Komentáře ke článku: Co kdybych si koupil kolo? (ze dne 30.12.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Viděl jsem hada srát, koně blejt a stíhačku couvat, ale D-Fense na kole si fakt představit nedovedu...
|
|
|
to bude jen nedostatek představivosti. :-)
myslím, že tu kdysi D-F psal, jak tu a tam sjede do města na kole. Sice se nenašňořil do obepnutých barevných hadérků a ani se do toho nevžil jako kdyby jel Tour de France a nepožadoval na trase cyklostezky a ohledy od všech, ale na kole jezdit umí a to i přesto, že jako jezdec na kole není nikde organizován. ;-)
|
|
|
to je jeho problem, ze si chce hned strkat na hlavu ten nechutny serbel a samotny bajk poklada ze legitimaciu cyklobuzny....
dopusta sa tym podobnej hluposti (ktoru velmi rad opakovane vytyka), ako ini hlupaci pokladajuci napr. osobu so zbranou automaticky za zlocinca... ;o)
|
|
|
Sry, ale ten příměr fakt hrubě nesedí. Ještě nikdy se mi nestalo, že bych viděl účelově svolané shromáždění ozbrojenců z celé Prahy (kterých by bylo tak třikrát tolik, než je cyklistů), demonstrativně porušujících asi úplně všechna zákonná ustanovení, co by pro ně správně měla platit, a vědomě a záměrně tímto svým počínáním otravujících a zdržujících stovky normálních lidí, kteří nejsou zvědaví na nějakou pasivně agresivní chátru, exhibující svému okolí, že oni můžou, co je napadne. Aby bylo jasno, nerad bych se zařadil po bok HonzyZZR a ostatních militantů, kteří to už dotáhli na úroveň kolo=zlo, to je samozřejmě špatně. Pouze konstatuju, že i z vlastní zkušenosti mohu říci, že opravdu mnoho cyklistů, odhadem něco přes 90 %, se chová jako prasata, takže ta těžká minorita slušných se jaksi nemůže divit, že je svět vnímá jak je vnímá (jen pro orientaci, odhaduji, že u ozbrojenců bude ten poměr zhruba opačný).
|
|
|
Nerad bys se zaradil do skupinky se mnou, ale nazor na cyklouse mas stejny jako ja - kolo neva, pokud ho ridi ridic a ne cyklobuzna...to ja jen tak - pro presnost 8o)
|
|
|
Nj, netřeba to brát až tak úplně doslova a do důsledku, prostě se mi zdá, že to chvílemi trochu přeháníš, toť vše. V principu se samozřejmě shodneme.
|
|
|
Ono je to možná tím, že Honza je z Brna, kde je, alespoň podle mých zkušeností, poměr cykloprasat vs. slušných cyklistů ještě výrazně horší, než jinde. Ovšem nevylučuji, že jsou místa ještě horší, pouze je neznám.
|
|
|
Jo. Smutna pravda. Uz jen pocet buzerantskych spolku:
-gumy v Dukle Brno jejichz doprovodne vozidlo (fobyja) nese heslo "druhy je prvni porazeny"
-Favorit Brno, kde je bezohlednost a agresivita podminkou prijeti i u zmedeti
-Ekol team, kterej pro srandu terorizuje uzivatele cyklostezek kolem Sveatky, kdyz tam trenuje a vynucuje si prednost pred vsema...
Brno ma techle zmrdu prebytek...+ prehrada, kam jezdi na pivo ostatni cyklobuzny, ktery pak jedou bez svetel dom...
|
|
|
`Ozbrojenci` nemavaju rozne demonstrativne skupinove onanie exhibujuce ze `mozu vsetko`? (mafia....)
V kazdej grupe sa najdu take typy - bohuzial...
A ako sa chovaju jak `prasata`??? Zeby v podobnej miere ako chodci???
To len soferi su sikanovani a dojeni na zaklade (mnohokrat zbytocnych ci rovno kontroverznych) predpisov, a preto tieto sracky relativne dodrzuju - na rozdiel od sofera si ale chybu chodec ci cyklista horko vyzere
(hard-core jazdro cyklo haterov sa tu pravidelne vyziva v spravach jak to nejaky `cyklous` schyta)
A motorkari nie su prasata - ved jak si to napr. moze dovolit ma predbehnut v zapche? Nakoniec su `prasata` vsetci okrem par vyvolenych nie?
|
|
|
Ano, například taková válka je v podstatě taky taková skupinová onanie ozbrojenců, není-liž pravda? A teď se zase vraťme nohama na zem a přiznejme si, že drtivá většina mafiánů, paramilitares někde v Bolíviii, soukromých armád černých diktátorů a jiných bojůvek někde v srdci třetího světa, psychicky narušených bývalých členů speciálních jednotek a podobných ozbrojenců, u nichž by takové chování připadalo v úvahu relativně běžně, nejsou legální držitelé palných zbraní, dlouhodobě se pohybující v civilizovaných podmínkách, a tím pádem nepředstavují nic, co by se byť jen vzdáleně podobalo významu slova "ozbrojenec" tak, jak jsem jej použil. Když už někdo manipuluje a vytrhuje z kontextu, tak by se to aspoň měl naučit, tohle byl opravdu hodně ubohý pokus o dezinterpretaci cizího textu.
Ano, v každé skupině se najdou, jenom někde jich je 5 % a jinde 95 %. Cyklisti jsou ten druhý případ, ozbrojenci ten první.
Ne, ani motorkáři, ani chodci nejsou prasata, srovnatelná s převážnou většinou cyklistů, protože chodci se občas chovají jako hovada, ale většinou ne a i když, tak to aspoň jsou hovada s pudem sebezáchovy, a motorkáři si sice nedělají ze zákonů bůhví co, ale většině z nich se to daří regulovat tak, že nikoho neohrožují a jen zřídka omezují. Aby na mě na chodníku najel motorkář, málem mě zabil a pak málem zabil sebe, když nedal přednost vozidlům ve vozové dráze, kam měl namířeno a "skrze mě" si to zkrátil, aby nemusel ujet o dva metry víc, to se mi fakt ještě nestalo. Takže ne, opravdu nejsou prasata všichni kromě pár vyvolených, spíš naopak. Pár prasat se evidentně cítí být jako vyvolení, co můžou všechno, budou-li o tom dostatečně dlouho žvanit v neziskovkách.
|
|
A žábu bušit pěstí do skály.
|
|
A co to zkusit s koloběžkou? Rodinný rozpočet nezruinuje, je to zdravější a příjemnější pohyb než na kole, pokud je skládací, není problém ji naložit kamkoliv nebo nosit s sebou, když je potřeba a hlavně - fun factor je někde úplně jinde.
|
|
|
Jinak samozřejmě pod pojmem koloběžka myslím něco klasického, s minimálně 12" kolem (spíše 16" nebo 20"), ideálně od Mibo, Kostky, K-bike nebo Kickbike. Rozhodně ne ty hliníkové třasořitky, které jsou dobré tak akorát do haly na přesun mezi regály.
Výhoda (asi jak pro koho) koloběžky je i to, že na cyklisty lidi povětšinou nadávají, ale koloběžkáři v nich zatím stále budí údiv a zájem.
|
|
|
koloběžkáři sice budí údiv, ale zájem moc ne. Je to snad ještě větší podivínství než jízda na kole kdykoliv a kdekoliv. Ale možná je to jen můj osobní dojem, protože se mi vždycky vybaví Hurvínek a jeho kolobrnda.
|
|
|
Nerad bych te zarmoutil, ale kolobrnda je jeste mene pohodlna nez kolo, vice se na ni nadres a nakonec - dospely clovek na kolobezce vypada jako debil i kdyz to je cilem, protoze ma kolobku, aby si ho nekdo vsiml, ze?
-----
Vsechny kolobezkare, ktery jsem v Brne videl, jsem videl v pesi zone nebo na chodniku, takze je povazuju za minimalne stejne zoufalce jako cyklouse.
|
|
|
|
doprdele s takovým keplem. sice to asi nejezdí špatně, ale strašně to řve a navíc takovým nepříjemným vysokým tónem. Fichtl hnanej do otáček je proti tomu brumláním osmiválce.
|
|
|
Kolobezku motorovou mam. Dokonce jsem zkusil nekolik modelu. Muzu k tomu rict jen toto: je to uplne na hovno.
|
|
pohnutky chápu až na jednu - jak může trvat ujet na kole 8 km hodinu? to je nějakej specifickej terén typu "semafor s červenou vlnou co 60 metrů"? díky za informaci.
Ježdění na kole jsem před pár lety taky vzdal kvůli tomu, že do mě celá rodina heftovala, ať nejezdím bez přilby (a to i na trasách typu Praha Troja - Klecánky...). Od té doby jsem začal běhat a zjistil jsem, že to je daleko účinnější způsob, jak si vyrobit žízeň - a člověk aspoň neriskuje, že někde v horoucích peklech píchne duši. I ta logistika je bez kola podstatně jednodušší... a co se týče propocenejch triček, vyjde to skoro nastejno - takže vřele doporučuji! :)
|
|
|
Předpokládám, že tím bylo myšleno, že pěší přesun po té co nejkratší spojnici trval něco přes hodinu?
|
|
|
Jojo, vypadá to tak, napodruhý mi to došlo. Dík.
Jinak když už jsme u tý cyklistiky, doporučuju kouknout na jméno závodníka v pořadí 18. na www.ljubljanskimaraton.si/en/result/16lm - dost nás pobavil, ani to netušil. A není to pomalý běžec!
|
|
|
No, link nějak nefunguje, nebudu vás napínat, je to Zvonko Blatnik.
|
|
|
Slovinsky cyklisticky prebornik Zvonko Blatnik?
Tak to je skoro tak dobre jako Stojan Jakotyc.
Huaaaa. :-)
|
|
|
|
|
Přilba je to poslední co by mi na kole vadilo. Na rozdíl od běhání tolik netrpí klouby, při průměrné rychlosti se dá za dvouhodinovou projížďku už něco vidět a v neposlední řadě je to další technická hračka, kterou rád opečovávám. Akorát to chce krajní obezřetnost při výběru trasy, protože čím víc mám odježděno za volantem, tím víc se bojím na kole na silnici.
|
|
|
Na druhou stranu kolo je lepší volba pokud máte mít důvod strachovat se o kolena (což je při byť i mírné nadváze rozumné), že je bezpečnější volba pokud jsou vedra protože běhat s flaškou nebo opaskem v 30ti nad není úplně super (nicméně můžete i tak volit trasu kde se napijete cestou, pak to odpadá)
Co je dost zásadní rozdíl jsou náklady. U kola je máte na začátku a pak můžete pár let jezdit v pohodě, max. koupíte nové pláště nebo olej na řetěz. U běhu vyjde "začátek" levně, ale v zásadě jsou prachy závislé lineárně na odběhaných kilometrech. Dokud běháte 10-15 km týdně, je to výhoda. V okamžiku kdy se přehoupnete přes 50 km týdně už to výhoda není.
|
|
|
Edituju, mažu, přepisuju, pak to nedává smysl. Pokud je 30 nad nulou, je bezpečnější kolo než běh. Nejen kvůli tomu že je snazší tahat s sebou pití, ale i kvůli případnému přehřátí organizmu které víc hrozí běžci než cyklistovi.
|
|
|
nejen bezpečnější, ale i pohodlnější, protože proud vzduch pěkně ochlazuje, takže se jezdec i míň potí než pěší. samozřejmě to platí jen v ne moc kopcovitém terénu.
|
|
|
Nejsem si jistej, když je přes 30, tak už to moc nechladí ani na motorce.
|
|
Ten Jaklův článek mi nepřišel nijak zvlášť povedenej nebo vtipnej, ale ta neuvěřitelná erupce debility, která se strhla v diskusi pod ním, to nemá obdoby. Tohle nemohli být všechno jen cyklisti, obávám se, že problém je zakořeněný mnohem hlouběji.
Po pročtení pár stránek mentální masturbace čtenářů iDnesu jsem si pro svoje mírně nadprůměrné IQ připadal jako nebezpečnej deviant... až se mě někdy zase někdo zeptá, proč je demokracie špatná, tak ho na tu diskusi odkážu. Že to byl (pokus o) vtip zdá se z diskutujících opravdu pochopil jen jedinej člověk.
|
|
|
Hlavni problem clanku byl, ze ho napsal Jakl. Dal uz je to diskutujicim jedno.
Kdyby napsala Tana Fiserova ze ma orgasmus pokazde kdyz jde kolem letiste Vaclava Havla, tak by to bylo ok, kdyby totez napsal jakl, tak je to provokace...
|
|
|
Nj, protože to by BYLA provokace:-). Nebo, v horším případě, veřejné pobuřování, to záleží, kolik šatů by měl na sobě...
|
|
|
To bude možná tím, že čím větší překážky pro vstup do diskuze, tím méně se v ní pak nalézá normálních lidí. A tím více takových, kteří mají dlouhodobou nutkavou potřebu se ke všemu vyjadřovat. :o)
|
|
Pokud by skutečně došlo na koupi hromové hole, pak jednoznačně doporučuji místo klasické AR-15 s bezpístovým systémem odběru plynů radši připlatit a koupit buď H&K 416 (tedy tu její civilní variantu, co si teď nepamatuju, jak se jmenuje), nebo Vosátkovu V-ARku (ten Heckler mírně líp vypadá, zase má tu drobnou nevýhodu, že je cca 2x dražší; střílí to oboje srovnatelně). Předělání na systém odběru plynů, používající píst, totiž té Stonerově takykonstrukci do té míry prospělo, že nejenom začala fungovat, ale dokonce ani nevybouchne, když do ní naprší (zejména ve Vietnamské džungli, kde byl ten krám poprvé ostře nasazen, tohle U. S. vojákům poněkud vadilo).
Jinak jako teplovzdorné mazivo na brzdy se mi osvědčila buď měď ve spreji (made by Motip), anebo výrazně dražší a snad o něco kvalitnější speciální bronzové vazelíny. Princip je u obou stejný- nějaké relativně obyčejné mazivo, v němž jsou částice mědi, což zvyšuje tepelnou odolnost maziva, a taky jeho teplovodivost. Mažu tím všechno, co se nějak intenzivněji zahřívá, a jako teplovodivá pasta je to taky docela fajn. Zatím se mi to osvědčilo.
|
|
|
Pokud autor nehodlá často střílet (pak je jednoznačné něco na 7,62x39 - o řády nejlevnější krmivo), tak bych uvažoval třeba o nějaké variantě AK 74 - moc se mi líbí charakteristiky střely 5,45x39. Vysoká rychlost a tím i průraznost i značná ranivost daná nestabilitou střely po dopadu je příjemným bonusem, navíc bude levnější než AR a AK je prostě klasika.
|
|
|
klon HK416 se jmenuje PAR mk3 a vyrabi ho CZ firma. Sam jsem vlastnikem teto flinty a po odstraneni pocatecnich much (prilis slaba recoil spring a lehky recoil buffer, coz zrejme dobre funguje u kratke hlavne, ale u me 16,5" se to sekalo) spokojenost, odstrileno pres 3t ran bez jedine zavady..
|
|
|
NN, to je omyl. PARka je něco podobného jako V-ARka, dokonce pod její konstrukcí je podepsaný stejný člověk- Pavel Vosátka. Rozdíl je prakticky pouze v tom, že PAR vyrábí Hoffmann, zatímco V-AR vyrábí Pavel Vosátka, který se mezitím osamostatnil. V-AR je mi sympatičtější, a taky je o něco levnější. Civilní varianta Hecklera 416 se vyrábí v Oberndorfu, jako kterýkoli jiný H&K, a stojí šílený peníze, jako kterýkoli jiný H&K:-).
|
|
|
No, strilel jsem z obou... V-AR mi prijde takova z vyroby vic odladena, P.V. se evidentne snazi nemit zadne reklamace ani jine kazy na povesti, coz se mu podle vseho dari...konstrukcne je V-ARka jednodussi ze treba nema forward assist nebo kryt vyhozu, ale kdo to kdy v realu potreboval, ze?
PARmk3 - kdyz ji postavis vedle HK416, tak jsou prakticky k nerozeznani.. Konstrukcne mi PAR prijde promakanejsi - treba ze se da uplne genialne cela rozebrat vcetne demontaze laufu za par vterin, atdatd.. Vadou na krase je ze Proarms pouziva laufy od CZUB , walter prece jen vzbuzuje vetsi duveru..
Kdybych se mel rozhodovat znova, asi bych volil zase PAR, ale rozhodne tim netvrdim ze V-AR je horsi..
|
|
|
JJ, to je velmi výstižné hodnocení. Obecně bych řekl, že, P. V. je v konstrukci poněkud konzervativnější, více používá klasičtější a osvědčenější řešení (týká se například demontáže laufu a předpažbí- ptal jsem se, proč nepouívá stejný take-down systém jako Hoffman, na což mi odpověděl, že jej nepovažuje za spolehlivý, a proto to bude i v budoucnu mít na šroubech, protože ty páčky se prý nevyhnutelně vymačkají a pak to získá všelijaké blbé vůle, co můžou mít docela značný vliv na přesnost). Osobně mi přišlo, že V-ARka má například o něco lepší povrchovou úpravu, atd. Rozhodně netvrdím, že PARka je na hovno, ve skutečnosti jsou ty zbraně skutečně dost srovnatelné, ale osobně bych asi jednoznačně dal přednost V-ARce, už jen proto, že jak s Vosátkou, tak s Hoffmanem se znám osobně, a Vosátka ve mně budí výrazně větší důvěru jak jako člověk, tak jako obchodník/ továrník.
|
|
|
Uvažoval jsem o V-AR. Dokonce pro mě byla lákavá varianta na 9x19mm střelivo z důvodu unifikace.
|
|
|
JJ, to se mi jeví jako dobrá volba. Pavel Vosátka dlouhodobě vyhrožuje, že připraví variantu na samopalák 7,62x39, ale pokud vím, tak se zaseknul na zásobnících (chce použít zásobníky, kompatibilní s klasickými zásobníky AR-15, tedy stejnou zásobníkovou šachtu, a to je problém, protože takové zásobníky ve velksériové výrobě snad ani neexistujou). Jinak ten náboj- .223 Remington- IMHO taky není nic moc, asi jako původní zbraň. Samopalák bych bral radši.
|
|
|
Jaký byste preferoval lauf?
|
|
|
U V-ARky není moc co na výběr, protože pokud vím všechno, co P. V. montuje, jsou polotovary Lothar Walther nějaké nižší kvalitativní třídy, stoupání drážek tuším 1/7. Na objednávku umí samozřejmě i leccos jiného, ale většinou to prodlouží dodací lhůtu o pár měsíců, což není nic moc. Podivoval jsem se nad tím, že nepoužívá tvrdochrom, na což mi bylo odpovězeno, že při jednoduchosti výměny hlavně a její ceně se více vyplatí hlaveň po čase vyměnit, než nepříliš účinně prodlužovat její životnost tvrdochromem, nitridem nebo podobnými moderními coatingy. Jinak pokud jde o délku, tak to samozřejmě záleží na vkusu každého soudruha a také na tom, k čemu konkrétně ta flinta má sloužit. Standardní délka je tuším 14,5" (tedy klasická M4), dělá se od 10,5" do 16,5" (tedy vlastně M-16 v původní "vietnamské" délce). Těch 14,5" je IMHO ideální pro 5,56x45 NATO, 16,5" má mírně lepší přesnost a údajně snad i spolehlivost s některými atypickými druhy munice (nemohu potvrdit ani vyvrátit), ale délka zbraně tím samozřejmě narůstá do podoby ne úplně kompaktní zbraně. Asi bych se vyhnul dvěma nejkratším hlavním, protože zbraň je sice krásně kompaktní, ale vliv na přesnost už je pozorovatelný i na relativně krátké vzdálenosti (okolo 100 m) a vliv na spolehlivost třeba u munice laborované extrémně pomalým prachem by tu možná taky nějaký být mohl. 7,62x39 bude zhruba to samé. V devítce, u které jsou očekávání z principu poněkud jiná, bych se asi vyhnul nejkratšímu možnému provedení, ale druhé nejkratší bych klidně bral, a naopak to nejdelší už mi připadá skoro zbytečně dlouhé. IMHO je nejlepší si puškovou a pistolovou ráži pořídit v podobě konverzního kitu a přehazovat dlouhou pušku/ krátký samopal na stejném těle (jinak to tělo je z duralu, legovaného titanem, jehož odolnost na mě docela udělala dojem navzdory tomu, že duraly, zinkaly a pod. Hitlermetall moc nemusím).
|
|
|
M16 měla 20" hlaveň, 16,5" je civilní délka hlavně pro americký trh (protože SBR jsou "destructive devices"). Krátké hlavni bych se nevyhnul z důvodu přesnosti (na českých střelnicích je to stejně jedno) ale z důvodů šíleného hluku. 7,5" a 10,5" hlavně v kombinaci s tlakem náboje .223 zaženou spolehlivě věchny střlece ze střeliště.
Mimochodem co říkáte na vz.58 v .223? Podle všeho to funguje velice dobře a cena je hluboce pod VAR a PAR.
|
|
|
Musím říct, že je to sympatická věcička, ale bohužel jsem ještě neměl možnost ji testnout naostro. Vzhledem k tomu, že je to pořád ta samá 58, bych z toho ale strach neměl, protože to byla výjimečně povedená konstrukce, kterou jen tak zmršit není úplně jednoduché (tedy po konstrukční stránce myslím).
Ten hluk, to je taky fakt, krátká hlaveň + puškový náboj (obecně, nejenom .223) je spolehlivý repelent na každého, kdo nemá opravdu kvalitní ochranu sluchu, nejlépe špunty a na nich ještě hluchátka. Ještě to natunit nějakou agresivnější úsťovou brzdou, a bude padat omítka ze stropu i na nekrytých střelištích:-))).
|
|
|
Já střílel jen z té nejkratší a docela pěkná hračka, jen škoda, že většinu svého potenciálu to vyplácá na hluk a záblesk. Úsťovou brzdu a podobné blbosti bych na to nedávla a koupil od Dlaska tlumič plamene ve tvaru trubky - s tím už se dá žít i na uzavřené střelnici.
|
|
|
Hluk a záblesk je na tom kolikrát to nejlepší:-))). Nota bene u takový malorážky jako je .223, která ani nekopne...
|
|
|
Jestli je hlavním účelem zbraně "hluk a záblesk" tak si koupim kanon a nepotřebuji ani ZP;)
U zbraně na "zombíky" bych naopak řešil jak obsluhu zbraně co nejméně ovlivnit vlastní střelbou.
Ad kopání - mě docela překvapila jedna bezpístová AR15 svým nepříjemným zpetným rázem (+drnčením v trubce pažby) a to sem chvíli před tím zkoušel mosina. Naopak Parka je jak malorážka.
|
|
|
Me tohle delala zpocatku moje PARka, a navic pri pouziti vykonnejsiho streliva (armadni 5,56 nebo samodomo s poradnou navazkou) se dost casto sekala. Po vymene pruziny za tuzsi a bufferu za tezsi vyreseno provzdy..
|
|
|
A nebyl by lepší Scorpion? Je levnější a i odpůrci CZUB si ho pochvalují.
|
|
|
Scorpiona jsem měl možnost vyzkoušet a upřímně řečeno mě bůhvíjak nenadchnul. Hnusný je to jak Satanův pšouk, blbě se to drží, ramenní opěra je dost krátká, spoušť nic moc, a mířidla mi taky dvakrát nesedla. Navíc je celá ta věc prakticky kompletně vyrobená z nějakého podivného černého plastu, co má matovaný povrch a na omak mi byl vyloženě nepříjemný, jako kdyby člověk ošahával školní tabuli. No zkrátka není to úplně špatná věc, ale za ty peníze, co za to CZUB chce, to nestojí ani omylem. Taková H&K MP5K to strčí do kapsy v kterémkoli směru (pokud by tedy existovala jako civil).
|
|
|
Dost lidí zapomíná, že pažba je teleskopická;)
MP5 to strčí do kapsy, ale jen do chvíle než jí nakrmíte např subsonikama (aneb jak udělat ze samopalu opakovačku). Spoušť je dobrá(alespoň u těch které jsem zkoušel), Mířidla - kolimátor, atd.. Ano, taky bych viděl cenu tak na 20 kkč, ale oproti parce/varce za 45 to neni špatný.
Výhodou je, že si člověk nastaví pistolovou rukojeť podle sebe a obecně oproti ergonomii AR15 je škorpion nebe a dudy..
|
|
|
Nj, ale ta cena, ta cena pane kolego. Když se "vršek" na V-AR bude kupovat jako konversní kit, tedy bez "lower receiveru", tak rozhodně nebude stát 45 tisíc, IMHO bude při troše štěstí levnější, než ten Scorpion, a i celá zbraň by mohla stát míň, než standardní V-AR/PAR. Ergonomie AR-15 je taková, jaká je, ale mně vždycky víceméně vyhovovala, akorát jsem měl problém "poskládat se" do některých kratších pažeb, což je totožný problém jako u toho Scorpiona (a vytaženou jsem ji přitom měl:-).
|
|
|
Osobně bych radši nějakou CZ858 + škorpíka než jeden spodek a dva svršky.
Z pohledu zákona jsou to beztak dvě zbraně, takže žádná úspora.
Škoda, že soudní tahanice oddalují kosu v 9mmL - měla stát cca do 15.000 kč.
|
|
Silikonová vazelína se také dá obstarat v krámech s potřebami pro rybáře. Říkají tam tomu vazelína na muškařské šňůry. Mnoho let ji s úspěchem používám pod tranzistory na chladič kvůli lepšímu přenosu tepla a také na dálniční známku kvůli odstranění lepivosti původního lepidla, aby pak šla lehce sundat z okna.
|
|
A stará dobrá grafitová vazelína nefunguje? Tře se to tam po uhlíku, ten je vysoce mechanicky i teplotně stabilní. I kdyby se plnivo/rozpouštědlo (jakože v grafitové vazelíně, co koupíte v obchodě, ne co si mícháte sami, skoro není) úplně vytratilo, tak se to bude pořád celkem slušně třít o sebe po mikrovrstvách uhlíku…
Zatím to pokusně dávám do své hromové a vypadá to rozhodně líp jak olej, ten je v tahu za pár dní.
|
|
|
To nebude dobrý. Na dně tý slepý díry se bude hromadit ten krafít. Někdy se to používá - například moje současná Alfa z r. 2008 to tak měla z fabriky. Ale já s tim nemám dobrou zkušenost. Vím o kolových šroubech, co je borci mazali vazelínou s krafítem a šroubovaly se do bubnu do slepý díry, a za pár výměn kola se jim dole nahromadil ten krafít a borci strhli šroub, protože byl dobře nakrafítovanej a nějakejch 100Nm mu dodalo axiální sílu jak hrom, takže na jedný straně byla síla jak hrom, na druhej litinovej buben, co není moc fest. Já si s tímhle hraju nerad.
Jinak ohledně těch trnů mám ještě jeden hint -. vysoustružit tam drážku o délce asi 5mm a nasadit na to hadičku. Takže z toho nemá ten kentus jak vytect i když se to ohřeje. To jsem otestil s těmi kotouči a bylo to OK.
|
|
|
Ja jsem naposledy pri repasi brzd pouzil bosch superfit, prodava se to ve 100ml tube, sice je to mineralni tuk, ale udajne by mel vydrzet jak povetrnostni vlivy, tak vysoke teploty. Je to teprve pul roku zpet, takze nedokazu potvrdit nebo vyvratit PR zvasty, kazdopadne kdyz jsem to potreboval umyt z prstu, tak to i po nekolika pokusech pekelne mastilo.
|
|
|
Minerální je olej, co je v tuku vázanej. U tepelné odolnosti hraje větší roli to pojivo, což bývají mýdla nebo polymočovina nebo ...
Každopádně má každá vazelína typu olej + pojivo definovanou teplotu skápnutí, což je teplota při které teče a té se dá celkem držet. U silikonek jde především o termickou stabilitu polymeru, ta je určená hlavně substitucí na Si atomu, taky se udává v tech. dokumentaci.
|
|
dovoli bych si hnidopišsky rýpnout do dfensovy formulace "nadsázka, kterou cyklisté nechápou" :) - po pročtení pár cyklistických fór jsem došel k názoru, že rozumní cyklisté nadsázku chápou, nechápou ji (jako vždy) idioti a aktivisti :)
jinak souhlas s článkem - Jákl se celkem trefil :)
|
|
K tý podrážděný cykloreakci: ono je to běžné a není se čemu divit, to se tak občas stává, když člověk šlápne do vosího hnízda. Onehdá se mi to stalo na stránkách SSO, kdy jsem si dovolil vyjádřit svůj názor. Proti tomu, co jsem vyslechl já, byli cyklouši na Jakla ještě hodní...
|
|
|
A pod jakým článkem se vám to stalo? To bylo na Facebooku?
|
|
|
Ano, Facebook. Je to asi dva roky, byl to jeden z Machových blábolů na téma volná ruka trhu
|
|
|
Před dvěma lety byl svobodných Facebook vyloženě slušnácký (málo lidí), v té době jste to tam snad ani moc schytat nemohl. :-)
|
|
Já teda cyklofašistům nefandím, ale nebrání mi to v ježdění na kole. Jsem totiž svobodný člověk a dělám co já CHCI. Když chci jezdit na kole, tak na něm jezdit budu zyklofascist nezyklofascist.
Ad b) silikonová vazelína je nesíťovaný poměrně nízkomolekulární polysiloxanový kaučuk, tedy velmi běžný materiál. Pistolový silikonový tmel je to samé, jen obsahuje síťovadlo, které buď iniciací světlem, teplem nebo reakcí se vzduchem/vlhkostí materiál "zvulkanizuje". Takže při troše hledání se dá sehnat - k tomu gratuluji. Já jsem tuto vazelínu nedávno také potřeboval a koupil jsem ji v motoshopu, kde měli miniporcičky právě na jedno ošetření třmenů, celkem chytrý tah, koupit velké balení a rozprodat ho po pididávkách. Co se týká anorganického plniva, to je běžně křemelina - až 90% SiO2, takže tepelná stabilita vynikající, ale spíš bych se bál toho, co by udělala s kotoučema - je to dost dobré abrazivum.
A na závěr - na kole se dá jezdit i v nebuzioblečku, dnes se totiž vyrábí i volné oblečení, ve kterém člověk nepředstavuje ztělesněnou komedii :)
|
|
|
Je pravda že osazenstvo v hardcore cyklokrámech je lehce postižené, stačilo se při výběru kraťasů zmínit že chci pokud možno tmavé, jednobarevné a nechci je úplně upnuté, abych nevypadal jak buzerant. Jasně, vybral jsem si nějaké volné leč s vepnutou vložkou, ale dodatečně mi došlo že moje žádost byla asi stejného ducha jako kdybych v krámu se sparťanskými suvenýry chtěl červenobílou šálu. :-) Na zimu mám zateplené dlouhasy s kšandama, vypadám jak Vlastík Harapes křížený s včelkou Májou, ale aspoň je mi i těsně pod nulou teplo. Ostatně na běžkách se buzidlouhasy (s vyjmutou plínou) hodí taky.
|
|
|
Do HC cyklokrámků nechodím, kraťasy mám z normálního sportshopu, kde měli těch volných mraky, vycpanou prdel má vnitřní vložka. Ty volné kraťasy vidím hlavně u ofroutových kol, respektive jejich obsluhy. Ostatně stejně buzíkovsky vypadají i kalhoty na běžky, které bych na sebe nevzal i kdybych je dostal zadarmo.
|
|
|
Taky jsem takovým předsudkem trpíval, ale jest otázka co na běžky jiného. Softshellový kalhoty mi padají a táhne mi na ledviny, echt outdoorových je na nějaké krátké pobíhání škoda a navíc při klasice i bruslení hrozně šustí. Holt černé matné dlouhasy s kšandama a bez plíny jsou pro mne jediná použitelná varianta. Pro méně vyvinuté doporučuji střední bramboru nebo 15 dkg točeňáku. Ovšem musí se vložit dopředu. :-)
Letní dres bez reklam a v decentních barevných kombinacích aby taky jeden pohledal. Proč bych měl zdarma někomu dělat ve svém volném čase billboard?
|
|
|
Tak na to se dá říci pouze jediné: čím více pruhů, tím více Adidas...
|
|
|
Letní dres bez reklam a v decentních barevných kombinacích aby taky jeden pohledal. Proč bych měl zdarma někomu dělat ve svém volném čase billboard?
Za sebe v roli ridice bych se primlouval o co nejstrakatejsi s reflexnimi prvky. Kdyz jsem se snazil koupit neco pro sebe, tak jsem mel naopak problem s tim, ze vsechno je cerny.
Kdysi jsem dojel nejakeho cykloturistu, ktery mel vzadu na cemsi navlecenou vestu a na brasnach reflexni pruhy. Byl krasne videt a nemel jsem problem ho objet levym pruhem a nechat mu dost zivotniho prostoru.
Naopak toho v monterkach (nebo cem tmavym) na nejakem vehiklu jsem zahledl az kdyz jsem ho mijel kapotou.
|
|
|
Pravda pravdoucí, aspoň třičtvrtě všeho oblečení na trhu je v černé. Dřív jsem jezdiv ve vestě, teď mám reflexní pásek. Taky mě z pohledu řidiče strašně serou cyklisti vyznávající filosofii čím víc nenápadnej tím víc adidas.
|
|
|
Z pohledu řidiče mě serou všichni v kombinaci černé, šedé, tmavě modré a tmavě hnědé, tzn. asi 80 % populace co (ne)vídám na silnici. Zbytečně bych to neomezoval na cyklisty, ti mívají aspoň sem tam blikačku nebo aspoň nějaké proužky které jsou vidět, což se o chodcích říct nedá.
|
|
|
|
Píši "80 % populace co (ne)vídám na silnici", nikoli "80 % populace". Argument že je to "naprosto normální, běžné a samozřejmé" je sice pravdivý, ale náladu mi to nijak nezlepší když dojíždím za šera k neosvětlenému přechodu a snažím se rozeznat zda se někde v té tmě neskrývá typická "šedá myš" se sebevražednými úmysly která mi potenciálně skočí pod kola. Potenciálně samozřejmě s vědomím že pokud mi tam taková myš skočí a já ji trefím, mám to na pár let v kriminále...
|
|
|
No, já si v takové situaci podle možností buď přisvítím, nebo zpomalím, a v obou případech to mou duševní pohodu ani docela málo nenarušuje. Myš-li nebude, opět pak zrychlím; myš-li bude, dobrzdím a počkám, nebo přidám a projedu před ní, podle toho, jak je daleko a jak je rychlá. To celé aniž bych se přestal usmívat.
Ale o mně je obecně známo, že jsem divný.
|
|
|
No, takový noční střelci v hubertusu na ukrajině jsou fakt velká paráda. I ty blikátka za kilčo z Lidlu by těm nočním střelcům bohatě stačily. Občas co vídám (naštěstí po městě) je děs běs. Na mé cestě z práce nejedu po silnici víc než nějaký 2 km a jen kvůli těm pár metrům vozím blikátko na helmě, blikátko pod sedlem, reflexní vestu, oranžový Camelbak s reflexními proužky, čelovku na helmě a čínskou Cree XM-L baterku na rodlech. čert vem dekagramy, radši tahat dvě kila navíc než ležet sestřelenej v pangejtu. A i tak jsem velice rád když se z té silnice opět zanořím do lesa.
Ostatně s těma barvama je to těžký, nejlíp se čistí bláto z černých hadrů. Aktuální zimní outfitek mám od ponožek po čepičku černočerný. Ale je to jen otázka času, u softshellky stejně brzo urvu zip a půjde do dílenské kolekce 2013.
|
|
|
"Reflexní prvky" nemusí znamenat nápisy, běžně bývají i jen takové pár milimetrů tlusté proužky a jsou vidět dostatečně. Tak jako tak, na kolo je lepší obětovat těch cca 60 Kč na "blikačky" a vozit je s sebou, pár gramů vás nezabije a lepší mít něco co samo o sobě bliká, než spoléhat se na reflexní pásky (které potřebují "něčí" osvícení).
|
|
|
Podle mne je to právě naopak.
Sám cyklista ve vlastním zájmu by vidět být měl, o tom není sporu.
Ale je to jeho věc.
Mně jako řidiči je to úplně jedno. Já přece stejně musím počítat s tím, že na silnici může být neosvětlený kanec, baba s kárkou, spadlá větev, vysypaný štěrk z multikáry, ožrala na cestě pěšky z hospody domů, whatever... a podle toho musím jet odpovídajícím způsobem, a když z libovolného důvodu dobře nevidím, adekvátně zpomalit. Stealth cyklista tento obecný přístup pro mne nijak nemění ani nezhoršuje a tudíž je mi zcela lhostejný.
|
|
Autore, přeju ti do nového roku méně "blbé nálady" a nenávisti vůči komukoliv.
Co si kdo obleče na sebe či jak se kam dopraví, nech na něm samotném, stejně to nezměníš.
Věci na auto si kupuj tam, kde prodávají věci na auto a nepiš tyhle ublížené články, když ti tam neprodají něco, co tam kdysi měli. Je to jejich soukromé právo, za které přeci bojuješ např. v případě kuřáckých restaurací.
|
|
|
Možná to změní, možná ne, evidentně nezmění, že ho to sere. A upřímně řečeno, kdybych to mohl změnit za něj, stejně bych to neudělal, protože ze zdánlivě triviálního faktu, že někoho něco sralo, v minulosti vyšla řada jednoznačně pozitivních (nejenom) společenských změn. Ono ostatně i z toho, co Vašek Šášula Havel vcelku výstižně pojmenoval"blbá nálada" a co méně politicky korektní autoři nazývají "chronická nasranost" výhledově vzejdou významné skutky. Ublížený článek může být významným hybatelem věcí příštích.
|
|
Potvrzuju .. jezdim hodne na kole mnoho let, nicmene posledni leta je to presne tak. Nic normalniho nelze koupit a/anebo to stoji silene penize. Naposledy mne dostali novym ultrahypermegacool mazanim na reteze, ktere obsahovalo keramicke castice /dle popisu/. Cyklo veci se bezne prodavaji za 5-10x vetsi cenu s o dost horsimi vlastnostemi nez normalni veci, ktere lze koupit jinde. O tom, ze kolo stoji mnohda vic, nez solidni skuter a to nemluve o kvalite jsem taky premyslel. /naposledy jsem badal nad tim, proc par desticek do kotoucuvych brzd stoji tolik co na auto/ Sice v leccem je to pochopitelne, ale mnohdy ne a navic cim dal vic veci delaji zkurvene tak, aby to vydrzelo co nejmin. Posledni 3-4 roky je to snad nejaka nenormalni modni vlna, nebo co .. aby kazdy mel bajka a menil to kazdy rok. Ale kdyz chci neco, co mi vydrzi, abych nemel velke naklady pri jezdeni po horach, abych se mohl spolehnout na material kdyz jsem hlubokou v horach kde nic neni, to uz jaksi zacina byt problem.
|
|
|
To je otázka trhu a ne žádného velospiknutí. Kupříkladu u destiček je to pochopitelné, jelikož se vyrábí v podstatně menších sériích než na běžná auta. Mě stála sada destiček na přední kolo GSX-Rky (8 kousků pididestiček) 2,5 fíku, přičemž je tam oproti autu tak pětina desetina frikčního materiálu, sic na trochu jiném materiálovém levelu.
|
|
|
Mozna .. ale treba takove karbonove riditka za 2500 s napisem Ritchey WCS dela tajvanska firma Merek a z jeji napisem stoji 1000 :) .. a to na to ma zisk prodejce i vyrobce. Cili, jak pise dfens.
Co se desticek tyce .. goldfreny /a i jine/ stoji asi 1/3 toho co originaly. Osobne si nemysli, ze by mnozstvi delanych desticek byl nejak o 2 rady mensi nez na auta /musi se brat v uvahu taky ruzne typy aut, co takova Skoda120 ? .. porad se delaji a urcite ne ve velkem mnozstvi/ .
Ovsem ale velospiknuti to neni, to je to same, kde vsude jinde. Prodavat draho, vyrabet levne, co mozna aby to nevydrzelo a neslo opravovat. A nedejboze, abych to chtel delat doma. Za 20 let si proto asi dojde policie pro mne :))) /umi si udelat servis prakticky vseho, vcetne servisu tlumice , vidlice,atd. .. /
|
|
|
Tak ona se většina vybavení na údržbu kola shoduje s vybavením běžné kovo nebo auto dílničky. Stačí si svařit montážní stojan (v mém případě svařený bastl co se upne do svěráku), pár stahováků, pár spešl klíčů a pár krabiček s mazadly a odmašťovadly. Jen se naučit vyplejtat a centrovat kola, to je asi jediný s čím občas potupně zajdu k místnímu nikterak fanatickému (leč s výjimkou servisních prací drahému) živnostníkovi.
|
|
|
Ale tak já leštěné prdy s leštěným logem nepopírám, ale je to právě o tom, jestli si to někdo koupí. S Goldfrenem mám hodně špatné zkušenosti, ty jsou teda hodně levné. Momentálně mám za ten 2,5 fíkus SBS destičky a jsem moc spokojen. O Nissinech co stojí skoro 2x tolik jsem nikdy neuvažoval...
|
|
..a já myslel, že na čepy stačí něco s molybdenem, kterej maže i za sucha a jeho mazací schopnosti jsou zaručeny až do 350 °C ...
|
|
|
"molybden" jako takový je dobrá záběhová pasta. Pokuď dojde na jeho EP mazání, je to vždy na úkor třecích dvojic, pouze zabrání svaření a ještě horším škodám - není to provozní mazivo, které by umělo vytvořit mazivostní film.
Směs oleje a molyky vyhoví pod prachovky také, ale musí se častěji obnovovat a to s kompletním odstraněním zbytků starého sirníku a šmíru. Což je dost vopruz.
|
|
... tak jedine [URL=http://www.v-ar.cz]V-AR[/URL]. Drazsi, ale naprosto spickovy klon AR-15 od pana.
btw - Osobne mam jak kolo, tak V-AR :-).
|
|
|
hm ... nectu napovedu ... jsem jelito ... tak takhle: www.v-ar.cz
|
|
|
A navíc už e to probíralo výše:-). Nicméně jsem potěšen, že se naše názory na V-AR v takové míře shodují.
|
|
|
nojo, ja to v praci nestiham cist vsechno :-). Ex post jsem si to precetl a skoro to vypada, ze nas p.Vosatka plati ;-).
|
|
ATE PLASTILUBE stoji 91,-Kc
Tak nevim proc, kvuli tomu chodi D-Fens nekam kde to nenavidi?
|
|
|
Jít koupit svíčkovou do mlékárny a divit se, že ji nemají, dokáže jen opravdový chlap.
|
|
Článek dobrý, pěkně jsem se nasmál, ale nejvíc mě zaujala jedna věc - soukromý test kotoučů STARLINE.
Podle toho, cos napsal, bych tipl, že tyto kotouče jsou největší sračky a dát je na auto = sebevražda.
Zajímalo by mě k tomu něco víc, protože jsem je na auto dával loni (Xantia a komplet předek i zadek včetně desek STARLINE) a můžu říct, že lepší brzdy jsem tam zatím neměl. Předtím TRW, které se po chvíli zkroutily (přestože jsem k nim byl extra šetrný) a ještě předtím originál z fabriky BOSCH.
STARLINE jsem chtěl vyzkoušet na základě dobrých referencí kámoše mechoše. Za tu cenu je nešetřím a přesto jsou (překvapivě) perfektní. Nedrnčí, nevadnou, nepískají. Prostě "jen" dělají to co mají - brzdí.
Napiš k tomu svému testu něco víc. Prosím.
|
|
Z hlediska ekologie..., protože vegetariáni produkují 5x více metanu...v kcharbon fútprintu jakékoli osobní auto...
Týý joo!
A takoví nevegetariání jedí maso, které vyrábějí zvířata, která metan neprodukují.
Třeba mladí býci.
A tak nemají tendlecten fútprint.
Huuustýýý.
|
|
Auta máte,zbraně máte,kolo si koupíte,jste úspěšní,ale kritičtí ke společenským zjevům.Použijte svůj rozum a peníze správným směrem:
http://zpravy.idnes.cz/zakon-o-dohledu-nad-hospodarenim-stran-dy0-/domaci.aspx?c=A130105_ 151022_domaci_brm
|
|
|
Jo,dodatek:lepší projíždka na kole,sportovat,než např.vyhazovat peníze za drogy:http://zpravy.idnes.cz/problemy-s-drogou-koupelova-sul-v-armade-ff5-/zahranicni. aspx?c=A130104_225915_zahranicni_brm
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Co kdybych si koupil kolo?
|