D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Toyota Hilux z doby kamenné
    Vydáno 06. 09. 2015 (9251 přečtení)

    Z historie: v posledních 20 letech jsem vlastnil 2x ojetý mercedes 124, Renault 25, Tatru 148, V3S,Trabanta, novou Ladu 1500 a novou Ladu 1700, Fiat Regatu, pak dosud vlastním Mercedes E ve výbavě Avantgarde a vystřídal jsem dvě nové Lady-Niva (nájezd po cca 2x100k km). Celkový nájezd asi 36k km ročně, řídím přes 40 let. Je tedy možnost porovnat.

    Pálilo mne dobré bydlo a líbil se mi Hilux.  Obtelefonoval jsem prodejce od Liberce přes Plzeň až po Zlín, někde byli slušní, někde rezervovaní, ve Zlíně nabídli nejvyšší cenu „jak pro Pražáka“ a třeba z Prahy se neobtěžovali na dotaz odpovědět vůbec.

    Cena byla jasná, začal jsem shánět finance. Nabízený splátkový režim je nevýhodný. On vám to žádný prodejce neřekne (většinou to ani neví či nechce vědět) , Ptejte se tedy účetních:  Pokud nejste v Technickém průkaze uvedeni jako majitelé, nemůžete činit ve svém účetnictví odpisy majetku, nelze převést bonusy ze zákonného ručení a hodně přeplatíte. Vyšlo mi za 5 let přeplacení a ztráty v účetnictví přes 400k korun, tedy polovina ceny nového vozu. Když si půjčím hotovost ve Spořitelně, ještě na tom vydělám.

    Překvapilo mne, že při veškeré snaze prodejcově se nedařilo skladové vozidlo koupit ihned -  tedy do pár dnů. Vozidlo běžné konfigurace a běžné barvy, které stálo na skladě,  nebyli schopni dodat dřív, než za nějaké dva týdny. Na to, že se jednalo o skladový vůz a převoz 50 km  mi to připadalo docela nepružné jednání. Být to v Polsku či jiné „obchodně zdatné zemi“ tak vezmou odtahovku, dojedou do Kolína a druhý den je auto na umývárně a chystá se k prodeji. V Česku by stačilo, aby šéf zavelel nejmladšímu prodejci: Toníku, kup si lístek na vlak, odjeď do kolína a vrať se s autem.  Pak už jen samá pozitiva, předání naleštěného vozítka, úsměvy při placení..

    Jak se v tom jezdí? Mám co jsem chtěl. Na rozdíl od recenzí co jsou na netu volně ke zhlédnutí říkám: Pohodlný dělník. Nic víc, nic míň. Motor= hrubá síla, typický  nízkootáčkový naftový stroj se čtyřmi velkými válci, pružností chodu se nedá srovnat s benzínem. dokonce i ten MB 124 (atmosférický třílitr v naftě) se choval pružněji.  Spotřeba na prvních tisíci km je v průměru 8litříků/100km. Dobrý, ne?

    Jízdní vlastnosti v porovnání s Nivou: Jede to potichu, je to dlouhý a nemá to rejd. Klouže na vlhku a nemá možnost řadit samostatně redukované rychlosti. Pouze se zapnutým předkem. Tento nedostatek oceníte zvláště při couvání s vlekem. V rejdu se kola hádají jak u malotraktoru.

    Niva se v lese cítí jako doma, je lehká, krátká a vysoká. Průjezdnost obrovská. Ale na dlouhé trasy to zase až tak není.

    Palubní desku snad Japonci tvořili těsně po zemětřesení. Je krásné mít k dispozici hodně barevných kontrolek. Ale nějaké uspořádání? Světýlko je tam, kam se zrovna vešlo.  Kontrola bezpečnostního pásu řidiče je v otáčkoměru, kontrola pásu spolujezdce je v hodinách úplně jinde.  Hodiny nemají režim jiný, než AM/PM. Tož si zvykám.  Rádio hraje, anténa překáží na střeše. Tlačítka jsou tvarově shodná, pokud je v tlačítku ještě kontrolka, tak skoro není vidět, zda svítí či ne.  Ergonomii tvořila snad chobotnice, tlačítka jsou zase rozhozená po celé polokouli, vypínání stabilizace je vpravo dole,za řadící pákou schované,  uzávěrka difu vlevo u dveří . Volant mám pak držet čím? Sklápěcí zpětná zrcátka jsou dobrý nápad, proč ale nemají samostatný doběh i po vytažení klíčku, to nevím ( netoužím po celoautomatickém sklopení, jen po doběhu do krajních poloh..) Jaká je spojitost uzávěrky diferenciálu s nařizováním zpětných zrcátek mi asi navždy zůstane utajeno. Ale asi nějaká vazba bude, když ovládací prvky jsou těsně vedle sebe, nevíte někdo proč?

    Vadí mi, že palubka a dokonce i čalounění je z materiálu, který silně přitahuje prach. Nepomáhají přípravky typu Cockpit spr. protože plast palubky je drsný a dokonce z hadru vytrhává vlákna. U auta na práci prostě nevídáno-neslýcháno.

    Moje paní jezdí s Toyotou Yaris-Verso. To auto se v Čechách snad ani neprodávalo.  Když si tam sednete, udiví vás to dokonalé využití vnitřního prostoru. Poličky, přihrádky, odkládací prostory téměř na vše. Designer Hiluxu myslel jen na jedno. Po celém autě jsou kolečka (úložná místa) na lahve a na kelímky.  Dle mého jsou tyto fičury na dvě věci…Ale co když šlo o úmysl? Stále vidím skupinky snad cestovatelů, co jedou od benzinky k benzince, dají si kafe do kelímku s brčkem a jedou dál… Poličky chybí, takže nejlepší řešení, co můžete udělat je to, že dáte za sedadlo řidiče plastovou přepravku..  Abych nezapomněl, do dveří si můžete uložit lahev s pitím. Ale pouze do 500ml obsahu, větší se nevejde. A lahev za jízdy těžko vyndáte, protože sedák překáží.

    Co do výbavy, nelze napsat jinak, než: Německá důkladnost = Zlatý Mercedes. Je jasné, že srovnávám nesrovnatelné. Špičkovou výbavu z roku 1997 a dnešní výbavu auta v lepším standardu.  Anténu u MB vyřešili mřížkou v okénku už před 18 lety, dvouzonovou automatickou klimatizaci dávali do výbavy už před 18 lety, přehrávač mi nevnucoval muziku srovnanou podle tagů v MP3 po zapnutí klíčku stále stejně, měl jsem možnost automatického zamknutí vozu po rozjetí a všechna okénka  měla samostatné doběhy nahoru i dolů. Vyhřívaná sedadla u MB byla již tehdy. Toyota vše výše zmíněné jen za příplatky nebo vůbec ne..  Nezlobím se, auto je na práci, nikoliv na obdiv.

    Jak se s tím jede? Světla svítí, houkačka houká, jede to dopředu i dozadu. Kdyby byly ve světlech  xenony, neměl bych lepší pocit,  H4 žárovky poslouží dobře a jdou vyměnit bez komplikací. Zatím nevím, zda se spustí nějaké upozornění, pokud umře nějaká žárovka vnějšího osvětlení. Němcům to fungovalo perfektně.

    Všude hledám velké místo na zaparkování, ve spojení s menším rejdem si připadám, jako když se tanker trefuje do La Manche. Zvykám si. Silně mi chybí mezinápravový diferenciál a tedy možnost jízdy 4x4 bez prokluzu po částečně zpevněném povrchu.  Prázdnému Hiluxu stačí plivnout pod zadní kola a už se nerozjede bez komplikací, než v blátě dám 4x4R a uzávěrku, stojím na místě. Trochu mi to připomíná starou Tatru, ale tam šlo redukci řadit vzduchem a tedy rychle. Takže blíž by byla jízda s V3S. V tomto ohledu Hilux na Nivu ztrácí.

    Znalec by řekl: Osle, máš si koupit něco jiného, kde tam  všechno máš.. Odpověď je snadná: Nemám na to. Ale tohle auto opravdu podle mého zaspalo dobu. Netoužím po parkovacích asistentech a asistentech vůbec na všecko. Ani sedačky nemusím mít vyhřívané. Ale zpětná zrcátka by mohla v sobě mít termostat a zapínat vyhřívání podle teploty okolí. To snad není takový přepych, nebo ano?


    06.09.2015 Doktor Aspirin



    [Akt. známka: 2,11] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 16 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.