Komentáře ke článku: Test: Daewoo Matiz 0.8 (ze dne 20.11.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Tak nevim, za 150 000 se snad da pri trosce stesti koupit i lepsi ojetina a nemusi to byt zrovna pradedecek aut, staci nahlednout treba do tipcars a pak vzit se sebou znameho automechanika pro eliminaci parodii na auto. Ale fakt je, ze do mesta i diky parkovani a spotrebe urcite dobry, ale ja bych se v necem na nasich silnicich takovem hodne bal, horsi mi snad uz pripada jen SMART
|
|
|
Uplne suhlasim s autorom, ak by som si kupoval vozitko hlavne na prakticke pouzitie tak Matiz je horuci kandidat. Neviem co vsetci proti tomu auto mate, tiez som sa nim viezol a necitil som sa o nic horsie ako vo felicii, nic sa na nom nekazi.....
Do mesta uplny ideal, cudujem sa "trulom" co si pokupuju vselijake yarisy za dvojnasobok ceny.
No kedze ja mam auto hlavne na hranie, tak potom radsej ten americky korab :)
|
|
|
|
No myslím že u nás ve městě bych byl rychlejší i tramvají než Matizem.Ovšem jak do tohohle auta nacpat 4 dospěláky když jedou na lyže nevím.Já jen že autor psal že je to na ježdění tak do 100km.Já to mám na hory takových 40km.Takže teď babo raď.Mám prodat svou Mazdu 6 a každému koupit Matize?Nebo jak to vlastně autor myslel?Mě osobně matiz nijak nevadí.Někdo holky jiný vdolky ne?
|
|
|
Smarta mam a ted jsi me fakt nas...tval. Tu recenzi uz fakt nepisu, nevis co mluvis...
|
|
|
Vykašli se na něj a tu recenzi napiš, mě by to zajímalo.
|
|
|
Tak uz jsem ji napsal a poslal D-FENSovi do mailu. Uvidime, jestli ji zverejni...
|
|
|
Za 150 tisíc se daj pořídit například 4 favority ;-)
|
|
|
A kolko trabantov!!!! :-D
|
|
|
4 favority, kde žiješ spíš tak 10
|
|
|
4 ve slušným stavu, 10 krátce před smrtí.
|
|
|
Vidíte to, uplynulo necelých 5 let a Favority se dávají za odvoz :-D
|
|
je tve zdravi a zivot. Uprimne ti preji, aby ses v Matizu dozil toho, ze si budes moci koupit vetsi auto bez kompromisu.
|
|
|
Osobně jsem za svůj krátký život řidiče (cca 6let) řídil již více než desítku různých vozů ... Trabantem počínaje, přes Škodu 120, Favorit ve dvou provedeních, Fiat 120, Fiat Siecento, Ford Transit, Fiat Ducato, o5 Favorit, atd ... když přišel správný čas na koupi pořádného vozu na delší čas řídil jsem se především pohodlím, spolehlivostí a především bezpečností. Vyhrál to Ford Mondeo v provedení kombi - to hlavně kvůli častým větším nákladům. Po roce užívání jsem spokojen. A hlavně (když vzpomenu na havárie, u kterých jsem se vyskytnul - nikdy mou vinou) se cítím relativně bezpečně. Už někdo viděl např. rozprsklou Felicii o nárazník Mondea? Škoda, že jsem neměl s sebou foťák ...
|
|
|
mondeo??? největší plečku všech fordovských dob??? Spolehlivé auto??? ty už přestaň šnupat.Omylem jsme měli v rodinné firmě dva kusy tuším rok potom co to dostalo car of the year a oba se dožily pouze 100tkm....pak šly rychle pryč, člověk by se nedoplatil...ford never more --já měl tři roky Ka když to byla v čr novinka a celkem frajeřina ale po 90 000tkm už to nemělo s autem co společného...pomlouvat někomu multikáru matiz a ohánět se starým mondeem...úlet
|
|
Ségra měl kdysi Šarádu, ale tu nepřeplňovanou. Mám dojem, že to snad taky byl třívalec, ale to už si nepamatuji. Taky mě to překvapilo, že na jedničku a dvojku to mělo docela slušný odpich, i když motor byl v kabině při vyšších otáčkách dost hlučný. Ale na dálnici při rychlostech nad 100 km/h to začínalo být nestabilní vozidlo, jednou jsem se s tím odvážil s kopce asi 140 a zadek jsem měl secvaklej strachy (hlavně proto, že jsem dole projel kolem nosu policejní hlídce, ale buď měli ten teplomet nastavenej na závodníky většího kalibru nebo prostě nevěřili, že ta psí bouda umí jet tak rychle, hehe). Ale co prej byla brutalita, tak byla Šaráda s přeplňováním. Párkrát jsem jí i viděl, ale nikdy jsem neměl možnost jí vyzkoušet. No, na těch malých kolečkách to asi muselo bejt jen pro opravdové mistry volantu s chladnou hlavou.
|
|
|
No pokud měla ségra Šarádu, nebylo to Daewoo, nýbrž Daihatsu a ne korejec, nýbrž japonec.
|
|
|
To mas samozrejme pravdu. Ja to ale psal kvuli tomu, ze to bylo taky takovy maly auto a vlastnosti to melo podobne, at Japonec nebo Korejec :-).
|
|
Onehdá jsem byl vezen v Jarískovi ve čtyřech lidech skoro sto kiláků, většina z toho po dálnici. Byl jsem fakt překvapenej, jak je to pohodový autíčko a i v těch čtyřech nepůsobilo, jako nějaká vyložená brzda provozu. Samozřejmě se donekonečna můžeme bavit o deformačních zónách apod., ale když je to opravdu velká rána, stejně se vám něco utrhne a obvykle vytečete dovnitř, než se k vám dostane odborná pomoc. Možná bych se trochu bál jen bočních nárazů, poté, co jsem viděl čumák náklaďáku opřený o fofrklacek (byla to Felda). Ale spíš je to asi o pocitech, jak říkám, při takových ránách vám stejně žádné auto nepomůže. No a při převrácení se to malé auto aspoň pěkně kutálí, ne? :-D
|
|
|
Musim se priklonit k tomuhle nazoru. Mel jsem sluzebne v podruci v jak Yarise, tak Matize a Yaris z toho vysel po vsech strankach lepe. D-F promine, ale od te doby jsem si vyrobky stareho Toyoty oblibil a nikdy me na ceste nezklamal. Je teda fakt, ze s takhle lehkym autem se nedaji delat psi kusy, v zatackach nesedi a kdyz Vas nekdo skrtne na dalnici, tak z toho zivi nevylezete. Na druhou stranu, Matiz byl docela ve firme postrach - ale uznavam, ze to mohl byt nahodou zmetkovy kus ...
|
|
Ještě bych doplnil, výplně dveří v Matizu jsou spíše parodií (plastovou imitací koženky potažený sololit v rozích se odlepující) a ten koberec na dně zavazadlového prostoru to snad nemysleli vážně, jinak Matiz má opravdu slušnou dynamiku (také samozřejmě díky nízké váze auta) a díky tomu na druhou stranu velice příjemnou spotřeu paliva. Kdyby někdo po něm toužil mám jednoho červeného na prodej.
|
|
|
Jen tak pro zajimavost: za kolik?
Ne, ze bych ho chtel (resp. chtel bych motor z matize), ale jsem zvedavej ...
|
|
|
pro členy zdejšího fora je připraven speciální angebot ve výši devadesatitisíc kreditů :)
|
|
|
|
Ultralight nestavim, spis vymyslim, co nacpat do jedne kastle, aby to moc nepapalo a nejak jezdilo.
|
|
|
PzKpfw I Ausf A ;)
vykonovo by to skoro sedelo. a keby si vzal tren litrovy, tak mas aj niec navyse. len neviem ako kroutak.
:)
|
|
si mohl vybrat urcite lip, po meste by se to jeste dalo zkousnout, ale jak vyjedes do dzungle nasi silnicni site, je to o hubu, ja bych se bal i v tanku
|
|
ma pravdu ten pan, sice je to bezpecne jako krabice od bot, ale mista je hafo a svezeni to je pohodlne. a poruchy temer neexistuji
|
|
udělal si dobře, ja sice Matize k životu nepotřebuju, ale musim souhlasit, že je to vcelku pohodlené, svižné a úsporné vozítko.
P.S. V práci jezdim ve Sparklu a to je nbebe a dudy.....jen ta palubka pro lidi se 175 cm a víc je na hovn.o
|
|
Pokud se jedná ježdění do města, není námitek. Kolikrát ve městě proklínám šířku téměř dva metry a délku skoro 5 metrů svého drobečka (severoevropan). Ale kdo tvrdí že při nárazu ve vysoké rychlosti jsou velké a progresivně navržené deformační zóny větších aut k ničemu a že život nezachrání, neví o čem mluví a v životě neviděl havárii při níž se takový normální automobil srazil mimo město čelně s nějakým městským miniautem. O rúzném % naděje přežití střetu s kamionem se radši ani zmiňovat nebudu.
|
|
Na dfensovi bych spíš čekal diskuse o to, jestli je lepší SAAB Aero nebo Volvo V70 anebo Nissan Skyline a Impreza a místo toho SWIFT, MATIZ, C3 ...jsem trochu zmatenej, tohle by přeci neměl bejt nýmand sajt.....
|
|
|
Ber život jak je. Zazmrdovat muzes elegantnejsim zpusobem.
|
|
|
Aha, takže vlastnit SWIFT, MATIZ, C3 = být nýmand? To jste nemyslel vážně že ne?
|
|
|
Chápu dobře, že SWIFT, MATIZ, C3 může vlastnit jen nýmand, zatímco škodu 105/120 zase lůzr. Svět je přece tak jednoduchý.
|
|
|
...a kromě plnokrevného skvostu Volvo, čínské zpotvořeniny vyvyšuje nad jiné čínské zpotvořeniny, a zpestří to prohlášením Opela nad ostatní...že by fakt niemand...?
|
|
|
|
i takový swift nebo matiz to může natřít plnokrevným skvostům či monopostům, když bude mít po stranách přivařené rakety a pod sedačkou pilota katapult s odpalovací pákou místo ruční brzdy, ale při brždění vystřelenním z auta je třeba dát pozor na racky a zvlášť na grippeny, co za mrzký peníz (při dnešní drahotě) hlídají nebe nad námi :o)
|
|
|
...leč co, proboha, má společného zkušenost s autem...hehehe...( které, přes úsměšky, které vzbuzuje je asi nejrozumnějším řešením dopravy ve stísněných městech, to bez úsměvů...) s kvalitou myšlení?!?!
A co, krucifix, má společného uřvaná hračka s pravicovou orientací?!?!?
|
|
Hele, v jakýmkoli autosalónu daewoo-chevrolet ti zdarma vyměnej logo na předek a budeš z toho mít malýho sparka, pak už to bude amerika a všichni vohnouti z evropskejma kárama ti můžou bejt ukradený :-)
|
|
Manželka si ho kupovala ještě za svobodna, za 5 let žádná závada, najeto 35000. Pak nebylo kam strkat děti a kočárky, tak šel z domu. Ale vcelku spokojenost, jen nesměl foukat silnej boční vítr- to pak byl těžkej adrenalin.
No, takže Matize nemáme, zůstaly zimní gumy i s diskama. Takže kdyby měl někdo zájem, jsou k dispozici- okolí Prahy :-)
Jo a sorry za reklamu
|
|
ve vsech duvodech co zde uvedl autor jsem v podstate zajedno. Problem je hlavne v tom ze ja osobne bych si to auto v zivote nekoupil pote co jsem videl nehodu pri ktere vsichni ucastnici odchazeli vicemene po vlastnich (nejaky ten rozbity oblicej, zlomena ruka atd.) ale postarsi manzelsky par ktery jel v tehle "rakvi" na tom byl tak spatne ze dokonce toho chlapa co ridil odvazeli vrtulnikem a zenska na tom byla taky hodne spatne. Osobne bych dal pri koupi tak maleho auta radsi prednost Pande ktera nemela tak katastroficky scenar pri testu celniho narazu (i kdyz dopadla hur pri bocnim narazu diky tomu ze se otevrely dvere ale ty se urcite neotevrou vzdycky ale jen za urcitych okolnosti respektive v omezenem postu uhlu narazu). Zkratka na tehle autech mi vadi ze me nekdo muze zabit ani nebudu vedet jak a pokud do me nekdo narazi mam mnohem mensi sanci na preziti nez ve vedsim aute.
Jak se tu nekdo zminoval o smartu... ta koncepce je taky celkem nevhodna pro nas provoz protoze pocita s tim ze tohle miniauticko nema v podstate zadnou deformacni zonu a "pouziva" deformacni zony auta do ktereho narazi.... no a jak znam nas provoz tak by clovek narazil do nejake Volhy nebo tatry a ma po srande.
|
|
Proč tolik nesouhlasných reakcí? Autor píše že to auto potřebuje na ježdění po městě. Na to tohle auto bezpečně stačí a ve městech je nebezpečí nějaké vážné havarie ve větší rychlosti relativně malé oproti třeba dálnici. Je snad nýmand každý, kdo nemá na nové Volvo, Saab nebo nějakou ameriku o rozměrech lehkého křižníku a spotřebě stíhačky s forsáží? Já sám jezdím ve staré 120, protože na cesty do práce a zpět mi stačí, spoustu věcí si udělám sám, náhradní díly jsou za babku a při jízdě na neprotažené silnici 3. třídy ve 12 procentním stoupání ji překoná jen terénní automobil. Když jednou za čas jedu někam daleko, použiju buď hromadnou dopravu, nebo si půjčím bráchovo Renaulta, pokud už musím jet škodovkou, vhodně si zvolím trasu a čas jízdy. Prostě vždy musím u každé činnosti používat zdravý rozum a zvažovat poměr cost/benefit. Kromě toho radši peníze uložím, abych si mohl později koupit třeba Suzuki Samurai nebo Landrover. A teď mě klidně rozcupujte.
|
|
|
Sám mám sice velikého japonce, ale to jen proto, že hodně jezdím. Souhlasím s tebou, že pokud člověk nemá peněz nazbyt a potřebuje jezdit jen do práce a zpět, tak mu Š120 nebo Matiz vcelku stačí. Myslím ale, že tě dzejší mamrdi - protiškodovkáři dají co proto...
|
|
|
Souhlas. Jsem se svou stopětkou spokojený ze stejných důvodů. Musím se pohybovat denně za každého počasí v rádiu 20 km a pokud možno se z holínek nepřezouvat....
A na výlet si radši vezmu nějaký automat nad 1,8 se spolujezdcem, abych neusnul.
Zajímavé je, že i potom se mě snaží všichni předjet za každou cenu.....
Diskuse o autech se zde účastní asi jen lidé, kteří v autě létají dvakrát denně Praha-Brno a zpět. Podle zákona o rovnováze v přírodě se někdo musí plazit desetkrát denně z Horní do Dolní a zpět, někdo halt ty vidle držet musí.
|
|
|
Panove stare skodovky jsou v rozumnych rychlostech a pri rozumnem udrzovani dobra vozidla, nebojis se nejakych odrenin, spoustu veci si opravis sam, projede to skoro cokoliv.. ALE uvedomte si ze v pripade skoro jakehokoliv narazu jste v podstate mrtvi protoze to auto je pojizdna rakev. i kdyz se budete snazit jezdit bezpecne, opatrne, pomalu, porad je jeste na nasich silnicich hodne velka pravdepodobnost ze to do vas nejaky blb nakouri. takze naklady benzin/opravy/cena vozu v tu chvili budou naprosto nepodstatne. radsi neco vetsiho, treba s vetsi pojistkou, treba s vetsi spotrebou, provozem.. ale at to ma alespon nejaky deformacni zony, airbag a podobne. at mate alespon nejakou sanci. kaslete na to co rika okoli, na to jak auto vypada, ze ma/nema 200 koni, hlavne at je bezpecne. zivot je to nejcennejsi co mate
|
|
No, nevím jestli správně hodnotíte vzniklé situace. Jezdil jsem už různými vozy s různým výkonem. Na rozdíl od mnoha uživatelů low_power vozů ale chápu, že díky různé "obálce výkonů" je pro tyto samohyby ideální naprosto jiný průbech rychlostí při zdolávání třeba kopcovitého nebo zatáčkami přesyceného úseku, než je tomu u medium_power či hi_power strojů. Pro pochopení stačí představit si rozdíl ve způsobu jízdy třeba na úseku TA - PE se Š120 a se Š Fabia 1.4MPI/50 (o něčem silnějším nemluvě). Kdo z Vás obě tato nebo srovnatelná vozidla řídil ví o čem mluvím.
Až to autor pochopí, teprve potom bude dobře seznámen s pravou tváří svého vozu a bude se mu v něm dobře a rozumně jezdit. A ještě se uklidní a nebude spílat většině těch šílenců, kteří si ho dovolí předjet.
Abych nepsal jen vážně dovolím si vzpomenout jednu (doufám) celkem vtipnou příhodu s pointou.
Jednoho krásného letního pátečního večera jsem zamířil z Práglu směr Písek. Od Dubence, kde končí R6? už všichni vesele pokračovali dál v luxusní koloně, která se místy řítila i dechberoucí sedmdesátkou. náhle se ze zadu vyřítil krásný exemplář luxusního vozu s třícípou hvězdou, jehož pilot se rozhodl, že celou nekonečnou kolonu prostě musí předjet. Nevím, co ho k tomu vedlo, ale v místech, kde by předjetí nebylo problémem, jako by odpočíval a do předjíždění se vrhal zásadně před horizonty, ostřejšími zatáčkami apod. Sledoval jsem ho na vhodných úsecích ještě nějakou dobu a nabyl jsem dojmu, že se zřejmě jedná o novou formu ultrarychlého převozu orgánů pro transplantaci, nyní vozem, jenž věnoval lidumilný multimilionář a tak podobně.
Po 20km u Zalužan se vyjasnilo, co bylo příčinou ukrutného spěchu toho pána. Nedaleko ledabyle, tak aby překážel jen trochu (když k rozumnému parkování bylo místa dost i pro autobus), zaparkovaného Mercedesu dynamický týpek opečovával malý křížek s pomníčkem. Aby tam byl včas, správně ohrožoval nejen sebe ale i desítky ostatních. ?ěli bychom si z něj vzít všichni příklad! Taková dojemná scéna to byla.. Prostě chvátal za svým příbuzným/známým. V obou smyslech slova.
|
|
O tom, že i v malém voze může být "velký" duch jsem se přesvědčil letos v srpnu. Přibližně uprostřed D1 mě v rychlosti 140km/h předjela odstavným pruhem blondýna (25-35?), která směle pilotovala Matiz zahuštěný ještě dalšími čtyřmi dospělými osobami, dvěma dětmi (bez dětských sedaček samozřejmě) a plným kufrem zavazadel, který zdobila rozměrná rakev na střeše.
Světlu vstříc!
|
|
Stejně je to Š Š Ševrolet.
|
|
|
Jo, už se těším až někdo přijede na sraz amerik Sparkem nebo Lačety ...
|
|
|
Je to přece velké plus :-))
|
|
|
ostatně sociální auto jako sociální auto. jen v americe mají socky ty auta větší :)
|
|
|
jojo. nic proti matyzkovi ale prece jen kdyz ridim svuj chevrolet z roku 78 a vidim billboard s reklamou na sparka a stejny logo jako mam na chladici tak je to takovy divny. Alespon me uklidnuje, ze tech matisovo/sparkovo motoru mam pod kapotou skoro 6 :)
|
|
|
petlitrovy 18valec ;)
co je to za auto?
|
|
|
|
ne poctem valcu,ale objemem je tam vic nez sestkrat. je to V8 5,7L :)
|
|
|
tak se pochlub, co to je? že by Camaro? Monte Carlo?
|
|
|
|
|
|
čím jezdíš? Caprice? Malibu?
|
|
pekne, recenze od majitele, jez na auto neda dopustit. Ale je fakt, ze objektivita je v tomto pripade takrka nemozna.
Co se tyce te chudicke vybavy...nejmenovane monopolni ceske i zahranicni automobilky ji nemaji v zakladu dodnes...
popis starsiho korejce jinak celkem sedi:)
Co rikate na Labudu a srazeny baby na D1?
|
|
|
Dvě starý báby rozflákly v mizerným počasí auto o středový svodidla, a místo aby se zdekovaly ze silnice pryč, nebo si nedejbože navlíkly reflexní vesty a strčily si za prdel trojúhelník, zůstaly stát u vraku. Jestli si jich Labuda všiml v poslední chvíli (a i přesto ještě stihnul strhnout volant - vzhledem k tomu že je nabral prdelí), těžko s tím už na tom kluzišti mohl něco udělat. Toť můj názor. Samozřejmě kdyby jel pomaleji a stihl včas reagovat, mohly žít (pokud by je nesejmul někdo jinej).
|
|
Dokážu sice autorovy pohnutky s trochou snahy pochopit, ale mě naopak přijde jako nesmysl utratit spoustu peněz za cosi malého, nebezpečného a nepohodlného, co navíc ještě nejede.
Mám přesně opačný přístup - moje auto (Chevrolet Caprice Classic, r.v. 1988) stálo 65Kkč, s investicemi na uvedení do perfektně funkčního stavu (opravit klimatizaci, svíčky, kabely, filtr, náplně, naladění karburátoru a podobné drobnosti) to bude cca 100Kkč, plus tak za rok, za dva nalakovat.
Nevýhody:
- povinné ručení za pětilitr, 11K/rok
- spotřeba, kombinovaná cca 14l/100km
- místy poněkud nepraktické rozměry, v okolí Pardubic se minimálně na jeden zúžený most prostě nevejdu
Výhody:
- spolehlivost. Je to přesně to auto, které v 80. létech zhusta používala US policie, taxikáři, státní úřady apod. Technologie ranné doby železné, všechno masivní, předimenzované. Zabít motor, převodovku nebo cokoliv jiného vyžaduje opravdu hodně snahy.
- bezpečnost. viz. předchozí. Dvě tuny, rámová karoserie, nárazníky cca 150kg kus se zákluzy, čtvrt metru silné dveře. Problémem je absence deformačních zón - nechtěl bych zažít náraz do stoletého stromu, betonové zdi nebo Tatry 815 s kamením. Při nárazu do věcí jako je osobní auto, strom do průměru tak 20cm, cihlová zeď, se deformační zónou stává překážka.
- vnitřní prostor. Neznám moc sedanů, schopných odvézt šest lidí plus krosny plus reprobedny plus spacáky (bez použití zahrádky, bez zavazadel uvnitř ...
- levné díly. Zdá se to divné, ale je to tak. Díly se dají sehnat levněji a snáze než na spoustu věcí z evropy.
- rozumná dynamika. Se 170k a 340Nm to sice není raketa, ale dokáže se pohybovat dostatečně svižně aby se člověk mohl pohybovat bez nervů.
- podvozek. pro někoho by to naopak byla záporná stránka, ale mě měkký podvozek naladěný na pohodlí a nikoliv jízdní vlastnosti naprosto vyhovuje. Hlavní výhodou je to, že mě (ačkoliv mám sklony jezdit rychle) v tomhle autě baví i cestování sedmdesátkou. Nemám s ním prostě potřebu spěchat.
- rozumná výbava, na tu dobu a poměrně sociální zařazení auta velmi slušné stereo.
- charisma. Nepodstatné z čistě objektivního hlediska, subjektivně velmi důležité. Tohle auto je osobnost, i pro spoustu lidí ne moc sympatická.
|
|
|
mno a oproti autorovi jsi ještě ušetřil 50 tisíc, tzn. jestli dobře počítám, máš zadara, cca 10 000 najetých kilometrů navíc, než se dostaneš na jeho nákupní cenu za Matízka.
|
|
|
Jo, tak nějak. A ještě je tu jeden detail, že Caprice už nebude levnější, než je teď. Z něj se jen plynule stane veterán. Matízek ještě s cenou poněkud klesne ... Poněkud dost ...
|
|
|
Hmm, Caprice svojimi rozmermi vycnieva este aj v Kanade. To bol predposledny kriznik ciest. Ten posledny sa este vyraba - Ford Crown Victoria.
|
|
|
Jj, GM to bohužel s fullsize sedanama zabalilo. Caprice a jeho klony byly vždycky lepší auta než Fordy (potažmo Mercury a Lincolny). Škoda, že se fabrika v Arlingtonu musela přeorientovat na SUV ...
|
|
|
O ano, dnes hovoria full size sedan Impale, pripadne Buickom (Allure a ani neviem ako sa ten druhy vola). Auta su aj tu coraz mensie. V septembri sa mi dokonca Hertz pokusil nanutit Chevy Cobalt ako midsize car. Curaci.
|
|
|
Cobalt midzie? Panebože, kam ten svět spěje. Vždyť ta věc je snad ještě menší než 1980 Olds Omega mojí přítelkyně, což je jasnej midsize do města.
|
|
|
Cobalt je nahrada (mensia) za Cavalier. Co sa tej Omegy tyka, ani neviem ako vyzera. Ja mam Alero, co ja osobne povazujem za midsize.
|
|
|
Sorry, překlep. Omega je pochopitelně compact, je o třídu níž než midsize Cutlass. Vypadá takhle http://storm.tocmp.com/oldsmobile/omega/1980/06.jpg , dokonce je to i stejná výbava a barva (je 4 door).
|
|
|
Aha, tak to je potom v tej istej triede ako Alero (aj ked Alero je fyzicky vacsie ako Cutlass, teda jeho posledne verzie).
Inak je velmi zaujimave, ako opticka velkost aut zavisi od prostredia. V europe sa mi videl Opel Omega velky. Tuto som minule zaparkoval Alero vedla Cadillacu Catera (americka verzia omegy) a ajhla, Catera je pri Alere mrnava...
|
|
|
No v ČR, se Ti půjčovna nestydí doporučit Passata nebo dokonce Octavii jako pohodlné auto pro tři dospělé a dvě děti na tisícikilometrovou cestu...
|
|
|
Beriem to tak, ze si robis srandu. Prasak patri k tomu najvacsiemu, co v CR bezne jazdi, Octavia - tu radsej spominat nebudem. A co sa pozicovni v CR (a SR takisto) tyka, ich sadzby su tak uletene, ze na 1000 km cestu by som radsej volil bus (teda Airbus 320, pripadne B737) niektoreho LCC a na beznu lokalnu prevadzku by som si pozical nejaky shitbox na mieste.
|
|
|
Ne, srandu si bohužel nedělám. Passat je možná velký v porovnání s Fabií a jinými nákupními taškami, ale pro zmíněný účel je to děs a hrůza. Vzadu se v tom prostě cestovat nedá. Legrace byla, když jsem to viděl stát u kamaráda před domem. Pokud vedle nestojí jiné auto, Passat najednou zdaleka nevypadá tak mohutně, takže jsem se radši šel přesvědčit dozadu, jestli to není Golf Variant (zdejší znalci mě mohou mít za blba, ale já se v té německé konfekci moc nevyznám).
S těmi LCC souhlas, jenže v té době holt mezi Prahou a Amsterdamem žádní neoperovali (dnes létá SmartWings a také to za moc nestojí) a dát za letenky pro rodinu na týdenní výlet 50.000 Kč se kamarádovi zrovna nechtělo.
|
|
|
Tak to by som o prasakovi nebol povedal... Ze ako sa cestuje v aute vzadu, to ani poriadne neviem. Ono totiz ked niekam idem autom, moja sedacka je vacsinou ta lava predna :-(
PRG->AMS som roku 1998 absolvoval s kolegom na Felde kombi, so slavnym motorom 1.3i OHV. Priznam sa uprimne, nebola to zrovna prijemna jazda. Od nej bola snad horsia len Praha-Badia il Settimo cez Brenner s VW Caddy (1.9D bez turba, 60 k)
|
|
|
Ano, také jsem do té doby měl Passata zafixovaného jako řekněme středně velké auto, ale tato cesta mě z toho vyléčila.
Jinak já si zase jízdu na zadních sedadlech vychutnávám, kdy můžu. Pěkně kvalitní drink, knížku z příruční knihovničky nebo nějaký pěkný film a cestování hned utíká lépe. I nějaká ta práce se v nejhorším stihne. Bohužel poslední dobou těch příležitostí tolik není. Docela přemýšlím o tom, že na dobu, kterou trávím v ČR si budu vždycky najímat šoféra.
AMS-PRG a opačně jsem už absolvoval lecčíms. Nejlepší je T613 nebo Opel Sintra v klubové úpravě, snesitelné jsou ostatní mini-vany (Ford Galaxy, Chevy Lumina), V480 nebo Honda Civic (pro dva lidi by asi byl OK i ten Passat) a absolutně nejhorší jsou Opely (až na tu Sintru mě ze všech Opel sedaček ukrutně bolí záda).
|
|
|
|
Oh yeah...Ale rad by som udrzal diskusiu v mnozine aut, ktore dokazem zaplatit :-)
|
|
|
Ty Maybachy jsou zatim bohuzel prilis nove na to, aby se daly rozumne koupit, i kdyz je asi fakt, ze jejich cena (ale i uzitna hodnota) bude klesat vyrazne pomaleji, nez cena spotrebnich aut. Nejlevnejsi, co jsem nasel (a da se koupit) je z roku 2004 a stoji 278000 ojro. To sakra nikdo nemuze vyrabet podobne velka a prostorna, ale mene exkluzivni auta?
|
|
|
No ved nehovorim? 278000 eur, uff. No pozrime sa na to inak: Na jednej strane vah Maybach, na druhej strane celkom slusny dom (London, ON), k nemu by sa este dal pridat Charger SRT 8, Grand Caravan a este by sa uslo aj na pilotny preukaz (miltiple engines, instrument rating). Asi by som bral moznost c.2
|
|
|
slusny dum v Londyne za 238000€ a jeste auto s pilotnim prukazem bych opravdu chtel videt...
jen cena domu ve slusne ctvrti se loni pohybovala od 300K liber....
|
|
|
Je tam napsáno London, Ontario (Canada), nikoli London, UK
|
|
|
Spravne, je to ten falsovany Londyn, kanadsky. Inak pristahovalcom sa asi muselo strasne cniet, pretoze tu mame aj Waterloo, Cornwall, Windsor, Cambridge, Paris, Hamburg; dokonca aj Prahu.
|
|
|
Může a taky dělá. Lincoln Town Car, například. Vyjde asi na dvě mega a velikostí (a asi i vnitřním prostorem) se dá srovnat s Maybachem 57). Nejsem si jistej jestli se to ještě dělá, ale dřív se vyráběly i prodloužený verze (ne 7m limuzína, to se dělá furt, ale třeba protažený o čtvrt metru).
|
|
|
Town Car je hezké auto, ale to, co píšeš není bohužel pravda. S Maybachem se dá vzdáleně srovnávat pouze délkou, rozhodně ne vnitřním prostorem. Už jsme to tu probírali (tuším u článku o T613) - Town Car je zvenčí velmi dlouhý, ale jen kvůli velkým převisům.
1. rozvor standardní verse Town Caru je 2.91 metru a délka 5.46 metru
2. delší verse se dodnes dělá. Má rozvor 3.12 metru - tj méně než T613 long a méně než nová S Klasse long nebo Jaguar XJ a délku 5.613
3. Maybach 57 má rozvor 3.39 m a Maybach 62 3.82 m
|
|
|
Tak. A vyse uvedeny link na obrazek, ktery ukazuje, kolik je na zadnich sedackach Maybachu mista, asi hovori za vse... Proste proc se nedela jine auto (treba spotrebni), kde by bylo mezi prednimi a zadnimi sedackami 150 cm mista (a nebyla to VW Caravelle, Ford Tranzit nebo jina bedna na kolech).
|
|
|
Nuz hej, jeden by cakal ze aspon v amerike sa bude nieco take robit. Ale nie, vyber full size sedanov je obmedzeny na Ford Crown Victoria/Mercury Grand Marquis a Lincoln Towncar.
|
|
|
No mel bych pro tebe jeste jedno auto, ve kterym bys s mistem na nohy nemel problemy a muzes si do nej i lehnout ...
https://www.fleet.ford.com/showroom/specialty_vehicles/2006Lincoln_Town_Car_F.asp
|
|
|
Proto jsem psal to "asi". Je mi jasny, ze i v kratkym Maybachu je o hodne vic mista nez v TC, ale TC je porad za dany penize dost prostorny auto.
A prodlouzena verze by mohla byt uz naprosto ok - sedel jsem v Cadillaku Fleetwood Brougham 1980 na komercnim sasi (myslim ze se to jmenuje series 75), tak v tom vzadu bylo mista na nohy rozhodne dost (cela ta vec ma sest metru). Jestli se neco takovyho dela od TC, melo by to mit prostoru na nohy dostatek pro kohokoliv.
|
|
|
Nasel jsem vec s jeste lepsim pomerem cena/prostor na zadnich sedackach. Ford Crown Victoria LWB ...
|
|
|
Sintra...nespominam si. Je to je europska verzia Chevy Venture/Pontiac Montana? Tak v tom sa to da...Lumina APV je len taky baby van, Ford Galaxy nepoznam. Osobne by som z toho vylucil ten Civic, je to male, hlucne, netaha.
Passata som nikdy nemal a ani nebudem mat. Na to co ponuka, je v kanade pridrahy.
|
|
|
Sintra je tohle: http://www.opel.auto.ru/OPEL/sintra/sintra.jpg - pravda, při trochu slušné jízdě to žralo 17 :-|
Luminu APV máme primárně jako nákupní tašku, ale když se vynechá prostřední řada sedaček, je to vcelku příjemné svezení i na delší cestu.
Ford Galaxy je v podstatě VW Sharan či také Seat Alhambra - http://images1.reviewcentre.com/sent-in/item1459.jpg
Civic je opravdu malý, ale je-li vhodně upravený, tak je s tím celkem legrace - táhne to velmi dobře, sedí to jako přibité...
|
|
|
Ano, je to Venture. Vlastne, pokial sa dobre pamatam, Sintra bola prva, americke verzie uviedli az neskor. Nahradili ju az vlani Uplanderom.
Sharan si pamatam, tiez je to skor taky baby van, no na europske cesty je tak akurat. No a ten civic - ked si predstavim, kto tu jazdi na vytunenych (a vytuzenych) civicoch - radsej nie.
|
|
|
Pojmu tuning a tuzing jsem se u toho Civica schválně vyhnul. Je mi velmi dobře známo, co vše se s těmi auty dělá a jaká je typická user base. To nic nemění na tom, že Honda má kvalitní vysokootáčkové benzínové motory se kterými se dá ještě leccos dělat (pochopitelně myslím na seriosní úrovni, ne žádný garážový tuzing) a s těmi auty je za určitých podmínek zajímavé svezení - rozhodně lepší než srovnatelně velkými auty jiných výrobců (např. Fabia, Astra, Almera atd.).
|
|
|
Neviem, nejak mi tie Hondy proste nesedia... Ked japonec, tak radsej Toyota. Nanestastie, aj oni ponukaju v severnej amerike len zlomok toho, co predavaju doma.
PS: Astra a Almera su o triedu vyssie ako Fabia.
|
|
|
"Ked japonec, tak radsej Toyota. "
Na dlouhodobé používání asi ano. Na občasné svezení a vyblbnutí spíše tu Hondu.
"Astra a Almera su o triedu vyssie ako Fabia."
No jo, to je možné, pro mě to jsou všechno mrňousové a rozdíly jsou pod moji rozlišovací schopnost.
|
|
|
Hehe, na vyblbnutie by som skor bral nieco, co sa neovlada tak dobre, ma vacsi motor a hlavne, pohon zadnych kolies (zboznujem powerslide). Asi by som volil 69' Cutlass alebo 71' Charger. (bob ash by urcite suhlasil)
So zvyskom suhlasim.
|
|
|
jo, s tim bych souhlasil bez vyhrad. '71 Chargera 440 Magnum ted ladi jeden kamarad. uz se tesim, az bude hotovej ...
|
|
|
Hmm, ze by som otocil svet naruby a siel sa pozriet na poriadne americke auto z kanady do CR?
|
|
|
Prijed na jare do Pardubic, je tu super hospoda ve stylu ameriky 60. let a schazi se tu par nadsencu. Jeden ma toho '71 Chargera a '69 Fury III convertible 383cui, další '72 Buick Rivieru GS454 "Boattail", '71 Coronet STW 318cui a '60 Oldsmobile 88 Dynamic, potom tu nejaky 70s - 80s ('79 Eldorado, '88 Caprice, '88 Brougham, '88 Deville ...).
A na srazy amerik toho tady jezdi jeste mnohem vic, nejlepsi jsou asi Lustenice, vzdycky v Zari.
|
|
|
Kde je ta hospoda, smím-li se zeptat? V Pardubicích pobýváme poměrně často - teď tam asi budeme celý leden, tak že bych se zastavil.
|
|
|
Jmenuje se to RoadCafé a je to na konci Hronovické ul. směrem ke Karlovině (přímo na proti Hronovické scéně VČD).
|
|
|
Jinak se tam nepravidelně schází pár nadšenců od US aut, není problém se domluvit (mejl) a zastavit se. Jsme vstřícná a otevřená společnost :)
|
|
|
Dakujem za pozvanie, bohuzial na jar to asi nepojde...No je tu este stale moznost, ze v septembri by som mohol ist na Drinkex a v takom pripade - z mnichova do Pardubic nie je az tak daleko.
|
|
|
Předevčírem jsem viděl stát Passata předposlední generace vedle toho mrňavýho Oldse Omegy. Ač je to compact, byla ta Omega ještě o pět čísel delší :)
|
|
|
Nuz hej. Moj najmladsi syn vola aj Alero iba "skarede male auto". Jemu sa paci len 06' Dodge Charger. A samozrejme, este Grand Caravan.
|
|
|
'06 Charger je na poměry novejch vehiklů zajímavá věc. Ale '69 Dodge Charger je trošku lepší :)
|
|
|
Neostava mi len suhlasit. :-) Kolega napriklad v kuse frfle, ze co to je za Charger so 4 dverami....Nuz co, minule sme si ho boli skusit, dobre zvezenie (bol to model R/T, V8 5.7 l s premenlivym zdvihovym objemom, 330 ps, 390 lbft, za 37000 CAD dobry deal). Hned som si dal na svoj zoznam, k Cadillacu CTS.
|
|
|
Matiz je velmi spolahlivý automobil do mesta i medzi mesto, jazdím s ním denno denne trasu Bratislava Vieden a možem povedať, že je super. Nedá mi reagovať na hlúposti o nebezpečnom aute. Čo sú potom tie vaše nevydarené Favority alebo prehrdzavené Felície?? Mohlo by byť v tej Felícii 15 airbagov, no ked to auto je hrdzou prežraté ako stará 120 tak z toho po svojich nevyleziete. A ešte jedna pripomienka: VŠETKO JE O LUĎOCH. Častokrát sa mi stane na Slovensku, ale aj v ČR, že sa ma smiešne snaží predbehnúť stará 120 alebo Favorit, ktorému vrie voda v motori pri 100km rýchlosti a tečie z neho olej..A mna pritom obklopuje ticho, cítim sa pohodlne aj vďaka klimatizácii. No a v Rakúsku sú ohladuplný: Vidia malé auto, tak ma častokrát pustia i ked majú auto niekolkomiliónové...A o výbave sa nevyjadrujte ja mám 2 airbagy, klimatizáciu, posilovač brzd a riadenia, centrál na D.O. alarm, Rádio s Mp3, Gprs navigáciu a i. A teraz mi povedzte akú majú výbavu úžasné Fabie Junior, ktorích motor bzučí viac ako Tico....
|
|
Docela rád souhlasím s pisatelem. maminka má Matize už 6let a na tacháku skoro 70tis a je s ním maximálně spokojená. Když byl ještě zánovní, mazal jsem s ním ve dvou do Chorvatska na Pag a byla to pohodička, jako málo co. Přes ty kopečky Chorvatské vrchoviny, kolem Plitvic a tudy jsem byl naprosto vysmátý, jak se mrštně a s grácií nečekaně vzdaloval předjetým kolonám. Myšky miluje, protože je malý a hbytý tak mu jdou i za velmi obtížného a hustého provozu, což jsem ocenil zejména při cca 100km štrece podél pobřeží s téměř nonstop plnou čárou středem vozovky. Nedám na toho hajzlíka malýho dopustit, přestože bych si domů asi koupil něco jak se říká "pořádnějšího". Pro velké množství uživatelů výborný ideál.
|
|
Mohl by mi napsat nekdo, kdo zazil (a tedy i "uspesne" prezil) havarii tohoto auta, neco o teto sve zkusenosti? (a muze to byt klidne i havarie ve meste a v 50km!) Havarie i v 50km je dle meho poradna rana a toto je presne ten duvod, proc budu setrit radeji na jinych mistech.
btw. kdybych vedel, ze v matizu zadnou havarii nikdy nezaziji, klidne si ho poridim..
|
|
... ovšem to je můj problém, neboli každému co jeho jest. Reaguji pouze na jednu nepřesnost a to pohyb ceny matize v čase. Je to problém většiny korejců, u většiny neprávem. Ve skutečnosti jejich cena klesá mezi srovnatelnými vozy nejrychleji. Předchůdce matizu, totiž tico, je v tomto oboru dokonce rekordmanem. Tuším, že jeho propad, byl během tří let provozu průměrně kolem 65%, což už je problém i pro hyperluxusní předražené propadáky (rozuměj, čím levnější auto, tím menší roční procentuální propad ojetiny, u většiny evropských a japonských vozů se pohybuje mezi 30-50%). Ale pro mě jako uchazeče o ojetou SONATU, je propad ojetin korejců celkem rajská hudba :-)
|
|
Neni tomu tak dlouho nazad, co jsem měl ma auta této kategorie názor, jako většina řidičů větších aut a to zejména pro to, že jsem neměl možnost v takovémto vozítku nikdy jet (už jsem radši zapoměl, jaké trauma sem musel zažívat ve svém prvním škopku š105) Nedávno jsem s Matizem měl možnost jezdit celý víkend a musím uznat, že to autíčko nabízí daleko víc, než je na první pohled patrné a zanechalo ve mě veskrze kladné dojmy a to jem zmlsaný podvozkem a jízdními vlastnostmi Xantie HDi, ke které jsem se sice rád vrátil, ale pokud bych byl v situaci, která by mě nutila si vůz této kategori pořídit, tak to bude rozhodně Matiz. Řídil jsem Corsu a Fabii, ale Matiz mi daleko lépe padl do ruky. Je to takové user friendly autíčko. Jen jednu věc bych měl, ale to je spíš na stranu řidičů. Tohle auto se prostě nedá pilotovat rychle a zároveň bezpečně a pokud vidím, nějakého takového prcka mazat 150 a výš, taxe radši klidím z cesty. Mé, že by to nejelo, ale přišlo mi, že jakýkoliv nečekaný manévr musí v této rychlosti a s vozem této kategorie skončit carambolem, ale je to jen muj pocit...
|
|
Ikdyž nejsem zrovna milovníkem těhle nákupních košíků, tak s autorem souhlasím.
Tvrdím, že i nevzhledná krabice ála Matiz má své kouzlo co se praktických, ale i jízdních vlastností týče.
Sám jezdim podobně velkým autem, Clio 1.2, r.v.93, 850kg a jízdu s ním si docela umím užít. Ono je totiž něco jiného korigovat do zatáčky 1500kg, nebo skoro polovinu.
Vozík provozuji pouze ve městě, případně na jízdy do okruhu max 30km a jsem spokojen. Žádné problémy s parkováním, malá spotřeba, a nejlepší je to v zimě (když tu máme metr sněhu) a já vyjedu naprosto všude. Kam se hrabou 2tunoví mastodonti.
A vzhledem k tomu, že moje pixlička je červená, tak se občas i nějaká ta slečna podívá :)
P.S. co se dynamiky týče, občas mě při jízdě po pze v Mondeu 1.8 pobavěj tihle drobci, který mi v malých rychlostech díky krátkým převodům bez problému ujedou
|
|
Chicht, se netýká jenom Matize. Moje maminka má Renaulta Twingo a to je to samý v bledě modrým. A ještě když s tím jede žena a dovolí si někoho předjet. To páni tvorstva nevydýchaj, takže i kdyby měli svoje pekáče zavařit, tohle jí nedarujou :-)).
|
|
jako nakupni taska do mesta je to dobre ale treba na dalnici bych mel bobky. deformacni zony, ochrana cestujicich skoro nula, na urovni Formana ktereho sem kdysi mel (a posunul ho dale hlavne z duvodu ze sem chtel auto co neni potencialni pojizdna rakev). ale kdyz se s tim jezdi s rozumem (clovek si uvedomi na co to auto ma a na co ne) tak to muze byt rozumne priblizovadlo. a s tim cervenym hadrem na stare sroty si nic nedelej, na tyhle pitomce pusobi i jina auta, ja mam zase japonce stredni tridy a oktavky se me snazi predjet neustale (nejsem brzda ale 140 po okreskach a pres vesnice kvuli nim fakt jezdit nebudu). zrovna o vikednu sem jel po D1, svych stabilnich 140. behem trasy HB - PHA me cca 6-10 x predjel otriskany stary renault - z kopce to rozjede a s usmevem prefrci za rachotu odpadajicich soucastek, do kopce holt klokani nestacily tak sem v klidu predjel, z kopce pet on.. a takhle to slo az do prahy. ale pral sem mu to, jestli se takhle ukaji jeho problem. ze mam auto dvakrat silnejsi a ctyrikrat mladsi jeste neznamena ze musim s kazdym blbcem zavodit?
|
|
|
klokani nestacili.. hruza kaji se
|
|
|
Nebo "...klokany nestačily..."?
|
|
|
Myslím, že klokani nestačily má něco do sebe :)
|
|
S Matizem jsem - na rozdíl od většiny diskutujících - něco najezdil. Troufám si přispět svou troškou do mlýna.
Do cca. 100 km/h plně vyhovující dynamika, na takového prcka překvapivý prostor pro 4 dospělé osoby, v zatáčkách se naklání o malý kousek víc než mi bylo milé - ale dá se na to zvyknout, spotřeba malá, kufr taky.
Pro mladé dvojice bez dětí nebo naopak pro seniory, příp. jako druhé "městské" auto do rodiny, nemá chybu. Chcete-li víc prostoru, poohlédněte se jinde.
Autorovi díky za článek a přeji hodně bezpečných kilometrů.
|
|
jen na okraj.na zadní sedadla octávie se pohodlně usadí celý matiz i s řidičem.jinak já letos koupil oct 1 1.6 99ročník, po první majiteli se serviskou a 135tkm za 152 000 přes dealera škody..zatím jsem najel 25tkm bez investice a hlavně beze strachu že jakýkoli náraz nelze přežit.u matizu vidím jedinou šanci přežit a to že budete mít štěstí a srážce zabraníte tím že protijedoucí auto podjedete, což by u matýska neměl bej problém.nepíšuto proto abych vaše auto shodil a machroval jak ja koupil faj a vy ne....ale vychvalovat matiz je podle mě úlet
|
|
|
Oct I., 74 kw, 1.6, benzin, máme doma od roku 97 (koupeno nové), v rámci možností slušný auto nižší střední třídy, spolehlivost slabší, a na zadní sedadla bych teda Matize nedával, "páč" by se tam nevešla ani půlka :-) Jinak přeji mnoho šťastných kilometrů bez nehod a bez poruch.
|
|
|
No neviem, píšeš, že Matiz by niečo mohol podjet?? To si asi slepý lebo Matiz je vyšší ako Tvoja preúžasná Octavia.........Chachacha
|
|
Za 150 pořídím 2-3 roky starou Corsu v 1.0 nebo 1.2,v palbě výbavě!!!Je to hezčí,líp to jede a celkově to na mě dělá lepší dojem!Nic proti volbě autora...pohoda,klídek,tabáček,ale já nefandim ani jeho volbě ani p.Malátnému!
|
|
|
Muhehe, za 150 2-3 roky starou Corsu? Leda tak dotaženou z Německa, kde ji nějaký překupník koupil rozflákanou na šrot za 500 € a tady dal dohromady...
|
|
Uz nekolikaty Fordik v rade, vzdy komplet prestavba a vymena karoserie (ne novy na stare papiry, ale fakt prestavba a ze dvou jeden!!! abyste vedeli) diesel Escort, a jede to lip a levneji nez Fobie Hovno To Pojede nebo Daewoo Mates.. To aby touzici po priblizovadle vedel, kam se ma smerovat.. (mluvim o priblizovadlech, ne o autech)
|
|
za komentáře, obzvláště těm, kteří text nejen přečetli, ale i pochopili. Inu, ve věku PC se i jednoduché může stát uměním.
A protože mám rád ve věcech jasno, rád bych upřesnil pár věcí:
- vozík Matiz jsem si koupil prioritně pro ježdění v městském režimu, takže auto s parametry tanku opravdu nepostrádám, jakkoliv lákavě to zní. Pokud budu potřebovat soukromě dálkovou mašinu, rád se budu informovat na třeba výše popsanou ameriku. Zatím pro tyto účely využívám služební vůz. Musím říct, že je to výhodná kombinace…
- Znám slabá místa vozíku, také jsem je popsal. Včetně mizivých deformačních zón, které mi však na městský provoz přijdou únosné. Takže si myslím, že poznámka o neobjektivnosti je poněkud nanicovatá . Pro ukázku neobjektivity si v každém případě zkuste přečíst automagazíny německých majitelů, kde především v předcházejících letech bývalo každé auto z jiné než germánské produkce krutě deklasováno.
Odkaz na crash test. Doporučuji k pozornosti tolikrát provařený náraz z boku: http://www.auto.cz/main.php?site=crash_detail&kod=dama2000
- Pokud je looser ten, který si do města pořídí městský vůz, tak jím jsem. Stejně bych si však připadal hloupěji plkajíc zde vtipně o tom, jak je super těch x set koní Skylinu do města, jak se super kočíruje ulicemi malým sportovním volantem na osmnáctkách slickách, zaražený ve sportovních sedadlech a drtíce extra tvrdou spojku. To vše se super spotřebou.
- Opravdu mi nevadí, když mě někdo svižně předjede. Pokud tak však učiní pouze a jenom za účelem předjetí, za cenu ohrožení všech kolem, to mi tedy vadí. A Matiz k tomu bohužel mnoho řidičů tak nějak vybízí.
- Matiz na zadních sedadlech Octavie? Vtipnější přirovnání jsem dlouho neslyšel. Zasluhuje tesat do mramoru, nejlépe v Mladé Boleslavi. Z vlastní praxe vím, že se na zmíněné místo optimálně vejdou tak dva skřítci s malým psíkem….
|
|
|
Tvůj testík je výstižný a poděkování komentujícím rovněž. Mám služební auto, které rovněž využívám na delší cesty a doma je 02´ Mates. Za tři roky 40 tisíc po městě a okolí, jediná "porucha" - z tyče řízení kápnul sem tam při intezivnějším topení tuk. V záruce rozebrali a vyčistili, bez problému. Dodržuju roční servisní prohlídky a to je vše. K účelům nákupů, odvozu jablek od babky, v létě na koupák, malou do školky atd. slouží skvěle (kvůli vedrům jsem dokoupil jen střešní okno). Výkon dostačuje, spotřeba se shoduje s tvou, nic v něm nevrže a parkování ve městě je pohoda. Manželka je z něj nadšená. Jo a vyhovuje mi vyšší posez, navíc snadnějc nastupuješ.
|
|
Mam Hyundai Elantru a pristup ridicu VW moc dobre znam. To chce klid a pevne nervy. Holt - nekteri predjizdi z kopce (VW) a nekteri zase do kopce(hadej kdo). Ja si vzdycky reknu, ze on proste musi. A kdyz musis, tak musis, to se neda nic delat. Ale porad jeste plati, ze od hnupa na silnici je treba co nejrychleji zmizet - bud jej nechat ujet, nebo povzbudit uvahy o chybe v rozhodovani pri vyberu znacky. Kazdopadne preji statstnou cestu!
|
|
|
Jak Ti ta Elantra jezdí - spolehlivost, spotřeba a pod? Jakou máš motorizaci? Jakou máš zkušenost se servisem? Koukám se po novém koni a toto byla jedna z možností.
|
|
|
Za 14 dní budu mít dvoulitr (i když v A/T). Můžu pak sdělit dojmy.
|
|
|
Najeto asi 80 tis. Rok vyroby 2001 (starsi model), stala v autosalonu, prodana 2003, po roce (37 tis km) do bazaru (Auto Plus) a loni na podzim jsem ji koupil. Porad jeste mam zaruku (3 roky od prodeje nebo 100 tis km).
Motor 2.0 CRDi, minimalni spotreba v mirne kopcovitem terenu kolem Brna asi 5.7 (rekord 5.62 l/100km, ale to byla jedna nadrz, mereno na te same pumpe a tom samem stojanu). Maximum jsem mel 6.7 v lete s klimou na dalnici (140-150 km/h).
Poruchy: Vymena napinaci kladky, vymena tycek rizeni (oboji zaruka). V servise odflakli geometrii pri servisni prohlidce,takze jsem si "ponekud" zkratil zivotnost zadnich pneumatik. Servis v Brne - U cerveneho Mlyna (Mazda, Hyundai) - zadny zazrak. (Ale jednou mi dali olej polosyntetiku (na 16V motor!). Nevim, co tim sledovali. Uz se to vickrat nestalo.)
Jinak zavady zadne. Posledni dobou mi neco lehce drnci ve strednich sloupcich, bud na jedne nebo na druhe strane, nikdy zaroven, az pojedu na dalsi serv. prohlidku, reknu jim to - je to zrovna u ucha a pekne otravne.
Spolehlivost: Nevim. :-) To auto startuje stejne dobre pri -25 i pro +35. A jezdi a jezdi. Olej nezere. Kazdy den najedu asi 150 km a snazim se jezdit setrne.
Cena servisni prohlidky: ~4700 - 7700, podle toho co se meni, prumerne tak 5500 Kc.
Do teto znacky jsem sel na zaklade referenci od kolegy, ktery mel Lantru a byl maximalne spokojen, dale pohled na znacku v USA (hodnoceno jako velmi spolehlive auto, neco jako u nas Toyota [ted jsem zvedav, kdo mne zacne kamenovat, ale jak jsem koupil, tak prodavam]).
Toz tak.
|
|
|
Jeste bych teda mohl napsat jak jezdi, i kdyz to sem asi moc nepatri: Jezdi vyborne. Podvozek prisne neutralni, jedni rikaji ze lehce houpavy, druzi ze ladeny do sportovna, coz neznamena hnusne tvrdy jak u VW, ale tak akorat. Zimni gumy mam Good Year UG 6 - co s tema gumama na snehu dokaze ABS ubrzdit je mimo me chapani (4x kotouce), ale nespoleham na to. Pohodli: Po ceste do Chorvatska (900 km) mne bolela pouze prava pata (sandale...), jinak nic. V Oktavce I mne po 100 km bolely zada, zena trpi na krcni pater a v Elantre je velmi spokojena. Vzadu mista pro tri lidi (ano, opravdu 3, taky to ma uprostred tribodovy pas), sedadla pohodlne a pritom podrzi v zatackach a mista spoustu i v zadu.
Pri zacpe v Chorvatsku odpadavali VW, BMV, protoze troubove pri rozjezdu pridavali plyn. Me se za 3 hodiny popojizdeni rucicka teplomeru ani nehla (rozjizdel jsem se bez plynu).
Asi diky technologii Common Rail s timhle 113k motorem ujedu do kopce Passatu TDI s cervenym DI. Vento 1.8T (benzin) taky nema sanci. Moc to nechapu, ale tak to je.
Design predku je ponekud sverazny, ale jinak ma velice hezke tvary, vcetne zadku, ten se mi velice libi (sedan). Interier - vypada jednoduse, ale prijde mi utulnejsi, praktictejsi a vkusnejsi nez Skoda.
O razeni jsem si myslel ze je trochu nepresne, ale jizde s Oktavkou II jsem pochopil, ze to vubec neni pravda.
Ma perfektni zpetna zrcatka.
Jeste to ma spoustu "drobnosti", ktere potesi: Variabilni posilovac, predni pasy s predpinacem maji jakysi uvolnovac nebo co, takze o nich ani nevim, kdyz necham pustena svetla a vypnu motor, svetla zhasnou na parkovacku, kdyz vytahnu klicek, zhasnou uplne a pod.
Proste - dalece predcila me ocekavani a jsem maximalne spokojen.
Staci to tak?
|
|
|
Děkuji mnohokráte za vyčerpávající popis. Nemá někdo zkušenost se šestnáctistovkou?
|
|
Netušil jsem že je to takové auto, ale jeden dotaz bych měl, v textu nebyla zmíněna bezpečnost vozu. Jo za 150 tisíc dobrý zbyde i na pohřební výdaje, protože při nehodě ať už vámi zaviněné nebo ne, je v tom člověk dle mého názoru jako v krabičce sirek.
|
|
Jo, já se hlásim...zažil jsem bouračku v Matizu...a musím říct že mě to příjemně překvapilo (ty následky, ne ta bouračka :-)). Takhle si to jedu ve městě padesátkou, přede mnou nějaký auta a najednou nějaká babka s kolem vlezla do silnice. První auto to před ní taktak dobrzdilo, druhé do toho prvního lehoučce ťuklo a já jako třetí jsem stihl zbrzdit asi tak na 30 a narval jsem to do auta před sebou. Nikomu se nic nestalo, jenom na hrudníku lehká otlačenina od bezpečnostního pásu u spolujezdce. Co se týče stavu auta, tak motor v pořádku, zničený nárazník, proražený chladič, prasklý reflektor, poškozená kapota. A SPZ na sračku :-) Jo a musela se seřídit geometrie přední nápravy, ale jinak na nápravě žádné poškození. Takže ty kecy o pojízdné rakvi si strčte někam. Tak a teď mě rozcupujte :-)
|
|
|
jo bobrá :) ale já bych v tom nejezdil :)
|
|
|
Já jsem ve stejný rychlosti sletěl z kola a taky se mi nic nestalo ...
|
|
|
Presne tak. Ludia, ved si preboha uvedomte, ze stokrat ste spadli z bicykla a to este dolu kopcom preteky, ze jo.. takze crash test v 40 km/h hlavou na beton! ziadna deformovatelna prekazka v regulernych podmienkach nejakej nemeckej skusobne!
Takze na keru pi.. cu robia crashtesty v 50 alebo 60 km/h, a pritom do deformovatelnej bariery?
Ved pri zrazke hoci aj v 50 sa rychlosti scitavaju!
(pre laikov, deformovatelna bariera = ine auto, takze rychlost narazu = sucet rychlosti oboch vozidiel).
Crash testy treba robit od 80 km/h vyssie, ostatne je zbytocne vyhadzovanie penazi = zvysovanie ceny aut!
Ale preco sa nerobia take crash testy? Lebo ziadne auto by nemalo uspokojive vysledky.
marketing=zmrd!
Jedine, co treba, je vela priestoru okolo noh a sedacky, ako v starej Skode 100 alebo Dacii. Aby sa noha alebo hrudnik nezlomili tlakom nejakeho brzdoveho pedalu alebo calunenia. Ziadne uzivatelsky ergonomicke pristrojovky s tlacidlami na dosah a opierky ruky! Kvoli tomu, aby sa uzivatel nebodaj nemusel natahovat k zapnutiu radia, si obetujeme cenny priestor a potom lamentujeme ako musi mat auto deformacne zony=vysoku cenu, hmotnost, drahe opravy, lebo inak nam dolame ruky a hrudnik.
Ak by vsetky auta mali poctivy ram, tak sice nemaju deformacne zony, ale to sa vyriesi airbagom a postupne uvolnovanymi a sirokymi bezpecnostnymi pasmi (obmedzovac ucinku). A vsetky by vydrzali naraz aj v 100 km/h ako Land Rover alebo Tatrovka.
|
|
|
Ked si tak múdry s tým bicyklom tak si láskavo kúp tachometer, rozfofruj to z kopca na 40 alebo 50 a vraz do steny a ked sa Ti nič nestane, tak sa ozvy, a ked nie tak potom www.sebevrah.com
|
|
Již deset let používám vozy nižší střední třídy k soukromým
účelům, v současné době Citroen Xsara kombi.Vznikla potřeba pořídit druhé auto do naší tříčlené rodiny s účelem,
aby auto odvezlo manželku po Praze 10 km do práce a zpět a někdy zajet s dcerou na kroužky. V roce 2001 jsme koupili mírně jetý Matiz rok 1999 za 150.000,-Kč (p.cena 250000,-Kč).
Hodnocení po čtyřech letech a 38000km :
Matiz byl v servisu pouze na pravidelných kontrolách stále má
vše původní (kromě destiček a provozních náplní) a i to pneu
letní a zimní co jsem dostal k autu. Obě pojistky dohromady
stojí 4.460,-Kč (mám bonus 50%), takže se dá říci že
auto má velmi malé provozní náklady. Mínusy auta :
sedáky jsou poměrně krátké takže tlačí do stehen, chybí
kontrolka potkávacích světel, chybí otáčkoměr, horší chod
převodovky daný ovládání lanovody,cestování vyšší rychlostí.
Plusy : Spotřeba cca 5l/100Km, bezporuchovost, slušná
dynamika. Auto je skvělé pro osoby pod 160 cm které mají problém se posazem a výhledem z normálního vozu (moje žena). Rozhodně bych toto vozítko nedoporučil jako rodiný vůz. Na závěr bych dodal že jsem ho chtěl po dvou letech prodat ale zatím to pořád o rok oddaluji.
Vše co jsem napsal je moje zkušenost pouze s jedním Matizem.
|
|
rad yb so vedel ako ste tu spotrebu dosiahli
mne sa to zatial na Matize nedari ... :-(
mam cca 6 litrov mimo mesta
a 10 litrov v zime po meste (BA)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Daewoo Matiz 0.8
|