|
Ale třeba jsem to jen nepochopil.
|
|
Pravda nemůže být vždycky jen jedna. Co když jeden štamgast rád tu "břečku" a druhý rád to "dobré" pivo? Oběma chutná to jejich, tak kdo má pravdu? A proč do toho plést znalce, který má zase úplně jiné chutě? Nesmysl.
|
|
|
Tohle o pravdě řekl (resp. nakreslil) Vladimír Renčín někdy okolo r. 1992:
"Ctěný soude, chcete slyšet pravdu, celou pravdu a nic než pravdu. Ale kterou pravdu? Absolutní, relativní, nebo tu, co vítězí?"
A tak nějak to taky bude...
|
|
|
Nebyl by i obrázek, to je dobrý!
|
|
|
Bohužel, je to příšerně starý a po internetu těch Renčínů kolujou tisíce. Tady nejspíš pomůže jen strejda google, což by zabrat mohlo, protože text toho vtipu si myslím pamatuju doslova.
|
|
|
Pokud pravda nemůže být jedna, tak jste asi zastáncem paralelních vesmírů a nebo jste nedočetl první odstavec :-)
|
|
|
Váš článek je svou ideou dobrý, ale myslím že jste zvolil nešťastně jednak způsob (příliš technologický/složitý) a pak také záležitost silně subjektivní jako je chuť. A to tvoří docela velký kontrast.
Třeba to byl záměr, ale protože moc subjektivní záležitosti jako třeba ve sportu krasobruslení, kulturistika, atp. nemám rád (z pohledu hodnocení), tak se domnívám že jste měl použít něco méně subjektivního.
Jinak ale by se to asi celé dalo shrnout do :
Nevěř médiím a pochybuj i o vlastním úsudku.
|
|
řešit pravdu přes chuťové preference je poněkud odvážný počin. Zvláště pak když většina pivolemtů je schopná si pochutnat i na vodě z kytek. :-(
to už je lepší řešit, komu to prospěje. Myslím dění v Sýrii.
|
|
|
Takže pravdou je, že průměrné "konzumní" pivo je technologicky, hygienicky a často i chuťově někde na úrovni vody, co v ní půl roku hnily pelargonie, které jsem byl línej odnést babičce na hrob. No, to je podle mého názoru pravda...
|
|
|
souhlasím, takže se pravdu nakonec podařilo najít. :-)
|
|
|
Čímž je myslím nesporné, že jde o pravdu absolutní:-).
|
|
Ono vlastně hodně dějinných konfliktů bylo o tom, že někdo chtěl tu svoji pravdu vnutit ostatním. Pravda prostě neexistuje, je to něco jako morálka.
Morálka taky neexistuje.
|
|
|
Morálka taky neexistuje.
Podle toho i žijete, nebo se jedná jen o nějakou moudrost internetových diskusí?
|
|
|
Myslel jsem obecnou morálku. Jen jedna morálka neexistuje. :)
|
|
|
Pravda neexistuje.
Pokud je tvrzení pravdivé pak popírá samo sebe.
Pokud je tvrzení nepravdivé pak je důkazem existence pravdy.
|
|
|
A tak víte jak to myslím ne? :)
|
|
|
V tomto vesmíru je pravda opakem lži. Z čehož vyplývá, že pravda je přesný popis nějakého děje nebo objektu. Na otázku: "Rozbils vázu?" je pravdou odpověď "ano", pokud jsem ji rozbil a "ne" je v tomtéž případě lež. To není tak neuchopitelné, myslím...
|
|
|
A co když jsem ji jen shodil a rozbila se sama, o podlahu?
|
|
|
to se mi nedávno doma podařilo rozzuřit robátka. vyhlásil jsem "kdo nesní polévku, nedostane kousek čokolády". dětičky se hrozně divily když snědly polévku a nedostali nic - přece jsem nic nesliboval ohledně toho co se stane když tu polévku někdo sní. nakonec mi bylo poukázáno na dobré mravy a tak jsem vyměkl.
|
|
|
hu, Y. zase si nedám doutník.
|
|
|
:-) Ano, pro mnoho lidi je vyrokova logika naprosto oblasti nepoznanou...
|
|
|
Nedávno jsem slyšel Ajťáckej:
Příjde ajťák domů s třiceti bochníky chleba a žena na to valí bulvy a nechápavě se ptá co to znamená.
Ajťák odpoví:
Nesu co jsi chtěla, říkala jsi : "skoč pro chleba a jestli budou mít rohlíky, tak třicet"
Proč mi to jen připomělo některé zdejší výrokové logiky... ?
|
|
|
Chápu, že podmínkou "pokud jsem ji rozbil", jsem to značně zkomplikoval, nicméně asi přijde na to, jestli jste sedmiletý hoch a hovoříte s rodičem nebo zaměstnanec starožitnictví a hovoříte s majitelem shopu, takto na dálku to neumím odhadnout... V druhém případě bych možná volil právo nevypovídat a dožadoval se presumpce neviny s odkazem na koberec s příliš nízkým střihem, pokud to byla Čína 13.století apod. V prvním možná pláč a útěk, protože rodiče dost často o pravdu vlastně nestojí a výsledek je vždycky nářez. Platí, že lhát tyranovi není lhaní...
|
|
|
Už jste přestal bít svoji ženu? Já ne.
|
|
|
To asi nebude na mě, jsem svobodný. Ale když už jste to načal, tak ať Vám to klape, jestli to pani ráda. Pokud ne, asi je čas se nad sebou trochu zamyslet imho...
|
|
|
Já také nepřestal bít svojí ženu. Ta je s tímto stavem nad míru spokojena. Není to neobvyklý případ.
Čím to asi bude?
|
|
|
i já jsem nepřestal a rozhodně přestávat nemíním. zato přiznávám zahanbeně, děti jsem už několikrát přestal symbolicky plácat, třeba poté, co se po neuposlechnutí pokoušely zabít.
|
|
Z článku jsem přečetl asi 2 odstavce, ale myslím že chápu co se autor snažil říct.
Pravda bohužel není pouze jedna. Pokud bychom se nebavili o chuti, kde jde pouze o pocit, tzv. každý má pravdu. Bavili bychom se o kvalitě. Někdo si řekne, že kvalita je přece jásná (jedna pravda), ale co když Franta považuje za kvalitu pivo, vyráběné podle staročeského receptu, bez přidaných chemikálií? Naopak Lojza považuje za kvalitu, když je v pivu co možná největší počet chemikálií, které dobarví chuť piva.
Řekl bych že pro každého je kvalitnější jiné pivo a přitom mají oba pravdu.
|
|
...autore potřeboval pro vyjádření Vašeho politického názoru s jehož závěrem lze souhlasit, vytvořit zmatenou pivní teorii relativity?
|
|
Einsteinova speciální teorie relativity vychází z axiomu, že "různí pozorovatelé vyhodnocují různá pozorování, přičemž pozorování VŠECH pozorovatelů JSOU SI ROVNA".
Stejně, jako u dvou lidí jedoucích výtahem nemůžeme v absolutním měřítku říci, jak a zda vůbec se pohybují (chybí nám definice inerciální soustavy), tak i o pravdě nemůžeme nikdy říci, že je absolutní, nedefinujeme-li její inerciální soustavu.
Einstein jako jakousi absolutní konstantu zvolil rychlost světla, ale je možné, že i toto absolutorium časem padne.
V daném případě jsme například vůbec nedefinovali pojem "kvalita piva", což je zcela fatální chyba, protože pod tímto pojmem si můžeme představit prakticky cokoli. Navíc i pojem "pivo" je poslední dobou poměrně široký, nedefinovali jsme si pojem "hospoda", způsob nalévání, obsluhu (obsluha pěknou šťabajznou "krev a mlíko" "nahoře bez" může mít na kvalitu piva zásadní význam) atd.
Doporučil bych tedy autorovi před jeho dalšími poučkami trochu prostudovat fyziku. Možná v ní najde odpovědi na vícero svých otázek.
|
|
Einsteinova speciální teorie relativity vychází z axiomu, že "různí pozorovatelé vyhodnocují různá pozorování, přičemž pozorování VŠECH pozorovatelů JSOU SI ROVNA".
Stejně, jako u dvou lidí jedoucích výtahem nemůžeme v absolutním měřítku říci, jak a zda vůbec se pohybují (chybí nám definice inerciální soustavy), tak i o pravdě nemůžeme nikdy říci, že je absolutní, nedefinujeme-li její inerciální soustavu.
Einstein jako jakousi absolutní konstantu zvolil rychlost světla, ale je možné, že i toto absolutorium časem padne.
V daném případě jsme například vůbec nedefinovali pojem "kvalita piva", což je zcela fatální chyba, protože pod tímto pojmem si můžeme představit prakticky cokoli. Navíc i pojem "pivo" je poslední dobou poměrně široký, nedefinovali jsme si pojem "hospoda", způsob nalévání, obsluhu (obsluha pěknou šťabajznou "krev a mlíko" "nahoře bez" může mít na kvalitu piva zásadní význam) atd.
Doporučil bych tedy autorovi před jeho dalšími poučkami trochu prostudovat fyziku. Možná v ní najde odpovědi na vícero svých otázek.
|
|
Einsteinova speciální teorie relativity vychází z axiomu, že "různí pozorovatelé vyhodnocují různá pozorování, přičemž pozorování VŠECH pozorovatelů JSOU SI ROVNA".
Stejně, jako u dvou lidí jedoucích výtahem nemůžeme v absolutním měřítku říci, jak a zda vůbec se pohybují (chybí nám definice inerciální soustavy), tak i o pravdě nemůžeme nikdy říci, že je absolutní, nedefinujeme-li její inerciální soustavu.
Einstein jako jakousi absolutní konstantu zvolil rychlost světla, ale je možné, že i toto absolutorium časem padne.
V daném případě jsme například vůbec nedefinovali pojem "kvalita piva", což je zcela fatální chyba, protože pod tímto pojmem si můžeme představit prakticky cokoli. Navíc i pojem "pivo" je poslední dobou poměrně široký, nedefinovali jsme si pojem "hospoda", způsob nalévání, obsluhu (obsluha pěknou šťabajznou "krev a mlíko" "nahoře bez" může mít na kvalitu piva zásadní význam) atd.
Doporučil bych tedy autorovi před jeho dalšími poučkami trochu prostudovat fyziku. Možná v ní najde odpovědi na vícero svých otázek.
|
|
Problém je v tom, že se míchají dvě naprosto odlišné věci - pravda a realita. Realita je objektivní stav, pravda je subjektivní pohled na realitu. A pak je ještě "fakt", což je objektivní pravda. Člověk bude vždycky poznávat jen fakta a pravdu, ale realitu nikdy nepozná, protože ta je tak komplexní, že ji jeden člověk není schopný pochopit. Realita zůstává stejná, fakta a pravda jsou relativní a v čase se mění.
Ve článku zmíněný pivní odborník může říct těm dvěma štamgastům jen vlastní, kvalifikovanější pravdu, případně nějaké to faktum. Když se mu ale rozhodnou neuvěřit a budou se dál bít za kvalitu svého oblíbeného piva, všichni tři budou mít dál svoji pravdu, a jejich pivo pro ně bude to nejlepší z nejlepších, ať už jsou fakta a realita jakákoliv :)
|
|
|