D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Státní likvidace vzdělaných středních vrstev už v zárodku
    (ze dne 30.01.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:08:25     Reagovat
    Autor: retali8 - retali8
    Titulek:
    Jako poměrně čerstvý absolvent jistého gymnázia ve zlínském kraji mám poměrně jasno, jak špatná je tato volba.

    Smutné je, že náš kraj taky podobnou možnost minimálně zvažoval (a dost možná se ji pokusí protlačit) - o těchto návrzích jsem ale slyšel už začátkem minulého roku a upřímně doufám, že nedojdou naplnění.

    V páté třídě základní školy jsem stál před rozhodnutím, jestli zůstat na škole, kde mám kamarády nebo jestli jít na gymnázium. Po mírném nátlaku ze strany mé matky (za který jsem jí dodnes velice vděčný) jsem se nakonec rozhodl pro gymnázium. Upřímně řečeno, byl to krok do jiného světa. Nároky byly úplně jinde.

    Nepochopte mě špatně, pořád jsem byl stejný lajdák, do školy jsem se v podstatě vůbec nepřipravoval, úkoly jsem psal před hodinou. Přesto byla laťka úplně někde jinde (pro srovnání - na základní škole jsem spolu s pár nadanými spolužáky byl schopen veškeré zadané příklady spočítat za 10 minut a zbytek hodiny se šťourat v nose nebo si kreslit, tady jsem alespoň v hodinách dával pozor). Hlavně (a za to jsem té škole vděčný snad nejvíc) jsme se naučili 2 věci: logicky uvažovat a mluvit.

    Jinak jsme byli úplně stejní jak jiní puberťáci toho věku - ve 12 někteří spolužáci začali experimentovat s cigaretami, v 15 jsme už celkem pravidelně chodili na pivo.. Občas jsme vyvedli nějakou hloupost (pravda, že nikdy nic hrozného - minimálně vím o několika mnohem horších volovinách, které prováděli mí bývalí spolužáci). Tady těžko generalizovat.

    Co mi v tom článku (přestože jej hodnotím veskrze pozitivně) ale chybí, je jedna základní charakteristika českého studenta-puberťáka: STÁDOVOST! Prostě nechce vyčnívat moc vpředu, ale většinou (až na výjimky) ani vzadu. To bych dost možná viděl jako jeden z hlavních důvodů, proč ony "elitní" třídy fungují.

    na závěr pár bodů:
    1. disciplinovanost na gymnáziích automaticky nemusí být lepší než na základních školách
    2. elitní třídy fungují a neměly by se rušit
    3. z mých zkušeností (subjektivní porovnání intelektů mých spolužáků ze třídy se studenty 4-letého cyklu z našeho ročníku) jsou studenti osmiletých programů většinou na intelektuálně vyšší úrovni (neplatí pro všechny!) než jejich vrstevníci z těch čtyřletých. je to dáno prostředím a nároky, které jsou na ně kladeny
    4. privatizace státního školství je podle mého názoru hloupost. přestože jsem liberál, znám několik schopných a pracovitých studentů a studentek, kteří/které by si nejspíš takovou školu nemohli dovolit (a to často předčili děti těch ostatních)

    jen má troška do mlýna...

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 11:40:28     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:Re:
    Checht... Jsem sice liberál... ALE
    www.lokutus.cz/575841-liberalove-dnes.php

     
    Komentář ze dne: 04.02.2011 07:48:39     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Souhlas
    Tento komentář "odpůrce" mi osobně sedí, podobně dlouhý názor "příznivce" níže už ne, přestože sám jsem "příznivcem". Popisujete totiž skutečný stav a dokážete podat svůj názor bez napadání autora článku.

    Já v tom tak dobrý nejsem, takže pro autora článku, který vyzval k diskusi: převis byl 2/1 a synek se nedostal? Tak to se nedostane ani na soukromou školu. Pokud by na ní bylo místo pro všechny, tak úměrně tomu klesne i její úroveň :-) nemůžete bojovat za elitní 8r. gymply a pak fňukat, že se synek nedostal. Měl mít větší talent, víc v dětství číst, nebo pokud se tahle šance promrhala, měl se učit nebo jste mu měl zaplatit SCIO dril (ten náš se dostal bez drilu).

    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:48:54     Reagovat
    Autor: ochy - ochy
    Titulek:
    Jsem absolventem víceletého gymnázia a osobně bych naprosto rozhodně hlasoval pro zrušení víceletých gymnázíí.

    Argumentů bych měl na samostatný článek, ale vytrhnu jeden, pro mě zásadní:

    Spousta mých kamarádů, kteří studovali stejný ústav, měla na základní škole samé jedničky a opravdu dřela. Po příchodu na gymnázium se jim skokově zhoršil prospěch. Následovala frustrace z toho, že způsob výuky je přizpůsoben pitomcům, co se nadřeli na přijímačky podle starších vzorových testů (dnes zaplacené SCIO), stejné příčiny a následky dnes můžeme vidět na JČU.

    Nechuť k systému a špatné známky následně zapříčinily, že se spousta kamarádů sice na vysokou školu dostala, ale jednak kvůli průměru na mizernou a nakonec stejně vypadli. Každé ráno při představě školy dostali běhavku.

    Nechte děti, ať se rozhodnou v patnácti, s jakž takž vyprofilovanými zájmy a alespoň mlhavou představou o tom, čím se budou v životě zabývat.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 00:49:31     Reagovat
    Autor: retali8 - retali8
    Titulek:Re:
    nic ve zlém, ale jestli spolužáci dřeli už na základní škole, není možné, že na to nestačili?

    jinak já samozřejmě nevím, jaké přijímací zkoušky jsi absolvoval, ale u nás se jelo dle následujícího schéma: 3 části (český jazyk, matematika, všeobecné znalosti). Český jazyk byl primárně diktát + několik úloh typu doplňování i/y do slov, matika standartní příklady, všeobecné znalosti pokrývaly učivo nižších stupňů ZŠ (+ nějaké otázky navíc).

    jestli se na to dalo připravit? nějakým způsobem ano - máš určitý tématický okruh. jestli se tam tak dostali méně nadaní a lépe připravení? těžko říct - osobně jsem třeba ty příjimačky z minulých let bezmála neviděl a stejně se na školu dostal. navíc si osobně myslím, že je lepší, když se na určitou pozici dostane méně nadaný pracovitý člověk než flákač (byť sebevíc inteligentní)...

    o zmiňovaných SCIO testech diskutovat nebudu - neviděl jsem je.

    je otázkou, zda jeden ústav, který nutně nefungoval dle Tvých představ, je záminkou tomu, aby byla zrušena osmiletá gymnázia (je mi jasné, že tento argument se stejně může obrátit proti mně).

    jestli si najdeš čas - rád bych si přečetl další důvody

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 03:24:30     Reagovat
    Autor: ochy - ochy
    Titulek:Re: Re:
    Na náš ústav se dalo připravit zhruba tak, že každou třídu kam až paměť sahá navštěvovali nejméně dva očividně příbuzní vyučujících a nejistý počet jejich vzdálených příbuzných a známých. Netroufám si říct, že obsah přijímacích zkoušek byl přímo vyzrazován, ale naprosto bezpečně tito museli vědět, jak přesně uchazeče rychle a stručně připravit. Na spoustu škol existují starší vzorové testy přímo na jejich webu a SCIO je kapitola sama pro sebe.

    Co se týká zaměstnávání školních flákačů vs. Hujerů: podle mě zásadně záleží na pozici, ale pokud dotyčný nebyl pod přísným dohledem a vedením a měl řešit úkoly, na které neměl rastr, vždycky se mi líp pracovalo s bývalými flákači, co si prostě dokázali poradit.

    Můj ústav ani ústavy mých kamarádů nefungovaly podle mých představ, což je na dlouhou diskuzi, a právě to je argumentem pro můj názor na všechna víceletá gymnázia. Neobjedu celou republiku a nebudu dělat ankety, protože to není moje práce, raději naprosto sprostě zevšeobecním ;-)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 00:54:37     Reagovat
    Autor: Gerard - Gerard
    Titulek:Re:
    Jsem absolventem víceletého gymnázia a nikdy bych neměnil.

    Argumentů bych měl na samostatný článek, ale vytrhnu jeden, pro mě zásadní:

    Všichni, kteří jsme studovalistejný ústav, jsme se odstali na vysokou školu. Z představy vzdělávací zařízení, pokud vím, nikdo běhavku nedostával (jak se to projevuje?).

    Mohu srovnávat kupříkladu se svou sestřenicí, která se na osmileté gymnázium nedostala, a ačkoliv není hloupá, tak to, co zameškala v 5. - 9. třídě s, echm, méně nadanými už nikdy nedohnala.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 15:37:12     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Re: Re:
    Na vysokou školu se v kocourkově dostane vpodstatě každý absolvent střední s maturitou. Nemá to nic společného s jeho dosaženým vzděláním ani s jeho intelektem. Sítem je až první rok. VŠ dostávají za přijaté studenty peníze a to je pro ně podstatné.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 04:11:42     Reagovat
    Autor: ochy - ochy
    Titulek:Re: Re:
    No vidíte, od nás se dostali na vysokou školu i všichni, co navštěvovali paralelní 4letý ústav, procento těch, kteří dostudovali, mezi těmi druhými ovšem bylo podstatně vyšší.

    Na druhou stranu musím poznamenat, že absolventi víceletých gymnázií, které znám, mají přes průměrně nižší dosažené vzdělání podstatně lepší praxi i plat, ale to bych přičítal právě jen schopnosti ústavů "vyzobat" ty nejnadanější.

    Běhavka se projevuje akutní potřebou na velkou stranu, například když něco špatného sníte, volitelně bolestmi břicha.

    Vaše sestřenice bude jistě milá slečna, ale nevybavuji si, že by do mě ať už na střední, nebo na vysoké cokoliv lili nějakým Norimberským trychtýřem. Učitel Vám ukáže cestu, ostatní je na Vás, a historie nám dává spoustu příkladů lidí, kteří se stali úspěšnými a ve svém oboru byli samouky, namátkou Julius Caesar, Vincent van Gogh, Henry Schliemann, Bill Gates.


    Komentář ze dne: 31.01.2011 01:16:00     Reagovat
    Autor: Gerard - Gerard
    Titulek:Mit brennender Sorge....
    Přesně tak mi bylo, když jsem se dozvěděl o tomto naprosto nesystémovém, bůhvíkým vylobbovaném kroku....

    Neříkám, že systém osmiletých gymnázií v JMK by nepotřeboval určitou korekci, ale zlikvidovat více než polovinu míst, obzvlášť když likvidovaná gymnázia nezřídka patří k těm (nej)lepším, je kulka do týla...

    Situace na jednom z postižených gymnázií, konkrétně Gymnáziu, Brno-Řečkovice (dále jen Gyrec), je mi až velmi dobře známa a je skrznaskrz neradostná. Měly být zrušeny obě dvě třídy, ředitel nakonec vyžebral zachování alespoň jedné, ale i tak to bude znamenat klesající příjem peněz s postupem doby až na polovinu, což je likvidace školy pomocí salámové taktiky. Důvody, které kraj předložil - malý zájem studentů a klesající úroveň, jsou směšné, ad zájem vizte:

    www.gymplos.cz/budoucnost/tabulka1.pdf

    Kvalita jde obvykle ruku v ruce se zájmem a v tomto případě to platí jednoznačně, Gyrec se v posledních letech stal nejlepším brněnským, a tedy i jihomoravským gymnáziem. (100% úspěšnost v přijímání na VŠ, v rámci ČR naprosto unikátní výsledky v soutěžích, i mezinárodních). Ale co naplat, Roma locuta, causa finita.

    Nezbývá než popřán soudurhu Haškovi a bratru Juránkovi další úspěchy v boji proti inteligenci na jihomoravské a vbrzku snad i na celostátní úrovni. Možná budou mít i šanci dohnat a předehnat nepopiratelný etalon této disciplíny - soudruha Nejedlého - který boj s osmiletými gymnázii dotáhl do zdárného konce.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 04:41:11     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Re: Mit brennender Sorge....
    Souhlasím s Vámi. A děkuji za tabulku.

    Osobně mám dojem že výběr gymnázií ke zrušení probíhal pomocí losování lístečků z klobouku. Nechápu proč byla vybrána gymnázia na která se hlásí více žáku než je přijato když na jiných ani nenaplní kapacitu.

    Plus přidávám dodatek o situaci na Gymnáziu TGM v Hustopečích jehož jsem absolventem (absurdnost výběru krásně vynikne):

    Na něm je 320 žáků z 47 měst a vesnic 4 okresů (tak co bude se dojíždět do Velkých Pavlovic a Klobouk u Brna viz tabulka)

    Za poslední dva roky dostala škola dotace ve výši 30mega na tělocvičnu a projekt bezbariérové školy + pozemky od města (jupí 30mega v prdeli)

    Aneb v okruhu 15km jsou tři gymnázia a z toho vyplívá že zrušíme to nejlepší z nich. (bez komentáře)

    Můj pocit z toho všeho: www.ivygateblog.com/wp-content/uploads/2010/12/cookie-monster-wtf-is-this- thumb-324x314-1553831.jpg

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 08:09:26     Reagovat
    Autor: Jester - Jester
    Titulek:Re: Re: Mit brennender Sorge....
    "Za poslední dva roky dostala škola dotace ve výši 30mega na tělocvičnu a projekt bezbariérové školy + pozemky od města (jupí 30mega v prdeli)" V pr ... ? Jak se to vezme a jak pro koho.

    Hustopeče jsou v turiticky atraktivním regionu. Takže, jak jsme si to ujednali, soudruzi. Do školy nalijeme pár mega, uděláme bezbariérový přístup, zrekonstruujeme tělocvičnu, přihodíme něco pozemků, aby bylo kde stvořit parkoviště - a školu zrušíme. Nyní již nepotřebný areál prodáme místnímu bonzíkovi, který z bývalé školy udělá hotel, tělocvičnu pronajme sportovcům za nemalou úplatu, atd. Onen bonzík nám samozřejmě věnuje pár drobných na další předvolební kampaň či do vlastních kapes. Takže, oněch 30M CZK nakonec někomu prospěje - komu, je nabíledni.

    IMHO není jiné cesty, než odluka školství od státu.


    Komentář ze dne: 31.01.2011 10:46:41     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:
    Jsem už relativně starší ročník, čtyřletý gympl jsem absolvoval v letech 92-96 a mít už tenkrát možnost volby, určitě bych utekl na víceletý gympl. Ale o kvalitě osazenstva výběrových tříd bych si dovolil zapochybovat. Dostal jsem se na druhý stupeň ZŠ do třídy s rozšířenou výukou matiky a fyziky v blízkém okresním městě. Tedy po intelektuální stránce zřejmě výběr. Nicméně i tak se vytvořily úplně shodná stáda jako autor popisuje v článku. Nepatřil jsem do stáda, ale ani jsem nebyl ten klasický otloukánek. Občas nějaká rána přiletěla, občas jsem nějakou vrátil. Když jsem ale od Beta nebo Gama samce dostal o přestávce nedobrovolně piercing dlaně kružítkem, pohár přetekl a já se rád vrátil do nevýběrové třídy v rodném městě kde se překvapivě sešla slušná banda. Celkem 6 (z toho já jediný neházenkář) šlo na gympl a minimálně 5 z nás na ten gympl hlavu mělo. Takže bych nedělal ukvapené závěry o elitářství a smečkách ve třídním kolektivu.
    Úroveň výuky se taky srovnávat nedá, vždy je to jen o lidech. Na základce jsme měli skvělou matikářku a polodementního fyzikáře v kombinaci s tělocvikem, na gymplu jsme měli skvělou a přísnou matikářku i fyzikářku, až jsem od spolužáků dostával sežrat to že mi šla matika i fyzika odjakživa levou zadní. Setsakra lituju toho že jsem zažil výbornou angličtinářku jen v prváku, pak šla do důchodu. Dodneška nechápu co to bylo za výjimku, protože ta paní si četla a ochotně půjčovala anglickou beletrii, měla (pokud mohu dnes soudit) bezchybný přízvuk jak z Cambridge a naučit opravdu uměla. Mít někoho takového 8 let v kuse, mluvím už u maturity naprosto luxusně. Pak se nám další tři roky střídaly přeškolené ruštinářky co jednak uměly kulový a neuměly si zjednat respekt. Takže po zbytek gymplu jsem byl co se týče němčiny ignorant a co se angličtiny týče autodidakt.
    A velkým zadostiučením pro mne je že zatímco gymnasiální slépky, co programově bojkotovaly angličtinu, dělají kancelářské poskoky v místní japonské montovně a vybojovávají si výuku angličtiny při práci, já mám jazyky na salámu a ve své technické profesi mi 3 světové jazyky bohatě stači.

    Komentář ze dne: 31.01.2011 12:57:02     Reagovat
    Autor: viro - viro
    Titulek:Co dodat?
    Jsem opravdu velmi rád, že tato problematika se mě osobně bude týkat už pouze u vnoučat. Užil jsem si to vrchovatě. Jednu holku na odpodní ZDŠ a druhou na lepší ZDŠ s výukou jazyků. Dnes? - Jeden nudící se puberťák ve třidě intošů, ale má obor, který chtěla, a jedna gymnasiální slépka s nebalným prospěchem. Ještě prostě nepochopila systém a třeba je i drobet na to blbá. Kdo ví? Ze skušenosti vím, že když se chce, tak se prosadí i člověk z "učňáku". Jen je to delší cesta a víc dřiny později.

    Komentář ze dne: 31.01.2011 13:20:38     Reagovat
    Autor: JSK - JSK
    Titulek:privatizace střeního školství
    Také se domnívám, že rušení víceletých gymnázií je blbost, stejně tak je pravdivé, že student z víceletého gymnázie bude chytřejší nebo v životě úspěšnější než absovlent tříletého učebního oboru "kominík".
    čeho bych se bál, že pokud by víceletá gymnázia byla privatizována a placena rodiči, často by dcházelo k tomu ,že dítě ze sociálně slabší rodiny by bylo přijato-a pak by od rána do večera osm let slýcháváalo "uč se, výš jak dlouho tatínek musí pracovat,abys mohl tady studovat atd.atd."
    Znám 2 osoby, které se z tohoto důvodu zhroutili na tátním gymplu (neadekvátní nároky rodičů) a jednu sebvraždu z téhož důvodu člověka z VŠ. Obávám se, že čkolná na všech víceletých gymnáziích rodičů by počet těchto smutných případů mnohonásobně zvedla.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 08:21:14     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: privatizace střeního školství
    Také mám smutný pocit, že dětství se začíná rozpadat do dvou směrů - absolutní volnost bez požadavků a na druhou stranu intenzivní přípravka s cílem dosažení vysoké výkonnosti.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 11:50:08     Reagovat
    Autor: JSK - JSK
    Titulek:Re: Re: privatizace střeního školství
    V obou případech jsou pak konce smutné

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 11:48:30     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: privatizace střeního školství
    s tou úspěšností bych si tak jistej nebyl. Znám pár velmi inteligentních lidí (někdy i VŠ), kteří jsou ovšem jinak naprostí loseři plácající se mezi pracákem a mizerně placenou prací někde na přepážce. Oproti tomu znám lidi, co sice moc vzdělání nepobrali, ale po finanční stránce jsou celkem za vodou.
    Úspěšnost v životě se bude zřejmě odvíjet od něčeho jiného než od inteligence nebo od vystudování gymnázia (ono gymnázium jako takové je samo o sobě vzdělání celkem k ničemu, byť jako základ pro studium humanitní VŠ je excelentní)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 11:51:57     Reagovat
    Autor: JSK - JSK
    Titulek:Re: Re: privatizace střeního školství
    Jsem rád, že jste si toho všiml. Špatně jsem tu větu naformuloval, měla znít tak ,že "absolvent vícelétého gymnázia obvykle bývá chytřejším a v životě úspěšnějším než absolvent kominického učiliště, ale v žádném případě to není pravidlem.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 11:54:00     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Re: privatizace střeního školství
    tak s touhle formulací už souhlasím bez výhrad :)

    Komentář ze dne: 31.01.2011 19:10:54     Reagovat
    Autor: lexxa - Lexxa
    Titulek:
    Zatím jsou na řadě víceletá gymnázia. Pak přijdou na řadu základky, do kterých přejdou všechny děti s různými druhy postižení ze škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením v rámci inkluze. Inkluzivisté jsou totiž toho názoru, že vzdělávat všechny děti bez rozdílu postižení prospěje jak těm postiženým, tak i těm normálním. Jenže stát na zajištění inkluzivity ve školách peníze nemá a ani nedá. Kvalita vzdělávání bude směrovat v psí prdel. Pak budou na Ho vinkách.cz plakat, že kvalita vzdělávání opět rapidně klesla.

    Komentář ze dne: 01.02.2011 07:15:53     Reagovat
    Autor: Tanguero - Tanguero
    Titulek:
    Diky za komentáře.
    Další z "povedených" článků, který bohužel naprosto minul podstatu problému:
    http://www.novinky.cz/veda-skoly/223873-cesti-devataci-nesnaseji-matematiku-a-polovina- se-jich-ve-skole-nudi.html

    Komentář ze dne: 01.02.2011 09:10:42     Reagovat
    Autor: jjj - Neregistrovaný
    Titulek:Levicové ideologie o rovnosti
    Můj kamarád z Chicaga mi plasticky vysvětlil, kam vede americká povinnost společně se vzdělávat až po high school - v šestnácti seděl každé dopoledne ve třídě s černochy, kteří neuměli definitivně ani číst ani psát a učitelé učili s pomocí obrázků a jednoduchých vyprávěnek.
    Po obědě se šel učit do privátně placených kurzů (byl ze zazobané rodiny, tak si to mohli dovolit a otec byl dost tvrdý na děti, tak se nedovolili vzepřít) a domů se chodil každý den jen vyspat! Než šel na vysokou a pak k CIA, uměl už 4 jazyky, ale naprosto všechno, co uměl, se naučil ve svém volném čase a v privátní sféře.

    Tady jsou USA i v implantaci socialistických idiotštin už dál než my v Evropě.

    Komentář ze dne: 01.02.2011 10:03:27     Reagovat
    Autor: pepa_u - pepa_u
    Titulek:Ministerstvo ma pravdu!
    Kdepak, ministerstvo, kraje a vsichni co tvrdi, ze se maji nechat horsi a lepsi zaci pohromade maji pravdu. Urcite to bude fungovat mnohem lepe.

    Doufam, ze citite znacnou miru ironie v tom co jsem napsal. Stve me, ze vsichni jsou hrdi na ceske hokejisty, nikomu nevadi vybrat ty nejlepsi z nejlepsich a dat je do jednoho teamu. Ale ve skole chteji delat presny opak. Ti co o tom rozhoduji jsou idioti!

    Komentář ze dne: 01.02.2011 10:14:47     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:
    Jsem absoloventem víceletého gymnázia a souhlasím s autorem, rozhodně bych je nerušil. Nejsem žádný genius, ale na základní škole jsem nosil domů samé jedničky s prstem v nose a spolužáky převyšoval minimálně o třídu. Na gymnáziu jsem prst z nosu hodně rychle vyndal, náročnost studia byla v naprosto jiné dimenzi. Do prváku jsem přestoupil na sportovní gymnázium kde byla třída tvořena zhruba půl na půl absoloventy základek a těch, co studovali gympl od 6té třídy. Rozdíl byl obrovský...
    Kdybych měl děti, rozhodně bych chtěl aby nastoupili na víceleté gymn. a v 15ti si vybrali školu jakou budou chtít. Pro budoucnost na jakékoliv střední a pak třeba i na vysoké by jim toho gympl dal o mnoho víc než ghetto jménem základní škola.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 10:26:54     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re:
    Není ovšem řešením spíš zvýšení nároků na děti? Jsou pořád víceméně stejné, ale pokud se za devět let po nich žádá to co po nás za cca devět, tak samozřejmě zleniví a budou se nudit.....

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 07:32:17     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: Re:
    Neměl bych psát nevyspalý..... samozřejm cca sedm.

     
    Komentář ze dne: 03.02.2011 07:52:18     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nároky klesají jednoznačně. Jejich opětovné zvýšení je ale podle mě nereálné. Ubylo by studentů a tím pádem i peněz. Bohužel...

    Komentář ze dne: 01.02.2011 10:39:06     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:
    Tady máte něco k tématu www.mediafax.cz/domaci/3165005-Strednich-skol-v-krajich-ubude-ministerstvo- slibuje-jejich-vyssi-kvalitu (včetně několika mouder od Pepy).

    Má-li býti cílem rušení víceletých gymnásií nárůst studentů na učňovských oborech, pak bych navrhoval řešení jiné. A sice zrušit povinnou devítiletou docházku a s některými učňovskými obory začít tak po šesté třídě. Beztak některé jedince nemá smysl dále vzdělávat.


     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 11:15:04     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re:
    To je cesta. Subjektivně sice vidím hranici výše (na konci sedmé třídy či po přijímačkách v osmičce), ale to je otázka různých osobních zkušeností.

    Jenom bych si dal pozor na šedou zónu - děti, které sice vypadají nezvdělavatelné, ale podaří se je z toho vytáhnout. Dost často jsou to děti se zvláštním způsobem myšlení, nebo jednoduše zanedbané. Znám několik případů, kdy se ztracenci z konce výsledkové listiny zvedli do slušného průměru i výše.

    Komentář ze dne: 01.02.2011 12:03:30     Reagovat
    Autor: Hrosan - Neregistrovaný
    Titulek:naše zkušenosti
    Tak nějak nevím - rozhodně jsem ale proti rušení (či omezování) víceletých gymnázií. Máme starší dceru nyní ve 4. ročníku víceletého gymnázia. Z jedniček (maximálně dvojek) na ZŠ se vlivem vyšší náročnosti zhoršila na v průměru trojky (něco sice jednička, nějaké dvojky, ale i jedna čtyřka). Druhá dcera chodí nyní do 5-té třídy ZŠ a chce jít také na víceleté gymnázium. Jenže u ní váháme - ta starší byla lepší (šlo jí to víc samo), ta mladší je dříč, mnohem víc se snaží, záleží jí na dobrých známkách (má nyní samé jedničky) - ale právě proto se bojíme - jak "ustojí náraz" zhoršení známek, pokud ji na víceleté gymnázium dáme. Navíc se mi aktuálně nelíbí jak je ono gymnázium nově vedené, s novým ředitelem. Ale to by bylo na jinou diskusi.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 12:15:41     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: naše zkušenosti
    To se nemáte čeho obávat. Ten, kdo je zvyklý více makat, ten náraz ustojí podstatně lépe - zkoušeno na vlastních dětech:). Syn základku v podstatě proflákal a na gymplu to už tak dobře nešlo. Mladší dcera to na základce tak neflákala, i když měla jedničky a na gymplu je má dodnes.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 12:44:42     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: naše zkušenosti
    to je otázka, jestli je dobře mít správné studijní návyky ve smyslu píle.
    moje zkušenost z gymplu je taková, že byly čtyři základní skupiny žactva. první skupina se pilně připravovala z hodiny na hodinu, a po zásluze měla skoro samé jedničky a bezproblémové přijímačky na nějakou vysokou školu. pak tam byli v druhé skupině ti, kteří se připravovali pilně, ale výsledky tomu neodpovídali, a tak se sami uklidili někam na poštu buď hned, nebo po vystřídání několika zbytečných nástaveb. pak jsme tam byli ve skupině třetí takoví, kteří bez zvláštního úsilí v pohodě procházeli tu a tam s nějakou trojkou z neoblíbeného předmětu, kterou jsme nikdy nenechali přerůst za hranici propadnutí (čili jsme se včas naučili "před čím se posrat a na co se vysrat"). no a pak tam byli lemplové nenadaní, kteří nedokončili.

    my ze třetí skupiny jsme se až na řídké výjimky dostali na nějakou tu vejšku, nějak se tím protloukli a tak nějak děláme více nebo méně kvalifikovanou práci za více či méně peněz. první skupina nastoupila na zasloužené studium, a jak byla zvyklá, tak se pilně připravovala, a objem studia je dohnal ku slzám, zhroucení a uklizení na poštu, do státní správy nebo na mateřskou.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 12:49:24     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: naše zkušenosti
    Pak ještě existuje velice malá skupina 5, tedy lidé nadaní a pilní, a ti to dotáhnou opravdu na mimořádné pozice.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 12:59:55     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: naše zkušenosti
    v kombinaci s tím, aby měli ambiciozní povahu a kliku k tomu navíc statisticky ovšem zanedbatelná.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 13:12:44     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: naše zkušenosti
    Tak studijní návyky ve smyslu píle ani ne. Ostatně pilnost neshledávám ani u jednoho z nich (možná trochu u dcery).

    Jde o to, že na základce je vůbec neučili samostatné práci (přemýšlení už vůbec ne) a jak bych to řekl - systematičnosti. Taková škola hrou. A syn si na to zvykl a nenechal se přesvědčit o tom, že gymnasium funguje jinak (a jak jsem pozoroval u jeho spolužáků, nebyl sám).

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 13:02:49     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: naše zkušenosti
    První skupina u nás většinou vystudovala a zastává povětšinou zajímavá místa. Ano, byly případy, které se tak přehltili VŠ látkou, že zkolabovali, ale i ty si většinou dodělali nějakou jinou VŠ. Takže v tomto mám velmi odlišnou zkušenost.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 13:12:48     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: naše zkušenosti
    no dobrá, trošku jsem přeháněl, řekl bych půl na půl. ono upřímně řečeno, gympl zas tak náročnej nebyl, a trošku se skrýval rozdíl mezi schopností pochopit a schopností se nadrčet nazpaměť. což upřímně řečeno, nestačí ani na typických memorovacích oborech typu práva či medicíny.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 19:43:09     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: naše zkušenosti
    Práva nejsou memorovací obor. Fakt ne, já jsem na memorování docela tupej a jedinný podstatný problém byla němčina (protože jestli jsem tupej na memorování, tak na jazyky už jsem absolutně neschopný).

    Nebo jinak - pochopením se na právech dá vykrýt velká část memorování.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 15:22:51     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: naše zkušenosti
    "Práva nejsou memorovací obor". no v porovnání s libovolnou technickou školou trošku hodně jsou. ale ani na právech si nevystačíš jen s memorováním (pokud nemáš paměť hárddisku).

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 13:20:37     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: naše zkušenosti
    No, u náš se říkalo, že k titulu se člověk musí prochlastat. A kdo se moc učí, ten se zblázní a začne chlastat :p

    Já měl celkem vostrej gympl, zvanej pracovně malá vysoká, takže na VŠ jsem měl spíš oraz - první dva roky, a pak jsem tři roky dělal to, co mě bavilo, takže jsem jako vedlejší produkt měl pěkný stýpko.

    Fakt je ale, že v prváku odpadla polovina lidí, ve druháku polovina z tý poloviny a ve třeťáku už jen pár kousků, co spíš přešli na jinou školu.
    Někdo to tak nějak vsáknul, bo ho to bavilo, někdo to už znal a někdo to nadřel, buď ze ctižádodsti, nebo kvůli rodičům, co chtěli doma inžinýra (spíš tedy většinou inžinýrku).

    Komentář ze dne: 01.02.2011 14:26:26     Reagovat
    Autor: sniper - sniper
    Titulek:
    Počkejte až vaše dcera bude v sekundě. Aspoň na našem "gymplu" se rozdíly ve známkování projevily až v dalších letech, první rok nás "nechávali žít". V tercii odešel jeden ze spolužáků zpátky do 8. třídy a ze známek 4-5 měl najednou 1-2.

    Komentář ze dne: 01.02.2011 22:10:49     Reagovat
    Autor: Jarda82 - Jarda82
    Titulek:Názor
    Podle mě se ta restrukturalizace bere za špatný konec. Na VŠ má chodit max 10% nejlepších, ti "tvořiví" pak na "střední odbornou" a ten "zbytek", ten ať nemá školu žádnou, nebo to dělá "za svoje" .. Kde je psáno, že každý musí chodit na školu. Pak vzniká situace, že tam převládají debilové.. Víceletá Gymnázia bych zrušil pro nadbytečnost.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 22:46:08     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Názor
    Na VŠ, jakož i libovolnou jinou školu má chodit ten, kdo se školou uzavře patřičnou smlouvu a studium si zaplatí. Zrovna tak podmínky pro setrvání na škole a uzavření studia a vydání příslušného papíru by měly být čistě záležitostí oné smlouvy.

    Pokud někdo chce diplom jen kvůli dobrému pocitu, je nesmysl mu bránit v tom, aby si ho v nějaké "tiskárně na diplomy" za pár tisíc koupil.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 23:26:04     Reagovat
    Autor: damp - damp
    Titulek:Re: Re: Názor
    Nehledě na fakt, že placení školy přinese ne nepodstatný efekt - platící student bude požadovat kvalitu.

    Sám jsem musel tlačit do hlavy spoutu nepotřebného balastu, a to jen proto, že vyučující nadbytečných předmětů by jinak neměli co dělat.

    Platící zákazník to samozřejmě chtít nebude, a stejně tak nebude jevit zájem o něco, co neodpovídá jeho představám a potřebám.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 23:40:58     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Názor
    První větu bych si dovolil poopravit - každý dostane to, co chce a co si zaplatí. Někdo lejstro, někdo vědomosti... Nedělejme si iluse - někteří platící studenti budou chtít jen to lejstro. Ale když ho dostanou, bude od nich pokoj.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 07:14:49     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Názor
    Přesně. Osobní zkušenost říká, že fronty na lejstra budou dost dlouhé.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 07:48:14     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Názor
    Zvláště, pokud budou úřady vyžadovat na každou blbou posici diplom.

     
    Komentář ze dne: 02.02.2011 14:16:10     Reagovat
    Autor: Jarda82 - Jarda82
    Titulek:Re: Re: Re: Názor
    "Sám jsem musel tlačit do hlavy spoutu nepotřebného balastu, a to jen proto, že vyučující nadbytečných předmětů by jinak neměli co dělat." - naprostý souhlas, o tomto jsou zejména tzv. Gymnasia a zdaleka nejen ty.

    Možná jsem v tomhle "socialista", ale já bych ve stávajícím systému ponechal tak 20% prostředků státu a za ně bych nechal studovat skutečnou elitu - v síti několika středních odborných škol + VŠ vědeckých pracovišť. zbytek buďto zaplatit, popř. lopaty, kladiva a krumpáče do ruky a ARBEIT! Jinak jsou pro společnost přítěží a táhnou ji ke dnu..

    Komentář ze dne: 04.02.2011 13:43:05     Reagovat
    Autor: Lucc - Lucc
    Titulek:
    Je zajímavé, podle jakého klíče ta gymnázia na odstřel vybírali. Asi od oka nebo opravdu losovali, alespoň v JmK určitě. Viz např. tato petice: www.gymnzidlo.cz/supl/1299.doc

    Komentář ze dne: 06.02.2011 21:01:37     Reagovat
    Autor: pepazdepa - pepazdepa
    Titulek:a co je střední třída
    Hmm, omlouvám se, že ruším vaše kruhy. Ale jak máte definovanou střední třídu? Absolventi těchto ústavů nejsou inteligenčně na mediánu +- bambus, ale výrazně nad ním. Nebo snad ne? Je jich většinové množství kolem mediánu? Nebo snad ne?
    Prošel jsem systém ZŠ-SPŠ-VŠ (stavárna-pozemák-neni to sice matfyz, ale stačí). Průmyslováci se ve "sračkách" plácali na začátku, gympl později (většinou se do "sraček" prochlastali"). Kosili nás hlava nehlava v prváku. Množstevně byl obrovský odpad (rozhodně přes 70%).
    Jsem členem střední třídy? (gympl=střední třída dle autora) Dohnal jsem pomocí VŠ střední třídu?
    Odpověď je NE. Tohle není střední třída, a bude-li to střední třída, chcípnem tu na tituly rozdávané zdarma kdekomu. Střední třída (vzděláním) je zdravotní sestra, stavbyvedoucí, programátor CNC, výstupní kontrolor,dobrý řemeslník..... ALE NESMÍ TO BÝT absolvent 8 letého gymplu. A pokud by měl být, doufám, že ho každá VŠ s uznávaným titulem vyleje po prvním semestru. A Platově? Jakmile zdravotní sestra, stavbyvedoucí, programátor CNC, výstupní kontrolor,dobrý řemeslník pojedou pod platový medián (ne průměr)...máme problém...střední třída mizí...to teď máme. Střední třídu nesmí suplovat absolvent VŠ (dnes ji supluje absolvent pseudo VŠ). Pokud střední třídu VŠ supluje platově a je kvalitní školství...střední třída mizí ubývá lidí odolných socialistickým vlivům(je málo VŠ schopných zvrátit volby). Pokud ale střední třídu tvoří ve velkém množství VŠ, pak to znamená, že je inflace titulů jako "kráva".
    Takže: gympl nerušit, ale není pro střední třídu. To je třeba si uvědomit. A je-li pro střední tříd, pak takovému gympl průměrná průmyslovka natrhne řiť a to je dobře.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.