Komentáře ke článku: Ze života policejních kontrol (ze dne 08.03.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Pardon, ale poněkud nerozumím úvaze o udělení pokuty za nesvítící koncové světlo. Vy snad před každým vyjetím neprovádíte kontrolu veškerých prvků vnějšího osvětlení vozidla? A vozíte s sebou křišťálovou kouli, která Vám vyvěští, že žárovka během jízdy exnula?
|
|
|
Z hlediska pokuty je to samozřejmě zcela irelevantní, nicméně jen tak pro úplnou úplnost je třeba poznamenat, že posledních asi tak dvacet nebo kolik roků je tak nějak celkem běžné, že takové věci řidiči neprodleně ohlásí nikoli křišťálová koule, nýbrž displej na palubní desce, ne?
|
|
|
Celkem běžné to určitě není, natož u aut starších cca 10-15 let. U novějších se nehádám.
|
|
|
No, nevím. Model auta, jímž aktuálně jezdím, se začal prodávat v roce 1995 -- a samozřejmost to u něj byla už tehdy...
Ale to je fuk, každopádně mně šlo jen o ten pitomý blábol s tou křišťálovou koulí. Z hlediska pokut a podobných věcí to samozřejmě -- jak jsem psal hned nahoře -- je zcela a naprosto irelevantní.
|
|
|
Mazda6 r.v. 2003 tento bazmek na 100% nemá - jen příklad.
|
|
|
mazda 626 r.v. 91 tento bazmek napriklad mala.
|
|
|
Peugeot 307 (rv 2003) nemá, VW Golf 4 (rv 2001) nemá.
|
|
|
Volovo C70, r.v. 2000 má kontrolku nesvítící žárovky...auto stálo nové v základu 1.960.000,- Kč
Peugeot 206 CC, r.v.2002 má možnost zobrazovat s pípnutím varování na displeji palubního počítadla (vypnuto kvůli falešným poplachům LED žárovek)...auto v této výbavě stálo nové 740.000,- Kč
|
|
|
Moje auto tuto fíčuru má, ale já nemám povinnost toto hlášení vidět a nejsem povinen ovládat jazyk, kterým mi tam to auto chce něco říci.
Ale to jen tak mimochodem...
|
|
|
A máte nějaký indikátor, který kontroluje, jestli je kontrolní systém v pořádku?
Co třeba před jízdou zkusit vyndat žárovku, jestli ten systém zareaguje?
Tyhle systémy jsou dobré, ale spoléhat se na ně je cesta do pekel.
Co je důležité? Jestli mi na palubce nesvítí indikace prasklé žárovky, nebo jestli skutečně svítí ta světla, která svítit mají?
Není podstatné, jestli je ve vozu indikace přítomná, či nikoliv.
Podstatné je, že mám světla před jízdou zkontrolovat a pokud mi během jízdy nějaké svítit přestane, těžko to můžu zjistit.
Ano, indikace prasklé žárovky je fajn pomocník, ale asi bych tu primární otázku nestavěl na tom, jestli je ve vozu indikace přítomná, či nikoliv.
|
|
|
Erm... a co že přesně byla „primární otázka“?!?
Osobně jsem přesvědčen, že mít tu indikaci je dobré, právě proto, že (zajisté ne se stoprocentní spolehlivostí; ale přesto se spolehlivostí docela hodně vysokou) mi za jízdy dá vědět hned ve chvíli, kdy nějaká žárovka rupne; a já mohu buď zastavit a vyměnit ji, nebo přinejmenším, když dejme tomu třeba prší a nechce se mi ven, nebo tak něco :), si na to dát pozor a třeba rozsvítit mlhovky, nebo cokoli, aby ti kolem věděli, kde jsem, a jak jsem velký.
Nic více, nic méně.
|
|
|
Souhlasím bez výhrad.
Zdálo se mi ale, že se tu hlavně řeší, jak může stav "nesvítí nějaká zadní lampa" vůbec nastat, když má dnes prakticky každé auto indikaci.
|
|
|
I kdyby ji mělo skutečně prakticky každé auto, stejně ta indikace tu žárovku nevymění :P
|
|
|
|
Dnes se tato volvicka prodavaji pod 100tisic, lidi jsou radi, ze se toho zbavi. Ve Stepanek auto jsem sve z r. 2001pred letyi nechal za 300 a dodnes je lituju. To auto je totalni sracka (176kW verze, zlata). Byl jsem z toho auta tak nasranejze bych jim ho nechal i zadarmo. A to melocca 180 tis, nic moc na dnesni pomery.
|
|
|
Na tenhle špek ti ZZR neskočí.
|
|
|
Auta, jejichž pořizovací cena v době, kdy byla nová, se pohybovala nad jeden milion korun, signalisaci poruchy osvětlení měla. Jenže takové vozy nebyly tehdy v české populaci příliš rozšířené, většina vozů se pohybuvala cenově mnohem níže a tam tyhle kontrolky byly jen za příplatek v rámci nejvyšších versí výbav, pokud je tedy výrobce vůbec nabízel.
|
|
|
Myslis, ze to nevi?
Povazovat za "samozrejmost" zcela zbytnou funkci, vyznamove srovnatelnou s hodinkama s vodotryskem, neni nez potroubla poza. Ja to sice mam na obou autech, ale kvuli pouziti LED jsem to v diagnostice vypnul.
Obecne si myslim, ze lide zpitomeli tim, co za ne vsechno dela samo auto, jsou schopni ve snehove vanici jet pouze s automatickym, dennim svicenim. Sice je videt na 10 metru, ale idioti si odvykli resit svetla a tak jedou bilou tmou bez zavahani nad tim, ze je neco spatne.
|
|
|
Já bych, s laskavým dovolením, Tvoji reakci mírně upravil:
Lidé zpitoměli.
Prohlásit něčí reakci za "blábol" jen proto, že moje auto nějakou funkcionalitu má, o Tvém to nevím, ale protože to moje ji má, tak když řekneš, že jiné by ji mít nemuselo, je to blábol - je názornou ukázkou tučného, nikoli však Michala.
Můj, letos plnoletý automobil tuto funkcionalitu NIKDY neměl ani v nejvyšších verzích výbavy. Kontrolky žárovek má jen na brzdovky a na blinkry přívěsu.
|
|
|
Někteří, zdá se, jsou spíše pitomci odjakživa, bez ohledu na okolní režim.
Kupříkladu by bylo vhodné hledat trám v oku toho, kdo považuje za ekvivalentní formulace Vy snad ... vozíte s sebou křišťálovou kouli, která Vám vyvěští, že žárovka během jízdy exnula? a „jiné [auto] by [kontrolu nesvítících žárovek] mít nemuselo“.
Ta prvá totiž -- na rozdíl od té druhé -- jasně říká „žádné auto nikdy takovou funkčnost nemělo“, a proto a právě proto je pitomým blábolem.
|
|
|
To nemá cenu. Kdo chce psa bít, hůl si najde. Tučné.
|
|
|
Lidé nezpitoměli tím, co dělá samo auto, nýbrž zákonným prostředím, v němž jim je žít.
Kupříkladu vypnout zcela potkávací světla v husté mlze a jet pouze na mlhovky je
(a) jedině rozumné a smysluplné
(b) nicméně ze zákona nepřípustné
(c) a u mnoha moderních aut (jen a jenom v důsledku toho zmíněného zákona) dokonce technicky nemožné.
A tak je to se vším.
|
|
|
U mnoha dnešních aut jsou mlhovky beztak k ničemu, protože rozdíl v úhlu vůči potkávačkám i směru pohledu řidiče je nula nula nic. U Voyagera ten rozdíl znát je, protože má krátký čumák, sedím vysoko a mlhovky jsou o dost níž než hlavní světlomety. Ale u kocoura nebo Volva je to úplně jedno.
|
|
|
|
Ehm, naše Volvo jsi viděl, ne? Tam fakt nepodvěsíš nic.
|
|
|
Tvé Volvo bych, při vší úctě, zase tak úplně za dnešní auto neoznačil :)
|
|
|
Cokoliv se nepoužívá, zakrní a nakonec odumře.
Pokud někdo odvykl používat světla a netrkne ho, že by si v nějaké situaci měl posvítit i když mu přijde, že sám vidí dobře a světlama se to nezlepší, nebo se sem tam podívat do odrazu ve výloze, jestli mu svítí všechny brzdovky bez ohledu na to, co mu píše nějaký displej, je to na pováženou, protože situace na silnicích vyžaduje více než dřív, aby byl řidič řidičem a choval se jako řidič i jinak...a ne, aby byl jen pitomcem, který točí koláčem.
Vypnout potkávačky, nechat svítit jen 5W parkovačky a k tomu rožnout mlhovky vpředu, zvládne snad každý auto, protože tak se s mlhovkama jezdí. To, že s nima lidi jezdí jako s přídavnejma světlama je spíš otázka toho, že nejde rozsvítit zadní mlhovku bez těch předních.
|
|
|
Zadní mlhovka je kapitola sama pro sebe.
Snad nepamatuji, že bych ji v posledních letech viděl rozumně použitou.
Zato za jemného oparu, jenž viditelnost nijak nesnižuje, jich na dálnici vídám rozsvícených spousty na kilometry daleko.
Zjevně „zákon praví, že ...“, aniž by ti idioti vůbec uvažovali o tom, jak dobře nebo špatně je doopravdy vidět :/
|
|
|
Pokud jsou za autem gejzíry vody, toto má nějakou bílou, světle šedou či stříbrnou barvu a světla nízko, tak jsou kolikrát normální koncová světla viditelná hodně blbě nebo vůbec. A třeba naše Volvo, které sahá Tvému autu s bídou po kliky u dveří, se v něčem takovém schová velmi snadno.
|
|
|
No to by právě byl ten případ rozumně použité zadní mlhovky -- který jsem nepozoroval ani nepamatuji :(
|
|
|
Myslím, že jezdím trochu víc než Ty (a bohužel většinu cest musím jet za každého počasí) a tohle použití vídám docela často. Bohužel vídám i spoustu blbců, co si v podobné situaci tu mlhovku nezapnou.
|
|
|
Nevím jak u Vás v Sudetech, ale tady v Brdech dosti běžně vídám rozsvícené zadní mlhovky v situaci, kdy jsou na řádově stovky metrů u téhož vozu pohodlně viditelné nejen jeho obrysovky, ale snad i osvícení SPZ -- a dokonce i samotná silueta, byť i by osvícen nebyl vůbec :/
Vůz takřka neviditelný v mizerném počasí vídám mnohem méně často, nicméně pár takových také bylo. S vypnutou (nebo nefunkční) zadní mlhovkou.
Vůz v mizerném počasí viditelný právě a pouze díky zapnuté a funkční mlhovce... no, nevzpomínám si, že bych takový viděl. Vezmu-li v úvahu výběrový efekt daný tím, že takového rozumného řidiče si nijak zvlášť nevšímám, kdežto pitomci z obou předchozích odstavců mne naštvou a utkví mi mnohem spíše, počítám, že pár takových bude; žel těch zmíněných pitomců je daleko víc.
___
Jukni prosím příležitostně do mailu, možná už to mezitím zase malinko spěchá. Dík.
|
|
|
Ano. Zadní mlhovka má využití pouze ve dne, kdy 2x 5W obrysovek neprosvítí mlhu/vodní tříšť nasvícenou ještě denním světlem a je potřeba to nějak posílit.
Za tmy je to pak úplně v pohodě, protože červený světlo aerosolama proniká dík vlnové délce dobře.
|
|
|
Nelze na auto pohlizet jako na vec, ktera pri koupi funglovky je proste pripravena k pouzivani.
Neni.
Proste neni.
Napriklad manzelcin X-Trail vyzadoval dve nutne upravy:
- vyhodit cidlo v sedadle spolujezdce
- vypnout nutnost zaplych potkavacek pri zapnuti prednich mlhovek
Oboji vyzadovalo trosku elektrikarskeho umu, evidentne toto auto neni urceno uplnemu laikovi.
Cim je auto novejsi, tim vice se predpoklada nejaka evoluce ve zkusenostech majitele a o to vice sofistikovane se ruzne funkce schovavaji, takze je cim dale obtiznejsi je osrat. Kamarad, co resil problem s cidlem v sedadle spolujezdce na svem Chrysleru dokonce musel pockat, az mu udelam maly jednocip, ktery omrdal datovou sbernici, ktera ma cidla na starosti, protoze jinak by mu to zrejme jelo jen par tisic km a pak smolik.
Vsechny ty cidla, hlidace, hlasice, jsou dobre tak akorat k tomu, aby se posraly a o to vice problemu pak bylo. Krome toho zacina byt modou je delat na BT, takze i kdyz prima spojitost mezi rakovinou a UHF,SHF nebyla prokazana, myslim si o tom svoje.
|
|
|
BT? No to teprve bude prdel :)
Občas v EMC komoře máme nějakou zakázku zvenku. LED svítidla. Nesplňují normy pro rušivé vyzařování, konstruktér se drbe za uchem, že nesmí použít jiné komponenty než tyhle. Ty samostatně prošly, ale když se spojí, tak to dohromady jako celek ruší. Informační LED panely. DTTO, to nesplňuje vůbec nic. Teď tam kluci měli nějakej vojenskej bazmek, bylo to výrazně lepší, ale stejně to nesplňovalo, protože vojenská norma je přísnější... Technika se dostává do situace, že jednotliví kosntruktéři spojují už hotové bloky, které ve svých skříních obsahují nesčetné množství kostlivců a pak se to snaží zahrát do outu... No a v tomto prostředí má jako fungovat BT? Když na některých autech nefunguje pořádně ani kabelová instalace (viz moje "veselé" zážitky s Thesisem o kousek níže).
Ještě že mám pořád ve stodole to embéčko... To od roku 1968 nikdy žádnou poruchu nehlásilo a dojelo vždycky...
|
|
|
Ja myslim, ze autarsky lobby je tak zazobany, ze si prosadi bud vyjimku, nebo zvyseni limitu EMC. Viz treba bulb lobby Philips&Tungsram a jejich ekotazeni ve jmenu rtuti.
Tohle prece resime dnes a denne. Staci se podivat treba na zradlo a limity sracek v jednotlivych produktech. V jednom produktu vse dle norem. Ale za den toho clovek v sobe ma habakuk. A sere to nekoho? Tezko. I ti pohrebaci musi neco zrat, ze...
|
|
|
No, zrovna Philips je ta firma, které ne a ne fungovat LED zdroje spolu s elektronickým předřadníkem. Reklamovat to nejde, protože oni odměřili jednotlivé komponenty zvlášť a mají glejt na to, že je to OK. A to, že když z toho zákazník spojením těch komponent vyrobí výrobek, který nesplňuje, odmítají řešit jako svůj problém... Ono se to zdá jako banalita, ale LEDky jsou v podstatě nelineární zátěž a když se připojí na výstup spínaného zdroje, který má nějaké zvlnění napětí, dokážou ho přes jeho vlastní zpětnou vazbu tak rozvlnit, že Dan Nekonečný by jen smutně záviděl. A to až do řádově stovek MHz.
Jinak, my tohle děláme jako bočák, tak nechci vypadat jako odporník na problematiku, ale co jsem tak vypozoroval, lobbying za snižování EMC limitů je zřejmě docela regulérní způsob boje. Jednotlivé normy se aktualizují snad rok co rok (mnohdy ovšem kvůli tomu, že čeští překladatelé do ČSN udělali chybu, když se snažili napravit svoji předchozí chybu). Dovedu si představit, že pokud firma A dosahuje lepších hodnot v rozsahu x až y, pak je možné to prezentovat jako současný stav moderní techniky a přimět normalizátory k tomu, aby to do svých dokumentů zapracovali... Ono posunout čáru o 5 dB níž může konkurenci vyřadit na několik let z boje...
Přitom i u zařízení, která zcela evidentně emitovala nad přípustné limity, nedocházelo k tomu, že by narušovala funkci jiných zařízení... To už by musel byl kurva elektromagnetický rachot... Nebo mobilní telefon, ale ten na to zase má z principu věci výjimku...
Jestli se něco nezměnilo, je zajímavý i stav, že výrobce na zařízení může nalepit prohlášení o shodě, i když shodu komplexně netestoval. Pak ovšem za to ručí sám a když ho někdo zažaluje, není chráněn lejstrem. Z tohoto titulu kolega zkoušel plazmovou televizi, která mu v obchodě jako první přišla pod ruku. CE měla, ale podle jeho slov "kráásně neprošla". Jenže co? Jenže prd, zákazníkovi je jedno, jestli úroveň záření na frekvenci xy je a dBuV/m nebo a+5 dBuV/m, zvlášť když rádiové vysílače mají několikrát tolik... Poruchu, kvůli které by někomu stálo za to se soudit, to taky nevyvolá... Takže se tím akorát zase dostáváme do stavu, že "na každého se dá něco najít, pokud chceme, ale když nechceme, přimhouříme oko".
|
|
|
Trochu ste to asi domotali. LEDka nie je žiarovka, LEDka potrebuje prudový zdroj, nejake zlvnenie napätia je vedlajšie, pokial je zachovaný plus minus konštantný. To že niektorí výrobcovia namiesto prúdového zdroja použijú použiju predradný odpor, to je už druhá vec. Ked chcete s ledkou svietiť, tak ju prevádzkujete v lineárnej oblasti. Ak by ste na ledke odmerali úbytok 0,5V a boli v nelineárnej oblasti, moc vela svetla by ste teda nemali.
Ak nechcete LEDku so spínaným zdrojom ktorý spúsobuje, kupte si tie najprimitivnejšie LED žiarovky, tam máte iba v serii zapojený zražací kondenzátor a obmedzovací odpor. Síce účinnosť bude potom podobná učinnosti žiarovky, ale nebudete tam mať aspoň rušenie.
|
|
|
Opravdu nedomotali :))). Akorát jsem se to snažil zjednodušit.
Jednalo se o dlouhé LED pásy, jestli byly napájeny z proudového nebo z napěťového zdroje nevím a je to celkem fuk. Je taky možné, že součet úbytků napětí byl řádově dejme tomu ve stovkách voltů a ta krabička s nápisem Philips byl napěťový zdroj a před těma LEDkama byl sériový odpor. Když to tak dělají no name výrobci v Číně, pročč by to tak nemohl dělat Philips v Číně? Vaše teorie je správná, ale na druhou stranu, když je napájíte z proudového zdroje, tak potom co? Dýl vydrží ;)
Problém je v tom, že ten předřadník, ať už v tom bylo cokoliv, měl CE, neboť byl v laboratoři zkoušený samostatně - za podmínek, které nám nikdo nesdělil; předpokládám čistou odporovou zátěž. To je totiž asi jediná zátěž, se kterou se spínané zdroje (= nespojitě pracující systém -> problematiku stability je nutno řešit v diskrétním čase) dokážou dobře popasovat.
LED pásky samostatně rovněž prošly, patrně napájené právě ze zdroje konstantního proudu nebo ze zdroje konstantního napětí s předřadným rezistorem.
Jakmile ovšem technik spojil předřadník a LED pásky, nastalo elektromagnetické peklo. Fak, nekecám ;). Vtip je v tom, že teoreticky sice máte, klidně ať nežeru, i ten zdroj konstantního proudu, ale z principu funkce ten proud, který z něj leze, není konstantní. To, čemu říkáte lineární oblast, je ve skutečnosti aproximace z učebnic elektrotechniky, navíc nemáte nikde zaručeno, že zvlnění na výstupu toho zdroje Vám ten proud nebude krátkodobě klesat natolik, že z té lineární oblasti vypadnete. Já ta spektra viděl, pane kolego, na vlastní oči ;). A ačkoliv nějaké zkušenosti v oboru mám, netroufal bych si takto z fleku tvrdit, že přesně vím, co se v tom zdroji dělo. Pouze odhaduji, že zvlnění na výstupu bylo tak velké, že se nelinearita těch LED projevila a protože z principu funkce stabilizační zpětná vazba toho zdroje funguje jen do omezené frekvence. Kolísá-li odběr zátěže s frekvencí zdroje, pak se tam může dít cokoliv jiného. Řešením samozřejmě bylo hodit tuhle blbost do koše a dát tam místo toho Osram, který šlapal jak hodinky, ale zákazník holt chtěl Philips, a tak se laborovalo a řešilo, jak svítidlem tahat kabely, aby yyzařování někde na 100 MHz (!!!) a výše bylo v normě...
Inu, šedivá je teorie, zelený strom života.
A kromě toho, já osobně svítím žárovkama. Jestli máte potřebu někomu radit, zajeďte do vývojové divize Philipsu, která zdroje pro LED svítidla vyrábí, určitě budou rádi, když jim poradíte, aby se na to vysrali a dali tam odpor ;)
|
|
|
Kdyz jsme delali FCC pro jeden nas vyrobek, tak mne pobavilo, ze nebylo az tak stezejni EMC, jako spise to, ze vyrobek pouziva FHSS (skakani po frekvencich pro neznale - tedy behem prenosu dat se ruzne pseudonahodne prepinaji frekvence pro dosazeni mensiho vzajemneho zaruseni vice pristroju ve stejnem pasmu) a tedy CIA vyzaduje jako podminku pro udeleni FCC dodat tabulku frekvenci a presne poradi, jak to skace.
Proc asi :-)
|
|
|
Ne že bych věděl všechno, ale v Evropě jsem se s tímto ještě nesetkal.
Možná je lepší řešit absurdity typu vyzařující informační panel na věži kostela, který by mohl ohrozit funkci televizoru do vzdálenosti 5 metrů...
I když je to opruz. Někdy mi přijde komické, když vidím, kolik to stojí, aby se někde sešlo 10 lidí a řešilo, co s tím udělat, aby to na 79,33 MHz vyzařovalo o 2,5 dB méně... Nehledě na to, že ta měření jsou stěží opakovatelná, v různých laboratořích to může vyjít odlišně, ale jsou-li dodrženy předepsané postupy a kalibrace (resp. existují-li o tom správné záznamy v dokumentaci), pak je to ze zákona vše v pořádku.
|
|
|
Pokud je na tom CIA (tedy spíše NSA) tak blbě, že potřebuje pro odposlech FHSS od výrobce tabulku, tak to s tímhle světem není zase tak zlé.
|
|
|
Btw... pokud jde o mereni, tak se mi vzdy vybavi muj zazitek s merenim emisi na mem UAZu dva roky tomu nazad. Naburacel jsem na mereni a ve vedlejsi koji stala nejaka Schadewerke, tusim Super B. Napojenej na kabely, majitel poskakoval okolo, auto si zvedalo otacky, snizovalo otacky, budiky blikaly, raficky se hejbaly, proste nadhera.
Ja nastavil, borec zasunul, merak nameril, borec vytahl a povida "jo, to je stara Volha, to se musi vejit, i kdyby nechtelo, tam je rezerva, plnite to s prehledem". Odesel jsem dopredu, zaplatil, vratil se... a Super B stale delal ten svuj tanecek. I ptam se "coto?" Odpoved "no vono to ma splnovat emisni tridu X (uz si nepamatuju), a my to tam ne a ne dostat." Ja na to: "no tak mu namerite nizsi, a co?" "No to nejde, kdyz ma v papirech X, musi splnovat X".
A ja nasedl do sveho UAZu a v dymu odburacel. Ten borec se Super B tam mozna meri jeste dneska.
|
|
|
To samé 1000 MB, jestli mi ještě paměť slouží, povolená koncentrace CO je 6 %, naměřená naposledy 3,5 po 45 letech provozu s nepůvodním karburátorem...
Ale tohle celé je na samostatné vlákno o tom, že předpis stojí nad zdravým rozumem...
... ale nějak podobně jsou nastavené i ty EMC limity, popíšu výše :)
|
|
|
Neda mi to neopytat sa - preco vyhadzujete cidla zo sedadiel spolujazdca?
Inak, Nissan ma prekvapeni v okruhu ovladani vzduchovych vriec viac. Tak ma napriklad prekvapila kontrolka spolujazdcovho vreca pri instalacii radia vo Frontieri (Navara v Europe). Chcel som to pred skompletovanim palubovky vyskusat, tak som zapol zapalovanie. Chyba. Ziarovka kontrolky je sledovana ECU, tak mi to vyhlasilo chybu a vyplo vsetky vrecia. Nastastie exituje kombinacia stlacenych pedalov a tlacitok ktorymi sa ta chybova hlaska da vypnut a internet kde sa ta kombinacia da najst.
|
|
|
Manzelka si dozadu da dva retrievery + podvozek z kocaru. Na zadnim sedadle ma prcka v sedacce + korbu z kocaru a tim padem zbytek bordelu si dava na sedadlo vedle sebe. Kdyz si pak prcek vymysli, ze neco chce, tak nekde na semaforu mu to da a nemusi se hrabat v kramech nekde po aute.
Tuhle si na sedadlo dala kabat a rvalo taky. Nezda se mi nutne poutat kabat xedadlu...
|
|
|
No ano, ale zaroven ste natrvalo vypol vrecia na pravej strane.
To tam nikdy nikto dospely nesedi?
Alebo len cidlo v spone pasu je bypassnute?
|
|
|
Bypass je jen na cidle. Ten pytel by se mohl hodit, skoda ho vypnout. LR mel vypinac, takze manzelka si mohla pytel vypnout kdy potrebovala (treba dite v sedacce vepredu). X-Trail to nema.
|
|
|
...na cidle v sedadle, ne v pochve pasu. Je to pet let, co jsem se s tim drbal, detaily uz nevim.
|
|
|
Lancia Kappa v základu stála okolo 700 000 a i ta to tuším měla (1994). Ale je fakt, že v tom roce za to bylo kolik, 9 favoritů?
Na Coupé 3.0 (1997, původní cena 1 800 000) to je určitě, veliká škatule, ke které vedou dráty od všech žárovek zvlášť (i osvětlení SPZ je rozděleno na samostatné okruhy) a pak ještě tlustý svazek drátů vede k displeji palubního počítače - každá porucha je indikována po samostatném drátě. Takže takové malé autoelektrikářské peklo. Navíc ta škatule stojí 11 000 a občas se v ní některý okruh podělá, oprava spočívá v tom, že se příslušné vodiče proklemují a bonzácký drát do pal. počítače ustřihne... :-)
Thesis z roku 2002 (ca. 1 250 000) to má určitě, ovšem má ve zvyku zahlásit tak 3 poruchy na 100 km, aniž by se cokoliv porouchalo, a naopak neumí zahlásit vadný xenon ani celé těleso světla vypadnuté z blatníku (to jsem jednou jel po městě a dost lidí na mě blikalo a mávalo, tak jsem jim taky kynul... až jsem pak odstavil auto na parkovišti a když jsem se na něj zvenčí podíval, zdálo se mi divné... A pak mi došlo, že celé těleso reflektoru visí z blatníku ven na kabelovém svazku... Tuhle "poruchu" holt ŘJ nezná). Za dílo vtipálka pak lze považovat stav, kdy vypadne sponka na snímači zatížení nápravy (na autě jsou celkem 2), na což ŘJ zareaguje tak, že sklopí světla do země, aby opravdu nebylo nic vidět, a opakovaně upozorňuje řidiče, včetně zvukové signalizace s intervalem cca 1 minuta, aby zastavil, protože není vidět silnici. Jooo, moderní technika, ta člověku umí usnadnit život...
|
|
|
Já to mám jen na brzdová a i tak je to i po 23 letech stále velmi těžký nadstandard. Běžná auta do půl mega to snad ani vůbec nenabízí jako příplatkovou výbavu…
|
|
|
Otázka, co je či není nadstandard a dost záleží na tom, jak ten který koncern řeší elektroniku vozu. Takže takový Fiat Idea r.v. 2004 prasklé žárovky hlásí, nový to půl mega nestál (ale fakt je ten, že úplně běžné auto to taky není ;).
Jestli to je tím, že šlo o dvojče Lancie Musa, nebo se u Fiatu rozhodli, že když ten soft mají jednou napsaný, tak proč ho nedat všude. A spíš se kloním k té druhé možnosti - třeba dvouzónová automatická klima v minulé Pandě umožňuje takové nastavení, které myslím neumožňuje ani nejnovější Superb. (Totiž - teplo na nohy spolujezdce, chladnější vzduch na tělo řidiče.)
|
|
|
BMW E34 v sociální edici z roku 1992 hlasí obrysová, potkávací a brzdová světla. Takže bych tipoval, že když už jednou mají řídící jednotku, která to "umí", tak asi nevyjde levněji dělat ještě extra kvuli takové ptákovině druhou, která by tuto funkci neměla.
|
|
|
To ne, ale dá se to v řídící jednotce vypnout a u vyšších verzí to nabízet jako "extra výbavu". Takhle jde třeba u spousty aut, která to z výroby nemají aktivní, nastavit třeba automatické zapínání světel při nastartování a podobně.
|
|
|
Celkem překvapivě, kontrolu žárovek v brzdových světlech měla i Škoda 110R :) Nechci pátrat, jestli všechny ročníky, ale model 1976 jí měl na 100%.
|
|
|
I kontrolu žárovek v blinkrech. Tedy aspoň pro ty, co poznali rozdíl ve frekvenci blikání.
|
|
|
Pche, můj 45 let starý motocykl tuzemské výroby pořízený v polovině 90. let za celých 5.000 Kč má hlídanou i nejposlednější žárovičku vnějšího osvětlení.
Ovšem nikoliv od výrobce, ale v důsledku jednoho velmi nepříjemného zážitku jsem na něj tuto funkci dobastlil.
Podrobnosti zde www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012120902.
|
|
|
No jo, u bohatých bafuňárů s novými pyrátskými auty to je pravda. Já když jsem byl středně bohatý bafuňár, měl jsem také 525i, kde se mi na displeji ukázalo i to, že jsem přejel kuřecí trus. Jenomže pak jsem zavřel firmu a stal se nebohatým důchodcem (i když stále jako OSVČ sem-tam prodám nějaký ten digitální produkt) a držet 525i bylo na mě moc (spotřeba a hlavně zlodějské povinné ručení). Tak jsem si pořídil postarší Mondeo Tourer, ale tam se mi na displeji ukáže prd.
-----------------------------------------------------------------
BTW - asi trošku zatroluji - pane OC, byl byste tak laskav a poslal mi Váš email na adresu greeting@centrum.cz? Potřeboval bych trošku poradit s úpravou jednoho PHP scriptu. Samozřejmě ne zdarma. Vím z Vašich stránek, že něco podobného děláte. Omlouvám se ještě jednou a děkuji.
|
|
|
Čistě ze zvědavosti, na kolik Vám to ručení u 525i spočítali? Měl jsem z Vašich komentářů dojem, že jste věková kategorie cca 65+, očekával bych, že budete mít hromadu měsíců do bonusu.
|
|
|
Věková kategorie jsem 78, bonusů maximum co lze dát, zaviněnou nehodu jsem neměl ani nepamatuji. Měl jsem to u ČSOB pojišťovny a včetně bonusů atd., roční pojištěění 8.448.- Kč. Taky jsem od nich utekl.
Jen pro pobavení, potvrzení, jak funguje naše PaCh. Asi půl roku předtím, než šel do světa, mi ho někdo před barákem ukradl. Nahlásil jsem to místní PČR, ale moc nadějí jsem si nedělal. Asi za týden mi zvoní mobil a volal nějaký pán, že u nich před barákem na Plzeňské stojí již týden můj bavorák. Bylo mu divné, že to tam stojí týden s otevřeným oknem u předních dveří, tak se podíval do kastlíku kde našel mou vizitku. Tak jsem tam s kolegou zajel. Auťák stál hned vedle kolejí, otevřená okna předních dveří, ve spínací skříňce zasunutý šroubovák s nějakým navařeným koncem a za stěračem TŘI lístky. Dva od Městapa a jeden od PaCh - parkování vedle kolejí. Tak jsme to z kamarádem zprovoznili, odejel jsem domů a telefonem nahlásil PČR, že jsem auto našel ať zruší to pátrání. Měli kecy o nějakém protokolu, tak jsem je slušně poslal do prdele s poznámkou, ať si předvolají ty blbce, co mi šoupli lístky za stěrač. Kupodivu již na žádném protokolu netrvali.
|
|
|
To pojistné je docela vysoké - i na právnickou osobu, kde se na nějaké bonusy moc nehraje, jsem to schopen pořídit o něco levněji (Allianz).
|
|
|
Taková raketa jenom za povinné ručení, to je docela síla.
|
|
|
Podivné, 525i jsem donedávna měl pojištěné pod dva tisíce u Directu, co zkrachovali, tak něco pod tři ani nevim u koho vlastně. Psaná teda byla pojistka na otce 50+ let s bydlištěm na velkovesnici a plným bonusem.
|
|
|
Již jsem se sem nechtěl vracet, ale po troše hledání jsem našel dokument ČSOB pojišťovny o změně částky, tak kdo má zájem může se podívat, že šlo opravdu o těch 8448 Kč. Ale zapomněl jsem poznamenat, bylo to opravdu na právnickou osobu tedy moje s.r.o., takže tam byl bonus jen 5%
link: topcz.net/images/pv_bmw.jpg
|
|
|
Jo. Stěžuje si to "bremslicht něcozelňácky", protože pitomá palubní elektronika změří odpor, který jí nesedí a myslí si, že brzdové světlo nesvítí, i když svítí.
Takže před odjezdem se vše samozřejmě předpisově zkontroluje a funguje to... A to, co za jízdy hlásí pilný, leč blbý počítač nul a jedniček se nebere v potaz.
|
|
|
Mám FF II z roku 2007 a přísahám bohu, že tam žádná taková kontrolka není.
|
|
v článku před časem na podobné téma jeho autor psal, že existuje (existoval) vyjmenovaný seznam závad, přes která auto nemůže pokračovat v jízdě (, když políši při kontrole zjistí závadu). Která to je vyhláška, zákon? Musím si to prostudovat a vytisknout do auta konečně.. Nebo je někde taxativně seznam těch závad?
|
|
|
§ 37 zákona č. 56/2001 a vyhláška č. 341/2002 Sb., § 36.
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-bezpecne-jizdy/technicky-stav-vozidel-podruhe
|
|
|
Ovšem je tam "s výjimkou nouzového dojetí", takže u většiny těch závad není nutné auto odstavit a zavolat odtahovku.
Snad jediné, kdy nemůžete ani dojet, jsou závady na brzdách a řízení.
|
|
|
Bohužel, jsou pitomci, které ve stejnou hodinu (za tmy) potkávám ve stejném místě, jak se nouzově vracejí z práce po dobu asi jednoho měsíce s totálně mrtvým levým světlem.
Sice si vždycky pro jistotu posvítím dálkovýma, abych měl jistotu, kam až obrys jejich auta sahá, ale i tak mě tohle jednání poněkud sere...
|
|
|
díky za nasměrování. 341/2002 zrušeno. Nová je vyhláška 341/2014, řeší to § 40.
A samozřejmě zákon 56/2001, § 37, 38.
Snad to již nic dalšího neupravuje. .
|
|
Tak jsem dočetl článek. Dobrej, no dá se říct, že je to přesná ukázka toho, jak by s opicajtem neměl řidič mluvit. To už je lepší držet hubu, nebo dělat vysloveně hloupýho.
Hláška, že "alkohol byl...blabla" je vcelku jasné přiznání, oni si to dosvědčí a ty se povezeš na krev, popř. prolezou auto (tuzingáře vykostí většinou na světelnou propustnost skel ve dveřích řidiče a spolujezdce, která má být min. 75%.)
"Opravné" bouchnutí do světla je třeba signálem, že řidič o závadě ví a tato pravděpodobně nebude jen nahodilá, prasklá/odcházející žárovka. Vypsat přestupák je pak otázkou deseti minut a pokud se nechceš otravovat s docházkou na úřad, můžeš hned vysolit 500,- Kč.
...a to beru jen tak za pochodu po paměti, co mi zůstalo po čtení článku.
Že autor z žádného setkání neodešel s pokutou je spíš otázkou lenosti opicajtů, než toho, že by je "dostal". Podle mých zkušeností je upozornění na jejich nedostatky startovní výstřel k buzeraci trvající klidně 40 minut.
|
|
|
Nejsi-li totální celoživotní abstinent, tak na otázku „alkohol před jízdou byl?“ přece musíš odpovědět kladně, ne*? ;-)
Chápu, že pokud se jich chceš co nejdřív zbavit, je to mírně kontraproduktivní. Ale pokud je naopak chce naštvat, tak se to hodí, protože o nějaké formální logice nemají většinou ani základní povědomí. Lepší je už jen pokud se opice zeptá, zda jsi pil (bez specifikace toho, co jsi měl pít) - na to je vhodné odpovědět „samozřejmě, vždyť mi je xx let“ a následně vysvětlit, že kdybys (vůbec) nepil, těžko by ses dožil takového věku...
__
* Tedy dovedeno ad absurdum by to mohlo být ještě zajímavější, protože otázka nejen nespecifikuje časové období, ale ani místo. Tj. ano, alkohol byl - znám je přece už tisíce let.
|
|
|
Ono je to z hlediska logiky všelijaké...
Zákon zakazuje řídit vozidlo bezprostředně po požití, takže pokud si cestou z výčepu odskočím na WC, zákonnou podmínku jsem splnil...
Samozřejmě zůstává druhá podmínka "by mohl být ještě pod vlivem"...
|
|
|
Ono ani není specifikováno před jakou jízdou... takže v zásadě libovolná odpověď je správná.
Teoreticky nejsprávnější je „a co je ti vůbec do toho, parchante drzá?“, nicméně uznávám, že z praktického hlediska to není z řady důvodů zcela funkční.
|
|
|
Takhle naostro, jako OC, to nedělám, ale běžně odpovídám:
"Chutnají vám gumoví medvídci?"
Na udivený výraz či zablekotání jako co že to má znamenat, odpovídám, že jsem z první otázky nabyl dojmu, že účelem zastavení mé osoby je kladení si stupidních otázek navzájem a že vždy rád pomůžu policistovi v jeho nelehké práci.
Vím, že to nepřináší zkrácení kontaktu s pomahači na nezbytné minimum, ale má mluvidla si patrně zažila jistý dynamický stereotyp a takové chování se už děje nezávisle na mé vůli :-).
|
|
|
To vzájemné dosvědčení už snad není v kurzu, ne?
Je myslím i judikováno, že policisté si nemůžou dosvědčovat vzájemná tvrzení, protože jsou na hlídce spolu a mají společný zájem na věci - myslím, že se to uhrálo na nějakém držení mobilu, kdy ho oba policajti svorně viděli u řidičova ucha, zatímco řidič se dušoval, že netelefonuje ani při zástavě srdce své matky.
Ale jinak souhlasím s upozorňováním na nedostatky, to se pak blbejch 30 sekund protáhne na hodinu - oni to mají zaplaceno, já ne.
Dobrej tip je ta kytka - a ještě k tomu hláška, že na policajtku je slečny škoda.
|
|
|
Důkaz svědeckou výpovědí je snad pořád přípustný. Pokud budou vypovídat u správního orgánu +/- stejně, tak jejich tvrzení orgán uvěří a bude mít věc za prokázanou. Rozporovat to můžeš možná tak u soudu, protože odvolací orgán (KÚ se na to vykašle). Pokud to "přiznání" vezmou jako impulz k odvozu na krev, může si vtipálek v podstatě ještě gratulovat.
Upozornit je na nedostatky na místě nemá cenu. Lze si např. nesvítící auto vyfotit a podat stížnost, ale fotit lze až po zastavení, což má za následek jistou neprůkaznost apod.
Růže s tím, že "tady máš lilii" je elegantní způsob, jak opicajtce znázornit svůj názor, že je úplně blbá, ale to je tak všechno.
|
|
|
Jednalo se samozřejmě o kauzu, která došla až před soud.
Musel bych to dohledat, ale fakt se mi nechce, třeba se chytí někdo, kdo o tom ví více.
|
|
|
Tak. A ještě zpronevěřit majetek zaměstnavatele (nebo zákazníka), a dát kytku celnici. Grrr:-(
|
|
|
Par uz nekolik let starych zkusenosti:
S100:
1. prihoda - nebylo povinne sviceni ale uz se trosku serilo. Na vyjezdu z HK me stopli policajti s tim ze me UPOZORNILI na to ze mam prasklou zarovku a sviti mi jen parkovacka. Podekoval jsem, odjel a po navratu ji vymenil.
2. prihoda - nedele vecer, navrat domu, radsi jsem svitil protoze protijedouci auta me proti slunci lip videla. Na zacatku HK zase policajti a zase, ze mam prasklou zarovku a ze nemuzu pokracovat a blablabla blablabla. V aute 2 deti, zena pronesla neco ve smyslu 'ze to ty debily bavi'. Policajt mi jenom vratil doklady a nerekl uz ani slovo.
Favorit:
Navrat z koncertu z hospody U Cikana a cestou domu jsem potkal v protismeru policajty. Pak se otocili, predjeli me a zastavili. Slusne pozdravili, jeden z nich me upozornil ze mi na jedne strane sviti jen parkovacka a POZADAL me at si ji po navratu vymenim.
Pri posledni kontrole bohuzel uz policajti ani nepozdravili a to ani po mem opakovanem pozdravu....
|
|
|
Co si stěžuješ, za to si můžeš sám. Máš pěkně u Š100, případně Fakouška sledovat kontrolku vnějšího osvětlení palubního informačního systému :-) Jinak jsi totiž odkázán na křišťálovou kouli, což je, pochopitelně a tautologicky, blábol, protože jsem to řekl já.
Blíže viz http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2015030805&lstkom=599303# kom599399
|
|
|
|
Mě takle cca 14 dní zpátky kolem devátý večer zastavila hlídka PČR když jsem jel vypůjčeným favoritem přes Letnou směrem ke Kulaťáku. Přišli, pozdravili a upozornili mě že mi nesvítí pravé potkávací světlo. Automaticky jsem reagoval větou "před jízdou jsem to kontroloval a bylo to v pořádku. Policajt se na mě jen zazubil a prohlásil "Jasně, to známe".
"Jestli jedete přes kulaťák tak si to vyměňte hned tady, číhaj tam měšťáci a rádi by si vydělali". Bez toho že by chtěl doklady se jen rozloučil, o odešel k autu.Překvapeně jsem poděkoval za informaci, odstavil auto k mekáči a na parkovišti žárovku vyměnil. Nad kulaťákem fakt číhalo asi osm městapáků a vyhlíželi koho zprudit :-)
|
|
|
Oni měšťáci smějí zastavovat kvůli technickému stavu? :-O
|
|
|
nesmí...ale hezky to ilustruje, jak dobře znají opicajti zákony 8o)
|
|
|
Opi opi opicajti opi opi opice E - hrdina to nandaal tem oklivym popicajtum
|
|
|
Nesmějí, ale nejspíš by mohli zkoušet aplikovat nerozsvícená světla jako důvodné podezření z přestupku a možná by jim to i prošlo ...
|
|
|
Nevím, jestli se smát nebo brečet.
Ale fakt tyhle příběhy z lidu jsou občas k neuvěření.
Já jsem zase slyšel, jak policajti zastavili auto a první, po čem se ptali, tak jestli spolujezdec pil. Pil? Ne, nepil.
Tak je požádali, aby jeli s nimi, že si vydělají nějaké prachy. Dojeli k mercedesu s romskou osádkou nadranou a zfetovanou jak sviňa a za 5000 je odvezli domů.
Jak to bylo doopravdy, či zda vůbec se to stalo, nevím. Ale známý, který tuhle příhodu dává k dobru, se vždycky pozastaví nad tím, když si povzdechnu - a toto si platíme z našich daní. On to má jako legraci, hlubší souvislosti toho, kdyby to byla pravda, mu nedochází.
|
|
|
|
Spolujezdec nepil...
Jednou v noci po půlnoci, přišlo na nás strašidlo, přesněji řečeno, byli jsem nad Alta Badia směr Passo Sella zastaveni blikačkami italské policie, které nám zvedala i koberečky na podleze, chtěla vědět kde spíme, co jíme a obou spolujezdců se opakovaně zeptali, jestli jsme nepili. Řidiče nechali na pokoji.
|
|
|
Je to pet let z5, jel jsem z Francie a zabozroutsky pohranicnici mne nechteli pustit, ze pry jsem tam byl bez zvaciho dopisu. Pritom jim ale evidentne neslo o nejake uplkatky, vubec nevyhrozovali, nic nechteli, jen prolejzali auto a zdrzovali.
Az jsem jim konecne vysvetlil, kde je Austerlitz, a ze to logo EU na RZ neni falzum, tak sice neradi, ale nechali mne jet...
|
|
|
2 prihody z Rakouska:
- pri navratu z dovolene nas nekde asi 20 km pred Mikulovem zastavil v jedne vesinici policajt a pry pasy. A odkud jedeme a blablabla. Po 10 minutach sveho monologu nas pustil. V dalsi vesnici bylo vinobrani, po ulici se motala spousta ozralechj mistnich a policajta nevidet...
- pred par lety nas v Poysdorfu zastavil cestou do Chorvatska policajt. A pry ridicak a technicak. Musel jsem zadrzovat hlasity smich kdyz s technicakem obecel auto a dival se zda RZ v technicaku souhlasi s temi co jsou na SPZ. Asi se specializoval na cizince, protoze po nas stavel nejake Polaky...
Italie, dovolena v Toscansku. Majitele penzionu, kde jsme byli ubytovani nas vzali do vedlejsi vesnice na prohlikdu vinnych sklepu a nasledujici ochutnavku vin. Pres stul proti me sedel reditel dopravni policie v duchodu. Tak nejak prisla rec i na povolene mnozstvi alkoholu za volantem a tento pan mi rekl: "U nas muzete cca 3 deci vina (ale ne grappy) a kdyby neco, reknete pani domaci a ja to uz vyridim":-)))) Nastesti jsme jeho pomoc nepotrebovali.
|
|
|
Hmmm, buď nechápu já, nebo Vy.
Nejde přece o to, jestli se policajt zeptá, jestli spolujezdec pil, tak nějak to zapadá do policajtova vidění světa a nepřekvapí to.
Horší je přece to, že policajti dělali dohazovače taxikáře nějaké partě zfetovaných cikánů. Tedy pokud se to skutečně stalo, což já prostě nevím a dávám to jen k zamyšlení.
|
|
Paklize autor, jak sam tvrdi, najezdi rocne 110Kkm ... na jeho miste bych nevahal nastudovat FSM, abych se podobnym zbytecnym situacim bud vyhnul zcela, nebo je dokazal vyresit s mensim impactem a vetsi gracii.
|
|
Úvodem se omlouvám, že asi nevypadám pro PaChy jako jejich typický feťák (a shodou okolností ani nejsem), takže v článku uvedené „PČR: Tak lízneme si?“ neznám.
To je tedy nějaký orientační test na drogy? Jak to přesně vypadá, kolik toho musí člověk olízat? :) (Díval jsem se, že odmítnutí je stejné jako u alkoholu :/)
|
|
„Sotva to dořekl, dodávka mi na sjezdu hodila myšku, rozblikala se diskotéka a já pokládám telefon.“
Ta diskotéka je fajn, ale rozsvítil se i nápis STOP nebo dali nějakým jiným zákonným způsobem najevo, že máte zastavit? Předpokládám, že ano a jen z důvodu vyprávění to není do podrobna vypsáno, ale kdyby náhodou ne a jen s nimi hrajete jejich buzerační hru, tak si prosím ve společném zájmu dostudujte co přesně můžou a nemůžou
www.dopravni-pravo.cz/dopravni-kontrola/
|
|
|
Já bych řekl, že nápis stop je dost podobný všem těm diskotékovým panelům...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Ze života policejních kontrol
|