... a Tomáš není Tomáš...!
V Rakousku je snesitelněji než v Kocourkově. V obchodech se neprodává
shnilá zelenina ani ovoce. Když přijdete do obchodu, tak vás pozdraví.
Benzín je levnější než v Kocourkově (1,36 EUR/litr), hotel stojí stejně
jako v Kocourkově, jídlo v hospodě stojí o něco málo víc, ale zase je ho
dvojnásobná porce, takže by z toho Zdeněk Pohlreich nakrmil celý televizní
štáb. V případě těch cen je to zvláštní, protože průměrná mzda je asi 3200
EUR, což je asi třínásobek toho, co v Kocourkově, pozemky jsou zpravidla
dražší a energie zhruba stejně drahé. Provozovat Kocourkov a financovat
rozmary jeho vohnoutího zlovolného obyvatelstva halt něco stojí a někdo
to musí zaplatit, například v cenách zboží a služeb.
Myslím, že EU se jednou rozpadne zevnitř. Nebude to ten dramatický rozpad
typu "namalujeme zase hranice", prostě schopnější obyvatelstvo postupně
přejde do více prosperujících oblastí a v ohraničených enklávách zanechají
své dementní spoluobčany se sračkama v hlavě, kteří tam budou trávit čas
podepisováním petic,
že Klaus spáchal vlastizradu a podobnýma hovadinama a financovat se budou
dluhopisy, které si budou sami kupovat. Nakonec právě bývalý prezident
jasně ukázal, co má udělat občan, který se cítí v ČR nedoceněný a je také
zajímavé sledovat, kde a co studovaly děti všech prezidentských kandidátů,
zejména pak Zemana a Fišera. Nutně dojdete ke zjištění, že Česká republika
je pro ně jen něco jako zdroj financování, ale svoji budoucnost s ní nespojují
ani minutu.
Lenka a Tomáš už s tím začali. Tomáš mě ničím nezaujal, takže se budeme
věnovat především Lence Veselé.
Lenku a Tomáše známe z Čech. Lenka a Tomáš jsou součástí komunikačního
konceptu České spořitelny. Lenka je finanční poradkyně a Tomáš taky bude
finanční poradce, ale teprve začíná a je to takovej trochu popleta. Lenka
je samozřejmě fešanda a dovede
s ní být docela legrace. Tomáš a Lenka většinu své pracovní doby prochodí
po městě, kde rozdávají dárky, zalévají kytky, hrají si s psíky a potkávají
šťastné rozesmáté lidi, kteří si zrovna sjednali nějakou mimořádně výhodnou
hypotéku nebo si alespoň vzali nějaký ten úvěr s RPSN již od 17%. Někdy
si říkám, zda anglické slovo "mortgage" má něco společného se smrtí. Lenku
potkáte také v Rakousku, tam se jmenuje Petra Kern. V Srbsku se jmenuje
Ivana Simic. Jinak je to dánská herečka a jmenuje se Iben Hjelje.
Docela mě překvapilo, když jsem viděl Lenku a Tomáše v Rakousku, ale
je to pochopitelné. Spořitelna patří Erste Bank a použitím univerzální
Lenky a Tomáše se ušetřilo spoustu peněz. Jen je snad trochu škoda, že
žádný z obou protagonistů nepatří k žádné národnostní ani sexuální menšině.
Z tohoto pohledu není reklama korektní, Tomáš jako teplý černoch by učinil
reklamní spoty multikulturně vyváženější.
Většina lidí si nejspíš myslí, že Lenka a Tomáš jsou reální zaměstnanci
České spořitelny. Kdyby parlament hlasoval o tom, zda jsou Lenka a Tomáš
reální, pravděpodobně by většinově odhlasoval, že reální jsou. Sympatičtí
"zaměstnanci" spořky jistě ovlivnili spotřebitelské chování mnoha jejich
klientů tak, že rád nasype prachy firmě, která zaměstnává takové sympatické
lidi. Ve skutečnosti jsou to dva manekýni, které najala píár agentura,
představitelé značky a cvičené opice.
Funguje to takhle podezřele často, ne-li vždy. Hlavně pokud jde o komunikaci
státu, jeho institucí a velkých firem. Vytvářejí dojem čehosi reálného,
propracovaného, dokonale zorganizovaného, jistého a bezchybného, o čem
by nikdo neměl pochybovat ani se proti tomu stavět. Ve skutečnosti jsou
to jen kulisy z lepenky, které mají vytvořit nějaký dojem, který je na
hony vzdálený od reality. Jakmile se někdo začne zajímat a podívá se na
to všechno z jiného úhlu, ukáže se, že za nimi je nějaký švindl, jako v
tomto případě "komunikační koncept", tedy ospravedlnitelná lež, a že je
to všechno chatrné jako opuštěné vosí hnízdo.
Podle
vyjádření marketingového ředitele České spořitelny je životnost Tomáše
a Lenky čtyři roky. Pak je asi semelou do psího žrádla.
12.03.2013 D-FENS