D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Před pedákem plno
    (ze dne 19.12.2010, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 19.12.2010 22:14:39     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Učitel
    A nemůže mít absolvent pedagogiky i jiné pohnutky? Např., že toto povolání je vpodstatě poslání a když člověk vidí, že dítě které na začátku neumělo nic si přečte knihu ho uspokojuje? Nejsou všichni učitelé trotli! Neházejte je do jednoho pytle, bez nich by jste neuměl číst a ani psát to co tu píšete. Neobhajuji je, ale bez nich to prostě nejde. To že je naše školství zkostnatělé, zato nemohou učitelé, ale ti co na ministerstvech vytvářejí osnovy spolu s experimenty typu státních maturit. A myslím, že každého člověka demotivuje, když jeho nadřízení jsou po každých volbách jiní pazdráti, co si myslí že jenom ta jejich koncepce je nej. Neházejte všechnu špínu jenom na učitele, ryba smrdí od hlavy!

     
    Komentář ze dne: 19.12.2010 22:50:40     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Učitel
    Špatně čtete. Tato eventualita v článku zmíněna je, vizte
    "Y chodí do práce, dostává málo peněz, ale baví ho to a co si o něm myslí okolí, je mu prdel (například člověk, který pracuje ve firmě, která vyrábí alkohol a on sám chlastá)."

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 00:02:28     Reagovat
    Autor: ... - ...
    Titulek:Re: Učitel
    Bez učitelů bychom neuměli číst a psát? No co já se ještě dneska nedozvím!

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 09:54:57     Reagovat
    Autor: DND - DND
    Titulek:Re: Učitel
    No, mě například naučili číst a počítat rodiče, a to ještě před zahájením povinné školní docházky. V první třídě jsem se pak kousal nudou, když spolužáci slabikovali "E...ma.....má ... ma..so¨ a ve druhé třídě jsem dostal sníženou známku v písemce za příklad 3-5, kde jsem místo "NŘ" napsal -2, protože mi matka nedlouho předtím prozradila tajemství číselné osy na můj dotaz jak to, že není možné odečíst větší číslo od menšího. A to jsem prosím nebyl ani geniální, ba ani nadané dítě. Rodiče se mi věnovali a tak se odvážím tvrdit, že alespoň zpočátku mi dali mnohem víc než škola. A než si někdo rýpne - ano, uznávám že používání čárek v souvětích mi moc nejde;-)

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 14:49:26     Reagovat
    Autor: JSK - JSK
    Titulek:Re: Re: Učitel
    Tohle je případ mnohých dětí. Také jsem znal záporná čísla dříve, než mi to dovolovalo školní vzdělání a také jsem za to byl postihován sníženou známkou z písemek :D

     
    Komentář ze dne: 21.12.2010 18:03:54     Reagovat
    Autor: gr - greeny
    Titulek:Re: Re: Re: Učitel
    Ja jsem to resil tak, ze jsem sice vedel, ze 3 minus 5 je -2, ale na pisemku jsem psal NR, protoze se to ode me ocekavalo :o)

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 18:02:22     Reagovat
    Autor: nautiluZ - nautiluZ
    Titulek:Re: Re: Učitel
    stejne problemy me provazely celou skolni dochazkou, podobnymi vecmi pocinaje a pri programovacich zadanich typu napiste nejaky program tak aby byl co nejrychlejsi sem dostaval petky za pouziti ASM misto C ci nekdy dokonce C++ (abych to uplne upresnil inline asm zabalenem v C/C++ kodu )

     
    Komentář ze dne: 21.12.2010 18:07:27     Reagovat
    Autor: gr - greeny
    Titulek:Re: Re: Re: Učitel
    Bodejt. Ucitel mel program napsany na papire a kdyz do odpovedi pri pisemce zak napsal nakou sifru mistra Leonarda, tak tomu nerozumel a bylo to spatne.
    Ze to funguje a vyhovuje zadani bylo vedlejsi.

     
    Komentář ze dne: 21.12.2010 18:56:12     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Re: Re: Učitel
    Ja na VS jednou zjistil, ze nam odpadla dvouhodinovka, tak jsem si rekl, ze bych mohl zkusit udelat zkousku z programovani. Problem byl, ze na cviceni jsem moc nechodil. Takze jsem dostal napsat nejaky algoritmus, snad na nejkratsi cestu nebo tak neco, co na cvicenich bylo a ja to samozrejme neznal. Tak jsem se zamyslel, ze neco takoveho jsme meli i v teorii mnozin a vymyslel vlastni pristup. Ucitel mi nabidnul trojku, ze pry je to moje i kdyz funkcni tak o dost pomalejsi nez to, co bylo na cvicenich. Tak jsem se zeptal, jak to na cvicenich resili a on mi to ukazal. Nacez jsem se zamyslel a ukazal mu, ze mam jen jinak zabalene cykly (on mel snad dva a ja tri uplne nastorc), ale pocet operaci stejny jako ten jeho priklad. Tak jsem dostal za jedna :)

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 20:15:04     Reagovat
    Autor: anakonda8 - anakonda8
    Titulek:Re: Re: Učitel
    Já učitele také nepotřeboval. Číst, psát a počítat (vč. násobení a dělení) jsem zvládal ve čtyřech, v šesti už i základy němčiny, v osmi i ruština s jejími paznaky - pardon, azbukou. Můj náskok před učitelkami byl obrovský, tak obrovský, že ty pizdy, co měm měly vzdělávat ve čtvrté a páté třídě a spíš se s ruštinou chodily radit za mnou, pocítily chuť se mi mstít, no a když zjistily, že za špatnou známku dostávám doma řezu od otce i matky (jsi lenoch - ve čtyřech čteš a teď začínáš lajdáku nosit špatné známky), tak mi život sladily poznámkami a bezdůvodně sníženými známkami. Teprve když rodiče na schůzkách SRPŠ začali být dotěrní a chtěli vidět obrázek kachny, kterou jsem dle piče učitelky zmastil na 3- a moji písemku z češtiny, kterou jsem opravenou ani neviděl a dostal z ní kouli (prý se nějak ztratila), pochopili, že chyba není ve mně, ale v šikaně od učitelek. A já od té doby učitelský stav nenávidím. Tady totiž nejde ani o poslání, ale diagnózu.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 21:32:49     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: Re: Re: Učitel
    Mno o idiotech zvaných "učitelé" a zejména "učitelky" by většina z nás mohla vyprávět dlouhé litanie. Jakkoliv vyčníváš z průměru = veřejný nepřítel č.1 . Zaplaťpánbu že se aspoň občas najdou rozumní zejména učitelé kteří dokážou žáčky před šikanou bránit (pokud malej nosil klidně 3 poznámky za vyučovací hodinu - ale jen od 3 učitelů, pochopila jeho máti naštěstí že problém je spíš učitel než syn )

     
    Komentář ze dne: 26.12.2010 19:02:13     Reagovat
    Autor: Radka_brno - Radka_brno
    Titulek:Re: Učitel
    "bez nich by jste neuměl číst a ani psát to co tu píšete"
    na Vás zřejmě Vaši učitelé moc dobrý vliv neměli:-)))

    Komentář ze dne: 19.12.2010 22:27:50     Reagovat
    Autor: elan - elan
    Titulek:Prestiž povolání
    ...Uznání okolím taky ne, dost lidí je má za neurotický kokoty...

    Zdá se, že veřejnost má poněkud jiný názor:
    www.cvvm.cas.cz/upl/zpravy/100431s_eu50103.pdf
    www.financninoviny.cz/kariera/index_view.php?id=260510
    tn.nova.cz/zpravy/ekonomika/za-prestizni-povolani-prestizni-plat-jen- nekdy.html

    Btw. může mi někdo vysvětlit, kam se v těch anketách poděla profese středoškolského učitele?

    Komentář ze dne: 19.12.2010 22:46:59     Reagovat
    Autor: Piotr - Piotr
    Titulek:Uciteli
    Znam ucitele. Znam i dobre ucitele (ackoliv uznavam, ze jich je jen par).
    Kdyz premyslim, co jsou dobri uciteli za lidi, tak jsou to asi v prve rade idealisti, bez toho by to delat nemohli, radi pracuji s detmi nebo mladymi, to, ze nekomu neco predavaji, je naplnuje. Navic dobry ucitel ma uznani okoli, jak decek, tak i rodicu (pokud neuci na ISS nekde v prdeli ale treba na slusnem gymplu (nebo na jakekoliv jine skole na urovni). Jediny problem je pro me ten plat.
    Bohuzel clovek, ktery jde delat ucitela si od zacatku musi uvedemovat to, ze bud bude delat pro stat a nebo se bude muset velmi snazit, aby na tom byl s penezama slusne.
    Chtelo by to soukrome skolstvi, tedy souhlas s D-f, tedy za 1.

     
    Komentář ze dne: 19.12.2010 23:50:45     Reagovat
    Autor: Caleb - Caleb
    Titulek:Re: Uciteli
    Jen davejte pozor, aby to v tom soukromem skolstvi za chvili nevypadalo podobne, jak barvite popisuje autor clanku "Na věčné časy s UPC".

    Hmm, ale to se vlastne stat nikdy nemuze, protoze vsechno soukrome je AUTOMATICKY imunni vuci vsem negativnim jevum. Ten clanek o UPC je jen sprosty hanopis.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 11:24:55     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Uciteli
    Jak možno dovodit, UPC se sama žene k zániku bez potřeby regulovat, v případě přežití našla dostatek troubů.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 05:56:08     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Uciteli
    Jistá konkrétní soukromá střední škola. Vezmou na ni kdejakého debila bez přijímaček. Debil ji absolvuje s výsledkem, že je stejný debil jako na začátku studia, ale hlavní je, že platí školné... škola je spokojená, klient (žák, rodič) rovněž.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 06:24:56     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Uciteli
    No a? Takoví absolventi si pak v praxi nabijí hubu a až se věhlas školy rozkřikne trochu víc mezi zaměstnavateli...

    Takové školy jsou výborné a potřebné - právě proto, aby póvl, který chce jen papír, nezacláněl na školách normálních a nesnižoval tam kvalitu výuky.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 14:58:08     Reagovat
    Autor: JSK - JSK
    Titulek:Re: Re: Re: Uciteli
    Chyba- vezměme podobné soukromé vysoké školy- i z nich vyleze trotl stejný, jako do ní vlezl ,ale jelikož "má papír" i těch pár písmen před jménem a současně díky svým omezeným schopnostem je pro něj velmi obtížné uživit se mimo státní sektor, často se zněj stává typický státní úředník, znepříjemňující život nás všech. Před cca 14 dny jsem měl tu čest s jedním takovým troglodytem úředně obcovat.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 15:17:42     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Uciteli
    To ale není v rozporu s tím, co napsal JJ. Ono se to také obecně ví a zaměstnavatel, který má zájem o kvalitního pracovníka, se nezapomene na jméno školy zeptat.
    A troglodytové nelezou jen ze soukromých (vysokých) škol. Bohužel mám zrovna co do činění s jedním takovým (stavební úřad) a jak je mi známo, "vystudoval" ČVUT.

    Komentář ze dne: 19.12.2010 23:13:35     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Ne, chyba je v predprogramovane tezi, ze z pedaku prece maji chodit ucitele, z FTVS UK sportovci, z matfyzu matematici, z fildy filosofove a ze zemedelky zemedelci.

    Je to blbost.

    Autor mozna netusi, ze ruzne obory maji na ruznych skolach ruznou uroven.
    A ze ta uroven neni az tolik dana nazvem skoly.

    Zalezi treba na konstelaci osobnosti, ktere se na danem pracovisti v danem miste a case vyskytuji.
    Ve svobodnem svete prekvapeni, neni-liz pravda?

    Kuprikladu katedra historie na FF UK mela v jistych specializacich jeden cas horsi povest nez historiograficke pracoviste na PedF UK.
    Co je spatneho na tom si zvolit skolu, kde prednaseji persony, kterych si uchazec vazi a chce se s nimi v uloze studenta setkat?

    Dalsi moznou motivaci je volba vzdelavani na rekneme mene teoreticke a vedecke urovni, presto vsak s jistou kvalitou.
    Je to spatne? Proc?

    Ale chapu, zabavnejsi je domyslet nesmyslne konsekvence o pedagogickych fakultach, ovcich a statu.

    ____
    Trochu mi to pripomina podobne blbou tezi "chodniky jsou vyhradne pro chodce, protoze se tak jmenuji". Nazev rozhoduje, zdravy rozum krvaci.

     
    Komentář ze dne: 19.12.2010 23:50:58     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    blbou tezi? Takže nemáš zhola nic proti tomu, aby po chodníku jezdila auta?

     
    Komentář ze dne: 19.12.2010 23:56:52     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    má, protože auta jezdí na benzin...ale "chodník je pro chodce" se mu nelíbí, protože po chodníku jezdí na kole...a kolo je dobré.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 01:47:26     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Teze je blba ve sve argumentacni casti, tj. v bazirovani na puvodu nejakeho slova. Ono to z toho, co jsem napsal, nebylo zrejme?

    (ZZR postekavani ignoruji, protoze je tentokrat jeste blbejsi nez ona teze. Skoda. Jeho autor myslet umi, jen ma holt prilis rad to sve "jasno".)

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 02:02:32     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    a co takhle tu argumentační část vzít jako součást toho, že jeden už v diskuzi neví kudy tudy, protože se tam rojí různé v praxi nepoužitelné názory.

    z toho co napíšeš není nikdy nic zřejmé, možná to není úmysl, ale zásadně se vyjadřuješ ve stylu, neříkám tak ani naopak, ale co tvrdíte, je špatně. Tak si to ujasníme. Souhlasíš s tím, že bez ohledu na původ slova je chodník primárně určen k tomu, aby po něm chodili chodci. Že by jaksi bylo možné, aby chodci chodili i po silnici určené autům, ale vzhledem k tomu, že ne každý chodec je cvičený sportovec, je chodník ideální, protože mezi chodci se vynacházejí frajírci, kteří už z frajeřiny nevědí jak zaujmout, takže používají hole, berle, vozíky, nejsou tak obratní, protože stáří, nejsou tak bdělí protože děti. Protože tohle je přesně ten okamžik, nejezdím po chodníku ani autem ani na kole, neumím si představit, že projedu po chodníku autem a prudičům odvětím, že původ slova chodník, mě nezajímá, jen blbec si může myslet, že je primárně určen pro chodce. A teď důležitá otázka, jak to vidíš ty? Auto špatný, chodec dobrý a cyklista?

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 02:17:28     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Chces na me odpovedi mimo debatu, ktera je o vyvozovani nejakych dalekosahlych zaveru z pouheho pojmenovani, ktere rozhodne neni konstitutivni, a jak je uz nejakych par let zvykem, nevypovida pranic o budouci zivotni draze studentove ani o jeho dnesnich predstavach o kariere.

    Svuj nazor na chodniky jsem tu uz psal mockrat a v diskusich, kam patri. Sem to psat nechci, protoze to sem nepatri. Z meho postoje k absolutnimu uplatnovani nejakych pravidel vyplyvajicich toliko z puvodu nejakeho pojmenovani asi uhadnes, jaky je.

    K argumentaci: vsimni si te drobne zmeny, kdy me "vyhradne" zamenis za "primarne". Priznacne, coz?

     
    Komentář ze dne: 21.12.2010 00:31:07     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    první odstavec je platný jen zčásti. jistě - doktor může dělat popeláře, kazatele nebo závozníka, ale většinou dělá doktorskou, stejně jako stavař staví nebo se kolem toho motá, protože prostě nic jiného neumí tak, aby dostával plat jako vysokoškolák. Tvůj závěr platí možná pro humanitně vzdělané, protože tihle můžou dělat na poště všichni bez rozdílu, jestli je to gender, historik nebo vystudoval ruskou literaturu.

    "chodník" se jmenuje chodník proto, že je určen VÝHRADNĚ pro chodce. těch - a zejména ocyklených, kteří si myslí, že pro ně to tak docela neplatí je moc, no všichni takoví patřej nakopat do jejich vycpaných prdelí. proč se po chodníku na kole jezdit nemá zde už bylo také řečeno...a pokud si vzpomínám, ve své argumentaci jsi se pokusil o synkrezi tím, že když na chodníku nikdo není, tak na něm cyklista nevadí, což bylo rozporováno příkladem, že kombajn na dálnici vadí i když je komunikace aktuálně prázdná. cyklisté mají silnice nebo "své" buznastezky. nechápu teda, proč by měli být trpěni na chodníku.

     
    Komentář ze dne: 21.12.2010 15:42:39     Reagovat
    Autor: Fleder - Fleder
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Ty je ve svých jiných příspěvcích netrpíš ani na té silnici..najednou na ně patří. Zajímavé..

    K debatě..ach jo, aneb jak cyklofob zasvinil debatu o tématu zcela jiném svým oblíbeným "cyklisté jsou špatní, áááááno"

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 12:25:27     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Mousso, jakkoliv se lze na nafukovačce nafukovat je možno se na ní i opalovat. Otázka zní zda je nutno mít pajdák.

     
    Komentář ze dne: 21.12.2010 00:05:08     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    nerozumím, nafukovačka není od nafukovat se, ale od nafukovací předmět. Pajdák nutný není, jeho sebeúspěšnějším vystudováním se v ČR člověk dobrým nebo alespoň průměrným pedagogem nestane. Skutečnost, že se stane stejným křiklounem jako kdokoliv, kdo vystudoval medicínu, je skutečně tristní. Paradoxní je, že skutečně obecně prospěšní, nedokážou tolik křičet jako ti rádobynepostradatelní. Bez státního školství přežijeme? Přežijeme, jsou i jiné možnosti. Bez státního zdravotnictví přežijeme? Přežijeme minimálně stejně jako s tím státním, možná lépe. Záchranáři a hasiči, kteří zajišťují to úplně základní přežití, nedokážou tolik řvát a současně se nepokoušejí bojovat o nějakou státní záruku. Velmi zvláštní.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 00:23:44     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Z matfyzu opravdu vycházejí matematici. (Co leze z peďáku, tělocvičny nebo fildy, těžko říci. Jeden můj kolega tvrdí, že darmožrouti).

    A ještě jedna věc. Většina kvalitních středoškolských učitelů nemá pajďák.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 01:23:54     Reagovat
    Autor: Challenger - Challenger
    Titulek:Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    z MatFyzu vycházejí absolventi magisterského studia matematiky. Mají titul před jménem a glejt, že zvládají matematiku na jisté úrovni. Zda to jsou skuteční matematici, by bylo opravdu na dlouhou diskusi...:-)))

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 01:57:12     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Vzhledem k tematu: Opravdu se absolventi matfyzu vesmes (nebo alespon z velke casti) zivi matematikou ci fyzikou?

    Komercni programovani neni v intencich diskutovaneho clanku duvod ke kladne odpovedi.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 09:20:18     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Z velké části ano (alespoň ti, jež znám).
    Jak to souvisí s komerčním programováním - nechápu.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 10:45:21     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Vidis, tak to jsou nase zkusenosti ruzne.

    Ne, ze by na tom zalezelo, ale matfyzaci v mem okoli jsou majitele firem (3x), redaktori (1x), SW specialiste na volne noze (3x), SW specialiste v uvazku (2x), manageri (3x), grafici ci AV specialiste (2x), a ovsem matematici, logici ci fyzici (4x); a to jsem urcite na spoustu z dalsich zapomnel.

    Jsou jim zkusenosti ze skoly v jejich zivote uzitecne? Rekl bych, ze ano.

    Vadi, ze se z nich nestali matematici ci fyzici? Ja bych rekl, ze ne.

    (Vlastne me docela prekvapuje, kolik matfyzaku znam:-)

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 10:45:52     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Vida, zapomnel jsem jeste na 2 ucitele a jednoho lingvistu.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 11:27:02     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Jenomže vaše původní teze byla trochu jiná. ("Ne, chyba je v predprogramovane tezi, ze z pedaku prece maji chodit ucitele, z FTVS UK sportovci, z matfyzu matematici, z fildy filosofove a ze zemedelky zemedelci").

    Tedy ne čím se dnes živí, ale s jakým vzděláním opouštějí školu. Těžko tvrdit, že na matfyzu z vás udělají třeba biologa nebo historika.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 11:37:06     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne skoly, ruzne obory, ruzna uroven
    Opustenim pedaku se z cloveka stane ucitel?
    Vida; ja bych rekl, ze maximalne tak clovek s (mj.) pedagogickym vzdelanim, a ani to nutne ne.

    Totez plati o ostatnich skolach.

    Komentář ze dne: 20.12.2010 01:15:04     Reagovat
    Autor: challenger - Challenger
    Titulek:Plně soukromé školství
    Jako rodič disponuji zkušenostmi ze soukromé základní školy, kam chodí mé děti v zemi, kde momentálně žiji. Soukromá základní škola znamená, že platíte veškeré náklady na studium dítěte z vlastní kapsy a škola nedostává žádné peníze od státu, nikoli jako v ČR, že má soukromého zřizovatele. Rozdíly proti českým státním školám jsou propastné:
    1) vybavení soukromé školy, budovy a další facility jsou v soukromé škole na mnohem nižší úrovni. Budovy jsou menší, třídy zdaleka nejsou honosné, vybavení technikou je na nižší úrovni ale vše je 100% využito. Menší počet dětí ve třídě - maximálně 12, proti státní škole v ČR, kde je jich 20+.
    2) učitelé mají mnohem větší respekt - k politice školy patří, že učitele dítěte nesmí rodič přímo kontaktovat, vše se vyřizuje pouze přes ředitele školy, který navenek vůči rodičům školu zastupuje. Při kázeňských problémech jsou žáci celkem velmi rychle ze školy eliminováni - existuje celý systém pravidel, které se dost striktně dodržují, samozřejmostí je školní uniforma, jejíž zakoupení samo o sobě není levnou záležitostí, děti jsou celkem striktně omezeny jak po stránce chování, tak po stránce zevního vzhledu tak jsou vedeny k jisté samostatnosti. Plat učitelů je na soukromé škole stejný jako na škole státní, zlí jazykové tvrdí, že učí i nekvalifikovaní učitelé, nicméně naši učitelé mají diplom většinou z Británie.
    3) sociální stratifikace. To je asi největší benefit, který soukromé školství má. Totiž, že v soukromé škole vaše děti nepotkají zhouvěřilého synka mařky Vomáčkové, otec neznámý, matka pod dohledem probačního úředníka, dlouhodobě nezaměstnaná, stará se o další 2 děti, jejichž otec rovněž neznámý. Ani sociálně nepřizpůsobivé menšiny nejsou - zato tam jsou děti de facto z celého světa z jisté sociální skupiny od kterých si vaše dítě odnáší sociální návyky, co se týče chování, vystupování a píle. Šikana široce rozvinutá v českém základním a středním školství zde prakticky pojem neznámý.
    4) hodnocení, známkování - řekl bych, že o kapánek objektivnější - chybí "šprti" se samými jedničkami, které učitelé odměňují za konformitu a chybí sociálně nekonformní outsideři, na které jsou jen samé stížnosti - pokud by nekonformita překonala deklarovanou a tolerovanou mez, dítě se ze školy jednoduše vyloučí, což na státní škole není možné. S tím také souvisí, že když má dítě z angličtiny jedničku, tak ji skutečně umí a je schopno absolvovat mezinárodní zkoušky na požadované úrovni (kupř. Cambridge ESOL). Na závěrečném předávání certifikátů nemělo žádné dítě samé jedničky. Vysvědčení je neformální a má podobu pouze %bodů získaných v závěrečných testech, v průběhu roku se děti de facto neznámkují. Více se dbá na hodnocení psychosociálních dovedností dítěte - nejen "chování" ale kupř. emoční zralost, leadership, schopnost navazovat kontakty apod.
    5) individuální studium - soukromá škola se přizpůsobí potřebám dítěte - například mé děti neuměly anglicky ani půl slova krom nejstaršího, škole to nevadilo a dokud neznaly zákady jazyka - což však bylo možné zase jenom díky menšímu počtu dětí ve třídě.
    Myslím, že problém učitelů zdaleka nejsou jen nízké platy - ono průměrný plat učitele v málokteré zemi přesahuje 1.3-násobek průměrné mzdy v zemi, čili řekněme odpovídající plat učitele je kolem 32 tisíc hrubého v průměru, což je asi 25k čistého, což se domnívám, že se tomu hodně velká část učitelů blíží, respektive rozdíly jsou maximálně v desítkách procent nikoli v násobcích jako je tomu u lékařů - dle statistik je plat učitele asi 1.1-1.2 násobek, což proti jiným civilizovaným zemím není zas až takový rozdíl. Výhodou učitelského povolání obecně je poměrně velké množství volného času, což znamená excelentní komparativní výhodu pro ženskou, která není příliš ambiciózní a chce se věnovat rodině. Problém, který zvyšuje frustraci učitelů je spojen spíše s existenční nejistotou spočívající v populačním vývoji, dále pak s extrémní buzerací zřizovatelů a nekompetentními zásahy a dále pak s bezprecedentní agresivitou žáků a rodičů, které učitel prakticky nemá šanci v českém prostředí jakkoli čelit. Hlavně je v dnešní době učitelům neprávem vytýkáno to, že žáci nejsou řádně motivovaní se vzdělávat - což je dáno nejen rozdíly v inteligenci žactva ale také ve stavu společnosti. Dobrovolné vzdělání a zrušení povinné školní docházky by část těchto problémů odstranila.

    Osobně bych učitelům doporučoval zavést některé disciplinární praktiky ze soukromého školství:
    1) dištanc ze školy. Pokud žák netouží po vzdělání, jak by podle školních standardů měl, myslím, že by učitel měl mít právo zavolat hezky rodičům, aby nehledě na jejich aktuální pracovní vytíženost si vzali fracínka okamžitě domů a aby fracínek byl srozuměn, žejeho přítomnost ve škole není další týden možná. Jak si doplní látku je jen a jen jeho problém a problém rodičů, rovněž je problém rodičů, kdo bude fracínka po tuto dobu hlídat. Tím by se zavedla páka, která by mnohé rodiče jistě lépe motivovala, aby doma ručně a stručně fracínkovi vysvětlili, že jisté věci ve škole není radno dělat. Zde tento nástroj funguje bezvadně, využívá se však jen výjimečně. Myslím, že institut zavedení distance jako součást školního řádu by mohl být v pravomoci ředitele školy podle stávající legislativy.
    2) školy pro sociálně nepřizpůsobivé. Na bezplatné vzdělání je jistě právní nárok, ale rozhodně není právní nárok na to, aby se dítě vzdělávalo tam, kde to jeho rodiče považují za optimální. POkud existují jakékoli dlouhodobé pochybnosti, že chování fracínka nesplňuje určitý minimální standard - měla by mít škola možnost fracínka přesunout do nějaké jiné školy třeba za město do cikánské osady, kde by místní nevzdělatelní výrostci sociální a kulturní rozdíly jakož i cenu vzdělání fracínkovi náležitě vysvětlili. To samé by jistě platilo o učitelích - pokud nějaký z nich nesplňuje standardy, mohlo by pro něj být tak trochu nucenou výzvou právě zaměstnání v takovém speciálním vzdělávacím zařízení. Tohle v soukromém školství rovněž v jistém smyslu funguje.
    Jsem přesvědčen že zavedení těchto opatření by vedlo k podstatnému zlepšení spolupráce mezi školou a rodiči, resp. že by rodiče ještě s láskou vzpomínali na období, kdy se podobné problémy pololegálně řešily ve škole pár ranami přes hubu.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 02:22:53     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Plně soukromé školství
    ad soukromé školy
    když opominu, že dítě je dle násoru těch spravedlivějších z nás pouhá "věc" - soukromý majetek, zarazilo mě, že svým dětem nedopřeješ též katechismus nebo alespoň základy krav maga či jiného bojového sportu! tvrdíš, že v soukromé škole není šikana, ale co ty uniformy ? to je evidentní útok na individualitu jedince! jestliže děti na soukromé škole nepřijdou do kontaktu s cikány nebo jinými sociálně vyloučenými, jak je chceš připravit na to, že je tato individua budou okrádat nebo napadat ?

    ad platy učitelů
    třeba se dočkáme akce děkujeme, odcházíme také ve školách :o)

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 12:07:37     Reagovat
    Autor: challenger - Challenger
    Titulek:Re: Re: Plně soukromé školství
    co se týká možnosti D-O na školách - teoreticky možné to je, ale impakt by byl asi menší, jelikož učitel je v případě nouze nahraditelný i nekvalifikovaným personálem, což lékař není, nebo je jen velmi omezeně - viz. Ricardovská teorie ceny práce - trvá možná měsíc, abych měl po rychlokurzu učitele (samozřejmě asi ne kvalitního) trvá 10 let, než budu mít kvalifikovaného doktora. Od toho se celý úspěch akce odvíjí. Proto uklízečky nikdy nemohou něco podobného jako D-O uspořádat. Čili úspěch takové akce je mnohem méně pravděpodobný (ono taky aby se domluvilo 100 000 kantorů, je větší problém, než aby se domluvilo bratru 12 000 nemocničních doktorů nebo kolem 1200 anesteziologů, z nichž se polovina navzájem důvěrně zná).

    Co se týká individuality ditěte, nevím, jestli je individualita totéž co nekonformita a furiantství za každou cenu. Děti mají příležitost férově hájit svůj názor a diskutovat. Popravdě řečeno, obě mé starší děti katechismus mají, každý den ráno ve škole probíhá společná motlitba (škola je sekulární, nikoli církevní), škola má svoji hymnu a mé děti se se školou a jejími hodnotami vcelku identifikují, uniformu nosí rády, anžto v ní vypadají dobře. Militantní pámbíčkáři z nich nejsou - zde je 97% praktikujících katolíků, prostě jiný kraj, jiný mrav, pokud chcete s lidmi vycházet, je třeba jejich zemi a jejich kulturu respektovat. Na druhé straně výsledkem je jeden z nejnižších počtů vražd, loupeží a znásilnění na počet obyvatel v EU, ne-li na světě. Každá vražda se tu oznamuje palcovými titulky v novinách a za posledních 120 let (slovy stodvacet) je v zemi 7 (slovy sedm) nevyřešených vražd - tyto případy se dále vyšetřují a neodkládají. Vštěpování konzervativních hodnot a jisté píle si myslím není na škodu, ono i když se hodnoty nevštěpují nakonec se vždy najde někdo, kdo to udělá za školu, třeba kámoš závislý na pervitinu a upřímně řečeno, od toho si školu platím, abych to, co je do dětí vštěpeno, mohl ovlivnit. vycházím z toho, že na uplatnění individuality budou mít děti dost času, až poberou "sdravá rosum" a do té doby by se měly naučit ai aspoň na tu svoji individualitu umět vydělat. Což je lepší, než uplatňovat svoji individualitu hned, dětem místo konzervativních hodnost vštěpovat "Diesel -.for your successful life", což je stádnost daleko větší nicméně považovaná za projev individuality a pak v dospělosti trpět frustrací, že je někdo totální blb, který je na sociálních dávkách a nemá na značkový hadry. Co se týče okrádajících a napadajících etnik, nejlepší obrana je, pokud dítě tento typ chování neakceptuje, popřípadě nenapodobuje. Ubránit se takovým hajzlíkům je pak věcí individuální fyzické převahy, ta se vě škole nevyučuje ani v ČR.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 12:46:00     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re: Re: Plně soukromé školství
    ad D-O
    bude legrace, podle mě na to dojeodu nemocnice v tom smyslu, že se ti schopnější přesunou do soukromé praxe. neschopní se dle mých info (a překvapilo mě to) do výpovědi příliš nehrnou. přísun levných doktorů ze zahraničí je prima, ale naráží to na astronomické náklady na jazykové kurzy pro ně, takže se těším na konec března a začátek dubna, kdo bude mít pevnější nervy.

    ad soukromý majetek/děti
    to musí bejt dobrý psycho - žít pohromadě s 97% katolíků, to člověku nadělí pořádnou porci frustrace :o))))))))))))))))))

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 16:02:29     Reagovat
    Autor: Challenger - Challenger
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Plně soukromé školství
    Katolící mi nevadí, jak říkám, kromě "no topless bathing" nedělají nic tak strašného, naše paní domáci je velmi pilná katolička a myslím, že i proto máme relativně dobrou cenu za bydlení a dobré služby. Naposled jsem jí dal omylem o 20 EUR víc - druhý den je poctivě donesla zpátky a dávala mi je (já sám jsem si nevšim).

    Co se týká D-O: zda to budou tzv. schopnější nebo méně schopní záleží na lokální situaci, žebříček hodnot je u každého různý a peníze sice hrají důležitou nicméně nikoli absolutní roli. Ono z vlastní zkušenosti taky vím, že až si člověk přijde na nějaké ty peníze, tak věci, které mu dřív nevadily, protože byl v nouzi, tak mu najednou začnou vadit. Co se týká tzv. "schopných" a "neschopných" doktorů. Odlišoval bych profesionální úroveň umění od schopnosti toto umění prodat - v tom mají lékaři výrazný stupeň disproporce, což jsem poznal až v zahraničí. O čem všem jsou zahraniční lékaři schopni velkohubě tlachat je až zarážející, nicméně zahraniční klientela jim to docela žere - to souvisí s tím, že lékaři v zahraničí jsou také mnohem soudržnější, lépe se chovají k nemocným (ale drsně racionálně), umějí své schopnosti lépe prodat, než lékaři čeští, proto jsou také sociálně úspěšnější, profesní schopnosti s tím nemají moc co dělat. Nerad bych spekuloval nad tím, jak akce dopadne, ale Heger je v současné době v trojích, resp. čtyřnásobných kleštích. Vůbec to není o tom, že nemá prachy, protože najít v socialistickém systému, kde 1/2 GDP jde přes stát, 6 miliard, je jenom otázka politických preferencí a politického rozhodnutí. Jednak - když přidá doktorům, tak dojde k poměrně brutálnímu poklesu výkonnosti zdravotnictví, protože při platu 70 000 Kč najednou doktoři zjistí, že už nechtějí sloužit 100 hodin měsíčně přečasy, což povede k nutnosti zavést směnný provoz, což povede k poklesu výkonnosti nemocnic asi o 30-40%, některá oddělení díky malému množství personálu zmizí úplně.Navíc nikdo neví, jak by se potom zachovali další státní zaměstnanci - stejně účinné akce asi nejsou schopni ale rozhodně by to nesli velmi nelibě. Když nepřidá, zhroutí se mu péče úplně - tedy zdravotnictví půjde do prdele tak jako tak, což znamená, že úspěch akce je podmíněn naprostým kolapsem péče aspoň v některých regionech. Pokud se mu podaří nějak teď doktory zastrašit a donutit, aby se podvolili, půjde zdravotnictví do kopru rovněž, protože všichni ztratí byť poslední naději na zlepšení, tj. možná 1000 lidí odejde ze zdravotnictví úplně, což je asi 8% doktorů fyzicky přítomných v ČR (16000 je kokotina, to je počet úvazků, skutečných nemocničních doktorů je asi 12 000). Socani, jak patrno i z médií, přilévají oleje do ohně a snaží se parazitovat na akci dovést to k pádu vlády, což korunoval i soudruh Horák, což je socanské želízko v ohni, které nainstaloval Rath, jenž řekl, že v momentě, kdy doktoři podají výpověď, VZP zkrátí platbu, takže ředitelép nebudou mít ani na to, aby zbytek personálu dobře ohnodnotili. To povede k většímu pracovnímu vypětí za stejných peněz a to zase k domino efektu - tím víc doktorů dá výpověď a půjde do prdele. Spousta doktorů dá tzv. tichou výpověď - tj. bude sice zaměstnaná ale nebude pracovat a bude dělat obstrukce, bude dělat jen to málo, co bezpodmínečně musí, takže české zdravotncitví se stane velmi unfriendly a dojde k výraznému vzestupu šedé ekonomiky (s trochou uštěpačnosti tvrdím, že těch 6 mld zaplatí občané tak jako tak, jen záleží jakým způsobem). Čtvrtý problém, který by Hegera mohl teoreticky trápit, je ten, že současné neúčelné náklady na beton, přístroje a materiál měly samozřejmě svůj účel a své politické opodstatnění - z těchto zakázek dostávali své sociální dávky na politiku napojené podnikatelské subjekty- namátkou Hospimed, Puroklima a další, které zase mají zřízený penězovod do pokladen politických stran. Čili to tzv. neúčelné plýtvání je ve skutečnosti vyvádějí peněz ze zdravotnictví - Drobilova kauza je z toho jen malou špičičkou ledovce. Nevím jakou částkou se zdravotncitví podílí na financování politických stran, ale když se podíváme na 1,2 mld, které protečou státem, tak 300 mld jsou důchody, 300 mld je zdravotnictví, čili pokud bych mohl hrubě odhadnout kolik korupčních peněz tekoucí do pokladem politických stran tvoří podíl zdravotnictví, tipnul bych si na 30-40%, čili politické strany budou o pěkný balík chudší, spolu s nimi i další soudruzi podnikatelé, což by s trochou optimismu mohlo vést i k politiskému oslabení stávajících občansko-sociálně demokratických hochů a k následné volební prohře - ono kampaně něco stojí. Kdo se ovšem v tak vypjaté atmosféře chopí příležitosti, je velká otázka. Čili pro pacienty je to vyhlídka blbá ať tak či onak, pro doktory risk, ale relativně přijatelný. Čili z toho vyplývá, že Heger moc na výběr nemá. Bude-li mezi těmi 4000 doktory většina anesteziologů, bude muset mobilizovat prachy na povodně (do penězovodů firem Hospimed a Puroklima se mu jistě chtít sahat nebude, navíc k tomu u krajských špitálů vedených koalici ODS, ČSSD nemá ani oprávnění). Taky by se mohl pokusit vyřešit situaci silou. Je ale vidět, že ostatní soudruzi u koryt k akci mlčí jako hrob, například taťka Klaus, který svého času doporučoval doktorům řídit taxíky nyní až ctnostně mlčí.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 17:05:31     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Plně soukromé školství
    podle mě je to hezký výraz arogance moci v kontrastu s velmi nestandadrním postojem doktorů coby specifické vrstvy v české společnosti. na jednu stranu mají doktoři určitou prestiž, na druhou stranu se v jejich řadách koncentruje vysoké % lidí, kteří mají pocit, že jsou něco víc, než obyčejní smrtelníci - a to je věc, která v kombinaci se zažitým povědomím nutnosti dávat doktorům úplatky jitří vzájemnou nenávist.

    já jsem na výsledek této akce zvědav, protože nejde o stávku, ale o podání výpovědi. myslím ale, že obě strany sází na to, že vítězství bude jejich, což je iluzorní, tahle akce nebude mít žádné vítěze, jen poražené. vládu nepoloží, když se zavře pár nemocnic, položí jí spíše vysoká nezaměstnanost a výdaje spojené s podporou / nižšími daňovými příjmy. kouknul jsem se na výpis izip a zjistil jsem, že praktický doktor si každý měsíc za mě nárokuje 52,50 Kč u VZP. bude-li mít ve své kartotéce řekněme 2 tis. aktivních pacošů, je z něj na místní poměry bohatý občan. i když se někteří přesunou do privátní sféry, kde se neztratí, průser vidím ve specializovaných vyšetřeních jako jsou rtg, mr + operace apod., které se budou nadále odehrávat v nemocnicích.

    nikdo si nehledá novou práci v zahraničí, velké % doktorů, co dali výpověď, očekávají, že dostanou přidáno. já být manažerem v nemocnici, tak 1.1. 2011 zahajuju masivní kampaň na získání doktorů klidně z ukrajiny (jejich sestry jsou jinak údajně výborné), naberu zpátky ty, kterým můžu nějak přilepšit a o které stojím a zbytku doporučím, ať přijmou novou výzvu na trhu práce. pochybuju, že mají tolik našetříno, aby vydrželi víc, než 2 - 4 měs. bez příjmů.

    hegera to odstřelí tak jako tak, bude pod tlakem opozice a proč ho neobětovat, když to "manažersky" nezvládne, to by čuratha musela přejet tatra.

    myslím, že vyložený kolaps nás nečeká - i ta celá skupina je jen stádem, které přijme převažující vzorec chování a průměrný účastník akce D-O není oním tahounem, co získá práci, ať to dopadne jakkoli, většina se chce svézt, čemuž odpovídá i to, že sami vedoucí pracovníci se s doktory, co dávají výpovědi, domlouvají, aby se nebáli, že když to nevyjde, že vezmou jejich výpovědi zpět - takže dle mě nehrozí, že bude tolik doktorů, co v dubnu budou relaxovat doma.

     
    Komentář ze dne: 21.12.2010 00:57:51     Reagovat
    Autor: challenger - Challenger
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plně soukromé školství
    Inu, těžko říct. Já bych si nikdy nemyslel, že je něco takového v česku vůbec možné. Osobně, pokud bych já podal výpověď, tak by to bylo jedině za předpokladu, že bych si našel odpovídající místo a pak bych se asi hned tak nevracel. Rezervy sice mám - bez příjmů bych vydržel klidně 3 roky (a řada mých kolegů stejně tak, s trochou uskromnění), notabene mám podíl v soukromé firmě, resp. firmách, což by mi taky trn z paty taky částečně vytrhlo, i když na žití jako rentiér to zdaleka není :-)) - ale to bych nerad utrácel, anžto mám s těmi penězi jiné plány - kromě dobrého platu totiž našinec potřebuje i dobré důchodové zabezpečení (především rozšířit podnikání, které by jelo bez neustálé osobní přítomnosti) a kromě toho musím vyřešit i bydlení. Jsem velmi rád, že nyní podobné dilema řešit nemusím, protože zase na druhou stranu tohle je jediná šance, jak rozbít nadvládu úředně managerské lobby a ta se dalších 20 let nebude opakovat.

    Co se týká těch lidí, kteří jsou ve špitálech jakože "nadbyteční", tak je třeba dodat, že v nemocnicích dělá t.č. asi 12000 doktorů asi 18000 pracovních úvazků. Pokud by měli někteří doktoři zůstat na dlažbě, třeba 1000, pak by 11000 doktorů dělalo 18000 úvazků, dalo by se taky restrukturalizovat, aby počet úvazků nebyl takový, ale tahle restrukturalizace tady už proběhla a zase by to mělo za následek dost výrazný dyskomfort pro populaci v některých oblastech a dost výrazné zvýšení korupčního potenciálu - korupční potenciál se dá eliminovat nadstandardy a legálními doplatky, ale na druhou stranu čím více nadstandardů, tím více doktorů se "osvobodí" z područí úředně managerské lobby, protože uživím -li se slušně na nadstandardech, proč bych kurňa dělal někomu vola na standardní péči a rovnováha se zase prudce vychýlí. jsme přesvědčen, že oni za stávajícího stavu žádnou smysluplnou reformu prostě udělat jen těžko můžou, aniž by přitom ztratili svoji moc.

    Pokud by se soudruzi rozhodli postupovat silově - tj. zavřeli by špitály a chtěli by doktory vyhladovět, stálo by je to majlant na odstupném pro ostatní personál a za odpis již nakoupených zbytečných přístrojů a budov (dobrá šance pro soukromníky to za babku koupit a rozšířit služby). Většina doktorů by se dostala do tlaku ale to by je zase dotlačilo přes hraniční čáru, odkud by se asi nevrátili - z vlastní zkušenosti vím, že nejhorší je ten první krok, pak už je to v pohodě. a za pár let bude české zdravotnictví řešit stejný problém, jenže už to bude řekněme 9000 doktorů na 15000 úvazků.

    Vtip je v tom, že soudruzi se (právem) obávají platy zvednout skokově právě z důvodu excesivního poklesu výkonnosti zdravotnictví. Oni toho času potřebují každou živou duši. Proto je nezaměstnost doktorů 0%. A do budoucna to bude spíš horší než lepší.

    Zda to semele Hegera, drátha nebo kohokoli jiného, je v tuto chvíli vedlejší.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 04:59:10     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Re: Plně soukromé školství
    "Při kázeňských problémech jsou žáci celkem velmi rychle ze školy eliminováni" - no vidíte, pro mě je to DŮKAZ, že i vy potřebujete státní školu - kam jinam byste neposlušné žáky eliminoval? Eliminací těchto žáků eliminujete i rodiče... příliš z vás čiší to, že nemáte povědomí o žácích, na které si chodí rodiče stěžovat, že je doma bijí.. v takových případech je úsměvně naivní předpokládat, že rodiče své dítě přimějí, aby se učilo, natož nějak chovalo.

    Dokud nezměníte zákon, který zavádí povinnou školní docházku, budete mít na základních školách směs vietnamců, východních Slováků atd. Jste si např. vědom toho, že když se do města přistěhují (konkrétně, Sudety zaberou) Holanďané, jste povinen jejich děti začít vzdělávat?

    K původnímu článku - musí tohle dělat hrobník? U stále většího počtu dětí bohužel platí, že rodina je nepřiměje vůbec k ničemu, někteří rodiče vítají, že se jejich problémem ve škole vůbec někdo zajímá, řekne jim předem, jak bude postupovat "orgán péče o dítě", co si vyžádá soud, jak bude vypadat pobyt v diagnostickém ústavu.

    Všimněte si prosím, že už v komentářích původního článku jsem pouze hájil názor, že práce učitele, který pracuje a nefláká se, je náročná. Nenadával jsem na nízké platy, zde dodávám, že ředitel školy má možnost přidat klidně 100% výplaty (ovšem že ne každý měsíc) tomu, kdo odvede 200% práce.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 06:21:48     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Plně soukromé školství
    Můžete rozvést to vzdělávání sudetských Holanďanů? Pokud vím, tak obec má povinnost zřídit jakýsi výbor pro národnostní menšiny, pokud počet lidí jiné národnosti dosáhne nějakého procenta. U nás k tomu došlo asi přede dvěma roky, ale výbor nevznikl, protože Holanďanům se něco takového ekluje a nikdo z nich nebyl ochoten ve výboru působit (což prý snad zákon vyžaduje). Předpokládám, že se vzděláním to bude stejné a budou klidně posílat děti do místní české školy. A jestli se budou Češi v Sudetech učit holandsky? Když budou chtít... Znalost cizího jazyka a kultury se může hodit (ano, v případě "kultury" hornouherských romských osad je to poněkud diskutabilní, ale to snad není případ NL).

    Mimochodem, my máme zkušenost přesně opačnou - tj. naše děti chodí do (soukromé protestantské) školy v NL a musím říct, že to funguje podobně tomu, co psal Challenger. Jak dcera tak syn na začátku školní docházky v podstatě nemluvili holandsky a rozuměli jen trochu - za dva roky mluví dcera tak, že není poznat že není z NL, syn se po roce bez větších problémů domluví.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 06:34:08     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Re: Re: Re: Plně soukromé školství
    Jednoduché, prostě rodiče přijdou do školy a domluv se s nimi, děti přijdou do školy a domluv se s nimi. Pokud máte to srdce nechat je tiše sedět vzadu a po prvním i druhém půlroce jim psát N jako neklasifikován, tak můžete. Překvapivě neznám nikoho, kdo by to srdce měl (to neznamená, že neexistuje) a opět se vracím na začátek - musí mít hrobník alespoň základy němčiny nebo angličtiny? Odpovězte si sám. (Pokud budete trvat na detailech, jak probíhá první komunikace s rodiči, tak se přizve tlumočník, stejně jako se přizve např. při řešení kázeňských problémů vietnamských žáků - nejprve je tlumočník na každém jednání, po několika letech vystupují starší žáci - ti ochotní - jako tlumočníci při jednání s rodiči těch mladších).

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 06:40:30     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Plně soukromé školství
    Dokonce i na škole v našem zapadákově se najdou učitelé, kteří mluví řekněme přijatelně anglicky a německy. Kromě toho většina zdejších Holanďanů se učí česky s poměrně rozumnými výsledky.

    Ad sezení vzadu: učitelky v "naší" škole neznají česky ani slovo, přesto naše děti neseděly a nesedí vzadu s nějakým "N jako neklasifikován". Takže evidentně to nějak jde...

    Hrobník sice základy němčiny či angličtiny mít *nemusí*, ale rozhodě mu neuškodí.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 12:29:58     Reagovat
    Autor: Challenger - Challenger
    Titulek:Re: Re: Plně soukromé školství
    Nezlobte se na mě, ale pokud to došlo tak daleko, pak samozřejmě je vše ztraceno - u pubescentního jedince se chování dá ovlivnit jen velmi málo. Pokud děti doma bijí rodiče, je to zaručeně chyba těch rodičů, jelikož ti svým dětem ve vysokém procentu vštěpovali hodnoty, které jejich dítě vyznává. To, že jim dá dítě přes hubu, je způsobeno hlavně tím, že dítě kopíruje pouze příklad dávaný samotnými rodiči, když fotr mlátí matku, pak se nelze divit, že pubescent mlátí matku taky popřípadě zmlátí i fotra. Nebo se rodiče o děti nestarají. Tam je umístění do speciální školy, kde si odkroutí povinnou docházku a pak šup s ním na pracák nebo do krimu ještě o to více žádoucí. Vy jako učitel poskytujete službu, která buď je nebo není využita. za dítě mají odpovědnost jeho rodiče, když si ho pořídili

    Samozřejmě že státní školy budou potřeba, pokud je zavedena povinná školní docházka. Je na dlouhou debatu, zda by PŠD být zavedena měla, když se děti ani jejich rodiče nechtějí aby se vzdělávaly. podle mě by zrušení povinné docházky výrazně pročistilo vzduch. ale nikde není napsáno, kupř. kde má škola být, může mu být přidělena klidně 20 km od místa bydliště, když jej škola v místě odmítne - škola by měla mít právo odmítnout vyučovat dítě, které neakceptuje vzdělávací politiku školy a její standardy chování. Tečka.

    Co se týká platů - ředitel je v průseru, protože má closed budget. To je stejný jako ve špitálech, on může přidat někomu 100% osobka ale pouze za předpokladu, že jinému vezme - je to hra s nulovým součtem. manager v automobilovém průmyslu je odkázán na to, kolik brzdových destiček prodá - pokud jich prodá víc a má míň reklamací, pak víc vydělí a jeho výdělek je potenciálně nekonečný. Výdělek učitele je v přísné relaci k almužně, kterou škole přidělí stát a dále k demografickému vývoji,protože počet dětí ubývá strměji než počet učitelů. Kvalitní práce všech kantorů neznamenají peníze do rozpočtu navíc a tak kantoři zase berou stejně, i kdyby se posrali. A to je hlavní kámen úrazu. Dále ředitel není absolutně závislý na tom, co děti umějí a nelze udělat kupř. to, že by si "žádané školy" na vysoké úrovni měly právo účtovat školné navíc k přidělenýmn penězům, což je zásadně špatně, protože žádané a přeplněné školy by mohly zmenšit počet žáků a nebyly by tak odkázány na prachy, které stát škole přidělí za každou duši. Pokud by připlácení ve škole bylo legalizováno, pak by zajisté byly mezi platy učitelů a kvalitou výuky propastné rozdíly.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 16:58:50     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Plně soukromé školství
    Technická - mám dojem, že první ročníky ZŠ už mají nejhlubší populační propad za sebou, dětí tedy z jejich hlediska přibývá (a ještě nějakou dobu přibývat bude).

    Jinak - školy si dnes celkem konkurují o děti už od úrovně ZŠ - někdy rozumně, někdy tím, že se předhání v tom, jak po nich nic nebudou chtít a dají hezké vysvědčení.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 06:13:46     Reagovat
    Autor: mlb - mlb
    Titulek:Re: Plně soukromé školství
    "2) školy pro sociálně nepřizpůsobivé."

    Skusil by si. Pride strasne spravodliva Amnesty International a pred ministerstvo skolstva ti vycapi toto: http://i.sme.sk/vydania/20100930/photo2/sm-0930-004c-4xbilbordVS.rw.jpg (lebo aj polodementne dieta s IQ 40, ktoreho rodicia su surodenci a uz od jedneho mesiaca veku mu davali toluen aby nerevalo, ma pravo robit bordel v normalnej skole; alebo ked sa pricina zamiena s dosledkom).

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 12:43:55     Reagovat
    Autor: Challenger - Challenger
    Titulek:Re: Re: Plně soukromé školství
    strašně spravedlivá Amnesty International by plakala na nesprávném hrobě. Pokud se dítě nestotožní se school policy, tak prostě kopanec do prdele. Pravidla jsou jasná, tansparentnější než Amnesty a Transparency International dohromady a každý má šanci si vybrat, zda je bude či nebude dodržovat. Když nedodržuje, není žádný zákon, který říká, že by dítě mělo studovat právě tady. a věřte nebo ne, školné to je velké síto a velká motivace. Nepřizpůsobivá etnika se na vaši skolu 1) vůbec nepřihlásí 2) když se přihlásí, budou si chtít ochránit svoje investice, čili dítě do školy bude chodit a bude poslouchat jak hodinky. Žádné AI ani TI v zemi, ve které žiji, neoperují. Děti sociálně nepřizpůsobivých to běžně do školy vůbec nechodí a nikdo se o to nestará a nikdo to neřeší. Ani AI.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 08:51:38     Reagovat
    Autor: elzet - elzet
    Titulek:Re: Plně soukromé školství
    Mé zkušenosti se soukromým školstvím v ČR jsou bohužel poněkud odlišné - t.č. studuji na soukromé vyšší odborné škole v ČR. Jendoduše proto, že je to jedna ze dvou toho typu a jediná, kde se vyučuje obor, který mě zajímá (3D počítačová grafika a animace).

    Moje zkušenosti jsou po roce a půl poněkud rozporuplné. Na jednu stranu je tady kvalitní vybavení, většinou kvalitní pedagogové, na stranu druhou minimální tlak na výsledky a pro mě trochu nepochopitelně vydržování mnoha lidí, kteří na tu školu vysloveně hulí - hlavně, že platí školné, vyhodí ho až ve třeťáku a to ještě kdoví jestli Škola má samozřejmě právo rozhodovat o tom, kdo tu může studovat, ale vidět ty flákače každý den, přičemž u kaluzur a zkoušek dostanou o stupeň nebo dva horší známku, berou se na ně ohledy a snižují se jim laťky, mi nevoní. Ano, já vím, že oni si v praxi nabijí hubu, ale poškodí jméno školy a tím pádem můžou uškodit i mě - i když papír získaný na konci je jen papír a hlavní jsou moje schopnosti a portfolio. Když mluvím o schopnostech - rozsah učiva zde vyučovaný rozhodně nestačí k tomu, aby člověk mohl po škole jít pracovat do některého studia. 3D grafice se věnuju posledních skoro 6 let, nedávno jsem byl na konkurzu v nejmenovaném pražském studiu a vstupní testy jsem sám vzdal po tom co mi došlo, že na to nemám. Přitom neskromě přiznám, že na škole patřím mezi nejlepší a jako jeden z mála si dokážu prací v oboru přivydělat.

    Máme tu samozřejmě taky poměrně komplexní systém pravidel kolem docházky na výuku, hodnocení, zapůjčování školní techniky atd., ale v praxi se nic z toho pořádně nedodržuje; snad krom termínů platby školného :) Žáci s nesloženými zkouškami z předmětu po dva semestry a absencí >90%, (maximum je 25%)kteří by teoreticky měli být dávno odejiti, vesele studují dál, dělá se maximálně bububu, že tentokrát už opravdu zápočet nedostanou.


    Vybavení je poměrně na úrovni, ale rozhodně není využité naplno, např. A3 tablety u PC, které rok neměly nainstalované ovladače a trvalo dva měsíce, než se je někdo po mých stížnostech uvolil nainstalovat. Mnohdy to hraničí s lajdáctvím, např. konkrétní SW není nainstalovaný na všech PC ve stejné verzi, používají se neoficiální "portable" kopie, přestože škola má licence atd.

    Pokud má člověk o studium zájem, bez problémů dosáhne na samá "A" a stipendium, a k tomu stíhá dělat ještě něco bokem, s učiteli to má v pohodě a ještě s nimi můžu bez problému konzultovat mimoškolní projekty - většina pedagogů má učení jako "bokovku" a pracuje v oboru - spolumajitelé grafických studií, animátoři, grafici na volné noze atd.
    Mám přístup k vybavení, ke kterému bych se při samostudiu dostal jen těžko (např. ateliér s bluescreenem, profesionální videotechnika atd.) a i když mi výše popsané vadí, mám v plánu školu dokončit a smozřejmě se učit sám a spoustu věcí navíc, mimo školu, abych měl vůbec šanci sehnat stálou práci v oboru.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 12:37:48     Reagovat
    Autor: Challenger - Challenger
    Titulek:Re: Re: Plně soukromé školství
    to je krátkozraká politika - i zde takové školy existují a jsou to především nově otevřené soukromé školy, které se snaží přilákat zákazníky, tak reagují na společenskou poptávku - glejt získat snadno a rychle a bez námahy. Časem takové školy zaniknou ale v ČR bohužel neexistuje soukromé školství s dlouhou tradicí, koleje, které existují už přes 100 let nebo aspoň 30 let - tam je to tak, že pokud není dobrá pověst, že se děti po škole uplatní, tak škola brzy končí. Toto je projekt reagující na okamžitou poptávku, podnikatel rozjede kšeft, nabere koloušky, poskytne nějakou službu a až se to položí, sebere prachy a jde o dům dál. takový typ podnikání se možná hodí pro kolotočáře ale ne pro školu nebo pro nemocnici - tam je zapotřebí si trpělivě a dlouho budovat pověst,a by vám prašule tekly konstatntně - a to zas jde jenom v zemi s kvalitním zázemím, kde jste schopen predikovat, co bude za 10 let - i když třeba nemocnic jde přestěhovat, školu s obtížemi.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 15:22:42     Reagovat
    Autor: elzet - elzet
    Titulek:Re: Re: Re: Plně soukromé školství
    Škola má tradici tuším 16 let (musel bych najít almanach a podívat se :) ), takže to asi nebude úplně ten případ. Absolvoval jsem několik pohovorů, ve kterých jsem se ucházel o práci; ani v jednom případě jsem při zmínce o škole nezaznamenal ani pozitivní, ani negativní reakci. Bud se to zatím nerozkřiklo, nebo to není tak špatné :)

    Snažím se to brát tak, že mi škola dá *možnosti*, jak se spoustu věcí naučit, je na mě, jak moc je využiju. Protože to stojí poměrně dost peněz, snažím se vyždímat z toho maximum. Přirozeně nečekám, že se všechno naučím jen tím, že sem budu chodit, ale subjektivně se většinu věcí (hlavně práce se SW) učíme samostudiem, což je neefektivní - jsem zvyklý vyhledávat si tutoriály na internetu, ale preferuju 3h intenzivní kurz zaměřený např. na sazbu v InDesignu než víkend prosezený nad tímtéž metodou pokus-omyl.

    Krom toho, dala mi *možnost* přiučit se i z jiných oborů, než je to moje vysněné 3D, např. jsem nikdy nečekal, že by mě mohl zajímat grafický design - a ejhle, dělám letáky, vizitky, webové stránky.. :)

    Neviděl bych to tak černě... Když nic jiného, zatím jsem získal dost kontaktů a sem tam i nějakou práci, něco i od učitelů, kteří si (logicky) všímají, kdo na školu hulí a kdo něco dělá; pokud sami potřebují např. ve svém studiu výpomoc, nabídnou to za nějaký bakšiš studentům, případně nám nabízejí spolupráci na projektech s jinými školami.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 15:23:42     Reagovat
    Autor: elzet - elzet
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Plně soukromé školství
    ..je na _mně_ , samozřejmě. Trapná chyba :)

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 15:39:45     Reagovat
    Autor: Vanguard - Vanguard
    Titulek:Re: Plně soukromé školství
    Ad 3) sociální stratifikace.
    Já, popravdě řečeno, nemám pocit, že je až tak na škodu, když spolu do školy chodí děti z různých sociálních vrstev. Samozřejmě by se mi asi nelíbilo, kdyby moje děti chodily do školy s vyslovenými asociály, ale pokud bude sedět vedle syna prodavačky z Tesca a řekněme dělníka někde ve fabrice a pozná tak i jiný svět, nebudu mu to na škodu. Já se dodneška občas (cca jednou za dva měsíce) vidím s bývalým spolužákem, který dnes dělá řidiče za nějakých dvacet tisíc hrubého a není od věci zjistit, jak chodí život u lidí a ve firmách, kteří si vydělávají o dost míň než já (už proto, aby mi moc nenarostl hřebínek:-)).

    Pokud jde o šikanu, myslím, že se sociálním původem má jen velmi málo společného-snad jen pokud se někdo výrazně sociálně odlišuje, ať už směrem nahoru anebo dolů, je riziko, že se stane obětí, vyšší.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2010 23:33:41     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Plně soukromé školství
    jo, různé formy šikany bujely i za mé školní docházky v osmdesátých letech a to jsme byli všichni plus mínus stejného sociálního původu, potomci papalášů a cikánů s námi nechodili. Šikanovaní byli zásadně ti, kteří byli JINÍ. A celkem jedno v jakém směru. Moc tlustí, moc hubení, brejlatí, moc chytří, moc hloupí atp.

    Komentář ze dne: 20.12.2010 09:33:15     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:
    Příčinu problému Vám, vážený D-FENSi, vysvětlím velice snadno. Kdybyste neparkoval v zimě před pajdákem ale namísto toho v létě před zdravkou, tak by Vás napadaly jiné, příjemnější úvahy. Tamní bičiz by Vás přivedly na jiné myšlenky zejména kdybyste se prezentoval nějakým kundolepem hustokárem a naleštěnými boty.

    Komentář ze dne: 20.12.2010 13:11:19     Reagovat
    Autor: barbucha - barbucha
    Titulek:"jsi holka, tak půjdeš na zdravotku nebo na pedák"
    Asi tak. Znám jednoho čerstvého absolventa, který pravil: Zvolil jsem kombinaci angličtina-dějepis. Angličtina je potřeba a dějepis je zajímavej. Učit? Ani náhodou!

    Se mi zdá, že podobně uvažuje velká většina dnešních frekventantů pedáku. Do procesu hned po střední škole se jim nechce, jiné školy jsou obtížnější...tady nějakej titul taky obdrží, a nastoupit do školství je nikdo nutit nemůže - což je také nikdy ani nenapadlo. Tudíž je platy učitelů a nezvedená dítka ve třídách naprosto netrápí.

    Komentář ze dne: 20.12.2010 22:15:11     Reagovat
    Autor: Caleb - Caleb
    Titulek:Clanek k tematu
    Cirou nahodou dnes k tomuto tematu vysel clanek na Idnes:

    http://tinyurl.com/39skwfs

    Navnada pro zdejsi core: v clanku se otevrene operuje s Gaussovou krivkou!


    Komentář ze dne: 21.12.2010 22:33:07     Reagovat
    Autor: Linka - Linka
    Titulek:
    Co je za tím vším? Role ve skupině. Každý nějaké máme a každý nějaké zastáváme. Obhajuju učitele v tom, že jejich práce je stejná , jako jaká koli jiná , ale má svá specifika. Zkuste mi odpovědět, proč valné většině dotázaných vadí prázdniny - tedy řádná dovolená - a flexibilita práce, a přesto z nich by nikdo učit nechtěl?

    Myslím, že lidem (jako druhu), jak jsem nedávno někde četla, vyhovuje "nezištné chování". Že se nám vyplatilo pomáhat si. Ono to v důsledku vede k tomu, že lidstvo více prospívá jako druh. Ovšem začne-li někdo situaci zneužívat, je mu dost radikálně dáno najevo nástroji (podobně jako ve smečce) , že tudy cesta nevede.

    Tedy, školství se v dlouhodobém horizontu lidstvu vyplácí jako státní do určitého věku. Pak by mělo nastoupit to placené. Mělo by si ovšem vytvořit nástroj, jak distancovat ty, kteří tuto pomoc "zneužívají". Děláš bordel? Dej si odchod... Smečka přestane obdivovat zdržovače a zdržovač pochopí, že tu práci stejně musí udělat, ovšem bez pomoci učitele. Pokud to bude pako, stejně se nezmění, pokud toužil jen po obdivu, vidí, že tímhle zůsobem si ho nezíská. Nemyslím tedy, že děti zlobí, že zlobí víc než kdy jindy. Děti jen a prostě napodobují a učí se pravidla smečky. A nám ve školách chybí nástroj, jak takového člověka omezit na jeho právech. Tady jsem se to na jednom z popisů dočetla, jak to mají v zahraničním soukromém ústavu. Jenže tenhle model převzít - na to nemáme peníze a v konečném důsledku nás stojí víc.

    Vzdělání je třeba. Nejde jen o sumu znalostí, ale ve škole se učí zásadnější věci - jak vyjít s jinými lidmi, jak komunikovat se slabochem autoritou, jak snášet stres. Někdy se tyto situace až přehánějí a přiznám - z obou stran. Je spousta lidí, kteří díky škole mohli zvrátit svoji nepříznivou situaci z rodiny.

    Školství každý rozumí, páč školským prostředím každý z nás už prošel. Tedy má zkušenost. Jenže pohled z opačně strany mince může být jiný, než jak se jeví žákovi.

    Ptal jste se D-fensi, proč lidé chodí na pajdák. Pokud já si vzpomínám, tak holky tam chodí, kvůli dobré pracovní době, kvůli slušnému zajištění a mírnější náročnosti. Ano přiznávám, pro mě jsou nároky pajdáku nižší, na technice bych se asi neudržela... Protnu i mimoběžky. Trubky bych klidně vedla v metru výšky, a tak, aby nešly otevřít ani dveře :)

    Pak tam lidé chodí kvůli titulu, kdy se snadněji uchytí třeba i v jiné nebo státní sféře.

    No a pak tam lidé chodí proto, že je to baví, že je baví práce s dětmi, už si ji někde vyzkoušeli a proto, že jim nějaký učitel , nebo více, byl inspirací.

    Jenže to je tak třetina. Z těch někteří muži odpadnou po prvních dvou letech v praxi, protže neuživí rodinu.

    Jenže tahle debata už tu byla.

    Kde je poptávka, tam je nabídka. Vysoké školy bych zpoplatnila. Stějně jejich úroveň klesá. A klesá i na základkách, ptotože přece tohle, paní učitelko, nemůžete po našem Pepíkovi chtít, když jsem dal ty sponzorské dary. Ze spousty stížností nenajdete jedinou, která by požadovala zvýšit náročnost výuky. A jak včera proběhlo v tisku, zvyšuje se především administrativní zátěž učitelů. Nic se totiž tak skvěle nevykáže jako test a nebo papír.

    Ukažte rodičům, že nezvladatelného žáka už na základní škole můžete potrestat distancem třeba na týden ze školy. POšlete na ně sociálku, protože zanedbávají výchovu, když jejich děti nezvládají chodit do školy a máte tu komplet jiný stav.

    Jsem proti represím, ale hranice se v určitém věku stanovit musí. A jde to....

    Komentář ze dne: 21.12.2010 23:53:18     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:proč by nebylo plno
    už mají zvýšeno, nařízení vlády 381/2010 ze 7. prosince. Ale stačit to určitě nebude, jsem si jistá, že budou řvát dál. Zajímalo by mě, jestli mají představu, kolik by měli mít nebo prostě budou pořád řvát, že mají málo. :-)

    Komentář ze dne: 24.12.2010 21:38:41     Reagovat
    Autor: Kubajzz - Kubajzz
    Titulek:Jak to vidím já
    Předesílám, že v rodině mám dvě učitelky. Ačkoliv se to zdá podivné v menším městě a na vesnicích (kde mimochodem žije u nás cca 70% obyvatelstva) se stále jedná o velmi váženou a dobře pracenou práci. O tom kolik času práce učitelům zabere a kolik mají volna, mi nikdo nemusí vykládat, ta práce jim skutečně zabere tak těch 20 hodin týdně, čili polovinu až třetinu doby, kterou stráví v práci běžný člověk.
    Povyk ohledně platů nebo váženosti práce jde slyšet hlavně z Prahy, kde jsou jiné možnosti. Ovšem také je nutno říct, že běžný pražský učitel stejně jako běžný policajt není schopen se v civilním životě sám uživit, takže mu zbývají pouze ty stížnosti a natažená ruka ke státu.

    Komentář ze dne: 26.12.2010 07:09:18     Reagovat
    Autor: Marek - Neregistrovaný
    Titulek:světlé období dějin
    za ministra školství Herodese, to mně vážně pobavilo :-)

    Komentář ze dne: 27.12.2010 17:16:06     Reagovat
    Autor: ATGcko - ATGcko
    Titulek:Proč se na peďák někdo hlásí
    ... protože "no já matice fakt nerozumim a pro jazyky moc cit nemám" ... nebo "no já hrozně ráda pracuju s dětma / s mladejma" ... pokud bych měl po gympluovlit mezi peďákem po gymplu a třeba učňákem - tj. znova střední (např. automechanik, elektrikář, kuchař), jdu do učňáku a k tomu si zapíšu kurz programování nebo systémový administrace někde. I za cenu budoucí ztráty 2 nebo 3 písmenek před jménem.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.