|
nerozumím tak dalece zdejšímu pohoršování se nad cykostezkami. Samozřejmě, cykostezka zabírající prostor na silnici je potíž, ale takové cykostezky mezi obcemi vedené za příkopem, mimo silnici mi připadnou jako přínos pro automobilovou dopravu. Už jen tím že se halda cyklistů memotá pod koly aut a silnice se dá projet daleko rychleji a hlavně plynuleji. I chodci mezi obcemi jdou raději po cyklostezce, která je zároveň i pro pěší bezpečnější. Problémem pak už jen zůstávají cyklozávodníci a jiní debilové cyklostezky ignorující. Možná je to zde nehodící se úhel pohledu, ale za sebe můžu říct, že za některé cykostezky jsem rád, protože se mi autem pohodlněji jede.
|
|
|
Jo, strašně moc by se mi líbila cyklostezka mezi restaurací Pod Ledem a domovem.
Zvýšila by bezpečnost návratu domů o 100%.
Ostatní rizika zůstávají neměnná, třeba reakce madam...
Myslím si, že Prahou na kole se dá jezdit bez problémů, a nepotřebuji k tomu piktogramy na silnici ani cyklostezky po chodníku nebo parkem.
Naprosto šílené mi připadá, že pro cykloaktivisty je problém popojít 340 metrů pěšky parkem, a vysvětlují, jak objízdná trasa Újezdem je pro cyklisty tragická.
Blbost.
Zmr. Filler, viz video nahoře, dělá problém z toho, jak je Kampa neprůjezdná a kolem tragicky nebezpečno.
Ignoruje možnost sesednout z kola, a 340 metrů se projít, v krásném prostředí, a pokud se vydaří den, i mezi krásnými děvčaty a líbeznými maminkami s kočárky.
Pohled, který dává pocit, že svět má smysl.
Fakt bych byl rád, kdyby se kolem Labe u nás nechalo jet jak kolem Rhôny ve Frankreichu, ale ne na dluh, co zaplatí moji vnukové.
Zmr. Filler vnuky jistě ještě nemá, tak se chová dle své přirozenosti, jako dobytek *(viz to video nahoře)
|
|
|
No dobře, cyklisty nijak zvlášť v lásce nechovám, zvlášť ne ty, kteří míjejí chodce rychlostí 10+ kilometrů v hodině a nemají na kole ani zvonek, a už vůbec ne ty, kteří se s podobným stylem jízdy cpou do míst, kde cyklistu sto let předtím nikdo neviděl. Na druhou stranu ale chápu, že když se chce někdo někam dostat, volí tu nejpříhodnější, nejkratší a nejpohodlnější trasu.
Řekněme si na rovinu: jak by se asi tvářili automobilisté, kdyby museli dejme tomu na Smetanově nábřeží vystoupit a 340 metrů tlačit auto? Měli by radost z krásného dne? Ó nikoliv, koukali by jako půl prdele z roští - a skutečnost, že kolem chodí krásná děvčat a líbezné maminky s kočárky, by jim byla srdečně ukradená.
|
|
|
Otazka zni zda clovek co tlaci auto po chodniku je chodec.
|
|
|
Jenže takovejch abys pohledal. To, co se staví třeba u nás v MB je buď rozpůlenej chodník, kde je na 200m 3x značka "Cyklisto, slez z kola", nebo tu tebou zmiňovanou cyklostezku za pangejtem postavěj podél silnice, kudy jede 5 aut denně.
Obecně mám podezření, že taktika je čerpat dotace na cyklostezky na opravu chodníků.
Celkem jsou tu totiž cyklostezky buď nepoužitelný nebo pro bezpečnost irelevantní, čili většinou je jako debil ignoruju. Nikam bych nedojel. Ale jsou i takové, za které jsem rád.
|
|
|
Jedu autem. Stoji to ranec a kazdejch par set metru je prechod, semafor nebo krizovatka, kde musim zastavit. Taky me cestou brzdi slapaci zmrdi, kteri maji za obrubnikem zrekonstruovanou zyklostezku s hladkym povrchem a presto jedou po silnici. Navic je silnice rozbita a nemine rok, kdy bych na nejakym auta nemusel udrzovat podvozek.
Vysledek: po silnici se nikam neda dostat, budu jezdit po zyklostezce. Na to, ze tam nemam co delat mrdam. Stejne jsem ji pomohl zaplatit ja, tak co?
|
|
|
No, teď vážně -- v NL se mi velmi líbilo, že tam na cyklostezky smí skůtry, když jedou pomalu.
To se mi líbí, to by měl někdo navrhnout Auto*Matu: když se chtějí opičit po západu a ohánějí se Nizozemím, tak ať se vším všudy!
|
|
|
to už jim jeden člověk navrhoval, koukali na něj, jestli se nezbláznil, pak řekli, že to by nešlo, protože by jim smrděl, překážel a pak ukončili debatu.
|
|
|
Pro začátek by stačilo je pustit do vyhrazených pruhů pro sockobusy a taxíky. Když už to musíme mít, tak ať to využívá co nejvíc lidí a ne že je to prázdný. Samozřejmě je jasné, že nejlíp to zrušit bez náhrady…
|
|
|
Kdo jezdi mhd je automaticky socka? Proc?
|
|
|
Protoze si Bocek koupil nejakou hrobku a snazi se budit dojem, ze sockou nikdy nejezdil...a pritom se jeste pred pulrokem svezl jinak nez MHD jen tehdy, kdyz si honem, honem sedl do odemcenyho auta a doufal, ze majitel bude tak zaskocenej a nevyhodi ho 8o)
|
|
|
:) a ja myslel, ze je dlouholety driver tech nejvetsich mazlu s milionem v zadech min... No nectu tady vse, no... je tak vyhraneny, ze mne nic jineho ani nenapadlo.
|
|
|
Jenze skutry, co tam smi na zyklostezky, maji modrou SPZ a maximalku 35 kmh. Pokud mas v papirech vic, musis po silnici, skutr neskutr.
|
|
|
S těmi modálními slovesy opatrněji ;-) Podle zákona je to opravdu tak, jak píšeš. Dodám jen, že u těch menších scooterů není vyžadována helma. V praxi jako obvykle jinak a scooter se žlutými značkami není na cyklostezce nic nevídaného. Dokud neprasí, nikdo to neřeší.
|
|
|
Ta cyklostezka se nepostaví zadarmo. A když vidím luxusní cyklostezku v polích a vedle ní rozmlácenou silnici, tak mi jako daleko efektivnější přijde za ty peníze opravit silnici - a když budou peníze, tak na ní udělat krajnici, kterou může těch 10 exotů za den projet (což je „přepravní výkon“, který ta silnice udělá za 5 minut).
|
|
|
za peníze nacpané do cyklostezek by šlo opravit nebo rozšířit stávající silnice a nevznikaly by kraviny, o které se nikdo nebude starat. já, byť jsem cyklista (a řidič taky, kilometry na kole a v autě mám asi 50/50), s budováním nesmyslných a navzájem na sebe nenavazujících stezek nesouhlasím. myslím si, že opravená a rozšířená silnice bude pro všechny účastníky silničního provozu lepší než rozbitá cesta a za příkopem oddělená cyklostezka.
|
|
|
Pochopte, že cyklostezky se nestaví pro to , že to chce pár někomu užitečných šílenců s Auto-Matu, ale pro to , že se skrzeva ně dají dobře dojit dotace z Brusele. Čili odkud kam vedou a jestli jsou pro někoho dobré či ne je zcela irelevantní záležitost.
|
|
Celý tento svinský nápad není nic jiného, než další tahání peněz z kapes lidí a otevřené dveře k další korupci za poskytování výjimek. Nic jiného to nepřinese. Navrhovaný okruh v poloměru cca 15 km od Václaváku, je naprostá zhovadilost. Odhaduji, že tak 60- 70% lidí, kteří tam bydlí mají auta maximálně do Euro 2, ale protože tam bydlí budou mít automaticky výjimku. Takže žádné "úspory" na emisích. Další skupinou budou, jak píše pan Robert, řemeslníci - různé pohotovostní služby, zásobování atd., atd. Takže dopad to bude mít jen na ty, co nemají na nový auťák a mají smůlu, jako například já, že bydlím 80 metrů od Jižní spojky, která má být hranici zóny. Jestli to ta hovada opravdu zavedou, tak ztíží život tisícům lidí, kteří mají tu smůlu, že nemají na nové auto a bydlí za zónou. Vezměte jen takový příklad - návštěva nemocnice. My patříme do Vinohradské, ta ale bude v zóně. Mám ženu po mozkové mrtvici, neumí pořádně chodit, již vidím, jak s ní budu jezdit MHD na kontroly a vyšetření do VN. Podobných případů budou stovky, ale koho to vlastně zajímá?
Založení té partaje, jak o ni mluví pan Robert, je záslužná věc, ale osobně si myslím, že i když budou mít kliku a dostanou se do "magistrátního parlamentu", tak tam nic nezmůžou. Tam má hlavní slovo TOPka podporována zbytkem ODS, čímž nechci říct, že kdyby se to otočilo a vyhrála by ČSSD, že by se něco změnilo. Jenom prachy z korupce by šly do jiných kapes. V tomto státě dnes není žádná partaj (včetně hnutí) o které bych byl přesvědčen, že bude skutečně dělat něco pro lidi a ne pro své hlavouny.
|
|
|
Euro 2 prece nevadi. Pokud to neni smrduty diesel, tak dostanete i s tim nalepku zelenou. Jasne, casem to mohou zmenit, ale protoze se budou uznavat i nalepky nemecke, bude mozne to obejit porizenim prave te a platnost nalepky jednou vylepene uz take budou rusit ponekud obtizne. Zona je sice opruz a problem s emisemi dieselu ani nahodou nevyresi, ale zase takovy zasah do zivota obyvatel to, mohu-li posuzovat podle zkusenosti z Frankfurtu, nebude. Zuzovani a "modernizace" ulic (= nove ostruvky, semafory, ubirani jizdnich pruhu) je mnohem vetsi pruser.
|
|
|
Musím říct, že červencové zprávy v mnoha médiích o zavedení zón v Praze vypadaly dost děsivě. Novinářské šlapky nadšeně hýkaly o rozhodnutí zákázat všechna auta nesplňující Euro 3 (od r. 2001) a posléze i Euro 4 (od r. 2006). Teprve prozkoumáním schválených materiálů jsem se dozvěděl, že benzínová auta od roku výroby 1993 dostanou zelenou nálepku (jakousi čtyřku) a mohou být v klidu i v druhé fázi. Zatím.
|
|
|
Smrdutý diesel to není. Nikdy jsem nepoužíval nafťáky. Ale já jsem v tom návrhu četl až Euro 3.
|
|
|
Uplne spravne jsi zminil MHD.
Obstarle autobusy se spotrebou 75 litru/100 km budou rejdit dal (a mozna i vic, protoze poptavka po MHD stoupne a DPP vyskrabne vsechno, co ma).
Jestli v Praze vyhraje zase Huhňova TOP09, kteri si z obyvatel uz nekolik let nazpet delaji srandu tim, ze je primatorem idiot Hudecek, pak si nic nez NE zonu nezaslouzi.
|
|
|
ne tak docela, ono v centru Prahy zase tolik autobusů nejezdí. Já prakticky autobus nepotkám, jak je rok dlouhý. V centru města taxi, auto, metro, tramvaj a na některých trasách přes den nejlépe pěškobusem nebo i taxiříkámžepůjduradějipěšky. ;-)
|
|
|
Jaký to máte na mysli typ busu se spotřebou 75l/100 km?
I staré RTOčko před 50 lety si bralo max 38 - 42 litrů ...
|
|
|
75 litrů to bude těžko, to na silnici nežral snad ani starej dobrej ZIL 131, náklaďák proslulý tím, že jeho spotřeba zejména v terénu odpovídala spíše lehkému tanku:-). Na druhou stranu docela věřím tomu, že vyčvachtaná městská Vrakosa řady 700 bude žrát víc, než RTOčko v dobré kondici, protože je to koncepčně i výkonově podobný stroj v designově modernější, ale nijak revoluční kastli. Koneckonců, odněkud se ty kýble sazí, co z toho lítaly, brát musely:-).
Jiná věc je, že tyhle stroje smrti už z Prahy téměř zmizely. Možná, že nějakých pár dosud nerozpadlých muzejních exemplářů má DP někde v depozitu a nasazuje je jako zálohy, ale běžně už se B732 téměř nevidí. Ne že by jejich nástupce B932 byl nějaká revoluce, ale aspoň to nejsou 35 let staré stroje se třetím až pátým milionem na tachometru a v tomu odpovídajícím stavu. Sice taky umí pěkně zahulit, a prakticky denně vídám v ulicích nějaký paralyzovaný vrak, ze kterého za jízdy odpadlo něco životně důležitého, a proto pro něj musel přijet odtahovák s pětačtyřicet let starou, a přesto pořád pojízdnou Tatrou 815 (což shledávám obzvláště ponižujícím), nicméně tu největší hrůzu už snad definitivně pohltily vysoké pece. Nástupci B931/ 932, vyráběné Renaultem a Irisbusem, jsou pak už někde úplně jinde a dá se říci, že jejich uvedením do provozu se pražská MHD dostala někam poblíž evropského standardu. Že ty první už taky zvolna zastarávají a jejich opotřebené motory s mrtvými emisními systémy občas hulí podobně, jako ty Vrakosy řady 900, když byly nové, to je zase další věc.
|
|
|
Jen v bodech, Chytristiku:
- ZIL, ó nejchytrejsi širší zdělanče, jezdi na benzin. Jeden s vrtnou nadstavbou jezdi u firmy HS Geo (www.vrtanestudnybrno.cz). Po silnici bere asi 90, v terenu i 120 na 100 km.
- autobusy DPP, abys priste nemusel psat odstavec 10x10 cm o svych dojmech:http://www.dpp.cz/dpp-v-datech/
|
|
|
Že ZILy jezdily na benzín je mi samozřejmě známo (resp. ony jezdily na téměř jakoukoli hořlavou kapalinu takové hustoty, aby to proteklo karburátorem; tato výhoda částečně kompenzovala to, že to žralo jak prokopnutý). Nic to nemění na tom, že to byl nákladní automobil, typický spotřebou, charakteristickou spíše pro obrněná vozidla. Tabulková spotřeba toho krámu mi není známa, těžko říci, jestli ta hrůza na kolech něco takového vůbec má. Co jsem slyšel, tak spotřeba je zhruba 70 silnice/ 100 terén, ale bude to asi kus od kusu, jak je u ruské techniky zvykem.
Děkuji za doplnění, ale jak ti neuniklo, popisoval jsem svá pozorování, a na ta jsem odkaz bohužel nikde nenašel, tak mi nezbylo, než to vypsat:-).
|
|
|
S ohledem na to, že autobusy v Pze zpravidla jezdí v nejtěžším terénu, tedy kopce, serpentiny a minová, tedy pardon, semaforová pole, tak ta spotřeba docela tragická bude. Motory těch zázraků za několik mega kus jsou zejména do těch kopců tragicky poddimenzované a s ohledem na zpřevodování se 4 nebo pětistupňovou převodovkou dostává obojí solidně zabrat. Co jsem slyšel, tak nové polské busy v Brně si oproti tomuto nemůžou vynachválit.
|
|
|
ja som mal to šťastie na ZIL D-470 (snežná fréza), ktorý má motor z tanku T34 (objem tuším 19 litrov) a je umiestnený vzadu... a spotreba bola neuveriteľná (fréza však bez problémov zhltla aj staré poctivé kamenné pätníky pri ceste)
|
|
|
U nas ve firme se vystridalo par ridicu MHD v T148 a T815 a rikali, ze s nakladakama jezdi za polovic...ze kratkej Citybus vezme na lince s tahlym stoupanim treba do Sobesic pres 55 l/100km a kloubovej Citybus, kterej jezdi do Kohoutovic, kde je stoupani velky a dlouhy z obou stran, to smrkne klidne k 80...s blondatou prevodovkou je to prej stejne prima spotreba jako kdyz se jezdilo Ikarusem.
Prislo mi to divny, ale rikal, ze na tom hrozne moc delaji ty automaticky prevodovky.
Je teda fakt, ze po okruhu stare Velke Ceny v Brne ty kramy jedou na plnej plyn 20-30km/h podle toho, kolik lidi v tom je a v miste, kde se na chvili snizi sklon a mohlo by se to rozjet, tam ten suprautomat lupne vyssi kvalt, aby to nahodou nejelo lip. S manualni karosou prej stacilo nechat 2ku a jelo to skoro stejne jako auta. Dneska musej autobusy jezdit po krajnici, aby ve dvoukilonetrovym stoupani nezdrzovaly vic lidi nez kolik vezou.
Jak jsem koupil, tak prodavam. Vzhledem k tomu, jak nalozeny jezdi, kolikrat se musi rozjet se zatizenim a jakej profil ma treba prave Brno rozhozeny po kopcich, se mi to nezda nijak prehnany.
|
|
|
Výjimečně souhlas, mám podobné informace a z pozorování zevnitř v Pze rovněž. Ono se stačí podívat, v jak zoufalé motorizaci a s jakými převodovkami se to dodávalo - výkon méně než poloviční než s jakým se tyto motory dávaly do náklaďáků.
|
|
|
Typická spotřeba to není, ale v kopcovitém terénu, městském provozu s mnoha zastávkami a plném zatížení není těch 75 litrů na sto zase tak úplně mimo.
|
|
|
Za daleko zásadnější problém pražské autobusové dopravy považuji fakt, že autobusy SOR, na které se postupně přezbrojuje, byly objednány v naftové verzi a nikoliv ve verzi na zemní plyn, která se také tendrovala. Takže zase sazíme a smrdíme.
|
|
|
Musíš se na to dívat politicky:
Na dvou separátních zakázkách (nákup a poté za nějakou dobu přestavba) se dá vydělat víc než na tom, kdyby se plynové autobusy koupily rovnou.
Obdobně z hlediska zeleného PR jsou dva projekty (náhrada starého autobusu a přechod na CNG) dají lepší než jeden.
|
|
|
Ono to bude horší. Obávám se, že přestavovat se nebude. Až nazraje čas, tak se nakoupí nové busy a ty stávající se odprodají za cenu šrotu někam do Alma Aty.
Je zvláštní, že třeba ve Vídni nebo Semilech to jde. V obou těchto městech jezdí všechny busy na plyn.
|
|
|
V Karlových Varech mají všechny nové busy CNG, staré dojíždějí na naftu
|
|
|
Mám Favorita GLXi r.v. 1993, a mám zelenou německou placku, oficálně můžu do každého německého centra měst, kde mají ty umweltzóny. Tady chtějí vyhnat auta s Euro 3, v podstatě zmrazit majetek motoristů v souhrnu odhadem za stovky milionů Kč...
Přínos žádný, argumentace chabá.
Tisk R-13353 včetně všech důvodových zpráv je ke stažení na www.praha.eu , konkrétně http://zastupitelstvo.praha.eu/ina2014/tedusndetail.aspx?id=203814
|
|
|
Přečtěte si přílohu červencového usnesení, z něhož plyne, že zážehové motory plnící alespoň EURO 1 (r. v. 1993+) budou z obliga. Omezení EURO 3 a EURO 4 se týká vznětových motorů.
|
|
Z mého pohledu nakopal Vašíček Nouzovi v tom rozhovoru dost slušně prdel. A je vůbec otázka, jestli se útlum podnikání ve středu města hnědobolševikům vůbec vyplatí...:-)))
Ale zase na druhou stranu, Cajzli budou volit TOP 09, čili bych to viděl úplně hotové.
|
|
|
No, ja se spis chytal za hlavu, co to tam placal porad za nesmysly o Gaussove krivce.
|
|
|
no proti tou, co tam blábolil zmr. Nouza, to bylo naprosto excelentní vystoupení ( i když, pravda, "Gaussova křivka" to je takový produkt začínajícího politika, který se chce učinit zajímavým, tak používá cizí slova, kterým pořádně nerozumí a ono to ve svém důsledku působí spíš kontraproduktivně).
|
|
|
No, při vší úctě, vono je spíš otázka, jestli takto vytvářený útlum podnikání a buzerace místních není hnědobolševiky cíleně řízen. Už před časem tu zazněl popis modelu
- vyženeme místní, rezidenty i podnikatele
- buzerací snížíme bonitu na minimum
- vykoupí to "naši"
- zrušíme buzeraci a šup, "naši" mají nejlepší adresy v Praze za pusinku.
Mějte na paměti, že tihle jsou podstatně větší a bezcharakternější kurvy, než byli celí slavní "krvelační" bolševici. Ať si mi za ten názor nadává kdo chce do čeho chce, však ještě uvidíme.
|
|
|
"Mějte na paměti, že tihle jsou podstatně větší a bezcharakternější kurvy, než byli celí slavní "krvelační" bolševici."
To je jasný, takový kšeftaření s pozemkama, kam se na ně hrabe Prchal & spol., vystěhování vesnických boháčů, exodus statisíců z republiky, jen tak z plezíru likvidace řádových bratří a sester a všeobecnej strach, zatýkání a justiční mrtví, žejo, demente.
|
|
|
Tsss. Beztak se ti zdaji komanci horsi jen proto, ze meli vetsinou jen nejakej ucnak bez maturity a tak nebyli dostatecne humanitne zdelani.
|
|
|
|
Inu, v padesátých letech se rychle vyráběly z "osvědčených kádrů" rychlokvašení "právníci" - bez jakékoli odborné praxe, znalostí, za dva roky doktorem práv ve večerních kurzech. Rozhodnutím strany.
Dnes našemu školství vládne člověk se vzděláním z Vojenské Politické Akademie v Bratislavě a sekunduje mu další nezanedbatelný ministr, který dokázal "sfouknout" bakaláře v Plzni za 9 měsíců.
Ve vzdělání to nebude, vždycky u nich stálo za hovno.
|
|
|
Nicmene kolegu Pol Pota bych z humanitni nevzdelanosti urcite nepodeziral.
|
|
|
A co takhle reagovat na hlavní téma příspěvku, kolego demente?
|
|
|
Vyhnat někoho tímto způsobem z centra Prahy nemají šanci. Maximálně podnikatele z pronajatých prostor. Majitelé kvůli tomu asi prodávat nebudou.
Nicméně nižší cena pronájmu by kvůli Nouzově zmrdství mohla jistě být na pořadu dne.
Žer jsou hnědobolševici vychcané zlodějské svině, o tom žádná, ale komouši za své největší slávy by se s váma vůbec nebavili - vzali by partu fízlů a už byste byl venku s protokolem o vyvlastnění a 500 Kč jako náhradou, abyste se mohl jít ožrat (znám lidi, kteří toto zažili na vlastní kůži v Brně). Naopak dnešní hnědobolševici ve svém přístupu dost kopírují jejich někdejší chrapounství, ale jsou přeci jen omezeni v možnostech.
|
|
|
Koukám, že tomu ňáko rozumějí ... už formulace "oni by, kdyby, tak by" hovoří o vysoké erudici. Pro jejich ctěnou informaci, já mám takovouhle zlodějnu za sebou dvakrát se stejným barákem, postavil ho děda ve 20. letech, v 50. letech mu ho ukradli komouši a v 90. letech nám ho v "restitucích" ukradli havelkámoši (jistý osobní přítel Vaška Zmrda I. si zařídil, že nám ho nevrátili a "koupil" ho za ani ne desetinu odhadní ceny).
Docela psina je výše částky, o které hovoříte - nám v 90. letech dali za ukradený barák (dvoupatrová vila se zahradou o velikosti stavebního pozemku a obytným podsklepením, 2 garáže, vyslanecká čtvrť Prahy) finanční "náhradu" 30 kolíků ... to vyjde s tím vyvlastněním i docela v přepočtu, no ne?
Kdepak, rozhodně nejsou jako oni. Ach synku, synku ...
|
|
|
Je pravda, že bolševici by se s tím takhle složitě nepárali...
|
|
Tak jeste 299 statecnych a je to :)
|
|
|
|
|
291 (kdyz Skalik je za 5 :-)
|
|
|
Citace: Takže pokud 300 lidí pošle tisícovku
Takže Skalik je za 0,5
|
|
|
Sorry, máte pravdu, už mi to dnes nemyslí, tj. jsem za 0,1...
|
|
|
Poslal jsem 500czk (šetřím na auto co se vejde do nálepky) :)
|
|
|
Také jsem překonal svojí hypertrofickou lenost a poslal nějakou tu kačku ....
|
|
|
Ja jsem taky poslal (nechlubil bych se tím, ale spis chci uvést důvod následujícího) a zajímalo by me, zda nám po akci dá autor alespoň letmy rozuctovani, kolik peněz přišlo, na co se použily a tak podobně..
|
|
Nevite nahodou, zda existuje podobne sdruzeni (politicka strana) i na praze 6?
|
|
|
24 55 010 66, 608 979 525
kancelar@reseniproprahu.cz zeptej se třeba tady.
|
|
Ten Nouza je skutečně extrakokot.
Příklad s Daihatsu Cuore byl skvělý.
Takže tu máme auto, které produkuje v průměru 124g CO2 a 0.008 g/km NOx na jeden kilometr.
Pak tu máme ten Cayenne (a že jich v centru vídám skutečně víc než Cuore), které v té nejpříznivější variantě (2.9 diesel) dělá 189g CO2 a 0.147g NOx a v té nejžravější (Turbo S) potom 378g CO2 a 0.038 g NOx.
A pan ultrakokot bude blekotat něco o tom, že vůbec není jisté, že Cayennne dělá větší emise a když už je v koutě, tak prostě řekne, že se to "musí řešit nějak systémově a proto Cayenne do nízkoemisní zóny může a Cuore nikoliv).
Kdyby ten pán neměl v hlavně místo mozku lejno, tak by tu svojí "systémovou podmínku" nastavil REÁLNĚ vyprodukovanými emisemi, kdy by limit byl např. 150g CO2. Aha, ale to by jeho kamarádi lobbisti s Caeynnama nerozdejchali, že?
|
|
|
Ovsem emise CO2 zadne znecisteni zivotniho prostredi nepredstavuji (a ekoplaketa udelovana podle nich by tedy byla v rozporu s ustanovenim cl. 4 odst. 4 Listiny).
Ze se diskuse vubec dostala k emisim CO2, je jejim naprostym nezvladnutim ze strany jak obou diskutujicich, tak i moderatora.
|
|
|
Rozumím, ono to není až tak důležité, zda se bude zátěž určovat podle CO2, NOx, prachu, karcinogenních částic apod.
Principem bylo poukázat na absolutní inkontinenci, pardon, inkompetenci toho pána, kterým nám říká "Je jedno, že Cayenne reálně produkuje 3x tolik sraček na km v případě CO2 nebo dokonce 18x tolik sraček v případě NOx než jiné auto, které do zóny nesmí. Podstatné je, že Cayenne má na produkování toho kvanta sraček glejt" (čti Euro 4)".
|
|
|
dovolím si maličko upřesnit: i kdybychom snad připustili že CO2 emise jsou škodlivé pro planetu a klima (nejsa odborníkem nedovedu plně kvalifikovaně posoutit, z pro mě srozumitelných zdrojů soudím že nikoli), rozhodně nejsou škodlivé lokálně, to, že v žitné ulici bude o půl procenta CO2 více (jako izolovaný faktor) se na zdravotním stavu zde se zdržujících bytostí neprojeví (skoro) nijak. naopak oxidy dusíku, oxidy síry, oxid uhelnatý a jiné chuťovky představují lokálně dost problém (globálně samozřejmě také, ale dejmetomu se v rámci planety dostatečně naředí), a zde nějaké zóny kdy se neblafají saze a žlutý čmoud rovnou do okna školky jakési rozumné pozadí mají (samozřejmě prvním logickým krokem by bylo sjednotit limity dieselové a benzínové trakce, žánop).
|
|
|
Ale zase to má start-stop tlačítko, narozdíl od prohnilého Curvore!!!!
Aha!!!
|
|
|
Ale je to vypínatelný!!!!
Aha!!!
|
|
|
nevím, co má ten člověk v hlavě, ale nepochybuji o tom, že je to zadání a systémem padajícího lejna skončilo u něj a tak mu nezbývá než to obhajovat. Těžko si to vymyslel on sám a těžko může vystoupit a říct, my to tak chceme, protože potřebujeme prachy. Tak mu nezbývá než mektat pitominy z těch jejich drahých analýz, která jako vždy obsahují jen spoustu slov, ale žádné informace. :-(
|
|
kdyby autor laskavě koukl i k nám do kocourkova, zjistil by, že MHD zadarmo již dlouho funguje i ve východní evropě třeba v jednom malém okresním městě - Frýdek-Místek a přilehlých obcích . . . .
|
|
|
Vy něco berete? :o)
2) autorem článku je "redakce" - čili "kdyby autoři koukli, zjistili by......
1) článek primárně pojednává o budoucí existenci/ neexistenci nízkoemisních zón v Praze
Zajisté bylo skrytým přáním redakce publikováním tohoto článku vyvolat diskuzi o tom, kde je a není mastnotyčopřeprava v CR "zdarma".
|
|
|
Proč hned tak agresivně? V rozhovoru se o konceptu MHD zdarma jako alternativě nízkoemisních zón hovoří, tak je myslím zcela k věci vědět, zda a případně jak moc může tento koncept být životaschopný.
|
|
|
OMG - Vám moje reakce připadla agresivní?
Tak si přečtěte připomínku příspěvku, na který jsem reagoval.
pro posouzení:
varianta A (napsána):
kdyby autor laskavě koukl i k nám do kocourkova, zjistil by, že MHD zadarmo již dlouho funguje i ve východní evropě třeba v jednom malém okresním městě - Frýdek-Místek a přilehlých obcích . . . .
varianta dle mého (slušná):
u nás v kocourkově - Frýdku Místku MHD zdarma je již nějakou dobu, není to nic nového v tomto ohledu
pokud mezi uvedeným nevidíte rozdíl, tak už fakt nevím
Btw ještě navíc se v článku o MHD zdarma nezmiňují sami autoři, ale R.Vašíček.
|
|
|
Ano, přišla mi zbytečně agresivní, jinak bych to nepsal. Ano, původní příspěvek šel také napsat lépe, ale spíš než agresivní mi přijde zneuznalý - my to tady v nějaké zapadlé díře už provozujeme a k vám do Prahy se o tom nedostane ani zmínka. Ale to je vcelku jedno, jsou přece důležitější věci.
Jinak rozhovor vedl (ptal se) D-F a bylo by fajn, kdyby o MHD ve Frýdku věděl a mohl to více rozvést. Samozřejmě to mohl zmínit či nějak komentovat i p. Vašíček, ale autor rozhodně taky.
|
|
|
pravdepodobne komentar tedy mel spise znit takto : oni to tady v te vedlejsi dire uz zadarmo provozuji asi 3 roky.
viz cs.wikipedia.org/wiki/MHD_zdarma_ve_Fr%C3%BDdku-M%C3%ADstku a jsou k tomu nejake cisla a da se argumentovat ze to funguje a jak to funguje.
muj komentar miril spise k tomu, ze uz i v CR je system mhd "zdarma" nekolik let provereny a je moznost pouzivat vystupy z nej jako argumenty coz Vašíček zjevne nevi cituji - . . . . ale na západ od našich hranic je to docela dobrý způsob, jak snížit emise v centrech měst . . . zakladni neznalost pak jeho rozhovor deklasuje na populisticky predvolebni blabol a to je skoda. muzeme pak vest delsi diskuzi na tema co je vlastne vsechno zadarmo a proc (pripadne za jakych podminek), ale to je off.
|
|
Jak by fungoval dopravní podnik zdarma, to jsem sám zvědavý. Snad to v Praze zavedou a konečně se rozseknou ty nekonečné spory obou táborů.
|
|
|
Ale on tak funguje, minimálně v Praze a v Brně. Normálně člověk nastoupí, nic necvaká, sedne si, nebo stojí, když dojede do cíle, vystoupí. Akorát když slyší výraz "revize jízdenek", musí rychle utíkat.
|
|
|
Presne takto to fungovalo i ve Vidni. Psal se rok 2005-6. Osobne vyzkouseno.
|
|
|
Upravil bych postup na "když slyší výraz "revize jízdenek", zkontroluje, zda je přítomný opicat či velká přesila revizorů, a dle situace rozhodne o řešení utíkat či poslat do prdele..." Vyzkoušeno opakovaně v praxi ...
|
|
Tohle je velmi dobrá idea.
Naopak pokud zachováme dotaci 10 miliard a jakkoli je mně to nepříjemné takto hovořit o našich vlastních penězích – přihodíme miliardu dotaci, tak máme MHD zdarma. Přinese to větší přepravní objemy, nižší náklady na provoz – protože provoz dopravních prostředků není tak drahý jako provoz agendy související s vedlejšími aktivitami DPP.
S tím, že by zároveň došlo výrazné úspoře kdyby se zrušili všechny agendy související s výběrem jízdného (revizor, vymáhání, lístky, automaty, distribuce, účetnictví, manipulace s cash atd.) a k optimalizaci spojů.
Problém samozřejmě je, že to nikdo ze současných odpovědných nechce, protože by vypustili jeden z lovných rybník
|
|
|
Jak jsem pochopil, tak to je právě cílem. Ono se totiž vybere přes ty 3 nebo 4 G na jízdném, ale většina z toho se prožere na režii. Takže když toto (výběr+režime) se odstraní a 1 G přidá, mělo by to být tak akorát…
|
|
|
Ten model, jak eliminovat rezii, musi existovat. Zvladaji to mesta po celem svete, zvlada to New York stejne jako Istambul, Tbilisi nebo Bukurest, tak se nesnazme byt originalni a nejaky funkcni a efektivni model proste okopirujme. Ze tvori vetsinu prostredku DPP dotace nesmi znamenat, ze do budoucna maji tvorit 100 % prostredku DPP dotace, ale naopak, ze je nutne hledat zpusob, jak ten objem dotacnich prostredku snizovat (ja vim, s rozmachlym metrem ruske koncepce, do ktereho aby vubec slo nastoupit, tak potrebuje desitky megawattu elektricke energie a stovky provoznich zamestnancu jeste pred tim, nez vubec vyjede prvni souprava, to jde dost tezko, nicmene kdo chce, hleda zpusoby, kdo nechce, hleda duvody).
|
|
|
Já se obávám, že jinak než privatizací nelze zefektivnění DPP dosáhnout...
|
|
|
Tak to asi bude. Na druhou stranu je nutne si uvedomit, ze efektivni MHD se urcite nerovna pohodlne MHD. Pohodlna MHD je takova, co jezdi kazdych pet minut a ve vozidle je polovina mist k sezeni volna, vozidlo je nove nebo skoro nove, ciste, vytapene/klimatizovane. Efektivni MHD je takova, kde vozidlo jezdi co nejvice plne, vyuziva se, dokud se totalne nerozpadne a nejsou tam zadne serepeticky, co zvysuji provozni naklady. O tom, ktera varianta by mela prezit, dokaze spravedlive rozhodnout jedine volny trh a to znamena DPP sice privatizovat, ale po jednotlivych vozovnach resp. autobusovych depech a krome toho zajistit, aby radnice fungovani MHD prestala regulovat.
|
|
|
Jenže "privatizace" s sebou logicky nese i změnu business plánu, poté orientovaného striktně na zisk. Takže naopak, privatizace by koncept MHD zadarmo definitivně zničila a naopak by, logicky, způsobila přechod na tržní cenu jízdenky, což by nikdo ze sockofilů neustál (výrazný několikanásobek ceny jizdného).
Cesta je proto jediná - ponechat organizační model DP stejný, jako je, jen direktivně ze strany MHMP nastavit podmínky: Dostanete giga navíc a zařiďte si to, jak umíte, prostě to zadarmo bude. Nebo ne, pak nedostanete ani těch předchozích giga deset a půjdete se pást, protože se sami uživit neumíte.
Strach o židle panáčky přiměje k činnosti ...
|
|
|
A tady snad nekdo chce i v dlouhodobem horizontu financovat MHD z dani?
|
|
|
No nevim, podíval se na žluťáka, ty jejich vlaky jsou někde úplně jinde a ještě jsou levnější…
|
|
|
Ovsem taky jezdi jen po jedine trati a to po takove, ktera je dostatecne dlouha, do niz se nacpaly desitky miliard z nasich dani, aby mela parametry jen nic moc namisto naprosto tragickych a krome toho ji nekonkuruje dalnice.
|
|
|
D1 nevede (víceméně) z Prahy do Ostravy? Aha.
Jinak žluťák tuším jezdí i na lokálních linkách a taky je to tam někde jinde a levnější než Černá Díra, pardon, České Dráhy, takže…
|
|
|
Jo? A kde?
Tušit znamená hovno vědět.
A na tom Slovensku bez dotací nejezdí.
|
|
|
"Hovno vedet" je bockuv lajfstajl. Cim min vi, tim je hustsi 8o)
|
|
|
V okolí Ostravy něco jezdí, byť to je spíš prodloužení trati z Prahy. Jinak zatím nic, to máte pravdu, to jsem zachytil špatné informace, zatím to jen chystají, zdá se.
|
|
|
D1 vede z Prahy do Ostravy vyraznou oklikou, neni to celou dobu dalnice (misty SPMV s omezenim na 90 - 110), je pomerne obtizne sjizdna a casto ucpana, takze tam vlak konkurenci byt muze. Az (pokud nekdy) postavi R35, bude vlak zase v o neco obtiznejsi posici.
|
|
|
Pouzivejte tu kouli na krku. Z prahy do ostravy to za min nez 3,5h nedate. A s rozkopanou D1 je i tohle utopie. Ve vlaku muzete tencas vyuzit praci, pokecem, spankem. V autobuse to +- jde taky, ale jednak to bude delsi a druhak min pohodlne. Nebo se musite celou dobu soustredit na jizdu. Kdyz to jede clovek tu a tam, je to zajimave zpestreni. Ale lamat to pravidelne a bez nakladu je k uzoufani. Tam ten vlak nema konkurenci.
|
|
|
No, dokud tam jezdila jen Černá Díra, tak i bus byl obrovskou konkurencí - stačí se podívat na fakt, že Jančura na tom zbudoval impérium. Teď tam konečně vstoupily soukromé subjekty, tak to taky podle toho vypadá.
D1 je teď nevyzpitatelná, to je fakt, průser je to hlavně u Brna, až tam se to konečně opraví a nebude-li nehoda, dá se to jet celkem slušně. Samozřejmě, nalehko je to pohoda, ale jak má člověk táhnout vlakem víc jak jeden kufr a nedejbože potřebuje jet někam dál (přestupy), jde to do kytek.
|
|
|
Jsou lidé, kteří by dražši - čistější a bezpečnější - dopravu preferovali. DpmB tuto základní nabídku nenaplňuje. Také např. připlatím víc za bazén bez hnědočechů.
|
|
|
Myslím si že vzhľadom k počtu dverí v prostriedkoch mestkej hromadnej dopravy by nebol problém rozdeliť autobus/električku na oddelenie 1. triedy (zopár pohodlných sedadiel, umiestnené na začiatku vozidla pri dverách pri šoférovi, aby tam nenastupovali bezdáci) , oddelenie 2. triedy v strede vozidla (iba husto rozmiestnené sedadlá) a na konci oddelenie 3 triedy (bez sedadiel len na státie). Určite by takáto doprava prilákala viac cestujúcich ktorí neradi cestujú mestkou dopravou kvôli dobytku ktorý sa tam občas vyskytuje.
|
|
|
|
Budete ale mít problém se zatížením nápravy v části pro stání, nehledě na zpomalení výměny cestujících.
|
|
|
To se dá řešit např. zdvojením náprav a většími dveřmi, resp. vůbec větší velikostí prostoru: první třídě stačí jedny malé dveře, druhé větší a třetí obří nebo dvoje větší.
|
|
|
Vic naprav = mene nizkopodlaznosti. Pokud chcete prostor nad napravami bez sedacek, rozlucte se s ni uplne. Cili vymena cestujicich se jeste zpomali.
|
|
|
Hádam by ste nechceli nízkopodlažnú 3 triedu ?
|
|
|
A kterou tedy? Prvni? Tam prece mate uzke dvere:)
Z nizkopodlaznosti navic maji profit vsichni, uz jsem mluvil o te zrychlene vymene cestujicich.
|
|
|
No to určitě. Většina nízkopodlažních busů co jsem viděl je jeden velkej průser - zlatý busy se dvěma schodky a pak už je to rovný.
|
|
|
Počet náprav sa dá zväčšiť. Napríklad v Bratislave majú už kĺbové autobusy Mercedes, ktoré majú v zadnej casti 2 nápravy (jedna náprava so 4 pneumatikami, jedna náprava s dvomi pneumatikami).
SOR vyrába 5 dverové autobusy, takže napríklad prvá trieda by mohla mať 1 dvere (malý počet cestujúcich), ostatné triedy dvoje dverí.
|
|
|
Mají někde ve světě 3 různé třídy pro MHD?
|
|
|
Keď môže existovať viacero tried v lietadle alebo vo vlaku (stratové štátne socialistické železnice), nevidím dôvod prečo by nemohlo existovať viacero tried aj v autobusoch mestskej hromadnej dopravy.
|
|
|
To je jako bych se zeptal "žije někde na světě dinosaurus" a odpověď by byla "nevidím důvod, proč by nemohl". Totiž není to odpověď na mou otázku.
Ale k věci: letěl jsem letadlem, byly tam dvě třídy. Ne tři, ale dvě. Vlaky ČD mají taky jen dvě třídy. A ty tady razíš teorii, že mít 3 třídy v MHD není vůbec žádný problém. Jenže kdyby to opravdu bylo tak super, tak už to někde na světě mají.
U MHD totiž jde o přepravu na relativně krátkou vzdálenost, lidé často jezdí jen pár stanic, takže jejich priorita není nějaký luxus, ale těch pár minut vydrží v tramvaji i na stojáka. Rozdělit autobus MHD dokonce na tři třídy, to znamená náklady a určité komplikace a je otázka, jestli by se to vyplatilo a případné výhody by za to stály. IMHO ne.
|
|
|
Mne by v mhd stačila aj jedna trieda, ale s tým že by nepúštali dnu smradlavých bezdomovcov, ožranov, multikulti háveď a pod.
|
|
|
Je dost možné, že něco takového mají v přepravním řádu - opilé a špinavé osoby nejspíš jo, multikulti havěť, to už je těžší, jenom kvůli barvě pleti nikoho z přepravy vyloučit nemůžou. Pokud tam ovšem někdo bude dělat bordel, tak už jo, ať už bude bílý, černý nebo zelený.
Problém je ale vymahatelnost. Když bude řidič např. slabá žena, asi nepůjde vyhazovat tlustýho ožralýho cikána. Může zavolat benga, ale ty přijedou až třeba za 10 minut až půl hodiny a za tu dobu nabere bus zpoždění, díky kterému nestihneš přípoj.
|
|
|
Pozor, minimálně na dálkových letech jsou třídy tři - economy, business a first. Rozdíl mezi business a first je (kromě dramatického nárůstu ceny) zejména v přístupu do lepších salónů na letišti, dále pak více místa v letadle (např. na rozdíl od business nemáte sedačky vedle sebe tak, že by ten krajní musel překračovat souseda, aby se dostal do uličky) apod.
|
|
|
Já jsem zas tak daleko neletěl ;) U MHD ale o dálkových cestách nemůže být řeč.
|
|
|
Tu triedu mate dnes bezne uz aj stvrtu - premium economy. To je v podstate to co bola business class pred 15 rokmi. A business dnes je to co bola pred 15 rokmi prva. Teda, az na take drobnosti ako odvoz Mercedesom k brane a pod.
Priamy pristup k sedackam je bezny aj v business. Ma to viacero spolocnosti - napr. AC, CX, VS, NZ, BA. Na druhej strane, ked cestujete s niekym, nie je to az taka slava, pretoze ste obaja v individualnom pode a nemate si ako pokecat.
|
|
|
K tym lietadlam: To ze ste neletel lietadlom co ma na palube tri triedy znamena ze neexistuju? Mam pre vas novinku. Existuju. Cely rad spolocnosti ich ma. Co viac, viacere (BA, CX, LH, AF, len aby som spomenul zopar prikladov) ich maju styri.
K tomu rozdeleniu vozidiel MHD na triedy: To sa nepouziva, pretozeti co by boli ochotni si priplati za vyssiu triedu o MHD na kratke vzdialenosti ani len nebudu uvazovat.
|
|
|
První třída v MHD už existuje, říká sejí TAXI:-)
|
|
|
Ano, jasne. Kua ze mi to nenapadlo :)
|
|
|
Ale TAXI má taky ve voze jen jednu třídu, jen to je ta první ;)
|
|
|
No ono záleží, existují taxíky různých tříd :-)
|
|
|
K tym lietadlam: To ze ste neletel lietadlom co ma na palube tri triedy znamena ze neexistuju? Ale ne, jinde tu píšu, že jsem zas tak daleko neletěl. Bylo to poměrně malé letadlo (Airbus 330?) a poměrně krátká vzdálenost (1000km?). Navíc mi ta byznys-klás připadala v tom letadle dost zbytečná. Jiná společnost na té samé trase ve stejném letadle má jen jednu třídu.
|
|
|
Tak jistě, na malé trasy je business jen o tom, že za vámi zatáhnou závěs, máte maličko lepší sedačky a nějaký ten palubní servis. Pravé kouzlo businessu nastává na dálkových trasách, kdy si ze sedačky uděláte lehátko (třeba u 747 doslova vodorovné, u A380 je maličko zalomené) a pohodlně tam ten let přežijete.
|
|
|
To plati v Europe. Na tejto strane Atlantiku matesedadlo vyrazne lepsie aj servis je vyrazne lepsi. Niektore spolocnosti (napr. Jetblue alebo American) ponukaju lie flat aj v A321.
A to ci je sedacka pod uhlom nezalezi na lietadle ale na spolocnosti. Napr. LH ma J sedacky v A380 sikme, ostatni prevadzkovatelia nie.
|
|
|
Jo, buzík (vypadal tak) ti naleje nějaký bublinky nebo whisku ještě než se letadlo odlepí od země, pak okolo tebe poletuje, jesli něco nepotřebuješ... což nepotřebuješ, protože tu hoďku se zabavíš koukáním na mraky, hlad za tu chvilku nedostaneš, žízeň uhasíš jedním šálkem vody, co dostaneš i v economy a sedačka se položit nedá, takže spát se tam stejně nedá, ani to na tu chvíli nemá cenu... prostě byznys třída by byly jenom vyhozený prachy za skoro to samý.
Nekupuje si to nejspíš nikdo, já jsem se tam jednou dostal, když mě tam sami přeřadili z economy, což mě spíš nasralo, protože v economy jsem měl zabůkovaný sedadlo u okýnka a v byznys mi dali místo do uličky.
|
|
|
No, takze to nejspise nebyla A330, kde business class vypada u vetsiny spolecnosti vyrazne odlisne a rozdil byste sakra poznal (a kdybyste letel delsi trasu, tak byste i pochopil, proc si to nekdo kupuje. Na 1000 km to skutecne vyznam nema).
|
|
|
To spíš 737-xxx popřípadě A319-321 :) 330 na takovéhle vzdálenosti jsou hodně velká rarita, nedává to moc smysl.
Business class ve výše zmíněných případech je většinou jen o tom, že má člověk přednostní nástup/výstup, plné míle bez srážek (AF/KLM jsou v tom experti, běžně dostávám jen 25% level miles), přístup do salónků atd..
Pořád tak nějak přemýšlím, kdo si tu business class na těch malých letadlech kupuje. Na delší lety s A330 a větší /B777 a větší to chápu, tam je komfort úplně jinde.
|
|
|
Jo, byl to A319, teď kdyžs to napsal, tak si to vybavuju. Moc se v tom nevyznám, pro mě je to jen číslo ;)
|
|
|
Aj widebodies robia kratke lety v dobe ked by inak stali na zemi. Takto som letel YYZ-YUL (500 km) v 333, 343, 763, 77W a 77L (!). Syn vlani letel IST-VIE v 343. A dalo by sa s prikladmi pokracovat. A ze kto tu short haul business class kupuje? Corporate flyers a ti co maju pripoj na dialkove lety.
|
|
|
Hm, to jem nezažil. Zato EWR-AMS v 757 jednou ano :-((
|
|
|
|
A tam je v sedačkách nějak míň místa? Ten let neni zase tak šíleně dlouhej, když si vezmu, že CSA nabízely PRG-DXB v jejich A32x na 6h.
|
|
|
No, je to narrowbody v sirke 737. Tomu zodpoveda aj sirka sedacky. Navyse, odhadujem ze vzdialenost sedaciek bola 31"
A32x maju sirsiu kabinu a aj sirsie sedacky.
|
|
|
Tak to asi zaplaťpánbůh že jsem tohle minul...
Teď jsem letěl 2x10h v 330 a 777 a jestli ještě někdy dostanu nápad vybrat si sedačku D, tak si nafackuju. Pod ní je ovládání infotaimentu, takže místo toho, abych si natáhl nohy pod celou sedačku, jsem je měl k dispozici jen půlku.
|
|
|
No jo...moj najdlhsi bol doposial tesne pod 14 hodin v A343. AC v mala v tom case centralny IFE, takze ziadne boxy pod sedackami. Ale aj tak to bolo na figu...
|
|
|
Já to bral na reálie téhle strany atlantiku. Ne že bych krátké skoky v nabídce ve wide bodies neviděl, ale rozhodně to neni pravidlo a přece jen jsem spíš reagoval na mjfoxe, který pravděpodobně letěl z PRG, kde to nemáš vůbec.
Zamyslel jsem se později, než jsem to napsal a zákazníci na to budou hlavně toho typu, co uvádíte.
Já jsem asi divnej, ale business na krátké skoky bych si nekoupil, protože je mi líto firemních nákladů, ačkoliv to neni moje kapsa a nikdo by mi to nevyčítal.
|
|
|
Ja som to urobil raz - a bola to ATR 72 na linke KSC-PRG. Ale musel som surne do Prahy a na ten den uz Y letenky neboli. Tak nebolo pomoci.
Inak suhlasim s Vami - na kratku vzdialenost by som J nekupoval.
|
|
|
Ano, bylo to z (nebo do) Prahy. Jsem dost mizernej cestovatel.
|
|
|
Nějak všichni zapomínáte na hmotnostní limit zavazadel. Rozdíly jsou docela výrazné.
|
|
|
Já tedy tyhle krátké trasy létám většinou na den či dva a tam nemá cenu nějaké limity řešit. Ale když jsem si asi dvakrát odskakoval do USA z dovolené v Čechách, tak platilo že pokud byla zabookovaná letenka s jednou firmou, tak i na ty přípoje byla povolena zavazadla do limitu, určeného tím nejdelším úsekem (tj. AMS-EWR/JFK).
|
|
|
Ono to tak plati vseobecne. Na pripojoch platia pravidla platne pre najdlhsi let vzdy.
|
|
|
S tim v praxi skutecne neni problem, 23 kg je celkem dostatecna hodnota.
|
|
|
Problem je nielen hmotnost ale aj pocet kusov. Na sluzobky si nosim dva kufre s naradim a nahradnymi dielmi, plus clovek si musi nieco aj obliect. Takze ten limit 3 x 32 kg ktory AC dava svojim elites naozaj pride vhod.
|
|
|
|
Ako pisem inde, cestujuci v J na kratkych trasach su vacsinou pripoje, sluzobky, pripadne upgrady. Moj cutoff (cas ked zacnem byt otraveny cestovanim v economy) je niekde okolo 4 hodin. Ked cestujeme s manzelkou na dovolenku sa to mierne predlzuje. Ale na konci 5.5 hodinoveho letu v charterovej 738 pri navrate z dovolenky som uz vyslovene trpel a nevedel som sa dockat pristatia (aj ked lietam velmi rad)
|
|
|
U mne záleží i na denní době a směru. Když letím dopoledne z AMS na východní pobřeží, vystačím si v pohodě s Economy+, případně ve vhodném letadle (KLM 747 Combi) s dobře vybraným sedadlem v Economy (přední zúžená kabina). Opačným směrem, kdy se typicky odlétá večer, si ale Business dopřeju skoro pokaždé - ten rozdíl v tom, zda se člověk v noci vyspí nebo ne, je propastný. No a lety do LatAm nebo Hong Kongu, tam je to jasné oběma směry.
|
|
|
Ale k věci: letěl jsem letadlem, byly tam dvě třídy.
Mozna jste si toho jen nevsiml. Na delsich linkach je bezne, ze jsou tridy business, economy comfort a economy, pricemz economy comfort a economy na prvni pohled, kdyz nehledate rozdily (vetsi rozestupy mezi sedackami), tak nevidite odlisnosti.
|
|
|
|
Kdo ma letat na sever, kdyz chce na zapad? Kdyz uz to nejde naprimo (z PRG je naprimo dostupne pouze JFK), je rozumnejsi PRG - AMS nebo prinejhorsim PRG - LHR a pak dal... Nekolikrat jsem zkusil jet autem na FRA, ale je ~6 hodin cesty navic v kazdem smeru, kdezto prestupni letiste jen ~3 hodin, kdyz to jde dobre.
|
|
|
WAW az tak daleko na sever nie je. Okrem toho lietanie s presahom je bezna vec, hlavne ked clovek ma status v nejakej aliancii. Pre mna by napr. AMS nefungoval, nakolko je to hub Skyteamu a ja mam *G status. Takze ked treba, letim aj opacnym smerom. Napriklad v lete sme s mazelkou leteli YXU-ORD-WAW-RZE. Uplna pohoda. Navyse, LO ma rozumne ceny a v premiovych triedach celkom slusny servis.
|
|
|
stejně byl důvod Dreamliner :))
|
|
|
Tomu nerozumim. Chci nekam doletet, ne testovat, jestli je jeden dobytcak pohodlnejsi a uzasnejsi, nez jiny dobytcak. Jiste, kdyby slo o vyzkouseni, zda je lepsi BBJ nebo ACJ, to bych dokazal pochopit...
|
|
|
Kdyby se muselo přestupovat na takovém CDG nebo MAD, tak si s potěšením odpustím i ten BBJ a poletím radši v premium economy přes Polsko :-)
|
|
|
ATRkem? Ne, to vazne radsi ten Madrid...
|
|
|
ATR (a Fokker 50) jsou ještě v pohodě. Za vrchol utrpení v těch malých letadlech považuju asi Avro RJ85 od CityJetu. Nicméně ta plus minus půlhodina do Londýna se dá vydržet i v tom.
|
|
|
PRG-WAW by bol Q400 (ak nie E70), takze ten let je kratky - pohoda.
|
|
|
Q400 nebo ATR, to vyjde nastejno. Pomaly kram a je v nem kraval.
|
|
|
Ten 90 uzlovy rozdiel v cruise speed v prospech Q400 je poznat :) Takisto je poznat aj aktivne potlacenie hluku... Jedine co zostava je uzka sedacka. Ale bavime sa o letoch s trvanim okolo hodiny.
Horsie je ze sa sedacky rovnakej sirky dnes hojne montuju do lietadiel s doletom 7-8 knm :((
|
|
|
Co to je za jednotku "knm"? 1000 námořních mil?
|
|
|
Ano, presne tak. Nechapem ze preco je letectvo este stale tak zavisle na stredovekych jednotkach, ale co uz.
|
|
|
Není "závislé" ale prostě se v letecké (nejen) branži používají.
Proč si snad dovodíte sám stejně jako, že jakákoli změna za naších životů rozhodně nenastane, ne?
|
|
|
Na CDG vybudovali nové průchody, tak v rámci terminálu už to neni takové peklo.. na druhou stranu 15% šance, že mi nenaloží zavazadlo do letadla je loterie a nelítám přes CDG rád.
|
|
|
Tady je nutnou podmínkou pro důvod zaškrtnou políčko fanoušek letadel ano/ne
|
|
|
No, chybal mi zo zoznamu :). Vlani som uvazoval o MR do Bangkoku kde lety DEN-NRT a NRT-DEN by boli s UA 787. No nakoniec som problem chybajucich mil vyriesil inak ako trmacanim sa cez pol sveta v Y a teda som musel hladat ine moznosti.
No a teraz uz musim spekulovat ze kam lieta ANA a UA so svojimi 787-9...
|
|
|
Myslim ze tuto je uz potrebny reality check. Letova hodina BBJ stoji niekde medzi 8-10k USD. Za tie peniaze mam dve (niekedy aj 4) letenky do Europy v J. Aj to je vela, pretoze sa bavime o cene za patrocnu Mazdu 6 (alebo nieco podobne), pripadne o rocnom skolnom na tunajsej technike. Takze s Vasim dovolenim zostanem pri testovani "dobytcakov". Ked sa Vam kabina s 18 cestujucimi (a tromi FA co tych 18 cestujucich obsluhuju) vidi ako dobytcak, tak ano, jedine riesenie je business jet. Mne ta J kabina bohate staci a ked na to pride, staci mi aj Y+ (skutocna, nie to co ma Delta a United). Vyhnut sa buzeracii s bezpecnostou kontrolou na letisku pri lete sukromym lietadlom je sice pekna vec, no mna viac ekluju pasove a colne kontroly a tym sa nevyhnete. A navyse, hocako nacancany, BBJ je stale B737-700, ACJ je stale A319 so vsetkym co k tomu patri - pomaly, hlucny a poskakuje v zlom pocasi.
|
|
|
ACJ muze byt i ACJ330, ACJ340 nebo dokonce ACJ380. A na druhou stranu, nikde nerozporuji, ze z hlediska nakladu ztracene prilezitosti naprosty nesmysl a to i s upper middle class prijmy...
|
|
|
Ale toto su uz privatne jety na urovni ropnych sejkov :)
|
|
|
Ono to zpoždění nebude zase tak hrozné a přestup na menších letištích má něco do sebe.
|
|
|
Ty dvě třídy v příměstských vlacích ČD jsou bte také pěkně stupidní nápad. V praxi je 1/6 vlaku nepoužitelná, páč se tam bez příplatku nesmí: sedí tam maximálně tři lidi, v průměru tak 0,2. Což lidé ocení zvláště v ranní špičce.
|
|
|
Já tím tak často nejezdím, ale právě v nacpaném vlaku jedničku ocením víc než jindy a rád si za ni připlatím.
|
|
|
Presne. Prvni trida v primestskych vlacich CD je skvela vec.
|
|
|
Tady neselhal nápad ale deformovaný trh.
|
|
|
Tady selhal tarif, tj. nemožnost přikoupit první třídu ad hoc k tarifu PID.
|
|
|
Vyssi pocet naprav = vetsi opotrebeni pneumatik + samozrejme osm pneumatik stoji vic, nez sest.
|
|
Kluci, na ulici Slovanská jezdí šmirgl v pravém pruhu. Auta jezdí v levém pruhu ( v Brně je to opačně) . Když uprostřed ulice zastaví auta na blikačky( zažil jsem celkem tři v rozestupech 200 metrů) , kudy je objedete? V pravo po kolejích nebo počkáte - zablokujete výpadovku z města - než se uvolní směr v protisměru?
|
|
|
Na slovanský se zásadně podjíždí přes koleje.
|
|
|
Děkuji.
Dříve jsem nemohl ozvat, protože mě JJ zablokoval už 3 IP. Teď jsem Globusu a prolomil jsem blacklist.
|
|
|
Já jsem poslední IP adresu banoval 6. července 2014 a Vaše nebyla.
|
|
|
Že bych obvinil nesprávného?
Vy jste vyhrožoval smazáním mých příspěvků, splnil jste výhružku a pak jsem byl odstřižen.
Když jsem se připojil z práce, tak na základě pouhého jména jsem byl zablokován i tam.
Po cestě z práce ve vlaku se to opakovalo.
Dobrá zpráva, čtenáři Dfens jsou kreativní.
|
|
|
ehm, a ještě jsem se překlepl. 6. července 2013 je správně.
|
|
|
Není zač. Dělějte to jako místní, to se nespletete.
Tahle praxe je tam s tichým souhlasem chlupatejch, jakživ jsem neviděl, že by kvůli tomu prudili, lhostejno jaké bylo zrovna politické zřízení.
|
|
|
Přesně tak. Tam má staženo i ten nejdrsnější cyklista :)
|
|
.. a mozna, ze uz se to nekde vys resilo, diskusi jsem necetl - ale jaxi nechapu, proc se, xakru, tahle celkem rozumne znejici parta neda dohromady s (prazskymi) sso? proc, dop*dele, takhle trepite sily, kdyz se tam pak kvuli tomu nakonec nedostane nikdo z vas? hm??
pokud si tohle precte nekdo z rpp a bude mit chut mi odpovedet, dotaz/y zde: zkusili jste se s nima nejak domluvit? neslo to? drhlo to na necem zasadne? nebo ani nezkusili? ale proc, sakra??
|
|
|
Pražská organizace je v těchto volbách zabitá, nacpal se tam Payne a v programu jsou samé píčoviny. Špoljarič co se tím zabývá byl odsunut na nějaké 4. místo kandidátky.
|
|
|
fakticky? A kde tak vidíš lepší program pro Prahu? I kdyby si tam vymalovali úplné zvrhlosti, tak bude lepší, když se tam vetře další strana než když tam budou ty stávající. Payne je možná tragéd, Špoljarič není žádný zázrak, spíše naopak, ale pořád budou zlatí proti Hudečkům, Udženijám a dalším, o zelených, kteří se do Prahy derou ani nemluvě.
tak se svěř se svým horkým kandidátem totiž volitelnou stranou pro Prahu.
|
|
|
Boček, Pavel Boček, prece...
Z toho, ze se tohle angazovalo v SSO usuzuji, ze to pujde cely do prdele, protoze neuzitecni zmrdi, co nic neumi, se tam uz ted hrnou, na schuzich budou mektat kazdej svou pravdu a nakonec usporadaji nanejvys soutez nastenkaru a grafiku o nejlip vybarvenou prihlasku.
|
|
|
Na druhou stranu za sebe musím říci, že když ten program SSO pro Prahu vidím, tak to prostě volit nepůjdu.
Moussa má samozřejmě pravdu, že další možnosti lepší nejsou .... ale poprvé mám u SSO pocit, že nejsou ani horší. Takže se fakt asi poprvé vážně zamyslím nad tím, že se na ten tyjátr zvysoka ...
|
|
|
S ohledem na to, že chtějí řešit psí hovna a víc opičáků v ulicích - už tak kamkoli vylezu vidím tak jedno auto za minutu a voni jich chtějí ještě víc - tak teda nevim.
Stop zónám aka Řešení pro Prahu mi přijde krapet lepší. Už jenom proto že říká natvrdo - „řidiči zaplaťte socku, ale budete pak moct normálně jezdit i autem“. Socani různých barev defacto razí „plaťte socku a táhněte jinam“, rozdíl je snad očividný.
|
|
|
videl jste posledni vysledky? viz http://volby.cz/pls/kv2010/kv1111?xjazyk=CZ&xid=0&xdz=4&xnumnuts=1100&xobec=554782& xobecnaz=praha&xstat=0&xvyber=0
je to jednoznacne: pokud tu budeme resit, kdo je "krapet lepsi", tak se nedostaneme nikdy nikam, protoze volebni zisk bude (v pze) nejvys v desitkach tisic hlasu a kolem jednoho procenta - a to je skutecne uspech.
|
|
|
Nemám tu trvalé bydliště, takže je mi to nakonec i buřt, ale kdybych měl, Svobodní jsou nevolitelní. Ten luxus volit je jen proto, že to jsou Svobodní, bych si musel nechat ujít, protože s tím jejich programem nejsou ani o málo lepší, jsou stejně špatní jak všichni ostatní bolševici (nebo horší). Prostě program pro Prahu je absolutní průser: von totiž ještě ani není!
Volební program pro komunální volby 2014 představíme již brzy.
Svobodní v komunální politice vychází obecně z těchto principů:
Obce hospodaří zpravidla s vyrovnaným rozpočtem a dluhy tvoří jen v mimořádných situacích za souhlasu kvalifikované většiny zastupitelů. Svobodní toto pravidlo hospodaření obcí prosazují jako analogii návrhu ústavního zákona o vyrovnaném rozpočtu na úrovni státu.
Obce vynakládají prostředky na prvním místě na veřejné statky, tj. na obecní silnice, chodníky a zajištění pořádku a čistoty v obcích.
Obce zásadně nepodnikají. Obce svými aktivitami nesmí deformovat tržní prostředí.
Obce ukládají přebytky běžného hospodaření zásadně konzervativně, tj. do aktiv s minimálním rizikem.
V případě obecních zakázek se obce nesmějí odvolávat na obchodní tajemství a uzavřené smlouvy jsou veřejné.
Svobodní podporují změny daňových zákonů tak, aby maximum peněz zůstalo v kapsách lidí, aby se omezilo přerozdělování jak na úrovni státu, tak na úrovni obcí. Přerozdělování výnosu daní občanů České republiky na úrovni Evropské unie je třeba odstranit.
Volby za dveřma a voni ještě nemaj program? Kristova noho…
|
|
|
to těžko, tohle není lojzovina, lojzovina se tady říká něčemu úplně jinému. :-)
se SSO je to teď těžké, masivní mediální předpírka protáhla jejich předsedu kvůli nějaké účasti v jednom nebo dvou výborech. Předeprali to dostatečně, takže v současné době by si od něj pes kůrku chleba nevzal. To není tak zajímavé, zajímavější je, že před tím po něm ani nevzdechli a najednou si mohli klávesnice strhat a kamery zavařit. Ani teď o něj neprojevují žádný zvláštní zájem. Je to opravdu jen náhoda nebo bylo cílem ho pošpinit a špínu si schovat pro příští použití. Kdyby se se SSO někdo chtěl spojit, nejspíš to média opráší a vytáhnou znovu. A na to nejspíš parta kolem pana Vašíčka nemá odvahu. Ani to neodsuzuju, ani to nechválím, protože nejsem na jejich místě. Otázkou zůstává, jestli úkolem mediálních zoufalců není právě to, aby znemožnili těm menším se dávat dohromady.
|
|
|
Svobodným jsme nabízeli spolupráci jak na Praze 11, tak do velké Prahy, v obou případech nám bylo řečeno, že kandidátní listina je obsazena partajníky a nemají zájem o nikoho dalšího. Vstupovat ke Svobodným a čekat dalších 25 let, až si odsedíme místo na kandidátkách se nám nechtělo, protože nízkoemisní zóna se musí akutně řešit v těchto volbách. Jinak Svobodným zdar a sílu, ale nízkoemisní zóna jde mimo ně, není to pro ně téma.
|
|
|
Diky za odpoved. Vyplyva z toho smutne zjisteni, ze z tohoto marasmu zrejme ven cesta neni, protoze stale vytezi partajniceni a lokalni zajmy, vysledkem ovsem klidne muze byt, ze to Hudecek dostane na dalsi ctyri roky. Pak samozrejme nezbyde nez sso i rpp pogratulovat.
|
|
|
ntvl ted to po sobe jeste ctu, samozrejme "vitezi", fuj to se mi teda casto nestava! :)
|
|
souhlasím s panem Vašíčkem, pokud jde o bodový systém, souhlasím, pokud jde o emisní zóny. Mám trochu problém s tím, že stop modrým zónám je skutečně řešením pro celou Prahu. Praha 11 má zcela jiné podmínky než Praha 2, kde bydlím. Praha 11 totiž disponuje zelenými loukami, kde je v případě nouze možné vybudovat parkoviště, případně už tam vybudovaná jsou. Praze 2 nestačí stopnout zóny, bylo by třeba překopat zpátky nesmyslná opatření, která ubrala spoustu parkovacích míst a naopak zajistit větší množství parkovacích míst, například na úkor zbytečně širokých chodníků. Možná by bylo lepší prosadit, aby si každá MČ řešila parkovací systém samostatně a nebyl jí nařizován jednotně z Magistrátu.
parkovací peklo Prahy 1 nejspíš nemá vůbec žádné řešení.
|
|
parkovacím, protože potrefený brněnský úředník musí zkopírovat z Prahy každou 3,14čovinu, tak chtějí čárovat i tady. Zatím jsem nenanarazil na jedinou stranu, která by jasně řekla, že tento nesmysl nechce. Asi by to chtělo nejake reseniprobrno protoze tady uz se to taky prehani na ukor ridici. A vyslovene se tesim na zyklojizdu 20.9. zejmena ty kecy na jejich webu, jak sou hodní a sluníčkový mě teda rozsekali, ale obávám se, že to myslí vážně. To zase budou vykládat, že jich jelo strašlivě moc a že se teda musi přidat novy pruhy stezky a zase o něco omezit řidiči. Co na tom, že to jejich "strašně moc" odveze MHD během 10 - 15 minut a počet lidí preferujících vozidlo je několikanásobně vyšší každý den a ne jen při předváděčce cyklošrotu...
|
|
|
|
Hejže hééj! 1:0 pro mi, frustráte :o)
Nebo je to teď 1:0 pro mi, buzno :o) ?
|
|
|