Raději kontroluj sama sebe aneb sama sobě gynekologem!
Ano, přátelé! Brzy se dočkáme. Tajemný vohnoutí woodoo rituál, kdy se
osmkrát za večer řekne do půllitru "už by měl někdo něco uďát s tim
bordelem na silnicích kurva vole", se konečně zhmotnil. Od července
budeme mít nová pravidla silničního provozu. Rád bych věřil, že se mezi
čtenáři D-FENSe nenajde ani jeden vocas, který by s tímto produktem levicové
zákonotvorby souhlasil a všichni jsme toho názoru, že mnohem zásadnější
než represe je slušnost a osobní zodpovědnost, ale co naděláme, vohnouti
to chtěli a vohnouti to prosadili. Docela by mně zajímalo, co je v této
zemi pořád zdrojem volání po pevné ruce, která nás povede ke světlým zítřkům,
jako bychom si toho už neužili dost.
Nemusím jistě připomínat, že lidé, kteří jezdí agresívně nebo sedají
za volant ožralí, zpravidla nejsou inteligentní ani bohatí, jsou to prostě
sráčové a dementi, co si vybíjejí komplexy v autě. Sere je, že maj malý
péro nebo hnusnou starou, tak se předvádí za volantem, dokonce si myslí,
že je to tak správně a že všichni padnem na záda, jak jsou úžasně asertivní
a dynamický. Na tyhle žádná represe nefunguje, muselo by se změnit vnímání
hodnot, a to v Kocourkově ještě hezky dlouho nehrozí.
O tom jsem psát nechtěl. O tom tu již bylo napsáno dost.
Máme tady vládní kampaň.
Kampaň bude trvat od února do srpna 2006. Máme tady web, máme tady billboardy,
máme tady inzeráty v tisku. Manekýni se na nás hezky smějí, asi už se těší
na mimořádnou dávku osvěžující buzerace. Nad hlavou jim poletuje modrý
majáček, který evokuje představu svatozáře - zřejmě důsledek toho, že pan
ministr vzešel z religiózní líhně jihomoravské KDU-ČSL. Záhadný ekumenický
výjev doplňuje ještě záhadnější text: "Raději kontroluj sám/sama sebe".
Tomu textu nerozumím. Nevím "raději než co". Celá věta asi měla znít "raději
kontroluj sám sebe, nebo tě dostaneme pod kontrolu sami", ale asi mi
někdo inteligentnější bude muset poradit, jaké poselství se mi vláda snaží
za mé peníze předat.
Poslechněme si ministra Šimonovského.
Lidovecký Spejbl se zhlédnul v image tvrdého muže:
„Řidiči si musí uvědomit, že nesou odpovědnost za případné následky
v silničním provozu a že změny v pravidlech byly provedeny v jejich zájmu.
Jejich cílem je ochránit slušné řidiče před těmi bezohlednými".
Sama agentura EuroRSCG, které vláda kampaň zadala, popsala svoji práci
takto: "Euro RSCG 4D využívá řadu unikátních nástrojů a aplikací umožňujících
tvorbu kvalitnějšího a hodnotnějšího výstupu pro naše klienty. Jejich cílem
je tvorba a realizace Creative Business Ideas™ a maximalizace komunikační
produktivity našich klientů." Nebo jinde, poněkud stroze, ale o to
konkrétněji: "Vytváříme a realizujeme komunikační strategie, které ovlivňují
jednání cílových segmentů, budují vztahy a přinášejí výsledky."
Jaké zázraky dovede agentura EuroRSCG udělat a že jí pecunia non
olet, můžeme usoudit z toho, že tatáž agentura zkoušela loni touhle
dobou mediálně resuscitovat
Standu Grosse, když měl ty jeho problémy. Nakonec jí ale soudruh Surňak
vypálil rybník tím jeho drtivým "myslím to upřímně". RSCG dovede identifikovat
trendy ve společnosti, viz například zde.
Když do naší křížovky doplníme správná slova (klient = Šimonovského crew,
potažmo socialistická vláda; cílový segment: my) zjistíme, že: Vláda si
najala agenturu, aby jejím prostřednictvím přesvědčila občany o tom, že
levice nad nimi drží ochrannou ruku a opatruje je před nebezpečím představovaným
imaginárním nepřítelem v podobě "bezohledných řidičů" ve dne v noci. Tedy
nikoli, že se jedná o buzeraci, kterou prosadily různé lobby, jako lobby
železniční nebo ekologická, náklonnost ke kterým pan ministr dává tak často
svými zábavnými kousky
najevo.
Vláda sice nelituje utrácet peníze za nabubřelou kampaň, ale nehodlá
zavést žádný systém, který by umožňoval online sledovat stav vašeho "bodového
konta". Účelem kampaně tedy vážně asi nebude předat informaci (o změně
většiny "normálních" zákonů nás také nikdo neinformuje, kromě Sbírky zákonů),
ale "formovat přesvědčení".
Pokud jde o cílový segment, který Euro RSCG umí tak zázračně identifikovat,
nastala zde menší chybka. Billboardy jsou umisťovány vedle silnic. Podle
platné vyhlášky má řidič věnovat pozornost řízení a nikoli billboardům.
Billboardy snižují jeho pozornost, kterou by jinak mohl věnovat právě tomu,
aby kontroloval sám sebe, takže jsme trochu v začarovaném kruhu.
Úplně nakonec to hlavní: peníze. Nikde se mi nepodařilo zjistit, kolik
celá kampaň bude skutečně stát, myslím ovšem, že se bude jednat o částku
v řádu několika desítek miliónů kocourkovských kreditů. Číslo 4-6 miliónů
korun, které uvádí na svém webu Šimonovský v článku převzatém z Práva,
nepovažuji za věrohodné, stěží si dovedu představit, že by za tyto peníze
mohli nakoupit billboardy na šest měsíců a to navíc v exponované předvolební
době. Tyto peníze mohl stát investovat do opravy silnic, které jsou v demoličním
stavu a reálně tak zvýšit bezpečnost silničního provozu, na které se kvalita
komunikací podílí podstatnou, ne-li hlavní měrou. Udělejte si tedy sami
názor na myšlenkové pochody ministra Šimonovského.
18.3.2006 D-FENS