D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Dvě BMW 135i
    Vydáno 22. 11. 2015 (5848 přečtení)

    Před nedávnem se mi poštěstilo a mohl jsem krátce po sobě vyzkoušet dvě velmi podobná auta. Jednalo se o BMW 135i convertible a následně coupe. Na rovinu mohu říci, že po uvedení modelu e81 na trh, jsem nebyl moc nadšený. Později, když jsem třeba někde potkal pěknou 130i v M-paketu (e87), tak mi to na živo osobně už tak moc nevadilo, ale stále jsem se nemohl zbavit dojmu, že to auto vypadá jako malé dítě. Potom přišla varianta s kufrem, e82.

    To se mi snad zamlouvalo ještě méně, připomnělo mi to některé jiné výrobce, kteří udělají z malého auta sedana, což osobně nesnáším. Je teda pravda, že jednička zas tak malé auto není. Když jsem ale poprvé osobně viděl e88 a e82, o kterých bude následujících pár řádků, tak mě moje lehká popuzenost opustila. V reálu auta nevypadají tak špatně, i když kupé by mohlo mít sloupky trošinku pozvolnější a tvar zadních světel malinko jiný. Následující řádky nebudou test aut, jak by mohl někdo čekat, ale jen pár mých dojmů z těchto aut.
     

    Obě auta, jak je z jejich označení patrné, mají pod kapotou totožný, zážehový, třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly, tzv. twinturbo. Je to ještě řešení, kdy každé turbodmychadlo plní tři válce, tedy N54B30. Motor produkuje 306 koní a 400 Nm, což se dá celkem za málo a snadno změnit, a také se to běžně dělá. Obě auta měla shodnou převodovku a to šestistupňovou, automatickou s hydroměničem ZF 6HP26, s možností řazení pod volantem. U kupé bych spíš očekával manuálně řazenou převodovku, ale ani s tím automatem to nebylo tak zlé. Co mě velmi mile překvapilo u kabrioletu, byla karoserie. Proti M3 e46 musím uznat, že je znatelně tužší. Dále, ač nejsem úplně příznivcem přeplňovaných motorů v autě pro zábavu, uznávám, že tento motor se BMW co do podávání výkonu povedl. Má dostatek síly v celém spektru otáček a hlavně v těch nízkých je reakce na pedál akcelerátoru bryskní. Řekl bych, že je to asi dáno použitím těch dvou turbodmychadel. Na pohled jsou dost malá a setrvačná hmota jejich rotorů bude asi minimální. Tomu by odpovídalo i to, že subjektivně v posledních možná 1000 otáčkách už ta síla motoru nebyla taková. Ale i tak jsem byl s chováním motoru nadmíru spokojen. A zvuk? I ten byl na přeplňovaný motor velmi příjemný. Se staženou střechou jsem si chvílemi říkal, že je to docela „pila“. Příjemný zvuk byl ještě „dokreslován“ koncovým tlumičem výfuku. V autě byla snad maximální výbava, nevybavuji si, že by mi něco chybělo. Výhřev sedadel, jejich elektrické ovládání (i střechy samozřejmě), kožené čalounění, navigace, slušné stereo, xenony, tempomat, atd., prostě vše, co člověk v takovém autě od výrobce očekává. Bohužel jsou ale v interiéru patrné i známky šetření. Možná i proto, že se jedná o nejmenší model BMW. Některé plasty jsou už na pohled ne zrovna kvalitní a to nemluvím o  pocitu z omaku. Domnívám se, že bude stačit pár desítek tisíc kilometrů na špatné silnici a interiér o  sobě bude dávat dost vědět. Největším zlem byly tradičně dojezdové pneumatiky. Celkově mě ale autíčko velmi mile překvapilo a řekl bych, že zmíněná M3 by měla v reálném provozu velký problém ujet, spíš by neujela.

    Po asi 14 dnech se mi do rukou dostalo i kupé. První dojem po usednutí za volant byl dost rozpačitý. Auto bylo tak trochu holobyt ?. Manuální klimatizace, manuálně ovládaná sedadla, žádná navigace, šedá kůže, která se mně osobně moc nelíbí, podprůměrné audio. Dokonce ani samostmívací zrcátko ve výbavě nebylo. To už považuji na BMW dost smutné. Nebo třeba opěrky hlav nastavitelné pouze výškově, atd. Po ujetí pár metrů mě překvapily brzdy, jejich nástup a účinek byl okamžitý, nepříjemně ostrý. Snad první BMW, u kterého jsem toto zažil. Nelíbilo se mi to ani trochu, znám to z lacinějších aut, kde to má dělat asi dojem, jak moc to brzdí, ale po třetím, či čtvrtém ostrém zabrzdění je po slávě. Nevím čím si to vysvětlit, ale docela mi to vadilo. Ale jinak co se týká výkonu brzdové soustavy, tak bych řekl, že jsou dostatečné i vypadají solidně dimenzované, vpředu jsou čtyřpístkové třmeny, vzadu dvoupístkové. Kotouče se také jeví dost rozměrné na takové auto. Jízda byla ale příjemným překvapením. Měl jsem z téhle jedničky tak trochu motokárový dojem. Ne sice až takový jako z Hondy S2000, ale každopádně zábavné to bylo! Kupé je asi o 150 kg lehčí (údaje na internetu se liší přibližně o 10kg, tak prosím drobnou nepřesnost omluvte) než kabriolet, a tak i motor s autem neměl tolik práce a bylo to samozřejmě znát. Ale ne tak, jako je to třeba v případě M3 e46. Tam si troufám říci, že rozdíl mezi jízdními vlastnostmi obou karoserií je větší. Kupé mi ale díky té automatické převodovce nedávalo takový smysl, když už v tom není výbava, tak bych v autě osobně čekal manuál a do budoucna si majitel takové auto může nějak odlehčit a mít z něj hračku na víkendy na okruh například. Ale to je můj subjektivní dojem a názor. Celkově vzato, mě ale obě auta bavila, především mě mile překvapil motor svým projevem i schopnostmi.  Z těchto dvou aut bych si asi ale vybral to bez střechy, jednak díky té výbavě, a také mě u něj potěšilo to chování karosérie a celkově celého auta. Nečekal jsem takový rozdíl proti M3 e46.

    Dodal bych ještě pár slov k technice auta, konkrétně motoru. Měl jsem u sebe totiž obě auta především kvůli servisu a ošetření interiéru i laku aut. Jeden pan „kolega“ se tady o baworských motorech celkem pěkně rozepsal, nebudu tedy opakovat jeho slova, ale měnil bych u N54 motorový olej maximálně po 15 tkm., nebo radši i dříve. Olej, který vytekl z kupé, byl totálně černý a byl trochu cítit spáleninou. Používal bych opravdu kvalitní olej, kvalitní palivo, ideálně třeba i s VIFem. Co mě u tohoto motoru ale irituje nejvíc, je absence měrky oleje. Nevěřím moc elektronice. Náplň je dle výrobce 6,5 litrů. Nalijete 5 a nastartujete, na BC zvolíte kontrolu hladiny oleje, systém docela dlouho hladinu měří a pak napíše, že je hladina na maximu. Nesmysl! Vypustil jsem něco těsně přes 6 litrů. Odhadem v motoru zůstane tak 1 dcl, možná ani to ne, nevím. Dolil jsem tedy ještě litr, což máme celkem 6, provedl jsem zkušební jízdu a po jízdě jsem znovu provedl kontrolu hladiny pomocí check funkce v BC. Znovu systém hlásí hladinu na maximu. Ne slovy ale na displeji je „rafička“ a na ní jsou tři rysky, minimum, polovina, maximum a pod minimem a nad maximem je ještě kousíček v rozsahu měření. Takže pro ten systém měření je 5 litrů to samé, jako 6 litrů. Dál už jsem radši nedoléval a litrovku jsem dal do kufru auta na dolévání. Tak nevím, zda jsem to jen já správně nepochopil (rád se nechám poučit, nestudoval jsem kolem tohoto žádné informace), ale podle mě to moc sofistikované měření není. Dalším pro mě zajímavým zjištěním bylo, že olejový filtr je přibližně asi o 10-15% menší, než olejový filtr mého motoru. Objemově a velikostně mám ve svém BMW defakto shodný motor. Filtr jsem si prohlédl, je to úplně stejně technologicky vyrobený, klasický papírový filtr, jako olejový filtr pro můj motor. Nemá nějak jinak skládány stěny, že by třeba vypadal menší, ale měl by výslednou filtrační plochu stejnou, nebo větší, než motor M54. Pokud ale někdo máte důkaz a informaci, že to tak je, „sem s ním“, rád se na to podívám. A teď co chci říci? Dejme tomu, že je N54 technicky dokonaleji vyroben, z pokrokovějších materiálů, čili zjednodušeně řečeno, otěr a opotřebení motoru je menší, než u mého M54 (čemuž upřímně moc nevěřím), tak vzhledem k nadměrné tvorbě karbonu, vyššího tepelného namáhání u tohoto turbomotoru, mi připadá tento filtr, filtrační plochou sotva dostatečný. Nebo ten můj je naddimenzovaný?  Dalším faktorem je, že drtivá většina prvních majitelů olej nenechá vyměnit dříve, než si o něj auto samo řekne, což je třeba i 30 tisíc km. A tak mi to připadá celé dost na .…. na prd. A to samozřejmě neberu v potaz chemické vlastnosti oleje po tolika kilometrech, protože jsem se zamýšlel jen nad tou kapacitou filtrace. Dalším pohledem na věc je, že oficiální náplň jistě není ta nejlepší dostupná na trhu. A tak znovu apeluji na případné majitele, měňte u tohoto motoru olej ideálně po 10 tkm. Věřím tomu, že se to vyplatí.

    Na závěr bych chtěl říci, že mě jízdně obě auta příjemně překvapila, především tedy ten kabriolet, od kupé jsem to podvědomě čekal, jen ty brzdy v něm byly „nějaké divočejší“. Nebál bych se také pořízení 335i, nebo 535i s tímto motorem, ale jedině v případě opravdu nižšího nájezdu a častějších výměn oleje motoru, než udává výrobce.


    22.11.2015 Petr D.


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,06] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Petr D. | Komentářů: 9 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.