Komentáře ke článku: Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (ze dne 04.01.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ohledně motoru bych dal pozor na jednu věc ohledně motoru. Dojem, že to to jede a realitu. Atmosféru je spíš potřeba držet v otáčkách. TSI a TDI dost dělají dojem, ale realita je často jiná kvůli sepnutí turba. Obzvláště u TDI ten nepříjemný turbo kopanec dělá hodně. Třeba já jsem na delší služebku měl OIII 1.6 TDI 66 km v kombajnu (btw. který idiot může dát do auta velikosti octavie takhle slabý motor??). Po přesednutí zpátky do mojí atmosféry jsem měl podobně mdlý dojem, ale pokud si zase člověk zvykne podřazovat, tak je to stejné a neotravuje ho kopanec při sepnutí turba.
|
|
|
Autor clanku sa vzdal kontroly nad otackami v momente ked si objednal auto s AT (odhadujem ze auto bez tempomatu nemalo ani manualny rezim prevodovky). Vsetky dnesne AT instalovane v beznych uatach tam pchaju vysoke stupne pri velmi nizkych rychlostiach (moj osobny rekord je sestka pri jazde 50 km/h - VW Golf 2.5 so 6 DSG). Nasledkom toho pruznost trpi aj ked ma motor decentny vykon. No a v kombinacii s malym motorom nevysokeho vykonu to je hotova katastrofa. Najma pre niekoho kto je zvynkuty na 135 kW.
Co sa tyka tych turbochrochtov, suhlas. Osobne som to zazil v lete, ked mi pozicovna v Rzesowe nachystala Quasqai 1.5dCi. Zvyknuty na atmosfericku Altimu s ovela vyssim vykonom som bol v uplnom soku. Vyuzitelny roszah otacok bol kdesi medzi 2000 az 3500. Pod tym nic, nad tym nic az po redline na 4500 rpm. Katastrofa. A ani ten tah medzi 2000 az 3500 rpm nebol nic moc. Eventualne som sa s tym naucil jazdit, ale osobne by som sa takemuto autu vyhol. Akurat ze spotreba bola slusna - na tych cca 1600 km co som najazdil som spotreboval 85 litrov nafty.
|
|
|
Kamarád má Octavii III s motorem 1.6TDi a 7st. DSG převodovkou. Občas to řídím a nedokážu si stále zvyknout na fakt, že to auto je schopné řadit sedmičku při 70 km/h, kdy onen titěrný motor má otáčky kolem 1200 rpm a není tudíž schopen bez značného podřazení vyvinout žádnou sílu v případě potřeby. Ve výsledku ten automat při běžné městské jízdě zběsilě řadí nahoru a dolů, ručička otáčkoměru neustále osciluje sem a tam a mne to neskutečně irituje.
Naštěstí ale tahle převodovka má režim Sport, kdy řadí vyšší stupně někde kolem 2500 rpm či vyšších dle stylu jízdy a využívá znatelně lépe výkonového a otáčkového spektra motoru. Auto pak jede plynuleji a převodovka tak často neřadí. Jenže to je režim, který se musí aktivovat pokaždé po nastartování motoru a nelze jej údajně přednastavit jako výchozí.
Osobně si myslím, že i takovéhle chování převodovky je jakýmsi kurvítkem od automobilky pro zajištění nutnosti výměny převodovky nebo dílů motoru za tučné prachy. Nikdo mne nepřesvědčí, že často řadící mnohastupňové DSG vydrží déle než automatické převodovky s méně stupni nebo dokonce primitivní hydromechanické převodovky.
|
|
|
Problem je maly motor, nie ta prevodovka. Keby ste to mal s manualom, bol by ste na tom presne tak ako ja s Quashqaiom.
Inak, nemyslim ze velky pocet prevodovych stupnov musi byt bezpodmienecne zla vec. Dokonca ta prevodovka ani nemusi byt zlozita - ZF 8HP ma 4 dielcie prevodovky, 3 spojky a jednu brzdu. Z toho si tych 8 prevodovych pomerov vysklada. A ked ma dobre navrhnuty software a je skombinovana s dostatocne vykonnym motorom, ani neradi nejak divoko. Kombinovana s 3.5l Pentastarom v 300S sa spravala vyslovene dobre, zvlast v sportovom rezime. Chcel by som si ju vyskusat v kombinacii s niektorym z Hemi V8. Lenze to sme v troska inej triede ako kompakt s motorom napriec (aj ked ta 300S stoji priblizne rovnake peniaze ako Oktavka Vasho priatela)
|
|
|
Vlastním totéž Hyundai auto, akorát s manuálem a evidentně lepší výbavou. Řekl bych, že to autor popsal ještě DOST slušně a mírně. Já jsem de facto od koupě nasranej, co jsem to proboha udělal a co je tohle za vypíčenej motor (pardon).
Příklad(y):
- ráno vlezu do auta, nastartuju, rozjedu se do kopce, zařadím dvojku... a auto chce chípnout! cuká, nejede, kucká, jak Š120 s ucpaným karburátorem.
- ještě docela za studena najedu na silnici dálničního typu, přidám plyn a ono nic. nic se neděje. po třeba 4 sekundách to začne cukavě líně zrychlovat.
- jezdím s vozem po městě, zapnu klimatizaci, zastavím na křižovatce do kopce, dávám přednost. rozjíždím se a autu se tak strašně nechce, že buď chcípne, nebo je potřeba to držet v prokluzu na spojce a túrovat plyn, až se to rozmyslí.
- předjíždení je, jak popsal autor, potřeba sakra plánovat, protože to buď řve a nedělá nic, nebo to zrychluje asi tak, jak naloženej kamion při předjíždění v kopci u Větrnýho Jeníkova
Při reklamaci mi řekli, že je to napsaný v manuálu, že to za studena nejede. A klimatizace? No ta, pane, víte, ubírá výkon vždycky. A výkon jako takovej? No to musíme škrtit kůli EJRO5 chápete, ty emise a to evropský svinstvo...
Pozitivum:
Na rakouskej a německej benzín to jelo výrazně lépe, byť stále ne tak, jak bych si představoval.
Achievement:
Na německý dálnici jsem z toho vytáhl dle GPS 205 km/h.
|
|
|
Nejste náhodou zvyklý jezdit s nějakým turbomotorem ? To by ty vaše problémy a dojmy částečně vysvětlovalo, protože to odpovídá stylu jakým odkojenec TDI zhodnotil moje auto slovy "tvoje auto mě nenávidí" (a další odkojenec VW group brzd mi pro změnu řekl, že mi to moc nebrzdí).
Pokud auto udělá 0-100 km/h za cca 11 sekund, jak naznačuje výrobce, tak se s tím jezdit i předjíždět dá, akorát člověk nesmí být líný používat řadicí páku a nesmí zarputile trvat na tom, že s relativně malou 16V benzínovou atmosférou bude zacházet jako s dvoulitrovým turbodiieselem.
Jezdil jsem kdysi se služebákem, který měl 0-100 za víc než 14 sekund (Fabia 55 kW), ale jezdit a předjíždět se s tím taky dalo. Dokud v tom nebyli naložení 4 tlustí chlapi, tak mě štvaly na tom autě jiné věci, než zrovna motor. A i v naložené podobě na dálnici to jelo celkem rozumně, akorát se musela častěji používat řadící páka.
|
|
|
Jestli ti to dělá to co popisuješ, tak pokud nejsi uplné dřevo, které nepochopilo jak se řadí s atmosferickým motorem, tak je asi někde průser a zajeď de jiného servísu, než byli ti chytráci co popisuješ. Takhle se ten motor rozhodně nechová a není to normální. Se studeným motorem nemám v kopci žádný problém.
---------------
Jinak za mě takto:
Mám i30 1.6 GDI (nový model) a taktéž nesouhlasím s autorem článku. Zkusím ty body projít jako majitel, který s ní najel trošku víc. Nevím, který model a v
jakém stavu měl autor v rukách, ale třeba můj model má středovou opěrku ruky posuvnou.
Možná že nejnižší výbava ne. To netuším. Spousta vozů nemá v základní výbavě opěrku vůbec. Dále to, že někdo vytáhl popelník z místa tomu
určeného a dal ho do většího úložného prostoru kde potom dělal randál je samozřejmé a bude to tak dělat u každého auta. Větší počet
tlačítek může v prvním kole vyvolávat paniku, na druhou stranu, pokud to auto používá člověk častěji a ne jen jednorázově, tak většinou
brzy ocení, že většina funkcí má samostatné tlačítko, které nahmatá tě měř i poslepu, než aby hleděl na touchscreen a snažil se proklikat
k nastavení. Jako nic není dokonalé a i tady je slušný prostor ke zlepšení, ale nemám s tím problém. Právě naopak. Ovládání klimatizace
nehodnotím. Mam duální automatickou. Tam je vše OK. Měřím 190cm, za volantem sedím naprosto královsky. Pravá noha mi nepřijde nijak
utlačovaná. Ale je fakt, že nevážím metrák. Možná, že se správnou vahou přichází i problém pravé nohy. Žebrování výdechů vzduchu se
opravdu zrcadlí. Toho jsem si všiml, až když jsem se opakovaně dočetl, že to někomu vadilo. Do té doby jsem s tím neměl vůbec žádný
problém. Teď to prostě registruji, ale nějak moc mě to nesere. Zatím:-) Co se týká řízení, jestli jsem to dobře pochopil, část cesty ujel
autor s nastavenou tuhostí volantu (výkonem posilovače) na "komfort". Toto nastavení je primárně doporučené pouze na parkování a
manévrování ve městě. Nedovedu si představit, to používat na běžnou jízdu. To bych z toho byl taky na prášky. Používám režim "normal".
Režim "sport" je k ničemu. Tady jen malé info: i30 má samozřejmě elektrické posilování řízení. V rámci poměru cena/výkon tam zřejmě
narvali typ, který má elektromotor umístěný přímo na sloupku volantu. Bohužel tento typ nejvíc kurví zpětnou od kol. Ale opět to není
výrazný rozdíl, proti jiným vozům dané kategorie. (Přesto tam je.) Jinak udávaná gumovost vlastní předchozímu modelu i30 je uplně pryč a v
tomto se se mnou shoduje i řada recenzentů. Tady bych spíš věřil tomu, že autor dostal auto s nějakým průserem. Nemám automat a mám
silnější motor, takže k motoru pouze tolik, že je potřeba to brát jako klasickou atmosféru, která má navíc do vysokých otáček posazený
max. krouťák. Kdo si to uvědomí a pochopí, jak se motor s takovým průběhem používá, je spokojený. U automatu si dokážu představit, že ho
(možná díky tlaku EU na spotřebu) vyladili tak, že jede ekonomicky, ale auto je líné jak šnek. A pokud už mu majitel zoufale začne šlapat
na krk, donutí převodovku fungovat v jiném režimu, než je vyladěná a nízká spotřeba jde do kopru. Jelikož si osobně myslím, že opravdu
dobrá automatická převodovka se v této cenové kategorii prakticky nevyskytuje, za sebe jsem šel do ručního řazení. Houkačka je fakt děsná
:-)
K 5-ti leté záruce, kterou tu komentoval Vašek pouze tolik, že běžná záruka se nikdy nevztahuje na díly opotřebené běžným
používáním. A to u žádné automobilky. (Pouze v případě různých forem leasingu a pronájmu to občas vše jde do režie pronajímatele.)
Ze zkušeností jiných majitelů i30, se servis hyundai chová jako každý jiný. Některé vady uzná hned, některé po menším boji a některé
neuzná. Cena za prohlídku se dá poměrně výrazně stáhnout. Není to nic bolestivého. Navíc, když nechceš, nemusíš.
A na závěr mého spíš článku (sorry) než komentáře tak za sebe: Auto (kombi) jsem koupil po dlouhém zvažování možností s limitem do
330.000,- Mám něco najetého v oktávce I, I facelift, i II a oktávka vypadla poměrně brzy, protože rozdíl v podobné výbavě a po všech
slevách-neslevách dělal víc než 100.000,-Kč což opravdu není málo. Auto nijak nežeru. Je to prostě klasický střep nižší střední třídy.
Rozdíly mezi těmito auty už jsou poměrně malé a jen blázen se může natřásat, že on má oktávku, leona nebo kdovíco podobného. Jsou to
plečky s minimálními rozdíly. Jsou to hlavně přemísťovala.
Většina lidí se při jejich koupi řídí vším možným, jen ne objektivním přístupem. Kdo chce zážitek nebo skutečný komfort, musí z peněženky
vytáhnout buď o hodně víc anebo rezignovat na rodinný vůz o koupit si za trochu vyšší cenu nějaké nabušené třídvířko. Ale tahat si triko,
že já mám 77kW TSI a kdo je víc je směšné. Tohle myslím obecně, ne k autorovi, který pouze napsal své subjektivní dojmy vztažené k danému
konkrétnímu kusu, což je v pořádku.
|
|
|
Podobné cukatury jsem se studeným motorem měl na felicii (včetně chcípání po delší době sjezdu z kopce se zařazenou rychlostí) a zlepšily se po výměně lambdy.
Také jsem je měl na oktávce, kde byly kritické a volnoběh nerovnoměrný, atd., ale po výměně svíček (po cca 75k km) zcela zmizely. Vkrádá se pochybnost, zda byly svíčky před těmi 75t km skutečně vyměněny, i když to dělal kamarád, který teď tvrdil, že byly fakt v hrozném stavu, nebo ty svíčky odhulilo něco jiné. Před tím byly měněny po 110k km a to jen prventivně.
V obou případech však zmizely problémy po zahřátí motoru.
|
|
Ke to klasicky problem vietnamskeho sterea.
V devadesatkach musel mit kazdy clovek kazetak dvojce a obvykle z vietnamske trznice. Tam se prodavaly stroje, s napisy 200 Watt (asi PMPO), cele ve svindlchromu, ruzne blikatka, graficke vlny z barevnych bargrafu a kvanta picovin na efekt.
Nakonec to hralo obstojne, pokud myslime pouziti do kuchyne, akorat se potenciometry nesmely vytocit nad polovinu, pak zacaly ty 12 cm repracky chrcet jak raneny pes.
Automobilka Hyundai je naprosto stejny pripad.
Atmosfericka sesnactistovka muze byt slusny a poctivy motor, treba jako byl 1.6i 74Kw Zetec SE ve Focusu I. Jenze to by Hyundai nesmelo byt postizene syndromem vietnamskeho kazetaku, vytahnout z nebozaka papirove mazimum 96kW, dostupne nekde pri 7krpm pri nehorazne spotrebe. Ale kroutak ma furt stejny jako ten Zetec, 150Nm. Proti turbobenzinu se to vubec nemuze stavet, ani proti 1.2TSI a celkovy dojem je smesny.
Motor 1.4CVVT je jeste vetsi parodie.
Hyundai vyrobilo novy turbobenzin, 1.6TGDI (dostupny pouze ve velosteru) a ti idioti to vyzhavili na cca 160 kW, tedy obdobu 2.0TFSI z OII RS... Zase syndrom vietnamskeho sterea.
A do novych i30 pujde turbo trivalec 1.0 zase s papirovym vykonem nekde ke hvezdam...
Jako by se tu hrala nejaka potrhla soutez o nejvetsi papirovy vykon z litru...
Do i40 strkaji prebuzeny 1.7CRDI 100kW - opet papirovy vykon famozni, krivka prubehu komedie, motor se musi tocit jak zaba v mixeru a ridic marne hleda, kde je tech 100 kW schovanych.
Design a interier to same, to se designem vietnamskych sterei primo inspiruje - vylepsene o modre LED diody, ktere byly v devadesatkach drahe...
Vyrobky automobilky s takovou filosofii mi nesmi do baraku, navrch huj, blikatka, efektni krivky, famozni cisla do prospektu - a vespod fuj. Zameremo na lidi, co nejsou schopni desifrovat graf vykonu motoru a orientujou se vyhradne podle maxima.
|
|
|
Na tohle bych Vam zase napsal, ze podle me je chuj ta 2.0 TFSI z RS...pac stejnej vykon dostala Honda z atmosfery o stejnym objemu a ten civic nejede vubec spatne a spolehlivost je taky super.
|
|
|
Jasne, jasne... Korejci ve vsech kriteriich krom ceny minimalne dotahli "tu nasi Skudku", tak je treba to radne poplivat, ze?
|
|
|
Aha, takže korejci udělali špatně to, že ze stejného objemu motoru dostali větší výkon, než Ford. Při stejném krouťáku. A to celé levněji a s menší spotřebou. Až na to že výkon je až na konci výkonové křivky.
Pak už teda opravdu nezbývá, než si koupit Škodovku, u ní se takové věci opravdu nestanou:)
|
|
|
Vašku,
když může mít VW u 2.0 TDI - 125 kW, BMW u 320d - 135 kW, proč by nemohl mít Hyundai 100 kW u 1.7 CRDI? Říká ti něco slovo "přeplňování"? Pokud jo, chápeš jeho význam?
|
|
Souhlas s autorem....Jel jsem v té hrůze jednou (1.6 MT combi) a chtělo se mi z toho auta smát, přesně v duchu vietnamských kazetáků. Řízení absolutně tupé, jako bych jel po hovnech, motor absolutně tragický, jakákoliv gradace výkonu chyběla ve všech otáčkách....Auto dobré leda tk pro důchodce a když vidím reklamy typu Made in Czech Republic, Vyvinuto v Germany nebo "Nadauto", tak se za břicho popadám....
|
|
Jsem svatecni ridic, a pokud ridim, tohle v manualu je jedno ze tri aut, ktere ridim. Nedokazu se vyjadrit k motoru, tolik zkusenosti nemam, ale jinak mi to auto pripada hnusne zvenku i zevnitr, a ridim ho dost nerad. Mam pocit, ze sedim v plechovce s malou dirkou misto vyhledu. Klasicke konzumni auto - dopravi vas z A do B, a celou cestu se budete bohovsky nudit a citit neprijemne.
Ty dalsi auta jsou Fiat Punto a Fiat Seicento :) Punto je v pohode, Seicento ridim nejradsi - mam pocit, ze ridim, ne ze se vezu. Dobrej vyhled, a pocit kontaktu s okolim - podobne jsem se citil ve svem prvnim ziguliku.
|
|
|
... žigulík 2101 byl licenčním derivátem Fiatu 124, který v roce 1967 získal titul Auto roku ...
|
|
Recenze jako obvykle. "Hnusný krám, nejede to jako ochcávka.... "
... no zrovna jsem ve fázi výběru rodinného vozu. Nepotřebuju s tím nikoho oslňovat, nepotřebuju s tím závodi,to co potřebuju je co možná jednoduchá technika, dlouhá záruka, co možná velký objem bez turba, kombi slušný kufr, manuál 6q, atmosféra, chcu tempomat, elektrony, usb a bluetooth handsfree, ostatní je mi u prdele.
Jednak všechny automobilky nabízí už skoro jen turbo motory. životnost 50 000 km a pak spravka za 30 klacků, u schade záruka 2 roky, takže fuck off, Ford nabízí úžasný litrový tříválec vyhoněný na 90 kW, údajně spotřeba 4 l, v testu co jsem četl tak ve skutečnosti 9 :) úsměvné
VW Gruppe dělá pouze turba, Opel ještě doprodává 1,6 74 kW, ovšem na váhu astry kombi žádný zázrak k tomu 5q převodovka.
Ať študujuj jak chcu, KIA ceed má 16 DCi motor s oficiálně 99 kW (je mi jasné, že to pojede jako 80 kW motor), super výbavu, jednoduchou konstrukci a hlavně to stojí kurva o 150 - 200 tis. Kč míň než srovnatelná schade a má 3,5 x delší záruku.
Sorry , ale radši si k tomu autu koupím ještě garáž, za 15 let se stejně sejdou na tomtéž vrakovišti .... je to spotřebák, ne investice.
Na zábavu jsou úplně jiná auta, než všechny tyto krámy, A-R například, ale to je na denní použití nahovno.
|
|
|
Ja treba A-R na denni jezdeni mam :) proc nespojit trochu zabavy s kazdodenni jizdou? Pravda, nemam jeste rodinu, takze 99% jezdim sam. A navic mi jako auto na zabavu musi pres zimu stacit, to druhy, MX-5 je zazimovana.
|
|
|
Ta zaruka je jenom pasticka na troubeliny.
Tyka se jenom skrytych vad v dobe prodeje a nepokryva "bezne opotrebeni".
A vez, ze po 7 letech je "bezne opotrebeni" vsecko.
Jinak treba Skoda dava petiletou zaruku za priplatek cca 6000 Kc, kdo by chtel. Zato za povinne garancky v autorizovanem servise za tu dobu das majlant.
Preferovat dneska atmosferu pred turbem je vec, kterou opravdu nechapu. Turbo na 1.2TSI stoji jako soucastka 11000 Kc a vydrzi radove statisice km. Predstava, ze pri cca 150000 km budu muset menit soucastku za 11 litru, mi opravdu zily netrha, za tu dobu vymenim v te cene jenom gumicky do steracu. A na vyssi spotrebe atmosfery budu jenom tratit, navic turbobenzin jede mnohem lip.
Jinak pokud bych stale s nejakeho duvodu preferoval atmosferu, pak tu mame Mazdu 3 2.0 Skyactiv, Hondu Civic 1.8 VTEC nebo Mitsubishi Lancer 1.6 MIVEC - ten mimochodem v akcich za velice prijemne ceny. Osobne bych volil tu Hondu a k tomu LPG, Hyu motory provoz na LPG prilis nezvladaji, odchazeji ventily a ani flashlube nepomuze.
Kdo se o auta trosicku zajima, obejde Hyundai nebo Kia velkym obloukem, jejich prodej je ciste marketingovy hype.
|
|
|
A pak napadne ctvrt metru snehu jako misty dnes v noci a vsechny ty spory o tom, jestli je lepsi 1.2 s turbem nebo 1.8 VTEC bez turba se stanou bezpredmetnymi :-)
|
|
|
Když napadne čtvrt metru sněhu, tak je jednou nohou v loji kdejakej osmiválec s výkonem 300 kobyl+, přesto se vsadim, že tim nebudete argumentovat proti jejich pořízení.... :-)
|
|
|
Kdejakej mozna ano, nektere ovsem nikoli ... :-)
|
|
|
To je ten moment kdy se majitel Range Roveru postaví do kolony za můj vw golf a spolu s ostatními bude doufat, že ten autobus co se šprajcnul na silnici uprostřed lesa napříč přijedou brzo vyprostit :)
Samozřejmě je SUV/off road velká výhoda když hodně nasněží, ale většinou stejně skončí v koloně s ostatními. A co si budeme povídat provozní náklady jsou někde jinde i když svezení je to velmi příjemné.
|
|
|
Idealni je, kdyz v ten moment ma majitel vw golfa trochu soudnosti a zustane doma. Take pripady, kdy kolonu lze objet nekudy mimo vozovku, nejsou prilis vzacne (a snih se k tomu obecne hodi, protoze kdyz nelze jednoznacne urcit, kde konci vozovka, nelze ridice vinit z toho, ze jezdi mimo ni. Pravda, pri peti cm snehu je to ponekud mene riskantni).
|
|
|
S trochou sudnosti zostanu doma vsetci. Teda, ked je vonku hafo snehu a nie nejakych 25 cm. Aj ked teda ked som to minule tuto spomenul, stretol som sa so znacnym nepochopenim.
|
|
|
Tak to sa neda tak len zovseobecnovat, pretoze to silne zavisi od miesta. Ked v Toronte napadne 25 cm snehu, zivot zastane. Ked napadne 25cm snehu u nas (170km na juhozapad), nic sa nedeje, business as usual. Aj ked zasa dnes mi trvalo dojst do prace 15 minut miesto obvyklych 7- az desat. Na vine boli zladovatele ulice kombinovane s 2 cm snehu a mizerna ucinnost soli pri -13C co sme mali dnes rano.
|
|
|
Nevím, ale po napadnutí 25 cm sněhu jsou silnice okolo našeho domu protaženy víceméně ihned, po autobusových trasách v řádu několika málo hodin. 25 cm je celkem prd, pokud nefouká vítr (to už 5 cm stačí na kumulaci a průsšvih).
|
|
|
To asi jo, ale když je sněhu rozumně, tak podle mojí zkušenosti na sněhu s běžnými předokolkami s motorem vpředu je někdy podstatný rozdíl v trakci díky distribuci hmotnosti mezi předkem a zadkem... Třeba Fabia II kombi 1,6 benzin měla trakci v zimě spíše špatnou, anžto motor je relativně lehký a ještě se to zhoršilo při plném obsazení (4 dospělí a bagáž). Obutím to nebylo.
|
|
|
Nekdo treba nekouka na spotrebu jako prvni vec podle ktere se rozhoduje. Pak muze jit taky o projev motoru, nechtit v aute motor ze sekacky na travu.
|
|
|
He?
Onen vyse uvedeny prispevek pise o 1.6 atmo v Hyu, to je prave motor do sekacky.
I ten zakladni 1.2 TSI jede mnohem lip, pak tu mame prosim este v rade 1.4TSI, 1.8TSI a 2.0TSI - kazdemu dle volby.
A pokud jde o tu sporebu, ten silene zdechly lemroidni 1.6 cvvt jezdi za 7.03.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1195-i30cw.html?fueltype=2&constyear_ s=2014&constyear_e=2014&power_s=88&power_e=88
Velice zivy 1.4 TSI jezdi za 6,92 - oproti hyu je ot raketa
http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_ s=2014&constyear_e=2014&power_s=103&power_e=103
1.2 TSI jezdi za 5,98 a porad je to oproti hyu raketa
http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_ s=2014&constyear_e=2014&power_s=77&power_e=77
Tady opravdu neni co resit, Hyu zere a nejede.
Projev motoru je zdechly pes.
|
|
|
Brrr, to je jak srovnavat, jestli je lepsi mit syfilis nebo kapavku.
|
|
|
Já takové choutky nemám, ale nevyjde to třeba levněji než takové ty specialisované podniky, kde se pánové nechávají od slečen bičovat? Pak by se to pochopit dalo.
|
|
|
Skutocne. Tiez mi napadlo ze je uplne fasa ze nemusim riesit taketo porovnavanie. Aj ked musim sebakriticky priznat ze momentalne mame v oboch autach prevadzkovanych v rodine male motory.
|
|
|
Nevim proc mi davate priklad spotreby, kdyz sem vam psal ze to pro nektere lidi neni urcujici faktor a pro me jsou to absolutne nezajimavy cisla. Ja mam prumer okolo 14:) nejel sem v tehle i30, ale v te starsi, myslim ze to byla 1.4 110k a ta zdechla nebyla, proste klasickej maloobjemovej motor. 1.2 TSI raketa rozhodne neni...jak poznamenal root, kapvka nebo syfilis? myslim ze vy jste psal o nahoneny 1.6 s max vykonem okolo 7 tisic...to vam nevadi ze VW z 2.0 TSI honi 300 koni? Nez ta pitoma spotreba na destiny litru by me zajimalo zrychleni ( 0-100 i pruzny ), nez zacnu o motoru ze sekacky tvrdit ze je to raketa. Takze rapid 10,4 a hyundai 11,9 s tim ze i30 je o vic jak 100kg tezsi. Mne ty motory vychazej jako uplne stejny herky pred smrti.
|
|
|
TSI Motory koncernu VW s řetězovým rozvodem stojí za hovno a vyhnul bych se jim velikým obloukem, kvůli jejich velmi častým a vážným a pro motor likvidačním poruchám.
Stačí si zadat v Autobild.de do vyhledávače: Steuerkette
a přečíst si příslušné články včetně četných komentářů nešťastných majitelů. Viz např.:
http://www.autobild.de/artikel/der-aerger-des-jahres-2014-5512611.html
|
|
|
Měl jsem jako náhradní auto Seat Leon s 1.2 TSi a "raketu" si teda představuju jinak. Možná kdyby to auto mělo 800 kg, tak by to s tím trošku cvičilo. Reálná spotřeba (musel jsem samo vrátit dotankované) v město/okres/dálnice byla 8,5 litru. A to se vyplatí!
|
|
|
Kolega má nového Leona 1,4TSI a dnes na obědě říkal, že jel o víkendu cca 200km výlet s manželkou a dvěma dětma za 4,8l/100km dle počítače, reálně za 5,1l. Moc se mi to nezdá, protože tak bych nejel ani s mým chrochtákem. Myslíte, že je to reálné, podle mě kecá :)
Osobně mám zkušenost s 1,2TSi v Rapidu a žralo to 8l/100km stejně jako 1,8i v mé bývalé V40 a jelo to stejně.
|
|
|
já bych mu věřil. jestli nikam nespěchal, má nové auto které ho ještě baví, jel lehkou nohou někde v rovinatém polabí a po okreskách a šoural se maximálně osmdesátkou a koukal furt na displeji na okamžitou spotřebu, tak to možná jde stlačit i níž (anebo je takovej exot že tak jel v běžném provozu nebo je takovej blázen, že se vezl po dálnici v pytli za kamionem, to by to stáhl ještě o litr...). s podobnou spotřebou jsem kdysi jel z plezíru 100 km i hátépéčkem.
|
|
|
1.2 TSI není proti 1.6 GDI žádná raketa, ve srovnatelném autě je vždycky pomalejší při 0-100. Pokud teda řidič umí používat otáčkoměr a řadit. Jediné v čem je TSI lepší je spotřeba. 1.4 TSI bude tak o 100KKč dražší, takže srovnáváte nesrovnatelné.
|
|
|
Aha, turbo a statisíce km, kámoš na Fabii II 1,2 TSi odpálil za 100 000 Km 3x, na jeho současné Octavii 1,4 TSi zní motor po 40 tkm hůř, než vyběhané Felicie od chacharovy pizzerie a jde z něj bílý dým. Nemluvě o rozvodech, které se vysypaly hned ze startu.
Jestli utratíte za gumičky do stěračů 11 klacků, tak jste asi z bohatého kraje.
jinak souhlas, na tu Hondu ještě zajdu mkrnout, ale cokoli "evropského" je absolutně mimo mísu. Lancer jaxi není ve verzi kombi, toyota auris kombi má úplně na chlup totožné parametry jako kia, stojí o 100 klacků víc, ale je aspoň kvalitní,
Jsou to auta pro lidi, kterým to platí firma (i ten servis a nové turbo) a nemuseli na to auto makat, řádově statisícové příplatky jsou pro normálního smrtelníka opravdu podstatné. (Soudě dle místních diskuzí a článků, průměrný plat je zde tak něco mezi 100 - 200 kkč netto měsíčně. No já mám 130 Kč čistého na hodinu a podle toho s tím musím vycházet.)
Naopak při civilním náběhu 10 - 12 tkm/rok je mi nahovno to, že Octavie TDi najede i půl milionu kilometrů a že to žere o litr míň.
Znovu opakuji, jako ve všech zdejších diskuzích, myslíte si, že jsem jako motoristický fanda toužil od malička po korejské plečce? Ne, chtěl jsem Mustanga, Audi Quatro, Lanciu Deltu, A-R Spider .... ale to prostě mít nemůžu a nikdy to mít nebudu ....
|
|
|
Na Hondu určitě mrknout zajdi, mám o generaci starší model a po 6 letech od nákupu a odkroucených 100 000 km jsem stále ještě spokojen. Nevyhovující jsou z mého pohledu pouze reproduktory.
Na 8g.hondaclub.cz se můžeš podívat jak jsou hodnocené servisy, které máš v okolí - je dost rozdíl zda za garančku dáš 4500 Kč a dostaneš to co očekáváš, nebo 10 000 Kč a ještě to odfláknou - ale to je problém všech značek VW group počínaje.
Chceš-li litá kola, tak si neber hondí originály, ale nech si dát se slevou auto na ocelových 16" discích, které pak můžeš použít na zimu. Litá kola ze skutečně lehkých slitin si kup třeba nějaké od OZ racing (třeba ultraleggera). Originální litá kola jsou těžká jako hrom (a stojí ranec).
|
|
|
Pracuju ve firme, kde vsichni fasujeme Octavie na operativni leasing.
Vetsinou 1.2TSI, kdo jezdi delsi cesty (jako ja), pak 1.6TDI.
Ty auta nemaji sebemensi problem a po trech letech se obvykle bez jedine poruchy vraci leasingovce a meni za nove.
Moje Octovka ma nyni najeto 60kkm, je stara rok a pul - problem zadny, ted pujde na druhou vymenu oleje.
Kdyz ctu, ze nekdo dokazal odpalit 3 turba za 100 kkm, musi to byt opravdovy umelec a mit talent.
Auta, co mame, jsou pronajate, nikdo se o ne nijak zvlast nestara a slouzi naprosto bez problemu. Ten vylagrovany 1.4 TSI to same, opet to musi byt dilo umelcovo, pokud opravdu existuje, odhaduju na delsi jizdu bez oleje. 1.4TSI predchozi rady (nyni je uz nova rada) mely problemy s trhanim rozvodu, nikdy jsem neslysel o problemech s vylagrovanymi motory.
Jinak znamy dela taxikare v severomoravskem okresnim meste. Nejprve dlouha leta v jednickove Octavii 1.9 TDI, pak si poridil Kiu Ceed 1.6 CRDI.
To auto ma fascinujici vlastnost, pri jizde s nepravidelnym vyskytem zhasne palubovka a chcipne motor. Staci otocit klickem do nuly, nastartovat znova a zase jedem dal. Znamy si na to vypestoval uz grif, dovede provest tento warm reboot za jizdy s cca sekundovym zpozdenim.
Reklamoval to, v servisu se nepodarilo problem nasimulovat, sorry. Je to nepravidelne, treba mesic nic pak trikrat behem jedne jizdy. Takze ma zaruku 7 let a muze se s ni vyfotit, i kdyz je pravda, ze finalni reseni neznam, dva roky jsem ho nevidel.
Ja osobne, pokud bych si ted potreboval koupit auto, jdu do Avensisu 2.0 D4D 91Kw, mirne jety (20 kkm) se da poridit za 450-480kKc.
A pokud mate nizky prijem, doporucuju obdobny pristup, radeji mirme jeteho Focuse 1.6 benzin, nez Hyu/Kia, to jsou opravdu crapy.
|
|
|
Pardon , ale tím se naše diskuze stává úsměvnou, jakmile vidím napsáno : pracuju ve firmě... fasujeme octavie ... není žádný problém ... no to věřím, že nemáte žádný problém
Ano mám kolegu, který fasuje každé tři roky nový mercedes třídy E, nemá vůbec žádný problém, jen roční garančka na to auto stojí 45 tisíc a za 3 roky a 80 tkm se tam vysrala spojka, cenu opravy radši nikdo nezjišťoval. Jiný kolega zase fasuje každé 3 roky nové volvo za 1,2 mega, po 3 letech a 130 tkm turbo v prdeli, ale on taky nemá žádný problém, firma ....
hodnotíte auta na 3 roky, protože to za vás řeší firma
staré octavie 1,9 TDi byly držáky, to souhlasím, zas jiný kolega zdědil po otci kousek, co má 450 tkm a furt to jezdí, ale je to kurva vrak, i když pojízdný. Smrdí, kouří, vrže, hnije, interiér na sračku, ano na 450 tkm úctyhodný výkon, ale to byla jiná doba a to auto stálo nové 700 litrů ( v té době za to byl byt 3+1)
jen pro info, zatím vlastním 12 let starý hyundai getz 1,6, za ta léta provozu (dědil jsem ho v rodině, takže mám přehled) - po 10 letech vytekl PZ tlumič, malá dírka ve výfuku (zavařeno), po 80 tkm kosti přední nápravy (1200 Kč), shořelo pár žárovek, po 7 letech jsem měnil rozvody, klínový řemen a svíčky a to je vše, jinak bez závad, původní kotouče, čepy, spojka, náplň v servu i v klimatizaci, plně funkční, motor nesežral ani kapku oleje.
Ano Avensis - mírně jetý za 480 je super, ale je to pro mě over budget, budget je 350, ne 480.
je to jako srovnávat prosciutto za 800 Kč/Kg se šunkovým salámem. Každý ví, co je lepší, jenže ta cena.
Ohledně ojetin, to bylo samozřejmě první co mě napadlo, ale najděte mi člověka, který prodává mírně jeté nebourané rodinné kombi. Zrovna Focus se mi líbí hodně, ale to co je na prodej , má všecko nalítané 150 - 250 tkm a to je u Forda už kousek před smrtí, viděl jsem dost nepojízdných fordů na to, abych si dal bacha. Kdo má rodinný kombík s najetými 30 tkm, ten ho prodá po rodině nebo dobrým známým a ne do bazaru, už jsem proklepal stovky inzerátů a našel jsem leda hovno, samé vylítané služební šunky, s malými kilometry se dá sehnat akorát malý hatchback (logicky). to už je pak lepší kupovat vergly za 60 litrů na 2 roky, pak do šrotu a opakovat znovu, ale to znamená se v tom furt hrabat a mít známého mechanika (nemám)
no ještě prolezu ostatní značky
|
|
|
No je vase vec, za co utrative vasich 350 kkc. Jsou to pro vas dlouhe penize a proto doporucuju obezretnost. Hyu/Kia a Dacia jsou crapy zamerene na co nejlevnejsi porizovacku.
Konkretne skladovy Focus kombi 1.6 benzin se prodava za 359 kKc
http://www.autopalaceford.cz/5.html
V tomto odkazu je uz prodany, budou zase jine.
Za 379 je Zafira Tourer 1.8 atmo, pro rodinu mhohem lepsi vuz
https://www.opel-akce.cz/skladove-vozy/h3nqgm1u/car.xhtml
Astra Tourer 1.6 za 359 litru, 1.6 CDTi 81kW za 383 litru - to je opravdu slusna nabidka.
https://www.opel-akce.cz/skladove-vozy/
A to jsem nijak dusledne nehledal, jsou to prvni odkazy, co mi vratil Google.
Nedejte na reklamu, opravdu neni nutne skoncit u korejce.
Jen tak pro info, vlastnim take 12 letou Fabii 1.4MPI, ktera po celou dobu zivota parkuje na ulici.
Vymeneno, par zarovek, cidlo teploty (500Kc), stabilizacni tycky predni napravy (800 Kc), spinac brzdoveho svetla pod pedalem (300Kc) a 2x baterie.
Pak jeste palivove cerpadlo za 1500, za to ale muze svinsky natankovany benzin, ktery to cerpadlo mechanicky zadrel (obsahoval zeleny prasek).
To auto jezdi dodnes, ma vestavbu LPG a jezdi za par kacek. To je naprosto normalni.
|
|
|
Budete-li kupovat nové auto, nemaje známého mechanika tedy s úmyslem servisovat ho minimálně prvních pár let ve značkovém servise, tak si vyberte tři kandidátké značky vozů a pak si projděte reference servisů, které máte v okolí. To je akce, která vám od budoucna může ušetřit desítky tisíc Kč.
V okruhu pár kilometrů od bydliště máme minimálně 4 servisy škodovky, nejbližší dokonce 300 metrů a přesto jsme se škodovkou nakonec jezdili do servisu 15 km do sousedního maloměsta. Kolega má VW a i on jezdí do jiného sousedního maloměsta. Obecně bydlíte-li ve větším městě, tak značkové servisy v sousedních maloměstech bývají levnější, lepší a vstřícnější (čest výjimkám, které existují).
Jestli máte budget 350 a chcete tohle všechno: "co možná jednoduchá technika, dlouhá záruka, co možná velký objem bez turba, kombi slušný kufr, manuál 6q, atmosféra, chcu tempomat, elektrony, usb a bluetooth handsfree.", tak se obávám, že mezi novými auty moc nemáte šanci uspět.
Nehledě na to, že kombinace low budget a "tempomat, lehká kola, bluetooth, USB" mi nedává moc smysl, ale to je váš boj.
Bez tempomatu se jezdit dá, litá kola jsou jen o estetice, bluetooh se dá nahradit sluchátkem v ceně 500 Kč, nebo "Parrotem", který i se zástavbou stojí často půlku toho, co originální handsfree. Co se nahradit nedá jsou pohodlné sedačky, použitelná velká vnější zrcátka, na dlouhých trasách víc než "USB" oceníte slušné odhlučnění motoru ...
|
|
|
Rádio s USB a BT a hlíny je výhodnější dokoupit za pár kaček neorigo. Tempomat oželím nebo holt doplatím.
Další věc je, že když kupuju nové auto, stanu se plátcem DPH, něco někomu vyfakturuju a požádám si o vratku DPH.
A za 330.000,- (dvacka bokem na rádio, kola a zřízení živnosťáku by mohla stačit) pořídím auto v koncové ceně 420.000,-, tedy katalogové 430-470 tisíc (podle toho, jakou slevu u jaké značky jsem schopen dosáhnout). A to už je rámec, kde se dá vybrat..
Pokud jezdím víc, a jsem schopen část své práce někomu fakturovat, nechám si vracet DPH z paliva a servisu, a život je zas o něco veselejší.
|
|
|
V roce 2010 jsem kupoval dva roky starého Focuse, najeto 25t km za 290kKč, takže v pohodě do Vašeho limitu. Musíte tedy počítat s tím, že 1.6 v benzínu není žádný trhač asfaltu a aby to jelo, musí se dost honit. Průměrná spotřeba je 8.5l, a pokud jedu plný po dálnici nepředpisovou rychlostí, tak si vezme přes 10l.
Jinak ale spokojenost. Teď tam mám cca 120t km a jediný co jsem měnil kromě spotřebky byla trubička od klimatizace, kde byla mikroprasklina a utíkala chladící směs.
|
|
|
Prolez zahranicni inzeraty a dej v nemecku pozor na turecke prodejce. Pokud mohu radit, tak kup auto z NL. Nesoli se tam a auta jsou servisovana jak je treba, protoze tam maji lidi dost penez. Ale zase tam dej pozor na arabase. Ti treba jeste nestaceji auta jako nemecti turci, ale prodaji kde co.
|
|
|
Koukni se do vyhledávače na něm.strance mercedesu na Gebrauchtswagen s 2letou zárukou Junge Sterne. Najdes tam dobré roční áčko z první ruky už od 15780 eur. nebo béčko od 16980 eur.
https://emb-cda.mercedes-benz.com/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_ mpc/passengercars/home/_used_cars/bfs_uci.https.html
P.S. např. GFZ.Nr.: 04219GH493 popř. 15871
|
|
|
To je k popukání: Taky věřím, že nemáte problém, není vám to divný a vůbec vás nesere, že auto se 60 tkm půjde teprve podruhé na výměnu oleje.
Kdo někdy měl nějaké vlastní auto, tak musí minimálně zpozornět, že tady asi něco není v pořádku.
|
|
|
No ty budes znalec...
30000 je standardni servisni interval o koncernovych dieselu
O sve soukrome Octavie 1.9 TDI jsem to zmenil na ten druhy interval 15000 s levnejsim olejem, lec zadne problemy nikdy nebyly ani se soukromym ani se sluzebaky.
U dvojkovych Octavii se musel u 30kkm intervalu olej dolivat, u trojkove nedolivam nic.
|
|
|
Že je to "standardní servisní interval" předepsaný výrobcem (což jako znalec moc dobře vím), ještě neznamená, že je to v pořádku. Ale pokud berete auto jako spotřební věc, která se po 150 tkm vyhodí (lépe řečeno vrodá zoufalcům do bazaru), a hlavní je, že první majitel ušetřil, tak se ničemu nedivím.
|
|
|
A nepřemýšlel jste někdy nad tím, že právě ten 30kkm interval je jednou z příčin, proč ta "do tří let stará auta", co máte ve firmě, jsou super, ale ti, kteří si to pak ojetý koupí, na to nadávají jako na věčně se seroucí plečky? Jasně, ono to něco vydrží... Do doby, než si to leasingovka vezme zpět.
V ČR není zvykem (a dle mého skromného pohledu to ani nemá smysl) měnit auta podle aktuální módy, některé koncernové diesely už mají skoro 20 let a pořád jezdí (případ mých rodičů). Časem se změnila situace, najezdí čím dál tím míň, auto jim zůstalo a dokud se nerozpadne, není důvod ho měnit. Výměna spotřebního materiálu je pořád levnější, než koupě nového auta a proč utratit dardu peněz za něco, čím jedu občas na nákup nebo do vedlejšího města? Oni to tehdy koupili taky jako lehce jetý služebák (mělo to 50 kkm, teď to má okolo 250 kkm). Tehdy to ještě šlo. Dneska už bych jim to z důvodů, které se tu probíraly (snaha zkurvit auto do 3 až 5 let a pak se toho zbavit, protože už je to ekonomicky nevýhodné), silně nedoporučoval.
Škoda je vůbec vtipná automobilka (a není v tom sama), u Fabie II co měla bývalá přítelkyně byla v automatické převodovce "doživotní náplň oleje". Po 100kkm to začalo při řazení cukat. Hledal jsem tehdy na fórech a zjistil, že to "doživotní" znamená, že se to podělá někdy mezi 150kkm a 250kkm podle štěstí majitele a momentálního postavení planet. Jestli to jezdí doteď netuším a je mi to jedno, stejně to byl nudnej stísněnej krám...
|
|
|
doživotní náplň oleje v automatické převodovce znamená přesně to, že v okamžiku, kdy se převodovka zapeče stojí výměna převodovky v autorizovaném servisu dvojnásobek tržní ceny tohoto auta po opravě, případně, narazíte-li na servis nejen autorizovaný ale i technicky zdatný, je cena repase převodovky rovna tržní ceně ojetiny po opravě. tedy prodat na vrakoviště nebo rozprodat po kusech na náhradní díly. pak jsou samozřejmě servisy na automaty se specializující, a tam repase převodovky vyjde přibližně stejně jako jedno z dějství dieselové kombinace.
samozřejmě i s automatem se "musí umět jezdit", jakkoli to znamená něco úplně jiného než by se čekalo. zvládne to i šimpanz, v prvním levelu stačí za jízdy zásadně nešmatat na volič. většina automatů se vysype proto, že se uživatel stydí přiznat jakej že to měl zkrat a co bezmyšlenkovitě udělal za volovinu. typicky majitel půjčí švagrové, a ta se na křižovatce zamyslí, zazvoní telefon a po rozjezdu na křižovatce sice nesešlápne spojku, ale zato se tam pokusí "vrazit trojku", což je u voliče na podlaze situace značně prekérní, a výsledek je že "se to po 100 tisících rozsypalo".
|
|
|
Toto je nieco co si ludia neuvedomuju ked si kupuju auto s AT. Myslim tym na nedostatocnu siet opravovni AT. Predpokladam ze je to uz dnes lepsie ako to bolo pred 16 rokmi ked brachovi v Kadette odisla AT. Vtedy chcel Opel 70k Skk za vymenu prevodovky, co bolo o 20k viac nez mi zan zaplatil. Nakoniec sa mu podarilo zohnat servisnu sadu a prevodovku sme opravili sami. Pravda, AT dnes v CR znamena hlavne DSG a tam su zrejme mody zlyhania ine, a teda aj opravy su ine ako to bolo v pripade stareho Hydramaticu.
Mimochodom, ked tam "svagrova vrazi trojku" (comu by asi zodpovedalo zaradenie R alebo P), absolutne nic sa nestane. Prevodovka jednoducho nezaradi kym auto nezastavi.
|
|
|
Nooo... Tak fajn. Budu chlap a přiznám to :). Jednou se mi na tom podařilo zařadit P dřív než auto zastavilo, asi tak v 15 km/h. Vydalo to dost děsuplný zvuk, asi jako když ocelový špalek skáče po ozubeném kole, ale oba (já i převodovka, která tehdy měla najeto asi 10k) jsme se tvářili jako že nic a prošlo to (díky Bohu).
Ale jak říkám, už skoro 2 roky jde osud toho vozu mimo mě.
Můj starý italský tank (kappa coupe 3.0) má výpustný šroub, měrku oleje i víčko na doplňování. Výměna po 40 kkm a ve 215 kkm řadí pořád jako zamlada (ťuk ťuk) a na dnešní poměry dost hbitě (je to čtyřkvalt s klasickým chováním - při plynulém rozjezdu to tam sype okolo 2000 rpm a má snad jedinou podmínku: if plyn > 2/3 then podřadit o stupeň else if plyn = full then podřadit co nejvíc. Časem jsem zjistil, že se mi s tím jezdí ze všech automatů nejlíp, prostě vím, co to bude dělat. Po předchozích zkušenostech jsem to nepokoušel, ale ochran tam asi taky moc nebude soudě podle toho, že lze uzamknout řazení stupňu 2 - 3 - D bez ohledu na rychlost (jednou z prudkého kopce jsem uzamkl na 1 v asi 30 km/h, protože dvojka pro dlouhý převod (160 km/h při 7000 rpm) nebrzdila a málem si vyrazil zuby o volant, žádný plynulý přechod nebyl.
Méně starý italský tank (Thesis 3.0 na LPG s pohotovostní hm, dle TP 1980 kg) má pětistupňový hydroautomat s adaptivním algoritmem, kterej neskutečně opruzuje. Stačí najet ostřeji do zatáčky, převodovka si řekne "i ty jeden kujóne, tak ty mě škádlíš?" a je schopná z pětky podřadit na dvojku s příslibem jakože sportovní jízdy. Trvá jí tak 1 - 3 km než pochopí, že se spletla. Po tu dobu jede motor někde mezi 5 a 6 tisíci rpm a pokud někoho vezu, sklízím tázavé pohledy co že to jako blbnu. Už to nemá dolívací otvor a olej se tam leje měrkou, která se odjišťuje zespodu pod autem, ale přístup k ní je shora po rozebrání celého sání před škrticí klapkou. Je to opruz, ale taky měním poctivě po 40 tis. Původní majitel byl hovado a neměnil vůbec, při jedné výměně se vymění jen asi 2/5 náplně. Blbě řadí trojku (vylítnou otáčky a zařadí to natvrdo se zpožděním asi 2 sekund). Stejně se časem vysype, ale momentálně lze za slušné peníze k thesisu s porouchanou převodovkou sehnat thesise s porouchaným motorem a poskládat z toho jedno jezdící auto, tak mi to zatím žíly netrhá. Pokud je ta převodovka poruchovější, tak podle mě hlavně proto, že ten adaptivní krám pořád něco přepočítává a furt řadí (což se z hlediska jízdy projevuje jen na otáčkoměru, pokud ovšem neřadí trojku), na rozdíl od výše uvedené kappy, která neřadí skoro vůbec...
|
|
|
Mne sa podarilo to iste na hore uvedenom Kadette, zvuk co to vydalo bol asi ako ked tocite racnu. Tichy. A ked auto zastavilo , tak to zaradilo. Ako hovorim, bol to non event a auto po nom najazdilo dalsich 100k kym bolo treba prevodovku repasovat. Hovorim repasovat, pretoze ked prestala fungovat, technicky nebola pokazena ale opotrebovana.
Napokon, ked sa nad tym zamyslite, podobny omyl pri vyssej rychlosti by cloveka mohol stat zivot. Hlavne v pripade fwd auta. Preto to proste nezaradi. Novsie uz ani neuzamknu jednoptku pri vyssej rychlosti a kecaju Vam do radenia v manualnom rezime (tu ale su vynimky).
Co sa tyka kadejakeho super-duper riadenia prevodoviek, prave toto je dovod preco som AT zacal neznasat a jazdim s manualmi. Dohodnut by som sa vedel asi len so ZF 8HP v Chrysleroch a pribuznych znackach.
|
|
|
ale jasně, jednou vrazit voličem něco co tam nepatří za jízdy může AT přežít, možná i popáté a podvacáté to přežije, akorát "se ten nespolehlivej krám rozsype" ve 150 tis. místo v 300. možná.
jinak souhlas s výše uvedeným - největší uživatelský komfort je v případě málo kvaltů + velkej motor s plochým krouťákem (4 kvalty a minimálně 3 litry/150 kW pro evropu). vytočené chrastítko (se zpožděnou reakcí na plyn vinou svázání emisními předpisy?) a sedm kvaltů, to musí být peklo na zemi.
|
|
|
Muhehe...znalec se znalostmi ze skodovackych prirucek 8o)
|
|
|
"Znalec" by si měl přečíst třeba tohle:
http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-22014/diagnostika-oleju-pri-prodlouzenych- servisnich-intervalech-automobilu.html
Pokud je to na něj moc písmenek, tak snad stačí první věta ze závěru:
Analýzami motorových olejů získaných z dieselových motorů osobních automobilů bylo prokázáno, že motorové oleje jsou při prodloužených výměnách nad 20 tis. km výrazně namáhány často až za hranici přijatelného rizika a kritických diagnostických limitů.
|
|
|
Kdybys šel do Kie, tak si prohlédni zda ti vyhovuje tebou zvolená úroveň výbavy ergonomicky. Švagr ji má (stáří cca 5 let) v nějaké nižší výbavě a v noci bych s tím jezdit nemohl kvůli podsvícení palubky - vyšší výbavy už měly podsvícení řešené jinak.
Aurise má moje příbuzná, podvozek je komfortnější než Honda, je lépe odhlučněný, nicméně Honda je citelně zábavnější na řízení a minimálně subjektivně má Honda v předu mnohem víc místa.
|
|
|
"Ta zaruka je jenom pasticka na troubeliny.
Tyka se jenom skrytych vad v dobe prodeje a nepokryva "bezne opotrebeni".
A vez, ze po 7 letech je "bezne opotrebeni" vsecko."
-nějaká reálná zkušenost?
Dřív jsem měl i30 a po třech letech mi odešel silentblok na zadní nápravě (na našich silnicích...). Kupodivu bez keců vyměněno, auto umyté, vnitřek vydrbaný. předtím jsem měl Fobii a asi tři měsíce po skončení 2r záruky mi odešly kosti vpředu. Platil jsem jak mourovatej. Teď mám TSI a o životnosti turba a motoru v řádech statisice mi přijde úsměvná. Má to 40kkm a trpí kolísáním výkonu a podivnými pazvuky. Dle servisu OK.
Klidně bych si hyu koupil znovu.
|
|
|
...Má to 40kkm a trpí kolísáním výkonu a podivnými pazvuky....
Tak se s tím,rychle rozluč, než ti odejde rozvodový řetěz.
|
|
|
Ad záruka - nemáš pravdu. S i30 CRDi jsem najezdil 165k km, než jsem ji vyměnil za jiný povoz.
V rámci záruky mi opravovali jednou nějak uklepaný drátek v otvírání kufru (asi po roce od nákupu) a jednou nějak "načatý" vstřik, který působil občasné škubání motoru (po asi 3 letech a 150k km od nákupu). Obojí zdarma, jak bych od záruky čekal.
Jiného se tam za celou dobu nepodělalo nic.
S novým autem jsem zase spokojenější, než s předchozím H., ale osobní zkušenost s H. je zkrátka pozitivní.
|
|
|
S prvnim odstavcem souhlas. Skodovka si vezme 6000 za to, ze v intervalu 3-5 let stari nic neuzna jako teklamaci. Taky dobry. Je to teda stejny jako KIA/HYU s tim rozdilem, ze Skodiffka dava ten pocit za penize a je ho o dva roky min.
Resit, jestli si koupim libovolnou atmosferu nebo sekacku s turbem je k pousmani. Dnes ten cinskej smejd stoji 11.000, takze k rozvodum a svickam das u novyho auta jeste 11.000 za turbo a velkej servis tak prijde na kolik? 30.000? Supr skodovacka nabidka! obzvlast pokud ta 1,2 jezdi za stejny prachy jako dvoulitr.
U ojetiny pak bude turbo-z-ciny neresitelnej problem, protoze skodiffka uz bude vyrabet jinej model, ND bude stat jeste o tretinu vic a zadna firma nebude delat tesnici sadu na to, aby sla na tom turbu udelat generalka tak, jako treba na turbech Garret, ktery jsou skodiffce ale moc drahy.
Obejit skodiffku pri vyberu je zarukou, ze za dlouhe penize nedostanu levny kram. Kia a Hyu jsou stejny, ale cenovku maji na +/- rozumne hranici.
|
|
|
Dík za rozumný názor. Já to přesně takhle beru, Korea není žádný prémiový vůz, obyčejný konzumní povoz, ale je to za dobré prachy a atmosférická 1,6 ze zkušenosti je nezničitelný kalašnikov.
Jak je tu často omíláno, na řidičský požitek seru, potřebuju přemisťovadlo pro rodinu, na zrychlení a zábavu mám motorku a plánuju ještě youngtimera (snad Capri nebo Fiat spider?)
|
|
|
přesně tak, se služebním 1.6 GDI 99kw sportage jsem najel 60tkm a o tom motoru se nedá říct křivého slova, pokud od něj neočekávám něco, co neumí. najezdil jsem mraky km se vším možným s turbama i bez, s benzínama i naftou a všechno má to svoje, každý ať si vybere dle svého vkusu a peněženky. diskuse lepší/horší je vždycky úsměvná obzvláště od vyznavačů turbocírkve :)
a proto mám doma v Hondě 2.0 VTEC a v Suzuce 2,7 V6 :)
|
|
|
Obejit skodiffku pri vyberu je zarukou, ze za dlouhe penize nedostanu levny kram. Kia a Hyu jsou stejny, ale cenovku maji na +/- rozumne hranici.
Ono je to vcelku jedno, protože Škodovka má vyšší nákupku, za to se jako ojetá prodá snáz a hlavně dráž než korejci.
|
|
|
|
No jo, jenže těch bláznů je právě hrozně moc! Venčím psa kolem bazaru s ojetými Peugeoty co lidi vracejí na protiúčet. Sem tam se tam objeví i Oktávka nebo Fabie. Cena nesrovnatelně vyšší než ty Pažouti. Zaťukám si na čelo jestli se nezbláznili a ona tam ta Škóda do 14ti dnů není, zatímco pažouti tam smrdí klidně i dva měsíce. V srpnu jsem prodal V40 1,8. Stejně staré O I 1,6 s větším nájezdem stály v bazarech o víc jak 100% víc než to Volvo, přitom se ta auta vůbec nedají srovnávat...
|
|
S článkem nesouhlasím. Nejen jako dvouletý uživatel i30 i když v naftě a zřejmě vyšší výbavě. Obecně ale posuzovat auto na základě tak krátké zkušenosti, nevím.
Já jsem s autem nadmíru spokojený a při ročním nájezdu 40 tis splňuje všechny moje potřeby. Na ovládací prvky jsem si taky zvykal, ale po měsíci vše přirozené. Pokud je to podle pisatele krám, tak asi stejný jako Octávie. Proti které nic nemám.
|
|
Hyundai i30 jsem měl ,,tu čest" řídit, akorát s motorem o level silnějším 1,6 GDI.
Auto mi přišlo ošklivé a nudné (ospalá reakce na plyn, nesmyslně dlouhé kvalty, gumové řízení), ale jiným způsobem, než jakým je ošklivá a nudná Octavie (1,2 a 1,4 TSI v 5000 ot tak nějak chcípaj, drncá zadek, podivný umělý odpor v řízení), jiným jiným způsobem, než je ošklivý a nudný Golf (ok, ten možná není tak ošklivý, ale nudný je dokonale).
Toyota Auris mi přišla ošklivá a nudná taky, ale ještě jinak (hnusný hnusný vnitřek, teoreticky celkem potentní, ale převody a reakcí na plyn totálně zechcípnutý motor).
Bohužel dnes nikdo v této kategorii nevyrábí zábavné a hezké auto, ale nejblíž k tomu asi měl Leon či Mazda3, ale i na těch by se našlo spoustu much.
|
|
Po roce s i30 kombi 1.6 GDI 6st manuál a 20kkm si dovolím pár poznámek.
Měřím 192 a poloha řidiče lze bez problémů nastavit tak, že sedím naprosto pohodlně a správně (vzdálenost volantu od těla, úhel sedadla atd). Středovou opěrku mám posouvatelnou (možná jiná výbava).
Co se týče málo místa pro pravé koleno, tak to moje se ani zdaleka nedostane do míst, o kterých autor píše. Místa tam mám dost. Kde mě středový panel naopak tlačil do nohy byla dvojková oktávka.
Popelník patří do jedné z děr na kelímky, takže pokud se někde povaloval, tak se nelze divit, že tam nebyl uchycený. Po vyjmutí držáčku na žváro je to super schránka na bombóny.
Rozložení ovládacích prvků je otázka zvyku, chápu že přechod z oktávky je problém, protože je skoro všechno jinak. Pár věcí je umístěno blbě, ale jsou to jiné prvky, než o kterých autor píše (pravé kolečko rádia, tlačítka vlevo pod volantem atd.).
K sedadlům bych kromě souhlasu s pohodlností (sedák mi krátký nepřijde) dodal jen velmi dobré vytápění, které hřeje hlavně bedra a ne tolik zadek. V zimě je to velmi příjemné a topí to do půl minutky.
Tlačítko s volantíkem, neovládá citlivost řízení (ať je to co je to), ale výkon posilovače. Režim komfort je přeposilovaný mód vhodný pro parkování a při rychlosti nad 70km/h se vypne (přepne se na normal). Osobně používám Normal ve městě a Sport na dálnici a okreskách. Sport posiluje nejmíň a řízení (resp. přenos informace volantem) mi narozdíl od autora přijde citlivější, byť celkově příliš citlivé asi není. Změny v posílení jsou poměrně citelné, ale nějakou zásadní změnu charakteristiky řízení očekávat nelze.
Co se asistentů týče, tak aspoň u nás prodávané i30 mají pokud vím ve všech verzích ABS, ESP a EBD, Brzdový asistent, VCS (Vehicle stability management), TCS (Traction control system). Možná ještě něco, ale z hlavy to nevím.
Co se spotřeby týče, tak moje 1.6ka si vezme dlouhodobě (20kkm) 7,5l (reálných, ne počítačových). Město lehce nad 8, okresky kolem 6,5.
Tolik k mým zkušenostem a doplnění.
|
|
Máte doma 1,8TSI a divíte se, že 1,6 automat nejede? :) Ten samý motor jen s manuálem měla bratránkova přítelkyně, on jezdil Oktávkou 1,9tdi a i30 1,6 prý docela v pohodě, pokud se s ním teda nejelo po dálnici. Ono je to i o zvyku, po prvních 500km v mojí Oktávce jsem ten krám chtěl okamžitě prodat, teď už jsem si zvykl a na přemisťování z A do B je docela v pohodě.
|
|
|
1,6 mi přijde v pohodě i po dálnici, tak do 155 tachometrických bez problémů i ve zvlněném terénu.
|
|
|
Možná jo, já s tím nejel. Matně si pamatuji, že problém bratránek viděl ve vysokých otáčkách a hluku, nemělo to 6ku.
|
|
|
Ano, to je pravda. Nad cca. 150 to hlučí hodně a šestka by se uživila (zvláště pak v rovinatém/nírně zvlněném terénu). Ale jde s tím žít.
|
|
|
Ano, dívím se, že nejede, ale ne proto, že mám doma 1.8TSI, nýbrž proto, že jsem jel v mnoha jiných autech AT s podobným motorem a ta na rozdíl od i30 jela! Přepnutí na manuál nepomůže ničemu, koňům uřezali kopyta, práskání bičem je nerozběhne. Teď mě napadá srovnání s jedním z mých prvních aut, VW Polo 1,6 sedan cca 20 let zpátky. To jelo jak střelená svině i s naloženou rodinou.
|
|
Zase jednou článek o autech, takže zase jednou OT:
Kdo má zkušenost se Scudo - Jumpy - Partner? (jako dodávka pro lidi)? Už to asi bude nutnost. (Sháním ojetinu).
|
|
|
Kamarád má autodopravu a po zkušenostech s Transity a Jumpery kupuje už několik let jedině italský JTD. Scuda má asi 3 a je s nimi spokojen. Na druhou stranu v tom vozí náklad a ne lidi... :)
|
|
|
Co mi zůstalo v hlavě, když jsem o těchto autech četl:
Předpokládám, že chcete aktuální verzi, která se nabízí od cca 2006 roku. Je úplně jedno, jako značku vyberete (PSA nebo FIAT), auta jsou identická a liší se jen opticky a asi výbavou. Všechny motory jsou PSA - i ve Fiatech, který používá zmatečné označení JTD. Ale je to HDI od PSA. Nejmenší 1,6 není identická s motory používaných v osobních autech. Mimo jiné má 8-litrovou náplň oleje a obecně je odolnost vyšší než v osobních autech. Dle vaší zdejší historie (jezdíte na hory, atd.) bych se tomuto motoru vyhnul, je vhodný tak na příměstský provoz. Dvoulitrové HDI platí obecně za spolehlivé a mělo by bez problému najet statisíce km. Samozřejmě musíte vzít v potaz klasickou turbodieslovou čtyřkombinaci. V osobních verzích má snad pokaždé FAP (touhle informací i nejsem 100% jistý).
Jinak mechanika je robustní a spolehlivá, s vyjímkou stabilizátoru přední nápravy. Rychle se vymačkávají silentbloky a náprava na nerovnostech tluče. Oprava v řádech stokorun.
|
|
|
Asi jste myslel Scudo - Jumpy - Expert. Partner=Berlingo a nema u Fiatu zadny ekvivalent.
Vsechna uvedena auta jsou na platforme Peugeotu, takze se spis ptejte v servisech kde to budou opravovat co na to reknou ;-).
Je to asi 2 mesice dozadu nejaky nas zakaznik ptal, proc se nase diagnostika nespoji s novym ABSkem na nejake 207ce. Po chvili jsme zjistili, ze podle partnumberu (resp. toho co PSA jako partnumber k objednavani nepouziva ;-) ) jde o ABSko tusim do 1007ky. Nechtel tomu verit, zejmena kdyz mu dalsi dodavatel rekl stejne parametry a ze to je 100% OK. Nevim jak se nakonec presvedcil, ale koupil DALSI NOVE ABS. Kupodivu uz melo spravny partnumber a vse fungovalo ...
Tento pribeh v mnoha verzich je myslim pomerne castou historkou snad vsech servisu.
|
|
|
mám už druhé jako služebáka. sliboval jsem onehdá, že až půjde to první do světa, tak dám echo, ale s klidným svědomím jsem to udělat nemohl, posledních 40 tisíc tam flotiláči odmítali provádět nákladnější opravy které by nebyly naprosto neodkladné. ale jinak zkušenosti pro rodinné použití veskrze dobré, na silnici mi to nechalo stát jednou s egr ventilem v asi 150 tis nájezdu.
samozřejmě co bych doporučil - dvoulitr, dvojice bočních dveří a vepředu samostatná křesla, ale těch tolik není. na jiném webu ohledně jistého společného zájmu je mě možno dohledat jako Lukas B. a poslat mejl na jmeno.prijmeni@seznam.cz nebo zavolat na číslo tam určitě někde zmíněné a ochotně dám rozumy/odpovím na dotazy/poskytnu výrobní výkres na vestavění postele. po vestavění postele lze vykoumat i lyžiny a výsuvný šuplík na bagáž, ale ten pak omezí užitkovost pro převoz bordelu s vyndanou postelí. kdo chce vozit zároveň postel a bicykly pro celou rodinu, udělá lépe když půjde do H1L2 (nízké delší). samozřejmě je nutno se smířit s tím, že to není osobák ale dodávka, takže líné, žravé, hlučné, hůř se s tím parkuje, nevejde se do každé garáže, je z toho slušný výhled, má to mizerný rejd (motor napříč a hnaný předek), bezvadně se v tom spí a nevejde se to na každou odtahovku, na vrakáčích to (kulaté od 2007) zatím moc není, pro nízkonákladové použití bych šel spíš do tranzita, když bude čtvrt milionu tak bude rozumně na ojetý pekáč a dání do pucu.
|
|
|
Mám to pátý rok jako Scudo L2H1, dvoulitr bez DPF, osmimístná konfigurace.
Robustní (inu, dodávka), jezdí vcelku svižně (nezdržuje ani na německé dálnici). Návykově velký prostor, slušný výhled, i při couvání. Dosud bez závad, které by stály za řeč. Z minusů stojí za zmínku několik drobností v ergonomii ovládacích prvků, a pokud budete chtít občas změnit uspořádání vnitřního prostoru, trochu se zadýcháte (žádné sklápění sedaček do podlahy, hezky vyndat a odnést).
Mohu doporučit, jsem spokojen.
|
|
Má tu někdo zkušenost s dovozem auta z Austrie? Co je třeba zařídit u nich a co u nás?
|
|
|
Už je to pár leto, co jsem si dovážel auto z Maďarska, předpisy se furt mění, ale je to zhruba takto:
Kupujete-li nové, tak to co je potřeba u nich zařídí prodejce. Buď si zařídíte tady svoje registrační značky na základě COC listu, nebo si auto dovezete na rakouských převozních značkách, které vám zařídí prodejce. Akorát se musíte s prodejcem domluvit na tom, kdo a na jak dlouho zaplatí pojištění. Nakonec je to jednodušší, než si člověk myslí. Možná s novým autem budete muset na buzeračně-evidenční prohlídku na STK.
Já si auto dovezl na jejich převozních značkách - bylo to pro mě nejjednodušší. Na auta býval zvláštní režim na DPH, já tehdy musel v ČR ještě řešit DPH.
|
|
|
U dovážených ojetých aut se DPH doma neplatí. U nových aut a u aut do 6 měsíců stáří zaplatíte v zahraničí cenu bez DPH a doma podáte daňové přiznání a zaplatíte DPH, jinak vám ho nepřihlásí.
|
|
To je zase hejtov na koreu. Mam stareho ceeda 1.4, kupovane niekedy tusim na zaciatku 2006, takze este prva varka. Najazdenych zatial nejakych 180tkm s nasledovnymi poruchami a nestandardnymi servisnymi ukonmi:
+- 1 rocne - prestali ist smerovky. Reboot vyriesil, odvtedy sa to nikdy neprejavilo.
+- 2 rocne - zacalo sa mi za hnusneho mokreho pocasia obcas vypinat ESP. Z diagnostiky udajne porucha snimaca ABS, vymena za par stovak - nepomohlo, stane sa to tak 3-4x za rok, reboot vyriesi, serem na to.
+- 3 rocne - tycky napravy (neuznali zaruku, ani sa nedivim, jazdim s tym po CZ rozjebanom tankodrome)
+-5 rocne - zacal sa lupat lak z kapoty (horna vrstva, farba zostala zachovana) - kapota prestriekana v ramci zaruky. Uz to zas zacina ist dole na 2 miestach, ale serem na to.
+- 5 - rocne - dalsia vymena snimaca ABS, odvtedy ESP tusim ok.
+- 6 rocne, najazd 140tkm - porucha motora, udajne problem s napinacou kladkou a preskocenie rozvodov (este ze som si kurva kupoval auto s retazou, aby sa to nestalo). Prejavilo sa to tak, ze po 500km jazde rychlostou +- 160kmh (== 5000 ot skoro 4 hodiny v kuse) to uz rano neslo nastartovat, len to chrchlalo. Rozvody + kladka vymenene v zaruke, zaroven odber oleja na rozbor a odoslane do Ziliny, vraj je to znamy problem prvych motorov 1.4, moze byt vraj sposobene nevymenou oleja v predpisanych intervaloch.
Tot vsetko. Ako dalsie auto si ho uz nekupim, pretoze chcem vacsie a podstatne vykonnejsie auto, ale tych 7-8 rokov co ho mam sluzil na vybornu a zda sa ze este nejaku dobu sluzit bude.
Ako argument berem, ze naklady na servis su o par korun vyssie ako u inych znaciek, zaroven ale na cednik nepoviem skaredeho slova, zatial vsade doviezol kam mal, co nebola spotreba, slo na zaruku a nebyt tej kladky, nenechal ma nikde vysiet (kladka bola pred domom, takze som do prace siel mhd a musel si zabezpecit nahradny voz na 2 tyzdne)
|
|
|
jazdim s tym po CZ rozjebanom tankodrome
Tak to buďte rád, že nejezdíte z Drietomy na Bánovce nad Bebravou nebo ze Sence na Sereď po 62ce :))
|
|
|
Co jsi jim v servisu nalhal o vzniku poruchy motoru, že ti to sežrali i s navijákem?
|
|
|
Nic, povedal som presne ako to bolo, preco by som mal klamat? Zavolal som technikovi, ze som rano po dlhej ceste po dialnici uz nenastartoval, ze to len chrchlalo a neudrzalo volnobeh. Povedal, ze to mam nechat dotiahnut k nim, ze tusia cim by to mohlo byt - za 2 dni volali, ze preskocila retaz, asi kvoli kladke a ze to bude do 10 dni.
|
|
Ty jsi jasný fanoušek koncernu a jak je pro ně velmi často typické, vymezují se vůči korejcům a francouzům. Ty si toho jasným příkladem. Test je o ničem, podlě mě si hodně mladý a bez zkušeností s jinými auty. Mimochodem, Suzuki Kizashi s dvoulitrem neexistuje.
|
|
|
Máš asi, Brouku, problém s gramotností. Hned v úvodu totiž píšu, že NEJDE o test, ale o DOJMY. Mladej jsem asi jako hnědý uhlí, ŘP od 1987 :-) Laguna + Pažouti 306 a 408 + pár dalších žab z půjčoven mi zcela na názor o francouzských autech stačí... Richtig, Kizashi je dokonce přes 2 litry, ale na životě mu to nepřidá. Naopak manželčin Splash 1,2 MT je pecka a nějaká koncernová štěnice se s tím maďarským angličákem srovnat nedá. Prej fanoušek koncernu... Pytlíku
|
|
|
Mno, četl jsem si tady ty komentáře, pár soudných lidí už vozy mého chlebodárce poměrně výstižně zhodnotilo, tak jsem si říkal, že mého názoru netřeba. Ale pan kolega Bob si nedá pokoj, tak dobrá tedy. Věk 40+, doma Octa II či III 1.8 TSI DSG , žena Splash v manuálu. Aby bylo jasno. A budu komentovat jen ty minusy. V i30 ho při 182 cm tlačí palubka do pravého kolena, no to jste jeden z mála. Třeba máte dlouhé nohy a krátký trup a ruce, nebo za tím volantem sedíte blbě i když píšete, že ne. Poloha vzpřímená, ruce po natažení zápěstí na horní hraně věnce volantu? Co Octavia II, tam to bylo, je O.K.? Opěrka v i30 je posuvná ve vyšších výbavách, BTW vy nedržíte za jízdy volant oběma rukama? S automatem? Popelník uvnitř poletuje, ale nakonec jste přišel na to kam patří, tak WTF? Stížnost na půjčovnu nebo předcházejícího nepořádného zákazníka? Vám nevyhovuje ovládání rádia mnoha čudlíky, mě zase třeba tablet v 308, dle vkusu každého soudruha... Ty na volantu Vám mají usnadnit řízení, ale vy jste holt šátral a opěrkář... Ukazatel okamžité spotřeby o5 dle vkusu každého soudruha, někoho holt nebaví pozorovat čísla od 5 do 30l jak se furt mění a sleduje, pokud chce, jen sloupec naležato. Krátký sedák, hmm dobrá, kdo má delší nebo posuvný v této třídě a cenové hladině? A jsme u motoru, Tak Vám těch 120k nejelo? Nejelo jako lehčí Ibiza s Turbem a DSG. Ojojoj. Ani předjíždět v Rumunsku nešlo, hmm. Co +- řazení, nepomohlo když jste jej našel? Chápete po skoro 30 letech za volantem rozdíl mezi turbomotorem co zabírá vocpoda a zaboří mě do sedačky woe a atmosférou co je třeba točit? A co rozdíl mezi dvojspojkou DSG (což přísně vzato není automat) a hydrodynamickým měničem? Co třeba nějaký variátor, víte že je v tom Kizashi (ke kterému se ještě vrátím) vy znalče automatů, co vyblije takové moudra, jako že automat=tempomat? Nebojte, za drobný příplatek se tempomat dodává, i s omezovačem rychlosti. A rozdíly mezi elektrickým a hydraulickým posilovačem Vám asi taky nic neříkají, že? Jo a žralo to, strašných 8,3l/100km, což je stráááášně moc na automat a borce co šlape po plynu. Kdyby jste ve srovnání zůstal jen u 3,14čostrojů Fluence a Captur, tak jste si vlastně sám odpověděl na otázku proč něco takového a kolik za to, ale Vy jste do toho z neznámých důvodů zamontoval kritiku skvělého oldschoolového Kizashi s starou poctivou točivou atmosférickou 2.4, kterého jste týral s variátorem a ještě 4x4. Opravdu chápete rozdíly mezi manželčinou Spláchnutou 1.2 s MT (jezdil jsem ve Swiftu a chápu Vaše nadšení) a tím Kizashi? Při vší úctě, popravdě řečeno není velká, Vaše dojmy nestály za nic, mám dojem že jste takový uživatel dojmolog co nechápe souvislosti a konstrukční limity a srovnává jabka s hruškama. A závěrem jen tolik, sice jsem se trochu rozohnil podle hesla koho chleba jíš, toho píseň zpívej, ale jsou jistě lepší káry než současná i právě faceliftovaná i30, BTW to turbo už v ní je a má 137kW. Ale trhač asfaltu to není. A dvojspojka už v i30 taky je, oproti měniči má své +. A ve srovnání s Golfem a Octou III 1.6 TDI DSG u mě cajk. Co se DCT x DSG týče. Ale o tom třeba zase jindy. Třeba to můžete zkusit znova Vy, až Vám ji někdy za rok v půjčovně půjčí.
|
|
|
Co se mě týče, tak zrovna OII je jediné auto, kde jsem si všiml, že mě tlačí středový tunel do holeně. A to mám jenom cca 180 cm. A to jsem v nižší střední třídě řídil minimálně ještě peugeot, toyotu a hondu a nejspíš i něco dalšího.
V hondě tam mám dokonce od výrobce polštářek, takže asi nejsem sám kdo v autě sedává za volant tak, jak to dělávám já já :-)
|
|
Trochu OT reakce- spis k vyjadreni politiku, nez ke clanku.
Muj nazor je, ze Angela(at je to jak chce, zasadne ovlivnuje nase zivoty) se boji oznacit islam jako zhoubnou ideologii- i kdyz jeji svazacka minulost nebo stranicka soucasnost ji k tomu predurcuje.
Oznaceni jednoho nabozenstvi jako zhouby, vede casem, logicky, ke stigmatizaci dalsiho.
A pravem. Katolicka svoloc neni o nic lepsi nebo horsi. Jen zbabelejsi.
A tady nastava problem...
|
|
Měla sice manuální převodovku, ale mohu říci, že jsem byl velice mile překvapen. Spotřebu 7,6 nechávám stranou. Nadchla mě víc, něž Octa II s 1,6 TDI.
|
|
Věřím, že automatická převodovka v kombinaci s takovým autem/motorem musí být peklo resp. mě překvapuje, že automatická převodovka v kopci s takovým motorem podřadí jenom na 5.
|
|
|
S automatickou převodovkou se člověk musí naučit jezdit. Zpočátku je to peklo. Jakmile dokážete předvídat co automat udělá, tak se i se slabým motorem dá s automatem rozumně jezdit. Dokonce občas líp, než s automatem se silným motorem. Se slabým motorem se vám totiž nestane, že na retardéru auto nadskočí, vy nechtěně prošlápnete plyn na podlahu. Automat podřadí o dva stupně, X-litrový N-válec zabere seč může, auto na suchu zabere všema čtyřma kolama a váš vůz skočí jako tygr na svou kořist a pokusí se ulovit loudala, který neopatrně jede před vámi.
I se slabým motorem a automatickou převodovkou se dá předjíždět. Podobně jako se naadaptujete na zpoždění plynu u atmosferického motoru (než začne jít do otáček), nebo zpoždění než se roztočí turbo, naadaptujete se i na zpoždění automatické převodovky. Dokonce se naadaptujete i na to, že automat na rozdíl od řidiče nekouká kupředu, takže se naučíte přišlápnutím plynu donutit automat podřadit před začátkem stoupání, takže se vám nebude stávat, že automat přijde při zahájení jízdy do kopce přáíliš pozdě na to, že měl v úpatí stoupání podřadit. Zkušenost mám zejména s automaty peugeot, ford, chevrolet ve vozech s benzínovými motory od 1.6 (cca 60 kW) do cca 3.0 (cca 150 kW) a jediný vůz, který mě opravdu vytáčel, byl chevroletí cca 100 kW dvoulitr a převodovka ani nedostatek výkonu problémem opravdu nebyl.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback
|