Komentáře ke článku: Test: Cordoba po 15.000 km (ze dne 30.01.2005, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
..jen takova drobnost: jak muzes vedet, ze by nemohla nastat i opacna situace? - rakusak nespokojeny s sluzbami v A zavola znamemu v cechach (majitel autoservisu), ktery ho nasledne necekane neokrade..
|
|
|
Já myslím, že D-FENS to nepojímal nijak obecně a universálně, ale psal pouze o chování určitých firem v určitém oboru.
Opačná situace pochopitelně nastat může. Třeba já jezdím do Budějovic k zubaři až z Holandska a pokud vím, jezdí k němu i dost Rakušáků a Němců.
|
|
D-F: Komentář byl přesunut do chlívku, protože obsahoval sprostá slova. Kromě nich neobsahoval nic, co by se podobalo myšlence.
|
|
|
Á jeje, Škoda byla objektem kritiky :-)) Tak to je, Houstone, průser.
|
|
|
v Seatu Cordoba jsem jeste nejel ale VERIM ze jede lip nez Fobie 1.4 MPI, ale podvozek Fobie musim pochvalit
|
|
jen nechápu, co máš proti Leonovi, měli jsme ho tři roky a zastaralý mi nijak nepřišel. I když to byla jen 1.6. Ale s turbodieselem Alteou 2.0 se to srovnat nedá (naše současné vozítko).
|
|
Jezdím už 3 roky v tom zastaralém půvabném Leonu 1,6 (105 k) a ty prohlídky po 15000 km jsem již absolvoval čtyři, za pár je to na pátou. Žádná netrvala 3 hodiny (ani ta, kdy se měnily destičky a svíčky). První garančka byla za hodinku a stála bez daně 2435,- Kč se stejnými úkony a materiálem jako ve zmíněném Rakousku, olej byl polosyntetika Softex TX5 4 litry. Servismanům důvěřuji a tak nemám důvod tuhnout na dílně, i když to není nijak zakázáno. Můžu posedět u kávy v servise, ale protože je téměř v centru města, skočím raději během té hodiny něco vyřídit nebo někam poklábosit. Takže je asi rozumné při takové investici předem vybrat prodejce a servis...
|
|
že se DF nechal natáhnout i u sousedů. 2,25 euro za doplnění nádržky ostřikovačů...
|
|
|
nevím proč? 2,25 * 30 = 67,5 Kč, já zaplatil za 3l sheronu do -30 111 Kč
|
|
Pokud vychazim z toho, ze se DFENS neseknul v uvadenych cifrach, tak bych radsi 3.000 CZK v Cechach, nez za stejne ukony 199,52 EUR v Rakousku.
A to ze mu nejdriv slibili 75 EUR a pak nauctovali 199 me tesi, clovek si pripada jako doma...
Nebo ne?
|
|
|
nic bych za to nedal že tam D-F uvádí částku 109 Euro a nějaký drobný. Zkus se na to ještě jednou pořádně mrknout.Podle mě je důležitější než cena to, že v rakousku to zvládnou za hodinu a u nás "snad do jednoho dne"......
|
|
|
Servis po 15.000km + nastavení světel celkem 109,70 EUR
3,5 litru motor. oleje Castrol 49,49 EUR
olejový filtr 30 115 561 AB 6,16 EUR
těsnící kroužek 0,28 EUR
doplnění nádobky ostřikovačů 2,25 EUR
práce (7AW, 10AW=1hodina) 31,64EUR
....nejsem takova lama, abych neumel cist :-), dfens se asi preklep, kdyz to psal...
|
|
|
Tak to asi lama jseš, protože celková částka je těch 109,70 eur. To pod je rozepsaná ta servisní prohlídka :o))
|
|
|
vazne ?
49,49 + 6,16 + 0,28 + 2,25 + 31,64 = 89,82
furt si nemyslim, ze jsem lama, leda ze by nastaveni svetel stalo 109,70 - 89,82 = 19,88
|
|
já bych v autorizovaném platil xxx Kč za olej, jehož kvalitu si těžko můžu ověřit a cca 400 Kč za hodinu (rozuměj bez DPH), přičemž těžko říct, kolik hodin by si naúčtovali. takže radši jezdím do lokálního servisu, kdy si účtují 600 za olej a 200 za práci (rozuměj včetně DPH).
a propos... co říkáte na Kia Cerato? když D-fens kupoval Cordobu, tak bylo těžké vybrat rodinný vůz kolem 350 kKč. dneska už je situace výrazně lepší.
|
|
|
Myslím, že ve značkových servisech mají normohodiny, které si můžeš snadno ověřit.
|
|
|
to je pravda... ale tak snadno to nepůjde. musel bych si tam dojít :) nebo až budu zase řešit pojistnou událost (teď musím zaklepat, aby to tak brzo nebylo a když, tak ať ne z mého :)
|
|
Taky nevím, co je na tom výhodného. Asi si autor vybral blbý český servis. Kdyby hned nevzhlížel uprděně k sousedům, tak najde i někoho slušného tady. Jasně, že jsou v servisech normohodiny. Spíš si autor chystá dobrý původ svého vozu. Už vidím, jak si sedá na prdel budoucí majitel, až mu sdělí: "Servisováno v Rakousku!"
|
|
... ale dojet si do Rakouska pro 'lepší' cenu 110 euro? Vychází mi to na cca 3400,- Kč. Bez nákladů na vlastní cestu. Pokud sis chtěl, D-Fensi, pokecat s kámošem a - ais oprávněně - jsi očekával lepší služby, není co řešit. Ale z hlediska prostých nákladů... No nevím, nevím.
|
|
Dfensi,
Mazda 3 je sice super auto, ale se servisama to stejne nevyhrajes. Krome jednoho - nutno podotknout, ze neautorizovaneho - servisu, kam svou Mazdu 323-BJ (2000) davam pravidelne jsem vyzkousel i nekolik oficialnich mazdich servisu a vysledke byl vzdy vicemene tristni. Odvaznym povaham doporucuji zejmena Auto Palace na Sporilove.
|
|
Prohlídka po 15000 km je normovanou prací a tato norma musí být v každé zemi stejná, tzn sedm "ávéček" stejně v Čechách i v Rakousku. Pokud jde o Mazdu a zejména její servisní zázemí v našem státě, tak zejména servis importéra je jen pro otrlé povahy. Ostatně co lze od exmotokováckých zmrdů a jejich hulibrků čekat? Samozřejmě vohnoutovskou práci, o čemž jsem se nejen já přesvědčil.....
|
|
Díky za článek. Jen mě utvrzuje v tom, že nešilhám sám. Rozhlížím se ve střední třídě (času mám dost, ale člověk nikdy neví, kdy ho zasáhne nákupní horečka) a Magda třetí se zdá být slušnou volbou, za více než slušný peníz. Moje fóbie 1.4 z červeným íčkem nemá sice závažný technický problém, ale vrzání plastů o sebe, mě příšerně sere (nově kdesi z prostoru za zadními sedadly a to tak, že to ani rádio nepřehluší) a vybavuje se mi tak můj předešlý povoz, totiž Škoda favorit. Dal jsem poslední příležitost koncernu VW a jeho spolupachatelům. Poté co jsem spočítal známému ochcávku v kombajnu v dízlu skorovzákladu za 700 a ekvivalent Mazdy 3 na 630 tisíc peněz, tak už budu jen sledovat, jak jde tento zmrdyprožraný moloch ke dnu.
|
|
|
Nechci se nijak zastávat Škodovek, ale myslím, že za 700 koupíš něco víc než Octávku ve skoro základu. Když vezmu silnější diesel (103kW), tak kombi v Ambientu vyjde na 650. V Elegance na 690, prakticky přihodíš jenom rádio, metalízu, hlavové airbagy (dohromady za cca 30) a máš plně vybavané auto se skvělým motorem za 720 . . . Samozřejmě, pokud jdeš do navigace, kůže, DSG, apod tak je to někde jinde. Docela mě vytáči hlášky typu: "Škodovka jsou předražený šmejdy . . ." IMHO si myslím, že dnešní Škodovky jsou průměrná auta v tom lepším smyslu slova - tedy cenově a kvalitativně srovnatelná se současnou automobilovou konfekcí. Nejsou ani levnější ani dražší, mají srovnatelnou výbavu etc. Nehodnotím design, ten je čistě subjektivní záležitostí.
|
|
|
Naopak musím srovnávat. Když už Škodovka tak velkohubě prohlašuje, že se jedná o domácí automobilku, tak musí nabízet oproti západní a netuzemské konkurenci mnohem lepší cenu.
Příklad: Fabia sedan - motor 1.4.16V v ZÁKLADU=322 000.-
Dacia logan - motor 1.4 8V v ZÁKLADU=199 000.-
Rozdíl? Pokud výhody a zápory obou vozů sečteme, žádný podstatný rozdíl nenajdeme. Vlastně je tu rozdíl. 122 000.-což je víc, jak třetina ceny. Sorry málem jsem to přehlédl :-)
Jak je možné, že jeden postkomunistický stát vyrábí ze západních dílů dostupné a kvalitní vozy a druhý je schopen z těchto dílů vyrábět vozy stejně drahé, nebo dokonce dražší než na západě ekvivalentní modely? Není náhodou něco špatně? A hlavně nechci slyšet žádné klišé, jako kvalitnější díly, lepší lícování a podobné nesmysly.
|
|
|
to si děláš kozy, srovnávat Fabii a Dacii v základu podle ceny :)))
|
|
|
|
Jsi trošku mimo. Argument, že když je nějaká automobilka domácí, tak musí nabízet nižší cenu, je dost ujetý. Když to vezmu podle Tvé logiky, tak by v Německu musel např. BMW 1 stát méně než Toyota Corrola, ale v Japonsku by to muselo být přesně naopak . . .
Navíc jsem reagoval na Tvůj blábol o Octavii ve "skorozákladu" za 700tis., takže nevím proč najednou otáčíš ke srovnání Fabie s Dacií. Že by docházely rozumné argumenty?
|
|
|
Mýlíte se a víte to :-)
Levnější by měla být domácí automobilka z mnoha důvodů.
Hlavní důvod by měl být "čistý vlastní dvorek" a domácí automobilka k tomu má možnosti jak dosáhnout před zahraniční konkurencí velkého náskoku (menší mzdy, kratší trasy dopravy, dokonalá síť servisů). Můžete namítnout že poptávka po škodovkách netlačí jejich cenu dolů tak, aby se skutečně ukázala jejich pravá hodnota. Je pravda, že český zákazník se zatím chová poněkud automaticky a kupuje škodovku z důvodů, které už dávno neplatí (levnější servis, náhradní díly, nejlevnější auto) a k tomu přispívá velkou měrou nekritický odborný tisk. Lidé se tak v testech dočítají neuvěřitelných blbostí a kupříkladu za blábol nejvyššího kalibru beru SM2/05. V tomto čísle proti sobě postavili čtyři vozy nižží střední třídy a to:
Octavia tour (1generace od 1996) 1.6.8V- 495 450.-
Opel astra (2 generace od 1997) 1.6.16V-382 900.-
Kia cerato (novinka) 1.6 16V-404 980.-
Chevrolet lacetti (novinka) 1.6 16 V-438 900.-
Všechny vozy, kromě astry byly vybaveny tak, že Octavia tour by v podobném provedení stála dle "polívky ze šutů" na webových stránkách škodovky cca 600 000,. (stará gen.!!!!)
Můžete čtyřikrát hádat jak tento test dopadl. Takto toxický materiál se pak dostává do rukou lidí a když to kurva napsal svět motorů tak je to na tuty. Proč by škodovka potom zlevňovala, že. Váš argument Z BMW vesrus corrola japonsko a německo je poněkud mimo. Jedná se o dva vyspělé státy a nepochybuji, že se do cen promítá pouze doprava a případné clo.
V žádném případě nebudu tvrdit že O2 je nepovedené nebo špatné auto. Jen mi nějak nešmakuje jeho cena. 90 % výrobků ve třídě O2 je o 10-50% levnějších. Chcete mi tvrdit že je to v pořádku? kdybych Vám dal na výběr Mazda 3 za 550 000.- nebo Octavia 2 za 630 000.- ve stejné porci výbavy, kterou vyberete, pokud si nepřečtete SM?
|
|
|
Tak jsem si dal tu práci a stáhl jsem si ceník Mazdy 3. Zjistil jsem, že píšete úplné bludy:
Mazda 3 s motorem 1,6 diesel 81kW, karoserie sedan (aby to bylo srovnatelné s Octavií).
Odpovídající motor v Octavii II je 1,9 diesel 77kW.
Nejlevnější možná Mazda3 v e výše uvedené konfiguraci je za 610tis (úroveň Touring E).
Octavia II ve výbavě Elegenace s 1,9TDI je za 590tis.Kč.
Oproti Mazdě ji chybí hlavové airbagy a autorádio. Navíc má (Octavia) mlhovky, automatickou dvouzónovou klimatizaci (Mazda jen manuální), tempomat atd.
Výše uvedené není detailní rozbor výbav, tolik času zase nemám. Ale zcela jasně vyplývá, že Octavia II NENÍ dražší než Mazda3!
|
|
|
Došlo k mýlce. Ne že bych se mýlil já, ale nenapsal jsem, že pro sebe chci M3 v benzínu a sedanu (asi 1.6)
O2 kombi jsem s ničím nesrovnával, jen mě dostala cena.
Tudíž:
O2 sedan 1.6 FSI 75KW
kož. volant, dvouz. klima, abs ebd. 6xairbag. ne-metalíza, autorádio s cd, GSM sada, 8 repro, isofix, stěrač zadního okna, KOBEREČKY!!!!, DO zamykání, kola z lehkých slitin, aktivní hl. opěrky vpředu, mlhovky.... cena =595 100.-
M3 sedan 1.6 16V 77KW touring SDN
stejná výbava jako O2 výše = 569 000.-
Takže co z toho pro mě vyplívá?
Radši si koupím magdu. Líp vypadá (můj názor), líp jezdí, má lepší motor, je ve statistikách spolehlivější, má nižší cenu a s prodejcem se nebudu přetahovat o takový kraviny, jako jsou koberečky, lékárnička, sada zimních gum, boční lišty a zadara první garanční prohlídku..(to mám vyzkoušeno předchozí koupí škodovky, a blanenským t-carem (mazda) potvrzeno, že o takové maličkosti, se při koupi Mazdy nemusím starat)
Nedoufám, že jsem Vás přesvědčil. Vím, že před osmi lety, když se objevila O1, byly její ceny z hlediska zahraniční konkurence více než zajímavé. Kdeže však loňské sněhy jsou a tak musím počítat a bohužel přicházím k těmto výsledkům. Bohužel pro Škodovku.
|
|
|
V autech se asi moc neorientujete, že? 1,6 FSI v O2 má výkon 85 kW a ne 75 jak uvádíte ve Vašem příspěvku.
Navíc v každém příspěvku píšte o něčem jiném. V prvním o ceně O2 v dieselu a ve "skorozákladu", přičemž uvádíte, že srovnatelná Mazda 3 je podstatně levnější, ve druhém začnete srovnávat Fabii s Loganem a teď jsme se přesmyčkou dostali opět ke srovnání O2 a Mazdy 3, ale světe div se - benzínových 1,6-tek.
Jen, aby nedošlo k omylu: nejsem žádným fanatickým zastáncem Škodovky a zrovna ona zmiňovaná Mazda 3 se doclea líbí a kdybych kupoval nové auto v této třídě, byla by jedním z kandidátů . . .
|
|
|
V autech se mozna vyzna (opak jeste neprokazal), jen v nakupnich taskach asi ne...
|
|
|
Slovíčkaříte. Já chci sedan, kamarád kombi. Pokud to z prvotního příspěvku nevyznělo tak to tady opakuji.
FSI má samozřejmě 85KW v předchozím příspěvku prošla konfigurátorem vozu verze MPI 75KW. Tím hůř, protože FSI stojí o 40000.- kč více, takže 630 000.- je realita. Děkuji za argument. To, že porovnávám Fabii s Loganem je snad celkem logické a nevidím na tom nic nesmyslného a žádné přesmyčky nehledejte. Mám snad právo porovnávat své současné vozidlo, jak obstojí v konkurenci současných nabídek vozidel a jeho konkurenceschopnost na současném trhu.Ta, jak jistě uznáte, je velmi chabá. Kdybych srovnával matiz s mercedesem S klasse tak můžete říci, že jsem mimo mísu. Takže se znovu vracíme k závěru mého prvotního příspěvku. Z mého hlediska pro mě firma Škoda nemá vozidlo, které by nabízelo lepší vlastnosti nebo cenu oproti konkurenci ze zahraničí. Stačí nebo se Vám ještě něco nelíbí?
|
|
|
Jenže moje reakce šla na Váš první příspěvek, kde jste zmiňoval Octavii II ve "skorozákladu" za 700tis. I když vezmu nejdražšší motor 2,0TDI 103kW, tak za tyto peníze je výbava O2 velice solidní. Jestli jiné srovnatelné auto stojí o 30tis. více nebo méně považuji za irlevantní. Pokud budu kupec low-endových vozidel (Matuz, Fabia Juniro, Logan etc.) pak mě rozdíl 30tis. bude velice zajímat. Když si ale budu kupovat auto za 700tis. pak tato částka nemá velkou váhu.
|
|
|
presne ceniky jsem nijak nestudoval a budu tim padem vychazet z tehle cisel.
Dobra za auto v cene kolem 700kKc dam u automobilky skoda jen o 30kKc vic......otazkou je co za ty penize navic dostanu? ;-)
Celkem me to pripomina kdyz jsem jeste pred uvedenim nove generace oktavky cetl na jakychsi strankach (pravdepodobne auto.cz ...ostatni tak casto nesleduju) test srovnavaci test kombiku oktavky a fiatu stilo. uz to je nejakou dobu ale z objektivniho hledisky ty auta byly celkem podobne ( docela slusne vybavene TDI a JTD snad se vsim co clovek potrebuje) az na celkem vyrazny rozdil v cene presahujici 50 000,- a s tim ze na konci bylo uvedeno ze bez rozdilu ceny je Stilo lepsi auto ( argumentovano bylo hlavne jizdnimi vlastnostmi obzlast pri vedsim zatizeni vozu...coz u kombiku je podstatne hledisku) a s prihlednutim k cene uz je to natolik jednoznacne ze autori snenou i kritiku ze strany priznivcu znacky skoda ( :-) ) .takhle to tam bylo napsano a o necem to svedci, samozrejme ze diskuze se okamzite zvrhla v nadavani autorum za neobjektivitu ale myslim ze ti alespon pro jednou meli ciste svedomi.
ted tu bude jak si to vymyslim a nic takoveho napsano nebylo.... ja to nikomu nevnucuju a kdyz nekdo neveri a chce mi tvrdit ze si vymyslim tak at k tomu pripoji odkaz na test Stilo vs. oktavka (tech testu tolik nebude aby se to nedalo najit.....rikal jsem ASI auto.cz ale muze to byt i jinde, nepamatuju si kazdou blbost) protoze ja to hledat nebudu ja uz to cetl ;-)
|
|
|
V této kategorii vozidel je to ještě relativní. Určitě mi nechcete tvrdit, že 30 tisíc je pro Vás zanedbatelná částka. Myslím, že jezdit rok zadarmo zváží každý :-). Mě však zaráží, že japonec vyrobí špičkové auto s výbavou snů, doveze ho přes půl zeměkoule, zaplatí velké clo a přesto dokáže cenou a kvalitou konkurovat domácí značce. Auto s výbornou pověstí, který vyrobila dražší japonská pracovní síla. Opravdu se Vám zdá vše OK. Nepotřebovala by Škoda a.s. trošku podkopnout chatrné zmrdí nožky aby si natloukla pyšný rypáček?
|
|
|
mazdy 121 sa robili v anglicku, spolu s fordom fiesta tusim. Je dost mozne, ze aj mazda3 sa robi niekde v europe pre europsky trh, takze naklady na dopravu nebudu az take hrozne.
|
|
|
Mazda 3 se dělá v Hirošimě.
|
|
|
no jistě, všechny japonské automobilky mají dávno závody po evropě, obdobně jako modely fordu prodávané po evropě už dávno nejsou z USA. takže žádná cla se neplatí, neboť jde o vozy evropského původu.
|
|
Cordoba je super auticko ... do servisu jezdim do zmineneho auto jarov a jsem velmi spokojen. Bohuzel pro dfense je auto jarov v praze na jarove a ne v budejkach ...
|
|
Když jsem četl Tvůj článek o Ochcáfkách, tak jsem si myslel že jezdíš nějakym rozumnym autem.
A Ty přitom jezdíš nejzamrdanějšim skoroautem se snad nejdebilnějšim motorem.
Články jsou jakš takš, ale s timhle jsi to fakt posral.(ale zase spoustu lidí stopro rozesmál)
Cordobu si může koupit fakt akorát zmrd...
SEAT- a proto chodim pěšky...
|
|
No jenom sis poridil d-faku spanelskou skodovku a s tim se pochloubas teda teda.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Cordoba po 15.000 km
|