D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup?
    (ze dne 30.01.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 30.01.2011 22:18:28     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Moje zkušenost
    Auto jsem měl půjčené v řecku na dovolené, najeto cca 2000km.
    Dojem z auta je smíšený. Je z něj dobrý výhled, v úzkých uličkách se dalo jezdit na milimetry. Na druhou stranu je takové... no... jako kdyby bylo z gumy a ne ze železa. Nevím jak to líp popsat, měl jsem pocit že se na silnici vlní nebo co.

    Brzdy dobrý, motor dobrý, ale řízeni fakt divný. A to bylo nový auto, mělo natočeno tak 20k.
    Domů bych si ho nekoupil, asi to tak divně jezdí proto že to je z tenkýho materiálu bez větších pevnostních rezerv a nevím co s tím udělá koroze.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2011 22:30:35     Reagovat
    Autor: 353 - 353
    Titulek:Re: Moje zkušenost
    Viditelně je každý auto originál :), zrovna u řízení jsem si nevšiml žádné anomálie. Jako "rodinné auto" pro univerzální ježdění bych si Solenzu asi nepořídil, ale pro to moje denní popojíždění do práce po městě mi zatím opravdu vyhovuje.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2011 22:41:04     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Moje zkušenost
    No třeba v passatu, foresteru nebo treba civicu mam pocit ze to je ingot na koleckach, ani se nehnou. Na retarderu to udela dup-dup a hotovo.
    U Solenzy jsem ten pocit nemel ani nahodou. Ne ze by to nejelo rovne, nebo nezatacelo, proste se to chovalo jak auto z gumy.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:09:17     Reagovat
    Autor: 353 - 353
    Titulek:Re: Re: Re: Moje zkušenost
    No jo, já mám srovnání spíš s low-endovejma autana nebo zase s autama 40 let starejma....
    Jinak jedna slušná Solenza Rapsodie (bez klimy) byla před pár týdny na aukru a vyšla ještě levněji než ta moje - http://aukro.cz/dacia-solenza-2004-spolehlive-auto-i1365403701.html /časem aukce zmizí v archivu).

    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:31:18     Reagovat
    Autor: tom747 - tom747
    Titulek:ad rezerva pod autem
    Kdo někdy přendaval kufr naloženýho kombíku na zadní sedačky (nejlépe v dešti) aby se dostal k rezervě, přestane považovat její umístění pod autem za vyloženou nevýhodu... Všechno má svoje :-)

     
    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:38:16     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: ad rezerva pod autem
    Vidis? Ja treba rezervu v aute nemam vubec, jen karticku asistencni sluzby. :-)
    Ten kufr je pak o hooodne vetsi, to mi ver.

    PS: No mam tam teda nejakej sprej s penou a kompresor, to je pravda.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 03:46:36     Reagovat
    Autor: tom747 - tom747
    Titulek:Re: Re: ad rezerva pod autem
    Je to asi půl roku, co jsem nabíral rodinku kamaráda na začátku D11. Na asistenčku čekal přes 4 hodiny a nakonec stejně dorazili bez náhradního kola, takže následoval odtah do servisu...
    Dojezdovka zas tolik místa nezabere a než si nechat zkazit víkend nějakým vohnoutem, radši si ušpiním ruce.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 12:50:02     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    Právě. Ve skutečnosti je pro toho, kdo jezdí dálky, asi jediný akceptovatelný řešení plnohodnotný náhradní kolo. Když máš defekt v půli 900 km cesty, s dojezdovkou ti taky zmrzne úsměv.


     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 09:19:55     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    Přemejšlim kolik náhradních kol je vhodný si s sebou vzít na 30000 km dlouhou cestu, můžete mi někdo poradit ? :-)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 09:22:21     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    4? 8o)

     
    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:42:35     Reagovat
    Autor: 353 - 353
    Titulek:Re: ad rezerva pod autem
    Popravdě řečeno, neměl jsem defekt snad 15 let, takže mi ta rezerva pod autem zase tak moc nevadí ...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 18:15:27     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Re: ad rezerva pod autem
    Ja toho nenajezdim zas tak moc, ale prasklou/pichlou pneumatiku mam kazde tak co 2-3 roky. Asi to je taky o stesti a tom, kudy clovek jezdi...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 17:07:33     Reagovat
    Autor: damp - damp
    Titulek:Re: ad rezerva pod autem
    Přesně tak. Hlavně novinři vyčítají (zejména francouzským vozům) umístění rezervy venku.
    Nechápu, co jim na tom vadí - stejně se člověk umaže při sundávání toho píchlýho kola, tak co...!

    To, že - jak píšete - bagáž zůstává v suchu, je další bonus.

    Ale za nejlepší řešení umístění rezervy považuju např. toto:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Suzuki_Grand_Vitara_DDiS_Heck. JPG

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 17:12:19     Reagovat
    Autor: damp - damp
    Titulek:Re: Re: ad rezerva pod autem
    To je trapas :-))
    Tak znova - třeba toto:
    http://www.suzuki.cz/_Katalog/grand_vitara/Galerie/108.jpg

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 20:38:57     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: ad rezerva pod autem
    za nejlepší umístění rezervy považuji řešení u škody 1000 MB která měla rezervu umístěnou v samostatné schránce přístupné zepředu nad náraznikem, umístěné pod zavazadlovým prostorem: http://www.skoda1000mb67.wz.cz/pr_MBT.jpg

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 20:44:21     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    Souhlas, T603 i T613 to mají také tak. Jediný problém je pak kombinace - široké kolo + nízký podvozek + naložené auto. Ale po přizvednutí auta, které je stejně potřeba, se k té gumě dostat dá.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 21:03:39     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: ad rezerva pod autem
    No, ono to umisteni pod autem ma par zasadnich problemu... Jednak konstrukce, ktera to kolo na nekterych autech drzi, tlaci z boku na pneumatiku, cimz do ni vymacka postupne dulek, druhak tam ta pneumatika i cele kolo trpi povetrnostnimi vlivy, vlhkem, soli i blizkosti horkeho vyfuku a za treti ten mechanismus ma tendenci zareznout. No a do kufru se stejne musi, aby se clovek dostal k te sroubovici, kterou to kolo uvolni.

    Nakonec to dopadne tak, ze to vozite povolene a jen zahaknute, coz bezpecnosti ovsem moc neprida...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 22:52:02     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    "Kolo trpí povětrnostními vlivy"... no ale to přišroubované kolo na nápravě taky! Viděl jste někdy, jak vypadá disk zevnitř?

    "Mechanismus má tendenci zareznout"... při běžné údržbě (třeba jednou za 2 roky před STK) stačí závit namazat. Poté by se dala aplikovat jako ochrana závitu třeba bužírka z kabelu nebo tak něco. Manipuloval jsem několikrát s rezervou pod autem a nikdy nebyl mechanismus znehybněn rzí (ani jinak).

    "Do kufru se stejně musí"... inteligentní konstruktér snad díru pro klíč umístí tak, aby věci v kufru zůstaly nedotčeny.

    Osobně radši tahám rezervu zpod auta, než abych se k ní dostával přes ten bordel v kufru, co tam pořád vozím:-)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 20:42:31     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    No ono je to spíš tak, že za dobu, co mám rezervu, vyměním gumy několikrát, resp. rezerva má životnost auta.
    Nebo měníte rezervu zároveň s novými pneu? Z čehož ovčem vyplývá, že mi docela záleží na tom, aby nebyla moc dorasovaná

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 20:52:06     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    Nejstarší auto, co jsem měl s tímto provedením rezervy, mělo přes dvacet let, rezerva původní, použitelná a mechanismus sice rezavý, ale těch 20 mm potřebné délky závitu funkční.

    Je ale pravda, že za celou mou mnohaletou řidičskou kariéru jsem rezervu použil 4x - pamatuji si to:
    - Citroen Berlingo (zespodu)
    - Peugeot Boxer (zespodu)
    - Iveco Daily (zespodu)
    - Fiat Tipo (z kufru)
    ...naposledy před cca 6 lety.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 20:59:27     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    Inteligentni konstrukter mozna ano, ja vsak hovorim o zkusenostech s francouzskymi auty.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 21:10:14     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    Paradoxně jsem měl zkušenost s mnoha francouzskými stroji a všechny měly otvor v prahu. Asi tuto část konstruoval nefrancouz:-)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 21:13:13     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    Ten otvor tam byl jaksi puvodni, vyrobeny automobilkou, nebo tam vznikl postupem casu diky pusobeni prirodnich sil? ;-)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 21:39:14     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    HA HA samozřejmě původní. Přírodní síly způsobily otvory jinde:-)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 20:03:28     Reagovat
    Autor: CitronKE - CitronKE
    Titulek:Re: Re: ad rezerva pod autem
    Velmi originalne to vyriesili u citroenu CX:
    http://tinyurl.com/6cpx3ce


    U montaze ako ukazujes na Vitare by som sa asi bal "nahodnej" demontaze ak by slo o rozsireny model auta.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 20:09:37     Reagovat
    Autor: damp - damp
    Titulek:Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    Tak on ten dekl se dá zamknout. Od krádeže to asi zcela neodradí, ale aspoň něco.
    Pokud bude o Vaše kola zájem, zloději Vám je sundají přímo z auta...

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 20:44:09     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:Re: Re: Re: ad rezerva pod autem
    velmi originální. tu gumu mohu za nějaký tři roky vyhodit, bude zpotvořená

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 17:14:54     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: ad rezerva pod autem
    ty máš rezervu? 8o)

    Komentář ze dne: 31.01.2011 07:24:46     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:pochvala
    jen mala odbocka. skoda 120 rozhodne nemohla mit zablacenou rezervu, byla v prednim kufru. jinak dobrej clanek, diky.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 07:33:42     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: pochvala
    Tak v kufru byt pochopitelne mohla, ale spravne misto pro ni bylo zespodu pod kufrem, kde mj. tvorila soucast deformacnich zon.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 08:18:22     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:pochvala
    no jo! omluvte prosim zapometlivost starikovu... escort ve mne asi zanechal vetsi dojem.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2011 15:21:28     Reagovat
    Autor: Pawlik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: pochvala
    V Escortu (ročník 85) jsem měl rezervu v takové vaně pod kufrem. Řešení možná dobré, ale furt tam kondenzovala vlhkost a pořád jsem tam měl bazének.
    Teď mám Nivu, rezervu vozím nad motorem, akorát nechápu proč. Po tom, co jsem pochopil co všechno ty gumy vydrží vidím jediný důvod výměny kola: totiž občanskou válku kdy mi to někdo prostřílí... Ani pk ovšem nebudu kolo měnit na místě, ale opustím palebnou zónu a řešit to budu až následně :) pokud vůbec. Niva pojede i po ráfcích.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 10:06:37     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: pochvala
    Nejzvlastneji to melo vyresene Subaru Leone - rezerva byla prisroubovana vepredu nahore na motoru. Akorad jsem si rikal jestli temi neustalymi zmenami teplot trochu netrpi ...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 13:20:56     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: pochvala
    Zajimave to mela udelane i Karosa rady 7xx.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 09:27:17     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: pochvala
    Volkswagen Transporter T1 a T2 taky neměly špatný řešení rezervy.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 15:52:42     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: pochvala
    Jirka si to asi poplietol s radou 100/110. Tie skutocne mali rezervu na dne kufra.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 18:17:58     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Re: pochvala
    Zcela urcite si vzpominam, ze jsem mel 120, ktera mela rezervu pod podlahou kufru v dire k tomu urcene. Ale nevylucuju, ze by sla pripevnit i jinam.

    Komentář ze dne: 31.01.2011 07:29:40     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:vecna
    rodinna fabia. neni to tak trochu oxymoron? marketing skodofky, zda se, funguje vyborne.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 08:28:07     Reagovat
    Autor: Kozousch - Kozousch
    Titulek:Re: vecna
    Každá rodina nemá pět dvoumetrových členů ...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 09:03:43     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: vecna
    asi nemate deti... Uz vidim jak do "kufru" davate kocarek a psa.
    A to nemluvim o preprave vetsiho nakladu :-)
    http:///opas.sweb.cz/ovcevaute.jpg

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 10:17:32     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: vecna
    Jsou různý rodiny. Pro sestavu dva dospělí a jedno dítě by fabia kombi mohla stačit. Některý lidi dokonce nepotřebujou ani kombíka, protože na dovolenou jim stačí jedna taška a jedna kredit karta ;)

    Pak jsou lidi, co nechtěj při skládat kočárek při nakládání do auta, pro ty bude auto velikosti fabie vždycky malý.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 10:25:01     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vecna
    Kdyz jsme byli dva v byte, tak jsme meli Smarta a stacilo to. Na nakup nabytku se moc casto nejezdi a to se resilo pujcovnou za petikilo na den.
    Vesli jsme se do toho oba, kufr to ma kupodivu velmi slusny (vrchovaty nakupni vozik uplne v pohode) a zadni sedadla jsme nepotrebovali. Spotreba 3.5l, parkovani kdekoli.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 13:55:13     Reagovat
    Autor: 353 - 353
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Jsme dva a jedno dítě a fabie je přesně pro nás. na dovolenou i do města. Tedy rodinné auto. Jen právě loni kvůli péči o vážně nemocnou mámu mi ji zabavila žena a už mi ji nevrátila...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 14:07:15     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vecna
    když jsem byl kluk, tak jsme jako čtyřčlená rodina měli Škodu 120 a docela to vyhovovalo. Pravda, kočárek jsme nevozili, ale když jsme jeli na čtrnáct dní stanovat, tak jsme sice měli věci včetně kytary nacpaný všude možně i nemožně, ale ani osm hodin v autě pro nás nebyla žádná velká trága (holt když má člověk metr padesát a 55 kilo, tak má na prostor trochu jiný nároky než o čtyřicet centimetrů a 55 kilo později :) ) A to nás v tom vehiklu občas jelo i pět - tři dvě děti a tři dospělí. Se škodou 100 to taky šlo. tak co by fóbie nemohla bejt rodinný auto. Menší jak Š100 nebo Š120 to nebude. Akorát lidi jsou dneska holt zmlsaný a nevědi roupama co by :)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 17:32:36     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vecna
    Jako rodinný kočár nám dobře posloužil Fiat Tipo. Má to relativně prostorný interiér, takže dítě ze sedačky nedokopne do předního opěradla:-) To se musím vždy smát, když je v nějaké recenzi nad nedostatkem místa vzadu napsáno "pro malé děti stačí". Nestačí, protože při každém rozzuření dítěte máte okopaný záda:-)
    Kočárek jsme měli obyčejný polský, rozložitelný na podvozek a boudičku. Stačilo jen sundat boudičku, podvozek se sklopil, kolečka nebylo třeba vymontovávat a vešlo se to do kufru i s nějakou tou taškou. Po narození druhého potomka přibyly ještě "golfáče", které jsme dávali dozadu před sedadla. S tímhle autem jsme zvládli i týdenní dovolenou na pronajaté chatě, kdy se stěhovaly i plastové Tatry a takové různé skladné hračky.

    Ale pomalu nám Tipo přestává stačit. Krámů máme pořád stejně, ale lidí přibývá:-) Když se s kamarády domluvíme na lyže, tak nás je zásadně 5 - 6, na dovolenou pod stan by s námi známá s dětmi jela ráda, ale starej jí nepůjčí auto, atd. Tak se pomalu poohlížím po inovaci. Z důvodu ceny zůstanu u Fiatu a rozhoduji se mezi Multiplou nebo Ulysse. Ulysse má bonus v až 8-místném provedení.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 14:25:31     Reagovat
    Autor: trent - hjirka
    Titulek:Re: Re: Re: vecna
    S tím souhlasím. Ve fábii zabral celý kufr kočárek. Teďka v golfu je to pohoda. Vešel se tam pes, kočár a ještě jedna taška.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 15:41:58     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vecna
    do golfa fkombíku kočár dám buď napříč a pak už se tam skoro nic nevejde (zvlášť když je venku mokro/sníh), nebo podél a musím z něj sundat zadní kola. Zato do Multivana se už celkem pohodlně vejdeme i s miminem :)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 08:30:37     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: Re: Re: vecna
    Opasi, ty ovce jsou vycpaný nebo jsi je nakrmil kilem sedativ? Průměrná ovce by ti už dávno z auta udělala kůlničku na dříví :)

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 16:10:41     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vecna
    Asi máš blbý vovce :-) Teda ne že by ty moje byly chytrý, ale v aute jsou v pohodě.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 16:47:27     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    On je taky rozdíl jestli máš pár kousků u domu jako sekačky na trávu nebo stádo....

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 19:23:43     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    No, za prve jich mam jen par, za druhy to jsou malinky ouvesantky a za treti obcas autem jedou a neni to pro ne zadna novinka.
    Ja nevim co mas, jestli merino nebo co, ale myho beranka kdyz zlobi zvednes jednou rukou, druhou mu vysvetlis jeho vyjednavaci pozici a on si zase chvili hraje na hodny zviratko :-)
    http://opas.sweb.cz/GOPR0077.JPG

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 19:39:45     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Ty co znám nejsou moje ale souseda farmáře, jsou to merina a pěkně velký a vcelku plachý.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 19:48:18     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Hmm, opasi, nechci ti do toho kecat, ale pokud bys to v tehle konfiguraci, nedej boze, do neceho poslal, tak ta ovce nejdrive vlastni vahou zabije tveho prcka a pak tebe a to, ze mas pasy a dite je v detske sedacce vam bude platne asi jako mrtvemu zimnik... A predpokladam, ze fotka je z R4.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 20:22:33     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Ta ovce ma min nez 20kg a je polstrovana :-)
    Ovce maji takovou vlastnost ze vypadaji velike, ale ve skutecnosti to je vlnena koule ze ktery koukani nohy a hlava.

    Baleni PET flasek by bylo podstatne nebezpecnejsi.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 21:24:32     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Baleni PET flasek ti zustane na zemi, ta ovce ma nohy a pres tu zadni sedacku preleti. Ale delej, jak myslis.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 21:24:43     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Paralelní fyzika nebo zkušenost?
    Beraní čelo následované dvaceti kg čehokoliv se balení PET lahví minimálně vyrovná. Při střetu s čelním sklem by měla beraní hlava navrch určitě.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 10:09:26     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: vecna
    My mame tri male deti a nejmensi pouzitelne auto je klasicke MPV (ne to co posledni dobou vydavaji za male MPV)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 12:43:01     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: vecna
    Ve dvou lidech a jednim zlatym retrivrem nam byl malej Jeep Grand Cherokee

    O psa jsem prisel, pritelkyni vyhodil a jezdim na masine

    Vsechno je o preferencich

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 13:57:46     Reagovat
    Autor: 353 - 353
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vecna
    Ještě před 25 lety jsme na dovolenou jezdili v pěti Škodou 100L. A taky se to dalo, opravdu je to o preferencích.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 14:11:07     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Kdyz jsem mel Suzuki Wagon (alias Skatule) a narodila se nam treti dcera, tak jsem musel tu treti autosedacku vybirat podle sirky a zkouset kazdou primo v aute spolu s temi puvodnimi. Nakonec jsem nasel jednu vhodnou, zvysenou, pricemz zakladna zustavala v aute a holt jsem za ni zaplatil o dost vic. Kufr to auto melo vysokej, ale kratkej a kdyz jsem tam nacpal slozenej kocar a jednu vetsi tasku, tak uz jsem ho doviral silou. Dalsi vec byla, ze kdyz jsme jeli nekam na vejlet, uz se nam do auta nevesel sym z prvniho manzelstvi. Nemluve o tom, ze taky podnikam a cas od casu potrebuji odvezt nejake zbozi a u Skatule jsem musel predem vylozit vsechny detske sedacky, sklopit zadni operadla a teprve pak se tam neco veslo.
    Ted mame variabilni dvou az sedmi mistne auto u ktereho je kufr porad vetsi nez u Skatule i kdyz mam osazenych vsech sedm sedacek a misto uz resit nemusim.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 14:40:40     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    dřív se autosedačky nepoužívaly a kolik dětí člověk dozadu nacpal, tolik jich vezl. Věci se dávaly nahoru na zahrádku, takže kufr nebyl třeba. Kdo byl fajnovější, měl za autem vozejk. :-)

    nejen preference, ale i předpisy nás nutí mít větší auta, objemné kufry, atd.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 14:54:20     Reagovat
    Autor: 353 - 353
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Pro tři lidi malý kombík stačí, a je jedno jestli je to fabie, nebo něco jiného - s tímhle jsme byli na dovče před 15-ti lety ... http://www.trolejbus.cz/auta/vrakous-dovolena.jpg ... a taky jsme se vešli.

    Ale to spojení "rodinná fabie" v článku bylo ve smyslu "fabie, s kterou jezdí rodina", ne příslušnost k nějakému segmentu.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 15:34:15     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    :-) Treba ja vybiram kombiky podle toho, jestli si tam mohu se svymi ~187 cm pohodlne lehnout, kdyz sklopim zadni sedacky...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 15:44:32     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    když je to nutný, tak se člověk nacpe skoro do čehokoliv, ale větší auta jsou trochu pohodlnější. A někdy narazíte na jiný problém, přesně jak popisuje Ifos. Nacpat tři dětské sedačky do jednoho auta je většinou nemožné.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:29:13     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    A to ted temer pravidelne kazdy ctvrtek odpoledne vozime se zenou na tancovani ty deti ctyri az pet, takze vepredu sedim ja s manzelkou, za nami tri deti a za nimi v treti rade sedadel jeste dve cizi deti ... vsechny deti samozrejme v sedackach. To by asi Fabii moc neslo ;-)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:38:44     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Fábie je rodinné auto, ale ta rodina musí být malá, docela malinká.
    Tobě se vyplatí mít větší auto, protože ho užiješ, jenže já mám děti dvě a občas jsem vezla ještě neteř nebo synovce. Kvůli tomu občas a navíc na přechodnou dobu, protože dnes už jsou velcí, by se mi nevyplatilo kupovat větší auto. Největší problém je v té povinnosti dětských autosedaček, tedy pro nás, kteří se množíme s mírou. ;-)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:42:56     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Ja ho uziju nejen kvuli detem, ale asi srovnatelne i kvuli podnikani.

    Mnozite se s Mirou? Jednoho Miru taky znam a mnozi se mnohem, mnohem vic jak ja ;-) Pokud se zase nerozrostli, tak v tuto chvili maji deti tusim pet ;-)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 17:44:39     Reagovat
    Autor: 353 - 353
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Nevím proč řešíte pořád počet dětí a fabii ... kdyby se mi doma ještě nějaké děti objevily, jako že se tak asi už nestane, tak ji fábku vyměním za něco jiného. A nebo děti rozdělíme do fábky a do dácie a je pokoj :)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 19:36:20     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Resime to proto, ze je Fabie udajne rodinne auto a ja si pod pojmem rodina predstavuju i deti ...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:07:12     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    když si vzpomenu na to, jak jezdili Poláci s Maluchama co Chorvatska na 14 dní se dvouma děckama, tak si myslím, že kombajn není třeba, ale kombajn je pohodlnější, stylovej (...a taky těžkej, slabej a neohrabanej)...a prostě patří k tomu, co "se čeká", že rodinka musí mít... Proto mám CC 8o)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:36:47     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 18:05:28     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    no dobře, tak tydlety jsou jen těžký a neohrabaný 8o)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 15:02:47     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    iFos - a to Vaše variabilní auto je jakého typu prosím?

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:08:02     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Sharan/Galaxy/Alhambra. Snad si to pamatuju dobře.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:16:57     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Presne - ja osobne mam Alhambru, ale ono je to u techto tri (krome nejnovejsich) jedno.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 21:25:17     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Díky. Motorizace, please (a doporučil byste ji)?

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 05:47:26     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Dvoulitr benzin, ale pokud jsi setrilek nebo jezdis vic dalky, doporucuji naftaka. Osobne mam hodne popojizdecek po meste a navic nemam naftu rad a proto mam benzin. Ale spotreba tomu odpovida. Jinak jsem s tim autem velice spokojeny. Alhambru jsem zvolil proto, ze za stejnou cenu nabizi lepsi vybavu nez Sharan nebo Galaxy a stejne se vsechny tyhle auta vyrabely v jedne fabrice (starsi verze - dnes to uz neplati), jen to melo jinej znak a par rozdilnejch detailu ;-)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 15:56:03     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    dá se to řešit polystyrenovou deskou pod a za prostřední sedačku, ale taky nic moc. po narození dvojčat (druhé a třetí dítě) nám také nezbylo než zakoupit MPV (žabožroutsko/taliánské provenience). a to jsem si předtím liboval, jakej že ten peugeot 406 sedan má obrovskej kufr - ale dvojčatovej kočárek se tam vešel po několik hodin vymýšlené desetiminutové rozborce na prvočinitele a k němu do kufru se vešly jen přeložené noviny s víkendovou přílohou.

    mimochodem, pracovní auto mám (sice nelogicky, ale vzhledem k nasmlouvaným kilometrům pro soukromé účely se nebráním) malou dodávku 3+3 sedadla a místo na europaletu. jak se zdediskutující majitelé většího počtu ratolestí vyrovnávají s umístěním autosedačky se zhruba tříletým dítětem na přední pravé nebo střední sedadlo, vypínat či nevypínat airbag? (já teda vypínám)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 17:14:24     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Airbag je třeba vypnout pouze v případě, že je sedačka umístěna protisměrně, což u tříletého dítěte už zřejmě nebude.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 17:17:20     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    jenže sedačka posune děcko o dost dopředu a tak by vystřelený airbag mohl nadělat více škody než užitku. Pokud máš předpínače, pak by škoda mohla být menší, ale bez nich je to dle mého nesmysl větší než s nima.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 17:39:05     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Auto s airbagem má předpínače automaticky.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 09:26:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    to je taky pravda. díky!
    ale ani s předpínačema nezabráníš jisté "volnosti soustavy", která se pohne dopředu a srazí se s vybuchujícím airbagem.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 21:36:53     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Ono se to má tak. Airbag funguje jenom v součinosti se zaplými pásy a taky je třeba správně sedět. Tzn. že řidič by měl být ve správné vzdálenosti od volantu, ruce vetřičtvrtěnatři nebo zadesetdvě. Levá ruka na dvanáctce a pravá na loketní opěrce včetně celého těla zbořeného vpravo (nemoralizuji - také tak často sedím) správnou funkci airbagu nezaručí. Spolujezdec by měl také sedět normálně, žádné nohy na přístrojovce a tak.

    Dále je třeba si uvědomit, že airbag funguje tak, že po nárazu se máte zachytit do vyfukujícího airbagu. Konstruktéři to vymysleli na nějaký interval rychlosti. Airbag by se neměl aktivovat pod 30 km/hod (není to dogma, nárazové čidlo to může vyhodnotit jinak) a zároveň nad 70 km/hod už to taky nefunguje, protože je to takový fofr, že posádka dopadne do ještě nafukujícího se airbagu. Zase, může to být různé, záleží na zpomalení při nárazu - jestli protijedoucí auto víc pohltí, strom se podaří přerazit, atd.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 07:43:38     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    "sedačka posune děcko o dost dopředu a tak by vystřelený airbag mohl nadělat více škody než užitku". jo, z této myšlenky vycházím. a taky mě napadlo, že mám-li dítě neposedné, které v sedačce furt kope nohama, nebo škrtí nějaké plyšové pišišvory, demoluje knížky nebo svačí, tak není úplně rozumné mu nohu, knihu nebo flašku s pitím zarazit airbagem do hlavy (ono se dá najít dost strašidelnejch fotek co airbag dokáže s obyčejnejma brejlema). a nevím co s tím mají dělat předpínače, tříleté dítě, pokud se nejedná o malého goliáše, sedá v sedačce do které se přikurtuje pětibodovým pásem, a sedačka drží na sedadle přikurtovaná pásem, který je samozřejmě potřeba pořádně utáhnout.

    teda, nezajímají mě předpisy, zajímá mě, co dělat abych si ratolest zbytečně nemrzačil.

    teda ne snad že bych vozil děti na předním sedadle pravidelně, ale někdy není (skoro) vyhnutí, třeba když jedu na chalupu jen s dceruškou a vzadu mám třeba dva bicykly dospělé, dětský bicykl, tříkolku, motorku (dětskou plastovou), skříň a půl kubíku palivového použitého stavebního dříví, vezu-li nějaké půjčené děti nebo když mimina ječí tak, že musejí být po celou dobu přepravy krmena paní sedící vzadu uprostřed.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 09:27:38     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    ani s předpínačema nezabráníš jisté "volnosti soustavy", která se pohne dopředu a srazí se s vybuchujícím airbagem.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 09:49:11     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    to je asi pravda. o sobě si myslím, že to uvázat umím a volnosti jsou malé. ale když vidím třeba svého tchána přišněrovávat dětskou sedačku, tak se chytám za hlavu a tiše kvílím,a nakonec po dvaceti minutách jeho marného zápolení nervově nevydržím a těch dvacet centimetrů volně se válejícího pásu utáhnu.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 10:08:07     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    myslet si můžeš co chceš a uvazovat můžeš jak chceš...a přesto tomu nezabráníš: www.youtube.com/watch?v=NMFPSStXfqE&NR=1

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 10:04:45     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 16:38:36     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Muhehe, pitomcovi to utrhlo prdel a dobre mu tak :o)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 08:05:14     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    Logika:
    - U dítěte v sedačce airbag nepomůže, maximálně uškodí.
    - Airbag něco stojí a u spolujezdce se navíc musí vyměnit kus palubky

    Z toho plyne, že je lepší ho mít trvale vypnutý a zapínat ho jen tehdy, když vezeš kamaráda :-D

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 09:24:54     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    pokud není obsazeno sedadlo spolujezdce, tak by airbag neměl vystřelit - tedy u moderních aut.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 10:26:17     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    No, přece nebudu na tchyni plýtvat airbagem :-D To nemá význam v žádném ohledu.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 18:26:19     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vecna
    - hospodo! všem pivo a rum! já to platím...
    - ale ale...nějaká oslava? narozeniny nebo svatba?
    - svatba, pane hosinský...
    - a kdo si koho bral
    - čert si vzal tchýni!

    asi tak? 8o)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 15:42:13     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Re: vecna
    Ne každý má potřebu obřího přibližovadla. A co si budeme vykládat, i za fábii lze připnout vozík a tam se teprv vejde krámů! Kam se hrabe MPV!

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 15:47:00     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: vecna
    no nevím, do vozíku by se děti asi dávat neměly. Když máte dvě vlastní a třetí chcete vzít jen občas, tak je blbost hned kvůli tomu půjčovat vozík. ;-)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:15:27     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: vecna
    Vozik vsechno nevyresi.... Kazdy mame jiny naroky na prostor za sedackama.
    http://opas.sweb.cz/GOPR0077.JPG

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:19:46     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: vecna
    Nerozumím tomu, proč tu kindersedačku vůbec máš, když v tom není skřítek uvázanej 8o)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 16:29:50     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vecna
    je, ale mel snahu vyvlikat ruce...
    Ale mezitim povyrostl a uz mu to nejde.

    Komentář ze dne: 31.01.2011 21:07:30     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:
    No vážně jsem si myslel, že Solenza je sedan. Já osobně mám sedan, vždycky jsem ho chtěl a strašně moc mě baví otevírání víka kufru. Pravda, na přepravu věcí se moc nehodí, ale člověk se nestěhuje každý den.

    V životě bych za Solenzu prachy nedal, jako ani za jinou Dacii, Fabii, Daewoo/Chevrolet, Hyundai, Kiu nebo Volkswagen, ale proti gustu...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 21:08:39     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re:
    Vlastně moment, v řadách VW existuje výjimka, a sice California.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 21:26:33     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    máme v práci Logan Pick-up. Na trhu není auto s lepším poměrem cena/výkon v této karosářské variantě.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 23:35:07     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re:
    tomu nemám důvod nevěřit, ale pracovní auto je něco jiného, než auto soukromé, při výběru jsou jiná kritéria.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 23:45:39     Reagovat
    Autor: 353 - 353
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já taky Solenzu auto nikomu nevnucuju jako nějakou super káru. Ale pro mne je to ideální stroj na cesty home - work - home - work - baumax - home - work - home - hypernova - home - work - home - work - home - work - home - kaufland - home - work a takhle pořád dál až do zblbnutí. Takže vlastně pracovní.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 23:50:02     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    já si na cesty do práce a šontání po okolí koupil P206CC a velmi mi to pomáhá po/v práci odpočívat a vyčistit si hlavu. nechtěl bych už nic, co by mi nedělalo radost ze svezení nebo nějakou jinou svou vlastností a tak bych si Solenzu nevybral.
    nijak tím ale nezpochybňuju, Tvůj výběr a nemám problém s tím, že Ti jízda v tomhle voze přináší taky jistý uspokojení - třeba tím, že to auto máš skoro zadarmo.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 23:46:25     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    psal jsi něco o tom, že bys za to prachy nikdy nedal. o soukromým autě tam nic nevidím.

    já bych si toho pikouše klidně koupil, protože je vcelku pohodlnej, uveze dvě motorky a má dost silnej podvozek na to, že když do něj dáš hydroizolační fólii, tak máš z korby bezvadnej bazének i v tom nejtvrdším vedru tam, kde jinej dře po dvou hodinách ve stínu rypákem o zem 8o)
    mám teď sice velmi pohodlný povoz, ale zase tak zatíženej na ta auta nejsem a vystačím si s málem, pokud je to auto něčím zajímavý. a to tenhle (i jinej) pick-up je. tyhle auta maj něco do sebe a vydržej všechno.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.