Komentáře ke článku: Rukulíbám, služebníček! (ze dne 27.07.2004, autor článku: Slušňák)
Přidat nový komentář
|
Pokud ja neco vybiram, tak postupuju uplne stejne jako Slusnak, jen navic jeste obehnu osobne par obchodu a poptam se u prodavacu co a jak. Vzhlede k tomu, ze uz o veci neco vim, tak se castokrat nestacim divit, co se do me snazi nalejt. Obcas (velmi zridka) clovek narazi na nekoho, kdo se ve veci vyzna a opravdu mu poradi. Ale to jen tak na okraj.
Urcite je prijemne napr. to LCDcko (fotak, TV, video...) videt nazivo, mit moznost vyzkouset si ovladani, vahu, ergonomii atd. ALE: problem je v tom, ze mnoho lidi po (v idealnim pripade) odborne prezentaci a vysvetleni pekne podekuje a odkraci domu. Nejdou pro penize, aby si dotycnou vec zakoupili, ale sednou si k pocitaci naklepou www a vybrany vyrobek si objednaji u nejake internetove firmy.
Pravda, usetri par stokorun, ale docela dobre se jim muze stat, az si priste prijdou pro odbornou radu a na cumendu do sveho oblibeneho kamenneho obchodu, tak na dverich objevi napis "Prodejna byla zrusena". Ono to totiz neco stoji: platit najem, zamestnavat prodavace, mit zbozi na sklade ted a ne az tyden po objednani atd. Takze ta cena je oproti internetovym obchodum vyssi zcela legitimne. Pokud sledujete ceny napr. elektroniky za posledni 2 roky, tak si dokazete asi predstavit, kolik prodela obchodnik, ktery bude chtit mit kvuli zakaznikum vsechno zbozi na sklade alespon v pocte par kusu (aby nenabizel jen obrazky v katalogu) a proda tedy kazdou vec rekneme do mesice po jejim nakoupeni. Mezitim muze nakupni cena klesnout az o desitky procent (v pripade akci distrubutoru) a jemu zbydou oci pro plac.
Takze: pokud hledate informace jen na internete, klidne si na internete i nakupujte, ale pokud vy/zne uzivate i sluzeb v kamennych obchodech, tak se alespon pokuste tam tu vec koupit (kdyz vam tam dobre poradili). Kdyz majiteli reknete, ze to same si muzete koupit jinde za nizsi cenu, ale chteli byste to radeji koupit u nej, tak rozumny majitel se smiri s nizsi marzi (a proda) a ziska tim navic i zakaznika, ktery ma duvod se priste vratit.
|
|
|
no jenze rozumny majitel se z 90% ti procent nesmiri s nizsi marzi ale spis se tvari jako ze ti dela milost ze ti neco prodava a ze ti muze dat slevu max 2%,a kdyz ty vis ze na danym vyrobku ma marzi 40% :-/,no ja hledam na internetu abych vedel kde co stoji a potom to koupim od znamyho bez DPH a se slevou,a vubec vsimli jste si jak cesky obchodnici vcetne tehlech ruznejch hyper ma zlodejsky marze ???Pracoval jsem v obchode tak to sem dycky cumel....
|
|
|
zlodějský je slabý slovo, 40% marže není maximum
|
|
|
... ano to verim, ale asi tezko u elektroniky. Modni obleceni, parfemy, bizuterie, hracky a jine lestene prdy ... s tim musi byt radost obchodovat.
|
|
|
Vase predstavy jsou trochu nadnesene - napr. dealeri Eurotelu pracu s 15% marzi na telefony a 5% na kupony.
Jedna se o znackove dealery, ne dovozce z Polska.
|
|
|
2max: nejak jsem nepochopil, jestli je to podle tebe malo, nebo moc??
|
|
|
Tak ti to trosku vycislim:
prijmy prodejny:
prumerna cena telefonu: 5.000,-
marže na jednom telefonu 15%: 750,-
naklady prodejny:
plat vedouciho odpovedneho za zbozi 35 000,- (tj. asi 25 hrubeho)
plat 1. prodavace s odvody 28 000,- (tj. asi 20 hrubeho)
najemne prodejny cca 60m 35 000,-
CELKEM 98 000
další naklady prodejny:
topení, voda, pojisteni, amortizace prodejny a zarizeni, ochrana skladu, nakupy zbozi, postovne, dopravne, paska do pokladny, uklidove prostredky, reklama…: ????
zisk podnikatele: ????
dane: ????
Tech 5.000 je dnes prumerna cena prodavanych novych telefonu.
Pokud podnikatel nebude pocitat s tim, ze by platil dane, sobe vyplacel nejaky zisk (ale proc by to potom delal, ze?) a taky ze musel nejakou (velkou) castku vrazit do zarizeni prodejny a pravidelne davat na jeji udrzbu a provoz, tedy aby zaplatil zamestnancum a najem za prodejnu, musí se za mesic prodat 130 telefonu, coz je (po – so) 5,5 telefonu denne (obrat 27 tisíc denne/650 mesicne).
Taky nepocitam to, ze musí nejake zbozi byt ve skladu (mrtve peníze) a o nejake peníze se vždy prijde zlevnovanim zbozi, ztratou, poskozenim apod.
Zamestnanci se musí docela otacet, aby prezili (tj. majitel obchodu, je vzdycky nejaky urad uzivi).
Ještě se vam zda 15% moc?
|
|
|
Zisk15%? To teda nevíte na jakém pokladě si sedíte. U nás v Canadě, at' se podíváte kam chcete, běžně vidíte obrovské nápisy "Výprodejní Sleva 50%", "Sleva 50% až 75%", a dokonce i "Sleva až 90%".
Myslíte že i při těchto slevách ta prodávající firma by vyprodala své zboží pod svoji nákupní cenu? Pokud jsou schopni to zboží vyprodat s 50% až 90% slevou tak to znamená že při té původní ceně měli no tom hrubý zisk od 100% do 900%.
Konkrétní příklad, já kupuji plechovky pití Nestlé Icetea v obchodě s absolutně minimálním servisem a s minimálním zařízením (tak zvaný skladištový obchod). Platím $5.97 za krabici 25 plechovek, tudíž $0.24 za plechovku, a věřte mně že ten obchod na tom neprodělá.
V jakémkoliv jiném obchodě si můžete koupit tu samou plechovku za $1,00 až $1,25, a v pouličních stáncích běžně až za $1,75. Jejich ´zisk´ si už můžete spočítat sami.
Vaše analýza proč hrubé zisky (a zdůraznuji slovo ´hrubé´)musí být tak výsoké je nejenom správná, ale i poměrně konzervativní.
|
|
|
... me se 15% vubec nezdalo moc, v tom nejsme ve pri. Shodou okolnosti se pohybuji take v tomto biznisu, takze vim, jak to chodi. Pochybuji ale, ze tvuj dealer prodava jen telefony za plnou cenu. Jeho dalsimi prijmy jsou platby od operatora za sluzby s pridanou hodnotou atd.
Mobilni telefony ale nejsou zrovna dobry (typicky) pripad, nebot trh je pokriveny dotacnimi akcemi operatoru a navic sedym dovozem z okolnich krajin (tam dotovane telefony).
|
|
|
souhlasim, beru tvuj prispevek jako rozsireni toho meho. samozrejme, ze kdyby dealer prodaval jen tyto telefony, tak by davno zkrachoval (znam prave jednoho takoveho, ktery diky tomu zkrachoval se siti 28 prodejen - operátor ho smlouvou pritlacil k takovym podminkam, ze uz majitel nemel dale zajem nest za to vsechno odpovednost pri tak malem zisku - rocni obrat teto firmy byl 500 mil.).
Myslim, ze si zakaznici neuvedomuji, jake naklady, ktere oni nevidi, obchodnik nese - a taky proc krachuje takove mnozstvi maloobchodu. Pak chodi kolem a rikaji: "No jo, kdo by tam chodil, dyk to meli drahy...", aniz by vubec vedeli, co bylo pricinou.
Muj znamy ma velkoobchod a kdyz prodaval rodine sve svagrove nejake zbozi, tak jim rika: Dam vam slevu - skoro za nakup.... a ti zmrdi na to ...LICHVAA, tak ty to normalne prodavas lidem draz o 5%..
|
|
|
Dlouho jsem delal v tehle branzi... I do velkoobchodu jsem zabrousil a musim rict ze tak uplne nerikate pravdu. Na telefonech mozna je marze 15% ale co ten zbytek ? Baterie se dovazeji z asie za prumernou cenu 90 centu, pouzdra tak kolem 10 centu, display za dolar a ostatni nahradni dily obdobne. A nemyslete si ze v znackovkach nasich operatoru koupite neco jineho, jen jim to CPA a jemu podobni daji do lepsich blistru. Jen pro predstavu standartni chovani prodejce ze skveleho kamenneho obchodu: "Nemohli by jste na ty baterie lepit cedulky s vetsi kapacitou ? Lidem se to lip proda a ja je neumim tak pekny vytisknout..."
|
|
|
Jenomze v prodejnach dealeru vazanych smlouvou s operatorem dela objem prodaneho prislusenstvi max 10% obratu (je levnoucke), takze i pri vysokych marzich to neni moc. Nevim, jak je to v malych kramcich, ktere prodavaji zbozi ne-operatoru a ne-oficialnich dovozcu.
Prislusenstvi CPA se nakupuje v supermarketech za babku.
Drive byl slusny vyvar na aktivacich, ale dnes provize jsou nic moc a hlavne uz se moc neaktivuje a montaze Handsfree jsou taky v utlumu - a na tom se nic nezmeni, dokud budou zit 6310.
Jestli jsou obchodnici podvodnici nema s diskusi o vysi marze nic spolecneho.
|
|
|
... tak, tak. On je rozdil prodat se 100%marzi baterku do mobilu, kterou prodam jednomu cloveku nejvys jednou za rok (a ted na ni jeste drzim zaruku 2 roky - uff) a plechovku coly, kterych si dotycny clovek muze koupit 25 za tyden.
|
|
|
Sorry, ale na preprodavani telefonu staci na kramku jeden clovek, vedouci muze obhospodarit i nekolik pobocek. To se pak nedivim, ze se musi otacet, kdyz jsou tak neefektivni.
A na to, ze nekdo jen presune krabici s takovym "spotrebakem" jako je telefon, se mi zda 15% opravdu moc. Zatim jsem na tehle pozici potkal vyhradne nemakacenky, co tak maximalne machrovali na starsi lidi, co tomu tolik nerozumi.
|
|
|
Je to fakt sila. Nedavno sem byl u klienta-dealera jedne nejmenovane znacky hadru a bot. Marze na debilnim tricku byla 148 %.
|
|
|
nějak si nedovedu představit, že bych v krámě říkala jinde to je levnější dejte mi slevu nebo odcházím, když se smíří s nižší marží, tak proč to nemá levnější rovnou???
|
|
|
... tak to zkus, ale nejvetsi sance na uspech je v obchodech, kde zastihnes majitele osobne. Pokud jsou tam jen prodavaci, tak ti vetsinou nemaji tu pravomoc.
|
|
|
to je v Praze poněkud problém
|
|
|
... nesmis chodit jen do hyper/super/mega marketu. I v Praze jsou male obchody mimo centra v prujezdech a kocarkarnach.
Jeden kolega mi vypravel, jak kupoval svarecku. Prisel do maleho kramku, kde prodaval majitel a rekl: mam 5000 a potrebuju nakoupit komplet vybavu na svarovani zelezneho plotu. Tzn.svarecku, stit, rukavice, oklepavaci kladivo, 4 baliky elektrod a ja nevim co jeste. Majitel videl, ze bud to nejak poskladaji, nebo nebude mit kseft. Takze se snazil a kdyz kolega odchzel, tak mel v aute veci za nejakych 6 a pul tisic v beznych cenach. Majitel vedel, u jake znacky si muze dovolit dat slevu a tam ji dal. Netvrdim, ze po kolegove odchodu mel z toho kseftu nejakou super velkou radost, ale pod cenou to urcite neprodal. Mohl si vybrat - bud ustoupi a vydela par stovek, nebo neustoupi a nevydela nic. Takze si vybral.
|
|
|
já nechodím jen do hyper/super/mega, ale bydlím na Vinohradech, kde takové obchody prakticky neexistují a musela bych rejsnit po celé Praze, třeba teď potřebuji koupit nové video, tak o tom budu chvíli přemýšlet . . . . . . a pak asi skončím někde v hyper/super . . . viceméně z časových důvodů. A taky je to otrava lozit po Praze kvůli blbýmu videu! I když mohla bych to zkusit na netu! Problémem těch malých krámků je také to, že v době kdy já tam dorazím, tak je dávno zavřeno!
|
|
|
video je blby - je to elektronika a navic levna elektronika, tam pro nejaky pohyby neni moc mista - pokud te teda nezajima sleva ve vysce cca 100Kc :-)
|
|
|
... a proc by to mel mit rovnou levnejsi??? Pokud se najde koren, kteremu nezalezi na penezich, prijde, ukaze prstem - dejte mi tohle, tohle a tohle, vytahne balik tisicovek a zacvaka, tak vydela vic. A muze potom dat slevu cloveku, kterej si na nete zjistuje ceny, prijde si to zkouknout k nemu a na ferovku mu rekne, ze vi kde to je levnejsi, nema tolik penez aby nad rozdilem mavnul rukou, ale zaroven by to rad koupil tam, kde si to mohl vzit do ruky. O tom je taky ta radost z nakupovani, ne?? Socializmus s fixnimi cenami je chvalabohu pryc, tak proc si to trochu neuzit :-)) Mit na vsechno prachy a moct si koupit vsechno nejdrazsi je nuda, lepsi je poradne si vybrat, chvili na to setrit a az potom si to jit koupit tam, kde chci. Alespon ja mam potom z kupu radost. Samozrejme, ze vyse uvedene se nevztahuje na nakup mlika a rohliku, zas takovej nadsenec nejsem :-o
|
|
|
. . . to je škoda, kdybys měl radost z každýho rohlíku to by byl život!
. . . . rovnou levnější by to mohl mít proto že potom brečí, že u něj lidi nenakupujou, že přišel zu grunt a kvůli nim musí skončit, tak proto
|
|
|
:-)))
jo, ale z 5% marze se standardne vyzit neda. Ta sleva pro otravu je jen ta povestna tresinka na dortu - projev dobre vule, obchodniho ducha a snahy ziskat si zakaznika ( ktery tam mozna posle sve mene obchodne nadane zname).
|
|
To musim napsat: nedavno jsme kupovali espresso. Vsechny pristroje maji stejne parametry, ale ceny od 1500 do 35000. Nedokazali jsme z prodavacu ani z infolinky Siemens vymamit, v cem je rozdil - oni vam proste prectou parametry z marketingove prirucky, ale rozdil -i treba v ramci jedne znacky- neznaji a myslim, ze ani nemaji zajem.
Az slecna z Datartu na Smichove nam to objasnila: kdyz jsme se ptali opet na rozdil mezi 5000 a 10000 pressem zcela vazne z ni vypadlo: DOPORUCUJI VAM TENTO PRISTROJ (DRAZSI), PROTOZE JA OSOBNE JSEM HO VYZKOUSELA, DALA JSEM SI Z NEJ VECER KAFE A NEMOHLA JSEM AZ DO PULNOCI USNOUT!
Vite, co nasledovalo: "No jasne, a jake parametry ma tedy tento levnejsi?"(nesmali jsme se). A slecna, asi aby zachovala tvar, nebo si to mozna fakt myslela, dokoncila myslenku:NO TADY Z TOHO JSEM TAKE PILA KAFE, ALE KOLEM DESATE VECER UZ SE MI CHTELO SPAT!
Podekovali jsme za ochotu (to fakt slecna byla) a dekujeme timto spolecnosti DATART za osvetu v oblasti spotrebni elektroniky!
A dekuji Slusnakovi, ze je (tentokrat) slusny k zenam.
|
|
|
No jóóóó, to máš z toho, že se na espresso ptáš ženské;-)))
|
|
|
No však, o to de, jaky má to kafčo účinek :-)))))
Jinak Slušnákův článek je na velmi dobré úrovni, jen tak dál.
|
|
|
já jsem kupovala v Datartu tiskárnu, byl tam chlap a ten řekl, tiskárny jsou támhle a jedno jakou koupíte, všechny jsou stejný, vybrala jsem si tu která mi pochopitelně nešla k počítači, je to už nějaký pátek a měla jsem na PC paralelní port a tiskárna měla pouze USB. uznávám byla to moje hloupost měla jsem se nejdřív proškolit a důkladně prozkoumat danou problematiku, ale byla jsem naivní, chybama se člověk učí!
|
|
|
To je asi tak na úrovni výměny žárovky v autě. Buď jsem pako a zavezu auto do servisu, nebo vím, jakou mám patici a jak se žárovka mění a pak ji koupím u benzínky nebo v sámošce. Na počítač mám buď servis, kde tomu rozumí a jsou vstřícní (a platím za to), nebo tomu rozumím sám a můžu nakupovat v Datartu. Pak vím, zda a proč chci tiskárnu, kde měním s každou cartridží současně tiskovou hlavu, neopomenu k USB tiskárně přibrat USB řadič, když už tak USB 2.0 a taky kabel typu USB A-B, že.
Chtěla jsi tiskárnu, ne vyřešit tisk ze svého počítače, nakupuješ v sámošce, tak se nediv. Nebyl o tomhle náhodou Slušňákův článek..?
|
|
|
no jo, ale já jsem spotřebitel, mě nezajímá jaký jsou tiskárny, měla jsem počítač a občas jsem potřebovala něco vytisknout a bylo mi ganz egal co je kde a jak, chtěla jsem tiskárnu, ale předpokládala jsem, že může být problém a proto jsem se toho člověka ptala . . . . . . . . . . když nevím, tak se zeptám. . . . . . já se ptal, ale blbýho!!!!
|
|
|
". . . . . . já se ptal, ale blbýho!!!!"
To je ono. To tě nenapadlo, že v sámošce (DatArt je sámoška) prodávají ti největší blbci? A s pohlavím to samozřejmě nemá co dělat. Howgh.
|
|
|
no jo, ale když tomu nerozumím, tak jak poznám jestli ten koho se ptám tomu rozumí nebo ne
já jsem spotřebitel a měla jsem za to, že když to respektuje výrobce, tak by prodejce mohl taky a navíc mám svůj obor, práce až nad hlavu a asi 100.000 drobných starostí v hlavě a někdy nemám čas a ani náladu podrobně studovat všechny obory jen z toho důvodu, že si potřebuju něco koupit, mohlo by se stát, že se můj život srazí do toho, že ze mě bude odborný nákupčík a kdy potom budu psát svoje oduševnělé příspěvky do diskuze na netu!
|
|
|
Sice už jsem řekl howgh, ale že to seš ty...
Dobrého prodejce poznáš podle toho, že jsi s nákupem u něj spokojená. Takže poučení pro příště: DatArt není dobrý prodejce výpočetní techniky.
A jak poznat dobrého prodejce když v daném oboru nakupuješ poprvé? Existuje už nějakou dobu, zákazníci si jej pochvalují, ochotně a vlídně se věnuje i tvému banálnímu problému. Tohle všechno jej něco stojí, proto je také drahý, tedy na první pohled se ti to může zdát.
|
|
|
Jj v dataartu tak max klávesnici. Jediná výhoda je že maj otevřeno v neděli, takže jsem sobotní vylití kávy do klávesnice dokázal rychle nahradit :)). Jinak jsou tam lidi co tomu co prodávají nerozumí a jsou drazí.
|
|
|
No, ty si chytrej jak radio!
Ja prijdu do prodejny dilu, reknu jaky mam auto a ktere svetlo mi nesviti a oni mi ho podaji ze supliku.
Patici mam akorat na nozce - 2 ks, nevim o jaky jde druh.
|
|
|
Teď nechápu, zda se mnou souhlasíš nebo ne. Podle toho osobního výlevu v úvodu jsem si myslel, že ne, ale druhá věta je v zásadě to, co jsem psal já...
|
|
|
To mash z toho, ze volas na infolinky! :-)
Vubec, s infolinkama mam jen ty nej- zazitky:-)
|
|
Svého času jsem se živil prodáváním elektroniky u jedné známější společnosti. V té době (1/2 90. let) jsme byli partička chlapíků od 20 do 50, pro které byla elektronika hobby a dovolím si říct, že o většině výrobků jsme toho hodně věděli. Dnes v obchodech této firmy málokdy potkáte někoho nad 25 a jejich odborné znalosti stojí za prd. Důvod je jednoduchý: platová politika obchodních firem. Ono prodávat elektroniku je něco jiného než rohlíky nebo podprsenky. Vyžaduje to slušný odborný základ, zájem a především potřebu neustále studovat nové věci. No a lidi, kteří tyto vlastnosti mají, je prodají lépe jinde.
Osobně nejsem nadšen z toho, že ve velkých sámoškách se česky pomalu nedomluvím a jinde mi personál neporadí, neboť je pologramotný. Bojím se, že proti síle obchodních řetězců málokdo něco zmůže a tak nám nezbývá, než podoporovat svého hokynáře v ulici. Teda, pokud z jeho obchodu už není zastavárna nebo vietnamská trafika.
|
|
|
nejhorší je že oni už neuměj ani sčítat!
s podprsenkama to není, tak jednoduché jak to vypadá, zeptejte se manželky!
|
|
|
Znalost zpětného dopočtu zmizela s nástupem elektronických kas. Vím, že podprsenky jsou taky trochu věda. V souvislosti se zplozením potomka jsem do toho trochu nahlédl. Když ale přijdete do každého většího obchodu s elektronikou, uvidíte půl hektaru regálů s přístroji. Věřte, že všechny televize, videa nebo rádia nejsou stejná. Většinou si každá značka drží odlišnost od konkurence, co se týká ovládání (menu - ladění apod). Pokud chcete něco prodat, nesmíte vypadat před zákazníkem jako blbec. Prostě přijdu, zapnu a musím to rozchodit a předvést do detailu. Při turbulentním obměňování typů a počtu značek je to docela záhul se to všechno naučit.
|
|
|
Já manželku nemám, koho se mám ptát?;-)))
|
|
|
trpělivost, zeptáš se až jí budeš mít, ono ti nic neuteče!
. . . . . anebo si sežeň nějakou odbornici na podprsenky ona ti to vysvětlí, poradí a půjde s tebou nakupovat (něco jako autobazar!)
. . . . . anebo to prostě vem jako fakt (empiricky nám danou entitu)
|
|
|
A nechceš mi to vysvětlit? ;-)
Získáš tím kontakt na jednoho mimořádného poradce v oboru počítačů;-)))
|
|
|
|
Ne. A trvalo mi dva roky než jsem v Brně našel spolehlivého mechanika na svou popelnici:-(
|
|
|
heheheheeee - (ze bych poznal, co je schovano za tou otazkou ? =D)
|
|
|
no já teda nevím, ale když šlo o Nanynku, tak jsi byl skrzevá podprsenky chytrej dost nebo mě klame paměť? Ale jo vysvětlím, ale teď nemám čas, teď musím zpřeházet všechny kola na autě! Ale poradce v oboru počítačů to je neodolatelná nabídka!
|
|
|
Projevil jsem pouze vědomost, že podprsenka obsahuje jako komponentu košíček, to myslím není nijak hluboká znalost. Zvláště když nevím, jak se jmenuje ta kšanda okolo:-)
|
|
|
Kazda neobsahuje. Kdybys rozumel autum, vysvetlila bych. Obchod!
|
|
|
no jo, ale bacha na to, když budeš uzavírat nějaký obchod vem si s sebou odborníka (resp. několik odborníků - něco jako v Marečku, podejte . . . . jak on se sakra jmenoval ten s tou rozvětvenou rodinou?), znáš to jak to dopadne!
nebyli kdysi tenisáky jménem Opttimist?
|
|
|
No ty mne primo sokujes...vubec jsem si na to nevzpomela, ale nebyly to spis ty kosicky na badminton? (ne-e kosicky do podrsenky)
|
|
|
Optimist je žákovská třída plachetnice, přece.
|
|
|
...ty micky se jmenovaly Optimit, nebo tak nejak. Optimist je fakt plachetnice - takovy necicky (zdrobnelina od "necky") - kdysi jsem na tom jezdil.
|
|
|
Hujer, clovece Hujer mel tu rozvetvenou rodinu:-)))
|
|
|
Jo vlastne, rika se "je nas jak Hujeru".
|
|
|
No dobře, tak já se teda obětuju, co s tím autem potřebuješ?
|
|
|
Tedko nic, az budu kupovat dalsi.
A co ty bys chtel vedet o podpdsenkach?
|
|
|
Já nevím, nejsem na to právěže odborník, co bych měl třeba vědět, když bych šel s nějakou kamarádkou nebo přítelkyní podprsenku vybírat? Jaké jsou druhy, materiály, číslování, jak vidíš, mám mezery i v tom, z čeho se skládá. Co je zdravé, co je ženám příjemné, co je praktické. Jak při nákupu ženu potěšit a nebýt nepříjemný...
Nákup auta v bazaru není úplně bez rizika ani pro zkušeného automechanika. Nějaký kamarád, co lehce frajeří širšíma gumama a tmavýma sklama není rozhodně záruka dobrého obchodu:-( Snad tě potěší, že jsi uvažovala líp a racionálněji než 80% chlapů a zřejmě nenakoupila zrovna špatně.
|
|
|
to je úplně jednoduchý, já ti poradím, až půjdeš s přítelkyní kupovat podprsenku, tak nejdůležitější je nespěchat, chce to čas (to není totéž jako v bazaru auto!!!!), druhy a materiály nech plavat ať si vybere co se jí líbí, hlavně musíš chválit jak jí to sluší a lítat mezi kabinkou a prodavačkou, to v případě že bude potřeba (jakože bude) větší, menší, jinou,usw. Nejvíc jí potěšíš, když řekneš "proč jenom jednu?? vyber jich víc já to zaplatím! a pořád se tvářit nadšeně, to je taky důležitý!
|
|
|
Jasný, to je samozřejmost. Mě spíš zajímá, co to furt nosím (tedy od pultu ke kabince a z5, né pod trikem) a platím. Na nákupy s přítelkyní odborník jsem:-/
Push-upky, krajky, průsvitné, sportovní, nulky, tanga, s přezkou vpředu, vzadu, nahoře, dole, bez přezky, s kosticema, bez kostic, s vyzpávkama, bez vycpávek, s vyndávacíma vycpávkama, bavlněné, PES, moira, bezešvé, 70D, 80A, jo taky ramínka, průhledný ramínka, transparentní ramínka, sundávací ramínka, žádný ramínka, černý k růžovýmu triku ne, ale k bílýmu jo... kdo se v tom má vyznat?
Ještě že jsem chlap a mám jediný rozhodování: slipy nebo trenky;-)
|
|
|
Tvoje pritelkyne zkousi vse mezi 70D a 80A? Tak to ti chce asi pri nakupu udelat radost :-)))
|
|
|
No a jeste mam pro tebe jeden tip: chces-li ji udelat radost a zaroven poridit neco, co je kazde zene prijemne a slusi, tak je to ferarri maranello.
|
|
|
Pchá, takový sou všechny. Z malýho nepraktickýho žravýho autíčka, krabičce od sardinek se to podobá se můžou podělat. Dyť tomu do kufru nevleze kajak, nosič na kola se na to blbě shání, v Obnově protektory na to nemají, v 4x4 náhonu a TDIčku se to nedělá, zkus si do toho naložit potápěčskou výstroj pro dva:-((( Ale je to italský, nejlíp červený, s metlou a érbegama hlavně! O takovou popelnici si říct dokážeš!
Ale vysvětlit mi, jak vypadá podprda bez košíčků nebo jak se jmenuje spisovně ta kšanda přes záda, to né. A pak se divte, kde se v nás ta misogynie bere;-)
|
|
|
Jezisi, ty ses neodbytnej! Mazej domu za pritelkyni a at ti to ukaze!
Konec!!
|
|
|
Nebuď zas takovej dobrák, abychom ti neurvali ruce, oni ty podprsenky zase za to nestojej!
|
|
|
Hele ho! Ty znas tolik parametru podprsenky, ze ja ani nevim, co vsechno bych mohla od tohoto zbozi vyzadovat!
Nerekla bych, zes laik.
|
|
|
Pokud se bez znalosti teto problematiky fakt neobejdes, pozadej nekoho erudovanejsiho (kamaradku, zenu blizniho sveho,...) nebo prostuduj teoretickou literaturu, nejlepe na Netu. Ovsem jako v kazdem oboru plati ze dokonalost vyzaduje praxi :-)
|
|
na jedne strane je vyzdvihujes, ze si vemou atlas a najdou hlavni mesto mongolska a na druhy strane uvadis, ze o autu nepotrebuji nic vedet, staci navod, kde se lije benzin a to, ze benzin je horlavy, nema smysl psat...
nestacim se divit. kvuli komu se asi do navodu k mikrovlnkam zacalo psat, ze se nesmi pouzivat k suseni zvirat? nebo ze v "obytnem" aute si nemuze ridic odejit dozadu uvarit kafe??? prave kvuli americanum, kteri "nemusi vedet nic" - tak on je benzin horlavy? vzdyt to tece jako voda... byt to napsano v navodu, tak urcite pri doplnovani nadrze z kanystru nekourim.
jinak vyber zbozi odpovida - znalosti prodavacu jsou vesmes nedostacujici. i kdyz existuji vyjimky - pokud ma nekdo zajem o videokameru, doporucuji stranky videokamery.cz - maji taky kamenny obchod a pokud si nekdo u nich vybere, ale nekoupi - jde to objednat na internet o par stovek levneji, tak je to pako.
|
|
Znám jednoho, prodává elektroniku, žije tím a je schopný hodiny vyprávět proč je tenhle typ lepší než tamten. Říká, že je občas trabl stíhat všechny novinky, ale jeho to zajímá a tak se snaží. Pravda, taky neprodává v Datartu..ta firma podle mě dělá nábor zaměstnanců podle toho v jaký velikosti zrovna mají na skladě ta žlutá trička nebo co, ale podle odbornosti to asi nebude.
Taky se mi zdá, že v některých obchodech jsou ochotni se s vámi bavit jako s plnohodnotným zákazníkem až od určité cenové hladiny nákupu. Kdo je pod, je vopruzák a už aby táhnul.
|
|
|
Vím, o čem mluvíte. Bohužel díky tomu, že u nás jsou prodavači placeni hůře než popeláři (čest výjimkám), tak člověk typu Vašeho známého musí být skromný nadšenec, který práci bere jako hobby.
|
|
|
no skromný, na plat občas nadává, ale zatím práci nevyměnil, takže přepokládám, že nějaké to nadšení tam asi bude. Zvláštní, když člověk uváží, že je původním povoláním kuchař :-)).
|
|
Na jednu stranu je to docela fasho bláblol, ne?
Kdo ještě věří, že kdokoliv tady dodržuje zákony, tak je naivka. A je jedno, jestli ten zákon má kolem sebe hvězdy na modrým pozadí, nebo je to původní dumb shit od naších pánů bařtipánů.
Je úplně jedno, jestli seš žlutej, černej, zelenej, nebo rudej...Jak známo, lidi jsou buď blbí, nebo ne. Ty první, to jsou zmrdi. Ty druzí jsou normálové. Tak to prostě je.
Nebo chceš říct, že v skvělých "bílých" obchodech prodávají super věci? Proboha...Zkus si zajet kousek za Plzeň a porovnej si co prodávaj naše český hovada v krámech a co dostaneš na "západě"...Tady maj samý crapy a sračky a to eště outsold...Nevím kde na takový sračky chodíš, Slušňáku, u mě si propad.
|
|
|
Moje znama ma "boutique" (okresni mesto, ne Praha) a jezdi na zbozi do Prahy do te vienamske velkotrznice - no a doma to navoni a prodava to samo daleko-daleko draze nez vietnamsti trhovci, protoze plati najem kramu, topeni atd. (ma damske zbozi, ne ty napodobeniny znacek).
Ptala jsem se, jestli si toho lidi nevsimnou a rikala: ty zenske, co u mne nakupuji do trznic nechodi. Je ani nenapadne, ze kdyz je to tak drahe, ze je to od Vietnamcu.
A pak, kdyz jdeme po hlavni tride, tak spoustu toho sveho zbozi vidi za vylohou luxusnich obchodu a vzdycky se hrozne rozciluje, ze to maji jeste dvakrat tak drahe jako ona :-))
Priklad: tricko, jak ted nosi vsechny zenske, s takovym tim sirokym pasem pres ramena. U Vietnamcu: 190,-; u me zname: 390,-; na hlavni tride (obchod, ktery prodava napr. Caterpilar) 700,-.
No a pak se na neco spolehni!
|
|
|
Cha chá, a dobře tak těm husám, když si chtějí připlatit za tričko z "boutique" na náměstí, ať si připlatí. Já si ho rozhodně koupím rovnou v té tržnici a vůbec se nebudu stydět.Ono tzv.značkové zboží za desetinásobek ceny málokdy zaručuje taky desetinásobně vyšší kvalitu - za značku se platí daň ze snobství. U oblečení určitě, u elektroniky je to přce jen něco jiého.
|
|
|
No, tak to bych tak uplne netvrdila. Mame vsechny kuchynske spotrebice Siemens, tedy tak o 50% drazsi nez vetsina bile techniky.
Je to fakt krasne, jenomze treba digitalni kuchynska vaha (nastenna), ktera stala 6.000 korun umi jenom vazit+dovazovat, navic se sama vypina a musi se porad otvirat a zavirat - jinak zapnout nejde.
U konvicky za ctyri litry se nam po pul roce vyviklalo vicko, takze jde spatne otvirat.
Nevim, co jineho nez Siemens za dlouhe penize by melo byt kvalitni. Muj partner si na kvalitu potrpi, proto jsme vybrali vse Siemens. Ale je to fsecko mooc hezke!
|
|
|
Což jen potvrzuje mou teorii, že výrobky této firmy jsou formou německé pomsty za prohranou válku. Zvláště se to týká mobilů. Mám za to, že Siemens by měl dělat lokomotivy a telefonní ústředny a nemíchat se do ostatního.
|
|
|
to JVP: Pepo, máš pravdu, i když se to nevztahuje jen na Siemens...Btw. jak se máš?
|
|
|
Ja delam v Siemensu a ani ty lokomotivy nam moc nejdou. Ten vykolejnej rychlovlak (rok 2001 v nemecku) byl taky nas.
Jen pro informaci Siemens koupil AEG a taky ma podil v BOSCH takze mycka nadobi Siemens je to samy co mycka AEG a patrne to samy co BOSH. coneve ovsem Siemens vede.
|
|
|
Mas pravdu, akorat ze AEG je trochu jiny, zato Siemens a Bosch je NAPROSTO stejny, vcetne vzhledu - akorat ze Bosch je jakoby nizsi rada a nedela se v nerezu a Siemens zacina tam kde Bosch (cenove) konci a na tech samych spotrebicich ma takove ruzne ptakoviny za moc penez - jako zamackavaci knofliky, laserovy paprsek hlida, jestli hrnec stoji presne na varnem kolecku ap.
|
|
|
To je to samé jako Ariston a Indesit. Obojí dělá fa Merloni v Itálii. Akorát Indesit je pro lepší a Ariston pro plebs. Mám doma myčku Ariston a ten pajšl v ní je stejnej jako Indesit. Globalizace v praxi.
|
|
|
tak to jste holt meli s tim Siemensem smulu... ale statisticky vzato, je na tom se spolehlivosti dobre. my od nich mame mycku - slape jako hodinky a myje i to, co si ostatni do mycky dat netroufnou. je fakt, ze byla drazsi nez Bosch, ktery vypadal, ze umi totez, ale po prostudovani manualu a vsech parametru jsem si potvrdil, ze je to pouze levnejsi varianta originalu - tak jak to s oblibou delaji i ostatni znacky. a ze ti nabidne 80 az 90 % ale nikdy ne to, co vlajkova lod. taky mobily od Siemensu mam v oblibe.
jinak vahu za 6 litru a konvici za 4 litry... k tomu neni co dodat. kvalita je jedna vec, nekriticky obdiv ke znacce druha. my jsme pro drobne kuchynske spotrebice volili radu Philips Cucina (vaha za 2 tis., konvice za 1,5 tis.) a neni nac si stezovat.
|
|
|
mám myčku AEG a pračku Bosch a jsem spokojená, naprosto bez problémů, telefon od Siemensu už několikátý a když mu něco je, tak je to tím, že ho pustím z ruky a on chudák spadne na hlavu (svojí!!), ale hrozně nerada bych to zakřikla. I když dřív jsem měla pračku Gorenje a ta prala líp, ale prej je to způsobený tím, že tady jsou úsporné programy a napouští méně vody na máchání.
|
|
|
Vše je jistě subjektivní. Dříve jsem mobily prodával a můžu odpovědně říci, že Siemens má naprosto zběsilé ovládání. Soupeřit s ním může snad jenom francouzský Sagem. Naopak za nejlépe ovladatelné vidím Nokie.
|
|
|
Tak jest, sestra i maminka mají obě Siemens a je to fakt děs běs. Aspoň tedy z mýho pohledu.
A vůbec, já mám stejně nejradši Ericssony. Už mám třetí a nemůžu si stěžovat. Pravda jednu dobu jsem taky byla hrdou majitelkou nesmrtelného modelu Nokia 5110 a i to celkem šlo, ale kdo by sebou tahal takovou cihlu, že jo.
|
|
|
Co se tyce ovladani, tak se Sagemem bych souhlasil, ale Siemense a Nokii bych v tom hodnoceni vymenil ...
|
|
|
Jak říkám, je to subjektivní, ale nemohu s Tebou souhlasit. Nokia (alespoň ty starší) má ovládání naprosto blbuvzdorný. Já mám už nějaký čas 6210 a nemíním měnit. Je to pro mé potřeby ideální telefon.
|
|
|
Je to urcite i o zvyku (obzvlast u Nokii, protoze ty maj to menu furt vicemene stejne), ale pro me maji Nokie nektere polozky umistene velmi nelogicky a nektere moznosti nastaveni mi tam uplne chybely (prakticky priklad si uz nepamatuju, ale kdybych mel v ruce nejakou Nokii, tak si vzpomenu ... i kdyz treba automatickej zamek zavedli taky az nedavno) a co me vzdy u Nokie vytoci do bela je to, ze kdyz se chci vratit o menu vys cervenym tlacitkem, vzdy me to z menu vyrazi uplne :-( Ale jak pisu - je to urcite hodne o zvyku, ale treba s Ericsonem, Motorolou a dalsimi se szivam snaz, jen ty Nokie mi furt nerozumi ;-)
|
|
|
... telefony od Siemensu mam rad (naposledy ME45 a S55) - nemaji prilis promyslene strukturovane menu, ale davaji uzivateli moznost nadefinovat si ovladani podle sveho, takze mam to, co potrebuju na 1 stlaceni a do menu vubec chodit nemusim. Ted jsem doslal sluzebni SonyEricsson T630 a co nejdriv se ho musim nejak zbavit. Funkce super, ale pristup k nim a ovladani - katastrofa. Ale jinak kvalita telefonu Siemens je dost tristni - zdaleka nejvic reklamaci ma prave tato znacka.
|
|
|
Neni to obdivem ke znacce, ale tim, ze jsme chteli hezke veci do domu - no a nic s lepsim designem proste na (beznem) trhu neni - mame radu PF.A.Porsche design.
Ale je pravda, ze vsechny ostatni spotrebice - mycka, sporak, digestor, susicka, lednicka, mikra - jsou dokonale.
Jinak z te rady Porsche mame jeste toaster a ten ma taky takovou mechanickou chybku - spatne se cisti kvuli nejake (asi) nepresnosti zpracovani. Mozna je to dan tomu designu :-)
Hele, neni nahodou AEG spis ve skupine Electrolux+Zanussi? Ja bych rekla, ze k Siemensu nepatri.
|
|
|
spolehnout se muzes jedine na sebe. pokud zenska nepozna kvalitni zbozi a je schopna platit nekolikanasobek v boutique za zbozi z trznice, tak je to obycejna husa a patri ji to.
kdyby si takovy "boutique" troufla otevrit tvoje znama v praze, tak by se to velmi rychle proflaklo a zkrachovala by...
|
|
Autore, ten článek je hodně slabý. Obsahuje jedinou nosnou myšlenku, a sice když něčemu nerozumím, tak se snažím si o dané problematice sehnat informace a je - li to nad moje síly, vezmu si na to i odborníka... Zbytek je zmatený eintopf obsahující sebemsrskačské statě o Češích, co jsou vlastně matláci a stojej za hovno, o nekvalitném zboží, prodávaném vietnamskými obchodníky a další životní moudra. Ach jo...
|
|
"Raději budu rok šetřit na boty za dva tisíce, které mi vydrží 5 let, než bych kupoval desatery boty za „cictapadetát“, které se rozpadnou po několika měsících". Tak, a to je prave ten problem. Muzes mi prosim prozradit, kde kupujes boty (nebo cokoliv jineho z tehle skupiny, ale boty jsou velmi pekny priklad), ktery ma ke sve cene odpovidajici kvalitu? Ja se obavam, ze takove zbozi dostanes opravdu jenom u tech Vietnamcu - nizka cena a mizerna kvalita. Jak rad bych si za skutecnou kvalitu priplatil... jenze kde mam jistotu, ze se mi boty za desetinasobnou cenu nerozpadnou uplne stejne jako ty od Vietnamce? Dodrzovani reklamacnich radu je utopie, ale i kdyby to fungovalo jako po dratkach, sakra, ja chci, aby to bylo za podstatne vetsi cenu hned v poradku! Nejsem zvedavy na kysele xichty prodavacu, ztraceny cas a nervy a tak vubec. Po pravde receno, Vietnamcum fandim. Kolem zakazniku skacou jak vztekly, opravdu se snazej a kdyz vis, co muzes ocekavat, je to vsechno OK. Pokud mas problem s tim, ze si Vietnamec bude potom vozit zadek v Mercedesu, je to jen a jen Tvuj osobni problem. Jina vec jsou pochopitelne prodej pasovaneho zbozi a tak podobne... ale to uz zachazime trochu jinam.
Kupodivu se zbytkem clanku souhlasim. Proc mam byt expert pres malovani, automobily, truhlarinu nebo treba ovocnarstvi? S chuti zaplatim tem, kteri se takovemu oboru venuji, a sam se budu venovat vydelavani penez v tom, co umim zase ja. Proc bych mel mit hlavu jak horkovzdusny balon a v ni hromadu informaci, ktere potrebuji trikrat za zivot, kdyz si vse potrebne umim najit jinde? A prosim ostatni diskutujici - neprednasejte extremni priklady typu debila, ktery ocekava, ze se auto bude ridit samo.
Asi bude potreba najit neco mezi Amerikou, ktera to prehani ve specializaci, a nami, kteri jsou az prilis univerzalni. Nicmene kdyz se tak podivam na to, jak si tyhle zeme stoji... ja bych to smeroval bliz k te Americe.
|
|
|
k tem botam : ja nosim boty Garmont tehle typ : http://www.alpinus.cz/produkty/?det=kat_det&kod=130& a je to zatim nejkvalitnejsi bota co se mel na noze,perfektne sedi,nestala se z ni za 2 roky noseni backora a ma dost dobrou podrazku,za tech 3000,- rozhodne staly.....
|
|
|
Tak to já mám obnovenou značku "Prestige" a nemohu si stěžovat. Stály 930,- a ty původní vydržely 5 let drsného zacházení. Doufám, že tahle opět obnovená časká firma přežije. Tyhle tenisky od ní nebyly vůbec špatný.
|
|
|
jojo - na trekovych botach se setrit nevyplati. Ja mam tyto Meindly " http://www.alpinus.cz/produkty/?det=kat_det&kod=952& " a slouzi mi verne uz sedmy rok.
Co se tyka nakupu znackovych tenisek, tak dat za tenisky 3 litry je podle meho nazoru silenstvi. Je ale fakt, ze jsem si kdysi (6 let) koupil v Gigasportu zlevnene tenisky znacky Mizuno za cca 1200Kc, ktere mi slouzili dobre na behani po meste i na sport a do dnes si je obuju na zahradu. Za polovicni cenu jsem si koupil tenisky Sprandi, ktere odesly za rok a jeste zdaleka nebyly tak pohodlne. Na to abych si koupil tenisky na trznici za 150, na to mam svoje nohy prilis rad - mam totiz jen jedny, a to dozivotne :-))
|
|
|
to mas recht !!! nechapu treba skejtaky ze dou do skate shopu a koupej si treba boty za 4000,- kery potom na skejtu za rok uplne znicej :-/ ty Meindly vypadaj fakt dobre,tenisky ja osobne nenosim,ale znam jeden kramek kde tahaj zanckovy tenisky pravdepodobne druhou jakost,nebo takovy ty serie jak treba textilky daj ke zniceni jako ze stara serie ale chytraci to rozporodavaj,takze tam kouopis tenisky znacky Adidas nebo converse za 1000,- a slouzej uplne stejne jako ty za 3500,- :o)
btw : kdyz sem jednou delal brigadu u alpinusu tak bylo zajmavy vybalovat zbozi s dodakem od dodavatele,treba mikina na zip Coolmax,cena do dodavatele 1000,- s DPH,cena na krame 3500,-.....:o))))
|
|
|
Nojo, clovece... jenze ja myslel spis boty, ve kterych muzu chodit do prace. Takze bude neco hodne vetraciho (sandaly apod), nebo vyslovene spolecenske boty. Na hory mam neco podobneho jako Ty plus klasicke vysoke pohory. Oboji stalo dost a myslim, ze za ty penize jsem odpovidajici kvalitu dostal.
|
|
|
Meindl ma i radu "spolecenskych" - tedy zvenku polobotky, uvnitr goretex membrana, slozena podrazka...parada! Stoji okolo 4000, ale jsou zas na dlouho - a muzes i chodit do prace pesky treba 10 km.
|
|
Vetsinou se Slusnakem souhlasim, ale pokud si mysli, ze American jde a necha si opravit auto a dostane ho zpet perfektne opravene za rozumnou cenu a jeste s usmevem na obchodnikove tvari - tak to je teda dost vedle. Pral bych mu, aby mel moznost tady v zemi zaslibene chvili zit. Razem by byl rad, ze zije tam kde zrovna zije. Ja jsem si take myslel, ze Amerika je zeme zaslibena a uz mam pres 2 roky moznost to posuzovat (a diky uzavrene smlouve si to budu jeste 3 roky uzivat), ale docela rad se budu vracet do stare prohnile Evropy. Neni to vsechno bile, cerne, spatne nebo dobre, ale jsem rad, ze jsem poznal kde zit nechci. Byt o tom spousta lidi sni.
|
|
|
|
ty jsi jednou OT a jednou JH????
|
|
|
|
OT = JH, v předchozím příspěvku. Já nic, to udělal počítač:-(
JH je můj monogram, ale z historických důvodů používám na různých webech různé nicky. JH tu ovšem používá ještě jeden člověk. Takže od tohoto okamžiku jsem JMH, což je totéž rozšířené o skutečnost, že jsem byl ve věku dvou měsíců v kruhu rodiny a náhodných čumilů polit vodou;-)
|
|
|
Aha, jen jsem nevěděla jestli příspěvek nepodstrčil někdo jiný, jak to občas někteří dělají, ja mám také monogram JH, ale na netu ho nepoužívám nikdy, ale křtěná nejsem, leda že bych tam procpala M jako moussa.
|
|
|
Ja jsem krtena a mam prostredni jmeno MARIE - takze mam prostredni M. Ale zase nemam JH, ale uplne jinak :-(
|
|
|
tak já ti to vysvětlím jo ? Ani za to nebudu nic chtít protože na auto mám servis a na počítače přítele.
Ta kšanda se nijak speciálně nenazývá. V podstatě co potřebuješ vědět pro nákup podprsenky je obvod hrudníku měřený těsně pod prsy a velikost košíčků. Ten obvod to je to první číslo, například 70, 80, atd. a košíčky mají písmena od A, to jsou nejmenší až po tuším D.
Existují mraky druhů, ale v tom řekla bych, soudě dle tvého příspěvku, máš slušný přehled sám.
|
|
|
Největší je E, ale to je spíše pro kojící matky...
A číslování je jediné co znám:-(
|
|
|
u číslování může být problém, každý výrobce si čísluje jak ho napadne, něco jako u bot, s tím jsi se určitě setkal. Tak co ještě potřebuješ vědět, kromě toho jak se jmenuje ta kšanda na zádech (můžeš vysvětlit z jakého důvodu tě fascinuje, víš že už se ta kšanda vyrábí průhledná?)?
|
|
|
Kšanda - jenom prostě nevím, jak se jí říká, pro úplnost mě to zajímalo. Průhlednou jsem ještě neviděl, k čemu to je? Jediné, co mě napadá - když máš tmavomodré plesové šaty s holými zády tak by ta červená krajka s nápadnou sponkou příliš lákala k nějakým hloupým žertíkům.
Obvod hrudníku je snad objektivní veličina, velikost košíčku by snad měla být také měřitelná (třeba objemem od hypotetické roviny), srovnání s ovocem (A-ngrešt, B-lumy, C-itrón, D-yně) může být přece zdrojem nepřesností;-)
Spíš by mi dělal starosti tvar - to je asi pravá příčina dlouhého zkoušení a výběru, ne? Je nějak popsatelný, nebo si to prostě musíš vyzkoušet?
No a druhy a materiály, na to jsem se ptalo mnoho příspěvků výše... mám v tom hokej, když už se mi podaří nenápadně domanévrovat do situace, kdy se partnerka před prodavačkou zeptá, co by se tak líbilo mě, abych se dokázal vyjádřit. Komplexní seriozní článek jsem na netu nenašel, jen povrchní a selektivní informace:-(
|
|
|
průhledná kšanda (šílenej terminus technicus) je buď pod plesové šaty nebo pod tričko, které má díry nebo záda nemá, atd., ale průhledná kšanda (resp. silikonová) má zapínání na straně, tak aby nebylo vidět, prsa jsou různý, hrudníky jsou různý, vzdálenost prsou různá a taky ženský nevědí co chtěj nebo jsou výrobci idioti, všechny ženský co znám si stěžujou, že mají s nákupem problém, všechny, snad jedině kromě sportovních podprsenek, ale tam celkem není co zkazit.
|
|
|
Ta kšanda je nějaká součást tzv. "ramínek". O průhledných slizech psal svého času Mentor zde: http://mentor.bloguje.cz/1081_item.php
|
|
|
jedna důležitá informace tanga jsou kalhotky (viz výše)
|
|
|
Tvar by mel jit popsat bud dvourozmernou polynomialni funkci, nebo by to mozna slo zjednodusit na jednorozmernou, kdyby se nasla vhodna rotacni osa ... jenom nevim ktera zena by si koupila podprsenku popsanou ve stylu y=12x^5+3X^4-7x^2+x-4 :-)
|
|
|
To vim zasejc ja: kazde pismeno je +3cm k obvodu, tzn. kdyz mas podprsenku (tedy ty asi v rukou, ne na sobe) 85B, tak je to obvod pod prsy 85+obvod pres prsa (tedy pres ty kosicky) 85+(2x3)=91. Nebo 75A = 75/78, 75B = 75/81, 75C = 75/84.
Kapišto?
Mousso, bacha, ja mam DD a nejsem ani kojici ani matka, ani nemam nadvahu - jenom jsem proste velka!!
|
|
|
Mousso, promin, prehlidla jsem se.
|
|
|
proč bacha, já jsem přece psala, že všechny s tím mají problém, jestli máš DD, tak to bude ještě horší!
|
|
|
No JE to hrozne, to by mozna JMH koukal, kdybych ho vzala sebou na nakup :-O
Objektivne musim rict, ze sehnat podprsenku mi da skoro stejne prace, jako mi dalo vybrat auto. Akorat to neni takovy prusvih (financni), kdyz se spletu. No a nekupuju ojetou, ze jo :-))
|
|
|
Obvod pod prsy? to muze byt taky nekde u kolen, ne?
Mimochodem kdyz si jdu kupovat kosili, zjistim si solidnost vyrobce a obejdu i nekolik kramu, nez najdu co se mi libi. Vyzim si totiz svych penez a koupe kosile je pro mne castka nad 1k, protoze se behem let dosel k nazoru, ze kvalitni kosile se nosenim nici daleko mene, nez šunty za 250,-
S prijemnym servisem jsem se setkal v jednom kramně s anglickym zbozim, pani me zmerila, doporucila, rozbalila, dala vyzkouset a to vsechno s usmevem. Kdyz zjistili se model co chci nemaji v moji velikosti, pozadaly me i vizitku, ze mi zavolaji az bude. Kosile byla asi tak o 200,- drazsi, nez strovnatelny tuzemsky vyrobek, ktery ale prodavaly otraveny prodavacky a vyzkouset jsem si ho nemohl. Za takovyhle servis si to rad zaplatim.
A informovat se na netu pri koupi draheho vyrobku - nejlip v diskusnich skupinach je vubec nejlepsi. Clovek se dozvi skoro vse.
|
|
|
no a proto je s tím takovej problém protože ten obvod máme každá jinde, teď jsi na to káp!
|
|
|
Boha jeho, obvod se měří tam kde vyrůstaj z těla.Jestli se nějaké slečně špičky klátí u kolen na to nemá vliv :-))
|
|
|
jestli je má nějaká slečna u kolen, pak už to asi nebude slečna!
|
|
|
A - angrešt
B - bobule
C- citron
D - dýně
E - eště větší
F - fuj to sem se lek
|
|
|
já vím...
G - Gdybych to neviděl, tak bych tomu nevěřil;-)))
|
|
|
no a co tedy neznáš ? Jde v podstatě o to, že každá podprsenka má trochu jiný tvar, každá prsa taky, tak je třeba hledat vzájemně kompatibilní dvojici. Doporučuje se metoda pokus - omyl. Prostě si je zkouším tak dlouho, až mi nějaká padne.
A ta kšanda je tam proto, aby to drželo pohromadě, toť vše.
|
|
Sluňáku to sou píčoviny. Jenom jednu věc k tomu řeknu. Nemůže se ti povect přijmout na místo prodavače elektroniky někoho kdo tomu rozumí a dát mu 6 litroňů čistá ruka. Tohle bude problém eště dlouho a dlouho.
|
|
Slušňákovo příspěvek je vzácnou ukázkou projevu zdravého rozumu a schopnosti elementární logické úvahy zvané zdravý rozum. Pohříchu ač mnohoslovně proklamovaná je tato schopnost v současné populaci velmi řídkým zjevem.
Čím to, že je internet plnej inteligentních a moudrých slov ale v praxi se člověk setkává spíše s případy kdy slova nějak nenachází cestu z huby do ruky. :-)
|
|
Prodavači elektroniky jsou povětšinou ňoumové, protože za minimální plat odborníky neseženeš. A proč za minimální ? Protože ty marže už dávno nejsou tak jak bývaly po revoluci kdy nebyl problém 80%. No a proč je např televize za 20kKč skoro stejnej šmejd jako ta za 10kKč. Protože aby byl výrobek opravdu kvalitní tak by jeho cena byla tak 2x oproti ceně středních tříd. Ty výrobky tu sice jsou, ale kupuje je velmi málo lidí. Lidi chtěj co nejlevnější věci. Ostatní tady píšou, že si připlatí za kvalitní věci. TO JSOU KECY A PÁR TAKOVEJCH OSOBNĚ ZNÁM. Mám známého, chtěl boty. Chtěl kvalitní boty do společnosti, žádný šmejdy. Na ceně nězáleželo, ale prý nemůže sehnat kvalitu. Jen tak jsem mu sehnal firmu, která by mu je ušila ručně na míru se zárukou 10 let !! Stály 25000,- pár. Co myslíte chtěl je ? Ne, prý zbytečný luxus. Pak koupil boty za 5000 a pořád ho tlačej a není s nima spokojenej. Prostě to co se běžně vydává za kvalitní renomovaný výrobky jsou jen trochu lépe udělané výrobky nižší třídy. Opravdu kvalitní výrobky stojí ještě minimálně 4x - 10x víc. A to si musí všichni uvědomit. Takže až bude někdo zase kecat o tom, že dneska prodávaj všude samý šmejdy a že i "drahý" věci jsou šmejdy, tak ať rozbije prasátko a koupí si "LUXUS". Pak teprve pozná co je to KVALITA, za kterou se ale musí opravdu PLATIT a ne jen "platit". Já sám jsem si tohle zkusil s oblekem. Do té doby jsem se v jakémkoliv obleku cítil tak nějak "divně". Pak jsem si ho nechal ušít na míru. Stál 5x tolik, ale cítím se v něm jako kdybych měl jen triko a tepláky :))))
|
|
|
možná o tom to právě je, mluvíme tady o spotřebních věcech u kterých není nutné aby vydržely spoustu let, ale o tom aby vydržely 3 - 5 let např., ale luxus je něco jiného, celkem chápu, že luxus si člověk zaplatí, ale kupovat třeba oblečení nebo boty aby vydržely 10 let co s tím, já osobně bych takový boty nenáviděla za pár let, o věcech jako je televize apod. tam je to otázka vývoje, za rok za dva už jsou ty výrobky technicky mimo, jinými slovy boty nejsou totéž co střecha na barák, luxus je něco jiného než kvalita.
|
|
|
Čím se liší pánské boty před deseti lety a dnes?
|
|
|
No tím jak vypadaj! . . . . a podprsenky se taky liší!
|
|
|
Zajímavé, ty moje vypadají už pět let stejně. Asi jsou kvalitní i když ne luxusní;-)
|
|
|
. . . . . . a kolik stály??
|
|
|
Dva a půl litru. Nosím je obden (3-4xtýdně). Ale už začínají být pěkně ošoupané a nevěřila bys jaký je problém sehnat opravdu pohodlné boty použitelné k obleku.
|
|
|
1. věřila
2. jak psal ten už nevím, jak se jmenoval, co bys chtěl od bot za dva a půl, boty co se daj nosit začínaj cenově, tak na sedmi, jak jsem pochopila z příspěvku, ale příspěvek byl zmatený, luxus nutně nemusí znamenat to, že věc dlouho vydrží, to někdy může být opak luxusu
|
|
|
mám jenom takový malinkatý skromňoučký dotázeček . . . . . .trochu se tak jako klepe nebo spíš jak nevím jak to nazvat, ale obraz na monitoru, tak jako se chvěje nebo co, dá se to nějak ladit nebo mi monitor dělá pápá . . . . . a je načase znovu přečíst Slušňákův článek jak kupoval monitor?
|
|
|
Říkal jsem s počítačem, v monitorech se nevyznám;-)
Příčin může být asi tak sto, z nejběžnějších rušení nestíněného káblu (podél kabelu vede nestíněný napájecí kabel, blízko kabelu či monitoru je položený mobil, blízko může být i 5 metrů), povytažené napájení nebo nalomený drát v napájecím kabelu nebo nejčastější "obecná chyba monitoru;-)", nějaké podobné nalomení či rušení, ale uvnitř monitoru těžko opravitelné i poučeným laikem. Nebo ti někdo změnil nastavení rozlišení či obnovovací frekvence. No a nebo ti monitor dělá pápá:-/
To víš, na dálku se blbě radí...
|
|
|
ono to poslední dobou dělá pořád, monitor už něco pamatuje (je mu už 5 let a zdechne chudák dřív než půjde do školy), může monitor rušit vypínač? koupila jsem nový vypínač k lustru a on si nějak nerozumí s tím jak blbě je tam udělaná elektrika je to teoreticky možné? můžu změnit nastavení rozlišení či . . . . .. . tím, že monitor důkladně očistím hadérkem, kdysi se mi to stávalo právě s videem, už jsem ten šmejd chtěla vyhodit, protože pokaždý když jsem pustila video, tak jsem ho musela znovu ladit a pak jsem zjistila, že ho rozladím, když z něj důkladně otřu prach, ale ne asi dělá pápá, ono se to někdy zhorší v místě kde přejedu myší (resp. šipkou)
a takhle to vypadá, když někdo položí dotaz a taky ho zvedne
|
|
|
Nooo, jestli se to chvěje a zkresluje obraz jen v některém místě při pohybu obrazu, možná by to šlo seřídit. Co je to za značku, model a rok a v jakém městě se vyskytuje, třeba najdem servis (seřizuje se to uvnitř, umí to spousta lidí, málokdo dobře. Já to jen od zákazníka posílám těm, co to uměj...)
|
|
|
vyskytuje se v Praze, rok asi 99 nebo tak, co je to za značku a model nevím, je doma já jsem jinde, ale ono se to klepe pořád, jenom při pohybu je to jakoby horší
|
|
|
Hmm taky obcas pomuze dat napr reproduktory dal od monitoru/zmenit zobrazovaci frekvence a nebo prestehovat pocitac jinam (napr muze byt za zdi kde mate monitor rozvodova skrin :-))).
Jinak ten vypinac pokud je to takovej co umi regulovat intenzitu ovesvetleni by to mohl delat (pokud to byl levnej smejd bez odruzeni)
|
|
|
je to vypínač co reguluje intenzitu, on mi totiž hajzlík nastydlej, trošku ruší televizi, když s ním hnu, tak přes televizi přeběhne takovej ten proužek, ale když stojím u vypínače, tak nevidím na monitor!
|
|
|
Že by..? Přihořívá? Zkus monitor s jiným počítačem, v jiné místnosti, souvislost s tím vypínačem, než se s tím potáhneš do servisu.
|
|
|
zkusím to v jiné místnosti, musela jsem nechat vypínač trošku upravit, protože jak už jsem psala nějak si nerozuměl s tím jak je tam udělaná elektrika, je to nějak blbě po staru a nevím co přesně ten člověk ve vypínači upravil aby to chodilo
|
|
K tomu kutilstvi a zlatym ceskym rucickam. Ono nemci jsou mnohem vetsi fandove do kutilstvi jako takovemu, jenomze je zde jeden zasadni rozdil. Pokud si clovek vezme do ruky nemeckou obdobu "Kozlika sikuly" uvidi, ze to je o necem uplne jinem. Jsou tam totiz zpravidla navody na vyrobu veci, ktere v kramu nejsou uplne obvykle, minimalne ne v takovem stupni vychytanosti. Priklad sam za sebe muze byt treba skrin s nejruznejsimi vychytavkami na drzeni satu, ci reprobedny netradicniho tvaru a pritom dobrych parametru.
|
|
Dovolil bych si nostalgicky zavzpominat na sportovni obuv znacky Botas (maratonky), ktere jsem v r. 88 zakoupil za zavratnych 180Kcs a prestaly nekolik let prakticky deniho noseni a dalsich par let moji montaznicke kariery. Dodneska je mam v botniku a jsou ve stavu dnesnich "znackovych" tenisek tesne po skonceni zaruky. A podobnou zkusenost ma i spousta kolegu s tuzemskou obuvi one doby....Znamena to, ze jsou z dnesniho pohledu kategorie LUXUS? :c) Nebo nesmrtelne vyrobky typu Jawa50 Pionyr, Praga V3S, piezoelektricke zapalovace Robotron (NDR).....
S odbornosti prodavacu, jak uz nekdo nadhodil: za 6ku cisteho to pujde delat jenom lempl, jenze ani v minulosti, kdy si maloobchod moh dovolit daleko vetsi marze, to nebylo lepsi, protoze i tenkrat se platy prodavacu v odbornych kramech pohybovaly na urovni podpory v nezamestnanosti. Ja mel po skole kliku, ze jsem jako prodavac narazil na sefa/majitele, kterej si uvedomoval, ze ten pultovej interface mezi zakaznikem a firmou se vyplati trosku lip zaplatit, nez 3x do roka lovit za minimalni plat nejakeho nekomunikativniho mimone se znalostma elektroniky na urovni "instalatora" zasuvek a vypinacu. Jenze pak zavolaly telekomunikace: "Pojd k nam za 3x tolik..." a bylo vymalovano :c)
|
|
Narazit na prodavače, který má o spokojenost klienta opravdu zájem, je skoro zázrak. Opravdu nejlepší je vědět, co chci koupit a přijít si to koupit. Žádné oblbování ze strany prodavače, že tohle je lepší (sice trochu dražší) a rozhodně bez toho nemůžete existovat. A to je ještě lepší případ, protože prodavači často na zákazníky kašlou úplně. Souhlasím s autorem, že zde ještě trochu přežívá totalitní nevybíravost (zboží).
|
|
Ačkoli to není efektivní a určitě by bylo lepší se specializovat, rád se v tom šťourám...Popravdě řečeno, daleko bližší než dokonalá znalost detailu je mi vědomí soběstačnosti. Když se něco posere a je to výhradně o jednoúčelový diagnostice (kompjůtr v autě, ladicí procesor v televizi nebo ústředna od alarmu), najdu si šikulu kterej to umí a má na to měřák... Vždycky je ale dobrý vědět co se v daném zgarbu odehrává, a jestli by to nešlo (aspoň "na dojetí") vopravit kouskem drátu, vypodložit dřevíčkem a namáznout Indulónou...I nejnovější bavorák je z určitýho pohledu jenom hromada kvalitní suroviny umožňující postavit si vlastní auto...:-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Rukulíbám, služebníček!
|