D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících
    (ze dne 03.06.2007, autor článku: Catana)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 03.06.2007 10:11:50     Reagovat
    Autor: paveldoc - Neregistrovaný
    Titulek:Euro IV
    Proč jsi chtěl auto s Euro IV, když u nás nemáš žádně zvýhodnění? PDF zvyšuje spotřebu o 0,1-0,2l/100km.Já ho mám jen proto, že jsem kupoval jeté auto v Německu.
    Focus je u Forda průlomový model,který přinesl velmi vyvážené vlastnosti auta a spolehlivost za slušnou cenu. Na svém 2,0 TDCI oceňuju přesně jdoucí 6 kvalt, jehož dlouhá šestka je opravdové blaho na dálnici, ve 150 km/h je jízda relativně komfortní, za hranici příjemné jízdy považuji 180 km/h =3000 ot/min.Aerodynamický hluk, který novináři opěvovali do nebes, mi připadá jen průměrný.Hluk od kol samozřejmě závisí na pneu, na nových Conti Premium Contact 2 se auto ztišilo.Na tempomat nastavený na 140 s občasným zrychlením na 160 je průměrná spotřeba 6,3 , se zapnutou automat. klimou 6,5 l/100 km. /Euro IV PDF/.

    Zápory: u modelu Ghia mi nesedí design wood-like radia.
    Předek auta je díky 2,0 TDCI motoru relativně těžký a na výtlukách působí podvozek tvrdě-daň za suveréní držení stopy, vnímání je zkresleno tím, že předchozí auto byl Chrysler.Focusy mají relativně velkou sbíhavost zadní nápravy /tuším 3 st./, jež zůsobuje větší sjíždění vnitřní strany pneu,původní Micheliny Primacy jsem kůli hučení ze zadku musel vyhodit po 60 tkm, i když byl vzorek ještě 4 mm.
    Celkově však panuje velká spokojenost, vzhled 3 -dveřáku působí docela sportovně/jen to příčné parkování u supermarketu je opruz/. Focus II = za přiměřeně peněz hodně muziky.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 18:07:58     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Euro IV
    Euro IV byla moje podmínka, abych si dokázal vnitřně omluvit diesel :o) Nehlásím se zrovna k militantním ekologům, ale snažím se mít v rámci možností co nejekologičtější modely, ať už jde o auto nebo spotřebič.

    Komentář ze dne: 03.06.2007 10:22:19     Reagovat
    Autor: Tomáš Němec - Neregistrovaný
    Titulek:jasný
    Já jsem jezdil v UK s Focusem II kombi s 1,6i 100 k a lepší auto dané velikosti si neumím představit. Pro dva lidi s kuframa je to auto akorát, na běžný provoz jsem zvyklý na větší (Volvo 850, dříve 740), a to se velmi těžko dělá krok zpět.

    Nicméně s Focusem jsem najel 4000 km a neměnil bych ani omylem, podvozek, sedačky, ergonomie, odhlučnění, motor, vše excelentně sladěné.

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 18:02:35     Reagovat
    Autor: jirka - Neregistrovaný
    Titulek:Re: jasný
    Focus II lidé nazývají ForVo, protože jak platforma, tak i mnohé detaily jsou převzaty z linie vozů Volvo. Naopak Volvo "ztratilo" pomocný rám pod motorem (Mondeo ho nemá...) ...

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 18:18:02     Reagovat
    Autor: Jester - Neregistrovaný
    Titulek:Focus II
    U kamaráda - Nora jsem si zajezdil s jeho Focusem II kombi s motorem 1.8 16V. Užasné svezení, tichý, živý, spotřeba tak okolo 7 l/100km, jistý a při tom pohodlný podvozek, vždy dost síly na předjetí ... Teď sypu drobné do prasátka :-))

    Komentář ze dne: 03.06.2007 10:41:43     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:
    Trochu mi vadí i „krátká jednička“ převodovky. Z Fabie jsem byl zvyklý nabrat na prvním stupni více rychlosti. Tady auto řve a tachometr se skoro nehne. Na druhou stranu má spoustu síly, což se hodí při škrábání se na zledovatělý kopec.

    Na škrábání do zledovatělého kopce je potřeba síla? Odkdy proboha?

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 12:37:08     Reagovat
    Autor: Childeater - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Odjakživa. Není nic protivnějšího, než když Ti při jízdě trochu klesne rychlost, přišlápneš plyn a pak už jenom stojíš s protáčejícími se koly (častý případ u slabších benzíňáků). Proto je vážně prima, když při jízdě do zledovatělého kopce lechtáš plyn a auto s jistotou traktoru vyjede kopec bez zaváhání.
    Takže tak.

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 23:16:07     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    A jakej vliv má silnej motor na trakční vlastnosti? Hm?

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 10:37:37     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Je těžší, takže pokud máš hnanou nápravu na stejné straně auta jako motor, je přítlačná síla vyšší:-) Vyzkoušeno:-)))

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 10:59:04     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Nojo, tohle prej řešili žigulíkáři v zimě pytlem cementu/písku/obilí v kufru ;)

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 11:02:56     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    a neměly náhodou žigulíci náhon na přední kola ??? byla to přece kopie fiatu 128

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 11:07:14     Reagovat
    Autor: klokanstyci - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No to nemeli, protoze byli kopiii Fiatu 124.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 11:07:49     Reagovat
    Autor: klokanstyci - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    I kdyz pravda, Samara je taky zigulik. ;-)

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 13:39:26     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Takhle to ale v článku není... V článku to lze odvodit jako že čím silnější motor, tím lépe jede do kopce, což je čtvercovina s posuvem o 45°.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 18:13:07     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Bylo to myšleno tak, jak je v komentáři níže. Když je špatná trakce, tak vysoký kroutící moment umožní jízdu v nízkých otáčkách, což je na ledu / štěrku nezastupitelné. A platí to samozřejmě i pro pohon 4x4. Soudě podle chaty, co máme na horách, tak s poháněnou přední nápravou a dieslem vyjedu zdejší kopec jistěji než soused s benzínovým Suzuki SX4.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 18:18:26     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Já jsem jen prostý programátor, leč probůh, jakýpak asi vliv mají otáčky na jízdu na ledu?!?

    Důležité je to, aby síla, přenášená na kola, nebyla zbytečně velká (neboť to by je "utrhlo"), ale "tak akorát" aby to jelo. A to je tak asi všechno.

    (A to musím napsat já, kdo odjakživa tvrdí, že minimální rozumný počet válců je 8 a minimální rozumný objem je 4 litry, zatímco maximální rozumné otáčky jsou 3500, a i to jen ve výjimečných situacích!)

    Komentář ze dne: 03.06.2007 11:20:26     Reagovat
    Autor: audis - Neregistrovaný
    Titulek:valivy...
    hluk od pneumatik v OctaviiII potvrzuju. Neskutečně otravné!!!

    Komentář ze dne: 03.06.2007 12:39:34     Reagovat
    Autor: Tom - Neregistrovaný
    Titulek:
    Hm., hm.,.....vypadá to, že to auto je opravdu povedený. Nicméně 750 tyček se mi za něj zdá poměrně dost...

    Komentář ze dne: 03.06.2007 14:40:20     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Klec neklec
    GPS za vyhřívaným sklem Range Roveru zcela bez nejmenších problémů (vyzkoušena Nokia teďnevímpřesněkterýtyp, ta funguje i v cubbyboxu :), a nějaký Acer s GPS a tomtomem, obojí v pohodě).

    Možná v Solihullu používají tenčí drátky, nevím. Původně jsem se přesně toho také bál, ale empiricky jsem zjistil, že to funguje bez obtíží.

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 15:25:20     Reagovat
    Autor: Dan - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Klec neklec
    Vyhřívání tolik nevadí, 100% odstínění způsobuje reflexní vrstva (=pokovené sklo)...

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 14:50:47     Reagovat
    Autor: Krkovicka - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Klec neklec
    Je to tak. Dratky nevadi- v Mondeu je mam taky a GPS se chyta normalne.
    Jeste k tem steracum- automaticky mod je na druhe poloze packy. Pokud tuto mas v automaticke poloze stale, tak by sterace pri kazdem nastartovani mely jedenkrat setrit sklo bez ohledu na to jestli je mokre nebo suche.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 18:19:02     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Klec neklec
    U Focusu je to trochu jinak. Tam jsou na první pozici páčky (0=vypnuto, 1=automat, 2=I rychlost, 3=II rychlost, -1=jedno okamžité setření). Po nastartování nedělají nic, ať už je suché nebo mokré :o)

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 23:13:35     Reagovat
    Autor: Krkovicka - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Klec neklec
    No, tak to je stejne jako v Mondeu. V poloze 1-automat se po nastartovani sklo jedenkrat otre. Doporucuji vyzkouset. pochybuju, ze by to Kolinsti inzinyri pro Focus vymysleli jinak.

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 11:46:45     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Klec neklec
    Jak by řekl klasik - nevím, školy nemám, ale není to tak proto, aby se nestrhly gumičky kdyby stěrač třeba přes noc přimrzl?

     
    Komentář ze dne: 07.06.2007 08:03:46     Reagovat
    Autor: neb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Klec neklec
    Nepriestupnosť predného skla pre signály GPS atď. spôsobuje zmienené pokovenie. Citroen C5 a Renault Laguna majú preto okolo vnútormého spätného zrkadla taký väčší čierny "pás". A práve v tomto mieste je sklo "nepokovené". Takže ak chcete používať GPS alebo iné podobné vychytávky, treba ho ich nainštalovať do týchto miest. Kolaga má preto GPS a "antiradar" namontované pri vnútornom zrkadle, pretože inde by nefungovali.

    Komentář ze dne: 03.06.2007 19:25:56     Reagovat
    Autor: JoU - Neregistrovaný
    Titulek:Radio
    Navíc když rozsvítíte přední světla, tedy víceméně pořád, tak displej pohasne

    To by melo jit nastavit, prosel bych si manual....

    Komentář ze dne: 03.06.2007 20:36:34     Reagovat
    Autor: Jyrka - Neregistrovaný
    Titulek:Focus vs. Golf IV.
    Já teď právě přemýšlím o ojetým Focusu kombi (1.6, benzin), cca do 180.000 (počítám rok výroby 99 až 00). Trochu mě ale děsí spotřeba. Čet sem, že si ve městě vezme až 9,5 l/100 km. Jinak samý klady. Několik lidí mi ale řeklo, abych za tyhle prachy šel raději do VW Golf IV. Ale díky za tuhle recenzi, dost možná, že mě to nakonec překlopí na stranu Focusu.

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 20:55:24     Reagovat
    Autor: Honza - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Focus vs. Golf IV.
    Co je na spotřebě 9.5 ve městě divného? Když má někdo těžkou nohu (jako já), jezdí tak uplně běžně. Jestli budeš jezdit denně 100 kiláků po městě, tak si holt kup nějakýho chrochtla.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 00:44:09     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Focus vs. Golf IV.
    No ty kravo, 9,5 litru ve Fikusu ti prijde normalni?

    Jezdi temer vyhradne po Praze v Octavii II Combi TDI (vetsi a tezsi vuz) s dlouhodobym prumerem 5,7.

    A to jezdim pomerne svizne.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 01:04:54     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Focus vs. Golf IV.
    TDI je minimalne 1,9 a jeste diesel. Takze ma nutne spotrebu mensi. A jestli jezdis s oktavkou tdi po meste za 5,7, tak si, ty kloboukari, neco o svizne jizde jen namlouvas a lidi za tebou z tebe musi mit peknyho nerva. :-)

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 12:13:09     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Focus vs. Golf IV.
    5.7 ve meste neni vubec nic divneho. Shodou okolnosti mam dlouhodobou spotrebu (O1 1.9TDI, prevazne mesto) zcela stejnou , pricemz k jizde ala klobouk mam hooodne daleko.
    9.5 ve meste mi na 1.6 benzin prijde docela dost, cekal bych tak 8.

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 13:43:00     Reagovat
    Autor: Jenyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Focus vs. Golf IV.
    FoFo I 1,6 mi po Praze bral okolo osmi.

    Komentář ze dne: 03.06.2007 23:10:37     Reagovat
    Autor: sswed - Neregistrovaný
    Titulek:
    750 tisic za jinak povedeny auto nizsi tridy se mi zda fakt hodne. za to mam skoro zaklad saaba 9-3ss.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 00:46:24     Reagovat
    Autor: Karel - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Taky myslim.

    Za ty prachy je Octavie 2.0 TDI, 103kW, sestikvalt.

    Uplne jina liga.

    Komentář ze dne: 04.06.2007 15:08:15     Reagovat
    Autor: ARD - Neregistrovaný
    Titulek:Motor
    Pokud se nepletu, tak 1,8 TDCi má proměnlivou geometrii. Alespoň já to tak mám (FF II kombi Ghia, MY2007). Je možné, že by se potichu změnil motor? Bez geometrie je právě turbo oné 1,6 TDCi 66 kW.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 18:16:33     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Motor
    Nenechte se zmást, 1.8 i v MY2007 mají fixní geometrii lopatek turba. Jen to má Ford v některých materiálech špatně napsané, zeptejte se v servisu, tam vám to potvrdí. MY2006 se liší jen tím filtrem pevných částic a zřejmě softwarem řídící jednotky.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 18:42:47     Reagovat
    Autor: Karel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Motor
    No tak to je teda pekne zastaraly kram.

    U koncernu mela wastegate naposledy stara mechanicka TDI 1.9 66kW z prvnich Octavii (TDI blackfont), jinak vsade variabilni geometrie lopatek, uz od starych 1.9 81kW z prvnich Octavii.

    Jakoze nic moc.

    Komentář ze dne: 05.06.2007 14:10:45     Reagovat
    Autor: switch - Neregistrovaný
    Titulek:
    sem teda nevedel ze wd40 je mazadlo..:-/

    Komentář ze dne: 06.06.2007 01:29:42     Reagovat
    Autor: Ladsilav Kahoun - Neregistrovaný
    Titulek:
    ........ V životě by mě nenapadlo, že tohle provedení auta má větší brzdy a použít se dají kola šestnáctipalcová a větší. Pořízené zimní pneu bylo samozřejmě na 15ti palcových ráfcích. Jaké bylo mé překvapení, že je na auto prostě nedám.......

    ted jste mne pobavil. Mam dve volva s80, jedno starsi jako druhe auto pro soucasnou pritelkyni a jedno novejsi na moje vlastni denni jezdeni. U toho novejsiho je problem presne stejny, u starsiho pak tento problem neni (jsou tam z vyroby mensi brzdove kotouce nez u toho novejsiho). Takze mam 4 nove obute elektrony a k nicemu, na novejsi s80 je nedam.

    Takze jsem se nasral a za hrozne penize to nechavam prohodit mezi moji starsi a novejsi s80tkou (nevim presne jak velky kus auta budou prohazovat, nejsem na to odobornik). Bude to stat snad vic nez stala ta obuta kola ale kaslu na to, jsem proste nasranej a necham to prohodit at to stoji co to stoji...

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.