Komentáře ke článku: Finger môže zachrániť životy! (ze dne 01.02.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
..mě se spíš líbí, jak budou chudáci muset po večerech z hospod a z tanečních všichni chodit v reflexních vestách :-D
|
|
|
A co třeba folklórní akce na veřejném prostranství? Kysucké kroje a reflexní vesty.
|
|
|
..jo ..to bude taky nářez :-)
|
|
Sorry, ale Dr.Hnizdil jednal naprosto spravne, protoze vytvoril ZIP o trochu driv nez k nemu skutecne muselo dojit a uspokojeny byly skoro vsechny strany:
- ti, co se radi jako kreteni do prubezneho pruhu jiz daleko pred zuzenim
- ti, co vi co je ZIP, radi by jeli pripojovacim pruhem, ale slusnost a ohleduplnost k ostatnim jim veli dodrzovat FIFO
Ti, kterym je vse u prdele a chteji byt vsude za kazdou prvni, uspokojeni nejsou, ale to je u prdele zase mne a na vyjadreni tohoto lze pouzit popisovany FINGER.
Pokud nekdo z vyse uvedene skupiny prejde do vyssiho levelu a hrozi fyzicky stret, pak je vhodne mit:
- vhodne umisteny gun
- po ruce umisteny klic na kola nebo pajsr
- skoleni o psychologii, jak jednat z afektovanym jedincem
- snazit se byti co nejvice v klidu
Tuto metodu jsem jiz nekolikrat pouzil a nikdo me nenapadl, protoze vetsina (za mnou) pochopila.
|
|
|
Vypadá to, že uspokojen nebyl Dr. Hnízdil.
Správně nejednal. Správně je pokračovat ve stejném pruhu až k místu zúžení, protože se tím lépe využije místo a dochází k relativně nejmenší ztrátě plynulosti. Zaznamenal jsem, že pokud se někde povede vytvořit fungující zip, tak se štrůdl sice zpomalí, ale prakticky nezastavuje do doby, než se objeví Hnízdil.
|
|
|
Souhlasim s tim, ze je vhodne zipovat az v miste zuzeni, to ovsem spousta jedincu nedokaze pochopit. Proto, jak popisuji, ten zip proste vytvorim vlastni aktivitou o neco driv, rekneme cca 100 az 200 m pred vlastnim zuzenim a to tak, ze vjedu do pripojovaciho pruhu, jedu stejne rychle jako prubezny pruh a v miste zuzeni se zaradim. Obvykle pri tom dojde ke zrychleni toho prubezneho pruhu, protoze se jim tam, jak si oni mysli, nikdo nesere a nevznikaji konfliktni situace s uplnym zastavenim. Asi takhle - chci taky jet co nejrychleji, ale taky co nejohleduplneji, protoze nekdo v te kolone proste byl driv nez ja. Na druhou stranu si ovsem nechci nechat srat na hlavu jedinci, kteri chteji byt vsude za kazdou cenu prvni.
|
|
|
Fígl je v tom, že když průběžnej pruh jede extrémně pomalu, tak jestli jedeš v připojováku stejně pomalu, tak tím narušuješ princip ZIPu jako takovýho. Při použití ZIPu vzrůstá propustnost danýho místa až o 30% a kolona je poloviční, takže neblokuje silnici v takové délce (mluvím teď o standartním ZIPU, neee o český verzi, kdy se řidiči z průběžného pruhu tlačej co nejvíc na sebe, jenom aby se jim tam ten bastard, co je všechny "předjel", nezařadil, protože oni tady musej čekat a on ne)
|
|
|
Nenarušuje nic, pokud opravdu srovná rychlost s druhým pruhem, který sice pomalu, ale pořád plynule jede a jsou v něm ještě pořád místa na připojení.
Celý zip jde do kytek v okamžiku, kdy řidiči v průběžném pruhu nenechají při zpomalování dostatek místa (k čemuž může dojít i tak, že do ponechaného místa někdo vletí a nové místo se nevytvoří). Jakmile se pravý pruh musí zastavit, aby se někdo mohl připojit, je to celé v háji a o nějakém zipu nebo zvýšení propustnosti se podle mého názoru vůbec nedá mluvit.
V takovém okamžiku je opravdu často nejmenším zlem vyblokovat předjížděcí pruh, jakkoli se to může zdát pěkná zhovadilost. Odlehčí se tak špici fronty a to skýtá určitou, i když nízkou, naději, že pitomci, kteří nenecháním místa vytvoření kolony způsobili, z místa zmizí a ti, kteří jedou za nimi se budou chovat rozumněji. Cpát mezi idioty, kteří vznik situace zapříčinili, ještě další auta, je v drtivé většině případů totální kravina.
Pokud někdo vytvoří pohyblivou barieru v končícím pruhu ještě ve chvíli, kdy tam jsou bezpečné rozestupy a dá se řadit za jízdy, efektivně tak přenese zip o kus dál. Sice to prodlouží zácpu*, ale pořád to bude ve výsledku lepší, než dvě střídavě se pohybující a stojící řady aut před skutečnou překážkou. Pochopitelně, že vyblokuje-li ten levý pruh někdo v době, kdy už v pravém není místo nebo dokonce ani nejede plynuje, je to naprosto k ničemu a to, co se děje před překážkou, se začne dít navíc i tu toho, kdo to o kus dál blokuje.
____
* Což je na otevřené dálnici vcelku wurst, protože je lepší/bezpečnější po dobu půl hodiny zpomalit na 80, než jet deset minut sto padesát a pak dvacet nebo i více minut stop&go. Délka zácpy je větší problém pouze pokud se tato natáhne přes nějakou křižovatku nebo větší exit.
|
|
|
Jasně, tohle funguje naprosto ideálně v zemích, kde jsou na ZIP zvyklí - u nás je to nereálný. Čili propustnost danýho místa se zvýší opravdu pouze v případě striktního dodržování ZIPU, v tzv. české modifikaci se naopak propustnost snižuje, protože auta v průběžným pruhu se mačkaj na sebe co nejvíc, aby jim tam z druhýho pruhu nikdo nevjel a ty z druhýho pruhu se tam zase snaží (vcelku logicky a podle zákona) zařadit.
Schválně jsem si v tejdnu při cestách po našich komunikacích udělal takovej menší průzkum s pravidlem ZIPU. Pravidlo ZIPU jsem aplikoval hlavně v městským provozu, čili jsem "předjížděl" nehorázný kolony aut, abych se potom zařazoval v místě zúžení. Výsledky jsou občas frustrující, semo tamo je jiskřička naděje.
1) Poměr délky stojících kolon před místem zůžení se v daných místech vyskytoval v cca 1:10. (tj. 10 vozidel v průběžném pruhu na jedno vozidlo v neprůběžném)
2) Zvláště ve městě s relativně krátkýma vzdálenostma mezi křižovatkama je stání v jednom pruhu krajně omezující - kolona blokuje víc místa, než by bylo nutný.
3) Průměrně mě v místě zúžení pustil každý 3 řidič. Tady vidím razantní zlepšení, bývalo to horší.
4) Vzhledem k tomu, že jsem se nikam necpal natvrdo, tak nebyly žádný fingery, rozběsněný nadávky a podobný excesy.
Jinak můj názor je na to takovej, že zákon to povoluje, logiku to má a jestliže to někdo nevyužívá a stojí ve frontě, tak je to jeho problém a jeho starost. Kdybych měl čekat na to, až všichni řidiči pochopí princip ZIPu a začnou ho aplikovat správně, tak v našich krajinách nejspíš dřív zešedivím stářím. Na to, abych někoho za volantem takříkajíc "vyučoval", nemám náladu, jsem spíš typ řidiče "kliďas"..:-))))
Ad *)Tahle záležitost dynamického značení je sice úžasná věc, ale vzhledem ke zkušenostech, který jsem nasbíral na našich silnicích, si nejsem jist, jestli to bude fungovat tak, jak má. Předpokládá to totiž, že řidič bude vědět, proč mu značka zakazuje jet rychleji, než může a to bývá dost často problém. Uvidíme, jsem zvědavej.
|
|
|
...napriek tomu, ze zakon mam v pocitaci (musel som on dokonca ziadat mailom, z parlametnych stranok nesiel stiahnut, bohvie preco...), nenasiel som si zatial cas na jeho studium...povodne som myslel, ze sa tu k nemu aj vyjadrim nejakym clankom, ale po tomto pojednani to asi strati vyznam... bravo...
|
|
...napriek tomu, ze zakon mam v pocitaci (musel som on dokonca ziadat mailom, z parlametnych stranok nesiel stiahnut, bohvie preco...), nenasiel som si zatial cas na jeho studium...povodne som myslel, ze sa tu k nemu aj vyjadrim nejakym clankom, ale po tomto pojednani to asi strati vyznam... bravo...
|
|
Jak psal DF, tohle je v Brne porad a obzvlaste na jednom miste. Jsou vedle sebe odbocovaci pruhy doleva a doprava, zmrd od MHD se svou karosou najede do praveh s umyslem odbocit doleva a zacne ostatni auta vytlacovat!
|
|
|
O ktere misto v Brne jde?
|
|
|
No me to pripomina Slovanske namesti, ale takovych mist bude vic. Kazdopadne dotycne jednani od ridicu MHD me nijak neirituje - sam jsem jezdival MHD dlouha leta, takze vim, jak dokaze jeden debil v aute zdrzet furu jinych lidi.
|
|
|
Je to Slovanske namesti, presneji Husitska. Chapu ze ridic nekoho asi veze, nicmene mel by si taky uvedomit ze je v "spatnym" pruhu a ne se za kazdou cenu donucovat uvolneni prostoru.
Neco podobneho je u salin. Ridic s autem najede na koleje (salina nikde) aby mohl odbocit doleva, ale v hustem provozu se salina pririti a nastavaji dve situace:
1. zastavi, pocka az auto odboci a rozjede se - to beru jako spravny postup a rozumny.
2. zastavi a zmacne kouzelne tlacitko a v zapeti se ozve kraval zvonku, jak kdyby rvala jeho stara, kdyz si ho po sexu jde utrit o zaclony. To me osobne prijde jako zmrdovina.
|
|
|
Na danem miste na Husitske v Brne je problem v tom, ze na znacce s popisem kam vede ktery pruh je nasledujici dodatek pro pravy pruh: 'MHD odboceni vlevo povoleno'. Pokud tedy zde nekdo kritizuje necich chovani, tak by se mel nejdrive poradne podivat na dopravni znacky v danem miste a az pak mluvit.
K tem tramvajim a odboceni vlevo - v predpisech je jasne napsano, ze vjet do krizovatky muzu jen tehdy, pokud ji muzu vzapeti ihned opustit, takze bych jeste pridal bod 3 - kdyz od tama nemuzu odjet, tak tam nemam vjizdet.
|
|
|
V pradpisech je taky napsano, ze v krizovatce muzete (a musite) stat, pokud davate prednost chodcum, nebo pri odbocovani doleva davate prednost protijedoucim.
|
|
|
Úplně přesně je to na oné Husitské tak, že nejenže je MHD odbočení vlevo z pravého pruhu povoleno, navíc jsou v křižovatce a těsně za ní dva pruhy. Tedy řidič MěHroDu vyjede ze zastávky, počká v pravém pruhu, odbočí vlevo. Narozdíl od všech ostatních vozidel se po odbočení ovšem též zařadí do pravého pruhu (který končí o kousek dál). Do levého pak přejíždí až v okamžiku, kdy v něm buď má volno, nebo až v místě zúžení - a to normálním zipovým způsobem. Zatím jsem tam nikdy neviděl vážnější problém způsobený autobusem.
U šalináře v bodě 2 doporučuju v klidu zatáhnout ruční brzdu, odpoutat se, v klidu vystoupit z vozidla a rozvážným krokem se jít řidiče tramvaje zeptat, jaké konkrétní nebezpečí, kde a komu hrozí, že na něj tento upozorňuje výstražným zvukovým znamením.
|
|
Nový slovenský zákon neobsahuje "absolútnu" prednosť chodcov - chodec nesmie vkročiť na vozovku, ak mu hrozí nebezpečenstvo (platí aj na priechode pre chodcov).
Neobsahuje bodový systém - netrestá vodičov zbytočne veľkými trestami za bezvýznamné chyby, nedáva priestor korupcii.
Zimné pneumatiky nie sú povinné podľa časového obdobia, ale pri konkrétnych jazdných podmienkach.
Inými slovami, slovenskí zákonodárci sa poučili z českých chýb. Podarilo sa vyhnúť aspoň tým najväčším kokotinám z českej 411-tky, ktoré sú tak často kritizované hlavne na dfens-cz.com.
___________
Z toho dôvodu plne chápem, prečo sa D-FENS sústredil na bezvýznamný fingering a nechal bokom zhodnotenie zákona ako takého... nie je ľahké priznať si, že slovenskí politici venujúci sa doprave nie sú až takí strašní kokoti ako tí českí; nie je ľahké uvedomiť si, že Slovensko vo viacerých oblastiach napreduje rýchlejšie.
Nedávno to bol Root a jeho "k obedu jist povinne bryndzove halusky zapijene borovickou nebo pivem Saris, co chutna asi jako bublifuk", teraz je to D-FENS a jeho finger. Som zvedavý, čo bude v ďalšom "slovenskom" článku ;-)
___________
P.S.: Ak si chcete urobiť názor, tu je pomerne vyčerpávajúci prehľad zmien: drahovsky.blog.sme.sk/c/180721/Zmeny-v-predpisoch-pre-cestnu-dopravu- od-122008.html
|
|
|
Je zajímavé, že sem tam se najde slovenský local-patriot, který Čechy a Moravany považuje za soupeře, které je nutno dohnat a předehnat.
Osobně si myslím, že je v tom slovenským zákoně dost věcí vyřešených líp než v našem, no je tam zase zákaz předjíždění kamionů, který je "dosť ako že na piču" a dost nesmyslně je taky nařízené "vypuštění" kolony, kterou za sebou náklaďák udělá ve stoupání, na což nejsou slovenské silnice vybaveny vhodnými plochami. Navíc je tohle jedna z věcí, kterou by řidič měl dělat automaticky...a taky to řeší paragraf o plynulosti dopravy, který je napsanej dost obecně, aby mohl policajt nějakého idgnoranta za dvoukilometrovou kolonu řádně vyprudit.
Český zákon taky neobsahuje podobnou absurditu, jako je "fingering". To si vysloveně zasluhuje "pochvalu"...a dost dobře nechápu duševní pochody člověka, který to vztáhne jako kritiku obecně na všechny "...nás, ako na Slovákov." Ale abych řekl něco ve smyslu "No jo, Slovák..." na to mám ještě dost soudnosti.
|
|
|
Nemám dojem, že by som bol lokálpatriot. A nemám dojem, že Češi a Moraváci sú naši súperi, rovnako ako nemám dojem, že by boli našimi súpermi Rumuni alebo Poliaci - ale to mi nebráni porovnávať jednotlivé krajiny (prípadne ich zákony) navzájom.
Isteže sú v tom zákone veci dobré aj zlé, ale celkove je lepší ako vaša 411, to je myslím každému jasné...
A ak nechápeš moju reakciu, tak si najprv prečítaj ten spomínaný Rootov článok a hlavne jeho následné príspevky v diskusii, možno pochopíš viac (asi som bol nabudený už od minula...). Čakal som článok o výhodách a nevýhodách zavedenia eura, našiel som bezdôvodné pičovanie na adresu Slovákov. Čakal som normálne zhodnotenie zákona od D-F, a dočkal som sa slovnej onanovanie nad nejakým fingerom, ktorý je v tom zákone nepodstatná kokotina. Človek skôr či neskôr nadobudne isté podozrenie... no a potom je za "lokálpatriota".
______
P.S.: "dosť ako že na piču" je zaujímavé slovné spojenie, ale na Slovensku tak hovoria iba puberťáčky na druhom stupni ZŠ :-))
|
|
|
Rekneme to takhle. Kdyz nekdo rekne, ze je nekde vyssi produktivita prace, pak to musi znamenat i to, ze je vyssi HDP per capita (pokud v obou zemich neni nejak zasadni rozdil v pomeru mezi poctem pracujicich a poctem obyvatel). Cele to tehdy byla ponekud posmesna reakce prave na tvrzeni, ktere je s necim takovym v zasadnim rozporu (ano, zapomnel jsem mu jeste poradit, aby si zazpival "Rez a rubaj!")
Co se tyce toho eura, nechme tomu cas. Je mozne mne nazvat ekonomickym diletantem, nicmene praxe ukaze, kdo se stane diky rostoucim nakladum, ktere nelze resit menovou politikou, nekonkurenceschopny...
|
|
|
Menová politika je riešenie, ktoré sa nedá nahradiť? Ale no... Menová politika je v podstate plošné zlacnenie statkov vzhľadom na iné ekonomiky - to sa dá dosiahnuť aj klasickou cestou (t.j. všetky statky postupne zlacnia), len to trvá dlhšie. Je naivné domnievať sa, že oslabenie meny v zlých časoch je pomoc "zdarma".
Aký je principiálny rozdiel medzi:
a) moja cena v SKK ostane rovnaká, SKK ako taká klesne
b) moja cena v EUR klesne, EUR ako také ostané rovnaké
?
V jednom aj druhom prípade som v prdeli, pretože ceny v okolitých krajinách budú pre mňa vyššie - či už vplyvom kurzu (prípad a) alebo kvôli tomu, že celková cenová & platová úroveň mojej krajiny klesne (prípad b).
Samozrejme, nehovorím o výhodách plynúcich z používania spoločnej meny s ďalšími X štátmi... v podstate ide o špeciálny prípad úspor z rozsahu - alebo, povedané jazykom engineeringu (keďže dodržiavanie štandardu zvyšuje efektivitu), nemať euro ako svoju menu je v istom zmysle neštandard, a neštandard často dvíha náklady.
|
|
|
Vtip je v tom, ze snizit cenu bude tezsi. Uz jen proto, ze se nesnizi cena vstupu, zejmena najmu a mezd (ceny obeho zakotveny smluvne).
Drobne uspory z rozsahu tam budou, ano. Ale absenci te menove politiky nedokazi vyvazit.
|
|
|
|
Ano, Slovaci uz zase jezdi utracet do CR, otazka je jen v jake mira a zda to snizi obrat slovenskych obchodu a zacne se tam propoustet -- je to docela dobre mozne. A to je teprve zacatek, radu vyrobcu postihne v dohledne dobe, zejmena pri soucasnem poklesu poptavky, totez. Ale co, kdo chce kam...
|
|
|
Veď hovorím, ak toto je tá menová politika, tak potom máš, Roote, pravdu, a my budeme potrebovať na udržanie zamestnanosti skutočne ťažké a zložité opatrenia, napríklad že Tesco zníži cenu minerálky o korunu.
Inými slovami - nie, nemyslím si, že keď k nám pred desiatimi rokmi chodili Rakušáci na lacné nákupy, bolo to pre nás dobré a pre nich zlé znamenie, čo sa stavu ekonomiky týka.
|
|
|
Nechci se hádat, nechci se Tě dotknout.
Bohužel v Tvým příspěvku vidím takové to "Naši politici sú lepší ako tí vaši". Vzhledem k tomu, že článek nebyl míněn "Hele, jak jsou ti Slováci blbí..." mi Tvá reakce přijde nepřiměřená.
Pokud můžu soudit podle sebe, tak v hovoru stále používám "Československo" a blbosti ve slovenských zákonech považuju za podobnou prohru jako blbosti v zákonech českých. Proto jsem rád, že máte lepší zákon, který jeho tvůrci ovšem vylepšili "nepodstatnou kokotinou", která vnímavému člověku naznačuje, že daná parta poslanců považuje "průměrného Slováka" za nevychované hovado, které se neumí chovat a tak se ho pokouší vychovat zákonem. To je myslím skutečnost, kterou nelze přehlídnout. Vzhledem k tomu, že všichni tady jsme Čechoslováci (narození v Československu), myslím, že kritika slovenského zákona není nic proti ničemu. D-F znám a nemyslím, že by to bral nějak výrazně jinak než já.
Pokud chceš udělat znodnocení vašeho silničního zákona, máš možnost udělat to sám. Já osobně budu rád, protože na slovensko jezdím dost často.
___________
"Dosť ako že na piču" znám právě od těch puberťaček...a protože mám slovenštinu rád, líbí se mi i její sprosťárny 8o)
|
|
|
Mluv za sebe, jo? Já jsem se narodil v Království českém, nebo dejme tomu v Předlitavsku. Výmysly pánů Masaryka a Beneše si strč za klobouk :-D
|
|
|
Já hned říkal, že jsi ghúl! ;o)
|
|
|
Nebude to spíš zombík? Odedneška ho budu oslovovat "ctihodný kmete" :)
Ten planescape t. nikde nemaj ... crytoni. :(
|
|
|
|
Thx .. někde tu má být seky přes games .. kdybych to nenašel, tak se ev. ozvu.
|
|
|
Jde to taky stáhnout přes Rapidshare, linky najdeš na www.warcenter.cz. (Musíš se zaregistrovat a přihlásit, abys mohl vyhledávat.) Ale podle všeho má jít o CZ verzi :x
|
|
|
Jsi se narodil na území, které se v daný okamžik jmenovalo Československo, tak jsi Čechoslovák jako já.
Pevnosti na hranicích taky bránily Československo, kdy (s prominutím) Česko bylo nárazníkovou zónou a Slovensko pak "srdcem pevnosti", kde jsme se, po taktickém ústupu přes tři linie opevnění, měli dlouhodobě bránit, dokud by nám nepřišli spojenci na pomoc.
A na druhou stranu - Slováci jsou mi bližší než Rakušáci i když jsem víc Rakušan než Slovák. Je to tím, že se s nima domluvím česky stejně jako s Polákama nebo Jugoslávcema...a s Rakušákama musím brát na pomoc angličtinu. I z tohoto důvodu je mi Československo bližší než Rakousko-Uhersko i přes všechny výhody a nevýhody daných politických zřízení.
8o)
|
|
|
Co je můj stýček, narozený v roce 1940 na území Protektorátu Čechy a Morava?
Kdyby si Masaryk a jeho crew odpustili rozbíjení Rakouska-Uherska, dost možná se žádné pevnosti stavět nemusely. Kdyby z ČSR neudělali de facto žabožroutský protektorát, dost možná by ty pevnosti i k něčemu byly...
Ad blízkost národů - já to takhle neberu. S rozumným člověkem se domluvím a je mi víceméně wurst, jaký jazyk použiju. No a debil je debil, i kdyby mluvil stejným českým dialektem, jako já.
|
|
|
Kdyby tvůj předek nezabil toho slona, dost možná bychom už létali ke hvězdám ;o)
|
|
|
S vyjadrením, že sa naši socdemáci poučili od českých súdruhov by som trocha pribrzdil, pozri trebárs nonstop svietenie...
Absolútnu prednosť chodcov choď vysvetľovať môjmu kamarátovi, ktorý teraz nemôže jazdiť za zákazníkmi, pretože fabií pred ním vbehla na prechode do cesty piča s kočíkom, keď bola fabia päť metrov pred prechodom...fabiátor dobrzdil, kamarát nie a stálo ho to trable s poisťovňou, vyše týždňa bez auta (dodnes ho nemá opravené), na ktorom je existenčne závislý a peknú ranu do hrudníka od airbagu. Piča sa neunúvala ani pristaviť a hrnula sa pokojne ďalej.
Relativizovanie kokotizmu jenotlivých politikov je nešťastné, nakoľko u Kaliňáka, potiažne Vážneho, o ňom nemôže byť najmenších pochýb. Napr. spomenutý plošný zákaz predbiehania áut nad 3,5t... Iveco turbo daily s dvojmontážou už do tejto kategórie spadá a pritom sa dynamikou pri menšej záťaži vyrovná slabším osobným autám. Napríklad. Ešte jedno šťastie, že neprešlo skúšanie adeptov na VP súkromnými firmami. Bývalý spolužiak, napojený na S-SD prišiel o kšeft. Gašparovič za to nepodpísanie má u mňa plus a pretože Radičová sa mi hnusí, možno dostane aj hlas odo mňa.
Pochybujem, že by mal D-F problém objektívne porovnať oba paškvily. Že sa sústredil na fingering som si vysvetlil skôr tým, že ide o donebavolajúcu absurditu...
Takisto mi príde zbytočné pripájať sem Rootove nešťastné /až hovädské/ vyjadrenia z minulého článku.
Týmto všetkým som Ťa len chcel trocha povzbudiť, aby si sa na veci pozrel tak nejak komplexnejšie;-)
|
|
|
Takže si to zrekapitulujme:
1) fabia dá prednosť na priechode pre chodcov matke s kočíkom (neslýchaná drzosť)
2) tvoj jebnutý kamarát jazdí ako kokot a nedokáže zabrzdiť tak, aby to nenajebal do auta pred ním
3) a MÔŽE ZA TO ZÁKON!!
Bolo by fajn najprv rozmýšľať a potom písať.
Ohľadom non-stop svietenia - o výhodnosti tohoto sa vedú polemiky jak u bežného plebsu, tak u odborníkov, takže automaticky ho zaradiť ako kokotinu by som si nedovolil.
Rootove vyjadrenia som napísať nemusel, ale niekde si človek tie komplexy vyliečiť musí... a ďakujem za povzbudenie, jožo! :-D
|
|
|
Já ti teda nevím, jak přesně to bylo (ty to víš?), ale když budeme vycházet z jeho historky, ty bys, pokud bys s sebou měl kočárek, skočil těsně před auto, aby sis vynutil přednost? Když můžeš nadosmrti zmrzačit své dítě a i sebe? Já teda ne. Za to mi žádná bezvýznamná přednost nestojí.
Určitě další věcí je, že spousta lidí si tu přednost opravdu vykládá jako absloutní přednost... Ještě teď existuje spousta blbů, co přijdou k přechodu, nerozhlídnou se a okamžitě do něj skočí, auto neauto. Na to už takhle doplatilo pár lidí na jednom nepřehledném přechodu (z obou stran není vidět, že tam někdo stojí, barva na silnici zmizela, značka není nijak zvýrazněna a je posunuta dál od přechodu...) a stále doplácí.
Jeho přítele nebudu komentovat.
|
|
|
Tím neříkám, že za to může zákon, tím říkám, že lidi jsou debilní hovada, co moc věří televizi (při zavedení přednosti to některá média prezentovala jako přednost abslolutní) a nečumí do zákona.
|
|
Do cehos to dusi dal...?
http://zpravy.idnes.cz/ridila-osoba-blizka-zaplat-nebo-to-dokaz-navrhuje-poslanec- pn9-/krimi.asp?c=A090202_124425_krimi_js
|
|
Myslím, že naši zákonodárcovia dokázali do zákona prepašovať ďalšie sprasenie, týka sa praktického zákazu čiastočného státia na chodníku. V pôvodnom zákone bolo, že vozidlo môže čiastočne parkovať na chodníku, ak vodič ponechá chodcom dostatok miesta na prejdenie (myslím že to bolo 0,6 m, ak sa mýlim, tak ma prosím opravte). V jednom z návrhov zákona bolo, že čiastočné státie na chodníku sa má úplne zakázať. Následne bola spustená mediálna masáž, aké je to správne, ak sa to zakáže, potom že mafiáni a im podobní už nebudú demonštratívne parkovať na chodníkoch a pod., namiesto toho, aby sa apelovalo na dôslednejšie vyžadovanie dodržiavania existujúceho zákona. Ako už býva dobrým zvykom, zákonodárcovia nakoniec toto státie láskyplne povolili, ale sprasili to tak, že sa musí nechať 1,5 m priestoru, čo čiastočné státie prakticky zakazuje, lebo väčšina chodníkov, aspoň v mojom malomeste, má práve túto šírku. Už vidím, ako začnú naši MP behať po meste s metrom a dodrbávať vodičov za takéto parkovanie, keď už im zákon zakázal používať radar...
|
|
|
...súhlas... typická zmrdská formulácia, nebudeme zakazovať ísť do lesa, ale zakážeme pohybovať sa v prostredí husto zarastenom stromami;-)
|
|
Nezmyselnosť nového zákona je hlavne vo výške pokút v porovnaní s platmi, aké nám korejskí, francúzkí a nemeckí soudruzi poskytujú. Pochvalne sa však vyjadrujem na povinnosť nosenia poväčšine ochlastaných cyklistov reflexnej vesty. A to že sa tam zostalo miesto a j pre kokotinu typu faker a vulgárne vyjadrovanie sa v blízkosti policajtov. Na to poviem iba jediné. Ako za študentských čias...zakázané ovocie chutí najviac. Faker bol aj bude.
P.S.Mal som spolužiaka Záhoráka a ten si vždy pri pohľade na policajta grgol.
|
|
Dnes rano som sa dozvedel, ze musime pouzivat reflexne vesty, vyhradne oranzovej farby a to preto, aby sme si nejakeho uboziaka, ktory opravuje defekt, nepomylili s policajtom. Oni totiz nosia zelene. Celkom ma to nasralo, pretoze doteraz sa tie hovada nevedeli dohodnut, ze akej farby ma byt vesta. Ja mam tiez zelenu /organ niesom/ a nemienim ju vymenit ani za boha. Tiez je sranda, ze motor si uz nebude velmi moct slapat, len tak. Mam na mysli dialkovy start, aby sa intarier trochu ohrial a rozmrazili sa skla. Dokonca ani ked si budete cistit skla od toho bieleho svinstva, tak nesmiete mat nastartovane zihadlo. Mimochodom na fakovanie bude cihat Specialne Komando :-) Vraj si treba zaobstarat aj novu lekarnicku. Mam mat tri priehradky, podla typu zranenia. Co si zase vymyslia? Ze treba so sebov nosit vlastnu stanicu ARO, alebo defibrilator???Teraz ma prosim ospravedlnte, idem si vymenit textil, lebo som sa od strachu posral .-)))
|
|
Navrhoval bych finger uzákonit jako součást povinné výbavy vozidla. Protože pokud by to mělo zachránit jediný život, stojí to za to.
Pořadek musi byt. Dovolte mi odejit.
|
|
|
Já jsem proti. Jsem sice pro rovnoprávnost, ale všechno má své meze. Na férovku před hospodu také nechodím.
Jednou jeden řidič vystrčil ruku z okna a ukázal mi finger, neviděl, kdo řídí. Chtěl říct, takhle ne a měl pravdu, vjela jsem mu do pruhu. Rovnoprávnost ano, budu platit stejné pokuty a inkasovat stejné body a nemusíte mi dávat přednost na silnici pokud na ní nemám právo, ale finger ne.
|
|
jen takova mala poznamka, jak to ti anglosasove vlastne maji. stravil jsem neco pres rok v UK a dostalo se mi zajimaveho pouceni. vztyceny prostrednik znamena FUCK OFF, ale pokud chcete pouzit vulgarnejsi gesto, tedy FUCK YOU, musite k prostrednicku pridat jeste ukazovacek. fuckt jo!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Finger môže zachrániť životy!
|