D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Mythbusting: Aditivum do benzínu
    (ze dne 05.04.2015, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 05.04.2015 23:08:46     Reagovat
    Autor: Prácta - Neregistrovaný
    Titulek:D-fens měkne
    Tak já se schválně včera dívám na veřejnoprávní bullshit, přetrpím všechny ty zvratky v naději, že uslyším řádnej zmrdo-kokotovo-vohnoutovej nářez a ono nic. Dočkám se jenom jakéhosi neslaného a nemastného blekotání o dopravních značkách. Tak na toto se můžu příště vysrat. Zamysli se nad sebou D-fensi!

     
    Komentář ze dne: 05.04.2015 23:23:47     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: D-fens měkne
    Já myslím, že byste mi mohl udělat laskavost a až se příště přihlásí ČT s nějakým tématem, flexibilně mě zastoupit a oblažit je nářezem sám.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 21:44:13     Reagovat
    Autor: trodas - trodas
    Titulek:Re: Re: D-fens měkne
    ...a já mám za to, že subjektivně více karbonu v oleji může být proto, že to aditivum uvolňuje ze skříně motoru zanešené nečistoty a tedy může to i čistit motor.

    Výsledkem tedy budiž zanešenější olej a potřeba jeho častejších výměn, než se motor vyčistí. Dlouhodobý test (užívat, dokud motor nebude uvnitř čistý, resp. čistější) by však asi byla mimo možnosti laického testu a i odborníci by si na tom asi vylámali zuby, neb jde o časově náročnou akci...

    Rozhodně - díky za podnětný článek.

    Komentář ze dne: 05.04.2015 23:30:44     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Hm
    Cili takova Arva do motoru.

    A ja blbec si vzdy myslel, ze dat do motoru s mineralem nasledne syntetiku je krok k vrazde toho motoru.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2015 23:37:47     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Hm
    To je IMHO urban legend, resp. osobně si nějak nedovedu představit, proč by tomu tak mělo být, resp. co přesně by se v tom motoru mělo stát tak hrozného, už jen s ohledem na to, že "syntetika" neodkarbonovává zase o tolik líp, než "minerál" (on se rozdíl mezi těmito dvěma druhy maziva obecně dost přeceňuje). Částice karbonu tak drobné, že jsou nevyfiltrovatelné, cirkulují v oleji pořád, takže na to je motor stavěný. Je samozřejmě možné, že je jich třeba najednou příliš mnoho, ale ani to by nemělo být rozsudkem smrti. No a hrubější kusy svinstva, které se případně může někde "utrhnout" jako když člověk má žilní trombózu, řeší olejový filtr. Ten zbytek pak řeší kontrola, jestli olej vypadá pořád jako olej, a jeho včasná výměna.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2015 23:49:12     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Hm
    Ale do filtru jde olej z vany, pokud se neco utrhne az za nim, tak co na to treba takove saly? Predpokladam, ze necistoty pod filtracni schopnost by se mohly nekde na stenach kapilar za filtrem usadit a ta srajda je pak uvolnila en bloc.

    Jen spekuluju.

    Jinak ja osobne mam zkusenost s rozdilem mineral/synteza pri prehrati oleje. Synteza to obcas nezvladne. Mineral po vystydnuti je tam, kde byl. Pokud nepotrebuju syntezu z jineho duvodu, pak pouzivam mineral. A klidne i 5W30, pokud to motor chce.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:00:22     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Hm
    No, myšlenka to je logická, ale nejsem si jist, jestli je správně základní premisa, totiž že do filtru jde olej z vany. Já si sice nejsem jist, jak moc je tato koncepce "standardizovaná", ale třeba SAAB má mazací soustavu uspořádanou ve sledu motor- turbo- filtr- vana- olejová pumpa- motor atd., přičemž sací koš má vlastní hrubý filtr a olejová pumpa velký kusy rozemele na malý, co by zřejmě problém nezpůsobily. Takže aby vznikl problém, tak by se něco dost velkého muselo urvat na té relativně krátké pouti mezi pumpou a motorem, resp. motorem a turbem. Navíc tohle jsou místa, kde by karbonu mělo být usazeného relativně málo, protože karbon se z oleje nejvíc vylučuje při chladnutí, a na téhle pouti je olej čím dál teplejší.

    Já s tímhle vlastně nemám praktické zkušenosti, protože jsem vždycky s až paranoidní důsledností používal to, co předepisuje výrobce. Jediná zkušenost, kterou mám, je velmi letitá, když můj otec ve snaze použít to nejlepší nalil "plnou syntetiku" do francouzské 1.6 benzín, která odjakživa jezdila na "minerál". Výsledek byl, že začalo docela intenzivně sáknout všechno, co bylo z gumy. Naštěstí to spravila urychlená výměna opět za předepsanou náplň.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:06:40     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Hm
    Ano, to je znama vec, ze tak jako basa tvrdi muziku, tak syntetika tvrdi gumu. Ztvrdla tesneni pak pri mechanickych vibracich hure tesni. To ale ctu poprve, ze v pripade naliti mineralu je dej reverzibilni.

    Naopak jsem videl motor, kde syntetika tesneni rozpoustela. Ale nevim, zda-li to byla guma. Videl jsem jen zbytky.

    Nejsem odbornik na plasty a gumu, takze nevim, proc nektera guma v syntetice tvrdne. U plastu chapu, ze se vymyji zmekcovadla. Ale u gumy? Netusim.

    DF zde psal o standardni 10W40, coz je v Cesku asi nejrozsirenejsi viskozita, nicmene uz u dvou amerik se mi stalo, ze v manualu byl tento olej vyslovene zakazan. Bud smel byt ridsi, nebo hustsi, ale ne 10W40. Proc, to nevim. Hydraulicka zvedatka by mohla mit problem s ridsim olejem, klika s hustsim. Ale vic mi rozum nebere.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:15:55     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    "... To ale ctu poprve, ze v pripade naliti mineralu je dej reverzibilni. ..."
    Taky mě to (mile) překvapilo. Možná to bylo tím, že otecko se o auto fakt staral a navíc správně vytušil, že to co podniká, je tak trochu experiment, takže zaregistroval problém poměrně záhy a s řešením neotálel.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:47:20     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Jestli to mozna spise nebylo viskozitou. Proste ten syntetickej byl ridsi, tak holt nekde prosakoval...

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:53:43     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Taky možnost, to auto v té době mělo přes 100 tisíc najeto a staré bylo tak 10, 12 let, takže tohle skutečně nemohu vyloučit. Faktem je, že když tam byla výrobcem specifikovaná náplň, tak se udělala kapka na jednom jediném místě, a vypoušťák s orvaným těsněním se nepočítá. Jinak sucho, takže nějak zvlášť v pr... ty těsnicí prvky určitě nebyly, na ty léta byly spíš neuvěřitelně v kondici...

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 19:49:20     Reagovat
    Autor: --VinCenzo-- - lauf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Tady ta "známá" věc není minimálně obecně platná (pokud to není doslova další urba legend), protože syntetické oleje mají společnou jen technologii výroby, ale jedná se o dost širokou skupinu látek, takže účinky na gumové těsnění nejde brát pro všechny společně. Je možné, že se někde vyskytlo, že olej obsahoval aditivum, které reagovalo s materiálem těsnění a vytvrzovalo ho (podobně na gumu působí ozón, což je podstata tvrdnutí gum na vzduchu).
    Minerální olej sám o sobě a stejně tak většina sytetických základových olejů může těsnění leda tak změkčit, ale rozhodně ne vytvrzovat, těsnění palivové a mazací soustavy jsou ale z olejivzdorých kaučuků (nitrilkaučuk, silikonový kaučuk , ...) takže olej sorbuje-bobtná v něm poměrně málo (botnání gumy olejem způsobuje její změkčení). Trošku problematičtější s nežádoucím bobtnáním by to tyhle těsnění mohli mít s olejem na bázi esterů (rostlinné a některé syntetické), ovšem od dob, co se začalo všude srát MEŘO se ty ty kaučukové směsi ladí aby zvládli odolávat i tomuhle. U kaučuků pro všeobecné použití (přírodní, butadienový, SBR, ...) se používají minrální oleje jako změkčovadla pro snadnější zpracování. Co se týká rozpouštění, tak gumy jsou po vulkanizaci kvůli příčným vazbám mezi makromolekulama nerozpustné a netavitelné.

    Snažil jsem se to napsat co nejmíň zamotaně - snad se mi to aspoň trochu povedlo :)

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 16:46:54     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    U motorových olejů se udává jako parametr i to, zda guma při styku s daným olejem bobtná, nebo se smršťuje a normy na motorvé oleje mají proto snahu i tento jev postihnout a mít pod kontrolou.

    K vašemu předchozímu: V případě přetížení oleje skutečně syntetika (PAO) podléhá nevratným změnám, zatímco teplotně přetížený minerální olej vydrží víc. Možná proto byly některé dobré oleje směs "minerálu" a sytentických esterů.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2015 23:52:04     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Hm
    To zas ne, to se uvádělo kdysi při přechodu z olejů bez detergentů na oleje s nimi (A --> AD). Už je to asi 40 let historie. Tím se dal ten motor odpálit, protože se po zahřátí uvolnilo velké množství karbonu a ucpalo ty mazací kanály.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:02:59     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Hm
    Aha, takže UL s reálným základem. Děkuju, konečně v tom mám jasno.
    BTW jaký máte názor na přípravky k čištění palivové soustavy "před válcema"? Padl mi do ruky prastarej diesel a váhám, co do toho nalejt, abych vymetl ven pozůstatky nafty, která v tom je natankovaná od roku 1999.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:15:20     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Hm
    Já bych si s tím nehrál. Nafta z roku 1999 je ještě bez bábovo kapek. Vypustil bych to, nalil tam novou naftu, dal tam nový palivový filtr a nechal ho žít.

    Ty čistidla mohou zase zafungovat tak, jak jsme probírali a uvolnit tam nějaké větší částice, které mohou zablokovat nějaký ventil nebo podobný cajk a bude smrt

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:22:36     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Hm
    Taky pravda. Uvidíme, co to udělá, až se s tím začne jezdit. On ten motor tedy neběží zrovna nejlíp, hlavně mě děsí, že to hulí, jako kdyby nejmíň jeden válec nespaloval, takže zřejmě nechodí všechno tak, jak by mělo. Ale to může u motoru, co za posledních 15 let ujel 500 metrů a běžel dohromady 10 minut, znamenat cokoli. Rozhodně díky za názor.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:45:38     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Huleni Zetoru je jedna z jeho zakladnich funkci.

    ;-)

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:49:52     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Jasně. Komůrkáč z roku 1981 nebo tak nějak, co má najeto kolem půl milionu, plní emisní normu asi tak EURO-4 a kromě toho ani při jednom startu nedosáhl provozní teploty. Hulení je v tomhle případě normálka, nikdo od toho neočekává, že z toho půjde vlastně jenom horkej vzduch. Nicméně bojím se, že tohle už fakt není normální, vypadá to, jako by to auto hořelo. No to byste tu Hirošimu musel vidět na vlastní oči...

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:56:44     Reagovat
    Autor: gogan - gogan
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 01:06:13     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Jo, akorát že to, co lítá z komína mně, je takový šedý lehce do modra, což, jak mi bylo vysvětleno několika dieselofily, je úplně nejvíc nejhůř, co vůbec může bejt. Buď kape vstřik (takže se po nějaké době protaví píst), nebo čerpadlo blbě dává (takže čerpadlo na repasi), nebo minimálně jeden válec spaluje, jak ho zrovna napadne, což by nejspíš znamenalo pístní kroužky zalepené nějakejma s*ačkama, na které jezdil předchozí majitel. Každopádně ten motor neběží, jak má, protože tohle nemohlo být normální ani v roce 1980.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 01:12:30     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Nebejvá zabarvení do modra spalování oleje, tedy nejčastěji průsak oleje přes turbo (hrozí diesel runaway) nebo do výfukovýho potrubí (zničení katalyzátoru)?

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 01:34:24     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Normálně to tak je, ale taky to může znamenat nespálenou naftu, a to asi bude tenhle případ, protože je to atmosférák a odtah z klikové skříně je dočasně rozebraný, takže se olej do spalovacího prostoru nemá jak dostat. Možnost, že by to byly kroužky, dokážu víceméně vyloučit, protože kdyby kroužky tak propouštěly, aby to ve volnoběhu hulilo jako dýmovnice, tak by buď jeden válec musel bejt úplně po smrti (a pak by to trvale jelo na tři, což bych snad poznal), anebo by motor musel být prakticky bez kompresí, a pak by to nechytalo. Takže existují i jiné možnosti, nicméně zalepené čerpadlo, karbon na vstřikách nebo přicpané vstřikovací trubičky jsou pořád hlavní podezřelí.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 02:59:54     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Jo aha, někde výš jsem viděl něco o komůrkovým, tak jsem automaticky očekával turbo. Ačkoli je fakt, že se asi před tím dělaly bez turba, tak to není tak automatický…

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 04:17:28     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Jo, zhruba do druhé poloviny 80. let byly diesely pro osobáky prakticky výhradně atmosférické komůrkáče, protože přímovstřik při tehdejší úrovni techniky uspokojivě fungoval až od nějakého objemu a komprese nahoru, a oba ty parametry byly na motor pro osobák moc vysoko. Sice ty motory měly mírně nižší účinnost, ale mělo to i výhody, hlavně na dnešní poměry neuvěřitelnou životnost. Právě z tohoto období vývoje dieselové techniky pocházejí ty legendární mercedesí kovadliny, co najezdily milion kilometrů bez GO. To turbodiesely, postavené na stejném železe, nedokázaly, prostě proto, že svíce, jenž hoří dvakrát jasněji, shoří dvakrát rychleji. Z mého pohledu je důležité, že na pětatřicet let starým veteránovi zaručeně nebudu řešit dmychadlo, což by asi byl trochu průser. Ono to zřejmě ani takhle nebude úplně triviální.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 18:13:36     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    V mém okolí se vyskytovaly dvě "legendy" z hlediska výdrže - 205 s 1.9D a W124 250D. Dle mého názoru se obojí sralo více než současná auta. Jediné co na tom opravdu drželo byl opravdu motor, který jezdil téměř na cokoliv z hlediska paliva i maziva a najel nechutné množství kilometrů.. Ono se taky při daném litrovém výkonu není čemu divit. Pamatuji si, jak u oturbených variant těchto držáků se stále řešily prasklé komůrky či různě pokroucené hlavy. Současné motory dané litrové výkony zvládají ber problémů.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 19:21:11     Reagovat
    Autor: gogan - gogan
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Měl jsem ve vlastnictví dvoje motorový kamna, jedno bylo typický soumar nemůžu si stěžovat, ale Lancia Prisma 1.9 tds z 85 byla vyloženě radost, tedy co se motoru a jízdních vlastností týká, jinak místy hnila téměř slyšitelně. Bylo to taky moje jediný auto kde jsem se odhodlal k harakiri a generálkoval karoserii. Lituju pouze toho, že jsem ji prodal místo uskladnění ve stodole.
    Kupoval jsem ji zhruba v 90k najel 170k a kromě běžnýho spotřebáku (kotouče, desky ...) a teda vedle opravy tý kastle, jsem měnil čepy, ložiska, homokinetické klouby, výfuk a brzdový trubky. S motorem žádný problém, obvzlášt sympatické bylo že eletriku motor potřeboval defacto jen k chcípnutí.
    Známej známýho ji potom udržoval skoro do 400k a poté motor okleštěný od turba věnoval na lidovou traktorovou tvorbu. Ten motor byl skvělej.


     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 19:09:03     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Tak pokud to s tím autem myslíte vážně, tak vám nastíním cenovou relaci. U starého předkomůrkového Fiatu 1,9 TD jsem za repas a seřízení vstřikovacího čerpadla a repas všech čtyř vstřikovačů dal asi 3.500,- Kč. Demontáž a montáž čerpadla jsem si zajišťoval jinde. Pro nastavení čerpadla do rozvodů byl třeba v mém případě nutný přípravek (samo-domo dělaný podle příručky).
    Co bych viděl trošku problém je v tom, jestli vůbec někdo ještě tyhle stará čerpadla dělá, když víc než 15 let frčí CR. Já tuhle generálku čerpadla dělal asi před 10 lety.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 20:28:44     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Ano, zhruba o takových cenových relacích byla řeč, když jsem s bývalým majitelem konzultoval možnosti servisu. Vypadá to, že servis na tyhle starší diesely zřejmě není takový problém, jak by člověk čekal, protože úchylů, provozujících různá stará piána a podobné stroje smrti je zřejmě pořád ještě dost na to, aby se vyplatilo držet know-how při životě. Výhoda je, že je v tom rotační čerpadlo C.A.V. Rotodiesel, které se montovalo do motorů Perkins, a tím pádem se používalo do různých stavebních strojů ještě léta poté, co z oblasti motorových vozidel zmizelo coby zastaralé.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 14:50:07     Reagovat
    Autor: Kilmore Trotter - kilmore_trotter
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    To nějak neštimuje. Před časem nám začala sáknout nafta z rotačního čerpadla domácího dělníka (1.9 TD od PSA z roku 98 - XUD). Odhad ceny repase čerpadla až 19 tisíc. To mne pochopitelně velmi rozladilo, neboť to má najeto na tohle čerpadlo a turbo sotva půl milionu kilometrů, tak se mi do toho ještě mnoho peněz dávat nechce :)

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 15:19:08     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    To je ale modernější čerpadlo. Sice je to pořád mechanika, ale "updatovaný" model, buď Bosch, nebo Lucas. Montovaly se mj. i do dieselových Citroënů XM (2.1 TD cca do roku 1996, 2,5 TD se vyráběl od roku 1995 a měl elektronicky řízené čerpadlo Bosch). Platily za relativně bezproblémová čerpadla, akorát že Bosche jsou relativně repasovatelné, zatímco Lucas téměř vůbec. Prohodit "kus za kus" to nejde kvůli nějaké naprosto stupidní odlišnosti, jako že jedna díra pro šroub je na každém tom čerpadle někde jinde nebo tak něco. Takže buď máte toho Lucase, nebo se Vás někdo snaží oholit (velmi hrubým odhadem tak o 15 tisíc:-).

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 15:25:12     Reagovat
    Autor: Kilmore Trotter - kilmore_trotter
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Je to Lucas. Nějak jsme jej přetěsnili a zatím (10 tisíc km) to drží. Jak je ale vidět, ne každé mechanické čerpadlo si bylo stvořeno rovno. Kdysi jsem totiž naivně doufal, že ta rotačka bude k nerozpadnutí (spolu se skutečně slušnou protikorozní ochranou, kterou PSA už tehdy umělo).

     
    Komentář ze dne: 08.04.2015 22:21:39     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Obecně festovnější byla čerpadla řadová, která například Mercedes vydržel používat až do roku 1995 nebo tak nějak (u W124) a vlastně z nich přešel rovnou na první generaci commonrailů, kterou začal montovat snad jako druhý nebo třetí na světě (po Fiatu a PSA). Mercedesí diesely s řadovými pumpami byly skutečně stroje k nezastavení, to se všeobecně ví (například u nás nezůstalo "přirozeně" v provozu jediné benzínové piáno, protože vstřikování K-Jetronic většinou dříve či později podlehlo buď opotřebení, nebo napadení kutilem, a oboje bylo prakticky neopravitelné; diesely vydržely jezdit prakticky všechny, pokud dřív neshnily). Rotační čerpadla byla ve své době pokládána za vývojově pokročilejší, ale ta pokročilost měla bohužel svoje mouchy, takže vydrží sice hodně, ale ne tolik, jako řadová.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 01:01:35     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Dneska jsem byl zene umejt prdel. Tedy... umejt zadni dvere jejiho Xtrailu. Co ten motor 2.2 dCi dela, kdyz se na to slapne, to je neuveritelny. Vypada to, jako Suchoj, co se snazi o zmizeni z radaru. Vstriky jsem nechal zkontrolovat, jsou ok. Kupodivu. Tipuju na hajzlovo-vodovodni ventil. Zkusim ho zaslepit a uvidime. Kazdopadne uz si i zena zvykla, ze proste dehtak je dehtak. Pokud jede slusne, tak nehuli.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 01:10:01     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
    Tak to držím palce. Ale třeba Mercedesí CDI umí taky zahulit docela pekelně, i když je ve 100 % kondici. To vím, protože kamarád to řešil a nevyřešil, dokonce ani za cenu skutečně neuvěřitelně svědomité (a drahé) inspekce všeho možného. Ten auťák prostě už z fabriky hulil jak Tatra 815. Ovšem pouze když se mu fakt hodně šláplo na krk, jinak jede čistě a vůbec se na dehtožrouta chová velmi kulturně.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:09:43     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Hm
    Aha... no, to je dusledek toho meho RP skB za 1240 Kcs...

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 14:58:20     Reagovat
    Autor: DM - DonMetadon
    Titulek:Re: Re: Hm
    Pujcil jsem jednou traktor kamaradovi na odvoz cehosi, celkove mela trasa tam i zpatky asi 10 km. On na otocce z neznamych duvodu zacal zjistovat stav provoznich kapalin, zdalo se mu, ze tam je malo motoroveho oleje a tak tam dolil plechovku M6AD a vyjel. Smrt nastala asi po trech kilometrech. Kanaly v klikovce se zacpaly cernou kasi a ojnicni saly se vydrbaly. Vana byla plna kousku kompozice.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:42:07     Reagovat
    Autor: Miluna - Miluna
    Titulek:Re: Hm
    ehm ehm, minerál - syntetika to je to hlavní UL mezi lidmi. I ty nejlepší 5W30 ,,syntetiky,, mají maximálně 3% syntetických esterů. Pokud vás zajímá konkrétní hodnota u vámi používaného oleje, hledejte bezpečnostní listy. Tam musí být uvedeno složení a podíl PAO.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 17:04:05     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Hm
    Tak třeba Motul míval X-max 5w-30, kde těch esterů bývalo mnohem víc - základ byly totiž estery a ne PAO nebo HC, i některé oleje mobil1 měly 10 až 30 procent esterů.

    Věřím, že redline 5w-30 tam těch esterů bude mít docela dost (minimálně 25procent) , když výrobce tvrdí, že je to olej postavený na esterovém základě.

    Jinak za opravdovou syntetiku se považují nejen estery, ale i PAO. Opravdu syntetické oleje, kde bylo pouze PAO+estery také na trhu bývaly. Tuším že někdo z parama uváděl, že oleje 0w-30 se jinak než synteticky udělat nedají (= v té době nedaly).

    Komentář ze dne: 05.04.2015 23:31:54     Reagovat
    Autor: gogan - gogan
    Titulek:
    Zajímavý test, zvlášť obdivuji odvahu testovat na přece jen postarším TS. V tomto ohledu jsem nakloněn věřit jádru urban legend, že odkarbonování dobře zajetého motoru se může rovnat polibku smrti.
    Vím, že 3000km je poměrně málo a je to subjektivní (zvášť při případné pozvolné změně a střídání aut), ale nepozoroval jste změny třeba ve zvukovém projevu motoru?
    Asi jsem cimprlich, ale tohle si vědomě nalít do Alfy bych měl strach :))

     
    Komentář ze dne: 05.04.2015 23:43:43     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Nic to s tím nedělalo.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:11:53     Reagovat
    Autor: Pavel M - Pavel M
    Titulek:Re:
    a kdyz se to primichava do benzinu primo na benzince, kde to primo neuvadeji, tak delate co? Nechate si udelat rozbor, nez to do auta natankujete?

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:34:46     Reagovat
    Autor: gogan - gogan
    Titulek:Re: Re:
    V článku je to zmíněno, že nejde s určitostí říct co je vlastně v kterém benzínu obsaženo, ale vycházím ze situace, že poměrně stereotypně tankuji u stejných dodavatelů, tedy nalít si benzínu aditivum by nutně znamenalo množstevní rozdíl, obvyklá směska + právě to aditivum.

    Komentář ze dne: 05.04.2015 23:54:42     Reagovat
    Autor: Pavel M - Pavel M
    Titulek:zkusenosti s VIF a namet na dalsi test opicich kapek
    Priznam se, ze na zaklade onoho testu paliv v SM jsem zacal do jednoho sveho auta VIF taky pouzivat. Jsem k temhle blbostem taky skepticky a pokud bych nevidel dukaz v podobe chemicke analyzy, tak bych to nekupoval. Pouzivam to tak pul roky, zadne zazraky se nekonaly, ale je fakt, ze se mi v poslednich mesicich podarilo jet se spotrebou, na kterou jsem se po celou dobu vlastnictvi vozu nedostal.

    A kdyby mel nekdo zajem o dalsi mythbusting, muzu venovat: http://www.powercartab.cz/ cemuz neverim ani za mak.

    Jeste mne napada jedna zajimava vec: u trech aut jsem pozoroval po natankovani viceoktanoveho paliva vyrazne zvyseni spotreby, ktere se vratilo do normalu az po vyjeti dalsich cca 3 nadrzi obycejneho n95

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:04:27     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: zkusenosti s VIF a namet na dalsi test opicich kapek
    Tablety jsou asi úplná blbost, ty tady D-FENS celkem přesvědčivě roznesl na kopytech už někdy před lety (2009, řekněme?).

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 00:28:05     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: zkusenosti s VIF a namet na dalsi test opicich kapek
    Tablety pro auto mi již věnoval Honza ZZR. Budou vystupovat v některém dalším dílu. Obsahují plnič a ferocén. Jako testovací platformu jsem tentokrát použil sekačku, protože jsem neměl koule na to, dát to do auta.

    Zvýšení spotřeby na vysokooktanová paliva je způsobeno tím, že někdy taková paliva obsahují méně energie (například je vyššího o.č. dosaženo přídavkem bio ETBE apod.). Pokud motor není limitovaný klepáním, tak pro ekonomiku není o.č. vůbec určující.


     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 14:22:26     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: zkusenosti s VIF a namet na dalsi test opicich kapek
    Bude i spotřeba s přesností na decilitry na motorovou hodinu? Tady by to výjimečně šlo relativně rozumně změřit :-D

    Komentář ze dne: 06.04.2015 08:18:57     Reagovat
    Autor: Zetti - Zetti
    Titulek:SUPER BENZIN ADITIV
    CTRL-V :
    Aditivum do benzinu SUPER BENZIN ADITIV snižuje spotřebu o 5-7 % díky obsažené mazivostní přísadě. Jedná se o multifunkční přísadu do benzinu nejen pro všechny moderní motory s přímým vstřikováním, ale také pro starší karburátorové motory, ve kterých rozpouští úsady a zajišťuje postupné vyčištění karburátoru a sacích ventilů. Protikorozní účinek zajišťuje ochranu palivového systému a udržuje maximální výkon vašeho motoru.

    To "rozpouští" úsady v palivovém systému a ne karbon v motoru. Ale jak vidno, zabralo to jako placebo.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 11:21:47     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: SUPER BENZIN ADITIV
    Benzin se dostava do oleje skrz pistni krouzky pri stlacovani smesi = rozpoustedlo karbonu v oleji se hromadi a nevyprcha jako benzin a muze tam pusobit dyl. Proto mi na cernym oleji vlivem pusobeni rozpoustedla neprijde nic divnyho.

    Jak ovsem pusobi na schopnost oleje udrzet vrstvu, nebo jak se chova v kombinaci s kluznymi lozisky ulozeni ojnic/klikovky, je vec druha.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 14:34:26     Reagovat
    Autor: Zetti - Zetti
    Titulek:Re: Re: SUPER BENZIN ADITIV
    No když myslíš, tak já ti to nechám.

    Nadto rozpouštět karbon v motoru čímkoliv chemickým může být pro motor smrtelné.

    Komentář ze dne: 06.04.2015 08:30:48     Reagovat
    Autor: Smarja Josef - Smarja Josef
    Titulek:VIF používám cca 3 roky
    a jediné co se mi zdá lepší je, že při nastartování motor moc nezahulí. Vstřiky nejsou v nejlepší kondici a jeden jsem kvůli nadměrnéímu posíláni nafty do přepadu měnil. Olej mění kamarád, takže netuším jak moc je zajebaný. Měním olej pravidelně po roce bez ohledu na kilometry. Nájezd km nepřekročím, zvlášt když nám s. Singer dojebal kurz koruny a dovolené mimo CR se nekonají. Jelikož mám ten VIF za nižší cenu než píše DF, tak neřeším o kolik se mi nádrž prodraží. Auto má přiměřený výkon (110kW JTDm), takže ho rád proháním, ale to je jiná kapitola. Nečekám od VIFu zázraky a myslím si, že autu ani neublížím.

    Komentář ze dne: 06.04.2015 10:41:40     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Trošku jiné aditivum.
    Zdravím. Když se tu nakousla aditiva, tak se podělím se svými zkušenostmi a budu zabránění zvědav.

    Když jsem trpěl dehtovou nemocí, tak jsem užíval ten VIF a občas STP. Subjektivně jsem nepozoroval vůbec nic. Na fóru značky se mnozí rozplývali jak je to super, ale já jsem nic z těch účinků nepozoroval. Jediné, kde jsem to pozoroval, byly odchylky vstřikovačů. Bez VIF se zvyšovaly celkem rychle. S ním zůstávaly či mírně klesaly. Po vyjetí nádrže s tím STP se vrátily na téměř nulové hodnoty. Ale jinak, ...

    Mne by zajímala aditiva do BA. Ne snad pro hyper super raketózní a vyspravózní = omlazující účinky, ale pro zamezení degradace vlivem malé spotřeby BA.
    U plyňáků je docela problém ve stárnutí BA, protože jeho spotřeba je minimální. Někdo jezdí s téměř prázdnou nádrží a občas tam 10l šplýchne, někdo jako já jezdí zase s trvale plnou nádrží a jednou za čas těch pár litrů do cvaknutí pistole doplním zase do plna.
    Dělám to protože prý na degradaci BA má největší vliv vzduch. No a když je nádrž plná, tak by snad tento vliv není tak velký. No a pak taky se lépe sleduje spotřeba a je možnost ujetí mnohem delší vzdálenosti bez zastavení v případě potřeby.

    Četl jsem o aditivech, která prý brání stárnutí BA. Užívají se do sekaček uskladněných na zimu. Prý s aditivem sekačku na jaře vytáhnete a normálně funguje, zatím co bez je prý lepší ji celou vypustit, vysušit a na jaře nalít čerstvý BA.
    Máte někdo zkušenosti s "protistárnoucími" přísadami do BA?

     
    Komentář ze dne: 06.04.2015 13:24:01     Reagovat
    Autor: michallll - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Trošku jiné aditivum.
    no, ja byt tebou, bych volil tu druhou moznost. protoze v opacne situaci (kdyz stale jezdis s plnou - take jsem to tak delal), sebou zbytecne vozis zatez a zvysuje se tak spotreba. nema to opravdu smysl.

    krom toho, cim mene benzinu v nadrzi, tim vice benzinovych par tamtez.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 07:47:22     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Proč jezdím s plnou jsem psal. Jen jsem nenapsal že bych raději jezdil s 1/4 či 1/2 nádrže. Ano, právě kvůli zbytečnému vození zátěže.

    A právě proto se zajímám o nějaké ty stabilizátory BA. Něco jsem sice našel, právě pro ty sekačky a podobnou techniku, která se delší dobu neužívá.
    Jenže tato technika v klidu leží. Kdežto téměř prázdná nádrž s BA je neustále provzdušňována a prosycována vzduchem (oxidace složek) a v něm obsaženou vlhkostí, tedy dochází k "aditivaci" BA vodou.
    Když se na BA jezdí, tak je to buřt, když se na něj ale nejezdí, tak mají tyto procesy mnohem víc času páchat neplechu.
    Jistě, nejjednodužší je prostě víc jezdit na BA. Jenže to pak jaxi narušuje smysl i ekonomiku přestavby na plyn.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 08:09:12     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    OMG, jaký je asi hmotnostní rozdíl mezi plnou nádrží a nějakým provozním zůstatkem (kdyby měla 55 l jako u O1, tak i kdyby v nádrži zůstávalo 10 l a pořád tam přišplíchával, aby rozdíl činil závratných 45 x 0,75 kg = 33,75 kg, zajímalo by mě, zda to má v praxi zjistitelný vliv na spotřebu.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 08:37:22     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Prej každých 10kg navíc = 0,1 l benzínu:

    auto.idnes.cz/tipy-na-uspornou-jizdu-myslet-na-spotrebu-se-vyplati- uz-pri-nakupu-auta-1o5-/automoto.aspx?c=A120515_154039_automoto_fdv

    Takže při 30kg zbytečné zátěže je to např. 7,6 vs. 7,3 l / 100km. Každej si musí posoudit sám, jestli mu to za to stojí.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 08:43:28     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    To znamena, ze auto, ktere poveze tunu nakladu, bude zrat o 10l/100 km vic? To je ponekud blbost. To zas novinarska onuce spatne opisovala, v realu je to tak 0.1 l benzinu na 100 kg a ani to neni rozhodne jednoznacne a presne cislo.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 08:53:00     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Ona ta závislost bude poměrně výrazně nelineární se vzrůstající zátěží a navíc závislá na konkrétních podmínkách, autě atd. Řekněme, že pro nějaké obyčejné evropské auto, relativně rovinatý terén a náklady do hmotnosti řekněme tak 20 % pohotovostní hmotnosti vozu by to číslo 0,1 l/ 10 kg mohlo být celkem blízko realitě. Samozřejmě to bude jinak například pro nějaké neobvykle výkonné nebo těžké (nebo oboje) vozidlo, třeba kamion nebo tank, které rozdíl zátěže v řádu desítek kg ani nepozná.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 21:22:06     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Že by mi auto žralo o 3/4 litru víc, když vezu jednoho spolujezdce? S kompletní rodinou je růst spotřeby zcela marginální, na hranici možností laického měření.

    Daleko větší vliv imho dělá způsob jízdy (dálnice, město...) a aerodynamika (střešní nosiče + případný náklad na nich).

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 21:26:14     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    +1

     
    Komentář ze dne: 08.04.2015 08:45:02     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    A ještě bych přidal nahuštění gum. Aspoň já jsem udělal opakovaně zkušenost že s více a současně stejně nahuštěnými gumami mi šla spotřeba citelně dolů.

    Naposledy jsem byl v lednu v pneuservise, kde mi měnili plecháč. Nahustili jej na 2,5 a jak jsem později zjistil tak ostatní tři byly v rozmezí 2 - 2,2 . Když jsem to spravil a všechny jsem nahustil na 2,5, tak šla spotřeba o cca. litr dolů.

     
    Komentář ze dne: 08.04.2015 10:44:11     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Je pravda, že podhuštěné gumy zvyšují valivý odpor a tudíž spotřebu výrazně. Ale přehuštěné gumy už valivý odpor prakticky nesnižují, a zhoršují se jiné vlastnosti (tření, komfort jízdy).
    Když jsem míval gumy nafoukané dle doporučení výrobce na prázdné auto (s nímž jsem typicky jezdil), opotřebovávaly se mi rychleji okraje běhounu, a to u různých aut (tipo, felicie, ...). Tak foukám trochu víc, tak na 2,2 - 2,4 podle auta a obvyklého nákladu.

     
    Komentář ze dne: 08.04.2015 14:14:35     Reagovat
    Autor: FiraJ - JíraF
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Naprostý souhlas, když táhnu naložený vlek na chalupu (cca půl tuny), tak je spotřeba ve výsledku nižší než bez něj. Holt je to starej krám se speed limitem 80km/h, takže víc než kilo si s tím jet netroufám...

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 08:18:26     Reagovat
    Autor: cyklista - cyklista
    Titulek:Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Díky Anofertu máme nyní opačný problém. Benzín s lihem na sebe váže vlhkost ze vzduchu, takže čím prázdnější nádrž, tím více vzduchu a násobně větší koncentrace vody v palivu. A co na to říkají vstřikovače, to si ani nepředstavuji.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 08:27:43     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Že benzín s biolihem vyvazuje vlhkost ze vzduchu je podle mě pohádka podvodníků, kteří omezené mísitelnosti lihobenzinu s vodou (čistý benzín je s vodou prakticky nemísitelný) využívají k pančování benzínu. Líh sice výrazně zvyšuje mísitelnost paliva s vodou, ale není výrazně hygroskopický, rozhodně ne tolik, aby se choval jako sušidlo. Jsem ochoten uvěřit, že to do sebe v nějakém normálně vlhkém prostředí natáhne nějaké to procento vlhkosti, ale rozhodně ne tolik, aby to nějak výrazně ovlivnilo parametry paliva.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 08:30:12     Reagovat
    Autor: cyklista - cyklista
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Nejsem chemik, možná jsem si naběhl na nějakou klamavou reklamu Velfobinu, to přece byl líh a měl mít vlastnost vázat vodu?

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 21:55:02     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Lze si představit, že při dýchání nádrže může něco vlhkosti vykondenzovat na stěnách.

    Ono jedna věc je vlastní hodnota rozpustnosti, druhá věc je kinetika rozpouštění.

     
    Komentář ze dne: 08.04.2015 10:12:12     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Trošku jiné aditivum.
    Velfobin vytvoří s případnou vodou v nádrži (vždycky tam nějaká je) roztok o nižším bodu tuhnutí než samotná voda, tedy jakousi "nemrznoucí směs". Čímž se v mrazech zabrání tvorbě mikroskopických krystalků ledu, které činí palivo trochu "kašovitějším", a tím i obtížněji dopravitelným do motoru. Občas dokonce mohlo dojít i k tzv. "zamrznutí paliva", tedy ucpání palivového čerpadla, hadiček nebo filtru ledovými krystalky. Proto líh.
    Jinak se té trochy vody v normálním nepančovaném benzínu bát nemusíme. I kdyby se po delším stání usadila (samozřejmě díky nižší hustotě dole), při první jízdě ji čerpadlo odstraní, neboť celkem logicky nasává palivo ze dna nádrže.
    (Proto také bývají liché obavy z "kalu", který se má údajně usazovat dole nádrži a na jehož "rozpouštění" se prodávají různá zázračná "čistidla").
    Jinak Velfobin ve staré škodovce před zimou - výborná věc.

    Komentář ze dne: 06.04.2015 11:27:03     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    Co se tyce cisteni "vrsku" motoru od karbonu, se mi docela osvedcilo vstrikovani vody do sani rozprasovacem na kytky. Saci ventily, pisty a prvni krouzek byly pak cisty, ze nebylo treba zadne dalsi pucovani. Na 600ccm motor jsem naprasil 2 litry vody.

     
    Komentář ze dne: 11.04.2015 04:00:59     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    A jak ten motor vypadal předtím? Chystám se tohle zkusit, ovšem nějak nevím, co přesně se od toho dá čekat u motoru, co by zřejmě snesl i důkladnější čištění. Lézt "pod hlavu" se mi s mým zázemím nechce, dokud nemám naprostou jistotu, že tomu už nic jiného nepomůže.

    Komentář ze dne: 06.04.2015 14:12:47     Reagovat
    Autor: --VinCenzo-- - lauf
    Titulek:Medvědí služba motoru
    U tady těchto ultramazacích fíčur se vyskytuje dosti podstatný zádrhel, řešilo se to i u aditiv do olejů. Extrémní mazací účinek oproti běžným mazivům v praxi použitelný mají olovo respektive organické komplexy olova a sloučeniny síry (například disulfid molybdenu). Olovo je do spalovacího procesu z ekologických důvodů out, takže zbývá síra. Bez ohledu na smrtící účinky síry na katalyzátor má síra obzvlášť za vysokých teplot silné krorozivní účinky.
    Přípravek, kterému se věnuje článek ovšem ani jedno neobsahuje, obsahuje víceméně podobné látky jako běžný motorový olej, takže se jedná s největší pravděpodobností o klasický leštěný prd.

    informace o složení z bezpečnostního listu výrobku: http://www.vif.cz/files/files/bezpecnostni-listy/BL-REAC-SUPER-BENZIN-ADITIV-2012. pdf

    Komentář ze dne: 06.04.2015 17:23:29     Reagovat
    Autor: TM - Neregistrovaný
    Titulek:Imagehosting
    Přátelsky bych doporučil jiný imagehosting, ještě lépe vlastní skladiště/web. Za rok už tady ty obrázky nebudou.

    Komentář ze dne: 07.04.2015 07:17:23     Reagovat
    Autor: cyklista - cyklista
    Titulek:
    Já myslím, že není třeba do moderních olejů přidávat cokoliv pro snížení tření. O to se už postarali výrobci aut. Zatímco před dvaceti lety byly obvyklé oleje 15W-40, do nejmenovaného mnohokrát vyznamenaného tříválcového 1,0 se leje 5W-20, takže máte rázem jiný problém, o kterém se zatím moc neví.
    To první číslo viskozní charakteristiky sice znamená snížené tření, to druhé - poloviční ovšem znamená výrazně sníženou odolnost oleje vůči vysokým teplotám.
    Takže dříve v případě přehřátí prasklo třeba těsnění pod hlavou, teď se rovnou zadře motor.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 09:00:52     Reagovat
    Autor: Pavel F. - flajzi
    Titulek:Re:
    Špatně jste si přečetl článek. Není o aditivech do oleje...

     
    Komentář ze dne: 07.04.2015 15:46:16     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re:
    Přečetl bych si něco o HTHS viskozitě...

    Komentář ze dne: 07.04.2015 14:07:33     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:
    Tento soukromý test VIF super benzín aditiv považuji za zajimavý, ale je dělaný jen z pohledu motoristy, který nemá problém najet kilometrický proběh v relativně krátkém čase a dokonce u více aut.

    Mně by spíše zajímalo, jak VIF dokáže potlačovat stárnutí benzínu a zhoubnému působení biosložek, což D-Fens opoměl. Zejména jeden soused z garáží totiž nadává na benzíny v nádrži své staré veteránské škodovky, že když je starší jak 3měsice, je plný vody, auto zlobí, nechce chytat a nedrží volnoběh a VIF tomu má bránit.

    Loni jsem totiž začal jezdit s motorkou. Je to nový stroj, takže opotřebení a úsady tam být nemohou. Motorku jsem si postupně dolaďoval a doseřizoval.
    Motorka je ale sezoní vozidlo pro volný čas, takže se s tím nejezdí pravidelně, ale když je čas a počasí. To je ale právě ono, když to déle stojí, potom trochu blbne volnoběh a ještě se lepí karburátor. Tedy je tam membránový karburátor, kde šoupě zvedá membrána přes podtlak v komoře nad membránou, takže žádné velké síly.
    Stalo se mi parkrát, že vinou staršího benzínu se šoupě nechtělo otevřít a motorka nechtěla přidat plyn. Po novém tankování to zpravidla mizelo, ale byl to docela nepříjemný šok. Nakonec závada vždy zmizela, když jsem něčím klepl do karburátoru s otevřenou plynovou rukojetí. VIF do benzínu jsem si koupil a letošní sezónu s ním zkusím protože tohle fakt nebylo přijemný. Jsem dost překvapený, jaké sviňstvo je v dnešních benzínech, protože tohle jestě v 90. letech nebylo.

     
    Komentář ze dne: 08.04.2015 09:09:04     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re:
    To je přesně stejná problematika jako u plyňáků. Jak jsem psal výše.

    Že by VIF měl tyto účinky nevím. Asi bych si měl přečíst jestli to slibují.

    Co se týče BA, tak mi ukazoval jeden servisák svůj pokus. Nevím zda či jak moc relevantní. Však posuďte sám:

    Vzal BA (N95) u asi 2 pump. Dále vzal tuším 4ks zavařovací sklenice se šroubovacími víčky a nalil do nich cca. 5cm koupeného BA. Jednu uzavřel rovnou. Do dalších tří k palivu ještě před uzavřením přidal kousky nové palivové hadice pro BA. Do dvou z nich ještě dal nějaké to "sekačkové" aditivum s údajně stabilizačními účinky. Teď už nevím jestli do každé jiné aditivum, nebo stejné a lišily se jen benzíny, resp. pumpy.
    Všechny sklenice dal v dílně na stranu.
    Kontrolní sklenice byla barevně prakticky shodná s čerstvým BA. Zato ostatní sklenice resp. BA v nich byly různě zabarvené do hněda. Jednu sklenici s kouskem palivové hadice otevřel a šroubovákem trochu do ní rýpal a bylo evidentní že je guma rozleptána. Šroubovák jednoduše odrýpl kus gumy z hadičky. To u takto nemáčené hadičky nejde ani náhodou.

     
    Komentář ze dne: 08.04.2015 09:23:31     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re:
    Tak jsem se na stránách toho VIFu nedozvěděl že by přímo VIF měl proti-bábofertové, nebo stabilizační účinky. Ale píší to u druhého produktu pro BA. Nějaký Benadit.

    Komentář ze dne: 08.04.2015 15:03:41     Reagovat
    Autor: WildV6 - WildV6
    Titulek:Snížení spotřeby?
    Aditivum do benzinu SUPER BENZIN ADITIV snižuje spotřebu o 5-7 % díky obsažené mazivostní přísadě.
    Účinná multifunkční přísada do všech druhů benzinu, která obsahuje mazivostní přísadu snižující spotřebu paliva v průměru o 4 %.
    (Zdroj: http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-benzinu/super-benzin-aditiv-1.html)
    ...taky tam spadnou a já jich pak ráno vytáhnu takových šest, i pět.
    (Zdroj: http://cimrmanuv-suplik.wz.cz/songs/dlouhy_u_deda_vseveda.html)

    Komentář ze dne: 09.04.2015 09:00:26     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:EGR
    Mám opakované problémy právě s EGR ventilem. Škrtící klapa se zanáší velmi rychle. Je možné toto zařízení odpojit a prostě zaslepit? Nebo to bude mít vliv na funkci? Dělá mi to u P307 1.4 16V. Díky za radu.

     
    Komentář ze dne: 11.04.2015 04:03:49     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: EGR

    Komentář ze dne: 04.06.2015 16:56:06     Reagovat
    Autor: v0jna - Neregistrovaný
    Titulek:Svíčky a VIF
    Používám VIF do benzínu už docela dlouho, né že bych snad od něj čekal nějaký zázraky, ale mám ho k dostaní za docela směšnou cenu, tak jsem si řekl proč to nezkusit. Nedávno při výměně svíček jsem si všiml pár rozdílů, jedná se o svíčky NGK, kde na fotkách pravá svíčka je made in Japan a má odjeto cca 30t km bez aditiv, nalevo je ta samá svíčka, ale vyrobena ve Francii, má odjeto taky zhruba 30t km a jezdila s VIF aditivem. Obě svíčky jsou ze stejného motoru a stejného válce, jen u tý Japonský mi netěsnilo těsnení mezi ventilovým víkem a hlavou, proto je závit tak od oleje, u tý druhý bylo už nový těsnění, ale po utěsnění mi zase začla v prostoru pro svíčku kondenzovat voda, proto je tak zrezlá...
    Posouzení, která je lepší nechám na vás, mě přijdou obě dobrý, jde jen o to, že to asi opravdu něco dělá...

    http://postimg.org/image/5b6kl7grn/
    http://postimg.org/image/5y5haqdnn/
    http://postimg.org/image/cd4i7ekdf/

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.