Komentáře ke článku: Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (ze dne 19.04.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
""I pouhá výměna oleje se může zvrhnout, protože první je potřeba sundat kovový kryt pod motorem. Originální servismani byli schopní si pomalu účtovat i papírové kapesníky na utření čela, ale aby dali na šrouby trochu vazelíny, to ne. Takže jako první je potřeba uvolnit, v horším případě případně strhnout všechny šrouby a pak je možné začít s řešením."" Pokud jste potřeboval značnou sílu na šrouby krycího plechu, nebo strhal závity tak to spíše vidím, že kryt nebyl v servise sundávaný a olej nebyl vypouštěný, ale byl prasácky odstraněný odsávačkou.
|
|
Toto auto som soferoval par krat a snad to uz nikdy nebudem moct absolvovat. V zivote som nesoferoval tak zle auto(neratajuc RVHP).
Vsetko je lacne, dvere su plastove, podvozok je naozaj katastrofalny, motor netaha absolutne nic. Najhorsia je na tom prevodova paka, ktora je extremne blizko pri soferovi, hlboko a ma velmi dlhe drahy. Pri radeni 2,4 treba radit cisto zapastim, kedze ruku zablokuje nekomfortna sedacka.
Kazdemu, kto by si chcel kupit toto auto: Soferoval som stare Daihatsu, stare Golfy, stare Opel Corsa, Vectra a este par starych krabic a ani jedno z tych aut nebolo tak zle ako Opel Meriva.
|
|
|
Zkusil jste Renault Scenic? To je u mně vrchol, dokonce i Fiat Croma se mi řídil líp...
|
|
Mám Merivu z r. 2003, taktéž 1.6 16V, v mém vlastnictví od 2008. Do dnešního dne jsem s ní najezdil něco přes 110.000 km (při koupi byl stav počítadla někde okolo 60kkm, těžko říct...) a řekl bych asi tolik, že to auto mám rád. Zaznamenal jsem většinu neduhů, které autor popisuje - horší výhled přes A sloupky, problémy se zadními světly, zřejmě horší kvalita plastů v interiéru, nízká životnost součástí přední nápravy.
Veškerá povrchová úprava je naopak dobrá, vzhledem ke stáří a mojí "péči" auto zatím odolává povětrnostním vlivům výborně. Prostornost a variabilita interiéru je opravdu perfektní, auto považuji za pohodlné - ani po cestě do Paříže ve čtyřech lidech nikdo zádologa nepotřeboval, všemožné kratší i delší výlety ve dvou jsou úplně bez problémů. Z kufru a zadních sedadel se dá snadno vyrobit hezky rovná postel.
K motoru a podvozku bych řekl asi tolik, že když si někdo kupuje krabici na kolech, asi by neměl být překvapený, když se tato chová jako krabice na kolech :) Ovšem, já mám běžnou dálniční cestovní rychlost kolem 150 km/h, ve městě mě spící ne-rozjížděči spíš zdržují, takže se mi zdá, že význam jízdních vlastností se asi trošku přeceňuje, nebo nevim...
Důvod, proč mám to auto rád je to, že zkrátka dělá přesně to, co od něj asi může realista očekávat: Meriva po dvanácti letech nezůstává trčet na cestách, nevyžaduje opravy o ceně třetiny celého auta, nevydává moc pazvuků a nevypadá jako vrak. Předloni prošla STK bez nějakých zvláštích příprav a přímluv, za dva měsíce se uvidí znovu...
|
|
|
Psaní komentáře mě donutilo se malinko zamyslet... A řekl bych to asi takhle - před těmi osmi lety jsem za Merivu dal asi třetinu svého čistého ročního příjmu. To mi jednak už dneska připadá za auto spíš nesmyl, ale budiž. Ovšem, když si teď na TipCars vylistuju, co bych podobným způsobem pořídil dnes (do šesti let věku, benzin, ne-sedan, max 250kkč), nevidím prostě nic k zaujmutí. O Škodovku s turbem (ani bez) nestojím, na Kiu mám špatné reference, Passat s přiznaným čtvrtmilionem mi nepřijde jako dobrá volba... Vlastně nevím úplně přesně, co budu dělat, až stoletá Merry dojezdí. Možná něco mnohem staršího a nižší cenu rozpustit do nákladů.
|
|
Nebojíte sa že sa vám posilňovač vypne počas jazdy ?
|
|
|
To je snad jedno, ne? Co já vím, za jízdy posilovač není vůbec potřeba, navíc se u některých aut stejně vypíná - čím jede auto rychleji, tím snáze se kola smýkají (a tedy zatáčí). Nejvíce je posilovač potřeba při nulové rychlosti, čím vyšší je, tím je zbytečnější.
|
|
S sluzobnou Merivou 1,6 (2004) som v minulosti najazdil asi 60 tis. km. Rozhodne nemam tolko negativnych skusenosti, ako autor clanku. Pocas doby uzivania auta som prakticky neriesil ziadne nestandardne problemy (lak, spatne zrkadla) okrem beznej udrzby.
Ano, interier posobi dost lacnym dojmom, nevzhladne plasty su vsade.
Suhlasim s popisom motora, auto sice malo jednotku bez Twinportu, ale charakteristika bola takisto dost neobvykla. Hlavne diera pri cca 3.500 ot.. Po case som si na to zvykol.
Co velmi ocenujem je variabilita interieru. Hlavne moznost lubovolne posuvat zadne sedadla (aj do stran!) a relativne pohodlne cestovanie na vacsie vzdialenosti bez nadmernej unavy.
Spolahlivost takisto bez komentarov, auto jazdilo pocas celej doby bez problemov. Ziadne varovne kontrolky, vzdy ma doviezlo, kam som potreboval.
Myslim, ze svojim charakterom sa skor jedna o vozidlo vhodne ako druhe auto do rodiny, hlavne na mestske a primestske vozenie. Je postavene na podvozku Corsy (C), cim su dane jeho obmedzenia.
|
|
Čtu tady jak 1,6 benzín táhne odspodu, ale moc tomu nevěřím. Sám mám cca 2 měsíce audi S5, V8 čipnutá a další úpravy na cca 280kw a tam se dá říct, že to táhne, i když už jsem si zvykl a nějaká bomba mně to nepřijde, auto dobrý na vyblbnutí, zvuk V8 nádhernej, to je na tom asi to nejlepší, ale strašná spotřeba 20-25l a celkově auto naprd. Hold ideální auto si člověk asi nevybere.
|
|
|
Tsss...škodoffka s pictuzingem, tezka jak prase a neohrabana.
Za kolik zrychlis na 100?
Ja za 3 sekundy.
TAM se da rict, ze to tahne...
Zaver: kdo posoudi, ktera merka je ta spravna?
1.6 s kratkou prevodovkou muze tahnout docela slusne, no konci ve 150kmh...a nejakej exot rozhodne neni v tuzemsku etalonem pro posuzovani vlastnosti.
|
|
|
Má to pohotovostní 1700kg, na V8 s quattrem to zas není tak hrozný, M3 E92 má 1650kg, zrychlení na 100 mám cca 4,8-5 sec.
na 200km/h za 17 sec. Za tři vteřiny to můžeš mít leda tak na mašině. Jinak škodovka s pictuzingem to asi nebude, když je tam narvaná V8 4,2 s poctivým Quattrem se třema diferákama. To škodovka nemá ani šestiválec(kromě jednoho v Superbu, kterej stejně končí), takže tohle se škodovkou má možná společný tak páčky pod volantem. Neohrabaný to taky neni, když je to čtyřkolka a přední kola to má posunutý o 15 cm dopredu oproti starým audinám. Sám sem myslel, jak to bude nedotáčivý, ale příjemně mě to překvapilo. Neohrabaná je A6 a A8.
|
|
|
Samozřejmě, že do toho montuje mašinu, ty jeho čtyřkolový křápy na kilo zrychlí asi za dva dny. Nikdy na to mít nebude, tak bude všude blábolit, že by si to nekoupil, ani kdyby na to měl, jako kdyby to někoho zajímalo…
|
|
Vypada to na dobre auto.
AD:
Mám-li být pozitivní, auto se nikdy nezastavilo, jede, brzdí, svítí, klimatizuje a nežere.
Co si viac priat?
|
|
Na minulou generaci Merivy si dobře vzpomínám, vybíral jsem mezi Nissanem Note a Merivou.
Meriva měla dva problémy - cena (byla kurevsky drahá i proti ne zrovna levnému Note) a váhu (cca 250 kg více než Note)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí
|