Komentáře ke článku: BMW R1100RS vs. Yuki Daytona 350 (ze dne 28.03.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ikdyž si motorku nikdy nekoupím, tak se to četlo opravdu příjemné:-) Přecijen nejsou všichni motorkáři magoři, jak by si člověk za volantem myslel.
|
|
|
Kazdopadne by ses na motorce nekdy projet mel, hlavne mestem, at vis, jaky jsou plechovkari prasata, a pusti Ti to tam podle to jak se jim zlibi. Castokrat se divate na sebe, evidentne o Tobe vi, a prece Ti tam vjede ve chvili, kdy uz nemuzes nic delat, jen se modlit. Oni jsou chraneni plechem, a v krizi na to jen hamstnou. Ne tak motorkar, ale to plechovkari nevi. Kazdej by mel povinne absolvovat jizdu na motorce mestem, treba instruktorovi za zady. Otazka je, jak dlouho by si to plechovkar pamatoval...
|
|
|
Leda že by řadil automat;) No tak se nediv, že ti tam někdo vjede, když naznačíš autistovi předjetí a když ti začne uhybat, tak ho podjedeš.. Když už mi tohe udělal 3. tam sem je začal ignorovat a v případě, že mi lížou zadní koncová světla, je chci setřepat za každou cenu. Tenhle problém není např. s čopristy, kteří se chovají jako auto, nebo cyklisty kteří mě prostě nepodjedou dokud nezastavím. Pokud nejsi chráněn plechem, tak se podle toho chovej a nejezdi k plechovkářům natěsno, jsi rychlejší, tak přidej plyn a zmiz.
|
|
podle toho co jsem vytusil z textu, tak na Yuki ma najezdeno 00 nic a vytvari srovnani. chapu, ze nadseni z noveho koupeneho kousku je vysoke, ale chtelo to nejaky cas (1-2 sezony) pockat a pak si vytovrit tento clanek.
|
|
|
No tak především, nejsi z jawamanie? Nakonec je to buřt, ale registroval jsem se (konečně úspěšně), takže nejsem limitován timeoutem komentářů.
K věci - na to, abych posoudil jízdní vlastnosti, zábavnost, maximálku, startování, spotřebu... nepotřebuji víc než jednu jízdu. Naježděno mám za 20+ let na 10+ motorkách dost km, věř mi, jezdím na moto víc než autem. Za 3 dny jsem absolvoval 3 jízdy, 300 km, dnes ráno odhlášení bawora a přihlášení yuki - a jedu létat - takže zase přibude 100 km.
Ano, dlouhodobý test bude za 2 roky na mých stránkách, dnes je na něj brzo, ale to logicky uvažujícímu jedinci dojde, aniž bych to musel psát.
|
|
|
jawamanie, nechodim - neznam. to invektivum na konci bylo nutne?
|
|
|
Bylo nutné, abych vůbec něco psal? Stačilo pořádně číst poprvé.
|
|
Tady: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=75440&fid=9&&pgr=1 ti ji zrovna nechválej, spíš naopak. Motorka je to pěkná, líbí se mi moc, ale bál bych se kvality materiálů a životnosti (viz ta supačka). každopádně psát recenzi a srovnání po pár kilometrech je celkem odvaha.
Btw: aby bylo jasno, mám čínského skůtra, padesátku, na cmrndání po městě. Ale rozhodně bych si ho netrofl stavět na úroveň nějaké Giullery nebo Piagia. Bral jsem ji s tím, že jakmile se rozsype, s klidným srdcem ji zahodím a nebide mě to vůbec srát :-)
|
|
...dal jsem 1.
Pokud bych kupoval podobný aparát - chopper, ne-V2, vodník, za 70.000,- Kč, asi bych za ty peníze koupil Kawasaki EN 500 ( www.kawasakimotorcycle.org/forum/attachments/streetbikes-buy-sell- trade/17522d1205632126-sale-2006-kawasaki-vulcan-500-4-500-rightside.jpg) . Je velmi podobného střihu, motor je velespolehlivý a natočí bez potíží 300.000km. Choppery jsou "leštěnky", takže ani stroj z roku třeba 1997 by nemusel vypadat nijak použitě a klidně natrefíš i na kousky s nestočenými 25.000km, což je de facto zánovní kousek. Dá se s tím jet kilem po okreskách a to kilo je jen trochu přes půl plynu. Když budeš Yukinu honit kilem tak, jak jsi byl zvyklej na BMW, odděláš ji.
Ale vybral jsi novase se zárukou, ošklivý to určitě není a Yuki už nejsou sráči, co by to flákali. Snad jen dej pozor na opotřebení brzdového obložení, které je u Číňanů velmi proměnlivé kvality a taky na spotřebu oleje.
Ať to frčí...a bacha na blbce!
|
|
|
Díky, víš, občas čtu tvoje právní a jiné názory a je to síla.
Tímhles mě potěšil. Yuki už pár let dělá V2 a vypadají dobře, hlavně ale když jsem kupoval tu svou, přijel před shop borec co vypadal jako by vypadl z Majora Zemana (...a červi se rozlezou...), prostě mánička. Koupil si brašny, pomohl jsem mu je montovat, a mezi řečí se dozvěděl, že přijel z Himalájí z lyžovačky, loni se synkem dojeli k polárnímu kruhu... prostě akční typ, cestuje jako my, a jezdí na Yuki, 2 roky jen leje benzín. V prodejně jsem se zase dozvěděl, že to je kardiochirurg :-) Takže Yuki si nekupují socky, dle mě.
Olej jsem kontroloval jako první, je tam Shell Ultra 10W40 a jak je u Shellu a Castrolu obvyklé, nerozpouští saze - je po 1100 km pořád světle žlutý. Lidi to chybně považují za známku kvalitního oleje... ale jak víš, správný olej by měl čistit motor, tj. sám se zasrat... no nic, možné je taky to, že prostě tříkroužkové písty číňana těsní a ke klice se žádný karbon ze spalovacího prostour nedostává. Měrka ukazuje full, vypadá to, že na ní mrknu jednou za 1000 km, víc nebude třeba.
|
|
|
Vím, že Yuki dělá i V2, ale jsou to stoje, které mne nijak nezaujaly. Jsou to různorodé kopie dvou-tří motorek seskládané do jednoho troje s cílem udělat aparát, který by se líbil všem hodně...a místo toho se líbí jen málokomu, ale je pořizován kvůli ceně.
Shell Ultra i Castrol mimo full-syn R4 je zbytečný vyhazování peněz za materiál, který se dá koupit výrazně laciněji. Osobně bych do Yuki nelil nic něz Motul 5100, polosyntetiku s esterovou bází. Kdybych chtěl být rozhazovačný, dám tam Motorex Top Speed. Ale z Šelů a Kastrólů jsem už vyrostl a nepotřebuji je stejně jako nepotřebuju Adidas, Nike nebo Apple 8o)
Fakem je, že pokud je stroj novej, tak se první, zabíhací ani druhá olejová náplň moc nezasviní jiným sajrajtem než šponama, protože všechno si sedá. Ale druhá a další už jsou po 500km černý jak bota. Spotřeba oleje by u nového měla být neznatelná, ale přesto je pohled na měrku 1x týdně taková jistota a patří k zběžné prohlídce stroje, když se maže řetěz.
|
|
|
K olejum: nemyslim, ze Castrol neni nijak vyrazne drazsi, teda pro mne, mam ho dokonce levneji nez Motul, ale to je asi na moznostech kupujiciho. Mit levnejsi Motul (take jsme ho pred casme kupoval, kdyz jeste nebyla moznost Castrolu) tak ho pouzivam. Nalevam vzdy presnou specifikaci podle JASO a API z manualu, vizkozitu volim bud podle narocnosti, nebo pocasi ve kterem provozuji stroj. Lepe receno do motorky cpu 10W40 do ctyrkolky 10W50.
|
|
|
Mínil jsem pochopitelně běžnou, maloobchodní cenu (MC). Taky kupuju fullsyn Motorex za cenu jen málo odlišnou od MC Motulu 5100, ale to nemá žádný význam, protože 98% motorkáčů kupuje za plnou MC.
Castrol je z tohoto pohledu luxus, kde platíš jen značku bez dalšího prospěchu. Jen namátkou pro srovnání, oleje pro sportovní a sportovně cestovní stroje:
Castrol GPS 4T - fullsyn, 10W40 (druhý v nabídce za Castrol R4 Superbike)............... 342,- Kč/l vč. DPH (litrové balení)
Motorex TopSpeed 4T - fullsyn, 10W40 (druhý v nabídce za PowerSynt 4T)............... 289,- Kč/l vč. DPH (litrové balení)
Já svou ZX-6R 2002 jezdím na Motorex TopSpeed 15W50 celoročně, pokud je suchá silnice 8o)
|
|
|
Já se budu držet předpisu, 10W40 API SL.
Do BMW jsem dával Castrol 20W50 i když vím, že je to sprostý předražený minerál. Jenže vzducháč nepotřebuje olej SL, je stavěný na silnější olejový film a syntetika by mohla uškodit. U Yuki neznám montážní vůli pístů do válců ani šálů na klice, takže se zatím budu držet původního oleje. V záruce :-)
Jinak ke spolehlivosti - dnes jsem musel doštělovat řadičku, žádná trága, a mám za 4 dny ještění 600 km. Pořád mě to neskonale baví. Když to vydrží (ťuk ťuk ťuk), tak test po 10 000 km budu psát na podzim. Zítra opravdu ještě ne, protože L má prázdniny a na 3 dny mizíme do Podhájske. Letisko Šurany má sice wifi a noťas beru s sebou, ale práce zatím není, takže ho zapínat nebudu a tím ani přispívat sem nebudu :-)
|
|
|
Do yuki můžeš dávat 10W-60, tím neuškodíš a zajistíš si trochu sametovější chod bez zvonění v otáčkách od 5000 vejš a podstatně sametovější běh v otáčkách přes 6000. Experimentálně ověřená zkušnost! Uškodit tomu nemůžeš. Platí hlavně pro vzducháče, u vodníka bych musel nejprve vyzkoušet a potom by se vidělo. Není nadměrně hustý, je to jen širokorozsahový plně syntetický olej pro společné mazání motoru i převodovky a případně mokré spojky. Já používám s úspěchem Agip racing formula moto 10W-60 za 380kč/1L Vždy, když jsem potom zkusil shell 10W-40, nebo castrol 10W-40, musel jsem konstatovat, že Agip byl lepší a vracím se k němu, i když se to neshání po pumpách úplně snadno, jen málo jich ho má v nabídce, tak si tu práci po zkušenostech vždy dám a seženu si ho.
|
|
|
Ehm...jdi s takovejma telecíma radama do prdele. Jsou to jen kecy idiota, kterýmu, když se to dva tejdny nerozesralo, tak si myslí, že je chytřejší než ti, kteří motor vymysleli.
10W60 je hovadina v místě, kde je max. 35°C ve stínu. Pokud bys jezdil v Lybii nebo Egyptě, tak prosím, ale tady to postrádá jakýkoliv opodstatnění a motor to svou charakteristikou omezuje jak ve výkonu, tak v opotřebení.
Dávat do Yuki olej za 380,- Kč/l je hloupost, protože by s rezervou stačila polosyntetika za polovinu a vyměňovat fitr pokaždé s olejem, jako to dělá každý, kdo má všech 5 pohromadě.
Také kupovat podobné oleje na pumpách je do nebe volající blbost. Možná bys si měl uvědomit, že tady nejsi mezi náctiletými telaty z motorkáči.cz, který jezdí jen kolem komína a na to skoro olej nepotřebujete.
|
|
|
Tak s tou Yuki je to pro mě zajimavé. Sám mám Yuki 125 sport od roku 2004 a na ní už skoro 31 000km. Je to v podstatě celkem spolehlivý stroj na běžné ježdění pohodovým stylem. Servisuji si ji sám, protože je velmi jednoduchá. ventilové vůle jsou 0,1mm, přičemž pod sací musí jít měrka tíž než pod výfukový. Rovněž nemám problém vyměnit doma olej ve vidlici, nebo vyčistit zadní brzdový buben, namazat ložiska kol a další úkony. Pamatuji si, jak se mi krátce po koupi smáli mechanici jednostopých vozidel, že se mi to po záruce rozpadne a dnes se směji já jim.
Poladil jsem si tam za tu dobu pár věcí, tedy vystříkal rám rezistinem ML, doladil klaxon, aby při propérování nenarážel do předního blatníku, koupil racingovou NGK svíčku s Pt elektrodami, namontoval vložku z plastu vlastní výroby, aby nestříkal binec z blatníku na dráty k zadnínu světlu, do kontrolek instaloval barevné diodové náhrady místo bezpaticových žárovek, do zadního světla dal 19diodovou náhradu žárovky 5/21W, protože se mi u žárovky uklepávala vlákna vibracemi, ale pouze když jsem motor točil přes 6000ot/min.
Slabé 35W přední světlo doporučuji vyměnit za kulatý H4 světlomet pro Jawu 350 a pořádnou žárovku H4 do toho (silverstar, nightbreaker, blue vision, apod.), pasují i původní šrouby držící světlomet. Na motorku se světlo tak skvěle hodí, že by jste vůbec nepoznali, že není původní (pokud by jste to nevěděli). Pod šrouby se dají použít jako silentbloky silná vodoinstalaterská těsnění. Dobíjí bez problémů, akorát ne na volnoběh. Dá se dát i hid sada bixenon s odběrem 35W, ale touto cestou jsem já u motorky nešel a tenkrát to taky nebylo tak snadno a levně k mání jako dnes.
Po 30 000 jsem dělal malou go motoru, protože začal trochu žrát oil. Díly si můžete objednat po registraci na WIN kód svojí motorky elektronicky přes internet a dovozce vám je pošle domů poštou. Je to báječná služba pro majitele. Ceny dílů potěší, tak třeba píst 400kč, kroužky sada 350kč, pístní čep 200kč, těsnění pod hlavu 120kč, blinkr komplet 250kč, řetěz secundární 650 a tak podobně. Takový motor se prostě vyplatí opravovat. Teď teda zajíždím tu malou GO.
Neodpustím si poznámku o olejích. Yuki sice doporučuje shell ultra advance 10W-40, ale podle mých pozorování v praxi 10W-40 stačí do 5000ot/min. Pokud jezdíte na více otáček doporučuji dávat 10W-50 nebo 60. Motor jinak začíná mít kovový zvuk a "zvoní", není to ono. S olejem 10W-60 se opravdu podstatně zklidní ve vyšších otáčkách, nejlépe je to poznat od 6000ot/min nahoru. Sám používám už léta právě z tohoto důvodu Agip racing formula 10W-60, plná syntetika za 480kč za litr (kupoval jsem ho tento týden za tuto cenu). Dával jsem do toho na zkoušku lecos i shell, ale zvonil i castrol racing, ale ten taky kovově zvonil a vypadal po 1600km hůř a smrděl po benzinu, než ten agip po 4000km (výměnná lhůta) takže šel předčasně ven. Důvod je, že 10W-60 má tlustší olejový film, který tento motor ve vysokých otáčkách potřebuje.
Yuki 350 SPT je jinak můj sen, protože je to vodník, má vstřikování a navíc je za zajimavou cenu a doufám, že se mi tento sen brzy splní, protože 125 motorka je fakt slabá. Sice má velmi pružný OHV motor 8,5kW a 8,8Nm z dynamometru a plochou křivku točivého momentu, ale ten výkon tomu chybí. Podle mého názoru je totiž motorka na pohodové cestování dostatečně silná tehdy, pokud dokáže v provozu bez problému stačit autům kopec-nekopec. Pokud to dokáže i ve dvou, je to úplně super! Připomínám, že na motorce nepotřebuji závodit, mám rád pohodovou jízdu cestovním stylem za rozumnou spotřebu. Moje motorka bere jen 2,2L/100km, takže jsem tím rozmlsaný. Spotřebu kolem 3-3,5 bych ale ještě snesl.
|
|
|
neříkám, že je Yuki stroj-co-nevydrží, ale faktem je, že pokud máš 31.000 a už jsi čistil zadní bubnovou brzdu (asi proto, že blbě brzdila, že?), je něco trochu jinak než u motorek "za peníze". I bubnovka na mé staré GPZ 500 S (1992) brzdila stejně dobře jako kotoučovka na novější GPZ (1997), kterou máme doma dneska. Mazání ložisek je u "normální" motorky věc neznámá. Tam je ložisko zapouzdřený a mazivo je uvnitř. Ložiska v předním kole mi na ZX-6R vydržela 79.000km než jsem je oddělal jedním mytím na zvlášť-vysokotlaké wapce. Takže taky něco, co jinde není...
Vystříkat rám rezistinem. Japonec, který má rám z oceli má rám pod lakem pozinkovaný a fosfátovaný zvenku i zevnitř, klakson do ničeho nenaráží, NGK s platinovou elektrodou jsou už v sérii (doporučuju kupovat spíše svíčky Denso, ale když už NGK, tak jen ty, co jsou vyrobeny v Japonsku. Ty z EU stojej za hovno)
LED jsem do palubky dal taky, ale vrátil jsem zpět ty maličký žárovičky, protože LED mají moc ostré světlo a při jízdě v noci mi to vadilo. Dokonce jsem zatmavil i modrý kryt kontrolky dálkovek, protože to svítilo jako prase.
Mám najeto 82 000km a oleje mi to bere +/- 1,5 dcl/1000km. GO není třeba. Ve 100.000 plánuju nějakou větší kontrolu, ale myslím, že bude stačit sundat hlavu a přebrousit ventily.
Že je vzducháč slyšet, že zvoní není vada. Je to tím, že jsou tam větší vůle a od 6000ot. už tam působí dost velké setrvačné síly a každá i minimální vůle třeba na pístním čepu nebo na ventilovém vahadle se ozve. Nalít do toho hustší olej není řešení a může to mít za následek jednak špatné mazání studeného motoru tam, kde je počítáno s mazáním rozstřikem (ventily), tak ne-úplně-optimální funkci spojky.
O olejích a jejich značení si přečti toto: www.pkmotorsport.eu/oleje_maziva.html Olej 10W-60 je hustej jako prase a je jasný, že utiší motor do té míry, že nepoznáš ani zadřené vahadlo nebo vačici, ale na 125 ccm motorce to ubere klíďo 5-8% výkonu a na těch +/- 10 koních je to myslím docela znát.
To, že olej smrdí po benzinu může důvod v tom, že jsi nezavřel benzinový kohout a netěsní kuželový ventil v plovákové komoře. Karbec se sám přeplaví a otevřeným sacím ventilem nateče benzin do válce a kolem kroužků steče do oleje. Pokud máš kliku, tak nastartuješ a z naředěného oleje se benzin vypaří. Když kliku nemáš, motor je plnej benzínu z nádrže a ty zkusíš nastartovat, zlomíš pístní kroužky (v lepším případě).
Kawa ER-6f, kterou máme doma, bere při jízdě do 120 po okreskách kolem 4l/100km s 50kg řidičkou. Je to 650 ccm řadový dvouvál. Umí jet i 200 ve dvou a kilo má za +/- 4,5 sec. 8o)
|
|
|
Nápsal jsi tam toho dost, ale v mnoha věcech si až příliš věříš a mnohdy nemáš pravdu. Yuki sice nevydrží to, co japonec, ale vzhledem k nízké pořizovací ceně je to fajn koupě. Také ty levný náhradní díly, které si jako majitel můžeš sám objednávat domů jsou fajn. Tady vidím jasnou výhodu oproti japonci, protože když se mi něco na motorce pokazí, nebo to rozbiju při pádu, koupě nového dílu mě nezrujnuje! Třeba jsem jednou rozbil otáčkoměr a nový stál 1100kč i s digitální číslicí zařazeného rychlostního stupně (tu má yuki standartně, ale není nedílnou součástí otáčkoměru).
Co se týče bubnovky, tak ani nejde ani tak o to, že by nebrzdila, ale pískala při brždění. Vymetl jsem z toho teda prach, zdrsnil šmirglem pakny i buben, stříknul čističem brzd a složil. Co se týče obložení (je zelené) není špatné, brzdí to docela dobře. Tvoje dedukce, že nevydrží byla zcela chybná, protože nevíš, že já totiž přední brzdu téměř nepoužívám, ale vše co nezvládnu ubráním plynu a podřazením brzdím zadní. Je to proto, že přední měla pro mě naprosto nechutně ostrý nástup. Nechápu k čemu to je, protože pneumatika stejně takový brzdný moment neudrží, takže následuje nebezpečný smyk. Dnes už je ta přední brzda naštestí nějak gumovější po mém několikanásobném mazání a čištění gumiček pístků konkorem i vazelinou, takže už ji i občas použiju. Původní destičky i s kotoučem jsou ale i přesto stále jako nové.
S mazáním ložisek nemám problém, podle mě je to lepší, než když jsou zapouzdřená. Můžu je tak vymýt a dát novou vazelínu. Vazelina není zas tak drahá a mě to nevadí. Nevím, co na tom komu může vadit. Kdysi dávno na starých motorkách se to tak dělávalo taky.
Co se týče koroze na Yuki, tak antikorozní ochrana by sice mohla být lepší, ale když se to hned za nova vystříká rezistinem, potom už nerezaví. Japonec to sice má už z výroby, ale zato si za něho pořádně připlatíš. Kdo chce levnou motorku, musí zkrátka počítat s tím, že nemá japonce a přizpůsobit se (staré škodovky se také musely po koupi rozebrat a nakonzervovat, yuki je jednostopá obdoba). Pokud by to měla z výroby, byla by dražšší.
Spousta i jiných věcí bylo na Yuki systém dodo (dodělej doma), naši tatínkové to znají z aut socialistického bloku. Já jsem si tam takto třeba dodělal kapsičky do plastů pod sedlem ze staré cyklobrašny a nalepil jsem to tmelem na čelní skla aut, protože nebylo kam dát reservní svíčku a náhradní žárovky. Udělal jsem je tak dobře, že ani za deště mi do nich nezateče.Také jsem musel koupit nové delší šrouby a pořádně postahovat a provrtat fórový nosič, protože jak jsem na něj namontoval motokufr, tak se vibracemi furt povoloval.
Co se týče těch led, tak to v Yuki svítí tak akorát, kryt kontrolek je pod zatmaveným krycím sklem už z výroby. Na podsvícení budíků nemají bílé led tak pěknou barvu, jako měly žárovky, ale to je kosmetický problém. Do Yuki patří totiž bezpaticové žárovky 3W a ty se blbě shání, když dám 5W, tak se plast kolem vytavuje, diody aspoň svítí, netopí a nežerou.
Co se týče oleje v motoru, tak bych rozhodně neřekl, že je hustý, akorát má vyšší viskozní rozsah. Za studena je světle žlutý a docela řídký, jako 10W-40, ale rozdíl je akorát v tom, že po zahřátí motoru na provozní teplotu tolik nezřídne. Takové oleje se totiž vyrábí na bázi řídkých olejů, do kterých se přidávají zahušťovací přísady, které se aktivují za tepla a viskozně olej stabilizují. Co se týče výkonu, tak se mi zdá, že spíše ten agip 10W-60 způsobuje lepší chod za tepla a vysokých otáček, než nějaká ta 10W-40. Motor prostě do otáček jde ochotněji, má lepší zvuk a menší opotřebení kvůli tlustšímu olejovému filmu. Žádná pozorovatelná ztráta výkonu se u yuki nekoná, spíš to jede lépe. Co se týče spotřeby oleje, tak ideál je, když nemusím dolévat po celou proběhovou dobu (4000km). Však do závodních motorů se taky nedává 10W-40, ale to druhé číslo je 50 nebo 60. Aspoň vím, že s takovým olejem to nezadřu i když motor v létě do kopce trochu přehřeju ale olej bude nato mít reservu.
Co se týče sledování oleje, sleduji barvu a vůni po benzinu. Kohout pod nádrží na delších zastávkách zavírám, na kratších to nemá cenu. Benzin mi do oleje musí téct jedině při kompresi pod kroužky. Ten hustší olej totiž motor také dotěsňuje, protože vzduchem chlazené motory mívají větší vůle, takže se mi to hodí. Moje skušenosti se zmiňovaným olejem jsou opravdu perfektní a neměnil bych. Castrol racing je tak do vodou chlazeného japonce, kde je vůle ve válci max 0,2-0,3mm, nikoliv do vzduchem chlazené Yuki 125. Teda byl by, kdyby mě někdo vyrobil píst a kroužky s menší vůlí. Se spojkou nejsou žádné problémy, protože olej je za studena řídky jako tvůj 10W-40. To bych si snad po těch 30000km všimnul, jestli to dělá dobrotu, nebo ne, nebo mě máš za blba? Po studeném startu stejně motor nechám pořádně proběhnout a potom teprv vyjedu. Horší je, když je venku zima a motor se za provozu podchlazuje, že někdy musím i znovu zapnout sytič.
Jinak ještě nesrovnávej malou levnou Yuki 125 sport s velkými motorkami, protože to nejde! Musíš ji srovnávat třeba s Yamahou YBR 125, hondou CB 125 a podobnými ji rovnými stroji. Ještě lépe, budou-li také chlazené jen náporovým vzduchem.
Se spotřebou benzínu jsem psal, že chci, aby to žralo 3-3,5/100km, jinak je to potom už moc drahý provoz na moje 200-400km výlety. Také jsem psal, že nepotřebuji závodit, ale komfortně cestovat (měkké pérování) a abych stačil okolnímu provozu, což se 125ccm motorkou jde horko těžko i po rovině, v kopcích je to už úplně v háji.
|
|
|
Takže doplním článek - za první týden najeto 1000 km, o 2 dny později je na tachu 2002 km (tj. 1250 km od zakoupení).
Problémy - žádné :-) Neskutečně zábavná jízda, 400 km za 6 hodin není problém ujet. Už jsem šteloval řadičku - práce na 5 minut, sundal výfuky, podíval se do katalyzátoru, oměřil přírubu, abych si mohl nechat svařit z CrMo trubek "kanony" /bez tlumení/ :-). Pak mám v plánu dát moto na brzdu, s origo výfuky a s těmi "laďáky".
Palivový kohout nemám - stříkačka... ale kontrolku rezervy jsem ještě nerozsvítil, vždy po 250 km vezmu u pumpy 9 litrů a jedu dál. Není problém bez podřazení na výjezdu z města předjíždět auta, mimo město, pokud dodržují předpisy, je předjíždím pohodovým tempem 115-120 km tacho (105-110 km/h reálná rychlost). Při výše uvedené spotřebě.
Jak napsal Ondra.S. - yuki má online katalog s cenami, rozeta 530 Kč, řetěz 825 Kč... gumy se zatím nesjely ani o milimetr (měřeno pneuměrkou) a to jsem jel včera do Jeseníku po polské straně, slunečno, a zpět 150 km deštěm, pořád 100-120 tacho, do zatáček naprosto jisté, kyvka neplave, gumy drží. Stručně řečeno, při broušení pat bot se ještě nedře stupačka a pokud správně odhadnete na danou zatáčku tento náklon stačí, není třeba se bát, před zatáčkou brzdit - pustíte to tam a v klidu bez zpomalování projedete. Není to supersport, ale "čopl" - tomu se samozřejmě musí přizpůsobit styl jízdy.
Ložiska v zadním kole jsou mimochodem 6303RS, krytá.
Pokud za 30 tsíc km motor zeslábne, generálka bude za pusu, a pokud za 60 tisíc km budu muset koupit nový, nepoloží mě to.
Je to jako s Blatou - fungl nový kompletní motor z fabriky v Blansku stojí tuším 4220 Kč. Za tu cenu není nutno nic opravovat, rovnou vyměníte kus za kus, pro člověka, jehož čas něco stojí, je to geniální řešení.
|
|
|
Až budeš dávat ty laďáky, tak pozor na časování motoru, většinou je to udělané tak, že se počítá s protitlakem výfuku, takže potom, když bude nižšší, tak se zlepšení právě nemusí konat, protože ti malá část směsi při určitých běžných řežimech může právě utéct výfukem při střihu ventilů. Záleží, jestli to časování je nastavený už z výroby na KAT, nebo je tam davanej až dodatečně kvůli emisím. To se ale musí všechno zkusit odladit na zkušebně.
Jak píšeš o výměně motoru, tak je to taky cesta, ale pokud vyměníš celý motor, tak budeš muset dělat dlouhý záběh jako u nového stroje. Když já jsem vyměnil jenom píst s kroužky do válce, na kterém bylo jen minimální neznatelné opotřebení, zabíhají se jen kroužky s pístem a to proběhne daleko rychleji bez takové ztráty výkonu (jako u nového syrového nezajetého motoru). Nový nezaběhnutý motor totiž tahá daleko hůř, než když se zajede. Kopce jezdíš o 1-2 kvalty níž, než potom a to by se mi teda nechtělo to znova absolvovat. Nový motor bych dával, jedině, když by se to natvrdo zadřelo, nebo by byl znatelně opotřebený i válec a já už neměl jinou možnost.
Omlouvám se vám všem za mystifikaci: ten olej Agip racing formula 10W-60 stojí jen 380kč, místo 480. Je to plná syntetika a ta cena se mi zase nezdá tak špatná. Ten 20W-50 tam mají taky, ale ten je právě paradoxně dražšší i když je horší. Nemají ho ale automaticky všechny Agip pumpy, bohužel, takže se sháněním je někdy trochu problém. Motorkáři totiž ještě neobjevili jeho kvality a nájemci pump mají strach, že se jim bude dlouho válet v regálech.
|
|
|
Ondro...tys měl nedávno narozeniny, že?
Nikdy bych si nemyslel, že vyučený automechanik bude tak málo vědět o motorech, jejich fungování...a třeba i o tom, kde shánět dobrá maziva za přiměřené ceny.....a to je ti opravdu už 30?
Na druhou stranu je to potvrzení mého přesvědčení, že je nejlépe věci nedávat do žádných servisů, kde je takový výkvět zaměstnán. Několikrát jsem byl v ISŠA na Křižíkově ulici v Kr. Poli. I od vyučujících jsem slyšel věci ze kterých mi kolikrát bylo teskno.
|
|
|
Obvolal jsem pro srandu své dodavatele ND.
Agip RF 10W-60 mohu mít za 296,- K4 vč. DPH Ptali se oba shodně na co že to chci, jestli konečně jedu do toho východního Turecka, jak jsem chtěl atd. 8o)
Jo, kupuj to, vyměňuj po 4000km a plať za to 380 nebo kolik korun...8o)
|
|
|
nestačím zírat...
vezmu jen ty největší voloviny:
- díly na japonský i evropský motorky mi choděj balíkama do práce, abych nemusel na poštu. nejsem idiot, abych dal vydělat zlatokopům, kteří se v ČR rozhodli dýlovat motorky.
- vyzdvihnout cenu nad spolehlivost snad může jen trouba, který s tím jezdí do hospody a domů. najedu za rok 20.000 km a tak si luxus nové motorky z koreje/tajvanu nemohu dovolit každou druhou sezónu a raději jezdím už 7 let japonskou ZX-6R...a pořád slouží.
- zdrsnit pakny i buben na třecí ploše šmirglem = zmenšit činnou polchu = zavinit tak vznik lokálních přehřátí obložení a tedy snížit účinnost brzd.
- barva obložení je irelevantní. lze se taky dohadovat, co znamená "brzdí dobře". já soudím, že pokud obložení nevydrží na 150kg těžké motorce s maximálkou u 120kmh alespoň 15-17 tis. km, stojí za hovno. Používám slinuté směsi Carbon Lorraine dopředu a Ferrodo SinterGrip dozadu. Ferrodo SG vpředu jsem vyměnil po +/- 500km, protože brzdí až po zahřátí a rychle se opotřebovává, což na cestování není vhodné, na okruh je to prima.
- moje poznámka se týkala kvality obložení dodávaného "značkovými" dealery z továrny. jednou jsou slušné, podruhé se změní dodavatel a charakteristika je úplně jiná (brzdí po zahřátí, směs je určena pro jiné tepelné zatížení, přehřívá se, mění se tlakový bod brzdy, nefunguje 100%ně, vytváří se zpečená, sklovitá místa a brzda píská jako blbě píchnutá svině) to u japonce nepoznáš.
- nepoužívat přední brzdu = neumět jezdit na motorce...bez dalších komentářů
- myslet si, že brzdy mají být stále jako nové = nevědět o nich nic
- vazelínu používají buzeranti, aby je nebolela prdel. my technici řikáme "mazací tuk"
- myslet si, že jakékoli mazadlo s přídomkem "není tak drahé" je lepší než to, které používá SKF nebo i ZKL do zapouzdřených ložisek, je naivita a ukazuje to na naprostý diletantismus
- ad antikorozní ochrana a "pořádně si za to připlatíš: předloňská novinka, Kawasaki Ninja 250R - 129.000,- Kč u CZ dealera. V GB ji dostaneš za 75.000,- Kč. cena je podobná Yuki (Yuki 350 je za 70.000), takže jen kecáš...
- co si pamatuju, nepotřeboval jsem nikdy nic nikam dolepovat ani vyrábět z něčeho odloženého...a to ani na Jawu 350 z roku 1967. Ta měla místo na všechny tebou zmíněné věci a mají je i všichni mí japonci, které mám doma.
- subjektivní pocit, že když nalije neználek nový olej, tak mu to hned líp jede je známý a často popisovaný jev. v každém případě je 10W60 hustý jako prase a klade i po zahřátí motoru odpor jako prase...a je to poznat i na silnější motorce než je 125ccm z číny s necelými 10 koňmi. to čílo po "W" udává viskózní stabilitu, tedy to, jak se hustota oleje měmní v závislosti na teplotě. jen idiot si může myslet, že motor dává nejlepší výkon, když je plný studeného/hustého oleje.
- jediné pozitivum je, že se motor utiší. mně by to za to nestálo. že vzducháč trochu klepe je totiž normálka. pokud chceš, aby neklepal, kup vodníka.
- myslet si, že čím hustší olej je, tak tím menší šance na zadření je blbost pramenící z neznalosti. když ti ten číňan bude tejden stát a třeba bude kolem 10°C, tak než do hlavy dotlačí čerpadýlko udělané s čínskou pečlivostí olej hustoty medu, běží tam vačice na sucho... a sám jsi řek, že čína na tom s materiálama dost pokulhává za japoncema, že?
- další věcí je ojniční ložisko, které je třecí a běží na olejovém klínu. hustý olej nemá takový průtok kanálkem a kompozice na ložisku nemusí být nějakou dobu mazána a hlavně okraj se může začít vydírat. odtud je už kousek k tomu, abys to mohl celé zahodit.
- vačky mazané rozstřikem hustého oleje budou spíše nedomazané než aby byly v pohodě.
- brát při určování vhodného oleje do vzduchem chlazené číny 125ccm "závodní motory" může opravdu jen hodně mladý trouba.
Ne, nesrovnávám čínu s japoncema. viděl jsem jich už dost, abych mohl srovnávat i mezi nimi. Yuki je z nich asi nejlepší.
Myslím, že bys výborně zapadnul na server motorkari.cz. Tam se také mladí a neklidní trumfují moudry vyčtenými z reklamních letáků, kterých nabrali plnou tašku na motosalonu a mají se teď za majitele velkého množství odborné literatury. Kdokoliv do takového sub-vesmíru zkusí zasáhnout, je zaplaven buď posměšky, že říká něco, co se na těch lesklých a barevných stránkách nepíše nebo quasi-odbornými řečmi. Ty řeči, které jsi zde vedl mi za ty roky okolo motorek zní jako dunění prázdného sudu.
Ano, je tvá svobodná vůle neumět jezdit na motorce, protože místo úpravy charakteru přední brzdy a optimalizace obutí jsi přední brzdu idiotsky vyškrtnul...a i neumět se o stroj postarat, protože nevíš jak co funguje, je tvé svaté právo. Jen nechtěj, abych ti za to tleskal. Blbství není zásluha!
|
|
|
Zdar Honzo,
ne vzdy s tebou souhlasim,ale v tomhle clanku na 100%. Takze jsem se kvuli tobe i zaregistroval, bo mne zaujaly tvoje ceny oleju. Tesi mne, ze mas u prdele, jestli je to znacka, nebo ne :-) Mne taky, nebot shanim vzdy standard olej do Bawora 20W50. Mas tip na dobrou cenu? U Bawa jak asi vis je "ztratny mazani" a nic lepsiho tam davat netreba. Barevny lahvicky vod Shellu si vsichni muzou vsunout v zad. Nijak se tim nezatezuj, neobvolavej kontakty, jen jestli mas tip, tak dej. Dik a cauec na ceste vokolo Brniska :-)
|
|
|
ad.: cinske / necinske stroje, tady nemuzu hodnotit tvuj stroj, ale rukama mi prosli jine Yuki (sm,tr, nejake ctyrkolky s "licencnimi motory"). zjistil jsem, ze pokud veskere srouby, matky nevymenim nebo nedotahnu, nebo neprilepim, tak po projizdce muzu vesele doplnovat. Zadni podsedlovy ram jsem u SM varil nekolikrat. Uklepane blinkry, stupacky, velice spatny chod spojky. Je toho vice, ale nema cenu se rozepisovat. U ctyrkolek to bylo podobne, tam treba v zadni ose se rozpadli loziska, tlumice fungujici jen na pruzine. Motory, kde se sypala ojnice, loziska, klika. Plasty praskaly pri "odlezeni" o strom i v +20C. Ja sam tyhle stroje nevlastnil, mel jsem je bud na servis nebo je pomahal opravit pratelum.
Je velice dulezite u techto stroju nezanedbavat servis a hlavne s nimi nezkouset veci na ktere proste nemaji ( i kdyz se prodejci temito vlastnostmi chlubi). Nicmene se daji ke vsi spokojenosti pouzivat.
|
|
|
Ano, mám dost podobné zkušenosti. Tragédii jsem ale spatřoval spíše v elektroinstalaci a její spolehlivosti, kdy dobíjení/nedobíjení bylo ovlivňováno zatečením do konektoru v běžně nepřístupném místě pod sedlem (u endura). Šroubky byly přilepeny na záděrovku od prodejce, což je myslím nadstandardní přístup.
Motocykly jsou jistě provozovatelné v běžném režimu, ale nemají žádnou rezervu, takže zanedbaná údržba napáchá více škod než na japonském/evropském stroji, který má rezervu v houževnatosti použitých materiálů, což se odráží samozřejmě v ceně. Také jen těžko odhadovat, jak dlouho vydrží ona "tři-pade" jezdit kilo po okreskách. Pamatuju si na sebe a svou první GPZ 500 S. Ke konci jsem s ní jezdil "digitálně"ˇ: 0 nebo 1 a nic mezi tím. Stroj byl se svými 63 koňmi v 11.000ot. slabej, nebo ho bylo třeba roztočit. Tak jsem točil, ale stálo to za pendrek. Jezdil jsem se spotřebou jako měla ZXR 750, ale o 1/3 pomaleji. Tak jsem raději koupil silnější stroj, neb GPZ mne už půl roku nebavila.
|
|
Já se vydal opačným směrem - z činy na BMW 1100 GS a..........už bych neměnil :-) A to jsem též starší pán :-)
|
|
Ujeto 3300 km od zakoupení, spotřeba klesla z 4,2 na 2,9 l/100 km a to Daytonu nešetřím, maximálka po záběhu přes 130 km/h tacho (a dostane se to na ni rychle). 300-500 km vyjížďky za den není problém. Delší se chystají na léto (Alpy). Budu informovat. Zatím také žádné ztracené ani povolené šrouby a žádné problémy s elektrikou. Startování na drc za všech teplot a projížděk po Orlických horách v dešti už také pár bylo :-)
|
|
|
Přesně po roce od zakoupení - překonáno 10 000 km, zatímní závady - prasklý držák motoru (opraveno v záruce, jezdit se s tím dalo), prasklý návarek na kryt řetězu (ditto), záhadný zkrat baterky za jízdy, po němž motorka jen blikla kontrolkou EFI a samozřejmě nefungovala (z Prahy přivezli novou baterku, když od toho dal místní prodejce ruce pryč), vadná volnoběžka startéru (opraveno v záruce, šlo dojet do servisu po roztlačení, protože motor chytá na drc), prasklý pravý podsedlový plast (na celé motorce jsou naštěstí jen tři kusy plastu, opraveno svařením, od té doby bez problémů). Vynechávající kontakt přívodu zapalovací cívky (přihnul jsem faston a od té doby jsem na to nesáhl), nekvalitní palivové hadice (bez řečí vyměněny v záruce), prasklá kovová část vstřikovače (nárazy od držáku lanka plynu na domečku klapky, jediná závada po záruce, demontoval jsem a nechal zakápnout mosazí). Žádné ztracené šrouby, všechny závady byly způsobeny vibracemi motoru - nemá vyvažováky. Po dalších 2000 km plánuji výměnu zadní rozety za menší, tím zmizí právě tento problém - vibrace při jízdě s max. otáčkami. V podstatě jediné, co mě štve, byly dlouhé čekačky na záruční servis. Teď když si vše dělám sám (výměna oleje, kontrola ventilů před 14 dny), nečekám a jen jezdím :-)
|
|
|
Stav km: 28 058 (copo na motorkáři.cz má na naháči se stejným motorem přes 42 000 km a ještě nic neměnil)
Poruchy: (za uplynulý rok a půl) žádné
Gumy: sjeté po krajích, viz profil na motorkari.cz
Řetězovka: vyměněna dle plánu, i když by ještě držela - vpředu mám teď o zub víc, vzadu o zub míň, předek JTF, zadek pálený z hardoxu laserem. Řetěz DID525 (místo původního 530 netěsněného) nevyžaduje dopínání (ani jednou)..
Úpravy:LED denní svícení, zadní lampa a blikny (kvůli vzhledu), hliníkové průchozí laufy (mám rád zvuk, nemám rád chrom).
Spotřeba: 2,9 l N95 nebo 3,5 l E85 (vstřikování si poradí i s čistým, motor se nepřehřívá, svíčky nechávám stále původní po garanční výměně na 5 000 km)
Běžné trasy: 2x týdně letiště (100 km na otočku), naposledy tuto sobotu Jihlava na otočku (2x190 km) - na delší vyjížďky už začíná být na chopperu docela zima :-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek BMW R1100RS vs. Yuki Daytona 350
|