|
termín "manda" v tom významu, který myslíš je s malým "m"... Manda s velkým "M" prodává auta - nová i ojetá 8o)
-------------
Díky za ten silentblok.
|
|
|
Není zač. Jen by mně zajímalo, co s tím silentblokem bylo, protože jsem nikdy nezažil, že by to dávalo takový rány.
|
|
|
povolenej byl...svině svinutá 8o)
|
|
|
Doplním, že zdrobnělina je manďoška, což u nás doma používáme jako alternativní název mandarinky.
Když jsem toto slovo vyřekl před kamarádkou ruské národnosti, vyprskla smíchem a prozradila, že to znamená k.u.n.d.i.č.k.a.
|
|
|
no...a "manda" je "kunda". pokazil jsi spoustě lidí sebevzdělávání 8o)
|
|
|
|
Takze dieselovy motor nemuze zacit sam sebe krmit svym vlastnim olejem, nikdy se to nestalo a stat se to urcite nemuze. A vsechna ta videa na yt, kde to je zdokumentovane, jsou falesna. Tak to jo...
|
|
|
Je otazka, jestli to myslel jako obhajobu dieselu, nebo passatu :-) Pripadne obojiho, pak ale nutne musi byt masochista, kdyz chodi na tenhle web. V tom pripade kdyz bude hodnej, za odmenu mu napiseme, jaka je nula.
|
|
|
Tak jiste. Heslo vecera muze byt "Test the West" :-)
|
|
|
He might hope for the best!
No, nevim, ale asi se tu na nej sesype dost lidi, uvidime, jak dopadne.
|
|
|
Nechci ti brat iluze, ale stejny problem, tentokrat ale s absolutnim koncem motoru, jsem videl loni u BMW. Respektive nebyl jsem ve vozidle, jen jsem videl stav pred a po.
|
|
|
Majitel passáta f tédéíčku? :)
|
|
|
Ono to může být i trochu jinak, ale konec je vždy stejný. Ještě se může hromadit olej v intercooleru a pak při jednom takovém "plný kotel za tři pyčo" obsah intercooleru vletí do sání... Měl jsem na motoru po generálce, všechny hadice vymyté, atd. + nové turbo po cca měsící sundanou hadici od sání. Zevnitř byla celá zasratá od oleje - takže i nové turbo něco pustí.
V případě, že si motor sám začne dávat plný kotel, je důležité nezpanikařit a zastavit auto brzdami se zařazeným kvaltem.
|
|
|
Může to být odsáváním výparů z kliky. Mastné je to vždy.
Pokud není IC totálně zasr* a zalepenej bordelem, tak by se na něm potřebné množství oleje nemělo udržet
|
|
|
Najděte si něco o "runaway diesel" a pak tady blábolte, vy blábole.
|
|
|
já nevím jak se ta figura jmenuje, ale trotl zvolá cipovinu bez jakékoliv argumentace nebo podstaty a po*erte se.
Zbytecné cokoliv dodávat.
|
|
|
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit.... Renault Megane 1,9 DCi, zhovadilý předchozí majitel a jeho pyčtuning, a nakonec bazarnická krysa... Výsledek: přesně tento popsaný jev.... GO motoru, původní mapy ECU a následný prodej auta (se záznamem v servisní historii)... Ale že je to fičák když se splaší dýzl :-)
|
|
|
Opel Astra 1.7 ... ještě v záruce :-(
|
|
Teď jsem něco hledal a našel jsem tohle
http://www.highperformanceparts.cz/forge-motorsport/hadicovy-kit-forge-motorsport- vag-14-tsi-turbo+kompresor.25472
může mi někdo říct, co to je?
|
|
|
Chyták na peníze pro tuningáře.
|
|
|
Zrovna tohle má rozhodně (na rozdíl od čipů) smysl.
|
|
|
Myslite, ze je to az takovy prinos oproti originalnim hadicim?
|
|
|
Na svých autech jsem měl prdlý hadice už víckrát.Trávím dost svýho volnýho času v jednom soukromém autoservise plkáním a posloucháním opravářské i řidičské latiny. Schází se tam i pár lidí, co si opravují svoje druhý i třetí auta (samý italský značka). Když mi něco není jasný, tak se zeptám. Problematika kolem hadic u turbomotorů (jak benzínů tak chrochtáků) mi byla vysvětlena takto:
Obyčejná guma se nekamarádí s ropnejma produktama a textil ve stěně hadice není věčnej. Tlakový namáhání obzvlášť u starších aut způsobuje praskliny. Když je hned vidět nebo slyšet, má majitel štěstí. Někdy se ale stane že prasklina je menší a ještě v blbým místě a přijde se na ni až majitel vymění jiný a mnohem dražší věci a ono to nepomůže. Navíc i ty originální jsou taky docela drahý. I tak mám na svých autech originální. Kdybych si ale stavěl auto na závody, dal bych tam ty odolnější.
|
|
|
přírodní kaučuk olej rád nemá, bobtná a posléze tvrdne, ale snad od toho jsou technické listy a nedáváme hadice zakoupené v hobby marketu.
Je to jak s manžetami na poloosy. Polské taky vydží ani ne 1/2 roku, ale stojí jenom 30Kč ...
|
|
|
Má - silikon třeba daleko později křehne díky vyšší teplotní odolnosti. nicméně tohle je naprosto brutálně předražené, výrobní cena včetně rozumné marže se bude pohybovat tak kolem 600 Kč - nicméně to bych musel mít vzorek na rozkuchání
|
|
|
Sice dražší, ale dobrý hadice na turbomotory.
|
|
|
Muj deda pred ctyriceti lety vylepsil hadici k domaci vodarne u studny tim, ze na ni navlikl nastrihane tuby od lekovek. Patrne zde nekdo prodava podobnou technologii.
|
|
|
To jsou silikonové hadice, poměrně běžná to výbava sportovních vozů a závodních speciálů ;) Ovšem motoru 1.4 TSI to přidá nejméně "200 poní" :D
Jinými slovy, některé pryžové části sacího traktu jsou nahrazeny jinými částmi z jiného materiálu. O kvalitě diskutovat netřeba, silikonové hadice jsou vrstvené, při extrémním plnicím tlaku se neroztahují jak břicho nadmuté krávy a patrně také zlepšují proudění vzduchu. Mají asi lepší životnost, nepuchří a nepraskají. O významu na motoru 1.4 TSI bych nerad diskutoval ;)
|
|
|
Jednotkou tuzingoveho vykonu neni zadny pon, ale klokan.
|
|
|
|
Jestli se ti nelíbí modrá, dělaj to i v černý a červený ;-)
|
|
|
Protože votuněný auta mají taky modrý brzdový třmeny nebo bubny (dle ročníku) a modrý podsvícení pod autem a stroboskopy v lampách, takže to ladí dohromady barevně :-).
|
|
|
No, já původně hledal hadici k turbu.
Bylo mi celkem putna, zda bude ze silikonu nebo z gumy, navíc si nemyslím, že by silikonová hadice byla lepší, ale budiž
Ta modrá barva mě ale vpravdě vyděsila a uvedla mě v pochybnosti, zda se jedná o seriózní produkt.Pochybuji, že by nějakej votuner šel až tak daleko, že by sundaval z tuba hadici, protože se k tomu kravsky může a vůbec je s tím spousta práce v porovnání s umístěním samolepících průduchů na kapotu.
|
|
|
je v tom rozdíl. ta nejlevnější ztvrdne na kámen.
barvu neřeš, já ten materiál tedy znám probarvený na černo, červeno a bílo, ale barev je spousta...
Pokuď nemá seriozní dokumentaci z čeho to je nebo aspoň záruku v podobě produkce nějakého velkého ošklivého OEM, nekupovat.
|
|
|
Tak s barvou bych si tolik starostí nedělal, silikon není rozbitej, když není černej. Navíc je lépe vidět jakýkoli případný defekt na hadici. Samozřejmě je to tak trochu módní záležitost. Kamarád to měl na Focus RS a tvrdil, že je to znát... i když to budu brát s rezervou, tak mu ta hadice nebouchla a celkem držela tvar i když to bylo na brzdě.
Nevím, jaký je rozdíl mezi touhloe a Samco, Sparco, Simota Racing.. každopádně tolik peněz za blbou hadici, to bych do ní musel zasunout a řvát blahem, abych se nechal ukecat. Do 1000 CZK by to mohlo fungovat jen jako normální hadice a neměl bych s tím problém.
|
|
|
Hele Tvoje otazka mi evokuje myslenku, ze Ti toho Prassata z clanku dali jeste spravit ???
|
|
|
Musí to tak bejt, na výstavě za to jsou roštěnkobody - http://www.autodoplnky.cz/picture/gallery/photo/25-08-2009-mimonske-valky/details/mimon- 29.jpg
|
|
|
To jsi ale poslal špatnou fotku, ne? Ta správná bude ta bílá Schade se zavařenejma klikama. Nejspíš to otvírá ta moucha nakreslená pod tím megazrcátkem LOL
|
|
|
Pro neznalé, co je to ten "roštěnkobod"?
|
|
|
To jsem vydedukoval. Jak jsem se dozvěděl na odborných forech, k tuningu patří pěkné dífky. Dle fotografie jsou v kurzu zřejmě ty s vyhřezlou ploténkou - http://www.tuning.sk/news/tuning_cup_olomouc_10062009/sub_cup/Tuning-Cup-Olomouc- 2009_18.jpg
Nicméně, dífky korzují, kochají se motorovými prostory a pokud mají slabost pro modrý hadice třeba nebo se to hezky blyští jako bižů, je naděje, že stavitel zaskoruje. Pokud není stavba nic moc, stavitel obdrží potupný vzkaz - kus toaleťáku za stěračem -
http://www.tuning.sk/news/tuning_cup_olomouc_10062009/sub_cup/Tuning-Cup-Olomouc- 2009_05.jpg
|
|
|
Na této subkultuře mně vždy fascinovala ta technická erudice, roštěnek především.
Vkus je sice silně subjektivní věc a ani po cca 10letech návštěv lidové školy umění se necítím být arbitrem, ale toto je opravdu babolep lnx.etnatuningclub.it/forum/viewtopic.php?f=19&t=3376
|
|
|
:o))))) ne, člověk by si neměl myslet, že už viděl všechno...pořád je čím překvapit. To dává životu velmi příjemný rozměr...
|
|
|
Vždyť u toho žádný roštěnky nejsou:(.
|
|
|
Protože to stojí v bazaru ne? Až to někdo koupí a vyrazí na sraz, to bude kočkolap ;)
|
|
|
Jediný, kdo toto koupí, jest museum moderního umění. Sraz bude, ale s jinými exponáty z dílny Homera Simpsona (outsiderart).
|
|
|
možná do sekce art brut...ale opravdu hodně brut. tohle by bez doplňkové tabulky nevzal do NG ani Knížák, myslím.
|
|
|
No konečně odkaz mající něco společného s tématem článku:
aneb "Galaxi" f tédéíčku, pyčo woe.
Takže jestli tomu dobře rozumím, roštěnkobod je něco jako bod "G" u pacientek osteopatů.
|
|
Pěkně čtivý votuzingčlánek.
Na druhou stranu zde www.youtube.com/watch?v=B4l5PhKhT3U se hoši hodně dlouho snažili zničit stářím již značně zpustlý (turbo failure, main bearing and rod bearing failure, cylinder head failure, no oil press) turbochrocht BMW :-).
|
|
|
Nj, když se to snažíš uměle vyvolat, tak to NIKDY nefunguje, jak má:-).
|
|
Zlatý benzínový motor. Predstava motoru čo by sa nevypol ani po vytiahnutí klučika sa mi zda desivá (trochu pripomenulo mi to obsluhu černobylu, tam im ten vykon tiež brutalne narastol :) ).
|
|
|
Slysel jste nekdy o samozazehu?
|
|
|
Ano. volakedy som to videl v spravach. Karosa odstavena na nejakom parkovisku začala horiet a pritom sa jej zapol aj motor. Tak to vyzera že naftové motory by boli vhodna tema do Mythbusters.
|
|
|
Ale samozazeh (samozapal) je vec, ktera se stavala na benzinovych motorech, samozrejme jen na takovych, ktere mely mechanicke palivove cerpadlo a karburator.
|
|
|
Aneb Trabant + technicky benzin :-))
|
|
|
Samozápal je neškodný - motor při něm bez sešlápnutého plynu jede pouze na volnoběh (než se ochladí kontakty svíček).
|
|
|
zcela neškodný, kromě extrémního mech. namáhání zápalem mimo, klepáním a extrémním tepelným namáháním, které může vést až k propálení pístů.
ale jinak fakt pohoda.
|
|
|
Přesněji - JEDEN samozápal je neškodný. Pokud jich je mnoho v řadě za sebou, tak už to tak neškodné nebude :D
|
|
|
Viděl jsem na vlastní oči. Dvanácettroska po úniku chladící kapaliny. Po té, co řidič vystoupil i s klíčky v ruce a obešel auto, jej nakonec zhasnul přes kvalt. Po opravě chladiče a dolití 6 litrů fridexu motor normálně naskočil...
|
|
|
Jakožto majitel zázračného hyperstroje Škoda 1203 existenci benzínového auta co jede i po vypnutí elektřiny ( = vytažení klíčku) potvrzuji :-D Když vyvře chladící kapalina tak se to opravdu stává a je třeba s tím počítat a motor včas zarazit aby si chuděra stará neublížil.
Sranda je taky přehřátá benzínová pumpa která způsobí že se benzín po cestě do motoru stihne vypařit :-D ale to už je jiné téma.
Spíš mě zaujalo že místo těch složitých rad "co s tím" nepadla ta asi jediná kterou typický uživatel dokáže v tom šoku udělat. Prostě je třeba pustit plyn a šlápnout na brzdu.... motor jen opravdu málokdy má dost síly aby přetlačil brzdy a to i když je "vočipovanej". Navíc se to právě často stává do kopce (hint: kdo si pamatuje autoškolu na náklaďák ve staré vráně?) takže "hodit kotvu" je asi opravdu nejlepší.
|
|
|
Pokud se dobře pamatuji, bylo to u ní úplně normální. Když byl ten pekelnej stroj hodně teplej, zpravidla si to ještě po dojezdu párkrát blaflo.
|
|
|
Věřte tomu nebo ne, ale tohle se může stát i s benzínem (dokonce to ani nemusí nutně být turbobenzín). U přeplňovaných benzínů se to zřídka stává, u atmosférických benzínů jde o zcela raritní zležitost, nicméně viděl jsem jeden motor, co to (údajně) potkalo (prastarý francouzský dvoulitr, kde došlo k souběhu okolností- motor, který už předtím netěsnil do sání, zřejmě přes ventilová gufera, se splašil, když vytekla chladicí směs a motor se naprosto brutálně přehřál; vzhledem k tomu, že měl najeto možná přes mega, je div, že ještě vůbec startoval:-). Jinak runaway diesel event jsem viděl na vlastní oči při pokusu o zprovoznění starého a notně vylítaného VW Transporter T3 se šestnáctkou turbodieselem. Napřed dloouho nechytal, pak naskočil a cucnul si olej, co stál v sání (současné turbo po repasi těsnilo dobře, ale to předchozí chcalo jak děcko do nočníku). Roztočil se, oblak šedivého kouře zahalil okolí, celá dodávka se roztřásla, vypadalo to trochu jako startující Saturn 5. Naštěstí chlapík, co u toho stál, měl dost duchapřítomnosti, aby odpojil stop ventil, takže se ten stroj smrti zastavil, když v sání došel olej. Nicméně znovu natočit se nám ho už nepovedlo. Aspoň z toho krámu nevyletělo nic, co by někoho zmrzačilo, a většina motoru zřejmě ještě půjde použít:-)).
|
|
|
Nám se tohle stalo u mého Fiata 1,9TD letos v lednu. Stroj byl cca 2 roky rozebrán, protože se měnila hlava válců (můj domácí opravárenský machr pořád neměl čas, proto to trvalo tak dlouho). Když už to bylo tak rozebrané, tak jsme zrovna repasovali převodovku, atd.:-) Po pracném spojení motoru s karoserií a zapojení všeho příslušenství jsme motor snad ani na dvacátý pokus nenatočili. Napadlo mne, že by to možná chtělo přidat naftu do nádrže, tak jsem vzal kanystr a něco přikoupil. Pak chytl na drc....a letěl do nejvyšších otáček. Po vypnutí zapalování to naštěstí hned chcíplo. Pak už motor naskočil normálně. Dodnes nevíme, co se vlastně stalo.
A ještě malý bonus k tomu - musel jsem měnit i jednu brzdovou trubičku na zadní nápravě a báječný přístup vyžadoval i demontáž výfuku. Jak jsem se s tím sám mordoval a výfukem X-krát klepl tu o stěnu jámy, tu o auto, uvolnily se v něm přilepené saze. Po tom raketovém startu a protažení potrubí nebylo v garáži vidět a vše pokryla vrstva černých sazí.
|
|
|
Tys měl aspoň štěstí, že podruhý naskočil. Na nás jednou zařval a konec. Ačkoli opravovat tuhle fosilii už bylo téměř hanobení mrtvol, protože šestnáctka turboD byla známá svou poměrně nízkou životností, a tahle měla najeto určitě přes 300 tkm. Takže spodek vylítanej (komprese fřiti), vršek tak nějak po repasi, ale nic moc, jediný, na co bych si vsadil, bylo turbo. Jinak věšina výfuku byla nahrazena lešenářskou trubkou, nebo chyběla, takže se saze nekonaly. Nicméně jsem viděl, co dokáže výfuk na dieselu (po výměně výfuku bylo auto najednou o 30 kg lehčí, a to ten náhradní výfuk byl z nerezu, tzn. těžší než originál:-). Týká se to hlavně líných nízkootáčkových motorů velikého objemu, co si jen tak bafaj a přes 3000 rpm se nedostanou klidně pár let.
|
|
|
K tomu výfuku - i když tady se to úplně stydím říct, protože tu není naftě přáno:-)
S autem jezdím více-méně kolem komína - děcka škola + školka, 12 km do práce, 4 km na stavbu, na nákup, atd. Jezdím spíše ecorally, tedy hezky plním trubky výfuku sazemi. Když tak po dvou - třech dnech je třeba předjet stylem "za tři plný kotel pyčo", není za mnou vidět:-) Na obhajobu musím říct, že občas protáhnu výfuk od sazí i na volné pláni, kde nikoho neobtěžuji, případně si to šetřím na neslušné cyklouny:-)
|
|
|
JJ, já když jsem dal jednou za čas plnej kotel u obstarožního komůrkáče 1.9 TD v Peugeotu 405 SRDT (ve svojí době neskutečný žihadlo!, bohužel nebyl můj), tak za mnou taky na asfaltu zůstávaly černý čáry, což poněkud vadilo (nejenom) mně. A když mi v servise na díně poněkud ujela noha a já doslova vystřelil několik deka sajrajtu direkt do bedny s téměř veškerým vercajkem, tak mě málem defenestrovali do nedaleké silážní jámy či co to bylo za žumpu. A to přitom vyletělo ven možná tak 10 % toho, co tam ve skutečnosti bylo uskladněno:-). Největší rachot co se smradu týče pak byl ladit vstřikovací čerpadlo od oka podle toho, jakou barvu měl ten téměř hmatatelný oblak dýmu, co šel z výfuku, aby to aspoň na servis nějak dojelo:-). Zkrátka smrad, kam se podíváš (známý tomu říká "komůrkovina":-), a jeden z důvodů, proč jsem diesely opustil.
|
|
Už jsem si párkrát vzpomněl na historku od kamaráda, který mi tvrdil, že mu Opel Omega (2-litr DTI snad nebo tak nějak) začal na dálnici zlobit a když zastavoval, tak mu začaly letět nahoru otáčky a když zastavil a vystoupil, tak mu údajně i po vytažení klíčku nezhasl motor a řval naplno. Nakonec teda údajně umřel, a to tak že úplně. Už léta považuju tuhle přihodu za minimálně přitaženou za vlasy. Až tedy doteď :-))
|
|
|
"...tak mu začaly letět nahoru otáčky a když zastavil a vystoupil..."
"...Nakonec teda údajně umřel..."
Čéče, máte skvělej sloh - taky tu řvu naplno, smíchy :D
|
|
proč chiptunit motor v ojetém autě s nejasnou minulostí, notabene turbodýzl, když to auto je velké neohrabané kombi určené do normálního provozu. to nejde sehnat pasát se silnějším motorem (samozřejmě jde, ale na benzín), to nejde dát dohromady prachy za ojetinu a chiptuning a koupit si auto silnější?
|
|
Normálně najedu na kruhák a počkám až dojde nafta nebo motor :D
|
|
|
Čtěte pozorněji, v tomto připadě nejedete na naftu, a to co dojde je olej.
|
|
|
jo a vyjet 5 litrů oleje chvíli trvá
|
|
|
Nafťáky na 5 litrů najedou i přes 100km ;)
|
|
|
100 km na kruháku? Řidič bude zprava pěkně otlačený. A z mozku se kompresí vytvaruje 2 cm kulička.
|
|
|
Ale v čekání mu to nebrání, ne? :D
|
|
...hm, v rámci objektivity je nutno říci, že staré 1.9TDI 66kW patřily mezi velmi spolehlivé motory. Půlmilionové nájezdy nebyly ničím výjimečným. Stačilo pouze mněnit váhy vzduchu...
Čím to?
|
|
|
Nejsem si jistý, ale nevyvíjel je původně Fiat? I když, 66 kW, tehdy, u Fiatu...
|
|
|
VW TDi 66kW je odvozen z motoru 1.9 SDi
Spolu s motorem 81 kW patrně nejodolnější turbodieselová jednotka v koncernových vozidlech
|
|
|
Já ten motor znám. Jednou jsem s ním v Německu na dálnici řešil dilema jak co nejrychleji uvolnit rychlý pruh a neotrávit toho nešťastníka v BMW za mnou (čekání vs. smrad). A to se jedná o opečovávaný a servisovaný verk, který měl tehdy najeto ani ne 160k. Pravda, teď to má najeto 200k a zatím se měnilo jen vstřikovací čerpadlo, což je u těchto motorů nezvyk.
Nicméně, už hodně dávno jsem slyšel nějaký šum stylu JPP, že na té konstrukci původně pracoval Fiat a v rámci úsporných opatření v 90. letech prodal nějaké know-how VW. Údajně to Fiatu rozvázalo ruce a umožnilo mu to přejít na Common-rail v době, kdy se VW pachtil se slepou uličkou zvanou PD. Ovšem dost možná je to urban legend, kterou mi patrně vyvrátíte (což nemění nic na mém přesvědčení, že italští inženýři zhusta přivedli do praxe řešení, která pak s úspěchem využívali jiní).
|
|
Když se před mnoha a mnoha lety objevil váš první článek, byl vtipný.
Ale když pořád opakujete ty samé laciné efekty (prznění češtiny fonetickou němčinou, nadávky, urážky, a podobné pořád stejné věci), tak nechápu, že to ještě někoho baví číst.
|
|
|
24 561 882 od ted.
tydne okolo 80 000
Dneska stovky.
Prave ted desitky,
A urady OPBH zejou prazdnotou, je s tim treba neco delat, soudruzi...
|
|
|
Nicméně, druhá polovina tohoto článku je obsahově zajímavá.
Neshazujte se prosím tou rádoby vtipnou pózou, a můžete mít zase čtivý web.
Kdysi (ono to už bude skoro 10 let) jsem nejeden váš článek přečetl, ale pak už ta forma fakt začala být neúnosná. Přestaňte si hrát na cool týpka, soustřeďte se na obsah, a kvalita Vašich článků mnohonásobně vzroste.
|
|
|
|
Hmm, ten poslední odkaz nějak nejde otevřít... ?!
|
|
|
protože to je odkaz jen pro důstojníky!!
|
|
|
Jo, aha. Tak proč to tam sakra nenapíše? Nemá být náhodou takový odkaz řádně označen v souladu s direktivou Vesmírného sboru 1742? Tohle dám do hlášení!
A pište si, že až udělám zkoušky, tak na to kliknu zas.
|
|
|
to je smůla s těma zkouškama, o hodně jsi přišel, tuhle jsem se tam dívala a byli tam Eso a Kochanská, jen nechápu co tam dělal Lister . . . . .
|
|
|
Eso? Podle všeho máme posledních 3000 pytlíků na zvracení. To nemůže stačit!
|
|
|
Zdravim :] Clanok ma ako vzdy pobavil. Ani na chvilu som nikdy nepochyboval Mr., DFens, ze viete o com pisete a pred Vasimi znalostami z danej oblasti "smekam klobouk"ako vravite Vy Cesi. Na druhej strane si ako uplny laik a uzivatel spominanej motorizacie dovolim oponovat v tom, ze mam uz druhe 1.9 TDI PD softwarovo chipnute auto- ( 105 koni na 143, merane diagnostikou na vykonostnej brzde ). Prveho Passata som po 5 rokoch nechal rodine lebo som dostal firemne auto a teraz mam Octaviu 2. Obe auta som kupoval jazdene ( okolo 150 tisic km ) v dobrom stave. Obdive som dal chipnut a nedam ani na jedno z nich v najmensom dopustit. Okrem oleja a filtrov som nikdy nic nemenil a to som s nimi jazdil relativne dost, cca 40K rocne . Samozrejme nejazdim jak prasa, netocim to za studena a netahal som s nimi tanky ani budovy :] Je to vacsinou o tom, ako sa clovek k autu chova. To, ze su TDI PD drzaky je pravda :) Bratislavsky taxikari s pol milionom najazdenych km a zakladnym servisom by Vam vedeli porozpravat.
|
|
|
|
No vsak tyhle auta jsou "blbuvzdorna", neco jak ta moje Thalie, to je ten samej pripad: Tam se "nema co rozbit", nic to totiz neumi :-)) Veskera elektronika zadna, ma to 2 airbagy, a to jeste mozna, ABS mi prijde, ze ovlada nejakej trpaslik :-)
Ono je v mode se temhle autum posmivat, ale co se tyce funkcnosti, tak co znam lidi, co tohle maji, tak obvykle panuje spokojenost, vcetne me :-)
|
|
|
Moje (Geni)Thálie byla asi kouzelná, nebo co. Z toho nic, co tam bylo, se postupně zvládlo rozbít všechno, něco i opakovaně. Největší extrém byl, když se porouchávaly nejenom součástky, jež byly při poslední opravě vymontovány a již nebyly vráceny zpět, ale i součástky, jež v tom autě prokazatelně nikdy nebyly:-) (no fakt, jednou si to stěžovalo na poruchu nějakého čidla, které v této verzi tohoto modelu nebylo, nebo přinejmešním nemělo být použito:-)). Tedy, možná trochu přeháním, ale je fakt, že na tak jednoduchý vůz spolehlivost nebyla nic moc. Na druhou stranu, cenově srovnatelnou alternativu tehdy tvořily Škody 120L (LS se čtyřma vočima už byla dražší:-), některé zachovalejší Wartburgy a malotraktor vlastní výroby, takže v zásadě pořád ještě dobrý (samozřejmě, že dneska se srovnatelné a možná i lepší vozidlo dá sehnat za peníze, za které normálně nekoupíš ojetou travní sekačku, ale to byla taky jiná doba).
|
|
Přesně tohle se mi stalo s Lagunou. Naštěstí v mém případě stačilo vytáhnout startovací kartu a pak to nějak chcíplo - asi nějaká forma imobilizéru. Nicméně turbo out.
|
|
defensi, čím déle píšeš, tím více to stoji za h....
apropos, ty tisíckrát omleté fráze "fčipu, fnaftě, ftdi, apod.", působí už trapně.
|
|
|
sesmoleni techle dvou radku ti trvalo 2 roky?
to ses teda opravdu fprdeli.
radsi bych bejt tebou resil nekde neverejne zjevne fatalni problemy se svou hlavou a nesral se tam, kde na to nemas.
|
|
|
Kritika od blbce je to nejlepsi doporuceni.
Diky!!!
|
|
|