D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: Alfa-Romeo 147 1.6 T.S.
    (ze dne 10.10.2010, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 10.10.2010 22:11:38     Reagovat
    Autor: Vodka - Zippo
    Titulek:
    Až na ty narážky na "simply clever, Dfens never" vynikající recenze s dobrým epilogem na konec.

    PS: Žádnou alfou jsem ještě nikdy nejel. Bohužel neznám nikoho, kdo by jí měl.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 08:45:30     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    simply klevr je povoz pro lidi bez fantazie - axiom

    s D-F jsou v mém okolí 4 Alfisti...a od doby, co si ji pořídili, tvářej se při řízení o dost jinak než někdo, kdo se nudí v nejnovější, plně vybavené škodifce 8o)

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 17:07:42     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re:
    "PS: Žádnou alfou jsem ještě nikdy nejel. Bohužel neznám nikoho, kdo by jí měl."
    Já znám jednoho bývalého, dokonce jsem v ní i jel, tuším 155.
    Co si pamatuju, hezky vypadala a hezky se v ní jelo.
    Na druhé straně vysoké provozní náklady (spotřeba, povinné ručení, opravy), což byl ve finále i důvod prodeje (za hodně málo, ale myslím, že majitele přestalo bavit opravovat a raději Alfu prodal neopravenou a levně).

    Samozřejmě těžko hodnotit podle jednoho kusu.

    Mimochodem:
    "Nízká cena a vysoké výkony těchto nezapomenutelných strojů je nasměrovala do rukou různých tunerů, streetracerů a pošuků všeho druhu ... Sehnat použitelnou 147 byl také problém"
    v kombinaci s:
    "jediným zdrojem komplikací může být nekompetentní majitel, který nekontroluje hladinu oleje, používá nesprávný olej nebo jezdí s autem nevhodným způsobem, přičemž kombinace litinový blok-hliníkové písty-subtilní klika je citlivá na vytáčení za studena"
    vysvětluje, proč jsou ojeté Alfy tak levné.

    Čili:
    "147 s benzínovým motorem seženete za cenu stejně staré a stejně vybavené Fobije fkombajnu."
    ...akorát Fobií fkombajnu na prodej jsou kupy, zatímco A-R 147 v nějaké cenové hladině a použitelném stavu je problém sehnat vůbec nějakou.

    Komentář ze dne: 10.10.2010 22:22:47     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Fako
    Já si jen trochu rýpnu - nedávno jsi měl co dělat, abys mému Fakírovi stačil ;-). Ale jinak klobouk dolů, když jsem se s Alfou svezl do Lišova a zpět, jelo se s tím krásně.

     
    Komentář ze dne: 10.10.2010 22:34:35     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Fako
    ještě furt mám tu fotku, jak dáváš dvoulitrovýho passata :)

    je to tím, že to auto je relativně těžké. Je vypasené jak magistrátní úředník. Fako nemá tenhle problém.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 20:02:41     Reagovat
    Autor: mraziCZech - mraziCZech
    Titulek:Re: Re: Fako
    prosím, bylo by možné tu fotografii nasdílet? po cenzuře RZ atp. :)

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 20:53:29     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Fako
    Ten tvuj ctyrkoly dabel se stava pojmem. Prijedes s nim zase o vikendu do hor?

    Komentář ze dne: 10.10.2010 22:30:34     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:
    K těm vykopávkám: Peugeot206 je tu taky pěkně dlouho a jak to tak vypadá ještrě dlouho i bude.
    Alfa je parádní svezení, ale člověk když ji kupuje musí být obezřetný. Kolega měl dvě, jedna byla super, ale zatoužil po novější. No a ta se srala a byl rád, že se toho nevýhodně střepal.

    Komentář ze dne: 10.10.2010 22:35:36     Reagovat
    Autor: Radar - Radar
    Titulek:
    Koukni pod kryt motoru na kabely od cívek. Jedna cívka sice napájí dvě svíce (malou a velkou), ale každá svíčka je na jiném válci!
    Jinak to pojede určitě více než 200. U 146 jsem pokořil rychloměr, který byl u 1,4 TS jen do 220km/h. Těžko říct kolik jsem jel doopravdy, nikdo mne naštěstí nezměřil. Podle tabulek jakéhosi italského webu, kde byly v tabulkách přesně typy aut, pneu, atd + otáčky (měl jsem tam 7000ot/min) a v té tabulce to dělalo 218km/h. Mohu jen říci že při tomto pokusu na prázdné dálnici řízení mírně ztvrdlo, auto si přičaplo a sedělo jak přibitý. Šlo ovšem o zcela nový rovný úsek dálnice bez jakýchkoliv vad.

    Jinak vítej mezi komunitou, srazů Alf je dost.
    http://www.alfisti.cz/
    http://alfaromeo.italiaspeed.cz/
    a moraváci
    http://www.squadramoravia.com/web/

     
    Komentář ze dne: 13.10.2010 13:36:03     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re:
    Co znamená, že je každá svíčka na jiném válci, resp. co tím chceš říct? Někdy se i u motorů s jednou svíčkou na válec používá systém, kdy jedna cívka napájí dvě svíčky a obě pálí současně, jedna do komprese a jedna do výfuku. Výrobce tak něco málo ušetří na výrobních nákladech, stačí mu poloviční počet cívek než má v motoru svíček.

    Vlastně, vzhledem k tomu, že zapalování stejně dělá ř.j., tak by ta menší svíčka mohla pálit jindy než ta velká - tos myslel?

    Komentář ze dne: 10.10.2010 23:06:21     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Kvalita
    Jenom k té pověstné "kvalitě" Twin Sparků. To není zas tak velká fáma, 16V Twin Sparky jsou poměrně choulostivé motory, které jsou extrémně citlivé na kvalitu oleje a i při správném zacházení mají tendenci se semo tamo zadřít.

     
    Komentář ze dne: 10.10.2010 23:22:40     Reagovat
    Autor: Radar - Radar
    Titulek:Re: Kvalita
    Problém je v tom, že Alfa není pro kloboukáře, vajíčkáře a koncernové nízkospotřebáře. Takže když měl někdo Alfu, tak jí kurvašlapal na plyn. A pokud se o ni nestaral tak jak se starat měl, je zaděláno na budoucí průser. Když si pak někdo koupí takovouhle jebku, může tam mít sebelepší olej a nic s tím nenadělá.

     
    Komentář ze dne: 10.10.2010 23:30:18     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Re: Re: Kvalita
    No a to pak je důvod hospodských pomluv na kvalitu těchto aut. Protože neodborník do toho moc nevidí.

     
    Komentář ze dne: 10.10.2010 23:43:42     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Kvalita
    Ale já to nezpochybňuju - ale je známej fakt, že 16V Twin Sparky měly nepříjemnou tendenci se zadírat i v případech, kdy o ně bylo pečováno takřka vzorově. Taky mimo jiné proto, že vzhledem ke svému charakteru měly trochu jiné vlastnosti, než klasické motory+pár konstrukčních vad.
    Ale abych citoval odborníka:
    "Alfa Romeo 16V Twin Spark se však do nějakých 150 tisíc km obvykle zadře, i pokud olej doléváte. Obvykle se nespokojí s protočeným „lágrem“, ale rovnou přetrhne ojnici, která vyletí ven blokem, takže totální destrukce. Nejčastěji to postihuje nejvýkonnější verze, ty slabší méně, jistotu však nemáte ani s nimi.
    Technická: možná že u novějších TS už to bylo o něco lepší, ale ten punc nespolehlivosti tam je pořád.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 17:15:00     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Kvalita
    "Problém je v tom, že Alfa není pro kloboukáře, vajíčkáře a koncernové nízkospotřebáře. Takže když měl někdo Alfu, tak jí kurvašlapal na plyn."

    Přesně tohle si myslím taky. Jeden z důvodů, proč jsou ojeté Alfy tak levné.

    Komentář ze dne: 11.10.2010 00:34:58     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Sorry
    Sorry, ale D-Fens jenom potvrdil, ze Alfa je malo robustni vozidlo. Viz napr.

    - "... jediným zdrojem komplikací může být nekompetentní majitel, který nekontroluje hladinu oleje, používá nesprávný olej nebo jezdí s autem nevhodným způsobem, přičemž kombinace litinový blok-hliníkové písty-subtilní klika je citlivá na vytáčení za studena... "
    - "Životnost komponent podvozku je asi 60-80 tis. km"

    Nevim, co muze vozidlo s 88 kW a 0-100 km/h za 10,2 s (ziv) pripravit za ridicske orgie, ale nedokazu si predstavit, ze by to byl az takovy narez.

    Vzhled shledavam velmi zdarilym u temer vseho, na co v Pomiglianu sahnou. Jinak s autem jezdim hlavne z duvodu potreby dopravovat se mezi body A a B. Na to bych si rozhodne Alfu nekoupil (pokud toho jeden najezdi soukrome kolem 50 tisic rocne).

    PS: Kolega si koupil 159 Wagon jako novy vuz (je to pet let zpatky). Ackoliv byl zapaleny alfista, tak ho ten klumpr, toho zapalu zbavil. 15 navstev servisu (furt mu svitila tadlecta oranzova kontrolka "engine failure") - vcetne vymeny motoru. Po 3 mesicich to vratil a koupil si Saaba.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 06:09:23     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Sorry
    1. nalej do libovolnýho současnýho common rail turbomotoru třeba olej 15W-40, dávej mu kotel pěkně za studena a čekej co se (brzo) stane.

    2. životnost komponent podvozku - ano, bohužel do generace 156/147 u Alfy tak nějak moc nepočítali s tím, že chce někdo provozovat Alfu na tom, co vydává za silnice třeba Středočeský kraj. Od 159 už to není problém (resp. není to o nic větší problém než u konkurence).

    Koupit si poměrně neběžné auto první rok co se ten model vyrábí opravdu moc chytrý nápad není, zvláště při obecně mizerné kvalitě českých autoservisů. Předpokládám, že servisák nevěděl co s tou závadou dělat, tak "zhasnul kontrolku" a doufal, že příště to vyjde na někoho jinýho. Jiná příčina 15x svítící kontrolky motoru u libovolné motorizace 159 během 3 měsíců prakticky není možná, pokud se jí majitel cíleně nesnažil zničit. Tyto servisní legendy samozřejmě vůbec nejsou problém jen u Alfy, zkuste se zeptat někoho, kdo si někdy koupil nové Audi S / RS od roku 2000 dál a potřeboval v ČR servis. Tam nejen že často netuší co s tím, ale ještě se v tom většinou vrtá za astronomickou hodinovou sazbu téměř čerstvý absolvent učňáku který ten model vidí poprvé. Doporučuji pražské servisy co mají v názvu Porsche, to je záruka dobré zábavy (pokud to člověk neplatí).

    PS: Kolegyně si koupila před rokem a půl novou Toyotu RAV4. Ačkoliv byla zapálená Toyotistka, 3 spojky a 2 závady na motoru (dusilo se to v otáčkách) jí donutily se toho klumpru zbavit. V Toyotě jí známej řekl, že u "RAVíska" platí "pravidlo padesáti" - po 50tkm odejde spojka za 50tkč. Ona teda nestihla ani s jednou z těch spojek najet ani těch 50.

    Na závěr - věřte nebo ne, jsou lidé co najedou soukromě ještě o 10tkm ročně víc, jezdí hlavně z důvodu potřeby dopravovat se mezi A a B a všechno to dělají bez problémů s Alfou.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 19:12:23     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Sorry
    Ad servis: abychom to kydani blata na nasince neprehaneli. Onen servis se nachazel v Luxembourgu. Takze i zapadevropsti soudruzi, kteri jakteziv nemuseli kolaborovat se zlocinnym komunistickym systemem ve forme vstupu do Pionyrske organizace, si s jankovitou Alfou taktez nevedeli rady.

    At Vam Vase Alfa slouzi.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 07:38:19     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:Re: Sorry
    nezapomen, ze dfens jezdil doposud hlavne autama, ktera mela misto tachometru trhaci kalendar. A jezdit stovkou v takovych otackach chce byt opravdu fandou. Zlata O2 1,6

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 08:27:44     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Sorry
    Ano, to je skutečně zlatý vůz.

     
    Komentář ze dne: 12.10.2010 17:41:27     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:Re: Re: Re: Sorry
    pokud ji porovnavam s alfou v otackach pri rychlosti 100km/h, tak ano. A pritom zminenej motor ve skodovce pri teto rychlosti taky netoci rozhodne malo. Hotova vyhra ta alfa:)

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 08:31:27     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Sorry
    Ano, podvozek málo vydrží, nicméně i s opotřebenými silentbloky auto jede dál, je jen na majiteli, jestli ho baví trpět ty rány, kličkování a vrzání.

    Není z hlediska uživatele až takový rozdíl, jestli ramena odejdou v 80k nebo ve 100k jako u Oktáfky fdýzlu, známém etalonu spolehlivosti, znamená to jen tolik, že za osm let budete měnit ramena třikrát místo dvakrát (osm let jsem ale zatím žádné auto neměl a tak je mi to jedno)

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 19:24:13     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Sorry
    Ja jsem v klumpru on Motorwerken Jung Bunzlau s prislovecnou slepici ve znaku najezdil s jednim exemplarem skoro 200 tisic km a na podvozku jsem nemenil nic (tak ze ani tlumice), jen jednou brzdove koutouce. Navic se tomu furt musel menit olej a dolivat palivo (halt ve skodofce neumeji furt se kolem toho muselo behat).

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 21:07:28     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Sorry
    Je to stejné téma jako "kosti" stabilizátoru u Fabie. Některé podvozky se povedly, jiné se zase nepovedly, co na tom. Ta životnost není řádově kratší, je jen o něco kratší, pochybuju, že tohle bude reálně někoho zatěžovat, protože to není drahé a vyměnit to zvládne i největší drn.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 22:34:54     Reagovat
    Autor: Miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Sorry
    Aby bylo jasno, jsem AR+ pár kousků jsem vlastnil a jedna 75ka čeká na své znovuzrození ALE stabilizátor mne na mé bývalé 156 naštval moc. Cože? gumy na stabilizátor? No ty se nevyrábí, musíte si koupit celý stabilizátor, je komplet s gumami! Hmm ani v druhovýrobě ani nikde, jen kompet a výměna? Šílenství italského konstruktéra s vírou v neomezenou životnost italské pryže.

    Komentář ze dne: 11.10.2010 07:44:12     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Tak jsme se dočkali...
    Tak jsme se dočkali recenze na Dfensův splněný sen. Bohužel fázi očekávání vystřídala fáze zklamání - Alfa 147 má na hovno ergonomii interiéru, volant ani řadící páka nepadnou do ruky, převodovka za moc nestojí. Nemůžu se ubránit dojmu, že to musí kazit radost z jízdy.

    Možná by šlo udělat pár hotfixů, tj. starý známý DoDo systém. Osvětlení ovladačů větráku by šlo dodělat (a není to jen závada, shořelý žárovky apod.?) i kdyby se měla někam schovat LEDka, co by to osvětlovala zepředu. Podsvětlení budíků by taky šlo jednoduše předělat, aby ve dne nezhasínalo (případně předělat na regulaci poťákem, jako to mají některá auta - řidič si sám nastaví vhodný jas ). Hlavice řadící páky by šla vyměnit za nějakou, která padne. U volantu nevim, mít v alfě volant třeba z felicie, to je trochu blbý, no ale prodávají se různé tuningové doplňky, třeba by se našla náhrada, která nebude v autě tlouct do očí a přitom bude příjemnější do ruky. Jen ta sborka-rozborka bude počítám trochu složitější než povolit a utáhnout dva šroubky. Vypnout nafurt vyhřívání sedaček je práce na jedno cvaknutí štípačkama, případně rozpojit nějaký konektor.

    Ještě mě napadá jedna podstatná otázka, jak se v tom autě mění žárovky v předních světlech? Zdá se mi, že auta se dělí na dvě skupiny: 1) na ta, ve kterých to jde jednoduše za pár minut a 2) na ta, ve kterých to nejde vůbec, resp. jenom v servisu a ještě se s tím profíci mažou hodinu a po skončení práce musej dostat první pomoc, protože maj poškrábaný ruce až po loket ;)

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 21:16:09     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Tak jsme se dočkali...
    Věci jako ergonomie řadící páky mě tak nějak nese*.

    Volant se dá celkem snadno korigovat záměnou za silnější volant z faceliftu, ale tato úprava je očividná a mě se nechce originální stav vozu příliš měnit. Vlastní swap je poměrně jednoduchý, pokud si votuner neodpálí do obličeje airbag.

    Nemám čas na DoDo, integrace LEDek do spínačů by mi trvala déle než generálka motoru :) řešení se našlo jednoduché. Ze zásuvky, ve které je strčený zapalovač, jsem vytáhl ten zapalovač, takže zásuvka trochu víc svítí a osvětluje ty ovladače.

    Žárovky jsou přístupné zezadu od motoru a výměna je poměrně snadná.

    Komentář ze dne: 11.10.2010 08:18:22     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:DOTAZ
    D fensi mám dva dotazy

    jak se liší olej 10W40 a 10W/40 Valvoline MaxLife

    „že majitel Alfy nesmí být debil a musí si umět vybrat vhodné gumy“

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 14:54:59     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: DOTAZ
    Domnívám se, že Alfa továrně nazouvala Pirellky.
    Mohu vřele doporučit i BF Goodriche G profiler (ale obojí pod 8°C dají varování písknutím a pak se trhnou....a je čas přezout na zimu)
    Jinak jezdit pořádnou zimu na letních Pirellkách je docela hardcore zážitek, nebo musíte řídit nudně a slušněji :-)))

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 15:47:30     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: DOTAZ
    10W/40 se od 10W/40 liší podle toho, co mají v technických listech. Pro alfisty je rozhodující vysokoteplotní viskozita. Taky je dobrý koukat na alkalitu oleje.

    Pokud se jedná o nějaký super powa 10W/40 by Lidl, pak k tomu není ten technický list.

    Pokud jde o rozdíly mezi Valvoline a Selenia 20K, pak jsou skoro žádné.

    Na auto se nehodí gumy s asymetrickým dezénem
    ty, co je na nich napsáno OUTSIDE na vnější straně
    (když pán v pneuservisu neumí číst, tak na vnitřní straně)
    Předpokladem správné fce těchto gum je, že nemají výrazný odklon ani příklon, což u Alfy zajistit nelze. Taky nejsou dobrý úplně shitózní gumy, což mi udělala předchozí majitelka. Odstraněním sráče s nápisem Hankook zmizely různé problémy jako nestabilita při brzdění a pazvuky přípomínající plácání mokrým hadrem do střechy.

    Komentář ze dne: 11.10.2010 08:43:58     Reagovat
    Autor: Tanguero - Tanguero
    Titulek:AR159 kontra SAAB (příspěvek od Tenzora)
    Chlape, já mám taky AR159 (recenzi na D-Fens ještě piluju).
    Mám to v dehtu 1.9JTDM 16V a s motorem tahle Alfa rozhodně problém nemá. Navíc SAAB patřil do koncernu GM, takže používal donedávna stejné naftové motory. Co se tam děje dnes, to nevím.

    Komentář ze dne: 11.10.2010 09:07:04     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    Jsem rád DF, že sis koupil to, co jsi chtěl
    Já jsem si po sezóně (a po doplacení leasingu na C1) řekl, že potřebuju něco, co mne bude bavit zase trochu jinak než zelenožlutá mandelinka, ale zároveň bude mít hodně jejích vlastností...a tak jsem sobě minulý pátek 8.10.2010 zakoupil Peugeot 206 CC, 1,6 - 16V v plně vybavené, limitované edici Roland Garros.

    Za víkend jsem zjistil, že se majitelé kabrioletů vcelku nadšeně zdraví a je fuk, že jedni jedou v sedmiletém Peugeotu a druzí v nejnovějším coupé od BMW, které má ještě převozku 8o)

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 18:18:42     Reagovat
    Autor: Kozousch - Kozousch
    Titulek:Další Malucha
    Další "Malucha" do rodiny? Že ty si těma malýma autama kompenzuješ něco velkýho ?!
    (Samozřejmě nic ve zlým, jen pokus o vtip ...)

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 21:16:42     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Další Malucha
    No jo...další auto do města a ještě pro míň lidí, zato s kufrem 200-400litrů - to podle toho, jestli jedeš s coupé nebo lufťákem. Prostě mi už začal srát plech nad hlavou, ale mít tam jen hadru jsem nechtěl.

     
    Komentář ze dne: 12.10.2010 00:10:34     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Další Malucha
    jistě, to je jen pro socky mít místo plechový střechy hadrovou. Chudáci, kteří ani na plechovou střechu nemají. :-))

    ty ses lekl globálního oteplování nebo jaký je důvod pořídit si do Čech kabrio? Asi tak tři dny v roce se to užít dá, ale co s těmi zbývajícími dny? :-(

     
    Komentář ze dne: 12.10.2010 19:06:41     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Další Malucha
    na hadrovou střechu se blbě dává cokoliv na co jsou připnout lyže, ale na plechovou se dá dát aspoň magnetickej držák, kterej jsme používali na C1

    ne, mě už nebavilo jezdit v plechový krabici...a od chvíle, kdy jsem vleže na zadních sedadlech C1 zjistil, že svoje město neznám od výšky cca 10 m nad chodníkem, bylo rozhodnuto.

    3 dny v roce? to nevím, jak je na tom Praha a čechy, ale koupil jsem to minulý pátek, který jsem odjezdil bez střechy, o víkendu jsem ji natáhnul taky jen večer a dnes se to asi od 10 do 16 hod. dalo taky v pohodě...a nebyl jsem sám kabrioleťák, kdo jel otevřenej. Stačí pustit topení naplno, vytáhnout okna..a lze v tom jezdit bez ohledu na teplotu. Zazunka si nestěžovala ani když venku bylo +6°C...a znáš ji jaká je to zmrzlina, ne? Takže decapitabil lze použít jistě vícekrát než 3x v roce...ale jsou to postřehy z Moravy, no...8o))))

     
    Komentář ze dne: 12.10.2010 20:12:12     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Další Malucha
    Neboj se Mikuláše v létě. :-))
    Brácha měl pár let Opel Kadett 2,0 Cabrio Ghia (hadrovka)
    a problém nebyl ho při -5°C vytopit na příjemných +22°C,
    ale aby do toho na semaforech v zimě nesněžilo!
    No prostě totální úlet.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 20:08:11     Reagovat
    Autor: M.K. - M.K.
    Titulek:Re:
    Hezký! Tak ať slouží!
    Kdyby ses eventuelně obtěžoval s recensí, asi nebudu jedinej, kdo si ji rád přečte :-)

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 21:19:41     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Děkuji!
    Aparát je černej, což sice není má oblíbená barva, ale stav je 1A, takže mi to vlastně ani nevadí.
    Na recenzi se pracuje.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 23:50:57     Reagovat
    Autor: M.K. - M.K.
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já mám zas černou na prvním místě, na motorkách i autech. Takže nezapomeň připojit i foto ;-)

     
    Komentář ze dne: 12.10.2010 18:54:41     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re:
    a prosím, důkladně zdokumentuj ten libový interier, ať z toho něco mají i ostatní :o) dobrý kauf.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 21:44:08     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Přeju hodně štastných km s mandelinkou bez krovek f bleklajnu :)

     
    Komentář ze dne: 12.10.2010 19:10:41     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Dííík! 8o)

    Komentář ze dne: 11.10.2010 10:42:08     Reagovat
    Autor: vltava - vltava
    Titulek:Podsvícení
    To podsvícení by mělo jít nastavit.
    Dopuručuji přečíst manuál, ale pozorně (může to být jedna věta někde v nesouvisející kapitole)
    U mého auta se to dělá tlačítkem pro nastavení hodin - v pořadí hodiny, minuty a nakonec podsvícení. Bez manuálu bych na to nepřišel.

    Komentář ze dne: 11.10.2010 11:05:14     Reagovat
    Autor: stenitz - stenitz
    Titulek:olejový čerpadlo
    Dávám dál, jak jsem kopupil: Říkali mi moji automechanici, že si všimli že na šestnáctistovky twinsparky pasuje olejový čerpadlo z dvoulitru (nemohli sehnat slabší na šestnáctistovku a tak je napadlo zkusit větší. Jede to s tím lépe a radostněji...


    Komentář ze dne: 11.10.2010 13:09:16     Reagovat
    Autor: Olaf - Olaf
    Titulek:Díky...
    Díky D-Fensovi za shrnuté zkušenosti. Momentálně jsem totiž sám auf der Suche nach nevytuzené, nebourané a manuální (o SeleSpeedu nechci ani slyšet) 3D 2.0 TS s jasnou servisní historií a v trochu lepší, než social edition výbavě, což se doposud jeví jako solidní Mission Impossible. Zadání: Líbivý fun car na výlety a trochu kacířsky i na jízdu po městě, který je hlavně radost řídit, a díky tomu mu prominu event. vyšší náklady. Jelikož služební TDi služebník s dostatkem odkládacích prostor a měkčenými plasty mě dvakrát neuspokojuje...

    Českou kotlinu jsem vzdal po pár inzerátech, všechno vesměs auta z Dojčlandu po ňáký žencký (ročník 1896), doktorce, která voe za 6 let najela 25 kkm a pak ji prodala sádelníkovi do Čech, aby měl na novou teplákofku. Samozřejmě všechno nebouraný, protože každá druhá 147 v ČR je ze speciální edice - napodobenina božského VW a jeho marketingového zázraku jménem Polo Benetton Edition, které AR bezostyšně zkopírovala. Vím, že asi chci moc, ale nepřestávám věřit, že někde takové auto existuje...

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 21:26:17     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Díky...
    Taky jsem to dělal za podobných pohnutek a taky jsem původně sháněl dvoulitr s manuálem (ohne Serespýd), 5D, a taky jsem to vzdal. Orientoval bych se rovnou na Deutschland nebo Itálii, přičemž dovoz z Itálie je poněkud komplikovanější operace.

    Časem jsem přišel na to, že v ČR jsou jen dvoulitry s předkusem. To je tak, že kapota přečnívá čelní stěnu o několik centrimetrů. Nevím proč, ale ty bazarní lamy mají problém auto po crashi spasovat, nebo to z nějakých důvodů nejde, kdoví, každopádně předkus je výborný indikátor stavu.

    Mám v úmyslu vyprodukovat ještě jeden článek s "buying tips".

     
    Komentář ze dne: 12.10.2010 09:49:16     Reagovat
    Autor: Olaf - Olaf
    Titulek:Re: Re: Díky...
    Díky za tip. Komplikace dovozu z Itálie by mě za Europrotek..., ehm, EU, snad ani nenapadla. Pohledám a zjistím.
    Už jsem se smířil s osobním dovozem anebo koupí od "klubáka", i když ani jedno nemusí bejt terno...

    Když nad tím tak přemejšlim, tak ten předkus jsem už řekl bych taky zaregistroval. ...holt ti povaleči italský nedomysleli podélný rozložení váhy a českejm bazarníkům odkojenejm Přemkem to nedá spát. Jedině dobře pro nás, že to nejde správně spravit.

    Buyer's guide by byl pro potencionální cuore sportivo petrolheady k nezaplacení! Ostatní ať si....!

    Asi debilní otázka, ale neláká Vás to někdy vyměnit 1.6 T.S. 88 kW za 2.0 T.S.?
    Ptám se proto, abych jednou nestál před hezkou 1.6 T.S. a nezavrhl ji jenom kvůli mému, možná ne tolik podstatnému, Questu for 2.0 T.S., díky.

     
    Komentář ze dne: 12.10.2010 21:55:58     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Díky...
    Dvoulitr není lepší jen o těch 0,4 litru, ale má v sobě více užitečné techniky. Variabilní sání, vyvažovací hřídel... i dynamika jízdy je úplně někde jinde. Pokud máte možnost a čas shánět, klidně to dělejte a časem se výsledek dostaví. Já kdybych natrefil ve své sociální síti na pěkný dvoulitr, tak pošlu 1.6 do světa. Marná sláva, 1.6 sice nejede špatně, ale taková ta razantní power spojená s přimáčknutím do sedadla jí chybí.

     
    Komentář ze dne: 13.10.2010 13:25:56     Reagovat
    Autor: Radar - Radar
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Díky...
    Tak pořádné přimáčknutí a razantní power dvoulitr poskytne, ale asi není nad motor V6 od Giuseppe Busso.
    147 GTA ti poskytne hodně nevšední zážitek, jak power tak i sound. A obsluha čerpacích stanic tě bude vítat možná i s šeříky.

     
    Komentář ze dne: 13.10.2010 16:00:17     Reagovat
    Autor: mr.modena - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Díky...
    S tím spasováním mají problémy i v ofic. českých servisech.

    Výměna žárovek u facelift verze je o nervy, takže asi buď rád, že u původní verze je to OK.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 22:51:09     Reagovat
    Autor: damp - damp
    Titulek:Re: Díky...
    Malinko mimo, ale nedá mi to, nepřipojit opačnou historku s "prodejcem ojetých vozů ze zahraničí".

    Když jsem před mnoha lety kupoval tehdejší vozítko, strašně jsem toužil po escortu 1.6, nebo ještě líp 1.8 v kombíku.
    Narazil jsem náhodou na mondeo 1.6, ani jsem ho nějak moc nechtěl, ale zeptal jsem se borce v bazáru, co že je to jako za stroj.

    Čekal jsem taky historky o panoj doktoroj z Mnichova, co s tím jezdil jen na nákup a na hřbitov.

    Utrpěl jsem šok. Nebo spíš několik šoků:
    1) ptám se: asi to nebylo bouraný, co? Odpověď: bylo, celkem se nám to podařilo vopravit...
    2) a v jakým to je ta k ňák stavu - můžu se podívat? on povídá: no žádná sláva, kotouče fpíči, desky fpíči, spojka pude asi taky brzo srát...
    3) a co původní majitel - byl to doktor z Mnichova?
    povídá: nené, měl to ňákej řezník z DDR a podle fšeho na auto docela sral, bůhví, jesli aspoň měnil volej, bordel ftom byl jak ftanku...

    Auta jsem se tenkrát ujal a ač je dneska už v automobilovém nebi, věrně mi pár let sloužilo! :-))

    Komentář ze dne: 11.10.2010 13:53:13     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:benzínky
    Je to trochu off-topic,
    kde NEtankovat
    kverulant.org/pumpari.html
    je to za rok 09, kdo najde novější, může hodit link.
    Je tam i PDF seznam těch v poho.....ale dneska, kdo ví.

    PS: našel jsem tam tu "svojí" který se vyhejbám

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 14:08:03     Reagovat
    Autor: Smety - Smety
    Titulek:Re: benzínky
    No nevím, našel jsem tam jednu, kde sám tankuju, a ta je z celého okolí asi nejlepší :-/

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 14:22:24     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: benzínky
    Pokud je to ta hned první na seznamu, tak o ní, majiteli i jeho rodině si myslím už dlouho cosi neslušného.
    Jelikož tamtudy občas projíždím, tak jsem tam dřív tankoval, ale reakce motoru byla dosti promněnlivá.
    Ale možná je to tím, že můj vůz je choulostivý a trpí Alfitýdou :-)))

    PS: ještě mám negativní tip na Benzínu ve Fr.L.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 14:54:05     Reagovat
    Autor: Smety - Smety
    Titulek:Re: Re: Re: benzínky
    Ano, je to ta první na seznamu. Majitele znám jenom od vidění, vím, že měl nějaké nevyřízené účty/spory ve FRL, a že ho více lidí moc nemusí. Problém jsem tam nikdy neměl, asi to bude motorem (1.8 Fordí stříkačka, takže dokud to není nafta nebo voda, tak to vezme skoro všechno :) ). U Alfy to chápu, potom doporučuji benzinku F1, kousek od hraničního přechodu se Selbem. Na kvalitu jsem si nikdy nestěžoval, cena taky v pohodě, na to, že je to pro germánskou klientelu. Až na ty fronty.

    PS: Ten tip na blbý benzin ve FRL mám taky, tedy pokud se jedná o Agip.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 15:14:04     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: benzínky
    Majitele znám po dřívějším osobním sporu ohledně psa, je to arogantní debil. Ceny paliva má sice zajímavý, ale to dilema...pojede to zas hůř?
    Ne-e o Agipu zatím nevím, ale minulej týden Benzína. Motor netáh a spotřeba vylezla +1,5l (běžně je 9,5-11litrů) (ta citlivost na tah i spotřebu je dokonce výraznější po novém paliv. filtru a vyčištění nádrže)
    Jo a další adept je Shellka v Chebu u Lidlu, tam mi dokonce poprvé v zimně zamrzl benzín. Tchán v Aši měl taky problémy.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 15:16:50     Reagovat
    Autor: Smety - Smety
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: benzínky
    Na Shellce v Chebu si nekoupím ani žvejkačky, ale to je jiná historie.

    Ad benz. v Aši - Q1? Jenom abych věděl.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 22:07:39     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: benzínky
    Ona ta ochota na Shellce je asi jen při cálování. A docela mě vyděsil ten jejich maník co mi furt chtěl natankovat.
    Cvíli jsem na něj čuměl, co blbne, pak mi to docvaklo...nebudil jsem dojem seriózního člověka. (vlasatej, v bundě F1 Ferrari a počmáraná Alfice ála WTCC) (a bylo to v době těch odjezdů bez placení)
    Ale na druhou stranu, kterej blb by byl tak okázale nápadnej?
    Q1 u Plusu? Tam už jsem přes rok nebral.
    Možná jí najdete ve vyhovujících kverulant.org/Store/COI%20seznam%20vyhovujicich%202009.pdf
    Zato jsem nikdy neprohloupil s libovolnou v Bavorsku.

    Komentář ze dne: 11.10.2010 15:27:15     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Guilietta
    Jen mírně OT:

    Byl by nějaký názor (popř. insider info) na současnou nástupkyni 147ky? Párkrát už jsem jí viděl (teď naposled na dovolený v Itálii, kde už jich jezdí docela dost), a krátce se s ní jednou projel a dojem zatím velmi pozitivní (akorát s tou cenou 700k v trošku slušnější motorizaci a výbavě to asi nemůžou myslet úplně vážně, ojetiny pochopitelně ještě nejsou).

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 21:35:33     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Guilietta
    Provedl jsem letmou prohlídku a zjistil, že s tím nebude problém, protože většina techniky je z Fiatu Brava. Motor má kořínek ve starém dobrém Fiat Fire ze začátku devadesátých let. U motoru Multiair mám nějak problém důvěřovat tomu hydraulickému stavěcímu členu zdvihu ventilů. Je to takové typické kurvítko, nelze ho nijak diagnostikovat, jen rozebrat půl motoru a pak zvolat "hmm tak tímhle to nebylo".

    Rozumný přístup na straně zákazníka by byl, počkat dva roky, až se to "otestuje provozem" a cena sleze o nějakých 30%, pak se z toho stane atraktivní volba.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 22:26:24     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Guilietta
    A ta verze s motorem 1750ccm Turbo Benzina, by mohla být silně návyková.
    Bude jich jako šafránu, najdou se nějaký mouchy a prodá se jen před smrtí.
    viz 147 V6 3,2 GTA

     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 22:48:25     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Guilietta
    Ano, TBi je povedenej motor, pokud jde o uživatelskou stránku věci. Jezdil jsem s tím loni a myslím, že to z hlediska uživatele nemá konkurenci. Škoda jen, že to má litinovej blok nápadně připomínající TwinSpark, vysokotlaká pumpa poháněná mechanicky pevným převodem odebírá zbytečně energii motoru a ovládání waste gate pneumaticky je taky oldschool řešení. Čekal bych vyšší rozsah inovací, dívám se na to jako na JTS s turbem. Škoda, že si to auto nechávají tak dobře zaplatit.




     
    Komentář ze dne: 11.10.2010 23:26:12     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Guilietta
    Děkuji.

    Jo, dva-tři roky jsou asi tak zrovna ta doba, kdy bych auto tohoto druhu mohl reálně poptávat. Takže uvidíme :o)

     
    Komentář ze dne: 13.10.2010 13:37:31     Reagovat
    Autor: Radar - Radar
    Titulek:Re: Re: Guilietta
    Těžko říci kolik ty elektrohydroštely vydrží. Klasické hydroštely odcházely především na boxerech, u Twin Sparku jsem s tím problém neměl. Pokud mi jako studenej začal kovově klapat boxer, byly to hydroštely, kovový klapot studeného TS způsobuje špatný variátor, kterému postupně trvá čím dál delší dobu, než se natlačí a došteluje vačku tak jak má být. Včasnou výměnou, nebo repasí pochopitelně zachráníš vačkovku i zdvihátka.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 11:56:42     Reagovat
    Autor: zde - zde
    Titulek:Re: Re: Re: Guilietta
    Když mi po koupi cvakala už jsem se chystal na hydroštely, i když mě předchozí majitel ujišťoval, že jsou měněné před necelým rokem. Nakonec pomohlo nalít tam pořádný olej a cvakání se spravilo.

    Komentář ze dne: 11.10.2010 17:58:51     Reagovat
    Autor: Romus - Romus
    Titulek:146
    Já si AR 146 pořídil jako auto - za jeden plat, než dostanu služebák a na 15 km denně, a trošku mi se mi dostala pod kůži, i přesto že ji mám s 1,6 boxerem, který je pro tohle auto brán jako volba rozumu.
    Rozhodně bych ale nepřeceňoval AR komunitu, která má trošku problém dívat se na AR jako spotřebák na rok. Konkrétně rady tipu Selenia jedině pičo, hlavně nezapomeň udělat rozvody atd. mi zrovna moc nepomohly. Navíc po tom co se mi jeden chytrák pokusil prodat díly z bourané 146 za cenu nových z obchodu, jsem se na celou komunitu vykašlal úplně.
    Co se týče budoucího fun caru, tak 147 se mi nelíbí a slušnou 146 neseženu :-( škoda

     
    Komentář ze dne: 13.10.2010 13:53:17     Reagovat
    Autor: Radar - Radar
    Titulek:Re: 146
    Já bych to neházel do jednoho pytle. Je pravda, že v 90 letech kdy kluby vznikaly, to byla sdružení opravdových nadšenců a skoro všichni jsme se znali osobně. Bohužel s přibývajícími lety počet Alf v Česku vzrostl, čímž do klubů nastal i větší příliv pablbů, tuzerů atd.
    (Koukni na některé weby LidověVagónového koncernu a budeš se divit.)
    Zároveň se zvýšil i stav kůlnových mechaniků, kteří věřili, že bez speciálních přípravků a dalších potřebných propriet dokáží nastavit a vyměnit vše od rozvodů po elektroniku. Navíc závadu eliminují metodou pokus - omyl, což se zákazníkovi značně prodraží. To všechno značku poškozuje.

    A ještě k těm olejům. To není o tom, "žejediněselénia pyčo". To je o tom, co píše výrobce v motoru v manuálu. Tak nějak tomu výrobci věřím, že tam nenapsal nějaký naschvál. Jen jednou jsem uvěřil rekalmnímu žvanění servismena (byl jsem čerstvý majitel AR33) a do motoru nalil jakýsi Castrol, který mi ten hodný pán ze servisu doporučil (byl zároveň oficiální prodejce kastrólů). GO motoru po roce mne stála asi 30 tisíc.

    Komentář ze dne: 12.10.2010 11:07:22     Reagovat
    Autor: hofmas - hofmas
    Titulek:
    Velmi pekny clanek. Vitam DFENSE mezi nami:) i kdyz tedy uz ex, protoze ja jsem svoji 156ku musel pochovat po jedne nezavinene srazce s fakem. Ale na ten zvuk V6 v alfe nikdy nezapomenu a urcite je v planu jeste jedna, ale uz jen jako auto na vikendy. Na normalni jezdni to opravdu nebylo, preci jen po praze za 18 litru...po dalnici se s tim dalo jet i za 11. Ale ostra jizda za 25...za ty penize to stalo. Drzim palce at alfa slape jako hodinky...

    Komentář ze dne: 14.10.2010 15:47:24     Reagovat
    Autor: Stromek - Stromek
    Titulek:Alfa error
    Mám takový problémek s Alfou 147 1.6 88kW, 2001 a potřeboval bych poradit. Podle mě to nebude závada specifická pro Alfy, ale něco obecného jako lambda atp. Takže:
    když auto vychladne úplně, třeba přes noc, tak v nynějších nižších teplotách nejde nastartovat napoprvé. Slyším, že to chytne ale neudrží to otáčky a zhasne během vteřiny. To lze opakovat cca 5x-7x a pak to s větším kolísáním otáček (1100ot +-400ot) v průběhu 10-20s běží a poté se otáčky ustálí okolo 1200 a potom klesají se zvyšující se teplotou motoru jako normálně. Když se tedy podaří nastartovat, studené auto po přišlápnutí plynu vynechá vteřinu a následné zvýšení otáček je se značnými obtíženi - připadá mi to jako chování auta s karburátorem, kde byla nastavená moc bohatá směs. Nenapadá někoho ze zkušenosti, čím se tohle děje? A ještě jedna věc - nestačil jsem odstranit malou dirku ve výfuku v 2. nebo 3. části, což mi ale u žádného auta takový problém nezpůsobilo.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 15:56:15     Reagovat
    Autor: Stromek - Stromek
    Titulek:Re: Alfa error
    a taky mě trochu drtí spotřeba, což s tím může souviset. Jezdím hlavně po Praze, sice rychle(tedy o kousek rychleji než vyplašení šneci co jedou max. 40km/h) ale snad bych řekl že plynule, jenže za 10l/100km. Tolik si bral 11 let starý 2.0GTi Seat. No a v létě po okreskách s maximální plynulostí a rychlostí mezi 80-120km/h jsem se nejméně dostal na 8.2l/100km. Připadá mi, že by to mohlo být méně... :-)

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 16:15:21     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Alfa error
    Lambda to nebude, lambda regulace se pouští až po určité době chodu motoru.

    Mně se V480 chovala velmi podobně, jen to nezáviselo na teplotě, ale na nadmořské výšce - v NL startovala na první ťuknutí i při -20°C, v ČR napotřetí i při +10°C. Po výměně tlakových čidel (atmosférického i v ssání) to bylo OK.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 16:16:30     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Alfa error
    Hlásí to nějakou chybu? Svítí nějaké nezvyklé kontrolky? Prošlo to na emisích bez cheatu? Je mrtvý variátor?

    Že nereaguje na plyn ukazuje, že regulace mezi plynovým pedálem a škrtící klapkou nefunguje korektně. Jako první bych hledal netěsnost v sání. Váha vzduchu by taky mohla být supektní, zkuste ji odpojit. To auto pojede normálně dál, jen se rozsvítí kontrolka na palubní desce. Třetí tip by mohly být vstřikovače, resp. jejich snížený průtok, ucpaný filtr paliva nebo chcíplá palivová pumpa.

    Pro další diagnostiku by to chtělo se na to přípíchnout a sledovat některé základní ukazatele.

    Lambda regulace v tu chvíli ještě neběží, takže lambda v klídku...

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 16:47:34     Reagovat
    Autor: Stromek - Stromek
    Titulek:Re: Re: Alfa error
    Nejprve poděkuji za odpovědi - díky :-)
    Nehlásí to vůbec nic, všechny kontrolky i display neukazují nic abnormálního. Jak se to ohřívá, tak postupně mizí to "dušení" motoru a okolo 70 stupňů to už jede úplně ok. Měnila se váha vzduchu asi před 2 měsíci. Tehdy to bylo taky naposledy na diagnostice a proběhlo to bez ztráty kytičky...jenže to ještě nebyly ráno teploty pod 10 stupňů...
    Pro informaci: 1)netěsnost sání mám řešit primárně od airboxu ke škrtící klapce? 2) někde jsem vyčetl rozumy, že by mohlo pomoci vyčištění škrtící klapky a motorku volnoběžné klapky...?
    Já pociťuji chybu jen když je to studené, pak se to postupně vylepší až do normálu. A stane se to jen když to celé úplně prochladne třeba přes noc-když s tím ráno přijedu do práce a k večeru jedu zpět, už se to nestane. Takže mě taky napadla netěsnost sání, ale netušil jsem, že by mohla mít až takový vliv.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 18:08:08     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Alfa error
    Netěsnost sání za škrtící klapkou. Na motoru na zadní straně, blíž ke kabině, je namontovaná taková velká černá věc, sání. Mimochodem se vyrábí v České Republice. Vpravo, když stojíte čelem k motoru, je škrtící klapka. Do toho ústí spousta hadiček, některé jdou do sání, jiné ze sání do víka hlavy válců. Je třeba vydat se po nich a hledat, zda nejsou zpuchřelé. Mezi hlavou a sáním jsou čtyři gumové spojky, ty je třeba taky checkovat. Pak je třeba vydat se po obvodu sání a hledat veškeré trhliny, netěsnosti, mastné fleky. Většinu problémů těchhle dusících se a žeroucích aut jsem vyřešil tímhle způsobem.

    Zanesená škrtící klapka by to být i mohla, ale Alfa nemá EGR, tedy odpad svedený do kuchyně, a tak se tam sání tolik nezasírá. Preventivně ji lze vyčistit, je to snadné. Vyčistit motorek apod. ovšem nelze, ta jednotka škrtící klapky není určena k rozebírání. Někdo to sem tam na internetu nabízí, ale nedoporučuji to vůbec dělat, protože se tím dají generovat chyby mnohem větší než je ta primární.

    Pokud nic, tak bych šel po palivovém systému. Udělá to auto něco nestandardního, když mu dáte zatepla na dvojku full throttle a chvíli ho držíte v otáčkách? Změní se jeho chování, když otočíte klíčkem a hned startujete, nebo když otočíte klíčkem do první polohy, necháte ho chvilku se zapnutým klíčkem (ca 30s) a až pak startujete? Vysvětlení: Když auto přes noc stojí, vyteče palivo z dopředného i zpětného vedení, z fuel railu taky. Když ho ráno nastartujete, musí pumpa nakrmit tu hadici a ještě k tomu motor, co při studeném startu bere hodně paliva. Zdravá pumpa má skoro desetinásobnou rezervu, ale pumpa s ucpaným filtrem ne. Tím opožděným startem se dá pumpě čas naládovat hadici a fuel rail.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 19:22:40     Reagovat
    Autor: Stromek - Stromek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Ok, mrknu se na ty netěsnosti jak popisujete. Akorát tam je přístup jak k penězům, to bude paráda...

    ad fuel error - to mi někdo říkal před léty, tak jsem si na to vzpomněl, zkoušel jsem zapnout elektriku a počkat až se to načerpá, ale chování motoru bylo úplně stejné

    Odpoledne jsem zběžně koukal, jestli si nevšimnu nějaké evidentní netěsnosti jako povylezlá hadice atp. a všimnul jsem si pootevřeného airboxu - otevřené oba zámky boxu a škvíra cca 3cm! Nevím jak dlouho to bylo, natož jak se to mohlo stát. Zítra vyndám filtr a pokusím se podle znečištění od bláta odhadnout, jak dlouho to bylo otevřené.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 23:46:11     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Trochu jsem googlil a víceméně ty příznaky skoro vždycky vedou v diskuzích k váze vzduchu... Na UK fórech se toho dá najít na to téma docela dost, např. http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/243706-struggling-from-cold.html

    No, uvidím až přijde:)

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 23:52:19     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    další http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=17892 - to co popisuje je přesně to, co dělá moje auto...

     
    Komentář ze dne: 15.10.2010 20:52:32     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Ještě k těm Bosch HFM. Mám jeden simply clever tip. Ten vnější válec tvořící HFM má pokaždé jiné číslo a jsou jich desítky typů, ale ta sonda v tom je skoro univerzální - té jsou jen asi čtyři typy. Kdo nechce platit za originál HFM hodně peněz (tzn. cenu HFM + Bosch přirážku + Alfa přirážku), tak ať mi buď napíše, nebo vydělá z toho válce tu sondu, najde na ní číslo ve tvaru X XXX XXX XXX a googlí. Po čase najde díl třeba na Opel Vectra nebo Fiat Marea, který má sice jiný válec, ale stejnou sondu, a bude levnější. Ten si koupí, bez Alfa přirážky, vydělá z něj tu sondu, zadělá ji do toho původního válce a jede.

     
    Komentář ze dne: 16.10.2010 01:26:19     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Tak to je dobrý vědět pro příště, díky:-)

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 22:15:45     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Re: Alfa error
    Naprosto banální a jednoduchá závada, motor prostě neví, že je studený. ECU má chybnou informaci o teplotě motoru. Studený motor dostává jiný poměr paliva a vzduchu než potřebuje. Chyba bude ve vadném senzoru teploty.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 22:32:46     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Nejspíš ne, protože pak by si motor pořád myslel, že je -35°C. Nikdy by se to samo nespravilo. Navíc teplotu motoru bere z čidla teploty chladící kapaliny, tedy ze stejného zdroje jako teploměr na palubní desce, a závadu teploměru by Stromek rozpoznal.

    Jestli něco v tomhle směru, tak snímač teploty nasávaného vzduchu ve váze vzduchu Stárlajn. Jeho výstup je používán k ke korekcím dávkování paliva (teplý vzduch má jinou hustotu než studený).

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 16:33:02     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Alfa error
    Možná to bude "chytrá" rada jak od píva v hospodě, ale...už ses kouknul na svíčky?

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 16:45:01     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Alfa error
    Svíčky jsem všechny vyměnil a nic se nezměnilo...

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 17:31:33     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Alfa error
    Kabely? Civka? Zanesena klapka?
    Mel jsem dve podobne zavady (ale ne na Alfe) - jednou mi to v chladnu chcipalo na volnobeh a stacilo vycistit klapku, podruhe mi to podobne jako tobe reagovalo na vlhkost a nakonec jsem po vymene svicek, vicka rozdelovace i kabelu zjistil, ze to dela civka - jiskru davala, ale asi dost podivne, po vymene jsem zjistil, ze mila civka byla napraskla a jak se do ni dostala vlhkost, tak takhle blbla, kdyz se vlastnim teplem trochu ohrala, asi vyschla a blbnout prestala ... ale divil bych se, ze by takhle blbou zavadu mel jeste nekdo jinej nez ja ;-)

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 17:44:58     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Kabely i cívky jsou OK. Cívku má každá svíčka vlastní, takže jsou na 1 válec dvě a to už by bylo podezřelý:). Na klapku kouknu...

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 17:46:33     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Jinak AlfaDiag ani FiatECUscan žádnou chybu nehlásí a kontrolka na přístrojovce zhasíná tak jak má...

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 16:43:17     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Alfa error
    Já mam stejnej problém s 1.8TS - při prvním studeném startu se dusí, zvlášť po přidání plynu (občas si při tom i "střelí" do sání). Celková reakce na plyn je letargická. Po chvilce to zmizí a všechno funguje bez problémů, stejně jako po dalším startu když to nestihne kompletně vychladnout.

    Vyčistil jsem váhu vzduchu a skoro to přestalo, ale jenom skoro, takže jsem jí vyčistil podruhé a začalo to dělat znatelně víc než předtím:D. Mám tedy pocit, že problém bude v ní - teď čekám až přijde nová, takže když počkáš pár dní, dám vědět jestli to pomohlo, nebo ne.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 16:50:01     Reagovat
    Autor: Stromek - Stromek
    Titulek:Re: Re: Alfa error
    Ahoj, váhu jsem měnil, sice za Starline (náhrada od bazaru v záruce), ale je prostě nová. Snad ani Starline neudělá věc, která nefunguje už po 2 měsících...nebo jo? :-D

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 18:17:26     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Alfa error
    Pozor na starline copy bullshit váhy vzduchu. Pro analytické účely ji stačí odpojit. Ta řídící jednotka není blbá, když nemá signál z váhy vzduchu, přejde na jiný regulační model - tzv. alfa-n regulaci. Tzn. nastavuje úhel škrtící klapky podle otáček motoru. Tím se vyhodí ze hry pár komponent, jako váha vzduchu nebo čidlo teploty v ní umístěné.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 20:06:55     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Alfa error
    Jestli to chápu správně - začalo to dělat až po 2 měsících od výměny váhy? To bych se pak nedivil, kdyby to váha byla. Starline dělá prakticky všechno co jsem od nich kdy měl v ruce tak, aby s tim člověk dojel z bazaru domu a pak se děj vůle boží. Jednu dobu dělali i destičky, který nebyl problém zlikvidovat na testovací projížďce:)

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 20:26:46     Reagovat
    Autor: Stromek - Stromek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Alfa error
    To nedokážu takhle říct, protože to začalo dělat až teď cca 14 dní zpět co padají teploty k nule či aspoň pod 10 stupňů. Dřív takové podmínky nebyly, takže to může být tak i tak. Zítra ráno před nastartováním odpojím váhu vzduchu jak radí DFens jako diagnostickou metodu a uvidím. Posléze se mrknu na ty netěsnosti za motorem, na což se vůbec netěším...

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 20:31:51     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Aha, mě to dělá vždycky, nezávisle na teplotě. Taky na to zkusim kouknout, naštěstí je tam u GTV o něco víc místa:D

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 21:51:49     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Součástí váhy vzduchu je i teplotní čidlo. Jestli to Hvězdná pěchota od Autokelly posrala, tak tam to čidlo posílá píčoviny a motor se podle toho zkouší chovat. To by mohl být problém, ale zase by to dělalo pořád.

     
    Komentář ze dne: 15.10.2010 09:18:00     Reagovat
    Autor: Stromek - Stromek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Neměl jsem dnes možnost vyzkoušet studený start s odpojenou váhou, takže zítra.

    Když to teď řeším ,všiml jsem si jedné věci:
    motor je na provozní teplotě a já mám 1/3 plynu, zrychluji a v tom tomu při překračování cca 2800ot/min skoro neznatelně poklesne výkon. Člověk to ani nepozná, když zrovna jede přes hrbol, takže v Praze skoro nikdy :-) Je to poznat protože člověk cítí plynule se zvětšující sílu motoru a očekává tento nárůst dál, ale v oněch 2800rpm to lehce zvolní a pak síla zase začne růst se stoupajícími otáčkami. Na papíře z motorové brzdy si to představuji tak, jako kdyby se do grafu průběhu výkonu motoru připletla malá mez kluzu z trhací zkoušky oceli :-)

     
    Komentář ze dne: 15.10.2010 20:43:19     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    To dělá moje A-R taky. Je to takový pocit, jako by auto někdo lehce chytil za zadek. Nepřikládám tomu žádný význam.

     
    Komentář ze dne: 18.10.2010 09:04:55     Reagovat
    Autor: Stromek - Stromek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Tak jsem odpojil váhu, nastartoval a nastartoval napoprvé. Ale otáčky hned posléze na pár vteřin klesly na cca 500, pak se probraly na 1200. Jenže když jsem chtěl přidat plyn, tak se to dusilo a otáčky spadly opět na 500, dokud jsem nedal nohu z plynu. Po opětovném připojení váhy to taky hned naskočilo a otáčky takovým to způsobem nekolísaly při při dání plynu. Pak se to chovalo celkem normálně. Když jsem s tím chtěl vyjet, tak se to opět trochu dusilo a netáhlo to. To se zase za deset vteřin spravilo...
    Na ty netěsnosti jsem se ještě nestačil kouknout.

     
    Komentář ze dne: 21.10.2010 14:41:09     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa error
    Tak já mám beze zbytku vyřešeno:). První část hadice vedoucí od škrtící klapky k airboxu byla hned v tom prvním žebrování u klapky popraskaná prakticky v každym záhybu, někde skoro kolem dokola. Cvičně jsem to zalepil chemoprenem než seženu jinou hadici a auto jede proti původnímu stavu "jak střelená svině", veškerý problémy s dušením za studena zmizely a spotřeba nejspíš o něco klesla (ale to je ještě brzo hodnotit). Při testovací projížďce jsem 3x zakopl o omezovač, protože tah ani ke konci nijak nepolevuje:D

     
    Komentář ze dne: 14.10.2010 18:27:59     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Alfa error
    Ještě k backfire: U Alfy s jistotou chudá směs. Hoření ve válci se zpomalí natolik, že to ještě hoří, když otevře ventil. Z nějakého důvodu to tam neláduje dost paliva. Když šlápnete na plyn, tak otevřete škrtící klapku, ale paliva tam jde pořád málo, takže se namíchá chudá směs, a není nic, co by to poznalo a korigovalo, protože lambda regulace ještě nejede. Díra v sání, vadná váha vzduchu nebo nedostatek paliva.

     
    Komentář ze dne: 20.10.2010 21:12:35     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Alfa error
    Tak v mém případě byl ten první typ správně - hadice sání byla asi 20cm před klapkou prasklá kolem dokola... Nechápu že jsem na to přišel až teď.

     
    Komentář ze dne: 20.10.2010 21:21:51     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Alfa error
    pardon, tip, ne typ:-)

    Komentář ze dne: 30.10.2010 17:10:20     Reagovat
    Autor: Peto M - Neregistrovaný
    Titulek:Krasne napisane
    Krasne napisane. Mam presne tak ako si napisal terazchut sa na svojej 147-previezt. Len z pasie. Je to románik :)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.