|
Ty hele, ta poslední příhoda, to je nějaký divný. Tos musel jet za tím kamionem moc přilepenej, jinak by se ti to přeci nemohlo stát. Samozřejmě něco jiného je jedoucí vozidlo a něco jiného stojící překážka, nicméně při dodržení bezpečný vzdálenosti jsi podle mě toho Tranzita mohl vidět včas a případně uhnout zpátky do svýho pruhu.
|
|
|
Pokud chce člověk dodržet ve špičce na Rudné bezpečnou vzdálenost, tak se nepohne z místa, jelikož se do mezery mezi ním a vozidlem před ním nacpe cca. dalších 5 aut, tudíž bych tomu i byl ochoten věřit.
|
|
|
No nebudu kecat, byl jsem určitě zbytečně blízko, ale potřeboval jsem se zasunout do mezery a nechtěl jsem děsit auto za ním tím, že mu vpálím ještě s rozsvícenýma brzdovkama před čumák, takže to byl takový průběžný manévr a fakt mi ten kamion celou dobu stínil do místa, kde ta dodávka stála. Ale pointa je, že už bych to nikdy neudělal. Tím, že ten kamion "lízal" odstavný pruh a Tranzit je šikorý tak akorát na něj, tak i kdybych se povysunul tak, abych z levého místa řidiče viděl do pravého pruhu, tak bych byl půlkou auta v kolizním směru. Ale pravda, neměl jsem odstup, proto jsem riskoval.
|
|
|
Svisteli jsme si to jednou v Kalifornii po 280 smerem na SF. Jel jsem v druhem pruhu z leva (celkem 5 pruhu) za Audinou. Mel jsem distanc tak cca 3 vteriny (cili vic nez se rika, ze staci), rychlost 70 mph (113 km/h). Z niceho nic Audina prudce prejela do leveho pruhu a pred nami v pruhu STALO AUTO! :-( Zacal jsem prudce brzdit a tesne pred tim stojicim autem to strhnul doleva. Nastesti tam nic moc nejezdilo a nastesti ridic auta, co jelo za nami, to vsechno videl dostatecne z dalky a taky se vyhnul. Nebyt v tom levem pruhu misto, tak jsem to do toho saska, co tam zustal stat nasil a ten za nami byl u nas v kufru....
Krve by se ve mne tehdy nedorezal....
Stat se muze naprosto cokoliv.
|
|
|
Trošku podobnou dálniční pakárnu zažil můj bývalý spolužák. Na klasické čtyřproudové dálnici dojížděl kamión. Když ho dojel, tak přejel do levého pruhu, jenže v levém pruhu stál chodec z Ukrajiny, který přecházel dálnici, a uprostřed levého pruhu čekal, až kamión projede. Ukrajinec byl na kusy, a protože neměl doklady a ani nikomu nechyběl, tak ho ani nedokázali identifikovat.
|
|
|
No tak to je mrda..vymaštěnej ukrajinec, zvyklej ze svý domoviny přecházet si kde ho napadne, si stoupne na dálnici ačeká, až kamion přejede...a vá skamará dje vlastně vrah..díky křovákovi z východu, kterýmu dom a neřekli , že v Čechách se dálnice npřebíhaj a když , tak rychle a bez stání v jízdním proudu.
|
|
|
Přečetl jsem si tvůj blitek...
Lidé, které znám, jenž považují za svou zásluhu místo svého narození, jenž je nadřazuje nad jiné, jsou bez výjimky pitomci a píší slovo "kjobyla" s "i" a ostatní pravopis je asi na tvé úrovni.
Jen tak mimochodem poznamenám, že podobných přebíhačů jsem za letošel viděl už asi 10 a nadpoloviční většina byli češi (protože žádný zahraniční turista asi nebude nosit reklamní tričko staropramen, naši do toho!, firemní bundu kabelovny ve VelMezu, policejní uniformu PČR atd. mezi pitomci rozhodně vede 4 členná rodinka cykloušů, jenž převáděla přes dálnici kola a děti u Pohořelic a které jsem se musel vyhýbat...a to byli také domácí.
proto se hoď do klidu extráte.
|
|
|
Svištěl jsem si to takhle po D1 směrem na Prahu, bylo tak blbě šero, přesně ten okamžik kdy je vidět úplně prd se světlama i bez. Jel jsem asi 120 km/h, a najednou koukám že v levém asi něco je. Tak jsem zabrzdil a zařadil se za kamion. Akorát mě dojížděl Passat který když viděl že brzdím tak to ještě přišláp, pak zjistil proč brzdím a pak málem letěl z dálnice. Napříč levým pruhem byl srulovaný koberec.
Během té samé jízdy jsem následně potkal ještě mezi levým a pravým obrubník - kvádr jako kráva.
Když jsem dojel k Jihlavě tak jsem zastavil a šel se projít na hřbitov D1. To je vám takový klidný místo. Tak jsem si tam pročet ta čísla...
|
|
|
Mimochodem, je zajímavý jak skutečně rapidně klesá ten počet smrťáků, a to jak na D1, tak celkově. Jistě, jsou o něco lepší auta a semtam se postaví někde pár km modernější bezpečnější komunikace. Přesto mi přijde, že jen tímhle to vysvětlit nelze.
Samozřejmě, policajti říkají, že funguje bodovej systém.
Možná je to od všeho trochu...
|
|
|
Nebo to take muze byt tim, ze se zdejsi obyvatelstvo konecne naucilo trochu ridit a premyslet u toho.
|
|
|
Myslím, že kdybys si přiložil křivku počtu zabitých a cen PHM, tak bys došel k tomu, že čím je palivo dražší, tím méně je mrtvých, protože se jezdí míň a ten, kdo jede, jede ekonomicky, takže v rychlosti pod limit k mnoha křížovkám nedojde.
bodovej systém, kdy nikdo neví kolik bodů za jaký přestupek je a kolik jich vlastně má, v tom nehraje roli vůbec žádnou.
|
|
|
To je otázka. Nějakej vliv to jistě má a to zejména na ty nejhorší vohnouty, kteří jsou pro bezpečnost provozu jasným rizikem, nicméně ceny PHM oscilují různě, kdežto ten trend je klesající pořád. Ale exaktně by ty křivky samozřejmě musel někdo porovnat.
A ten bodovej systém... Já bych jeho vliv zejména na prostý lid také nepodceňoval. Každej není čtenářem D-fense a FSM, navíc, i když to lidi znaj tak se často taky nechtěj hádat a někde se vláčet po správních úřadech / soudech. Takže radši zaplatí, což často znamená taky body. A co tak vím ze svýho širšího okolí, jak někdo nasbírá pár bodů, začne si dávat mnohem většího bacha.
|
|
|
|
Ano i to se může stát. Já ale spíše vídám takové to standardní cestovní rychlost v obci byla 80 a teď je 60 tacho, mimo obec 120 a teď je 100, atd. Což v globálu nějaký vliv mít může.
Navíc body nejsou jenom za rychlost.
|
|
|
Jistě, jsou i za jiné pitomosti. Důsledkem pak je kupříkladu to, že když někdo telefonuje, daleko méně sleduje provoz kolem sebe (což by za normálních okolností činil se zvýšenou intensitou, samozřejmě) -- protože pozornost věnuje okolí, zda jej někde zpoza buku nesleduje esenbácké prase.
K čemu to vede, to snad je zcela zřejmé.
|
|
|
To jsou jen řeči. Typicky se telefonující řidič pozná už zdálky, protože nereaguje řádně na okolnosti provozu a všechno mu dvakrát déle trvá.
|
|
|
Čímž chci říct, že je jedno zda sleduje či nesleduje esenbáky, stejně zpravidla jede jak debil.
|
|
|
Nikoli. Za normálních okolností telefonující řidič zpomalí a dává daleko větší pozor na okolí než obvykle. Pozorováno mnoho, mnoho a mnohokrát -- jak v témže autě, v němž jsem seděl, tak i v okolních.
Poznámka: je možné, že nějakou náhodnou fluktuací se já setkávám převážně se slušnou menšinou, kdežto setkání s neslušnou většinou mi čistě náhodou zůstavají odepřena? Jistě, možné to je. Jen je to krajně nepravděpodobné.
Speciálně je to mnohem méně pravděpodobné než to, že Vy (a Vám podobní) hodnotíte pouze ty negativní výjimky, a nevšímáte si toho naprosto běžného standardu -- prostě a jednoduše proto, že nijak ze standardu nevyčnívá, nijak Vás neomezuje, nijak Vás neohrožuje, nestojí za hovor. Takže 1000 řidičů, již při telefonování dávají pozor, přehlédnete jak placatou krajinu; jedinou výjimku, jež jede jako prase, protože je inherentní debil a jako prase pojede prostě za všech podmínek, si ale zapamatujete.
|
|
|
Pyjekné, ale je tam jedno špatné slovíško:
Nikoli. Za ideálních okolností telefonující řidič zpomalí a dává daleko větší pozor na okolí než obvykle.
Žel bohům to tak nebývá. Krom toho je mnohem nebezpečnější časový úsek po skončení telefonování, kdy se dotyčnému v hlavě přemílá to, o čem se mluvilo. Jak byl opakovaně prokázáno.
(A pak tu máme samozřejmě lidi s různou mozkovou výkonností, a pro některé z nich je vytížení hovorem a řízením současně tak velké, že jednomu ději sníží prioritu, pohříchu často řízení. Tím se zvýší riziko bouračky. Chápu, že skutečný gentleman a absolvent matfyzu se bude ve větší míře setkávat s lidmi ze svojí kategorie, takže na známé křivce rozdělení se jeho zkušenosti budou pohybovat napravo od středu, ergo jeho pozorování nebudou relevantní pro celé spektrum.) Bezurážky, ofcourse.
|
|
|
Vidím, že po dočtení citované věty Ti došly síly a dál nečtls. Chápu to; čtení je ukrutná námaha; přesto však, chceš-li komentovat, bych radil pokračovat od slova "Pozorováno..." dále.
|
|
|
|
Ono to palivo ale nijak zásadně dražší není.
|
|
|
Ve skutecnosti jsou dnes PHM levnejsi nez kdy pred tim. Priklad:
Rok 1995: Natural 95 za 19.28 Kc, prumerna mzda 8266 Kc => 429l naturalu
Rok 2012: Natural 95 za 37 Kc, prumerna mzda 24000 Kc => 648l naturalu
Myslim, ze se naopak jezdi cim dal tim vic. Ceny PHM de-facto realne porad klesaji, ale klesa i pocet umrti na silnici. Ja verim, ze za pokles poctu mrtvych muzou lepsi auta.
|
|
|
No ono se mozna i lidi naucili pocitat. Ono treba kdyz na ceste po D1 z Brna do Prahy pojedete 150 misto 130, tak celkova uspora casu cini neuveritelnych 12 minut. Pokud pojedete 160, tak to je 17 minut. Aby clovek usetril 30 minut, musi jet 190-200. A to prosim beru prumernou rychlost. Takze spouste lidi proste nestoji za ty prachy a za ten stress pri rizeni to ze prijedou trosku driv.
Taky lidi vi, ze pokud budou dupat na plyn/brzdu, tak to taky zaplati. Sice je mozne ze benzin je relativne levnejsi nez byl. Ale tak je mozne, ze lide zacali vic premyslet do ceho sve penize daji a pokud se da usetrit na nakladech za auto tim, ze nebudu jezdit jak prase, tak vetsina na to zacina slyset.
|
|
|
No, je otazka, jestli pri tech 160 km/h je ten stres mensi nebo vetsi. Nejvetsi stres je nekde kolem 120, kdyz kazdou chvili uhybate do pomaleho pruhu. Pokud jedete v levem plynule 160 a jednou ci dvakrat za celou cestu uhnete nekomu, kdo jede 200, je to asi nejklidnejsi jizdni rezim a to i se zapoctenim pripadneho dojizdeni predjizdejicich se kamionu.
|
|
|
Inu o stresu muzeme diskutovat. Pro nekoho kdo jede autem, ktere se 160 tak nejak pocita, je to prijemna jizda. Ale auta nizsi tridy maji prijemnou oblast nize. Moje berla taky umi 160, ale necpu ji do toho, pac se pak chova divne. (vzpomene si na kachni leta a snazi se letat)
Pak musime jeste zapocitat cim se nejvic v CR jezdi. Pokud to je octivka, pak IMHO optimum bude u te 130 (ridil jsem to jen parkrat).
Kazdopadne muzu potvrdit dojem, ze se rizeni v CR ponekud ukldinilo.
|
|
|
Až bych řekl, že něco není v pořádku. Já mám terénní vůz a navíc se kochám krajinou kolem cesty, takže většinou jezdím jen cca 110 km/h, plusmínus, podle kvality silnice.
Jestliže častěji předjíždím než nechávám předjet, něco je špatně.
|
|
|
Já v tomto směru dlouhodobě experimentuji mezi NL a CZ. Záleží hodně na autě a také na délce trasy. Ony tam totiž proti sobě působí ty dva faktory:
1. rychlost jízdy - čím vyšší, tím kratší doba jízdy
2. rychlost únavy - čím vyšší rychlost, tím kratší dobu se člověk zvládne plně soustředit a jízda se stává risikovou, případně je nutno výrazně ubrat
Jde o to, najít pro dané auto rychlost, která zkrátí dobu jízdy co nejvíc, ale ne pod hranici, danou tou únavou. S naším velkým zlým MPV mám na ca tisícikilometrové trase optimální rychlost mezi 140 a 150, s Jeepem a Volvem ca 130-140 (u Jeepu primárně kvůli hluku aerodynamickému, u Volva kvůli tvrdosti podvozku a hluku od kol). Teď se poohlížím po něčem menším, co by mi ale umožnilo stáhnout cestovní dobu alespoň o hodinu, tj. aby se daly trvaleji bez velké únavy držet rychlosti 160-170 km/h.
|
|
|
Proč menšího, tam nenaložíš pohodlně rodinu a zbraně. Nějaký Bentley by to určitě zvládl, ba i s vyšší rychlostí, ne? ;)
|
|
|
Na převoz rodiny mám Voyagera, zbraní mám poměrně málo.
Nekradu. A je-li to spolehlivé stejně jako Range Rover, tak Pán Bůh s námi a zlý pryč.
|
|
|
No ale ten právě jezdí nepříjemně pomalu.
Zbraně přikoupit :) (Jak to vypadá s Independence, apropos? ;))
Krást netřeba, stačí přece ty kšefty, co vynesou ukrutnou spoustu peněz, ne? ;)
Já si na spolehlivost stěžovat nemohu; zatím jsem vždy dojel, kam jsem potřeboval, v pohodlí a bezpečně ;)
|
|
|
Posledni veta je urcite pravdiva, jen tam chybi dovetek "pouze obcas na odtahovce" :-)
|
|
|
A to snad ani ne. Na plaťáku jsem se vracel akorát jednou z Netálie, a to proto, že mne tam mizerný žábožrout v camperu vytlačil do havárie, což by bez problémů ustálo tak snad BRDM nebo hakl...
Zato jsem párkrát sám jiné tahal, když jsme u toho :P
|
|
|
P.S. Dokonce i když mi v Albánii v horách rupnula závlačka u měchu a v důsledku byly z měchu cáry, dojel jsem do servisu bez problémů vlastní silou po vlastní ose :)
|
|
|
no, něco na té spolehlivosti RR bude, pravidelně čtu web F.R.Čecha a ten taky psal, že ho má častěji v servisu, než na silnici:)
|
|
|
Tak ona obecně spolehlivost britských vozů je proslavená :)
|
|
|
Kudy jezdis pres Nemecko? Po A3 nebo vrchem kolem Hannoveru?
|
|
|
A3 je neštěstí, dřív jsme tam jezdili, ale teď už tak 8 roků ani jednou.
Buď jezdíme Utrecht-Enschede-Hannover-Magdeburg-Dresden-CZ nebo Utrecht-Arnhem-Dortmund-Kassel-Leipzig-Dresden-CZ. Ta druhá cesta bývá celkově klidnější, pokud se člověk vyhne zácpám u Dortmundu.
|
|
|
Jak rikas, A3 je katastrofa. Chvili 180 km/h, a pak se stoji v zacpe...
"Utrecht-Arnhem-Dortmund-Kassel-Leipzig-Dresden-CZ" jsem uz objevil taky a taky ji mam nejradeji.
Akorat, jezdim k Ceskym Budejovicim, takze "prekazi" v ceste Praha :-)
Chci zkusit jet az do Kasselu a pak to vzit dolu na Fuldu, mozna Bamberg a pak na Plzen. Mas nejakou zkusenost jak to vypada kolem te Fuldy?
|
|
|
Nevim jestli ji ma JJ, ale ja ji mam. Usek Kassel - Bad Hersfeld - Fulda - Würzburg je hodne kopcovity. Pod pojmem hodne si nepredstavujte D1, to je oproti tomu velmi slaby odvar. Je tam i dost ne uplne mirnych zatacek. Co se tyce kolon, ty tam prilis nebyvaji.
|
|
|
Hm, takze rychlejsi to nebude ani nahodou, ale zkusim to. Zatacky budou aspon trosku osvezujici :-) Dik za info.
|
|
|
No, to zalezi. D1 zase neni tak dlouha, tam se unavit rychlosti kolem 160 km/h vicemene nestihnes. Nizsi rychlost zase znamena, ze se nesoustredis celou cestu :-)
|
|
|
s thályjou nic nemožnýho...ta jede kolik potřebuješ, vždycky bezpečně a brzdí na fleku z libovolné rychlosti. musíš mít ale napřed lehčí infarkt a upadnout do otupělosti, aby tě to zpomalení rovnou nezabilo...jo a jezdí to za 5 litrů furt 8o)
|
|
|
Jezdí se mnohem klidněji. Před 10 - 15 lety to bývala fakt divočina, TDI pod kapotou znamenalo "musímvšeckypředjet". Dnes jezdívám ve vláčku 5 a více aut a nikdo nepředjíždí. Opravdu málokdy vídám divoké manévry a to jezdím i vozidly, které ani 90 km/hod nejsou schopny dosáhnout. Vyjímky jsou silnice vedoucí do Polska a kolem Ostravy pyčo.
A ty nové obchvaty a dálnice také mají svůj nemalý podíl.
|
|
|
Potvrzuji totez, v levem pruhu na dalnici Hamburg - Berlin, nekdy pred osmi nebo deviti lety, tak 50 kilometru za Hamburkem, rychlost asi 170 km/h, kdyz jsem nahle dojel stojici nabourane auto. Auta prede mnou odbocovala vpravo, rikal jsem si, ze konecne bude mozne predjizdet a nahle stojici prekazka. Ani jsem nebrzdil, nemelo to smysl, proste jsem skubnul volantem a objel to pravym pruhem. Leknuti se tehdy ani nestihlo dostavit, narozdil od par jinych kritickych situaci.
Ale souhlasim, ze stat se skutecne muze ledacos.
|
|
|
Ve svetle techto zkusenosti me o to vic pijou krev borci, co si mysli, ze ty dva tri metry vzdalenosti za mym autem jsou na dalnici zcela dostatecna vzdalenost.
Zatim to resim tak, ze si v takovem pripade jeste o kus zvetsim svoji mezeru za autem predemnou, abych nemusel brzdit tak intenzivne v pripade ze zacne brzdit ten predemnou. Kdybych na to hupnul, je mi jasne, ze ten mistr sveta za mnou nestaci ani heknou. Natos pak brzdit...
Kdyz to jde, tak pri prvni prilezitosti radeji uhnu, at ho ma za zadkem nekdo jiny...
Ma nekdo lepsi reseni? :-(
|
|
|
A to mne zas ne. Pokud tam bude prekazka a ja nahle prudce uhnu za ucelem jejiho objeti, budou mit problem oni, ne ja. Spis mi vadi ti mamlasove, kteri si mysleji, ze kdyz si necham 50 metru mezeru za vozidlem pred sebou, nechavam si ji proto, aby se tam oni mohli laskave nacpat.
|
|
|
"Pokud tam bude prekazka a ja nahle prudce uhnu..."
to ovsem predpoklada, ze je kam uhnout :-(
"Spis mi vadi ti mamlasove, kteri si mysleji, ze kdyz si necham 50 metru mezeru za vozidlem pred sebou, nechavam si ji proto, aby se tam oni mohli laskave nacpat."
To mi vadi taky hodne a jeste ti tuponi prejizdeji takhle treba o dva pruhy jednim zatahem. Jsem si zcela jisty, ze ani netusi, ze treba nekdo muze zacit brzdit.
|
|
|
Ja naopak zpomaluju - tim vic, cim vic se lepi. Vetsinou jim brzo dojde, ze mne asi neroztlaci.
|
|
|
Já jsem tuhle potkal na D1 bílého vlčáka - šel v protisměru :o)
|
|
|
Bílého? Tak to byl slepeckej ;-)
|
|
|
Vidíš, mohl jsi mít vlčáka na smetaně. Bílí jsou gourmety pro tento účel obzvláště ceněni.
|
|
|
Jo, a taky vlčáka na grillu ... :o)
|
|
|
No, nevím. V protisměru a při rychlostech běžných na D1... to tak nejvýš hašé, a ještě k tomu s chlupama.
|
|
|
Karboš je karboš a chlupy vybírají jen slečinky. Ale bylo zajímavé, že čokl šel pěkně středem a auta se rozestupovala, naštěstí byl vidět docela na dálku, díky bílé barvě. Fakt by mě zajímalo, esli přežil.
|
|
|
http://www.dogheaven.cz/jidelni-listek.html
|
|
|
Hehe, to jsem neznal. Kouzelná je dole taky ta kontextová reklama na jidloted.cz.
|
|
kdo dělá ty šílené nehodové statistiky. Teď už to vím. Je dobře, že to tu autor zveřejňuje. Sám se poučil, a doufám, že poučí i ostatní podobně smýšlející.
Mně nezbývá než doufat, že moje štěstí ještě nedošlo, a začít jezdit tak, abych mohl řidiče podobné autorovi "vypružit v kolenou". Je pravda, že doposud jsem s tímto typem ježdění ne zcela počítal (počítal, ale ne na 100%) - I now stand duly and fully corrected.
|
|
K těm sanitkám...za tři roky, co řídím, jsem potkal dve, slovy DVĚ sanitky, jež k zaplým majákům také houkaly. Shodou okolností obě jely po dálnici, kdežto ve městě (Praze) jsem houkající sanitu snad nepotkal...
|
|
|
Mne teda prijde, ze v Brne houkaji skoro vsechny. Teda, nehoukaji kdyz maji volno a jedou po prehledne silnici bez odboceni, kde nehrozi, ze tam nekdo vleti z vedlejsi, ale u krizovatek a v neprehlednych mistech tu houkacku vzdycky zapnou.
|
|
stema sanitkamy je to tak ze vohnouti si stezuji a pisi na vsechny strany ze je houkajici RZP je rusi pri takovych cinnostech jako je sledovani novin na tv hovna, kdyz spi v nedeli rano atd. Proste s pohledu techto lidi je houkajici sanita k hovnu a je jim jedno koho a kam veze oni chcou klid. Zatim nikdo si nestezoval ze sanita nehouka
|
|
Favorit je vůbec zajímavý auto, slyšel jsem spoustu keců o pojizdných rakvích, ale když mi v Brně na Hradecké nedala přednost fungl nová octovka a já to do ní v té osmdesátce narval, tak jsem to kupodivu přežil a to prosím s jediným zraněním - modřinou od pásu. Maník v octovce měl zlomenej palec od airbagu :)
Favorit byl o metr kratší, ale světla svítily a řízení fungovalo. Zato octovka byla prohlá jak loupáček a ani dveře se nedaly otevírat :)))
|
|
|
Kamarád takto v součtové rychlosti 140 km/h čelně napálil do naložené dodávky s Rapidem 136 a taky to nedopadlo podle předpokladů běžného vohnoutstva... Včera slavil další narozeniny. Díky Bohu...
|
|
|
Z tvého popisu nehody mi vyplývá, že tys ho trefil čelně a on to dostal mimo předozadní osu. To by asi vysvětlovalo prohnutí, ne? :-)
|
|
|
je to tak, netvrdím že to byla ukázková masakr čelní nehoda ale podle toho co běžný vzorek populace tvrdí (tedy favorit - smrt, trefí tě vosa a seš tuhej) to taky nedopadlo...
|
|
promo Besipu? Nebo nějaké podobné organizace? Hezky a důsledně popsaný tupoun silniční, který by měl trénovat na okruhu, než sedne za volant. Jo a nechtěl bych být pojišťovnou autora článku.
|
|
|