D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Výkon v praxi - Renault 1,4 Tce 130
    Vydáno 01. 02. 2015 (8911 přečtení)

    Po sérii teoretických článků o výkonu a točivém momentu jsem si řekl, že by byla vhodná i nějaká praktická ukázka, jak se chová konkrétní benzínový turbo motor.

    Konkrétně se jedná o motor 1,4 TCe ve voze Renault Mégane Grandtour modelový rok 2010. Průměrná spotřeba je 7,6l ±1,5l podle stylu jízdy a ročního období.

    Mezi kladné vlastnosti motoru patří, že po návratu domů stačí normálně zaparkovat, zhasnout motor a jít se věnovat rodině. Není potřeba kroužit po městě, aby se autu dopřál čas na vyčištění DPF. Na chlazení turba myslím v jediném případě, a to při přestávce na dálnici, kdy motoru dopřeji 20s volnoběhu, i když brzdím motorem po celou dobu jízdy odbočovacím pruhem.

    Tabulkové parametry motoru 1,4 TCe 130 (kódové označení H4J Turbo):
    Objem válců (cm3): 1397
    Vrtání x zdvih (mm): 78x73,1
    Maximální výkon (kW/otáčky): 96/5500
    Maximální točivý moment (Nm/otáčky): 190/2250
    Maximální rychlost (km/h): 200
    Zrychlení 0-100km/h (s): 9,9
    Provozní hmotnost vozu (kg): 1360 (včetně řidiče o hmotnosti 75kg)

    Ve voze je manuální šestirychlostní převodovka, jejíž zpřevodování mi vyhovuje a i když při reálné rychlosti 130km/h má motor asi 3550 otáček není ve voze hluk od motoru, ale hlavně od pneumatik. Motor má dostatek výkonu na to, aby se dalo rozumně zrychlit při výjezdu z obce, i když při zařazené čtyřce a reálné rychlosti 50km/h má pouze 2000 ot/min. Vzhledem k výkonu a zpřevodování se dá většinu času řídit rychlost pouze tlačítky pro tempomat bez nutnost řadit na nižší stupeň, prostě stačí mačkat + a auto začne okamžitě zrychlovat.

    Reklamní video s motorem 1,4 Tce 130

    Podařilo se mi najít grafy z měření reálného výkonu, nemám jak ověřit pravdivost, ale průběh odpovídá oficiální prezentaci z katalogu. Měření z Polska, opět z Polska a z Řecka

    Na videích níže je okamžitá spotřeba, kterou normálně nepoužívám, je to vlastně zbytečný údaj, který slouží k tomu, aby jezdec s TDI před vámi vyjížděl kopec rychlostí 60-70 kmh. Říkal jsem si, že mě samotného zajímá, co to vlastně ukáže při maximálním zátěži. A byl jsem příjemně překvapen, výsledkem je spousta CO2, který ve spojení se sluncem zpracují rostliny a odměnou pro nás bude více kyslíku.

    Rychlost, kterou auto zobrazuje odpovídá reálné rychlosti podle GPS takto:
    54 => 51
    84 => 80
    96 => 91
    136 => 130

    Malé číslice u horního okraje rychloměru zobrazují nastavenou rychlost pro tempomat.
    Zelená barva znamená, že auto udržuje nastavenou rychlost.
    Červená barva znamená překročení nastavené rychlosti.

    1. 54-96 na 2 (výjezd z obce s úsměvem na rtech nebo pomalu jedoucí traktor)

    2. 54-131 na 2-3 (připojovací pruh na dálnici, když nás baví řazení a vytáčení motoru k omezovači)

    3. 54-132 na 3 (připojovací pruh na dálnici, když jsme líní a chceme ušetřit jedno přeřazení)

    4. 84-132 na 3 (nákladní automobil mimo obec)
     

    Samotného by mě zajímalo, jak na tom jsou jiná auta, o kterých majitelé prohlašují, že táhnou odspodu, mají sílu, vyrazí razantně vpřed a podobně.


    01.02.2015 PM



    [Akt. známka: 3,21] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 5 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.