D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Dokonalost
    (ze dne 13.03.2005, autor článku: Samson)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 13.03.2005 13:22:01     Reagovat
    Autor: Fido - Neregistrovaný
    Titulek:
    Docela zajímavé .. ale myslím, i když se tecnika nahrazení neuronové tkáně zavede, nebude to pro lidi. Pouze pro část vyvolených, co na to budou mít.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 14:18:24     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    No a co?! Pořád lepší, když dostupnost bude záležet na tom, jak je kdo schopný tj. kolik si vydělá (i přes mnohé nepopiratelné výjimky z tohoto pravdila) než aby to určoval někde nějaký moudrý ouřada podle toho, jestli měl někdo židovskou babičku, dědečka kulaka nebo jestli náhodou nemá nevhodný postoj k EU či soc. dem. ideálům.

    Jinak jestli sis toho nevšiml, tak ani v současném "solidárním" zdravotnictví "zdarma" Ti pojišťovna neuhradí některé léky a postupy (a přitom paradoxně uhradí jiné, sice méně účinné, zato dražší).

    Komentář ze dne: 13.03.2005 13:42:41     Reagovat
    Autor: Mesianism - Neregistrovaný
    Titulek:Vzduch
    Porovnáváte výhody a nevýhody elektromobilu s vozidlem na palivové články. Navrhuji třetí druh pohonu a to je stlačený vzduch. Dávám ho v sázku zejména proti elektromobilu, protože ten bude vždy vydatně omezen hmotností baterie, zatímco nádrž na stlačený vzduch se takovým problémem nejeví. Provoz vozidla na stlačený vzduch je mimořádně ekologický - jeho "zplodinami" je studený vzduch. Jinak ovšem řeší ekologické stránky také pouze napůl. Ke kompresi vzduchu do nádrže je třeba použít elektřinu, tu však lze vyrobit i z obnovitelných zdrojů, což je u benzínu vyloučeno. Pochybuji, že by se tato vozítka nějak masově rozšířila, ale je to jedna z alternativ, hlavně v provozu MHD (autobusy). Více zde:
    http://www.mdi.lu/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=16&mode=thread&order=0&thold=0

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 15:05:08     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vzduch
    Myslenka je to zajimava, ale co by pak delal stat? Jak by nam zdanil to, ze se potrebujem premistovat z bodu A do bodu B. Dnes tvori dane statu vic jak polovinu ceny benzinu, co bude pak ??? Zdani se vzduch ? Nebo elektrina ??? Nebo se bude vzduch smet tankovat jen na vyhrazenych pumpach za cenu 1000 Kc / m3 a nadrz bude mit specialni zamek aby neslo tankovat doma ? A nebo stat zatezi takovato vozitka dani z prodeje ve vysi 12 000 % ???

    Odpoved ze by se palivo pro takovato auta nedanilo je vetsi sci-fi nez ta automaticka navigace...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 15:47:41     Reagovat
    Autor: Mesianism - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Vzduch
    Také jsem toho názoru, že by se to státu příliš nelíbilo a pokoušel by se na těchto vozítkách vydělat. Palivo by se zdanilo těžko, tyto auta se "tankují" buď doma pomocí přídavného kompresoru, nebo na speciálních stanicích, kde je to hotovo za tři minuty. Spíše to vypadá na tu vysokou prodejní daň, nebo nějaké zvláštní permanentní mýtné, popř. dle ujetých kilometrů. Na stát bych se vůbec nespoléhal, kdyby někdo (znovu)vymyslel mystické vimany, poháněné psychickou silou, stát by zdanil i je. Článek byl ale o něčem jiném, pojednával o dokonalosti. Autíčka na stlačený vzduch představují velmi slušnou protiváhu elektromobilů. Výkonnostní parametry se budou určitě dále posouvat a třeba model Minicat má docela hezký design - samozřejmě platí, jak pro koho.
    http://www.mdi.lu/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=41

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 10:58:56     Reagovat
    Autor: qwas - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Vzduch
    problém bych viděl i v psychyce lidí - existuje spousta jedinců kteří mají panický strach z tlakových nádob - rozhodí je i obyčejný papiňák :)))

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 20:57:40     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Vzduch
    No, zrovna z papiňáku strach nemám, ale cokoliv stlačeného v autě se mi moc nelíbí. Ať už jde o LPG, vodík nebo zmíněný vzduch, tak přeci jenom je to bomba na čtyřech kolech. Použité nádoby sice jsou extrémně odolné, ale zvlášť u toho vodíku bych měl trochu obavy. Přeci jenom, benzín je pořád hodně nenáročný na skladování. Ale plyny? Dokážete si představit auto, které bude půl roku stát a obsah nádrže se nezmění? Udržení konstatntní teploty je nemožné, a tak "obsah" bude chtě nechtě pracovat...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 16:11:11     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vzduch
    Pro uplnost uvadim i link na stranky v cestine...

    http://www.autonavzduch.cz/

    i kdyz pripada mi to jako tunel na investory

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 16:44:03     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Vzduch
    Ano, souhlas. Lze spocitat, jaky bys musel mit tlak vzduchu v tlakove flasce, aby to melo ten dojezd, co tam slibuji... Ten motor mozna muze mit vetsi ucinnost, nez vrtulka, na kterou se z te flasky bude trubickou foukat, ale ze by ta ucinnost prekrocila cislo 1, to je samozrejme nesmysl.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 12:22:36     Reagovat
    Autor: F - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Vzduch
    No mi to nějak nevychází. Když vezmu 100 l láhev na 300 BAR jako nádrž, vejde se mi do ní 30 000 l vzduchu. Pokud tam bude pístový motor o objemu 1 l, naplním válec 30000x na tlak 1 BAR, při 2000 otáčkách /min se bude točit 15 minut. Ale i tak to počítám blbě, protože kdyby měl motor ještě vykonávat nějakou práci, bude potřebovat větší přetlak na píst, aspoň 10 BAR a to už vychází na 1,5 minuty chodu.Zvětšením nádrže (nádrží) cesta nevede, i tak těch 100 l jsou dvě flašky ze svářečky a váží asi 120 kg. I když můžou být láhve lehčí, třeba kompozitní nebo hliníkové, tak to auto neuveze ani nádrž. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to můžou naftoví šejci zabalit a nic jiného už tu jezdit nebude. Viděl to někdo skutečně jezdit? Kdysi jsem viděl v nějakém časopise kolo na stlačený vzduch, flaška tam byla asi 10 l jako hasičák a ujelo to 200 m. Tož asi tak.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 19:29:56     Reagovat
    Autor: Samson - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vzduch
    Díky za informaci, o tomto trendu nejsem moc obeznámím, skusím lehce nastudovat. Samson

     
    Komentář ze dne: 07.01.2006 15:09:08     Reagovat
    Autor: klopp - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vzduch
    Je to celé nesmysl,energie obsažená v 300l vzduchu stlačeného na 300atm odpovídá spálení 1 litru benzínu.Stlačování vzduchu má učinnost max 25%.Výborný rozbor
    tohoto problému je na stránce www.i-ekis.cz (energetické
    poradenství) s sekci Ostatní ,Auto na vzduch.

    Komentář ze dne: 13.03.2005 13:59:58     Reagovat
    Autor: imaon - Neregistrovaný
    Titulek:Doprava
    Co se týče nákladní dopravy, mě dost znepokojuje ten fakt, že se až příliš něco dopravuje. Zboží se z A do B, vzdálených od sebe 100 km, dopravuje přes tři státy. Tudíž si svět prošpikovaný cestami, dopravními kanály, "potrubní poštou", tunely, rourami a různými hybridy nad hlavou atd., to vše řízené automaticky, dovedu představit.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 14:24:09     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Doprava
    Věci se dopravují proto, že lidé jsou za to ochotni platit.

    Mně osobně třeba přijde absurdní táhnout z Francie do Hong Kongu nebo New Yorku lahev minerálky Perier (nota bene, když polovinu hmotnosti tvoří obal). Řeším to tím nejlepším způsobem - prostě si tyhle věci na těch vzdálených místech nekupuju. Na druhou stranu za australské nebo chilské víno zaplatím rád a to včetně nákladů na dopravu :-)

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 14:43:24     Reagovat
    Autor: Mesianism - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Doprava
    Jednou jsem v hypermarketu viděl cibule z Nového Zélandu. Tomu říkám tragédie. Pokud by ty cibule byly z Polska, nebo dejme tomu ze Španělska - budiž. Ale z NZ, to je tedy ekologická pecka. Chápu, že některé plody, bez kterých český občan nepřežije (kiwi), je třeba dovézt zdaleka. Ale cibule, to je fakt síla. Asi je v Evropě nedokážeme vypěstovat. No jistě - už slyším ty kecy o tom, jak neviditelná ruka trhu zařídila, že jsou ty NZ cibule pro spotřebitele prostě levnější, než jejich tuzemská konkurence. Beru to za důkaz, že by ta neviditelná ruka občas potřebovala přes prsty.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 14:59:37     Reagovat
    Autor: imaon - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Doprava
    Potřebovala bych vysvětlit jednu věc. Přiznávám, že to opravdu nechápu.
    Jde o "koloběh peněz". Peníze se směňují za hodnoty. Hodnota může být i informace. Podle mě tato semtamdoprava není hodnota. Když se bude platit za tuto zbytečnou dopravu, neohrozí to nějaký ten finanční systém?

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 17:40:16     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Doprava
    Proč by to mělo nějak ohrožovat nějaký systém? :-O Ono je to celé velmi logické, zapomeneš-li ovšem na marxistické bláboly o "hodnotě". Marxisté a jiní levicoví blouznivci totiž předpokládají, že vše (včetně práce) má jakousi "hodnotu". To je pochopitelně blbost. Věci ani práce (statky) nemají žádnou shora danou objektivní hodnotu (voda na poušti a topivo v polárních oblastech jsou asi nejznámější ilustrace tohoto faktu). To, co nazýváme jejich hodnotou či lépe cenou je vlastně jen míra ochoty ostatních lidí obětovat něco jiného pro získání určítého statku resp. uspokjení nějaké své potřeby (a uspokojování potřeb je základní motivací jednání na trhu). BTW: Já osobně se domnívám, že celé to lze v konečném výsledku zredukovat na čas, ať už strávený výrobou nějakého statku či ušetřený jeho použitím.

    Klíč je v tom "získání" - většina statků totiž dokáže uspokojit potřebu svého majitele pouze tehdy, je li přítomna na určitém místě, často navíc v určitou dobu, nejen pouhým aktem změny vlastnictví. Auto, stojící na parkovišti u automobilky je člověku houby platné - on ho potřebuje převzít a používat. Takže buďto si pro něj přijede (=obětuje svůj čas, ve kterém by mohl dělat něco jiného), nebo zaplatí někomu, kdo to udělá za něj, obětuje svůj čas a auto doveze na místo, kde se nachází jeho majitel. Doprava je tedy součástí uspokojení potřeby zákazníka stejně jako vlastní dopravovaný předmět a jako taková je sama o sobě statkem (či "hodnotou "ve Tvém pojetí).

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 18:12:05     Reagovat
    Autor: imaon - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Doprava
    Dík.
    Že je doprava něčeho statkem, to je mi jasné (tak blbá zase nejsem :-))) Měla jsem na mysli tu "zbytečnou dopravu".
    Popřemýšlím, nakouknu do nějakých materiálů a pokusím se to, co mě trápí nějak srozumitelně formulovat. Pak se ozvu. :-)

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 18:22:39     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava
    Ale na trhu není IMHO možné o něčem jen tak říct, že je to "zbytečné" - svoje potřeby, užitek a tím pádem to, co je a co není zbytečné si definuje každý sám.

    Takže pokud se někdo rozhodne, že "potřebuje" (chce) kilo čerstvého kaviáru, potřebuje ho do dvou hodin a proto si pro jeho dopravdu pronajme SR-71 jehož letová hodina stojí tuším 15.000 USD, nelze na dopravu pohlížet jako na nějak objektivně zbytečnou. Můžu (a budu) si pochopitelně o dotyčném myslet, že je blbec, ale platí-li si to ze svého znamená to, že musel vytvořit něco, za co mu předtím někdo jiný na trhu dobrovolně zaplatil (to je asi ta Tvoje "zbytečná hodnota") a je to tedy celé výhradně jeho věc.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 18:32:10     Reagovat
    Autor: imaon - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava
    Stejně mám brouka. :-)
    Až můj mozek vyplodí nějaký srozumitelný dotaz, ráda se na vás obrátím.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 19:44:29     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava
    no k tomu příkladu s kaviárem si dovolím takovou myšlenku... Bude to zavánět Orwelem a komunismem, ale nedá mi to: pokud jsme ve stavu, kdy dochází ropa a ovzduší je celkem silně znečištěné, nebylo by úplně od věci takové excesy nějak omezit až zakázat. Prostě mně je ukradené, že ten člověk ten let zaplatil poctivě vydělanými penězi, ale to jeho dodání kaviáru mělo dopad na životní prostředí a to nejde zaplatit! Trošku se to podobá debatám mezi kuřáky a nekuřáky a tom, jestli stojí víc léčení kuřáka, než oni odvedli na daních, jenže druhá otázka je o tom, že kuřáci škodí nekuřákům. Jasně, je tu problém toho, určit co je a není "zbytečné" a spousta dalších problémů (např. diktování, za co můžu utratit své peníze), měla to být ale jen taková drobná myšlenka snad trochu k tématu...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 20:20:55     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava
    Ano, je to komunismus. A IMHO by zrovna tohle vedlo jen k ještě většímu (nejen) ekologickému průseru. Skoro bych řekl, že po těch letech socialismu by lidem v ČR mělo být jasné, že trh v západních státech se při ochraně životního prostředí osvědčil daleko víc než státní řízení všeho ve státech východních.

    Kdo bude ten moudrý, kdo bude stanovovat, co je exces a co není? Kdopak bude udělovat výjimky? Když to bude fungovat na komerční bázi tak, jak to popisuju já bude těchto excesů minimum, protože si je skoro nikdo nebude moci dovolit zaplatit. Poškození životního prostředí lze v principu vyčíslit, jen ta cena vyjde obrovská. Excesy se začnou objevovat ve velkém, jakmile se prohlásí, že příroda je nezaplatitelná, trh to nezvládá a podřídí se to nějakému zvláštnímu režimu. Začne se do toho cpát stát, prostředí pro korupci a zdar. Přesně jako v současném socialistickém zdravotnictví...

    Při čistě tržním přístupu prostě přestanu kupovat služby a produkty podobným pitomcem poskytované, přesvědčím pár lidí, aby se zachovali stejně a za chvíli na ty excesy dotyčný nebude mít, protože na rozdíl od státu nemůže lidi nutit, aby mu platili, když nechtějí. Prostě šlus. Je to daleko snazší, rychlejší a účinnější než hlasování při volbách, kde člověk nemá tolik alternativ a musí často volit nejméně nepřijatelnou stranu, i když to znamená, že musí skousnout věci, které mu jsou proti srsti. Pochopitelně to předpokládá, že dotyčný zbohatlík nebude mít ve svém oboru státem zajištěný monopol či jiné netržní výhody.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 20:22:49     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava
    Ale já psal přece, že to zavání komunismem, a že je problém určit, kdo by o tom rozhodoval... Ovšem druhý problém je, že lidi jsou blbí a je jim jedno, co ten člověk dělá a pak se zdroje plundrují... Jo a neznám řešení, kdyby náhodou :)

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 16:09:36     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Doprava
    Nene, trh dokonalý není, ale nějaká snaha o osvícené řízení shora je vždy mnohokrát horší. Obyčejné "hlasování peněženkou" je IMHO nejlepší známý mechanismus.

    Ačkoli některé ty konkrétní příklady (zmíněná minerálka) mi přijdou absurdní, nedovolím si tohle přesouvání odsoudit v principu jako celek. Ono je totiž docela dobře možné, že pro převoz těch věcí se používají volné dopravní kapacity, které primárně slouží k převozu něčeho jiného, řekněme užitečnějšího či nezbytnějšího, opačným směrem.

    Vezu-li z Evropy na N. Zealand třeba nějaké strojírenské výrobky nebo léky, je pochopitelně mnohokrát lepší naložit cestou zpátky do letadla blbou cibuli, než ho nechat letět prázdné. Navíc konkrétně u ovoce a zeleniny bude hrát roli i opačné střídání ročních dob - dovedu si představit, že je ekonomicky (i ekologicky) lepší přivézt v únoru nebo dubnu čerstvá jablka z Jižní Afriky nebo N. Zealandu, než budovat a provozovat v Evropě velké sklady, které se vždy na podzim naplní místní produkcí...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 22:24:28     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Doprava
    Ono ten spravny pruser je, ze diky nejruznejsim dotacim a podobnym bordelum hrazenym z dani ci uz nasich nebo Novozelandskych je to kilo cibule z Polska nebo Novyho Zelandu levnejsi nez to od zemedelcu z Horni Lhoty i navzdory nakladum na dopravu...

    A tak zemedelci z Horni Lhoty zaoravaji hektary cibule nebo brambor nebot hypermarkety dovezou levnejsi z Polska, Spanelska nebo i toho novyho Zelandu. Nasi zemedelci skrachuji a pak najednou nebude levnejsi cibule z Polska nebo odjinud a my pak budem platit za cibuli i 50 Kc / kg... Ze by i to byla ta spravna ruka trhu ??? Trh funguje JENOM v tom pripade, ze neni deformovan dotacemi !!!

    Mimochodem, kopec lidi se vytesuje nad bramborami z hypermarketu po 2 Kc za kilo. Nerad vam to rikam, ale za ty prachy nejde brambory ani zasadit... Ty brambory z Polska jsou jednak brutalne dotovany z dani placenych Polaky ale i nami vsemi do slavne EU a jednak jsou to brambory co NEMAJI humanni atest a jsou urceny jako KRMIVO PRO PRASATA. Neboli pro Cechy co sezerou i to co prasata nechteji - jen kdyz je to v akci a levny...

    Komentář ze dne: 13.03.2005 16:38:11     Reagovat
    Autor: KITI - Neregistrovaný
    Titulek:Čerpání z podobného soudku?
    www.mwm.cz/CD/c1180.htm a další technické nápady na onom pověstném webu?

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 17:27:04     Reagovat
    Autor: cenek urbanec - Neregistrovaný
    Titulek:Čerpání z podobné láhve!
    Vy neznáte Všeználkovo auto na limonádu ( sifon, v Čechách též zvanou sodovku...)?
    ještě bych to pro naše kutily doplnil ručním atomisérem - jednotlivé molekuly benzínu by se rozbíjely kladívkem...
    Pěkný den s ekologickou energií...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 23:09:18     Reagovat
    Autor: moussa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Čerpání z podobné láhve!
    myslím, že jste zapomněl ještě na několik drobností . . .sterilní kompresor vzduchový, provaz oscilátorový, radar celodřevěný, cívku bezdrátovou, tryskovou kramli laserovou, kouli svítiplynovou . . . . . a pak už můžou kutilové začít topit pod kotlem atomovým ;-) !

    Komentář ze dne: 13.03.2005 17:45:38     Reagovat
    Autor: Ada - Neregistrovaný
    Titulek:
    Já bych řekl, že nejdokonalejší doprava je žádná doprava. Tedy ať už bude pohon jakýkoliv, minimalizovat přavážení volovin. Když třeba španělská vláda zadotuje svoje zemědělce, tak nám sem dovezou červená jablíčka o polovinu dražší než obdobná z Kutné Hory. I kdyby to i bez dotací uměli vypěstovat včetně dopravy levněji, pochybuji, že se do ceny promítá i škoda způsobená potopeným tankerem, únik ošklivin z rafinérie a k tomu všichni ti ježci a děti, které ten ošklivý zlý kamion cestou přejede.

    Je to podobné jako s energií. Když budem pálit slámu a sloní hovna, dokážem tím nahradit až 12% energie. Kdyby si každý pořádně zateplil barák a vyměnil žárovky za zářivky, můžem zavřít celou jednu dýmající (nebo potenciálně vybuchující) elektrárnu.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 18:15:16     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Pochopitelně že v normálně fungujícím tržním prostředí by se ony zmiňované externality (tanker, rafinerie, ježci, přežvejknuté děti) v té ceně objevily. Průser současného uspořádání je ten, že státy tyto náklady přenáší na daňové poplatníky (pod záminkou, že trh to není schopen řešit). A právě to ty ekonomické i ekologické nesmysly umožňuje. Proč nepřevážet pitomosti z jednoho konce Evropy na druhý, když to daňový poplatník zacvaká. O dotacích už radši vůbec nemluvit

    Kdyby člověk musel v ceně zboží zaplatit veškeré reálné náklady, rozmyslel by si, zda k uspokojení svých potřeb opravdu nutně musí mít francouzskou minerálku nebo zaručeně EU-kompatibilní banány z neefektivně vedených afrických plantáží.

    Ad energie - opět v principu souhlas, ale v dnešním deformovaném prostředí se opravdu blbě rozhoduje, co je lepší. Je pro přírodu horší tuna spáleného uhlí, nebo ekologická zátěž při výrobě isolace, která umožní tu tunu ušetřit (v horším případě pak ještě plus léčení nemocí tou isolací způsobených)?

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 18:37:04     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Proste na to, aby to ekologicky system planety ustal, nas na ni zije moc. Podle mne tak 8x vic, nez by bylo unosne.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 20:29:12     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ekologický systém ustojí kde co, v prostém počtu lidí bych problém neviděl. Jde spíš o to, že zdroje nejsou spravovány efektivně, protože lidé se odnaučili zodpovědnosti a svěřují čím dál tím víc pravomocí "vrchnosti" (zpravidla tvořené tou nejhorší lůzou). Jak to říká Rush Limbaugh: "Problem of this world is uneven distribution of capitalism" :-)

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 21:07:15     Reagovat
    Autor: Ada - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    No v počtu lidí je to taky a to největší měrou. Hospodárnost nás nebo amazonských indiánů je úplně stejná, akorát, že jich je pět a půl. Loví, kácí a pálí to co zrovna potřebují ,ale nemají technologie, takže se s tím rozsahem příroda dokáže srovnat.
    Ale až se splní velký americký sen a všude budou vyspělé bohaté demokracie, pak všichni v tom blahobytu trošičku vymřeme, společnost se zhroutí a slovo zas dostanou Křováci, Austrálci a Indiáni :-)

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 21:23:02     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    S tím si dovolím opět nesouhlasit - obecně čím víc peněz lidé mají, tím více se zajímají o to, v jakém prostředí žijí a dbají o něj - a to platí i (či spíše zejména) pro ty Američany, které levicoví řvouni tak strašně uvádí jako příklad neekologicky se chovajících buranů.

    Takže bych se rozhodně neodvážil tvrdit, že vyspělý a bohatý stát představuje z principu také velkou zátěž pro životní prostředí.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 21:26:57     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Spojene staty nepopiratelne predstavuji nepredstavitelnou zatez pro zivotni prostredi. Uz jenom svoji spotrebou fosilnich paliv a vypoustenim CO2.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 21:37:50     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No určitě v absolutních číslech zatěžují životní prostředí víc, než třeba Kocourkov, o tom myslím není sporu. Na druhou stranu mají velmi dokonalé technologie pro snižování emisí a i jinak se snaží tu zátěž minimalizovat. Viz např. zalesňování a známý spor o to, zda počítat emise gross (na výstupu z komína) či net (odečíst od toho efekt dalších prováděných opatření) v souvislosti s Kyotským protokolem.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 09:53:42     Reagovat
    Autor: Ada - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Oni dokocnce v absolutních číslech zatěžují se svými 250mil obyvateli a dokonalými technologiemi víc než miliardová Čína, která o ekologii neslyšela ani ve sci-fi filmech (Zdroj: National Geographic 2004 Až dojde levná ropa). To, že třídí odpad a mají na svém Humwee katalyzátor, to už moc nevytrhne.
    Přestože jsem poměrně skromnýčlověk, tak když se podívám kolem sebe na vytopený byt, počítač, kolo, tak bych řekl že jsem pro planetu horší přínos než nějaký afričan,který klidně zahodí plechovku od koly do buše. Čím je člověk bohatší, tím je rozežranější a má větší potřeby. Ta hrstka lidí, co se odstěhuje do lesa a topí dřevem to asi moc nezvrátí.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 12:54:12     Reagovat
    Autor: TwoDogs - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    "Čím je člověk bohatší, tím je rozežranější a má větší potřeby."

    A co je na tom špatného? Kromě zelených a rudých marxistů nevím o nikom, komu by to vadilo se mít dobře.

     
    Komentář ze dne: 07.01.2006 19:45:48     Reagovat
    Autor: arthur.d - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ono skoro nikomu nevadi mit se dobre. Jen jestli se nemame dobre jako cikani, kdyz si v lete udelaji ohnicek z ramu oken a v zime se divi. A obavam se, ze se budemme hodne divit.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 21:46:53     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Promin, ale posledni lide o kterych bych se domnival ze jim zalezi na ekologii jsou prave americani. Jen tak pro kontrolu par otazek:

    - ktera zeme ma snad i kulturu zalozenou na vecich na jedno pouziti (fotoaparaty, mobily, dnes uz i DVD co scernaji 6 hodin po vytazeni z krabicky) a na nepredstavitelnem mnozstvi obaloveho materialu ktery konci na skladkach (jedno CD v krabici o velikosti 9 kg praciho prasku - to neni plytvani, to je marketing) ???

    - ktera zeme povazuje auta s min jak 6 valci a min jak 2500 ccm objemu za mala a nepouzitelna ???

    - ktera zeme (ackoli zabira jen cca 20% rozlohy sveta) spotrebovava vic jak 60% svetovych zasob surovin a energie ???

    - ktera zeme nebyla dodnes schopna nahradit freony ve sprejich a lednicich necim ekologictejsim ???

    - ktera zeme sproste ignoruje Montrealsky protokol ???

    Takze ja bych se to, ze vyspely a bohaty stat jako USA tvori obrovsko zatez pro zivotni prostredi odvazil tvrdit s klidem... A taky tvrdim, ze obcany USA zajima jejich bezpecny a bezproblemovy posez pred 150 chanel TV a vozeni se svym Jeep Grand Cherokee - osmivalec o objemu 3500 ccm a hmotnosti 3 tuny (jde to vubec v EU prihlasit ??? Sazebniky pojistoven konci tusim na 3000 ccm) vic jak jakasi smesna ekologie...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 21:59:48     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já si v EU jezdím osmiválcem 4.36 a přihlásit to jde... Manželčina nákupní taška má V6 3.8 a taky bez problémů.

    BTW: ten můj osmiválec není žádný výkřik techniky, ale kolega jezdí s Octavií 1.8T a spotřebu má porovnatelnou. S 4.6 Northstarem v Cadillacu jezdívám v klidu pod 10l/100 km.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 23:08:28     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ještě k těm ostatním věcem:

    - která země recykluje nejvyšší procento těch obalů a těch věcí na jedno použití?

    - Kolik nových amerických aut se třílitrovými motory je třeba k vyprodukování stejného množství emisí, které vyprodukuje jedna česká Š120, kterých stále jezdí statisíce? O perversní evropské zálibě v dieselech nemluvě. Která země má nejpřísnější emisní limity na světě? Zkus si někdy v pět odpoledne uprostřed dopravní špičky dýchat na ulici v NY a v Paříži...

    Zajdi si někdy do nějakého amerického národního parku, kam se často běžně jezdí auty, smí se tam stanovat a obecně tam panuje velmi benevolentní režim. Porovnej si pak stav přírody v tom parku třeba s Krkonošemi, kde je o průser udělat krok mimo značenou cestu.

    - Daňoví poplatníci které země že to utrácí miliardy za pomoc všem možným i nemožným rozvojovým státům, které se neumějí postarat samy o sebe? Který stát dává nejvíc (ve financích i jné pomoci) na likvidaci následků různých živelných pohrom po celém světě? Čí námořnctvo jako první poskytovalo pomoc při nedávné tsunami katastrofě? Kdo už několikrát tahal z velkého průseru onu tak strašně uvědomělou a civilisovanou Evropu (obě světové války, konfrontace se SSSR, Jugoslávie). V rámci férovosti bych navrhoval výdaje spojené s těmito záležitostmi od té celkové bilance odečíst.

    - A schválně naopak: Kdo dvakrát začal světovou válku? Kdo se připosral v Srebrenici a nechal tam zavraždit přes 5.000 lidí? Kdo se zřekl zodpovědnosti, kterou na sebe kdysi vzal, stáhnul se z afrických kolonií a zanechal tamnější obyvatele v totálnímu bordelu? Kdo nečinně přihlížel systematické genocidě ve Rwandě a vraždění v Súdánu a Somálsku? Kdo kšeftoval ve velkém se Saddámovým Irákem i poté, co bylo zřjemé, co je Saddám zač? Ve kterém státě že v klidu dožil Idi Amin? Ve kterém státě to nedávno uvítali Mugabeho coby oficiálního hosta?

    - Ad Montrealský a Kyotský protokol - ježkovy voči vždyť to jsou jasné biče na USA. Kdybych vypustil do vzduchu tunu svinstva a půl tuny hned potom dodatečnými opatřeními zlikvidoval, taky bych řval, kdyby po mě někdo chtěl platit za celou tunu. Nota bene kdyby někdo jiný, kdo ty tuny vypustí dvě měl extra zacházení a nemusel by platit nic, nebo jen zlomek toho než já.

    - Stran globálních vlivů a ekologické zátěže mi daleko víc vadí rezavějící ruské ponorky s jaderným materiálem, kácení deštných pralesů nebo totální deformace zemědělských i jiných trhů dotacemi, než to, že nějaký Američan si jezdí přes dvě ulice pro pizzu třílitrovým autem (jakkoli se mi takové počínání jeví směšné a sám bych to nedělal).

    Jsou věci, které se mi na USA nelíbí (přiblblá politická korektnost, feminazismus a affirmative action šílení...), ale na označování USA za světového nepřítele č. 1 (pokud možno lidmi, kteří tam v životě nebyli) jsem velmi alergický.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 00:15:41     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    "Kolik nových amerických aut se třílitrovými motory je třeba k vyprodukování stejného množství emisí, které vyprodukuje jedna česká Š120, kterých stále jezdí statisíce?"

    Co se napr. emisi CO2 tyce, tak 0.3 - 0.7, v zavislosti na stylu jizdy a charaketru provozu ;-)

    "O perversní evropské zálibě v dieselech nemluvě"

    Zase, co se emisi CO2 tyce, jsou s temi americkymi auty nesrovnatelne. Navic pokud S120 nespaluje olej a pali ji vsechny valce, tak i emise CO a NOx jsou srovnatelne s podobne starym zapadnim autem (i kdyz to zapadni auto ma katalyzator). No a az budou jezdit auta splnujici Euro 5, pak diesel bude to nejcistsi, co kdy jezdilo.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 10:51:16     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jenže nějaký globální zásadní vliv emisí CO2 má k prokazatelnému faktu daleko. Všechny ty teorie o globálním oteplování jsou spíše politické než vědecké záležitosti...

    Ačkoli přesná čísla nejsou známa, celkové množství CO2 vypuštěného lidstvem do ovzduší za posledních 200 let se podle všeho pohybuje ve stejných řádech jako množství, které se do ovzduší dostane při jednom větším sopečném výbuchu.

    Ad Š120 - už v první polovině osmdesátých let byly na západě běžné motory s vícebodovým vstřikováním a elektronicky řízeným spalováním (které je z fabriky vždy nastaveno na co nejmenší produkci emisí, nikoli maximalisaci výkonu či dosažení co nejnižší spotřeby).

    Opravdu chceš tvrdit, že takový motor má emise srovnatelné s karburátorovým motorem konstrukčně někde z konce 50. let, navíc vyráběném vězni v AZNP s tradiční kvalitou zpracování? :-O Vždyť v tom Schade motoru probíhá jaksi z principu podstatně méně dokonalé spalování, o tom, že tam na výstupu není ani náznak katalyzátoru nemluvě, stejně jako o tom, že do těchto motorů byl velmi dlouho používán benzín s olovem, než se přešlo na jeho náhrady.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 11:36:10     Reagovat
    Autor: Ada - Neregistrovaný
    Titulek:Co2
    Lidstvo produkuje asi třetinu z celkových emisí CO2 na Zemi. Takže je to spíš jako kdyby za posledních 200let permanentně fungovala jedna slušná sopka navíc. Myslím, že to je docela velké ovlivnění přirozeného stavu.
    Když mi bude do lodi zatékat dvěma dírami a čerpadlo se s tím tak tak vyrovná a někdo mi do ní udělá třetí, můžu pak říct kvůli které konkrétní díře se to vlastně potápíme?

    Se 120kou by šla srovnat třeba taková (Ford) Sierra a s těmi emisemi to asi taky nebude u dvacet let starých vozů nijak slavné. Zajímavé by spíš bylo srovnání třeba takové stejně lidnaté Belgie a ČR, kolik v těch 80tých letech jezdilo aut tam a kolik tady a kolik tedy bylo vyprodukováno emisí.
    Ten kdo dnes auto opravdu POTŘEBUJE má něco spolehlivějšího (=novějšího s menší spotřebou a emisemi). Škodivky dnes slouží spíš svátečním jezdcům, kteří toho zas tolik nenajezdí. (a když najezdí, tak se to časem samo rozpadne)

    Ale opět je to o bohatsví. Bohatší vyspělejší země má víc aut a tím víc emisí. (i kdyby byla ta auta sebeúspornější)

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 12:50:26     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Co2
    Na zemi se prokazatelně oteplovalo ještě v době, kdy lidstvo vypouštělo nula nula nic. Takže nezbytnou (nikoli postačující) podmínkou potvrzení moderních teorií o globálním oteplování vlivem lidské činnosti je zjištění příčin dřívějšího oteplování a vyloučení toho, že působí i nyní. Korelace a kauzalita jsou dvě rozdílně věci.

    To přirovnání s lodí je IMHO mírně mimo:
    1. na zemi už prokazatelně tepleji bylo, lidstvo to přežilo i když v té době zdaleka nemělo k disposici takové technologie, jaké má dnes. Tj. už samo tvrzení o "potápění se" je značně odvážné a dle mého názoru fakty nepodložené. Obchod se strachem je ovšem bohužel velmi lukrativní obor.

    2. Současná situace je spíš jako když nám uprostřed oceánu teče do lodi a my se místo pumpování zabýváme opravou kotevního navijáku, protože pokud bychom někdy náhodou dorazili ke kamenitému pobřeží a přitom bylo náhodou špatné počasí, mohla by se loď poškodit či rozbít o útesy.

    Se Škodou 120 bych srovnával třeba Hondu Civic, model z roku 1984 - 1.5l objem, tři ventily na válec, vícebodové vstřikování, lambda korekce spalování, spotřeba mezi pěti a šesti litry. U aut vyšších tříd se tyhle věci objevily ještě o něco dříve (tím nepopírám, že u některých modelů se primitivnější konstrukce naopak udržely ještě o něco déle).

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 12:59:20     Reagovat
    Autor: TwoDogs - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Co2
    Ámen.Obchod se strachem + obchod se závistí. Aneb zelená a rudá.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 10:50:10     Reagovat
    Autor: King - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Co2
    A co treba exportni Skoda 136GLi (konec 80.let a nejedna se o favo)? 1.3, monopoint, lambda, kat, spotreba 5-6l/100km)...exportni verze pro GB a Svedsko (tusim) ;o) Jinak esi se nepletu, tak i obyc. S120 vzdycky plnila emisni normy EHK, takze diky tomu se pouzivaly v GB jako nakupni tasky pro manzelky ;o)

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 19:21:20     Reagovat
    Autor: Ada - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Co2
    To přirovnání bylo spíše o těch děrách a o určení, která za to může, než že bychom se někam potápěli. Konkrétně v Evropě nám mohou být nějaké změny dost ukradené, tady by se naopak díky zpomalování golfského proudu trochu ochladilo a bylo by tu tedy jakove středověku, čili nic tragického.
    Lidstvo už toho přežilo! Ledovec v Krkonoších, lesy na Sahaře. Lidé vždycky vzali svůj uzlíček, chvíli putovali a zas bylo všechno v pohodě. Ale dnes by nám třeba zvýšení hladiny moře mohlo nepříjemně zdražit třeba paměťové karty a gumové kačenky, až to zaplaví Taiwan. Já to snesu, ale zkuste to vysvětlit na Taiwanu.
    Ať už je to způsobené lidmi nebo ne, aspoň se tím zabedněné lidstvo donutí zamyslet nad vypouštěním svých sraček kam nás napadne a v jakém množství nás napadne. Trocha hysterie nikdy neuškodí, když vzpomeneme na různé neškodnosti z minulosti:
    LSD - To by mohl být výborný lék na schizofrenii
    DDT - Ale jděte, to je jen nečkodný insekticid
    Freony - Naprosto neškodné chladící médium
    Azbest - skvělá dostupná izolace s doživotní zárukou

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 21:54:31     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Co2
    No to je hruza, co nam vsechno hrozi.
    Covece, jak tobe se podari vecer usnout, to nechapu. :-)

     
    Komentář ze dne: 16.03.2005 09:35:56     Reagovat
    Autor: Ada - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Co2
    Jde to.
    Víc starostí mi dělá hnutí jásavých blbů, co padá z balkónu a ještě v přízemí si řikaj: "Však ono to nějak dopadne".
    Ale i s tímto vědomím se dá usínat :-)

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 11:46:26     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Zapominas na jednu vec - je-li spalovan olovnaty benzin, uvolnuje se sice olovo, ale zase se uvolnuje mene uhlovodanu a dalsich sajrajtu (tedy nejhorsi varianta je spalovat bezolovnaty benzin v aute bez katalyzatoru)...

     
    Komentář ze dne: 19.03.2005 18:56:07     Reagovat
    Autor: chonda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Uhlovodany=cukry, spalováním v motoru mi určitě cukr nevzniká a i kdyby, nevidím v tom problém...

    Komentář ze dne: 13.03.2005 19:48:29     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:A co....
    ...to zkusit jeste o kus dale, kdyz uz sme v tech uvahach o budoucnosti?
    Ve strojarine uz nas (nejspis) zadne bourlive prevraty a vyvoje necekaji, vypocetni technika si svoje nejspis take odbyla a ted se bude hybat smerem dopredu jako strojarina - myslim, ze prichazi doba genetickeho inzenyrstvi se svymi bourlivymi vlnami vyvoje a nahlych zvratu. Kdo to tedka podchytne ve spravny okamzik, mozna bude dalsi zbohatlik typu Billa Gatese...
    Ale to jsem trosku odbocil. Myslenka je spis takova - stale vylepsujeme vypocetni techniku a stroje, aby v co nejvetsi mire zastoupila cloveka - nejen v manualni cinnosti, ale hlavne v dusevni - prenechavame jim slozite vypocty, mechanicke postupy rozhodovani a stale pracujeme i na tom poslednim, co nam jeste chybi - AI - umela inteligence.
    Osobne jsem toho nazoru, ze v okamziku, kdy prvni pocitac bude schopen jakymkoliv zpusobem objektivne vylepsit sam sebe, skonci vek lidstva a zacne se psat nova kapitola vyvoje.
    Staci se jen podivat, jak je lidstvo nedokonale - ke svemu zivotu potrebuje presne namixovanou smes plynu, presne stanovene spektrum elmag, zareni, je schopno snaset pouze velmi omezeny rosah teplot, komunikace mezi jedinci probiha velmi pomalu a navic velice zkreslujicim zpusobem, mame omezenou kapacitu pameti, ktera se navic s casem rozplyva, velmi pomale reakce na cokoliv a hlavne vsudypritomny limitujici faktor - cas. Nez je clovek schopen dosahnout plne dusevni vykonnosti, uplyne pul zivota a nasledne se hned zacnou projevovat neduhy stari. Naproti tomu takovy technicky vyrobek temito neduhy netrpi (napr. uz dnesni generace je schopna sama ridit pristani a vyzkum miliardu kilometru vzdaleneho velmi nehostinneho sveta) a pokud by dokazal opravit a vylepsit sama sebe a tedy ziskane znalosti a zkusenosti zpracovat a pouzit pro neco noveho - neni duvod, proc by se drzel pouza v hranicich naseho velmi specificky omezeneho sveta... Uz jistou dobu trpim predstavou, ze toto je realita naseho sveta za nejakych cca 100-200 let.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 20:02:22     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: A co....
    Ono je to spis tak, ze se jednotlive branze posouvaji dopredu navzajem. Ted velkou vetsinu oboru posunula prudce dopredu vypocetni technika (vcetne te strojariny, ktera byla motorem pokroku v predchozich 150 letech). Kazdy objev zpusobi cosi jako "motyli efekt", nikdo nevi, v jakem oboru ho kdo vyuzije.

    Ale k tem motorum, dam par tipu, co by se dalo vylepsit s dnes dostupnymi znalostmi - otevirani ventilu elektromagneticky, s promennym casovanim podle jizdniho rezimu, cele to samozrejme je ridi pocitac (odpada tedy vackova hridel). Nebo treba nejaky zpusob vyuziti odpadniho tepla (napr. za pomoci vyuziti Peltierova efektu).

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 20:14:03     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: A co....
    Spis sem mel na mysli to, ze nejaky obor zazije straslive borlivy boom, kdy neni nic, pak je neco, co je strasne drahe a pak behem kratke doby se to prenese do obecneho pouziti - jake byly pomery pred prumyslovou revoluci a po ni. Nebo udalosti poslednich let, kdy se behem 20ti let pocitace objevily prakticky uplne vsude. Jinak je jasne, ze se vsechny obory rozvijeji dal. Tak to je a doufam bude. Tedka bude par let lidem trvat, nez prijmou, ze geneticke modifikace jsou nejspis jedinou estou, jak ukocirovat masi vni narust nejruznejsich pandemii a degeneraci a hlavne hladomor - treba vyslechteni obili, ktere pri nizsich narocich na teplotu a zavlazovani bude davat o 20% vetsi vynos a zaroven bude odolne proti chorobam - to bude hit dalsich nekolika desetileti - a pak se zacne tato technologie masivne rozvijet mezi lidi.
    IMHO ty motory - technologie existuji - ted uz je to jen o penezich.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 20:31:58     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: A co....
    Ano, taky bych vsazel na vesmirne technologie, tam take vidim prostor pro budoucnost - a muze odtamtud prijit impulz k rozvoji cele rady oboru.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 21:02:46     Reagovat
    Autor: Samson - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: A co....
    Vesmírné technologie mne moc mrzí, při představě, kolik se vydá peněz na blbosti (kosmetika, parfumerie, různé obchodny na burzách, které vydělávají fiktivní peníze) mne skličuje představa, kde by byl výzkum vesmíru dnes, kdyby se aspoň část finančních prostředků investovala do výzkumu vesmíru. Opustit zemi a kolonizovat další světy by mělo být posláním. Právě s takovýmito projekty by se totiž začaly znovu vyvíjet nové technologie, které by nás všechny táhly dopředu...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 21:21:15     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    No, to je trochu problem. Zatim se z vice nez 95% vesmirny vyzkum financuje z kapes danovych poplatniku - takze vsechno stoji 10x, mozna 100x tolik, nez je realna cena (zbytek jsou genialni silenci jako Burt Rutan apod.) V principu s tebou souhlasim, ze do toho jde malo penez, na druhou stranu, kde je vzit - 99% lidi se bude rypat nosem ve svem hnojisti a na tebe koukat jako na magora, ze neco takoveho chces. Co se obchodu na burzach tyce, tam se neshodneme, burza je nejefektivnejsi zpusob, jak pumpovat penize do ekonomiky - a je docela dost mozne, ze az se objevi nejaka spolecnost, ktera bude mit v planu treba vystavbu kolonie na Mesici nebo na Marsu, tak penize na tento projekt ziska prave tam.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 22:37:28     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    Obávám se, že éra objevování a kolonisace je nenávratně v háji, ač mi to je poměrně líto. V současné době už bohužel nelze někam přijít první, prohlásit "tady je to moje" a hotovo.

    Ještě než na Měsíc dorazí první soukromá výprava si státy nějak rozdělí právo rozdávat bumážky a rozhodovat o tom, co se tam bude dít. Protože se asi málokdo hned odstěhuje na Měsíc se vším, co má, budou mít pozemské státy pořád mnoho nástrojů, jak zatočit s případnými nepohodlnými živly, které by si snad chtěly něco dělat po svém. A že by v tomto vlády netáhly za jeden provaz, to je něco, čeho se opravdu nebojím :-(

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 21:34:16     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: A co....
    Souhlas. Problem ale je, kdyz si geneticke firmy zacnou patentovat osivo, ktery ma v sobe "terminator gen" a jednoduse nebude mozny to co delali nasi otcove a dedove po staleti - cast urody zasit a mit novou urodu. Uz dnes takove GM osiva jsou a farmari jsou zalovani kdyz se je pokusi zasit za "poruseni EULA (End User Licence Agrement). Ale nikdo neumi odpovedet na otazku "Co se stane az se tento gen prenese (pyl, vcely, vitr...) na ostatni rostliny?? Budou pak i ty delat jen v laboratori ???" A pak pokud se semele nejaka svetova katastrofa, nebude uz mozno vzit zrna psenice a zasit je aby prinesla novou urodu. A lidstvo zemre hladem, protoze geneticka laborator byla poskozena...

    Diky, ale tato vize se mi nelibi. Radsi zustanu pri rostlinach bez GM a s nizsimi vynosy.Pokuseni osivarskych firem zajistit si pomoci genovych manipulaci odbyt naveky je prilis silne...

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 22:22:07     Reagovat
    Autor: moussa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: A co....
    vize se vám nelíbí, mně taky moc ne, problém je v tom, že jednak je nás moc (někde je i hlad) a jednak zemědělské půdy ubývá a proto je potřeba zvýšit výnosy!

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 22:42:00     Reagovat
    Autor: HonzaV - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    no nechci oponovat, ale zatím - pokud je mi známo - mají zemědělci největší problém s tím, komu to všechno obilí a mlíko prodat... žrádla je plná Evropa. Výnosy jsou v pohodě, půdy je tolik, že čím dál víc leží ladem.

     
    Komentář ze dne: 13.03.2005 22:52:05     Reagovat
    Autor: moussa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    to je jiný problém, žrádla je plná Evropa, ale nikdo ho těm hladovým zdarma nedá, tady jde o to, že když se zvýší výnosy, pak by teoreticky mělo být žrádlo levnější, pochopitelně to o těch větších výnosech a hladu je jenom taková idea některých lidí, ale to že zemědělské půdy ubývá je fakt, některá půda leží ladem protože se na ní nic pěstovat nedá! další problém je, že to berete v evropském měřítku, což je taky důvod proč se to lidem v Evropě nelíbí, ale já jsem nemyslela hladové Evropany :-) !


    O.T.
    vždycky mě rozesměje, když někdo napíše . . nechci, ale. . nevím jak to myslí, nechce, ale musí?? ;-) !

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 02:23:09     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    Obavam se, ze to co vidite ve svem bezprostrednim okoli neni obrazek celeho sveta, i kdyz Vas pohled je pro znacnou cast populace zcela typicky.
    Hladomorem jiz v dnesni dobe trpi znacna cast populace (staci vzit jen nejlidnatejsi staty sveta - cinu a indii - a srovnat pomery) a duvody, proc se nase prebytky nedistribuuji do techto casti jsou ryze ekonomickeho razu.
    Navic lidi stale pribyva ohromnou rychlosti - dalsi lide potrebuji potravu+prostor, prostor se bere na ukor zemedelske pudy, takze pro pestovani zbyva mensi plocha a na te se musi vypestovat cim dal vetsi mnozstvi potravy.
    Obavy z komercniho zneuziti genetiky jsou samozrejme na miste, ale obavam se, ze z vyse uvedenych duvodu nebude cesty zpet.
    Jeste k predchazejicimu prispevku - opet se projevuje strach z neznameho pramenici z nevedomosti. Genetickou manipulaci se da nazvat uz jen proste krizeni druhu rotlin ci zvirat prirozenou cestou. Jen v laboratornich podminkach je to drobatko rychlejsi a cilenejsi (nemusi se cekat nekolik generaci). Takze reci typu "geneticky upravene jsou fuj, aj radsi ty 'normalni'" jsou zcela liche. Geneticky upravene jsou _vsechny_ rostliny, protoze uz nekolik tisicileti si lidstvo slechti plodnejsi a odolnejsi druhy z tech mene plodnejsich a mene odolnejsich.

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 08:52:05     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    Precti si jeste jednou co jsem napsal. Nepsal sem o obavach ze samotnyho GM, protoze co jsi napsal mi je znamo. Psal jsem o strachu ze zneuziti GM na vytvoreni zdroje vecnych zisku (obili vypestovane z takovychto semen uz neni mozne znovu zasit a tak je potreba kupovat kazdy rok osivo nove). Co kdyz se ale takovyto gen nejak prenese na ostatni rostliny? Budeme pak vyrabet vsechno osivo ??? A co kdyz pak laborator vyhori ? Nastane hladomor???

    Ze i krizeni odrod je v podstate geneticka manipulace je jasne i zakovi 8. tridy ZDS. Toto je ale manipulace pro prirodu prirozena a jen mirne urychlena. Obavy mam spis z krizeni genu, ke kterymu v prirode nikdy nedojde - geny z alijasske tresky do rajcat kvuli mrazuvzdornosti a podobne. Tam totiz nikdo nedokaze urcit, co se nakonec stane. Co kdyz nekdo, kdo je alergicky na ryby dostane po poziti rajcete alergicky sok ??? Co kdyz geny prenesene mezi druhy zpusobi vznik genetickeho monstra???

     
    Komentář ze dne: 14.03.2005 12:45:44     Reagovat
    Autor: TwoDogs - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    Hodne lidí taky věřilo, že když vlak pojede rychleji, než 30 mph, tak se v něm všichni udusí. I potom, co zacaly vlakyjezdit rychleji, říkali pořád 'Co když...'.
    Před prvními automobily musel vždycky bežet maník s praporkem. 'Co když...'.
    Ano. Stalo a stane se spousta železničních neštěstí. O automobilových nehodách ani nemluvě. Ale bylo by lepsi vlaky a auta nepoužívat?

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 19:44:12     Reagovat
    Autor: moussa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    to je fakt, vidíte to mě nenapadlo, taky si dřív lidé mysleli, že čtení škodí :-)! škoda, že těm dnešním mýtům se už možná my nezasmějeme!

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 21:36:43     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    je to mozne, ze se nezasmejeme, ale jedine proto, ze zazni vystrel z nejake zelene aurory a vsechny kapitalisty... eh, co to taram, vsechny skudce zivotniho prostredi nazeneme do gulagu.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 22:35:53     Reagovat
    Autor: moussa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    no jo, ale nebude to potom pro ty zelený, tak trochu nuda, protože oni především bojují proti nám a pak jim nezbydou žádné ideály, někdy to vypadá, že jim ani tak nejde o přírodu jako spíš o ty ideály, které by mohli hájit, to bude nuda na světě, já naštěstí budu mít v gulagu o zábavu postaráno :-) !

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 22:45:04     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    No to pak bude standardni situace. Kdyz budou nepratele matky Gaie odstraneni, bude se resit, kdo je vic zeleny a kdo min. Jen ti nejzelenejsi budou mit pravo zustat mimo gulag. Kdo se rychle nenauci nazpamet mantru o zrudnosti jaderne energie a genovych mutantu pujde jako prvni.
    A za drkotani zubu si budou zbyvajici zachranci cisteho zivotniho prostredi halekat z koruny do koruny nejnovejsi udaje o globalnim oteplovani.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 22:53:46     Reagovat
    Autor: moussa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    uff, ještě že budeme v gulagu, to už nebude ani k smíchu!!! a dobře jim tak, každý svého štěstí strojvedoucím :-)

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 19:50:13     Reagovat
    Autor: Ada - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    Me spíš zaráží, jak se nás různé, převážne zámořské firmy snaží přesvědčit, že GMO jsou vlastně nezbytné. Jedině ale pro jejich kapsy.

    Když např. kukuřici žerou housenky takového otravného motýlka. Nic proti, to je jeho ekologická nika, nic jiného neumí. A firma Monsanto vyrobí GM kukuřici po které tento motýlek chcípne. Bude málo motýlků a chcípne nějaký ptáček a za chvíli tu máme celý ekosystém pěkně zpřeházený.

    Naštěstí tyto modifikace své vlastnosti nedokážou většinou přenášet na potomstvo, ale i tak je pekné (a fuj nepřirozené) svinstvo takhle přes noc rozbořit ekosystém (udělat z přirozené potravy jed)

    Ve většině hladovějících zemí je možné více sklizní do roka, jen to stačí zorganizovat. I bez GMO je možné zmnohanásobit produkci.

    Takový malý příklad. Před válkou žilo v Čechách ještě o něco více lidí než dnes a dalo se to utáhnout i bez ultramoderního zemědělství (a to se u nás trvale daří z vlastní produkce pokrýt přes 90% potravin)
    Takže ať se jdou vědci s GMO bodnout a nehaj si to na kolonizaci Marsu.

     
    Komentář ze dne: 15.03.2005 21:32:44     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    Ja sem nabyl dojem, ze GMO je tu proto, aby se nemusely pouzivat ruzne sajrajty, ktere toho motylka, potazmo i ptacka a spoustu nechtenych veci, vcetne lidi,
    zrusi chemickou cestou - otravenim.
    Kde v tom rozdil co se tyka ekosystemu?

     
    Komentář ze dne: 16.03.2005 09:02:17     Reagovat
    Autor: podotek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    Upresneni: Nektere kukurice Monsanto tu jsou proto, ze maji odolnost proti konkretnimu herbicidu. Takze na dane plantazi pak zanikne temer vse zelene krome one kukurice.

     
    Komentář ze dne: 16.03.2005 15:10:12     Reagovat
    Autor: Ada - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co....
    Přesně tak. Takže vysledkem je GMO svinstvo a k tomu navic i to chemicke svinstvo.
    Jojo, pokrok nezastavíš :-)

    Bylo by v rozvojových zemích jistě velmi zpátečnické, kdyby orali a hnojili buvolem a škůdce sbírali ručně, když to můžou pěkně všechno postříkat a zmodifikovat a vykročit tak k světlým zítřkům, kde jim modifikovaný brambor přihopká z pole až do stodoly sám :-)

    Komentář ze dne: 17.03.2005 12:12:20     Reagovat
    Autor: MMira - Neregistrovaný
    Titulek:Kmenove bunky
    Co to jsou neuronove kmenovove bunky?

    Kmenove bunky jsou univerzalni, indiferencovane, bunky, ktere se pak dle pusobeni vnejsich vlivu meni na bunky patricneho typu.

    Leda, ze bys mel na mysli gliove bunky, ktere maji dle poslednich vysledku omezenou schopnost premeny na neurony.

    Tak jak to tedy je?

    Komentář ze dne: 04.04.2005 16:40:08     Reagovat
    Autor: Kláda - Neregistrovaný
    Titulek:
    ?

    Komentář ze dne: 30.08.2006 09:31:35     Reagovat
    Autor: Bhagavan a Šalamoun - Neregistrovaný
    Titulek:Cesta k dokonalosti
    Cesta k dokonalosti
    Bhagavan a Šalamoun
    koubavit@seznam.cz
    www.zpovednice.cz
    1. Neustále se po celý život každý setkává s mnohým, co je nedokonalé a to mu není příjemné, jestliže se setkáme s něčím, co je dokonalé, je nám to příjemné.
    2. Dokonalost má základy v jednoduchosti, většinou něco zdokonalíme už jenom tím, že to zjednodušíme.
    3. Pokud se na něco dlouho specializujeme je pro nás jednoduší to konat a naše práce je dokonalejší protože máme mnoho zkušeností.
    4. Je zde mnoho přímých úměrností, kdy například platí, že čím více máme svobody, tím více se můžeme na něco, co nás baví specializovat.
    5. Tím více je naše práce dokonalá a my se tím i máme lépe po duševní a ekonomické stránce.
    6. Vše co zde žije je zotročené tím, co mnoho miluje, jde o to mít co nejméně pánů, protože jenom tak se nám bude dobře žít.
    7. U dokonalosti se musí rozlišit co je to subjektivní a objektivní dokonalost, mnohdy totiž zaměňujeme subjektivní dokonalost za objektivní.
    8. Jestliže tvrdíme o nějakém systému že je dokonalý je to většinou náš subjektivní názor a často někdo jiný má jiný názor. Pokud všichni s naším názorem souhlasí, bude nejspíše onen systém i objektivně dokonalý.
    9. Nejspíše se shodneme v tom, že energie je dokonalá a uznáme, že díky energii zde vše pulzuje a po příčině zde následek je.
    10. Pokud ale budeme tvrdit o nějakém kultu, že je dokonalý, již zde bude mnoho těch, co s námi nebudou souhlasit.
    11. Lidské stádo miluje kulty a tak uctívá náboženské a politické symboly, v naději že díky nim se nedokonalá společnost zdokonalí?
    12. Pravdou ale je že veliké společenství lidí je spojené s centralizací, a tím i nedokonalostí, dokonalost je v decentralizaci kdy je zde veliká rodina jako základ pro dokonalý život.
    13. Existenční nouze lidi spojuje do velikých společenských celků a tím lidi proměňuje v nedokonalé otroky.
    14. Zájem veliké centrální společnosti stojí vždy nad zájmem rodiny a jedince, on je zde jenom loutkou, se kterou elita manipuluje.
    15. Pokud si to lidská loutka uvědomí a pokusí se tomu rázně tvrdě postavit, setká se s tím, že narazí na mnoho překážek, které se obtížně zdolávají.
    16. Existujeme v technickém očistci a ten kdo jej chce opustit a žít v přírodním ráji je brán za blázna a hlupáka.
    17. Většinou se setkáme s tím, že vznikne závislost na nějaké chemické droze, která dá jedinci iluze, že vše je dokonalé.
    18. Jsou zde ale i ideologické drogy kdy věříme v to že; král, prezident, Bůh, syn boží,… učiní zázraky a vše bude dokonalé?
    19. Když se topíme, věříme tomu, že se zachráníme a tak poslední síly věnujeme svojí záchraně, jde, ale o to čemu věříme?
    20. Je zde mnoho chytrých podvodníků a oni mnoho bohatnou na tom, že jim lidé věří a dávají jim svoje peníze a svůj čas.
    21. Sliby se slibují a jenom nezkušení blázni se mnoho radují a tak poslední peníze podvodníkům dávají.
    22. Ve své podstatě zde je jenom mnoho politických a náboženských sekt, které berou lidi jako by to byli jenom ovce a vůdcové sekt se vyhlašují za pastýře.
    23. sekta má dvojí morálku, kde to co je dovoleno vůdcům to je zapovězeno vedeným, tak vůdcové káží pokoru a sami jsou pyšní.
    24. Já jsem vše a ty jsi nic, o tom to je že příležitost z lidí dělá lháře a zloděje.
    25. Jakmile je zde výhoda, hned je zde i snaha ji využít k tomu že se budeme mít lépe než druzí, příležitost proměňuje mnohé v lháře a zloděje.
    26. Když konzumujeme drogy, tak lžeme sami sobě a okrádáme sami sebe, ten kdo je zlý k sobě, nemůže být dobrý k druhým lidem.
    27. Pokud vůdcové berou drogy je pochopitelné, že budou s těmi, co vedou zle zacházet, postaví proto vězení a zde budou své odpůrce trápit, aby se oni měli velmi dobře.
    28. Mnohdy se vůdcové velikých sekt mezi sebou nedohodnou a tak je zde boj, ve kterém zahyne mnoho těch, co věří svým vůdcům.
    29. Často někdo hledá která sekta je dokonalá, cožpak může být nějaká politická nebo náboženská sekta dokonalá?
    30. Poměřte to, co říkají vůdcové s přírodními a vesmírnými normami, pochopíte, že oni jenom pomocí dezinformací chtějí okrást nezkušené.
    31. Nehledejte tedy dokonalou politiku nebo dokonalou víru, hledejte jenom to, jak sami sebe můžete zdokonalit!
    32. Nestarejte se o cizí, starejte se jenom o to co je vaše, ten kdo se stará o cizí přijde o svoje.
    33. Ve své podstatě je zde pevným bodem jenom to co se nemění a co se opakuje, dokud ve vás nebude pevný bod, do té doby se budete soužit a po mnohém toužit.
    34. Pokud si opakujete správnou meditaci, zasadili jste do sebe semeno dokonalosti a pokud se o něj budete dlouho starat, dosáhnete dokonalosti.
    35. Já jsem dokonalý a vše je k dobru.
    36. Tato meditace vám dá sebevědomí a optimismus, který vám tolik schází a tak máte deprese a neumíte si poradit s tím co vás trápí.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.