Komentáře ke článku: Poděkování za vaše hlasy (ze dne 06.06.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Jako pan prezident. To me nic nestoji.
|
|
|
No me trebas docela stalo to, abych je dojel odvolit, ale jsem rad, ze jsem tech cca 120km tam a zpet na otocku jel :-) Musel bych se stydet sam pred sebou do smrti, kdybych volil jinak...
|
|
|
mel sem uplne stejne, ja sem jel z Prahy do Chomutova (cca 100km) jen na otocku odvolit
|
|
|
Plzeň-Rychnov nad Kněžnou, říkal jsem si, zda není lepší jim poslat peníze na účet, než hlasovat, ale vrozená hamižnost zapracovala :-)
|
|
|
mel sem uplne stejne, ja sem jel z Prahy do Chomutova (cca 100km) jen na otocku odvolit Svobodne ..... nelituju
|
|
|
Praha -> Decin taky svobodne
|
|
|
Brno -> Vysočina. 150km Třílitrový šestiválec dostal napapat, ale té čtvrt nádrže nelituju ani na vteřinu.
|
|
|
Brno-Dobříš :) ale nebyl to jediný důvod pro cestu...
|
|
|
Problůem je v tom, ze ekonomicke vylevy pana Macha jsou absolutne nerealisticke a mimo zivot, stejne jako tzv. ostatnich "expertu". Mleti o tom, ze se ma pozdeji odchazet do duchodu je hezke, ale pochazi od lidi, kteri se v zivote nezivili fyzickou praci. Videl napr. nekdo 65 leteho pokryvace, 64 leteho kopace prikopu, 70 leteho kominika, 65 leteho ridice autobusu a tak byse dalo pokracovat dale. Pro kancelarske krysy a tzv. pracovniky na riti, kteri travi cas v pohodlnych autech na sluzebnich cestach-proc ne. Ale pro ty, jejichz organismus proste nemuze vydrzet bez ohrozeni zivota sveho, ev. jinych lidi v dokonale nervosvalove koordinaci do 70 let - klidne odchod do duchodu v 60 letech. Ono jaksi se jeste nepodarilo za cca. 30 let predelat cloveka. No a pan Mach, ktery radi jak snizit zadluzeni vymyslel dalsi genialitu-zakladni vzdelani zkratit a tak vygenerovat rychleji dalsi nezamestnatelne absolventy. Mimochodem - snizovani urovne vzdelani je dalsim z bodu, ktery na "Svobodne" plati...
|
|
|
Pětašedesátiletého pokrývače znám, téměř pětašedesátiletého řidiče autobusu mám v příbuzenstvu. Kopáče ve věku 64 neznám, zato znám pár dlaždičů, kterým přes šedesát je. Taky jednoho kameníka (ca 65), jednoho truhláře (přes 70) a dva tesaře (65-70). Znával jsem i člověka, co do svých 77 chodil dělat do cukrovaru.
Jinak ale souhlasím, že v tomto je Mach mimo - správné by bylo vykašlat se na nějaký důchodový "systém" úplně. Každý ať si zabezpečení na stáří připraví dle svého a pracovat ať si taky přestane kdy on bude sám chtít.
|
|
|
Porovnejte si prosím co je dnes požadováno jako rozsah znalostí pro žáka deváté třídy. a porovnejte si prosím s tím co jsme museli znát my. Pro ty kteří nemají od dětí tyto informace - stručně: požadované malosti - matematika - 80% našich, fyzika a chemie podobně, jediné kde toho je víc je výuka jazyků.
Neboli - za průměrně nižší znalosti zaplatíme víc peněz a děti stráví ve škole spoustu času. K čemu máme proboha na druhém stupni ZŠ a na středních školách tělocvik???? Pokud chcete argumetovat fyzickým stavem dětí a motorikou, tak to je věcí rodičů a dost se toho dožene na prvním stupni. Argument o bolestech zad - vyházejte ty příšerné židle a lavice ušetříte miliardy. Třeba v devítce jsou mezi dětmi rozdíly ve výšce klidně 30 cm a všechny lavice a židle ve třídě jsou stejně vysoké.
Stejně tak klidně zrušte výtvarnou a hudební výchovu. A hned máte peníze i hodiny na to aby jste do dětí nacpali požadovaný objem učiva.
Zrovna tak informatika kde 80% třídy hraje hry je k ničemu. To ovšem je hlavně o učitelích/učitelkách.
|
|
|
Rodina v současné době ve výchově a vzdělávání často selhává. Stát ve školství přebírá její úlohu. Neříkám, že je to dobře, jen to konstatuji. Proto se dnes posunují náplně předmětů mnohem víc k výchově než ke vzdělávání (typicky etika a základy slušného chování v občanské výchově, základní orientace ve společnosti v rodinné výchově, ...). Pokles hodnoty vzdělávání je patrný i v mnoha (všech?) dalších předmětech. Na vině jsou mimo jiné i nízké platy pedagogů a pokles respektu tohoto povolání ve společnosti. Nedá se nic dělat, opravdu schopných lidí na svém místě ve školství mnoho nenajdete. Není se co divit. Za ty peníze se snažit, otravovat se s nevychovanými fracky a ještě si za to nechat rozběsněným rodičem umýt hlavu?
Zapomeňte na nějaké rušení TV i na vyšších stupních vzdělávání. V současné situaci je to asi nereálné. Informatika, tam by asi pole působnosti bylo, tam škola nepotřebuje nic moc suplovat, většina dětí se sama vzdělá docela dobře, ale stejně si bude muset udržovat nějakou počítačovou učebnu kvůli ostatním předmětům. A těch pár účitelů informatiky zas tolik peněz neprožere (i když nějaké ano). Fungují ve školách také často jako správci sítě a takové holky pro všechno, co zavání elektronikou. Navíc hodně děcek se sice na netu pohybují jako ryba ve vodě, ale potřebuje vedení co se týká bezpečnosti, ochrany dat atp.
|
|
|
Platy možná jsou nízké (nejsem přesvědčen, že je tomu tak u všech učitelů), ale jejich navýšením se respekt nezvýší.
To, že se stát sere do výchovy dětí, je bohužel smutné. Osobně bych byl velice rád, kdyby tomu tak nebylo.
|
|
|
Nezvýší, ale platy přilákají nějaké ty kvalitní lidi. A ředitel třeba bude konečně moct zatlačit na méně kvalitní, když jim řekne, že za ty prachy, co dostávají, by mohli odvádět lepší práci. Teď se spíš vždycky omlouvá, že jako ví, že je to málo, ale on s tím nic nezmůže.
Takto se, kousek po kousku, kvalita zvedne. Nyní je hlavním lákadlem učitelského povolání hodně volna, nikoliv výkony. A když je lákadlem tohle, hádejte jací lidé a proč se o učitelské posty ucházejí. A i když se náhodou objeví někdo slušný a s ideály, je rychle semlet okolím, pokud k tomu všemu nedisponuje i silnou vůlí. Tu já postrádám, proto už ve školství radši nedělám a budu se mu snažit vyhnout i v budoucnu.
|
|
|
Jenže právě to je sakra špatně. Od výchovy dětí jsou rodiče či zákonní zástupci, nikoliv škola. A platy učitelů a tak? Jedno souvisí s druhým. pokud budu mít méně učitelů, zákonitě budu mít víc peněz pro ostatní. Pokud nebudu potřebovat tolik učitelů, mohu se zbavit těch špatných. Ovšem dobrý učitel je sakra vzácný, takový musí mít i přirozenou autoritu a takoví se těžko shánějí.
A proč bych měl zapomínat na rušení TV a podobných výchov? Čím dřív se takového balastu zbavíme, tím líp. A informatika? Ano, máte pravdu, ale učitel by neměl být s žáky na válečné noze a pořád jen zbytečně vše neblokovat atd. a přitom žáky nechat místo učení brouzdat po netu. Malej zatím dokázal každou jeho ochranu obejít do deseti minut. A zatímco většina lidí by takovému klukovi řekla mezi čtyřma očima něco ve stylu dělej si co chceš, já vím že mi tam nic nezmršíš, jen buď opatrný tak učitel na něj akorát řve a píše mu poznámky - ze kterých si nikdo nic nedělá.
|
|
|
1) učitel blokuje některý stránky proto, že si to přeje jeho zaměstnavatel. Je celkem logické, že přání svého zaměstnavatele plním. Vy ne? Zaměstnavatel si to přeje, protože enstojí o to, aby ho prudérní rodič tahal novinama nebo ho zažaloval za to, že nechá jeho dítě ve škole čučet na zoofilní porno.
2) Učitel vašemu dítěti zakázal lézt na určité stránk, nebo dělat určité úkonh (třeba se vrtat v systémových souborech, nebo co já vím). Učitel je v této hodině pro vaše potomstvo nadřízený. Je opět docela logické, že pokud podřízený soustavně dělá něco, co si šéf nepřeje, tak je za to trestán. Je to dobrá škola pro život.
|
|
|
Neblokuje takovéto stránky (to by mi vůbec nevadilo). Blokuje technologie. Tím brání normálnímu využívání počítače. Vlastní NTB mu připojit nedovolí, to co požaduje uměl kluk už tak v páté třídě.
Jen technická: Není to moje dítě. Ale je to trochu extrémní případ, moc děcek co si na základce hrajou třeba s inerciálními plošinami, GPS a GSM technologiemi a podobně opravdu není :)
Neboli je krásně vidět rozdíl mezi Učitelem a průměrem. Opravdový Učitel by ho zaměstnal jinak, tak aby to kluka bavilo a on z toho měl užitek (třeba by ho nechával reinstalovávat kompy zmršené rýpavými nemehly :) )
|
|
|
jestli je tak dobrej, tak by bylo nejlepší ho šoupnout na nějakou specializovanou školu. Normální základky na takový děti nějsou zařízený (a nejspíš ani nemůžou, malejch géniů je příliš málo).
Jinak souhlas, dobrejch učitelů je málo. Ale ten problém je těžko řešitelnej.
|
|
|
Mno kam? V Karlových Varech a okolí? Poradí někdo? Teď už je to stejně jedno, letos končí.....
Jo druhej kluk, chemik z Prahy je na gymplu Na Buďánce - specializované škole. Ovšem protože znám celou historii o boji nutném k založení takovéto školy tak pochybuju že někdo takovou školu založí i jinde....
Bohužel máma z něj chtěla mít umělce či hudebníka, a já se k němu dostal až příliš pozdě abych mohl něco změnit.... ale aspoň se mi povedlo dosáhnout změny na přihlášce na obor který je pro něj víc vhodný.
A takový kluk na normální základku nepatří. 90% učitelů by chtělo mít všechny děti stejné a zachází s nimi jako s kusy zboží v balíku. Respekt k názoru žáka? Co to je???
|
|
|
|
Smutné, ale absolutně výstižné.
|
|
|
O tom co obnáší jen se o tak nadané děti starat, pomáhat jim atd. to by bylo na tlusté knihy. Já mám takové na starost tři, všechny cizí, a o tom by se fakt dali psát tlusté knihy.
|
|
|
porovnávať bežnú populáciu s napriemerne inteligentnými je niečo iné ako baviť sa o úrovni informatiky. Ak dieťa potrebuje špeciálnu školu, treba ho tam dať, inak z neho vyrastie (ak už nevyrástol) "asociál" s vysokým IQ ale slabými sociálnymi schopnosťami (žiaľ už v útlom detstve).
Mimochodom, pre bežnú triedu a pre učiteľa sú prínosom, dá sa s nimi vynikajúco pracovať a posúvajú úroveň triedy, hoci často vyrušujú.
Kydať na učiteľa je vcelku jednoduché. Stačí sa registrovať do internetovej diskusie... ale skús naučiť vybrané slová alebo medzivojnové dejiny 30 detí keď si jeden malý génius vyspevuje (a "dať mu úlohu naviac" nie je vždy efektívne, mne sa osvedčila dohoda - žiak si môže kreslilť, premňazamnňa aj kotrmelce robiť ak tým ale nebude rušiť priebeh hodiny).
To je dôvod prečo chcú mať učitelia (ja mám 27 a nie len starší kolegovia takéto túžby majú) všetky deti rovnaké.
Ešte sa na toto mieste vyjadrím k platu: zo školstva odchádzam. Ako mladý single si nemôžem dovoliť ani osamostatnenie od rodičov. Reči o tom že "v zime by sme mali niečo dostať" po prvej zime prestanú baviť a potom je možné motivovať peniazmi. Školstvo je záľuba, nie obživa.
|
|
|
Mno s tou sociální inteligencí máš pravdu. Tohle moc děti nejsou. Čím jsou chytřejší, tím je to horší. Jsou příšerně paličatí, jsou vždy ochotní se hádat, zároveň však nekomunikativní (donutit je třeba k telefonátu cizímu je práce na několik dní) , většinou to jsou "studený čumáky", a navíc u všech co jim příroda přidala na duševních schopnostech, jim sebrala na těle - všechny mají vážné zdravotní problémy. A vyrušování? Dohoda u těch co jsou a základce funguje, ovšem ne každý učitel na ni přistoupí. Není nic horšího než učitel který má z žákových schopností mindrák. A pokud je schopen za podle mne naprosto adekvátní chování napsat klukovi za hodinu tři poznámky..... zde za ním stojím, protože kluk je ze smíšeného manželství, otec neumí česky a tak kluk musí prostě při návštěvách u něj mluvit německy či anglicky.
A byl bych velice rád, kdyby kluci všichni chodili do speciálních škol. Ale kde je brát?
|
|
|
Já v principu nemám nic proti tomu, aby škola byla i součástí výchovy - ona jí do jisté míry bude ať se nám to líbí nebo ne, ostatně podobně jako zbytek prostředí, ve kterém se dítě pohybuje. Rozhodnutí a zodpovědnost ovšem musí být na rodičích, kteří musí mít právo určit, o co stojí a o co ne.
Rozhodně jsem proti tomu, aby směřování té výchovy jakkoli ovlivňoval stát a aby ho vnucoval všem školám. Některé výchovné prvky prostě mohou (a nemusí) být součástí služeb, které škola nabízí a jejichž rozsah i podobu by si měla stanovit výhradně sama. Já si pak mohu vybrat, u které z těch škol si služby zakoupím (případně zda se na školy vykašlu a budu děti učit doma).
V NL to v současné době funguje právě takhle nějak, i když ne na 100%. Stát, resp. obec sleduje pouze to, zda děti chodí do školy a plní povinnou docházku (což je taky svinstvo, ale protentokrát ho pomiňme). No a na rodičích je, zda dají dítě do školy provozované obcí (teoreticky zcela neutrální, v praxi se tam občas narazí na socany), nebo do školy soukromé či církevní, která má své služby postavené tak, jak to kterým rodičům vyhovuje.
|
|
|
Tak to máte v NL dobré. Ve škole mých ratolestí tomu bohužel tak není. Výukové plány se mění a do jejich obsahu zasahovat nelze, protože ministerstvo, protože dotace, protože.... Z toho, co se cpe mým dětem do hlavy, jsem už dost znechucen. Obzvláště předmět Humanitní výchova (dříve Občanská výchova pak Společenské vědy) je čistě o výchově správného euroovčana. Není to o poznání, ale už je meldováno, co je správné a co je špatné (včetně občasného bonusu v podobě domácího úkolu "zjistit, co si o tom myslí rodiče").
|
|
|
No my jsme dceru přihlásili i do české školy (s domácím vzděláváním jako formou) - víceméně z legrace a aby nebylo nutno vyvádět s překlady a apostilami dokladů o vzdělání, kdyby někdy chtěla na českou střední školu. Takže brzo budeme mít porovnání.
Výukové plány by snad už dnes měla každá škola mít ve své pravomoci, nicméně nevím, jak tam fungují či nefungují ty mechanismy přes dotace atd. Humanitní výchovu budeme řešit až zadlouho, mně celkem stačily věci jako "pohovořte o habsburském útlaku" nebo "TGM osvoboditel". Ale vzhledem k tomu, že v podstatě o nic nejde, tak mi je jedno, jestli to při přezkoušení se zkoušejícím praští nebo ne, pokud se moje dítě rozhovoří na toto téma :-D
|
|
|
Toto řešení já považuju za velmi dobré, ale u nás problematické. Je několik problémů. Hlavně dostupnost a spádovost. Pokud máte takové dítě a bydlíte na vesnici, už je problém - šestileté dítě těžko můžete posílat samotné autobusem 30 km s třemi přestupy. Ne každý může pracovat od osmi hodin a vozit dítě do školy autem. A druhá věc - obecný nedostatek takových škol. Spousta rodičů chce do takové školy poslat své dítě z prestižních důvodů, a přitom by pro něj normální základka byla lepší. Takže i tady vládne korupce a protekce. A výsledek? Takové dítě musíte dát buď na soukromou školu - obvykle s nemalým školným, navíc často daleko, nebo do normální základky pod kterou spadáte.
Mno a jen třeba možnost používat ve škole místo těžkých učebnic notebook? Mít jen vlastní židli aby si neničil páteř? Bez odvahy válčit s celou školou a nejlépe lékařského doporučení zcela nemožné - argument - pak to budou chtít všichni!!!!
|
|
|
No tak ano, v situaci, kdy stát diktuje, kde škola být může a kde nesmí to pochopitelně bude o něco složitější :-( Tady je v podstatě v každé díře škol několik, byť malých. A samozřejmě státní platba na žáka je naprosto shodná pro všechny školy, ať už je zřizuje a provozuje kdokoli.
Jinak škola v NL začíná v 8:45, pracuje se od devíti ;-)
|
|
|
V příbuzenstvu a v okolí známých mám 4 učitele na základních a středních školách, takže si dovolím říct, že o současné situaci mám trochu představu.
První věc je chování žáků. Jistě, že se na to nadávalo vždy, ale v současnosti se všichni shodnou, že za posledních cca 10 let se situace radikálně zhoršila. Za co se dříve dávaly dvojky z chování, to se dnes často přehlíží. Základní problém je v tom, že škola absolutně nemá nástoje, jak nevhodné chování trestat. Rodiče problémových žáků si z toho buď nic nedělají nebo se vám vysmějí. Kázeňské postihy nemají žádnou váhu. Dříve znamenaly opakované horší známky z chování zavřené dveře na lepší střední školy. Dnes je dětí málo, školy bojují o každý "kus".
Objevují se i extrémní případy chování a agresivity dětí, kdy už učitelům nezbývá, než zavolat (na žáka 7. třídy!) policii. Než se takový případ dostane do nějakého diagnostického ústavu, tak dělá ve škole bordel třeba půl roku. Často se tam zázračně zlepší, vrátí ho do zpátky školy a je to ještě horší.
Samozřejmě se špatně nechovají všichni, ale ve třídě stačí 2 takoví, a vede to k demoralizaci většiny ostatních. Na středních školách už s tím takové problémy nejsou. Existuje institut vyloučení, a problémoví jedinci odpadnou hned na začátku.
Další věc je, že de-facto zanikly zvláštní školy, jak je znáte z dřívějška. Tyto děti (dříve označované jako nevzdělavatelné) jsou v základních školách, naopak ty lepší odcházejí na osmitelá gymnázia. Na konci 1. stupně odejde z 30 dětí na gymnázium třeba 7 nejlepších. Aby nepropadlo každý rok 10 dětí, požadavky se nutně musely snížit (už to tu někdo psal). V současnosti je na ZŠ detí míň, gymnázia berou pořád stejný počet (regulace počtu přijímaných je problematická a politicky těžko průchodná).
Výsledek je, že pokud už do školy zamíří nějaký mladý učitel, uteče po měsíci, protože to psychicky nezvládne, děti ho tzv. "rozloží".
Nějaká úroveň informatiky je v současnosti utopie. Je úspěch, pokud to učí alespoň někdo schopný - obvykle učitel "z přesvědčení", který toho ale neumí zas tak moc, aby se mu vyplatilo utéct jinam.
Platy ve školství jsou dost skriktně dány tabulkami, prostor pro odměňování podle schopností sice je, ale velmi malý. Nástupní plat učitele není ani 10 000 po zdanění - kdo z vás by to dělal? Také je ve vzdělávání kvalitu práce velmi těžké hodnotit. Jedině technické střední školy jsou schopny nějakou úroveň výuky informatiky a podobných věcí zajistit, ale i tam je to složité.
Co se týče tělocviku, mám na to trochu zkreslený pohled, protože sám jsem ho zrovna rád neměl. Ale byl bych za omezení, protože pro koho byl tělocvik přínosný, ten by sportoval i sám od sebe a ostatní je koukali, jak se tomu vyhnout a sportovci se z nich nestali. Tělocvik je povinný i na mnoha vyskokých školách, a vedou se okolo toho živé diskuse.
|
|
|
Bohužel i toto je smutná pravda. Tohle ovšem je taky o tom, že dneska jsou dobří učitelé prakticky jen na těchto školách. Z takovýchto škol kde byli spíš krotiteli než učiteli odešli a výběrové školy je naopak nabraly. Neboli toto vše vede k tomu, že se z některých základek stanou nové zvláštní školy, jen to nebudou mít na štítě.
A institut vyloučení ze školy bohužel velmi chybí. Já bych si to představoval tak že pokud bude vyloučen ze školy, tak ho musí rodiče vzdělávat sami. Neuspěje při přezkoušení - v poloetí rodiče bez sociálních dávek, na konci roku - pasťák. A bylo by vymalováno.
|
|
|
Ano, mezi základními školami vznikají rozdíly, a to dost zásadní. Sama pedagogicko-psychologická poradna (to je název, co?) rodičům v případě problémů doporučí "lehčí" základní školu. Toto se pak projeví na středních školách, kde premiant z "lehčí" školy velmi těžko prochází, a naopak průměrní žáci ze základní školy, která se snaží úroveň udržet, patří mezi nejlepší.
Bohužel v poslední době střední školy - aby si ulehčily práci - přijímají žáky výhradně podle prospěchu ze základní školy. Úplně nejvíc tedy chybí nějaké jednotné ověřování výsledků vzdělávání. V současnosti za celou základní ani střední školu neexistuje mezi školami porovnatelné hodnocení! Proto je myšlenka státních maturit správná, i když má momentálně určité implementační potíže. Asi dvakrát v několika krajích proběhlo na základních školách testování žáků 5. a 9. tříd, bylo to velmi objektivní: standardní zadání, průběh hlídali lidé z jiných škol, do zahájení bylo vše zapečetěno. Výsledky prý odhalily katastrofální rozdíly, takže se celý projekt pro jistotu zastavil (je to asi 6 let).
K tomu vyloučení: slyšel jsem, že v zahraničí existují mechanismy, že když se dítě nechová jak má, rodiče si pro něj musí hned přijít, pár dní zůstane doma a dostane úkoly. Při nesplnění úkolů pokuta pro rodiče, popř. odebrání sociálních dávek. Už ta hrozba, že se rodič bude muset uvolnit z práce, je většinou dost motivační.
|
|
|
No, mozna je zakladni problem v povinne a bezplatne skolni dochazce.
Ono vubec svepravnost a potvrzeni o absolvovani skolni dochazky jsou vydavana prilis liberalne ;)
|
|
|
Určitě máš představu, že za kasou marketu za osmičku je terno.
|
|
|
Tak za ten tělocvik bych se bil. Že je to neužitečný předmět? Tak to zásadně nesouhlasím.
Sport vede k soutěživosti(která je snad alfou omegou liberálů), bojovnosti a snad i fair play a často buduje kolektiv. Jasný, někdo namítne, že to jsou jenom pravdoláskovské žvásty, ale já bych za to dal ruku do ohně, že to tak je.
Já se na tělocvik vždycky těšil. V současné době propagovaný trend blokové výuky tělocviku je určitě také krok správným směrem.
Bez tělesné výchovy by většina z nás ani nevěděla za kolik uběhne 100m, kolik skočí do dálky, jak daleko dohodí. Kolik z vás si to od školy zkusilo?
A je to ještě jedno + = V současné době jsou děti skutečně méně aktivní, což se nehezky projevuje hlavně u žen. Znám spoustu holek, co se nedokáží ani ROZBĚHNOUT, hodit přes 10 metrů atd. K čemu jsou pak ty jejich "drastické" diety(rozuměj přes den nejím a hekám na všechny strany, po setmění před spaním vyžeru ledničku), když nemají absolutně žádný vztah k pohybu.
PS: Týká se to samozřejmě i chlapů, ale řekl bych, že v menší míře.
|
|
|
Fajn, ale na tohle opravdu školu nepotřebuju. Tohle si děti klidně můžou zkoušet v tělocviku na prvním stupni, ale na druhém stupni je to holá zbytečnost. Já tělocvik opravdu rád neměl. A pár děcek se při naprosto nepřirozených a zbytečných pohybech přizabilo (např. 3 rozdrcené obratle) atd. A pohyb? Od toho jsou rodiče, případně sportovní kroužky atd. Já jako kluk dělal judo. Nebyl jsem dobrý, ale bavilo mě to. Nicméně následky z toho mám doteďka, páteř je pochroumaná, ale tehdy to nikdo nemohl tušit :-( .
|
|
|
Tělocvik dnes a tělocvik dříve nesrovnávejte. Dneska už hrazda, kruhy atd. nefrčí. Děti by totiž učitele normálně poslali doprdele. Právě proto jsem zmiňoval tu blokovou výuku stylu VŠ.
|
|
|
Ono i s tou cestinou to je, zejmena mezi vyznavaci telocviku, bida. Doporucuji opakovane studium kapitoly "shoda prisudku s podmetem".
|
|
|
Já doporučuji neupozorňovat ostatní na chyby. Není to tématem debaty, takže si to Vaše školení nechte pro sebe. Nikdo se Vás o něj neprosil.
Jako upomínka v jinak věcném postu bych to bral, takhle jde z Vaší strany jenom o buzeraci.
|
|
|
Mylite se. Kdyz uz chcete fundovane hovorit o vzdelani a vzdelavacim systemu, pak byste timto systemem mel byt prece jenom alespon trochu poznamenan. Stejne tak si tu nikdo nestezuje, ze zrovna ve skole chybel, kdyz se probiralo pismeno 'a'.
|
|
|
Připadám vám nepoznamenaný systémem?
|
|
|
|
Na čem je váš úsudek založen?
Na dvou pravopisných chybách?
|
|
|
Roote, ač nerad tentokrát se musím postavit na Zippovu stranu. Shazovat protivníka takovýmto způsobem považuju za hloupé. Máte na to aby jste 99% zde diskutujících bez námahy umlátil věcnými argumenty.
|
|
|
Na zmrzačení nepotřebuješ ani tohle. Ten nejhorší úraz byl přiskoku pře s kozu -kluk dopadl hlavou mezi žíněnky.
|
|
|
Tělocvik jsem měl na škole základní i střední rád. Jedinou výjimkou bylo, když mne učitel na střední nutil dělat na hrazdě sedotoč vzad, to jsem odmítl. Naštěstí učitel to pochopil a nijak mne za to nebuzeroval. Naopak jsem vynikal ve sprintech a o něco méně i ve vytrvalostních bězích. Ale na co nezapomenu, je to, že díky těmto tělocvikům se mi začaly na břichu formovat svaly jako nějakému kulturistovi. Kde ty časy jsou, dnes je na tom samém místě tuk, hromada tuku :-).
|
|
|
Dave - máš ode mne e-mail.
|
|
|
Do školy jsem chodil bratru osmnáct let. Na základě takto dlouhodobé zkušenosti tvrdím, že výuka tělesné výchovy nemá se sportem společného nic.
(Sport nevede k soutěživosti, sport je jejím vybitím.)
Hodiny tělocviku budují kolektiv stejně, jako práce na školním pozemku či studium lučby.
V případě naučení základním dovednostem zejména s nářadím, které doma nebývá instalováno, má tělesná výchova jistě svou úlohu.
___________
Příklad: Pokud jsem se jako žák nebo dorostenec ve sportovním klubu učil jízdě na kole, hodiny tělesné výchovy mi nedaly nic, aniž jakkoli přispěly ke vzniku kolektivu z náhodně, na základě podobného věku a bydliště, sešlých se žáků. V klubu byli žáci sešlí na základě spolčného zájmu a pravděpodobnost vzniku kolektivu byla vyšší.
|
|
|
Budování kolektivu při práci na pozemku. Nic nedokázalo stmelit kolektiv tak, jako odpor k tomuto předmětu :).
|
|
|
To byla jediná hodina, která netrvala 45 minut, ale snad 3 hodiny :-)
|
|
|
Nahodou, byla to sranda...my meli takovou starou komunistku ucitelku, dodnes litaj mezi lidma hlasky, kde nezasaveceny netusi, ale kdo na tu skolu chodil, reze se smichy...Mimo to jsme na pozemkach vzdycky nenapadne vyrvali vsechnu mrkev, a zakamuflovali jsme spatky tu zelenou nat, aby to nevypadalo...A taky jsme oskubali vetsinu jablek, a proste vsechno, co slo v tu chvili snist :-))) Takze ja vzpominam spis na to, jak jsme chroupali mrkev s hlinou :-)))
|
|
|
Tak to ja bych se zase bil proti nemu. Nekdo proste nema predpoklady - ja jsem myslim nikdy v zivote nedokazal preskocit kozu a spousty dalsich veci, souvisejicich s obratnosti. A protoze jsem narazil na telocvikare fakt ale kokota, jedina moje ctyrka na ZS byla z telocviku. To se clovek pak fakt do toho sportu vylozene zamiluje.
Pritom si myslim, ze dneska nejsem na tom s fyzickou zdatnosti o nic hur nez vetsina vrstevniku. Dokonce bych si troufl tvrdit, ze i lip nez ti telocvikari... Houpat se na kruzich a hazet balonem ve smradlavy telocvicne nejak moc nepotrebuju, ale zvladnout ujit par kilaku s baglem, neutopit se v rychlejsim potucku, neklepat se zimickou a nemuset si volat odvoz pri sebemensi nepohode, to se i hodit muze, akorat se to ve skole tak nejak neuci. Ale ono se tak obecne ve skole moc uzitecnejch veci neuci, ze...
|
|
|
Někdo si ale zas odtrpí jiné předměty ne?
|
|
|
No, to asi jo, minimalne vsechny ostatni "vychovy", kdyz je vede blb. Treba takovy znamkovani vykresu, to bych fakt blil... Ale jinak predmety, co nesouvisi az tak moc s nadanim, se snad na ZS daj vzdycky prinejhorsim nadrtit. Coz taky neni nejak dvakrat dobre, ale holt to reseni je.
Ten telocvik je trochu jinde taky v tom, ze svymi "nevykony" clovek pritahuje pozornost ruznejch malejch troubu, kterejm holt zase nejde nic jinyho nez ten telocvik. Nevim, jak casto se deti nekomu posmivaj za to, ze neumi trojclenku, ale v takovy paty tride kazit spoluhracum fotbal, tak to je jako fakt problem...
Urcite neni uplne spatna myslenka predvest detem, ze existuje taky nejakej pohyb, ale je myslim blbost hodnotit vykony.
Jenze to je obecne problem skolstvi - deti se neuci ani tak matematiku, jako spis jak psat pisemky z matematiky. Tfuj, vzpominky na skolu mi vzdycky hejbou zluci, cim nizsi stupen, tim to bylo horsi. Treba to typicky "budeme psat velikou pisemku za pul roku dozadu, musime si dve hodiny opakovat, abychom to hezky zvladli" - a k cemu kurva je ucit se neco, u ceho se ani nepocita s tim, ze by to tejden po pisemce nekdo umel? tssss....
|
|
|
se školním tělocvikem má problém nemotorný jedinec, ale i sportovec. Od útlého dětství jsem sportovala a tělocvik pro mě znamenal neskutečnou nudu. Předvádět, že umím kotrmelec a raz dva hmity, pamatuju si, že jsem byla otrávená snad víc než moje nemotorná a nesportovní kamarádka. V lepším případě byly kolektivní míčové hry, nic horšího neznám.
moje děti také sportují a školní tělocvik jim připadá komický. Ideálně všechny "výchovy" zrušit.
|
|
|
Ano sport je nejlepsi.
Na stredi skole jsem jezdil 200km tydne na kole (njn jeste jsem nemel ridicak a na intru byla nuda)
Za to telocvik mi dal hodne nampriklad znamku za 4, protoze picoviny na kruhach, stojku (prima sem si narazil zada) a jine podobne zalezitosti mi nejen nesli, ale bal jsem se.
A ze nekdo nehodi prez 10metru? A co? Kdyz se chci naucit hazet tak se to naucim kdyz nechci tak nehazu a jsem stejne spokojen.
TV zrusit
|
|
|
Pravopisné chyby jsou zde alfa omegou, kdo měl za 3 z Čj je považován za idiota, jak by kdysi za použití značného množství sprostých slov vysvětlil honza ZZR.
Za 3 z ČJ má kde kdo.
Neprospět z TV je teda síla. Mě to připadá trochu podobné. Co mi nejde, je zbytečné. Co mi jde, je důležité a považuji to za elementární věc, to ovládat.
|
|
|
Cestina mi nejde. A proste je to tak. A nejde mi i spousta dalsich veci.
Na zakladce jsem jako cast tridy meli technicke kresleni ... jde mi, ale presto to povazuji na ZS zbytecne.
Stejne tak patlat obrazky ve vytvarne vychove v 9 tride ZS taky velmi plodne.
|
|
|
Povinná hodina telocviku je ideálnou príležitosťou, aby aj tí najsprostejší (dnes to budú cigánčatá zo zrušených osobitných škôl) vynikli telesnou silou a obratnosťou a dali to múdrejším vyžrať za bujarého povbudzovania miestneho telocvikára. Proste taký drobný edukačný komunizmus.
|
|
|
A co je na tom špatného, že i jinak naprosto podprůměrný cikán bude mít pocit, že je v něčem dobrej?
|
|
|
Mam nejake zkusenosti s poradanim ruznych akci pro deti v jednom takovym malomestecku. Je uplne perfektni, jak ve vsech sportovnich disciplinach vyhravaly mistni cikanata, zvlast to vyhlasovani vitezu pak stavalo za to - "1. misto v discipline blabla Tibor Cervenak, 2. misto Jozo Cervenak, 3. misto Fero Cervenak" :)
Neco jinyho ale je, kdyz se ty deti MUSEJ porovnavat tejden co tejden, at chtej nebo ne. Kdyz Pepicek porad vi, ze nedobehne driv nez Honzicek, je mu to uplne jedno, ale bezet MUSI. Nemuze se to do priste naucit, nemuze si nijak pomoct, neda se dokonce ani podvadet, proste se musi smirit s tim, ze jednou tydne zase bude ten nejhorsi.
Klepat se nemotorne na kladine pred smejici se tridou je pro maly dite straslive ponizujici, zvlast kdyz se prida jeste telocvikar, pro kteryho je podprumerny jedinec komplikace jinak sakra snadne prace, tudiz ho stve. Nerikam, ze neexistujou osviceni, sam jsem i zazil, ale obvykle ucej telocvik neschopni zkrachovalci, pripadne je TV doplnkova aprobace k te jedine "vede", jejiz zaklady si jouda dokazal za studii napchat do hlavy.
Ne, telocvik pro moje deti fakt ne...
|
|
|
myslím, že především v tělesné zdatnosti opakování dělá mistra...a tak není pravda, že se nelze naučit předběhnout zatím-ještě-rychlejšího-soupeře. je to jen otázkou priorit.
pokud se dotyčný snaží a přesto nevyhraje, naučí se jednak snaze něčeho dosáhnout a pak také tomu, že ani když se snaží jak nejlíp umí, nemusí to vést k cíli...což zúročí třeba při prvních kopačkách od holky, když nebude vědět o ničem, co udělal "špatně".
tělocvik je pro zdatné zábava a pro ty méně zdatné výzva. pokud tvý děti nebudou chodit do tělocviku, dostanou tu lekci "jedni vyhrávají a druzí prohrávají" někde jinde. podle mých zkušeností to v tom tělocviku bolí asi ze všech jiných možností nejmíň...
|
|
|
Tak vypracovat se do urcite miry samozrejme da, ale nemyslim, ze by to nejak moc slo treba v osmi letech. V ty dobe se napriklad uplne normalne sejdes ve tride s detma, ktery jsou o nejakejch 15% zivota starsi... Jasne, ze treba v devaty tride bych se asi uz ten kotrmelec mel sanci naucit, ale to uz mi to zas bylo uplne jedno.
Z hlediska "zivotnich lekci" je podle me treba mnohem vychovnejsi zkusit si poradne hrabnout na dno v nejaky vytrvalostni discipline, souperit sam se sebou. Ale to si nejak z TV nepamatuju - maximalne jednou za rok podle osnov beh patnactistovky. Jinak slo vzdycky o to, neco preskocit, na necem balancovat, necim hodit.
Ja jsem tedy zdatny nebyl a vyzva to nebyla - spis hodne velkej vopruz.
|
|
|
já zdatnej byl, můj kamarád už míň, ale bral to s humorem a neprojevil slabost, které by využili dementi, kteří se najdou v každý třídě. Jiní slabost projevili a dostali to od dementů sežrat...
|
|
|
|
To pro mě byl naopak tělocvik jediným školním předmětem, díky kterému jsem se mohl trochu sblížit s některými ostatními spolužáky, kteří mě jinak hustě dávali sežrat můj dobrý prospěch (ne vždy v tom byla vyloženě zášť a zlý úmysl, ale protože jsem prostě nespatřoval nic "cool" na tom, vzájemně se předhánět v co nejokázalejším pohrdání výukou, byl jsem za exota). Na rozdíl (a pro mě naštěstí) od zbylých 3 "exotů" a zároveň otloukánků jsem ale nebyl na tělák úplné dřevo a tak mě i ti "rebelové" začali časem brát, protože, jak je výše popsáno, jsem jim ty kolektivní sporty nekazil, spíš naopak. Nikdy ale nedokázali pochopit, že po příchodu ze školy nezalehnu do učebnic (pokud se jednalo o sport a ne sídlištní sígroviny, chodil jsem ven i s nimi), že mi prostě stačí dávat ve škole pozor a zapamatovat si to podstatné, co nám učitelé sdělovali... Dneska mi to přijde k smíchu, ale zkuste 10-letému klukovi vysvětlit, že o respekt těch, kteří jednou skončí (a někteří skutečně skončili) jako největší loseři, skutečně stát nemusí... A jedním dechem dodávám, že dobré vztahy jsem měl i se zmiňovanými 3 třídními obětmi, nějak jsem totiž neviděl důvod považovat je za něco horšího, než jsem já sám, jen proto, že neskočí 4 metry do dálky a při výmiku se přizabijí...
|
|
|
Informatiku a výtvarnú výchovu učím.
Čo sa týka informatiky, ide o nedostatočné technické vbavenie škôl a o debilné učebné plány. Učiť deti kopírovať alebo premenúvať adresáre nemá zmysel ani u piatakov, pretože to vedia.
A zrušiť VV a HV je úplná blbosť, človeče kultúrny.
|
|
|
Hm, kopirovat uz umej. Takze je ucite co? Na ZS jsem se prihlasil na "krouzek programovani", vedl to civilkar. No, skoda ze se ho nikdo nezeptal, jestli vi, co to znamena - prvni hodinu se hraly hry, pak uz jsem tam nesel.
Nedokazu si predstavit, jak strasne by muselo byt vybaveni skoly, aby na nem deti neslo ucit. To mate osmibity, nebo jak? A kdyby teda hypoteticky to vybaveni bylo uplne podle vasich predstav a nemusel jste se ridit ucebnimi plany - CO a JAK byste ucil?
|
|
|
Souhlas.
Když se dcera hlásila na gymnázium, tak mi coby rodiči ukázali m.j.vybavení "počítačové" učebny (den otevřených dveří, nebo co).
Hardware byl lepší než ten, který jsem tehdy používal pro obživu. Srovnat to šlo snadno, dodavatel byl týž.
V předmětné době jsem, pravda, používal REDAP, který byl na zdroje poměrně nenáročný.
|
|
|
Nuž, keď som študoval programovanie na strednej, mali sme jeden 8-bit na školu a ten bol pre istotu zamknutý v kabinete. Namiesto neho sme používali také špeciálne pravítko s rôznymi tvarmi, kosoštvorcami a tak. Program sa vymyslel, rozpísal, teoreticky overil, potom sme s ním šli do výpočtového strediska, nahodili cez špecializovaný stroj veľký ako pol práčky na dierne štítky, tie odovzdali súdruhovi, ktorý nám ho zbehol a vrátil výpis, ako to dopadlo. Fortran IV...
Jó, zláty komunýsty :D
|
|
|
Vsak ja jsem se taky v deststvi dostal k programovani diky tomu, ze jsem mel tak spatnej pocitac, ze na nem zadny poradny hry nesly. Veril jsem tomu, ze treba nejakou necekanou perlu ziskam opisovanim zdrojaku, co tehdy vychazely v ABC :) A nejak mi to uz zustalo...
|
|
|
Na technické vybavení se prosím nevymlouvej. Jednak je to o ředitelích, pokud mají zájem dokáží sehnat leccos - na škole kam chodí malej mají videokroužek a kromě jiných věcí (jako profi kamery) mejí pro střih i 2 nadupané Macy. A většina kompů v učebnách je mladší než 3 roky.
Já se naučil programovat na 7 let starém NTB, Malej dostal v dubnu pořádný počítač od táty, do té doby programoval, navrhoval vícevrstvé plošáky , a podobně na mém NTB ze srpna 2005. A i dnes dělá většinu věcí na něm. Pro výuku těchto základů stačí i Win2000, pokud se přemýšlí při instalaci a výběru programů. To tam děláte 3D grafiku nebo střih? Já tu píšu na 3 roky starém NTB a pokud nezačnu kompilovat tak mám vytížení do 20% - a to tu mám 2 monitory, PCMCIA kartu 4xRS232, dock, 2 sériové porty přes Ethernet, 1 redukci RS232 přes USB, 2 externí disky,programátor IO, jede mi tu DIVX, Foxit Reader, Firefox se třemi taby, ICQ, Skype, programovací prostředí, jeho podpůrný program, a IP kamera. Aktuální vytížení - 27%.
A zrušení hudební a výtvarné výchovy? Na druhém stupni pokud možno včera! Kulturní chování a vztah k umění děti získávají v rodině. Mohu doložit konkrétním příkladem. Kluk měl talent ke hraní. Do hudebky ho vzali rodiče v pěti letech, učitel rozeznal jeho talent . Dnes v 15 letech vyhrává soutěže a v září jde na konzervatoř.
|
|
|
Presne tak, myslim si, ze pro smysluplnou vyuku zakladni informatiky bohate staci cokoliv s Windows, na neco pokrocilejsiho, jako zaklady programovani, pak dokonce i 286ka s DOSem :)
|
|
|
Mno stačila by..... ale přeci jen dnes žijeme jinde. Hodně jsou rozšířená prostředí .NET a Visual C, pro jednočipy jiná a tam už se výkonnější počítač uživí. Nicméně i na 5 let starém kompu to běhá, jen holt kompilace netrvá 3 vteřiny, ale třeba minutu :)
|
|
|
No jasne, to byl extrem. Ale zase pro vyuku uplnych zakladu programovani neni ani .NET ani Visual C nic moc uzitecneho, staci nejaky prekladac treba na Python, v horsim pripade i Basic, nebo co ja vim...
|
|
|
Bohužel mám obavy, že máte v názorech Svobodných trochu chaos. Prodlužování věkové hranice odchodu do důchodu je problémem současného systému a právě tím "záplatováním", o kterém psal D-F. Svobodní jsou pro zásadní reformu systému, která by právě měla tomuto prodlužování věkové hranice do budoucna zabránit a učinit celý systém spravedlivějším.
http://www.svobodni.cz/9-program/64-politicky-program-pro-parlamentni-volby/
Zkrácení základního vzdělání se týkalo zrušení 9. třídy ZŠ, která je opravdu zbytečná a sami učitelé vám dosvědčí, že se tam ti skoro dospělí lidé už nic nového nenaučí.
Mám pocit, že vás zmátla přednáška Petra Macha "Jak vyrovnat státní rozpočet bez zvyšování daní" http://www.reformy.cz/zpravy/mach-jak-vyrovnat-statni-rozpocet-bez-zvysovani-dani/ , která se ale netýkala programu Svobodných (!), ale série návrhů, jak rychle zazáplatovat stávající systém, abychom dosáhli vyrovnaného rozpočtu.
|
|
|
nejen učitelé, v době mé školní docházky nebyla devátá třída povinná, takže mám jen osmiletou školní docházku a nikdy mi to nechybělo, byla to jen ztráta času. Jediné pozitivní bylo, že pokud bych se byla bývala nedostala na školu z osmé třidy, mohla bych to zkusit znovu v devítce. To byly veškeré výhody.
|
|
|
Domnívám se, že Svobodní mají ve svém programu spousty zajímavých myšlenek a názorů. I když nesouhlasím bezhlavě se vším, stačí i to co zbyde k mému nadšení. Poprvé v životě jsem po přečtení jejich programu uvažoval o členství v nějaké straně, porvé v životě mne napadlo poslat nějaké straně nějaké peníze. Mezi svými známými a rodinou jsem přesvědčil pár dalších lidí, kteří nevěděli koho volit. Ostatně, stejně jako já to udělaly spousty dalších lidí, ktré tato strana zaujala. NIKDO z nich ale ani netušil, že nějací Svobodní existují a musím se přiznat, že ani já donedávna také ne. Kdyby nebylo loga na zdejších stránkách, tak jsem se o nich nedozvěděl snad nikdy. Tady je asi potřeba hledat příčinu, takového volebního výsledku. Není to málo ani špatné ale čekal jsem víc. Doufal jsem tak ve tři procenta. Tady by bylo asi dost co zlepšovat. Najít si cestu k zviditelnění pro více lidí. Přeci pro ty, kdož se živí vlastníma rukama a žijí za své peníze, není v současnosti lepší a realističtější volby.
|
|
Nz, jejich program mi přišel ideální ... ale zúčtováno? Pokud to příliš neodhalí soukromí, je možný trochu přiblížit, o co jde?
|
|
|
včetně článku p. Pilce.
K VV:
http://zpravy.idnes.cz/kampani-a-sliby-jsme-si-trochu-zavarili-priznal-sef-veckaru- john-p8u-/domaci.asp?c=A100603_222057_domaci_vel
|
|
Volil jsem letos většinovou pravici a jsem tomu rád. Vysloveně mě těší, že jsem hlas nespláchl do hajzlu jako volič Svobodných a učinil jsem tak po zralé úvaze.
Nulová příprava Svobodných na volby (většina voličů neměla tušení o tom, co Svobodí jsou) mě utvrdila v tom, že jednám správně.
Možná někdy.
Zatím je to banda amatérů.
No way.
|
|
|
Zvolil jsi havlistickou a eurohujerskou TOP09, s Kalouskem, který zvednul ruku pro lumpárnu zvanou biopaliva.
Zvolil jsi levicovou, eurohujerskou, oteplenou a promuslimskou VV.
Zvolil jsi ODS, což je klasická soc-demo západního střihu. I mezi nimi se našli "dobráci", kteří se neštítili vetovat presidenta, ohledně zákona o biopalivech.
To je v kostce ta takzvaná "pravice", které jste tak rád. Jediný pozitivní jev je, že z vedení ČSSD zmizí Paroubkova klika (snad).
Ano, SSO jsou možná amatéři. Ale já svůj hlas, který jsem jí dal, za ztracený nepovažuji. Nějak se začít musí.
|
|
|
slovní spojení "většinová pravice" s ohledem na cz - socialistický parlament je více než úsměvné...
|
|
|
|
A cítíte se být ve vítězném teamu? Nezkusíte si zajít za Kalouskem připít na své vítězství, s tím že vás tedy přijme a ochranka s vámi nevyrazí dveře?
|
|
|
Ani ne.
Spíš bych rád ukázal Paroubkovi finger, ale po pravdě - cítil bych se přitom jako někdo na jeho úrovni.
|
|
|
Mohu se prosim jen optat, ktera ze strana je ta "vetsinova pravice"? Nevybavuji si totiz zadnou pravicovou politickou stranu, ktera by se dostala do parlamentu, rad se necham poucit..
Dekuji
|
|
|
Ach ano, rozumím tomu lehce ironickému i posměšnému tónu otázky. Heřman Vidlák nahoře nicméně shrnul potenciální možné kandidáty dostatečně sžíravě, nenuťte mě řešit, nakolik jsou ty strany pravicové.
Svobodní jsou partaj s obrovským problémem. Nedokážou prezentovat svoje názory a nikdo o nich nic neví. Běžte po ulici a zeptejte se lidí na volební program Svobodných, nebo Moravanů. Budou na Vás čumět s otevřenou hubou.
Dokud se tahle situace nezmění, nemá smysl Svobodné volit. Kdyby o Svobodných existovalo všeobecné povedomí mimo intelektuálské spolky typu diskutující na d-fens, dal bych jim nejspíš hlas.
Ptám-li se sám sebe k čemu by bylo dát hlas Svobodným, odpovídám si, že k hovnu.
Pokud si myslíte opak, i já se nechám rád poučit.
|
|
Měl jsem asi napočítat do dvaceti, než jsem napsal článek Véčkaři. Je zbytečně měkkej...
|
|
Z Vašeho předposledního odstavce bych měl dojem, že po podpisu LS u nás lidé umírají hlady, jsou likvidováni v koncentračních táborech, zuří krvavá válka nebo něco podobného. Jenže není to tak. Neděje se Vám nic horšího, než že platíte větší daně, než byste chtěl, a někteří lidé z nich dostávají peníze neoprávněně. Jistě, je spousta nepravostí a škaredých věcí, ale tak to bohužel bylo vždycky.
(A když jsme u té nastávající generace, jak jí budete vysvětlovat, že jsme spálili všechnu ropu, zamořili vzduch, zabetonovali trávu silnicemi a při nehodách zabili tisíce lidí jen proto, že se vám nechtělo jezdit vlakem?)
Naopak Vaše podpora Svobodných připomíná rétoriku z doby před 20 lety, kdy jsme taky byli přesvědčováni, že uvědomělí lidé jsou v té jediné správné straně a mají ten jediný správný světonázor.
|
|
|
To zas bude flame :-D Proč nejezdím vlakem? Protože chci dojet včas, čistý a za dobré peníze. To mi ČD neposkytnou. A proč měl Jančura mimo prvního dne zpoždění do 3 minut a narvané vlaky? Já bych taky rád jezdil vlakem - řídím opravdu nerad.
|
|
|
Pravdu mas,soudruhu...nakonec, ani za tech komancu se obycejnejm lidem nic nedelo, vsichni meli kde bydlet, co zrat, stacilo drzet hubu a byl to tady vlastne takovy raj na zemi...
Vubec nechapu, co vsichni proti te dobe maj. Vzdyt jak by nasi otcove nam vysvetlovali, jak mohli nechat ty kapitalisticky velkotovarniky dale odirat obycejny pracujici lid...
Btw, kdyz jsme u te nastavajici generace , ja jim to budu vysvetlovat takto:
Ropu jsme spalovali, dokud to pro lidstvo bylo vyhodne..jednoho dne to vyhodne prestalo byt, a zacalo se "palit" neco jineho...
Vzduch, ktery nam zamorili komunisti svym tezkym prumyslem "za kazdou cenu" bez nejake ochrany ovzdusi se docela podarilo zase vratit o malicko k lepsimu stavu.
Travu jsme zabetonovali tam , kde to bylo nutne a i ty ses diky tomu mohl narodit. Bylo totiz potreba, aby se lide a material v cim dal tim vetsim mnozstvi dopravoval na ruzna mista, a to neslo zaridit jinak, nez silnicema.
Pri nehodach na techto silnicich se zabilo nekolik set lidi rocne, coz je zcela zanedbatelny pocet. I tak se zabili mnozi z duvodu nesmyslne nastavenych pravidel a zakonu v teto oblasti.A ti ostatni, ti by se zabili jinak , protoze to jsou dementi...
|
|
|
Pane Darkmonku,
pravděpodobně se zde bavíme o různě nastavené míře akceptovatelnosti škaredých věcí u každého z nás.
Také jsem volil SSO, byť nejsem ztotožněn komplet s jejich programem. Jak již bylo kýmsi v diskusi řečeno, 'nějak se začít musí'.
Nastávající generaci, bude-li to nutné a bude-li mi pokládat takové přihlouplé otázky (na které si ona generace při špetce selského rozumu dokáže odpovědět sama), učiním pokus vysvětlit situaci ekonomicky - dělali jsme takové věci, dokud to bylo více výhodné, než nevýhodné. Dokud jsme mohli.
Nevím, jaké jsou představy Vás o dobrém světě k žití. Nerad bych hodnotil (chraň Bůh a zlý pryč) podle Vašeho prvního odstavce. Oba dva máme zřejmě realistický pohled na svět. Liší se ovšem naše cíle.
Vše dobré.
|
|
|
Ještě noticka: tou správnou stranou jste zajisté myslel OF, že? :-)
|
|
|
Dporučuji dát demagogický odkaz o povinném ručení z úvodní stránky do pryč.
|
|
možná by nás bylo o dost více, ale pan Matějka se pár dní před volbami dost trapně zviditelnil na Iděs ve svém blogu. Téma: popálené cikáně a on jako nekompromisní mstitel.
|
|
Pro mně se rozhodnutí volby svobodných zrodilo právě zde, čtením. Posléze díky blogařským aktivitám některých členů Svobodných, především blog reformy.cz s videi z EP, surfováním ohledně problematiky GO, kde můj zájem o věc podnítil pan Kremlík na idnes a blogování pana Macha. V zásadě bych svojí volbu připsal obrovské spoustě práce zanícených autorů na blozích. Což vyžaduje jednak spoustu času na surfování, soukromý net bez omezení stran např.zaměstnavatele, adminů apod. a vůbec chuť se zabývat věcmi za oponou. Nemohu říct, že by strana Svobodných "konečně" vyprezentovala přesně to, co jsem vždy chtěl. Ke konkrétním představám o budoucnosti jsem tak nějak dospíval spolu se vstřebáváním předkládaných informací. Na počátku všeho byly jen moje zásadní pochyby o systému, ve kterém jsem se příchodem na svět ocitl. Tyto pochyby má spousta lidí, jen možnosti přístupu k informacím jsou různé. Mám spoustu vzdělaných příbuzných, většina z nich s VŠ, přesto doma net nemají, neb jim stačí např.v práci a tam se nevěnují gůglování ani chatům ani dalším bohulibým záležitostem. Takže otázka je, jak nejen k nim dostat ty haldy informací, na jejichž konci může být ona svobodná(!) volba Svobodných. Do jaké formy to vše poskládat a prezentovat, aby to pochopil a přijal "obyčejný a sociálně potřebný"...
|
|
... sebeprezentace strany, kterou jsem po poctivém pročtení volebních programů favoritů i nefavoritů nakonec rád volil? Moc velká škoda přátelé! Nicméně D-FENS má pravdu a já ho zkusím parafrázovat: Pokračujme a už nedělejme tak fatální chyby. Z voleb vzešlá trojkoalice je jasný omyl přírody. Jen to o sobě (jako každý omyl přírody) ještě neví. BTW: má SSO pobočku v Liberci?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Poděkování za vaše hlasy
|