|
A hrome, ono uz neplati "lidove moudro", ktere pravi, ze "kdyz mam zimni gumy a ABS, nemuzu dostat smyk ani na holem lede"?!? Kam ten svet speje...
|
|
|
Do riadnej piči, kamarát.
|
|
Letošní rok jsem odjezdil na zimních, neb jsem byl líný je přezouvat a výhoda spočívá ftom, že nemusím zase přezouvat. Čímž jsem také ušetřil krásných 2000,- Czk za dvě přezutí. Ještě jednu sezonu a mám vyděláno na ráfky...Jen jsem to na tu zimu trošku dofouk...( v Praze totiž bývají kalamity opravdu kruté...), za sezonu mi uniko 0,25 Atm, což je na vzduchem plněnou gumu velmi pěkné.
K těm expertům - kdysi jsem zachytil jednu Vyšší motoristickou bytost na diskusích tuším na Automixu - měl nick GTI a věděl úplně všechno. Jel se všemi vozy, které byly cca od roku 1990 vyrobeny až do současnosti a o každém věděl tolik, co Stig po protažení kcháru na TopGear okruhu. Odpůrce nemilosrdně stínal básněmi o motorismu a časem se kolem něho utvořilo věrné společenství strážců análu, kteří po příchodu do "diskuse" začínali slovy - " gde je gétéí ? " , " aš příde gétéíčko se zase zasmějeme, jak bude stírat blpce " , " počkáme, co na to řekne gétéí " apod. Ten člověk ve mně silně evokoval představu zmrzačeného človíčka na invalidním vozíku, s jedním okem, třema ušima, jednou nohou bez pindíka s vývodem do pytlíku a umělou ledvinou. V tomto duchu tedy přidám svou zkušenost s jízdou s MB S-classe fAMG úpravě jakože pětilitr s několika tisíci koňmi a na kvalitních nízkoprofilových letních gumách ta mrcha seděla na sněhu a mrznoucím dešti lépe než služební ochcáfka na zimních. Testováno v Praze. Nemohu za to, bylo to tak. Uznávám, že je to informace sice víceméně k ničemu, ale já si z toho beru tolik, že špičková letní se špičkovým podvozkem může být lepčí než lacinej zimní šmejd z Baumaxu na průměrném podvozku. Může...nemusí. Motorismu zdar.
|
|
|
Proboha živého, kde přezouváte? Já platím již několik let 400,- za celé auto, naposledy předevčírem.
|
|
|
Ted jsi mu to zkazil, teď na ráfky bude vydělávat ještě 3 až 4 roky ;)
|
|
|
Když si nenechám přezout v salonu Maserati, přijdu sice o kávu a banán v ceně, ale mám na ráfky i nové rádio obratem...I šetřit se muší umět. (ale poohlédnout se po levnějším servisu možná nebude od věci....)
|
|
|
Máš recht. Stalo se ve Skotsku:
"Tati, dneska jsem cestou do školy běžel za autobusem, tak jsem ušetřil deset pencí za lístek."
"Blbče, kdybys běžel za taxíkem, ušetřil bys mnohem víc!"
|
|
|
Vedle baráku mám pneuservis (Pha 5), brali předloni 900,- za auto. Pak na Jarově v Škoda auto, kde mají plyn. Cenu už z hlavy nevím.
|
|
|
Já, pravda, přezouvám v Semilech, kde mám gumy ležet u tchána ve sklepě. V Praze se dá uhádat cena do 600,-
|
|
|
Život v Praze je poněkud drahý...to, co tu stojí 1000,- , mají o 30km dál za půlku, to je holý fakt.
|
|
|
A než se objeví "smršť" dotazů, kdeže to mají Natural 95 za 14,- a Nike Air Turbulence III za 1500,- - samozřejmě diametrálně odlišné ceny v Praze oproti malým městům a městečkům jsou u některých druhů zboží a služeb, počínaje realitami přes drobné zboží, drobnou elektroniku, neznačkové oblečení a obuv, služby typu automechanik, kadeřnice apod. Prostě kde se přidaná "hodnota" žejetojakožefPraze, neprojeví...
|
|
|
mě tedy přezouvání neuráží. jelikož bydlíme na kopci, jednu zimu, když mrzlo a napadl čerstvý snííh, který se krásně ujezdil, mě zarazilo, jak moje auto na letních klouže jako sáňky zkopce i přes zabllokovaný kola, po přezutí na zimní tento efekt zmizel. po pravdě mě ale ve tvém komentáři zaujala zmínka o tom, jak si onen chytrý hoch zvolil nick GTI - to už musí být nějaké stigma identifikovat své ego s označením silného stroje vždy tsojí za hlubší psychoanalýzu :o))
|
|
|
Tusim aleffe na co narazite, ale napada me nema tu nekdo nick T72?
|
|
|
:o))))) když půjde náhodou někdo podobně označený kolem, můžem se ho voptat... :o)))
|
|
|
Majitelé MB S - classe fAMG mají jednu společnou vlastnost , většinou si kupují ráfky za 4000,- Czk i s rádiem :-)
Já vám zasee budu oponovat , v rodině jsme vždy měli několik vozů značky subaru ( to jakože hustá čtyřkolka a vole všecko nejlepší - ne uznávám jsou lepší auta ) ,protože v jeseníkách bývají zimy obvzláště vypečené a celá rodina ráda jezdí do hor a navíc bydlíme na konci 300m úseku kde už nejezdí pluh ,ale prohrnuje nám to známý traktorem , který není třeba někdy k dispozici . Všechny auta přezouváme na pneu ( nokian HKPL , WR G2 a ted i jedno na Pirrelli Sottozero) .
Neznám nikoho , opakuju nikoho kdo by k nám vyjel na letníh kolech ,když padne sníh . Je to totiž do kopce a v pulce je vracečka . A to může být klidně čerstvě odhrnuto . Já to nedávno zkoušel s Outbackem vyjet na letních ( ted jak napadlo ) a nedal jsem to ani po tu vracečku . A i jinde jsem měl problémy hlavně s bržděním . Mimochodem jsem nedávno tahal jedno polske S 500 na zimních do toho našeho kopečka dokonce jsme si kvuli tomu koupili na forestera řetězy thule na všechny kola , protože poláci rádi jezdí na letních a většinou pro ně jedu ještě několik kilometrů dolů ,kde končí hlavní cesta .
Perlička z minuleho roku majitel audi Q7 s ( nepoznává se někdo ? )jihočeskými značkami urputně trval na tom ,že to vyjede , skončil zadkem v plotě na spodu onoho 300m useku a tak tak ,že to neotočil na boudu . A takových a jiných příhod mám stovky asi je vydámm knižně .
Závěr pokud jezdíte do hor nebo tam bydlíte kupujte zimní(ale kvalitní ) , věřte že vím o čem mluvím .
|
|
|
Jak se pozná kvalitní zimní pneumatika? Je to i Barum Polaris 2 nebo Debica Frigo 2?
|
|
|
Dvojky Polarisky ani za kus masa, jak byly jedničky povedené, tak P2 je shit. Kupodivu se mi docela osvědčily čínské Triangly (Snow Lion), pořízené předloni. Vzorek kopíruje Michelin, provedení nic moc do vzhledu, ale do Krkonoš výborná guma. Manželka má na autě protektory s hrubou kostkou (ve stylu OR59, ale s většími krajními segmenty), já mám obuté Nokiany W+ (což je taky hrubá kostka, ale lamelovaná).
|
|
|
A ta debica frigo 2? Vzorek je zřejmě stejnej jako na goodyear ultra grip 5. (Debica patří pod goodyear, stejně jako dunlop, sava nebo fulda.)
|
|
|
Neumím posoudit, nezkoušel jsem a ani na ně nemám reference. Ultra grip je výborný na led a uklouzané povrchy, ve sněhu to není až zase tak slavné.
|
|
|
Doporučuju vždycky diskuze na Pneunet.cz.
|
|
|
nemužu soudit to co jsem nevyzkoušel . Ale ty mnou jmenované :
Nokian Hakkapelitan - Výborná pneumatika do extrémních podmínek na sníh a led . Opravdu se jen tak neurve a auto se v rozumných rychlostech a s pohonem 4x4 chová jako na suchu . Dvě hlavní nevýhody bych viděl v tom ,že má malý rychlostní index ( R - 170km/h) a na suché vozovce se hodně kouše boční profil a rychle odchází . Na Outback jsem po doporučení ( byl to první outback v rodině ) obul nokiany WR G2 xl a zdá se že poměr cena výkon je opravdu na výši . Chovají se dobře jak na sněhu tak na vozovce ,což jsem tak nějak chtěl . A sottozera jsou uplně nejlepší varianta , jejich jedinou nevýhodu bych viděl v ceně ,ale tyto pneu jsou určené pro automobily vyšší třídy nebo na sportovní vozy ,takže tam je to na místě .
|
|
|
Na Barum jsem slysel jen spatne reference.
O Debice jsem slysel, ze celkem funguje.
Vzhledem k dostupnosti rozmeru jakej obouvam jsem koupil Friga. Jak se to bude chovat se necham prekvapit. Na mokru jsem si nestezoval.
|
|
|
Mám takový tip, nejmenuje se někdo z rodiny Matyáš? :) Váš popis cesty, výběru vozidel i zkušeností s Poláky ve mě evokuje jistou vzpomínku...
|
|
|
Hehe to bych chtěl slyšet tu historku ?
|
|
|
Ten popis ve mne evokuje vzpomínku na zimní dovolené v jednom rodinném hotýlku - z hlavní cesty se směrem od Prahy odbočilo doprava do lesa a potom už jen vzhůru až k odbočce přímo k tomu penzionu.
Někteří nevyjeli už z té hlavní, další se zastavili před odbočkou k penzionu, další nasadili řetězy a nahoru stejně nevyjeli (viděl jsem experta co dával u Š120L řetězy na přední) a někteří zase vyjeli jenom k té vracečče (zhruba vprostřed cesty byla zatáčka tak o úhlu cca 60°)a pak to po zadku zklouzali dolů.
Víc než cesta to bylo koryto se sněhovoledovými mantinely. S Felicii fkombiku jsme to vyjeli, s Astrou fmetle a fhečbeku taky. Ale Prassaty zůstávaly pravidelně pod kopcem (byť na zimních)... Ale pravda - nebýt řetězu, nevyjeli bychom to sad nikdy...
U Penzionu vždy stála tak 2-3 Subaru majitelu a jejich syna, povětšinou fsněhuláku. Jenom syn prý kdysi měl Malucha ve zbědovaném stavu a jednou vyprávěl, jak ucítil v kabině benzín více než obvykle, tak sjel z toho jejich kopce dolu ke kamarádovi "co do toho vidi", který mu oznámil, že u něj mohl být dřív, než to auto samotný - z poskozeneho benzinového vedení chcal benzin na (v garáži) od krys přehryzaný kabelový svazek vedoucí "jánevímodkudkam"
|
|
|
Tak to někde máme klonovou rodinu , protože já se jmenuji Matěj , ne matyáš :-) A 2-3 subaru sedí sice ne f sněhuláku ,ale jo :-D A předtím sem neměl malucha v zbědovaném stavu ,ale bmw e30 320i v zbědovaném stavu , ale taky jsem s ním sice s řetězy ,ale ten kopeček vyjížděl ,čímž jsem pravidelně nasíral moje kamarády ,kteří parkovali pod kopcem :-) A jak se to tam jmenuje a kde to je ?
|
|
|
Právě koukám, že jsem se pořádně sekl. To o čem mluvím je v horách Orlických. Konkrétně v Deštném. A Matyáš je jméno rodu, nikoli křestní. Křestním byl otec i syn tuším Vilém a penzion se jmenoval u sv. Matouše.
Ad BMW: Ač zadohrab, tak s řetězy určitě musel zvládnout kdejaký kopec. Když si vzpomenu kam všude jsme se dostali ve "stodváce"...
|
|
|
Pilot Boeingu nemusí být nutně zároveň jeho majitelem, že...
Test byl proveden v zimě v Praze, což je jisté specifikum zimního provozu. Na horách jsem test neprováděl, což snad z příspěvku vyplynulo dost čitelně. Ne každý obyvatel města jezdí v zimě na hory a opravdu ne každý druhý jezdí v autě s podvozkem AMG při ceně jednoho ráfku s gumou odhadem za 30 - 40 kCzk. Prostě takový jeden malý, nezáludný, specifický městský testík...
|
|
|
+ dodatek - na všech služebních měníme na zimní, já na svém kcháru také, páč rozdíly jsou citelné, např. jeden ze starších služebních MB má zásadní problém vyjet na letních na sněhu z garáže, (je to docela těžká mrcha a se zapnutým protiskluzem jen na místě "poškytává") - která je cca 1,5m pod úrovní silnice a cesta ven je velmi strmá. Na zimních v klidu. Jen tahle zkušenost s MB AMG, značně extremní - podotýkám, mi přišla za zmínku. Nakonec jen potvrzuje Tvojí horalskou zkušenost, že připlatit si za kvalitní gumu nejsou vyhozené peníze.
|
|
|
Já si jen tak štouchl proti tomu ,že například do města ( ostrava , brno , praha ) jsou zimní pneu zbytečné a člověk který umí dobře ovládat svoje auto nebude mít problém a v případě že napadne fakt fest muže v klidu dojet minimálně do pneuservisu na přezutí . Ono je to nejen horalská ,ale celkově pro člověka co auty žije , zcela zásadní zkušenost . Prostě kvalitní pneumatika dokáže nehorázným způsobem ovlivnit chování sebelepšího auta .
|
|
|
V případě, že napadne fakt fest, je mu na hovno, že dojede do pneuservisu, protože tam bude fronta jak na maso a musel by tam čekat celej den než přezujou ostatní jemu podoný experty ;-)
|
|
|
ono je to vlastne docela jedoduche.bila silnice=kvalitni zimni a cerna=kvalitni letni.ted jde jenom o to jestli se radeji necham prekvapit cernou nebo bilou
|
|
|
Myslim, že o dost větší překvapení zažiješ na letních na bílý než na zimních na černý.
BTW nauč se dělat na začátku vět velký písmeno, na konci tečku a za tečkou mezeru, je to u nás takový zvyk ;-)
|
|
|
expert s nickem GTI se vyskytuje na Auto.cz a dle charakteristiky je to zřejmě táž osoba. Píše skvěle ale nesmí to být cokoliv odborného. Dokonce je stvořitelem jedné kategorie automobilů kterou nazývá supermainstream a v ní se nachází jediný vůz ve všech svých modelových řadách. Tudíž nemá konkurenci a je cituji Guru této třídy a je to............. jaké překvapení veličenstvo VW Golf. Dobrá sranda taky byla když nás učil couvat. To se musíte zkroutit v sedadle, otočit se dozadu, pravačkou obejmout opěradlo spolujezdce....... Že je z většiny dnešních aut zadním oknem vidět prd prostě nezajímá. Kdo couve na zrcátka je antoušek. No však si ho tam v blogách najděte.
|
|
|
Možná si to někdo neuvědomuje, ale GTI z Auto.cz je jen provokatér, který není to, za co se vydává :)
|
|
|
no já v to tiše doufám, bohužel podobné lidi znám i v reálu a tak si moc iluzí nedělám. Ale aspoň je veselo, kdyby všichni jen vypočítávali fakta tak to bude nuda.
|
|
Prosím, prosím jak to mám naložit s doporučením, „- nízké otáčky, nejezdit na jedničku (a už vůbec ne s kopce). „ když bydlím pod kopcem.
Prosím, prosím jak to mám naložit s doporučením, „- letní gumy si pořiďte s takovým dezénem, abyste mohli překlenout toto přechodové mezidobí bezbolestně.“ když bydlím pod kopcem. Bez zimních jsem ještě nikdy ten kopec nevyjel.
Prosím, prosím jak to mám naložit s doporučením, „- zkoušejte si na bezpečném místě, co udělá auto, které se „urve“. Nemám bezpečné místo, když bydlím pod kopcem. Jak poznám, že se auto “urve“ . Zatím jsem nezaznamenal, že by se někde auto urvalo.
Prosím další doporučení od experta. Moc, moc prosím
|
|
|
1; 1. převodový stupeň je zpřevodovaný do pomala tudíž do síly a na kluzkem povrchu je nejsnažší prohrábnout právě na jedničku... což pro člověka bydlícího pod kopcem muže být osudné -> auto začne prohrabávat až se zahrabe... a zůstanete pod kopcem.. (za předpokladu že kopec obklopuje vaše obydlí v rozsahu 360° vám není co závidět)
2; To taky nechápu ale beru to jako že mám mít vic než 4mm vzorek a nějakou gumu která ma vzorek, který dle máho nazoru mi bude něco platný v zimě, protože určitě i pod kopcem platí, že na podzim prší a v zimě sněží a vy jako letní, podle dotazu, asi používáte sliky tudíž vy zustaňte u nákupu zimních gum
3; Vyjeďte na kopec a třeba tam bude bezpečné místo, auto se "urve" z své dráhy... Pokud to stále nechápete... pojedete 150km/h do kopce a bude tam zatačka s poloměrem 3 metry, zatočíte ale auto misto aby drželo na silnici vám ukáže okolní stromy -> jel jste rychle -> urval jste ho -> Kupte si motokáru s gumama 355/5 R2
|
|
|
Vždy jsem potěšen pokud je na pitomost odpovězeno ještě větší pitomostí. Marně bádám, kam je možné až dojít.
„převodový stupeň je zpřevodovaný do pomala tudíž do síly a na kluzkem povrchu je nejsnažší prohrábnout právě na jedničku..“ alespoň základními znalosti fyziky je třeba při radách disponovat.
Pro osvětu doporučím pro začátek WIKI:
„Síla není příčinou pohybu (jako příčina pohybu byla síla chápána v aristotelské filosofii přírody).“
|
|
|
Nechápete-li doporučení stran jedničky, pořiďte si nějaké auto s automatickou převodovkou, vybavenou programem pro zimní jízdu ;-)
Ad bezpečné místo - to fakt nemáte ve svém okolí větší parkoviště, které v zime zapadne sněhem a po nějaké menší oblevě zamrzne? Tam se dá velmi hezky vyzkoušet, co se stane, když auto ztratí trakci a "utrhne se". Třeba v HK se k tomuto účelu ve velkém používá parkoviště u fotbalového stadionu.
|
|
|
Mam v okoli bezpecne misto. Parkoviste jednoho supermarketu kde v noci nejsou auta a sviti tam lampy. Ale bohuzel ma radost nemela dlouhe trvani, parkoviste bylo posoleno a bylo po prdeli :) Tudiz ted kdyz napadne snih jezdim na letiste do Pribrami.
|
|
|
Pozor pane, u supermarketů bývají kamery a za bukem chrápe Rychlá Rota (P&Ch)
|
|
http://www.novinky.cz/ekonomika/183289-nejhorsi-ridici-jezdi-v-audi-a-bmw-ukazala- statistika.html
Tak,a je to tady.Mámo,koupíme hjundaje a vyhneme se nehodám.
|
|
|
Vsimnete si, ze tam chybi skodovka, protoze je rozhazena do ruznych modelu :-)
|
|
|
Škodovka nechybí, je na 4. místě (superb), takže dostane jen bramborovou medaili.
Ale v druhý tabulce je na 3. místě (škoda - ostatní), takže vlastně obsadila oba konce žebříčku.
|
|
|
A kdyz to secteme dostava se skodovka spolehlive na bronzovou pricku. Ale zpatecnickejma povidackama, ze nejhorsi jsou ridici v Audinach, BMWeckach a Skodovkach si prece republiku rozvracet nenechame, ne?
|
|
|
Nojo, ale nemůžeme sčítat pravděpodobnosti.
Jestliže je pravděpodobnost, že nabourá řidič Superbu 17%, pravděpodobnost havárky Octavie třeba 15%, pravděpodobnost havárky Fabie 12% a pravděpodobnost Škoda-ostatní 5%, pak pravděpodobnost havárky značky Škoda přece není 59%...
|
|
|
To bych opravdu rád věděl, proč zrovna Škoda je rozdělena na jednotlivé typy. Když můžou napsat, že u Audi bourá třicet aut ze sta, nezávisle na typu, proč to nejde u škodovek?
|
|
|
To je dotaz na pojišťovnu. Možná škodovek jezdí víc než ostatních značek, takže i jednotlivý model je reprezentativní vzorek a pro potřeby výpočtu pojistných rizik se vyplatí sledovat zvlášť.
|
|
|
V textu nad grafem výslovně uvádí "s výjimkou octavií a superbů", ale v grafu samotném už octavie nejsou, zajímavé.
|
|
|