Komentáře ke článku: Nová Mazda 3 – „samozřejmé“ auto? (ze dne 20.11.2014, autor článku: Analyst)
Přidat nový komentář
|
Analyst ... tak je to jasné ... analysty tenhle blog potřebuje, z toho žije ... Proč mají kurva lidi potřebu veřejně projevovat jací jsou pitomci? ...
|
|
|
To je určitě zajímavá otázka.
Nicméně... Vy jste tu někdy projevil něco jiného?
|
|
|
Mno, jde o to, zda jste správně "análistoval", v jakém významu přezdívku použil:
1) člověk vařící polévku z šutrů s honosným pojmenováním svého pracovního místa jako analytik
2) člověk skutečně provádějící např. chemické analýzy
3) člověk povádějící lezení do defekačního otvoru
4) člověk s jistými preferencemi intimního života :-)
Nemluvě o tom, že pokud tu přezdívku použil jako ironii, tak máte další psychoanalýzu ještě o něco těžší :-)
|
|
|
Ještě vám tam chybí písmák smolící letopisy:-) Ale upřímně řečeno, nikdy by mě nenapadlo přiřadit k anglickému slovu "Analyst" výraz "anál". Závidím TechSupovi jeho schopnost vnímat svět v iritujících souvislostech:-)
|
|
|
Ještě vám tam chybí písmák smolící letopisy:-) Ale upřímně řečeno, nikdy by mě nenapadlo přiřadit k anglickému slovu "Analyst" výraz "anál". Závidím TechSupovi jeho schopnost vnímat svět v iritujících souvislostech:-)
|
|
|
|
techsup má firemní. Nebo spíš služební. Většinou mívají modrý Fabie a bílý Octavie.
|
|
|
NN, TechSup jenom nemá mozek.
|
|
|
Bože, už toho člověka nechte. Bude to asi zamindrákovanej chudák, tak ať se z toho nepoloží.
|
|
|
Nenecháme. Jestli se z toho hodlá položit, o čemž ale dost vážně pochybuji, tak je to jeho problém. Nutil ho snad někdo, aby sem lezl a spouštěl nám tady na hlavy ty svoje moudra o tom, jaká jsme všichni banda pičusů, jako když holub sere na sochy?
|
|
|
Od kdy je opicajt clovek? To je snad "statni organ", ne?
...a ten at se klidne polozi. Moh by se i zastrelit, ale to by byl jackpot.
|
|
Kolik to točí při stovce? Jestli to je atmosféra, tak to bude nejspíš mít hovno otáčky. Dual VVTi 1.3 od Toyoty zrychluje na 6 až tak od 130 nahoru, stovka je úplně samozřejmě na pětku. Špička točivého momentu u těch motorů s prpměnným časováním ventilů bývá tak kolem 4000 ot. a výkon roste až bůhví kam, takže divit se, že to na stovce na šestku netáhne…no, samozřejmě :-)
Jinak tyhlety laserový světla jsou hezký když je na silnici člověk sám, ale zapomínaj ve statistice rozlišit, kolik nehod se stane proto, že jeden BMWčkař s už dneska turbosvětlometama oslní někoho jinýho, kdo to nemá. By možná nebylo špatný u takový věci taky už dát víc stupňů, když máte slabý světla a posvítěj takhle na vás, tak nevidíte ani pruhy na silnici za sucha, natož když je mokro a leskne se to.
|
|
Servisuji zákazníkovi Mazdu 6 z roku 2006 a tedy s korozí je to dost špatné, auto zespodu shnilé jak brambory, lakovaly se prahy voskovalo a ošetřovalo se kde co ale na autě je prostě nedostatek protikorozní ochrany znát.
Jako kuriosita: prohnila Alu trubka od servořízení vedoucí po pomocném rámu pod motorem.
|
|
|
Tak to bych opravdu rad vedel, jak muze alu-trubka "prohnit". Protoze fe2o3 je docela dobrej izolant (na rozdil od fe2o3)...
Jinak mame tady ve firme jednu mazdu6/2007, najeto kolem 200k a snad krom vejfuku nikde zadnou rez nenajdes. Jedine osetrovani bylo nastrik spodku novyho vozu, a to taky spis jako mechanicka ochrana. Ta tvoje m6 muze byt jeste pred-faceliftem, tam byly opravud nake problemy s korozi...
|
|
|
|
Přímo těžko, jsou to s vápníkem (používaný na nižší teploty) oba elektronegativnější kovy než hliník. Ale asi se může tvořit galvanický článek a pokud je to ve styku s něčím elektropozitivnějším (železo, různé i nerezové oceli, měď), tak se to začne rozpouštět. No nicméně to zanedbali ochranu aspoň oxidovanou vrstvou, tj. oxidem hlinitým, který právě zpravidla slouží jako bariéra a pak to nehnije do hloubky, podobně jako měděnka u mědi.
|
|
|
ALU trubka muze velice snadno prohnit elektrolytickou korozi.
Pokud je mizerne udelana elektroinstalace a po karoserii pobihaji bludne proudy, ALU trubka se rozpadne na bily prasek.
Bludne proudy mmj brutalne uruchluji i korozi zeleza. Pokud v Mazde shnila ALU trubka, je na tom Mazda z pohledu konstrukce elektrorozvodu VELICE spatne.
|
|
|
Není třeba aby tím protékaly proudy z elektroinstalace, v prostředí s vhodným (vodivým) elektrolytem a blízkým stykem se vytvoří galvanický článek čistě z rozdílu elektronegativity a ten se pak naopak do karoserie vybíjí zatímco ten elektronegativnější kov (zde hliník ve styku s ocelemi, mědí) se rozpouští.
|
|
|
Někdy kolem roku 2003 jako součást předprodejního servisu minimálně některé Mazdí autosalony dělaly antikorozní nástřik, protože si nechtěli zákazníky do budoucna naštvat.
|
|
Pěkná recenze... Je fakt, že v dnešní době, vybírat si nové auto, Mazda se SkyActivem by pro mě byl horký favorit právě kvůli tomu, že to není piditurbo, ale atmosféra.
Jinak, co se týče protikorozní ochrany... Hnůjdaj s Kchijou na tom taky nejsou nijak slavně, první i30 a Ceedy bývají už docela orezlé, zvlášť zespodu. Každopádně je fakt, že mizernou protikorozní ochranou je Mazda známá. Je fakt, že to byla 6 první generace, ale kdo si vzpomene, že měla už po 3 letech pupeny na lemech blatníků, kde se napojoval nárazník? Dnes Mazdám v lakovně věčně děláme přední blatníky a vyvařené zadní lemy.
Každopádně, protikorozní ochrana je slabinou všech dnešních aut. Jak bylo řečeno, plánovaná životnost...
S úchytkami kufru by je to zabilo... Kdyby to na jedno auto stálo korunu, vyrobit úchytku, tak automobilka si řekne: 10Kč na každé auto, na milion aut je to 10 milionů - je to drahý, ne.
Co se týče pneumatik... Nejsem si úplně jistý, protože mi na auto pneu, které se chlubí nízkým valivým odporem, nesmí, ale když má pneu menší valivý odpor, neměla by mít náhodou i nižší hluk? Je to trochu laická úvaha, protože do toho vstupuje mnoho dalších faktorů.
Například Goodyeary mají dost výrazný problém v tom, že po čase se začnou okraje běhnounu "odskakovat", takže po přejetí rukou po okrajích pneumatiky je na jednu stranu "hladká", na druhou jsou tam zuby jak sviň. A nejsem si jistý, jestli je to konkrétními modely, viděl jsem to na Toyotách, Fordech, Citroenech/Peugeotech i VW... Už si nejsem jistý, jak to bylo s huštěním, každopádně, když se to objevovalo takhle na hromadě aut různých značek a vesměs jen u Goodyearů...
No, taky je fakt, že tento problém asi nebude u tohoto auta, jestli je auto 5 měsíců staré, nevím, kolik s ním autor najede, ale na to je ještě dost brzo...
Ale jinak laicky (neprováděl jsem měření, tak jen odhaduji), i když se číslo 1,5dB zdá málo, pro lidské ucho je prý zvýšení hluku o 3dB pocitově jakoby dvojnásobné zvýšení hlasitosti. Každopádně, rád se nechám poučit od zvukaře. :)
|
|
|
Špatně jsem to napsal, s tím přejetím rukou po běhounu... Měl jsem na mysli "po směru otáčení" a "proti směru otáčení kola". :) Jen mě to v tu chvíli prostě nenapadlo, to až po odeslání.
|
|
|
"Skoceny" gumy s nestejnomerne sjetym vzorkem v jedne podelne rade jsou zavineny tvarem vzorku a naladenim podvozku. U aut podvozek ladit nelze, ale lze koupit jiny gumy.
|
|
|
Proto mi na auto nesmějí Goodyeary... :P
|
|
|
Na autě mám Godyear Eagle F1 Asymmetric 2 a jsou to nejlepší letní gumy, které jsem kdy na autě měl - ideální kombinace rozumného komfortu a rozumných jízdních vlastností. Takže ve značce jako takové problém nebude.
Oskákání je dáno tím, že výsledná frekvenční charakteristika podvozku, kterou tvoří i gumy, nedopadla dobře. Pokud je podvozek konstrukčně jednodušší a má tendence produkovat oskákané gumy, tak je potřeba používat gumy asymetrické a ne směrové. Asymetrické gumy by na oskákání měly být odolnější než směrové.
Asymetrické má zase jiné nevýhody a proto já volím takové aysmetrické gumy, které jsou z hlediska dezénu směrově co nejvíc neutrální.
|
|
|
Myslim, ze nemas tak uplne pravdu.
Motorkovy podvozek a nejmene pak ten u predniho kola, nelze oznacit za konstrukcne jednodussi a presto take produkuje oskakany gumy. Nektery je treba zahodit prave kvuli tomu oskakani, jine se sjedou pomalu na hadru.
Je to dano jednak nastavenim podvozku, kdy kolo odskakuje kvuli degradovanymu/ridkymu oleji v tlumici u nenastavitelnyho podvozku ci kvuli blbe nastavenymu odskoku u stavitelneho podvozku, prehusteny pneu...a druhak dezenem na behounu, ktery tvarove nekoresponduje s tvrdosti smesi, ktera pri plasticke deformaci "uhyba" do drazky a tim zpusobuje to oskakani.
Motocyklova pneumatika je sice symetricka, ale kvuli obloukovymu profilu nikdy nejedes po celym behounu a je tak vlastne provozovana v rezimu jako guma jako asymetricka.
|
|
|
Pozor, lidske ucho funguje taky logaritmicky, takze 3dB je 2x tolik tady nelze pouzit.
|
|
|
Proto to píšu neurčitě, a že se rád nechám poučit, je to už déle, co jsem o tom četl a dál se o to nějak víc nezajímal...
|
|
|
Narust o 3 dB znamená dvojnásobek na lineárním měřítku (dvojnásobek akustického tlaku měřeno v Pascalech), ale jak už bylo uvedeno, lidské ucho nevnímá lineárně a navíc nevnímá všechny frekvence stejně.
Rozdíl o 1,5 dB většinou ani nepoznáte. Jako dvojnásobný hluk vnímáte, až když stoupne o 10 dB.
|
|
|
Goodyeary som mal na peugeote a mám rovnakú skúsenosť. Vyskúšal som 2 rozne typy goodyeariek a dospel som k presvedčeniu že pneu tejto značky si už nekúpim.
|
|
1/ Hluk je slyšet kvůli tižšímu motoru, když u jiného auta vyřadím, tak po chvíli také začnu vnímat hluk od kol. To je i důvod proč ten relativní "hluk" v Mazdě nejde změřit.
2/ S 6tkou (minulé generace) jezdím opravdu na 1500 otáček, po zajetí (a opravdu až po zajetí) to motor zvládá vklidu a s minimální spotřebou. Naopak, když chci jet, dám tam 4500 a víc a to i se 160k.
3/ Protikoroze se na kvalitní oceli dělat nemusí, pokud mám auto z bláta, tak ano. Proto koncernu rezaví páte dvěře skrz, jak se dostane přes barvy, tak shnije na prach.
|
|
Byl jsem se taky svýzt v trojce, jelo to moc hezky. Pak jsem to začal obcházet a koukat na detaily a popravdě byl jsem dost zklamaný. Třeba zpracování a uchycení plastových podběhů u kol bylo dost křivý. Vnitřní zrcátko by tam vůbec nemuselo být - výhled dozadu je mizerný. Asi na mě taky špatně zapůsobil prodejce. Pořád vyzdvihoval v článku zmiňované elektronické chujoviny, ale aby otevřel haubnu a ukázal motor, to jsem si musel říct sám.
Stejně si to ale možná nakonec koupím, ale určitě by to byla ojetina. Nové auto je pro mě zbytečné - soukromě najezdím tak 8 tisíc ročně. A čas taky ukáže, jaké to má bolesti.
|
|
Nevedel by niekto povedať či je lepšíe kúpiť 5 ročný ojazdený Peugeot 407 Coupé alebo 5 ročnú Mazdu 3 ?
|
|
|
Je to straší vůz, takže s ohledem na údržbu (poměrně drahé ND na Mazdu a na Japonce obecně) bych v případě srovnatelných aut srovnatelného věku ve srovnatelném stavu asi vsadil spíš na toho Peugeota. Legenda sice říká, že se krámy žabožroucký furt serou, zatímco Japonci jsou proslulí svojí nezdolností, ale ona je to oboje pravda jen částečně a navíc 5 let je relativně dost i na Mazdu, tam se rozdíly stírají mj. údržbou od předchozího majitele. Taky záleží, co to je konkrétně zač (například diesely PSA celkem umí), a co od toho člověk čeká (Mazda jakožto asiat bude mít určitá specifika, zejména pojetí a rozložení ovládacích prvků je pro člověka, uvyklého evropské konfekci, zpočátku poněkud nezvyklé).
|
|
|
mazda ma ovladacie prvky rozlozene velmi podobne jako mavaju prave francuzi. problem moze mat spociatku ten, kto si mysli, ze standartom je to, jako to montuju germani.
kto furt zivi ten nezmysel, ze japonci maju nejake vynimocne drahe diely, je pre mna stale zahadou.
|
|
|
Plánujem v lete az už budem mať našetrenú požadovanú sumu kupiť auto, hladám náhradu za výkonovo už nepostačujúci Ford Fusion 1.4. Hladám v prvom rade pohodlné auto na rozbité slovenské cesty (takže nie tvrdé nemecké kostitrasy), aspon 2 litrovy benzínový motor (LPG vyhodou) a cena do 8000€ - 9000€. 3 dverové coupé by mi vyhovovali.
Pracujem vo firme zaoberajucou sa autoelektronikou + autoservisom, oprava udajne kaziacej sa elektroištalacie peugeotov je pre mna jednoduchšia ako dať niekomu pozvarať hrdzavejucu mazdu.
|
|
|
..take nechapu, ze stale drzi to co platilo pred 15lety, ze dily na Japonce jsou drahe..dnes zalezi pouze na dodavateli..samozrejme ceny original dilu od Mazdy jsou vysoke..ale proc je kupovat, kdyz jsou tu stejne kvalitni za bezne ceny.
|
|
Pěkná recenze, máme asi podobný vkus. Mě v užším výběru zbyl Civic a trojka, poté už jenom trojka. Negativa představovalo vyšší PR (mám celkem najeto, ale nikdy jsem na sebe neměl psané auto) a fakt, že jsem si urazil prdel při nastupování do nepříliš dobře řešeného otvoru zadních dveří. A taky možná přítomnost dětských nemocí u nového auta. Nakonec z důvodu všeobecného zklamání nad vším zakoupen Rapid 1.2TSI 77kW se zhruba 100 tisícovou úsporou oproti plánované Mazdě.
|
|
sem tam sa zveziem tou 2.0 157hp s bose systemom, 17" pneu a tvrdym sportovym podvozkom a je to vyborne auticko. na ceste sedi ako tank. jedine co mi na nej vadi su velmi male zadne dvere, cena a naklady na benzin a pneu :).
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Nová Mazda 3 – „samozřejmé“ auto?
|