D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Už tu máme zase perpetuum mobile
    (ze dne 02.12.2012, autor článku: Root)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 02.12.2012 14:03:35     Reagovat
    Autor: hofmas - hofmas
    Titulek:
    Fakt ftipný ten první:))

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 19:29:34     Reagovat
    Autor: Prngr - Prngr
    Titulek:Re:
    Jen naprosto nechápu, proč ten článek dnes?
    Po zadání do Googlu je pár článků z loňského roku. Teď to asi nikdo nikde nevnucuje

    Komentář ze dne: 02.12.2012 14:13:26     Reagovat
    Autor: MB. - MB.
    Titulek:Klid
    Ve fyzice to vetsine lidi dojde, ze ucinnost muze byt max 100%. Pokud to nekomu vyjde vice nez 100, hleda se chyba mereni ci experimentu az se najde, kde to hrovalo. Zato v ekonomii se z podobne blbosti stava novodoby svaty gral. Aneb jak pomoci narustu dluhu - dluhy zmizi. Coz neni nic jineho nez tvrzeni, ze fiskalni multiplikator je v abasolutni odmote vetsi nez 1. Viz i nove postoje IMF pod francouskym vlivem na stane 41 a nasledujici www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2012/02/pdf/text.pdf

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 16:46:47     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Klid
    Jednomu mém známému- těžkému kuřákovi (a jen tak mimochodem taky doktorovi- inu kovářova kobyla...) se takto povedlo zbavit astmatu- prostě "překouřil" průdušky do stavu, kdy už tělo nebylo schopno na podnět reagovat (ani) astmatickým záchvatem. A pak že to nejde:-).

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 20:14:33     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Klid
    Co kondensační kotle? ;-)

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 20:26:58     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re: Re: Klid
    Pche! Což teprve tepelné čerpadlo :-))

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 20:29:29     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Klid
    Kondenzacni kotle maji ucinnost pres 100 % jen diky te definici vyhrevnosti paliva, ktera se nyni pouziva. Budeme-li to pocitat ze spalneho tepla, budeme vzdy pod 100%.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 21:22:40     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Klid
    ???? :-O

    Kondensační kotle mají účinnost přes 100 % proto, že se do výstupu počítá nejen teplo, uvoněné při spálení paliva, ale i skupenské teplo, uvolněné při kondesaci.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 22:06:49     Reagovat
    Autor: qwas.w - qwas.w
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Klid
    Jo - přesně tak, ještě je potřeba se zmínit důležitost režimu vytápění. Kondenzační kotel, který bude krmit 80°C teplou vodou radiátory je téměř nevyužitý...
    Takže kondenzační kotel jen někam a k něčemu - nejlíp k nízkoteplotnímu vytápění ( např. spád 50-30, nebo 40-30 )..

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 22:23:58     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Klid
    Samozrejme, a rikam snad neco jineho? Spalne teplo je vyhrevnost vcetne skupenskeho tepla te pary v palivu.

    Komentář ze dne: 02.12.2012 14:20:43     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Upřesnění TKT Perun
    U tepelně kavitační turbíny mě zaujala zejména úspora na výstavbě komína a jeho revizích oproti tepelnému čerpadlu ve výši 30 000,- Kč, protože dle výrobce turbíny tepelné čerpadlo asi komín nutně potřebuje :-)

    Víte o tom, že je možné produkci tepla na TKT Perun snadno zvýšit? Protože hlavní produkce tepla je patrně od vinutí elektromotoru, který točí tou blbostí ve vodě, tak stačí nasypat písek do ložiska turbíny a následný požár elektromotoru vyhřeje i dost velký domek.

    Komentář ze dne: 02.12.2012 14:31:39     Reagovat
    Autor: jack.fx - jack.fx
    Titulek:pseudo adiabatický motor
    Co si myslíte o http://automix.atlas.sk/novinky/804277/slovensky-motor-s-vykonom-814-koni-a-spotrebou- 53-litra-nove-info , patří to do stejné kategorie jako nesmysly zmíněné v článku?

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 14:32:58     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: pseudo adiabatický motor
    Jsem o tom presvedcen.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 14:59:30     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: pseudo adiabatický motor
    No, na nějakém autowebu to už rozebírali.
    Velmi hrubě vzato běžný motor 150k 11lt 35% účinnost. Aproximováno 150k, 3.6lt, 100% => 814k, 19.9lt, 100%

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 18:33:19     Reagovat
    Autor: JendaJenda - Jendа
    Titulek:Re: Re: pseudo adiabatický motor
    Kdo říká, že s tím pojedete pořád na plný výkon? Třeba to umí nějaký powersave režim, kdy sice výkon klesne třeba na 20k, ale do té spotřeby se to fakt vejde ;)

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 22:23:20     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: pseudo adiabatický motor
    Ano, při výstupu 20k je těch 5,6lt/100km velmi dobře uvěřitelných.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 15:09:47     Reagovat
    Autor: JK - Neregistrovaný
    Titulek:Re: pseudo adiabatický motor
    Ano patří:)
    V jejich nedávno na internetu proběhlé reportáži se autoři motoru honosí tím, že jejich motor má 17°C, v okamžiku kdy je na videu zobrazeno uživatelské rozhraní brzdy je teplota vody tuším 84°C.
    Na dalším snímku je pak vidět složení emisí jejich motoru, které náhodou přesně odpovídá složení vzduchu.
    Tolik k technickým detailům.


     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 16:18:56     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: pseudo adiabatický motor
    Nejlepsi je, jak snad 100% komentaru pod clankem je ve stylu "jojojo, to je super, urcite to bude fungovat", pripadne uz se tam nekteri lide boji, ze 800 koni je moc, ze dneska maji lide 75 a stejne s tema autama zabijeji ostatni:-)))
    Hlavne, ze pistni krouzky jsou z patentovaneho materialu, ktery nelze zpetne analyzovat a zjistit slozeni :-))) A otocil bych si je kolem prstu :-)

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 06:32:54     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: pseudo adiabatický motor
    Tos me prekvapil, ze se ti to nezda. Prave tebe bych tipoval, ze se za to porves a budes to chtit do thalie, protoze ten podvozek na to ma 8o)

     
    Komentář ze dne: 04.12.2012 10:56:01     Reagovat
    Autor: JirkaCV - JirkaCV
    Titulek:Re: pseudo adiabatický motor
    On klasický spalovací motor není adiabatický? Mění se tlak, objem i teplota ... asi jsem nedával ve škole pozor ...

    Komentář ze dne: 02.12.2012 15:07:48     Reagovat
    Autor: 8-bit - 8-bit
    Titulek:
    Pokud nové elektroměry mají nějaký druh detekce průchodu nulou, tak ten patentovaný zázrak by ji tím diakem mohl oblbovat. Ale nezkoumal jsem jakým způsobem ty elektroměry měří, tak jenom teoretizuju.

    Se samotnou jalovinou toho moc nevytopíte. Leda by musel být těsně za elektroměrem připojený mezi L a N pořádný kond, čímž by (činným výkonem) topily kabely na straně ČEZu :-) To je ale použitelné málokde..

    Komentář ze dne: 02.12.2012 16:12:34     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:magie - detail
    Jen k tomu pochopeni schematu :
    Podle vseho magie a finta je v tom, ze dojde k jakesi "rezonanci", cimz vznikne "vysoke napeti". Ty diody tam jsou evidentne mimo jine proto, aby toto "vysoke napeti" nevlitlo zpet do site a "splalilo se" v zatezi.
    Coz mne privadi k nekolika otazkam, samozrejme:
    Cely figl tedy spociva v tom, ze do zateze jde mimo beznych "220V" i nejake "vysoke napeti" - co na to zatez? co na to ruzne izolace, a podobne? Co kdyz k tomu pripojim zarovku? Evidentne okamzite bouchne....
    A hlavne : Umim si predstavit, co je to rezonance. Ale ani rezonanci nevznikne zadna energie "z niceho" - maximalne lze rict, ze diky rezonanci by v nejakych zarizenich mohly byt nejake ztraty mensi, nez kdyby to nefungovalo v rezimu rezonance. Ok, mensi ztraty, to bych bral - no ZVYSENI vykonu oproti vstupu? :-)))

    Co si predstavit umim, tak to je skutecne "oblbnuti" urciteho mericiho pristroje. Jelikoz mereni pri stridavem proudu neni tak trivialni jako mereni pri proudu stejnosmernem, dozajiste muze opravdu jit merici pristroj oblbnout. Mozna, ze toto zarizeni nejakym zpusobem toto dela. Potom, jak jiz bylo zmineno, se jedna o podvod - vlastne na vsechny. I na spotrebitele, i na dodavatele energie.

    Ja kdyz jsem premyslel, jak muze fungovat takovy to "vodikovy cosi" do auta, rikal jsem si, ze to vlastne take muze byt takovy "vedlejsi efekt", kdy deklarovana funkcnost je "cosi", a kvuli tomu cosi musime upravit nejake hodnoty, ridici spalovani....A ve skutecnosti funkcnost spociva na upravach hodnot ridicich spalovani, a nejaky "vyvijec vodiku" tam pak funguje jako Potemkinova vesnice. Paradoxni je situace, kdy nekdo postavi Potemkinovu vesnici, a sam je presvedcen, ze je realna:-)) Ale i to je mozne - rekneme, ze vyvoj takoveho zarizeni funguje takto:
    Hmmmm, zkusim tuhle s timhle zakroutit, prisypu do toho tuhlety koralky, hmmm, naleju tam vodu....hmmm - jejeje, ono to funguje!!! A je to tema koralkama!!!! (A to, ze predtim nekde necim kroutil, nebere vubec jako podstatne:-)))

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 22:00:38     Reagovat
    Autor: Marty - Marty
    Titulek:Re: magie - detail
    Na serveru elektrika.cz byla na tuto temu velice vyzivna diskuse. Je v uzavrene zone pristupne pouze prihlasenym, takze neni mozne linkovat. Dovolim si pouze kratkou citaci:



    Ještě k ELtricku
    v rozvaděči tohoto zařízení je ve spodní části tlumivka, 4x usměrňovač na velkém chladiči, 2x kondenzátor (průměr cca 5cm x 10 cm), v horní části svorkovnice, jistící prvky.

    V místnosti byl zapojen úsporný přístroj (např. R1) přes zásuvkový měřič spotřeby (Wattmetr). Z přístroje byly pevně připojeny 2 přímotopné panely 2000W/230V. Dále popisuji stav při zapnutí 1 přímotopného panelu (PT) 2000W/230V.

    Spotřeba při zapnutí přímo ze sítě 226V 1923 W
    Teplota nad topnou spirálou v přímotopu 420 C
    Spotřeba při zapnutí přes úsporný přístroj (R1) 1230 W
    Teplota nad topnou spirálou v přímotopu 300 C
    Náhradní měření (zkouška):
    Spotřeba při zapnutí přes autotransformátor 185V 1271 W
    Teplota nad topnou spirálou v přímotopu 300 C

    V případě zapnutí PT přímo ze sítě (baypas) teplota nad spirálou prudce stoupá na 420 C, po chvíli vypne termostat v PT - spotřeba 1923 W.
    Čas pro vypnutí termostatu - cca 15 minut.

    Pokud zapneme PT přes úsporný R1 teplota nad spirálou pozvolna stoupá na 300 C, termostat v PT nevypne - spotřeba 1230W. V tělese není dosažena teplota pro vypnutí termostatu.
    Čas pro vypnutí termostatu – po dobu zkoušení cca 2 hodiny ani jednou nevypnul.

    Při zapojení PT přes autotransformátor nastavený na 185 V teplota pozvolna stoupá na 300 C, termostat nevypne - spotřeba 1271 W. V tělese není dosažena teplota pro vypnutí termostatu.

    Kde je úspora 30%?
    Úspora je monitorována na připojeném Watmetru 1923 – 1230 = 693W (cca 36%)
    Ovšem musíme se smířit s tím, že naše topení bude po připojení úsporného zařízení pracovat přibližně stejně jako při snížení napětí na 185 V (výkon topení snížen cca o 1/3)

    Aktuální úspora el. energie je prokazatelně nižší po připojení PT přes úsporný přístroj. Dále musíme počítat s tím, že naše topení nebude hřát na plný výkon 420 C, ale na 300 C, takže pro dosažení požadované teploty bude topení zapnuto delší dobu a teploty jako v případě přímého zapojení ze zásuvky nikdy nedosáhneme !

    Dle mého názoru se nejedná o žádnou úsporu el.energie.


     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 23:01:34     Reagovat
    Autor: rob_69 - rob_69
    Titulek:Re: magie - detail
    Celé je to založeno na diaku (ve schematu jsou to ty dva trojhúhelníčky mezi dvěma čárkami). Jde o součástku, která sepne pokud je mezi mezi svorkami vyšší než jmenovité napětí. Tj. Pokud je na vstupu +/- 230V se sinusovým průběhem (nebo co to leze ze zásuvky) a jmenovité napětí je např. 30V, tak pro napětí <-30,30> bude obvod rozpojený (nebude žádný odběr, ale ani se nebude topit). Pokud za takový "zdroj" připojíme topení (které nebude spínané termostatem), tak bude celková odebraná energie (a tím i energie přeměněná na teplo) samozřejmě nižší, než než když takové topení připojíme přímo do zásuvky. Zbytek součástek je tam více méně pro pobavení a zmatení nepřítele.
    Jestli budu pro účely topení obracet ořezané záporné vršky sínusovky do kladné polarity (nebo naopak), případně průběh výstupního napětí trochu vyhladím, je celkem jedno.
    Poměrně důležité je varování, že se za "zdroj" nesmí připojit nic v čem je elektrický motor (protože to co z toho poleze se na nic jiného než na topení opravdu nehodí).
    Jediné co je trochu matoucí je název toho zařízení, protože pokud jsou ty cívky bifilární, tak tam opravdu žádný rezonanční obvod není.

     
    Komentář ze dne: 06.12.2012 08:12:23     Reagovat
    Autor: František. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: magie - detail
    Jenže jou ony ty cívky vůbec bifilární? Nemyslí tím, že se jedná o souosé vzduchové cívky každá zapojená mezi jeden konec zátěže a jeden pól kondenzátoru?
    A "bifilátnost" spočívá v současném motání obou dvou cívek na kostru najednou?

    Komentář ze dne: 02.12.2012 16:13:55     Reagovat
    Autor: Daktari - Neregistrovaný
    Titulek:Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    Já opravdu nechápu, že se stále o !tohle! někdo snaží, když to prostě nejde. Ale hodně to souvisí s tím, že lidé opuštějí technické směry a stávají se vohnouty ve vleku humanitních předmětů. Nic proti studiu jazyků, dějin a podobně. Ale odstraněním matematiky z povinné maturity po nástupu havlismu (a ruku v ruce s tím problémy se učit fyziku) lidem holt nabídlo "jiné obzory" a teď sklízíme tu jejich medicínu. Pak zase matematika zda ano či ne, pak zase pojem státní maturity, za vše se jen vyhazují prachy a skutek utek. Národ pomalu debilní, už jsem si toho všiml na sobě:-) Inu v mém věku...A nikdo za to nesedí! Nikdo nemá odpovědnost!!! Jak je to možné?!? se ptám ....zcela zbytečně.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 16:51:30     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    Tohle s omezením rozsahu výuky přírodních věd až tak moc nesouvisí, to je spíše otázka zdravého selského rozumu. Já technické vzdělání taky nemám, a přesto je mi tak nějak "samo od sebe" jasné, že nemohu odněkud vyndat něco, co jsem tam předtím já nebo někdo jiný nevložil:-).

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 17:12:51     Reagovat
    Autor: Wraith - Wraith
    Titulek:Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    Souvisí. V podstatě existují dva základní směry vnímání světa (a samozřejmě je celý široký prostor mezi nimi, kde si sám zvolíte, jak to vidíte vy) - na jedné straně budete UVAŽOVAT striktně v intencích vědy a budete ctít přírodní zákony, opakovatelnost pozorování, ověřitelnost atd., na straně druhé budete VĚŘIT v cosi, co je mimo naše chápání a je třeba to přijmout jako fakt.

    V případě toho druhého extrému samozřejmě se selským rozumem počítat nemůžete, ten tam z principu nefunguje.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 17:09:13     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    Inu, mnoho lidi nechape matematiku, jeste vic ma problem se strukturovanym myslenim obecne. Treba znam jednoho, co povazuje krach Sazky, rizene Husakem a vlastnene statem dotovanymi sportovnimi svazy, za pravicovy pruser a nevidi tam pricinu pruseru ve spolecenskem vlastnictvi a dotacich. I to je soucasti schopnosti logicky uvazovat.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 17:14:13     Reagovat
    Autor: Daktari - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    No a to jsem myslel - chybí LOGICKÉ uvažování, k němuž přírodní vědy vedou. Ne surfování po inetu, ale vědomosti získané v raném mládí podporované zkušenostmi, kdy řešení nacházíme ne na webu, ale ve vlastních hlavách. To matematika, fyzika a chemie učí. Mimochodem: z přečtení článku byť o "něčem" na netu se nestaneme o moc moudřejší, nemáme-li filtr v hlavě daný vědomostmi. Proto raději Brian Greene a Hawking jak Rowlingová- bleááábrrr.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 17:19:06     Reagovat
    Autor: Wraith - Wraith
    Titulek:Re: Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    No, tady nevím, jestli srovnávat Hawkinga (který, a zde buďme objektivní, už dělal sám korekce toho, co dříve tvrdil, což je jistě správné) s pohádkářkou (jež o sobě nikdy neříkala, že je něčím jiným, snad s výjimkou jistých sociálních názorů) Rowlingovou, je správné.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 17:31:54     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    Rowlingova ne proc presne?
    Ja jen, jestli ze stejneho duvodu ne i Nemcovou, Erbena, Andersena a tak...A nebo trebas Exuperyho...toho take ne?

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 17:46:04     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    jasněže ne. Buď ty knihy obsahují to samé co technické příručky a pak jsou zbytečné, nebo něco jiného a pak jsou škodlivé :)
    Pche, nějaký fantazmagorie, kam bysme to došli. Každý Čech inženýrem!

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 17:15:15     Reagovat
    Autor: Wraith - Wraith
    Titulek:Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    A vidí to tak i v konfrontaci z triviálně ověřitelným faktem, že "pravicový" Topolánek byl bezpochybně prvním, kdo predikoval tento konec a upozornil veřejně na to, co se blíží?

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 17:40:13     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    To nevim, ale na to by mohl odpovedet sam.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 17:35:59     Reagovat
    Autor: Pax Psychosis - Grendel
    Titulek:Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    On se o !to! možná nikdo nesnaží (dobře, tak pár jich je, bylo a bude), ale tady jde spíš o marketing než cokoliv jiného. Je to stejné jak dárky "zadarmo". Jen lhaní a snaha přesvědčit zákazníka aby mi zaplatil.


    Každopádně to nesouvisí s matematikou, to je o zdravém rozumu.
    Ostatně, k pochopení fyziky není matematika potřeba. Jak na střední tak na vysoké škole jsem zažil přednášky, ke kterým matematický aparát nebyl třeba. Vše se sice pak vyjadřovalo vzorci, ale ty sloužily pouze k tomu, aby se dala daná problematika aplikovat (spočítat příklad), ne k tomu, aby ji posluchač pochopil. Přednášejícího, který by na to šel od vzorců, bych považoval za blbce.

    Povinná maturita z matematiky by byla dle mého názoru zvěrstvo a je jednině dobře, že na ni nedošlo.
    - spoustě lidí matematika prostě nesedne a jsou dobří na něco jiného. Neznamená to, že nedokáží nic spočítat, jen jim třeba dělá problém pohybovat se v čistě abstraktní rovině.
    - naprostá většina studentů nikdy nepoužije matematiku na vyšší úrovni, než odpovídá druhému stupni ZŠ.
    - podmiňovat plošnou zkouškou z předmětu, který není ve zkoušeném rozsahu pro většinu lidí důležitý pro uplatnění v jejich budoucím zaměstnání i jejich další studium, je z principu padlé na hlavu.

    Když už se zmiňovala fyzika a matematika, tak mám ten pocit, že fyzice by se mělo věnovat mnohem víc prostoru na úkor matematiky. Je lepší vědět jak svět okolo funguje, než s prominutím onanovat nad rovnicemi.



     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 18:04:16     Reagovat
    Autor: Jenda - Jendа
    Titulek:Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    Ad. marketing. Fakt by mě zajímalo, jestli to třeba výrobce náramku, který obsahuje „dva hologramy nabité elektromagnetickými frekvencemi,“ myslí vážně, nebo se rozhodl prostě vydělat na lidské blbosti. Obdobně u zařízení popisovaných v článku.

    Ad. maturita. A viděl jste tu základní verzi? Tam totiž byla pouze látka druhého stupně ZŠ. A stejným argumentem můžeme smést i povinnou češtinu (neříkám, jestli by to bylo dobře nebo špatně).

    S rozšířením výuky fyziky souhlasím, ale co tak vidím kolem sebe (jsem v posledním ročníku SŠ), spolužáci se dělí na ty, které to prostě nezajímá - ti nebudou dávat pozor, ať se budete fyzice věnovat jakkoli - a ty, které to zajímá - ti už to mají stejně nastudované z knížek a internetu.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 22:08:34     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    Tak určitě. Jen nevím, jste schopen své tvrzení "naprostá většina studentů nikdy nepoužije matematiku na vyšší úrovni, než odpovídá druhému stupni ZŠ" něčím doložit? Když už v tom budete, zkuste mi definovat i tu většinu studentů - to se tam počítají i ti, co skončí na té ZŠ a dál nejdou? Mám ten pocit, že Vy máte pocit a ten vydáváte za naprostou většinu, což asi bude špatně. Já mám zase pocit, že nemáte pravdu ani zdaleka.

    "podmiňovat plošnou zkouškou z předmětu, který není ve zkoušeném rozsahu pro většinu lidí důležitý pro uplatnění v jejich budoucím zaměstnání i jejich další studium, je z principu padlé na hlavu." Mám známého, který neví, jaké číslo máte na mysli, pokud mu řeknete "tři osminy", protože "jen jim třeba dělá problém pohybovat se v čistě abstraktní rovině".

    Ještě se zeptam, platí to jen pro "fuj fuj" matematiku, nebo to vztáhneme i na ostatní předměty? Jsem stavař, tudíž je mi v praxi k neužitku dějepis, biologie, obrovská část fyziky, co jsem se učil, chemie jakbysmet atd. Budeme se v tý škole teda podle tohohle klíče učit přesně co? Já bych si dovolil navrhnout asi předměty "jak dobře šukat" nebo "jak správně chlastat tvrdej" (aspoň by se mezi mladýma zvýšila popularita škol :-D). Co? Vážně si myslíte, že argument "nikdy se mu to nebude hodit" je všemocný a lze jím licencovat tupost?

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 07:49:44     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    no tak ono povolání, kde člověk opravdu používá* vyšší matematiku je jen zlomek oproti povoláním, kde využije max tak trojčlenku a procenta. takže ano, na základě tohoto se dá říct, že většina studentů tu vyšší matematiku nikdy nevyužije.

    *čímž myslím přímo používá tak, že něco počítá, ne že používá aplikace založené na matematice, které vymyslel někdo jiný (třeba píše na počítači ve Wordu)

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 12:04:00     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    Ano, jistě, ale to jste mi stále neodpověděl na co jsem se ptal - bude tohle platit jen pro matiku, nebo i pro ostatní předměty? ty podle stejné logiky využijete přinejlepším stejně, ne?

    "ne že používá aplikace založené na matematice" - to je ono, na co 20 let zpátky byly tužka, papír a kalkulačka, je teď program - znamená to, že mohu s klidem zapomenout to /ba se to ani neučit/, na co mám program? Netvrdím, že musím být detailně kamarádsky obeznámen naprosto se vším, ale i tak - budu umět ty výsledky například správně aplikovat, nebudu-li vědět "co to je" a alespoň přibližně jak k nim ten program došel, protože o tom nemám ponětí?

     
    Komentář ze dne: 04.12.2012 11:42:54     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    Tohle bylo naprosto dokonale vidět na škole při počítání statiky. Kdo uměl počítat v ruce s kalkulačkou, nebo měl aspoň "cit", tak ho špatný výsledek počítačového programu praštil do očí a jal se hledat chybu v zadání, kdo neuměl, špatný výsledek bezelstně odevzdal.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 23:25:10     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    nedavno 'sem nekde cetl, ze se uvazuje nad v podstate likvidaci stredniho skolstvi - stredni by byla v vicemene jen prodlouzenim zakladky, kde by se jelo vseobecne ucivo rychlosti nejpomalejsiho a v poslednim rocniku by se studenti mohli zacit specializovat. A jako dukaz ze to je skvely napad tam byly nazory asi tri predstavitelu z nejakejch skol, kde je mozne ziskat diplom na chov cikanu. Takze bude hur...

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 13:05:11     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Perpetuum mobile, ty jeden debile!
    "Já opravdu nechápu, že se stále o !tohle! někdo snaží, když to prostě nejde."
    To jde o to, co rozumíte pod pojmem "tohle".

    Protože dost možná "tohle" nebude "sestrojit perpetuum mobile", ale "vytahat prachy z kapes blbů co tomu věří", což zcela zjevně jde a dokonce tím spousta lidí vydělala slušné peníze.

    Komentář ze dne: 02.12.2012 18:14:14     Reagovat
    Autor: DM - DonMetadon
    Titulek:
    Cele mi to pripada uplne v poradku, je tam jen jedina chyba v adrese sidla firmy WALMAG ELECTRICS v Kromerizi.
    Spravne ma byt: Havlíčkova 1265, 767 40 Kroměříž

     
    Komentář ze dne: 05.12.2012 22:56:31     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re:
    To je adresa léčebny? :D

    Komentář ze dne: 02.12.2012 18:36:16     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Účinnost
    U těch tepelných spotřebičů se ovšem o účinnosti bavit dá, jen je samozřejmě třeba jasně zmínit, účinnost v čem. Nikdo nebude pochybovat, že přeměna energie na teplo je cílem a že odporová spirála to zvládá dobře. Podle této rétoriky by totiž mohl přijít jouda a prohlásit, že indukční vařiče jsou taky pěkná kravina a stará dobrá spirála.

    Jenže kámen úrazu ej právě v tom, kde to teplo produkujeme a kam ho chceme dostat. Asi se všichni shodneme na tom, že u sporáku chceme teplo dostat do potraviny. Jenže ouha, spirála má jaksi nehezkou tendenci ohřívat kromě plotýnky a hrnce taky celej sporák a konvekcí vytápět celou místnost. Indukční vařič naopak zahřívá výhradně hrnec a až teprve z něj pak teplo uniká.

    Tak jen moej dva centy :)


     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 18:59:04     Reagovat
    Autor: liskar - liskar
    Titulek:Re: Účinnost
    Ty o koze, my o voze. U probiraneho zařízení výrobce jasně stanovuje, že elektrický sporák nejde připojit a pokud si prohlédneš schéma zapojení toho rezonátoru, tak i pochopíš, proč. Takže se sporákem a indukcí to nebyl vhodně zvolený příklad...

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 04:12:56     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Účinnost
    Já o koze, oni o voze a ty o praseti, přijde mi. Jediná věc, na kterou jsem narážel, je to, že dle rétoriky „spirála mění 100 % energie na teplo, tak co může být lepší“ by leckdo házel do stejného pytle kouzelných hůlek i indukční vařiče a podobná zařízení.

    Ona totiž u těchto zařízení se nepočítá účinnost přeměny na teplo, ale účinnost dodání energie tam, kam ji chceme (do potraviny v hrnci). A třeba taková mikrovlnka je na tom hůř jak spirála, aspoň co jsme kdysi naměřili u vaření vody.

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 08:17:46     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Účinnost
    Tak s tou mikrovlnkou to je jasné. Když z ní nahoře fouká teplo, tak logicky to teplo nešlo do jídla uvnitř :-)

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 11:21:40     Reagovat
    Autor: liskar - liskar
    Titulek:Re: Re: Re: Účinnost
    Možná tě to udiví, ale ona se u tohoto typu zařízení skutečně počítá účinnost přeměny na teplo. Dost dobře si nedokážu představit seriozní měření "účinnosti dodání energie tam, kam ji chceme".
    Takže znovu: diskutujeme o zařízení Elektrický rezonanční zdroj. Na něj se dle výrobce nemůže připojit ani elektrický sporák, ani výšeuvedená mikrovlnka. Nechceš raději diskutovat k věci místo plkání o nesouvisejících věcech?



     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 15:43:49     Reagovat
    Autor: MS - egres_svk
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Účinnost
    Odhliadnuc od toho, ze popisovany perpetuum mobile vynalez je totalna sprostost, neda mi k tomu serioznemu meraniu "účinnosti dodání energie tam, kam ji chceme".

    Plynovy sporak, elektricky sporak so spiralou a kovovymi platnickami, dalsi so sklokeramickou doskou, dalsi indukcny. Na kazdy postavit rovnaky hrniec s litrom vody a vhodne umiestnenym termoclankom. Merat dobu zovretia vody alebo zmenu teploty za dany cas pri sucasnom merani odoberaneho prikonu wattmetrom/odcitanim hodnoty na plynomeri. Dalsi test by mohol predstavovat energiu potrebnu na udrzanie vody na teplote 80 °C alebo nieco podobne.

    Z nameraneho casu/zmeny teploty a prikonu vypocitat, kolko percent vstupnej energie vliezlo do zohriatia vody a je vymalovane.

    V konecnom dosledku je to tiez meranie ucinnosti premeny na teplo, no az na teplo dodane do potraviny. Takze bud som v rychlosti nepostrehol nejake natahovanie sa o slovicka a robim zo seba takto na rano vola, alebo je chyba na druhej strane.

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 16:28:20     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Účinnost
    Ano, takto jednoduše jsme to měřili (doba to počátku varu daného množství vody), ale to je nejspíš pro některé lidi moc těžká fyzika. Proto budou dokolečka omýlat to, o čem já jsem tu vůbec nemluvil, nejsa pochopit, že jsem otevřel novou otázku, ÚPLNĚ MIMO ty jejich kozelné krabičky.

    Komentář ze dne: 02.12.2012 20:16:29     Reagovat
    Autor: Michal Lenc - michal.lenc
    Titulek:Turbo - navyseni vykonu
    Ja si par dni lamu hlavu nad necim jinym. Konkretne nad funkci turba u motoru. Turbo odebira energii spalin a tuto energii vyuziva k preplnovani motoru. (jsou tam nejake ztraty apod.)

    Dejme tomu ze bych z turbodmychadla odstranil ono dmychadlo a nahradil jej alternatorem (nejaky dostatecne vykonnym apod.) Byl by onen elektricky vykon podobny jako vykon ktery dodava motoru turbodmychadlo?

    Proc to vlastne resim. Dejme tomu ze budu mit treba nejaky hybridni automobil pohaneny atmosferickym motorem. Ted do vyfukove casti vlozim bud turbogenerator ktery bude dobijet baterie (nebo napajet pomocny elektromotr) nebo turbokompresor ktery bude preplnovat motor.

    No a resim co z toho je na spotrebu ekonomictejsi. Navic pokud by byla ekonomicky vyhodnejs ona verze s turbogeneratorem, odpadly by problemy jako turboefekt (turbolag) blow-off ventil a to ze turbo netlaci v nizkych otackach.

    Dekuji s pozdravem Michal Lenc

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 20:24:56     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Turbo - navyseni vykonu
    Jestli neni problem v tom, ze turbo zvysuje vykon motoru ne tim, ze by do nej tlacilo vzduch a ten ho roztacel, ale tim, ze do valce natlaci vic smesi, cili na jedno zapaleni tam shori vic materialu a tim to vyvine vic prace - jako kdyby ten motor mel ty valce s vetsim vyvrtem, nikoli jako by neco ten motor tlacilo do obratek ...

    Pokud do vyfuku date jakykoli bazmek, tak vam snizi ucinnost motoru, protoze zvysi odpor vyfuku a tou odebranou energii to nedozenete - u turba to ma smysl, protoze to nahrazuje regulacni soustavu, ale nabijet baterie mate vyhodnejsi z hlavni hridele - mate mensi ztraty (ale porad ztraty oproti tomu, kdybyste to auto nechal normalne jet)

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 20:26:23     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Turbo - navyseni vykonu
    Pred lety jsme to tu resili. Ten vykon by podobny nebyl, byl by vyrazne nizsi a to i za predpokladu, ze byste tomu prizpusobil smes (protoze mene vzduchu ve valcich).

    Totiz, tlak spalin se da rozdelit na dve casti. Ta vetsi je skutecne pretlak ve valci, ktery zbyde po dotlaceni valce do dolni uvrati a otevreni vyfukoveho ventilu. To je energie "navic", samozrejme konstrukteri motoru se snazi, aby ji bylo pokud mozno co nejmene. Pak tu mame energii, kterou motoru odebere vytlaceni spalin z valce do vyfuku pistem. Problem je, ze turbinka ve vyfucku vam mezi temito dvema castmi nebude rozlisovat. Cili bude podle mne o neco malo efektivnejsi, nez kdybyste jej pripojil na remen, ale spotrebu to zvedne. To tim vyfukem radsi topte pod nejakym malym parnim strojem :-)

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 20:53:07     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Turbo - navyseni vykonu
    Tazatel přemýšlí nad něčím, na čem už bádají jiní

    www.auto.cz/renault-trucks-rankinuv-cyklus-71236

    Nakonec ten parní stroj ještě bude:-)

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 20:55:35     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Turbo - navyseni vykonu
    Nejen on. Ty tepelne ztraty trapi mnoho lidi.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 21:04:45     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Turbo - navyseni vykonu
    A ještě v 90. letech Scania do sériové výroby uvedla systém "turbocompound". Za běžné turbodmychadlo přidali ještě jednu turbínu a ta přes nějakou spojku přenášela jakýsi ten watt přímo na klikovou hřídel. Jestli to ještě používají nevím, už pár let užitková auta nesleduji až tak detailně.

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 16:33:32     Reagovat
    Autor: hauzicz - hauzicz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Turbo - navyseni vykonu
    V soucasnosti to pouziva ve svych motorech VOLVO, viz: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CC0QFjAA& url=http%3A%2F%2Fwww.nescaum.org%2Fdocuments%2Fimproving-the-fuel-economy-of-heavy- duty-fleets-1%2Fgreszler_volvo_session3.pdf%2F&ei=hMW8UM_APIaD4gT7-IH4Bw&usg=AFQjCNEXphNDCKDbFqWZQkAksL3UywZufQ& sig2=7GZXvlsyyRmgxE1As_yrEg

    Jinak preplnovani ma krome moznosti spaleni vice paliva vyznam i proto, ze tepelny cyklus motoru s vyssimi tlaky ma vyssi ucinnost.

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 16:37:09     Reagovat
    Autor: hausicz - hauzicz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Turbo - navyseni vykonu
    Turbogeneratory se vyrabi, napr. :
    http://www.designworldonline.com/thingap-automotive-introduces-the-turbo-generator/# _

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 20:29:53     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Turbo - navyseni vykonu
    Turbo nedodava motoru vykon naprimo. Neni to tak, ze by Turbo "sezralo" 2kW energie a ty dodalo do motoru.

    Turbo(a jsem laik) funguje tak, ze do motoru proudi napriklad vice vzduchu, na zaklade cehoz uvnitr motoru palivo hori jinak, nez pokud by tam toho vzduchu bylo "standardne" a tim se muze vyrazne navysit vykon. Samozrejme to narazi na ruzna fyzikalni omezeni - toho vzduchu tam nemuze byt "nekonecne mnoho", protoze se zvysuji nejake ty tlaky, pusobici na soucasti motoru a podobne, a proto by to materialy nevydrzely atd...
    Princip je tedy v tom, ze to vezme "par kW"(jsem fakt laik a nechce se mi to hledat), tyto kW to pouzije ciste na to, aby se do motoru dostalo vice vzduchu, a zbytek je chemie.

    Samozrejme tim, jak Turbo spotrebuje urcitou energii, tato energie se bere z vyfukovych plynu, a tyto vyfukove plyny tim o cast energie prijdou. Coz znamena, ze to take nejde delat "do nekonecna", protoze ty vyfukove plyny musi take pod nejakym tlakem odchazet z auta, jinak by se nam tam hromadily jak Cimrmanovi hornici v dole :-))

    Z toho vyplyva odpoved na tvou otazku - Ne, neni to mozne :-)) Respektive je to mozne, ale takto ziskana energie by byla pomerne nicotna.

    A muj osobni tip:
    Kdyby takoveto a ruzne dalsi vychytavky fungovaly, uz davno to v tech vozech je :-)) Nema smysl tedy vymyslet "hlouposti", pokud to clovek nema ciste jako konicek, samozrejme :-))

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 21:12:31     Reagovat
    Autor: 809Kocur - 809Kocur
    Titulek:Re: Turbo - navyseni vykonu
    Naprosto laicky: Výkon atmosférického motoru klesá s nadmořskou výškou. S nadmořskou výškou také klesá tlak vzduchu. Pokud bychom tlak vzduchu zvýšili třeba tím, že motor umístíme na pobřeží Mrtvého moře (-500 m), tak jeho výkon vzroste.
    Turbo dělá to, že zvyšuje tlak vzduchu v sání*. Pod vyšším tlakem se do spalovacího prostoru dostane více vzduchu - tím také více kyslíku. Díky tomu můžeme do válce nadávkovat více paliva. Více paliva + více vzduchu = více práce na jeden pracovní cyklus.
    Energie spalin (jak už bylo výše napsáno) není nic jiného než práce motoru, když spaliny vytlačuje z válce ven.

    *) Mohli bychom celý motor i s autem uzavřít do tlakové nádoby (výfuk však musí být vyveden mimo tlakovou nádobu) a komresorem zvyšovat tlak okolo auta. Efekt by byl stejný jako u turbodmychadla. Ale je to poněkud nepraktické.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 22:29:59     Reagovat
    Autor: D.FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Turbo - navyseni vykonu
    Problém je v tom, že turbína turba nemá dost velký točivý moment a relativně těžký rotor alternátoru by ji svou setrvačností zbrzdil natolik. že by začala generovat ztrátu ve formě škrceni výfuku. Písty by musely o to větší silou vytlačovat spaliny a spotřebovávaly by energii v nepracovním cyklu. Kromě toho je třeba připočítat ztráty z konverze mechanické energie v elektrickou a zpátky a alternátor by měl depku, kdyby měl točit 250 krpm. Co by naopak šlo, by bylo postavit nějaké megaturbo, brát z něj moment za situace, kdy tlak výfukových plynů dost velký a pohánět s tím přes automatickou spojku a převodovku auto přímo. Také probíhá x pokusů z turba plnit tlakovou nádobu.

     
    Komentář ze dne: 04.12.2012 02:24:39     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Turbo - navyseni vykonu
    Co Ti brání v tom, hodit mezi turbínu a generátor vhodný reduktor? Pokud na té turbíně je alespoň trochu zajímavý výkon, tak rpm vs Nm by sis měl být schopen ošéfovat, ne?

     
    Komentář ze dne: 04.12.2012 20:16:10     Reagovat
    Autor: 809Kocur - 809Kocur
    Titulek:Re: Re: Turbo - navyseni vykonu
    Co by naopak šlo, by bylo postavit nějaké megaturbo, brát z něj moment za situace, kdy tlak výfukových plynů dost velký a pohánět s tím přes automatickou spojku a převodovku auto přímo.
    V tom případě se můžete na ten pístový motor vykašlat úplně a palivo spalovat přímo v turbodmychadlu.
    + poměr hmotnost/výkon
    + nízké vibrace
    - velká spotřeba
    - vysoká teplota výfukových plynů.
    Použito třeba v tanku M1 Abrams: http://www.kampfpanzer.de/items/detail/agt1500

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 15:58:31     Reagovat
    Autor: Michal Lenc - michal.lenc
    Titulek:Re: Turbo - navyseni vykonu
    Díky všem za fundované odpovědi. Nechal jsem se zmást a turbo tedy nezvyšuje ani tak účinnost, ale hlavně výkon. (Zjednodušeně řečeno)

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 17:05:54     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Turbo - navyseni vykonu
    Ještě k tomu turbu.

    Takže není pravda, že by zvyšovalo účinnost tím, že v něm dochází k hoření za vyšších teplot a tedy k lepšímu (efektivnějšímu) spalování?

     
    Komentář ze dne: 05.12.2012 23:23:24     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Turbo - navyseni vykonu
    Jak to chápu já, tak v turbu k žádnému chtěnému spalování nedochází. Také když juknu pod kapotu, tak k němu není žádný přívod paliva.

    Turbo je skutečně jen vrtulka, která se roztočí průchodem spalin a zahřívá se hlavně jimi a pak také třením v uložení té vrtulky.

    Některá turba mají naklápěcí lopatky té vrtulky aby dovedla odebírat energii efektivněji za různých podmínek=otáček motoru.

    Jak přesně je naloženo s energií na hřídelce nevím jistě. Představuji si že to jsou dvě oddělené komory z nichž jedna je napojena na odvod spalin a druhá na sání vzduchu. Takže co na jedné straně nabere, to na straně druhé odevzdá do stlačení vzduchu ze sání. Tím je do motoru dopraveno více vzduchu než bez turba.

    Snad moc neplácám blbosti, když tak to někdo dovysvětlí lépe, než neautař a laik jako já.

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 16:54:51     Reagovat
    Autor: hauzicz - hauzicz
    Titulek:Re: Turbo - navyseni vykonu
    Ono bude záležet na tom, kolik dané vozidlo celkem té elektrické energie spotřebuje, zda má dostatečné zásoby přebytečné odpadní energie z výfukových plynů a podobně, od toho se bude odvíjet, jestli je to ekonomické. O tom, že to v určitých případech svědčí to, že se to vyrábí. Viz tento materiál od Volva (Trucks): http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CEkQFjAD& url=http%3A%2F%2Fwww.nescaum.org%2Fdocuments%2Fimproving-the-fuel-economy-of-heavy- duty-fleets-1%2Fgreszler_volvo_session3.pdf%2F&ei=GMu8UJ68NrTE4gSF9oHIAQ&usg=AFQjCNEXphNDCKDbFqWZQkAksL3UywZufQ& sig2=NmIhMBpduwHJsqpys10NMA

    Komentář ze dne: 02.12.2012 21:08:47     Reagovat
    Autor: Abbe - Neregistrovaný
    Titulek:Článek tohoto typu...
    mě vždy rozveselí a znovu a znovu dokazuje, že jsme skutečně jen stádo, které se ve vzdělávacích ústavech naprogramuje určitým směrem a jakýkoliv jiiný názor je kacířství...
    A za kacířství se upalovalo...Že?
    A teď do mě...

     
    Komentář ze dne: 02.12.2012 21:22:24     Reagovat
    Autor: prijmeni-jmeno - prijmeni-jmeno
    Titulek:Re: Článek tohoto typu...
    Kam můžu začít nosit polínka? :-D

     
    Komentář ze dne: 03.12.2012 12:13:16     Reagovat
    Autor: RomanL - RomanL
    Titulek:Re: Článek tohoto typu...
    Ano, třeba u Zelených to funguje přesně jak jste to popsal...

    Komentář ze dne: 02.12.2012 22:44:21     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Nejlepsi prevodnik
    Docela by mne zajimalo, jestli tito vynalezci jsou o svem vytvoru presvedceni, nebo to je "maskovany" podvod uz od pocatku. Jestli jim to nekdo kupuje, tak jsem asi zvolil spatny obor podnikani :-).

    -----

    V Cine se vyrabi plagiat diagnostiky na vozy Mercedes-Benz. Kdosi mne presvedcoval o tom, ze "novejsi verze s RS-485" je mnohem stabilnejsi. Opticky je rozdil mezi verzi "bez RS-485" a "s" v takove bambuli na kabelu s velkym napisem RS485 (ocekaval bych tam prevodnik RS-232 na RS-485).

    Ponevadz mam vzorek tohoto zarizeni, prave v te 485kove verzi, nedalo mi to a zacal jsem bambuli rozebirat. Moc to neslo, byla zalepena. Pri odvrtavani sroubku jsem dychtive ocekaval MAX232 a MAX485 zapojene proti sobe, to cele na rucne delanem plosnaku cinske kvality a zalepene do lepidla aby se to neutrhlo. Jake bylo moje prekvapeni, kdyz jsem se dovnitr dostal a tam nebylo vubec nic (jen ten kabel - nepreruseny).

    Stejne tak je vtipne rozhrani na diagnostiku BMW "INPA" K+DCAN (jde opet o ukradeny software). Tato o sobe tvrdi, ze ma CAN-BUS a tudiz je lepsi nez nejaky obycejny ISO9141 prevodnik. Dostali jsme nekolik techto vadnych rozhrani jako tezitka, samozrejme mi to nedalo a vzal jsem sroubovak. Uvnitr tedy plosny spoj uz byl :-), dokonce i se soucastkami, ktere by CAN-BUS resit mohly. Nicmene nedarilo se mi stale rozchodit k zivotu procesor, kteremu nekmital oscilator. Nakonec jsem pochopil, ze zrejme jde o zmetkove kabely (a plagiaty) pro program VCDS, nicmene ten kdo delal plosnak tam mel chybu a k zamyslenemu ucelu to asi nemohlo ani slouzit. Tak je alespon prodal jako K+DCAN INPA, i kdyz zadny D-CAN to nikdy nemuze umet obslouzit.

    A mohl bych pokracovat.... s cinskymi dodavateli mam takovych zkusenosti celou radu a to ani nemusime kupovat plagiaty :-).

    Komentář ze dne: 02.12.2012 23:54:56     Reagovat
    Autor: Dragonscale - Dragonscale
    Titulek:Ušetřím, na ceně nezáleží...
    Vždyť je to levné ... a proč bych si lámal hlavu ...
    šetřím:http://dx.com/p/1800w-intelligent-energy-saving-equipment-power-saver-white- ac-90-250v-122274
    Je to sice "extrem - elekro (vím, UK)" ... ten krám či šmejd ... škoda energie na výrobu, ale takových věcí je mnoho a lidé je kupují,"světýlka" na zahrádku, když jsou ty "Fánoce".
    Krám - vánoční, který svítí a bli(n)ká z oken 24 hodin ... škoda slov.
    Na ty odkazy se podívám, času je málo.
    Zajímavé čtení:
    http://pctuning.tyden.cz/hardware/multimedia-zvuk-tv/25750-uvaha-copy-paste-google- jak-se-ztraci-nase-znalosti
    N.M.
    Lidé jsou tak prostomyslní a tolik se pachtí za tím, co právě potřebují, že kdo chce klamat, vždycky najde někoho, kdo se oklamat dá.

    Komentář ze dne: 03.12.2012 11:54:28     Reagovat
    Autor: Termit - Termit
    Titulek:Technická poznámka k bifilárnímu vinutí
    Bifilární může být pouze vinutí, znamená to že se namotávají dva dráty současně a vzniknou mi tak 2 prakticky totožná vinutí jedné cívky/transformátoru. Jak tato vinutí zapojím je podružné, účelem je dosáhnout co nejlepší shody v parametrech.
    Je možné je zapojit tak, že začátek jednoho spojím s koncem druhého, výsledkem je zcela symetrické vinutí s odbočkou uprostřed ve kterém se indukuje stejné napětí, jen opačné polarity (vztaženo k těm spojeným koncům. Vhodné všude kde je podstatná hlavně ta symterie.
    Lze jej zapojit i tak, že se na jednom konci obě vinutí spojí a účinek obou vinutí se vzájemně eliminuje, na venek se bude projevovat jen odpor obou vinutí v sérii. V praxi se to skutečně používalo např. u rélé v telefonních ústřednách. Bylo technologicky jednodušší realizovat odpor tímto vinutím než jako externí součástku. (Relé pak mělo dvě vinutí, jedno pracovní a druhé jen odporové.)
    V uvedeném případě je elekricky zcela lhostejné že je cívka rozdělena na dvě naprosto stejné poloviny, jen to vypadá vědečtěji a snáze se oblbují kupci.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.