Komentáře ke článku: Zkušenosti: Alfa-Romeo 156 1.8 T.S. (ze dne 24.10.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Článek ušel, ale proboha autore, kolik vám je? Osmnáct?
Hurrr durrr jsem hustorebel!
|
|
|
Klati mlada kuzlata na balkone 10 hodin denne a rvou u toho!
(nebo jak to psal RaDo)
|
|
Odkaz na poslední obrázek je blbě...
|
|
Ještě tak před rokem bych se tý spekulaci o růstu cen z hluboka zasmál, ale nedávno jsem se koukal za kolik se dá dneska koupit 155 Q4, kterou mi před 5 lety někdo nabízel v docela slušnym stavu za něco kolem 90tkč a ono na tom možná něco bude:). Koupit starší nebouranou Alfu v sériovym stavu, ideálně něco výjimečnějšího jako 156GTA nemusí bejt úplně mimo. Jenom je trochu problém najít něco, co splňuje alespoň ty dvě první podmínky (nebouraná série)... Je otázka, jestli se u 156 bude opakovat stejnej scénář jako u 75, 155 atd. - mám na mysli to, že dneska už je velkej problém to koupit v jakymkoliv stavu. Podle mě je 156 (ideálně ne TS) přecejen trvanlivější než starší modely a nevymizí tak rychle.
|
|
156 opavdu za chvíli půjde nahoru. Proč?
1) byla to ve své době kuriozita jak sviňa. Hodně kontroverzní auto - neauto. Luxusní kabelka nebo botky na čtyřech kolech.
2) technika bez kompromisu s odkazem na legendární youngtimery, víceprvek vzadu a lichoběžník (tak to měla většina legendárních aut). Svérázné motory s puncem kontroverze. (kdysi mínus, v budoucnu velké plus!...důchodci zběratelé si rádi hrají..studují různé papíry...atd..kupují oleje...čtu německý časopis o youngtimerech a tam to všude je, jak Hans měl orgazmus nad zaslaným olejem, nebo jak se uďál při luštění návodů na zvýšení výkonu u alfáckých twin cam 1.6tek..atd)
3) design, který ovlivnil historii...kolik aut převzalo ze 156 jenom tu tvarovanou kapotu...to té doby byly kapoty ploché. se zapobleným koncem u stěračů....kolik aut to má tekhle dnes? Málo. A kdo kradl? Mazda 6, 3, Lexus Is....atd. Stačí se mrknout na parkovišti. JEdnu dobu nemít budíky v tubusech znamenalo neexistovat. A podívejte se na zadní nárazník současné Octavie a na ten od 156ky. No? 156 definitivně zametla s osmdesátými léty...absence ochranných lišt, všelijakých ozdůbek na karoserii....atd.
4) vzhledově superstylové a krásné šestiválce..jen to naleštit.
5) můžete si bastlit roky a auto vám nezrezne...což může být riziko u jiných klasik jako je třeba Opel....ono Vectra A turbo nebyla špatná!!!! Jezdila lépe než třeba Saab 9000, ale ta rez...Nebo Sierra Cosworth...tyhle auta jsou skvělá, ale silně reznou i v garáži. Měl jsem kdysi jednu Sierru...nedala se zachránit. Prostě koroze v genech. A s Alfou si budete hrát a investovat do ní beze strachu, že se vám rozpadne.
4)Můj typ je jednoznačně 156 2.5 6V 141Kw. Krásný motor, klasik. Cena jako za nejvylítanější Fabii 1.2. Často se vyskytují jako absolutní sériovky. V německu, Rakousku je jich dost. Stojí stejně jako 156 1.6. Jsou podstatně levnější než GTA. Ty jsou drahé a vidím tam rizika. Než se dostanete se zachovalou 2.5 na cenu vylítané GTA, tak bude třikrát zgenerálkovaná a možná zbude ještě i na nový lak.....
|
|
|
len mala technicka - tvar kapoty mazdy 6 ovplyvneny 156kou? no, dajme tomu nazor, ale skus si niekedy pozriet kapotu xedosu 6 - ten je z roku 1992.
|
|
Rád čtu o autech koncernu FIAT.
Tu oprava po 60tis. Km, tu po menším množství, tu něco doopravit, doplnit, prostě polaskat se finančně s tím krámem po každém kilometru.
Jsem vcelku fanda FIATU. Vlastnil jsem jich dostatečnou řádku, ale poslední zkušenost velí zřetelně.
Už nikdy ten šunt nepřijde do domu.
|
|
|
Nemecky Fiat znamena "Fehler In Allen Teilen" (Chyba V Kazde Soucastce).
|
|
|
Ano, proto německé automobilky houfně používají např. motory/části motorů Alfa Romeo. Případně proto se common raily TDI hromadně sypou a žerou z výroby 0,5l oleje/1000km, zatímco JTD běhá, dokud do něj nezasáhne diletantův hnát. Dále lze pokračovat třeba k fatálně shnilým S-klass(i všem ostatním) Mercedesům z roku 2000, které stojí vedle korozí netknutého o 5 let staršího Punta, které původně stálo desetinu.
|
|
|
Jo to PUNTO to je taky skvost. Každých 80tis.km ložiska zadní nápravy. Mezi tím trošku poléčit přední na kloubech.
Auto mi musí sloužit, ne já jemu. Připouštím, že to někomu vyhovuje i obráceně.
|
|
|
Ano, připouštím, že udělat jednou za několik let ložiska je mnohem větší problém, než když mi to za 10 let shnije pod rukama ať dělám co dělám. Fakt by mě zajímalo, jaký auto máš.
|
|
|
Puvodne stalo desetinu a navic celou tu dobu stalo v garazi a v hermetickem obalu. A ten medour byl cerstve vytazenej z more. To je tak asi jedina moznost, jak by k tebou popisovanemu zazraku mohlo dojit. :-)
|
|
|
Víš o tom kulový kamaráde, zvedni se od monitoru a běž se podívat zespoda na libovolnej Mercedes okolo roku 2000 (do r.2003, kdy v Mercedesu 10 let po low-cost Italech objevili pozink). S-klass W220 z těch let už dneska najdeš bez koroze snad jedině v muzeu.
|
|
|
Případně pokud se od toho monitoru zvednout nehodláš, zavítej na fórum "Mercedesistů" - http://www.mercedes-classic.cz/forum/read.php?f=1&i=351599&t=351599 (aneb jak S55 AMG 2005 ke hnilobě přišla). Google ti poskytne kvanta dalších informací na toto téma.
|
|
|
No, covece, moc presvedcive to nezni. W220 hnije, Cesi kradou, skinheadi jsou pravice. Proste takova zarucena pravda. Kdyz uz se zvednu od montoru, mam ech medouru kolem sebe az az a nejakyho rezu jsem si nivsiml. Bydlim kousek od Stuttgartu, coz je mesto medouru. Dokonce tam maji i muzeum tech rezavejch rachotin.
At je to jak chce, napis vytesany do kamenne desky vydrzi stoleti, tak proc si kupovat pocitac, ze ano. Aneb proc si kupovat Mercedes, kdyz Punto prece nerezavi. Hahaha.
|
|
|
Psal jsem že W220 hnije, ne že češi kradou, nebo že skinheadi jsou pravice. Další pokusy o manipulaci budu ignorovat.
Takže fanoušci Mercedesu odmítaj přestoupit ze starších modelů na W220 případně na Ečko "masařku" protože to i podle nich hnije (a mimo to taky kvůli poruchovýmu Airmaticu), po bazarech se válej Ska shnilý na některejch místech jak stará Regata přestože tam očividně nebyly opravovaný, Mercedes sám dělal svolávačku kdy u W220 houfně měnil alespoň dveře kvůli korozi, ale Praetorian bydlí kousek od Stuttgartu, takže o Mercedesech ví všechno nejlíp - no to zní rozhodně přesvědčivěji:-). Asi jako třeba ta zaručená pravda, že Italský auto je krám, že.
|
|
|
http://www.benzworld.org/forums/general-mercedes-benz/1338896-mb-their-inferior-rust- warranty-why.html
"My silver 2000 W210 is starting to turn bronze!"
"Mercedes rust problems are well documented, especially on the 210 chassis, and it doesn't require an eastern Canada climate - it's happening even in California."
"I have seen many W210's (1998 - 2001) that have a lot of surface rusts (from outside in), especially in the wheel well area. Many have also had rusts under the door seals, even in warmer climates. These are design and manufacturing defects, not simply due to owner neglect."
"You can see a lot rusty W211 here for sure. The W210 and W211 are some of the most corroding cars of all in this country, in spite of their 30-years warranty.
The corrosion is both inside out and outside in. Many owners have tried to claim their cars, but Daimler Chrysler Scandinavia has been very reluctant to do anything and sometimes directly arrogant.
Even in this area, the "premium" MB are fare below AUDI, Volvo, Volkswagen, Renault, SAAB, BMW , Lexus etc.
Alexander from Sweden"
__________
Hrůza co? Majitelé a fanoušci Mercedesů šíří o vlastních autech nepřesvědčivou zaručenou pravdu. Takovej podraz už dneska prokoukne jenom ten, kdo bydlí blízko Stuttgartu.
|
|
|
No tak az budou mit Fiaty jen takove marginalni problemy, tak ma smysl se o necem bavit.
Jinak porad plati to, co jsem napsal minule:
Nekdo rad mlati majzlikem a kladivem do kusu ohlazeneho sutru, nekdo si na posilani emailu poridi pocitac, i kdyz ten teoreticky muze zrezavet. Ja ti ten majzlik a sutr neberu, jen se nezlob, ze se tomu smeju.
|
|
|
Hnijící kastle, odcházející Airmatic (za nějakejch kolik, 100tkč?), problémy s elektrikou... to je marginální jo? Nebude to pro tebe náhodou marginální proto, že je to Mercedes a ne Ital? Já teda u auta prakticky neznám větší průser, než když začne hnít, i když u Mercedesu jsou možná i horší (dražší) věci, kdo ví:). Můj Fiat a moje Alfa Romeo trpěj jen tím posledním (elektrikou) a to tak, že stačí prostříknout nejbližší konektor kontaktolem, nebo u Alfy vyměnit německou váhu vzduchu Bosch.
Tvoje přiblblý přirovnání je mimo, účelem toho že jsem vedle sebe "postavil" Punto a W220 samozřejmě nebylo to, že jsou ty auta srovnatelný a máš si koupit Punto místo W220, účelem bylo poukázat na to, že árijská topautomobilka u svýho topmodelu za 2+ mio neuměla kvalitně udělat tak základní věc pro trvanlivost auta, kterou FIAT běžně dělal 5-10 let předtim u svýho low-cost prcka za 300tkč.
|
|
|
Se necerti, hele. Chapu uplne presne co myslis, souhlasim s tim (u tak drahyho auta je to fakt otres), jen to doplnuju o neco, co ty porad nejak nechces uznat:
Marginalni problem je takovej, kterej muzes resit doma v garazi, nebo na objednavku po dojeti po vlastni ose do servisu. Opravdovej problem je nedojet do cile a zustat nekde trcet a do servisu se dopravit na korbe odtahovky. Vono se da pri zimomrivem podupavani u silnice a cekani na zlute andely i prijit na mylsenku, jestli neni obcas lepsi auto orezly, ale jezdici, ze ano.
A tady jsou na tom ten Fiat oproti MB o dost hur. Ale jak jsem psal o kus vys, Renault je na tom jeste hur, takze "vpoho". :-)
|
|
|
:-)) Vyprávěj tohle lidem s prvníma Ečkama W211 (nebo i další, třeba ML), co kvůli (velmi rozličným) problémům s elektrikou zůstali stát na silnici třeba 3x během prvních pár tkm a často zůstávají stát dodnes, když se toho krámu nezbavili. Samozřejmě tohle neni výsada Mercedesu, BMW na tom bylo s prvníma "Banglovskýma" 5 a 7 úplně stejně.
Alfa/FIAT/Lancia tě nikde nenechá (resp. o nic víc než ostatní auta), když nezanedbáš údržbu (tzn. především když nedoleješ olej, nebo neměníš komplet rozvody). Největší bolest co do spolehlivosti jsou u starších Italů často podvozky, který často vydržej jenom o málo víc než Passat B5. Vymlácenej podvozek neni závada která tě nechá stát na silnici (jedině když jsi echt prase, necháš to mlátit 2 roky a pak třeba povolí čep).
|
|
|
Clanek shodou okolnosti ze dneska, ktery zacina
"If you are in the market for an expensive, dependable German luxury car, think again, Consumer Reports warns in its annual ranking of auto reliability Tuesday."
"The larger [European] manufacturers, Audi, BMW and Mercedes-Benz, are among the worst automakers overall," Consumer Reports said.
http://www.latimes.com/business/autos/la-fi-1027-autos-reliability-20101027,0,3534372. story
|
|
|
Popřípadě Für Idioten allgemein tauglich...
|
|
|
Oder so. :-)
Ale nebudme nespravedlivi, Fiaty nejsou uplne nejhorsi. Mame tu jeste Renaulty.
|
|
|
Jako bývalý a relativně spokojený majitel tipa a občasný řidič Scuda se tomu taky jen směju...
|
|
|
"Fehler In Allen Teilen", tak nějak to říkali kuci německý na Bohemce. A pak od Fiata z roku 1981 dostali 1,5 s/km RZ.
Když to tak proberu, vlastně máte pravdu, Fiat má 13 titulů v MS rally, PSA myslím 8, všichni Němci dohromady pak 4 (raději je sčítám). V okruzích cesťáků je to Fiat proti všem Němcům dohromady zhruba 1:1 (tedy sčítáme Porsche s BMW a MB), ve formuli 1 Němci nejsou vůbec...
Když to tak promítnu na tato čísla, musím s Vámi plně souhlasit.
Fiat je šunt a proto ho nekupujte!!! A řekněte to všem známým!
Ať je ten krám ještě levnější...
|
|
|
Na tohle přísloví už mám skoro alergii.
Ty alle Teile se vyrábějí na stejných linkách jako součástky pro BMW a VW a Škodovku a Toyotu a Hondu a další a další, přitom se kolikrát ani neví, u jaké automobilky ty komponenty nakonec skončí.
Anebo má nějaký OEM tolik peněz, aby řekl, okay, postavíme místo jedné výkonné a produktivní linky dvě menší, jednu na echt německou kvalitu pro budget brand of Volkswagen a druhou na Scheissdreck pro FIAT, abychom měli dvojnásobné investice a potřebovali víc personálu a výrobní plochy a celá logistika byla patřičně komplikovaná? K té druhé lince ráno přijde mistr a řekne lidem, vy lidi na to dneska budete srát, protože děláte pro FIAT, a pak jde k té první a vynadá jim, že na to serou, protože dělají pro BMW... atd.
Jak vůbec může někdo věřit na takové pitomosti????
|
|
|
Nechtěl byste někdy napsat článek, co vše je na autech univerzální pro více značek? Namátkou mne napadá třeba takový elektrický posilovač řízení? Po čumendu v servisu mám pocit, že dnes už jsou jiné jen vnější panely karoserie. Vím, že je to takové naivní, na druhou stranu je tu mnoho polopravd a mýtů.
Ať se zase dozvíme něco zajímavého zpod pokličky :-)
|
|
|
V principu je to ale pravda, nikoli naivita, co píšete. Dokonce auta mnoha výrobců se liší pouze těmi vnějšími částmi a i podlahové skupiny či alepoň jejich části jsou jim společné.
Samozřejmě třeba motory si většina firem kutá sama, ale i zde je silná kooperace. Například Fiat dodává kompletní hnací agregáty (motor + spojka + převodovka) mnoha dalším automobilkám, které je pak jako kompletní technologický blok montují do svých výrobků.
Navíc jsou zde zástupy patentů a řešení, kde například právě onen FIAT dominuje a i když nevyrobí ani autíčko, budou příjmy z patentů vždy tvořit dost slušné cash-flow (náklad yna vývoj oněch patetntů byly hrazeny z velké části z cizích zdrojů, proto ty kecy dementních novinářů o krachující automobilce).
A hlavně - jak píše D-FENS, drtivá většina součástek v tomto světě má 2-3 dodavatele. Ti mají samozřejmě různé produktové a kvalitativní řady, ale ty se neliší určením pro nějakou značku vozu (ta v době výroby nebývá u 80 % produkce vůbec známa), ale pro konkrétní použití.
Trochu výjimka je tu zase Fiat, protože prodal svůj díl v Magneti-Marelli, investoval do fy Bosch, přičemž tato spolupráce se natolik neosvědčila, že i po uplynutí opce Fiat svůj podíl v Magneti-Marelli zase začal navyšovat a většina součané produkce již není vybavena elektronikou Bosch, ale právě Marelli.
Nicméně váhy vzduchu, lambdasondy, některé vstřikovače, systémy ABS/EBD/ASR/ESP/OPBH... jsou prakticky výhradně dodávány firou Bosch v rámci jejího patentu (jsou i jiní, třeba Girling, ale to je ještě horší nebo lambdy od Helly, které jsou dobré, ale 2x dražší) a tedy veškeré problémy na těchto systémech, ať jsou montovány na Audi, MB, VW nebo AR jsou problémem fy Bosch a ne finálního výrobce. Navíc kvalitativní norma fy Fiat a PSA je mnohem přísnější a komponenty Bosch jsou dodávány s výjimkou na její plnění...
Výrobci komponentů mají zpravidla nějaký sortiment rozčleněný do několika řad a automobilka XY si zvolí pro daný typo vozu konkrétní produkt. Auto je pak stavebnicí těchto dodaných produktů, čímž je dána jeho výrobní cena, a liší se od sebe opravdu nejvíce designem a přístrojovkou (proto novináři nepíší o ničem jiném).
Cena vozu na trhu je pak dána poměrem poptávky a nabídky a tak u nás paradoxně koupíte Punto za cenu nějakého Korejce s tím, že Punto má jako jediný zástupce své třídy šrouby se stoupáním 1,25, zpravidla o jednu až 2 pevnostní třídy vyšší než konkurence a i kryty rozvodů a další části jsou upevněny válcovanými šrouby (co kdyby to Punto potkal v jednosměrce třeba tank, že?).
Největší zábava je pak sledovat třeba prodej vozu Suzuki SX-4 versus Foat Sedici; obě auta jsou ÚPLNĚ STEJNÁ, vyráběná v jednom závodě v řadě za sebou. Přesto se zákazníci v ČR křečovit drží znaku S na kapotě a pečlivě se vyhýbají témuž výrobku s logem Fiat (kzterý je dokonce o něco levnější než Suzuki). Inu proti gustu...
|
|
|
K tomu Suzuki vs. Fiat - když to Italové neuměj prodat, je to jenom jejich mínus. Sám jsi napsal, že Fiat má v ČR nejhorší zastoupení. To není o tom, že by se zákazníci křečovitě drželi značky Suzuki (i když - Japonci přece dělaj dobrý káry, to je známá věc), ale o umění prodat. Kromě toho zrovna Sedici je takovej neznámej model - Fiat si většina lidí spojí s Puntem nebo Bravem. Suzuki SX-4 je mnohem známější auto.
|
|
|
BTW, Fiat má v ČR 52 prodejců, zatímco Suzuki jen 38 (aspoň podle jejich webů). Čím to je, že se SX-4 prodává víc než Sedici?
|
|
|
No čim, prostě tim, že Sedici je FIAT - rezne to už v prodejně, sype se to jak může a je to auto tak maximálně pro automechanika. Suzuki je narozdíl od toho poctivej Japonec:-))
|
|
|
Myslíš? Statistika z roku 2009:
počet prodaných fiatů: 4287
z toho Sedici: 225 (5%)
z toho Panda: 1408 (32%)
z toho Punto: 1376 (32%)
z toho Bravo: 443 (10%)
počet prodaných suzuk: 3446
z toho SX4: 1357 (40%)
z toho swift: 850 (24%)
Takže 40% všech prodaných suzuk je SX4 a vůbec nejprodávanější Suzuki v roce 2009 vůbec. Ale celkově se prodalo víc fiatů.
Je jenom chyba Fiatu (a jeho prodejců), že se tady Sedici neprodává, možná proto, že dealeři radši protlačujou známý punta a pandy. A možná má Fiat se Suzuki i nějakou dohodu o rozdělení trhu a SX4 holt vyšla na ČR, kdoví.
www.autorevue.cz/nejprodavanejsi-auta-v-cr-v-roce-2009
|
|
|
To není tím, že by Fiat "tlačil" víc na prodej jiných modelů. Už zase začínáme řešit optázku, kterou opakovaně rok co rok řeší i Financila Times: proč je tak out kupovat Fiaty. Každoročně autoři dojdou ke stejnému závěru: kvalita nebo technická úroveň výrobku s tím nemá nic společného. Přesto to nikdo nekupuje. Zákazníci dají přednost zastaralému a mizernému vozu s nulovou zkušeností před Fiatem za stejnou cenu. Nikdo neví proč. Prostě to tak je.
Kdyby se Punto jmenovalo Chang-Chion-Pchang-Yaung, prodá se jich víc než všech VW výrobků dohromady a mohly by být i o nějakých 50 000 Kč dražší. Média by psala o superkvalitě asijského výrobce a neuvěřitelné bezpečnosti. Prostě v superlativech. U Fiatu se pouze napíše, že to "pořád ještě není ono", ale co je tím "ono" míněno, se nikdy nikdo nedozví.
Podle mého je problém v přístupu k médiím. Když jsem seděl v redakci, tak mě od rána do večera bombardoval Ford, že má nový model, pak Opel, že má starý motor s novým sedadlem, pak další a další. Když jsem chtěl na test Alfu Romeo, byl to vždy problém. nejenže to nebyl Fiat, kdo se doprošoval, ale doprošoval jsem se já, abych auto mohl vyzkoušet. Nebylo, nešlo to, za měsíc. Za měsíc se zeptejte za měsíc. A když jsem vyfásnul auto, mělo najeto 38 000 km (tato auta se dávají pryč kolem 5 000 km, protože novináři jsou prasata a za tu dobu auto zvrakují) a ohnutý Pherson vepředu (protože AR 166 je ideální auto na skákání v lomu, že?). Mám doma od všech automobilek hromady "dárků" [čti úplatků]: trika, čepice, bundy, hodiny, hodinky, stopky, tašky... na ničem nikdy nenajdete logo Fiat, Alfa Romeo nebo Lancia. Ani na jednom. Byl jsem na hromadě akcích v drahých hotelech po celém světě. Nikdy mne tam nepozval Fiat. Nikdy jsem od Fiatu nedostal ani chlebíček, dokonce ani 2 dcl coly.
Proto je podle mého názoru mediální obraz této automobilky - a díky tomu i prodeje - takové, jaké jsou. Fiat prostě neumí komunikovat s médii. Ano, novináři jsou pijavice, které akorát koukají kde se nejlíp nažrat, vopíchat hezký holky a co kde posbírat za "dárky" (páč jsou mizerně placený). A když to nemají, tak prudí.
|
|
|
Kdyby se Punto jmenovalo Chang-Chion-Pchang-Yaung, prodá se jich víc než všech VW výrobků dohromady a mohly by být i o nějakých 50 000 Kč dražší.
Tak proč to Fiat nepřejmenuje ;-)
Platí to samý, co ve všech odvětvích - je úplně jedno, co děláš nebo jak dobře to děláš, protože když to neumíš prodat, je ti prd platný, že tvoje výrobky jsou lepší než konkurence.
|
|
|
FIAT svého času (ca 1995) podlehl myšlence, že nebude kupovat komponenty, ale celé systémy. Chtěl tak ušetřit na vlastním vývoji a přesunout vývoj k dodavateli. Samozřejmě za ten vývoj vysolil balík. Jeho role se tak redukovala na specifikaci parametrů a koupil za to řešení na klíč, za jehož kompletní funkčnost dodavatel přebral odpovědnost. Tak se stalo, že skoro všechno, co je v B-/C- Motorech a T.S. má logo Bosch, a to včetně toho krytu, co je na tom napsáno Alfa-Romeo. M-M systém nenabízel a tak se sám vyhodil ze hry.
Teď po nějakých 10 letech se to všechno obrátilo, FIAT nakupuje u M-M a VW koupil zase komplet systém pro motory TSI od Bosche, patrně mezi oběma firmami migrují experti i s jejich sociálními sítěmi :)
|
|
|
|
Tohle jsou samozrejme znama fakta, ale zatim jsem nenarazil na nikoho, kdo by mi dokazal vysvetlit, proc se treba renault tak neuveritelne sere, kdyz vetsina komponentu je od evropskych vyrobcu, kteri dodavaji ty stejne komponenty mnoha jinym znackam. Budto se snazi usetrit tim, ze vsechno poddimenzuji, nebo to neumi sesroubovat dohromady, nic jineho mne nenapada.
|
|
|
Obojí je pravda. Plus to, že tu a tam totálně zvržou tu specifikaci, kterou dají externímu dodavateli a vývojáři.
|
|
|
Přesně tak. S Renaultem se nedá rozumně spolupracovat. Je to nejhorší partner hned po japonských automobilkách. Pokud se narodí nějaká specifikace, je většinou nedostatečná nebo přeurčená. Nejčasteji se tvoří specifikace tak, že se převezmou z jiné součástky, třeba úplně jiné. Zpravidla existuje k jednomu dílu několik verzí specifikací, všechny jsou platné, obsahují různé chyby, které nikdo nechce opravit. Jiné součástky vznikají zcela bez specifikace nebo na základě ústní domluvy pod termínovým tlakem. Těsně před začátkem výroby jsou zpravidla požadovány zásadní změny ve stylu "přestat dělat písmenka, začít dělat kulky". Další podstatný detail je, že neexistují kontaktní osoby pro jednotlivé produkty, buď jsou na služební cestě, nebo jsou na obědě, nebo tam už vůbec nejsou, protože jim někdo zrušil oddělení, nebo právě předávají svoji práci někomu jinému, nebo jsou zrovna na tomto místě noví. To že ta automobilka funguje, je zásluhou nemnoha osob přímo v montážních závodech, kteří řeší problémy s dodavateli pomocí metody známé jako "kleiner Dienstweg".
Poslední dobou se stalo módou mezi vývojáři v Renaultu bilanční suicidium skokem z okna výškové budovy, což pokládám za docela férové východisko, jak zaopatřit svoji rodinu na náklady polostátního Renaultu a současně rezignovat na svoji pozici u této automobilky.
Zakoupení Renaultu vyrobeného po roce 2000 vyžaduje trochu smyslu pro dobrodružství. Jako první opatření bych zkontroloval, zda na řízení nechybějí nějaké šrouby a matky a zda z brzd něco neteče.
|
|
|
Ještě bych přibral PSA (tedy Citroen a Peugeot). Tam zásadní změny také aplikují zároveň se spuštěním výroby. Pravidelným úkazem je také to, že po dobu přípravy výroby se zásadní problémy neřeší, ale bazíruje se na nepodstatných kravinách.
Viděl bych to na francouzské specifikum.
|
|
|
Prozradíš co sis koupil za nadauto, že se u něj nemusí měnit olej, filtry, rozvody + vodní čerpadlo, brzdy, spojka...?
|
|
|
Provozoval jsem tímto ne způsobem Felicii jednu z prvních MPI.
Jednou za 25 tis olej. Jinak ani servis, natož rozvody, či spojku. Jako že bych si dal tak preventivně vodní čerpadlo? Žeé.
Ale jo, lásku k FIATU je třeba něčím kompenzovat. Povětšinou jsou to nervy a peníze.
|
|
|
Aha, Škoda Felicia, proslulé kladivo na Alfu Romeo 156. Dál nemá smysl diskutovat.
|
|
|
Kladivo na AR je cokoliv jineho nez samotna AR. Mozna i ten pritroublej Renault se sere min.
Nerikam ze neni kus AR co je v pohode, i takova nahoda se muze stat. Kazdopadne AR koupit novou a po roce ji radeji prodat.
|
|
|
Přesvědčil jsi mě, zejtra jdu prodat svýho Fiata kterej 5 let bez problémů sloužil (např. k nasírání tailujících přiblblíků v líných árijských vozech, z nichž mělo 9 z 10 nakonec jenom velký voči) a asi i Alfu, která zatím drží 2 roky bez jedinýho zásadního problému a okamžitě kupuju nějakýho TDI koncerna, známý to etalon spolehlivosti a úchvatných jízdních vlastností (volnoběh-nic-nic-BOOM-nic-nic-nic-vůbec nic, zatáčka-skoro zastavit a až na rovince zase nic-nic-BOOM...). Díky, že jsi mi otevřel oči!
|
|
|
... zatimco ty se v klidu pohybujes kolem a z tve strany se ozyva jen tukani majzliku do kamenne desky.
Mozna bych byl ochotnej primhourit oko u Lancie, ty aspon vypadaj hezky, ale jinak je tvoje zatata snaha obhajovat ty poruchove (a obludny) strepy opravdu k popukani.
|
|
|
V zásadě šlo postavit motor pro Alfu stejně, jako byl postavený motor pro felicii. Úplně obyč ho oprásknout, protože je to známý etalon pro výkon. Kdyby ne, tak aspoň tu fiat technologii na něj napasovat. Rozvod DOHC by šel pohánět řetězem, byl by pořádně dlouhej a tlustej, protože by nevystačil s délkou 40cm jako u felicie. Trochu by to řachtalo. Vodní pumpa mohla být poháněná klíňákem od řemenice klikové hřídele - pokud by tam skrz ty řetězy zbylo místo, kdyby ne, tak by se pravé přední kolo prostě udělalo o něco užší. Dalo se to udělat tak, aby to jelo na olej 15W/40 Mega Powa by Lidl, tedy rozšířit ložiska kliky a prodloužit zdvih a zmenšit vrtání. Spojka by také vydržela déle, protože by to mělo menší kroutící moment, tím by se zvýšila životnost podvozku.
Problém by byl pouze v tom, že by to pak jelo jako Felicie, což asi nebylo záměrem tvůrců.
|
|
|
Nepřekvapilo mne, když jsem z Řitky do Řevnic přijel s AR 156 2.0 TS o 1,2 s dřív než s BMW M5. Nepřekvapilo mě, když v kopci dostala korveta nářez od Š 130 LR. Nepřekvapilo mě, když jsem viděl video, jak holka masturbuje ve tříde plný spolužáků. Nepřekvapila mě volební kampaň žádné politické strany.
Co mě ale bude asi vždycky překvapovat, je lidská blbost.
Folklorista mě opět překvapil.
|
|
|
Prijde mi to jako klasicky Stockholmsky syndrom :)
Ne ze by na tom majitele TDI byli lepe...
|
|
|
A která je tedy ta jediná správná země, nebo jediný správný výrobce?
|
|
|
Svet neni cerno-bily. To je jako s armadou. Tezko rict, ktera je nelepsi, ale vseobecna shoda bude panovat v tom, ze to nebude z Italie :)
Na druhou stranu chapu, ze za ty penize se tezko sezene auto na urovni AR, ktere poskytuje sportovni zazitky i pri prumernem vykonu motoru.
Jen si ho holt porizuji bud automechanici nebo dobrodruzne povahy.
Nesoudim jine, ja treba mam take uchylky, tuhle jsem vyhodil desetitisice za hardware a software k virtualnimu letani a rizeni letoveho provozu.
Jine lidi bavi trnout, co proleti kapotou pri prujezdu prusmykem :)
|
|
|
V tom je právě ten problém, já mám Italy dva už několik let a náklady na jejich provoz jsou +- stejný, jako na srovnatelný Japonský nebo Německý auto ze stejný doby, kterýma občas jezdim taky. Mimoto třeba Passat B5 TDI je na tom co do nákladů na servis při stejném nájezdu výrazně hůř, než obě moje auta dohromady.
Všeobecná shoda znamená asi tolik, jako všeobecná shoda na tom, která barva je nejhezčí, že.
|
|
|
VW je vsude po svete veden jako sunt, co ma sice pokrokove motory, ale serou se a vic nez 200k od nich necekej. Jenom v Reichu a ve vychodni Evrope to je Das auto a vlhky sen.
|
|
|
Pokrokové motory? 1988 a Audi 80 1.9 TDI? Wankel koupili s NSU, podíl nula, výrobu ukončili. pětiválce nebyly zlý, ale nebyly ani první, takže pokrokok opět nula.
Pokud máte na mysli ty čtyřválce, kvůli kterým VW koupil zkrachovalou italskou automobilku Lamborghini, a které se dnes označují VW TSI, na nich nic revolučního není. Jsou to jen po dlooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooouhé době benzinové motory od VW, které nejsou dokonalý průser, ale naopak se dají měřit i s Fiatem (T-Jet/TBi).
Je fakt, že když vznikne motor s logem VW, který je konkurenceschopný s motorem mady by Fiat, je to pokrok... pokud to bylo takto myšleno, tak je to o.k.
Jinak pro zajímavost, toho pána, co byl šéfkonstruktérem TSI pamatuju ještě z doby, kdy byl najat Jolly Clubem jako hlavní motorář pro sezonu 1993, kdy tam působil i Carlos Sainz... motoru Abarth by Fiat/Lancia, samozřejmě...
|
|
|
Jenom technická: před lety jsem četl, že Wankelův motor koupila Mazda. Znamená to, že ho koupila od VW?
Ani nevím, jestli ho ještě montují...
|
|
|
VW koupil automobilku NSU, která vyráběla v té době unikátní vůz NSU Ro80 s Wakelovým dvoukomorovým motorem. Bylo trochu nešťastné, že ten motor měl "nekonečný nárůst výkonu" - tedy jeho výkonová křivka neklesala jako u písťáku a tak většina majitelů prostě ten motor přetočila a bylo nutno jej měnit, čím získal pověst poruchového šuntu. Automobilka se dostala do finančních problémů (ostatně jako každá automobilka, která se kdy snažila vyrobit dobré auto - viz celá automobilová historie) a koupila ji fa Audi, která poté na základě modelu Ro80 postavila Audi 100 - model, který Audi v podstatě zachránil před krachem.
Mazda a další výrobci koupili jenom patent pana Wankela a vyvíjeli vše sami. Mazda je dnes už snad posledním výrobcem Wankelova motoru.
I Mazdy měly s Wankelem problémy: na RX-7 byly Wnakely s přeplňováním pro zlepšení špatné objemové účinnosti Wankelu (díky srpovitému spalovacímu prostoru). Tuebodmychadla ale nebyla mic kvalitní a odcházela, a tak se to hromada majitelů pokusila řešit "lepším" plně syntetickým olejem, což byla konečná pro těsnicí lišty Wankelu a majitelé jej tak v dobré víře ničili. Mazda RX-8 ale má unikátní systém sání nikoli ze srpu komory, ale z čela, takže je objemově účinnější a spolehlivější než starší modely.
|
|
|
S wankelem je Mazda RX-8:
www.mazda.cz/showroom/rx-8/
Jedna taková mi parkuje před barákem. Což neznamená, že je moje, patří sousedovi ;)
|
|
|
|
Placate nesmysly, znam hromadu TDI co maji tesne pred nebo po pul milione km a bez problemu jezdi s puvodnim motorem, menilo se maximalne turbo jednou za 200 az 300tis km a kazdych 100tis km vaha vzduchu. Ukazte mi AR pres pul milionu km, bude mozna v CR tak jedna.
Postavit 2.0 nebo 1.8 s vykonem 130 - 160 koni neni zadny zazrak. To umel tzv vyrobce aut zvany opel, seriove v roce 89 (napr- 2.0GSI)
Mel sem davno opel kadet gsi, zrezlej, hnusnej ale AR 2.0 motorove dal jako nic. Podvozek byl ovsem u AR skutecne jinde, na druhou stranu AR byla o 11 let mladsi a o 160tis kc drazsi. Opel mi tehdy slouzil jen jako auto na vikendovou pro zabavu :) dodnes na nej vzpominam rad, protoze tohle auto porazilo na sprintech i moje druhe auto bmw 325i (zrejme kvuli nizsi hmotnosti).
|
|
|
znáš "hromadu"...aha...
já znám zase firmu Pavlíček - renovace dílů motorů, kde jen hlavy z TDi motorů dělá jeden chlápek...a jsou to klidně i 150 kkm auta, která jezdila po městě nebo je řídil neznalec/pitomec.
|
|
|
Pavlickovi bych nenechal ani nahustit gumy ...
Vubec bych se nedivil, kdyby ty hlavy opravovali porad dokola ty same, protoze slovo tolerance tam nejspis vubec neznaji a soude podle "kvality" jejich prace to tam nejspis masti raspli a kladivem.
|
|
|
Jaky je pomer motoru vw a ostatnich ? Pokud ti selze 1 ze 100, je celkem ok ze fa Pavlicek ma pana jen na hlavy pro vw. Urcite je vic vw nez ar. Logicky se bude na pocet vic opravovat vw. Osobne sem nikdy problem s hlavou na aute nemel. Rekl bych ze to dost souvisi s dodrzovanim zakladnich pravidel jizdy se studenym motorem.
|
|
|
Ale kdyz teda mam ukazat prstem na jednoho vyrobce, tak Mazda Speed nebo jak se to jmenuje v Evrope. Na stovce za 6 sekund, 260 kobyl na predni naprave naprosto bez problemu. Podvozek skoro jako u BMW, neni divu, ze Ford ho prebira do ceho muze.
Velky aftermarket, cena kdyz zapocitas specialni snake oily a neplanovane vylety s AR vice mene podobna. Made in Japan. q.e.d. :)
|
|
|
Ano, Mazda 3 MPS je super auto (rozhodně by jí ale slušela čtyřkolka), stejně jako první Mazda 6 - kromě toho že hnije (především před faceliftem je to strašný) a bez xenonů nesvítí je to podle mě jedno z nej aut současnosti. Podvozek taky stojí zato.
|
|
|
Omylem jsem to odeslal místo druhýho odstavce...
Pak je tady třeba Mazda Cx7. Stejnej motor 2.3DISI, spojka s dvouhmotovym setrvačníkem vydrží 50-100tkm, pak následuje výměna přibližně za 50tkč. Nebo první Mazda 2 a notoricky známý problémy se zadní nápravou, který dlouhou dobu Mazda vůbec neuměla vyřešit. Přesto nikde nepíšu, že jsou Mazdy auta garážovaný v servisu a Japonský auta obecně jenom pro automechaniky, nebo pasáky co maj na servis.
|
|
|
Mazda 2 a CX7 jsou narychlo spichnute zrudy pro specificke trhy, proto tolik problemu. Jako genericke mazdy beru 3 a 6... zbytek jsou obskurni fetise :)
|
|
|
nebo-li Mazda 3 = Ford Focus a Mazda 6 = Ford Mondeo.
No, ještěže promluvil odborník...
|
|
|
jako genericke mazdy treba brat v prvom rade mx-5 a rx-8.
|
|
|
Miata je dokonale auto, ale ohuzel musite mit max 150cm, aby to nebylo utrpeni. A rx-8 jsem nevidel s najezdem nad 250k. Proto oba spadaji do obskurnich fetisu :)
|
|
|
Při 190cm se sice do Mx5 nevejdu, ale neni to zase o tolik, myslím že o 10cm míň by stačilo... Rx8 je super auto a oceňuju, že se Mazda v dnešní době ještě pořád pouští s Wankelem na tenkej led, ale ten motor je to, co to auto (nejen) jako ojetinu tak degraduje. Žere to pomalu za dva šestiválce, k tomu kvantum oleje a navrch vyžaduje takový zacházení, že se z toho stává auto nepoužitelný pro každodenní provoz. I když je všechno jak má bejt, stejně si ten motor řekne už po několika letech o přetěsnění/generálku. Prostě pravej nefalšovanej krám. Ale to je daň za nezpochybnitelnou výjimečnost.
Nicméně šlo asi spíš o to, že Rx8 a Mx5 jsou "pravý" Mazdy, ne napůl Fordy jako 3 a 6...
|
|
|
Fordy ty podvozky vzaly z Mazdy, ne naopak, ne?
|
|
|
Lepe to napsat neslo, presne tak. Se svymi 190cm me vubec japonci obecne prestali zajimat a je to skoda, nektere modely bych moc rad vyzkousel, ale holt smula, bud se nevejdu a nebo nechci provozat trabant style (na benzine zase hledat lahev s olejem)
|
|
|
Tak kdyby byla ctyrkolka, tak nebude ani levna, ani jednoducha, ani bezporuchova(relativne) a i pomer hmotnost/vykon nebude nic extra - coz jsou hlavni duvody proc to uvadim jako alternativu k Alfe Romeo.
|
|
|
K Mazdě 3 MPS je alternativní Alfa Romeo Giulietta GTA, která má lepší řízení, mnohem vyšší výkon v nízkém a středním pásmu otáček, lepší brzdy a asi nejlepší jízdní vlastnosti v kategorii aut s jednou hnanou nápravou.
Fiat má asi nejhorší zastoupení v ČR ze všech importérů.
Cenově jsou na tom zhruba stejně.
Mazda má zato dražší náhradní díly, kterých je nedostatek a jsou s dlouhými objednacími lhůtami. Zato importér je plný samých sympatických lidí. Bude to stačit?
|
|
|
Papir snese vsechno.
Ja mluvim o ojete Mazdaspeed za 200k. Kdezto Guiliettu GTA si koupis mozna za rok a jedine novou za nejakych 800k... A budes pokusnej kralik, nebot jsem si jistej, ze servis Fiatu bude vedet kulovy co s problemy.
|
|
|
Já bych chtěl vidět alespoň jednou v životě to REÁLNÝ zrychlení jakýhokoli úplně sériovýho předohrabu z místa na 100 km/h za 6 sekund!
Kdy mi to předvedete?
|
|
|
www.mpt.org/motorweek/reviews/rt2911b.shtml
dokonce pod 6
On je rozdil v te Guiliete GTA, ze Mazda Speed je na trhu leta, vi se, ze turbo je odladene, motor spolehlivy a neni tam zadny zakopany pes.
Na Italy bych si nevsadil ani boty, ze jim to GTA bude bezproblemove fungovat. Pokud ano, budu prvni adept na koupi.
|
|
|
Já myslim, že přesně o tomto Integrale mluví... ještě to zduraznil - Realné. Do recenze si napišu 2 sekundy, realita bude jiná, v tomto případě 6,1s
|
|
|
Tak integrale argumentuje brzdami a parametry auta, ktere jeste neexistuje. Kdyz vyrobce napise 6,2 a testy nameri 5,2, tak mi neco rika, ze realita bude kolem 6 Integrale-neintegrale...
|
|
|
Auto existuje reálně a Integrale v něm jel (jel v obou).
Integrale totiž zásadně neposuzuje auta, v nichž nejel.
|
|
|
Aha, tak jinak:
Já bych chtěl vidět alespoň jednou v životě to REÁLNÝ zrychlení jakýhokoli úplně sériovýho předohrabu se sériovýma klama a gumama NA BĚŽNÉ SILNICI (nikoli válcové zkušebně) z místa na 100 km/h za 6 sekund!
|
|
|
Mimochodem, 147 GTA s 3.2 V6 24v fungovala velmi donře i poté, co byka přemapována ECU a zvýšeny max. otáčky... na suchém asfaltu setsakramentsky dokázala zasolit i Lanceru Evo VIII.
Na Fiatu Coupé 16v Turbo fungoval ten motor perfektně i s výkonem kolem 280-300 koní, víc pak už neuneska osička diferenciálu.
Pokud se ohlédnu do historie, nejlíp turbomotory fungovaly vždy právě Italům... samozřejmě čestné uznání pro Mitsubishi, které má ten motor tak stráááášně podobný...
|
|
|
no super, nemuzu se dockat (bez sakrasmu).
Pokud to bude pravda, budu jednou nejspis i kupec :) Jen aby neudelali sedadla pro trpasliky :/
|
|
No vsadil bych na nemce nebo japonce.Pokud teda chces auto co je jakz takz spolehlive.Ikdyz v dnesni dobe je to vsecko delany jako spotrebak a bejvala kvalita sla do kitek:(
|
|
Lidičky, zapomeňte že existuje číslovka 156.
Okamžitě a na furt.
Upalujte si honem přečíst něco o germánech, jsou toho plný časopisy. Pomáhá i tipcars.
Koukejte si už konečně zapsat za uši to co ví každý malý dítě, že Alfa je italský auto a tak má sice pěknej dyzajn ale jinak stojí za prd.
A proboha, hlavně ty káry nekupujte...
2.5 V6 24V
|
|
|
A zrovna 2,5 je motor co jsem v AR nikdy nemel a ani jsem s tim nejel. O zbytku vim sve. Docela by me to zajimalo jake to je svezeni, 325i na me udelalo dobry dojem. Neni ta 2,5 na AR predohrab moc ? Da se to uridit pod plnym v zatacce ? Moje AR 164 3.0 mela celkem problemy s prilnavosti pod plnym, teda nez motor sel klasicky za necely rok do kytek :(
|
|
|
Svezení fajn. Když jedeš s ostatníma a řadíš tak aby byly otáčky někde mezi 2 a 3,5 tis. otáček, je to jako každý jiný normální auto, motor skoro neslyšíš, jede to standardně (k dispozici máš kolem 120 koní). Když si chceš zařádit, tzn. udržuješ otáčky kolem max. toč. momentu, s dobrýma gumama to na suchým a rovným asfaltu ani pod plynem v zatáčce neutrhneš. Že ho slyšíš, je jasný ale nevadí to. Zvuk 2.5 V6 v otáčkách nad 5 tisíc mám radši než rádio. Spotřeba dlouhodobě mezi 12 a 13 l/100. Dostat se pod i nad je docela kumšt. Mám ho rok a neprodám...:-)))
|
|
Vlastním Volvo V40 a pomalu se poohlížím po něčem novějším kolem 200k. AR 159 je naprosto úžasná, hrozně bych ji chtěl, neznam hezčí auto. Nicméně váham, protože je snad ještě menší než V40 a to je to jediný co mi na něm sere. Potřebuju něco většího, jenže když ona je tak nádherná... kurva to je dilema... :/
|
|
|
Do 200 000 Kč 159 jedině naftovou a to bych měl ještě dost velký obavy ze stavu. osobně bych přemýšlel až o druhé generaci, ideálně s 1.8 TBi, ale za 200 000 Kč rozhodně nehrozí.
Tou logikou se pak dostáváme k té pověsti nespolehlivého auta: láska na první pohled (hlavně první jízdu), prázdná šrajtofle, tak se kupují slepence z bouraček, který nemají s Fiatem vůbec nic společnýho, protože to dělal Kořízek s Vonáskem na dvoře vedle hnoje.
Alfa rozhodně není levná ojetina, jak se z českých inzertních serverů s rovnanejma vrakama může zdát.
|
|
|
Auta zásadně nepořizuji v českých bazarech. V40 je přivezené z Německa a s dalším autem to udělám stejně tak.
AR159 bych si asi pořídil JTD. Hrabání se v autech není mým koníčkem, ačkoliv 1,8 GDi ve Volvu mě trochu naučilo sem tam něco sám udělat. O AR benzínových motorech jsem slyšel (nesnášim tuhle větu), že nejsou pro blbce a že by jim měl člověk rozumět, tak nevim... navíc chci opět diesel a JTD má moji důvěru :)
Ohledně těch 200k a vraku co za ně dostanu - před měsícem si skobčák od nás z firmy koupil 159ku 1,9 JTD za 7k euro. Po prvním majiteli, r.2006 a v super stavu. Celou jsem mu ji poslintal. V40 jsem přivezl z Německa za 160k v době, kdy tady stáli zhruba 200k. Mam ho 3 roky a ohne Probleme... ;)
|
|
|
jj, souhlas, proto ji už půl roku mám. Sice jetou, naftovou, protože na novou TBi nedosáhnu, ale červenou a fakt je nádherná. Neřekl bych, že je zrovna malá, ale stěhovák to není. Zatím největší věc, co jsme nacpali do kufru byla sušička prádla Bosch (naležato a bez polystyrenového obalu)
|
|
|
z toho se musela alficka osypat, mel sis koupit Zanussi :-))
|
|
|
V40 taky neni uplně nejmenší, nicméně párkrát už mě zamrzelo, že neni o něco větší. Sice jen zhruba 2x do roka, ale i tak mě to štvalo. Největší potupa byla, když jsme chtěli jet na běžky mym autem protože je to kombík. Jenže běžky 210cm se tam prostě, aniž by nemlátili spolujezdce do hlavy, nevešly (nemám bohužel hagusy ani rakev na střeše). Nakonec jsme osedlali kámošovo Oktávku sedan, tam se vešly s přehledem, což mě dost nasralo :)
Stejně tak narvat dovnitř 2 kola a bagáž - jde to, ale dře to a to mě nebaví...
|
|
|
Oktávka poráží Volvo V40? Dobrý ;-)
|
|
|
Nevím, proč se divíte, jinak bych si jí nekoupil :-))
Vážně, také znám člověka, co si jako služebák nevybral v omezené nabídce Volvo - neznám typ - a vzal Oktávku, protože byla za stejné peníze o trochu větší. Pokud jde o prostor na náklad, tak je na tom ve své třídě (i cenové) dobře.
|
|
|
Pokud tu Oktávku vozil permanentně naloženou tak to chápu, v opačném případě bych se mu pěkně vysmál.
|
|
|
V úložnym prostoru jednoznačně, ale to je tak jediný... ;)
|
|
Z toho, že to auto autorovi nejede a nechlastá soudím, že soudruh Bosch někde špatně míchá poměr paliva.
doporučuji mrknout na osciloskopu zejména na stav lambdasondy a debimetru, které jen výjimečně po 150 000 km fungují jak mají. Holt kvalita made in Germany.
1.8 TS 16v by měla dělat stovku za cca 10 s a chlastat při běžné městské a příměstské jízdě kolem 10 l/100 km (1.8 bere o zhruba 0,5 l/100 km víc než 2.0, má vyšší kompresní poměr).
Otázkou je, zda není lepší, když to sice míň jede, ale taky míň chlastá...
|
|
|
Myslim ze menit cidla po 150tis km neni tak hrozny ne ?
|
|
Doufam, ze nemam hloupe dotazy, ale nekolik veci me zarazilo, taky doufam, ze ten slovni popis chapu spravne:
1)PLNA LITINOVA ramena??? to vazi kolem 20kg/kus ne?
2)Plechove svody?
3)Civky. Neni to nahodou delane klasicky, ze jsou tam dve civky a kazda je na dva valce?
Idealni by byl asi obrazek. Kazdopadne omlouvat lenivy motor tim, ze ma najeto uz 145 000 a lidi ho vytaceji je vtipne :) Co chudaci motory napr. od hondy.
|
|
|
2) Svody jsou normální trubky.
3) Cívka je nad každym válcem jedna, tzn. jsou tam 4. Nevím jak u Alfy (tam mě to nepotkalo), ale u FIATí 1.8 to občas dělalo problém, protože první cívka je docela blízko od víčka pro nalévání oleje - když foukne vítr a člověk to rozleje okolo, často to cestičkou steče na cívku/svíčku a pak to jede ve většině situací na 3 válce než to člověk objeví a vyčistí. Tzn. je nutný lejt olej tam kam patří a ne ho rozbryndat po motoru:). Nutno přiznat, že občas nějaká cívka odejde i bez toho, protože se jí moc nelíbí ty změny teplot.
|
|
|
Rameny bylo míněno, že se jedná o odlitek a ne plechový svařenec. Horní rameno je hliníkové a váží asi kilo i s čepem. Dolní je litinové, protože z hliníku by bylo příliš masivní. Váží 4,8 kg.
Jsou tam čtyři cívky namontované na společném držáku, ten je umístěn ve víku hlavy válců. Z každé cívky vedou dva kabely, ale na různé válce. To kvůli tomu, aby po selhání jedné svíčky auto pořád ještě jelo.
|
|
|
To není proto, aby po selhání auto jelo.
Ve válci během sání dochází k víření směsi. Za běžných podmínek je zapálena ta nejbohatší část uprostřed, od níž se hoření šíří. U motorů TwinSpark 16v svíčka u antidetonační komory zažehne chudší směs, čímž je prohoření směsi rovnoměrnější vlivem víření zažehnuté směsi dvěma zápaly proti sobě. U motorů TS 16v má druhá svíčka tedy spíše pomocnou roli a motor funguje bez ní sice o něco hůř, ale normálně se s tím dá jezdit (jede to trochu hůř, chlastá víc).
Vtip systému TwinSpark ale byl u prvních motorů s 8 ventily (DOHC konstrukce) pro AR 75, kdy hlavní i pomocné svíčky měly svůj nezávislý regulační obvod, čímž bylo způsobeno, že pálily v různých otáčkách rozdílně podle zatížení (v maximálním výkonu pak prakticky stejně jako u TS 16v). Systém zapalování Jetronic byl svázán se systémem časování sací vačky (tam nebyl olejový, ale cívkový variátor ovládaný ŘJ). Výsledkem byla charakteristika velmi podobná motorům 16v, ale při podstatně nižší spotřebě paliva (to auto dělalo stovku za 8,2 s a sežralo v průměru 8,5 l/100 km - s motory TS 16v nemožné). Pokud byla druhá svíčka k.o., auto v podstatě normálně nemohlo jet (cukalo, střílelo a dělalo bordel). To byl ale ještě celohliníkový TwinSpark Alfa Romeo s ostřejšíma vačkama a větším zdvihem, naprosto úžasné dílo! Podobný systém používal svého času i Nissan a další automobilky, nástupem 16v motorů ztratilo dvojité zapalování trochu smysl.
Cena této Alfy Romeo 75 s motorem TwinSpark, který byl uložen vpředu podélně a spojka s převodovkou byly uloženy u zadní nápravy typu DeDion byla na Německém trhu stejná jako cena Audi 80 s motorem 1.6/55 kW, známém i z pozdější produkce domácí Škody Auto.
|
|
|
Hele,Integrale,nemáš někde zašitej nějakej Web s vědomostma o italských vozech(a dalších,jiných)...???,případně jiné zdroje těchto neocenitelných vědomostí???Protože publikace s touto tématikou jsou převážně pro část populace...No,zkrátka,ne až tak technicky zaměřenou a učebnice v mých zásobách sice výborně vysvětlují fyzikální problematiku(prof Vlk a podobní autoři),ale konkretní technická řešení konkretních značek jsou zmíněna občas,různě a v dějinném kontextu ještě méně....Nebo blbě hledám.
A doufám,že můj dotaz nebudeš brát jako ironii.Tak patří jinam.
|
|
|
Vlk je "zaměstnanec" Bosche a občas se docela netrefuje (například jeho teorie o nezávislosti větví u čtyřkanálového ABS a neschopnost pochopit existenci šestikanálového systému BOSCH, o němž tvrdí, že neexistuje a měla ho Integrale Evo i AR 155 Q4.
Nějaký obecný kecy jsem kdysi dal na http://www.quadrifoglio.wz.cz/ (tam nějak časem vypadaly obrázky) a http://www.quadrifoglio.wz.cz/Alfa_Romeo_75/
Ale většinou už taky nemám zdroje - doporučuji stará čísla časopisů Automobilismo nebo pro toho, kdo nevládne italštině, bývaly pěkný články v socialistickým AutoMobilu.
Bohužel to dávno odvál čas, o techniku jde dnes až v poslední řadě, první je byznys a proto tu oslavujeme VW. Třeba Audi musel snad úplně každý milovat počátkem 80. let, dnes je to nejhorší poměr ceny a kvality, jaký lze vůbec vymyslet a nákup tohoto šuntu musí být provázen obrovskou mírou šílenství. Je to paradoxní, ale v této věci jsme my, socialistické děti, měly výhodu :-(
Pětasedmy jsem miloval a měl jich slušnou řádku, ale už je to dávno, takže polovina mých vzpomínek už jsou taky jen dojmy popletený s pojmy... ale 75 nikdy nebyla "držák", spíš měla hromdu typických dětských nemocí...
155 2.0 TS 8v už měla litinový fiatí blok, abych se přiznal, nevím přesně, jak tam byl dělanej ten dvojitej zapalovací systém, ale mám nějaký manuály doma, tak mohu zjistit. Byly tam taky 2 rozdělovače a nezávislý okruh, ale nevím, jestli tam byl cívkový variátor nebo už olejový (155 2.0 TS jsem měl v pařátech jen 16v modely). Ale proti úžasný 75 to byl jen slabý odvar, navíc na těžké a papírové kastli s mizerným podvozkem to bylo v podstatě už jedno...
|
|
|
Jo a pro ty, koho by zajímaly Integraly máme www.integrale.cz
Ale nechci tu dělat reklamu. Stejně tak by si zasloužily něco takovýho Subara, Lancery Evo, Audiny ve starý podobě Quattro, Quattro 80, Quattro 90, zapomenutý hvězdy jako NSU, atd.
|
|
|
Hm,asi máš pravdu.To,že jsem se nikde nic nikdy nedočetl o svých milovaných Datsunech a starých Toyotách,jsem léta přisuzoval tomu zvláštnímu druhu japonské komunikačně technické"negramotnosti",nebo jak to nazvat,ale Postupně jsem zjistil,že vlastně o technických řešeních evropských aut se KONKRETNĚ člověk dozví taky poskrovnu,jen PR slinty.
Udělal jsi mi radost,Protože jsem se začínal považovat za idiota,pro kterého byly nejvlivnějším pramenem automobilového vědění předlistopadové SM,Auto-mobil a pak sedánky v naší staré brněnské kuchyni s plk.Rosickým.....
Mimochodem,dodnes si pamatuju ten paranoidní článek o Luigi Colanim,někdy z osmdesátých let.....
Potom ještě legrační britské knížky,posmívající se technickým řešením,potažmo všemu nekonzervativnímu,tak jsem se třeba dozvěděl,kterak NSU Ro-80 Bylo transformováno v Audi kastli......Ale jen zhruba a heslovitě.
A školy?Ano,fyzika,Statistika,čísla,normy....Ale kde,kdo a jak používal koncepce či komponent,jeho konkretní funkci?
V podstatě jen díky tomu,že člověk zná lidičky,co jsou ujetý na ten,či onen typ vozu,motoru......
A italsky neumím,sakra.
|
|
|
Konečně někdo "ťukl hřebíčkem na hlavičku" kolego "špageťáku"
Marně jsem hledal přesné znění v knížkách, patrně toho máte v hlavě víc :-)
Neměli náhodou tento systém ještě první řetězové 2,0TS 8Ventil u AR 155 ?
|
|
|
Děkuji za vysvětlení,
u T.S. 16V není nic, co by řídilo sekvenci zážehu. Driver cívky je v ECU jen jeden a vede do ní jeden svazek drátů. Dvě svíčky jsou tam už jen z toho důvodu, že se trochu zvyšuje rychlost hoření a tím je zajištěno dokonalejší spalování i při plným plynu a vysokých otáčkách, což je pro většinu motorů problém. Ale psst, ať to neslyší ekologové.
|
|
V komentářích máte dvě nepřesnosti:1 Wankel dělá krom Mazdy i výrobce VAZ,za 2 což je zároven suvereně nejhorší dovozce v čr.
|
|
|
VAZ pouze s Wankelem experimentoval a jednalo se o starý NSU. Vyrobeny byly asi jen 2 řady pro Milici, ale řešení se úspěšně neosvědčilo.
Pje pravda, že s importérem VAZ jsem od roku 1990 nepřišel do kontaktu, takže můžete mít pravdu a pak bod pro Vás :-)
|
|
|
VAZ=Lada
dělá se dodnes,výkon od 70 do 180 koní,ne jen dvě řady,závodníci až 240k.+pro letadla
.o wankel tam tehdy není zájem.
NSU to není,určo ne verze nad 140k.
|
|
|
Možná máte lepší informace, nemohu vést ani polemiku, ani souhlasit, pouze jsem někdy před cca 4 lety četl, že tento experiment byl stopnut, když jsem o panu Wankelovi a jeho nočním snu, který přerostl v převratný patent, psal nějaký článek. Je-li tomu jinak, nebylo by od věci uvést nějaké poučné zdroje.
Každopádně vím, že se u VAZu v první fázi jednalo o nákup technického řešení včetně kompletního know-how po NSU. Jednalo se o řadu VAZ 311, která později prošla inovací na řadu 411 (dvourotorový, doháněli vlastně vývoj NSU) a jejich deriváty (VAZ 3112, 4132 až po VAZ 541/426). Menší řada nesla označení VAZ 118 zase pod různými deriváty (1181, 1182, 1184...). Modely s nimi byly označovány - pokud vím - devítkou na konci. Krom Lad byly snad používány i na policejních Volhách, ale to vše spíše v rámci experimentů. Posledním sériově vyráběným modelem snad měl být VAZ 21079 s motorem 411-01, jehož produkce byla v Evropě ukončena (a pochybuji, že jej indové kutají s Wankelem?). Oka (1111) už přes experimentální rámec podle mých informací s Wankelem neprošla stejně jako Samara.
Osobně žiji v přesvědčení, že už se tyto motory již ve VAZu sériově nevyrábějí, ale mohu se samozřejmě mýlit.
Na vlastní oči - ač jsem za mlada býval příznivcem Žigulů - jsem žádný VAZ s motorem Wankel v životě neviděl.
|
|
VW a Audi ze neumi udelat motor? To je asi tak pravdive jako ze Italove umeji udelat auta:)
|
|
|
Jakej konkrétně myslíš? Snad ne ty neohrabaný zdechliny jménem VR6, kterejm srovnatelnej Ital ujede kdykoliv se mu zachce?:D To je motor, jehož nejlepší vlastností je zvuk a pak dlouho nic...jestli vůbec někdy něco:-)
|
|
|
No a kterej ital?Jo a ten motor ma opravdu nadhernej zvuk,skoda ze si ho nemuzes poslechnout jako ja.A taky ma podobnej charakter jako alfa 2.5v6-taky od 4tis. vyrazne ozije.Akorat ze lepe jede a nezaklepe na klice po 100t.km.
|
|
|
třeba Fiat Coupé 2.0 20v Turbo (je pravda, že by se tyhle motory měly srovnávat spíš s G60, ale to je takovej šajsdrek že by to bylo nefér), Alfa 3.0V6... možná i 2.0V6 TB, ale to už je dneska těžký najít v dobrym stavu (stejně jako VR6). O žádný 2.5V6 "klepající na klice" po 100tkm nevim, zato vim o jednom kusu co má s původním motorem najeto přes 300tkm a o jednom kterej se tomu blíží (a to těch 156 moc neznám). Corrado nebo Golf VR6 jedou na 1 a 2 tak nějak +- srovnatelně a od trojky dál ztratěj dech.
|
|
|
ja narozdil od tebe obe auta znam dobre,corro vr6 ma kamarad(ja mel golfavr6) a coupe 20v turbo zase kamaradka takze jsem se s nema mohl najezdit dost a dost.Obe auta jsou dost rozdilna-predne corrado ma N/A VR6 kdezto Fiat ma preplnovany petivalec.Jsou taky rozdilneho data vyroby(corro 1991 a fiat tusim 1998).Ale Corrado VR6 byla ve sve dobe nejlepsi coupe s prednim nahonem na trhu coz o necem vypovida.Tim nerikam ze je coupe spatne,sam sem si ho chtel koupit ale nakonec z toho seslo a koupil jsem radeji m3.Jinak dle tabulek 0-100 ma corrado(vr6 190ps) za 6.9sec a Fiat(20v turbo 225ps) tusim 6.5sec.
No a k tomu G60,je trebas o tom nejdrive neco vedet a pak psat bludy.Motor jako takovej nikdy problem se spolehlivosti nemel a lehce snasel vykon pres 200ps v seriovem stavu.Kompresor ale vyzadoval urcitou udrzbu kterou a po urcitem poctu km vymenu plastovych lamel a lozisek.Pokud to majitel dusledne dodrzovasl tak byla jeho zivotnost velice dobra.Samozrejmne ze u nas v CR to nedelal nikdo a tak je samozrejme ze 100% fungujici Gcko tu ma malokdo:(.
|
|
|
Jojo "korouš" kamosovo prvni auto. Jelo to krasne. Mel cerveny G60. Ja tehdy coby fanda do amerik jsem se se svym 2,8V6 az do tretiho rychlostniho stupne proti nemu vubec nechytal. Teprve ve 200km a vic sem mu ujel. Korous se pak po nejake dobe prodal. Kompresor potreboval udrzbu, kterou tu nikdo neumel a tak se do nej dalo tdi 66kw a jezdil pak nekolik let takhle po praze. To auto se mi moc libilo. Chtel bych do sbirky g6é, ale budme rozumni vr6 je z hlediska nakladu a spolehlivosti lepsi volba.
|
|
|
Ale vraťme se na zem. Corrado nejlepší auto s jednou poháněnou nápravou - to snad nemyslíte vážně? Kastle z papíru, motor z alobalu, řízení z jalovce a brzdy z bláta - to na titul nejlepší asi aspirovat nemůže, že? Co jej porovnat se stejně starou M3 E30 Evo s 2.5 čtyřválcem nebo Sierrou Cosworth RS500 či Alfou Romeo 75 Turbo Evoluzione? Aha, takže jsme zase na zemi?
Coupé 20v Turbo má proti předchozí 16v trochu ošizený motor a turbo, aby se výrobce vešel do ceny, která byla v přepočtu proti Corradu asi tříčtvrtinová. Ušetřili na motoru, aby mohli zlepšít brzdy (čtyřpístky Brembo na kotoučích 305 x 26 mm) a ventilaci proti 16v. Coupé 16v pamatuje rok 1993 a jeho motor je pouhým derivátem Lanciáckých turbomotrů 16v, vyráběných v různých podobách v letech 1988-1999. Navíc vždy výhradně se samosvorem u předohrabových verzí, o čemž se Corradu ani nesnilo.
Na rozdíl od Corrada a jeho průkopnickému G-dmychadlu mělo Coupé 16v superkvalitné turbo řady Garrett TBO367 s keramikou a titanovou slitinou kola turbíny. Dnaska se taková turba kutají poze pro WRC pod označení TR. 20v už mělo šunt řady 25, což je jakýsi průměr toho výmětu, co pro Garret kutají děti v Mexiku a Číně dodnes.
Průserem obou aut - ať Coupé nebo Corrada byla absence jakéhokoli podvozku, takže tato auta byla vhodná pouze na dálnice nebo závody od semaforu k semaforu. O tom, že takový závod muselo vyhrát Coupé 20v Turbo, i když za jeho volantem byla opice, snad není pochyb.
|
|
|
Kdybys to skusil precist tak bys tam vycetl ze se jednalo o nejlepsi coupe s pohanenou predni napravou.Nevim jak jsi dosel ke zjisteni ze ma kastli z papiru(proti italskym autum je snad z betonu),jalovcove rizeni(vsude se pise ze ma skvele vyvazene rizeni),a brzdy z blata(no ja bych rek ze na to auto stacej).
Je to pochopitelne ze o Fiatu Coupe s podvozkem z Tipa nikdo nenapsal jak je to famozni predokolka kdyz v 98roce byla na trhu Honda Integra ktera celej slavnej fiat odsunula do zapomneni:)
|
|
|
jinak tady je celkem dost psani o obou autech(v clanku je 16V Coupe)
www.corrado-vr6.info/docs/topgear_august1995.pdf
|
|
|
"vsude se pise ze ma skvele vyvazene rizeni"
"o Fiatu Coupe s podvozkem z Tipa nikdo nenapsal jak je to famozni predokolka"
A o to tady právě jde!
Nezajímá mne, co kdo v nějakém PR článku a za kolik napsal. Sám jsem byl redaktorem v té době nejprodávanějšího plátku v ČR, takže vím, jak tyto články vznikají a mám o jejich technické úrovni (stejně jako o technických znalostech většiny jejich autorů) velmi mrzké mínění. Mně zajímá realita. Já hovořím o autech a ne o lifestylových kecech o image!
Corrado byl normální Golf Coupé, který měl motory s plněním velmi pozoruhodným G-dmychadlem. Sice zkušenost s G-dmychadlem byla spíše negativní vzhledem k životnosti, ale i tak se jednalo o bezesporu zajímavé konstrukční řešení, které možná bude v budoucnu někdy oprášeno v inovované podobě (pokud nebude z Německa, možná, že díky lepším materiálům bude životnější). Jinak na tom autě nebylo zajímavého ani dobrého už vůbec nic, všechno prostě spotřební aušus nákupní tašky. Kastle, řízení, brzdy vše k.o. Taky to nebylo žádné sportovní auto, ale nákupní taška, která měla sportovně vypadat. imidžovka.
Coupé má kastli sice o něco tužší (a těžší), řízení ostřejší a přesnější, dokonce viskosamosvor a motor (myslím pouze turbomotory, s atmosférou je to o ničem), který dělá cenu celého auta. Je to jeden z nejlépe akcelerujících předohrabů, ale dá se s tím jezdit rychle jenom rovně, byť úroveň jeho podvozku byla lepší než u Corrada. Honda Integra má lepší konstrukci podovzku, ale brzdy to taky nemá žádné (což lze samozřejmě dodatečně vyřešit) a na nerovnostech se to auto při zpomalování dost výrazně vlní. Na rozdíl od Coupé a Corrada je to ale asi jediný exemplář této třídy v daném čase, který s kvalitním odpružením projede i nějakou tu zatáčku, na rovině ale samozřejmě nemůže s tím motorkem konkurovat lanciáckému turbozátahu ani náhodou.
Asi byste si měl někdy vyzkoušet nějaký normální opravdický celý auto s opravdickou kastlí, motorem, transmisema, řízení, brzdama a podvozkem (Lancer Evo IX, Impreza STi N14), abyste byl v obraze co je to sportovní auto.
|
|
|
A proč uvádíte pro svá tvrzení článek, v němž Coupé v podstatě vyhrálo?
|
|
|
S čímž tedy nesouhlasím, já osobně bych měl favorita jasně v Nissanu 200SX, ale chápu, že cena Coupé sehrála pro závěry zásadní roli.
|
|
|
|
Tady mas teda zvuk VR6,muzes posoudit sam.Mne se libi vic nez treba u moji soucasne M3 ale kazdemu se samozrejmne muze libit neco jineho.
www.youtube.com/watch?v=xNA-mfyiv20&feature=related
www.youtube.com/watch?v=QBhKZKvMRpg
a vr6 turbo taky ujde
http://www.youtube.com/watch?v=_OafCq1izXE
|
|
|
M powah! j nejhezci zvuk, alespon pro mne :)
|
|
To je úžasný, jak se lidi dovedou hádat o autech. Nejvíc na to pasuje asi to japonský přísloví z Jáchyme hoď ho do stroje - kolik třešní, tolik višní. Měl jsem pár Fiatů a Alf a co kus to originál. Ze dvou 156tek a jedné GTV (vše 2,0TS) se jedna 156 srala neskutečně se všemi známými alfími nemocemi, druhá jezdila bez chyb a úžasně a GTV takový běžný průměr.
|
|
No, at si kazdy koupi co chce, hlavne at je spokojeny. Alficky me neberou, ale to bych mlatil znovu prazdnou slamu, moje duvody jsou asi zname :)
Autorovi preju hodne stastnych km.
|
|
Checht, mam "potesujici" zpravu pro zdejsi core: Auto*mat vyhral ve sve kategorii na festivalu dokumentarnich filmu v Jihlave!!!
|
|
|
Vzhledem k tomu, že se jedná o festival levicově orientovaných filmů, se není čemu divit. Svůj k svému.
|
|
|
Dokumentarni filmy se kadruji na levicove a pravicove? Ja se bavim, rekl by Vachek:-)
|
|
|
No, na tomto webu to spis funguje takto:
Vsechno, co v libovolne malickosti nesouhlasi se svetonazorem zdejsiho core = levicove, rude, komunisticke.
|
|
|
Mooreovy agitky se taky tvari jako dokument, tohle je myslim velmi podobne ...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Alfa-Romeo 156 1.8 T.S.
|