D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Debilové vs. Pendolino
    (ze dne 26.07.2015, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 26.07.2015 21:35:22     Reagovat
    Autor: Sinuhet - Sinuhet
    Titulek:Souhlas
    Mám z toho totožný pocit a závěr.
    Rozbít závoru, a mít určitě průser? Souvisí to i s tou anketou s přecházením/projížděním na červenou.

    V neposlední řadě; jaktože pendolino nemá radar pro detekci překážek a automatické brždění? Má to dnes každé lepší auto, a hádám, že pro pendolino je takové řešení mnohem jednodušší, protože vlak jezdí po rovině a zatáčky mají minimální poloměry.

    Pendolino by sice třeba úplně nezastavilo, ale následky by mohly být mnohem mírnější.

    Chápu technické problémy s takovým řešením v autě, proto to máme až dnes, ale ve vlaku to musí být mnohem snažší...

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 21:43:50     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Souhlas
    Nemůže to bejt tím, že brzdná dráha pendolina je nejspíš větší než dosah případnýho radaru, kor když je to za zatáčkou?

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 21:46:12     Reagovat
    Autor: Rhinox - Rhinox
    Titulek:Re: Souhlas
    Ja se spis ptam, jestli by nebylo mozne prostor mezi zavorama nejak monitorovat (treba 2 laserovy paprsky krizem, nebo indukcni smycka jako na nekterych semaforech, atd). Tohle pak spojit se zabezpecovacim zarizenim zeleznice...

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:18:45     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Souhlas
    Indukční smyčka v envajrnmentu, kde jí zaclání koleje a bůhví co ještě dalšího by asi byl problém. Ale nějaký takový systém dávno existuje, a dokonce už nějaký zodpovědný činovník v médiích pindal něco o jeho zavádění (něco se zavádí a souvisí to s ČD; to zas bude rozkrádačka, nebo technicky průser, nebo oboje). Vzhledem k tomu, že vlaky se závislou trakcí jsou fakticky takovej větší vláček v modelovém kolejišti v měřítku 1:1 a mašinfíru mají víceméně jen pro sichr, kdyby DO selhalo, není problém zastavit z dispečinku libovolný vlak. V nejhorším se vypne příslušný úsek trolejového vedení.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:28:31     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Souhlas
    V detekci překážky problém není, na to existuje řešení spousta - ultrazvuk, indukce, IR závora, kamery... Problém je v tom, co píšu níže. Při trochu vyšší rychlosti už se s tou informací o obsazeném přejezdu nedá nic moc smysluplného dělat.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:22:19     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Souhlas
    Nápad dobrý, v praxi ale bohužel naráží na fysiku. Tohle by se dalo aplikovat možná někde na lokálce. Na koridoru bude doba mezi spuštěním závor a příjezdem vlaku výrazně kratší, než doba, kterou vlak potřebuje k zastavení.

    Určitě půjdou dohledat přesná čísla z norem, ale můj odhad z jednoho přejezdu na koridoru je ca 30 sekund blikání, pak tak 15 sekund šraňky dole a pak hned zug.

    15 sekund je při 100 km/hod necelý půlkilometr. To je tak limit, na kterém se z té stovky dá zastavit rychlobrzdou běžná rychlíková souprava, pokud fýra zareaguje naprosto bleskově. S rychlostí brzdná dráha docela slušně poroste. Pendolino by mohlo být o něco lehčí, ale i tak se obávám, že v rychlostech nad 140 už to nevytrhne ani ta rychlobrzda.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:37:46     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Souhlas
    Pokud se nepletu, tak rikali, ze to při tech 160km/hod brzdi 2km

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:54:13     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Souhlas
    To ale zní spíš jako normální brzda.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:50:19     Reagovat
    Autor: jack.fx - jack.fx
    Titulek:Re: Re: Re: Souhlas
    I kdyby vlak nezastavil úplně, furt budou následky menší, než kdyby ke srážce došlo v plné rychlosti.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 23:31:34     Reagovat
    Autor: deacon - deacon
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Souhlas
    Nó, já si teda myslím, že pro Pendolino je ideální prorazit v šílený rychlosti a rozmrdat překážku na sračku, než zpomalit a vykolejit. Ten rozdíl v pohybové energii bude obrovský, troufl bych si říci gigantický =)

    Při vykolejení ten vlak určitě dopadne hůře, než při prorážení náklaďáku. Ano, možná zůstane naživu více lidí, ale také bude více lidí zraněno, protože kolem trati to může trefit něco dalšího a celkově to bude méně kontrolované, než když vlak zůstane na kolejích.

    Očividně ta energie byla dost šílená na to, aby to nevykolejilo a v pohodě jelo dál po kolejích, z čeho jsem byl dost vykolejenej zase já.


    Ale to je moje teoretizování, no. Jako je fakt, že můj přístup někoho zabije. Je otázkou, jestli chceme mít 0 mrtvých za každou cenu...

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 00:14:26     Reagovat
    Autor: jack.fx - jack.fx
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas
    Pravda, podle pravidel nulove tolerance je treba to nebezpecne Pendolino okamzite zakazat.

     
    Komentář ze dne: 04.08.2015 19:39:05     Reagovat
    Autor: Rhino - Rhino
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas
    Obávám se, že nemáte pravdu. Podle dostupných údajů má souprava Pendolina je cca 400 tun. Kamion naložený plechama může mít kolem 40 tun. To není gigantický rozdíl. Zkuste ve stovce trefit autem plnou popelnici a když to přežijete, zkuste to ve stošedesáti.
    Problém s počtem zraněných a mrtvých je v lidské fisiologii a ta jednoznačně vyžaduje srážku co nejnižší rychlostí. Obecně tuším pod 80 km/h (alespoň v autě) máte jakžtakž šanci, že se vám při čelním nárazu neodtrhne srdce v hrudníku nebo mozek od míchy...

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:54:41     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: Re: Souhlas
    Občas dobu od zavření závor do příjezdu vlaku stopuji a zatím nejkratší doba na trati České Budějovice Veselí nad Lužnicí na přejezdu poblíž stanice v místech kde ještě není koridor je 6 sekund.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 23:25:03     Reagovat
    Autor: deacon - deacon
    Titulek:Re: Re: Re: Souhlas
    Na koridoru by to snad mělo bejt min. 10s(mezi závora dole - vlak na trati). Jinak ten člověk, co říkal něco o tom, že vlak nebrzdil - podle mého osobního názoru - to co cítil byl nástup rychlobrzdy, v takový rychlosti a v takový hmotnosti nemá člověk v posledním vagonu moderní soupravy(která je docela pěkně odpružená) šanci ucítit, že to srazilo pár tun.

    Ono hlavně Pendolino není stavěné na to, že něco bude prorážet, zcela jasně bylo vidět, jak to bylo rozmrdaný jak cikánský hračky. Tam je jedno, jak moc to ta rychlobrzda srazí, prvních pár lidí bude v prdeli tak jako tak. Teda pokud tam bude zase něco o pár tunách, osobní auto asi nikoho v tom vlaku moc neohrozí.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 21:47:32     Reagovat
    Autor: piradio - piradio
    Titulek:Re: Souhlas
    To s tím radarem myslíte vážně? Já vám nemám za zlé, že o vlacích víte kulový, ale proč jste jako mnozí další, že se k tomu i tak musíte vyjadřovat? Abych ale jenom neprudil, jsem toho názoru, že lze technicky zrealizovat zařízení, které ohlídá obsazenost přejezdu a případně zastaví vlaky. U trati tohoto typu, nejvytíženější tratě v ČR, je ale taková úvaha bezpředmětná, protože tady je jediné přijatelné řešení žádné přejezdy nemít, a každý, kdo z titulu své pravomoci zavinil opak, má krev na rukou, a to jak v případě této nehody, tak i u všech dalších podobných nehod, které se s naprostou jistotou stanou v budoucnu.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:06:51     Reagovat
    Autor: deacon - deacon
    Titulek:Re: Souhlas
    Uvědomuješ si, že i v médiích se psalo, že Pendolino vyjelo ze zatáčky? Jak by mu to kurva asi pomohlo, když na místě tak jako tak nezastaví????

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 00:19:10     Reagovat
    Autor: luc - luc
    Titulek:Re: Souhlas
    nezlobte se, ale toto je opravdu veliká hloupost. ještě hůře to vypadá s tím přirovnáním k autu.
    dokážu si představit nějaký systém včasného varování - tedy že závory dají včas echo vlaku, ale od jisté vzdálenosti vlaku od přejezdu to bude prakticky k ničemu. cokoliv, co by takový vlak sám mohl detekovat ze své pozice, je spíše odsouzené k demolici.

    Komentář ze dne: 26.07.2015 21:36:03     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:Honzejk
    Doufám, že až si soudruzi ty exemplární tresty zavedou, tak prvním postiženým bude Honzejk. Obrátí se pak na svého "Dfense", bude druhým Dušanem? Napíše plačtivý komentář? Nebo jako správný svazák rád přijme spravedlivý trest, protože tak je to správně?


     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 21:38:37     Reagovat
    Autor: QeeBee - QeeBee
    Titulek:Re: Honzejk
    Na pána Honzejka aplikovat: nasrat do rukou a nepustit k vodě.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 00:28:34     Reagovat
    Autor: Caleb - Caleb
    Titulek:Re: Honzejk
    Tohle je jeste v pohode. Pockejme par let a mozna se v podobnych pripadech (zase) budou ve velkych fabrikach a na namestich podepisovat petice za udeleni trestu smrti pro vinika...

    Komentář ze dne: 26.07.2015 21:49:18     Reagovat
    Autor: ludwig - Neregistrovaný
    Titulek:Je to fakt nebo kec? "politici nejmenované lidové strany, aby mohli krást&q
    Dobrý den, reaguju na: "mýtném systému, který si zavedli politici nejmenované lidové strany, aby mohli krást".

    Bylo by prosím možné KONKRÉTNĚ doložit nějakou dokázanou krádež nebo pokus o krádež od jakkýkoliv politika lidové strany?

    Třeba v "Kmotr Mrázek" od Kmenty se to jen hemží politiky a politickými podnikateli, ale není mezi nimi jediný politik lidové strany.

    Z každého pravidla (=lidovci nekradou) je výjimka. Kopřiva a pokus o úplatek za minomety na podzim 2010. Ale neměl jsem pocit, že nějakou roli hrálo členství v politické straně, protože lidovci v té době měli nulový vliv, protože to bylo v době, kdy lidovci dostali výprask od voličů, nebyli v poslanecké sněmovně a byli ve stavu "politické klinické smrti".

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 00:34:43     Reagovat
    Autor: Tigi - TigiBlack
    Titulek:Re: Je to fakt nebo kec? "politici nejmenované lidové strany, aby mohli krá
    Máte pravdu, že lidovcům se korupční průsery celkem vyhýbaly. Čunek i Pražák nakonec z veškerých obvinění úspěšně vybruslili, Kalousek je zatím oficiálně čistej jako Grossův křišťál, případ Parkanová se tuším dosud k soudu nedostal, aféra Bartončík je už z kategorie "pro pamětníky" (a navíc nešlo o korupci), takže zbývá pouze... ehm... exministr Ambrozek, který si z poslaneckých náhrad postavil barák:-)

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 02:52:24     Reagovat
    Autor: dark - dark
    Titulek:Re: Re: Je to fakt nebo kec? "politici nejmenované lidové strany, aby mohli
    A co velezmrd min.Šimonovský,který celý el.systém od Kapshe zpunktoval ačkoliv byly dvě nabídky levnější?
    Ten šmejd měl s Kapshem spolupráci coby brněnský zastupitel pro dopravu,takže si ho s klidem prosadil coby min.dopravy za Špidly,Grosse a Paroubka,také jeho kšeft se stavbou dálnice do Ostravy,kde se muselo
    zaplatit odstupné izrael. firmě okolo 40mil.US$....atd.
    myslím,že lidovci byli a jsou velice zdatnými leváky odjatěživa.

     
    Komentář ze dne: 01.08.2015 11:29:04     Reagovat
    Autor: honza - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Je to fakt nebo kec? "politici nejmenované lidové strany, aby m
    Zdravím to s tím, že Šimonovský kradl ze státního, to jste si jistý? Uvítám nějaký odkaz. Protože to co jsem našel je spíš naopak = Šimonovský nám ušetřil desítky miliard za D47 a ten mýtný systém v porovnání s Slovenskem se povedl a mohl být ještě lepší kdyby nástupci Šimonovského to nezhoršovali. Řekl bych, že Šimovský byl jako ministr dopravy OK, protože všichni jeho nástupci byli (o dost) horší. A taky proto žádný z dalších ministrů dopravy nevydržel o moc dýl jak přes jeden rok.

    D47
    S tou D47 v reálu Šimonovský naopak ušetřil spoustu miliard (=a vyplatilo se nám zaplatit odstupné ve stovkách milionů), protože dohoda kterou zdědil po Zemanově vládě by vyšla na nějakých 120 miliard.
    Schválně si přečtěte, jak Šimonovského kritizuje ministr dopravy Schling ze Zemanovy vlády a jak obhajuje svoji nevýhodnou dohodu a jak Schlinga usvěčdili ze lži v diskusi pod článkem:
    ceskapozice.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A111118_133236_pozice_ 44930

    MÝTO
    Pokud jde o mýto, tak nemáte pravdu, že výběrko bylo nezákonné, protože ti co neuspěli se odvolávali jak to jenom šlo a vždy byl výsledek, že výběrko bylo OK. Jestli víte o nějakém pravomocném rozhodnutí, že Šimonovského ministerstvo při výběrku porušilo zákon, tak pošlete odkaz, já o ničem takovém nevím. A to že Šimonovský v Brně údajně něco řešil s Kapschem, tak o co mělo jít?
    nazory.euro.e15.cz/komentare/jan-sindelar-bludne-myto-a-maslo-na-vsech- hlavach-1173414

    Na druhé straně souhlas s kritikou finančních výsledky mýta, že výsledek mohl být lepší. Viz příklad z Německa
    zpravy.aktualne.cz/domaci/mytny-system-stal-o-10-miliard-vic-nez-v- nemecku-proc/r~:article:779500/
    Taky ale vemte v úvahu, že mohlo být mnohem hůř (provozní náklady na mýto jsou u v ČR poloviční než na Slovensku, tak jsem zvědav za kolik nabídne tamní provozovatel SkyToll převzetí českého mýta).
    www.dnoviny.cz/silnicni-doprava/slovensky-skytoll-se-chce-znovu-uchazet- o-myto-v-cesku

    Ale to co připisujete Šimonovskému, tak z naprosté části jde na vrub jeho nástupců, kteří buď přímo šli na ruku Kapschu anebo neřešili výběr nástupce Kapsche, takže hrozí, že Kapsch dostane zakázku na další období bez nějaké konkurence (=takže Kapsch nemá důvod, aby slevil). A hlavně zapomínáte na to, že KDU jako menší koaliční strana nikdy neřídila žádné ministerstvo sama=bez lidí z jiných vládních stran. A na ministerstvu dopravy byl vliv jiných stran naprosto zásadní možná větší než vliv KDU za kterou byl ministr (schválně si přečtete chování lidí z ČSSD). Nebo už jste zapomněl na aféry Laušman, Pospíchal, biolíh, Hala (všichni ČSSD), Brunclík (z tehdy opoziční ODS), Němec (exUSDEU)?
    www.novinky.cz/domaci/80746-namestek-ministra-dopravy-odchazi-kvuli- kauze-biolih.html

    euro.e15.cz/archiv/pribeh-michala-haly-1013088

    zpravy.aktualne.cz/domaci/politika/proc-jde-rebicek-neodstrihl-viamont- zacal-s-kapschem/r~i:article:625660/

    zpravy.idnes.cz/zatcena-urednice-praci-prilis-neholdovala-fi6-/domaci. aspx?c=A060321_092357_domaci_jba

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Alfred_Bruncl%C3%ADk

    www.lidovky.cz/lausman-unikl-trestu-kauza-predrazeneho-najmu-sidla- rsd-je-promlcena-12m-/zpravy-domov.aspx?c=A140516_092046_ln_domov_ele


    Taky zapomínáte na to, že Šimonovský potřeboval navýšit příjmy na opravy silnic (spotřební daň z PHM bohužel šla a pořád jde často na jiné věci na zpátky do dopravy). Změny cen dálničních známek pro náklaďáky neprošlo kvůli Bruselu, protože Zemanova vláda zanedbala vyjednávání před vstupem do EU. Takže zbývalo už jenom mýto. A při přípravě mýtného systému jsme si bohužel vybrali nováčkovskou daň, protože jsme byli tuším 3. v Evropě, kde mýto fungovalo.

    A obecně ke kritice Šimonovského jako ministra dopravy, tak souhlas, že zůstal za očekáváním. A sám to říkal, když odcházel z politiky, asi tak že politika je čím dál míň věcná a čím víc o tom „jak se ten příběh podá“. Taky proto KDU od základu vyměnila celé vedení za lidi mimo politiku (vesměs lidi mimo politiku max. na pozici starostů)



     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 23:32:36     Reagovat
    Autor: MM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Je to fakt nebo kec? "politici nejmenované lidové strany, aby mohli
    Vtipné...fakt jste mě pobavil. Háček je v tom, že si děláte srandu z toho co se nestalo. Ani jeden z uvedených příkladů nekradl. Pokud to vidíte jinak, tak budu rád, pokud někdo doloží že se pletu.

    ČUNEK - Byl vyšetřovaný ze 2 věcí na základě svědectví své bývalé sekretářky. Že vzal úplatek 0,5 milionu plus že obtěžoval svoji sekretářku. Kromě svědectví nebyl ani jednom žádný důkaz. Nakonec žalobec odložil, že se nic neprokázalo. A toto rozhodnutí schválil Nejvyšší soud s tím. A navíc že při vyšetřování Čunka bylo porušeno právo v jeho NEPROSPĚCH (=že ho policajti vyšetřovali tak, aby za každou cenu něco našli, proto si najali lháře soudního znalce, ovlivňovali svědky, pouštěli drby do médií atd.).Není bez zajímavosti, že ta sekretářka to šla povědět na policii po několika letech co odešla z radnice a bezprostředně po tom, co její rodině radnice odmítla prodat jakýsi barák či co.
    www.lidovky.cz/pri-vysetrovani-kauzy-cunek-byl-porusen-zakon-rozhodl- nejvyssi-soud-1kt-/zpravy-domov.aspx?c=A091001_113937_ln_domov_glu

    neviditelnypes.lidovky.cz/legenda-cunek-pribeh-6-05y-/p_spolecnost. aspx?c=A110114_203858_p_spolecnost_wag

    PRAŽÁK - nevím kdo to je. Co měl udělat? A působí vůbec v KDU?

    PARKANOVÁ - souhlas v tom, že když byla za KDU ministryně obrany, tak byla slabá, že si od Topolánka nechala vnutit lidi jejichž rozhodnutí podepisovala. Taky proto odešla z KDU, protože jinak by byla odvolaná. Ale že by kradla? To ne. Jestli máte nějaký důkaz, že ona něco ukradla, dejte vědět. Kradli jiní a asi těžko do kapsy někoho z KDU.
    zpravy.idnes.cz/soud-s-markem-dalikem-053-/krimi.aspx?c=A140702_081809_ krimi_cen
    zpravy.idnes.cz/letouny-casa-chtel-bartak-rika-danhel-dsb-/domaci.aspx? c=A120701_214039_domaci_skr

    KALOUSEK - prokázalo se, že za dobu co byl v KDU že vzal peníze? Fakt jo? Kdy? Pochybné prachy od Bakaly a Penty (a možná od hazardníků) vzal až rok-dva po odchodu z KDU do TOP09.

    AMBROZEK - souhlas, že to řekl. Ale v reálu šlo o to, že než aby za rodinou dojížděl 4 hodiny do Hodonína, tak se celá rodina přestěhovali do Úval u Prahy (a jak přesposlní měl právo si nechat nechat proplatit nájemné v pražském bydlení). Ty prachy za nájem nevzal, ale vzal prachy že dojíždí do Hodonína (měl právo na oboje), kam dojížděl občas do Poslanecké kanceláře. Je pravda, že do Hodonína neprojezdil tolik kolik činil paušál. V součtu za asi 6-8 roků takhle diskutabilní stovky tisíc, které byly diskutabilní. Ale je férové říct, že takhle poslanecké náhrady (zne/po)užívala řada jiných poslanců, třeba Petr Nečas atd. Taky proto jsou dneska tyto poslanecké náhrady zdaněné jako mzda.

    Ale rozhodně není pravda, že si z poslaneckých náhrad postavil barák - vždyť jak dlouho dělat ministra atd. Měl taky nějaké nemovitosti které prodal. Když si uvážím, že teďka dělá v CHKO Bílé Karpaty (chleba je tam o 2 kůrkách, to není žádné milionářské centrum jako Modrava ), tak si nemyslím, že AMBROZEK by bral úplatky. Spíš už to v politice chtěl zabalit, tak se ani moc nebránil téhle pseudoaféře.

    [odkazhttp://www.novinky.cz/domaci/209804-poslanecke-nahrady-jsou-prehlidkou-pokrytectvi. html[/odkaz]

    [odkazhttp://zpravy.idnes.cz/ambrozek-se-kvuli-financovani-domu-z-poslaneckych-nahrad- vzdal-kandidatury-1b5-/domaci.aspx?c=A100826_111117_domaci_mku[/odkaz]

    [odkazhttp://zpravy.idnes.cz/ambrozkovi-by-poslanecke-nahrady-na-dum-nestacily-jeho- vypocty-nesedi-1zk-/domaci.aspx?c=A100830_105427_domaci_taj[/odkaz]


    Komentář ze dne: 26.07.2015 21:59:53     Reagovat
    Autor: piradio - piradio
    Titulek:Mýtný systém
    Mýtný systém po Česku - upřednostnit dodatečné zdanění, šmírování a vejvar do soukromých kapes, za cenu ztrát na životech a obrovských škod páchaných kamiony na nevyhovujících komunikacích. Nejde jen o tohodle Poláka. Kolik aut skončí (v lepším případě) ve škarpě kvůli kamionům kličkujícím po okreskách v logické a předpokládané snaze vyhnout se placení, to ani nikdo nespočítá. Jestli tohle není zločin, tak potom už nevím co. DRathův aparath byl proti mýtnému systému a jeho protagonistům dobročinnou organizací. Myslím, že je třeba tragédii ve Studénce nenechat vyšumět a využít toho, že se současně diskutuje budoucnost mýtného systému. Ten systém by bylo nejlepší ihned vypnout, a teprve pak přemýšlet nad tím, jak jej udělat od základu znovu, příp. jej vůbec nezavádět. Systém, který fakticky vytlačuje těžkou dálkovou dopravu z komunikací určených pro těžkou dálkovou dopravu a převádí tuto dopravu na komunikace, které pro to určeny nejsou, je systém kreténský a kretén je každý, kdo ho z titulu své pravomoci nadále nechává páchat zlo.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:16:17     Reagovat
    Autor: Anupev - Lyssor
    Titulek:Re: Mýtný systém
    Jo ty kamiony jezdící tak aby ušpórovaly na mýtném, to je mor. Klasický případ byla na JM silnice z Lipůvky na Tišnov, Kudy se vedla veškerá kamionová doprava, co projížděla Blanskem. Aby se ušetřilo na pár kilometrech D1. Ta silnice byla bez jakékoliv nadsázky zlikvidována do té míry, že po poslední zimě před rekonstrukcí se tam už jezdilo jen po spodních vrstvách štěrku a kamení, protože asfalt, co byl nahoře, kompletně zmizel.

    A z osobní zkušenosti se mě jednou nějaké echt kamionové prase taky pokusilo regulérně zabít. Taky na JM, mezi prdelákovy s názvy Kladoruby a Drválovice. Uzoučká silnice třetí třídy vede skrz les, zatáčky do kterých není vidět, horizonty, za které nejde vidět a najednou se proti mě vyhrnul rozjetý kamion, který jel středem silnice a zmrd za volantem na tom zjevně nehodlal nic měnit, natož obtěžovat ctěnou nožku tím, že by se s ní pokusil vyhledat a stlačit brzdový pedál... No vyřešil jsem to jednoduše a strhl jsem volant do lesa a čekal to nejhorší. Naštěstí stromek měl v průměru jen pár cm takže jsem jej přelomil a čekal jsem co bude dál, jestli se někdo třeba nepřijde podívat zda žijeme, nebo nabídnout pomoc. No o kamionové svini jsem už v životě neslyšel, bohužel si nikdo ani nezapamatoval registrační značku, protože všichni měli plnou hlavu práce s promítáním si celého svého života....

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 07:44:12     Reagovat
    Autor: piradio - piradio
    Titulek:Re: Re: Mýtný systém
    Stalo se mi prakticky to samé, akorát na silnici č. 19 mezi Pohledem a Přibyslaví. Zde je též množství náklaďáků větší než malé, vede to víceméně podél D1 pro cesty na/ze severu, těm králům silnic to navigace zobrazuje jako silnici 1. třídy, přitom je to místy úzká totálně zdevastovaná hrůza na úrovni silničky do nějakého zapadákova. A také - král silnic jede prostředkem a když už mám pocit, že je nejvyšší čas aby šel ke svému kraji a nepřeválcoval nás, tak si to šine ještě víc na naši polovinu. Krajnice tu není žádná a hned sešup dolů, takže jsme skončili metr pod silnicí. Král silnic to asi viděl a strhnul to, takže dodávku za námi už nechal na silnici, a pak samozřejmě zmizel. Lidi za námi z toho byli celí zelení, když to prý viděli, borec s dodávkou jen říkal, že jet na našem místě, tak se mu to nejspíš převrátí. A tak se jen ptám, kolik mrtvých už má ten mýtný systém na svědomí a o kolika nehodách se vlastně nikdo nedozví, aby si mohl dát všechny souvislosti dohromady.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 15:09:53     Reagovat
    Autor: bassmillo - bassmillo
    Titulek:Re: Re: Mýtný systém
    Gratuluji, měl jste štěstí. Jsou ale jiné situace kdy není možné před kamionem kam uhnout, když obě strany silnice jsou strmé svahy. Ve výsledku se kamion, který se zničeho nic octne ve vašem pruhu, ve finále na vás převrátí. Řidiče, cizince, bez sdělení obvinění pustí po 48 h domů, kde nebyl ani souzen. …zřejmě dva životy se nemohou rovnat hmotné škodě která je způsobena ČD a SŽDC. :-(

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 12:01:38     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Mýtný systém
    To se dá řešit naprosto jednoduše a za pár stovek. Jmenuje se to omezení hmotnosti, dodatková tabulka výjimka pro autobusy a dopravní obsluhy.

    Ale vono to je těžký když silničáři přichází o tolik peněz, že už tam nemá ani kdo jezdit se sypačem a když dostanou prachy na značky, tak leda na třicítky a čmárání čar pro radary.

    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:11:24     Reagovat
    Autor: mhafan - mhafan
    Titulek:Zakazat blbost
    Nas skvely parlament by mel uz konecne zakonem zakazat lidskou blbost. Pak budeme v bezpeci.


    Komentář ze dne: 26.07.2015 22:55:12     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:fanouškové dopravní buzerace
    fanouškové dopravní buzerace, kamer a radarů dobře vi, ze nehoda se stala prave proto, ze dopravni buzerace^H^H^H^H^H^H^H^H represe tam bylo malo. Kdyby tam stal prislusnik a meril treba radarem, jiste by stihl provest kroky potrebne k odvraceni nehody.

    Sorry ... nedalo mi to ;-). V realu jsem zazil, ze PCR 20 minut po nahlaseni vozidlem zablokovaneho prejezdu ani nezacala hledat cislo na drahu, aby tam zastavili provoz (a vyslovne kvuli tomu jim to bylo oznamovano).

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 03:24:32     Reagovat
    Autor: Maaartin - Maaartin
    Titulek:Re: fanouškové dopravní buzerace
    V tom pripade ty kreteny patri zavrit za obecne ohrozeni. Pokud nevedeli kam, pak meli UTFG a patri superarbitrovat pro blbost.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 14:19:06     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:Re: Re: fanouškové dopravní buzerace
    ... V tom pripade ty kreteny patri zavrit za obecne ohrozeni...

    V tom případě byste musel zavřít celé ministerstvo vnitřností i s jeho hlavou, od které ryba prý nejčastěji zavání. Poněkud nereálné. Optimální je ignorovat je a vyhýbat se jim, v případě donucení k součinnosti konat tuto jen takovou, která je ze zákona nutná a ještě využít principu, že nikde není předepsána její rychlost.

    Komentář ze dne: 27.07.2015 00:23:30     Reagovat
    Autor: 809Kocur - 809Kocur
    Titulek:Vlaky
    Fakt k pobavení. Sice nevědí jakou vzdálenost vlak potřebuje k zastavení, ale hned přicházejíse teorií, že je lepší vůbec nebrzdit a překážku prorazit.
    -----
    Vlak musí dokázat zastavit na 1000 metrech. Pokud to nedokáže, je mu nařízena snížená rychlost, zjednodušene. Když zkoušeli Stadler Flirt, tak při nouzovém brzdění zastavil na cca 450 metrech ze 160 km/h. 160 km/h je 42 m/s, to pro představu. Pokud se nepletu, tak ve Studénce bylo nastaveno 44 sekung od rozblikání červených světel do příjezdu vlaku.
    A přejezd není jenom blbé blikáto u cesty. Například umí takovou věc. Pokud závora nedopadně až dolů, tak se to vyhodnotí jako neuzavřený přejezd a nastane následující: Na nejbližším návěstidle naskočí stůj. Návěstidla bývají 1000 metrů od sebe. Na 2. návěstile od přejezdu pak naskočí výstraha.
    Při rychlostech nad 100 km/h je vyžadován přenos kódu na vlak. Pokud se vlak nachází před návěstidlem se stůj, svítí to fírovi v kabině. Stejně tak ví, pokud jede k výstraze.
    Jediné co je třeba: Zjistit prázdnost přejezdu ve chvíli kdy padají závory. Pokud nebude zjištěna práznost přejezdu, stačí se chovat jakoby závora nedopadla až dolů. Vlak je v tuto chvíli vzálen na zábrzdnou vzálenost.
    Pendolíno už vykolejilo. Bylo to ve 100 km/h a NIKDO NEBYL ZRANĚN. www.dicr.cz/vykolejeni-pendolina-skoda-v-desitkach-milionu-korun Takže tolik jízdě vysokou rychlostí pro bezpečné proražení překážky ... třeba cisterny s benzínem.

    PS: Nepracuju na dráze, ani nedodáváme služby pro železnici. Vše výše uvedené je z veřejně dostupných zdrojů.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 00:52:43     Reagovat
    Autor: rr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vlaky
    To je zajimave, takze by stacilo uz jen pridat na prejezd detekci prekazky se stejnou funkci jako neuzavrena zavora v kombinaci s automatickou brzdou ve vlaku pri prujezdu cervenou...hmm je rok 2015, proc to tak uz davno neni?

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 01:07:50     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Vlaky
    Muj osobni laicky tip je, ze pri dusledne detekci prekazky v kolejisti by zkolabovala zeleznicni doprava v CR. Staci se podivat co se obcas deje na prejezdech pred tim nez jede vlak (chodci udelaji kuk do koleji a prebehnou, cykliste to same, auta obcas take).

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 14:45:07     Reagovat
    Autor: beda68 - beda68
    Titulek:Re: Vlaky
    samozřejmě by to šlo asi zautomatizovat, ale železniční dopravaby asi zkolabovala
    1. vlak by brzdil kvůli každému idiotovi co jde přes koleje
    2. nouzové brždění je dost drastická metoda jak vůči cestujícím, tak vůči technice
    3. při jakékoliv práci v oklí přejezdu by se to stejně muselo vypnout

     
    Komentář ze dne: 29.07.2015 16:19:14     Reagovat
    Autor: misch - misch
    Titulek:Re: Re: Vlaky
    Díky. Tenhle, a mhi-ův komentář o kousek výš, myslím nejlíp vystihují reálný dopad celé té úžasně překombinované teoretické konstrukce "jak zařídit, aby zlé Pendolíno zastavilo když chudák kamioňák neví co dělat".

    Od vlaku na kolejích taky očekávám že pojede. Mít geniální systém na zastavení vlaku je fakt k ničemu ve chvíli kdy bude systém hlásit spoustu "false positives", a díky zmrdům v kolejišti bude vlak kažou chvíli brzdit nebo stát.

    Přitom kdyby to někdo řešil teoretickou situaci "co když cyklista omylem najede na dálnici", pochybuju že by se našlo tolik nápadů ve stylu "technicky tomu můžeme zabránit, auta můžou mít radary aby na něj zareagovala, ..." :-).

    Komentář ze dne: 27.07.2015 09:21:16     Reagovat
    Autor: vlada - Neregistrovaný
    Titulek:
    to D-FENS: Než se začnete ohánět normami, oslňovat "znalostmi" a Vaší pravdou, doporučuji si Vámi citovanou normu přečíst celou. Pak byste se o pár odstavců výše dočetl:
    5.3.2.5 - Pokud je zcela mimořádně přejezd v místě s nejvyšší dovolenou rychlostí drážního vozidla větší než 120km.h-1, musí být přejezd opatřen celými závorami vybavenými kontrolou celistvosti břevna.
    Tento odstavec je doufám srozumitelný, proto ten jak Vy říkáte "debil" navrhl použít celé závory.
    Svým článkem jste debila udělal ze sebe...

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 06:35:35     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    Jako stavitel logistickeho arealu v Lovosicich, kde jsme hybali s prejezdem, tu normu mam v supleti a kdysi jsem ji i cetl...a tvrdim, ze cele zavory tam mohl dat jen debil.
    Pokud nekoho nezastavi cervena a padajici stanky, tomu by pomohly mozna ze silnice vysouvane zabrany, jako je to v Rusku, ale je to cesta spatnym smerem. Kdo je ochoten otevrene riskovat zivot, tomu jsou zavory u zadku.

    Myslim, ze resenim by bylo vydusit mistni kreteny tim, ze by byl prejezd zavrenej mesic s tim, ze kamera na nej vidi a za kazdej prujezd na cervenou ho zavrou na celej den. Oni by si pak mistni udelali poradek mezi sebou velmi rychle.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 18:19:18     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re:
    v Lovosicích? hmmmmm. kdypak? nepotkali jsme se tam? kousek vedle jsem něco pár let bastlil, nějaké drobečky zhruba osmdesátitunové.

    Komentář ze dne: 27.07.2015 09:26:23     Reagovat
    Autor: CharlieV - CharlieV
    Titulek:Trocha té zkušenosti...
    Problémem Studénky a ostatně mnoha dalších míst je, že se přejezd nachází v těsné blízkosti stanice. Vzhledem k normovaným vzdálenostem, do kterých se umísťují obvody zabezpečovačky, se pak často stává, že ve stanici stojí vlak a závory jsou dole, nebo se děje posun a závory jsou zase dole - a přitom nic nejede. Prostě proto, že maximální rychlost na trati je 130-160km/h, ale vlak, který závory spustil jede pomaleji a proto jsou intervaly takové jaké jsou. žávory jsou přitom z principu nastaveny na maximální bezpečsnost - z pohledu bezpečnosti drážního provozu je lepší, když jsou závory dolů 2x zbytečně než aby jednou nešly vůbec - následky střetů jsou fatální a velice drahé.

    Řidiči na tohle "zbytečné" stání reagují po svém - podjížděním nebo objížděním závor. přitom takové dvojité zvednutí závory udělá v drážní zabezpečovačce pěkný šrumec (protože každé zvednutí závory automaticky detekuje systém a dává přijíždějícímu vlaku Stůj). Proto se na přejezdech, kde k objíždění spůštěných pravidelně docházelo, začaly instalovat závory z obou stran (mimochodem, nejde o nic nového - klasické ručně ovládané šraňky bývaly přes celou šíři cesty standardně). Má to zejména ten smysl, ž epokud mám zablokovanou celou cestu a nějaký netrpělivec chce projet, MUSÍ zvednout závoru - a tudíž o něm zabezpečovačka ví (v případě, že závoru objel, o tom dráha nevěděla) a zastavuje přijíždějící vlak.

    Pitomec ve Studénce, i kdyby nechtěl prorazit závoru, mohl udělat jednu věc - vystoupit a závoru nadzvednout - Pendolino by okamžitě dostalo příkaz k zastavení a minimálně mohlo razantně zpomalit.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 06:44:27     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Trocha té zkušenosti...
    Myslim, ze hlavni problem je prodleva mezi cervenym svetlem a stazenim zavor. Pokud by to svetlo zacalo svitit zaroven se srankama, bylo by to uplne stejny jako dnes, kdy rodici na prejezd nevjizdeji az tehdy, kdy uz to fyzicky nejde. Na delsi stani sere pes. Kdo nechce cekat, at jede jinudy.
    Podobny prejezd byl v Brne - Herspicich a stalo se tam treba 20 minut, pak bylo 5 minut volno a zase padly sranky na 10 minut. Mezi tim jezdily vlaky a bylo jich treba deset z obou smeru, protoze tam silnice krizila dve dvoukolejne trate. Jezdili tudy jen prespolni, nebo nespechajici zamestnanci, kteri to brali jako pulhodinove sezeni na hajzlu pro ukraceni pracovni doby.

    Komentář ze dne: 27.07.2015 09:50:26     Reagovat
    Autor: Mirrra - misil
    Titulek:Ono by pomohlo
    ono by pomohlo hlavne tlouct vohmoutum do hlav - at uz ve skole, autoskole, pracovnich skolenich, v mediich - ze zavora neni ze zelezobetonu ale drevenejch laticek a navic ma protizavazi, takze jde nejen snadno zvednout, ale i prorazit. S tim ze u osobaku se proste sklouzne po skle a vetsinou zvedne sama, i kdyz za cenu poskrabane strechy.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 06:49:49     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Ono by pomohlo
    Ja myslim, ze vohnoutum by se melo tlouct do hlav, ze na cervenou se na prejezd vjizdet nema, neb jde opravdu o zivot.
    Soucasne s tim by zeleznicni vohnouti mohli odstranit vrcholne debilni prodlevu mezi svetlem a srankama.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 16:44:56     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Re: Ono by pomohlo
    "Soucasne s tim by zeleznicni vohnouti mohli odstranit vrcholne debilni prodlevu mezi svetlem a srankama."
    Předpokládám, že máte na mysli řešení, kdy by na všech přejezdech byly pouze poloviční šraňky.

    Komentář ze dne: 27.07.2015 11:35:12     Reagovat
    Autor: paascha - paascha
    Titulek:no jo
    Základní problém u nás je ten, že rychlovlak Pendolino, přestože u nás jezdí jen pomalu, nemá vlastní koridor a na mnoha místech se kříží se silnicí. Pravděpodobnost srážky s debilem na přejezdu je neúprosná. Že to byl právě kamion s plechy, a ne s jogurty, je smůla, ale mohla to být taky cisterna s benzínem. Takže opravdové peklo.

    Komentář ze dne: 27.07.2015 11:42:03     Reagovat
    Autor: tds - tds
    Titulek:Ušetří?
    Chtěl bych se zeptat někoho znalého, opravdu se tím objížděním mýtných úseků kamiony tolik ušetří? Nebo je to hloupost těch řidičů co vidí, že "ušetří" na pivo? Když si vezmu o kolik víc času ten řidič stráví na cestě, u kamionu kolikrát se motat po úzkých okrskách nebo po městech, stojí ty ušetřené peníze za to? Něco stojí plat řidiče, nafty se taky spálí víc? Samozřejmě vím že záleží na konkrétní trase, někde není problém jet souběžně s dálnicí relativně rychle i pohodlně, ale jinde je to peklo.
    Jen malý příklad třeba s autobusem - když jedu "dálkařem" co jede pouze po dálnici, trvá mi cesta cca 50 minut. Když jedu "courákem" po okrsce, je to skoro 1:30 (ano, je potřeba pár minut připočíst i těm zastávkám, které dálniční expres nemá), ale i tak je to podstatně delší a míň pohodlná cesta.

    Co se týká Studénky, zde mám názor jasný, řidič udělal totální kravinu a není mi ho líto ani trochu.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 14:27:32     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Ušetří?
    no, něco se tím ušetří, ale venkoncem houno. je to spíš takovej ten sport firemních mladých blbých agresivních osekávačů nákladů, kteří kromě rozumných a ambivalentních pokynů (třeba pohyblivá složka mzdy šoféra v závislosti na spotřebě phm) nutí šoféry nocovat podél silnice a obechcávat remízky, místo aby to za ekvivalent dvacetiminutové spotřeby phm odstavili někde kde je místo, sprcha, odpadkovej koš, pračka se sušičkou, kuchyňka a strejda hlídač.

    mýtný systém postavený na "krabičkách" je venkoncem pitomost, a představa, že se na ní někdo pěkně nakapšoval nebude daleko od reality. vona by stejnou službu udělala koupená nebo půjčená gps štěnice, páč okreska je kurvená kamionem nemlich stejně jako dálnice a rozdělení peněz mezi kraje, řsd a téeskáčka obcí je čistě formální. akorát ty štěnice by nepotřebovaly žádné mýtné brány, těm by stačil jeden server se dvěma údržbáři, žánop.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 21:03:32     Reagovat
    Autor: jesl - jesl
    Titulek:Re: Re: Ušetří?
    Som šofér kamiona a obchádzanie mýta považujem tak trochu za mýtus. Určite sú šoféri a firmi ktoré mýto cielene obchádzajú a aj sa im to vyplatí, ale nemyslím si, že sa to deje vo veľkom.

    Ja robím vo firmách, kde sa mýto neobchádza, lebo sa to nevyplatí. Dôležitý je čas a rýchlosť. Pracovná doba šoféra je obmedzená a tým aj kilometrový výkon auta. Je rozdiel ak po dialniciach a hlavných tranzitných ťahoch prejdem 700-750 km za deň a po rôznych obchádzkach spravím len 500-600km/deň.

    Občas, výnimočne mýto obchádzam dobrovolne, z vlastnej iniciatívi- dôvod?? Nechce sa my ísť po dialnici.. mám čas.. Ale to neznamená, že jazdím po pičovinách..

    A k poliakovi (studénke) a údajnému obchádzaniu mýta: Jediné čo bolo z médii známe je, že viezol plech z poľska do madarska.Ak len cez čechy tranzitoval, nebol žiadny dôvod aby sa ocitol v studenke na tom prechode. A to ani keby mýto obchádzal. Nezdá sa my, že by si dobrovolne zvolil takú komplikovanú trasu. Možností ako prejsť z polska na slovensko a pokračovať do madarska mal niekolko. Niektoré komplikovanejšie a na mýto trochu lacnejšie, niektoré jednoduchšie a trochu drahšie. Ale ísť cez studénku (práve cez ten prejazd) je pičovina tak či tak.

    Vysvetlenie prečo tade išiel ma napadá len toto: mohol v studénke nakladať, vykladať- vraj sú tam sklady na plech..

    Alebo a to sa my zdá dosť pravdepodobné je, že zablúdil.

    Zdá sa my to na základe vlastnej skúsenosti. Tento rok som aj ja do studénky pri tranzite z polska na slovensko kamionom zablúdil. Chcel som ísť z ostravy na frídek a cz-sk hranicu jablunkov. Ale, v ostrave, na hlavnom ťahu je zákaz kamionom. Je to vraj kôli nejakému mostu. Je tam tabula ktorá kamiony posiela na D1. A dalej nič... Nieje tam pokračovanie ako ísť na frídek.. Ja som tam už tento rok blúdil viac krát. Neviem kade ísť. Raz som sa pri obchádzaní dostal do dalších zákazov v ostrave. Další krát som sa dostal aj do spomínanej studénky. Ale, išiel som cez most, nie tade kade poliak. Preto, na základe vlastnej skúsenosti sa domnievam, že poliak mohol do studénky zablúdiť. Zablúdiť kôli zle značenej obchádzke.

    A zle značené obchádzky sú tiež častý dôvod, prečo šoféri kamionov "obchádzajú mýto". Občas sa dostanem do problémov práve kôli tomu. Miestny nechápu čo tam z kamionom hľadám, kde som sa tam zobral, čo som to za debila?? Zas nejaký debil obchádza mýto, to je prvé čo ich napadne..

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 07:05:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Ušetří?
    Se mrkni na sazby mytneho.
    Pokud jde o starsi kamion s EURO IV, je kilometr po dalnici za 7,- Kc, v patek mezi 15-20 hod. pak za 10,- Kc. Nove kamiony s EURO V a vyssi jezdi za 4,50 a 6,50.

    Cena paliva (bez AD blue) je pri dalnicni spotrebe nalozeneho kamionu 32 l/100km, coz je 10 Kc/km.

    Ten Polak objizdenim myta usetril urcite tretinu nakladu na PHM, kdyz vezmu nadhodnocene, 50% zvyseni spotreby jizdou mimo dalnici.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 14:25:50     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Ušetří?
    to jo, to ušetřil. ale na druhou stranu promrhal čas, takže se kapitalistovi pomaleji odlýzovával kamion a šoférovi jel plat a diety, takže ve výsledku většinou plusmínus nula od nuly pojde.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 20:22:23     Reagovat
    Autor: mike8 - mike8
    Titulek:Re: Re: Re: Ušetří?
    Kupodivu to u vetsiny nakladu az tak nevadi. Jestli prijede na vykladku v 7 nebo v 10 je jedno*, vetsina firem naklada/sklada first in - first out, dulezitej bejva den, ne hodina. No a zrovna zelezo je na tohle dost problemovej artikl, stravit v zelezarne 5 a vic hodin cekanim neni zadna vyjimka. Spediter s tim pocita a dalsi nakladka byva spis dalsi den. Jedinej problem by moh bejt v situaci, kdy je trasa a den vykladky tak tak na limity dob rizeni, ale to uz si pohlidaji. Tedy z pohledu firmy je to jedno. Ridici zaplati stejne, kamion stejne vic neujede, kdyz dalsi nakladka druhej den.

    Co se myta tyce, je bohuzel opravdu nastaveny tak, aby se objizdet vyplatilo. Samozrejme zavisi na profilu cesty, ale v zasade ano.
    *) samozrejme spousta firem (hlavne automotive, markety...) jede na just-in-time, na zeleze jsem to nezazil, lec nejezdim to nijak pravidelne

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 21:28:31     Reagovat
    Autor: jesl - jesl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ušetří?
    Tie mýtne sadzby.... áno, niekomu sa to oplatí, ale.. Koľko dnes jazdí v medzinárodnej doprave euro štvoriek? Ked sa pozriem okolo seba na parkovisku, tak je to samá e5 a už aj veľa e6.

    Ja netvrdím, že sa mýto neobchádza, tvrdím len, že sa to nedeje vo veľkom. Firne ktorá má veľa roboty a auto ide z jednej nakládky na druhú sa to nemusí vyplatiť. Firme, ktorá má roboty pomenej a šofér často čaká sa to vyplatiť môže..

    Rozmýšlal som, kde obchádzam mýto po čechách. Asi nikde, ale cez čechy pravidelne obchádzam rakúske a aj nemecké mýto.

    Ani to, že šofér nemá termín na hodinu presne ešte neznamená, že sa nemusí ponáhlať. Jeho ťýždenný, dvojrýždenný, mesačný čas je obmedzený. Ja nejazdím JIT, ale keby som mal obchádzať mýto po pičovinách, spravím mesačne o 2000km menej. Jazda po okreskách je veľmi pomalá a spotreba vysoká.

    Zdá sa, že sa v doprave vyznáte. Išli by ste niekto z vás kamionom tranzit z polska na slovensko cez studénku- cez ten železničný prejazd? Ja nie, ani keby som mal euro 4 a musel šetriť na mýte. Tade by som ja neišiel, zdá sa my to ako hlúposť. Preto si myslím, že ten šofér mýto neobchádzal. Ale to len špekulujem, ktovie kde je pravda.

    Komentář ze dne: 27.07.2015 12:48:12     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:
    Celé jsem to sledoval z lehkého odstupu z dovolené (ve vhodných lokacích jižní Evropy přimigranti zatím nejsou).

    Mám z toho dost podobný pocity.
    Ostatně i na tom blbým idnesu získali dosti vysokou karmu blogy
    pana Flašky
    flaska.blog.idnes.cz/c/470583/chudak-polsky-ridic-kamionu.html
    a ing. Grubera:
    gruber.blog.idnes.cz/c/470315/nehoda-ve-studence-a-pozustatky-totality- v-nas.html

    Pozadu nezůstal Blesk a zlomyslně zveřejnil fotografii policejního vozu, jedoucího na přejezdu na červenou:
    www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/332610/hazard-den-po-tragedii-ve-studence- na-cervenou-jel-i-policejni-vuz.html.

    A bohužel mne zasmušil jeden z mých bližních, který ventiloval značně honzejkupodobné názory ..., ach jo, a to se je člověk snaží vychovávat.

    Jeden by řekl, že mimoúrovňové křížení (např. nadjezd) by se ve Studénce kurva vyplatilo, konečně už jen za ty peníze, kolik činila škoda (160 MKč). Na druhou stranu nepochybuji, že v Kocourkově by ten nadjezd zase spadl na trať, a tak by opět pes jitrničku sežral, doceéla máličkou, da capo al ... ? kdy bude fine ?

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 16:11:49     Reagovat
    Autor: tds - tds
    Titulek:Re:
    U toho "článku" pana Flašky je sice vysoká karma, ale reakce v diskuzi vyznívají zcela jinak, což je zajímavý paradox, většinou to na idnesu takto nebývá.
    Jedna věc je, že čím dál větší represe, buzerace a další věci nepřinášejí větší bezpečnost, jen se víc rýžuje od "pirátů". Druhá věc je ten řidič kamionu, není pro něj omluva, že na červenou jezdí další tisíce řidičů. Udělat totální kravinu, ať si nese následky. Nicméně souhlasím s tím, že další utahování šroubů na základě této nehody nikam nepovede. Navíc když by naše nejpočetnější chrabrá policie chtěla, tak to může řešit i dneska zcela v pohodě, není třeba utahovat šrouby, budovat nadjezdy atd.

    Komentář ze dne: 27.07.2015 17:11:38     Reagovat
    Autor: Ifco - Neregistrovaný
    Titulek:Predpisy
    Zabudate na jednu zakladnu vec. Pred tym ako padnu zavory dole, blikaju cervene vystrazne svetla uz peknych par sekund. Dostatocne dlho aby kamion stihol zabrzdit este pred tym ako padnu zavory dole. Je to tak na kazdom prejazde. A opravte ma ak sa mylim. ale zakon hovori jasne. V pripade blikajuchich cervenych svetiel na prejazde, auto nesmie vsupit na prejazd

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 18:04:03     Reagovat
    Autor: kik - tomashk
    Titulek:Re: Predpisy
    Jenze nas 'narodni' sport je jizda na cervenou - at uz je to zeleznicni prejezd nebo krizovatka.... Navic cca o 1 km dal je nadjezd, ale to uz je pro hodne ridicu velka zajizdka.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 18:21:56     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Predpisy
    Fakt? Tak jak je možné, že když D-F přímo zde, na anti-dopravně-represivním webu, pořádal průzkum, kdo na červenou přechází a kdo na červenou projíždí křižovatky, vysoce nadpoloviční většina lidí na červenou nejezdí, natož pak na přejezdy?

     
    Komentář ze dne: 27.07.2015 19:40:08     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Re: Re: Predpisy
    Já jsem ve zmíněné anketě hlasoval, že bych na červenou za uvedených podmínek jel, ovšem u železničního přejezdu mi risiko přijde o tolik vyšší, že v případě otázky ohledně přejezdu bych hlasoval pro NE.

    Komentář ze dne: 27.07.2015 21:18:40     Reagovat
    Autor: martin - Neregistrovaný
    Titulek:Přejezdy v Polsku
    Je tady jeden aspekt který se zatím v Čechách moc nerešil, nebo jsem to aspoň nezaznamenal.
    Přecházel jsem zběžně den po nehodě diskuse na Polských serverech, kde to byla taky docela velká událost, jednak proto že se jednalo o Polského řidiče a jednak asi proto že Pendolína jezdí i v Polsku, navíc to do Polska taky není až tak daleko.
    Mezi diskutujicími panovala v podstatě zhoda že řidič byl prase, nicméně byl dost často spomínan i fakt že úrovňové železniční přejezdy v Polsku fungují trochu jinak.
    Tedy pokud řidič říkal že nečekal že vlak přijede tak rychle, asi to opravdu nečekal. V Polsku je zvykem že od rozsvícení světel do příjezdu vlaku uplyne mnohem víc času. To v žádnem případě neospravedlňuje řidiče, je to jenom informace že možná existuji i jisté regionální rozdíly na železničních přejezdech.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 08:20:42     Reagovat
    Autor: Tulimyrsky - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Přejezdy v Polsku
    V Polsku je zvykem, že u podobně frekventovaných přejezdů je bába v kukani, která daný přejezd obsluhuje tlačítky závora hore, závora dole (a to bez jakékoliv vazby na zabezpečovací zařízení)

    Komentář ze dne: 28.07.2015 00:54:44     Reagovat
    Autor: Ocas - Neregistrovaný
    Titulek:Pyžonti
    Je velmi nebezpečnou tragedií, po zas.aném hadráku 89, že zblitky uhrovitých pablbů, jihočeských studentů a dalších vůlvoličů degena jsou šířeny v mediích, jako idiotské žvásty ouchcapka Pyžonta , místopředsedy NeSvobodných třímachů.... Blbečci, kteří se dějepis učili z učebnic , které překroutili havlovi cenzoři a obřízkanci z jůesej, živočichové, kteří ve svém životě dokázali pouze deflorovat některé povolné spolužákyně na PORGu a podobných líhních liberálních YDYJOTŮ , tak tohle bude poučovat všeholid i o tom, co si myslet o době po HADRÁKU A NOTA BENE PŘED HADRÁKEM , KDY PYŽONTOVÉ BYLI SOTVA VE TVARU SPERMIÍ V PITLIKU NĚJAKÉHO DÍZAJDENTA , NEBO OBŘÍZKANCE .... ---- To je hrůza , zde opět zvoní hrana, Čezko se díky takovým Pyžontům NIKDY ZE SRAČEK SAMETU NEVYHRABE. PYŽONTI OBŘÍZKANÍ A AMNESTIE KALUSE TO JISTÍ NA 5 GENERACÍ DOPŘEDU!

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 08:28:02     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Pyžonti
    Vaše myšlenkové pochody mě fascinují, málo kdy se něco takového vidí, ale nemáte nějaké nové podnětné texty?

    Komentář ze dne: 28.07.2015 09:46:26     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:To už je úděl doby...
    ...kdy platy vechtrů nahradily zlatý padáky.
    Místo vymejšlení různejch technickejch píčovin, kamerovejch systémů a legislativních buzeračních zprasků by stačilo postavit zpátky k frekventovanejm přejezdům vechtry.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 14:30:20     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: To už je úděl doby...
    A pak hulakat, jaka je panecku u tech ajznbonu odborarskejch prezamestnanost a technologie jak za cisare pana.

    Komentář ze dne: 28.07.2015 11:54:27     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek: Zpoplatnit nákladní dopravu
    Podle mého názoru by pomohlo, učinit nákladní dopravu (kamiony) dražšími, např. pomocí poplatku za vjezd do ČR. Sice by to možná bylo proti tamtomu svobodnému pohybu v rámci EU, ale myslím, že tento blbý princip už nikdo ve světle (tmě) uprchlíků nebude dlouho vyznávat.

    Nijak to nevyřeší nehodovost na přejezdech, ale to zdražení by mohlo vést k omezení počtu kamionů na českých silnicích, a to by zase vedlo k tolika výhodám, že jsem až líný je jmenovat.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 12:32:15     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Zpoplatnit nákladní dopravu
    takhle: jeden ze základních smyslů dálnic (rychlostním komunikacím můžeme říkat taky dálnice, na smyslu to nic nemění) je stáhnout na sebe tranzitní dopravu aby neobtěžovala pokojné obyvatelstvo. princip úsekové platby mýta za dálnice je z tohoto pohledu naprosto nesmyslný. proto jediný (jakžtakž) fér a smysluplný postup výběru mýta je za kilometr jakékoli komunikace, tedy technicky řešitelno u náklaďáků buď plombou na počítadle kilometrů nebo nějakou gps štěnicí. u osobních automobilů bych to nechal koňovi, respektive u aut v tom onom státě hlášeném bych předpokládal, že platba za silnice jest obsažena v nehorázném zdanění paliv, a u aut cizích bych to taky nechal bejt, protože těch co se přijedou projíždět je minimum, většina osobáků sem veze práci nebo odváží oběd, a čistej tranzit si koupí aspoň to kafe u pumpy. takže až budu absolutistickým vladařem, tak to udělám tak nějak, a do té doby holt skřípejme zuby.

     
    Komentář ze dne: 31.07.2015 02:02:33     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Zpoplatnit nákladní dopravu
    Dobrý tak napřed přišli buzeranti se clama na zboží ze zahraničí a teď už ho sem ani nebude nikdo vozit, protože to kvůli ceně nebude nikdo kupovat. No už se těším zpátky na fronty na banány…

    Komentář ze dne: 28.07.2015 14:04:22     Reagovat
    Autor: zceyee - zceyee
    Titulek:moc to nechápu
    Řešíme co je špatně, přitom bych neviděl úplně na vině systém, jakým je řešeno křížení drážní a běžné dopravy na daném místě. Největší pochybení vidím stále na straně kamionisty. Stále je to tak, že na přejezd nevjedu, pokud ho nemám možnost bezpečně přejet (asi tak jako žluté pruhy v křižovatkách), mno a na červenou se nejezdí (fungoval jsem na bezpředmětné pozici na jednom nejmenovaném nádraží (větším nádraží)) a je běžné, že červené světlo bliká, závory se otevřou a zas zavřou. Ať už tam jsou jakékoliv závory - je to celkem jedno.

    Jako větší průser mi přijde obecně řešení infrastruktury v čechách (nechci vázat ke konkrétnímu případu), místo oprav přejezdů trvalejšími materiály to řešíme omezením na 20kmh a tím to končí -přemýšlí se nad tím jak to bude fungovat zítra a né za 10 let.

    A co vidím jako největší problém - čemuž se článek věnuje a za to jsem fakt rád, je vnímání konkrétního případu společností a také jakým je to podáváno médii. Radši se sedí u PC a řeší se jestli dostane 10 nebo 40 let vězení a kolik toho musí zaplatit. Kolik promile těchto "diskutérů" třeba ví, že při výstavbě drážní infrastruktury se řeší železniční spodek, železniční svršek atd. Místo toho radši soudí kdo co udělal špatně. Welcome to Czech Republic. :)

    Jen pro informaci - pohybuji se často na německých silnicích.

    Do mě. :)

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 14:18:58     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: moc to nechápu
    meritem věci je - když už porušuju předpis, přemejšlím u toho a dávám si majzla.
    takže na přejezd na jednokolejce v horní dolní možná voraženě vjedu hned co projede vlak a zastaví v přilehlé zastávce bez výhybek, možná si i něco troufnu na jednokolejce která se naposled opravovala za císařpána a na obě strany od přejezdu vidím kilometr prostorové přímé, zatímco na hlavní trať kde si to mastí pendolino stošedesátkou mě začervena nedostane ani pár volů.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2015 14:20:14     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: moc to nechápu
    abych to doplnil - taky můžu mít vokno a nepřemýšlet, a od toho je systém, kterej u zabzař u dráhy je poněkud, no, jak to říci hezky, třeba konzervativní.

    Komentář ze dne: 29.07.2015 14:28:41     Reagovat
    Autor: Smarja Josef - Smarja Josef
    Titulek:Ruská metoda?
    A co takhle použít ruskou metodu zabezpečení?

    https://www.youtube.com/watch?v=cBJSEcPjvIk
    https://www.youtube.com/watch?v=vDya8WrfVM4

     
    Komentář ze dne: 31.07.2015 01:59:08     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Ruská metoda?
    Jo todle je dobrý, když tam někdo uvízne tak odjet může, to se zamáčkne. Když se tam pokusí najet proti tak se rozbije jak tendebil na prvním videu :D

    Komentář ze dne: 29.07.2015 21:35:22     Reagovat
    Autor: joter - joter
    Titulek:Jak to mohlo bejt
    Ja pracuju v celkem velkej dopravni firme a denne se setkavam s prusery nasich cca 300 ridicu kamionu. Material je to hroznej, s ridicema je to v Evrope pruser, protoze kazdej normalni clovek uz od toho dava pomalu ruce pryc, protoze nehodla riskovat mnohatisicieurove, v mnoha pripadech samozrejme likvidacni pokuty za banalni poruseni predpisu, zejmena tykajicich se nedodrzeni povinnych odpocinku. Prikladu bych mel hodne, ale to nechci psat. Proste ridici nejsou, takze ridi kdejakej luzr, povetsinou zavalenej exekucema. Tak a vystresovanej padesatiletej luzr prijede na prejezd a co nevidi - auta jedouci pred nim projedou na cervenou (udajne) a u trati se motaji nejaci borci v oranzovejch vestach (vzhledem k tomu ze byli zraneni pracovnici SZDC, museli se tam nekde motat) - chybne vyhodnotil situaci a rekl si "ha cesi, tady je stejne mrdnik jak u nas, jedem". Padnou zavory a ted jsou dve moznosti - strach z poskozeni auta, nakladu, prejezdu a z likvidacni pokuty, ba z pripadne ztraty ridicskeho prukazu a moznosti obzivy (ridic nema sanci vedet co mu v kterej zemi za jakej prestupek hrozi, to si nepamatuje nikdo), takze hraje ruskou ruletu. Nebo - podle me a mych zkusenosti s ridici mnohem pravdepodobnejsi varianta - sok a totalni zmateni, kdy ten clovek opravdu vubec nevedel co ma delat a co se vlastne deje. Uprimne receno ja po ceskych a evropskych silnicich najezdim cca 50tis km rocne a vsadil bych se ze 10% ceskych ridicu co se po ceskych silnicich pohybuji by reagovalo - resp. nereagovalo - uplne stejne, zvlasti ti co ted nejvic hejkaj o exemplarnich trestech. Cast z nich jsou navic vystraseni zmatkari s prilisnym respektem k predpisum a trestum = kdyz prerazi zavoru, zjisti se ze tam museli vjet na cervenou a nastane konec sveta, takze radsi zkusi pockat jestli ten vlak nehodou nepojede po druhej koleji.


     
    Komentář ze dne: 29.07.2015 23:36:19     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Jak to mohlo bejt
    Dyt jasne, padesatiprocentni sance na smrt je fer hra, zato deset korun z vozejku v krame, to si pohlida kazdej, to je jistota.

     
    Komentář ze dne: 29.07.2015 23:56:16     Reagovat
    Autor: tds - tds
    Titulek:Re: Jak to mohlo bejt
    Je to tak, rodinny prislusnik jezdil kdysi kamionem po cele zapadni evropě (taky jsme z toho měli jako děcka nezanedbatelné výhody západního zboží :-D ) a po 15ti letech podnikani, kdy nejezdil po rozpadu ČSAD si koupil vlastni kamion, kseftu mel relativne dost, jezdil jen zapad plus neco po CR/SK pro zname a loni proste ten kamion prodal, nestalo mu to v dnesni dobe s tim materialem co denne potkaval na cestach za to. Udelal dobre. Nedokazu si fakt predstavit, za ty penize co tam jsou, kdo normalni by do toho dneska sel. A kdyz vidim i ja co nekteri predvadi i na ceskych cestach, skoda mluvit...

    Komentář ze dne: 01.08.2015 13:25:13     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Já to vážně nechápu.
    Tak tohle vážně nechápu:
    liberec.idnes.cz/kamion-prerazil-zavory-na-prejezdu-a-ujel-fgn-/liberec- zpravy.aspx?c=A150801_122948_liberec-zpravy_kvi

    Udělal přesně to, k čemu po Studénce 2.0 vyzvývá BESIP (www.youtube.com/watch?v=5C60xjj3h8Y) a vůbec všichni ostatní:
    když už se sklápějí závory a hrozí, že vás zavřou na přejezdu, tak je radši prorazte :-)

     
    Komentář ze dne: 01.08.2015 13:38:58     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Já to vážně nechápu.
    Ona ho ta policie hledá zřejmě proto, že pokud se jim řidič kamiónu podřekne, že na přejezd vjel v době, kdy už blikala červená světla, nebo ohledně toho má policie záznam či svědectví, tak se mu bude snažit napařit pokutu a sebrat body. A dráhy po něm budou vymáhat peníze na opravu závor.
    Pokud záznam ani svědectví neexistují, tak je předpokládám celkem jasné, na čem má řidič ve své výpovědi trvat, pokud ho tedy policisté vypátrají.

     
    Komentář ze dne: 01.08.2015 14:08:43     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Já to vážně nechápu.
    Tak v tomto pripade je takove to dog eat dog...
    Ridic byl fakt debil, ze tam vjel (to uz to muselo svitit joo dlouho, když uz musel prorazet zavory), a samozrejme je spravne, když opravu uhradi ze svého.
    Na druhou stranu fizlum nefandim a nijak bych jim v hledani nepomahal.
    Takze ... když ho chytnou, nebudu se zlobit, pac je to fakt debil, no nejakou radost z toho mit taky nebudu...

    Komentář ze dne: 01.08.2015 13:55:47     Reagovat
    Autor: trodas - trodas
    Titulek:Za nehodu Pendoline může mýtné
    Mě to napadlo takto, když se to stalo - proč tam ten kamion vlastně byl? Protože mýtné. Aha. Stojí nám mýtné za takové nehody? Protože se stávat budou... ne že ne.

    Nebylo by lepší, aby se mítné vybíralo jinak, např. plošně od dopravců? Pak by se mu nemohli vyhnout a nebyl by důvod, aby jezdili po silnici 3 třídy, kde de facto nemají co dělat.

    ...

    Protože je přejezd nebezpečný, tak mi vychází jako 100% jistota, že právě proto tam někdo z dobrého úmyslu nehodám zabránit, namontoval ty celkévé závěry, které znemožnili kamionu únik...

    Páchání dobra má někdy následky jako činnost profesionálního sabotéra.

    Komentář ze dne: 01.08.2015 14:12:46     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:A je to tady, zmr. Ťok se vyvětil
    www.novinky.cz/domaci/376470-tok-chce-upravit-prejezdy-a-pozaduje-vyssi- pokuty-pro-hazardery.html

    A je to tady, zmr. Ťok chce
    - osazovat přejezdy kamerami odesílajícími RZ vozidel k výběru pokut,
    - zvyšovat pokuty za přejetí přejezdu na 50 tis. Kč pro řidiče a 100 tis. Kč pro provozovatele vozidla (opustí-li ridič kamion na přejezdu; to ho tam jako má provozovatel přivázat k sedadlu ? nemluvě o tom, že všechna doporučení říkají: nakonec z vozu utečte ?)
    - a za čirý populismus považuji, že zmr. Ť. "... nechá SŽDC vypracovat analýzu, která má ukázat, kolik přejezdů by bylo možné na trati mezi Prahou a Ostravou upravit na mimoúrovňové křížení..."
    Kurva, na páteřní trati s denní frekvencí 300 vlaků, kde jsou závory dole 9,5 hod./den není co analyzovat. Tam je úrovňové křížení prostě špatně. Nemluvě o situaci popsané v článku, kdy kamioňáci preferují bídné okresky (i s bídnými přejezdy) ve snaze vyhnout se zpoplatněným (zmýceným) úsekům...
    Tak si říkám, kolik zase bude analýza stát, protože bude zajisté k hovnu. Realizace jakéhokoli nadjezdu probíha v delším časovém horizontu, než je volební období a trvanlivost židle pod prdelí zmr. Ťoka. Slibem nezarmoutí, ale než mu ho někdo bude moci připomenout, bude dávno v propadlišti dějin. A že by se to dalo financovat z dotací EU, mne vážně neuklidňuje.

     
    Komentář ze dne: 01.08.2015 14:33:33     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: A je to tady, zmr. Ťok se vyvětil
    Btw,
    tady se vyvolává dojem, jako by obecná rizikovost železničního přejezdu byla česká specialita (případně +- feat. polish truck driver).
    Skutečností však je, že železničních nehod train vs. car je plnej jůtub, a jsou tam z celýho světa, že. A nikdo nekrucifixuje provozovatele vozidla za to, že řidič zazmatkoval.
    Videa různého stupně nechutnosti si jistě dohledá každý sám, na ukázku třeba z Ruska (je to koukatelný celý, ale nejlepší jsou ty dva autobusy od 4:49 (youtu.be/oPda4u0R94g?t=289 ). Těm ani Ťokova meducína nepomůže :-P

    Komentář ze dne: 01.08.2015 22:21:30     Reagovat
    Autor: Murbach - Murbach
    Titulek:
    Mnohé již bylo řečeno. Vetšina se předhání nejen v soudech, ale především v hledání řešení. Neskromně se přidám. Po přečtení článku Martina Práška mne napdlo ještě jedno řešení. Většina řešení, která zazněla od politiků a profesionálních "odborníků", se zabývá pouze důsledky - koho potrestat až se stane průser, nebo ještě lépe - potrestat všechny i když se nic nestalo. Řešení důsledků je ale k ničemu. Lepší je řešit příčiny. Jednou z příčin, proč lidé na železničních přejezdech (a nejen tam) riskují je skutečnost. že doba mezi aktivací výstražného zařízení (červená světelná signalizace, spuštění závor), a průjezdem vlaku je zpravidla nepřiměřeně dlouhá. Stejně tak je až nesmyslně dlouhá doba uvolnění přejezdu po přejezdu vlaku.
    Kdyby řidiči z vlastní zkušenosti věděli, že do 15 sec. (na vícekoljejných třeba 20 sec.) po rozsvícení červené signalizace projede vlak. A že do 5 sec. po přejetí vlaku půjdou závory nahoru (červený světelný signál se změní na bílý), pak by jistě riskovalo mnohem méně řidičů.
    Možná namítnete, že to nejde, že to není technicky možné. Ale ono by to šlo. Možná my automatika musela být složitější (nebo jen lépe nastavená), možná by se to nepodařilo stáhnout na 15 ale pouze na 20 sec. (i to by byl veliký přínos), možná by obsluha závor nesměla být líná zvednout závory když ví, že za 2 min. pojede další vlak (nebo by musela mít rozumější směrice), určitě by však současné prodlení šlo výrazně zkrátit.
    Pominul by tak jeden z hlavních důvodů k riskování.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.