Komentáře ke článku: Hledá se užitkový kchár (ze dne 04.12.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
tak asi bych vzal Ducato, kdyz tak dobře brzdi :-)))
hlavne nekupuj Jump/Box/Duc s tim fordim motorem, je to děs...
|
|
Ber Ducato, z JTD motoru nebudes zklaman:)
|
|
Koukali jste na Ford Transit? Kamarád jezdil s dvoulitrovým turbochrochtem a nejezdilo to špatně (občas jsem s ním jel, když bylo potřeba).
|
|
|
2.2 duratorq, či jak. Dostal jsem od fordu nabídku na 325 kilokorun bez daně za 74kw/6.stupňová převodovka což už je celkem zajímavé. Ovšem netuším co provozní náklady, spoustu lidí tvrdí, že jsou celkem příjemné, ale neznám nikoho kdo má transit, aby mi to potvrdil
|
|
|
Ford je smutna kapitola. Asi nejvetsi drzak byl stary 2.5D atmo (ale pozor, zatimco Scorpio melo uzasny smejd od VM, tak Trandal mel motor od Peugeotu ci jineho frantika), ten uz ale neni delsi dobu v prodeji. Transit z roku 2003 mel jakysi oturbeny ctyrvalec a s nim jsem si uzil svoje kdyz systematicky umiral co nejdal od zakladny a LTcko ho tahalo zpatky. No a nebo taky uplne naopak, LTcko mrtvy na italsky dalnici a Trandal v plny polni frcel zachranit mezitim nasilne odtazeny nemecky mrtvy chrobak R6 s hyperdebilnim zpatecnickym motorem (1998 = hydrostely, 2004 = klasicke misky, sroubky a nastavovani vule manualne). Dalsi zkusenost je Crafter s hlinikovou evoluci 2.5 R5 TDI, coz je kapitola sama pro sebe. Motor pri spravne peci jezdi a jezdi a jezdi, ale nahodne praskaji jak hlavy, tak bloky (popripade se poruzne vydre/zesisati). Co za sebe muzu doporucit ale nejvic je kupodivu Fiat Ducato, se starsi 2.5JTD (ci jak tomu nadavaji u Fiatu) jsem se neco nalital a ten stroj ma u mne celkove "velice dobre" hodnoceni. Nekdo mi rikal ze ma jeho evoluci 2.8 a prej absolutni pohoda (par tweaku spis mechanickyho razu, jako napriklad servo hnany rozvodama misto remenice).
|
|
mercedes vito nebylo ve vyberu? mozna je cenove vys, kdovi. ja mam civilnejsi viano jako rodinny vuz, ne jako pracovni dodavku, ale znam lidi, co maji vito jako dodavku a nestezuji si.
|
|
|
no na mercedes jsem dostal tolik negativních ohlasů, že jsem ho ani nezjišťoval nějak dál
|
|
|
Při přečtení mi vyskočilo, kde je Mercedes?? Ne Vito ale Sprinter, to je ta správná dodávka! Najezdil jsem se starou verzí pársettisíc kilometrů s novou pár tisíc a proti zbytku světa, je to někde jinde. Opravdu. Proti Fordu (nejlevněji vyrobeno, jak jen to jde, třeba pouze jeden!!! zámek ve dveřích na celém autě) O Ducatu a ostatních odnožích ani nemluvím, to je šílenost a ne dodávka.
|
|
|
prestoze to jak zrovna ja pouzivam viano ma s beznym pouzitim dodavky pramalo spolecneho, tak se rad necham poucit - ceho presne se vsechny ty negativni ohlasy tykaly? ja osobne a par znamych ma zatim spise pozitivni - auto jezdi a nedela problemy.
|
|
|
No, nevím co je na tom pravdy, ale bylo mi tvrzeno, že životnost je tam díky eu na pokraji únosnosti a co se týče sprintera, ten na tom s problémy je stejně jako crafter
|
|
|
Zkuste se nejprve v tom Sprinteru svézt, motor, řazení, sedačky, dveře - úhel otevírání, poloměr zatáčení, pohodlnost nastupování, výška nákladové hrany. A pak si to samé, zkuste v Transitu, jestli nepoznáte rozdíl, kupte si toho Transita a berte to tak, že je MB zbytečně drahý.
|
|
|
No, řekl bych k tomu toto - jeden z dopravců, který nám vozí zboží (tuším dpd, ale to nehraje roli) si koupil nový sprinter, což je docela pálka. Po třech měsících mu odešel tuším kulový čep. Inu to se může stát, ovšem horší bylo, že v ČR se jim v servise do toho kola nějak nechtělo vrtat a tedy poslali auto do německa na opravu. Za další tři měsíce se odtamtud vrátilo ve stejném stavu s vysvětlením, že vozidlo není vhodné k tomuto způsobu užívání a na závadu se tedy nevztahuje záruka... co k tomu dodat...
|
|
|
No, už jsem psal, že jsem se Sprintery obou generací a několika různých velikostí pár kilometrů najel. Čepy jsem měnil jen na prvním po 300t/km (40EUR kus) To že by se něco stalo na zánovním autě a výrobce by se k tomu postavil negativně, zní naprosto neuvěřitelně. O kvalitě českých zastoupení si nedělám žádné iluze, využívám pouze servisy v Německu a tam celkem spokojenost.
Pro srovnání, míval jsem i Ducato a dost mám najeto i s různými Transity. Pro mne je prostě jedno jediné auto a tím je MB, zbytek už nikdy ne.
Opravami aut se i živím takže mohu snad trošku i hodnotit. Na tom Tranzitu třeba přední brzdové kotouče, viděl to vůbec někdo, ze zde diskutujících?
|
|
|
Sprintera asi ocení spíše dopravce (respektive řidič dopravce). Na rychlé přejezdy přes Evropu to může být dobré. Pokud je třeba občas zajet k zákazníkovi, občas zařídit kooperaci, atd, v tom se mi Mercedes jeví jako zbytečný luxus. Ta mnohem vyšší pořizovací cena se nemůže ničím vrátit. Hlavní nevýhodu bych viděl ve vyšší pohotovostní hmotnosti a tím pádem menší nosnosti. A pak taky nešťastná koroze. Užitkových aut si celkem všímám a koroze u Sprintera / LT a Tranzitu je do očí bijící. Co mi pomůže, že mi mechanika vydrží půl milonu kilometrů (což u Ducato zvládne taky), ale rozpadne se mi kastle.
Z recenze ojetin na Vito II:
Závady: Diferenciály pohonu 4x4 a hnací řetězy, potíže s vysokotlakým čerpadlem a zapečené vstřikovače, turbodmychadlo propouštějící motorový olej, závady elektroinstalace a palubní elektroniky, nefunkční stahování oken, koroze karoserie, bouchající prvky zavěšení kol, zatuhlé lanovody řazení a předčasně opotřebované kulisy řazení
Z recenze na Sprinter II:
Zadřené motory s dvoustupňovým plněním, problémy s přeplňováním, předčasně opotřebované brzdy vlivem podcenění velikosti brzd u některých variant, koroze karoseie, spotřeba paliva.
|
|
|
negativní ohlasy? nevím. v práci máme párkrát vito, social edyšn, ale následující dvě věci asi budou platit pro vito/viano obecně:
- zuřivě nepoužitelné na sněhu. nešťastníci kolegové sedlající vito to řeší vždy na zimu vyložením zavazadlového prostoru styrodurem a geotextilií a vylitím pár metráky betonu (!), který na jaře zase odstraní.
- podivné chování automatického stabilizačního systému, kdy auto v ostřeji projeté zatáčce začne najednou samo silně brzdit. nedá se rozumně vypnout.
|
|
Mají i versi na zemní plyn :-). Jenom nevím, zda mají L1 (H1 jo).
|
|
|
iveca už jsou s cenou trochu výš, jsou dělaná na trochu jiný kilometrový nájezd, ale jako dodávka je to jinak velmi dobrá
|
|
|
Zemní plyn je zajímavá alternativa, pokud si člověk dopořídí domácí čerpací stanici s tlakovou nádobou, jinak je zde limit čerpací sítě. Jel jsem s touto variantou na předváděcí akci v Hustopečích, kroutící moment srovnatelný s naftou, zvuk jako šicí stroj, nezmenšená kapacita boxu, dojezd cca 400km ( tady se možná pletu, bylo to před létem). Jedinný konkurent, kdo nabízel CNG v té době byl Merc. A ještě něco, pokud to člověk dotáhnul do extrému, tzn auto na plyn, u domácí přípojky čerpací stanice plus tlakové nádoby, dostal se na naprosto bezkonkurenční ceny za kilometr, nemluvě o silniční dani, která se CNG nevztahuje
|
|
|
Na kolik vyjde ta domácí čerpací stanice s tlakovou nádobou? Ta totiž bude podstatně zvyšovat pořizovací cenu auta, navíc sama bude mít nezanedbatelné provozní náklady, tj. nějaká elektřína a nějaká údržba. S tím souvisí i ta bezkonkurenční cena za kilometr - započítals do ní tohle všechno?
|
|
|
plnička vychází od 113 kilokorun bez dph ( viz http://www.cngcompany.cz/88-rychloplnici_zarizeni_cng), spotřebu proudu ani servis jsem nezapočítával. aktuální cena cng je v rozmezí 23-26 kč /kg ( dle dodavatele a místa), spotřeba dle výrobce je 10 - 12 kg / 100km, tedy nějakých 2,3kč až 3,12 kč za km, což je u dodávky dle mého super cena, vzhledem k objemu nákladního prostoru řekl bych i skoro bezkonkurenční.
|
|
|
23 - 26 Kc/kubik (coz je cca ten kilogram) je porad prilis mnoho, v takovem pripade vychazi LPG levneji.
Druha vec je tlakova nadoba na 200 atm v aute. To radsi budu mit pod sedackou bednu dynamitu, je to bezpecnejsi :-) Cool by byl pohon na LNG, ale to jednak bohuzel neni v CZ k mani a krome toho jsou tam jiste technologicke problemy, zejmena s uniky plynu.
|
|
|
A není to tak, že dynamit (na švestky a jiné chmatáky) si pod sedačkou vozíte již dnes?
|
|
|
Pěkné. Jaký je cenový rozdíl mezi obyčejným dieselovým Iveco Daily a tím samým v CNG? BTW, prej to má dojezd AŽ 400km, ale to je celkový dojezd na CNG + záložní benzínovou nádrž. Nic moc.
Tyhlety technologie s extra levným palivem jsou bezva, ale jen do té doby než si člověk porovná pořizovací náklady s klasikou (zde dieslem).
|
|
Zdravím, něco podobného jsem absolvoval před létem, a pár zajímavých variant jsi opomněl. Někdo zmiňoval Vito, potažmo Sprintera ( což je v podstatě Crafter, tomu se vyhnout, kapitola filtr pevných částic), a co bych doporučil já, Iveco Daily, případně Gaz Gazelle. Daily je vcelku neutahatelná, příjemně naddimenzovaná forma dopravy v podstatě čehokoliv a kamkoliv, Gazella to samé- dost lidí ji odsoudí, ale výsměch patří značce, u komponentů není zcela na místě.
U nás volba bohužel padla na Peugeot Boxer, nejmenší, nejlehčí, nejnižší, 2.2hdi, 6kvalt, referenční vůz, s dvouletou zárukou, kupováno v Bystřici pod Pernštejnem, najeto 39kkm, původně z Francie. Pokud mohu, radím všem, aby se podobným lákavým nabídkám obloukem vyhnuli. Nejde o to, že by auto bylo jakým koliv způsobem domrdané, což by se u jeho původu nabízelo ( všechny tyhle vozy pochází buď ze sítě Hertzu, nebo letišť, a ruku na srdce, jak kdo jezdí s půjčeným autem.), neřeším detaily, jako zrezlý interiér i box ( oblast pantů, úchytů sedaček, někdo to očividně myl wapkou i zevnitř), ani přístup prodejce, který byl velmi vstřícný, a ochotný. Auto jsme dostali s dvouletou zárukou, což v praxi znamenalo, že se v servise točilo co týden. Vadná jednotka airbagů, světla, výhřev zrcátek, vlnovec výfuku, furt něco. Zaměstnanec, který tam trávil dny byl nadšen, já ne. A co mě sralo nejvíc, byla spotřeba. Pokud se člověk krotil, a jel pod 100km v hodině, dalo se to přežít za nějakých 7 litrů na sto, jakmile se s autem chvátalo, tedy aspoň 130, začínalo se na deseti, tedy na spotřebe historického tranzita 2.5td, rv 1997, kterého Boxer nahrazoval. Za mě osobně jedinně Daily, s pozdravem Chochi
|
|
|
Zajímal by mne ten Gaz. Teď máme ve firmě Lublina, vcelku jsme s ním spokojení, je to takové pevné, v důležitých místech robustní auto, ale dávám mu tak maximálně 3 roky. Provoz do okruhu 50 km, převážně okresky bez dálnic.
Z trojice Ducato/Boxer/Jumper jednoznačně 2,3 l Ducato - jediné má motor z Iveca. Ostatní mají problémovou 2,2 od Fordu. Nissan NV400 bude Renault Master s jiným logem. NV200 je stejná kategorie jako Berlingo / Doblo / Kangoo, atd.
Na dvě palety bych uvažoval ještě o Fordu Connect LWB, ale půjdou naložit obtížněji pouze zadními dveřmi - mezi podběhy je akorát 120 cm. Stejný případ je prodloužená verze Fiatu Doblo - zde nebrat 1,3 JTD.
|
|
|
Gazella je výborná na stavby, do hor, prostě tam kde využiješ 4x4 a špéru zadního difu. Do města a na dálnice to auto dvakrát není, antikoro ochrana jako u všech ruských ( a amerických) aut nic moc, na dálnici nad sto dost kravál. No a celková životnost cca poloviční oproti F Tranzitu. Ale pravda taky skoro za poloviční peníze ...
|
|
|
Gazella je sice zajímavá, ale ohlasy na životnost celkovou a jednotlivých dílů jsou děsivě negativní, o to horší na servis
|
|
Z vlastní mnohaleté zkušenosti: jediný naftový motor který bych komukoli doporučil = Ford Transit (jezdil jsem dlouhodobě s několika z devadesátých let). Bezúdržbový, nesmrtelný. Několikrát známým koupen fbazaru za 10 tisíc a provozován léta bez jakéhokoli servisu.
|
|
|
Přesně, mechanické čerpadlo, dodaný ICC, přidáno na naftě, a nebylo co řešit. Nemluvě o tom, že se vzhledem ke konstrukci motor nemůže potkat, což u nových dodávek nehrozí
|
|
|
Jsem jasným důkazem, že motor u 2,5 D tranzita se potkat může. Najeto 40tis. na řemen, ale bohužel kamarád, co ho měl přede mnou, jezdil opravdu málo, a tak jsem až následně zjistil, že tam byl 9 let a nejspíš už shnil. 12 tisíc kkorun za opravu - těsnění pod hlavou, asi 2 ventily, 2 ohnutý zdvihací tyčky a montáž. Nicméně za 120 tisíc to byla jediná "závada". Jedny destičky, jedna spojka, 120 jede po dálnici i naloženej a přestože má ofíko asi 800 kilo užitečnou, 2 tuny v pohodě snese. S láskou na něj vzpomínám...
|
|
H1. Kamos ma malou firmu, strojarsky veci. nejaky servisy, nejaky instalace, nejaka vyroba.. On a jeho lidi vecne na cestach. H1 mel a byl s ni, co vim, hodne spokojenej, zejmena spotrebu/vykon si dost chvalil. Bral ji jako funglovku.
Mel jit tak rok a pul, dva a pak uz to bylo smutnyi story- v Praze vlitl do otevrenyho kanalu, kterej zapomeli pri oprave silnice zavrit, respektive oznacit ze je otevrenej, a utrhl naprau. Nechal to pak opravit a poslal to dal...
Ale co vim.. a casu kecanim o autech obcas travime dost casu a to se kritiky nijak nebojme :-) s tou H1 byl hodne spokojenej jako pomer ceny/vykonu/uzitnch vlastnosti..
|
|
Pokud jde o poměr výkon/cena, tak je třeba vyběhávat dealery a najít takového, který si potřebuje sáhnout na rabatové bonusy od výrobce a proto je ochoten prodat auto za téměř svoji nákupku.
Co se týče kvality, dobré reference má Ducato s 2.3 motorem (původem z Iveca, nemontuje se do bratříčků Peugeot/Citroen). Ford je takový spolehlivostní průměr, VW lehký nadprůměr, ale zase to kazí ceny servisu. Renault/Opel je spíše podprůměr, ale je to o kusu. Korejci jsou černý kůň, při nevelkém nájezdu by to mohla být dobrá volba.
|
|
A co strejda Gůgl, ten by neporadil? Aha, to by chtělo trochu vlastní iniciativy :-)
|
|
|
Najít test nějaké dodávky je těžké. Najít test dodávky, který psal redaktor se znalostí užitkových vozů je hodně těžké. Najít nějaké kloudné recenze je nemožné.
|
|
|
Absolvoval jsem několik hodin vyhledávání takových informací na internetu. A abych pravdu řekl, to už nikdy dělat nebudu. Buď recenze na hovno a o ničem, nebo testy ze kterých by snad nebyl moudrý ani samotný výrobce. Srovnávací testy jakoby snad nebyly vůbec. Ono dodávky asi nejsou tak cool jako osobáky
|
|
|
|
Okrem toho, na to sme tu predsa my, preco by sa mal spoliehat na guuugl, ked mu mozu poradit ludia, ze? Menej matrixovat chlape :)
|
|
Nase firma jezdi Ford Tranzit uz asi 15 let. Zrovna minulej tejden jsem si poridili noveho.2,2litru a 140 koniku hejbe s touhle skrini slusne. Starsi tranzity s 2,0 motorem odchazeli kolem 250t km, propalil se pist. Dale pak mame jeste 2,2l 115 koniku. Po meste super, ale na dalnicich je to slabe. Maximalka elektronicky omezeno na 140km/h dle GPS. Jinak nejaky mouchy to ma, ale nic vazneho. Kazdopadne potesi vyhrejvane predni okno, coz treba VW nenabizi pro Transportera.
|
|
sedlám chlebodárcovo Jumpy, ve verzi 2 řady sedadel 2,0 HDI 88 kW. pokusím se ohodnotit věci společné pro furgon:
- motor - v podstatě spokojenost, na to že je to nafťák to chrochtá přiměřeně, pružnost slušná spotřeba dlouhodobě okolo 7,5 (většinou vozím vzduch, město 50, okresky co si troufnu, dálnice 130). zatím spolehlivost, pouze 1x výměna palivového filtru při zamrznutí nafty. dynamika obstojná. šestikvalt.
- podvozek: v podstatě osobákózní, pohon předních kol, vzadu vlečná ramena. prázný do zatáček poněkud vzbuzuje obavy z uskočení zadku, prázný i plný se na sněhu i bahně chová velmi slušně. asi to není v principu určeno na dopravu železných ingotů.
- interiér: mám verzi 3+3 sedadla, prostřední místo vepředu je nouzovka se šaltpákou místo kolena. volil bych variantu 2 křesla (nevím jestli se dá do furgonu). zadní řada sedadel dělená 1:2 se vyndává poměrně slušně i v jednom člověku.
celkově bych asi doporučil.
|
|
|
jo najeto asi 80 tis za dva roky.
|
|
Trochu mne zaráží že o H1 nikdo nic neví, poslední dobou jich po Praze a okolí vídám hodně i funglovek.
Jako aktivní člen Hyundaiclub.net, jsem samozřejmě o H1 slyšel hlavně dobré věci.
2.5l turbodiesel s ní cvičí slušně jak na dálnici tak ve městě a jako jedno z mála podobnejch vozidel na našem trhu (možná ještě Transit a VW) je to jedinečnej typ kterej nepatří do žádnýho trojlístku přeznačkovanejch mul :)
Teď jsem se ještě poptal strejdy gůgla a recenzí, popřípadě hodnocení H1 je myslím si dostatek. Jen s loňským modelovým rokem asi nikde dlouhodobé zkušenosti nebudou, ale proč asi ;)
|
|
Svojho času mi kamarát spomínal, že mali vo firme dodávku (myslím že to bol Hyundai), nebola zlá, ale mala servisný interval len 15000 km, čo je u auta čo má byť denne na cestách dosť málo. Takže pozor na servisný interval, vtedy sa jeho šéf nechal očariť nízkou cenou a nevšimol si tohoto drobného detailu...
|
|
otec má ve firmě již výše zmíněnýho Forda Connecta (krátkou verzi) a rozhodně to není špatný auto. jde o první generaci, 1.8 TDCi 66kW, hýbe to obstojně, akorát do krátký verze se víc jak paleta nevejde - když jsme byli kdysi pro tašky na střechu, nebyl problém ji tam nacpat ještěrkou, v tomhle případě ale jedině vybírat verzi s dvoukřídlejma dveřma. ze závad - máme za cca 5 let natočeno asi 140 tkm, zatím se měnil akorát spotřebák - olej, kotouče a myslím že jeden čep na přední nápravě. vzhledem k tomu že to má CR, tak zatím nejsou žádný problémy s vstřikovací lištou.
jezdí se s tím dobře, vyhřívaný čelní je bezva, jediný větší "nedostatek" je občas vrzající interiér. delší verze by požadavkům autora možná vyhovovala
|
|
|
|
Connecta mame v nasi flotile taky. Je to 1,8 benzin a neco tak strasnyho jsem neridil. Spotreba je vysoka, zvlaste, kaz clovek chce alepson drzet cestovni limiti. Takze benzin bych asi nevolil. Prevodovka je dloooooouha jak tejden. U naseho Connecta se za 8 leto co ho mame tak potkal motor diky spatne udelanejma rozvodama. Dale co me vadi, tak to je sklonena podlaha pod pedalama. Po delsi dobe jizdy me z toho bolej kotniky. Ale treba nova verze uz ma podlahu rovnou. To nevim
|
|
|
známej má Connecta v benzínu a taky říká že už by to nekupoval. my máme naštěstí naftu, dlouhodobá (tankujeme od prázdna do plna) je kolem cca 6-7 litrů (což mi přijde podivně málo, ale je to tak), max jsme se dostali snad na 8, ovšem auto naložený nářadím + materiálem a ještě vozejk. takže rozhodně bych asi bral naftu..
|
|
nejdřív bych se zamyslel, jak těžké věci se budou vozit (zámečnictví nebo řezané květiny), jestli po rovině, nebo horách, a jak moc často to bude muset parkovat ve městě. z toho by mělo vypadnout jestli to má mít hnanej předek nebo zadek (výjimečně obojí), a jestli se dozadu víc hodí tuhá náprava nebo vlečná ramena.
zjednodušeně hnanej předek - líp se to chová prázdné, má to menší rejd, tuhá náprava - víc tomu svědčí těžší náklad.
otázkou je, jestli za podobné peníze kupovat malou nebo velkou dodávku - velká víc uveze, ale víc žere a hůř se s ní parkuje, a bude víc nekomfortně náklaďáková (zpravidla).
|
|
mam velice zajimavou zkusenost s H1 - pri cestach po jizni americe pouzivaly tyhle dodavky temer vsechny cestovni kancelare na ruzne vylety a tyhle dodavky opravdu vydrzi velice tvrdy zachazeni a to v podstate ve stale plnym obsazeni po vetsinou prasnych cestach - docela me prekvapilo, ze stroj ktery mel na tachometru vic nez 300tkm stale fungoval velice dobre po vsech strankach a to si nedelam iluze o kvalite peruanskeho servisu a predevsim kvalite jihoamerickeho paliva :)
ale ja osobne bych si koupil mercedesa - pokud bych tedy penize mel a dacii logan pick-up s laminatovou nastavbou pokud bych penizel nemel - dacie mame v praci a vzhledem k tomu, ze je to auto vyvojove zhrube deset let za renaultem, tak tam opravdu neni nic, co by se mohlo rozbit...
|
|
Deset let jsem jezdil s Renaultem Mastrem, motor 2,7 Iveco. Problémy pouze se zadními brzdami- zakusovaly se bubny. Najeto cca 200 000km. Po odskoušení dostupných dodávek zejména kvůli prostoru a pohodlí z místa řidiče a také kvůli naprosto odlišné konstrukci přední nápravy od ostatních výrobců je to opět Master 120 DCi bez FAP filtru, najeto 50 000km bez závad. Tak tedy nevím, jak to s těmi frantíky je. Mohl jsem klidně koupit VW nebo MB, ale viděl jsem to a nechtěl jsem to. Kromě toho ti deset let staří němci byli shnilí proti Renaultu na sračku.A to nešlo o peníze, pouze o auto, platila to firma.Pohodlí v Masteru je proti konkurenci úžasné a jede to 160 bez problému.Podotýkám, že jsem chtěl přední náhon,3 metry délky v ložném prostoru, a bez obav si stoupnout při manipulaci se zbožím(už Vás někdy ruplo v zádech?)
|
|
|
Ja jsem si pred nedavnem pujcoval na stehovani z pujcovny VW, nejaky transporter tusim, a melo to najeto 670 tisic km :-)))
|
|
ahoj
ušetřím si nadávky na ford...horší výrobce snad už ani neexistuje...(a ty slavný supr motory...)...
já osobně bych ti doporučil starší ale naprosto skvělou dodávku: volkswagen transporter T3... v tvm případě 1,6TD (a nesměj se tomu objemu!) těch 60 z toho vymáčkneš bez problému...opravíš to i srpem a kladivem..navíc je to poctivá mechanika takže žádný sraní... přístup ke všemu ukázkovej.... a navíc do toho šoupneš motor z jakýhokoliv vw a škodovky... (všechny gofy,corrada,passaty...i z octávky..felicie (1,9D) atd...) a navíc nejelvnější díly... (pro příklad já mám benzínovou verzi a nejdražší zapalovací svíčka mě stála 39kč... u forda si přidej nulu u nejlevnější...)
spolehlivost ukázková....krom pár míst korozivzdornost ukázková... navíc ve který dodávce můžeš za jízdy projít mezi sedačkama zepředu až dozadu...a ta výbava...(el. zrcátka,okna,vyhřejvaný přední čelní i boční skla,zadní sklo taky...klimoška...posilovač všeho...) no a nakonec spotřeba... při normální jízdě kolem těch 5l...při totální nakládačce nepřelezeš 7l nafty...(a že to schroustá i tu nezdaněnou :D) a jízdní vlastnosti famózní...otočí se na pětníku...předváděl sem kámošovi a kam se hrabe osobák...
takže za mě: di do T3 a budeš si chrochtat blahem :)
|
|
|
no jo, ale sehnat dneska t3, to je skoro boj :) a nemyslím si, že by o t3 měl šéf zájem :D
|
|
sorry blbne mi jednička na klávesnici, rychlost je 160km/h :)
na forda a vůbec cokoliv jinýho než co sem ti řek zapomeŇ, jinak budeš brečet a mlátit se do hlavy...(hlavně u forda...)
jsem automechanik tak mám přehled ;)
|
|
A že se nikdo nepozastavil na tím popisem nehody? Obligátně je tak nějak na vině Oktávie, protože tou přece jezdí zmrdi a klobouci. Jak si vlastně mohl vůbec dovolit odbočovat, když má za sebou (jak daleko?) dva Šůmachry v dodávkách? Moje zkušenost je taková, že dodávkáři (zejm. Dukátisti, protože to jede) jsou skutečná silniční lůza, která oprasí kohokoliv a kdykoliv. A to nemluvím o parkování.
Idem, autorovi bych doporučil zpytovat svědomí a za volantem klid. A místo dárků šetřit a koupit "hlauně leuně", když už to musí zaměstnavateli nahradit.
|
|
|
Mno, já nikde netvrdil jaký jsem borec a oktávkář je pakokot který za všechno může. Nemám problém si přiznat, že co se týče právní stránky, jsem na vině já. U nehody taky ani nebyla policie, stačila dohoda a řešení přes pojišťovny. Chybu jsem udělal když jsem došel mylného dojmu, že řidič přede nebrzdí nadoraz, nýbrž zpomaluje kvůli snížení rychlosti na navazující křižovatce (asi 400m od nehody) a tak jsem nezačal dost brzy důrazně brzdit, třeba bych býval zabrzdil včas, nebo by důsledky nebyly takové. A třeba ne, nevím, nemám důvod se tím zatěžovat a nějak se sžírat. Pro takové věci máme havarijní pojištění. Zkrátka když zničehonic v devadesátce hodíte blinkr, zastavíte na nulu a začnete odbočovat do pole, řidiči za vámi se dostanou do nepříjemné situace a já z ní nevyšel jako vítěz, thats all folks. A navíc, ta příhoda není ani v článku podstatná a jako žádost o pomoc s výběrem nového auta by mohl stát i bez ní.
|
|
|
jo, rutina je svině... nezrobíš nic. jen ti doporučím, abys to dál nevysvětloval. má to totiž set-sakra blízko k omlouvání se...a to nemáš zapotřebí, ne? rozhodně se nemusíš omlouvat nějakému niknejmu v e-diskusi jen proto, že on je anonymním mistrem světa...a v reálu to může být dement, který ani nemá řidičák, popř. Pan Klobouk, který na silnici vychovává...a nebo ani jedno z toho, ale zejtra, pozejtří, za tejden bude ve tvejch botách...no a potom zjistí, že aby mohl někoho opravdu spravedlivě soudit, je třeba se napřed postavit na místo "obžalovaného".
tak na to ser, ok? tady nikomu žádné vysvětlení nedlužíš... osobně bych měl celé vlaky pochopení pro to, kdybys mu napsal jen "jdi do prdele". já v tvejch botách totiž už byl... 8o/
|
|
|
Děkuji, neanonymní niknejme. Jinými slovy, kdo nezavinil nehodu, nemá co kecat o ježdění a je hovno řidič? (pardon, dement, Pan Klobouk nebo ani jedno z toho...). Jezdím 24 let bez klobouku a určitě ne pomalu a světe div se, žádnou bouračku jsem nezavinil. Uznávám s vlaky pochopení, doporučované "jdi do prdele" je soud nanejvýš spravedlivý.
|
|
|
Podivej se Bobe, ja taky jezdim prakticky ctvrt stoleti bez nehody a vlastne jedina mnou zavinena "nehoda" byla velice podobna te autorove - bylo to v noci, mimo mesto, na bezne siroke nijak neosvetlene silnici daleko prede mnou jela dodavka a protoze to bylo v mirne zatacce blizici se k prudsim najezdum a vyjezdum z dalnice, tak si (stejne jako ja) uz pribrzdovala, takze brzdovky svitily po celou dobu. Jenze z vyjezdu z dalnice se blizila jina dodavka, ktera z pohledu te dodavky predemnou vypadala, ze neda prednost. A nez jsem si v te tme uvedomil, ze dodavka predemnou najednou jen nepribrzduje, ale hamstla na to natvrdo, tak mi k uplnemu dobrzdeni chybelo cca 10 cm ... coz bylo zhruba tazne zarizeni te dodavky, ktere se mi zakouslo do chladice, jinak ta dodavka mela i naraznik bez poskvrnky ... samozrejme jsme nikoho nevolali, jen jsme si vsichni tri vymenili kontakty a ja se nechal odtahnout do servisu. Jsou proste chvile, kdy i sebevetsi opatrnost nestaci a je potreba i troska toho stesti ... jinak se samozrejme maximalne aktivne snazim vyhnout i nehodam mnou nezavinenym ... zrovna vcera mne ohrozovala na snehu na jedne krizovatce krava v Oktavce na letnich gumach (musela mit letni, protoze na tom snehu klouzala jak na igelitovych pytlich primo na moje dvere a me pritom sedelo auto zcela bez problemu) - vyresil jsem to - prudce jsem se rozjel a i za cenu lehkeho vystrceni meho cumaku do hlavni a tim jsem ji ujel ... a doufam, ze si pak nekde rozsekala auto o nejakou betonovou zed, aby uz nemohla takto ohrozovat druhe ...
|
|
|
Každý dělá chyby, shit happens každému, autorovi, tobě, mně. Vadil mi jen ten úvod, že "jakýsi kdosi foktáfce" se rozmyslel, že bude odbočovat tam, kde jezdí dodávky rychle. Kdyby to necítil tak, že to byl osel, tak to tam nepíše a řekne např. "rozflákal jsem Vivaro...atd." No ale schytal jsem to naplno od ZZR, s takovými názory se přece má "jít do prdele".
|
|
Zdravim,
co ja vim, tak Ing. Remek ze strojky CVUT dela nejen testy dodavek snad uz od Gorbacova. Zeptej se, ktera se jak sype a jak moc poctive je udelana.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Hledá se užitkový kchár
|