D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Tramvaje za okupace
    (ze dne 13.10.2013, autor článku: Kadel)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 13.10.2013 23:42:08     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Dotaz
    Nechce se mi to příliš sledovat, takže se zeptám. Ta mantra o zlepšení podmínek pro MHD se asi nevztahuje jenom na víkendy, žene?

    Totiž, typická situace ve špičkové hodiny vypadá tak, že v úseku u Karlova mostu, kde vozidla vjíždějí na tramvajový pás, dochází k blokaci tramvají automobilovou dopravou - a to tak, že vcelku značně, zdržení tam může být i v minutách. (opravte mě, jestli se mýlím, poslední dobou jsem tam nejel, ale dříve to bylo běžné). Z tohoto pohledu by potom při vyloučení IAD opravdu došlo ke značnému zlepšení podmínek pro MHD.

     
    Komentář ze dne: 13.10.2013 23:46:00     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Dotaz
    Nedošlo čistě náhodou k měření ve všední den právě ve špičce a nevyšlo i přes to, že to ta tramvaj projede rychleji, než když jsou chodci násilím převedeni na korzisty?

     
    Komentář ze dne: 13.10.2013 23:55:31     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Dotaz
    Správnej dotaz, ale na nesprávném místě. Podle poměru časů to na to ale moc nevypadá - rozdíl je tam jenom 40s, což moc neodpovídá kongescím, které tam vznikají.

    Je hezký, že Automat zjistil, že existuje něco, jako shared space - škoda že ještě nezjistili, že se dá zavádět jenom za určitých podmínek a provoz tramvajové dopravy tomu rozhodně nepřispívá.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 00:00:52     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Dotaz
    No nevím, stěžujete si, že ve špičce to trvá déle, přitom ve špičce to měřeno bylo a trvalo to kratší dobu, než s automatony mimo špičku. Špunt vzniknotu mžůe, ale očividně kvůli úklidu vznikl i při izavření, takže tady bych to viděl 1:1.

    Jo a mimochodem, pokud neuzavřou i křižovatku u divadla, tak i při zavření nábřeží můžou vznikat špunty. Společně s korzisty to pak bude úplně v zadku.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 00:07:42     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Dotaz
    Fuj, samozřejmě *vzniknout může, *při zavření.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 00:21:52     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Dotaz
    Tak ještě jednou - největší špunt vzniká v průjezdu u Karlova mostu, kde je automobilová doprava tažená na tramvajovém pásu. Pravdou je, že netuším, jak to tam vypadá v 17 hodin odpoledne, ale když jsem tam jezdil svého času okolo poledne, tak ve směru k Podolí to bývalo ucpané doslova nechutně - takže i ta tramvaj tam leckdy nabírala minuty, ne vteřiny.

    Upřímně říkám, že netuším, jak tam situace vypadá dnes. Teoreticky bych si mohl nechat od TSK vytáhnout data o variacích intenzit, které tam mají, ale přijde mi to zbytečné. Pouze konstatuju, že jako dopravní inženýr bych si rozhodně nedovolil na základě takovýchto měření jednoznačně stanovit, že se situace pro MHD z hlediska průjezdných časů nezlepší, ale zhorší. Ve skutečnosti je to totiž jinak - v určité časové úseky to zřejmě situaci pro MHD vylepší, ten zbytek dne bude cca stejný nebo ještě o něco horší (z pohledu MHD). Když už bych chtěl něčím argumentovat, aby to mělo svou váhu, tak je tu bezpečnost. Jaksi pěší nemají přednost před tramvají, tj. udělat z toho pěší nebo obytnou zónu je pitomost nejvyššího řádu.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 00:27:10     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz
    Špunt často vznikal právě kvůli tomu přechodu, za ním obvykle bývala díra a pak až kolona od křižovatky u Staroměstské a v druhém směru od divadla.

    Ještě by možná nebylo od věci zkusit změřit i Malou stranu, tam ve špičce také nic moc, ale jak to všichni objížděli ty soboty, tak to byla úplná katastrofa…

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 00:38:43     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz
    Ne, že bych se chtěl hádat, ale to fakt ne - v dobách, kdy jsem tam jezdil já, bylo ucpaný naprosto celý nábřeží v souvislý koloně a semafor na to neměl prakticky žádnej vliv. Ale jak říkám, je to otázka špičkové hodiny.

    Tak jistě, na druhé straně Vltavy se ta situace pochopitelně zhoršila, o tom žádná.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 01:14:57     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz
    Takových sitaucí jsem tam nenažil moc, skutečně to vždy v obou směrech za viaduktem bylo aspoň tak volné, že pak už tramvaj projela (tj. auta se řadila do svých pruhů). Nicméně je fakt, že zrušení přechodu by nepomohlo, pak by ubyla kolona před vadiktem, ale stálo by to v jednom štrůdlu :) Takže ať tam je, asi má i nezanedbatelnou regulační funkci.

    Komentář ze dne: 13.10.2013 23:47:23     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Dobrá práce
    Díky za nějaká exaktní data.

    Jinak s tou Bělohorskou vymejšlí co?

     
    Komentář ze dne: 13.10.2013 23:57:12     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Dobrá práce
    O ničem nevím, tam něco v tom duchu probíhá?

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 00:06:44     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Dobrá práce
    Právě, že ne, ale nedávno jsem tak korzoval na nákup do buržoustího řetězce (Billa) a byl sám překvapen, že od každé myslitelné běžné služby a prodejny je v té ulici alespoň jedna provozovna (zatím jsem nespočítal ani celou ulici a vím, že papírnictví/hračky jsou tam dvě, řeznictví 2+, květinářství 3+, nějaké banky a pojišťovny, zeleniny tak 3+, maloobchodků/večerek ani nepočítám, je tam prádelna, zlatník, obuvník, kožené zboží, elektro…) i přes to, že v okruhu do 20 minut MHD/autem je několik mnoho velkých nákupních center. A to tam v okolí nebydlí nějaká kvanta lidí.

    Takže to začínám po republice dávat jako příklad toho, že ne, fakt velké nákupáky nezničí všechny maloobchodníky a pokud dokážou dost makat a zpropagovat se, zákazníky si najdou všude. Kdyby to zavřeli…mno, vlastně co, teď si to nafotím a až to zavřou, uděláme srovnání, aspoň budou tvrdá data, že zklidňování produkuje skanzeny.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 00:34:22     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Dobrá práce
    A to tam v okolí nebydlí nějaká kvanta lidí.
    To žertujete, ne? V okolí Bělohorské je sakra hustá obytná zástavba. Kromě toho bych byl opatrnej s tím srovnáváním. Jednak Bělohorská jako taková rozhodně není centrum - ani historicky, ani urbanisticky. Kromě toho tahle oblast slouží dlouhodobě jako neformální P+R parkoviště. Čistě technická - v oblasti Bělohorské a Břevnova měly být budované parkovací zóny.

    Snížení dostupnosti a obslužnosti rozhodně businessu nesvědčí. Ne, že by to bylo přímou příčinou (zkuste si najít něco jako "Atenská charta", "kompaktní město" a "zásady urbanismu"), protože tenhle trend začal (a nejenom u nás) dávno před nějakým "zklidňováním", ale je to jeden z faktorů, které se na tom negativně podílejí.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 01:05:24     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Dobrá práce
    Ne. Je tam poměrně dost větších vilek s velkými zahradami, čili hustota zalidnění poměrně nízká, hustá zástavba pro mě je leda tak Šlikova (a blízké okolí poblíž pyramidy) s řadovými bytovkami, případně oblast na sever od Bělohorské, ale ta může být zase obsloužená podniky na Patočkově ulici. Takže rozhodně to není nějaké terno, kde by bylo na jeden obchod mnoho tisíc lidí. Spíš tak velké stovky. Není tedy důvod, proč by se na kdejaké vesnici s 500+ obyvateli neměly uživit všelijaké řemeslnné a obchodní živnosti (a u některých klidně více, než jeden provoz od každé), protože podle mě zhruba takto to může na obyvatele vycházet tady. A jak říkám, v okolí 20 minut MHD/15 minut autem je několik nákupních center.

    Neoficiální P+R je podle mě spíš Dejvická, tady to ještě není taková hrůza, hodně lidí jede do těch obchodů, případně tam bydlí/pracuje (ve vyšších patrech jsou v těch domech normálně byty, že).

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 11:32:38     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá práce
    Takže si to rozeberme.
    Oblast máme definovanou zespoda ulicí Patočkova, zezhora ulicí Šlikova. Většina domů je tam 4-6 patrových, v každém patře domu 4 byty, na jeden byt v Praze se uvažuje cca 2,3 obyvatele. To je na jeden barák +/- 50lidí. Mrkněte na počet baráků, začnou Vám vycházet tisíce lidí, rozhodně ne stovky. Vilky tam jsou taky, ale až za tou Šlikovou, ne?

    Představa, že oblast severně od Bělohorské bude obsloužena Patočkovou, je naivní - na Patočkově jsou tak dvě večerky, jedno solárko a jedno velmi slušné řeznictví. Můžu Vám garantovat, že lidi z této oblasti chodí nakupovat na Bělohorskou. Vzhledem k tomu, že jsem tam 20 lety bydlel, dodnes tamtudy jezdím denně do práce a bydlí tam moji rodiče, tak se domnívám, že moje informace jsou více než věrohodné.

    K té dostupnosti - auto beru, přinejmenším se dostanete na Smíchov, resp. nahoru na Vypich do Kauflandu. MHD je tak maximálně Kaufland, takhle z hlavy mě do vzdálenosti cca 15minut nic velkého nenapadá.

    Co se týká P+R - podle průzkumu je cca 20% dopravy v klidu uvažována formou neoficiálního P+R. Tj. lidi se zde seberou a jdou na MHD, kde pokračujou v jízdě. Jasně, v Dejvicích je to o dost větší masakr, tam je to v některých oblastech až okolo 50%, ale ani těch 20% není zanedbatelné číslo.

    Tím chci jenom říct, že daná oblast je prostě poměrně hustě zabydlená, tj. se tam ty obchody uživí. Kromě toho to pořád není centrum, takže pokud vím, tak ceny nájmů obchodů jsou pořád na poměrně slušné úrovni.



     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 13:35:18     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá práce
    Neříkám, že tam není několik tisíc lidí celkem, ale pak na jednoho obchodníka připadnou velké stovky, jak jsem říkal, většinou tam je od každé služby několik provozoven.

    Na Patočkově je minimálně jedna sámoška a po okolí třeba několik kadeřnictví. Nějaká jsem tam tuhle hledal, tak mám trochu přehled;-)

    MHD to bude víc jak 15 minut, možná i víc jak 20, všude bude třeba nejméně jednou přestupovat, nicméně za čtvrt hodiny jste určitě autem v OC Šestka a na Zličíně, kde je těch obchoďáků s potravinami několik (tři pokud mě paměť neklame) a k tomu Ikea a další.

    Co se týče srovnání s nějakou střední vesnicí, tam máte nájmy úplně za pakatel, navíc většinou to takoví živnostníci provozují ve svém. Takže si stojím za tím, že se tam uživí i když se tam postaví třeba Penny nebo Lidl. Oni jsou jen zvyklí, že nemají konkurenci, a pak samozřejmě mohou poskytovat i tragickou úroveň. Když se objeví konkurence, museli by něco dělat, tak to mnohdy spousta z nich zabalí úplně.

     
    Komentář ze dne: 20.10.2013 04:57:52     Reagovat
    Autor: franc - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Dobrá práce
    v okoli, ktere belohorska obsluhuje naopak bydli lidi VELMI MNOHO
    od ladronky az po orechovku vcetne, v okoli toho jinak moc neni a kdyz si clovek chce jit koupit pecivo a kus masa a sunky, v bille to poridi hur jak u reznika a zas jezdit kvuli tomu do tragickeho teska na andel zere cas a nervy, nedavno tedy otevreli na bile hore kaufland, dostupnost obchodaku je tedy konecne lepsi
    prestoze jsem bydlel na protejsi strane kopce v rodinnem domku, na belohorskou jsem chodil nakupovat denne, je tam siroko daleko nejpouzitelnejsi reznictvi, navic tudy vede tramvajova doprava, ktera tez obsluhuje velky pocet lidi
    krom bytovych domu okolo belohorske, kterych rozhodne neni malo a jako takove jsou naopak urbanisticky velmi mestotvorne, je pres patockovu u brevnovskeho klastera jeste krom zastavby rodinnymi domky celkem husta zastavba panelaku a terasovych domu, ktere obsluhuje jen mala opravdu tragicka billa
    takze se neni cemu divit, ze v takto velmi huste osidlene oblasti, ktera nema vicemene jine "centrum" sluzeb tuto funkci plni prave belohorska

     
    Komentář ze dne: 20.10.2013 07:13:02     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Dobrá práce
    Na Zličíně jsou obchoďáky tři, OC Šestka v té samé dojezdové vzdálenosti. Busem 20-25 minut (jeden přestup) OC Nový Smíchov. Ten Kaufland je v podstatě už ve vzdálenosti docházkové, to je úplný perverz.

    Velmi mnoho lidí je pro mě Sídliště Kobylisy a Sídliště Ďáblice, kde navíc skutečně jsou na tu celou oblast jen tři Alberty a s těmi soukromníky to není žádná sláva, v těch panelácích a bytovkách to moc nejde. Tady to se zalidněním není taková hitparáda, hustota zalidnění sice bude o něco málo vyšší jak u běžné vesnice či městečka, ale ne zas tak o moc, je tam pár bloků bytovek, ale není to sídlištní čtvrť.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 00:45:41     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:Re: Dobrá práce
    S tou bělohorskou vymýšlí tohle www.hudecektomas.cz/cz/novinky/8447/ . Známá banda, snadno predikovatelný průběh.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 01:12:22     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Dobrá práce
    Jo, rekonstrukce už dělali, když tam dali ty šikany, kde jak někdo blbě zaparkuje, tak člověk pomalu ani neprojede. Funkčnost jako zpomalovací prahy (=vyšší spotřeba, hluk a smrad), akorát v tomto případě bonus, tady se dá do zábradlí nabourat, na prahu si člověk maximálně narazí prdel.

    Předpokládám, že místo oříznutí tramvajovéhu pásu, aby se tam vešel jeden průběžný pruh a šikmé parkování (=necelé zdvojnásobení kapacity) to akorát domrví a místa ubude ve prospěch půl metru trávníku. Nj, tak potom všichni fakt už budou jezdit jen do těch nákupáků. Kdo chce kam, pomozme mu tam…

    Komentář ze dne: 14.10.2013 08:43:09     Reagovat
    Autor: tds - tds
    Titulek:K těm cykloušům -
    mít ve stejném stavu auto, jako většina cykloušů z větších měst kola, tak mi ho odtahovka odtáhne jako vrak... cykloušům to ale divné nepřijde, naopak pod dohledem policie na těchto vracích ještě jezdí oslavné buznajízdy jako naposled v Brně. Možná kdyby je policajti jednoho po druhým posbírali jako sbírají řidiče za každou pitomost, tak by si místo sluníčkovýho bioekobordelu někde ze stánku koupili aspoň hloupé blikačky.
    Teď se mi líbilo, jak policajti drbali na jednom známém místě, kde je zakázáno odbočení vlevo do ulice řidiče, ale mezitím jim v protisměru proletěli asi 4 cyklouši (je to jednosměrka). Na každého jiný metr.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2013 12:28:36     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:Re: K těm cykloušům -
    Nic nového, pane kolego - podívejte se na tenhle článek pardubicky.denik.cz/zpravy_region/neosvetleni-cykliste-dostali-k-pokute- i-svetla-20131004.html a na jediný diskusní příspěvek pod ním.

    Ne, nejsem tak naivní, že bych čekal odpověď.

    Komentář ze dne: 14.10.2013 10:47:04     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:....
    Tramvaje zrušit!
    Po zklidněném Smetaňáku si gaučáci dají prostě přestup mezi linkou 22 a 18 pěšky a aspoň trochu nadotují pumpu voňavým pražským kyslíkem!

    Komentář ze dne: 15.10.2013 13:01:05     Reagovat
    Autor: mr_bodo - mr_bodo
    Titulek:Dík
    Už jenom za snahu tam stát a věnovat se této činnosti Vám patří velký dík. Možná A*M přestane míchat hruškojabka s prasopsy, ale to dřív zamrzne peklo...

    Komentář ze dne: 15.10.2013 13:14:14     Reagovat
    Autor: acko - acko
    Titulek:cyklouni

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.