D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * O invalidovi, co měl rád auta
    Vydáno 12. 10. 2014 (26172 přečtení)

    Nebavte se s fízlama - to byla věta, která mě napadla, když jsem četl článek o invalidním důchodci, který si zřídil byzbys z ekodaně z vozidel.

    Předesílám, že problém s důchodcem a jeho byznysem by vůbec nevznikl, kdyby si zelení a ODS neprosadili ekodaň z vozidel. Chování invalidního důchodce bylo podstatně méně amorální než tato daň sama. Daň, poplatek, ekovýpalné, říkejte tomu jak chcete, měl původně zákonem určené použití - úhradu ekologické likvidace autovraků. Sazby poplatku byly však od počátku stanoveny podstatně vyšší než jsou náklady na likvidaci autovraků, navíc byly ještě ke všemu progresívní s emisní kategorií, zatímco náklady na likvidaci autovraků jsou na ní nezávislé. Ekodaň tedy funguje jako pokuta lidem, kteří nemají na nové auto. Druhé dějství existence tohoto amorálního poplatku následovalo za vlády zmr. Nečase (ODS) a zmr. Chalupy (ODS) a bylo provázeno snahou převést ty přebytečné peníze vybrané na ekodani, co se nespotřebovaly na šrotování vraků, do programu Zelená úsporám, což se zdárně podařilo.

    Takže důchodce je extrémní zloduch, protože okradl slušné lidi, kteří tak nedostali svoji dávku Prozia, pardon, dotaci.

    Účelem poplatku podle některých politiků také bylo vytvořit ekonomický tlak na omlazení automobilového parku v České republice, nicméně ve skutečnosti nastal pravý opak. Okamžikem zavedení poplatku (rok 2009) začal průměrný věk vozidel stoupat. Zodpovědná lobby - organizace AutoSAP zmr. Šípka a obskurní sdružení Sova, které pase jeden velký autobazar, si naběhly na vidle. Halt někteří lidé si nové auto nekoupí, ani když jim seberete peníze.

    Nyní proč nazývám ten poplatek amorálním. Došlo totiž k "nevšední" situaci, kdy bohatí okrádají skrze daňový systém chudé, ale tady je to skutečně hodně okaté. V jakých majetkových poměrech asi žijí lidé, kteří musejí platit ekodaň z jejich nově nabytého vozidla? Když pomineme minoritní skupinu majitelů youngtimerů a osob, které mají k určitému typu vozidla emocionální vztah, jedná se většinou o lidi, kteří nemají několik set tisíc na nové auto. Patrně potřebují někam jezdit, do práce, na nákupy, k lékaři, whatever, ale mají jen pár desítek tisíc a z těchto pár šušní jim stát ještě deset tisíc sebere, takže musejí uvažovat tak, že si musejí koupit ještě o to větší trosku, aby zaplatili nejen auto, ale ještě stát.

    Těch deset tisíc z jednoho auta se protočí státními přerozdělovacími mechanismy a zaplatí se z nich dobře honorovaní úředníci, takže už z nich zbývá jen pár tisícovek, a ty se vyplatí žadatelům v rámci programu Zelená úsporám. To je ten obskurní program, kdy stát proplácí část nákladů na olepování domů polystyrénem. Když se chcete tohoto programu účastnit, musíte si nechat zpracovat a také zaplatit energetický audit, čímž se peníze toho nebožáka se shnilým autem kanalizují k různým poradenským firmám, které si účtují částky kolem 5.000 Kč za copypaste. K samotným příjemcům dotací se raději nebudu vyjadřovat, ale určitě jsou to lidé, kteří mají víc peněz než ti, kteří si musejí kupovat auta nad hrobem. Ale jinak paráda a sociální stát ve své pravé podstatě. Jánošík vice versa.

    Nyní zpátky k invalidovi. Žádný zákon nezakazuje koupit si každý den nové auto, prodat každý den to auto, které jste si koupili včera, nezakazuje koupit si auto, vůbec ho nepřevzít a hned na tom místě, kde jste ho koupili, ho prodat dále. Žádný zákon nezakazuje jeden den si auto koupit, nechat zapsat změnu do registru a druhý den od smlouvy odstoupit, protože například byla od samotného počátku neplatná, protože ve VIN byla chyba. Žádný zákon nezakazuje tohle všechno dělat invalidním důchodcům a i když to vypadá krajně podezřele, není to důkaz o ničem nezákonném. Vlastnictví vozidla nelze ve vztahu k úřadům dokonce ani předstírat, vlastnictví buď vzniklo, nebo nevzniklo, a vzniknout může například ústní smlouvou, což také zákon nezakazuje.

    Zákon zakazuje jednu věc, a to je tohle všechno dělat za účelem vyhnutí se nějaké dani. Na to pamatuje § 240 trestního zákona. To je ale třeba dokázat a jediný, kdo může reálně přispět k prokázání takové věci, je sám podezřelý. Jedině on může říci, že dělal to všechno, co zákon nezakazuje, ale úmyslně a za účelem, který zákon pojmenovává jako trestný čin. Bylo by možné ještě spekulovat o tom, jaké zájmy měli jeho obchodní partneři, tedy majitelé autobazarů, protože jim jde o dobré vztahy s policií (sem tam je potřeba legalizovat nějakou tu čórku apod.) a protože novela zákona "spravedlivě" zpoplatnila i auto po invalidovi a tenhle člověk už pro ně neměl žádnou cenu, mohli ho klidně a bez výčitek napráskat, což se podle mého odhadu i stalo.  Nicméně i oni v tom jeli a i vůči nim je možné vyvodit důsledky, takže i oni mají zájem mlčet, a i kdyby nemlčeli, tak nevadí, protože je to stejně tvrzení proti tvrzení.

    Kdyby tedy dotyčný invalida poslal fízly do prdele, řekl jim, že má prostě rád auta, vozidla nabyl a prodal, prodal je po čase za cenu nižší než byla jejich kupní cenu, žádné plnění v této souvislosti od nikoho nepřijal a nazdar bazar (tento pozdrav se v tomto případě skvěle hodí), tak bychom o něm vůbec nečetli. Ideální by bylo, kdyby jim neřekl vůbec nic a uvedenou přednášku si nechal k soudu, pokud by to tam vůbec dospělo.

    Takhle to tedy dopadá, když se bavíte s fízlama a nevezmete si advokáta včas.


    12.10.2014 D-FENS
     
     
     
     
     


    [Akt. známka: 1,10] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 0 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.