D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Test: Ford Mondeo TDCi automat
    (ze dne 12.03.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 12.03.2006 11:44:13     Reagovat
    Autor: HYPERBOREUS - Neregistrovaný
    Titulek:
    NAUČ SE ČESKY.

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 11:52:06     Reagovat
    Autor: TomTom - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Proč ????

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 10:32:37     Reagovat
    Autor: LJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Protoze se to vazne neda cist.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 18:51:40     Reagovat
    Autor: mafic - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    tak co se k tomu vyjadřuješ, když se to nedá číst?

    Komentář ze dne: 12.03.2006 12:17:22     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Topení
    Nad tím topením nekoumejte - opravdu to u dieselů není nenormální. Rovnou se poohlédněte po výrobcích firem Eberspächer nebo Webasto. Vyhřeje Vám to auto ještě než do něj sednete, nemusíte seškrabávat led ze skel, motor bude méně trpět studenými starty (jezdíte-li převážně krátké cesty po Praze, tak to není k zahození) a jako bonus se zbavíte převážné části zvukového projevu studeného turbochrochta (pokud startuje při teplotě 40°C, je to opravdu o něco méně nepříjemné).

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 14:16:10     Reagovat
    Autor: Jenyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Topení
    Mám to v garáži, tak vyhřátí před jízdou problém není. Nelíbí se mi, že se to ve větší zimě pořádně neohřeje třeba když jedu pomalu po městě. A jak se dívám na tu činu za oknem, budu to možná řešit ještě letos.

    Komentář ze dne: 12.03.2006 12:27:15     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:
    Ja jsem maniak, radim s gustem a jizdu ve meste bez zuriveho saltovani si nedovedu vubec predstavit. Proste pro mne je volba rychlosti dosti hlubokou filozofickou otazkou a silne souvisi s mnohafaktory ohledne cesty, motoru a lidi kolem. Jednou si mozna najmu ridice a pak toho necham :)

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 13:20:47     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    No každému, co jeho jest. Já se přiznám, že při běžném provozu, nota bene městském (tedy ne vymetání horských okresek s Volvem) mě řazení dost irituje a s tím spojené rozhodování považuju za plýtvání výpočetním výkonem ;-)

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 01:52:02     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Taky jsem mel na automatiku ruzne (mylne) nazory. Ted uz s ni jezdim rok a nedovedu si predstavit, ze bych dobrovolne presedl zpatky na manual. Zbesile razeni a delani heeeeen, heeeeen se da i s tou mou automatikou v 'poloautomatickem' rezimu. Jedina nevyhoda je omezovac na 220. S manualem by to mohlo jet i 250.
    Dalsi nevyhoda je, ze kdyz obcas jedu nekam s pujcenym autem s rucnim razenim, na prvnich semaforech mi to vetsinou nastvane chcipne, protoze zapomenu vyradit.

    Komentář ze dne: 12.03.2006 12:29:56     Reagovat
    Autor: Sadako - Neregistrovaný
    Titulek:Trapne
    Trapne... pokus o d-fens styl ovsem s poctem zargonovych slov silne prehnane a zdaleka nedosahujici d-f kvalit. A lemros
    jsi, kdyz podrazujes s meziplynem.
    PS: Ne ze bych ovsem vychvaloval D-Fense, podle meho se sice tvari jako antivohnouti zmrdobijec, ale sam v sobe ma nemalo z vohnouta i zmrda. Ale to by bylo na delsi psani :-)

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 15:03:32     Reagovat
    Autor: bob ash - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Trapne
    Co máš proti podřazování s meziplynem? Taky se o to snažím, když zrovna jedu s nějakým manuálem a chci se naučit meziplyn při brzdění před zatáčkou, až budu mít na čem. Ona je potom jízda hladší, plynulejší a třeba před tou zatáčkou ti nehrozí, že se kousnou kola ...

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 15:51:02     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Trapne
    Když máš zmáknutou spojku, nepotřebuješ meziplyn.

    Komentář ze dne: 12.03.2006 12:44:10     Reagovat
    Autor: jzxr - Neregistrovaný
    Titulek:líp bych to nenapsal
    a článek čtenáři něco dal, tzn. že už třeba vím něco o autom. stěračích (nebrat!) a dal jsem za jedna. Dobrý článek.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 09:54:38     Reagovat
    Autor: yeppi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: líp bych to nenapsal
    no o automatických stěračích tady bylo napsáno už mnoho, já je mám na Rendlovi a naopak si je nemůžu vynachválit. Třeba jízda ve městě, kde se dost měněj rychlosti a vítr, který žene kapky na sklo. Tam si to ta automatika v klidu pohlídá, žádná zběsilost s páčkama. Jedině při sněžení mám někdy pocit, že by mohl stírat šikovněji, ale nic mi nebrání, abych si to začal ovládat sám, automatika není povinnost:-)

    Komentář ze dne: 12.03.2006 14:07:20     Reagovat
    Autor: skip - Neregistrovaný
    Titulek:
    Pěkný test, jen ten dfensovský žargon - méně je někdy opravdu více ;)

    Jezdím 3 měsíce s Mondeem 2.0 TdDi, tzn. starší model s dieselem bez common railu, údajně převzatý z Transitu, 85 kW. Strašný chrochták (větší než TDi od VW), nicméně dá se to vydržet. Výkonově slušné, nechá se s tím plouhat už od 1200 otáček, aniž by motor protestoval, přesně ve dvou tisících sepne turbo, motor zachrčí a zhruba do čtyřech tisíc slušně táhne. Spotřeba dlouhodobě 6-6.5 litru. Jízdní vlastnosti výborné, komfort a tlumení nerovností taktéž. Uvnitř spousta místa, skvělé jsou podle mne sedačky. nemám problém s vlastní hmotností, takže se mi nikdy nezdály úzké, tvarování je podle mne ideální, sedák je dlouhý, nikdy jsem se z nich necítil otlačený a to jezdím Praha-Varšava 8-9 hodin v kuse... Jinak pořizovací cena 240k Kč, najeto tachometrových 85k, hned po koupi se měnily filtry, olej a vodní pumpa. Chtěli jsme vyměnit rozvodový řemen, ale bylo nám řečeno, že je tam řetěz a mění se až po 300 tisících (!). Od té doby najeto 9 tisíc km v zimě, převážně po polských silinicích (fakt síla, člověk pochopí, proč poláci jezdí jako prasata), bez jediného problému, poruchy, prasklé žárovky, prostě nic. Bezproblémové auto, které mě zatím nenechalo nikdy na holičkách, vyvezlo z několika krizových situací a vcelku pohodlně dovezlo tam, kam jsem chtěl. Jenom ten zvuk dieselu.. prostě takový věrný chrochta :)

     
    Komentář ze dne: 12.03.2006 18:23:54     Reagovat
    Autor: Pe3k - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    dobry clanek, a co uz s malotraktory, ja to resim poslechem svizneho rocku, otackomer i podrazovani s mezipynem + co nejplynulejsi jizda spotted :D

    Komentář ze dne: 12.03.2006 18:58:26     Reagovat
    Autor: hombreux - Neregistrovaný
    Titulek:Ostuda
    Vážně jsem se snažil to přečíst do konce, ale pán bohužel ve snaze být vtipný píše jak chovanec Jedličkárny, jeho slohu já balda z dědiny nedokážu porozumět.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 00:53:13     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:mno..
    ..taky si scu koupit jetý Mondeo.. jenže mi ješte na to chybí tak 100 litrů.. :-/ .. njn.. člověk holt musí krást, jinak si na to nevydělá..

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 15:15:55     Reagovat
    Autor: Jenyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: mno..
    Nekradu a mám ho, věř si, fandím ti!!!!!

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 10:16:42     Reagovat
    Autor: kokin - Neregistrovaný
    Titulek:Re: mno..
    keci, neco delej ;) Jinak auto bez tempomatu mimo mesto uz si ani nedokazu predstavit, vlastne dokazu, ted musim tyden jezdit nahradnim a je to utrpeni. Shodou okolnosti jezdim ted focusem (jinak passat) a ten kdo vymyslel to zkurveny setreni po par sekundach navic, kdy to opravdu ten zaschlej bordel akorat rozmazne, byl pica, ale urco to byl mega napad nejakyho super manazera ve fordu. Jinak Mondeo a v TDCI fajn lod... muzu rict ze po zvyku na passata je pro mne takovy focus skrinka (ac jsem ho pred par lety chtel) a necitim se v tom, ale to je fakt ten hnus zvyku na lepsi... co se tyce automatu, pristi kara pokud to pujde (opet nejaka nafta) ale bude s aftomatem protoze kvedlani radickou u dieslu ve meste je na hovno a od 70ti nahoru uz jedu na 6ku...

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 10:20:36     Reagovat
    Autor: kokin - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: mno..
    a kecY jsem chtel rict

     
    Komentář ze dne: 06.10.2006 16:16:10     Reagovat
    Autor: Koloděj - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: mno..
    Na svým čelním okně žádnej zaschlej bordel netrpím, takže asi to dodatečný setření pak nemusí vadit.

     
    Komentář ze dne: 30.11.2009 10:02:07     Reagovat
    Autor: Shotek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: mno..
    prave ze vadi mozna vic, nez u lidi, ktery na nejaky svinstvo na skle kaslou...
    ono je to o tom, ze po pouziti ostrikovacu pri jizde (cim rychlejsi, tim je to vyraznejsi) kolikrat staci ta kratka prodleva pred poslednim setrenim na to, aby na okne nejaky bordel zase pristal (svincik ze silnice, hmyzaci apod.) a to posledni setreni nasucho pekne ty kapicky, mouchy atd. rozmazne pres pul okna, takze vysledek je v takovem pripade naprosto kontraproduktivni...

    Komentář ze dne: 13.03.2006 09:10:07     Reagovat
    Autor: David - Neregistrovaný
    Titulek:Mg
    Megagramy používají Poláci ve specifikacích, které nám posílají. Trošku se jim za to smějem. Někdy mám chuť jim třeba tlak přepočítat ve sluncích na čtvereční parsec.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 15:21:34     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Mg
    On Megagram je totiž korektní jednotka. Poměrně často se s tím člověk setká u udávání nosnosti na jeřábech...

    Jinak daleko chutnější je udávání spotřeby v kilometrech ujetých na litr, z toho jsem se mohl v Holandsku zbláznit. Ještě že Tatra žere kolem deseti, tam se to nemusí přepočítávat moc složitě ;-)

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 22:29:19     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mg
    A co tak mpg? Ked este mpg v CDN je ina ako mpg v USA...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 22:36:47     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mg
    MPG mi zdaleka nevadí tolik. Protože v USA je jednotková soustava jiná celá, tak prostě v hlavě přepnu na míle, galony, palce a libry a je to.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 09:39:13     Reagovat
    Autor: Nanifak - Neregistrovaný
    Titulek:s meziplynem ?!
    S meziplynem se podraduje u vozu typu Praga V3S, kde to je nutnost...chlubit se tim, ze u vozu se synchronizovanou prevodovkou radim s meziplynem a tim krom spotreby vozu zatezuji i zivotni prostredi, mi prinde zvrhle...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 10:59:37     Reagovat
    Autor: David - Neregistrovaný
    Titulek:Re: s meziplynem ?!
    Taky si při podřazení přišlápnu plyn. Není to sice klasický meziplyn (spojka dolů - vyřadit - spojka pustit - plyn - spojka dolů - zařadit - spojka pustit)neboť máme synchrony, ale podstatně to zrychlí podřazení tím, že spojku mohu pustit velmi rychle, motor mám již ve správných otáčkách, nezpomalím auto a navíc posádka ani soustava kola-převodovka-motor netrpí charakteristickým cuknutím.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 06:43:04     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: s meziplynem ?!
    Když už ručně řadím, teprve meziplyn v pravou chvíli je to správné erektivum, teprve potom se cítím jako chlap. Co na tom, že místo tun vezu kila.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 10:04:02     Reagovat
    Autor: K - Neregistrovaný
    Titulek:Automat x manual
    Nemuzu si pomoct, automat zavrhuju, obira me o zazitek z jizdy. Vyzkousel jsem si to v Americe, v kombinaci s tempomatem je ridic degradovan na tupe imbecilni hovado :) Proste na pouhy ovladac volantu.

    Chapu ze nekomu to pomaha soustredit se na situaci v provozu, dopravni zanceni atd, ale me to proste krade tu radost z jizdy, ovladani auta. Porad jeste pro me rizeni neni jen nutne zlo pri doprave z bodu A do B, ale bavi me to :)

    Nicmene vcera jsem se prodiral 70km tim co napadlo po cely CR, okresky, dalnice, vsechno v haji. Chtel bych videt jak bych se s tim pral bez moznosti rozhodovat, kterej stupen tam chci a potrebuju mit zarazenej.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 11:41:23     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Automat x manual
    Taky nejdriv seridite volnobeh, pak namackate systic a nakonec startujete auto klikou? Nebo jste degradovan na tupe imbecilni hovado :), co akorat otoci klickem (stiskne knoflik) a rozjede se?

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 12:09:14     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Automat x manual
    Pravda, tomu, kdo požaduje mít plně pod kontrolou
    jednotlivé fáze startování, by to mohlo přinést újmu,
    nicméně většině lidí postačuje, když mají plně pod kontrolou
    ovládání vozidla za jízdy.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 13:42:31     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Automat x manual
    S tou kontolou to nechapu. Ta nikam nezmizela. Bud si muzes pomoci plus/minus zaradit rychlost jakou chces, nebo pomoci poloh 1/2/3/4 stanovit, jakou to ma radit nejvyssi rychlost. Takze pri sjizdeni z kopce na snehu nebo pro dobry pocit z 'razeni' mas taky plnou kontrolu. Jen nemusis mackat spojku a automat koriguje pripadne chyby, jako treba snaha jet na petku 20km/h nebo na dvojku 130km/h.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 13:49:32     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Automat x manual
    No já jsem manuální řazení s automatem párkrát zkoušel a je to takové divné, to musím přiznat. Typicky při podřazování do zatáček si nemohu spojkou nadávkovat nástup brždění motorem atd. On na to určitě bude existovat fígl, ale z principu to člověk plně pod kontrolou mít nebude (což neznamená, že to ten automat nezajede lépe).

    Co je špatného na pětce při 20km/hod? Slušný motor to zvládne ;-) Dobře seřízená T613 se na pětku bez plynu klidně i rozjede z nuly (o tom, že je to prasárna kvůli spojce pochopitelně není pochyb).

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 22:36:08     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Automat x manual
    Mne sa to zdalo divne tiez. Mozno by pomohli tlacitka na volante, kto vie? Kazdopadne, uprednostnujem plny manual pred stick shiftom. V takom aute co ho ma proste zaradim D a idem...

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 08:50:28     Reagovat
    Autor: Jenyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automat x manual
    No tenhle zázrak techniky tlačítka na volantu má, ale stejně to nepoužívám. Samo to řadí dobře a když chcete jet svižně, soutřeďujete se na volant, plyn a brzdu, starost o řazení ubyde a je to skoro i větší zábava. Ručně si předem podřadím jen třeba na hradecké silnici, když potřebuju v hustém provozu rychle předskočit kamión.

    Samo to i nějak podřazuje, třeba když přibrzdíte okolo 60, hodí to tam samo trojku a přibrzdí motorem. Když jste zvyklý řídít auto motorem, je automat nezvyk, ale silně návykový.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 12:55:06     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automat x manual
    Brácha jednou řídil automat (nějakej Mercedes - taxík) a řikal, že vůbec nemoh jet - vždycky se rozjel a pak zašláp brzdu. Levá noha mu furt šlapala na spojku ;-)

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 13:13:35     Reagovat
    Autor: Josito - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automat x manual
    Strejcův soused jakožto PS-VB jednou řídil dopravu v Praze na Pavláku. Rozjet se prej nemoh nikdo a soused pořád levou nohou šlapal do skleněnejch střepů a úlomků plastu.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 18:06:43     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automat x manual
    Proc radeji manual?

    No vtip pro mne je prave v tom, ze prakticky jezdim jen ve dvou modech, akcelerace nebo brzdim motorem. Muzu rict, ze brzdu jako takovou nepouzivam temer vubec. Zda se to nesikovne, ale cloveka to prinuti jet plynule a divat se o hodne vic kolem sebe. Diky tomu muzu rict, ze v mestskem provozu, kdyz to neni zasekane, jedu vice mene plynule a bez zastavovani, jak jen to vubec jde. Mimo mesto razeni neni nijak caste, takze asi zasadni rozdil mezi automatem a manualem nebude. Pokud ale nechci brzdit a zaroven nechci nikoho zdrzovat, tak jezdim spis rrychleji mimo a dobrzdim to motorem pomaloucku pred obci. DIky tomu vsemu jezdim dost levne, pokud jde o spotrebu, spolujezdci si obvykle pochvaluji pohodlnou jizdu a nehrozi, ze bych se nekam nasral v plne rychlosti. Jestli je razeni provedeno klasicky nebo se to udela po stisku tlacitka, to uz asi nebude ten rozdil.

    Jenze prosty pohled na lidi v autech kolem me presvedcuje, ze obvyklejsi je nekam se nahrnout a dupnout na brzdu, nebo proste dupnout na brzdu. Kdyz se tak divam, asi prumernemu ridici ten automat vyhovi podstatne lepe, protoze on se vazne nechce zatezovat motorem, protoze staci slapat na plyn a na brzdu a zas na plyn a brzdu a k tomu tocit volantem. Pro mne je motor a jizda veci vice mene nedelitelnou. Kdyz se zamyslim nad rychlosti, kterou tam mam a kterou tam chci, pak se zamyslim nad vsim, co ridic stejne musi delat, aby vubec mohl jet. Presun radici paky nebo stisk tlacitka je uz vec druhotna. Dulezite je, ze si vybira ridic a ze to patri k tomu, jak chce jet v pristim kilometru, jakou ma naladu, jaka je silnice apod.

    Je to otazka jiste estetiky. Sportovni auta maji manualy. Proc? Protoze v nich jezdi lide, kteri jizdu chteji vychutnat. Nebude to nahoda.

    Dalsi vyhoda manualu je jasna, da se jezdit svizne a pohodlne i s motorem, ktery nema vysokou litraz a tedy poradny kroutak. Nemam rad podmerecne motory, ale predstava, ze by kdekdo jezdil se ctyrlitrovymi obludadami...

    Nastesti vodikove palivove clanky ucini jakymkoliv sporum konec.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 09:32:01     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Automat x manual
    No právě, mám strach, aby můj úmysl rozjet se pokud to je
    z mírného kopce, hned na trojku, nebyl vykládán jako chyba. :) Do toho, že si vošoupu spojku dřív, žádnýmu automatu nic není. :)

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 15:16:37     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Automat x manual
    Proč trefovat klíčkem do zapalování?
    Uživatelsky přívětivé auto bych si představoval tak, že když přijdu s čipem v kapse k autu, samo se odemkne, na zmáčknutí ovladače servo otevře dveře, samozřejmě snímač hlídá, aby dveře netrefily do sousedního auta či jiné překážky, po dosednutí, oklepání bot atd, prostě v okamžiku, kdy již rovinu zavřených dveří nic neprotíná, servo zavře dveře.
    Nejpřirozenější je startovat auto sešlápnutím plynového pedálu, nic lepšího jsem zatím nevymyslel.
    Další fíčury (automatické topení, rozmrazování, vyhřívání skel, sedadel, klimačka) na to jdou navázat.
    Copak je to tak složité vyrobit? ;-)

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 09:22:49     Reagovat
    Autor: tmiso - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ked uz fantazirujeme ...
    dvere nemusia byt otvaracie na pante, ale posuvne (pegueot 1007?) takze o cidlo menej a hlavne pohodlnejsi vlez do auta.
    startovat by sa mohlo zaradenim rychlosti

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 13:28:47     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: ked uz fantazirujeme ...
    To je fak, výsuvné dveře jsou super, shrnovačky by byly ještě lepší:-D
    Start zařazením rychlosti je trochu nepraktický - následuje okamžitý rozjezd, což při vyparkovávání z řady aut může být maličko problém. Možná šlápnutí na brzdu - stejně tak učiníš při řazení z "P" na automatu.
    Ten plyn taky není nejlepší nápad, polovina řidičů je dost pitomých, aby to nechala sešlápnutý a hned po nastartování túrovali studený motor.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 14:48:53     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: ked uz fantazirujeme ...
    Tak shrnovaci dvere me teda dostaly. :-)))
    Kabriolety by pak mohly mit zavesy z koralku.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 08:11:10     Reagovat
    Autor: tmiso - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: ked uz fantazirujeme ...
    "Start zařazením rychlosti je trochu nepraktický - následuje okamžitý rozjezd" a kua, toto ma nenapadlo, lebo jazdim s manualom. to akoze ked na automate zadadis D, tak hned ides? aj bez plynu?

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 13:59:02     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ked uz fantazirujeme ...
    Auto s manuálem taky rozjedeš bez přidání plynu, jen převodovkou, spojkou, ev. brzdou. Automat dělá to samé, jen mu to tak často nechcípně:-)))

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 08:16:51     Reagovat
    Autor: tmiso - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ked uz fantazirujeme ...
    viem, ze sa da aj manual rozbehnut bez plynu. akurat v aute z automatom som este nesedel, a bol som v tom, ze zaradim, slapnemna plyn a idem.
    a ono je to zaradim, idem a pripadne slapnem na plyn

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 08:29:28     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ked uz fantazirujeme ...
    Jóo, jednou se mi takhle vyvlíklo táhlo řazení
    se zařazenou trojkou. Následné rozjezdy z křižovatek
    v centru Prahy byly skutečnou zkouškou asertivity.
    (těch ostatních ovšem, neboť kolikrát jsem tu zelenou stihnul
    akorát já :)))

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 13:12:27     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Automat x manual
    Berte-li jízdu jako zábavu, pak dejme tomu. I když nějaká pěkná sekvence...

    Stejně jsme to ale socky, co? Kdybychom nebyli, tak nás na autě zajímá objem ledničky, místo na zadních sedadlech, úhlopříčka LCD pod stropem, kvalita a design skleniček v baru a podobné věci. Trapné detaily jako velikost kufru, použitou převodovku a motor bychom mohli přenechat personálu :-D

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 09:36:20     Reagovat
    Autor: mirek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Automat x manual
    Konečně jsi to vystihl, plně souhlasím.

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 17:41:06     Reagovat
    Autor: Fred - Neregistrovaný
    Titulek:Cha cha, Džej Džeji,
    čtu tvé příspěvky rád, byť ne vždy souhlasím. Ale tohle byla trefa :-)

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 06:18:31     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Automat x manual
    V neděli dopoledne jsem absolvoval asi 250 km, z toho polovinu s automatem a náhonem na všechny čtyři z Japonska a polovinu s šestikvaltem a zadohrabem z Německa.
    A skutečně, s Japoncem nebylo co řešit, s Němcem se nešlo dohodnout - každá rychlost byla špatně hned po zařazení.


     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 13:52:10     Reagovat
    Autor: Jeniik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Automat x manual
    A k cemu ty stupne jako potrebujes? Sam jsem odjezdil celou zimu na severni morave v dvoutunove dodavce s ciste hydraulicky rizenym automatem a pohonem zadku a nikdy jsem nemel vetsi problem.

    Ty kecy o podrazovani v zatacce a utrzeni automatu jsou fakt hovadiny (cimz ti je ale nechci vkladat do ust ;-)), pac automat zaradi tehdy, kdy chci a taky prijemne jemne, takze fakt nevidim problem. Chce si to vsechno osahat a az pak hodnotit.

    Komentář ze dne: 13.03.2006 11:09:44     Reagovat
    Autor: Vohnut Vohnoutovic Nemakacenko - Neregistrovaný
    Titulek:Gzbliti
    Zmrdi vobsadili i tuhle stranku :-((((
    Strcte si svou zmrdikáru
    do análu

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 12:01:57     Reagovat
    Autor: Dramenbejs - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Gzbliti
    Zajímavé je, že zmrdi vůbec nepochopí, když se o nich mluví, co? Jinak by jich tu tolik nebylo a nechlubili by se tu s "metlou na hlínách pyčo" :-)

    Základním lidským motorem povrchních lidí je leštění ega.

    Jó mondeo dobrý vole, jen ten řidič je nějakej divnej...

     
    Komentář ze dne: 17.03.2006 00:11:25     Reagovat
    Autor: Jenyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Gzbliti
    Yak to že nepochopí??? To bych si vyprosil! Šak tam píšu, že je ten pekáč ego hladící, mordyjé!

    O zmrdech v nás mám v úmyslu rovněž něco písemně pojednat. Je zájem?

    Komentář ze dne: 13.03.2006 13:16:59     Reagovat
    Autor: Technik - Neregistrovaný
    Titulek:
    Ešte mám v živej pamäti štartovanie Š120 a dobrodružnú jazdu so studeným motorom. To sa mi páči na nových autách, že človek naštartuje a ide. Ale keď sa to poserie, tak si už sám nepomôžem. Na 120 boli časté malé závady, ale boli ľahko opravitelné. Zato napríklad na Felícii je to vcelku OK, ale minule ani v servise nevedeli zistiť prečo auto nechce naštartovať. Vidím to tak, že pohodlie a ľahké ovládanie vozidla je vykúpené komplikovanosťou vozidla, ktorému potom nerozumejú ani v autorizovanom autoservise. Toto zažil aj kolega s Lagunou.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 06:44:38     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Tehdy jsem začal používat takový bonmot: "Chladná jako škodofka po ránu."

    Komentář ze dne: 13.03.2006 14:09:25     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:
    Kdy uz konecne prestanete psat jak imbecilove?Kazdej clanek tady obsahuje slova na hlinych,f plny palbe pyco atd.Kdo to ma porad cist,dela se mi z toho uz spatne

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 14:27:55     Reagovat
    Autor: Jenyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Toť můj věčný problém, jak vyvážit skvostný obsah s neméně vynikající formou. Vy evidentně přeceňujete formu na úkor obsahu. Mně zase dělá dobře takhle psát. Skvěle jsem se přitom pobavil.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2006 14:38:11     Reagovat
    Autor: stilletto - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Nic si z toho nedělejte... lidi obecně ztrácejí smysl pro humor a imaginaci. Ideální by bylo, kdybychom psali všichni stejně a unifikovaně, no ne? :o))

     
    Komentář ze dne: 14.03.2006 18:55:15     Reagovat
    Autor: met - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Tak to bys mel psat serialy pro Novu ci Primu ve stylu Vyvalenejch a pod. Sklidis potlesk a obdiv zdrcujici vetsiny naroda a navic si prijdes na slusny drobny.
    Je preci skoda takovy talent marnit na nejake prizemni tema, ktere vetsinou zajima jen obycejne lidi, co nedokazou ocenit tak uzasne a bohate vyjadrovaci schopnosti.
    A jeste jedna dobra prilezitost pro plne vyuziti takoveho daru z nebes : tiskovy mluvci - kdekoliv...

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 06:24:16     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Vždyť jsou to články o autech, pyčo! A bicykl mám taky na hlínách a f metle, jenom f dechtu není. Ale v plný palbě, to jo.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 08:04:17     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Ale s manuálem, chlapče, s manuálem....
    I když existují dvojcykly s nějakým variabilním převodem,
    kdy se převodový poměr mění plynule, pracuje to na principu
    odstředivý síly, myslím...

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 10:01:32     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Neměl jsem tu čest, ale automat na bicykl s řazením závislým na síle na pedál už tu byl v sedmdesátých letech, leč skončil v hlubinách zapomění. Nyní jsou na pořadu dne elektricky řazené manuálně volené přehazovačky.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2006 14:24:54     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Automat na kola neskončil:
    cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle/products/group.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302040948&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181426&bmUID=1142427732998
    První elektronicky ovládanou přehazovačku v ČR jsem viděl tuším v září 1993 na kole Roba Barella na brněnském triatlonu. Ovládací prvek byla krabička s dvojčudlikem (nahoru a dolů), která mohla být i na několika místech kola (typicky na řidítkách a vpředu na časovkové hrazdě). Elektronika pouze v přehazovačce nastavila, zda se pojede nahoru nebo dolů, energii na přesun ramínka si brala přehazka z vodicí kladky. Bylo to podrobně popsáno a rozkresleno myslím v nějakém tehdejším Pelotonu. I tak by baterka v ovladači stačila počtem zařazení tak akorát na průměrný MTB závod , ještě že v triatlonu se tak často neřadí.
    V 90's zkoušelo Shimano řazení pomocí stlačeného vzduchu, napumpoval sis do štangle zásobu a jel. Řadilo to lehce, rychle, testovalo se to na sjezďácích. Když došel vzduch, tak to neřadilo:-/
    V 80's v TKM (televizní klub mladých) představovali plynulý převod (přesněji po 1 či dvou zubech na převodníku), řadilo se otáčením rukojeti (jako na motorce), ve skutečnosti to byly dva půlpřevodníky, které se rozjížděly od sebe a jejich celkový obvod se tak zvětšoval. Kromě plynulého převodu navíc nekruhový převodník mnoho roků před Biopace:-)
    Dalším pokusem té doby, Sachsu (?) byl plynulý převod prostřednictvím řemenu (systém kliky s převodníkem - řetěz - převodovka - zadní nába), dva kužely vrcholy proti sobě a po nich se posouval řemen. Díky velké hmotnosti a ztrátám se to neprosadilo.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 06:37:37     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Díky, měl jsem tu čest podívat se jen na poslední italský pokus, o tom půleném převodníku jsem četl, nikde jsem ho v provozu nezahlédl.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 08:21:54     Reagovat
    Autor: tmiso - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    uz som videl aj elektricky radeny full automat. radilo to na zaklade rychlosti ->
    idem pomaly, zaradi najlahsi prevod
    ...
    idem rychlo, zaradi najtassi prevod.
    ak sa dobre pametam, malo to 4 stupnove torpedo a radilo po 5kmh - teda nic moc.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 10:04:41     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Převodovku v zadní nábě vyráběl Sachs už asi před 30 lety, maminka ji má na starém "nákupovém" kole. Dodělat k tomu elektrické řazení by s Merkurem a malým elektromotorkem zvládl šikovnější kutil, naprogramovat k tomu automatiku je imho triviální.
    Pro praktické použití by byla nutná možnost navolit si režimy jízdy - požadované rozsahy a optimální otáčky. Kdyby mi to při 70rpm řadilo samo na delší převod (tak jezdí tatík), nevyjel bych žádný kopec. Kdyby mě to na rovinkách nechalo točit 110rpm (tak jezdí bejvalka, někdejší sprinterka na dráze a silničářka), tak bych měl infarkt po kilometru jízdy:-(
    Použitelné naprogramování automatu by pak pro necyklistu bylo mnohem složitější než samotné manuální řazení. A to nemluvím o tom, že ke správnému řazení by bylo nutno snímat ještě nejméně sílu (zajímavé zařízení v tomto směru se loni objevilo na závodech SP i na TdF), tep jezdce a tvorbu laktózy ve svalech. Zejména zařízení za jízdy monitorující poslední parametr bych asi nechtěl zažít:-(((

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 09:12:40     Reagovat
    Autor: otto - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Mě se zase hrozně líbilo jedno historické kolo, které sice nemělo vůbec žádnou přehazovačku, ale zato mělo místo řetězu klikovou hřídel...to byla bomba!

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 10:05:03     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Nebyla ta hřídel náhodou kardanová? ;-)

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 10:20:01     Reagovat
    Autor: otto - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No jo, blbnu... princezna Kardanka :)).

     
    Komentář ze dne: 16.03.2006 11:17:22     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    No jéje, zajděte si do NTM na Letnou a takových kuriozit tam uvidíte habakůk ;o) Kardanem počínaje přes hřídel s dvojicí kuželových soukolí až po použití třetího ozubeného kola místo řetězu ;o)))

    Komentář ze dne: 16.03.2006 12:09:58     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:
    > Má to ruční řazení pákou i na volantu, to je úplně zbytečné, samo to řadí tak o tři třídy lépe než já...

    Tak to musíš při řazení odložit hamburgr a telefon woe...

    Komentář ze dne: 18.03.2006 17:29:25     Reagovat
    Autor: Glue - Neregistrovaný
    Titulek:Ford uz nikdy vice
    Chlape jsem rad ze ti to Mondeo tak pekne slape ale pockej az bude mit najeto krapec vic kilometru. Nejmenovana spedicni firma ve ktere pusobim jako automobilovy mechanik nakoupila v roce 2004 8 Transitu a 3 Mondea pro vedeni. Reknu ti ze Forda jsem mel rad uz proto ze jsem kdysi davno mel starickou Fiestu 1.3 a slouzila bezvadne. Ale ted ty auta mame na dilne snad kazdej tyden a ja je nenavidim! At uz jsou to problemy s rizenim, ridici jednoutkou, imobilizerem, zavesenim zadni napravy proste furt neco. Nejdriv jsme to davali primo k nim jelikoz to bylo v zaruce ale ted na to kaslem, trvalo jim tam vzdy 2dny nez vubec na neco prisli a stejnak se to za chvilku zas posralo. Jak rika kolega "fordem tam a vlakem zpatky". Zlaty VW LT a Passat a tech tu mame daleko vic a pritom jsou u nas na dilne daleko mene...

     
    Komentář ze dne: 18.03.2006 22:30:50     Reagovat
    Autor: lopato - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ford uz nikdy vice
    a je nejaka znacka co vydrzi trochu vic kilasku?

    Komentář ze dne: 23.03.2006 04:08:29     Reagovat
    Autor: MikeSCO - Neregistrovaný
    Titulek:comment -)
    Na úvod: to není čeština, ale paskvil, možná je autor z rodiny novinářů.
    Jinak souhlasím s automatem. Rok jsem jezdil v cizině na manuál, bez problémů, teď jsem na dlouhodobé služební cestě v USA a na automat jsem si zvykl velmi rychle. Ale to auto musí trochu jet, ne jako Nissan Sentra, než podřadí a rozhýbe se, uplyne týden -)
    ČR není země dělaná pro nějaké super ježdění. Doma jsem auto nikdy nevlastnil, párkrát jsem u nás jezdil a vždy jsem dojel, i když jsem s sebou musel vozit kýbl na nervy. Naopak v USA mám příjemný požitek z jízdy, ale to je jedno z mála plus této hnusné bolševistické země.

    Komentář ze dne: 24.03.2006 21:26:06     Reagovat
    Autor: Tosh - Neregistrovaný
    Titulek:Automat
    Automat neradi jen ti, co v nem v zivote nejeli, a jak to funguje slyseli jen od kamaradu, co to taky jen nekde slyseli...
    I s automatem musis pracovat stejne jako s manualem, kazde auto chce svoje, a chvilku trva, nez to clovek dostane do nohy...:) Dnesni, az sestistupnove automaty radi daleko rychleji a plynuleji nez vetsina lidi...

     
    Komentář ze dne: 25.03.2006 07:13:38     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Automat
    > Automat neradi jen ti, co v nem v zivote nejeli, a jak to funguje
    > slyseli jen od kamaradu, co to taky jen nekde slyseli...

    Trosku moc kategoricke tvrzeni, ne? Ja mel pres pul roku Mitsubishi Lancer v automatu a pozdeji jsem poridil uplne stejne auto v petikvaltu a neda se to srovnavat. Proste v manualu mam to auto plne pod kontrolou, coz se o automatu fakt rict neda. A obzvlast markantni je to na snehu. Automat jsem ocenil pouze pokud jsem musel vyjimecne cestovat v prazskem provozu a potreboval jsem tam za jizdy telefonovat (tehdy jeste bez HF). Chapu, ze automat asi vyhovuje lidem, kteri jizdu autem berou pouze jako presun z mista A do mista B, ale ja jsem asi technicteji zalozeny a kazdou jizdu se snazim si plne uzit a z toho duvodu casto (pokud to samozrejme jde z casovych duvodu) volim trasu radeji po okreskach jen abych se vyhnul nudne monotonni dalnici. Tak nehazej vsechny do stejneho pytle, ve kterem jsi zrovna ty, prosim.

    Komentář ze dne: 08.04.2006 10:49:13     Reagovat
    Autor: Harry_Ventil - Neregistrovaný
    Titulek:Tak jsem si myslel,
    že se tady dočtu o tlumičích Koni FSD..., a ono prdlajs! Diskuse se zvrhla na příznivce a odpůrce automatic. převodovek, eventuelně kritiku literárního stylu autora. Styl je to asi módní, nicméně neurážející...
    Automatickým převodovkám zde rozumí asi tak 1/3 diskutujících. Kdo se s "tím" nesvezl, měl by bejt zticha, kdo se jen popovezl a nenaučil, ten tu ze sebe dělá "sportovce", jež se bez klasické šaltpáky nemůže obejít, poněvadž mu v tom brání jeho "šoférská čest". Až budete starší, bude vás bolet každý pohyb a budete mít odkroucíno za volantem přes 2 miliony km, tak si do "automatu" rádi sednete!!! Jeho nespornou výhodou totiž je daleko menší únava z jízdy po městě a na opravdu dlouhou cestu!
    Zdraví automonteur na pensi.:-)))

     
    Komentář ze dne: 08.04.2006 11:25:50     Reagovat
    Autor: Zefram - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tak jsem si myslel,
    Jesli me nejake to reuma nechytne pred padesatkou, cekam, ze spalovaci motor bude uz historii, byt nedavnou, a potom zrejme se i ja uz budu muset smirit ne-razenim. Priznavam, jen popovezl.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.