Nová doba vchází a s ní vymírá náš starej rod... (zdroj)
Po zmrdsku to prostě nejde. Nikdy, nikomu a nic. Jsme denně svědky situace,
kdy nějaká klika asertivních borců zafokusuje na nějaký objekt, který funguje,
najdou v něm nějaký virtuální problém a začnou jej vylepšovat. Výsledkem
intenzivní implementace zlepšovacích programů je totální úpadek a devastace
fungující značky.
Lancia. Kdo se zajímá o auta, může říci pouze slovo "legenda". Skvělé
úspěchy v motoristickém sportu, jeden z předních inovátorů (první auto
se samonosnou karosérií), držitel mnoha patentů. Majitel vynikajících značek
jako Delta či Stratos, které by se prodávaly samy, kdyby se za nimi skrývalo
alespoň trochu obstojné auto.
V roce 2010 jsme poslouchali sebevědomé chvástání managementu FIATu,
že oženit americký šrot se sportovní a inovativní italskou značkou je přesně
to pravé, co evropský trh požaduje. Že to vůbec není sebevražda a že se
zmlsaný evropský zákazník popere o rozežrané motory a oldschool karosérie,
na které se díval z okna už Bill Clinton, když mu ho Monika kouřila. Možná
to nebyla špatná auta, ale před dvaceti lety. Nemyslím, že by to někdo
bral vážně, spíš to byl jen pokus amortizovat vývojové náklady vynaložené
na produktovou řadu Chrysleru. Vyjádření byla však tak sebevědomá, že to
snad vypadalo, jako by registrované patrnerství vykopávek Chrysleru a legendy
bylo naprosto přirozeným vyústěním vývoje obou firem. Prd pracně vyleštěný
hromadou chrómu se poroučí a skutečně by mně zajímalo, kolik tato zmrdí
kampaň stála. Čekal někdo něco jiného?
Budu stále myslet na pubertální fasinaci Deltou.
I kdyby se našel někdo, kdo by takové auto vyrobil, tak by takové auto
by dnes rovnou zakázali nebo by ho směla používat jen policie a vybraní
potentáti. Odpočívej v pokoli, legendo, třeba se někdy za dvacet let někde
z undergroundu vyloupne hrstka nadšenců a za pomoci 3D tiskáren a CNC ohýbaček
ilegálně vyrobí...
Další na řadě bude Alfa Romeo. Ambiciózní plán vizionářského vedení
oslnit evropského zákazníka sérií zadokolek s menšinovou technikou z Maserati
dopadne úplně stejně. To je než další potrat. V oddělení marketingu FIATu
asi berou drogy. Nakupujte rychle, nebudou.
Chtěl jsem si koupit auto. Na tachometru A-R 147 se objevilo dalších
20 tisíc km a musím poznamenat, že kvalita faceliftovaného auta je v mnoha
ohledech nižší než předfaceliftového a navíc více ojetého téhož auta před
faceliftem. Asi tam budu muset pár věcí spravit. Tak jsem se podíval na
web Alfy Romeo, jaké mají Giulietty skladem. A copak na mně vykouklo? OK,
v ceně do půl miliónu jsou tam celá dvě auta loňského modelového roku,
jedno s motorem 105k v Ostravě a druhé f sněhuláku. Dále Alfa informuje,
že vozidla s převodovkou TCT jsou ve slevě - OK, díky, automat si strčte
do prdele a bílou barvu taky. Maďarská obchodní organizace FIATu vážně
skvěle rozvíjí český trh, člověk by se divil, kolik podob na sebe dokáže
vzít sebevražda. Ani se nelze divit, že to nakonec zákazník vzdá a jde
si koupit třeba Golfa.
Nová doba vchází a s ní vymírá náš starej rod. Postřeh, že auto je
spotřebním zbožím, má kromě všech předvídatelných ještě jeden nepředvídatelný
důsledek. Auto už není hračka pro nadšence, protože nejsou nadšenci. Dobrý
pocit za volantem je přestupek, někdy trestný čin. Jako řidiči jsme obligováni
cítit se provinile od prvního otočení klíčkem, protože emise, skleníkové
plyny a rozježděné kočárky nešťastných matek mrtvých děti. Tahle externě
implantovaná a zcela bezpříčinná připosranost, falešná odpovědnost vůči
všem s zodpovědností za všechno vůči nikomu otrávila naše studny. Řízení
auta svěřujeme debilním elektronickým asistentům, necháváme si poradit
od úředníků, policajtů a fake expertů. Sami toužíme po tom být hlídáni,
sledováni, trestáni za jakýkoli projev emocí podobně jako ve filmu Equilibrium,
ve kterém navíc bylo všechno prorežimní odporně bílé stejně jako ty Alfy
v aktuální skladové nabíce.
Nikdo tomu nevěřil, ale povedlo se jim to. Pusťte si video, než ho zakážou
všude - v Kingdom of Condom je už zakázané
delší dobu.
(zdroj: Revhead)
18.1.2014 D-FENS