Komentáře ke článku: Dovoz vozu z USA (ze dne 04.12.2008, autor článku: Redguy)
Přidat nový komentář
|
Perfektni, diky moc. Uvazujeme o necem podobnem.
|
|
Doufám že se něčeho podobného taky někdy dožiju... :-)
|
|
Po přečtení odstavce "Zvolíme si klub" jsem konečně pochopil, proč měla jistá Volha za okýnkem něco jako "US veteran club" - tenkrát jsem se divil, proč je ruský auto v klubu amerik ;)
|
|
|
Ehm, soudruhu, jsi jisty, ze to byla Volha?
|
|
|
|
Tahle nádhera v barvách VB nám občas parkuje před domem, to auto má docela charisma.
|
|
|
No hej a některý Volhy maj pod kapotou V8, stejně jako Redguyova amerika ;)
|
|
|
No ja jen, ze treba tohle by melo narok byt v tom veteranklubu...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/1962_Ford_Falcon_2-door_wagon. JPG
|
|
|
Jak napsal Redguy, on sám je v klubu, kde je minimum amerik, tak proč by volha nemohla bejt v klubu, kde ameriky převažujou.
|
|
Výborný článek! Kdykoliv v Praze uvidím nějakého Mustanga nebo Corvettu, napadne mě kolik je asi oplétaček s dovozem. Jenže než já si na nějakou ameriku vydělám, ekolobby je úplně zakáže, nebo aspoň zatíží nehoráznou daní.
|
|
Nemáte někdo ponětí, jestli existuje klub kde vemou i Š1203 z roku 1970?
|
|
|
takovi veci jeste existuji ?? ja je vidam jezdit bezne i bez znacek :D
|
|
|
S tou starou 1203 je tam trocha zadrhel, aspon teda v SR plati: V zmysle novely 405/2000 Z.z. zákona 315/96 Z.z.. je historické vozidlo definované ako vozidlo majúce najmenej 25 rokov, uchovávané a udržiavané v historicky správnom stave, nie je určené na každodenné používanie…. Neznamená to, že každé vozidlo staršie ako 25 rokov je automaticky historickým, ale je to vozidlo, ktoré je v historicky
správnom stave. Citacia so stranky http://www.oldtimer-ahv.sk/. Mozno ide o dost subjektivny nazor komisie, nie je vymenovane taxativne, ze 30 zigulak nie je historicke vozidlo a 30 mercedes ano.
|
|
|
Ta by mela mit jeste kliky venku a ksilt. Ono se to mozna nezda ale takovych zas tolik v dobrem stavu neni takze by to i jit mohlo. Asi idealni by bylo kdybys nekde dal na net fotky, z tech se da alespon rict jestli je to bez sance nebo to muzes zkusit.
|
|
|
Fotky dám na web v pondělí večer nebo v úterý, dostal jsem ji dneska nádavkem k baráku.... ještě loni byla na značkách, teď je má v depositu. Je solidně udržovaná, ale bude na ní ještě práce jak na kostele... má poškozený interiér, a neoriginální karburátor. Je to valník.... na normální ježdění mám felicii kombi. Jen bych potřeboval nějakou dokumentaci, abych ji prolezl a zjistil co je na ní ještě v nepořádku.
|
|
|
Urcite by mohli, jde o to, jestli je v dobrem stavu a vubec, jestli lidi od veretenu uvidi, ze se k tomu budes chovat jako k veteranovi, tak by to mohlo projit vcelku dobre.
Problemy nastavaji, kdyz nekdo chce veteranske znacky na auto, se kterym normalne jezdi a je to spis dodelavajici rychotina (Klasicky skodovky a ziguliky a ameriky, co tesne splnily limit pro veterana)
Jezdi ruzne dodavky a nakladaky jako veterani, s 1203 v dorem stavu by nemel byt problem.
|
|
Kvalita foto k testacím je dána, nesmí obsahovat žádné jiné vozy (ani v pozadí) nebo jiné rušivé prvky (osoby, dopravní značky, popelnice...), tedy pozadí by mělo být pokud možno jednolité. A konečně foto musí být na lesklém fotopapíru.
Testace t.č. zajíšťují dvě organizace, tedy jednak kluby sdružené pod FKHV, druhak kluby organizované v AVCC+AKHV.
"Pokud něco spletete a nebude to souhlasit s vozem, neprojdete"
-Neplatí ve slušných komisích, tam se vyplňují nové formuláře. Mnohem lepším důvodem k vyhazovu je historicky nekorektní stav nebo špatný optický stav.
"Ke krajským se ve valné vetšině pouze posílají papíry, protože prezident klubu je často i krajský komisař"
-To bych si tvrdit netroufal.
"Je pouze potřeba do 31.5. každého roku absolvovat přetestace, a to jak klubové tak krajské. Ty se dělají hromadně tak..."
-"Dělá se to", i když to postup v principu správný není. Ty testace se opakují právě proto, aby se zajistilo, že si majitel po testacích vůz nevytunil nebo jej nepoužíval pro běžný provoz.
Kupř. já se toho snažím držet a alespoň u osob, jež (a jejichž auta) dobře neznám, důsledně trvám na přistavení vozu. Týká se klubové testace, krajskou neděláme.
"Dneska je to tak, že oficiálně se může jet veteránem pouze na sraz nebo na vyjížďku"
-Kec. Veterán se nesmí používat k "běžnému ježdění", tedy něco jako denně do práce, týdně na nákupy atp - vpodstatě to záleží na úsudku testačního komisaře. Ale jinak si majitel může vyrazit na projížďku, kdy uzná za vhodné - ovšem musí se o to auto starat, aby jej ten provoz co nejméně poznamenal.
"veterán nesmí sloužit k živnosti, ... skoro každý z majitelů amerik sem tam udělá nějakou svatbu a nikdo neprudí."
-Pokud je tím myšlena občasná služba pro přátele, tak to asi nebude živnost...
|
|
|
Diky za doplneni:
Ty fota jsem myslel tak, ze nemusi byt presny uhel ohledne toho, co se mysli pojmem levopredy. To ze to nebudu fotit na parkovisti u supermarketu je snad jasne
Pokud vim, kluby pod AVCC meli moznost testaci nejak pozastavenou, na strankach FKHV o tom neco bylo.
Me v klubu ohledne nepresnosti ve formulari dost strasili. Pouze prodavam jak jsem koupil.
Klubovy komisar je vetsinou vysoko v klubu postaveny, ackoliv uznavam, ze ne vzdy je to zrovna prezident. Kazdopadne s posilanim papiru to tak je. Mate pravdu, ze spravne to neni, na druhou stranu se vidime na srazech, tedy prehled o stavu vozu je myslim celkem dostacujici i bez nejakeho divadla pred komisi.
Co se tyce toho kdy se muze jezdit, tak mi prijde, ze rikame to same, tedy ze pouze na projizdku, ale tato neni nijak specificky definovana. Tedy muzu jezdit kdy chci.
Nemyslim jen sluzbu pro pratele, znam sposuty pripadu kdy za to majitel dostal zaplaceno, bez zivnostenskeho listu atd.
|
|
|
Jenom mam připomínku k tomu povinnýmu ručení.
Kdybys ten papír nepřinesl nebo přesněji neměl, nebude mít problém ta paní, ale TY. V případě nehody, kdy by bylo potřeba plnit z tvého PR, by určitě pojišťovna neplnila a vyžadovala škodu po tobě, pokud by zjistila, že ten papír nemáš (což je dost pravděpodobné).
|
|
|
Ale i ona, jelikoz te pojistila bez potrebne dokumentace. Ja na nehodu hned nemyslel, to je pravda:)
|
|
|
ad 2) Spory o tom, kdo může jak testovat, se táhnou už téměř rok, nicméně od června je stav takový, že FKHV testuje dle pravidel FIVA a AVCC+AKHV podle FIA, tzn. druhý tábor nesmí testovat motocykly... Navíc jsou dvoje krajské komise (každý tábor má svoje) a FKHV vyhrožuje neuznáváním testací od AVCC+AKHV...
Je v tom bordel, bohužel - ani v tomto oboru nefunguje nějaká shoda na nejvyšších postech.
ad 4) Ano, totéž jsem tím chtěl vyjádřit - pokud se jedná o člověka, jehož auto znám a vidím ho v průběhu roku na nějakém srazu, tak ho neprudím s tím autem někam na opakovanou testaci - ovšem stále se to týká klubové testace na historickou původnost.
Krajská by přece jen měla zajišťovat odpovídající technický stav...
I když samozřejmě není pochyb, že kdo není blbec nebo sebevrah, bude si vůz udržovat v bezvadném technickém stavu bez ohledu na nějaké testování.
ad 5) Ano, omluva za špatně napsanou reakci, vytrhl jsem to z kontextu, takže to vyznělo jinak, než jsem původně chtěl... Tedy trochu jinak vyjádřeno:
Šlo mi především o to, že není "oficiálně povoleno, že se může vůz používat jen pro a) b)", ale že "se nesmí používat jen pro c) d)". Ještě jinými slovy, nikdo se vás nebude ptát, kam zrovna jedete a co tam chcete dělat (tohle skončilo s knihami jízd) a otázka používání vozu se bude řešit pouze na testacích. A to už je zase o přístupu jednotlivého komisaře.
Když mi přijde na testaci nějaký neznámý vůz, já ho otestuji, protože nezjistím nic závadného a za rok shledám, že se na něm viditelně podepsal provoz, tak tu testaci neprodloužím... Avšak když s tím majitel bude "běžně" jezdit, ale investuje do toho takové peníze, aby to stále vypadalo stejně dobře - tak prosím, jeho boj...
|
|
V článku je menší nepřesnost ohledně celních polatků. Doprava se po vstupu do EU nehradí na hranice České republiky, ale na hranice EU pokud je zvlášť vyčíslena. Pokud není platí se celá.
|
|
|
OK, diky. Takto mi to pouze rekl celnik. Ja ji totiz zvlast vycislenou nemel, takze jsem platil dopravu az do Prahy.
|
|
AD 1 - doplňuji, že není kvůli klubové testaci nutné do klubu vstupovat a stát se jeho členem
AD-3 - moje praxe je, že formulář si vyplní majitel pouze jednou nanečisto, pak to zkonzultujeme a popřípadě si dožádám další údaje. Důkazní povinnost nese žadatel o testaci. Ve chvíli, kdy to máme všechno pohromadě, vyplní se formulář načisto.
Klubová testace má jediný cíl, a to ohodnotit stupeň zachovalosti a historické původnosti vozidla a na základě zjištěných faktů provést klasifikaci vozidla dle kodexu FIVA. Krajská testace je nutnou podmínkou pro přidělení veteránské RZ, musí jí předcházet testace klubová, takže obě jsou stejně důležité. Krajská pak má za cíl ohodnotit technický stav vozidla a k tomu účelu si může vyžádat klidně i STK nebo třeba jen změření účinnosti brzd a to dle uvážení komisaře.
Některá tvrzení autora považuji za nešťastná např. "Realita je naštěstí jinde" nebo "Každopádně přetestace není nic, z čeho by si měl člověk dělat jakékoliv vrásky". Vzhledem k tomu, že jsem byl při velmi bolestivém zrodu tohoto systému a vzhledem k neustálým tlakům ze strany vlčáků jako je DEKRA urvat testace pro sebe a udělat z nich tvrdý byznys, považuji veřejné ventilování odobných názorů za nebezpečné a věci neprospívající. Například ta "bezproblémová" přetestace musí být doložena protokolem o kontrole vyjmenovaných konstrukčních částí u autorizované dílny atd. atd.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Dovoz vozu z USA
|