D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: Da nigga hustokchár
    Vydáno 09. 05. 2010 (19381 přečtení)

    Aneb dnes se nám do testu dostal Ford Mustang, kchár, kterej vyrobili hustý niggaz z Dýtrojtu pro jiný hustý niggaz.

    Nedávno jsem řešil, čím se dopravovat po území dnes již bohužel bývalé Konfederace. Pochopitelně, předem bylo jasné, že potřebuji americké auto, tedy žádnou šimkookou pixlu s motorem vhodným do čerpadla na vodu nebo do sekačky ani žádný evropský überwagen, jichž máme doma dost. To mi tak docela nevyšlo a nějakou dobu jsem jezdil v tříapůllitrové E-klasse, protože americké auto podle mých představ k mání zrovna nebylo, ale nakonec se na mne usmálo štěstí a autopůjčovna mi našla potomka slavné Eleanor z filmu o zlodějích aut Gone in Sixty Seconds s Mikulášem Klecí v hlavní roli (v českých kinech se objevil pod názvem 60 vteřin), 2009 Ford Mustang.

    Musím se ovšem také přiznat, že kromě čtyřlitrového Exploreru jsem před tím žádný jiný Ford nikdy neřídil (a nikdy jsem to nepociťoval jako nevýhodu a ani jsem po tom netoužil, prostě produkce automobilky Ford Motor Company, které dal základy pan Henry, mimochodem význačný sponsor NSDAP, se se mnou dokonale míjela) a možná tedy bude můj pohled ovlivněn tím. Když jsem "svého" Mustanga našel stát v garážích, říkal jsem si něco ve smyslu Vau, vot e kchár, což se po nastoupení, nastartování a ujetí asi dvaceti mil změnilo na Vau, vot e krep. Skutečně, ve srovnání s Mercedesem, ale i s auty, s nimiž běžně jezdím v Čechách, mi to přišlo jako strašná pixla, hluk uvnitř vozu (nikoli od motoru, ale od kol a okolního vzduchu) tak značný, že rádio mělo celkem problém jej přehlušit, za slabého deště jsem dokonce začínal mít pocit, že mám otevřené dveře nebo kufr. Kromě toho, když už jsem u těch pocitů, připadalo mi, že to auto prostě moc nejede, tedy přesněji, že sice jede lépe, než turbochrochtová Octa, ale to je tak vše, určitě jsem neměl pocit, že zrovna tohle auto má těch papírových 205 koní.

    Vnitřní vybavení vozu je tak spartánské, že by i Jerry Pournelle měl radost... Autorádio, klimatisace, velmi jednoduchý palubní počítač, tempomat, elektricky ovládaná přední okna (zadní jsou pevná) a také přední sesle částečně v elektrice, to je všechno. Zadní sesle jsou napevno, což v zásadě nevadí, protože na nich beztak lze vozit cestujícího pouze v bočním režimu, neboť do té dvoucentrimetrové mezery mezi přední sedačkou a sedákem té zadní bychom mu jinak mohli nacpat nohy leda lisem. Ovšem kufr je dostatečný i na dva mrtvé negry a to se počítá. Sedačky však nesklopíte, takže propojení prostoru od předních sedaček po víku kufru možné bohužel není. Vpředu je ale místa více než dost. Aerodynamiku má Mustang ještě o něco horší, než náhodně vybraný kávovar nebo kuchyňský robot. Náhon je pochopitelně na zadek, těžký a přece jen ne úplně slabý motor je vpředu, žádné ABS, žádný antiprokluz. Jenom řidič, Mustang a vozovka. To pochopitelně na jednu stranu svádí k powerslide, na druhou je potřeba s tím počítat zejména na kluzkém povrchu, protože nechat Mustanga, aby si v zatáčce zahrabal, není vůbec obtížné... A dostat jej do přetáčivého smyku ostatně také ne. Pozor, Mustang je poměrně těžký a celkem snadno se tak stane, že do přetáčivého smyku neurvete jen zadní nápravu, ale spolu s ní i tu přední... Na druhou stranu, narozdíl od různých jiných amerik se při rychlostech nad 130 km/h nepokouší vzlétnout a zůstává podobně (ne)ovladatelný, jako při jakékoli nižší rychlosti.

    I přes úděsnou aerodynamiku (z boku kapota a čelní maska budí dojem otevřené žraločí tlamy), ještě zhoršenou jakýmisi autorotujícími masturbačními hustonástafci na kola, nejezdí Mustang zase až tak draho, můj průměr byl lehce nad 20 MPG, tedy něco pod 12 litrů na 100 kilometrů. To na tříapůllitrový šestiválec není zase tak špatné číslo, zvláště s přihlédnutím k tomu, že většinou jsem s ním jezdil v metropolitních oblastech, kde je semafor zhruba každých dvěstě metrů a intensita provozu poměrně značná... Budíky jsou obecně takové typicky americké, takže vše je pěkně klasicky ručičkové, tachometr cejchovaný v mílích i v kilometrech, otáčkoměr, palivoměr, voltmetr, teplota vody, tlak oleje a to je všechno.

    Teď manévrování. Mustang má sice slušný rejd a už jsem se zmínil, že je z něj velmi dobře vidět ven, avšak řidič těžko pozná, kde Mustang začíná a kde končí. Máte-li parkovací návyky z nějakého evropského auta, budete po zaparkování zjišťovat, že před autem máte ještě dva metry nevyužitého místa. Při couvání pak budete mít problém zcela identický. A po couvacích čidlech budete pochopitelně pátrat marně... :-) Samozřejmě, časem se naučíte Mustanga odhadnout, pak je ale při přesednutí do jiného auta velmi vhodné na ty nově získané parkovací návyky zapomenout. A už tradičně k netradičnímu využití vozidla - ano, přes přední nebo zadní kapotu by to šlo, tedy až na ten spoiler, který může tlačit nepříjemně do zad (ale i to někomu může připadat příjemné, že), jinde ovšem těžko...

    Nějakou dobu jsem přemýšlel, k čemu je takový Mustang vlastně dobrý. Sportovní auto to určitě není, v technických pasážích vám naseká skoro kdokoli, prostoru taky moc nenabízí, není ani úsporné a už vůbec ne ekologické (naštěstí). Jo vono de vlastně vo tu imidž, woe. Tak tu má. Pravda, jen kdesi mezi Bronxem a Harlemem nebo v Jižní Dakotě (nebo v Evropě), kde negramotní brotha niggaz a jejich bičiz ještě nevědí, že jeho ceníková cena s výše uvedeným vybavením začíná někde na $21k (ano, tříapůllitr za cenu podobně vybavené a vnějšími rozměry o něco menší Fabie Combi -- no nedivte se, o jeden pedál to ošidili, dveří je taky málo, jejich horní rám zcela chybí, takže soudruzi z Dýtrojtu ušetřili za železo, dokonce abyste nezničili okénko při zavírání dveří, je vždy při otevřených dveřích stažené o něco níže a teprve po zavření se vytáhne až nahoru - a při otevírání zase naopak...). Pokud chcete, vyblbnete se s ním. Postupně mne začaly napadat další důvody, kupříkladu že fakt, že se do auta nevejde dětská sedačka, nemusí být pro někoho vždy jen nevýhoda a podobně. Vlastně mi ty jeho nevýhody postupně začaly připadat celkem zábavné. Tedy až na ten kravál uvnitř a bez těch kýčovitých hustonástavců na kola. A jednu velkou výhodu přece jen má - umožní té osobě, co sedí za volantem, zjistit, zda je ještě řidič nebo už jen loutka, jejíž schopnosti ovládat vozdilo jsou zcela v rukou elektronikých pomocníků.

    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,52] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Root | Komentářů: 36 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.