Komentáře ke článku: Sid Meier´s Railroad: Poukaz na problémy (ze dne 25.05.2014, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Někdy je virtuálno rozumnější než realita.
|
|
|
Kde je vlastně problém? Železnice je zelená, Bursík to říkal. Kamiony budou převáženy po železnici, ulehčí se dálnicím, vždyť to je hra ze skvělé budoucnosti :-)
|
|
|
Kdo zaznamenal obsah (například) diskuse o cyklogenerelu Prahy 10, ten ví, že železnice už je taky fpíči, vůbec není zelená, zabírá místo, rozbíjí veřejný prostor, komplikuje výstavbu cyklostezek a prakticky je vyhlášena nepřítelem týdne. Říkal to pan inženýr Cach, tak to musí bejt pravda.
|
|
|
Inžinýr Cach to vidí moc černě, železnice je sama o sobě cyklostezkou:
http://img.ihned.cz/attachment.php/13672290/7BWVzcRgI8L3vPniDCrkwTU1HFfK4pJl/90741_ tema_vlaky_drezina_m.jpg
;-)
|
|
|
Železnice je železná, zelená je jenom ta, po které vlak už dlouho neprojel a je zarostlá bejlím.
Takže tycoon železničního typu je v pořádku a sluníčkový, ovšem tycoon, kde by člověk řídil špeditérskou firmu a rozesílal po světě náklaďáky a dodávky je čiré zlo?
|
|
|
Omyl. Nejzelenější železnice je železnice zrušená a překopaná na cyklostezku, po které se budeme radostně dopravovat na šlapohybech k zeleným zítřkům, pěkně všichni v jednom šiku jak v Číně za velkého kormidelníka Maa.
|
|
|
V OpenTTD si můžete přibrat nejen spedici(!), ale i loďařství(!!) a vlastní aerolinky(!!!). To vše bez jakýchkoli regulací(!!!!).
Další důvod, proč dostat závadový obsah na internetech pod kontrolu.
|
|
|
Já si přeci jen zahraju radši nějakou tu strategii, kde se i válčí. Třeba Rise of Nations, která ač není nejmodernější, mne dovede stále potěšit a pobavit. BTW: Kolik se uvolní skleníkových plynů při kobercovém bombardování nebo při jaderném výbuchu?
|
|
|
V Civilizaci II byla má oblíbená strategie vyrobit co nejrychleji co nejvíc atomovek a pak jim je všechny házet na hlavy. Ale ne do úplnýho vymrtvení, to ne, jsem v podstatě lidumil. Jenom jsem je vrátil do pravěku a jak se trochu zmotořili - šup zas atomovku na hlavu. To aby nepřerostli přes tu moji.
Se skleníkovými plyny nebylo nutno si lámat hlavu. Podle mého se ta věc hrozně přeceňuje.
|
|
|
Koukám, že máme podobné zájmy, já tohle praktikoval právě v RoN, ať už pomocí atomovek (těch je tam ale omezený počet - dle velikosti mapy) nebo kobercovým bombardováním. Taky jsem obehnal nepřátelské území soustavou pevností, bunkrů a v případě, že byl nepřítel ve věku, kdy měl letadla i protiletadlových děl/raket. Vznikající problémy (nepřátelská kasárna, letiště, případně nějaký ten div světa, který se rozhodl soupeř postavit) jsem v zárodku řešil střelami s plochou dráhou letu.
Ani Rise of Nations neřeší skleníkové plyny, ale jak už jsem napsal výše ve hře existuje limit atomových výbuchů a poté nastává armageddon, země je zničena a nikdo nevyhrál :-(
|
|
|
Tak to je teda blbá hra.
Já mohl pacifikovat celé kontinenty strategicky rozmístěnou sítí letadlových lodí, přičemž výzbroj byla limitována pouze vlastními kapacitami. Ale v praxi nebyl neomezený počet ZHN příliš potřeba. Po prvotní jaderné profylaxi už bylo možno ponechávat na světových oceánech pouze menší taktické svazy rychlé reakce. Samozřejmě, obsazováním těch území jsem se nezabýval, takže s dekontaminací zkušenosti nemám a jak říkám, na globální oteplování to mělo vliv zanedbatelný. Zkušenosti, že je lépe předcházet případným problémům hned v zárodku, plně potvrzuji.
Vést národ je poněkud nevděčná úloha, ale já se snažil jak nejlépe jsem uměl.
|
|
|
To je vskutku blba, zavadna hra.
V Civilizaton IV uz tuto hrubici napravili. S poctem svrzenych atomovek stoupa pocet policek, ktera budou drive ci pozdeji napadena "global warmingem". Znamena to, ze z travy bude poust, ale taky ze z tundry bude trava, takze pokud jste u polu, vyplati se hazet atomovky :).
Co je ale nejhorsi, atomovka vam, povazte, SNIZI REPUTACI u ostatnich narodu. Tsk tsk, dobre si rozmyslete, jestli chcete tu valku sice vyhrat a prezit jako vrah, nebo jestli v klidu a za sympatii okolnich vudcu hrdinne podlehnete.
(a to opomijim takove prkotiny, jako ze kdyz suma tovaren na svete prekroci nejake cislo, take se spousti efekt globalniho oteplovani popsany vyse. Nebo to, ze atomove elektrarny maji nastaveny smesne vysokou pravdepodobnost fatalniho zamoreni okolo, defaultne bouchaji kazdych par tahu a je tedy nerozum je stavet. Zamer? Proste tato hra uz je nezavadna a vsechny renoncy byly osetreny).
|
|
|
Ještě bych k tomu doplnil, že globální oteplování způsobí nejen změnu políček (u pólů jen k lepšímu), ale i zaplavení pobřežních oblastí, čímž se dá pracovat proti obchodně orientovaným civilizacím :-)
Civilizace je skvělá hra a s každým dílem se ještě zlepšuje.
|
|
|
zato v reálu použíítí atomovky vaši oblibu u ostatních národů raketově zvýší až ke zbožštění a vysoká koncentrace fabrik nejenže životní prostředí nepoškozuje, ale naopak vylepšuje.
|
|
|
RoN je df primitivni clickfest. Strategie poplatna vsem narodum je rozjet co nejdriv druhy mesto co nejbliz stredu mapy, postavit hned hrad/pevnost a rozjet armadu stuj co stuj a systematicky deptat pocitac. Mezitim postavit skutecnou ofensivni "cistici" armadu a postupovat za neustalyho doplnovani padlejch, ale je to zabavne, protoze kazdej narod ma tenhle stav v ruznou dobu...
Co me osobne uchvatilo je Ceasar IV a Children of the Nile. Neagresivni strategie pro odpocinek. Doporucuju si o tom neco precist.
Zdar
|
|
|
S tou absencí regulace v TTD nemůžu souhlasit, pokud chcete ubourat kus města třeba kvůli trati nebo nádraží (protože aby bylo schopné přijímat většinu nákladů, musí být blízko centra), nejen že si město vezme velké peníze za odkup parcel, rapidně to snižuje i reputaci ve městě a může se stát, že to člověk ani nedokončí.
Musí nastoupit marketingové páky - a úplatky starostům :-)
|
|
|
Nu, nutně to tak být nemusí, řešení se jmenuje řetězení zastávek v OpenTTD - autobusové zastávky (takové ty stopy jen na ulici) jdou jedna vedle druhé natáhnout přes půl města a zařídit tak vliv stanice i v relativně vzdálených místech měst. Jedinou nepřekonatelnou bariérou pro takové řešení jsou svahy a interně nastavený limit velikosti atrakčního obvodu stanice (tuším 20x20, ale nejsem si jistý).
Takže výsledkem je jeden gigaterminál na kraji města, kde se dá dobře stavět (minimálně vláčky o 6 nástupištích, spíš více a to největší letiště) a síť bus stopů po městě. Je to takové...reálnější.
Možná že je to trochu cheat, ale já to beru tak, že je to v zásadě marketingová kampaň. :)
Tímto systémem lze dospět do stavu, kdy i sofistikovaný systém kolejiště s předsignály a spojkami a odlehčovacími tratěmi nestačí na požadovanou frekvenci vlaků (středně velká města takto vygenerují třeba 1000 pasažŕů za půl minuty...
Jedno řešení je mít nástupiště delší než default 5sq, ale tam mám psychický blok a také je potřeba od začátku dimenzovat kolejovou síť a signály a předsignály na délku vlaků 10sq :)
|
|
|
Station spreading je "pekna" vec - ale na hodne serverech v multiplayeru zakazany ( a nebo omezeny maximalnim spreadem zastavky ).
Legalne se to resi nadrazim s bus zastavkou (alepson dve za sebou) a pripadne i nakladni zastavkou. A ve meste pak nekolik dalsich zastavek, kde busy/postaci nakladaji a na nadrazi pak maji prikaz Transfer.
Jinak mit ve velkem meste nadrazi pet policek dlouhy je dost naivni. Moje minimum je 10, optimum alespon 12-15 + Advanced path signals.
|
|
|
Pokud jsem hrál proti několika počítačům, stačilo koupit si 75% podíl v některé z konkurenčních společností, pak za ní vybourat město (resp. vybourat tolik, kolik město dovolilo, pak podíl ve společnosti zase prodat a koupit jinou) a za sebe pak postavit letiště v centru.
Taky byla dobrá finta koupit 75% v nějaké nové vzniklé převzít vedení, půjčit si v ní hodně peněz, tím stoupla její hodnota a pak ten 75% podíl prodat. Generovaly se tak peníze z ničeho ;) Šlo to dělat i opakovaně, protože počítač pak ten úvěr zase splatil.
|
|
|
Hloupostk ktera se akorat hodi do kramu.
Jak nademnou nekdo poznamel - prilis velke zasahy do krajiny vedou k zakazu stavby cehokoliv (zastavek) v oblasti pusobnosti mesta. Toto se da zlepsit - povazte to svinstvo!!! - vysadbou stromu. (hnus velebnosti, oni nas nuti sazet stromy abychom si mohli postavit nadrazi).
Dalsi veci je pak noise limit, kdy mesto ma limit na hluk - a cim vetsi letiste/heliport tim vic produkovaneho hluku. A mesto nedovoli tento limit prekrocit - takze nekde se neda postavit vic nez nejmensi letiste. Pripadne pokud nekde postavi letiste jeden hrac, tak druhy uz ma smulu.
Tolik k tomu "bez jakýchkoli regulací(!!!!)".
|
|
|
Malo realisticka hra, kdyz neexistuje neco jako Vyjimka z hygienickych norem, umoznujici tahnout tranzitni dopravu stredem rezidencni ctvrti ;-)
|
|
|
Malo realisticka hra, kdyz neexistuje neco jako Vyjimka z hygienickych norem, umoznujici tahnout tranzitni dopravu stredem rezidencni ctvrti ;-)
|
|
|
...a kdo nevozil ananasy letadlem pres pul mapy zustal drsne pozadu. :D
|
|
|
Prave proto byly a jsou hry zadanou komoditou. A tak to bude co svet svetem bude stat.
|
|
Tech tycoonu je vic. Nejhustsi je ovsem Hospital - tam se dela byznys z utrpeni nemocneho :-) Taky se tam meri mira stesti pacientu, a to za rychlost obsluhy, pocet lavicek a pocet kvetinek v cekarnach.
Kolem baraku mi podle nejakeho mereni kazdy den projede cca 8-10 tis aut. Serou me. Ja ovsem po te ceste taky autem jezdim, tak se to snazim v sobe potlacovat. Nepotlaci to ovsem clovek, ktery autem nejezdi a jezdi hromadnou. Ten bude volat po zklidnovani. Kdyz se nejakym rizenim osudu (napr se zvedne ekonomika) cestujici z hromadne presunou do svych aut, tak asi silnicni system zkolabuje. Kdyz zvitezi zklidnovaci, tak ta nase periferie asi vylidni. Cilem je tedy nejspis podporovat cestujici hromadne a dal v klidu jezdit autem. To je asi zadani ulohy :-)
|
|
|
Nic nezkolabuje, pokud se do toho nebudou nasírat sociální inženýři z tamteho Buselu, ideálně v upřímné snaze udělat tento svět lepším místem (varianta, kdy jim jde jen o prachy, je vlastně ještě docela příznivá). Prakticky by to fungovalo tak, že aut by bylo čím dál víc, tím by se silniční systém stával nepoužitelnější a nepoužitelnější. V určitém zlomovém bodě by došlo buď k tomu, že by si to nezanedbatelná část motoristů uvědomila a začala jezdit metrem (ne proto, že jim to nařídili, ale proto, že se jim to vyplatí), nebo by přišel někdo, kdo by vymyslel, jak posílit silniční síť. Obě dvě varianty inflexního bodu by problém zcela uspokojivě vyřešily a nastaly dávno předtím, než by něco definitivně zkolabovalo, protože taková situace logicky nenastává ze dne na den, pokud tedy někdo nedostane geniální nápad vyhnat auta z města.
|
|
|
Problem: uzivatele te kolabujici silnicni site maji take volebni pravo, coz muze zpusobit, ze rozumna reseni nebudou mit sanci.
|
|
|
Samozřejmě, já se bavil o hypotetické situaci, kdy žijeme v minimálním státě, kde je nám panovník seslán od Boha, takže není koho volit, i kdyby trotl nakrásně cítil tu potřebu, a hovořit na veřejnosti o demokratických volbách je považováno za neslušné:-).
|
|
|
rekl bych, ze vetsina cestujici mhd nejezdi mhd kvuli sve lasce k tramvajim a trolejbusum. Nejspis nemaji penize na auto a benzin. Kdyz se jejich ekonomicke situace zlepsi, tak preskoci do aut. Pak nebudou silnice prujezdne ani pro mhd (s vyjimkou metra, ktere miva typicky pouze jedno mesto v zemi).
Predstava zbudovani novych silnic je iluzorni: neni tu pro ne misto a nejsou na ne penize. Musime dlouhodobe pocitat se stavem silnic, ktery aktualne mame.
Takze bude otazka zklidnovani osobni dopravy stale aktualni. Nejde se ji vyhnout. Myslim si, ze dotace do mhd maji sanci brzdit pad do pruseru, ktery se jmenuje zklidnovani.
|
|
|
Po cca padesáti letech dotovaného provozu MHD, vybudování dedikované infrastruktury, vymezení preferenčních pruhů a neutuchající propagandě je ten šmejd pořád stejně naprd, možná dokonce o něco víc než býval. Dokud se dotace nezvýší natolik, že MHD bude "zadarmo", tak se na její využitelnosti nic zásadního nezmění, zejména v situaci, kdy dokonce i v Praze dojedu autem kamkoli potřebuju, za srovnatelné peníze a pravděpodobně rychleji a komfortněji.
|
|
|
souhlasim. Budu ale explicitnejsi: dokud jim budeme dotovat mhd, nebudou zabirat kapacitu silnice auty. Az mhd krachne, bloknou se silnice a do roka bude republika v ramci reseni necekane krize totalne vyklidnena.
|
|
|
Nebude. Prostě určité procento lidí (nikoli nevyhnutelně ti nejchudší) tím autem zase jezdit přestane. Buď začnou jezdit MHD, na kole, na mopedu, nebo třeba omezí svoji potřebu dopravy tím, že začnou pracovat z domova. Tím se situace zcela samovolně vrátí zpět do normálu bez potřeby něco dotovat.
|
|
|
No tak se s tím bude muset něco dělat. V první řadě zlikvidovat ejakuláty současných urbanistů a architektů, či jejich kříženců, vedoucí k trvalému ubírání plochy vozovek. Stačí se podívat na jakoukoli "rekonstruovanou" ulici (konkrétně v Praze), kde typicky rozšiřováním chodníků na šířku prvomájového průvodu, vytvářením různě zlomyslných znemožnění parkovat (např "zálivy" mezi ochcanými stromečky), nesjízdné vyzeleněné tramvajové pásy, všeblokující kruháče, idiotské cyklopruhy pro pár desítek lidí denně - a "preferenční" pruhy pozbydou význam samy, protože dotovaná protekční mastná tyč bude fpiči.
Mimochodem, luxusně mne pobavil Váš způsob vyjadřování - "... jim dotovat mhd ... (oni) budou zabírat kapacitu silnice auty." Předpokládám, že jste dostatečně velký Übermensch na to, abyste měl oprávněný titul se o většině lidí vyjadřovat tímto tónem, prase.
|
|
|
to je přesné, naše MČ je v očekávání prvomájového průvodu, zřejmě je naspadnutí každým dnem a má prioritu, auta sice musí parkovat dvěma řadami, ale kdyby náhodou bylo potřeba protáhnout prvomájový průvod po chodníku, tak není žádný problém! Vřelé díky dopravním expertům, kteří se drží hesla, koho chleba jíš, toho píseň zpívej! Když si MČ vzpomene, že je třeba omezovat dopravu, "vymyslí" řešení na požádání.
|
|
|
kadel: jim = cestujicim mhd. Nevidim na te vete nic dehonestujiciho vuci komukoliv. Jiste se da silnicni sit optimalizovat na propustnost, ale je to prani realisticke? Skutecne to jde po tech "letech vystavby a investic" vratit do puvodniho stavu?
|
|
|
Inu, já zase dehonestujícno cítím, protože z mnoha zkušeností z jednání s aktivistickými nadlidmi mám tento pocit už dlouhodobě. Ale dobrá, stejně bych byl spíš rád, kdybych se ve Vašem případě mýlil, znáte to, one less activist ...
Nicméně, sliniční síť by se měla, jako obslužná infrastruktura, v maximální možné míře snažit uspokojovat potřeby obsluhované oblasti. Dnes vidíme přesný opak, který musí, zákonitě, vést k napětí a konfliktu. Souhlasím, že problematika kapacity komunikací byla v naší zemi dlouhodobě opomíjena, ale "přišít" to celé komunistům už teď nepůjde, posledního čtvrt století to kurví noví páni. Paradoxem je, že zatímco za bolševika se stavěly (z hlediska kapacity) alespoň trochu realistické dopravní stavby, dnes, kdy je nápor intenzity dopravy na infrastrukturu ještě výrazně vyšší, tyto (dříve vystavěné) kapacity uměle snižujeme a nově budované stavby jsou už úplně na hlavu.
Připomíná mi to chování vzdorovitého dítěte, odmítajícího přijmout realitu světa, vřeštícího a dupajícího nožičkou, že to prostě bude podle něj. Přitom celou věc je nutno řešit naopak nenásilně, s respektováním nutných požadavků dopravní obslužnosti. A v nich povrchová nekolejová doprava (IAD, nekolejová MHD, cyklo) tvoří skoro 50%. Ale my, jako debilové, dopravní obslužnost tohoto typu omezujeme, zlomyslně komplikujeme a "zklidňujeme". Je to něco jako rozorávání mezí, necitlivé meliorace a jiné násilné zásahy do přirozené funkce krajiny v "rudé" éře. Následky neseme dodnes. Stejně tak poneseme následky i těchto násilných zásahů do dopravních funkcí - nevraživost, agresivitu, vylidňování jednotlivých oblastí měst, ztrátu sociálních vazeb nemožností návštěv (kdo zaparkuje nan ávštěvu v cizí "modré" zóně?), zdražováním a úbytkem kvalitních služeb "do domu" - zkrátka, jak je řečeno v jednom díle Básníků, dále již jen samá pozitiva a sociální jistoty.
Jediná cesta tak je poslat do ha**zlu všechny ty různé Cachy, Automaty, Hudečky, útvary pro rozvoj města a jiné škůdce a začít budovat město pro potřeby většiny v něm žijících lidí, ne uřvané menšiny.
|
|
|
Jedním z hlavních důvodů jsou parkovací místa a průjezdnost městem ve špičce(kdy tramvaj je sakramentsky rychlá).
Vy si asi neumíte představit co by to bylo, kdyby každý zaměstnanec office center přijel vlastním autem... Většina měst by zkolabovala(a to i v případě zrušení preferenčních pruhů). Pokud budeme uvažovat 8 pater, na každém 60 zaměstnanců, 8 budov, to je panečku autíček. A věřte tomu, že většina těch lidí tam na to auto má a velmi pravděpodobně i nějaké vlastní ;-)
|
|
|
Já nedávno koukal na tenhle dokument: https://www.youtube.com/watch?v=l8_SB2VXK80. Němčinu zvládám spíše na jen na základní úrovni, ale pochytil jsem tam několik základních myšlenek:
1. Němci jsou ovce a nechají se radostně buzerovat, k čemuž policie pořádá neskutečné manévry
2. Důchodci jsou stejní úplně všude na světě a s chutí škodí, kde mohou (viz zákaz vjezdu motocyklům o víkendech a svátcích na nějakou silnici, kde bydlelo několik důchodců, kterým vadil hluk motorek)
3. Městský establishment to samé (viz radostí roztetelení zástupci jakési prdele, sledující policajty, jak měří a odchytávají hříšníky na naprosto dokonale přehledném úseku silnice)
4. Německý vohnout má stejnou radost jako vohnout český, jak policie loví die Strassenpiraten, naja Gerti, do doby, než jsou sami uloveni, aber das ist doch unmöglich, wir sind nicht die Piraten, nicht wahr Gerti?
5. Německý policajt si s chutí zabuzeruje (viz ten chudák, co musel v křoví na parkovišti namočit do kelímku, aby ho mohli prolustrovat na drogy).
Inu, zklidňovači nejsou jen u nás, jak vidno... a jejich zhoubné dílo se jim daří.
Za sebe skutečně doufám, že jsem ty základní myšlenky pochytil dobře :-).
|
|
|
můžu vědět, čím vás ta auta, která projedou kolem vašeho domu, serou? Mně projede pod barákem víc aut a nevadí mi to, taky proč. Kdyby mi to vadilo, přestěhuju se někam do díry po granátu. Pročpak se nestěhujete, trpíte a potlačujete v sobě nasranost?
silniční v ČR i v Praze ještě něco snese, jiná evropská/neevropská města jsou/byla zasekaná víc než Praha a taky to jde/šlo.
zadání úlohy je přesvědčit většinu, že bez MHD to nepůjde, to umožní nalejt do MHD ještě více než dnes, uživit všechny ty ROPIDy, Dopravní podniky a jinou svoloč a ještě paralelně vybírat neuvěřitelné odpustky od uživatelů indivindy dopravy. Teď už jen vymyslet, jak by se daly zdanit chodci, to by tak hrálo, aby se nám tu proháněl několikrát nezdaněný vzduchem chlazený pěšák!
|
|
|
serou me zpusobemym hlukem. Pokud vas neserou, pak jste stastny clovek. Stehovani mam v umyslu, jen jeste musim vydelat par penez na pokryti te transakce.
Pokud mate dojem, ze bez MHD to pujde, tak to me ten vas koncept zajima. V CR bude MHD jeste dlouho dotovane. Muze mi kazdopadne vadit zpusob existence podniku, ktery ma garanci preziti pri libovolnem svem zpusobu fungovani. A nesudte podle Prahy - nemam dojem, ze by v jinych mestech meli z mhd misti mafiani krmelec.
|
|
|
... Nejdřív si otevřel hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal hostinec na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili. ...
|
|
|
Naivko!!!
Socka je krmelec vsude, protoze za socku se utraci obecni prachy. Kde se utraci obecni, tam nekdo rozhoduje kolik, ceho a za kolik.
A tak v Brne jezdi tolik MHD, ze ani po vyhrazeni nemalo pruhu a casti namesti se div neposrazi a sama sobe zpusobuje dopravni komplikace, protoze musi jezdit po dvou minutach za kazdou cenu...soucasti musi byt parniky na elektinu krizujici prehradu od dubna do rijna...a sms jizdenka je drazsi nez fPraze. Loni prozrala brnenska MHD 1,7 mld.
V Budejovicich zase celej den vozi kloubove trolejbusy vzduch apod.
|
|
|
K poslední větě: ha ha ha... Samozřejmě, že hromádka v krajském městě je menší než v Praze, ale ona i provinční mafie je o něco skromnější než ta pražská.
|
|
|
Hlavně jí taky bývá o něco míň, takže si sice dělí méně peněz, ale současně pro méně lidí takže on je to pořád dobrý výdělek.
|
|
|
Téměř každý státem vlastněný podnik není nic jiného, než krmelec. Rozdíl je jen v tom, jak velký.
|
|
Aby SMR na Windows 7 nepadaly, je potřeba patchnout exe soubor patchem, který aplikaci umožní alokovat 3 GB RAM: http://smrsimple.com/2009/12/play-larger-maps-3gb-enabler/
|
|
|
křižuje Regionova s třemi lidmi na palubě (strojvedoucí, průvodčí, cestující)
D-FENSi, ten poprskanej monitor mi přijedeš utřít! :-D
|
|
|
to asi nepůjde, kdyby měl D-F utírat všechny jeho vinou poprskané monitory a čistit všechny poprskané a od kafe ulepené klávesnice, nedělal by ve dne v noci nic jiného, navíc by musel ještě v mezičase bušit do zad těm, kterým smíchy zaskočilo, a neměl by čas psát články. ;-)
|
|
Zajímavý postup fungoval v SimCity: Když se někde přemnožila auta a lidi si stěžovali na dopravní zácpy, stačilo tam vybourat silnici - rázem tam nebyla auta, natož zácpy a všichni byli šťastní.
Taky jsem přišel na to, že hlavním středobodem zla jsou křižovatky, takže dobré řešení bylo vést silnice pouze vodorovně a železnice pouze svisle (nebo naopak).
A zcela me fascinovalo, když jsem postavil město, kde nebyly žádné silnice, akorát tam byl v řece malinký ostrůvek, kam se nevešlo nic rozumného, tak tam jsem dal estetickou silnici do osmičky (naprosto nenapojenou na cokoli) a to byste nevěřili, jaké se tam tvořily příšerné zácpy. Asi celé město přeplavalo řeku jen aby si mohlo vytáhnout z kapsy nafukovací auto a postavit se s ním do zácpy na kratičké cestě odnikud nikam ...
|
|
|
Nove SimCity je vazne problem, co se dopravy tyce. Bud muzete mit zacpy, takze vam vazne obchod a prumysl a vubec vsechno, nebo muzete vybudovat sit MHD, cimz se snizi dopravni zacpy (zvlast pokud pouzijete tramvaj/vlak/nadzemku). Problem ovsem je, ze v SC je budovani socialismu v plnem proudu, takze na MHD maji lide pravo zdarma, tudiz generuje tisicove naklady na hodinu, ovsem prijmy jsou nulove, tim padem ji musite dotovat z dani nebo z jinych aktivit (napriklad z hazardniho prumyslu).
|
|
|
a tak je to hra, ke všemu dost jednoduchá a ne simulátor urbanistiky.
V Sim City jsem skvěle vydělával, že jsem měl od ledna do listopadu daně nula, takže se mi tam lidi hrnuli jako o život, na prosinec, kdy se daně vybíraly, jsem je zvednul na maximum (dvacet procent), všichni zacálovali, nasraný jak broky, jenže než stačili začít zdrhat, tak jsem je zase snížil na nulu. Já měl plnou kasu prachů, lidi byli spokojení, populace rostla a tak to šlo, dokud mě to hraní nepřestalo bavit, resp dokud jsem nezastavěl celou mapu. Ale v reálu by to fakt nefungovalo.
|
|
|
To zni jako skvely trik. Zkusim to v novem SC.
|
|
|
tohle byla ta původní z devadesátých let. Je možný, že v dalších verzích už to udělali jinak.
|
|
|
Zajímavé, já měl z MHD i příjmy, byť byly menší, než náklady.
Ale řešil jsem jí právě křižovatky.
IMHO je SC4 pěkný simulátor obecní politiky -- hlavně NIMBY efektu, kdy si všichni stěžují na zácpy, ale když člověk postaví dvouproudovky a lepší křižovatky, začnou si stěžovat, že mizí klasické silnice a zeleň.
|
|
|
V poslednim dile SC nejsou z MHD prijmy. V SC4 i SC3000 za to lidi plati. V SC4 jsem jim stavel i mytne budky :D
Jinak je fakt, ze ti mi obyvatele mi timhle neskutecne lezli na nervy. A kdyz si stezovali na nizkou kvalitu vzduchu, tak jsem vyvolal sopku, aby vedeli, zac je toho loket.
|
|
Ale tak to jsou vlaky, vlaky se můžou, ne?
Zkuste ještě OpenTTD, to je předělávka staré hry Transport Tycoon. Politicky ještě horší než Railroad, jdou tam dokonce kamiony a letadla a jako vrchol všeho ropné plošiny, odkud tankerem vozíte ropu do rafinerie.
|
|
|
Hlavně OpenTTD na Win7 nepadá a lze natáhnout přes celý xx palcový monitor v plné palbě (rozuměno ne v 1024x768 ve full screen).
Byla to velká nostalgie, když jsem OpenTTD spatřil.
|
|
|
A plný vládních dotací ;-) Ale to už se tady asi nezmiňuje záměrně nebo co. Nebo to se do té vize hry nehodí? :o)
BTW - v době, kdy se ropa začne finančně vyplácet, tak už hráč má většinou dost financí na to, aby postavil u ropné plošiny nádraží a pak to přes nejrychlejší mosty(případně, pokud opravdu chcete utrácet, přes klasické koleje) dotáhl na pevninu(u mostů stačí pouze hrbolek země, sice kulervoucně drahej hrbolek, ale ta linka to zaplatí docela rychle) a odtud do rafinérky. Vychází to lépe, než lodě - protože lodě se plní dlouho, převáží to dlouho a tím pádem klesá přepravní cena.
|
|
|
...a to nejlépe do rafinérky na druhé straně kontinentu, protože zisk stoupá s ujetou vzdáleností :-)
Dotací jsem si tam nějak nevšiml, na začátku a v průběhu hry si člověk může pujčovat/vracet bance (s úroky), jediný zvýhodnění bylo zpřístupnění prototypů dopravních prostředků výrobcem rok před jejich uvedením na trh...
|
|
|
Paradoxně mě doteď nenapadlo, že by to byly vládní dotace. Asi proto, že v OpenTTD není žádná vláda jako součást hry.
Já je beru jako obecní, ale není tam řečeno od koho jsou. Anarchokapitalista to může brát jako dotace od firem a spolků občanů a bude spokojený.
Ale ty dotace by taky mohly být důvod OpenTTD zakázat:
Mají podobu zvýšené ceny a vypisují se na rok. Většinou se dají najít ziskovější trasy než ty dotované, takže se mi spíš vyplatilo dotace ignorovat.
Zato po nich jdou počítačoví oponenti.
Se starou AI to obvykle dopadlo tak, že počítač postavil komplikovanou trasu s obrovskými náklady, dotovaný první rok byl tak nějak v plusu a potom zkrachoval.
Z toho se taky dá vzít ponaučení.
|
|
|
"v době, kdy se ropa začne finančně vyplácet, tak už hráč má většinou dost financí na to, aby postavil u ropné plošiny nádraží"
OpenTTD je předělávka starého Transport Tycoonu, který neumí hloubku vody, vodní hladina je nejnižší úroveň terénu.
Jde vyrobit souš i bez zvedání terénu, voda jde odstranit vyčištěním země (tlačítko s dynamitem) a koupené pozemky se znovu nezaplaví, takže stačí vyčistit obdélník a koupit políčka po obvodu.
|
|
|
Vodpovím na vsjo v jednom:
1) Dotace vypisuje "někdo" na linky z prdele A do prdele B. Ze začátku je lepší toto ignorovat, protože jak píše kolega-hráč, dotace jsou většinou k ničemu. VĚTŠINOU!!! Já mám zkušenost, že cca 1 z 10 je fakt dobrá a vyplatí se dotace sledovat(je to jeden z čudlů hned na začátku).
Hlavně často se to dá vzít přes několik vesnic(místo přímé linky) a to už z tohho udělá ziskovku i bez dotace(víceméně dotace to zaplatí a zisky pak pokryjí obnovu vozového parku někdy v budoucnu).
Dotace na suroviny jsou výhodné ještě častěji, občas TTD najde lokaci, kde jsou suroviny u sebe, ale hráč to nevyužíval, protože je munčkin jako já a nechce, aby se mu hromadilo zboží, které nespotřebuje(goods), nicméně teď už existuje v dosahu velké město, které to odkoupí.
(primárně jde o to, že když něco neodvážíte ze stanice, přestane se to tam generovat a zrovna goods jsou jednou z nejlepších komodit ve hře)
2) Jak píšu výše, cca 1/10 osobní přepravy je k něčemu dobrá(ať již že to jede přes několik vhodných měst a nádraží se tam do budoucna bude hodit nebo proto, že to spojuje již města,k de nádraží je a jen chybí spojnice) a cca 1/5 materiálové přepravy.
3) Tohle jsem nepraktikoval, většinou mi to vyšlo stejně drahý a ještě jsem musel klikat rychle(v té době jsem to nestíhal). Dneska už mám reflexy jinde, asi bych to stíhal, ale zvyk je zvyk :D :D
|
|
|
Zkuste zejmena Simutrans, to je to nejlepsi (a nejkomplexnejsi), co jsem z dopravnich simulatoru zatim videl.
|
|
me tenhle clanek urazi. Ukazovat na hre fungovani sveta? Hlavne ze to v souladu s vasim videnim, ze... Podle stejne logiky muzu kontrovat ze podpora ekologie a udrzitelneho rozvoje je super cesta, protoze v Tropico 4 mi na tom principu krasne funguje ostrov (a vydelava).
Pokud uz chcete na nejake hre ohledne dopravy neco zkouset, zkuste Mobility. Prastara hra puvodne myslim pod vyvojem nejake nemecke univerzity. Dobra simulace toho jak sladit MHD s IAD a planovat komunikace.
|
|
|
"Ukazovat na hre fungovani sveta?"
Jaké ukazování? Je to prostě pobídka všem vnucovačům jedině správné pravdy k políbení té části těla, kde záda ztrácejí své dobré jméno.
|
|
|
Timto vyzyvam vsechny vyznavace jedine spravne pravdy ze "jezdit se ma po silnicich a mame se vyhybat nehodam" aby si polibili, protoze v Carmageddonu to krasne funguje i na uplne jinem principu.
-> je to stejne validni jako pouzivat SMR k analyze dopravy.
|
|
|
Ale ono to tak je.
Kdyby někdo chtěl přejet co nejvíc lidí (jako v Carmageddonu), styl jízdy z Carmageddonu bude skutečně lepší.
Jen si na našem území za posledních 40 let nevybavuji případ, kdy by někdo řídil automobil s cílem přejet co nejvíc lidí.
|
|
|
Jenze SMR (stejne jako vsechny podobne strategie) dost zasadne zjednodusuje svet. Takze delat zavery na zaklade teto hry je uplny nonsense. Navic kazda hra muze mit i jine "KPI" - v Tropicu muzete mit super zisk, ale kdyz moc naserete lidi, tak smolik.
Takze rict - "v SMR je hlavni zisk a funguje to takhle a tudiz by to stejne melo fungovat i v normalnim svete" je uplna picovina.
|
|
|
|
(To bylo před jednačtyřiceti lety.)
|
|
|
nojo, to je pravda. to to letí
|
|
|
Dva roky předtím, než v prohnilých Spojených státech severoamerických uveden kultovní snímek Death Race 2000 (jež byl velkým zdrojem inspirace pro tvůrce Carmageddonu). Zde je jasně vidět, jak jsou imperialisté zákeřní, ještě to ani není v kinech a už tím podkopávají morálku v zemích socialistického tábora.
|
|
|
* než byl v prohnilých...
|
|
IMHO nejlepší hra tohoto typu.
https://www.youtube.com/watch?v=iLahQ-cf9PM
|
|
Článek si v několika zásadních věcech protiřečí. Tak to ostatně dopadá vždy, když se někdo pokusí naroubovat libertariánské teorie na životní realitu.
Především zájem soukromého podnikatele je maximální zisk. Takže ne příliš ziskovou dopravu do Horní dolní zruší, čímž se z ní stane Horní prdel, se všemi negativními aspekty jako odliv pracovních příležitostí, vylidňování apod. Na druhou stranu na lukrativních trasách (praha-ostrava/brno) se bude o cestující prát hned několik dopravců, což už dnes můžeme pozorovat. Prostě po podnikateli na volném trhu z principu nemůžeme chtít, aby ze ziskových tras dotoval ty ztrátové, jak se to děje ve státem vlastněných podnicích, protože dotováním nevýdělečných tratí by neobstál v konkurenci a zkrachoval by.
Takže buďto budeme mít soukromou dopravu, nebo maximální dopravní obslužnost.
|
|
|
V této uvaze, která ma spravny zaklad, chybi jedna dulezita informace:
Pokud nebudeme dotovat ztrátovou dopravu, tak proste lidem zbyde VICE penez v kapse. Není uplne neobvykle, když se dotuje nejaka trasa, kde jezdi doslova par lidi denne a to takovou castkou, ze kdyby jim obec zaplatila radsi komecniho taxika, tak ji to vyjde levneji.
Tedy - zrusenim dotace na ztratove trati obcane vydělají, zbyde jim vice penez. Pokud budou mit poptaku po nejake doprave, budou schopni si pak i zaplatit vyssi cenu, pripadne se najde podnikatel, který tam neposle autobus, ale nejaky mikrobus s mnohem mensima nakladama (když jezdim za rodicema na Sumavu, tak tam takove mikrobusy občas vidam, sam jsem párkrát jednim jel)
|
|
|
Me zajima ta hypoteza: snizenim rozpoctu nejakeho rezortu zbude lidem vice penez - nejspis tim, ze se vlada dobrovolne rozhodne snizit danove zatizeni. Mam k tomu tyto vyhrady:
- obtizne si predstavuju vladu, ktera by snizovala dane. Spis by penize presunula do jineho "duleziteho" rezortu, napr do mistniho rozvoje, tj. stavby cyklostezek :-)
- i kdyby doslo ke snizeni dani, tak toto jiste neoceni typicky uzivatel dotovane komodity, tudiz by takovou vladu ani nevolil. Snad se prilis nemylim, ale prumerny volic socdem ma nizsi odvody dane nez cerpani statnich sluzeb. By to musel byt blazen, aby dopustil snizeni dani za cenu redukce sluzeb statu.
V minulych letech se tu zbudovala skutecne rozsahla dopravni sit (zeleznice, autobusy). Jezdeni verejnou dopravou je tu uz (rekl bych) soucasti nasi kultury. V jinych zemich teto vymozenosti treba nedosahli, a je veci vkusu, zda-li jsme v tom lepsi nebo horsi. Dokazu pochopit, ze v zapadle obci X by zruseni modreho autobusu povazovali za zradu na mistnich obcanech. Muzete jim stokrat opakovat, ze je to ekonomicky nevyhnutelne, oni radsi zvoli partaj, ktera jim ten autobus slibi.
Kdyz budete hledat parcelu pro svuj barak, date prednost obci s autobusem nebo obci bez autobusu - a to i bez zameru ho denne vyuzivat? Obcas se ten bus muze hodit. Beru ho jako bonus te lokality. Jde jenom o to si tu dotaci racionalne zduvodnit - atraktivni lokalita, vyssi cena pozemku, vyssi vynos z prodeje pozemku, zdroj pro dalsi bonusy do lokality. Udrzeni toho busu muze byt pro tu obec proste forma investicniho zameru. Neni to uplne kompatibilni s konzervativnim myslenim, nicmene tento druh uvahy snasim lip nez "mistni doprava jako predvolebni tema socdem-like stran".
|
|
|
prumerny volic socdem ma nizsi odvody dane nez cerpani statnich sluzeb" -- to by jednoznacne platilo, kdyby prerozdelovani samo o sobe nemelo transakcni naklady. TTo ovsem nema, proto bych si tim tvrzenim nebyl tak jisty.
Mimochodem, ty zeleznice se tu budovaly v 19. stoleti jako komercni projekty a minimalne 50 let tak fungovaly (byt s nejakymi chybami, ktere ovsem nebyly uplne srovnatelne s chybami zeleznic statnich).
|
|
|
S těmi železnicemi je to složitější - část se jich budovala jako komerční projekty, u části si vláda kladla různé podmínky (např. trať Pardubice-Liberec musí vést okolo HK a Josefova) a část tratí byla budována za státní peníze (částečně či zcela). Kupodivu ani stát to zpočátku nevedl úplně blbě a hlavní průser nastal až s demokracií, kde si poslanci prosazovali stavbu tratí do svých volebních obvodů či k továrnám a velkostatkům spřízněných podnikatelů zcela bez ohledu na ekonomickou realitu.
|
|
|
A čo tak pokračovať v tejto tradícii a spríjemniť život poslancom a postaviť im dialnicu (ideálne 6 prúdovú) rovno pri dome, aj s odbočkou. Služba vlasti : )
|
|
|
jo, vyhodíš miliardy a voni se ti přestěhujou. Voni sou hlava, nechtěli by jít k policii?
|
|
|
Nedávno jsem viděl jakýsi dokument o budování jedné trati do Prahy za RU. Soukromý stavitel se zdráhal udělat nákladný most přes Vltavu a tak bylo nutné to krkolomně objíždět. Opravdový logistický průšvih nastal při propuknutí války, kdy tento most byl nutný pro přesun vojenské techniky, materiálu, lidí. Takže už tehdy měli podnikatelé v oblibě „katování kostů“ , na které dojíždí i současný kapitalizmus, který v rámci katování přesunul výrobu do Asie a obyvatelé západu jejich výrobky už nemají za co koupit, protože mají nízké mzdy, případně jsou na dávkách.
|
|
|
inu, detaily neznám. ale nebylo to náhodou tak že soukromý stavitel si udělal ekonomickou rozvahu jestli se mu vyplatí budovat most nebo objíždět. to, že mu "stát" nechtěl přispět na ekonomicky nevýhodnou variantu s nějakou přidanou hodnotou z hlediska strategického, není žádná principiální chyba stavitele (preferuji tedy termit stavebník, stavitel staví pro stavebníka).
|
|
|
Už nějakou chvíli tady sleduji vaše levičácké výlevy, ale tohle snad nemyslíte vážně.
Obyvatelé západu mají nízké mzdy. Vážně? A že je mají ti v Asii ještě nižší, vám asi uniklo. Přesun výroby do Asie je důsledkem zdejšího socialismu, protože cena práce je drahá. A drahá je proto, že se na ní přiživuje rozežraný sociální stát. Takže pokud tady někdo na něco dojíždí, tak jedině na socialismus.
|
|
|
|
Nevím, ale není ten zbídačený západ ideálním místem pro výrobní podniky, kde budou Němci, Francouzi a další nuzáci dřít od rána do tmy za polévku a pár grošů?
A teď vážně - Čína zdražila a západ o něco zlevnil. Průmysl (některý) se již nyní vrací do USA, kde se na zlevnění podílely energie a třeba i do ČR, kde se zase začíná šít (a k mému překvapení se teď prý staví nějaká velká textilka v D, což mi tvrdil člověk z oboru).
Prolém je ten, že pokud ve válce potřebujete infrastrukturu pro válečné potřeby, tak mírová prostě nemusí stačit. V míru to třeba bylo efektivní řešení nebo prostě nepříjemnost, ale nutná. Pokud jde o budování válečné infrastruktury, potom tuto buď stát zaplatí z daní, čili si je zaplatí všechny subjekty podílem podle míry zdanění, nebo stát nařídí, aby infrastruktura měla nějaké parametry (zpravidla tím, že jí jinak nepovolí), pak je to primárně na účet vlasntíka té komunikace a sekundárně na účet zákazníků (nemají-li vhodnější alternativa).
Třeba pro konflikt na západní hranici byly údajně například upravována a připravována mimoúrovňová křížení silnic, budovány komunikace, atd.. ČSLA to jistě ocenila, otázka je, o co na to konto bylo odrbáno obyvatelstvo.
|
|
|
"obtizne si predstavuju vladu, ktera by snizovala dane. Spis by penize presunula do jineho "duleziteho" rezortu"
Podle některých je právě proto důležitější prosadit snížení daní než úspory ve výdajích.
Protože snížení daní nutně dřív nebo později povede i k těm úsporám.
A je i snazší bránit zvyšování daní než rozházení ušetřených peněz.
"prumerny volic socdem ma nizsi odvody dane nez cerpani statnich sluzeb"
Nebo spíš není na první pohled vidět kolik vlastně státu platí.
On i takový zaměstnanec s 20 000 hrubého bude na stát platit kolem poloviny svých příjmů, jen když odvody státu bude počítat jako rozdíl mezi hrubou a čistou mzdou, není to vidět.
Samozřejmě když je někdo přímo placený z rozpočtu, tak pak ano, ale to asi ani u ČSSD není většina voličů.
"Dokazu pochopit, ze v zapadle obci X by zruseni modreho autobusu povazovali za zradu na mistnich obcanech."
Zcela logicky, dokud ten systém vypadá jako krabice, kam sypete peníze a na druhé straně bez vazby na to sypání vypadne autobus.
Takže po zrušení autobusu sypete pořád stejně, ale nemáte autobus.
Situace se dramaticky změní ve chvíli, kdy existuje zřejmá vazba mezi sypáním a autobusem.
Najednou se objeví věty jako: "Jste se zbláznili, vyhazovat tolik za autobus kterým nikdo nejezdí?!"
|
|
|
jako vždy máte pravdu. Jen k prvnímu odstavci, je třeba vyvíjet nátlak na obojí, nejen snižování daní, ale i úspory, protože stát si už našel recept v podobě zadlužování. V současné době máme vysoké zdanění, žádné úspory a stát nás zadlužuje jako kdyby nic.
|
|
|
"stát si už našel recept v podobě zadlužování"
Právě z toho důvodu jsem tam napsal "dřív nebo později". Zadlužování znamená "později", ale jednou stejně dospěje do chvíle, kdy už nám nikdo není ochotný dál půjčovat.
|
|
|
Ten posledný odstavec je veľmi zaujímavý postreh. Proste keby dôsledkom konkrétneho opatrenia (zrušenie nerentabilného autobusu) bolo alikvótne zníženie daní ľuďom z príslušnej obce / spádového územia, bola by to iná káva. Len potom tá daňová neprehľadnosť... :-(
|
|
|
Zato dnešní daňový systém s přerozdělováním drtivé většiny daní přes jedno centrum je přehlednost sama.
IMHO je potřeba, musíme-li tedy už nějaké daně mít, daňový systém zcela decentralisovat. Daně nechť se vybírají v každé díře separátně. Pak ať se na kraj posílají peníze na to, co zajišťuje kraj a do Prahy to, co zajišťují centrální ínstituce. Zbytek nechť zůstává v obci a ta ať si s tím hospodaří, jak uzná za vhodné.
Podobně to funguje v USA, bohužel tam neodbourali ono federální přerozdělování a nařizování federální vlády stran toho, co obce smějí, nesmějí či naopak musí dělat (naopak v posledních letech jim dost bobtná) takže na místní úrovni se hospodaří s menšinou vybraných prostředků.
|
|
|
Úplný súhlas, klobúk dole.
|
|
|
Odvážím se tvrdit, že cestování hromadnou dopravou už přestalo být součástí naší kultury. Občas když jedu služebně do Prahe, tak jedu vlakem (pouze na jaře a na podzim, když je ve vlaku přijatelná teplota na cestování) a přijde mi, že na menších zastávkách vidíte akorát děti školou povinné (studenti už většinou jezdí auty), ženské nad 40-45, které nejspíš v životě neřídily a už ani nebudou, pak pár chlapů viditelně na dělnických pozicích a samozřejmě ajznboňáky. Tedy všechny ty, kteří očividně cestovat osobním autem sami nemohou (děti), nebo na tom jsou finančně natolik špatně, že se jim vyplatí za nevelkou úsporu proti cestě autem vynaložit značný čas navíc. Žádnou kulturní tradici bych v tom ale neviděl.
|
|
|
Nevim cim jezdite, ale v lepsich vlacich zavedli klimatizaci. :-)
Nase firma naopak pri prejezdy mezi Prahou a Brnem pouziva vlak velmi casto - clovek tam neni o tolik pomaleji a nemusi absolvovat martyrium po tom tankodromu.
A co si pamatuju tak vlaky na SR byvaly v patek a nedeli narvany a rozhodne ne jenom socialnima pripadama.
Dalsi silny vyuziti je pak v primestsky doprave - kolegyne takhle jezdila bezne vlakem na masarycku kdyz bydlela v Uhrinevsi. Bylo to pro ni levnejsi a rychlejsi nez auto.
|
|
|
Nevím čím jezdíte Vy, ale několikrát do týdne se dopravuji na trase S7 (Beroun - Praha hl.n.). Na této trati jezdí jako osobáky vlaky City Elefant, ve kterých poměrně často klimatizace funguje napůl (stačí přejít do jiného vagonu, patra), vůbec, nebo je pro jistotu vypnutá. To způsobuje, že tam bývá jak v dobytčárně, navzdory tomu, že je venku příjemných 20°C a stačilo by jen otevřít okno, což nejde.
|
|
|
Obvykle IC/EC na trasach Praha-Brno a Praha-Ostrava
Takze nase vyroky nejsou v rozporu. :-)
|
|
|
Odvážím se tvrdit, že se mýlíte. Občas jedu někam vlakem nebo autobusem.
Studenti jistě jezdí auty.
Například ve škole, která je na okraji města, kde se dá provoz a parkování dobře sledovat, studuje přes 20 000 studentů. Při průměrném obsazení čtyřmi osobami je to 5 000 automobilů. Klidně je s vámi půjdu spočítat. (Je to asi 4 ha parkovacích stání, odhaduji.)
Počet presonálu v onom zařízení také není zanedbatelný a někteří také jezdí auty.
Otázkou je, kdo plní ta vozidla hromadné dopravy v místě.
|
|
|
Ne všichni dojížděj denně a ne všichni dojíždějí. Pravda ale je, že 107 a 147 jsou nařachaný skoro celý den. A k tomu přičti metro na Kulaťák kde k tomu přibudou studenti z ČVUT.
V alespoň trochu normálním světě študenti bydlej v kampusu, kterej je součástí školy.
|
|
|
No právě, některým tím autobudem a metrem z Kulaťáku občas jedu, proto jsem příspěvek napsal...
V normálním světě asi ano, v popisovaném případě nikoliv. Proto správa zařízení nabízí volné ubytovací kapacity veřejnosti, tuším od 185 Kč/den, bližší podmínky jsem nestudoval.
Když si člověk uvědomí, kdy byly koleje stavěny a kolik lidí studovalo tehdy...
|
|
|
Strahov jsou spartakiádní ubytovny. Jinak s ohledem na úroveň a to, že všechny prachy, které koleje (kupodivu) vydělaly, se vrazily do ztrátových vývařoven a do kolejí se dalo naprosté minimum, se nemůžete divit, že při stáel vzrůstajících cenách tam už ani studenti nechtějí bydlet.
Za podobné prachy máte v pár lidech byt, kde navíc sdílíte hajzl, kuchyňku a koupelnu jen s těmi několika jednotlivci a ne s půlchodbou prasat (v bordelu vynikají zejména, ale nikouli pouze, rákosníci), které navíc obden dělají nametení bordel.
|
|
|
Jo a eště sdílíte vlastní pračku v tom bytě. Taky nemáte dle smlouvy pronajatou de-facto jen postel s nábytkem a údržbář, kolejbába a podobní vám tam nelezou když spíte. Toto je tam na denním pořádku. Nemusíte splňovat dementní řády včetně nutnosti mít na každý jeden spotřebič aktuální revizi (totální zbytečnost podle zoufale zastaralé normy), zatímco samotné barákové rozvody elektriky jsou v tristním stavu. Nemáte tam věčně něco nefunkční, pouliční šmejd tam neleze krást (naposled na tech patrech odnesli většinu ramínek z vodovodních baterek) apod.
|
|
|
Bydlel jsem na kolejích pět let a vystřídal patero zařízení vemi rozdílných kategorií, nejen velikostních.
Dokonce jsem si v jednom z nich, chtěje spát v teple, musel přinést uhlí a zatopit v kamnech.
Je možné, že mi kolejbába nebo údržbář vlezli do pokoje, zatímco jsem tvrdě spal. V bdělém stavu jsem to ale nezaznamenal.
Když jsem provozoval vlastní kancelář, musel jsem mít revizi, ale na rozvody, nikoli na spotřebiče - ty jsem mohl před příchodem technika klidně odnést. Teď jsou napevno, nebo je to na kolejích jinak?
|
|
|
107, 147, Kulaťák a... Strahov?
Nebude ona někde chyba?
|
|
|
No a najde se dalsi, kdo onu "neprilis ziskovou dopravu do Horni dolni" zase obnovi, treba s marsrutkou a za cenu, ktera vice odpovida realnym nakladum. Zajimave je, ze v zemich, kde silnicni doprava neni licencovana a regulovana, problemy s doprani obsluznosti nejsou, byt tam obvykle nejezdi autobusy se ctyrmi lidmi na palube, ale zpravidla vozidla vyrazne mensi. Jenze kdyz podnikatele marsrutka neuzivi (treba proto, ze domy, potraviny a vsechno dalsi je zatizeno obrovskou mirou "kvalitativnich standardu", ktere sice s kvalitou nemaji nic spolecneho, ale ve vysledne cene se projevuji zasadnim zpusobem, ze veskere sluzby, ktere cerpa, jsou v souctu zatizene danemi v celkove vysi pres 50 % a ze ceny, za ktere muze prodavat, jsou regulovane), pak se nelze divit, ze ji neprovozuje.
|
|
|
(Otazkou ovsem je mira urbanizace v onech zaslibenych zemich, ze)
|
|
|
No třeba okolí Petěrburgu je urbanisováno docela dost, samotné město je pětkrát větší než Praha a maršrutky fungují dobře.
|
|
|
Otazkou je, co tim slovem myslime. Ja tu absolutni dostrednost, kterou se vyznacuje prave prazska aglomerace (videno z pohledu vnitrniho kruhu strednich Cech). Jak je to primo u Piteru, nevim; u Moskvy je ta aglomeracni decentralizace co se zakladnich potreb (prace, vzdelani, zdr. pece) tyce dosti vysoka.
|
|
|
Dovolím si nesouhlasit - skoro 60% Moskvanů pracuje uvnitř Третьего транспортног о кольца
|
|
|
To je přesné.
Maršrutky fungují dobře právě v dostatečně urbanizovaném území, kde je doprava osob během dne stabilně rozvrstvena, maršrutky pak mají různé kapacity, ovšem během dne se v rámci jedné trasy nemění (jak jsem letmo viděl ve vámi uvedeném okolí Petěrburgu, i když jsem tam upřednostňoval příměstský vlak).
|
|
|
Nu, vy si ovšem protiřečíte také. Předně, bude-li dostatečná poptávka po dopravě do Horní dolní, pak se podnikateli vyplatí vykašlat se na tu trasu kde se rve o cestující "hned několik dopravců", protože právě kvůli konkurenci je tam zisk ořezaný na dřeň.
V řadě druhé, ta Horní dolní je Horní prdel už dnes - protože dopravní obslužnost není jediné, co z ní dělá prdel. Jsou to také pracovní příležitosti a vzhledem k klesajícímu množství lidí kteří jsou potřeba v zemědělství tam tak chcípl pes ať tam dopravní obslužnost je nebo není. Realita je taková, že ty vesnice vymírají protože "mladí" odejdou za studiem do města, zvyknou si žít na intru nebo kolejích a zpět už nepůjdou, zůstanou ve městě.
V řadě třetí, mluvíte o negativních aspektech. Jenže negativní aspekty jsou i v tom že ta díra existuje. Je tam potřeba udržovat nějakou dojezdovou vzdálenost pro záchranku, platit nějaké doktory, potenciálně pošty, úřady, základní školy a tak dále což jsou nemalé výdaje. Jistě, nemusí být v každé vesnici, ale pořád jich je potřeba na počet obyvatel výrazně víc, než kdekoli ve městech nemluvě o pochybné kvalitě.
|
|
|
Diskutující posuzuje realitu pouze tím, co sám viděl nebo zná ze své socialistické reality. Doprava je tedy pro něj čtyřicetimístný autobus nebo vlak se třemi vagóny.
Pokud dosavadí provozovatel linku do Horní Dolní zruší a Horní Dolní nezačne v souladu s teoriemi Iana Gehla vzkvétat, vznikne příležitost pro místního občana s osmimístným VW Transporterem, který může levněji a efektivněji zastat to, na čem původní dopravce prodělával. V krajním případě se může stát, že nebude existovat žádná ekonomicky racionální varianta dopravy do Horní Dolní a pak se halt místní musejí smířit s tím, že když jim bylo líto vydat dvacku za jízdu mikrobusem, budou halt hnít v kyselý prdeli nebo se odstěhují.
Stát se aktuálně proti takovému scénáři legislativně pojistil, takže skutečně nehrozí, že by si někdo touto formou vydělal.
Na trase Praha-Ostrava se žádní dopravci nepoperou, to jen stará Blažková říkala. Jsou to kecy stejného druhu jako "dojde ropa" nebo "metropole se ucpou".
|
|
|
Pokud je míněno „socialistickou realitou“ to, že i přes vlastnictví auta nadále využívám veřejnou dopravu a zakouším její přednosti i nedostatky denně, tak budiž.
To, že osmimístný mikrobus dokáže nahradit autobusovou dopravu je tvrzení typické pro zarytého petrolheada (nic ve zlém), které se opět nezakládá na realitě. V ranní a odpolední špičce je mikrobus k ničemu. Těch několik desítek obyvatel Kyselých prdelí by z práce domů rozvážel až do večera, což je pro většinu lidí výrazný diskomfort, v případě cesty do práce si to ani nedokážu představit.
Obyvatelé velkých měst, voliči pravice (pražáci speciálně), si často stěžují, že k nim táhne různá náplava z venkova, ucpává jim dopravní tepny a překáží v MHD. Není mi jasné proč se jim to nelíbí, když je to důsledek právě pravicové politiky, která neuznává státní dotace na dopravu a nechává obyvatele Kyselých prdelí na pospas neviditelné ruce trhu, která jim ruší veřejnou dopravu co prý není lukrativní a tak se nebozí venkovani stěhují do měst, nebo dojíždějí autem.
|
|
|
Ta odpolední špička je, když jede jednou za tejden stará Vomáčková k dochtorovi? Tak to jo. To je dopravní obslužnost potřeba podobně jak kdesi jezdí ten prázdej autobus, kterým nikdo necestuje, jen aby obec dostala dotaci na stavbu nádraží nebo čeho. To je ten stejnej bordel, jako když neexistuje sociální obslužnost, když se Pepovi z návsi jednou za týden postaví a on si musí zaplatit kurvu. No tak když se k Pepovi přidá ještě Franta, tak přijedou kurvy dvě, no. Nebo víc.
|
|
|
Když jede stará Vomáčková k doktorovi, je to špička dopolední, nikoliv odpolední.
Ten prázdný autobus jezdí v Jihlavě, Údajně byl zaveden pro spojení k stávající železniční zastávce Jihlava-město, která byla s použitím dotací opravena, jde o novou linku do destinace, kam nikdo nebyl autobusem zvyklý jezdit, protože vzdálenost k autobusovému nádraží a nemocnici je "docházková". Investigativní reportéři zapomněli zjistit, jaká je návaznost na vlakové spoje a podobná fakta. Místo toho lákali náhodné chodce ke svezení, jako dyš uš je to zadarmo, žejopani.
(Jedině že by pak pani vystoupila a u první pumpy si před nádražím vyčistila zuby.)
Jestli linka najde zákazníky, nebo ne, je otázka. Jako u každého zboží nebo služby, že?
|
|
|
Načo treba pre Pepu a Frantu kurvy DVE ? Jedna by stačila a ušetrí sa !
:-)
|
|
|
To ať si dělá soukromý dopravce. Nebo ví dopravců, jeden může jezdit autobuse ráno a večer a druhý dodávkou mezi tím. Ale to je pro vás socany typický, jak to není podle vašeho, tak to je špatný.
|
|
|
Zkousel jsi nekdy ziskat licenci na provozovani autodopravy, treba jen nakladni? Zkus si to, uvidis, ze v soucasnem systemu to muzes delat leda nacerno.
|
|
|
Přeháníte. Je to sice papírová válka, ale mám klienty, kteří to provozují legálně a vím i o nově vyřízených licencích.
|
|
|
Ja o ni zadal v roce 2005 pro jednu pravnickou osobu, s niz jsem mel co docineni, chteli jsme mezinarodni pro vozidla nad 3.5 tuny a jeden z mnoha pozadavku (a tehdy zrovna ten nejproblematictejsi) byl, aby osobou odpovednou za zivnost byl nekdo, kdo ma nejmene triletou praxi jako statutarni organ spolecnosti, ktera uz licenci ma. Nakonec se to vyresilo licenci zahranicni, ale to by jaksi u vnitrostatni prepravy osob nepripadalo v uvahu.
|
|
|
Aha..takzes to zkousel pred sedmi lety a na mezinarodni, ne na vnitrostatni prepravu...takze scitas tehdejsi jabka a dnesni mrkve.
|
|
|
Sedm a pet je dvanact, sedm a sedm je ctrnact. Tolik k tomu scitani, o studnice moudrosti.
|
|
|
V prispevku, kde jsem te zadal o sdeleni (ne)zkusenosti s timto ukonem, ktery jsi nejspis cetl, ale i okazale ignoroval pisi, ze jsem licenci pro vnitrostatni nakladni prepravu ziskal pred dvema lety...tedy 2012-2005 je, voi la, 7. Tak se hod do klidu, ajnstajne a uber na lojzo-koeficientu, ktery je u tvrzeni, ze licenci ziskat nejde vyjadritelny "lezatou osmickou", protoze jeji ziskani dokaze obstarat lepsi asistentka.
8o)
|
|
|
Pokud vím, tak ten požadavek na odbornou způsobilost je pro vnitrostátní dopravu stejný.
Root si trochu zapřeháněl, vyloženě nemožné získání licence není, ale opruz je to dost velký a to i v porovnání se ostatní státní buzerací v jiných oborech.
|
|
|
A tys to Roote zkousel, ze takovy veci tvrdis?
Ja nakladni licenci zaridil asi pred dvema lety.
Tve hodnoceni teda vychazi z jineho nez objektivniho zaveru.
|
|
|
Příležitost pro místního občana s osmímístným transportérem jistě vznikne.
To je skvělý postřeh.
Naloží tedy osm lidí, odveze je z Horní Dolní do Hlavní Dolní.
Podle dosavadních pozorování tam ale osm lidí k cestě zpět do Horní Dolní bude shromažďovat poměrně dlouho.
|
|
|
Tak prostě bude muset mít cenu takovou, aby mu pokryla buď čekání, nebo skutečnost, že domů pojede skoro nebo úplně prázdný. Čili vyšší cena za život v Horní Dolní.
Ono toto je také jeden z důvodů, proč někdy jedou autobusy skoro prázdné - na šichtu a k doktorovi jede hejno lidí hned po ránu. Vracet se chce každý jinak, ale autobus se na konečnou večer musí dostat kvůli příštímu ránu.
|
|
|
Obávám se, že se mýlíš.
Z praktického pozorování vyplývá, že prostě nebude mít cenu takovou, protože to nebude provozovat.
Jsou ale podnikatelé, kteří dokáží najít vhodnou trasu a čas. Pár let tak, pokud vím, fungovala firma Kravar na třebíčsku.
|
|
|
Bejvávalo dobrým zvykem, že se lidé sváželi do a z práce podnikovým mikrobusem nebo autobusem, nebo se domluvili a střídali se v rozvozech (ten kdo měl povoz). To už dnes na vsi neplatí?
|
|
|
Platí neplatí, řeč byla o příležitosti pro místního vlastníka osmimístného transportéru.
Podnikový povoz jel jako každý jiný ráno tam prázdný, zpátky plný, odpoledne naopak. Řidič měl během dne další práci.
|
|
|
Jak neplatí? I ve městě. U nás firma dotuje speciální autobus, který vozí lidi z a na šichtu do vedlejšího města. Zaměstnanci zaplatí část jízdného, zbytek zaměstnavatel...
|
|
|
Ještě dodám, že majitelem autobusu je soukromník.
|
|
|
Mám osobní zkušenost s tímto. T.č. jsme dojížděli asi 50km do práce, když jsem se někdy nabídl a vzal auto s tím, že se o benzín šábnem, ráno jsme jeli 4, odpoledne 2...
|
|
|
Jako že byli domluveni, a přesto nepřišli? Tak to bych se na ně příště...
Ale já takhle jezdil pravidelně, holt ráno na osmou auto plný, večer v šest domu sám či ve dvou, prostě tak jsme se domluvili.
|
|
|
Ne, ráno plný auto, takže o benzín jsme se dělili 4, odpoledne poloprázný, takže jen dva... Jel jsem jenom párkrát, kdybych takhle měl jezdit každej den, tak vemu lidi jen pod podmínkou, že se mnou pojedou tam i zpátky, jinak se na ně... a vezmu radši někoho, kdo se mnou pojede obě cesty.
Pak nás naštěstí z tý práce vyházeli, tak už jsem tyhle potíže nemusel řešit ;)
|
|
|
Tak to jsi mel smulu. Nekolik nas bydli v HK a pracuje v jedne nejmenovane firme v Praze na Chodove v Parku a az na me vsichni ostatni jezdi denne autem tam a zpet. Ja jezdim jen obden protoze jsme v Praze pred casem koupili byt. Vice mene pravidelne ridi jeden kolega a vetsinou ma auto plny (obcas se tam sejde i 5 lidi a dalsi zajemce musi odmitat...). Odjezd z HK je cca kolem 5:45 a odjezd z Prahy cca v 16:00, samozrejme se da dohodnout jak drivejsi (patecni) tak i pozdejsi odjezd v pripade nejakych pracovnich problemu. Stanovili jsme si cenu a pokud ridi nahodou nekdo jiny, cena je stejna.
A takovych pripadu znam vice, jeden z kolegu takhle dela 'taxikare' ze Sazavy. Ono to opravdu zalezi jen a jen na tom, jak se lide domluvi.
|
|
Starý tycoon (Transport Tycoon - rok 1994) byl politicky vyváženější ... tycoonové mohli být i ženy a dala se tam zvolit i černá barva pleti.
Na druhou stranu ... dnešní reálné metropole jsou skutečně přecpané a potřebovaly by "odlehčit". Vždycky si povzdechnu "tvl, to zas bude den", když nějaký úřad či soukromá instituce má svoji pobočku uprostřed velkého města.
|
|
TTD - open TTD --> cheatu jsem tu videl spoustu, ktere znam je vetsina
ovsem nejlepsi cheat na pocitacoveho soupere - pokud bych chtel cokoliv jako ze mi chybi kus zeme kerou nemuzu srovnat, vydynamitovat, odkoupit; hodila by se tovarna kera neni atd at.... - je si ulozit hru, prejmenovat koncovku souboru na koncovku vytvoreneho konceptu krajiny (scenario), tim padem si to pak otevrit v editoru, udelat si co potrebuju, ulozim a prejmenuju koncovku zpet na ulozenou hru kerou si otevru a hraju dal ;-)
|
|
Nedá mi to a k odkazu na hlavní stránce, týkajícímu se nových silničních daní, si neodpustím poznámku. Učiním ji zde, protože tento článek je taky o dopravě, tak to vlastně s thematem souvisí.
V bodě 5. prohlášení OSBIDu se píše, že "jejich [starších vozidel] vliv na životní prostředí není tak zásadní, jak se může na první pohled zdát."
To je sice pravda, ale myslím, že argumentovat lze lépěji, například tak, že se zakazovačům nacpe do krku jejich vlastní propagandistický ekoguláš.
Nejde ani tak o to, že ponechání starších aut v provozu způsobí jen bagatelní ekoproblém, jako spíš o to, že jejich likvidace, výroba jiných vozidel a obstarání prostředků na jejich zakoupení zanechá ekostopu dramaticky větší.
(Podle mého názoru jde o problém mnohem obecnější, kdy stát na jedné straně nesmyslnými regulacemi výrazně zvyšuje spotřebu a produkci odpadu, na druhou zvyšuje daně pro boj s důsledky těchto regulací. Ale to jen tak naokraj, o tom se teď rozepisovat nechci.)
|
|
|
tak na tohle cheat neznám... ;-)
souhlasil bych se zvyšováním odpadu a náročností na jeho likvidaci co se týče nových aut
ale oponoval bych co se týče likvidací těch starých. kupříkladu jako muster vezměme škodu 100 až škodu favorit. u těch jde velice rychle a jednoduše odseparovat kovový skelet a další kovové části, kabeláž (mix kovy a plastová bužírka), pur pěnu a jiné plasty z palubky atd., sklo, aku, provozní náplně, a zbylé komponenty na rozemletí a separaci.
jednotlivých druhů odpadu zde. žádné plošné spoje a další píčoviny kde je to po rozemletí furt těžko roztřídítelný...
|
|
|
Kazdy auto, kdyz zapalis, zbude jen sesrotovatelny zbytek, ktery vykoupi srot za 1,5-1,8 kc/kg, coz je ve vysledku tisicovka. Dovoz zvladnes na jakymkoliv vleku s nosnosti do 750 kg, natahnes to tam hupcukem, na srozisti to slozi drapak.
Znam od nas z chalupy dve rodiny, ktery jsou z tohoto zivy...a nepali zadny embecka, ale stary Passaty, Fordy a tuhle jsem na zarovisti videl octofku.
Jo, palit zasadne v noci!
8o)
|
|
Nic proti Jaje, ale jak student som zazival vlaky, ktore boli uplne prazdne ked som nastupoval a hovoril som si: naco tam dali ti kreteni 8 vagonov, a o 5 zastavok bol vlak napchaty ako sardinkova konzerva, ludia stali aj v chodbicke medzi sedadlami a hovoril som si: preco ti kreteni nepridali aspon 5 vagonov :-)
|
|
|
Já jsem kdysi na výletě z Teplic nad Metují do Adršpachu zažil motoráček (šukafón) narvanej stejně jako pověstná tramvaj z povídky Šimka a Grossmanna, tj. lidi byli nacpáni dokonce na záchodku. Průvodčí zalez do kabiny k mašinfírovi a jelikož se ani v jedné zastávek až po Adršpach lístky neprodávaj (nemýlím-li se), tak ten průvodčí měl obejít lidi a zkasírovat je, což ale bylo fyzicky nemožné.
|
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Sid Meier´s Railroad: Poukaz na problémy
|