|
Díky za pobavení na konci parného dne. Opravdu jsem se od srdce zasmál.
|
|
pár nepřesností, třeba ty kilometry se počítaj tam i zpět, takže technická musí bejt v dosahu 4km, ale jinak je pravda, že budou vznikat jistě "zajímavý" situace a lidi budou policajty posílat do prdele o to víc. Třeba já se s nima dále nehodlám řekněme po osmý večer vůbec bavit o povinné výbavě a technickym stavu vozidla a naopak budu žádat o odeslání na kontrolu. Budu tak mít čas projít STK v klidu další dny a policajti to budou muset zaplatit.
|
|
|
naopak, po 20 hodině je dobré říct, že by měl zalézt pod auto a zkontrolovat výfukové potrubí (bude žhavé :-). A druhý den se dočteme v novinách, že v lesích řádí hejkal :-)
|
|
Clanok sice obsahuhe kopu nadsadzky, ale zaroven aj nuti k zamysleniu. Ked som sa prestahoval do Kanady som mal taky zly pocit ze dopravna buzeracia je tu nehorazna. Ale ako vidim, po rokoch sa situacia uplne obratila. Okamzite STK v CR, fukanie pri kazdej kontrole v SR - to su len take priklady.
Nehorazne.
|
|
Hele, ty urcite neco chystas, ze? :-)
Beru to jako celendz, vyrobim si male si tabornicke vybaveni do brasny, az nejak poresim ukotveni techto, aby se nepromackavaly (navic honda ma cudlik na vypinani starteru, policajti se v tech symbolech snad moc nevyznaji) a kdyby nahodou, tak otestuju.
Lihovy varic, nadobka, kafe, cukr, smetana, k tomu vybrane melodie a texty z Ipodu (Bratrova svatba od S+G, pisen Jede srot, jede srot - kvuli jednomu radku v textu, pak treba vesele svenky s Clancy Wiggumen, toho by se naslo...) nezabere to skoro zadne misto. Ale musim si koupit lekarnicku, ze mi ji ukradli za jizdy, to by asi neproslo
|
|
|
|
v seznamu melodií nějak nevidím "Jasnou páku" a jejich hit "Pal vocuď, hajzle", to udělá tu správnou přátelskou atmosféru :-)
|
|
|
Případně se dá přitvrdit - třeba "Tisícovka mrtvejch fízlů" (Pilsner Oiquell).
|
|
|
Da se nekde sehnat "o policajtech" do Exni!to?
|
|
|
|
|
Ty jo, toho je, ja si rozsirim domaci knihovnicku, to mi za to stoji. Dokonce bych rad pozadal vsechny, co jedou ted do hor, jestli by nemohli postradat autoradio na kazety (ja bych za nej i pivecko venoval, mile se usmal...), abych si ho namontoval do auta. Je to skvely na prehravani teto hudby. Na dlouhych cestach potesi. po kompletaci alba rad poskytnu. Pokud bude dotycny technicky zdatny, muze dostat na oplatku me radio, co zvlada i CD, po uspesne instlaci.
|
|
|
Tak pocasi vypada spis na motorku, takze radio z auta s sebou na hory neberu...
|
|
|
Tady uz je zatazeno a cekaji se prutrze.
|
|
|
Ja na to koukam na predpovedi, ale zatim je to jen takovy prouzek nad Prahou, a pak to snad projedu, v kozenym obleceni. Myslim, ze to risknu. Uvidim, autem se mi fakt nechce.
|
|
|
Mně z autorádia hraje povětšinou punk a Oi!, ale anglický. Takže by mě musel stavět nikoli nadstrážmistr Maják ale Sgt. Kickthrough Lighthouse, aby pochopil písničku od Angelic Upstarts o tom, jak policajti zabili Liddla Towerse.
|
|
|
"Fuck the Police" od Rage Against the Machine to taky říká dost jasně :-)
|
|
|
Ještě přitvrďte, chce to negry :)
http://www.youtube.com/watch?v=Z7-TTWgiYL4
|
|
|
Moc dobry, ale to by si mohli vztahnout jako dost velkou provokaci. Mam radsi naznaky. A staci jen sem tam neco, napriklad Nohavica "ja si to pamatuju" s textem "...nějací přizdisráči se mi tlačí do mé vlastní ložnice
a tvrdí, zvědaví prdi,
že je to pro mé dobro, že jsou na svou čestnou práci hrdi.
Já děkuju, Veliký bratře,
sedící na fotelu úplně v tom nejhořejším patře,
já děkuju, Veliký bratře,
nemysli si, že každá díra v stropě bělobou se zatře.
To už ty bylo, s tebou i bez tebe,
já o tom něco vím, zasrané STB..."
Neni to nic proti nicemu, ale dava to urcity signal.
Zacyklena melodie ze simpsonu, znelka poradu "Bad cops, bad cops", to by mohlo po minute, dvou, zacit rozcilovat.
Nejaky uspech by clovek mohl mit i s melodii z Majora Zemana, policejni akademie a dalsich popularnich poradu.
|
|
|
Cha, to je nápad! Lincoln se stejně musí startovat takovou fintou, takže problém není :)
Do kufru se malej gril vejde, písničky jako "Army of assholes" od Pitbullfarm taky mám. Už jen přichystat klobásky a pečivo, a bude. Jo a taky uvést Lincolna do stavu, aby přinejhorším alespoň prošel technickou. Teď by se to nepovedlo... :)
|
|
|
Pokud budete Ty nebo Root lustrováni někde poblíž, zavolejte - já se přidám ke grilovací párty. Dovezu sedačky, nějaký další proviant a hlavně dobrou náladu :-).
|
|
|
Na kapotu pikovlacek, hnany z autobaterie :-)
|
|
|
Kolem autíčka z Lega a Igráčky policajty....
|
|
|
Nebo ve vice lidech hrat na cetniky a zlodeje. To se hraje jinak, nez driv, ukolem dnesni hry je poznat, kterej, je kterej.
|
|
|
Diky za připomenutí jednak povinného grilu pro ukrácení dlouhé chvíle :-) a také důležitého paragrafu 2 odstavec 6
(6) Technická silniční kontrola podle odstavce 5 se provádí v p řítomnosti policisty nebo celníka a zahrnuje pouze kontrolní úkony nezbytné pro ověření technické způsobilosti vozidla v rozsahu, v jakém má o ní policista nebo celník důvodné pochybnosti.
Myslím, že do FSM přibude doporučení, že po psychickém otřesu ze sděleného podezření o špatném technickém stavu je vhodné jet na STK pomalu a opatrně, i kdyby to mělo zachránit jen jeden život. :-)
A taky díky OSBIDu za znění vyhlášky www.osbid.org/index.php?t=article&n=clanek-policie-zacne-narizovat-mimoradne- stk-232
|
|
|
Ano, to bylo jednim z ucelu, dalsi zajimave ustanoveni obsahuje §4, ktery rika, ze protokol obsahuje podpis ridice. Bez nej je nekompletni a nekompletni protokol bude patrne neplatny...
|
|
|
tak ten §4 vypadá jako první kandidát na service pack vyhlášky. :-)
Mimochodem, když má být policista nebo celník přítomen kontrole, spousta STK končí v 15.00, musíme čekat před stanicí nebo si můžu policistu objednat na STK, až se mi to bude hodit? Ono při pomalé jízdě se spoustou zastávek kvůli zažívacím problémům se to nemusí stihnout. :-)
|
|
|
Zejména, když se nemnoha řidičům chce zvracet už z toho, jak uvidějí plácačku.
|
|
|
Kdyz musi protokol pro svou platnost obsahovat podpis ridice, lze pripadne uvedeny protokol jednoduse odmitnout podepsat, nebo je k tomu pridruzena nejaka ficura napr.v podobe financniho postihu?
|
|
|
Neni tam stanoven zadny financni postih.
|
|
|
Zatím. To bude předmětem servicepacku, jak vtipně zmínil kolega výše :-).
|
|
|
V takovem pripade doporucuji simulovat tzv. Hitler quake (krasne zobrazeny ve zde nedavno odkazovanem filmu Der Untergang) a tedy nikoli umysl, ale neschopnost se podepsat. Zakon nemuze narizovat neco, co neni v moznostech dotycneho (pak chybi aspekt zavineni) a "prestupek je zavinene jednani".
|
|
|
Néé pánko velitel, já písať neviem... ;-)
|
|
|
A co se tam podepsat, ale nějakým smyšleným jménem? Případně jménem někoho mrtvého (Michael Jackson apod.). (Lepší je podepsat to druhou rukou, než člověk obvykle píše, aby ani znalec nenašel shodu písma.)
Později je možné jednoduše tvrdit, že "tohle není můj podpis", případně "ale já se nejmenuji Jackson". Přitom ani jedno nebude lež.
|
|
|
|
Děda je dobrej střelec :-)
|
|
|
Děkuji, zasmál jsem se :D
|
|
|
„Obžalovaný Švejk odepřel napsat diktované věty, provázeje to tvrzením, že zapomněl přes noc psát.“
8o)
|
|
|
Takže mně by mně vlastně policajti neprávem hnali na STK, která není schopna zajistit potřebnou kontrolu včetně platného dokladu o výsledku kontroly.
To je pěkný §. ten si budu pamatovat.
|
|
Hezké, nicméně budu spíše očekávat, že fízlové se dohodnou se spřátelenou STK a budou se hezky za "nábor zákazníků" šábovat. A co si budeme namlouvat - ono se něco dá najít na každém autě. Zvlášť, když člověk těžko pohlídá, co mu tam opičák při kontrole provedl.
Vidím to jako další způsob, kterým stát jednak zvyšuje silniční policejní teror, jednak posílá policistům další metodu, jak si nakrást.
|
|
|
Hezký komentář, ale nemůžu se zbavit dojmu, že obsah článku Vás nejspíš minul, pane kolego.
|
|
Díky autorovi za vcelku příznivou zmínku o těch z nás, kteří mají offroad pro ježdění v opravdovém terénu a to z principu opravdu nejde bez nějakých těch drobných úprav, které by se na STK určitě nelíbily. Jenže to v ČR a vlastně ani nikde jinde legálně nejde.
Nakonec jsem se před pár lety radši přestěhoval do Kalifornie a mám klid. V USA (až na několik výjimek) můžu upravovat svého Wranglera jak chci a nikomu to nevadí, stačí, abych jednou za pár let prošel emisní kontrolou. V některých státech USA je předpisy poměrně rozumně omezený maximální lift, výška nárazníků, velikost kol apod., ale zase se to v podstatě nijak nekontroluje. Existuje několik offroadu nepřátelských států na východě USA, kde je to podobné jako v Evropě, tam ale zase stejně není kde v terénu jezdit.
|
|
Perfektní, ještě lepší než Kozošuky.
|
|
...za jedna.
Tahle vyhláška je skvělá ukázka zoufalství.
Jen jsem nepochopil jak mě bengo donutí dojet na STK. To pojede za mnou v autě, přede mnou, u mě, nebo to dokonce ušák za mě odřídí?
|
|
|
Rekl bych ze o tom bude mit nejakej papir, ze tam poslal to a to auto s tim a tim ridicem a kdyz se tam nedostavi, tak to bude nejaky prestupecek za par bodu.
Ted aby si clovek nasel mapu STK, udelal kolem toho 4km krouzek a nacpal to jako varovne body do navigace a uz nikdy tamtudy nejezdil.
Predpokladam prikladnou uzkou spolupraci soukromeho a verejneho sektoru, kdy se STK otevre pri ruznych celorepublikovych akcich i pres noc a budou se treba v patek odlovovat chatari ve skodovkach a podobne. Fizl ma carky, nacelnik ma body do statitistiky, stk ma prachy. Rad se v odhadu zmylim....
|
|
|
Hmm...je nějaký limit do kdy od odeslání na STK z místa kontroly tam musím dojet? Třeba do hodiny, do dvou...? A musí to být pouze jen a výhradně STK umístěná ne dál než 4 km od místa odeslání?
Co ta přítomnost policisty/celníka při STK?
Další věc, pokud má auto platnou STK a policajt si myslí, že ne, protože objevil závadu, pak by mě zajímalo jestli můžu žalovat STK, které provádělo původní kontrolu a vydalo osvědčení, o náhradu škody?
A kruciální otázka, co když to auto nebude moje?
|
|
|
|
Krucinální otázka je především to, že STK nezajímá OTP ale jen a jedině velký TP ... Nebo zároveň změnili i prováděcí předpis pro STK?
Jinak na STK majitel být s autem nemusí.
|
|
|
Musím se přiznat, v životě jsem na STK nebyl.
ZZR
to jsem četl, ale odpověď na moje otázky nenašel.
|
|
|
OTP? To přivádí vzpomínky... :-D :-D
|
|
|
Ona se tahle pseudotechnická nejspíš do TP vůbec nezaznamenává a informace z TP jsou schopni si zjistit i poldové uprostřed polí ...
|
|
|
Podle toho nového nařízení se "použitelnost" předchozí STK smrskla na 3 měsíce. Je-li starší, může holomek posuzovat co chce. Asi by se těžko prokazovalo, že v takovém stavu bylo auto i na předchozí technické a prošlo.
|
|
..velmi dobře jsem se pobavil a hlavně opět něčemu přiučil, ještě jednou díky. §4 mi dělá radost :-)
Ovšem dnes ráno mi neudělala radost nově osazená značka nejvyšší povolená rychlost 50km/h s dodatkovou tabulkou "omezení hluku" v Praze na Strakonické kousek za Lahovickým mostem směrem do centra, bude to výnosná rychlostní past. Takže tu 50 asi budu respektovat s tím, že vhodný kvalt u jakéhokoliv z mých vozidel bude ten, při kterém v padesáti rafička otáčkoměru olizuje okraj červeného pole :-)
|
|
|
Hmm, tam jsem to čekal už delší dobu. Zajímavý je, jak se tyhle místa "snižování hluku" kryjou s těmi, kde jsou úsekové radary.
|
|
|
Nenicte si zbytecne auto clovece. Tam opravdu neni koho hlukem omezit. Kdyz tam pojedete s vytocenym motorem, tak si o vas maximalne tech par tankujicich lidi pomysli, ze jste blb, ale jinak si toho nema kdo vsimnout.
Ja tam jel o vikendu. Cestou tam jsem si toho vsiml a cestou zpatky schvalne koukal, koho ze to muze omezit. Krome benzinek a koni na zavodisti (ktere jsem samoztrejme nevidel) jsou to jen dve benzinky a jeden dum. Jinak hluk vadi jen stromum a starym tovarnam...
|
|
|
A jeste by to mohlo rusit pripadne sebevrahy na kolejich, ale to uz je opravdu vsechno.
|
|
|
Případně cestující v lůžkových vozech ČD.
|
|
|
Nojo...to je to samé jako na D8 před Prahou...za Zdibama jsou dvě benzínky, každá v jednom směru ale stejně je tam osmdesát asi kilometr před tím, než vjedete do Prahy
Akorát ta padesátka zrovna tam bude o dost otravnější, stejně jako u toho skvělého přechodu
|
|
|
tohle omezení je skoro dokonalé, široko daleko nic, z jedné strany pole, z druhé strany pole, kdesi v dáli jakási průmyslová přízemní budova a mezi tím značka "omezení hluku". Asi tam někde v těch polích žije nějaký poustevník, který potřebuje ticho a klid. :-(
|
|
|
ROFL?:-))
Tak na to se podivam, pojedu tam za par hodin...
Osobne v tech mistech jezdim bezne tak 100-120, a nehodlam na tom nic moc menit, tak uvidime, jak to dopadne :-)
|
|
|
Je to tak, bylo to tam už v pondělí. A táhne se to snad až k barranďáku, do velký chuchle určitě.
|
|
|
Jestli jsem dobře postřehl, tak hned za koncem zástavby po pravé straně je opět 80-tka. Ale možná ji jen zapomněli sundat..zítra to prozkoumám podrobněji.
|
|
|
A nebo ji tam zase dali.
V pondělí to bylo takhle:
http://opas.sweb.cz/lahovicky%2050.png
|
|
|
Vypadají lehce modifikované. Možná je jen na čas sundali a poslali do čistírny:).
|
|
|
Tak je to pravda, na konci Lahovicek je ted 80. To by mne zajimalo, co to tam ti dementi vymysleji.
|
|
|
Tak jsem na to koukal...znacka smerem do mesta defacto kopiruje stavajici prujezdovy system pro mereni rychlosti, ktery tam uz byl predtim. Obavam se (spise jsem si temer jisty), ze cele snizeni hluku = vybereme vice na tom radaru, protoze brzdit na 80 se tem smejdum docela darilo, tak pekne budou brzdit na 50, to by bylo, aby se nevybralo, na to ty lidi budou srat spis...
Smerem na druhou stranu se jedna podle me ciste o zastiraci manevr, protoze kdyz je ta 50 jednim smerem, musi byt i druhym. Do mereneho useku (nevim, jestli opravdu to prujezdove mereni funguje, ale lidi tam obvykle fakt jezdej tech 80-90), ktery je dlouhy tak 1km, to zasahuje par metrama a z toho hlediska je to silne nezajimave. Take me nenapada moc moznosti k "zabukareni", myslim, ze je dopredu videt dobre (ostatne to se tyka obou smeru).
Takze vidim jednoznacne pokus merit na tom prujezdovem radaru.
Az nekdy pristi tyden pojedu tou cestou, zkusim to projet rekneme 100-120, jestli mi prijde domu nejake predvolani (pri teto rychlosti uz by mohlo, to uz jsem jasny vrah malych deti). Dam pak prubezne vedet, jestli to fakt meri, nebo je to jenom jako :-)
|
|
|
Úsekovka do centra měří, někdo se měšťáci napojí mikrovlnkou a sbírají to u velký chuchle na autobusový zastávce. A za 120 na 50 jsou papíry pápá, tak klídek.
|
|
|
To je osetreny dobre, auto je psany na manzelku, co nema ani ridicak... co to auto mam, neplatil jsem jedinou pokutu...
Mimochodem - netusi nekdo prosim, jestli se v pohode, bez nejakych problemu z toho vyplyvajicich, da auto napsat na trebas 3 lete dite?
Pedpokladam, ze potom uz by vubec neexistoval problem s tim, ze bych cokoliv platil, pokud by me nechytli primo "pri cinu".
|
|
|
Když se to auto psalo na manželku, musela předložit občanku? Má 3-leté dítě občanku?
|
|
|
Aj 3 letý děcko može mnět vobčanku.
EU vygómla že žádné ani děcka nesmí cestovat do zahraničí baz dokladů. A protože v rámci EU stačí vobčanka tak vod prvního ledna só vobčanky aj pro děcka.
|
|
|
Občanský průkaz nemusím mít ani já, jako dospělá a svéprávná osoba českého občanství a zdržující se na území ČR...
|
|
|
Decko jiste nema obcanku...ale zase ma zakonne zastupce...
Muze dite vlastnit panenku? Jiste muze....Proc by dite tedy nemohlo vlastnit osobni automobil?
Opravdu bych potreboval nekoho, kdo VI, jak to je:-))
|
|
|
Tak si vem velkej techničák, manželku, prcka, zajdi na úřad a udělej pokus ;)
|
|
|
A nejde spis o to, kdo vozidlo provozuje?
|
|
|
cit. "V této souvislosti je však třeba připomenout ustanovení § 28 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, podle kterého jestliže zákonní zástupci jsou povinni též spravovat majetek těch, které zastupují, a nejde-li o běžnou záležitost, je k nakládání s majetkem třeba schválení soudu. Za záležitost, která není běžná se považuje například nabytí či převod motorového vozidla, nemovitosti, prodej akcií apod. Je tak nutné konstatovat, že zatímco k běžným záležitostem, které rodiče činí při správě jmění dítěte není zapotřebí žádného přivolení či schválení, neběžné záležitosti schválení soudu vyžadují. Pokud soud takovou záležitost neschválí, pak je právní úkon zákonného zástupce neplatný."
|
|
|
Tomu nerozumím - když vás seberou na místě, jak vám pomůže to že nejedete svým autem?
|
|
|
|
Modifikace je povedená :-D, ale neexistuje náhodou nějaký předpis, který říká že, zanačky musí být na specielním sloupku schváleném Evropskou Uhnijí, a ne jen tak značku napáskovat na sloup v.o.???
|
|
|
neexisstuje. sloup je v poho. je pouze předepsáno, kolik jich může být nad sebou.
|
|
|
Zkuste si prosím ty vhodné provozní otáčky ještě rozmyslet. V upgradu Strakonické na rychlostní past místní nejedou, narozdíl od přípravy přenosné osmdesátky která by se snad už dnes měla začít objevovat těsně za začátkem měřeného úseku, samozřejmě vždy s řádnou fotodokumentací pro případné spory ;)
|
|
|
To je zajímavý, v deníku Metro píšou, že to bylo na žádost místních...
|
|
|
|
V Lahovičkách jsem jen častým pravidelným návštěvníkem, z posledních dvou dnů jsem tam strávil většinu a ony značky byly místním tématem číslo jedna. Odmítavých (až militantních) komentářů jsem slyšel řádově desítky, souhlasný ani jeden. Taky jsem nikdy nezaslechl nic o jakémkoli místním aktivistickém sdružení (což jistě nemusí znamenat že žádné takové neexistuje).
Nepřezkoumatelnosti svých tvrzení jsem si však samozřejmě vědom :)
|
|
|
To mne nepřekvapuje, této "povedené" úpravě rychlosti mohou tleskat opravdu jen jedinci s IQ tykve. Decelerace vozidel na 50km/h spojená zhusta se změnou kvaltu, zvýšení množství jemného metalického prachu z kotoučů a destiček v ovzduší, po pár set metrech opětovná akcelerace (=více spáleného paliva než při ustálené osmdesátce)..zkrátka hotový ekologův sen. I ke snížení hladiny hluku jsem mírně řečeno velmi skeptický.
Ze soudku bezpečnosti - vznik kolizních situací při dobržďování, které by při ustálené rychlosti nenastaly.
Ale kdyby to mělo zachránit jediný život..pardon, kdyby to mělo hodit jen pár mega ročně na pokutách, tak to má smysl. Na místní serem. Vaše zastupitelstvo / místní odbor dopravy / aktivisté nebo bůhvíkdo za tím stojí.
|
|
|
http://www.denik.cz/z_domova/praha_hluk_auta20091009.html
Jedná se o tzv. "Akční plán snižování hluku pro aglomeraci Praha" samozřejmě dotovaný EU...
Nějak nejsem s to pochopit jak tohle zvýší propustnost silnice. Nějaký návrhy?
|
|
|
http://www.autoweb.cz/omezeni-na-50-kmh-na-magistrale-na-strakonicke-a-jinde/
|
|
|
Ale to je poměrně geniální řešení!
Kdyby na každém debilně omezeném úseku byl veřejně k mání (nikoli zjevně falešný) snímek s přenosnou značkou rozumné výšky, takže by si jej mohl stáhnout a přiložit ke spisu kdokoli, koho by tam orgán vybuzeroval (a kdo by měl dostatek rozumu k tomu, aby se s orgánem vůbec nijak nevybavoval a poslal to do správního), co by úředník mohl? Mohl by tvrdit, že tam ta značka nebyla, ale proti tomu snímku by mu to tvrzení bylo málo platné, ne?
Nebo něco přehlížím?
|
|
|
No tak budou tak takový další nepodstatný detaily, jako, že třeba jaro - léto - podzim - zima, ráno, poledne a večer atd. Těch fotek by tam asi muselo být dost, aby to bylo věrohodné.
|
|
|
Taky mi to připadá jako slibně silný argument, velmi však záleží na provedení a na podchycení těch výše zmíněných detailů. Určitou slabinu tuším taky v rychlosti ostatních vozidel v konkrétní dobu, nicméně materiálu je (po všem tom stavebním ruchu v okolí) víc než dost a "realizační tým" dobře ví co dělá i co riskuje.
Nerad bych ten vysoce chvályhodný záměr nějak ohrozil přílišnou sdílností ač sám téměř nic nevím, rád se však podělím o nějaké výsledky.
Případným služebním čtenářům pak doporučuji ideální výhled z protější černé skládky; zatímco jste ve svatém boji za lepší život lahovických zabukařili u sádek, navozili jim tam přes ulici několik tisíc kubíků bordelu a každý den je prolévají hovnocucy z širokého okolí. Ale ti zřejmě rychlost nepřekračují a hluk má zajisté přednost.
|
|
|
To jsem napsal s trochou nadsázky, proto také ten smajlík na konci. Ale obyvatel, kterých se hluk ze Strakonické v tomto místě může týkat, tam moc nebude - směrem k barranďáku je zástavba vedle silnice v délce cca 500m, na opačné straně pak sotva polovina. Navíc ne všechno domy podél silnice jsou obytné, jsou tam i obchody a jiné provozovny.
Pokud v tom místní skutečně nejedou, pak by bylo chyba se jim takto mstít za nic.
|
|
|
Chtít se mstít místním je obecně hovadismus. Motorista by si měl uvědomit, že jako projíždějící je pouze na návštěvě a jako takový se má podřídit přáním místních. Kdyby místní nakrásně chtěli, aby projíždějící jel třicítkou, má zkrátka držet hubu a bez provokací jet třicítkou. Protože když bude hodně provokovat, taky by se mohlo stát, že až tam bude chtít jet příště, najde tam pěší zónu, že ano.
Ne že bych byl militantní odpůrce automobilismu, ale tihleti samolibové, co si čerpání osobní svobody vykládají jako bianko poukázku na bezohlednost vůči ostatním, mě začínají poslední dobou docela solidně srát. A je mi veskrze egál, kolik jste za svou zálibu nacpali do státního rozpočtu, protože já si ty poplatky nevymyslel a neviděl jsem z nich ani korunu. Vyřiďte si to se státem a nevylévejte si frustraci na mně a mém okolí... leda že snad rádi měníte okénka. Abych to shrnul: porád plné huby lezefér, ale rádo se zapomíná, že to "nechte mě bejt" platí oběma směry. Vaše svoboda smrdět končí v dosahu mého nosu.
|
|
|
přání místních? Je to skutečně přání místních nebo to za ně někdo vymyslel a oni neřekli ani popel? Protože tak to většinou bývá, oni totiž ti samolibové na radnicích velmi zřídka berou ohledy na nějaké místní, pokud tam tedy nebydlí zrovna starosta nebo někdo z nich.
|
|
|
Ovšem to je o další důvod navíc, proč se těm místním nemstít ...
|
|
|
|
Tak pod tohle se podepíšu! Přesné, výstižné, věcné.
|
|
|
Smerem do mesta to jde ignorovat v pravem pruhu. Na konci je mereni osazene jen do leveho. Asi dosly prachy a tak nastoupila logika, ze pirati jezdi vlevo, nebot jsou anarchistickeho smysleni ;-)
|
|
|
(Anarchie je pravicový extrém. Levicovým extrémem je komunismus. Konec hlášení v politologickém jazyce.)
|
|
|
O nikolive, ti starsi si pamatuji ze v dobach minulych byli anarchiste predstavovani jako mene uvedomneli soudruzi. Coz zcela zapada do logiky uvazovani uradu, ktery porad jede ve starych myslenkovych kolejich spolecenskeho blaha pomoci buzerace.
|
|
|
To bylo neco, co se nazyva anarchokomuniste, ma to blizko k trockistum.
|
|
|
A opakem jsou anarchokapitalisté ...
|
|
|
Tezko hledat opak, ale anarchokapitaliste stoji maximalne vpravo.
|
|
|
To co je před barranďákem jen v levém patří ke kamerám na Lahovickém mostě a časomíře umístěné tamtéž. Úsekové měření začíná asi 100m za mostem a končí u Auto Štangl (poslední dům napravo).
To co visí nad směrem z centra je jen počitadlo.
|
|
|
Presne tak - a pocita to dobu cekani v kolonach, resp za jak dlouho auto projede k barandaku - je tam take svetelna cedule kousek za tim mostem, ktera to ukazuje.
Prujezdove mereni meri samozrejme oba pruhy
|
|
|
Pocita dobu....tedy umi spocitat i rychlost a musi to delat na zaklade dat o registracni znacce....co brani z toho pocitat rychlost a fotky posilat spolu s vyzvou k podani vysvetleni? Asi staci jen prepnou nekde na veline packu. Ne, nejsem paranoidni, a kdyz, tak jen trochu.
|
|
|
Brani tomu to, ze to neumi vyfotit ridice, nema to prisviceni.
Samozrejme v ramci paranoi i na tomto jezdim se sklopenym stinitkem :-)
|
|
|
To je prozřetelné, ten bazmeg z centra totiž přisvícení určitě má i když ho mp snad pořád ještě nesmí upgradovat na mýtnici. Časomíra do centra snad nemá ale u vjezdu si teď vůbec nejsem jistý. Mmch ta je nahovno i na měření času průjezdu po Strakonické, obě použitelné zkratky odbočují až za vjezdem a připojují se před koncem, takže Strakonická může stát půl dne kvůli průseru v Chuchli a počítadlo napočítá (správně) průměr objíždějících většinou kolem deseti minut. Vot těchnika :)
Na druhou stranu taky nepočítá úplně realitu, krátce po instalaci bylo podrobeno praktickému testu kdy po několik hodin mělo k dispozici celkem dost průjezdů kolem 110s a žádné jiné a stejně na tabuli pořád svítily 4min ;) Když ale úsek do centra funguje, hrozba online opičáků na odchytišti v Chuchli je opravdu dost reálná. Přesto, že k měření mají od opravdových fízlů určený jen krátký úsek Strakonické u lihovaru.
|
|
|
Opičáci, pokud vím, nemají povoleno měření u lihovaru. Jediná část Strakonické schválená pro měření je úsekovka do centra.
|
|
|
|
Dokument "Radary 100" zmutoval do podoby "Radary 107" a nejaktuálnější bude tento seznam z ledna 2012 - http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze/automobilova/kde_mestska_policie_ meri_rychlost.html
Díky za tip mapu IZS ;-)
|
|
|
|
Parada, takze se mi potvrdilo, ze ty tunely na tom novym okruhu pres Brezanske udoli nemaji mereni rychlosti...ja si rikal, kdy mi zacne neco chodit domu, pac tam jezdim tak o 50km/hod rychleji, nez se smi podle znacek:-) Tak to jsem rad..na 2 stranu zarizeni tam na to evidentne maji...tak jsem zvedav, kdy to tam pustej
|
|
|
Ne vždy ale musí úsekovka spadat pod MP. To nic ovšem nemění na tom, že v obou zmiňovaných tunelech zatím, dle mých informací, měření neprobíhá.
|
|
|
Pod co jinýho může úsekovka spadat (pominu-li sloup na kterým je přidělaná)? Neprudim, jen se ptám, páč konkrétně v Praze vídám jen ty, který pod MP spadaj...
|
|
|
Tak mohla by spadat klidne jeste treba pod TSK, ale je fakt, ze pak by nemohly zaznamy z ni byt pouzity jako dukaz ve spravnim rizeni.
|
|
|
Může spadat i pod PČR, viz. tunel Valík:
"Krajské ředitelství policie Plzeňského kraje nevlastní žádné stacionární zařízení určené k měření rychlosti. Jedno takové zařízení pouze provozuje, přičemž se jedná o zařízení, které je umístěné na dálnici D5 v tunelu Valík – km 77,4 – 77,8 (katastr města Plzně, souřadnice GPS š. 821500, d. 1077334). Jedná se o silniční rychloměr – měřič úsekové rychlosti, typ MUR – 0,5, který měří rychlost v obou směrech, tedy je umístěn v obou rourách dálničního tunelu."
http://www.policie.cz/clanek/stacionarni-zarizeni-k-mereni-rychlosti.aspx
|
|
|
Tak to jo. Pohybuju se víceméně po Praze a přilehlém okolí, kde všechny úsekovky, o kterých vím, provozuje MP, tak se mi to tak nějak automaticky spojuje. Díky.
|
|
|
Ponekud nechapu logiku pocitadla jen jednoho pruhu... Pro mereni bych ji nasel.
|
|
|
Hm, nemá to omezení souvislost se staveništěm ochranné hráze zabírajícím v každém směru jeden pruh?
Předpokládám, že na výjezdu z Prahy bude uzavřen provoz úplně a protože část zdi je vtipně postavena, bude se jezdit obousměrně v pruhu od Lahovic po celé délce zdi a přitom se bude směrem na Lahovice zeď prodlužovat...
Pokud se mýlím a jde opravdu o pasťoidní omezení hluku, milým překvapením bude 50 na okruhu, protože odtud se hluk nese daleko lépe a dál.
|
|
|
To je ochranná hráz? A já furt bádal, na co to je. Hele a co budou dělat s tím podchodem u velké chuchle?
|
|
|
Do podchodů se obvykle instalují profily "u", do kterých se při povodni zasouvají hliníková hradítka - viděl jsem v Brně na výstavišti ukázkovou akci v bazénu hned vedle plochy s traktory a samovazy.
Základní otázkou je, kdo za dvacet či padesát let najde cimru s těmi hradítky a zda tam ty metráky hliníku ještě budou...
|
|
|
Inu, asi i z toho důvodu patrí lokace onoho skladu mezi rezimove informace.
|
|
|
No, pokud to zabrání ukradení...
|
|
|
Zabrání to zjištění, že byly ukradeny.
|
|
|
Zabrani to informovani o provedeni zjisteni ukradeni.
|
|
|
Do situace na okruhu nastesti magistrat tolik kecat nemuze, protoze mu okruh nepatri.
|
|
Sice je článek psaný s nadsázkou, ale dnes ráno stáli benga přímo u vjezdu k STK (nikdy tam nestojí) a lačně vyhlíželi starší auta. Příště bych do toho zakomponoval i klasický český stav. např. Franta=majitel STK , Jirka = příslušník PaCH. Telefon zazvoní,.. čau Jiříku, tady Franta..ted je v platnosti ten novej zákon o tý okamžitý STK víš o tom ne? Jirka: No jasně a co já s tím.. Franta: hele je jaro ne? Na silnici musí bejt bezpečno, přeci. A na zejtra nemám žádný kšefty, nechceš mi sem poslat nějaký piráty, co nemaj vše OK.? Že by jste se postavili dole u sokolovny k nám je to jen 300metrů..co ty na to? Jirka: to by šlo, na poprvý to bude za každýho piráty za dva rumy pro mě a kolega pije jen zelenou... No dál si to snad každý domyslí..
|
|
|
A fakt ty kurvy chytaly přímo u vjezdu k STK aby tam pak ty lidi "poslaly" ?
|
|
|
místo kontroly ploskolebcům určuje jejich principál, takže to bude spíše tek, že pár frantů z okolí volá principálovi policejních loupežníků, pozve ho na BBQ a tam mu v soukromí nastíní, kolik by měl za každý auto do kapsy.
|
|
|
Nebyla to spíš náhoda? U nás, když se přijíždí do města, je fajnová cca 1km dlouhá rovinka a zrovna před STK je parkoviště, kde stávají buď s radarem a nebo s kasičkou. http://www.mapy.cz/s/3Jnd
|
|
Opravdu jsem se pobavil. Musím si do kufru přibalit gril, jen vozit vždy čerstvé klobásky bude asi logisticky náročnější :)
|
|
|
..uleželejší klobásky (takové, co už kloužou z ruky a mají zpravidla nazelenalou barvu) můžete po ogrilování nabídnout PaChům, aby jste jim ulehčil jejich těžkou službu :)
|
|
|
Zasmál jsem se dost, ale už asi 2 týdny si lámu hlavu nad tím, jak bubu řešit, až mě zastaví na mé motorce s krásným českým laděným výfukem bez homolagační vložky... :-/ Auto mě nesere - mám služební ve 100% standardu..
Máte někdo nápad? :-)
|
|
|
No mě by stačil i nějakej hint jak je vyfaxovat s autem, protože co si budeme povídat, na 18 let starým autě se toho najde vždycky dost na popravu na místě...
|
|
|
Nad tim samym jsem se zamyslel taky. Asi se nenechat chytit, nebo se nechat chytit az mimo dosah STK s tim, ze jsem je driv nevidel:)
A pri nejhorsim holt na opakovanou technickou prijet s original vyfuckem.
Taky me zajima, jak to bude s veterany.
|
|
|
Já koupil bandita s laďákem bez vložky, ta byla zabalená pod sedlem včetně příslušného imbusového klíče. Nasadit ji a utáhnout jeden šroubek je otázkou minuty, pak dojet na STK s tím, že se polucajtům asi něco zdálo (má smysl jen v případě neexistence důkazu, že při zastavení vložka ve výfuku chyběla). Ale záleží na tom, co máte za stroj / výfuk.
Btw vložku jsem ihned po koupi namontoval zpět a od té doby je tam kam patří, hlučnost se výrazně snížila, je to ohleduplnější k okolí a nerve to uši mě samému. Navíc u mnohých výfuků bez vložky dochází k propadu výkonu.
|
|
|
Ja mam ted nove koupeny (jeste nenamontovany) homologovany vyfuk s homologovanou vlozkou, ale pozor - vlozka se vymeni za nehomologovanou (lepci) a na STK to nepoznaji, pokud se tomu nebudou extra venovat. Proste vyfuk homologaci ma. Tecka.
|
|
|
Šmarjá, copak laďák, ale hlavně aby nestrkali nejakej kvér do véfucku a nehledali v něm DPF :-D , to bych byl v řiti.
|
|
|
Tomu nerozumim...
Jak je mozne nechat se chytit na motorce policajtama?
To se mi jeste v zivote nepovedlo...Kdyz mi bylo o 20 let mene, nahaneli jsme se s fizlama na motorkach typu jawa 350 a podobne, ja mel MZ150, pozdeji 250(ci 251?) , a kamos s nama jezdil dokonce na Simsonu. Jezdili jsme schvalne do centra Liberce, bez znacek, bez helem...a hledali jsme policajty na hrani :-)
no ale k veci -prece neni mozne autem chytit motorku, ne? A ze budou mit znacku? No, ono je do te helmy videt, aby identivikovali ridice ?:-)
|
|
|
Nekterym se ujet da, na dalnici a ve vetsich mestech si te vetsinou budou predavat a pokud budes mit trochu smuly, chyti te. Navic ne kazda motorka je delana na ujizdeni. Jak bys konkretne ty unikal s VT 750 shadow, rozsirenou o masivni padaci ramy? Tedy s necim, co i s prumernym jezdcem, jako jsem ja, vazi hodne pres tri a pul metraku.
|
|
Chtěl bych se zeptat zkušenějších: Nebylo by na místě v tomhle případě porušit pravidlo nevybavování se s policisty, zeptat se, jaký je důvod v rámci "důvodného podezření" pro odeslání na STK a trvat na zanesení do protokolu o silniční kontrole? Většina závad snad podezření na první pohled nevyvolává, ne?
|
|
|
Mne zase napadlo, když se v článku píše o sjetých gumách Evžena Vocáska, jak by se tvářili a co by mohli namítat na to, že před jejich očima jejich tvrzení měrkou vyvrátím?
|
|
|
S tím se nejspíš nepočítá...proto ji v autě vozím :-)
|
|
|
Já taky právě, jak na motorce, tak v autě, proto mne to napadlo :)
|
|
|
"Vaše soukromé měření pro nás není relevantní, my akceptujeme pouze měření s kulatým razítkem?"
|
|
|
(Tedy zhruba totéž, ale slovníkem ploskolebce, samozřejmě.)
|
|
|
Tak tak..jde o to, ze oni MUZOU...
A to dokonce i kdyz oni sami jsou zcela presvedceni, ze je vse ok, MUZOU....napriklat poslat na krevni testy na alkohol. Clovek jim 2x nadycha nulu, ale oni MUZOU ho poslat na krev.
a jelikoz muzou, tak to take budou delat.
Verim situaci, kdy oni se budou smat do oci : My vime, to mate ok, no ale sup sup na STK.
Me takhle jednou staveli na "namatkovou kontrolu" proto, ze jsem pri jizde rychlosti cca 2km/hod kolone na jizni spojce z okenka k nic cosi prohodil (nic sprosteho).
Okamzite nasledovala klasicka buzerace, od gum po lekarnicku. (mam vse ok, takze me to az tak "nevadilo", cas jsem mel, a kdyz uz jsme byli u te buzerace, presel jsem na jadrnejsi slovnik :-) )
|
|
|
No, ale pak by me zajimalo, jak by se staveli k proplaceni nahrady skody (u soudu) za usly zisk, anzto jsem po tom (jednoznacne zbytecnem) odberu, predstav si to, ctyri dny nemohl poradne hnout rukou... Zadny neurolog se nepodepise pod to, ze to neni mozne a ze na 100% simuluju.
|
|
|
Podle mě to už zaháníš moc do absurdna. Policajt jde cestou nejmenšího odporu, jako každý jiný státní úředník. Tzn. budou si vybírat plečky, co se pořádně neudržej na silnici, navíc ty většinou řídej socky, který se s nima nebudou moc hádat.
Pokud už by to chtěli využít k buzeraci, nebo k mstě za nezaplacení pokuty na místě nebo něco podobného, je třeba upozornit na to, že k tomu mají mnohem lepší nástroje už teď - např. onu kauci na správní řízení.
|
|
|
No...probehlo nedavno i tiskem, ze nejakej nejvyssi soud potvrdil rozsudek, ze nekdo 2x nadychal 0, stejne ho poslali na krev, tento odmitl, a je v prdeli...
A ten soud argumentoval tim, ze ten pristroj na dychani je orientacni, a policista lepe pozna, jestli nahodou dotycnej neni ozralej.
Nehlede na to - ano, pokud clovek sklopi usi, budu se submisivne plazit, potom ho mozna prislusnik neposle na STK, jen dostane pokutu za .....neco, za lekarnicku, za cokoliv. Pokud ale clovek je alespon trosku "drzejsi", nenecha si nic libit, a pokud jako napriklad ja vse pomerne durazne komentuje...potom se prislusnici za kazdou cenu snazi neco vyhrabat, a kdyz nevyhrabou...Me uz takhle parkrat prolejzali komplet auto, a to jen proto, ze jsem po ceste okolo nich je pozdravil klasickym "jste jednicky":-)
|
|
|
A vy pane, prislusniku, mate merici kulate razitko? Tak pojdte, ja vas k te STK vezmu, ale nacelnik asi nebude mit radost, kdyz bude muset policie stk platit... Pod koho spadate? Aha, to jo, tak to vas zavezu moc rad (vitezny usmev).
|
|
|
"měřící kulaté razítko" - to je dokonalý! :-D
|
|
|
No vidis, a to vzniklo tim, ze jsem si spatne precetlo to OCovo, nevsiml jsem si toho "s". A ted si predstav, ze to prehlidne i organ a vsichni ti, co se nenarodili, ale vysli rozkazem, budou tisknout razitka k dezenu gumy, pac to se musi :-)
|
|
|
To bylo první, co jsem si představil! :-D
BTW: Nevím, jestlis to zaregistroval, ale dával jsem ti někam na začátek diskuse odkaz na to Exni!to (je to celý album, kde je ten song)...
|
|
|
Ja vim, diky, ale nejak se to nechce stahnout
|
|
|
Firefoxem to jde bez problémů...
|
|
|
Tak přibalím ještě kulatý razítko... :-)
|
|
|
To by mohla být velmi zajímavá situace. Tak mne napadá, zda jsou vůbec jednotliví ploskolebci autorizováni k výkonu úředního měření:).
|
|
|
Na to by dle mého názoru měli mít taky kulatý razítko...nejlépe na každym voku jedno. :-)
|
|
|
Anebo zajet do Continentalu nechat si napsat papír, že jejich měrka je přesná :D
|
|
|
V nějakym čísle (tuším) Maximu byla ptákoměrka...tu asi taky přibalim, abych si mohl změřit i toho čůráka, co mne bude chtít poslat na stk. :-)
|
|
|
Obávám se, že s tak velkým čůrákem autor měrky nepočítal:).
|
|
|
To sice asi ne, ale zajímalo by mi, jak by se orgán tvářil, kdybych si ho začal prohlížet přes jeden z otvorů (samozřejmě popisem k orgánovi)... :-)
|
|
|
|
|
:D :D :D
Taky dobrý nápad
|
|
|
Pro policajty vyšlo zvláštní číslo, to nevíte? U běžného vydání končila měrka někde na 30 cm, u toho policejního na 210
|
|
Asi si do auta ten gril pořídím. Jen ty klobásy by tam v tomhle vedru asi moc dlouho nevydržely :)
Nějaký někdo nápad na surovinu, pochutinu co se dala grilovat a vydržela pár dnů (týdnů) v autě?
|
|
|
Ty nevozíš v autě chladničku? :-o No je fakt, že já tam zase nevozím ten gril, ale asi taky začnu, místa je dost. Varnou konvici i se zásobou kafe taky vozím neustále.
|
|
|
A ta chladnička běží nonstop? Nevymlátí to baterku?
|
|
|
Vydrzi ti nejakou chvili hovezi Jerky (to bych pro doplneni chuti spis udil, nez griloval), taky by snad vydrzelo baleni bonbonu zuzu, ty jdou opekat. Caj s medem take pekne voni. testoviny obecne se daji varit...
|
|
|
|
To je bomba. Snad se mi to do Volva vleze :)
Chladničku nevozím, od tý doby, co to manželce pravidelně zabíjelo baterku z toho mám trochu strach
|
|
|
|
Na to prodávají takové udělátko. Vypadá to jako prodlužka a při poklesu napětí to spotřebič (chladničku) odpojí.
|
|
|
Jojo, metr na výšku je v pohodě. Ještě jednou mi někdo doma řekne, že SUV mi je na*ovno a že mám jen kvůli egu, tak mu za trest nic nevyudím :)
Nojo, něco takovýho tam myslím bylo, jenže ona ta E60 dávala proud ikdyž byl vyndanej klíček. Byla to navíc dobastlená zásuvka v kufru, když se do toho dělalo nový audio, tak je možný, že to zkazili v servise
|
|
|
Je celkem samozřejmé, že do chladničky jde proud i při vyndaném klíčku -- jinak by to nebylo moc funkční, že ne? Zaparkuji na pár hodin auto, jdu se projít, po příchodu řízky mohu vyhodit...
Jinak ve slušném autě jsou k dispozici zásuvky obou typů, samozřejmě.
|
|
|
Nojo, jenže když to někdo nechává zapnutý přes noc...
Holt, šmejdy BMW, baterka co nezvládne ani pitomou lednici :D
Jsem zvědavej jak si poradí moje auto s udírnou
|
|
|
Jestli vezmeš tu teleskopickou, tak úplně v pohodě - je totiž na dřevo nebo piliny ;-)
|
|
|
Už to vidím:
"V obci Spojil na pardubicku řešili v noci na pondělí hasičí rozsáhlý požár garáže s třemi osobními vozy uvnitř. Požár se naštěstí nerozšířil na vedlejší obytné stavení. Příčinou požáru byla pravděpodobně neuhašená udírna, která byla neodborně nainstalována do jednoho z vozů. Škody hasiči odhadli přibližně na 3,5 milionu korun."
Vcelku reálnej scénář s mojí šikovností :-D
|
|
|
|
... když to někdo nechává zapnutý přes noc...
... tak se lautr nic nestane.
Maximální spotřeba běžné chladničky do auta je cirka nějakých 2.5 A (typická mnohem nižší), pokud je ta "noc", o níž mluvíme, desetihodinová, je to maximálně 25 AH (typicky mnohem méně), což pro běžnou baterii, která má nějakých 60-75 AH a je ve slušném stavu a plně nabitá, nemůže být zásadní problém, a pokud potom nenastartuje, něco je špatně.
|
|
|
Bezna baterie ma okolo 40 - 50. Range s temer stoamperhodinovou baterii neni bezne auto :-)
|
|
|
Standardně mám dojem 107 AH, ale to souvisí hlavně s tím, že Range si vezme asi 5 A sám bez jakýchkoli doplňků, stačí, aby byly vzhůru počítače a osvětlení interiéru :)
Jinak jsem měl i řadu jiných aut, a pod 60 AH nebyla nikdy žádná baterie, 75 AH je tak průměr. Méně mají AFAIK akorát motorky a možná také Škodivky :)
|
|
|
Cece bracha ma v Puntu TAK MALOU baterii, ze jsme ji nemohli nikde sehnat :-)))
Shnaneli jsme pravda v cca 7-8 vecer, Tesco a spol bez sance, benzinky vetsina bez sance, natrefili jsme na cca 6te benzince, a meli pouze nejakou predrazenou znackovou, ale co se dalo delat, tak to koupil...kolik mela nevim, ale vypadalo to jako vetsi devitivoltovka :-D
|
|
|
Měli jste shánět motobaterie ;)
|
|
|
Vsak kdyby punto melo kliku na na nahazovani, tak by tam tu baterku nemuseli ani projektovat :-)
|
|
|
Zajimave, ja mam v nejmenovanem aute 55Ah a ten petilitr s tim startoval bez problemu i v tech letosnich unorovych mrazech, vesla by se mozna 66Ah, ale vetsi uz asi ne...
|
|
|
Ja tam teda mel originalne (a i u rangu rikali, ze tam patri) 96. A taky jsem tam takovou poridil.
Tvoje auta, ano, ale tve nejmensi bylo rodinne volvo, ne?
Vzdyt by se to do tech aut ani neveslo...
|
|
|
Mas pravdu. Mam tady ted 100Ah baterku s obrovskym napisem Maserati, ani mastny prach se na jeste ni nestacil uchytit -- a do zadneho auta se mi nevejde...
|
|
|
V ravce mam 45, bohate staci, i kdyz to dva mesice stoji ve vedru. Je tam leta, nezlobi. Kdyz jsem shanel do range, nabizeli 72, ta by se do ravky, ani jineho auta, ktere je urcene na ty 45, 55 nevesla, ale chtel jsem tam tu, ktera tam patri. U Rangu nabizeli za 6800 kc, jinde nemeli, nakonec byla za 2300 a nejake drobne. Coz taky vypovida o tom, ze to zrovna nebude tuctove zbozi.
|
|
|
Tak jsem to prolezl:
Volvo: 74 AH
BMW (F10): 85 AH
S2000: 45 AH
Zajímavý je, že BMW, ač je to jen dvoulitr, má největší baterku...
|
|
|
Ja mam v 1.4 vic, nez 90 amperhodinovou. Ale 6V :-)
|
|
|
Já mám v běžné Alhambře tuším něco kolem 85 ...
|
|
|
Co tam bylo za baterii netuším, nějaká původní. Moje dedukce je, že se na těch pěti kilometrech, co s tím jezdila do práce, nestačila dobít a pak to zlobilo
|
|
|
To dedukujete patrně zcela správně. Ale ono pokud se s autem popojíždí akorát 5 km na každé nastartování, bude to v háji i bez chladničky, jen halt malinko později :)
|
|
|
Tak o tom by som si dovolil zapochybovat. Pokial je bateria a nabijacia sustava OK a auto startuje ako ma, tych 5 km na dobitie staci.
|
|
|
No, já jezdím dost často ~7 km (k autobusu pro někoho a zpět), a je to tak akorát na hranici, zvlášť v té zimě, kdy navíc běží vyhřívání sedaček a podobné švandy. Ale může být v každém autě různé...
|
|
|
No ja to mam do prace presne 5 km a v zime tiez bezi ohrev vsetkeho co sa len ohrievat da - sedacky, zrkadla, sklo. Nikdy som nemal problem. Ale uznavam ze na nizine v juznom Ontariu asi mame o nieco teplejsie zimy ako vy v Brdech.
|
|
|
Ona v reálu má většinou každá startovací aku maximálně polovinu použitelné kapacity, pokud je vybijena kontinuálně.
Auto startuje bez problémů i s baterkou, která má psáno 44Ah ale reálná kapacita při vybíjení malým proudem je jen 5-7Ah.
Mimochodem, vybíjení malým proudem startovací baterii velice vadí, na to jsou trakční aku.
|
|
|
AFAIK ani tak nejde o to vybíjení malým proudem, jako o vybíjení na zlomek kapacity.
|
|
|
|
|
Nic co by se dalo grilovat v autě asi nevydrží.
Nejakó dobu by mohly vydržet konzervy. Vydržijó instantní jídla.
Uvařit si gulášovku a potom vohřát lečo s párkem by mohlo byt taky dobrý.
|
|
Root nastinil, nejen v diskuzi, mnoho situaci, ktere se mohou stat kazdemu z nas.
Vite co by me nejvic rajcovalo, Roote?
Ukazte mi to v praxi.
Zinscenujte nejakou podobnou akci ala 100hoven.
A pak se ukazte.
|
|
|
Soudruhu poruciku, to je slabe...
|
|
|
To by pak byla vcelku běžná performance, nic, co by stálo za zaznamenání.
Performance má smysl, pouze když její provedení není předem popsáno.
Pokud vás rajcují plagiáty, jste na špatném místě.
|
|
|
Myslím, že v klidu můžeš Roota považovat za lepšího než nějakých 100hoven.
Byl jsem u toho, když se podílel na akci, která měla celorepublikový efekt, pomohla pár lidem a hlavně nasrala ministra dopravy tak, že účastníkům ústy svého homosexuálního mluvčího vyhrožoval 300.000 pokutou a na lov vyrazilo tu noc hejno fízlů, aby nechytili nikoho. Dokonce o tom byla televizní reportáž v hlavních zprávách, která začínala "Doslova partyzánskou akci rozjela skupina..."
Tady nejsme jen tlachalové, soudruhu. Tady se něco vymyslí a pak se to provede.
co tam máš dál?
|
|
|
Aniz bych se do toho chtel nejak michat, zrovna Ztohoven se toho obcas taky nebojej - viz ten atomovej vybuch vysilanej v primem prenosu na CT2 :-) A podobne - napriklad jak si nechali udelat obcanky s fotkama zmorfovanejma ze 2 lidi...To mi prijde jako docela solidni "odboj", to zase ne ze ne.
Btw o co slo, o cem pises? Naznakem jen..jen ze zvedavosti, nejak mi to nepali, o co by se mohlo jednat.
Mozna ty znacky na dalnici?
|
|
|
|
Jaké značky?? Myslím, že mi něco velkého uniklo!!!
|
|
|
rozdíl je v tom, že oni to dělají pro sebe, aby "se ukázali". my tohle děláme, abychom "jim ukázali"...a to je rozdíl 8o)
možná... 8o)
|
|
|
Sice vas mam oba dva za
idioty(incl. PM), ale presto zareaguji.
Toho soudruha si zastrcte tam,
odkud jste vypadli na tenhle svet.
Z vasich mouder neumim posoudit zda to bylo omylem zadem primo do latriny, ci predem rovnou na podlahu,
ale zas az tak dulezity to neni.
|
|
|
Tak ciste ze zajmu, proc nas oba tri mas za idioty?
|
|
|
Koukám, že soudruh vadí, ale poručík už ne - tím je myslím vše jasné soudruhu poručíku ...
|
|
|
Vlastne soudruzi si rikaji navzajem, nas by meli oslovovat "Pane" :-)
|
|
Tato vyhláška hovoří o provádění kontrol technického stavu vozidel a jízdních souprav v provozu na pozemních komunikacích (vyhláška o technických silničních kontrolách). Na str.898 sbírky zákonů č.82/2012 se v §1 Předmět úpravy praví toto:
Tato vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropské unie1) a upravuje
a) způsob provádění kontrol technického stavu vozidel
a jízdních souprav vykonávaných v rámci provozu
na pozemních komunikacích (dále jen „technická
silniční kontrola“),
b) způsob stanovení nákladů na provedení technických
silničních kontrol a
c) náležitosti dokladu o výsledku technické silniční
kontroly.
Vysvětlivky k bodu 1)
1) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2000/30/ES ze dne 6. června 2000 o silničních technických kontrolách užitkových
vozidel provozovaných ve Společenství.
Směrnice Komise 2010/47/EU ze dne 5. července 2010, kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Evropského
parlamentu a Rady 2000/30/ES o silničních technických kontrolách užitkových vozidel provozovaných ve Společenství.
Ok, znamená to, že EP chce dovolit fízlům posílat na STK užitková auta. Český parlament jde dál a tuto buzeraci povoluje i vůči skupině nejrozšířenější.
Auto udržuji v pořádku kvůli sobě, svým blízkým a ostatním, které na cestách potkávám.Nechci, aby mě stát chránil před sebou samým. Jak máme být zodpovědný národ, když na všechno budou nařízení, tabulky, vyhlášky, zákony a prostor pro lidský rozum je zmenšen na rozhodování o volbě TV kanálu? Nebo o zcela jiných banalitách, dosaďte si sami podle libosti. Musím se ptát státu, jestli se ráno můžu jít vyčůrat v pět, nebo je lepší před půl pátou? Jak daleko je ta doba?
|
|
|
Díky za postřeh s odkazem na 2000/30, aniž bych to zatím mohl tvrdit s jistotou, myslím, že k tak velkému rozšíření pravomocí PČR skutečně nedošlo.
|
|
Ptal jsem se na autowebu, zda mi hrozí postih, když vozidlo v místě kontroly odstavím a nikam na tk nepojedu - prý neuposlechnutí výzvy. Ovšem prohlášení, že se vozidlo porouchalo je v praxi nevyvratitelné nebo ne - myslím tím, že mi nemohou dokázat opak, či by to mohli nějakým způsobem ověřovat?
|
|
|
Je dobré mít nějaký způsob, jak auto nenápadně uvést do stavu, kdy nepůjde nastartovat. Nějaký skrytý vypínač třeba čerpadla - dřív se to používalo místo imobilizéru.
|
|
|
Proč tak složitě. Udělalo se mi blbě, nikam nejedu protože v tomhle stavu řídit nesmím, viďte soudruhu strážmistře? Ne, sanitku nepotřebuji, jen se mi točí hlava, ono to přejde ale nevím kdy (až vy kreténi vypadnete).
|
|
|
Oni Vás obviní z neuposlechnutí příkazu, začnou používat donucovací prostředky, zavolají si svýho doktora, což bude shodou okolností soudní znalec, ten zdokumentuje, že jste simulant... můžete si stěžovat na inspekci MV, generální inspekci, soudit se a za pár let možná vyhrajete pár stovek odškodného za neoprávnané klepeta a pár modřin od tonfy. Nebo taky ne.
S nestartujícím autem se dá úspěšně předstírat spolupráce, a přitom nikam neodjet. Nemusíte ani čekat, až benga odtáhnou, řeknete si o doklady, že si zavoláte odtah. Jakmile s nimi sedíte v autě a benga se věnují někomu jinému, motor náhle a nečekaně naskočí:-)
|
|
|
Já v autě svůj vlastní tajnej vypínač mám, takže tohle problém není (ostatně přesně tohle jsme řešili s rootem, když ten článek psal)
|
|
|
Proč porouchalo auto? Stačí vzít do ruky mobil nebo jiné zařízení,se kterým nesmíte manipulovat za jízdy, ne?:-)
|
|
|
Nebo být v takovém stavu rozrušení, že vám příslušník dokonce musí zakázat pokračovat v jízdě. Takové rozrušení ze zjištění, že vaše vozidlo by mohlo potenciálně trpět nějakou vadou a ohrožovat tak okolí, je navíc plně lidsky pochopitelné, a jde ho doplnit spontánním vzdycháním "ach ne"
|
|
|
když vás zastaví policie, je to "zastavení vozidla" (uvedení vozidla do klidu z důvodů nezávislých na vůli řidiče). Pokud si začnete hrát s telefonem, už je to "zastavení" nebo "stání", což třeba na silnicích první třídy nesmíte.
Pokud chcete předvádět show pro Kobru 11, musíte vystoupit a hlasitě do telefonu křičet "Dobře, já tu na ten odtah počkám, říkáte za 8 hodin? Nevadí, počkám, stejně to auto nejede... Co mi zbývá"
|
|
|
|
Bohužel byla jen otázka času, kdy ty vymaštěný idioti někoho zabijou. :-(
Jim na tom jejich "školení" měli ještě implantovat alespoň kousek funkčního mozku...
|
|
|
Mimochodem, dá se někde dohledat, jak nakonec dopadlo vyšetřování? Nemyslím jen u tohoto případu, ale všeobecně u nehod, kde figurovali fízlové.
|
|
|
Vyšetřování je začátku, ale něco málo k tomu mám, během noci jsem v jednom z dobříšských barů vyzvěděl následující (všechny informace jsou z druhé ruky, berte tedy vše s rezervou):
Nehoda měla tři svědky - slečnu jedoucí za motocyklistou, řidiče kamionu a pracovníka fy. Bobcat, jejíž areál je hned vedle silnice u místa nehody. Podle oné svědkyně jel motocyklista rychlostí v tom místě obvyklou a nijak nebezpečně. Prase v prassátu prý motocyklistovi záměrně zatarasil cestu takovým způsobem, že ten neměl šanci reagovat a do vozu narazil. Zastavovací manévr prý byl bez jakékoliv světelné/akustické signalizace (podle hovinek.cz se passat otáčel bez blinkrů, kde je pravda netuším). Co viděli ostatní svědci nevím.
Tělo motocyklisty bylo odesláno na pitvu do ÚVN Střešovice, zřejmě pro vyloučení alkoholu/drog/farmak v jeho těle, což je myslím standardní postup a nečiním z toho žádné závěry. Výsledky pitvy mají být známy ve čtvrtek.
Podle všeho je tedy viníkem nehody polocajt, která nás měl chránit před "piráty". Na školení sice naučili toho uniformovaného blba ovládat klimatisaci a vyhřívání kožených sedaček prassáta zakoupeného z mých i vašich daní, ale už mu do polofunkčního mozku nedostali informaci, že motocykl má delší brzdnou dráhu než auto.
Jen doufám, že pokud polocajt nehodu skutečně zavinil, bude potrestán jako každý jiný a že se to neututlá, jak bývá v podobných případech časté. Asi jsem naivní, leč přeji si tak.
Už jen kvůli pohledu na přítelkyni zesnulého, která v onom baru byla..ještě teď mám husí kůži, když si vybavím její výraz - nepopsatelnou směs smutku, zoufalství a beznaděje..
Odpoledne budu mít cestu kolem místa nehody, zastavím se tam a případně doplním další informace.
|
|
|
Včera po šesté večer u Jeseníku jsem viděl ležet dvě motorky a stála u toho Oktáfka s radarem, ale už u toho bylo i auto nehodovky, takže těžko říct, jestli ty motorkáře Oktáfka honila a způsobila tak tu nehodu nebo jestli se k tomu přichomejtla jen náhodou ...
|
|
|
Nebo jestli je ani nehonila, ale vjela jim jak prase do cesty, což bych viděl jako daleko nejpravděpodobnější.
|
|
|
To je zásahové vozidlo pana podpraporčíka Mrože. Loni dělali na Sedle zátaras těsně za francouzskou bránou (nepřehledná vracečka s prudkým stoupáním) - jedu si to tam cca 60, poněvadž jsem věděl, že jsou někde nahoře bukvice, jen jsem nevěděl přesné místo, takže jízda pijánko. No najednou jsem byl jak v Jiříkově vidění - ti chujové byli těsně za zatáčkou, kde pomocí dvou ochcávek vytvořili šikanu, aby jim žádný dvoukolý pirát neujel a motorky odstavovali na cestu - do vozovky. Při tom brždění z 60 km/h jsem se div neposral - poté, když viděli, že jsem taktak zastavil napadlo jednoho opičáka sejít pod zatáčku, aby to nebylo takové překvápko. No kdyby dole u pošty jednostopí kolegové nevarovali všechny, že tam ty bukvice jsou, byl by asi ten den průser jak mraky, já jsem se při té kontrole dosti bál, že to do nás někdo napasuje...
|
|
|