|
koupit si jaguara znamena mit i na jeho servis. draha sranda
|
|
|
Servis je ted kapitola sama pro sebe... Importer je ve stavu klinicke smrti, a tak vas za zarucnim servisem ceka vylet nach Dressden nebo Wienn. Ja tam jedu oslavit spolecnych 20k km s kocourem pristi mesic. Jinak co se zminenych cen tyce, neni to az tak tragicke.
|
|
Auto pěkný, recenze ovšem strašná! Za 4 - a to jen za snahu...
|
|
|
Taktéž. Když jsem se ve třetině dosti únavného louskání dobral k tomu, že si autor ono auto konečně koupil, na další rozplétání humorných zkazek už mi nezbyly síly, takže jen předpokládám, že tam o tom autě skutečně nějaké to slovo padlo - ovšem jisté to není. Propříště bych radil méně vtipů a více faktů na menším prostoru.
|
|
|
Jen slabost pro krásná auta mi zabránila v nejhorším hodnocení článku :-(
|
|
|
Taky sem skoncil asi v 1/3 dal to proste nejde. nemam dost sil.
Gratuluji autorovi k porizeni mondea a at mu dela jen radost.
Jen by me zajimalo zda na to bude servis stejne levny jako na mondeo nebo zda se priplaci za cicinku na krabickach s dilama?
|
|
|
Já jsem to teda proletěl celý, ale dohromady jsem taky nepřečet víc než 1/3. Nějak jsem nezachytil, jestli jsou v článku vůbec nějaký informace o tom autě, co je v nadpisu ;-)
|
|
Jestli je to to auto (Xtype), co jsem jednou, jen tak ze zvědavosti prolejzal, tak to bylo Mondeo s vnitřkem, kde se snažili odborníci použitím jiných a luxusně vypadajících materiálů od Mondea odlišit, s karoserií která se snaží svými tvary odkázat na své slavnější předchůdce ale kde mezery u dveří a blatníků spíš odkazují na sedmdesátá léta v Togliatti. A podvozek se svůj Fordí původ skrýt ani nesnažil, no a klíč, klíč i když v podstatě není pro provoz auta důležitý, tak ten by byl pro mne důvodem, proč bych v tom jaga vůbec neviděl.
Panebože ale jestli to auto máte rád, a z článku to přímo prýští, neberte má slova vážně a užijte si ho! Hodně příjemných kilometrů, člověče.
|
|
Já to nedokázal dočíst, sorry.
Skončil jsem u těch špér. Jak to bylo myšleno? Jaguár měl uzávěrky diferenciálů, nebo co?
|
|
ale jen k samotnému začátku, jestliže ten Jaguar nemá nějakou individualně dělanou karoserii může být max. "sedan" a nikoli "limuzina".
|
|
Mě se to líbilo, i když to pravda mohlo být kratší:-)
|
|
Recenzí to snad ani nejde nazvat, ale k dlouhé koupeli to bylo docela humorné čtení, ačkoli víceméně jsem se bavil na autorův účet. Když nic jiného, tak by dospělý očkovaný běloch měl rozlišovat od sebe diferenciál a kardan :-) Boj se boj, autore, v tvém autě diferenciál JE! :D Zbytek snad ani nestojí za komentář, ať si jezdí každý tím, kam ho srdce táhne...
|
|
|
Jo a až budeš mít náladu zkazit si náladu, tak sloupni ty plastové prahy a koukni se pod ně :D
|
|
Že jsi ohmatal palubku, to se stane, ale že jsi kvůli srovnání ohmatával i "tužší okoralejší lejno", tak to tedy klobouk dolů.
Zvlášť když si představím, co všechno jsi asi ohmatal i mimo to :-D
Jinak je to místy trochu zdlouhavé, ale vtipné.
|
|
nešlo by to příště bez toho rádoby D-Fens newspeaku? Výrazy jako Boorseek, kchár, ftandemu už začínaj bejt poněkud ohraný a trapný a dávno už nejsou originální, natož vtipný.
|
|
Proč to musí být napsané tak třeskutě humorným stylem? Neříkám, že mělo být napsáno jen "Koupil jsem si Jaguara a jsem s ním spokojen.", ale tohle je fakt zu viel.
|
|
Fakt to nejde dát. Alespoň já toho nejsem schopen.
A ptám se nač kilometry textu, nucený a křečovitý styl ve jménu vtip nade vše???
Dávám za čtyři ze slitování, skončil jsem v první čtvrtině článku, nedá se to přelouskat, koutek mi necuknul přes všechnu podbízivou snahu autora ani jednou.
Dám radu - méně opisů, méně "vtipu" a více originality.
Tohle je slátanina a bohužel mám pocit, že čím dál více i standard.
Kopírování DFENS stylu se tady stává pomalu mantrou - je to trapné a bezinvenční.
1. DFENS je a bude jen jeden a bude to vždy poznat i bez podpisu pod článkem.
2: plagiát je vždycky marnost.
3. když chybí fantazie, nastupuje šaškárna.
|
|
|
Myslím, že tím třetím bodem jste podstatu této recenze vystihl docela trefně.
|
|
|
Souhlas, je to sbírka trapných a infantilních rádoby vtípků a přirovnání. On se tomu může někdo i smát?
|
|
Jako bych četl jiný článek, než většina diskutujících. Autor sice nešetřil e-papírem, ale přelouskat se to dá neb je to vtipné a částečné použití D-F stylu mi nevadí.
Pod předchozí (o něco lepší) autorovu recenzi jsem napsal, že stejné žihadlo rovněž pilotuji. Kéž bych to mohl učinit i tentokrát. :-)
|
|
|
|
Už jsem se bál, že se nikdo neozve. Taky se mi článek líbil. Přečíst ho mi nedělalo problém a konalo se několik výbuchů smíchu (Marks&Engels například). Takže fpohodě.
|
|
|
hodnotim "c", ale jen proto, ze jsem clanek cetl na trikrat (i diky samotne delce), takze mi to neprislo tak zdlouhave nudne.
ale. kdyby se autor odprostil od tech "vtipu" byla by to dobra recenze. takhle to hodntim dobre jen z toho duvodu, ze to je nezvykle auto
|
|
Me se to libilo, ani s delkou problem nemam, ovsem predchozi recenze na toho prtavyho pazouta se mi libila o neco vic.
|
|
Pánové a dámy, myslím, že styl psaní bychom mohli přejít bez hodnocení, no ne? Hlavně, že tu aspoň nějaké články jsou. A jak upozorňuje sám DFENS - "když se Vám to nelíbí, nečtěte to."
|
|
|
no, vždyť píšu že jsem se čtením skončil v první čtvrtině...
|
|
|
No když ti styl psaní výrazně ztíží ten článek vůbec přelouskat... co kdyby někdo prohnal text vypatlátorem?
|
|
Tragédie.Jedním slovem tragédie,zoufalá a rozvláčná snaha o recenzi auta,navíc s mnoha pokusy o D-fens styl(pyčo,to teď letí,ne?)
Sakra,já si říkám,proč se to tu poslední dobou hemží takovými příšernými články?Jinak gratuluji k pěknému autu,a ať dlouho slouží,ale takovýmhle stylem radši nepiš,je to hrůza,a nedá se to číst.
|
|
Já bych to tak tragicky neviděl, přečetl jsem si to rád a až do konce, ale celou dobu mi na tom článku něco nesedělo a až diskuze mi to osvětlila, takže podle mého názoru má autor slušně našlápnuto, ale měl by se příště vyhnout kopírování cizích stylů psaní, to se mu příliš nedaří.
|
|
Zdravím všechny ty, kterým se můj rooooozvláčný článek líbil. (A zdravím i ten početnější dav haničů i honičů; když čtete D-FENSe, nejste nepřátelé.)
Omlouvám se všem, kterým můj článek zabral dvě až osm hodin louskání (dle míry dyslexie), měl jsem asi důrazněji varovat ohledně jeho délky. Nutno ovšem dodat, že za nikým nestojím s AK-47 v ruce a kdokoliv mohl jakoukoliv pasáž beztrestně přeskočit. Pro někoho chutná omáčka, pro jiného zas hromada hoven (vynechme nyní z úvahy fekalomany). Beru to ale na vědomí, příště výrazně zkrátím. Halt vy dnešní mladí nedokážete udržet pozornost ani u dvouminutového videoklipu :-).
Ale dost obhajování se, proto nepíšu. Jen jedna poznámka: můžete mi říkat, že jsem zoofil, prznič malých holčiček, sociální demokrat a komunista říznutý zeleným lidovcem a nevím co ještě, ale neříkejte mi, že jsem plagiátor. "D-FENS styl" jsem používal ještě před nalezení tohoto webu a používám jej v neformální komunikaci s přáteli dnes a denně.
Teď k faktickým připomínkám. Jaguar "dvoulitr" FWD nemá diferenciál (pouze modely 2.5 a 3.0). Nepletu si diferenciál s kardanem, ani s převodovkou nebo cigaretovým zapalovačem, nepletu si ani jalovec s jalovicí, Schwarzeneggera se Schwarzembergem, a proto tvrdím: a ne a ne a ne. A tvrdí to i servisní manuál JTIS. Pokud se mýlím, tak mají lidi vod marketingu kurevský štěstí, že se o přítomnosti diferenciálu nedoslechl jejich vedoucí. Dostali by všichni výpověď, proč se o něm nevyskytuje ani jedna zmínka v reklamních materiálech.
Ještě slovo či dvě k dílenskému zpracování: V případě X-Type se jedná o zpracování, nikoliv zprasování (dle vzoru zprasení). Sám jsem sice napsal, že ne vše je úplně pynktlich, ovšem žádné Togliatti ani tagliatelle. Auto je solidně udělané a dovoluji si tvrdit, že nikde nebude "nestandardní" slícování ani po hození auta na boudu s mezipřistáním na anglickém dubu.
Končím a přepínám, ať ten komentář není ještě delší než článek.
Mějte se fanfárově!
|
|
|
No přijde na to, co bylo vlastně účelem článku. Seznámit čtenáře s tvým autem? Asi ne. Ono to nakonec nemá v nadpisu ani "test" ani "recenze" ani "zkušenosti".
S tím diferenciálem si děláš srandu? Pokud ne, co teda to auto má místo něj?
|
|
|
Kam a nač diferenciál u předokolky??
|
|
|
Hopsson a spol, to si děláte prdel? Auto bez diferenciálu? Nebo to snad myslíte vážně? Kristova noho, a jak by to auto bez diferenciálu asi zatáčelo? On ten diferenciál tam je i u předohrabu, ale schovaný v převodovce, víme? Ale být tam MUSÍ proboha...
|
|
|
Kdysi dávno jela nějaká paní ve škodě 120 a najednou jí to chcíplo a dál to nejelo. Zastavila u ní druhá paní s druhou škodou 120, že jí pomůže. Ta první otevřela vepředu kufr a prohlásila "já jsem asi ztratila motor", ta druhá otevřela u svýho auta dekl od motoru a prohlásila "já vám ho půjčím, já mám dva".
Jestli hopsson a spol nebudou podobný odborníci ;-)
|
|
|
|
To je možný, ale bavíme se o předokolkách, takže by museli asi couvat ;)
|
|
|
to je hrubost - vysmívat se nemocným spoluobčanům; nedostatek jódu se dá řešit např. přidáváním mořské soli do jídla.
|
|
|
Tak, tak..."předkokolka nemá diferák" je skoro tak dobrý jako "Audi není VW" 8o)
|
|
|
Clovece, ted tady pise, ze do nemocnych se nema kopat a ty takhle...
|
|
|
a kde ho ma? :D ... ja ho nikdy nevidel a proto tam neni :D ...
ale asi ma nejakyho extrem Jaguara na rovinky :D a do zatacek s piskanim kol a tendenci smykovat :) ...
|
|
|
Řeč byla o součástce diferenciál, kterýžto balvan železa se na jaguáru (mondeu) rozpadá. Jak správně připodokli někteří v tomto vlákně u předohrabu s příčně uloženým motorem je soustava kuželových kol plnící funkci diferenciálu součástí převodovky a pokud se tam vylámou zuby, jde doprdele převodovka. Avšak samostatný blok diferenciálu tam není a za tím si stojím. Složitější převodovka ano, diferenciál ne.
www.mecanicavirtual.org/images-diferencial/haldex-situacion.jpg
Mimochodem z nákresu je patrné proč je haldexová čtyřkolka s příčně uloženým motorem strojařsky úplně vedle.
|
|
|
Žvásty, prdy, milý pane. Diferenciál je zařízení, které rozděluje - laicky řečeno - výkon a točivý moment mezi hnaná kola podle jejich zatížení, a zároveň umožňuje autu zatáčet - každé kolo se točí jinou rychlostí. Takže pánové autore a hopssone - diferenciál tam JE, a jestli je to samotný blok, nebo je v převodovce, to už je podružné. Takže si stůj za čím chceš, ale diferák tam holt je :-)
PS: Asi by neměl psát recenze na auta každý, kdo má do prdele díru.
|
|
|
Opravdu v tom pánové mají slušný binec. Na jednom z našich aut je diferenciál součástí motoru, ne převodovky :-)
|
|
|
A když bude třeba autorádio nedílnou součástí palubní desky, bude zas někdo tvrdit, že "v tom autě autorádio není a za tím si stojím".
|
|
|
Čtyřkolka má dvě hnané nápravy a tudíž jednu sadu kuželových kolv převodovce a druhou na zadní hnané nápravě zavřené v mohutné ocelové krabici. Tomu bagu vzadu všichni automechanici říkají diferenciál a takhle ho koupíš i navrakáči. Až objednáš samostatný diferenciál na předokolku tak smeknu. Pošlimi ty doprdele díro part number diferenciálu na předokolku Jaguára. Když tam je určitě jde objednat.. Tedy autor chtěl říci, že dvojkolka má o jeden poruchový diferenciál míň. Vlez si pod čtyřkolku ze spoda a koukej.
|
|
|
A nechápe a ne ne a ne :-))) Pod názvem diferenciál si představuji (a nejen já, je to i v učebnici automechanika) soubor těch kol rozdělujících pohyb. Ta bedýnka, ve které ty kola jsou je skříň diferenciálu, pokud je diferenciál v převodovce, je tedy diferenciál uložený ve skříni převodovky. To jak si tomu říkáte na vrakovišti je vaše věc. A světe zboř se, čtyřkolka má diferenciály dva! To jsou věci co? Autor už to pochopil, ty pořád ne.
|
|
|
A další expert :( Čtyřkolka má standardně diferenciály, jak jsem psal v minulé zprávě, samozřejmě tři, dva by nestačily. Akorát tedy v současnosti se uprostřed často používají všelijaké viskospojky a jiné legrácky, protože fungují lépe, než ta ozubená kola; diferenciál to ale je furt, jen jinak technicky řešený.
|
|
|
Jistě, já myslel hlavně nápravové diferenciály, i ten, co tam podle hopssona není :-)
|
|
|
Já to chápu moc dobře. Tys akorát v prvním příspěvku namontoval druhý difereciál na zadek předokolky a teď žvaníš nesmysly. BTW. Místo mezinápravového diferenciálu bývá často jenom spojka. Levnější čtyřkolky mají na zadek jenom o něco víd do rychla převod, takže zaberou až při protočení předku. Až si budu nechat opravovat auto rozhodně půjdu za váma vy Fyzici.
|
|
|
Ale hovno, nic takového tu nikdo neříkal. Akorát ti všichni říkali, že jsi zmatenej. Nemá cenu házet hrách na zeď, tímto končím. A až si budeš nechávat opravovat auto, tak hlavně ať to není posranej diferák ty inženýre :-D
|
|
|
by mne zajímalo kde je mezinápravový difr u Lady Niva
|
|
|
http://forum.ladaklub.com/download.php?id=14475
Tady.
Doufám, že nablblá debata o diferácích je u konce.
|
|
|
jaajaj já hlava dutá, to jsem pomotal, ta bývalá služební ho měla, jen nešla vyřadit uzávěrka, už jsem se zorientoval, samozřejmě Childeater má pravdu
|
|
|
Ach jo, tak zase uveďme radio Jerevan na pravou míru.
Typická čtyřkolka má dva samostatné diferenciály na nápravách (Vaší odbornou terminologií "dvě mohutné ocelové krabice", na každé nápravě jednu), a něco uprostřed. To uprostřed už je řešeno různě podle konkrétního vozu, např. u mne je to visko kombinované s redukční převodovkou, jinde to může být klasický deiferenciál, samostatný nebo kombinovaný s redukčkou, atd atd, ale ty dva diferenciály vpředu a vzadu jsou v podstatě všude.
|
|
|
Ještě jeden odkaz na wikipedii. Je tam popis i nákres diferenciálu z čeho se skládá. Chybí tam akorát ten ocelový bag :-)
|
|
|
http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci%C3%A1l_(mechanika)
|
|
|
Jen piš. A klidně piš rozvláčně. Někdo si to moc rád přečte. Někdo by si nekoupil Jagoše, někdo nemá rád dlouhé texty, ... Dobrý.
|
|
|
inu, když si čtenář odfiltruje onu vtipnou kaši, která působí subjektivně a někoho omráčí ostrovtipem a jiného otráví prostoduchostí, zbývající "sediment" již tak výrazný nebyl a mohll zabrat tak půl stránky. Můjj názor = zbytečně moc té omáčky na úkor užitečných postřehů. jaguáří design mám také moc rád - buď hstorický oldtimer nebo novější vzhled s tou malou prdelkou. co si ovšem pamatuji, tak k jaguáru je zavhod si pořídit i vlastního mechanika, neboť má-li člověk s tímto autem zajet tu na hon, tu na ples či na jinou událost, musí mít připraven i balík na servisování, jaguáry jsou "údajně" dost poruchové a pamatuji, že ještě před zaveedením € stálo jen blbý seřízení ventilů 6 tis DM, proto byla zřejmě cílovou skupinoou spíše aristokracie, než plebejci, ale dnes už v bazaru může člověk koupit i obstarožního rolls royce za dvě mega amíň -- holt doba se mění :o(
|
|
|
Uvedené auto JE samozřejmně vybaveno diferenciálem, jinak nelze a k verzi s poháněným jedním kolem to ještě manageři nestihli prokatovat. V reklamních materiálech o něm není zmínka, protože je úplně obyčejný bez ,,špéry,, tedy bez LSD nebo jak to budou zrovna nazývat. Auta kde špéra bude, to samozřejmě zase zvýrazněné mít budou. Případně by tam ještě mohl být nějaký elektronický nesmysl, přibržďující roztočené prokluzující kolo pomocí pumpy od ABS, to by se jmenovalo nějak podobně ale funkce je naprosto zoufalá. Běžné komerční lamelové špéry mají stejně účinnost max kolem 20%, což je téměř k ničemu.
|
|
|
Ještě by to šlo pomocí samostatných motorů pro každý kolo. Ale to ten jaguár určitě nemá.
|
|
|
Jen k poslední větě: lamelový diferenciál s omezenou svorností bych si nedovolil nazývat špérou. Tento pojem bývá vyhrazen pro mechanické uzávěrky, kdy se obě poloviny diferenciálu propojí "natvrdo". Na mezinápravovém diferenciálu to dělá kde kdo, na nápravových se to v sérii vidí celkem málo.
|
|
|
Souhlas. Ještě k tomu, že svornost cca 20 procent je k ničemu. Lidi, co mají na autě LSD, si to docela dost pochvalují. Dvacet procent je za běžných podmínek (ne na sněhu nebo v blátíčku) docela dost na to aby, to bylo poznat.
|
|
|
elektronický nesmysl, přibržďující roztočené prokluzující kolo pomocí pumpy od ABS, to by se jmenovalo nějak podobně ale funkce je naprosto zoufalá
To je poněkud odvážné tvrzení.
Přibržďování prokluzujícího kola (obvykle ETC, Electronic Traction Control) funguje skvěle (osobně ověřeno) v nějakých 90 % případů.
Těch 10 %, kdy je skutečně na draka, jsou situace, kdy se člověk potřebuje plížit opravdu po-ma-lič-ku, takže rychlost prokluzu není dostatečná na to, aby ETC aktivovala. Z těchto případů opět v 90 % pomůže praobyčejné přibrždění normální brzdou.
Zbývající 1 % halt potřebuje plnohodnotnou špéru a nedá se svítit; nicméně cena ARB je poněkud vysoká na to, že je zapotřebí pouze v jedné setině případů.
|
|
|
Nejmenuje se to ASR? Aspoň v německých autech. On je to systém s docela přijatelným poměrem cena/výkon, sice výrobce si za to nechá zaplatit coby zvláštní výbavu, ale pokud jde o náklady, tak to nebude žádná horentní suma. Snímače se použijou ty od ABS, no a nějakej bazmek na brždění kola taky nebude tak drahej. Zbytek už je jen software. No a máme systém za pár korun, kterej někdy i funguje a některý zákazníci za něj rádi vyhoděj peníze ;-)
|
|
|
Německá auta mne netento, v Range Roveru se to jmenuje ETC. Jak to funguje jsem popsal výše. Že by zrovna Range Rover šetřil každou penci... :)
A "bazmek na brždění kola" se překvapivě montuje už v základním vybavení, a jmenuje se "brzda", kdo by to byl řekl :)
|
|
|
No já vim, tím bazmekem jsem myslel prostě něco, co dokáže brzdit jen jedno kolo - na to tam musí bejt extra nějaká součástka, ne?
|
|
|
Protože se trošičku pohybuju v prostředí rallye, je pro mne každý samosvor automaticky ,,špéra,, tak pardon za nepřesnost. proto se mi také asi zdá lamelový s 20% trošku komický a ten elektronickej krumpl používající ABS co ho má nahradit se dá s přehledem přeprat plynem, měl jsem na autě a nefungovalo to skoro vůbec, takže tak
|
|
|
ten elektronickej krumpl používající ABS co ho má nahradit se dá s přehledem přeprat plynem
Mám obavu, že mluvíte s cesty. Buď jste to na autě neměl, nebo Vám to nefungovalo, nebo nevím.
"Ten elektronickej krumpl" totiž funguje na tom principu, že přibrzdí kolo prokluzující, v důsledku čehož se přes diferenciál přenese více síly (čím více plynu, tím více síly) na to druhé, jež neklouže. That's all.
Plynem se přepírá ona již zmíněná "poor man's" náhrada ETC, totiž normální obyčejné přibrždění všech kol. Přesto funguje docela slušně, z téhož důvodu -- přibržděné kolo neprokluzuje tolik, a to protější dostane -- byť přibržděno a byť se musí "přepírat" -- přec jen více momentu, než kdyby se nebrzdilo vůbec.
|
|
|
TRC (ASR) kromě přibrždění prokluzujícího kola taky "ubere plyn". Potvrzuji, že to funguje to skvěle, hlavně v zimě na silnici pokryté břečkou to dost usnadňuje život.
|
|
|
Ono to plyn nejen ubere, ale rovnou reguluje dle potřeby do úrovně stlačení plynového pedálu. Loňskou zimu jsem byl rochu prasátko a vyjel dost prudký kopec s uklouzaným sněholedem. Ač jsem měl plyn na podlaze, auto se sunulo pomalu, leč jistě do kopce. Kopec jsem vyjel, na rozdíl od jiných. Faktem je, že když jsem pak před domem strčil předek auta do hlubšího sněhu, od předních brzd se zvedly sloupy páry.
|
|
|
Taky jsem byl trošku prasátko, do utažené levé jsem vjel na trojku, přibrzdil si motorem, v inflexním bodě zatáčky tam fouknul dvojku a plyn na podlahu. Roztočený motor + nízký převodový stupeň u normálních aut mají za následek prohrábnutí kol a vystřelení ze zatáčky, s ASR jsem najednou začal zpomalovat, protože systém vyhodnotil protočení kol a ubral plyn, ačkoli já dělal pravý opak. Jestli někdo nerad jezdí katolicky, pak musí učinit to, co já - ASR permanentní disable.
Pokud jde o EDS, které funguje nad ABS, je to jen něco jako rozjezdový asistent. Klasická špéra zruší dělení točivého momentu mezi kola, obě tedy dostanou to, co je na výstupní hřídeli z převodovky. EDS přes ABS z jednoho kola točivý moment sebere brzdou, což je mrhání energií. Při pomalém manévrování na kluzkém povrchu je to použitelné, na miluny záměr to je nepoužitelné. A to vůbec nemluvím o tom, že ten krám potřebuje poměrně dost času, aby začal regulovat, takže při rychlých změnách provozního režimu snadno miluna získá dojem, že to vůbec nefunguje
|
|
|
|
Ano já ASR vypínám, když potřebuji někam rychle vystřelit. Typicky u nás z vedlejší na frekventovanou hlavní. Bohužel konstruktéři přemýšleli za nás, tudíž se mi ASR po překročení - tuším - 30 km/h samo zapne.
Na druhou stranu mne ESP už dvakrát vytáhlo z průseru, když jsem, přiznám se, prasátkoval a ono najednou v zatáčce byl jiný povrch, než před ní.
|
|
|
(Při přehřátí se to samo vypne, dokud to nezchladne. Aspoň u RR tedy. Ale je fakt, že to jsem ještě v praxi nezažil, jen to uvádí dokumentace ;))
|
|
|
Nevím. V dokumentaci jsem nic nenešel, nezaznamenal jsem, že by se systém sám vypnul. Nemohu hodnotit.
|
|
|
Jen se sám zapne, a to po zapnutí klíčku nebo dosažení určité rychlosti
|
|
|
Pro jistotu znovu zdůrazňuji, že neznám vaše ASR, ale můj TCO je funkční (a) z technických důvodů bohužel pouze od určité rychlosti nikoli vozu, nýbrž otáčení kola nahoru, (b) by design a zcela úmyslně jen do určité rychlosti (cca 100 km/h), nad níž je moudře a rozumně elektronikou zcela automaticky vypnut.
|
|
|
ETC. Kde jsem vzal TCO?!? Už blbnu :(
|
|
|
Tak jsem šel do análů a vyčetl jsem, že se mi manuálně vypnuté ARS samo zapne při dosažení rychlosti 50 km/h nebo při novém nastartování. Více jsem nevyčetl ani v servisním manuálu.
|
|
|
Třeba máte auto mladší, lepšejší, víc elektronikou prošpikované, já to vždycinky přepral na MB Sprinter 2,9TD krátký, nízký, na sněhu zábavné auto, malinké zadní destičky neměly šanci to ubrzdit, reakce systému pomalé a znatelné v podstatě jen dle blikání kontrolky ABS. Mě to nevadilo, mám raději auta syrová které ju nutno umět řídit, než vehikly prošpikované počítači které zvládne řídit i blonďatý bubísek nebo rachitický takymanager. Také jsem ale zažil MB 211 které se uvedeným systémem úspěšně bránilo naložení na vlek, prostě to ubralo plyn ve chvíli, kdy přední kola najela na nájezdy, zadní na uklouzaném sněhu a naviják chyběl. Vypnout to nešlo, převodovka automat, smůla, nemám to rád, proto to nazývám krumplem, někomu to možná vyhovuje, já mám nejraději auta, kde je drát jen ke startétu a alternátoru.
|
|
Styl je sice pravda trošku nepůvodní, ale hlavním problémem je asi ta délka. Jedním slovem: neučtitelné.
|
|
Móóóóóc dlouhé. Doporučuji rozdělit na díly jako teleblbelu.
Dočetl jsem, zasmál se, ale víc si neodnesu.
Pro ostatní - video:
http://www.youtube.com/watch?v=Qrz5ZFwuh28
http://www.youtube.com/watch?v=SUZCECEw8fs
http://www.youtube.com/watch?v=xy923guIRTQ
nebo Crash Test:
http://www.youtube.com/watch?v=RFH68R9cKXs
|
|
Ja mam pro Jaguary slabost, ale pro ty trosku starsi :) XJS (uchvatny GT), XK ("distinguished limousine" - existuje vubec pro to ceskej vyraz?) a asi nejkrasnejsi auto v mejch ocich E-Type a jeho Cabrio verze.
Mel sem stesti si onen E-Type Cabrio zaridit z Nydnolu (hlavni mesto Bulharska :D) kousek k Glascae, presneji Oouter Troon (centrum vsech antianglicanu) ... priprava pred jizdou byla jak priprava na prvni sex - poradne se obliknout (prece nebudu tohle ridit v dzinach a mikine - hezky do stylovejch mensetraku, poradnej svetr, spravna hucka, rukavice z jelenice), navonet se, zoubky vycistit, poradne nacvicit levou ruku (pekne blbej pocit misto smatrnuti na saltpaku se prastit do tapecu) a nechat se unaset .. a pritom porad myslet na to ze jedu po druhy strane silnice a skrabanec na tom aute se rovna zadluzenosti do konce zivota (ten zivot by nebyl ani tak dlouhej, tipuju ze tak hodinu po tom co bych ho predal majiteli). Cesta probihala presne tak jak sem ocekaval :) extaze srovnatelna leda s feelingem Johna Travolty a jeho Malibu :) Tohle se uz nikdy nebude opakovat ... nikdy ... presne jako to "poprve" - vite ze ste stali zahovno (jel sem s tim jako s hnojem) ... ale ten pocit a tu radost kdyz od ni odchazite Vam uz nikdy nikdo nevezme ...
XJS voslintavam pokazdy kdyz ho vidim, moc bych ho chtel, ale servisovat tohle je nad moje financni moznosti. Ono i provozovat tu sestilitrovou bestii je nad moje financni moznosti.
XK mi pripada hned po "zprofanovanym" RR a "tuctovym" Bentley, jako dalsi symbol "anglickyho" stylu zivota. Vsechno v klidu, se salkem caje, suchej humor a nevrazivost vuci zbytku Evropy ...
A ted hodnoceni clanku, nedocetl sem ho .. v pulce sem to proste vzdal ... Clanek je sice dobre napsanej, humorny narazky mi rozsirili obzor, ale tim to asi tak hasne ... ted sem doma, tak se pujdu radsi venovat jinejm cinostem,.. v praci si ho mozna doctu az bude klid :) ...
jo a co se tyce znaku na kapote - Jaguar nema nejakej system ala RR, kde se ta "holubice" (ja vim ze je to zenska) schova?
|
|
Nestihl jsem reagovat dříve... Rozpoutala se tu pěkná diskuse, koukám...
Á, moje chyba, nerad jsem sklouznul k zmrdímu speaku s nevyjasněnými termíny. Ano, uznávám, každé auto má alespoň jeden diferenciál, a to "otevřený", u převodovky, aby se mu netočilo jen levé nebo jen pravé kolo. I u FWD X-Type se točí obě přední kola, takže diferenciál mít musí, aby rozděloval točivý moment mezi poloosy. Takový typ diferenciálu má i můj Peugeot 106 a... třeba i Jugo.
O tom jsem s nikým nepolemizoval. Napsal jsem to ale vágně, bez rozmyslu. Za nejasnosti se omlouvám. Dále se omlouvám za to, že jsem nanapsal, že má X-Type olejovou pumpu, chladič, rozmanitě různé hadičky atd., tedy všechny věci, které tak nějak k autu patří, aby se vůbec dalo do pohybu.
V článku pojem diferenciál zmiňuji (ohnal jsem se termínem "špéra" alias "závěra diferenciálu") u modelů s pohonem všech kol a mezinápravovým diferenciálem. Tudíž jsem chtěl upřesnit (a docílil jsem bohužel opaku), že FWD X-Type nemá žádný diferenciál s omezenou svorností, jako je třeba u aut Alfa Romeo "Q2" na přední nápravě, nebo že má X-Type nedejbóže stejnou hnací soupravu jako Subaru Impreza WRC.
Podotýkám, že i přes použití sedmi kusů slova "diferenciál" (osm) v tomto komentáři, nejsem přes diferenciály (devět) nijak zvlášť "honěný".
Ad ostatní reakce na již omletou délku článku a obsah: kucí ušatý, dyž si vodmyslíte tu vomajdu, která vás nezajímá, tak je v tom článku všechno, co o tom autě stálo za zmínku. Motor jsem popsal, převodovku, podvozek, fílink, atd. Jen se přes ten aspik prohrabat k šunce a vajíčku... Naštěstí mě včera zachránil Václav Klausů podpisem té Hitlerovy listiny, tak už se snad půjdete hádat jinam :-).
|
|
|
Nojo, kdybys napsal mezinápravový, tak by to bylo hned jasný. To je jako napsat, že škoda 105 má posilovač (skutečně ho má, ale ne posilovač řízení).
Jo a příště zkus míň aspiku a víc hemenexu, třeba uvaříš stravitelnější článek.
|
|
|
Autor, zdá se, pochopil, a snaží se aspoň nějak vybruslit. Hopsson pořád nepochopil. :-D
|
|
|
Ta tvoje vomajda mi připomíná mojí mámu. Ta taky tak neskutečně okecává, že se zhruba v první třetině budď naseru nebo přestanu vnímat a řikam jen hm, hm, hm a přemýšlim o něčem jiném :)
|
|
Jako napsat recenzi na 10 stran je mazec. Vydržel jsem první 3 stránky a jediný co jsem se dozvěděl byly rozměry a obsah motoru. Po přelistování na poslední stranu myslim, že jsem o nic nepřišel.
Připravuji sem recenzi na mojí V40, vypadá to tak na 3 stránky. Bál jsem se, že to bude moc dlouhý a nudný, teď už jsem ale v klidu :)
Dal jsem za 4 a to jen proto, že jde o Jaguára...
|
|
Moc jsem chtěl, ale já tu recenzi nedočetl. Skončil jsem u kočky požírající maso. Hantec bych zmákl, ale tento jazyk nezvládám. Chybí tomu všechno, co by člověka udrželo u čtení. Doporučil bych autorovi recenzi na trolejbus. Tu jsem zhltl na jeden zátah a byla kurevsky dlouhá.
|
|
to není recenze, ale snůška rádoby vtipných keců
|
|
|