D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD
    (ze dne 26.08.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 26.08.2012 22:22:48     Reagovat
    Autor: ScooterMarty - guttata
    Titulek:
    Jo, měl jsem to samé (než si ho odnesla bývalka) ale bez turba 56kW. Dovoz z NL, v elektrice, klima!!. Pravda s tímhle výkonem jsem klima do kopce musel vypínat :-D ale jinak skvělý auto. Gratuluji a ať slouží.

    Komentář ze dne: 26.08.2012 22:36:13     Reagovat
    Autor: eps - Neregistrovaný
    Titulek:Zadokolka
    K tématu zadokolky a prokluzu kol - co považujete za vhodnější pro převoz středního nákladu (řekněme 600 kilo) po horších cestách - mokro, bahno, atd? Je lepší předokolka, nebo zadokolka?

     
    Komentář ze dne: 26.08.2012 22:54:10     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Zadokolka
    4x4 :-)

     
    Komentář ze dne: 26.08.2012 23:30:00     Reagovat
    Autor: eps - eps
    Titulek:Re: Re: Zadokolka
    Jistě, ale zkusme na chvíli abstrahovat od 4x4 a špér diferenciálů.

     
    Komentář ze dne: 26.08.2012 23:25:41     Reagovat
    Autor: Radek - RadekM
    Titulek:Re: Zadokolka
    To na cem budou "hrubsi" pneu :-))

     
    Komentář ze dne: 26.08.2012 23:29:51     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Zadokolka
    V bahně je kolikrát na houby i čtyřkolka, pokud nemá uzávěrky diferenciálů. Stačí někam blbě najet, zastavit a je vymalováno.

    Jinak ale z předložených variant bych volil pohon zadní nápravy.

     
    Komentář ze dne: 27.08.2012 02:17:24     Reagovat
    Autor: Clayton - Clayton
    Titulek:Re: Re: Zadokolka
    V bahně je kolikrát na houby i čtyřkolka se všemi uzávěrkami :-) Je to hlavně o pneumatikách - takoé Super Swamper Bogger by byly nejlepší, jenže na tom se zas blbě jezdé po asfaltu :-) V nouzi pomůžou řetězy nebo naviják.

    Komentář ze dne: 26.08.2012 23:37:30     Reagovat
    Autor: morettti - Neregistrovaný
    Titulek:
    jsem rád že sis koupilo tranzita... aspoň pořádný auto (transporter mk3) zůstane na ty co maj rozum...

    je to zadokolka,ale motor vzadu kde nepřekáží a nezabírá cenný místo... řídí s to parádně a v 2,1 v automatu co má 3Q to jede 160 bez problémů :D (a že to je těžká obytka)

    a co se týče těch cen...měnil si prkotiny a stálo tě to balík..počkej až budeš dělat i jiný věci... třeba mě kardanka vůbnec nesere a mám všude vynutý pružiny takže pohodlíčko.. a nevim kde si vzal že se dá procháázet v tranzitu... tam se člověk stěží posadí..ale s tí mrozložením máš pravdu...to auto se rozkládá samo a bez klíčů :D

    a jako nevim jak to ford dělá že jeho 2,5TD je slabší než vw 1,5D :D:D:D jinak klimu mám taky a a el okna... :) a dokonce i zrcátka

    a jewště k motoru.. je to boxer co se dcával i do porsche (starýho) a z novýho (třeba 3litr) tam strčíš bez problému protože pasuje :D a to nejlepší...tys musíš měnit rozvody...já ne, já je mám doživotní... a moch bych pokračovat.. ale člověk tvých kvalit si nic jiného než fujforda nezaslouží...

     
    Komentář ze dne: 26.08.2012 23:45:12     Reagovat
    Autor: frantisek - frantisek
    Titulek:Re:
    WTF??
    Troll? nebo sranda?

     
    Komentář ze dne: 26.08.2012 23:47:23     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re:
    No vágenista určitě ne - ten by ještě dodal, že mu to žere jen 5,2568745293145 l nafty/100 km :-D

     
    Komentář ze dne: 28.08.2012 00:32:15     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re:
    Abych se ho trochu zastal, T3 je skutečně nezvykle pěkný auto. Toho místa, kam se člověk podívá, pohodlíčko, a bezproblémová opravitelnost (zkuste na jiné auto sehnat kompletní motor za 5000) z něj dělá skutečně zajímavý vůz a do značné míry i prakticky použitelného youngtimera. Kdybych sháněl dodávku, asi se na Fordy vyprdnu a půjdu do nějaké verze T3. Zbytek příspěvku je samozřejmě blbost, ale v něčem má i pravdu.

     
    Komentář ze dne: 26.08.2012 23:56:43     Reagovat
    Autor: damp - damp
    Titulek:Re:
    Co to berete?
    Docela bych vzorek koupil!

     
    Komentář ze dne: 27.08.2012 00:34:43     Reagovat
    Autor: ... - ...
    Titulek:Re: Re:
    Řekl bych že ředidlo :)

     
    Komentář ze dne: 27.08.2012 15:55:48     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re:
    Trollení se musí umět.

     
    Komentář ze dne: 28.08.2012 00:24:30     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re:
    Trollení je radost. Moretti je trollení!

    Komentář ze dne: 27.08.2012 08:37:15     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:
    Transit...

    Taky jsem chvíli jezdil... Byla to nějaká ale divná verze, byl to kombík (zaslepená okna zavazadlového prostoru a 6 míst), ale mělo to šoupačky na obou stranách a dle technika z Fordu je to i raritka díky ABS (nevím, jestli byl blbý, nezkušený nebo kecal, ale prý to bylo u těchto Transitů raritka). Pak takové blbosti jako okna v el. výškové seřízení sedačky atd...

    V zimě jsem si s ním užil až až. :-) Vytáhl ho na letiště a dělal osmičky... :-)

    Ale přece jen, mám rád trochu civilnější auta a hlavně auta s koulema, tak jsem si pořídil dalšího Citroëna s hydropneumatikou. :-)

    Docela dobrý kup, ohnilého Transita z roku 96, kde byl dobrý snad je motor a nové pneu jsem odvezl za 7000 Kč na vrakáč a za 8000 Kč koupil XM v nadprůměrném stavu z roku 2000 v tak nějak lehce nadprůměrné výbavě. :-)

    Přemýšlím, jestli napsat recenzi (nebo doplnit tu slovenskou), protože ta je taková nemastná neslaná nedodělaná. Věděl by někdo co s tím?


     
    Komentář ze dne: 28.08.2012 00:28:52     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    Super volba, XM je pořádný auto, a exemplář z roku 2000 (tj. jeden z posledních vyrobených) je super volba, nota bene za 8000, to by byla blbost nekoupit (už jsem stejně starou XMku viděl prodávat za 8000 euro:-), no je fakt, že to byl muzejní exemplář). Recenzi bych napsal, ta slovenská je jednak slovensky (nic proti, ale mně se to prostě špatně čte), a navíc to není úplně ono, no taky je to jedna z těch starších recenzí, než se zdejší auditorium naučilo pořádně psát recenze:-). Rozhodně bych neváhal.

    Komentář ze dne: 27.08.2012 21:21:53     Reagovat
    Autor: Pepe - Pepa
    Titulek:
    jednoho staršího Tranzita máme v práci, s motorem bez turba. Je to trošku dejchavičník. Plynový pedál jde docela ztuha a má jen dvě polohy, volnoběh a plnej knedlik. Liší se vlastně jen tím že na plnej to hlasitěji chrochtá. Dokonce jsem v tom strávil pár set kilometrů jako prostřední spolujezdec. Jak bylo v článku zmíněno, uprostřed není místo na nohy. Konstruktér kabiny by zasluhoval přerazit obě nohy aby věděl co a jak. Skoro všechen prostor pro nohy uprostřed zabírá kryt topení nebo co to tam je a ještě tam trčí šaltpáka. Prostřední spolujezdec se musí podílet na řízení, sledovat chod motoru a předvídat který kvalt hodlá řidič vylosovat aby patřičným způsobem uhnul nohama.

    Komentář ze dne: 27.08.2012 22:35:38     Reagovat
    Autor: Manastur - Ligiera
    Titulek:Dodávky
    Jó dodávky. Málokdo umí docenit jejich kouzlo. Jezdil jsem s opel vivaro 1.9dti (74kw), s tím se dalo docela frčet. Jízdní projev byl velice podobný osobáku, zatáčky to bralo jedna báseň (náhon na předek), jen ta sedačka byla fakt hrozná.

    U dnešních dodávek už se dá v podstatě hovořit o tom, že kromě toho, že se nevejdete do podzemní garáže, dokáží osobák nahradit prakticky ve všech ohledech.

    Zvlášť když ty nový rakety jezdí tak, že mi prodejce u fiatu řekl k Ducatu: "Dneska už není problém, že ty dodávky ten výkon nemaj. Dneska je problém, že ho maj a že ti řidiči s tím těch 180 jezdí."

    S Vivarem jsem po dálnici jezdil bezpečně a pohodlně 160km/h na šestku

    S Transitem sport jsme jeli dokonce 220 a jízdní projev paráda.

    Komentář ze dne: 28.08.2012 12:50:08     Reagovat
    Autor: pes - pes
    Titulek:jojo dodáfka...
    jezdil sem s takovým tranďákem po celý evropě po závodech dragsterů, to ještě byly časy řepkový nafty - v autě závoďák a dva 100l sudy s řepkou... když se nás ptali co v tom je, odpověď zněla "závodní benzín, ten dragster strašně žere :-)" naštěstí si k tomu nikdy nikdo nečuch. Tranďák je supr, ale jenom na léto. V na sněhu je to peklostroj a jak nemáš vzadu naložený dva panely, když napadne cenťák sněhu, nerozjedeš se ani na rovnym asfaltu. To samý bláto - prostě todle auto musí mít pocit sucha a bezpečí, jinak nikam nedojedeš. to mi na něm vadilo nejvíc. Lepší z těchle let je Sprinter, měli jsme tu první verzi jako služební, byla to tušim 212 (vysoká, střední, 6 sedaček a kus místa), byl v tom 2.9 pětihrnek a lítalo to jak raketa... A jeho velkou vejhodou byla blokace diferáku při prokluzu (EBD). Prostě se na sněhu hrabaly obě kola, takže s řetězama to i jelo. Rád na něj vzpomínám.

    Komentář ze dne: 29.08.2012 09:26:32     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Samá chvála:-)
    Z autora čiší nezkušenost (nic ve zlém, každý jednou začínal) a tak chválí... nutno si ale uvědomit, že Transit je dodávkovej low-end, to nejjednoduší, nejzákladnější a nejhloupější. Pokud má autor možnost, ať se sveze např. tím zmiňovaným Transportérem, a nejlépe ve verzi Multivan, bude mluvit jinak. Transportér je mezi dodávkami naopak Rols-Royce.

    Shodou okolností v podniku máme Transita, Traffica, Mastera, a jeden ze spolumajitémů má Multivana, a ten Transit je opravdu to nejhorší ze všeho (ve smyslu ovladatelnosti, pohodlí apod, nikoliv ve spolehlivosti - tam ten Transit je na tom stejně jako ostatní auta).

     
    Komentář ze dne: 29.08.2012 15:08:08     Reagovat
    Autor: pobokon - pobokon
    Titulek:Re: Samá chvála:-)
    Mulťák je prímovej, má koukatelnější zjev a rozhodně je v detailech vyšperkovanějí než "normální" tranďák - otrok, ale je prostě malej. S touhle osobákovou verzí Transportérů se musí srovnávat třeba verze Euroline, která má stejné vychytávky jako Mulťák, ale člověk si v ní nepřipadá jako v ponorce.

    Komentář ze dne: 06.09.2012 00:04:50     Reagovat
    Autor: Imprezius - Imprezius
    Titulek:Stary dobry Transit
    Tak gratulujem k nadseniu z vlastnictva tohto kusku. Mal som presne taky isty z poslednych kusov r.v. 12/2000. Uzival som ho 3 roky, ako treti majitel, kilometricky medzi 245-330 tis. km. Mal som verziu s pridavnym kurenim pre druhu a tretiu radu sedadiel s ovladanim, takze aj dve baterie pod kapotou. Spotreba vcelku sedi, priemerne mi vychadzala na 8,5 l/100 km. Na dialnici rozhodne nema zmysel prekracovat 120 km/h, kratkodobo pri predbiehani je stale dynamicka rezerva (zalezi od mom. zatazenia:) do tych 150. Mal som to viacnasobne odmerane, ze pri ustalenej rychlosti na dialnici 100 km/h= 8 l, 110=9, 120=10. Takze slusivych 115 bolo pre mna osobne uplne optimalnych. Pred nim som vlastnil Focusa kombi TDDI a robil rovnake cesty, dialnicne tempa som mal 150+. Par krat este z nevybujačenosti (od slova bujak) som ho hnal k 190+. Z potreby zväčšiť (od slova větší :) prepravnu kapacitu prisiel FT 2,5TD. Tym som ako vodic, prekonal mentalny posun na vyssiu uroven. Uvedomenie si faktu, ze uplne rovnako plnim casovy itinerar, pri priemerkach v hodnotach -30 az -50 km/h bolo zasadne.
    Co sa tyka spolahlivosti, nakladov na servis a vobec...
    Tvoje pociatocne investicie boli spravne, pretoze s kasnou je to dost slabe. U mna najmä (od slova hlavně) zadne dvere ku koncu trpeli uplne viditelnymi dierami po celom spodnom leme. Okolo 300 tis. km som vychytal repas prevodovky s vymenou spojky (cca 2000 EUR u "kamoša"). Uz sa nedozviem ci to bol ozaj repas, alebo kus-za-kus from Poland, ale bolo to drahe. Dalsi problem bol upchaty CAT. 8 ludi smerujucich na svadbu do SRBska sa po svizne ponatej madarskej dialnicnej vlozke v dlzke 100km a ocitlo bez vykonu v kudoloch cierneho dymu. God bless rovinate Madarsko, tempom 45 km/h sme preplavali do najblizsieho FORD servisu (od miesta problemu 80 km), kde mi ponukli za cca 1500 EUR, "zajtra", z Budapesti (vzdialenej 120 km), novy CAT. Po pretoceni "paneniek" a momentalnej casovej straty 7 hodin, sme zvolili cestu do ciela vzdialeneho este 300 km. Naslednych 190 km trvalo dalsich 8 hodin a nasledoval o tretej rano odtah Dlhym bratom Transitom do ciela. Odtah bol na SRBske pomery asi OK, slo o 1,5 m lana pri rychlosti +-90 km/h. Sikovne ruky SRBskeho mechanika odstranili problem. (Uz ne)aktivnu vlozku CATu zalisovanu do vyfukovej rury mi podaroval ako suvenir za 50 E. Predist problemu moze reflektovat rezonanciu od vyfuku. Ine zasadnejsie problemy som nemal. Motor dostaval pravidelne v 15 tis. intervale novy olej a filter. Netesnosti sa zazracne nediali, olej mi nezral. Mozno stastny kus, mal som ale poctivu serv. knihu a do 230 tis.km jazdil v DE.
    Zimne starty bez zavahania aj v -25 C. Pohon na snehu aj napriek ASR ON, v kopcovitom prostredi a fungel Matador Nordicca 14C, bol tragicky. Mal som aj retaze, ale bol to skratka des. Inak suhlas s drift apetitom, sprava sa to predvidatelne, len trocha privelky kubicky a presklenny utvar na zabavu. Pri beznej jazde v zime citit, ze hranica utrhnutia zadku je sakra blizko.
    Co sa tyka porovnania s VW T, priestorovo sa VWT absolutne nechyta. Ak sa vozi pravidelne tazsi naklad cca pol tony, alebo sa taha prives (co je tiez napr. pol tony) tak koncepcia stareho FT je vyhodou pred prednym nahonom VWT. Pohodlie (predovsetkym vodica), ergonomia, priestor atd. boli na vysokej urovni, vo VWT som sa necitil tak vzdusne. A na dovazok, VWT je podla mna tak trocha kategoria sama pre seba. Je to skratka uzka platforma (vychadzam samozrejme z rocnika +-2000 pre obe auta).

    Dodnes vsetci moji spominaju na casy Transita s respektom a napriek dalsim autam, ktore mam, alebo som mal po nom, je to all-timer, srdcovka. Az na kasnu, poctivo postavene auto, neunavne a usporne. Predaval som ho dalej, panovi ktory taha kone, mal som tazne na 2,4 t. Sam majitel este starsieho FT s atmo plnenim, bol 63kW TD uplne ocareny. Ja som bol rad, ze nasiel spravneho majitela a verim, ze mu dobre sluzi(l). Palec hore.

    @abbyroad: porovnavat Multivan a Transit, a vyhlasit Multivan za "mezi dodavky Rols-Royce" a Transit oznacit za "jednoznacne najslabi", je uplne zcesty. Mal by si spolumajitele oslovit "to mate ale peknu dodavku sefe", asi by ta poslal do prdele :)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.