D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Už víte, proč platíte vyšší povinné ručení?
    (ze dne 17.04.2015, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 17.04.2015 21:41:38     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:
    To je sice strašný, ale mě víc znepokojuje 17 mld. do r. 2020 na vytvoření Totalüberwachung na dálnicích a silnicích 1. třídy. Všude kamery, radary, online práskání.
    Režim utahuje šrouby, kde to jen jde. Babiš nekecal, maká.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 00:32:38     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re:
    17G za pet let? To je prilis mnoho penez. Nejpozdeji za rok se ukaze, ze ty penize nejsou a dopadne to stejne, jako to dopadlo treba s Lisabonskou strategii.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 01:09:10     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:Re: Re:
    Pravda, jsou to prachy i pro železnici a letectví, prej strategie moderního řízení dopravy, chacha, nicméně: na tento účel se jistě potřebný obnos najde. Navíc to "platí" EU, že.
    S odporem veřejnosti se počítat nedá, přece to je opatření proti pirátům a komu se to nelíbí, je vrah dětí, starců a šťastných rodin.
    Passatu se dá bránit, tomuhle podstatně hůř.

    Soudruzi už chystají i měnit zákony, kvůli tomu:

    http://zpravy.aktualne.cz/domaci/ridice-zacne-trestat-velky-bratr-u-dalnic-pribydou- kamery/r~a5720bb0e45711e4890a0025900fea04/

    A děsivá předpověď: "Řidičům, kteří rádi překračují povolenou rychlost, to už za pár let přestane procházet. Stát plánuje obří investice do moderní, chytré elektroniky, která "závodníky" bude monitorovat na dálnicích i silnicích I. třídy.

    Systémy dokážou přečíst SPZ auta, okamžitě sdělit řidiči na digitální tabuli, že porušuje předpisy, nahrát ho na kameru a současně odeslat snímek i data do systému pro přestupkové řízení. Jedna taková inteligentní cedule se už testuje na dálnici D2 před Brnem. Zatím jen šoféry varuje, ale to se brzy změní."

    Příště bude co? Čtení myšlenek a jen za pouhé pomyšlení na překročení rychlosti pokuta? Nebo raději vězení?


     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 12:31:38     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re:
    Jedna věc je to naplánovat, druhá sehnat těch 17 miliard, třetí, že to jako obvykle nebude 17 miliard, ale tak 20-30.
    A čtvrtá, že to skončí jako přestupky v Praze: Většina bude dál jezdit jako obvykle, úřady budou rozesílat statisíce dopisů a většina se promlčí, protože nebudou stíhat.

    I když se snaží prodloužit promlčení, tím se to taky nevyřeší. Dokud přibývá víc přestupků, než jsou schopní vyřídit, delší promlčení pomůže jen dočasně.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 12:46:54     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re:
    To jsou jen drobnosti.
    Prece staci pouzit sprdel, zrusit u sprdelu promlceci lhutu a později ještě zrusit moznost odvolani.
    Prijde složenka, obcan zaplati. Pokud ne, bude se jednat o trestny cin se sazbou 10 let natvrdo.
    Hle, reseni...

     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 13:06:51     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    Zruseni promlceci lhuty u spravniho deliktu neni dost dobre mozne. V takovem pripade by totiz bylo mozno reverzne uzit zasadu subsidiarity trestni represe (pokud trestni zakon stanovi na zavaznejsi skutek obdobne povahy nizsi promlceci lhutu, nez nejaky "technicky" zakon na z podstaty mene zavazny spravni delikt, musi platit nanejvys takova promlceci lhuta, jaka je stanovena pro prislusny trestny cin).

    Krome toho navrh noveho prestupkoveho zakona spravni delikty prekvalifikuje na prestupky a jednoznacne stanovi jejich prekluzivni i promlceci lhutu.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 14:01:45     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    No a ?:-D
    Když se to zduvodni tuhletim bojem proti piratum, teroristum a kapitalistum, tak projde cokoliv...

    Predpokladam, bez veskere ironie, ze nejprve dojde k prodlouzeni promlceci doby z 1 roku na 3 roky.
    Za 5 let se zjisti, ze se diky tomupodarilo potrestat o 567,45667% piratu vice, cemuz vohnouti zatleskají.
    A rekne se, ze když se to prodlouzi na 10 let, tak se tech piratu potresta ještě 456x tolik.
    Vohnouti zatleskají....
    Atd atd

     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 14:53:15     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    To se nepodari, urcite ne nad dobu cca 6ti let, protoze CR je vazana mezinarodnimi smlouvami v trestni oblasti. Ty mimo jine rikaji, ze pachatel ma byt potrestan v rozumne dobe (omlouvam se za vyznamne zjednoduseni).

     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 21:47:52     Reagovat
    Autor: eviljack - eviljack
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 19.04.2015 09:02:10     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Co by...pomocnej gestapák bonzuje fízluje kudy chodí a napráší úplně každýho, pokud za to jsou koruny. A když říkám "úplně každýho", míním tím úplně každýho, protože lhář, zloděj a podvodník se ničeho neštítí.

    Komentář ze dne: 17.04.2015 21:47:08     Reagovat
    Autor: JN - Jirinka
    Titulek:entertainment
    ja se tu dycinky pobavim.....a jednou mi z toho pobaveni prdne cevka pak budu tahat nozicku

     
    Komentář ze dne: 20.04.2015 13:15:36     Reagovat
    Autor: zrusavpt - zrusavpt
    Titulek:Re: entertainment
    Tvuj komentar je uplne od veci - a skvele me pobavil, dik :) Jdu si pro papirovy rucnik, musim otrit grilovaci omacku z monitoru.

    Komentář ze dne: 18.04.2015 01:19:46     Reagovat
    Autor: Taksou - Taksou
    Titulek:Doplnění
    Děkuji za tento článek.
    Požadavek na financování nákupu vozidel s radarem z tohoto fondu je tak nehorázný, že mne donutil podívat se na historii vzniku tohoto legislativního zmetku.

    Ti tři zmínění poslanci původně navrhovali, aby pojišťovny odváděly do fondu 6 % z předepsaného pojistného na povinné ručení. Na druhou stranu ovšem čerpat z fondu mohly podle původního návrhu jen jednotky Hasičského záchranného sboru ČR a jednotky dobrovolných hasičů.
    Vláda dne 12.07.2012 vyjádřila s tímto poslaneckým návrhem nesouhlas.
    Pak do toho vstoupil rozpočtový výbor PS, kdy nejdříve projednávání tohoto zákona v listopadu 2012 přerušil. Pak se něco dělo (nepodařilo se mi dohledat co) a výsledkem bylo, že dne 27.02.2013 na své 44. schůzi rozpočtový výbor PS schválil pozměňovací návrh tohoto zákona. Podstatné změny:
    - na straně příjmů: příspěvek do fondu klesl na 3 % předepsaného pojistného (později změněno na "přijatého" pojistného)
    - na straně výdajů - tj. příjemců financí: místo dříve výslovně uvedených hasičů se najednou mluví o všech složkách IZS. A to včetně úhrady nákladů spojených s "Realizací projektů se zaměřením na bezpečnost silničního provozu schválených vládou" (pod které se bohužel v dnešní době dá schovat cokoliv, vč. překročení rychlosti).
    www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=6&t=709

    K rozpočtu fondu a plánovaným příjmům:
    Jste na ně opravdu hodný. Dle výroční zprávy ČAP činilo v roce 2013 předepsané povinné ručení 19,35 mld. Kč. Zasloužené POV pak 18,96 mld. Kč. Ano, přijaté pojistné (ze kterého se podíl počítá) bude vinou neplatičů o něco nižší.
    www.cap.cz/images/o-nas/vyrocni-zpravy/2013.pdf

    K informacím, kde končí peníze fondu:
    Zákon tuto informační povinnost (ne)překvapivě České kanceláři pojistitelů nikde neukládá. Ministerstvo dopravy to řeší dokumentem "Zásady pro rozdělování prostředků":
    (9) Česká kancelář pojistitelů zveřejní přidělení prostředků z fondu na následující rok nejpozději do 15 dní od jeho schválení na svých webových stránkách.
    www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/63278F71-9CDF-4AF3-B62C-11AD9ED4DBB8/0/zasady_ pro_rozdelovani_prostredku_fzs.pdf
    Zajímavý je článek 11 výše uvedeného dokumentu. Zřejmě mají zpoždění. Proto asi ten výstřel policejního důstojníka :-)

    Komentář ze dne: 18.04.2015 17:24:41     Reagovat
    Autor: TO SEM SICE NEPATŘÍ, ALE FAKT TO MUSÍTE VIDĚT - Neregistrovaný
    Titulek:Standardní puška Bundeswehru docílí přesný zásah pouze v 7% případů (v závislost
    http://www.n-tv.de/politik/G36-erzielt-sieben-Prozent-Trefferquote-article14929646. html

    Komentář ze dne: 18.04.2015 21:40:57     Reagovat
    Autor: Alda - Neregistrovaný
    Titulek:Naproste kraviny v clanku
    Pojistovny i CKP za tuto dan pro motoristy rozhodne nelobovala a byly ostre proti. Kdo by take dobrovolne chtel cast svych prijmu odvadet do nejakeho fondu. Dalsimi blbostmi ve clanku je pocet pojistenych aut, ktery je 7 mil., ne 6, prumerne pojistne asi 2700 Kc. Celkem musely pojistovny kvuli tomuto naprosto zbytecnemu zakonu zaplatit do fonfu vice nez pul miliardy. Prosim autora clanku, at si o tom neco zjisti, nez zacne psat takove bludy.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 23:22:00     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Naproste kraviny v clanku
    No, nevím, jak Vám, ale mně přišel dopis, ve kterém byla složenka na o něco vyšší částku než loni, a taky dopis, jehož obsah by se dal shrnout slovy "odteďka budete platit víc, protože odteďka i my budeme platit víc, i když my budeme vlastně platit stejně, protože veškeré navýšení platíte Vy, takže přes nás jenom proteče víc prachů, což taky není k zahození, takže celé je to vlastně docela fajn". Vyplynuly mi z toho následující závěry:
    1) Pojišťovna (tedy alespoň ta moje) nemusí a tím pádem nehodlá ZE SVÉHO zaplatit ani korunu.
    2) Rozhodně se nezdá, že by v řadách pojišťoven, ČKP a jiných dotčených subjektů vládl nějaký všeobjímající odpor vůči tomuto opatření. Pokud si to přímo neprolobbovali, tak rozhodně nebyli proti (což nejspíš znamená, že špinavou práci za ně udělal někdo jiný).
    Kromě toho D-FENS zdůrazňuje, že jím uvedená čísla jsou odhad, a to odhad spíše podstřelený. Prosím autora komentáře, ať si článek nejprve přečte, než začne psát takové bludy.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2015 23:49:32     Reagovat
    Autor: Taksou - Taksou
    Titulek:Re: Re: Naproste kraviny v clanku
    K bodu 2)
    Pojišťovny byly proti, alespoň podle zápisu z 44. schůze rozpočtového výboru PS ze dne 27. února 2013:
    V. Vilímec nechal hlasovat o vystoupení zástupce České asociace pojišťoven, který požádal místopředsedu o možnost vystoupit na jednání RV. Hlasování proběhlo takto:(+16,0,0). Jmenný seznam hlasujících viz příloha číslo 3 zápisu. Zástupce České asociace pojišťoven T. Síkora: nesouhlasí s 3% odvodem, považuje ho za skrytou daň. Předpokládá, že tento odvod bude mít dopad na ceny pojištění vozidel. To, že pojišťovny mají až 10 mld. Kč zisku, je mýtus. Pojišťovny musí tvořit rezervy, mají své náklady. Návrh je diskriminační i pro vlastníky vozidel

     
    Komentář ze dne: 19.04.2015 01:37:41     Reagovat
    Autor: JiriF - jirif
    Titulek:Re: Re: Re: Naproste kraviny v clanku
    :-)

     
    Komentář ze dne: 20.04.2015 11:07:18     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Naproste kraviny v clanku
    Pokud je to tak, tak uznávám, že jsem jim křivdil. Nic to ale nemění na tom, že je mi vyloženě divný, proč by se ausgrechnet pojišťovny, které tak nějak dlouhodobě nejsou zrovna na straně motoristické veřejnosti, rozhodně tedy ne na úkor svejch prachů, měly zasazovat o nezavedení fondu v hodnotě stovek milionů, jehož měla být správcem ČKP, což je subjekt s nimi spojený, takže jejich moc jako celku by to rozhodně nezmenšilo. Takže si troufám vyslovit podezření, že to hlasování bylo kouřová clona provedená formou nesouhlasu, o kterém předem věděli, že na něm nezáleží. Druhá možnost je, že tehdy ještě nebylo zcela jasné, jestli tu nespornou skrytou daň náhodou nebudou platit ze svého. Pojišťovny přece tak nějak z podstaty věci nejsou charita, a zasazování se o práva vlastníků motorových vozidel není jejich program.

     
    Komentář ze dne: 20.04.2015 13:45:43     Reagovat
    Autor: Taksou - Taksou
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Naproste kraviny v clanku
    Nemám bližší informace, takže dále jen úvaha:

    Má vznik fondu nějaký přínos pro pojišťovny ?
    V podstatě na ně byla uvalena sektorová daň, a to formou daně z obratu, respektive daně z tržeb. Znamená to pro ně tedy vyšší náklady a nárůst administrativy. Pro jednotlivé pojišťovny jako samostatné ekonomické subjekty tedy nic přínosného.
    Odvedenou daň sice spravuje jejich profesní organizace, ale čerpat finance z fondu mohou jen složky IZS.
    Pokud vznik fondu povede ke zvýšení jejich vlivu, pak posílí ty pojišťovny, které v rámci jejich profesních organizací mají větší vliv již nyní.

    K domněnce, že "hlasování bylo kouřovou clonou":
    To těžko. Hlasovali totiž poslanci rozpočtového výboru a to pouze o tom, zda umožní na svém zasedání vystoupit zástupci pojišťoven. Ten pak sdělil jasné stanovisko: NE.
    Neznám pravidla a strategie lobbování, ale zdá se mi nepravděpodobné, aby nějaká skupina vyslala svého zástupce oficiálně prosazovat NE a skrytě pak své jiné zástupce prosazovat ANO. Ale možná jde o naivitu.

    K možné nejasnosti, kdo bude tu daň platit:
    Tomu nerozumím. Od začátku přece všem bylo jasné, že to zaplatí pojistník, tedy vlastník vozidla. Dobře, některým poslancům to jasné asi nebylo. Ale my se bavíme o pojišťovnách. Vždyť to ten zástupce pojišťoven i zmínil.
    Pojišťovnám o práva vlastníků (asi) nejde, to ale nevylučuje, aby poukázáním i na zájmy jiných osob podpořily váhu svého stanoviska.

    Komentář ze dne: 19.04.2015 11:09:56     Reagovat
    Autor: Adanedhel - Adanedhel
    Titulek:
    Já bych to řekl takto: Čím víc sraček se na lidi valí, tím víc mám pocit, že se v nich lidi s radostí topí.

    Komentář ze dne: 20.04.2015 08:55:56     Reagovat
    Autor: Atilla11 - Atilla11
    Titulek:Více techniky
    Jen glosa. Včera jsem jel po R7 od Slaného, asi v půlce cesty mezi Slaným a letištěm, asi 200metrů přede mnou nehoda. Dle informace od spolujezdce dostal řidič Felicie epileptický záchvat, sjel nejprve v plné rychlosti do příkopu, pak nazpátek na silnici, kde chvíli kličkoval a nakonec zastavil v levém pruhu opřený o svodidla. Spolujezdec pomohl řidiči, vyndal zapadlý jazyk apod., řidič se po nějaké době probral a komunikoval. Hurá, naštěstí se nikomu nic vážného nestalo.
    Mezitím se ovšem začaly dít věci. Nejprve přijelo jedno hasičské auto, potom druhé, pak jeden vůz policie, třetí hasičské auto zastavilo dopravu v protisměru, dorazila jedna záchranka, druhá RZ s pickupem, další pickup hasičů, další neoznačené auto policie (přesně to, o kterém je článek) a jako třešnička na dortu helikoptéra! Tolik techniky najednou jsem doposud nikdy neviděl. U jedné, vlastně banální nehody. Vůbec si neumím představit, jak by to vypadalo u opravdu vážné nehody! Z toho vyplývá, že jsou potřeba další a další peníze do techniky.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.