Komentáře ke článku: Top 10 hříchů výrobců aut (ze dne 10.01.2010, autor článku: Hombreux)
Přidat nový komentář
|
..přidal bych 11 - antikorozní ochrana na prd paač "přece potřebujeme vydělávat voe!" .. o kolik víc by stálo auto, kdyby byla kastle z nerezu ? 10 000 ? 20 000 ? 1 000 000 ?
|
|
|
Nerez se blbějc zpracovává a hlavně - nelze z nerezavějící oceli udělat hlubokotažené díly, takže by auta byla nejen dražší kvůli dražšímu materiálu, ale také kvůli rozdélnému zpracování materiálu....a vypadala by jinak.
Lépe dělat auta z hliníku a jiných, neželezných kovů.
|
|
|
Nerez i hliník jsou ve světě aut slepý cesty. Příklad auta s nerezovou karoserií: DeLorean, kdysi unikátní auto, pozdějc velkej propadák, dneska sběratelskej kousek, ale je to snad jediný známý nerezový auto. Příklad auta s hliníkovou karoserií: VW Lupo 3L, tam byl hliník použitej kvůli maximální úspoře hmotnosti, aby auto mělo co nejnižší spotřebu. Ve finálu bylo auto tak drahý, že se jich prodala asi jen polovina kusů než u VW předpokládali.
|
|
|
A8 a Audi TT mají taky karoserie z hliníku, taky je to Folcvágen...a neprodávaj se tak málo, že?
|
|
|
To jsou zas trochu luxusnější auta. Auto pro široký masy prostě musí mít karoserii z běžnýho materiálu, tj. ocel + pozink (nebo v případě levnejch šunek na jedno použití i bez pozinku). Jo, pak tady byly pokusy vyrábět auta z nějakýho odpadu, jako trabant, což bylo vozítko opravdu hodně lidový, někdo mu dokonce ani neřiká auto, ale motorka na čtyřech kolech, ale touhle cestou už snad dneska taky nikdo nejde.
Někde jsem čet o autě, co mělo některý díly (přední blatníky?) z plastu, tak to je taky možnost, když už se dělaj plastový nárazníky, tak neni problém vyrobit stejnou cestou i blatník. Tomu navíc nebude vadit nějakej ten malej ťukanec (nepromáčkne se tak lehce) nebo škrábanec (nezačne v tom místě reznout).
|
|
|
tak se podívej, co se začíná vyrábět v indii - jsou to vesměs něco jako motorizované rikšy, kde je nejdražší součástkou karburátor :o)
|
|
|
Přední plastový blatníky najdeš na Renaultech, má je už starej Scénic
|
|
|
když jsem byl v mnichově v továrně BMW tak jsem se divil kolik "plechu" se dela z plastu dneska :) ohmataval jsem tam nenalakovany platovy viko kufru a kdyby nebylo cerny nepoznal bych pohmatu ze to neni plech
|
|
|
Nevyhody hliniku obvykle poznaji jen ti majitele, kteri at uz vlastni ci cizi vinou bouraji. A nejde jen o ty nepojistene chudaky, kterym tuhne usmev pri pohledu na odhad praci, ale i o ty pojistene, kteri u vetsich bouracek zjisti, ze je uplne jedno, kdo to plati, protoze problemem je predevsim konecny vysledek.
|
|
|
|
No já nevím. Hliník Landrover používá ve velkém, a já jsem s ním spokojen -- a vím o mnoha dalších.
|
|
|
"nelze z nerezavějící oceli udělat hlubokotažené díly" ..no já nevím a na co se teda prodává hlubokotažnej nerez plech ? :-) ...ono když se nechce, tak je to horší, než když se nemůže ..(což platí u spousty výrobců.. bohužel) ..
|
|
Ad vyhřívaná okna: dnes vím o Fordu, jako nositeli této fíčury ve většinově dostupných vozech (aka Focus).
Elektrické zrcádko u káry oceňuju, protože je vyhřívané a v zimě to je docela příjemný.
Vyhřívaný volant - do kamene tesat!
|
|
|
Ještě bych docela bral vyhřívanou nádržku na kapalinu do ostřikovačů. S vyhřívaným volantem souhlas. Báječná věc!
|
|
|
V nádržce máš mít odpovídající kapalinu - v zimě nemrznoucí, protože jinak by ti stejně zmrzla buďto v trubičkách nebo v tryskách a v případě, že by byly vyhřívaný i ty, tak by to přimrzalo na skle (což se často děje i s tou zimní směsí, protože je to líh+voda+barvivo a vůně a první po ostříknutí skla se odpaří ten líh a zůstane voda, která zmrzne).
|
|
|
O tohle nejde. Vodu do ostřkovače vůbec neleju. Spíš jsem měl na mysli to, že špína na skle pouští lépe předehřátou kapalinou. Ruce si také lépe umyješ teplou vodou a mýdlem, než studenou vodou a mýdlem.
|
|
|
Myslíš samotnou vodu? To já taky ne, ale koukni se někdy na složení toho, co tam leješ.
O tomhle jsem nikdy nepřemejšlel, ale je to možný, v teplejší vodě se špína asi líp rozpouští. Ale že by to bylo tak markantní, resp. na kolik bys tu kapalinu musel trvale ohřívat?
|
|
|
Člověče, nechytej mě za slovo. To je jasné, že podstatnou součástí letní i zimní směsi je voda. Nemyslím, že by to muselo být nějak moc. Podle mne by stačilo cca 35 st. Celsia. Možná by bylo fajn, kdyby se vyjádřil nějaký konstruktér, proč se to nedělá.
|
|
|
Nedělá se to asi proto, že to je zbytečný. Možná kolem toho byly i nějaký pokusy a nebylo patrný velký zlepšení. Pokud má voda v nádržce 35 stupňů, tak se rozprášením na okno asi dost ochladí.
Taky bys musel vyhřívat i hadičky. Možná to ten plast nemá rád a časem by popraskal.
BTW, když tam nic neleješ, proč chceš, aby to bylo vyhřívaný? ;)
|
|
|
Tak jo, to beru. K Tvé poslední poznámce: Dostal jsi mne :-)))))!!!
|
|
|
Jo a taky by tam bylo riziko, že až ta voda v nádržce dojde, že by ji topení propálilo.
|
|
|
Jak to, nedělá? Vyhřívané ostřikovače v autě mám, začali je tam dávat ve standardu někdy v roce 1995 a dělají je dodnes...
|
|
|
P.S. je to šikovné nejen v zimě, ale i v létě -- daleko lépe to smyje různé mastné chrousty.
|
|
|
Jak je to řešené? Topné tělísko v nádržce si představit dokážu, ale co hadičky a trysky?
|
|
|
Upřímně řečeno jsem se v tom dosud nehrabal (protože s tím nikdy nebyl žádný problém :)); myslím, že se vyhřívá až tryska -- v dokumentaci je odkaz na Heated Washer Jets.
|
|
|
Takže vyhřívaný trysky? A to tu vodu dostatečně ohřeje? Nebo to má sloužit jen k tomu, aby v nich nezamrzala? Myslim, že teplej bude jen první plivanec, pak už se nestačí ohřát.
|
|
|
Je to hlavně proti zamrzání. Viděl jsem ale už i aftermarketové řešení, kde se k ohřevu používala chladící voda z motoru a u toho věřím, že to zvládne ostřikovací vodu průběžně ohřívat - nicméně zase je to vázané na ohřátí motoru a IMHO se voda stejně ochladí před dopadem na sklo.
|
|
|
Kdysi na Subaru jsem mel hadicky ostrikovacu original z vyroby i s drzakama omotane kolem tluste hadice do chladice a kdyz byl motor zahraty, tak to pri ostrikovani delalo zajimave parni efekty ;-) Az jsem mel ve velkych mrazech trosku strach, aby tim rozdilem teplot neprasklo sklo ...
|
|
|
No tohle třeba dělá Mercedes už dávno - pěkně trubička do spirály v nádržce na kapalinu. A stará S-klasa neboli mamut, měla chladící kapalinu zavedenou i na spodek okna. Kdo někdy měnil namamutu okno ví jaká je to pakárna :)
|
|
|
Mnohem uzitecnejsi jsou vyhrivane trysky. Pokud mate nemrzku, tak nadrzka nedela problem, ale pri delsich jizdach se muze stat, ze se odpari tekava slozka(tepla kapota) a kapalina zvysi bod tuhnuti.
|
|
|
Stávalo se nám s firemním autem, že ty trysky furt zamrzaly, přestože jsme do nádržky pořád přilejvali modrou vodu - zbyla tam tak polovina žlutý letní, takže než se to pořádně smíchalo resp. než se výrazně změnil poměr ve prospěch tý modrý, tak jsme toho moc neviděli.
|
|
|
Mnohem uzitecnejsi jsou vyhrivane trysky. Pokud mate nemrzku, tak nadrzka nedela problem, ale pri delsich jizdach se muze stat, ze se odpari tekava slozka(tepla kapota) a kapalina zvysi bod tuhnuti.
|
|
|
Na Mercedesu 124 je v nádržce ostřikovače malej had - výměník a proudí tím chladicí kapalina. Teplej motor - teplý ostřikovače :-) vedení k tryskám má po celé délce zase topný kabel zavařený přímo v hadičce, je to prostě jedno z nej aut od MB
|
|
Pokud se kolegův Golf dostal po zásahu ESP do smyku, tak se jedná o vážnou závadu, a měl by s tím jet ASAP do servisu. Spíš bych to ale viděl na to, že kolega dělal nějaké kraviny a takhle dopadl. Pokud si tady někdo soudný myslí, že je lepší než ESP, tak to chci vidět (a tím nemyslím nalezení nějaké velmi specifické situace, kde by mohlo ESP uškodit, i když mě po pravdě žádná nenapadá).
S nepřehledností karoserií souhlasím, podezírám ale současné požadavky na bezpečnost spíš než nutnost prodávání parkovacích systémů.
Co se nepotřebnosti xenonů na dálnici týká - to snad asi radši nebudu komentovat, to je prostě hloupost. Kdykoliv mi cokoliv umožní líp vidět, beru to všema deseti a dobrá světla pokládám za jednu z nejdůležitějších věcí na autě.
Dotykové ovládání v autě zatím naštěstí nemám, ale bohužel mě asi nemine. Tady výtky naprosto chápu a souhlasím.
Vyhřívané volanty nabízí tuším BMW, vyhřívané sklo povícero výrobců.
|
|
|
Ještě bych doplnil jednu věc - el. zrcátko u řidiče.
To vůbec není zbytečný. Stáhni si okno třeba když prší a je lehce zaprasený. Sice si našteluješ zrcátko, ale nic v něm přes to rozmatlaný okno neuvidíš...
|
|
|
Ale no tak.. I když nepopírám užitečnost elektrického nastavování, zejména v kombinaci s pamětí, tak samozřejmě existují zrcátka, zevnitř stavitelná mechanicky (Favorit, Felicia...)
|
|
|
Ale i u zrcátek, která nejsou nastavitelná zevnitř, jde přece snadno nesahat při jejich nastavování na sklo zrcadel. Ten plastový nebo kovový rantl kolem je dostatečně tlustý na to, aby se dal dobře uchopit a nasměrovat.
|
|
|
Puvodne jsem autora pochopil stejne jako ty, ale pak mi doslo, ze nejspis mysli stelovat u ridice rucne pomoci packy zevnitr ... i kdyz je pravda, ze tou packou je to jen o malo mensi pakarna nez stelovani rukou pres otevrene okynko - v obou pripadech se musim naklonit dopredu, odhadem nastelovat, oprit se a zjistit, ze to neni zdaleka dokonale a to opakovat dokud se na to nevykaslu anebo dokud to k dokonalosti dovedu ... u elektriky sedim porad opreny jako za jizdy a jen koukam kam to steluji.
|
|
Z celeho vyctu mi smrdi jen kyselost a zapsklost. Treba kousek o xenonech smrdi tim, ze autor na podobnou vybavu nema a tak kolem sebe bude plivat. Pritom napriklad s xenony je problem hlavne v tom, jestli je to konkretni auto spravne serizene (at uz rucne nebo automatikou).
|
|
|
předně xenonové lampy jaksi většinou svítí o dost víc(proto je tam dávaj), takže i když tvarem světelného "kužele" odpovídají normám, bude to vadit víc než neekologiký žárovky, že?
(a pak je ještě ta drobnost že někteří prostě neumí vypnout dálkový světla...)
|
|
|
LOL :-) preco kyselost a preco by na xenony niekto nemal mat?
xenonove supravy su tak lacne, ze auta si nimi vybavi naozaj kazdy tuzer, co moze :-) ved je to jedna z prvych "uprav", ktoru vobec na aute robia.
Este je tu moznost, ze su ludia, ktorym kupa xenonov do ich tuzerskeho rozpoctu naozaj urobi obrovsky zasah :)
ina vec je ak su xenony od vyroby v serioznych vozoch. a ten rozdiel je vidiet. Kazdy druhy, co si napchal xenonovu sadu miesto klasickych ziaroviek to nema VOBEC odborne spravene, takze obvykle svieti "do neba".
|
|
|
"napchať" si ksenóny do paraboly po klasické žárovce je plně srovnatelné s tím, když měníš prasklou žárovku. Výbojku v patici nasadíš, zajistíš pružinkou, přetáhneš manžetu a je to. Akorát dráty vedou do vysokonapěťovýho předřadníku přišroubovanýho někde poblíž. Vzhledem na zpracování i těch nejlevnějších sad si nedovedu představit, jak by mohla být provedena "neodborná" montáž, protože poloha a zapojení jednotlivých komponentů mají přesně definované polohy.
Pocit, že xenonové sady dobastlené do vozidel, kde nemají co dělat, je dle mého názoru způsoben tím, že intenzita světla je i v okrajové části kužele násobně vyšší než u žárovky. Z toho důvodu mám světla s přestavbovou sadou více sklopena než když v nich byly žárovky. I přes sklopení parabol je intenzita světla taková, že dohlednost i na potkávací je minimálně o 1/2 až 2/3 větší než se žárovkama.
|
|
|
Chce to trochu víc fantazie, i obyč. halogenová žárovka se dá namontovat tak blbě, aby svítila jinam než má.
|
|
|
Definuj, co je to "obyč.halogenová žárovka"...a pak také to, jak si takovou "montáž" představuješ. Jako žárovku zajištěnou na svém místě pružinou příslušející ke parabole?
Už je dlóóuho tomu zpátky, kdy jsem viděl světlo, které umožňuje montáž žárovky v jiné než přesně určené, blbuvzdorné poloze. Dokonce i světla na Trabantu nedovolily namontovat žárovky jinak - a to se jednalo ještě o 6V bulby velikosti pïnk-pongového míčku.
Protože se v různých aparátech hrabu vcelku často, tak si neumím představit způsob, jakým se dá do světla upevnit žárovka jinak. Z mých zkušeností musím říci, že zajišťovací pružinka klade i v patřičné poloze tuhý odpor, natožpak v nějaké jiné, z tohoto pohledu nevýhodnější pozici...a vyjet bez zajištěné žárovky?
|
|
|
H7. Na svým autě, když jsem ji prvně měnil, tak jsem ji taky nasazoval furt blbě až jsem se kouk do návodu a tam bylo, že se s ní musí otočit (jako zašroubovat), pak tam konečně zapadla. Jinak tam byla furt nějak šikmo.
Pak mi taky kolega z kanclu řikal, že měnil žárovku ve svym autě (ford mondeo mk2) a pak na něj všichni blikali, protože ji nasadil blbě, nejspíš taky šikmo. Takže to asi neni tak neobvyklý.
|
|
|
Já si to taky představit nedovedu, ale nepodcenujme blbce. Jsou ohromně vynalézaví :-)
|
|
|
u H7 je to poměrně běžné, že ji tam lidé špatně usadí, u H4 to bylo už slušně vymyšleno ale u některých světlometů s H7 díky špatné přístupnosti žádný problém, pružinka zaklapne jak nic
|
|
|
No tak u H7 se mi to stává taky poměrně běžně, přestože to vím, že tahle žárovka má asi nejlepší předpoklady ze všech, že se vám montáž tak docela nepodaří a snažím se nato dávat si pozor. To víte, špatný přístup jen po hmatu v tomhle směru rozhodně udělá své.
Jednou se mi omylem povedlo špatně namontovat i H1 do dálkového světla, když jsem ji montoval poprvé, ale na technické jsem nato byl upozorněn, takže jsem to zpravil a už je to dávno v pořádku.
|
|
|
Já hlavně pozoruju trend výrobců aut, kdy mezi deklem od reflektoru a nějakou další součástkou nechávají místa tak pro dětskou ručičku. Výměna žárovky se pak pravidelně zvrhává v gynekologickou operaci, kdy se malinkatou mezírkou a otvorem snažím prostrčit žárovku a ještě s ní maněvrovat v objímce reflektoru. To bych označil za bod 12 v žebříčku výrobních neřestí (bod 11 tu tuším už někdo obsadil :-). Bylo to špatné u Oktávky, horší u Fábie (typicky 3 cm mezi levým reflektorem a baterkou) a ještě horší to je u Kie, kde bez vyjmutí baterky není možné se ke světlu rozumně dostat.
Nějaký xenon, ten mi může být v takové situaci ukradený :-).
|
|
|
Vidím že tady nikdo nezkoušel vyměňovat žárovku u Meganu Grandtour. To je porod! Když se otevře kapota tak zjistíte že všechno je dokonale zakrytvaný plastem. Nikdy se mi nestalo že bych kvůli výměně žárovky musel vytahovat manuál...
Tam jsem se dočetl že přístup k žárovce je nejlepší podběhem kol!!! Dokonce tam je několik tipů jako že pomůže když se kolo vytočí (což je pochopitelné ale musíte kvůli tomu znova nastartovat auto protože nemá klíč ale kartu a volant se automaticky blokuje) taky se v návodu píše že je dobrý kolo sundat aby byl přístup ještě lepší. No a nejlepší rada nakonec - navštivte autorizovaný servis. Lepší způsob vydělávání peněz málokoho napadne. S bratrem jsem to vyměňovali dva přes půl hodiny. Po hmatu. Nedovedu si představit že by se mi to stalo někde na dlouhý cestě samozřejmě bez manuálu, asi bych ty plastový kryty odšrouboval...
|
|
|
S tým Meganom máš pravdu - prístup spod blatníku, na každej strane iný otvor, fest gynekológia. Neviem prečo, ale na 2,5 ročnom aute som menil žiarovku na každej strane asi 3 krát, aspoň som sa to trocha naučil...
Megane má ešte jednu vychytávku, ktorú nedokážem nazvať inak ako sabotáž konštruktérov voči užívateľovi. V poistkovej skrinke pri volante je umiestnená len časť poistiek, druhá časť je umiestnená v motorovom priestore, napravo od batérie. Poistky sú umiestnené na malom bloku smerom dole, blok sa vyťahuje smerom doboku, aby da dal vytiahnuť, musí sa vymontovať baterková vaňa, takže je treba vyhodiť batériu a ešte aj odpojiť riadiacu jednotku, lebo káble inak nepustia. Celá operácia trvala automechanikovi ktorý to robil prvý krát necelú hodinu, keď som volal do Renault servisu, tvrdili mi že je to práca na 1,5 hod. Pritom stačilo tak málo, aby poistky boli na tom bloku umiestené zhora a ten bloky by bol prístupný zhora, prekrytý nejakou demontovateľnou krytkou, nie pevným kusom plastu. Fakt nepochopím...
|
|
|
já si užil i u starýho Escorta, na jedné straně jsem ji vyměnil jakžtakž, ale s tou druhou jsem nakonec zajel do servisu a ukrutně se u toho styděl....přešlo mě to, když na tom servisák strávil dobrou půlhodinku a musel kvůli tomu vyndat expanzku...
|
|
|
Nevím, proč odsuzuješ xenon, pokud je do světlometu špatný přístup. Xenon právě má několikanásobně větší životnost, takže o to méně potom musíš lézt do špatně přístupného reflektoru, což je jen dobře.
|
|
|
A to jsi nepřišel do styku s Mercedesem B - tam si na silnici fakt nepomůžeš, světlo musí ven . .
|
|
|
U V480 také, naštěstí to nekonstruoval úplný blb, tak to jde ven na dva vruty a nerozhodí se při tom nastavení.
|
|
|
Podle mě máš jen z části pravdu, ta parabola je konstruována na žárovku která do ní patří, xenová je podle mě trošku delší a má střed svícení trochu jinde než běžná žárovka, takže se změní ohnisková vzdálenost, nemýlím li se?
|
|
|
slyšel jsem něco podobnýho na to téma. tam to dávali do souvislosti s tím že "tuneři" začnou světlama a vyměněj je a neobtěžujou se se seřízením světel, takže pak oslepujou každýho v protisměru.
|
|
|
Pokud jsem to dobře pochopil, tak autor nadával na xenony u SUV. Což mi taky vadí, protože když stojí za vámi, svítí vám rovnou do zrcátek.
|
|
|
To jsem si nevšim' (na rozdíl od motorkářských prasat, jež neumějí vypnout dálková, když chtějí někoho předjet).
A i kdyby, prostě auto zvednu, a je to.
|
|
|
Jsem jeste zadny takovy problem s motorkarem nezaznamenal.
Docasne jezdim tim samym, co mas ty, coz je na mistni pomery relativne velke auto s docely vysoko posazenymi svetly a jeste jsem si nevsiml, ze bych mel u svych svetel linii osvitu nad urovni zadniho okna auta prede mnou.
|
|
|
Co mám ksenóny, tak dálkový nepotřebuju. Předtím jsem ve slunečný den jezdil s dálkovými běžně, neb je to menší zlo než kdyby mne někdo přehlídl. Zazunka jezdí s dálkovýma taky, protože má sice dvě světla, ale na potkávací svítí jen jedno a to má dost malou plochu (i když svítí bezvadně) na to, aby si ho mezi svítícími auty někdo na první pohled všiml
Buď proto velkorysý, OC a uvědom si, že nejsou všichni takoví jako Ty, kterej sleduješ provoz za sebou. Takové motorka dokáže dokonale překvapit, protože je zepředu malá a nehlásí na dálku "haló, jsem tady, pane Vohnoute, ráčej si mně všimnout, protože vás mohu legálně předjet i tam, kde to vy považujete za zhola nemožné a akorát se pak polekáte".
8o)
|
|
|
...po pravdě jsem se v polovině přistihl, že nevím, zda-li to je myšleno vážně, nebo to je jen pokus o jakousi recesi...
ad 1 - čím to tak asi bude... že by nějaká pasivní bezpečnost? x airbagů? programované deformační zony? Ano z Wartburgu šlo nádherně vidět, ale taky se v něm člověk již při nízké rychlosti mohl nádherně dekapitovat...
ad2 - tady mi opravdu zůstává rozum stát. To snad nemyslíš vážně... ESP je pro běžného řidiče spása. Co pro běžného, pro všechny! Nikdo z nás není Sebastien Loeb a hlavně nejezdíme neustále pekelně soustředění. Pak stačí hrbol ve špatném místě, srnka v nepřehledné zatáčce, nečekaná změna adheze a ti bez ESP končívají zle.. Kolega s Golfem je za prvé pravděpodobně naivní, když má pocit, že ESP ochčije fyziku a za druhé dělal cypoviny anebo mu jeho ESP nefunguje...
ad4 - všecko se zvětšuje... v 90. letech vážil sedan střední třídy 1.200 kg, teď často o 300-400 kg víc, navíc dnes chce být každý strašně "sportovní", což s tím také souvisí. Pokud ti vadí nízký profil, zmiňovaná Insignie se dá koupit s lehce balonovými 16", které oním praktickým využitím jistě disponovat budou...
ad6 - asi žiju na jiné planetě, mě totiž ještě žádné SUV se správně nastavenými seriovými xenony nijak zvlášť neoslnilo...
ad7 - dřív než začneš kritizovat, doporučuju si to vyzkoušet, protože zrovna ten Yaris namáhá oči při přeostřování daleko méně, než auto s klasickými analogovými budíky na klasickém místě...
ad8 - jo, určitě žiju na jiné planetě... a tobě pravděpodobně ještě nikdo neodřel auto... gratuluj si
ad10 - to není hřích výrobců aut, to je lenost jejich kupců...
tento článek mi nepřijde ani zábavný, ani vypovídající.
|
|
|
Já sice s některými body také nesouhlasím, ale:
1. Auto se slušným výhledem se dá udělat i dnes při implementaci všech běžných bezpečnostních prvků. Příklad: Volvo C30, Honda Civic (designově záď úchylná, ale vidět z toho je), konec konců i Roomster ujde.
7. Mně to také nijak zásadně nevadí, ale jsou lidé, kterým opravdu větší problém dělá přenesení pohledu do strany než jen ve svislém směru.
|
|
|
1. myslel jsem to spíš tak, že dnes je obecně zle vidět opravdu ze všeho... až na čestné výjimky (třeba C4 Picasso)
7. měl jsem na mysli spíš "lupu", která v Yarisu hodnoty promítá jako kdyby hluboko do palubní desky, takže není třeba dlouze přeostřovat..
|
|
|
Ať je výhled sebelepší, nízké překážky prostě vidět nejsou, to leda by to bylo celoskleněné auto jako z "Ge muž z Mooha". Sám mám vzadu hodně velké sklo, ale kameru si tam stejně přidělat chci, jen co nebudou na práci důležitější věci :)
|
|
|
S Hondou Civic nesouhlasim, protoze narvat kridlo doprostred zadniho okna, abych mel zrcatko uvnitr k nicemu, je fakt hodne nestastny. V pozdejsich modelech to uz nejspis nedelaj.
Pod clanek se podepisu. Sam mam problem si vybrat novou karu, proste proto, ze jsem vysokej a mit z auta playstation nechci. Do kdejakyho kramu se nevejdu, nebo z nej nevidim.
|
|
|
Je zajímavé, jak o Hondě Civic 8G všichni tvrdí, že kvůli tomu spoileru dozadu není pořádně vidět. Teoreticky to tak vypadá, ve skutečnosti to není pravda. Jezdil jsem s ní rok a couvání i výhled vzad je bezproblémový. Odhad vzdálenosti při parkování je např. oproti 02 liftback úplná procházka rájem. Spodní část skla pod spoilerem je totiž téměř kolmá, je posazená docela hluboko dolů a jen kousek před skutečným zadkem auta. Při jízdě dopředu a pohledu do zpětného zrcátka spoiler zabírá jen překvapivě malé % plochy výhledu a celkový výhled je opět slušnější, než u řady jiných aut.
|
|
|
Je to trošku problém v hodně temné noci, kdy "spoiler" zakrává reflektory aut za tebou. Sice díky tomu nehrozí oslňění, ale reflektory jsou to jediné díky čemu auta za sebou v noci vidíš. Takže za určitých okolností můžeš ve tmně přehlédnout auto jedoucí za tebou.
Jinak souhlasím, Civic 8G je podařené auto se kterým není problém jezdit.
|
|
|
Mel jsem to rozepsat, ale tu zkusenost jsem udelal presne za podminek, ktere tu pisete. Jel jsem v noci a prislo mi, ze spojler zastini auto presne ve vzdalenosti, kdy se rozhoduju jestli predjet nebo ne a snazim se odhadnout vzdalenost auta za sebou, takovej ten posledni bod, kdy to clovek jeste muze poslat do levyho abych nekoho v levym neohrozil nebo pribrzdit. Jinak jako kara je to pekna, ale tohle me docela vadilo a neslo mi si zvyknout.
|
|
|
Zrovna Roomster mi nejak nesedi. Dozadu je z nej videt mnohem lepe, nez treba z octavky, ale ve predu je to hruza. Masivni sloupky v kombinaci s pitome udelanym prednim sklem brani vyhledu dokonale.
|
|
1. Lid si žádá velký kufr a dynamický design...
2. Zrovna ESP je jedna ze serepetiček, které celkem i smysl mají, ale každému co jeho jest, vypnout to skoro vždy jde.
3,4. Lid si to žádá. Dokonce některé ty úchylnosti jdou dobře na odbyt i v aftermarketu.
5. Avia je horší a je jich víc. A ještě horší jsou "moderní a ekologické" diesely s filtry, produkující drobnější částečky, které se v plicích usazují lépe a hlouběji.
6. Xenony jsou dobrá věc, pokud to nějaké prase nenamontuje doma v garáži na auto, kde to nemá co dělat aniž by se to obtěžovalo seřídit. Zezadu ať si kdo chce svítí čím chce, od toho jsou zatmavovatelná zrcátka (ať už LCD nebo starší překlápěcí).
9. Někdo radši vyhřívané sklo, třeba já zase bufíka, každý ať se zařídí dle sebe.
10. Elektrické ovládání všeho je dobré například na to, že se dá navěsit na paměti - fajn věc, když se při delší cestě střídá víc řidičů nebo auto používá pravidelně víc lidí. Velký display je dobrý na to, že se na něm dá zobrazit dost informací aniž by člověk musel zírat na půlcentimetrová písmenka. Jinak ale souhlasím s tím, že HUD je fajn věc.
|
|
|
Ta druhá část bodu 6 je trochu úlet, nemyslíte?
|
|
|
10. navíc zrovna sedačky v elektrice jsou daleko příjemnější (a hlavně bezpečnější) než mechanické, pokud si chci změnit posez za jízdy.
Stran Tvého pozorování stran pamětí také souhlas -- škoda, že RR nemá v elektrice i vnitřní zrcátko, to musíme vždy přeštelovat ručně, a je to kapku otrava :)
|
|
|
Dělat cokoli jiného za jízdy, než řídit, je pošetilé. Ať to, s čím manipuluji, je mechanické či na elektriku. Kdo si neseřídil sedačku před výjezdem, byl automaticky zkušebním komisařem vyhozen.
|
|
|
Zase na druhou stranu, pokud OC jede třeba zrovna po dálnici v pomalym pruhu 90 a nemusí kromě držení se volantu dělat nic jinýho, tak si ty čudlíky na štelování sedačky klidně pomačkat může. A to celkem bez rizika. (Na rozdíl od mechanickýho seřizování, kdy člověk šáhne na páčku, vyhodí ji z areatace a ujede někam do hajzlu, takže nedošáhne ani na pedály.)
|
|
|
no, mít v autě zabudovanou fičuru, která umožní se i se sedadlem přesunout na hajzl, považuju za zcela zbytečnou. stačí odvětrávané sedačky, což max. omámí řidiče za tebou, ale jesti se někomu chce na záchod, je přeci bezpečnější zastavit a vykonat potřebu na příslušném místě,ne ? :D
|
|
|
Hajzl zde neznamená dabl jů sí, ale to jsi jistě pochopil.
|
|
|
No nevim, v takovem aute, kde bych "nedošáhl" na pedaly v nejzadnejsi poloze, zase moc neznam. Ale jinak auto s mechanicky serizovanymi sedackami jsem mel naposledy pred deseti lety a znovu bych to nechtel ani nahodou.
|
|
|
Ne že bych nedošáh vůbec, ale nemůžu pak na ně dost dobře šlapat, což by mohlo bejt fatální hlavně u toho brzdovýho.
(Nakonec každej jsme narostli jinak do výšky, někdo má 160cm, někdo dva metry, a nějakej Hightower si tu přední sedačku rovnou vyndá, sedí pohodlně vzadu a na pedály v pohodě došáhne.)
|
|
|
Jenže někdy je potřebné či vhodné sedačku seřídit i během jízdy. Třeba já si v terénu a ve městě dávám sedačku co nejvýš to jde, zatímco na dálnici ji mám dole. Je-li ovládání elektrické, není to nejmenší problém, u mechanického to je za jízdy přinejmenším obtížné, někdy to může být i nebezpečné.
|
|
|
No nevim no...asi tu budu za vyvrhele...Ale nejak s tim nesouhlasim. Nesouhlasim s tim, ze clovek nestiha delat nic jineho nez ridit, zvlast ze chlap neumi delat vice veci najednou.
Asi mam vyhodu v tom, ze mam dar "periferniho cteni" ci jak to nazvat. Projevuje se to tak, ze bezne knizky ctu rychlosti cca 1-2 stranky za minutu, pokud to je nejake "oddechove cteni - napriklad ja nevim, kovbojka. Pokud to je slozitejsi cteni na premysleni, tak cca polovicni rychlosti. A ctu tak, ze nevnimam jednotliva pismena, dokonce ani jednotliva slova, ale vnimam to nejak tak...v celku. Ja ctu "bloky" najednou...Proto mi napriklad nevadi ani v nejmensim titulky u filmu, protoze ja je "nectu". Ja je tam vnimam... A stejne to mam i se rizenim, a nejsem sam. Kolikrat jsem se pristihl, ze jsem trebas ladil radio, venoval jsem se spise tomu, a mezi tim jsem projel kilak serpentyny, aniz bych se "venoval rizeni". Tak nejak jsem schopny periferne jak ridit, tak stelovat radio...
Mam napriklad docela bohate zkusenosti s cestovanim po dalnici s u toho psanim sms ci po icq na mobilu s klavesnici, takze nutno drzet obema rukama, jinak se na tom neda psat. Pokud je husty provoz, jde to pomalu a vice se venuju rizeni, pokud je to rekneme ve 3 rano, a nikde nikdo, ridit proste kolenem a pisu si do toho...Resp ted uz to nejakou dobu nedelam, uz neni s kym si psat a za kym jezdit, ale delaval jsem to asi rok. Ani jednou mi to neprivodilo jakkoliv nebezpecnou situaci...
Ale chapu ze existuji lide, kteri se na to musi soustredit a nezvladaji delat vice veci najednou...Me napriklad vubec nedela problem telefonovat, a do toho jet slozitym "terenem" , mysleno zatacky, krizovatky, atd...Mozna to jsou ty navyky z PC her, kdy HODNE hraju strategie, kde clovek musi neustale resit 10 veci najednou....ale to cteni na sobe pozoruju od malicka.Takze to mam asi vrozeny :-)
Timhle nechci "machrovat" , ale chci rict, ze ruzni lide to maji ruzne a je blbost to pausalizovat.
|
|
|
hallellujah! tak toto si žádá bližší rozbor :o))
takže v případě, že čteš takto "nenormálním" způsobem text, máš sice výhodu v rychlosti zpracování informace, ale z lékařského hlediska máš mozkovou disfunkci - často se projevující jako napřř. aspergerův syndrom. vyvinutější schopnost čtení v tomto případě bývá kompenzována nedostatky v jiných oblastech - nulová sociální intelgence nebo že si jedinec neumí zavázat ani tkaničku od bot :o).
spoléhání se na vyvinutější smysl pro perfierní vidění, který je obvyklý spíše u mimozemšťanů z vyvinutější části vesmíru, je mezi slušnými lidmi považováno z kombinaci s icq/psaním sms za hazard a neezodpovědné jednání neslučující se s řízením auta.
takže tímhle nemachruješ, jen jsi nevědomky upozorrnil na to, že jsi retard a hazardér k tomu :o))))))))))))))))))
|
|
|
Priznam se, ze neznam lekarske teorie v tomto. Ale budeme li se bavit zcela vazne a vecne:
Kdyz mi naposledy merili IQ v ramci jakehosi pokusu na skole ( a nebyl to nejaky trapny test na 5 minut...bylo to takove celkove hodnoceni cloveka, nejen IQ, a trvalo to cely den) , tak jsem mel neco okolo 135 tusim...Nevim, jak se toto cislo meni s vekem, mozna ted uz to neni takove jak to byvalo, ale porad si myslim , ze mam IQ nekde v ramci mirneho nadprumeru oproti vetsine. Takze nejsem "retard" z tohoto hlediska...Co se tyce beznych cinnosti, jsem pomerne slusne manualne zrucny (od stavby domu po lepeni papirovych modelu). Jedine by tedy mohl nastat problem v otazce socialni. To ano...ale nevim, nakolik jsem blazen ja, a nebo vsichni ostatni. Mam napriklad pomerne snizeny prah citlivosti na cizi smrt - osobne se me cizi smrt prilis nedotyka, a to dokonce ani v rodine (deda, babicka). Take mam pomerne "ultrapravicove nazory" typu, ze kdyz se lidi maj o sebe starat sami, ze chci neplatit povinne zadne zdravotni pojisteni, a chci si nest riziko, ze kdyz se nepojistim, tak me nechaj chcipnout pred dverma nemocnice, pokud nemam cache .. a to same bych aplikoval i vuci vsem ostatnim...a podobne. Opravdu nemam vubec zadnou "solidaritu" se socialne slabsima, pokud jsou socialne slabsi diky sve vlastni lenosti/blbosti/vychcanosti. Nechal bych klidne vsechny bezdomovce umrznout venku , kdyz si vybrali zivot bezdomovce, maji co chteli..atd...
Takze mozna ze moje pravicove postoje jsou vlastne jako kompenzace za to, ze v necem jinem vynikam :-)
Jinak s tim ,jak jsem psal sms/icq...trvalo to cca 1 rok, cca najeto timto stylem 15 000km , ani jeden problem...A to to jeste kombinuji s rychlou jizdou..teda rychlou...no....160 na dalnici nepovazuju za nejak rychlou jizdu...ale nekomu to tak muze prijit.
Btw k tomu cteni - nejvetsi problem mi delaji slova, ktera mozek nezna. Klasicky cizi jmena...ci cizokrajne nazvy zbrani, mest, zvirat, rostlin (vzhledem k tomu, ze miluju scifi a fantasy, je toho obvykle v te knize dost:-))) Potom se stane to, ze si k nejakemu jmenu napriklad vytvorim pseudonym, a ten pouzivam navzdy. Takze pokud nekomu vypravim o cem to bylo, pouzivam tyto pseudonymy a absolutne netusim, jak se ten clovek jmenoval ve skutecnosti :-)))
|
|
Většina vyjmenovaných fíčur by se dala označit za produkty zmrdského myšlení.. Hlavně aby auto vypadalo kůl, robustně, hajtek a mělo "emotyvní dyzajn"..
Že je z něj špatně vidět, že řidič nemá jistotu, zda auto řídí on nebo vyšší princip, že jej obyčejné zapnutí rádia plně zaměstná na 10s, že je interiér neergonomický a nepraktický, že se do kufru dvoutunového auta vejde pouze deštníček a kabelčička, atd.. to jsou přece malichernosti. Hlavně že vývoj jde KUPŘEDU.
Hezký článek, díky za pocit, že nejsem sám, koho zmrdské "inovace" serou.
|
|
A mně se každý diví, že mnohem raději jezdím s auty, kde je veškeré ovládání pěkně poctivě lanky a pákami, ale ze kterých je vidět ven a jejichž řízení ještě nezakrnělo do mačkání čudlíků všude kolem...
|
|
|
Mě se každej taky diví, že za ideální auto považuju Favorita se solidnějším podvozkem a silnějším motorem, no a řekněme s nějakou tou menší deformační zónou.
|
|
|
Takový auto existuje? Asi nějaká individuální přestavba, ne?
|
|
|
Presne tak, individualni prestavba.
Do favoritiho bloku se daji naskladat motory od objemu 1,3 (~90k/130Nm) az po 1,5 (~110k/150Nm), pokud se bavime o konfiguraci pro bezny provoz a co se tyce podvozku, tak ten skyta primo obrovske moznosti pro nejake to domaci bastlenicko.
At uz se jedna pouze o samotnou instalaci podvozku HP Sporting , nebo o komplexni prestavbu celeho spodku, zahrnujici zmenu geometrie a kinematiky obou naprav. pricemz ceny podobnych uprav nedosahuji ani zlomku toho, co by staly u "dospelych" aut.
|
|
|
Jsi muj clovek, DonNighte :)
Jednoho takoveho jsem si postavil a k plne spojenosti s nim nahrkam priblizne 25000km rocne.
|
|
|
No a mně se každej diví že za ideální považuju Š100. Z hlediska ovládání, ne využitelnosti. Přehlížím třeba startování v zimě. Podle mě by každej začínající řidič měl chvíli jezdit v něčem podobným aby si osvojil správný návyky a nespolíhal na elektroniku a různý vymoženosti.
No a taky by si pak svýho auta víc vážil a neprasil by ho, třeba stáním na spojce v semaforu a tak podobně (veselý smilník)
|
|
Nevím, co má autor proti vyhřívaným sedačkám: Přijít po celodenním lyžování do vymrzlého auta a pustit si vyhřívání sedaček, než začne auto topit je super. Pochopitelně dálkově ovládané nezávislé topení s možností načasování je neskonale lepší :-)
|
|
|
Pokud jde o mě, nikdy mi nebyla zima na partie, který by ty sedačky mohly ohřát. Zato mi je v autě zima na nohy (asi tak od kolen dolů) a pokud řídím, tak na ruce, když musim šahat na studenej volant.
Když jsem si někdy sednul k někomu do auta, který to vyhřívání mělo, tak jsem rychle hledal, kde se to dá vypnout, když jsem zjistil, že mě něco pálí do prdele.
Takže se přidávám do klubu lidí, co to považujou za úplnou zbytečnost.
|
|
|
Mně vyhřívané sedačky celkem vyhovují, ale vyhřívané sedačky kdykoli vyměním za sedačky větrané, to má smysl ještě větší.
Kožený volant nestudí tolik, navíc vyhřívaný volant je v US znám dlouho a pomalu se to začíná šířit i do Evropy. Nejlepší vyhřívání je ale stejně bufík, nebo něco od Defy, pokud parkujete doma nebo někde, kde je zásuvka.
Pokud jde o zimu na nohy, tak foukání teplého vzduchu pod nohy měla už Tatra 603 a předpokládám že i některé starší konstrukce ;-)
|
|
|
Nemám bufík, takže horkej vzduch na nohy mi to začne foukat až se zahřeje motor a i pak si často musím vybrat mezi teplem na nohy a průhledným předním sklem (i když to mám vyhřívaný).
|
|
|
To jezdíte s nějakým s těch ultraúsporných dieselů, že to tak dlouho trvá, než se ohřeje a začne topit? U našich aut s tímhle problém nikdy nebyl ani ve velkých mrazech. Jen když dětičky u Jeepa zarovnají zadní výdechy topení a natáhnou do auta hodně vody, tak jim vzadu trochu omrzají okénka.
Pokud vím, tak pomalu se ohřívaly nějaké dieselové Fabie, ale tam se zase víceméně vždy dávalo to přídavné topení od Webasta.
|
|
|
Ne, mám benzín, topí to docela rychle, ale i tak je mi prostě prvních 2-3 km zima a i když už to pak topí, tak když si začnu foukat na nohy, začne se mi mlžit sklo nebo se mi začnou mlžit boční skla a tak to zas musim otočit na ně. Samozřejmě, že je tam i poloha nohy + skla, ale to se pak o teplej vzduch nějak dělej, takže to netopí pořádně ani jedním směrem.
A pokud to srovnám s vyhříváním sedaček, tak ty sice topěj hned, ale pro mě úplně na hovno, zatímco normální topení topí se zpožděním, ale aspoň tam, kam potřebuju.
BTW webasto do fábie jako sériová výbava? To těžko, samozřejmě můžu si nechat sestavit auto, jaký mě napadne, ale pokud vím, tak ve firemních fábiích (u bejvalýho zaměstnavatele) žádný přídavný topení nebylo a většina z nich měla 1.9 SDI, výkon asi 47kW. Bylo to typický služební auto pro lidi na nižších pozicích, nějaká základní výbava a diesel, aby to firmu moc nestálo.
|
|
|
První odstavec - stejně se choval Opel Vectra B 1,6i, všechny příznaky sedí. Dokud se auto neohřálo (taky cca 2-3km), pouštěl jsem na sebe studený uragán.
|
|
|
Stejně se budou chovat všechny auta bez bufíku (nebo bez nějakýho brutálního elektrickýho přímotopu), resp. některý ještě hůř, například škoda 105 z motorem vzadu, chladičem vpředu a asi 10 litry chladící kapaliny.
|
|
|
Chladič vpředu nehrál roli. Problém byl, že se s chladičem dopředu odstěhoval i výměník topení (oproti Š100).
|
|
|
No, já to auto zas tak dobře neznám. Škoda 100 teda topila rychlejc?
|
|
|
Výměník byl pod levým zadním sedadlem. Cesta ke zdroji (tedy motoru) byla o poznání kratší.
|
|
|
Copak to jo, mně jde o to, jestli to opravdu líp topilo.
|
|
|
|
Všechny Škodovky s motorem vzadu blbě topily. Topit začal až Favorit. I když pravda i v tom mi zábly nohy. Ale ty mi, na druhou stranu, zebou ve všech autech.
|
|
|
Je to už dávno, ale rozdíl Š100/Favorit asi nebyl velký. Š105/120 byl průser. A zrovna u té Š100 bych řekl, že na nohy topila více než dobře, někdy až moc.
|
|
|
Š110 byla mé první auto. Topila více, než 105/120, ale jen proto, že ty netopily vůbec. Když jsem přesedl ze 110 do fáva, tak to bylo nebe a dudy. Fávo topilo hned a dobře.
S tím topením na nohy je to má úchylka. Nohy mi mrznou v každém autě.
|
|
|
Moje první 105ka topila líp než Oktávka fdehtu, co s ní jezdím poslední dobou.
|
|
|
Cokoliv benzínového topí obvykle lépe, než nafťák. Je to dáno jaksy podstatou a účinností motoru. Něco holt dá více energie do pohybu, něco dá více energie do odpadního tepla.
|
|
|
Tak jsi nikdy správně seštelovanou Š120 nejel. Kdo říká, že tohle auto netopí, jednoduše kecá. Stačí mít vše v pořádku, a není problém. Nedávné moje zkušenosti z provozování Š120 při těch -15 stupních jsou veskrze pozitivní. A to nemám dekl před chladičem, což je dost nebezpečná feature, pokud nefunguje ventilátor u chladiče. Prostě kecy o netopící Š120 jsou jen - kecy.
Š100 má výměník pod pravým zadním sedadlem, ta ovšem trpěla nedostatečným výkonem motoru větráku, takže se dopředu tunelem moc teplého vzduchu nenafoukalo, a když, tak to trvalo dost dlouho. Ovšem Š100 vepředu na foukaní na nohy jednu feature, kterou u dnešních aut postrádám. Je to postupně se zužující vedení, které fouká teplý vzduch (když už tedy byl) po celé šířce prostoru pro nohy, a dokonce je to natáčecí ve vodorovné rovině.
|
|
|
Nejblbějc topila Š100 s vyrezlou podlahou u řidiče. :) Užovky byl taky zážitek. Hodně lidí zakrývalo chladič v zimě papundeklem, aby se to rychlejc ohřálo. Nedokážu posoudit, jaký to mělo vliv, já na to byl moc línej. Teď o víkendu jsem ale viděl maníka, který ten dekl cpal na Peugeot 207(? snad to bylo tohle auto, v každém případě motor vpředu). Tam už mi ten smysl uniká, dokázal by to někdo posoudit?
|
|
|
Jestli má v háji termostat, možná dekl pomůže:).
|
|
|
Dekl je bastl (nejedná li se o vzduchem chlazený motor-třeba olcit) "Franty traktoristy", nejlepší je výměna, termostatu, moc drahé to není ale potom už od toho máte pokoj.
Setkal jsem se ale na citroenu C5 s tím, že někdo uřizl mechanizmus termostatu se škrtícím talířkem, my jsme to ale nevěděli a pak se divili, proč se to auto tak těžko zahřívá a nedrží provozní teplotu. Termostat je vyměněný a je pokoj!
|
|
|
Jak jsem psal výš, zakrývání chladiče u Š120 je pěkná blbost. Š120 má dva okruhy chladící kapaliny, jeden na topení, druhý na chladič. Pokud chce mít řidič teplo, má otevřený okruh na topení a okruh přes chladič se při krátkých jízdách snad vůbec neuplatní. A při delších jízdách už záleží na kombinaci fungujícího termostatu a správně naředěné chladící směsi, jednoduše proto, aby nestačila v trubkách a chladiči zamrznout proudícím vzduchem za jízdy, než zabere termostat. Asi jsi měl na mysli ty užovky, s půlměsíci na hlavě, ne?:-)
|
|
|
Ale jo, já ten princip chlazení a topení znám. Jenže mně stodvacítka fungovala v pohodě, tak jsem to nikdy neřešil. (No, pak jsem jezdil starší R5 a ta topila líp.) Ale odeklovaných škodovek jsem viděl... no hodně. Tak jsem si říkal, jestli v tom není nějaký tajný fištrón, že to dělalo tolik lidí. Možná to deklovali proto, aby při kratších jízdách ten chladič nezamrznul total.. Nebo že by groupthing?. :) U auta s motorem vepředu už mi to přišlo jako úplná blbost.
(Zamrzlej "ropovod", díky kterýmu majitel škodovku uvařil, jsem zažil, táhnul jsem ho do servisu..)
|
|
|
Co ja vim, tak foukani tepleho vzduchu pod nohy je uz v tatre 75
|
|
|
Je to věc názoru: Pokud jde o mne, tak když jdu vymrzlý do vymrzlého auta, tak jakýkoliv zdroj tepla, než začne auto normálně topit je dobrý. Mimochodem intenzita vytápění jde i u low-endu, jakým je Schade Chrochtavia regulovat. jinými slovy nastavit tak, aby to nepálilo, ale příjemně hřálo.
|
|
|
Problém, je, že jsem to vlastně asi ani nezažil ve vymrzlym autě, spíš když byla venkovní teplota kolem 10-15 stupňů a pálilo mě to pokaždý - opravdu nechápu toho, kdo tam seděl přede mnou, že měl potřebu smažit si vejce. Že to jde regulovat, to samozřejmě vím, asi by to ani jinak udělat nešlo, ale pokaždý jsem měl to štěstí, že to zůstalo vytočený víc, než mi bylo příjemný.
|
|
Někdo řiká, že nejlíp se couvalo se škodou 120. Má ovšem tenhle veterán vůbec nějaký deformační zóny? A jak velkej má kufr?
Každej asi uzná, že nejlepší výhled dozadu je z vozu Smart for two, ale ten toho uveze ještě míň než škoda 120.
P.S.: K těm zbytečnostem typu automatický parkování - výrobce nabízí, zákazník kupuje. Jsou lidi, co nevěděj co s prachama a tak si nechaj auto vybavit vším, co k němu výrobce nabízí. Jo a to elektrický ovládaní řidičova zrcátka - představ si, že to u spolujezdce bude ovládaný elektricky a to u řidiče ručně - nebude to vypadat nějak divně? Navíc tam budeš muset mít dvě ovládací páčky.
P.P.S.: Vyhřívaný čelní sklo je dražší než nevyhřívaný, je na zákazníkovi aby si vybral a zaplatil, co na autě chce mít. Jsou lidi, co v zimě nejezděj, navíc u nás bejvaj celkem mírný zimy (pokud teda nebydlíš zrovna na horách, jako Ifos).
|
|
|
Tak ten vyhled ze Smarta muzu potvrdit, je to parada a couva se s nim uplne skvele, protoze zadni okno je k ridici bliz nez predni :-)
|
|
|
Jo, otočíš se přes rameno a vidíš nejen silnici, ale i koncovku výfuku a zadní nárazník ;) Ale v oktávce zas uvezeš 4 lidi a min. 500 litrů nákladu.
|
|
|
Kdo říká, že jezdím jenom Smartem? Beru si auto podle potřeby. Smart ale vyhovuje v cca 99% případů (cesta v jednom člověku do práce/na nákup)
Jak často ty 4 lidi a 500 litrů nákladu vezeš? 2x za rok? To si za litr půjčím od kamaráda dodávku.
|
|
|
Kdo říká, že jezdím jenom Smartem? Nikdo, proč? A pro mě by zas dvě auta byly zbytečnej luxus, to se mi spíš vyplatí mít jedno univerzální než dvě speciální pro různý účely.
500 litrů asi běžně nikdo nevozí, ale dost běžná je sestava dva dospělí, jedno až dvě děti a v kufru kočárek + sada věcí pro ty děti. To smartem neodvezeš (jo, teď se někdo ozve, že ve svým o málo větším šikmookým citroenu C1 to odveze úplně v pohodě).
|
|
|
Podle vkusu každého soudruha...
Já dvě auta potřebuju, ale je zbytečný mít dvě velký. Smrťák jezdí proti velkýmu cca o třetinu levněji (spotřeba poloviční, ale dražší servis).
Plus významné benefity parkování v Praze, nezájem zlodějů, atd...
|
|
|
Budeš se divit, má. Viděl jsem na vlastní oči předek zmáčknutý až k přednímu oknu. Okno nevysypaný a přední dveře bez problému otevíratelný. A na volantu kupodivu řidič obtisknutý nebyl. Jen mě tak s odstupem času napadá, při kolika km/h ten náraz byl...
|
|
|
No právě, při jaký rychlosti - nějaký deformační zóny samozřejmě má, ale je to celkově taková plechovka - proč na nich asi hasiči rádi cvičej vyprošťování zraněnejch, neopotřebujou se jim nástroje ;)
|
|
|
Svoje dělá taky stáří a únava materiálu. Kdyby ta Škodule byla nová, pak by měla při stejné rychlosti mnohem lepší výsledky po nárazu. Taky rezervní kolo vpředu hodně přispívá k funkci deformační zóny předku. Ale když je kov a plech 30 let starý, je to jak papír :-(.
|
|
|
Přesně, dnešní čtyř-pětihvězdičkové EURONCAP vozy taky za 15-20 let budou taky z papíru. Nehledě na to, že Š120 byla konstruována na plný náraz, tzn. fotky vraku škodovky po přesazeném nárazu plně odpovídají tehdy poplatné konstrukci auta.
|
|
|
To je sice pěkný, ale kdybysme se přenesli v čase do r. 1985 a vrátili se do současnosti s jednou fungl novou škodou 120, pořád by na tom byla z hlediska bezpečnosti hůř než třeba dejme tomu fungl nová škoda fabia (a to i kdyby neměla airbagy). Nějakej pokrok v konstrukci aut přecejenom nastal.
|
|
U většiny z těch věcí (minimálně 2, 3, 4, 8 a 10) platí, že na to jsou potřeba dva- jeden co to vyrobí a druhý co to koupí.
Například:
"nedovedu představit, pro koho je (automatický parkovací systém) určen" nebo "Nechápu, kdo a proč přišel s nápadem ..." - Lidi, kteří si to koupí, asi nějaký důvod mají.
A lidi, kteří si to koupí, jsou zase důvodem toho, že tyhle veskrze volitelné doplňky výrobce dělá.
"Ještě pořád žijeme v době, kdy řízení auta může být radost."
To může pro někoho být i práce na počítači, vaření, řezání dřeva nebo třeba nakupování. A pak existují "ti ostatní", pro které není ta činnost nic než nutný proces k dosažení něčeho.
Stejně i tady je ta většina, pro kterou je cíl přeprava na nějaké místo a auto je jen nutný prostředek. A právě ti ocení všemožné posilovače, elektroniku, automatiku.
Chápat, že někdo chce elektronické cosi, nějakou zkratku atd. musíte leda v případě, že se zabýváte něčím souvisejícím s návrhem a prodejem aut.
|
|
Do kamene tesat !
Auta s touhle fíčurou u mě nikdy nezakotví :-(
|
|
Z celeho seznamu muzu souhlasit pouze s bodem 3 (dotykove senzory)
Automaticke parkovani sice taky povazuju za kokotinu, ale dokud se to nedostane do zakladni vybavy a tim to zvedne cenu tak je mi to vcelku jedno.
Nejvice se musim ohradit proti bodu 7 - v Nissanu x-trail to funguje skvele, pred ridicem je misto pristroju uzitecna schranka na bordel. Jsem velice konzervativni clovek, ale na tuhle vec jsem si zvykl behem nekolika hodin.
Elektrickemu vybaveni ktere mi usnadnuje zivot se nebranim. Napriklad treba prave ty sedadla a zrcatka s pameti.
|
|
1) pasivní bezpečnost
je prima, když má auto 8 airbagů, ale k čemu to je, když má tenký plechy a deformační zónou je pak řidič sám
2) diktát levných aut
je prima, když je auto levný, ale k čemu to je, když je jeho životnost výrobcem propočítána tak, aby těsně po skončení garance - většinou 4 roky - bylo nutný do auta sypat poměrně velký peníze nebo koupit nový = není až tak levný, jak na první pohled vypadá.
3) opravitelnost a spolehlivost a konzum
třeba u starších mercedesů šlo všechno perfektně demontovat a vyměnit, u nových aut se zpravidla mění velké části, i když je poškozená drobnost, hejl všechno zaplatí :o), přitom, když je auto dobře servisovaný a dobře udržovaný, může jezdit spolehlivě i více než 10 let - na tom ale výrobce zájem nemají, jejich zájmem je jen auta chrlit
4) tradice a marketing
jestli byly před řekněme dvaceti roky auta něčím zajímavá, tak to byly tradice, které od sebe odlišovaly jedn. výrobce; dnes se vlivem best practise stírají rozdíly, vše se tak nějak uspořádává do větších korporací a z designu mizí invence; připomíná mi to multikulti eintopf, z něhož leze stejná sračka v eropě, v asii nebo v usa. původní styl byl zašlapán do země a dnes, když má někdo rád auta, je za podivína - vlivem marketingu, který manipuluje s blbcem a snaží se, aby blbec svůj wagen slepě miloval/obdivoval pro "pocit", který mu má dle marketingu wagen dodávat; to je dost smutné
a teď k bodům v článku, jejichž důležitost mi v kontetxu výše uvedeného přijde místy spíše podružná ..
ad 1)
řekl bych, že jde o zvyk - kdo neumí zacouvat / zaparkovat podle zrcátek, je moula a je jedno, jaký má auto - ke kamionům nebo traktorům s návěsem v tomto ohledu chovám celkem respekt
ad 2)
což vw, ale teprve volvo s60 mi dalo pocítit, jak je možný v autě zkurvit i tak užitečnou věc jako je esp; v pátek, když začalo sněžit, jsem s tím krámem sotva vyjel zasněženej kopec od garáže - musel jsem esp vypnout, protože při každým sebemenším prokluzu to vrátilo otáčky na volnoběh a div že to nechcíplo - bezva zkušenost, takže jsem ten krám nechal dodnes odpočívat v garáži, abych se nevystavoval zbytečnému rozčilování, za dva dny bude konečně nový auto a tohle může letět ze skály.
ad 5)
liazkám slušně konkurují jakýkoliv vraky, co si odvážní kutilové doma tuní a čas od času je resuscitují, namátkou dvanácettroska, starší ford transit či jakákoliv jiná dodávka - kdo rád pocit, že je nablízku rakovina, může si dát i půlhoďku za favoritem bez katalyzátoru.
ad 6)
hombreux, to je kvalita textu asi jako když vůdce sepsal první draft "mein kampf", k němuž teprve poradci museli dodělat nějakou myšlenku.
ad 10)
překvapuje mě, že tě nechává klidným řazení na volantu tlačítky +/- nebo el. otevírání kufru. co si takhle pořídit ruskou volhu ? tam se můžeš spolehnout, že bude vše bytelný a že tě nebudou obtěžovat ničím, co by jen vzdáleně připomínalo elektroniku či nefungovalo po čelní srážce s lokomotivou či v teplotách pod mínus 40°C :o)
|
|
|
K vašemu ad 2):
ESP není použitelné do hlubokého sněhu (rozblácené cesty apod.). Proto také existuje možnost manuálního vypnutí.
|
|
|
poznámka k tvojí poznámce.
dosud jsem měl za to, že esp je vhodné třeba ve chvíli, kdy člověk jednou stranou vjede do louže / na led apod., takže to vyrovná záběr tak, že sníží riziko smyku. o hlubokém sněhu nebyla řeč - v pátek odpoledne bylo jen mírně nasněženo a cesta z garáže měla tak 5 cm uježděného sněhu. proto to překvapení - jiné auto by to projelo bez problémů ..
|
|
|
Tak to jsem si špatně vyložil "vyjel zasněženej kopec od garáže".
Jinak ten popis funkce je správný. Ovšem ve chvíli, kdy mají snahu prokluzovat všechna kola, je to celé na ..... A je lepší to vypnout.
|
|
|
Aha. Tak jsem se zase neco noveho dozvedel. Nektery auta maji tlacitko jen pro TC (kontrola trakce), ESP (pribrzdovani kol pri smyku) je zapnute porad. S takovejma sem zatim jezdil ja.
Nektera auta maji moznost delsim podrzenim tlacitka vypnout TC i ESP kompletne.
Krome toho TC patri do systemu ESP, coz mi nejak uniklo. :-)
Takze sorry.
|
|
|
Ze si i ty budes plest ESP s traction control me teda nenapadlo. :-)
Hint: ESP visi hlavne na brzdach, traction control na nahonu. Na nejake rozjizdeni na snehu a blate nema ESP zadny vliv.
Manualne vypinatelny nebo spis zapinatelny (!) traction control je samozrejmost. Ale manualne vypinatelne ESP? Ve kterem aute se to da videt?
|
|
|
Aleff psal o ESP a vyjetí kopce, ne o rozjezdu (rozjezd přibrzděním dělá ASR).
Manuálně vypínatelné ESP má kde co. I když jsem slyšel, že u Yetiho už za vypínač ušetřili.
|
|
|
no, ony v tom tlačítku, co má název tuším stc nebo tak nějak sdruženy všechny el. systémy, takže i ta trakce :o) narozdíl od volva když jsem s otkávkou 4x4 zaparkoval v hlubokým sněhu u lesa, vyjela i hlubokým sněhem se zapnutým eps zcela bez problémů, zkusil jsem i zvostra rozjezd a jen neznatelně ujel zadek do strany. od seveřanů s jejich klima. podmínkama, výrobců volva, bych teda čekal, že s tím vodjede i úplný začátečník - zlatá škodlifka :o)
|
|
|
K Vašemu ad 3) Tak proč se výrobci "serou" s protikorozní ochranou? Pozink, atp.?
|
|
Astonu Martin odpustíme parkpilota, Fordu Focus RS odpostíme elektrické ovládání čehokoliv. Challengeru odpustíme nevyhřívané čelní sklo a dvacítky kola.
Autor si zřejmě vybral sadu věcí, které jeho vehikl postrádá, a tudíž jsou k ničemu a musí být k ničemu všem, protože i když nebyly prachy na parkpilota do staničního wagónu, tak je potřeba podiskutovat špatný výhled z auta a zbytečnost parkpilota. Existují auta, se kterými se blbě parkuje. Jednou až třikrát. Pak už je to v pohodě. Čímž jsem si vykoledoval rituální kastraci, takže se budu Gottwaldovu i s jeho estékáčkem, co pustí na ulici sestřelený messerschmit, vyhýbat.
Když budete dávat rádio nahlas nebo potichu, bude analogový čudlík lepší, až budete potřebovat zadat adresu do navigace, bude analogový čudlík na hovno - vyzkoušeno s tovární navigací Opel. A protože za jízdy štelujete rádio a nikoliv pani, co ví kam jet, dodává se ovládání rádia na volantu nebo pod ním. To je další příplatková výbava, na kterou asi nezbyly prachy.
Na svém cestovním kombíku používám 225/35 R18 a jsou to optimální kola - do nižšího profilu bych asi jít nechtěl, nicméně od šotoliny po dálnici jsou velmi dobře použitelné. Odsoudit šmahem oktávky a italy je odvaha hodná mistra, to nebudu komentovat. Na autě na blbnutí mám 235/50 R18 a jsou jen tak tak, jenže to je taky trochu tužší auto.
Xenony komentovat nebudu, to již učinili jiní, ale subwoofery přes celý kufr jsou snad věc majitele vozu - když to potřebuje, může to pořádně osolit a ze svéhu SUV s ksenónama voklepat bahno ve vteřině a bez myčky :-) Jinak točící se pokličky už se proplížily do Prahy, takže v létě je máte i v Gottwaldstadtu.
Přemýšlel někdy autor nad tím, proč zrovna Mini, Yaris a spol. mají budík uprostřed? Auta do města - instinktivně na budík občas mrknete a koukáte šikmo před auto směrem k chodníku - největšímu zdroji potíží ve městě. Přijde mi to jako dobrý nápad - jednou jsem takové auto řídil a nedělalo mi to problém.
Ad. výbava z před patnácti let, Limetka DS měla od modelového roku 1968 naklápěcí světlomety, po pětatřiceti letech je objevili ostatní výrobci. Budeme muset ještě chvíli počkat.
Jinak to vypadá, že jste až na výhled, čoud a inštrumenty okomentoval *volitelnou* výbavu, též zvanou příplatková, což znamená, že všechny píčoviny, které Vám v autě vadí si jejich majitelé zaplatili dobrovolně a někteří z nich před objednáním možná i zvážili, zda jim ty věci k něčemu budou - což znamená, že ten článek moc nedává smysl.
|
|
To mi připomnělo článek na idnesu, kde Kopecký proháněl škodu octavii RS někde na okruhu (škoda mluvit), zajímavé ale bylo že ESP bylo u nové octavie nutné vypnout zásahem technika, není tam na to prostě tlačítko, tento fakt byl vtipně komentován v diskuzi - příště mi navigace zákaže vjet na polní cestu...... takže nyní již 20" ráfky i na octavie, jen elektronický asistent pak zakáže vjezd na určité silnice....
|
|
|
Tohle mi u aut z VW group vadi asi nejvice. Ze jakakoli funkce (vcetne treba airbagu u spolujezdce) se musi vypinat a zapinat v servisu a za poplatek. Soudruhum z VW by zjevne jeden vypinac za pul eura udelal katastrofalni diru do budgetu na vuz...
Naproti tomu u vozu s lvickem na kapote ktere momentalne pouzivam si muzu sam zapnout a vypnout skoro vse (vcetne automatickeho zamykani nebo denniho sviceni). Funkce jako ESP jdou vypnout primo tlacitkem na palubce, airbag treba klickem a veci jako denni sviceni nebo automaticke zamykani pres komba typu "5 vterin drz tlacitko a pak zapni klicek". Neumim si predstavit, ze bych v dobach kdy jsem vepredu obcas vozil sedacku s deckem pokazde nechaval zapinat a vypinat airbag v servisu, nebo se s tim hral pres notebook a WAG-COM sam...
|
|
|
Pšt to se tady nesmí, aby někdo chválil francouzská auta. Já mám sice konkurenční značku, ale zkušenost zcela stejnou.
Na druhou stranu to vypínání airbagu z boku palubky u spolujezdce má snad už dneska všechno, ne?
|
|
|
Skoro vsechno, krome wagenu od VW.
Suma, kterou nechavala kolegyne v servisu pokazde, kdyz chtela deaktivovat, nebo spatky zapnout airbag spolujezdce podle toho, zda mela prave v opatrovani vnucku nebo vozila kolegy na sluzebku byla dokud jsem neporidil WAG-COM fakt k zlosti.
P.S. Za 15 let co podnikam jsem mel ve vozovem parku firmy kdeco, ale momentalne k naproste spokojenosti provozuju mix aut s lvickem na kapote a par japoncu a naprosto nechapu co proti Francouzskym autum maji nekteri jedinci na zdejsim foru.
Na rozdil od vozu od VW, do Peugeotu jde uz nekolik let pouze olej, filtry, benzin a kapalina do ostrikovacu a neznam takove problemy jako treba ze vaha vzduchu a zarovka H7 je pouhy spotrebak nebo ze na predni naprave neni po 50 000 km jediny origo dil...
|
|
|
Jejda, nekrmíte mne? To si nedovedu představit. Na předmím se mi donedávna střídal mladší synek s manželkou a tedy přepínač byl ve stálé permanenci.
Ne, tomu opravdu nemohu věřit......
|
|
Tohle je ovsem otresnej clanek. Petka je malo, chtelo by to v tomhle pripade stupnici az aspon do 10.
Cele se to da shrnout do prohlaseni: Za prve nevim, co to je, a za druhe me to urazi.
Autor pouze prokazal naprosty nedostatek znalosti, ale o to vetsi samolibou hloupost, coz jsou verni partneri.
Proste o co se min vyzna v autech, o to vic touzi o tom blekotat.
1. Udajne neprehledna karoserie
K modernimu autu couvaci senzory patri. Krome Smartu neni dozadu poradne videt nikdy. Takze tenhle bod clanku je blbost.
2. Stabilizacni system VW (co to ma jako bejt?)
Nechme stranou jasny fakt, ze autor nema o modernich autech poneti a nechape a odsuzuje cokoliv, co nema jeho trabant. Jen uplnyy trouba muze tvrdit, ze ESP je k nicemu. Tenhle bod clanku je naprosta blbost.
3. Dotykove ovladani cehokoliv
Sedel jsem v nove E-klasse a BMW 530d a nenasel jsem nic, co by neslo ovladat i klasickym knoflikem nebo jogem. To, ze trabant nema dotykovy display, neznamena, ze by byl spatny. Tenhle bod clanku je trapna blbost.
4. Megakola
Co je vetsi nez 12" kola na jeho trabantu je spatne, snazi se nam autor naznacit. Tenhle bod neni blbost, to je blabol bez kousku smyslu. Na zaver okoreneny bolsevickou zavisti k vyssim socialnim vrstvam.
5. Liany
Ano, stary nakladaky coudi, to je opravdu objev. A diesely vubec coudi, jen u tehc s filtrem to neni tak videt. Autor je ale hlava!
6. SUV s xenonama
Autoruv trabant ma klasicke bludicky misto svetel, takze si tezko dovede predstavit, na co by nekomu byly xenony. Tak se snazi si vymyslet blabol o tom, ze na SUV to nekoho oslnuje. Tenhle bod je opet jen uboha bolsevicka zavist.
7. Pristrojovy stit uprostred
Tohle je snad jediny bod, kde se projevila pouze nicim nepodlozena arogance autora. Asi proto, ze pristrojova deska autorova trabantu taky neni optimalni, o poloze radici paky nemluve.
8. Automaticky parkovaci system
No jo, trabant zadnej nema, takze to samozrejme neni k nicemu. Autor doma umyva nadobi ve drezu a vodu si k tomu nosi ze studny. Kdo ma mycku a vodovodni kohoutek si nezaslouzi pravo na zivot. Tenhle bod je dalsi ukazka arogantni tuposti.
9. Nevyhrivane celni sklo
Slusne znacky maji, budto celoplosne pruhledne folie, nebo sit tenkych dratku (Ford). Na drsnaka, co parkuje lip nez nejaky gibon (viz bod 8) je autor najednou nejaka velka citlivka a mrznou mu prstiky. Tenhle bod je blbost, na autech chybi podstatnejsi veci, nez nejake vyhrivani pro hosany.
10. Kybl naprostych zbytecnosti
Tenhle bod je ovsem vrchol. Zbytecne je podle autora vsechno, co jeho trabant nema, tedy az na teplousske vyhrivani volantu, to samozrejme zbytecnost neni.
Tenhle clanek je opravdu ubohej. Doufam, ze si da autor velmi dlouhou pauzu a nic dalsiho smolit nebude. Prej "stabilizacni system VW". Pan je opravdovy expert.
Veta na zaver o tom, ze rizeni auta muze byt jeste stale radost, je z klavesnice autora opravdu k smichu. Jako by se nesla otvorem ve tvaru srdicka z drevene kadibudky s prkynkem plnym trisek uprostred zabahneneho dvora veta "jo, jeste porad zijeme v dobve, kdy srani muze byt radost:.
Tvuj tajbl.
|
|
|
jo, to prkynko v te zasrane drevene kadibudce musi samozrejme byt vyhrivane.
|
|
Ja mam radsej co najmenej elektroniky (aspon sa toho menej pokazi) a preto bolo moje prve auto Skoda Fabia Classic :-) Sice to bola chyba mojho zivota, ale z uplne ineho dovodu ako vybavenost.
Teraz jazdim Avensisom r.v. 99 a niektore featury mi maximalne vyhovuju a tie, o ktore nemam zaujem sa v 99% pripadoch daju vypnut.
Maximalne ale suhlasim s bodom 6. - drviva vacsina SUVciek ma v noci zozadu oslnuje. Ked sa pozriem do spatneho zrkadla, tak vidim priamo do zdroja svetla. Je to holt dane vyskou auta a HLAVNE debilnym zvykom lepit sa co najviac na toho vpredu. V tych momentoch sa mi nejazdi prave najlepsie :-/
|
|
Ve vsech ctyrech trabantech a obou wartburgach jsem vetsinu casu projezdil bez nastaveneho praveho zrcatka.
Nastavit leve zrcatko jde. Sice se to povede az na nekolikaty pokus, protoze nemam tak dlouhou ruku, takze pri nastavovani mam hlavu nekde jinde, nez pri rizeni, ale da se.
Nicmene prave nejde. Jednou se mi to povedlo asi po pul hodine, nekolikrat po cca deseti minutach za spoluprace nekoho ochotneho, kdo s tim zrcatkem hybal ... pak do toho nekdo strci, kdyz stoji auto zaparkovane a muzu s tim zacit znovu.
|
|
|
Elekrické ovládání zrcátka jsem pokládal za pitomost. Potom jsem si koupil jetou felicii a to to měla ve výbavě. Od té doby to pokládám to za moc praktickou věc a právě to pravé.
Výhled z Š Octavia kombi dozadu není dobrý (a to je ještě eufemizmus), takže pravé skláním často hodně dolů a pak ho zase rovnám. S elektrikou paráda.
|
|
Fakt je ten, že dobrý řidič (dobrá řidička) spoustu věcí jako parkovací senzor, ABS a další serepetičky kecající do řízení nepotřebuje. Já moc nepoužívám ani tempomat. Vyhřívané přední sklo je fajn. Někdo tu psal, že je u nás zima mírná a krátká. Bydlím ve Zlíně a námraza na oknech se ráno objevuje od října do dubna. Přijdu k autu, nastartuju, zapnu ohřev vpředu i vzadu, oškrábu boční skla (cca 2 minuty), sednu do auta, pustím stěrače vpředu i vzadu a jedu. Zrcátka v elektrice, sedáky s pamětí jsou výhodou zejména u služebních vozů, kdy se na jednom autě střídá více řidičů. Anebo v rodině, kde má papíry každý (jako u nás), máme jen 2 auta, ale všichni chtějí jezdit fokusem. I když jsme všichni v rozmezí 175 - 180 cm, každý preferuje jiný posez a jak rád bych měl sedák v elektrice s pamětí! Poštelovat si jej po paní, co se mnou bydlí, je na dlouhou dobu. Nahorudolů, dopředudozadu, opěradlo semtam, volant, zrcátka, pásy, zkusit, kruciprdel, ještě to není ono, znova, kůrvafix, je to na 5 minut a cikaretku...A to mám na kolejničce sedáku značku a šoupu s ním před nasednutím, jinak se s břichem za volant nevlezu.
|
|
|
No, na normálním podkladu ABS je z principu lepší než nejlepší řidič na světě, protože (a) počítač má prostě rychlejší reakce, (b) brzdou jaksi nelze docílit, aby brzdilo levé a nebrzdilo pravé.
Na druhou stranu jsou podklady, kde je ABS dost k zlosti.
A také je otázka, zda není lepší prostě jet pomaleji, aby nebylo potřeba tak prudce brzdit :)
|
|
|
Počítač je při řízení čehokoli pouze k zlosti. Věřte zkušeným. :)
nemám pravdu, Kocoure? ;-)
|
|
|
Prosil bych definici "normálního podkladu". Kupříkladu na suché vozovce ABS brzdnou dráhu prodlužuje.
|
|
|
to nemusí být až tak úplně pravda. jestliže to budeš testovat způsobem, kdy na velkém parkovištirozjedeš na stejnou rychlost dvě auta s/bez ABS a změříš jejich brzdnou dráhu, tak budeš mít pravdu, ale v reálných situacích - jak podotýká OC - jde často o kombinaci faktorů majících na kontrolu nad autem vliv - na jedné straně louže / štěrk / bahno, v případě nutnosti prudce brzdit v zatáčce trakkce, takže bych se spíše přikláně k výhodám ABS. kdysi dávno, kdž jsem jezdil kombíkem mazda 323, jsem jel po nábřeží od letenského tunely do argentinský a nedávall jsem pozor, když mi skočila červená na semaforu a z vedlejší silnice se mi do mého pruhu začala sunout dvanáctsettroska. instinktivně jseem se zapřel o brzdu a volant. gumy začaly kvílet, celé se to rozhoupalo od zablokovaných kol a měl jsem plné ruce práce, nejen abych to ubrzdil rovně (skončil jsem asi 0,5m od třesoucí se dvanáctsettrosky), ale taky abych nedstal ještě navíc smyk nebo hodiny - povrch je v těch místech asfalt. po dobrždění se přese mě převallill oblak bílého dýmu z pnematik. kdybych měl ABS, měl bych kromě dobrždění možnost se i vyhnout.
|
|
Vrátím se k nerez kastli... taky vlastním jeden vůz s nerezovou karoserií... Mitsubishi Sigma, 2.5 V6, r.v. 1992.
Koroze nikde, s autem po technické stránce i stránce pohodlí spokojenost.
|
|
S temi budiky uprostred mas pravdu, ale z uplne jineho duvodu. Mam Primeru s CVT, a jezdim podle citu a provozu, na tachometr ci otackomer tak cumim minimalne. Ale ty budiky uprostred muze snadneji sledovat spolujezdec a tak se mi ani nedari sbirat pokuty, protoze jeste nez zacne stekat o prekroceni rychlosti navigace (ktera mimochodem padne paradne na volne misto kde ma normalni auto budiky) tak se ozve manzelka ;-)))
|
|
|
Budíky uprostřed bejvaj nakloněný na řidiče, takže spolujezdec na ně vůbec vidět nemusí.
|
|
Na moderních autech se mi především nelíbí vymoženosti, které mi kecají do řízení. Představoval bych si to tak, že když už tam jsou, tak aby se daly snadno a rychle za jízdy zapínat i vypínat.
ad 1. Přehlednost karoserie chápu jako výhled z vozidla. Dnes se opravdu dělají auta, která mají nepříjemně vysokou horní hranu kapoty a přístrojové desky a spodní hranu oken ve vztahu k výšce posazu. Přestože jsem průměrné výšky, musím si sedadlo řidiče ve většině aut obvykle nastavit do nejvyšší polohy, aby to bylo akorát (zkušenost z autosalonu na BVV). Cestující na zadních sedadlech potom už před vůz vidí obvykle opravdu blbě. Třeba u fábií mi vadí také tlusté A-sloupky, které navíc máte ještě kousek před ksichtem, takže slepý úhel je nepříjemně velký. Při jízdě do levotočivé zatáčky potom musím nepřizozeně vykukovat z pozasloupku, což mě docela sere. Jsou ale i horší, třeba Mitshubishi colt, který má slepý úhel ještě vyšší, takže potom se vám tam snadno schová auto, nebo chodec a je vymalováno. Doma nejčastěji jezdím citroenem XM z 1993, který je v otázce výhledu skvělý dokonce i pro cestující vzadu, jedině výhled dozadu mohl být lepší, ale asi to už o moc lépe postavit nešlo.
ad 2. Stabilizační systém je fajn, jedině tehdy, pokud se to dá snadno vypnout za jízdy jedním tlačítkem. Stejně tak bych ocenil rychlý nouzový vypínač ABS. Tohle beru jako pojistku, když se tyto systémy začnou chovat jinak, než by měly. Jakmile totiž dojde ke kolizi řidičovy vůle s elektronikou, obvykle je to průser.
ad 3. Dotekové ovládání je vhodné jedině snad pro navigaci, navíc potom jsou displaye věčně upiplané a došudlené.
ad 4. Megakola nevypadají nic moc, opodstatnění mají snad jedině u aut s terenními ambicemi. Zde samozřejmně, že všude platí jakási přiměřenost. Čím větší jsou totiž disky a nízkoprofilovější gumy, tím víc se auto podobá motokáře, ato se všemi důsledky včetně poskakování horšího tlumení nerovností. Na dobrém asfaltu sice sedí skvěle, ale o to horší je to na okresce s výtlukami, kde uskakuje jak koza.
ad 5. Liazky kouří hlavně proto, že jsou to dnes už staré, vylítané motory, které mají objeto půl zeměkoule, jejihž těsnost i spalování není už nejlepší, takže často žerou olej a kouří modře. Pokud kouří černě, tak tam obvykle buď někdo přidával naftu na čerpadle, nebo je v háji turbo a do motoru jde málo vzduchu. Mohou být také v haji vstřiky, nebo rozštelované a vylítané vstřikovací čerpadlo. Pokud totiž chcete, aby disel jel lépe a nekouřil, tak nestačí přidat naftu, ale je třeba přidat i vzduch, tedy tlak turba a mít v pořádku hadice od turba i mezichladič.
Je ale zajimavé, že takhle v háji jsou jen ty náklaďáky, přestože motory liaz mají i karosy, kromě těch nových, kde už dávají Iveco cursor. Asi se majitelé o ty motory v autobusech starali daleko lépe.
Podle mě jsou ale daleko horší staré avie, ale 20 a A31, nikoliv 60, 70 a 80, ty bývaly už lepší, pokud tam nebylo něco v háji, třeba turbo s hadicemi, vstřiky, čerpadlo, nebo vylítaný motor a jezdily bez problémů 100 i víc, takže žádná kouřící brzda provozu to nebyla.
ad 6. SUV s xenonama mě moc neoslňují, ale možná to v některých autech může být nepříjemnější. Stropní zrcátko má ale snad u všech aut protioslňovací noční polohu. Motorka je v tomhle ohledu horší, ta nemá nic takovýho.
ad 7. Přístrojový štít uprostřed mě taky vadí, protože dívat se na přístrojový panel kamsi doprava mi příjde nepřirozenější, než před sebe. Tedy přeostřování očima mě dělá menší problém, než otáčet hlavu a hledat ho kdesi uprostřed. Je to asi možná jen otázka zvyku, ale příjde mi to nepřirozené.
ad 8. Parkovací systém je podivný výmysl. Podle mě by byly spíše, než různé asistenty, potřeba pořádná zrcátka, ve kterých by bylo všechno pěkně vidět. V tomhle ohledu jsou nejlepší na parkování dodávky, náklaďáky a autobusy.
Nemůžu si pomoct, ale kdo se nedokáže naučit parkovat podle zrcátek, tak za volant prostě nepatří! Pokud tohle nezvládá, tak má taky mizernou prostorovou orientaci a představivost, takže předpoklady k dobrému zvládnutí řízení vozu budou také mizerné a tudíž nemá cenu pokoušet osud.
ad 9. Vyhřívané čelní sklo může být při parkování venku v zimě výhodou (není můj případ), viděl jsem to třeba na jednom renaultu, když se pod něj dal papír, byly vidět vlnovky z tenoučkého drátku. Vyhřívání zadního skla a zrcátek už nejspíš autor považuje za standard. Na škodu není ani vyhřívání trysek ostřikovače.
Vyhřívání volantu by se mi také líbilo, stejně jako na mororce vyhřívané rukojeti řídítek. Vyhřívání sedadel může být užitečné jedině, pokud jsou ty sedadla kožená, protože potom jsou opravdu v zimně nepříjemně studená a v létě zase pálí jak čert, když je slunce rozehřeje.
ad 10. Elektrické ovládání zrcátek na obou stranách mám a ono to zatím funguje bez problémů. Opravdu nemám důvod si na toto stěžovat. Zvláště elektrické ovládání zrcátka u spolujezdce mi příjde dobré, protože si ho při couvání občas sklápím, abych viděl k pravému zadnímu kolu na obrubník.
Co se týče elektrického posuvu a sklápění sedadel, tak to sice taky mám, ale nepříjde mi to nějak hrozné, protože to zatím funguje spolehlivě a změna není v polohách, ale plynulá. Jediná nevýhoda je, že když s tím chci pohnout, třeba při úklidu tak musím furt pouštět elektřinu klíčkem a vybíjí mi to baterku. To samé u elektrických oken. Jinak mi to nepříjde zas tak hrozné, pokud to nezačne zlobit.
Jinak to ovládání lankem má taky své, musí se to občas maznout a občas se taky může něco zaseknout, nebo ulomit. Když ale vezmu třeba jenom topení a větrání našeho citroenu XM, který je konstřukčně udělán opravdu velmi dobře, tak to je hrozné, protože je to složitý rozvod vzduchu na topení i klimu, která zatím funguje, všude samé klapky na servomotorky, které zázrakem fungují i po letech pořád perfektně. Jen občas je třeba vyčistit výparník sprejem na klimatizaci, ale po vyndání ventilátoru strčím ruku až k výparníku a mohu ho prostříkat přímo.
Palubní počítač není špatný, když ukazuje spotřebu okamžitou, průměrnou, dojezd, průměrnou rychlost, atd. Já mám jen ten na ty závady. Někdy se pak auto chová jako hypochondr, což není příjemné, ale pokud víte co a jak, dá se.
Co se týče rádia, tak by mělo být relativně kvalitní na MP3, ale tak, aby co nejméně rozptylovalo. Televizi v autě pro děti už považuji za úplný úlet, pokud se nepouští jen v zácpách. Zálibu v subwofrech přes půl kufru považuji už za uchylku, protože řidič má poslouchat především vůz a motor.
Co se dnes nových aut týče, tak se mi zdá, že výrobci především zdokonaluji pasívní bezpečnost a na aktivní kašlou, tedy aktivní chtěji dávat za příplatky. Výrobci aut totiž mají zájem na tom, aby se bouralo, protože potom se auto buď draze opraví, nebo dá do šrotu a koupí nové. Pasivní bezpečnost totiž reprezentuje pro výrobce přežití, protože jedině po nehodě živý řidič může koupit další nový vůz.
Podle mě je důležité, především aby auto mělo skvělé to hlavní, tedy podvozek, motor, ergonomii. To ostatní se už nějak potom poddá. Mám rád především čitelné podvozky, které dobře drží, ale dopředu daji na jevo, že se blíží hranice smyku, také komunikativní řízení a výkonný motor. Potom je s autem dobré svezení. Spolehlivost je obvykle většinou věc přístupu k údržbě, pokud nemáte smůlu na zlý kus. Zatím mi tohle náš citroen XM jakž-takž plní, takže si ani moc nestěžuji, bežné věci si opravuji doma sám.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Top 10 hříchů výrobců aut
|