Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Éé-šop (ze dne 16.01.2011, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Haha, dobrý, jen jsem si při čtení představil, jak by dotyčný vohnout na telefonu reagoval, pokud by věděl, s kým má tu čest (například z tohoto webu) a jestli by se do takového hovoru vůbec pouštěl, neboť jeho výsledek se zdá býti jasný již předem :o))
|
|
Jako majitel eshopu prodávající také velmi specifické portofolio výrobků, bych všechny podobné "kolegy" eshopaře nakopal do prdele. Jak píše D-F, takové chování jenom odrazuje od dalších nákupů online.
Ano, pokud zákazník zboží nakonec neodebere, může online prodejci vzniknout nějaká "ztráta". Proč se ale takový specializovaný obchodník radši nesnaží o dobrý servis a při osobním odběru prodat ještě něco navíc?
|
|
to byl tedy opravdu mimořádně neflexibilní prodejce. :-)
|
|
To bude ceskym pravem a nevyzralosti/malosti trhu a zoufalou kupni silou v CR.
Chapu, ze tady v US muzu vracet kdy chci a co chci, protoze proste 310 milionu potencialnich zakazniku, priznive pravni prostredi pro obchod a nizke dane to vynahradi, kor kdyz prumerny zakaznik utrati desetinasobek proti CR.
Holt, zivot v malicke zemi s dost uzavrenym trhem a nekompatibilnim pravem s Evropou a postovnim monopolem ma sve nevyhody.
To cloveku asi nejvic chybi, po navratu do CR.. moznost bez problemu vyridit veci online.
|
|
|
dodam, ze nic z toho neni duvod byt zmrd, jako dotycny pan... a nechapu, proc jeho jmeno neuverenite.
Jak se maji asi veci zlepsit, kdyz spatni nezkrachuji a jejich misto nezaujmou jini? Vy vlastne pro vasi budouci "pohodicku bracho" s nakupem tech soucastek, privrete oci a vykaslete se na vyssi princip :)
|
|
|
Tihle vykuci, co si zboží na krámě prohlédnou a vrátí (jak navrhuje DF) mohou za zvýšené ceny v kamenných obchodech proti netu. Protože čecháček si v kameňáku prohlédne, vyzkouší velikost (motoboty, motohadry, motohelmy) a pak objedná léééévně hurá ze zahraničí. (Pro informaci, nic neprodávám, ale uvádím konkrétní příklad, který je často vidět.)
Prodejce si měl dát do podmínek požadavek 100% zálohy kreditkou, jako to je v USA, a pak při vrácení srazit 10% ceny na pokrytí svých nákladů. To není můj nápad, takhle to v ráji (USA) dělají prakticky všichni, hotely, autopůjčovny...
|
|
|
Nemohu souhlasit. Kamenné prodejny tu byly dřív než internetové, a daleko vyšší ceny měly, mají a mít budou. Proč by tedy čecháček neměl kupovat přes net - vy snad preferujete nákup za co nejvyšší cenu?
|
|
|
Obavam se, ze jsi puvodniho pisatele nepochopila. Neni problem v tom nakupovat na internetu, ale je hodne nefer prohlednout a vyzkouset dany vyrobek v kamennem obchode, ktery ma prave diky teto moznosti vyssi naklady a pak si po odzkouseni tentyz vyrobek koupit pres internet levneji ...
|
|
|
Pochopila, jen jsem se špatně vyjádřila. Proč by to bylo nefér?
Já to tak dělám například v parfumérii :-) protože se mi nezdá, že by za pouhou možnost vyzkoušení (tester dodá výrobce zdarma) musela být cena o tisícovku (i více) vyšší - jako běžně jsou. To zas přijde nefér mně (jako DFensovi přirážka pětikila).
|
|
|
No jo, slepička. O ceně pronájmu obchodu a nákladech na zaměstnance jste nikdy neuvažovala, že? Přitom se tu čistá/hrubá/superhrubá mzda řeší docela často.
Vidím to jako okrádání druhého o zdroje - ten, kdo investuje do zásob a zboží vyskládá, osvětlí a několikrát v průběhu šichty setře podlahu od svínstva, které do obchodu "zkoušeči" nanesou na botách, bude vždy samozřejmě o něco dražší než éééšop, no a těm co to nejsou schopni pochopit, to dál vysvětlovat nebudu.
Koneckonců až hypoteticky všechny kamenné obchody zavřou nebo síť dostatečně zřídne, začne se vám vaše předchozí chování těžce nevyplácet - u parfemu nebude kde se zdarma navonět, u botek nebude kde vyzkoušet, zda tahle italská 39 padne na mou nohu 41 atd.
|
|
|
Bla, bla...jen ovčí kecy. Za pravdu mi dává již pouhá existence kamených obchodů a počet nákupních center.
|
|
|
No jo, kohoutek. Přesně takovou reakci jsem čekala...omlouvám se, že jsem výslovně nezmínila mzdu zaměstnanců a nájem (tak nějak jsem předpokládala, že o tom netřeba mluvit, protože to každý, snad, ví). I tak ovšem jsou ceny v kamenných obchodech značně nadsazené. Tedy u nás, a já to nehodlám podporovat. Chcete mi snad tvrdit, že za hranicemi mají nižší ceny kvůli nižším mzdám?!
A musím pokaždé, když přijdu do obchodu, vyzkoušené i neprodleně zakoupit, neboť bych obchodníka přivedla na buben? No děkuju pěkně. Vám by se patrně zamlouvalo, kdybych hned po příchodu odevzdala šrajtofli...
|
|
|
Vzhledem k tomu, že matka měla přes 15 let obchod se smíšeným zbožím, než se na to kvůli řetězcům vybodla a teta má doposud obchod se spotřebním zbožím, trochu vím, jaké jsou náklady obchodu a jak se tvoří ceny.
Běžný obchodník je doslova závislý na cenách svého dodavatele, konkurence mezi jednotlivými kšefty je obrovská, takže na nějaké marže se moc vyskakovat nedá. Řekl bych, že dost podstatnou položkou ceny je prvotní cena od dovozce - pak velkoobchod (taky reálná konkurence takže nízké marže) - pak konečný obchodník. U zavedeného většího éšopu si dovedu představit u frekventovaného zboží držení skladu a nákup rovnou od dovozce, ke kterému se běžný obchodník mnohdy nedostane.
Ne vždy je ale éšop levnější. Mé děti "jedou v Legu", tak sleduji katalog výrobce a jeho doporučené ceny. Běžní kamenní obchodníci se drží doporučených cen, dá se mnohdy v akci pořídit levněji. Drtivá většina éšopů se drží taktéž doporučených cen, některé kusy jsou levnější. Mnohdy ale i dražší.
Osobně je mi též proti srsti si v kameném obchodě vše vyzkoušet a následně utíkat k netu.
|
|
|
na druhou stranu, ten ééšop je zadarmo a provozuje se sám? Nepotřebuje nikoho, takže mzdy žádné, náklady na zaměstnance nulové, podlaha se nevytírá, ale zase se musí udržovat v chodu stránky, musí se řešit způsob úhrady, s každým druhým blbcem řešit, proč mu karta "nefunguje", zboží se samo neobjedná, nedoručí, atd. Náklady nejsou nulové, možná jsou nižší a určitě jsou jiné.
nakupuji oběma způsoby, podle druhu zboží, podle dostupnosti obchodu, apod. Narozdíl od D-F mám opačnou zkušenost, personál v kamenných obchodech neochotný někdy až neurvalý, všechno je problém. Z e-shopu zavolají, dohodnou se, dopravu nabídnou zdarma, zboží vynesou až do třetího patra, atd. Možná špatná D-F zkušenost je zaviněna právě tou kombinací obou obchodů, nevím. Já nemám důvod se bavit s načuřeným ksichtem v obchodě, když mám možnost, že mi zavolá příjemná paní z e-shopu, že mnou vybraná barva není k mání, jestli počkám, protože ji sežene nebo jestli chci změnit objednávku (jediné co mě deptá je, že volaj hrozně brzo ráno :-(). A přesně naopak, když jdu do kamenného obchodu a jsou tam vtřícní a ochotní a není problém s dopravou, tak si to klidně koupím tam.
a mimochodem, italská 39 určitě nepadne na nohu 41, ani náhodou. :-))
|
|
|
Upřímně nechápu, jak někdo vůbec může koupit boty na netu. Pár, který si skutečně neodzkouším, mi prostě nemůže sedět.
|
|
|
Přijde na to jaký boty to jsou, např. u Bati když si zkoušíš 42 a vidíš že bys potřeboval přesně o číslo menší, tak ti rovnou nabídnou, že si je můžeš objednat a že ti přijdou poštou. A když ti neni líto peněz za poštovný, tak je můžeš do 14 dnů nepoužitý vrátit jako kterýkoliv jiný zboží koupený na netu (aspoň doufám). Ale mám tím na mysli obyčejný boty tzv. "botasky", u těch bych se toho nebál, ale např. nějaký kožený společenský boty bych si takhle asi nekoupil.
|
|
|
Treba proto, ze kvuli tomu, aby si to lidi mohli vyzkouset, tak musi platit sklad, prostory, vice zamestnancu? Proc si to nezajedes vyzkouset tam kde to koupis? Pokud by to stejne jako ty delali vsichni, tak si to brzy nevyzkousis vubec nikde. Osobne nektere veci kupuji take pres internet, ale za tu nizsi cenu akceptuji i nevyhody takoveho nakupu. Pokud si to zbozi chci osahat, vyzkouset, zeptat se na podrobnosti, tak jdu do kamenneho kramu a tam si to v pripade spokojenosti s tim konkretnim vyrobkem taky koupim, protoze jsem na to odzkouseni vyuzil jejich cas/penize a ty jim vrátím tim nákupem. U chovani, ktere popisujes ty se mi neustale dere na jazyk slovo "vychcanek" ...
PS: Nejsem prodejce niceho, jen chci byt slusny a fer ke kazdemu a chapu vyhody i nevyhody jednotlivych prodeju a take chapu, ze pokud chci zachovat moznost zkouset zbozi v kamennem krame, musim jim dat take vydelat, jinak zmizi.
|
|
|
Ale no tak. Nevšiml jsem si, že by kamenní ochodníci nějak houfně krachovali a v tom "servisu navíc" v kamennejch obchodech, kterej tady vynášíte do nebes, jsou taky ještě dost rezervy. Často se pořád setkávám spíš s něčím jako "my vlastně pořádně nevíme, jak ten produkt funguje", "momentálně nemáme na skladě", "jó to je ta nejžádanější velikost, ta je pořád vyprodaná", atd., atp.
Kameník prostě buďto najde dost lidí, kteří to budou ochotni koupit právě třeba kvůli tomu "nadstandardnímu" servisu, z konzervativismu, nebo z lenosti, nebo nenajde. Takže by měl být rád, že si to zboží u něj lidi chtějí vyzkoušet a mazat jim med kolem huby první poslední, protože jinak nemá šanci ty svý zákazníky najít vůbec. A když bude šikovnej, třeba těch, co to původně chtěli koupit na netu, ale nakonec to koupí od něj, bude přibývat.
|
|
|
tohoto mravního rozporu jsem si vědom, a proto s oblibou používám tento algoritmus:
1. najdu si věc (bicykl, lyže nebo něco úplně jiného kupříkladu) na webu. vytisknu si nabídky internetovejch kšeftů.
2. navštívím malý kamenný kšeft o kterém vím nebo mám reference, že prodavač je více než podavač, v ideálním případě zároveň spolumajitel kšeftu, a zboží si ošahám.
3. ukáži vytištěné a zeptám se, na jakou cenu se umí dostat on. nechci po něm aby se internetové ceně úplně vyrovnal, ale aby se přiblížil tak, že bude dražší dejmetomustonožka o čas který bych musel věnovat handrkováním s online ignorantem a o fyzickou dostupnost kšeftu pro případ reklamace či údržby.
4. buď se dohodneme, nebo nedohodneme. v takovém případě zvolím jiný kšeft podobného druhu a opakuji.
samozřejmě to není dobrý nápad u zboží za desetikoruny. ale třeba u bicyklu či lyží může být oboustranně výhodná cena nižší o čtyřmístnou cifru než cena natištěná na cedulce.
|
|
|
"Dobrý den, vyzkoušel jsem si sednout na tento bicykl, líbí se mi, ale nějak mi sedlo tlačí na prostatu nebo co. Neměli byste sedlo jiné?"
"To bohužel nemáme. Toto sedlo přináší většině cyklistů neotřelý zážitek z jízdy, bla bla bla..."
"No tak dobrá, sice mě na něm tlačí prdel, ale abyste nebyl tratnej, tak já to tedy beru, šéfe..."
|
|
|
Mas problem s pochopenim psaneho textu nebo jsi jen tu cast "v pripade spokojenosti s tim konkretnim vyrobkem" prehledl (a budu radeji predpokladat, ze neumyslne)?
|
|
|
V tvém případě asi mám problém s pochopením psaného textu, promin. Když si chci zboží vyzkoušet, osahat a zeptat se na podrobnosti, ale přesto nemám případ spokojenosti, tak jej kupovat nemusím?
|
|
|
myslím, že právě v kamenném obchodě je nejvyšší naděje, když přijdeš, osaháš a chceš koupit s jiným sedlem, tak ho dostaneš výměnou kus za kus. v é-šopu by tě vyfakovali, protože jiné sedlo nemají a pokud chceš, musíš si jiné přikoupit a to staré si nechat na semeno.
jistě, pokud se obchodník tváří jako debil a je neochotný a nepružný i když to jeho skladové zásoby umožňují, je na místě najít obchodníka jiného...nebo prodavačova nadřízeného.
|
|
|
Nemusis ho samozrejme koupit v zadnem pripade, ale pokud jsi po tom vyzkouseni, osahani rozhodnuty ho koupit, je sprostarna a vychcanost podekovat (nebo ani to ne) a objednat si uplne totez na internetu jen proto, abys usetril par stovek ... uz to aspon trosku chapes?
|
|
|
Kupoval jsem kufr. Samsonite. Ve značkovém kamenném obchodě jsem kufry shlédl, zeptal se na cenu. Cena mě nezaujala, kufr ano. Na této stránce http://www.koffer24.de/shop/pages/index.grid?lang=de&country=DE (povšimněte si, že mají i českou mutaci) jsem kufr objednal, zaplatil, kufr došel (DHL) do dvou dnů. Cena byla cca poloviční. Tak nevím, jsem vychcánek? Není spíš vychcánek ten majitel značkové prodejny? Nebo ten co mu obchod pronajímá? Nebo stát, že má vysoké daně? Nebo nikdo?
|
|
|
Vocaď pocaď. Když zaměstnáš na dvě hodiny pracovníka elektra, necháš si podrobně předvést např. televizi a pak řekneš na shledanou a koupíš si to na netu, seš vychcánek (nota bene, když by ten prodavač moh mezitím prodat televizi někomu jinýmu, ale protože už obsluhuje tebe, tak nemůže a utečou mu zákazníci). Když se jenom zeptáš, kolik to stojí, poděkuješ a seženeš si to jinde, tak asi ne. To je prostě jenom konkurenční boj, ve kterým dotyčná firma neobstála, protože je drahá.
|
|
|
Žádné vodcať pocaď. Když někdo neprodá někomu něco co mu dvě hodiny předvádí je neumětel. Byl jste někdy na bazzaru?
|
|
|
Když tam ten druhej někdo jde s úmyslem nekoupit, ale jen si nechat všechno předvést a pak si to objednat na netu, tak ten první někdo mu to neprodá ani kdyby se rozkrájel. (Na bazzaru jsem nebyl, co to je?)
Ještě k okrádání prodavačů o čas, jak tady taky někde padlo - když z nich přijdeš jenom tahat rozumy v době, kdy stejně nemaj nic na práci, o čas je samozřejmě neokrádáš, protože tam stejně musej bejt po celou svoji pracovní dobu. Jiná je situace, kdy maj plnej krám lidí a tito musí stát frontu na to, aby je někdo obsloužil, tak už je to okrádání o čas, to je jasné.
|
|
|
nesouhlasím. pokud přijde někdo do kamenného obchodu a nechává si předvádět motorku, kterou si objedná u šedého dovozce za cenu nižší o 45.000, ale ještě si na ni nesedl, nekoupí ani kdybys mu podržel svou sekretářku 8o) ...a 45.000 slevit nemůžeš, zato ho uvidíš, když bude mít reklamační požadavky a v ruce papír celoevropský záruky...
na bazzaru jsem byl. dokonce jsem jako zákazník dostal čaj. nekoupil jsem hned, ale za necelou hodinu a za poloviční cenu. jenže bazzar je trochu jiný vzor. tam se se smlouváním počítá. u nás ne. cena je nastavena podle nákupky, režie a zisku. nezdá se ti cena? tak nech ležet... těžko říci, co je lepší. jak u kterého zboží. jiné to je ve velkoobchodě a u obchodování pomocí výběrového řízení. jenže tak se nedá kupovat rohlík.
|
|
|
když jsem posledně kupoval bicykl, tak jsem si našel něco na internetu a vybral jsem výrobce a model a našel nejnižší cenu. pak jsem šel do kšeftu spojeného se slušným servisem, vybral jsem velikost, pokecal jsem o tom jestli by se nevyplatilo vyměnit nějaké komponenty, a pak jsme chvilku smlouvali. dopadlo to tak, že mi dva litry slevil, ale hned jsem u něj obratem tři nechal za zvonky, blatníky, nosiče, blikačky a výměnu některejch dílů (kus za kus s doplatkem dle cen na krámě). myslím, že jsme byli oba spokojeni. a když jsem to za čtrnáct dní přinesl na seřízení zdarma, tak jsem tam utratil další skoro tisícovku.
nechápu, proč by to při nákupu motorky nešlo úplně stejně. prodat s menším ziskem je lepší než neprodat vůbec (a nevěřím, že je někdo takovej blázen a charita aby prodával s nulovým ziskem). pravda je ovšem, že tento způsob se dá použít pouze v případě, kdy je prodavač spolumajitelem nebo umí telefonovat, a vhodné je volit čas nákupu mimo špičku. nemusí se usmlouvat hned sleva, můžou se usmlouvat nadstandardní servisní podmínky, sleva na příslušenství atd.
|
|
|
Podstatné je, že umětel pozná, že neprodá a netráví zbytečně dvě hodiny vopruzem.
Koupit/prodat zboží za co nejvýhodnější cenu. Oba mají stejné zbraně a je to férový souboj.
A pokud jde koupit zboží výhodněji jinde, a kamenný obchodník tomu faktu nepřizpůsobí svojí strategii, je to neumětel.
|
|
|
mě teda hlavně přijde, že chodit do kamennýho obchodu, abych si tam něco nechal ukázat je akorát ztráta času. Na internetu totiž obvykle najdu snad ke každýmu tovaru tolik informací, že je ani nedokážu všechny zpracovat a mám to pěkně pohodlně z křesla. Tak proč chodit očumovat do krámu. Navíc většina kamenejch obchodů zdaleka nemá tak velkej sortiment modelů, aby to mělo nějakej efekt. A obrážet všechny kameňáky v Praze... no, to už bych se musel kurva nudit.
|
|
|
já si teda přes internet neumím vyzkoušet boty, zkusit tuhost lyží, přesvědčit se že bicykl smontovanej z taiwanskejch dílů montoval někdo jakžtakž zručnej, vyzkoušet intuitivnost ovládání elektrický bestie atakdále.
|
|
|
Některý věci se prostě na webu zjistit nedaj, zvlášť věcí, který jsou na trhu krátce. Když tě zajímá jak vypadá menu, jak se přístroj ovládá atd., to si musíš osahat. Taky třeba u jednoho telefonu jsem se dočet někde v diskuzi, že neumožňuje nastavit si vlastní vyzváněcí tón pro SMS a ty defaultní jsou jen otravné melodie. Otravnost ja ale subjektivní pojem a když si je nemůžeš poslechnout, tak to prostě nevíš a z webu si to neposlechneš. Nebo když chceš od výrobku nějakou specifickou funkci, tak se na webu taky nemusíš dočít informaci kterou potřebuješ.
|
|
|
To je stále dokola nesmyslná argumentace. Promiňte, ale základ je jinde. Vy jste zákazník a Vy máte plný nárok na to vybrat si zboží kde chcete a koupit kde chcete, nelze obhajovat jakýkoliv nárok obchodníka, že jste u něj nenakoupil. Pokud nakoupíte tam kde jste vyzkoušeli není to nějaká nadhodnota ani morální a ani finanční. Je možné, že si každý vykládáme pojem dobrovolná směna jinak.
|
|
|
Jaká nesmyslná argumentace? Tady vyvracím jen tvrzení SHN, že je zbytečný chodit do kamennýho obchodu, když se všechno dá najít na internetu. Tvrdím, že všechno ne a dal jsem příklady, co je na tom nesmyslného?
|
|
|
já nepsal, že všechno. Jsou věci, který bych se po internetu nekupoval (třeba ty boty nebo lyže, helmu a nejspíš ani ten bicykl), ale zrovna u elektrospotřebičů je těch informací dost a dost. Ale možná jsem jen nenáročnej zákazník, kterej nemá zapotřebí fyzicky vyzkoušet (například) osmdesát párů bot na to, aby si vybral
|
|
|
Niekedy ani osahat v kamennom obchode nestaci, pretoze sa moze stat ze nie vsetky funkcie sa daju vyskusat ... uz sa mi to stalo osobne s autoradiom. No a na to ze to radio je v podstate na hovno som prisiel az po lehote v ktorej by sa do kamenneho obchodu dalo vratit...takze keby som zan zaplatil tolko ako si kamenny obchod pytal, tak ma aj slak trafi.
|
|
|
Míchají se tady dvě roviny problému. Ceny na internetu vs. ceny v kamenném obchodě a ceny u nás a v zahraničí. Pokud jde o to první, viz níže, pokud o to druhé, pokaždý, když vyjedu do USA a srovnám pak ceny tady (a to zdaleka nejen v ČR, ale i jinde v Evropě), napadá mě jedině NO MERCY! Jak nás ti hajzlové tady berou na hůl, to je fakt nepředstavitelný.
|
|
|
Vis co, nez zacnes neco o hajzlech co te berou na hul, zkus se s tim Americkym majitelem obchodu pobavit treba o danich a nakladech a pak se o tom pobav s majitelem obchodu tady u nas. Pak pochopis, ze jen malokdy te bere na hul majitel obchodu, ktery musi jak debil platit stovkam zbytecnych uredniku. V podstate te bere na hul stat, ktery si z kazdeho podnikatele udelal dojnou kravu a nuti jej platit az absurdni penize za uplne zbytecne a buzeracni kontroly a uredni ukony.
|
|
|
Pred mnoha lety jsem nekolik roku sefoval technickemu oddeleni jednoho vyznamejsiho mistniho pocitacoveho obchodu, takze jsem lehce cuchnul i k obchodnicine, resp. k jejich ucetnictvi (a dodnes od nich beru veskery HW, protoze se mi jako malemu soukromnickovi co se zivi servisem nevyplati drzet sklad) a to co pises je naprosta pravda. Kdyby si tohle uvedomili ti vycuranci, asi by uz nemluvili tak jak se zde prezentuji ...
|
|
|
Račte trochu krotit své spravedlivé rozhořčení. Tvrdil snad Pivko, že tím hajzlem je obchodník?
|
|
|
Chceš snad říct, že např. srovnatelné (a někdy i zcela totožné) oblečení od týchž výrobců stojí v USA 2x a někdy i víckrát méně než v Evropě může stát? Rozdíl v dani zpravidla nebude víc než 10 %. A kupodivu nejde ani tak o potraviny, ale spíše o zboží jako oblečení, elektronika atd., které se vyrábí globálně někde v Asii.
|
|
|
V první větě mělo být "zboží" místo "oblečení".
|
|
|
Existuje ještě jedna vyzkoušená možnost. Na krámě věci ozkoušet a pak prodejci navrhnout aby přistoupil na slevu s argumentem na internetový obchod. Osvědčilo se. Dobrý prodejce chápe, že zákazník kterému vyjde vstříc toho nakoupí víc a pravděpodobně to i v budoucnu bude u něj. A to se ona sleva nemusí nutně přibližovat k té internetové ceně.
Ale už jsem taky slyšel odpověď "tak si to běžte koupit tam když chcete", jak řekli ...
|
|
|
Mě to nefér nepřijde. Ten kamený obchod měl příležitost prodat dřív než internetový obchodník, že tak neučinil je jen jeho chyba. Výběr druhu zboží a preference způsobu nákupu je individuální. Počítače a mobily se běžně kupují po internetu a jejich vyzkoušení je zdarma na mnoha místech. To, že se někteří obchodníci neumí přizpůsobit a využít nový způsob prodeje nemá s morálkou nic společného.
|
|
|
Mas pravdu, neni to nefer, to bylo slabe slovo - je to cira vychcanost spojena s neschopnosti premyslet dopredu ...
PS: Proc si myslis, ze nakupuju zakladni potraviny v malem soukromem kramku u nas na kopci? Urcite ne proto, ze je drazsi nez Makro nebo treba i Kaufland, ale proto, abych ho spolu s ostatnimi sousedy u nas na kopci udrzel ...
|
|
|
Hmm...nechcete jezdit do Makra, tak nakupujete "na kopci", taky chodím nakupovat k "veitnamci" a byl bych rád kdyby tam zůstal a to i přesto, že v okruhu 300 m jsou dva supermarkety. To nemá s férovostí co společného.
|
|
|
Zcela mimo tema - ku..a, fakt je nutny mi vykat? To ze jsem ze stare gardy sice znamena, ze uz nejakej ten krizek na chrbate mam, ale taky to znamena, ze jsem zacinal na internetu, kde jsme si vsichni tykali ... je to samozrejme tvoje svobodne rozhodnuti, ale nemej mi za zle, kdyz ti budu dal tykat.
|
|
|
Já pro jistotu všem Vykám neb si nepamatuji s kým si tykám, tak mi prosím nemějte za zlé když Vám budu dál Vykat.:-)
|
|
|
Jestli si já, čecháček, něco prohlídnu v krámě a pak to koupím jinak (sice to nějak nepraktikuju, ale budiž), po tom je vám, milej zlatej, úplný prd.
Až to bude v tom krámě stejně léééévně a ve stejné kvalitě, koupím to u nich a nic mě nebude tlačit k nákupu přes internet.. Jinak to koupím tam, kde mi nabídnou nejlepší poměr cost x benefit.
Říká se tomu - tuším - konkurence, víte?
|
|
|
Kdyz si neco chci koupit na internetu, tak si to nejdu nejdriv vyzkouset do kamenneho obchodu, protoze bych tim jeho personal okradal o cas.
Rika se tomu - tusim - slusnost.
|
|
|
Přesně tak. Nákup v kamenném obchodě by měl mít nějakou přidanou hodnotu, jako třeba že si zboží můžeš vyzkoušet a osahat než si ho koupíš. Na rozdíl od koupě přes internet, proto je možné takto zakoupené zboží bez udání důvodu vrátit do 14 dnů.
Tolik teorie, v praxi jsem narazil v elektru (a to ve velkým, ne nějakej krcálek s jedním regálem), když jsem si chtěl koupit mobil, ale chtěl jsem vidět, jak vypadá menu atd. Prodavač mi řek, že to nejde, že to by pak ten telefon byl použitý a musel bych si ho koupit :-( Tak jsem se sebral a telefon si koupil jinde (přes internet).
Na druhou stranu v jiném elektru jsem kdysi sháněl univerzální dálkový ovladač k videu a kluci byli ochotný, nechali mě přivézt si svoje video a vyzkoušet na místě s DO a taky jsem ho nakonec koupil. Je to opět jen o tom, na koho v krámě narazíte.
|
|
|
Ale prd. Kamenny obchod ma moznost ponuknut tovar ktory skusam za tu istu cenu internetovy, resp ma moznost sa o cene jednat a najst kompromis. Ked to neurobi, too bad...nech zije e-bay. A prosim vas, usetrite nas hlasok o cechackovstve a cobolactve - nema to s tym nic spolocne. Je to ucta k vlastnej praci, ktorej vysledkom su peniaze ktore davate za tovar.
|
|
|
Dovolím si nesouhlasit. Kamenný obchod ve městě - a je fuk jestli v centru nebo někde mimo střed, platí nájem, energie, musí mít sklad i prezentační prostory, je třeba řešit úklid i drobné krádeže. To něco stojí a režie kamenného obchodu je o stovky procent nad režijními náklady e-shopu, který se vejde do NTB a průtok zboží nezaplní garáž tak, abys tam nedal ještě auto a motrku, takže se při tom obchodování dá chodit ještě na plný úvazek do práce.
Existují lidi, kteří si třeba motocyklové přilby kupují na internetu, ale vyzkoušet si ji jdou do kamenného obchodu. Když je to helma třeba nad 15.000,-kč, tak je obchodníkova dobrá vůle, že má na skladě všechny velikosti, základní barvy + nějaké fajnovky + příslušenství. Má v tom peníze...a za ty jeho peníze má e-shop servis pro zákazníka, který si tam všechno pěkně odzkouší, osahá...a pak to jde koupit o tisícovku lacinějc, přičemž v bedně chybí příslušenství, který by v kamenným obchodě dostal běžně + antifog nebo pěnu na čistění vnitřního polstru a byl by "na svým".
nechápu to a podobné chovní je mi protivné. možná trochu i ptoto, že když sestra prodávala motorkly a příslušenství, tak se starala, aby byly helmy hezky srovnaný, nebyly zaprášený a uvnitř zatuchlý. pak přišel párek vychcánků, kteří upatlali osm helem, na dvou udělali škrábance prstýnkama a pak poděkovali a vypadli. po tejdnu si přišli na helmu koupit "nos" za 180,- Kč, protože si ho zapomněli objednat v e-shopu. Výsledek je pro obchodníka v kamenném obchodě zápornej, bránit se nemůže a konkurovat taky moc ne. Bez možnosti si věci osahat naživo by e-shopy prodaly jen zlomek takových věcí. v tomhle na kamenných obchodech parazitují...a já parazity nerad.
|
|
|
"průtok zboží nezaplní garáž"
Jen poznamka - mnohe tyhle e-shopy s tim zbozim neprijdou vubec fyzicky do styku.
|
|
|
některé jo, některé ne. záleží na tom, co kupuješ. když si kupuju řetězovou sadu na motorku, tak kolečka jsou každé od jiné firmy a řetěz taky. přijde to od dvou dodavatelů, e-shop to zataví do fólie a pošle mi to PPL-kem.
|
|
|
Jasne, jako absolutni motocyklovej analfabet o tomhle nevim vubec nic, beru to spis obecne s tim s cim jsem se uz setkal, tzn. prevazne s pocitacovym HW (ale nejen s nim). Takovi, ktere popisujes s tim maji aspon nejakou praci, takze nic proti nim.
|
|
|
no řeťázek+přední a zadní kolečko. takový to zubatý 8o)
máš to podobný, jako když nakupuješ komponenty na PC a skládáš ho někomu na klíč, takže k tomu bereš i case, hlodafce, prázdná média + prodlužovací kabel. do e-šopu se to sejde od dvou tří firem, tam to škrábnou do bedny, napíšou na ni tvý jméno a vykopnou poslíčka, aby ti to vodvez...no a než se to sleze, někde to na sebe musí počkat 8o)
|
|
|
No ja beru HW z kamennyho obchodu (uznavam, ze se slevou), takze tohle me netrapi ;-)
|
|
|
Helma je dost extremny pripad - tu by som si asi cez internet nekupoval. Aj autodiely si radsej osaham v kamennom obchode...vlastne, doposial som kupil z internetu len sadu silentblokov na listove pera pre F150. Aj to len preto, ze Ford silentbloky samotne nepredava a kupovat nove pera na stary a hrdzavy truck som nechcel.
|
|
|
tak pokud je personál pacenej od hodiny, a to většinou je, tak se žádný okrádání personálu o čas nekoná. Maximálně tak, že by nemohli v ušetřeném čase kafrat a pít kafe. Něco jiného by bylo, kdyby tím zdržoval jiné zákazníky.
|
|
|
personál je placenej od hodiny, ale mohlo by ho bejt možná míň...a v každým případě takový obchod poskytuje službu zadarmo a šetří tak náklady své e-konkurenci. zákazníky takový ochmatávači samozřejmě zdržujou, protože chodí jako jiní - po práci.
|
|
|
No co ja mam zkusenosti, tak personal ma minimalni zaklad a nad to procenta ze zisku firmy, takze to co pises je hezka teorie, ale praxe je jinde.
|
|
|
"protoze bych tim jeho personal okradal o cas"
To je vtip dne.
Protože by vytížený personál mohl strávit pracovní dobu dalším kafráním s kolegy, případně telefonováním...a odbýváním dotěrných zákazníků?
|
|
|
Ano, já s tím v zásadě souhlasím a jak jsem i uvedl, zkoušení čehokoliv v krámě a následný nákup po netu nepraktikuju!
Na čem trvám, je pro mě výhodnost poměru cost x benefit - nevidím jedinej důvod k nákupu v kamenném obchodě (většinou za vyšší cenu) u tak spotřebních věcí, jako je např. zdroj k notebooku, mobil a podobně.
Věci, u nichž je nutné osahání a u nichž vyžaduju bezproblémové vyřízení případné reklamace - např. obligátní bicygl, nebo boty na lyže - kupuju vždy v krámě (i za tu vyšší cenu).
Tedy - můj oblíbený cost x benefit potřetí :-))
Mě hlavně nadzdvihla ta trapná hláška o čecháčcích (tohle sebemrskačství máme fakt snad v genech), proti spořivosti - až lakotě - takových Švýcarů jsou Češi úplný nuly...
|
|
|
Tady ty sliby, zítra vyzvednu ... dnes nemám cestu kolem ... dnes nemám prachy ... teď jsem týden pryč ... jaká objednávka? Zná asi každý. Ale pičovat kvůli jednomu dni zákazníkovy, který velmi pravděpodobně má zájem a snahu se domluvit?
Dokážu si to představit z pohledu prodejce: možná má svůj důvod otevírací doba (např. jsem na to sám a mám na práci i jiné věci než výdej zboží) a krátká lhůta na osobní odběr (např. mám lhůtu 2 dny, kdy mohu zboží vrátit svému dodavateli, což u věci, které prodám 1ks za dva roky), tak přece není problém říct to zákazníkovi na rovinu. Podobné situace se dají předvídat, není problém si říct o přiměřenou zálohu před objednáním zboží. Když s tím zákazník nesouhlasí (taky moc nevěřím webshopům, o kterých slyším prvně a nejsou na ně nikde referenece), mají smůlu oba, ale takový je život.
Celý příběh není otázka toho na co kdo má právo, ale o obyčejné lidské schopnosti se domluvit. V případě neschopnosti prodělávají oba. Přinejmenším nervy a čas.
|
|
|
S těmi Čecháčky prosím opatrně. Nacházel jsem se nyní v USA v době předvánočních nákupů, kde mi bylo sděleno, že běžná praxe je údajně něco koupit před vánocema, pak počkat na povánoční slevy, ve lhůtě to vrátit, nechat si vyplatit prachy a obratem koupit ten samý výrobek za nižší cenu ve slevě. Obchodníci s tím samozřejmě počítají dopředu a mají taky zakalkulované to, že si dost lidí z lenosti to zboží stejně nakonec nechá.
Je to všude, lidi, kteří se přetrhnou, aby dostali slevu je všude dost a dost.
|
|
|
Ani to nemusis niest naspat - jednoducho prides do predajne a oni ti vyplatia rozdiel. Jedinu vynimky tvoria boxing day doorcrashers.
Inak nechapem ten vseobecny odpor voci nakupovaniu so zlavami na tomto webe (a vlastne, aj v realnom zivote ked sa obcas zajdem pozriet na slovensko) vy si tam naozaj nevazite vlastnu pracu a jej vysledky? To bude velmi studeny den v pekle ked si kupim akukolvek drahsiu polozku (s vynimkou pripadov nudze) za katalogovu cenu a bez jednania.
|
|
|
Problém se slevami, resp. nižšími cenami je v tom, že v ČR nejsou často nižší ceny výsledkem konkurenčního boje, úspor z rozsahu apod. ale prachobyčejného šizení vlastností výrobku.
Například za 70 Kč se kilogram kvalitní šunky prostě vyrobit nedá. A o kvantum separátu, nasyceného vodou tak, že z něj kape, já prostě zájem nemám.
|
|
|
Ano, s tym suhlasim - aj tuto existuje kvantum tovaru ktoremu sa treba vyhnut sirokym oblukom. Pivko vsak vyslovene spominal zlavy - a tie velmi casto existuju aj na prvotriedny tovar.
|
|
|
No já nevím. Mě moc neuchvacuje představa, že stojím před obchoďákem a čekám na startovní výstřel, aby mi někdo potom tahal z ruky kolečkové brusle, který byly ve slevě, je to poslední pár té velikosti a on je viděl první.
to se mi stalo v gigasportu, kde jsme byli se sestrou pro moje brusle a ani nevěděli, že nějaká sleva je. jen tam bylo nějak víc lidí. tak jsme našli brusle, já zkoušel dvoje...a jak jsem ty první dal z ruky, vzal je nějaký drn a hned je vlekl ke kase. na hádku jsem neměl náladu, povolal jsem prodavače...a nakonec jsme dostali dvoje brusle za cenu jedněch ne-levnejch, takže jsme oba měli nový hračky. ale zkušenost s nechutnou chtivostí až neurvalou hamižností je vě mě hluboko, hnusí se mi a tak slevy nějak programově nevyhledávám. navíc nakupovat něco, co aktuálně nepotřebuju je přece iracionální.
|
|
|
Predstava cakania pred obchodakom by sa nepozdavala ani mne - z takto to funguje len pri tzv. doorcrashers. A to su skor len vynimky. Normalne zlavy su vacsinou davane a inzerovane na tyzden a obchody sa setsakra snazia mat toho tovaru dost. Tie lepsie ti v pripade ze tovar nemaju skladom vypisu tzv. rain check. Ked mi to urobili prvy raz, cumel som ako v kine.
Aby som to zhrnul, ziadne nocovanie pred obchodom sa nekona. Takisto sa nekona nakup nicoho len preto ze je to zlacnene. Rozhodnutie ze si chcem nieco kupit znamena zaciatok prieskumu trhu, vyberu vhodneho vyrobku a ceny. Vysledky stoja za to. Preco by som platil za kosacku 490 CAD ked mozem mat tu istu z toho istecho obchodu za 290? Preco platit za TV 2000 CAD ked som dokazal kupit presne ten isty za 1390 CAD?
|
|
|
Další problém - krom těch zmíněných JJ ad. - bude v tom, že přinejmšneím tady jsou slevy velice často jen vysloveně trapným podfukem stylu "zdražíme to o 30% a pak dáme BOMBA 20% slevu". Ukázka:
Western Digital Caviar Blue 500GB WD5000AAKB - alza.
Vaše cena bez DPH: 1 569 Kč
Vaše cena včetně DPH: 1 883 Kč
Běžná cena: 2 636 Kč
Ušetříte: 29% / 754 Kč
Zběžný pohled na heureku: 1771-1900 kč. Reálná sleva na Alze: minus 92 kč. V obchodech to samé - dost rychle to v člověku vypěstuje implicitní opatrnost typu "inzerují slevu? Tak to bude oproti normálu zdražené".
|
|
|
Ani v US není možno vracet co chceš a kdy chceš. Zase tak nás krmit nemusíš 8o)
Nekompatibilita trhu s EU? V jakém směru? Vzhledem k vývoji "trhu EU" je možná ta (měnová)nekompatibilita výhodnější výchozí pozcí.
Poštovní monopol na doručování obálek tě nějak omezuje v možnosti dohadovat si podmínky s e-shopem? Jak? PPL s Českou Poštou s.p. nemá nic společnýho.
Možnost bez problémů vyřídit věci on-line zde samozřejmě je. Jen chtít...8o)
|
|
|
Pokud jsi mel problem s vracenim, klidne popis problem, rad pomuzu s postupem jak vzdy vratit. Ale v podobnych pripadech jako popisuje DFENs to vratit jde opravdu vzdy... a v tom 0.01% pripadech jde stornovat platba u kreditky.
Ve smeru pravnich predpisu, dani a regulaci. Proc nemuzu nakoupit software v UK nebo Francii, proc nemuzu prodavat auta koupena v CR v Dansku atd. atd.
|
|
|
"Ale v podobnych pripadech jako popisuje DFENs to vratit jde opravdu vzdy..."
Jiste, ale to tady taky, vzdyt je to v obcanskem zakoniku a proto to taky D-F zminil v argumentaci s prodejcem. Nebo to ma byt jen zminka, ze v US to "vi" kazdy prodejce, zatimco tady nektere musite o zakone poucit?
|
|
|
No, čistě z právního hlediska, pokud D-Fens nakupoval to nářadí "na firmu", tzn. ne jako spotřebitel, tak se na něj Hlava pátá (§ 51 a násl., včetně § 53/7 upravujícího ono odstoupení do 14) nevztahuje a (zjednodušeně řečeno) v podstatě platí to, co si strany mezi sebou dohodly-tedy obchodní podmínky příslušného internetového prodejce.
Jinak, řekl bych, že se D-Fens dostal do podobné situace jako (zde často právem kritizovaná) řada lidí, kteří si nepřečetli, podepsali a pak se diví, že druhá smluvní strana uplatňuje práva, které jí ve smlouvě sami přiznali (brutální smluvní pokuty, rozhodčí soudy a podobně).
|
|
|
§ 51a a násl., abych byl úplně přesný.
|
|
|
ad USA - opravdu tam s vracením nebývá problém téměř u ničeho a s ČR se úroveň tamních služeb opravdu nedá srovávat. Neviděl jsem třeba supermarket, kde bych si musel rovnat zboží do tašek sám (i když by mi to vůbec nevadilo).
S kurýrními službami souhlas - v oblasti doručování zásilek z e-shopů to v ČR funguje velmi dobře. Konec konců ani ta pošta není v této části svých aktivit zase tak hrozná.
Pokud jde o nakupování, tak to online relativně jde. Ale klidně Tě příští týden nechám vyplnit po netu přiznání k DPH a pak mi řekneš, zda je to "bez problémů". O tom, jak skvěle fungují datové schránky určitě víš sám.
|
|
|
bla bla. To je pořád stejné. Úroveň služeb, bankovnictví, cool přežíráky vole, levný benzín, obchody, 3D kina, zábavní parky, toustovač na splátky, poctiví taxikáři, semafor za křižovatkou apod. Omlouvám se, ale tohle slyším od všech svých kamarádů, kteří se z 95% stejně vrátili do naší "banánové" republiky. Já byl 4měsíce v Chicagu, ale nikde mě obsluha zboží nerovnala. Zboží vracet bez údaní důvodu se mohlo jen v některých supermarketech. Je mě to uplně buřt i jako jejich bankovní DriveIN parkoviště na výběr z karet.
|
|
|
Pokaždé, když odlétám z USA si říkám, jo, některý věci tu máte vymakaný, ale žít bych tu stejně nechtěl. Evropa (čímž nemyslím nutně zrovna ČR) mi vždycky připadala taková "uživatelsky příjemnější".
|
|
|
po pravdě, semafory za křižovatkou jsou výborná věc, stejně jako boční poziční světla na autech (u nás to osobáky nemají a je to chyba).
|
|
|
můj příspěvek přiřaď prosím pouze k tématu "e-shop". nemluvil jsem obecně, ale k věci o které je článek.
také pochybuju, že v Los Estados Unidos vrátíš pneumatiky, které vyzuješ po ujetí 1500km s tím, že Ti nevyhovujou...že vrátíš použitý spodní prádlo, boty nošené půlrok, zahradní nářadí byť očištěné od hlíny, použité lezecké pomůcky, použité helmy všeho druhu...ale je to jako v Rusku - všechno je možný. jen já s tím nemám zkušenosti a ani od rodiny jsem o tom nic výrazně pozitivního neslyšel. žijou tam od r. 1982.
|
|
|
Většinou všude píšou, že vrácené zboží musí být v "saleable condition". Jinak ho lze vrátit jen v rámci reklamace.
|
|
|
no právě. takže je to +/- stejný jako u nás a dost mě zaráží všechny ty UL o tom, jak se dá kdykoliv cokoliv vrátit.
|
|
|
Ono to funguje tak, ze tovar sa (mimo spotrebaka, akym su napr pneumatiky a spodne pradlo) da vratit defaultne. Bezna doba je 30 dni, ale niektore retazce umoznuju aj viac. Tam kde sa tovar neda vratit alebo na navrat tovaru su obmedzenia, je na to zakaznik dopredu upozorneny a moze sa rozhodnut ci predmetny tovar chce alebo nie.
Spotrebak ako spominane pneumatiky alebo spodne pradlo sa da samozrejme vratit tiez - akurat nesmie niest znamky pouzivania a opotrebenia.
PS: Toto je situacia v Kanade - moc sa od tej v US nelisi.
|
|
|
a co helmy? každá se vymačká tak po třetím, čtvrtým nasazení na hlavu...a pokud je někomu malá, vrátí ji a obchodník ji zkusí znovu prodat, tak ten, komu by byla akorát už bude cítit, že je mu malinko větší.
to stejný boty...a jakej je rozdíl mezi botama a pneumatikama, že?
myslím, že možnost vrátit zboží do kamenného obchodu, je zbytečná instituce, která pouze zvedá cenu zboží.
|
|
|
Vtip je ale v tom, že většina lidí to nikdy neudělá. U nás už to taky spousta obchodů umí nebo mají na vrácení speciální předvánoční nabídky,e-shopy to mají pro spotřebitele se zákona. I přesto tuto možnost skoro nevyužívám. Výjimkou je situace, kdy to kupuju jako dárek, tam se pak např. stane, že je třeba vyměnit barvu, či velikost atd. Reklamace je samozřejmě něco jiného.
|
|
|
Prave naopak, mnoho ludi to robi. Predstav si ze ides do obchodu a maju tam nejake veci ktore by detiska mohli chciet. Nie si si ale isty ci ich naozaj chcu a ze aku vlastne chces kupit velkost. Tak kupis viacero kusov a co sa hodi, si nechas. Co sa nehodi odnesies naspat pri dalsom nakupe.
Je to vyhodne ako pre teba (nemusis sa tam neplanovane trepat este raz) a aj pre obchod (maju zarucene ze to kupis u nich).
|
|
|
Mimochodem, když už se tu probírá to nakupování - jak to vypadá s cenami oblečení a IT bižuterie (disky, karty, fotopřístroje atd) v Kanadě? Budu teď pendlovat mezi Torontem a Evropou, tak jestli si mám na nákupy udělat výlet do NY, nebo můžu klidně nakoupit na místě...
|
|
|
Mam za to ze v NY by to bolo lacnejsie...ale ono to asi zalezi od konkretnej polozky. Doposial mi nenapadlo kupovat disky alebo karty v USA a ani detiska nespominaju ze by sa to lepsie oplatilo tam. Pobavim sa s nimi o tom.
BTW, az do NYC nemusis ist - Buffalo je vzdialene cca 200 km od Toronta. Ale colnici su skutocne protivni...ked tou colnicou ides, s laskou spominas na EU a Schengen.
|
|
|
Jasně, myslel jsem primárně NY jako stát. Do NYC se chystám taky, ale hlavně s hadry bych se až odtamtud tahal nerad...
|
|
|
Helma - hmm, ako plechovkar nemam predstavu :-) Mam ale za to, ze helma bude asi patrit to toho isteho vreca ako spodne pradlo - da sa vratit kym si ju clovek nenasadi na kokos. A kupujuci je na to patricne upozorneny.
|
|
|
Jenže nasazení na hlavu nepoznáš. nijak se to nemačká, zabalený to taky není. není to žádná tragédie, ale já bych rozbalenou helmu už nekoupil. nevím, komu kde spadla na zem nebo kde s ní klepl...atd.
|
|
|
Já bych koupil, se slevou. Dyk přece víš, že spadnutí na zem helmě nic neudělá. Sem viděl, jak do ní mrdali ostrej hrot z vejšky...
|
|
|
Holt, fakt nemam predstavu ze ako to funguje. Akosi som mal naivnu predstavu ze vystelka kvalitnej helmy sa robi na mieru.
|
|
|
Právě že právo "s Evropou" kompatibilní je. Poslední dobou bohužel až moc...
|
|
Je třeba si uvědomit jednu obrovskou výhodu kamenných obchodů (alespoň těch dobře umístěných). Každý víkend tisíce mimoměstských nasedají do svých aut a vyrážejí do obchodních center. Rozhodně tam jen neočumují - odcházejí s plnými taškami krámů, které nepotřebují. Právě ten způsob, jakým na kupce zboží zapůsobí, když ho má v ruce, je tím, co dělá obchod obchodem. Internetové nakupování je spíše pro lidi, kteří již vědí co chtějí a jen hledají nejnižší cenu - to ale zdaleka není většina z nás. Proto si nejsem jistý, jestli je internetové prodávání produktů (alespoň v současném internetovém protokolu) budoucností.
|
|
To je pozoruhodné, jak může dostat tento článek tak vysoké hodnocení, podezírám autora, že si ze svých pravidelných čtenářů dělá prdel. Nejdřív se jako správný vohnout diví, když se neobtěžoval přečíst dodací podmínky a když je mu pak během rozhovoru 50% k ceně za (velmi nepřesvědčivou) ochotu moc, změní se rázem ve zmrda. Následně to publikuje. Je to nějaký test?
|
|
Posledni dobou jsou magické formulky: "obchodni podminky", "vina na strane dodavatele", "posleme jakmile zbozi dorazi" asi zakladem pro internetove obchodovani. Osklive sem se nechal napalit na eshopu Armytrade.cz. pri objednavce kecu a ujistovani automaticky generovanym mejlem, realita zcela jinde. poslali pulku, nenamahali se kontaktovat, nebrali dlouhou dobu telefony, konkretni odpovedi na konkretni otazky sem se nedockal. zrejme dalsi z mnoha "zmrdieshopu". Hezky den vsem a od Armytrade ruce pryc!. Xeno.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Éé-šop
|
|
|