D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Nová Ibiza - jaká je?
    Vydáno 22. 06. 2008 (15694 přečtení)

    Automobilka Seat se hrubě odchýlila od koncernové inovační politiky. Oberkommandatur ve Wolfsburgu káže inovaci produktu po osmi letech, v Martorellu to zvládli za šest let. Nová Ibiza vyjíždí na české silnice. Měl jsem tu čest.

    Pozitivní

    Podvozek na mně zanechal nejvíce pozitivní dojem. Hlavní nedostatek podvozku předchozí verze Ibizy, totiž přílišná tvrdost, nedostatečný jízdní komfort a uskakování kol před překážkami byl napraven. Chování auta v zatáčkách však zůstalo nadále nekompromisní, na čemž se patrně podepsalo také zvětšení rozchodu kol a lepší silová zpětná vazba od posilovače řízení. Jezdit s něčím takovým je skutečně radost. Pro zájemce o přitvrzení je tady ještě jedna dobrá zpráva - za nějaké čtyři tisíce si lze doobjednat sportovní podvozek.

    Vnitřek vozu doznal celkem zásadních změn. Ne vždy k lepšímu, ale to dobré zůstalo zachováno. Palubní deska působí narozdíl od předchozího modelu dojmem určité robustnosti, kdyby jednou zaskřípala, dost by mě to udivilo. Kulisa řazení je dokonalost sama. Vše je tak nějak na svém místě, do auta jsem nasedl a jel, aniž bych musel cokoli hledat. Z auta je lépe vidět než ze starší verze. Sporné prvky představuje středový panel připomínající jakýsi dvojitý podbradek, absence ukazatele teploty motoru (anebo jsem ho aspoň nenašel) a přední část přístrojového panelu z plastového hliníku tvářící se až moc frikulínsky. Sedadla verze Stylance a Sport se mi velmi zamlouvala - mají výrazné boční vedení a kupodivu dlouhé sedáky, jsou velmi podobná sedadlům dodávaným v Leonu se Sport paketem.

    Nová Ibiza je větší, ale současně lehčí než předchozí Ibiza a tak se asi poprvé v historii tohoto typu stalo, že následný model není těžší. Prázdné auto váží 1050kg.

    S motorem 1.4-16V 85PS jede auto přiměřeně. Kdo chce jet sportovně, nechť udržuje ručičku otáčkoměru nad číslem 3000. To nebude žádný problém, motor se ochotně roztáčí. Spolu s vynikajícím podvozkem a ostřejšími brzdami jsou to reálné auto emocion, člověka to prostě baví. V malých otáčkách to není nic moc. Dynamika jízdy mi připadala shodná s předchozím modelem, což s ohledem na to, že měl motor najeto 150km, věští potenciál určitého zlepšení po záběhu. Hlučnost motoru se udržovala v přijatelných mezích i přes nepřítomnost plastového krytu na něm.

    Negativní

    Co ta nabídka motorů? To je hrůza a děs. 1.2HTP nemá ani význam komentovat, redaktoři MF DNES moc hezky vylíčili, že s tím nemohli předjet moped. V benzínu pak zbývají 1.4-16V a 1.6-16V. Čtrnáctistovka se tak jeví jako jediné rozumné východisko. Pro milovníky dehtu je k mání tříválec 1.4TDi a čtyřválec 1.9TDi, oba se zaostalým PD. Kde je motor 1.2TSI jako budoucí náhrada 1.6, kde je 1.4TSI jako současná náhrada 1.8? Nabídku motorů vnímám jako totální, naprosté a neomluvitelné zklamání. Patrně je v zájmu VW uvolnit novou techniku, tedy motor 1.2TSI a 1.6 common rail, až pro nové Polo.

    Na autě je patrných ještě několik low tech řešení. Bubnové brzdy na zadních kolech (vozy do 100k bez ESP) jsou relikt z minulosti. Páka ruční brzdy vypadá, jako by měla každou chvíli upadnout. Na motoru není plastový kryt. Panty dveří vypadají tak hrubě, že jsem na nich chtěl hledat nápis sdělano v CCCP. Ve voze absentují LED světla pro denní svícení, což bych v dnešní době chápal rovněž jako samozřejmost a oželel bych kvůli nim i natáčecí mlhovky s funkcí cornering.

    Koncentrace zmrdispeaku v seznamu výbavy vede ke ztrátě orientace. Asi poprvé jsem se setkal s tím, že automobilka pojmenovala i plechové disky s plastovými puklicemi. Plastová puklice pro 14" kola se jmenuje Coloso a pro 15" Festival. Možná by do budoucna stálo za pokus pojmenovat třeba alternátor nebo jednotlivé svíčky. Další pěkná zmrdovinka je proměnná cena litých kol. Litá kola pro model Stylance dostanete za 8.900 Kč, ale pro model Reference ta samá stojí 11.500 Kč. Jo, Seat hraje fér.

    Poněkud neuchopitelné jsou pro mě kombinace výbav. Střední stupeň výbavy Stylance obsahuje tempomat (u motoru 1.4, kde je řadící páka neustále v permanenci, mi připadá jako zbytečnost), barevné čalounění si lze objednat jen s Reference, systém kombinací odstínů palubních desek jsem nepochopil dosud. V nabídce barev chybí něco jako zelená, ale zato je tam citrónová a žabičková. Snad se to se záběhem výroby napraví.

    No comment

    Cena. Za auto s klimatizací a s čtrnáctistovkou chce Seat zhruba 330k. Provedení Stylance, které lze označit za slušně vybavený automobil, vyjde asi na 370k podle ceníku. Není problém dostat se s cenou nad 400k, tam se ale prodávají auta o segment výše. Seat si toho auta asi hodně cení. Faktem je, že oproti minulé Ibize je znát určitý posun a tím pádem musí být nová Ibiza dražší, na druhé straně hraničí sebevědomí Seatu se ztrátou konkurenceschopnosti. Kompaktní vůz si skutečně málokdo kupuje kvůli emocion a většina zákazníků by raději ušetřila. Podle informací prodejců je o novou Ibizu zájem, uvidíme tedy, zda Seat tuto cenovou politiku bude moci udržet.

    Design. Tvary minulé Ibizy navrhl Walter de Silva, původně designér Alfy Romeo. Bylo to poznat. Design nového vozu měl na starosti Luc Donckerwolke a chvílemi mám dojem, že dělal všechno proto, aby popřel svého šéfa, ale současně vytvořil zmenšeninu komerčně úspěšného Leonu. Jeho mantra se jmenuje "arrow design" a při pohledu na příď vozu pochopíte, co tím myslel. Dalším charakteristickým znakem nové Ibizy je přerušená boční linie. Vypadá to zajímavě, snad i neotřele. Každopádně, tlustý předek nafouklý kvůli pasivní ochraně chodců a poněkud kredenciózní záď s velkým převisem autu na kráse nepřidaly.

    V souvislosti s Ibizou se hovoří o nové platformě. Škodovkáři mají depku, že "ta naše" Fabie nedostala tento pokrokovější základ. Jednak myslím, že o nic nepřišli, ale především, kdo chce simply clever auto, musí počítat sem tam s nějakým ústupkem. Každopádně nový podvozek obsahuje více dílů z vysokopevnostních materiálů, je stabilnější a lehčí, přináší více místa vevnitř, ale jinak je té samé koncepce (jednodílná zadní vlečená náprava) a nepředstavuje revoluci, ale spíše evoluci.

    Koupit nebo ne?

    Kdybychom bychom byli ve škole, dal bych Ibize dvojku (Fabii čtyřku, Fiestě dvojku, Corse trojku).

    Podle mého názoru, pozici Ibizy na trhu patrně prospěje, že nemá příliš konkurentů. Na trhu jsou modely, které v podstatě končí (C3, Jazz), pak modely, které jsou části veřejnosti nepřijatelné (Fabia II). Mezi konkurenty bude Corsa, Fiesta a připravované nové Polo. Kdo si Ibizu koupí, nebude litovat, ale zároveň moc neušetří.

    V souvislosti s Ibizou ještě jedna zajímavá věc. Současný model Ibizy se stále ještě vyrábí v redukované sadě variant. Jmenuje se to Ibiza Pepe. Jedná se o dost zajímavou alternativu k Fabii II, za podstatně nižší cenu lze touto cestou získat stejnou techniku, lepší design a jisté jízdní vlastnosti.
     


     21.06.2008 D-FENS
     
     


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,73] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 69 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.