|
Gratuluji k pěknému kousku!
|
|
|
Škoda, že si majitel nevidí na konec nosu. Nejdříve lamentuje nad tím, že jde těžko sehnat kousek v původním stavu a když se to povede, chce ho zprznit výměnou motoru jiného objemu.
Asi je to úděl bmw fans, nedavno se tu jeden rozplíval nad jeho R12 z roku 1939 a implantovanou kotoučovou brzdou... Lidi myslete, zažente svoje ego a zachovejtu tu původní krásu i budoucím generacím!
|
|
|
no nevím nakolik to je prznění, když jde v podstatě o stejný mototr jen s jinou hlavou, prodávaný ve stejném modelu ve stejný rok. dokonce jeden od druhého v autě nelze rozeznat, pokud si nepřečtete vyražený kód motoru. ten 2,5l je úspornější a silnější, tak nevím kde je to prznění...
|
|
|
No, jde o to, že takové auto nikdy nebude "čistokrevný" veterán. Vyrobilo se jich docela dost, aby se po původnosti docela tvrdě šlo a řešila se.
A tady v dementostánu hazí držkou i u Škody 1000 MBX s agregátem ze 110 R - na druhou stranu u "Amerik" chodí na V i věci, že se občas štípu, jestli se mi to nezdá.
Já osobně bych se na takovou úpravu, kterou popisujete, asi vytento, ale ani po zvážení výše uvedeného záporu bych ji neodsuzoval.
|
|
|
Tak to není nevratná úprava, když jsou ty motory montážně stejný, ne? Obvyklé je, že originální díly jdou se strojem, pokud se někam stěhuje.
Mám Hondu DAX ('74), origo 50cc motor je zrepasovaný v regálu a jezdím 125cc čínský Lifan, protože na 50ce by se třeba do Rumunska jelo fakt blbě. Až jednou budu chtít motorku ne na ježdění, ale na předvádění, vrátím tam origo věci, co mám v krabici a bude to.
Myslím, že dokud se nevrtá do kastle a nepřevařujou držáky motoru, tak je to ok. :-)
|
|
|
Ono je mezi prohozením 50 ccm za 125 ccm a zpět a R6 2000 ccm za R6 2500 ccm určitý rozdíl ;-)
Kamarád před lety demontoval "zkrácený small block" tj. V6 3800 od GM (velmi podobný se dával do Lumin) a traverza na stropě to málem nedala...
|
|
|
Tak metodika bude zřejmě odlišná, ale v důsledku to je jedna a ta samá operace s týmiž důsledky, jen s odlišnými nároky na mechanisaci.
|
|
|
No a ty nároky na know how a mechanizaci samozřejmě hrají roli.
|
|
|
Vyměním motor - 50 let jezdím - jsem požádán o věnování vozidla do sbírek NTM - vrátím původní motor - voila, máme krásného veterána v původním patinovaném stavu. Neproběhly žádné nevratné změny a vozidlo je opět ve zcela originálním stavu, tak kde je problém? A jak s tím proboha souvisí know how a mechanizace při té výměně?
|
|
|
Teorie hezká. Doufám, že se někdy dostanu k léta odkládanému rozběhnutí motoru ze Škody 100, který je od r. 2004 "uskladněn" pod ponkem ;-) Jestli to někdy proběhne, napíšu sem o akci článek, kde tu větu "vrátím původní motor" poněkud rozepíšu (asi na dvě A4 :-D)
|
|
|
rozplynout se... podle slova plyn. Plyn, sakra, plyn! Zyklon B se, donnerwetter, pise taky s ypsilon.
|
|
|
V nejhorším můžeš říkat Uragan D, tam tohle nemusíš řešit...
|
|
|
klídek Lubo007, světu nehrozí zas tak velké nebezpečí, ode mne to tenkrát byla jen teoretická úvaha, jak to asi ubrzdit při dnešní hustotě provozu. Fakt to není sranda, pokud se chcete svižně projet. Ale při mých finančních a časových možnostech to po mě asi dostane někdo šťastný v originálním stavu...
Souhlasím v Vámi i přes ta vyjmenovaná slova.
|
|
|
Za gramatiku se omlouvám, občas tam něco vjede co nemá... Každopádně sem rád, že se podařilo rozproudit diskusi a pobavit pár hnidopichů.
Nicméně, každá úprava na autě něco změní - a i když se to *dnes* může zdát k lepšímu, za dvacet let to může vypadat jinak - u oplastované octavie je to vidět hned, u bmw s motorem pod ponkem to hned vidět není. Může se lehce stát, že motor z ponku záhadně zmizí (třeba se objeví výhodná nabídka k prodeji, stehování, zaplava, ...?) a z opravdového skvostu je "veterán" pouze v naší hlavě. Nehledě na to, že skutečný veterán v dobrém stavu se může ukázat jako slušná investice...
|
|
"Němečtí inženýři došli tak daleko, ze tento panel kontrolek má tlačítko které zkontroluje (rozsvítí) kontrolky, takže kontrola kontrolek – toto udělátko mě opravdu fascinuje."
Ále prd, velebnosti. Check control s tlačítkem check měli Frantíci a Taloši už nejmíň 10 let před tím a němečtí inženýři na to měli vliv nulový. Citroen-Maserati měly malý kontrolky jako to BMW, ale taková Alfa Romeo 75 nebo kompletně digitální přístrojovka v AR 90 QO (1984) byly v tomto směru lahůdkou. Dokud se ovšem Check-Control nezměnil v asijský vánoční stromeček...
Kde se bere v Kocourkově ta potřeba zbožšťovat německý národ za každou cenu opravdu nechápu.
|
|
|
Přesně tak, třeba moje nejmilejší Alfa 33 rozsvítila na chvíli všechny kontrolky check panelu při každým zapnutí zapalování. Dokonce to všechno bez problémů fungovalo, jenom občas paranoidně hlásila málo vody.
|
|
|
Co BMW nebo AR, to jsou aspoň značky, ale takový FIAT Tipo! Mám digipalubku fplnýpalbě v 1,9TD a vše na ní dodnes funguje. Pokud náhodou vezu cizí lidi, po nasednutí jsou poprvé v němém úžasu po mém upozornění, které konkrétní dveře nejsou dovřené a pak jak hledí na stupnici tlakoměru turbodmychadla:-) Přehled kontroly jednotlivých žárovek vnějšího osvětlení samozřejmě nechybí. A to z toho auta byly kdysi vytaženy všechny kabelový svazky! Pravda, elektrikář se tenkrát moc lichotivě k italskému národu nevyjadřoval:-)
|
|
|
Jenže Tipo je novější než E30 ;-)
Upřímně si myslím, že BMW M3 E30 2.5 Evo bylo nejlepší velkosériově vyráběné BMW všech dob, které navazovalo na 2000/2002 Ti, 330CSi a další perly.
Pak už to šlo po šikmý ploše = těžký a neovladatelný dálniční křižníky.
|
|
Je radost číst takový článek. Někdo se o BMW opravdu stará a dělá z něj velmi zajímavý kus na přeprodej za pár let. Libí se mi, že kupujete originální díly a celkově se k auto chováte odborně. Jenom bych tam nedával ten 25i, protože je škoda měnit motor na jiný model a tím vlastně předělávat typ. Takhle je stav originálnější. Ještě jednou - palec nahoru!
|
|
Píšete že nelze sehnat mám kupéčko 320i rv 1983 ve slušném stavu,co si za něj při prodeji říct?
|
|
|
|