Komentáře ke článku: Stav silnic - neschopnost nebo záměr? (ze dne 06.02.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Pri stavu nasich silnic se nakonec oplati nekde ve vojenskem vyprodeji sehnat OTcko...
|
|
Po větě - "To bych zavedl i u nás a máme hned přebytkovej rozpočet." jsem dál nečetl.
|
|
|
Taky mě to praštilo do očí, ale těžiště článku leží v něčem jiném, takže ho lze bez obav dočíst.
|
|
Zisiel by sa Nissan Patrol alebo starsia Toyota Landcruiser. Lada Niva taktiez nieje spatna na nase skurvene cesty. Esteze sa s Primerou da pomerne dobre kluckovat, tento rok je kazda moja cesta do Bratislavy slalom, i ked uz dost dier stihli zaplatat...
PS - co sa tyka toho zakona o preukazovani ziskania majetku - boli tu nejake navrhy, to hej, ale myslim ze aj ked to nadobudne platnost, comu osobne neverim, budu tam urcite nejake diery cez ktore sa bude dat zakon pekne obist. Takze nic.... len pre oko ovcana.
|
|
Honda CRV, mozna Toyota RAV.... neni nutne cistej terenak.
|
|
Co třeba vznášedlo? (sice v čechách je to loď, ale přoč by to nemohlo bejt vozidlo? :D)
|
|
... když se tak koukám na to, co se kolem nás děje, řekl bych, že jsme všichni nejen tady v Čechách, ale vlastně na celé planetě, nedobrovoélnými objekty v jakémsi obrovském sociálním experimentu, jehož vyvrcholení má nastat právě na přelomu 2012 / 13 :-). Pokud to má znamenat přechod lidstva do nové sféry myšlení a jednání, pak to strůjci tohoto experimentu berou za správný konec. V poslední době totiž přibývá věcí, které jednotlivě nedávají smysl, ale které - viděno v souvislostech - zapadají do sebe až moc dobře. Na konci je jakási supertotalita, proti které byl orwellovský svět jen popisem dovolené u moře,
Ale mám jen bujnou fantazii :-).
|
|
|
obrovský sociální experiment to nebude, spíše vohnoutismus. Dokonce nebude existovat ani nic takového jako velká dohoda všech zúčastněných o stavu silnic. Spíše půjde o důsledek toho, že každý, kdo to může ojebat, to taky ojebe, každý, kdo si za to může vzít úplatek si ho také vezme. Žádná vyšší dohoda být nemusí a ani není. Nikdo nikomu neřekl, dělejte to schválně blbě, aby to nic nevydrželo, jen prostě každý využije co může. V Německu je trochu jiný režim a Němci si jen tak něco líbit nenechaj. O tom svědčí třeba jejich přístup k Turkům a podobné svoloči. Přesvědčení o velkém celosvětovém spiknutí bohužel podporuje tendence s ničím nic nedělat, protože je to zbytečné. Všechno je viz major a proto to nemůžeme změnit, to je špatně a českému systému to jen hraje do karet. :-(
|
|
|
hm, v podstate souhlas, ale jako priklad rezimu bych rozhodne nepouzival "pristup k Turkum a podobne svoloci" To naopak svedci o tom, ze o tomto toho mnoho nevite. Udelejte si nekdy vylet napr. do Mnichova, projdete se tam a uvidite, jak to tam doopravdy je. Na Nemce se stale pohlizi s jakousi nalepkou antisemitismu, kterou jim prisila druha svetova valka a mozna i diky tomu maji naopak velmi tolerantni pristup k imigrantum. (samozrejme ale nemuzu tvrdit, ze to tak maji vsichni). Prestoze se treba nekde doctete jiny nazor, neznamena to, ze to tak je...
|
|
|
tolerantní přístup? to je možná relativní, ve státech kde je tolerance výrazně vyšší než je tomu v Německu, mají obrovské problémy a nevědí, jak je řešit.
na výletě v Mnichově jsem byla, ale to mi v tomto směru nijak nepomohlo. Viděla jsem máslims z různých zemí, ti z Německa byli jednoznačně nejvíc krotcí. A pokud si dobře pamatuji, byli odněkud od Stuttgartu.
|
|
|
Tak ten "velmi tolerantní přístup" mají Němci hlavně navenek.
Nevím, kolik Němců znáte osobně. Já tam mám zbytek příbuzenstva (žádní emigranti, babča byla sudetská Němka, děda čistokrevnej skopčák :-) ), a nějakou dobu jsem se tam pohyboval.
Dle mýho se Němci pořád stydí za válku a navenek se tváří tak, jako že jim nikdo nevadí.
Názory v soukromí mají různé, ale zrovna tolerancí k přistěhovalcům nějak extra nevynikají...
Ano, Turci se v Reichu chovají ze všech muslimů v Evropě nejlíp. Oni je ti tolerantní Němci moc vyskakovat nenechaj, což si myslím, že je dobře!!
Nesmíte tolik koukat na Simíra a Kobru elf :-))
|
|
Kamarád asi rád přehání nebo si semo tamo něco domyslí. Jsem u fochu bezmála 10 let a 4 roky vedu partu stavbyvedoucích a řeším věci na úřadech.
Ve Tvým článku je pár věcí, který můžou být pravda a nemusej, ale nikdo je nedokáže...další jsou možné extrémy s kterými jsem se taky potkal a poslední skupina do, které řadím např. "dohodu se silničářema", jsou snůška výmyslů. Možná chtěl udělat dojem, jak je to tady v prdeli a jak to on bezvadně vymňoukl, že dělá za půlku německýho platu v Rajchu, nevím.
Ke každému prohlášení, které má nádech spiknutí, jsem už při čtení nacházel protiargumenty daleko více pravděpodobné, ne-tak-složité a proto i bližší skutečnosti.
Jedním z klíčových faktorů je skutečnost, že všechny velké stavební firmy vlastní zahraniční korporace, které mají evropské náklady a měly by pracovat za české ceny. To jde jen do určité míry, protože šetřit na materiálu se moc nedá (na asfaltu určitě ne a na podloží ne až tak okatě). Proto se šetří na lidech a strojním vybavení. Tam, kde v německu pracuje fréza jede u nás metačka obalované drti 4-8mm před kterou jde jeden maník s koštětem a druhej s kýblem penetráku. To, že na místo naflušou "hrbol" je kvůli sedání nezhutněného asfaltbetonu ve kterým je plno vzduchovejch bublin. Jak po tom jezdí auta, tak se bubliny vytlačí a hrbol si sedne. trvá to tejden až dva podle toho, jestli je výtluk v "koleji" nebo uprostřed pruhu. Pokud i na tak nenáročnou technologii zhotovitel sere, tak to není kvůli dohodě se stavebními firmami, ale proto, že nemá lidi a díry opravit musí, popř. zaměstnává blbce, kteří dělají sice blbě, ale za málo a má kvůli rozpočtu málo vedoucích, kteří by dohlíželi na každou stavbu - a pod naflusanou drť už nikdo nevidí. Toto je situace jak u cestářských "firem" vlastněných městy, tak u soukromých firem všech velikostí. stavebnictví jde do prdele a letos má v oboru přijít o práci prej až 25.000 lidí.
dál to nemá cenu pitvat, bylo by to na samostatnej článek...a možná, že na něj fakt dojde.
|
|
|
Možná bys ten článek měl fakt sepsat, bylo by dobré mít nějaké info i od někoho z branže.
|
|
|
něco už mám rozmyšlený, ale nevím, jestli to nebude buď moc jednoduchý a zkratkovitý a teda málo vyargumentovaný, nebo to nebude zase dlouhý jak sviň kvůli tomu, že je potřeba vysvětlovat technické věci lidem, kteří z toho nezají ani úplné základy.
|
|
|
ja som za verziu 2 - "dlouhý jak sviň". a kludne ako serival.
|
|
|
Víš co, napiš to, jako kdybys to psal pro mě, Když to pochopím já, pochopí to všichni ;-).
|
|
|
U svých článků Zvláštní škola v X a Čekání na Wolfa řeším stejný problém - buď to bude povrchní, nebo dlouhé jako prase. Já jsem pro druhou variantu - napište to dlouhé, v nejhorším jako seriál a koho to nebude zajímat, ať to nečte.
|
|
|
dobře. chcete to dlouhý, bude to dlouhý. snad už po dalším víkendu, nebo to uploadnu sám, jak to bude hotový.
|
|
|
Nevidím to jako konspiraci, jen už dávno tvrdím, že házení viny na "silničáře" je zastírací manévr. Je tu stavební zákon tuším s 5letou zárukou na stavbu, pokud v této lhůtě bude nutná oprava, tak na náklady stavební firmy a pak jí dát na výběr - mastná pokuta nebo zákaz zadávání dalších zakázek. Mě nevadí, když budou silnice stavět čínští kuliové, stejně brzy budou všechny nové stavební stroje z východu, viz Bobcat->Doosan atd. Chtělo by to stejnou změnu dodavatele ze západu na východ i v oboru stavebních firem, horší to snad být nemůže.
|
|
|
Ech, kde ve stavebním zákoně najdete záruku? Prosím o paragraf, já to nenašel.
Podle mě tu platí jen sjednaná záruka co do délky i rozsahu a podmínek uplatnění (jde o vztahy podle obch. zák, nikoliv obč. zák).
|
|
|
Máte pravdu, je to jen prodloužení záruky na 3 roky pro fyzické osoby. Ale jak už komentoval človíček pod vámi, tady jde o to vůbec nějakou sjednat a sjednou uplatňovat. Nebo chcete tvrdit, že se běžně sjednává roční? To by byl zločin (a tím neříkám, že tomu tak není).
Vždyť je to tak jednoduché - v Německu nejsou kvalitní silnice proto, že umějí opravovat díry, ale proto, že jsou silnice stavěny tak, že na nich díry hned po první zimě nevznikají. Na rozdíl od našich silnic.
|
|
|
Jakakoli zaruka ma smysl jedine v pripade, ze ji nekdo uplatnuje.
|
|
|
Ale podle některých údajů jsou u nás práce na silnici dražší až o 30 procent (třeba stavba dálnic).
Je to už sice asi deset let, ale bavil sem se s týpkem, když u nás udělali ve městě novej kruhovej objezd. Byl docela zbytečnej a navíc stál asi o 50 procent víc, řešilo se to tehdy docela dost i v jednom regionálním deníku.
Tam mi pak známej řekl, jak to fungovalo tehdy a já nevěřím, že se od té doby něco změnilo. Například to, že se v druhým městě stavěly 4 kruháče. Byly tam na to reálně 4 firmy, takže kdyby každá dostala jednu zakázku, tak je to docela fér a mohlo to stát docela malý peníze (tehdy tuším 3 mega za kruháč v průměru). Celková cena ale byla 4 mega a proč ? Fungovalo to tak, že se ucházel o tuhle zakázku, rovnou mu nějakej zastupitel řekl, že tyhle zakázky se řeší přes obálky, že vo tom rozhodují cca 3-4 lidi, takže on ho jakože dohodí na jednu z těch zakázek, když mu bude nosit do každýho kola 100 000, dokud to nevyjde s jistou zárukou, že to teda nakonec vyjde. Vyšlo, musel se přihlásit do 3 výběrových kol a na třetím dostal zakázku na stavbu jednoho ze čtyř kruháčů. Nestavělo se naráz. Takže u prvního rozhodování to dostala firma A, pak firma B a on jako firma C s půlročním zpožděním, když vydržel, dostal zakázku na třetí, kdyby to po druhém pustil, tak by měl asi smůlu.
Co se pak dělo, měl 300 000 v minuse keš, takže je chtěl dostat zpátky. Uplacenej týpek dohodil odhad na stavbu a vyfakturování o cca mega nahoru, na tom se pak ještě napůl nějak mázli. Už to se mu vrátilo, ale stejně potřeboval "černou" cash na další obálkovaný zakázky, tak to řešil tak, že místo 5 cm podkladu z jednoho materiálu tam hodil jen 3cm, asfalt a beton se dá taky ošidit na matroši, nepoužil na to nejdražší káry a taky nedal moc peněz lidem. Suma sumárum, týpek dostal těch 300k v cashi na další podobný zakázky zpátky tím, že přebytek matroše načerno bez faktury prodal soukromníkovi na vybudování vjezdu do nějaké vily.
Okolnosti sem si trochu radši vymyslel, ale hlavní údaje jsou docela přesný, a kvalita odvedené práce? Po ani né roce používání kruháčů na nich byly tak vyjetý koleje kamionama, že se to muselo skoro komplet kromě "zelenýho vnitřku" dělat znova, samozřejmě když do toho nejebaly media, tak to nebylo v rámci záruk/reklamací... servis za další těžký prachy. Zase použiju suma sumárum, nakonec po dvou letech kruháč za 3 mega stál skoro 5, z toho se po něm kvůli opravám x-měsíců nedalo jezdit, škody na autech asi taky nejsou zanedbatelný a možná by bystrej člověk přišel i na jiný. Něco jsem najezdil po zahraničí, ne moc, ale že bych viděl tak lajdácky postavený silnice ve Francii nebo Německu, to se mi stalo tak v 10ti procentech. Mají to tam levnější, mnohem hezčí ... no škoda asi mluvit.
|
|
|
kecy.
stavba dálnic je některými ekologistickými pomatenci srovnávána stylem "CZ dálnice na spraších u Kroměříže vs. NL dálnice na pevném podloží" oboje jsou v rovině a dál jejich rozum nesahá. stejě tak ve srovnáních nefigurují nájezdy a příjezdové silnice k obcím, které tím podmínily stabu dálnice na jejich katastru.
agentura JPP reprezentovaná "jedním týpkem" a její prohlášení podpořená navíc ještě prudce nezávislým regionálním tiskem je přesně to, čemu bych nebyl ochoten věřit nic víc než že někde byl postaven kruháč.
|
|
|
Hm, pevné podloží je v NL k vidění asi stejně často jako vysokohorský průsmyk... My jsme to kdysi porovnávali českou dálnici (D11) s holandskými silnicemi přes moře (N302 a A7). Česká silnice vyšla levněji, ale o méně než 10%...
|
|
|
kdo je to "my" a co jste zahrnuli do toho porovnání? jen silnici nebo i konstrukce a komunikace okolo? kde u nás vede silnice přes moře?
vždycky je třeba porovnávat srovnatelné - teda silnici, kde není třeba sanovat podloží (a ty se v NL taky najdou) se stejnou takovou. důležité je, aby se shodovaly i ostatní parametry. vzít cenu za úsek a porovnat ji s jiným, stejně dlouhým úsekem je zavádějící. rozdíl může být v extrémním případě klidně i 60% a to ne kvůli vedení silnice v tunelu.
|
|
|
Já a kolega ing. stavař, byť ne specialisovaný na dopravní stavby. Srovnávali jsme to tenkrát s D11 (tehdy vedla jen do Poděbrad).
Samozřejmě že ty stavby jsou naprosto nesrovnatelné a předpokládám, že se shodneme v tom, že ty holandské jsou náročnější. Nám nešlo ani tak o to, zda se v CZ staví levně či draho, nás zajímalo, co by se v CZ postavilo za peníze, které stály ty dvě silnice přes vodu.
Pokud se dobře pamatuju, tak jsme to brali včetně příslušenství, z těch holandských staveb jsme ale nepočítali věci nesouvisející se silničním provozem - stavidla a zvedací mosty nad zdymadly. Přepočítávali jsme to tehdejším oficiálním kursem, inflaci v NL (ty stavby tady jsou starší) jsme brali dle statistického úřadu.
Jak jsem psal, česká dálnice vyšla levněji, ale ne o tolik - přece jen bych vzhledem k rozdílnosti staveb (a dostupnosti novějších technologií na stavbě D11) čekal výrazně větší rozdíl.
Aby bylo jasno, nechci dělat žádné autoritativní závěry stran toho, jak levně či draho se v ČR staví - naše srovnání se vztahuje na dvě konkrétní stavby. Jinak si ale nedělám žádné iluse o tom, že by české silniční stavitelství bylo nějakou oázou efektivity mezi českými státními zakázkami.
|
|
|
Pevné podloží je nepřesné vyjádření.
Existuje například třídění podle namrzavosti. Troufám si tvrdit, že v NL budou kritéria podle namrzavosti (s následnou výměnou podloží nebo stabilizací) jiná než ve střední Evropě.
|
|
..jsem onehdá sledoval maníka, jak opravuje díru.. pokud pominu to, že to dělal v -5ti a díru ani neohřál hořákem, tak to, že vynechal asi další 3 až 4 kroky a rovnou tam plácnul záplatu (podotýkám, že né studenou směs) bylo o přesdržku..
|
|
Loni v lednu proběhla médii informace o novém českém "vynálezu" na opravu silnic (http://www.novinky.cz/domaci/223763-cesky-stroj-opravi-silnicni-vytluky-i-v-mrazu. html). V textu je zároveň informace, že v ČR se mašinka neuchytí, a hned je vyjmenováno několik dobrých důvodů, ze kterých mě zaujal tento: "Problém je v technologiích, které SÚS už celá desetiletí používají a mají na ně uzavřeny dlouhodobé smlouvy se svými dodavateli."
Dlouhodobá smlouva = můžu to flákat, protože pak bude pořád co dělat. Kdyby se koupila nová technologie, tak by záplaty měly příliš dlouhou životnost, což není zájmem ani jedné ze zúčastněných strany.
|
|
My 2 cents...
Rizenim osudu jsem pred x lety stravil zhruba 18 mesicu v jiste vyznamne vyrobne pneumatik v Dolnim Sasku. Byl jsem tam jako ajtak takze ode me necekejte zadnou kritiku vyroby jako takove, bo tomu proste nerozumim. Dojem, ktery jsem si odnesl by nasledujici:
1) na parkovisti jsem ocekaval BMW, Medvedy, Audi TT u progresivnich soudruhu, videl jsem Felicie, Corsy, jedno jedine Porsche, to byl pravdepodobne CEO
2) nikdy, rikam jeste jednou NIKDY, jsem nevidel jakehokoliv Nemce cokoliv delat, na dalku bylo mozne rozeznat Turka jenom kvuli tomu, ze mel ty monterky od neceho umazany, pravy Helmut mel monterky vkusne nazahlene, nepouzivane.
3) Tovarni jidelna by pravdepodobne snesla srovnani s libovolnou 80's jidelnou u nas (byl jsem tam pouze jednou, takze nemohu slouzit, nicmene smrad byl obzvlaste jidelnovity)
Tim celym chci rict jenom to, ze ta typicka ceska zalezitost "V Nemecku to maji lepsi a to byste koukali" je jenom mytus, v Nemecku jsou s pristupem k praci uplne stejne na stiru jako u nas.
|
|
|
Tak múžu-li říct za sebe, víceméně souhlasím. Jak jsem už jindy psal v jiné diskusi, v Reichu jsem s přestávkami strávil cca 2 roky a odnesl jsem si z toho poznatek (nikomu nevnucuju!), že Němci jsou povahově stejní, jako my. Rozhodně se s nimi dá vyjít.
Jen s tím pracovním nasazením mám jiné poznatky - Germáni byli celkem dost pracovití a ač dělali mnohem pomaleji, než my, dělali furt. Pomalu, ale furt. Když já jsem si dal cigára dvě, Němec jedno a pokračoval v práci :-)
Rozhodně ale nepodávali takové výkony, jak se u nás traduje. Toť zkušenost má.
|
|
|
Obecně je spousta věcí těžce individuálních a kategorizovat nelze nic, firma může být plná vohnoutů stejně tak v ČR, jako v Sachsen. V Sachsen akorát možná dřív dojede.
Ale je fakt, že východ vs. západ a ještě k tomu sever vs. jih je v SRN hodně velkej rozdíl. Možná současná generace z toho aspoň trochu vybředne.
Kolega z Rostocku mi vyprávěl o závisti v DDR několik let po "revoluci", což údajně doznívá dodnes. Řešili služební vozy. Já jako Čech bych neočekával žádný problém ve smyslu: "Nekupuj si sakra toho 3er, ale pěkně Octavii, nejlépe ambiente v Avia blue na poklicích, abys neprovokoval, lidi si budou myslet, že kradeš.", jelikož jsou to "přece Němci, a ti ti úspěch budou přát."
Hm, ejhle. Objednal si 5er, šlo o tehdy aktuál e34, a reakce nafrak stejná jako v ČR. Většina se na něj koukala přes prsty, bůhví, co dělá, když si může vozit v 5er místo spořádaně nejlépe v Golfu II, začali se rejpat v obchodech, které byly naprosto koretkní a hledat, kde je natahuje. Takže nešťastník 5er brzo s poklesem obchodů prodal, koupil Astru, a obchody šly opět nahoru. Podotýkám, že nešlo o nějaké podržklacky, jeho klienti byli ředitelé velkých firem. Pak že závist je čiště česká.
|
|
|
Kdesi jsem zaslechl názor, že Češi jsou v podstatě poslovanštělí Němci :-). Proto máme hodně společného, také díky společné historii.
|
|
|
Zrovna Dolní Sasko je "západ" a "sever", čili "stará dobrá" NSR.
|
|
|
On ale píše o Sachsen, nikoli Niedersachsen...
|
|
|
Ano, ale jenom podotýkám, že tvoří vlákno pod příspěvkem Black Sheep, který píše o Dolním Sasku. Tak asi pod jeho vlivem přešel do Saska, kde se to lemplovsví dá čekat víc.
|
|
|
2) Němce dělat jsem viděl
3) K čemu srovnávat jídelny? Pokud srovnám jídlo, tak v německých závodkách bylo vždy lepší, než v českých. A doslova mi spadlo kousavé dolů v kasárnách Bundeswehru, kam jsem se shodou okolností dostal, protože stravenky za 2,50 a šnycl jak abortdekl k tomu kupa brambor. Okamžitě jsem vzpomenul svoji zákl. voj. službu, její šedivé oslizlé těstoviny a zamáčkl jsem slzu v oku.
|
|
|
S hodnocením Rajch vs. Česko docela souhlasím, je to prašť jak uhoď.
Jako student jsem byl za odměnu vyslán na pracovní stáž do jižního Bavorska. Podnik o pár stech zaměstnanců, montáž průmyslových čistících strojů, vývoz do celého světa. Vohnoutů jak sraček. Dorazil mne jeden Kubánec, který kompletoval diesel agregáty, číst a psát se teprve učil. Rok 2005, žádný pravěk.
|
|
Do Německa jezdím jen vyjímečně, ale před 14 dny jsem se pohyboval v okolí Mannheimu a místní silnice rozhodně nepůsobily stoprocentním dojmem. Jistě, bylo to podstatně lepší než u nás, ale díry na silnicích byly stejně.
|
|
|
To víte, že tam mají taky díry! Ne tolik a né takové "kvality", jako u nás, ale taky mě nepřestává fascinovat mýtus o tom, jak "v Německu maj parádní silnice".
Hlavně ve městech nic moc.
|
|
|
No zrovna tam v těch končinách bych řekl, že to je v rámci Německa dost podprůměr.
Ale u nás mi nejvíc vadí něco jiného, než absolutní počet děr a hrbolatých silnic, protože chápu, že najednou vyměnit komplet podloží a povrch na všech buhvíkdy postavených silnicích prostě není možné.
Jsou to takové ty pasti na mamuta, které opravdu hrozí proraženou gumou, nebo rovnou nehodou, a přesto je to tam třeba měsíc, než to někdo aspoň provizorně opraví. A bývá to klidně i na silnici I. třídy nebo na dálnici. Viz např. ta příšerná díra přímo uprostřed rampy ze Šterboholské radiály na Průmyslovou. Včera jsem tam viděl odstavený auto s proraženou gumou, jsem zvědav, kdy se TSK uráčí to zaplácnout. Přitom je to hlavní tranzitní tah suplující chybějící vnější i městský okruh v těch místech.
Očekával bych, že aspoň ty hlavní tahy někdo aspoň jednou za den dva projede a pokud se tam něco takového objeví, okamžitě zjedná aspoň provizorní nápravu a do tý doby místo řádně označí. V tomhle máme IMHO ještě opravdu dost velké rezervy. V Německu i Rakousku mají taky díry, ale takovýhle extrémy tam nevídám.
|
|
|
Začátkem prosince jsem na sjezdu z Průmyslové na Jižní spojku taky prorazil disk. 4 cm dovnitř, tak tak jsem dojel.
Díra tam samozřejmě zůstala ještě cca. týden a půl. To před ní ovšem postavili ceduli a patníky, nebo jak se to přesně nazývá.
Pravděpodobně opravu na místě rovnou vzdali.
|
|
|
Začátkem prosince jsem na sjezdu z Průmyslové na Jižní spojku taky prorazil disk. 4 cm dovnitř, tak tak jsem dojel.
Díra tam samozřejmě zůstala ještě cca. týden a půl. To před ní ovšem postavili ceduli a patníky, nebo jak se to přesně nazývá.
Pravděpodobně opravu na místě rovnou vzdali.
|
|
|
Ono to lecdky taky je trosku o tom, ze je potreba o problemu dat vedet. Setkavam se neustale s tim, ze nikomu se nechce resit "cizi problem", a tak se nestaraji. Extrem to je u nas v panelaku, kde nejde vytah, ale na cislo, kde prijimaji hlaseni o poruse vzdycky zavolam ja, a kdyz tam 3 dni nezavolam, tak vsichni nadavaj, ze to zase nejezdi, ale nikdo tam nezavola. To same jsem jednou narazil na semafor, kde byla nonstop cervena. Volal jsem asi po 5ti minutach, co jsme tam stali, nekam na PaCh, a potvrdili mi, ze jsem prvni, kdo jim to hlasil.
Myslim, ze pokud se jedna o neco duleziteho, neni ostuda nekam zavolat, obetovat tomu ty 2 minuty, a nahlasit to. Samozrejme nemyslim kazdou malou diru:-)
|
|
|
Díru jsem nahlásil přes online systém TSK. Tak jsem zvědavej.
Jinak ale správce komunikace by měl její stav sám od sebe průběžně monitorovat a takovýhle průsery okamžitě řešit, zvlášť když se jedná o tranzitní tah takového významu.
|
|
|
Jo. A zes to nahlasil na PaCH, tak jsi tedka bonzak a kolaborujes s rezimem. Tak si voz pevnej provaz, za to te povesime na kandelabr! :-)
Ale ted vazne - stejnej problem je i u nas v panelaku - kdyz je nejakej problem, tak sem prvni, kdo zavola, ze je nejakej problem, ale sousedi jsou schopni chodit po partajich a ptat "u vas to taky nefunguje"?
paradoxne, par mych kamaradu, co se nastehovalo do novostaveb, kde jsou lidi stejne vekove kategorie, tak takove problemy nejsou - ty lidi spolu drzej a resej to.
Kdyz sem se zeptal par soukmenovcku, kteri bydlej v necem takovym jako ja (panelak, kde jsou jinak lidi tak 38+), tak maji podobny problem jako ja (+naprosta anonymita lidi, kdy se lidi co vedle sebe 6 let bydlej neznaj a kdyz se potkaji na chodbe, tak se ani nepozdravej).
Premejslel sem, cim je danej ten generacni zlom.
|
|
|
Někde jsou vztahy partají opravdu patologické. U mé známé v bytovce se nedokázali domluvit na placení elektřiny ve společných prostorách, a dopadlo to tak, že si každý nosí baterku.
|
|
Já osobně taky nevím co si o tom všem myslet. Z televize se člověk pravdu nikdy nedozví, internetová pravda je zase tak někde uprostřed a člověk musí hodně vybírat čemu uvěří, nebo si ponechá nestranný názor a počítá se všemi směry pravdy.
Ale to, co je uvedeno v článku, tomu věřím. Ono proč taky ne? Je to jedna z věcí která ždímá rozpočet dost, tak proč by si ouřadové a velké firmy nepřišli na své.
Je to malinko podobné jako s invalidním důchodem. Jste skutečně nemocní tak že jej potřebujete k přežití? Nasrat! Ale jak víte kde něco "dát" tak je vše OK, údajně to stojí jen 30-50Kkč, jak výhodné pro všechny.
Ono pokud by chtěli opravdu něco udělat s kvalitou našich silnic tak přizvou zahraniční firmu. Ale já do toho bohužel/bohudík nevidím, jen po tom musím jezdit.
|
|
To bylo už ve filmu o D-Fensovi - jak tam sedí v té zácpě a potom jde seřvat stavaře že opravujou jenom kvůli prachům a ne aby bylo spraveno.
mylím že to může být rozdílné okres od okresu - firma od firmy. Občas v Čechách narazím na tankodrom, jinde silnice a vysprávky drží.
Ale o tom že minimálně někteří stavaři šméčkují opravy, aby byla práce, nepochybuji. Asi je taková doba - věci už se nevyrábí aby vydržely, ale aby z nich byly peníze, a takhle to potom dopadá. Tahle strategie "konstantního značkového servisování" prosazovaná např. koncernem VW se dokonce učí na školách MBA a tak podobně - je to prostě "modern business practice".
Četl jsem že loni, prý poprvé v historii německého autoklubu, se podle statistik z kontrol STK začala zhoršovat kvalita v německu vyráběných nových aut. Tedy až na vozy Porsche, ty jsou prý stále kvalitní :-)
|
|
To bude paráda. Po silnicích díry, všichni se budou nízkou rychlostí mezi nima proplejtat, žádné strašlivé nehody s rozmetanými kusy masa a plechu, dosažitelná maximálka cca 50km/h, radary budou k ničemu stejně jako zpomalovací pruhy a jediný použitelný auto bude poctivej gazik, nebo traktor. Jecheche, bude legrace...
|
|
|
Naše ulice bývala fakt špatná. Díry do hloubky 10 cm+, délka díry často půl metru i více. Četnost děr velká, krom toho občas mírné zvlnění (někdy koncem sedmdesátých let tu soudruzi uděli asfalt tak, že zalili kamenné kostky - ty se však hýbaly a asfalt moc nevydržel, po nástupu těžké dopravy v devadesátých letech nastala vysloveně katastrofa).
Bouchalo to i v 30 km rychlosti. Zjistil jsem, že felicia combi přeletí většinu děr, pokud s ní jedu asi tak 75-85 tachometrických. Což jsem začal mimo špičky praktikovat. Teď máme v jiné části města zvlněnou silnici (kostky) a většinu nerovností vykryje rychlost 60-70 (tachometr). V tomto místě se neměří - na konci ulice stávají občas pachové, ale jen doklady, světla, pásy - radar tam zatím nikdo známý neviděl.
Takže zpomalení nemusí nastat.
|
|
Jeden můj dobrý známý byl něco jako geolog, přesněji řečeno se specializoval na půdy, nosnosti a propočty pro těžké terréní práce - dělal za předlistopadové éry tunely a potrubí někde v Saúdské Arábii.
Jednou přišla řeč i na silnice a ohledně těch mi povídal zhruba něco v tomto duchu: aby to fungovalo, musí se asfalt neustále promíchávat a zahřívat. Jak jednou zatuhne, dá se sice rozehřát, ale už nikdy nebude mít ty správné vlastnosti. Ale to dělňasům nevadí - zajedou si s míchačkou k pumpě, odejdou se najíst a motor samozřejmě vypnou. Asfalt vychladne, zatuhne a když ho nějak nalijí o té silnice, nic nevydrží.
Ergo je minimálně část problémů způsobena ryzím vohnoutstvím. Proč se s tím s*át, vono to počká.
|
|
|
To s tím asfaltem je fakt dobrá teorie, rozhodně by stála za rozepsání.
Ostatně, horký asfalt se dnes používá na penetrační makadam, tedy buď do podkladních vrstvev silnic nebo do obrusných vrstev polních cest a místních komunikací s nejnižším dopravním zatížením. V popisu technologie je pravidelná údržba s postřikem a posypem drobnou drtí (tuším po dvou nebo pěti letech), která se většinou z úsporných důvodů nedělá.
Výtluky se rychle vyspravují s použitím emulzí, v převážné většině zastudena.
Prostý vidlák problém vidí ve špatném financování údržby, která je navíc lidově řečeno odrbaná, aby z ní byl vejvar.
Atd.
Se zmíněným vohnoutstvím samozřejmě nelze než souhlasit.
|
|
|
geolog není silničář, no nemá nepravdu.
ale "zajedou si s míchačkou k pumpě, odejdou se najíst a motor samozřejmě vypnou" je s prominutím naprostá krávovina. napíšu proč:
- pokud někam jede auto s balenou směsí (hromada černýho čehosi, co se stane silnicí, když se to uloží a uválcuje), pak je to obyč sklopka do které to nakydají v obalovně. předehřátý na +/- 200°C. na sklopce se o míchání nedá mluvit vůbec. sklopkou plněný finišer(zakladač) je nejčastěji používaná technologie všude na světě, takže to o míchání a zahřívání ber s rezervou. tak se dělají i ty "superrovné" silnice v německu. jiná technologie pro ukládání asfaltbetonu v podobné kvalitě neexistuje.
- dá se to pod plachtou vézt i 40 km bez toho, aby se teplota byť jen přiblížila té, která je ideální pro pokládání, tedy 182°C.
- pokud se takové auto už vydá na cestu, pak na něj někde čeká finišer a kolem je minimálně 8-12 chlapů podle šířky zažehlovací lišty (šířky pokládaného pásu). Pokud by nepřijelo, bude mít finišer prostoj, vytvoří se chladnoucí spára, kterou bude nutno za peníze ošetřit. Pokud má auto defekt nebo poruchu, ihned vyjede druhé auto, které vyplní mezeru v zásobování finišeru.
---
- pokud jsi měl na mysli auto s šedým kotlem místo korby, které jede a za jízdy kouří, pak věz, že se v něm, topí plynem a je tomu jedno jestli auto jede nebo stojí...ostatně když ten stroj je na místě, tak většinu času taky stojí se zhasnutým motorem.
- míchačka/autodomíchávač/špulka nebo je jedno jak tomu říkáš, jezdí jen s betonem. pokud takové auto vidíš otáčející se přijet k pumpě, kde z něj vystoupí řidič a zastaví "špulku", pak buď jist, že je auto prázdný a točí se jen proto, že v míchačce je 1,5 m3 vody a cestou se vyplachuje, aby v ní nezatuhnul starý beton.
|
|
Ano, stát selhává. To je ale asi tak to jediné, na čem se s autorem shodnu.
Dál je tam několik věcí, kde se mírně neshodneme. Například idealizace toho Německa. Jistě, ono to tam vypadá o něco lépe než tady, ale zas takovým rájem bych to tam nenazýval. Krom toho je tam psáno, že my jdeme do prdele a mezi řádky lze vyčíst, že Německo nikoliv. Domnívám se, že do prdele jdeme jak my, tak Němci, jen třeba různým tempem a z různých bodů. Některé věci mi tam přijdou extrémní a přehnané, i když bych je nevylučoval (tu dohodu, že se budou ty silnice opravovat špatně - spíš mi přijde, že se téhož dá dosáhnout špatným materiálem a nebude to tak zjevné a průkazné).
Naprosto zásadně a absolutně nemůžu souhlasit s tím řešením, které autor navrhuje (kontrola příjmů a majetku). To je podle mě totální nesmysl, kdy nefungující státní mechanismus nahrazujeme jiným nefungujícím státním mechanismem. Řešení korupce není kontrola (ať už jakákoliv). Kontrola zaprvé stojí peníze a zadruhé je také zkorumpovatelná. Takže je řešením méně veřejných peněz a statků.
Vzhledem k podání článku ve stylu hospodského rozhovoru, který mi mimochodem není úplně příjemný (ten styl, ne rozhovor jako takový), není divu, že vznikají typická socialistická řešení ("ať musej ti hnusní bohatí prokazovat přijmy").
Článku dávám za 4, dal bych i 5, ale to jsem dal snad jen článku Prachy; ten byl zajisté horší.
|
|
Já teda nechápu, jak může na tenhle web psát člověk, co podporuje majetkový přiznání a ještě to spojuje s nějakou "stranou slušných lidí"??? Pokud vím, taková strana, co tohle chce, je tady jen jedna, maximálně dvě...
|
|
hlasování, voFce soutěž, foto, leccos stojí za kouknutí, interaktivní gm mapa, http://www.vymoly.cz/
PS: zaujala mě serie 4 foto, výmol 3x foto a proražená pneu a disk 1x foto. http://www.vymoly.cz/detail/e-13-chomutov-most/
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Stav silnic - neschopnost nebo záměr?
|