Vážení přátelé, zde je předběžný plán naší malé oslavy dne mobility.
Dne 18.9.2010 staneme čelem k evropské výzvě formulované pojmem "Evropský
týden mobility" a půjdeme si zajezdit autem.
Vyjedeme v čase T z pražského Radotína. Akce nemá pevný start, v podstatě
je pouze žádoucí, aby účastníci v čase T±15 min projeli Radotínem. Pak
pokračujeme směrem k obci, která svým názvem představuje nejhrubší urážku
Afroameričanů, Afročechů a Afroafričanů obecně: Černošice neboli Nigga
City. Dále se vydáme směrem na Dobřichovice a Řevnice. Tam se stočíme na
české Beverly Hills neboli Řitku. Podle původního plánování měla v Řitce
Helena Vondráčková účastníkům zazpívat českou coververzi známé skladby
Mika Oldfielda s titulem "Mám ji šedou", ale protože se jednání nezdařila,
do Řitky nepojedeme. Po absolvování úchvatných serpentin překřížíme rychlostní
silnici R4. Kdo by měl dost (prochladlí řidiči motocyklů a historických
vozů, kterým by serpentiny nedělaly dobře), mohou zde rezignovat a vrátit
se na Prahu po silnici R4.
My ostatní budeme pokračovat souběžně s ní a pak otřesnýma prdelema
do Nového Knína.
Tam čeká účastníky první zvláštní úkol: vymočit se do řeky Kocába a uctít
tak zásluhy stejnojmenného zmocněnce pro neoprávněné výhody menšin (dělám
si srandu - tedy s tím močením). V Novém Kníně se začneme stáčet zase na
Prahu, což nás přivede do obce Štěchovice a dále do Davle.
V Davli budeme mít za sebou již 50km poctivě odkroucených volantem a
někdo už může mít dost. V Davli je proto opět možné rezignovat a volit
alternativní trasu do Zbraslavi podél Vltavy po silnici 102, která je poměrně
solidní. Přes Zlatníky a Břežany se pak dostane do cíle akce, obce Jesenice.
Hardcore však pokračuje z Davle do Jílového (extra hardcore může vyrazit
přes Kamenný most) a z Jílového do Jesenice.
Trasa v tabulkové formě:
Waypoint |
Vzdálenost od začátku [km]
|
ETA [T + min]
|
Praha - Radotín START |
0
|
0
|
[115] Černošice |
3,05
|
5
|
[115] Dobřichovice |
9,6
|
16
|
[115] Řevnice |
12,0
|
22
|
[116] Nový Knín |
32,0
|
48
|
[114]>[102] Štěchovice |
45,2
|
60
|
[102] Davle
Alternativa: [102] směr Zbraslav, pak [101] |
50,5
|
70
|
[104] Jílové u Prahy |
60
|
82
|
[105] Psáry |
64,0
|
88
|
[105] Jesenice CÍL
Alternativa: [101] Jesenice |
69,5
(79,4)
|
96
(103)
|
Průhonice parkoviště u marketu Albert |
|
150
|
Čas začátku, tedy čas T, bude sdělen dne 17.9. ca ve 20:00 formou krátké
informace na D-F. Musíme volit tuto cestu, protože různé cyklistické nátlakové
skupiny mají na nás velice spadeno a hrozí, že by mohly vyvolat nějaký
zásah státní moci, kterým by účastníkům celou událost znepříjemníl. V pátek
večer mohou však vyvolat již jen sami sobě průjem.
Abych spolu s organizátory měl přibližný přehled o počtu vozidel v akci,
budu vyžadovat, aby účastníci odeslali SMS na určené telefonní číslo v
okamžiku, kdy projedou Radotínem. Tato informace je mmj. nutná k tomu,
abychom mohli zajistit účinnou pomoc v případě, že by někdo měl technické
problémy nebo se vyskytl nečekaný problém na trase. Telefonní číslo, na
kterém se účastníci budou registrovat stejně jako obsah SMS uvedeme rovněž
17.9.
V průběhu akce jsem naplánoval krátké setkání, který budeme dále nazývat
"přeskupení". Přeskupení je určeno ke krátkému odpočinku, občerstvení a
z místa přeskupení mohou účastníci pokračovat společně. Kdo se chce přeskupit,
musí splnit zvláštní úkol spočívající v lokalizaci určitého artefaktu poblíž
trasy. Poblíž tohoto artefaktu budou umístěny informace vztahující se k
místu přeskupení.
Teambuilding event je plánován po skončení akce. Konec trasy výletu
je v Jesenici, zájemci mohou pokračovat do Průhonic na parkoviště u OD
Albert. Za tímto účelem je třeba udělat to, co jsem dosud nezajistil, totiž
vyhledat vhodnou hospodu. Uvítám Vaše tipy, jinak rozhodneme ad hoc na
místě po skončení akce.
Na závěr motivační video, které jsem si dovolil u příležitosti Dne
mobility 2010 vytvořit:
Den mobility 2010 from
d-fens on Vimeo.
FAQ
Je výlet povolen státními orgány?
Ne, není to potřeba, protože se nejedná o zvláštní užití komunikace,
které je popsáno jako "pořádání sportovních, kulturních, náboženských,
zábavních a podobných akcí, jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost
nebo plynulost silničního provozu". Nic takového nemáme v plánu. To, co
máme v plánu, je užití komunikace obvyklé: "užití pozemní komunikace obvyklým
způsobem a k účelům, ke kterým je určena". Silnice autům.
Po účastnících se vyžaduje pouze slušné a ohleduplné chování. Nejsme
cyklisté na buzno*výletě, abychom dělali bordel a ohrožovali ostatní.
Mohou se účastnit i cyklisté?
Cyklisté se mohou účastnit, ale musejí splnit ještě jeden zvláštní úkol.
Musejí lokalizovat místo, kde Husité těžili plutonium, odjet tam a setrvat
tam.
18.9. je špatný datum, 25.9. by bylo lepší, protože Auto*Mat pořádá
cyklojízdu.
25.9. není přiliš praktické. Lidé upřednostní prodloužený víkend k různým
rodinným aktivitám a o oslavy týdne mobility nebudou mít zájem, i přes
jejich zásadní důležitost. To pumpičkáři nedomysleli. Kromě toho by účastníci
naší akce byli při návratu obětmi pumpičkářských obstrukcí v centru Prahy,
což nemáme zapotřebí.
Je třeba nějaké zvláštní vybavení?
Ne, pouze mobilní telefon. Není bezpodmínečně třeba počítač ani GPS
navigace, i když alespoň jeden z těchto přístrojů celou cestu usnadní.
Je třeba se pouze napapat, nabumbat, natankovat dostatečné množství paliva
a vyrazit.
Existují nějaká omezení ohledně typu vozidla?
Ne. Je vítáno každé motorové vozidlo.
Mohu se zapojit do organizace akce?
Akce je naplánována tak, že je spojena jen s minimálními nároky na organizaci,
účastníci jsou v podstatě auto*nomní. Přesto potřebuji pár předjezdců,
kteří vyrazí na trasu o něco dříve a prověří, zda je vše v pořádku a zůstanou
na trati jako hlídka. Několik zájemců se již přihlásilo, ještě bych potřeboval
dvě vozidla.
Proč je video černobílé?
Experti z panelu IPCC zjistili odbornými rešeršemi v časopisech Sluníčko
a Spy, že černobílé video zatěžuje méně grafickou kartu a procesor počítače,
takže se jedním přehráním ušetří 0,096 g CO2. Čím častěji budete video
přehrávat, tím více se ušetří emisí CO2, které ohrožují planetu zemi. Když
si tedy video přehrajete 100x, ušetříte 9,6 g CO2. Pokud tak učiní 10.000
čtenářů, ušetří se neuvěřitelných 96 kg CO2, což odpovídá emisím vozidel
osmi účastníků akce.