|
Teda, ja se při čtení náramně pobavil :-), díky!
|
|
|
Vtipny to sice chvilema bylo, jinak mi ale neco rika, ze autor ma nebezpecne blizko k tem co zacinaji na z a puvodne o nich byl tento web.
|
|
|
Jo tak to jste trefil přesně, úplně stejný pocit.
pan je velký manažer a ještě mu není ani 40. O autech ví vlastně asi celkem nic, zato omrdal co se dalo a jen samé lepší kundy, však čumte, socky .....
U takovýchto pojednání mívám rozsvícenou kontrolku bullshit allert, jestli on tím třeba nejel jen na servise nebo proč má vůbec potřebu si honit ego zrovna na tomto nihilisticky/cynickém webu. Já už totiž takových keců po hospodách slyšel až běda.
|
|
|
|
Tak u tohohle pana zrovna tento dojem nema. Kdybych mel takovy vozovy park tak bych mel obcas asi taky tendence se pochlubit.
|
|
|
Tak na chlubení jsou spíš stránky moje.auto.blesk.cz
Tady bych čekal trochu víc než plácání o píchání a jedinou fotku, na které to auto ještě ke všemu není pořádně vidět, protože se po něm válí ženská.
|
|
je u toho auta hezká :-) To taky pomáhá na krizi středního věku.
Já osobně mám povětšinou problém se do sporťáků nasoukat. Původně jen délkou, nyní i osobním airbagem.
Tak jsem se zaléčil levněji - motorkou. Nevýhodou je vystupování a nastupování. Daň za zničené klouby. Výhoda - levnější, skladnější a s babou se nepočítá :-D
Nicméně projet se v Boxteru by mě nebylo proti mysli.
|
|
Mmmm, tak nějak nevím, co si o tom myslet. Čekal jsem článek o Boxsteru, dostalo se mi podivného pojednání o tom, jaký autor býval alfaklátič a jak si dobře zašukal (ale zřejmě už paroh nestojí, jako dřív), že umí licitovat líp, než turecký trhovec, a že bokstr je na krizi středního věku super, i když ho člověk zabije nesmyslně širokými 19" a připadá si v něm jako gay.
|
|
Taky jsem si pred lety koupil kabriolet (roadster), abych se svezl v teplotach 25plus. Pak clovek zjisti, ze je blbej, ze slunicko pali do kuze i pres kalhoty. Takze cely letosni leto byl kabriolet zavrenej v garazi. Aspon mi dlouho vydrzi.....
|
|
|
Spousta lidí má o otevřeném autě mylné představy. Třeba že v létě skrz město s tím je fajn ježdění, že pod 15°C v tom je strašná zima, anebo že do kabrioletu je klimatizace zbytečností...
Teploty okolo 25 jsou výborné - pokud člověk neposkakuje přes rozpálené město. Problém bych řekl nastává až nad 30, kdy to začíná být nepříjemné i mimo město...
Na druhou stranu, vlahé letní večery v raodsteru jsou prostě boží a mám na nich závislost a ne pořád je přes léto 30+. Pak tu máme celé jaro a podzim a s nějakou dobrou čepkou to jde koneckonců i ve slunečných zimních dnech :-)
|
|
|
Dvoumistny roadster s dobrou vnitrni aerodynamikou vytvori docela prijemnou teplotu. Kdyz se u me spravne nastavi foukani, tak v mikine 10 stupnu je uplne v pohode zvladnutelny. Dokonce se v tom da jet v mirnem desti s rychlosti 80+.
Ale to bude auto od auta. SLK, SL dokonce fouka i na krk
Jinak vecerni jizdy mestem to je opravdu pecka. Kdyz se jezdi letni vecerni prahou, je videt vic kabrioletu nez ve dne
|
|
|
Ano, s posledni vetou souhlasim a myslim, ze i majitel by souhlasil. Vlastne z moji zkusenosti mohu rict, ze souhlasim i s tou mikinou,... naposledy jsem to asi pred mesicem zazil a bylo to krasny, to vedro, kdyz jsem na rozpaleny kozeny sedacce, jak steak na rozpaleny panvi taky nemusim. Kazdopadne kabria me nikdy nepritahovala, ale po par svezeni v aute bez strechy jsem tomu prisel opravdu na chut.
|
|
|
S ohřátým motorem se dá v kabrioletu s rozumnou aerodynamikou nebo s doplněnou větrnou clonou za zády popojíždět po městě i teplotách okolo nuly. Při běžném poskakování 0-20-60-30-0km/h, stíhá topení okolní teplotu přetlačit. Mimo město je rozumnou hranicí těch cca 15°C. Už jsem sice jel bez střechy i 100km na lyže, ale po 10 km jsem zbaběle vytáhl čepici a jel v lyžařských kalhotách. Ostatně druhá věc na které člověk cítí zimu hned po hlavě jsou nohy.
Při rychlostech 80+ déšť nebývá problém ani větší, ale v mém autě po nějaké době začne vítr hnát vodu do stran z hrany bočního skla a rámu čelního skla. Nesmí ale foukat boční vítr. Vjetí na dálnici do průtrže v rychlosti 120km/h nebyl problém, voda přeletěla. Ovšem to že boční vítr měl podobnou rychlost, už problém byl, protože vítr přehazoval proudy vody přes boční skla. Následovalo tedy rychlé zastavení v odstavném pruhu a rekord v ručním natažení střechy :-)
|
|
|
Souhlasim, jízda v cabrioletu je nejhezčí v létě večer nebo i v noci, kdy je ještě furt teplo, ale už nepraží ta žhavá koule.
|
|
Ohledně zákazníků této značky jsem si myslel vždy zhruba to, co o sobě napsal autor, ale ještě nikdo z nich to takhle nepřiznal.
Akorát homosexuality se článek nedotkl, tudíž tento aspekt mám stále nepotvrzen.
|
|
|
Odmyslíme-li si, že je to do značné míry značka pro zmrdy, tak z čistě technického pohledu jsou to uřvané skákavé a nepohodlné piksly, tedy pravý opak hodnot, kterých si na autech cením já.
|
|
|
No jo, ale Ty nejsi tepley zmrd, takže Tvůj názor se nepočítá :o)
|
|
|
Tys v žádném Porsche nikdy nejel, že?
|
|
|
Zmrdi u Porsche kupujou spíš Cayenne a Panameru (?)
|
|
|
Tak to budeme kadrovat i auta? Takze Frantuv Cayenne je zmrdikara a treba OCs Range Rover je jachta ve tvaru krabice s osobnosti? Giulia je proste nadherna (a co teprve az se zacne prodavat a kupovat) a Panamera je zmrdi ctydverove kupe? Co CLS? X6? Zmrdi kary? Bentayga? A Mercedes G uz je v poho? WTF? Hate car free!
A co teprve muj Hjonde...
Jinak z mych obcasnych svezeni v 911 a Boxsteru bez strechy spocitatelnych na prstech vsech koncetin mam stejne dojmy. Jen ten volny mega mi chybi... Na Boxstera nebo BMW 4 at si deti taky uzijou. Takze Boxstera az do doochodu... ;-)
|
|
|
Nenechte cloumat svým majestátem.
Já jsem o žádných autech pro zmrdy nepsal. Regoval jsem na pivka, že pokud zmrd kupuje Porsche, asi to nebude 991 ani nic s motorem uprostřed. Ale vyloučeno to jistě není.
Nejsme ve při. Kádrovat auta je nesmysl, naopak sám pro sebe si auto kádrovat musím, jinak bych si nevybral.
Mě třeba některá auta odpuzují: X6, Q7, Cayenne, ale jiná dost podobná mi vůbec nevadí X5, Touareg.
|
|
|
To jsou krasne priklady. Zejmena X5 x X6. Nebo Touareg x Cayenne. Nebo Octavia combi x Leon combi, i30 x Cee'd...
|
|
|
No jistě, je to jedno a to samý, jenom se liší obal. V tom je ten vtip.
|
|
|
No když on si o to autor těmi svými cancy přímo koleduje. To se pak jeden neudrží. Kdyby zůstal u technické stránky věci a odolal pokušení ukazovat, jak má velkýho ptáka, nemusel by tu číst tyto komentáře.
|
|
|
Asi ho zas tak velkýho nemá - tak když na to šlápneš, stihnu ještě jedno pořádný číslo doma… :D
|
|
|
Cayenne kupují burani z řad zmrdů.
|
|
|
Jo. Ti, co nemaji na Thalii.
|
|
|
|
Vida, tuhle mne napadlo něco podobného, když si verzi Turbo pořídil můj strýc, bývalý policista a nyní autobazarník.
Nicméně je úspěšný a vydělává spoustu peněz, to zase jo.
|
|
|
Ano, to je typický uživatel. Z policajta na autobazarníka to je bezesporu úspěch; kontakty z bývalého zaměstnání jistě využije.
Nejlepší kousek byla kosmetik-plastik <|> v Cayenne z nápisem "Nahánět & Vymáhat" na zadním skle. To je také jediný případ, kdy jsem někoho úmyslně vyprasil a doufal, že se rozseká.
|
|
Baterie za 7000 Kč? Olej u třílitrového šestiválce za 13 000? Zdá se, že na své zásadě vyhýbat se autorizovaným servisům jako upír Nosferatu rannímu rozbřesku nadále setrvám.
|
|
|
Baterie jako takova tak draha jeste neni, ale u novejsich aut se musi pomoci diag. autu rict, co to je za baterii, takze diag., nejaka prace a je to. Vymena baterie muze stat i desitky tisic, samozrejme, tam uz se to opravdu prehani s marzi. Kdyz mas na karu, tak plat. Ale treba ten olej mi prijde taky dost. Nadruhou stranu nevim, jak je to s pristupen, ale treba je to trosku komplikovanejsi. Lepsi olej vyjde na treba 2x tolik co bezny, filtry taky budou predrazeny, zase nejaka prace, mate porsche pane a jsme u toho zas. 10 bych povazoval za strop v autorizaku, za jeste prijatelny vuci znacce.
|
|
|
Cena baterie pro dané auto se pohybuje kolem 2500 Kč. Chápu, že je u některých aut nutné udělat diagnostiku, aby nebyl po výměně zmaten management baterie (typické např. pro Audi A8 D3), ale aby tento úkon prodražil cenu výměny na 7 tisíc, to by se v tom museli hrabat hodiny. Uvedené ceny nejdou nazvat jinak než klasickým zmrdím sádlem.
|
|
|
Dotaz na znalce:
pokud baterii vyměním za stejnou (kapacita, max. vybíjecí a nabíjecí proudy) a během výměny nepřeruším přívod od baterie do sítě vozu je snad "nová diagnostika" zbytečná, ne?
|
|
|
Neni. Mate novou baterii, s nejakymi jinymi parametry, nez byla ta stara, elektronika se k ni nebude chovat "dobre".
|
|
|
Aha, takže když ta původní baterie byla nová chovala se k ní "elektronika" nějak a jak stárla toto postupně akceptovala? Na "novou" si tedy znovu sama nezvykne?
Jinak na ještě normálních autech mám prostě natvrdo nastavená relátka se dvěma / třema kotvama a chodí bez závad desítky let i bez diagnostik .. :-)
|
|
|
Nevim co s tim presne ta elektronika dela, vim pouze jake prikazy jednotce poslat, aby "registraci" provedla. Mrknete se jak funguje CBS u BMW, to je dalsi dobra silenost.
Jinak dnesni BMW nema problem zrat 20A z baterky jen kdyz tak stoji (pri diagnostice), takze musite mit k diagnostice i kvalitni nabijecku (a hodne trpelivosti).
I takovy Fiat Panda 2014 s nejakou benzinovou 1,2kou mi zral cca 10A (auto na testovani, zapnute zapalovani, po pul dni se vybila baterka jak nabijecka 7A to nedavala, silnejsi problem vyresila). Neveril jsem vlastnim ocim.
|
|
|
Nevím jak u nafty, ale hodně proudu žerou benzíňáky v režimu zapnutého zapalování prostě tím, že mají trvale pod proudem zapalovací cívku (u mé Hondy je to 10A)
|
|
|
Dalsi nenazrana potvora je palivove cerpadlo.
|
|
|
To ale jede zpravidla jen pár vteřin po otočení klíčku do polohy zapnutého zapalování, ne? (a pak samozřejmě při startování a při běhu motoru)
|
|
|
Zapalovaci civka pod napetim s proudem 10A = 120W ? Kam a jak by to teplo z tak male veci utikalo? Navic pak neni zatezovana indukcne, ale ohmicky, zase penize navic za predimenzovani.
Musim ale konstatovat, ze jsem na zdroj odberu neprisel (ani jsem to moc neresil).
|
|
|
takze auto za dva-tri miliony, ale elektronika v nom si nedokaze priebezne osahat akumulator (napr. po odpojeni aku) a zistit ci nahodou nie je novy?
Kde jen udelali soudruzi chybu? :)
|
|
|
Znalec nejsem. Ale "chytrých" aut jako je zmíněná osma se při jakékoliv výměně baterie diagnostika doporučuje.
|
|
|
Taky se za znalce nepovazuju, aleje to jak bylo napsano. Novejsi dražší auta jsou velmi citliva i na dosluhujici baterii, podpeti v siti. Jak bylo zmineno a8, bmw 7 e65,....., tam vsude odchazi casto elektronika jen kvuli baterii. A ano, je to predrazene, jako cert, ale bezmemu majiteli takového auta, teda prvnimu, to neprijde a ti dalsi, pokud trosku chteji si poradi :-).
|
|
Dobrý článek, pěkně vystihl magora do aut. Jen bych uvítal, kdybys najel za rok víc než ty čtyři tisíce, to je tedy ostuda. S veteránem, také bez střechy, dám za rok víc, a to ani nějak přehnaně moc nejezdím.
|
|
Mohl by se mi autor nejak ozvat? Bud zanechanim nejakeho e-mailu zde nebo napsanim na "e x m a k o@ seznam...." (mezery odmazte).
[Jde mi o technickou vec]
Diky!
|
|
Nenech se prosim odradit negativnimi komentari. Nevim proc tady najednou nekomu vadi, ze ma nekdo jiny o par auticek na hrani vic.
Diky za skvele citelny clanek. U prirovnai k zenskym jsem se nahlas chechtal.
Starym Boxerem jsem se svezl (zakladni verze) a moc mne to nenadchlo. Nova Porsche s motorem uprostred se mi zacinaji libit cim dal vic az jeste trochu vic oplesatim tak si pravdepodobne nejakeho Kajmana poridim.
|
|
Taky jsem se při čtení moc bavil, asi je to tím, že jsem též nedávno 40+ (a předevčírem jsem se řachtal při Americké kráse). Podobná "tak škaredá, až jsou krásná" auta se mi líbí, nicméně nemám volných 1+ mega "pro radost" (a ani bych to do auta nedal), nicméně chápu - taky jsem poslední auto kupoval s tím, že "si to přece zasloužíš" :-)
|
|
|
Článek ve stylu "podívejte, jak jsem dobrej". I o drahých autech se dá psát normálně, aniž by člověk ze sebe neudělal debila. Tohle byl trapas.
|
|
Pobavilo a tesim se na svou krizi stredniho veku! :)
|
|
|