|
Nikdy jsem nepochopil, co má rap společnýho se zpíváním. Natož tohle protivný, uši trhající řvaní (přiblblýho textu) se zlatým slavíkem.
Ale budiž, autore, alespoň národ spatří, jak že funguje ta demogracije.
|
|
|
Rap nemá se zpěvem společného nic, s hudbou ano. Viz Wikipedie. Nekamenujte mne prosím, že je to hudební sračka, prosím. Každý podle svého vkusu.
|
|
|
Rap není hudba, rap je recitace. Hudba se jmenuje hip-hop. Přestože se tyto dva projevy společenské a kulturní degenerace často vyskytují souběžně, rozhodně nelze říct, že rap je nutnou podmínkou hip-hopu (nebo naopak).
Viz Wikipedie. :o) en.wikipedia.org/wiki/Hip_hop_music
|
|
v Nemecku ked Lufthansa nechala hlasovať o nazvoch lietadla podla mesta tak vyhral Stalingrad. Zaujímavý pruser by mohol byť ak by to hlasovanie vyhrala arabská Mekka. To by sa potom mohlaroztočiť antidiskriminačná mašineria, ak by to chceli nepoužiť.
|
|
Produkce "Řezníka" je sračka, Slavík je vyčichlá estráda - co na tom chcete řešit, plýtvat časem i jedničkama a nulama... Vždyť je to zbytečný; ať si hvězdy normalizační popkultury rozdávají ceny a vystrkují u toho na sebe prdel - koho to zajímá?
|
|
|
No ja bych jako hlavni plus udalosti okolo Reznika videl to, ze se z ankety odhlasil Tomas Klus :-)))
Jako nevyhodu zase vidim to, ze pani Samkova ma zase neco, na cem se bude zviditelnovat.
Stejne jako tento rocnik si asi necham utect i pristi, protoze me to nejak nebere.
|
|
|
Jo Samková. Asi jí vadí, že je to jen fikce. To takhle vzít mačetu....
|
|
|
|
Samkove hlavne vadi, ze na ni kazdy kasle a nikoho nezajima. Rovnez si nevybavuju zadny pripad, ktery by dotahla do vitezneho konce...
|
|
Jsem zcela fascinovan tim, ze nekoho vubec zajima estrada, kterou 40 nebo kolik let v kuse vyhrava jeden clovek, a kde se selebrity navzajem ocenujou, jak jsou jako fakt nejlepsi. Nechapu, ze se na to nekdo vubec diva, a uz vubec nechapu, ze to nekomu stoji za clanek. Co cekate, proboha? Chybi mi uz jen stavnaty perlicky ze zivota Ornely, kdyz uz teda bulvar.
Co se tyce Reznika, vyrazil bych ho taky a jeste bych mu pridal par facek. Kdyz se o tom vsude mluvilo, tak jsem si par tech jeho textu nasel a cekal jsem, ze se mi jen pri cteni udela nevolno z toho, jak je to hrozne krutoprisny a neslunickovy, a ze si pak budu muset dat panaka a horkou sprchu. Misto toho se dostavila lehka zmatenost, protoze ty texty jsou jako vyplod malyho decka, ktery prave zjistilo ze Jezisek neexistuje, takze muze nadavat jak chce a darky na vanoce stejne dostane. Videli jste film Paul? Postava Ruth tam predvadela to stejny.
"Zavři už tu svojí posranou zkurvenou hubu
Sedřu ti z ní kůži jako kůru z dubu"
No fakt jo, uplne z toho omdlivam.
|
|
|
Taky mi to nikdy nepřišlo nijak úžasně hororové.
Ve skutečnosti mě, když jsem kauzu sledoval, Pohl nasral. Na jedné straně si hraje na hrozně hrůzného hororového maniaka co nám předhazuje kousky masa nevinných panen a na druhé straně se pak začne chovat jak servilní ublížená píča, když ho nějaký postkomunistický zmrdi kopnou do prdele.
K smíchu.
|
|
|
|
Tak už vím, odkud se vzal jeho výjimečný talent!
|
|
|
Nechápu co jste čekal, plně nerozumím Vaší reakci? Po čem by se vám mělo udělat špatně, resp. co bu musel napsat, zahrát aby Vám špatně bylo? Sorry za osobní dotaz, ale zajímala by mne míra Vaší otrlosti (cynismu).
|
|
|
Řezník je příliš explicitní ve všech (resp. v tomto případě obou) významech toho slova. Osobně na mě výrazně víc působí třeba texty Sabatonů, co vůbec nejsou horrocore, tedy dokud si člověk neuvědomí, že (většinou) zpívají o konkrétních lidech (například "Far fom the Fame"). Řezník na to jde příliš prvoplánově, následkem čehož je sice horor, ale poněkud lacinej, protože názorně popsat, jak to vypadá, když vyvrhneš člověka otvírákem na konzervy bych zvládl taky.
Navíc je fakt, že čemu se občas říká horor, to není snad ani k smíchu. Teď se nebavím o hudbě, ale hlavně o filmech. Horor je totiž hlavně otázkou vytvoření správné atmosféry, a to se bohužel ne vždy zdaří (i ve filmu, kde je k tomu víc prostoru, než v písni), takže pak z celého hororového námětu (a kolikrát slibného) zbude pár více či méně nápaditě rozřezaných/ spálených/ whatever mrtvol. Jinými slovy, zbude Řezník...
|
|
|
Karel Janoušek. :-)
Já teda Řezníka doteď neznal, jeho tvorba je mi jaksi ukradená.
Ale to, co předvedlo Mattoni, to je fakt komedie. A když Klus popisoval, co ho vedlo k opuštění Slavíka (Řezník byl až tou pověstnou poslední kapkou), tak jsem se fakt smál.
|
|
|
Tu prvoplánovost ale dohnal do takového extrému, že mně už to zas přijde vtipné (teda jeho hudbu nedávám, ale před lety jsem se královsky bavil u serie adventur Život není krásný, teď, když mi byl připomenut, jsem našel jeho kreslené "vtipy" a zvedají mi koutky podobným způsobem, jako třeba Red meat nebo tady ZZR)
|
|
Slavík je tragickej. Nechápu, jak to může pořád některé bavit, věnují tomu večer, kdy sedí u TV a radostně to sledují, někteří nelení a ještě se věnují hlasování. To musí být hrozný život, když člověk nemá jinou zábavu než tohle. :-)
Mattoni se podařilo zviditelnit Řezníka, protože jinak by si ho těžko někdo všiml. Třeba já bych zůstala ušetřena jeho uměleckého projevu. Raději si budu zpívat sama než poslouchat tohle, na druhou stranu umělec musí mít svobodu uměleckého projevu jinak jsme v háji. Jenže to se zase nebude líbit letitým účastníkům Slavíka, protože ti se bijí jako lvi o svá předražená autorská práva. Jen víc takových Řezníků, které je někdo ochoten poslouchat.
|
|
|
Souhlasím, umělec musí mít svobodu projevu. Nejlépe ovšem na svém pozemku, za své peníze a ve svém volném čase.
Problém je taky v tom, že dneska se těžko shodnout na definici toho, kdo to vlastně je, takový umělec. Malá část lidí stále žije pod vlivem letitého klišé, že slovo "umělec" se odvozuje od slova "umět"... naproti tomu masovému konzumentovi bohatě stačí, když je jeho "umělec" dostatečně "umělý". Nemusí umět nic, hlavně když si pod růžový kožich obleče vysoký roštěnec a přijede na pódium na třech svařených rezavých obručích, vypůjčených od Knížáka z Národní galerie.
|
|
|
umělce není třeba definovat. Kdo se na to cítí nechť více či méně umělecky vyjádří své niterné pocity. A pak je už je čistě jen na divácích/posluchačích, zda je vyjádření jeho niterných pocitů zajímá, jsou ochotni za to platit, poslouchat to nebo likovat někde na netu.
za své peníze či za peníze získané od sponzorů. Na vlastním pozemku bych netrvala. Na volném čase také ne, pokud ho zaměstná Mattoni, tak klidně v pracovní době. Spíše bych to omezila na nestátní peníze.
|
|
|
Ano, toto klišé vyznávám též. Uměním rozumím výhradně, jen a pouze výsledek kreativní činnosti, k jejímuž vytvoření je potřeba nestandardní dovednosti -- umu -- získané a rozvíjené cvičením a který zaujme vysokou kvalitou provedení.
Uměním tak mohou být jak obraz, hudba či architektonický skvost, tak krásně ručně vysoustružený obrobek nebo dokonale ohoblované a slícované parkety; uměním naopak není postavení klosetu na piedestal, neb takové "tvoření" nevyžaduje vůbec žádný um.
Bohužel, velká část lidí žije pod vlivem klišé, že když někdo produkuje zvuky či objekty a lidem se to líbí, dotyčná osoba je automaticky umělcem. Ale to je halt jeden z projevů postmoderní doby, do které se nehodím.
|
|
|
Možno ten Renzík berie svoje umenie ako psychoterapiu, čo vy viete, možno v noci nemože spať po tom čo si pozrel nejaký bečkový krvák, nejako sa mu to v hlave prepletie a vytvorí svoje umenie nízkej urovne.
|
|
|
V podstatě popisuje realitu (byť okrajovou). Stejně tak jako božský Kája popisuje vychladnutí u snídaně nebo jisté chlapecké uskupení svoji matku. Co z toho je větší "umění" a proč?
|
|
|
Větší umění je bezesporu Kája, jednoduše proto, že se naa tom shodne víc lidí, no ne??
|
|
|
který zaujme vysokou kvalitou provedení koho? Všechny? Vybranou komisi? Tady se dostáváš na tenký led, protože na tom se neshodnou ani dva a navíc umělci často tak říkajíc boří hranice. Takže starší umělecká díla, nad kterými dnes uslintáváme, byla ve své době mnohdy hodnocena bídně.
|
|
|
To tady popisujete podle mě spíš řemeslo a um než umění.
|
|
|
Tady beze zbytku souhlasim. Chtel jsem psat prispevek, ze od te doby co muze byt za umeni povazovan zlaty hajzl, uz lze rikat umeni klidne i Reznikovym projevum. Na umeni mam zcela subjektivni nazor.
A jinak se pridavam i k tem, kdo nepovazujou takovou zprofanovanou estradu jako slavik hodnou vubec nejakeho zajmu ...
|
|
|
|
Oprava - Někdo to považuje za umění. ;)
|
|
|
No, já Vám nevím. Přijde mi, že co se umění týče, opomíjíte jednu důležitou věc a to je novost, inspirace, originalita. Hlas můzy. Jitření pocitů.
Tj... pokud budu první, kdo postaví hajzl na piedestal, tak to umění taky _může_ bejt, byť na tom toho umu není ani za mák.
Nemyslím, že je technická (řemeslná) náročnost klíčem k rozpoznávání umění.
Mám kamarádku, která kreslí. Ne moc dobře, jen o málo lépe než kdokoli jinej, ale má zajímavý motivy. A to z její (technicky ubohé) tvorby IMHO umění dělá.
Typicky také třeba punková hudba - prý to není nic příliš složitého, ale když se to prvně objevilo, bylo to umění tím, že to byl naprosto jiný druh estetična, než tenkráte převažoval.
Takže, dobře položený parkety na podlaze v obýváku IMHO fakt umění nejsou. To je řemeslo.
Doufám, že se mi podařilo sdělit myšlenku nějak aspoň trochu pochopitelně. :-D
Ad Řezník: Jeho ranná tvorba, kdy jsou v podstatě nějak za sebou poskládaný vulgarismy je sice poněkud stupidní, ale stejně mě bavila - asi tejden. Na druhou stranu, jeho novější výplody, zejména třeba Ta holka v mym sklepě už IMHO začíná bejt poměrně zajímavým dílem.
___
*byť výsledkem toho přemýšlení bude jen, že autor je čůrák a umění je něco úplně jinýho.
|
|
|
Ja by som umenie hodnotil podla zložitosti. Čím jemnejšie detaily v obraze tým lepšie, čím lepšie zachytená anatómia ludského tela v obraze tým lepše, čím lepšie spravená perspektíva v obraze tým lepšie, čím zložitejšia a rýchlejšie hraná hudba tým lepšie, čím viac akordov a čím zložitejše akordy v skladbe, tým lepšie, čím viac uderov na bicih za sekundu tým lepšie, čím viac nástrojov tým lepšie, tým lepšie a podobne.
|
|
|
Žejo. Nakrmil bych tim nějaký hodnotící program a bylo by po ftákách. Mohli bysme mít i žebříčky umělců podle dokonalosti jejich umění. Genius se prostě nezapře.
|
|
|
Hodnotící programy už asi budou, jen ten žebříček bude o něčem jiném než o umění:).
|
|
|
Aspoň by sme vylúčili chybu ľudského faktora a raz a navždy splachli všetky umelecké hovná do umeleckého záchoda. Na vlastné oči som videl Versailles, kopu obrazov v Louvri, krasne sochy vo Florencii, obrovske fresky vo Vatikáne. Prečo velkolepejšie ?
|
|
|
Prečo sa dnešní umelci nesnažia spraviť niečo ešte veľkolepejšie ?
|
|
|
Hele, stalinovo pomník! To bylo ňáký umění! Aspoň tak padesát tun umění!
|
|
|
len tomu chýbala tá zložitosť. Bolo to veľké, ale v podstate jednoduché.
|
|
|
Jaktožene? Koba tam byl jako živej plus asi deset rudormějců. To je pánovi málo složitý?
|
|
|
|
Heh. Nějaký muzikanti mi říkali, že je spíš umění hrát pomalu než rychle, páč v tý rychlosti se ztratěj případný chyby :-)
Also - kritérium složitosti je IMHO ne zcela relevantní. Můžete mít i naprosto komplexní, technicky náročnou a řemeslně dokonale zvládnutou sračku. A že takový jsou.
Ale uznávám, že ve většině případů to tak skutečně je jak říkáte - složitější věci spíše zaujmou - pro svou složitost a nejspíš i pro to, že je obvykle tvoří lidi, kteří danému oboru rozumí a už v něm něco vytvořili.
|
|
|
Mna pomalé veci nebavia, človek sa pri tom nudí. Aj ked som 8 rokov pravidelne hraval na klaviri, vždy som radšej hral rýchlo so šialeným prstokladom ako pomale veci. A z doom metalu mam po hodine pčuvania akosi depresivnejšiu naladu, takže pomalym veciam neholdujem
|
|
|
Tedy nejlepsim malirem je fotograf s nejvetsim poctem megapixelu? To mi prijde jako dost zavadejici meritko.
Videl jsem velice detailne propracovane obrazy, kde jsem si rekl jen "to muselo ale dat prace, a pritom vysledek neni vubec zajimavy" a sel hned bez zajmu dal.
Na druhou stranu jsem videl obrazy slozene jenom z nekolika tahu stetcem, ktere jsem si prohlizel dlouho, velice se mi libily a rad se k nim vratim kdykoli zas.
Nicmene bych z toho pravidlo ohledne vztahu slozitosti/pracnosti k umeni nevyvozoval.
|
|
|
Podle mne je obojí podmínkou nutnou -- jak jitření pocitů, tak i řemeslná zručnost.
Dále pak bych (v příkrém rozporu s /post/moderním přístupem, který na uměleckých aukcích draží za miliony pikslu hoven) byl spíše ochoten v krajním případě ustupovat od těch pocitů, ale rozhodně nikoli od té zručnosti.
Jinak to skončí tak, že nějaký vopičák přimaluje Moně Lise fousy, a hned se to bude považovat za.... oh, wait.
|
|
Ono by to šlo shrnout asi následovně - ta kauza má jednoho vítěze a jednoho poraženého
Kdo je tedy kdo?
Mattoni - je jasným poraženým - z hlediska PR je to propadák jako sviňa, z hlediska organizačního to je silně nezvládnutej tah. Tady někdo krutě zaspal hned na začátku, takže si to podle mýho pěkně někdo v Mattoni odsere. Kdyby totiž Řezníka vyhodili hned na začátku s ohledem na charakter soutěže, resp. podmínky, tak žádná kauza není a celý to vyšumí. Snad jenom dodejme, že Mattoni si se svou anketou může dělat, co chce. A na revanš my můžeme na Mattoni mít různej názor (a na základě těchto názorů k jeho produktům přistupovat)
Řezník - je jasnej vítěz - upřímně, donedávna nikdo nevěděl, že někdo takovej existuje. A tohle dotyčného zviditelnilo takovým způsobem, že v porovnání s tím nějakej zkurvenej Slavík je jenom slabá limča. Na férovku - kolik z Vás si pustilo nějakej jeho song jenom ze zvědavosti, aby zjistilo, o čem je ten povyk? Tomu se říká promotion.
|
|
|
Řezník už je známý dlouho a v médiích se objevil několikrát.
|
|
|
No nevím, otázkou je, v jakých. Například co se mě týká a lidí v mém okolí, tak ti o něm nikdy dřív neslyšeli. Pravda, kulturní rubriku příliš nesleduju a Blesk taky nečtu..:-))
Prostě lze konstatovat, že Slavík mu udělal celostátní reklamu - teď o něm fakt ví nemalá část národa.
|
|
|
Byl už párkrát u soudu, naposled myslím kvůli tomu, že prodával trička s fotkou Breivika a textem "It was fucking selfdefense!". To byl myslím i v tv. Ale tohle pro něj rozhodně reklama byla. A velká. Jen jsem chtěl podotknout, že nebyl neznámý.
|
|
|
neznámý asi jak kde. Nebýt tohoto článku, nevím o něm. Slavíka nesleduji, TV zcela nahodile a rap neposlouchám. Oblažovat se pravidelně rapem, tak mi asi brzo poteče slina z koutku a bude mi cukat oko.
|
|
|
Já ho znám od jeho soudů, každý se mihnul v médiích.
|
|
|
tak mám asi pech. Já když pustím telku, tak se tam Lucinka Borhyů dojímá nad nedostatečnou péči o zviřátka, případně s vyvalenýma očima plká o nějaké naprosto triviální záležitosti, v horším tam nějaký "odborník" předvádí, že v krámech prodávají hnijící ovoce, jako kdyby to běžný jouda nebyl schopen poznat pouhým pohledem. Když plesnivá rajčata dojdou, radostně se vrhne na revizi hajzlíků a poslední dobou, myslím, řeší, jak vařit z odpadků. Tak znechuceně přepnu na nějaký hudební kanál a radostně si dám šedesátky, sedmdesátky, osmdesátky, devadesátky, ale ani tam se Řezník nevynachází. :-)
|
|
|
Ale aspoň máte včasný přehled, kdy že to vlastně mrzne voda. :)))
Tady něco o Řezníkovi - on byl dokonce snad obviněn z podpory terorismu. :) http://brno.idnes.cz/prodaval-tricka-s-breivikem-dpz-/brno-zpravy.aspx?c=A121211_ 114003_brno-zpravy_kol
|
|
|
Znamy jak komu. Ja o nem poprve cetl tady a jsem na vazkach, zda si ho na tytrubce taky najit abych zjistil, ktera bije nebo jestli mu sledovanost nezvedat a zustat ochuzen.
Kdo by to byl rekl, cemu vsemu jde na d-f udelat reklamu. Kdyby za d-f prisel s sekem, at o nem neco napise, verim, ze ho posle do zadele, takhle ma promo zadara. Ten chlap ma neco do sebe (navzdory nazorum jeho babicky, viz link od OC).
|
|
Řezníka neposlouchám, ale jeho tvorba mi nevadí. Ať si zpívá o čem chce, umělec má mít maximální možnou svobodu. Ale měl z toho určitě dobrou reklamu.
Řezníkovy testy nejsou horší než to, co dávají klidně v 5 na Nově, ostatně narušit vývoj dítěte může podle mě spíš vytrvalé sledování Ulice než poslech Řezníka. Nevolno mi z toho nebylo, ale chtělo se mi vyloženě blít, když jsem si četl ty kecy na denikreferendum.cz o tom, jak by to mělo být zakázané a Řezník by měl být za nevhodné texty zavřen do blázince.
|
|
Otázka je proč se mocný Křečoun zastal nejakého blbečka v události kde o nic nejde. Proč se nezastal třeba obětí exekutorů či feministické justice?
Možná proto že Řezník tzv. "posunuje svobodu". Je něco jako jsou pražští squateři s tatínky pracujícími na FF UK. Prostě působí na mládež degradujícím způsobem. Posunuje hranice "normálnosti" nastavené Bleskem na další stupeň morálního nihilismu a do hlubšího bahna. Ano , tento směr vývoje nekomu vyhovuje. Tím někým je mocná pravdoláska.
|
|
|
Otázkou spíše je, jak někoho vůbec může zajímat právní názor soudruha přítele Křečka.
Pan zpěvák Řezník ať si kráká, co chce. To není až tak bezvýznamné, jak se snažíte naznačit.
|
|
|
Obeti exekutoru se Krecek nejednou zastal.
|
|
|
Ten se zastával hlavně regulovaných nájmů proti majitelům nemovitostí...
|
|
|
Nemyslím, že by Řezník kohokoli výrazněji posunul, protože zase tolik kontroverzní jeho tvorba není, není-li tedy adresátem jeptiška, prvorepubliková hraběnka nebo cykloaktivista amatérský, subspec. nadšenec (známý též jako "užitečný idiot magistrátní"). Téma jako takové je ostatně staré mnoho desítek let, i když je (relativní) novinkou, že ho u nás někdo zhudebňuje, dá-li se tedy tak nazvat to recitování víceméně do hudby. Ostatně všichni dávno víme, že se takové věci relativně běžně dějí, tak kam ještě nás to může posunout?
Pravdoláskomilům myslím Řezník příliš neposloužil, protože těm nejlépe vyhovují písně, co jsou hustě vo pohodě a nenutí příliš k zamýšlení se nad čímkoli. Naproti tomu Řezníkovy popisy určitých řekněme společenských jevů mohou vnímavějšího jedince vyprovokovat k nepředvídatelným myšlenkovým pochodům, například úvaze, že se stávají věci, které jsou mimo kontrolu fungující občanské společnosti:-).
|
|
Bouře ve sklenici vody... kdyby si umělci ze Slavíka přeložily několik textů od US raperů asi by se divili, jakou máme light verzi textů. Dále bych jim doporučil rannou tvorbu třeba Cannibal Corpse, ev. z českých luhů něco od Hermaphrodite (třeba skladbu Pomazánka z dětských varlat). Umění je umění :-))
|
|
|
Torr - Seru krev
Královna zvratků se ve mě bouří,
z řitního věnce vychází smrad.
Po pátý trávě z hlavy se kouří,
z těch vašich keců mě chvátí chlad.
Už nevnímám záchvaty svoje,
ze zbytků střev tekoucí krev.
Z mozku mi zůstaly jen zbytky hnoje,
marně se pokouším vstáááááááát.
Žluč a hleny cákly na podlahu,
ústa v křečích se divně tvarují.
Srdce buší v podivném intervalu,
třesoucí ruce mi samy tleskají.
Ve zvratkách máčím si hlavu,
cítím se tak trochu přebytečná,
rychle mne hoďte na hromadu,
jen tak přestanu bejt nebezpečnáááá.
Celkem oblíbená píseň do auta, ale nezahrajou mi ji ani na Rockmaxu :-)
|
|
|
František Kotleta - Bratrstvo Krve: Hustej nářez
„Mluv, zmrde,” řekl jsem snad už po stočtyřicátéosmé.
Vaněk ležel na zemi, nahé tělo pokryté prasečími výkaly a močí. Z rozbitého nosu mu tekla krev, která se mísila se sračkami a chcankami a dodávala mu dokonalé dekadentní vzezření.
Prasata kvičela hrůzou. Vaněk mlčel.
Kopl jsem ho do varlat. Zkroutil se do polohy plodu a pak sebou cukal bolestí ve sračkách jako když malé děti dělají motýlka ve sněhu. Jenže tohle byla spíš mandelinka bramborová.
„Mluv, zmrde,” řekl jsem po stočtyřicátédeváté.
|
|
Má přesně daná pravidla. Nic jiného, než majnstrým před kamery nesmí, aby mohli inzerenti tývý onanovat nad sledovaností. Chlastaj rapeři matonku? Nechlastaj, tak chuj s nima. Až bude pořádat Zlatou vorlici třeba Thor Steinar, ban dostane Gott (nejspíš včas, nejsou blbí) a lidi jako Řezník dostanou šanci na svých pět minut slávy.
|
|
|
asi ta pravidla nebudou tak přesná, když udělali "hvězdu internetu". Co čekali, že bude?
|
|
V Českém slavíku je to již tradice - viz Rudy Kovanda a z relativně nedávné historie pak Luděk Klíčník - http://blok.rozanek.cz/2003/11/23/bude-ceskym-slavikem-ludek-klicnik/
|
|
|