D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Bio-liho-eko-korupto-benzín
    (ze dne 15.09.2007, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 15.09.2007 21:01:53     Reagovat
    Autor: trodas - Neregistrovaný
    Titulek:Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    Samozrejme je dobre si pripomenout, jak nam Klaus halasne vysvetloval ze centralne rizene hospodarstvi nemuze byt nikdy efektivni, a uz vubec ne prosperujici.
    A pak ten samy Klaus s usmevem podepisoval vstup do EU po masivni kampani ve ktere se tak nejak zapomelo co pozitivniho vstup do EU prinese BEZNEMU CLOVEKU - a jak jsme tam vstopili, tak se z toho vyklubala povortidni socansko-zmrdovska diktatura z Bruselu.
    Opet centralni planovani. Opet tezce na nic.

    A ceho si vsimnete je, ze ZADNA strana nema v programu vystoupeni z EU ci zmenu clenstvi na uroven Svycarska a par severskych statu - eg. volny obchod a pohyb lidi - ano, byrokracie a narizeni, kvoty a pod. = ne.

    Proc ne?

    A co proti tomuhle je kdo z nas opravdu ochoten udelat? Protoze kdyz se nic neudela - jaky bude asi dalsi krok?

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 21:19:58     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    Obávám se, že z pozice občana je jediná možná strategie stejná jako u předchozích socialismů = nacismu a komunismu, totiž čekat, až se to zhroutí.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 21:40:25     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    V článku mi chybí ještě jedno vlákno úvah, a sice co asi tak naším eurosocansko-ekologistickým blbnutím získá nejdemokratičtější země na světě, náš velký bratr severoamerický.

    Ke skladování paliv dvě poznámky:
    co uživatelé typu armáda/hasiči a další silově-nouzové složky, které potřebujou mít uloženou techniku a přitom teoreticky ihned vyjet,

    co státní hmotné rezervy, které by měly operativně posloužit v případě zhroucení dodávek (terorista na ropovodu, havárie rafinerie, laškování dodavatele/dopravce např. na Ukrajině). Jak se jim bude konzervovat palivo?

    Dalších obecnějších a méně přízemních souvislostí se tu radši zdržím.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 21:47:26     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    Též v článku patrně schází zmínka o tom, že Bush je hloupý, a že radar je špatný, soudím?

    Nevidím naprosto žádný principiální rozdíl mezi autem hasičů, jež stojí s natankovanou nádrží třeba rok, pokud zrovna nehoří, a autem, jež mám v garáži, a nemusí vyjet třeba rok, pokud zrovna náhodou nejsou má ostatní auta všechna v tahu a je potřeba vyjet (protože si třeba soused zrovna uřízl prsty na cirkulárce, chceš-li příklad, při němž jde o zdraví).

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 22:04:28     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    Já ten rozdíl vidím docela zásadní: občanovy prsty a občanovo zdraví má stát někde u řiti, vztah stát/občan je vztahem silně nerovnovážným. Stát vám nachčije na hlavu v kterémkoliv okamžiku, vy státu jen při šťastné souhře náhod (a nebo na hranicích).
    Naproti tomu záchranný systém snad, armáda určitě, jsou jedním z údů státu a armádní úd si stát obzvlášť hýčká a vždycky hýčkal. Nějak si neumím představit, že by si armáda dala načůrat na hlavu s polofunkčním zeleným palivem. Proto se ptám, jestli a jak to bude mít nějak ošetřeno.
    Občanovi se stát zodpovídat nemusí, milovanému resortu, očekávám, ano. MO není z těch ministerstev, které serou v koutku...
    Záchranný systém sice není takový penězovod jako armáda, ale zase se dobře mediálně prodává, mnohem líp než strejda s kloboukem, kterýmu zmrzla voda v rezavý šunce na dvorku.

    Spojitost Bushovy hlouposti a radaru mi tady nějak uniká, to jsem nepochopil.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 22:47:54     Reagovat
    Autor: hoff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    Naprostý souhlas

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 14:55:36     Reagovat
    Autor: Saša - Neregistrovaný
    Titulek:Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    protože jsem poznal, kam EU směřuje. Nebylo těžké to poznat. Myslím, že i ty 3,4 mil. lidí, co hlasovali pro vstup do EU, to poznali - a proto hlasovali pro ten vstup.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 11:16:56     Reagovat
    Autor: Mrk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Jen k tomu hlasování:
    Bohužel v době hlasování (ani teď) nejsme natolik ekonomicky silní, aby jsme mj. ustáli dotovaný vývoz z EU. Zůstat tedy okem neEU v jejím srdci si prostě dovolit nemůžeme, bohužel. O v proncipu nahlavupostavenosti celé této instituce ... škoda slov :-(

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 11:38:01     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Ony na problém zadělaly už Klausovy vlády. V té době byla EU o něčem naprosto jiném a členství v ní by bylo bývalo celkem OK. Tak se podala přihláška.

    Problém nastal v tom, že EU se začala ještě před vstupem měnit, ale pro socanské vlády ČR bylo členství v EU skoro svatým grálem a tak se prostě změny ignorovaly. Místo toho, aby se vypracoval záložní plán (například členství pouze v EEA, soustava určitých smluv s EU atd.) tak se sbližovalo a sbližovalo až to dospělo do stadia, kdy v letech 2003/2004 zbyla volba ze dvou průserů - vstoupit a nevstoupit.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 14:41:17     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Naopak Mrku, zustat ostruvkem neEU uprostred EU bychom mohli byt velmi snadno. Staci vyrazne snizit vsechny mozne dane. Lichtenstejnsko, Andorra, San Marino a ostatne i Svycarsko na tom take pekne vydelava, pritahuje kapital, lide z okolnich zemi tam jezdi utracet atd. atd. Ostrov prosperity, ano, to byl pracovni nazev me koncepce toho, jak zustat mimo EU.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 15:08:29     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Moc se mi líbila kampaň švýcarské SVP proti imigraci (viz včerejší Týden).

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 15:17:40     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Jenže to se mělo udělat ještě před uzavřením spousty těch přidružovacích smluv. Jakmile na sebe ČR ještě před vstupem naložila spoustu závazků, bylo vymalováno. Švýcarsko & Co mají s EU spoustu smluv, výrazně výhodnějších než jsou ty české.

    Kdyby teď ČR jako celek vystoupila z EU, tak jí EU může opravdu dost zavařit na mezinárodním poli - když nic jiného, tak je ČR bez šance na vstup do EEA nebo na uzavření nějakých rozumných smluv, které mají Švýcaři. Zajímavější by bylo, kdyby se ČR rozpadla ;-)

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 16:41:08     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    No, kazda smlouva jde vypovedet...

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 16:50:57     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    To jo, jenže když v současné době vypovíš smlouvu o členství v EU, tak s Tebou členové EU nejspíš pěkně vyběhnou až se budeš snažit o členství v EEA a i jinak Ti bude EU velmi znepříjemňovat život.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 16:57:00     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Myslis, ze by pripadalo v uvahu opakovani scenare z dubna 1861? Ja o tom dost vazne pochybuju. Samozrejme, je nevhodne, aby vystoupil jen jeden stat, bylo by nutne, aby jich vystoupilo nekolik zaroven...

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 17:36:29     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    No tak úplně by se to asi opakovat nemohlo, ona EU zatím pořád není suverénním státem a vedení války proti někomu, kdo je zároveň spojencem v NATO by asi nešlo zařídit tak snadno... Nicméně EU by dokázala ČR slušně zatopit v hospodářské oblasti (cla, omezení volného oběhu zboží apod.)

    S poslední větou pochopitelně souhlas, ideální by bylo, kdyby se celý ten spolek rozpadl, případně vrátil někam do stavu z let osmdesátých.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 23:11:55     Reagovat
    Autor: Zbyhnev - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Ne tak v EU...

    Jelikoz se nase spolecnost momentalne soudi o moznost vypovedet (nepsanou!) smlouvu s jistym francouzskym zmrdisubjektem, aniz by musela platit pulmegaeurovy flastr socvypalneho ze si dovoluje prerusit nevyhodny vztah, citim se docela opravnen poznamenat, ze to v levicovem systemu, chranicim zmrdy, neni zdaleka tak jednoduche.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 16:32:54     Reagovat
    Autor: Mrk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Bohužel si tohle v našich podmínkách nedokážu představit ani v nejrůžovějších snech. Bojím se, že z Ostrova prosperity by rychle vznikla černá díra na prachy, což ostatně už existuje :-)

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 16:42:27     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Takze by nemohla vzniknout, pokud uz existuje, ze. A ostatne, na jake prachy? Kdyz ma kazda vec sveho konkretniho soukromeho vlastnika a jsou pomerne nizke dane, kde je prostor pro nejake cerne diry na prachy?

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 19:42:50     Reagovat
    Autor: podotek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    To je dobra otazka, kterou dokazali uspesne vyresit treba v Podnestri.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 20:05:34     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU,
    Ano? A na to jsi prisel jak?

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 22:04:20     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    Náš velký bratr severoamerický trpí podobným syndromem, ale méně. Prezident Bush není naštěstí narozdíl od Angely Merkelové debil a když hovoří o biopalivech, nezmiňuje jejich získávání ze zemědělských plodin, ale z odpadu, jako je tráva, dřevo nebo listí. V zemi severoamerického bratra, kde hrozný usurpátor Bush potlačuje demokracii až si P!nk může hrdlo strhnout, vědci naštěstí o nízkém EROI koeficientu ethanolu jako paliva smějí hovořit, aniž by přišli o místo nebo grant.

    Státní hmotné rezervy vznikají ještě v okamžiku před smícháním. Státní složky to budou muset nějak vyřešit. Naštěstí technika používaná státními složkami je takový šunt, že ji asi vadné palivo nezničí tolik jako její státní vlastník.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 22:35:29     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    Jen pro úplnost k těm biopalivům v USA: www.straightdope.com/columns/031128.html.

    (Stručné shrnutí pro ty, kdo to nemají chuť číst: stran biopaliva jsou tam přibližně v týchž sračkách jako my tady, a to v zásadě proto, že je to táž demokracie, fungující týmž způsobem.)

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 06:51:48     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Chybka v článku
    OČ etanolu je 107-112. ne 92. Proto se už dříve přidával do paliva ke zvýšení OČ. "Oxygenated" benzín se v USA prodává povinně řadu let (omezuje tvorbu smogu oproti spalování běžného benzínu) a není to nic jiného než benzín + líh.
    U nás se přidává taky - stačí rozmontovat dvoutaktní motor a podívat se na ložiska kliky - bývají pokryta jemnou nahnědlou břečkou, což je začínající koroze způsobená právě přitomností oxidační složky v benzínu.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 08:50:44     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Chybka v článku
    Etol. Ale ten benzin sam ma jen neco pres 80 oktanu.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 22:42:04     Reagovat
    Autor: sswed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    mario, podle "nezavisleho" pruzkumu je nejdemokratictejsi zemi na svete svedsko. USA je tusim trinacte a my ctrnacti(?)

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 22:49:28     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    A podle toho to v tom Svedsku taky vypada a schopni Svedove houfne odchazeji do Britanie, Irska a USA.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 23:27:05     Reagovat
    Autor: sswed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    skutecne, ale skutecne nesouhlasim.
    to proste odmitam, je to od tebe falesne, skutecne...

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 22:57:34     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    Podle oficialnich tabulek, pouzivanych politology na celem svete je nejhorsim evropskym statem, primo samoderzavim, Monako, pak lucembursko. Na svete vede tusim Venezuela, ta je nejdemokratictejsi.

    Tabulky sestavil pred nekolika dekadami jeden "odbornik", ktery mel osobni zkusenosti pouze s Frankistickym Spanelskem.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2007 20:49:54     Reagovat
    Autor: foibos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    A propos, tady je článek Petra Sklenáře z květnového Eura, kterému by možná slušel odkaz přímo z článku img235.imageshack.us/img235/5074/eurown9.jpg.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2007 23:01:36     Reagovat
    Autor: Zbyhnev - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tak, ze EU mame socialistickou diktaturu.
    Faktem bohuzel zustava, ze vedle Svycarska, drziciho penize poloviny zemekoule a Norska, ktere ma vlastni zasoby ropy, obri uzemi a nevi co s prachama, je CR tak trochu malej pan, a prave proto si, narozdil od nich, nemuzeme dovolit machrovat.

    Ale mozna bysme mohli, nebyt prislovecne ceske priposranosti. Holt po sedesati letech pod tou ci onou diktaturou je Cech prirozeny submisiv a svobodu vymenil za otrocky ideal dobreho pana. Proto EU pro stat, proto socdem ci SZ pro radoveho obcana, proto odbory pro lopatu.

    Na jednu stranu je dobrym znamenim, ze si Evropa muze dovolit hluboce prodelecne ekologisticke picoviny, protoze to ukazuje na prebytek zdroju. Na stranu druhou by sel tento prebytek rozhodne vyuzit o poznani lepe, nez na potemkinovske chlacholeni svedomi a makrokorupci.

    Komentář ze dne: 15.09.2007 21:14:48     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:
    v reálu je asi možné čekat zvášení ceny vetší než 40hal/ltr.
    eko-bio-nafta se za poslední týden vyšplhala o 80hal-1Kč/ltr

    představa, že by dolar byl "jako kdysi" za 30,- mě dostává...

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 09:51:27     Reagovat
    Autor: Libor - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Spatny pohled... Ber to spis tak, ze dolar je v takovych s.ackach, ze uz je tech zelenych papirku potreba za barel ropy 80 a za €uro pomalu 1,5. Kdyz se podivas na korelaci ceny ropy s necim relativne smysluplnym co netrati hodnotu (zlato, kovy, drahe kameny, nektere stabilnejsi meny) tak zjistis, ze ropa zdrazila ani ne dvakrat...

    Komentář ze dne: 15.09.2007 22:43:34     Reagovat
    Autor: Ferry - Neregistrovaný
    Titulek:
    Dobrej článek, s většinou zcela souhlasím a tyto názory již hlásám. Ale nejde mi do hlavy jedna věc. S používáním lihu do benzínu mám zkušenosti asi jako většina vrstevníků z počátku 80. let a ropné krize. Jenže tenkrát jsem empiricky dospěl k poznatku, že líh se smíchává s benzínem asi je do množství 15%. Potom nedošlo k promíchání, ale líh zůstával ve sněsi oddělený a motor běžel chvíli na líh a chvíli nabenzín. Teda na líh běžel, ale netahal, spíš jenom na úrovni volnoběhu při plném plynu. Jak si teda vysvětlit ty údajné směsi 20% až 50% lihu v benzínu? Jinak výkon byl opravdu menší, ale do těch 15% to nebylo příliš znatelné. Jiné problémy jsem nezaznamenal, snad jen že se tvořily jakési usazeniny, které ucpávaly trysky. Ale možná, že jen ten líh rozpouštěl nějaké usazeniny v palivovém systému. Šlo samozřejmě o líh denaturovaný. Jo a ke zvýšení spotřeby opravdu docházelo a to měřitelnému. Konkrétně Trabant místo 10l začal brát asi 11l/100km po Praze. Takže jsem toho nechal. Před pokusy jsem jezdil za 10l benzínu, při pokusech za 10l bezínu a 1l lihu.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 22:51:02     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    To je zajímavá věc. Jak se asi bude chovat směs benzín + líh + olej pro 2T?

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 07:41:52     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Nijak zvláštně, kromě šíleného smradu. Při otevření nádrže i za výfukem.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 23:18:51     Reagovat
    Autor: rau - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Smíchat benzín s lihem se Vám pravděpodobně nedařilo kvůli přídavku oleje. Líh je poměrně polární složka, olej pro dvoutakty je více nepolární než benzín.

    Komentář ze dne: 15.09.2007 22:45:22     Reagovat
    Autor: hoff - Neregistrovaný
    Titulek:Souhlas
    Naprosto souhlasím s obsahem,formu vem čert.Já bych to napsal hůř.

    Komentář ze dne: 15.09.2007 23:09:52     Reagovat
    Autor: STK - Neregistrovaný
    Titulek:Na co to ....
    Auto už pár let nemám (nepotřebuji ho) ale když jsem ho měl, dostala se mi jednou do nádrže voda. Dešťová. Auto dělalo občes psí kusy, to když se kapka vody dokoulela k trubičce od čerpadla a motor chvilinku jel "na vodu". Poradili mi, aať do nádrže přileju etér nebo aspoň líh. Udělal jsem, to , líh "sežral" ty kapky a věc se umoudřila. Tak jak je to s tou nestabilitou tzv. biopaliv? Nedávno jsem četl, že jsou auta, která jezdí na 100% líh. Není ta problematičnost přidávání lihu do benzínu vlastně jen konstrukční nepřipravenost motorů na alternativní palivo?
    Jinak: vzhledem k výrobním nákladům na "biopalivo" se mi celý systém zdá poněkud "na hlavičku". Úspora pro uživatele není, stát taky nevydělá - snad se spotřebuje o zlomeček méně vlastního importovaného benzínu. (Hodonínské naftové vrty nám nepomohou.) :-)
    Ale stojí to zato?

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 23:13:04     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Na co to ....
    > Ale stojí to zato?

    Inu, pro někoho stojí, pro většinu ostatních nestojí. Ale někdo je silnější lobbista. A tak je to v demokracii se vším.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 23:23:43     Reagovat
    Autor: hoff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Na co to ....
    Pozor,voda či vodní pára zvyšuje výkon motoru,resp.pružnost a snižuje spotřebu,hlučnost atd.Ale ta životnost...

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 12:16:23     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Na co to ....
    To je samozřejmě volovina.
    Voda přimíchaná do paliva za určitých okolností může ochladit nasávanou směs, zmenší tak její objem a do válce se tak dostane více směsi, čímž je prostor válce využit lépe než když je směs vlivem tepla roztažená. Jenže voda obsažená v palivu takový účinek v podstatě postrádá.

    Lze to pozorovat zejména v zimě, kdy motory jedou tak nějak líp a jsou živější, protože nasávají ledový vzduch, který je hustší a stejný objem obsahuje tedy více kyslíku než je tomu v létě. Při ohromných množstvích nadechovaného a vydechovaného vzduchu je i tato +/- zanedbatelná změna objemu cítit.

    Haťapkáři a podobní zoufalci poznají ve svých slabých a těžkých krámech samozřejmě hovno, no na skutečnosti to nic nemění 8o)

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 23:56:53     Reagovat
    Autor: FPT - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Na co to ....
    haťapkáři asi ne, ale každý, kdo měl možnost jezdit s normálním turbomotorem, zjistil, že závislost na počasí se rozhodně nedá charakterizovat slovy "sotva znatelná"... (:

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 09:26:50     Reagovat
    Autor: JiVi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Na co to ....
    a proto tam je vaha vzduchu ... :-DDD

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 12:10:19     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Na co to ....
    "Odstranění" vody z benzínu po přidání lihu je jen zdání. benzín není mísitelný s vodou, ale s lihem se mísit dá. Líh se také dá mísit i s vodou. Tímhle "oslím můstkem" lze "rozpustit" vodu v benzínu.
    Problém je ten, že při stálém procentu lihu v benzínu nebude možno určit procento vody v benzínu, protože tato bude vázána na líh a líh na benzín... Takže pokud toto nastane (ať už náhodou nebo záměrně - venkovský pumpař si svůj už tak předražený benzín napančuje ještě 1000l vody a poznáš to jen tak, že to hůř pojede a polkne to o 1,5l/100km víc.

    Osobně to budu řešit hotovostním balením "octaneboosteru" pod sedlem a jeho přimícháním pokaždé, když se mi bude zdát, že stroj také méně táhne. Ze stejného důvodu (přísady do paliv) jsem také de facto nuceně opustil období ohleduplnosti, nakoupil karburátorový dynojet kit s většími tryskami, hubenějšími jehlami a krásný, uhlíkový, otevřený výfuck s hlasitostí asi 104dB. Bude to sice baštit o stejný půllitřík víc jako kdybych s tím nic neudělal, ale takto mi nezdechne žádný kůň, které v Japonsku do mého Ninji zapřáhli. A že budu dělat kravál? Něco za něco - já nevolil nikoho, kdo plánoval "energii z obnovitelných zdrojů". Doufám, že právě dětem voličů strany mocichtivého ekofašisty Boorseeka bude po mém průjezdu stříkat krev z uší.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 19:26:19     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Na co to ....
    > že budu dělat kravál? Něco za něco - já nevolil nikoho, kdo plánoval "energii z obnovitelných zdrojů"

    Děláš si legraci, nebo to myslíš vážně?

    Asi tak podobně bych se já mohl rozhodnout, že když mi vláda zakazuje mít na pušce tlumič, budu si klidně na zahradě střílet bez něj; že by ty rány mohly někomu v okolí třeba vadit, do toho mi nic není.

    Hm, ačkoli, ono se rozumné řešení přímo nabízí: tlumič si pořídím na černo, a střílet budu po motorkářských prasatech, jimž je lhostejné, koho svým kraválem obtěžují.... to není vůbec špatný nápad! Něco za něco.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 08:25:21     Reagovat
    Autor: I.R. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Na co to ....
    jsi to nepochopil
    vykuchat tlumič je odboj
    člověk si myslí,že slyší hen hééén hééééééééééééééééén
    a ono hen hééén odbóóóóóóóóóóóóóóóóóóój

    a ta krev z uší.ach,ten expresivismus.....

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 08:52:26     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Na co to ....
    Mně se tam hlavně líbí, jak ta krev bude stříkat z uší ne těm, koho by Jánošík ZZR ztrestal, ale jejich dětem :) aneb vinu přesuneme na další generaci. Asi jako pro soudruhy byli popičisti ne kulaci, ale jejich děti a radši i vnuci.
    Beru to už jako zdejší folklór. Řeči (často slabomyslné) se tu povídají a státní kasa se daněma futruje...

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 09:38:58     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Na co to ....
    Pokud jsme zabrousili O.T., Honza nepřesunuje vinu, ale trest, zatímco soudruzi používali instituci dědičného hříchu k odůvodnění věčného zatracení.
    A co třeba "nahozená udička", ta tady v diskuzích také často visívá ;-)

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 09:47:44     Reagovat
    Autor: I.R. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Na co to ....
    ach jo
    zase mě dostal :-(
    si říkám pičovina,zasměju se,a ona to byla nahozená udička.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 02:42:10     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Na co to ....
    Hele, frajere, kdo to tu pred nedavnou dobou nadaval na "pozery" chopperaky, co delaji randal? Kdyz jsem psal neco o prasatech na sportovnich motorkach, co jezdi bez tlumice, nejak jsi rikal, ze to skoro neni, zatimco chopperaci to delaji bezne (mezi chopperaky pocitam i sebe, sice jezdim na cruiseru, ale 1) je to dost podobna skupina a 2) jsem na chopperu jezdil driv).

    Kdo tu psal, ze kdyz zajizdi do garaze na neutral a ma tovarni vyfuk, aby nerusil?

    Takze na vsech svych strojich, vcetne fichtla mam predpisovy vyfuk a ty mas randaltrubku? 3:0 od "beztak pozera"

    A ninja nejezdi na 98 oktanu?

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 07:12:32     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Na co to ....
    Trefa do černýho, taky jsem si na to vzpomněl.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 17:05:54     Reagovat
    Autor: Ota First - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Na co to ....
    Vypadá to, že jste volovi zavřeli tlamu. Blahopřeji!

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 18:46:58     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Na co to ....
    V případě pluralitní rodiny se vina za volbu mocichtivého ekofašisty Bursíka dědí po otci, nebo po matce?

    Komentář ze dne: 15.09.2007 23:16:50     Reagovat
    Autor: pepik - Neregistrovaný
    Titulek:
    líh má OZ 92 ??

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 23:43:54     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Bral jsem to odtud

    http://aa.ecn.cz/img_upload/9dde8a86bc39c815ad93f4e52cbe3ebf/sladky_bioetanol_1_thumb. JPG

    Taky mě to poněkud překvapilo, myslel jsem, že má nad 110.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 12:54:37     Reagovat
    Autor: Petr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: oktanové číslo je 92
    Taky se mi to nejak nezda. Nasel jsem jiny odkaz na
    http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
    Kde u Ethanolu je uvedeno RON (Research Octane Number) 107 a u E85 Ethanolu 105.
    Dale tam uvadi:[br]
    A premium motor fuel will often be formulated to have both higher octane as well as more energy. A counter example to this rule is that ethanol blend fuels have a higher octane rating, but carry a lower energy content on a volume basis (per litre or per gallon).
    Coz zrejme vysvetluje vyssi spotrebu biopaliva ve srovnani s klasickym benzinem a naftou. Perpetum mobile hold nevymysli ani Zeleni.


    Komentář ze dne: 15.09.2007 23:35:15     Reagovat
    Autor: Rigel.kent - Neregistrovaný
    Titulek:N 98
    Sem rád, že do N 98 se přidávat nebude, stejně na něj většinou jezdím, ale D-Fensi, jedna věc mě fakt zajímá, není článku, kde by ses nepozastavoval nad levicově-socialistickými syndromy (411, EU, benzín, ekoterorismus), atd., já si ovšem všímám, že i pravicová vláda se vesel rochní na úrovni tohoto a nadále prohlubuje psí kusy ve 411-ce, nadále pochlebuje EU, atd. Znamená to tedy, že u nás napříč spektem jsou pouze levicové strany anebo jsi konečně ochoten si připustit, že to není ani o levici nebo pravici, ale že je to o idiocii a osobním zisku, napříč spektrem? A že každá změna je pouze z deště pod okap? A mimochodem, věta o tom, že Bush není idiot a Merkelová ano, ta mě dostala pod stůl...:-))) Myslím, že si nemají co závidět....

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 23:40:52     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: N 98
    > Znamená to tedy, že u nás napříč spektem jsou pouze levicové strany

    Dobré jitro, vítejte v České Republice.

    Jak již bylo mnohokrát řečeno, nejpravicovější strana této země (z těch, jež mají a kdy měly šanci aspoň na jediné křeslo v Parlamentu) je ODS.

    A to je naprosto normální sociální demokracie.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2007 23:48:52     Reagovat
    Autor: Rigel.kent - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: N 98
    Ne že by mě tento stav překvapoval, ovšem je několik problémů...některé jsou snadno řešitelné, některé méně a některé se nedají za ekvivalentní cenu a s ekvivalentním výsledkem vyřešit...politická scéna patří mezi ty neřešitelné, neb nákup olova by byl příliš drahý a efekt je pomíjivý, vždy stanou noví bojovníci...a ODS, ať pravicová nebo levicová dodává zemi stejnou spoustu odborníků jako vlády před ní, za tunelárny V. Klause, za šibalů Paroubka, teď přišel chlap s gulema, jaká to změna...navíc na VAE už asi zapoměl, ale já ne, velmi dobře si to pamatuju, i to, co nás potom stálo to zase to dát dohromady...

    Komentář ze dne: 16.09.2007 02:31:29     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:a co methanol?
    Pokud vim, methylalkohol je sice jedovaty, ale nesaje vodu (lih ji saje i ze vzduchu), jeho vyroba je min narocna, nez u ethanolu a jako palivo je docela dobry. Proc se misti lihu nepridava do benzinu? Je mi jasne, ze to neni vec logiky, jen me to zarazi, ze se o tom vubec nemluvi.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 09:09:02     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: a co methanol?
    Methanol se běžně používá pro pohon některých speciálních motorů, ale jako běžné palivo se příliš nehodí. Jeho mísící poměr se vzduchem je 1:6-7, což by znamenalo, že osobní auto bude spotřebovávat asi 16 litrů methanolu na 100km. To by významně ovlivnilo celou logistiku paliv a bylo by to celkem složité na realizaci. Je třeba hledat mezi palivy, které mají 4-5 uhlíků v jedné molekule.

    Ale psssst, nebo si to přečte nějaký ekolog, jehož strejda má dopravní firmu, a začne ten methanol prosazovat.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 10:48:00     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: a co methanol?
    Nějaký ekolog i se svým strejdou prosadí kulový. Jsou to malé ryby.
    Místo oktanových čísel a mísicích poměrů platí pro biopaliva v Kocourkově jiný rámec: magická slůvka Bioferm Kolín, rok stará kauza "Antropoid" a "Loreta", řada úředníků z ministerstva dopravy a zemědělství, podle Slonkové a Aktualne.cz pak i jména: Vybíral, Kubice, Láznička, bývalé jméno Mrázek a pak ještě několik ruských jmen.
    Někdo si to pořád ještě nechce připustit, ale ekonomiku a politiku Kocourkova už delší dobu řídí mafie. Proč by takový oberkšeft jako biopaliva měl stát stranou. Naopak. Takový kolotoč tu ještě nebyl.
    Jak tu v diskusi někdo výš poznamenal, o barvu stranických knížek tu vůbec nejde.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 11:40:38     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: a co methanol?
    Jo, v USA to mel nejakej chlapek do motorovyho clunu, ale nejak jsem nepochopil vyhody tohohle paliva, zas tak dobra moje anglictina neni. Ale rikal, ze je to KUREVSKY drahy, takze opravdu budu zticha, protoze to by nase ekomagory mohlo zacit lakat.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 11:58:39     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: a co methanol?
    Jo, energetická lobby se předem poradí s diskusí na D-F...

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 12:18:06     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: a co methanol?
    Ze jsi paranoidni jeste neznamena, ze po tobe nejdou.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 07:16:29     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: a co methanol?
    Puntíčkář by řek, že správně je to "Že NEJSI paranoidní..." ;)

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 08:52:17     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: a co methanol?
    Ja to napsal tak, jak jsem to myslel. I kdyz trpis paranoiou, tak se muze stat, ze po tobe skutecne nekdo jde.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 14:11:18     Reagovat
    Autor: Widcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: a co methanol?
    Methanol ma len jeden uhlik v molekule, preto sa vlastne hodi ako palivo buducnosti. V autach s ponom typu palivovy clanok -> elektromotor.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 15:43:24     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: a co methanol?
    "Pokud vim, methylalkohol je sice jedovaty, ale nesaje vodu (lih ji saje i ze vzduchu)"
    Methanol je dokonce je hydrofilnější než ethanol. Vychází to z jeho struktury. Ta je ještě více podobná struktuře vody než u ethanolu.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 21:55:59     Reagovat
    Autor: geri - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: a co methanol?
    Ma niekdo skusenost s myrolom (zmes metanolu a 25% metylnitratu)? Udajne bol za II svetovej pouzivany nemeckymi tankistami miesto benzinu.

    P.S. Ethanol pri nedokonalom spalovani produkuje kyselninu octovu, a ta vyborne reaguje s hlinikom. Z coho ze su to tie piesty?.....

    Komentář ze dne: 16.09.2007 07:46:32     Reagovat
    Autor: Redik - Neregistrovaný
    Titulek:Souhlas s Rigel.kentem
    Presne tak - obzvlaste v diskusich tu ma porad nekdo dojem, ze se musi distancovat od levice, pravice, poslanecky lavice, dat nekomu do sanice... Pokud - a vypada to, ze jo - mas, D-Fensi ten clanek podlozenej vedecky, neni chyba v politicky orientaci, ale v nevedomosti/uplacenosti tech moudrejch hlav, co to opatreni zavedly - a to se da pouzit vicemene univerzalne. Jedinej vtip je v tom, ze mame vsichni jeste v temer zivy pameti komunisty - zit za "antilevicovyho" (zamerne nepisu pravicovyho) feudalismu, byli bysme vsichni mlady (mne je 24) komousi az za hrob... A BtW - nemyslete si, ze Vasik Klausu by taky nechtel bejt diktator ;)

    PS: Napr. muj otecko o nem uz nekolik let rika, ze stejne jako Milosevic (at mu cervi sezerou prdel) chce bejt diktator, ale narozdil od Sloby mu to nejde ;)

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 09:18:27     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Souhlas s Rigel.kentem
    Kez by Klaus tim diktatorem byl.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 10:13:40     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Souhlas s Rigel.kentem
    diktátorem, řekl bych, se člověk musí narodit, nebo aspoň od mládí mít k této formě vlády vřelé sympatie.
    Klaus je opatrný reáldemokrat.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 11:44:18     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Souhlas s Rigel.kentem
    Nebo zjistit, ze demokraticky system vlad je na hovno. Coz v zemi osmi a pul milionu vohnoutu neni zas takovy problem. Pak uz staci cilevedomost, image a stesti. Docela by me zajimalo, co by Klaus delal s absolutni moci. Mozna jsem sebevrah, ale radeji bych ho taky diktatorem.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 13:19:30     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Souhlas s Rigel.kentem
    pro úplnost bychom měli říct, že se tu nebavíme o demokracii, ale o kulhavém švejkovském honu za pseudodemokracií.
    Myslím že kdychom tu měli odvárek z demokratického systému vlád na hovno Spojených Států, ve srovnání se současným zaplivaným Kocourkovem bychom poskočili o míle jinam, co se týče servisu státu pro jeho občany.
    Země s osmi a půl miliony vohnoutů se dá samozřejmě blbě porovnávat s velkorysou velmocí, takž radši menší útvary pro srovnání - v takovým Island nebo NZ taky zní slova demokratický systém jinak než tady. Rozloha a populace srovnatelnější s Kocourkovem než USA.

    Klaus jako diktátor je sice zajímavá úvaha, ale stejně si myslím, že v genech to nemá. Diktátor neprožije půl života v kanclíku v dohadech s Komárkem, kdo je levicovější a kdo šedivější prognostik. Diktátor se taky nedá odstavit v nejlepším nějakým Sarajevem a ožralým Rumlem.
    Ješitný páprda, který se rád předvede na plese gymplaček, to jo. Reprezentativní zahajovač konferencí... taky.
    Diktátor ne :)

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 17:10:47     Reagovat
    Autor: JL - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Souhlas s Rigel.kentem
    Nebudeme tady rozebírat stokrát rozebranýho Klause, ale myslím, že tvůj otecko se hluboce mýlí. Klaus je jako D-F nebo Root. Bojuje za elementární hodnoty (svobodu), jen k tomu volí poněkud méně vybíravé prostředky.

    Pokud jde o mě, je zajímavý, že v průběhu 90' let jsem mu to neschvaloval a pěkně mě tou svojí arogancí sral; teď mu za to tleskám. (Míním hlavně jeho otevřenou kritiku EU resp. environmentalistů).

    Ještě k t mýlce tvého otce. Ve chvíli, kdy Klaus dosáhl opravdového maxima, tedy stal se prezidentem, velmi výrazně zjihl (dokonce i vohnoutí národ ho má radši). Což taky zrovna nekoresponduje s ambicema diktátora.

    Komentář ze dne: 16.09.2007 09:01:06     Reagovat
    Autor: lpg - Neregistrovaný
    Titulek:lpg se nepancuje
    alespon ne ekologicky, i ks\z u na vam do nej mohou primichat taky leccos treba CO2 a pri trose stesti i neco horlavejsiho

    Komentář ze dne: 16.09.2007 15:54:13     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Rovnováha
    "- kdo má ve zvyku skladovat palivo, bude muset počítat s tím, že dojde během určité doby - zhruba za tři měsíce - k jeho znehodnocení, protože koncentrace vody v lihu dosáhne určité hranice, při které se voda z lihu vyloučí."

    Doufám, že nešlo o záměrnou manipulaci. K tomuto samovolně dojít nemůže. Systém bude stát vodu dokud její koncentrace nedosáhne hodnoty dané fázovou rovnováhou pro danou teplotu a složení. K vyloučení vody z roztoku může dojít např.změnou teploty nebo koncentrace některé ze složek. Další možností je kondenzace ze vzdušné vlhkosti na stěnách skladovacího obalu a její stečení do nádoby, ale samovolné vyloučení opravdu ne....

    Komentář ze dne: 16.09.2007 17:04:19     Reagovat
    Autor: JL - Neregistrovaný
    Titulek:poznámečka
    "dirigistické zásahy ekosocialistů bude eliminovat tak dlouho, dokud ekosocialisté neeliminují trh"

    Obnávám se, že trh nemá nástroje, jak podobný regulace minimalizovat, natož eliminovat. Trh inklinuje ke skutečné rovnováze jen tehdy, když se do něj nezasahuje.

    Komentář ze dne: 16.09.2007 17:28:34     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:
    Tortilla efekt se projevil tam, kde je tortila hlavní jídlo, tedy v mexiku. Tady má zdrazování potravin zcela jiné příčiny, biopaliva k nemu přispívají naprosto nepatrným dílem. O tom, že jediný ekonomicky efektivní biolíh je z cukrové třtiny a jediné evropské efektivní a životnímu prostředí neškodlivý obnovitelný zdroj je bioplyn, nejléle z odpdů se taky ví. Imho je tohkle předvoj biopaliv druhé generace. Co se týče úplatků, D-F si nezadá s bulvárním denníkem libovolné barvy, kdyz to do textu vstrčil tímhle způsobem. Nejen že je to věc stará, ale navíc výběrové zřízení, kterým kupodivu prosla jen jedna technologie, bylo krátce poté zruseno a celý systém se zmenil. Kazdý si může vyrábet líh, jak se mu zamane.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 19:50:59     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Pokud vím, boom lihovarů se nějak nekoná. Několik staveb s již platným stavebním povolením bylo dáno k ledu, protože potřebné množství pro ČR stačí prý zatím vyrábět jedna "fabrika". Naproti tomu bioplyn se zdá být na postupu v kombinaci s kogeneračními jednotkami, a to je asi dobře.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 09:51:53     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Pokud vím, staví se jich několik, bo se počítá s vývozem. Několik se jich ale zároveň nestaví, ač se plánovaly, bo vzrostla nejistota, týkající se ceny surovin a efektivnosti technologie. Agrofert se rozhodl pro výrobnu MEŘO, pokud si dobře vzpomínám, nikoliv pro lihovar.
    Nadro se uvažuje spíše o výrobě lihu z cukrové řepy, což je mnohem lepší jak z technologického, ekologického, ekonomického a agronoického hlediska.

    Komentář ze dne: 16.09.2007 17:29:03     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:tort
    Tortilla efekt se projevil tam, kde je tortila hlavní jídlo, tedy v mexiku. Tady má zdrazování potravin zcela jiné příčiny, biopaliva k nemu přispívají naprosto nepatrným dílem. O tom, že jediný ekonomicky efektivní biolíh je z cukrové třtiny a jediné evropské efektivní a životnímu prostředí neškodlivý obnovitelný zdroj je bioplyn, nejléle z odpdů se taky ví. Imho je tohkle předvoj biopaliv druhé generace. Co se týče úplatků, D-F si nezadá s bulvárním denníkem libovolné barvy, kdyz to do textu vstrčil tímhle způsobem. Nejen že je to věc stará, ale navíc výběrové zřízení, kterým kupodivu prosla jen jedna technologie, bylo krátce poté zruseno a celý systém se zmenil. Kazdý si může vyrábet líh, jak se mu zamane.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 17:34:41     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: tort
    To zas ne, skutkova podstata tr.c. "nedovolena vyroba lihu" podle §194a tr.z. zatim bohuzel zrusena nebyla. A dokonce podle odst. 2 muzete byt uveznen i za vyrobu ci prechovavani zarizeni urceneho k vyrobe lihu.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 16:26:37     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: tort
    Aaano, jistě. Měl jsem pochopitelně na mysli, že kdodostane povolení, může používat libovolnou technologii. Samozřejmě, ani zákon nikomu nebere možnost si líh vyrábět, Jen se nesmí nechat chytit. :D

    Komentář ze dne: 16.09.2007 22:21:15     Reagovat
    Autor: deemp - Neregistrovaný
    Titulek:
    Zajímavé čtení. Má někdo k dispozici studii, kolik ropy a energie je potřeba k výrobě a distribuci jednoho litru biolihu?

     
    Komentář ze dne: 16.09.2007 22:51:19     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Už jsem to sem dával 15.09.2007 22:35:29: www.straightdope.com/columns/031128.html; cituji (zvýraznění je mé):

    The capper, though, is the claim that it takes more energy to make a gallon of ethanol than you get by burning it. One of the most vocal proponents of this view is Cornell University ecology professor David Pimentel. In an analysis published in 2001 in the peer-reviewed Encyclopedia of Physical Sciences and Technology, Pimentel argued that when you add up all the energy costs--the fuel for farm tractors, the natural gas used to distill corn sugars into alcohol, and so on--making a gallon of ethanol takes 70 percent more energy than the finished product contains. And because that production energy comes mostly from fossil fuels, gasohol isn't just wasting money but hastening the depletion of nonrenewable resources.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 03:00:10     Reagovat
    Autor: t7 - Neregistrovaný
    Titulek:analyza biopaliv cesky
    od ing. Sterby je tady: http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2006040701 , pak jeste obecnejsi clanek o biopalivech a jejich dusledcich zde: http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2007020601 , pripadne klik vpravo na liste ProAtomu, je tam cela kategorie "Biopaliva". Bohuzel tudy cesta nevede.

    Je pomerne potesujici, ze pred par dny se ozvala uz i odborna komise zemi OECD, ktera je - v diplomaticke mluve - "ostre kriticka k politice subvencovani biopaliv." Viz zde http://ekolist.cz/zprava.shtml?x=2040757

    Snad se blizi na lepsi casy...

    Komentář ze dne: 16.09.2007 22:57:08     Reagovat
    Autor: Aspergill - Neregistrovaný
    Titulek:Pamatuji,
    že líh se v zimě přidával do benzínu, aby při ochlazení z něj nevypadla voda, protože ledové krystalky mohly ucpat přívod benzínu, a pokud se dostaly až do karburátoru, tak v něm pak "tancovaly" kapky vody a ucpávaly ho.
    Líh také zvyšuje oktanové číslo. Kdesi jsem dokonce četl, pokud to není drb, že tetraetylolovo se do benzínu začalo dávat jen proto, že líh a jeho přídavek se nedají patentovat, protože se jedná o dlouhodobě známou věc.

    Komentář ze dne: 17.09.2007 07:34:57     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Oxylin
    "Lihobenzín" už se tady prodával pod názvem Oxylin

    http://www.petrol.cz/noviny/clanek.asp?id=4159

    Ale moc se neujal, hlavně proto, že na něj nebyly skoro žádný dotace (na rozdíl od bionafty).

    Komentář ze dne: 17.09.2007 09:07:53     Reagovat
    Autor: vulgar von hulwaath - Neregistrovaný
    Titulek:kontrolní otázka(vlastně 2):
    co je to btu/gal? tj. kolik takovych btu/gal se vleze do jednoho MJ/L? a kdyz uz jsi, d-fensi, zacal US normy pouzivat, proc se nedrzis jednoho systemu a nepises vzdalenosti v milich a spotrebu v milich na galon?

    btw. toto zavedeni "biopaliv" je dobre jen proto, aby si zelenaci mohli odskrtnout bod ve volebnim programu. kdyby jim opravdu zalezelo na snizovani paleni ropy tak by prosadili ten E85 a s nikym by se nebavili.

    Komentář ze dne: 17.09.2007 09:29:15     Reagovat
    Autor: DrZak - Neregistrovaný
    Titulek:Dakujem
    Dakujem dfense za vyborny clanok. Thats all ;)

    Komentář ze dne: 17.09.2007 10:00:18     Reagovat
    Autor: Spion_77 - Neregistrovaný
    Titulek::-)
    Ethanol místo benzínu (max. 15 % benzínu v EtOH víc se rozpustit nedá) je teď hrozně moderní v severských zemích jako je švédsko ale má to jeden háček. Ten ethanol se tam nevyrábí (kde taky na severu chcete vypěstovat tolik obilí), vozí se z jižní ameriky v tankerech kde kvůli tomu aby uspokojili poptávku kácí další kilometry deštného pralesa aby měli dostatek plochy na pěstování vhodných plodin na produkci ethanolu. Vědí tohle ekofans?
    Jinak butanol je fajn ještě někdy v 50. letech u nás byly lihovary na butanol. Když se na to podíváte chemicky tak molekula butanolu je z 24 % voda, u ethanolu je to 39 % a u methanolu už 56 % proto taky v této řadě klesá množství energie které dostanete.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 10:15:26     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: :-)
    Já v tom pořád spíš než ekofans s jejich složitými pochybnými úsporami vidím snahu neropných zájmových uskupení dostat se k lizu. Svět bez energií nemůže existovat, naopak závislost na energií roste. Ropné zdroje jsou dány, arabské země a Rusko, což musí další potenciální mocipány strašně srát. Kdo si vymyslí další háček a další hadičku, kudy musí energie protéct, ten má vystaráno. V případě, že si to prosadí.

    Když se podíváme, jak je celá "výhodnost" přidávání eko-složek do paliv postavená na vodě, musíme obdivovat s jakým umem si to zainteresované kruhy prosadily.
    Tak jako se selským rozumem sotva dají pochopit ostatní eurosocanské fantasmagorie.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 11:19:56     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: :-)
    Máš na mysli i US fantasmagorie? Nebo jihoamerické fantasmagorie? :o) US ještě pořád vyrábí za jeden měsíc víc biopaliv, než EU za celej rok.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 20:49:34     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: :-)
    Jo jo, souhlas. Víceméně to potvrzuje i fakt, že třeba v USA tyhle zelené nesmysly nejvíc propagují ti, kteří zároveň hlasitě řvou proti těžbě ropy na Aljašce a v Mexickém zálivu nebo proti stavbě nových rafinerií.

    Ono kdyby opravdu nešlo o nic jiného, než o závislost na ropě z blízkého východu, tak si USA poradí překvapivě snadno. A od toho tu jsou zelení užiteční idioti, aby tyhle cesty zabetonovali a jako jedinou spásu pak předložili ty bionesmysly.

    Pochopitelně ať si každý jezdí, na co chce, to samé platí o výrobě. Ale neměl by se do toho <censored> stát - ať o tom rozhodnou zákazníci.

    Komentář ze dne: 17.09.2007 10:05:44     Reagovat
    Autor: X3ME - Neregistrovaný
    Titulek:Chyby v článku
    V článku je několik chyb z nichž některé tady už byly zmíněné.

    Pokud se bavíme o oktanovém čísle, měli byste specifikovat o jakém (ze dvou různých široce používaných) se bavíte. Líh má velmi vysoké výzkumné oktanové číslo RON (vidíte na stojanech čerpaček) přes 120. Motorové oktanové číslo MON 100 (toto číslo vypovídá víc o tom jak se bude v motoru chovat) - BA95 má MON min. 85

    Molekulová váha je nízká a tak i přes vysoké OČ bude spotřeba benzínu s lihem bude nepatrně vyšší.

    Co se týká hydrofilnosti lihu, ta je vysoká. Je však důležité, k čemu má líh blíž - k vodě nebo k benzínu...spíš si myslím, že případné vodě zabrání ve vymrznutí tím, že sníží její bod tuhnutí.

    Nějakého vysokého mísení lihu do autobenzínu se nemusíte bát, protože ho omezuje specifikace obsahu kyslíku v palivu.

    Pří zmínce o mísení kerosinu do nafty a průkopnictví pančování paliva je třeba vědět, že kerosin/petrolej je pro úpravu vlastností motové nafty používá historicky a naprosto běžně už v rafinerii. jde zejména o úpravu hustoty a nízkoteplotních vlastností.

    Pokuta za nenaaditivovaná paliva je 75 Kč na litr nepřidané biosložky.

    Odstavec s argumentací výhřevností má mizivý smysl, protože výhřevnost benzínu je daná poměrem komponent použitých pro mísení benzínu a liší se v létě/zimě tak jak se mění kvalitativní specifikace. Navíc záleží na dostupnosti komponent v rafineriích, ze kterých se rozhodnou míchat benzín, protože specifikace jak bylo řečeno je relativně volná. Může se klidně vyskytnou benzín s lihem a vyšší výhřevností než bez lihu, nicméně lih vyhřevnost nezlepší, to je pravda.

    Jinak zatím není jasné jak rafinerie budou líh do benzínu míchat, ale dá se čekat, že to zdraží benzín ještě více než se dá čekat, protože mísení lihu zabrání rafineriím míchat do benzínu LPG a tuto ztrátu si budou kompenzovat vyšší cenou autobenzínu.

    Jinak souhlasím, že bilance: vyrobené FAME vs. spotřebovaná minerální nafta na výrobu FAME je důležitá a nedostatečně dokázáno že je pozitivní.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 12:39:57     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Chyby v článku
    Vzhledem k razantnímu růstu cen obilovin, silnému poklesu světových zásob a zvýšené spotřebě a tedy i poptávce a očekávanému pokračování tohoto výboje nevidím přimíchávání obilného (kukuřičného) liho do benzínu dlouhodobě perspektivní.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 13:51:04     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Chyby v článku
    A nepropukne nakonec zdravý konkurenční boj? Sice mezi podniky vyrábějícími "biolíh" jako palivo a mezi podniky vyrábějícími "bioelektřinu" spalováním pšenice. (IMHO vyhraje ten, kdo si v nelítostné konkurenci vylobuje větší dotace.)

    Možná je takto oklikou nastoupena správná cesta: zaměstnání dnes nezaměstnaných v zemědělství, snížení podílu strojní práce, zaměstnání druhotně nezaměstnaných výrobců traktorů & spol. v zemědělství a spalování biomasy přímo v koních, bez drátů, trubek a lodní dopravy od čerta k ďáblu ;-)
    Jedni tvrdí, že je to blbost.
    Druzí tvrdí, že je to správné.
    Třetí vědí, že to přijde a otázkou je jen termín.

    Pohon výrobního pásu žentourem je ekologický *).
    Pohon klimatizace v továrně na mikročipy žentourem je ještě ekologičtější a protože chůze v žentouru je týráním zvířat, budou muset být tato nahrazena lidmi svobodně si na trhu práce tuto činnost zvolivšími. Doufám, že vývoj nebude přehnaně překotným a já budu z pracovního trhu v předmětné době již vyjmut.
    --------------------------------------------------------------------------------- ------
    *) Ne, od lihu jsem neutekl. V předmětné době dojde k převratu na trhu s elektřinou, takže líh a biolíh budou využívány jako palivo do motorků pohánějících walkmany, mp3 přehrávače, televizory, mobilní telefony, počítače, fotoaparáty, zobrazovače, elektronické knihy.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 14:15:23     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Století páry II
    Jo, zdravý konkurenční boj je ten správný termín pro Kocourkov!
    Zdravou konkurenci vidím už roky třeba na politické scéně nebo v cukrovarnictví.
    Ještě ekologičtější než oklika přes líh je přímo parní trakce, jak vidno třeba z webu parostroje.wz.cz/. Budoucnost je v sekyrce a příručním štěpkovači ;-)

    Co se týče zdravého konkurenčního boje v oboru lihovarnictví, stačí sledovat zdraví příslušných členů managementu kolínského lihovaru a zdraví příslušných činitelů na MZ a MD.
    Osobně mě velmi uklidnilo, když nám justice sdělila, že 15 mega úplatek nebyl úplatek, ale legální půjčka.
    www.ceskenoviny.cz/domov/index_view.php?id=270769
    Ech, Kocourkov :)

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 16:30:10     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Chyby v článku
    :o) ano, palivové články jsou jednou z cest. Viděl bych to na třetí cestu, existují technologie vyroby biolohu mnohem efektivnější než kvasné, božuhell zatím jako výstupy výzkumu. Necháme se překvapit. Rozhodne ekonomika, jako vždycky.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 20:14:40     Reagovat
    Autor: pepik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Chyby v článku
    LPG v benzínu?? to jako tankujeme sodovku?

    Komentář ze dne: 17.09.2007 10:13:27     Reagovat
    Autor: Joža - Neregistrovaný
    Titulek:britské termální jednotky
    Britské termální jednotky na galon nepoužívat!

    Používat joule na kilogram! :-)

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 17:52:12     Reagovat
    Autor: nezmar - Neregistrovaný
    Titulek:Re: britské termální jednotky
    Hlavne by mel napsat, ma-li na mysli galon velkobritsky nebo americky suchy nebo tekuty.

    Komentář ze dne: 17.09.2007 12:23:12     Reagovat
    Autor: Schumacher - Neregistrovaný
    Titulek:A co zrušit daň z lihu ?
    Ano, zní to šíleně. Ale proč ne ? Že chlast zlevní a stát přijde o peníze do rozpočtu ? Zlevnění chlastu lze v sociální oblasti kompenzovat drastickým zvýšením individuální odpovědnosti. za vlastní život a zdraví i za škodu na cizím životě, zdraví a majetku způsobenou pod vlivem alkoholu. Účelem státu není ochrana občana před vlastní hloupostí. Alespoň by ubylo blbců. Že by chlastali všichni ? Laciným krabicákem si lze ožrat hubu relativně levně a přes to nepotkáváme davy opilců. Část populace nebude chlastat i kdyby alkohol by zdarma. Pravda, část se uchlastá. Tak jako se uchlastává i nyní. problém není v tom, že se uchlastává, ale že se uchlastává pomalu a než se uchlastá, stačí napáchat spoustu škody. Možná, že by pomohlo do alkoholu určeného pro konzumaci přidávat úředně schválenou škodlivinu. Ani to by nebyl špatný experiment. Alkohol zdarma. Obávám se, že by skončil na tom, že leckeří vykukové, místo aby je chlastali, lili by dotované lihoviny do nádrží. Kdyby mé přibližovadlo jezdilo na směs benzínu a dotovaného Johnyho Walkera, už bych frčel s kanystrem do výdejny :-)))

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 15:38:01     Reagovat
    Autor: Smidra - Neregistrovaný
    Titulek:Re: A co zrušit daň z lihu ?
    Ano, ja to rikam porad, ze uchlastani se trva zbytecne dlouho. Aspon by se procistil genofond, ze?;-)

    Komentář ze dne: 17.09.2007 16:34:07     Reagovat
    Autor: vokurka - Neregistrovaný
    Titulek:spalování potravin ....
    ... ale přesně to mě taky napadlo, že furt apelujou, jak v Africe nemají děti co jíst (jako kdybysme za to mohli), a přitom teď budem potraviny povinně spalovat :) ... celkem sranda.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 17:17:21     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: spalování potravin ....
    Je to jenom otázka pohledu. Spalovat zrní v elektrárně a pohánět elektromotor šrotovníku je nakonec stejné, jako spalovat zrní v koni a pohánět šrotovník žentourem. Přes to se lze přenést.
    V Africe nemají děti co jíst dílem i proto, že Evropa zničila jejich společenský systém výměnou za technologii a společenské mechanizmy, které nedokáží efektivně používat. Psala o tom hezkou reakci před časem EW, pokud mi paměť slouží.
    Evropa za to tedy může,a my také - připojili jsme se zpátky k Evropě v době, kdy začíná splácet dluhy.

     
    Komentář ze dne: 17.09.2007 17:27:21     Reagovat
    Autor: I.R. - Neregistrovaný
    Titulek:oftopík
    dneska se dostavil pošťák a donesl to :-)
    díky
    zjara budeme aplikovat

    Komentář ze dne: 18.09.2007 16:50:09     Reagovat
    Autor: zz - Neregistrovaný
    Titulek:Parní motor
    Jen bych podotknul, že už tomu bude nějaký ten pátek, co parní motory vyšly z módy, a tak je výhřevnost zcela irelevantní.

    Rovněž mi úplně nedošlo, proč by měl někdo do lihu přidávat vodu - jen proto, že je v něm rozpustná?

    Netvrdím, že závěry článku mohou být korektní, ale použitá argumentace je zcela nesmyslná.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2007 08:24:48     Reagovat
    Autor: tmiso - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Parní motor
    vyhrevnost je nieco ako energeticka hodnota paliva. teda praca ktoru z neho v idealnom pripade dostanem. pokial do paliva s vyhrevnostou x pridam palivo s vyhrevnostou >x, tak aj vyhrevnost vysledneho paliva bude >x. teda vysledneho paliva budu motory (je jedno ci parne, alebo ine) zrat viac ako toho nemiesaneho. a kedze z miesaneho aj nemiesaneho sa plati rovnaka dan ...
    niekto spomenul, ze v cechach sa na dani z paliva vyberie ~75GCZK/rok. takze co % zvysenej spotreby, to ~G75CZK/rok v statnej kase.

    k pridavaniu vody - vodu predavam ako benzin. nakup za kubik a predaj za liter radovo rovnaky (zisk 100000%). s cistym benzinom to celkom nejde, ale s liehobenzinom do istej miery hej.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2007 10:08:57     Reagovat
    Autor: zz - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Parní motor
    Výhřevnost je teplo uvolněné spálením nějakého množství paliva.
    Tudíž mě zajímá v domácím krbu, v kotli, v teplárně, elektrárně. Rovněž mě zajímá u parního stroje, jehož princip je postaven na ohřívání kapaliny. Naprosto mě nezajímá u vznětového či zážehového motoru, které jsou postaveny na expanzi plynu vzniklého hořením/výbuchem paliva, naopak je vzniklé teplo nežádoucí. Zbytek viz fyzika pátá třída základní školy.

    Ad voda - ale to samé jde přece udělat u benzínu, pouze to nebude voda, takových případů už naše historie zažila...

     
    Komentář ze dne: 19.09.2007 10:36:23     Reagovat
    Autor: Mário - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Parní motor
    řekněme, že nás u paliv obecně zajímá energie uložená do jednotky objemu versus cena, k tomu nutně několik dalších souvislostí: negativní dopady při výrobě a spotřebě, obchodně politické souvislosti, perspektivnost atd.
    Všechny v úvahu připadající způsoby získání energie z paliv využívají v nich uloženou tepelnou energii, s větší nebo menší (v dopravě spíš menší) účinností.
    Podstata celého článku Bio-korupto.. atd benzín, jak ji chápu já: referuje o nuceném organizovaném přiřazení další lobby do už existující mašinerie a závislosti konzumentů na Systému.
    Ta závislost tady je už teď a je obrovská, viz zmínky výše o spotřební dani, neexistuje proto svoboda "mít pět aut v garáži a rozhodnout se, kterým pojedu a na jaké palivo", protože už ve stávájícím systému se ve skutečnosti jedná o pořádnou nesvobodu, ve které zbývající iluze "volného pohybu" je náhražkou jen opravdu prostému člověku.
    Idylickou alternativu, že si budu jezdit po krajině s parostrojem, jehož kotlík nakrmím trávou z pangejtu nebo odpadovým dřívím z polomu, nikdo nevyužívá a myslím že kdyby přece někdo začal, legislativa po něm skočí jako vzteklý pes. Systém musí být.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2007 12:42:23     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Parní motor
    Tak si říkám, jestli si děláš srandu, nebo jsi jen takovej arogantní nedovzdělanec. Ale přikláním se jako rozený pesimista ke druhému a myslím, že nemám nepravdu.

    Pokusím se tě proti tvé vůli dovzdělat, OK?

    Tak tedy...když budu vařit vajíčko a přepísknu to, tak vejce praskne. Proč? Protože teplo okolí bylo řeneseno na vnitřek, který se zahříváním roztáhl do té míry, že skořápka explodovala.
    Takže - podobně funguje palivo v pístových motorech. Čím vyšší chceme mít tlak expandujících plynů po prudkém okysličení paliva, tím musí být ty expandující plyny teplejší. Tedy nás samozřejmě a nezpochybnitelně zajímá "výhřevnost" paliva.





     
    Komentář ze dne: 19.09.2007 13:00:51     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Parní motor
    Říkal jsem si, jestli má vůbec cenu na takového blba reagovat, ale když už jste se do něj s Máriem pustili, tak bych jenom doplnil jeho vzdělání jednoduchým vzorečkem z té fyziky pro páté třídy kterou se tu ohání, a to pV = nRT. Specielně tedy pro zz: je li konstantní objem (a to ve válci motoru při zážehu je), závisí tlak přímo úměrně na teplotě. Tj. čím větší výhřevnost, tím větší teplota, tím větší tlak, tím větší síla na píst...

    Pro šťouraly: nebudu tu řešit rozdíly mezi cyklem Ottovým a Dieselovým...

     
    Komentář ze dne: 19.09.2007 14:30:47     Reagovat
    Autor: X3ME - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Parní motor
    Ono, pánové (a dámy), jestli to nebude spíš tím, že větší výhřevnost mají obecně těžší uhlovodíkové sloučeniny (s delším uhlovodíkovým řetězcem) - více uhlíků se naváže s kyslíkem a s tím sice vzniká více tepla ale hlavně: OBJEM plynů (spalin) vyprodukovaný ze stejného objemu paliva je větší. Takže těžší uhlovodíky s vyšší výhřevností poskytují menší spotřebu. viz. jízda na LPG skoro s dvojnásobnou spotřebou (LPG jsou uhlovodíky C3 a C4 kdežto benzín okolo C8).

     
    Komentář ze dne: 19.09.2007 16:06:15     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parní motor
    Jízda na LPG že má dvojnásobnou spotřebu? Vzhledem k tomu, že litr stojí cca 1/2 než benzín, tak by se asi vůbec nevyplatila přestavba auta na LPG.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2007 22:10:14     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parní motor
    To je pořád dokola. A proč je tam těch spalin víc? Protože poměr palivo:vzduch není konstantní. Ke spálení 1 dílu metanolu potřebujeme 6 dílů vzduchu, 1 dílu etanolu asi 9 dílů vzduchu atd., takže je tam sice palivo s menší výhřevností a méně uhlíky v jedné molekule, ale zato je tam těch molekul víc. Auto na LPG nepotřebuje 2x víc paliva, ale asi o 8% víc, možná že stará auta spotřebovávala o 30% víc, ale to bylo kvůli špatnému řízení dávkování směsi (podtlakovou regulací).

    Parní motor paradoxně nemá od spalovacího zase tak daleko, jen je tam něco jako prostředník a tím je voda, z ní se spálením paliva vytvoří vodní pára, která někde kousek dál tlačí na píst stejně jako ty spaliny u spalovacího motoru, nakonec jsou to oboje tepelné stroje.

    Ten bambula, který načal vlákno s parním strojem, měl z fyziky kouli.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2007 00:17:10     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:My mame parni stroj, uzasne sily zdroj
    Parni stroj, vynalezeny ve stoleti osumnactem, zaznamenal velky rozvoj ve stoleti devatenactem. Proto se tomuto stoleti rika - stoleti pary. Tolik klasik.

    Me se pri cteni o podobnosti parniho stroje a spalovaciho motoru vynorila z pameti vzpominka na fyzikarova slova - parni stroj a benzinovy nebo dieselovy motor jsou vsechno spalovaci motory. Jde tu o vnejsi nebo vnitrni spalovani. Je to jen otazka terminologie. Existuji elektricke motory, kde se toci stator a rotor je nehybny. A presto je to porad elektricky motor.

     
    Komentář ze dne: 23.09.2007 11:01:19     Reagovat
    Autor: drgi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: My mame parni stroj, uzasne sily zdroj
    ale potom sa uz nie je stator statorom ale je rotorom, a rotor nie je viac rotorom, ale statorom :-)

     
    Komentář ze dne: 20.09.2007 08:13:52     Reagovat
    Autor: tmiso - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Parní motor
    fyzika pre 2 stupen zakladnej skoly. opakovanie:
    teplo a praca su to iste, len sa to inak vola.
    vyhrevnost je mnozstvo tepla (t.j. prace) obsiahnute v jednotke paliva.
    pokial nalejem/nasypem palivo s vyhrevnostou x do parneho stroja, dostanem z neho pracu x. cast zohreje vesmir a cast bude otacat hriadelom.
    ked nalejem/nasypem rovnake palivo do zazihoveho/vznetoveho/stirlingovho/prudoveho/kvaziturbiny/... (alebo ineho motora) dostanem z neho pri rovnakej ucinnosti rovnaku pracu. akurat pomer medzi tym co zohrieva vesmir a tym co toci hriadelou ne iny.
    ked nalejem/nasypem rovnake palivo do krbu dostanem z neho pri rovnakej ucinnosti rovnaku pracu (t.j. teplo). akurat, kedze to nema hriadel, len sa ohreje vesmir.

    duosledok:
    vyhrevnost paliva je zaujimava pri lubovolnom pouziti, okrem pripadov, ked ho nechcete pouzit ako palivo.

    Komentář ze dne: 19.09.2007 12:25:05     Reagovat
    Autor: Smidra - Neregistrovaný
    Titulek:Takze bych se tomu lihu mohl vyhnout
    tak, ze budu jezdit na 98? Sice jezdim na 95, ale 98 by nemela vadit, ne?

    Komentář ze dne: 23.09.2007 10:39:46     Reagovat
    Autor: drgi - Neregistrovaný
    Titulek:eko ee
    http://ac.blog.sme.sk/c/113086/Biopaliva-horsie-ako-klasicky-benzin.html

    Komentář ze dne: 27.09.2007 13:05:56     Reagovat
    Autor: anakonda - Neregistrovaný
    Titulek:snížení emisí
    Údajné snížení emisí při používání lihu jako aditiva do benzinu je fikce. Spálením 1 l lihu se sice uvolní méně CO2 než při spálení 1 l benzínu, ale lihu musíme spálit více pro získání stejnéhp výkonu. O emisích uvolněných při pěstování rostlin je psáno. Ale nikdo se nezmínil o uvolněném CO2 při kvašení rostlin, aby alkohol = líh vznikl. Přibližně můžeme říci, že na 1 molekulu etanolu se při kvašení uvolní 1 molekula CO2. Vzhledem k tomu, že líh a CO2 mají zhruna stejnou molekulovou hmotnost můžeme psát, že na 1 l lihu (0,7 kg) se uvolní 16 l oxidu uhličitého, dalších 32 l se uvolní jeho spálením. A to je síla, o které ekoteroristé neuvažují.

    Komentář ze dne: 30.09.2007 15:00:17     Reagovat
    Autor: jj2 - Neregistrovaný
    Titulek:To jsem si oddechl...
    Jestli je pravda, že do benzínu nad 98 oktanů se ten šmejd biolíh přidávat nebude tak snad moje auto přežije, i za cenu hodně zvýšených nákladů... Mám totíž v manuálu velkým písmem napsaný upozornění, že auto nesmí jezdit na palivo obsahující jakýkoliv biosložky, jinak dojde k poškození motoru. Jedná se o Daewoo Leganza 2.0 v perfektním málo jetým stavu, tak bych si ho ještě rád nechal i přes tuto neschopnost spalovat nekvalitní pančovaný benzín. No a do motorky budu raději taky brat 98 a víc, protože už jsem měl jednou problém (vynecháváni motoru, usazení nějaké břečky v karbecech) po benzínu od levné čerpačky, kde zřejmě byla v benzínu voda nebo jiný svinstvo.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.