Komentáře ke článku: Letiště 2010 (ze dne 02.05.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Letiště v Hradčanech (a vůbec kraj okolo něj) je pomníkem doby nedávno minulé. Párkrát jsem tam byl a vůbec bych se nedivil, kdyby tam strašilo. To, že letiště a jiné objekty po Sovětech nemají v podstatě žádné pořádné využití, má několik faktorů. Doporučuji shlédnout toto video: www.avc-cvut.cz/download.php?mode=2&id=2719, mě z něj docela mrazilo.
|
|
|
To znám, je to jeden z nejlepších studentskejch dokumentů co jsem kdy viděl... navíc je v něm tak akorát informací a mistrně ukazuje záhadu toho místa :) Vřele doporučuju
|
|
Dovoluji si nabídnout jedno řešení ze svého zásobníku.
Kraj značení erektoval motivován pouze tím, aby kdyby došlo k nehodě, například segmentaci inlinisty vrtulí nebo street race oktáfky fčipu s ultralightem, měli úředníci krytá záda. Nedílnou součástí tohoto opatření je, že policie občas přijede dodržování těchto norem zkontrolovat.
Všichni jsme v zásadě dopravní obsluha. Dokázat, že dopravní obsluha podle zákona nejsme a že došlo k přestupku, je povinna policie. Ta to má ovšem těžké, hlavně když jí s tím nepomůžeme. Pokud tedy policista zastaví inlinistu, může se sice domnívat, že nevypadá jako zásobovací vozidlo, ale to je asi tak všechno. K tomu, aby zjistil skutečný stav věci, musí dotyčného požádat, aby mu sdělil, koho a čím zásoboval, a odpověď může anebo také nemusí dostat.
Samozřejmě že věta "vyliž si prdel hnusná kundo" není ideální, ale klasické "to si asi budete muset zjistit sami" odvede také dobrou službu.
Metoda, která je jednoduchá a krystalicky čistá, byla nedávno testována na šimpanzech z městské policie. Odložil jsem auto do míst, kam jsem ho dával vždy, a šel do kadeřnictví. Když jsem se vrátil, u mého vozu stáli dva vohrndírové a upozorňovali mě, že jsem porušil cosi. Šel jsem se beze slova podívat a opravdu. Hampejzník provozující hernu opatřil si parkovací místo "pro zásobování", aby muž s koksem mohl vykládat matroš přímo z auta. Bohužel tam nestálo, zásobování čeho konkrétně. Vrátil jsem se k oběma šelmám a oznámil jim, že neshledávám rozpor. Vůdce tlupy prohlásil:
Šimp: "Vy jste jako zásobování"
Já: Nic.
Š: "Můžete nám doložit, že jste tady zásoboval?"
Já: "Nemohu. Dokazování vedete vy, jako policie. Sice městská, ale bohužel přesto pořád policie."
Š: "No jo, ale jak to máme zjistit?"
J: "Zkuste si nějak poradit. Nashle."
Start, odjezd.
|
|
|
První věty příspěvku vysvětlují vše.
Jelikož jsem (asi) popisované letiště poznal a jelikož ho - zejména v zimě - i navštěvuji za účelem dělání píčovin s autem, za radu k řešení případných problémů díky!
(jak ale píše autor článku, zatím jsem s cajty problém neměl, spíš se tam sporadicky jen tak vyskytujou, aby se neřeklo...)
|
|
|
Všichni jsme v zásadě dopravní obsluha. Dokázat, že dopravní obsluha podle zákona nejsme a že došlo k přestupku, je povinna policie.
Odvážný tvrzení - doporučoval bych prostudovat vyhl. 30/2001, jde se píše:
"Dodatková tabulka č. E 12 (nově E13) s nápisem "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby pro oblast za značkou, na vozidla s označením č. O 1, vozidla taxislužby a na vozidla, jejichž řidiči, popřípadě provozovatelé mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž"
Tvrdit, že inlinista je dopravní obsluha, pochopitelně nejde, tudy cesta nevede. Cesta vede jinudy. Značka B1, pod kterou je tabulka nejspíš umístěna, platí pouze pro vozidla, čili nikoliv pro inlinisty (ale kola už ano).
|
|
|
Co když si inlinista/cyklista/motorkář/řidič na zádech/v kufru veze motyku či polní lopatku a jme se tvrdit, že zasypává díry či ryje plevel? Tím IMHO poskytuje údržbářské&podobné služby a ergo je z obliga i po této stránce..
Alternativou je samozřejmě postup, s oblibou prováděný na letišti Točná, kde se blbne na přilehlém bahnitém trojúhelníku u lesa: na dotaz tvrdit, že vozidlo přijelo přes pole/polní cestu. Odjet pak samozřejmě může po klasické silnici, poněvadž jednosměrka či zákaz vjezdu je jen pro příjezd, nikoli pro odjezd.. Slabší povahy mohou cestou na místo určení couvat a tak se pojistit proti případnému head-on střetnutí s hlídkou.
|
|
|
Trochu zacházíme do extrému, ne? Nebo běžně, když někam jedete, vezete na zádech/v kufru lopatu? Neříkám, že to není řešení, jenom že není moc praktické.
Trochu bych byl taky opatrný s tím dokazováním kdo je a kdo není dopravní obsluha. Vzhledem k tomu, že majitelem dotyčného pozemku je kraj, tak kraj určuje, jestli tam máte nebo nemáte status dopravní obsluhy - takže ono dokazování by v tomto případě ze strany policajtů možná nemuselo být až tak složité (hypoteticky).
Možností, jak v konkrétní situaci DZ obejít, je pochopitelně hodně (např. stačí značku postříkat sprejem, nebo na ni prostě napojit kus neprůhledné lepenky, čímž dojde k jejímu zneplatnění).
|
|
|
Už dvakrát se mi podařilo vyvést policisty z omylu, že v místě nemám co dělat, když jsem jím s pokerovou tváří tvrdil, že v místě je plánována nějaká stavební činnost, má firma byla poptána a já že pro tvorbu cenové nabídky musím místo vidět...a že na to nemám celej den, proto jedu na motorce. Neprůstřelnost "pravdy" jsem ztvrdil předložením vizitky, kde je napsáno mimo jména i "příprava staveb/řízení kvality" 8o)
Zneplatnění značek je jistou metodou pouze v omezeném rozsahu. U nás byla po dobu uzavírky jedné z příjezdových cest uzavřena jedna silnice pro obousměrný provoz. Místní pochopili, že jde o pitomost, protože provoz zůstal stejný a značku o zákazu vjezdu pravidelně odstraňovali, lakovali na zeleno, pálili...no a tak po páté značce ji začala hlídat hlídka MP, kterou jsem v místě "nechytal" i v 1:30, když jsem jel pozdě z práce a napadlo mne se jít podívat, jestli tam jsou a případně... a byli tam.
|
|
|
Ještě se zaměřte na slova "zákaz vjezdu". Jak u cyklisty, popřípadě mopedisty prokážete, že "do zákazu vjel", tedy že tam kolo či moped nevnesl?
|
|
|
Stejne, jako u automobilisty? :-)
Jinak dalsi hezka vec je "oblast za znackou". Tak nejak chapu, co tim mohl ourada, tvorici vyhlasku, myslet, ale je to definice velmi volna...
|
|
|
Jo a jak řidiči prokážete, že tam to auto neodtlačil, případně že tam s ním nevjel někdo jinej než kdo zrovna sedí za volantem.
|
|
|
Pokud tam auto odtlačil, stejně se jedná o vjezd, byť o bezmotorový.
Důkaz o tom, kdo do zákazu vjel je samozřejmě na straně policie.
|
|
|
Tím pádem si řidič musí pro bezproblémový vjezd postavit na úroveň značky rampu pomocí které ten zákaz vjezdu přeletí a je po starostech :))
Nabo ještě jednodušeji, "najít si někde lesní cestičku a zákaz objet" a kdyby pni policisté chtěli ukázat kde že ta cestička je, tak zapomenout protože je to tam ale vstrašně veliký :)
|
|
|
to je nápad. Dostat pak flastr za vjezd do lesa, to se vyplatí.
|
|
..a ten zákaz vjezdu platí snad jen pro motorová vozidla ..resp. všech vozidel ne ? .. pokud se nepletu .. inline bruslař není vozidlo .. :-)
|
|
|
Inline bruslař je de iure chodec, pokud není tažen zvířetem. Pak je vozidlo.
|
|
|
A sakra, tažen zvířetem jsem býval při venčení psa téměř neustále. A považte, dokonce i v Pražské Stromovce! :-D
Ještě že městští pohůnci měli dost starostí sami se sebou, aby se udrželi v sedle svých služebních ořů, jinak bych už byl dneska bez řidičáku ...
|
|
Děkuji všem za komentáře a jsem zvědav se na další.
To D-F: Tip na způsob komunikace s policií vítám a zařazuji jako způsob patche pro případ potíží při volbě varianty b. Díky!
Domnívám se, že i dnes se na místě pohybují všichni na svoje nebezpečí, takže vztyčení značek na místě považuji za zbytečné, navíc mrhání veřejnými prostředky (nechci spekulovat).
Pro ostatní: jak už D-F uvedl, jako bruslař jsem dle zákonů chodec a zákaz vstupu úředník nevztyčil. Jde o to, jak se na místo dostat a nepřerazit se přitom na vymletém betonu příjezdových silnic. Jiná situace nastává v případě cyklistů - ti už by případně vjížděli. Ovšem značka není zónová, takže argumentace zde je také poměrně jednoduchá.
Ale hlavně: stačila by jedna míchačka s betonem v ceně těch DZ a plocha by byla naprosto bezpečná. Ovšem značka se vykáže účetně snáz, než beton. Kdyby snad navíc vyvěsili pravidla nebo snad, považte (!), zpoplatnili vstup, aby bylo na údržbu areálu, to už by pak asi opravdu byli na hraně rizika odpovědnosti za škody či zranění.
Tato oblast je celkem proslulá nezaměstnaností, takže kdyby navíc někoho napadlo tam prodávat občerstvení a náplasti na kuří oka, bylo by o jednoho nezaměstnaného a tedy příjemce podpory míň - ovšem, to už je opravdu rouhačská idea...
|
|
|
Podobny osud postihnul i letiste Mimon, taky zakazy, ale mam pocit, ze bez dodatkove tabulky. No jezdim tam obcas zablbnout na shih a svehop casu cca 2 roky dozadu) jsem tam ucil brachu ridit.
Ted si delam papiry na masinu a kde si asi tak budu zkousek krizove brzdeni a top speed .. ? :)
Je to smutny, ze uredni nouma musi davat zakazy jen aby se nereklo, fizli sem tam tuhle taky potkal, ale nejak se ani neobtezovali dorazit az ke me.
|
|
|
Mimoň, Ralsko a Hradčany jedno jsou (Mimoň blízké město, Ralsko bývalý VVP a Hradčany letiště v něm) - a je to to letiště, o kterém je článek.
|
|
|
Před pár měsíci, vprostřed sněhové kalamity, se tu zeširoka debatovalo o tom, že vlastník pozemku má odpovědnost za škody vzniklé vlivem stavu pozemní komunikace na svém pozemku. A ono se to kupodivu nevztahuje jen na ty komunikace, ale i na budovy, terénní úpravy (např. svahy, opěrné zdi a břehy regulovaných toků) a také na dřeviny a další porost.
Pak stačí když se najde jeden zmrd, jehož fracínek si tam (kam lézt vůbec nemusel!) rozbije kolínko nebo jehož tuzing kchár tam upadne kolo, napadne ho že by se mohl hojit na majiteli pozemku a je na průser zaděláno.
V úvodu článku je uvedeno, že vlastníkem uvedené lokality se stal před lety kraj. Buďte rádi, že je to tak jak to je, což je stav určitě pouze dočasný, protože kdyby vlastníkem byl někdo menší než kraj, už by se tam dávno nesmělo ani po čtyřech a po kolenou, natož pěšky nebo dokonce autmo.
Je to smutné, ale je to tak, že naše zákony neumožňují existenci veřejných prostranství s _trvalým_ vstupem pouze na vlastní nebezpečí. To by tak hrálo, aby si ovečky příliš čuchly ke svobodě. Mohly by si třeba zvyknout ...
Toto je moje zkušenost ze strany vlastníka nemovitostí. Pokud se tu vyskytuje nějaký právník (studovaný, nikoliv z lidu!), rád se nechám přesvědčit že to je jinak.
|
|
|
sorry, ale kdo je to ten "kraj"?
pochybuji, že v případě pádu větve v lese na houbaře je popotahován majitel lesa i když tento není oplocen
zákaz vjezdu je vysloveně buzerační a působí tzv. preventivně, aby se tam neděly nebezpečné věci při kterých "by se nám" mohl někdo zranit/zabít.
|
|
|
Kraj viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Kraje_v_Česku
Jako Pražák sem s krajema nikdy nic společného neměl, ale soudím, že věta "nemovitost přešla na kraj" znamená že ji vlastní stát a někde nějaká krajská samospráva na ní vykonává v nějakém rozsahu vlastnická práva.
Lesy jsou určitě ošetřeny samostatně, ale v parku nebo nedej bože na soukromé zahradě by to k popotahování majitele vedlo.
Taky miluju "by se nám mohl někdo" a "by se nám mohl někdo" ...
|
|
Jestli jsem spravne poznal letiste a domnivam se ze takove je jen jedno - tedy v byvalem vojenskem prostoru u milovic, tak podle poslednich informaci tam nekdo chce prosadit vystavbu solarni elektrarny (zbourat letiste a na zeleny trave elektrarnu, coz IMO bude stat mnohem vic nez kolik elektrarna vydela za tri svoje zivotnosti), ale pokud vim, jeste se to nepodarilo, pry kvuli velkemu odporu prakticky vsech... Pamatuji si doby kdy bylo letiste volne pristupne a take kdy doslo k uzavreni, proslychalo se, ze ma byt vyuzivano k poradani festivalu a jinych akci za ktere bdue (a byl) vybiran najem
|
|
|
podle popisu jde o letiště Hradčany u bývalého VVP Ralsko.
|
|
|
Aha.. Vyuziti milovickeho letiste civily, jeho tecnicky stav, zdevastovane budovy v okoli, relativne nedavna erekce mistnich uradu a s tim spojene zablokovani vsech prijezdovych cest se az podezdrele shoduje...
|
|
|
To ano, ale nemýlím - li se, na letiště v Milovicích se autem jen tak nedostanete - jsou tam instalovaný na vjezdech závory.
To v Mimoni je vjezd na plochu i přes uvedené dopravní značení poměrně bezproblémový.
Teď už jen doufat, aby policii co nejdýl vydrželo období přimhouřených očí...
|
|
|
No ja vim o jednom vjezdu kudy se tam da dostat, je sice opatren zavorou, ale motorka se pod ni da protahnout, s autem je to horsi, nechci nabadat, ale pouzili snad nejlevnejsi existujici zamek... To ale nic nemeni na veci, ze jde o neudrzovane letiste ktere primarne vyuziva aeroklub (jeste nedavno bylo mozne ve spolupraci s aeroklubem doahnout odemceni zavory) a mistni urady se tam pokouseji prosadit vlastni zlovuli na ukor vsech...
|
|
Chtěl bych poprosit místní osazenstvo o malou pomoc - nachází se nějaká takováto oblast, vhodná pro blbnutí s autem, někde na moravě, ideálně jižní. Do Rálska se chystám už delší dobu, ale je to trošku z ruky a chtěl bych tam spíše kvuli ruinám. Na případnou zimní školu smyku je to pro mě naprosto mimo. Na netu nemůžu nic najít - asi blbě hledám.
Předem díky za jakékoliv info, ideálně podpořené vlastní zkušeností :p
|
|
|
U Brna je asi nejblíž opuštěné letiště Kámen u Jihlavy
|
|
|
Díky - to je výrazně blíž :p
|
|
|
letiště ve Strachotíně...a jinak zde: www.stuntriding.cz/kde-jezdit je většina podobně volných ploch k ježdění vyjmenována, označena na mapě a okomentována.
Strachotín je tam uveden jako "Popice", ale vzhledem k tomu, že se jedná o server, kde se dá najít i perly jako "kobila" a " Suzuky", je omyl docela drobný až nepodstatný 8o)
|
|
O kousek výše je uvedena citace z vyhlášky o platnosti dodatkové tabulky "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA". Dovolím si to ocitovat ještě jednou.
"Dodatková tabulka č. E 12 (nově E13) s nápisem "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby pro oblast za značkou, na vozidla s označením č. O 1, vozidla taxislužby a na vozidla, jejichž řidiči, popřípadě provozovatelé mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž".
Chtěl bych se zeptat, jestli je tato verze stále v platnosti. Bydlím totiž ve vnitrobloku, který je na všech příjezdových vjezdech opatřen právě kombinací zákazu vjezdu a této tabulky.
Takže prakticky není možné zajet autem ke vchodu do domu něco naložit-vyložit atp. I když močálová patrola přehnanou aktivitu nevyvíjí, tak milí spoluobčané velmi rádi volají sami od sebe. Sám jsem už takhle botičku dostal když jsem nakládal věci na dovolenou a auto asi patnáct minut stálo bez dozoru.
Tento výklad dodatkové tabulky mi však říká něco jiného. Dosud jsem tak nějak automaticky předpokládal že jde o výjimku na kterou je třeba povolení nebo je evidentní že se jedná o pracovní vozidlo - pošta, opraváři atp. Jak to tedy je? V místě za značkou mám bydliště (vchod do domu) po pravdě bych rád uvítal možnost si k domu zajet normálně autem a v klidu si vyřídit co potřebuju. Nehledě na to že příjezdové cesty mají šířku snad 6 metrů a žádné komplikace tímto nehrozí.
|
|
|
Je stále v platnosti - ale jestli jsem pochopil správně, tak ve Vašem případě by neměl být problém, za dopravní obsluhu jsou považování i řidiči, kteří mají v místech za značkou bydliště. V tomto případě i Vy. Pozor, neplést s do dodatkovou tabulkou "Jen zásobování", tam už platěj jiný pravidla.
Přeloženo do češtiny - jako člověk, který v dotyčném prostoru bydlí, máte právo do něj vjet. Věc jiná je, jestli máte právo v daném místě zaparkovat, to už je ale věc individuální. Obecně na 6m obousměrné komunikaci parkovat nesmíte.
|
|
|
Tak tohle bych jen doplnil, "bydliště" != "trvalé bydliště", takže by mělo stačit že tam sám nebo u někoho bydlíte.
BTW, nevíte někdo jak (a jestli vůbec) se liší terminus technicus "parkování" od termínu "stání" motorového vozidla?
|
|
|
stání vozidla je uvedení vozidla do klidu na dobu nezbytně nutnou k naložení nebo vyložení nákladu a nebo k nastoupení či vystoupení osob. Všechno nad rámec už je parkování.
"zastavení" je uvedení vozidla do klidu a
"zastavení vozidla" je uvedení vozidla do klidu z důvodů nezávislých na vůli řidiče (porucha, semafor, dopravní značka, pokyn policajta atp.).
Pokud máš řidičák, tak bys tohle ale měl vědět. definice jsou zákoně o provozu na pozemních komunikacích.
|
|
|
Já doplním definice, i když jsou trochu pofidérní - abysme přesně definovali, tak je nutný ještě doplnit termín odstavení vozidla (rozuměj z hlediska návrhového, nikoliv z hlediska významového)
Odstavování: umístění vozidla mimo jízdní pruhy komunikací po dobu, kdy se vozidlo nepoužívá.
Parkování: umístění vozidla mimo jízdní pruhy komunikací
Ta hranice je tam dost nezřetelná, obecně se odstavováním myslí odstavení vozidla na delší dobu
|
|
|
Poslyš, ty chytráku, mohl by ses přestat otírat o můj řidičák a pořádně si přečíst otázku, když už na ní hodláš odpovídat?
Navíc odpovídáš blbosti :-(
"Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách někt. zákonů (zákon o silničním provozu)
...
§ 2 Vymezení základních pojmů
...
n) stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení,
o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,"
Takže zastavení je to co ty popisuješ jako stání, všechno nad zastavení je stání a o parkování není v definicích ani slovo.
|
|
|
Bod pro tebe..:-))
Jinak parkování a odstavování vozidla je definováno např. v ČSN 73 6056 - Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel.
|
|
|
Jo, to určitě, ale nebylo to na tebe ale na přechytralého pana shn. :-)
Aniž bych se do té ČSNky díval*, z názvu soudím že nedefinuje parkování ale parkovací plochy. Taky v zákoně o provozu na pozemních komunikacích se zásadně nehovoří o parkování ale o parkovacích plochách. Tudíž bych si dovolil dovodit, že parkování je stání na parkovacích plochách ... a tudíž stání kdekoliv jinde není parkováním :o)
*To, že nejsou ČSNky volně na netu, považuji už léta za trestuhodné a nic moc na tom nemění ani to, že nejsou právně závazné a nahradily je (většinou) už eurokódy.
|
|
|
Ano, jakékoliv stání na vozovce (v místech, kde to je povolené), není stání. Ehmm, hypoteticky, ta norma je z roku 1987, takže je trochu zastaralá.
S ČSN je to komplikovanější, než si možná myslíte.
Některě ČSN na netu například jsou (ČSN 73 6110), ale je to jenom zlomek toho, co je potřeba a existuje.
Ony Eurokódy jsou normy ČSN EN které jsou v souladu s evropskými původními normami. Jenže platí jenom někde a v některých oblastech, například v rámci projektování komunikací je většina norem včetně nových norem stále pouze ČSN - a tak to i zůstane, na Eurokódy se přecházet nebude. Pak jsou tu pochopitelně další věci jako TP a doplňující předpisy (OTP, VL apod.), které pochopitelně nikde nejsou a nikdy ani nebudou.
Prostě sranda se v tom pohybovat, o takovejch legráckách, jako připomínkování nových norem, ani nemluvě...:-)))
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Letiště 2010
|