Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Etno je in (ze dne 28.12.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
K prvni otazce: Vy mate zcela jasno v tom, ze vami definovanou vzdelanost ovlivnuje predevsim a hlavne tzv. prirozena inteligence, zatimco vlivy jako rodinne zazemi a tlaky okoli, zvyky, motivace jsou absolutne nepodstatne? Tak to z vasi argumentace vyplyva; beru to jako prevratnou myslenku a rad se necham poucit.
|
|
|
prirozena inteligence jiste ovlivnuje. geny se taky nezaprou. nicmene souhlasim s tim ze dalece vetsi vliv ma prostredi.
rozhodne to neni tim ze by cikanske deti byly snad nejake menecenne - jsou to uplne normalni novorozenata, to ze se cast z nich rodi dementni je spise demenci rodicu (krizi se to mezi sebou, sestra, bratr, tata s dcerou..) ale vezmu-li prumerne cikanske dite a dam ho do normalni funkcni rodiny, vyroste z nej normalni dite se stejnou sanci jako z bileho.
Ty deti za to po narozeni nemuzou, po urcite dobe jim uz proste prijde vlivem prostredi jako naprosto normalni krast, loupit a posleze i vrazdit. proste neznaji nic jineho.
|
|
|
Pan butyrat to ovsem vidi jinak. "Vůbec nechápu," rozciluje se presvedcive, "co je na této otázce tak rasistického!"
A ruce svuj postoj neprustrelne doklada: "Nebo snad statistiky lžou?? Snad každý občan této země ví, jak je to se školní docházkou a dosaženým vzděláním Romů."
Z toho mi tedy vyplyva, ze pan butyrat ma absolutne jasno: mira prirozena inteligence, na niz se otazka pta, je dokladovana predevsim skolni dochazkou a dosazenym vzdelanim, pro kterezto ukazatele je tedy jedinym, nerkuli hlavnim predpokladem.
Delam nekde chybu, nebo ji ve svem svatem rozhorceni cini pan butyrat?
|
|
|
chybu neděláš ty, ale problém je tak složitý, že svádí ke zjednodušení. Pedagogové z nich musí být úplně na švestku. Nejspíš se dá velmi těžko prokázat míra jejich inteligence, protože "jdou jinudy", na vzdělání podle našeho vzoru jim nezáleží, na umět česky jim taky nezáleží. Vlivem prostředí kašlou na vzdělání a nikdo je doma nenaučí česky, škola už ten nedostatek nedokáže dohnat. Někteří to vezmou zkratkou a hned mají za prokázané, že jsou méně inteligentní než my, jenže jenže. Kdyby většina z nás nastoupila do první třídy s "jejich výbavou", tak by to taky nedopadlo nejlíp. Na druhou stranu je život naučí v časném věku jiné věci, kterých zase my nejsme schopni. Třeba v pověstném "cigánění" jsou úplně na špici a kolik bílých přirozeně inteligentnějších jim na to skočí, aj aj . . . . . :-)
|
|
|
Oj, svatá prostoto. Souhlasím s tím, že dítě vyroste naprosto normální. Pak přijde puberta a normální funkční rodina se nestačí divit, jak se to dítě změnilo. Přesně k obrazu svých rodičů... Zkušenosti mých známých, kteří adoptovali, jsou naprosto stejné, bohužel. Na tento jev žádnou odpověď nemám, kromě toho, že je to tak.
|
|
|
O tom jak z cikanskych deti v bile milujici rodine vyroste normalni clovek hezky vypravela v interview Tereza Boučková co napsala pozdeji zfilmovane dilko "Smradi". V idilickem filmu byla hodna cikanata, milujici matka a hnusne zakomplexovane a rasisiticke okoli... a dneska ty hodne vychovane deticky ziji na ulici uplne stejne jako kdyby vyrostly v Chanove a domu chodi jen krast na fet.
Je zajimave ze kdyz se mluvi treba o psech, kazdy uznava, ze treba kokrspanel je vostrej, agresivni a temperamentni a labrador zas mirna ovce. Vychovou udelam z kokrspanela rodinneho psa a z labradora hlidace, ale jejich prirozene sklony nezmenim, jen je v ramci danych moznosti zkoriguji (labrador bude mizernej hlidac a kokrspanel bude rodinny pes, ktereho ale radsi nenecham s detmi o samote). Zajimalo by me cim jsme si to my lide zaslouzili, ze se na nas prirodni zakony zrejme nevztahuji. Vsichni hrajem stejnou hru, ale podle rasy, ci etnika mame ruzne namichane karty. (napr inteligence je udajne stejne dedicna jako jakakoli jina vlastnost, treba vyska. kdyz evropana vychovaji japonci na misce ryze denne, bude i tak o neco vetsi nez oni, ale nebude tak velky jako kdyby ho krmili veprovym, stejne tak dite co ma vrozenou inteligenci treba 90 skonci na ulici s 80ti, kdezto se zajmem rodicu a skoly bude mit treba 100, ale nikdy a nikde z nej nevyroste zadny einstein)
|
|
|
Nicméně: Jsou v téhle tezi i vyjímky. Možná to "pravidlo" či zákon potvrzují, možná vyvracejí.
---
- Znám baletku jejíž rodiče jsou fyzicky i založením naprosto "tělesně koktaví".
- Znám výborného lékaře, který stále studuje něco nového a jehož rodiče jsou velmi jednoduší lidé z horské vesnice. Srdeční, ale hloupí.
- Znám kulisáka, jehož otec je snaživým (a docela úspěšným) politikem, matka literární vědkyní v diplomatických službách. Onen kulisák má problém vyřešit i křížovku v novinách.
- Znám velmi dobrou herečku, jejíž otec byl oblíbený lékař a matka pracovala v cukrovaru jako úřednice a byla dcerou známého pražského hoteliéra.
- Moje matinka byla operní zpěvačkou. Její otec (můj děda) byl havíř, předělaný po úraze v dole na úředníka, matka (moje babička) zase jednou z dcer velkostatkáře.
---
Vím, že to není o dědičnosti povolání. Ale ke každému povolání je potřeba určitých tělesných. povahových i intelektuálních (intelektových) dispozic.
---
Tolik ze života. Zdá se, že původ možná pouze tak nějak napomáhá, nikoliv determinuje.
|
|
|
2 PODOTEK:
Co já vím, tak podle posledních výzkumů je inteligence z největší části daná geny. Takže vzhledem k tomu, že papá i mamá toho malýho Roma jsou s vysokou pravděpodobností blbí jak pučtok (ta staletí jejich kulturního vývoje jsou prostě znát), tak i to malé Romale bude inteligenčně níže.
Je na tom něco nepochopitelného?
|
|
|
Ano. Blbi != nevzdelani. Formalni vzdelani nedoklada miru prirozene inteligence, jak se nam snazi autor tvrdit. Nechapete nesmyslnost takove argumentace? Vypsal jsem ji tu. O genech tam neni ani zminka.
Inteligence dana "z nejvetsi casti geny" - muzete na ty "posledni vyzkumy" odkazat? Plati takove tvrzeni i pro sirsi populaci? Jsou tedy dle vas narody hloupejsi a chytrejsi? Jsou treba take narody malirske a narody hudebni? Proc by to u talentu melo byt jinak nez u inteligence?
Pokud rikate, ze ano, ze mira dispozice, "prirozene inteligence", se v ramci etnickych populaci lisi, popirate gaussovske rozlozeni IQ a tedy samotnou jeho definici. Ale jen do toho - jen musite prijit s necim vic nez neurcitostmi a la "posledni vyzkumy rikaji", "experti soudi" a "japonsti vedci zjistili".
BTW, inteligence je dana geny, nebo "staletimi kulturniho vyvoje"? Jen abyste si neprotirecil.
|
|
|
Možná byste mohl objasnit, co je to ta inteligence, kde se kupuje a kolik bonů stojí.
Mám nepříjemný pocit, že Romové jsou na tom s inteligencí docela dobře. Nejen přežívají, množí se. Nepotřebují umět číst a psát, stačí, že umějí dobře počítat.
Je to pochopitelné?
|
|
|
Bereš to z blbý strany.
To, že cigánská pakáž přežívá a množí se, není dílem jejich "inteligence", ale je to výsledek slabosti většinové společnosti, které zatím dobré vychování a společenské konvence brání je nechat pochcípat hlady nebo je vystřílet při "elpaso". Bez hostitele by tenhle parazit zašel jako každej jinej.
Neuměj ani dobře počítat - viz protesty slovenských komínů proti přijetí eura, protože se bojej, že je v obchodě okradou.
|
|
|
Výborný. Takže pokračuj.
Co je to ta inteligence? Kde se kupuje? Kolik bonů stojí?
Co chlapec jsem slyšel velmi často:"Chceš bony?" nebo:"Chceš dygy?"
Nabízejícími byli podle vzhledu vždy dobře situovaní Romové a kupecké počty ovládali z hlavy velmi dobře.
Využít do mrtě sociální niku podle mého mínění je projevem inteligence.
Poskytnout takovou niku není projevem slabosti, ale deficitu inteligence (v dané oblasti).
Se slovenskými komíny nemám zkušenost, nemohu soudit.
|
|
|
Inteligence je skutecne dana geneticky, ale jinak nez si predstavujete. Jedna se o tzv. expresi genu. Tato exprese je u kazde kopie cloveka trochu jina, tudiz mate stejne geny jako zbytek populace, ale jejich ruzna exprese a chemicka rovnovaha mozku dana vyvojem v prvnich 9 mesicich vyvoje ditete rozhoduje, zda budete mit uceni lehci ci slozitejsi apod.
Inteligenci je povicero, klasicke nicnerikajici IQ, socialni apod.
Vasi teorii spolehlive vyvraci jakykoliv inteligentni cikan, v okoli jich znam povicero ;)
Cikani ve vasem pojeti jen vyuzivaji moznosti jim dane timto systemem, parazitismus je beztak daleko nejrozsirenejsi forma zivota v prirode. Nektere systemy tyto parazity vyuzivaji ve svuj prospech, nektere likviduji a nektere jen koexistuji do jisteho stupne, kdy je bud zahuben dany system nebo parazit ;)
|
|
|
Tady podotek trefil na hřebíček, ale nikdo to nepostřehl. Vždyť přece úplně inteligentní člověk by do školy ani nepáchl a na vzdělání by zvysoka sral...
|
|
Já se závěry článku souhlasím. Akorát je škoda, že sami Češi nejsou schopni nadhledu (nebo si nechtějí kálet do hnízda). Protože Češi jsou objektivně hloupí, hloupější než jiní Evropané. Výsledky srovnávacích testů mezi děcky ve škole mluví jasně. Biflujeme, neodvozujeme, neumíme mluvit ani argumentovat. Navíc je normální opisovat, podvádět a jinak se "připravovat na život". S takovou se Češi můžou vrátit zpátky do maštale.
|
|
|
inu, to potvrzuje, proč se lidé jako stáňa gross nebo jyrka paroubek dokázali tak snadno prosadit, že ano. jo a zapomněl jsem zahrnout i cikány, pro ně platí také, že ? doba je taková, že přeje blbcům a staví je na piedestal úspěchu, takže nějakých nadprůměrných schopností netřeba, spíše podrpůměrných.
|
|
|
doporucuji ke shlednuti film Idiocracy
http://www.csfd.cz/film/185578-idiocracy/
|
|
|
|
Incest vedie k degeneracii fyzickej i psychyckej, sposobuje slaboduchost a idiotizmus. A kedze incest romovia praktizuju uplne bezne, tak ich zdegenerovane mozgy nedosahuju kvalit bezneho cloveka. Pokial si budu zasierat genofond vzajomnym trtkanim medzi surodencami, bude samozrejme, ze budu menej inteligentni "od prirody" Kazda nasledujuca generacia incestnych ciganov bude blbsia od tej predoslej, pozrite sa na nejaku reportaz z romskej osady, sami dementi a degenerati... Takze tak.
|
|
|
Samozrejme v drtive vetsine pripadu vede incest k tomu co pisete, ovsem male procento pripadu naopak pridava do genofondu nove zajimave variace. Pokud se takovyto incestak pak treba spari s cistou arijskou rasou, muze vzniknout nova rasa geniu ;).
Vy si proste tu genetickou vymenu informaci predstavujete jak Hurvinek valku...
Bych se ani nedivil, kdyby moderni clovek pochazel prave z nejakyho toho incestiku....
|
|
|
A nebyla by nějaká statistika, byť zfalšovaná? Já jen, že jsem v National Geographic četl před pár lety sérii článku na téma vyučování v jednotlivých zemích...a v Evropě byli čeští i slovenští středoškoláci i před francouzskými i belgickými žáky.
Doporučuji záchvaty havlismu tlumit chlastem (jako Vašík Veškrna), popřípadě je neventilovat na veřejnosti, neb i přes pochybnou úroveň školství je stále vysoká šance, že narazíš na někoho, kdo je Levičáckému Skřetovi trnem v oku - na ne-blbce.
|
|
|
Inteligence je totéž, co školský systém?
Jestli je, mám štěstí, že nejsem Čech.
Ale československým školstvím jsem prošel.
Co mám dělat?
Zvlášť, když se do maštale vracím dvakrát denně, někdy i třikrát.
|
|
Možná jen pí Hajská chce ocenit nějakým kompetitivním titulem: http://airworksinflatables.com/pages/projects_pages/Vagina.html
|
|
|
ze by jim stala modelem ??
|
|
a jak se říká dítěti, které má rodiče nevzdělané, nezaměstnané a zadlužené?
nedá se mu říkat sociálně znevýhodněné?
|
|
|
Záleží na barvě kůže. Pokud to není Róm, je to pořád jen děcko líných gádžovských blbů. V opačném případě (je Cikán) má nárok - jak tu pravila teta Džamila.
Bílého líného blba se nikdo nezastane - ani na tomhle webu ne....
|
|
Václava Zemana znám osobně docela dlouho a rozhodně to není eko-ethno-multikulti-magor.
Člověk v tísni taky není magorská organizace, dělají celkem dost slušné práce (Školy v Africe ve spolupráci s Junákem nebo výstavba v Afghánistánu)
Zkuste mu napsat. Věci kolem Romů jsme spolu řešili už dávno a jeho názory jsou hodně podobné mým (tedy pravicovým v pravém slova smyslu).
On jen k tomu dodává že Romové samotní s tím nic neudělají když jim společnost nepomůže - nikoliv sociálníma dávkama ale výchovou a snahou o jejich osamostatnění a vyvedení z obvykých schémat (zadné vzdelani->zadna poradna prace->zadne poradne penize->lepsi brat davky->lichva->dávky->lichva->pruser->kradeze->krim->zadna prace->kradeze->krim->....)
V zásadě proto chtěli vědět jak k nim budou přistupovat noví učitelé.
Vašku, kdybys tohle četl tak doufám že se neurazíš že mluvím Tvým jménem -> kdyžtak dej vědět a já to doplním.
|
|
|
No já považuju ČvT za jednu z mála slušných velkých neziskovek, ale právě proto, že už mají celkem slušné jméno, by si měli dávat pozor a necpat se do různých multi-kulti huráakcí paní ministryně a jiných blbů.
Pokud jde o pomoc Romům, tak dejme tomu, ale taková pomoc s osamostatněním má smysl pouze u toho, kdo to chce. A řekněme si upřímně, vydírání většiny je v současné době pohodlnější, takže těch, co chtějí, zase tolik není. IMHO je potřeba začít tím, že se všem bude měřit stejným metrem a nikdo si ze své barvy kůže a etnicity nebude moci udělat výnosný kšeft. To je hlavní a vlastně jediná věc, o kterou se musí postarat stát. Až se toto stane skutečností, nechť nastoupí privátně financované(!) vzdělávací a pomocné programy - rád na ně přispěju.
|
|
|
Souhlasím - a dodám že ČvT se rozhodl za to vzít z druhé strany a nabízí pomoc a vyvedení mimo obvyklé romské struktury těm, kteří o to mají zájem. Což je řekl bych možná maximum toho co tady kdo kdy udělal s problematickou integrací romské komunity.
Je naivní si myslet že se něco změní jak ve státním přístupu nebo v přístupu většiny co to platí - dokud řešíme problémy pozitivní diskriminací tak akorát nasíráme (ovšem vždy zaměstnané)
a) svobodné
b) bezdětné
c) bílé občany
co mají tu čest být tady opravdu (tedy hlavně finančně) absencí pozitivních stimulů diskriminováni..:o), ti se stavějí negativně k plýtvání jejich penězi a vytvářejí tak v administrativě pocit že s rasistickou většinou je třeba něco udělat...třeba mírnit problém tím že utratíme víc jejich peněz, že...
|
|
|
dle otazek v textu jsem ten nejvetsi rasista z rasistu (a je to pravda), osobne zastavam nazor, ze cikanum se da pomoci pouze olovem nebo bicem!
ja za timto ucelem pouzivam dva dobrmany a brokovnici u dveri a je fakt, ze sousede, kteri psi nemaji (a nejsou moc doma, hlavne vykendovi prazaci :D) uz take nemaji kraliky, slepice ani televizi :D a to je tech cikanu jen 10
|
|
|
Píšete:"Věci kolem Romů jsme spolu řešili už dávno ".
Co jste, prosím, vyřešili?
Píšete:" Romové samotní s tím nic neudělají když jim společnost nepomůže - nikoliv sociálníma dávkama ale výchovou a snahou o jejich osamostatnění a vyvedení z obvykých schémat "
30 let jsem se o to pokoušel, bez jakýchkoliv výsledků. To byste museli rodiče romských dětí vyloučit z vlivu na své dítě a to je nemožné.
I když jsme nakonec vliv rodičů úplně vyloučili, byli zbaveni rodičovské zodpovědnosti soudně, výsledek byl rovněž nulový. Z 500 romských dětí ani jedno v dospělosti nemělo trvalý pracovní poměr, výjimečně krátkodobý, ale nikdy nevydrželo pracovat déle než 3-4týdny. Genetika je sviňa, mockrát jsem se přesvědčil i u dětí v ranném dětství adoptovaných, že v době puberty došlo ke zvratu a k původnímu chování rodičů, které přitom nikdy nepoznali. Prostě nevěřím, že romové jsou schopni s námi žít podle našich způsobů.
|
|
|
Jeden o koze, druhý o voze...
Když si pořádně přečtete můj příspěvek zjistíte, že se jedná o komentář na adresu Vaška Zemana a ČvT, kde popisuji jejich je a jejich pohled na věc, nic víc a nic míň.
To "řešili jsme" bylo minimálně z mé strany v teoretické rovině, neboť se problematikou romského sociálního vyloučení profesně nezabývám (mou profesí je nákladní doprava). Nicméně máme s V.Z. společný zájem v Junáku a tak zkušenosti z práce s dětmi si občas vyměňujeme.
Možná bude přece jen lepší když do ČvT napíšete a podělíte se s nimi o své zkušenosti, jistě to bude pro všechny přínosem. (a to rozhodně nemyslím ironicky).
|
|
|
skoro me to laka rict, ze do dvacetistopyho se jich vejde aspon 300, takze by's prinejmensim moh' pomoci pri zajisteni dopravy do nejake te jejich zeme zaslibene, kde s nimi jeste nemaji zkusenosti, tudiz by se prinejmensim docasne necitili socialne vylouceni... ale to nemuzu, to by byl rasyyyzmus...
|
|
|
Nejsem expertem v oboru, ale z nesčetných diskuzí kolem tématu s povolanějšími jsem dospěl ke stejnému názoru: resp.: Ano podle mne je to jen a jen genetika a tu nikdo "neoblbne".
Dovolte mi se pod Váš příspěvek podepsat, plně se ztotožňuji.
|
|
Udělat tenhle průzkum mezi žáky základní či střední školy, kteří mají ve třídě nějakého toho romského spoluobčana.. tak se pani Hajská pose*e.. až na vyjímky to totiž udělá rasistu z každého (ano.. existují vyjímky, pár sem jich osobně potkal, ale je to tak 1 z 1000 možná ještě méně).
|
|
Jedna kamarádka chodí doučovat malé cikány k nim domů. A ta říká, že není problém v tom že by byly méně chytré. Ono je to prostě tak, že dokud jsou v rodině nejmenšími školáky, tak se jim věnují a ve škole normálně prospívají. Jenže pak doroste do školního věku další dítě a přebírá roli toho prvňáka. O toho staršího pak přebírají starší sourozenci, kteří ho naučí jiné užitečné věci. Chodit za školu, kouřit, čorky a tak.
Takže je to jednoznačně prostředí co má největší vliv na vzdělání.
|
|
|
To je ovšem ten lepší a pozitivní případ. Manželka je národkářka, ve třídě se cikáni vyskytujou (naštěstí v počtu stopovém). Zatím neměla žádný cikáně, kterýmu by se rodiče věnovali. Např. v poslední třídě teď měla holčičku, která byla podle ní vyloženě chytrá, ale protože se jí nikdo nevěnoval, tak bohužel neprolezla do další třídy. Ženuš ji dokonce zkoušela nějakou dobu po vyučování doučovat, protože jí to prostě rvalo srdce, že by taková sympatická a chtrá cikánečka musela propadnout nebo do zvláštní ... Ale jednak byla tato snaha aktivně sabotovaná rodičema, druhak máme vlastní děti, který mají přecijen přednost, a dlouhodobě to prostě nešlo ... Žena to ale obrečela. Je to dost o snaze, pokud budou mít snahu se sebou něco dělat tak šance je.
A jak se tu výše psalo o genetice - taky jsem slyšel o pár případech, kdy byly cikání jako nemluvňata adoptovaný do normální rodiny, a až do puberty se chovali jako lidi, a v pubertě se to zlomilo a přes veškerou výchovu a bezproblémové okolí se z nich stali parazitický zmetci :(
Podle mě je potřeba to zkoušet, pár se jich snad podaří "zachránit", ale zbytku je nutno měřit rovným metrem - to je základ, od kterýho bychom se mohli odpíchnout.
|
|
Vlastně je moc keců které nevedou nikam, místo jednoduchého (ideově,vím že ne organizačně) řešení.
Všem stejným metrem- tečka
Funguje na tomhle principu úspěšně celý vesmír kromě druhu hovno sapiens. Takže hovno sapiensové jsou první kandidát na vyhynutí pokud tohle nepochopí a hlavně nezačnou se dle tohoto principu chovat.
|
|
Inteligence je poměr mentálního věku proti věku chronologickému. Nemá VŮBECŽÁDNOU SOUVISLOST se školní docházkou. Člověk, který ve škole nikdy nebyl může být mnohem inteligentnější než kandidát věd.
Došlo k jistému mixu pojmu "inteligence" a "intelekt" (intelekt = schopnost učit se), ale ani u intelektu NEMÁ školní docházka žádný vliv na jeho primární, pouze jej může umožnit rozvíjet. Takže opět platí, že kandidát věd může mít nižší intelekt než divoch.
Samozřejmě - považovat otázka inteligence a intelektu určitého etnika za rasismus je jasným důkazem toho, že v těchto pojmech plave zejména sám zadavatel. Označit jedno etnikum za méně inteligentní na základě vědeckých závěrů nemá s rasismem nic společného.
Možná je celý problém v tom, co je to vlastně rasismus. Co nám říká odborná literatura?
"Rasismus je soubor nevědeckých koncepcí, vycházejících z předpokladu o fyzické a duševní nerovnosti ras". NEVĚDECKÝCH...
Pokud tedy psychologové budou zkoumat IQ např. 100 zástupců "bílé - majoritní" komunity a 100 zástupců např. rómské komunity a zjistí, že průměrné IQ "majoritní" části je 101,2 a romské 88,6, tak se nejedná o rasismus, ale o statistický a vědecký závěr (při stejné metodice). Od roku 1994 se ale statistiky, v nichž jsou rozdělováni lidé podle rasy, nesmí v ČR provádět.
Takže pokud někdo klade takové otázky, jaké jsou zde uváděny, že obsahoval dotazník organizace ČLOVĚK V TÍSNI, jedná se o rasismus (protože vědecké odpovědi na uvedené otázky neexistují, tudíž se jedná o nevědecké předpoklady. Na otázku, co si myslí, mohou přeci respondenti odpovědět cokoli, na otázku, zda to tak je, by mělo být jedinou správnou odpovědí ERROR - otázku nelze zodpovědět).
kdo podobné dotazníky sestavuje je totální nevzdělanec operující pojmy, o jejichž významu nemá ani páru. To je ale ostatně dnes tak velmi moderní...
|
|
|
"Romské děti jsou přirozeně méně inteligentní než ostatní děti. Souhlasite s timto vyrokem? ano/ne"
Kde by mela byt ta odpoved "ERROR"?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Etno je in
|
|
|