|
Není to přímo k článku, ale - "limuzína vyšší střední třídy" je sice menší blbost než "prostorné rodinné auto nižší třídy", ale blbost to je! Limuzína dnes už sice snad nemusí být klasika s přepážkou či třetí řadou sedadel v protisměru, ale je to pořád vůz, ve kterém se jezdí na PRAVÉM ZADNÍM sedadle a řidič je obsluhou vozu. Říkat velkému, a to i opravdu velkému sedanu "limuzína" je matení pojmů, i když jde o krásný vůz.
P.S. Těžký nákladní vůz Multicar by asi taky tahal za oko i ucho, ne?
|
|
|
OK, dá souhlas, mám sedana :-)
|
|
|
On to hlavně je možná velkej, ale rozhodně ne "opravdu velkej" sedan :)
|
|
|
I trabant se vyráběl ve verzi limuzína ;-)
|
|
|
Ale on se tak jen jmenoval, ale rozhodně do té kategorie nepatřil. S ním je to stejné, jako s Pokojstrem 1,2 HTP Sport - ten se tak taky jen jmenuje, protože kdo má všech 5 pohromadě, tak vidí "sport" jen v tom, že se do toho krámu vlezou aspoň dvě rozdělaná jízdní kola 8o)
|
|
|
Pozor, pozor, dneska jsem vycetl, ze Logan je uz k mani i v kombi verzi! Za 8.500 EUR. No nekupte to.
|
|
|
hehe, v mem pripade radsi ojetinu za dvojnasobek ;-)
|
|
Jenonne R. Walker (pokud se jedná o 90. léta minulého století) byla velmi sympatická paní. :-)
|
|
Kolik platíš za povinné ručení? stačí přibližně... A spotřeba? taky aspoň přibližně, jestli 10l nebo spíš 20l?
|
|
|
Cca 11 tis/rok, spotřebu jsem neměřil, v papírech je 16 :-)
|
|
|
16 čeho? Galonů na sto mil? ;)
|
|
|
Hehe... tipoval bych to 16MPG = miles per gallon :) Přepočet na L/100km bude krátké pošušňáníčko nad tabulkama a kalkulačkou :-D
(Recese - jestli ten V6 3.8L má 16MPG, tak je asi ještě z 50. let)
|
|
|
Pošušňáníčko? Vůbec ne:
http://www.google.com/search?hl=cs& rls=cs&q=16mpg+in+l%2F100km
|
|
|
Nie je to az take zle. '04 Impala s tym istym motorom mi zobrala okolo 11l/100 km pri jazde v meste (Edmontom), 06' Buick Allure a novsim V6/3.9 l mi zobral pod 10l... Pre porovnanie; '07 Camry s motorom I4/2.5 mi v tom istom rezime brala rovnako...
|
|
|
Zkusil bych si mrknout na wustenrot, mozna pudes s rucenim na polovic nebot to maji podle vykonu.
|
|
|
Nedoporucoval bych ani nahodou, pokud se neco stane pujdes na dvojnasobek a vic(jakoby malus, ale od zida) a Ti kterym bude mit Wunst neco platit Te budou proklinat, proplati smesny castky, proste nikdy nebrat!!
|
|
Shackalle, tempomat to skoro urcite ma. ovlada se na tom tvym kniplu. Zkus to. Jo a varovny blinkry to taky ma - ovladany takovym uchylnym debilnim tacitkem na sloupu volantu (nejspis zprava kousek kam se strkaj klicky) pull out se zapnou a push back in (ale de to tezko) je zas vypnes
|
|
|
|
No, co si tak pamatuju, tak tempomaty na tehle vecech jsou v hlavicce volice automaticky prevodovky a dost casto nemaji ani AC/DC, proste jenom macknes a jedes..
|
|
|
|
:)) Pravdu mas mladiku,omlouvam se:)) ..jo, dobry stranky o amerikach... apropo: nevedel bys o nekom kdo prodava Chrysler LeBaron za rozumnou cenu?
|
|
|
Se střechou, nebo v hadru? Věděl bych o jednom '90 kabriu, 3.0 V6, český značky, bílej, velmi udržovanej rodinnej miláček, borec za něj chce kilo. Má doma '79 Eldorado kupé, toho Barona, ženu a roční děcko, což není dobrá kombinace a měl by si kupit něco s víc dveřma :)
|
|
|
No, myslim,ze plechac by byl do cech lepsi.. mel jsem kabrio, ale s mensim motorem a turbo: cert vi, co to bylo zac, mel jsem ho par mesicu na pojizdeni ve statech, muzu poslat fotku, abys to definoval. Je mozny, e to byl dvoulitr, ale starsi, se skalpecima svetlama, jestli je ten bilej ten, kterej myslim, tak ma uz ten novej si typ svetel, ne? Kilo za nej dat nemuzu...teda muzu,ale uz by mi nezbylo na benzin:))
|
|
|
Je to tenhle:
http://caddys.info/auta/nase/lebaron/ podzim05bobr/slides/P1040578.html
|
|
|
Gratuluju k docela dobrýmu výběru, Park Ave sice hrabe na blbý straně a motor to má o 90 stupňů otočenej, ale jinak asi fajn auto - nejel jsem s ním, ale mám teď doma '86 Buick Century Estate Limited, což je něco podobnýho, jen menší, hranatější a v kombíku pro osum lidí. A jinak jezdím Chevy Capricem s polepama á la NYC Taxi- taxík se ale teď tuní,takže jezdím hlavně Buickem.
Jednak, jak říkal(a) malina - cruise control bude téměř určitě na páčce vlevo. Jeho absenci bych očekával u Chevyho, u Buicka (značka hned pod Cadillakem) ani náhodou. Nejspíš budeš mít stejnou páčku jako já, takže tam bude posuvnej přepínač, kterým se ten vehement zapíná a na konci páčky bude tlačítko, kterým se myslím nastavuje rychlost (nevím přesně jak to je, ani u jednoho auta mi to nefunguje a zatím netoužím to spravovat).
Hazzard lights tam jsou určitě, jen bych opravil, že zmáčknutím se to zapne, tažením za kroužek vypne. Hledej u šaltru.
Další věc - klima a ventilace. Je to mnohem jednodušší než evropský šílenosti s nastavováním proudu vzduchu kamsi. Máš různý polohy klimy (fouká různou intenzitou a z různejch míst ) a nejspíš dvě polohy pro čistou ventilaci/topení - HEAT a VENT, každý fouká odjinud (jedno víc na nohy, druhý nahoru, teď přesně nevím co je co). Zásadní vychytávka je poloha DEF nebo DEFOG - prostě narvat páčku úplně doprava. To je totiž odmlžování, který má oproti evropskejm autům pozoruhodnou vlastnost, že není třeba koumat, jak to nejlíp namířit na sklo. Stačí dát ventilaci do týhle polohy a zapnout větrák - okna jsou suchý do cca 20 vteřin.
Je to typickej projev americkýho konstrukčního přístupu. Posádka přece nebude přemejšlet, jak to to auto dělá. Podstatný je, aby udělalo co chceš a tebe to stálo nejmíň námahy.
OPRAVA: teď koukám na obrázek a jestli je ovládání ventilace tam co myslím, vypadá jinak než ve všech mejch autech. Ale bude to +- stejný.
Maximálka 164km/h je pitomost. Nechce se mi to hledat, ale výrobcem udávaná bude tak 190-200.
To parkování mě překvapuje. S Capricem, kterej je ještě o kus větší, se mi parkuje fajn. Asi že je to hranatý a je vidět kde to končí.
Má Park Avenue taky tak super rejd jako jiný ameriky?
Chybějící třetí brzdovka je hodně divná - to bude tím, že je to evropská verze, protože v US bylo tuším od '86 POVINNÝ.
Delco s equalizérem mám v Century (v Capricu mám bez něj, jen s nastavním úrovně basů a vejšek) a nepřijde mi na něm nic složitýho. Každý šoupátko nastavuje hlasitost určitý frekvence, that's all.
Pokračování dál ...
|
|
|
Myslím, že ten super rejd je kvůli tomu, že to je zadokolka, předokolky prostě dobrý rejd mít (zatím?) nemůžou :o), je to konstrukčně těžko řešitelné...
Jinak počítám, že jsi majitelem tohohle krasavce http://www.vipcars-zvonar.cz/img_ p/ba_88capr04.jpg , protože nikoho jiného v ČR s takhle polepeným autem neznám ;o) A co je s Chevym, že je na dílně? Na co se můžeme těšit? ;-)
|
|
|
No, možná by ses divil, ale já vím minimálně o dvou dalších a hádám, že jich tu bude ještě víc. Jeden dokonce normálně jako taxík jezdí.
Ale trefil ses, je to ten můj :)
Jo a bylo mu to, že měl málo koní. Výměna vačky, sání, karburátoru a celýho výfukovýho potrubí (včetně svodů a duální vedení od začátku do konce) by tomu mohla pomoct.
|
|
|
Ad rejd - zadokolky jsou lepší, ale dokonce i to Century má rejd docela slušnej a '79 Caddy Eldorado dokonce skoro stejnej jako Caprice (ale ono má taky motor podél ..).
|
|
|
Mala oprava, ono medzi Century a Park Ave rozdiel je, je o tri cisla vacsi. Medzi nimi boli este Regal a Le Sabre (all RIP)
|
|
|
Jsem psal, že je to podobný, ale menší ... A menší o dost, Century je ani ne pět metrů dlouhej prcek.
|
|
Protože tohle může zajímat i lidi, kteří předchozí příspěvek nedočtou do konce, načnu novej.
Opravy:
"Načtení auta" a diagnostika - elementární diagnostiku, tedy chybový kódy, je možný provést bez nářadí a nástrojů, stačí obvykle (model od modelu, výrobce od výrobce) spojit kdesi cosi drátkem a auto následně blikáním kontrolky "Check Engine" sdělí chybový hlášky samo - počet bliknutí před větší pauzou je vždycky číslo, dvoumístný kódy udávaj jednotlivý chyby, dá se najít v manuálu.
Jinak jedinej problém toho auta je, že to má motor na blbým místě a ještě blbě votočenej. Měnit třeba zadní svíčky bejvá trošku porod, holt to není V8 podél s RWD, okolo který je kilometr místa.
Šikovnej automechanik, vybavenej schopností přečíst si servisní manuál (bacha, nekupovat Chiltona nebo Haynese, ale tovární Service Shop Manual, k dostání nejlépe na ebayi), případně komandovanej někým, kdo ho přečíst umí.
V případě složitějších věcí je u nás dost servisů na ameriky, který se daj doporučit - ozvi se a hlavně zajdi na http://forum.usmotors.cz Je tam sice asi tak 80% keců úplně off-topic, ale když budeš něco potřebovat, někdo ti pomůže.
Díly:
Musím tě zklamat, známka punku se nekoná. Nejjednodušší cesta ke kýženýmu dílu je napsat do Simixu, Cartimu a Impexty (www.simix.cz, www.cartime.cz, www.impexta.cz) po čem toužíš a vybrat si nejvýhodnější nabídku. Všem choděj díly jednou tejdně, bejvá to středa. Objednávka obvykle odchází předcházející čtvrtek nebo pátek, takže maximální dodací lhůta je asi 10 dní. U takhle novýho auta ještě neexistujou nesehnatelný díly a hlavně cokoliv stojí pár drobnejch.
Spotřeba:
Klidná jízda mimo město tak cca 10 a míň, po městě tak 12 a víc. Přes 15 by to žrát nemělo, pokud to není rozbitý nebo pokud to neřídí prase.
Povinný ručení platím na Caprice asi 8000 (je mi 22, mám sotva dva roky bezškodního průběhu, to auto má 5.0 litru a 170hp - tedy pán po čtyřicítce to bude mít klidně za čtyřku).
|
|
Ještě jsem si vzpomněl, pokud někoho článek zaujal natolik, že by chtěl taky, prodávám svoje Century - je to fajn auto, v mnoha ohledech lepší (a pohodlnější) než fullsize Caprice, ale jako předohrab pro mě nemá to kouzlo (dostal jsem ho v rámci dluhů).
R.v. 1987, motor 3.8 V6, stejnej a stejně umístěnej jako u Park Ave. Je to kombík, ve svý době midsize, tedy o třídu pod Park Ave, pozoruhodná věc, je otypovanej na 8 míst (3+3+2).
Jezdí to, brzdí to, řadí to, je potřeba udělat technickou a doladit pár detailů, ale momentálně s tím z nedostatku jinýho auta (Caprice na dílně) jezdím. Cena 30 tisíc s technickou a pár opravama, 25 tisíc jak je.
|
|
Zajímavé a čtivé.
Jen drobné upřesnění. Jenonne Walker byla paní velvyslankyně: http://www.afocr.org/directors/ walker.htm
Ten Buick byl vínový.
|
|
|
Mea culpa, mea maxima culpa aneb jsem já to ale vůl :-)
|
|
|
To se stane. Nikdo nejsme neomylný. :-)
|
|
Pro všechny, kdož by chtěli nějaké bližsí technické informace - klikněte na odkaz uvedený níže :-) :-)
http://www.autotrader.com/research/ model_info/modelinfo_overview.jsp? yearList=1991&makeList=Buick&modelList=3253& vehicle_number=544&x=42&y=13&restype=used
Pro "kolegu" Bublinua jeho 20 l spotřebu si dovoluji poznamenat, že dojezd 18/27 (18 MPG City, 28 MPG Highway) znamená, že vůz si ve městě "vystačí" s 13 litry / 100 km a na dálku se bude pohybovat okolo 8,8 l/100 km - což je
Jinak i s tím "povinným bručením" se dá najít nějaké to rozumné řešení... Pokud si auto necháš pojistit u Wuestenrotu (viz odkaz níže), vyjde Tě povinné bručení na nějaké maximální +- 3.500 Kč ročně - a to BEZ započtení jakéhokoliv bonusu. S bonusem jsi na 2.500 CZK ročně - a ani se nezapotíš :-) :-)
http://www.wuestenrotpojistovna. cz/upload/images/sadzobnik_POV_ 2007-02_web_1170315918.pdf
|
|
|
pardon - přípodotek stran spotřeby se má týkat nikoli Bubliny, ale Romuse
|
|
|
Jo, Wüstenrot je fajn, pokud člověku není 22. Momentálně bych tam platil asi 13 tisíc, u ČSOB platím 8.
|
|
|
Co je to za hovadiny? Zaprvé - americká auta v Evropě opravdu nemají US dojezdy. Je tu úplně jiný jízdní režim.
Zadruhé - na 125kW auto starší deseti let s nejmenšími limity (18/35) je to bez bonusu pro chlapa nad 30 za 8.172Kč. Docela by mě zajímalo, kde jsi vzal těch 3.500Kč za rok. Předpokládám, že neuvádíš čtvrtletní splátky v diskuzi, kde se řeší roční pojistné.
|
|
|
Nevím, já Wüstenrot neřešil, bo su mladé, ale kamarád s Lincolnem Town Car 1990 platí asi 4000. Jenomže je pravda, že má asi 20 let bezškodní průběh a je mu 59 ..
|
|
|
Jo a ještě k tý spotřebě - těch 9 na sto mimo město je reálný i v našem provozu, stejně jako 13 po městě. Já jezdím za víc, ale já mám karburátor a pětilitr :)
|
|
|
Oj, já hovädo :-) :-) Samo, že jsem se přehlídnul na sazbách - ty 3.000 jsou na quartál... Sorry. Co se týká té spotřeby - měl jsem Forda Scorpia, V6 Cosworth motor (2.935 ccm 143 kW) s automatickou 4°převodovkou a dlouhodobý průměr spotřeby (počítána průběžně veškerá tankování) za nějaké 2 roky byl 11,45 l/100 km, přičemž cca 80% jízd bylo v městském cyklu. Tudíž těch Buickovských 13/8,8 lze považovat za reálné dosažitelnou spotřebu. Tož tak
|
|
Moc hezky napsanej a přijemnej článek, navíc k potěše snad nejen mojí nemůže provokovat k dalekosáhlým a svým způsobem už opruzujícím diskuzím - Fóbie, Zrůdstr, Ochcáfka apod. Děkuji Shackalle.
|
|
Autor článku je rasista? Jako by afroameričani byli jediný lupiči ve Státech a v kufru jezdili jenom zabitý negři.
Jinak teda koupit takový auto na cca 1500km ročně a ještě k tomu rezavý ;-) Ne, dělám si prdel, je mi jasný, že sis to koupil pro radost.
|
|
|
Za prvé, "kufr na tři mrtvý negry" se prostě říká, zní to líp než "kufr na tři mrtvý ukrajince" (to má Volha).
A navíc mám pocit, že Shackall asi citoval tohle:
Jimmie: No, let me ask you a question. When you came pulling in here, did you see a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
Jules: Jimmie, you know I ain't seen no...
Jimmie: Did you see a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
Jules: [pause] No. I didn't.
Jimmie: You know WHY you didn't see that sign?
Jules: Why?
Jimmie: 'Cause it ain't there, 'cause storing dead niggers ain't my fucking business, that's why!
|
|
|
Ano, přesně tuhle pasáž z klasika jsem měl na mysli :-)
Jinak tisíceré díky za předchozí hodnotné příspěvky, už si je kopíruju.
|
|
|
Já bych tam dal "koňskej handlíř". ;-D
|
|
|
Oprava: Kelímek od jogurtu na dvacet mozků politicky korektních sráčů.
|
|
|
Aha, no jasně, každej, kdo neřiká negr, je hnedka politicky korektní sráč.
|
|
|
Ne, ale ne každej, kdo říká negr, je hnedka rasista. Černoši taky nemaj negry rádi :)
|
|
|
Každej, kdo *napomíná ostatní*, když použijí slovo "negr", je politicky korektní sráč. Říkat jim můžeš jak chceš; totéž právo však mají ostatní, tak trochu respektu.
|
|
|
takže moje babička,která mě vychovávala a vysvětlovala mi,že se neříká mrzák ale postižený byla politicky korektní ani chudák nevěděla,co to znamená.
vysvětlovala mi,že lidé se nemají bezdůvodně urážet.
a slovo negr spousta černochů bere jako urážku.
tudíž ho nepoužívám.
|
|
|
Záleží na tom, jak to použiješ. Třeba mluvit o "negrech z ghetta" nebo "negerskejch kolech" (25" chromovaný na Navigatoru) je podle mě naprosto v pořádku, protože v ghettu žijou vesměs negři a jen negr si dá na SUV čtyřiadvacítky kola.
Černoch to neudělá :)
P.S.:
A slovo afroameričan používat nebudu, protože uráží mě..
|
|
|
"Kripl" je pejorativní výraz pro "mrzák", což je dle mého docela výstižné, české slovo, které může urazit jen přecitlivělou politicky korektní duši. "Postižený" je pak výraz "newspeaku", který naprosto nevystihuje podstatu věci. Výrazy jako "neslyšící" nebo "slepec" jsou naopak výstižné a nikoho neurážejí.
Cikánům taky říkám Cikáni a nikdo mě nedonutí, abych je nazýval cikánským slovem "Rom". Cikánsky neumím, jsem Čech a v čechách je toto nepřizpůsobivé etnikum známé jako Cikáni i když se různí Veškrnové a podobnej ksindl snaží přejmenovat na "Rómy", přičemž čuráci - jmenovitě Uhl mluví o většině jako o "neromech", což této tragikomedii dává korunu 8o(
|
|
|
Neslyšící a slepec jsou poměrně neutrální slova, na rozdíl od mrzáka a kripla.
|
|
|
No nevím. Já si pamatuji, jak moje babička slovo mrzák běžně používala. A když říkala, že je strýc mrzák na nohu, tak to rozhodně zle nemyslela. Nakonec slovo zmrzačit se používá zcela běžně.
Chce to se nebát a pojmenovávat pravými jmény. To, že to někoho uráží je spíš jeho problém.
|
|
|
Zrovna s tím kriplem a mrzákem si nejsem tak jist. Ta slova totiž získala pejorativní nádech, neboť se jimi častovali lidé jako (nenávistnými) nadávkami. Sám bych takové slovo nepoužil a už vůbec tak dotyčného neoslovil. Na druhou stranu bych nikoho nenapomínal, to je každého věc, jak se projevuje. Podle peří poznáš ptáka ...
Jak říkám, pravda je někde uprostřed. Jeden extrém je mluvit o invalidech jako o mrzácích a kriplech a druhý extrém je dělat ze slepého nevidomého a ze starých seniory. Jeden extrém je polévat bezďáky benzínem a zapalovat (nemyslím ten mediální případ, tam to bylo trochu jinak), druhý extrém je pohoršovat se nad tím, že řidič tramvaje bezďákovi tyká, když ho vyhazuje z vozu (Fendrych z Týdne).
Chce to prostě rozum do hrsti a uznávat základní pravidlo: Slušný člověk má právo na ochranu své důstojnosti a volbu, jak má být titulován, neslušný člověk takové právo nemá.
|
|
|
Cikán je ten, kdo se od řekněme většinové standardní populace liší jen barvou kůže. Nemakačenka, žijící z dávek a dělající si business ze své barvy kůže, to jsou Romové.
Obdobně s černými. Clarence Thomas, Walter Williams nebo Jesse Peterson jsou černoši, zatímco Al Sharpton, Jesse Jackson a podobní vyžírkové stejné barvy jsou Afroameričané.
|
|
|
A to, co žije v ghettu, prodává crack, produkuje gangsta rap a dělá bordel, to jsou negři...
A právě ty negři se nakládaj do kufrů, protože k tomu jejich životní styl vede :)
|
|
|
V souvislosti s přípravou Copyright Directive byl z původního textu návrhu vypuštěn pojem "handicaped" a nahrazen politicky korektním výrazem "disabled".
Navíc nechápu, proč by mělo bílého zajímat, co uráží černé. Fakt ne.
|
|
|
proč by mělo jednoho člověka zajímat,co uráží druhého člověka?
no schválně ,-) třeba na to přijdete
nápověda: co nemáš sám rád,nečiň jinému
třeba představivost.já si představil,jak by bylo příjemné mně,kdybych třeba jezdil na vozíku a lidi mi říkali kriple.
nelíbilo by se mi kdyby mi říkali židáku,negře etc.
některá slova opravdu nejsou hezká,třeba politik zní jako když někdo někoho něčím polije.
|
|
|
Řekl bych, že pravda je tak někde uprostřed. Neobhajuji ani jedno slovo (černoch vs. negr), používám obě podle situace a nálady. Politicky korektní sráči jsou stejným extrémem jako zarytí rasisti, kteří by nikdy nepřipustili, že černoch/negr může být člověk.
Každý by měl být zodpovědný za to, co říká (ne zákonu, ne státu, ale tomu, na koho naráží, koho uráží a o kom mluví) a žádné politicky korektní hovno s hlavou vymytou neoliberalismem ho nemá co napomínat. (Teď nenarážím na tebe, což jsi jistě poznal.) Vadí nějakému černochovi/negrovi obsah článku a diskuse? Ozval se nějaký? Pak to buď žádný neviděl nebo jim to nepřijde urážlivé a tudíž napomínat se sami mezi sebou je hovadina.
|
|
|
A hlavně jsem si nevšiml, že by tu někdo někoho negrem nazval. To, že může existovat entita, označovaná slovem negr, kterou lze zabít a následně jí nacpat do kufru, ještě neznamená, že každý černoch je negr.
A opravdu už jsem se kdesi setkal s rozdělením na černochy a negry, používaným černochy ...
|
|
|
No, po ozdravnem pracovnim pobytu v jedne nejmenovane africke zemi rikam negrum zasadne negri ,konec koncu se tak nazivaj sami...
a ohledne cikanu, myslite si, ze pokud na vas nekdo porvava gadzo, tak hovori slusne aby se nedotkl toho, ze mate tu smulu a narodili jste se jako heterosexualni modrooky beloch?:))
Nejhorsi je, ze v podobnych cikanskych "mensinove-zrovnopravnovacich" aktivitach se realizujou predevsim bily salonni intelektualove, ktery pekny ghetto nevideli ani z rychliku, ale maj pocit, ze se my, kdo obcas musime s temito mensinami vychazet, nechovame dostatecne chapave, protoze v nasi zemi ti chudackove zijou teprve par set let a jeste si nezvykli...
|
|
|
A kdeze jste to trpel? Ja znam jen Etiopii, a to z autobusu (i kdyz, pravda, 3 dny), ale uplne mi to stacilo
|
|
|
Uz zase trpim:)) Angola..
|
|
|
Angola - tak na tu mam jen dve literarni reference.
Prvni je Verneuv Patnactilety kapitan, kde si to moc nepochvalovali ;-) i kdyz tam bylo obzvlast pro dnesni dobu zajimave sdeleni, ze otrokarstvim se v Africe zabyvali zejmena Arabove v dojemne shode s mistnimi potentaty. A z techto mist jsem jeste zadne extenzivni omluvy za otrokareni neslysela - ale to odbocuju.
A druhy zdroj byl clanecek o zemedelsky vzdelavacich snahach nasi zemedelske univerzity v Suchdole, tamtez. A taky nebyl moc povzbudivy.
Nejake blizsi zkusenosti?
|
|
|
:)) sikovnej...to je presne ono, predevsim ten druhej zdroj se me tyka:) nevim, kterej clanek jste cetl (pokud to nebyl ten v Reflexu,coz je pravdepodobne, kterej jsem cetl az tady a myslel jsem si, ze je to z jiny zeme:)
Rychle se to zlepsuje, ale nektere veci, jako tupost mistni vlady a oficialu, popripade vseobecna neschopnost,asi budou v Angole na veky. Jinak vzdelavaci aktivity funguji a rostou, i kdyz budoucnost je stale ponekud nejista, protoze hodne veci zalezi na vlade, jejiz kvality jsem popsal vyse:)))
|
|
|
Ten problem je jen v hlave lidi kteri resi kraviny a ne skutecny zivot. ja taky po urazu zacal pouzivat misto leva a prava noha zdrava a chcipla noha a po par mesicich co mi bylo receno ze cumeni do stropu bylo dost a zacal jsem rehabilitovat me ma draha mati zacala rikat pajdo. A takyvych historek mam mraky. A vis co, ani trochu me zadna z nich neurazila ani se me jinak nedotkla protoze clovek co to ma v hlave vporadku nevidi jen to jedine slovo ale cely kontext ve kterem je pouzito a jak bylo mysleno. Zakazovat jakekoli slova bylo ,je a bude vysadou lidi potlacujicich lidska prava mnohem vic nez samotna slova. priste by se mohlo utocit treba na lidi co pouziji slovo chudak. ti lidi co by se tim zabyvali bo totiz byli jiste dusevni chudaci takze by to byla urazka nikoli politovani :-)
|
|
|
Máš recht - moje invalidní manželka říká té momentálně vykoštěné noze gumovej had. Jinak se u nás doma běžně říká kriplkára, kriplkarta a nebo kripltyč. Z vlastní zkušenosti s postiženejma vím, že slovo chudák někdy ublíží víc "kripl". Ještě lze tolerovat to Smrťovo "JAHUDÁŠEKMALÝ" :)))
A k těm "negrům" - překvapil mě příjemně JXD, když nedávno rozebíral "správné" pojmenování věcí, či osob. Dle americké příručky se prej nesmí říkat "cikán z gheta" ale musí se říkat "sociálně nepřizpůsobivý příslušník minority z místa sociálního vyloučení". Jen mi nejde do hlavy to "místo sociálního vyloučení" když tam všichni žijou ze "sociálnch dávek" , rozuměj výpalného od státu...
|
|
|
Obzvlast, kdyz se tak mezi sebou titulujou sami, yo, brotha nigga!
|
|
|
když se pět lidí bude oslovovat čuráku scvrklej,tak vás to nijak neopravňuje,abyste jim tak říkal taky.
třeba by to mohlo bolet
|
|
|
LoRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč afroameričan?gicky vzato, proc ne? Zrejme maji takovou skupinovou identitu.
A coz takhle vyrazy cracker a honkey?
|
|
|
Honkey je imho něco na způsob cikánskýho "gadžo", až na to, že černoši se tím snažej bělocha urazit, což se ovšem, pokud vím, nějak nedaří.
A cracker je na tom podobně jako redneck - jsou lidi, co se k tomu hrdě hlásej :)
|
|
|
Avsak jisty rozdil je v tom, ze zatimco neuvazene proneseny "nigger" vas muze stat nejeden problem (dokonce i pouziti sluvka "niggardly"), cerni bratri mohou hazet honkies a crackers dle libosti.
|
|
|
Autor clanku zrejme neni rasista, jen ma trosku kulturni prehled. A ty jses vul.
|
|
Ahoj děcka, možná mi něco uniklo, ale proč je teď všude móda na zveřejňovanejch fotech aut v tisku i na internetu začerňovat nebo rozmlžovat SPZ?? Na ulici si ji přečíst můžu a na netu ne? Kde je ňákej ten diferénc? :-) To jde jako o bezpečnost? Bezpečnost čeho? Ochrana dat? Vysvětlete mi to někdo... jo a posmívat se mi můžete... :-))
|
|
|
Prostě pro jistotu. Nevíš kdo to čte. Chápeš?
|
|
|
Je to lepší třeba kvůli tomu, když Shackall napíše, jak to dá do pucu, tak aby nějaká zlodějská svině nepočkala až to dodělá a pak si Buicka nepůjčila na "věčnou oplátku". Podle SPZ se dá "za děkuju" u známýho policajta vyslídit místo, kde bydlí majitel, pak si tam na to auto počkat a zjistit kde parkuje...mrknout se při průjezdu kolem otebvřený garáže, jak jsou zabezpečený dveře...a tak.
Prostě SPZ je informace, kterou nepotřebuje nikdo vědět - tak ji neví. Mě to neva a dělám to stejně.
|
|
|
Protože to je informace, do které je každému kulové, jakou má to které auto registraci. Jiná situace je, když auto prodávám - tam naopak seriozní člověk SPZ zveřejní, aby šlo auto prověřit.
|
|
|
Když něco motorového kupuju, tak mě nezajímá ani tak SPZ jako spíš VIN...
|
|
|
jasne ale na to ti staci SPZ. z ni se da zjistit naprosto vse.
Ja kdyz kupoval ojete auto tak sem taky dostal mailem fotky na kterych byla videt spz, takze kdyz sem jel na prohlidku mel sem u sebe jiz nejen komplet historii a vsechna data o aute (vcetne zminovaneho VIN) ale i info o majiteli atd. na miste mi potom majitel v rozhovoru vse potvrdil (nevedel ze jiz vim), proste slusny clovek tudiz sme spolu udelali obchod ke vzajemne spokojenosti.
|
|
Sakale tak ted vim co je tvuj hrnek kafe, musim rict ze to je prima clanek, diky ;) A proboha drz se tech aut, a uz nepis o skinheadech, jo? ;)
|
|
|
Tak to mam pro tebe dobrou zprávu - o skinech už nic nikam psát nebudu :-) Nějak jsem tady o nich napsal všechno, co jsem považoval za vhodné !
|
|
a vtipný. Sice mě to nijak nezlákalo si to auto koupit ( hlavně to parkování, že :-) ale článek byl moc hezky napsanej.
|
|
|
Musíš si koupit hranatý :)
|
|
S autorem mám společnou touhu po camaru, rodinný rozpočet a opatrnost v kombinaci s lehce levotočivýma rukama ale velí čekat na finanční zázrak a kamaráda 5. generace, dá-li Bůh a Al Gore, pak i s motorem V8.
|
|
|
Pokud máš o (zejména finanční) náročnosti provozu Camara jen běžný JPP informace, tak je vyděl tak asi třema :)
a) nežere to 20 litrů
b) v podstatě neexistujou nesehnatelný díly
c) díly jsou laciný
d) ta pojistka je detail
e) je to výjimečně spolehlivý, pokud to předtím neměl debil
|
|
|
a) Vím.
b) Vím.
c) Věřím. Zkušenost s Visionem. Díly zas tak drahý nejsou, kárka se ale srala v míře větší než malé. Na camaro budou díly nejspíš levnější.
d) Viz c), už platím na 3,5 litru, takže 5,7 je celkem jedno :).
e) V podstatě jedinej problém. Existuje asi tak 1000 způsobů, jak se při kupování ojetiny nechat ojebat a věřím, že minimálně jeden z nich na mne čeká :).
|
|
|
Tak jestli jezdíš Visionem, tak bych se provozu Camara rozhodně nebál. Narozdíl od něj je totiž Camaro stroj z pozdní doby kamenný, čemuž odpovídá robustnost a spolehlivost jeho mechaniky.
Ta 3.5 V6 ve Visionu je sice fajn motor, ale je moc složitá a moderní. Small Block Chevy v Camaru je naprosto primitivní a nezničitelnej (OHV, rozvody na řetěz...), stejně jako automat 700R4...
Jo a na Visiona v porovnání s Camarem díly drahý jsou ...
Ad e) Nevím, já osobně bych se toho nebál. Nevzpomínám si, že bych se mě (3 ameriky za poslední dva roky) nebo komukoliv z mýho okolí (cca 15 amerik za poslední dva roky) stala nějaká zásadní ojebávka. Motory jsou nezničitelný a jednoduchý, pokud funguje jak má, tak se dá předpokládat, že to bude dělat ještě pár let. Převodovka je primitivní mechanická věc, která taky dává dlouho dopředu najevo, že chce vzdát službu (a i kdyby na to došlo, stojí repase max. 20 tisíc). Na podvozku nic složitýho není, elektronika v tom není žádná, bouranou kastli pozná kde kdo.
|
|
|
Ale jo, mě přesvědčovat nemusíš, o tom, že si jednou Camaro koupím, jsem rozhodnutej už hóóódně dlouho, teď už záleží "jen" na prioritách :).
|
|
|
a) ano, stačí aby se hnul šroubek na karburátoru a žere to 35 :-)
d) jak pro koho, záleží také na najetých km. U Tatry se mi to zcela ztratí v ceně paliva, oproti tomu u Luminy představuje pojistka nezanedbatelnou část ročních nákladů. Na to, že se s tím autem jezdí po městě a těch pár km do Sudet, je ta pojistka moc drahá.
|
|
|
Nestačí. Aby to žralo 35 na sto, tak musíš mít buďto elektronickej karbec á la Favorit, kterýmu musí odejít elektronika a ty s tím potom ještě musíš jezdit tak půl roku, místo abys ten karbec vyměnil za normální mechanickej (8000,-). Potom to bude žrát 35.
Druhá cesta je vyměnit ten elektronickej karburátor za normální mechanickej, ale koupenej z druhý ruky, vyžadující kompletní repasi a ještě navíc Holley, což je notoricky na spotřebu nenaladitelná mrcha, dobrá pro dragracing a ne do auta na každej den. Teprve potom se může stát, že se ti samovolným povolením šroubku zvedne spotřeba na 35.
Kamarádi mi říkali, že mám koupit rovnou novýho Edelbrocka v krabici. Já jsem neposlouchal. Ale už jsem zjistil, že to byla chyba. A Edelbrock je na cestě :o)
|
|
|
Edlbrock, mnam...Dufam ze si si objednal aj potrubia, nie len karbec...
|
|
|
Samotnej karbec stačí, když chceš jen nahradit ten debilní elektronickej Q-jet a nečekáš zlepšení výkonu.
Ale já jsem tunil, takže je tam sání i vačka Edelbrock Performer...
|
|
Při pohledu na tuhle zrůdnost marně přemýšlím, co se stalo s designem padesátých a šedesátých let.
Kde to má bílé pneumatiky? Kde je chrom? Proudnicové linie? Křidélka vzadu? Masivní klenutá chromová maska - "žraločí tlama"?
Vždyť tohle je krychle bez jakékoliv osobnosti... škoda, že takové uvnitř solidní auto je zvenčí zabalené do čehosi, čemu se ani nedá říkat design...
|
|
|
Souhlas. Hranatý ameriky ještě měly osobnost, tohle už jí má jen žalostný zbytky - ale ještě aspoň zbytky. O pár let pozdějc zmizely i ty...
|
|
spise mi to pripomina ze se majitel chlubi co si koupil za mazlika, nez abych se o tom kramu neco dovedel.
|
|
stejna jako vsechno ostatni z produkce te slavne GM.
Na tom je zajimave jen to, ze to jeste vubec jezdi.
A pred delsi cestou si radeji vem Kinedryl, budes ho potrebovat.
|
|
|
Dalsi vsadebol co pozna vsetko...Wake up, dude
|
|
|
Dalsi "nikdenebol", co nepozna nic....Spi dal, treba se ti bude zdat neco uzasneho o Buicku...
|
|
|
??? Snivat o Buicku? Nie, to nie; keby som ho chcel tak si ho kupim. Moje sny su bohuzial tak troska cenovo nepristupne (aspon zatial): http://www.diamondair.com/mainpage. php
Ten co by som chcel je napodiv dechtak; ked som v stredu cakal na svoj let na letisku, prave jeden odlietal k zakaznikovi...
|
|
US velvyslanec v Praze Jennone Walker byla dáma :-)
|
|
|