D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi
    (ze dne 16.10.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 16.10.2011 14:51:05     Reagovat
    Autor: Pepa - Josef_S
    Titulek:olej
    Nemůžu si pomoct, ale mě zaráží ten olej... v roce 2007 jsem kupoval Citroena C4 1.6 16V benzín, dnes mám najeto 140k a oleje jsem nedolil doslova ani kapku.

    Kromě výměny oleje samozřejmě, mohl bych taky jezdit po 30 tisících, ale jezdím po 20, protože mi to bylo doporučeno. A ryska vždycky prostě je tam, kde byla po výměně.

    Tak nevím, čím je to dáno, zda stylem jízdy nebo výrobkem... každopádně ať slouží :)

     
    Komentář ze dne: 16.10.2011 15:50:39     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: olej
    No hlavně dokud je měrka v toleranci, není třeba se v tom vrtat, ne?

     
    Komentář ze dne: 16.10.2011 17:16:41     Reagovat
    Autor: TomT - TomT
    Titulek:Re: Re: olej
    Taky bych si dovolil reakci :
    U mé stařenky Xantie 2.0HDI po 220tis. km jsem po celou dobu jejiho provozu nedolil ani kapku oleje. Samo že hladinu kontroluju.. Olej měním po 20 tis., HDI veřím, mám ho i v novém C4 picasso a tam teprve uvidím.

     
    Komentář ze dne: 16.10.2011 21:06:32     Reagovat
    Autor: rikos - rikos
    Titulek:Re: Re: Re: olej
    Domnivam se, ze ubyvani oleje je dano dalnicni jizdou, alespon tak to pozoruji u sveho.

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 11:11:00     Reagovat
    Autor: kmarty - kmarty
    Titulek:Re: olej
    Nevim co je na tom pravdy, ale pry pokud u 16V motoru neubyva vubec zadny olej, tak to neni uplne v poradku.

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 12:13:43     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: olej
    Že prej horší než když ubejvá je když přibejvá. To se do něj dostává palivo. (Taky nevim, co je na tom pravdy.)

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 12:36:22     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: olej
    Co jsem kdy pročítal různé materiály, tak jsem se vždy dočetl, že má motor "povolenou" spotřebu oleje. Např. HDI až 0,5 l/1000km nebo 1,9 TDI 81 kW 1l/10000km. Ono z principu funkce motoru a potřeby oleje pro jeho mazání prostě nějaké to deci oleje musí motor žrát.

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 12:50:26     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: olej
    Povolená spotřeba oleje se dá vyložit i jako alibismus výrobce. Prostě vyrobili motor, který žere olej a aby to nemuseli řešit jako závadu v záruce, napíšou do návodu, že je to normální ;)

    A 0,5l na 1 000km vlastně znamená, že ani nemusíš měnit olej, protože je pořád čerstvý ;) Vždyť je to 5l na 10 000km.

     
    Komentář ze dne: 19.10.2011 12:45:32     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: olej
    Taky umim pocitat...:-)
    Ale hlasky typu "muj motor olej nezere" jsou z rise sci-fi. Motor proste MUSI olej zrat, jinak je neco v neporadku. Jasne, pokud kouri jako Trabant, je cosi v neporadku taky...:-)

     
    Komentář ze dne: 19.10.2011 12:54:10     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: olej
    Jsou dvě možnosti, buď to žere tak málo, že majitel úbytek nepozná, nebo se do oleje dostává nespálený palivo (nebo voda), takže, co motor sežere, to tam doplní něčím jiným ;)

    BTW, někdy se motor dostane do stavu, že sežere všechen svůj olej a pak se zadře, před půl rokem tady o tom byla řeč:

    www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2011042404& lstkom=340929#kom340929

     
    Komentář ze dne: 19.10.2011 13:20:47     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: olej
    nespálený palivo je samozřejmě nesmysl, protože to se nemá kudy do oleje dostat, když je vyfouknuto do výfuku...voda v oleji = bílá emulze -> ztráta veškerých schopností mazat motor.

    pokud někomu neubývá olej, je to zpravidla tím, že neměří ve stejných podmínkách a jedná se tedy o chybu měření.

     
    Komentář ze dne: 19.10.2011 13:31:04     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: olej

     
    Komentář ze dne: 20.10.2011 07:57:25     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: olej
    Neco je spatne. Bud obecne princip funkce katalyzatoru nebo v clanku v odkazu napsane "...kde si s nespáleným palivem poradí u zážehového motoru řízený katalyzátor...".

     
    Komentář ze dne: 20.10.2011 08:35:12     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: olej
    - Olej vždy ubývá
    - Pokud se nemění jeho hladina, je to tím, že ubývající olej je průběžně doplňován karbonem smeteným ze stěn válce, což u dieselu nastává v jednom kuse
    - Palivo se do oleje může nastat všude, kde existuje nějaký společný bod mezi olejovým a palivovým systémem. U turbodieselu typicky vysokotlaká pumpa. Pokud má nějaký z těchto dílů vnitřní netěsnost, pak se dostane nafta do oleje
    - Zbytky oleje, pokud se dostanou do válce (vadné kroužky, gufera na ventilech, netěsné turbo) shoří v katalyzátoru, protože je tam dostatečně vysoká teplota. Funguje to ale jen za určitých režimů, protože např. při plném plynu a syté směsti stejně u většiny aut katalyzátor nestíhá, protože tam není dost kyslíku na to, aby uhlovodíky hořely.

     
    Komentář ze dne: 20.10.2011 11:40:07     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: olej
    On ten olej neshori uz ve valci?

     
    Komentář ze dne: 20.10.2011 12:40:06     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: olej
    Přijde na to. Je to směs různých uhlovodíků, ty lehčí asi shoří, delší molekuly to vyprskne výfukem nějakýmu pumpičkáři do ksichtu. Proto ty starý auta jako Schade 120 tak hezky modrošedě kouřily, když měly v háji kroužky nebo ventily, ten olej se nepálil, vznikal z něj aerosol s typicky olejnatým zápachem.

    Komentář ze dne: 16.10.2011 14:59:41     Reagovat
    Autor: Holandan - Neregistrovaný
    Titulek:Ovladani mlhovek
    Stejne ovladani mlhovek, jako uvadeny Hyu mel Fiat Tempra a ma ho i Renault. Takze jednim slovem parada. V 90pct casu jsem nikdy predni mlhovky nepotreboval a zadni mlhovky za mhlhy jsou podle me nutnost. U superbu nemuzu zapnout jenom zadni mlhovky. Jako kokot tak nejdriv vsem protijedoucim musim tim tocitkem na svetla pustit do ksichtu predni mlhovky a pak se teprve aktivuji zadni mlhovky. Jednim slovem idiocie.

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 11:58:32     Reagovat
    Autor: bezny franta uzivatel - BFU
    Titulek:Re: Ovladani mlhovek
    Peugeot 308 to same, hnus.

    Komentář ze dne: 16.10.2011 16:07:06     Reagovat
    Autor: AnderN - AnderN
    Titulek:Tempomat
    To, že je po nastartování vždy vypnutý tempomat a před použitím je potřeba ho explicitně zapnout, je obvyklá vlastnost i u ostatních výrobců aut. Alespoň já jsem neviděl auto s tempomatem (vyrobené za posledních 30 let), který by nebylo potřeba nejprve zapnout.

    Nevím přesně, proč to tak je, ale domnívám se, že kvůli bezpečnosti, aby si někdo omylem nezapnul tempomat, aniž by chtěl, prostým stiskem tlačítka SET. Tím, že ho musím zapnout extra knoflíkem, dávám autu najevo, že vím, co dělám.

     
    Komentář ze dne: 16.10.2011 19:26:07     Reagovat
    Autor: Tom - GoRingo
    Titulek:Re: Tempomat
    No není třeba chodit daleko - Octavie II například má funkci tempomatu na páčce směrových ukazatelů - je to přepínač ON/OFF, který v poloze ON ("pohotovost") umožní kdykoliv aktivovat SET na tempomatu. Jestli jsem dobře pochopil recenzenta, Kia musí tempomat po každém nastartováním nejprve aktivovat do "pohotovosti" tlačítkem na volantu a až pak lze nastavit tempomat SET.

     
    Komentář ze dne: 16.10.2011 23:28:21     Reagovat
    Autor: CitronKE - CitronKE
    Titulek:Re: Tempomat
    Citroen C5 ma kolecko s volbami Limit/off/Tempomat, ak je volic na tempomate netreba nic zapinat a stlacenim set to hned robi co ma. Este nikdy som to nezapol omylom.

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 11:13:08     Reagovat
    Autor: kmarty - kmarty
    Titulek:Re: Re: Tempomat
    Rencek to ma stejne - je tam prepinac CC/off/SL. Mam jej trvale na tempomatu.

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 20:13:29     Reagovat
    Autor: Lexy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Tempomat
    Na Pershingu (elektrická lokomotiva řady 163) umí "tempomat" udržovat nastavenou rychlost, a to bez ohledu na to, zda je pod výkonem či brzdí. Rychlost se dá zadávat pomocí klávesnice (velmi podobná numerické klávesnici) po 10-kách km/hod (10, 20, 30 - 120), nebo pomocí + a - po 2,5km/hod. Klávesnice je na pultu je umístěna po pravé ruce strojvedoucího, vedle vzduchového brzdiče - obr. http://www.atlaslokomotiv.net/katalog/163/stanoviste.jpg

    :-)

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 22:46:32     Reagovat
    Autor: kmarty - kmarty
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Tempomat
    ???

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 18:18:38     Reagovat
    Autor: jirka - Geralt10
    Titulek:Re: Tempomat
    Já ano, protože v tom jezdím. AR 156 má tempomat na otočném přepínači, na trnu,něco podobného jako regulace rychlosti stěračů

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 14:26:39     Reagovat
    Autor: AnderN - AnderN
    Titulek:Re: Tempomat
    OK, vidím, že příkladů je dost, ale přepínač, kde je jen ON/OFF pak přece nemá žádný význam? Stejně ho uživatel nechá trvale zapnutý.

    Princip jako recenzovaný Hyundai má jak můj současný dálniční expres, tak jsem se s tím setkal i u mnoha jiných aut (Subaru Outback 2007, Nissan Altima, Pontiac G6, Dodge Challenger a další).

     
    Komentář ze dne: 19.10.2011 11:58:57     Reagovat
    Autor: Tom - GoRingo
    Titulek:Re: Re: Tempomat
    On/off je pak pro ty, co by si to mohli zapnout omylem :-)

    Komentář ze dne: 16.10.2011 16:12:50     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:
    VW Golf V má na levé páčce kolébkový přepínač ON/OFF, který ale může zůstat stále v poloze ON. Podobně to má i Fabia I. generace. Subaru Outback 2006 má tlačítko podobně jako zmíněný Hyundai a můj Chrysler Neon má... moji pravou nohu.

    Jinak co se týče oleje, já bych první olej vypustil po 5000 km a pak se držel servisních intervalů. Pravdou ale je, že u svého auta měním olej co 10000 km.

     
    Komentář ze dne: 16.10.2011 22:53:00     Reagovat
    Autor: riderhenry - riderhenry
    Titulek:Re:
    Taky bych prvni olej vymenil driv. Ale kdo vi jak to je... Kazdopadne i tak bych olej menil co 10 000km, max. 15 000, at si vyrobce predepisuje co chce. Lepsi tam nalip nejaky nejlevnejsi Mogul (splnujici specifikace), nez jezdit 30 000 km se stejnou naplni...

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 09:59:44     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re:
    Správně. V případně turbodieselu bych 15kkm viděl jako totální maximum. Oni se snaží prodlužovat intervaly výměny, aby vzbudili dojem nízkých provozních nákladů, ale stačí občas zavítat do servisu a člověk hned změní názor.

    Komentář ze dne: 16.10.2011 18:16:48     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:
    Pěkná recenze; omezovač rychlosti - sám jsem jej použil tak dvakrát v situaci, kdy jedu třeba na Jižní spojce v měřeným úseku a je tu dost aut a tak se nedá zapnout tempomat na 80km/h, ale čas od času se objeví místo který svádí k jízdě vyšší rychlosti a předjetí, tak aby to nesvádělo. Jinak můj R. Megane má pod pedálem plynu tlačítko, který po prošlápnutí plynu na podlahu a stisku tlačítka na chvíli deaktivuje omezení rychlosti takže se dá i zrychlit.

    A spaní, to řeším tak že si vytáhnu opěrku hlavy ze zadních sedadel a nasadím jí obráceně, takže mám i hlavu podepřenou.

    Komentář ze dne: 17.10.2011 07:19:51     Reagovat
    Autor: childe - mira S
    Titulek:
    Hezky popsáno vše důležité. Jelikož má Almera (2001) už má taky něco najeto, tak tohle nevypadá jako vůbec špatná volba. Sice bych asi zvolil nějakou benzínovou verzi, ale vše ostatní vypadá docela ideálně.

    A ohledně výměny oleje, si myslím, že to bude tím než si motor trochu sedne. To mi připomíná jednou jsem jezdil s Accentem bylo to hlavně po dálnici a vyjel jsem úplně všechen (výměna byla před 10tis a nikdy předtím, jsem tam žádný takový unik neměl). Po dolití se už nikdy neztratila "ani kapka" :)

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 09:00:41     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re:
    Problém je v tom, že Kia/Huyndai žádný pořádný motor nemají, hlavně benzínový ne. Před dvěma roky jsem byl ve stejný situaci, Almera už dosluhovala a chtěl jsem kombíka se slušným benzínovým motorem. Zajímal jsem se o Kiu, ale nemají motor, který by měl zrychlení pod 11 (ani benzín, ani nafta). Navíc u benzínu končí s atmosférickou 1.6kou. Takže jsem nakonec koupil Golfa 1.4 TSI.

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 09:47:06     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re: Re:
    Nenech se viděsit. 1.6 CVVT jsem měl tři roky a je v pohodě. Teď mám 1.4 TSI a sice o trošinku lepší dynamika a kultura běhu, ale mnohem horší spotřeba. 1.6 CVVT+6° převodovka jsou v pohodě.

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 09:53:37     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re: Re: Re:
    ehmm, vyděsit :-)

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 13:16:32     Reagovat
    Autor: Pup - Pup
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Tu 1.6 má v i30cw žena, nechtěl jsem na to její popojíždění žádný turba a podobný kurvítka. Motor je velmi příjemnej, necuká se ani hluboko pod 2000 rpm, takže je možný ho jen tak nechat převalovat. Pokud se chci rozjet, musím ho holt točit, na závodění to není, ale úplně zdechlý taky ne. Dlouhodobá spotřeba 7.3 litru mě příjemně překvapila, auto jezdí nejvíc krátký popojížďky. Kupoval jsem to loni v létě, kdy ještě šestikvalt k benzínu nebyl, takže hlavně na dálnici se motor zbytečně točí, ale až tak mě to nebolí, páč to auto toho po dálnici moc nenajezdí. Zatím s autem spokojenost, máme nejvyšší výbavu Style - dali nám na ní takovou slevu, že auto bylo jen o 20k dražší než původně uvažovaný Comfort. Tj. asi 315 tisíc bez DPH i s metalízou, HF a kobercema navíc, což mi za takhle velký a vybavený auto přijde bejt dost slušný.

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 10:37:25     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: Re: Re:
    Potíž u těchto motorů spatřuju v opravdu ošklivém zvuku. Ale asi jsem zhejčkanej 81kW 1.6i od Nissanu. A zase celkem příjemně vrčící motory TSi a nebo THP jsou cenově jinde.

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 10:39:40     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ošklivý zvuk? Slyšel jsi někdy TDI? Pak ti jakýkoliv benzín připadá jako pastva pro uši (snad kromě trabantu a wartburgu).

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 10:52:54     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Nahodou, Trabant ma uzasny, sluchu lahodici zvuk :-))))

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 12:14:47     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jasně a 1.4 TDI taky.

     
    Komentář ze dne: 21.10.2011 10:40:42     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano, slyšel. Ale srovnávat zvuk naftových a benzinových motorů fakt nejde. A bohužel benzinové čtyřválce 1.6 a 2.0 v i30 znějí fakt ošklivě. Takový chrčivý nepříjemně mechanický rachot. Jak kdybys zkombinoval zvuk žigulíka s felicií.

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 11:07:38     Reagovat
    Autor: msk - msk
    Titulek:Re: Re:
    Kokotina. Definuj poriadny motor.

    Mam Cee'd 1.4 80kW, jazdime v tom 2 a pes + kufor. Do kombiku a plneho auta to asi neni, ale na normalne jazdenie to bohate staci. 1.6 je este o cosi pruznejsia, tu som ale jazdil len kratko na predvadzacke. Motor takmer neni pocut. Nedavno som startoval benzinovu fabiu a normalne som musel ist pozriet pod kapotu, pretoze som neveril, ze to neni diesel.

    Uvedom si, ze je to lacne auto pre socky, ehm, masy. Napriek tomu nemam problem drzat 160 na D1 permanentne vlavo, problem je, ze sa obcas uz trochu bojim lepicov, pripadne mi nejaky kokoti predomnou neumoznia dodrzat bezpecny odstup a tak sa radsej na to vyserem a plazim sa vpravo 100. Samozrejme do tiahleho stupania na 5-tku to uz neroztocim ( pri 100kmh v pohode radim 3 a tocim ), ale to ani mnohe ine auta ( a mnohe len horko-tazko za sprievodu nechutneho bordelu z vyfuku, ktory z mojho nevyjde snad za cely rok dohromady ).

    Spotreba po cca 90kkm 7.3, ked jazdim ako totalne hovado tak 7.6, vynimocne 8.

     
    Komentář ze dne: 19.10.2011 19:27:40     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re: Re: Re:
    Pořádnej motor rozjede auto na stovku pod 10 sekund, při 140 netočí řekněme víc než 3000 ot/min a na nejvyšší převodovej stupeň přejede D1 na tempomat bez ztráty rychlosti stočtyřicítkou.

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 11:35:17     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re:
    Já bych to řekl asi tak: Ta 1.6 stačí na běžný ježdění, většina po městě, semtam mimo město, nebo občas dálnice a ostudu ani při jednom z těchto režimů neudělá.

    Na druhou stranu, pokud s tím chce někdo jezdit dálky, může se mu to opravdu začít časem jevit jako nedostačující a zde je i pravda, že Kia ani Hyundai prozatím nemají nic nad tím. Na druhou stranu, lidí, kterým jim tohle vadí bude asi minimum, protože tohle auto zrovna není typický polykač dálničních kilometrů.

    Ještě svýho času tam dávali 2.0 CVVT ale ten motor vyzníval dle testů (nikdy jsem s tím nejel) jako nepovedenej a tak ho asi raději stáhli.

    Komentář ze dne: 17.10.2011 09:30:05     Reagovat
    Autor: LRR - LRRTM1
    Titulek:
    1.6 CVVT zrychlí za 10,8. Aspoň podle výrobce.

     
    Komentář ze dne: 20.10.2011 08:24:19     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re:
    Kia Ceed SW (bavíme se tu o kombíkach) má dle http://www.kia.cz/~/media/CZ/Files/Tech_data/6_Ceed_SW_MY12_technicka_data%20all_ 20110530.pdf zrychlení za 11.1. Nejsilnější diesel za 11.2. To mi na nejsilněší motorizace a na udávanej výkon přes 90 kW připadá nic moc.

    Komentář ze dne: 17.10.2011 13:35:50     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:
    Pěkná recenze.

    Jen máme asi každý jiný názor na hezký interiér, (zejména a nejen) středový panel vypadá podle mě hrozně. Při nájezdu 50tkm ročně bych asi volil silnější motor.

     
    Komentář ze dne: 17.10.2011 14:08:46     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re:
    Proč silnější? 1.9 TDI v oktávce měl nějakých 77kW, nástupce 1.6 TDI má taky tolik a je to asi nejběžnější služebák. Jezdil jsem t.č. pracovně ve fabii 1.9 TDI 77kW a docela to lítalo. Tenhle korejec by mohl být podobně živý.

     
    Komentář ze dne: 19.10.2011 12:21:44     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Re:
    Možná máš pravdu. Já jen, že kolega má 1,6HDi a při delších cestách po dálnici brečí, protože motor prý jde zbytečně do otáček a víc žere. Osobně to neposoudím, protože mám poloviční nájezd a 1,8 16V. Služebáky máme taktéž v benzínu.

     
    Komentář ze dne: 18.10.2011 11:11:48     Reagovat
    Autor: Pup - Pup
    Titulek:Re:
    To je samozřejmě otázka vkusu každého soudruha, na fotkách mě interiér neohromil, ale v reálu se mi líbí a neměl bych problém s tím autem denně jezdit. Co se ale rozhodně nedá Hyundai upřít je obrovský pokrok za poslední roky v kvalitě zpracování interiéru.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.