Komentáře ke článku: Zkušenosti: Ford Focus ST (ze dne 27.11.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Dobře napsaná a obsáhlá recenze, odpovídající kvalitám vozu ;-)
ST byly a jsou charismatické vozy. Snad se k nějakému z nich taky někdy dokopu...
|
|
přidal
- bude reznout (ale 12 let se určitě nedožije, neboť se v něm někdo rozseká)
- je to Ford
- drahé ND
|
|
Hm....článek podle mě ujde, jen těch tuzingářských výrazů je tam na mě trochu moc. Ale to je možná nemoc z povolání že jsem na výrazy typu "pičo si to brutálně kleklo s tim novym štelovatelnym podvozkem" které poslouchám téměř denně už trochu háklivější.
|
|
|
To jsme na tom podobně, navíc autor bude asi takovej fanda a "tuner", že si vše nechá někde udělat, protože sám tomu prd rozumí. Ostatně jinak by ani nemohl napsat, že motor má obsah.
|
|
Ja som ako obdivovateľ tohto motora siahol k originálu - Volvo C30 minulý rok a musím povedať, že ten motor je naozaj výnimočný. Od Forda má odradil interiér (čo je subjektívne) a absencia tempomatu, čo je u mňa priorita. Volvo je ladené komfortnejšie, takže aj "starší" sa povozia a pritom papierovo je 169kW o nejakú desatinu v zrychleni pred Fordom.
|
|
... pekne. Na jare jsem byl nucen prezbrojit na opravdu rodinny vuz (dalsi potomek) - Galaxy 2.0 SCTi EcoBoost / PowerShift. Ted jsem namotal prvnich 20 tisic km (prvni olej a filtr jsem menil uz v 10ti), takze by se dalo uvazovat o nejakem tom drobnem vylepseni.
Tedka to ma v serii 203 koni a vim, ze Mondeo se stejnym motorem a prevodovkou nabizeji ve verzi 240 koni - pry je rozdil jen v RJ. Ne ze by to ted jelo spatne - top speed dle GPS ma ten autobus okolo 232 km/h - v manualnim rezimu rozmotana 5tka a 6tka na dlooouhe rovince za Norimberkem (vyrobcem udavana je 208 km.h - to je tak kdykoliv na pozadani plynovym pedalem). Ale vzhelem k tomu, ze to pri 140ti toci 2.300 rpm, tak mam v tech 210 km.h do cervenyho jeste cca 2.700 rpm k dobru, kde uz motor dostava od aerodynamickeho odporu te me krabice na kolech slusne na drzku. Podvozek a brzdy na to kupodivu "maji" - mam sportovni verzi - :o))) polkud se tedy u rodinneho minibusu da o nejakem sportu mluvit.
Kdysi jsem sice jedno Focuse mel, ale za znalce Fordu se nepovazuji - vite o tom nekdo neco vic, pripadne znate seriozni dilnu, kde "umi" Fordy?
|
|
|
se si myslelo že ta fordí powershift je dvojspojková převodovka (jako dsg), a potom teda nechápu, proč by maximálka měla být jinde v sekvenci než v automatickém režimu.
no 203 koní je tak akorát, provozuji podobnou leč starou žabožroutskou mrchu, a ta má o pár kobyl víc (a maximálku mě zkoušet ani nenapadlo). ale tak akorát myslím na rozvážnou jízdu s dostatkem rezervy výkonu na předjíždění - při pohledu na auto zespodu snad musí být každému jasné, že to žádnej sporťák není.
|
|
|
..jo je to dvouspojkovy 6tikvalt. Jenze ma zajimave omezeni - v obou automatickych rezimech (D i S) se auto nenecha rozjet nad cca 220 km.h na tachu (toje cca tech 208 km.h udavana maximalka) - zacne radit zpatky na 5tku a hned 6 a zase 5, prestoze je tam cca 2.700 rpm rezerva do cerveneho a auto by i jelo vic .... chapu ze vyrobce nechtel nechat tyhle krabice letat nadzvukovou ryhlosti ani na dalnicich v Reichu. Me se v manualnim rezimu povedlo auto "premluvit", aby tam nechalo 6tku a jelo dal a dosahl jsem na minibus pomerne neuveritelneho udaje 232 km.h dle GPS.
Podvozek a brzdy u me Galaxy jsou ve srovnani s ostatnimi MPV trochu neco jineho. Nez jsem koupil, byl jsem testovat skoro vsechno ze segmentu MPV krome Orlanda - to jeste nebylo. Odpovidaji vykonum auta a pokud nevezu 7 lidi a rakev, tak i v zatackach je s autem slusna zabava. S-Max by byl jeste zabavnejsi, ale je o dost mensi.
|
|
|
teda laicky se domnívám že by to mělo jet rychleji na pětku než na šestku, ale to je takové akademické.
podvozek galaxy je takovej obyčejnej lepší standard v kategorii, dovolil bych si tvrdit, že v zatáčkách tomu napráší lecjakej obstarožní střep z kategorie nižší střední. je to podvozek na klidnou jízdu s rezervou na předjetí a svižnou jízdu po prázdné dálnici kde je vidět na dva kilometry. snad u tohodle motoru jsou aspoň vepředu čtyřpístky. (můj střep má seriově vepředu něco velikého s nápisem brembo a destičky jak krajíce chleba)
|
|
|
...to me prave vrta hlavou, ze vykonu to ma pomerne dost... akceleruje na 5tku i 6tku, na otackomeru je ve 2 kilech neco pres 4.000 rpm.... skoro 7 to da nez zasahne omezovac... ale elektronika to zrejme nechce nechat rozvasnit.
... mam verzi Titanium - kveten 2011 s lepsim podvozkem a sportovni sedacky. S tim naprasenim to nevidim az tak jednoznacne - pokud jedu sam s taskou a notasem. Kdyz to mam plny lidi, tak to pak jo, zacne se dost naklanet. To jedu pianko, aby me cestujici nepoblili zada. :o)
... jezdim pravidelne do Reichu a vracivam se pres Sumavu a ve sve oblude si pomerne uzivam i cestu pres kopce. Uvidime tedy ted v zime, az napadne snih (automat, nahon na predek, pomerne silny motor)...
|
|
|
sportovní verze MPV? to je tak asi jedině se zahrádkou a tažným zařízením, aby to uvezlo ještě více bycyklů, lyží , kajaků a jiného sportovního vybavení.
|
|
|
Ja mam Alhambru verze SXE (Sport eXtra Edition) a mj. to ma o neco nizsi a hlavne citelne tvrdsi podvozek nez klasicka verze. Ale je jasne, ze sportak to z toho uz kvuli koncepci nikdy neudela ;-)
|
|
|
... tak zahradku a tazne mam taky. :o)) Ale zrovna kvuli bicyklum uplne ne....
... jo zni to prapodivne, ale pokud ma kolega v te Alhambre k tomu podvozku i slusny motor, hodne lidi bude nasledne pomerne cumet, co ta obluda (krome sprintu) zvladne i v zatackach ...
... chtel jsem pohodlne velke auto primarne kvuli rodine a svemu pohodli a relativnimu bezepci na cestach, ale jsem prijemne prekvapen vykony a vlastnostmi sve Galaxy.
|
|
No vida, jak jde vcelku slušně pokurvit auto. Jen tak dál
|
|
|
|
OK, a co konkrétně konkrétně je podle Vás po..... ? A hlavně, jak by se to mělo projevovat? Auto jezdí denně, naprosto spolehlivě, ročně najede tak 20-25tkm a ničeho jsem si zatím nevšiml ....
|
|
Pekna, vycerpavajici recenze. K autu: pominu kecy typu "je to Ford"... Co ale absolutne nechapu je vzhled. Auto je dle me uplne odporne, ale jsem asi dost konzervativni a preferuji vyhradne klasicke sedany. To je ale hodne subjektivni... Dale, a to je nejpodstatnejsi, je pohanena naprava. Uz u serioveho vykonu je to dost na palici poslat to vsechno na predek a posilat tam dokonce jeste vic je podle me cira silenost. Vim, ze to ma skvely podvozek a vynikajici diff, ale presto takovy vykon jedine na zadek nebo na vsechny...
|
|
|
Todle uz davno neplati, ikdyz tech aut co to vpredu zvladnou je asi, mmnt ... 1,2, ...3 No taka si 3 :)
Ale uz to zvladaj. Samozrejme silenosti 350 koni na predek a podobne, to uz je velkej overkill.
|
|
nedocital som to... dostal som sa k vykonom a potom zacla hladat grafy ktore tu niesu... tak koncim.
|
|
|
http://www.mybluefin.co.uk/curves/Focus%20ST%20Stage3.pdf
|
|
Proc je tak tezke dat k recenzi na 4 stranky par fotek ? Obcas obrazek vyda za 1000 slov :)
|
|
Mimo jiné, ta recenze je slovo od slova opsaná odtud : http://moje.auto.cz/tesnav/anglicak.html ne jak píše autor upravená, ale úplně stejná.
Co D-FENSOVO pravidlo přispívání č. 6 ? "6. Politika exkluzivity: Autor odpovídá za to, že zaslané materiály nejsou zveřejněny jinde v tisku nebo na internetu, že jsou původní a nevznikly např. kopií nebo překladem jiného příspěvku."
|
|
|
Co to je? Nějaký práskač?
Autor uvedl, že to vysí jinde a i tak to DF zveřejnil. Jestli jsou v článku kosmetické změny, nebo ne, není důležité.
|
|
Super článek - gratuluji k výjimečnému autu. Já přesedlal na kabrio, takže teď výkony neřeším. Pořád ale pokukuju po fast Fordech - ještě rok počkám a pokud neseženu pěknou 350z, pak koupím RS500 :)
|
|
Tak nějak se nemůžu přenést přes ten bohovský názor, že někdo ve stodole naladí motor líp než zástupy těch hloupých inženýrů ve fabrice ... :-(
|
|
|
On to není názor, to je fakt. Problém je totiž v tom, že inženýři a technici ve fabrice jsou spoutáni různými omezeními - emise, spotřeba, konkurence navenek, konkurence dovnitř (hierarchie v rámci modelu, generací modelu, modelových řad), vliv pojištění a daní (objem, výkon), zvyklosti a požadavky jednotlivých trhů apod., takže ve finále je i naladění motoru těžký kompromis všech těchto vlivů.
A v dnešní době, kdy je to z velké části o elektronice a SW ŘJ pak prostě jiní inženýři, možná v „garáži“, tento SW upraví tak, že se zaměří na pro ně zajímavý parametr – obvykle výkon nebo spotřebu bez ohledu na parametry jiné.
|
|
|
děkuji za osvětlení, teď už nemám dalších otázek :-))))
|
|
|
Nikdo tu nemluvil o stodolách. Specialisté, kteří se laděním řídicích jednotek a souvisejících částí motoru živí, mají k dispozici srovnatelné technické prostředky a znalosti s těmi fabrickými. Nechápu zdejší řeči o "kurvení aut" a podobně. Jako bych tu slyšel frustrované slinty lidí, kteří si neumí sami vyměnit olej a doplnit vodu do ostřikovačů a jakýkoliv zásah do auta mimo autorizovaný servis považují málem za zločin....
|
|
|
jasně, hustokrutore... pamatuj si, že nejlepší investice do naladění auta je...voi la!...koupit lepší auto. ti, kdož to nevidí a investují do ladění "mrtvých koní" mají jeden společný znak: jsou to hloupý socky
specialisté vypadají nezřídka takhle: www.sportmotor.cz/ABCtuning.pdf
8o)
|
|
|
Toto je samozrejme velmi zjednoduseny pohlad a ma velmi daleko do pravdy. Ladenie totiz vyzera napriklad takto: http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/superchargers/chrysler/street.shtml
Toto je supercharger pre motor ktory ma uz z vyroby 410 hp...
Kolega v praci jazdi na na Grand Prixe do ktoreho si nechal namontovat podobny system (kompresor, chladic, sacie a vyfukove potrubie, vstreky, riadiaca jednotka). Vysledok? 295 hp na kolesach oproti udavanym 210 hp na klukovke z vyroby (krivky su na nete). Nazvat ho kvoli tomu sockou chce odvahu...
|
|
|
|
ale no tak...
supercharger namontuje každej...ale co podvozek? vymění tlumiče? brzdy? komplet zavěšení a všechny komponenty, které jsou v různých fázích opotřebení? kolik takovejch ladičů je? 2 ze sta? takový ladění znamená, že zvednout výkon motoru nějakým kitem je přinejlepším druhá nejražší položka a ne špička a na zbytek se sere.
|
|
|
A co podvozok? To sa lisi podla toho ze co od toho auta majitel chce. Niekto chce len viac vykonu v aute ktorym jazdi kazdy den. Ze preco? Koho to zaujima? Pre mna je dostatocna motivacia to ze to chce a ma na to.
Vsetci sa zariadia podla toho co od auta chcu. Zavesenia pochopitelne nikto vymienat nebude, ale pruziny, tlmice, a skrutne stabilizatory sa menia bezne. Opotrebovane podvozkove diely sa samozrejme menia, vacsinou za premiove diely. Ladi sa geometria. Instaluju sa vystuhy medzi vzpery. Brzdy su samostatna kapitola. Upravy predstavuju opat velmi siroku skalu. Od vymeny seriovych kotucov co sa skrutia pri prvom slusnom zabrzdeni za kvalitnejsie az po instalaciu velmi slusnych brzdovych systemov. To posledne robia vacsinou ti co si zoberu auto do Cayugy alebo na Mosport a zistia ze im seriove brzdy zvadnu po 3 kolach...
Auto je v nasich koncinach podobny kult ako hokej. Pravda, aj tu, prave tak ako u vas najdes siroku skalu majitelov. Od totalnych sociek jazdiacich na kopach hrdze az po majitelov supersportov a tunerov co vedia co robia. Kvazi tuneri sa samozrejme najdu aj tu. Vlani som mal take male stretnutie s jednym. Predaval 300Z a ja som mal na to auto chut. Auto bolo v celkom dobrom stave, ale ked ten chlapik otvoril zobak, utekal som prec.
To ale neznamena ze tuning je zly a ze ho treba zavrhnut. Oblecenie si kombinujeme podla svojej chuti, domy si upravujeme tak aby nam vyhovovali...preco by mali auta byt vynimka? One size doesn't fit all...
|
|
|
Myslím, že se nebavíme o stejné skupině. Já mluvím o odhadem 85-90% zákazníků firmiček živících se pičtuzingem konfekčních, laciných (ne cenou ale provedením) kurevstev mizerné kvality od koncernu a Ty o lidech, kteří si mohou dovolit skutečný sportovní stroj, kterých je u vás větší nabídka...a i starší sporťák je lepší než nová Octoffka Simply Clever.
|
|
|
Ano, pictuzingove firmicky sa tu nevyskytuju. Ani nemozu, nakolko drviva vacsina aut ma atmosfericke benzinove motory normalnych objemov. U tych by to akosi nefungovalo. Ale nemysli si ze ludia nerobia divne veci s autami...taka Honda Civic je velmi vdacny objekt tuzerov (hovorime tomu Rice car).
Ale divne veci vidis aj na inych autach, typicke byvaju obrovske chromovane disky s velmi nizkoprofilovymi pneumatikami na SUV. Obcas mi idu oci vypadnut ked vidim niektore kontrapcie, no potom si poviem ze je to ich problem...
|
|
|
Uvedomil som si, ze co sa tyka pictuzingovych firiem nemam pravdu. Tie su tu tiez...akurat su na internete a svoje hoffmanske kvapky ponukaju odtial
|
|
|
Díky zahlubokou sociální analýzu, konečně vím, kam patřím. Ano, ladit mrtvé koně nemá smysl a je důležité předně vědět, jaký motor potenciál k ladění má a který ne. Atmosférické motory obvykle takový potenciál nemají (výjimka byla např. 1.6-ka ve Feldě) a efektivita takových zásahů je velmi bídná, protože základ tvoří změna HW, takže i já považuji velmi početnou obec ladičů nejrůznějších HTPček a MPiček za podivíny.
Naopak u turbomotorů jsou výsledky vzhledem k nákladům násobně vyšší, protože se jde předně přes SW a až následně přes HW. Budu konkrétní, když jsem kupoval minulé auto, tak obyčejná 1.8T stála proti srovnatelné RSce o 150 litrů míň, tj. 2/3. Naladění motoru (dokonce o 10% víc proti sériové RS) a podvozku vyšlo tedy asi na 25 litrů. Kromě designových pichovin a o něco slabších brzd jsem měl srovnatelné auto.
STčko podobně. Srovnatelné a stejně staré ST včetně výkonových úprav na úrovni RS stojí o 30% míň než RS. A když vezmu jen základní SW úpravu (420 GPB za 33kW), která je vůči RS "na půl cesty", tak se bavím o ceně 60% tohoto RSa. Takže asi tolik k těm mrtvým koním.
|
|
|
aha...a jsme u toho. měl jsi auto o 10% silnější, ale na podvozek ses vykašlal přesně tak, jak jsem napsal. takže spolu vlastně souhlasíme, když ses v prvním odstavci poznal?
nezlob se, ale přijde mi to spíš jako drahá sranda než abych to bral vážně. jiný by to bylo, kdybys měl špičku v šasi a ladil motor vejš. já to tak mám u motorky - podvozek je i po 8 letech srovnatelný s dnešní špičkou a tak se menusím bát měnit písty, ojnice...a nadupat do toho dalších 10% výkonu aniž bych se musel bát o motor nebo o stabilitu při jízdě.
dělat ze škodifky závodničku je pak prvotřídní iracionalita, protože za stejný prachy se dá pořídit něco sice staršího, ale výkoného více než to RS, který je stejně jen navoněná bída od VW.
|
|
|
Možná kdybys četl jak můj článek, tak příspěvky, tak všude výslovně zmiňuji, že byl upraven i podvozek. A konktrétně ten na Oktávce byl po úpravě rozhodně lepší než podvozek sériového RSa.
Cio se týče škodovky, je to věc názoru. Tehdy toto auto splňovalo mé požadavky, které byly úplně jiné, než když jsem kupoval Stčko. A třeba ten pro mne zásadní – spolehlivý benzínový motor s turbem v každodenně použitelném autě za rozumný peníz prostě na trhu tehdy spňovaly obecně jen auta v motorizaci 1.8T (Škoda, VW, Seat). Dnes je samozřejmě situace jiná.
|
|
|
četl jsem tvůj článek...pochopil jsem, co píšeš, ale nepochopil, proč se snažíš dělat RSko doma, když ho prodávají za peníze už hotový...a co si budem povídat, i líp odladěný co do kooperace a životnosti jednotlivých dílů složených do sestav.
psal jsi o Octofce, že podvozek asi na stejno a trochu horší brzdy...
|
|
|
Ale ale, tady se někdo naučil pěkné módní slovíčko "socka", ty jeden hustodémonsky krutopřísný znalče :) No, upřímně, podobně hloupý názor jsem od někoho, kdo má svou vlastní složku na Exotopedii vedle takových es jako Kolesa nebo Hulán, spíše očekával.
"Ladění mrtvých koní" ve focusu ST, no vtipe - vylez :))) Pokud mi auto po všech stránkách vyhovuje a požaduji jen jistější jízdní vlastnosti "ušité na míru" mým konkrétním individuálním potřebám, silnější brzdy a mírné zvýšení výkonu za rozumnou cenu, pak to samozřejmě smysl má.
Á propos, hovořil jsem o specialistech, ne o Frantovi Vopršálkovi s čínským noťasem, který ladí kradené mapy "TéDéÍček" u kamaráda Laco Kolomana, vyučeného opraváře zemědělských strojů, v jeho zamaštěné řadové garáži na periferii. Co by ti na to řekl takový Bervid? Co Michl? Cimbu? Co děti, mají si kde hrát?
Hezký tjůůnyngový den! ;))
|
|
|
No jo, jsi socka, která si nemůže koupit lepší auto a tak si ho lepíš v garáži s tím, že určuješ, co a jak poladit a na co se vysrat. gratuluji! podle toho, co sem píšeš nepochybuju, že si na exotopedii taky vylejváš svoje frustrace, který bys jinde jen těžko vyblil bez toho, aby tě za ně nekopli do tlamy.
na co ladit ST, když je za peníze k mání RS, kterej je tam, kam ST nikdy nevyladíš? vtipe vylez!
specialisté se ftuzingu poznají jak? podle toho, že to o sobě prohlásí na webu, řekl bych. ne?
tebou jmenované dílny se specializují na přestavby závodních speciálů nebo komplet staveb na zakázku, kterých cena je daleko za možnostmi zoufalýho social-edition tuzera za kterýho tě mám.
|
|
|
V podstate mas pravdu, na co zvysovat vykon u financne me dostupneho auta, kdyz si muzu koupit Lamborgini Galardo a mit tam ten vykon z vyroby, ze jo...
A ze na nej nemam? No tak to jsem holt socka :-)))
PS: Ne, na me Thalii nemam ani za mak tuningu :-)))))
|
|
|
ale hovno...
jen mi přijde divný stavět si Focus RS přestavbou a laděním STčka...
taky nemám žádnej tuzing na CCčku, protože to ho nepotřebuje...a vítězí možností odhození kabiny 8o)
|
|
|
Možná jsi to špatně pochopil. Já si ladím STčko, které mi ve spoustě věcí již od počátku naprosto vyhovuje jen v těch parametrech, kde vidím, že má prostě rezervy a že je možné jich za rozumný peníz využít.
Takže jsem se zaměřil na jednoznačně přidušený motor, kde zvýšený výkon v podobě pružného zrychlení a dynamiky můžu využít tak 20x za den. Zatímco možná horší podvozek nebo brzdy mne netrápí, protože to nepovažuji při mém způsobu ježdění za slabinu - třeba sériové brzdy odešly na okruhu podstatně později, než gumy (ty po 4 kolech naplno v
Brně).
|
|
|
Jediný, kdo se tu projevuje jako frustrovaný zoufalec, jsi ale opravdu ty :))
Je mi vcelku u prdele, za co mne považuje přemoudřelý křupan tvého formátu. Místo argumentů laciné nadávky, výrazivo typu "škodifka, octoFFka" a podobné hustotuzerské nesmysly svědčící o duševní nevyzrálosti falešně sebevědomého fracka bez dostatku životní zkušenosti a elementárního slušného chování. Skutečně nechápu, že D-Fens strpí ve své diskusi takové tro(t)llovské manýry, jimiž se zde prezentuješ. Tvoje příspěvky jsou na úrovni sociálů z diskusí na Lžidnes, Neaktuálně a spol. Ti se také nedokáží bavit na úrovni a používají slovník ze čtvrté cenové.
Do socky mám se svým příjmem a majetkem poměrně daleko, v tomto ohledu mi nejspíše nesaháš ani po ony pověstné kotníky. Auta v mých garážích nemají žádné tuzerské úpravy a jsou veskrze sériová. Nepotřebuji si nic dokazovat a snažit se "uplést z hovna bič" tím, že budu sypat peníze do nesmyslné přestavby nějakého střepu.
Opouštím diskusi k tomuto článku a nebudu se do ní dále zapojovat. Jsi případ pro psychiatry, což není můj obor, a nehodlám s tebou dále ztrácet svůj drahocenný čas. Zadav se svým egem.
|
|
|
Takze ten co pouziva vyraz Skodifka je nevyzraly fracek, kdezto distingovany gentlemen pouzije Lzidnes ci Neaktualne.
|
|
|
Proc si proboha rikas "Flegmatik"? To je nejaka ironie?
|
|
|
Tak ač s tuningem v zásadě nesouhlasím a vyjímečně sdílím názor Honzi, exotopedia má opravdu pravdivý popis...S ničím nejde nesouhlasit. Nechápu, co někoho tak irituje na tom, že má někdo jiný názor, jiné hobby, jiný pohled na svět...
|
|
|
Ano, existují firmy, které to umí. Cena takového naladění začíná v řádu 100tis.
Za desítku Ti tam nahraje nějaký jouda mapy, které v lepším případě někde koupil.
|
|
|
z části souhlasím, ta stodola měla být v uvozovkách
Souhlasím, že na trhu se vyskytují opravdoví odborníci. Ceny jejich úprav jsou ale někde jinde.
Mám pocit, že výsledek "práce" 99,9% firmiček na trhu bude srovnatelný s fuel saverem instalovaným na benzinové hadičce .. tzn. nic (v lepším případě)
|
|
kvoli takymto *****om, ktori maju potrebu prejst zakrutu o 20km/h rychlejsie, drzia pri tom volant dvoma prstami a druhou rukou si drzia svoje obrovske... ego sa bojim pustit decko na ulicu
|
|
|
a dobře děláš, ještě by tam mohlo zjistit, že má fotra vocasa...
|
|
|
A jak proboha souvisí konkrétní auto s tím, co je mezi volantem a sedačkou?
|
|
pre tvoje info, moje auto ma okolo 200k z fabriky ale po obci jazdim 50. Na zvacsovanie ega preferujem dotyk mladej slecny a nie prznenie auta ci zavodenie po obci.
Denne mi pred barakom bezne lietaju otuningovane onalepkovane vehikle rychlostou tesne podzvukovou. Krizikov je na cca kilometrovom useku celkom dost , odhadom asi 4 z toho jeden pri baraku mojho suseda.
radsej budem v tvojich ociach "vocas" so zivym deckom doma, ako priaznivec "tuzingu" zapalovat sviecky niekde pri ceste
zelam ti aby si zo svojej sprostosti vyrastol prirodzenym vyvojom a nie na nasledky dopravnej nehody
|
|
|
Pocuvaj, radsej uz nepis...alebo chod vypisovat do diskusii na sme ze aka fasa vec je pokutovanie vodicov za priestupky spachane inymi.
|
|
|
máš auto s 200k z fabriky a nechápeš, proč někdo jede zatáčku o 20 kmh rychleji?
jezdíš s takovým autem v obci 50, protože máš pocit, že pokud bys jel rychleji, tak to bude životu nebezpečné?
v mých očích jsi frustrát, kterej buď lže a chodí pěšky, nebo jsi tak vyrubanej propagandou s "hromadami mrtvol", že je z tebe roztřesený uzlíček nervů, který je posedlej bezpečností.
ani jedno ani druhý není pochvala...vole.
|
|
|
je to M-B SLK W171 200kompressor ak to ptrebujes vediet. Kolko to ma presne k ani netusim, neriesil som to. Po obci jazdim 50kou nie preto , ze by som bol vymlety uzlicek nervov ako pises, ale jednoducho preto, ze chodci a cyklisti sa spravaju znacne nondeterministicky, male decka duplom. V podstate aj mimo obce jazdim dost pomaly, pac vzdy ked to pocasie dovoli dam dole strechu a s tym je rychla jazda nepohodlna.
Byvam na konci obce, cast baraku ma okna k okreske , takze nie celkom dobrovolne vnimam premavku.
vacsina slusnych soferov (aka nahoda zvacsa na seriovych autach) zrychli az za tabulo u koniec obce. najdu sa vsak celkom dost "frajerov " a ouha veelmi casto na otuningovanych 20rocnych oploch , fordoch ci feliciach s deravymi vyfukmi potrebuje strasne prehnat svoje kone este pred mojim barakom.
ten chalan co ma krizik pri susedovom plote mal 18 rokov, nastupil na brigadu do firmy co pre obec kosila travu , zabil ho debil, ktory to tam prasil 94km/h (podla znalca) a neudrzal svoje votuzidlo na ceste. Hlavne ze mal hlinikove obrovske hlinikove disky a cervene brzdy , ciernu kapotu a na hlave siltovku.
pre mna za mna, kazdy nech si sk**vi auto podla svojho vkusu ci nevkusu, len nech mi nezavodi pred barakom, to je take tazke pochopit ??
|
|
|
tak som to vygooglil je to len 180k , zaujimave doteraz som si myslel ze 135kw je okolo 200
|
|
|
Je potreba ty kW nasobit zhruba 1,36. Ne 1,5 - to je potom tzv. verbalni tuning. :-)
|
|
|
akua , tak a uz aj ja som "tuningac " :) asom v jednom pytli s tymi, ktori mi tak lezu na nervy...to je dnes den
inak, tato onanisticka debata ma nakopla k myslienke napisat na to eselka recenziu pre tento server, najprv si vsak budem musiet vyguglit datasheet lebo na stranke MB uz ten model nie je a citatelska obec tejto stranky by ma zozrala keby som nepublikoval presne udaje :)
|
|
|
Ale ano, vylievas si tu frustraciu zo svojich spolubcanov z prdelakova v ktorom byvas na niekom koho nepoznas. Aky mas na to dovod ked nie si "vymlety uzlicek nervov"?
Autorove upravy na aute idu vcelku slusne za ramec tuzenia. Ten motor prisiel z vyroby s turbom, takze to uz nepotreboval pridavat a staci sa mu hrat s plniacim tlakom. Nova RJ, otvorene sanie, ladeny vyfuk a vysokoprietokovy kat su legitimne upravy, nie nejake hranie sa...cize hadzat autora do jedneho vreca s valalskymi tuzermi je nefer. Tym viac ze sam spomina ze s tym chodi na okruh.
|
|
|
taktak my v prdelakove s ECV BA...
no nic, koncim tuto vyzivnu debatu , svoje som uz napisal a dalej to postrada zmysel
|
|
|
No, volakedy davno kolega z Prahy hovorieval ze ma vidlackou znacku. Bola to bratislavska znacka (bolo to pred rozpadom CSFR a firma mala sidlo v Bratislave).
A ano, BA by som v pohode oznacil za prdelakov, aj ked teraz zijem v mensom meste.
|
|
|
u kabrioletu to chápu, že jedeš pomalu. taky mám a se střechou dole se nikam neženu. jedu rychle jen tam a tehdy, když se mi chce, jinak jezdím normu.
ale že bych předjímal, že pokud někdo jede rychlejc, tak že se to rovná přímému ohrožení života nějakého děcka - sorry, ale to je už dost ohraný, mediální melodrama. pokud to tak vnímáš, tak je to sice tvá věc, ale nezlob se, když jsi konfrontován s faktem, že je to názor postavený na iracionálních základech.
jo, kluka zabil řidič, kterej to nezmákl. takový věci se stávají, protože svět není fair místo.
no a stran toho tvého zobecňování... udělat chybu je někdy strašně jednoduchý, rychlý...a konec konců tu chybu může udělat někdo jinej, tebe postaví před hotovou věc a dopadneš tak, že celou záležitost ti přišijou, protože nemáš ty správný známý, popř. to bude nejaká preferovaná menšina...a pak budeš ty ta svině o který si jiní budou říkat, že tak hrozně pospíchal...hlavně, že si veze prdel v kabrioletu s velkejma hliníkovejma kolama.
myslím, že nikdo by neměl druhého soudit, dokud není na jeho místě...
|
|
Skoda. Skoda ze sa 99% diskusii k clankom kdekolvek a o comkolvek konci takto,
Ja by som sa rad vratil k teme. Tesna - dal si si vela prace s mimoriadne obsiahlou recenziou a s chutou som si ju precital. Nie, nesuhlasim so vsetkym, co pises a robis, ale aj tak sa mi recenzia pacila a myslim, ze dost vierohodne vypoveda o tomto mimoriadnom aute. Vidno, ze si ho uzivas a robi ti radost - to ST dokaze vyborne.
Mne sa pacia upravy, co si spravil. Rozhodne nejde o tuzing alebo hovadenie auta. Suhlasim s nazorom, ze motor ST je priduseny a zvysok auta zvladne o kus viac, ako vie seriovo naladeny motor ponuknut. To, ze predne kolesa s tym budu mat o to viac prace, je uplne jasne. Ako sam pises, plny plyn na prve dva prevodove stupne u ST nema zmysel. Iste vies, ze sam Ford obmedzil hodnotu krutiaceho momentu na 1. a 2. prevodovy stupen na nizsiu ako 320 (seriovych) Nm. Ale ono sa vacsinou nejazdi na 1-ke a 2-ke, ze?! Pri predbiehani s nalozenym autom, niekde na dialnici, nebodaj do kopca, je kazdy kon a Nm navyse dobry, pri jaseni sa na okruhu ani nehovorim... Len teda skor ako tvrdenie Superchips (Bluefin) o 224kW a 452Nm by som bol ovela viac zvedavy na realne data z motorovej brzdy. A to nie ani tak maxima, ako priebehy. To, ze po upravach ti auto taha o kus lepsie a nie je to placebo vobec nespochybnujem. Ale mam taky pocit, ze ralne cisla by mohli bt nizsie, ako by vyrobca upravy dufal...
Rozhodne vdaka za recenziu. Nech ti ST robi radost.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Ford Focus ST
|