|
Dobře napsané a popsané, ty obrázky jsou super, to by se mělo ujmout :-) A líbilo se mi, že jsi jen nekritizoval.
|
|
hmm to zábradlí mě zaujalo....nějak mě nedochází co je tam až tak špatně...žeby vadila ta ostrá hrana co tam možná vznikla?? třeba u nás v Brně jsou ty horní dvě trubky ohlé dolů a to celé je přes dvě pásoviny z každé strany navařeno na sloupek pak je to v podstatě složené z obdélníků které se navařují na ty sloupky...
|
|
|
z tý fotky to neni tak moc vidět, zábradlí postavili tak, že svařili jednotlivá pole a na mostě je zasunuli do sebe a přimontovali do mostovky. Kravinu udělali ve chvíli kdy osazená trubka se zasunuje to trubky pole pod ní, voda stékající po této trubce krásně vtéká do nižžšího pole ve kterém působí že to bude reznout. Kdyby se osazená trubka zasovala do pole nad voda by nemohla vtékat to konstrukce.
|
|
pěkně napsané...BTW, úplně stejně zprasili zmrdi nedávno rondel v Kolíně = nemlich stejné problémy jako v TetterCity.
|
|
|
Nejen v Kolíně, podobně zmrvená je nejspíš většina českých kruhových objezdů... Slušný kruhák, při jehož návrhu někdo použil hlavu vypadá například takto:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/images/Turborotonde_N302.jpg
Mimo jiné se tam nestane to, že by člověk nemohl z kruháku vyjet proto, že by ho někdo ve vnějším pruhu nepustil. Kromě toho má takovýto kruhák podstatně vyšší propustnost.
|
|
|
Jenze ten v Koline donedavna fungoval. Bylo na nem sice trochu vic nehod diky lidem kteri nepochopili ze je nutne z vnitrniho kruhu davat prednost autum jedoucim po vnejsim, ale kruhac byl aspon prujezdny. Dnesni situace? Fronta od Prahy-10minut, od Kutne Hory 10-15min, ze Zalabi 5min, od CSAD a Kutne Hory ve spicce se nedalo vyjet ani predtim. Bohuzel v nekterych smerech se kruhaci neda vyhnout.
Celkove mi budejovicke dopravni problemy prijdou smesne oproti stavu do ktereho se dostal Kolin po zavedeni balicku zmen v doprave behem poslednich 2 let (priznavam, predtim byla doprava kriticka, dnes se ale neda hovorit o doprave- kolony stojicich aut bych za ni totiz nepovazoval), jako tresnicka na dortu prislo skoro uplne zruseni neplacenych parkovacich mist.
Infrastruktura k TPCA se narychlo dobudovava (jestli to takhle bude vypadat i v Nosovicich, tak Vam mili Nosovicti tech 100tisic drzhubneho za ty problemy nestoji, prodelate daleko vic, chcete-li vedet vice o problemech obyvatel Ovcar, zitra poreferuji), obchvat Kolina stale akorat na papire (snad uz od meho detstvi). Mno, snad lepsi dal ani nepokracovat, rad bych dneska jeste usnul...
|
|
|
Kolínští radní měli vždycky "šťastnou" ruku při plánování dopravy. Viz starý most přes Labe a proti němu postavený hotel. Nový most přes Labe končící mezi baráky. Parodie na kruhový objezd v podobě květináče uprostřed vozovky - Pol.vězňů/Kouřimská. No a nakonec obchvat města na jihu, ačkoliv TPCA je na severu.
Ono vůbec mánie stavět kruháče je podivná. Doprostřed křižovatky se postaví květináč a máme kruhový objezd. To že vznikne oblouk tak prudký, že jde těžko vytočit i s osobním autem natož s autobusem, to nikoho nezajíma. Viz Most a jeho kruháče sestávající ze čtyř panelů.
|
|
|
Bomba. Asi první rozumně navržený rondel, líbí se mi tam ta "mechanická zarážka" daná excentrickým středem. Doufám, že si to ten projektant registroval jako průmyslový vzor, aby z toho něco měl.
|
|
|
Té věci se holandsky říká "turborotonde", v NL je to velmi běžné uspořádání kruháků. Občas se takový vidí i v CZ, byť ne takhle hezky udělaný (zpravidla schází mechanické oddělení). Například v Plzni na Borských polích (pokud se nepoužije obchvat a jede se z Plzně na Rozvadov) nebo v Olomouci na sjezdu z té silnice od Mohelnice. Má to jedinou "nevýhodu" - exit volíš ještě před najetím na kruhák tím, do jakého najedeš pruhu a proto před takovým kruhákem *musí* být alespoň trochu slušné značení, aby člověk věděl, kam se zařadit.
Podobná věc existuje i pro více než dva pruhy, říká se jí turboplein (plein=náměstí). Pěkně vysvětlené je to tady: http://www.pzh.nl/thema/verkeer/5/index.jsp (sice jen v holandštině, ale s obrázky. soubor s anglickým popisem se tam dá stáhnout).
|
|
|
|
Hmmm, v podstate rampy pro odboceni doprava, ale neoddelene stavebne, lec pouze carami.
|
|
|
odkaz nelze otevřít,není špatně link?díky
|
|
|
takovej mame v HK u CKD. A jeste s nablizkou na Trutnov. Rekl bych ze je velmi dobrej
|
|
|
Nemáte. Ta věc u ČKD je zcela normální kruhák se dvěma pruhy, dvojitými nájezdy a jednoduchými sjezdy. Jediné vylepšení tam jsou ty "nábližky" (tuším je i ve směru Praha->HK).
Pokud jedu od Prahy na Náchod a najedu si do středního pruhu, jako bych to udělal na té "turborotonde", stane se mi často to, že mě někdo ve vnějším pruhu nepustí a já musím buďto zpomalit a omezit ostatní, nebo to obkroužit ještě jednou.
|
|
rondely u globusu asi navrhoval jeden člověk, v olomouci je kruháč udělaný úplně stejně debilně. pokud jede člověk od Mohelnice, tak se do globusu dostane v pohodě, ale pokud jede od Ol, tak má taky problémy.
|
|
|
Já jsem myslel, že v Olomouci na konci mohelnické "dálnie" je právě už ten rozumnější "spirálový" typ :-O
|
|
Nestudoval jsem "Technologičnost konstrukcí" na ČVUT. Mohl by mi někdo vysvětlit, co je tak špatného na tom zábradlí?
|
|
|
|
Pravděpodobně se jedná o kontaktní přechod jednoho modulu zábradlí kvůli lepšímu a jednoduššímu ustavení. Problém spočívá v tom, že po sestavení modulů by se spoj měl obvařit a zatřít. Tedy výtku si nezaslouží konstruktér, nýbrž ten, kdo ono zábradlí montoval.
|
|
|
Aha, ale proč se tedy nadává konstruktérovi. Žádné zábradlí není z jednoho kusu a takovýto šlendrián je vidět leckde. Prostě si nějaký dělník ušetřil práci.
|
|
|
A neni to zabradli schvalne rozebiratelne? Obcas se to tak nechava kvuli hasicum a zachrance atp.
|
|
|
|
Zábradlí se dělí na pole. která mají možnost nezávisle dilatovat, to ví každý vidlák. Pokud jsou ve sklonu, musí se sklon respektovat a musí se to montovat podle výkresu, nikoli v ořadí, v jakém to složí z auta. A vůbec, copak se dnes zábradlí nezinkují?
|
|
na prvni pohled to vypada, ze se leva cast nasunula na vlozenou slabsi trubku ktera pokracuje v prave privarene.Vlozena trubka neni videt.
Zdá se, ze to byl umysl mit zabradli rozebiratelne nebo ta mezirka umoznuje zabradli dilatovat...
No, v kazdem pripade bych prosil autora, aby mi to vysvetlil jak tu vytku myslel.
|
|
|
Problem zabradli: Jak napsal nekdo vyse - bude do nej zatekat. Kdyby to bylo opacne, tzn. nasouval by se horni (pravy) dil na spodni (levy) - nezatekalo by dovnitr. Je to detail, ale pri stejnych nakladech je trochu skoda to neresit...
|
|
|
Zábradlí je bezpečnostní prvek, podléhající normám. Z praktických důvodů se na místo konečné montáže dopravuje ve formě svařených modulů - nedovedu si představit, že by někde na ulici plné lidí lítali tři hodiny maníci se švajcaparátem a pálili trubky. Po vzájemném ustavení modulů je nutno tyto k sobě pevně připevnit. Rovná se přivařit, jak jsem popsal výše. O nějaké zatékání tu naprosto nejde, hlavní je přece bezpečnost!
Že i sem přinde rozšířený zlozvyk všechny chyby házet na konstruktéry, to jsem skutečně nečekal... Jo, správně, jsem konstruktér.
|
|
|
A ještě jedna technologická poznámka - u spoje dvou trubek do T, kde nezáleží na průřezu, je rychlejší je konec přivařované trubky smáčknout ve svěráku (nebo do toho mrdnout kladivem, ale je třeba mrdnout víckrát) a přivařit to jakoby na površku válce tvořeného druhou trubkou. Odpadá nutnost dělat rádiusové vybrání, vyjde to levněji a je to přesnější.
|
|
dneska u nás hlavně o módnosti, neboť se cítí býti méněcenný úřad, v jehož správním území není alespoň jeden kruháč. Jenže takový kruháč udělaný podle všech pravidel, to stojí nějaké miliony. A protože nejsou, dělá se kruháč různě:
1/ uprostřed bývalé křižovatky se složí čtyři citybloky, takže se a/ dá projet rovně bez zpomalení, b/ nedá objet bez rozbourání těch citybloků, kamionem už vůbec ne,
2/ na placce před obchoďákem se na náklady obchoďáku kus silnice vymezí černožlutými prahy a blednoucími čárami,
3/ projektant vymyslí třeba i dobrý kruháč, jenže pak ho upraví a/ úředník odboru dopravy b/ své si k tomu řekne policejní schvalovací dopravák c/ finančáci škrtnou peníze a výsledkem je opět úsporně hloupé řešení.
Příkladů nejen v Ttr city je dost a dost, v Praze jich máme taky habaděj.......
|
|
|
No, ono s těmi kruháči je to do puntíku přesně tak. Z tohop důvodu jsou ostatní úvahy a správné postřehy řidičů zbytečné. Viděl jsem generel dopravy našeho (malého) města a skoro všude, kde je nějaká větší křižovatka, byly zakreslené kruhové objezdy. Nic proti, ve Francii jspo na silnicích N v každé vesnici, jenže jsou vesměs jednoduché a nemají jiný smysl, než (žádoucí) zpomalení dopravy před vjezdem do obytné části.
Rondel, jak se u nás říká, vypadá jinak na papíře v první fázi návrhu úplně jinak, než jak se po procesu popsaném v bodě 3 (ODSH, dopravní inženýr PČR...) zrealizuje. Holt za málo peněz hodně muziky asi nikdo nemůže očekávat.
|
|
|
Omlouvám se za překlepy a za to, že předposlední věta měla vypadat takto:
Rondel, jak se u nás říká, vypadal na papíře v první fázi návrhu úplně jinak, než jak se po procesu popsaném v bodě 3 (ODSH, dopravní inženýr PČR...) zrealizoval...
|
|
Kolik je tomu vasemu tetrovi ?
ten uz tam strasi asi dlouho na ty radnici zejo...
|
|
|
Kolik mu je - to je asi jedno, je to starsi pan. Ale to je asi jedno.
Horsi je, ze je uplne neschopny a obklopuje se lidmi jako je Thoma a Bohdalova (a mnoha dalsimi, jinymi) -> tzv. - sobe podobne si hleda.
Uplne na bli.i je, ze spusta lidi ho za's bude volit.
On je to takovy hodny dedecek, hribecek....
|
|
Tettrovi je už moc let a už končí, tak mu dejte pokoj, dědulovi. Juraj Thoma, to je jiná, to je kádrová rezerva budějovické ODS. Brácha mojí slečny s ním byl na vejšce, prej už tam to byl debil. Nechtěl by mi třeba autor vysvětlit jak se může v tom vašem prdelákově stát, že prý bude primátorem tenhle kluk z Nitry, který údajně v Tettrcity žije teprve pár let a je povoláním archeolog nebo tak něco? To asi o tom městě ví suchý z nosu, ne? Podle novin už řídí kromě dopravy i akciovku Městské dopravní podniky, akciovou společnost Letiště České Budějovice a tamní teplárnu. Asi to bude génius.
|
|
|
Ano, Tetter je jenom figurka, souhlasím... Thoma je jinačí "šajba". Na radnici přišel tuším z jihočeského muzea. Je velice úsměvné, že je se svým vzděláním "expertem na dopravu" ve městě. Je mi z toho na blití... V Praze na stejném místě sedí Štajner, kterej má dokonce jenom základku... Podle toho to taky vypadá (v obou městech). Btw. pokud Thoma podle novin řídí městské dopravní podniky, není to náhodou střet zájmů???
|
|
|
Já jsem z Tettrcity a pozoruju to tu s úžasem už dlouho. Ten archeolog Thoma je ze Slovenska a o městě nemá ani ponětí. Přesto je předsedou představenstva Dopravního podniku, předsedou představenstva Letiště České Budějovice a.s. předsedou dozorčí rady místní Teplárny a navíc do novin pořád mele o tom, jak on zavede do města koněspřežku a splavní Vltavu. Takový místní brouk Pytlík z ODS. Zrovna dnes jsou ho plné noviny, bude slavnostně kecat cosi o licenci na civilní provozování vojenského letiště. To zprovoznění se díky jeho neschopnosti protáhlo o dva roky. Na to jakej je to cucák sse můžeme ještě dočkat dost srandy. Tetter byl ještě docela zlatej.
|
|
Co je špatně na těch značkách? Jsou tam tři pruhy, těsně za tou první značkou je ještě ulička ke stadionu, ze které mohou vyjíždět auta. Pokud neuplatním zásadu, že mám silnější auto a jedu po větší silnici, měl bych jim dát přednost, jedou z prava. Proto chápu tu hlavní. Pak následuje křižovatka s Mánesovou, tři pruhy jsou zachovány, pokud nejdou světla je hlavní Mánesova a na Lidické hlavní končí ... uniká mi něco?
|
|
|
Uniká toho dost... Zaprvý: ty tři pruhy v místě první značky nejsou ani náhodou, dokonce vzniká dojem že lze pravým pruhem zabočit to té "uličky ke stadionu", která je protisměr! Zadruhý: podle mě to vypadá děsně komicky, a ikdyby se tam zabočit smělo, tak ta modrá cedule by snad stačila jenom ta vzadu, ne? Stačí selskej rozum...
|
|
Móda kulatiny, je to hezké, to nepopírám, jenže coby otec dvou dětí mám s podobnými konstrukty i nějaké zkušenosti a mnohdy si vzpomenu na někdejší dětská hřiště s houpačkami z ocelových profilů, které byly aspoň funkční a bezpečné - což se o ocertifikánoavých kulatinách mnohdy nedá říct.
|
|
během posledních dvou týdnů jsem měl tu čest projet kruháč u globusu třikrát.....a já na to cuže? člověk nestíhá,co má sledovat dřív.zdali před ním nekončí pruh bo jestli má dát přednost....dobrá zhovadilost.
|
|
Koukam na to, ale v jedne veci ma tahle koncepce kruhoveho objezdu velkou vyhodu - je zcela volne prujezdny ve smerech nejvetsiho provozu, tj CB<>PI, kdy se nemusi cekat (davat prednost) pri najezdu ani na sjezdu. Do globusu se da ocekavat podstatne mensi provoz, takze by to nemelo az tak vadit.
Pri pouziti jen jednoho (nebo dvou po obvodu zcela prujezdnych pruhu) by dochazelo ke zdrzenim pri najezdu, protoze (jak znamo) dobra polovina ridicu se neobtezuji pri opousteni kruhaku dat blinkr a tak auta u najezdu musi cekat.
|
|
|