D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * MojeBanka
    Vydáno 04. 12. 2007 (14199 přečtení)

    V tomto článku si přiblížíme, kterak spotřebitel opět jednou dostal lepší služby v českém bankovnictví. Nebudeme samozřejmě uvádět jména jednotlivých institucí, tak abychom nezpusobili reklamu či pobouření v těchto institucích, a bude tedy na Tobě, laskavý čtenáří, přebrat si která je která.

    První instituci budeme přezdívat jednoduše: MojeBanka. Měla poněkud zvláštní postavení na českém trhu, a musím říct, že s jejími službami jsem byl dlouho naprosto spokojen. Nicméně její vlastník usoudil, že mu tato banka nemá co dále nabízet a rozhodl se pro její prodej. Prodal to instituci, která podle grafické podoby očividně trpí žloutenkou... Nebo jak jinak si vysvětlit, že se ihned po vstupu MojeBanka začala vybarvovat do žluta? Říkejme tedy novému vlastníkovi ŽlutoBanka.

    Klika ouředníků ŽlutoBanky okamžitě začala prosazovat svůj zažloutlý přístup ke klientům i produktům a čím dál tím víc se MojeBanka měnila. Na zažloutlém plakátu jsem si přečetl: „Lepšý žlutby každý den“. Opravdu? Dovolte mi podělit se o zkušenosti...

    Co bylo bylo zrušeno

    Pomocí stránek, které měla MojeBanka jsem si kdysi založil účet stavebního spoření. Stavební spoření sice realizoval „modrý trojúhelník“, nicméně stav účtu se mi pravidelně zobrazoval na jedné ze záložek klientského systemu, který MojeBanka provozovala. Nekontroloval jsem tento stav často, přírůstky na stavebním spoření opravdu činily minimum, ale jednoho dne, jelikož sem plánoval koupi pozemku, usoudil jsem, že bych mohl mít šanci získat prostřednictvím stavebního spoření úvěr... Přihlášení do systému, záložka stavební spoření, otevření detailů patřičné smlouvy a co najednou nečtu!

    Modrý trojúhelník stavební spořitelna jednostranně ukončila spolupráci s MojeBankou. Litujeme, ale v důsledku tohoto kroku budete o Vašem stavebním spoření informováni pouze jednou ročně standardním papírovým výpisem. Poslední aktualizace Vašeho účtu stavebního spoření byla provedena před 30.6.2007.
    Aha, tak lepší služby každý den, což? Inu, jak jsem zjistil o několik dní později, poslední aktualizace mého účtu stavebního spoření byla skutečně provedena před 30.6.2007. Asi tak 3 měsíce před tím! Začínám těm lepším službám přícházet na chuť...

    Mizerný socky co si půjčujou...

    MojeBanka kdysi poskytovala výborný produkt, něco jako půjčku. Nijak se nerozplývala nad její rychlostí, ale bylo samořejmostí, že půjčka byla připsána na účtě během několika vteřin od podpisu smlouvy a také byl k dispozici online přehled, kolik už splaceno je a kolik ještě splaceno není... Z blíže nespecifikovaných důvodů jsem měl chuť této služby využít. Inu, i když se MojeBanka kdysi chlubila, co všechno nemusím, musel jsem navštívit v této záležitosti klientské centrum. Bylo to pár týdnu po propuknutí infekční žloutenky a tak i personál byl patřičně naočkován žlutou propagandou a ihned mi začal nabízet „takřka stejný ale výhodnější produkt“. Že já vůůůl jim věřil, že já vůůůůl. Takže, výhoda? Úroková sazba se lišila o jednu desetinu procentního bodu. No co, když nic jinýho, říkal jsem si. A tak jsem podepsal jakýsi návrh na smlouvu který bude postoupen ŽlutoBance na ŽlutoPůjčku. Správně, ŽlutoPůjčka je ten produkt, který se chvástá svojí nebývalou rychlostí. Proto trvalo cca 7 dní od podepsání návrhu, než peníze dorazily na účet který vede MojeBanka.  Proste lepšý žlutby každý den.

    Ve své naivitě jsem stále čekal nějakou formu produktové integrace – když tedy MojeBanka je vlastně ŽlutoBanka... Po přihlášení na účet tedy hledám patřičnou kolonku, abych se podíval, kolik že mám komu a kdy platit. Hledám dodnes, inu lepšý žlutby každý den.

    Podívejme se na další žlutbu: po podpisu návrhu smlouvy mi byl představen způsob splácení, splátkový kalendař a po několika dnech jsem se dočkal penez. No a dalších dní později jsem se dokonce dočkal telefonátu. Bylo to asi tak 20 až 23 dne v měsíci, zazvonil mi telefon. Žlutopujčku jsem měl provést první splátku k počátku dalšího měsíce. A co že mi chtel ten telefon? Ano, telefonistka žlutobanky se me snažila přesvědčit, že ji mám nahlásit přístupový kód k mému úvěru. A ptala se na moje zkušenosti se ŽlutoPujčkou. A jestli už sem zaplatil první splátku. Po nevrlém upozornění, že ji do toho nic není, že splatnost je stejně až za 10 dní a že mě opravdu její marketingový výzkum nezajímá a obtěžuje jsme se – myslím, že ke spokojenosti obou telefonujících – rozloučili. Holt lepšý žlutby každý den.
    Telefon mi nedal spát a proto jsem se rozhodl vznést dotaz, samozřejmě partnerem pro mě je MojeBanka, proto jsem napsal svojí osobní bankéřce. Hlavně mi nebylo jasné, proč bych měl někomu, kdo mi volá sdělovat svoje přístupové heslo. Měl jsem i další dotazy, na které mi produktový specijalysta během několika dní odpověděl, dotaz stran bezpečnosti mého hesla jaksi vyšumněl. Prostě zase jednou lepšý žlutby každý den.

    Kdyby tak nepoučitelnost byla trestná...

    V rámci přesunů majetku v rodině jsem spolu s osobou blízkou prodával rodinný dům. A jelikož by bylo vhodné, abych mohl pěnězi disponovat jak já, tak osoba blízká a navíc jsme pokládali za výhodu držet finance na zvláštním účtu, rozhodli jsme se, že MojeBanka je ta správná, která by měla tuto částku nějakou dobu držet. Telefonát do MojeBanky, domluva schůzky, na které se účet založí... A návštěva banky. Rozhovor na vrátnici klientského centra probíhal zhruba následovně:

    Já: Dobrý den, máme schůzku s osobní bankéřkou XY, za účelem založení účtu.
    Vrátný: A vaše jmeno?
    Já: Moje Jmeno...
    Vrátný: Já to tady v systému nemůžu najít
    Já [v očekávání lepší žlutby]: No to je ale váš problém, já si to domlouval před 2 dny na klienské lince a nemohu pro to udělat více.
    Vrátný: A co že tu chcete?
    Já: Otevřít účet
    Vrátný: Aha... a u koho? Vy jste zaměstnancem MojeBanky?

    Jelikož jsem povahy vznětlivé a samonasírací, raději nebudu tuto lebšý žlubu každého dne popisovat do konce. Mám totiž pocit, že je to ztráta času...

    Změny se dějí...

    Byl by nesmysl prohlašovat, že se nekonají žádné změny. Naopak! Změny v sazebniku jsou v MojeBance téměř na denním pořádku. A zrovna tak klienský systém dostává viditelných změn, místo loga MojeBanka se nyní v levém horní rohu objevuje takzvané BleKonto! Jak jinak se k tomu postavit, než že je to součástí strategie lepšý žlutby každý den?

    Poslední hřebíček

    Mám pocit, že pověstným posledním hřebíčkem do rakve vztahu mojeho a MojeBanky bylo, když jsem se snažil vytvořit určitý druh termínovaného vkladu. S periodou na jeden týden, částka udržovaná na účtě v řádu desítek tisí a částka termínovaného vkladu několik stovek tisíc... Při pokusu o vytvoření mi klientský systém odpoví, že minimální částka musí být nad 200 tisíc (podmínku splňuji) a termínovaný vklad se prostě nevytvoří... Tak to máme opět lepšý žlutbu každého dne..

    epilog

    Je to smutný pohled sledovat, když něco, co relativně dobře fungovalo, podléhá samovolnému rozpadu jakousi formou žluté nemoci. Již dlouho marně hledám alternativu, protože MojeBanka volně metamorfuje do Vojebanky, a nehodlám být nadále jejím klientem...jenže, jaké máme alternativy?


    04.12.2007 VJX


    [Akt. známka: 1,64] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 45 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.