D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Elektrokolo – Co jste nevěděli a báli jste se zeptat
    (ze dne 23.05.2010, autor článku: Opas)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 23.05.2010 21:06:26     Reagovat
    Autor: rdhd - rdhd
    Titulek:motor
    Ahoj můžeš mi říct kde si sehnal ten 3,5kw motor?

    Jinak ten motor v náboji je sice uživatelsky nejjednoduší řešení ale má nic moc účinnost, navíc všechny vibrace z jízdy jdou přes něj.

    Taky uvažuju o stavbě, už mám 4kw (2kw stále) BLDC motor se střídačem jak používaj letečtí modeláři - váží to 0,7kg a je velkej jako pěst, točí kolem 8krpm a je na cca 50V, převod asi použiju řetězovku z minibiku. Baterky budou asi taky modelářský li-pol,
    Pro ČR je výkonovej limit 1kw a ne 250W

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 00:19:51     Reagovat
    Autor: Caleb - Caleb
    Titulek:Re: motor
    Me by spis zajimalo, cim to ridi. Predpokladam, ze tam bude nejaky spinany menic.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 11:43:46     Reagovat
    Autor: jarinek - jarinek
    Titulek:Re: Re: motor
    Podivejte se na:
    http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Electric-bicycle-kit-48V-1000W-E-BIKE-RETROFIT-KITS-/220595833453? cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item335c894a6d

    Tam to prodavaji jako sadu 1kW / 48W za snesitelny peniz jako "konverzni kit"i se stridacem bez baterie k namontovani na "normalni" kolo . Na nekterem z jejich obrazku je ten motor i rozebrany. Zbeznym nahledem mi to pripomelo normalni vicepolovy synchronni motor. Dvakrat sofistikovane to nevypadalo a tezko pak hodnotit ucinnost.

    Mohl by autor zminit vice prave o motorech a stridacich a vice o cenach jednotlivych komponent?

    Tematika mne zajima. Uvazuji take o porizeni neceho takoveho.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 11:44:21     Reagovat
    Autor: jarinek - jarinek
    Titulek:Re: Re: Re: motor
    1kW/48V samozrejme. Sorry

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 22:13:31     Reagovat
    Autor: Caleb - Caleb
    Titulek:Re: Re: Re: motor
    Za ty prachy je ten kit dost dobry. Zvlast kdyz si vezmu, ze jen poradny bezpotencialovy MOSFET modul stoji bratru 30 USD a to je jeste potreba k nemu dokoupit budic gate. Hmm... no i kdyz na tyhle bateriove nizkonapetove "jednofazove" aplikace asi nejsou tak velky naroky a da se to zbastlit z jakychkoliv masove vyrabenych tranzistoru.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 15:00:45     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: motor
    motor je z maďarska http://www.el-bike.eu/index.php?page=kepek, řídící jednotku upravovali na Slovensku.
    akumulátory čínské, elektro-měřák německý, zbytek stavba na zakázku.

    Komentář ze dne: 23.05.2010 21:09:17     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Idealni pohonna jednotka k jizdnimu kolu
    www.pbsvb.cz/dlt_motor_tj100.php?lang=cs

    S tim urcite zazijete jeste mnohem vice legrace a vykon i kubaturu tak nejak z definice splnuje... :-)

     
    Komentář ze dne: 23.05.2010 21:13:16     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Idealni pohonna jednotka k jizdnimu kolu
    chtělo by to ještě vybavit přídavným spalováním a při předjíždění pumpičkářů jim tak dopřát speciální depilační program

     
    Komentář ze dne: 23.05.2010 21:20:20     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Idealni pohonna jednotka k jizdnimu kolu
    Ach jo, malem jsem se ted smichy udusil hruskovici, tohle mi prosim nedelej ;-)

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 12:08:47     Reagovat
    Autor: Konzultant v limuzine placene pracujicimi se 3 drzaky na MTB - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Idealni pohonna jednotka k jizdnimu kolu
    (Původní text)
    Text tohoto komentáře byl přesunut do chlívku, jelikož porušoval publikační pravidla. Až budeš mít něco k věci, piš. Zatim do chlívku, prasátko (BB)

     
    Komentář ze dne: 23.05.2010 23:04:02     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Idealni pohonna jednotka k jizdnimu kolu
    Hehe. Nicméně u nás se teď nějak přemnožily cyklobuzny a chovají se neskutečně debilně, takže velmi vážně uvažuju alespoň o tuningu trysky ostřikovačů.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 20:40:08     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Idealni pohonna jednotka k jizdnimu kolu
    heh... abys nedopadl jako já. Taky jsem tuhle chtěl jednoho pokropit, provedl jsem příslušné výpočty, náměr, odměr, elevace a tak - a spustil postřik, jenže VW elektronika se nějak pomrdala a ostřikovače se nepodařilo vypnout. Poté, co jsem vystříkal 5l kapaliny, se motorek rozběhl za úděsného kvičení nasucho, to mu vydrželo asi dvě minuty a pak vyletěly pojistky asi od poloviny elektrického vybavení.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2010 22:56:39     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Idealni pohonna jednotka k jizdnimu kolu
    Kolik tahle sranda stojí?

    "Jen" < Mach 0,8...:D

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 11:05:59     Reagovat
    Autor: info.crew - info.crew
    Titulek:Re: Re: Idealni pohonna jednotka k jizdnimu kolu
    Stojí to cca mega podle verze. Na strojíráku v Brně jsem to viděl a vznášel dotazy.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2010 23:33:42     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Idealni pohonna jednotka k jizdnimu kolu
    ..he he .. tohle je lepší, než ty malý modelářský mrchy.. safra.. to by stálo za to :-D

    Komentář ze dne: 23.05.2010 21:24:35     Reagovat
    Autor: szt - Neregistrovaný
    Titulek:A kde koupit když jsem líné prase a nechci ho stavět sám ?
    Uvažoval jsem o nečem takovém na ježdění po Praze na trasy kde je autem pomalé, ale odradilo mne to pitomé EU omezení na 250W a tak.

    Píšeš že není problém 1kW, kde se to dá pořídit ?

     
    Komentář ze dne: 23.05.2010 21:30:04     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: A kde koupit když jsem líné prase a nechci ho stavět sám ?
    Hm, můj dodavatel materiálu mi nabízel pro matku 250 W nebo 350 W verzi, motory montuje podle konstrukce rámu a průměru kol....Vzal jsem 250W verzi namontovanou na skládačku Author, pro pojížďky po okresním městě postačující.

    Komentář ze dne: 23.05.2010 21:26:25     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:
    Fotecky by nebyly...?

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 01:15:58     Reagovat
    Autor: jurmic - jurmic
    Titulek:Re:
    Dovolim si podotknouti, ze mnohem uzitecnejsi budou fotky nez-li fotecky :-)

    Komentář ze dne: 23.05.2010 21:53:17     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Fotky, odkazy, vykresy
    Ackoliv jizdni kolo nemam, skoro bych to pro tu srandu i vyzkousel. Chybi tomu ale jednoznacne fotky, odkazy na vhodne komponenty a vykresy ukazujici jak co udelat. Ne kazdy je strojar nebo elektrikar...

     
    Komentář ze dne: 23.05.2010 23:23:38     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Fotky, odkazy, vykresy
    komponenty upřímně řečeno nevím, je to zakázková stavba, jen jsem dodal motor, aku a specifikoval jsem požadavky.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 00:06:13     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Fotky, odkazy, vykresy
    Clanek by dalsi specifikaci mel o 100% vyssi hodnotu... skoda.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 09:23:45     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Fotky, odkazy, vykresy
    v případě zájmu udělám další článek, nebo se můžeme domluvit na spolupráci při stavbě. Tenhle článek jsem brál spíš obecněji, jinak je všude jen propagace komerčních krámů s 250W

    Komentář ze dne: 23.05.2010 22:10:36     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Můj první převeleslušný příspěvek:
    - která Fóbyje má 20 kW na 1200 kg, prosím pěkně?
    - za 70.000 si pořídím jeden z nejmodernějších scooterů na trhu, který bude jezdit kolem 70 kmh za 2,5-3 l/100km - tedy za kačku na km (peugeot.scooters.cz/jet-darkside/) a ujedu s ním za jeho životnost (10 let) x-násobek toho, co najede elektrokolo, mohu s sebou vzít i pasažéra a "dobití" na 100 km je otázkou stokoruny...a co je denst zaková stovka, že?
    - jak dlouho trvala stavba? 50 hodin? cena za bez diskuse kvalifikovanou práci je +/- 500,- Kč/hodinu, takže je to dalších 25.000,- kč k pořizovací ceně. Na scooteru po městě a okolí bych za 25.000 ujel asi 13.000km (1,7 Kč/km ve kterém je palivo+olej a pneumatiky a jedna výměna řemenu variátoru)
    KAmarád jezdí na scooteru do práce a po městě a občas k vodě s děvčaty. Najede takto kolem 4.500km/rok, jezdí stejně jako na kole - když je teplo a hezky.
    -------------------------
    Závěr:
    - Elektrokolo je z technického pohledu pro někoho zajímavá frajeřinka, stojí hodně peněz, ale je bez jakékoli výhody, která by přesáhla o víc než chlup možnosti obyčejného jízdního kola.
    - Ani ten údiv kolomrdů nebude tak dechberoucí, protože takové kolo je neohrabaný krám na kterém je na první pohled vidět, že je "cinknutý".
    - Cena provozu je na první pohled nízká, no cena baterií je nemalá a životnost omezená. U tebou udávaných článků tipuju max. 1500 nabíjecích cyklů, což jsou tak maximálně 3 roky s tím, že po dvou letech bude kapacita citelně omezena a bude s tím třeba počítat.

    Děkuji, nechci.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2010 23:20:13     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    - 20kw v 1200kg autě byl příklad pro představu.
    - 70kkč (plus mínus pár tisíc, nepočítal jsem to přesně) je konečná cena včetně práce, já osobně jsem na tom nic nedělal
    - hlavní výhoda je, že to vypadá jako kolo a může to jezdit všude kde kolo, t.j. v lese, pěší zóně, cyklostezce, atd...
    - cena aku samotných je něco přes 30 tisíc. Pokud ujede 50km na cyklus (což je jen částečné vybití), že životnost aku cca 75kkm, než vůbec začně klesat kapacita. V porovnání s cenou provozu na benzin (plus olej, svíčky, apod) je to minimum.

    - nikdo ti to nenutí, mě se to líbí moc

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 00:10:57     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    - byl to zavádějící příklad
    - 70.000 za kolo je velmi, velmi mnoho
    - když jdu na kolo, jdu tam proto, abych jel na kole a trochu se vyvětral. nejdu na jako-kolo, abych seděl na prdeli...a pokud někam jedu, beru si motorku a dostanu se všude, kde něco potřebuju.
    - tebou použité akumulátory mají životnost kolem 3 let při ideálním řazení cyklů nabití a vybití. pokud nenabíjíš s balancerem, dostaneš se snadno do situace, kdy nebudeš vědět v jaké kondici je který článek a slabej kus tě velmi omezí
    - 75 000km je jen teoretický údaj a k realitě má daleko. napiš za rok, jak ti to šlape. provoz scooteru na benzin je vč. pojištění a jedněch pneu na 3 sezóny asi 1,23Kč/km s tím, že dojede tam, kam si jen vzpomeneš...a dojede tam ve dvou s nesrovnatelným komfortem a bezpečností. snad sis nemyslel, že by tě směšné cyklobrzdy s rámem a pneumatikami jízdního kola (i s tím těžším zadkem) dokázaly zastavit v dostatečném čase na dostatečném úseku aniž bys kvůli smyku padl na tlamu, že ne?
    - zlatej benzín

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 01:12:56     Reagovat
    Autor: jurmic - jurmic
    Titulek:Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    - mam pocit, ze autor to myslel jako srovnani jenom do one rychlosti 50 - 60 km/h. Tam by to srovnani mohlo mit smysl s tim, ze u Fabie ty kW navic umonuji jizdu dalnicni a vyssi rychlosti.

    Jinak s ostatnim souhlas, zejmena s tim brzdenim.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 02:22:29     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Nechceš mi doufám tvrdit, že skůtr na svých pidikolečkách a pochybných brzdách je bezpečnější, něž horské kolo ve srovnatelné ceně? Pravda, mechanické brzdy, které zmiňuje autor článku stojí za prd (s jedinou výjimkou).

    Hlavní výhodou elektro kola oproti skůtru je možnost řídit bez řidičáku - od té doby co k ř.p. B automaticky nepatří i ř.p. na prskolety nemá nákup skůtru smysl (řidičák bych si kvůli tomu opravdu nedělal).

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 06:39:36     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    K B automaticky patri ridicak na prskolety, i kdyz vam do papiru to AM neni zapsano:

    (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
    a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg

    Formulace je to sice zvlastni (protoze odst. 2 a 3 hovori o tom, co je mozne ridit se skupinami A a A1), ale nakonec mi to vychazi tak, ze motocykl do 25kW je mozno ridit i s ridicskym prukazem sk. B. No a ze se da s papiry "vykon 25kW" poridit sestistovka nebo i litrova motorka, to je take celkem znama vec... :-)

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 14:01:16     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Děkuji za odpověď, byl jsem přesvědčen, že toto bylo zrušeno.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 16:18:58     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Díky za informaci, z té formulace skutečně může vyplývat, že "B" opravňuje i k řízení skupiny "AM".

    Jenže zas: "s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3", přičemž odst. 2 jsou motocykly obecně: "motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj" (a odst. 3 motocykly do 125 cm3 a 11 kW)
    Pak ale zas nedávají smysl ta další omezení motocyklů, takže takhle to asi nebylo myšlené.
    Čili B snad minimálně dovoluje řízení mopedů (ty jsou zvlášť v odst. 15 a nepíše se o nich v odst. 2 ani 3) a u motorek si to jde vyložit oběma směry.

    Koukám, že to je dost blbě napsaný paragraf.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 16:38:51     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    IMO se mýlíš.
    Onen odst.2 zní "motocykly s přívěsným vozíkem nebo bez něj".

    Prskolet je motocykl bez přívěsného vozíku. Naopak B IMO POVOLUJE řízení motocyklu nad 25kW..

    Větná stavba souvětí - první věta tučně, zbytek normálně
    motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s .... atd...

    Je tu nějaký právník?


     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 17:52:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    AM jsou motocykly a mopedy do max. konstrukční rychlosti 45 kmh a jsou popsány v odstavci 15

    pleteš se ty, "IMO"

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 17:59:54     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    root to ma blbe, koukni na aktualni zneni:

    ...(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
    a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15...

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 14:49:40     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 14:59:38     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Tak to v tom je pěkný bordel....
    http://www.f-autoskoly.cz/novinka.php?id=195

    Ono to je stejně složitější, protože odst 2 obsahuje motorky obecně (tedy logicky i ty z odst. 15).

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 17:46:05     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    No to si piš, že chci.

    Skůtr na svých 13" pidikolečkách (i tvá fóbyje má standardně 13" kola) se dvěma opravdovými kotoučovými brzdami (ne s napodobeninou pro děcka), silničními pneumatikami a hlavně s pořádným podvozkem (zejména výška těžiště a úhel přední vidlice je rozhodující), pochopitelně zastaví rychleji, jistěji a bezpečněji než kolomrd jedoucí na svém chrastítku 60 kmh.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 09:05:30     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    70.000 Kc za jizdni kolo je spodni hranice, o ktere bych pri nakupu noveho uvazoval :)

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 17:54:24     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    tak to se nech vyšetřit

    8o)

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 17:56:43     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    klidek, jo? Nic ti do toho neni, proc si kdo kupuje jaky kolo.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 14:54:24     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    no a říkám snad něco k tomu PROČ si kupuje drahé kolo? 8o)

     
    Komentář ze dne: 25.05.2010 12:20:19     Reagovat
    Autor: Lucc - Lucc
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    A kolik stál tvůj bajk?

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 15:00:20     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    s úpravama nebo bez? celkově za těch 80.000km co ho užívám, nebo jen pořizovací hodnota?

    a jakou má cena 1000x složitějšího a technologicky náročnějšího mechanismu souvislost s tím, že nákup jízdního kola za 70.000 a víc je dle mého názoru známkou vyšinutosti?

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 15:09:00     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Jenže nezapomeň, že to můžeš spočítat i tak, že za 70k si koupíš stroj s provozními náklady limitně blízkými nule.

    Spočítej si náklady na nějaký slabší skůtr: nákup stroje, benzín, olej, svíčky, řemen variátoru, údržba.

    Na cesty po městě je přitom elektrokolo výhodnější, může i tam kam skůtr ne, včetně možnosti přívěsu za kolo.
    Takže stavbu elektrokola nikomu nenutím, ale uvádím ho jako IMO výbornou alternativu, která se za určitých podmínek velmi vyplatí.

    Jinak e-kolo není 1000x složitější, nemá víc pohyblivých částí než normální kolo.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 15:19:25     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Za vysinutost povazuji napriklad nakup mobilu za 10000 korun nebo tricko za 1200 korun. Taktez povazuji za vysinutost pouzivat k doprave supersportovni motocykl a to pri jakekoli jeho cene :) Kazdej mame nejakou uchylku.
    BTW, co je na motorce 1000x slozitejsi nez na kole? Ad absurdum, jediny rozdil je motor, coz mi extra slozity a narocny mechanizmus neprijde.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 09:21:33     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    - není problém utratit 70kkč za ultralehké kolo bez motoru. Tohle za stejné peníze udělá daleko větší službu i když váží několikanásobek :-) Ostatně částka za něco utracená je věcí individuálních možností a potřeb.

    - nikdo nikdy netvrdil, že to je motorka, je to kompromis mezi kolem a motorkou, má to výhody z obou skupin vozítek.

    - brzdy problém nejsou, zase to váží podstatně míň než motorka. Omezující je hlavně neodpružené zadní kolo.

    - zkusis si někdy zapřáhnout za kolo přívěs s dítkem a ušlapat to do kopce, nebo si dát "lehký" výlet v silně kopcovitém terénu.

    - akumulátory uvidíme, BMS samozřejmě mají, u aku v této cenové skupině to je nezbytné.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 10:21:09     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Za 70000 bude MTB (s pevnym zadkem) 9.5-10 Kg, to bych ultra lehke nenazval :) Samozrejme je to o individualnim vyuziti, nicmene, ac nerad :), musim castecne souhlasit s ZZR. Pro me tohle reseni spojuje nevyhody obou skupin, jako dopravni prostredek pomale, jako prostredek zabavy nepouzitelne. Ale technicky me to zajima :) BTW, nikdy bych nevozil dite v privesnem voziku. Vim, ze ty lepsi maji trubkovy ramy a ctyrbodovy pasy a ze je v nich podstatne bezpecneji nez na kole samotnem, nicmeme ani tak to ve me nebudi duveru.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 11:05:31     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Jako dopravni prostredek do mesta super, jako zdroj zabavy do prirody parada. Nehodi se jako dopravni prostredek na delsi vzdalenosti.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 11:45:50     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Do mesta jen pokud mas kde parkovat a nabijet. Tahat 40Kg do patyho patra je naprd, venku to nechat nemuzes, protoze to neni zase tak moc aby to brazilec neodtahnul do sberu. Takze bych to formuloval "pro uzkou skupinu lidi do mesta super". Co se zabavy v prirode tyka, nevim. Oproti MTB je to strasne tezke, oproti MX to zase nema zadny vykon. Asi mam jinou predstavu o zabave :)

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 12:55:15     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    No... ja bydlim v RD a muzu zajet primo do dilny, takze paty patro mne fakt nenapadlo. Ale aku mam stejne odpojitelne na vycvaknuti.
    A v praci mame hlidane podzemni garaze.

    Do prirody myslim vylety na kolach s rodinou, kdy motor utahne libovolny kopec, na ktery si jezdec netroufa a do tech mensich si muze nechat pomoct podle schopnosti a nalady. Hlavni luxus je moznost nudne kusy po silnici kolem pole rychle prefrcet a po sjeti na lesni cesty zase klidne zpomalit.

    Jinak vyssi vaha nevadi, uvedomte si, ze do kopce s nim zadna prace nemusi byt (pokud nechcete) a z kopce je to jedno.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 13:44:09     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Pročítám komentáře sem a tam... stále mi chybí nějaká klíčová věc, co je na tom tak super. Když jdu na kolo, jdu na něj s tím, že podám (chci podat) fyzický výkon, když nevyjedu nějaký kopec, akorat to svědčí o mé chabé fyzické kondici a mám motivaci makat... když mě tam dotlačí motorek, postradam smysl "jít na kolo".

    To že nepotřebuju papíry a mám "frajeřinu" mě akorát nutí říct jedno: Minibike. (pokud jsou me informace správné tak na něj řidičak nepotřebuji). Nehledě na to že ten v bytě ošefuju, protože jej mohu přenášet ve větší tašce.
    Jedina jeho nevyhoda bude v jízdě po silnici což směruje k argumentu HonzyZZR a sice scooter.
    Řikat že na tom kole mohu jet tam, kam s motorkou ne, se mi zda trošku divné, cesty dnes už vedou všude nehledě na to, že silně pochybuji o použitelnosti takového kola v terenu... Těžký rám s Akumulatory a motorem při jízdě v lese musí nejen trpět (celé kolo) ale i ta manevrovatelnost bude jinde. Z toho plyne že je to pouze zaležitost na rovné upravené cesty a kam vedou ty, v drtivé většine vede i cesta pro scooter.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 14:05:33     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    "..... když mě tam dotlačí motorek, postradam smysl "jít na kolo".
    Presne tak. Z tohohle pohledu je motokolo zbytecnost. Na druhou stranu, cesty sou sice vsude, jenze co je ti platny desitky vyasfaltovanych kilometru v lese, kdyz na ne s motorkou / scootrem nemuzes? Tady uz bych nejaky smysl motokola videl.
    Opravte me pokud se mylim, ale jeste porad plati, ze do lesa se s motorovym vozidlem smi jen s povolenim?

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 18:05:58     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Do lesa se smí jen s povolením, to je pravda. Ale pokud se nacházíte na cestě, která lesem prochází, nenacházíte se de iure v lese... Takže jediný problém může případně představovat značka "zákaz vjezdu", je-li tam osazena (a odpovídá-li svým provedením definici v zákoně).

    Trochu jiné je to v CHKO a podobných oblastech, kde se generální zákaz vztahuje i na lesní komunikace.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 14:12:19     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Bydlím u Prahy ve velmi kopcovitém terénu
    1. jsem rád, že se nemusím do kopce štvát naplno, ale jen tak, jak zrovna chci. Zvlášť, kdy vleču 10kg přívěs a v něm 20kg dítko a nějaké krámy pro něj.

    2. po Praze, speciálně v širším centru je elektrobike nejrychlejší možný způsob dopravy. Ucpaný barranďák objedete po cyklostezce, profrčíte Prokopským údolím a jste na Zličíně. Zkuste si to na motorce, zastaví vás první policajt.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 15:01:02     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Jako mestsky dopravni prostrek, v podstate bez legislativnich omezeni provozu, OK. Pokud mam kde parkovat. Ted me napadlo, mohlo by to byt skvele "vyletni vozidlo" pro osoby se snizenou pohyblivosti. Jako relativne zdravy, svobodny muz stredniho veku v tom ovsem nevidim ani za mak zabavy. Sbirat informace je ale treba, jednou si mozna budu neco podobneho stavet pro sebe :)

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 18:34:51     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Kamarad, jinak to velice sikovny clovek s velmi nadstandardne vybavenou dilnou (ve ktere jinak uspesne podnika), si to take postavil, aby i ve svych vic jak 70ti letech mohl dal jezdit na dlouhe vylety kolmo ... i kdyz vic casu asi venuje neustalemu vylepsovani - ted nedavno mi zrovna nadsene ukazoval nove odpruzeni sedla s tlumicem ...

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 18:12:09     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    aha...vozík na šklíbáka. mí známí kolomani říkají, že podle toho se poznaj ti, co už je to děcko nebaví, ale jsou zbabělí hodit ho do řeky a tak ho zkoušej nechat přeject 8o)
    viděl jsem 2x na parkovišti u Tesca v Zubří, že se kolomani s přívěsem vsrali na parkoviště, očumovali tam a řidič vyjíždějící z parkovacího místa prostě ten vozejk neviděl. jednoho okřikli, druhý vozík posunul.

    není to kompromis. je to stroj, který slučuje nevýhody motorky (hmotnost, cena) a kola (mizerná manévrovatelnost ve vyšší rychlosti, slabé brzdy, stabilita na penrek kvůli vysokému těžišti)

    ano, váží to míň než motorka, ale kola mají o dost strmější úhel řízení a vysoké těžiště, takže brzdění přední brzdou lze aplikovat jen omezeně. také máš o dost menší plochu pneumatik, takže i když máš "silnou" brzdu, nebudeš schopen zabránit smyku nebo zpomalit/zastavit dostatečně brzo.

    jestli to má balancer, je to fajn. důležitý je, jestli budeš schopen zjistit, který článek jde do kopru nebo jestli je to "basic-line" a jen se to stará o nabíjení všech podle jejich potřeby s tím, že stav článků si pohlídáš sám.


     
    Komentář ze dne: 31.05.2010 07:12:23     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Opravil bych nejdůležitější omyly v článku a této tvé reakci:
    1. "hlavní výhoda je, že to vypadá jako kolo a může to jezdit všude kde kolo, t.j. v lese, pěší zóně, cyklostezce, atd..." - vypadáš na inteligentního člověka, měl bys tedy vědět, že o tom, kde se může jezdit, nerozhoduje DOJEM, ale ZÁKON popř. vyhláška o schvalování technické způsobilosti. Tj. moje Blatino (viz článek Yuki Daytona 350 vs. BMW R1100RS na tomto webu) je podle vyjádření MD jízdní kolo a tak s ním mohu jezdit tam, kde píšeš. Až na to, že po lese ne (věčná diskuse na téma ježdění po cestách v lese vs. vyježděnkách v lese).
    2. provozní náklady - do roku 2012 ČEZ postaví "čerpačky" pro elektromobily. Uhlíková daň spolu se zvýšením příplatku za Zelenou Energii (a nepíšu teď o BP) cenu elektřiny významně zvýší, jen se to zatím lidem neříká. Dále např. Švýcarsko má povinné malinké RZ na kolech + pojistku jako u aut. Jakmile bude elektrokol dostatečné množství, erár je zdaní, a tím zdraží.
    3. elektrokolo je nebezpečné právě tím, že je tiché. Malý mrštný mručící dopravní prostředek ať si řídí, kdo chce, já ale zůstanu u řvoucího benzínu - mám se rád a nestydím se to přiznat. V dnešním provozu je výfuk důležitým prvkem pasivní bezpečnosti.

     
    Komentář ze dne: 31.05.2010 08:11:49     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Někde jsem čet, že Japonci vyrobili elektrickou motorku, která je tichá, tj. nebezpečná (hlavně chodcům), takže je vybavená reproduktorem, kterej vydává umělej zvuk motoru ;)

     
    Komentář ze dne: 31.05.2010 13:13:05     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    ad. 1 Aby se někdo zajímal o to, že nesmím jet v lese, musel by zjistil, že to co vypadá jako kolo není kolo. A to nezjistí, takže tam jet můžu (alespoň de facto, když už ne de iure).

    ad. 2 Při spotřebě kola 20Wh/km je cena elektřiny zcela nepodstatná. Pojistka je rozumná - mám "pojištění odpovědnosti za způsobení skody třetí osobě" s maximálním krytím asi za pětikilo ročně. A platí na všechny škody včetně pokousání pošťačky mým psem.

    ad. 3 já mám radši ticho, zpomalit a zavolat "s dovolením" můžu vždycky.

     
    Komentář ze dne: 01.06.2010 11:47:38     Reagovat
    Autor: rostac - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:
    Máš pravdu, nic lepšího než el kolo, či lehokolo tříkolku jsem si postavit nemohl. V životě jsem se pouštěl do všeličeho, ale toto využívám nejvíc.
    http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo_Velotechnik_Scorpion_fs/

     
    Komentář ze dne: 14.11.2010 14:58:16     Reagovat
    Autor: MurderFace - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Můj první převeleslušný příspěvek:

    World of Warcraft 8-o
    teda .. WoW 8-o
    to bych si jako prohlidnul velice rad ... i nejaky parametry by castecne uspokojily
    to bych asi i koupil ( aspon rodicum nebo tak neco :))

    dobra prace ( podle fotek vynikajici, ale nevidel jsem nazivo, nepochvalim tolik :))

    Komentář ze dne: 23.05.2010 22:25:19     Reagovat
    Autor: I.R. - Radek
    Titulek:kruciální otázka ovšem zní
    Jest řidič onoho vozidla cyklista a tedy zlý člověk, nebo přítomnost motoru z něho dělá řidiče a tedy bytost dokonalou?

    Já bych řekl, že jest řidič, co vy?

     
    Komentář ze dne: 23.05.2010 23:00:48     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: kruciální otázka ovšem zní
    Cyklista jest ze zákona řidičem.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 19:06:48     Reagovat
    Autor: I.R. - Radek
    Titulek:Re: Re: kruciální otázka ovšem zní
    vy víte jak to myslím ,-)

    jestli se ze zlého cyklouna přidáním motoru stane hodný řidič motorového vozidla.

    a jestli se zněj stane zlej cykloun, když vypne motor a zašlape si

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 19:29:35     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: kruciální otázka ovšem zní
    Za sebe si myslím, že coby většinu roku řidič se chovám maximálně slušně a odpich e-kola mi umožní nebrzdit provoz, když už do něj (nerad) zapluju.
    I vzhledem k pololegálnosti svého kola se snažím držet se mimo konflikty. Jen vozím kameru pro případ střetu s nějakým blbečkem, abych měl důkazy že on je viník případné nehody.

    Nejvíc problémů IMO dělají "sportovci-extráti" z nadutosti a pocitu nesmrtelnosti a pak stealth-bikeři z blbosti.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 19:58:26     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: kruciální otázka ovšem zní
    Ne, není to nadutost a pocit nesmrtelnosti ani náhodou.
    Je to projev jistoty při ovládání kvalitního stroje na základě dlouholetého cviku. Mnozí jiní přispěvatelé zde popsali přesně stejné "pocity/projevy" při jízdě na motocykletě nebo v automobilu (nejmenuji).
    Tragické je, když něco podobného zkouší ten, komu ta léta cviku chybí.*)
    Na nářadí nezáleží.
    _____________
    *) Jistě, je nutný i sdravý rosum (c) pro zhodnocení momentální formy a data narození - viz varovný příklad Moravcův (silnice) nebo Pájův (terén).

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 20:42:04     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: kruciální otázka ovšem zní
    já vím jen, že vy nemáte nic, čím byste mohl myslet.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 21:47:22     Reagovat
    Autor: I.R. - Radek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: kruciální otázka ovšem zní
    já myslím, že jo

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 14:42:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: kruciální otázka ovšem zní
    jistě, jistě....

    a pro ostatní: nepodceňujte sílu sebeklamu!

    Komentář ze dne: 23.05.2010 23:31:56     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:jo no..
    ..jsem něco podobného zvažoval.. ale pak jsem zjistil, že u nás se nedá skoro nic kloudného sehnat (až na nějaké modelářské motory) a všechno shánět v USA .. na to jsem se mohl vyto ..tamto..

    Komentář ze dne: 24.05.2010 01:54:20     Reagovat
    Autor: STK - STK
    Titulek:Ďjó, motórek...
    ..tak ten si chci pořídit i s novým bicyklem. Problém je trochu s mojí hmotností, která t.č. činí 107 kg a pod 90 už asi klesne až těsně před smrtí. (Na kole jsem míval silnější špice na zadním kole, i když jsem vážíval pouhých 85 kg. Na Favorita to bylo moc.
    A s dojezdem. Potřeboval bych něco, co dojede bez nabíjení 97 km, z toho cca 30 km do táhlého kopce - tak daleko a vysoko mám chalupu.
    ---
    Po elektrokole jsem toužil již hoodně dávno. Když jsem kdysi počítal, kolik by bylo třeba výkonu, měřil jsem si spády, odhadoval valivý odpor atd. a rychlost při šlapání a zjistil, že dokážu (tehdy, ne teď!) udržet stabilní mechanický výkon cca 250W. A to prosím s dost prohloubeným dýcháním. Motorek by se býval i našel, podstatně horší to bylo s aku. Musel bych je vozit za bicyklem na nějakém vozíčku a to, jak jistě uznáte, není moc elegantní ani praktické.

    Ale budu o tom elektrokole nadále přemýšlet. Kdože to vyrábí?

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 09:33:08     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Ďjó, motórek...
    Pokud nemate problem s penezi, da se postavit zakazkovy ram, kde si muzete vymyslet co chcete a aku uvezete v pohode.

    Komentář ze dne: 24.05.2010 07:45:46     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Rekuperace?
    Jen tak ze zájmu - rekuperace se k tomu nedělají?

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 08:07:58     Reagovat
    Autor: nikolaj - nikolaj
    Titulek:Re: Rekuperace?
    Zatím ne - tedy ne na hotových kolech. Panuje názor, že je to zbytečná technologická komplikace, která se nevyplatí a prodražila by už tak drahé kolo.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 09:31:13     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Rekuperace?
    na hotovych neni (pri to vykonu nema smysl), ja ji mam. Je to v clanku.

    Komentář ze dne: 24.05.2010 09:17:25     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Brzdy
    Je nutne, aby spinace pro motor byly v obou brzdovych pakach? Z popisu funkce nevim, jestli kazda paka dela neco jineho, nebo druha packa jen zdvojuje prvni. V pripade zdvojeni bych se s klidem na predni mechaniku vyprdl, nacpal tam hydrauliku a motor ovladal tou zadni.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 09:30:13     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Brzdy
    spinace jsou v obou packach. Odpoji motor pokud jede a prepnou ho do rezimu maximalni rekuperace (a brzdeni)

    Hydraulika podle mych pokusu opravdu netreba, protoze ridici jednotka ukazuje pri rychlosti cca 40kmh pres 1kW vykonu z motoru do baterii, takze kolo dost silne zpomaluje a predni jen dobrzdite-brzdeni urychlite. Zatim jsem nenasel kopec, kde by kolo pri plne rekuperaci nezpomalovalo.

    V obou packach to je dobre pro pripad nejake zavady. Brzdy jsou klicova vec :-)

    Komentář ze dne: 24.05.2010 09:32:08     Reagovat
    Autor: despota - jano despota
    Titulek:elektro-BABETTA
    Zdravim opas, co takto postavit elektro-BABETTU alias Jawa 210 ? Predsalen, mas tu velmi robustnu konstrukciu, volne miesto po odmontovani nadrze pojme aj 2 velkokapacitne autobaterie a motorcek moze kludne byt aj 5KW, co ty na to? Keby som mal tvoje vedomosti, pustim sa do toho hned, ved zachovalu babettu kupis za 4000 Kc, tolko nedas pomaly any za cinsky bicykel...

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 09:49:25     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: elektro-BABETTA
    Zkuste to, motor bych dal asi nejaky Crystalyte 5xxx, konkretni model vam nereknu, nevim na co to chcete.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 10:31:12     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: elektro-BABETTA
    Proč stavět něco, co se dá v několika variantách koupit hotové?
    Jako hobby? Když se baterie, motor a elektronika stejně koupí?

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 10:52:33     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: elektro-BABETTA
    Protože hotové výrobky jsou spotřební srágory s parametry, které mu nevyhovují a když si to postaví či nechá postavit, dostane za stejné peníze mnohem lepší věc.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 12:34:51     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: elektro-BABETTA
    No, vlákno bylo o přestavbě Babetty.
    Babettu jsem několikrát viděl a jednou i rozebral a složil a rychle prodal. Vámi uváděným důvodům pro přestavbu skutečně nevěřím, smysluplnější by byla řeč snad o přestavbě Stadionu.
    V případě, že nevyhovuje komerční elektromoped, je v každém případě účelnější nechat si postavit zakázkový rám.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 12:38:14     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: elektro-BABETTA
    Jo, a jestli jde autorovi primárně o úsporu, provozuschopný Stadion stojí zhruba stejně jako jeho kovový model v prodejně bytových doplňků.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 15:54:18     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: elektro-BABETTA
    Jenže ten stadion nedostanete pod 2kč/km (benzín+údržba). Pokud máte na investici, přestavba se při určitém nájezdu může docela vyplatit. A nikdo netvrdí, že všem a jednoznačně. Chce to propočítat...

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 19:42:17     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektro-BABETTA
    Napsal jsem příspěvky dva, rychle za sebou. Z nich vyplývá, že onen Stadion upřednostňuji před Babettou v rozhovoru o přestavbě na elektrický pohon. Nic víc.
    Mně samotného zatím provoz mopedu ani přestavba pro vlastní účely nezajímá. Pokud bych o ní v budoucnu uvažoval, bylo by to v situaci, kdy bych byl nucen jít do tříkolky nebo nějaké varianty lehokola.

    Komentář ze dne: 24.05.2010 11:39:45     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:
    Místo elektrokola bych radši tohle :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=TRA_yrHpn3o&feature=related

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 12:57:27     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re:
    jenze motorka do lesa nebo na Hradcanech neni uplne dobry napad, kolo je bez problemu.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 18:07:38     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:Re: Re:
    to víš, já jsem motorkář, motokolo je na mě moc slabý. A ty elektrický motorky už docela přibírají na výkonech, takže se těším, že to pode mnou bude jednou jezdit rychle a potichu bez vibrací :-)

    Komentář ze dne: 24.05.2010 11:43:40     Reagovat
    Autor: info.crew - info.crew
    Titulek:pohon a další
    Tohle vozítko mě zaujalo už před nějakou dobou, dokonce jsem uvažoval o kapotované 3 nebo 4 kolové verzi s modelářským motorem 15/8KW (špička/stálý výkon) www.freeair.cz/freeaircz/index.php?option=com_virtuemart&page=shop. browse&category_id=51&Itemid=53&TreeId=23 Taky jsem narazil na motorky určené přímo k zabudování zde www.hi-powercycles.com/product.sc?productId=48
    Bohužel peníze jsou limitující faktor, takže je projekt zatím v šuplíkové fázi.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 12:58:17     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: pohon a další
    budete mi problem s chlazenim a vibracemi.

    Komentář ze dne: 24.05.2010 15:21:49     Reagovat
    Autor: Kuba - kuba73
    Titulek:Článek je úplný bullshit
    Elektrokoly se zabývám 3 roky. Říkám elektrokoly, ne bastlením motorů a baterek na nešťastná kola "ze dva litry z Teska".

    Autor článku na opravdovém elektrokole nikdy nejel, jinak by nemohl tvrdit nesmysly o výkonu 250W motoru do kopce. Pokud nemá 130 kilo, je dopomoc takového motoru (který má mimochodem špičkový výkon přes 350W) velmi výrazný.

    Autorovy laické názory na LiIon a LiPol baterie jsou také legrační. Zřejmě si nezvážil LiFePO4 baterii a nikdy neslyšel výraz BMS..

    A jenom mimochodem, citovaná vyhláška se týká benzinových motorků v kolech, pro elektrokola platí maximální jmenovitý výkon 250W / rychlost s asistencí do 25 km/h.

    Pokud se s elektrokolem, které bude mít vyšší výkon cokoli stane jemu, nebo někomu dalšímu, bude za to trestně stíhán, jako kdyby jezdil po cyklostezce na litrové motorce..


     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 15:42:10     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:Re: Článek je úplný bullshit
    No,....autor ale nikde nepíše, že neváží 130 kg :o) Kdyby to byl sedmdesátikilový atlet, tak by mu asi stačilo normální kolo bez motorku :-)

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 15:44:20     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Článek je úplný bullshit
    Pokud ublizi sobe, trestne stihan nebude.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 14:28:20     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Článek je úplný bullshit
    Myslím, že jde o situaci, kdy se zraní, přivolají sanitku a policii, která případ minimálně prozkoumá...a pokud bude mít Opas ne-štěstí, bude jim něco divnýho a začnou ve věci šťárat. Pak ještě ve špitále dostane flastr za jízdu bez příslušné skupiny v ŘP.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 14:41:54     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Článek je úplný bullshit
    Policie maximálně najde štítek 250W/25kmh
    Kdo neví o co jde v zásadě nemá šanci zjistit, že je řídící jednotka upravená a přeprogramovaná.

    Aby je něco napadlo bych musel jet 50kmh někde po cyklostezce. Chce to s rozumem a v podstatě to je bez rizika.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 15:50:04     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Článek je úplný bullshit
    Chichi - prodejce komerčních elektrošmejdů se ozval :-)

    1. kde je ve vyhlášce uvedeno omezení na benzinové motorky?
    2. LiFePo4 jsou o něco těžší, ale mají několikanásobně delší životnost a při problémech nehoří. BMS na nich samozřejmě je.
    3. Takovýto graf určitě znáte. http://www.falconev.com/dyno_graph029_op_800x446.jpg
    Z něj plyne, že při rychlosti jakou jeste schopen šlapat do kopce (cca 5-10kmh) 250W motorek produkuje víc tepla než práce. 3kW motor nikoli, ten už je schopen se rozjet na otáčky, kde pracuje s podstatně vyšší účiností.

    shazovat někoho slovy jako "bastlení na kola za 2 litry z tesca" jen vypovídá o vaší neschopnosti dát dohromady kvalitnější argumenty. O stavbě mého kola nevíte nic. Naopak zbavte komerční kolo pohonu a zbyde krám max za desíku (někde se šetřit musí, když jsou ty baterky tak drahé)

     
    Komentář ze dne: 24.05.2010 19:03:30     Reagovat
    Autor: Marty - Marty
    Titulek:Re: Článek je úplný bullshit
    LiFePO4 baterie je sice tezsi, ale na rozdil od Li-Pol si toho necha libit prekvapive hodne aniz by se to nepriznive odrazilo na poklesu kapacity. A to ani nemluvim o "pyrotechnickych efektech", kterych jsou schopny treba Li-Pol baterie pokud dojde ke zkratu nebo poruse. Videl jsem zkazu jednoho hezkyho modelu letadla s akumulatorem 5,4 Ah (5400 mAh) po havarii do pole. Havarie skoncila docela hezkym vybuchem zkratovanych clanku a mensim pozarem pole kolem...

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 14:39:42     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Článek je úplný bullshit
    Myslím, že co do argumentace tahá Opas za daleko delší konec.

    Ono to "zabývám se elektrokoly 3 roky" neříká nic o tom, co o nich víš.
    Já jsem na elektrokole jel. Na takovém tom z obchodu. Jako kolo na hovno, jako elektroskůtr taky, protože je to na šlapání těžký a bez šlapání to nikam nedojede. Kočkopes za ranec. Cokoliv se spalovacím motorem je lepší.

    Komentář ze dne: 25.05.2010 11:14:32     Reagovat
    Autor: Novákl - Neregistrovaný
    Titulek:Blbost
    Celé je to blbost. Vlastním motokoloběžku od české firmy Blata (ano ta slavná Blata). Tzv. "Blatino Scooter" viz. http://www.blata.cz/produkty-detail/fun-and-leisure/13-blatino-scooter.html Do města je to super. Uveze i 100kg těžkého člověka do jakéhokoliv kopce... Jeli jsme na tom ve dvou ožralí z hospody po kočičích kostkách, takže nosnost v pohodě :-) Spotřeba 2.5L/100km. Váží to 16kg a nechá se to složit, že to chytnete jako nákupní tašku... Pokud bych chtěl jezdit "eko", pak bych si koupil elektrickou koloběžku. Moc se mi líbila XE800K viz. http://www.motokolobezky.cz/cs/ELEKTRICKE-KOLOBEZKY.html A pokud někomu ani tohle nestačí, tak na těch samých stránkách prodávají ještě benzínové motokoloběžky s obsahem 50ccm a 2 rychlostmi (to už je na zbroják, páč na tom se zabijete :-)). Takže do města tohle. Vyjde to do 15 tisíc, je to lehoučké, originál provedení (kvalitní!), záruka... A pokud se bojíte předpisů, tak vám výrobci (jak blata, tak ti druzí) sníží výkon na předepsanou normu. Kolo mám kvůlu sportu, ne na ježdění po městě...

     
    Komentář ze dne: 25.05.2010 13:47:19     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Blbost
    Ohledně Blatina diskutovat nebudu, každý máme jiný názor ohledně svých potřeb.

    Ale pro elektro koloběžky platí to samé co jsem v článku psal pro elektrokola - výkon, dojezd.
    Já mám 72V/20Ah, motor max 3kW

    Srovnejte s koloběžkou 36V/12Ah, 800W - hmotnost má přitom velmi podobnou. Nízká cena je mimo jiné dosažena použitím olověných aku.

     
    Komentář ze dne: 25.05.2010 13:55:47     Reagovat
    Autor: skeptik_1 - skeptik_1
    Titulek:Re: Blbost
    Zrovna takovou motokoloběžku jsem nedávno potkal a opravdu mě nenadchla. Smrad dvoutaktu se po jejím průjezdu udržel pěkně dlouho.
    Navíc, přiznejme si to, obzvláště větší člověk působí na motokoloběžce dosti komicky.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 14:19:52     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Blbost
    Já taky motokoloběžky moc nemusím, neb dělají nepříjemný randál, ale co se "smradu z dvoutaktu" týče, tak se vyrábí toto: www.alda-moto.cz/e-shop/zbo/ipo-synth2-ipone-dvoutaktni-olej-synthesis- 2/ a fakt to funguje 8o)

    Komentář ze dne: 26.05.2010 05:10:07     Reagovat
    Autor: zdeněk - zdesu
    Titulek:Kolo poháněné parostrojem
    Na setkání veteránů na letišti v Drahotuších (Hranice na Mor.)
    jsem natočil krásného veterána - kolo na parní pohon. To je to pravé!
    Stačí vyrazit lesem okolo vody a nemusíš se trápit dojezdem a nedostatkem paliva. Rychlost to mělo podle majitele asi 40km/hod.
    Pro příznivce letadel je tam ještě akrobatický speciál SU29 a zajímavá verze větroně s pomocným motorem a pár dalších veteránů, Video má asi 6 minut v HD kvalitě (proto to má 400mega)
    http://uloz.to/4779457/veterani-hranice-8.5.2010-.avi

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 13:01:06     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Kolo poháněné parostrojem
    Tak to parní kolo je teda úlet - aspoň to nesmrdí benzínem, ale udírnou :-D

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 15:26:31     Reagovat
    Autor: zdeněk - zdesu
    Titulek:Re: Re: Kolo poháněné parostrojem
    Hlavně ten krásnej zvuk parního stroje :-) Jedinný problém by byly požáry. Rošt je otevřenej a horký popel a uhlíky se sypou na cestu.
    A až to tady zelení vezmou pořádně do ruky, tak na něčem podobnym budeme jezdit všichni :-(

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 15:28:35     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Kolo poháněné parostrojem
    No, navíc je vhodné i pro zimní provoz, kosa na něm asi moc nebude :-) Jen nevím na kolik km v tom mají vody...

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 15:34:50     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Kolo poháněné parostrojem
    Vybavis parostroj recyklaci pary a mas vystarano :D

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 15:47:25     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Kolo poháněné parostrojem
    To neni tak jednoduche. Potrebujes velke chladice a abys dostal kondenzat zpatky do kotle, potrebujes cerpadlo kvuli prekonani tlaku v kotli. Navic to dost snizuje ucinnost.
    U stabilniho parniho stroje to muze fungovat, ale jinak se to nedavalo nikam, ani na lokomotivy.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 16:16:17     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolo poháněné parostrojem
    Chlazení vody/páry se používá v elektrárnách, protože to je nějaká spotřeba - to by za chvíli narazili na problém, kde tu vodu brát. U lokomotivy nebo i toho parního kola je výhodnější načerpat novou vodu.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 16:27:31     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolo poháněné parostrojem
    Dovolil bych si malou opravu: na lokomotivách se to používalo. Jednak v devatenáctém století kdy ještě nebyla nic moc infrastruktura, potom u pokusných turbinových parních lokomotiv, které měly pár velkou spotřebu a někdy se to dodatečně montovalo i na lokomotivy určené pro provoz v oblastech s nedostatkem vody (Afrika, Austrálie). Pokud vím, tak to v době parní trakce používaly i lokomotivy londýnského metra.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2010 16:01:12     Reagovat
    Autor: zdeněk - zdesu
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Kolo poháněné parostrojem
    Voda je v nádržce pod sedlem, kolik se jí tam vlezlo nevím, odhadnul bych to tak na 5 litrů.

    Komentář ze dne: 29.05.2010 21:31:17     Reagovat
    Autor: Mlok - Mlok
    Titulek:Jeden problem
    Muzu se zeptat na prakticke zkusenosti z jizdy po velkem meste, napr. po Praze ? Osobne jsem v Praze presedlal ze silnicky na horak a to kvuli mnozstvi nerovnosti a hlavne obrubniku, ktere je potreba prekonat, pokud se clovek chce nekam dostat a boji se treba jet po 2-3 proude silnici (kazde krizeni s vedlejsi ulici, pokud tam neni najezd pro vozickare, je dost utrpeni). Tedy > jak se s takovymto tezkym kolem prekonavaji (sjizdeji/najizdeji) obrubniky ?

    Diky

     
    Komentář ze dne: 29.05.2010 22:20:01     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Jeden problem
    obrubníky blbě, v zásadě jedu buď po vyhrazené cyklostezce, nebo po silnici.
    Ale mám výhodu - díky rychlosti a nenámaze můžu jet delší trasu bez velkých překážek a budu rychlejší než při hopsání přes obrubníky.

    Komentář ze dne: 04.06.2010 12:56:14     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:
    Koukam ze i profi cykliste si ctou dfense :)
    www.sport.cz/ostatni/cyklistika/170191-video-ze-mam-v-kole-motor-takova- blbost-rika-cyklista-cancellara.html
    Neoficialni rekord je u silnicniho kola nekde kolem 4.2 Kg. UCI limit je tusim 6.8 Kg. Jenze nesmi budit pozornost, takze musi pouzit standardni soucastky, nebo to tak aspon musi vypadat. Odhadoval bych hmotnost u "normalne" vypadajiciho kola nekam k 5-5.5 Kg. Otazka zni: Da se do cca 2 Kg hmotnosti vecpat dostatecne vykonny motor s energii aspon na 2 minuty maximalniho vykonu?

     
    Komentář ze dne: 04.06.2010 15:56:52     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re:
    No, rekord sice tam někde je, ale znamená použití specifických triků, například souprav kol určených pouze pro jízdu do kopce, vážení kola s rámem "520" ap.
    Pokud by se motor se zdrojem do kola vecpal, znamenalo by to tahat 2 kg navíc oproti konkurenci několik hodin bez použití.
    Jiná věc by byla výměna kola před rohodujícím úsekem, to by mohlo fungovat.
    _______________________________________
    Ve videu ukazované okamžiky jsou k vidění na cyklisticých závodech hodně často. Jako žáček jsem takový případ viděl poprvé, když při MS v Praze B.Hinault dojížděl vedoucí skupinu. Atd.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2010 19:44:26     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Re: Re:
    No proto sem taky uvadel 2 Kg, podle reguli mezinarodni federace te do zavodu nepusti s kolem lehcim nez 6.8 Kg, pricemz 5Kg tezke kolo neni problem postavit, zvlaste s jejich rozpocty :) Takze oproti konkurenci by nevezl navic nic, nebo jen velmi malo. A pokud je schopny to dat 100W po dobu dvou hodin, jak pise Opas, tak je to i pouzitelny.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2010 16:45:47     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re:
    dá bez problémů. Musíte ale použít lithiové baterie - ne akumulátory. Třeba Varta CR2 má 3V, 920mAh, 11g. Do kila se jich vejde 90, to dá systém 24V, 10Ah.
    100W to vydrží dávat cca 2.5 hodiny.

    Komentář ze dne: 04.06.2010 14:40:45     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:koukam že ekolo.cz budou pěkný zmrdíci
    Na stránce www.nazeleno.cz/technologie-1/elektrokola/elektricka-kola-jak-vybrat- kvalitni-elektrokolo-a-nenaletet.aspx je článeček o elektrokolech. Stránka se přiznává že má cosi společnýho s ekolo.cz.
    V části jménem "Elektrokola a zákony" oblbujou, cituji:

    Dělicí linií mezi elektrokolem a jiným dopravním prostředkem (elektroskútrem, mopedem) představuje rychlost a výkon motoru. Ve všech zemích světa existují závazná pravidla, která definují elektrokola podle těchto dvou parametrů. Ve státech Evropské unie, a tedy i u nás, platí již 8 let směrnice „O schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel“ (2002/24/EC), která vyjímá vozidla s výkonem motoru do 250 W a s rychlostí do 25 km/h z povinnosti provádění typových zkoušek (tato vozidla tedy nemusejí před uvedením na trh projít zkušebními testy).

    Naopak vše, co je schopné jet rychleji než 25 km/h nebo co má vyšší výkon motoru než 250 W, nesmí být provozováno jako elektrokolo a spadá pod stejná pravidla jako motocykly a skútry. Řidiči takových dopravních prostředků pak potřebují řidičské oprávnění, musí být vybaveni náležitými pomůckami (např. helmou) apod.
    Přesto, že české zákony (Příloha č. 13 „Technické požadavky na jízdní kola, potahová vozidla a ruční vozíky“ k vyhlášce č.341/2002 Sb. „O schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích“) hovoří o možnosti přídavného motorku do výkonu 1 kW (1 000 W) na jízdní kola, pro elektrokola je toto vyloučeno a v případě nehody ponese majitel takto upraveného kola trestně právní odpovědnost.

    ***konec citace***

    Tohle tvrdí, aniž by se snažili zdůvodnit proč by to pro elektrokolo nemělo platit. No zřejmě se to nesnaží zdůvodnit proto že by si sami pěkně naběhli.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2010 14:56:08     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: koukam že ekolo.cz budou pěkný zmrdíci
    Presne tak, prece nebudou tvrdit "sice muzou byt kola s 1kw, ale ty bychom si museli nechat vyrobit a to se nám nechce."
    Smutne je, ze jim to klienti zerou.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2010 16:10:32     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: koukam že ekolo.cz budou pěkný zmrdíci
    No popravdě, nepřečíst si tvuj článek tady, asi bych jim to bezmyšlenkovitě schrupnul taky.

    Komentář ze dne: 04.06.2010 15:14:51     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:
    Možná by nebylo špatný začít vyrábět podle CZ normy elektrokola, těm čtvrtkilowattovejm šrotum by se s tim dala docela natrhnout (_!_). Zvlášť za předpokladu že by motor i elektronika byly dimenzovaný na cca 2.5 kW, s tim že by elektronika byla omezená na 1kW a po malym "chiptuningu" kterej by doma zvládla i cvičená opice by omezení zmizelo.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2010 16:47:22     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re:
    Jen málo lidí je ochotných dát 100 litrů za takový kolo. Ono 2.5kW je docela dost a nějaký levnější rám by ukroutil mnohem menší výkon.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2010 23:16:17     Reagovat
    Autor: Romus - rom
    Titulek:Re: Re:
    Já bych to neviděl tak černě. Co použít dvou motorku, do přední a zadní vidlice. Výkon rozloží a sním i zatížení. Vím nevýhoda hmotnost na víc, ale při 100kg jezdci je to šumák.
    Co vím v ČR mají rozumný motory na ecotech.cz

    Komentář ze dne: 13.06.2010 21:44:46     Reagovat
    Autor: Zed - Neregistrovaný
    Titulek:Zkušenosti
    Dovolil bych si otázku na autora článku. Na kolika typech - modelech elektrokol jste jezdil, než jste dospěl k Vaším poznatkům? Čínská kola prosím neberte v potaz.

    Komentář ze dne: 28.01.2012 09:49:44     Reagovat
    Autor: Fikar - Neregistrovaný
    Titulek:naprostá hovadina
    To povidani o vykonu je naprosta hovadina, 250W i do ostrého kopce jenom s lehkym slapanim.. zase jeden chytrolín, kutil..

    Komentář ze dne: 08.05.2015 16:28:58     Reagovat
    Autor: floridan79 - Neregistrovaný
    Titulek:po peti letech
    po peti letech po vytvoreni tohoto clanku by bylo pekne ho aktualizovat a pridat motory do stredu misto slapek ;-) myslim ze ty ted vedou a nemuseji byt vicekilowattove aby to litalo a zaroven vyjelo kazdej kopec. samozrejme samodomo protoze porad plati to debilni pravidlo 25km/h a 250W

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.