D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Automobil 2030
    Vydáno 20. 04. 2008 (10055 přečtení)

    Jelikož jsem amatérský designér, automobilový nadšenec a fanda automobilového sportu, ujal jsem se s nejvyšším nasazením tématu Automobil budoucnosti. Automobil v té době bude jistě ve vhodném poměru rychlý/bezpečný, pohodlný, automatizovaný, velmi drahý a hnusný jako prdel.

    Exteriér

    Pokud bude růst nadále moc enviromentální kliky a tlaky na zvyšování cen energií, pak design exteriéru bude směřovat ve prospěch poměru spotřeby energie a převozní kapacity. Využije se každý decimetr krychlový ve zvoleném půdorysu a poměr šířky a výšky bude přibližně 1:1.  Oblé tvary budou v maximální míře odvádět vzduch kolem vozu a aerodynamice se bude věnovat velká část vývoje karoserie, minimálně jednou tolik jako je tomu dnes.

    Interiér

    V interiéru bude daleko více míst k sezení, než jsme zvyklí dnes a jejich počet bude záležet na celkové velikosti vozu. Řidič bude mít maximální možný komfort ve standardní výbavě a bude mít pomocí zrcátka výtečný přehled o svých pasažérech. V luxusnějších vozech bude video samozřejmostí, stejně jako klimatizace či automat pro celý vůz. Výhled z vozu bude mnohem lepší než dnes a to obzvláště pro řidiče. Nejluxusnější verze budou mít prosklenou střechu, nebo budou jinak umožňovat jízdu jako v kabrioletu, kdy ucítíte vůni okolí a závan větru.

    Pohon

    Motor bude pravděpodobně stavěn více na sílu (Nm) než na výkon (kW), protože vůz pojme daleko více nákladu a kvůli omezením maximální rychlosti (v obci na 30km/h, mimo obec na 50km/h a na dálnici na 73,42 km/h) nebude nutné závratné zrychlení ve vyšších rychlostech. Počítám, že se stále bude používat spalovací motor, ponejvíce čtyř nebo šestiválcový a bude spalovat vše kromě benzínu nebo nafty, nejpravděpodobněji mouku, maso a mléko. Rozhodně bude muset splňovat emisní limity Euro 16. Spotřeba průměrného motoru bude okolo dvanácti bochníků chleba na jeden kruhový objezd.

    Bezpečnost

    Čtyřbodové bezpečnostní pásy budou nutností, stejně jako přilby, bezpečnostní límce (po vzoru vozů F1) a dětské sedačky do 15 let. Novinkou pak budou bezpečnostní zvířecí klece pro miláčky nad velikost křečka (ISO 345009). Brzdy budou na všech kolech kotoučové, vepředu pak s vnitřním chlazením. Pneumatiky budou po celý rok mít zimní vzorek pro případ, že by namrzlo.

    Cena

    Cena takovéhoto vozu nebude nijak závratná, bude se odvíjet od výbavy, velikosti a kvality vozu. Vzhledem k tomu, že budou Indické automobilky v té době hrát světový prim lze předpokládat, že průměrný vůz bude stát asi jako dnes VW Passat. Výhodou pak bude možnost využít takového vozu k podnikání, bude umožněn odpočet DPH, a bude jistě často docházet k navrácení počátečních nákladů díky možnosti vozit cizí lidi za poplatek. Navíc pokud bude vůz zaplněn, je pravděpodobné, že nebudete muset platit za vjezd do centra města, neboť takovéto počínání bude považováno za ekologické.

    Závěr

    Vůz budoucnosti bude jistě funkční, široce přístupný díky možnosti se svést se sousedem, bezpečný a ekologický. Máme se na co těšit. Na závěr fotografie návrhu, jak by mohl asi takový vůz vypadat.


    29.01.2008 Fuseklos



    [Akt. známka: 1,87] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Fuseklos | Komentářů: 157 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.