Komentáře ke článku: Kredenc 806 (ze dne 01.04.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Krásně se to četlo a hlavně palec nahoru za volbu benzinového motoru! Skutečně jsem se po dobu četby první poloviny obával toho, že půjde o chrochták (zmiňované HDI).
Mě se líbí všechny čtyři (806, Evasion, Ulysse i Zeta) zhruba stejně (detaily neřeším), jen na jednom bazarovém Fiatu mě zarazilo větší množství rzi. Ale možná byl po bouračce.
|
|
|
opr.: mně
Dneska fakt už končím.
|
|
|
Vidis, a to jsi to mel napoprve napsane dobre...
|
|
|
Začátek druhého odstavce: třetí pád.
|
|
|
Aha. Nepochopils to. A to tam byl smajlik...
No, tak jsi napsal neco gramaticky spatne. Co se stalo? Nic. Tak proc se sebemrskas?
|
|
|
A kdyby si vybral naftu, tak by to byla špatná recenze?
|
|
|
Pro mě by se stala natolik špatnou, že bych přestal číst.
Jo, kdyby se psalo třeba o Ivecu, kde sériově benzínová možnost není, tam bych přísný nebyl.
|
|
|
Jo, to chápu. Recenze nebo testy dieslů taky už skoro nečtu. Prostě mě to nebaví – představím si ten smrad, hluk a vibrace a taky vím, že v dieselu bych nikdy dobrovolně nejezdil. Nejsem zaměstnanec, a tak ho ani nemůžu dostat jako služebák. Jediný diesel, který mě bavil, byl V10 v touaregu.
|
|
|
...článek, hlavně pro nás, co autem občas vozíme i víc věcí než jen vlastní prdel.
Jenom malá oprava, dnes prodávaný Peugeot Expert TeePee už fakticky je dodávka. Je ve všech směrech větší a méně "osobní" než 806ka. Něco jako Transporter ve srovnání se Sharanem.
|
|
Ahoj, dík moc za článek, rád jsem si přečetl a během četby uvedené porovnával s naším rodinným "korábem". A musím říct, že jak jsem tak četl, připadá mi Espace o docela velký kus lepší auto (i když své "mouchy" samozřejmě má taky) - překvapil mne zejména zmíněný nedostatek odkládacích prostor - těch je naopak v Espace tolik (fakt velkých), že je ani všechny nevyužívám :-) MPV považuji za docela návykovou záležitost, sám stále bojuji s tím, jestli si ho ještě nechat, nebo ho už prodat, a furt nevím :-(
|
|
|
Jak je na tom Váš espace se spolehlivostí (z blízkého okolí mám totiž hrozné reference zejména na elektroniku)? Díky za odpověď.
|
|
|
Jak skupina 806 a jeho klony, tak Espace byly kandidáty při výběru novějšího MPV. Ale po shlédnutí 17! kousků a vždy nějaký velký či ještě větší problém. Espace technický, 806 a spol nemožnost najít rozumný motor. K tomu jsem si pročetl renaultí fóra a vzdal jsem to. Nakonec jsem koupil jen nástupce mého tehdejšího u mitsu space wagon N38(II. generace), tedy N50 (III. generace) 2,4 GDI benzín 110kW a věrte nebo ne, v pátek jsem stěhoval sestru z Benešova do Vysokého Mýta a za autem naloženej vozíjk(pračka, křeslo, komody, na střeše naloženou velkou šatní vyplněnou dalšíma věcm, auto naložený na krev(max užitečná jen 660kg) a a spotřeba při velmi klidné jízdě dle PP 8,5 l/100. Z vysokého Mýta jsem pokračoval prázdný jen s vozíkem do Chomutova ( rychlostmi do 110km/h) a následně s dětma a pár krámama zpět do Benešova a celková spotřeba za cca 540km dle PP 8,1. Dlouhodová průměrná nám vychází pod 9l.
|
|
|
Dobrý den, jde o to, co si pod spolehlivostí vlastně představit. Budeme ho mít letos 10 let a nepojízdný jsem skončil za tu dobu třikrát. Z toho dvakrát to byla prasklá polosa (řekl bych, že tu nedostatečně nadimenzovali), přitom zjištěna prasklá pružina na přední nápravě. Napotřetí, letos, z důvodu své blbosti - zapomněl jsem rozsvícená světla, vybila se baterie a auto má jediný zámek zavařený - dostat se dovnitř bylo hodně náročné! Z elektroniky jsem letos měnil čidlo tachometru (1.200 Kč), přestávalo fungovat (dle fóra Renaultu častá závada). Jinak jen vypínač ve dveřích řidiče (teď už zas funguje signalizace zapnutých světel při vypnutí klíčku, před tím jsem tak dlouho otálel s výměnou až se mi to hodně vymstilo - viz výše :-)). Občas odejde nějaká žárovička v přístrojovce, a blbnou vypínače na lampičkách v interiéru (špatné kontakty), letos poprvé halogenka ve světlech - jedna a hned i druhá, ale to je detail. Jinak elektronika, musím zaklepat, funguje bez závad. Někdy hází auto chybové hlášky, a snaží se mne dostat do servisu, ale to souvisí spíš s v zimě se víc vybíjející se baterií (kvůli tomu, že autem jezdím málo, stojí venku, zabezpečení vybíjí + nemám denní svícení, tj. musím furt svítit normálně - asi ještě zainvestuji a tím by to mělo přestat). Po nabití baterie ještě dvakrát chybovou hlášku zobrazilo, a pak dalo pokoj. Po koupi (6 let věku) hlásilo závadu airbagů, ale to bylo jen nějakým čidlem bezpečnostních pásů a ihned levně vyřešeno. Ale říkám si že na patnáctileté auto nejde o nic kritického, co by svědčilo o špatné elektronice (u současných aut by mne zajímalo, jestli bude elektronika taky 15 let fungovat). Co vyloženě oceňuji je, že nemá signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů, tj. mne auto neprudí (poutám se po rozjetí a nehodlám se v tom měnit - do 30 km/h jsou pásy stejně na nic). Jinak z hlediska údržby jde o dražší auto - podvozek je velice komfortní, ale na našich tankodromech trpí (a tak opravy vyžaduje i při malém ročním nájezdu - to prodražuje provoz). Motor je držák, jen liji benzín a měním jednou ročně olej a filtr. Jezdím krátké trasy kolem 10-15 km a spotřeba je pod 10 l/100 km, což považuji za dobré - stejně mi brala i první Škoda 105 L a zkuste si porovnat užitnou hodnotu (a dlouhou cestu jih Maďarska - domov si vzal jen 6,5 l, na dlouhé cesty je zjevně dělaný). Co se "soudruhům z Francie" nepovedlo je životnost topení - koroze radiátoru topení - únik kapaliny - drahá a náročná oprava (kterou neřeším, protože sám se do toho zatím nepustím a zaplatit servisu skoro dvacítku nechci - tak nechávám kapat do interiéru na gumový kobereček a dolévám a dokud to bude do litru ročně, tak to tak zůstane). S cenou opravy souvisí to, že je všude kolem motoru málo místa a tak cena materiálu minimální, ale cena práce - časová náročnost - výrazně nadprůměrná. Ale abych nezakončil tím horším - jiné takhle variabilní cestovní auto (pokud už nejde opravdu o dodávku) jsem nepotkal - sedadla na lyžinách, podlaha "letiště", s 5 sedadly kufru, kam se vejde velký kočátek bez skládání, celá rodina s jízdními koly nastojato, nebo prostě cokoliv (nepotřebuji vlek za auto, tj. ani závěs, zatím jsem neměl potřebu vozit něco, co by se nevešlo - nepočítám-li čtyřmetrové kmeny z lesa - ty už chtěly traktor s vlekem). Kupoval jsem ho kvůli 7 sedadům, teď se ho neumím vzdát kvůli možnosti převézt vevnitř sekačku-traktůrek, odvoz pytlů s posečenou trávou, celou úrodu jablek najednou z třičtvtěhektarového sadu... A navíc v pohodlí "obýváku na kolečkách" (teď jsem uvažoval udělat ze sedaček sedačku do obýváku - přes manželku to ale neprošlo, nejsme prý v Top Gearu...).
|
|
|
Nezlobte se na mě, ale vyjmenovat věci jako prasklé poloosy, pružina, sem tam nějaké čidlo, tekoucí topení...elektronika bez závad, ale jedním dechem zmínit chybové hlášky. Kdepak, tak si spolehlivé auto nepředstavuji. To jsou prostě ty věci, kvůli kterým jsem myšlenku na Espace rychle vzdal. Jediná opravdová výhoda je ta, že ve verzi Grand je dost velkej kufr i v 7 sitz variantě. Současného mišáka mám 3 rokem(rv. 1999), celkový nájezd 230.000, z toho já 70.000 a zatím jsem měnil akorát rozvody, čepy, zadní náboj a ...a to je vše. Teď půjdou tlumiče a stabilizátory. Minulej space wagon byl ještě dál, toho jsem kupoval s cca 300tkm a do 500.000km potřeboval 1x rozvody, 1x přední desky, 1x vyměnit uhlíky alternátoru a na konci repas startéru za 2,5tKč. MInulý naftový civic 7.g třeba za 60.000km potřeboval jen 4x vyměnit olej(interval od 160-220tkm) To že by mě auto někde nechalo je pro mě poměrně nepříjemná myšlenka už jen z toho důvodu, že krom cest do práce mám v autě ještě 4 děti a psa a zak jakákoliv záchraná akce by byla značně komplikovaná.
|
|
|
Však jsem psal - záleží na tom, co si pod tím "spolehlivé" kdo představuje :-) To co se mi stalo beru (třeba v porovnání se švagrem a jeho Passatem s dvojlitrem TDI) jako "vcelku prkotiny", prostě některé vcelku lehce (a ne likvidačně draze) vyměnitelné součástky mají omezenou životnost. Přece jen je to 15 let starý stroj a najeto má dle tachometru skoro 300t km. Beru to jako daň za to, že to auto mám a mít chci. Stejné si už koupit nelze - unikátní karoserii pokrytou panely z laminátu, která nerezne ("tos koupil Fráňo dobře"), nový Espace IV nemá a na jiném autě stejné velikosti ani nikdy nikdo neměl :-( Porovnávám s tím, co jsem měl (a toho nebylo moc, protože auta využívám tak 10 let průměrně, když vydrží) a to, že mi plechy neshnijou beru jako obrovskou výhodu (zažil jsem si dvě Škody 105 a Škodu Felicii a ani ten "pozink" na Oktávii není záchrana, jak jsem si mohl v rodině všimnout, u o dost novějšího auta). Prostě vždy je něco za něco. Ale samozřejmě bych se nezlobil, kdyby ho "frantíci" vyrobili tak, aby stačilo jen lít benzín a olej...
|
|
|
Tak v porovnání s 2,0TDI je takřka vše technickým vrcholem (otec měl octavii II, nyní je moc rád, že se jí při nehodě zbavil) U současných aut už těžko doufat v bezproblémový (tedy to co jsem u svých aut zvyklý)provoz po dobu 10-15 let. Můj současný civic 8.g 2009, 105.00km má už druhý termostat, měněný kotouče, loupající se lak na ramínku stěrače, celkově naprosto zoufalý lak a teď budu s Hondou řešit korozi příčného pomocného nosníku, páč to nějaký ..., zaměstnanec zapomněl nalakovat. Ale i tak doufám, že až takové věci jaké popisujete mě nikdy nepotkají. Utekl jsem z Prahy do totálního vydlákova a bez dvou aut si tu ani neškrtnu.
|
|
|
Švagrová měla starý Civic někdy z osmdesátých let a nebýt "šrotovného," má ho asi dodnes - fakt ideání auto, jen benzín a olej :-) A navíc, dle mých měřítek, krásný :-D Jinak dnes už se myslím lakuje jen to, co je vidět - na loni novém Seatu Leonu, co jsem koupil, jsem se divil částem podvozku jen zlehka opatřeným základovkou - hned jsem nechal udělat komplet antikorozi podvozku vč. dutin. Taky žiju v "totálním vidlákově" (ale nemusel jsem utíkat z města - jsem rodilý "vidlák"), auto by mi stačilo jedno (a k tomu traktor :-)), manželka odmítá řídit :-(
|
|
|
Cywe dutiny. Back to the USSR!
|
|
|
Kdepak, ostatní "UFA" maj tento nosník v barvě, jen to moje ne. Manželka jezdí hodně, tedy dvě auta nezbytnost a k tomu vždy ještě nějakej "šrot" 4x4 do lesa na dříví a vytahování civilních aut ze škarp. Traktor nechci, nepraktický. V zimě to nejde rozdráždit, v lese je to neobratný a bez valníku nic neodvezeš. Kdepak, malá čtyřkola(vitara, samurai, nebo i ten lancer kombi 4x4 co jsem měl) je ideál.
|
|
|
|
Kdepak, na srandu mi stači na letišti Z 25. Hlavně když nás na ni jede tak 10-12.
|
|
Má někdo info o spolehlivosti dnešních generací MPV této značky? A informace o jejich motorech zvláště (už jsou to dnes bohužel samé chrochty...).
|
|
|
má. motory jsou převážně chrochty, ale občas se najde benzín, a občas šestiválec (mám doma). velmi kultivovaný, ale má značný apetýt - zvláště při poskakování po městě. volil bych dvoulitr s šestistupňovým automatem - tj od 2006.
no a spolehlivost? u ojetin se draze serou specifické díly dehtové trakce, a obecně bejvá problém s ručkou (pár tisíc) a občas pozlobí elektrické šoupačky.
mimochodem, napsal jsem na téma tohoto stroje blábol, leč buď ho redakce tohoto plátku vyhodnotila jako blbý, nebo jej zašantročila.
|
|
|
"volil bych dvoulitr s šestistupňovým automatem - tj od 2006"
Mam za to, ze 2.0 benzin se dodaval jenom se 4. stupnovym automatem.
6. stupnovy automat byl pokud vim jenom pro diesel.
Muzete prosim dat odkaz potvrzujici existenci 2.0 benzin s 6. stupnovym automatem?
|
|
|
aha, to jsem možná popletl. ale pro slušnej benzín čtyři stupně stačí. možná jsem to viděl v nějakém inzerátu (kříženec více vozidel?) a zafixoval jsem si to, ostatně, když jsem kupoval tak byl rozpočet jen na nejstarší ročníky.
|
|
|
No ja prave benzinovym C8 nebo klonem chci nahradit stavajici Evasion a zjistil jsem, ze tam davaji stejny 4. stupnovy automat jaky mam ted.
Vim, ze do dieselu davali 6. stupnovy, a proto jsem se lekl ze mi v pripade benzinovych motorizaci neco uniklo.
Se stavajicim automatem jsem spokojen, ale vic stupnu by 2.0 urcite prospelo - "cim vic stupnu tim vic adidas".
Prave kvuli mene stupnove prevodovce jsem se rozhodl pro objem 3.0, protoze u Evasiona je pri 130km/h motor slyset vic nez bych chtel.
(Ano take jsem jiz videl ojedinely inzerat nabizejici benzinovy 2.0 a 6. stupnovy automat, ale tam byly i jine nesmysly ohledne vybavy.)
|
|
|
C8 s V6 benzínem máme jako druhé auto do rodiny, a kromě pažravosti zcela bez zásadních problémů, najeto 330 tisíc, posledních asi 25 tisíc my (akorát časem prorezne vejfuk a neexistuje druhovýroba a originál stojí dvacku). při lehké noze to dává čtyřku prakticky na volnoběh (méně než padesátka) a při dálničních 130 točí zhruba 3 tisíce. žere, pianko mimo město deset, poskakovačka po metropoli šestnáct. při větším nájezdu se asi vyplatí předělávka na plyn. ale kultura chování velkého benzínu je těžce návyková. a když poslouchám ty stesky ropáků, co jim to žere šest litrů ale tu se posere tohle, hned zas tamto, fííí dvacet, fííí pětačtyřicet - za to si můžu koupit benzínu že bych se v něm mohl koupat.
|
|
|
hlavně si myslím, že pro benziňák mluví hlavně možnost používat jiné palivo jako LPG nebo E85 a neplatit 35,- Kč/l. Nafta sice taky může jezdit na fritovací olej, ale ne každá a žádná ne moc dlouho. Náhražka nafty pod 30,- Kč/l neexistuje a i ta BIOnafta je sajrajt, kterej ne každej motor snese.
|
|
|
Do dieselů můžeš dát CNG, ale infrastruktura je zatím slabá a cena zástavby a paliva také nebude nic moc.
|
|
|
ale jo, ale takové věci mají smysl od nějakého ročního nájezdu. při nájezdu našaho mamataxi okolo šesti tisíc ročně je ekonomickou volbou prostě neřešit. samozřejmě v okamžiku kdy bych přišel o služebáka do kterého narvu smečku bych předělával na nějakou daňově výhodnější variantu okamžitě.
|
|
No já se přiznám, že i přes svoji nechuť k Francii a francouzským produktům* jsem o něm taky krátce zauvažoval při výběru rodinného vozidla. Ale neexistuje verse 4x4, podle všeho ani automat a pro nás je to prostě pořád malé.
___
* S výjimkou těch, co jsou určeny k jídlu a pití
|
|
|
Ani to jidlo a piti v drtive vetsine za mnoho nestoji. Ano, jsou vyjimky, ale v obojim existuji v Evrope zeme, kde to umeji lepe.
|
|
|
To v té poslední větě jsem až donedávna říkal taky, ale ono to má ještě jeden háček - platí to v průměrné cenové kategorii. Tam je skutečně než Francie určitě lepší Španělsko, téměř jistě i Itálie a možná i Řecko. Jenže zatímco třeba to Španělsko se, když si člověk připlatí, už zase tak moc nezlepšuje, ve Francii se v tomto otevírá vstup do jiné dimenze, kde konkurence naprosto vyklízí pole. Prostě ta kvalita ve Francii bohužel přijde na mnohem více, než jinde.
|
|
|
Mozna. Treba se to v Provence jeste nenaucili a jinou cast Francie zase prilis neznam.
|
|
|
Když jsem viděl Váš komentář, lekl jsem se, že mluvíte i o jídle :-)
Jsem rád, že jste napsal ten dodatek s hvězdičkou.
Můj zcela laický názor je, že v Evropě jsou jen dvě kuchyně: francouzská a italská.
Root nemá pravdu, nejlepší restaurace i nejlepší jídlo najdeme ve Francii. Nikde jinde není jídlo připravováno s takovou pestrostí, rafinovaností a vášní jako tady.
|
|
|
Root pochopitelne pravdu ma a ty francouzske blafy mu az na vyjimky nechutnaji, narozdil od italskych. Pokud by si Root mohl vybrat mezi kuchyni francouzskou a britskou, proslavenou po cele svete svoji nepozivatelnosti, vybere si jednoznacne tu britskou :-)
|
|
|
Já teda nemám nic proti francouzské kuchyni, ale britská mi přijde fajn, i když na ni všichni tak nadávají. Vlastně ani nechápu, co proti tomu mají. Já jsem tam byl asi dva měsíce a pochutnával jsem si, třeba takový fish cake, mňam mňam xD
|
|
|
Na to platí slova Miroslava Horníčka (pokud se nepletu):
dobrá anglická kuchyně je ve skutečnosti kuchyně francouzská a ta zbylá anglická kuchyně je tuhé hovězí.
I v Anglii vznikly dobré věci: roast-beef například. Také dorty a sladké mají dobré, ale na samostatné pojmenování "anglická" nebo "britská" kuchyně mi to přijde málo.
V Dlouhé otevřeli nedávno fish&chips podnik, to by Vám mohlo chutnat. Já to taky rád, ale je to celkem úchylné, smažit rybu v krustě :-)
|
|
|
Dík, tam se zajdu podívat xD
|
|
|
Myslite, ze full english breakfest prisel do Anglie z Francie?
|
|
|
To si nemyslím, dobře jí znám, ale taková bomba to zase nejni :-) teda bomba to je, ale kalorická.
Haggis taky vymysleli na ostrovech, že? A nikdo mimo ně to nejí.
|
|
|
A co teprva ta pasta z řas či co to je. Ale to možná konzumují i Japonci, ti jsou experti na takové nepoživatelné věci.
|
|
|
Zdravím :o)
Tam jsem tuhle byl a atmosféra je naprosto dokonalá (chybí akorát pořádný anglický točený pivo). Akorát si člověk musí opravdu dát tu rybu, protože já jsem se nechal zlákat a dal si frittura mista, co měli jako daily special a tvrdili, že je to čerstvý, bohužel s tím, co člověk dostane v každé slušnější putyce v Itálii (tj. pořádnou porci na olivovým oleji smažených mořských potvor) to nemělo moc společného - bylo to o dost hnusnější. Ale kolegové měli opravdu rybu v těstíčku a vypadalo to moc dobře. Hranolky vynikající, takový ty tlustý domácí.
Jednou za čas tohle vůbec není špatný, ale víc než tak 1x za měsíc bych si to určitě nedal.
|
|
|
A co kachličky? Prý je kvůli tomu strašně všechno slyšet.
Taky si myslím, že tento podnik je jen na vyzkoušení a pro lidi, co trpí nedostatkem "anglické" kuchyně :-)
Kalinu jsem teď v Praze nestihl, ale udělali jsme kontrolu v Lokále U Zavadilů a bylo to naprosto v pořádku stejně jako v Dlouhé nebo u Bílé Kuželky (nevěřil jsem tomu, ale fakt mi během oběda kolem stolu proběhla v Kuželce myš :-) ).
|
|
|
Tak jídlo a chuť jsou asi jedny z nejsubjektivnějších věcí. Já bych neřekl, že nějaká evropská kuchyně nějak výrazně vyčnívá v tom smyslu, že vše ostatní by stálo za nic.
I Francouzi dělají z mého pohledu blafy, které bych jedl jen s nejvyšším sebezapřením a na druhou stranu mi velmi chutnají i jídla a potravinářské výrobky z tak gastronomicky nevyhlášených zemí jako je například Holandsko nebo Švédsko.
Pestrost, rafinovanost a vášeň jsou sice strašně fajn, ale půlkilový flák kvalitního masa na grillu je půlkilový flák kvalitního masa na grillu :-D
|
|
|
Pestrost, rafinovanost a vášeň jsou sice strašně fajn, ale půlkilový flák kvalitního masa na grillu je půlkilový flák kvalitního masa na grillu :-D
Moje řeč xD
|
|
|
mě nejvíc překvapila polská kuchyně. Maso mají v oblibě a umějí ho dobře upravit. Můj obdiv vychází i z toho, že stejně jako já, bez brambor ani ránu. :-)
|
|
|
Polská kuchyně vůbec není špatná. Kromě masa umějí velmi dobře i ryby.
|
|
|
Brrr :-) Presne proto jsem vas tehdy nechal peci Mannfreda von Schweinhofen a odjel radeji na pizzu :-)
|
|
|
to se chlubíš nebo lituješ?? Dát si místo Mannfreda pizzu je snad za trest!
|
|
|
Nechlubim ani nelituji, to je proste konstatovani. A nemam problem to zopakovat :-)
|
|
|
Ty, mel jsem oboji, maso mam rad... A ta sudetacka italie nebyl spatnej napad.
|
|
|
Ty, nevadí. Když je na výběr kus prasete nebo "buchta" s kečupem, není špatné, když někteří zvolí buchtu. Čím víc jich bude, tím víc prasete pro nás ostatní. :-)
|
|
|
To vám vaří Babica, nebo jedete podle mimibazaru?
|
|
|
Jen si posmaknete, nejvic z toho stejne mela Arwen. Akorat ja mel jak kus prasate, tak buchtu s rajcaty.
|
|
|
Já tam dorazil už v době, kdy to bylo všechno sežrané, promiňte mi ten výraz. Pak jsem kradl JJovi v kuchyni suché rohlíky :-).
|
|
|
CzechDave?
Je ten svět vážně tak malý, že se známe, nebo je to shoda nicků?
|
|
|
Možné to je, mne zná docela dost lidí, aniž bych o tom měl tušení :-).
|
|
|
Zcela souhlasím! Zvlášť tehdy byl větší podíl velmi žádoucí 8o)
|
|
|
Ano, ale hnusy francouzske kuchyne jsou dany prevazne tim, ze jim patri Alsasko Lotrinsko. Mozna i nektere jine casti sveta, ale opekany had, ani misionar na rozni nemusi byt spatne veci, rozhodne to bude chutnat lip, nez polivka, kterou jsem jedl v Colmaru.
|
|
Toš dobře že je zmíněn d-fensův test, mně by ovšem u takovéhle kredence zajímalo, kolik to má při uvedené motorizaci povolenou hmotnost bržděného vleku...
Kdysi jsem o něčem podobném na tahání uvažoval, i když dnes jsem raději že jsme skončili u "všehrabu", neboť není nic trapnějšího než se nevyhrabat z louky či dokonce vlastní zahrady...
|
|
Jen bych se dotázal autora, jaká je skladba jeho cestování a jízdní styl?
Při své skladbě 1/3-1/2 město, 1/3 dálnice, 1/5-1/3 okreska a nájezdu (od pořízení) přes 130 000 km za poslední čtyři roky mám na stejném motoru, jen ve Fiatu Ulysse r. 1997, průměr 8,4 l / 100 km a to v žádném případě nejsem ani na okresce ani na dálnici ten nejpomalejší.
Je pravda, že na dálnici to netavím 160kou, protože za ten diskomfort to prostě nestojí, ostatně k tomu ani ta pixla s aerodynamikou vržené cihly nebyla navržená. Na okreskách zase sám proklínám "dodržovače" a brzdaře, protože na jejich bezpečné předjíždění tomu schází výkon, pokud na nikoho takového člověk nenarazí, pak ovšem klidná plavba 100-110 není problémem.
Co se poruchovosti týče, nechovám se k vozu s přílišnou láskou, spíš macešsky, a musím říct, že snese opravdu hodně, navíc ho ještě pořád dokáže opravit i "strejda" s kladivem nebo šikovnější kovář.
Zároveň se trochu podivuju nad sedadly, ale to je možná rozdílem výbav mezi jednotlivými "brandery" - kupříkladu u Fiatu jsou polohovatelná všechna opěradla všech sedadel.
A ještě kontrolní otázka: netušíte někdo, nakolik jsou kompatibilní sedačky mezi jednotlivými generacemi? Je možné sedačky z Eurovanu2 nacpat i do Eurovanu1? To je asi tak jediný tuning, který by pro mě měl smysl, protože prostřední sedačka v EV2 je už vybavena trojbodovým pásem, narozdíl od té z jedničky, kde je jen dvoubodový.
|
|
|
na kontrolní otázku: nejde.
|
|
Mám stejné auto (Ulysse) rv. 1996 se zmiňovaným špatným motorem 1,9TDI(66kW). Jezdím po městě 80% a spotřeba 8l/100, chorvatsko plně naložen v 6 lidech + střešní box spotřeba 6,5//100km. Ten motor není vůbec špatný, je to ultra jednoduchý komůrkový motor bez jakékoli elektroniky, tam se nemá co posrat. Ale komfortní rychlost je těch 130km/hod. Nemáte někdo podobnou motorizaci, třeba na jiném autě (citroen zx). Zajímalo by mě jakou máte teplotu motoru v létě, já klidně i 116°C, zpočátku jsem z toho byl lehce nervozní, ale teď se raději už na budík v kopci ani nekoukám :).
|
|
|
Tak ručičku hodně vysoko jsem měl i na minulém space wagonu 2,0TD, jezdil jsem tak rok, byla to prasklá hlava na dvou místech. Nutno dodat, že tehdy už měl motor navrčeno cca 0,5 mio km a mě přez noc zamrznul, já si toho nevšiml a vyrazil. Na dálnici mi pak bouchla hadice od chladiče a bylo hotovo, teda ještě rok to auto jezdilo i s prdlou hlavou, ale teplota lezla ošklivě nahoru a čas od času jsem musel dolít chladicí kapalinu.
|
|
|
No motor XUDT9 rozhodně neni TDI. Jinak v rodině máme Peugeota 405ku s timhle motorem a s přehřívánim nikdy problémy nebyly. Ručička se obvykle zastaví někde kousek za značkou 90°C a tam zůstává bez ohledu na způsob jízdy, počasí nebo kopcovitost terénu. Najeto má něco ke 400.000 km.
|
|
|
Ano omlouvám se za chybu, je to jasně TD. Mám na něm najeto 70tkm, dělá to od začátku, olej výměna co 15tkm bez dolívání po celou dobu, voda mírné dolítí 1x za rok tak cca 1 dl. Dělá to jen v parném létě a ani nejedu na plný knedlík, ještě mám rezervu. Už jsem to přestal sledovat, dokonce jsem uvažoval, že to přelepím nálepkou, jsem z toho akorát zbytečně nervozní ...
|
|
|
|
|
|
Jestli sis nevšiml, nepsal jsem o osobním Hnůjstru, nýbrž o "užitkovém" Hnůjstru (ne)Praktik. A jeho prodeje (zvlášť oddělená čísla od prodejů osobního Hnůjstru) nikde k nalezení nejsou.
A kdybys, Mlho, četl odkazovaný článek, zjistil bys, že vada (ne)Praktika je zejména v zadních (pátých - nahoru výklopných) vratech, přes která je povětšinou nemožné naložit paletu ještěrkou. Notabene, když má (Hnůjstr, ne ta ještěrka) vysokou nakládací hranu.
|
|
... a nakonec skoncil u Fordu Galaxy 2.0 SCTI EcoBoost/PowerShift (model WA6 - 2011). Autak me uchvatil jizdnimy vlastnostmi (v podstate Mondeo), vykony (primovstrikovy turbobenzin, 203 koni s 3-rezimovym automatickym dvouspojkovym 6-tikvaltem, 232 km.h maximalka dle GPS) a spotrebou, ktera osciluje od necelych 7mi litru na 100 km pri tempomatovych a plynumych cca 100 km.h pozde vecer az po 13 (plnej kneldik na dalnici v Reichu). Mesto vychazi okolo 10ti litriku a dlouhodoy prumer mam mezi 8-9. Pokusim se sesmolit recenzi. Auto mam 2 roky, 7-mi mistne, 60 tisic km... absolutne bez problemu (zatim)....
|
|
|
..jizdnimi... min pracovat, vic spat... :o))
|
|
Dotaz na znalce C8, 807, Ulysse a Phedra:
Lze u typu puvodne vyrobeneho se sedackami 2+2+2 ("Captain Chairs") nahradit sedacky v prostredni rade tremi sedackami z "lidoveho" modelu?
Tj. jsou lyziny v podlaze a uchyceni sedacek shodne u vsech vyrabenych modelu?
Ptam se proto, ze vybava, kterou chci je casteji k sehnani u varianty se 6 luxusnimi sedackami, ale ja potrebuji pouzivat usporadani 2+3, pripadne 2+3+2.
Predem diky!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Kredenc 806
|