Zaznamenal jsem v novinách, že naše země dosáhla dalšího pozoruhodného
úspěchu: Ve spotřebě alkoholu na hlavu je země zvaná Česko v Evropě čtvrtá.
Přijal jsem tuto informaci skoro jako cosi zákonitého. Spíš mě překvapilo,
že jsme až čtvrtí. Máme nárok na první místo! Měli jsme to být my!
Třeba Německo si taky vede dobře. Je tam tři milióny registrovaných
alkoholiků a dvacet pět miliónů neregistrovaných. Jenže to jsou devianti,
protože chlastaj a nechtějí o tom mluvit. To my Češi chlastáme s hrdostí
a vztyčenou resp. zakloněnou hlavou. Zároveň je to asi jediná činnost,
kterou jsme schopni kolektivně takto provádět.
Čím to asi je?
Bude asi bez diskuse, že národ praotce Čecha patří k mediálně velmi
dobře manipulovatelným. Zmrdi z adveristingu musí být nadšeni, s jak bezprostřední
odezvou jsou jejich polodebilní kampaně přijímány. Šlo to rychle a tak
se během několika let se podařilo cosi nečekaného: Média naprogramovala
lidem život. Řekla jim, co je správné, co není správné a co je naprosto
fuj. Vytvořila dvě skupiny - nadlidi, kteří jsou in, a podlidi, co jsou
out a socky. Mohl bych takto pokračovat ještě dlouho, ale to asi není cílem
– důležité je, že ti důvěřivější a ohebnější z nás přistoupili na tuto
hru, podlehli naprogramovanému životnímu stylu a vlastní hlavu už vůbec
nepoužívají. Rozpor mezi tím, jak by žili, kdyby jednali po svém, a mezi
tím, jak aktuálně žijí, je čím dál tím větší.
Nelze se jim divit. Nepřijmout či odmítnout teplákovou kulturu je čím
dál těžší a vyžaduje čím dál tím větší investici osobní odvahy. Perou to
do nás ze všech stran a tak se stane, že to ta marketingově významná skupina
stejně dřív nebo později zabalí a přidá se radostně k jásavým blbům. Spousta
mužských by si už teď ráda zavedla tampón, aby byli celý den v klidu a
pohodě, jenže nemají kam.
Současně ale není možné stoprocentně konvertovat člověka na zvíře. Sem
tam se ještě pořád projevuje ta původní individualita, selský rozum a vlastní
ego, což způsobuje, že postižený jedinec prožívá vnitřní rozpor mezi vlastním
jednáním a přesvědčením. Je tu ještě další problém. Svět podle reklam je
takový hezký, barevný, čistý a málokdy je mu víc než dvacet. A realita
je skryta v papundeklovém bytě v paneláku, hnusné staré škatuli, které
před dvaceti lety řekl vohnout na radnici ano, blbých dětech celý tatínek
a vůbec objektivně vzato je to píčou ke zdi, zatímco v televizi je to všechno
tak krásný.
Jak se to asi řeší? Nejjednodušší by bylo na svět podle reklam rezignovat
a odpojit se od Matrixu. Jenže to není zas tak jednoduché, protože opravdový
svět je mnohem méně zábavný a taky je složitější než ten náhradní. Takže
zbývá poslední možnost – smazat si harddisk v hospodě, nejlépe s podobnejma
zoufalcema.
Dále je zde skupina programových ochlastů. To jsou lidé, kteří mají
v podvědomí instalovanou aplikaci podobnou Outlooku a třeba každou sobotu
jim tam vyskočí upomínka, že se musí zchlastat do němoty. Oni sami neví
proč, ale dělají to, protože to tak musí bejt. Sleduji pravidelně programové
ochlasty, které ochranka kolem půlnoci vynáší z music klubu poblíž, přičemž
osoby, které provozovnu opouští, připomínají něco mezi oběťmi útoku otravným
plynem a mrtvolami exhumovanými z hromadného hrobu v Chorvatsku.
Díky tomuto pohledu jsem zaznamenal, že některá individua nepijí jako
většina normálních osob včetně mě, totiž na dobrou náladu, ale až do sebezničení.
Pokud neskončí pomočení a poblití pod stolem, tak to nebyl ten pravej večer.
No nic, jejich věc.
Je to obrovský kolos na prachy. Zmrdi z marketingu se radují a točí
další a další připitomělé reklamy. Pivo není ta zrzavá nahořklá tekutina,
ale cosi jako vnitřně aplikovaná kosmetika, co dělá z různých obejdů správné
chlapy. Když ho vypijete hodně, nebudete se potit, smrdět a pořád běhat
na hajzl, ale budete správnej tvrďák, kterej něco dokáže, přestěhovat piáno
třeba. Vystupují v nich reklamní buzny samej sval a šlacha, to všechno
vám naroste, když budete pít hodně piva! Nebo vodka. Otevřete si flašku
a najednou se kolem vás vyrojí tlupa kamarádů, třeba René a Rudolf, co
chodívají na golf. Případně nějaké sexy baby. O hlavě těžké jako olověná
koule ani slovo. Suverénně u mě však vede reklama na Magister, kde banda
vytlemenců hraje v podnapilém stavu pétanque a ten jeden teplouš se tam
tak hezky teple zahihňá na druhého teplouše…
Reklamní agentury dělají zisk a platí daně. Lihovary dělají zisk a platí
daně. Prodejci dělají zisk a platí daně. Jedna z těch daní je daň spotřební
a pro stát představuje významný zdroj příjmu. Čím víc se bude chlastat,
tím to bude lepší. Navíc se alkoholici zřejmě nedožijí tak požehnaného
věku, protože slinivka, játra a fuj a tak dál, takže nebudou potřebovat
důchod. Celé to tedy velmi dobře funguje a nejspojenější je nakonec Standa
Sranda.
Proto myslím, že máme morální právo být první.
19.09.2004 D-FENS