D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Hlinka a Franta Motyka
    (ze dne 26.09.2004, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 26.09.2004 22:20:39     Reagovat
    Autor: Arthur Dent - Neregistrovaný
    Titulek:Celebrita potřebuje vrtulník...
    Ba ba... Vždyť i na Hlinkův pohřeb letěl Upřímný Stáňa vrtulníkem... :)

    Komentář ze dne: 26.09.2004 22:54:00     Reagovat
    Autor: zaty - Neregistrovaný
    Titulek:Dfens ve skvele forme
    Tak po dlouhe dobe zase jeden sqely clanek. Ja sam jsem hokejovy fanda (povazuju se za inteligentniho fandu :) a to co se stalo Hlinkovi me docela dostalo, ale to co se stalo potom tak to me zase totalne nasralo. Hlinka se naboural, umrel a myslim ze i pohreb, ktery mel si za to, jak zviditelnil nasi republiku, zaslouzil. A tim to taky melo skoncit.

    Komentář ze dne: 26.09.2004 23:09:34     Reagovat
    Autor: Stanislav - Neregistrovaný
    Titulek:D-FENS na Hrad!
    Teda řek bysem, že tohle je snad první objektivní vyjádření k případu ...

    Komentář ze dne: 26.09.2004 23:20:07     Reagovat
    Autor: Dust - Neregistrovaný
    Titulek:řidič Avie \ Knižák
    Jsem v tomto případě zvědavý jestli se bude česká spravedlnost chovat stejně k řidiči Avie jako k panu Knížákovi, který když nedal přednost a zranil normální necelebritální řidičku nedaleko Plané nebyl ani obviněn, protože ta nebyla připoutaná a způsobila si tak dle vyjádření znalců zranění vlastně sama. viz http://www.novinky.cz/04/00/43.html To se pak pozná jak jsou si někteří rovni a jiní rovnější...

     
    Komentář ze dne: 26.09.2004 23:33:37     Reagovat
    Autor: F91.1 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: řidič Avie \ Knižák
    To záleží na tom co ta komise vyšetří. Když zjistí, že Mudrcové to sprasili tak bude v poho, když ne tak bude mít smůlu. Ale to že Hlinka nebyl připoután určitě bude mít vliv, nicméně asi ne moc velký.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2004 06:48:56     Reagovat
    Autor: fpul - Neregistrovaný
    Titulek:Re: řidič Avie \ Knižák
    Pro doplneni. Pani ridicka si sve zraneni zpusobil sama, nebot nebyla pripoutana. Knizakovo zavineni je tak male, ze stihany nebude. Takovy je zaver.
    Dobra zprava. Az Knizaka nekde potkate, muzete jej skopnout ze schodu a nic se vam nestane, nebot se mel drzet zabradli. :-)

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 21:49:54     Reagovat
    Autor: Muf (original) - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: řidič Avie \ Knižák
    Velmi rad bych to udelal. Kudy Knizak chodi ?
    Je to takova smira, ze je mne spatne od zaludku, jen kdyz na nej pomyslim...Neskutecna pakaz, takova individua...

    Komentář ze dne: 27.09.2004 02:11:22     Reagovat
    Autor: challenger - Neregistrovaný
    Titulek:Hlinka a Franta Motyka
    D-fensi, gratuluji za článek, z pohledu profesionála musím konstatovat, že máte docela dobrý rozhled i v medicíně. Ostatně tento rozhled je poznat i v písemném projevu - má neopakovatelný styl.
    Dovolím si přihodit nějaké ty spekulace:
    nebudu se zabývat, za jakých okolností pan Hlinka boural, moc tomu nerozumím, avšak rychlost při nárazu nemusela být ani vysoká; při rychlosti nárazu 60 km/hod. a decelerační dráze nějakých 10m začnou játra "vážit" okolo 30-35 kg ve směru decelerace a to je řádná síla, které měkké tkáně - především ty, na který daný orgán visí v dutině břišní jen těžko vydrží. Zkuste vzít kus flákoty a dát na ni 35 kg závaží. Nebyl jsem sice na místě, ale vycházím z toho, co bylo publikováno. Hlinka byl přivezen do nemocnice něco před polednem v relativně dobrém stavu. Byl (kupodivu) uložen na ARO odd., protože Franta Motyka, který není v bezvědomí a nemá deteriorovány základní životní funkce, by si v takovém případě mohl o ARO odd. nechat jenom zdát, šel by docela obyčejně na chirurgickou ambulanci a následně na chirurgické oddělení. Tam by byl nejprve orientačně klinicky vyšetřen a přijat k provedení vyšetření celkového stavu a k observaci. Na to bylo zřejmě dost času. Na ARO, následně po poledni (až poté co mluvčí nemocnice oznámila, že je všechno v pohodě) došlo k razantnímu zhoršení stavu s rychlou progresí do fatálního konce. Lékaři se opravdu snažili, což dokumentuje 3/4 hodinové trvání resuscitace, tak dlouho většinou resuscitace netrvá, protože většinou po 20 minutách marného snažení, nastávají-li nezvratné známky mozkové smrti jako rozšíření zornic, absence rohovkového reflexu a absence základních životních funkcí i po všemožné podpoře přístrojové a medikamentózní, tak se resuscitace ukončuje. Ti chudáci museli mít pěkně staženou prdel, můžu-li to tak říct.
    Zkusme si zrekapitulovat, co se asi stalo. Z mého pohledu se zřejmě jednalo o tzv. "dvoudobou rupturu", což je výraz pro stav, kdy měkké tkáně parenchymatózního orgánu (jako játra, slezina ledviny) nerupnou celé a nedojde k okamžitému krvácení, ale "jenom" skoro celé, takže výsledkem je stav, kdy ještě všechno normálně funguje, ale perspektivně stav směřuje do kytek. Drobný hematom (krvevní výron), který se kolem takové ruptury vytvoří totiž neodvratně narušuje integritu zbylé tkáně, která drží celek pohromadě a pak se to stane: hematom dosáhne hranice nějaké větší tělní dutiny, jako je dutina pleurální nebo peritoneální nebo nějaký prostor mezi svaly, což způsobuje podstatnou změnu dynamiky krvácení; takže původní krevní ztráta mililitrů/minutu se změní na litry za minutu. Taková událost se většinou stane dílem okamžiku bez možnosti kohokoli jakkoli zasáhnout (objem lidské krve je 5 litrů, člověk má většinou velké problémy, pokud ztráta přesahuje nějakých 800 ml), protože tak rychle dávat transfuzi, uspávat ani operovat většinou neumíme (i když kdoví - třeba nějaký chirurgický "bůh" třeba z Prahy (rozuměj: zmrd) bude jiného názoru - viz rádoby komentář na Nově). Jedinou možností, jak celou věc podchytit je včas stav diagnostikovat a co nejrychleji mu předejít. Chce to hodně zkušenosti a fištrónu, někdy nám bůh resp. matka příroda ani nedá dost času. Především se však na tuto eventualitu musí předem myslet, což je někdy problém, protože jde prý o věc relativně vzácnou (ačkoli v literatuře frekventně popisovanou). Jestli byla skutečnost taková, jak popisuji a jestli byla učiněna všechna opatření, která učiněna býti měla lze jen spekulovat, ale vzhledem k tomu, že se jednalo o zlatého "hocha" z Nagana, pak nepochybuji o tom, že tamní doktoři dělali už z pudu sebezáchovy všechno, co uměli s využitím maximálního možného množství zdrojů. Ovšem léčit českou celebritu v české nemocnici, to je docela průser zvláště pokud máme vybavení za průměrné peníze, kterými disponuje průměrně zadlužená průměrná česká nemocnice - ostatně prof. Pafko ví o tom své. Z uvedeného sáhodlouhého povídání je však jasné jedno: způsob přepravy zřejmě neměl na prognózu hokejového velkotrenéra výraznější vliv.

    Vzhledem k jeho stavu mu byla zřejmě poskytnuta nejlepší v daném regionu dostupná péče. Chci se však zastavit nad jednou věcí a tou je ta dostupnost. V české republice pracuje v nemocnicích zhruba 15000 lékařů (dalších 15000 je soukromníkjů v ambulancích nejrůznějšího zaměření). Od roku 2000 odešlo do zahraničí údajně 1400 lékařů a od května 2004 dalších 2000 (pokud jsou údaje pravdivé, pak více než pětina z nich !!!). Tito lékaři jsou samozřejmě různé kvality ale jde většinou o lékaře s druhou atestací, top requested jsou zejména anesteziologivé. Odešlí lékaři jsou nahrazováni absolventy ze Slovenska, kteří nemusejí být v budoucnu špatní doktoři, ale aktuálně nic neumějí (vychovat lékaře trvá cca 10 let). Není sice pravděpodobné, že by si nějaký slovenský nebo ukrajinský absolvent zkoušel na Hlinkovi své diagnosticko-terapeutické rozpaky. Jisté ovšem je, že si to zkoušejí na desítkách či stovkách Frantů Motyčků, ale i Pepů Živnostníků, co nejsou zas tak chudí a narozdíl od některých celebrit vydělávajících a platících daně hlavně v zahraničí zde řadu let řádně platí nemalé daně.

    Česká veřejnost by tento fakt měla mít na zřeteli zvláště v okamžiku, kdy si zase nějaký managerský zmrd bude stěžovat a plakat, že je nemocnice zadlužená, protože prý doktoři chtějí vysoké platy (cca 10% výdajů průměrného špitálu). Ve skutečnosti je zadlužená proto, že pan managér právě postavil další zbytečný pavilon za 5% "provizi" a že uklízecí firmě svého kamaráda platí pětinásobek ceny obvyklé za úklid a utopil v tom dalších 100 milionů. On však v tom udělá pořádek a převede nemocnici na akciovku, což mu umožní s majetkem nakládat ještě "efektivněji" a se zaměstnaci ještě bezohledněji, než když se bude jednat o majetek veřejné organizace. Jaký vliv to bude mít na exodus schopných lidí ven a následný průser ála pepa Motyka si lze domyslet. Ne, že bych chtěl tímto horovat za zvýšení lékařských platů. Já přidat nepotřebuji, v okamžiku nouze si přidám sám, ať už vedlejšákem nebo emigrací do země, kde si vzdělaných lidí váží. Ačkoli zde všichni horují vůči EU, já si její dopady v této oblasti nemohu než vynachválit. Nicméně kvalita něco stojí. Ve Velké Británii, kde už řada našich lékařů rovněž pracuje mají jeden krásný zvyk: když neseženou do špitálu dostatek kvalifikovaných odborníků s praxí, pak se špitál zavře, protože pokud ne, jde sedět ředitel za obecné ohrožení. Tipněte si: kolik ředitelů bude sedět za obdobný delikt u nás?

     
    Komentář ze dne: 27.09.2004 22:15:14     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hlinka a Franta Motyka
    Z medicinskeho pohledu vlivu decelerace na lidsky organismus mate patrne pravdu (to nemohu fundovane posoudit), ale s tou deceleraci jste trochu (asi o rad) mimo. Zpomaleni z rychlosti kolem 120 km/h se da prezit bez vyrazne uhony uz na brzdne draze dlouhe pouze kolem 3 metru, pokud to zpomaleni ma linearni nebo obdobny prubeh (tedy bez nejake vyrazne spicky), ostatne da se to spocitat podle klasickeho vzorce pro akceleraci (a deceleraci) a=v/s.

    Decelarci z 60 km/h se na draze dlouhe 10 metru prezijete bez uhony, pokud se neprida nejaky jiny faktor - je to z hlediska pretizeni (pochopitelne nikoli z hlediska brzdne drahy automobilu, ale o te rec ted neni) totez, jako decelerovat z 6 km/h na nulu na draze dlouhe 1 metr a to si dovoluji rici, ze proziva kazdy z nas mnohokrat za den a z tech 6 km/h je mozne decelerovat vicemene bez rizika i na 10 cm.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2004 22:44:15     Reagovat
    Autor: petr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Hlinka a Franta Motyka
    Nemuzu si odpustit maly komentar, i kdyz to s clankem jako takovym nesouvisi. Podle mych znalosti stredoskolske fyziky se a=(v^2)/s. Pokud by jsme zpomalili ze 120km/h = 33,33m/s na 3 metrech budeme vystaveni zrychleni 370 m/s^2 coz je asi 37G - to neprezije nikdo ani ve specialnim obleku.
    Na druhou stranu je pravda ze pri rovnomernem zpomalovani ze 60km/h na 10 metrech je clovek vystaven takovemu zrychleni, ktere se da bez problemu prezit, bohuzel zastavit objekt z 60km/h na 10m je mozne jedine s pouzitim kotevniho lana a haku nebo podobneho mechanismu (pristavani na letadlove lodi) nikoliv vsak pomoci treni pneumatika - vozovka. Coz stavi celou diskuzi o vlivu rovnomerneho zrychleni na cloveka do roviny teorie....

     
    Komentář ze dne: 28.09.2004 12:17:28     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Hlinka a Franta Motyka
    Aha, ja jsem omylem oznacil pismenem s cas namisto vzdalenosti, cili mel jsem uvest. Muj vzorec mel spravne znit a (m/s^2)= v (m/s) / t (s).

     
    Komentář ze dne: 28.09.2004 15:21:51     Reagovat
    Autor: urchin - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Hlinka a Franta Motyka
    Konstantní zrychlení je kvadrát počáteční rychlosti lomeno dvojnásobek brzdné dráhy.

     
    Komentář ze dne: 30.09.2004 14:07:21     Reagovat
    Autor: varouch - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Hlinka a Franta Motyka
    Predpokladam, ze jste vychazel ze vzorcu v = s/t (v - rychlost, s - draha, t - cas) a s = (a*t^2)/2 (a - zrychleni). Ale at dosazuji jak dosazuji, vychazi mi vzorec a = 2v^2/s. (Cili dvojka je v citateli a ne ve jmenovateli.) Pak kdyz do tohoto vzorce dosadime oblibenych 60 km/h a 10 m, nedostaneme zrychleni kolem 13 m/s^2 ale ctyrikrat vetsi, coz uz dela priblizne 5G. To uz mi pripada pravdepodobnejsi vysledek..

     
    Komentář ze dne: 01.10.2004 20:40:24     Reagovat
    Autor: urchin - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlinka a Franta Motyka
    Dosadil jste dobře, jenže vzoreček v=s/t platí když pojedete pořád stejně rychle, tj. konstatní rychlostí. Když rovnoměrně brzdíte, tj. máte konstantní zrychlení, tak platí zase ten druhý vztah ale první už ne. Místo t si dosaďte v/a, kde v je počáteční rychlost. Ale jak už jsem psal níž, u bouračky bude zrychlení nekonstantní. Odhaduju dokud se bortí plechy, tak bude dost malé a člověk bude relativně v poho, jenže rychlost se moc nesníží a naopak na posledních 10 centimetrech dostane tělo smrtelně zabrat.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 07:59:55     Reagovat
    Autor: challenger - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hlinka a Franta Motyka
    zpomalení při zastavení z 60 na 0 na dráze 10m je asi 13G. Tedy játra vážící průmerně 1,5 kg představují "závaží" nějakých 20 kg. To člověk přežije, nicméně náraz auta není pohyb rovnoměrně zpomalený, nýbrž většina energie se spotřebuje v prvních cca desetinách sekundy.Dle statistických údajů je náraz v 60 km rychlosti spojen cca s 50% smrtností (teď nevím jestli u připoutaného nebo nepřipoutaného), nepoužívání bezp. pásů statisticky zvyšuje pravděpodobnost úmrtí 8x.
    Co se týče samotné nehody. Samozřejmě vše je spekulace, na místě jsem nebyl. Nicméně se opřu o známá fakta: Hlinka nebrzdil zatímco druhý účastník ano. Mohlo se to udát asi takhle: Hlinka jel nepřipoután svým superbem. Při nájezdu v zatáčce měl příliš velkou nájezdovou rychlost a došlo k přejetí do protisměru. Proti němu jela Avia, jejíž řidič toto chování zpozoroval a proto instinktivně dupnul na brzdu. Mohlo to být i tak, že Hlinku předjíždělo jiné auto, které třeba ohrozilo řidiče Avie. Všichni známe, jaký je technický stav starých náklaďáků - mizerný. Při zablokování kol a nerovnoměrném účinku brzd došlo ke smyku a vychýlení Avie z přímého postavení, takže se vůz stal neovladatelným. Mohl prasknout hlavní brzdový válec a vyřadil se tak jeden brzdový okruh nebo rovnou oba dva a mohlo dojít k tomu, že levé přední kolo brzdilo, zatímco to druhé ne. Tím se stalo, že řidič Avie vjel do protisměru zrovna v okamžiku, když míjel přední dveře Hlinkova vozu. Další komentář viz. D-Fensův článek.
    Kdo by byl v tomto případě vinen?
    1. Řidič Avie, který pudově zareagoval a měl tu smůlu, že auto nebylo technicky v pořádku.
    2. Hlinka tím, že nebyl připoután
    3. Hlinka nebo jiný řidič tím, že řidiče Avie ohrozil jízdou v protisměru.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 09:19:36     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Hlinka a Franta Motyka
    Podle vyse urchinem uvedeneho vzorce mi to pri 60 km/h na 10 metrech vychazi ( (16.6^2)/2*10 m) jako 13.8 m/s^2, tedy asi 1.3G, tedy jatra nebudou vazit ani dvojnasobek sve bezne hmotnosti.

    U zpomaleni ze 120 km/h na 3 metrch je to 185 m/s^2, tedy cca 18.4 G, cili teoreticky take hodnota, u ktere je znacna sance na preziti.

    Tim nezpochybnuji nelinearni prubeh pretizeni pri deformaci predni casti osobniho vozu, zvlaste nejde-li o plny prekryv (a bavime se samozrejme o narazu do pevne prekazky).

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 10:42:18     Reagovat
    Autor: challenger - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Hlinka a Franta Motyka
    Sorry, ta hlava...
    zapomněl jsem vydělit hodnotou g.
    Nicméně statistické údaje "sedí".

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 18:52:58     Reagovat
    Autor: urchin - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Hlinka a Franta Motyka
    No jo, pravda, konstantní zrychlení při bouračce nebude, jenže pak si ho zase se středoškolskou fyzikou neumím spočítat :-( Na netu by ale mohly být grafy z crash testů. Jinak se mi po sérii nic moc zmrdy/vohnouty-uhranutých článků DF výplod líbil a zajímavý je i challengerův komentář z oboru. Dobrý článek.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 16:30:49     Reagovat
    Autor: Skeptik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Hlinka a Franta Motyka
    jenom poznamka: podle fotek to nebyla klasicka stara avie, ale produkt koncernu Daevoo-Avia, tzn. hadam auto ne starsi cca 8mi let (i kdyz do nakladaku moc nevidim...)

     
    Komentář ze dne: 28.09.2004 22:45:50     Reagovat
    Autor: Watabi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hlinka a Franta Motyka
    DF, tentokrát za jedna :))
    Dík tobě a Challengerovi jsem si ujasnila spoustu věcí.

    Komentář ze dne: 27.09.2004 12:45:18     Reagovat
    Autor: Krokodýl laskavý - Neregistrovaný
    Titulek:Soudruh hejtman je ještě zlatý.
    Nikomu se dokumentace nesmí dát, jenom hejtmanovi. To se mi opravdu moc líbilo. Ale nejhůře se u mě zapsala soudružka ministryně. Dodneška nepochopila, o čem je ochrana osobních dat a komunikace mezi lékařem, pacientem a příbuznými. Své zvyklosti povyšuje na normu. Vždyť ten resort tak trpí těmi změnami ministrů a bezkoncepčností. A Standa tam strčí bábu, která vůbec nechápe základní principy. Mimochodem - nikdy jsem ji neslyšel mluvit o nějaké koncepci. Nevíte, chystá něco?

     
    Komentář ze dne: 30.09.2004 10:48:58     Reagovat
    Autor: Pajo - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Soudruh hejtman je ještě zlatý.
    Ta chystá tak maximálně žranici pro své známé

    Komentář ze dne: 27.09.2004 13:46:59     Reagovat
    Autor: skaarj - Neregistrovaný
    Titulek:
    Předně chci touto cestou opět poděkovat D-Fensovi za trefný článek a Challengerovi za neméně trefný komentář. Je jasné, že v našich tuzemských podmínkách prostě někdo bude potrestán a to EXEMPLÁRNĚ a tak, aby si to v článku zmíněná část vohnoutské veřejnosti pořádně vychutnala.
    Napadá mě určitá paralela: Je 27. květen 1942 a na chirurgii nemocnice Na Bulovce přivážejí zastupujícího říšského protektora, ss obergruppenführera Heydricha. Nacistická zrůda zastupující ještě větší bestie je plně při vědomí a zpočátku se nezdá být jeho zranění příliš vážné. Do péče jej přebírají zprvu čeští lékaři (ti museli být posraní až za ušima). Z provedeného RTG vyšetření je zřejmé, že má natrženou slezinu a dosud nespecifikovaný cizorodý předmět ve slinivce. Později se ukáže, že jde o úlomek z konstrukce autosedačky. Primář chirurgie navrhuje oparaci odložit, provede pouze vyčištění rány a nasadí sulfonamid (antibiotika v Říši nejsou k dispozici, i Spojenci je použijí až při operaci Overlord). S operativním zákrokem se vyčkává na přílet specialisty určeného Berlínem. Heydrich je operován a výhled je v prvních 48 hodinách příznivý. Poté však dochází k prudkému zhořšení, dostaví se krize způsobená celkovou sepsí a pacient umírá. Následuje odveta na celém českém národě atd.
    Otázka zní: co udělali nacisté s českými zdravotníky? Skončil primář v Dachau a ostatní v Treblince?
    Vůbec ne! Ačkoli bylo několik pracovníků zprvu považováno za potenciální sabotéry, komise německých odborníků pověřená prošetřením celé záležitosti shledala postup českých zdravotníků za správný a omluvila ex post i prodlení vzniklé čekáním na specialistu z Berlína.

    Připustíme tedy, že okupační správa pověřená jinak k postupné likvidaci našeho národa rozhodla v tomto případě spravedlivě ve prospěch ošetřujícího lékařského týmu. Bylo by tudíž v dnešní době, kterou se politici snaží označovat za demokratickou, nepřípustné podlehnout hysterii a jednat ve vleku nějakých pochybných emocí. No, uvidíme. Jsem na to dost zvědav.

    Komentář ze dne: 27.09.2004 19:37:40     Reagovat
    Autor: Hockeyheart - Neregistrovaný
    Titulek:to df
    No vidis, a ja si myslel, ze Hlinka neridil a ze ho vezl jeho ridic.... :)))))) ach jo...

    Komentář ze dne: 27.09.2004 21:35:57     Reagovat
    Autor: KITI - Neregistrovaný
    Titulek:Díky pro D-F a challengera
    Jsem ráda, ze po oné zajímavé diskuzi v knize hostu vznikl inteligentní clánek vcetne lékarského stanoviska, k nimz není co dodat. Díky!
    A pokud i po urcité dobe, kdy doufám jiz toto téma vysumelo, bude nekdo cítit potrebu to opet mediálne resit (inu - sledovanost!), sdeluji pouze: Zemrel clovek. Vsichni jsme smrtelní. Howgh!

    Komentář ze dne: 27.09.2004 22:00:30     Reagovat
    Autor: Jacgues - Neregistrovaný
    Titulek:
    D-fensi, dvě věci mě zaujali. Za 1. divíš se, že Hlinka vůbec nebrzdil (jenže když to do Tebe náhle ohne Avie z protisměru nestačíš se ani podrbat za uchem) a dedukuješ, že patrně jel rychle, ale pochybuju, že jel extra rychle v těch serpentýnách nad Varama. A přitom jinde na tomto webu se rozčiluješ nad nesmyslnými rychlostními limity u nás. Za 2. nezajímá Tě zmrdský chování pilota Avie. Nevdřív se klasicky vymlouvá na brzdy a když to praskne tak se to snaží hodit na lékaře s tím, že zanedbali první pomoc.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2004 09:21:17     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Reakční doba průměrného řidiče je 0,35s. Hlinka jako bývalý hokejista musel být ještě někde pod touto hranicí. Další 0,5s je reakce brzdového systému. Po jedné vteřině tedy auto brzdí. Za tu dobu ujede auto 25m, tedy pokud jede předepsaných 90km/h. Vzhledem k tomu, že Avie zasáhla Hlinkův vůz z boku téměř kolmo (skoro jako to zkušební zařízení na side crash test), musela už poměrně dlouho předtím měnit směr jízdy, dokonce se mluví o tom, že byla ve smyku. Já nevím, jak kdo, ale když vidím v protisměru náklaďák, který dělá cosi nestandardního, tak stojím na brzdě a uhýbám maximálně ke kraji. Jediné vysvětlení pro mě je, že Hlinka telefonoval nebo jel příliš rychle, případně obojí (pořád jsem nikde neslyšel, kolik km/h Hlinka v okamžiku nehody jel).

    To s brzdami je klasika, to mi nestálo za komentář. Tentokrát ovšem je zajímavá okolnost ta, že Avia intenzívně brzdila a přitom šla do smyku. Usuzoval bych na nesouměrný účinek brzd. Na avii se rovněž našel rozlomený brzdový válec - jaký je výsledek analýzy, byl zlomený už před nárazem nebo praskl v důsledku nárazu????


     
    Komentář ze dne: 28.09.2004 11:03:53     Reagovat
    Autor: Jacgues - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Stejně se mi to nezdá. Pokud jel Hlinka rychle usuzoval bych spíš na čelní náraz a ne že se Avie zaboří hluboko do boku Superba. A i kdyby jel rychle(v těch serpentýnách?), tak jel ve svým pruhu a Aviatik mu to tam strčil - jednoznačně jeho vina. Pobavila mě představa, že se někomu odehrává v mozku tato úvaha: "Musim odbočit, támhle jede auto v protisměru, ale povolená rychlost je 90 km/h tak to stihnu".
    Já nabízím jinou variantu: Trouba v Avii si na poslední chvíli vzpomene, že musí odbočit, zatočí volantem a souběžně nebo až potom vejrá do protisměru, tam auto, protože je blbej hamtne na brzdy místo aby se snažil vrátit do svýho pruhu, samozřejmě smyk, náraz, blekotání o špatných brzdách. Potom co technici zhodnotili, že válec prasknul při nárazu, vyměnili válec, natlakovali a zjistili, že brzdy jsou v pořádku. Následovala zřejmě porada s právníkem.
    Právník:" Je jasné, že viník nehody jste Vy, ale zkusíme to hodit na doktory, že zanedbali první pomoc aby ste nešel sedět za zabití".
    Vohnout:"Tak jo, dobrej nápad".
    Toto si myslím já a každá další výmluva Franty Velety mě přesvědčuje, že se z toho snaží vykroutit jakýmkoliv spůsobem

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 09:51:32     Reagovat
    Autor: Lok - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nestalo se to v serpentýnách, ale na výjezdu z K.Varů v mírné levotočivé zatáčce. Není problém tam jet 130 - 150km/h. Trouba v Avii neodbočoval na poslední chvíli, jen si myslel, že to stihne a měl špatný odhad. Jinak souhlas Jacguesem, jeho varianta je nejpravděpodobnější.

    Komentář ze dne: 29.09.2004 09:28:24     Reagovat
    Autor: Veet - Neregistrovaný
    Titulek:K nehodě
    no,nejsem žádnej znalec - ale Hlinka havaroval téměř těsně za KV - jednu zatáčku za výjezdem z KV, tedy ne tam,kde si to běžně lidi představují,tam nahoře v zatáčkách. Cca 1km před tím je před odbočkou k Agipu omezení na 50, 500m před nehodou je značka konec obce,tedy 90km/h. Kdyby jel podle předpisů,neměl šanci to "řádně rozjet" což podle místních informací udělal,protože v posudku ( neveřejné ) se skví věta ,že rychlost hlinkova superba byla NEJMÉNĚ 200km/h. Prostě jel jako debil a bohužel narazil na dalšího debila,který s Avií ( byla to nová Avie,cca 2 roky staré auto,ne ty staré sračky ) který se rozhodl přes dvojitou plnou čáru odbočovat ke své zahrádce. Podle mého názoru to zřejmě dělal častěji a tak rychle jdoucí auto prostě neviděl ( nemohl,neboť bylo ještě za zatáčkou ). Prostě podle mne se dva, co se oba chovali jako paka potkali a taky to úměrně dopadlo. Jinak - noc před tím byla přece ta akce v Puppu s hokejistama a misskama,kde Hlinka byl i s celou ekipou,dle místních informací popíjeli celou noc, takže mi těžko kdo namluví,že neměl v krvi alkohol. Spíše to bylo tak,že v žilách kolujícím alkoholu byla nalezena i krev.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 17:15:14     Reagovat
    Autor: crw - Neregistrovaný
    Titulek:Re: K nehodě
    Podle informací, které mám (ale nemám to písemně, že), jel I. Hlinka OKOLO 170km/h, takže na nějakou reakci stejně nebyl čas. Že měl zbytkový alkohol v krvi se údajně tají, aby lid nepřišel o modlu. A řidič Avie Daewoo (skutečně ne žádnýho starýho klumpu) prostě chtěl odbočit vlevo, jak to tam udělal určitě mockrát, přes dvojitou čáru. Prostě blbá náhoda, kterých se stává hodně, jen se o nich nepíše.

    Myslím si, že je to stejně jedno - i kdyby měl IH reakční čas jako pámbu, fyzikální zákony neošálí, pásy nepásy, airbagy nebo cokoliv jinýho. Ve dvacátých letech údajně u českého letectva působil lékař, který podle pitevního protokolu pilota dokázal určit, jakým způsobem s letadlem spadnul - podle množství a polohy utržených vnitřních orgánů...

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 17:55:46     Reagovat
    Autor: Lojzek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: K nehodě
    No zrovna o tom alkoholu bych se rad dovedel vic. O ridici Avie jsme hned v nekolika minutach vedeli, ze pod vlivem nebyl, ovsem o Hlinkovi jsme se v souvislosti s alkoholem dovedeli, ze rodina si nepreje zverejnovat zdravotni stav v dobe nehody.

    Coz mi prijde do nebe volajici nepomer, hnusarna a v neposledni rade tezce nespravedlive vuci tomu aviatikovi. Tim nechci snizovat miru jeho zavineni, ale pokud mel Hlinka v krvi alkohol, tak si o to proste rikal.

    Komentář ze dne: 30.09.2004 07:09:03     Reagovat
    Autor: Radim Chvála - Neregistrovaný
    Titulek:a co ty pásy
    Pan Hlinka neměl jen smůlu, tu má vlastně skoro každý účastník autonehody (o vteřinu dříve nebo později by se obvykle nic nestalo), ale a asi hlavně: nebyl připoután. A to není žádná smůla, nýbrž jeho vlastní (a dle mnoha jeho známých běžné a opakované) rozhodnutí. Že bylo lehkovážné, víme nyní všichni. O tom, že airbag nepřipoutanou osobu spíš poškodí než ochrání, víme dost. Věděl to jistě i nebohý pan Hlinka.

    Komentář ze dne: 30.09.2004 08:29:45     Reagovat
    Autor: Hanka - Neregistrovaný
    Titulek:
    Skvělý článek, D-F:-)

    Komentář ze dne: 30.09.2004 10:56:42     Reagovat
    Autor: Pajo - Neregistrovaný
    Titulek:Poučení ?
    Z tohoto příběhu plyne: chovejme se jako zvířata - ta ví kdy mají dost.
    Je jedno, jestli jde o alkohol, rychlost, jídlo, peníze...

    Komentář ze dne: 30.09.2004 15:06:36     Reagovat
    Autor: Tom Mraz - Neregistrovaný
    Titulek:Výborně!
    D-FENSI po delší době článek, pod který bych se mohl na 100% podepsat. Tedy vlastně nemohl, protože já bych to tak výstižně a přesně napsat nedokázal.

    Díky.

    Komentář ze dne: 01.10.2004 23:00:27     Reagovat
    Autor: rikos - Neregistrovaný
    Titulek:Hlinka a celebrity
    Pridam k tomu jeste takovej malej nazor, Mr. Hlinka asi tak trochu zil v oblacich vlastniho okouzleni. Taky mi lichoti, kdyz se mi serie veci po sobe dari, nosanek jde nahoru a clovek si prestane krejt zada. Uplne to vidim, party se povedla, golf parada, masti domu, Superb slape jak hodinky, krasne tahne, tak mu nalozim, at uz jsem doma, klasickej posaz za volantem se zapestim ve 12h a jedem, podlaha.
    Tohle neni plivnuti na pana Hlinku. Sahnete si do svedomi, kdy za volantem chrapete.

    Komentář ze dne: 05.10.2004 14:02:36     Reagovat
    Autor: kosta - Neregistrovaný
    Titulek:jenom další v řadě
    proste se na silnici zabil dalsi clovek. to je bezne. a je mi uplne jedno jestli to byl nejakej hlinka nebo franta motyka, a diskuse okolo kohokoliv, kdo se zabije na silnici, mi prijdou zbytecny. proste se zabil. a hotovofinito.

    Komentář ze dne: 10.10.2004 21:22:54     Reagovat
    Autor: anonym - Neregistrovaný
    Titulek:ARO
    cituji z clanku: Nevěřím ani tomu, že lékaři včas nerozeznali skutečný stav pacienta - tohle není sorta obvodních lékařů, kteří si pletou infarkt s nadýmáním, na úrazovém oddělení nebo na ARO pracují profesionálové, kterým procházejí různě rozbité osoby pod rukama denně a můžeme jim snad věřit natolik, aby rozeznali život ohrožující stav.

    nojo..jenze pruser je prave vtom ze se na ARO ani nedostal. poslali ho normalne na ambulanci a jelikoz mel primar prave dovolenou, nevedeli doktori co s nim. tak se dlouho rozhodovali, primar musel prijet z dovoleny, poslali ho na CT a tam jim zkolaboval....a to vim od cloveka kterej u tam v tu dobu pracoval...

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.