Dnes tu máme něco příjemného. Dnes tu máme podnikatelský záměr.
ODS má podporu podnikání patrně jako prioritu a i pan ministr Řebíček to
tak vidí.
Jeho ministerstvo totiž pomocí poslaneckého prostředníka jménem
Sehoř předložilo do sněmovny návrh zákona, který umožní měření
rychlosti soukromými subjekty. Jedním z mnoha specifik tohoto návrhu
je, že velmi vágně specifikuje podmínky, za jakých podmínek se tato služba
poskytuje. A právě toho využívá náš geniální, nový a troufám si říci že
reálně velmi výnosný projekt.
Měřit rychlost. Ale ne jen tak jako. Hezky tvrdě skřípnout
silniční piráty. Totální kladivo
pyčo.
Zákon, bude-li v předložené podobě schválen, pouze stanoví, že měření
může privátní očko provádět, které:
- má živnostenský list (no problem)
- má licenci
- má jakési psaní od policie obecní nebo PČR. Když už máte chuť a zájem
přivydělávat si buzerováním druhých, jistě vám nebude dělat problém si
opatřit patřičné lejstro, protože my hoši
vod represe se všichni známe
- naměřené hodnoty a pořízené snímky je třeba neprodleně předat státní
správě, ale není stanoveno, zda je třeba předat všechny, zda je možno dělat
nějaké kopie za záložními účely například a ostatně i specifikace "neprodleně"
má mnoho podob. Každopádně, i když to neprodleně nebude, tak za to nehrozí
žádný trest. Když jste s radarem na výpravě a nemáte žádnou datovou linku (zákon nepožaduje),
pak je neprodleně třeba druhý a třetí den. Maximálně vám mohou sebrat licenci,
a to klucí vod represe neudělaj.
Dále budeme potřebovat:
- radar alias stroj na spravedlnost (stojí asi jako lepší osobní auto)
- vhodné místo na měření (viz níže, no problem)
- webové stránky (no problem)
A nyní work. Každý spolehlivý podnikatelský záměr stojí na třech nohách,
to je známá věc. I my ten náš na tři nohy postavíme.
1. Speedtrap job
bude tvořit jednu třetinu zisku. Je třeba dojednat si s klukama vod
represe na magistrátu vhodnou procentní odměnu z vybraných pokut. Už se
to skoro takhle praktikuje, například tak činí klucí vod represe z Czechradar.cz,
a výpalné se pohybuje mezi 40-70%. Najdete místo, kde je maximální příjem
z vybraných pokut, například na dva kilometry dlouhém zcela rovném úseku,
a zahájíme rejžunk. Zejména zde varuji před tím, aby se radar umisťoval
na bezpečnostně kritická místa, třeba před školu nebo doom doochodců, protože
tam někteří zparchantělí řidiči jezdí už takhle pomalu a návratnost stroje
na spravedlnost by se nepříjemně prodloužila.
Hint - tzv. maximátor zisku: Spojíme několik radarů za sebe, třeba deset
v odstupu jeden metr. Ze zákona se jedná o deset separátních přestupků
a vejvar je desetinásobný. Divné? Zákon to neurčuje, tak můžeme dělat,
co my chceme, jsme přece jednou klucí vod represe a Olda Vaníčků řekl nezměkčovat.
2. Racket job
představuje druhou třetinu zisku. Pomocí internetových stránek, které
nazveme nějak vznosně, třeba www.bezpecna-mesta.cz,
nabídneme řidičům tzv. partnerský program. Zájemci o partnership z řad veřejnosti
se registrují na internetových stránkách a uvedou registrační značky všech
vozidel, kterými chtějí jezdit rychle. V případě, že bude rychlý soukromník
nachytán naším přístrojem spravedlnosti, obrátí se na něj správce klientského
programu a nabídne mu řešení. Řešení v podobě školících materiálů na téma
pomalé a defenzivní jízdy za dva tisíce korun, na které nakopírujeme nějaké
sračky z netu. Pro zájemce z řad osob právnických by tu bylo speciální
školení za paušál, třeba padesát tisíc za půl roku na celý vozový park. Příslušná obrazová
data absolventů partnerského proaktivního bezpečnostního programu státní
správa do ruky nikdy nedostane, ani neprodleně, ani později, tedy pokud
účastníci partnerského programu budou pravidelně docházet na kurzy a kupovat
si materiály. Divné? Ale ne. Zákon přece nedefinuje, zda subjekt musí předat
všechna data a pokud vhodně zamaskujeme souvislost mezi školením a snímky,
nemůže se nám nic stát. Naprostou výhodou tohoto programu je jeho 100% účinnost - dokud je řidič účastníkem kurzu a odebírá vzdělávací materiály, úřad u něj nezaznamená žádné přestupky. Díky tomu bychom mohli ještě vydojit nějakou dotaci od EU.
3. Celebrity job
další zhruba třetina zisku. Vyfotil náš stroj spravedlnosti celebritu
nebo politika? Tak to má problém. Rychlá a bezohledná jízda způsobuje škody
na image, viz kauza Husák, kterou klucí vod represe nezvládli kopnout do
autu. Celebrita není nějakej hej počkej a tak jí dopřejeme možnost volby: Buď
extra V.I.P. partnerský program v atraktivní lokalitě, třeba v Ostravě, s bonusovou cenou zvýšenou o 500%,
nebo fotky do Blesku a Aha a inkaso odtud. V případě obzvlášť nesnesitelných
celebrit pak takzvanou trojkombinaci: partnerský program, Aha a ještě k
tomu úřad s celkovým skoro třínásobným ziskem. Cool, ne?
Sci-fi? Myslíte, že by tohle ani v Kocourkově neprošlo?
Jezdíte na STK a emise za sedm stovek? Nebo je absolvujete dálkově za
tři litry? Po silnicích se pohybuje zhruba pětina vozů, které mají STK
honoris causa. Tohle byl první projekt privatizace státní správy v dopravě,
který byl ještě relativně slušně specifikován. Existuje dohled nad privátními
STK, privátní STK musí mít kamery (které jsou stejně většinou vypnuté)
a splňovat celou řadu zákonných požadavků. V případě soukromého měření
rychlosti nic takového nehrozí, tam je nutné splnit podmínek skutečné minimum
a to samozřejmě implementaci našeho třínohého záměru velice usnadňuje.
Takže kdo do toho jde? Vyvaříme ranec, slibuji.
Kdo by nechtěl vyvařit ranec a naopak se postavit na odpor této buzerační blbině, která nemá v žádné okolní zemi analogii, může napsat svému poslanci. Klíčový návrh se má
projednávat tuto středu.
Seznam poslanců ODS
Seznam poslanců
KDU-ČSL
Seznam poslanců
ČSSD
Komouše a zelený na tomhle webu nevedem.
23.10.2007 D-FENS