D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Zkušenosti: 605
    Vydáno 17. 03. 2007 (20523 přečtení)

    Tento článek mám rozepsaný už asi rok a čtvrt, je na čase s tím něco udělat.

    Kdysi dávno jsem se zařekl, že na přibližovadlo se lvem na volantu a šestkou na krytu zavazadlového prostoru napíšu recenzi až tehdy, až bude konečně z domu. Což se nedávno (tento odstavec jsem ovšem psal před rokem) poštěstilo, tak je na čase splnit předsevzetí.

    Peugeot začal model 605 vyrábět v roce 1989 a jako většina francouzských aut na pohled nevypadá vůbec špatně - sice je hranatý, ale možná právě proto mu to sluší podle mne více, než novějšímu modelu 607. Pravda, ne každý jej dokáže rozeznat od modelu 405, neboť na první pohled vypadá jako jeho zvětšenina. Časem se je pochopitelně naučíte rozeznávat na první pohled, asi jako R21 od R25 nebo Passata od Phaetona. Místa je dost vepředu i vzadu, velký kufr, dokonalý výhled ven, pohodlí na slušné úrovni, jízdní vlastnosti šestsetpětky jsou obstojné - i přes to, že je dost měkká, na silnici sedí hodně slušně. Je to dáno pochopitelně i velikostí a rozvorem auta (2800 mm). Motorem 2.5 TD se začal model 605 osazovat koncem roku 1994, kdy proběhl i facelift.

    Já jsem si ojetou 605 se 150000 km na tachometru v roce 2000 vybral proto, že se téměř nekrade (předchozí zkušenost s autem, odcizeným v zahraničí, jsem už nechtěl za žádnou cenu opakovat), dvouapůllitrový turbodiesel podává slušné výkony (výkon 130 koní, točivý moment přes 280 Nm a deklarovaná spotřeba v kombinovaném provozu byla kolem osmi. Toto musím potvrdit, po Praze jsem jezdil za 8 - 9, mimo město je možné se dostat často pod šest, ovšem podle digitálního palivoměru se mi podařilo jednou na litr paliva ujet dokonce 35 kilometrů, což by odpovídalo spotřebě 2.9 litru na 100 kilometrů - uznejte, to je na 1600 kg těžké auto s koncepčně starým komůrkovým dvouapůllitrem, i když čtyřválcovým a dvanáctiventilovým (!), velmi slušná hodnota. Šestsetpětka má nádrž na 84 litrů paliva, což jí spolu s výše uvedeným dává docela slušný akční rádius, cesty jako Praha - San Marino a zpět (cca 2300 km) na jednu nádrž a čtyři desetilitrové kanystry není pro toto auto nic neobvyklého. Po tom digitálním palivoměru a zejména po té o cca patnáct litrů větší nádrži se mi dodnes stýská. Co jsem od tohoto francouze očekával, to také, až na tu spolehlivost, splnil. Za více než pět let, kdy jsem jej prostřednictvím své s.r.o. vlastnil, jsem s ním najel cca 140000 km. Kousek, který jsem tehdy sehnal, měl vybavení Exclusiv, tedy elektricky seříditelné a vyhřívané kožené sedačky, automatickou klimatizaci, ostřikovače světlometů, posilovač řízení s proměnným účinkem, ovládání autorádia pod volantem a další samozřejmosti, které má slušné auto mít. Chyběl mu však tempomat a to velmi citelně. Nechyběl mu však jeden prvek skutečného luxusu - stojánky na doutníky ve všech popelnících. Pravda, nevyužil jsem je ani jednou, ale auta bez stojánků na doutníky už dnes považuji za barbarská a hluboce urážející pravé lidství... ;-)

    Zadní sedačka snese srovnání se sedačkou v obýváku, ty přední jsou o něco málo tvrdší, ale ne o mnoho. Auto je navrženo s ohledem na pohodlí a je to znát. I zevnitř působí vyváženým dojmem, hranatá kaplička přístrojové desky je možná pro někoho až příliš konzervativní. Co jsem postrádal, to byla nějaká odkládací místa pro kelímky či skleničky s nápoji. Jinak odkládacích ploch je hodně, nechybí ani velmi rozumně umístěná loketní opěrka, narozdíl od novějších aut není příliš nízko, ale přesně tam, kde má být. Místa v kabině je opravdu spousta, stejně tak 605ka disponuje i obrovským zavazadlovým prostorem. Rezerva se nalézá pod kufrem a je přístupná zvenku po vyšroubování držáku (ten se štroubuje klíčem od heveru zevnitř a dříve nebo později beztak zarezne, naštěstí nafouknutá rezerva z boku trochu pruží, takže držák stačí v jisté pozici pouze zaháknout, nicméně pak zase lehce z boku tlačí na pneumatiku, což také není úplně žádoucí a po jejím vyjmutí na ní je vidět otisk onoho držáku). Šestsetpětka s motorem 2.5TD má těžký předek, což se hodí v zimě, kdy jsem se vždy dokázal nakonec prohrabat až na asfalt, takže jsem s ním nikdy ani neřešil zimní pneumatiky. Podvozek mne nikdy nezklamal, dokonce i se dvěma prázdnými pneumatikami (přední a zadní) auto zůstalo celkem ovladatelné a bylo možné dokormidlovat do pravého pruhu.

    Teď k té spolehlivosti - ano, sypal se sice méně, než blahé paměti má první Škoda 120L, ovšem i přes to více, než mi bylo příjemné. Těsnění pod hlavou, hlava, přední náprava, víceméně pořád dokola, k tomu občas menší problémy s nějakou elektrickou součástí výbavy od elektroniky v klíčích přes shořelé relé až po "zaseklé" autorádio, záhadně "padající" nafta, zaseklý EGR ventil, prasklý výměník voda-olej, alternátor, úniky oleje, problémy se stahováním předních okének... Náklady na opravy se za dobu, co jsem jej měl, vyšplhaly přes 100000 Kč, to je skoro koruna na kilometr bez započtení běžné údržby (výměny oleje, pneumatik, filtrů apod.). Vyhřívání sedaček řeší Frantíci nějak podivně horkým vzduchem, takže mi nikdy nefungovalo. Poruchy pochopitelně přicházely v nejméně vhodných okamžicích, kromě jediného případu, kdy mi bezmála 2000 km od českých hranic odešel alternateur, však vždycky alespoň nějak dojel.

    Šestsetpětka měla něco, co jsem ještě nikdy neviděl a asi už nikdy neuvidím, protože toho bohdá nebude, aby mi další francouzské auto říkalo pane - měla self repairing system. Co to znamená? To znamená, že se auto samo během jízdy porouchávalo a za pár dní se zase samo bez jakéhokoli zásahu opravilo. Jednou se mi porouchal blinkr. Třetí den, ještě, než jsem se rozhodl to opravit, už zase fungoval. Totéž ventilátor v kabině. Dokonce i drobná prasklina v jedné hadici se sama během asi 300 km sama zatáhla, voda přestala unikat a už nikdy s tím nebyl problém (dodnes nechápu, jak to je možné). Řídící jednotka motoru zase patrně během 2. světové války pracovala pro Luftwaffe, protože třikrát za dobu, co jsem to auto měl, se mi dostávala voda do válců (což se projevovalo naprosto brutálním zátahem vodspoda a taky to jako šlo rychlejc do votáček, ale také oblaky páry za vozidlem, takže si jej ostatní účastníci silničního provozu v takových okamžicích pletli s parní lokomotivou). Když to motor začal dělat potřetí, rozhodl jsem se to již nijak komplikovaně neřešit, nasypal jsem do chladícího okruhu speciální směs (čti sajrajt) na utěsnění prasklých chladičů a od té doby s tím nebyl problém. Na druhou stranu, musím uznat, že jestli něco šlapalo jak hodinky bez jediného náznaku selhání, tak to byly ty nejdražší a obvykle nejproblémovější komponenty přeplňovaného vznětového motoru - turbo a vstřikovací čerpadlo. Ani na převodovku, byť jen pětirychlostní, si nemohu z hlediska spolehlivosti stěžovat, i lamela spojky mi vydržela po celou dobu.

    Někdy v té době jsem na tom autě experimentoval i s alternativními palivy, konkrétně se stolním olejem. Vstřikovací čerpadlo od Bosche neprotestovalo ani proti stolnímu oleji, přijímalo jej, i nepředehřátý, stejně ochotně jako motorovou naftu. Pravda, pak ukazatel spotřeby a množství paliva v nádrži občas ukazovaly zajímavé věci, ale to jaksi na jízdu samotnou nemá valný vliv.

    Pokud je vaším hobby v autech nikoli jezdit, ale opravovat je, pak je pro šestsetpětka ideální. Určitě si s ní užijete spoustu zábavy a odmění se velmi kultivovanou, pohodlnou jízdou a s tímto motorem i velmi slušnou spotřebou, ale také celkem obstojným výkonem - když zrovna potřebujete předjíždět, tak nějaký zlomyslný řidič Felicie či Fabie, který vám naschvál při předjíždění přidá, není nic, s čím by nebylo možné si poradit. Na druhou stranu je ovšem pravděpodobné, že zlomyslný řidič Felicie nebude dělat naschvály vám, ale jinému řidiči Felicie. Motor 2.1TD ovšem byl, podle informací z doslechu, poněkud spolehlivější, zase ale ne ve všem, protože některé závady, které měl kolega v Citroenu XM s oním motorem, jsem zase já nikdy nepoznal (ucpané vstřiky, problémy s čerpadlem, problémy s turbínou apod.). V každém případě, pokud bude někdo ve spojení s Peugeotem 605 hovořit o nadprůměrné spolehlivosti, tak už asi víte, co si o něm máte myslet. A pokud vás i přes to šestsetpětka neodradila, pak věřte, že když si na ní zvyknete, tak vám v jiných autech něco z ní vždy bude chybět.



    17. 3. 2007, Root


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,29] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Root | Komentářů: 67 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.