Komentáře ke článku: Je libo spolujízdu? (ze dne 21.04.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Osobně bych do auta nikoho cizího nevzal (ano, zde občas výjimku opravdu zcela výjimečně udělám) stejně jako bych s nikým neznámým nejel.
|
|
|
Nereaguji ani tak na článek jako takový, jako spíše na Tvůj příspěvek.
Mně tedy na vandrech přišlo naprosto samozřejmé stopovat, a sám stopaře (mohu-li samozřejmě a nevypadají-li eklhaft) dost často beru. Přijde mi obojí naprosto samozřejmé, a -- aniž bych to chtěl někomu vnucovat -- tak nějak správné: mne to skoro nic nestojí, a jinému to pomůže docela hodně.
Vím, že současný právní systém tomu tak úplně nepřeje; ale to považuji za chybu a debilitu systému a na ten kašlu jak na papeže.
|
|
|
Tak to smekám že to děláte. Po zkušenosti ex-kolegy, který měl díky tomu že někde vzal a vysadil nějakou slečnu dlouhé oplétačky, protože milá slečna zjistila že se mejdlo ze kterýho jela vyvedlo nečekaně až moc dobře a doma plácla něco o znásilnění na stopu, aby outěžek nemusela po pravdě vysvětlit že může až se narodí být rád že není pes...
|
|
|
Čekal bych že slečna dostala za křivé obvinění takovou sazbu, jakou by Váš kolega obdržel za prokázané znásilnění....i když vím že jsem značně naivní. Bohužel:-(
|
|
|
Myslím že byl nakonec rád že má klid a nervů a sil mu na další pokračování, resp. revanš asi nezbývaly.
Jen mě v té době prdel cvakala dráty strachy, protože jsem krátce před tím vzal stopem dvě mladičké a dost rozpustilé holčiny od někud z lesů/polí JM do myslím Jihlavy. A služebák byl fakt výrazně a nezaměnitelně pomalovanej... Pak jsem si řekl že mi braní dívek, slečen či žen za to nestojí.
Stejně mi přijde že stopařů/ek už není tolik co bývalo.
|
|
|
Tohle vcelku rozumně řeší kamerka s GPS přijímačem, z jehož logu je vcelku zřejmé, že k příslušnému jednání dojít nemohlo, protože za jízdy to prostě nejde. Paranoidnější jedinci mohou zapnout i záznam zvuku z kabiny.
|
|
|
Jak za jízdy nejde?? V našich telecích letech bylo přece odpovědí na otázku "Může se tady kouřit?" jasné sdělení: "Pokud se vejdeš pod volant..." :-)
|
|
|
Jenze kamera s GPS stoji asi 3000, takze pri cene 1,- Kc/km to znamena jet 15x zadarmo z Brna do Prahy.
Shrnuto: Aby byl nejpravdepodobneji, ale nikoliv jiste odstranen jeden problem, je treba vozit ctvrt roku lidi zdarma...a to samozrejme se ztratou soukromi a jiste casti svobody (najednou je nutno dodrzet jakysi jizdni rad), ktere jsou jednou z hlavnich vyhod IAD oproti HD.
|
|
|
Kameru mám dobrou za ca 100 dolarů a samozřejmě jsem si ji nekupoval kvůli tomuhle.
Jízdní řád pochopitelně určuju já, stejně jako další podmínky. Pokud si někdo myslí, že ho v malém autě odvezu i s lodním kufrem na letiště a budu mu garantovat, že stihne letadlo, prostě se musí poohlédnout jinde.
|
|
|
Cenu jsem vzal z e-shopu u nas, protoze si nemyslim, ze nakup v Los Estados Unidos bude delat vetsina zakazniku.
Jizdni rad sice urcujes, ale v predstihu a urcene pak musis dodrzet.
|
|
|
1kč za km? To máš na ten E85 ještě 50% slevu, nebo jak to děláš? Že bych se přiučil... Taková cena mi vycházela snad jen pro propočet skůtru.
|
|
|
Tu jednu korunu na km myslel účtovanou cestujícímu, ne v nákladech.
|
|
|
Ano...a i to je teorie, protoze je to nad akceptovatelnou cenovou hladinou stoparskejch zebraku.
|
|
|
Je to nad akceptovatelnou cenovou hladinou, ale nikoli primárně kvůli trestuhodné sockovatosti potenciálních zákazníků, nýbrž díky konkurenci v podobě různých "Student Agency style" podniků, které jezdí pravidelně a za srovnatelné peníze, sice s nižším komfortem a kulturou cestování, ale na druhou stranu taky bez logistiky se spolujízdou spojené a pořád ještě relativně na úrovni. Někdo to psal ve druhém nebo třetím příspěvku od začátku diskuse. Ony peníze IMHO tak či tak nejsou ten nejčastější/ nejdůležitější důvod, proč stopaři stopujou.
|
|
|
Aha...rikas, ze hlavni duvod, proc spolujizda v cene 1 kc/km neni akceptovana, je konkurence SA jezdici za stejnou cenu, ovsem bez logistiky se spolujizdou.
I kdyz bych nerad nektere humanitarni studenty precenil, tak musi vedet, ze:
- koupit si mistenku na patecni, vecerni spoj je akce tak na utery az stredu
- na internet musis, pokud nechces primo k pokladne
- autobus jede odtam, kde cestujici neni, nekam, kam nepotrebuje.
Pokud je stejny, ne-li vetsi opich za cenu o dvacet az tricet korun nizsi jedinym duvodem preference busu pred IAD, pak uroven skolaku a jejich schopnost posoudit pro a proti sla dost rapidne dolu.
|
|
|
Tuhle jsem zase jednou vzal SA páč nic jinýho nejelo a překvapení po letech pro změnů příjemný (předchozí zkušenosti byly že asi tak ve 2/3 případů něco nefungovalo). Nově už maj displeje pro každýho pasažéra a docela slušnou zásobu filmů, který si člověk streamuje přímo k sobě. K tomu občerstvení a hajzlík na palubě, není to tak špatný.
Krom toho Trolza jako vždycky ví o věci hovno, protože jelikož trasu uvádí řidič, docela často taky člověk odjíždí odněkud kde není, nebo někam, kam nepotřebuje. Hlavní výhoda je teda v rychlosti (když řidič není dement a nebere to nejhorší trasou 110 tacho apod.), volitelně pohodlí (záleží na autě, ale Schodiště č. 1 je Schodiště č. 1, no) a ceně.
|
|
|
Hele uber trochu s těmi žebráky a tak, ano? My dva jsme se taky nenarodili do milionářských rodin a byly doby, kdy jsme měli peněz méně než teď.
Když na to přijde, tak za trasu Praha-Amsterdam tu korunu za km v pohodě dostanu. V praxi si říkám o méně, protože to nedělám kvůli penězům, ale proto, že nemám důvod někomu jinému nepomáhat, když mě to v podstatě nic nestojí a ani mě to zvlášť neomezuje. Ty peníze vybírám víceméně proto, aby si cestující nezvykali na věci zdarma :-)
|
|
|
Já bych se klidně vsadil, že Honza měl na mysli jednoho konkrétního žebráka:-). Jinak obecně peníze dle mého názoru nejsou hlavní důvod. Já když jsem stopoval kvůli penězům, tak problém zpravidla nespočíval v tom, že by peníze nebyly, nýbrž v tom, že nebyly teď a tady. Ergo generalizace stopař= chudák není příliš v souladu s mnou pozorovanou realitou.
|
|
|
Kdybys se vsadil, tak bys prohral. Uz to teda nepokousej, kdyz to neumis 8o)
Zejmena, kdyz je videt, ze penize nejsou hlavnim duvodem, mi prijde stopovani jako vcelku velka drzost. Pokud navic stoji takovy stopar na konci pripojovaciho pruhu, na tvrdku na nej troubim s roznutejma dalkama, protoze v miste razeni do prubezneho pruhu kvuli nemu zastavit nechci, pod kamion se mi kvuli nemu nechce a rozbit si auto takovym mysim mozkem je taky blbej kseft. Nekdy mi prijde, ze to delaji naschval a zastaveni tak neprimo pomahaji.
Kdyz jsem byl naposledy fPraze, videl jsem tam zebraky, kteri vklece s celem u chodniku drzeli v natazenych rukach misku na drobny. Nevidim rozdil mezi nimi a clovekem, ktery s ceduli "PRAHA" a narvanou Gemou stoji na krajnici dalnicniho privadece.
|
|
|
Nedobře se na to díváš, Veverko.
Stop je (kromě úspory peněz), mimo jiné příležitostí pokecat si se spoustou zajímavých lidí (a Ti lidé mají výběr, zda stopaře chtějí nebo ne).
Na stopu jsem jako stopař poznal magory, gentelmany, křehké řidičky i mohutného róma, pohodáře a vzteklé magory, atd. a ani jednoho svezení nelituji. Obdobně zajímavé osudy poznává člověk, když si někoho vezme do auta.
Samozřejmě pokud někdo stojí jako pako, tak se nemůže divit, že mu nikdo nezastaví (i když někde kousek od Rábí jsem ze zoufalství kdysi šel a při průchodu zatáčkami mi zastavil náklaďák v naprosto nemožném místě se slovy: "Na tak blbým místě tě nikdo jinej nevezme, sedej.")
A braní stopařů může mít i nečekané benefity. Jednou jsem za tmy mířil od vzdálenějšího klienta a zastavil bandě čtyřech čundráků. Vystoupil jsem a málem s sebou seknul, silnice pokrytá ledovou glazurou. Při vědomí tohoto jsem podstatně ubral a stejně z toho v jednu chvíli byla málem struha. Třeba mi zachánili plechy...
|
|
|
*vystoupil jsem, abych jim naložil bágly - vzpomněl jsem si na ně přes ty gemy.
|
|
|
Ja ti to neberu. Je to taky platny nazor, ale tezko ho brat jako univerzalni ve chvili, kdy posledni stopari, ktery jsem videl, byla silne nalicena holka tlusta jak prase, s dredana a krouzkem v oboci, ktera s sebou mela bagl a k nemu privazaneho rachitika v "autdorovejch" gatich a firemni/reklamni polokosili. Mozna su skarohlid a pesimista, ale nic z toho, co popisujes jako "klady stopu", by me zcela zjevne necekalo.
Lidi se kterejma si mam co rict, jezdi vlastnim autem nebo na motorce. Spolujizdu realizuju ciste jen jako spolecenskou akci a vozim jen tak znamy lidi, ze znam jejich rodinu, popr. jen s nima sednu do auta. Vezt nekoho jinyho nez uzky okruh znamych, by pro me bylo horsi nez jet sam a to i v pripade, ze si dotycna cestou zapali, coz mi nedela problem ani v mym aute, natoz v jejim.
|
|
|
Pro někoho může být zajímavá i dredatá s rachitikem. Ještě zajímavější pak bude desinsekce (případně i deratizace) vozidla:).
|
|
|
Deratizace?
Myslel jsem, že takovém případě je účinné moderní "odkunění" a deratizace samostatně prováděná není nutná...
|
|
|
Dredatí bývají často viděni s nějakým hlodavcem coby mazlíčkem. A když si ho v autě zapomenou....
Co je to moderní "odkunění"?
|
|
|
Odkunění: zbavení prostoru kun tam přítomných (podle vzoru deratizace = odkrysení).
Jsem líný hledat výrobek, abych mohl dát odkaz.
Takže:
Moderní jsou elektronické odpuzovače myší, krtků kun.
Jsou to primitivní přístroje vydávající zpravidla nějaký druh vlnění, buď nepřetržitě, nebo v intervalech.
Odpuzovač myší podle mých zkušeností nejspíš funguje (nemám dlohodobéí srovnávací pozorování).
Pro automobilisty parkující venku (zvláště mimo město) se vyrábí odpuzovač kun, které se rády ukrývají v automobilech (vlastní zkušenost) a občas zkusí, zda by jim nechutnal nějaký kousek kabeláže.
Předpokládám, že druh vlnění odpuzujícího velké hlodavce a kuny bude podobný, ale jistě, nejsem odborník v oboru vyhánění.
Mimochodem, nemá někdo z přítomných zkušenost s přístrojem na vyhánění hryzce vodního? (Vykopat ho umím, ale jsem líný.)
|
|
|
|
Fuj. Opravdový sportovec používá zásadně rýč, nebo pětačtyřicítku Magnum.
|
|
|
Pánové, dredatec vám v autě ponechá třeba krysu. Vážně to chcete vyhánět vámi uvedenými prostředky?
|
|
|
Klidně mi říkej radikále, ale "I love the smell of Napalm in the morning".
|
|
|
No fajn. Jedno svezení dredatce s toulavou krysou a pak koupit nové auto. Beru si z toho poučení - dredatce do auta nebrat!
|
|
|
Přístroj na hryzce neznám, ale z vlastní zkušenosti pomáhá řepčík.
|
|
|
|
A co je spatneho na karbofuranu?
|
|
|
obycejny vetrnik "z pouti" na dlouhe tycce zapichnute so zeme. pry nemaji radi krtci. Chveni, ktere se do zeme prenasi a nedela jim dobre se zove infrazvuk. Treba to bude fungovat i na hryzce...?
Elektronicke odpuzovace funguji na principu ultrazvuku, tedy zvuku nad 20kHz, ale hlodavci si casem zvyknou. Chcete-li takovy odpuzovac, ktery by je fyzicky "bolel" tak by vam pak pri jeho pouziti mohla na domu/aute praskat skla ...
Take existuji prostredky na "jinem principu" . Funguji podobne jako kdyz si pocurate kola. Curat ale musi chlap
|
|
|
Tak jiste...pro nekoho je zajimavy, kdyz mu takova osoba sedi holym zadkem na obliceji a bicuje ho po prirozeni, ale moc se nespletu, kdyz reknu, ze to neni vetsinovy vkus, ze?
|
|
|
jelikož neumím udělat odkaz na konkrétní příspěvek (můžete jako admin poradi?) tak sem kopíruji toto:
Komentář ze dne: 22.04.2014 09:05:16 Reagovat
Autor: LWG - LWG (Ignore)
(...)
Lidi, kterým nestojí svezení za to, vypadat alespoň trochu přijatelně, neberu (bohužel vzhledu "jsem xindl, sociál a smrdím od pohledu") vysloveně přibývá.
Takže nejsme zase tak daleko od sebe.
|
|
|
ad odkaz - klikni si na datum a čas příspěvku... voila
|
|
|
Presne tak. Nazory na stopare mame podobne, akorat ty mas zkusenosti subjektivne kladne, ja mam takovou jen jednu ci dve a ty nevyvazi desitky stoparu, ktere jsem vezl.
|
|
|
Vnímám to podobně. Kdysi jsem bral každého, kdo mávnul, dnes naprosto výjimečně. Jednak mě lidi tak nějak povšechně serou (nejspíše proto, že jsem žlučovitý dědek, jak jsi správně poznal), druhak kvůli jejich potřebě konversace, protože si při cestování rád přemýšlím a nemám rád, když někdo ruší mé kruhy. A vzít někoho s podmínkou, že musí držet hubu, je mi tak nějak blbé.
V devadesátých letech, v období své silné politické vyhraněnosti, jsem stopařům zastavil, stáhl okénko a optal se, koho volí. Podle odpovědi jsem je pak vzal nebo poslal do prdele. Přišlo mi absurdní vozit v luxusním kcháru někoho, kdo svou volbou dává najevo, že mi ho nepřeje.
|
|
|
proc porad smesujete dve rozdilne kategorie spolujezdce a stopare..???
|
|
|
Uber? Proc? Kdyz jsem si pred dvaceti lety koupil prvni Jawu, odboural jsem obedy, abych mel na benzin. Nasel jsem si brigadu, abych to uzivil a nemusel do MHD. Z cely prumky jsem byl jednim ze dvou.
Stopovat jsem byl asi dvakrat a i napodruhy mi to prislo jako zebrota v prachu cesty a tak jsem to uz nikdy nedelal.
V soucasnosti, kdyz je nabizena spolujizda, tak je dvacka rozdil duvodem, proc studentsky pitomec jede radeji dotovanym busem, misto aby vyuzil pohodlnejsi a rychlejsi dopravu IAD. Jemu to za tu dvacku nestoji... Kdo pocita desetikoruny a smiri se s o tridu horsi sluzbou, protoze je o dve desetikacky lacinejsi, je u me zebrak.
|
|
|
No dobře, Ty sis utrhoval od úst, abys mohl naplnit nádrž. Předpokládám, že Tě nikdo nenazýval žebrákem, když jsi ve škole jedl chleba z domova nebo (například) chodil v mírně horším oblečení než ostatní. V čem je ten zásadní rozdíl proti někomu, kdo chce šetřit na jízdném aby si například mohl koupit knížku/počítačovou hru/zajít do divadla/ožrat se?
IMHO je to prostě o tom, že nemáš dost peněz na to, aby sis mohl pořídit vše, co chceš a proto musíš volit. Což samozřejmě děláš podle svých priorit. Tvojí prioritou je nemačkat se v MHD, jiný má ty priority zase jiné. Proč označovat za žebráky ty, kteří mají priority jiné? Protože chtějí něco po ostatních? No a co má být? Pokud si to nevynucují, neškodí a je jen na Tobě a mně, zda je svezeme, nevidím v tom nic špatného.
|
|
|
|
To bylo v r. 1996, takze rifle a triko nosili vsichni, stejne jako vetsina jedla chleba z domova, protoze si penize na obedy nechavali na studentsky zivot, nebo si koupili cigara. Zaporny rozdil nebyl pozorovatelny, ale kladny jo. Stacilo s kurakama parkrat vylezt pred skolu, nezapalit si a hned byl clovek mimo radu. Kdyz jsem na sotaz po cigrete rekl, ze nekourim, abych mel na benzin, zpravidla jsem dalsi pekny den jel do skoly se dvema helmama a v sobotu ve dvou nekam ven. Jaky rozdil jit s holkou nekam na stopa a nechat ji stopovat, aby nekdo zastavil, ze?
|
|
|
A ano - pokud chce nekdo neco po ostatnich zadarmo, tak i kdyz nikomu neskodi, je na miste nazyvat ho zebrakem. Jaky je rozdil stat s palcem nahoru na krajnici a stat s miskou u kostela? Dotycny se jim stal dobrovolne, zada milodar v podobe autodopravy, tak jakypak copak? Kdyby skodil, je to uz za carou mezi zebranim a loupezi.
Nehrajem si nahodou na slovicka? Tobe se nelibi slovo "zebrak" i kdyz stopar zcela naplnuje jeho vyznam a chces, abych jim rikal jinak, protoze ho vnimas negativne.
|
|
|
Ano, asi to je slovíčkaření. Já vnímám výraz „žebrák“ resp. „žebrání” v tom smyslu, že k žádosti dochází vinou chudoby/nouze atd. Pokud je ve Tvém pojetí žebrákem každý, kdo druhého o něco požádá, nejsme stran podstaty ve sporu.
V tom případě jsem samozřejmě žebrákem i já, protože jsem Tě před časem požádal o vyzvednutí těch závitových vložek, ačkoli jsem si je mohl nechat poslat poštou :-D
|
|
|
Není to trochu jinak?
Kloním se k tomu vnímat žebrání jako způsob obživy, respektive životní styl (který může být zvolen s různým stupněm dobrovolnosti, ale to je jiná písnička).
Žebrák je pak člověk, který zvolil žebrání jako způsob obživy, a to jako jednotlivec nebo člen různě organizované skupiny.
Lze i konstatovat, že žebrání jako způsob obživy je tržní chování, tedy prodej služby (poskytování uspokojení z dobrého skutku, splnění povinnosti dané náboženstvím, atd.), nebo prodej pracovní síly na trhu práce (u organizovaných skupin).
Z tohoto hlediska tedy člověk, který žádá od jiného člověka něco zadarmo, nemusí být nutně žebrák a většinou také není.
Je samozřejmě skupina lidí, kteří označením "žebrák" (případně "ta žebrota") značkují ty sousedy, kteří mají znatelně nižší příjem než hodnotitelé, popřípadě si vybrali skromnější životní styl, ačkoli se způsob obživy hodnotitelů a hodnocených prakticky neliší (například prodej pracovní síly na trhu práce). Atd.
|
|
|
"Z tohoto hlediska tedy člověk, který žádá od jiného člověka něco zadarmo, nemusí být nutně žebrák a většinou také není."
No většinou ne. Ale do téhle skupiny nežebráků patří také skupina "vyžírků". To je člověk, co chce od jiných zadarmo (třeba i službu), ale sám nevrací, byť by mohl. Tržního na tom není nic a o charitě se dá mluvit jen po nějakou dobu. Možná má Honza na mysli tento typ lidí.
|
|
|
Z hlediska mého pokusu o definici žebráka "vyžírka" "funguje".
Do chvíle, kdy "kupující" zjistí svůj omyl, nezískav pocit z dobrého skutku obdarování potřebného.
Tržní to (získání nezasloužené výhody předstíráním něčeho) tedy je, a to od počátku až do konce (získání špatné pověsti a ztráta pozice na trhu).
Co má Honza na mysli, netuším. Kloním se k názoru, že z pochopitelných důvodů nemůže na mysli míti nic. Pocity, pocity na mysli nebývají.
|
|
|
Presne tak.
Tak, jako mi nevrati drobny ultralevicova, anarchisticka socka, tak me nikdy nesveze ten, kdo desaty rok jezdi stopem a vsude kam prijde (tedy v kazde hospode cestou) si chvali, jak se mu to vyplaci.
|
|
|
Kazdy cizi clovek, ktery potrebuje mou laskavost a rekne si o ni, je "zebrak". Vsechno to "nemas drobak" je stejny jako "Praha" na ceduli stopare.
Samozrejme vnimam rozdil, pokud se me nekdo zepta na dalnicni benzince a zjevne cestuje na lehko = ma nepojizdny auto, nevnimam to jako zebrotu, ale jako pomoc v nouzi. Pokud se me ale zepta neoholeny nantinel se zlutyma prstana od cigaret, tak mam plno a je mi zcela jedno, jestli tam bude stagnovat do rana.
Zname se, pozadal jsi me o laskavost. Navic jsi mi dovezl fotak atd. Je mezi tim ohromny rozdil, protoze i kdyby to byla jednotlivost a ne cast retezu, oplatil bys mi tu laskavost pri dalsi prilezitosti. Jenze pokud se jedna o ciziho cloveka, ktery si navic koupi radeji krabicku cigaret nez listek na bus, neni zadna sance, ze priste sveze on nekoho druhyho, protoze priste to bude zase on, kdo bude stat na krajnici s palcem nahoru.
|
|
|
Mezi přesunem vlastnictví a službou, která není vykonávána nad rámec původního záměru je přeci jen rozdíl (zvýšené náklady řidiče se stopařem jsou de facto nula - max. dvě zastavení a rozjezdy, nula nic paliva.
|
|
|
Ridic, kdyz vezme stopare, musi:
- dat pozor na sve veci = nenechavat stopare samotnyho v aute, zamykat auto, schovat svoje veci jako napr. srajtofli, telefon z draku, navigaci (kdyz budes na hajzlu, tak ti to vybere a na nekom dalsim vysomruje jizdu dal, nebo odejde do lesa)
- dbat o svou bezpecnost
- nemuzes byt hodinu na veceri
- nemuzes jet omrknout neco na co si vzpomenes cestou
- nemuzes jet ani moc rychle ani moc pomalu
Ma to jen negativa a proti tomu stoji prstem do vzduchu nacmarany pozitivum, ze si mozna dobre pokecas. Jenze co si chces vykladat napr. s ucnicema-prodavackama, ktery jedou na festak odnekud z vesnice do Jihlavy, povidaj si mezi sebou o tom, jak se vylejou a jedina komunikace smeruje k tomu, abys jim na pumpe koupil flasku vodky, protoze jim jeste neni 18.
Ja jsem driv bral stopare, ale postupem casu mi prisli vsichni podobni a jak uz nebyli vojaci ZVS se kteryma jsme probrali vojnu, tak jsem na vozeni stoparu rezignoval uplne.
|
|
|
Zakladni rozdil mezi zebrakem a stoparem je v tom, ze zebrakovi date penize, ktere mit uz potom nebudete = cosi nezanedbatelneho vas to stoji, Teda vy asi nikomu nice nedate, ale nekteri mozna daji
Stopar vas stoji pouze zvyseni spotreby o nejakych marginalnich par procent... tedy asi jako kdyby toho dne foukal silnejsi protivitr
Ano, vy si hrajete na slovicka.
|
|
|
Pokud vychází kilometr dálkového autobusu +- 1 Kč, tak se stopaři pochopitelně nepoženou do spolujízdy za stejnou cenu, přidaná hodnota tu může být, ale teké nemusí.
Nepokládám stopaře za žebráky, naopak je většinou beru rád - člověk si popovídá, někomu pomůže a zvyšuje pravděpodobnost, že až bude potřebovat, pomůže někdo jemu.
|
|
|
|
Jakej je rozdil mezi vsivakem na krajnici a vsivakem z esemesky? Oba chtej do myho auta, aby usetrili uz tak nizkou-dotovanou cenu jizdnyho v socce.
|
|
|
rekl bych, ze jako potencionalni stopar bych zrovna do vaseho auta urcite nechtel :-) A to jsem projel stopem celou Evropu
|
|
|
nejsem sice stopař, ale rozdíl tam bude. "Všivák" na krajnici chce dobrodrůžo, kdežto všivák z esemesky chce ušetřit. "Všivák" na krajnici je svým způsobem kaskadér, všivák z esemesky je šetřil-opatrník.
|
|
|
vsechny co chteji usetrit na benzinu postrilime? V druhem levelu bude strilet i za schvalovani setreni? ;-)
|
|
|
o střílení jsem nic nepsala.
|
|
|
|
Můžeš na to ovšem koukat také jinak. Člověk u škarpy nebo na jízdomatu preferuje dobrovolnou pomoc bližnímu, nebo chceš-li milosrdenství, před participací na státem organisované zlodějině a přerozdělování lupu. Tato motivace samozřejmě bude výrazně menšinová, na druhé straně i tak je to IMHO velmi pěkná demonstrace toho, že dopravu nemusí organisovat stát.
Když bude mít velká část populace kladnou zušenost s fungováním něčeho takového, bude snazší bojovat proti různým dotovaným systémům - v první řadě car sharingu a podobným novým opičárnám, výhledově i proti dotované hromadné dopravě, dopravní obslužnosti a jiným státním zvěrstvům, jejichž demontáž si dnes spousta lidí představit nedokáže.
|
|
|
Kdyz lidem se ten pojem libi, proto bych navrhoval ukrok stranou -- pojdme onen pojem "dopravni obsluznost" predefinovat. Udelejme z ni "kazdy by mel byt schopen sve dopravni potreby uspokojit primarne sam svymi vlastnimi silami" s tim, ze tem, kdo toho nejsou schopni, by pak ostatni mohli dobrovolne pomoci. Stat by toto jednak nemel komplikovat a krome toho by nemel ani omezovat nebo danit pripadne kompensace za takovou sluzbu...
|
|
|
treba jako nejaky fixni odecet z danoveho zakladu na osobu a kilometr za to, kolik jsem odvezl spolujezdcu?
|
|
|
Čemu přesně nerozumíte na „Stat by toto jednak nemel komplikovat”?
|
|
|
to byla jenom takova recnicka srandicka, kdyby toto treba cetl Bursik, nebo nejaky jemu podobny, a zrovna se zase nudil pri sestavovani volebniho programu :-)
|
|
|
Archivujete potom vsechny logy, kdy jste vezl nejakeho stopare?
|
|
|
Archivuju všechny logy. Mažou se jen videosekvence.
|
|
|
Přiznávám že o koupi nějakého takového hejblata uvažuji. Nejlépe aby to čumělo jak ven, tak dovniř, resp. dozadu a asi i ta GPS (přesný čas a poloha) by nebyl marný. Jak mne nedávno vyprasili Slovenští soudruzi Kobřáci se Superbem 4x4 u Ružomberka by myslím stálo za shlédnutí...
Jestli to máte nějak vočíhnutý, tak se za nějaký tip pro inspiraci do mailu nebudu zlobiti.
|
|
|
Já doporučuju tohle:
www.amazon.co.uk/gp/product/B00F5WP7H4/
Kvalita slušná, řekl bych že skoro srovnatelná s Contour GPS+ a prvními Go Pro. Zapíná se to samo podle zapalování. V každém autě je základna s GPS přijímačem za pár peněz a vlastní kamera se přehazuje mezi auty.
|
|
|
Vypadá zajímavě, děkuji. Vašeho doporučení si cením, protože ji máte myslím prakticky otestovánu. Jediné co jí trochu chybí je wočíčko dozadu, ale ještě prozkoumám varianty, třeba taková je.
Napájení máte nataženo kolem čelního skla pod tapcem?
|
|
|
Varianta s druhým okem asi neexistuje. Napájení 12 V jsem ukradl ze stropní konsole a 5 V jsem z toho udělal standardním adapterem zapalovač -> USB, který jsem vykuchal z originálního futrálu, zbavil USB konektoru a vrazil do kusu smrštovací bužírky.
|
|
|
Já zvažuji také tohle: http://www.amazon.co.uk/Sony-AS100VR-Splashproof-Action-Camera/dp/B00HH8A2DS/ref=sr_ 1_4?s=electronics&ie=UTF8&qid=1398198021&sr=1-4&keywords=sony+action+cam
Nebo jsem si říkal že možná počkám na něco jako je Google Glass...
|
|
|
Myslim, ze GPS nema pro autora zaberu zadny smysl, ale jen mu zuzuje manevrovaci prostor v pripade, ze ten zaber skutecne pouzije jako dukaz. Na co davat fizlum zaznam s polohou a vlastni rychlosti? Aby mohli se znalcema resit, jestli jsem nejel moc rychle a kdybych jel pomaleji, tak tu zyklobuznu uvidim a uhnu. Takhle si zpracujou posudek na rychlost, pokud nedostanou jen fotku z videa, ktera ukaze, jak se neosvetlena a ozrala zyklobuzna motala po silnici (uz ta doba zase nastava)
Mam uplne obycejnou kameru s VGA rozlisenim, sirokouhlym objektivem a zaznamem zvuku. Cas, datum i zvuk mam vypnute.
|
|
|
Asi jak v které situaci. Pokud by šlo o obvinění ze znásilnění stopařky, tak myslím že je lepší se naprášit že jsem jel rychleji, než být odsouzen za výmysl nějaké poletuchy.
Taky záleží co a jak ta kamera páše. Jestli jen nějaké synchro-značky a k tomu do souboru čas+GPS, tak předám v případě potřeby = jiné situaci, jen video a ten dodatečný soubor ne.
A že jsem už pár situací co mi ubraly nějaký ten rok života zažil.
Třeba jsem kdysi jel nějakou objížďkou přes vesnici. Byly velikonoce a mi se vraceli s rodinkou od tchána. V té vesničce byl táhlejší kopeček a já jel směrem dolů. Všude klid, prázdno a přehledno. Tak jsem vyřadil a jel na volnoběh dolů. Asi jsem i překročil rychlost, nevím. Ale až téměř na spod kopečku stáli vlevo haranti s tatrama a vpravo jeden. A když jsem byl dost blízko, tak se hen hlouček cca. 5 zmetků rozhodl přeběhnout za tím jedním. Sice jsem přibržďoval, protože se mi to zdálo divné, ale i tak jsem to strhl (možná bokem auta některý z nich i dostal) a zastavil jsem napříč. Oni ha, ha, hi, hi a já byl na Chocholouška, poněvadž jsem byl málem masovej vrah...
Nebo jindy taky objížďka tma a za vesnicí se nějaký ožrala přikrýval svým kolem značky ukrajina uprostřed dvojpruhové cesty. Samozřejmě vidět nebyl, resp. až na poslední chvíli. Na štěstí jsem to za vesnici nějak zásadně nerozjel a dal jsem dálkovky a on se zrovna trochu hýbal. Okolo příkopy a stromy, kam uhnout nebylo. Zastavil jsem, nejdřív mne nenapadlo že jde o našrot dobytka, to jsem zjistil jak jsem k němu přišel s dotazem jestli mu něco není. On se jen odklidil do protisměru a já teda jel dál. Ani ne po 1/2 minutě jsem se míjel s autem v protisměru... snad ho nepřejel.
|
|
|
...jo a stala pred ctyrmi lety necelou tisicovku. Dnes jsou za 499,- Kc.
|
|
|
Také jsem nastopoval tisíce kilometrů a když jsem mohl, tak jsem stopaře také bral, někdy i několik za jednu cestu. Dnes už bohužel nemůžu, protože většinou jedem ve čtyřech, a navíc stopaři téměř vyhynuli...
|
|
|
Stejně tak i těch, co zastaví. Občas jsem to letmo zkoušel když jsem třeba šel v nějakou dobu (třeba ve dvě ráno) v místě, kde nic pořádně nejezdilo - volat do takových prdelí tágo je majlant a než tam přijede, půlku cesty ujdu pěšky - statistika tragická. Nejdál jsem ušel asi 10 km, zrovna po zkoušce v autoškole, někdo mi zastavil až pár kilometrů od baráku…
Nemám problém v takových případech dát něco za odvoz, nakonec, jedu proto, abych se někam, kde je mizerné spojení, dostal, kdybych chtěl být držgrešle, tak to odšmajdám pěšky. Ale z těch lidí co zastavili zatím nikdo nikdy nic nechtěl…
|
|
|
Není to trochu zbytečná paranoia? Já stopaře v rámci možností beru a když jezdím solo NL-CZ, tak občas někoho svezu. Když už se to palivo platí a může z toho mít užitek i někdo jiný, aniž by utrpěl užitek můj, tak proč ne?
|
|
|
Myslím, že rizko je ve skutečnosti malé - vozím, nejčastěji po krátkých trasách - středoškoláky, učně, okradeného řidiče kamionu bez peněz na cestu, gastarbajtra, co zdrhnul po zátuhu přes hranici z rakouska, lesní dělníky do lesa, chlapy na šichtu, většinou jsou to provozní záležitosti, spojené s prací či vzděláváním., "čundr" nebo "za holkou" jsou spíše zřídkavé.
Lidi, kterým nestojí svezení za to, vypadat alespoň trochu přijatelně, neberu (bohužel vzhledu "jsem xindl, sociál a smrdím od pohledu") vysloveně přibývá.
Kromě občasného smradu od cigaret nemám negativní zkušenost. I ten kluk, co se z čundru vracel do města vyzvednout si předvolání k trestnímu soudu a druhý den jsem ho zase vezl na čundr, nedělal žádné problémy.
|
|
|
Současní stopaři by se hlavně měli naučit pár základních pravidel. Třeba postavit se tam, kde budou viditelní z dostatečné vzdálenosti (aby se dalo orientačně posoudit, co jsou zač) a řidič tam bude schopný bezpečně zastavit. Musím vždycky kroutit hlavou nad stopaři, kteří se postaví do ostré zatáčky dálničního nájezdu, kde už většina aut zrychluje a není kde bezpečně zastavit - nejspíš pak nadávají, že ani jeden petrolhead jim nezastavil.
|
|
|
|
|
s odkazem bych s větší části souhlasil a z menší polemizoval. pro mě je velký batoh stopaře a nápis češtinou s typicky cizineckou chybou jasná volba - jeden si zajímavě pokecá. velkej batoh z kterého leze sportovní náčiní pro mě blízké jakbysmet. naopak uniforma (za dob povinné vojenské služby) pro mne bylo jasné ne - šaty dělaj člověka, v civilu lze poznat kdo je tremp, kdo mánička, kdo veksláček, kdo študent, kdo dělňas a vybírat dle svého gusta. a balená voda pro stopaře (za bůra ze supráče) nesmí v autě chybět - na stopu bejvá sucho a jeden nechce dráždit štítivost a infekce.
apropo spolujízda - občas bylo (bývá) zvykem nabízet v rámci komunity - na koupáku nebo pod císařem jsem jeden čas dával za vokno ceduli "do prahy, dvě místa, v neděli 19:00 sraz tady, za jedno nealko pivo", fungovalo to.
|
|
|
Uniforma byla kdysi jedinym rozlisenim mezi temi, kdo levnou dopravu opravdu potrebujou a temi, kdo na tvuj ucet setrili penize, aby se mohli z patku na sobotu vylejt jak prasata. Z zoldu 500/mes. ses moc nenalil.
|
|
|
Ano, vojáci ZVS to bylo něco jako Armáda spásy. V životě jsem ani jednoho z nich nevidlě nalitého jak prase ;-) Patnáctileté whisky sis z těch 500 sice moc nekoupil, ale většina vojáků nebyla zase tak vybíravá.
A jinak mi pořád něco říká, že přinejmenším za předlistopadového socíku platily vypsané dovolenky jako jízdenka na vlak a v MHD měli vojáci slevu 50 %.
|
|
|
Byl jsem na vojně duben 1999 - březen 2000, k tomu, abych si mohl na armádní útraty koupit jízdenku, byl třeba jízdní rozkaz. Ten jsem měl akorát na povolávacím rozkaze a pak jednou, když jsem jel do ÚVN vyzvednout jednoho kluka z naší letky, který si hrál na magora, aby ho pustili domů. Jak se dostal voják domů na opušťák, nikoho nezajímalo, s dovolenou si teď nejsem úplně jistý, ale mám dojem, že se na to jízdní rozkazy taky nedávaly.
|
|
|
Jo, jízdní rozkazy se dávaly na služební cesty, na opušťák nebo dovolenku byla 50% sleva.
|
|
|
Sloužil jsem shodou okolností přesně v tom termínu co kolega eviljack - dovolená placená byla, KVOP ne, ale šlo s tím vyjebat - např. když si předstíral, že chceš podepsat nastálo, tak se to vykazovalo jako cesta na lékařské a jiné prohlídky a testy do Práglu - samosebou zdarmiko. Takhle jsem se vozil 1/2 roku Praha - Tábor a zpět. K podpisu samozřejmě nedošlo, žeano.
|
|
|
> Byl jsem na vojně duben 1999 - březen 2000, k tomu, abych si mohl na armádní útraty koupit jízdenku, byl třeba jízdní rozkaz.
Mám obavu, že na jízdní rozkaz by si člověk asi jízdenku nekoupil :-) Byla to vojenská úvěrová přepravenka. Vydávala se i pro cesty na dovolenou, to ale bylo omezeno, mám pocit, že bylo povoleno ji na dovču vydat 3x za dobu základní služby.
Jízdní rozkaz opravňuje k cestě služebním vozidlem.
|
|
|
Už si to nepamatuju, ale mám dojem, že po předložení toho papíru v pokladně jsem dostal jízdenku, ale možná se to nejmenovalo přímo jízdní rozkaz, přece jenom už je to pár let :)
|
|
|
Jo, jo, úvěrovou přepravenku člověk na nádraží vyměnil za jízdenku. A jízdní rozkaz potřebovals mít vypsaný a schválený, ať sednuls do V3S, nebo osobáku... Bylo tam napsáno, kdo auto řídí, kdo "řídí" řidiče, kam a za jakým účelem auto jede, dopisovalo se do něj, v kolik vyjel, v kolik dojel...
|
|
|
Sluzebni cesta/doktor - na to vsechno byl cestovni rozkaz, kde bylo napsany odkud, jam a od kdy do kdy. To kvuli kontrole VP.
Na dovolenku nebo KVOP se aspon u nas zadny cestovni rozkazy nedavaly. Cervenec 1999-cerven 2000.
|
|
|
Ano, ano.
Jaká ale MHD?
Za předlistopadové ZVS bylo zvykem umístit brance co nejdál od domova. Z kasáren se odcházelo po rozkaze...
Potom prosincový noční příjezd do Českých Budějovic a zjištění, že nádražní budova se mezi 22:00 až 05:00 zamyká nutně vyústil v hledání náhradního řešení u lidí dobré vůle, nebo odšlapat těch cca 25 km pěšky.
|
|
|
Slyšel jsem historku, jak se voják vracel do kasína, jenže na trase Praha - Pardubice opakovaně usínal a místo aby vystoupil v Kolíně, vždycky přejel až na konečnou. Asi tak 5x.
|
|
|
To není nic neobvyklého...kamarád si takto dvakrát projel celou trasu noční tramvaje č. 58 Řepy-Spojovací, až se ho tramvajákovi zželelo a na správné zastávce ho probudil.
A vůbec...kdo neusnul v noční tramvaji a nepřejel na konečnou, nebyl pořádný student:-)
|
|
|
Kdo se chtel vylejt, nejezdil to delat domu (protoze by ho to stalo jen dalsi penize na pivo), ale zustal ve "spadove" hospode u kasina.
Kdo jel domu, mohl odejit bez vyjimky az v patek po 16:00 a navrat byl do nedelni pulnoci. Pokud nestihl vlak/bus v patek odpoledne, coz nebylo nic neobvyklyho vzhledem k nutnosti jet napred lokalkou do Brna, jel az v 19.hod. z kasaren, protoze vlak mu jel treba az ve 20:45 a s dvema prestupy byl doma v sobotu kolem druhe rano (cesta Rapotice (TR) - Blazice (Bystrice pod Hostynem) a stala pres 200,-Kc.
Zold byl tehdy 450 pro vojina, 500 svob
|
|
|
Co máš společného s Blazicemi?
|
|
|
Nic. Odtama byl jeden kanarad z vojny. Nejakej Jarek Pavelec.
|
|
|
Hmm, tak toho neznám. Nějací kluci z Blazic totiž se mnou chodili na základku, tak jsem jen tak náhodou zkusil, zda svět není malej...
|
|
|
Neni. Asi az tak ne.. 8o(
|
|
|
když měl dovolenku, tak to asi bylo jedno, ale když měl jen vycházku a musel se zdržovat v místě, tak mu nic jiného než stopovat nezbývalo, zejména proto, že ve vlaku by ho mohli lustrovat, jestli má dovolenku . . . .
|
|
|
A co teprve ten, kdo si dovolenku sám udělil. :))
|
|
|
tak ten, pokud já vím, stopoval Trabanta, aby měl jistotu, že ho nikdo neodloví. :-))
|
|
|
To byl asi větší sichr normálně vlakem na lístek. Akorát si ošéfovat, že přijdeš/vypadneš na/z nádraží někudy přes nákladní koleje.
|
|
|
(Pochopitelně v "civilu", ne v těch zelenejch hacafrakach.)
|
|
|
nevím, já na vojně nebyla, ale bylo mi vysvětleno, že si vlezeš do křoví a číháš, co jede a jak uviděl Tráboše, tak se zaradoval, že tam ho hledat nebudou a opravdu nehledali, jen tam snad nebylo dost místa a pohodlí . . .
tenkrát bylo prostě málo holých lebek, vojenský sestřih poznal každý na sto honů. Dneska by se takový voják hravě ztratil v davu. Tenkrát dobrovolně s holou hlavou nebo vojenským setřihem nechodil snad nikdo.
|
|
|
No musim to mírně korigovat. Za skina bys byla tak prvním rokem a to můžeš stejně na nějakou dovolenku, neřkuli vejlet za dráty zapomenout. Druhým rokem už máš veselejší starosti a zdaleka ne holou hlavu.
Jako pochop, přece nebude superka chodit vylepanej jako nějaký myši, to je prostě pod jeho úroveň, to dá rozum, no ne? :))
Stran dopravy měl asi každej svou strategii, hlavně se nikde moc nemrcasit.
|
|
|
vylepanej sice ne, ale pořád to do civilního účesu mělo dost daleko, tenkrát, dnes by se ztratil v davu jako nic.
|
|
|
To by ses divila, jakou ukrutnou patku byl kolega schopnej schovávat pod baretem. :))
Fakt si nějak neuvědomuju, že by byl mimikry nějakej problém.
|
|
|
to bych se divila. Že Ty sis schoval druhou občanku?
|
|
|
Tak prosíravej jsem bohužel nebyl. A taky hořce litoval.
|
|
|
Ale příště to určitě udělam, příště už tak blbej nebudu!
|
|
|
Já ji tehdy vůbec neodevzdal. V Prešove mne sice seřvali, párkrát si ještě vzpomněli i v přijímači v Bardějove, sliboval jsem, že si ji nechám poslat, ale pak si na to celou vojnu už nikdo ani nevzpomněl. A do civilu, který jsem si vozil, jsem se vždy převlékal v Prešove na nádražních hajzlících téměř před očima vyhlášených lítaček.
|
|
|
Vaši neznalost, či naivitu:-), jen omlouvá, že jste tenkrát na té vojně nebyla. Když už se člověk dopracoval zmiňovaného postavení:-), tak už se vlasy fakt neřešily. Pokud někoho netakticky joooo nenas..l.
|
|
|
co bych tam tak asi dělala, v klidu jsem doma spala, protože jsem věděla, že socialistický voják bdí na stráži a chrání mě před útočným imperialistou a taky mě ochrání, nastoupil na stráž a už jsem načínala třetí veršík. :-)
|
|
|
Na žádný stráži nebyl. Byla zima jako kráva, psa bys nevyhnal. Tak byl domluvenej se špagim na posádce, že cinkne, až pojede devéťák na kontrolu. A sladce chrupal. Ten muničák byl nehlídanej.
|
|
|
to není pravda!! Kdyby nebyl na stráži, napadl by nás imperialista a to se nestalo, takže tam musel být, v televizi říkali, že imperialista číhal jen na to až na chvíli polevíme a to se nestalo, protože nás nenapadli! V 89 nějak polevili, to je fakt a taky se nám to krutě vymstilo a dnes to musíme složitě napravovat. Jen ta Unie jakou s tím má honičku, o Standovi ani nemluvím, ten ani nespí, aby zajistil, jak to vrátit zpátky a zajistit klidný a zasloužený spánek pracujícího socialistického člověka! Tak se mi tady nepokoušej navěšet nějaké bulíky na nos!! Možná bych ti na to naskočila, ale naštěstí mě Standové, Andrejové a ostatní soudruzi včas varovali. Ještě že je máme!!
|
|
|
Hele, fakt ti lhali. Arnold prostě chrápal až se hory zelenaly, ani nevěděl kde má kosu - vojákovu milenku. Pokud se imperialisty týká, byl ochoten nechat se tímto hladce zajmout a měl už připravenou zdravici: "Husák kaput, ať žije Ronald Reagan!!!"
Možná že ti lžou i dneska, ale nejspíš asi ne, je přece ta demokracie.
|
|
|
No, asi jak kdy .... když to tady čtu .... civilka, na víkend dom, žold pětikilo .... myslím, že je řeč o jiné ZVS než za nás:-))). A druhým rokem už byli doma:-)!
Nejlepší strategie byla když člověk měl cestu okolo Kulaťáku .... to vylezl z metra/tramvaje, zasalutoval a do Podbaby tam tu ruko mohl nechat:-). Zase je fakt, že díky tomu tam lítačky prakticky nechodily, s ohledem na jejich běžnou šajbu by na tom byly totiž obdobně:-).
|
|
|
Žold byl 120 - 180 Kčs podle frček. Ale!
Jehličí v hospodě za kasínem: á 50,- kousek.
Kanady v hospodě za kasínem: á 50,- kousek.
Dalo se trošku našetřit. :)
Civilka, na víkend dom ... taky neznám, to musela být nějaká jiná armáda. Asi americká. :)))
|
|
|
I na vychazku se mohlo kam jsi jen chtela, ale navrat byl do 21:45, aby dotycny stihnul vecerku ve 22:00 a vyspal se treba na zitrejsi sluzbu.
|
|
|
jako civilkář jsem měl ten žold úplně stejnej (ovšem s příspěvkem na stravu a ošacení, páč jsem nefasoval mundůr a konzervy, což by dalo tak na dvoje montérky ročně a chleba s hořčicí, v neděli buřta). ale to je úplně jedno, já nejsem žádnej suplent sociální sítě, já radši svezu někoho kdo je mi sympatickej a s kým si pokecám, než toho kdo to potřebuje páč je chudej.
|
|
|
Klidně svezu i toho kdo to potřebuje neb je chudej, ale nesmí odpuzovat vzhledem a musí tam být aspoň špetka naděje na zajímavý pokec. A mám radost i z obligátního svezení nějakého školáka nebo maminy co zaspí svůj pravidelný vlak. Ostatně z těch kiláků co jsem po Evropě najezdil stopem mám ještě hodně co vracet. :-)
|
|
|
dodal bych take, ze subjekticne mi nesedi fousaty stopar. Beru jen oholene :-)
|
|
Já jsem poslední tři roky cestu nabízel, a to Hradec Králové - Praha a opačně, asi 10x. Cenu jsem dával 1 kč/km, což vyjde stejně jako jízdenka autobus. zavezu od domu k domu. Nezájem, neproběhla ani jedna cesta. proběhlo jen 1x České Budějovice-Praha. Celkem z 11 nabízených tedy 1 cesta.
Na autowebu je článek redaktora, nabízel v S-kovém mercedesu Praha-Ostrava snad zdarma, ani jeden se nepřihlásil.
Tu cenu 1 kč/km jsem volit z důvodu, že auto stojí třeba 6 kč /km, tak aby se to vynahradilo ta časová ztráta a mírný diskomfort a potencionální nebezpečí. Jestli 1 kč/km je ten důvod a cena měla být poloviční, nevím.
|
|
|
Presne tak - kacka za kilak je moc a navic je treba brat na spolujezdce aspon minimalni ohled, takze nic moc rychlost, strecha zatazena, protoze by mohl prijit kasilek a dotycny by chybel na patecni parbe, kdy utrati nasobek ceny listku na bus.
Navic je zde riziko narceni z okradeni/znasilneni...a vzhledem k platnym zakonum a soudni praxi, nechavam vozeni nemajetnych optimistum a tem-kteri-to-potrebuji...i kdyz nevim, jestli ta stovka, dve muze hrat nejakou roli v cene cesty Brno-Praha.
V jakesi pisnicce bylo "nesetril jsem dlouhe roky, abych setril tvoje kroky"...a sockou nejezdim prave proto, abych se s batuzkarema nemusel potkavat.
|
|
|
Já si myslím, že problémem není cena, ale převis nabídky nad poptávkou? Kdo jede jednou za čas do Prahy nebo někam dál, tak asi moc neřeší nějakou spolujízdu. A kdo jezdí pravidelně? Delší štreky studenti, kteří jsou obvykle domluveni na odvoz v nějaké pevné partě a na kratší cesty pracující, kteří ovšem také mají svoji partu, ve které se třeba pravidelně střídají.
Sám jsem vozil do školy do Brna stále skoro stejnou partu, když jsem začal jezdit do práce, tak se svezlo pár mladších kamarádů studentů do školy a jedna kamarádka do práce. Od doby, co kamarádi dostudovali a kamarádka se odstěhovala, tak nevozim až na vyjímky nikoho, přestože na různých serverech nabídku mám. Je to škoda, ani ne tak kvuli těm pár korunám, ale že místo poslechu mizernýho rádia (už i Praha a Vltava stojej za...) si člověk pokecal a kolikrát se něco zajímavýho dozvěděl.
|
|
|
|
Taxikárska mafia nechce prísť o kšeft. A hlavne potom ekoteroristi budu mať plnú hubu toho ako sú všetci neekologicki ked ľudia jazdia sami v štvormiestnom aute.
|
|
|
Pokud mi někdo nařizuje, kolik si musím od spolucestujících minimálně brát a chce po mně absolvovat testy, abych od něj ty cestující mohl brát, tak se mi to už moc jako dobrovolná aktivita, kterou si pod spolujízdou představuju, moc nezdá. Spolujízdu jako takovou tam nikdo nezakazuje, zakázali podnikat firmě, která si z toho regulérně udělala živobytí.
|
|
Vozil jsem cca pul roku lidi Praha-Brno a zpet. Vyhradne pres jeden server - kde se neplati, ale jsou tam recenze a vicestupnove overeni identity. Takze pasazer i ridic vetsinou vi do ceho jdou.
Lidi jsem bral hodne, zajem byl. Dostkrat i plny auto (=2-3 pasazeri podle toho jestli jsem vezl naklad). Nikdy se mi nestalo ze by nekdo vzal misto a neprisel.
Pokud se tu nekdo divi, ze o nej nebyl zajem s cenou 1Kc/km - tak at se podiva na ceny Student Agency : Pha-HK 80Kc, Pha-Brno 165 atd. A protoze vetsina lidi jezdi spolujizdou protoze chce usetrit, tak je jasne, ze v tom pripade radsi pojedou busem.
Stejne tak je lidem vetsinou u prdele, jestli nekdo ma Skladu nebo Oktavku - pokud nekdo jede ( jako v tom clanku na Autowebu ) v nevhodny cas, tak se mu neprihlasi plny auto lidi jen proto, ze "volepyco nabizi jizdu medourem". To akorat Rakovan si mysli, ze se vsichni poserou z jeho wagenu a dela na zaklade sve zkusenosti vseobecnou pravdu.
|
|
|
Pro delší trasy (Praha-Mnichov/Frankfurt/Berlin) bývá spolujízda i levnější než autobus, pokud nekupujete zpáteční lístek. Pro spoustu řidičů je i tak ušetřených 100E za jednu cestu dostatečnou motivací, aby spolucestující brali.
|
|
|
I pro kratsi jizdy - ja si na nezajem nestezoval, ale taky jsem na tu trasu nasadil cenu niz nez SA. Bylo to videt - kdo na ty trase mel cenu az moc blizko/pres cenu jizdenky na bus, tak mel prazdno i kdyz jel ve stejny cas jako ja.
Prijde mi to divny - na liberalnim serveru je nemalo jedincu kteri nechapou, ze pokud nabizi cenu vyssi nez je u konkurence, tak se zakaznicy kvuli jejich nabidce nepretrhnou. :)
|
|
možná někdy taková spolujízda smysl má, jenže mně pořád připadá, že se člověk pasuje na taxikáře, odvezu vás z A do B a dáte mi za to tolik a tolik. Cizí neberu, protože se bojím, občas přemýšlím, že naberu nějakého stopaře, ale určitě nebudu chtít, aby se podílel na nákladech. Vlastně tomu konceptu moc nerozumím, chápu ho, pokud se pět naturalizovaných úkáček dohodne dopravovat se do fachy jednou dodávkou, nebo pokud se sousedem máme stejnou cestu a jednou jedu já a podruhé on. Ale možná jsem jen stará konzerva. :-)
|
|
|
Tento způsob dopravy je velice oblíbený mezi studenty. Ve svém okolí snad už neznám nikoho, kdo by jezdil busem, přestože je to o pár korun levnější (cca o 20 Kč). Jak zmínil autor, většinou je místo setkání blíže, něž zastávka/nádraží (často přímo před domem) a konečná také bývá na lepším místě, než v případě busu. Člověk také nemusí celou cestu stát, v autě nebývá v zimě přetopeno a v létě to tam zase není jako ve skleníku...
Kromě specializovaných serverů se spolujízda také často domlouvá na ksichtoknize, kde jsou založené skupiny jako "Spolujízda Brno-Olomouc, ČB-Praha, ...". Existují dokonce pravidelné linky. Nejvíc se jezdí v neděli večer nebo v pondělí ráno za studiem a čt/pá v odpoledních hodinách zase zpět.
Navíc, když je vytížené auto, tak Gaia přece tolik netrpí a kamarád si díky spolujízdě našel přítelkyni :-)
|
|
|
No...kdyz vezmu do uvahy, kolik stoji "studentskej zivot", protoze pivo stoji min. 25, vodka s redbullem kilo...ne, neberu stopare. Studenti na to maji, kdyz si odpusti to, co si nedovoli doma, kde maji prdeli rodice.
Moje ochota brat stopare skoncila s koncem povinne ZVS, protoze vojaci objektivne nemeli jinou sanci, jak se dostat domu v rozumnym case...a ostatni prece mohou pouzit ostatni druhy dopravy, ktere jsou take dotovany z verejnych penez (mimo toho, ze i jinak zavisi na socialnim statu napr tim, ze porad jeste, sakra prace, nemaji skolny.
|
|
|
Jo jo, s tím školným s Vámi souhlasím... Podle mě je to ale v nedohlednu :-/
|
|
|
školné nic nevyřeší, jediným smysluplným řešením by byla privatizace. Začít by se dalo u vysokých škol a pak pokračovat dál. Pokud bude zavedeno školné, tak bude stanoveno tak nějak "akorát", aby to kdekdo zaplatil a školy budou vesele dál pobírat peníze od státu.
navíc to nebude školné, ale takový státem stanovený poplatek, několik let se budou úředníci dohadovat, kolik by to tak asi mělo být, budou analyzovat, zkoumat, jednat, řešit, výstupy hodnotit, výběrová řízení vypisovat jak o závod, až to v konečném důsledku bude stát víc než se vybere na školném, protože tam zase bude mít výjimku ten i onen, jeden větší, druhý menší, nejspíš se objeví nějaké nové dávky na školné, nekonečný příběh a až to na konci podtrhneme a sečteme, zjistíme, že jsme vlastně v mínusu a je třeba do škol a zejména do ministerských úředníků, kteří se tím zabývají ještě víc peněz.
|
|
|
No...bude to urcite krok k zefektivneni vysokeho skolstvi, protoze odpadnou ti, co zacnou stavarnou, pokracuji na strojarne, pak to zkusi na zemedelce a konci s titulem Bc. z fildy nebo pajdaku, ale neumi nic. Taky si blbky rozmysli, jestli pujdou delat dorucovatelku na postu jned, nebo jestli na to potrebuji "Mgr." z gender studies. Tim odpadnou zbytecne fakulty a zbudou jen ty, ktere slibuji dobre uplatneni a tim i snadne splaceni pujcky na skolne.
Privatizace prece uz bezi. Kdo chce, tak soukrome VS jsou. Dost pochybuju o tom, ze by nekdo zaplatil miliardu za VSE nebo 30 mld za fakultu mediciny vc. nemocnice.
|
|
|
To jsou stejne jen pohadky jako "az tu bude liberalismus", protoze skolne nechce de facto nikdo.
Studenti a verejnost nechchteji platit, protoze zdarma je to pro ne lepsi. Skoly to nechteji protoze jako "statni" podnik to maji pohodlnejsi nez na trhu. No a stat to neda, protoze by ztratil kontrolu nad jednou oblasti. (podle me pro existenci statu v dnesni podobe klicovou - kde by se pak rekrutovali novinari, sociologove a politologove a jini vyzirkove na masirovani verejnosti - pripadne jaky postoj ke statu by mel clovek co vlastnimi silami a za sve penize neco vystuduje)
Sance ze skola bude nezavisla instituce,ktera zije z patentu, skolneho a daru a rektor je najaty manazer a ne prezidentem jmenovany urednik je v Evrope blizka nule.
|
|
|
Myslím, že je to případ od případu. Jeden z nejmenovaných serverů na spolujízdu (poté co se zkomerčnil tak dnes asi jeden z těch největších) vznikl na koleni a dlouho takto fungoval - vpostatě jako stránka, kde si absolventi jednoho nejmenovaného gymnázia domlouvali spolujízdu ponejvíce do Prahy. Tedy studenti pro studenty. Výhoda byla zejména ta, že to většinou bylo od dveří ke dveřím, mnohem rychleji, ve větším pohodlí a za nižší cenu než bus. Řidič si zase pokryl minimálně náklady na benzín.
|
|
Zamýšlel se někdo nad tím, co se stane v případě nehody? Co když do auta sedne nějakej povahou simulant, pak se stane nějaká nepříjemnost, nedobrždění nebo něco většího? Chybu může udělat každej, objeví se nějaká závada na autě, náhoda je blbec. Pak takovej simulant/vychcánek bude chodit a kňučet, že ho bolí hlava nebo koleno a člověk mu bude muset cálovat do smrti bolestný. Že ho nic nebolí se dokazuje blbě a při "oblíbenosti" řidičů v tomhle státě/kontinentu bude celkem ve výhodě.
|
|
|
Pro tuto eventualitu musíte mít pojištění sedadel a zavazadel v pojistce. Jestli to teda píšu správně. Jenže to je záležitostí havárky, v poviném to nebývá, jestli se nepletu. Samostatně bez havárky to asi nenabízejí, ale jestli o tom uvažujete, pak se poptejte.
Já cvičně zkusil nabídnout spolujízdu když jsem věděl že pojedu delší trasu cca. 2 měsíce dopředu. Nikdo se neozval. Žádný závěr z toho ale nedělám. Nemuselo to být zrovna atraktivní jak časem, cenou, trasou, ....
Přiznávám že mi to moc nevoní a tohle byl jen pokus. Být více-méně pravidelný jezdec na několika trasách tak by to asi zase vypadalo jinak. Ačkoliv by zřejmě šlo o služebák a bylo by to z hlediska firmy porušení nařízení ve kterém zakazují vozit kohokoliv jiného než kolegy. Já dostal kdysi kartáč že jsem si dovolil svést svou ženu... jo, osoby "předzvědné" jsou stále aktivní a bdělé...
|
|
|
Havarijko i mám, ale byl to spíš návrh na diskuzi, o nabízení spolujízd neuvažuju, ty potenciální problémy mi za to prostě nestojí.
S tím služebákem bych to neriskoval, těch pár korun za možnost přijít o práci a tratit spoustu peněz za to prostě nestojí. Je to něco jako kradení toaleťáku nebo mýdla v práci - zisk v deseti- až stokorunách, potenciální ztráty v desetitisících (~vyhazov).
|
|
|
Jo, to je fakt. Já svou ženu vezl služebákem jen jednou a stejně to někdo naprášil. Stopaře ani spolujízdu jsem nikdy služebákem nebral. Soukromým toho stopaře občas jo.
|
|
|
Nikdy jsem stopaře nevzal v současné práci. V minulé jsem to neměl zakázáno, takže občas jo.
|
|
|
Když se stane něco nepříbuznému spolujezdci, tak to kryje povinné ručení. Pojistky typu "úrazová pojistka pro spolujezdce", pojištění ostatních sedadel, atd. jsou ve většině případů tahání peněz z lidí.
Tolik komentář pojišťováka. :)
|
|
... ze bych zkusil obcas nabidnout svezeni, ale mam s tim 4 zasadni problemy:
- autem zamestnavatele - nesmim.
- autem vlastnim - mam i havarijko, ale musel bych proverit, co vsechno a v jake vysi opravdu kryje.
- vzal bych pouze nejak proverene spolujezdce.
- moje cesty se vetsinou prihodi az kdyz vznikne problem - jak potrebuje zakaznik - tedy pomerne bleskurychle a nepravidelne. Zato jezdivam dost daleko - nejcasteji pres protektorat podel do Mnisku pod Alpou, pripadne pro parky na Ryne.
Nejcasteji stejne jezdim i pracovne vlastnim autem, pac meho risskeho zamestnavatele stale jeste ovlada paranoia, ze pokud si vezmu domu zanovni firemni 5er f touringu nebo Ecko f kombajnu, tak z prvniho parkoviste v protektoratu do 5ti minut po odstaveni zmizi a zustane zmizely. Navic mi cesty vlastnim autem docela rozumne plati a nezajima je (narozdil od firemnich povozu), jake auto to je, kolik a ceho sezere (tedy spis vychlasta) a co produkuje za emise.
Dale na me ve vyhledavaci po zadani "spolujizda" vybehne dlouhy seznam vice ci mene obskurnich webu, takze netusim (a nemam chut zjistovat), ktery je ten spravny, fungujici a proverujici.... .
..mno a protoze vsechny dobre skutky byvaji po zasluze prisne potrestany - a po vsech nedavnych zmenach v nasem pravnim ne-system - to posledni, co by moje rodina v pripade nejakho pruseru (satan me netrestej) potrebovala, by bylo tahani po soudech o nahradu skody nekomu dalsimu. Sam sebe mam osetreneho dostatecne.
|
|
|
Já nějak nechápu tu paranoiu s tím taháním po soudech.. tady snad neplatí to, že ten člověk si nastoupil dobrovolně a souhlasil s platbou podmínkami ? ..To je u nás automaticky každej hned vinen za to, že někomu něco nabídnul ? To už je fakt absurdistán..
|
|
|
Soud první instance se řídil výhradně vlastními představami o právu a nenechal se zmást ani platnou právní úpravou. No a při typické rychlosti české justice to k soudu vyššímu (a většinou o něco rozumnějšímu) přijde za pár let. Není to pro mne důvod lidi nevozit, ale spoléhám spíš na tu kameru a logger než na českou justici.
|
|
|
..tady nejde o platbu/prispevek na cestu (to by me trapilo jako uplne posledni). Tady jde o soucasnou a budou praxi v nasem Absirdistanu - pocinaje resenim dopravnich nehod az po vyporadavani se s nasledky.... Nastesti jsem za svou dosavadni ridicskou praxi (cca 27 let na motorkach a cca 25 v autech a dodavkach) zasadni nehodu nezpusobil (1x placnuti s motorkou na mokru v zatacce, tukanec na parkovisti v aute, podreny podvozek dodavky po utrzeni krajnice)... ..a snazim se ze vsech sil tuhle bilanci nezhorsit.
...jenze se stavam stale vice paranoidnim a taky bych mel dneska sakra o co prijit. Takze je to sice zajimave tema na diskuzi, ale pro me spise v akademicke rovine.
|
|
Kdyz uz potrebujete svezt, zkuste to na posledni snadno dostupne benzince v pozadovanem smeru. I vecer tam je svetlo, ridic vidi ze je dotycny cisty, slusny a nesmrdi. Navic uz stejne stoji a ma moznost zadost o svezeni behem tankovani zvazit.
Pokud opravdu potrebujete svezt, je mozno zadost podporit nejakou mensi bankovkou, pak je i sance, ze si ridic trochu zajede, aby vas vysadil na lepsim miste.
|
|
Obcas vyuzivam spolujizdu z Mnichova do Prahy a zpet jako spolujezdec, sam jezdim sice pravidelne, ale nechci se vazat na urcity cas odjezdu. Zatim jsem mel jen pozitivni zkusenosti, at uz s ridici, co jezdi danou trasu pravidelne (vetsinou min. 7-mi mistne auto) nebo jen narazove. I ostatni spolujezdci byli v norme. Pri posledni spolujizde mi ridic povidal, ze se rozmaha nesvar blokovanych mist, nekdo si zamluvi spolujizdu a pak neprijde. Podle nej za tim jsou polaci, kteri jezdi na stejne trase a maji treba Tranzita, zablokuji ostatnim mista a pak jim preberou lidi.... Jako se vsim zalozenym na duvere, staci par zmrdu a duvera je pryc...
|
|
Hodně jsem jezdíval po republice a brával stopaře. Jednou jsem vezl dvě mladé slečny do Valmezu a to, že mi v uzavřené přihrádce chybí peněženka, jsem zjistil až doma. Díky této zkušenosti jsem se "zašprajcoval" a žádného cizího člověka do auta nevzal.
|
|
|
Jednou mě vezl člověk, který tvrdil, že jeho brácha mě nůž u krku a "Otoč to do Havany", tedy ne do Havany, ale místo asi Havlbrodu chtěl dotyčný do Brna. Někde cestou (Jihlava?) zatočil řidič před flojdovnu a tuším začal troubit. Únosce zmizel.
Velmi jsem ocenil ochotu toho člověka mě vzít.
|
|
|
No a pak se divte, že firmy zakazují brát stopaře do služebních aut. Firma nestojí o problémy, ukradené / vykradené služební auto by ještě nebylo to nejhorší - to by bylo ohrožení zakázky v případě, že zaměstnanec nedorazil do cíle služební cesty. Případně že zaměstnanec skončil v nemocnici v dlouhodobé pracovní neschopnosti nebo rovnou pod drnem, negativní efekty pro zakázku jsou opět zřejmé.
Podobně s vozením např. manželky nebo kohokoliv jiného, kdo není zaměstnanec firmy. (Obchodní partner je asi akceptovatelný.) Auto má nějaké havarijní pojištění, které kryje škody / náklady na léčení zaměstnanců firmy. Když se auto vybourá a bude v něm sedět někdo, kdo nemá s firmou nic společného, pojišťovna se bude kroutit jako had.
Firma je soukromá a majitel si může určit pravidla. Zaměstnanec je bude respektovat nebo to může zkusit jinde.
|
|
|
Firmám se moc nedivím, prostě myslí na všechno (i když imho současná podoba povinného ručení řeší většinu problémů). Nutnost respektovat firmou daná pravidla je mimo debatu.
Ale sám beru a v případě potřeby - teď velmi málo - stopuji. Pokládám toto riziko za blízké nule, trochu větší rizko mají samotné holky, byť se zase tak často nenaplňuje.
|
|
|
Riziko se nenaplňuje, protože ne každý řidič je sexuální maniak, který pod pohrůžkou násilí opíchá holku kdykoliv má příležitost.
Sám jsem stopoval asi dvakrát a stopaře neberu hlavně z různých logických důvodů - tj. služební auto nebo nemám v autě místo nebo jedu jenom kousek a stopař na hlavním tahu asi nebude chtít popojet pět kilometrů :-) Atd.
|
|
|
Pochopitelně povinné ručení nekryje problémy s vraždou / únosem - jednomže kolik takových se stane? Za jak dlouho?
|
|
|
Riziko je malé až nepatrné, ale přecejen tu nějaké je a náhoda je blbec.
|
|
|
můj otec říkával: kdo se bojí, sere v síni ...
|
|
|
proč by havarijní mělo krýt jen škody zaměstnanců? Nebo pojištěný spolujezdec, respektive sedadlo pouze zaměstnanecké? Tím jsi si jistý?
|
|
Jsem uživatelem "jízdomatu" asi 1/2 rok a využil jsem jízdu ale jen 4x. Web mají technicky dobře zabezpečen, všechno přehledné, vyhledávání a zadávání poptávek/nabídek asi funguje spolehlivě. Registrace přes MOJEID jsem dotáhl jen do registraci po telefonu, používám tam jen svůj nick a email na spam, telefon.Do hodnocení uživatelů v systému jsem nepronikl, dosud mě to nezajímalo, protože těch pár jízd se odbylo rychlými kontakty přes email a sms. Dopravu do práce řeším busem se spolehlivostí jízdy na čas 98%, hodnotím to jako rychlou přepravu, v 98% případech si vždy sednu na volné sedadlo, z toho ve 2/3 případech je to pohodlné sezení (sám ve dvojce), a na zastávku koukám z tepla domova, Tak a proč sem si zkusil spolujizdu? Zvědavost 1) jestli lze cenu snížit na cenu 1kč/km než s busem za 1,5Kč/km, a výsledek jízdy autem je spíš ochota jezdit menší vzdálenosti za víc peněz než 1kč/km, 2) jestli se najde někdo v mém bydliště pravidelně jezdící s autem a nevadil by mu platící pasažér, což je trochu problém, že hodně lidí vyjíždí v době, kdy se ještě válím v posteli a opačný problém, že jsem v práci v době kdy ti dříve stávající jsou už doma - nevím jak spamovat sousedy se žebráním o spolujízdu na sídlišti tak abych za to nedostal na budku ;-) 3) úspora času přesunu v běžný den, vzhledem k tomu, že bus jede po dálnici a dá se říct každou hodinu, auto než se vymotá z přecpanýho města je nevýhoda, tak je toto kritérium nejméně přínosné (časová úspora spíš nulová v mém případě), je to velmi náročné u zaměstnání, které má flexibilní pracovní dobu tj. dokud není úkol dokončen nejde se domů, je mi trapné se omlouvat, že auto v daný čas nestihnu a nepojedu tj. nezaplatím 4) využití přesunu o víkendech kdy busy "skoro nejezdí" nebo v noci se hodí Jeden řidič byl kuřák a auto pekelně smrdělo - je nutný se dopředu zeptat na tuto skutečnost než to zjistit v průběhu jízdy :-), zbytkový kouř a popílek se pak jednoduše dostane do oblečení, pak sem doma dostal dotaz na pobyt v hostinském zařízení. V mém případě aktuálně nemám motivaci dál používat spolujízdu, jednak bych musel zlepšit morálku v řízení vlastního času a prosadit si svoji cenu cesty.
|
|
|
Hm...kup si auto a mas to. Pokud pracujes, nemel bys mit problem.
|
|
|
Je to jen moje ekonomická volba, znám zhruba roční náklady (fix+var) auta při každodenním jezdění a to nevykompenzuje penězi ten komfort co by mi to auto dalo. Nelituji jednu spolujízdu, kdy řidič byl od řemesla s drahými kovy, něco jsem se i dozvěděl během jízdy. Spolujízdu jsem dal ze zvědavosti, před hodně lety jsem dost stopoval.
|
|
|
Tva volba.
Je tady jeden, kterej taky prej ma auto, ale spis jen plnou hubu kecu. Na kazde setkani, ktere nema pod nosem, shani spolujizdu. Nevim o nikom, kdo by ho chtel porad vozit.
Nerikam to proto, ze bych nejak chtel zpochbnovat tve rozhodnuti. Jen si kladu otazku, zda ten soucasny komfort nemas na ukor nekoho jineho a jestli jsi do "plusu" zapocital i socialni vyznam vlastnictvi vozu, tedy ze se muzes zucastnit kde jake akce aniz bys musel resit, jak se tam dostat. Zpusob dopravy je prece vec, kterou clovek nema resit, aby se mohl soustredit a sve sily naprit na dulezitejsi veci. Ne?
|
|
|
Kurak jde na jizdomatu poznat snadno - v profilu auta ridici muzou uvest ( a zvlast ti pravidelni uvadeji ) jestli je auto ne/kuracke. Ja tam dal nekuracke a tim jsem se temhle situacim s cestujicimi vyhnul. Stejne tak tam jdou uvest i zvirata.
Jinak pokud nekdo kouka na zastavku a jeste k tomu je neschopnej ridit svuj cas, tak spolujizda pro nej neni idealni zpusob dopravy. :)
|
|
|
Na profil řidiče jsem se nikdy nedíval. Víceméně jsem hned reagoval na sms, a jel. Dotazy na kvalitu jízdy jsem nedával. Nejsem ideál na spolujízdu, na druhou stranu ty služby nejsou rozšířené mezi lidmi, nelze si vybírat, jen brát to co je (samozřejmě záleží na atraktivitě tras). :-)
|
|
|
Profil auta, ne ridice. ;) Napr. [url]http://www.jizdomat.cz/auto/387/b6b20bacd76071e9b0d3f6e2075d0667[/url] Njn, kdyz nevyuzivate moznosti co system nabizi, tak pak nenadavejte na smradlavy auto. :)
Prihlasovani pres SMS je na nekterych trasach dost riskantni - protoze system eviduje volne misto, na ktere se nekdo muze stale prihlasit. Takze takovy lidi jsem budto odpinkl ze se maji prihlasit pres net a nebo kvuli nim ruce menil pocet volnych mist ( otravne... ).
Viceme mi skutecne prijde ze jste prilis sverazny na pohodove a bezproblemove pouzivani spolujizdy na pravidelnejsi bazi. :D
|
|
|
nemůže být pohodový, protože nekouří. Nekuřáci jsou hrozný morousové a potížisti. :-)
|
|
|
Aha... To mi nikdo nerekl. Plati to obecne? 8o)
|
|
|
Vše odehráno mimo systém, já jsem zpětnou vazbu po jízdách do systému nedával, a ani ji od protistrany nečekám. A teď mi už je to jedno. :-D Mám tam zapnutou automatickou poptávku, takže abych si dával bacha na svůj profil, aby mi ho někdo nezaneřádil. Já fakt o systému jízdomatu vím prd jak to tam funguje.
|
|
Líbí se mi ta potřeba některých diskutujících ospravedlňovat sami před sebou i před ostatními, proč stopaře neberou. Bezpečnost, pojištění, určitě na to mají, kdyby nechlastali apod.. nebylo by férovější sám sobě přiznat, že stopaře neberu, protože nechci?
Já to mám tak půl na půl - občas vezmu, pokud vidím sympatický ksicht, hezkou holku nebo je to někde v prdeli, odkud se dá jen blbě dostat. A občas nevezmu, protože nechci - mám chuť si potichu přemýšlet, poslouchat muziku, blbnout a jet na hraně... cokoli. Každopádně to "nechci" je dost silný důvod sám o sobě a nerozumím tomu, proč se tu někteří snaží to přikrýt nějakým objektivním důvodem. Špatné svědomí?
|
|
|
|
Já jsem napsal, že přibráním pasažéra do auta člověk přicází o soukromí a svobodu rozhodování ohledne cestování, takže vlastně o velkou část benefitů IAD...a že IAD používám právě proto, abych se nemusel potkávat v socce s baťůžkářema. To je tak v kostce zdůvodnění toho, co ty shrnuješ slovem "nechci". Takže zkus pozorněji číst, hej?
Protože jezdím dvoumístným autem bez střechy, tak někde v prdeli nikoho nakládat nehodlám, hezkou holku jsem u silnice dlouho stát neviděl (pokud nepočítám šlapky..a mám v paměti pár let starej, prázdninovej zážitek kdy se po naložení vcelku hezký holky v letních, batikovanejch šatech na ramínka ukázalo, že má chlupatý lýtka, zarostlý podpaží a celkově byla cítit potem), sympatickej ksicht u chlapů mě nedojímá, protože nejsu buzna.
---
Thalyjatycy, který takdy zastupuje nejakej Suchánek, stopaře neberou, protože by to víc než jednoho obézu neuvezlo 8o)
|
|
|
Nebylo to míněno ausgerechnet na tebe, v klidu.
Je fakt, že jak o tom tak přemýšlím, tak osobní pohodlnost čím dál častěji posouvá moje rozhodnutí k "nechci". Nechci, protože bych pak musel přemýšlet, jestli se zastavit na zmrzlinu, jestli se v autě svobodně usrat, jestli vohulit rádio s Caravan Palace až mi budou praskat okna... atd. Těmhle subjektivním důvodům rozumím. Ty ostatní "objektivní" důvody jako pojištění nebo obavy z nařčení ze znásilnění mi ale přijdou jen jako pohodlná výmluva a zástěrka pro to samé "nechci", kterým trpím já.
|
|
|
nevím, jak ostatní, já špatné svědomí nemám a moc nechápu, proč bych měla mít. Občas někoho vezmu, ale je to opravdu jen občas a nikdy to není klasický stopař.
jednou pán, kterého se chtěli jeho spolucestující zbavit, protože kouří a když jsme se "potkali" u snídaně v restauraci, tak mi ho v podstatě vnutili do auta, byl to protiva, takže jsem pochopila, že kouření bylo to nejmenší. Pak pán, který ztratil klíče od auta a to byl podivín. Když vidím dopravní nehodu, tak sleduji, jestli se tam nevyskytuje matka s dětmi, protože ty bych odvezla. Tam bych asi špatné svědomí měla, protože když jsem byla dítě a měli jsme problém s autem, tak se o mou matku, mého bratra a mě stejným způsobem postarali cizí lidé aniž bychom je žádali.
párkrát jsem přemýšlela, že bych vzala "opravdického" stopaře, ale nikdy jsem se k tomu neodhodlala, snad jednou, uvidíme. Určitě bych nevyhledávala spolujezdce na nějakých serverech. Ale rozhodně mě netrápí špatné svědomí ani nemám potřebu se nikomu omlouvat, jen si tak písemně mudruji. :-)
|
|
|
Mousso, já bych to neodkládal na Vašem místě. Teď na to, tuším máte tak akorát věk. Ne dost mladá na znásilnění (...proč ne sestru Agátu? Vona nechtěla!) a ne dost stará na přepadení seniora. Ještě několik let a může bejt pozdě.
:-P
|
|
|
Tebe doma neucili, ze nektera temata do nezavazne konverzace nepatri? Tebe se zaky nikdo nepta, jestli mas holku...
|
|
NA střední jsem se nechával na tzv. nulté hodiny vozit, protože ČSAD nenabízel rozumný spoj v daný čas. Stálo to víc než ČSAD (i bez započtení studentské slevy), ale za to pohodlí a rychlost mi to stálo. Navíc to byla fajn parta, takže moje (omezené) zkušenosti se spolujízdou jsou kladné.
Pokud bych vlastnil auto a někam pravidelně musel dojíždět (nedej bože), tak bych nejspíš taky někoho vozil.
|
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Je libo spolujízdu?
|