Komentáře ke článku: Zyklista slonovi vlkem (ze dne 07.12.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
|
|
Mno po přečtení mám z autora malinko rozpačitý dojem, chápu, že ho cyklisti mohou štvát, ale pár faktů: 1) cyklisté o tom, za kolik se dopravní stavby staví nerozhodují, nejsou účastníky výběrových řízení, nejsou zhotoviteli...předražené a leckde nedomyšlené či nedodělané stavby jsou záležitostí města a jeho zastupitelů, kteří podobně jako je to u dálnic staví prostě mírně řečeno draho. 2) 1% oblužnost je sice nízká, ale je dobré se taky ptát, proč jen 1% - pokud si představím extrémnísituaci, že by místo silnic byly cyklostezky a naopak...jaká by byla dopravní oblužnost cyklostrezek a jaká silnic? Je to argument pro to, aby se nestavily silnice? Nebo pokud si předsavím stát bez dálnic, je aktuální dopravní vytíženost dálnic 0% - je to tedy z autorova poněkud křívého pohledu důvod, proč nestavět dálnice??? Zajímalo by mě, jak by autor mohl žít v asijských městech...tam by jel asi rovnou k Chocholouškovi...
|
|
|
Místo silnic již jsou defacto cyklostezky, protože cyklisté mohou bez omezení používat i síť silnic a místních komunikací. A i přesto je to furt JEDNO PROCENTO
Ano, cyklisté drahé cyklostezky nestavějí, dokonce bych řekl, že po nich běžní cyklisté ani negenerují poptávku, nicméně článek je o aktivistických sdruženích, které minulý týden protestovaly proti tomu, že na cyklostezky půjde v rozpočtovém roce 2013 jen 25 miliónů, a argumentují drahým slonincem.
Autor v několika asijských městech žil a dopravoval se a nezaznamenal žádný zásadní problém.
|
|
|
Předně ČR není placka jako Holandsko nebo Dánsko.
Klasickým příkladem je Praha, kde má cyklostezka smysl jen okolo Vltavy. Všude jinde je tolik kopců, že tam nikdy více cyklounů jezdit nebude
|
|
|
Kolem Rokytky a Botice taky nema smysl?
|
|
|
Užitek z kola je výrazně menší než užitek z auta. Účinný dojezd má minimální, nosnost jakbysmet, rychlost minimální, úložný prostor v podstatě žádný, pasivní ochrana před nepřízní počasí i před riziky také žádná... To je důvod, proč se rozšířila automobilová doprava a ne cyklodoprava.
Zkuste se zeptat lidí, jaký mají názor na to, že by prodali auta a začali jezdit výhradně na kole. Ale musejí to být normální lidé, ne vaši přátelé - fanatici z automatu.
|
|
|
Užitek z kola je užitku z automobilu rovnocenný, vyzkoušel jsem to.
Stejně jako užitek ze lžíce a užitek z vidličky.
Záleží na tom, co se hotovíš jísti.
|
|
|
To je velice individuální ;-) Pro mne je užitek z kola zcela nulový (proto kolo ani nevlastním) a z auta naopak výrazně nenulový.
|
|
|
Vážně jsem napsal něco jiného, než tvrdíš?
|
|
|
|
Tak to ani náhodou.
Napsal jsem totéž, ale jiným počtem písmen.
Netušil jsem, že to může být takový problém.
|
|
|
Nenapsal.
A mezi námi - užitek ze lžíce a vidličky samozřejmě stejný není. Lžící můžete jíst polévku i brambory. Zkuste to s polévkou vidličkou...
Globální užitek z automobilové dopravy je myslím dnes velmi zřejmý, včetně například přepravy nemocných a zásobování. Užitek z bicyklistiky je otázkou osobní zábavy nemnoha lidí, kteří tím obtěžují majoritu. No budiž, alespoň nepáchají jiné zločiny, ale zahrádkářů s jejich koníčkem si přesto vážím více. Už proto, že mne nestojí tolik peněz, přestože jich je podstatně více, než cyklistických sektářů.
|
|
|
Týý joo!
Že někdo dokáže reagovat takto sofistikovaně, je skutečně k nevíře.
Ovšem ten, kdo na rozdíl od vás dokáže pochopit krátký psaný text, seznal, že chci-li jíst polévku, chopím se lžíce. Na kole lze přestěhoval i skříň, byl zde před časem odkaz na reportáž. Nicméně já raději použiji automobil.
Ale mohu absurditu dotáhnout:
Celou ZVS jsem vystačil s bagrem.
Celá léta jsem neměl automobil.
O sektářích řeč nebyla, není na co reagovat.
|
|
|
Tywole, Ygorku. Tvá neschopnost pochopit jednoduchý odstavec textu a plácnout na tomto základě nějakou hovadinu dosahuje už skoro galaktických rozměrů.
Prosím tě. Až zase uvidíš nějaký můj komentář, který nechápeš, nereaguj. Než abys vygeneroval dlouhé vlákno píčovin, bude lepší, když si to necháš pro sebe.
|
|
|
Já jsem tvůj příspěvek pochopil přesně.
Zejména kritika nedostatku úložného prostoru mě zaujala.
Nemusíš prosit, tvou radou se řídím již dlouho.
|
|
|
Zjevně ne, Ygorku. A to platí jak na první, tak i poslední větu.
|
|
|
Zajimavy, co prosimte ygorek nepochopil a ty jo? btw: Vis vubec, co je to uzitek?
ygorek ma zvlastni schopnost delat si z dementu srandu tak, ze si dementi myslej, ze jsou na koni a tim jak se v tom rejpou a vsechny ujistujou, ze zase nekoho prechytracili tomu jeste dodavaji zvlastni grady. Zvlast nektere debaty s lojzou a PM byly mimoradne vesele. Obcas premejslim, jestli se tim vedome bavi, nebo to dela nevedomky.
Ze se v tom vykoupe iFos me neprekvapilo ani trochu. Ale ze se v tom vyvalis i ty, to je na zvednute oboci.
|
|
|
Díky Q, zrovna od Tebe mne tohle hodnocení velice potěšilo :-)
|
|
|
Řečeno velmi surově, leč výstižně.
|
|
|
Hele, mě prostě ty hry na relativizaci ad absurdum už nějak nebaví.
Ano, pojem užitek je subjektivní a odvíjí se od situace v čase a prostoru, ale nechceš mi snad tvrdit, že kolo je srovnatelné - co do celkového užitku - s autem?
|
|
|
Tak ona tam zadna relativizace nebyla, jeslti se neplatu.
Ano, uzitek je subjektivni. A halt kdyz si chces projet nejakou pesinu za hezkeho pocasi v lese na kraji skaly, tak pro Tebe muze mit kolo vetsi uzitek nez auto. Nopak, kdyz chces odstehovat skrin, tak bude mit vetsi uzitek auto. V tom prece neni vubec zadny logicky rozpor, ne?
Ale presne tohle ygorek psal, precti si to jeste jednou....
|
|
|
Jenže zatímco já píšu o užitku celkovém (součet všech užitků pro většinu lidí a za daných situacích), Ygorek to převádí do filozofické roviny.
Ale myslím, že se to dá snadno rozlousknout. Jako standardní a zdravý člověk, žijící v České republice, a který není postižený - kdybys měl na výběr pouze mezi kolem a autem - co z toho by pro tebe, tvůj život a tvou rodinu, mělo větší užitek? A když se zeptáš většiny občanů ČR, zda je pro ně užitečnější auto nebo kolo, co předpokládáš, že ti odpoví? A pokud bys po nich chtěl, aby z auta přesedlali na kolo, co ti asi odpoví? Protože to bylo jádro mé reakce na toho člověka, kterému jsem odpovídal.
Pokud si půjdeme s Ygorkem sednout někam do čajovny, můžeme se na dané téma podívat filozoficky, můžeme to načít z pohledu utilitarismu a můžeme to zrelativizovat až na atomy, ale na to teď není kdy. A reakce Ygorka, který se napíchne na nějaké vlákno a přiloží k němu svůj trollí balónek, aniž by řekl cokoliv racionálního k věci, mi už tak nějak vadí.
|
|
|
1) A kdo jsi, abys scital uzitky lidi a sestavoval je do tabulek?
2) Pokud jeden sloupec v tabulce prevazi, znamena to co? Ze ten druhy se muze skrtnout?
3) Kde jsem tenhle scitaci pristup uz videl... Pockat... A ty se odvazis druhe oznacovat za socialni inzenyry, a navic to myslet hanlive?
|
|
|
To sčítání neprovádím já, nýbrž lidé. Sami od sebe se přirozeně rozhodli v průběhu dekád, že auto má pro ně výrazně větší celkový užitek, a proto už přes sto let staví silnice pro auta a ne pro cyklostezky pro kola.
Ad 3)... blbe.
|
|
|
To je stručné a srozumitelné vysvětlení, děkuji.
Jen prosím upřesni, kteří lidé to sčítání provádějí.
Ti, co provádějí sčítání mezi paletami v Lidlu*) a hlasují peněženkami o tom, co na nich má být v průběhu dekád nabízeno?
____________
*) Název je použit ve smyslu, který je zdejšími odmítači sojo-popelo-fujbuřtů stabilizován.
O,T,
(Když čtu lidé v použitém kontextu, vždycky si na to vzpomenu.)
...my jen chceme, aby se lidé milovali.
- Moment, kteří lidé?
- Ale my to myslíme tak nějak... všeobecně.
- To jako celá obec najednou?
|
|
|
A coz teprve jezdeni na vidlicce, pripadne pojidani pokrmu automobilem...
|
|
|
To je metaparodie, nebo obvyklá hloupost?
|
|
|
Obvykla hloupost? To je vase nova oblibena floskule? :-) Ano, v tom pripade to je obvykla hloupost... :-)
|
|
|
Jakto, že nenapsal, když to tam čtu?
|
|
|
Napsal zcela něco jiného než já. Nulový a nenulový užitek není rovnocenný.
|
|
|
Ale noták...
"...Záleží na tom, co se hotovíš jísti..." jest ta klíčová věta.
Takže iFos : Ygorek - 0:1
|
|
|
Napsal (nepřímo, ale zřetelně), že užitek je subjektivní entitou.
Tys reagoval, že je to individuální - což je totéž, ne?
Tys ještě podepřel své tvrzení osobním příkladem, který pro nadbytečnost nestojí za hlubší pozornost a nevěnoval mu ji - medle rozumně - ani Ygorek.
Chceš říct, že tento nadbytečný příklad, potvrzujícím shodně Ygorkovo i tvé tvrzení, je předmětem sporu, resp. tím "něčím zcela jiným, než jsi napsal ty"?
|
|
|
On napsal, že užitek z kola i z automobilu je rovnocenný OBECNĚ, tzn, PRO KAŽDÉHO. A to není pravda. Kdyby výslovně napsal, že je to rovnocenné jen pro něj, tak s tím problém nemám.
|
|
|
Nemohu v tomto textu
"Užitek z kola je užitku z automobilu rovnocenný, vyzkoušel jsem to.
Stejně jako užitek ze lžíce a užitek z vidličky.
Záleží na tom, co se hotovíš jísti."
najít ani slovo "OBECNĚ", ani "PRO KAŽDÉHO". Nezlob se, asi jsem debil, můžeš mi je v textu tučně zvýraznit?
|
|
|
Užitek z kola je užitku z automobilu rovnocenný, vyzkoušel jsem to ...
|
|
|
Tyvoe, já mám asi tundlencty ... hacilunace. Já to ani v tom tučným nenašel. Jdu si dát panáka.
|
|
|
Tak se zaměř na slovo "JE". A panáka si dej, je to zdravé :-)
|
|
|
To "JE" použil zjevně s úmyslem naznačit předřečníkovi, že jeho užití není nejvhodnější. Ale udělal to pro něj typickým přizpůsobovacím manévrem: "ok, jestli chceš chápat "JE" takhle, tak tady tumáš guláš." A ejhle, najednou je to nestravitelné.
Tu pravou příležitost protestovat jsi propásl ve chvíli, kdys nevyskočil na Lokuta. Od té chvíle už může být tvoje argumentace jen více či méně píčou ke zdi.
|
|
|
Mmch, není to sice tak úplně výslovné, jak by ti zřejmě vyhovovalo, ale když někdo ke svému tvrzení napíše "vyzkoušel jsem to", myslím, že je to spíš trknutí než nápověda, že mluví o vlastní zkušenosti. Jenomže tady halt i to trknutí bylo plat prtné.
Ale ser na to, jsou lidi, co maj rakovinu... ;-)
|
|
|
Pokud tam použil pouze slovo "JE", tak lhal. Protože z mého pohledu tam patří slovní spojení "PRO MNE NENÍ". A proto jsem mu odepsal, že je to individuální.
|
|
|
|
Nemůžu mluvit za Ygorka, takže se omezím jen na to, jak jsem to chápal já.
To jeho "JE" mi v daném kontextu přišlo jako vcelku pochopitelná reakce a docela vtipná parafráze na kategorické "JE" předřečníka:
"Užitek z kola je výrazně menší než užitek z auta."
Tobě ne? A pokud považuješ ono kategorické JE za nevhodné, proč ti nevadilo už v citovaném předchozím příspěvku?
Ta záplata prostě přesně sedla na svůj pytel.
|
|
|
Stejně jako Ygorek, i ty mluvíš o okamžitém užitku. Můj komentář byl reakcí na dotaz po dlouhodobém, všeobecném užitku. Člověk, kterému jsem odpovídal, polemizoval s procentem užívání automobilů a kol. Jak by to vypadalo, kdybychom místo silnic stavěli cyklostezky, zda by pak nebylo procento využívání kol vyšší než procento využívání aut. Vzhledem k tomu, že auta i kola měla stejnou startovací pozici - vznikla v podstatě ve stejné době - je jasné, že lidé se dlouhodobě rozhodli pro auta a ne kola. Je to z toho důvodu, že auto jim dlouhodobě a celkově přináší více užitku než kolo. Proto začali stavět spíš silnice než cyklostezky, a proto dnes využívají ve větší míře ta auta spíš než ta kola. Není řeč o okamžitém užitku, ale o dlouhodobém užitku. Prostě z dlouhodobého hlediska ten součet situací v čase, kdy jim auto přinese větší okamžitý užitek než kolo, výrazně převážil počet situací v čase, kdy jim přinese okamžitý užitek kolo. Člověk potřebuje častěji nakoupit, odvézt větší náklad, dopravit se někam rychle a pohodlně a za každého počasí, než si vyjet na relaxační jízdu k rybníčku na kole.
Je to už takto polopatě pochopitelné i pro tebe?
|
|
|
Kdybys napsal, že investice do cyklostezek jsou neúměrné tomu, kolika lidem přinášejí užitek ve srovnání s investicemi do IAD, nedalo by se proti tomu nic namítnout. Ale tys to zkrátka napsal blbě, což ti stejnověrci rádi prominuli - jak předvedl třeba iFos - ale Ygorek holt ne. On se nehádá, jen rozvíjí nedomyšlená tvrzení, předstíraje jejich akceptaci, čímž nejlépe poukáže na jejich chybnost. Někdo (žel málokdo) se chytí za rypák a tvrzení poopraví, jiný se začne rozčilovat a dělat ze sebe vola, což Ygorek zjevně s potěšením sleduje a vidle rád zdvořile podrží, aby se na ně oponentovi lépe nabíhalo. V hospodě by jeho komunikační styl dříve nebo později pravděpodobně vedl k brachiálnímu násilí, tady jsem rád, že nutí lidi myslet a správně formulovat, protože právě špatná formulace otázek a odpovědí je medle nejčastější příčinou sebeklamu.
Ale kašli na to, nejsi v tom sám. Jednou ho všichni společně zmlátíme. ;-)
|
|
|
Ja jsem jednoho takoveho chytrolina, ktery taky rad rozvijel ze sveho pohledu "nedomyslena tvrzeni". Ten treba uplne stejne chytre prohlasil, ze on si do cerstve nafasovaneho pravitka sve jmeno nevyryje, protoze on si ho prece pozna, jelikoz tam ma vlisovany napis LOGAREX.
A v principu mel i pravdu, protoze kdyz on bude jediny bez vyryteho podpisu, tak si to pravitko opravdu pozna. Jenze z meho pohledu si muze kazdy chytrolin, kazdou takovou svou pravdu strcit do prdele, abych to rekl jeste slusne.
|
|
|
:-)) To je právě jednou z nesporných výhod pravdy, že si ji každý může zasunout, kam chce. Problém nastane až tehdy, kdy tělesné otvory kapacitně nestačí a člověk najednou neví, kam s ní. ;-)
|
|
|
Nic jsem nenapsal blbě. Odpovídal jsem v daném kontextu daného vlákna. To, že se do toho Ygorek nakýbloval se svým tradičně mimomísním komentářem není můj problém.
A zmlátit ho nechci. Jen bych rád, kdyby si třikrát rozmyslel, než se do něčeho vloží.
|
|
|
To je jedno specifikum tohohle webu. Na obloze se objevi obrovsky stin, ty sem napises zcela zjevny fakt "pozor, za 5 minut sem dopadne meteorit", nacez nejen ze se nekteri neodeberou za nejblizsi kopec, ale zacnou rozebirat tema meteoritu vseobecne, budou ti tvrdit, ze minule utery taky nic nespalo, coz si SAMI VYZKOUSELI a tesne pred dopadem jeste stihnout rozebrat fakt, ze pet minut muze nekdy utect rychle a jindy se to vlece.
Tenhle efekt je ovsem mozny je proto, ze primo sem zadny sutr neprileti a tak je tu dost mista na takove puste plky o nicem a od veci.
Malem jsem zapomnel na nejvyssi level techhle hejhulu, kteri se v tomhle vlakne jeste, co jsem videl, neexponovali. Ti k tomu pripoji debatu o tom, ze sledovani dopadu meteoritu provadi slusny clovek (TM) vyhradne s cigaretou ve spicce a pouze s kloboukem na hlave.
I pres vyskyt techle intelektualnich ovadu je ale tenhle web stale jeste opravdova oaza a jejich otravne bzuceni je snesitelne ve srovnani s tou hruzou okolo.
|
|
|
Čili, chápu-li tě správně, je tu na tvůj vkus moc filosofie na úkor praktičnosti. V tom případě bychom mohli přestat předstírat myšlenky vůbec a čistě prakticky si spolu zaskandovat "cyklouni sou čuráci, cyklouni sou čuráci!" Bude to tvrdě přímo na dělohu, bez zbytečných jalových keců a velmi úderné, ergo praktické, neb v jednotě je síla. Jsi pro?
|
|
|
Jenom ještě doplním, že je zřejmé od začátku, žes to myslel tak nějak celospolečensky. Jenomže se ti nechtělo vypustit z úst něco, co by zavánělo veřejným zájmem, jednak proto, že to je oblíbený argument bolševiků, druhak proto, že zde se něco takového neslyší rádo. Tak jsi to zjednodušil na neurčité "JE", přičemž sis vyhýbavost buď neuvědomil, nebo jsi doufal, že do toho nikdo nezavrtá. Akorát jsi zapomněl, že sem občas chodí Ygorek, no. ;-).
Všechno, co lidi dělají, přináší někomu užitek, jakkoli někdy zvrácený, pročež smysl má jen debata o tom, který z užitků má mít přednost a proč. Tvrzení, že "tohle je užitečnější než tamto" je k ničemu.
|
|
|
A ještě pro jistotu dodám, že meritorně jsi měl jistě pravdu a nejsi ve sporu se mnou a - pokud mohu odhadovat - ani s Ygorkem. Šlo opravdu jen o tu formulaci, nic víc, neboli o hovno, kdyby se někteří nezačali štětit.
|
|
|
Bezvadný je, že kvůli tomu hovnu vzniklo vlákno dlouhý jak kráva.
(Ano, Ygorku. Vím, že kráva není ani tak moc dlouhá, že třeba krajta bývá delší.)
|
|
|
Proč ksakru například ve formě nějaké speciální daně ..., proč verdammt ne normálně lidsky slušně ve formě dobrovolného příspěvku pro ten který účel?!?
Chápu, že je to v kontextu tohoto článku vcelku děsně jedno; naopak v kontextu širším mi to přijde naprosto zásadní a poměrně děsivé, že dokonce i DFENSe napadají takové überpeachoviny jako "daň", chce-li -- zcela správně -- argumentovat tím, že by cokoli měli platit právě ti, kdo o to stojí :(
(Stejně by tomu samozřejmě mělo být i se slonincem; i ten by měl být zaplacen z dobrovolných příspěvků, které pošlou lidé na sloninec! Ditto s Blankou či s bezpečnosti dětských chodců, ať již to znamená cokoli*. Ditto s armádou pro ochranu před vnějším nebezpečím, tam třeba já bych neposlal ani haléř, kdežto kupříkladu pan JJ patrně částku netriviální. A tak dále, a tak dále, a tak dále...)
___
* O bezpečnost dětských chodců se starají jejich rodiče, a to tím, že své děti naučí se před vstupem do vozovky důkladně rozhlédnout. Nevím o ničem jiném, co by bylo jakkoli zapotřebí. Ale to je zase na jinou debatu.
|
|
|
Tak ja nemyslim ze by to bylo uplne spatne. Pokud akceptujeme myslenku ze zhruba vsechny penize co se vyberou na spotrebni dani z paliv putuji do udrzby a oprav silnic.
Stejnym zpusobem mohly byt financovany cyklostezky. Sice nevim co by rikali cykliste na to, kdyz by polovinu ceny kola tvorila spotrebni den, ale proc ne. Alespon by okusili vlastni medicinu.
A jako prijemny bonus bych videl narizeni, ze cyklostezky se smeji stavet pouze z penez vybranych na cyklodani, takze az by vsichni cykliste nadavali ze je malo cyklostezek, tak by se jim to mohlo otlouct o cumak.
|
|
|
|
Je to uplne spatne, protoze kradez/loupez je uplne spatne. Proti cyklomytnemu neni namitek, ale proti "koncesionarskemu poplatku z kola" (=dan) bych protestoval hodne.
|
|
|
Krom toho, že by to bylo morálně špatně, jak už zmiňovali pánové přede mnou (a to je pochopitelně ten nejpádnější argument), by to bylo i neefektivní. Centrální řízení je vždy méně efektivní než volný trh (do čehož počítám i různé dobrovolné organizace fungující na bázi darů a sbírek).
|
|
|
Osobne by som k panom vyssie pridal este zopar drobnosti.
Peniaze vybrane na spotrebnej dani z paliv potuju okrem mizernej udrzby, vystavby a oprav aj na take roztomilosti, ako MHD. (A samozrejme na rozne ine vhodne zakamuflovane ucely.) Takze ak ma pamat neklame, akceptovat toto tvrdenie nie je mozne.
Riesenie "spotrebnou dani na kolo" je take.. ako to povedat.. typicke ceskoslovenske. Kvoli kriku niekolkych idiotov bude trpiet nepomerne vacsia skupina. Co slusny cyklista, ktory v zivote na cykloceste nebol ani sa tam nechysta? Co bicykel kupeny pre dieta na jazdenie po vlastnom pozemku. Co bicykel na sportove ucely, ktory sa povacsine kupi, nalozi do auta, odvezie pod kopec a jazdi sa na sukromnej zjazdovke?
Cyklocesty by sa mali stavat z dobrovolnych prispevkov. Predpokladam, ze ich rozvoj by klesol prakticky na nulu a vzhladom k ich prevazne dokonalej zbytocnosti to je len dobre.
|
|
|
Tak pak by pomohla cykloznámka (ekvivalent dálniční známky). Myslím, že to by bylo fér vůči všem. A cyklostezky stavět jenom z peněz darovaných přímo na tento účel a z těch vybraných na poplatku za známky.
A na každé cyklostezce by stál orgán s kolem ve žluto-modro-stříbrném provedení a naháněl by neplatiče. :-D
Problém by byl, že by se ty zyklobuzny přestěhovali na nezpoplatněnou silnici.
|
|
|
Šmarjá lidi, jděte s tímhle už.....
Jo, orgán by mohl být ve žluto-modro-stříbrném provedení vyobrazen třeba na té známce, myslím tedy ten orgán, co mají koloidi otlačený. A třeba by na ni mohli kolisté pak také dostávat slevu na pivo v podnicích, jejichž majitel se k tomu svobodně rozhodne, protože (a) je sám cyklista, (b) odhaduje, že mu to celkově zvedne tržby, (c) whatever.
Ale s tím vyháněním je to fakt volovina. Jasně, majitel cyklostezky (jímž by samozřejmě nebyl stát, že ne?) na to právo má, ale pokud toho práva využije, je blb.
On se ten efekt "černých pasažérů" ukrutně přeceňuje a skoro* nikdy není takový, aby vůbec stálo za to jej brát v úvahu. V praxi je skoro* vždy daleko lepší prostě používat dobrovolné poplatky na financování, a vůbec neřešit, kdo a jak financovanou věc užívá.
Vyzkoušeno v praxi mnoho a mnoho a mnohokrát, včetně věcí jako třeba cesty, veřejné osvětlení apod.
___
* Nepochybně existují výjimky. Ale jsou to výjimky, je jich nepatrné množství, a dovolím si tvrdit, že pravděpodobnost, že by mezi nimi byly ausgerechnet cyklostezky, je naprosto zanedbatelně malá.
|
|
|
Základní informace:
a) Cyklostezky jsou víceméně marginální jev. V rámci státu je jen pár měst, kde vůbec nějaké jsou.
b) Předražené cyklostezky nejsou cílem, ale záminkou pro přehrání peněz tam, kde je rozhodující lidé chtějí mít. Obdobných projektů jsou mraky a jsou dražší, zbytečnější a... prostě jsou to mnohem horší kraviny.
Samozřejmě je možné zavést poplatek pro kola i normální silnice (stejně jako pro chodce po chodnících či krajnicích, atd.).
|
|
|
Pokud přistoupíme na to, že by měla být dopravní infrastruktura hrazena z příslušných daní a ještě k tomu pokud možno "spravedlivě", tak by se z daní z bicyklů a cyklopříslušenství neměly hradit jen cyklostezky, ale nějakou částí by se mělo přispívat i na běžnou silniční síť, protože tu cyklisté využívají také - a to zatím bezplatně.
A aby se to dotáhlo do "dokonalosti", tak by na budování a údržbu silniční sítě neměly jít jen veškeré daně z pohonných hmot, ale i veškeré daně související s výrobou, prodejem a servisem automobilů (včetně autobusů), protože lide si kupují a servisují auta v naprosté většině případů proto, aby se v nich mohli přepravovat po silniční síti. Kdyby možnost jezdit po silnicích nebyla, byznys s běžnými automobily by neexistoval a neexistovaly by ani daně z tohoto byznysu plynoucí.
|
|
Ak budeme počítať s:
- dĺžka výstavby trasy = "x" (toto projektové info nemám, ak niekto má, postnite)
- splatnosť faktúr napr = 60 dní. 60 dní i keď v SK podmienkach je to preto, lebo.... http://www.podnikam.webnoviny.sk/peniaze/peniaze-investicie/splatnost-faktur-najviac/24459
- vypranie peňazí cez offshore a prietok through "numbered bank accounts" trust = 7 dní
- príprava žaloby na obetného baránka = 20 dní
...tak mi vychádza x + 60 + 7 + 20 = 87 + x od začatia projektu
V prípade, že by sa obžaloba poponáhľala a prípravu spracovávala už počas ostatných činností súbežne, gantt chart by nám to posunul na 67 + x.
Investíciu do slonov a iných cicavcov plne schvaľujem, keďže čím viac slonov v ZOO, tým viac možných hlavných správ dňa na hNOjiVA, PRújIMA a pod. Všetkým čipso-pivo-OVRZákom sa vyplaví endorfín, keď je hlavnou správou dňa narodenie sloníka v ZOO. Ono sa totiž nikde nič na svete ani na okolo poriadne nedeje, ani sa za naše peniaze nevraždia/nebombardujú deti a tak....aspoň že tí sloni trtkajú.
Cyklistike zdar a slonom zvlášť!
|
|
Občas pošleme na slony nějaké peníze.
Nevím kolik se vybere, ale je to alespoň od ZOO snaha sehnat něco mimo daně
Žádost na příspěvek pro cyklostezku jsem ani neviděl. Jsou s tím obtíže a je jednodušší domáhat se peněz z daní než se starat sami.
|
|
|
Pokud se moc nepletu, tohle tam zavedl Fejk; a ať byl jaký byl, chvála mu za to!
Jinak samozřejmě to, že je jednodušší domáhat se peněz z daní než se starat sami je (a) pravda, (b) naprostý průser :(
|
|
|
I my jsme na sloninec přispěli.
Přišel-li by však nějaký cyklista žádat o peníze na svou cyklostezku, nevím nevím jak by to dopadlo :-))
|
|
|
Tipnu si, že by letěl ze dveří úplně stejně jako dealer nebo jehovista ... :-)
|
|
|
Žádost o příspěvek na cyklostezku byla publikována ve sbírce zákonů pod číslem 586/1992, ve znění pozdějších novel.
|
|
|
Vybralo se 38 mega, udajne cca 10% potrebne castky. Dneska nam to rikal pan pri prohlidce slonince pro sponzory.
|
|
D-FENSi, případně i vy ostatní, rád bych věděl, zda jsi v - zde tak často pomlouvaném - Lidlu byl někdy nakoupit? Případně z kolika návštěv usuzuješ, že je tak hrozný?
Já ho považuji za nejlepší z obchodních řetězců působících na českém trhu. Pokud sleduješ různé testy potravin, určitě sis všimnul, že výrobky z něj se obvykle řadí k těm lepším. Např. www.stream.cz/peklonataliri/769554-peklo-na-taliri-veprove-konzervy Je to mimo jiné způsobeno i tím, že se v něm prodávají potraviny stejné jako pro Lidl v Německu. A ano, levný je, ale to doufám za ukazatel kvality nepovažuješ.
Samozřejmě, že i v něm se dají koupit potraviny nízké kvality a záleží na vedoucím konkrétní prodejny jak to v uvnitř vypadá (jedna z těch nejlepších co jsem navštívil je třeba na Barrandově a asi nejhorší je v Letech u Prahy), ale generalizace "sortiment Lidlu jsou sračky" považuji za chybnou a ještě nikdy jsem od nikoho, kdo to tvrdil neslyšel konkrétní argument proč si to myslí.
|
|
|
Já osobně nesnáším Lidl kvůli:
- smradu (smrdí mi to tam)
- prodeji ponožek, štaflí a pneumatik hned vedle banánů
- lidem, co tam nakupují (kvůli tomu nechodím i do Kauflandu)
- výrobkům, které na mě působí exoticky (ano, moje pohodlnost)
- prodavačkám, které vás prohledají od hlavy až k patě
Hlavně ti lidé... preferuji proto nonstop Tesco před desátou večerní, případně Globus. Nákup v Kauflandu je pro mě vždy stresující zážitek. Nechci se s lidmi strkat do košíků, bourat do nich, neustále je žádat, aby uhnuli, protínat svou maličkostí rozhovor dvou dědečků... Chápu, že berou nákup jako příležitost k odpočinku a rozhovoru, nevyčítám jim to, ale nebudu to s nimi praktikovat. Stejně tak Lidl.
Suveréně nejlepší byl Interspar v Plzni. Tam se mi nakupovalo velmi velmi dobře. Byl tam bezva rychlý a přesný prodavač. Interspar v Praze na Zličíně je pravý opak a peklo. Nedávno jsem tam stál ve frontě hodinu, až to někdo nevydržel a ptal se, proč je tam kolem třetí taková fronta:
Informace: "Protože se nám střídají směny."
Zákazník: "No tak vemte víc prodavaček!"
Informace: "Nedaří se nám sehnat víc prodavaček!"
(Na to se špatně odpovídá)
Každopádně kdybych měl poblíž Lidl, dal bych mu šanci právě po těch testech potravin. Uvidíme, jestli třeba ten na Barrandově bude lepší...
|
|
|
- jak to smrdí v kterém Lidlu těžko srovnávat, ovšem nejhorší zápach jsem zaregistroval v Makru v Brně
- ve smíšeném zboží se prodává smíšené zboží, tak to chodí. Stejně v Primě, Kauflandu nebo Makru, Delvitě, Albertu a Bille
- co proti mě máte?
- hm, mě si za posledních sedm let prodavačka ještě nevšimla a srandovní ochranka teprve ne
Na jaře jsem si v Lidlu koupil nerezové rycí vidle a nemám jim po podzimním použití co vytknout..
|
|
|
|
|
Použitelné je snad nepřesný výraz, k ničemu jinému se přece nehodí?
V Lidlu je měli nasazené na kvalitní násadu za cenu kovaných černých se separátní násadou, jak jsou k mání v železářstvích.
|
|
|
Nerezové rycí vidle ... hmm, to ti teda závidím. Ale koupil jsem manželce obyčejné kované a prý se s nimi taky neryje špatně.
|
|
|
Tady se člověk fakt nenudí. I o vidle se tu jsou schopní dohadovat. :-)
|
|
|
Sověti prý svého času tímto nástrojem léčili HIV/AIDS. A to formou poládání těchto vidlí na speciální akupunkturní místa na hrudníku. Úspěšnost léčby údajně souvisela se silou aplikace. :-)
|
|
|
To nebylo rycími vidlemi, ale obyčejnými.
V NSR tím nástrojem sedláci vysvětlovali scelovacím komisařům svůj názor na jejich práci, ovšem volili akupunkturní body položené níže a "naproti".
|
|
|
Tak já tam párkrát byl, a právě proto ho klidně pomlouvat budu. A vím, že tam už nevlezu i když ho mám nejblíž. Prostě než do discountu, kde je skoto na všech filialkách bordel (a je jedno zda jde o Lidl, Penny nebo malý Alberty či mini Tesca) jdu opravdu ejn v případě nouze. Výběr je tam stejný jako v kdejakém soukromém krámku. Ale mnohem větší fronty, napruzený personál bez zájmu o zákazníka a asociálnější zákaznictvo, to nevyváží ani nižší cena.
|
|
|
No to je právě ten problém. V ČR není problém s tím Lidlem, spíš s tím, že ostatní řetězce se mu blíží tak, že to zboží z Lidlu pak vypadá dobře (alespoň situace v Uherském Hradišti).
Když jsem pobýval 3 měsíce v Beji (jihovýchodní Portugalsko), tak jsem měl na výběr ze tří supermarketů. Intermarché, Continente a Lidl. Cenově i co do kvality se daly seřadit právě takto a v tom Lidlu jsem byl za celou dobu jen dvakrát. Ono tam bylo levněji, ale poprvé stála kvalita veškerého zboží tak za prd, že jsem se šel ještě asi za měsíc přesvědčit, jestli to nebyl nějaký krátkodobý výkyv. Nebyl. Jejich roládu plněnou krémem, kterou jsem si koupil k snídani, jsem bez rozpaků vyhodil do koše, protože ta chemická pasta, které říkali krém, nebyla jedlá.
Stejný efekt jsem pozoroval při delších cestách po Španělsku. Lidl byl levnější, ale vždy jen "na přežití", stejně jako Aldi. Často neprodávali pečivo, což je dost diskvalifikovalo, když jsme pobývali po kempech a živili se v podstatě jen bagetami se salámem nebo sýrem...
Jinak v Hradišti je nonstop Tesco - na první pohled dobré ceny, ale ve skutečnosti dost drahý na to, co tam vlastně prodávají a sortiment dost mizerný - ano, sice mají plný regál jogurtů, ale když 60% je variace na Tesco bílý jogurt... Kaufland na tom co do kvality zboží snad není tak zle jako to Tesco, ale vnitřní uspořádání přímo vybízí k tomu, abyste se s někým potrkali vozíkem. Nejlépe se dá nakoupit v Intersparu ve Starém Městě u Uh. Hradiště, a to jak co do výběru, tak i do kvality, ale zase si to nechávají pořádně zaplatit, oproti Tescu za zhruba stejný nákup platívám cca + 30 %.
|
|
|
No to je právě ten problém. V ČR není problém s tím Lidlem, spíš s tím, že ostatní řetězce se mu blíží tak, že to zboží z Lidlu pak vypadá dobře (alespoň situace v Uherském Hradišti).
Když jsem pobýval 3 měsíce v Beji (jihovýchodní Portugalsko), tak jsem měl na výběr ze tří supermarketů. Intermarché, Continente a Lidl. Cenově i co do kvality se daly seřadit právě takto a v tom Lidlu jsem byl za celou dobu jen dvakrát. Ono tam bylo levněji, ale poprvé stála kvalita veškerého zboží tak za prd, že jsem se šel ještě asi za měsíc přesvědčit, jestli to nebyl nějaký krátkodobý výkyv. Nebyl. Jejich roládu plněnou krémem, kterou jsem si koupil k snídani, jsem bez rozpaků vyhodil do koše, protože ta chemická pasta, které říkali krém, nebyla jedlá.
Stejný efekt jsem pozoroval při delších cestách po Španělsku. Lidl byl levnější, ale vždy jen "na přežití", stejně jako Aldi. Často neprodávali pečivo, což je dost diskvalifikovalo, když jsme pobývali po kempech a živili se v podstatě jen bagetami se salámem nebo sýrem...
Jinak v Hradišti je nonstop Tesco - na první pohled dobré ceny, ale ve skutečnosti dost drahý na to, co tam vlastně prodávají a sortiment dost mizerný - ano, sice mají plný regál jogurtů, ale když 60% je variace na Tesco bílý jogurt... Kaufland na tom co do kvality zboží snad není tak zle jako to Tesco, ale vnitřní uspořádání přímo vybízí k tomu, abyste se s někým potrkali vozíkem. Nejlépe se dá nakoupit v Intersparu ve Starém Městě u Uh. Hradiště, a to jak co do výběru, tak i do kvality, ale zase si to nechávají pořádně zaplatit, oproti Tescu za zhruba stejný nákup platívám cca + 30 %.
|
|
|
Naprostý souhlas. I když máme v okolí Albert, Kaufland a Billu, nakonec pravidelně jezdím do Lidlu. Taky bych to dříve něřek, ale když si tam koupím šunku, je to šunka z masa a ementál je ementál atd. Je to tím, že hodně věcí se vyrábí pro celou Evropu, takže nejlépe kupovat to, kde je popis ve všech jazycích. Je to smutný, ale většina výrobků z marketů určených jen pro ČR (a většinou vyrobených u nás) jsou sračky nad sračky...
|
|
|
Lidl prostě není pro běžného českého vohnouta, lze tam koupit naprosto kvalitní kousky, potraviny co jinde nejsou, ale i totální sračky a zboží ala ponožky. To chce u nakupování přemýšlet a nemít předsudky, že to tam vypadá "divně". Český pepik ale radši krásně nasvícené rozmrazené nebo zelené sračky v "prémiových" načančaných supermarketech.
Tady v Česku Lidl poškozuje model s kterým tu začal a od té doby se traduje, že Lidl je sračka, ale směrem na západ je Lidl běžný supermarket a i u nás se jeho sortiment od té doby změnil.
|
|
|
Souhlasím celkem s Vámi. Když člověk pomine že tam mají zboží v obalech jiných než všude jinde a překoná svou lenost, tak zjistí následující:
Jsou tam potraviny dvou kategorií. Šunt, lacinější než tentýš šunt vydávany za kvalitu jinde.
A druhá kategorie je kvalita za podobné či mírně vyšší ceny než všude jinde, kde se ale s kvalitou téměř nepotkáte, pokud nepátráte v nejzastrčenějších zákoutích.
Já to mám do zdejšího Lidlu docela daleko, ale občas tam skáknu. V létě jsem tam byl pro vakuované špekáčky ze světe div se masa! Koupil jsem to kilové balení a jel za známým opékat. Olizovali se všichni až za ušima a byli fakt překvapeni že to je z Lidlu. Pravda, nebyly za 30KČ...
Jinak aspoň zde to začíná vypadat že malé krámky začínají řetezcům pozvolna v kvalitě i ceně natrhávat pozadí. Žena zkusila několik krámků ve městě a s velkým překvapením tohle zjistila. Třeba řezník ve městě a v blízkém Kaufiči to je nebe a dudy. Vlastně i o pár set metrů dál pekařství... Tento trend, tedy pokud se to tak nechá pojmenovat je opravdu fajn. Jen kdyby město ty malé krámky nedusilo tím že se u nich většinou nedá zaparkovat...
|
|
|
|
|
|
Jde pít. Dá se to, birel to ale není.
|
|
|
Tím birel myslíte Birell? Pátral jsem v paměti, ale nevzpomínám si, že bych někdy někde pil nějaké nealkoholické pivo, které by skutečné pivo připomínalo míň, než Birell. Birell mi "chutná" jako sifon "ochucený" nosními kapkami a šamponem.
Kdybych měl od oka seřadit běžně dostupná nealkoholická piva, která znám, podle mě od nejlepšího po nejhorší, tak by to bylo zhruba takto: Konrad, Bernard polotmavý, Bavaria, Stella Artois, Platan, Staropramen, Bernard světlý, Svijany/Rohozec/Primátor (vyrábí Primátor) ... pak dlouho nic ... a na konci pro mě nepoživatelný Birell.
Trošku jsem zapátral a Deep pravděpodobně vyrábí pivovar Platan. Podle neoficiálních informací to ale vypadá, že v Platanu najeli na velkoprůmyslové šizení alá Plzeň/Gambrihnus (CKT, HGB atd.), takže se žádný zázrak očekávat nedá.
|
|
|
Tak pozor, pro weizen jsem do lidlu specialne jela a chutnalo to jako voda, kterou vyplachli trubky. je pravda, ze to bylo v akci (proto jsem se vubec dozvedela, ze v lidlu weizen maji). konkretne slo o minisoudek. jeste ze to do Zitavy mame jen 40km.
|
|
|
Kterýsi filosof před lety publikoval článek (snad v Salonu, nevím), ve kterém charakterizoval Čechy jako soubor "Lidlujících Mařenek a zinkajících Pepíčků", ať to již mělo znamenat cokoliv, asi nic lichotivého.
Je zajímavé, jak se ta charakteristika rozšířila, netušil jsem co všechno D-Fens a JanaZZR (nejčastější Lidlující komentáře jsou její) čtou.
|
|
|
Proč mát proboha pocit, že je nutno masově nakupovat v Lidlu, Albertu a podobných sockrmítkách? Maso si koupím u řezníka (pravda za vyšší cenu, ale sekaná je z masa na který si ukážu a opravdu voní, né jako albert humusy), zeleninu a ovoce koupím u zelináře (opět, vyšší cena, ovšem kvalita) a pečivo - ó jaké překvapení - u pekaře. Čímž máme pokryty ty nejzásadnější oblasti. Těstoviny, rýži, koření a podobně už si v albertu nakoupím v klidu, protože to hlavní mám kvalitní.
Ono celkově když si chce v klasickém supermarketu člověk nakoupit něco slušnýho, tak aby si na to vzal dovolenou a hledal a hledal. Připadá mi to zvláštní, že namísto aby normální kvalitní a patřičně drahé potraviny byly na očích a někde v koutku byl umístěn "kafilerní koutek pro sociálně slabé" tak je to přesně naopak. Sračky z každého regálu. Problém holt je, že čech namísto, aby snědl malou porci kvalitní potravy tak se přežere jak to prase nějakým lidl euro-sojo-popelo-humusáckým párkem a pak se diví :-/
|
|
|
To je ideální stav - když je chvilka času. Většinou to dopadá tak, že se cestou domů z práce někdy v 9 večer zastavuju v Tescu a vztekám se, co to tam mají za s...ortiment.
Jinak, už jsem jakž takž odladil pečení chleba i rohlíků (jako relax o víkendu), ale toastový chleba mi pořád nejde. A poté, co zmizela značka Warbourton's a zůstaly Delta pekárny a Penam, se ty slisované zbytky starých chlebů nedají jíst. Z toho kyselého smradu, co se line z toustovače, se mi zvedá žaludek. No a co s tímhle? Hledat pekaře, který umí balený touastový chléb? Nenašel jsem a všichni malí prodejci v okolí nabízejí Penam ze šrotu pro prasata. Doma se mi ho pořád nedaří udělat (moc drobí a je pořád takový suchý, asi jak ten hnus z Delty).
|
|
|
No, myslím, že jsi to trefil.
Podle složení pečiva uváděného na obalu a podle zkušeností známých sedláků se dnes část pečiva vyrábí z krmného obilí, tedy z odrůd charakteristických vyšším obsahem škrobu a nižším obsahem lepku ve srovnání s odrůdami potravinářskými. Proto se do směsi přidává odpadní lepek z lihovarské výroby a sojové produkty.
Problém je, jak jsi pokusem ověřil, v mouce.
|
|
|
Jo, manželka tvrdí, že použitelná zatím je jakási Babiččina mouka, nebo co. Možná to vydrží až do příštích žní.
|
|
|
Tak to je fajn, nedávno jsem jí koupil 5 kilo v akci :-DD.
Jinak rodiče jezdí nakupovat sem: www.ceskuv-mlyn.cz/
Jenže to mi už přijde opravdu jako hardcore. Co bude další fáze? Abych si to obilí pěstoval sám (teoreticky by to šlo, rodiče mají velkou zahradu) ?
|
|
|
Vyzkoušel jsem, nedoporučuji.
|
|
|
Ten mlýn nebo to pěstování obilí? :)
|
|
|
Dobrý!
Ale i soused mlynář, který dostal mlýn v restituci, to po relativně krátkém čase zabalil.
|
|
|
No, v dnešních podmínkách se nedivím - otec je agronom, takže občas zaslechnu co a jak chodí. Proto mě překvapilo, že by se seknul s tím Češkovým mlýnem - i když 100 lidí, 100 názorů...
S tím pěstováním obilí jsem to myslel s nadsázkou. I když, celé moje dětství jsme měli na zahradě 2 políčka - na brambory a řepu pro prase.
Bohužel, poslední dobou mám pocit, že všichni mají plnou hubu krize, ale poskytovat kvalitní služby se nikomu nechce. Ono nejde jen o potraviny, ale o poskytovaní služeb obecně. Například se mi pokazil centrál na autě. Půl roku to opravovali dva nezávislí automechanici a pořád byl někde problém. Jeden ho viděl v elektroinstalaci, druhý v řídicí jednotce. Až jsem se nakonec hecl a centrálů neznalý jsem asi za hodinu zdiagnostikoval spálený motorek v pravých dveřích (když jsem místo něj připojil 2W žárovku, tak blikala). Tak jsme se s otcem hecli, že objednám nový zámek a vyměníme si ho sami, i když je to dost komplikované. Vrcholem všeho bylo, že když ten zámek přišel na prodejnu, poslali mi SMS, že už ho mají, ale když jsem si tam další den ráno ve smluvený čas dojel (30 km), tak měli zavřeno. Volal jsem na mobil tomu, který mě informoval, že ten zámek došel a on se moc divil, že je zavřeno, že někdo z kolegů asi zapomněl přijít do práce. Snažil jsem se, nakupoval jsem u drobného místního obchodníka, ale asi to bylo naposledy, protože na to nemám nervy. Kdybych to objednal u velké zásilkové služby, tak to mám za stejný čas a peníze až doma a nemusel pro to jezdit 2x. No a podobně se někdy bohužel chovají i ti zelináři, řezníci a další. Jako by se jich ta "krize" netýkala. Jenže ono to nejde, aby byl člověk sám sobě pekařem, zedníkem, automechanikem a zemědělcem...
|
|
|
Ale moje zkušenost se týká raných devadesátých, dnešní trend je takovému živnostničení, zdá se, příznivější.
|
|
|
Moment, který čech?
Osobně žádného člověka s popsaných vzorcem chování neznám, a to mezi mými známými a sousedy Češi naprosto převažují.
Je zajímavé, že právě mezi zelináři začínají nabývat vrchu Vietnamci.
Proč mát proboha pocit, že je nutno masově nakupovat v Lidlu, Albertu a podobných sockrmítkách? Těstoviny, rýži, koření a podobně už si v albertu nakoupím v klidu, protože to hlavní mám kvalitní.
Týý joo!
|
|
rozporuplné pocity - na jednu stranu se mi ekluje cykloaktivismus (stejně jako autorovi) na druhou stranu moc nechápu to osočování Fillera - je to jeden z umírněných, řekl bych až rozumných aktivistů, který se nebojí i tepat do soukmenovců a hlavně do zhůveřilé nekoncepčnosti výdajů na cyklodopravu v Praze. Tenhle člověk jistě nejásá nad předraženou cyklostezkou. Samozřejmě, bublá v něm zřejmě jakési zastydlé levičátví (výraz "individualista" jsem slyšel pouze od něj a od karikatury svazáckého sráče ve filmu Starci na chmelu), ale řekl bych, že to má v hlavě docela srovnáno. Na rozdíl od autora, který se jaksi zacyklil v hledání latentní homosexuality mezi uživateli kol. To vše tvrdím jako hrdý majitel dvou vozů s velkým obsahem motoru, téměř denně auto řídící a bicykl nevlastnící.
|
|
|
nebyl by nějaký konkrétní příklad Fillera-rozumného? Já jsem si toho nějak nevšimla. Za nekoncepční považuje to, že se Praha neřídí jeho názorem, i když on jim spočítal, že má pravdu, dobral se k tomu nesmyslnými výpočty a myšlenkovými kotrmelci, ale trvá na svém. Co je rozumného na tom, když řve, že všichni chtějí jezdit na kole? Nechtějí a nebudou, tak kde je rozum a umírněnost?
|
|
|
|
když jsem naposledy četla, "nejsem zastáncem Fillera, nemám s nimi nic společného", tak se později zjistilo, že to psala jeho manželka. Jste to Vy? :-)
ten článek je sice zdánlivě rozumný, ale podle mého jde jen o vychytralé přizpůsobení se trendům. Protože to jejich nesnesitelné chování už opravdu přerostlo hranice. A jim teď nezbývá než začít pískat jinou nebo dohráli. Proč najednou po letech řeší ohleduplnost k ostatním účastníkům? Proč se ohání tím, že jim bude lépe? Navíc nerozumí sám sobě, na jedné straně píše, pročpak nejet po liduprázdném chodníku a na druhé straně upozorňuje, že je dobré nemíjet chodce v těsné blízkosti velkou rychlostí. Kde se vezme na liduprázdném chodníku chodec, kterého je třeba míjet?? :-O
|
|
|
na jedné straně píše, pročpak nejet po liduprázdném chodníku a na druhé straně upozorňuje, že je dobré nemíjet chodce v těsné blízkosti velkou rychlostí
To už trochu moc rozebíráš, ne? Mohli bysme zalejzat do detailů, ale za relativně pustý chodník lze považovat chodník, kde je na 500m jeden nebo dva chodci. Nemíjet je těsně vysokou rychlostí asi odpovídá duchu článku. Případně existujou pásy pro společný provoz cyklistů a chodců, nebo chodníky, které jdou souběžně s cyklostezkami nebo cyklopruhy..:-))
Článek jsem si přečetl, přijde mi relativně rozumný (bez větší znalosti autora a jeho historie). Jaké jsou tam skryté úmysly či záměry, netuším.
|
|
|
A teď offtopic podpásovka*: V jakém stavu musí být silnice, aby ji bylo možno považovat za relativně pustou? A je nutné na relativně pusté silnici omezovat rychlost a vymáhat toto omezení?
Jinak smíšený provoz cyklistů a chodců po společné komunikaci, rozdělené na 3 pruhy (cyklisté tam, cyklisté zpět a chodci, kteří nemusejí jít zpátky) bývá hodně výživný, zvlášť když je ta komunikace tak úzká, že každý z těch pruhů má asi 40 cm šířky. Nedávno jsem po jedné takové šel a zažil naprosto jasný důkaz pocitu cyklistické nadřazenosti - zezadu se ozvalo "Mladypanéééé já vás přejedůůůůůů" a sotva jsem stihl uskočit na trávu, prohnala se okolo asi 80letá paní s kolem obtěžkaným několika taškami, které přečnívaly do vedlejších cyklo/chodco pruhů. Troufám si tvrdit, že i kdyby tam byly retardéry pro důchodce na kolech, šikany, citybloky a ty pruhy nebyly 3 po 40 cm ale 4 po 30 cm, že by se tato konkrétní situace nijak zvlášť nezměnila. **
______________________________
* Doufám, že pochopíte nadsázku, kterou jsem vznesl v dobré náladě, protože mě od rána ještě nikdo nena....
** To je můj skromný příspěvek ilustrující můj postoj k přílišným regulacím na poli dopravy, kdy se namaluje něco, co už pomalu nejde dodržovat. Evidentně to nepostihuje jen silnice, ale i chodníky...
|
|
Při prvních zmínkách v tisku mě napadlo několik slov:
Hřebčín, kravín, vepřín, kurník.
Sloninec, kobylinec, kravinec, slepičinec.
|
|
|
Psinec už jsem viděl a slyšel...
A jak do toho zapadá ptačinec?
|
|
|
Ještě, že jsi do něho nešlápl a minul jsi i kočičinec.
No, ptačinec žabinec do toho moc nezapadá.
Je zajímavé sledovat, kudy ta hranice míjí chudobinec, ne?
|
|
na jednej strane beriem, ze sa ti nepaci pouzivanie dani na produkty, ktore nevyuzivas, ale nemal by byt pre petrolheada primarny zaujem aby silnicni vsi zmizli z cesty? A ako sekundarny efekt, aby z cesty zmizli aj ti, ktori sa samostnatne potrebuju pravidelne premiestnovat na kratke vzdialenosti bez potreby vozit naklad? Myslim tym konkretne cestu do prace a z prace. Este ma napada tercialny uzitok a to ze ostane pre nas ostatnych co nejazdime na E85.
.
Funguje to v zapadnych a severnych krajinach s velkym ale aj malym zaludnenim. Tym zakladom fungujuceho vztahu petrolhead a cyklista, pricom obaja maju zo vztahu len vyhody, su fyzicky oddelene cesty pre cyklistov a pre motoristov, pricom tie cyklisticke velmi casto koliduju s chodnikmi pre pesich. Suma sumarum: ked sa vybuduje dostatocna siet pre cyklistov tak to odlahci uz aj tak dotovanu MHD. Chodnik je jednorazovy financny naklad, ktory dalej cirkuluje v ekonomike, zatial co MHD treba dotovat a permantne odcerpava prostriedky. A cyklista rezijne naklady znasa sam za seba. To, ze nase krajiny trpia dosledkami planovanej komunistickej mestskej architektury a pre cyklistov vo vacsine miest a na vacsine ulic nie je miesto je fakt ktory nezmenime. A len tak na okraj, ak sa EU so svojimi pravidlami nerozpadne, tak najblizsich 20 rokov bude posledna moznost pre beznych ludi jazdit na silnych autach so spalovacim motorom. Embrace yourselves elektricke priblizovadla prichadzaju.
|
|
a) autor se neciti byt jisty svoji sexualni orientaci? :)
b) normalni cyklisty serou stezky za bambiliardy uplne stejne jako ostatni normalni lidi
c) odrazi infrastruktura miru vyuziti cyklistiky, nebo mira cyklistiky odrazi kvalitu infrastury?
Zatimco v normalnich clancich jsou veskera fakta a logicke konstrukty podrobovany tvrde kritice, tak cyklista = zlo je nenapadnutelny axiom. :D
|
|
|
Přeháníte... nechce se mi to znovu číst, ale mám dojem, že v článku byla řeč spíše o cykloaktivistech a podobné verbeži.
______
Asi by neškodilo ujasnit si v této věci jednou provždy terminologii. Kdo je zmrd či vohnout už každý ví, cikán - Rom se některým občas plete a u těch cykloušů je to - zdá se - stále nejasné.
|
|
|
Kdo je vohnout neví už pomalu nikdo. Výraz zde začal být používán namísto výrazu socka, někdy i jako označení manuálně pracujícího člověka namísto původního lopata.
U cykloušů je to jasné - cyklouš nebo cykloun je označení člověka, který oponuje HonzaZZRovi. Pouze pokud jmenovaný cítí opravdu velkou převahu, použije šlapálistu.
Potom jsou zde cyklobuzny, které se vyznačují používáním sportovního oblečení při provozování sportu, což je neočekávatelné, proto protivné.
Cyklisté nebo kyklisté jsou aktivisté prosazující daňovým poplatníkům nebezpečné stavby a činnosti.
Lidé, normálně používající jízdní kolo, jsou nezajímaví, nepíše se o nich, tak je netřeba pojmenovávat. Nebo jsou tabu se stejným výsledkem.
|
|
|
"vohnout" je definován vcelku přesně. hloupé užití tohoto termínu je jen věcí jeho uživatelů. "kolo" je také považováno za "vozidlo" a přitom je to "dětská hračka" 8o)
"cyklouš" a "cykloun" popř. jiné negativně laděné označení je naprosto přesné pro člověka-na-kole, který jede na silnici pro auta nebo po chodníku, chová se jako prase, vynucuje si i to nač nemá nárok s tím, že na něj přece musí dát všichni pozor i když není vidět. To, že jsou to zejména buzioblečkovaní cyklouši nebo angažovaní, političtí homouši je symptomatické.
"cyklisté" nikomu nevadí, protože se chovají jako řidiči se vším, co k tomu patří. ale to bys nepochopil, protože jsi hovado i za volantem (pamatuju si tvé výlevy na téma, že když tě někdo předjíždí, tak přidáš, aby to neměl lehký). "cyklisté" tedy normálně používají kolo jako dopravné prostředek a ne jako ty - k ventilaci zaražené frustrace.
8o)
|
|
|
- cyklisti generuji poptavku po buznostekach. Nebo myslis, ze je stavi kvuli pestitelum exotickeho ovoce?
- demagogie cyklofasisty. Pokud neni na buznastezku misto ani vyuziti, nema byt stezka budovana. Ale cyklofasisti utrati stovky milionu cizich korun za par km buzistezky, zatimco kolem vede silnice zmenena ve slalom mezi propadnutymi kanaly, ktere ponicila MHD.
Ne, cyklista neni zlo. Cyklista se chova jako ridic, sviti napr. i ve dne apod. Cyklobuzna, v nejhorsim pripade angazovana nebo ze sportovniho klubu teplousu, je agresivni a vynucuje si vsechno bez ohledu na to, ze neme de facto na nic narok...na silnici pro auta.
|
|
|
Autor má na tejden pohoff, aby zkusil vymyslet, kde udělal chybu a jestli spam je skutečně správným komunikačním prostředkem (ZZR)
|
|
Zdravím, rád bych upřesnil informace ohledně lahovicke cyklostezky.
Podél vltavy na jih vede cyklostezka, která je možná nejvytizenejsi v česku. Když sněží, tak po ní možná projede jen pár lidí, ale v létě je precpana kolisty a bruslari. A to až tak moc, že se po ní pěšky nedá moc chodit, pokud člověk nechceobcas dostat stouchanec do zad.
V místě, kde stezka podchazi pod pražským okruhem, je pod jeho silnici zespodu prilepena lávka pro cyklisty. Právě ta stala oněch 60 mega. A díky zmiňovaným sporům o pozemky po ní dosud neprojel vůbec nikdo. Jedna její strana totiž konci asi 8 metrů nad zemí...
|
|
Článek je d-fensova klasika, komentáře také. Co to znamená? Že v článku je vtipnou formou poukázáno, jak se minorita snaží parazitovat, ale minorita to nějak nechápe a neumí se se svou objektivní pozicí smířit. Prostě a jednoduše, pokud nedojde k nějaké společenské katastrofě, tak v našich podmínkách (podnebí a profil) bude mít cyklistika zcela okrajový význam. Nic víc, nic míň.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zyklista slonovi vlkem
|