D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Musí mít všechny děti nárok na stejné vzdělání? Nemusí!
    Vydáno 11. 12. 2011 (11930 přečtení)

    Jsem ráda, že učím ve škole v Čechách a ne ve Velké Británii, říkala jsem si v roce 2000, po návratu ze stáže v Exeteru, kde jsme měli možnost navštívit několik soukromých a státních škol a seznámit se s britským vzdělávacím systémem.

    Základní škola na jednom předměstí Exeteru je stále mojí noční můrou. Na jedné straně paní učitelka se skvělou přípravou, na druhé straně děti se žvýkačkami v ústech, vzadu i s nohami na lavicích, které na snahu paní učitelky vůbec nereagovaly. Já a moje kolegyně z Litvy jsme se musely hodně přemáhat, abychom do hodiny nezasáhly. Jako v Jiříkově vidění jsme si všichni připadali v soukromé dívčí škole, kde  byla nastavena přísná pravidla. Setkali jsme se s vychovanými dívkami, které nás provedly po škole a my jsme měli možnost se seznámit s výsledky práce této školy. Ve škole měla prioritu slušnost a tvořivost. Z rodičovské kapsy do školní pokladny za tento způsob výuky v té době plynulo v přepočtu 250 000Kč za jeden školní rok.

    Píše se rok 2011, co se týče školství, obávám se, že jsme tam, kde bylo anglické školství v roce 2000.

    I naše české děti se už umí ve školách chovat ,,světově“. Co s tím?  Máme zde ,,internetové“ děti, neustále propojené s počítačem, hrající hry, které v sobě mají ,,feeling“ neboli vzruch. Učitelé mají hodně těžkou práci takovéto děti zaujmout. Světu počítačových her, akčnosti internetového prostředí, standardní vzdělávací systém nemůže konkurovat. Jak ale takovéto děti vzdělávat a zároveň je připravovat na nelehkou budoucnost? Je to vůbec možné?

    Oslovila jsem celou řadu pedagogů a i podnikatelů a dali jsme dohromady projekt., jehož směřování bude na univerzální uplatnění na trhu práce a efektivní volbu profesní orientace.Jak tento projekt vypadá?

    1. Ve škole bude zaveden speciální hodnotící nástroj.

    Učitelé podle předem zadaných kritérií budou hodnotit snahu dětí v jednotlivých předmětech, domácí přípravu, práci ve školním kolektivu a další možná kritéria. Rodiče budou mít přístup do tohoto systému a uvidí, kolik má jeho dítě nasbíráno bodů (virtuálních peněz). Děti, které naspoří určitou sumu, budou mít možnost se zúčastnit nadstandardního výukového projektu, který se uskuteční v podobě jednoho až dvou týdnů během jednoho školního roku. Navštívila jsem školu, kde se děti podobným systémem hodnotí a  pan ředitel má zájem se do našeho projektu zapojit a i pomoci s dílčími detaily projektu.

    2. Jaká bude náplň projektových týdnů?

    Vedle komunikace v anglickém jazyce, podle jednotlivých jazykových úrovní, do českého základního školství vstoupí principy vzdělávání v oblasti dospělých jako je práce v týmu, "koučování", což vlastně není nic jiného než uvědomit si svůj potenciál a tím směrem správně vykročit. Aby tento projekt připomínal počítačovou hru, děti budou rozděleny do týmů, každý tým bude mít přidělený kód a v interaktivním prostředí se dozví program celého týdne a očekávaný výstup, který bude umístěn v podobě videoprezentace do interaktivního prostředí. Výstupem všech těchto modulů bude projekt vytvořený týmem, umístěný v interaktivním prostředí, popsaný, případně namluvený v anglickém jazyce , kde bude popsána specifická manuální zručnost a týmová práce.Tímto způsobem budou děti  vedeny i k pochopení úlohy člověka ve světě práce a řemesel.

    Projekt jsem si nechala posoudit od úspěšným manažerů a podnikatelů a od kapacit v oblasti technik dušení práce, například i od pana Davida Grubera, který by žáky v rámci projektových týdnů seznamoval s poznatky v oblasti koncentrace, paměťových dovedností, kreativity a racionálního učení.

    Musí všechny děti mít právo na stejné vzdělání? Nemusí! Neměly by si i naše děti už na základní škole zvykat, že slušné chování , houževnatost a píle se vyplácí. Třeba i v podobě účasti na dvou projektových týdnech ročně.

    Přestože byl nezávislým hodnotitelem hodnocen jako jeden z nejlepších, které se mohly v předchozím období uskutečnit, peníze z evropských strukturálních fondů jsme nezískali, i když jsme tento projekt podali třikrát.

    Přesto věřím, že se peníze na uskutečnění tohoto projektu získáme.


    10.12.2011 blue83
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


    Související články:
    Učitelova ujetá ruka (11.10.2015)
    Pallady ( . )( . ) poprsí (17.05.2015)
    Bezpečnost v MŠ, aneb uč se "neprožitkem" (22.03.2015)
    Nedostatek techniků & kovářova kobyla (15.03.2015)
    Elitní vzdělávání (18.01.2015)
    Den učitelů (29.03.2014)
    Několik poznámek k domácímu vzdělávání (16.12.2013)
    Domácí vzdělávání (01.12.2013)
    Zpráva o Zvláštní škole v X (19.05.2013)
    Nulová tolerance -- aneb zvykáme si na policejní stát (14.05.2013)
    Botostroj n.p. (14.04.2013)
    A znovu školství (26.03.2013)
    Ještě jednou školství (24.03.2013)
    Náboženství vysoké školy (17.01.2013)
    Hey, teacher, leave them kids alone… (11.11.2012)
    Zabijte toho vraha! (01.11.2012)
    Mají rodiče právo ničit zdraví svých dětí? (16.09.2012)
    Svoboda učení (13.05.2012)
    Dilema s balónky (13.05.2012)
    Týden neklidu – reloaded (11.03.2012)
    Reforma školství (11.03.2012)
    Svoboda učení I. (04.03.2012)
    Alma Mater (04.03.2012)
    Týden neklidu (04.03.2012)
    Vzdělání není zboží? A co to tedy je? (29.02.2012)
    EMAE na ENSTA Bretagne aneb Jak je v Brestu? (05.02.2012)
    Bída českého vysokého školství v obrazech II (21.12.2011)
    Bída českého vysokého školství v obrazech (03.11.2011)
    Jaké to je učit černé studenty (17.07.2011)
    Jelita a Elita (06.02.2011)
    Státní likvidace vzdělaných středních vrstev už v zárodku (30.01.2011)
    Nadané děti - dar nebo prokletí? (16.01.2011)
    Učitelství v praxi ještě jednou (09.01.2011)
    Před pedákem plno (19.12.2010)
    Učitelství v praxi (28.11.2010)
    Chudák učitel (21.11.2010)
    Erasmus a Jagelonská univerzita v Krakově (14.11.2010)
    Krátká zpráva o stavu základního školství – hlášení zevnitř (30.08.2010)
    Školné na státních vysokých školách (13.06.2010)
    VŠE vs. VŠB (01.06.2008)
    Versáči (21.01.2007)
    VŠ systém, alebo Ako prísť k re-/dešpektu. (16.09.2006)
    Jak zmrd k velkému štěstí přišel, aneb jsou všude! (13.08.2006)
    Hra o vzdělání (16.07.2006)
    Zlatý Ámos. Aj i Portos a Aramis též. (27.02.2005)

    [Akt. známka: 2,86] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 54 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.