|
favorit má výdechy ventilace pro cestující vzadu? (na podlaze předpokládám)??? Tuto užitečnou fíčuru měly sériově např. turbodieslové golf3 (nikoliv benzínové základní 4válce do 1,8 l) (1991 - 1996) , dieslové audi 80 a nikoliv základní benzín(1986 - 1991) a luxusní odvozenina Audi 90.
|
|
|
když tam vyreznou díry do podběhu, lze to interpretovat i takto.
|
|
|
Skoro. Jsou skryty v místech, kde je uchycena přední sedačka. Jaký benefit od toho vývoj z Boleslavi očekával, těžko říci
|
|
|
nechápu. byly tam konstruované pro ten účel a splnovaly ho? nebo byly a mely jen nějaký doplnující efekt? chtěl jsem říci, že výděchy vetilace pro cestujíci vzadu byly na přelomu 90tých let luxusním prvkem ve vozidlech (kromě vw a audi víc v hlavě nemám), odhadem střední a vyšší třídy.
vezl jsem se vzadu třeba cliem z roku cca 2000, vzadu zima, vpředu od polibků tepla z předních vydechů evidentně příjemné klima.
|
|
|
Měly jen doplňující efekt. Ale možná jsem to měl ucpané (stejně jako boční výdechy).
|
|
|
Výdechy vzadu měla už Š120. Nebyly pravda moc účinné, ale byly tam.
|
|
|
Výdechy vzadu měla už š1000mb/š100, kde byly naopak nejúčinnější z celého topení :-)
|
|
|
Pochopitelne, protoze ty vydechy (dve diry ovalneho prurezu na tunelu...) byly nejbliz vyfuku vymeniku topeni, ktery byl pod pravou zadni sedackou. A S100 mela jezste jednu ficuru, kterou dnesni auta nemaji. Rozvod vzduchu pro nohy ridice a spolujezdce vpredu je resen zuzujici se trubkou, takze ve vzduch rovnomerne foukan do celeho prostoru nohu.
|
|
|
Tato fíčura ovšem měla jednu zásadní chybu a to že byla konstruována na člověka průměrného vzrůstu a velikosti nohy době svého vzniku (tedy asi tak 175cm). Vzhledem k mé postavě (190 cm a noha č 45). jedna z prvních věcí po rozkoukání na mém studenském voze š100 bylo, že jsem zjistil o co se neustále zasekávám botama a tuto trubku odstranil, protože s tím nešlo bezpečně jezdit. Být ta trubka o pár centimetrů výše, tak by to bylo bez problémů.
|
|
|
Já nevím. Nikdy jsem to nezkoumal. Každopádně v tom místě nemá žádný cestující nohy ani jinou část těla. Dá se říci, že v tomto místě je naprostá jistota, že tam nikdo nikdy nohy mít nebude. Ale konstruktéři tomu přikládali velký význam, protože jim stálo za to kvůli tomu vestavět obrovský plastový díl do podlahy na horní díl tunelu.
|
|
Kompletní Dynamat má cenu několika Favoritů, to je fakt hardcore.
V čechách se vyrábí něco velmi podobného za "normálnější" peníze.
viz www.vestin.cz/autohifi.htm.
K té tlumící hmotě z skelných vláken (dto z netkané textilie) - strašně rády to cupují zvířátka, je nutný nákup akustického plašiče.
Před plošnou aplikací tlumícího materiálu je vhodné zkontrolovat stav koroze, díly vyvařit a opravit lak. Dělat to ex-post, až bude kus dveří plandat na zbytku tlumící hmoty je dost out.
|
|
|
Není třeba kupovat celé sady těch sraček, stačí 2 ty jednotlivé pláty v ceně asi 400 Kč každý.
|
|
D-F pracne odhlucnuje a ja zrovna asi pred mesicem vsechny ty ipahadry vyhazel a jeste si tlacim kraval do kabiny sanim, ktere bere vzduch do motoru prave z telesa topeni :)
Na minulem Favoritu, se kterym jsem jezdil kazdy den, jsem to mel ale podobne jako se popisuje v clanku. "Authofi" tlumicim materielam vylepena jak prepazka, tak topeni a pres to jeste ipahadr.
Jen me teda nenapadlo zadelavat i ty male diry okolo pruchodek z motoroveho prostoru.
|
|
|
Co horšího, to sání vysává vnitřní prostor, což by při delší jízdě mohlo vyvolat kesonovou nemoc.
|
|
|
Sani samozrejme bere vzduch z "tlakove vyse" u zakladny celniho skla, ne z kabiny, vzdyt jste ten bastl sam videl :)
Co je ale horsi, je morska nemoc, kterou se mi pri kazde delsi jizde snazi privodit seriovy podvozek, ale to nastesti neni nic, co by medicinka od KW suspension, aplikovana v prubehu zimniho odpocinku, nedokazala vyresit.
|
|
|
Můj chudák Forman jménem Bobeš (http://skoda-virt.cz/cz/auta/favorit-a-felicie/8644-shackall-bobes-zabijak/) vydává při rozjezdu odporné zvuky, srovnatelné s B 737. Je to hluboké hučení lehce kovového rázu a děje se tak na rychlostní stupně 1,2,3,4 - pětka a zpátečka nemají problém. Odehrává se to pouze když auto zabírá - v momentě, kdy sundám nohu z plynu, kravál přestane.
Hádal jsem, že je to hučení v převodovce - převodovka šla "nová" (vrakotechna). Krom toho jsem pořídil fungl nové vnitřní i vnější klouby a vše měnil kamarád garážník. A ten vergl řve furt. Netušíte někdo, co to je? Že bych vyměnil jednu špatnou převodovku za druhou špatnou převodovku? A co s tím?
|
|
|
|
Měněná na jaře 2010, od té doby najeto tak 50-60 tisíc km. Zabírá perfektně, nebylo ji zatím nutné ani štelovat.
|
|
|
nevím. pneu+geo a ložiska ?, Tak se zkus domluvit na nějakém rozumném STK na válce, jestli to uslyšíš. Nebo zlepšovák se zahradní hadicí - prdneš ji izolačkou kam potřebuješ, protáhneš pod haubnou a okýnkem a hold za jízdy si to poslechneš lokalizované. Favorití převodovka začíná hučet na 5-tém kvůli špatnému mazání toho jehlového ložiska, nikoliv na spodních kvaltech.
|
|
|
Ložiska by snad hučela pořád, ne jen někdy? Gumy Kleber, den starý :-)
|
|
|
Kolísá ten zvuk při otáčení kola, např. jako by kolo bylo šišaté?
|
|
|
|
Teď jsem se hluboce zamyslel a napadlo mě následující.
Pokud zkolaboval silentblok na reakční vzpěře pod motorem nebo na vodní pumpě, celý motor je v autě poněkud jinak a hlavně neurčitě uchycen.
Při přidání plynu na nízký kvalt se vlivem reakčního momentu celý motor někam vychýlí a stane se, že např. těleso vzduchového filtru přijde do kontaktu s kapotou nebo tak něco, co začne vydávat hluk. Při zpátečce se motor vychyluje na druhou stranu a při 5-ce není vychýlení agregátu dostatečné.
Zkontroloval bych zavešení motoru ve všech 3 bodech, resp. silentblok na převodovce již byl zkontrolován při výměně skříně, zbývá tedy spodní vzpěra motoru zvaná "sluchátko" a silentblok na vodní pumpě.
To je jen taková spekulace. Evtl. řeknu manželce, aby to víno už dopila sama.
|
|
|
Děkuji mnohokráte - dlouho jsem nad tím přemýšlel, a podle mě by to mohlo se silenbloky nějak souviset. Silenblok u vodní pumpy byl měněný, nicméně na ten spodní nikdo nehrábnul a obávám se, že to bude průser - po výplatě vyměním, dám nová ložiska a uvidím.
|
|
Kdysi v dávných dobách, kdy bylo všeobecně houby k dostání a já toužil mít tichou škodovku 120, napadlo mne kompletní karoserii zevnitř, ve chvíli kdy byla celá odstojená po vyvaření a nalakování, vylepit asfaltovou IPA lepenkou nakrájenou na vhodné díly. Úplně zmizelo typické dunění a motor na volnoběh nebylo slyšet :-) Zvýšení hmotnosti jsem neřešil ale ta účinnost byla až neskutečná.
|
|
|
A po Tobě se ve favoritovi GLX vopičili i ve Škodovce a polepili tím podlahový prostor pod nohami a středový tunel. Fungu je to, mělo to ale s nástupem katalyzátoru jednu featuru - v létě se to začalo tavit a lehce to smrdělo. Když jsem přišel na to, čím to je, tak tomu odpomohlo důkladné zalakování.
Mnou uváděný materiál tím už moc netrpí, Dyna cosi je na jiné bázi.
|
|
|
Hmmm a ja potom môžem nadávať na predchádzajúceho majteľa že diery v podlahe zalepil IPOU.
|
|
|
A ono to tam bolo už od výroby.
|
|
Na Fáve 94 stačilo opraviť všetko uvedené, aj bez dodatočného tlmenia je to tichučké a počuť len hlboký zvuk motora.
|
|
Využiji zdejší diskuze o Favoritu a dovolím si nadšeným uživatelům tohoto samohybu nabídnout 13" litá kola z originálního Škoda příslušenství. Jsou ze Silverlajnu, zachovalá včetně středových krytek s emblémem okřídleného šípu. Jsou z modelu 93, tedy rozteč 4x100. Na nich obuté pneu Barum na vyhození (vzorek cca 2 mm). Faku končí v září STK a vzhledem ke stavu pohoného ústrojí a postupující koroze karoserie půjde na "ekologickou" likvidaci a do té doby to dojezdím na zimních. Pouze osobní odběr, střední Morava. Představa ceny 1000 - 1500,- Kč za všecha 4.
Majiteli webu se omlouvám, že si tady z toho dělám annonci, ale než to dám do masové inzerce, chci první nabídnout zdejším nadšencům. Kdyby Vám to vadilo, klidně to smažte, přesuňte do chlívku, atd. Děkuji.
|
|
|
Ahoj, posli mi maila na cmk@volny.cz.
Jestli jsou ta kola normalne pouzitelna (tzn. nemusi byt 1A stav, ale ani 4D), mam zajem.
|
|
|
já bych potřebovala levé přední dveře na Formana. Ty by v nabídce nebyly?
|
|
Nie je to nahodou `duct tape` miesto `duck tape`???
|
|
|
Oboji je spravne: http://www.octanecreative.com/ducttape/duckvsduct.html
|
|
|
skor mi to pride ako dodatocna `skomolenina`, ktora sa casom rozsirila....
google hlasi napr. 30mil `duct tape` oproti 7 mil `duck tape`
|
|
Bylo by možno zveřejnit více informací o posíleném béžovém Favoritu, který se zúčastnil Dne mobility? Zajímá mě, jakými úpravami pohonného ústrojí prošel. Děkuji.
|
|
|