Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Kde je ta totalita
Vydáno 05. 03. 2014 (27569 přečtení)
Nedávno jsem zapnul čumbednu a vyslechl jsem si informaci o připravované
akci Studenti
proti totalitě. Ve studiu byli přítomni dvě autorky a jeden autor projektu,
kteří svůj záměr představili a mně došlo, s veškerou úctou k dotyčným osobám
i jejich záměru, že dámy a pán nevědí nebo vědět nechtějí, co to totalita
je a kde ji hledat.
Totalita v podání mladých nadšenců je něco, co bylo. Zmiňovaná akce
proti totalitě pak pozestávala z různých akcí směřovaných do minulosti,
jako například vzpomínek na oběti komunismu. Přitom komunismus byla jen
jedna vývojová větev totalitních režimů, navíc ve srovnání s takovým environmentalismem
ještě navíc nepříliš úspěšná. Je to v podstatě vytrvalý mediální stereotyp, kdy
je totalita předkládána jako něco, co bylo a zcela se přitom přehlížejí
totalitární tendence současné.
Totalitní režim je pro mně každé společenské uspořádání, které po občanu
požaduje souhlas se svou doktrínou a pokud ho nemá, tak ho vynucuje. Občan
je například povinen dodržovat právní řád České republiky, ale není povinen
s ním souhlasit. Také může podnikat různé kroky k jeho změně. Totalitní
společenský řád se mu za takovou iniciativu odmění nějakou formou likvidace,
v minulosti likvidací fyzickou, nyní především likvidací sociální. Sociální
likvidace je výhodnější a praktičtější, protože je společensky lépe snášena,
nebudí zpravidla negativní reakce a totalitní režim nemusí dávat najevo
svou skutečnou podstatu. Byly to právě fyzické likvidace, které neustále
oslabovaly pozici komunistických režimů, protože jim opozice pořád předhazovala
Toufara a Horákovou a další. Jednoho nepřítele zlikvidovali a tisíc dalších
si jich tím nadělali. Tohle teď odpadá, už se to nedělá špagátem, ale skrze
média.
Jste netolerantní? Vítejte v klubu. Já jsem taky netolerantní. Myslím,
že to ničemu nevadí, protože je to užitečné. Je to pozůstatek našich prvotních
instinktů, které nás varovaly před nepřáteli a jiným ksindlem a a držely
nás od nich dál, abychom nekompromitovali svoje zásady a nemuseli obětovat
naši psychickou integritu. Nemusíme přece vždy každého kokota tolerovat,
třeba když vás chce zabít mačetou, krade v krámě nebo na ulici zapaluje
auta. Nemusíte s ani souhlasit s tím, že by takové jednání tolerováno mělo
být. Ovšem problém je, že Čtvrtá euroříše vyžaduje nejen toleranci, ale
také s doktrínou tolerance souhlas. Pokud jste členem většiny, musíte tolerovat
vždy cokoli a kohokoli, a navíc ještě radostně. Dokonce se připravují sankce
a jakési koncentrační, pardon, ozdravné toleranční tábory, kde vás
z toho vyvedou. Ale oni nejsou tak zlí a bezcitní. Třeba z vás nakonec
bude něco dobrého, například mýdlo.
Máte dojem, že není úplně v pořádku, když se lidé odění v divném, někdy
až obscénním outfitu producírují po ulicích a snaží se navodit dojem, že
se jejich sexuální úchylka stane normální, když se jich sejde hodně? Nesouhlasíte
s tím? Nesouhlasíte pak asi také tím, že by se děti neměly svěřovat do
výchovy mámovi a tátě? Chyba, souhlas je vyžadován. Pokud nebudete souhlasit,
budete
mít problém.
Často se tu zabýváme dopravními předpisy. Jsem přesně v tom stavu,
že jsem povinen je dodržovat, ale současně s nimi nesouhlasím. Ne v jednotlivostech,
nesouhlasím s celým jejich pojetím. Mám ovšem problémy, když to řeknu nahlas.
Většinou mě někdo začne obviňovat z hrozných věcí („ty chceš více mrtvých
na silnicích“) a samozřejmě nemohu počítat s tím, že by tyto názory byly
nějak široce publikovány, protože nekonvergují k oficiální linii. Nejen
že máme silniční fašismus, ale máme také silniční totalitu. Cyklofašista
Filler, zjevně frustrovaný čím dál zjevnějším krachem "zklidňování
dopravy" a pošahaných tezí hlavního cykloideologa Gehla, přišel nejnověji
s revolučním poznatkem, že nesouhlas s organizovanou cyklistikou je než
jiným projevem politického extrémismu, což je samozřejmě taky třeba nějak
pořešit. Viděl bych to na speciální Einsatzkomanda rachitických bojovníků
na černých neosvětlených kolech a přestavbu cyklosauny
na ekologickou zyklokomoru. Zde se doktrína vynucování tolerance neuplatňuje,
zde totiž platí výjimka, netolerovat lidi s nesprávným názorem je správně.
Máte nějaké problémy s environmentalisty? Eurohujery? Jsou to v podstatě
státní církve postavené na nepodložené víře v něco, co se nikdy nestane.
Pokud s nimi nesouhlasíte, jak činil například exprezident Klaus v jeho
světlejších chvílích, máte zaděláno na skutečně velký problém, ze kterého
vám nepomůže ani demonstrativni zakoupení jízdního kola. Skupina českých
lékařských prominentů dokonce chtěla tohoto pána za uvedené postoje zbavit
svéprávnosti, což je skutečně oldschool metoda sociální likvidace.
Neprominentní odpůrce se samozřejmě nemůže těšit takové pozornosti neoreligiózních
elit, takže se to s ní odbyde tím, že je prostě blbej, zaostalej, chce
zničenou přírodu, chce na hranicích dráty, je spojenec Ruska a jako takový
by neměl už nikdy nikde veřejně vystupovat.
Havlisté jsou vůbec úpornými nositeli totalitních praktik. Jeden čas
jsme tu řešili Havlovu uličku v Brně. Byl to do jisté míry umělý spor,
protože jsem se onehdy došel podívat, o jakou „ulici“ se jedná a pochopil
jsem, že je Havlově osobnosti a významu pro město Brno zcela přiměřená.
Podobným bulvárům se v Budějovicích říká „Kozí“ nebo „Pochcaná“. Nicméně
spor probíhal a také jsem byl jeho součástí, protože jsem anketu o pojmenování
uličky nalinkoval
z tohoto webu a čtenáři hlasovali v souladu s jejich přesvědčením,
takže to nedopadlo správně a bylo nutné přijmout náhradní
postup. Havlovec dramaturg Oslzlý pak publikoval v Sobofert times článek,
že nesouhlasné hlasy byly vylhané, protože vůbec nedokázal ani připustit,
že by s šášulou a jeho odkazem mohl někdo nesouhlasit, protože se připouští
pouze souhlas.
Janukovyč asi nepřijede. Ještě před pár týdny ho zval hradní ožralec
jako váženého státníka ke státní návštěvě. Nyní je Janukovyčovi Ukrajina
malá a vzal čáru. Režim, se kterým nikdo neměl problém a jehož představitelé
byli zváni do Kocourkova k oficiální návštěvě, je najednou krutopřísnou
diktaturou, kde střílejí po lidech. Já tomu nějak nerozumím. Jak tenká
je hranice mezi váženým panem prezidentem Janukovyčem a vyvrhelem Janukovyčem,
když se jeden může proměnit v druhého během jediného týdne? A jak tenká
je hranice mezi svobodou a diktaturou, jejíž představitelé nechávají na
ulicích střílet po lidech? Vždyť to je přece to, co všichni diskutující
na Novinkách chtějí, silná dobře vyzbrojená policie s rozsáhlými pravomocemi
v ulicích, která „řeší problémy“ se „živlama“ na místě bez zbytečných obstrukcí,
soudů a advokátů v drahých oblecích?
Není ono to náhodou tak, že v totalitě žijeme?
05.03.2014 D-FENS
|
|