D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Modelování dopravy
    (ze dne 17.10.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 18.10.2010 01:16:03     Reagovat
    Autor: bitovod - bitovod
    Titulek:Něco pro hračičky
    Jeden z online pokusů o simulaci dopravy:
    vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/
    Nevím jak komu, ale mně se snad nikdy nepodařilo nasimulovat plynulý provoz, který by vydržel plynulý déle než jednotky minut :)


     
    Komentář ze dne: 18.10.2010 12:41:51     Reagovat
    Autor: zgreL - zgrel
    Titulek:Re: Něco pro hračičky
    nádhera:DDD
    škoda že to nesimuluje i výskyt modrejch ávijí a konformních ovčanů ve vínovejch felinách nebo fungl fábijích.

     
    Komentář ze dne: 18.10.2010 23:27:28     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Něco pro hračičky
    Tyhle aplety jsou spíš hračky. Jestli si s něčím chcete doopravdy hrát, tak zkuste PTV VISSIM, demo jde stáhnout třeba tady.

    http://www.ptvag.com/software/transportation-planning-traffic-engineering/services/download- area/

    V podstatě zjistíte, že samotné zadání intenzit a charakteristik dopravy je celkem sranda. Ale vyladění celkového modelu, hlavně v místech křížení, je poměrně komplikovaná záležitost, která většinou zabere nejvíce času.

    Komentář ze dne: 18.10.2010 12:33:19     Reagovat
    Autor: zgreL - zgrel
    Titulek:díky
    díky za spešl odkaz, připomíná mi to nějaký děje na sekvenci semaforů a pak v tý zácpě kerou tu máme za nima :)
    jó... a neřiká se tomu "žebříčkovýmu modelu" třeba metoda konečných prvků? ;-)

    Komentář ze dne: 18.10.2010 22:19:54     Reagovat
    Autor: paja - paja
    Titulek:Oscilace
    Periodické kmitání je jeden z nejběžnějších přírodních jevů.
    Pokud se sejdou oscilace, dochází k interferencím.

    V Praze pozoruji hodně dvourozměrných interferencí v dopravě. Vznikají periodickými intervaly semaforů.
    Příklad - křižovatka Koněvova, Prokopova, Husitská a návazné křižovatky směr Bulhar. Tam se občas stane, že z Koněvovy projedou 3 auta za zelenou, i když je to hlavní ulice. A naopak z Prokopovy jich projede 20. Přitom zelená svítí dýl z Koněvovy. Vydrží to i několik cyklů než to přejde.

    Na dálnici jde naopak o interference podobné stojatému kmitání struny kytary. Při zácpě o nekolika kilometrech jsou místa, kde se stojí a místa kde se jede přes 50.

    Dvourozměrný problém Prahy by pomohla vyřešit náhodná změna intervalu semaforů, která by rozbíjela interference. Například policista ovládající křižovatku. Bohužel, i když u nás máme nejvíce policistů na obyvatele široko daleko, nevzpomínám si, že bych viděl letos křižovatku řízenou policistou.

    Na dálnici by pomohla plynulá pomalá jízda kolony a správné zipování. Jenže : vidím, že 10 aut přede mnou svítí brzdy. Tak sundám nohu z plynu. Tím ale přede mnou vznikne o něco větší mezera. A nastoupí přejížděč. Za každou cenu musí mezeru vyplnit. Dovedu si představit i úpravu která učiní legální (a doporučenou) synchronní souběžnou jízdu v pruzích v případě zácpy. Prostě kývnu na řidiče ve vedlejším pruhu a on pochopí. A pojedeme stejně rychle. Pokud se jeden musí zastavit, zastaví i druhý. Řekl bych, že energii pro oscilace na dálnici dodávají přejížděči.

     
    Komentář ze dne: 19.10.2010 20:09:35     Reagovat
    Autor: bitovod - bitovod
    Titulek:Re: Oscilace
    "Dvourozměrný problém Prahy by pomohla vyřešit náhodná změna intervalu semaforů, která by rozbíjela interference. Například policista ovládající křižovatku. Bohužel, i když u nás máme nejvíce policistů na obyvatele široko daleko, nevzpomínám si, že bych viděl letos křižovatku řízenou policistou."

    Člověče nešťastná, neříkejte to nikde nahlas, nebo se toho chytnou! Já to letoz zažil několikrát, pravidelně na křižovatce Poděbradská - Průmyslová, a řeknu Vám, zlatý stojatý vlnění.

    Když mi v normální špičce trvá přiblížení Černý most - Průmyslová tak dvacet minut (mimo špičku tak pět, sedm), tak když se rozhodnou Průmyslovou řídit ručně (a že zrovna tam se to děje kvůi zácviku policistů), je stejný úsek výrazně přes hodinu.

    Never more, jak by řekl Havran...

     
    Komentář ze dne: 20.10.2010 01:09:28     Reagovat
    Autor: Pepa - Viceroy
    Titulek:Re: Re: Oscilace
    Bohužel, i když u nás máme nejvíce policistů na obyvatele široko daleko, nevzpomínám si, že bych viděl letos křižovatku řízenou policistou."
    člověče nešťastná, neříkejte to nikde nahlas, nebo se toho chytnou!

    Svatá pravda. Přitom to není dáno tím, že by ten policista to neuměl. Je to dáno tím, že má snahu pustit přes křižovatku co nejvíce vozidel. Zapomene na to, že v druhém směru se automaticky vytvoří kolona. Tak ji pak také pustí celou a vytvoří větší kolonu na prvním směru atd. Po půlhodině má křižovatku ucpanou ve všech směrech.

    Klasický příklad I.P.Pavlova X Sokolská. Tam je nastavena zelená vlna od této křižovatky dále na X Rumunská-Legerova, Rumunská-Tylák, Rumunská-Belgická, až na Mírák-Francouzská. V momentě, kdy začne X na I.P.Pavlova-Sokolská řídit ručně policista, je konec nastavené zelené vlny a v průběhu půl hodiny vše stojí. V Ječné až na Karlák a v Sokolské pokračováním na Hlávkův most.

    Jinak v poslední době jsou na nových X pravděpodobně osazeny semafory s čidly na zaznamenání intenzity v jednotlivých směrech. Často jezdím přes nově osazenou X V Korytech - Sjezd z Jižní spojky a často se mi stalo, že když jsem byl v ulici v Korytech sám a na sjezdu se přibližovala 3-4 auta, naskočila mi červená a jim zelená. Poté co projela X ihned mi naskočila zelená. Tak krátký interval s červenou nemohl být na pevno nastaven.


     
    Komentář ze dne: 21.10.2010 00:34:55     Reagovat
    Autor: paja - paja
    Titulek:Re: Re: Oscilace
    Ono to možná bude interferencí křižovatek Průmyslová - Poděbradská a Kolbenova - Kbelská.

    Tahle oblast by byla pěkný námět pro diplomku budoucího dopravního inženýra.


     
    Komentář ze dne: 21.10.2010 13:18:48     Reagovat
    Autor: zgreL - zgrel
    Titulek:Re: Oscilace
    letos jsem porvé viděl řídit policajta světelnou křižovatku manuálně skrz nějakou konzoli.
    takže to bylo taky poprvý co jsem zamrznul na prostředním semaforu jindy zelený vlny.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.