Komentáře ke článku: Dreiunddreißig Milliarde tschechische Kronen (ze dne 06.10.2005, autor článku: Root)
Přidat nový komentář
|
Infrastrukturu bych vyřešil tak, že dálnici bych zavřel, 33 miliard bych nalil do železnice, z které bych předem vypráskal dosavadní vedení a dosadil nucenou správu ze Spolkových drah. ODS, ČSSD a billboardy bych vypráskal a místo vlády bych dosadil diktátora. Kamiony bych vypráskal taky, ty sračkovité jogurty co sem vozí rovněž, zbytek bych přepravoval po obnovené železnici. Osobní dopravu bych zrušil, českému pivaři bych přikázal běhat nebo jezdit na kole, aby se mu vstřebal pivní pupek a komu by se to nelíbilo tomu bych napráskal.
A bylo by vymalováno.
|
|
|
Oj, kakoj to... Maladěc :-)
Mno, tvůj návrh s "vypráskáním" není až tak od věci. Některé pasáže se mě docela líbí.
Marná sláva, jeden osvícený diktátor by tuhle zemi přišel mnohem levněji než stovky vyžírků v parlamentní a senátní žvanírně, o zkorumpovaných c.k. ouřednících na ministerstev ani nemluvě.
|
|
|
hmm, zajimave, vcera zaniceny soudruh z odboru, dnes by vsechny vypraskal...a odborare ne ? ;o)
tve nazory jsou ponekud nekonzistentni...
|
|
|
:) on asi myslí "rudě osvíceného" diktátora ... Báťuška Stalin v některých stále žije...
|
|
|
Slovo diktátor zní většině lidí hrůzně, protože si představí Bokassu a obrovský kotel plný vařící vody, případně Pinocheta jak osobně pálí cigaretou odvážného partyzána za to, že chtěl znárodnit těžký průmysl. Propaganda udělalala svoje. Vohnout má rád jednoduché titulky z novin o svobodě a nezajímá ho, že mu z Hradu vládne samolibý pablb, který ješitně mhouří oči a jehož kamarádi jednoho každého vohnouta elegantně obrali o půlmilión. Vohnoutovi nedojde, že žádný monarcha by ho neožebračil tak jako kluci z Timurovy party, protože i monarcha má rád pracovité poddané a ne pivní chasu, která za lžíci guláše udělá senátorem i arcizloděje... navíc monarcha zpravidla nemá slámu na botách a dluhy u zesnulých švagrů:))
|
|
|
To je kus nejake pohadky? Ja jen, ze napasovat na realitu se z toho neda ni jedna veta. Ale schvalne - kdepak jsi ten pulmilion mel, o kterej te obrali?
|
|
|
Suma je to opravdu pohádková. Není v mé moci to přepočítat, ale má to být hrubý odhad ztrát při zprasené privatizaci a přechodu k tržní ekonomice a následné ztráty až k Železného CET a pořád dál:). Tedy první a druhá vlna, kampeličky, zašmelený armádní majetek, předražené státní zakázky, zašmelený majetek mládežnických organizací, Svazarmu, odborů, odkládaná privatizace bank, jejich vytunelování a následné oddlužení a privatizace, arbitráže, , LTO, umělý krach části českého průmyslu, ztráty z vyklizení údajně "zhroucených" trhů, škody při zničení pražského metra, DIAG, atd. atd. atd. Údajně něco mezi 4 a 5 tisíci miliard Kč.
Protože podobnou argumentaci proti bývalům soudruhům v ODS ráda používá i KSČ, většinou to rychle sklouzne k primitovnímu černobílému politickému boji a fakta se poztrácejí... předpokládám že společenská vůle to všechno rozkrýt nenastane, dokud je tu většina viníků žijících. Jsme v Česku.
|
|
|
No jo, ale tohle preci nemuzes hodit na triko Profovi, nebo aspon ne vsechno. :-)
Krome toho, za socialismu mi nikdy neprislo, ze by mi patrila pomerna cast nejake te fabriky nebo banky. Rekl bych, ze kdybych se po necem takovem pidil, poznal bych velmi rychle spravedlnost vitezne delnicke tridy. V roce 48 to komunisti ukradli puvodnim vlastnikum a po roce 89 to zase komunistum (a tentokrat vetsinou legalne) sebral nekdo jinej. Ze by mi tim vznikla nejaka strata teda nevim.
Takze tuhle "argumentaci proti ODS" opravdu povazuju za ubohou a premyslejiciho cloveka nehodnou.
|
|
|
Mike klid, Mario evidentne "premysli" ciste levicove, takze podle nej "vsechno patri vsem" a on by ted chtel ten svuj kousek zapominaje na druhou nedilnou cast te vety "takze nikomu nepatri nic" :-D
|
|
|
Já mu to samozřejmě všechno na triko neházím. Dokonce ani tehdy, že svého času se trochu mimo realitu tvářil, že Šalamounovo hovno samojediný a už nikdo jiný. Kdo měl jako jediný po Stalinovi nad Prahou obří prostěradlo si taky pamatuju. Pikantní je, že sám Narcis už se dneska k mnohým svým výrokům a postojům nezná a je dobře, že existuje něco jako archív televizního zpravodajství.:) Domnívám se, že Věncokladovo místo je vymezeno dohodou o zájmech nad rámec naší zemičky, a že tudíž při všech Géniových schopnostech byl prostě na určitém místě a v určité době příhodnou marionetou. Ovšem jako symbol je vhodný, to ano.
S tou Vámi podanou transformací majetku to tak snadno není. Relativně jasné to bylo při komunistickém puči, kdy opravdu bolševik uchvátil jednoznačně soukromý a ve své většině fungující majetek. Po roce 89 ale jednak neproběhlo zdaleka vrácení majetku původním majitelům (zejména v zemědělství je to markantní a důsledky si žereme (mnohdy v hypermarketech doslova) dodnes, jednak část majetku se prostě nevracela, protože buď dědicové nebyli nebo se jednalo o majetek který nikdy privátní nebyl. Když se podíváme, jak probíhala privatizace, pochopíte možná že ztráta která na Vás jako na podílníka připadla není jen fiktivní. Byla to spíš atomizace, která měla naivním a nepoučeným občanům poskytnout pocit, že mají něco sami ve svých rukou. Není to tak zcela jejich vina, že byli hloupí. Nemíním tu ani rozebírat, jestli v tom byl záměr nebo jestli takto připravená "privatizace" byla taky jen dílem diletanta. Dneska už se na webu dají najít velice rozsáhlá zhodnocení (nejen domácí) od skutečných ekonomů, ne těch Husákovských napodobenin z Prognosťáku. Fakt je ten, že Češi svůj podíl na rozděleném majetku v podstatě prožrali. Podniky se málokdy podařilo restruktorovat, zachovat, daleko častěji vytunelovat. Jsou ztráty okamžité a ztráty následné. Takhle provedená "privatizace" rozhodně nebyla v národním zájmu naší milé země.
Proti ODS ani jiným nálepkám neargumentuju, ono to s "politickou" orientací nemá tolik do činění. Ti soudruzi, kteří tahali za nitky před 15 lety, za ně tahají dodnes. Dělením na pravici a levici se nikdy nezabývali, takže nevidím důvod, pröč bych se jím měl zabývat já. Ono je to dobré jen pro hráče ve hře, které se říká politika:))
|
|
|
Stalin, Klaus a .....ČTVRTNÍČEK !!!
|
|
|
Čtvrtníček ruléz.....! :-)))
|
|
|
Ja jsem videl odhad transformacnich nakladu ze soucasneho MF (a tedy spis nadhodnoceny) a byl o rad nizsi - 577 miliard.
K vypovidaci hodnote vyse uvedeno cisla viz
http://www.patria.cz/zpravodajstvi/komentare_zobraz.asp?type=ekonom&ka=1163137
Ale chapu, ze 60k CZK tak eroticky nezni ... a Vam se proste nehodi do kramu.
|
|
|
Řeknu Vám, co by se mi hodilo do krámu. Aby naše země na tom byla, co se týče účinnosti a úspěšnosti reforem, aspoň tak jako jedna balkánská země: Slovinsko.
Nechápu, proč chápete, že jsem zastáncem zásady "čím hůř tím líp"... to je přece metoda politických prostitutů v předvolebním boji:)) ti tu doufám nejsou. Nebo ano?
Údaje ze známé Zprávy o rozkradení národního majetku - její těžce antisemitské zaměření působí exoticky až patologicky a můžeme ho ponechat stranou, ale zatím jsem se nesetkal s tím, že by někdo chtěl vyvrátit její numerickou podstatu.
Mimoto i pouhé posčítání z médií známých kauz dá sumu převyšující Vámi uváděný odhad "transformačních nákladů".
Jen Salzmannova očista KB 80 miliard USD. Poměrně rychle se dostaneme nad 370 miliard z Vámi citovaného odkazu.
Jestli máte nějaké argumenty, které tyto mýty vyvracejí nebo potvrzují, samozřejmě je uvítám. Opakuji, že bych si přál, aby obecné povědomí o ekonomických principech bylo mezi lidmi na lepší úrovni než hysterické výkřiky na Novinkách nebo na Letné a nálepkování "levičák" od každého, kdo se zrovna dokoukal na Vyvalené:)) Nestalo by se tak, že zblblý plebs důvěřivě odnese své životní úspory do kampeličky s vidinou zázračného 20% úročení. Na tom by ještě tolik zla nebylo, ať se troup spálí, ale že mu to náš přetrvávající bolševismus sanuje i z mých peněz, to mi trochu vadí.
Mimochodem, ani těch 60 kCZK (hezká zkratka) není nezanedbatelná ztráta, když si představíte že za ni poskytnete VŠ vzdělání svému dítěti...
Omlouvám se za off-topic odbočku z diskuse, kde se momentálně řeší jiné miliardy:))
|
|
|
Vohnout neví, že každej stát by měl vytvářet tzv. starobní rezervu. ČSSR ji měla a ten půl milión na každýho, na kterej se ptáš, bude chybět až lidi zrozený za bolševický doby zestárnou a půjdou do penze.
Ale to pak přijde penzijní reforma, aha.
|
|
|
ČSSR že měla nějakou reservu? Hahaha, a teď tu o Smolíčkovi. ČSSR jen několik desítek let prožírala co zůstalo z první republiky a Protektorátu. Nezůstala po ní žádná reserva, ale naopak neskutečné zadlužení v podobě mizerné infrastruktury, vzdělání lidí apod. Ony často vzpomínané náklady na transformaci padly z drtivé většiny na takovéhle věci, jakkoli nepopírám, že spousta lidí, kteří byli ve správnou dobu na správném místě se o sebe dokázala postarat a nechala to pak zatáhnout daňové poplatníky.
|
|
|
|
Jo kámo, kde však jenom najít toho osvícenýho diktátora. A hlavně jak zajistit, aby o to božský osvícení časem a shodou "objektivních" okolností tak nějak nepřišel. Notabene zdalipak budou osvícení i páně diktátorovo podřízení a podřízení podřízených ? No vida, a pohádky o osvíceném diktátorovi je konec :-)
|
|
myslim ze otazka kdo to plati je zbytecna protoze kazdemu kdo ma IQ dostatecne aby se podepsal musi byt jasne ze to plati konkurence = nektera z firem ktera chce statu prodat satelitni system. A udelat s tim stejne nic nejde tak co.
Jinak ja sjem zastancem "mikrovln" protoze "velkeho bratra" ktery me hlida na kazdem kroku opravdu nechci.
|
|
|
Ostatne jako vzdy v nasem bananistanu. Do predem rozhodnute souteze se prihlasi jedna vybrana a par dalsich "nezaujatych" firem, z nichz pak nektrera v ramci verohodnosti prubehu napadne rizeni a tupy lid je spokojen. Vitezem se stane - kdo by to cekal - predem vybrana spolecnost a vsichni jsou spokojeni. Politici jak znovu oblbnuli dav a tupci jak pekne nam to ta vlada ridi.
|
|
roote,
pokud je v jakekoliv faradayove kleci otvor soumeritelny s vlnovou delkou elektromagnetickeho vlneni, pak se to vlneni dovnitr dostane....
|
|
|
Přesně tohle jsem se chystal taky napsat, byl jsi rychlejší. Jak jinak by totiž (i s ohledem na jinou vlnovou délku) zmrdíci mohli ve svých "ego-Faradayových klecích" používat mobily...:-)
Jsem pro mikrovlny, Velkého Bratra se satelitem nakopat do zadku.
2 Root: pošli to do TV, třeba se některá chytne.
|
|
|
Pak ještě jedna drobná nepřesnost, drtivá většina GSM telefonů má výkon 2W (na 900Mhz), což je označované jako třída 4. Na 1800MHz dokonce jen 1W (třída 1).
Což ale vůbec nic nemění na faktu že ozáření elmag. polem z mobilu je několikařádově větší než ozáření z kontrolní rampy.
|
|
zaprvé, ta mapa na atlas.cz to ukazuje trochu vedle - správně je atletická 4 mezi velkým strahovským stadionem a stadionem ev. rošického. u přístupové komunikace ke stadionu ev. rošického se necházejí dvě budovy a vzhledem k tomu, že se čísluje vždy od řeky, tak bych se nedivil, kdyby měla jedna z těchto budov or.č.6 a čp.33 :o) spoléhat se na mapy z webu je třeba jen s určitou pravděpodobností - nejsou aktualizovány tak rychle jak postupuje skutečná výstavba :o)
co se týká výhod a nevýhod obou systémů, tak bez hlubší znalosti této problematiky a znalosti podmínek VŘ bude mít diskuze obvyklou formu "neverending story" s galimatyášem cizích slov zaručeně majících přímou vazbu na vyhraněný názor jedné každé strany.
důležité je něco jiného.
stav provozu dálnic je naprosto neudržitelný a představuje hazar s lidskými životy - dneska už bych se rozmyslel, jestli pojedu do brna nebo ne. pravý pruh ucpaný kamiony, mezi které se vsune jen blázen, levý pruh plný závodníků s cihlou na plynu.
vláda to posrala, protože nechá masakrovat civilisty na silnicích, dochází k nadměrnému opotřebení vozovek a zbytečně umírá každý týden nezanedbatelný počet lidí. neprůjezdnost je to poslední, co by mě sralo.
tendr byl vypsán tak alibisticky, že všechny seriozní firmy nepodaly finální nabídky a odstoupily z něj ze dvou důvodů:
1) nereálně krátká doba zprovoznění systému
2) nepřiměřená výše penalizace za zpoždění
jediný, kdo tu má zpoždění, je zasraná vláda a v důsledku toho umírají lidi. proto mi přijde debata zaměřená na typ systému nepodstatná.
|
|
|
http://web.mvcr.cz/adresa/a/brevn/atlet.html
podle registru MVCR zadna adresa Atleticka 33/6 neexistuje a tudiz tam tezko muze bydlet Josef Krejcir. Muze to byt duvod ke zruseni registrace domenoveho jmena.
V Atleticke ulici v Praze 6 exituje 5 adres:
* čo.3/čp.2368, čo.4/čp.1113, čo.5/čp.2339, čo.7/čp.2340, čo.11/čp.2352
|
|
|
Jen bych dodal, ze alespon podle Geobaze je Atleticka cislovana obracene.
|
|
|
Zkusil jsem do telefonniho seznamu zadat pouze ulici Atleticka a nevyprdlo mi to ani jednoho ucastnika - nikdo tam nema telefonni pripojku.
Pokud si zkusite zadat treba tu vasi ulici, aniz byste vyplnili jmeno, prijmeni, cislo domu, vyprdne vam system vsechny telefonni cisla v dane ulici - zkuste si to.
|
|
|
Ten udaj "Cislo kontaktu", to vypada jako cislo OP a "Typ dokladu" by to potvrzoval...
Vi nekdo, co s tim?
|
|
|
Zda se, ze ta identita drzitele domeny je skutecne dost pochybna - napriklad proto, ze byla zalozena na neplatny OP - viz http://www.mvcr.cz/vozidla/doklady/doklady.php?dotaz=JP341337&doklad=0
|
|
|
Asi tak,připadá mi to jako naprosto stejná situace na trhu s byty. Zatímco Nova točí dramatické reportáže ,kdy je za padoucha stžídavě nájemník a nájemce, tak o vlastních původcích tohoto neutěšeného stavu se prakticky nemluví. Už máš nasyslemo, Křečku ?
|
|
|
Malý opravník obecně oblíbených omylů.
Svému okolí už léta marně vtloukám do hlavy, že žádného "nájemníka" zákon nezná. Může to vypadat jako slovíčkaření, ale ve skutečnosti to pak vede k výše demonstrovanému zásadnímu omylu.
"Nájemník" je ve skutečnosti "nájemce", tedy ten, kdo si věc najímá od někoho, kdo ji vlastní.
Vlastník věci je potom "pronajímatel", ten kdo věc druhému za úplatu (to je podstatná náležitost nájmu, jinak by se jednalo o výpůjčku) pronajímá.
Úplata (které se rovněž s oblibou říká "nájem") se jmenuje "nájemné" "Nájem" je pak ve skutečnosti označení smluvního vztahu mezi pronajímatelem a nájemcem.
Sorry, muselo to ven :), to je asi jako když absolventovi ČZU řeknete, že vaše teta "pěstuje" králíky.
|
|
zase se opakuje stary scenar: (potencialne) dobra myslenka v podani statnich zmrdu znetvorena na vynalez proti lidem.
road pricing je genialni vec, neco, co silnicim celou tu dobu chybelo. namisto plosne "spotrebni dane" lze vysilat adresne cenove signaly uzivatelum silnic o tom, jak vzacne je pouzivani daneho useku - penalizovat je za jizdu ve spicce, miru znecistovani, jizdu pres vybrane useky atd. = na silnicich by mohly zacit platit zakony trhu. a taky by tam mohly platit zakony prava a mohlo by dochazet k odskodneni lidi, kteri bydli u frekventovanych silnic a trpi tim ujmu.
kdyz se toho chopi statni zmrdi, dopadne to uplne jinak. zaprve, mytne bude dodatecna dan - dosavadni "spotrebni dane", ktere jsou prezentovany jako "platba za silnice" by se po zavedeni mytneho mely snizit o jeho objem, ale nestane se tak. dale - jako vzdy - si stat vsechno necha pro sebe.
pokud do toho vstupuje jeste kocourkovska dimenze vsudypritomne korupce, dostava to rysy jeste absurdnejsi...
|
|
jo, a mobily nevysilaji vykon 4W. Na 900MHz je normou stanoveno maximum 2W a na 1800MHz 1W (realna maxima i o 1/3 mensi). ty 4W vysilaji mozna autotelefony s externi antenou, tam je max. 8W.
|
|
|
4W mají, nebo by alespoň měly mít občanské stanice (oblíbená CB-čka)
|
|
|
Tereticky by mit mely, ale.. Kamionaci a taxikari obcas pouzivali topeni 150-300W, nevim jestli jeste porad.. Nicmene pasmo 27 MHz neni az takove nestesti. Celkove plati cim vyssi frekvence, tim vetsi svinstvo. Radiove a TV vysilace se bezne pohybuji v radech desitek kW ERP
|
|
a Rootovi neprijde divne ze se prihlasili jen "budovatele" microwln? a satelit nikdo?
|
|
|
No, ja nerozumim ani jednomu systemu, ale po prutazich v Nemecku se jednoznacne priklanim taky k mikrovlnam jako v Rakousku...
A propos, mam takovy pocit, ze pri minulem tendru to zase vypadalo, ze to urcite bude satelitni system... Su dost prekvapena, ze je to najednou naopak... We´ll see :-)
|
|
|
Ja taky ne, ale vis proc byly prutahy v nemecku?
|
|
Roote, jakkoli s tebou v řadě bodů souhlasím, tak v řadě zase ty používáš zmrdiargumenty. Například v otázce ceny hned hlásit kolik bude stát Galileo je úplnej nesmysl. Galileo bude, i když mítné budou vybírat důchodci v budkách. Navíc to není jediný systém GPS. To že by měl mít mikrovlnný go-box funkci tísňového volání je blbost, protože přece NEVÍ KDE JE!
|
|
|
Bude-li v sobe mit GSM modul, pak je lokalizovatelny.
|
|
|
takze polozim na stul GPSku a je lokalizovatelna?
nebo v cem je modul "lepsi" od normalni GPS
|
|
|
Jen te upozornim na DROBNY rozdil mezi skratkami GSM (co psal Root) a GPS...
|
|
Tentokrát výborný článek, jsem velmi mile překvapen jak slohem, tak fakty a tím, že všechno, co vláda vymyslela, nemusí být špatné.
Jen tak dál!
|
|
Jak by řekl klasik - "Nevím, školy nemám...", jsem strojař, nikoliv elektrotechnik. Ale mohl by mi někdo vysvětlit, proč na těch fotkách jsou třeba 3 brány těsně za sebou? Dle mého laického názoru - nestačila by třeba vždy jen jedna na každém nájezdu a exitu? A taky nechápu, co na těch branách tolik vadí, když vypadají prakticky stejně, jako stojany dopravních značek, a domnívám se, že by se ke stejnému účely daly i použít. Že se ochranáři přírody neozvou třeba proti billboardům, kterých je všude jak nasráno, a jeden aby mezi nimi ty dopravní značky hledal. Nebo proti megalomanským říšským Mattoni orlicím, roztahujícím svá křídla nad širými lány - také velice estetické...
|
|
|
Bud rad ze jsou ty orlice jenomo matonni. :)))
Jo je to hnus.
Sam jsem pro tech 5.8GHz. V podstate je to cteni chipu u civky na dalku. (neco podobneho je vlozeno v pouzdru klicku auta-ampule s chipem)
|
|
Taxem jim tam hodil prispevek do "diskuze". Napsalo mi to:
Příspěvek byl odeslán. Děkujeme. V krátké době bude zveřejněn.
V prispevku jsem psal ze jsem PRO MIKROVLNY, taxem zvedav, jestli bude opravdu zverejnen :-D
|
|
|
Jo, ta diskuse je dobrá. Skoro tak, jako názory odborníků ;o) A je zajímavý, že ouplně fšichni jsou PRO SATELIT ;o)))
|
|
|
Taky jsem jim napsal, že jejich server je divný a používají zavádějící argumenty. Ale naše příspěvky se tam zřejmě neobjeví...
|
|
Dobrý článek :-) Jen nekolik dotazů/upřesnění:
S tou faradayovou klecí je to opravdu složitější, opravil to tady už předřečník. Samozřejmě to co je psané na tom webu je FUD.
Oním "znečištěním" se myslí "vizuální" znečíštění, prostě že na krásném dálničním nájezdu, díle to čisté přírody, vyrostou ohavné konstrukce :-))))
Nestačily by místo bran jen třeba sloupy podél? (Asi ne, když i v Rakousku jsou brány.)
Napadlo mě, jestli nepotřebuje mikrovlnný systém nějaké průběžné brány (t.j. přímo nad dálnicí) pro kontrolu a zajištění vyšší spolehlivosti?
Brány v satelitním systému jsou nutné pro kontrolu, že má auto opravdu nainstalovaný vysílač a pro sejmutí trasy na jejím konci?
Jinak z toho jak to bylo popsáno se mi okem SW architekta jeví jednoznačně lepší systém mikrovlnný, protože je podstatně jednodušší. Zkušenost praví, že čím složitější systém, tím větší pravděpodobnost, že se něco po.....
|
|
|
Brany v satelitnim systemu slouzi k tomu, aby prenesly data z ODU do centralniho systemu. V ODU se uklada tracklist vasi trasy.
Obcas existuji i brany, ktere spolu s indukcnimi smyckami maji detekovat, jestli neprojizdi "cerny pasazer". Coz ale zjistit spolehlive nejde uz proto, ze spousta vozidel jednotky mit nebude - z nakladnich to budou nejmene vozidla armady, hasicu a udrzby dalnice. Takze plane poplachy budou vznikat, coz cernym pasazerum bude naopak pomahat.
Na mikrovlnny system se tesim - poridim si vysilaci/prijimaci cast, zaregistruju si nejake cislo jednotky na paroubkovu Audi A8, nastavim ze ma 4 a vice naprav a ze nema kredit a s tim budu generovat v systemu bordel ;-)
|
|
|
Plany poplach se snadno eliminuje tim ze i tato vozidla se vybavi ODU ktery ale bude mit treba nejaky spesl cislo a v databazi se nadefinuje ze tyhle to maj zdarma
|
|
|
Jak pridelas ODU na obrneny transporter? ;-)
|
|
|
kolik obrnenych transporteru za poslednich xxxxx let projelo po dalnici po vlastni ose??
|
|
|
Ja vim o ctyrech, z nichz dva se cestou porouchaly ;-)
|
|
|
Predchozi reakce byl samozrejme tak trochu vtip. Vozidla podobneho typu vlastni hasici, dokonce existuje na podvozu OT-64 i specialni sanitni vuz a tedy to asi nelze spocitat. Nicmene kazdy prujezd takoveho vozidla znamena plany poplach a tedy naklady na strane provozovatele dalnice.
|
|
|
nechci dopodrobna resit detaily neceho o cem se teprv jedna, ale takovyhle vehikly se po dalnicich neprohanej denodenne takze to snad takovej problem nebude :-)
|
|
|
Asi by nebyl velký problém takové vozidlo při průjezdu vždy vyfotografovat a fotku poslat někam na vyhodnocení. Aut, které jezdí po dálnici a NEMOHOU mít čipovou jednotku (třeba ty OTčka) je zřejmě minimum, takže i těhle falešných poplachů by bylo minimum a náklady na jejich vyhodnocování by byly zanedbatelné.
|
|
|
Ale to zase nic neresi. Posli obsilku majiteli tureckeho kamionu - to proste nejde. Je nezbytne instruovat nejblizsi policejni hlidku, aby vozidlo zajistila, dokud nebude uhrazena pokuta. No a bud bude existovat manualni kontrola vozidel (ale zase co zjistis v noci z fotografie - fotografovat s bleskem proti ocim ridice povazuji z hlediska bezpecnosti provozu za naprosto nezadouci) nebo obcas policajti budou stihat hasice, jedouci k ohni...
|
|
|
Auto lze prece vyfotit tesne po projeti s bleskem smerovanym tak, aby neoslnil, ale spolehlive osvitil SPZ vozidla.
Jinak lze take fotografovat na infracerveny material a pak infrazablesk neni vubec videt.
|
|
|
Četl jsem před časem rozhovor s kýmsi z Toll Collectu a vyrozuměl jsem z toho, že k detekci černých pasažérů používají ty kamery na bránách. Vozidla podléhající zpoplatnění údajně identifikují tak, že ze zachyceného obrazu nějak spočítají velikost auta a podle té se pak určuje, zda to je těžší než těch 7.5t.
Pokud se zjistí velké auto bez OBU, je fotka předána řídícímu centru. To odfiltruje (netuším, zda nějak automaticky, nebo zda tam sedí někdo, kdo to rozhoduje manuálně) hasiče, armádní auta (a autobusy?) a teprve v případě, že to je opravdu náklaďák bez OBU, spouští poplach.
Jinak nedávno jsem se u jedné brány v Říši dobře pobavil. Brána byly těsně za vrcholem jednoho kopce a asi aby Skopčáci nepanikařili a nešlapali na brzdu moc prudce, byla ještě před vrcholem kopce velká cedule s nápisem "Tohle není radar, to je zařízení pro kontrolu mýtného" :-)
|
|
Nevim jak vy, ale ja netouzim mit v aute nainstalovaneho "velkeho bratra", ktery je na mne jednoznacne personalizovan, do pameti si nahrava a "nekam" odesila kazdy metr ktery projedu s autem. Nemam totiz jistotu na co bude takovyto zaznam vyuzit nebo zneuzit a jak bude chranen. Z principu tohoto systemu totiz vyplyva, ze prijmac v aute nebude vedet zda je auto na zpoplatnene dalnici nebo doma na dvorku. System proste za behu motoru kazdych x sekund skontroluje svou polohu podle GPS a ulozi si ji do pameti. Pri odeslani dat prujezdem "branou" nebo pres GSM pak odesle cely tracklist meho pohybu ulozeny v pameti NEKAM do centralniho systemu. Tam se z techto bodu udela presna trasa kterou jsem projel, ta se porovna s trasou zpoplatnenych dalnic a vypocita se myto. KAM ALE PUJDOU TY DATA PAK ??? Pro vnitro nebo tajne sluzby je tento balik dat prilis cenny na to aby ho nechali "jen tak" vymazat...
|
|
|
Marty, probudil jste se pozdě,
máte u sebe mobil? Myslím v autě a máte ho furt zapnutý??
pak není co řešit!
Jistě víte o komerčně používané možnosti lokalizace z BTSek, kterou Vám operátoři nabízej pro kontrolu vašich melouchařících firemních řidičů. Kdo si zaplatí, tyto informace má on-line. Jak poznáte, že je tato službu použita na Vás ?- operátor to bude činit na příkaz BIS a ani Vám to nesmí tím pádem říct.
No a pokud jde o mýtné: rychlost výstavby je dána nutností rozhodnout ještě za doby pobytu ve vládě (myslím ČSL), aby bylo na pívo-a bude i pro jůžové bolševiky. Rakouská lidovecká vláda umí svým kolegům poradit a tak pan ministr dopravy se rozplývá nad tím, jak rychle se MW systém zaplatí. Pokud budou lidovci u lizu i po volbách (a to lze předpokládat), bude (najednou) zastaralý systém už odepsán a bude vypsán nový tendr (a bude zase na pívečko), kde vyhrajou satelity, páč někdo a něco už kurňa je bude muset zaplatit. a kdo si přisadí na tenhle scénář ???
|
|
|
O lokalizaci mobilu vim asi vic nez vy a taky vim jak toto obejit. A pokud pujdu na mitink odpurcu soc-dem. vlady, tak mobil z pochopitelnych duvodu necham doma na zahradce nebo zavesim na krk nasemu Azorovi at se probehne 8-)...
Pokud ale budu mit ve voze Velkeho bratra, mam proste smulu. A zavedeni OBU pro auta pod 3,5 tuny sa podle planu vsemocne EU chysta nekdy na rok 2008... Pak uz jen jeden nenapadny paragrafek o zakazu vypinani OBU (duvod se vzdycky najde) a jsme tam kde nechceme...
P.S. Ty nemas mobil fixne zaply na jednu BTS a nepreladujes rucne ?????
|
|
Mně by spíše zajímalo, proč se vypisuje tendr, když neexistuje zákon.
Když firma programuje aplikaci pro státní správu, musí ta aplikace být vždy v souladu s nějakým konkrétním zákonem. Tady v tom případě mi to přijde, jako - nějak to uděláme a pak se podle toho dobastlí zákon.
V celém tom systému vidím zase jeden obrovskej tunel, ať to bude mikrovlna, nebo satelit.
|
|
|
Nechtěl jsem tu původně předestírat svůj pesimismus, ale vidím že nejsem sám. Hádky o tom, který systém vyjde pro nás (ČR) lépe, jsou k ničemu - z obojího bude tunel. Uplácení okolo této zakázky je již jistě v plném proudu.
|
|
Na tomto serveru se asi setkám s nevolí některých zdejších kvaziliberálů, ale začal bych tím, že bych nařídil (zákonem), že vše, co může na železnici, tam také musí. Kamióny pouze mezi nádražím a místem určení. Takhle to prý úspěšně funguje ve Švýcarsku - znám to jenom z doslechu, ale nikdy jsem tam neviděl takovou skrumáž kamionů jako u nás na D1. Samozřejmě by to předpokládalo rozsáhlou reorganizaci železnice s konkurencí dopravců tak, jak to kdysi navrhoval Emanuel Šíp, ale taky by asi bylo nutné nějak šetrně odstranit odboráře (a dle mého názoru i zločince) Duška (Orlická přehrada apod.).
Nepochopitelné je např. zrušení ROLA mezi Lovosicemi a Dresden, přitom by stačilo dát do Středohoří a Krušných hor zákaz vjezdu všeho nad 6t a dopravci by to ještě rádi využívali.
Dřív navíc každá fabrika měla vlečku, dnes si třeba TPCA v Kolíně vymínila novou silnici až do fabriky. Já bych zavedl vlečku jako podmínku pro stavbu něčeho takového....
|
|
|
velmi rozumné, rozhodně mě dokáže spolehlivě nasrat, když jsem svědkem drancování všeho v čr, protože skopčácký kamion jede raději přes nás, kde je to levnější. prostě se zvednou ceny dopravy a ostatních věcí, ale bude se tu dát žít ještě dalších X let ne max, do konce pětiletky a pak potopa. to bych blil.
|
|
|
Ani ve Svycarsku to tak neni, ale to mytne je tam tak drahe, ze se kazdemu vyplati bud jet vlakem, nebo Svycarsko objet.
|
|
|
|
Nebo nevozit jabka z holandska a žrát ty, co rostou tady.
|
|
|
kdo by tady jedl netoxická neshnilá jablka ? to bych chtěl teda vidět - ha ha, to musí bejte teda hnus a určitě je možný z toho chytnout tyfus nebo žloutenku, když to nikdo neoštřá an DDT :o)
|
|
|
Vy si myslíte, že skopčácký kamion jede z Mnichova do Berlína přes ČR po D1, protože "je to levné"? Přes nás jezdí hodně kamionů proto, že jsme v EU a naše firmy a firmy ze Slovenska a Maďarska mnohem více vyváží na západ a naše zeměpisná poloha se změnit nedá. A zase, myslíte si, že maďar pojede do Mnichova přes nás, když je to složitější a delší? To radši projede Rakouskem, protože je to rychlejší a kratší. Ale pokud pojede maďar do Berlína nebo třeba Norimberku, tak to už samozřejmě pojede přes nás - a to pojede i když budeme mít mýto.
|
|
|
Omyl! Maďaři přes nás jezdí z Německa domů právě proto, že je to podstatně levnější než přes Rakousko. Stačí se projet od Norimberka po A6 k Rozvadovu. Dále tam budete předjíždět kvanta Bulharů a Rumunů, kteří tudy jedou ze stejného důvodu. Jezdím tam tudy zhruba 2-4x měsíčně a je to o nervy.
|
|
|
Ale to je samozřejmé, pokud jedou z Norimberku nebo přes Norimberk, tak už se jim to přes nás vyplatí. Tak je to pro ně totiž i časově srovnatelné. Ale pokud pojedou od Mnichova a okolí, resp. z jižních částí Německa, tak už samozřejmě k nám zajíždět nebudou. Jinak jednou jsem jel z Chorvatska rovnou do Německa a samozřejmě jsem jel přes Rakousko přímo do Němec, dokonce tuším přes Brenner. A nejvíc jsem míjel kamiony z Turecka. Ono to pro dopravce taky není jedno a kromě ceny za poplatek z cest se vždy počítá s časovým zdržením, kilometry navíc, apod. To mě vždy dožere, když čtu příspěvky nějakých chytráků, že "přes nás jedou všechny kamiony Evropy".
|
|
|
Pokud si zadáš (např. Route 66) cestu Norimberk - Budapěšť, doporučí ti to jet přes Mnichov. Je to cca o 80 km kratší než přes Prahu. Sám píšeš, že je samozřejmé, že se jim to z Norimberka přes nás vyplatí. Ano, je to delší než přes Mnichov, ale levnější. Nepsal jsem nikde, že přes nás jezdí všechny kamiony Evropy (chytráku), ale právě trasa západ SRN-Norimberk-Praha-Slovensko-Maďarsko-atd. na jih se využívá kvůli láci pro kamiony.
|
|
|
Tak. Slovinsko-madarsky hranicni prechod Redics - Dolga Vas taky diky rakouskemu mytu praska ve svech, stejne jako kdysi krasne volna silnice Mosonmagyarovar - Csorna - Szombathely - Redics.
|
|
|
Švýcarsko jsem v loňském roce docela prokřižoval a kamionů tam jezdí docela dost. Domácí dopravci platí pomocí elektronického mýta, zahraniční platí hotově (kartou) přímo na hranicích, podle počtu ujetých kilometrů. Teď jsem četl na novinkách příspěvek jednoho dopravce na přepravu kamionu po železnici. Po silnici 5 hodin a náklady 300 ojro, po kolejích 16 hodin a 375 ojro....
Železnice kamionové dopravě konkurovat nemůže, může jen TROCHU pomoci. Docela bych si dokázal představit, že by např. maďar, rumun, turek,... najel v Břeclavi na vagón a někde za Plzní, případně v Lovosicích by je sundali. Ale o kolik procent by ubylo kamionů na D1? Tipoval bych to tak do 10%. A s obrovskými náklady na parkoviště, terminály a vše co by k této kombinované přepravě bylo třeba (určitě také speciální vagóny aby se 4 metry vysoké LKW vešlo pod troleje).
Není to zase tak jednoduché, jak se zdá. Na vlak patří objemově mnoho nákladu jako je uhlí, auta, atd., ale ani v tomto ČD díky svému managementu nedokáží konkurovat. Pokud by jste měl na odeslání zboží např. 25 palet 20 tun, jaké máte možnosti?
-buď objednáte kamion, na který to nějakým způsobem za pomoci řidiče naložíte a o víc se nestaráte.
-nebo objednáte kamion viz výše pro odvoz na vhodné nádraží - to lze vynechat v případě, že to zvládnete na několikrát vlastní dodávkou, Avií, apod. Dále najdete vagón, který snad dojel na správné nádraží, najmete nějaké "silné a blbé" na překládku a můžete doufat, že vagón na určené nádraží ještě letos dojede. A příjemce Vás pošle do pr...., protože jste mu přidělal starosti s vyzvednutím zboží.
Nehledě na to, že v kamionech se často převáží zboží od několika odesílatelů k několika příjemcům.
ROLA byla zrušena pro nezájem dopravců, pro které je přeprava přes hory pořád levnější, než vlakem (dotovaným!). Dříve byl zájem hlavně díky rychlejšímu celnímu odbavení, což s dnešním mávnutím cestovního pasu na váze odpadlo.
|
|
|
Predne se naklada a vyklada dnes uz zasadne vzdycky vysokozdvihem. A druha vec - resenim uvedeneho problemu muze byt kontejnerova preprava.
|
|
|
Samozřejmě, za pomoci řidiče jsem myslel, že u toho asistuje. Potom se ještě nakládá přímo na rampách paletovými vozíky. Kontejnerová přeprava není špatná, ale tam by ČD musely zajišťovat kompletní servis, t.j. přistavení kontejneru na nakládku a doručení až na vykládku bez zásahu zákazníka. A samozřejmě v přijatelné cenové relaci a doručovacím termínu...
|
|
|
...což těm hovnočuchům nedojde :(
|
|
|
TPCA ma samozrejme nove postavenou vlecku.
Konkurence zel. dopravcu v zasade funguje, ale logicky pouze na ucelenych vlacich.
Nakladni doprava je mmch. pro CD ziskova.
Nevyhoda zeleznicni dopravy je v jeji roztristenosti mezi narodni spravce zel. cesty a predevsim v netrivialnim razeni vlaku na ranzirech.
RoLa je bohuzel provizorni reseni z nouze, tudy cesta nevede.
|
|
|
Ja mam vazne podezreni, ze nakladni doprava je ziskova diky ucetnim trikum CD (tj. diky zpusobu rozdelovani nakladu mezi osobni a nakladni prepravu).
Neni tady nekdo, kdo by o ucetnictvi drah vedel vic, aby mi tuhle hypotezu potvrdil/vyvratil? Dik moc.
|
|
|
Nákladní doprava je opravvdu zisková. To čachrování s náklady se tam skutečně delalo ve velkém ca do roku 2002 s cílem vymlátit ze státu vyšší dotace na osobní dopravu. Pak se v tom začal moc hrabat NKÚ a dráhy tento primitivní a průhledný způsob dost omezily, aby to tolik nebilo do očí.
|
|
|
Jiste, soudruhu. A co jde koupit u Mani ve smisenem zbozi, to nesmi obyvatele prislusne ctvrti kupovat jinde.
TPCA ze nema vlecku? Na to jste prisel jak????
http://www.tpca-cz.com/cz/factory_photo.php?gid=7
ROLA byla zrusena, protoze ji nikdo nepuzival. Nevim, co Vam na samotnem zruseni prijde nepochopitelneho - proc by mely jezdit prazdne vlaky.
Mimochodem - ve Svycarsku to funguje hlavne proto, ze ho dopravci objedou, nikoli kvuli nejake zeleznici.
|
|
|
No varianta Máňa je samozřejmě zase druhým
extrémním příkladem toho, jak ne. :)
Ale jediným řešením je prostě snížení té potřeby dopravy,
což se docílí jedině tím, že věci určené pro
denní masovou spotřebu, jako jsou např běžné potraviny,
se nebudou odnikud dovážet. Radši budu mít v Globusu
ne pět kilometrovejch regálů s jogurtama z Polska, Německa, Slovenska, Holandska aj., ale stačil by mi ten kilometrovej
regál jen jeden, vybral bych si dostatečně.
|
|
|
ROLA by se nemusela rušit pro nezájem, kdyby byl zákaz vjezdu všeho na 6t do obou pohoří, kde jsou silnice pro tento druh dopravy naprosto nevhodné.........
|
|
|
To nebyl vtip? Paneboze ...
|
|
|
Projeď se párkrát Středohořím tam a zpět a pochopíš, ža tady končí legrace.... natož nějaké ftipy! :-)
Část by jela vlakem, část úplně jinudy, část by nejela vůbec. Optimální stav......
|
|
|
Jenže pak by ROLA zase nestíhala. Cínovec je po Rozvadovu druhý nejfrekvetovanější přechu do Německa.
|
|
|
Jo, na těch vobrázkách jsem sice žádnou vlečku nenašel, ale věřím, že ji mají. To jsem se asi sek', sorry....
|
|
|
http://www.k-report.net/clanek-Z006.htm
|
|
|
|
Na uvedených obrázcích vlečku nevidím. V projektu průmyslové zóny Ovčáry vlečka byla, ale patrně nesouvisela jen s TPCA, plochu kolem vlečka měla, jak se povídalo, obsadit nějaká holandská firma a vlečka se v době výstavby hal patrně ani nezačala stavět, zato se před lisovnu přidal oproti původnímu návrhu kontejnerový terminál silniční. Je tu někdo z Kolína? Už jsem tam přes rok nebyl....
|
|
|
Ve Svycarsku vyjde preprava kamionu vlakem levneji, nez kdyby jel po vlastni ose a muselo se platit myto.
|
|
|
Něco podobného jako RoLa má opět začít fungovat. Ovšem pouze na přepravu kontejnerů, ne na celé kamiony.
|
|
|
Tak potom to nebude RoLa. Jinak kontejnry se vozí furt.
|
|
tento text:
Nesmysl. ...vše co je zde psáno je holý a čirý nesmysl. Viz. poučný článek na www.dfens-cz.com
Celá tato kampaň je lživá a štvavá, bez špetky studu. Už to že se původce tohoto počinu schovává za neexistující identitou je hnus a připomíná to trochu (dost) komunistické manýry. Nejlepší by bylo tuto stránku zrušit či podat na jejího autora(y) trestní oznámení.
Přepokládám, že takový příspěvek (pochopitelně) nikdy nezveřejní. :-)
|
|
|
trestni oznameni - za co???
|
|
|
V českém právu existuje dokonale gumový paragraf "poškození cizích práv" - ten by na to při troše kreativity napasovat šel :-)
|
|
|
Šíření poplašné zprávy? Nejsem právník, ale to co tam píší je dost poplašné a pokud by se prokázalo, že to je nepravdivé a zkreslující... Já chápu, že poplašná zpráva je především něco ve smyslu: "Zítra nám všem Paroubkovi marťani vycucnou krev", ale myslím, že totéž je i formulace "Zítra přežije jeden člověk, kterému Paroubkovým marťanům podobné kreatury krev nevycucnou".
Ale jak říkám - nejsem právník.
|
|
- jednostrannost webu www.33miliard.cz s cilem manipulovat lidmi je zrejma na prvni pohled (aniz by clovek cetl takhle dlouhy rozbor)
- kdo za kauzou 33mrd stoji jsem se nedovedel.
- a uz vubec z clanku neni jasne, ktery zpusob vybirani mytneho je (pro autora) lepsi.
Je v tomto clanku obsazena vubec nejaka informace?
|
|
Adresa Atletická 33/6 je nesmyslná, v Atletické číslo orientační 6 vůbec není, a číslo popisné 33 v kat. území Břevnov je mezi ul. Na Petynce a Radimova - bývalý klub Petynka, dnes sídlo nějakého řádu. Adresu si na netu můžete snadno ověřit na stránkách MPSV (i včetně mapy): http://forms.mpsv.cz/uir/adr/OverAdresuFrame.html
|
|
na tom jejich webu jsou fakt good bludy a to diskusní fórum mluví za vše.. by mě zajímalo kdo za tím stojí a kdo to platí..
|
|
Jak uz nekdo psal, satelitni system mytneho nestoji a nepada se systemem Galileo, existuje jeste GPS system NAVSTAR (vlastne kdyz se rekne "GPS". mysli se vetsinou system "GPS NAVSTAR") a rusky GLONASS (ale ten neni plne funkcni). A Galileo bude zprovoznen at bude mytne nebo ne, na tom se rozjede stejny byznys, jako ten, co je ted nabalen na GPS NAVSTAR.
Co se tyce ceny jednotky pro satelitni mytne -- verim, ze si za ni nekdo rekne 1000 euro. Ale take vim, ze to je cena se zatracene vysokou marzi, urcite lze cenu nekolikrat snizit. Staci se podivat na web, kolik stoji levne GPS prijimace -- par babek (mene nez $50, mam na mysli chipy s prijimacem a antenou pro napajeni na desku). Ostatni komponenty take nebudou tak drahe. Ale za 5 euro to nikdy nebude :-).
Co se tyce mikrovlna/satelitni system. Onen web 33miliard je samozrejme propaganda plna polopravd a lzi. Nicmene se osobne domnivam, ze satelitni system neni uplna blbost. Proste nabizi vetsi moznosti vyuziti nez mikrovlnny, je univerzalnejsi. Muze se z te same jednotky delat kniha jizd, muze to byt pouzito misto tachografu (jmenuje se to tak?) atd. Chapu poboureni z moznosti zneuziti, ale na druhou stranu si opravdu preji, aby ridici kamionu dodrzovali povinne prestavky a jezdili podle dalsich pravidel (predpisum pro dopravce a doprave obecne vubec nerozumim, tak predem pardon za nepresnosti) a na silnicich bylo bezpecneji. Doufam, ze se to tyka pouze aut s vyssi tonazi. Takze kdyz to nebudu muset mit ve vlastnim aute a bude se to tykat pouze kamionu, proc ne.
Dotaz: u mikrovlny je v aute montovan pouze pasivni prvek? Mam na mysli, ze v aute je treba vysilac pro identifikaci, ale vlasni zaznam o prujezdech je realizovan na strane bran a navazujiciho HW? Nebo si ta jednotka v aute i neco pamatuje?
|
|
|
Bohuzel, casem (pry rok 2012 a pozdeji) ma platit elektronicke mytne i pro osobni auta, alespon s tim politici strasi. A pak mit v aute satelitni jednotku - to opravdu ne.
Ten rakousky GO-box v aute si krome sveho vlastniho serioveho cisla nepamatuje nic.
|
|
|
Jeste me napada, ze Root zbytecne "strasi" nutnosti bran u satelitniho systemu pro vycitani dat z jednotek v automobilu. Vzdyt to jde resit i bez bran, napriklad by se vycitalo pri prujezdu kamionu hranicnim prechodem a nebo jednou rocne pri nejake technicke (ci jine) kontrole. Proste satelitni system nevyzaduje zadnou pevnou istalaci na zemi.
|
|
|
Jo, vysvetlete to Nemcum, proc to tak, hlupaci, nedelaji... Uvedomte si, ze za necele dva roky uz zadne hranicni prechody (vyjma letiste v Ruzyni) nebudou.
|
|
|
Nejsem odbornik, ale Vas prispevek me nastartoval k tomu, abych si o systemu v Nemecku neco nasel (proste satelitni technologie a brany mi nejdou dohromady). Podle toho, co pisou na http://www.toll-collect.de (v Question & Answers a v pokynech v cestine v PDF) se udaje z jednotky se predavaji pomoci GSM. Takze asi zadne "brany" potreba nejsou a zrejme se vyuziva jiz stavajici instalace poskytovatelu GSM komunikace.
Mohl byste mi sdelit, kde najdu informaci o tom, ze jsou pro satelitni technologii potreba stavet brany pro komunikaci s jednotkami? Dekuji.
|
|
|
cituji z http://www.toll-collect.de
Automatische Kontrolle
Die fest installierten Kontrollbrücken registrieren mit Infrarotsensoren sich nähernde Lkw. Die Daten werden ausgewertet und mit den in der Kontrollzentrale gespeicherten Daten verglichen. Parallel dazu können die Daten vermutlicher Mautpreller auch an einen Beamten des Bundesamts für Güterverkehr (BAG) auf einem nahe gelegenen Parkplatz gesendet werden, der das Fahrzeug dann herauswinken und überprüfen kann (stationäre Kontrolle).
Wie funktioniert eine Kontrollbrücke?
Die Kontrollbrücken der automatischen Kontrolle überspannen die gesamte Fahrbahn und ermitteln während der Durchfahrt eines Fahrzeuges, ob es mautpflichtig ist, und ob die Maut ordnungsgemäß bezahlt wurde. Jedes Fahrzeug, das sich der Kontrollbrücke nähert, wird über eine Detection- und Trackingeinheit erfasst. Es wird ermittelt, auf welcher Spur und zu welchem genauen Zeitpunkt das Fahrzeug die Brücke passiert, damit die Klassifikation exakt erfolgen kann. Nach Erkennung des Fahrzeuges wird festgestellt, ob es mautpflichtig ist - also ob es ein zulässiges Gesamtgewicht von mindestens 12 Tonnen hat. Dazu wird jedes Fahrzeug dreidimensional gescannt. Die Auswertungstechnik erkennt dann anhand der Fahrzeugkontur, ob eine Mautpflicht vorliegt und wie viele Achsen das Fahrzeug hat. Liegt keine Mautpflicht vor, werden die Daten sofort gelöscht.
Die Brücke prüft über DSRC (Infrarot-Kurzstrecken-Kommunikation), ob das Fahrzeug am automatischen System teilnimmt und das Fahrzeuggerät korrekt aktiviert wurde. Liegt bei einem mautpflichtigen Fahrzeug kein Infrarot-Signal vor, handelt es sich um eine manuelle Einbuchung oder einen Mautverstoß. Um dies zu klären, wird das Kennzeichen jedes Fahrzeugs über eine Infrarot-Kamera aufgenommen und in der Toll Collect-Zentrale mit dem eingebuchten Kennzeichen abgeglichen. (Bei einer manuellen Einbuchung über Internet oder Mautstellen-Terminal muss das Kennzeichen angegeben werden.) Dieser Vorgang dauert nur Sekunden. Liegt eine ordnungsgemäße Einbuchung vor, werden die Daten des Fahrzeugs sofort gelöscht. Bei Mautverstößen werden die Daten hingegen an das BAG weitergeleitet, das dann ein Ordnungswidrigkeitenverfahren einleiten kann.
Bei etwa der Hälfte der Kontrollbrücken können Fahrzeuge unmittelbar nach der Durchfahrt auf Sonderhaltestellen ausgeleitet werden, sollte den BAG-Mitarbeitern ein Verdacht auf einen Mautverstoß vorliegen. Die Kontrollbrücken sind dazu zusätzlich zu dem üblichen Equipment mit einer Sende- und Empfangseinheit ausgerüstet. Sie ermöglicht die Kommunikation mit den BAG-Beamten, die sich auf einem Parkplatz oder einer Ausfahrt in unmittelbarer Nähe der Kontrollbrücke befinden. Die Beamten haben so die Möglichkeit, Sachverhalte sofort aufzuklären sowie Nacherhebungen und Bußgelder an Ort und Stelle zu erheben.
|
|
|
Aber ja, freilich. Selbst verstaendlich, nicht war......? :-)
|
|
|
|
Dekuji za odkaz. Nasel jsem si to i v jazyce anglickem, ktery je mi blizsi.
Avsak musim Vas upozornit na nepresnost ve Vasem clanku: Vy vydavate brany za nezbytnou soucast systemu, ktera je nutna pro komunikaci s jednotkou. Ve skutecnosti tomu tak neni, coz si muzete i sam precist na dane strance. Brany ani nejsou v kompetenci spolecnosti TollCollect, ktera provozuje system, ale spadaji pod nejake ministerstvo (jestli nazev dobre chapu) a dokonce mohou byt mobilni. Pro funkci systemu nejsou potreba, jsou pouze na hlidani podvodniku -- podobne, jako kdyz dneska sedi policajti na moste a sleduji, kdo nema dalnicni znamku. Komunikace s jednotkou je pomoci GSM, jak jsem psal vyse.
Vas clanek se mi tedy libi, ze resi aktualni problem, ale je v nem vice nepresnosti a mlzeni a tim se velmi podoba jak argumantaci na strankach "30 miliard", tak vcerejsimu nemastnemu/neslanemu vystoupeni mluvci ministerstva dopravy v televiznich novinach.
|
|
|
BAG neni ministerstvo, je to obdoba ceske Celni spravy - organ, ktery provadi kontrolu (a docela obavany, ridici kamionu se jej boji vic nez policie).
Bohuzel jsem mylne doufal, ze uznate, ze kontrola je pro fungovani systemu zcela nezbytna - jinak by cely system satelitniho mytneho byl uplne k nicemu, protoze ac by existoval, stejne by mytne nikdo neplatil.
|
|
|
Mily Roote, nechte toho, tentokrat uz opravdu tahate za kratsi konec. Reknete mi, jake kontroly jsou stoprocentni? Jezdi v kazde tramvaji nebo metru revizor? Kontroluji policiste dalnicni znamky 24 hodin denne? Ne. A presto vetsina plati. Nestoji jim to za riziko a nebo se jim napriklad nechce vyhybat stanici metra Mustek, kde je pravdepodobnost chyceni pomerna vysoka.
Stejne tak se domnivam (po nemecke dalnici jsem dlouho nejel), ze tech kontrolnich mostu nebude tolik (rozhodne ne u kazdeho najezdu a vyjezdu jako u systemu mikrovlnneho) a budou to spis ty mobilni kontroly. A jestli rikate, ze to BAG je tak obavane, tak to si ridici sakra rozmysli, zda-li budou riskovat.
|
|
|
Ano, tech mostu bude mene. Mobilni kontroly probihaji tak, ze BAG obsadi nejake dalnicni odpocivadlo a tam smeruje nakladni auta - ostatne, uplne stejne probihaji kontroly mytneho i v Rakousku (akorat ze v Rakousku musi v takovem pripade do kontrolniho mista zajet kazdy kamion, v Nemecku jen ten, na ktery zamava prislusnik placackou). A kdyz uz, tak ten kamion i zvazi, zkontroluji zpusob pripevneni nakladu atd.
|
|
|
ty vole, :-) ...
nějakej překlad by nebyl?
|
|
|
Já myslím, že tak by to bylo velmi dobře napadnutelné. Nezapomeňte na to, že co zůstane ve vozidle (tudíž je v dosahu zpoplatňovaného) je vždy "ojebatelné", dříve nebo později to někdo upraví. Proto jako výhodu mikrovlnného systému mohu vnímat to, že data jsou předávána defacto z vozidla-ven, nikoli zvenčí-do-vozidla. Kdybyste to odečítal jednou ročně, můžete se velmi jednoduše dostat do situace, kdy se vyplatí jednotku "ztratit", nechat si třeba auto vykrást, než zaplatit. Také vám může firma během roku zkrachovat.
Ony ty brány, pokud by se vyřešilo jejich lepší zamaskování, aby to nebylo tak do očí bijící se pak dají využívat i jinak. Jmenujme velmi levný systém pro hlídání i osobních vozidel - například v případě odcizení. Nebylo by marné moci si nastavit službu, kdy bude auto od (řekněme) večera do rána blokované, tedy vy jako řidič definujete, že nikdam nejede. Pokud vám jej někdo ukrade, nebo si s ním v noci vyrazí potomek, je velmi rychle po legraci.
Když si tak vzpomenu, jak vypadají ty monstrózni rampy na značky, navigační systém, kde co různě po městech na každé větší magistrále, myslím, že by se to tady velmi jednoduše schovalo, zvlášť pokud by se ty značky navěsily na rámy.
No nebylo by to pěkné? Za pár euro mít někde v autě pasivní krabičku, která se dá aktivovat jen v rámu a zloděj nikdy neví, kdeže ten rám právě je. Třeba tady v tunelu? Pod mostem? U benzínové pumpy....?
|
|
|
"A Galileo bude zprovoznen at bude mytne nebo ne, na tom se rozjede stejny byznys, jako ten, co je ted nabalen na GPS NAVSTAR"
to je přinejmenším diskutabilní. EU je podstatně méně stabilní a předvídatelná než USA. Takže v případě takto kritické infrastruktury bych byl stokrát radši odkázán na libovůli US administrativy, než spoléhat na to, že nějakému žabožroutovi nerupne v kouli...
Satelitní systém v autě je opravdu hezká a užitečná věc, já sám něco takového mám. Ale dal jsem si to svobodně sám do svého auta a také mám plnou kontrolu nad sesbíranými daty. To je trochu rozdíl proti situaci, kdy mi tu samou krabičku do auta vnutí stát a to včetně neomezeného přístupu k datům o pohybu mého auta, nemyslíte?
Na kontrolu povinných přestávek není vůbec potřeba do auta montovat jakékoli sledování polohy.
|
|
Předem se omlouvám za dlouhý příspěvek.
Doporučuji před vynášením kategorických soudů problematiku lépe prostudovat, ideálně pak po delší dobu. Ve světle dřívějších událostí se pak věci mohou jevit zcela jinak. Celý problém má vedle technologické roviny i návaznosti v mnoha dalších oblastech, které defacto rozhodují nad technologickými parametry.
Krátce:
-Web 33miliard.cz je v zásadě nechutný FUD, který působí na emoce a nerozbírá skutečnou podstatu problému
-Rootův článek se snaží podpásovým argumentům kontrovat, ale bohužel IMO bez hlubší znalosti věci, coz spíše škodí, protože se dopustil několika chyb, ze kterých vyvozuje překvapivě jednoznačný názor (situace bohužel jednozančná není).
Jak to je ve zkratce doopravdy:
Už pár let se snaží MDČR rozjet systém el. mýtného. Nic moc je nehnalo kupředu, až byly tyto systémy implementovány v Rakousku (včas, mikrovlnný, fa Kapsch) a Německu (se zpoždením, satelitní, konsorcium T-Systems a Toll Collect) - a kamiony začaly tyto země objíždět přes ČR. Paralelně byl úspěšně a nejmenšími ve srovnání s výše uvedenými systémy náklady rozjet projekt el. mýtného ve Švýcarsku (kombinovaný přístup, Ascom/Fela), ale to ČR z hlediska dopravy tolik netrápí. Bylo tedy nutno celý projekt poměrně drasticky urychlit a časový parametr (jak rychle to půjde rozjet) dát jako důležité kritérium výběru.
Z toho se již objevuje první důsledek, ke kterému se blížíme - v rychlosti nebude vybráno řešení technologicky výhodnější a perspektivní, ale naopak starší, které již někde funguje, byť s jasnou vizí jeho nahrazení, protože v budoucnu vyhovovat nebude. Risk s perspektivnější, ale neověřenou technologií si při stanovených podnínkách tendru MDČR nemůže nikdo dovolit.
Co se stát nemělo, je částečná specifikace technologických parametrů v systému, které straní mikrovlnnému řešení. Zadání tendru mělo sledovat ekonomické, politické a dopravní ukazatele, parametry rozšiřitelnosti a kompatibility - a nemělo by předepisovat výslednou podobu řešení. Důvod tohoto je mi utajen, možná byla obava ministerstva z testování nevyzkoušených technologií v ČR, možná lobbing Kapsche - nevím a nechci spekulovat.
Firmy nabízející satelitní řešení tak mají defacto prohranou soutěž ještě před jejím začátkem, bez ohledu na výhody a nevýhody satelitní technologie. Pak se zřejmě uchylují k podpásovým činům typu 33miliard.cz, protože moc alternativ nemají.
Záměrně ponechávám stranou spekulace o nečestných metodách, ovlivňování a úplatcích, protože považuji z tohoto hlediska všechny uchazeče za přibližně stejně "čestné". Jak jde o velké peníze (a zde je jeden z největších bonbónů státní správy), nemám iluze, že by se používaly pouze oficiální kanály.
Celou dobu jsem se vyhýbal technologickému porovnání - tož tady je. Osobně si totiž myslím, že satelitní systém by do budoucna byl skutečně výhodnější.
Shrnutí:
- mikrovlnný systém je jednoduché funkční řešení úzce orientované na jeden účel, snadno a rychleji nasaditelné. Jeho budoucí rozšiřitelnost je silně omezena - ve smyslu rozsahu použití (použití na další silnice) i ve smyslu funkčním (aby ta drahá krabice taky dělala něco jiného než mýto - např. telematické služby přepravcům aj.). Obtížněji půjde sjednotit různé mikrovlnné systémy v různých zemích (nutnost různých palubních jednotek aj.).
-satelitní systém je zatím relativně málo provozovanou technologií, nicméně mnohem univerzálnější z hlediska nasazení. Je obecnější, většina změn, které jsou v mikrovlnném systému "hardwarového" charakteru, lze v satelitním systému řešit "softwarově". Má z tohoto důvodu komplikovanější vnitřní závislosti, takže jeho budování a ověření trvá déle.
Detailnější doplnění:
- mikrovlné řešení skutečně potřebuje podstatně více bran pro fungování než satelit (kde jsou brány pouze pro "synchornizaci" palubní jednotky a pevného sytému a pro kontrolní účel, takže je možné mít na menším počtu míst)
- v mikrovlnném řešení nelze zpoplatnit silnici, kde brána není (např. při objíždění zpoplatněného úseku po nezpoplatněných komunikacích není možné provést operativní změnu, u satelitu je to záležitost softwarové změny, tedy cca sekundy). Upozorňuji, že vyřízení všech povolení pro výstavbu brány znamená cca čtvrt roku - jenom běhy úředních lhůt, když jde vše hladce a nikdo se neodvolává! Samotný mikrovlnný systém tedy bude vybudován rychleji, ale jakákoliv změna se dosti protáhne.
- obecně jakákoliv změna v mikrovlnném systému znamená nově navrhnout jeho architekturu - jde o silně jednooúčelový systém. To může být vnímáno i jako výhoda, že řeší jen to co má, jde o úhel pohledu.
- do budoucna se skutečně čeká další zpoplatnění dalších úseků silnic (IMO správně, protože tak bude lépe možné rozložit náklady na skutečné uživatele) a řešit to bránami úplně všude není únosné řešení
- z hlediska dopadu radiového záření na člověka jsou technologie srovnatelné s dnes běžně provozovanými zařízeními, jednoznačné argumenty pro škodlivost jednoho z nich nejsou. Nebál bych se ani mikrovln ani satelitu.
- pro paranoiky (sledování, ztráta soukromí) jsou obě řešení srovnatelná, při špatném zabezpečení dat budou problémy bez rozdílu (mikrovlnný systém si samozřejmě také ukládá kdo, kdy a kde jde). To, že si v Německu zvolili předávání i doplňkových informací je věc politická, ne technická. Kdo si myslí, že to v mikrovlnném systému nejde, ten se krutě mýlí.
- budoucí sjednocení evropských systémů bude na bázi satelitní technologie (mikrovlnný systém není kvůli hustotě bran a slabé možnosti dalšího funkčního rozvoje efektivní budovat jako technologii na dalších 20-30 let). Pro EU-foby je možná vyhlídka na nekompatibilní systémy v každé zemi ďábelsky lákavou rozvratnou představou, ale přínos tohoto stavu bude asi stejný, jako kdyby byly v každé zemi jiné dopravní značky.
Pokud argumentujeme pro mikrovlnnou technologii, analogicky bychom na začátku 90. let při rozvoji mobilních telefonů měli argumentovat pro analogovou síť, protože je ověřená a stabilní - ale třeba na možnost posílat SMS/MMS bysme čekali velmi dlouho, protože "telefon má být jednoduchý a telefonovat a ne dělat nějaké věci navíc". Do obou systémů lze implementovat novinky a doplňkové služby, ale do GSM digitálních telefonie mnohem snadněji, rychleji a levněji.
Závěrečná otázka k různým systémům by se asi dala zformulovat takto: Chceme vybírat mýto nyní co nejrychleji a do budoucna pak řešit nákladněji veškeré změny nebo jsme ochotni vyčkat a nasadit dlouhodobě levnější řešení? V souvislosti s úspěšnými piloty satelitních řešení se doba čekání zkracuje.
A na závěr opravím vyložené omyly v článku:
- Satelitní technologie nepotřebuje zrovna a jedině Galileo - viz. Německo, kde systém funguje nyní bez Galilea
- Galileo se staví z mnoha jiných důvodů, než elektronické mýtné (z nich nejdůležitější je ten strategický - odstranení závislosti na americkém systému GPS)
- Německá OBU nestojí 1000 euro, platí se cca 500 euro, tato cena je však postupně odečítána proti platbám - tj. uživatelům je poskytována zdarma ! (postupně těch 500 euro projezdí).
- Výrobní cena rakouské OBU není 5 euro - je dotována (skutečná asi 50 euro), 5 euro je poplatek za distribuční síť GO boxů. Argumentovat cenou jednotek není fér, záleži na nastavení finančních toků každého systému, které opět nemá s technologií nic společného.
Doufám, že tento příspěvek vnese obohatí čtenářův vhled do problematiky, která byla Rootovým článkem poněkud zjednodušená (ale děkuji za odvahu otevřít náročné téma).
|
|
|
Nemohu souhlasit s nazorem, ze riziko ztraty soukromi je stejne u mikrovlnneho a satelitniho systemu. Vami uvedene udaje povazuji dokonce za hrubou mystifikaci ktera ma predejit tlaku ochrancu soukromi.
U mikrovlnneho systemu OBU nic nesleduje a neuklada, vysila jenom svy cislo a prijma signal "poplatek zapocten". Pokud nevyjedete kolem rampy na dalnici, nema system zadnou sanci zjistit zda jste v Plzni nebo Ostrave a ani z OBU neni mozne ziskat zadny dodatecny data.
Naproti tomu u satelitniho systemu sleduje OBU v pravidelnych nekoliksekundovych intervalech vasi aktualni polohu a spolu s casem a datem ji uklada do pameti, aby pak vsechna data v pravidelne relaci odvysilala do centraly. Teprve v centrale se z techto dat vytvori tracklist a porovnava se s mapou spoplatnenych silnic. To znamena ze system v kterekoliv chvili zna vasi aktualni polohu bez ohledu na to zda jste prave na spoplatnene D1 nebo na namesti v Budejovicich. To zda data o vasem pohybu budou po vyhodnoceni poplatku smazana nebo dale zneuzita nema uzivatel systemu moznost nijak ovlivnit.
Nekdy si myslim, ze rezim ktery ve jmenu vsemocne EU prichazi bude za par let jeste totalitnejsi nez socializmus. Sledovani s kontrola obcana na Hi-tech urovni dava rezimu skutecne siroke moznosti v boji proti odlisne zmyslejicim. Za par let si budeme sveho osobniho Big Brothera sledujiciho kazdy nas pohyb vozit ve svym aute a ani nam to nebude pripadat divny... Cim dal tim vic mam pocit, ze pan Orwel se jenom seknul o nejakych 30 let...
|
|
|
Ano, to je technologický princip obou provozovaných řešení (Německo a Rakousko), v tomto ohledu samozřejmě souhlas. Já jsem ale neporovnával konkrétní Německou implementaci satelitního systému s konkrétní Rakouskou implementací mikrovlnného systému, ale možnost zneužití ke sběru soukromých dat obou technologií obecně.
Opakuji, že není žádným problémem citlivé údaje vyčítat a ukládat i v mikrovlnném systému. Kde berete jistotu, že náš stát lačný po informacích nepodmíní existenci mikrovlnných OBU zaznamenáváním všelijakých soukromých údajů a odesílání do centrály? Kde berete jistotu, že odečítací jednotky budou skutečně jenom na dálničních branách a ne třeba na té Černé věži v Budějovicích (bude-li "stát" chtít své poddané více sledovat)?
Tohle je zcela politické rozhodnutí a nezávisí na technologii.
Bojíte-li se všemocného státu, pak se je nutno bránit nikoliv nasazením pro daný účel (el. mýto) nevhodné technologie, ale systémově-organizačními opatřeními směřujícími k zeslabení moci státu obecně. Protože zneužít jdou opravdu jakákoliv data, pokud se chce.
Například konstruktivnější mi přijde rozdělení zpracovávaných dat mezi různé subjekty podle jejich kompetencí, např. velmi zjednodušeně:
řidič-zprostředkovatel-stát
-stát ví, kolik ujelo vozidlo jakého druhu, ale neví o které jde konkrétně (má záznamy o jízdách ze všech OBU, ale nemá k nim vlastníky), sumy vymáhá po zprostředkovateli
-zprostředkovatel je jediný, kdo má mapování OBU/řidič (komu je vydal). Zprostředkovatel dostane od státu, kolik má které OBU zaplatit, z toho najde konkrétního platícího řidiče (státu za něj odvede platbu, ale nesdělí jeho identitu), ale neví nic o jeho pohybu po zeměkouli,
-řidič ví vše o sobě, ale nic o jiných a platí jak mourovatý :-)
Použitelné jak v satelitním, tak mikrovlnném systému.
Trvání na mikrovlnném systému z důvodu většího soukromí je proto podle mne nesmyslné a vede k méně efektivnímu řešení (z technologického pohledu, prostě systém el. mýta zaplatíme všichni dvakrát). Lásku k velkému bratrovi ani EU z mé strany v tom nehledejte :-)
|
|
|
Jen takova drobna poznamka. Mikrovlnny system neni v principu zarizen na sber jakychkoli osobnich udaju (snad krome tech co musis vyplnit kdyz si kupujes OBU). A taky je rozdil, zda ma stat informace o pohybu vozidla vlastne jako bonus k dalnicnim poplatkum, nebo zda by musel treba na te cerne vezi a dalsich 50 000 mistech nasi krasne zeme instalovat dalsi zarizeni podobne branam...
Jo a ten sprostredkovatel. V principu vynikajici myslenka, ale jako vsude v CR se obavam realizace. Aby toho sprostredkovatele nakonec nedelala nektera z krycich firem BIS...
|
|
|
Trochu už mě řeči o Orwellovi začínají nudit. Je to pořád stejná písnička.
Kdyby Velký bratr existoval a chtěl vědět o každém svém poddaném všechno, tak by to také věděl a nikdo by s tím nic neudělal.
|
|
|
A proto ohneme hrbet a budeme v tom pomahat. Ve jmenu ceho vlastne ??? Vzdyt i ta pani na nakupech minule rikala "Co furt strasi s tim velkym bratrem, vzdyt to je takova hezka relace..." 8-))
|
|
Ve chvili, kdy jsem docetl k mistu, ze mobilni telefon vysila energii 4 watty jsem prestal tento clanek cist. Autor nevi o cem pise.
|
|
|
Tvrdite, ze mobilni telefon nemuze vysilat vykonem 4 W? To vite, ze muze! Mobilni telefon site NMT muze vysilat vykonem do 15W, takze nelze vyloucit, ze bude vysilat ctyrmi watty (a ja nikde netvrdim, ze hovorim vylucne o norme GSM). Dale je dulezita jeste jedna skutecnost -
informace o tom, zda jsou to dva watty, nebo ctyri, je v danem kontextu zcela irelevantni, dulezite jsou rady, ne cisla. Takze o cem mluvite, nevite vy.
|
|
|
Mala technicka nepresnost, ale staci k tomu, ze se nemuzete dohodnout.
Je treba rozlisovat vystupni vykon vysilace mobilu a efektivni vyzareny vykon (EIRP), ktery zavisi na vlastnostech vestavene anteny.
|
|
|
Site NMT ano, ale na 450MHz, GSM na 900 nebo 1800MHz ne, nazvat mikrovlny zarenim je taky hodne nepresne (mikroVLNY). Pasmo 5.8GHz je jiz urceno pro jine radiove sluzby a zarusit ho nejakymi branami je nesmysl. Soukromi neexistuje od te doby, co existuje system GSM - trasovani GSM telefonu nabizeji i cesti operatori jako komercni sluzbu a vyuziva se mimo jine bezne ke sledovani vozidel pro logisticke ucely. Vzhledem k tomu, ze i napr. CD chysta urcovani polohy vlaku pres GSM, nemel by byt az takovy problem vykaslat se na srani s branami a satelity a proste jen dopsat sw a dodat dopravcum GSM terminaly (cena odpovidajici levnemu mobilnimu telefonu). A podvody, no ty resi jedine a pouze kamery/policejni hlidky - zadne jine reseni neni.Jinak Vas clanek roote je pouze extremni protipol www.33.......
|
|
Veškeré obavy z velkého bratra v souvislosti se systémem vybírání mýtného jsou směšné. Pro koho bude důležitý pohyb určitých označených automobilů, když se dá zjistit přesná poloha každého jedince? Nebo vy snad znáte někoho bez mobilního telefonu? Triangulace funguje s přesností na metry v husté infrastruktuře. Což mě přivedlo k myšlence, proč se vlastně do tendru nepřihlásí nějaký mob. operátor, nemusí nic stavět, přenos dat mají taky zajištěný a finance taky.
|
|
|
Ta krása nebeská spočívá hlavně v tom, že kombinovaným systémem si k sobě můžu přiřadit určitý automobil a určitý mobil (a - jak známo - i určitou simku). Podloudníci si mezi sebou mobily, simky a auta můžou míchat, jak chtějí, stejně to rozklíčuji, když budu chtít.
|
|
|
Ano, a muzes i zjistit, kdo se s kym kam kdy...
|
|
když se někomu nezdají brány hezký. Zabudovat nějakou smyčku do asfaltu by asi nebyl problém, když už to s úspěchem využívaj před semafory. Nebo se snad pletu??
|
|
|
no ona asi jedna vec je detekce typu "nade mnou stoji kamion" a druha vec je spolehlive precteni ID z pasivniho vysilace. mensi rozdil v tom asi bude...
|
|
No kazdopadne web delala nejaka totalni lamka...
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0"> :-)))
|
|
|
fakt !!! ..., to je teda hustý :o)))))
<meta http-equiv="Content-Language" content="cs">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">
<title>Mikrovlnné mýtné</title>
|
|
"Satelitní jednotka totiž funguje tak, že v sobě ukládá informace, které pak je pochopitelně nezbytné, například pomocí brány velmi podobné těm mikrovlnným, tyto informace dostat.."
Data z jednotky můžete dostat online pomocí datového nebo GPRS spojení s jednotkou.
U systému, využívajícího GPS jednotek, je navíc nutné aktualizovat souřadnice nových zpoplatněných úseků, avšak stále mi systém GPS přijde výhodnější, protože náklady se mi zdají nižší-nemusí se nic stavět za předpokladu, že se data z jednotky budou vyčítat jak jsem popsala. Dopravce zmíněnou jednotku může využít k jiným věcem-např. si udělá snáz Knihu jízd, zkontroluje si, kde řidič jezdil a může taky optimalizovat spotřebu paliva a tak. Signál GPS musí být ale všude a stejně tak signál z jednotky se musí snadno vyčíst, ať je auto kdekoliv. Což je asi problém při překročení hranice, ale dá se to udělat i tak.
Potřebujete k tomu jednotku, SIM kartu, komunikační server a software, který vám ta data správně zpracuje. Spousta firem už to má, řešení existuje, takže až taková blbost to není.
Já zase vidím v rakouském modelu snahu naší kdovíjaké lobby přijít k prachům alespoň prostřednictvím stavby těch zatracenejch portálů, když se řešení převezume odjinud.
Jinak pevně doufám, že ať bude výherce kdokoliv, že to bude co nejrychleji hotové a stát z těch šílenejch kamionů, co se nám tady denně valí, aspoň něco bude mít. Tenhle stav je totiž strašnej.
|
|
po precteni prvnich radku, bylo presne to, co uvadis na konci ...kdo tuhle kampan objednal a kdo ji provozuje? Cely web je napsan tak, aby dal jasne najevo, ze mikrovlnne mytne NE. Hmmm, na muj vkus prilis cernobile, sorry. I kdyz netvrdim, ze to neni pravda.
|
|
Nekolik postrehu z Nemecka po 18 mesicich pobytu zde a shlednuti bezpoctu mistnich TV poradu o tom jak to tu nefunguje (neco jako nase Na vlastni oci):
- Cely system je strasne komfortni, velice sofistikovany, ma jiste obrovskou budoucnost, ale stale nefunguje jak by mel. Jedna se o klaicke popreni principu, ze veci maji byt jednoduche a delat jen to co maji delat. Pouziva se tu satelit a brany (nemluve o "bankomatech" na rucni placeni - jenom ty jsou na kazdem "rastu"). Brany kontroluji neplatice. Urad pouziva dodavky Vito se specialni vybavou - jako je treba specialni tablet (notebook bez klavesnice s touch screenem). Kdyz se podivate na branu v Nemecku a branu v Rakousku nemusite byt Edison, aby Vam doslo, ze to asi Nemci maji trochu slozitejsi (a drazsi). Tech bran je tu min, ale kdyz uz tu nejaka je, stoji to za to - doporucuji zpomalit a podivat se, co tam je toho v tech bednach nacpano. Data z vozidlovych jednotek se daji stahovat za jizdy. Tablet precte na dalku i data z brany - vsimnete si, ze kdyz je nekde brana je pobliz i nejake parkoviste - tak do 1 km. Data z bran se stahuji do tabletu - pro kontrolu, jsou tam uz rozeznana cisla SPZ a pocet naprav delikventu. Ma to rozeznat z tvaru a syntaxe znacky zemi delikventa - protoze system to zasadne cte zepredu. Kdo o tom neco vi, muze si predstavit, jak desivy je jen tenhle technicky ukol - precist a rozeznat tu znacku. To je mimochodem kamen urazu - system nerozezna vsechny typy znacek, v noci vyhodnoti 2 osobaky vedle sebe jako nakladni atd... Lidi kteri s tim musi pracovat celkem nepokryte nadavaji a to i na kameru. Pidil jsem se po nejakem srovnani v celkove bilanci obou systemu (Rakousko vs Nemecko), ale marne. Nechci delat rychle zavery, ale Rakousky system mi prijde snadneji a tim i rychleji spustitelny a mnohem jednodussi. Ale to je asi ten problem :-)
|
|
|
Diky za postrehy "z terenu". Nicmene mi pripada, ze nepopisujete system mytneho, ale system kontroly neplaticu (ty brany slouzi jenom k tomu a proto to slozite vybaveni). Ale jak je tohle v Rakousku? Jak tam poznaji, kdyz projede nekdo, kdo nema zaplaceno (kdo vubec nema zamontovanou jednotku)? To preci musi byt velmi podobne ... . Kontrola nema nic do cineni s tim, zda-li je system mikrovlnny nebo satelitni.
|
|
proč používáš (C)čko u svých článků? pomoz mi tomu porozumět, díky
|
|
Ještě jedna věc - spolehlivost systémů v současné době neni stejná, v Rakousku mají úspěšnost 99,5%, Němci přiznávají něco kolem 97% (a málokdo tomu věří). Nedávno tam nějací maníci od novin nalítali s kamiónama po dálnicích hafo kilometrů, aniž by cokoli zaplatili a kdokoli jim na to přišel. Délka cest přitom byla kolem 300km.
Mimochodem - pamatujete na projekt satelitních telefonů Iridium? Tam ten technologický rozdíl proti GSM byl stejný jako v tomto případě. A co se prosadilo? :-)
|
|
Jednotné číslo je "Eine Milliarde" - "33 Milliarden" je množné číslo.
Jinak - to "mýtné" bude placeno z našich peněz. Totiž to co zaplatí dopravní společnosti jako mýtné, to přirazí k cenám za dopravu. Takže to zaplatíme my v konečných cenách za zboží.
Jedná se tedy o novou daň, pro nás pro všechny. Je to daň úměrná, pro všechny stejná, na kterou nejvíce doplatí zase ti nejchudší.
Jendá se o takový malý sociální zločin, jako je třeba daň z přidané hodnoty.
|
|
|
To, co si dopravní společnost přirazí k cenám, lze neplatit.
Prostě si místo burgundského nebo moselského dám žernosecké nebo mi něco prodá Moše Váňa.
Zkusit to může každý, se salámem, sýrem, rohlíky....
|
|
IMHO je trochu vada v tom, že pražské ulice jsou číslovány "po proudu Vltavy" a "od řeky pryč". V tomto případě hlásí tedy Atlas asi blbosť, antož sudé číslo ukazuje na levé straně, bráno směrem od vody. Takže uvedený objekt možná může existovat, ale i ortofoto je tam jaksi nezřetelná. Chtělo by se tam jít kouknout. Ale mně se nechce.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Dreiunddreißig Milliarde tschechische Kronen
|