Komentáře ke článku: Další leštěný prd: Shell fuelsave – palivo, které šetří palivo (ze dne 19.06.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
První, co jsem udělal, když jsem slyšel tuhle reklamu, spočítal jsem si procento úspory. Protože jsem nevěděl o textu za hvězdičkou, vypočítal jsem to na své 75l nádrži, při spotřebě 8,5l. Vyšlo mi něco přes 1%, tzn. nic. Ale věřím, že reklama funguje. To je, jako když RWE napíše "každému důchodci sleva 65,-Kč na 1MWh".
|
|
|
První, co jsem udělal, když jsem slyšel tuhle reklamu bylo, že jsem přestal tankovat u Shellu...
No pravdou je, že to jsem přestal už dříve. Zatím jezdím k OMV a docela to jde, hlavně jsem skutečně zjistil, že v případě mého motoru je citelný rozdíl jak ve spotřebě, tak výkonu, když tam naleju N95 nebo N100 (Carreru). A není to subjektivní pocit, potvrdila mi to i žena, která se v palivech a autech absolutně nevyzná. Ale přišla domů s tím, že to auto dneska nějak pěkně jede (vždy, když tam dám stovku), nebo s tím, že dneska je to nějaký takový jako trochu líný (s 95)...
Spotřebu nevím, nijak to nesleduju (i když mám v počítači kalkulaci, ale kdo by se s tím unavoval to sledovat...)
|
|
|
Jo carreru100 od OMV má naše mitsubko taky rádo-je to GDIčko-přímí vstřik(rv.1999) a je opravdu znatelnej rozdíl-jak ve výkonu, tak ve spotřebě) Spotřeba se pak bez problému u 110kW 2351ccm motoru usadí na 7,4 s blbou 95 stejná trasa klíďo i 9,1 l/100
|
|
|
Teda nestacim se divit.... 2.4ka si vezme v pripade OMV Carrery100 7.7 a v pripade nejlevnejsi 95 7.6 pri stejnym stylu jizdy na stejne trase.
...neco je spatne ?
|
|
|
Micinu s přímým vstřikem jsem provozoval asi 10 let. Bylo dost poznat, co člověk natankoval a u víceoktanových benzínů to bylo znát i na spotřebě. Ve městě to bylo celkem šumák. Takže na delší trasy jsem tankoval minimálně 98 oktanů, kupodivu se to vyplatilo.
S mojí 3.5l V6 Hondou je naprosto lhostejné co tam naleju. Absolutně nepoznám, jestli jedu na 95 nebo 98 oktanů.
Jinak co se týče magnetizérů, tak jsem čuměl, kolik lidí je ochotno koupit takovou kravinu a ještě věřit, že jim to zmagnetizuje hliníkový motor. Na Akro se to prodává jak na běžícím pásu. (Škoda, že pro můj objem nic nemají :-D)
|
|
|
Tys vůbec nepochopil, jak magnetizéry fungují, nepůsobí přece na hliníkový motor, ale na palivo ;-)
|
|
|
No pozor, mám "ověřené informace". :-D
TESTY A JEJICH ZJIŠTĚNÍ
Měříme hodnoty emisí v automobilu se správně nastaveným motorem před instalací magnetizérů EXPANDER.Nejdříve při zvýšených otáčkách (2000-3000/min) a následně při volnoběhu.Testy jsou vykonány ihned po sobě.
Evidujeme hodnoty emisí a instalujeme 2 magnetizéry na přívod paliva a 1 magnetizér na přívod vzduchu.Nastartujeme a po 4 až 6 minutách testy opakujeme,poté oba porovnáváme.
V tu chvíli obdržíme hmatatelný důkaz funkčnosti magnetizérů EXPANDER,který je akceptován jak vědci,tak i odborníky v oboru auto-moto.
Následně provádíme testovací jízdu 20 až 30 kilometrů.Na automobilu zjistíme lepší akceleraci,zvýší se celkový komfort a pohodlí,celkově elastičtější,když jeho síla vzrostla v důsledku lepšího spalování pohonných hmot.
Efekty jsou znatelné prakticky ihned,ale tzv.stabilizační proces trvá okolo 90 dní/1600km.Tato doba je nezbytná k plnému magnetickému nasycení všech kovových částí mezi magnetizéry a spalovací komorou motoru.Částečné nasycení trvá cca 14 dní.
Síla motoru a dynamika bude stupňovitě vzrůstat,až po 90denní stabilizační době získá nejvyššího stupně.
|
|
|
http://aukro.cz/jezdete-levneji-magnetizery-expanderod-1-3-do-2-3l-i1658904485.html? source=pr
....menší přehlídka hlouposti.
|
|
|
Ve výhodách montáže už jim tam chybí snad jen léčba rakoviny a AIDS, jinak to umí naprosto všechno.
|
|
|
Autor nepochopil dvě věci, a to konkrétně, že tření mezi pístem a válcem při tlaku vznikajícím při spalování (který v žádném případě nepůsobí kolmo na osu pístu, jak jsme se učili ve škole) tvoří významnou část ztrát v motoru.
Každé přídavné mazání může pomoci a nemažou se jen 2T motory, v 60. letech se prodával olej pro vrchní mazání ventilů, mazal kromě nich i plochu válce nad pístem. To je ta druhá chyba autora článku.
Dnes se toto mazivo prodává jako Flash lube apod. - maziva pro motory provozované na LPG.
|
|
|
Já vám nevím, ale jsem si celkem jist, že u mého motoru je prostor mezi pístem a válcem mazán:).
"který v žádném případě nepůsobí kolmo na osu pístu, jak jsme se učili ve škole"
A v které škole vás to učili?
|
|
|
Samozreme, ze to nepoznas, protoze temhle motorum je to ukradeny, sezerou vsechno. Mam to z praxe overeny na accordu 2.4 a mercedesu s V8. Oboji pouze atmosfery, oboji porad stejne zivy a zere to stejne. Asi to fakt je marketing, nevim. Mozna to lidi s turbem poznaj, tam bych tomu mozna byl ochotnej verit. Ale stejne ti nekdo od fochu nakonec rekne, jed natankovat do Nemecka nejlevnejsi benzin nebo naftu, protoze je to porad lepsi nez cokoliv tady, co se tyce parametru spotreby. Ja mam overenou pouze agip z italie, ktery prokazatelne sebral min u jinyho starsiho auta jizdou pres alpy.
|
|
|
Jak jsem psal. Poznal jsem to jen u auta s motorem, co měl přímý vstřik a uměl pracovat s chudou směsí. U normálního MPI tomu moc nevěřím.
|
|
Ono stačí v okolí najít pumpu, kde točej E85 a jezdit na mix v poměru 1:1 s N95 a ušetříš 8,- Kč na každém litru benzinu, který nahradí v nádrži E85. Pokud auto necháš přestavět za +/- 7.500 Kč, ušetříš 8,- Kč, takže se spotřebou kolem 8,5 l/100 km máš investici nazpět asi za 9.000 km. Také stát neuvidí ani korunu spotřební daně. Kam se hrabe FuelSave 8o)
|
|
|
Bohužel, moje auto řve při natankování E85,že je něco špatně. Poměr musel bejt až 1:2, aby to šlo. Ale i tak je úspora slušná.
|
|
|
je třeba dostat tam toho víc než benzinu, aby nehlásila "lambda" mimořádnou událost -> je třeba jednotku prodlužující vstřik.
|
|
|
a co zvysena spotreba na e85? uz z principu vzhledem k rozdilny vyhrevnosti je spotreba, hlavne u studenych startu, diametralne odlisna. tvoje uvaha je stejne logicka jako argument, ze zvyseni ceny PHM nikdo nepozna, protoze se stale tankuje treba za 300czk.
|
|
|
Zatím by měl být v plusu.
|
|
|
mel by? takze to tak zhavy nebude:)). nejde spis o prani?
|
|
|
Není to přání, pouze vyjádření skutečnosti, že při současné ceně E85 se u běžných aut konverze vyplatí i přes zvýšenou spotřebu.
Nemyslím že by cena E85 byla dlouhodobě stabilní a poroste. V tom okamžiku už v plusu nebude.
|
|
|
Zkousel jsem to, mam z toho pocit, ze to vyjde uplne nastejno, jako ten natural a to i financne. Zvyseni vykonu nejak nepozoruji, zvyseni spotreby ano :-)
|
|
|
Ono je to případ od případu. Já na to jezdím se služebkou a na rozdíl od Tebe pozoruji, i díky evidenci v knize jízd, celkem zajímavý pokles nákladů. Míchám to, jak mne to napadne, obvykle tam mám tak mezi 50 - 70% E85 - když už to ráno skoro nestartuje, natankuju trochu N95. Spotřeba mi vzrostla z průměru 6,2 na 7. Tedy nic výrazného v městském provozu.
Zvýšený výkon nepozoruju, auto ale přestalo smrdět a voní jako lihopalna. Instalaci konerzní jednotky ani neuvažuji, na ty strakačky po zakázkách ve městě to stačí.
|
|
|
Posledni mesic jezdim na 100% E85 v pomerne modernim motoru (fiat tjet) a da to i bez uprav. Naprd to startuje, ale citelne navyseni vykonu, cca tech 15%, spotreba 25-30% nahoru. Odpovidajici naklady jsou pak asi 32kc za benzin, rozdil je usetrena castka. Ted laboruju s kitem, co snad pomuze se startama.
- spatne starty, snizeny dojezd o to navyseni spotreby
+ lip to jede, zdibec se usetri a hlavne stat dostane podstatne mene na danich
|
|
|
To ono se to asi da, ale nezere to treba trubicky a tesneni? Z toho mam ja osobne "trosku" obavy, nerad bych jednou zazil horici auto jen kvuli par usetrenejm korunam :-(
|
|
|
Auto mi žere i trávu u cesty, ale stejně se toho trochu bojím. Sice auto stálo pár kaček, ale zvykl jsem si na něj a nerad bych sháněl další...
|
|
|
No prave, proto se ptam - ono usetrit mesicne tisicovku az patnact stovek je sice hezke, ale nerad bych se dockal toho, ze diky tomu setreni prodelam behem jednoho kratkeho blafnuti tech tisicovek sto ...
|
|
|
Mám pocit, že ten sajrajt bude trochu "mokřejší" jak benol. Jestli nebude problém v korozi. Ale nevím kde a čeho. Jen tu tak tápu a nic kloudného jsem zatím nevyčetl. Na druhou stranu začínám chápat, že bych ušetřil tak dvacku na nádrži, tak se experimentů vzdám. Vzhledem k tomu, že minimálně třikrát měsíčně tankuju 60 litrů, tak mi to přijde nepodstatný.
|
|
|
no a N95 tankuji za 32.50, takze to nedava smysl.
|
|
|
To neni zrovna typicka cena benzinu, ja treba tankuju za 34. Navic jak jsem zminil pouhym natankovanim E85 mam o cca 20 koniku vetsi vykon a to je velice priznivy pomer cena vykon. Plus jemnejsi chod a nizsi hlucnost motoru, ve vysledku to nepusobi dojmem ze by to motoru skodilo. A to me smysl dava.
|
|
|
za 32,50 je to dost málo aditivované palivo. pumpu v lipůvce u blanska znáš, ne? tam mají stejnou cenu a jede to na ten benzin tak blbě, že se vyplatí tankovat naproti u lukoilu, kde je to jen o desetník dražší.
v brně je nejlevnější PRIM na Jihlavské s 34,50 ale už nějakou dobu to nesleduju. moje číslo je 26,70
8o)
|
|
|
Tankuju v Brně u Makra, po odečtení zákaznického padoše se dostávám na podobnou cenu. Na stojanech se chlubí pečetí kvality, problémy jsem nikdy neměl.
|
|
|
jezdit bez prodlouženýho vstřiku je krávovina a zbytečně pálíš palivo + blbě to jede. 7000 za konverzi není moc.
|
|
|
No ja chtel jsem tim naznacit ze zrovna tjet to zvladnul bez prodlouzeni na jednicku, sice rozsvtil kontrolku (ujela mu korekce delky vstriku), ale podle diagnostiky lamba jezdila sem a tam, takze smes byla ok. Spotrebu co hlasil palubni pocitac taky odpovidala realite a jelo to jak cert. Ted uz tam mam krabicku, kontrolka nesviti a auto jede stejne. Vyrazne se zlepsilo studene startovani, zase keca palubni pocitac.
|
|
|
mě to neudejchala lambda už na směs 2:1 (E85:N95), takže jsem to nezkoušel. palubní počítač mi kecá taky. spotřebu počítám podle natankovaných litrů a km. na nádrž ujedu po dálnici 580 km a na benzin jsem dával 630-650 km.
|
|
|
Bodéjť by ne.
-------
E85 má energetickou výhřevnost na cca 72% prachobyčejné N95.
Takže, "lehký" nárůst spotřeby (o 1/4 až 1/3) na sebe nedá dlouho čekat.
Výsledným efektem by měla být stejná cena za 1 lt. (ta E85 je o těch cca 30% levnější).
Bonusem je fun-factor v podobě rozleptaných dílů palivové soustavy.
Takže: Pokud popojíždíte po městě, je příjemné auto odtlačit někam na chodník, zamknout a jet MHDčkem.
Pokud popojíždíte po zahraničí, je prima mít alespoň základní asistenční službu, která vám pomůže auto z dálnice "odtlačit" do nejbižšího servisu.
|
|
|
aj jaj...zase nějaký "expert" se ozval.
kolik jsi toho na E85 najezdil, hlavo, že jsi tak chytrej? já už asi 13.000 (za dva a půl měsíce)
- spotřeba se s konverzní sadou zvýšila asi o 10%
- urban legend o "rozleptaných gumičkách", co vypustili pumpaři, kteří na E85 už nemají pod zemí nádrž a tak ztrácejí klienty, funguje jen na trubky, který neví nic o tom, že benzin je agresivnější než líh
|
|
|
Máš recht.
Jsem totiž dieselovej.
Přeji hodně šťastných kilometrů a hlavně, dojetí domů.
Nicméně, na přelomu let 2003 - 2005 jsem najel asi 30 tkm na SETA Diesel (30% MĚŘO), než můj starej atmosférickej (plně mechanickej) diesel začal kuckat na každé křižovatce.
Fakt, pak ho opravovat na Jižní spojce (za plného provozu) bylo žůžo. Řekne se vobyčejnej motor, ekologická nafta. Jasně, nakonec pomohla vše zatěsnit vobyčejná žvejkačka.
Motory a stroje mám rád.
Gratuluju ke spotřebě, gratuluji k nadšení, třeba to tvůj vozík nakonec i rozdejchá :)
P.S.: Pouč mě prosím (a to myslím doopravdy vážně - fakt se nezlob), mě dieselovou lamu: "Co se prodává pod termínem "konvezní sada" ?
|
|
|
aha...takže sis názor na E85 utvořil podle zkušeností s provozem chrochtáku na řepkovej olej - dechberoucí kombinační schopnost.
nebyl jsem motivován ani spotřebou ani nadšením. šlo mi o zastavení plateb státu za palivo. no a protože v kabrioletu není moc místa na zpuchlou nádrž pro LPG, zbylo jen E85.
"konverzní sada" je programovatelná řídící jednotka, která prodlouží vstřik, svíčky Bosch Platin pro lepší studený starty a propustnější filtr KN. dohromady za 8000 kč.
|
|
|
OK
Takže:
1) Přemapováním ECU získáme delší vstřik. Ono tam toho paliva musí doopravdy natéct asi tak o 1/4 více. (nicméně: "pouhým okem" to nelze poznat.:)
2) Svíčky Bosch Platinum s jinou tepelnou hodnotou také pomůžou. Přeci jenom, jsme s výhřevností někde jinde. Palec nahoru konverzátorům.
3) O propustnějším filtru KN jsem se kdysi na jiném fóru vyjádřil, že je jen o kapánek horší než probodat současný filtr šroubovákem (alá tuzin Š120) ... je jasné, že propustnější KN filtr zvýší účinnost motoru až o 12,386% a do převodovky přidá šestku (evtl. 7-čku) a rychlost vozíku pak bude 312,864 km/h.
... čekal jsem ještě alespoň zmínku o výměně dílů palivové soustavy, nicméně, to nenastala, a proto jsem, lehce zklamán..
|
|
|
1) nejedná se o "přemapování ECU", ale o vložení power commanderu mezi ECU a vstřikovače.
2) bosch platinum mají stejnou tepelnou hodnotu jako ty PSA, který jsem z toho vyhodil. jedná se o jinou konstrukci svíčky - jinou elektrodu s vyšší teplotou jiskry. s tepelnou hodnotou svíčky to nemá prachnic společnýho
3) jde o to, jaký filtr koupíš. já koupil "civilní" s propustností +23%
pokud jsi čekal zmínku o výměně dílů palivové soustavy, pak tomu rozumíš asi jako čmelák gramofonu.
hint: prohlídni si veskrze shitový součástky v sestavě ostřikovačů a uvědom si, co za materiály jsou tam trvale ve styku s lihem...
|
|
|
Když tady řešíte úpravy aby přibližovadlo mohlo chroupat E85, můžete mi napovědět co by bylo potřeba poladit na VW T3 ? Je to dvoulitrovej boxer, vzduchem chlazenej, živenej přes dva karburátory.
|
|
|
v tomhle máš nejspíš smůlu. vstřik tam dostane víc E85 tím, že prodloužíš impulz. Karbec bys musel přetryskovat, změnit hladinu a možná i tak by se ti to nedochlastávalo, takže bys ve finále měl auto buď na E85, nebo N95.
Se stříkačkou to můžeš míchat a přepnout z benzinu na líh jen zapnutím jednotky a obráceně.
karbec na E85 prostě nepředěláš. raději jdi do LPG.
|
|
|
Aha, já tiše doufal že by stačilo poladit bohatost směsi + možná nějaký další drobnosti :-(
S LPG počítám, dík za info.
|
|
|
"Minimální sazba daně by byla stanovena na 9,6 EUR/GJ u motorových paliv a na 0,15 EUR/GJ u topných paliv. Uvedené sazby se budou vztahovat na všechna paliva používaná v dopravě a k vytápění," uvedla ve zprávě Evropská komise.
obavam se, ze SESR uspesne a ekologisticky zlikviduje LPG...
|
|
|
1) "nejedná se o přemapování" nicméně hodnoty jsou asi někde jinde - co ten POWAÁ COMMANNDER asi tak dělá? :)¨
2) Tak tomu fakt už nerozumím... na jedné straně píšeš, že : <i> mají stejnou hodnotu</i>, abys pak po trojtečce ... řekl, že se:"<i> jedná o jinou konstrukci svíčky-jinou elektrodu s vyšší teplotou jiskry</i>
3) civilní filtr s propustností +23% (trochu mi to připomíná ty reklamy na šampóny na vlasy, které zamezí až 85,63% tvorby lupů :) Ale jo, i těch +23% je dobrých. Mrkni se ještě do špajzky. Občas to přidá i o kvalt víc.
"A co na to tvoje Lambda sonda?"
Jako čmelák gramofonu tomu fakt asi nerozumím. Musím tě zklamat, dělám spíše do včel.,
Nicméně, SETA (nafta) mě u mého dieselu vytrestala po 30 tkm. Ty máš zatím najeto na E85 8,5 tkm, rád bych si s tebou popovídal o tomto po cca 80-100 tkm. Dřříve raději ne - i když i to nevylučuji.
Ad ostřikovače: S lihem jsou v kontaktu plastové díly. Jistě, můj letitý vozík, Bj. 1985 vykazoval na letní směs jisté netěsnosti, nicméně na zimní byl připraven k celoročnímu provozu. Jenže, jsou to plastové, "pasivní" díly. V palivové soustavě máš kovové díly, většinou stále pod napětím - nebo většinou alespoň nějak ukostřené...
|
|
|
se nezlob, čerpal jsem z tohohle.
(je to krásně zelené)
http://ekobioenergo.cz/eko-bio-zajimavosti-vyhrevnosti-paliv.html
... třeba se pletou :)
|
|
|
|
spotřeba se zvýšila asi o 0,8l/100km, přičemž dlouhodobá, průměrná spotřeba v benzinu je 7,3l/100 km. Takže teď jezdím o něco svižněji (bo to líp jede) mezi 8 a 9 litry místo 7,5-8. aktuálně ušetřím asi 350,- kč na jedný nádrži.
|
|
|
Říkej si tomu klidně "svižnější jízda"
ZZE platí vždy :)
(dlouhodobě 7,3 ... teď okolo 9,0 ... říkej si co chceš, já tam těch 25 - 30% vidím jako vyšitejch)
|
|
|
na benzín jsem jezdil za 7,3 (měřeno na 10.000km)
na líh to jezdí za 7,9 (měřeno na 8.000km)
já tam vidím zvýšení o 0,6 - 0,9 l/100 km. spotřeba 9 na dálnici při 130-150 kmh zase není tak hrozná...a oproti benzinu je tam nárůst asi o litr.
o víkendu jsem jel z brna přez ústí nad orlicí do hronova a pak přes polskou stranu orlickýché hor, králíky a svitavy zase zpět. technická i rychlá trasa, časté řazení, rychlost do 120 km/h, v autě 1+1, spotřeba 7,4 l/100 km. vím, co platím a tak mě nenasereš.
čím víc bude oslů jako jsi ty, tím míň lidí na to bude jezdit a tím dýl bude cena E85 nízká. proto: díky! 8o)
|
|
|
|
To si delaj uz prdel? :-o Tak oni si na jednu stranu vynucujou pridavat do klasickeho benzinu cim dal vetsi procento biolihu, ale kdyz to nekdo dela dobrovolne nad ramec toho procenta, tak porusuje zakon?
|
|
|
Nojo, jenže ten líh přimíchaný předem chlapci referenti zdaní jak benol, jenže když si to člověk udělá sám, tak okrádá stát :-). Mimochodem, našel jsem flašku hnusné "slivovice", tak přemýšlím, že ji vyfouknu výfukem, jinak nevím, co s ní :-).
|
|
|
No na me nekoukej :-D Sice tady o me Mistral furt tvrdi, ze hrozne chlastam, ale ani ja nevypiju vsechno a naopak co se tyce chuti jsem i docela dost vybiravej ...
|
|
|
blbost. vzhledem k tomu, že ethanol nemají všude, mohl jsi dotankovat benzín separátně na jiné pumpě a nedokážou nic.
|
|
|
E85 v Brně jsem našel jen na Žarošické. Víc toho není? Někdy bych to z legrace zkusil, doufám, že to motor přežije...
|
|
|
AB Oil na příjezdu od Svitav u Globusu
AB Oil v Ivančicích
AB Oil v Černé Hoře
...o Žarošické jsem nevěděl, díky! 8o)
|
|
Jezdil jsem na ciste E85 s pomerne rozsahle upravenym motorem a spotreba po potrebnem odladeni byla jen o 0.5l vyssi nez na benzin, takze uspora nakladu byla pomerne slusna.
D-FENS si na me mozna vzpomene, tehda jsem ho v souvislosti s tim docela intenzivne otravoval :D
|
|
|
Koukam, ze jsem neco spatne pomackal a prispevek se vlozil uplne jinam, nez jsem chtel.
Tohle mela byt odpoved pro sswed :)
|
|
|
Vzpomenu. To s tím výfukem jsem pak použil. Musel jsem upravit ten... jak se to jmenuje... zadní tlumič! ... aby to tím prolezlo ven.
|
|
Podle mně změnou složení snížili výrobní cenu litru benzínu (i kdyby třeba o 0,001kč). A na zkušebním standu v ideálních podmínkách naměřili úsporu 2%. Chytlo se toho marketingové oddělení, trošku bordel v překladu a dopadlo to takhle. Ale prodávají to za stejnou cenu, takže z mého pohledu je jejich chování fér.
Ale moc nechápu kde to ten motor může mazat aby to pomohlo nižší spotřebě. Máte o tom někdo smysluplnou představu?
|
|
|
Mám - kecy...
Podstatnější vliv (klidně i 1/3) má psychický stav řítíče, je to ověřeno, doporučil bych vyzkoušet...
Podobně jako u flašky s vodíkem, i drobná změna chování způsobí měřitelnej rozdíl ve spotřebě, ty který tomu chtěj věřit pak maj argument a ty který tomu věřit nechtěj nad tim mávnou rukou a vrátí se k normálnímu N95...
|
|
Denne dochadzanie 35km tam, 35km spat, 4 osoby, atomobil VW Golf 4, 1.9 TDi
Bezna nafta, priemerny dojazd na nadrzi 870km, Nafta zo Shell-u, priemerny dojazd 1025 km
|
|
|
rozdíl 160 km si vysvětluješ rozdílem v palivech? hm...
stojí zato podívat se, kolik tankuješ, kdy se ti u které pumpy zastaví pistole a kolik toho tam ještě naliješ po vypnutí apod. rozdíl v tankování může být klidně i 6 litrů, což je tak 100 km...a těch 60 je na 1000 km trošku těžší noha na plynu, pár cest, když jsi spěchal...atd.
|
|
|
Přesně tak. Ty stojany se nechovají stejně.
I když já pozoruji podobný fenomén. Na trase Budějovice-Stuttgart jedu cestou tam na "českou" nádrž, před odjezdem zpět mám většinou prázdno a natankuji večer před odjezdem "německou nádrž", abych po návratu do ČR opět natankoval do plna. Rozdíl ve spotřebě mezi německou a českou nádrží dělá pravidelně 0,3-0,5 l/100km. Výjimku představovala akce nedávno, kdy jsem do VW 1.4TSI natankoval v Německu E10 a pak byla spotřeba stejná. Možná to způsobuje sklon vozovky, nebo to, že zpátky někdy jezdím v noci a nejsou ucpané silnice, nebo fouká vítr od západu, nebo snad... já to ani nechci vyslovit... že by ten benzín v ČR byl nějak horší...?
|
|
|
Myslis ten podivne ne-barevny se zapachem po toluenu z benzinky, kam pravidelne jezdi uplne bile cisterny ?
Tak to nevim, pac tam netankuji :-), ale sekacce se to nelibilo.
|
|
|
podobnou zkušenost mám na trase praha-lovosice po D8 tam a zase zpět, v libovolnou denní dobu (zpravidla však ráno či dopoledne tam a v poledne či navečer zpět), rozdíl ve spotřebě benzínové tříválcové dvanáctiventilové fobie (dle PP) řádově 0,5 litru na sto km, u naftové fobie neměřitelný, u naftového krabicoidního citroena rozdíl neměřitelný (tam ovšem je spotřeba +- 0,2/100 km zcela nezávisle na čemkoli). hledal jsem vysvětlení kde se dá, od pana coriolise přes rozdílnou účinnost motoru při různé teplotě, rozdílnou účinnost motoru při různé strmosti výjezdů do kopců a sjezdů z kopců, tlak slunečních paprsků, vydatnost oběda po cítění stáje strojem i pilotem, a nic globálně vysvětlujícího jsem nenašel.
|
|
Dva tydny na zpet rano jsem s novym autem na naftu(zde tolik milovany superb:))) zastavil na benzince Shel na Podebradske, abych natankoval a zasel si na WC. protoze se mi chtelo uz docela dost, rekl jsem typkovi v dresu spolecnosti Shell, ktery okamzite pribehl, aby mi natankoval 15 litru nafty. Nez jsem stacil na odejit zachod, tak mi typek vitezoslavne oznamil, ze mi tam natankoval 8 litru benzinu. Pekne jsem mu podekoval, pak mu rekl "idiote" a sel jsem za vedouci pozadat, at mi zajisti vycerpani nadrze. Vedouci byla ochotna, veskere naklady vzali na sebe, tj. 13 litru nafty o ktere jsem prisel vycerpanim nadrze a naklady na vycerpani nadrze asistencni sluzbe. Celkem dva tisice Kc. FuelSave v praxi:)
|
|
|
To ještě nebylo ono. Pumpadlář byl nezvykle seriózní. Kdyby byl typickým produktem své doby, dolil by tam zbývajících 7l nafty s tím, že to Superb dá. Po dobu výměny zadřené pumpy CP4 by auto stálo v servisu a nespotřebovalo ani litr nafty, takže by se projevil účinek toho fuel save energy optimizeru.
|
|
Je dobre se zminit o vysi spotrbnich dani... tzn kolik ma stat z 1l aniz s nim ma nejakou praci (preprava, skladovani, technologie na prodej...)
Benziny (91,95,98) 12,84Kč a nafta 10,95Kč
Plyny (CNG, LPG) 3,933Kč
A jeste ma tu drzost primichavat lih do benzinu a řepku do nafty.
E85 je vynikajici čistidlo. Smesna nafta (nad 31% řepky) je vetsi zlo nez 100% řepka (B100). A jiz se nevyplati riskovat motory kvuli rozdilu 1-2kč.
Dalsi bombou jeemulzni nafta. Obsahuje 85% motorové nafty, 13% vody a 2% dalších přísad převážně emulgačních činidel, zajišťující velmi malou velikost kapek rozptýlené vody.
http://biopaliva.webgarden.cz/emulzni-motorova-nafta
Do budoucna to vypada tak, ze ruzne michanice budou prodavany jako standart a super power extra a podobne nazvy budou patrit poctivym puvodnim benzinum a nafte.
Dokud bude k dostani normalni palivo tak neni duvod experimentovat.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Další leštěný prd: Shell fuelsave – palivo, které šetří palivo
|