D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Bundesautobahnführer
    (ze dne 15.05.2008, autor článku: Root)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 15.05.2008 12:23:05     Reagovat
    Autor: haemoglobin - haemoglobin
    Titulek:Nemci a slusnost
    V Nemecku mam najazdene dost na to, aby som si uz stihol urobit aky-taky obrazok o vodicoch. Jazdim hlavne po dialniciach, ale obcas sa dostanem aj do centra velkych miest. Kazdopadne (a teraz neprehanam) sa mi este NIKDY nestalo, ze by ma niekto na dialnici vyblikal a uz vobec nie vytrubil pocas predbiehania v lavom pruhu. V CR zijem trvale a stava sa mi to velmi casto (podotykam, ze nejazdim 80km/h, ale snazim sa udrzovat stabilnych 130). Dalsia vec, ktora sa musi Nemcom nechat je zazite pravidlo zipu a pravidlo pravej ruky. Az sa tieto dve pravidla zaziju aj v CR a budu sa pouzivat tak ako maju, tak sa mi bude jazdit omnoho lepsie. Tazko posudzovat slusnost/neslusnost Nemcov. Myslim si, ze rozdiel nebude zasadny, ide v podstate len o to dodrzovanie zipu a pravdila pravej ruky - tu sa totiz stretavam s najvacsou mierou trubenia, gestikulovania a neslusnosti.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2008 12:43:47     Reagovat
    Autor: scryper - scryper
    Titulek:Re: Nemci a slusnost
    no co ja si jeste pamatuju z dob zivota v Nemecku, tak treba to, ze vyblikavani na dalnici neni moc castym jevem tkvi take v tom, ze za to jsou (nebo aspon tenkrat, pred cca 10-15 lety, byly) docela slusne pokuty - to same plati napr. i o myskach a vulgarni gestikulaci...nicmene ta ohleduplnost je tam velice dobre zazita - napriklad kdo jede v levem rychle, tak ma rozsviceno a ti pred nim vetsinou uhnou, pricemz naopak, pokud nekdo jede v pravem pruhu a sviti, tak dava najevo, ze se za volantem neciti idealne, potazmo je zacatecnik...

     
    Komentář ze dne: 15.05.2008 12:51:05     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Nemci a slusnost
    Ale jo, s vyblikáváním se člověk setká. Ale je to spíš takové to jednou bliknout jako připomínka toho, že je možno uhnout, než zběsilé blikání, jako se vidí v ČR. Já osobně na ty, kteří se "zapomenou" v levém pruhu občas dvakrát bliknu levým blinkrem a většinou to stačí. Kdyby se zrušilo pravidlo o nutnosti předjíždět vlevo, prostě bych dotyčného objel a bylo by to - v USA to funguje dobře. Za současné situace radši to bliknutí.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2008 12:53:28     Reagovat
    Autor: haemoglobin - haemoglobin
    Titulek:Re: Re: Nemci a slusnost
    Tak potom ja so sluzobnymi autami musim vypadat striedavo ako zavodnik a zaciatocnik... :-) Automaticke rozvietenie svetiel na novych autach totiz nevypinam, v CR by som na to este zabudol a uz by si niekto mastil kapsu. Inak, o tych pokutach za vyblikavanie som napriklad nevedel, to je dobre info do buducnosti...

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 18:17:06     Reagovat
    Autor: Filip - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nemci a slusnost
    Pokud mě omezuješ nebo dokonce ohrožuješ, tak se nemůžeš divit, že tě vyblikám pod kola kamionu. Když člověk používá zrcátka, tak se mu to nemůže stávat při každé cestě po dálnici.

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 18:34:56     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re: Nemci a slusnost
    Aha, mladej a neklidnej. Zrcátka jsou mi celkem na pendrek v momentě, kdy jsem v polovině předjíždění kolony kamionů s minimálními rozestupy, mezi které se nelze bezpečně zařadit, a dojede mě takovej píčus jako jsi ty, který nečumí před sebe a není schopen na chvíli jen sundat nohu z plynu. Největší machři se pak nalepí 1/2 metru za nárazník a snaží se mě ksenónama vysublimovat... Kreténe.

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 21:34:09     Reagovat
    Autor: Filip - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Nemci a slusnost
    Do důchodu se nechystám, to máš pravdu. V ostatním už ne. Když vjíždíš do jiného pruhu, tak tam jedoucí auta nesmíš ani omezit. Mě nezajímá, že nemáš kam uhnout, když to nestihneš, tak se tam jednoduše necpi a počkej, až rychlejší projede. Proč já bych měl sundavat nohu z plynu, proč to neuděláš ty a nenecháš mě projet? A bacha na cévku...

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 21:36:37     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nemci a slusnost
    Říká se tomu slušnost, a je to přesně ten důvod proč to jinde bez problémů funguje, jen tady je to na 3,14ču...

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 22:53:55     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nemci a slusnost
    Přesně tak, to je ten důvod, proč jsem ujel 2000 km po Evropě, ale k bouračce málem došlo, protože se na německé okresce potkaly tři česká auta jedoucí stejným směrem.

    Já vůl spoléhal na slušnost, tak jsem slušně uhnul do pomalého hned jak to šlo, čekal jsem že ten komu jsem uhnul se mi odvděčí tím, že mi nebude zavazet. Vysral se na mě a zůstal viset na mé úrovni. Brdil jsem, chtěl jsem za něj zpět do rychlého. A ze zadu se nějakej podobnej "Filip" rozhodl, že udělá všechno pro to, abych se do rychlého nedostal a zkusil mě zavřít v pomalém. Jel jsem asi 100 km/h a předemnou do kopce supěl traktůrek asi třicítkou. Kurva být aspoň jeden z těch dvou blbů němec, tak to bylo v pohodě a bez stresu.

     
    Komentář ze dne: 17.05.2008 10:59:15     Reagovat
    Autor: Bozek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemci a slusnost
    To se běžně děje i u nás. Čecháček musí "školit" i v cizině... No problemo.

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 23:40:41     Reagovat
    Autor: Filip - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nemci a slusnost
    Přesně tak. Slušnost je sundat nohu z plynu a necpat se před rychlejší. Když bude volno, změním pruh.

     
    Komentář ze dne: 17.05.2008 04:45:46     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemci a slusnost
    Nerikej mlady a neklidny, ze nevyblikavas a necpes se i na auta, ktera v tom levem pruhu uz predjizdela ve chvili tveho priletu ;-)

     
    Komentář ze dne: 17.05.2008 15:04:41     Reagovat
    Autor: Praetorius - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemci a slusnost
    Kdyz se nahodou ocitnu v pozici toho na koho se blika, i kdyz nemuze uhnout, udelam nasledujici 'Idiotentest':
    Zacnu blikat pravym blinkrem, jakoze o aute za mnou vim a minim se co nejdriv zaradit a pustit ho.
    Pokud ani tak blikat neprestane, je idiot ten za mnou a prestavam se o nej starat.

    Na druhou stranu, kdyz se na nekoho blika az tak moc, ze si tu na to stezuje, bude s nejvetsi pravde idiot on sam. To blikani pravym blinkrem funguje i na me mladi a neklidnost. Proste vim, ze kloboukar prede mnou si me vsiml a je nadeje, ze v nejblizsich 10 letech uhne napravo.

     
    Komentář ze dne: 17.05.2008 17:49:36     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemci a slusnost
    Me se to stava malokdy, ale pokud uz se to stane, tak je to evidentne idiot, ktery se mi pri tom vyblikavani vylozene lepi na prdel a pritom zcela jasne vidi, ze stejne nemam kam uhnout a nejspis me zkousi svejma xenonama z te silnice vysublimovat. Proste pri tom ten idiot provadi samolecbu vlastnich komplexu a ja samozrejme nemam zadny zajem mu v tom jakkoli pomahat nejsa psychiatrem. Ja osobne kratce probliknu maximalne nekoho, kdo ma v pravem pruhu evidentne volno a presto ani nadale nemini uhnout - z toho usoudim, ze o me asi fakt nevi. Vyblikavat a lepit se na prdel nekomu, kdo ma napravo jine auto je idiocie nejvyssi tridy. Pokud ma vyblikavac tak slabe auto, ze mu dela problemy po zpomaleni opet zrychlit, pak by nemel tou vyssi rychlosti vubec jezdit.
    Btw mladi a neklidni celeho sveta - vylizte si prdel :-D

     
    Komentář ze dne: 17.05.2008 17:53:30     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemci a slusnost
    PS: Ten pravy blinkr je samozrejmost a co jsem si vsiml, tak se to dela i u nas celkem bezne ... ale ja se mj. i kvuli mladym a neklidnym idiotum, ale stejne tak i kvuli kloboukarum "bez zrcatek" dalnicim vyhybam jak to jen trochu jde ...

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 19:21:18     Reagovat
    Autor: haemoglobin - haemoglobin
    Titulek:Re: Re: Nemci a slusnost
    Ked ja uz predbieham kolonu kamionov v stabilnych 130-140km/h a ty sa prirutis za mna a zacnes ma vyblikavat, tak si musis pockat az sa pred kamiony dostanem. Ja nemienim kvoli nejakym idiotom zbytocne zvysovat rychlost a riskovat nehodu/pokutu. Inak samozrejme uhybam hned ako je moznost a snazim sa v prvom rade nikoho neohrozovat a neobmedzovat - pouzitim uz spominanych zrkadiel... Ak ale dotycna osoba nema pochopenie a este sa mi zacne lepit na naraznik, tak si teda davam v uhnuti pekne nacas.

    Komentář ze dne: 15.05.2008 17:47:52     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:Tahle věta je hustá.
    "A druhý rozdíl spočívá ve vohnoutství a zmrdství - jak českých zákonodárců, kteří hledají všelék a řešení pro něco, co z principu řešitelné takovým způsobem, jakým oni se snaží tento problém vyřešit, tak českých policejních špiček, tak také jednotlivých policistů a v neposlední řadě také mnoha řidičů."

     
    Komentář ze dne: 15.05.2008 19:40:43     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Tahle věta je hustá.
    Nojo, tak ja ji dopisu, kus ji vypadl ;-)

    Komentář ze dne: 16.05.2008 09:39:24     Reagovat
    Autor: Chodny - Petr Kratochvíl
    Titulek:dotaz
    měl bych zvědavý dotaz - kdo prosím poradí?

    Jak se v německu provádí kontrola kamionů? (vážení, kotoučky...).
    Mám tím na mysli postup... (+ použité značky)

    díky

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 09:52:49     Reagovat
    Autor: NoWork-1 - nowork114
    Titulek:Re: dotaz

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 10:02:27     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re: dotaz
    to je ale dyskrymynace.

    jsou to přeci taky lidé jako ty a já a ješště navíc dostanou pořádnou dózu od rentgenu - podle greenppiss to není dobré na pleť. tím obrázkem jsi se teda pěkně shodil :o))))))))))

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 11:37:31     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: dotaz
    Mohu přidat pár vlastních postřehů. S náklaďákem mne kontrolovali jednou na Železné Rudě, ještě když se proclívalo. Vezl jsem tehdy nějaké věci z Turkmenistánu (mám to správně?), které jsem naložil v Brně na letišti a vezl s původními papíry do Mnichova. Německý celník, když viděl razítka s azbukou z exotické země, mi sebral pas a nechal celé auto prošmejdit psem. Ale to by se dnes už nejspíš nestalo.

    Teď odchytávají přímo na hraničních přechodech, využívají k tomu vybudovaných parkovišť, která tam zbyla. Žádné značky k tomu nepoužívají, zpravidla jeden odchytává a posílá na parkoviště, kde už si to ostatní řídí. Nemám žádné zkušenosti s vážením, u mne vždy kontrolovali jen tachograf a doklady k nákladu. Při kontrole na dálnici si značkami zpomalí rychlost až na 60 km/hod a LKW mají zákaz předjíždění. Slyšel jsem o kontrolách upevnění nákladu, ale s tím jsem se nikdy nesetkal.

    Kontroly byly vždy vedeny korektně a jednou se mi podařilo okecat nastřelenou pokutu 160 Euro na 15 Euro.

     
    Komentář ze dne: 16.05.2008 15:08:00     Reagovat
    Autor: Chodny - Petr Kratochvíl
    Titulek:Re: Re: dotaz
    Doopravdy?
    ----------
    Při kontrole na dálnici si značkami zpomalí rychlost až na 60 km/hod...
    -----------

    Fakt si někdo na německý dálnici značkama zpomalí rychlost na 60?!

     
    Komentář ze dne: 17.05.2008 08:37:15     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: dotaz
    Třeba na A17 kousek za hranicemi. Mají tam odstavná parkoviště na obou stranách. Před týdnem jsem jel kolem a filcovali to tam jednoho po druhém, ruku v ruce německý i český poliši s celníkama.
    Mimochodem A17 je až do Dřážďan k přípoji na A4 omezená na 130km/h a Němci docela dodržují.

     
    Komentář ze dne: 17.05.2008 09:58:21     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: dotaz
    Ne, plosne to je omezeno jen k Pirne, pak jsou chvili useky bez limitu (samozrejme mimo tunely).
    www.autobahnatlas-online.de/A17.htm

    Smer CZ->D ma vyrazne vice omezeni, nez smer opacny.

     
    Komentář ze dne: 17.05.2008 10:30:58     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: dotaz
    Abych pravdu řekl, ani jsem si neomezených úseků nevšiml. Je to asi dáno tím, že tam všichni plynule jedou těch 130 - 140 pořád. Já to mám ve zvyku obvykle otočit už na Prohlis, tedy pokud jedu do Drážďan.

     
    Komentář ze dne: 17.05.2008 08:40:53     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: dotaz
    Třeba na A17 kousek za hranicemi. Mají tam odstavná parkoviště na obou stranách. Před týdnem jsem jel kolem a filcovali to tam jednoho po druhém, ruku v ruce německý i český poliši s celníkama.
    Mimochodem A17 je až do Dřážďan k přípoji na A4 omezená na 130km/h a Němci docela dodržují.

    Komentář ze dne: 16.05.2008 12:09:03     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:
    Velice příhodný článek, naprosto pravdivý.

    Mám toho po Německu a ČR (a jiných evropských zemích) najeto několik desítek tisíc kilometrů a proto reaguji na hlášky o strašném technickém stavu a neúnosném kamionovém provozu na D1 jako býk na rudý hadr, kdo jel v pátek odpoledne například trasu Frankfurt - Würzburg - Nürnberg tak se slzou v oku vzpomene na D1

    Silnice, často ještě úseky hitlerovy panelky, z kopce do kopce, klikatí se to jak háďě...Kamiony v pravém pruhu "čumák na vrata", vlevo osobáky mastí 150-160 kmh.
    Přidejme do toho nějaké vhodně umístěné zúžení (kolem Frankfurtu na konci okruhu směr Würzburg je jedno obzvláště lahodné, cca 3km) s levým pruhem 2m (ale viděl jsem i 1,8m) který vyžaduje buď zkušenost nebo odvahu....

    Co se týče chování na silnci
    - pokud dojíždím auto v levém pruhu, obvykle uhne hned jak to jde
    - pokud ne, stačí opravdu jemné upozornění (obvykle ještě poděkuji aby to nebylo ofenzivní)
    - kamiony se předjíždějí, ovšem ne tak často a ne tak brutálně jako jsme svědky na D1 - osobně jsem viděl jak na dálnici Frankfurt - Wiesbaden na třípruhovém úseku do prudkého kopce předjížděl kamion rychlostí cca 60kmh a už tam byl policajt a bral ho do odpočívadla (ovšem podle našich řidičů je to místo kde se takové věcí dějí a kde je to předjíždění obzvláště nebezpečné, neboť osobáky do toho kopce jezdí 130-160 kmh)

    Na německé dálnici jsem byl zprasen jen v řádu jednotek případů a musím říci, že v roli čuňat Němci zásadně pokulhávají, obvykle to byl nějaký "nový národ EU", kupodivu Češi i Poláci se tak chovají tak nějak normálně, slušně.

    Komentář ze dne: 18.05.2008 15:37:30     Reagovat
    Autor: JL - Neregistrovaný
    Titulek:
    "Stav německých dálnic není zásadně odlišný od stavu dálnic českých." ...?!?!?!
    Roote tvoje snaha účelově konstruovat opět přesahuje veškeré hranice snesitelnosti. Buzerací (českých politiků) se bezpochyby ničeho kloudného nedosáhne, ale dokazovat to na takhle překroucených článích znamená dosáhnout téhož.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 16:26:37     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re:
    Proboha proc? Normy jsou podobne, sirky, polomery, sklony, znaceni se sice barevne odlisuje a v Nemecku pouziva i mala pismena, ale to nejsou zasadni rozdily. Srovnejte si treba D8 a treba A13, A14 nebo A15, nektere useky uvedenych dalnic jsou dokonce horsi, ty ostatni jsou naprosto srovnatelne (az na obchvat Lipska, ktery je v provedeni 3+3, ale kdyby v nekterem useku D8 byl planovan podobny provoz, byla by postavena stejne). No a pak si srovnejte treba D1 s A6, stare useky se starymi, nove s novymi. Taky nenajdete vyrazne rozdily, jen D1 ma v pravem pruhu nerovnosti kolme k vozovce, A6 naopak zhruba stejne casto vyjete koleje.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 19:41:30     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re:
    Jeden zásadní rozdíl mezi dálnicemi v Německu a u nás vidím - klopení zatáček. Zatímco u nás je klopení doprasené ve značném procentu případů, v Německu jsem takových zatáček potkal opravdu jen pár. Taky jsem v německu na nově stavěném úseku (zásadní rekonstrukce jedné půlky dálnice) viděl každých cca 10 metrů značku kde má být finální povrch a ta značka byla na obou stranách vozovky.

    Na suchu vem klopení čert, ale v zimě je to poměrně zásadní "drobnost".

    Celkově na silnicích v Německu také vídám mnohem méně zatáček, které by byly doprasené nejen klopením, ale také postupnou změnou poloměru tak, že zatáčka nepřipomíná oblouk, ale část spirály. Při nájezdu do takové zatáčky má člověk pocit, že to projede 80 km/h a v reále musí během prujezdu zatáčky celkem intenzivně brzdit na cca 50 km/h, což je docela záludné. Pokud se něco takovéhoto v říši na silnici vyskytne, tak je téměř vždy před zatáčkou adekvátní snížení rychlosti. Navíc jsem ohoten věřit tomu, že v Německu rychlostní omezení na okreskách stanovují dopravní inženýři. V ČR mám pocit, že to určuje komise sestavená z náhodně vybraných pacientů nějakého blázince.

    V konečném důsledku mi tak v Německu chybí místa, která by byla záludná a úseky, kde by se vozovka jakoby chtěla zbavit vozidla.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 20:03:09     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    Doprasené klopení? Promiň, ale ty jsi z oboru? Já jen vím, že dálnice bezezbytku odpovídá dosud platným normám, které jen dostaly při přeznačení "EN" do názvu. Pracuju v oboru ale jen 10 let, takže asi nemám takové zkušenosti jako ty.

    Postupná změna poloměru se jmenuje "přechodový oblouk", který je nutný proto, aby zatáčka nebyla tak ostrá, nebylo třeba tolik brzdit a celkově se vyhovělo všem požadavkům pro danou návrhovou rychlost, včetně rozhledových parametrů. Stejně jako v říši je i u nás před zatáčkou navrženou (např. kvůli podloží) jinak než vyžadují předpisy pro danou návrhovou rychlost. Konkrétně například na D1 mezi Vyškovem a Olomoucí.
    To,že musíš teď před zatáčkou brzdit není chyba silnice, ale komponentu mezi sedačkou a volantem...a není to nic proti tomu, jak bys musel zpomalit, kdybys vletěl rovnou do hlavního oblouku.

    V konečném důsledku jsou záludná místa v Německu asi stejně častá jako u nás.

    Ale je to tvůj názor a klidně ho dál lešti. Možná bych se ale mírnil v použitém výrazivu zvlášť, pokud věci nerozumím a mohu se tedy také s nenulovou pravděpodobností mýlit. Ne na všechno totiž stačí selský rozum bez zkušeností a aspoň rámcových znalostí problematiky.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 20:19:51     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Právě dnes jsem po D1 jel a problémy s klopením si "užil, možná jsou subjektivní, netroufám si vzít nivelák a jít je přeměřit ;-)

    Přechodnice se navhuje podle poznatku, že u automobilu není možno "nastavit" poloměr zatáčky skokově, ale rovnoměrně zrychleně. Popsáno je to například v knize "Silniční stavitelství I".

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 20:22:24     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Obracene klopena je snad jen zatacka v kopci na padesatem kilometru. Projet se da na dobrych gumach s odpovidajicim autem pres 200 i za mokra, pravda, uz to neni uplne trivialni. Vy musite byt ale obstojny pirat, Ygorku, kdyz mate problem s vynasenim zatacek na D1 :-)

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:01:59     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, zase umím číst ;-) - o tom, že bych měl problém s vynášením zatáček na D1 jsem se nikde nezmiňoval.
    O doprasení zatáček psal Shi, já jsem to potvrdil s tím, že se může jednat o subjektivní dojem.
    Navíc, když je doprasená jedna zatáčka, pamatuji si to, zatímco další nedoprasené zatáčky si pamatovat není proč, to je obecné fungování lidského mozku, prý.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:48:21     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Cituji:

    Právě dnes jsem po D1 jel a problémy s klopením si "užil, možná jsou subjektivní.

    o tom, že bych měl problém s vynášením zatáček na D1 jsem se nikde nezmiňoval.

    Tak nevim, co si o Vas mam myslet...

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:57:36     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    "Problémy s klopením" a "problémy s vynášením" je tedy totéž. Děkuji, dobrý muži, to jsem netušil.




     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 22:02:01     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Slovickarite. Pokud mate problem s tim, jak je zatacka klopena, tak krome nejakych okrajovych jevu (je klopena moc a ja po ni jedu tak pomalu, ze to prevrhnu, pripadne jdu zatackou pesky, je naledi, uklouznu a jsem pusobenim gravitace dopraven na opacnou stranu vozovky) je to problem s tim, ze zatacka vynasi. Pokud nevynasi nebo nejde o nejaky vyse uvedeny okrajovy jev (jizda autem po velodromu apod.), pak neni na miste ve spojeni se slovem klopeni pouzit slovo problem.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 22:23:40     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já to chápal tak, že i Ygorek to nevhodné klopení cítí, ale nemá s ním problémy z hlediska udržení vozidla na vozovce.

    Co se mě týče, pokud je na dálnici počítáno s rychlostí 50 až 130 km/h, tak bych čekal klopení anulující vliv odstředivé síly třeba při 80 km/h. Pokud je to klopené téměř nulové, nebo dokonce opačné, tak je to podle mě špatně.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 22:33:36     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já to chápal stejně.

    U silnic není možno navrhnout klopení anulující odstředivou sílu, výsledný sklon je funkcí příčného a podélného sklonu, takže zejména zatáčky v prudkých klesáních jsou nepříjemné.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 22:42:43     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Mě prostě zaráží, že míst, kde jsme měl na silnici nepříjemný pocit, jsem v Německu i USA našel minimum a to jsem v obou lokalitách odřídil několik tisíc kilometrů. V ČR, SR ale třeba ve Francii na ně narážím mnohem častěji než právě v USA a Německu. A v Německu rozhodně nejezdím pomaleji, než v ČR. V USA jsem měl půjčený dvě auta. Jeno mělo podvozek otřesný a to druhé bylo SUV, ve ktérém jsem měl z důvodu vysokého těžiště často pocit, že se někam převrátím. Takže autama ani rychlostí to nebude.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 22:50:54     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Zkuste si sjet na kazdem sjezdu, co jich je na A14 mezi Nossen a Lipskem, ten pocit vas prejde ;-)

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 22:48:24     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Spatne to mozna je, na tom se shodneme... Mnohem lepe to delali Nemci uz za valky (viz detailni fotky toho mostu v klopene zatacce):

    www.dalnice.com/fotogal/r43/nebovidy_pol/nebovidy_pol.htm

    Na druhou stranu, byl jste uznan schopnym ovladat motorove vozidlo a tedy za jakychkoli okolnosti byt schopen prizpusobit rychlost jizdy stavu a povaze vozovky, vozidla atd. Takze kdo chce jezdit, musi si s necim takovym byt schopen poradit.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2008 07:04:05     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    O schopnosti poradit si ale snad řeč nebyla. Nepíšeme sem snad z márnice?
    Pokud jsem kdy měl možnost naslouchat zkušeným, říkalo se, že na D1 jsou doprasené podélné sklony*), patrně z finančních důvodů, proto by D1 vlastně dálnicí být zvána ani neměla**). Vzhledem k vazbě podélného a příčného sklonu pak při větším podélném sklonu vychází menší příčný sklon.
    ----------------
    *) Ano, slyšel, nikoli změřil, srovnal. Jsem si toho vědom.
    **) Bláhově jsem se domníval, že tento fakt/domněnku dokáže někdo osvětlit, potvrdit, vyvrátit, upřesnit. Pokud jsem se dozvěděl jen to, že nevíte, co si o mě máte myslet, mýlil jsem se. Tak to chodí.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:05:46     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Projeď si D1, ale třeba i obchvat Olomouce směrem na Ostravu, v nějakém voze s mizerným podvozkem a uvidíš, že jsou místa, která jsou prostě "divná". V létě tě uchrání pořádný podvozek, ale v zimě na neošetřené dálnici je takové místo hodně nepříjemné. Nejde třeba ani tak o to že by byla špatně celá zatáčka, stačí jedna její část, třeba místo kde je "skokově" udělaný přechod na rovný úsek, nebo přechod mezi dvěmi navazujícími zatáčkami. V takovém místě silnice auto jakoby "nakopne". Na jednom takovém místě jsem při 30 km/h dostal od silnice "kopanec" a jel jsem následujících pár metrů bokem. Pak jsem se dozvěděl, že za mokra na tom samém místě kolega udělal hodiny. A jeho pocit byl stejný jako můj - jeho auto dostalo do zádě kopanec.

    Na Floridě jsem na zatáčku ve které bych měl nepříjemný pocit snad nenarazil, a to jsem tam najezdil více než 1000 km. A jenom rychlosotí to rozhodně nebylo, protože jsem tam měl SUV jehož vysoké těžiště mi pocitově nedělalo dobře a sakra dobře jsem vnímal jakýkoliv náklon vozidla.

    Pár podle mě nevhodně klopených zatáček jsem potkal i na francouzských dálnicích, v Německu, nebo v Arizoně jsem jich našel naprosté minimum a na Floridě jsou zatáčky a dálniční nájezdy a sjezdy snad jako z učebnice.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:45:11     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Bavime se stale jeste o D11 pripadne o R(D)35? (Ano, D35, protoze obchvat Olomouce je, krome toho useku, otevreneho loni, postaven jako D27.5/120, i kdyz oznaceno uz to je jako R). Tam pri 30 km/h smyk? Tedy, jezdil jsem v zime na snehu i v lete za deste na mj. take "slickach", takze nejake zkusenosti s tezko ovladatelnymi auty bych mel, ale PRI 30km/h NA DALNICI nejaky problem se spatne ohnutou nebo klopenou zatackou? Nezlobte se na mne, ale to vykladejte sve babicce nebo holubum...

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:45:34     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    pardon, D1, samozrejme.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:47:16     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jízda bokem a hodiny pochopitelně nebyly na dálnici ale na sjezdu z rychlostní silnice v obci, víz můj doplňující příspěvek o kousek níže.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:53:51     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak to uz chapu, ale takovych sjezdu z dalnice, do nichz je omezena max. rychlost na 30 km/h, je i v Nemecku spousta...

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:59:39     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Místo kde jsem já jel bokem a kolega dělal hodiny je sjezd ze čtyřproudovky (80 km/h), která o pár set metrů dále navazuje na dálnici. V onom místě je rychlost implicitně omezena na 50 km/h, žádné další omezení tam nebylo. A nebýt toho kopance, který to v jednom místě udělí, tak se to esíčko i za mokra dá projet s trochou šikovnosti šedesátkou. Je to taky porevoluční dopravní stavba, žádný relikt komunismu.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 22:07:37     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Technicka - nejedna se o dalnici, ale o soucast R46, ktera je bidna od doby, co ji postavili...

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 22:31:03     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Dělám v tom nějak moc zmatky. Jízda bokem se konala v Brně na sjezdu z výpadovky na Svitavy.

    O.K. u olomouce to není dálnice. No jo, nazve se to rychlostní silnicie a dálniční normy se tím pádem nemusí dodržovat. Akorát se tam hlavně v zimě blbě jezdí.

    Něco jako kruháč v Hranicích na Moravě, nebo tam někde. Kruháč nebyl podle norem a to byl průšvih. Rada moudrých se sešla, posunula se značka začátek obce, kruháč se tak dostal do obce a ejhle - norma je najednou dodržena. Jen ty blbý kamiony to nějak nechtěly vzít na vědomí a furt tam měly tak velký problémy, že se to nakonec stejně muselo přestavět.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:54:52     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    U té olomouce je to někde v těchto místech:

    Loc: 49°34'5.288"N, 17°12'52.72"E

    při jízdě z Prostějova na Ostravu, cítit to lze, pokud si dobře vzpomínám, zejména v levém pruhu. Už jsem tama minimálně rok nejel, takže zcela přesné místo takto z hlavy neurčím. ale to místo mě při prvním průjezdu překvapilo, protože na tehdy zcela novém novém úseku jsem to nečekal.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:16:46     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jízda bokem a hodiny pochopitelně nebyly na dálnici ale na sjezdu z rychlostní silnice v obci.

     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:15:12     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Co se týče spirálovité zatáčky, asi jsem to popsal blbě.
    I takový ignorant jako já chápe, že zatáčka není složena z nespojitých úseků, každý s konstatním poloměrem.

    Nemám problém s každou zatáčkou. Mám problém se zatáčkou,která se při nájezdu jeví relativně neškodně a až poté co do ní člověk vjede tak zjistí, že se poloměr dále rapidně zmenšuje mírou, kterou člověk nečekal. Když musím brzdit a současně víc a víc zatáčet, tak z toho dobrý pocit nemám.

    Jak jsi asi poznal, z oboru nejsem. Zato jsem najezdil něco málo i po dalších zemích a tak mohu srovnávat a vidím to co vidím.

    Že je něco podle normy, to je hezké, otázka je jak moc je norma přísná a jestli s normou nebylo pěkně "počesku" vydrbáno. Jak se s normami (včetně stavebních) dá vydrbat bohužel vidím poměrně často. Primární funkce není tak úplně plněna, ale norma byla splněna, takže je vše O.K, hlavně že se ušetřilo pár korun, ať to stojí co to stojí. Někdy ani ta norma splněna tak úplně není, ale kolaudační komisi čeká raut, tak proč by se moc snažila.


     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 20:14:01     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nu, na D1 je klopení zatáček nepochopitelné, tomu se nepřestávám divit.
    Vzhledem k tomu, že se v Německu i u nás používají stejné finišéry, je rozmístění vodicích značek stejné.

    Jinak musím podotknout, že oblouky na opravdových dálnicích a silnicích jsou složeny takto: přechodnice (část spirály) - kruhový oblouk - přechodnice (část spirály).
    Vlastnost, kterou popisuješ, mají jednoduché kruhové oblouky a některé oblouky zjednodušeně vytvořené ze sestavy přechodnice (kruhový oblouk) - kruhový oblouk - přechodnice (kruhový oblouk), přičemž přechodnice a hlavní oblouk mají různé poloměry. Pokud uvádíš nutnost brzdění až na asi 50 km/h, odpovídalo by to nejspíš řešení bez přechodnic.
    Na současných dálnicích a silnicích se čistě kruhové a složené kruhové oblouky nepoužívají, u starších silnic, hlavně III třídy, jsou naopak použity oblouky kruhové nebo nedefinovatelné. Zde je podivné, že se při opravách komunikací tato oblouky zachovávají.


     
    Komentář ze dne: 18.05.2008 21:06:55     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Díky za vysvětlení.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.