Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Malá reportáž z „velké“ jarní zyklojízdy
Vydáno 21. 04. 2013 (11168 přečtení)
Ačkoli se letos nekonal žádný oficiální happening, přeci jen jsem se
na zyklojízdu vydal, abych sloužil alespoň v roli jakéhosi pozorovatele,
možná zaujatého z druhé strany barikády, ale přinášejícím alespoň nějaké
jiné informace, než jsou ty sluníčkové, kterými nás záhy zahrnou členové
AutoMatu s elasťáky na mozku.
Předem se omlouvám za mizernou kvalitu fotografií,
jako obvykle jsem s sebou sice vzal aparát, ovšem paměťové médium zapomněl
ve čtečce, což je nemoc, které se nemohu zbavit. Čtenář se tam bude bohužel
muset spokojit se snímky vom Telefonapparat.
Na lávku u Vyšehradu jsem dorazil přibližně v 1530 hodin a zaujal strategickou
pozici s výhledem na magistrálu a možností rychlého přesunu k blízkému
přechodu pro chodce, kdyby se snad naskytla příležitost vyzkoušet účastníky
provozu na PK ze znalostí předpisů. Kromě běžných cyklistů, kteří do jednoho
jezdili po chodníku, protože na magistrále by je ta hrozná auta určitě
sežrala (připomínám, že touto dobou byl provoz do centra tak mezi 30-40
auty za minutu), se u začátku Nuselského mostu záhy uvelebila skupinka
pumpičkářů, které jsem podezíral z příslušnosti k nějaké zyklosektě, když
už ne k celé akci. Nebo možná jen nejsem dost zyklosluníčkový, že se jako
čtyřicetiletá opice (pozn.: kolem 40 bylo jim, ne mě) nenavleču do buznohader
a nejdu si zakouřit na Nuselský most, kdo ví?
Postupně se na mostě uvelebila skupinka lidí s audiovizuální technikou,
kdo pak bude chtít přepočítat skutečné množství účastníků, bude mít jistě
dost materiálů. Dle mého velmi hrubého odhadu jich mohlo být tak kolem
patnácti stovek, zabrali sice celý most, ale byli výrazně roztahaní po
celé délce, asi pro vytvoření dojmu, že jich je víc. Každopádně až budou
zyklouši tvrdit, že jich bylo pět tisíc, tak tu něco výrazně nebude sedět.
Přibližně po 35 minutách projelo několik motocyklů PaChu. Akce samotná
měla dle
mapy začít u Jiřího z Poděbrad, takže tempo bylo vskutku vražedné (pěšky
bych to nejspíše zvládl rychleji). Nebo že by snad šlo spíš o blokaci provozu?
Ale z toho přeci nemůžeme ty šťastné spoluobčany podezírat…určitě za
to mohlo nesluníčkové počasí, to je jasné, proto někteří až zastavovali
a sesedali, asi z toho počasí už nemohli či co.
Záhy po PaChu se tedy začali objevovat zyklouni s těmi nejuřvanějšími
v čele (nejspíš někdo z A*M), ti si užili pár sekund slávy jak je z lávky
dokumentovali, než je zašpuntovala opicie.
Ačkoli totiž na místě bylo s předstihem několik aut a motorek, magistrálu
v opačném směru uzavřeli až když se jim začali Zyklofaschisten shromažďovat
za přechodem. Jeden by řekl, že jsou jen ohleduplní k provozu, já bych
ovšem řekl, že jsou nekompetentní ve všem. Kdyby to zavřeli hned a to auto
plynárenské pohotovosti přijelo o minutu později, mohla alespoň vypuknout
pořádná legrace. Orgáni se ale samozřejmě předvedli i bez toho, řidič vínového
Opelu (či co to je za PzKpFw, místní znalci snad poznají) se podle mne
zachoval zcela logicky a dle pudu sebezáchovy. Když mu opicajt jako idiot,
doprovázen nějakým magorem nejspíš s AutoMatu, vlezl do silnice a začal
tam mávat rukama (že by měl plácačku nebo píšťalku, to ne), snažil se řidič
pokračovat a mít tu pakáž co nejdřív za sebou, ovšem to se samozřejmě opicajtovi
nelíbilo, takže před něj skočil a několikrát mu pěstí třísknul do kapoty.
Zanedlouho se celá sebranka rozjela, přesunul jsem se tedy k přechodu.
Tam postávali z obou stran Orgáni (zřejmě poučeni loňskou akcí) a posílali
náhodné chodce do řiti, tedy pardon, do podchodu nebo „támhle přes ten
oblouček“, protože „si budete muset počkat než voni projedou, mají tu nějakou
tu zyklojízdu“. Nejvíc mě dostalo, když k přechodu pomalu došla jakási
starší paní s vozíčkem a opicajt na ni hned: „Vy chcete přejít? Tak to
obejděte kolem…“
Pár zyklounů to prohnalo po chodníku, což mne ani nepřekvapilo, ale
že se tam prohnal i opicajt na motorce, to je na můj vkus trochu moc. Samozřejmě
se nezapomnělo přihnat ani Stadt Polizei, které mělo jednu ze vzácných
příležitostí vytáhnout ze skladišť své
vlastní velocipédy, jistě nakoupené za nějakých výhodných podmínek,
aby mohlo prohlašovat, jak nutně potřebuje další.
Orgána na mé straně silnice jsem se zeptal, právě poté, co odehnal nějakou
skupinku chodců, zda to (co předvádí) není náhodou tolerance porušování
zákona o provozu na pozemních komunikací, protože cyklisté jsou přeci také
účastníci provozu na pozemních komunikací a měli by pouštět chodce. Odbyl
mne něčím o tom, že „ne, když to je organizované“. Mám si to vyložit tak,
že když je porušování zákona tolerováno organizovaně, tak je to v pořádku?
To by hodně vysvětlovalo, opicie (ať už státní či obecní) je organizovaná,
takže když se vykašlou na nějaké vyšetřování (jak se to děje dnes a denně),
je to vlastně asi v pořádku.
No, spíš bych čekal, že ten ploskolebec neměl ponětí o tom, co je k
tomu vlastně třeba (povolení ke zvláštnímu užívání PK), podle toho, co
tam vyváděli, a pokud náhodou, rozhodně nikdy neviděl, co je vlastně součástí
toho povolení. Jako že je to námět pro osazenstvo D-F, při příští zyklojízdě
by možná stálo za to přezkoumat, zda vůbec povolení na blokaci dopravy
existuje, a pokud ano, o co se jedná. Zajímalo by mne, zda totiž povolení
vůbec může zbavit, resp. zbavuje, povinností účastníka provozu na PK.
Po celkem zhruba dvaceti minutách celá kolona odjela a jala se rozdávat
radost a smích zpět do centra. Za nimi se hlemýždím tempem začala táhnout
motorová vozidla. To byl pro mne konec a vydal jsem se jako správná socka
nevlastnící (zatím) PzKpfW na metro…
21.04.2013 Behemot
Kdo se nemohl vynadívat a chtěl by fotky jako slideshow, tak jsou
tady.
|
|