Ahoj všem čtenářům D-FENSe, je to již nějaká doba co jsem zde přispíval
a jsem moc rád, že můj článek „Tuzing by EMS“ si našel své čtenáře. V této
kauze neustále válčím, bohužel slovenský soud je ještě horší a pomalejší
než ten český. O podrobnostech v kauze mého „ukradeného“ auta napíšu někdy
příště….a stojí to za to (úmrtí tuzerova obhájce, tuzer prodává svou firmu)
máte se na co těšit.
Nicméně dnes jsem se rozhodl sepsat můj příběh s telefonním zlodějem,
pardon operátorem, říkejme mu třeba O2. Do nedávna jsem poměrně poklidně
žil se svou přítelkyní u mých prarodičů v Úvalech. A jelikož sem tam oba
potřebujeme internet a prarodiče měli již telefon od O2, zjistil jsem jaké
jsou možnosti připojení k „síti“ a objednal od zloděje O2 ultra rychlý
intrnet (celé 4Mb/s, prý jsme mooooc daleko od ústředny, ale platit budete
jako by jste seděl přímo u ní a spojení bylo na garantované rychlosti:).
Úvaly totiž nejsou žádné terno a moc na výběr zde není. Objednání služby
proběhlo poměrně v pohodě, sice přišly dva modemy a vracení jednoho s nich
zabralo asi 3 hodiny času na filiálce ve Štěrboholech, ale natěšený na
„ONLINE“ jsem to překousl.
První nepěkná zkušenost přišla po roce užívání služby, kdy mi vypršela
prý nějaká „exkluzivní“ smlouva a najednou mi za ten můj neskutečnej 4Mb/s
přišla složenka tuším na 790 Kč, což bylo o 300 Kč víc než původně (tato
praktika se myslím děje každému u zloděje O2). Dost mě to vytočilo a tak
jsem se rozhodl službu zrušit, stejně moc nefungovala a již byla možnost
jiného odzkoušeného poskytovatele. Zavolal jsem tedy na Helplinku O2 (kdybych
jen věděl jak často na ni budu později volat) a požádal o zrušení. Operátorka
znalá problematiky, nabídla internet a přihodila hned ještě tarif 300 minut
ZDARMA a to vše za 490 Kč „Horste toto není možné“ říkal jsem si, takováhle
nabídka, trochu to vykompenzovalo to že jsem stejně musel zaplatit těch
790Kč (takhle to udělat u každého, takhle se vydělává).
Prarodičům jsem sdělil tuto úžasnou novinu s pocitem jaký mají vítězovéJ
(trochu přeháním) máte 300 minut volání zadara k mému internetu. To že
se podobná situace se stejným koncem odehrála ještě 2x, to už nebudu komentovat,
vždy podobná nabídka.
Vše se však změnilo zhruba před měsícem, kdy jsme s přítelkyní koupili
nemovitost a přestěhovali se. Spousty zařizování, běhání, převážení věcí
atd. Jeden z otazníků byl i internet, jak je na tom Český Brod a internet?
Předchozí majitel nemovitosti prý také využíval O2 ve stejné turbo verzi
jakou jsem měl v Úvalech, říkal jsem si no co? Bude to nejmíň bolestné
(byl jsem ale hlupák). Zavolal jsem na help linku a dal jednoduchý dotaz
(telefonát do O2 č.1, budu vám je číslovat:), mám od vás internet
a rád bych ho převedl do nového bydliště, je to možné?
Operátorka: „ano je to možné.“
Já: „a prosím vás, nebude to mít vliv na telefonní linku prarodičů?“
Operátorka: „nejsem si jistá, předám Váš dotaz technikovi a on Vám do
2 hodin zavolá.“
Technik nezavolal, místo toho mi přišla sms, že jsou připraveni řešit
můj požadavek a číslo kam mám volat. Zavolal jsem tedy na číslo (telefonát
č.2) a zjistil že internet samotný (aniž bych zrušil prarodičům telefon)
převést nejde, což pro mě znamenalo že O2 nechci. Požádal jsem tedy o zrušení
internetu v Úvalech a zároveň jsem požádal zda by bylo možné, aby prarodiče
opět měli pouze tarif MINI za 250. Bylo mi řečeno že mám zavolat na Helplinku
a že mi změnu zadají. Telefonát č.3, zadal jsem své požadavky, bylo
mi sděleno že pokud chci v původním bydlišti zrušit internet, budu muset
zaplatit sankci 666 Kč, přijde Vám papír s platebníma informacema kódem,
který nám zavoláte až zaplatíte. Další den SMS: Vážený zákazníku jsme připraveni
vyřídit Váš požadavek a opět telefonní číslo kam mám volat. Telefonát
č.4, volám a zjišťuji že technik je připraven přijet a zprovoznit mi
internet v novém bydlišti a že prarodičům nefunguje pevná linka, tu prý
mám přesměrovánu do Českého Brodu (pokoušejí se o mě mrákoty při představě
vysvětlování celého problému babičce). Telefonát č.5, poměrně rozezlen
volám do O2 a znovu jim opakuji svůj požadavek, slečna na druhé straně,
celá vyděšená, přepojuje mě na někoho kdo mi prý pomůže. Na druhé straně
se ozve paní, která zní ještě zmateněji než ta předchozí, žádám ji o přepojení
na někoho kompetentního. Daří se a jsem přepojen na další paní, která napoprvé
chápe co chci a ujišťuje mě, že si osobně dohlédne na dotažení celé věci.
Trochu se uklidňuji. Telefonát č.6, konečně přišla sankce, kterou
platím a další den s předstihem volám že jsem již zaplatil, paní na druhé
straně ověřuje, ano vše v pořádku, platba dorazila (ufff), znovu se pro
jistotu zeptám zda je vše jasné (zrušení internetu a přechod na O2 mini),
ano není to problém. Cca po týdnu neznámé číslo na mobilu, zvedám a hle,
babička (copak asi chce). Dozvídám se že nefunguje pevná linka. Telefonát
č.7, mladý chlapec na druhé straně si mě poslechne a podívá se do nějakých
„análů“ mého případu a čte: „zrušení internetu a přechod na tarif mini,
ano vidím to tu, bohužel jste nezaplatil sankci a nenadiktoval kód“, vyvádím
ho z omylu a on že to stejně nemůže on řešit. Ať zavolám zítra do 20:00
(proč teda mají na stránkách do 23:00??). Volám druhý den, po ruce mám
připraveny všechny náležitosti, doklad o zaplacení sankce, čísla smluv,
rodné číslo dědečka, adresu. Telefonát č.8, na druhé straně se ozývá
mladá slečna, která vše kontroluje, vše se zdá být v pořádku, ptám se na
nefunkční telefon dědy a babičky, ona se zase ptá zda jsem u přístroje,
nejsem, tak až budete, zavolejte. Po práci se vydávám za dědou s babičkou
a zjišťuji že telefony jsou skutečně hluché. Telefonát č.9, poměrně
vytočený volám na (že by helplinku?) a prosím o sjednání nápravy, objednávám
technika na druhý den ráno. Technik skutečně přijel, telefon zprovoznil
a vše se zdálo ok.
Ne dlouho poté volá babička že jim přišlo nějaké vysoké vyúčtování,
slibuji návštěvu a telefonát do O2. Za přítomnosti dědy a babičky volám
(telefonát č.10) do O2 a zjišťuji jak se věci mají, proč je stále
na vyúčtování internet, přeci jsem platit sankci za předčasné ukončení?!
Nene toto budete platit do konce roku, pak se internet zruší a od 1.1.2013
budete mít jen tarif O2 MINI. Dnes mi volala babička, opět nám nejde telefon,
co se děje? Telefonát do O2 č.11, diktuji telefonní číslo prarodičů s dotazem
proč to nejde?!!!!! Odpověď operátora mě poměrně dost vytočila - máte tu
přeci požadavek na zrušení telefonu a převedení internetu, raději si sedám
a zhluboka dýchám. Slušně poděkuji a zavěšuji. Zítra mě čeká další hovor,
jsem zvědav co se dozvímJ Nicméně všechno toto mě přimělo napsat „hnusnou“
stížnost do O2. Vím že se tomu maximálně zasmějí, zákazníci jsou jim hooooooodně
hluboko. Je mi z toho skutečně na blití, ceny děsný, podpora ještě horší.
Nyní jsem si jist že i kdyby O2 byl jediný operátor na našem trhu, NEVYUŽIJU
HO, raději si ochočím holuba, nebo začnu psát dopisy. OPERÁTOŘI STYĎTE
SE A TÁHNĚTE PRYČ!
06.01.2013 Pavel K