|
Obávám se že stejná a horší situace se vyskytuje v moravských městech, beskydy apod... zaujal mne výrok v televizi kde mluvčí (nebo co to bylo) VSL prohlásil že spotřebovali za dva dny zdroje na celou zimu... tak nějak nevím kde je chyba, mít na celou zimu zdroje na dva dny v oblasti kde se dá sníh očekávat...
|
|
|
Když jsem viděl, jak v našem pracovním táboře (Skoda - auto -city) v půlce listopadu sypače metají obrovská kvanta soli na zcela suchou silnici před Hypernohou, už se nedivím ničemu... Je tedy fakt, že silnice po tom upgradu, poté co auta sůl rozjezdila, opravdu vypadala jak zasněžená. Tedy do prvního podzimního deště, kdy samozřejmě všechna sůl odtekla do polí...
|
|
|
No u Hypernovy jistě nesolili za peníze města, ale to si objednávají supermarkety a taky si to platí a jak a kdy to chtějí posypat si většinou stanovují oni!
|
|
|
To jo, ale i když si to u města objednají a zaplatí, a vysype se tam polovina zásoby soli na zimu, tak ostatním zbyde leda co? Leda se v lednu klouzat ;o)
|
|
|
Pokud firmě, která udržuje komunikace dojde sůl, tak si prostě musí objednat novou. Tady není co řešit.
|
|
|
To je prd, já viděl na začátku prosince v Praze, když nebyla nikde v okolí 50 km ani troška sněhu a silnice úplně suchá při teplotách kolem nuly, jak sypač jezdil centrem sem a tam a solil.
Před mejma očima najel na tramvajovej pruh v Ječný ulici ;o)
Si říkam, co to dělá kolejím, který tady před necelym rokem asi půl roku kompletně předělávali, když se snad všechny železniční přejezdy nesolí.
|
|
|
Kolejim to relativne nevadi, ale problem je v tom, co to udela s betonem. Nektere druhy betonu fakt sul nerady
Jina vec je, co by sul udelala s prejezdem:
1. tam se pouzivaji drevene prazce, a fuckt nevim, co by delalo drevo po nasoleni, ale to podstatne je
2. Pokud se jedna o zabezpeceny prejezd (blikace ev. +zavory), byl by problem, ze ty slany sracky by snizily vodivost mezi kolejnicemi, a prejezd by pak nespravne fungoval. Bud by nemuselo dojit k uzavreni prejezdu, nebo naopak k otevreni po prujezdu vlku.
|
|
|
V tom zmatku, jak jsme plánovali, vsichni jste ne mě mluvili -jsem to zapomněl vynásobit dvěma.
Takže:
Spočítaný je to dobře, falíruje v tom akorát to násobení.
|
|
|
|
Ale my nemáme psy! Akorát já mám housera.
|
|
|
Vážení, Ne že bych se chtěl zastávat technických služeb ale zapomněli jste všichni na jednu důležitou nicméně zásadní věc. Je zima. Spousta lidí si myslí, že i v průběhu zimních měsíců budou silnice mít černou barvu, ale když nepřetržitě padaj sračky z nebe tak to nejde zvládnout ani s celou divizí sypačů a pluhů. V průběhu zimních měsíců se prostě musíme smířit s tím, že se budeme chvílema po ulicích spíš klouzat a ne jezdit. Já bydlím v Jablonci. Pro ty kdož tu nikdy nebyli je to prdel kde od listopadu do dubna leží hromady sněhu a nepřijde mi vůbec divný když jedu ráno do práce 10ti centimetrama břečky a rozsolených srágor. Jde jen o to naučit se v tom jezdit a hlavně dávat pozor a nejezdit rychle. Tak nedělejte kina když vám po x letech v Budějovicích zase něco napadlo.
|
|
|
súhlas, mám zhodou okolností k cestárov dosť blízko a musím povedať, že niekedy to fakt nejde veľmi rýchlo odpratať. Ale veľmi záleží na prístupe ľudí, napr. dosť často sa u nás stáva, že na hranici dvoch okresov je neuveriteľný rozdiel v kvalite zimnej údržby. a to nie sú ani peniaze, ani stroje ale ľudia.
|
|
|
Souhlasím, že když začne hustě sněžit, silničáři to nemají šanci okamžitě zvládnout. Ale když v Brně sněží už víc jak půl dne a za tu dobu jsem viděl pouze jeden sypač (a Brno jich má zaručeně víc než dva), tak to už je na pováženou. Navíc taky existuje předpověď počasí a když jde fronta z Čech na Moravu, tak se nepochybně na poslední chvíli Brnu vyhne. Co takhle hlavní tahy posolit dopředu? Nevšiml jsem si, že by se něco takovýho vůbec někdy stalo...
|
|
situace na jihu je asi v obou ze tří českých zemí stejná:-)
Budějice nemohu posuzovat, takže nekomentuji, ale zaujala mě věta o uchopení lopat nezaměstnanými. Tuhletu myšlenku si hýčkám v hlavě už hezky dlouho. Nikomu by se určitě nezkrátily žíly, kdyby v rámci pobírání podpory párkrát zametl nebo shrábl chodník před barákem. Ale to by asi neprošlo, že
(ses pomatl dylino, none? Dežo poď vocať...)
|
|
|
Troufám si říct že s těmi nezaměstnanými by to dopadlo jako se školným.
Nejsem proti školnému z principu toho co představuje - to je správná myšlenka. Ale protože by to byla jen další sprostá daň a se socany u kormidla by se nic nezměnilo jen by se platilo víc (všechno co doteď + školné).
To samé tady: extrém - do práce by nahnali lidi co včera ztratili práci a cigoši? To určitě děžo...
|
|
|
no a proto je nutné - nyní si dovolím citovat z článku a parafrázovat jeden akční seriál - socanům letos zapotřebí udělat pápá.
|
|
|
Souhlas ale co pak? Kruci já bych tu DFENSovu stranu i volil... momentálně bych asi volil ODS ale poslední dobou mne hodně zklamala...
|
|
|
cokoliv kromě komančů - a tím míním jak filipovo hardcore, tak paroubkovu atrapu, která nám slibuje, že se budeme mít dobře, i kdyby se nám to nelíbilo.
Je pravdou, že ODS není žádná výhra, ale je to kvazipravicová strana, která má šanci se dostat do parlamentu, a při troše snahy i vyhrát volby. Okrádat nás budou všichni, o tom tu bylo několik diskusí o pár článků níž. Ale z toho, co tu předvátí parub, se mi už vážně zvedá kasa.
Takže můj skromný názor je - kdokoliv jiný.
|
|
|
Souhlas - fakt už to přesahuje rozumné meze. Začínám mít revoluční myšlenky...
|
|
|
ODS volit nebudu uz kvuli takovejm sracum, jako bejvalej komanc Vlasta Tlusty.
|
|
|
V tom případě jsi pitomec - je tam spousta dobrých lidí a volit komanče (kdo nevolí volí komanče) jen kvůli jedinému člověku je blbost.
|
|
|
to ze nebude volit ODS snad neznamena ze nepujde k volbam ne? Me osobne ODS uz taky pekne sere. To co ted predstavuje Topolanek jako stinovy ministry jednotlivych rezortu neni zadna slava. Hlavne ten frajer pres zdravotnictvi Julinek nebo jaxe menuje. Myslim ze by si mel zopakovat obcanskou nauku z poslednich rocniku zakladni skoly, treba by se rozpomnel na zakladni ekonomicky pojmy...
|
|
|
Spousta vynikajících lidí, Langra žeru a Topolánka teprve. Jeho premiérování bude zajímavé s Kalouskem na financích....
|
|
|
Jasně, Langr je frajer co dokáže cokoliv převrátit naruby, to je panečku killer! A co tevprv tatíček Topolánek? Slyšeli jste ho někdy mluvit k věci? Mirek čistič na hrad!
:-D
|
|
|
Souhlas je to blbec... na druhou stranu ODS fakt není jen Topol a Langr - co takhle regionální politici? Preferenční hlasy, pánové...
|
|
|
Jo regionalni ... hmmm ... znam dva a oba by meli viset ... xindl je to ... i kdyz to asi vetsina politiku bez rozdilu strany ...
|
|
|
Jen by mne opravdu zajímalo když by všichni měli viset - kdo by pak vládnul? Lid sám sobě? Ne díky... chci monarchu! :-)
|
|
|
aby dělal zadarmo
když pracoval,platil daně,to se dá brát jako jisté pojištění ze kterého dostává podporu omezenou dobu.
jako echt pravičák bys to říkat neměl.
ale samozřejmě by město mohlo nabídnout placenou brigádu že?
|
|
|
no toto by se dalo vyřešit třeba tak, že by po určité době na podpoře vznikla povinnost odpracovat určitý počet hodin na veřejně prospěšných pracích. Nemusí to být přece vždycky koště a oranžový džíndres, takže nebral bych to nijak pejorativně...
Nikoho bych taky nechtěl nutit, aby potil krev na obecním, měla by to být spíš taková symbolická akce, třeba pár hodin týdně.
A zcela vážně - určitě by to mělo i morální dopad v tom, že by ses dostal mezi lidi, protože být půl roku na podpoře u lidí, kteří si skutečně práci nemohou nebo nedokáží najít (tedy nemluvím teď o "profesionálních nezaměstnaných"), to už může člověku pěkně hrábnout. A nechtěl bych to prožít. A za sebe můžu říct, že bych šel dělat cokoliv, než hnít doma.
ale to je věc názoru...
|
|
|
Kdo by tu práci zařizoval? Soukromníci nikoliv (kupčilo by se s razítky jako je tomu dneska u notorických nemakačenků), takže úřad: kdo na něm - další úředníci. Nejsem si jistý jestli by se to vyplatilo...
|
|
|
vždyť jsem psal, že nemám na mysli nezaměstnané "profíky"...:-)
|
|
|
Dobře ale i pro ty lidi budou muset být ti úředníci.
|
|
|
|
Nepochybuji že by se pod tou záminkou udělala nová místa...
|
|
|
V mém bývalém bydlišti to funguje, nezaměstnaní čistí v létě kanály, chodníky, parky, v zimě odklízejí sníh. Je ale pavda, že Dežo s Eržikou se ještě nepřistěhovali a obec do 500 duší se řídí jinak (nemá TS) než vesnice o 1000 duších, kde bydlím teď (má TSL) a zaměstnávání nezaměstnaných (při 25% nezaměstnanosti) nefunguje.
|
|
|
Tyhle čláky o budějcích čtu rád. Ten člověk by se velice dobře uživil jako spisovatel. Beru to s rezervou. Tři čtvrtiny se hodí na jakékoliv české, moravské, slizké město.
Ale o těch lopatách. Pracuji doma. Neustále odjíždím, přijíždím, tedy pohybuji se před svým panelovým domkem, sdíleným spolu s několikasty spolumajitelů.
Taky se tady pohybují dámy a pánové snědé pleti, oranžová vesta s nápisem firmy též snědého majitele, hliníková lopata, buková násada. Vesta ušmudlaná, násada a lopata panensky čistá, špínou neposkvrněná. A toho rámusu kolem.
Tolik tedy o lopatách v pazourech nezaměstnaných.
|
|
|
No, u nas v (ne zrovna malem meste) se tenhle napad neralizoval z prosteho duvodu - mesto by melo povinnost vybavit tyhle osoby pracovnimi a ochrannymi pomuckami ... a neexistuje v podstate zadny postih, kdyby se ty pomucky (pokazde) temer okamzite rozbily nebo ztratily ... :-/.
|
|
to nejni realny, jako nezamestnany mas pravo praci nekolikrat odmitnout nez prijdes o podporu a za par kacek ti nikdo do zimy lopatit nepujde. navic bys pak zistil zes rozdal 100 lopat pro 100 delniku, zaplatil 150 delniku, vratilo se 20 lopat a prace zadna :). kazdopadne dnes to bylo v cb na driftovaci party...parada.v 6:30 sem na ceste mestem potkal dva cyklisty a na ceste zpet zenskou s kocarkem ktera vesla do silnice ani se neobtezovala s rozhlizenim..pani byla preci na prechodu, asi nedokaze pochopit ze kdybych jel 50 tak kocarek mam v kufru a ji na prednim sedadle (kde bych ji poradne profackoval)
|
|
|
jo, ty ženský co používají kočárek jako tykadlo taky miluju...
btw výš jsem vysvětloval, že by šlo obecně o veřejně prospěšné práce, a to až po určité době bezvýsledného pobírání podpory, nemusel bys šupajdit k lopatě ledva tě vyhodili od komplu...:-)
|
|
|
|
Když to nejde ubrzdit, je lepší sejmout tu ženskou, než kočárek. Dítě přeci nemůže za to, že má mámu vylízanou odshora dolů.
|
|
|
Ciste technicky bych doporucoval spis sejmout kocarek - dite si novou mamu neporidi... :-)
|
|
|
Ono je to jedno. Především si musí každý chodec uvědomit, že v zimě se na přechodu chovám stokrát opatrněji než v létě. Před přijíždějící auto prostě nelezu.
Před týdnem jsem šíboval po parkovišti Hypernovy v Butovicích, všude vrstva umrzlé břečky. Jel jsem sotva dvacítkou, možná ani to ne. K přechodu se blížila dívčina, sundal jsem nohu z plynu, auto začalo na dvojku zpomalovat, holka se rozhlédla a vlezla tam sotva deset metrů před můj čumák. Strh jsem to doprava a zašláp brzdu, abych nevyjel na chodník. Auto klouzlo, ducnul jsem kolama do obrubníku s nahrnutým mantinelem sněhu. Nikomu se nic nestalo, škoda žádná. Akorát holka byla zpruzená z toho, že jsem jí protroubil a následně něco řekl.
Nechápu to. Sám se po městě pohybuji spíše pěšmo a podobná pitomost by mne v životě nenapadla. Možná by pomohlo, kdyby se při vyšetřování střetů chodec-auto, přihlíželo k tomu, zda má chodec řidičák. V tom případě by se na něj mělo - samozřejmně v určitých případech - pohlížet přísněji, neboť tím musí znát situaci z obou hledisek a umět odhadnout chování auta, před které leze.
|
|
|
Sejmout je oba, aby se geny blbosti nešířily...
|
|
|
ciste technicky je to casto jedine vychodisko, lebo mamka je este schovana za parkujucou aviou a v protislere je tatrovka s pieskom
|
|
Moc sprostých slov (D-F).
|
|
|
Hlavně že ty tomu rozumíš blbečku - napsal bys třeba co konkrétně je kravina?
|
|
|
Viz.má reakce na génia Dfense níže.
|
|
|
Samarkande, blábolíš nesmysly. Totální. Ty všechny semleté kraviny, cos napsal, svědčí jenom o tom, že věci hovno rozumíš a děláš se důležitým. Jdi už fakt do prdele!
Chápeš? Bez argumentů výše uvedená věta nemá vůbec smysl. Je pouze k smíchu.
|
|
|
Nereagovat. Na idioty prosím nereagovat.
|
|
|
Ne, nebudu reagovat. Ani na tebe.
|
|
|
"Ne, nebudu reagovat. Ani na tebe."
:-) :-)
Nestiskl jsi náhodou tlačítko (odkaz) REAGOVAT?
|
|
|
Samé killer argumenty. To hned člověk pozná, že to nepsal žádnej bezmozek.
|
|
|
"Killer" argumenty? Chlapečku, na co si to hraješ?
Ten plán zimní údržby, který hasiči mimochodem připomínkují, dělá už několik let parta lidí, kteří jsou podle tebe úplně vylízaní a měli by se přijít k tobě poradit a ty bys jim milostivě naznačil co je a co není správné.
Buďto spoléháš na to, že si nadšení obdivovatelé tvé bezbřehé moudrosti a vševědoucnosti nebudou chtít ověřit, nebo že si je ověřit prostě nebudou moci. Jako příklad uvedu tohle: "Přesto našlo město 15 mega na podporu podnikatelského záměru soudruha Tekela, totiž zprovoznění letiště." VŮBEC NEMÁŠ PONĚTÍ O ČEM PÍŠEŠ! TEKEL NEMÁ S BUDĚJOVICKÝM LETIŠTĚM SPOLEČNÉHO VŮBEC NIC, KROMĚ NÁZVU JEHO FIRMY! Nebo ten blábol o tom, jak má město vrazit lopatu netahavejm nezaměstnanejm. To jako má udělat jak? Jsi chudák oslněný vlastní genialitou.
Budějovickou radnici znám dobře. Tetter a jeho banda jsou fakt občas na sestřelení. Ale s tímhle článkem jsi prostě úplně mimo.
|
|
|
Tak ještě jednou a pomaleji. Já na tento web chodím rád a považuju ho za užitečný. Ale třeba tento článek se mi zdál trochu na hliněných nohou - ale byl to jen můj POCIT, nic o tom nevím. Nebydlím v Budějovicích. Ovšem zdá se, že ty o tom něco víš.
Bylo by tedy pro diskuzi přínosné, kdybys uvedl nějaké konkrétní ARGUMENTY. Mohli bychom se třeba dovědět (a teď si vymýšlím jen příklady), že město 15 mega na letiště nadalo, ale že šlo o dotaci z EU, že plán údržby vychází z nějakého zákona a nelze v něm libovolně něnit pořadí, atd. atd. Prostě nějaké skutečnosti které víš ty ale neví je D-FENS.
Všichni by byli rádi že se doví něco nového, jistě i D-FENS by mohl uznat, pokud by byly tvoje argumenty důvěryhodné, že např. v tomto bodu není odpovědnost zcela na radnici, prostě možností je plno. To je jeden z velkých přínosů diskuzí.
Pokud ale napíšeš "hele jako woe di do prdele nemáš páru wocogou" tak je to absolutně k ničemu. Na silná slova jsou z diskuzí všichni zvyklí, tím nikoho neohromíš, a absence argumentů logicky vede k úvaze že ŽÁDNÉ NEMÁŠ, ale např. se tě daný článek nějak osobně dotkl.
A mimochodem, ta věta, volně cituji: "Tekel nemá s letištěm nic společného kromě názvu JEHO FIRMY." byla jen špatně formulovaná, nebo jsi nám chtěl skutečně sdělit, že Tekel nemá s letištěm nic, akorát svou firmu? :-)
Zatím v této diskuzi vysloveně podporuješ D-FENSE a začínám mít pocit, že ten článek na hliněných nohách vůbec nestojí.
|
|
|
Jo, o Budějovicích něco vím. Bratr je zaměstnanej v jednej městskej firmě.
Že město rve do nesmyslu jako je letiště prachy, to je fakt. Ale D-fens ze sebe dělá znalce, píše o Tekelovi (zastupitel za KSČM, ale nestraník) ve spojení s tím "městským" letištěm a to je právě blbost. Tekel má firmu, která se jmenuje Letiště České Budějovice s.r.o., ten podnik města a kraje se jmenuje Jihočeské letiště České Budějovice a.s. A génius Dfens prostě napíše, že město rve prachy do firmy pana Tekela. To je jenom příklad toho, že předkládá své domněnky jako fakta, a vy kteří nejste z Budějovic nemáte šanci to poznat.
Jenže D.fens je neomylný a jako takový omyl neuzná.
|
|
|
Na tohle už nejsi odpovědi schopen, co? Možná takhle smazat, když ti to nepůjde pod fousy.
|
|
|
Ehm, ještě takový dotaz outsidera: firma "České Budějovice s.r.o." opravdu nemá s letištěm nic společného? Je sice možné, že zastupitel za KSČM je skutečně tak blbý, že by takto pojmenoval firmu na svoz odpadu či provozování restaurace, nicméně přece jen se mi zdá, že úplně bez spojitosti to nebude...
|
|
|
Zdravím JJ, náhodou jsem narazil na tyto stránky a rád se připojím do debaty o letišti. Outsiderský dotaz je asi na místě:-). Firmu Letiště České Budějovice jsem založil v roce 2004 a měla to být servisní organizace pro zabezpečení mezinárodního letiště v Českých Budějovicích. Protože jsem jako zastupitel viděl, že se s letištěm nic neděje a jenom pánové z radnice o tom mluví a schází se u chlebíčků a hlavně tomu nerozumí řekl jsem si jdu do toho. Hlavní problém letiště byl ten, že pokud armáda odejde z letiště tak letiště ztratí statut letiště a bude to jenom louka bez ničeho. Tak jsem já blbec v dobré víře založil společnost a začal jsem jednat s leteckými úřady armádou ... no prostě hodně času a peněz. Kontaktní osobou pro mne byl určen pan náměstek Thoma. Tomu jsem předával všechny získané informace a na schůzkách ho informoval co a jak dělat ...jak postupovat. Prostě taková kuchařka jak založit letiště. Sˇ´Uřadem pro civilní letectví bylo domluveno že v Budějovicích vybudujeme mezinárodní letiště. Armáda slíbila že je možné ponechat některé zařízení potřebná k provozu ...a pod. Prostě ne že jsem chtěl já peníze ...ale obráceně . V majetku města mohlo zůstat potřebné technické vybavení v nevyčíslitelné hodnotě...ˇa hlavně mezinárodní letiště. Po třech měsících doučování pana náměstka a mne vodění za nos mi pán Thoma oznámil že teda se rozhodl že založí svojí vysoce kvalifikovanou skupinu odborníků a že to povedou oni a že mi děkují :-). Takže pan náměstek udělal rychlou akci aby mne předběhl v registraci ochranné známky. Věděl o každém mém kroku takže se mu to povedlo o dva dny dříve:-) ...Takže do této chvíle což je asi duben 2005 jsem z letištěm měl hodně. ANO. Po tomhle podvodu ze strany náměstka Thomu jsem si řekl že nebudu bojovat s větrnými mlýny a od letiště se do dnešního dne distancuji. V září 2005 stratilo letiště statut letiště a bylo vymazáno ze všech leteckých map. Prostě se stalo to na co jsem upozorňoval. Radnice se pak zmohla jenom na to že tam koncem roku otevřela de facto Druhý Hosín...za peníze daňových poplatníků. Ano do letiště se na rok nacpe cca 36 milionů Kč. Půlku dá město a druhou polovinu kraj .... jenom na mzdy zaměstnanců 15 lidí ...je cca 6 mil Kč ....(asi jsem se mměl líp učit :-)))) .... letiště je nekomerční a vnitrostátní ...takže si na sebe nevydělá ...jenom tam budeme cpát peníze .... a bláhově čekat na velkého investora. Problematika je to opravdu rozsáhlá a hlavně letectví je opravdu specifická oblast a myslím si že se musí dělat srdcem ..... ale asi jsem bláhový. Každopádně z dobré myšlenky zachránit letiště .... jsem byl podveden náměstkem ...zástupcem lidu:-) ...no hold asi si budeme líp vybírat lidi co volíme .... každopádně je mi to jak to dopadlo líto a už jsme tady mohli nějakou tu korunu z mezinárodního provozu mít v městské pokladně. Narovinu. Ziskové to asi min 10 let nebude (mluvím o mezinárodním provozu) .... toje pro ty co mysleli že si Tekel chce nahrabat
Stačí se podívat kdo je ve vedení společnosti . Někteří letadlem neletěli ani na dovolenou ...ne to aby rozuměli letecké problematice .... no hold vláda odborníků. Tak ať se jim daří.
|
|
|
Ahoj Samarkande, právě jsem odepsal JJ na problematiku letiště . Díky za obhajobu ... máš pravdu . Nemám nic společného s letištěm v CB? A pokud bude sedět ta vláda odborníku co sedí na radnici v čele s Thomou tak s tím ani nic nechci mít společného. U létání jsem celý život a budu v tom pokračovat. Je to záležitost srdce a ne peněz. V mojí variantě šlo ušetřit městu 10 ky mil korun na letišti a mít mezinárodní provoz ...který jako jediný by mohl být postupně ziskový. Vnitrostátní letiště je hloupost a hlavně je to boj lobistických skupin o zničení Hosína který je mezinárodní. Pokud se bude dít to co se děje může se stát že nebudeme mít ani Hosín a ni Planou ... Přišel jsem o hodně peněz, hodně času ale nelituji toho . Poučil jsem se a zjistil že veřejný zájem a prosperita města jsou jenom kecy pána hejtmana a náměstka Thomy. Skutek utekl... Někdy mi to připomná Kocourkov a bohužel i jako zastupitel v opozici s emusím dívat na věci se kterýma nesouhlasím ale je demokracie a ODS si dělá co chce ..... prostě se nepřehlasuje .... takže hurá do voleb. Zjistil jsem že v každé straně jsou hlupáci, zloději, ale taky lidi co to myslí s lidma dobře. Po mých zkušenostech v politice bych asi dal do hromady z každé strany lidi které si vážím a a vím že by byli na svém místě ...... ale hold dělíme se na červené a modré .... a v tom je ten problém ... To letiště mne mrzí ....mohlo žít. Ale je tady hodně jiných problému které je třeba řešit a hlavně ...je to všechno o penězích ..... Takže snad to takhle stačí: Tekel měl z letištěm ,,,,ale už nemá.
|
|
|
Rekl bych, ze Samarkand ma jeste tak dva prispevky na to, aby nam dal najevo, ze chce slusne a vecne diskutovat. Pokud v techto dvou prispevcich potvrdi, ze tak cinit nechce, tak se podle toho zaridime.
|
|
No a jsem zvedav, co bude psat dfens ted, kdyz teprve zacalo poradne snezit :-).
|
|
A což teprve ta povinnost odstranit sníh před vlastním barákem ?.. mě to celkem s*re ..když to odstraním ve stanoveném termínu a u souseda se neděje nic a nikdo mu nic neudělá... a což teprve když vidím chodník kolem areálu firmy ASA .. za dobu co existují tam nikdy neuklidili ani píď sněhu ..nebo kolem různých státních institucí ... a co se děje ? ... kulový! .. pak mě napadá.. má cenu to uklízet ? ..snad má.. snad zi někdo už konečně zlomí u nich haxnu a zažaluje je o hezkých pár set tisíc.. snad..
|
|
|
Ono je kolikrát lepší, že se u souseda nic neděje. Vyprávěl mi známý, který má barák, že odklidil sníh před svým barákem na okraj chodníku. Pak šel odklízet soused a moc se s tím nesral. Jednu polovinu svého chodníku naházel mému známému na odklizený chodník a druhou polovinu na chodník souseda na druhé straně.
|
|
|
chodnik je takova zazracna nemovitost, vsimnuli jste si, jak kazdy rok na jare a na podzim meni majitele? A nekdy i casteji!
v zime jej musite udrzovat, jste za nej zodpovedny, ale zkuste si tam v lete slozit uhli nebo stavebni material! uz je tu panacek s kufrikem a chce zaplatit za zabor verejneho prostranstvi. To je kseft, co? :)
|
|
|
U nás chodí měšští a do schránek cpou papírky s výzvou k údržbě přilehlé komunikace pod hrozbou pokuty až tisíc korun českých. Vždycky jsem to dělal automaticky, ale od té doby se mě jaksi nechce :-)
|
|
|
Mě se hlavně nelíbí, proč mám uklízet chodník, který je majetkem města. Až na něm bude na jaře popraskaný asfalt, dudu ho muset na vlastn náklady opravit? Jak někdo může stanovit městskou vyhláškou, že budu uklízet sníh na jeho pozemku?
|
|
|
Příznaky: Urážky, arogance.
Diagnóza: vzteklý zmrd.
Terapie: Chlívek. doživotně
(D-F)
|
|
|
Nemá se náhodou o svůj majetek starat jeho majitel? A v případě chodníku je to obec, ne majitel přilehlé nemovitosti!!! O svůj chodník se budu starat, ale proč se mám starat o cizí?!?!?!
|
|
|
Sorry, ale nevím proč mi nadáváš do debilů. Položil jsem konkrétní otázku, tak bych prosil o konkrétní odpověď a o slušnou debatu. Jde mi o to, proč mi město ukládá za povinnost udržovat jeho majetek, když platím řádně daně , včetně daně z nemovitosti.
|
|
|
Místo silných slov zkus raději srovnávat. Stát či kraj nebo obec mají v majetku komunikace, mají zřízené organizace jejichž výhradní činností je správa těchto komunikací. Přesto se jejich povinnost starat o komunikace chápe poměrně volně a "prostředky jsou omezené, údržba holt taky" je zdá se vyhovující vysvětlení pro cokoli. A zkus si stěžovat žes nedobrzdil na neposypané silnici.
No a teď to srovnej se soukromým majitelem nemovitosti kterému obec nadělí péči o svůj chodník v nějaké kvalitě (a že uklízet třeba nekvalitní dlažbu je fakt chuťovka) a k tomu povinnost udržovat - ale už žádné peníze jako dostává TSK.
A nikdo se neptá jestli máš čas to uklidit, jestli nejsi nemocný.
Poněkud nerovné postavení, nemyslíš?
|
|
|
Vyhláška nařizující majiteli přilehlé nemovitosti uklízet přilehlou komunikaci (která není v jeho vlastnictví) vznika údajně za Marie Terezie, kdy pracovat na panském bylo standard. Kromě Kocourkova je něco podobného legální ještě v Anglii.
Kromě toho, města svými vyhláškami většinou neukládají povinnost chodník uklízet (to by se dostávali do konfliktu s Listinou základních práv a svobod), ale stanoví, že majitel přilehlé nemovistosti nese odpovědnost za škody způsobené závadou ve sjízdnosti/schůdnosti těchto komunikací, což je něco jiného, ale se stejným efektem.
Mnohé okolní země podobnou vyhlášku nemají, přesto tam chodníky uklizené jsou. Mám proto zato, že podobné vyhlášky a zákony jsou pouze demonstrací moci státu/města nad občanem, ale reálně na věci nic nemění.
|
|
|
No nevím, podle mého skromného názoru (když už to teda musí být befelem) by byla mnohem přijatelnější ta první varianta - povinnost chodník uklízet - než nést zodpovědnost za to, že někdo na náledí uklouzne... Co když náhodou chodíš do práce? Přivstaneš si, chodník uklidíš, valíš do hokny. Mezitím zase nasněží nebo přimrzne, někdo si před tvym barákem zlomí nohu a odpovědnost bude na tobě. Nebo se pletu? S tvým posledním odstavcem do písmene souhlasím. Za chvíli tu budeme mít zákony a vyhlášky i na uprdnutí :-/
|
|
|
Jacku, a jak si představuješ povinnost uklízet bez odpovědnosti za kvalitu úklidu?
|
|
|
No dobře, Viktore, a jak ty si představuješ povinnost udržovat chodník neustále čistý, aby se náhodou někomu něco nestalo? Jednou je kur*a zima, sněží, tak se musí počítat s tím, že to klouže. Nebo se mám v případě že sněží vykašlat na práci a držet pohotovost s koštětem u chodníku?
|
|
|
Ale fuj. Já protestuju proti stanovení povinnosti bez odpovědnosti (a sankce atd). Povinnost uloženou majitelům nemovitostí pokládám za perverzní. Nemám nic proti tomu zamést sníh z chodníku kolem vrátek - ale tím to končí.
Přesně na tohle totiž existují veřejné služby - aby úklid byl zajištěn efektivně a profesionálně.
(Zkuste někdo spočítat jak dlouho trvá úklid člověku s hrablem a koštětem a jak dlouho multikáře s pluhem a rotačním kartáčem. Za jedno město je to docela dost promrhaného času.)
|
|
|
Ano, "debil" (viz.původné text) je urážka a arogance, "vzteklý zmrd" je od pana Dfense v pořádku.
AROGANCÍ DOSLOVA PŘEKYPUJEŠ, Dfensi, sprosťárny jsou hlavní nástroj který při psaní používáš, urážíš pořád a všechny. Ale ty si to můžeš jistě dovolit, jsi geniální, neomylný a stoprocentně máš pravdu vždy a u všeho. To je spíš na lékařskou diagnózu.
|
|
|
Zmrd je tady terminus technicus a označuje jistou kategorii lidí. Asi se v ní zase někdo našel.
Já bych řekl, že budete z nějaké dodavatelské company budějovického magistrátu.
|
|
|
Chyba lávky. Nejsem z "z nějaké dodavatelské company budějovického magistrátu". Nejsem ze žádné company, a ještě tak dva až tři roky nebudu. Nevím proč to vykání.
Jestli je ZMRD terminus technicus nebo ne, to je jedno. Je to vulgarita nebo ne?
Nebo ještě jinak - berme "DEBILA" také jako terminus technicus a označujme tímto výrazem kategorii lidé, kteří se domnívají, že sežrali Šalamounovo hovno. Mimochodem, HOVNO = terminus technicus označující cosi o čem je v okolí hodně vědět, ale bohužel jenom kvůli smradu. Nenašel by ses v tom, Dfensi?
|
|
Začíná se mi v těch Budějcích fakt líbit :-)))
|
|
Tak tohle neberu. Je to naproste nereálnej pohled na svět.
Pokud jde o plán zimní údržby je stejnej hodně podobnej jako u nás (dělal jsem 3 roky dispečera zimní údržby) a tak je to i ve všech ostatních městech a proč? Protože tak je to napsáno v zákoně, že v prvním pořadí je MHD atd. Chytat se toho, jaký je napsaný pořadí v závorce je blbost - prostě jak to poskládali - tak to je, ale určitě to nemá vliv na pořadí. Z vlastní zkušenosti vím, že v první řadě se jede kolem nemocnice, aby sanitky mohly jezdit a pak se bere teprve MHD a pochybuju, že jinde je to jinak. To, že je po 4,5 hodinách po ukončení spadu sněhu na komunikacích I. třídy taková břečka není snad nic divnýho, když napadne 30 cm sněhu. Ty 4 hodiny jsou stanovený zákonem a město si nemůže vymyslet to, co je reálný. Když se solí a pak do toho začne zase padat, tak je z toho sračka, která se objevuje pořád dokola, protože to rozjíždí auta od krajnic, z vedlejších ulic, ze zastávek MHD a pod. To, že komunikace II. třídy je bez břečky bude tím, že se tam nesolí a proto je údržba daleko snazší.
A problém pěněz na nové auto? No to si myslím, že je snad problém celé naší republiky, že nejsou na nic prachy.
Ještě jsi tam mohl napsat, že Ti vadí sníh, kterej pluhy nahrnou do vjezdů a už bych Tě musel poslat někam.
Ten kdo neví jak to chodí může těžko soudit.
A na závěr: nejsem sice žádný znalec politiky, ale je mi jasný, že zástupci města nemůžou narvat všechny prachy z rozpočtu do aut na zimní údržbu, ale musí se postarat i dalších tisíce věcí, které potřebují peníze stejně. Ještě že takových lidí, jako jsi Ty - chytráku - zas tolik naštěstí není!!!
L.
|
|
|
zástupci města nemůžou narvat všechny prachy z rozpočtu do aut na zimní údržbu, ale musí se postarat i dalších tisíce věcí, které potřebují peníze stejně
Pokud jste dočetl článek až do konce, jistě jste našel seznam "důležitých" věcí, do kterých město ČB vrazilo za poslední rok prachy. Letiště, nebo stadion jsou jistě tak důležité věci, že mají mnohem větší prioritu, než obnova zastaralého a nedostatečného vozového parku údržbářů silnic.
|
|
|
Ono jde ale především o to, že speciálně u zimní údržby nelze mít připraveno 100% potřebné vlastní techniky a ještě zálohu, pokud nejde zrovna o příspěvkovou nebo rozpočtovou organizaci. Pracuji ve firmě, která je s.r.o. a také se zabývá mimo jiné zimní údržbou. Polovinu techniky si musíme najmout protože ji nemáme. Ne proto, že kašleme na vybavení, ale proto, že se chováme ekonomicky. Tu techniku bychom uživili jen 3 měsíce v roce, zbytek roku by nám stála v garážích. A to si žádná ekonomicky myslící firma nemůže dovolit. Proto se najímají multikáry stavebních firem a traktory zemědělců, pro které je to vítané využití techniky i mrtvém období. Jenže pak jste v situaci, kdy nemáte jako doispečer zimní údržby šanci zkontrolovat, zda extrní firma vykonává práci, kterou dělat má. Do vlastních aut si GPSky nainstalujete, ale cpěte je traktoristovi do Zetoru. Pak logicky musí docházet k tomu, že se někdo může flákat, šetřit naftu a neprohrnovat. Každopádně zimní údržba byla, je a bude vždy sporným tématem. Vždy to bude o hledání kompromisu mezi ještě přijatelně upraveným chodníkem a silnicí podle názoru dispečera a mezi názorem na kvalitu služby ze strany občana.
|
|
|
"Do vlastních aut si GPSky nainstalujete, ale cpěte je traktoristovi do Zetoru."
V tom nevidím problém. Zemědělci jsou za tuto práci (peníze) vděční, hlavně když ještě na konci prosince nemají potvrzené dotace. Takže chceš prohrnovat? Fajn, tady máš GPSku, dej si jí do traktoru. Nechceš? Rád to vezme někdo jinej.
Mimochodem, znám několik zemědělců, kteří zimní údržbu provádějí a co já vím, nikdo to nefláká.
|
|
|
Evidentně nevíte o co jde. Zařízení o kterém píšu má pořizovací hodnotu cca 15.000,- Kč a jeho instalace znamená napojení na elektriku stroje. To nejde někam položit a je to. Navíc, kdo by to zaplatil? Zemědělec asi těžko, protože by si na to za ty 3 měsíce ani nevydělal. A kde na to sebere peníze objednavatel? Taky je to problém.
|
|
|
Nezbývá než souhlasit, zdá se že D-FENS upletl jen z howna bič:-)
|
|
Zaujala mě poznámka o Rudém právu a Tetterovi z KDU-ČSL. Možná že ten cukr opravdu fouká, ale není ta ruka osypaná z alergické reakce?
Co se týče letišť, minimálně loni to byl zajímavý dotační titul z EU a připravení si jistě přišli na pěkné peníze. Jo jo, jen mít otevřenou hubu na správném místě, taky bych si ukousl......
|
|
a jak tak koukam na plan Schneekriegu, mam pocit, ze na sidliste Maj (jako na cca 15 procentni cast mesta) se nejak zapomnelo. Respektive sypac se tam dohrabe nekdy pred polednem. Vzhledem k tomu, ze vekovym prumerem je tam soustredeno 50% pracovnich sil, tak nevim... Nic nerikam o pracovni moralce tech 50% ;)
|
|
Vidíte, že to jde! V celém článku ani jeden "zmrd", ani jeden "vohnout", a přesto údernost nedoznala změn. Hodnotím spíše literární hodnotu, než obsahovou (i když vyvozovat závěry z pořadí v závorce je opravdu trochu nefér). Je zkrátka vidět, že už se stylisticky připravujete na předvolební články do novin, kde se budeme muset obejít bez obvyklé terminologie. Gratuluji k "malým parašutistům", to mě opravdu pobavilo - je to nejen vtipné, ale i u vás nečekaně poetické. Také "eprouč" je vynikající. Jen tak dál, těším se na výsledky pokusu s e-stranou a jsem připraven ji džojnovat...
|
|
Číst články jako tenhle a pak ty komentáře na téma "my si platíme náš socialistický stát a obec, aby nám zařídili .. (doplňte co chcete), a musí nám to zařídit, učili jsme se to v občanské nauce" je fakt zábavnější než koukat na grotestky. Kdybyste, vážení soudruzi, se naučili trochu anglicky a místo sledování Big Brothelu si přečetli jiné ekonomy než Keynese a Hayeka, netrefil by vás šlak ze zjistění, že stát a byrokracie tady není pro proskytování nějakých služeb vám, státním otrokům, nýbrž pro zajistění blahobytu politiků, úředníků a jejich kámošů (viz uvedené letiště). Pokud se nějací drzí otroci ozvou, jako třeba ten d-fens, mají vládci vždy po ruce nějakého jasného viníka. V případě sněhu na cestě to samozřejmě budou dispečer a řidič, kteří zavinili, že sypač neprojel trasu 200 km průměrnou rychlostí 50km/h za jednu hodinu. Tyhle dva rozvraceče socialistického blahobytu rozcupují nezávislé, vyváženě píšící noviny a pak rozhořčená veřejnost, tedy vy.
|
|
Bydlim na P5, Na Malvazinkach, 28.prosince (nebo neco kolem), no proste jak tak hodne snezilo, tak se to u nas sypacema jen hemzilo, ale kopec ze smichova byl osolenej jen smerem nahoru, dolu uz ne. Takze nahore se hromadily busy mhd a auta, sjet dolu se bali vsichni - silnice byla pokryta 100% ledem + cerstvym snehem. Cvicne jsem si zkusil do protismeru zajet cestou nahoru a byl to fakt cistej led.
Jenze jak jsem se divil, kdyz jsem se vrhnul k nam, do nasi jednosmerky, ktera obsluhuje 3 domy po 6ti patrech a tam se rochnil sypac unimog a z krasneho cisteho prasanu (v kterem se jezdit da) delal soli takovou tu lehce hnedou kasi (v ktery se neda dojit ani do auta)....
|
|
Ještěže jsou ty Budějovice tak malé. DF může popsat silnice, po kterých často jezdí sanitka, hasiči a kde je MHD.
Přemýšlel jsem před 14 dny, že napíši podobný článek, jenže kde začít? Které ulice v Praze jsou důležitější, jaký vozový park má Praha, atd., atd. Nemám prostě takový přehled.
Situace je každý rok špatná, ale pokud můžu srovnat s dobou na přelomu 80. a 90. let, tak je rozhodně mnohem lepší. Alespoň u nás v Modřanech. Například autobusy. Karosy mají asi lepší parametry, než staré Ikarusy a tak už s prvním sněhem nezůstávají viset v dlouhé šňůře v kopci od polikliniky a v kopci ke Kačerovu.
Rozježděná břečka je zlikvidována přeci jen o pár dní dříve, než tehdy.
Navíc, minulý týden jsem byl docela překvapen, když jsem čekal na zastávce autobusu. Přihnala se parta panáčků s lopatami a začali likvidovat sníh z chodníku. K mé škodolibé radosti to dělali stejně, jako v předchozích letech. Sníh shrabovali do ulice. Už už jsem natahoval krk, jestli neuvidím pluh, který ty hromady sněhu hodí zase zpátky na chodník, když v tom přišel jiný panáček bez lopaty a seřval ty s těmi lopatami, takže ty hromady na ulici přemístili zpět na chodník a nahrnuli to na hromady na vnitřní okraj chodníku. Zdá se, že město poslalo některé metařské a hrabačské mistry na školení o přemýšlení a ti se zúčastnili alespoň prvních tří lekcí (Úvod do myšlení, Myšlení nebolí a K myšlení je hlava, nebo prdel?)
|
|
|
Pokud si dobře pamatuji, tak Praha má k dispozici 157 sypačů. To jen pro úplnost.
|
|
|
A prakticky vubec zadnej snih. To jen pro uplnou uplnost :-D
|
|
|
Kdyz jsi z Moravy, tak nemas prehled, tak nekomentuj :-) Jeste k sypacum v Praze, blizsi info na http://www.tsk-praha.cz/webtsk/akt/tskstrana.php?op=tisk20051121.htm
|
|
|
Z jake Moravy? Na tuhle blbost jsi prisel jak? :-o A v Praze jsem dost casto na to, abych videl cemu tam rikaji snehova "kalamita" ;-)
|
|
Jakmile jsem včera viděl Tettera v televizi, hned mi bylo jasné, že bude další brilantní článek :-)
|
|
|
Já ho viděl též a.... no a předčilo to očekávání :))))
|
|
|
... a co říkal? Že je to f poho?
|
|
|
No plácal nějaký nesmysly a sestříhali k tomu nějakou armádní techniku která přijela pomoci s kalamitou. Trošku mimo tohoto playboye: je zajímavé že když je kalamita a jedu z němec tak od Frankfurtu až po Schirding je situace vždy zvládnuta, potkávám sypače jak se činí, jen co přejedu do česka konec, sypač nevidět. Je tomu pár roků nazpět co kopec z obce Boč bylo opravdu nemožno vyjet. Já Ducato z vlekem na něm trojková brambora a ani pátý pokus nevyšel, skončil jsem na parkovišťátku v půli kopce co je ten bufet. Tam také skončil nějaký němec povídáme si o tom jakej to je ukrutně klouzavej sníh a on že na to kašle že počká na winterdienst haha nemohl pochopit že v sobotu ve tři ráno si musí pomoct sám, jinak musí vydržet do pondělí
|
|
Letošní sněhová kalamita mezi svátky byla vskutku čarovná. Když to jednoho krásného večera začalo padat, tak jsem na to koukal dost smutně, protože jsem se zrovna vracel z práce a věděl, že do ní ráno pojedu zas. Když jsem se vzbudil a zjistil, že chumelení celou noc neustalo a moje příjezdovka připomíná sibiřskou pláň, tak jsem zvážil zda jet či nejet. Rozhodl jsem se ale pro husarský kousek a vyrazil. Povinnou výbavu vozidla jsem obohatil o řetězy a polní lopatku a vydal se vstříc dobrodružství. Po krátké úvaze jsem se rozhodl pro cestu po dálnici, neboť jsem předpokládal, že snad alespoň ta bude trochu upravená (Hradecká). Chyba lávky. Ač mám nové zimní gumy, tak to byla opravdu pozoruhodná cesta do práce. Jezdím hodně brzo ráno, takže jedinou stopou k nalezení silnice byla má pamět, neboť mnohdy nebylo zcela jasné, co jest silnicí a co už polem. Dálnice sice byla projetá, ale bohužel jen nešťastníky, kteří jeli dříve než já a poskytli mi tak luxus stopy. Stroje na odklízení sněhu jsem potkal dva. Jeden stojíce blokoval výjezd z dálnice a řidič se věnoval konzumaci tabáku, takže jsem musel počkat, až milostivě uhne, abych se vůbec z dálnice dostal. Druhý byl traktor, který si místo rádla přidělal jakési podivné zařízení na odklízení čehosi a vyrazil. Obrovská výhoda tohoto stroje byla v tom, že nejprve sníh udusal koly a potom vzniklou hmotu uhladil do hladka svým gumovým instrumentem, což dalo vzniknout perfektnímu ledu. Tento pastroj mě dokonale odrovnal, neboť jel navíc v protisměru, takže jsem chvilku přemýšlel, co dělám v Anglii, ale pak mi došlo, že jsem pouze narazil na českého kreténa. No, byla to prostě krása. Co vám mám povídat...
|
|
z 1. pohledu musim souhlasit, že pan primátor nám tu sype modré z nebe, které však ne a ne se na silnicich objevit
z 2. pohledu je zde ale značná zhýčkanost řidičů( ne všech, ale většina to bude), pro které je 5 cm sněhu pekelná rychta na níž se nedá jezdit. Pozdrav z Krkonoš posílá Gumbo
P.S. Zajeďte si v zimě k nám a uvidíte co to je souboj se sněhem (pokud jste velcí drsňáci tak doporučuji zajet si v plné sezoně do známých lyžařských středisek - tam se teprva ukaže)
|
|
Celkem ten clanek nechapu. Podle fotek jsou ty silnice v pohode sjizdne a to ze na nich je snih se da v zime ocekavat.
Pracoval jsem dva roky ve Svedsku. Krome dalnic se tam nesolilo, ona ta sul neni pro okoli silnice zrovna moc prima, ani pro plechove krabicky co se tam pohybuji. Zbytek silnic se tam proste prohrnul a bylo hotovo. Auta jezdila bez problemu a plynule i po snehu, a nebylo to jen tim ze muzou mit na gumach hreby (ty jsou dobre tak na led). Mozna tomu prispelo take to, ze kdo nezvladnul smyk ten neudelal autoskolu.
Rekl bych, ze tam zimu zvladaji dobre predevsim diky tomu ze nejsou tak rozpiskani jaky lide zde. Proste v zime obcas snezi a clovek se musi prizpusobit. Co na tom vlastne chcete resit?
|
|
...ale napadlo tě někdy toto zveřejnit? Nebo si aspoň stěžovat, stěžovat a ještě jednou stěžovat?
Já to zkusil a výsledek byl pozitivní a to žiju v horší díře -Btrnio. Je totiž pěkné jak píšeš, a jak by řekl můj šílený učitel ekologie: "Pláčete dobře, ale na špatném hrobě."
Zkus to a třeba se ve Vašem Tetter městě změní. A když ne tak zkus házet veřejně na TetterCrew špínu...
|
|
Dovoluji si upozornit, že v seznamu prioritních uklidových street je ulice M. Vydrové uvedena zcela zbytečně.
V této ulici je sníh netřeba odklízeti - je tam zabudováno integrované parní odmrazování vozovky (něco jako mají stíhací letouny na náběžných hranách svých křídel).
Lakonicky řečeno, je tam parní topení, které se každý čtvrt roku musí opravovat (na křižovatce vesele fučí pára).
Toto potrubí způsobuje (díky zjevně fenomenální izolaci) ohřev vozovky, takže se tam sníh neudrží :-))
Velkou výhodou je to i pro situace znalé občany - při úklidu chodníků nevznikají haldy sněhu u obrubníků - sníh se prostě naháže doprostřed silnice, kde ho integrovaný odmrazovací systém rozpustí :-))
Dle mého názoru by se mohl tento systém zavésti v celém city, neb je velmi ekologický (není třeba solit) a levný (teplárna má aspoň dostatek práce).
|
|
podle fotek a komentare jsem myslel ze je to z Prahy - na silnici je 5mm snehu a ve meste panika a nadavky na technicky sluzby...
ale pak jsem jibde vytusil, ze to asi budou Budejice.
no nevim, ja bydlim v 400 m nad morem, coz nejsou zadny hory, a na tech fotkach nahore vydim vyhrnuty silnice...
|
|
|