Komentáře ke článku: Lancia Delta HF Integrale EvoII (ze dne 04.05.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Vím že to není tady zrovna téma #1, ale... tvůj kamarád uctívá jako jedinou českou hodnotu Gambrinus? Řekněte si to všichni nahlas: "Gambrinus, jediná česká hodnota". Autore, buď tak laskav a nalej do něj pár PIV.
Jinak Lancia Delta je klasika, tu by měl mít v ideální garáži každej.
|
|
|
No, jak pro koho, pro někoho jsou chlast vyhozené peníze..
Já je raději utratím za benzín, olej, filtry, gumy, spojku, tlumiče, desky, obložení..
Autor zřejmě má stejnou úchylku. Přeji mu dobré oko, přesný odhad a hodně přesných meziplynů při řízení takového skvostu - sběratelského kusu.
|
|
|
(V ideální garáži? Delta?!? V ideální garáži stojí Stratos.)
|
|
|
JJ, třeba tento http://www.finecars.cc/en/detail/car/8310/index.html?no_cache=1&ret=63
|
|
|
To ses na stará kolena dočista zbláznil? Oplechovaná motokára, kam si v cylindru nejen nesedneš, ale budeš mít problém i tím, aby sis ho tam vůbec mohl někde odložit :-O Ani řešení "klobouk mi vozí komorník v jiném autě" nebude vzhledem k rychlosti této věci zcela ideální. Leda mít těch cylindrů, aut a tajemníků víc a posílat je na místo určení vždy s dostatečným předstihem :-D
|
|
...forma, akou to bolo napísané, je strašná...
...ale čítal by som to, aj keby za každou vetou bola jedna stať z Leninových spisov. Sám taliansky vozík vlastním a tiež mu všeličo trpím - tu nedávno spomínanú alfu 146 1,8TS, akurát staršiu verziu s pevným saním. Sused Taliana nechcel a kúpil si Ibizu, ale v poslednej dobe, čo ho vozím, vyzerá, že najbližšie pôjde tiež po Alfe:D
|
|
|
Text tohoto komentáře byl přesunut do chlívku, jelikož bylo až příliš zřejmé, že je psán zakomplexovaným českým debilem a dělal zde jen ostudu. (ZZR)
|
|
|
Hej, kde jsou správci chlívku?
|
|
|
...njn, boli vraj akési majstrovstvá v hokeji, možno má komentár nejaký súvis s nimi...
|
|
Jako popelnice na blbnutí to zní skvěle, ale upřímě řečeno jezdit každý ráno přes Prahu do práce bych tim nechtěl...
|
|
|
Ono to asi take bude urcene na neco jineho, nez kazdodenni dojizdeni do prace. Na to je Skodovka. V meste neni dobrej napad si hrat na rally.
System projizdeni zatacek s Lancii zni docela zajimave a skoda ze si to clovek nemuze vyzkouset sam - Lancia je pomerne draha hracka :)
|
|
forma, jakou to autor podal je možná lepší než samotná Delta.
100 lidí, 100 názorů...
Mě článek osvěžil velmi a dávám za jedna
|
|
Asi popisujes nasledujici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_flick
Je to docela znama technika, divim se, ze te tak prekvapila, kdyz se oznacujes za castecneho znalce.
|
|
|
Skandinávskej flick musí znát každej kdo hrál Richard Burns Rally. Bez osvojení týhle techniky se člověk nedostane ani k závodům. Ale v reálu to neni až zas taková sranda, člověk na to musí mít fakt koule... Kamarád se mi z toho rozklepal v autě, a už se mnou prej nikdy nepojede... .-D
|
|
Nize je tam i video s podobnou starou popelnici :)
http://video.google.com/videoplay?docid=6013003826511155604&q=galant+rally
Kupte si Evo a neblbnete s 20 let starymi kraksnama :)
|
|
|
Když EVO tak jedině IX nebo VIII...
|
|
Jasně, opět se potvrzuje, že správná jízda začíná, až když se mouchy rozpleskávaj o boční okýnka.
Pokud se podívám na sebe, taky nechápu taky proč jezdim imprezou která je relativně malá a nedostane se pod 10 litrovou spotřebu.
Ekonomičnost kompenzuju tím jízdou v houpavém terénním outbacku v dieselu, teď má 32K na tachometru a jezdí za 6.2L, jako rodinné auto pro kočárek a dva až tři další lidi nepřekonatelný
impreza je jiný svět :) nízko sedí, nemá na svou váhu přehnaný výkon, ale miluje zatáčky, na dálnici mě to s ní nebaví, to se vleču do 150, po lesích a okreskách si to ale užívám :)
|
|
I já, auty dosud téměř nepoznamenaný (nekamenujte mě, já si nějaké brzo koupím), mám po jeho přečtení chuť vykašlat se na všechno, vzít všechny prachy, co mám, jet do Itálie, a zabít se v Lancii o první strom, který potkám, protože s mým řidičským neuměním by to jinak dopadnout nemohlo :)
|
|
... jsem zazil kdyz jsem poprve nased do Exige. Od te doby me jaksi auta prestala zajimat a existuje jenom Lotus.
Vybornej clanek jinak!
|
|
|
Aneb kde vzít na Lotus Elise 111R (jsem skromnej) a nekrást? :) Taky jim fandím, jeden z posledních relativně pořád ještě sériových mohykánů, zastávajících správnou automobilovou filozofii (nepotřebuješ V8, když auto váží pod 800kg).
|
|
|
Elise S1 se da dneska poridit za 300-400. Ma sice 'jenom' asi 120 koniku, ale jezdi naprosto bohove. Navic je jeste o kus lehci nez 111R.
|
|
Nemohu se nepřipojit - článek se mi líbil opravdu moc, a chci poznamenat že jedna věc je o tom číst a druhá to zažít - když jsem poprvé jel ve svém současném autě minulý rok na podzim, bylo to téměř dva roky co jsem ho fyzicky uviděl poprvé a už jsem o něm věděl opravud dost... a je třeba říct že napřed jsem se s ním i docela bál jezdit rychleji :-) Dnes po cca 10.000 km ho stále využívám tak na 80% jeho potenciálu, i v nejkrizovějších situacích kam s ním mám odvahu jít.... Mohl bych pokračovat ještě dlouho, ale to by bylo na další článek :-) takže jen přidám zmínku o polyuretanových silentblocích - pokud chcete auto na denní ježdění tak to není cesta kudy se vydat, i když to z auta udělá pocitově téměř motokáru :)
No a na úplný závěr ještě stručný popis mé závislosti: SR20DE - 168ps@7200rpm (1100kg)
|
|
|
Obávám se, že jsi toho mnoho nepochopil (a nejsi sám).
Článek nebyl o výkonu (absolutní hodnota max. výkonu sériové Integrale 16v z roku 1989 je jen 196 koní na 5750/min. a přesto s prstem v nose "smázne" drtivou většinu papírově mnohem výkonnějších vozů), ale o HODNOTÁCH. Jsou auta, která útočí pouze na povrchní dojmy a neřeší to, co vidět není. Těch je 80 %. Pak jsou auta, která útočí na exkluzivitu spočívající ve vysoké ceně a drahém provozu, těch je dejme tomu 15 %. A pak jsou auta, která útočí na parametry, které není vidět a nejdou vlastně ani dost dobře napsat do žádných tabulek. A kdo nezažije, nemá šanci pochopit (tabulkově smázne Lancera Evo kdejaká Audi třídy S; ale zkus mu v reálu s takovou kraksnou někde v zatáčkách stačit :-).
Proto jsem si vybral starou Deltu - ono podobný článek bych mohl napsat i o Lanceru Evo, který z Delty v mnohém vychází (ne náhodou byly 2 série EvoII určeny výhradně pro Japonsko), který má ještě lépe postavenou a tužší karoserii s nižším těžištěm a mnohem lépe vyřešenou přístupností k agregátům, lepší řízení, lepší turbo, propracovanější diferenciály, větší brzdy, atd. Lancer Evo sice už nemá tak odfláknutou karoserii, ale i jeho interiér (zejména do VI/II) a další "vnější efekty" (kufr a haubna bez tapecírunku, obtížné zavírání pohyblivých dílů, lícování plastových dílů - zejm. na předku), hlučnost a výbava jsou pod úrovní superlevné nákupní tašky (od Evo VI/II už alespoň sedadla jsou Recaro jako u Delty, do VI byla v sérii u RS sedadla jak v Žigulu). Ale závěr je v principu stejný: řešení podstatných věcí jako průběh výkonu, trakční systém, zavěšení, odpružení, těžiště, tuhost karoserie (Lancer Evo IV má max. výkon 280 koní na 1280 kg; Lancer Evo VIII má max. výkon 265 koní na 1460 kg. Přesto je Evo VIII asi o 2,5 s/1 km rychlejší než IV)... a nikoli tun měkčených plastů, tlustých skel, volantu padnoucímu do ruky, image, lifestylu, polykání kilometrů na dálnici a dalších "priorit" našich "odborných" médií.
Nejde o fascinaci maximálním výkonem - princip je kdykoli a kdekoli dostat maximum výkonu na silnici. Není důležité, jestli má motor 600 koní na 9000/min, když na výjezdu ze zatáčky nedokáže trakce přenést na silnici ani 180 koní, které tam navíc v těch cca 3500/min. nemusí vůbec být (protože do 5000/min je to mrtvý). Současná WRC nemají v maximu ani celých 330 koní a přesto jsou v zatáčkách nepolapitelná i pro Ferrari s max. výkonem přes 500 koní...
Znám Primeru GT, je to fajn auto s klasickým 16v motorem poctivé konstrukce nabízející standardních 150 kobyl (verzi 168 koní neznám, vím jen, že koncový tlumič + čip + filtr sání to moc nesvedou), ale nedá se s ním zažít nic ani vzdáleně podobného tomu, o čem má být článek (vždyť nemá ani jeden samosvor!). Taky to není smyslem existence Primery GT. Lancerem Evo IX není jízda do Chalkidiki na dovolenou zrovna příjemným zážitkem, zatímco v Primeře GT si ji umím docela živě představit, a není to představa nijak nepříjemná.
|
|
|
Tvůj článek jsem myslím právě pochopil, možná jsem se jen nejasně vyjádřil v komentáři, každopádně mě tenhle tvůj příspěvek velice potěšil, a to přesto že píšeš že jsem to nepochopil :-)
S primerou jsi byl relativně blízko, ale to je rychlejší rodinné auto, především už je moc těžká. To co mám já je sunny GTI - v sérii 143hp, současný výkon - tzn 168 koní - není odhad, ale změřen na brzdě, provedené úpravy snad tady ani nejsou tak podstatné (vačky, ECU, ....) jen bych dodal že výfuk sériový zatím, i když to tak do budoucna asi nezůstane, ale ty roury od kamen opravdu nemám rád.... charakter motoru se změnil oproti sérii tak že do 3500rpm je výkon nižší než sériový a pak to přijde... někomu ta potřeba točení může vadit, ale mě to takto naopak vyhovuje.
Tolik k mému autu... ale abych to vyjasnil - srovnávat ho s lancií bych si ho samozřejmě nikdy nedovolil, to co by srovnání sneslo je sunny (tedy spíše pulsar) GTI-R - pro mě legenda která bohužel v LHD verzi byla vyrobena pouze v malém počtu (cca 3000 tuším) a tomu odpovídá i současná cena - je na první pohled velice podobné tomu co mám já, i co se týče motoru... jen má navíc turbo T28 a stálý pohon všech kol, sériový výkon 220 koní - se středním a zadním diferenciálem s omezenou svorností a existovala i speciální rallye verze se všemi samosvornými diferenciály a kratší převodovkou takže maximální rychlost byla cca 210 km/h v omezovači! (běžná převodovka má teoretické maximum dle převodů cca 280km/h ale tak rychle nikdy žádné auto s ní asi nejelo)
PS: moje auto je ještě starší než lancia zmíněná v článku, ale věk se na něm zatím příliš nepodepsal a také zvenku i v kabině je vše sériové a tak i zůstane (tzn. žádné 17ky kola nebo ještě horší šílenosti)
|
|
|
jasně, to je stejnej motor v menším autě. Nicméně platí zhruba totéž.
Pulsar tu dokonce jako áčko v ČR jezdil a nebyl ani za moc peněz na prodej. Ale ani už nevím, kde skončil. Provozovali jej u ROTO ve Splzni. Bohužel to nebyla moc dobrá zkušenost.
V sérii platilo pro Pulsar totéž co pro Mazdu 323 - konstrukčně byly s Integrale velmi podobný, ale mechanika byla udělaná z mizerných materiálů a ještě ke všemu to bylo celý poddimenzovaný (bohužel i vč. kastle, která hnila jak o závod). O Pulsara jsem v civilní verzi snad nikdy nezakop, 323 první řady BF, tedy 1.6 Turbo 4 WD (Mazda Familia) má teď na prodej Pfeiffer v Bolzanu asi za 1800 éček, BG se pak prodávají v rozmezí 3-4 000 Euro (GT-R) nebo 4-5 000 Euro (GT-X s větším turbem). Ideální je ale po koupi namontovat převodovku a diferáky právě z Integrale, jinak to je nekonečný koloběh.
|
|
Pojem "pocernicke" cokoliv mi sedi pouze na obyvatele Hornich Pocernic (hranicni cast Prahy), nepletu se?
Prave tam obcas vidam na Chvalech v jedne ulicce postavat Lancii Deltu HF :) - neni to ona ? :)
|
|
|
Není, ale ta pizzerie sedí :-)
|
|
|
vlastne sem tam za celou svoji jednoletou existenci potkal tri Delty: cervenou, pastelove sedivou a Martini
btw: z kolegyne vypadlo ze jeji pritel je taky Deltafanatik a ma nejakou takovou potvoru doma, musim se nenapadne vnutit :)
nikdy sem v tomhle nesedel, moc bych chtel ...
holt ja usedam obcasne pouze do popelnice zvane Audi Coupe GT :) (sedlal sem 66kW 1.8 ctyrvalec, 2.1/2.2/2.3 100kW petivalec a jednou sem mel i moznost ochutnat UrQuattro 147kW :) ) a kazdodenni vozidlo je Audi 200 Turbo Quattro Avant (122kW)
plne pana "taliana" chapu v tom, ze auto jako Delta je o emocich a radosti, stejne jako chapu tebe, ze po usednuti do tvyho vozidla si pripadas jako kdyby te nekdo vedl za rucicku :)
|
|
Vy s prassatoidními kolegy a "italním" kamárádem jste na tom ještě dobře!
Můj velký kamarád totiž nežere pizzu v pizzerii,neposlouchá žádný hudební styl!!!,nepije víno,nemá doma v garáži Uno 1.3 turbo nebo 2.0 16V,a nesní o Lancii Deltě.Bez legrace,já ho uznávám(i to co dělá a čím je,dneska je každý např.velký fanda nekultury jako je hop-skok a USA) a je to vlastně hodně originální.
On není rusofil nebo komunista,on je obdivovatel SSSR!
Nadává na globalizaci(např.rušení malých Jednot),pije spíše jenom vodku,je vlastně staromilec.
Jeho povozy jsou vám asi jasné,jezdí kočáry z Togliatti(hlavně tak 80-tá léta).Je to hodně pravicově-introvertně založený levičák,ve své nevohnoutsky dělané práci vydělává 2-3 standartní platy za měsíc.Dávno by si mohl koupit jakékoliv nové auto,přesto dál jezdí pracovně svojí 2105.Přál bych vám vidět pohledy těch manažerů v prassatech!
|
|
V tom výčtu parametrů na konci článku mi chybí jedna podstatná věc - zdvihovej objem motoru, případně počet válců. Já vim, že se to nechá najít na webu (je to dvoulitr), ale když už to v článku je, mohlo to bejt kompletní.
BTW co na tom autě stojí půl mega? Letmým pohledem na tipcars.cz jsem zjistil, že podobný se nechá sehnat za cenu kolem 200 tisíc (navíc v ČR, takže odpadá ta sranda s dovozem).
|
|
|
1. vrtání 84 mm, zdvih 90 mm, zdvihový objem 1995 ccm, blok motoru litina, hlava z lehkých slitin, protiběžné vyvažováky. podrobnější technické údaje zde:
http://www.integrale.cz/technika
2. v ČR většinou nelze principiálně nalézt na prodej jediný dobrý kus Integrale. Nikdy se to tu nové neprodávalo a většina aut se sem dostala po bouračkách na kšeft. Na kšeft se pochopitelně opravy dělaly pouze stylem "podrž to, skočím pro prachy", jak je v našich zemích zvykem (ono se to jinak nevyplatí). Navíc zpravidla z Německa, takže jsou silně zkorodovaný a jedná se o méně zajímavé verze s motory 8v Kat. Dále je třeba rozlišovat jednotlivé modely - za těch 200 000 Kč (tedy cca 6500 euro) jsou k dispozici původní verze HF 4 WD z let 1985-1988 či první Integrale s motorem 8v z let 1987-1989 nebo Integrale Kat s uškrceným motorem 8v a katalyzátorem pro Německo, Rakousko a Švýcary z let 1989-1991. Výjimečně by se do té ceny vešla nějaká zanedbanější Integrale 16v z let 1989-1991, ale jejich běžná cena se pohybuje už kolem 8 000 Euro. Integrale Evoluzione z let 1991-1992 se cenově pohybuje nad hranicí 10 000 Euro (většinou dobré kusy kolem 12 000), Evoluzione II (správně Integrale 16v Kat) z let 1993-1994 se pohybují nad hranicí 15 000 Euro. Potom jsou Serie Speciale Limitati v cenách od 15 do 50 000 Euro.
Přehled modelů a jejich základní charakteristiku lze najít zde:
http://www.integrale.cz/modely
Obdobně vysoké jsou ale i ceny jiných podobných vozů - Toyoty Celicy ST 165 (kolem 6 000 E), ST 185 (známé pod označením Celica 4WD Turbo) od 8 000 Euro a ST 205 (Toyota Celica GT-Four z let 1994-1996) nad 10 000 Euro, Ford Sierra Cosworth 4x4 (od 5 000 Euro), Ford Escort Coswroth (od 10 000 euro), Mitsubishi Galant VR-4, všechny Lancery Evo, atd.
Ceny - samozřejmě velmi orientační - platí pro zachovalé kusy v původním stavu bez havárií, závad a stop po korozi.
Jde totiž o to, že těchto aut se v principu téměř netýká morální zastarání jako jiných komerčních vozidel, nabitých morálně zastaralou technikou již v den prodeje. Navíc jejich produkce byla i kvantitativně omezena a každý jeden kus představuje určitou alespoň minimální sběratelskou hodnotu.
|
|
|
|
Proč tak málo??--Jednoduché---dost známé a dost provařené auto se spoustou ale.... čeká až se nějaký neznalec chytí......
|
|
|
Podívej se jí na přední nárazník. Vidíš to? A pak se podívej, jak to auto stojí a podívej se, jaký postavení kol k silnici má v prospektech. Vidíš to? Tak možná proto (a to jsem ji neviděl, neslyšel a nejel).
|
|
|
Předem se omlouvám za debilní dotaz, spíše teda upřesnění...
Tato Lancia se mi taky líbí a všiml jsem si jedné takové věci. Za cenu kolem 200.000,- se prodávají "civilní" verze, včetně zadních sedadel. Jsou to opravdu ty slavné integrale 4x4 nebo je to nějaká kamufláž? Někde jsem četl, že "pravá" integrale je jen dvoumístná a místo zadních sedaček má příslušenství (asi ke 4x4). Přitom při cenách kolem 500.000,- jsou Lancie jen dvoumístné, zřejmě ale už závodní speciály. Takže bych se chtěl zeptat - ten stroj se zrychlením za 5,7s má vzadu sedadla nebo ne? Já jen, abych měl kde dát dětské autosedačky:-)
|
|
|
Tak to strachy zelený, napůl přiškrcený dítě v autosedačce bych si uměl i představit. :-)
To je jako když se snažím přivézt nákup tak jak jsem ho složil a v celku. Zbytečný.
Včera to byl další neplatnej pokus. Tak příště. (Ty kruháče jsou děsný svinstvo, ikdyž dodržuju pade.)
|
|
|
Nevidím nic, prozradíš, co bych měl vidět?
|
|
Asi jsem jediný, kdo to takhle vidí, ale nezajímá mě, jakou formou autor článek napsal, nezajímá mě, že italská auta jsou sračky a nezajímá mě názor žádného echt technika, který musí sdělovat svoje naprosto nepodstatné postřehy.
Tenhle článek je krásný, protože v něm zase jednou někdo přišel na to, že život není jen o přidaných hodnotách. Proto DÍKY za něj!
|
|
|
Přesně tak, autor si užil svou svobodnou volbu a nesnažil se ji racionalizovat, jako to někteří v podobných situacích dělají. Já dal za 1.
|
|
Toyota Celica GT 1995 - taky spatny?
|
|
|
toyoty na zdejším webu nejsou oblíbený, dovíš se, že maj starý díly a jsou tak celkově naprd, já celice (jakýkoliv) dávám palec nahoru.
|
|
|
Celica a špatný? Chraň Bůh. Rok 1994 je ST 205. Nemá chybu až na to, že se bohužel hodně přehřívají, takže každá druhá, která je na prodej, má v háji minimálně těsnění pod hlavou, ale často jsou podpálený ventily a někdy je chycenej celej motor. Proto je potřeba dát pozor na nápadně příznivý ceny - pod 5 000 euro to bude asi tento případ. To je lepší jít za ty peníze do pěkný ST 185, ideálně série Carlos Sainz, ta se dá koupit kolem 4 000 éček. Samozřejmě jsou tam jenom jednopístkový třmeny, takže to moc nebrzdí, ale to se dá vyřešit. Trochu větší problém je v tom, že se na to dost špatně shání díly a cena sériových je srovnatelná s podstatně novější Imprezou STi nebo Lancerem.
|
|
ach boze, senzacny clanok. ten prerod som necakal, obaval som sa ze tendencia naznacena v uvode vydrzi az do konca. ako male dieta som poznal naspamat svoje zboznovane autokatalogy, vzdy ked koncom leta vysli, rodicia odo mna mali na par tyzdnov pokoj. a az ked som zacal vnimat automobilizmus zosiroka, pochopil som, ze tie prave sperky ponuka iba historia.
u Vas integrala, u mna to bolo kedysi davno deesko od citroena. este raz gratulujem.
|
|
asi najlepsi clanok minimalne za posledny rok na dfensovi
|
|
Jen se musím pochlubit, že jsem kdysi dávno viděl, jak tohle auto pilotuji M. Biasion, M. Alén, mladičký Gronholm a řada dalších. Byl to můj první výlet do kapitalismu a ještě za takovým zázrakem, jako je Rallye 1000 jezer). Tenkrát sice po dlouhé době konečně dostala Integrale na frak a Massimo nikdy Finsko moc neuměl, ale dojem ve mně zanechala veliký. Jestli máte zájem, tak o autě tady: http://www.foltyn.cz/car/lancia_di.htm a o finsku tady http://www.foltyn.cz/car/finsko89_1.htm (následují tři díly).
|
|
|
Ten mezinápravový diferák není planetový, ale právě čelní. Stejného principu, jako u Mazdy 323, Galanta VR-4, Lancera Evo, Celicy GT-Four i 4WD, atd. ten planetový je přední.
Viz: http://www.integrale.cz/pomer-krouticiho-momentu-4753
HF 4WD byla oražena již ve druhé soutěži šampionátu Mazdou 323 ve Švédsku, potom na Korzice nádherně jedoucím Beguinem s BMW M3, v roce 1991 Carlos dost úspěšně Lancie porážel minimálně první polovinu sezony, ale nakonec tomu tlaku podlehl. Galant byl tehdy ještě spíš výjimka potvrzující pravidlo. Řekněme, že vývojový posun proti Deltě se dostavil u Mitsubishi až s modelem Evo IV...
Počty vyrobených vozů podle databáze ePer (která zcela určitě není kompletní, ale zatím jediná) je na konci http://www.integrale.cz/story
|
|
|
Děkuji za připomínky, text jsem psal už dávno (asi 2002) a podle dobových materiálů. Svět motorů měl možná trochu smíchané údaje o jednotlivých modifikacích. Nicméně se musím živit prací a nestíhám všechno opravovat podle současně dostupných materiálů.
Co se týče Korsiky, tak tu vyhrál Auriol, Beguin byl 2. (pokud máme oba na mysli rok 1989 a ne 1987). Odakuzuji na Auto moto ročenku 89 a na http://www.juwra.com/corsica.html .
V každém případě bylo a je Integrale unikátní auto, osobně bych si ale na projížďky snů vybral Caterham. :-)
|
|
|
Zdravím Vás, s tím časem to sám znám (jak je na těch našich stránkách www.integral.cz ostatně vidět). Ano, měl jsem na mysli rok 1987 - byla to jen reakce na nějaké sousloví o neporazitelnosti Delty, tak já jen, že už 2. soutěž dostali od Mazdy a pak ještě od BMW...
|
|
Děkuji za článek, je parádní !
|
|
Se konecne zase jeden probudil z masmedialniho snu a dostal se k normalnimu autu. Bezva..jen tak dal.
|
|
Bydlim v okresu Verona,cca 80 km od Mantovy.Kdybys Ty, nebo i nekdo jiny z tohoto webu potreboval v Italii pomoc at uz s tlumocenim,nebo radu s cimkoli, staci brnknout: +39 346 609 3415 Honza. Tolik na uvod. ;-)
A ted neco,s cim nesouhlasim.
Neni pravda,ze jinak nez na plataku odtud auto nelze odvezt.Prevozni znacky existujou,a stoji asi 30-40 euro.Kdyz se s prodavajicim domluvite, ze auto kupujes,jdete vuz odhlasit bud do nejake Agenzia Pratiche Auto,nebo ACI, www.aci.it/ anebo Motorizzazione Civile.Tam, nebo v ACI, je mozno o prevozky pozadat,a vlastne Ti je na pockani i vydaji.
Trochu vetsi problem je s pojistenim, kde ja osobne vidim zakopaneho psa. Skoro zadna pojistovna nechce kratkodobe pojistovat vozy na export, (nedivim se, neznaji te,jakej jsi ridic).Pokud vuz kupujes u prodejce, v podstate vse vyse napsane odpada,tento totiz vyridi jak znacky tak pojisteni.Pokud od soukrome osoby,vse vyse popsane zarizujes sam, nebo ve spolupraci s prodavajicim, pokud je ochoten.Pokud vim, jedna z pojistoven,ktera vyrizuje prave kratkodobe pojisteni pro export,je tahle: www.milass.it/cmsmilass/start.do?site=milass
Jen nevim,(zatim jsem to nepotreboval) jak rychle ho vyridis.Pokud vis uz doma, ze to auto koupis,a majitel ti da vsechny potrebne udaje o voze, muzes pojistit uz z cech, nebo mu dat link na tuto pojistovnu, at to zaridi on.Na 5 dnu by to mohlo stat kolem 250 - 300 ecek.Ale strilim od pasu.
(popravde, 900 km v Integrale az do CZ si predstavit neumim)
Delta, spolu s jinymi kultovnimi vozy, je pro italy neco jako svaty gral, takze je jen stesti, ze cesky nerozumi, a nemohou si precist hlavne prvni polovinu clanku.To bys asi dostal "scarpette di cemento", cili betonove boticky. ;-))
|
|
|
Coze? 300 ojro za 5 dnu? V Nemecku to bylo 80 ojro za 14 dnu, pripadne 160 ojro za mesic...
|
|
|
Porad lepsi,nez 1000 ecek ceskemu dovozci,ne? :-)
|
|
|
Díky za příspěvek. Dotaz - vyzkoušel jsi tuto cestu prakticky? Vím pouze o situaci, kdy za určitých podmínek bylo auto dovezeno na dokladech původního majitele, ale o převozních značkách pro fyzické osoby všichni (včetně překupníků) tvrdí, že nejsou. Pro právnické osoby ano, ale je tam právě problém s tím velkým pojištěním, protože ta značka je přenosná na libovolný počet vozů a možné škody způsobené/vzniklé jsou "střeleny od pasu".
Je také možné, že situace je rozdílná podle provincie, ale je samopzřejmě také možné, že typická neochota cokoli řešit s úřady je příčinou, proč třeba většina italů tvrdí, že to nejde. Také je možné, že to prostě nevědí (byť ti samí lidé vědí naprosto přesně, jak to funguje jinde).
Pokud je to skutečně reálně vyzkoušeno, V TOM PŘÍPADĚ PROSÍM VŠECHNY ČTENÁŘE, ABY TUTO MOU NEÚMYSLNOU DEZINFORMACI OMLUVILI.
Tvé číslo si velmi rád schovám, určitě se minimálně ozvu, abychom zašli třeba na kafe. Dík moc.
|
|
|
Tak lzou i prekupnici!
Kdyz v ACI pozadas o "targhe di carta per esportazione", cili papirove znacky pro vyvoz,dostanes je naprosto bez problemu.To pojisteni vyridit jde,je to trochu strapace, ale pokud chce clovek usetrit radove ve stovkach euro,vyplati se to.Vim z nasi pobocky ACI, kde uz par lidi znam, ze se to takhle dela,hlavne ale to vyrizujou velkoprodejci, kteri uz nejake kontakty na pojistovny maji.
Jinak vetsina jednoduchych italu o tom vubec nevi.Nedivim se, nema proc.
Dulezite ukony,pri nakupu auta v Italii:
1. pri vyrazeni z evidence,na kterekoli z vyse uvedenych instanci, musi novy majitel dostat LIBRETTO DI CIRCOLAZIONE coz je velky TP,maly tady neexistuje.Je to takova pomerne velka zelenkava plachta,slozena na 6x.Novejsi uz jsou ve formatu A4.
2. musi byt orazitkovan, nebo popsan napisem ANULLATO.
3.musi !!! na nem byt razitko: CESSAZIONE DI LIBRETTO DI CIRCOLAZIONE,PER MOTIVI DI ESPORTAZIONE NEL PAESI DI UE.(technicky prukaz zrusen z duvodu vyvozu do zemi EU).Fraze se muze lisit od jedne provincie ke druhe,ale jinak je tam v podstare to same.Ta evropska unie je tam moc dulezita, pac by to jinak neslo prihlasit v CZ.
4. dale musi kupujici obdrzet CDP (CERTIFICATO DI PROPRIETA),cili list vlastnictvi.Ten puvodni se zrusi, a je vydan novy, s poznamkou, ze vozidlo bylo definitivne vyrazeno z provozu v Italii. Ma format A4, a hologram o prumeru asi 2,5 cm v horni casti ve prostred.
Tyhle 2 doklady jsou nutne, a zaroven staci pro prihlaseni v CZ, nebo na Slovensku.nic jineho nepotrebujete, ikdyby Vam rikal kdokoli-cokoli.
Jinak,nemas se za co omlouvat, urcite jsi vychazel z informaci,ktere Ti byli dany neznalymi, nebo pohodlnymi osobami.No a italove jsou lemplove, to vime vsichni. ;-)
|
|
|
Nemůže se ale stát, že při převozu po ose zaplatí kupující místo 90 Euro za "demolizione" + nějakých 32 Euro za Certificati di proprietá poplatek 450 Euro za passaggio di circolazione coby standardní převodní poplatek jako po Itálii?
Jinak mě překvapilo, že v ČR je v zákoně, že auto musí mít v zemi původu platnou STK, která je ale stejně ukončena datem demolice. Navíc jsem tam např. kupoval auto, které bylo odhlášeno již rok před datem nákupu (kvůli dotační politice) a v ČR nikdo nepátral po tom, že v den nákupu tedy nemohlo mít auto platnou technickou na území Itálie...
Jsou to někdy fakt divný věci.
A k tomu, kdo je pako - já taky třeba nevím, jak se odhlašují auta na export z ČR. Nikdy jsem totiž v oblasti sběru železného odpadu nepracoval...
|
|
|
Nemuze.Uz tak Vas vzali na hul,ze jste platili za CDP.Plati se jen za demolici,a poplatek se opet ruzni v zavislosti od provincie.Je to v rozmezi od 75-90 ecek.Za CDP jste nemeli co platit!
Standartni prevodni poplatek 450 euro neexistuje.Vyse poplatku za prevod na noveho majitele, je stanovena poctem kW.Coz znamena,ze jsem kdysi za 66kW Civica platil 450,za 75 kW BMW to bylo 530, no a naposledy za SAABa se 136 kW "jen" 780 euro.Zlodeji!
Takze menit casto auto jde hooodne do penez. :-)
K tomu,abys mohl udelat prepis,jak se ptas,bys musel mit trvaly pobyt na uzemi Italie.Takze tudy cesta nevede.Prepis,za ucelem exportu neexistuje, a zadna z tech agentur,kery delaji prepisy a odhlaseni Ti auto nepojisti.Nemaji to v popisu prace,a nemuzou ani kdyby chteli. Takovy zamotany kolecko...ale rozplest jde! ;-)
|
|
|
No, ještěže ti Češi vědí o exportu aut z Itálie víc než domorodci. A to jsem těch aut pár už přivezl - možná zbytečně komplikovaně. Díky za info, každopádně určitě se někdy zastavím, právě teď přímo ve Veroně kamarád řeší odhlášení Integrale 16v.
|
|
|
Pozor, pletete exportní a převozní značky. Exportní se vydávají na vůz, přičemž v Itálii se vydává taková poměrně nevzhledná forma papírových značek. Převozní se vydávají na majitele, neboť jde o značky trvale manipulační (pro více vozů). A ty každopádně nelouží k vývozu. Takže bych usuzoval, že v tomhle byl zádrhel - manipulační značky Vám v Itálii opravdu nevydají :)
|
|
vidím, že jsou zde i znalí ... chci se zeptat ... mám doma asi před 6 lety dovezené auto z itálie, jako doklad mám černobílou kopii TP s razítkem a podpisem, po přeložení, že asi jde o kopii TP, dále takový barevný papír s hologramem a nějaký ružový tenký papír. Asi před půl rokem sem se rozhodl auto přihlásit, ale na uřadě mi řekli, že toto není možné, že potřebuju origo TP z itálie a ten že už asi nezískám, takže sem v pasti a auto můžu rozebrat na díly, což rozhodně nemám v plánu. Je nějaké východisko? Díky za rady.
|
|
|
|
Tak ten list vlastnictví mám. A technického průkazu mám pouze tu kopii orazítkovanou úřadem. je tam razítko, že se jedná o kopii toho techničáku, pod tím razítko úřadu a podpis uředníka a datum. Bylo mi někdým řečeno, že dříve se takto z itálie vozy dovážely (jak říkám, auto dovezeno přibližně před 5~6 lety a pak stálo), a právě na uřadě mě s tím poslali dopryč, že potřebuji ten originál TP. Ale čuměli na mě jak na tele a moc si s tím rady nevěděli, proto ta nedůvěra a ptám se i zde.
|
|
My se tu bavíme o super autech, hračkách pro opravdové chlapy a ty blbouni zas vymejšlí jak nám tu radost =motorismus (v čistém nekomerčním smyslu) podělat.
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/168534-diky-nove-technologii-dokazou-auta-sama- zpomalit-podle-dopravnich-znacek.html
K takové 3,14čovině není co dodat.
Snad jen věřit, že se ti ekoteroristi tady v Kocourkově toho brzy nechytnou.
Snad to půjde vyndat, nebo poškodit :-)
|
|
|
Každej drát pod štípačkama povolí... :-)
|
|
|
Každej drát pod štípačkama povolí... :-)
|
|
|
A červenej, nebo modrej ?
To bude dilema......pyrotechnici snad poradí :-)
|
|
|
Nedělejte z komára velblouda, ten systém pravděpodobně bude 1) součást jen vyšší výbavy a 2) bude řidič moct zapnout a vypnout podobně jako tempomat.
|
|
|
A ktere to bylo auto (tusim nekde ze Skandinavie), ktere odmitlo nastartovat pokud jakysi detektor zaregistroval v dechu alkohol? Tam taky nejak neuvazovali o moznosti vypnuti ... socialni inzenyrstvi zacina byt prorostle vsude ...
|
|
|
V Arizoně je možné, že řidičům, kteří se opakovaně dopouští jízdy pod vlivem (DUI), nakáže soud vybavit auto tzv. Certified Ignition Interlock Device. Do tohoto zařízení řidič musí fouknout před nastartováním, a pak náhodně i během jízdy.
Manipulace s tímto zařízením je přečin - důvod pro vazbu.
|
|
|
Proc s tim manipulovat?
Mala potapecska lahev po sedadlo.... 85 dolaru.
Stara, pouzita automatika, regulujici tlak vzduchu... 165 dolaru
Kus gumy, urceny k presnemu dolelhnuti nahubku k CIID... 5 dolaru
Pocit, ze mi auto nezastavi... K nezaplaceni
|
|
|
Tak tohle bude sila, az vuz zpomali na zaklade omezeni rychlosti pri predbihani :X
|
|
|
Marcel Renault se nejspis obraci v hrobe.
|
|
Suuuper clanek ze zacatku sem to chtel zavrit za takove keci (v uvozovkach) ale potom sem se dostal k tomu hlavnimu co znam... moje oblibena znacka "Lancia" sam vlastnim "Lancii Deltu HF Turbo" :-) - http://lanciaklub.cz/clenove300/380_marek/karta.htm
|
|
Nejlepší článek jakej sem kdy četl o Integrale,nasmál sem se u něj mooc a dostal mě uplně nejvíc ten závěr.Super
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Lancia Delta HF Integrale EvoII
|