto je vyšší spotřeba.
    + větší výkon je pak dán jednak tím, že E85 ochlazuje spalovací prostor daleko více než N95 a tím zvyšuje účinnost motoru...a druhak zvýšenou kompresí. ve stejném válci je díky druhému/prodlouženému vstřiku více paliva, které je (jako každá kapalina) nestlačitelné -> vyšší komprese při zážehu.
    ---------------------
    co je to "vodivé palivo"...a co s ním má co do činění čerpadlo?
    neoprenové hadice na E85 neřeknou ani popel.

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 13:44:38     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re:
    To je osvobozeno od spotřební daně i těch 15% benzínu?

     
    Komentář ze dne: 20.04.2011 14:53:56     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Ano. Ethanol E85 (jako mix lihu a benzinu N95 v poměru 85:15) je jako celek osvobozen od spotřební daně a auta jezdící na E85 dokonce i od silniční daně.

     
    Komentář ze dne: 22.04.2011 17:59:52     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    Pokud se nepletu, tak z těch 15 % benzinu ve směsi E85 zaplatíš spotřební daň normálně. Bude nižší, ale nulová ne.

    Je pravda, že pro Tvoje auto je to asi optimální řešení, protože přestavba na ještě levnější LPG by se Ti u takového prcka vracela podstatně déle a navíc bys při ní totálně zabil i ten zbytek kufru, co tam máš (nebo bys mohl dát jen malou nádrž místo reservy).

     
    Komentář ze dne: 24.04.2011 14:04:30     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Nevím, jestli myslíš C1 nebo CC 8o)

    LPG do C1 nemá smysl, protože ten se zazunkou jezdí po městě za 5l/100km...a CC by mohlo nést nádrž jen v kufru, protože místo vany na rezervu je tam plechový "špalek" na kterém jsou uchyceny výztuhy podvozku. Auto rezervu prostě nemá už od počátku a mělo dokonce i jakousi výjimku a výrobce dodával "antipíchavou sadu" ke každému kusu gratis.

     
    Komentář ze dne: 24.04.2011 15:58:22     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re:
    šla by válcová nádrž do kufru, ale při životnosti auta kolem 200 tisíc ho máš buď v záruce a nesmíš ho předělávat, nebo se to s ohledem na cenu předělání a celkovou životnost nevyplatí.

     
    Komentář ze dne: 24.04.2011 17:56:58     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Nesla.

    Komentář ze dne: 01.05.2011 13:39:49     Reagovat
    Autor: Reski - Neregistrovaný
    Titulek:Corsa B 1,7D
    Jen se podělím o zkušenost s malým dieslovým autem. Jezdím s Corsou už 7 let. Je to diesel bez turba. Objem motoru vypadá výborně, ale výkon je malý - cca 40kw. Denně najedu tak cca 40-50 km (práce). Za tu dobu co jej provozuju, jsem neměl žádnou poruchu. Vyměnil jsem pouze díly, které se opotřebovávají. Spotřeba se drží stále na krásných 5,5l. Stejným dechem ale musím dodat, že motor je velmi těžkopádný a za plynem se mu moc nechce. Prostě vše má rub a líc. Provoz je dle mého soudu velmi ekonomický, který je vykoupen línějším projevem vozu.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.