Komentáře ke článku: Bodový systém a kdo ho zaplatí (ze dne 10.07.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
No, vzhledem k pověsti naší policie bych se fakt bál toho, že budou chytat na profláknutých místech... Ale na druhou stranu: pokud bychom předpokládali, že značení má smysl (ha ha), platilo by, že každý přestupek může někoho ohrozit. Že se tentokrát nic nestane, je dáno jen tím, že ten druhý dával pozor i za mě, případně, že tam nikdo druhý není - ale kdyby byl a spolehnul by se na to, že tu značku dej přednost v jízdě vidím a respektuju, je zle. Z tohoto pohledu je bodový systém ještě mírný :-)
Osobně ho vidím jako mírně pozitivní vylepšení, ale chtělo by to reformu kompletní: zkontrolovat značky (nechybí někde? nepřebvají? - když je co 10 km omezení rychlosti, řidič, který neví, proč, to začně časem ignorovat. jsou značky dobře vidět? (nejednou je značka za listím stromů, dnes jsem tak přijel k přechodu, kde by případný chodec, čekající na přejítí, nebyl přes keře vidět...) atd. atd.) O reformě policie (např. u bývalého sídla firmy snad v každém cyklu semaforů se někdo blbě vecpal na koleje tramvaje při odbočování vlevo, případně projel křižovatku na červenou. Kdyby tam někdo stál, vydělal by na výplaty pro půlku Brna) ani nemluvě.
Jinak vím, že říct, ať jezdíš opatrně, když ten řidičák tak potřebuješ, je nesmysl. Já jsem řidič-začátečník a kdyby dnes se mnou seděl v autě policajt, můžu jít asi autoškolu dělat znovu (drobnosti, samozřejmě - třeba ten přechod. Nebo u některých cest nevím, zda-li jsou to už cesty (a přednost zprava) a nebo výjezd ze dvora. Mírně přes 50 km/hod...). Svádělo by to k tomu, trestat jen přestupky, které vedou k nehodě, jenže to by pak zmizel prvek prevence, nehledě k tomu, že někdo jede takzvaně bezpečně 100 km/h po městě, ale že někdo kvůli němu vlítne do protisměru nebo do stromu, ho nezajímá.
|
|
|
To, ze kazdy priestupok moze niekoho ohrozit, by sa priblizilo k realite, keby napr. povolena rychlost bola urcena vyhradne profilom cesty a jej okolia a nie politickym rozhodnutim.
|
|
|
Klid, taky to jeste neproslo senatem a nepodepsal prezident, takze to jeste neni jiste. Ale jestli to projde, tak pres to, ze za to hrozi az 100000 Kc pokuty, kupuji antiradar BEL 975R (to je ten s pevnou montazi), zasadne budu ridit v masce Mickey Mouse (to kvuli fotkam) a hodne budu zvazovat vyrobu changeru na SPZ (na te druhe bude neco jako POLIBTE MI).
|
|
|
Che cheee. Az na toho mikymauze me napadlo to samy. :-)
|
|
|
Jo, hezký. Jen bych ještě doporučil propojit changer spz s tím antiradarem, případně si pořídit na ty radary rovnou rušičku ...
OT: dneska jsem na changer SPZ myslel, když jsem si u jednoho čalouníka prohlížel Aston Martin DB4 :o)
|
|
|
slyšela jsem, že v současné době není problém podobné zařízení (ač dobře zakomponované do interiéru vozu) odhalit i na dálku. To mi ta maska MM přijde levnější...
|
|
|
Antiradar je pasivni prijimac. Pri slusnem navrhu zarizeni lze omezit zpetne vyzarovani az temer k nule. Pokud tomu tak neni, je autor neschopny/nedostatecne zaplacen/prase.
|
|
|
Tak. A prokazte, ze mi nevyzaruje autoradio, ridici jednotka, stridac nebo notebook v kufru.
|
|
|
U nás se prodává systém na otvírání vrat u garáže, který má jako zajisté nechtěný boční efekt tu funkci, že čistě náhodou ruší laserové měřiče rychlosti :-) Navíc to dělá velmi chytře, takže policajtovi se neobjeví hláška "jammed" ale chybový kód ukazující např. na roztřesenou ruku, problém s propustností atmosféry (odraz na vodních kapkách) a podobné.
|
|
|
A prodavaji jen samotne mobilni jednotky, nebo se musi koupit cely? ;-)
|
|
|
Co je to za systém? Protože jestli u nás dostane právo měrit rychlost i Městská policie (nevím jestli to už prošlo parlamentem, nebo je to jen návrh), tak si ho asi pořídím. Už totiž vydím, jak se město třese na další pokuty, které samozřejmě nebude vybírat na místech, kde to má smysl, ale tam, kde jezdí rychle všichni. A laserové zařízení přijde tuším levněji a je operativnější...
|
|
|
Hmm, "chytré", ale ani městští strážníci nejsou úplně blbí, o PČR nemluvě, takže až tě 3x za sebou (nebo i za den, pokud jezdíš po městě) vyfotí (a oni s měřičem rychlosti rovnou fotí, mohou a ty s tím nic neuděláš) a pokaždé tam bude místo údaje rychlosti divná hláška, ale u auta před a za tebou ne, tak máš asi peška, smůlu.
Zakázáno bude použití zařízení rušících bla bla bla, ne použití rušičů, čti zákon pořádně! Je tvůj problém, že máš v autě něco co ruší, zákaz jsi tím porušil a basta. Trest budeš muset přijmout a zařízení si taky vyměnit na vlastní náklady, nikdo se nebude ptát, čím otvíráš dveře od garáže, to je tvůj boj, zákon zakazující použití zařízení rušících bla bla bla, pokud bude platit, je tvému řešení otvírání vrat jasně nadřazen.
|
|
|
Ale ale ale, vy mate bezesporu zajimavy pohled na pravo, rekl bych takovy soudruzsky prakticky, pripomina mi to onu pamatnou hlasku jisteho estebaka "My vime, ci prezident je vul".
Zkratka skutecnost, ze se vozidlo opakovane nepodarilo zmerit, neni dukaz toho, ze dotycne vozidlo rusi. To je nezbytne dokazat jinak, napada mne snad jedine mereni v akreditovane laboratori. Krome toho, laserove pistole, ktere jsem videl ja, narozdil od radarovych systemu jako je Ramer-7 fotografie opravdu neprodukuji a zadny radarovy system neprodukuje fotografie tech vozidel, ktera jedou povolenou rychlosti nebo se je zmerit nepodarilo.
|
|
|
Bla bla bla. Často píšeš k věci, ale někdy se můžeš plést i ty.
Já tomu nerozumím vůbec, ale minutu jsem hledal na netu a našel jsem dodavatele těch radarů pro MP více měst. Výchozí článek je na www.e-law.cz/silnice/mereni_rychl.htm
a stranky czechradar.cz (výrobce zařízení) uvádějí, že radar lze použít na dvě věci: focení aut jedoucích na červenou a focení aut překračujících rychlost, přičemž není dle mě problém nastavit tento radar tak, aby fotil každé auto, nebo fotil na zmáčknutí knoflíku, přičemž jako údaj rychlosti se pak vytiskne 0 nebo chybová hláška (fakt nevím co konkrétně a nezáleží na tom).
Takže pokud tě uvidí jet 3x za den zjevně rychle (jak jsem psal původně), tak to 3x zmáčknou a dostaneš do schránky 3 fotky z téhož dne, které platí jako důkaz, akorát na nich bude rychlost 0 nebo bude uvedena hláška o nemožnosti změřit tě (což je totéž). Podle mě pak bude na tobě - vysvětlit, proč auta před tebou a za tebou šlo změřit, a tebe ne.
|
|
|
Tak panáčku, teď nám vysvětli, jak to, že naše mašina nefunguje tak, jak má. A navíc VÍME, že jsi překročil rychlost, vlastně ani tu mašinu nepotřebujeme, tak zpívej.
|
|
|
No, tak vysvetlim treba to, ze od doby, co mi cikan posprejoval auto, lak me karoserie ma nizsi lesk a tedy i ten laser se od nej odrazi hur. Trestni oznameni pro dany skutek bylo podano ve IV. kvartalu roku 2004 policejnimu oddeleni v XY. Overte si to... To je jeden z mnoha zpusobu. Chces dalsi?
|
|
|
niesom si isty, ale
-nemali by oni mne dokazat ze som isiel rychlo, namiesto toho aby som ja dokazoval ze som rychlo nesiel?
-nemali by si sami zistit, preco im to nemeria poriadne namiesto toho, aby som im to vysvetloval ja?
ak niesu schopny detekovat, ze nieco v mojom aute rusi ich meraky a dokazat mi co to bolo a ze to tam mam umyslne, maju IMHO smolu.
tie 3 fotky si muozem maximalne tak schovat ako pripadne alibi. myslim si ze ak nie sam, tak 9 z 10 tu pritomnuch pravnikov by ma z toho dostalo.
hypoteticka situacia: mam v aute ten otvarac brany (alebo iny bazmek, ktory nie primarne ale ako bonus rusi ich meraky. tebars DVD, parkovaci asistent ...). jazdim si malililinko pod povolenu rychlost. stretnem krystofa, ktory si mysli, ze idem malilililinko nad a odmeria ma. vypadne mu fotka kde ma namiesto rychlosti "error, vole". to ho predpokladam kus nasrdi. ja budem mat smolu a stretnem takych krystofov viac. oni sa po sichte stretnu na pive a budu sa si stazovat, ze nejaky svinuch jazdi po meste s rusickou. a ja som nacisto nevinne v dost hlbokom prusere.
|
|
|
a co presumpce neviny soudruhu? pokud vim tak obracena vec tzn presumpce viny kdy obzalovany musi dokazovat ze to tak nebylo plati u nas pouze u americkeho vymyslu o "sexual harrashement" nebo jak se to jmenuje.
|
|
|
v antiradaru, jak jej známe není problém ani s novým a ještě nepodepsaným zákonem.
těch 100kolíků je za rušičku radaru nikoli za signalizátor radaru.
|
|
|
Za co chtěj těch 100 kolíků? Taková rušička radaru se dá postavit tak za 3000 Kč. Ramery vysílají na přibližně 5,5 GHz a stačí v okolí tohoto pásma vyprodukovat silný signál (bordel) a přijímač se zahltí.
|
|
|
Jaj těsně vedle, Ramery pracují v kmitočtovém pásmu cca 35GHz, to už na součástkách a vlnovodech dá solidní sumy...
|
|
|
Kriste pane, tech 10 koliku je pokuta. Jinak Ramery opravdu bezi na 35 GHz (+/- 1 GHz).
|
|
|
zabere par sekund kouknout na net a zjistit si charakteristiku radaru nebo detektoru radaru...
|
|
|
A co takhle prostě a jednoduše jezdit podle předpisů?
(Fůj, to dělají jen exkrementi...)
|
|
|
Coz o to, to ja i v zasade budu, ale vime vsichni jak to je - staci jet bezpecne (tedy vice sledovat provoz nez tachometr) a prestupek je na svete, ani clovek netusi jak. Obavam se, ze ridic, ktery krecovite jede podle predpisu, je mnohem nebezpecnejsi nez ten, kdo jede vicemene v pohode. No a pak jsou mista s naprosto zbytecnymi omezenimi...
|
|
|
Zkuste to v praglu. Nesmyslne dopravni znaceni, jedu-li padesat (treba protoze trabant ctyri lidi do kopce rychleji neuveze), vsichni me (casto dost riskantne) predjizdeji. Jedu-li 70 (optimalni spetreba trabantu) stale me temer polovina vozu predjizdi, policie chyta stylem ruleta (20 aut jede rychle, jedno si vyberou a zkasiruji), takze to kazdy riskne ... a kdyz clovek zkusi zastavit pred prechodem, tak se nejdriv musi kouknout do zrcatka, jestli vzadu nenji nejaka popelnize z mlade boleslavy s vyjimakou na brzdy, ktera ma 2x delsi brzdnou drahu, nez trabant na galuskach ... podle dopravy v praglu by sly tocit horrory.
|
|
|
Normalne po sobe v dalsim komentari preklepy neopravuji, ale "mlade boleslavy" melo byt samozrejme s mekkym i ... asi bych nemel delat dve veci najednou ...
|
|
|
V masce Mickey Mouse hrozí, že zapomeneš, že ji máš a přijdeš takto například na jednání k zákazníkovi. Vhodnější mi přijdou pokovená skla. Mimoto za nimi v létě není takové horko jako v té masce.
Na antiradar jsou alergičtí zejména údy zákonnosti v rodné zemi Adolfa Hitlera (to není Německo), pípák a zobrazovací jednotku je dobré skrýt. Kamarád jednou musel jet na druhý pokus přes sousední přechod a s antiradarem nacpaným ve výplni dveří (měl přenosný, nalepený na předním skle, pitomec).
|
|
|
Jenze v rodne zemi AH jsou alergicti i na pokovena skla, folie atd. Proste predni dvere a celni sklo museji propoustet n% svetla, je na to nejaka norma, ktera ostatne plati i u nas (ale u nas maji zakony a normy svuj vlastni vyznam slova "platnost").
BTW ja jednou jel pres sousedni prechod na Slovensko, protoze jsem mel procvakle OTP, coz byla tehdy nejaka novametoda nejakeho DI, jak resit prevody vozidel... Kdyz prijedes k zakaznikovi jako Mickey Mouse, tak na tebe alespon nezapomenou, budes originalni, coz se take nekdy ceni.
|
|
|
Tónovaná skla mi pro komfort jízdy přijdou důležitější než klimačka, nemám rád, když mi mrznou kolena a chytám úpal.
Alergičtí můžou bejt, já jsem alergický na břízu a topol, tak jim to nezazlívám. Některé světové automobilky vyrábějí auta s pokovenýma sklama fzákladu, že by A8 social edition nesměla do Východní Říše?:-))) Alergičtí jsou na darkery (tuning zadních světel černým sprejem) a foliovníky. Já jsem jel přes Rakousko foktáfce fmetle zatmavené od výrobce jedinkrát a bez problému.
Normy mají obdobnou planost a dokonce i účinnost, jako ve většině civilizovaných zemí, bych tě tak chytil za slovíčko. Horší je to s VYMAHATELNOSTÍ a aplikací práva vůbec - ale právě o tomto je značná část článků na D-F :-/
|
|
|
Coz o to, to ja jednou projel Rakousko i bez dalnicni znamky a rychlosti kolem 160 km/h a taky v pohode. Jednou, dvakrat - a pak mas smulu... Nema smysl se o tom bavit, na maximalni akceptovatelne zatmaveni skel je vazne norma.
|
|
|
"zkontrolovat značky (nechybí někde? nepřebvají? - když je co 10 km omezení rychlosti, řidič, který neví, proč, to začně časem ignorovat."
Napr. v Chynove na Taborsku uz se asi pul roku nic nedeje a stale tam stoji znacky "Pozor, prace na silnici" a omezeni na 30km/h. Samozrejme, ze to kazdy ignoruje. Pruser bude, az tam nekdo makat bude...
|
|
|
A to je takový problém, aby někdo "omylem" (např. snědí spoluobčané) tu nesmyslnou značku odnesl třeba do sběru ;o)
|
|
|
Problém to není /aby odnesl/, ale pak máš problém ty. Před jízdou máš zkontrolovat technický stav vozidla, tj. obejít, pokopat gumy, zkontrolovat, zda nejsou rozbitá skla, kryty světlometů, například, a při tom by sis odcizené značky jistě všiml a hned to hlásil, že? - jinak není vozidlo způsobilé k provozu na pozemní komunikaci.
|
|
|
Ty máš na autě přidělanou značku "práce na silnici"??? A bez ní je auto nezpůsobilé??? ;o)))) To jsou mi věci ;o)
|
|
|
tys na té dovolené měl zůstat :-) Co má společného technický stav vozidla se značkou práce na silnici?
|
|
|
Jiste, zkontroluju auto, to je ok, kouknu kolem, ta nesmyslna zapomenuta znacka zmizela, nejspis ji odmontovala policie, nebo kdo ji tam instaloval, to je taky ok, kde je problem? ;-)
|
|
|
Pardon, poslal jsem příspěvek o thread vedle, řešilo se sundávání SPZ / měnič SPZ (á la Bond) / tvrdit polišům, že ti značku ukradli. Na to jsem reagoval. Že jste to nepochopili, za to už se neomluvím, jistě jste pozorně četli všechny komentáře, dojít vám to mohlo.
|
|
|
K te kontrole znacek - ano, to by chtelo udelat jako prvni. Slysel jsem, ze nejake anglicke zdruzeni motoristu (mozna neco jako Besip u nas nebo neco podobneho) projelo vyznamnou cast Anglie a zrevidovalo smysl vsech znacek, co nasli. Trvalo jim to asi rok. Prubezne posilali policajtum pripominky ci zadosti o vysvetleni nesmyslneho umisteni znacek. Ve velke casti policajti uznali, ze je to fakt blbost, a znaceni odstranili ci upravili. A svete div se, prumerna rocni nehodovost v te casti Anglie po techto upravach vyznamne klesla. Ano, mluvim o nehodovosti, tj. o tom podstatnem, ne o poctu vybranych pokut. Treba by to byl zajimavy namet pro zdejsi Besip nebo podobne zdruzeni - pristup policajtu vidime kazdy, ti zadnou revizi znaceni delat nebudou...
|
|
My tu ten bodovy system tiez mame. Je to strasiak a - riesi hovno. Ludia pravidelne prekracuju smiesne nizku povolenu rychlost, zasrani sa pretekaju na cestach, ozraty nejazdi len ten, kto nepije. Obcas nejaky nastastnik nejaky ten bod dostane, ale...
Ja by som sa vsak na to pozrel z opacnej strany. Co na to nase ustavy? Nie je tam niekde napisane, je jednotlivec nemoze byt za jeden precin potrestany viackrat? Pokuta + body, nech ratam akokolvek, vysledok je 2, teda dvojnasobny trest za jeden priestupok. Slusnak a ostatni pravnici, co vy na to?
|
|
|
No, buď lze nahlížet na bod + pokutu jako části jednoho trestu (např. tam, kde je trest smrti, je nějaké vězení před popravou), ale spíš bych to viděl tak, že pokuta je trest a body určují, jak moc jsi za volantem nebezpečný. Případné odebrání řidičáku pak už není trest, ale prevence (jako když někdo zabije souseda, uhraje to na hlavu, tak ho nezavřou za trest do bady, ale preventivně do blázince)
Problém není nutně v systému. Sebelepší systém pokud se blbě aplikuje, je na hovno.
|
|
|
Na Slovensku mame novy navrh zakona, ktory napriklad za jazdu na cervenu stanovuje trest smrti...
No vazne...
Ked zaplatite 20 000 pokuty, skapete aj s rodinou od hladu...
|
|
|
No vsak Slovensko ma velkou tradici v takovych navrzich, nejvic se mi libil ten, ze zeny smi na dalnici jezdit jen v pravem pruhu. :-)
Zrovna dnes sem se ze Slovenska vratil. Jezdit tam je velmi prijemne. Hlavne pokud ma clovek vetsi tmave auto. Vsichni se uhybaji kilometr napred. I v protismeru. Nejdriv me to desilo, ale rychle se na to zvyka.
Nevite proc to tak je? Jsou obycejni ridici zvykli, ze kdyz neuhnou, stahne se cerne okynko u A8 a vykoukne hlaven pistole? :-)
|
|
|
Tmm, moze to byt aj pravda... Odhadujem, ze je to tym, ze vodici vacsich tmavych aut idu jednoducho rychlejsie a ti ostatni ich pustaju. Neviem, aka je situacia teraz, na slovensku som bol naposledy pred rokom a jazdil som malo, vlastne viac som najazdil v madarsku.. Roky dozadu to vsak vyzeralo takto: vsetci pustali tych rychlejsich bez ohladu na auto. Ja som bezne jazdieval okolo 120 -130 km/h, ty pomalsi pustali mna a ja som pustal tych rychlejsich. Amaterske zvysovanie priepustnosti ciest svojho druhu. Tie dialnice jednoducho chybaju...
|
|
|
na slovensku jsem byl autem dvakrat a dvakrat jsem se presvedcil, ze slovaci si na silnicich masiruji ego asi ze vsech narodu nejvic (alespon z tech, se kterymi jsem se setkal na silnicich). predjizdeni pres plnou a vyrazne prekroceni rychlosti je tam naprosto normalni. praha je proto tomu raj poklidnych ridicu. nejlepsi vsak byl uplne neosvetleny traktor jedouci v noci po jedne okresce. jeste ze jsem mel hnede bezpecnostni trenky!
|
|
|
Mam naprosto stejnou zkusenost. V zivote jsem nevidel tolik prasaren (opravdu prasaren, treba predjizdeni protismernym odbocovacim pruhem v obci pred horizontem tak ve 100 km/h) jako pri ceste do Spisske nove vsi a zpatky.
|
|
|
A projedte se tam mezimestskym busem, nejlepe ten den poslednim - ridic to ma krute pod palcem, ze zastavky odjizdi hlavou otocen ke kolegum sedicim na prvni sedacce, v obci se jede podle konstrukcni rychlosti vrakosy, nikoli 60km/h, neprehledne zatacky zasadne v protismeru a kdyz se mezi obcemi prejizdi nejaky vetsi kopec a jsou tam serpentiny, tak jedine stylem, nad kterym by zbledl zavisti i zavodnik vozu do vrchu (bez prdele, kdo se v buse pevne nedrzel, lital ze strany na stranu jak kus hadru). V zatackach opet jizda v protismeru (bylo to v lese a v zatacce bylo videt maximalne 2 metry pred sebe, za roh videt nebylo) - vyjet nam tam i poklidne sporadane jedouci tatra s piskem, tak jsme na sracky - Nazidla hadr. Silenost. Nikdo by neveril, jak dokaze jezdit ridic pospichajici domu na veceri. Ale pravda, poprve a asi i naposled v zivote jsem jel v buse, ktery projizdel zatacky smykem :-/
|
|
|
Je znat ze nejezdite busem u nas. Myslim ze se od bratru slovaku zas tak nelisime...
Pokud si pamatujete na v TV nova hojne probiranou kauzu ridice autobusu, ktery mel v krvi 3,8 promile. Normalne bych se tim az tak moc nezaobiral, protoze o prenosnych mericich alkoholu si myslim svoje, ale o tomhle pripadu mam trosku vic informaci, protoze se zminenym soferem jsem v dobach pred tim to incidentem jezdil do skoly. On byval pod parou pravidelne, jenze kdo by proti nemu zasahoval, kdyz do 3 nebo do 4 do rana sedel v hospode prave s mistnimy serify?
|
|
Musím říct, že autem nejezdím denně (nerad ztrácím čas kroucením volantem a naštěstí obvykle nemusím navštívit několika prdelí bez dopravního spojení za den), takže můj pohled bude asi trochu odlišný. Ale nezdá se mi, že by člověk přišel o řidičák za "drobná přehlédnutí". Pokud vím, tak např. za špatné parkování se body přidělovat nebudou . Body se budou dávat za věci, které jsou projevem rozšířeného názoru "předpisy jsou pro blbce, já umím jezdit a tak je nepotřebuju" - tedy překračování rychlosti, telefonování za jízdy, nedávání přednosti apod. Těžko mi někdo vysvětlí, že ten telefon za jízdy zvednul omylem :-)
|
|
|
1 bod:
* Vjetí do pěší zóny.
* Neoprávněné použití vyhrazeného jízdního pruhu.
* Parkování v úseku, kde je to zakázáno.
* Neoprávněné užití zvláštního výstražného světla modré nebo oranžové barvy, případně doplněného zvláštním zvukovým výstražným znamením.
|
|
|
Aha, tak to jsem myslel, že v pozměňovacích návrzích vypadlo. Je fakt, že při parkování se může člověk přehlédnout, protože v zákazech stání běžně stojí spousta aut, takže se tam postaví taky. Ovšem pokud by se (chá, chá) zákon důsledně uplatňoval, brzy ta auta ze zákazů zmizí a člověku to pak bude minimálně podezřelé. obyvatelé sídlišť, kam se kvůli autům nedostanou hasiči na to také budou asi mít jiný názor.
|
|
|
Ale jo, za drobná přehlédnutí o ten řidičák elegantně přijdeš. Velmi snadno. Příklad:
2x za rok překročíš v obci rychlost o 5 km/h = 4 body a za tři roky jsou papíry kde? V pr...
A o nějaké toleranci při nastavení radarů apod. se v tom skvělém zákoně nepíše nic.
Neboli můj názor je, že uvedená panorma bude sloužit pouze ke zvednutí životní úrovně policajtů. O kamerách v autech a mikrofonech se tam taky nic nepíše.
|
|
|
Omyl, 2x za rok prekrocis rychlost v obci o 5 km/h A ZAROVEN budou merit a chyti te - to je dost nepravdepodobna varinata pro toho, kdo umi jezdit. A kdo neumi, at si koupi tempomat :-)
|
|
|
A neni v zakone nejaka ta klauzule, ze se toleruje 10% aktualni rychlosti jako mozna chyba rychlomeru? tj. kdyz pojedu 55, tak mi maximalne domluvi? Ale stejnak je to s touhle rychlosti na <>. Uz vidim, jak se na Cernaku plazim tristnich 56, kdyz se tam da jet v poho 80 a dostanu za to hned 2 body. Nemelo by to byt nejak odstupnovany?
|
|
|
není. Je to jen na úvaze měřičů, jaký si na radaru nastaví limit. Když budou mít pokyn, tak nasadí 51(31, 91, 131). To už je taky za dva body.
|
|
parkrat mi nameri 55km/hod v obci na suchu v os. aute (na prehlednem useku na konci vesnice, kde jiz nejsou zadne domy, o prechodu pro chodce nemluve) a prijdu o ridicak, ale:
-jaka je brzdna draha kamionu z 50km/h? (kratsi nez moje z 55 km/h?)
-jaka je brzdna draha S 120 z 50 km/h, ktera by v "normalnim" state nemohla jiz x let projit technickou?
-jaka je brzdna draha auta na mokru z 50 km/h?
-jaka je brzdna draha auta na snehu z 50 km/h?
-jaka je brzdna draha auta na snehu z 50 km/h na letnich gumach?
proste mi vadi, ze treba v nemecku je za prekroceni rychlosti do 20 km/h jen pokuta (max. tusim 35 eur) a az pak prichazite o body a u nas....skoda slov. mimo to to bude uplne na hov*o, protoze jiste ve svem okoli znate nekoho, kdo resi "slozenky" pres znameho u policie - techto "sluzeb" nevyuzivam, ale pokud mi pujde o body, budu se muset po podobne take poohlednout. a nebudu jiste sam.. (viz clanek)
|
|
|
Nejvíce smrtelných nehod se stává na přehledných úsecích. Váš přístup je typickým příkladem toho "já umím jezdit (a mám lepší auto než jiní), tak temusím dodržovat předpisy".
Za to že je policie zkorumpovaná nemůže tenhle zákon.
|
|
|
to samozrejme neni pravda: upozornoval jsem na to, ze nikomu nevadi na silnicich auta, ktera tam nemaji co delat (sam jsem v takovem par let jezdil, tak vim, jak to s nimi je), nikomu nevadi pouzivani letnich gum v zime,... o tom, jak (ne)umim ridit jsem nic nepsal (na prehlednem useku se nestava vic nehod proto, ze nejedu 50, ale 55), o tom, ze mam "lepsi" auto a mohu tedy jezdit rychleji take ne. budu klidne jezdit 50, kdyz tak budou jezdit vsichni (jak znamo, dnes plati u nas zakony jen pro nekoho) a budou na silnich jezdit auta "zpusobila k provozu na pozemnich komunikacich". (nemluve o duchodcich, kteri jiz nechodi, nevidi, neslysi, berou x leku,... ale za volant bez problemu sedaji)
|
|
|
prosim odkaz na statistiku, nebo alespon uvedeni zdroje, tohle na me pusobi jako prave jsem se nekde doslechl. Diky
|
|
|
Chce-li nás náš milý stát trestat (a už je jedno jestli body nebo pokutami), měl by vytvořit podmínky, abychom nemuseli některé předpisy vědomě porušovat, protože není jiné řešení. Typickým příkladem je nesmysl o dodržování volného jízdního pruhu mezi kolejemi MHD a stojícím vozidlem. Buďto tento předpis laskavě zruší - vždyť se stejně v praxi nedodržuje a auta se s tou jednou tramvají za 20 minut nějak srovnají - a nebo vytvoří parkovací podmínky (což je nákladné a neralizovatelné). Všude je spousta nelogického a zapomenutého dopravního značení, ale za jeho nerespektování můžeme dostat flastr kdykoliv. Naopak, kde by byly určité zásahy do značení potřeba, tam nejsou. Jen na trase cca osmi km, kterou denně jezdím, jsou minimálně 3 nesmyslná vodorovná značení, z nichž jedno by se dalo klasifikovat jako obecné ohrožení s úmyslem způsobit zranění nebo smrt uvedením účastníků silničního provozu v omyl - přerušovaná čára je vedena až těsně k nepřehlednému horizontu a také se tam každý rok někdo neznalý situace rozmázne.
|
|
|
No nevím, jedu-li šalinou jen přes Karlák 20min jen kvůli tomu, že se pokaždý někdo nasere do toho "volného pruhu", je to na bejzbolku.
|
|
Kamo , bud absolutne klidnej, tendle potrat parlamentu je vyjimecne vyrobeny pro nas !
Pri kolika bodech ti vemou ridicak ? Pri dvanacti ? Pokud pojedes po absolvovani cca 12ti piv, a policie te nedejboze vymakne, dostanes 7 kladnych bodiku. NO A CO ? Driv se za to bral ridicak hned !
Rychlost ? predjizdeni ? cokoliv ? PAR BODU !
Kolikrat te bengosi prolustrujou za ty dva roky, co se to zas nuluje?
ZACHOVEJ KLID, soudruzi poslanci si todelaji na sebe !
Takze my vsichni mamrdi co terorizujeme okolo auty jsme absolutne v pohode !
|
|
policista v de. na tom neni tak spatne (nezdanene benefity, Rente, prestiz povolani atd.), ja na kratke cesty uzivam v cz quad bez znacek, kdyz me zacnou honit, uhnu do botaniky, AJETO.
|
|
... ted je nutne, aby jej policie dobre vyuzivala. Coz by mohl byt kamen urazu.
Jinak nesouhlasim s tvrzenim, ze se neda jezdit podle predpisu. Da se. Najezdim 30tis. rocne a uz jsem se naucil, ze padesatka neni tak pomala a ze uspora casu pri rychlejsi jizde neni nikdy moc velika.
|
|
|
Tak tak... Roční kvótu mám asi stejnou, a fakt nemá cenu spěchat. S lehkou nohou přesně podle předpisů mi trvá cesta do práce necelou hodinu (cca 55km). Pokud občas spěchám, a jedu po okresce třeba 110 - 120 místo 90ti, ušetřím přinejlepším 5-10 minut za cenu jednoho či dvou litrů navíc - čili naprosto neefektivní způsob jízdy. Nehledě na to, že musím neustále předjíždět ty, kteří jedou podle předpisů, brždění, zrychlování, což je riziko navíc, a špatný pocit z toho že jedu jak prase...
|
|
|
Jacku, kdyby bodový systém postihoval opravdu ty nejvážnější přestupky a ty řidiče, kteří to mastí za každou cenu a všude, nic proti. Jenže tomu bude - jak je u nás zvykem - jinak. O dva body můžete přijít když pojedete (a máte smůlu, že vás nachytají) o 1 až 20 km za hodinu více, než je nařízeno. Taky přijdete nejmíň o 2000 Kč.
Při známé motivaci policie při Kryštofech vydělat státu miliony a chlubit se jak moc lidí lapla, se jednozančně nabízí následujcí scenář: radar na třicítku, nastavit na třicetjedna a jedem - KAŽDÝ bude chycen, protože NIKDO nejede na třicítce třicet. Ti nejbojácnější jedou 33- 35, bežně se jezdí 40kou, protože bývá tak akorát, jsou i třicítky zapomenuté nebo nesmyslné (před rokem jsem ji potkal - asi se zaběhla - i na jižní spojce v Praze).
Nebo 131 na dálnici - stačí měřit z kopce a mají taky každého.
Parkování - například v Praze každý zásobovací náklaďák nebo dodávka MUSÍ několikrát denně zastavit v rozporu s předpisy, nechce-li nosit zboží pár set metrů do prodejny. Nikomu nevadí, řidiči jsou zvyklí, ale je ideální terč pro MP. Navíc jako profík je to za dvojnásobek peněz.
Naproti tomu sazebník vůbec nepostihuje některé sviňárny, jako třeba jízdu "za prdelí".
|
|
|
A o tom je právě Jirkův komentář - pokud bude pilicie dělat svoji práci, tj. trestat prasárny, pak by bylo všechno OK. Jenže to by museli pohnout prdelema a začít něco dělat. Pro ně je holt jednodušší někam dát omezení, schovat se za bukem a s kelímkem kafe v ruce jen čekat a kasírovat... To je právě průser dopravního značení, že je často nesmyslné a řidiči nerespektované. Třeba ta třicítka - to je tak na dvojku na volnoběh. Myslíte že takhle někdo pojede? Notabene když vidí, že ta značka je tam kvůli kopáčům, kteří už maj dávno padla a jsou zalezlí v nejbližší hospodě? Neříkám že by se předpisy neměly dodržovat, ale to by chtělo změnu od základů - probrat značení, odstranit nesmysly, a umisťování přenosných značek provádět za použití alespoň elementární logiky a značení aktualizovat - např. použitím "sklápěcích značek". Teď je to tak, že si stavební firma na nějakém úseku omezí rychlost na třicítku, a ta tam je ve dne v noci, o víkendech i svátcích, a často i nějaký ten den po skončení prací... Jak pak mají řidiči tyhle značky respektovat?
|
|
|
Ještě co se omezení týče - myslím, že by nebylo vůbec od věci, používat trochu častěji dodatkové tabulky, vymezující časovou platnost. Skorotchán dostal pokutu na rovném úseku před školou, kde je třicítka. On jel čtyřicet. Třicítku před školou schvaluju, pokutu nikoliv. Bylo to v sobotu večer... Přitom by stačila malá cedulka "Po-Pá, 7:00-17:00"
|
|
|
Tak si nestěžuj a ty značky sklápěj, pokud jsou na tom plastovém nesmyslu. Až ráno přijdou do práce, tak si je zase postaví, ne? Jasně, ty na tyčích u jiných značek nebo na sloupech veřejného osvětlení pokládat a poškozovat nebudeš, ale ty, co stojí, nikdo tam nedělá a značka jen čeká, než ji vezme vítr, ty můžeš, ne?
Co takhle míň kecat a něco dělat? Nemoc těchle komentátorů na webu, ach jo.
|
|
|
Sorry, ale mám na práci i lepší věci, než sklápět zapomenuté značky. To bych taky nemusel dělat nic jiného, neb při svých cestách jich potkám nepočítaně... Neměli by se o tohle starat spíše ti, kteří jsou za to placeni???
|
|
|
Jizda "za prdeli", tedy totalni nedodrzeni bezpecne vzdalenosti, paradoxne neni tolik nebezpecna, jak se na prvni pohled muze zdat. Horsi je "castecne" nedodrzeni bezpecne vzdalenosti. Pokud jedes ve 180 km/h nekomu metr "za prdeli", tak slapne-li on prudce na brzdu, ty potkas jeho zad v rychlosti tak o 2 - 3 km/h nizsi, nez je tvoje rychlost. Rozdil rychlosti bude zanedbatelny, predana energie bude zanedbatelna, skody take budou zanedbatelne, spise zadne (mozna poskrabany lak na naraznicich).
|
|
|
Odhlédneme-li od toho, že 180 u nás může jet jen debil, nezapomeň na to, že první auto brzí, a druhé do něj zezadu tlačí. Malé vychýlení ze směru, a je na smyk zaděláno. Při 180ti je to situace dost "pičou ke zdi"
|
|
|
Ridic druheho auta patrne po narazu take zacne naplno brzdit (naraz vetsinou probere i nejvetsiho space), samozrejme pokud vozidlo je schopno brzdit. Takze ten efekt tlaceni bude marginalni a prodlouzi brzdnou drahu predniho vozu nejvyse o procenta. Horsi je to vychyleni ze smeru, ale zase vliv narazu v primem smeru. Ano, nemusi to byt na stred vozidla, to uz je horsi situace.
|
|
|
v tom najhorsom pripade: medzi "bum" a plnym brzdenim muozu byt sekundy. to znamena ze v 180kmh medzitym prejdu desiatky metrov. teda predny naplno brzdi a ten druhy pusta full trottel a zacina brzdit. v okamihu narazu predne auto brzdi, zadne je v zabere. staci aby sa netrafili uplne presne na sted a minimalne predne auto ma tak rozhodeny balans, ze to neustoji a urobi cervene svetla, biele svetla, cervene svetla, ...
|
|
|
takhle jsem jednou u Měřína jednoho "zaprdeláče" co mu bylo mých 140 málo pustil i za tu cenu, že jsem zajel vpravo mezi kamiony. Tím jsem se naštěstí nestal účastníkem nehody, o které píšeš. A rozhodně předaná energie nebyla zanedbatelna. Alespoň podle toho, že když ten první zabrzdil, když se před nám všemi objevila "stau", ten druhý mu zmuchlal auto dobrých 10 centimetrů.....
|
|
|
Promiň, ale teď jsi mě rozesmál, jestli se to dá tak říct.
"Ono to není nebezpečné, ale stane se při tom nehoda". I kdyby mělo jít fakt jenom o ty nárazníky (jakože podle mých vlastních zkušeností jsi úplně mimo, protože při trochu větší rychlosti, dejme tomu 80 km/h stačí "ťuknout" do rohu nárazníku a auto jde do smyku, ověřil jsem si to před pár lety s debilem v Octavii na zadku), tak kurva proč? Neni lepší dodržet těch pár blbejch metrů, než riskovat, že ten předemnou díky mé zhovadilosti třeba srazí na přechodu dítě (jde přece jen o pár procent, že?), protože to díky tomu nárazu nedobrzdí?
|
|
|
Jiste ze to neni uplne koser. Na druhou stranu, je proste vyrazne nebezpecnejsi jet od nekoho pri 130 km/h dvacet metru, nez metr. Spravne by to melo byt alespon 60 metru, ale to nedodrzuje vubec nikdo, to by pak byla D1 trvale neprujezdna. Kdyz predjizdis kamion, zustanes v levem pruhu jeste 60 metru pred nim? Asi ne, co?
Naopak jsem videl v Italii lehke tuknuti naraznikem do vozidla zaclanejiciho v levem pruhu, docela to dotycneho probralo a klidil se do praveho - mohlo to byt tak ve 110 a zadnou kritickou situaci to nezpusobilo.
|
|
|
Na druhou stranu v koloně, kdy jsou všichni nalepení "na prdel", nikdy nedoje k plynulé jízdě. Jednotlivá auta neustále brzdí a rozjíždějí se. Je to neekologické, neekonomické a především otravné a nebezpečné na vznik malých nehod a tím dalšího ucpání již tak ucpané komunikace. Osobně se snažím si vždy držet určitý odstup od auta přede mnou a tím jedu i v koloně relativně plynule. Teda do doby, než se přede mě nacpe nějaký pospíchající kokot, který tím kolonu zahustí a zpomalí - tedy kontraproduktivum.
Jezdit někomu na dálnici za prdelí ve 180 považuji za hovadství nejvyššího řádu. Ono jaksi nejde jen o ty dva, ale i o spoustu aut za nimi, která skončí v hromadné srážce, iniciované ťuknutím a prudkým brzdění zúčastněných aut.
Přesně od toho má policie drahá mondea aby s nima křižovala dálnici a podobné dobráky si vytáhla z řady a náležitě zkasírovala.
|
|
|
Tak presne na tohle jsem prisel taky asi pred pul rokem.
Jezdim do prace z MB do Prahy. Jenze pac jezdim po dalnici, tak to nemuzu delat porad. Kdyz jedu vecer, tak pohudka, jedu si svejch 110 km/h s ekonomickou spotrebou 7,6 l/100 km (ja vim, no...).
Jenze rano cestou do Prahy, kdyz je na R10 provoz, tak se mi spis vyplaci jet 130-140, protoze neustale brzdeni a zrychlovani pri predjizdeni kamionu a soucasnem neomezovani rychlejsich se pri rychlosti 110 km/h promitne do spotreby vyrazne vic a navic je to strasnej VOSER.
Mimochodem, co, co ted ti kreteni predvedli s jizdnym MHD v Praze, me opet donutilo jezdit autem az do centra, kde pracuju. Opravdu motivacni krok pro pouzivani zachytneho parkoviste.
|
|
|
a jezdíš opravdu vždy a všude ani kilometr přes 130, nikdy přes 90, zásadně ani o fous přes 50, dokoce dodržuješ vždy a za všech okolností 30ku ???? Od značky začátku omezení ke značce konec (nebo k nejbližší křižovatce)? Nikdy jsi nejel víc?
Nevěřím.
|
|
|
jiste ze kazdy obcas prekroci povolenou rychlost. ja taky. ale vim, ze se to delat nema a kdyz mi za to napari trestny body, prijmu to. a priste si budu davat o to vetsiho bacha na prekracovani rychlosti, cim min bodu mi bude zbyvat. a takhle to je se vsema prestupkama. a to je ucel zakona. proti muze byt jen gauner nebo debil.
mimochodem, myslim si, ze drakonicke tresty jsou v tomhle pripade jedinou cestou jak lidi vychovat. osveta nepomaha.
|
|
|
Ale samozdrejmne ze jsem asi nekdy neco porusil. Specialne v pripade ruznych stavebnich omezeni na 30.
Ale mohu klidne prohlasit, ze jsem za posledni rok dva nikdy vedome nejel v obci pres padesat, nezasatvil na zakazu zastaveni nebo v krizovatce, neohrozil cyklistu ci chodce atd. A shodou okolnosti mne pri tech par prohrescich jeste nikdy nepokutovali.
A myslim, ze tohle je cil. Maximalne se snazit jezdit slusne a plynule. Kdyz jsme nekam jeli vice auty apod., tak jsem si potvrdil, ze na tom casove neprodelavam. Nemluve o nakladech na benzin.
Problem ale je v tom, ze se o toto nesnazi policie. Ani znacenim ani pokutovanim. Je tolik mist, kde se notoricky prasi, vsichni ridici to vedi a policajta tam nevidite. Naopak meri v mistech, kde skutecne dodrzeni predpisu je jen buzeraci. Verim, ze kdyby me pokutovali nekde kde je nesmylna tricitka a pak mne beztrestne opral nekdo jedouci 180, tak se hodne naseru. Motivaci policie, je vyplnovat si svoje kolonky poctu pripadu a mozna vydelavat na procentech.
|
|
|
hmm, to já zase zcela vědomě pár cyklistů ohrozil - protože kdybych je neohrozil musel bych je po tom co jsem je přejel jít dobít heverem :)
|
|
|
No ja sam krome tech 30tis autem najezdim 3000 na kole. Sice se snazim na silnice nevjizdet, ale obcas neni zbyti. A uz jsem parkrat kopal do auta co mne nesmyslne opralo a pak jsem ho dojel na cervene.
|
|
|
nechci rozpoutávat zbytečný flame - blbci jsou za volantem i na kole, ale na tom kole to je mnohem víc vidět...nebo jich prostě potkávám víc kdoví ... na kole už moc nejezdím - není čas a když to vidím kolem sebe tak mám i strach...ALE - sebevražedných cyklistů se mi zdá každým rokem přibývá.
Příklad - fčera : cyklista - magor vypálil z polničky přímo pod kamion, ten se mu zoufale vyhýbal ( zastavit by nestihl ) a málem smetl nás v protisměru... ještě že tam byla široká silnice.
Kolik chybělo ? Vem si kdyby byla situace jen trochu odlišná - ještě před kamionem by jel osobák a já bych seděl místo v osobáku taky v nějaké obludě ... Jaké možnosti by měl řidič osobáku ? Vyhnout se nemá kam, když se pokusí zastavit - zezadu ho i s debilním cyklistou rozmašíruje 40 ti tunová hora železa...Co by jsi dělal ty sedět v tom osobáku ???
Že jen to jen jeden příklad ? HAHA ! Takovéhle magory-sebevrahy na kolech potkávám doslova denně ! A kdo to pak odnese - řidič auta, který neměl šanci s tím něco udělat !
|
|
Nehodlám hodnotit autorovo řidičské umění a zkušenosti. Ale pokud je kritika bodového systému postavena na tom, že autor předpokládá, že mu řidičák seberou - pak je tu něco divného. Autor předpokládá, že prostě zákon dodržovat nebude. Zákonem (ať už si o něm myslíme cokoli) je nám dána povinnost se nějak chovat, něco dodržovat. Pokud zákon poruším - má přijít trest. (Mimochodem - pokud by policie skutečně fungovala, tak jak má a byla na silnicích častěji, pak by většina porušovačů pravidel body sbírala ještě rychleji.) Co byste říkali úvaze typu: Někoho zavraždím, budu dopaden a odsouzen a můj pobyt ve vězení přijde náš stát na XY Kč. Je tedy snad lepší a pro stát "výhodnější" nechat vrahy chodit po svobodě? NE. Už kvůli ochraně nás ostatních - a stejné je to i na silnicích. A i když by ny to stát doplácel tak jak píše autor formou sociální podpory pro podnikatele, kteří bez ŘP musí přerušit živnost - myslím, že proti jinak vyhozeným miloonům a miliardám např do senátu a podobných blbostí tak tohle bude ještě dobrá investice.
|
|
|
Mirku, v republice je 10 milionů lidí. Oproti tomu je 200 lidí v parlamentu nepatrná hrstka. Těch dvěstě lidí ovšem má právo stanovovat pravidla, podle kterých se těch zbylých devětmilionůdevětsetdevadesátdevěttisícosmset a musí chovat. Nic proti tomu, tak je to všude v zastupitelských demokraciích.
Jen mně vadí, že těch dvěstě lidí ( na základě lobbingu policie a ministra Šimonovského) prohlásilo, že chce snížit počet mrtvých na silnicích a že to bude dělat JEN a JEN tím, že bude na silnicích pokutovat občany pokutami o výši týdenní až měsíční mzdy a že ostatní občanéí musí mít na silnici strach z policie (to se týká všech, jen jich ne, oni mají imunitu).
Jenže už ve střední dopravní se učí, že za nehody nemůže jen řidičský faktor. Že významný vliv mají i vnější podmínky - kvalita nebo nekvalita komunikací, přehlednost dopravního značení či technický stav vozidel. To jistě Šimonovský ví, koneckonců dopravu vystudoval. Ale - na silnice peníze nejsou, o kvalitě policie darmo mluvit, navíc jsou jednoznačně motivováni k největšímu výběru peněz, dopravní značení - no jen ministr ze zadního sedadla netuší jaké roztodivné kombinace cedulí se na silnicích nacházejí.
Já nevím, jak je tomu v Německu a kdo za co tam zodpovídá. Zato vím, že když se u nich někde kope silnice, většinou stačí 50 nebo i 60 a ne 30 jako u nás a že když je někde 30, tak je pro to opravdu velmi vážný důvod. Že na hlavní silnici nebývají prahy a bezpečnost chodců se řeší semaforem. Že nejsou přechody s předností pro chodce na každém rohu a to dvakrát. Že na krajích měst a všude tam, kde se jen torchu dá je 70 nebo i 80. Taky policii v Německu na dálnici jsem nikdy neviděl měřit schovanou za odstavený kamion. Srovnwejte to se situací u nás.
Rozumím tomu, že nejsou peníze a že nemůžeme všechny silnice přestavět naráz a všem obcím vyrobit obchvat. Nerozumím ovšem, proč nelze dělat věci postupně a dílčími kroky, od toho nesmyslného značení a systému policejního dozoru počínaje. Že ZA VŠECHNO zlé na silnicích můžou řidiči totiž pravda není.
P.S. dneska ráno jsem jel přes Hostivař do práce. Stál tam policejní neoznačený Favorit a měřilo se zda se mezi fabrikami dodržuje 50, o 200 metrů dále tři policisté kasírovali. Nic proti kontrole, ovšem já jako řidič bych více přivítal a polcie si vážil, kdyby si dva z nich stoupli na o dalších 50 metrů vzdálenou problémovou křižovatku Průmyslová - Ke kablu a řídili hustý ranní objížďkou Měcholup silně posílený provoz.
|
|
|
K te Hostivari - tady meri casto. Jednou jsem dokonce videl manika, ktery jel po chodniku (je tu aspon dva metry siroky), projel kolem kasirujicich polichcajtu, kteri ho nechali v pohode zdrhnout a dal si kasirovali.
S tou krizovatkou Prumyslova - Ke kablu mas pravdu, neni den, aby se tu nekdo nevyflakal. A co nase slavna policie? Na silnici, ktera ma v kazdem smeru dva pruhy, oba smery jsou rozdeleny pet metru sirokym travnikem se musi jezdit 50. Za tohle fakt nas..t a rozmazat.
|
|
|
Ano, je tu něco divného. Autorovy zkušenosti s policií ČR (příp. MP ). Ovšem to asi není autorova vina.
Troufám si tvrdit že každý řidič běžně porušuje např. § 25 odst 3 "Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy ..." nebo § 27 odst 1 f) nesmí zastavit a stát ... , ve vzdálenosti kratší než 30 m před a 5 m za označníkem zastávky; prostě proto že je nelze (například na většině sídlišť) neporušit.
Pokud takovým jednáním riskuji nejvýš řekněme pětisetkorunovou pokutu od MPíka co zrovna chytil vzteklinu je to asi únosné riziko. Ale když půjde o body/o papíry?!?!
Neporušovat zákon je přitom nereálné. Ta auta není kde zákonným způsobem zaparkovat. Takže tenhle § nedodržujeme. Další příklady nepochybně každý najde sám.
Jenže to je ten prapodivný stav kde z jedné strany existuje tichá dohoda že s těmi paragrafy to není tak horké protože při jejich dodržování by vznikaly neřešitelné problémy a z druhé strany se policii dá do ruky klacek kterým za toto běžně tolerované nedodržení předpisu může někoho existenčně zničit.
|
|
|
Tak si představte že jste si koupili pračku (ledničku, nábytek) a dodavatel vám oznámí "zítra mezi 8-10 čekejte na hlavní silnici" !!!
Proč? No protože v ulici nelze legálně zastavit. A budete-li mít pech tak k reklamaci budete potřebovat dvoukolák. Jak jinak (legálně) dopravit zboží zpět prodejci?
Možná otrava, ale uznejte, je tedy snad lepší a pro stát "výhodnější" nechat vrahy chodit po svobodě? NE!
|
|
|
ad "moje" porusovani predpisu:
- rychlost ozelim, pujde-li do tuheho, koupim antiradar
- parkovani - diky smyslupnym vyrokum mistniho zastupitelstva (stareho i noveho) o kanalizaci a parkovani v kulturnich zemich a tomu adekvatni budovani parkovacich ploch (sidliste) mam po papirech za 1 mesic, protoze proste do prace jezdim na 8 a vracim se pozdeji nez v 17:00, na rozdil od 80% spoluobcanu, kteri zaplacnou volna parkovaci mista.
- se zbytkem predpisu problem nemam, zavinena nehoda zadna.
|
|
Len tak ma napadlo, ze existuje este horsi bic na vodicov ako body. Je to combo liberalizovanych cien poistenia a oznamovania priestupkov policiou poistovni. Ta potom samozrejme zdvihne poistne. Ale ked vravim ze zdvihne, tak to myslim doslova. Moze to byt aj nejakych 500 %. Navyse, zda sa, ze poistovne zdielaju databazy (protikartelove zakony su asi iba rozpravocka pre deticky), takze prechod k inej poistovni nie je riesenim.
|
|
ano, ale né v té podobě v jaké je předkládán do dalšího schvalování. Dám příklad, který se může stát každému. Jedete po městě a lehce ťuknete (ladíte autoradio, po chodníku si to šine f.ckingable samička, atd.)do auta před vámi. Pokud to auto bude Š120, tak dostanete doby 3. Když ale budete mít smůlu a před vámi bude A8, tak máte hned na svém kontě o 7 bodů víc.
Stejně tak alkohol za volantem. Od kdy se dělí alkohol na škodlivý a méně škodlivý? Nemůžeme přece v zákoně říct, že když někdo budeme mít v krvi 0,31 promile, tak je obrovskej parchant, co si zaslouží potrestat tak tvrdě, jak to jen jde a ten co bude mít v krvi jen 0,29 promile, je sice taky parchant, ale menší, na kterýho uděláme tytyty a dáme mu body 4 a tím vlastně řekneme, že je méně nebezpečný než někdo kdo z kopce předjete např. traktor, který si to šine 20km/h. Pokud totiž ten traktor předjedete přes plnou čáru, tak máte smůlu a 6 bodů na kontě. A nepomůže Vám, že jste viděli na kilometr dopředu a nikoho předjížděním neohrozili. Máte smůlu a podle zákona jste větší šmejdi, než ten kdo nadýchá méně než 0,3 promile.
Každopádně pokud zákon projde, tak polovina národa bude hodně rychle bez řidičáku. Pracáky se začnou plnit lidmi, které řidičák živí a ty největší silniční hovada budou jezdit vesele dál, protože vždycky budou mít u sebe dost peněz, aby policistu přesvědčili, že vlastně nic neudělali. Mnohem raději bych PČR viděl hlídkovat na nebezpečných úsecích, než když je na dálnicí nesmyslně snížena rychlost na 60 km/h, ať už značkou instalovanou policií primárně k vybíráni pokud, nebo omezením vzhledem k opravě, i když na silnici ještě nebylo šáhnuto a po dělnících jako by se zem slehla (mimochodem, proč je všude na západě možné pracovat na silnici i o víkendech, svátcích, a když to práce dovoluje i v noci a u nás ne, a proč je na autobahnu možné omezením projed 80 km/h a někdy i 100 km/h?), a začnou grilovat, třeba jako to mají ve zvyku na D5.
Mám dojem, že by si pan ministr měl vzít něco, co by spolehlivě zastavilo jeho průjem myšlenek a nápadů, jak zlepšit situaci na našich silnicích (bodový systém-v podstatě ano, ale jinak nastaven; zákaz předjíždění kamionů na dálnici-rychlost v pravém pruhu bude určovat nejpomalejší Liazka a v levém nejpomalejší schade), a ta je vskutku katastrofální, a snažit se dát dohromady něco co by mělo hlavu i patu.
|
|
taky si myslim, ze je neco shnileho na tom, kdyz se autor jako "slusny ridic" obava o svuj ridicak. ja teda taky nejezdim dokonale (i kdyz se snazim ;), ale takove obavy nemam. bodovy system vidim jako nastroj, jak urcitym typum ridicu pristrihnout hrebinek. prave tem, na ktere pokuty prilis neplatily.
co vidim dnes a denne, kdyz jedu tramvaji do prace? ridice kteri se riti mestem osmdesatkou a troubi na chodce, kteri prechazeji mimo prechod... prasata, ktere klickuji z pruhu do pruhu bez blikani a hledaji si cesticku... tukanec, ktery zakresluje policie, protoze jeden ze zucastnenych se venoval buhvicemu... o alkoholu nemluvim (a co se tyce te hranice 0.3 - ano, je rozdil, jestli ma nekdo po ranu zbytkovy alkohol a je tak blbej, ze jede a mezi tim, jestli ma nekdo jedno-dve promile a klidne si sedne za volant).
|
|
|
macho, problém je ten, že většina lidí ( i Vy ve Vašem přípěvku) dělí řidiče na tři kategorie. Ten, kdo má silnější auto než já a to je prase, které jezdi městem osmdesátkou, troubí na chodce, jezdí přes plnou v zatáčkách a vůbec se chová jak dobytek. A kdo ví, kde na to auto ještě nakrad. Pak je to ten, kdo jezdí se starou plečkou, je starší než já, případně z menšího města. A ten se hrabe, nedává pozor, jezdí s kloboukem na hlavě padesát v levém pruhu po dálnici a vůbec zdržuje rovoz. A pak jsem to já, který jezdí skoro vždy podle předpisů, chodce pouští, je slušný a vůbec jede tak akorát, takže mu bodový systém a zvýšení pokut vůbec ale vůbec nevadí........
Jenže tak to není!!!!!! Najezdím ročně mnoho desítek tisíc kilometrů jako řidič tzv. "referentského vozidla" (tedy se tím neživím ale potřebuji to ke své práci). Vím, že nedodržuji vždy a všude nařízenou rychlost, vím, že občas předjedu traktor přes plnou a zaparkuji kde bych asi neměl. Na co si dávám pozor, abych nejel nejen na červenou ale ani na konec žluté nebo nehodil někomu kotvu, protože to považuji za největší prasárnu. Nejedu rychle kolem chodců od doby, co mi tam před dvaceti lety jeden vlezl se 3% alkoholu, dokonce je pouštím kde se dá vědom si zásady, že čím je chodec dříbv na druhé straně, tím líp pro bezpečnost atd atd. Troufám si říci, že jsem průměr a že stejně jezdí většina 95, možná i více procent řidičů.
Bodový systém tak jak je vymyšlen ovšem není " nastroj, jak urcitym typum ridicu pristrihnout hrebinek. prave tem, na ktere pokuty prilis neplatily". Nemůže být. Bodový systém právě postihne zejména tuhle většinu. Proč tady bylo mnohokrát napsáno, hlavním důvodem je, že policie nemá primárně za úkol snížovat v rajónu nehodovost ale plnit plán kontrol, plán výběru pokut. za to je odměńována, hodnocena a chválena. Když nesplní, jdou prémie dolů. A lépe se chytá a plán výběru pokut plní lapáním třetiny z 95% řidičů jedoucích 55kou na konci vesnice metr před koncovou cedulí, než 2% jedoucích někdy a někde 80. Navíc z těch 95% slušnějších většina zaplatí, naopak špičky co jezdí opravdu jako prasata se a/ vyplatí namístě cash do policejní kapsy b/ jsou dostatečně oprsklí a drzí, aby se pokutě vyhnuli
Je to na dlouhý článek a možná ho sem někdy napíšu. Když si však sám zanalyzujete navržený systém, nutně i vy dojdete k závěru, že změna zákona 361/2000 provedená beze změny hodnotících kritérií policie, bez inventurizace dopravního značení a jejího "prosetí", bez postupné opravy katastrofálních úseků silnic a bez změny práce STK prohlídek (které se dají udělat za dva litry i bez vozu) nebude ničím jiným než zvýšením příjmů státního nenasytného rozpočtu od (slušnější části) řidičů.
Obávám se, že zejména o to autorům a poslancům šlo. A také se obávám, že řidiči jako jste Vy, co nyní horují pro jeho zavedení budou první, kteří se budou divit.
|
|
|
třemi promilemi.....pardon
|
|
Věřím že spíš než prudící dopráváky je třeba nevyblblé řidiče otočit přes střechu, aby se vychovali sami. K tomuto účelu by měly vznikat školy řízení, kde by se jezdilo pojízdnými vraky na nějakém prostorném place. Samo se zajištěním nejlépe hasičů a rychlé. Podobnou školu jsem absolvoval a můžu říct, že těch pár boulí co jsem si způsobil a to během minimálních ťukanců mě naprosto vyléčilo.
Jistě, mimo obec, kde to jde mám cestovní rychlost kolem 110-120, ve městě pod padesát jedu snad jenom kolem škol, ale na druhou stranu nenajíždím do nepřehledných úseků kilem a když vím, že auto nemám stoprocentně v pořádku, nelámu to. Bohužel jezdím dost na čas stylem dostat se za x minut o y kilometrů jinam, čili to ani jinak nejde, pokud bych neuvažoval koupi vrtulníku a nevyskakoval nad obydleným prostorem s padákem.
|
|
Nesouhlasím s tímto pubertálním výlevem.
Nejčastější příčinou úmrtí v mém okolí je autonehoda, a to se jedná o kojence, babičku, dědečka, matku dvou malých dětí, několik mladých lidí. Mne jenom čelně natankoval řidič jedoucí ve městě asi 90, takže jsem byl jen rok doma a už zase chodím (hurá, napřed to vypadalo, že už nebudu).
Přeji Vám milí zmrdi, abyste zabili hlavně sebe, protože z těch mých mrtvých ani jeden nehodu nezavinil.
Jeden ze zmrdů zabil 22 let starou holku a zmrzačil na doživotí jejího bratra, když při jízdě z kiskošky na mol jeho spolujezdci volali "Napal to do nich!", jemu se nestalo nic, soudil to soudce, který je v současné době ve vězení za úplatky. Ty vaše kydy mi zvedají žaludek.
|
|
|
Nevim co ma nejakej vrazdici vozrala spolecnyho s clankem. Jak se zda, koupils to pri te nehode hlavne do hlavy. Nez ti vrati svepravnost, radsi jen cti.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Bodový systém a kdo ho zaplatí
|