|
Teda ta cestina dostala ale poradne zabrat!
|
|
|
Me se clanek libil a nemam pubertalni potrebu zde psat za kazdou cenu jako prvni a jeste se s tim vytahovat s pruhlednou zaminkou o cestine :-(
|
|
|
Prispevky typu prvni budeme mazat a bude za to banan.
|
|
|
Super, konecne se k tomu nekdo odhodlal. Tyhlety pubose, kteri pak masturbuji nad tim, ze jsou Prvni! bych strilel... Diky Roote.
|
|
|
A odpůrce masturbujívích pubošů zastřelíme s nima! A bude klid.
|
|
|
:-)
pubosi at masturbuji, ale ne nad prispevky "Prvni". To fakt nevypada zdrave :-)
|
|
|
Ac odpurce cenzury, v tomto pripade jsem pro. diky.
|
|
|
pěkný,hodtě sem prosím nějáke fotky,auta(pick-up corsy mě zajímá) a klidně i baráček atd.prostě fotky
|
|
|
pick-up Corsy se u nás jmenuje Combo :-) určitě už jsi viděl.... Už ve dvou generacích - Corsa B a Corsa C .... jenom se u nás prodává pouze zastřešená verze...
|
|
|
Mělo se na mysli otevřená verze pick-upu. Jinak to, že se "boudičkám" jako je např. Combo říká pickup místní mexičani nechápou. Pro mnou dotázané osoby je pick-up "ta věc s korbou"
|
|
|
Proc? Pripada mi to vyborne napsane.
|
|
|
Mohl bych poprosit o příklad, kde se tak stalo? Domnívám se, že česky docela umím a většina pravopisných chyb mě bije do očí, ale u tohoto článku se mi to nestávalo.
Nebo jsem unaven a nevšiml jsem si?
|
|
...by se auta s motory pod těch 1,6l výkonově nechytala a tak by se jezdilo 40, zato na plný plyn.
|
|
už se těším na další článek..tohle bylo fakt zajímavý
|
|
Opravdu pěkný článek. Přečetl jsem to jedním dechem.
|
|
|
Výborný článek, na rozdíl od článků stálých autorů (s velmi podobnými názvy) mi to stálo za to číst.
|
|
Bral bych to presne takhle komplet, od alkoholu pres pristup ke znaceni az po ceny benzinu. Cokoli je lepsi, nez 18 Kc z kazdeho litru paliva statu a 411/2005 Sb.
|
|
|
jsem si říkal, co to s tebou provede - mexický způsob vypadá jako klon té tvojí reformy :o)))
p.s. článek super, moc dobře se to četlo.
|
|
|
Me se moc libila i doprava na egyptsky zpusob, vlastne je to dost podobne tomu mexiku, jen ten benzin je jeste mnohem levnejsi a co se sviceni tyce, tak tam naopak plati "mene je vice", takze neni problem potkat v noci na temne silnici v pousti auta (ale i luxusni klimatizovane autobusy), svitici jen obrysovkami ;-)
|
|
|
návštěva egypta ve mě vyryla nesmazatelné stopy, ale když se bavíme o tý dopravě, spíš to odráží lokální mentalitu národa než schopnost vymyslet lepší/horší systém.
|
|
|
Po te, co jsem se setkal na dalnici s neosvetlenym oslem (mam na mysli povoz tazeny timto zviretem) v levem pruhu (uhanel docela svizne ale porad mu do stovky dost chybelo) mam o egyptske doprave ponekud nevalne mineni.
|
|
|
moje řeč, egyptský dopravní systém je velice zajímavý, taky se mi moc líbil. ač jsem měl ze začátku strach, zjistil jsem, že se tam jezdí mnohem líp než u nás. jenom jsem si pak doma musel znovu zvykat na jízdu á-la 411 :-((
|
|
|
Asi tak, přes počáteční obavu jsem toho v Egyptě za měsíc nalítal dost. Jediný místo, kde jsem radši jezdil taxíkem byla Káhira, to bylo na mně jako vesničana už silnější kafe a cestu z Gízy do centra Káhiry jsem neriskoval. Jinak veget - jak v Hurghadě, tak i v Luxoru, nebo Aswanu. A to svícení tam byl mazec - dojet v noci na pobřežní silnici náklaďák, kterýmu svítí JENOM JEDNA červená koncovka a ta ještě na pravé straně je fajnovej zážitek. Ale cítil jsem se tam na silnici bezpečněji, než tady u nás pod knutou 411. Problém po návratu byl rozsvěcet světla, netroubit a nelítat prostředkem mezi auty :-))))
|
|
|
no, potkal jsem tam jednoho normálního egypťana a když jsme probírali tuhle problematiku, vyjádřil se slovy "lidí je tu jak sraček, tak co .." oni nemají k dispozici statistiky, takže to, že navenek při průjezdu nějakou oblastí čllověk nevidí bouračku na každým rohu ještě neeznamená, že je to OK. když tam nastane autonehoda, bývaj díky mnohdy nulové pasivní bezpečnosti následky ve smyslu citátu toho egypťana. je sice hezký, že tam jezdí každej vrak, co se umí rozjet a že autobusáci se běžně předjíždějí přřes dvojitou plnou, ale doporučoval bych třeba navostro projížďku káhirou, to je maso .. když tam někdo pojede jen jako hejl (turista), užije si hovno, protože kolonu výletních autobusů po několika atentátech uzavírá zepředu i zezadu kordón policejních aut.
kromě toho tam mají dost nechutný způsoby jednání podřízený turistickýmu rruchu. bývá obvyklé, že nějaká feministická kráva se jde po ulici projít jen v bikinách, což způsobuje poprask v zemi, kde je až na mizivé enkllávy kristovců všude islám a když má turista problém s domorodcem, platí pravidlo, že policajti vždy drsně zakročí vůči vlastním lidem, ať jsou nebo nejsou v právu. domorodci mohou hejly pouze legálně okrádat v obchodem, v taxíkách a vlastně kdekoliv s hejl vyskytne. díky, ale tahle země je v kulturním rozkladu a sama sebe devastuje těžko popsatelným způsobem. kvalita dopravního systému tam odpovídá provozu velbloudů a semafory nebojiný značky jsou vesele ignorovány. když už, tak mi přišel rozumnější kompromis mezi systémem a normálním ježděním způsob, jak se jezdí v itáliii nebo ve španěsku.
|
|
|
Jenom doplním co se týče elektriky po Egyptsku : http://elektrika.cz/data/clanky/egypt-bud-je-cesky-kutil-slavny-nebo-neni-jedinecny
Hold jiný kraj jiný mrav...............
|
|
|
Stejně jako v Egyptě se jezdí třeba v Peru nebo Boliívii.
Na mne udělalo největší dojem ježdění v Riu - viz http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2007051201&page=1& lstkom=153124&style=#kom153124 . Co se týče rychlostí, jezdí se výhradně dle vlastního uvážení.
|
|
|
Jo, Rio ... Jediná oblast, kde jsem na sluzebkach odmit aut z pujcovny byla Jizni Korea (z duvodu casu) a Rio. Rio jsem absolvoval s vyuzitim verejne autobusove dopravy a to mi uplne stacilo. Dalsi adrenalinove sporty jeste jiste vyzkousim, autobusy v Riu uz mam za sebou...
|
|
|
Super adrenalinovym sportem je doprava v Teheranu. Aut je tam jak sracek, protoze benzin stoji nula nula nic. Vytvareji pomalu se sinouci zacpu. Autobusy jezdi casto, ale jsou beznadejne plne a taky trci v zacpe. Do metra se da dostat bez nasili jenom mimo spicku. Nejvetsi pruser jsou motorkari, kteri jezdi i v noci neosvetleni po chodniku padesatkou.
A ridici dalkovych autobusu jezdi stale naplno, co to da. Pokud se pri predjizdeni vyskytuje v protismeru osobni auto, zacnou blikat dalkovyma svetlama. Znamena to: jsem vetsi, tak uhni, jinak dopadnes hodne blbe.
|
|
jen tak dal, jako nekolik z nas jsem to precet jednim dechem a nedockave cekam na dalsi
|
|
Asi sem rejpal, ale...
Ford a nebo Espace?
Espace je defaultne Renault. Teda aspon v Evrope:)
To je nejakej dalsi klon nebo nejakej omyl. Ta motorizace by udavala na Renault, ale ta spotreba ani nahodou. Tří litr vé šest od Renaulta bere ve meste 17.
|
|
|
asi to není jedno a to samé podobné. Staává se to. Mrkni třeba do Autokatalogu (dnes Auto průvodce) od Mortorpress bohemia. (není na netu) Tam je snad celá světová produkce OA. A to mám doma snad 19vydání:-)))) Se prostě musím pochlubit:-)
|
|
|
Doporučuji lépe se kouknout. Autor popisuje vůz jako Ford Escape, nikoliv Espace. V průběhu článku je zmínka o "Duratecu", což je typ motoru od Fordu. Takže jde o Ford, viz například:
http://www.the-ford-escape.com/
|
|
|
Pozor! Nemotat ESCAPE a ESPACE! Escape je SUV od Forda, které se dělá od 2001. U nás pokud vím nejezdí.
|
|
|
Ford Escape je v Evropě prodáván jako Ford Maverick. Je to menší SUV zhruba velikosti Toyoty RAV/Nissan Terano ...
|
|
Článek pěkný, čtivý. Dozvěděl jsem se pár zajímavých nových věcí. Ale jak už tu někdo psal - ta čeština. Zejména nejsem příznivcem těch "emotivních berliček" ve formě smajlíků, kterých je v článku víc než dost. Těším se na další reporty z dalekého Mexika.
|
|
|
S první částí komentáře souhlasím - článek čtivý, jednoduchý, nesložitý... S druhou částí ohledně češtiny si myslím, že čeština rozhodně neutrpěla, autor neudělal vážnější gramatickou chybu - (shoda podmětu s přísudkem, i/y, s/z) občas zapomněl čárku ve větě, ale to je tak vše.. Takže to, že ho tu za každou cenu musí někdo setřít jak hovno z podrážky je s argumentem "ach ta čeština" je liché, zbytečné a falešné..hmmm falešná slovíčka... :-D
Doporučuji hodnotit spíše obsah než formu...
Článek za 1, forma za 1-
Měj se a piš dál a hlavně se nenech nasRath..
Kuba
PS: John Doe nedobře skončil... tak pozor na hlavu... :-D
|
|
|
Dovolil bych si připomenout
Důležitá upozornění pro čtenáře!
...
3. Většina zde publikovaných textů... obsahuje... alespoň překlepy a gramatické chyby.
...
6. Pokud se Vám to nelíbí, nečtěte to.
Osobně: Nic v tomto článku jsem nemusel číst vícekrát po sobě, abych pochopil obsah, jako jsem to musel dělat u nedávného "Vohnout v nás".
Smajlíci, pokud se to s nimi nepřehání, jsou užiteční! Projevu psanému poskytují některé výhody ústního (v němž např. nadsázku můžete poznat z intonace).
Jinak článek je super. Vypadá to, že na silnici je mexická společnost velmi liberální a ničemu to nevadí. Zajímalo by mě, jestli je tak svobodomyslná i v jiných oblastech a jaké to má případně důsledky.
|
|
|
To je mi lito, kdyz jsem psal vohnouta v nas, doufal jsem, ze bude srozumitelny, je ovsem pravda, ze jsem se nesnazil maximalne zjednodusovat a v textu jsem udelal po napsani nekolik skrtu a dodatku. Nicmene na D-fens se da psat i sloziteji, nez do blesku (pokud tam bylo neco nesrozumitelne, zkusim to najit a vzit si z toho priklad). Na bod 3 jsem chtel taky upozornit, nikdo neni neomylny, hlavne ten, ktery je nejakou dobu v zahranici.
|
|
Eu nao posso escrir mal para ti... Este documento sinta muito buen!!
|
|
no tenhle článek by se měl spojit s tím předchozím o tom, jak jsme všichni zbabělí sráči...
Jinak teda kruháč s oběma směry- to bych si chtěl projet...
|
|
|
mne by stacilo len sa chvilku pozerat. aspon tak z tretieho poschodia
|
|
|
Kruháč s oběma směry je nevšední zážitek, který mi zprostředkoval jeden starší pán na kruháči v Brně-Slatině.
|
|
|
Viděl jsem "auto bez řidiče" obkroužit 3/4 kruháče v protisměru. Nemělo to chybu (byl jsem naštestí na chodníku).
|
|
|
my jsme kdysi jeli s kapelou z koncertu (tranzit + prives) podobne. ridil kapelnik a uz dlouho ho stval nejaky "skodlivkar" fklobouku. Tak to na kruhaci riznul proti. Nutno rict, ze byla noc a na silnici prazdno. Ale jsem rad, ze jsem tehdy spal.
|
|
|
jj, kruháč v protisměru jsem taky uz žažil... v Ústí na Hvězdě u Gastra.. (kdo to zná, tak to zná... :--))) ale bylo to tak ve tři ráno, takže taky pohoda...
|
|
|
To byla celkem bezna kratochvile, kdyz nam pred cca deseti lety postavili v nasi ctvrti take jeden.
|
|
Podobně v Evropě je prý největší podíl aut s mlhovkami v Řecku. Mlhu jsem tam nikdy neviděl, ale mohu potvrdit, že mlhovkami svítí skoro každý.
|
|
|
no vidite jak sou ty mlhovky ucinny?! :)
|
|
|
Tak nevim, ja jsem naprosto silel ze zpusobu pouzivani mlhovek (a ostatne i vsech dalsich svetel) v Irsku. V Mexiku jsem byl taky, delsi dobu, a musim rict, ze jsem mel z usporadanosti tamni dopravy lepsi pocit, nez autor clanku. Krome toho jsem zcela pravidelne jezdil verejnou dopravou v Ciudad de Mexico (u nas nazyvane z neznamych duvodu anglicky "Mexico City") a za zvlast nebezpecne nebo dobrodruzne jsem to nepovazoval. Naopak - za velmi rozumnou cenu (metro 2 pesos = 5 Kc, minibus "pesero" max. za 3.50 pesos) doprava po cely den (v noci o neco slabsi) a hlavne KAMKOLIV po meste, samozrejme v primerene kvalite, co se tyce pohodlnosti a cistoty. Zazitky autora s blikanim potvrdit nemohu.
|
|
|
Diky za prispeni v diskusi. Pozor na lokální specifika, na začátku článku píšu, že jezdím hlavně v Toluce. A Toluca versus D.F. je velký rozdíl! To tvrdí především kolegové, kteří jezdí za prací z D.F. do Tolucy, moje kolegyně dokonce říká, že když začala jezdit v Toluce, docela se bála a to má za sebou spoustu let ježdění v D.F. Autobusy jsem nezkusil zevnitř, ale dost jsem jich potkal v ulicích a jsou častým zdrojem napínavých zážitků. Opět mluvím za Tolucu.
A nakonec, netvrdím, že jezdit tady je "zvlášť nebezpečné a dobrodružné". Jezdit tady je jiné.
|
|
ad1)
Je zajímavé, že v mexiku, holandsku a dalších zemích, kde je dopravní situace mnohem méně vystavena policejní buzeraci a mediálnímu nátlaku, působí tato oblast lidského života mnohem "pohodovějším" a bezpečnějším dojmem než u nás, i přes např. toleranci alkoholu, technického stavu vozidel a rychlosti.
ad2)
Super článek, vol.2 dychtivě očekáváno.
|
|
Ja jsem spis v Recku a i jinych balkanskych statech zazil take sviceni maximalne obrysovymi svetly. Jednou v Recku za husteho deste misto sviceni troubili.
|
|
|
to je klasika zvlášť v serpentinách-trouběj před každou zatáčkou, když si najížděj..... v řecku jsem při sjezdu serpentýn zažil jak autobusák před takovou vysekanou dírou ve skále vystoupil z busu, šel si to "okem" změřit..pak upustil měchy, asi o 10 cm klesl celej autobus a on v klidu projel a "za jízdy" to dofoukal... :-) mazec..
|
|
|
před zatáčkou, do které není vidět, se troubí leckde, napadají mě všechny státy s horskými oblastmi:D
|
|
Pěkný článek...člověk se zas něco dozvěděl..díky :)
|
|
Teda do tak zrůdnýho cigánskýho státu bych nestrčil ani nos!
|
|
|
Jak víte, že je to "zrůdný cigánský stát", když jste tam nestrčil ani nos?
|
|
|
hovadství retardéů tvýho typu může v extrémním případě způsobit i mezinárodní ostudu jako to svého dokázala tlupa holohlavých strážců tradičních hodnot, co z dlouhý chvále zmydlila chlapa, jehož jeidnou chybou bylo, že měl jen trichu tmavší pleť.
byl to kanadský velvyslanec.
|
|
|
Text tohoto komentáře byl přesunut do chlívku, jelikož porušoval publikační pravidla. (D-F)
|
|
Článek se mi velmi líbil a hrozně moc si cením toho, že nebyl psán frikulínskou češtinou - každé druhé slovo anglický paskvil apod. Díky za něj.
|
|
|
Hele to auto má třísetlitrovou nádrž?
|
|
|
No, no es possible :-) Množství se udává cenou. Tzn. "za třista" coz je cca 45 litru.
|
|
|
Gracias, přišlo mi to divný:-)
|
|
|
|
No radši se zeptám, vem si, že řekneš "tři sta" a za chvíli ti poteče benzín i z uší:-)
|
|
Jo jo, retardery stoji za to. Pamatuju ze kdyz sem byl v Mexiku tak byly i na rozmlacenych polnackach v dzungli :)
|
|
Prave jsem se z Mexika vratil, takze jen mala nevyznamna doplneni :
- 1 mexicke peso je 2,11Kc. Takze benzin stoji trochu vice Kc, nez je uvedeno.
- Premium nema 94 oktanu, ale 91 oktanu. Alespon v Chihuahuave, ale vzhledem k tomu, ze mexicky PEMEX, jenz prodava benzin pomoci site cerpacich stanic je monopol, bude benzin stejny vsude v MX
- jezdil jsem v Nissanu Tsuru. Je to male auto a nikdo Vam neda pri pokusu o pripojeni se do zacpy prednost. Kdyz jsem mel pujceny Dodge RAM 2500, bylo hned volno :)))
Specialitou jsou prichozi hovory a SMSky v MX. Pokud se Vam podari v roamingu odeslat, je to OK, ale nedivte se, kdyz to nejde. Zejmena na MX cisla. Pri prichozim hovoru zase nevidite, kdo Vam vola.
Ondra
|
|
|
Ad směnný kurz: mexické peso je každou chvíli jinak. Dovoluji si ten luxus, ze pouze dělím dvěma. Rozdíl bývá a houpe se to i v rámci jednoho týdne.
Ad oktany: Lo siento, ověřil jsem to a máte pravdu. Asi jse se ukouk v čísle stojan bývá mimo ideální zorné pole.
Roaming je bez komentáře, evropský mobil bývá málo užitečný nástroj. Při pořízení lokálního čísla je situace lepší nicméně mexické státy roamují i navzájem,takže máte-li číslo z Tolucy, v D.F. platíte dvakrát tolik a i za příchozí volání. Prostě země zaslíbená ...
|
|
Moc pekny clanek, piste dal!
|
|
To je docela dost, co dovolená? Bude do evropy nebo na Copacabanu :) Jen pište dál, zatím to vypadá na docela fajn zemičku, uvidíme až přijdou první komplikace (snad jich budete mít co nejméně). Co nehody, potkáváte taky ťuknutý paka blokující křižovatku a čekající na příjezd orgánu zainteresovaných? Ohledně alkholu, jak je to se zákonem (tolerance/mlčenlivost/zákaz)?
|
|
Chtělo by to nick (ať tě příště poznáme) a koukej brzo zase něco napsat! Nejenom, že se to krásně čte, ale člověk má Mexiko jako na dlani.
|
|
Článek se mi moc líbil, perfektní počteníčko :) Přeju hodně štěstí nejen v mexickém provozu a těším se na další.
|
|
Perfektní článek, ať se v Mexiku líbí a příště třeba nějakou fotku, káry a čilýho provozu na dálnicích.
|
|
Článek opravdu pěkný, sjel jsem ho jedním dechem. Ať se Ti v Mexiku daří, jsem zvědav na další poutavé příběhy.
|
|
Ozivilo mi to vzpominky na MX 1996 - vcetne tech desivych a neoznacenych tope, ktera si nasypavaji v kazde visce. A staricke Brouky na kazdem kilometru...jinak take vzpominam na straslive byt pojizdne vraky, ktere jsme tam potkavali - jednomu chybel kus leveho predniho blatniku, takze jsme mohli pri predjizdeni sledovat, jak dupe nohou ve spinave derave tenisce na plyn.
BTW, jeste tam straznici popohaneji provoz gestem, ktere vypada jako kombinace ruky zkoumave vystrcene, zda prsi, se sypanim ptackum?
|
|
|
Presne presne, policisti se nemeni ...
Brouku je tu kopice, ale nejsou staricti ... Kolega jezdi s rokem vyroby 1996 :-) Posledni jsou myslim z 2000.
|
|
Ty bláho, kdy se vůbec u nás přestal prodávat Normal - 89 oktanů? Já si jako dítě (polovina 70.let) pamatuju už jenom Speciál.
|
|
|
Určitě jsem ho kupoval ještě v roce 1978 nebo 1979 (pro GAZ 21 S - Volga eksportnaja; chtěla OČ alespoň 72 na rozdíl od 67 pro echt sovětské verze), ale už se špatně sháněl...
|
|
|
Jo a neměl OČ 89, ale 80 rovných...
|
|
Nespochybňuji, že slabší výkon motorů má na svědomí nízkooktanový benzín, ale co jsem slyšel, tak ty velké obsahy motorů jsou tam s ohledem na nadmořskou výšku. Motory 1,3 by to tam prý neudýchaly:)
|
|
|
JENZE! Ono Mexico jako celek neni na kopci, ma docela dost rozlehly pobrezi, takze je to nahoru a dolu. A nevsim jsem si, ze by v Acalpulcu jezdili trinactistovky:-) Tusim ze za tim nebude jen nadmorska vyska. Jinak (pouze z doslechu) v Americe je benzin podobnych kvalit a motory podobnych objemu.
|
|
|