D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: Saab 9000 Aero
    (ze dne 14.11.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 14.11.2010 21:58:28     Reagovat
    Autor: FrankCZ - FrankCZ
    Titulek:
    Krásnej článek, kdybych nejezdil v Subaru, jdu okukovat SAABy :o)

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 17:59:12     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re:
    Jednou Subaru, pořád Subaru, ať vypadá jak chce :)

     
    Komentář ze dne: 16.11.2010 08:17:30     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:Re:
    Novej Saab 9-5 se mi zvenku opravdu líbí, ale zevnitř je to tragédie.

    Komentář ze dne: 14.11.2010 22:20:59     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:
    Rád bych za tenhle článek poděkoval, protože vzniknul v podstatě na mou (i když asi ne jenom na mou) objednávku, čehož si nesmírně vážím. Sice pro mě nemá praktický význam, protože mé úvahy o pořízení hobby pohybovadla byly násilně přervány mým zaměstnavatelem, jež mi přidělil postaršího služebáka, ale i tak jsem ten test doslova zhltnul a pokud budu v dohledné době kupovat auto, tak si na Saaba 9000 (ideálně Aero) určitě vzpomenu. Hned tak to ale nebude, protože tři auta fakt neuživím. Navíc moje soukromý auto (Renault Genithália) už chce menší GO (taky stojí za pěkný vyliž, mimochodem, uvažuju, že bych ho místo generálkování pustil k vodě). Ze všeho nejdřív musím služebáka (postarší Mazdu 626) dát do pucu (šéf si mohl vybrat, jestli ho nechá sešrotovat, nebo mi ho dá, tak mi ho přidělil pod podmínkou, že si ho budu udržovat v provozu na vlastní triko a náklady:-)))

    Komentář ze dne: 15.11.2010 00:06:55     Reagovat
    Autor: CitronKE - CitronKE
    Titulek:
    9000ku 2,3T s upravenou RJ a sportovym vyfukom som mal tu cest vyskusat (a skoro kupil)... bude to chvilka na ktoru budem este dlho spominat, ale nakoniec som volil kludnejsie auto a V6.

    V clanku ma zaujala veta "a na omezovači v 6000 končí opět s 350Nm" to by znamenalo ze auti ma 219kW, ake upravy boli urobene na zvysenie vykonu ?

    Predsalen papierovo by to malo byt "len" 168kW pri asi takomto grafe: http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=520

    Komentář ze dne: 15.11.2010 11:17:57     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Co autorovi chybí
    Z článku příliš čiší, co autorovi chybí. Tolik zmínek o koncernu + BMW a dorazilo mě "dva potiběžné vyvažovací hřídele díky nimž motor přede prakticky jako šestiválec" - 6V po zvuku pozná snad úplně každý, když to poznám i já. Autorovi prostě něco chybí a kompenzuje to článkem a ježděním v Milovicích... je hezké, že tam dosáhne 250 km a udělá zatáčku o 90 stupňů, a že to na německé dálnici "rozpálí" na 260, ale nad 200 to už dnes (rýpnu si) dá každý Passat s motorem 20. TDl, a mezi 200 a 250 km/h už pro mě (amatéra) není takový rozdíl.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 12:39:55     Reagovat
    Autor: Prichozi Vejda - THX
    Titulek:Re: Co autorovi chybí
    Chi vuole cane bastonare, il bastone trova sempre...

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 12:40:12     Reagovat
    Autor: Prichozi Vejda - THX
    Titulek:Re: Co autorovi chybí
    Chi vuole cane bastonare, il bastone trova sempre...

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 18:02:48     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Co autorovi chybí
    6V znamená šest ventilů, ne šest válců. Srovnávat jakékoliv auto s "konzernem" je nejlepší, protože většina lidí tyhle auta zná a taky pro ostatní automobilky není problém být lepší. A 250 km/h je 25% navíc oproti 200 km/h a v autě to je fakt znát.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 22:23:30     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Co autorovi chybí
    Co teda autorovi chybí? Koncernovej kostitřas? To asi ne. BMW asi taky ne, takže zřejmě šestiválec pod kapotou. Budiž, i když mi poněkud uniká souvislost absence šestiválce v něčím životě s koncernovou produkcí, která rozhodně není 100 % orientovaná na velké motory, spíš naopak, bavíme-li se tedy o tom koncernu, který dal vzniknout takovým nzapomenutelným pohonným jednotkám jako 1.2 HovnoToPojede, díky čemuž bych ho spojoval spíše s absencí sekaček na trávu v něčím životě. Navíc si nemyslím, že zrovna tohle by byl autorův problém, protože auto zjevně vybíral uvážlivě a mohl si vybrat a rozhodnout se pro (pro sebe) optimální variantu. Vybral si motor I4 2.3 l 165 kW Aero, z čehož usuzuji, že čtyřválec se dvěma vyvažovacími hřídelemi je pohnná jednotka, která ho oslovuje více, než vidlicový atmosférický šestiválec (který mohl mít rovněž, do modelu 9000 se montovaly). Takže bych neřekl, že srovnání Saabu s čímkoli vypovídá o latentní frustraci z absence dvou válců navíc. Zrovna tak působí poněkud divně ta myšlenka, že 200 nebo 250, to je v postatě fuk, protože oboje je pekelně rychle. To bez debat je, ale v "obyčejném" (tedy sportovních úprav prostém) vozidle se v rychlostech nad 200 kmph pozná každé zyrchlení, i o pár kmph. Je samozřejmě pravda, že normální člověk takhle rychle nejezdí ani z plezíru, a z tohoto pohledu je motor 2.3 Aero předimenzovaný, ostatně i sám autor to zmiňuje.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 22:47:28     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:Re: Re: Co autorovi chybí
    jen takova mala vecna. do 9000 se nikdy nedaval atmosferickej 3,0 sestivalec, ale 3,0lpt (puvod nebyl od saaba, ten ho jen poupravil k obrazu svemu) se stejnym vykonem jako 2,3T ctyrvalec, tedy rovnych 200 konskych svalu. vzhledem k problematickym rozvodum, zravosti a nakladnosti se tu prakticky neda sehnat. v tomto pripade holt vyhral na cely care ctyrvalec made by trolls.

     
    Komentář ze dne: 16.11.2010 06:53:18     Reagovat
    Autor: Fido - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Co autorovi chybí
    Zamenujes saab 9000 za 9-5. Do 9000 se daval atmosfericky 3-litr, stejny jako mela Omega. Az do 9-5 se daval 3-litr s lehkym turbem.

     
    Komentář ze dne: 17.11.2010 00:19:18     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Co autorovi chybí
    Taky jsem měl ten pocit, ale nebyl jsem si jist, tak jsem nic neříkal. BTW myslím, že to nebyl třílitr, ale 2.5 V6 (třílitry V6 používal běžně např. PSA, Opel myslím ne).

    Komentář ze dne: 15.11.2010 11:51:20     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:Saaby
    Saaby jsou krásná auta, doufám že pod novým majitelem to budou brzo zase auta o kterých se dá při výběru přibližovadla min. uvažovat.
    Krásným autům zdar.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 18:03:40     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Saaby
    nová 9-5 je sexy až na půdu, hlavně zadní světla v noci.

    Komentář ze dne: 15.11.2010 12:02:24     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Dalkova svetla
    ... dálková světla nemají polohu zapnuto a zapínají se tahem k sobě. Stejně se i vypínají. Přijde mi to tak mnohem praktičtější než obvyklý evropský systém.

    Co je to ten "obvyklý evropský systém"? Vlastnil jsem za svuj zivot jen dve evropska auta - prvni a zatim posledni, mezi tim byli sami japonci, takze nemam moc predstavu co je u evropskych aut obvykle, ale mel jsem doted pocit, ze obvykle (nejen u evropskych aut) je to tak jak to popisujes u toho Saaba - aspon u Alhambry to mam stejne a u evropskych aut, ktera jsem nevlastnil, jen ridil jsem to asi zas tolik nesledoval (napr. Oktavka II to ma jak?). Jinak jsem to mel snad jen u sveho uplne prvniho auta - S110R, kde se to (vzpominam-li si dobre) prepinalo k sobe a od sebe.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 12:24:01     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Dalkova svetla
    Vidim, že nejsem sám, kdo si toho všimnul. Jsou dva způsoby přepínání dálková/potkávací, resp. dva, o kterých vím:

    Přepnutí páčky směrem od sebe = svítí dálková a páčka drží v této poloze. Přitažením směrem k sobě se světla vrátí na potkávací (normální poloha), dalším přítažením tzv. světelná houkačka, páčka v této poloze nedrží, sama se vrací. Tenhle způsob má Škoda 105, favorit, myslím, že i jedničková oktávka.

    Druhý způsob je myslím častější, přitažením k sobě se aktivuje světelná houkačka, když přitáhnu víc, páčka se zaaretuje a dálková svítí drvale. Osobně mi víc vyhovuje ten první, protože když už chci na někoho zablikat, podaří se mi obvykle páčku zaaretovat a místo zablíkání rovnou svítím.

    A který z těch způsobů je tzv. evropský? Všechna auta, co jsem řídil, byla evropská a ten první měly jen škodovky ;)

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 12:32:28     Reagovat
    Autor: M.K. - M.K.
    Titulek:Re: Re: Dalkova svetla
    Můj Peugeut je tedy také neevropský :-)

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 15:39:32     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Dalkova svetla
    Samozrejme - vzdyt to tam je dneska uz samej arabak :-P A folxvagn je zase tureckej - ovsem turci jsou vlastne castecne evropani, takze ten je evropskej ;-)

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 12:44:18     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Dalkova svetla
    Koukam, ze je to jeste zajimavejsi nez jsem myslel ... u me Alhamby se ta packa nezaaretuje, vraci se v kazdem pripade do puvodni polohy. Kdyz ji pritahnu trochu, je to svetelna houkacka, kdyz vic, prepne se to na dalkove nebo potkavaci. A mam pocit, ze zcela stejne se to chovalo i u meho predchoziho auta Suzuki Wagon, ale jisty si uz fakt nejsem. Natoz abych si pamatoval ty starsi nebo dokonce cizi auta.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 12:49:20     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Dalkova svetla
    Nojo, s tou aretací si taky nejsem tak jistej, možná u některejch (spíš starších) aut je to mechanicky (páčka zůstane blíž), u některejch elektronicky (páčka se vrátí, ale auto si pamatuje).

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 17:27:31     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: Dalkova svetla
    myslím že těch způsobů přepínání tlumené - dálkové je či bylo více: kromě popsaných, také samostatnou páčkou nahoru dolů ve směru otáčení volantu, nebo také nožním spínačem na podlaze vedle spojky

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 17:47:57     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Dalkova svetla
    Jo, tou nohou to pamatuju jako dite temer urcite u strejdovy Warsavy a nejsem si vubec jistej jestli to nemela i tatova Octavia (puvodni), ale tou me vozil jen chvili hodne maleho, pak poridil S110L ... ovsem porad nevim jake prepinani je ten "obvyklý evropský systém" :-(

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 17:57:03     Reagovat
    Autor: vltava - vltava
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Dalkova svetla
    Ano, stará Oktávka měla přepínač dálkových světel na podlaze u levé nohy.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 14:24:48     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Dalkova svetla
    Wartburg 353 i Trabant 601 maji system "k sobe a pustit" prepne rele. Stridaji se dalkove a klopene. Podle me nejpohodlnejsi mozny zpusob.

    Wartburg 1.3 uz nanestesti ma dalkove od sebe, klopene zpet, ale nastesti tam jde nacpat to rele z W353.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 15:00:12     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Dalkova svetla
    Pohodlné to je, taky to je geniálně mechanicky jednoduché proti těm současným přepínačům s aretací. Je tam ale drobný problém se světelnou houkačkou při rozsvícených světlech - pro jedno probliknutí jsou potřeba dva pohyby páčkou.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 15:32:51     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Dalkova svetla
    Tehdy to jeste neresili tak jako ted, tzn. kdyz pritahnu lehce a pustim - svetelna houkacka, pritahnu do konce a pustim - rele zapne/vypne dalkova? Vzdyt to je jen o jeden kontakt vic.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 15:46:48     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Dalkova svetla
    Pokud si to pamatuju dobře, tak tam byl jen jeden spínací kontakt. Při vypnutých hlavních světlech fungovala světelná houkačka klasicky - tj. dokud se to drželo přitažené, světla svítila, po puštění páčky zhasla. Při zapnutých světlech to jen přepínalo na dálkové.

     
    Komentář ze dne: 15.11.2010 15:53:25     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Dalkova svetla
    Diky za vysvetleni, Trabanta i Wartburga jsem ridil kdysi davno snad jen jednou od kazdeho a to jeste jen kousek ve dne abych si to zkusil.

    Komentář ze dne: 15.11.2010 15:21:17     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Jak to je s tou klimou?
    Co to znamená "klimatizace šetrná k mému zdraví"? S tím souvisí, co je tak špatného na klimatizaci v octavii 2? Doteď jsem si myslel, že klimatizece prostě fouká studenej vzduch, co na tom může být šetrného nebo nešetrného ke zdraví, to si neumím představit. Pokud nepočítám blbýho uživatele, kterej to na sebe nechá foukat na plnej výkon a ještě si našteluje větrací mřížku tak, aby mu nastydlo zápěstí, například.

    Komentář ze dne: 15.11.2010 17:58:01     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:perfektni
    Krásně napsaný článek o výborném autě. Jsem sice jednoznačně pro Subaru (anebo cokoliv s pohonem všech kol, pokud Subaru není k dispozici), ale 9000 mám zvláštním způsobem rád - kdysi jsem ji měl jako malého angličáka. Pouze z té hmotnosti jsem se otřepal.

    Komentář ze dne: 16.11.2010 08:28:03     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:A zatacet to umi?
    Prekvapilo me, ze majitel pise o zpetne vazbe rizeni a o tom jak vykrouzil zatacku po tom co na rovine upek brzdy. Ovsem jako zlaty hreb beru to, ze nekdo se jezdi pobavit na dalnici :)

    Chtel bych se tedy autora optat zda zkousel i zatacet? Je to vetsi legrace nez jen jezdit rovne a poradaji se amaterske podniky kde si to muzete vyzkouset na uzavrene trati

    Komentář ze dne: 16.11.2010 19:29:00     Reagovat
    Autor: Pauluss - Neregistrovaný
    Titulek:Teď už jev vzpomínám
    Pěkný člýnek. Přiznávám se, že jsem měl už zhruba před rokem pokušení napsat něco o tomhle fáru, osnova už byla hotova, ale vždy mne odradilo mé přesvědčení, že to stejně tady nikoho nebude zajímat. Aero jsem měl do léta tohoto roku, kdy jsem ho s krvácejícím srdcem prodal a připadal si jako Jidáš. Leč moje ekonomická situace mi nedala na vybranou. Moje Aerovka mi dodnes chybí, kdo v tom neseděl to nepochopí. Jsou auta, která nás vozí z A do B a auta, která k tomu ještě navíc přidávají užitnou hodnotu skutečného pocitu vzrušení a radosti z pohybu. A to Aero se svým neoddiskutovatelným komfortem, brutálním výkonem a v neposlední řadě i velmi solidní pasivní bezpečností dovedlo nabídnout měrou vskutku štědrou. P.s. dal bych sem odkaz na fota, ale vím, že bych si tu nejspíš akorát zadělal na problém, takže raději ne. Kdo by se však přeci jen chtěl mrknout, jak tahle kára vypadala a jakými parametry disponovala, dá se to vygooglit -nick Pajinec. Mějte se príma

    Komentář ze dne: 16.11.2010 22:54:22     Reagovat
    Autor: Drangettino - Neregistrovaný
    Titulek:přehnané maximálky
    Ty maximální rychlosti u toho atmosférického a turbo motoru jsou dost ale dost přehnané. Už jsem toho najezdil hodně v různých výkonných autech ale 2.3 nedá skoro 250 km/h...to leda tachometrových a z dlouhého dálničního kopce...reál vidím tak maximálně, když se zadaří 220 km/h. A po letech tak 200 km/h a to jenom když Odin nebo masové kuličky z Ikey popřejou štestí.

    A ten údaj k turbo motoru ani náhodou! S tímhle Saabem jsem nejel (uznávám 9000, ale nemám rád auta s jednoduchým podvozkem)..o.k. Ale mučil jsem kdysi Kappu s 2.0 4V 151 Kw...strašlivý plynulý tah, ale maximálka kolem pěkných 230 Km. 260 už je úlet. To bys nesměl mít Saab ale spíš tak ten nový Focus Rs...ten by toho možná dosáhl..

     
    Komentář ze dne: 17.11.2010 22:23:40     Reagovat
    Autor: CitronKE - CitronKE
    Titulek:Re: přehnané maximálky
    9000 Aero je mozne drobnymi upravami dostat na 195kW. Bohuzial autor nereaguje na moj prispevok kde sa pytam co za upravy tam ma (podla textu to vychadza ze na brzde ma Pmax 219kW = to by potom tych 250 mohlo dat... mozno aj viac)

     
    Komentář ze dne: 18.11.2010 19:30:28     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: přehnané maximálky
    Ano, s 9000 Aero jste nejel, přesto víte že nemám pravdu. Zajímavé. Mimochodem, má pod kapotou poněkud více než 151 kW ;)
    Pokud je mi známo, dokáže se podobné auto dostat až na 283 km/h, což je takový polooficiální údaj. Ale vím že někdo kdo v tom neseděl tomu asi těžko uvěří. Chápu to.

    Komentář ze dne: 18.11.2010 15:39:11     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:TAK TROCHU NA ZEM,. PŘÁTELÉ!
    V článku je poměrně dost nepřesností a příliš moc nadšení (podle mého často nezaslouřeného):
    1. těch 250 na 2.3 je samozřejmě totální nesmysl. Stejně jako srovnání s turbomotorem (buď se jedná o VW 1.8T 20v nebo to bylo rozbitý)
    2. "Cvaknutí relé ohlašuje, že byl automaticky vypnut kompresor klimatizace" - to je nějaký divný, během overboostu se vypíná kompresor klimatizace? To by mi dost vadilo, třeba v létě, kdyby se kompresor vypínal podle overboostu a ne podle teploty v kabině...
    3. turbodmychadlo Garrett třídy T25, která se u Saabů (a nejen u nich) používají, se rozhodně netočí 200 000/min., ale musím Vás zklamat - je to jenom 80, max. 85 000/min. pro srovnání - zubní vrtačka se točí 25 000/min...
    4. k brzdám: je to průser. Jsou 2 řešení, první levné, ale nic moc spočívá v tom, že nahradíte originál kotouče a desky výrobky firma OMP Racing. Cca 8500 kč předek a zhruba polvina zadek. Samozřejmě lepší řešení je druhé, ale dražší: koupíte z bouračky AR 166 V6, Lancie Kappy TB 20v nebo Fiata Coupé TB 20v přední čtyřpístkový Brembaza cca 6-8 000 Kč. Ty se dají na vidličku podle velikosti kotouče. Dají se použít upravené kotouče z AR 166 V6 či Lancie Kappy TB 20v (310 x 28 mm - na kola min. 16") nebo z GTA (330 x 32 mm - na kola min 17") nebo lze použít závodní kotouče bez středů a středy vytočit. Potom v kombinaci s podvozkem FK nebo BC lze hovořit o celkem slušném potenciálu vozu.
    Otázkou je, zda pak není lepší koupit rovnou AR 166 V6 (třeba 2.0 Turbo nebo 2.5, v případě dobrého ručení 3.0 či 3.2 24v) nebo Lancii Kappu 20 v Turbo, které ty brzdy mají z fabriky, motoricky jsou na tom zhruba stejně, Kappa je podvozkově o fous lepší a 166 beru jako etalon podvozku a řízení své třídy...

     
    Komentář ze dne: 18.11.2010 16:38:33     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: TAK TROCHU NA ZEM,. PŘÁTELÉ!
    1. Dokažte to. Mě PaCH jaksi dokázali že to možné je. Překonaným vozem byl SAAB 9000 2.0LPT.
    2. Během PLNÉHO PLYNU se odpojuje kompresor klimatizace. Tuto vychytávku má naprostá většina automobilů. Nemusí se Vám to líbit, dokonce proti tomu můžete protestovat.
    3. Ehm... 9000 Aero jaksi NEMÁ turbo Garret třídy T25, ale Mitsubishi TD04, které točí až 190000 rpm. Stačil by Google.
    4. S tím vím co si počít sám, ale snaha se cení. Děkuji.

    Komentář ze dne: 18.11.2010 15:58:48     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:JEŠTĚ DODATEK
    Ten článek na auto.cz... to je teda slušná snůška blábolů...
    třeba účinnost turbomotoru vyšší než 1... dejme tomu 35 % je obrooooooovskýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýým úspěchem, vážený....
    Map není žádný sdružený přístroj, ale je to pouhé (a naopak zcela samostatné) čislo tlaku vzduchu, které společně s čidlem teploty vzduchu dává základ pro ŘJ... overboost (APC) nic nikde nepredikuje, protě upouští část vzduchu na základě napětí z ŘJ... otevřené BOV ventily samozřejmě nic neničí, nejsou-li trozbité, ale u vozů vybavených debimetrem )tedy váhou vzduchuú poskytují pro ŘJ zkreslené informace o množství vzduchu v sání...turbo řady Garret T25 nemá žádné variabilní lopatky... regulace plnicího tlaku je realizována nejen WG ventilem, ale i oním overboostem a BOV, tedy mechanicko-elektronicky...
    a na závěr: POJEM VÝKON ZA ČAS JE NA PROPADNUTÍ Z FYZIKY ZÁKLADNÍ ŠKOLY!!!

     
    Komentář ze dne: 18.11.2010 16:53:49     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: JEŠTĚ DODATEK
    1. Aha, tady někdo nepochopil nadsázku - pochopitelně se jedná o teoretickou TEPELNOU účinnost.
    2. MAP určuje hmotnostní průtok vzduchu sáním na základě snímání teploty a tlaku. Výpočet provádí ECU.Tečka. Nechápu k čemu ten povyk. JE to sdružený přístroj, protože samotné snímání tlaku bez údaje o teplotě je jaksi k ničemu, že?
    3. Samotné APC skutečně asi nic nepredikuje, protože je to ventil, ale je jaksi řízen řídící jednotkou. APC ventil rozhodně nic neupouští, nýbrž přímo působí na aktuátor wastegate. ;)
    4. To o tom BOV jaksi nechápu. To že u otevřeného řešení může dojít k netěsnostem vlivem znečištění je prostě fakt. O ovlivnění váhy vzduchu pochopitelně vím, ale to by mě netrápilo, protože jí 9000 Aero vybaveno není.
    5. Znovu opakuji, že 9000 Aero není vybaven turbem Garret. Nicméně mě samotnému ušlo, že bych někde napsal, že mám v autě variabilní lopatky! Divné.
    6. Nevím co přesně máte na mysli. Výkon za čas se prakticky rovná vyprodukované energii, jen mi přišlo takové vyjádření přehlednější. Taková kontrolní otázka: co je to třeba kW/h?

     
    Komentář ze dne: 18.11.2010 16:58:05     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Mea maxima culpa :) V bodě 1 jsem to totálně postavil na hlavu a dobře mi tak - jedná se právě nikoliv o tepelnou, ale PLNÍCÍ účinnost. Snad mi historie odpustí. :)

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 11:56:19     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Takže 1 máme vyřešeno, účinnost nad 1 neexistuje, Perpetuum mobile jsme ještě nevymysleli, že?
    2. MAP (Manifold Absolute Pressure) je obyčejný - většinou membránový - převodník tlak/napětí, který snímá pouze a jenom tlak v sacím potrubí (zpravidla ZA škrticí klapkou na rozdíl od debimetru, který na chemicko-elektrickém principu udává tlak, teplotu a složení nasávaného vzduchu zpravidla PŘED škrticí klapkou). Pro teplotu je v sání malý (většinou hnědý nebo červený) snímač teploty, který zase teplotu převádí na napětí (nejčastěji na principu ochlazování vodiče)
    3. APC je normální cívkový ventil, který upouštěním vzduchu (většinou zpět do sání) snižuje tlak ve WG ventilu a tím reguluje (zkracuje) pohyb tyčky aktuátoru, čímž dochází k regulovanému nárůstu plnicícho přetlaku zpžděním/snížením otevření WG. U některých vozů (v závislosti na použité elektronice) jej lze nahradit mechanickým "upoštěčem" tlaku pro trvalé zvýšení plnicího přetlakuv lineáru, u některých vozů to nemá smysl, protože ŘJ porovnává vysílaná data s přetlakem a v případě nesrovnalostí se hodí do nouzového režimu a tím lze tlak snižovat jen směrem dolů
    4. Pokud je BOV rozbitý, tak stejně jako všechno ostatní je normální to opravit nebo spíš vyměnit. Jakékoli další operace s tím, že něco může být rozbité, je k ničemu
    5. Aha, pardon, 9000 možná ne, znám spíše 9-5, mea culpa, ale 190 000/min je blbost i pro TD-04 nebo TD-05, ten režim je prakticky stejný, nevěřte všem nesmyslům na internetu (údaj se asi týkal nějakého turba pro turbodiesely, které se točí mnohem rychleji vzhledem k režimu). Umažte jedničku a bude to o.k.
    6. energie je zase shopnost konat práci. Mrkněte na fyziku pro základní školy,jak v té účinnosti, tak v dalším. A pro info - kilowatthodina je kW KRÁT h.... atd...

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 12:21:06     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    1. Plnící účinnost vyšší než 1 pochopitelně existuje. U přeplňovaných motorů. Nejedná se o žádné perpetum mobile, protože to neříká nic o odevzdání většího tepla než kolik bylo přivedeno. Vypovídá to jen o posunutí oběhových diagramů nad atmosferický tlak.
    2. MAP není ZPRAVIDLA za škrtící klapkou, ale je VŽDY mezi sacím ventilem a škrtící klapkou ;). Jinde by asi totiž nebyl moc platný. Barvu pro snímač teploty přiznám se neznám, ale myslím že u Aera je modrý.
    3. Pozor! Neplést si APC (Automatic Power Control) s Pop - Off nebo Blow Off ventilem! Je v nich řekněme více než "nepatrný" rozdíl ;).
    4. Nechápu proč se tohle tady řeší, napsal jsem že Pop Off ventil odfukující zpět do sání a nikoliv do atmosféry je v provozu spolehlivější. Máte s tím problém? Proč?
    5. Neumíte prohrávat. Přiznejte si to. Výrobce také poskytuje klamné údaje?
    6. Možná by Vás překvapilo, že s jednotkami lze vykonávat velmi rozličné operace. K tomu existuje vědní obor nazývající se matematikou. Že jste se s výkonem vztaženým k určitému časovému období nesetkal, ještě neznamená že je to nesmysl. Je to údaj sloužící pro srovnání energií, které během daného času odvedou zařízení pracující se známým výkonem. Nevím jak by se to mohlo vyjádřit přehledněji. Opravdu jsem neměl na mysli údaj, který dostáváte na účtu od ČEZu.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 12:46:50     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Nezlobte se, ale ten cas ve jmenovateli v danem pripade opravdu nedava smysl...

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 13:56:14     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Neříkám že je to úplně košér, ale panem Integrátem byl tento údaj vytržen z kontextu. Odkazuji Vás na zmiňovaný článek, tam je myslím celkem zřejmé, proč jsem se rozhodl použít takový příměr.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 16:28:34     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Kontrolní otázku: Co je to kW/h? pan integrale ani nevytrhl z kontextu, ani nepoložil, pan Integráte navíc ani nepřišel.

    Kontrolní odpověď by prostého vidláka potěšila, máte nějakou?

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 16:39:20     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Mně to tedy zřejmé taky nepřipadá.

    Než začnete psát podobně moudré články (a zejména než pak začnete v diskusích vyskakovat jako čertík z krabičky když Vás někdo upozorní na chybu), mohl byste si trochu doplnit své znalosti v oblasti fysiky a českého jazyka. Spousta věcí pak bude jasnější.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 12:50:24     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Věda, kde se nakládá s fyzikálními jednotkami předvedeným způsobem, se matematikou zcela jistě nenazývá.
    Údaj, sloužící pro srovnání energií, se v mém vesmíru nazývá měrná energie v [J/kg].
    [kW/h] by snad byl pokus o popsání něčeho jako je (dosažitelný, průměrný, maximální ap.) hodinový výkon.
    Zařízení, které pracuje daný čas se známým výkonem, odvádí práci, nikoliv energii.
    Energii odvádějí a přivádějí dráty, když vzýváte toho ČEZu.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 16:37:11     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    1. nesmysl viz. zákon zachování energie
    2. MAP je ZPRAVIDLA za škrticí klapkou a u SAABA 9000 je tam 100%!!! Je to ta malá černá plastová krabička, z níž jde kabel o 3 drátech do ŘJ, která je přišroubovaná u pravého horního silentbloku motoru na přepážce mezi motorem a topením!!! Hadička z ní vede do sacího potrubí ZA škrticí klapku. U 9000 je čidlo teploty tuším před (mám pocit, že je mezi BOV a škrticí klapkou na přívodu od IC - je to ta hnědá malá věc zprava). Platí pro Jetronic a Trionic! Novější D-Jetronic má ten MAP kulatej a čtyři dráty.
    STAČÍ JEN ZVEDNOUT KAPOTU!!!!
    3. jediný, kdo tu plete pojmy s dojmy jsi ty, BOV nemá s overboostem nic společnýho. APC se to jmenuje proto, že overboost logicky hlídá, zda jsou spleněny nějaký podmínky na principu IF/THEN, jinak nepustí na overboost ventil napětí a motor jede na mechanicky natavenej tlak v nouzovém režimu (udělej dírku do tý hadičky MAP senzoru a uvidíš, jak to funguje). U novějších Saabů máš tu výhodu, že musíš měnit celej sdružejnej ventil APC za 4600 Kč, protože to je dohromady overboost ventil s EGR, místo abys za 1200 Kč koupil samotnej overboost ventil třeba na toho posranýho Fiata od od Pierburga a EGR poslal ke všem čertům.
    4. MÁM, PROTOŽE NA NĚKTERÝCH AUTECH NELZE OTEVŘENÝ BOV VŮBEC POUŽÍT, protože tam je kurwa klasickej Boscháckej debimetr a ŘJ s tím objemem vzduchu již počítá!!! Pak se kutil domácí hrozně diví, proč to auto prská, střílí a nejede, když tam dal takovou superfíčuru...
    5. no comment
    6. fyzika je jen jedna a tyhle kydy jen svědčí o nepochopení látky fyziky na ZŠ. Nejde tu o to, že by nebylo možno dělit výkon časem, pak ale dostanu zase prostou práci. Je to opravdu TAK prosté...

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 16:42:26     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Pro jistotu upřesnění:
    NA ČEMKOLI S ELEKTRONIKOU BOSCH MOTRONIC, ať je to Saab nebo jakákoli jiná značka, NESMÍ BÝT POUŽIT OTEVŘENÝ BOV VENTIL!!!

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 17:21:05     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Je to tak prosté, že blbnu: k bodu 6 - samozřejmě práce za kvadrát času, tak je to prosté....

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 19:45:58     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    1. S tím to nemá nic společného
    2. Ano, MAP snímá tlak vzduchu VŽDY mezi sacím ventilem a škrtící klapkou. Co by taky mohl snímat jinde, že? ;) Ostatní je správně až na to, že vlastní krabička MAP je u 9000 vpředu na přepážce, nikoliv uvnitř. Hadička z ní vede do sacího potrubí do místa, jež je prokazatelně mezi sacím ventilem a škrtící klapkou, nachází se totiž v tělese sání tam, kde se rozděluje na jednotlivé parohy, ale o tomto spor myslím nebyl, nevím proč mi vlastně vykládáte něco co jsem v textu již sám popsal!?
    3. Ne já, ale VY jste vyslovil, dovolím si to tak nazvat, kravinu že BOV se aktivně účastní na řízení plnícího tlaku. To je zjevný nesmysl. Tuto úlohu má alespoň u 9000 APC systém. Funkci přepouštěcího ventilu již jsem popsal níže. Jenom pořád nevím, kdo je ten "Overboost". U mě pod kapotou nikdo takový nebydlí. Také nechápu, proč sem taháte EGR ventil, kterým 9000 Aero nebylo vybaveno. Možná jím byla vybavena verze se sníženým výkonem pro Kalifornii, fakt nevím, většinou se u 9000 Aero s EGR zkrátka nesetkáme.
    4. Ano, to já vím, ale u 9000 Aero s Trionicem T5 jaksi použít jde, že? Nechápu jak by ŘJ mohla počítat se vzduchem, který byl sice stlačen, ale nebyl nikde zaznamenán! Nepleťe si prosím Jetronic s Trionicem T5, ten žádným boscháckým debimetrem vybaven není! Prostě výkřik úplně mimo...
    5. Také Vám nic jiného nezbývá!
    6. Výborně, konečně Vám to zřejmě došlo. Tedy čemu se rovná výkon podělený časem. Takže už si rozumíme, i když zřejmě stále nerozumíte tomu proč jsem to tak formuloval. A uznávám, v souvislosti s nepochopením s jakým se tato nešťastná formulace setkala, bylo chybou jí použít.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 11:57:50     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Tady jsem dal něco o overboostu:
    http://www.integrale.cz/regulace-tlaku

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 13:10:19     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Tady jsem dal něco o APC:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_Performance_Control

    Jak vidno, nevyskytuje se tam žádné zařízení ani trpaslík slyšící na jméno "Overboost" a APC ani nemůže přepouštět nějaký tlak do sání, protože na to prostě nemá kapacitu - přijde do styku pouze s ovládacím tlakem - waste je u Saaba řízen pneumaticky.

    Vámi udaný diagram je naprosto irelevantní - to je řešení Italů, je značně jiné než řízení výkonu pomocí APC a bude to jeden z důvodů, proč jsou Vaším odkazem popisované motory ve srovnání s těmi švédskými tak problémové.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 16:06:06     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    TO ČERVENÝ JE OVERBOOST SYSTEM, číslo 4 má OVERBOOST VENTIL!!! ČERVENÁ, to je taková jiná barva než všechno kolem!!!
    To, že fyzice ani autařině vůbec nerozumíš ještě neznamená, že je na Saabu nějaký zázrak; tento systém funguje už asi 25 let a používá se bez ohledu na značku prakticky obdobně u všech benzinových turbomotorů, ať je na nich logo čehokoli. je to úplně, ale ÚPLNĚ STEJNÝ!!!!
    Akorát některý motory na rozdíl od Saabů nemají bloky ze sraček, takže se neprohýbají a tím pádem se na nich nazadírají kliky jak na běžícím páse, jako na vybraných Saabech od roku 1994.
    Kdybys nebyl úplně vymatlanej, tak bys musel vědět, jak strašně podobný je Saab právě Lanciím a Alfám... mnohem víc, než ve sváý tuposti vůbec tušíš... fakt trapas napsat takovej blábol...
    HOWG!!!

     
    Komentář ze dne: 19.11.2010 19:58:53     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEŠTĚ DODATEK
    Co červeného?? Myslíte ukazatel plnícího tlaku? Tak tam se dá, jak už jsem říkal, o overboostu hovořit skutečně, je-li ručička v červeném poli. Opakuji, že v tomto smyslu již jsem se vyjadřoval - je to jev, ne malý trpaslíček dělající v motoru cosi záhadného. Číslo 4 je APC ventil. APC znamená Automatic Power Control a jeho prostřednictvím se automaticky řídí plnící tlak, tedy boost. Ale to už jsem také psal.

    Komentář ze dne: 18.11.2010 16:02:10     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:...A JEŠTĚ DODATEK...
    Ten článek na auto.cz... to je teda slušná snůška blábolů...
    třeba účinnost turbomotoru vyšší než 1... dejme tomu 0,38 by byla sakra slušná účinnost...
    MAP není žádný sdružený přístroj, ale je to pouhý (a naopak zcela samostatné) převodník tlaku vzduchu na napětí, které společně s čidlem teploty vzduchu dává základ pro ŘJ... overboost (APC) nic nikde nepredikuje, protě je to ventil, který upouští část vzduchu na základě napětí z ŘJ... otevřené BOV ventily samozřejmě nic neničí, nejsou-li rozbité, ale u vozů vybavených debimetrem (tedy váhou vzduchu) poskytují pro ŘJ zkreslené informace o množství vzduchu v sání...turbo řady Garret T25 nemá žádné variabilní lopatky... regulace plnicího tlaku je realizována nejen WG ventilem, ale i oním overboostem, BOV a ŘJ, tedy mechanicko-elektronicky...
    A Hujere, na závěr: POJEM VÝKON ZA ČAS JE NA PROPADNUTÍ Z FYZIKY ZÁKLADNÍ ŠKOLY!!!

     
    Komentář ze dne: 18.11.2010 16:55:49     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: ...A JEŠTĚ DODATEK...
    No a tady už se jenom opakujeme...

     
    Komentář ze dne: 18.11.2010 19:17:31     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: ...A JEŠTĚ DODATEK...
    Aha pardon, tak ještě něco zajímavého. Budu reagovat na tento úryvek: "... regulace plnicího tlaku je realizována nejen WG ventilem, ale i oním overboostem, BOV a ŘJ, tedy mechanicko-elektronicky... "

    Vážený kolego, nevím co nebo dokonce kdo si představujete, že je overboost, ale asi Vás zklamu. Overboost je, alespoň v případě 9000 Aero, pojem řekněme abstraktní. Jedná se totiž o jev, nikoliv o věc nebo osobu. Nejedná se tedy ani o žádné zařízení, to abychom se vyhnuli nedorozumění. U 9000 Aero s Trionicem 5 se vše točí okolo dvou hodnot plnícího tlaku (nebo přetlaku oproti tlaku atmosferickému). Je to základní plnící tlak a nejvyšší nebo spíš nominální plnící tlak. Základní plnící tlak je nastaven na asi 0,41 baru přetlaku a vzhledem k přímé pneumatické vazbě s aktuátorem waste je to ten tlak, který by byl nejvyšší dosažitelný pokud by do okruhu nebylo vřazeno další zařízení. Tímto zařízením je právě ventil APC, což je vlastně solenoid ovládaný řídící jednotkou. Ten změnou ovládacího tlaku v aktuátoru wastegate vlastně přímo tímto regulačním prvkem hýbe. Díky tomu může motor reagovat na pohyby plynového pedálu rychleji než se v sání ustálí tlakové poměry, zde je ona predikce. Nominální tlak u motoru 9000 2.3 Aero je 1,01 bar a všechno co je nad tím je overboost. Zcela to odpovídá anglickému významu slova. Řídící jednotka za jistých okolností dovolí krátkodobé zvýšení tlaku pokud jsou k tomu splněny podmínky, případně k tomu může dojít za některých atmosferických podmínek nechtěně nebo závadou v okruhu ovládání waste. Pro tento účel je v sání integrován cut-off spínač, tedy prostý baroskop, který po překročení absolutního tlaku tuším 2,25 bar vypne benzínové čerpadlo, protože vstřiky už by nebyly schopny dodávat do válců dost benzínu a vzniklá příliš chudá směs by hrozila požárem pístů. To je jediné zařízení v motoru které je přímo spojené s "overboostem". Jak vidno, těžko si tedy představit způsob, jakým by "přetlak v sání", tedy overboost reguloval plnící tlak ;)
    Nedovedu si představit ani způsob jakým ovládá vlastní plnící tlak BOV. Tedy pokud není vadný a netěsní. BOV má za úkol přepustit stlačený vzduch pokud se přivře škrtící klapka a snížit tlak na kompresoru aby jednak nedocházelo k rázům a jednak aby se turbína zbytečně nebrzdila a omezil se tak turboefekt při dalším sešlápnutí plynu.

    Komentář ze dne: 20.11.2010 14:52:15     Reagovat
    Autor: dani - Neregistrovaný
    Titulek:Saab forever....
    Dle oficiálních parametrů dosahovaly tyto motory maximální rychlosti až 250 km/h. Menšími úpravami není vůbec žádný problém se dostat i na 300PS (výfuk, jednotka,sportovní vzduchový filtr). A jestli tyto úpravy provedete, pak se auto změní v ještě většího ďábla, než je se standartním výkonem. Takže majitel musí mít určitě upravenou jednotku (tak cca 270PS) a pak není problém auto rozjet i na nějakých 260. Znám 9-5 Aero, která má cca 290PS a udělá 260 km/h bez sebemenších problémů, ale ono tak nejde o tu maximální rychlost jako o zrychlení např. při předíždění, protože v tom je 2.3T (B234R a B235R) úžasná (9-5 Aero má průběžné zrychlení větší jak 911Turbo). Saab není auto pro každého, ale pakliže se mu budete věnovat a opečovávat ho bude vám dobře sloužit. Blahopřeji majiteli k vozu, které stále zůstává své v době plné konzumních sraček, které po statisících denně sjíždějí z výrobních linek....Saab forever!!!
    PS: Nemá cenu hádat se s lidmi, kteří ani nevědí, co je Saab!!!

     
    Komentář ze dne: 20.11.2010 15:20:53     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Saab forever....
    A hele a co je Saab?

     
    Komentář ze dne: 20.11.2010 19:13:57     Reagovat
    Autor: Prichozi Vejda - THX
    Titulek:Re: Re: Saab forever....
    A hele a co je Saab?

    Svenska Aeroplan Aktien Bolaget
    Svedska Letecka Akciova Spolecnost.
    Mysli se konstrukcni, ne dopravni, vime?

    Proto se take pise SAAB a ne Saab. :-)

     
    Komentář ze dne: 22.11.2010 00:33:11     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: Saab forever....
    Já se nehádám, hádá se vlastně pan "suterén" sám se sebou. Je to odborník na turbo a ani neví jak že vlastně je definována plnící (neboli) objemová účinnost. Že totiž to že je větší než 1 závisí prostě na tom, že se do válců nasaje (natlačí) větší hmotnost směsi než by tomu bylo při atmosferickém tlaku a že to neznamená, že by to bylo perpetum mobile, protože nám to vlastně jen vypovídá o tom, že píst koná práci i během sání, ale jaksi izolovaně. Neříká nám to kde jsme na to tu energii vzali - to řeší tepelná účinnost.. Asi holt budu muset dát do hromady článek o přeplňování.

     
    Komentář ze dne: 22.11.2010 10:26:51     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Saab forever....
    PROBOHA NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HLAVNĚ TY IDIOTE UŽ NIKAM NIC NEPIŠ, KDYŽ NEZNÁŠ ANI FYZIKÁLNÍ ZÁKONY, ANI TECHNICKOU PRAXI, ANI ZÁKLADNÍ POJMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HLAVNĚ UŽ O PŘEPLŇOVÁNÍ NIC NEPIŠ, NIKDY A NIKAM!!!!!!!!!!!!!!!!
    PROSPĚJEŠ LIDSTVU A NEJVÍC ZNAČCE SAAB, PROTOŽE SI PAK HROMADA LIDÍ ZBYTEČNĚ NEZNIČÍ MOTOR, PROTOŽE NĚKDE NA NETU ČETLI, ŽE NĚJAKÝ SUPERODBORNÍK TVRDÍ TO A TO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     
    Komentář ze dne: 22.11.2010 11:17:06     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Saab forever....
    polouchaj, Integrale, racej vystydnout a nervat tu jak teenage emo na novinkach...

     
    Komentář ze dne: 22.11.2010 00:46:49     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Saab forever....
    konfekční auto se změní na ďábla leda když vybuchne nádrž 8o)
    ------------
    dát 260 má bejt teda to, co odliší Saab od zbytku? aha...ne...to je to "zrychlení při předjíždění"...hm...

    opakuj po mě: "saab-je-auto-a-tedy-těžký-a-slabý-krám"

    8o)

     
    Komentář ze dne: 22.11.2010 10:58:49     Reagovat
    Autor: BeNiSh - BeNiSh
    Titulek:Re: Re: Saab forever....
    text tohoto komentare by mel byt presunut do chlivku, jelikoz se jedna o zcela zjevnou snahu o rozdmychavani prazdne flamewar 8-)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.