Komentáře ke článku: Po nehodě ukliď mašinu! (ze dne 22.08.2011, autor článku: JAKO)
Přidat nový komentář
|
řidičák na zkoušku je jedna z mála rozumných věcí, které se dají nasadit pro vychlazení horkých hlav. každopádně je to možnost jen teoretická. s vědomím možného odebrání a odkladu dalšího získání ŘP + pokuta + peníze na autoškolu = dobrá motivace hlídce nezastavit. takže možná dojde na nehodu, která začala stíháním za kriminalizovanou banalitu. ale kdo chce kam...
"odborně opravená díra" je oprava obalovanou drtí...a protože má stát v prdeli vši a nemá na nový povrch, tak je to jedna ze dvou možností, co s dírou v silnici dělat. ta druhá varianta je "nedělat nic", protože na nic jinýho nejsou peníze. kdo jede tak, že nečeká v zatáčce nějakou zradu, tak si o takový konec koleduje a mě ho není líto.
dost mě zaráží, že jako první nevýhoda u dvojřídítek je zmíněna estetika. osobně mám zato, že dvojřídítka jsou vcelku dobrá varianta, když autoškola nemá druhou motorku nebo zákon nedovoluje řídit bez ŘP. dělat to jinak je sebevražda.
|
|
|
dost mě zaráží, že jako první nevýhoda u dvojřídítek je zmíněna estetika. osobně mám zato, že dvojřídítka jsou vcelku dobrá varianta, když autoškola nemá druhou motorku nebo zákon nedovoluje řídit bez ŘP. dělat to jinak je sebevražda.
Vcelku souhlas, ale dovedl bych si představit variantu:
AM/A1 - jízda na motorce s dvojřidítky, přeci jen je to první jízda na motorce na silnici. Instruktor může jakž takž korigovat rychlost nebo zatáčet.
A (neomezená) - pokud už má žák AM/A1, nebál bych se ho pustit na samostatný stroj + instruktor na mašině za ním.
Pokud je mi známo, podobný systém mají v Rajchu, a na to, jak je polovina skopčáků zblblá €-socíkem, tohle mělo logiku.
Já jsem dělal A v době, když jsem vážil 110kg, instruktor byl menší než já a druhých řidítek se jen držel.
Finance jsou samozřejně jiná otázka.
|
|
|
Když jsem si já (130kg/201cm) sedl v autoškole na Fazera a dozadu instruktor (120kg/180cm) tak to vypadalo, že budeme v každé zatáčce sesedat, motorku zdvihat a poponášením otáčet do správného směru.
Když už jsem se totiž naskládal na tu maličkatou věc a položil ruce na řídítka, tak jsem vaničkou zablokoval druhá řídítka proti otáčení (a tím samosebou i moje).
Nikde jsem nenašel AŠ, která by měla jako cvičný stroj něco normálního (AfricaTwin, Transalp) s pohodlným posezem.
|
|
|
každá autoškola má něco na čem se odveze i ten 180 cm i 160 cm holka. transalpa nebo afriku teda nemá nikdo, protože s tím by se prali i lidi kolem 175 cm. narostl jsi, máš to holt složitější.
moje děvče dělalo A-čko na Cagiva 600 River ze které nedosáhla na zem, takže ji na křižovatce ustaloval instruktor 8o) Udělala to, pořídila motorku ze které dosáhne a jezdí 10.000 za rok. v té době (1998) v Brně nebyla jediná autoškola, která by měla motorku pro holku kolem 160 cm a většinou se jezdilo do Blanska, kde měli prastarou Kwakisaki ER5.
|
|
|
V autoškole, kde jsem dělal, mají Suzuki Intruder. Pohodlné a na zem dosáhne každej. Nechápu módu cpát do AŠ za každou cenu tyhlety CBR, Hornety apod. :)
|
|
|
Taky mi chopper přijde jako lepší volba do autoškoly, i dva prostorově výraznější se na to líp vejdou, malý dosáhnou na zem a díky nižšímu těžišti se můžete i hezky zakymácet a nespadnout :-)
|
|
|
Dělat výuku na A s dvojřídítky je děsný anachronismus. Dělal jsem si neomezené A na podzim. Přestože nejsem žádný drobeček (190cm/88kg) tak jízda se 120kg instruktorem za zády nebyla žádný med. Chování motorky bylo úplně jiné, než když jsem jel sám. Pozice rukou byla značně nepřirozená, protože v přirozené pozici bych si opíral lokty o ruce instruktora. Hodně jsem litoval 15 letého kluka, který se stejným instruktorem jezdil na 125ce. Dělal si sice AM, ale 50ka by je oba nejspíš vůbec neuvezla.
Vzhledem k tomu, že příkaz byl jezdit mimo město do 60km/h a po městě do 40km/h, tak nějaké divočení v zatáčkách opravdu nehrozilo. Navíc pokud by žák něco zkoušel, tak nově má mít instruktor možnost stroj dálkově chcípnout.
Možnost tedy jezdit při výuce a zkoušce na motorce sám bude rozhodně velké plus a přiblížení realitě.
BTW na zvedání Goldwinga v jednom je trik, kdy se zvedá zády( k dohledání na youtube). Zvednout ho za řídítka jako běžnou motorku opravdu nelze.
|
|
|
jízda s instruktorem je při rychlostech 50-70 sice trochu neohrabaná, ale možná. ono taky nejde o to, abys od druhé hodiny jezdil s kolenem na zemi, ale abys si osvojil aspoň základní návyky, že se brzdí před zatáčkou a ne v ní, že ji máš najet venkem a ne od prostředka atd. soudím, že bez dvojřídítek by motoškolu udělal jen zlomek děvčat a autoškola by stála ne 7 tisíc, ale třeba dvojnásobek, aby bylo za co každý rok koupit žákovskou motorku.
dálkově chcípnout stroj je zhovadilost, která může zavinit nehodu spíš než nějaká rychlejší jízda.
celá autoškola je od reality odtržené cvičiště a na realitu pouze připravuje. realita čeká venku. nic by na tom nezměnilo ani ježdění solo. navíc - když instruktor sedí za žákem, může se soustředit jen na jeho jízdu. pokud jezdí za ním, musí se věnovat řízení, což znamená automaticky méně času na žáka, který je sice v pohodlí, ale má více možností chybovat aniž by ho někdo varoval včas.
co je "běžná motorka", kterou lze zvednout za řídítka? pokud vím, jsou řídítka nejhloupější úchop, pokud motorka leží a zvedat je třeba vždycky co nejblíže těžišti na podélné ose, aby přední kolo zůstalo rovně a motorka nezatáčela a neodjížděla od "zvedače" - někde kolem sedadla řidiče.
|
|
|
Jak to dělají na tom západě, kde se s dvojřídítky nejezdí ? Taky kupují každý rok nové stroje ? Připadá mě to jak argument o rychlosti na dálnici, kde v Německu lze jezdit bez omezení, zatímco u nás "by se všichni určitě hned pozabíjeli".
Učit se jezdit na motorce s instruktorem za zády, tedy s kolosem vážícím kolem 400 kg, je jako učit se řídit auto v karavanu, protože to je přece taky osobní auto. V obou případech je to mnohem neohrabanější než to s čím bude jezdit žák po zkoušce, protože stejně jako si čerstvý řidič nesedne hned do velké dodávky, tak si čerstvý řidič motorky nepořídí hned Goldwinga. Ostatně na první jízdy vás vždy posadí na nějaký slabší stroj, který více odpouští chyby, takže nevidím problém v tom aby první jízda v jednom byla na nějaké 125ce a až po vyzkoušení základních pohybů vás pustili na něco většího.
Zatímco dnes vám instruktor vymáčkne spojku, tak v budoucnu vám chcípne motor. Nevidím v tom žádný zásadní rozdíl. Mě vymáčkl instruktor spojku na první jízdě při pokusu před vesnicí předjet traktor s valníkem sunoucí se 30km/h, protože asi 200m daleko bylo v protisměru auto, které stálo (!). Když by v té chvíli místo spojky chcípl motor, výsledek by byl stejný.
|
|
|
Zrovna prdevcirem se mi podarilo na hrubem sterku pri parkovani sklouznout s FJR 1300, coz uz neco vazi. Jednoducha poucka, ktera je ukazana na hodne videiich a mozna i pro holky, je se postavit zady k sedlu motorky, kleknout si, uchopit jednou rukou prave ty "spatne" riditka a druhou rukou nekde pod sedlem nebo za zadni nosic, kapotaz atp... a zvednout se celym telem. I holka co ma 60kg zvedne skoro 300kg motorku.
viz:
http://www.zkouknito.cz/video_56615_jak-zvednout-motorku-jako-holka
http://www.zkouknito.cz/video_56614_jak-zvednout-motorku-video-navod
|
|
|
Chcípnout motor že je jako vymáčknout spojku? Zkuste si to někdy. Možná na nějaké 125 to je jedno, ale kdybych já (velkoobsahovej jednoválec) vypnul motor už při nějakejch středních otáčkách, tak jde zadní kolo do smyku a ležim...
|
|
|
Když brzdíte motorem, tak vám jde zadní kolo do smyku ? Při brzdění motorem se vám zavře přívod paliva a odpojí zapalování, což je prakticky stejné jako když instruktor dálkově odpojí zapalování.
BTW jaké otáčky myslíte že používáte v autoškole, když máte jezdit po městě 45km/h a rozjíždět se tak aby jste nevystrašil zkušebního komisaře, tj. extrémně zvolna a plynule. V takovém případě je 4000 ot/minutu na točivém Fazerovi extravagantní číslo dosahované jen zřídka.
|
|
|
Nejsem sice hovado, ale uz se mi podarilo pri podrazovani zapomenout na "vrknuti plynem" a byl jsme rychlej na spojce a motorka si zapiskala zadni pneu, vzhledem k tomu ,ze to bylo na rovine tak se hovno deje, ale jde to a ni to nechce velky otacky jen je k tomu potreba patricnej motor
|
|
|
Primarní moto mam VTR-SP2 večkový dvouválec. Brzdím standartně motorem, při klasickém podřazení se kolo do smyku nedostane (mimoto dnes už mají prakticky všechny velkoobjemové moto antihoppingovou spojku, na VTR jeste nebyla seriove montovana, ale lze dokoupit). Něco jiného je kdybych si zařadil z vytočeného 3. stupně za 2. To je pak samozdřejmé, že jde kolo do smyku, ale opravdu při ubraní plynu to není na pád. Normálně takhle dobržďuji na okruhu a ještě používám zadní brzdu...
|
|
|
Guzzi 1200 zadnej anitohop a kardan k tomu. Taky brzdim motorem, na pad to neni to souhlasim, ale ze by to bylo super prijemny se taky rict neda.
Kazdopadne jsem rad, ze mam moto skolu za sebou, delal jsem rovnou bez zkusensoti na velkou motorku
|
|
|
Motoškola je určitě krok správným směrem. Přiznám se, že jsem ji neabsolvoval, jen jsem okoukaval od Pepy Srnšně na agenturních jízdách, když učil na parkovišti ostatní.
Pro mne je posun o level dale okru a pak i pár závodu (to už spíš je pro mne zábava).
Mít několik faktorů na které nedosáhu (new moto, víc peněz a čas) tak jsem na okruhu pečený a vařeny :)
|
|
|
I 50-ka takhle umi shodit. Mam automatickou spojku a manualni prevodovku. Podradil jsem bez vytoceneho plynu a za rychlosti, ktera pro tu dvojku bez otacek byla moc. Zadni slo do smyku a ja na asfalt. (pravda byla to moje cca treti jizda od zakoupeni tech splasenejch trubek)
|
|
|
Ahojky Honzo, jakto, ze se nebrzdi v zatacce?? Nejspis Ti neco uniklo .0 Ja to zvkaadam v pohode .) jen to musis umet, met koule a hlavne dobrou motorku. Jizde Zdar! Richard
|
|
|
Připojuju se k Honzovu názoru, dělal jsem A z M ještě v hlubokém socialismu (v sedmnácti - 1977) a od té doby nalítal hezkých pár km na dvou kolech ... a hodně různých kubaturách. Co ale musím říci, že pro adepty, kteří na A začínali a neměli před tím několik let oficiální/neoficiální průpravy (já trápil pincka ještě před 15 a musím říci, že je to výborná průprava, slabý motor prostě praseckost řidiče nesrovná a pád se silničním lišejem bolí skoro jako z opravdové mašiny) byly dvojřidítka jedinou šancí, jak se nevyválet i s instruktorem.
Měl jsem štěstí na dobrého instruktora, když poznal, že se s mašinkou (otřískaná J250) nepereme, jen za mnou seděl a lehce se dotýkal druhých řidítek, že jsem ho opravu necítil.
|
|
|
Ale Honzo, přeci ty jako stavař musíš vědět, že tak, jak je to na té fotce, to je prasečina první třídy a žádné úspory z toho nejsou. Tady nejde o to, že je tam použita obalovaná drť, ale o to, že ta díra se musí napřed oříznout do obdélníku, nebo čtverce, poté tam dát obalovanou a nakonec pár krát přejet aspoň ručním válcem. Tak jak je to opraveno na té fotce, to vydrží do prvního většího slejváku. Pak se voda dostane mezi okraj díry a vymele tu drť ven.
To není otázka financí, ale prasáckého přístupu k opravě.
|
|
|
pro uplnost:
zariznout, vycistit, vysusit! namazat emulzi - "zalatat", zahutnit... pripadnout sparu vzniklou na styku stare/nove zalit asfaltovou emulzi
|
|
|
V tomto případě nelze s Vámi, Pepo, nežli souhlasit. Pomineme-li mizernou trvanlivost této do nebe volající fušeřiny, představuje takový způsob oprav významné bezpečnostní riziko v dopravě a to nejen pro jednostopá vozidla. Ve státě, jehož čelní potentáti mají bezpečnosti na silnicích plné držky, pak taková situace dokumentuje jen vychcanost a diletantství pánů výše zmíněných. Zmiňovat se o státem organizované devastaci soukromého majetku (vozidel) občanů, jež z použití uvedené technologie vyplývá, snad ani nemá cenu. Je to celé k nasrání...
|
|
|
"odborně opravená díra" je oprava obalovanou drtí...a protože má stát v prdeli vši a nemá na nový povrch, tak je to jedna ze dvou možností, co s dírou v silnici dělat. ta druhá varianta je "nedělat nic", protože na nic jinýho nejsou peníze. kdo jede tak, že nečeká v zatáčce nějakou zradu, tak si o takový konec koleduje a mě ho není líto.
Je tedy velice zajímavé, že tato fjučura/prasárna se u nás (středočeský kraj) používá teprve 3 roky. Předtím to dělali "pořádně". Tato oprava je naprostá, ale naprostá prasečina!!!!
|
|
|
Tato oprava je nouzové řešení.
Jedno ze dvou. To druhé je "nedělat nic".
Kdo, že je váš hejtman? Aha - pazdRath. A od kdy? Od listopadu 2008.
Jdi si teda stěžovat třeba do nemocnic, kterým dotoval regulační poplatky...do škol, kam vozil parchanty zadarmo...atd.
Silničáři jsou ti poslední u koho bys měl brečet. Je taky nebaví dělat svou práci zbytečně, ale je na každém, aby se zamyslel a věc zhodnotil.
|
|
Ahoj,
Pro autora: Vzhledem k tomu, ze jsem japonskou autoskolou prosel relativne nedavno (leden 2010) - viz muj drivejsi clanek www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010050203, muzu potvrdit ze se zde zvedani motocyklu opravdu nacvicuje a nacvicuji ho i krehke japonky. Tolik ke vzniku legendy.
Na druhou stranu, dela se to OPRAVDU JEN NA PRVNI HODINE a nikdy vice. Neni to soucasti zkousek ani nic podobneho. Takze kazdy adept na ridicak tu motorku zvedne v autoskola mozna petkrat. Dluzno dodat ze autoskoly pouzivaji temer vyhradne Honda CB400 a nebo CB750 podle toho na jakou tridu delate ridicak. V posledni dobe lepsi autoskoly nabizi za priplatek vycvik na HD 883 Sportster. Vsechny tyto motorky maji z bezpecnostnich duvodu "ramy", ktere ochrani nohy v pripade padu. Kdyz motorku instruktor polozi, je ji, diky tomuto ramu, samozrejme daleko jednodussi zvednout.
Tak asi tolik k te legende...
|
|
Hezky clanek.
Sef vykazuje cinnost, ktera se zove bobrik prevence, bohuzel typicky v podani odpovidajici rozhledu jeho a jeho podrizenych, takze se nam to opet jaksi zvrhava na bobrika buzerace a absurdit.
Nedovedu si predstavit tu ujmu prislusniku, kdyz zjistili, ze vymena zarovky nebo kola svepomoci nemohou vyzadovat.
|
|
Souhlasím, konkrétně v mé případě, když jsem si dělal papíry na A (no limits), doktor prohlídku ojebal jak se dalo. Vzal si 400 kč a řekl: Tak tedy ty chceš jezdit na mašině jo? Nu dobrá, tak tady to máš a běž. A hlavně se nezabij, jo?!.......
|
|
|
Mimochodem, trvalo to si tak 2 minuty :)
|
|
Šéf si již do stolu praštil a rozhodnul se vyřídit jednou ranou hned několik much. Věková hranice 24 let se vyskytuje ve zprasku který je nejen zde lépe znám pod názvem "řešení problému s osobou blízkou", jinak též jako sněmovní tisk 300.
|
|
Když je řeč o těch motorkách, vyndávání mozků před nasazením přilby apod. - dokáže mi někdo vysvětlit, jak mám chápat dále popsanou scénu, které jsem byl svědkem cca. před týdnem v odpoledních hodinách na příjezdu do Olomouce od Brna? Scéna: Jedu po přivaděči, kde je omezená rychlost na 70km/h, v pravém pruhu. Jedu právě těch 70, hustě prší, stěrače "nastálo" na první rychlost jentaktak stačí odvádět vodu (která se drží i na povrchu silnice v obou pruzích a v pravém značně i v kamióny vyjetých kolejích), když tu okolo mne v levém projede relativně vysokou rozdílovou rychlostí (odhad cca. 110) někdo na silniční motorce (odhadem tak 800+) v kraťasech, s pantoflovými plováky roznožmo na zemi, a s poněkud uskakujícím zadním kolem a slyšitelným aquaplaningem, což mu ovšem nebránilo v tom dál mocně tahat za plyn pokaždé, když se kolo po prokluzu na chvíli "chytlo". Viděl jsem za zhruba 15 let, co řídím, všelijaké "týpky" a jejich kousky, myslel jsem, že už mě toho nemá moc co překvapit, ale z tohohle jsem byl tak vyndanej, že jsem málem s otevřenou pusou spadnul s autem ze silnice... Až doteď to pořádně nechápu, něco jako když poprvé v životě spatříte kulový blesk... Můžete mi smysl a výsledek toho jeho počínání (zejména nefunkčnost přírodních fyzikálních zákonitostí - držku si nerozbil minimálně až dokud jsem neodbočil na okruh) nějak logicky odůvodnit?
|
|
|
Jedno vysvětlení mě napadá. Za hustšího deště se stává, že voda nestíhá odtékat z hledí přilby. Mě se toto stalo na dálnici asi 20 km od domova.
Máte potom volbu zastavit v odstavném a čekat až déšť povolí nebo vás někdo zabije (záleží co přijde dřív), jet zhruba těch 80-100 v pravém pruhu, chytat do xichtu vodní tříšť od aut před váma + déšť, takže vidět lautr nic a čekat až do někoho nakulmujete.
A třetí možnost zrychlit na takovou rychlost kde vodu z plexi odvádí proud vzduchu a tím taky minimalizovat riziko, protože dramaticky zkrátíte dobu pobytu na nebezpečné cestě :-).
|
|
|
pokud měl gumy v kondici, tak přední pneu to ustojí, pokud po ní nebude chtít zázraky a zadní se akceleračním smykem postará o zábavu.
někdo to umí i na suchu s nohama ve stupačkách, někdo to trénuje za mokra, aby se naučil, jak se motorka chová, ale jen idiot to dělá v provozu a bez vybavení.
nejde o nic tragicky nebezpečnýho.
|
|
|
Jeste doplnim, ze pneu na motorce je podstatne odolnejsi na aquplaning nez pneu na auto, protoze stycna plocha je daleko mensi a guma se do vody zarizne, protoze neni placata, ale do oblouku.
Podobnou situaci jsme meli s kamaradem, jel na svoji silnicni sportovni motorce, kterou ma ponekud upravenou (vyhazel vsechno zbytecny) a je naladena na vyssi vykon v prudkem desti musel jet prvni a cca tech 110, protoze kdyz jel za nekym tak mu voda plnila sani a dusila motorku.
V zatackach si daval nohu na zem aby korigoval pripadne podklouznuti, protoze zavodni suche obuti.
Ono to na pohdle vypada hrozive, ale kdyz to ridi nekdo kdo vi a umi tak to zase tak rizikove neni.
No a ject v kratasech v desti tak za to taky taham abych byl doma co nejdriv to ma logiku ne? :)
|
|
|
Pokud má kamarád něco jiného, než motarda, tak bych rád viděl tu "korekci případného podklouznutí" nohou :). Pokud kamarád umí, tak se díky korektní práci s plynem do lowside pádu ani na mokru a na slickách nedostane. A pokud ano, tak už mu žádná noha nepomůže. Je to jen placebo.
|
|
Rád si tady přečtu reakce (ale většinou nereaguji), jen mě teď zarazilo, že všichni se tady vyznáte v profesi učitele AŠ, díváte se na to jen z pozice žáka - hrdiny, který úúdělal AŠ levou nohou, ruku v kapse a žváro u úst, a to jen tak mimochodem ve středu.
Já v autoškole jen tak náhodou a občas učím a motorku už nemám ve svém repertoáru a nikdy s dvojím mít nebudu, jsou pro to docela jasné důvody. Pár jich už tady výše padlo.
NIKDO z Vás si neumí představit, co řidiči dokážou vozidlu AŠ províst. Přiznám se, že už jsem si na to chtěl pořídit vestavnou kameru. Učitel v autě za žákem na motorce dokáže blbce hodně ufiltrovat. Soudíte podle sebe jak umíte řídit a jak dobře se chováte (aspoň jak sami tvrdíte), ale realita je jinde. "Uvrtěný Lacina", je jen žabař, a to zlatý, který na přechodu pro chodce převádí babičky a dává jim kytičky.
S motorkou pár pro pobavení (sic) :
- Žákyně, která u zkoušky při jízdě v sóle na cvičišti upadne i s motorkou, protože komisař s ní jede jen mimo cvičiště a ona musí na motorce AŠ a ne na svojí, kterou si na svých 150 cm a 45 kg pořídila. Protože nemá dvojí a není registrovaná jako výuková (dopadlo to dobře komisař nebyl trotl). Mimochodem měla v době zkoušky už 2 roky reálnou praxi na AM.
- Honda 125 ccm variátor, dvojí řízení, žák cca 80 komisař >110 a v této sestavě projíždí parkoviště supermarketu zaplněné na 1/2 a při kličkování uličkami komisař při zastavení ani nesundá nohu, když motorka zastaví a nechává to vybalancovávat žákem.
Atd, včetně havárií, kdy ani velmi zkušení komisaři motorkáři nedokázali lehnutí zabránit, protože to dvojí (obou dostupných provedení) není v nárazové situaci o ničem.
- To je pár zkouškových, taky z výuky : předjetí vozidlem profesionála s velkou praxí (jistěže) vlevo protisměrem, když stojíte se žákem na semaforu na červenou a on pokračuje tím samým směrem, samozřejmě včetně patřičné gestikulace.
- vyběhnutí z auta a komentování osobních kvalit žákyně, neb jsme tomu dokonalému z nížin neuvolnili místo k zacouvání, protože za námi už byla jiná vozidla a my neměli od něj nechané místo ani abychom ho objeli.
- kopanec do dvířek vpravo vzadu, protože jsme dostatečně rychle neopustili prostor. Byl to jen třetinový blbec, měl jen jedno A.
- zastavujeme na naskočenou červenou na křižovatce a dostaneme ránu zezadu od taxikáře, který se diví že na červenou nejezdíme a mnoho jiných výživných.
PS : a to vůbec nemluvím o kvalitách žáků. My jsme pižlali fichtly, oni dnes zvládají wiki a fejsbuk. Přeju jim to, ale na ŘO není zákonný nárok, ale musí si jej zasloužit - vydobýt, a to na základě znalostí a výkonu. Co si myslet o žákovi, který na pošesté nenapíše test?
PPS : dvojí řízení v dnešní době je relikt.
|
|
Řidičák na motku jsem dělal v roce 96 na otřískané Jawě 639, která byla otřískaná hlavně proto, že první lekci nás instruktor učil zvedat motku na hlavní stojan, pak zvedat ležící mašinu ze země (rovný asfalt) a poté zvedat stroj ležící na travnatém mírném svahu (koly nahoru do svahu), teprve po zvládnutí těchto prostocviků i nejslabšími žáky (bylo tam i pár droboučkých holek) se přikročilo k jízdám. Myslím, že dokázat zvednout stroj by mělo být v zájmu každého motorkáře, rozhodně by to však nemělo být součástí zkoušek. Může se to hodit - mám teď na mysli pády v malé rychlosti či při manipulaci na místě, jak bylo řečeno v článku, při vážnější nehodě má motorkář jiné starosti, než se starat, co je s mašinou, tedy pokud je ve stavu, kdy vůbec nějaké starosti mít může. Loni se mi povedlo si málo vyklopit boční stojan, což jsem zjistil ve chvíli, kdy jsem přehazoval pravou nohu přes motku..už bylo pozdě, padající motka mě vzala s sebou k zemi, což osazenstvo zahradní restaurace přes ulici ocenilo bouřlivým aplausem. Se svými necelými 70kg jsem motku vážící 230kg zvednul jak kdyby to bylo kolo, jak bylo v diskusi poznamenáno, i drobný člověk zvládne zvednout těžký stroj. Z 90% je to o grifu, jen zbylých 10% tvoří fyzická síla. Dle mého názoru by autoškoly měly učit zvedání stroje, ale nemělo by to být součástí zkoušek, stejně 99% žáků jezdí po získání ŘP na něčem úplně jiném než v autoškole. Howg, domluvil jsem.
|
|
Ono je taky docela rozdíl zkusit si nějakou mašinu zvednout jen tak, anebo potom, so jste s ní lehli.
Normálně to jde opravdu hodně ztěžka, ale po ustlání si máte v krvi tolik adrenalinu, že to problém není. Teda pokud vám nic není a mašina není GoldWind.
Já ji takhle skoro přehodil na druhý bok, jak jsem se ji snažil rychle postavit, a to žádnou velkou sílu nemám.
|
|
...bují v mozcích vládců zcela neomezeně, podobně by mohli požadovat aby každý řidič byl schopen po nehodě odtlačit automobil. Protože, cituji s úpravou: "Právě odtlačení stroje může mnohdy zabránit nehodám."
|
|
V článku zmíněná Fireblade není se svými 200 kilogramy zrovna reprezentativní zástupkyní motorek, se kterými má člověk problém manipulovat...
Co se týče autoškol - nejvíc mi chybí, že instruktoři nepředají žákovi ani základní znalosti o dynamice jízdy na motocyklu. Týpek asi umí motorku tak nějak rozjet a možná i nějak zastavit, jenže znalost principů, na kterých je jízda na jednostopém vozidle postavena, je podle mě strašně důležitá. Nečekám, že každý instruktor bude Keith Code, ale vidím to sám na sobě - musel jsem sám hledat informace CO dělat a PROČ to dělat či nedělat. Až od té doby se zlepšuju a jsem menším rizikem pro ostatní, neboť chápu, co se pode mnou děje.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Po nehodě ukliď mašinu!
|