D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Pneuservis
    Vydáno 26. 10. 2008 (10275 přečtení)

    Letos mi značka C15a udělala pěknou čáru přes rozpočet. Celý loňský rok jsem si liboval, jaký to jsem dobrý řidič. Zimní pneumatiky mají za sebou třetí zimu a nějakých 40 tisíc kilometrů.

    Říkal jsem si, že bych mohl, s trochou opatrnosti, ještě tuhle sezónu dojezdit. Dezén má, tedy přesněji měl, něco okolo 4 mm. Ale ouha, díky vůli úředníkově si na takovýchto pneu nezajedu ani pro chleba do obchodu. Nikde neexistuje žádná databáze nebo mapka úseků označených značkou C15a. Každý, v zimě aktivní řidič, je tedy nucen s takovým úsek na své cestě počítat. Takže než bych si někdy v půlce zimy nechal od někoho „pomáhat“ od tisícikoruny a „chránit“ můj bod, raději jsem se poohlédl po nových gumách.

    Nemyslím si, že se dá narazit na jediné, nejlepší a vyjímečné pneumatiky. Držím se tedy jen dvou zásad: Za peníze, které mám, získat co nejvíc. Pokud něco nevím, nechám si poradit. Proto jsem zvolil, věřím že stejně jako mnozí z vás, klasický postup. Přečetl jsem si letošní test německého ADAC a poohlédl se po pneumatikách na našich e-shopech. Vím, že okolo testů ADAC panují různé pochybnosti, ale já bohužel neznám nikoho, kdo v jedné sezóně vyzkoušel tolik pneu na stejném autě. Nakonec jsem si vybral Vredestein Snowtrac 3, které jsem v rozměru 175/65 R14 koupil za 1176 Kč/ks.  Jedná se holandského výrobce a výtěze testu.

    Až po tento odstavec nuda. Adventure začíná až v pneuservisu. Již roky jezdím do stejného pneuservisu, kde jsem spokojený s jednáním i s kvalitou práce. Tentokrát jsem dorazil ještě před první vločkou, takže žádná fronta. Na povoz se vrhli všichni majitelovi pohůnci, takže jim přendání zimních pneu na ráfek a namontování na místo letních pneu trvala tak 15 minut. Někdy v páté minutě se vynořil sám majitel s nějakou solvinou za za zády a vypálil otázku: „Za kolik je máš?“ Tady je třeba malé vysvětlení: Tykání neřeším, zvykl jsem si, že v určitých kruzích je běžné. A otázka byla: „Kolik stály pneumatiky, které tu leží?“ Odpověděl jsem. Majitel vydal posměšné vyprsknutí směrem k solvině. „Tak to tě natáhli. Mám takový za vosumset“ zněla odpověď. Požádal jsem jej tedy, aby mi ty samé pneumatiky ukázal ve svém ceníku. Ukázal mi nejdřív „úplně stejný“ Barum Polaris 2 za 1250 Kč. Když jem namítl, že já mám za lepší cenu vítěze renomovaného testu, odhodil další porci kapénkové infekce na solvinu a řekl „pché, testy! Jestli chceš špičku, tak si kup tohle...“ a téměř mateřsky pohladil Continental WinterContact TS830, která se v mém rozměru vůbec nedodává. „A navíc teď si budeš muset připlatit, když máš svoje gumy!“ Prohlásil výtězoslavně a zachumlal se do své nové vesty s nápisem Continental na zádech. A měl pravdu. Celá legrace stála 1160 Kč.

    Asi bych to dál neřešil. Řekl bych si, no jo, moje chyba. Tak si, holt, najdu jiný pneuservis. Co mě ale motivovalo k napsání tohoto příspěvku byl tenhle článek. Když jsem si totiž přečetl podnikatelskou „strategii“ majitele pneuservisu (ano, hádáte správně – je to on), která spočívá ve 100% přenesení své obchodnické neschopnosti na zákazníky, rozesmál jsem se.

    Na problém se můžeme dívat dvěma úhly pohledu: Zkusit si spočítat, kolik tak při tempu 4 auta za hodinu a ceně 800 Kč (před zdražením) asi tak vydělám za dva měsíce, kdy je sezónní nápor. A kolik stojí 4 zaměstnanci. Ale to všechno je práce majitele, ne moje.

    Mě jako zákazníka zajímá, že si v pneuservisu koupím 4x Polaris 2 za 5000 Kč a práce mě bude stát 800. Nebo si ty samé pneu koupím na internetu za 950 Kč a a stejně ušetřím skoro 1000 Kč, nebo odjedu s lepšíma pneumatikama za stejnou cenu.

    Kde vidím problém? V přístupu majitele. Místo toho, aby se vzniklou situací naložil jako podnikatel, tedy založil e-shop, nebo s jiným začal spolupracovat, nebo co já vím -  nejsem podnikatel, celou starost přenesl na zákazníka. Zkrátka zjistil, že vývar už není jako dřív a tak zvednem cenu o 40% a ještě budeme slzet o tom, jak e-shopy jsou zlé a berou nám penízky. Mimochodem: touhle cenou se již vyrovnal ceně pneuservisu v Německu. Zajímalo by mě, jestli i jeho zaměstnanci mají srovnatelné mzdy?


    23.10.2008 LRR


    [Akt. známka: 2,02] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 90 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.