Komentáře ke článku: c]:) Poděkování + související témata (ze dne 08.07.2006, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Nevim jak ostatni, ale ja osobne i nadale nechavam na aute cedulky a v protestech hodlam pokracovat az do revize toho debilniho zakona ...
|
|
|
Jezdim s panem Kloboukem (cedulemi) uz tyden a take je nehodlam sundavat. Az uhnijou, vytisknu nove :-)
|
|
|
No já se přiznám, že se nechci někde nabořit, takže jsem cedule sundal, během týdne snad nahodím antiradar a budu jezdit tak, abych ani sobě ani jiným nic neudělal.
|
|
|
Dáš mi tip na detektor radarů? Ptala jsem se kamaráda, co tomu rozumí a říká, že šmucky za 6tis nemaji význam. Ten, co mi nabízel, stál cca 17tis. Umí vyčmuchat i laser, ale jen když před mým autem střelí laser po jiném autě.
Jinak jsem jela 7.7. z ČB do Brna a dnes zpět. Včera jsem nepotlala jedinou hlídku a dnes měřili jen na D1 (cca 114km). Nezastavili mě, páč jezdim v normě. Nehodlam se nechat buzerovat za 51/91/131km/h! :-)
|
|
|
To esprit: Vypada to, ze AR bude nezbytny, nekteri jeste porizuji zaroven laser jammer, i kdyz je zakazany anebo radiostanice CB, viz www.antiradary.cz , http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=82&postdays=0&postorder=asc&start=3240 , http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?p=350126#350126
|
|
|
Já budu teď kupovat Beltronic 945 s českým firmwarem za ca 10.000 Kč, jestli se teď někdy dostanu do USA, tak koupím novější 995 s originálním firmwarem, porovnám to a pak se uvidí.
Tyhle detektory zvládnou detekovat i laserový paprsek, ale až v okamžiku měření a i tehdy nepříliš spolehlivě - detektor se umisťuje za sklo, laserový paprsek je úzký a typicky se zaměřuje na poznávačku. Detekce při měření auta před vámi je ale téměř nemožná. Mohlo by k ní dojít pouze velkou náhodou - buďto při měření na opravdu velkou vzdálenost, kdy by paprsek byl široký a policajtovi ujela ruka, nebo při měření zezadu (v ČR se nebude používat, protože potřebují fotku) kdy by se paprsek nějak hodně dobře odrazil.
|
|
|
Díky za odpověď, kouknu se na net, jaké to má parametry.
Ještě jsem zaslechla nějaký šum o údajné existenci „barvy“ na RZ. Měla by znemožnit čitelné vyfocení značky. Víte o tom někdo něco nebo je to úplná hovadina? (Existují barvy, které fungují jako odrazka, ale ty to asi nebudou.)
|
|
|
Zkuste si vyfotit RZ nekdy po tme s bleskem. Auto bude tmave, znacka a odrazky budou zarit. Aby se tak nedelo, dava mozna smysl pretrit RZ bilou barvou.
|
|
|
nikon i digit. canon zrcadlovka mi RZ bere, i auto je v pohodě... :-)
|
|
|
Některé z těch barev opravdu částečně pomohou, pár výsledků jsem viděl. Ale vždy se číslo z fotky dalo dostat - většinou bez problémů rovnou, jen občas je nutno použít nějaký ten efekt ve Photoshopu.
Účinnější jsou různé tabulky, omezující viditelnost značky z některých úhlů, ale je to viditelné na první pohled, takže by s tím člověk moc daleko nedojel. Obdobně tabulky s LCD - to zabrání vyfocení skvěle, ale zase je to vidět. Zajímavé by bylo vzít tu tabulku s LCD a ovládat zatmavení signálem z antiradaru případně optického synchronisátoru (ale tam je pak problém s rychlostí LCD).
Za pokus by možná stá blesk směrovaný na poznávačku. To už by mohlo vést k dostatečné přeexposici.
|
|
|
Variantne list ze stromu, nalepeny na znacku kanagomem. Jednoduche, ucinne, tezko postizitelne.
|
|
|
ekvivalentem přilepeného listu je moje olejová šmouha :-)
Ale v ČB jsou cajti stejně zalezlí jak myši v díře, nikde je nepotkávam a to jsem za volantem od rána do večera.
|
|
|
Nesmysl, odedávna (zhruba 70. léta) platí v celé Evropě technické požadavky na auta (platily i u nás, nezávisle na režimu), například umístění RZ tak, aby byla v určité výšce, ose, udržovat ji ve stavu, kdy je čitelná na 25 metrů za běžných světelných podmínek. Doporučuji nemlžit a nelhat.
|
|
|
Jake nelhat? Jiste, mate-li list na RZ, je necitelna a je to poruseni vyhlasky, ale protoze jste jednak schopen zavadu odstranit na miste a druhak se ten list mohl na znacku prilepit behem jizdy bez vaseho vedomi (jiste, kanagomem nikoli, ale zase policiste obvykle nevozi v aute vybavu pro chemickou analyzu), je to nepostizitelne.
|
|
|
Ano, při běžné kontrole "uniknete" a dokázal jste jen to, že PČR je ve skutečnosti ještě dost tolerantní (někdo by napsal příliš tolerantní).
V případě vašeho práva nepřiznat se poté, co někoho přejedete, na tu analýzu vaše auto půjde. Když se hledají na místě nehody mikroskopické střípky laku a podle pořadí vrstev po mikrovýbrusu se určí nejen výrobce, ale i modelový rok a někdy i měsíc výroby auta, tak váš trik s Kanagomem prostě NEMÁ šanci, to uznejte.
|
|
|
Prectete si zakon 200/1990. Prestupek je zavinene jednani. Je potreba prokazat vasi vinu v danem pripade. Pred jizdou jste povinnen zkontrolovat vozidlo, ovsem nelze prokazat, ze list se na znacku neprilepil sam behem jizdy...
Jiste, pokud dojde k vazne nehode, tak se zkouma. Auto registrovane v zahranici se ale beztak s nejvetsi pravdepodobnosti nenajde.
|
|
|
Pojdme se poucit od nasich sousedu. Deutsche polizeitruppe fotila (par let nazpet) s bleskem rychla auta i ve dne a to jak ze svych aut, tak ze stacionarnich radaru, ktere vypadaji jako ptaci budka se dvema zasklenymi vstupy nad sebou.
Fotos zde:
http://www.cottbus-und-umgebung.de/pics/blitzer.gif
http://www.7-forum.com/service/images/blitzfoto01c.jpg
Mimochodem ucet s fotkou zezadu prisel majitelce auta, tolerance 8kmph (jiny kraj jiny mrav).
K veci. Auto-moto-bild delal test protiopatreni fotoradaru a jediny, co spolehlive fungovalo byl, protiblesk. I vselijake reflexni folie a nastriky nezabranily (tenkrat) precteni znacky.
Ptaci budky meli i na prujezd na cervenou.
P.S. Nedavno jsem videl reportaz, ze ptaci budku fotici rychlejsi auta jedna obec v CR testuje.
|
|
|
Mám čerstvou zkušenost z pardubicka, kdy v nějaké vesnici měřila MP s laserem... Detekce cca 250 metrů před policajtem a to jsem byl v koloně aut, která měla rozestupy tak 10 metrů za autem...Jinak mám Bel 960
|
|
|
Vy mate pater. DFensuv protest uz se vycerpal, zatimco docela nedavno tvrdil, ze (nejen) v CB mu vadi "nesmyslne" omezeni rychlosti v ruznych castech mesta (dtto root), po tydnu uz najednou "vzhledem ke stavu silnic ve meste ani nelze tento prestupek pachat". Opravdu k pousmani.
|Existuje uz i web pro stezovatele na novy zakon, na Psu je odkaz, a stezuje si tam necela stovka lidi, vetsina prispevku je bez reakce nebo do peti reakci. Kazde z temat ozdobeno jen nekolika malo reakcemi.. ale to uz neni o DFensove clanku, tak toho necham. O nem byl prvni odstavec, druhy mozno smazat.
|
|
|
každej, ať se s tím popeere sám. mě třeba vadí, že ten zákon je na jednu stranu ulltimativní k řidičům, ale opět nechává volnost bordelu na st. správě. řekněme, že kolaps počítačů bude dočasnou věcí a že nebude lidem způsobovat zbyteečné čekání, ale co mi vadí, jsou nesmyslná značení, za jejichž nnesmmyslnoost niikdo postihován nebude. ano - řeknete, že si můžu stěžovat a ve svým volnu psát na místní úřad, kde si s tím stejně vytřou zadek atd., navíc se tím jen podporuje snaha policcajtů vybírat pokuty za každou cenu. jako by nebylo dost případů, kdy si dají někam přenosnou značku a "testujou", zda řidiči snížejí ryhcllost. jestli vám nevadí být pokusným králíkem pro stádo tupců v placatých čepicích, tak mě ano. třeba v roudnici n.l. jsem zaznamenal, že dali nově 30kmh na most - neuvěřitellná prdel ploužit se tam touhle ryhclostí. ale opravdový skvost je na příjezdu D8 do prahy, je tam taky 30kmh v místě, kde se opravuje silnice, ale už to žádná zn. neukončujee, takže správně by to měl každejj mastit 30kmh až na další exit. chápu, že v turnově takovej provoz nemáte, al etrochu soudnosti by vám rozhodně přišlo vhod.
|
|
pokud budou dostavat ridicak i cvoci a ichtylove, nepomuze ani zakonna tricitka na dalnici.
az se tu bude jezdit jako ve svedsku, pak nebude potreba takovych represi.
a jdete s tim overovacim kodem do prdele!
|
|
|
To overovani me taky pekne sere, protoze textovy prohlizerc pouzivam casteji, nez graficky, takze vysledkem bude, ze sem budu prizpivat jen vyjimecne, ale pokud to byl cil ...
Jestli sem chodilo tolik reklam, ze to bylo neunosne a dfens je rucne promazaval, tak to plne chapu i kdyz me to pekne sere, jestli je to jenom aby se pripadne zabranilo budoucim reklamam, nebo proto, aby byl web "in", rad bych pozadal o odstraneni.
|
|
|
Bohužel se tu těch exkrementů v posledních pár dnech a týdnech objevovalo poměrně dost, takže je to opravdu odpověď na reálný problém, ne preventivně-buzerační opatření.
|
|
|
mozna ti to ani nedoslo, ale je zde zajimava souvislost s novym silnicnim zakonem. co nekomu prijde jako preventivne-buzeracni opatreni nekteri jini vitaji jako ucinou metodu k reseni problemu.
|
|
|
Ne, ale jen za vcerejsek dorazilo do fora cca 8000 SPAMovych prispevku a bylo treba tomu udelat pritrz. Jeste ted dorazi prumerne 1 request za 2 sec. Fakt to uz neslo mazat a toho byl jediny zpusob, jak v tom zmrdum zabranit. Pokud znas lepsi, sem s nim, ty cenzuuuro.
|
|
|
Asi jste nezaregistroval ten nápor spamu za uplynulý týden. To se prostě nedalo zvládnout jinak.
Chápu, že grafická captcha není extra bezbarierový nástroj, avšak z hlediska účinnosti je nejkvalitnější.
Mohla by se naimplementovat textová captcha, avšak ta funguje na principu logických otázek a odpovědí, resp. matematických operací na úrovni první třídy ZŠ. A to by někteří zdejší komentátoři neustáli. Opsat obrázek zato dokáže každý blb. A tady ten web nikoho nediskriminuje.
|
|
|
diky, ze ses me zastal a ze jste sem nedali ona obtizna textova captcha! my co na rozdil od tebe neumime napocitat ani do 1,4 milionu bychom to tezce odnesli.... :)))
(omlouvam se, ale ja si proste s tim 1,4 milionem cechu nemuzu pomoct - ja vim, uz jsem trapny)
|
|
|
Číslo 1,4 milionu bylo korektní. Nekorektní byla interpretace v rámci jednoho pátku. Takže s počítáním to nemá nic společného.
|
|
|
no, teduz je to jedno. vrchni cenzor root uz zacal uradovat a banovat a mne uz nebavi hledat si nove proxy. za chvili mozna zacnou mizet prispevky (jako normalne a uz mnohokrat), skoda ze je aspon neda do chlivku. moc jsem se s tebou pobavil, cus.
|
|
|
A jo, tohle bylo o mnoho lepší, než neustálé ukončování vláken. Téměř elegantní odchod, řekl bych.
|
|
|
|
Dej jiny reseni, ktery bude dostatecne robusni proti robotum a rad ho tam zabuduju, pokud nabidnes vypomoc s kodovanim, budu jeste radeji. Zatim vsichni jen drzkujou, pripadne maji plnou hubu reci, ale straaaaasne mc prace a jako na potvoru zrovna nemuzou. Hmmm.
|
|
|
omlouvam se, chapu.
me jen rozcililo rozlisovani pismen a cislic. nekdy to je o nervy...
|
|
|
Jeste to zkusim vylepsit. Ten captcha kod jsem vytvoril dost v casovem presu.
|
|
|
Kdyby to stacilo nakodovat v perlu, tak bych mohl napsat ten textovy captcha ... a ze by tu byly oba a clovek by si mohl vybrat, ktere policko vyplni. Nejde ani tak o mne (proste sem napisu jenom, kdyz jsem na grafice, ony ty moje kecy asi vetsinu lidi stejne nezajimaji), ale uvedomil jsem si, ze pokud to tu cte nekdo slepy, tak nejen, ze je uplne v haji, ale jeste k tomu sem to, ze je v haji ani nema jak napsat ...
Kdyztak rm-rf(na serveru)seznam.cz ...
|
|
Dle meho nazoru by mohlo pomoci, kdyby lide zacali hromadne na dopravni odbory rozesilat stiznosti na dopravni znaceni a na stav vozovek. Nejlepe bych to videl tak, ze by se na to mohl udelat nejaky formular na webu, kde by se snadno dal takovy dopis vygenerovat.
Navic by bylo mozne, aby clovek prosel uz zadane stiznosti a jen k nim zaskrtal, ze se pod ne pripojuje. Ve finale by stacilo dopis vytisknout a odeslat...
Nejsem si nyni jist jak to v realu presne funguje, ale dle meho nazoru bude muset urad nasledne rozeslat vsem co hromadnou stiznost podali nejake vyjadreni do urcite lhuty. A co myslite, jak se bude urednikovi libit, kdyz dostane kazdy tyden na stul treba pet papiru, na kazdem bude dvacet lidi ? Treba se veci pohnou a bude pro ne jednodussi znacky predelat, nez rozesilat pravidelne stovku dopisu ...
Takovato forma utoku na 411 a veci souvisejici se mi zda daleko lepsi a ucinnejsi nez Mr.Hat, byt jsem se "protestu" zucastnil. Ostatne tak delam nedobrovolne uz tyden...
Pokud se najde nejaka dobra duse, ktera da dohromady co nejlepsi formulaci takoveho dopisu na ruzne modelove situace, nabizim, ze na to udelam to rozhrani a pripadne i zaplatim rozesilani dopisu na odbory dopravy Pha+Kladno.
|
|
|
Mozna by stacilo posilat e-maily - je to levnejsi a da se poslat jeden vzdy, kdyz clovek jde okolo dementniho znaceni. Nehrozi, ze by clovek poslal stiznost na znaceni, ktere mezi tim, nez to dal na papir a odnesl na postu, nekdo odstranil. Sice to znamena treba 30 mailu po kazde ceste do prace a 30 po kazde ceste z prace ...
|
|
Kdyz uz se 411fans chlubi, jak o x desitek procent klesla nehodovost, musely nutne klesnout i skody vyplacene pojistovnami. Ptam se: O kolik desitek procent nam pojistovnicka mafie snizi povinne mruceni?
Odpoved cekate? prectete si ji, je to posledni veta Krylovy pisne Neznamy vojin...
|
|
.. včera jsem jel, přesně podle předpisů, po "silnici smrti" (naštěstí po instalaci středových lanových svodidel už bývalé) od Nového Jičína na Příbor. Dodržoval jsem stanovenou rychlost 90km/h, za mnou na kufru (do jednoho metru!!) nalepený kamion 3T4 5202 (je zde zákaz předjíždění pro kamiony)- blikání, najíždění natěsno, troubení... Osobní vozy, které mě předjížděly, jsem ani nepočítal... Později večer jsem musel naotočku do Vsetína (samá plná čára, omezení kvůli práci na silnici :-)), ), jel jsem opět podle předpisů a jelikož bylo už fakt pozdě, aut moc nejelo.. ale.. Předjelo mě 7 vozidel, každé z nich porušilo rychlost a plnou čáru, kluci v natuněné Corse ve Valmezu to dokonce vzali přes ostrůvek.. Za celý den (a večer) jsem neviděl a nepotkal jedinou policejní hlídku. takže výsledek všeho byl, že jsem se všude dostal s 15-20 min zpožděním, připadal jsem si jako kretén a debil, co zdržuje, také mi to bylo kolegy řidiči dáváno patřičně okatě najevo..A způsob mé jízdy? No hlavně pro mě zdržující, ale dost únavný a tím i nebezpečný, pro mě i pro ostatní.. jenže zákon je zákon (i když blbý)... Pěkný den přeji všem, jedu se odploužit na přehradu, dokud nepřijdou bouřky... :-))
|
|
|
Zrovna ta středová svodila okolo Nového Jičína jsou IMHO dost hloupá. Nejezdím tam často, ale už jsem na vlastní oči viděl asi tři auta, o ta svodidla velmi nepěkně rozstřelená a jednou jsem na nich při předjíždění kamionu málem sám skončil.
Ne že bych souhlasil s tím, jak se tam jezdilo a hlavně předjíždělo dřív, ale ta lana na kolejnicích jsou přece jen trochu silná káva. Daleko lepší řešení by IMHO bylo dát tam plastové tabule podobné těm, používaným u uzavírek (tak se to dělá v NL) nebo mírně vyvýšené odělení pruhů (a la hrby pro oddělení tramvajových pásů v Budapešti). V obou případech to auto pomlátí tak, že dobrovolně tam nikdo jezdit nebude, na druhé straně když už tam člověk v nouzi jede (či je odhozen), není to, na rozdíl od těch současných svodidel, o život.
|
|
|
Možná máš pravdu, ale tady je důsledek montáže lanových svodidel jasný.. Nestávají se smrťáky. Dříve totiž 90% smrťáků v této lokalitě bylo způsobeno nedodržováním stanovené rychlosti a přejetím do protisměru = čelní srážka (spočítej si, kolik to je v součtu).. Dnes rychlost 90 zůstala a svodidla, byť tolik kritizovaná lanová, zajistí, aby nedošlo k tomu nejhoršímu - čelní náraz.. Neříkám a nemyslím si, že je to ideální řešení, ale je to řešení (a zřejmě i cenově dostupné), které zabránilo mnoha boračkám a zachránilo spousty životů. Pokud si dobře pamatuji, tak poslední sezonu před instalací těcho lanových svodidel zemřelo asi 20 lidí (úsek měří cca 6 km). Tyto životy by nezachránil žádný zákon 411 nebo jiný, zachránily je právě ty kusy železa a lana uprostřed.. samozřejmě můžeš dále opnovat, ale já tady jezdím už asi 40 let... A teď už fakt jdu, kazí se počasí... :-)) Pěkný den přeji všem..
|
|
|
problem tech svodidel je ze vubec existuji. kdyby jsme zili v normalni spolecnosti tak by uz davno probihala rekonstrukce pri ktere by doslo k rozsireni vozovky a instalaci klasickych svodidel. Ono zkombinovat vyjimku na svodidla nevyhovujici predpisum a vyjimku na sirku vozovky ktera je natolik uzka ze by nemela byt vubec zkolaudovana je opravdu do nebe volajici. To ze se zabranilo smrtelnym urazum je jasne ale kolik lidi prislo o nohy a jine casti tela po vytlaceni kamionem do tehle hruzy se nikde neuvadi naopak jisty mluvci jiste instituce se dokonce chlubil kolik desitek sloupku museli vymenit po nehodach za prvni 1/2 roku po instalaci !!!!
Zkratka je to klasicke reseni " my tam neco naserem a reknem jim ze je to super vsak jim to staci proc to delat poradne".
|
|
|
Jenže i méně destruktivní svodidla by svoji práci při zabránění přejíždění do protisměru odvedla. K tomu, aby si tam lidé dávali pozor bez problémů stačí risiko rozmlácení světel a blatníků, případně poškození podvozku. Není potřeba hrozba totálního zrušení auta a invalidity po najetí do těch sloupků a lan...
A když už si s tím úsekem chtěl někdo hrát za málo peněz, měli tam nechat pouze tři pruhy, ovšem široké, včetně levého okraje, s pořádnými svodidly (klidně betonové díly a la Německo) a s tím, že prostřední pruh bude co 5 km měnit směr, aby se umožnilo bezpečné předjíždění. Podobně to mívají třeba ve Švédsku.
|
|
|
Znám to tam na té bývalé silnici smrti z Nového Jičína do Příbora a souhlasím.
Sám jsem tam několik čelních střetů, tedy následků těch střetů viděl. Jednou dokonce čtyři mrtvé v řadě za sebou.
Příčina: z nějakých důvodů přejetí do protisměru.
Od té doby co jsou tam ta lana jsem neviděl žádný čelní střet i když jsem viděl několik aut rozstřelených na totálku. Smrťák snad na vyjímky žádný,alespoň o žádném co jsou tam ta lana nevím.
Tak bych tam ta lana s dovolením ponechal.
Co mohu poradit těm, kterým ta lana vadí, je to, aby do těch lan nenajížděli. Jsou pevnější, než běžné osobní auto. :-)
René Zach
|
|
|
Ale tady nikdo nemluvi o tom, zda maji nebo nemaji byt smerove oddelene useky vicepruhovych komunikaci, ale necht jsou oddelene nejak rozumne, treba tim betonem. Ano, to by I/48 museli rozsirit, coz by take nebylo ani nahodou od veci.
|
|
|
Rozšíření naší silnice (bývalé) smrti I/48 se nebude konat, protože až se dostaví (snad to bude brzy..) dálnice na Ostravu, stane se z ní taková obyčejnější silnička, po které se budou rychlíci a kamiony prohánět jen sporadicky - v době kdy bude dálnice pro dopravní nehodu uzavřena.. tak jako je to všude jinde.. Viz největší parkoviště v ČR, slavná dálnice D1... Obecně řečeno, takovýchto úseků silnic je v republice více a každé má svoje zvláštnosti a specifika.. Jen chci ještě upřesnit, že jedním z důvodů vybočení do protisměru ve vysoké rychlosti na I/48 je boční vítr (u Sedlnice) - najednou zkrátka skončí boční náspy a následuje volný prostor pro nárazové boční větry a bylo zle... Samozřejmě, že řešení má spoustu variant, ale je to otázka financí, lokálních zájmů,..... politikaření (bohužel...)...
|
|
|
Párkrát jsem tou cestou jela s kamarádem se Scaniou s vlekem. Na úzké cestě se děsil každého auta, kterého ho předjíždělo - cesta je prostě příliš úzká. Pokud někdo tlačil náklaďák na kraj v době bez lan, řidič kamionu ho raději vytlačil do protisměru, než by sám skončil díky urvané krajnici mimo cestu. A teď......... Domyslete si sami.
|
|
Ahoj,
ted se uz asi mesic motam jen po nasem meste (se samolepkou na aute: Vezu pana klobouka:o), tak nevim, jak situace vypada v cele CR, ale u nas v Pardubicich je tento tyden doprava tak na 10%ech. Dva svatky + zacatek prazdnin vyhnal spoustu spoluobyvatelu pryc - asi do chorvatska. To pak vypada statistika o mene mrtvych a zranenych krasne, kdyz tam, ke je pres den nonstop kolona ted projizdi jedno auto za 5 minut....
|
|
|
Statistika porovnava ale stejne obdobi minuleho roku, takze podminky jsou srovnatelne. Hlavnim duvodem poklesu nehodovosti je asi to, ze jsou benga vsude na silnicich a lidi o tom vi, tak si davaji vic bacha. Tak doufejme, ze to policajtum a hlavne novinarum vydrzi.
|
|
|
taky je ( a to hlavně) snížení počt nehod v tom, že se hlásí nehody u privátních aut bez zranění až od 50 kKč.
Takže o mnoha nehodách prostě policie, tudíž statistici, tudíž novináři, tudíž Šimonovský neví.......
|
|
|
zde je třeba rozlišit počet nehod a počet nehod se zraněním / smrtí. zatímco pokles toho prvního je dozajista dán zčásti tím, že se zvedla hranice pro povinnost hlásit nehodu policii, to druhé je policii hlášeno vždy a tak jde o statisticky srovnatelná data. leč, tato data jsou nasbírána za příliš krátké časové období (1 týden není dostatečně dlouhou dobou na to, aby bylo možné tvrdit, že se jakýkoli zákon osvědčil, protože díky mediální kampani každý ví, že je nový zákon a policajti všude, tak se podle toho chová).
|
|
U nas je na tom doprava podobne. zkratka vcera bylo mesto skoro uplne prazdne coz mi sice nezabranilo jezdit presne podle predpisu vcetne omezeni na 30km/h na nesmyslnych mistech ale obavam se ze si te divne jizdy vsimlo maximalne 20 ridicu protoze drtiva vedsina nemela nejmensi problem s predjizdenim. ja osobne si akci zopakuju jeste nejmene jednou a to v den kdy bude provoz trosku hustsi (ve spicce ne, to se jezdi stejne prez mesto krokem pripadne se stoji)aby si toho alespon par lidi vsimlo.
|
|
Dneska cesta Plzen - Hradec Kralove a zpet. Start 7:00 rano, do Prahy pohoda, v praze na Jizni spojce sem si pripadal jak debil (predjizdel me i linkovej autobus), do Podebrad celkem pohoda, z Podebrad do Hradce se puvodnich 90% prasat zredukovalo asi na 50%. Prijezd do Hradce v 9:15, spotreba skoro o litr mensi nez pred cervencem, ani sem moc nekloboukoval, proste u cedule konec vesnice cihla do 90 km/h a pak udrzovaci petka. V 11:00 start z HK, do Podebrad prasat ubylo (polaci jezdili druhym smerem :)), po Praze zase nejpomalejsi, po dalnici do Plzne me predjizdelo 90% aut obsahujici v RZ pismeno A, 9% pismeno S a zytek nemci a par jedincu z jinych kraju. Pricemz prazaci jezdili min 150 tachometrovych. Takze po tydnu od zavedeni noveho zakona ortodoxni prasata a prazaci rychlost nedodrzujou stejne. Nejlepsi by bylo asi vzit si kameru do auta a natacet cestu a sestrih s nejzajimavejsima momentama posilat do televize a ministrovi at nam vysvetli kde sou ty ukazneny ridici. Pocitam ze po mesici se po Praze a po dalnicich bude jezdit stejne jako pred cervencem cemuz se prizpusobim i ja a nebudu muset koukat z tachometru do zpetnyho zrcatka jestli na me nekdo neleti v levym pruhu.
|
|
|
A jé. Zase si někdo neodpustil spojit prasata s pražáky. To je orgazmus, co.
|
|
|
Termin "ortodoxni prasata a prazaci" jeste neznamena, ze prazaci jsou ortodoxni prasata, zkratka jen jezdi rychleji.
|
|
|
Dekuji ti nacelniku ze ses me zastal :)
|
|
|
Nikde nerikam ze prazaci sou prasata. Pouze konstatuju ze lidi co prasi porad A prazaci nedodrzujou rychlost. To ze mi na 70 km dalnice predjede nakych 40 aut pri slabym provozu a 90% z nich ma na znacce pismeno A lecos napovida. O jizni spojce nemluvim , tam me predjizdelo 99% aut. Vsude mimo Prahu jezdi vic jak pulka lidi podle limitu. V Praze dneska ja a par jedincu :). Jinak at si kazdej jezdi jak chce pokud me tim neohrozi.
|
|
jsme ve válce s cajtským terorem a musíme cvičit. Nepřítel je krutý a nelítostný, musíme být také.
Pokusím se shrnout různé pomůcky a manévry a taktiky. Prosím všechny, kdo ví cokoli navíc, a't opravuje a dopl'nuje.
1) pasivní detektor
to je asi jasné, must need a bez nebezpečí
2) aktivní laser jammer
no ten je zakázaný, ale jak ho proboha průměrný poliš najde?
myslím, že to je taky must need. www.antilaser.cz
detektory pouze vpředu, vzadu má N1 skla a pak odmíznutí výpovědi (moje firma je provozovatel vozu)
3) GPS s GSM modulem se stálým připojení na net
snad už se buduje IS s interaktivním dopl'nováním cajtských hlídek uživatele. Bude to drahé...
4) CB stanice
s kanálem 10 pro poslech truckerů. hm ale já chci ¨v pohodě poslouchat muziku a ne chrčení vysílačky.
5) nepřevzetí
šušká se o tom, že vyzvednutí oznámení o zahájení řízení po více než šesti dnech znamené zrušení řízení. Nějak se mi to nezdá, ale nevín.
6) odmítnutí výpovědi
s tím, že v autě jela osoba blízká, kterou nechci poškodit, Účinné, ale jen pokud člověka nezastaví.
7) optimální chování při chycení
mohu odmítnout podepsat cokoli a pak tvrdit, že¨to nejsem já? asi ne..:-) nicméně prosím o kh
8) více řidičáků
britský, slovenský apod. ..tomu nevěřím vůbec, protože rozhodující je odebrání řidičského oprávnění v Čechách. Rovněž ale uvítám ev. poznámky
trěším se na kh a loučím s pozdravem
smrt 411!
|
|
|
9. modlit se, aby mne nechytli.
Dnes nad ranem jsem jel z Dolniho Dvoriste pres CB na Pisek, Pribram atd. Cas od casu se mi stalo, ze jsem si vsiml cedule "zacatek obce" pozdeji, nez jsem dokazal _bezpecne_ zpomalit na rychlost 50 km/h - v noci ty cedule proste casto dost brzo videt nejsou. Pokud si tohle MP uvedomi, tak nezbyde nic jineho, nez ta modlitba.
10: zahranicni registracni znacky (neresi problem na miste, jen pak eliminuji nutnost chodit podavat vysvetleni, nicmene pokud znate spravni rad, vite, ze osoba blizka je porad osoba blizka)
ad 3: v pripade mobilnich hlidek (take existuji) absolutne neucinne
ad 5: jen v pripade, ze je RP zadrzen, jinak to nema vyznam resit
ad 7: k nicemu. Snad jen diktafon a na jakykoli dotaz se zeptat, zda to je vyzva k podani vysvetleni (a doufat, ze se policista do te pasti chyti).
ad 8: take nic neresi - krome jezdeni v zahranici, je-li v CR vysloven zakaz rizeni
Reseni vidim skutecne jen v 1, 5 a MP nezastavovat. A pozor, nebavim se o programovem jezdeni jako prase, ale o reseni problemu se "Speed traps", ktere ted vyrostou jako houby po desti vsude mozne, treba i u tech ceduli.
|
|
|
hm ty mobilní hlídky..no asi ten jammer i dozadu.
ad 7) prosím dotáhni to do konce. do jaké pasti se může chytit? ve správním řádu skutečně nejsem insider..
|
|
|
§12 zakona 283/1991 Sb. o Policii CR (a ekvivalentni ustanoveni obsahuje i 553/1991 Sb., tusim ze se jedna o §11) jednoznacne rika, jak ma probihat podani vysvetleni, zejmena je policista povinnen te podle odst. 5 poucit o odst. 3 a 4 a ostatne podle odst. 7 bys mel byt poucen i o odst. 6 a 7 uvedeneho paragrafu (i kdyz se te to treba netyka, zakon nestanovuje, za jakych okolnosti osoba podavajici vysvetleni byt poucena o tom, ze ma narok na "svedecne", nemusi). Pokud tedy policista odpovi na otazku "to ma byt vyzva k podani vysvetleni?" kladne, pak je nanejvys vhodne mu vysvetlit, ze se prave dopustil trestneho cinu "Zneuziti pravomoci verejneho cinitele" podle §158 tr. z. a "Co s tim tedy budeme delat?"
|
|
|
Takže na jakékoli zahájení rozhovoru, například debilní otázkou "Pane řidiči, víte jakého přestupku jste se dopustil?", automaticky vypálit zpátky "Je to výzva k podání vysvětlení?"? To je dobré. Možná by to někdo s konexemi měl protlačit do televize, aby tuhle radu odvysílali. ;-)
|
|
|
Naopak. Lepsi bude, kdyz se to moc sirit nebude, oni by jinak pro policisty a strazniky udelali skoleni.
|
|
|
o té ceduli začátek obce jsem přemýšlel - co když je za zatáčkou a pokud jedu předpisových 90, nelze prostě bezpečně (a třeba i nebezpečně) zpomalit na 50 dřív, než ji minu? A ne, že takové nejsou...
|
|
|
Leda pri spravnim rizeni nechat provest mistni setreni a vychazet z toho, ze LZPS (2/1993 Sb.) cl. 4 odst. 4 rika:
"Při používání ustanovení o mezích základních práv a svobod musí být šetřeno jejich podstaty a smyslu. Taková omezení nesmějí být zneužívána k jiným účelům, než pro jaké byla stanovena."
Osobne si myslim, ze uvedene ustanoveni je mozne pouzit proti jakemukoli buzerantivnimu pouziti zakona 411/2005 Sb. ze strany jakehokoli pravniho negramoty, at uz v uniforme, nebo bez ni. Nelze pochybovat o tom, ze pravni sila ustavniho zakona je vyssi, nez pravni sila zakona o provozu na pozemnich komunikacich. A na zaklade uvedeneho ustanoveni by mohla byt i nektera ustanoveni tohoto zakona ustavnim soudem zrusena, coz se asi drive nebo pozdeji stane.
|
|
|
Ono to tak reálně opravdu funguje. ČR podepsala mezinárodní dohody, které říkají, že o vině a trestu smí rozhodovat pouze soudní moc. A tyto mezinárodní listiny mají vyšší platnost než zákony ČR, takže pokud ti ve správním řízení napaří trest (odnětí řidičáku, body atd.) tak s průměrně zdatným právníkem ti nic nehrozí. Musíš podat žalobu na to, že o tvé vině rozhodl jiný systém než soudní a tím pádem odmítáš tento trest. No a u ústavního soudu (je to ten nejvyšší?) ti dají za pravdu. Je to metoda zdlouhavá, pro většinu lidí také drahá (musíš se odvolávat až k ústavnímu soudu a právník je nutnost)ale naprosto legální a účinná. Vysvětloval nám to právník na školení řidičů, takže jsem to napsal tak jak si to pamatuju (drobné nepřesnosti jsou možné)
|
|
|
Uplne mimo. Jen Vas doktor obeho prava si prijde na sve.
|
|
|
Warum? Nějaké argumenty by byly? Pan doktor pracoval u policie a teď se živí tím, že tahá "velké ryby" z průserů - většinou automobilových (nehody, přestupky, alkohol atd.) Takže větou "úplně mimo" jste mě zatím nepřesvědčil, což neznamená že nemáte pravdu, jen bych se rád dozvěděl proč je to úplně mimo.
|
|
|
Ona je ale otázka, o jaké vině a o jakém trestu rozhoduje soud a o jakých věcech příslušné orgány státní správy. Nebo někdo jiný. O porušení pravidel rozhoduje šéf toho spolku, čí pravidla byla porušena - a soudy nerozhodují o přestupcích, což se týká dopravy, ale o trestných činech. Stejně jako porušení stanov klubu holubářů bude posuzovat disciplinární komise spolku holubářů a ne soud, že.
Soudy rozhodují o vině a trestu za trestné činy podle trestního zákona, do něj patří nově řízení pod vlivem alkoholu, odjakživa ublížení na zdraví i z nedbalosti a pár jiných věcí, kterých se člověk může dopustit při řízení.
Na věci, které se nedají "napasovat" na trestní zákon, je tady přestupkové řízení a správní řád. Jestli se pletu, opravte mě, prosím.
|
|
|
ty cedule občas úplně chybí. Ve volných dnech jsem křižoval Vysočinu a buď jsem měl smůlu, nebo to tam patří k místnímu koloritu. To jsem pak to, že jedu v obci, poznal až podle žluté pí** značící hlavní silnici.
Jinak je tam spousta "děr od granátu", kde je průjezd "obcí" cca 200 m, přímo kolem silnice sice není ani barák, nicméně nikoho nenapadne tam dát aspoň tu blbou sedmdesátku, kterou vidíte v A nebo D tam, kde tím není zvýšené riziko ohrožení obyvatel. Tam to musí být ráj pro výběrčí, nicméně za celý týden jsem nepotkal nejen jediný radar, ale ani jedinou hlídku. Dalo by se říct, že od 411 potkávám cajty míň než předtím.
|
|
|
Jak je to s tím nezastavováním MP? Měl jsem za to, že MP nesmí stavět z jedoucího auta, ale stojí-li u cesty?
|
|
|
Stoji-li MP u cesty, pochopitelne zastavovat mohou. Nicmene je samozrejme jen me vlastni rozhodnuti, zda jim zastavim, nebo ne.
|
|
|
A když se svobodně rozhodnu nezastavit? Bude pronásledování jak v americkym filmu, prostřelování pneu, nebo tak něco? Nebo jen podání vysvětlení?
|
|
|
To zalezi na konkretnim straznikovi. Strelba asi tezko, pokud je pesi, tak leda podani vysvetleni, pokud ma auto, muze nasledovat pronasledovani, nicmene pravdepodobnost toho je mala, radeji si ulovi nekoho dalsiho.
|
|
|
No zahájení střelby po ujíždějícím autě není v ČR nic nevídaného ani u PČR. Nerad bych riskoval, že nějakému MPíkovi rupne v kouli.
|
|
|
Ano. Ale to te muze zastrelit i kdyz mu zastavis - bude to z pravniho hlediska totez. MP muze pouzivat zbran pouze pro obranu, §15 tr.z. se na ni nevztahuje. I PCR ma stanoveny postup, ze te musi zkusit zastavit nejmene 2x, nez pouziji donucovacich prostredku.
|
|
|
Ono s tím zastavováním je asi problém všude, ondy jsem sledoval nějaké „live“ záznamy US policie, a když jsem viděl unikající dva černošské feťáky v nějaké staré šunce a za nimi cca 10 policejních aut pěkně ve vláčku, nahoře policejní vrtulníky plus vrtulníky televizních stanic, tak mi to připadalo jako hodně špatná fraška. V podstatě je nechali vyjet nádrž a pak se s nimi ještě pár minut honili mezi domky na okraji města. Tak nevím, jestli jsou ti naši cajti na tom ještě tak špatně...
|
|
Sím sím přestaňte se věnovat tomu psychicky narušenému egu esu a místo disputací, kdo je větši zmrd doplňujte info pro válku s 411kou.....
|
|
Další relativně jalový dotaz na někoho lépe orientovaného v právu.
411-ka praví v § 3, odst. (4):
Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, která znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo Vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen „antiradar“). (Jedná se o znění podle 411/2005 + 76/2006 + 226/2006.)
A teď ten dotaz: na všech ostatních místech zákona se striktně rozlišují pojmy: policie, obecní policie, vojenská polici a celní správa; v tomto bodě zákon mluví pouze o policii a Vojenské policii. Je tedy legální používat "antiradar" proti technickým prostředkům provozovaným obecní policií?
Na základě selkého rozumu si říkám, že ano... ;-) Ale pochopitelně jsou tam odstavce o součinnosti s obecní policie s policíí při měření atd. a nedá se takové zařízení používat non-stop kvůli možnosti pokat "normálního" policajta... Ale třeba proti stacionárním radarům provozovaným městskou policií...? ;-)
A ještě doplňující otázka: jaké jsou související zákony pro používání zařízení vyzařující (jakékoliv) vlnění...? Docela bych si něco hezkého přečetl...
|
|
|
pasivní detektor Beltonic nic nevyzařuje pouze detekuje mikrovlny určité frekvence...nic co se dá zakázat bez použití Orwella..i když Bambas se o to pokusil..:-))..viz www.novapravidla.cz...teď ale koukám, že to stáhli před pár minutami ...no to je nátěr. ale není divu je válka :))
|
|
|
Kdepak, pořád to tam je...
http://www.novapravidla.cz/hlavni_zmeny_v_pravidlech/zakaz_pouzivani_antiradaru/
Pasivní detektor, jasně... Ale moje otázka má těžiště jinde a je ryze teoretická (aneb Děti, tohle doma určitě nezkoušejte!). Je legální používat "antiradar" vůči zařízením provozovaným obecní policií?
|
|
|
Logika věci napovídá že jo..." co není zákonem zakázáno.." a zde se výslovně mluví o policii a vojenské policii
|
|
|
Máš pravdu, akorát se mi to nenačetlo.
Pasivní detektor je legální podle mne vždy...u jammeru (rušičky laseru) si nejsem jist.
Na tvou otázku může odpvědět konkrétně asi jedině právník.
K čemu ale teoretické otázky, řešíme reálnou obranu ...:-)
|
|
|
Dle mého výkladu není použití aktivní rušičky proti zařízení provozovanému městskou policií (resp. soukromou firmou v žoldu radnice) v rozporu se zákonem 411.
Nicméně úplně bez problémů to není, vidím tam dva háčky:
1. Laser jammery jsou, alespoň pokud vím, vždy pevně zastavěny a nejspíš nebudou mít příslušný atest. Nicméně má-li to atest kdekoli v EU, možná by to nějak uhrát šlo.
2. Nejsem si teď jistý, zda/do jaké míry laserová zařízení podléhají telekomunikačnímu zákonu. Ale je to IR zařízení, takže by to mělo být podstatně méně problematické, než radiové zařízení.
Suma sumárum - nějaký průser z toho možná být může, ale ne těch 100 tisíc podle zákona 411.
|
|
|
Update po konsultaci s právníkem a letmém studiu dalších zákonů:
1. Není-li obecní policie, resp. soukromá firma jmenovitě či přímým odkazem (PČR - dále jen "policie") uvedena v seznamu organisací, jejíž technické prostředky je zakázáno ovlivňovat, nelze aplikovat ustanovení zákona 411 o pokutě 100 tisíc Kč.
2. Co se týče telekomunikačního zákona, ten řeší detailně "radiové" prostředky. Je to pak otázka disputace o terminologii, protože IR záření laseru (ačkoli jde o elmg. vlnění) má podstatně blíž viditelnému světlu a třeba já bych ho za radiové záření neoznačil.
Z webu ČTÚ a telekomunikačních věstníků se zdá, že ten se regulací infračervených a laserových systémů nezabývá, neslouží-li tyto ke komunikačním účelům.
3. Zůstává tedy záležitost s vestavbou neschváleného příslušenství do auta. Nejsem si jist sankcemi, ale pochybuju, že to bude sto tisíc Kč. Navíc by nejspíš mělo být možné navrhnout takový držák laser jammeru, aby bylo možno jeho části z auta sejmout bez použití nástrojů (nějaký rychloúchyt) a následně argumentovat tím, že nejde o pevně vestavěné zařízení.
|
|
|
Dle mého výkladu:
(4) Účastník provozu nesmí používat technické prostředky a zařízení, která znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo Vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Zdůrazňuji slovo "policií". Vzhledem k tomu, že slovo "policie" je s malým "P", dle pravděpodobně případně užitého analogického výkladu neměl zákonodárce na mysli pouze Polici ČR.
|
|
|
Nikolivěk. Koukněte hned na §1 dotyčného zákona.
"...vymezuje působnost a pravomoc orgánů státní správy a Policie České
republiky (dále jen "policie") ve věcech provozu na pozemních komunikacích."
Tj. "policie" v textu zákona jednoznačně znamená Policii České Republiky. I jinde v textu je obecní policie striktně rozlišována, například §78 odst. 8:
"(8) K měření rychlosti vozidel je oprávněna policie a obecní policie;
policie přitom postupuje v součinnosti s policií. "
|
|
Dejme tomu, že aktivní rušička laserového radaru - jammer
www. antilaser.cz je nelegální. To asi jistě ano.
Never mind. Věnujme se podstatnější otázce - jak je možné toto zařízení cajtmi legální detekovat, odhalit a zajistit. Představte si konkrétní situaci: Hlídka namíří laser, já zpomalím, hlídka nezměří, řekne si hajzl má jammer a te'd ho zastavíme a ukážeme mu. Jak to udělá, jak se bránit? MP asi stačí ujet..ale to neřeší všechny situace.
|
|
|
Otázka: Může státní či MP policajt provést kontrolu auta bez povolení st. zástupce?
|
|
|
Ano, lépe bych to nekázal zformulovat. Otázka je je tedy jasně definována, teď už zbývý jen kvalifikovaná odpově'd. Jinak zajímavý efekt různých otázek..vždy to skončí u potřeby nějakýho highend právníka. To v první řadě znamená, že pro horních deset tisíc asi 411ka nebude velký problém....
|
|
|
Nebojte, nejen horních deset tisíc. Bude to fungovat stejně jako ekonomika a jiné oblasti života. Horních deset tisíc to vymyslí a zaplatí, pak se know-how rozkecá (což v Kocourkově nebude trvat dlouho) a bude ho moci použít každý.
|
|
|
Možná že se vám moje otázka bude zdát hloupá, ale pochopte mne, že jsem nikdy neměl potřebu se o nějaké antiradary zajímat, vždy jsem jezdil disciplinovaně a proto o nich zatím zhola nic nevím.
Ovšem po neblahé zkušenosti s Městskou policií Boskovice, která je schopná vyrobit dopravní přestupek prakticky z čehokoli a to ještě v mém případě neměli k dispozici vyhlášku č. 411 jsem se rozhodl o takové věci jako jsou antiradary blíže zajímat.
Koukám, že tady řešíte problém jakým způsobem by mohla policie takový antiradar hledat.
Jsem příznivcem jednoduchých řešení a tak mne napadlo:
Bylo by lze takový antiradar uložit do nějakého obalu skořápkové konstrukce? Anebo jej integrovat do nějakého jiného přístroje např autorádia, obalu od mobilního telefonu anebo jenom tak do nějaké plastové krabičky nerozebíratelně uzavřené, kde by při otevření policajtům hrozilo, že by tu krabičku zničili kdyby se o antiradar nejednalo a oni pak museli ze svého platit škodu. To by se pak na to prohledávání auta vykašlali. Nebo nenápadnou lahev, která by předstírala, že se jedná o spray na vlasy, obranný spray který by při otevření způsobil paseku a další ponechám vaší fantazii.
Jaké jsou technické nebo praktické překážky takového řešení?
A co se týká té záležitosti s MP Boskovice, snad se už k tomu dostanu a zveřejním podrobnosti.
Vladimír Žídek
|
|
|
Vse, co tu popisujete, mozne je. Nicmene omezi to v kazdem pripade pri nejmensim detekci laserovych paprsku.
Ano, mam informace o tom, ze v CR jsou lide, kteri originalni detektory ruznymi zpusoby prestavuji. Nicmene za idealni ve vasem pripade povazuji zastaveny detektor s cidly pod maskou chladice a s vnitrni jednotkou nenapadne kdesi pod palubni deskou.
|
|
|
No ale od toho detektoru k vnitřní jednotce vedou nějaké dráty, že ano? To by komplikovalo maskování.
Není možné nějakým způsobem zvýšit výkon antiradaru vzhledem k omezení účinnosti při maskování?
Žídek
|
|
|
Komplikovalo? Neprilis. Vite, kolik po takovem prumernem aute vede dratu?
"Vykon" "antiradaru" (tedy detektoru) zvysit moc nejde, protoze to zarizeni je pouze pasivni prijimac. tady mohou pomoci lepsi anteny, ale zase cim vetsi zisk anteny, tim uzsi hlavni lalok, coz take neni prilis zadouci, nebot ukolem detektoru je hledat zejmena odrazeny signal, nikoli ten primy.
|
|
|
Nešly by tam dát ty antény dvě se společnou elektronikou? Nebo by tam pak už byl příliš velký problém s falešnými poplachy?
|
|
|
Mozna. Nejsem ta spravna osoba pro takove otazky, hledej ve forech autorevue clovicka s nickname 1100x nebo tak nejak.
|
|
|
To Zidek: Doporucuji projit fora napr. na strankach AR, ktere se k tomuto tematu vztahuji, trebas http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?p=350126#350126 anebo http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?p=350116#350116 . Maskovat detektor je nesmysl, i kdyz uz jeden clovek psal, ze benga prudi i kvuli nemu. Co se tyka jammeru, tam je o to trochu slozitejsi (napr. cidla musi byt co nejblize SPZ (RZ)...
|
|
|
Co jsem tak pochopil z popisuna antilaser.cz, tak cela ta vec je interferencni meric s IR laserem, ktery se da oblbnout IR LEDkou ... nemam sil to komentovat ...
V kazdem pripade kdybych takove zarizeni vyrabel (coz delat nebudu, nestoji mi to za to), tak detektor i vysilac bych nacpal nekam do krycich plastu a zalill necim, co je prusvitne v IR a cerne ve viditelne oblasti. Nebo bych dopradu dal radu bilych LEDek a mezi ne jednu uplne stejne vypadajici "spalenou" detekcni a jednu vysilaci.
Nicmene myslim, ze lepsi odpovedi natento debilni zakon (resp. zpusob jeho naplnovani via MP) je elektromobil s tempomatem ...
|
|
|
Statni muze, staci kdyz reknou, ze maji podezreni, ze jsi pachatel trestne cinnosti a ze ve vozidle vezes neco co se te trestne cinnosti tyka.
Stejne tak to je s kontrolou obcanskeho prukazu, jakmile to zduvodni tim podezrenim na spachani TC nebo osoby po ktere je vyhlaseno patrani, neni moc cesty ven... A oni tech osob hledaji tolik, ze na nekoho urcite podobny jste ;-).
Konkretneji:
§ 18
Oprávnění k prohlídce dopravních prostředků
(1) Při pronásledování pachatelů některého ze zvlášť závažných úmyslných trestných činů 8) anebo jiných úmyslných trestných činů, k jejichž stíhání zavazuje vyhlášená mezinárodní smlouva, a při pátrání po těchto pachatelích a věcech pocházejících anebo souvisejících s uvedenými trestnými činy, je policista oprávněn prohlížet dopravní prostředky, zda se v nich tito pachatelé anebo věci nenacházejí.
(2) Při pátrání po hledaných osobách, zbraních, střelivu, výbušninách, omamných prostředcích nebo odcizených věcech, jsou policisté oprávněni přesvědčit se, zda se hledaná osoba nebo věc nenachází v dopravních prostředcích, je-li důvodné podezření, že tomu tak je.
|
|
|
Tak nějak jsem si to myslel. Každopádně Díky
|
|
Jeden drobny komentar:
Jsem presvedcen, ze kdyby jiz pred platnosti noveho zakona policie merila a pokutovala porusovani rychlostnich limitu soucasnou intenzitou a HLAVNE i nepatrne prekroceni tak jako dnes, jezdilo by se volneji jiz davno. Jenze to by dnes nemohli "dokazovat" jak je ten zakon ktery jim dal nehorazne pravomoce ucinny a jak to je dobre.
Je tu nekdo, kdo kdykoliv v minulosti dostal pokutu treba za 54km/hod, jako je dnes bezne?
|
|
|
v minulosti nemohl nidko dostat pokutu za 54km/h - tolerance byla nastavena 10km/hv (zdůvodnění - proměřování tachometrů). Nejnižší možná pokutovatelná rychlost v obci mohla tedy být 61km/h.
|
|
|
A dneska uz tachometry nepromerujou? :-D
|
|
|
Jo, tak to se musíš zeptat na pověřených místech :-))) Na tuto složitou otázku- proč dřív tolerance byla a teď neni- nejsem dostatečně kompetentní odpovědět :-)))
|
|
Je zde kvalitní počtení.Těm co se zůčastnili protestu držím palce.
|
|
s vědomím, že to nelze naprosto přesně dodržet. Tohle kváká Šimonovský na Novinkách:
Co říkáte přísnému trestu za překročení rychlosti v obci třeba jen o pár kilometrů?
Šimonovský:Sice si na to lidé nejvíce stěžují, ale nechal bych to. Když byla šedesátka, jezdilo se pětašedesát. Teď je padesátka, tak se jezdí pětapadesát. Zákon stanovuje limit a kdo chce mít jistotu, ať jede pomalu.
|
|
|
Včera jsem kloboukoval cestou z Liberce do Jindřichova Hradce, Budějovic a zpět do Liberce. Nebudu popisovat průběh, byla to celkem nuda, až na to, že jsem v obci Starý Vestec u Lysé n.L. důsledně dodržoval 20 (pravda, značka nebyla úplně podle vzoru), což se nelíbilo ani řidiči traktoru. Ale při cestě zpět jsem se trochu nudil a vzpoměl jsem si na dobu, kdy vycházely výživné články o tom, jak řídiči tehdejšího MV Grosse jezdí jako prasata. Do cela by bylo zajímavé, kdyby se noviny pustili do toho, jak asi jezdí řidiči, kteří vozí Šimonocského. Jestli náhodou něpřekračují rychlost o 4 km/h? :-)
|
|
je na příjezdu od Bohumína do Ostravy. Staví se dálnice, dělá se nová cesta..... Na té fungl nové cestě je značka Ostrava - začátek obce, na tomtéž sloupku je sedmdesátka. Tři metry před tímto pevným svislým dopravním značením je přenosná značka - padesátka a zároveň zákaz předjíždění.
Vyfotila jsem si to z několika stran a o dva kilometry dál ejhle - stojící měšťáci, čtyři v autě, nádhera. Předpisově jsem zastavila, odpoutala se, zhasla a šla jsem se čtyř strážců nového zákona zeptat, co teda platí. Po chvíli společné kozultace konstatovali, že platí ta přenosná padesátka a za ní, tedy dál po cestě, umístěná sedmdesátka neplatí. Děkuji za vysvětlení, jedu dál.
Když jsem značky fotila, vyděšení řidiči raději jezdili kolem čtyřicítkou......
|
|
|
S tim jsi je mela poslat do Haagu nebo jeste dal.
30/2001 Sb. §6 odst.4
"Dočasná neplatnost svislé dopravní značky nebo její části se vyjadřuje škrtnutím nebo překrytím oranžovo-černým pruhem; tímto způsobem však nemůže být vyjádřena neplatnost svislé dopravní značky upravující přednost."
Tedy pokud ta 70 neni preskrtnuta, tak je platna a co si o tom mysli pani od MP je uplne jedno.
|
|
Vcera jsem jel z prace i do prace "zklidnovacim" stylem - v praze pres jizni spojku mrazovkou a strahovskym tunelem na prahu 7 - ale bohuzel temer vsechny ulice kterymi jsem jel byly minimalne dvouproude - obcas se mi podarilo zaradit se vedle podobne "zklidneneho" (at uz umyslne nebo ne), nicmene ani to nemelo potrebny ucinek protoze praha byla v patek temer vylidnena - nemel jsem v podstate koho zklidnovat.
Takze muj "protest" vlastne nevysel. Jedine opravdove zklidneni jsem provedl na cca 1km ulic na konci cesty, kde byla vesmes 30 (nekde i 20!) - zklidnil jsem jedno BMW, ktere jak se ovsem zdalo, nijak zvlast proti zklidneni neprotestovalo.
Takze v tom take hodlam v rozumne mire pokracovat.
Mimochodem - napadlo nekoho zjistit kde bydli Simonovsky a zmerit mu rychlost az pojede z prace/do prace? Vsadim svoje boty ze zklidnenou 50ku ani 30citku dodrzovat nebude...
|
|
Všimli jste si, jak státní správě lezou do zadku média ? Zejména téměř všechna denní periodika.Mimořádně servilní je rovněž Český rozhlas. Čekám, kdy např. MFD navrhne zpřísnění 411 a trest smrti za vybrané přestupky. Rovněž je alarmující, jak některým představitelům represivních orgánů rychle zachutnala moc a narůstá hřebínek. Dnešní otřesný článek ve výše jmenovaném periodiku, citující nějaká výše postavená benga v tom, jak budou nekompromisní a budou posílat za dvě piva před soud i cyklisty mě doslova nadzvedl ! Jak dlouho si ještě necháme "dělat" na hlavu ?! Proti rozumnému bodovému systému v zásadě nemám námitky, ale tohle už je na mě moc.
|
|
|
Plně souhlasím. V případu MFD je to obzvlášť nechutné. Smutné je, že reportér neoponuje UH šéfpolicajtovi při přirovnání cyklisty, který si jako cílovku dá pivo, s opilcem, který se se třema promilema svalí do škarpy.
ps: V roce 2010 se budou muset podrobit zkoušce na alkohol coby účastníci silničního provozu i chodci.
|
|
|
Pikantni na tom je tvrzeni "cyklista je take ucastnik silnicniho provozu a tak by mel byt strizlivy". Jenze chodec je take ucastnik silnicniho provozu a pokud se opije, tak padem na chodnik nebo na jedouci automobil take muze zpusobit zraneni sobe a skody ostatnim.
|
|
|
Tak co s ním? Šoupnem ho taky do jednoho pytle, napaříme pokutu a strhnem body?
ps: až půjdeš z hospody, tak hlavně ne po pozemních komunikacích!!!
|
|
|
Tak jsem v poledne skouknul „otázky“ a ve druhé hodině se jeden hoša z ministerstva bil za zákon, že je jako všechno v pořádku, dají si měsíc na pozorování a pak to přehodnotí.
Copak asi udělají s těmi, co budou během toho měsíce potrestaní za chyby, které v nové verzi zákona (možná) zmizí?
Toho votroubka třeba vůbec netankovalo, že v zákoně jsou faktické chyby typu odkaz na odstavec s jiným písmenem. Jeho vysvětlení, že se to tam dostalo při „pozměňováku“ a holt si toho nikdo nevšim, mě teda posadilo. Ti úředničtí zmrdi se zákony zacházejí, jako by to byly pytle se špenátem. Prostě se tam holt dostala chyba, no a co. Sice podle ní pár lidí přijde o prachy a možná i o řidičák, ale co, při příští slezině povalečů ve sněmovně se to pokusíme nahodit zpátky na kolej.
A proč by se tak nechovali, když jsme pro ně (citát z „básníků“) vlastně jenom „pacoši“.
To by člověk blil...
|
|
|
V témže vydání MFD mi také padl do oka rozhovor s ředitelem údržby dálnic, nebo jak se tento moloch vlastně jmenuje. Z tohoto rozhovoru jasně vyplynulo, jak naše bezpečnost státním úředníkům leží na srdci. Celé se to více - méně točilo kolem té trapné a jasně korupční kauzy billboardů u dálnic. Jako největší perlu bych vyhodnotil tvrzení, že za těch několik smrťáků ročně nemůže ten billboard, ale sám řidič, který do něj narazí v důsledku svého řidičského neumění. Poněkud paradoxní (leč v pragmatické rovině celkem pochopitelné) postoje tohoto pána mi tak nějak kolidují s vyjádřením bratra Šimonovského, že zákon 411 bude přínosem, pokud zachrání byť jen jeden lidský život.
|
|
nicmene prijem statu ze spotrebni dane z benzinu je cca 70 miliard rocne. Klesne-li diky dodrzovani rychlostnich limitu prumerna spotreba benzinu o nejakych 15%, znamena to pro statni kasu prijemny propad 10 miliard...
|
|
je přesně to, K ČEMU NÁS CHTĚLI DOKOPAT.
Budeme se všichni nesmyslně ploužit 45, dusit se v kolonách náklaďáků a ve špičkách se naše silnice změní v nehybné kolony.
|
|
|
Všichni do jednoho dodržujme předpisy, rychlost vždy o 5 km nižší než je povolená) a brzy se dostaví výsledek. Ochromena doprava (o kamiónech nemluvě), propad spotřeby PHM, snížení výkonu hospodářství, útlum prosperity podnikání. A pak uvidíme. Již se těším.
|
|
|
7.7. bylo uprostred dlouheho vikendu, devadesat procent znamych vypadlo z republiky nebo z mesta uz v utery odpoledne. Jeste prijde ten pravy cas pro 'zklidnovani dopravy'.
|
|
|
S přebytkem času někteří z nás nenakládají "správným" způsobem. Ale člověk sedící za volantem, u TV, u internetu( ;-)), v práci, v čekárně, v hospodě, doma s plným břichem a prázdným mozkem je ideální. Sedí a neškodí. Nachází se v určitém omezeném prostoru i myšlenkách.
Staré "Čas jsou peníze" doplňuji o " a svoboda"...
|
|
|
ono je každému jedno, jestli Rpuť nebo Bubik jedou do práce hodinu nebo dvě, nebo jestli přijdou o papíry.
Jediná možnost je, aby byli důkladně "nasraní" profesní lobbysté. Až díky kloboukům kamionisti nebudou stíhat, případně budou mít problémy, doufejme, že nastoupí Česmad. Totéž taxikáři. Totéž autobusáci. Atd.
Včera jsem jel po Štěrboholské do centra. Pravý pruh byl poměrně plný a jel 70. Tož do levého, tempomat, tachometrových 80 a jedem. Kamionista vybočil z levého, ale daleko se nedostal. Tak jel nejdřív za kufrem, pak začal svítit, pak troubit. Nemohl jsem mu pomoci - do pravého to nešlo, byl plný, zrychlit nešlo (nepřekročitelný limit), zpomalit nešlo ( kamion za zadkem). Na lanovém mostě (60) mi ho už bylo líto, ale bohužel, limit je limit.......
Na třech pruzích vystřelil zákaz nezákaz levým.....
V úterý jedu po silnici 11 do Hradce. Rychlostí 85, co kdyby. A s kloboukem.
|
|
Taky už mě během tohoto týdne napadlo, že zavedení nového zákona byl husarským kouskem příslušných resortů za nebývalé podpory médií.
Jezdil jsem od pondělka do pátku prakticky každý den, po všech druzích komunikací včetně domovské Prahy, celkem přes 700 km. Zažíval jsem tudíž i permanentního "dobrovolného" hyperkorektního Klobouka se všemi popisovanými jevy. Jediní policajti jakéhokoliv druhu v akci, které jsem za ty kilometry viděl, bylo jedno auto Policie v úterý večer okolo Balabenky. Jinak ani ťuk.
Neboli policajti navzdory očekávání zalezlí, ale patřičně zpracovaní řidiči přesto až podlézavě poslušní. Pohrdačů limity sice koncem týdne okolo mne poněkud přibylo, ale pořád byla "dobrovolná" kázeň nebývalá.
Jinak mohu potvrdit mnohokrát napsané. Trasa Praha - Špindl při dodržování VŠECH limitů + 20-25 minut (a to jedu dálnici do 120 jako dřív a prázdné obce jsem vždycky jezdil do tachometrových 60), žádný pocit pohody z neupospíchané jízdy a intuitivně bych řekl, že neklesla ani spotřeba, neboť při úzkostném dodržování limitů je třeba vyhovět značce, ne motoru, častější řazení atd. (Jízdu na spotřebu mám dost zmáklou, takže si to troufám odhadovat i bez PP.)
My si všichni notujeme, jak jsou jak policajti, tak nový zákon blbí. A oni se přitom bez extra nasazení ve stylu Kryštofů mohou uchechtávat nad stádem vystrašených řidičů, kteří se donedávna zdáli nezvládnutelní. Úžasnej kousek!!!
|
|
opovrženíhodným narostly svaly a jejichy kejkle s radarem a "baťovkou" dosahují obludných rozměrů. škoda, že se jejich aktivita nepřesunula také k řízení dopravy a pořád se šinu kolonou nekolonou. jsem tuze moc rád, že naše snažení brzo podstatně zvýší životní úroveň rodinných příslušníků opovrženíhodných a rovněž očekávám vydání oficiálního ceníku bodů. přece se nenchám okrást :). MP je výkvět hňupů, kteří nesehnali zaměstnání jinde, obecně jako všichni úředníci magooostrátu a dokazují si, jak moc mocní jsou. je rovněž jen otázka času, kdy někde dopadne rána na čelist poručíka, protože pracovní náplní těhle... no řekněme milicionářů by nemělo být jen okrádání řidičů všemožnými způsoby a cpaní se bagetou při procházce po pěší zóně. Jinak protestu jsem se zůčastnil, a velice rád.
|
|
S ceduli "vezu pana klobouka" jezdim uz od konce cervna a nehodlam ho sundat dokud mi kvuli tomu nekdo nerozbije auto, nebo hubu. Tam, jde je 50ka jezdim 40, kde je 90ka, jezdim 80. Proc? Protoze nemam nervy porad cumet na tachometr, zda jsem neprekrocil rychlost o jeden kilometr v hodine.Navic kdyz cucim na tachometr,necucim na cestu pred sebou! 1.7. jsem opravdu zaznamenal jen par prasat. Vcera 8.7. se vsak uz ocividne vse vracelo do normalu.Jakmile opadne medialni kampan ohledne zavedeni zakona 411, vse bude pri starem a umrtnost se vrati na 1k/rok.
|
|
|
U nas pravidelne jezdi houkajici policejni kolona s penezma a jezdi i par ulickama, kde auta zaparkovana z obou stran casto neumoznuji prilis uhnout ... doufam, ze budu mit stesti a brzy mne tam dojedou pri me ctyricitce :-D
|
|
|
Kde je padesátka, jezdím od 1.7. zásadně 45 tachometrových, a to jen z toho prostého důvodu, že na čtyřku se v padesátce motor dusí, a na trojku už je padesátka moc... Bodla by redukce na tu čtyřku, která má optimum mezi 55-60
|
|
Milý D-FENSi, podle mého názoru nemá smysl plýtvat energií na podobné partikulární šarvátky s polofašistickým režimem. Smysl bych viděl spíš v založení regulérní politické strany (viz koncept Netzwerkpartei) a v usilování o totální reinstalaci celého Matrixu. Pro takový cíl se vyplatí obětovat čas, potažmo peníze a vlastní energii.
|
|
|
Neúspěšný pokus o cosi jako Stranu řidičů už kdesi proběhl. Politologové mají i vysvětlení pro to, proč takto koncipované "strany" - de facto zájmová sdružení, ne politické strany, zdánlivě s potenciálem sdružit velká množství stejně smýšlejících, nefungují.
Lze diskutovat o tom, jestli má smysl občanské sdružení (nejspíše vedené někým, kdo už se nemusí živit a pojme to za své hobby), které by o svém programu přesvědčilo politickou stranu a/nebo dostatek zákonodárců.
|
|
všimli jste si někdo jaká skvělá "přísloví" či bojová hesla do nás tlačí Český rozhlas spolu s pojišťovnou? Nejvíc mne uchvátilo toto: "Dobrý řidič ví že rychlé auto může zpomalit, Pomalé však nezrychlí. " Tak tohle jsem opravdu nepochopil,asi na to nestačím.
|
|
|
|
Ano, motopořekadla českého rozhlasu. To znám. Jaký pán, takový vůz a co není v nádrži, to je v nohách. Maně mi to připomnělo tetu Kateřinu z Jirotkova Saturnina..
|
|
|
Na obsahu hesla přeci nezáleží, hlavně, ze vyklovne další díru do konzoušího mozečku. Nejpůvabnější v poslední době je popěvek "Jednou Persil, vždycky Persil", nebo jaký šmejd vlastně, ale tento cimrmanovský absolutní rým nevídaně účinně osloví průměrného obyvatele Tschechenlandu, protože je přizpůsoben výši jeho IQ. A o to přeci jde, ne?
Ááááááno.
Jinak díky D-F za označení "slušný člověk" (nestává se mi to tak často), obdobný příjemný pocit jsem měl při pátečním večerním setkání ve Štěrboholích i já.
|
|
|
Je to sice off-topic, ale budiž:
první úspěšné slogany nám natlučou do hlavy už v předškolním věku pohádky (Bez práce nejsou koláče) a rodiče (Nepij uřícený, Na cizí pejsky se nesahá,...). Další pak škola (Učit se, učit se, učit se) i život. Bohužel současně s tím přijímá už předškolní dítko i tu reklamní masáž. Jestli je tím vším člověk otrlejší a odolnější nebo naopak už naučený slogany přijímat, nevím. Možná jak kdo.
|
|
|
já bych si ty slogany z předškolního věku netroufnul srovnávat se slogany prýštícími ze životodárné obrazovky:-)
(a už vůbec ne jejich užitečnost)
A pokud to bude mít za následek, že se děti naučí pouštět "slogany" (včetně těch dobře míněných) jedním uchem tam a druhým ven, tak to nás potěš koště.
Jinak považuji reklamní smršť, soustředěnou o víkendových dopolednách na ty nejmenší, za podlou sprosťárnu hodnou zásahu rady pro vysílání. Pustit profíky na ty nebohé naivní tvory je přinejmenším nefér (oni i ti rodiče při případném vysvětlování jsou těžce v nevýhodě).
|
|
|
Ano, v regulaci dětské reklamy jsme jako v lecčems jiném zaostali a palba na dítka u nás byla (stále je?) silnější než v zemích, kde tomu už trochu sáhli na zoubek.
Přísloví jsou samozřejmě koncentrovaná moudrost mnohých pokolení, jakoli lze o některých polemizovat. Šlo mi jen o to, že i ona jsou vlastně superúspěšnými slogany, jež se nesmazatelně vryly do hlav. Coby záležitost všeobecného vzdělání dokonce bývají i součástí některých vědomostních kvízů.
Btw, některé veršíky z nejznámnějších lidových písniček by sem možná patřily taky.
|
|
|
Nene, regulace reklamy dopadajici na deti je nezadouci. Stejne jako regulace mnozstvi bakterii, s nimiz prijdou do styku - takove dite by se s reklamou nedokazalo srovnat v pozdejsim veku, jak muzeme videt na vsech tech, kteri skoncili na Herbalife, kampelicky, Futurum Aurum apod.
Dulezita je vychova v rodine. Ja si vzpominam na socialistickou reklamu Sazky (uvadenou jeste "panem vajickem"), kde rikali "Kdo nehraje, nevyhraje", na coz muj dedecek obvykle dodaval "Ale taky neprohraje". Tak by to melo fungovat. Pokud nefunguje dostatecne rodina, statni regulace to nedozene.
|
|
|
Rozhodně lze souhlasit s tím, že rodina je tím hlavním, kdo má naučit dítě kromě jiného i to, jak přijímat a zpracovávat informace zprostředkované reklamou. Předpokladem samozřejmě je, že je náležitě poučený a soudný samotný rodič - což bohužel není až tak samozřejmé a podprahovou nebezpečnost určitých podnětů mnohý nedoceňuje.
Dceři jsme takhle odmalička reklamy shazovali, ve vhodném věku pak dostala k přečtení Reklama je navoněná zdechlina a následně i vystudovala SŠ reklamní tvorby. Bohužel se jí ten navoněný, avšak bohatý svět tak znechutil, že o něm profesně nechce ani slyšet a idealisticky dělá do propagace v jednom samozřejmě chudém divadle...
"Dítě" by asi bylo třeba definovat přesně, rozdíl bude ve věku a v charakteru reklamy, v mnoha zemích se shodli i na tom, že žádoucí není prezentace dětských aktérů. A to s těmi baktériemi taky nebudu brát doslova, v bídných hygienických podmínkách umírá ve světě plno dětí, které by čistě podle expozice baktériím měly být zdravé jako řípa.
Neboli jako obvykle se problematika nedá vměstnat do pár řádků laických diskusí, tím spíše, jsou-li vlastně vedlejším off-topicovým produktem hlavního tématu.
|
|
|
jak jsem psal výše, rodina je amatér postavený proti profíkům ze zmrdích agentur (ovšemže souhlasím s tím, že rodina by se měla starat především, pouze poukazuji na jistý handicap). O tom, jak je reklama propracovaný segment dojení peněz, se lze přesvědčit na každém kroku - 90% lidí reklamu nesnáší a 90% lidí podle ní nakupuje. Tady něco hapruje.
Děti - tím myslím opravdu děti, nikoliv "týnejdžry" - nemají proti reklamě (na rozdíl od bakterií) k dispozici, alespoň základní, imunitní systém, který by se dal tímto "očkováním" dále zodolňovat. Ten příklad tudíž trošku pokulhává.
|
|
Milí přátelé, především cítím potřebu poděkovat D-F a jeho hardcore za organizaci protestu "411", za jejich starost, která s organizací jakéhokoli podniku souvisí. Cením si, že vlastně obětují svůj volný čas ku prospěchu dobré věci a nás všech.
Rovněž jsem ctil pravidla silničního provozu a zejména nejvyšší dovolené rychlosti se škodolibou radostí, když jsem se plížil Litomyšlským průtahem I./35 závratnou rychlostí 45 km/h. Bohužel zrada přišla z jiné strany, hlídka MP po mě vyjela, předjela a zastavila, dva mladí kluci, tak si říkám bobánci, to jsem na vás zvědav, a ono ejhle grau, grzau, dostal jsem to - nesvítila mi žádná zadní světla, KURA,KURA,KURA, jak to? A tak mi zůstal černý Petr v ruce, neboť mě poldové odzbrojili svou slušností, pokuta žádná, jen "otcovská rada" a směr na odstavné parkoviště poblíž, kde jsem závadu odsranil. A tak jsem se vlastně trochu styděl za tu svou škodolibost. Vólga Vólga, širá řeka, rodný kraj......Čau, Mára.
|
|
|
Neni nahodou nekde v zakone, ze maj svitit PREDNI potkavaci svetla? Mam pocit, ze o zadnich tam nikde nic psano neni... Nebo kecam?
|
|
|
Zajímavý pohled na věc! Věru! Bohužel ke zmíněné situaci došlo kolem 22:00.
To bych nevokecal.
|
|
|
|
Jistě, zadní potkávací světla neexistují, jsou pouze zadní obrysová. A ta musí svítit také. Nejsem si teď jist tím, který předpis přesně to upravuje, ale obrysová světla se musí vždy rozsvítit jako první. Potkávací světla musí být zapojena tak, aby je nebylo možno rozsvítit samostatně.
|
|
|
Oki, ale jak je to v pripade, kdy mas v aute zarizeni, ktere ti rozsvecuje svetla automaticky? Priznam se, ze zadnou osobni zkusenost nemam, bo ja svetla zapinam automaticky uz nakej ten patek, ale ted tohle resime jako dodatecnou montaz do "nasich aut" a chteli jsme to vyresit tak, ze se budou nezavisle zapinat pouze predni, coz by dle toho zminvaneho predpisu nebylo uplne spravne? Je tak? Kde bych mel prosim hledat pripadnou odpoved? Diky.
|
|
Oběti nehod od 1. do 6.7
2002 20
2003 34
2004 15
2005 29
2006 5
že by důsledek akce klobouk?
|
|
|
ne.
důsledek toho, že řidiči jsou "vysraný" a jezděj 40 ve městě a 70 mimo.......
|
|
DFENSI, dlohoudobe nam tvrdili ze povinne sviceni snizi nehodovost apod. A najednou je mensi nehodovost pricitana bodovemu systemu. Kdyz jsem se dival na ten pokles nehod, tak to zhruba odpovida poklesu ktery predpovidali diky sviceni, takze na bodovy system toho moc nezbylo ;)
|
|
|
až se trošku vyjasní momentálně zkalená voda, aby bylo vidět, kolik kapříků má připlout za kolik bodů, tak bude zase klid a statistické průměry se vrátí na své těžce vydřené pozice.
Pouze cajti se dostanou do vyšších příjmových skupin.
mmch dnes jsem od jednoho joudy z ministerstva dopravy slyšel, že výška pokuty např. za chlast by se měla odvíjet od sociálních možností "pachatele". Jen houšť a větší kapky...
|
|
|
to víš bobánku, kdo má na Chivase Regala tak přece nemůže platit stejně, jako piják žitný, to dá rozum, ne......
|
|
|
Tak j jsem proto aby chudá lůza platila víc. Ono je to pak přejde obhajovat tenhle zmrdizákon! Jak říká root, je to všechno jen jejich vina, že se nám podniká tak špatně a nevyděláváme tolik,kolik bysme si zasloužili! A okrádají nás na daních - pijavice! Tak ať poznaj zač je toho loket! Jako root chci vidět lúzu živořit v slumech a pít vodu z kaluží a bát se tyfusu a cholery! Pak budou mít motivaci a správnou úctu k nám, lidem!
|
|
Zdravim vas kamaradi, mate mou podporu.
Je neslýchané, co všechno si statni moc a zkorumpovana policie dnes dovoluje proto svobodným občanum! A nejhorši je ta luza podporovana mediálnimi zmrdy, ktera akorat zavidí, že neumi pořadně řídit! Kdo umí ten muže jezdit rychle, ale jen když to umi. Na to každy nema.
Děláte správnou věc, jsem rad, že jsem našel tyto stranky! Budu sem chodit časteji. Kdybych moh, taky bych se k vaši protestni akci Klobouk připojil. Chci aby do roka byl zakon pryc, nehci se vracet do takove situace, kde te muže kdykoliv zastavit nějaky zamindrakovany bezmozek z MP a chtit abys mu dychnul! Držim vam palce!
Vaš Zdeněk
|
|
|
Proboha, odkud jste upadl?
Nechápu co Vám osobně vadí na možnosti nechat zastavit a dýchnout? ( bavím se jen o možností dát dýchnout, zbytek nechávám bez komentáře, stejně jako Vy ) To je snad jedna jediná věc se kterou souhlasím od A do Z, neb chlast za volant nepatří!
Kdo umí umí, kdo neumí čumí - jo to znám, ale proboha to chcete aplikovat na silnice? Bože, to snad ne? Neb si nejsem jist, že články ( lidé ) této společnosti jsou schopni objektivně posoudit co umí a co ne za volantem!! Znal jsem jich pár co byli mistři světa, rychlé auto, bohužel ve třech případech rychlá smrt - věk 18 - 22 let pocházeli z velice dobře zajištěných rodin - tak co uměli, nebo ne? P.S. jeden z nich vzal s sebou i dva nevinné lidi v protisměru - škoda, ne jeho, ale těch lidí!
|
|
|
Hele, abysme si rozumněli. Silnice nejsou pro nějaky socky, ktery na to nemaj. Kromě toho, že to musiš umět ještě musiš mit kvalitni káru. Jasny?!?! Nechapu, jak někdo s farem staršim než 3 roky nebo pod 250 kobylek vubec vylejza na silnici nebo dokonce dalnici! Vždyť mu musi přece byt jasny, že ostatni bude akorat srat jak se coura. A navic je to nebezpečny - musim kvuli nim furt jen brzdit. Třeba jak tyhle paka předjižděj v levym pruhu - to je na hodinu než předjedou ten tirak. Jedu za nima, troubim, bliklam a voni nic, retardi! Ja bych to zakazal! Jsem rád, že tady jsou lidi, ktery to chapou. Unavovalo by mě bavit se s nějakejma socanskem sockama komoušskejma. Jsem rad když lidi znaj svoji cenu a to tady teda znaj. Jsem rad, že ta sockomoušska vlada všechny takovyhle lidi ještě nevyhnala do zahraničí (ja tam asi brzo uteču, tady je to vo hovně) a nebo že jim tenhle web nezatrhla.
I když třeba toho defense nechapu. Piše že jezdi Favoritem nebo nejakym Seatem. Co to je za klauni :))))))) Měl by začit pořadně vydělavat, jinak se mu budou smat.
|
|
|
Dobrý nick sis vybral, opravdu dobrý nick...
|
|
|
Vase provokace je uboha ...
|
|
|
Co blbneš, vole? Dyť nam jde o stejnou věc. Aby sme si mohli jezdit tak jak chceme a nikdo nam do toho nekecal. Přeci si nenechaš kecat do řizeni vod nějakyho policejniho srače, seš chlap ne?
|
|
|
"zdeňku bulawo", jseš trapnej. A hloupej.
|
|
|
Hele tady je nějaká sockomoušská lúza! Roote banuj ho!
|
|
|
Máte tu zajímavý kroužek. Bojujete proti útlaku za strany "systému" a přitom mu pomáháte den co den otáčet klikou. Chápu, jasně, prostě bez auta to nejde - cucat den co den ropu je třeba. Jiným způsobem nejde vydělávat mj. na další auta a zmrdifony... :))).
http://www.foxmovies.com/fightclub
|
|
Jezdím klobouka prakticky od chvíle, co se tady ten nápad objevil a nehodlám s tím přestat, dokud bude 411 takový paskvil. Nejviditelnější jsem vždy na úseku z Podbaby (Praha 6) do Únětic. Úsek má sice jen okolo 4 km, ale je tam spousta zajímavých věcí.
Celá trasa je na poměrně dobrém asfaltu (žádná díra, málo záplat) a díky uzavřené silnici vedoucí podél Vltavy do Roztok je tam nyní velmi zajímavý provoz. Největší úspěchy vždy zažívám v Suchdole, kde je několik třicítek a jedna dvacítka, pár přechodů a poté krásná rovinka s plnou čarou uprostřed pole, na které jezdí každý okolo 90 km/h (zcela bezpečně), jenomže cedule ukončující Prahu je až za ní, čehož jsem si velmi dobře vědom a rychlost poctivě dodržuji. Za cedulí se rozjíždím na 90 a o pár zatáček dál, kde je zase cedule 50 razantně brzdím, abych někoho neohrozil nepřiměřenou rychlostí.
Zrovna včera jsem tam vedl velmi hezký vláček. Hned za mnou taxikář v BMW E39, který měl nervy v kýblu už na té dvacítce. Po důsledně dodržených 30-50-30 si jednou zatroubil a když jsem se na té rovince rozjel na 50 a víc ani ťuk, přilepil se mi na zadek a málem strhl dálkové s klaxonem. Došlo mi, že se asi chovám příliš nebezpečně a věrný pravidlu "nižší rychlost - nižší riziko" jsem tempomat zpomalil na kousíček přes 40, což jsem udržoval až k ceduli. Přes plnou čáru to nevzal i když v protisměru nic nejelo, za což má můj obdiv, protože ta 50 je tam vážně těžce stresující. Za cedulí jsem se mu vzdálil o takových 100 m a na následující 50 podle zvyku opět zašlápl brzdu. Jedno auto v protisměru, taxikář během chvilky opět za zadkem, plná čára skončila a pak mě konečně s chutí předjel:)
Bylo mi ho líto, kdybych se mohl řídit rozumem, taky bych jel rychleji, ale jak praví 411fans - zákon je zákon a když tady jednou je, tak se přece musí dodržovat:).
Mimochodem, v opačném směru je značení stejné, ale na všech cedulích s omezením rychlosti někdo asi tak před měsícem kvalitně zamaloval bílým sprejem první číslice, takže je tam všude místo 30 a 20 jen 0. Jak se mám v takovém případě podle zákona chovat? Mám zastavit, nebo můžu jet 50 bez ohledu na značky (jejichž originální obsah znám jen z paměti)? Teď tam jezdím 50 a přibržďuji jen na jedné křižovatce u přechodů, kde to má smysl.
|
|
|
Tleskám Vám, jen tak dál. Ostatní řidiči asi ještě nepřišli na chuť té srandě s dodržováním zákona.... Dnes jsem se vracela z Opavy na Ostravu - nádhera. V Komárově se dělá nová trať, ale příslušné mozky asi mají provoz na hlavním tahu na Ostravu za slabý, protože přejezd přes koleje hlídá místo semaforů nebo mávajícího člověka STOPka. Poctivě jsem zastavila, dvě vteřiny jsem se rozhlížela - jsem pečlivý řidič - a dál pokračovala povinnou a již dvakrát zaplacenou padesátkou. Ale nevím, proč ten borec s džípem na mě troubil a jeho partnerka z okénka mávala pěstičkou s tak divně vystrčeným prostředníčkem.....
O pár kilometrů dál jsem Josefovský kopec sjížděla povolených devadesát a testosteronem zaplavené horké hlavy mě předjížděly přes dvojitou čáru. Au, já chci napevno kameru do auta a zapnout při startování automaticky, zároveň se světly...... A deset procent z vybraných pokut za zdokumentované přestupky, auto už chci nové, i když něco jiného než rezavý favorit s ženskou za volantem by tak neprovokovalo.
|
|
|
Zábava je to rozhodně úchvatná, skoro bych řekl, že je to lepší než (před červencem) čistě projetá série zatáček. Nikdy jsem se v autě se spolujezdci tolik nenasmál:). Už jsem si na ty rychlosti i zvykl a dodržuji je s chutí, jen mi vadí, že si musím na cestu rezervovat více času, auto má větší spotřebu a ty rychlosti jsou "uspávací" - řízení chtě-nechtě věnuji mnohem menší pozornost, než dřív. Vzhledem k tomu, že předpisy důsledně dodržuje sotva 10% všech řidičů také vytvářím nemálo nebezpečných situací - například když mě předjíždí banda nebezpečných vrahounů na přehledné silnici, kde poctivě dodržuji padesátku a oni tam chtějí v 70 očividně někoho zabít.
Já bych ten zákon pro eliminaci takových hazardérů ještě zpřísnil. Například by nebyl od věci úplný zákaz předjíždění, protože při předjíždění se stane spousta nehod. Maximální povolené rychlosti bych snížil ze 130/90/50 tak na 80/40/20 - nehod by ještě ubylo a možná by se konečně začalo chodit více pěšky.
Časem by se pak mohl z řízení motorového vozidla preventivně udělat přestupek sám o sobě a konečně by se uskutečnil Šimonovského sen - ze silnic by zmizela auta a statistiky nehodovosti by klesly k 0.
|
|
|
Já jsem pochopil tu tvojí ironii! To ti byla sranda ti reknu, vazne!
Ja kdysi taky řezal zatáčky, to je fakt super věc, ten adrenalínek. A není nad to se vždycky zlepšit aspoň o desetinku! A mladý holky co sem si vozil vzadu, těm se to strašně líbilo a ječely u toho. Vžycky mi pak daly :)) Fakticky to funguje. Měl si tam taky holky nebo ti šlo o ten adrenalínek soukromě? Jak berou holky tu pomalou jízdu teď? Musel si jim vysvětlit, že jako to je protirežimní protest (něco jako byli dřív disidenti - ale ne Havel, to je sráč a submisiv, jak říká Defens) nebo na to přišly samy? Ja těm svejm bych to asi musel vysvětlit, ale to je jedno...
Ale nejvíc mě srali ty chodci a cyklisti, furt se tam motali. Ale já se jim vysmál a vytroubil, je to lůza!
|
|
|
:-) chválím pohledem
vaše příspěvky vtip nepostrádají
|
|
|
Co chces od socialisticke vlady? Uz tenkrat nekdy behem treti ctvrte petiletky nejaky vladni expert na elektroniku prohlasil "Polovodice? Nikdy! Nase vlast potrebuje cele muze, cele zeny a tedy i cele vodice!"
Nekdo s podobnym rozhledem pripravil i tento "zakon", Jacku Badmane. Jen nekdo s podobnou urovni znalosti a schopnosti s rizenim auta muze souhlasit s tou legracni tezi, ze dodrzovani nejakych rychlostnich limitu ma vliv na bezpecnost, pokud jsou navic ty limity vycucane z nejakeho chodcova, nebo jeste hur cyklistova prstu.
|
|
Pane Huml, Vážil jsem si Vás jako policistu do doby, než jste se vyjádřil ke 411. Sorry, upadl jste u mne po řad komunistickejch poldů a STB, kteří sloužili totalitě bez rozumu a odhodlaně. Kde jste nechal svůj rozum, asi jste se nechal koupit pro flastr s hodností. Už Vám ji asi vrátili, že...?
|
|
|
wow, respekt k jinemu nazoru o sirce 64 bitu! "Tak takto ne, pane Huml..." A ty bajecny osobni narazky... Jezis, to je tak dokonaly, ze ro musi nekdo generovat:-)
|
|
ale klidne se muzete poplacat po zadech, jak jste dobri, kluci. Delat neco extra z ted jiz bezne veci (jizda dle predpisu) musi opravdu hrat na srdci ;-)
|
|
Delat neco extra z ted jiz bezne veci (jizda dle predpisu) musi opravdu hrat na srdci ;-)....
Patrně využíváte jinou silniční síť, než v ČR, zbytek nemá smysl komentovat.
|
|
|
to chce klid a zachovat chladnou hlavu ;-)
|
|
I když vesměs autobusoví řidiči zásady nového zákona chválí, denně ho ale musí porušovat. "Zákon zakazuje zastavit na autobusové zastávce. To bereme jako folklór. Naši řidiči na zastávkách zastavují, i když tím porušují zákon. Není to náš problém, je to nesmysl v tomto zákoně," připomněl kritizovanou pasáž nové normy vedoucí provozu osobní dopravy ČSAD Frýdek-Místek Dalibor Drlík.
|
|
"(za poněkud nevraživých pohledů obou policistů, ze kterých jsem vyvodil, že by mi to potřetí asi neprošlo)"
Tenhle uryvek nadevsi pochybnost dokazuje, o co panum policistum jde predevsim. Jak je mozne, ze se nesmeji a nejsou spokojeni, ze ridici dodrzuji rychlost? Vzdyt prece celou dobu tvrdi, ze o to jim jde! Snad i nejzatvrzelejsi Paroubkista musi pochopit, ze je to lez a jde jen a jen o okradeni obcanu o to, co se nepodarilo nakrast na danich. Je mi z tech svini spatne a v ruznych clancich popsane metody obrany budu praktikovat kdykoliv to bude potreba.
|
|
http://www.blisty.cz/2006/7/10/art29304.html
Holomóčáci (obyvatelé Olomouce), nesvrbí některého z Vás ruka ?
http://www.blisty.cz/aut/1114/bio.html
|
|
|
"Nepovažuje se za intelektuála ... Pobývá často v olomouckých pivnicích ..."
Aha.
|
|
|
buďte tolerantní, taky byste zažíval peklo, kdybyste každý ráno v zrcadle viděl tu odulou tlamu, musel byste si uvědomovat, jak se na vás příroda pomstila. hráblo by vám a pak byste vyblil cokoliv, aby si vás někdo všimnul. ten si musí ženský kupovat, případně je "jinak orientován". - hell on earth
|
|
protože vytváří nerovnost před zákonem.Policie má jakési měřící přístroje rychlosti. Každý měřící přístroj měří s chybou. Jistě všichni znáte a máte doma plynoměr, elektroměr, vodoměr, možná i váhu. Úřední měřidla se musejí ze zákona pravidelně kontrolovat a certifikovat. Ne tak policejní radary. To za prvé. Za druhé, každé auto je vybaveno rychloměrem, což je měřidlo necertifikované, neúřední a nikde není psáno, s jako maximální odchylkou měří. Ostatně v debatě už mnohokrát zaznělo, že tachometry mohou mít odchylku až 10%.Pokud je mi známo, v SRN automaticky počítají s chybou měření 8% a automaticky od policejně změřené rychlosti (certifikovaným "radarem") odečítají hříšníkovi patřičnou chybu měření, což bývá mnohdy velmi podstatné a z přestupku se stane nepřestupek. Tohle všechno ví každý, kdo se byť mihnul kolem pojmu metrologie. Zákon však říká, že jediné správné měřidlo je to policejní (ať si policie blábolí o nastavení radarů rovnou na "vyšší" hodnotu,co chce, to se nedá ověřit) a občan, který nemá žádnou možnost zjistit, jak přesný je tachometr v jeho autě, je rovnou vystavován sankcím, což je nezákonné. Navíc se přesnost měření mění s velikostí měřené veličiny, což opět nikdo nebere v úvahu.Dále se vůbec nebere v úvahu fakt, že udržet při řízení (bez tempomatu) stálou rychlost auta je nemožné, opět z fyzikálních důvodů. Zmiňované sdružení občanské sebeobrany by mělo podat ústavní stížnost.
K situaci samotné - jezdím hodně, 60-80 tis. km za rok a mohu potvrdit, že nejzavilejší blby za volantem skutečně potkávám jen u nás doma. Jenže zákon tyhle blby neřeší, jen otravuje normálního řidiče. Ale kdyby to momentální zklidnění na silnicích vydrželo, Pánbůh zaplať.
|
|
Dnes se mi přihodilo - ve Valdštejnské ul. v Praze se na mne nalepilo policejní auto, a po par vteřinách mne protroubilo - jel jsem 30 přesně jak je tam psáno na ceduli. Po chvilce jsem mu uhnul do mezery za parkujícími auty a otráveně mávnul rukou aby mne předjel. Když mne předjížděl zpomalil, jednou rukou na mne hrozil a pronesl něco ve smyslu ... tohle si dobře rozmysli !!, nebo ... tohle si nedovoluj !! ...
Mírná buzerace, ne ?
SPZ si pamatuju, pro jistotu :)
|
|
Slovenska tlac prave priniesla spravy o tragickej nehode mikrobusu na D8. 411 fans, ako sa to mohlo stat? Ako je mozne, ze ten zazracny zakon nehode nezabranil?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek c]:) Poděkování + související témata
|