D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Jakej je to pocit...?
    (ze dne 09.11.2012, autor článku: C. J. Hornster)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 09.11.2012 23:19:11     Reagovat
    Autor: honza - Neregistrovaný
    Titulek:
    Co je poselstvím tohoto článku? Pomůže mi někdo? Nebo spíše autorovi?

     
    Komentář ze dne: 09.11.2012 23:33:40     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    Nemám tušení, ale já jsem se z článku dozvěděl jednu velmi podstatnou věc, totiž že to na první pohled ne zas tak příšerné auto, které mi bylo na první pohled docela sympatické a které jsem si podvědomě zařadil do segmentu "někde mezi Fabií a Oktávií" (vyvolat tento podvědomý dojem ostatně zřejmě bylo účelem), je ve skutečnosti stará dobrá Fabie, která před deseti lety snad byla docela obstojným vozem. Takže už vím, co řeknu lidem, co se mě budou ptát, jaký je můj názor na (koupi) Rapida. I to mi stačí, aby se mi článek líbil.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 07:29:40     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:Re: Re:
    myslím že zadní kus podvozku je z jedničkové Octavie (potažmo čtyřkového Golfa), ale není to nic nového pod sluncem, protože stejně "sešitý" byl už roomster.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 09:30:43     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tak zase co porad na tech podvozcich chcete vymyslet?

     
    Komentář ze dne: 09.11.2012 23:38:09     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re:
    autor chtěl asi říct, že Rapid stojí za karas. Jen tak nějak nedopatřením nebo z hlouposti do toho zamotal svoje nároky na to, aby mu každý uhnul z cesty, protože to zrovna potřebuje nebo chce. Jasně, když vás někdo pustí, je to příjemné, ale podle mého názoru na to nárok není. Někteří se ovšem mylně domnívají, že na to nárok mají.

     
    Komentář ze dne: 09.11.2012 23:39:54     Reagovat
    Autor: steve2924 - steve2924
    Titulek:Re: Re:
    Pokud pomalý řidič jede v lévém pruhu a pravý je volný, tak na to opravdu ti rychlejší nárok mají, máte, máme.

     
    Komentář ze dne: 09.11.2012 23:47:50     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re:
    co to je nárok? Co to je pomalý řidič, atd.? Že mají slabší povahy nervy v kýblu, protože ten v levém bleskurychle a střelhbitě neopouští pruh jen se "rychlík" zjeví na horizontu, je sice smutné, ale stává se to a skutečně není žádný nárok na to "teď hned zmiz, protože to chci", na druhé straně zcela logicky stojí nárok "byl jsem tu dřív, tak si vyser voko". Tak to prostě v životě chodí.

    taky bych uvítala, kdyby mě nikdo nezdržoval, ale tak nějak chápu, když se někdo krdlá v levém a pokud je pravý prázdný, tak to přece nepředstavuje problém, prostě ho "podjedete".

     
    Komentář ze dne: 09.11.2012 23:54:48     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ano, podjedu ho, v tu chvíli on dospěje k závěru, že mi teda přece jenom uhne, a v pangejtu v tom nejlepším případě skončím jen já (a ještě to bude de facto a možná i de iure moje chyba). Tohle nedělám, neuznám-li to za naprosto nezbytné, už jen proto, že dokud ho nepodjedu, tak je to on, kdo porušuje nějakou povinnost, jakmile to pošlu kolem něj, tak jsme to buď oba, nebo jen já (a moje provinění je závažnější).

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:26:35     Reagovat
    Autor: v_tech - v_tech
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Podjetí je samozřejmě plně v gesci proveditele, takže každý ať podjíždí podle svých možností a schopností. Na dálnici je navíc pro případ nouze odstavný pruh. Oběť si často ani nevšimne, že je podjížděna, a chová se během celého manévru relativně předvídatelně.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:32:02     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak tos neviděl ty moje oběti. Jedna se mě pokusila vytlačit zjevně úmyslně, u ostatních to byla evidentní nešikovnost. Každopádně se mi to stalo už několikrát a pokaždé v rychlostech, kdy je losí test značně riskantní i na jinak spolehlivém podvozku. Netvrdím, že se to stane nevyhnutelně a že se mi to stává denně, ale to riziko zjevně existuje v ne úplně zanedbatelné míře.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 07:22:37     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Doporučuji SM 34/2011 str. 38, článek Přeskoč, přelez! Nepodjeď? Uvedu jenom pár vět z tohoto článku. "Dojedete-li vozidlo, které jede v levém pruhu, a vy v pravém, nejedná se o předjíždění. Dopravního přestupku by se zde dopustil ten řidič, který jede vlevo" odpovědělo nám ministerstvo dopravy na dotaz po hojném nešvaru našich dálnic - jízdu v levém pruhu bez důvodu. Aby toho nebylo málo, přitakává dokonce i policejní prezidium: "Ztotožňujeme se se stanoviskem ministerstva dopravy, ale samozřejmě je nutné posoudit všechny okolnosti," překvapují policisté.
    img36.imageshack.us/img36/3394/podjizdeni.jpg

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 11:16:25     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Autor článku psal, že to bylo na dálnici v obci, kde je omezena rychlost.
    To je dost vzácný případ, ne?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 16:26:55     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    patrně Praha, Jižní spojka...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 16:35:50     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já tipuji Brno, D1...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 17:35:02     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    v Brně také jsou cedule začátek obce / konec obce na dálnici? A máte tam taky přechod pro chodce přes dálnici nebo to umí jen v Praze? Pro puntíčkáře dodávám, že vím, že je to nikoliv dálnice, ale silnice pro motorová vozidla a že vím, že pár set metrů před přechodem je zrušena a pár set metrů za přechodem je to opět rychlostní komunikace.

    www.mapy.cz/#x=14.295567&y=50.103448&z=17&d=stre_120345_1&t=s&l=15

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 18:02:27     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Přes Brno jsem již jednou po D1 jel a tvrdím, že se mýlíte.
    V části trasy je tam sice rychlost omezena, ale na 100 km/h.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 18:58:50     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To bude nejaka inovace, po mnoho let tam nic takoveho nebylo a po cele D1 kolem Brna bylo mozne jet legalne rychlosti 130 km/h, ne zcela legalne i vyrazne rychleji...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 19:38:58     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Inovace, to je dobré.
    Ono i z Vyškova do Olomouce bylo možno celá léta jet popsaným způsobem a teď tam řádí inovace..

     
    Komentář ze dne: 15.11.2012 10:20:09     Reagovat
    Autor: gr - greeny
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ta inovace tam radi od doby, co nejaka pani na prostejovske estakade zachrapala pri rizeni auta, takze preskocila svodidla a narazila do auta v protismeru. Bylo z toho tusim 8 mrtvych, nebo tak nak...
    Tak tam v ramci preventivni opatrnosti snizili rychlost na 100 km/h. Kdyz se tam ted nahodou celne srazi auta, bude to jen v rychlosti 2x100 km/h, coz je uz v pohode :-/.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:13:30     Reagovat
    Autor: steve2924 - steve2924
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    On v tom levém pruhu nemá vůbec co dělat když je pravý volný, pak ho nemůže stresovat rychlejší řidič. Krom toho bych každému, koho jízda po dálnici stresuje, doporučil tam nejezdit. Udělá službu svému zdravý i ostatním řidičům.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:24:18     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    pak je otázka, kdo koho stresuje. Nepsala jsem o tom, že by ten pomalý byl stresován.

    podle všeho jsou ve stresu ti "rychlejší". Neboť nebyl uspokojen jejich nárok ze zákona. Zdá se, že ti stresovaní se rekrutují z řad zastánců zákona. Zákon je pro příčetného člověka popsaný úzet vhodný tak leda na vytření zadele. Pro ostatní je to pohoda, protože máme zákon, můžeme se odvolat, můžeme se soudit a tak je to správné nebo snad ne?? Tak to žeňte vejš, když vám někdo neuhne ve chvíli, kdy jste přesvědčeni o svém nezadatelném nároku. Tak jste to přece chtěli nebo ne? :-)))

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:26:19     Reagovat
    Autor: JiriF - jirif
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ehm, je mi trapné na to upozorňovat, ale zákon v tomto případě dává za pravdu Vám ;-)

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:34:01     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    proč trapné, to je realita. Často mi zákon dává za pravdu, přesto bych nikdy nešla až na dřeň a nehrotila to, protože jedna věc je mít pravdu v souladu se zákonem a druhá věc je že se mi světě zatím líbí. Není žádný zákon, který by mi zajistil dlouhé žití.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:38:49     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Myslím, že v důsledku něco takového vede k tomu, že stresováni jsou nakonec všichni. Ten rychlejší tím, že musí řešit nějaký naléhavý problém, který vůbec nemusel nastat, a ten pomalejší... Vlastně tímtéž.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:53:50     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Mousso, já Vám kašlu na zákon. Pokud jedete v levém pruhu, ač byste tam být nemusela a já Vás dojedu, tak mě omezujete. Stačí?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:55:04     Reagovat
    Autor: JiriF - jirif
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Platí to i případě, že jedete v pravém pruhu? Pokud ne, tak proč?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 01:27:07     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 04:51:34     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Od té doby, co nás Hitler naučil jezdit vpravo (mimochodem díky bohu za to, mít šaltpáku na levé ruce bych fakt nechtěl), tak nějak obecně platí, že se předjíždí/ objíždí zleva, nejedná-li se o vozidlo, odbočující vlevo, či jinou překážku, jež objetí zleva neumožňuje. Tudíž je nelogické, aby auto z pravého pruhu uhýbalo do levého a umožňovalo tím objetí zprava, v kontinentální Evropě se to tak prostě nedělá. Lepší vysvětlení nemám a upřímně, ani nepotřebuju.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 01:56:30     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 23:02:39     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    jestli tam být musím nebo nemusím hodnotí kdo? Vy?

    takové hodnotitele občas potkávám, třeba dnes na D1, jeli jsme za sebou 4 v levém (mimo město), předjížděli jsme vláček kamionů. Dojeli jsme stoupání, takže kamiony se uklidilydo třetího pruhu a mezitím nás dojel jeden rychlejší. Ti tři za mnou ho viděli dříve a nasáčkovali se do pravého takovým způsobem, že jsem tam nemohla, hodnotitel musel být úplně slepý nebo blbý, protože na mě začal blikat, že mám vypadnout z levého. Omezila jsem ho, kdybych ho neomezila, omezil by on mě, tak už to v životě chodí, člověk nežije na pustém ostrově. Ale ani blikající trouba není úplně zbytečně na světě, jeho zásluhou jsem dokázala ocenit ostatní slušné účastníky. A že jich je na dálnicích čím dál tím víc. Blikajících troubů ubývá, ohleduplných řidičů, kterým neupadne noha, když přibrzdí nebo dají nohu z plynu, přibývá.

    zvláštní je, že situaci, kdy někdo jede v levém a pohodlně může do pravého, vlastně z reálu neznám. Ta se vyskytuje jen v internetových diskuzích. Většinou dotyčný do pravého nemůže, přesto se toho někdo za ním domáhá. Pozor, jedu, omezujete mě! Stačí? Nestačí. Žijete v bludu, pokud myslíte, že máte nějaké právo nebýt omezován.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2012 11:27:20     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Že se na to ptáte, hdnotit byste to měla jen a pouze Vy, zato ale neustále.

    K tomu, co jste popsala - ne, nebyl jsem tam, ale - zcela automaticky (pokud nespěchám) v té chvíli prakticky souběžně s kamiony přejíždím do prostředního pruhu, protože jsem právě něco vyhodnotil. Nepotřebuji k tomu nikoho, kdo by se mi v tu chvíli lepil na kufr. Zda jste na to měla čas Vy, nebo jste ten čas neměla, nevím.

    No a věřte nebo ne, nejsem blb a pokud vidím, že dotyčný nemá kam uhnout, nedělám vůbec nic. Dokonce i když dotyčný uhnout může, tak se ničeho násilím nedožaduji, pokud mu nedojde zapnutý levý blinkr, zcela nenásilně ho pomalu objedu zprava. Vy tvrdíte, že nic takového reálně neznáte, já zas tvdím, že jsem tak už objížděl, ba dokonce najel za obdobnými strážci levého pruhu v tom pravém dobrých pár desítek kilometrů. Přesto se to vyskytuje jen v těch internetech a diskusích na nich, máte pravdu.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:12:22     Reagovat
    Autor: JiriF - jirif
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ad steve2924:
    Pokud pomalý řidič jede v lévém pruhu a pravý je volný, tak na to opravdu ti rychlejší nárok mají, máte, máme

    Zákon ovšem v §12, odst. 2 říká něco jiného:
    V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:18:11     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To je na moje poměry nějaké překombinované. Bylo by výrazně jednodušší prostě bez ohledu na vyhlášku respektovat zcela primitivní úzus, že rychlost projíždějících vozidel stoupá zprava doleva bez ohledu na počet pruhů a přítomnost/ nepřítomnost obce. Já to tak dělám, a většina řidičů, jak pozoruji, rovněž.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:22:36     Reagovat
    Autor: JiriF - jirif
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Váš primitivní úzus bohužel naráží na potřebu občas odbočit doleva. Je nepraktické protlačovat se k odbočovacímu pruhu přes více jízdních pruhů.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:36:58     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To si ovšem nerozumíme. Samozřejmě existují standardní i nestandardní situace, kterých se takové pravidlo netýká, například objíždění překážky, odbočování, a tak dále. Kdo má voči, ten vidí, jaká je před ním situace, a vhodně se přizpůsobí. Ovšem není-li se čemu přizpůsobovat, pak "šneci doprava" je to nejjednodušší, co si lze zapamatovat, a jednoduché odpovědi bývají ty správné.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:49:44     Reagovat
    Autor: JiriF - jirif
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    ""šneci doprava" je to nejjednodušší, co si lze zapamatovat, a jednoduché odpovědi bývají ty správné."

    Nikoli nutně. Daleko praktičtější v tomto konkrétním případě podle mého názoru je, aby pruh změnil ten, který jej nemá volný. Pravidlo "jsem povinen uhnout" je dle mého názoru více restriktivnější a tedy přinášející více rizika než pravidlo "můžu jet kudy chci, pokud je tam volno". Proto (vyjímečně) považuji toto konkrétní ustanovení silničního zákona za pravidlo alespoň přijatelně respektující realitu.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 04:46:31     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V zásadě asi ano, na druhou stranu to klade poněkud větší nároky na improvizační schopnosti a schopnost řidiče udržovat si přehled o tom, co se kolem něj děje (nikdy nikdo neví, kdo ho kudy bude předjíždět). Obě varianty mají svoje mouchy. Já se snažím praktikovat to tak, že v levém jsou vždy ti rychlejší, a pozoruji, že docela dost řidičů to dělá taky, aniž by je k tomu někdo musel nutit nějakou nablblou vyhláškou. Což je v zásadě jedině dobře:-).

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 11:18:40     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Neskončíte takto spíš jako hledač volného pruhu? Proti jádru té myšlenky nic moc nenamítám, jen pokud se budeme bavit o nějaké hustotě provozu, vážně by nebylo jednodušší, kdyby řidiči jedoucí kolem rychlosti x jeli v jednom pruhu, zbytek, jedoucí x+20 km/h v druhém? Považte nikoliv nereálnou situaci, kdy budou v obou pruzích rozeseti řidiči jedoucí x a já mezi nimi budu při rychlosti x+20 neustále hledat volný pruh.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:43:50     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    ... a tak radši budu tři kilometry blokovat ten levej, i když je kdekoliv napravo ode mně prázdno. Brilantní, jen mi ještě vysvětlete, jak jste to myslel s tím primitivním úzusem.

    Jo abych nezapomněl - taková D1 za Prahou, tam těch odbočovacích pruhů doleva je mraky, proto je většina obvykle nacpaná za sebou v levém pruhu jak banda úchylů, přičemž pravý pruh je volný /sem tam kamion/ a prostřední prořídlý. Oni tam všichni čekají, až budou moci odbočit, aha.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:52:47     Reagovat
    Autor: JiriF - jirif
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pravděpodobně jste přehlédl fakt, že autor článku zmiňuje situaci v obci, kdy je pravý jízdní pruh volný.
    Mimochodem, on je nějaký rozdíl mezi blokováním pravého a levého jízdního pruhu za předpokladu, že diskutujeme jzídu v pruzích v obci?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 01:21:12     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Přehlédl, máte pravdu (omlouvám se).
    Faktický rozdíl. Přijde mi logické používat pravý pruh jako průběžný pro pomalejší vozidla, levý jako předjížděcí pro rychlejší, čili - pokud natrefím na "šneka" v levém pruhu, budu se logicky ptát, co tu ten člověk dělá. Pokud na toho samého narazím v pravém pruhu, tak je všechno ok, je pro pomalejší určený (v mé hlavě, ale i v zákoně to tak bylo) a jde tam předpokládat, těžko na něm budu vynucovat cokoliv.

    Z faktického hlediska nevidím žádný rozdíl, jestli budu kvůli pomalejšímu řidiči přejíždět z levého pruhu do pravého nebo naopak, z toho logického vidím rozdíl obrovský.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 01:57:18     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V obci?!

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 10:37:04     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ne, ve městě. Měl jsem za to, že to je ve vlákně zmíněno dostatečně.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 18:09:04     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V obci?!
    Ne, ve městě.


    Nic lepšího už asi v diskuzi nebude.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2012 00:44:06     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    S mesijé podotkem patrně ne.

    :-D

     
    Komentář ze dne: 11.11.2012 10:35:47     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Teď jste tomu nasadil korunu.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 01:57:46     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Teď jsem to dával o kousek výše, koukám, že dnes se v několika vláknech řeší totéž... www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2011010901& lstkom=324363#kom324622

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 10:34:18     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V zásadě ano, jenže... ono to stejně většinou skončí tak, že kvůli podobnému řidiči v pravém pruhu o 20 metrů dál budu nucen změnit směr jízdy znovu, tímpádem de facto objíždět toho v levém pruhu. Proč by oba nemohli jet v tom samém, jedou-li přibližně stejně rychle, mi uniká. Pokud je v pravém pruhu zcela volno, nemáme se moc o čem bavit.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:32:50     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Mezi "jedu v levém, protože k tomu mám nějaký subjektivní důvod a v pravém je volno až kam" a "jedu v levém stejnou rychlostí jako ti v plném pravém" je nekonečný rozdíl. To prvé je zcela v pořádku, protože kdokoli, kdo chce, mne může pohodlně předjet*. To druhé je ohavná bezohlednost, protože to ostatní omezuje.
    ___
    * Poznámka: vzhledem k tomu, že u nás jsou tím důvodem typicky ohavné koleje v pravém, já osobně, kdykoli jedu v levém, sleduji zrcátko, a pokud mne zezadu někdo dojíždí v levém, doprava mu uhnu, aby on sám nemusel do těch kolejí vjíždět.

    Ale po ostatních to nepožaduji, naopak, považuji to za pitomost: čtverylku "pan A jede vlevo, pan B rychleji vpravo; pan A přejede doprava, pan B doleva, pan B předjede, pan B se vrátí doprava, pan A doleva" považuji za donebevolající debilitu.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 13:42:46     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano, jistě.

     
    Komentář ze dne: 12.11.2012 09:12:31     Reagovat
    Autor: Redik - Redik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Presne tak - cesky dalnice mivaj jen dva pruhy (odstavnej samozrejme nepocitam), pricemz ten pravej bejva nehorazne zdevastovanej, taky do nej spis uhejbam, nez ze bych v nem jezdil stovky kilometru v kuse.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 09:32:46     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    V obci muzete predjizdet i zprava a to i na dalnicich a silnicich pro motorova vozidla. Casto tak cinim, je to zdravejsi, nez se na nekoho rozcilovat.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 19:56:41     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    BTW: V Germanii se muze predjizdet zprava i na dalnicich a viceproudych komunikacich uplne kdekoliv = i mimo obec. Jen se pri tom nesmi jet rychleji nez 80km/h.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 19:53:29     Reagovat
    Autor: Pepa - Viceroy
    Titulek:Re: Re: Re:
    " Není nic horšího, než když na dálnici, pravda už v obci, kde je 80ka........"

    Pokud mě paměť neklame, v obci se jízda v pruzích nepovažuje za předjíždění. Tak co mu bránilo, aby se zařadil do pravého a jel rychleji? Nejspíše neznalost zákona.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2012 17:25:48     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ovšem pouze mimo obec, že.

     
    Komentář ze dne: 09.11.2012 23:51:47     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re:
    Docela by mě zajímalo, z jakého jsou důvodu některá pravidla silničního provozu notoricky známa a zároveň vymáhána metodami, hraničícími s řáděním Gestapa (rychlost, denní svícení, nezapnuté pásy, zimní pneumatiky, parkování...) a jiná jsou nejen policajtům, ale i motoristické veřejnosti naprosto neznámé a že by je někdo někdy snad dokonce vymáhal, o tom jsem v životě neslyšel (uhýbání rychleji jedoucím vozidlům, nevjíždění do křižovatky, nemohu-li za ní pokračovat v jízdě, do jisté míry blinkry, dodržování plynulosti provozu...)...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:02:16     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re:
    situace na silnicích bývá zhusta složitější než nějaký soubor pseudopravidel přijatých politickou většinou. A jak už to tak bývá, většina lidí si z těch pravidel přijatých politickou většinou nezřídka úplně odtrženou od reality vyzobe jen to co se jim hodí.

    a tak je i to v tomto případě, většinu pravidel mám na háku, dokonce mám na háku i nějaké přemýšlení a dožaduji se toho, co jsem zaregistroval jako své nezadatelné právo.

    když se vrátíme na zem, nikdo nemá právo na to, aby hnal někoho před sebou a nikdo nemá právo na to, aby někdo teď hned okamžitě mu uvolňoval cestu (s výjimkou sanitky a jako bonus pseudopráva policejní). Už jen z logiky věci, ten druhý taky někam jede, nemusí si ho hned všimnout nebo prostě nemůže uhnout. Protože na bajky pravý úplně prázdný a v levém mě někdo blokuje, nevěřím, když je pravý prázdný, v pohodě ho můžu podjet nebo ne?? Ne, protože většinou je to tak, že ho nemůžu podjet neb on tam někoho zrovna předjíždí a mě tak nějak vadí, že ho nepředjíždí dost rychle, není to tak?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:11:41     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Dejžtopánbu. Dost často to tak je, ale povede se běžně, že někdo jede v levém pruhu opravdu bez důvodu. V takovém případě ať si v levém pruhu jede, když mu to z nějakého důvodu vyhovuje, ale musí být připraven uhnout, pokud to bude třeba (podle vyhlášky by bez důvodu v levém pruhu vůbec neměl být). Já to takhle praktikuju například na D1, kde pravý pruh rozvibruje auto tak, že mám potíže ho udržet na silnici, a tak jedu vlevo a vedle mě je prázdno. Porušuju tím vyhlášku, což mě nesere, protože to nemá komu vadit. Protože do zrcátka koukám víc než před sebe a rychleji jedoucím vozidlům uhýbám s předstihem v řádu desítek sekund. To je to opravdu tak těžký? Z dvojice "neomezovat a neohrožovat" je ten první člen opravdu hrubě podceňován.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 02:14:28     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Proč bys měl při jízdě v levém na D1 porušovat zákon? Objíždíš překážku, ne?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 04:23:43     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Technicky vzato je to fakt. Překážku, dlouhou 150 kilometrů, to svět neviděl, ale máme u nás i divnější věci. Já to tak taky beru. Vysvětlit to příslušníkovi by asi bylo poněkud těžší (ne, že bych se bál, že to někdy nastane- viz můj příspěvek o pár řádků výše o pravidlech, vynucovaných s fašistickou důsledností a pravidlech, nevynucovaných vůbec- tohle je ten druhý případ). Kdyby náhodou, tak správní řízení to jistí IMHO na 100%:-).

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 09:41:43     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    to SJ Petka , ...překážka 150km dlouhá...

    Hale viděl ! Tou překážkou 100 a více km dlouhou je stavebně-technický stav pravého pruhu (např. na D1), který efektivně vylučuje jeho sjízdnost. Jak jsem již diskutoval tady: www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2012110901& lstkom=440679#kom440679

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 11:53:21     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kde ta D1 leží?
    Včera jsem jel z Prahy do Brna jeko jeden z velmi mnoha řidičů a pravý pruh byl sjízdný bez problémů.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:01:32     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No nevím. Je to něco jako jízda na koze a autu to řek bych taky zrovna neprospívá.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:08:24     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V některých úsecích ano, ale nevylučuje to sjízdnost komunikace.
    Autu neprospívá žádná jízda.

    Na druhou stranu jsou nepochopitelní levopruháči, kteří si, snad ze zvyku, ve 120 km/h drží pruh i na úsecích opravených s povrchem rovným.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:21:10     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    "Autu neprospívá žádná jízda."

    Také ne. Neudržovaný šrot v pravidelném provozu může být celkově vzato nakonec v lepším stavu, než funglovka stojící šest let někde na jednom místě. Auto potřebuje jezdit, jen je rozdíl, jestli najedete 200k km po D1, nebo to samé po nějakých příčetnějších silnicích.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:28:15     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Auto jezdit nepotřebuje.
    Jezdit potřebuje řidič.
    Neudržovaný šrot je to nejhorší, co lze v pravidelném provozu potkat.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:53:42     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jde řeč o stavu automobilu, nebo o stavu řidiče? Že potřebuje řidič jezdit je sice možné, ale v daném kontextu to nějak nedává smysl, ne?

    To také nerozporuji, já jen tvrdím, že auto, které má pravidelný provoz na tom bude lépe, než auto, kterému pravidelný provoz schází.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2012 11:55:05     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano, nedává to smysl. S ohledem na předmět diskuze mě napadají ty nejprimitivnější předměty, jako ramena, klouby, čepy, tlumiče.
    To všechno bude mít "uloženka" zcela zdemolované, jistě.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:09:16     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak tohle by mě zajímalo. Jel jsem tam vícekrát minimálně čtyřmi různými auty a nikdy jsem si nevšiml, že by "pravý pruh byl sjízdný bez problémů". Jasně, zatím tam nejsou krátery, do kterých byste zapadl a už Vás nikdy nikdo nenašel, takže sjízdný možná je, ale označovat 150 km neustálého skákání po hrbolech jako "bez problémů", to bych si přece jen dovolil odporovat.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:18:59     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Po D1 jezdím vícero různými automobily minimálně dvakrát týdně, a žádných 150 km neustálého poskakování po hrbolech neznám.
    Několik úseků s původní betonovou vozovkou je nepříjemných, ale nikoli nesjízdných, zatím jsem je pokaždé projel.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:30:26     Reagovat
    Autor: Blaugranas - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Bavíme se pořád, doufám, o pravém pruhu? Já také netvrdím, že sjízdný není, ale zase že by byl sjízdný bez problémů? Pro mě třeba vyšší opotřebení způsobené nekvalitním povrchem problém představuje obrovský, zvlášť, staví-li se u nás dálnice za takové ceny, za jaké se stavějí.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 12:54:31     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ten kousek vlákna začal zde:
    "... je stavebně-technický stav pravého pruhu (např. na D1), který efektivně vylučuje jeho sjízdnost. "
    A tady by mohl fpoho skončit.


     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 13:20:21     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Důležité je ono slůvko efektivně, víme? Jistěže se dá jet z Prahy do Brna celou cestu v pravém pruhu, ovšem na některých místech je nutno pak snížit rychlost na zhruba 100km/h, aby cestujícím nevypadaly plomby a podvozek auta nebyl po několika cestách Pha-Brno zralý na generálku. Vy snad považujete rychlost 100km/h na dálnici za efektivní?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 13:32:16     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Definujte "efektivní".

    Velmi často jezdím po dálnici 100-110 km/h. Asi mnohem častěji, než jak často po ní jedu vyšší rychlostí.

    Prostě a jednoduše proto, že se kochám -- on je, víme, většinou, když se zrovna neprojíždí sídlištěm nebo kolem fotovoltaického hnusu, opravdu krásný vzhled na ten boží svět.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 13:35:07     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kdybys sedel v nejake hruze, kterou pouzivaji ostatni a ne v range roveru, taky bys povazoval za efektivni "byt co nejdriv z auta venku".

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 14:21:17     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Šmarjá, a proč bych si měl na dopravu po silnici kupovat hrůzy? Jsem snad nějaký masochista nebo jiný blázen?!?

    Chápal bych to, kdyby prostě slušné auto za slušné peníze nešlo sehnat, pak by ti chudší neměli na vybranou. Nicméně mám osobně několikrát vyzkoušeno, že starší velmi slušné auto lze koupit za velmi slušné peníze (např. Volvo 760 třílitr automat za 25 tisíc Kč apod.)

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 14:47:21     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je rozdil. Masochista je jeden z mala, kdo ma duvod si hruzu koupit. Tomu se libi, ze se mu to nelibi. Blazni jsou pak ti, co si hruzy porizuji jak na bezicim pasu a ani nevi, proc.

    Vzhledem k preferencim vetsiny (znovu, postaci pohled z okna) te zase nebude skoro nikdo chapat...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 13:55:42     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pravda, pokud nemám důvod spěchat, jezdím podobnými rychlostmi jako Vy, kochá se pak výrazně lépe. Ovšem mnohem častěji se potřebuji přemístit mezi dvěma vzdálenými body za nějaký rozumný čas; pak za efektivní považuji maximální povolenou rychlost v daném místě (myšleno za dobrých povětrnostních podmínek). A právě pravý pruh brněnské dálnice tohle na mnoha místech nesplňuje.

    Jinak také se rád kochám - včera jsem jel po z Hradce do Prahy..a bylo se na co dívat, podzimní Pyrhny jsou krásné..

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 14:13:57     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Hm. Tedy, váženosti -- pospíchám-li výjimečně, jen máloco považuji za tak dokonale lhostejné jako "maximální povolenou rychlost".

    Co je mi do ní a co je úředníkovi do rychlosti mé? Nic, zhola nic. Pospíchám-li, jedu maximální bezpečnou rychlostí -- bezpečnou pro mne, pro mé auto, pro momentální podmínky, stav té silnice (je mokrá? Je tam napadané listí? Nejel přede mnou valník s řepou?), pro aktuální hustotu provozu, a tak dále a tak dále -- a to s maximální "povolenou" nesouvisí naprosto nijak.

    Komukoli, kdo není úplně blbý nebo státní úředník (nejsou to nakonec synonyma?) je snad přece zcela zřejmé, že žádný úřednický trotl, který o mně neví vůbec nic, o mém autě také neví vůbec nic, o aktuálních podmínkách také neví vůbec nic, jen o té silnici v tom místě ví něco málo (ale v 99 případech ze sta* také méně než já, který na ni přímo koukám), nemá vůbec šanci tu maximální bezpečnou rychlost ani zhruba odhadnout.

    Avšak spíše se snažím plánovat tak, abych spěchat nemusel, a, chválalibovolnéentitědlevašehopolitickykorektníhovýběru, většinou se mi to dařívá :)
    ___
    * Zcela výjimečně může vědět např. o nebezpečném horizontu, "utahující" zatáčce apod., což vidět není. S takovými věcmi ale především musím já jako řidič vždy počítat; a pokud už by snad mohlo mít výjimečně smysl na ně upozornit, pak by mělo samozřejmě smysl na ně upozornit, a nikoli omezovat rychlost; to je dokonalá kravina a svinstvo bez jediné výjimky kdykoli a kdekoli.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 16:58:55     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pardon, vyjádřil jsem se poněkud nešťastně - pokud pospíchám, tak samozřejmě také jedu nejvyšší bezpečnou rychlostí pro dané místo a podmínky, která s úředně povolenou nijak nesouvisí.

    Měl jsem spíše na mysli to, co zmiňujete pod čarou - na silnici, která není zcela přehledná a kterou neznám pak raději rychlostní limit dodržuji. Třeba na rakouské Südautobahn přibližně mezi 70. a 95. kilometrem je místy povolených 130 až dost, uvažujeme-li průměrný vůz a nijak excelentního řidiče.

    Plně pak s Vámi souhlasím v tom, že úředníkovi by nemělo být do toho, jak rychle jedu, zhola nic. Za ideální stav bych považoval to, kdyby správce komunikace (ať už je jím kdokoliv) vyznačil místa něčím nebezpečná doporučenou rychlostí pro ten který úsek nebo upozorněním na konkrétní nebezpečí (třeba zvořilé upozornění "Achtung linksabbieger" je dle mne přínosnější než kdyby v daném místě bylo nic neříkající omezení na 70km/h).

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 18:24:26     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pokud víte, že je důležité slůvko efektivně, klidně si vězte.
    Na dálnici jsem zažil situace, kdy byla efektivní rychlostí rychlost pod 60 km/h.

    Jistěže se mi často stane, že musím snížit rychlost na dálnici v libovolném pruhu i pod 80 km/h, kvůli kamionům, například.
    Dosud jsem však nikdy nesnížil rychlost na 100 km/h kvůli spárám mezi panely na D1. Je ale pravda, že jel-li jsem po D1, nikdy jsem nejel celou cestu v pravém pruhu, ani z Průhonic do odbočky na Říčany.

    Vůz, kterým jezdím po D1 nejčastěji, mám šest let a na generálku rozhodně zralý není, kromě tlumičů je na podvozku vše původní.

    P.S. Samozřejmě netvrdím, že jsem s cestování po D1 spokojen a netěším se, až bude mít po GO. Stejně jako jiné komunikace, po kterých jezdím.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 21:46:33     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pokud víme, co znamená efektivně, potom je-li efektivně vyloučena sjízdnost jízdního pruhu, nejede jím nikdo. Pozoroval-li jste to, kdy to bylo?
    Rychost 100 km/h na dálnici za efektivní považuji.
    (Nedefinoval jste vozidlo, počasí a náklad.)

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 13:35:13     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já jsem také skončil konstatováním (nebudu sám na se linkovat opakovaně), že pravý pruh je namnoze v takovém stavu, že si v něm své auto kurvit nehodlám. (Pruh, v němž se auto rozsype = pruh efektivně nesjízdný a nepoužitelný.) A tomto stanovisku také fpoho končím, neb dále není o čem diskutovat :)

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 14:17:45     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, možná by se k tomu ale slušelo přec jen ještě dodat, že nehodláte-li tam kurvit auto své, je neslušné nutit ty, kdo jedou rychleji než Vy, aby si tam kurvili auta oni.

    (Nečtl jsem celé vlákno a reaguji jen na tento konkrétní příspěvek; pokud někde výše píšete, že rychlejším doprava uhýbáte, není co řešit.)

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 14:29:39     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    to. OC
    Píši-li a uhýbám. Vlákno je již značně zacyklené... :)

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 16:43:57     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    pokud běžně jezdíte po světě na pneumatickém kladivu, tak pro vás jízda autem po D1 skutečně může být úleva. :-)

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 10:20:19     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je otazka definice, treba dira v silnici muze byt vymol po zime, stejne jako chybejici polovina dalnicniho mostu.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 20:09:19     Reagovat
    Autor: Pepa - Viceroy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Budete se divit, ale já to již zažil. Jezdím tak po D1 pokaždé. Tam, kde je živice, není pravý pruh vymlácený, jedu v pravém. Tam kde začíná beton, jedu v levém. Jednou mě dojel ten šedivý VW, když jsem ho ve zpětném zahlíd, zařadil jsem se do pravého. Oni mě předjeli, zablikali a zastavili. Obvyklé kecy, že mě sledují již delší dobu atd., já jsem použil to co píšete - objíždím překážku v silničním provozu. Ještě jsem jim řekl, pokud mě sledujete delší dobu, tak jste museli vidět, že tam kde je živice, jsem jel poslušně v pravém. No a představte si, že to skutečně zabralo. Koukali jak čerstvě vyoraná myš, ale v závěru mě jen napomenuli, abych to tedy nezneužíval atd., atd., a nechali být. Pak jsem chvilku koukal já jak čerstvě vyoraná myš.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2012 12:04:20     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Vsak taky nemaji cas, zdrzovat se necim, co bude mit nejisty vysledek.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 09:39:10     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Prekazku by mu asi neuznali, ale odvraceni nebezpeci, pripadne pocinani si tak, aby nevznikaly skody a prizpusobovani jizdy stavebnimu a dopravne-technickemu stavu vozovky (ve smyslu ustanoveni §4 pism a) zakona c. 361/2000 Sb.) by uznat museli. Samozrejme se ocekava, ze u toho bude koukat do zrcatek a kdyz pojede neco rychlejsiho, tak ze mu uhne.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 02:12:49     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Na dálnici předjíždím vpravo celkem běžně. Dokonce párkrát jsem předjížděl krajním stoupacím pruhem, když ty ostatní dva byly do kopce zasrané blbcema, kteří se tam předjížděli pětikilometrovým rozdílem.

    No, museli se na mě dívat jako píče z roští, když viděli felicii... Tím chci říct, že nechápu, proč to těm v levém pruhu nejelo aspoň 140... Ta nová auta mají omezovač rychlosti při jízdě do kopce?


     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 02:17:16     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Hehe, vizte prosím odstavec o poršátku v www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2009011105& lstkom=228254#kom228254, jakož i diskusi následnou :P

    Komentář ze dne: 09.11.2012 23:38:38     Reagovat
    Autor: steve2924 - steve2924
    Titulek:pěkné
    Musím vyseknout obdiv autorovi, jak z nicotné pointy dokázal napsat krátký článek, který neříká nic a zároveň hodně. A ještě člověka fakt baví číst. Super. To tu poslední dobou dost často chybí.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 00:01:34     Reagovat
    Autor: Judas - .judaspriest.cz
    Titulek:Re: pěkné
    Zkuste článek přečíst zítra ráno či dopoledne - kdy už pominou účinky alkoholu ( nebo jiných omamných látek) , já mám v sobě 0,4 l whiskey a článek považuju za typický " o ničem" .. jen takové uplivnutí si po špatném dni kdy autorovi neuhnuli z cesty s vozidlem o kterém ví že je krám... Mě dnes 2x nedali přednost vozidla napojující se z vedlejší silnice na hlavní a taky o tom nepíšu články.. a to jsem jako "bonus" k frustraci večer prohrával i v kartách.. :-)

    Komentář ze dne: 10.11.2012 02:19:49     Reagovat
    Autor: vrgada - Neregistrovaný
    Titulek:shtnuti
    tak si to shrnme, autor se pochlubil, ze byl u toho, kdyz vznikalo nove auto a to auto je podle nej nakasirovany kram, neco jako sveho casu renault twingo s batohem.
    ....
    podle slovniku cizich slov je rapid rychly prudky prekotny
    ....
    takze autora iritovalo, ze mu prekotne novopeceny majitel prekotne nevyklidil cestu, jakmile ho uvidel ve zpetnem zrcatku
    ...
    vubec nebere v potaz, ze na silnici muze potkat ruzne kvalitni ridice a novopeceny majitel mohl byt i cerstvy ridic s mokrym ridicakem anebo osmdesatilety duchodce, ktery si prave splnil celozivotni sen
    ...
    a predevsim autor nezna dopravni predpisy, takze by bylo vhodne vratit ridicak, nez nekde zpusobi svou nervozitou dopravni nehodu. Protoze rychlost na znacce je maximalni a opravdu neni psano, ze vscichni musi jet na maximum. A ten rozdil 70 kontra 80km/hod zas tak frustrujici neni. Ale hlavne by si mel nastudovat pravidla o soubezne jizde v obci, kde zadne logicke sneci vpravo opravdu neplati
    ...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 04:40:01     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: shtnuti
    Jestli je to skutečně Fabie, na kterou posadili větší kastli (a nemám důvod tohle autorovi nevěřit, nebylo by to poprvé), tak má stoprocentní pravdu.
    .....
    Tohle nemá cenu komentovat, skutečnost, že ten krám svým názvem uráží poslední opravdu pěkné auto, co ta boleslavská parodie na automobilku dokázala stvořit, je sice smutná, ale o autě nevypovídá nic, tedy až na to, že autor toho názvu byl mírně řečeno optimista, neboť Fabie II s motorem 1.2 TSI je fakt rapid, zejména naložená a do kopce jede fakt jak z praku (i když uznávám, na ten objem to ujde). IMHO to byla ze strany autora článku taková nepodstatná textová vsuvka. Zrovna tak byste se mohl rozhořčovat nad tím, že má v textu minimálně jednu hrubku (myslím, že "slišel" místo "slyšel").
    .....
    Autor to bere v potaz a výslovně to v článku zmínil.
    .....
    Ale platí, sice ne vyhláškou, ale platí. V civilizovaných státech docela obecně a i u nás to ti inteligentnější řidiči (IQ 90+) víceméně respektují tak nějak podvědomě, a když ne, tak k tomu zpravidla mají dobrý důvod (jen pro pořádek, dobrý důvod není "jsem línej přeblikávat"). BTW, rychlost na značce je maximální, nikoli povinná, to je pravda, ale zároveň je povinností řidiče zachovávat maximální plynulost a bezpečnost dopravy, to v tomto případě znamená jet nejvyšší bezpečně dosažitelnou rychlostí. Z Vašich precizních znalostí teorie a důsledného ignorování praxe soudím, že Vás potkat na silnici taky nebude zrovna požehnání.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 06:44:21     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: shtnuti
    Tak úplně stejný podvozek to není, má jiný rozchod i rozvor než Fabia.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 11:59:26     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: shtnuti
    Domníval jsem se, že Fabie má samonosnou karoserii, takže nápravy z Fabie se snad dají namontovat do větší kastle, ale na Fabii se v žádném případě větší kastle osadit nedá.

    Povinností řidiče není jet maximální bezpečně dosažitelnou rychlostí ani náhodou.


     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 08:07:14     Reagovat
    Autor: HonzaZZR - Honza
    Titulek:Re: shrnuti
    Kterym modelem od Skodiffky jezdis oblibene limity zlucovitych Strazcu Tradicnich Hodnot 38/70/110?

    Komentář ze dne: 10.11.2012 07:32:20     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:V čem je problém?
    Už jsem to sem kdysi dával, ale tak znovu:
    www.youtube.com/watch?v=-Ruh0iZk9VM

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 07:52:03     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: V čem je problém?
    BTW tohle je mnohem nepříjemnější:
    www.youtube.com/watch?v=NOF8uOrHIWA
    I když ten druhý si svoji chybu alespoň uvědomil a snažil se rychle uhnout ... skoro až moc rychle :-(

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 10:58:06     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: V čem je problém?
    Ty jo, ty jsi nějakej citlivej, ne? Mě přijdou obě situace úplně v poho, v té první mu to holt nejelo jak si asi představoval, to místo je na R10 před Brandýsem, tam je to úzký a klikatý, taky tam jezdím občas v levým, občas v pravým podle točivosti zatáček, docela chápu, že pro někoho může být bezpečnější jet ten který úsek v levém i když pravý je volný a ta druhá, vždyť předjel a uhnul, co bys jako chtěl?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 11:28:59     Reagovat
    Autor: happy99a - happy99a
    Titulek:Re: Re: V čem je problém?
    Taky v tom nevidím nic mimořádného, možná zkresluje kamera.
    To přejetí do levého z kolony je celkem běžný manévr. Navíc tam měli dost velkou vzdálenost před vámi.
    Já se včera vracel z Ostravy do Prahy a několikrát mi to tam poslali těsně před čumák strejdové ve feliciích a dle jejich názoru extra mega výkonných fobiích 1,2 HTP s překvapující akcelerací a jedoucích za kamionem 90 za hodinu, který se najednou rozhodli předjet. A ještě si určitě mysleli něco neslušného o pirátech, když jsem jim dobrzdil těsně za zadkem (ne schválně, ale proto, že tam víc místa nebylo).
    Trošku je podezírám z toho, že to nedělají schválně, ale protože mají svoji HovnoToPojede fabii jako etalon výkonu, rychlosti a akcelerace.
    Nicméně kdybych měl každý pátek odpoledne depresi z pomalu jedoucího auta v levém pruhu nebo strejdy v HTP, co mi to tam poslal, tak jsem už dávno v Bohnicích.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 11:33:49     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: V čem je problém?
    Ta kamera samozřejmě dost zkresluje, to je jasné. U obou dvou nestačilo sundat nohu z plynu, ale musel jsem jít na brzdy a to mi už zcela OK nepřipadá ...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 15:18:35     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: Re: Re: Re: V čem je problém?
    to iFos.

    V dnešních nelehkých dobách je kamera za předním sklem vhodná; v každém případě to může být rozhodující bonus v důkazním řízení, dojde-li k nehodě. Sám jsem uvažoval, že bych si ji měl pořídit, ceny jsou již lidové.
    Na vás si v každém případě cením, že pokud záznamy zveřejníte, činíte tak z výchovných důvodů - ku poučení veřejnosti a nikoliv ke shození někoho jinýho, a že respektujete anonymitu i trotlů vámi natočených.

    Na kamerách vidím dva problémy:

    1. objevují se mezi námi dobytkové (z výše uvedeného plyne, že nemám na mysli vás), kteří se svými filmečky (ač sami třeba na situaci mají svůj podíl) nejen pochlubí, ale zneužijí je ke zcela konkrétním udáním.

    Jeden takovej (Jiří Novák) se tady řešil nedávno: www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012090901

    Na druhýho podobnýho jsem narazil na síti onehdá, a uvádím ho proto, že se to právě týká diskutovaného problému. Tedy: patriksebesta.blog.idnes.cz/c/270134/Agresivni-pirat-na-silnici-ridicem- vozidla-Ceske-televize.html (už nadpis ja na zblití). Je to blog dobytka, který se domnívá, že natočil agresora, že vidí druhým řidičům do hlavy, a že např. podle své GPS může průkazně stanovit rychlost druhého vozidla atd. Ve skutečnosti je P.Š. denunciant, který nerozdýchal, že byl podjet (ač ze začátku jím zveřejněného záznamu nevidím důvod proč setrvával v levém pruhu a bránil rychlejšímu vozidlu ČT v předjetí...). Udal řidiče zaměstnavateli (ČT), ten řešil věc způsobem pro sebe typickým (tj. blbým a domnívám se, že patrně i protiprávním). No a v dalším článku patriksebesta.blog.idnes.cz/c/270657/V-Ceske-televizi-a-prece-se-mlyny- na-silnicni-piraty-toci.html se již P.Š. dělí se čtenáři o své prasečí potěšení, že v důsledku jeho udání někdo přišel o prémie...

    Chcete-li to vědět, kameru nemám dodnes. To, že bych mne někdo mohl, byť jen na chvíli, vnímat jako myšlenkového spřízněnce pánů Nováka a Šebesty, je pro mne nestravitelná představa...

    2. problém: tak trochu se obávám, že přijde den, kdy nějaký zmrd nařídí kameru jako do každého auta povinnou. Může to vyšperkovat tím, že každý měsíc budeme nosit kameru na polichčiji, aby nám zkontrolovali, jak jsme jezdili (a zda nám dovolí jezdit dál)... Přeháním ?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 15:47:25     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: V čem je problém?
    Zrovna včera jsem natočil velice nepřizpůsobivé chodkyně, které přecházely zcela halabala a ještě mimo přechod pro chodce:
    www.youtube.com/watch?v=4pUr2tgYhks

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 16:26:00     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem je problém?
    Jo, toho se bojím. Nedávno mi srnky přeběhly přes silnici asi 20m čumákem v rychlosti asi 95km/h (já, ne ony), naštěstí to stihly. Nicméně, pokud tam skočí nablízko, tak se to nedá ubrzdit ani v 50 km/h, že ...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 16:27:59     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem je problém?
    Ony prechod nepotrebujou, zalezi na tom, jestli tam mely znacku.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 16:43:28     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem je problém?
    to: PM

    Ovšem, ale důsledky této úvahy jsou značně problematické.
    Kdyby řidič všude, kde je dopravní značka A14 Zvěř (ale nejen tam), měl důsledně dodržet ustanovení §4 písm a) a §18 čl. (1) zákona 361/2000 Ssírky o slizničním provozu, pak by musil jezdit všude krokem. Generální prevence je hezká věc, ale jen než dojde na její aplikaci v praxi ...

    ----------------
    § 4 Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích
    Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen
    a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu ...

    § 18 Rychlost jízdy
    (1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 16:48:50     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem je problém?
    Ale houby "všude krokem".

    Existují taková místa, to nepopírám; ale je jich velmi málo. Na většině lesních silniček je (při běžné viditelnosti) se rychlost, při níž se lze bezpečně* spolehnout, že srnku či jiného kňoura uvidím včas a zabrzdím, někde mezi 40-70 km/h.

    Vyzkoušeno osobně, mnohokrát, bydlím u lesa a preferuji malé silničky před velkými :)
    ___
    * Natolik, nakolik reálně možno a dává smysl; tedy samozřejmě ne na 100 %, ale hodně, hodně blízko.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 17:27:06     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem je problém?
    to. OC
    Chtěl jsem tím poukázat na marnost zákonné regulace (a někdy i lidského snažení).
    Jsem na tom, co do terénu jímž jezdím, trochu paradoxněji: jezdím střídavě zalesněnými oblastmi, kde široká, místy i docela rovná silnice (z hlediska ovládání vozidla, adhezních poměrů, je-li sucho, atd.) běžně snese "povolených" 90 km/h (a místy i 120 ...). Leč výskyt takové srnky poněkud mění rozvahu, že... Nu a pakliže případnou kolizi či jiný další následek řeší orgáni * z hlediska slizničního zákona, pak se jeden může dozvědět, že tu srnku měl předvídat.
    _____
    * kvalita jejichž argumentace někdy zpochybňuje rozdíl mezi orgánem a pohlavním orgánem.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 18:23:36     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem je problém?
    To teda neměly! A jinde, kde ji měly, se ani neukázaly (naštěstí, protože tam se jezdí kilo)

    Komentář ze dne: 10.11.2012 09:36:59     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Tak to shrňme
    C.J.H. nám zřejmě chtěl sdělit, že Š-Rapid považuje (podle jeho inforumací a z pohledu insidera) za nepříliš kvalitní automobil. Nemám důvod tomu nevěřit. Snad jen, že ani před článkem CJH jsem neměl Rapida v hledáčku mezi auty, z nichž bych plánoval vybírat to příští...

    Tvrzení, že pitomá auta si kupují pitomí lidé, se možná intuitivně nabízí. Ale publikovat to do článku, aniž bych to měl podloženo něčím víc, než setkání s jedním blbcem, to bych si asi netroufal (třebaže na konci 80.let bílý favorit se SPZ začínající GT, KI, nebo MO byl taky pojem. Tenkrát ovšem nešel Favorit sehnat jiný než bílý a úplatkem se posunout v pořadníku, takže to auto jakousi výpověď o svém majiteli dávalo... už tu před časem šel i názor, tuším D-fensův, že v SUV taky s větší pravděpodobností sedí blb ...)

    Flameware na téma jízda v levém pruhu nepřekvapuje. Osobně jezdím vpravo, je-li to možné. Ale ono to moc možné není: pravý pruh je, aspoň na většině D1 (minimálně v rozsahu km100-200) dokurvený k nepoužitelnosti. Jestliže pravý pruh zničily přetížené kamiony, které nikdo nevážil, jestliže stát za daně které mu platím, není schopen dálnici opravit (daně myslím vč. dálniční známky, spotř. daně benzinu atd.), pak si já odmítám v pravém pruhu kurvit své (taky zdaněné) auto. Viz schody mezi panely, duc.duc.duc.duc., CD přeskakuje, předměty v autě nadskakují, manželka rozlévá kávu (na sebe, což je její problém), děti limonádu (na sedadla, která jsem nedávno čistil, což je můj problém) ... Jezdím tedy (nuceně) v levým a sleduju zpětný zrcátko. Když je někdo rychlejší, tak mu uhnu (ale né že to ve 140-150 km/h tacho zapíchnu doprava mezi kamiony jedoucí 90, že). Když dojedu někoho pomalejšího, on taky většinou uhne. Neuhne-li, raději ho probliknu; mám strach podjíždět zprava, že se ten přede mnou lekne a na poslední chvíli mi to strhne před čumák taky doprava ...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 09:48:39     Reagovat
    Autor: capricorn - Capricorn
    Titulek:Re: Tak to shrňme
    V SUV se to duc.duc v pravém pruhu D1 dá vydržet.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 14:14:47     Reagovat
    Autor: ps2901 - ps2901
    Titulek:Re: Re: Tak to shrňme
    Nedá. Resp. dá ale za cenu vypadaných plomb ze zubů a následným několikahodinovým parkinsonem po jízdě.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 20:31:35     Reagovat
    Autor: Pepa - Viceroy
    Titulek:Re: Tak to shrňme
    ---už tu před časem šel i názor, tuším D-fensův, že v SUV taky s větší pravděpodobností sedí blb .

    No podle mých zkušeností z 80% ne "blb", ale "blbka"! A z těch 80% v dalších 90% blonďatá do 30 let.

    Komentář ze dne: 10.11.2012 11:10:04     Reagovat
    Autor: Gonzalo - josefkra
    Titulek:Haters gonna hate.
    Haters gonna hate.

    Auto lze zaměnit za jakýkoliv jiný výrobek a vždy to bude stejné. Je to daň za to makat v oboru a vidět to všechno pod pokličkou, otázkou je, jestli je to dobře nebo špatně. :-) Dělám v bankovnictví a taky se lidi divím, že to co kolegové vymýšlí a realizují, lidi kupují. ;-)

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 11:15:40     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Haters gonna hate.
    Za jakykoli ne. Jsou i neosizene, jen jich, zejmena v nasich zemepisnych sirkach, neni mnoho.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 14:20:29     Reagovat
    Autor: ps2901 - ps2901
    Titulek:Re: Re: Haters gonna hate.
    A jaké šířky a délky to jsou? Kchatování kostů a století nekvality je celoplanetárně rozlezlé a není se kam už dnes schovat .. I ten R-R už stojí za prd a i výkon musí uvádět ...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 14:28:24     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Haters gonna hate.
    Jiste, ze je rozlezle. Ale to nemeni nic na tom, ze existuji vedle srackovych vyrobku a sluzeb i ty slusne, byt uznavam, ze je nekdy velmi tezke je najit a/nebo rozeznat.

    Komentář ze dne: 10.11.2012 14:42:55     Reagovat
    Autor: charon - charon
    Titulek:
    Skoda, ze druha cast clanku je taka aka je. Ja som sa potesil zaciatku, lebo akurat som sa zamyslal nad tym aky hlupak si toto "auto" kupi v tej cenovej hladine ako je ponukane. Hlupakov je ale dost cize v nasom regione pojde na dracku...

    Komentář ze dne: 10.11.2012 15:36:02     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Off topic
    Je to sice totálně off-topic, ale taky je to smutný: (mezi 4 mrtvými je údajně 1 dítě..., ach jo)

    zpravy.idnes.cz/smrtelna-nahoda-na-rallye-u-uherskeho-brodu-fei-/krimi. aspx?c=A121110_145446_zlin-zpravy_mad

    Nějaká smůla letos, nebo co ...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2012 23:40:46     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Off topic
    smutné to je, ještě smutnější je, že časem nejspíš zakážou rallye. Nesleduji všechny případy, ale u většiny stojí diváci na takových místech, že se člověk diví, že těch případů není ještě víc. A pokud stáli s malým dítětem někde blízko u trati, tak je to opravdu nerozum.

    Komentář ze dne: 11.11.2012 00:26:04     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Rapidem jsem se už projel
    Nevím, co ještě dalšího nám pan Hornster chtěl sdělit, ale tento článek byl takový divný. Buď měl být o vývoji nového Rapida a nechat nás nahlédnout do procesu vývoje nového vozu, nebo o bezohlednosti řidičů, ale toto je kočkopes.

    Nový rapid, se mi sice vzhledově nelíbí, ale na ježdění to není špatné auto, to mohu upřímně říct, protože jsem s ním již absolvoval aspoň předváděcí jízdu v motorizaci 1,2TSi 77kW. Podvozek je škodovácky tuhý, ale zas měkčí, než fábia, prostornost obecně celkem slušná, pro mě tak akorát, jizdní vlastnosti by asi tak stačily. Motor celkem slušně zatahoval už od 1600ot a plynule táhl až do plných, ale přesto bych si klidně nechal líbit i 1,4TSi, ale pouze s manuálem, který bych si tam ale musel dát sám, protože to ti neřádi nenabízejí jinak, než s automatem. Převodovka od 1,2TSi měla 6 stupňů a řadila výborně. Je jasné, že rapid je spíš levnější nepříliš sofistikované a náročné auto pro méně náročnou klientelu, ale myslím, že by mě to přece nakonec i stačilo, pokud by měl také světlý interiér a výbavu elegance.
    Jestli se s tím někdo courá, no já jsem měl spíš opačný problém, abych nejel příliš rychle, protože TSi dobře táhne, jde pěkně do otáček, je tiché, takže se ta rychlost v něm nezdá.

    Jedno, co škodovce neodpustím, je ty jejich žabařské základní motorizace, dávat tu tříválcovou atmosférickou parodii na motor do takového už středního auta je těžko odpustitelné! Ta je vhodná tak maximálně do citigo. Potom pokud ve škodovce chcete opravdu něco, čemuž už se dá říkat motor, tak zato chtějí ohromný příplatky, který vám pak v bazaru stejně nikdo neocení.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2012 00:33:57     Reagovat
    Autor: Gerard - Gerard
    Titulek:Re: Rapidem jsem se už projel
    No, řekl bych, že o vývoji nového Rapida nemá pan Hornster (a sám to naznačuje) dostatek informací a to druhé, tedy příspěvek typu "Setkání se zmrdem na silnici", tu bylo od rootova památného článku z léta 2009 považováno za tabu.

    Komentář ze dne: 11.11.2012 08:42:59     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Svět se změnil, už nikdy nebude jako dřív...
    ... autorovi tohoto skvostu včas neuhnul jiný řidič.
    Kristepane chtěl bych mít tolik času a takové starosti, abych psal články vždy, když mi někdo dost rychle neuhne, vjede na můj vkus moc na fest do kruháku, lepí se mi na kufr...

    Komentář ze dne: 11.11.2012 12:25:59     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:Jin a Jang
    Zajímavý začátek, těšil jsem se na rozkrytí podstaty Rapidu a detailů jeho lowcostovosti. A najednou zlom a výzvratek o tom, že pánovi někdo dostatečně rychle neuhnul z levého pruhu, aby náš autor-übermensch mohl spěchat svým životem. Ach jo.

    Komentář ze dne: 11.11.2012 16:49:39     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:vlevo taky nekdy jezdim...
    A to prosim v techto pripadech:
    - vpravo je hodne sjezdu a najezdu, typicky jizni spojka kolem sjezdu na D1.
    - vpravo se neda poradne jet kvuli stavu komunikace, provozu, apod.

    Povinnosti uvolneni pruhu vnimam tak, ze pokud se ten za mnou chova slusne, tak s tim nemam problem. Krom toho - bud tam je volno a muze podjet nebo volno neni a neni tedy ani kam uhnout.
    Pokud mi ale nekdo najizdi na zadek, apod, at at si to dement vyresi jak chce. Ja si tam tu osmdesatku nebo co tam pripadne je nevymyslel a na nejaky natlak z vysoka... ehm...

    Komentář ze dne: 11.11.2012 18:31:18     Reagovat
    Autor: Xenob - Xenob
    Titulek:Úroveň
    Tak, nezbývá než doufat, že se podobné bláboly nestanou standardem D-Fens.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.