Komentáře ke článku: Zpráva pro Škoda Auto (ze dne 02.09.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Někdy by autor měl ještě napsat, o čem ten článek vlastně je...
|
|
|
|
Začínám tušit cosi nepěkného, když autor o pár řádků výše píše, že doufá v další svezení.
|
|
|
Je potřeba pořádně číst. Je to o tom, že se v nekomunikativní škodovce nedá jet komunikativní jízda.
|
|
|
Škodovek se vyrábí povícero a dají se používat jako každé spotřební zboží.
Spojení (ne)komunikativní škodovka stejně jako spojení komunikativní jízda nemá smysl, není to než pajazyk.
|
|
|
To by ovšem reklamní oddělení Škody auta lhalo - komunikativní schopnost je součástí výbavy nové Škoda Citygo či jak se to jmenuje. Jak jsem pochopil, když si pustím v Citygo třeba Alphaville a dostaví se nostalgická erekce + je poblíž manželka, se kterou to zacvičí obdobně, vzpomínky nás přemohou a zvítězí šelma v nás - je to o komunikaci s naší novou škodověnkou. Jiné vozy tuto fci zřejmě nemají. A to je hezké, myslím.
O jízdních vlastnostech a zpětných vazbách mezi řidičem a vozem v shotu skutečně řeč nebyla, byť se o jistou formu komunikace nepochybně jedná.
|
|
|
Zase když to na vás přijde v jiných vozech, stačí zajet na vedlejší cestu. Při jízdě v Citygou je nezbytné ještě vystoupit, atakdále atakdále....
|
|
|
....což je u výrazně městského vozítka slabší článek v konstrukci.
|
|
|
To je u všech malých vozítek velmi slabý článek v konstrukci:).
|
|
|
Neznám reklamní oddělení Škoda auta, nicméně odhaduji, že je to skupina zmrdů, která půjde první ke zdi, až vypukne revoluce (zpaměti, přibližně, joo).
Jinak děkuji, že jste mou tézi potvrdil, nestává se to často.
|
|
"dobře vypadajícím .... exteriérem" ... tohle mě tedy zcela dostalo.
|
|
Souhlas, já bych za svý těžce vydřený prašule nekomunikativní auto taky rozhodně nechtěl!
|
|
|
Nemluvě o vozidle komunikativním, které mi srozumitelně vysvětlí, že: "tak tohle ne...to po mě nechtěj...na to zapomeň...nechce se mi...cos chtěl, to máš, moh´s mít jiný...no vidíš, jinak to ani dopadnout nemohlo..." aj.
|
|
|
Tak takový auta provozuju už dávno. Akorát jsem si je votunil svépomocí dodatečným modulem. :)
|
|
|
To je jedno z možných řešení...pořídit třeba jetou Nivu a vozit v ní relaxačního ochočeného králíčka, když zrovna není na nový Range Rover.
|
|
|
Každý řešení má svý pro i proti. Sice se třeba nedá tak lehko odpojit reproduktor, zato lze komunikační jednotku lehko umístit do jiného vozu. Důležité je mít komfort, na který je řidič zvyklý ...
|
|
|
A umístěním komunikační jednotky do kumunikativní škodovky je dosaženo ideálního stavu a klidu na práci.
|
|
Pokud si budu chtít vybrat komunikativní auto bez kufru, tak rozhodně nebudu volit Škoda Fabia 1,2 htp. Patrně bych volil starší Suziki Svift 1,3, 19 V Twin Cam, nebo něco podobného. Škoda vyrábí především rodinné vozy a pokud komunikativní auto od Škody, tak třeba Fabia RS 1,4 s turbem a kompresorem.
|
|
|
Pokud se rozhlédnu po parkovišti, zjistím, že jediné, co Škoda nevyrábí, jsou rodinné vozy.
Posledním rodinným vozem firmy Škoda byl 1202 stejšn.
Jediné komunikativní auto v historii, mám-li vyhovět pajazyku autorově, byl Ferrat. O ten projevili zájem dokonce i Japonci.
|
|
Autor by si měl na prvém místě srovnat v hlavě, co od auta chce. Jinak mám i já problém porozumět, co chtěl svým článkem říci.
|
|
|
Tak.
Když cítím, jak zatáčení ramena a gumy nevýslovně bolí, nechám seřídit geometrii.
|
|
Autor hledá u fábie komunikativnost, kdyby se pořádně díval na reklamy své od malička vysnívané značky pochopil by že nová komunikační prostředek je nové citigo a tím bude značně schopnější co se komunikace týče. Autor mě ale nakousl a zajdu si do škodofky zažádat o to turbo co pomáhá motoru vodspodu!
|
|
WTF? Co je to probuh za rybiza, proc pise na DF a co chtel tim svym bleptem vlastne rict? Skoro jsem to ani nedocet, po ode na 1.2 TSI mi houplo a dalsi vety sly do hlavy jen s nejvetsim premahanim...
|
|
|
Rybiz jste evidentne vy. 'Na D-F' posila svoje moudra kde kdo. Nekdo mu to ale musel taky 'otisknout'.
A tim byl evidentne nekdo, kdo si zkousi nahonit svoje dvoucentimetrovy EGO zverejnenim takovy blbosti- ve stylu: Ted se vsichni zasmejeme(poblejeme) urovni pisatele.
Coz samozrejme vic vypovida o nem, nez o tomhle spisovatelovi.
Takze to pobliti se by melo smerovat do 'redakce'.
|
|
já měl z češtin za 3, ale "sní o určitém tipu" .. nemělo by být "sní o určitém typu" ?
|
|
Již jste správně vydedukovali, co je pro mne při rozhodování o koupi auta důležité a co nejspíš méně.
Asi Vás zklamu, pane Veselý, ale mě se to rozklíčovat nepodařilo.
Napsal jste poměrně blbej a zbytečnej článek.
|
|
Neni 1.2TSI ten motor co má v silnější verzi 105 koní? Kolik váží Fabie, 1200kg pohotovostní? Nemam rád silácký řeči, ale to je prostě i pro nenáročnýho řidiče výkon kdesi na hranici použitelnosti, "silný motor" bych to nazval snad jedině po frontální lobotomii... Pardon, ale ve spojení s tou ódou na kvalitu zpracování a materiálů je jasný, že toho autor možná najel hodně, ale všechno s vylepšenýma nákupníma vozíkama na F který popisuje v článku.
|
|
|
To je vazne slusne, moje 17 let stara ravka, ma nizsi hmotnost, vyssi vykon a behem par sekund sklopin a slozim zadni sedadla, abych misto kufru na maly batoh mel prostor i na dve pracky. A to mi uz vic lidi rikalo, ze mam strasne neprakticke auto. Nicmene nekomunikoje se mnou, ale jezdi dobre.
|
|
|
|
Nevím, kolik váží fóbie, ale nový polo je s tím motorem slušná raketa - a to jsem zvyklý na silnější vozy.
Mám rád hlavně atmosférický benziňáky, ale 77kilowattová 1,2 TSI v Polu fuguje skvěle - nemá tubodíru, jde snadno do otáček i z nich příjemně rychle padá, na plyn reaguje okamžitě a díky nízký hmotnosti Pola se s ní dá i použitelně brzdit motorem. Mám srovnání se svým 1,4 Twincharger - ten motor je neskutečně složitý a i přes použití kopressoru je tam prodleva mezi sešlápnutím plynu a reakcí motoru (kompressor se musí sepnutím emg spojky probudit ze spánku). A navíc pro vysokou hmotnost Golfu Cabrio cosi jako brzdění motorem prakticky neexistuje - zde platí především ono cliché, že objem ničím nenahradíš.
Proto Váš příspěvek považuji za nesmysl pramenící z nulové zkušenosti s danou verzí motoru, byť se ve fóbii může chovat hůře.
|
|
|
Fajn, asi teda píšu nesmysl a je to 77kW raketa co má stovku za 9.7s:)). Nevim co je potom moje auto s +- stejnou váhou a 218PS, nebo moje druhý auto s 300PS / 1750kg, asi jsou to mezivesmírný stroje (co je pak třeba motorka s 200kg/200PS?). Ani jedno z nich bych přitom neoznačil přímo za auto se "silným motorem", resp. na silnicích běžně potkávám větší "rakety". Nákupní taška s motůrkem do stěračů pod kapotou co dá stovku za 10 je lemra líná a žádnej turbofeeling na tom nic nezmění, čísla jsou takový jaký jsou. Do města to stačí, nenáročnýmu člověku i za město, ale silný auto to neni ani omylem.
|
|
|
Tak to budou asi nějaký nástavce penisu. ;)
|
|
|
Hmm, to nebude ono, v tomhle směru jsem dokonale spokojen;)
|
|
|
Jen tak z nudy jsem si zjistil, že Polo TSI77 má provozní hmotnost (taková podivná hodnota uvažující 68kg řidiče, 7 kg zavazadel a 90% paliva v nádrži) 1088 kg. Zajímalo by mě, jaké produkční auto má 218 PS a stejně nízou hmotnost. Nebo je to Vaše +/- rozmezí 200 kg? Či více kg? Že by Impreza WRX? Ta ale má hmotnost 1478 kg. A navíc je to, řekněme, poněkud extrémní přirovnání k lacinému Polu.
300 PS a 1750 kg - to zní jako typický mastodont vyšší střední třídy, co je hodně moc rychlý v přímém směru, ale jinak trpí neohrabaností, díky níž by se tomu ono slaboučké Polo pro nenáročného řidiče na trošku točitější okresce ústavičně lepilo na zadek.
audiklub.cz/forum/tema/236218-audi-a6-c5-4-2-v8-facelift-sleva
Že by něco takového?
No nic, ale snažíte se.
|
|
|
Nechápu proč jsi tady "rozjel" diskuzi o tolika věcech, o kterých vůbec nebyla řeč. Nejde o žádné přirovnávání, srovnávání, točitější okresky a lepení na zadek. Jde o to, že Polo 1.2 TSI není auto se silným motorem, konec. Stejně tak bych se mohl s nějakou vituální osobou přít, že v podzemních garážích by se Polu ústavičně lepil na zadek lepší cyklista, ale naprosto nechápu proč bych to dělal.
|
|
|
To nevadi, na druhou stranu, pokud chceme neco se silnym motorem, pak www.youtube.com/watch?v=20ivtCgXp3I pokud se bavime o autech, pak silny motor ma asi 250 - 300 koni na tunu.
|
|
|
|
Panáčku, klidně si tykejme tedy. Regoval jsem na tvé horlivé ohánění se vlastními penilními extendery. Na necelých 1100 kg hmoty je 77 kW naprosto dostačující výkon a tudíž tvrzení, že motor je silný, je na místě. 90 kW už je při stejné hmotnosti příjemný nadbytek poskytující dostatečnou rezervu k předjíždění. Polo je malé auto zamýšlené pro převážně městskou a příměstskou jízdu a pro tyto účely oněch 105 koní zcela stačí. Ani na dálnici se takové auto nestane brzdou provozu (nebude-li za volantem sedět idiot).
Opakuji, že neznám hmotnost fóbie a ani se mi ji nechce zjišťovat, páč bych při tom nejspíš byl nucen se dívat na její obrázky, takže to klidně může při stejné konfiguraci být lemra líná.
Srovnávací argumentace WRX či jakýmsi 1750 kg mastodontem je tudíž jen takové oslí hýkání.
A vzhledem k existenci spalovacích pístových motorů o výkonech v řádech desítek MW by šlo podobným bizarním způsobem tvrdit, že žádné auto nemá silný motor.
|
|
|
Můžeš se vztekat a pokoušet se mě urážet třeba přes celou stránku, ale 77kW na 1100kg bude pořád stejných 77kW na 1100kg a ani těch necelých 10s co potřebuje na stovku se tím nezkrátí:-)
To, že srovnávací argumentace WRX či jakýmsi 1750kg mastodontem je oslí hýkání, s tím souhlasím, nechápu proč jsi se toho pustil, ťuňťo;). Jen tak mimo, nemám Imprezu ani A6, jestli ti na tom tolik záleží.
Očividně jsem se hluboce dotkl tvého přesvědčení, že když dá tvůj 1.4(nebo co já vím) lenoch do nejbližšího kopečka sousedovic Fabii HTP o 2 délky, tak to prostě musí být auto se silným motorem;). Nic, žij dál, já budu žít taky dál a oba budeme spokojení. Po nocích můžeš strkat penis do nějakýho prodlužovátka (vzhledem k tomu jak často na tu problematiku narážíš soudím, že s tím máš nějaký problém) a potutelně se mi přitom smát, že jezdíš za polovic:-)
|
|
|
Nemuzu si pomoct, ale kecy o tom, jak auto typu VW Polo se 105 HP je lemra lina, jsou jalovy.. Ma to pomalu dvakrat tolik co Fabia HTP, a ta je sice pomala a celkem zdechla, ale porad je ten rozdil neskutecnej. Mate-li dojem, ze auto ve stejny kategorii ma mit 218 HP, a ani pak nema "silnej motor", tak jste pacient.
|
|
|
Je to lemra lina, to je proste dano vykonem a vahou. Ano, je to mene lina lemra, nez napriklad auto, co ma 30 koni na tunu. Z vlastni zkusenosti se nedomnivam, ze je to rozdil znacny.
V pripade, ze to auto (prazdne, s temer vyprazdnenou nadrzi) bude ridit zkuseny padesatikilovy ridic, da se to povazovat za unosne vozitko.
Lemra lina znamena, ze pokud se ma pohybovat rychlosti, jakou se v okoli pohybuji ostatni auta, vzroste spotreba nad uroven stejnych aut s vetsim motorem.
Nemusime rovou rikat lemra lina, pokud to nekoho urazi. Muzeme rikat "auto s malym vykonem", "nakupni taska s motorem ze sekacky" a podobne. I A6 2.5 TDI je neskutecne zdechly stroj. Proste to nejsou auta se silnym motorem.
Jiste, ze 218 koni na vic, nez tunove auto neni moc silny motor. Ale bohate postacuje. Motor totiz nemusi byt vzdy silny, vime? Nekdy staci "dostacujici". Coz nekdy je tech 30 koni na tunu, ale vetsinou by to chtelo tak aspon 120 - 130.
|
|
|
Nemozem si pomoct, ale tvrdenia typu "300 PS a 1750 kg - to zní jako typický mastodont vyšší střední třídy, co je hodně moc rychlý v přímém směru, ale jinak trpí neohrabaností" ukazuju len nedostatok skusenosti. Co tak si naozaj skusit ze ako viete to auto s 1,8t hmotnosti a 3 m razvorom polozit do zatacky?
|
|
|
Ačkoli "papírové" parametry toho výrobku vypadají slušně řečeno neradostně, musím říct, že Fabie s 1.2 TSi nejde špatně, rozhodně tedy líp, než bych čekal. Drobný problém spočívá v tom, že vývojářům se povedlo nacpat plno krouťáku dospod (v tom má autor článku pravdu, v nízkých otáčkách je přítomnost turba znát asi nejvíc), ale bohužel si neschovali žádnej krouťák nahóru, čímž vznikl opravdu extrémně "placatý" motor. Prakticky se to projevuje tím, že řidič si řekne "páni, kolem 2000 rpm na půl plynu to jede dost slušně, co teprve když se to vytočí na plnej plyn!", a ono se místo akcelerace dostaví jen zklamání, protože rozdíl mezi 2000 a 4000 otáčkami a (což pro mě bylo obzvlášť zarážející) plným a řekněme tříčtvrtinovým plynem je prakticky nula. Nevím, jak se inženýrům z Česany povedlo vyvinout takový stroj, ale zdařilo se. Obzvlášť bych jim vytkl tu absenci reakce na plyn, ta je skutečně podivná. Podobně jako u drtivé většiny ostatních Škodovek, i výrobky s 1.2 TSi svými parametry nadchnou příznivce plynulé jízdy (převážně) v intencích vyhlášky, protože jsou moderní, poměrně úsporné a "user-friendly", neboť od 50 kmph umožňujou jet na pětku kopec nekopec a prakticky se starat jen o kroucení volantem. Pirát typu "dvě stě v městě, tři sta z místa" by se v něčem takovém zabil při prvním pokusu o předjížděcí manévr.
|
|
|
Protoze neco, co ma 1,2 litru, 105 koni a 1,2 tuny bez ridice a s prazdnou nadrzi, nelze povazovat za nijak extra silny motor, ktery jizdu na vysoky prevodovy stupen zvlada dobre (a i 4,6 hse si pri tehle rychlosti radsi podrazuje), vyplyva z toho, ze prevodove stupne jsou pomerne kratke - tedy ze je to prevodovka pro malo vykonny motor.
Navic pul plynu je pro spoustu mistnich "neprijatelne slapani na pedal". Ale vsiml jsem si, ze skodovky maji "rychlopal". Neni se proc stydet, muj fichtl to ma taky...
|
|
|
Právě naopak, ta převodovka (v pětikvaltové verzi, se 6 r. variantou jsem nejel) mi přišla poměrně dlouhá, přinejmenším na ten miniaturní motor. Jestli on právě tady nebude zakopanej pes...
|
|
|
Dobre, predpokladejme i pri te nizke rychlosti dokonale plny vykon. Porad je to jen 105 koni. Pokud je dlouha, ale auto ma slouzit i k tomu, aby mohlo jet na dalnici (pocitam, ze je konstruovane na vic, nez 80 km/h a na dlanici smi), pak jsou to zoufale nizke otacky. Reakce na plyn je jaka? Jake jsou jizdni vlastnosti? Ridil jsem ruzne stroje, od 50 ccm po zemedelske masiny, ale jeste jsem nesedel za volantem neceho takoveho, co popisujete. Kdyby to byla osmilitrova limuzina, ze ktere nekdo odmontoval veskere vnitrni vybaveni, snad bych i veril.
|
|
|
Tabulkově má ten motor dokonale plochou křivku kroutivého momentu od nějakých 1500 rpm. nahoru. O tom mám sice jisté pochybnosti, ale je fakt, že od nuly do cca 2000 otáček se to rozjíždí vcelku lineárně, a cokoli nad řekněme 2500 už je jedno jako kolo u trakaře, s reakcí na plyn přinejmenším subjektivně velmi vlažnou (protože motor se samozřejmě roztočí, ale ono to tak nějak není poznat). Samozřejmě že primární problém spočívá v tom, že je to malý motor s malým výkonem, tedy s ohledem na to, do jakého auta se montuje. Nicméně na tu bídu, co by od toho jeden čekal, to pořád jde.
|
|
|
Tak ted se dokonale ztracim. Pokud ma byt krivka krouticiho momentu plocha od 1500 rpm nahoru, proc jsou nejake zmeny do 2000 rpm a pak to od 2500 rpm ma vlaznou reakci na plyn? Odpor vzduchu? Nebo co je tim mineno?
U moderniho automobiloveho turbomotoru, co ma 105 koni, bidu ocekavam, to ano. Nicmene 105 koni si dovedu predstavit. A kolik to relne zere? Ne podle tabulek, ne vydeleno koeficientem, ale kolik to ujede kilometru na kolik litru?
|
|
|
Podle MFA okolo 7,5 litru, jezděno prakticky 100 % město, navíc převážně v režimu krátkých tras a (po zahřátí motoru) vcelku dynamicky. Tzn. není to až tak špatný, do jaké míry údaj MFA koreluje s realitou jsem (radši) nezjišťoval, ale víceméně sedět to bude, připouštím možnou chybu tak 0,5 litru (ostatně to je služebák, takže spotřeba je mi čistě prakticky vzato vcelku ukradená). Z jakého důvodu se při rozjezdu "něco děje" a pak už je to jenom horší, to právě netuším. Zřejmě za to bude zodpovědné subjektivní vnímání řidičem (jestli 0, nebo 10 kmph, to je rozdíl; jestli 50, nebo 60, to už je z hlediska vnímání řidičem prakticky totéž), spolu se zvláštní charakteristikou toho agregátu (vcelku markantní význam bych osobně přisoudil tomu přeplňování, resp. jeho nastavení). Nesmíme zapomenout ani na valivé odpory, odpor vzduchu a další faktory, jejichž vliv sílí se vzrůstající rychlostí (a při pohledu na tu vysokou škatulózní konstrukci, na které jsou všelijaké podivné samoúčelné vybouleniny bez zřejmé funkce, si nedělám příliš iluze o tom, že by Fabia II byla nadprůměrně aerodynamická).
|
|
|
No, takze ve srovnani s mou sedmnactiletou ravkou, na ktere se ucili ridit dva lide a ktera ma dvoulitrovy atmosfericky benzinovy motor o vykonu 120 koni - spotreba jen po meste na zimnich pneu (pocitano z toho, kolik litru liju do nadrze a kolik mi to ukazuje od posledniho tankovani) mezi osmi a deviti litry. A to ma staly nahon na 4 kola (ne, haldex ne, staly nahon) Da se s tim jet i za vic, ale asi jen na dalnici. I ve vice lidech to po meste drzi tuhle spotrebu. A co se tyce odporu a treni, bude na tom fabie porad lip.
No jo, fobie, tomu rikam pokrok!
Ve srovnani s HTP je TSI vylepseni, ale zda se mi, ze je to jako debata o tom, jestli je na zavodni draze lepsi mezek, nebo mula a jak se da srovnat s dostihovymy vykon trinoheho osla s vykonem osla ctyrnoheho.
|
|
|
Je pravda, že sám pro sebe bych si Fóbyji libovolné verze a výbavy rozhodně rozmyslel (jediná Fabia, o níž bych uvažoval, je eresová jednička, a ta je i jako ojetina nesmyslně drahá a navíc s dieselem). Nicméně i tak na mě "nová" Fabia s TSi pod kapotou vcelku udělala dojem, tedy dojem ve smyslu "není to zdaleka taková sračka, jak jsem čekal":-).
|
|
|
No to ja to mam rozmysleno uz davno (nekoukam na znacku, ale na vlastnosti), navic co se uzivatelskeho komfortu tyce, je to porad dost desivy stroj.
Pokud neco, pak rozhodne verzi 1.0, nebo 1.2 HTP s rucnim stahovanim okynek a v barve "zluta sprint", priplatkove, za 4000 kc (ne to auto, ta barva stoji 4000). Nesmyslne draha je co? Podle cen na netu me range rover (4.6 hse, vecne zapnuta klimatizace) v plne vybave i s udrzbou a s tim, kolik jsem s nim najel, vychazi porad levneji. akcelerace asi podobna, jinak ve vsem tu skodovenku znacne prevazuje.
|
|
|
Nevím, jak se chová 63kW fóbie s 5stupňovou převodovkou, ale krátká zkušenost s oním motorem ve verzi 77 kW a 6 m/t v Polu a i Golfu Variant ukázala, že mezi 1500 a 4000 to táhne plynule, slušně, ale přitom jaksi "dýzlově" mdle (nicméně bez chrochtání a vibrací), a až nad 4000 rpm tomu "chytnou saze" a funguje to jako klasický nepřeplňovaný benziňák.
Při naložení plného auta to hlavně v Golfu bude na dálnici žrát, ale šestka pobere veškerá stoupání a na rovině bude i zrchlovat. Při potřebě razantní akcelerace je pořád nutné podřadit a dopřát motoru otáčky.
Spotřeba Pola za celý den při obsazení jednou nadosobou (120kg), svižnou jízdou po městě a následně cca 90-110km/h po "okresce", ujeto cca 120km, vyšla po dotankování výpočtem lehce nad šest litrů na sto kilometrů. Bylo to náhradní vozidlo, proto jsem měl povinnost dotankovat nakonci jízdy. Dosáhnout spotřeby do 7 litrů na 100 km je při ustálené jízdě po dálnici reálné.
|
|
|
No jo, jenze to neni tezka fobie, ale lehke polo.
|
|
|
No právě, fóbie II je pro mě velká neznámá, již ani netoužím poznat.
Vůbec, považuji za husarský kousek Škody Auto vyrobit nástupce horšího, než byla první generace Fabie.
|
|
|
No, zas tak tezke to nebylo, trenovali se na projektech roomsteru a i tam to zvladli na vybornou. Hlavne tu akceleraci a skvostne linie bocnich skel.
|
|
|
Ako majitel tohto motora co snim uz nieco nalietal, tak vam to strucne zhrniem.
Auto je Seat Ibiza ST (kombi) 1.2 TSI 105k DSG (7 stupnova dvojspojkova prevodovka). Pohotovostna hmotnost mojej verzie je 1165kg.
Auto ma konstatny krutiaci moment 175nm od cca 1550 ot/min do cca 4000 ot/min. Cize ako uz bolo spominane, nie je dolezite co ma clovek zaradene, ak su otacky v tomto rozsahu a slapnem na plyn auto vyrazi v pred. Za 4000 otacok uz nema moc vyznam ten motor tocit. Papierovo vykon vrcholi pri 5000 ot/min. ale nejaku "vykonovu spicku" tam necitit. Koniec je pri 6000 ot/min.
Ako uz niekto spomenul ma to zatah od spodu a je to fajn na plynulu jazdu. Niekomu to vyhovuje. Kto sa vyziva vo vytacani japonskych atmosfer, ten bude sklamany kedze ten motor je svojim sposobom nudny.
0 - 100km/h je za 10s.
Maximalne to ide 190km/h (nieze by ten motor uz viac nedal, ale je tam omezovac, mozno aj kvoli tomu aby nezhorel katalyzator - viz nizsie).
Dlhodoby priemer mam okolo 7,1l/100km (BA do prace a s prace, obcas dialnica do NR, vikendove vylety a dovolenky.) Vylet: "Bratislava - Benatky - Plitvicka jezera - Dubrovnik - Bratislava" dvaja + batozina na 2 tyzdne som dal s priemerkou 7,3l/100km (podla tankovania). Ziadne vlecenie sa, v Maji su HR dialnice prazdne. Dubrovnik - Bratislava (cesta domov posledny den cca 1050km) za 10hodin.
Az do tachometrovych 140km/h to zere normalne (toci cca 3000 ot/min na 7 prevodovy stupen).
Dalsim zrychlovanim hrozi vir v nadrzi. Ak by s tym niekto jazdil hore dole 180km/h po nemeckych dialniciach spotrebe "14 na sto" sa nevyhne.
(On totiz ten motor ma malicky katalyzator velmi blizko pri bloku motoru. To aby sa rychlo po starte zahrial na pracovnu teplotu. Bohuzial, ked ide motor na vysoky vykon, hrozi ze by ten katalyzator zhorel a tak sa aplikuju dvojite vstreky paliva cim sa spalovacie priestory ochladzuju ... nuz moc "eko" to asi nie je, ale euro normy sa pri takych rezimoch nemeraju.)
Silnym motorom by som to asi nenazyval, ale na bezne jazdenie v zostave sam alebo dvaja plus batozina to bohate staci. Brzda premavky to urcite nie je.
|
|
|
Zajímavé, do Pola asi má jiné ladění - výkonová špička 4000-6000 rpm tam byla.
|
|
|
Ona tam zrejme aj bude. Ale ta prevodovka radi tak rychlo a hladko, ze dost casto keby nemam otackomer ani nezaregistrujem, ze uz je zase o stupen vyssie.
|
|
|
Skodovku s jeste o neco horsim (ale ne zas tak moc) pomerem vykonu a vahy taky vlastnim. Na druhou stranu, byla vyrobena ctvrt stoleti pred tim, nez jsem se narodil a stala me 5000 kc. Navic k ni byla zdarma zahradka a jeste hasici pristroj.
Pokrok nezastavis!
V jedno, nebo dvou lidech jezdim devet mesicu v roce mezi 4 - 4,5 litru na 100 km. Fobije me sem tam zkouseji predjet. Musim jim pomahat znacnym ubranim plynu, jinak by se ti sebevrazi rozmazi o neco v protismeru.
Ravkou jsem dal vylet Brno - Lago di Garda - Milano - Benatky - Istrie - Graz - Brno (tudiz dvakrat Alpy, navic na nepredpisovych pneumatikach) ve dvou lidech a s vecmi okolo osmi litru. To ten turbobenzinovej motor do sekacky jeste ani neexistoval.
Navic japonci netrpi uchylkou montovat do aut soucastky tak, aby dobre horely, kdyz nekdo nahodou slapne na plyn.
Zatah odspodu. Tvrdili to mnozi i o slavnem motoru 2.5 TDI a vubec netahl. Jen si dokazal sam zpusobit poruchu za cenu ojeteho terenaka.
Ve skodovce to tahne odspodu leda kdyz ridic zaplati tezke prachy za klimatizace a pak nosi prilis kratky kilt.
|
|
Ahojte, nechapem o com je clanok.
Mam to stastie, ze som si kupil Octaviu Tour II. 1,6 MPI. Jazdim s tym autom kazdy den a som (no toto bude trapne) stastny, ze mozem soferovat takeho pekne a prakticke auto.
Zacinal som s Favoritom, 1,3 LXi, r. v. 1991 (?) ten, ktory uz mal elektronicke riadenie vstrekovania, ako mi povedali, "tam uz je motor z prvych felicii, to je parada". Jazdil som vela a auto bolo vyborne, bieda to bola ale ked som cestoval dlhu trasu (cca 450km) a na slovenskej D1 som chcel ist 130 - 140km/h. To uz islo zle a hucalo to a komfort jazdy bol uplne minimalny, kazdopadne to auto islo slusne a posluzilo vyborne. Nakoniec predane sa par korun, stale pojazdne ale vyzadovalo furt nejake investicie, tak poslo prec.
Druhe auto bola Fabia, 1,4 mpi 16v 55kW, uzasne tiche silne (heh) a moderne auto, aj ked kupene od podvodnika, naburane, opravene, dojebane (podla automechanikov to bolo po totalke)... Najazdil som s nim 100000 km bez jedineho problemu. Az na ten maly kufor, tam sa kociar pre decko zmestil len tazko.
Najazdil som na roznych autach asi 500000 km ako bezny sofer, do prace, za rodinou, po vyletoch a podobne. Vacsinou len Slovensko.
Odkedy jazdim f oktafce, f metle a na hlinach, rozmyslam, co su to extremne previsy karoserie a co to znamena nedotacavost a pretacavost a "presna a komunikativni jizda" ale nic take, co by mi vyrazne prekazalo v procese riadenia oktavie som zatial nanasiel. Som predvedceny, ze chyba je vo mne a ze ak by som mal tu cest vyskusat este aspon 10 ci 20 roznych inych aut, mozno by som zacal hmlisto tusit o com je tato problematika, myslim to, ako hmota auta neochotne zataca, alebo ako riadenie nema spatnu vazbu, alebo ako podvozok komunikuje s karoseriou a take tie odborne veci....
Nikdy som tu este nanapisal taky dlhy prispevok, takze chcem uz len nejaky zdrvujuci a kvalitny zaver, a plodnu a konstruktivnu diskusiu:
"komunikativnost rizeni, jizdni nekomfort, nestabilita, upejpani pri zataceni" su veci, ktore zrejme existuju, ale pre cca 90% soferov to nic neznamena. Ak by jazdili preteky, mozno ano. Ja viem, som presvedceny ze jazdit v audi a7 musi byt zazitok ako z alternativnej reality, ale bohuzial pre mna je to len zazitok z rise snov. Ano chcel by som take auto, ale mam "len" oktaviu :) Som vdacny aj za nu a ten jej kufor, to je taky luxus, ze .. sorry ale smejem sa ale...., ano, tesim sa, ze ten kufor je velky ako svina. Mne to vyhovuje a je to presne to co od auta potrebujem. Dam do neho detsky bicykel, bez toho aby som cokolvek rozoberal, alebo kocik a ten staci rozobrat len trochu.
Auto ma jednoduchy, archaicky motor, SOHC, 8 ventil, remen, vykon je slabych 75kW, ale hore kopcom, plne nalozene, v useku od Spisskeho Stvrtku, smerom na Poprad, na tom dlhom kopci, bez problemov zrychluje este aj ked mam zaradenu päťku.
mozno mi uniklo nieco, dajte mi teda vediet v reakciach, ak nejake budu.
hasta luego
|
|
|
Skusim strucne:
K najazdu 500kkm gratulujem - no treba podotknut, ze pocet kilometrov nehovori nic o skusenostiach s roznymi autami. Sice tvrdite, ze vzdialenost bola najazdena na roznych autach, no z "jazdit v audi a7 ... len zazitok z rise snov" usudzujem, ze slo povacsine o nizsiu triedu. (suche konstatovanie)
Moje skusenosti pochadzaju z kombinacie Felicia 1.3, Octavia I 1.6, personal favourite Nissan Micra '86. Dalsich aut, na ktorych mam najazd aspon 100km je cca 15 az 20 - nic extra, ale na zistenie, ci sa mi jazda paci alebo nie staci.
A teraz k jadru veci. Podla mojho vnimania "komunikativnost rizeni, jizdni nekomfort, nestabilita, upejpani pri zataceni" su veci, ktore nielen, ze existuju, ale produkty Skoda Werke ich maju uz v zakladnej vybave. Felicia 1.3 je sice nenarocne auto vhodne ako domaci/stavebny pracant, ale.. ten podvozok. Najstrucnejsi dojem je priblizne taky, ze karoseria a podvozok su dve nezavisle casti, navzajom prepojene gumickami. Pri vyhybacom manevri podvozok sice kanal obide, ale karoseria reaguje o polsekundy neskor a kyve sa pritom ako plachetnica.
Na ochcafke mi zas vadi gumove riadenie. Ani nie tak preposilovane, ako naozaj gumove. Sice volant prenasa narazy od vacsich nerovnosti/jam, ale to je tak vsetko. Pri skusani na mokrom parkovisku ziadna spatna vazba - takmer necitit, kedy sa kolesa odtrhnu od stopy, auto je zufalo nedotacave. O kvalite sedaciek radsej pomlcim, to aj moj 26 rocny japonec ponuka vacsi komfort. A skoro by som zabudol na digitalny plyn, alebo co je to za paskvil. Reaguje s podobnou ochotou, ako karoseria felicie - na kratke razantne zadupnutie a pustenie nezareaguje vobec (servis tvrdi, ze je to bezne), pri pohynani je bezne davkovanie vykonu v style "1200 otacok... sekunda... zmena na 3500 otacok" napriek tomu, ze noha na plyne sa po prvom jemnom stlaceni ani nepohla.
Zaverom - oproti felicii a octavii je moje stare auto s karburatorom a bez posilnovaca pozehnanim. Citit kazdu zmenu prilnavosti a motor ide presne a hned podla plynu.
(Ne)prekvapivo, mnohe ine znacky dokazu vyrobit moderne auto, ktore je radost soferovat, drzi na ceste, robi to, co chce vodic a dava mu adekvatnu spatnu vazbu. Low end od Skody k nim ale imho nepatri.
//no a ani strucne to velmi neslo, sorry
|
|
|
JJ, toho šibalského plně elektronického plynu jsem si taky všiml, konkrétně na 1.4 MPi Fabia I. Celkově mi přišlo, že si ten motor management dělá, co ho zrovna napadne. Někdy ten motor reagoval docela bez problému, jindy (zejména při pokusech o akceleraci) jsem měl pocit, že místo na plyn šlapu zřejmě na podlahu vedle pedálu. Zdůrazňuji, že žalostné výkonové parametry toho stroje v tomto případě na vině nebyly, protože jak už jsem řekl, někdy to jelo OK. Taky je pozoruhodné, že 1.8 Turbo ve zhruba stejně starém Prassátovi (který má taky plně elektronický plyn) tohle nedělá. Patrně má VW odstupňované své výrobky podle segmentu, do něhož náleží, a teprve od určité třídy vozu nahoru není přípustné, aby si auto dělalo, co ho napadne:-). Pokud bych měl soudit ze svých zkušeností, tak tou hranicí by byl právě Prassat, resp. Superblb.
|
|
|
Napisal ste to spravne v tretom odstavci. Ono to skutocne chce vyskusat dalsich 20-30 aut. potom uvidite ze aj nudny rodinny sedan strednej triedy moze byt celkom zabavny. Ono tie auta totiz vyzeraju dnes velmi podobne, ale ked si sadnete za volant, podobnost sa strati. To svoje terajsie som si zvolil prave na zaklade spravania na horskych cestach vychodnej Britskej Kolumbie. To, ze ako sa auto sprava totiz nezistite na dialnici. Bez ohladu na to ci je to dialnica z Londonu do Toronta alebo od Spisskeho Stvrtka na Poprad. Na to potrebujete cestu zo Spisskeho Stvrtka do Stratenej cez Hrabusice. Ja viem, dnes je uz neprejazdna, ale v minulosti to byvalo zuzo. Ale cestu do Stratenej cez Spissku Novu Ves tam este stale mate. A uz ked tam budete, Dobsina je fasa tiez.
|
|
D-F by neměl pustit každej bezduchej žvást. Jsou články se kterými souhlasím, pak se kterými nesouhlasím, ale tohle je článek bez jakékoliv informační hodnoty, bez hlavy, bez paty. Autor by měl dělat něco jinýho, než psát články (třeba zametat - tam to snad takhle zkazit nejde).
|
|
|
6. Pokud se Vám to nelíbí, nečtěte to.
Hůůůůéééé?
|
|
A nejhorsi na tom je, ze ta fabie velky kufr ani nema a jeste k tomu nedokazali vzadu neudelat hrb.
Smutne je, ze se jim povedlo udelat auto, ktere nevyhovi ani cloveku, ktery chce velky kufr, ani (soude dle vaseho clanku) cloveku, ktery si chce zajezdit :-(. Inu simply never.
|
|
|
Dvokovou fábku prostě poprasili ve všech směrech, jinak to asi říci nejde.
|
|
Autor si něco šlehnul?? Moc článku nerozumím, nechápu o čem autor chtěl psát. Každopádně mě ta jeho slátanina po ránu pobavila, a proto mu nedám za 5, ale za 4. ;)
|
|
Já to také nepochopil. Autor přiznává, že se mu líbí Škodovky - tj. auta bez duše, v případě Fabie II s ohavným exteriérem - tj. určená pro firmy, důchodce a mladé chudší rodiny, co hledají racionální vůz, cobi funkční věc (vcelku rozumný přístup) a z nějakého podivného důvodu se domnívají, že toto umí jen Škoda. Vzápětí si ale stěžuje, že to auto nemá duší a není s tím zábava. No není - on B787 Dreamliner také špatně plave.
Když chci Konzern a chci zábavu, koupím si silnějšího Seata. Když chci Konzern a mazlit se s palubkou a mít pocit z materiálů a kázně ve voze, koupím si VW. Když chci Konzern a nevím co vlastně chcu, ale soused to má taky, koupím si Škodu. Nemyslím si, že je Škoda šmejd (mám dobré zkušenosti se spolehlivostí), ale prostě komunikativnost - proč?
Přijde mi, že se autor tak nějak chtěl vyznat z erektilního vztahu k Fobii, ale byl si vědom, že se Škodofka musí povinně zhodit a kritizovat, tak si to k tomu vybral nejblbější argument. A vůbec, měl si koupit C1, že Honzo ;-)
|
|
|
Podle mě třeba Octa 1,8 TSI 4x4 DSG vůbec není špatný auto a ta nová zdá se bude i docela hezká. Kdyby to auto nebylo (jak tu někdo onehdá trefně poznamenal) v českých podmínkách kriminogenním faktorem, asi bych o něm i uvažoval.
|
|
Jedny z prvních turbobenzínů dělal Smart. Po 100-150 tisících jsou motory prakticky po smrti. Už se nedělají, nové benzíny jsou atmosférické.
Jezdil jsem s Peugeot 5008 1.6THP. V 60 tisících to zapípalo, rozsvítila se kontrolka motoru, ztratilo to tah - turbo v hajzlu.
Jo, turbo k benzínovýmu motoru by byl dobrý nápad, kdyby zároveň neexistovalo katování kostů.
|
|
|
Píšete zřejmě o maloobjemových turbobenzínech. Jinak totiž sem naběhne Integrale a povypráví vám o turbech ve Volvu, Saabu, Porsche a samozřejmě špageťáckých (včetně Fiatu Punto, což je vlastně také maloobjem). Ale zajímaly by mě více detaily smrti těch Smartů, popřípadě náklady na repas.
|
|
|
Napřed jsou mírně podpálený ventily a vyběhaný písty, ztrácí tlaky a začne žrát olej. Následně se zasere turbo, katalyzátor a nazdar...
Co na to chcete opravovat?
|
|
|
A do prkýnka. A že prej Mercedes. Ruce pryč!
Ale proti těm starým nízkotlakým turbobenzínům, doufám, nic nemáte :-).
|
|
|
Ne, proti tomu nemám nic.
Ale nikdy nechci motor, který mi výrobce prezentuje jako "nejnovější typ motoru vyvinutý ve spolupráci s...."
On výrobce často zapomíná dopsat "vsadíme vaše prachy na to, že se nám to povedlo"
|
|
Článek jak vytržený z diskuse na Novinkách.
|
|
|
Největší problém je v tom, že se marketingovým pracovníkům říšského koncernu podařilo lidi přesvědčit o tom, že nejdůležitějšími věcmi v autě jsou měkčené plasty, že je Golf strašně spolehlivej, nebo že TDI je nejlepší motor. A protože to lidi akceptují, tak se jim takové auto předhodí, ušetří se jinde. Až někomu ten überspolehlivý Golf TDI klekne na dálnici, může do těch měkkých plastů bouchat hlavou.
|
|
|
Otázka je, zda ještě dneska vůbec existuje něco jako jistota co do spolehlivosti. 100% jistota samozřejmě nebyla nikdy, ale když jsi měl třeba Toyotu z doby dejme tomu před 10-15 lety, nemusel ses zas tak bát, že by tě to někdo nechalo. Fascinující kousek jsem viděl v autoškole, 9 let stará, všechno původní a každej den se to snažilo zničit několik žáků - nepodařilo se jim to.
|
|
|
Pravdu dite. Nedavno mi volal ridic nejakyho hlavouna - jezdi Mercedesem S500 4Matic - auto bylo za rok asi jedenactkrat na servisu.. U kary v cene dvou malejch bytu v Praze je to vazne smutny :(
|
|
Když už jsou tu zase probírána auta, nemá někdo zkušenost s Nissan NV 200 a Envalia? Minule se nikdo neozval a já budu potřebavat tak do tří let nové auto...
|
|
|
Ty hodláš provozovat autodopravu? :o)
|
|
|
S NV200?? Ved to je kompaktny van, ako bol volakedy Space Star od Mitsubishi.
|
|
|
To přímo ne - i když v noci nemám žádná jednání, tak bych nějaký čas našel. Ale mám rád prostorné vozy, kam jde všechno naházet, kde se vejde rodina s 2 - 3 dětmi a hromadou bince, v pohodě v tom jde přespat, atd., atp.
|
|
|
Co blbneš? Vždyť to nemá ani 4,5 metru :-O My máme auto o půl metru delší, vyšší a širší a pro 3 děti je to řekněme na spodní hranici pohodlné použitelnosti.
|
|
Pane Vysoký, Vy berete nějaké léky?
Nemohl byste pro méně chápavé, jako třeba mě, napsat tak nějak jednou dvěma větami, co jste nám chtěl sdělit?
Jak to chápu já, koupil jste si auto na hovno a teď hledáte na tom něco pozitivního .... pokud považujete za pozitivum vzhled a interiér, považuji za nutné se zeptat na Vám předepsanou medikaci...
|
|
to je nějaká negativní reklama na škodovku? je to placené? :)
|
|
Mne se napr. libi u meho auta (ke kteremu jsem prisel vicemene nahodou), ze se mi do kufru vejde pul palety lahvi (vyskove pulka platy, plocha pochopitelne cele palety). A ze to tam nalozi jesterkou. Kdyz skopim zadni sedacky.
Tolik k tomu ze autor nechape co maj lidi na velkych kufrech.
Kdyz ted nad tim premyslim - proc se tomu proboha rika kufr ?
|
|
|
Řekl bych, že u prapůvodních vozidel nebyl "kufr" integrován do vozidla, ale cosi podobného skutečnému kufru bylo připevněno k vozidlu.
|
|
|
Podívejte se na typickou konstrukci aut z let řekněme 1910 až 1930 a třeba Vám to s tím kufrem dojde.
|
|
|
|
|
Byla to jen nejapná legrace.
Vida, na tomhle obrázku je vidět i kufří evoluce. Nejvíc napravo by měl být ten prdelatý Mégane.
|
|
Nepochopil jsem, co chtěl autor sdělit. Nejednoznačné.
Nepochopil jsem, proč "někdo" ředí kvalitu obsahu webu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zpráva pro Škoda Auto
|