Komentáře ke článku: Psychoteror od operátora O2 (ze dne 20.01.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Tam aspon trochu funguji, pevna je za trest.
|
|
Takovouhle zkusenost nemam, ale neni nahodou fakt, ze prijali penize a neodevzdali sluzbu (odevzdali blbe) duvodem k okamzitemu vypovedeni smlouvy a nasledne moznosti zridit to znova, jaksi na zelene louce?
|
|
|
Meli by prarodice stejne cislo? (Vim, ze je mozny prevod cisla, ale uznali by to i v tomto pripade?)
|
|
|
Však to popsal tak, že firma má velké komunikační nedostatky. Ale to zjistil moc pozdě, neboť neměl potuchy o tom, že by v roce 2012 existovali ještě vohnouti v TEL společnostech. Jeden problém řeší víc lidí s přihlédnutím ke komunikačnímu šumu a lajdáctví. Před 2 lety jsem odcházel od UPC a jinde kupoval nové připojení, pár dní jsem si dal tu práci hledat informace na co je třeba si dávat bacha jak při výpovědi tak pořízení nových služeb (fora kde lidi píšou své zkušenosti, tipy, postřehy, varování). Proto mě to je další varování kdy při stěhování je lepší služby rušit než přesouvat (kvůli administrativnímu bordelu jak u nich tak i u mě :-) ).
|
|
Nikdy. Poměr cena výkon je tristní, podpora nulová, cokoli řešit je na dlouho, čekat ne helpline klidně 40 minut není žádné překvápko. Ve všem maj bordel. Nn měl jsem to dva roky a už nikdy víc. Jak to šlo utekl jsem ke konkurenci a od té doby si nemohu stěžovat.
|
|
|
Tak to nesouhlasím. Od tý doby, co mám číslo přímo do O2 kanclu (takže nečekám) na nějakou překvapivě schopnou zaměstnankyni, si nemůžu na nic stěžovat. Všechno funguje, vše co objednám dostanu přesně podle domluvy, přestali mi volat s debilníma nabídkama, internet funguje výborně...
|
|
Mám bohužel několik klientů u O2 a mohu jen potvrdit, že vyřizování čehokoliv je u O2 neskutečně náročné na nervovou soustavu.
|
|
Mám s O2 podobnou zkušenost. Před stěhováním jsem chtěl převést ADSL z bytu do novostavby a to jsem neměl... Nejdřív mi na tento požadavek zřídili 2.nové ADSL, což jsem samozřejmě nechtěl (ale bez fyzické přípojky v novém domě...), po asi 5 telefonátech mi to zase zrušili a poslali technika, že to jako vyřešíme na místě, kde se přípojka fyzicky zavede atd. Technik dorazil a ukázal mi místo u plotu, kam mi dovedou kabel, což bylo cca 15 metrů od místa, kde jsem už měl připravenou průchodku (logicky u vchodu, zvonku apod.). Na můj dotaz co s tím mi sdělil "si vykopete". Když jsem to roudejchal, tak jsem mu řekl, že "si určitě na vlastní náklady nevykopu" a zařídil si připojení přes wifi nedalekého místního poskytovatele (k mé plné spokojenosti. Takže s pozdravem O2 zmar!
|
|
Avšak na druhé straně nám na O2 pevných drátech fungovalo 15 poboček po ČR, centrála s 7 pracovišti a dalších cca 10 PC připojených externě/vzdáleně. Nebylo to nikdy zcela bez chyb ale vcelku snesitelný. Nic není dokonalý.
Co je opruz s nimi jednat i když máte přiděleného konkrétného joudu z jejich strany. Tyhle mutinatco se prostě chovají jako státní správa. Kdyby jich 2/3 vyhodili, nikdo nic nepozná, spíše naopak a firma by ušetřila ...
|
|
Milý spolutrpiteli, mohu poskytnout několik hodin záznamu jednání s těmito pazdráty, kdy jsem se v srpnu rozhodl, že u O2, po více jak 10 letech, přejdu na tarif ...
V říjnu jsem to měl, na to šup ... jenže mezitím se mé životní tempo změnilo a navíc jsem si vytvořil možnost volání za 60 haléřů na jakýkoli kocourkovský drátofon či mobilofon (1). Takže po dvou měsících, koncem listopadu, ve zkušební době, rušení paušálu a přechod zpět na předplacenku. Samozřejmě opět s neuvěřitelným opruzem ...
Nejpikantnější perly:
* Nevyrazíte z nich smlouvu s uvedením konkrétní částky měsíčního paušálu a přesné specifikace služeb. Do očí Vám tvrdí, že sleva 30% z 650Kč dá výslednou částku 605Kč.
* Nevychovaný fracek Čížek v prodejně v Obchodním centru Letňany Vás před zvědavými zraky ostatních zákazníků patřičně hlasitě seznámí s faktem, že nejste schopen porozumět psanému textu (asi má ty vysoké školy aspoň tři, aby mne fleknul).
* Stěžujete si formulářem na jejich stránkách, protože to mailem nejde (věřte, nevěře, O2 nemá customer support email). Vyblinkáte se do formuláře a za pár dní Vám přijde mail od jakési paní Czechové, že si máte stěžovat prostřednictvím formuláře. Na mail, samozřejmě, nejde odpovědět.
* Když poptáváte bývalá zvýhodnění předplaceného programu, které Vám samozřejmě po návratu z paušálu neobnoví, tak, poté, co přitvrdíte, vám najednou operátorka sdělí, že "víte, my tu ten zvýhodněný program samozřejmě máme, ale nemáme ho zákazníkům moc nabízet...".
Shrnuto, podtrženo - banda zmrdů. A nečekejte příliš odlišný přístup od zbylých dvou. Podobný článek bych mohl napsat i o nich ...
Trpíme jim to? Máme to. Léta jsem s Československými Spoji spolupracoval a nějaký čas u spojů dokonce pracoval ... a to, co se teď děje u O2 vůči zákazníkům, nebylo možné ani za komančů.
(1): www.fayn.cz/tarify/tarif-padesatnik/
|
|
|
Nesouhlasim. Vodafone je pristupnej vyjednavani a po dvou letech vyvali jednak volani zdarma na 5 cisel, smesnou cenu na volani na jina cista i v jinych sitich a druhak vytlaci i nove aparaty pro celou rodinu. Uz 12 let jsem spokojen. Na o2 nakaslat, protoze jsou co do komunikace nejhorsim operatorem.
|
|
Autore. Získal jsi internet za polovic, ale není to tak úplně zadarmo. Ta cena je jeden rok trvání a pokud jsi se rozhodl to ukončit dříve, musíš to stejně doplatit, jako bys to nezrušil. To určitě bylo v podmínkách smlouvy, by´t uzavřené po telefonu. Dělají to takhle všichni operátoři, včetně mobilních. Ta anabáze s nefunkčním telefonem je celkem logická. Linku jsi zrušil a rodiče ji měli (nebo ty na ně) znovu přihlásit. To jak popisuješ je tak zašmodrchané, že není divu, že to dopadlo jak dopadlo.
|
|
|
Myslím, že postup autora není z nejchytřejších, ale článek je primárně zaměřen na zákaznický servis a na to, že v té firmě opravdu, ale opravdu pravá ruka neví, co dělá levá... Viz s tím uhrazením satanského poplatku. Jednomu nadiktuješ, ten se blbě vyspí, špatně poznačí a s kecem "všechno jde, nic není problém" se rozloučí. Na druhý den se vzbudíš a zjistíš, že ti kvůli takovému telefonátu nejede ani lednička :))
|
|
|
Nn, tak to neni. Zakaznicky servis O2 je v pohode, ale clovek musi presne vedet co chce. Ze autorovi sestrelili slevu, tak krome toho ze to je vyslovne receno ve smlouve vcetne doplaceni zbytku pri predcasnym zruseni (jestli necte smlouvu a je linej nebo veri slepe operatorovi na lince tak to je v tyhle dobe dost smutny), si muze zbyvajici zvyhodnenou dobu ohlidat tim, ze si zavola do kdy to ma a pokud jde o slevy tak se vola rovnou na vypovedi - 490 byla prvotni nabidka, tu jsem mel taky s tim ze to fakt niz nejde abychom jim sdelili ze pred ocima drzim letak se 450 od nekoho jinyho...a najednou to bylo za 460. A ja mam rad smlouvani - kdo v tyhle dobe nesmlouva tak celou "krizi" nepochopil a je jedno jestli to je zakaznik nebo prodejce.
To byste videli, co dovede UPC, tam jede vse jak ma, ale pouze do doby, kdyz od nich neco chcete nebo se neco zacina bortit na jejich lince. Jejich technici absolutne nerozumi tomu, kdyz jim vysvetlujete vznikly problem, zejmena netusi v pripade wifin natozpak aby nektery vybrany exemplare znali nastaveni windowsu...
|
|
Pár let jsme žili ve stínu mikrovln, tak jsme se rozhodli pro O2-ADSL. Taky rychlost asi 6 Mb/s, ale dalo se to přežít (nutno dodat, že v samotném centru Prahy, ale fakt tam nic jiného, ani UPC, nebylo).
Jelikož nebyla konkurence a možnost tlaku na cenu, měli sme po dobu 4 let linku za cca 1150 (smlouva vypršela 2009, kdy už na trhu byly akční ceny cca 400 Kč měsíčně, to jen pro představu), ale to bral čert, stejně sme linku používali na 2 PC a kvalita byla kupodivu luxusní (ocením hlavně jako pařan WoW apod.).
Problém nastal při stěhování, kdy částečně vinou naší a vinou nového majitele linka nebyla odhlášená a nikdo ji neplatil. Telefonátů bylo méně, tak to špatně dopadlo :)
Tedy - ve smlouvě má O2 klauzuli, že pokud zákazník 2 měsíce neplatí, má právo mu vypovědět smlouvu, ale taky má právo (asi pro dobro! zákazníka) tento termín prodloužit (ve finále až na 9 měsíců).
Asi za cca 3 roky nám přišla modrá obálka, ne však od soudu, ale z ČTU (nevím, jak shání nové trvalé adresy, ale asi nějak jo) a že nás "žaluje" O2 a že chce 9 měsíčních splátek (cca 11 000 Kč se správním poplatkem za řízení ČTU). Zajímavá byla příloha s komentářem a otiskem 9ti složenek, které nám O2 nebyli po celou dobu schopní doručit, že prý adresát neznámý. I přesto, že se jim vracely složenky s adresátem neznámým, smluvní dvouměsíční lhůtu uměle prodloužili na 9!!
Ještě byla možnost odporu ("jakože" proti platebnímu rozkazu od ČTU), do kterého jsem jen napsal, že nesouhlasím s 9ti měsíčními splátkami a ať O2 uzná, že to trošku přehání a že jim dáme jen 2-4, že stejně to byl nejdražší i-net v Praze a podobné kecy. Nějaký zástupce O2 se k tomu po žádosti od ČTU o vyjádření ráčil tedy vyjádřit ve smyslu, že .... ne :) Tak sme to zaplatili. No ale zmrdi největší.
Btw, okamžitě sem zrušil sobě a dalšímu rodinnému příslušníkovi O2 linku a internet a pokaždé, co jedu lyžovat do Špindlu si na telefonní čísla známých posílám 30% slevy na skipassy, ať to z těch zmrdů dostanu zpět a hlídám si, aby mě tahle zapíčená firma už nestála ani korunu :D Minule sem dokonce radil další skupině lidí, co kupovali za plnou cenu, jestli nechtějí na účet O2 ušetřit nějaký ty kačky, že stačí mít jen O2 telefon nebo to stačí poslat třeba strýčkovi, co ho má :)
|
|
Potreboval jsem datove pripojeni na notebook, abych mohl na internet odkudkoli, kdykoli (aspon par radku v textu, nic vic). Telefon mam, s tim jsem hybat nepotreboval. Tak jsem prosel nabidky a O2 mel nejlevnejsi. Inu, rekl jsem si, ze se po tech letech, co jsem od nic rozezlen odesel, mozna zmenili a ze to s nima zkusim.
V podnikove prodejne jsem teda vysvetlil svuj pozadavek (co nejlevnejsi pripojeni k internetu prez modem, budu to pouzivat v notebooku, pouze data, zadny hlasovy tarif, nikdy s tim nebudu telefonovat). Jasne, uzasne, maji skvelou nabidku atd, atd, tak jsem zaplatil, dostal cudlik a ze behem zitrka by to melo zacit fungovat (behem zitrka? no budiz, i kdyz uz jsme v 21 stoleti ...)
Behem zitrka jsem se nepripojil, ani behem pozitrka. Ani po telefonatu na helpdesk. A druhem a tretim, vzdy, ze pry kdesi cosi kudysi, a ze od zitrka to bude chodit. Kdyz to takhle slo tyden, tak se nekdo technicky vzdelanejsi v helpdesku podival do jejich pocitace a prorekl se, ze to asi nepujde, protoze mam tarif jen na hovory, ale nikoli na data - tak jsem rekl, ze o takovehle sluzby zajem fakt nemam a ze s nima koncim. No jo, ale pry to musim vyridit na prodejne, kde jsem to kupoval. Na prodejne zase, ze to musim vyridit s jejich centralou. A ze oni tam z prodejny zavolat nemuzou, ze musim ja. To uz jsem penil a zacal mluvit hodne nahlas a hodne zretelne, takze si ostatni zakaznici v prodejne prisli na sve.
Zavolal jsem tedy opet na tu jejich centralu. Tam rekli, ze to musi byt na prodejne. Tak jsem jim oznamil, ze stojim v jejich prodejne, ze mi prodavac tvrdi, ze to musi byt v centrale a ze vsichni zakaznici poslouchaji, jak to dopadne. A zopakoval jsem jim celou tu historii, pekne nahlas. A ze jim davam tedy prodavace na ucho a at si ujasni, jak je to s tou sluzbou zakaznikum.
Najednou se nejak dohodli, penize vratili, vsechno slo zaridit.
Akorat, ze vsichni pritomni zakaznici odesli, aniz by cokoli koupili a ja se poucil a potreti se s nima uz nespalim.
(A sel k Vodafonu, kde jsem dostal pripojeni sice o par korun draz, ale bez hlasoveho tarifu a fungovalo to hned jak jsem prisel domu, tedy asi behem 10 minut. A od te doby funguje bez problemu.)
|
|
Podobné zkušenosti má asi každej, kdo s PodvO2dníkama měl co do činění. Když po nich chcete nahrávku hovoru, ztratila se. Když chcete mluvit s člověkem, kterej s Váma něco vyřizoval, ztratil se. V mém případě pomohla hrozba ČTÚ - né vždy, ale občas to funguje.
|
|
|
Nonevím. S ČTÚ jsem slony nepásl. Když mne nicméně O2 začali srát*, přestal jsem jim prostě a jednoduše platit (a napsal jsem jim jasně, že dokud si ten bordel nespraví, nedostanou ode mne ani haléř).
Trvalo to asi půl roku. Pak se najednou probrali, ještě se omluvili (!) a poslali mi vyúčtování se "sníženou cenou za technické obtíže" (!!) a od té doby vše funguje bez problémů.
(Samozřejmě od té doby opět platím bez zpoždění a bez pausy.)
___
* Šlo o nefunkční připojení k Internetu vinou jejich blbých modemů... to asi není podstatné.
|
|
s telecomem jsem si za ty roky, co to sám používám (a halda zákazníků také) opravdu dost. zde pár postřehů za několik let.
na pobočku - nemá cenu chodit. je to na dlouho a většinou tam jsou nepoužitelní
operátor na lince - pokud vidíte, že to nikam nevede, zavěsit a vytočit znovu. zvedne to někdo jiný a na 2 kretény za sebou většinou nenarazíte
pokud se nejde dovolat a dlouho to trvá, tak hned na začátku odklikněte, že chcete novou službu. funguje v každý firmě. jdete na řadu hned.
poplatky - skoro cokoliv, co si pořizujete je v akci. v dnešní době už jen na 12 měsíců a "vykoupit" se z toho dá poměrně levně. každopádně jsem nezažil, že by to operátor při objednávce minimálně 2x nezopakoval. k té akci je většinou na těch 12 měsíců i snížená cena plus modem za nic.
bez akce by stálo zřízení linky třeba 1000,- modem taktéž a měsíční poplatek je po dobu akce také docela snížen (ty částky byly v průběhu let různé). postup při ukončení akce - buď jsem si to poznamenal a vím, že akce končí a zavolám tam - tam jim řeknu, že za ty prachy to nechci. samozřejmě si domluvíte cenu stejnou jako doposud (někdy i menší). pokud to prošvihnete, tak uděláte to samé, akorát se s domluvíte, že tu zvýšenou cenu odečtou v příští faktuře.
neměl jsem problém ani s odhlášením služby. je třeba si jen všechno zjistit. zavolat někam a považovat to za vyřízený bych si dnes nedovolil ani do trafiky. hezky doporučený dopis na cokoliv.
on má každý zkušenosti s operátory různé. osobně jsem nikdy neměl problém s vodafone. telecom bylo absolutní peklo, ale poslední 2 roky s tím problém nemám. kde se mě vůbec nedaří je t-mobile - bohužel jejich obchodní oddělení je zjevně šikovný a tak se občas stane, že nějakého mého zákazníka ukecají a on jim to podepíše na 2 roky. to je pak v háji, protože jsem od nich ještě neviděl funkční ADSL. mobilní služby také smrt.
luc
|
|
1. S O2 se nikdy nepaktuj.
2. Kdyz uz se paktujes, tak nepodepisuj uvazek.
3. Kdyz uz podepises uvazek, tak se nediv.
|
|
To se ma tak, pevnou linku kazdy soudny clovek zrusil, koupil rodicim mobil pro duchodce, nebo stanici, co vypada jak stolni telefon, ale je to mobil.
Pokud je v miste kvalitni internet, sup na SIP.
Kdyz neni, hledejem sedaka ... za 100+DPH kc/mesic clovek dostane i 60min gratis, nejake ty SMS a volani mezi sebou gratis ...
ale mate pravdu, cekam na Euro Roaming, kdyz z celhe Schengenu udelaji jednu mobilni zonu, pokud by slo prevest i ceske cislo do A ci D bylo by to labuzo ;-)
|
|
|
Můžete to prosím nějak rozvést? Jsem z toho jelen. V místě kam se stěhuju není žádné UPC ani nic podobného takže právě řeším jak zařídit připojení a nic krom O2 mě nenapadá...
|
|
|
Proč bych měl rodícím kupovat mobil pro důchodce? :)
|
|
|
To záleží samozřejmě od věku a zdravotního stavu. Mí současníci, kteří si pospíšili, mají dnes děti v produktivním věku a za mobil pro důchodce by jim pravděpodobně nakopali. Naproti tomu můj otec, kterému je skoro 80, mobil pro důchodce používá, protože na malém displeji houby vidí. Což mu ovšem nebrání v tom, mít doma slušný komp s netem a smartfon komentovat slovy "kdybych na ty blechy viděl, tak si to pořídím taky" :-)
|
|
Že je O2 nepřehledný moloch je jasné. Že na těch jejich pobočkách dělají naprosto nekompetentní brigoši je taky jasné. Že na "call centrech" to není o mnoho lepší, je taky celkem jasné. A že z toho vyplývá, že je třeba si POŘÁDNĚ přečíst smluvní podmínky, kde je třeba uvedeno i to že smlouva za částku XY se po roce změní, protože tak zní podmínky této "akční" nabídky, místo toho abych pak někam musel 15x telefonovat, to je taky celkem jasné ....
Vůbec nemíním hájit Telecom, ale pokud si někdo myslí, že třeba u T-mobile ( vlastní zkušenost ) je to lepší ... tak není, buďte vklidu .... Bordel, jako ostatně ve všem v tomto státě, je u všech těchhle "velkých" operátorů, akorát s tím rozdílem, že od některých z nich služby opravdu fungují a to dokonce na úrovni 21. století ... ( například UPC )
|
|
O2 ma ramcovou smlouvu pro statni instituce, kdyz jsem narazil na jednu, kde nebuji uplatky a fakt setri (IT obsadili krestani, kteri se drzi desatera) no a chteli VPN, O2 to nabizel a mel radost, rocne by to pro tu kupu pobocek stalo par mega ... no to jsem rek ze ne, ze cisco je shit a oni urcite setri, takze ho pretizi a nebude to fungovat (bezna praxe) takze jsem tam dal OpenVPN, VPN neresi zadny bazmek u operatora, zapnul jsem kompresi a VPN svisti jak diva ... az zjisti, ktery blb (jako ja) jim to poradil a za beznou taxu IT technika stejnou tak pro statni spravu, tak soukrome firmy udelal, asi me klepnou ... No ale kdyz tam uz ty servery stejne byly, tak to bylo jen za cenu prace, OpenVPN je GNU ze ;-)
No ono by to nikdy neproslo, u O2 si urcite mysleli, ze jen cekaji na "darecky" jaky muselo byt jejich prekvapeni, ze uz je to zarizeno a ze nic nechteji ;-))) kupodivu nam porty neblokli (pak by ale nasledovala migrace jinam, duvod, technicka nezpusobilost )
takze kdyz jim sypal a nekde porad sype penizky stat, kde staci vsimnym zajistit neprechod ke konkurenci a "vyhodne reseni pozadavku uradu" tak se muzou chovat, jak se chovaji.
|
|
No v jednom nejmenovanem podniku pusobici ve strojirenstvi meli Eurotel (O2 pres spojenim Telecomem), rikali, ze jsou sice drazi, ale usmlouvali lepsi ceny, takze nakonec asi OK, ale ze za ty penize alespon fungovali a resili problemy celkem rychle a diky moznosti firemnich zakazniku byt prepojen primo na technika se vse resilo lidsky, dalo se domluvit a slapalo to.
Meli totiz lidi i v Cine a kazdy kdo se kdy v Pekingu ci Shangaji ztratil jiste vi, ze bez mobilu je v pr. ... no i kdyz ted maji v taxicich tlumocnice na call centru a navigace ... ale v te dobe nemeli a tak vas taxikar klidne zavezl uplne jinam ;-))
No a kdyz pak doslo ke sjednoceni, zacal boj Modri VS Zluti a zluti to vyhrali, a tak odri sli od valu a sluzby se rapidne zhorsili, pak meli treba cloveka 4 dny v Cine, ktery se ztratil, no coz, jidlo tam je vsude, tak proste cekal na zprovozneni roamingu ... pak si vzal taxika a predl mu mobil s Cinskym kolegou, kam jej maji zavezt ... no ale 4dny dite navic, preplanovani obchodnich schuzek ... a i Cinan se dozvi, ze jsme banovejsi republika nez oni ;-))
|
|
ADSL ve vidlákově, blbla linka, tak jí po proměření asi kilometr vyměnili (prý se nějak dostala voda pod izolaci či co). Od tý doby to jede vcelku stabilně na 2Mbs. Cenu mi snížili vcelku bez problémů, stačilo položit sugestivní otázku, jakou si domluvíme cenu, když jsem daleko od ústředny, oni mi díky tomu nemohou poskytnout plnou rychlost a tedy za to chtít i plné peníze. Nabídli rozumný kompromis, takže mám naked ADSL za 400 včetně DPH.
|
|
|
Tobě jako přijde jako dobrá cena 400 za 2Mbit ADSL ? To se ani nedivím že tomu říkáš dobrá zkušenost :-D Nechci slevu zadarmo :-D
|
|
|
Jiná možnost u nás není. Wifi provideři u nás lezli po střeše a vrtěli hlavou, 3G signál nemáme.
O EDGE nemá cenu se bavit a satelitní spojení má brutální latenci.
Takže jsem rád za stabilní 2M, stejně víc nepotřebuju. Hry nehraju, na VPN to stačí bohatě a youtube to taky stíhá.
|
|
|
Ale ano, vpořádku, je mi jasné že jsou ještě stále oblasti, kde nehraje ani rádio, ale pořád je to znouze ctnost, ty 2Mbit za 400 ...
|
|
|
spočítejte náklady firmy na vedení do lesů kvůli šesti domům, sem tam strom spadlý do vedení, sem tam shnilý sloup, inkasujte z toho pár stovek měsíčně a jste v těžkém mínusu. 400 je dobrá cena....
|
|
|
Ale bohuzel ti vypatlani levicaci si mysleji, ze by kazdy mel mit narok na stomegabit za 300 kdekoli a ze by na to, v pripade, ze to je ekonomicky nesmysl, mel prispivat z toho, co plati za sluzby pro sebe, nekdo jiny :-(
|
|
|
No ona to ani nemusí být žádná zapadlá vesnice, u nás na Jarově je rychlost max. 6 Mbit, protože jsme daleko od ústředny, kdy to upgradujou nikdo neví. Jediná alternativa je kabelovka, ale není to UPC, ale nějaký místní provider, který je při srovnatelné rychlost ještě dražší. A už se z nich nedá ani vymámit žádná slušná cena, maximálně daj cenu bez závazku, jakou jinak dávaj se závazkem.
Jinak i těch 6 Mbit je už dneska nekonkurenceschopná rychlost, zejména, když na tom jede ještě IPTV. To stačí, aby někdo zrovna něco stahoval a druhej chtěl koukat na TV. o HD radši ani nemluvím.
|
|
|
Pokud tam siroko daleko nic neni... Zkuste se zamyslet, jak asi dlouho by se vam pri takove cene vracela investice do polozeni optickeho kabelu nekam, kde te konektivity je dost.
|
|
|
Ono je taky docela dobře možné, že na nás O2 prodělává. Ty ceny jsou průměrované tak, aby firma vydělala, takže výnos ze sídliště bohatě pokryje prodělečného opase a ještě zbyde na benefity.
Reálně si ale neumím představit, jak můžou udržovat x km vedení, kde jeden sloup stojí pěkných pár tisíc, inkasovat 400 za měsíc a vydělat :-)
|
|
|
O2 ( Telecom ) nemůže nikdy prodělávat, protože ať už si sjednáme služby u kohokoli, majitelem distribuční sítě, jsou pořád oni, takže vydělávají peníze bez jakékoli režie za služby, mají za úkol se akorát postarat o to aby ta síť byla funkční ... a to jak je vidět se naprosto neděje. Stejné je to s ČEZem .... můžete brát elektřinu od kohokoli, ale pokud nepovede kabel od toho "kohokoli" přímo k vám, využíváte stále infrastruktury, jejiž vlastníkem je prostě ČEZ ...
|
|
|
O2 už dávno není vlastníkem veškeré infrastruktury a to dokonce ani v residenčním segmentu, i když v něm pořád zaujímá velmi silnou posici.
|
|
|
Myslite, ze nejaky lokalni wifinar pouziva sluzby O2? Obvykle data netecou ani po metru jejich kabelu (pokud to neni nekdo, koho pohltil Internethome).
|
|
|
Vy jste byl hybernovany jak dlouho: pres deset let? Vlastnikem energeticke "posledni mile" zcela jiste neni CEZ. Dobry den!
|
|
|
Neprodělává. Bude to taky dáno tím, že vedení v mnoha místech pamatuje nejen Husáka na hradě, ale jde to ještě hlouběji do historie. Proto taky mají tarify typu 2 Mbps apod., protože v mnoha místech jim ta jejich slavná síť prostě víc nepřenese.
Jednou jsem se zmínil před člověkem znalým situace o tom, že ty kabely leží v zemi netknutě už tak 30 let a dostalo se mi odpovědi, že kdyby v mnoha vesnicích měli takhle "mladé" vedení, mohli by si vyskakovat :-)
|
|
|
A kdy jste se s nim bavil?
Ktere kabely do geografick\ 'poslednich' ustreden jsou starsi deseti patnacti let?
Pane, dejte tri priklady - anebo mlcte!
|
|
|
A to je jako omluva, že státem dotovaný Telecom nebyl za celé ty roky schopen zabezpečit aby jeho služby a tedy i síť byla na jakes takes úrovni hodné dnešní doby a standardům ?
|
|
|
Ach jo. Telecom prece neni statem dotovany, ale naopak byl (za vymenu urciteho dominantniho postaveni) statem vyssavany a za odmenu dostava nejake zakazky, nicmene zmrdiho sadla je na nich cim dal mene a to sadlo samotne konci jinde (viz situace ohledne KIVS).
A o jakych standardech to hovorite? Myslim, ze standard ITU M.1040 splnuji prakticky vsude... :-) Nebo ktery ze standard jste mel na mysli?
|
|
|
Jee tohle mi rekli taky s tou vodou :)) kdyz mi to nejelo. To vypada na standartni formulaci :D Nakonec v pohode prijel pan a nasel chybu uvnitr v zasuvce.
|
|
konkretne pre taketo natahovacky s kazdym providerom uzatvaram zmluvy na fixny tarif a bez viazanosti. Na zaciatku to chce vacsinou vyssiu investiciu do zariadeni alebo pripojky, ale clovek sa moze kedykolvek zbalit a odist a zalozit nanovo. Staci, ze ma operator divnu strukturu zakaznickych dat v CRM a ostatne systemy a ich admini sa mozu aj posrat a nieco take ako relokaciu pausalu nedokazu urobit. A uz vonkoncom nie zadarmo.
|
|
v okolí úval mám velice dobré zkušenosti s ujezd.net, zkus se podívat, jestli je nemáš v dosahu.
|
|
obdobný problémy... za ty služby fakt chtěj peníze... ?!
|
|
Doporucuji ochocit holuba, protoze s Ceskou Postou zazijete podobnou legraci jako s kyslikem
|
|
Když jsem asi cca před dvěma lety chtěl přejít k jinýmu operátorovi, dělali mi u O2 pěkný dusno. Nejprve teda to na mě zkoušeli s těma jejich supervýhodnejma paušálama, který samozřejmě nikde v ceníku nenajdete, dokud se nerozhodnete odejít. Jenže s tím sem je poslal do kšá, protože sem byl rozhodnutej, že prostě přejdu. Začali teda dělat naschvály. Potřeboval jsem přenést číslo, tak jsem si u nového opérátora zažádal o ten přenosový kód, či co to je a u stávajícího zažádal o uvolnění. Problém je, že ten kód platil jen deset dní. A oni vždycky to číslo uvolnili až jedenáctý, či dvanáctý den. Takže se to pořád opakovalo dokola. Vydržel jsem tu jejich hru hrát asi měsíc a něco. Pak jsem řekl, že jim na to seru a že chci teda prostě tu smlouvu zrušit i s číslem a že si holt zařídím jiné u nového oprátora. Samozřejmě, protože ještě běžela smlouva, bylo třeba složit smluvní pokutu. Takže věc se měla asi takhle. Až složím pokutu (150 za každý nedokončený měsíc, tedy 6 x 150kč), přijde mi dopis s jakýmsi kódem a číslem, na které zavolám a nadiktuji ten kód a číslo a smlouva bude navždy zrušena. Snadné, řekl by jeden. Jenže místo nějaké složenky přišel platební rozkaz na tu pokutu. To by nebylo až tak divný, jako to, že byl vystaven 27.10. se splatností 28.10. a mě poštou přišel až 3.11. Tím pádem jsem byl na jejich black listině pro neuhrazený dluh a ikdyž jsem zaplatil hned ten den, zrušení nebylo možné právě díky tomuto fíglu. Takže jsem musel čekat další měsíc, aby mě z toho blacklistu vyndali. Měsíc proto, protože si mě mezi sebou házeli jak bramboru. A mezitím mi asi 5x volali, že když si to ještě rozmyslím a využiji jejich výhodné nabídky, že mě z tý listiny vymažou ihned a vše bude ok. To už na mě šly celkem slušný mrákoty a přesto, že mě upozornil, žese to nahrává, jsem ho počastoval několika výrazy pro pánský úd a pak ho poslal do prdele. Nakonec ale jednoho dne dopis s kódem přece jen přišel, já tam zavolal, nadiktoval a od tý doby mám od nich svatej pokoj. Doufám....
Celé tohle divadlo trvalo bratru téměř tři měsíce.
|
|
|
Já nevím co lidem tak vadí na těch "supervýhodných" paušálech co nejsou v cenících. To je prostě normální a logické chování.
Místo aby člověk nabídl službu za cenu X což akceptuje skupina A (a získá tak X*A) nebo tutéž službu za cenu Y což akceptuje skupina B (a získá Y*B), tak prostě nabídne službu za cenu X (čímž získá X*A), ale v rukávu má ještě tarify Y1, Y2, Y3 které nejsou v ceníku, a jejich snahou je urvat ještě lidi v rozmezí (B-A) a vydělat něco i na nich. Je to normální tržní chování, u velkých firem standard, a pro nás ostatní to znamená nutnost pravidelně se informovat za kolik to nabízí konkurence abychom dokázali při pravidelné každoroční "výpovědi" dotlačit operátora k tomu správnému Y...
|
|
|
Já jsem přeci neřekl, mi vadí. Jen jsem konstatoval, že mi je nabízeli. Byl jsem stejně rozhodnutej odejít, ikdyby mi dali volání za korunu.
|
|
Zdravím autora,
podařilo se mi sehnat muster e-mailu (ano, vskutku je to e-mail), který docela funguje. Kdyžtak můžu poskytnout, jenom potřebuju kontakt.
Operátoři totiž reklamace na svých odděleních přehazují vidlema a zabývají se jedině těmi, které nejvíce smrdí...
E-mail je dlouhý a je potřeba napsat ho podle konkrétní situace. Kdyžtak jsem k dispozici na intimidant@centrum.cz
Mr. I.
|
|
Mám taky parádní zkušenost s jejich službama. Objednal jsem si mobilní net . Po dvou urgencích mi přišla krabice s modemem a anténou. Pak jsem tři měsíce urgoval aktivaci. Nakonec jsem to zabalil a vrátil jim to na pobočce. Tolik k bývalému SPT telekom.
|
|
O2 máme v práci na ADSL, mobily máme též u O2 a rodiče mají od O2 komplet domácnost včetně TV. Vše funguje relativně spolehlivě, při ojedinělém výpadku se technik dostaví zpravidla do 24 hodin. V práci je to trošku složitější, protože od jejich krabičky na naší fasádě se linka rozděluje ještě do dalších domků a my máme navíc pobočkovou ústřednu. Než technikovi vysvětlím, kde všude je jejich krabička, několikrát absolvujeme výstup a sestup z kanceláří v prvním patře. Na hotline nahlašujeme pouze ojedinělé poruchy, ostatní řešíme s konkrétní prodavačkou na O2 prodejně. Takže vše funguje za zaváděcí ceny pro nové zákazníky, slečna sama za nás hlídá termíny a vždy jakoby vypoví smlouvu a uzavře novou. Já využívám O2 extra na skipasy a dá se s tím fakt hodně ušetřit.
|
|
|
Tak to jste buďto šťastný člověk a nebo je tohle laciná reklama :)
|
|
|
Dělat někomu lacinou reklamu nemám zapotřeb í:-)
Abych to upřesnil, nechceme po nich žádné hightech služby a třeba tzv. chytrý telefon nemáme nikdo. Internet pouze na maily (a u rodičů ta TV), žádné aplikace naskrz pobočky. Takže naše nároky jsou v podstatě velice nízké. A nutno dodat, že 90% spokojenosti dělá ochotná slečna na pobočce, která případnou nepříjemnost dovede rychle vyřídit beze zmatků, což se přes help linku ne vždy povede.
|
|
|
On ani není tak velký problém si u nich sjednat standardní službu. Linku občas zapojí už napodruhé, když zjistí, kde je přerušená (telefonátů stačí většinou 2-3 a čekat relativně krátkou chvíli na příjezd technika..). Problém je s odstoupením od smlouvy, využíváním nadstandardních služeb, nedodržením jedné z mnoha podmínek smlouvy apod. Ostatně třeba u smluv a u podmínek nechápu, proč mají tolik stránek a že jsou tak protiklientsky napsané. Ale člověku, který nemá v daném místě a čase více možností (zejména v minulosti) člověku než podepsat nic jiného nezbývá.
U soukromého providera jsem podepsal dvoustránkovou smlouvu a za 18 měsíců jsem s nima neměl problém kromě dvou výpadků při modernizaci. Za to jsem ani nežádal slevu. Výpověď při stěhování taky proběhla na jednu návštěvu jejich kanceláře/pobočky bez jakýchkoliv otravných telefonátů a přemlouvání, prostě se mě zeptali slušně, zda jim sdělím důvod a tím to haslo. Internet byl navíc stejně kvalitní, dokonce levnější a s asi 2x větší rychlostí, než jsem měl ADSL od O2 o 2 ulice dál několik let předtím.
|
|
|
V tom případě vám gratuluji. Máte z pekla štěstí :)
|
|
kdyz tak ctu o tom O2, tak schvalne kdo tohle trumfnete? Pořídil jsem si předplacenou SIMku od O2, asi tak 3-4 roky zpatky. Nalákal mne na obalu avizovaný INTERNET v mobilu. Proč to nezkusit za tuším 40 Kč týdně? Takže SIM v mobilu, aktivace, konfigurace a ono to nějak fungovalo. Mezi SMS, které na telefon s touto SIM dorazily /aktivace, odečtení kreditu, aj/ mně zaujala ta, která slibovala internet za polovic, pokud splním podmínku dobití nějakou částkou. Proč nesurfovat za 20 Kč týdně? Dobil jsem kredit, zaktivoval dle návodu slevu a surfoval. Asi po měsíci jsem promazával velké množství SMS a všiml, že O2 mi odečítá za internet 40 Kč týdně a zároven i těch zlevněných 20 Kč. Prostě systémová chyba. Tohle přece vyřeší jeden telefonát operátorovi... Nikoli. Slečna hájila svého chlebodárce argumentem, že jsem v mobilu využíval dvě služby tj. základní a zlevněnou a proto je to OK i když připouští, že se mi to nemusí líbit platit místo běžných 40ti Kč týdně těch 60, ale že se nedá nic dělat, když tomu nerozumím, že jsem jediný kdo si stěžuje, dokonce to prý nejde ani zablokovat dokud se nevyčerpá kredit /zbývalo tuším ještě několik set/... V dalším hovoru na operátora se mnou hovořil mužský hlas, zdálo se že problém pochopil a dokonce zablokoval službu abych zachránil zbytek kreditu. Kartu jsem daroval kolegovi s radou ať ji protelefonuje a vyhodí...
|
|
Zdravím,
držím Vám palce a přeji pevné nervy. Osobně jsem psala do O2 tři fakt hnusný stížnosti, na každou odpověděli až po těch 30ti dnech, co na to mají a v žádné se ani neomluvili, ani nic nenapravili...
Znám člověka, co jich napsal 11. se stejným výsledkem.
Takovej bordel, jako maj tam, sem nikde jinde nikdy v životě neviděla, ale táta se soudí s T-mobilem kvůli něčemu podobnému a výslednému účtu kolem 20K a já jsem odcházela od Vodafone, když mi nejdřív vypli telefon kvůli nějakýmu limitu, kterej nešel deaktivovat jinak, než telefonem a já byla ve Španělsku a následně mi po zaplacení všech závazků napsali, že mě dávaj do registru dlužníků, protože moji platbu nemají a musela jsem je dokládat, že jsem zaplatila i pod správným VS a že tam maj bordel. Takže přechod jinam nic neřeší, bohužel :(
|
|
ja osobne mam s O2 velmi dobre zkusenosti, obaval jsem se toho kdyz byl eurotel pohlcen ceskym telekomem, ze dojde jako vzdy k pruniku jen tech spatnych vlastnosti, ale musim rict ze to neni tak hrozne. je pravda ze vyuzivam jen mobilni telefonii a ADSL, ale ani na jedno si nemuzu stezovat (pravda kdyz volam na helpdesk je to na linku pro korporatni zakazniky :))
ale k autoru clanku mam dve veci:
1, byla velka chyba slucovat dve ruzne sluzby na dvou ruznych mistech pod jednu smlouvu. mozna ze to vypadalo na prvni pohled jako lacinejsi reseni, ale jak jste sam poznal, byla to tuze draha sleva.
2, imho jste nemel vypovidat sluzbu ADSL, ale reklamovat ji. jak jsem z clanku pochopil smlouva znela na 4MB/s a pokud ani po odecteni agregace teto rychlosti linka nedosahovala, tak reklamovat, reklamovat, reklamovat a pak teprve vypovedet a kdyz pohorzi penalizaci nebo obstrukcemi, tak odpovedet pohruzkou stiznosti na CTU pro nedodrzeni smlouvy (mate v rukou argument ze jste linku nekolikrat reklamoval a nebyla zjednana naprava, CTU uz nebude zajimat jestli O2 mohla zavazku dostat a ze Vam opakovane vysvetlovala ze jste daleko od ustredny).
|
|
Mám taky internet od o2, ale koupený přes preprodavace jejich služeb newtel.cz. nedávno jsem se stěhoval a taky to neprobehlo úplně hladce, ale bavil jsem se s jedním člověkem, který znal kontinuitu mého případu. Navíc byl můj případ jednodušší o to, že šlo o převod do nové lokace tarifu naked ADSL.
Věřím tomu, že helplajna o2 musí být peklo. Dá se mu nicméně vyhnout použitím správné proxy. A i ta cena je pak lepší :).
|
|
Dobrý den, velmi rádi vám odpovíme jakékoliv otázky, či poradíme s jakoukoliv záležitostí. Stačí nám vše podstatné zaslat do naší aplikace zde – www.o2.cz/dotazproguru
Václav Brožek, Konzultant Online Media, O2
|
|
|
Tak mi, guru, vysvětli, proč, když jsem v prodejně O2 Praha, OC Letňany před zahájením jednání vytáhl diktafon a seznámil prodavače (na kterého mne odkázal tamní místní guru, s nímž jsem měl řádně sjednanou schůzku, ale náhle na mne neměl čas), že si budu hovor zaznamenávat, tento prodavač prohlásil, že se se mnou do záznamu odmítá bavit a pokud diktafon neodstraním, že přivolá policii (policii!!!)?
Jméno tohoto spratka je uvedeno o několik příspěvků výše v mém příspěvku prvním.
Takovéhle znesvěcení významu slova "guru" aby člověk pohledal ...
|
|
|
Jojo, to je dobrej napad. Do banky pry obcas prijde klient i s pravnikem, protoze rika ze ty jejich drobounky podminky psany pravni mluvou proste chce prezkoumat na miste nez neco podepise. To se dejou veci. Ja jsem po nich chtel docasnou sluzbu s konkretnim datumem aktivace s tim ze do 14 dnu to muzu zdarma vypovedet. Tak jsem rekl ze to chci presne v dany den, aby mi to vyslo, chtel jsem to jen vyzkouset. A jak jsem vse ozkousel okamzite jsem to sel zrusit jeste dobre hodne dni pred vyprsenim. Jenze ty jejich priblbly sms mi sdelovaly ze jsem to aktivoval drive. Na prodejne mi rekl "no uvidime" a ja mu rikam jak uvidime? Do hovoru pres call centrum jsem uvedl presne datum kdy to chci aktivovat a co si pise O2 do sms me nezajima, protoze jsem to cilene sjednaval na konkretni datum, a smlouva se 14 denni lhutou mluvi jasne. Jo zacal couvat kdyz videl ze vnimam kdyz mi na lince automat rika ze si to nahravaj. Rekl jsem mu totiz, "kdyz si to nahravate tak si ten hovor najdete v archivu." Jak jsem uz uvedl, clovek musi presne vedet co chce a bejt pomalu pravnik nebo si nekoho takovyho vzit klidne s sebou. V dnesni dobe to proste nejde jinak.
|
|
Naprosto tu vaši situaci chápu. Sám jsem prodělal podobnou anabázi s T-Mobile minulý rok a celé to trvalo čtvrt roku. Zašel jsem na pobočku a chtěl si nechat změnit ADSL na VDSL. Po měsíci byl výsledek takový že mi jen zrušili ADSL a vzhledem k tomu, že to volný místo zabrali někým jiným mi bylo oznámeno, že se nemůžu připojit ani u konkurence a budu bez netu třeba půl roku :D To se nakonec nestalo, ale i přechod k O2 díky nim trval neskutečný 2 měsíce a těch hovorů jsem měl minimálně 20 a pokaždý mi tvrdili něco jinýho. Naprostá tragédie. O2 zatím v pohodě a dokonce mi po roce volali, že mi končí akční nabídka a že mi nabízejí jinou. Ale nedělám si iluze. Myslím, že mám jen velký štěstí a jednou se O2 ještě pěkně předvede.
|
|
Bydlím odjakživa v Českém Brodě. S internetem je to tu tristní, jediný použitelný je VDSL od kyslíků, kde mám za pětikilo měsíčně 20 MBit down a 2 up, ovšem rychlost je stálá, v praxi down 2,8 MB(yte)/s a up lehce přes 250 kB(yte)/s. Vše ostatní je dražší a/nebo pomalejší. Takže good luck s hledáním alternativního poskytovatele u nás v Prdelsku. :-)
|
|
Divím se lidem, kteří se ještě dneska nechají odrbávat platbami za pevnou linku. Když už mám internet, není problém připojit IP telefon nebo adaptér a okamžitě mám "pevnou" bez paušálu a s perfektní minutovou cenou - dneska kolem 1 Kč/min na mobily po vteřině od začátku hovoru, na pevnou kolem 0,5 Kč/min, vč. DPH. Někdy ani není potřeba nic kupovat - stačí volat za stejnou cenu přes Wifi z mobilu. A za pár měsíců to bude na ty mobily ještě o hodně míň, protože zase klesnou propojovací poplatky. Dělám u jednoho nejmenovaného VoIP operátora a už jsem zaváděl toto volání mnoha známým, všichni naprosto spokojení - dřív platili třeba i 500 měsíčně paušál, teď neplatí za paušál nic. Cenu za internet lze taky hodně snížit - stačí jen smlouvat, upozornit, že v dané lokalitě je ta a ta konkurence, že nabídla mnohem lepší cenu :) Třeba já teď platím za net + TV 300 měsíčně. Kdybych byl potichu, platil bych víc než 2x tolik.
|
|
To bude bud tim, ze autor neumi zabehnout do pobocky O2 osobne a servat tam nekoho komeptentniho na miste (pomaha to, takhle mi zrusili veskere poplatky, ktere na uctu nemely co dealt po prevedeni cisla od firmy na soukromou osobu), nebo ze si neumi vydupat "sve" (prevod internetu z firmy na soukromou osobu se zasekl, pres web napsana stiznost, za dva dny omluva se slevama a napravou ten den).
Ano, kyslik je moloch a na posraneho i hajzl spadne. Priste rvat vic a idealne na spravnem miste :P
|
|
Ahoj všem čtenářům, děkuji za Vaše komentáře, nakonec to vše dopadlo tak, že jsem u prarodičů zrušil celé skvělé O2, já se v novém bydlišti raději obejdu bez jejich internetu, člověk se najednou diví kolik má času. Zároveň bych Vás všechny chtěl poprosit - NENECHTE SI KÁLET NA HLAVU a braňte se. Přeji krásný den.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Psychoteror od operátora O2
|