Komentáře ke článku: Test: Volkswagen Corrado G60 (ze dne 19.02.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
G60 jsem měl, a pod tuhle recenzi bych se s chutí podepsal - fakta, klady i zápory ... Gratuluju!
|
|
Ahoj, pamatuju si, kdyz si ho kamarad koupil. Cerveny g60. Asi pred 12ti lety ho mel a dodnes si pamatuju, na hezky zatah motoru. Bylo to moc fajn jezdeni, auto ma svuj styl, ale i chyby. Jedna z nich je treba poddimenzovane chlazeni motoru. Auto dopadlo spatne. Samozrejme kompresor vypovedel sluzbu a nikdo to u nas neumel opravit, nebo to stalo majlant. Takze se auto prodalo a slo do nej 1.9 tdi a s tim jezdi nekde po praze dodnes.
|
|
|
Nejsem žádný fanda focusu, ale silně pochybuju o tom, že by 20 let staré Corrado s podvozkem Golfu II mělo výrazně lepší jízdní vlastnosti. Srovnání víceprvek vs tuhá náprava a focus považovaný za etalon jízdních vlastností mezi předokolkami v C segmentu... Buď ten focus se kterým to Corrado srovnáváte nebyl v pořádku a nebo nejel ani zdaleka na plno.
|
|
|
Pri srovnani nekolik let stareho focusu a Golfu II vychazi golf jako mnohem pohodlnejsi auto a lip sedi
|
|
|
Pohodlnější možná, nevím, neumím definovat. Líp sedí - jestli tím bylo myšleno, že sériové Corrado má lepší jízdní vlastnosti než Focus, tak je to samozřejmě holý nesmysl. Ono ani tak nejde o konstrukci nápravy - občas se stane, že komplikovanější zadní závěs vykazuje reálně horší výsledky než jednodušší konstrukce, ale v tomto případě to samozřejmě neplatí ani náhodou. A nejde o 20letý rozdíl, opět máme 20 let stará auta, jejichž podvozek je kinematicky daleko lepší, než poslední model nákupní tašky (což např. VW Golf bezpochyby je).
Sice bych nesouhlasil ani s tvrzením, že Focus je lídrem nějakého segmentu - to samozřejmě není, je to jen lídr NĚMECKÉ produkce daného segmentu, což je dost podstatný rozdíl, ale budiž.
Corrado má proti Golfu výhodu v nižším těžišti a proti většině dnešních aut i pohotovostní hmotnosti. Jestli jsem to ale četl správně, na autě je nějaké jiné, než originální odpružení. Tím pádem nemůžeme dělat jakékoli závěry, dokud se s tím konkrétním autem nesvezeme - závěry pouze z konstrukce nápravy jsou úplně mimo, stejnou konstrukci nápravy měla třeba i Octavia Kit Car, která si s ním před lety dokonce vyjela evropský titul. Může tam být třeba odpružení O.S.R.A.V., Proflex, Reiger, Protlum... Stejně tak může být auto osazeno lehkými hořčíkovými kovanými koly a závodními pneumatikami, a už jsme také úplně někde jinde... Takže zase pozor na unáhlené závěry pramenící z neznalosti.
|
|
|
Bral jsem podle toho, cim jsem jel.
|
|
Gratuluji k originálnímu autu s výborným motorem. Jinak mi u testu chybí nějaké to foto a HLAVNĚ je to zase jen chvalozpěv, chybí mi tu nějaké zápory. Trochu objektivity, pane, každý si myslí, že má to nejlepší auto, ale to patří spíš do hospody k pívu, hm? :)
|
|
|
Co třeba potřeba po 100 000 km repasovat dmychadlo? Známe tedy těch bolestí víc a 100 000 km je taky docela dost, podle mě je uvedená cena dost podhodnocená (nejspíš bez DPH nebo je to nějaká domanico-delanico repase, které známe i u turbodmychadel - autor nepíše, jestli ten tlak nějak měří a s něčím reálně porovnává). Navíc, každá liška chválí svůj ocas a většina lidí nepíše podobné články proto, aby si postěžovali, ale naopak proto, aby se pochlubili...
Ono na druhou stranu občas se mi stává, že se mne někdo zeptá na názor na nějaké auto, já mu řeknu, co ho čeká a co se na něm nepovedlo, a on pak raději zakoupí mnohem horší výrobek s tím, že jsem mu to auto rozmlouval... Všem se holt zavděčit nelze.
|
|
Dobrý večer, zkusím odpovědět na náměty. VW Corrado vs Ford Focus je subjektivní zkušenost, obojí testováno mnou v jedné zatáčcce za stejných podmínek. Focus má možná lepší kinematiku nápravy, každopádně je vyšší a težší, takže se začal kolem 100 km/h naklánět a sunout se po tečně ven. Ne sice extrémně, ale citelně. Jak moc rozdílný v chování je můj tvrdší podvozek od serie nevím. Doplním, že Focus je tuším rok 2005, combi s LPG bombou vzadu a solidně udržovaný v servise Ford. Záporů si myslím, že jsem uvedl dost, všechny co mě napadly, případně co jsem vyzkoušel na vlastní kůži. Kompresor tlačí sice jětě relativně slušných 0,76 bar dle budíku, ale už se ozývají ložiska, takže mě repase nemine. Ceny za materiál jsou přímo z VW Corrado clubu, práce - rozložit kompresor, vyměnit těnění a ložiska, složit kompresor - bude dělat známý - mechanik.
|
|
|
Kritici maj pravdu, že jsi až moc hodně chválil, ale mě se článek líbil. A přiznám se, že Corrado se mi líbí už asi 10 let, hlavně na pohled. Ale rozhodně bych chtěl šestivál, kompresoty a turba jsou dycky průsery. Atmosféra vydrží mnohem víc...(viz. třeba Alfa GTV 3,2).
|
|
|
"kompresoty a turba jsou dycky průsery. Atmosféra vydrží mnohem víc.."
Opravdu? Zkusil jste si někdy vzít úmrtnost motorů v automobilových soutěžích? Zkuste to! Budete možná šokován tím, jak daleko jste od pravdy! Úmrtnost turbomotorů je totiž prakticky nulová, skutečně velmi málo vozů skupiny PV (produkční vozy) nebo WRC odstupuje z důvodu závady motoru. Naopak v kategorii S2000, bývalé S1600 a F2 je/bylo odstoupení z důvodu závady motoru zhruba pětinové.
Tedy statistika v rally říká pravý opak - atmosférické motory jsou průser, protože nevydrží.
Ale třeba konkrétně u Vámi jmenovaného motoru 3.2 V6 24v je hlavním problémem elektronika Motronic, nikoli mechanika.
|
|
je asi minen zasopnik tlaku u kombinovane jednotky ABS/posilovac Teves ATE/Continental pouzivane u vetsiny produkce (evropa i amerika) navrzene do roku 90 (vyroba cca do 95), ktere byly osazeny ABS. Namatkou jmenuji Passat, Golf, Corrado, Siera, Scorpio, Saab 9000 a urcite hodne dalsich. Prednosti jsou vyborne brzdne ucinky, nezavisle na funkci motoru, jednoduchost, rychlost reakce a spolehlivost. Standartni zavady jsou spatny kontakt hladiny brzdove kapaliny nebo opravdu jeji nisi mnozstvi (sviti rucka i abs doromady), vadne uhnile cidlo, spalena dioda v kontrolnim rele (njzakernejsi zavada), a nizke napajeci napeti.
|
|
Jeste jako velmi mlady snooobl jsem si ze sveho prvniho vyletu za hranice vsednich dnu - za hranice Rakouska, tesne pred Vanocemi 1989, privezl darovane life-style casopisy, kde krome nekolika obnazenych poprsi (v rubrice o zdravi - dulezitost prevence pri odhalovani rakoviny prsu... zjisteno nahodou az mnohem pozdeji :)) )byla i minirecenze na VW Corrado V6... nerozumel jsem tehdy skopcacke mluve ani prd, ale dodnes si pamatuji cerveneho krasavce s hranatymi svetlomety se zrichlenim kolem 8.5s a maximalkou 225km/h...
Od te doby se ohlednu za kazdym Corradem, ktere potkam, ale bohuzel se to stava cim dal mene casto :(
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Volkswagen Corrado G60
|