Milé děti. Za devatero horama a devatero řekama bydlel jednou pan
hrabě. Jmenoval se Kolovrat-Krakovský. Kolowrat, chcete-li. Byl z Rychnova
a jel autem sťatej. To jistě není nic nového. Hodně lidí jezdí autem sťatých
a některým to bez problému projde.
Silniční alkoholismus se dokonce těší jisté podpoře státu a obecních
zastupitelstev v podobě tzv. vinných
cyklostezek, kde účastníci provozu na pozemních komunikacích kombinují
cyklistiku a alkoholismus za prostředky z dotací EU. Alkáč za volantem
upřednostňuje celá řada celebrit, sportovců a politiků, jmenujme namátkou
např. exministra zahraniční za ČSSD a spolupracovníka STB Kato Kavana,
poslance
za ODS Šeicha a další. Jízda pod vlivem by prý měla výt povolena
i duchovním. Incidenty jako zájem médií, hmotné škody nebo zranění
případně účast nějakých nekorumpovatelných policistů celou záležitost komplikují
a prodražují, ale jinak se dá říci, že se to vždy uspokojivě zapatlá, ať
méně nebo více.
Pan šlechtic toto štěstí málem neměl. Zlá policie jej nachytala a naměřila
mu 0,86 promile alkoholu v modré krvi. Pan hrabě byl tedy už docela slušně
stříklej. Co se však nestalo dál. Druhého dne se pan hrabě probudil z opice,
popadl telefon a zavolal prince na bílém koni. Jeho přítel Flossmann, náměstek
okresního policejního ředitele, kontaktoval šéfa dopravního odboru rychnovské
radnice Jana Ledvinu. Jan Ledvina se vyslovil, že "pana hraběte udělají
se slevou", tzn. udělí mu menší trest. Loajální úředník, mluva prodejce
z autobazaru.
Pan Ledvina, vzor úřednické kázně a neúplatnosti, svému slibu dostál.
O konkrétní formě slevy nemám informace a také nemám informace o tom, jak
pan hrabě naplnil druhou část známého přísloví „nechci slevu zadarmo“.
Pan hrabě prý odevzdal řidičský průkaz pouze na dva měsíce a nyní jej má
opět zpátky, může tedy zase jezdit zchlastanej a příště nabourat třeba
do vás.
Na stránkách MVČR se třeba dočteme,
že
Pan Ing. Jan Ledvina, vedoucí referátu dopravy a silničního hospodářství
Okresního úřadu v Rychnově nad Kněžnou děkuje řediteli rychnovského OŘ
PČR za vzorné zajištění okresního kola soutěže mladých cyklistů dopravním
inspektorátem OŘ PČR, konaném koncem září letošního roku. Zejména děkuje
mjr. Janu Cabalkovi „za vysoce profesionální, ale i lidskou pomoc při výchově
mladých cyklistů.
Snad žádné z těch vzorně vychovaných mladých cyklistů pak nepřejede
přiožralý Kolowrat, to by dopravně bezpečnostní aktivity ctihodného kmotra
Ledviny přišly úplně vniveč.
Pan Ledvina však podcenil jiné složky PČR, které se napíchly na jeho
telefon (v podstatě všichni v ČR máme napíchnuté telefony a hovořit do
telefonu otevřeně může jen totální debil, je vidět, jak bezstarostně si
Ledvina ohledně slev počínal), kromě toho byly štěnice i v kanceláři. A
tak se vše provalilo. Při následném vyšetřování se ukázalo, že pan Ledvina
poskytl slevy ještě dalším nejméně třem dalším řidičům.
Podle mých informací, pan Ledvina stane tento týden přes okresním oudem.
Výsledek líčení netroufám si predikovat, předpokládám však, že když tři
slevou obdařená prasata nerespektovala zákon silniční, že budou respektovat
aspoň zákon omerty a budou u soudu mlčet jako hroby, protože by pak nedostala
žádnou další slevu.
Zajímavé je i to, že ačkoli je kauza delší dobu známa, nikde se o ní
nedočtete. Lobby 411.fans zřejmě usilovně drží jakoukoli zmínku o korupci
uvnitř jejich systému pod pokličkou. Zajímavé je i to, že starosta Rychnova
Rokl (SNK-ED) ponechal Ledvinu i přes toto zjevné selhání ve funkci
s tím, že se dosud nic neprokázalo. Zato Flossmann dostal od policie padáka.
Bohorovnost úřednictva dosáhla povážlivé úrovně.
Zdá se však, že pan Ledvina má ještě další
problém. Je pravděpodobné, že důvodem k nasazení big brothera byla
právě tato kauza a dopravní klientelismus se provalil jako její vedlejší
produkt.
A tak, milé děti, vězte. Jakmile se dá úředníkovi do ruky komodita,
tak s ní obchoduje. Přesně jak strejda Kotler napsal, kde je poptávka,
tam je nabídka, čím větší je odbyt, tím levnější je zboží. Tu jsou to registrační
značky zajímavých numerických kombinací, tu kriplkarty neboli označení
invalidy umožňující parkovat kdekoli, nebo také pokuty a trestné body.
Děje se to dnes a denně, Ledvina měl jen smůlu.
Možná si milé děti řeknete - když se všichni budeme chovat v rámci zákona,
tak úředníci nebudou mít s čím obchodovat. Ale to je velký omyl. Co udělá
pan Ledvina, až mu vyschne příjem? Přeorientuje se na zemljanku a těstoviny?
Nikoli, nasměruje svoje komunikační kanály mezi výše postavené úředníky,
ti zase použijí svoje komunikační kanály a ty se v podobě nátlaku na poslance
promění v nějaký jiný obzvláště proskribční zákon, třeba bodový postih
za psí hovna vrcholící utracením psa po vykadění dvanácti hoven. To vše
se pak obalí do rukavičky bezpečnosti, "aby byl pořádek jak řemen", a bude
zase s čím obchodovat. Alles klar?
Čím více se komodit do rukou úředníků vloží, tím více obchodují - a
naše země potřebuje bohaté úředníky. Silniční zákon by se proto měl
zpřísnit, aby vstali noví Ledvinové.
31.5.2007 D-FENS