|
Je pozoruhodné, jak ta cena klesá. Loni jsem C5 120kW HDi automat Exclusive (navíc kombi, masážní sedačka a laminovaná skla) pořídil za 668 vč. DPH...
|
|
|
Jo, masážní sedadlo řidiče a vrstvená skla má recenzované auto taky. V článku jsem to nezmínil, sorry...
|
|
|
Jo, masážní sedadlo řidiče a vrstvená skla má recenzované auto taky. V článku jsem to nezmínil, sorry...
|
|
To má vzadu dvě mlhovky? Mně totiž tohle řešení vždycky 'rozhodí' a nejdřív mám dojem, že to auto permanetně brzdí, než mi to docvakne. Mně osobně přijde pro ostatní účastníky provozu srozumitelnější mlhovka jedna...
|
|
|
Patrně tomu tak skutečně je, od té doby, co soudruzi z VW dokonce i u Phaetona ušetřili prachy za metr drátu, takže jim to svítí jen vlevo, i když vpravo ta lampa fyzicky je kolikrát i se žárovkou, jen není zapojená. Ale já jsem ze staré školy a mám rád, když auto svítí normálně, tedy symetricky. Patrně je to tím, že mé posttotalitní automobilní mládí, na něž celkem rád vzpomínám, zahrnovalo doby, kdy západní auto od vraku ze zemí bývalé RVHP odlišovalo mj. právě i to, že zadní mlhovka nebyla extra lampa, "MacGyver style" dodatečně přilepená izolačkou někam na zástěrku LZ kola, ale regulérní součást stoplampy, a tím pádem to svítilo na obou stranách.
|
|
|
No mě právě ta symetričnost hned vyvolá asociaci: auto brzdí. Máme v rodině taky staříčka, zadní mlhovku má jen jednu, je součástí zadního panelu a to pochází ze Švédska.
|
|
|
Ve mně ani ne. Navíc u Švédů se jeden nesmí nechat zmást, protože například SAAB 9000 taky na první pohled vypadá, že svítí jen vlevo, dokud si řidič nevšimne, že lampa je i vpravo a dokonce je i zapojená. Jen v ní holt v 90 % případů není od předchozího majitele daná žárovka:-).
|
|
|
hehe, mám na skůtru (Gilera Runner potkávací a dálkové světlo rozdělené, ale celkem logicky jen po jednom - a každou chvíli mi někdo říká, že mi nesvítí jedno světlo :D
Ještě u Golfa 4 je pravá mlhovka normálně na autě, zapojená, jen je tam vylamovací záslepka v parabole a stačí ji vylomit a přidat žárovku. Co jsem ale nepochopil je Vectra C, která má pravou mlhovku komplet včetně žárovky, ale nesvítící. Neměl 'sem zatím náladu řešit jestli se to zapíná diagnostikou, nebo se to musí předrátovat...
|
|
|
Světla se vyrábí univerzálně pro levý a pravý volant. Zapojuje se pouze to, co je nutné pro danou zem, kde bude auto provozováno. Je to ekonomičtější pro logistiku.
|
|
Pekne nahlednuti do mysli uzivatele C5. Jen bych v ramci. Rozsireni obzoru doporucil necist (jen) svet motoru. I u nas jsou motoristicti Novinari (velke N schvalne), mně pro mě ktere neni nejdulezitejsim kriteriem pri hodnoceni vozu velikost kufru a kapes na pet flasku ve dverich. Napriklad Pavel Janda z autofora je v soucasnosti dle meho nazoru jednim z tech, kteri pisi o autech z pohledu ridice nikoli uzivatele. I kdyz vy jste se mezi uzivatele celkem spravne zaradil sám.jako dalsi vuz bch doporucil C6 neb nic komfortnejsiho v podobnych cenovych relacich neni.
|
|
|
Děkuji za poklonu :) Články Pavla Jandy jsem četl, dokud psal na autorevue.cz, pak mi sešel z očí a z mysli. Co se týká citroënu C6, je to krásný kočár (a pohodlí je ještě o stupeň výše než u C5), bohužel se už nevyrábí (možná by se našlo několik málo skladovek nebo předváděček) a dát za nový vůz lehce přes 1,3 milionu, na to jsem příliš velký šetřílek :)
|
|
|
Z článku jsem (možná mylně) pochopil, že ojetina typu jahreswagen by nevadila.
Pokud je ovšem nutností naftový motor,nebude jakkoli mladá ojetina dobrou volbou. Pokud by však nevadil benzín (jakože asi vadil, když mondeo "prohrálo" kvůli pár deci navíc), tak bych doporučil C6 3.5 V6. V intencích dnešních přeplňovaných malorážek se jedná o nesmrtelný pohon a kultura chodu je v porovnání s HDi o galaxie jinde.
|
|
|
Jen je potřeba číst od něj s rezervou články o škodovkách, tam dost nepochopitelně ujíždí směrem k bezbřehému fandovství. Mne tím už dost znechutil.
|
|
|
Pokud je narážka na bezbřehé fandovství reakcí na poslední test Octavie RS nebo předchozí test Rapidu, tak bych si dovolil nesouhlasit. Auta z obou testů vyšla dobře to ano, ale test dvou vozů přece nedělá nekritického fandu škodovky. V testech je dopodrobna popsáno proč jsou vozy hodnoceny tak jak jsou a v několika náznacích i v samostatném článku bylo autorem několikrát naznačeno, že Škoda auta pro novináře trochu "tuní". S tímto by se bezbřehý fanda neobtěžoval.
Z výše uvedeného lze celkem s jistotou obvinit plátky VW tip nebo SM případně jejich elektronickou verzi. Autoforum je dle mého názoru v současné době jediný původní český zdroj nezávislých (jak to jen v možnostech lze) informací z oblasti motorismu. Právě pan Janda má na tomto velkou zásluhu.
Nejsem jeho nekritický obdivovatel, s některými (nutno říci ojedinělými) jeho názory nesouhlasím. Celkově je mi však jeho pojetí novinařiny asi nejbližší.
|
|
|
Stejně si ale nakonec ani P. Janda nemůže být stoprocentně jistý, že Škoda novinářům dává k testování auta s vyšším než sériovým výkonem. Pochybnosti jsou, automobilka říká ne, testovaná auta na brzdě nebyla.
Je mi to vcelku jedno, protože dnes se dá věřit máločemu.
|
|
Blahopřeji k volbě správného vozu, motorizace i převodovky. Od července 2011 vastním C5 combi v téže výbavě a ač jsem za život řidičský (od Y 1995) vystřídal již mnoho vozů, je-li Tvou prioritou komfort a pohodlí, mezi "běžnými" auty je C4 tou nejlepší volbou
Kdyby měl někdo zájem, zkušenosti s mou C5 jsou zde:
http://moje.auto.cz/Jerry-Gunman/citroen-c5.html
|
|
Pěknej test, konečně zase nějaký auto pro normální lidi. C5 jsem zhruba ve stejné době zvažoval taky, ale nakonec jsem si koupil právě to Mondeo, ač nejsem žádnej sportovní řidič, u C5 mi už dost chybělo spojení řidič - volant - vozovka, připadal jsem si trošku jako v autobuse.
Jinak v té době už přeci bylo Mondeo MkIV ne? A tam byl úplně ten samej diesel, kterej Ford jen mírně upravoval. Takže by mě zajímalo, proč ta poznámka o vyšší spotřebě Mondea, když je to ten samej motor?
Dál by mě taky zajímalo, proč jsou liftbacky na ústupu, přitom to je, když se člověk zrovna dvakrát tejdně někam nestěhuje, nejpraktičtější typ karoserie.
|
|
|
Ad spotřeba Mondea: Možná tehdy ford ve svých materiálech uváděl hodnoty bližší reálným hodnotám. Nebo bylo Mondeo o něco těžší, motor naladěn víc do sportovna a proto o něco víc papal...
Ad spojení řidič - volant - vozovka: ano, u citroënu to sepětí není nejlepší, sporťák to není ani omylem. Na vyblbnutí (a pocit komunikativního řízení) mám druhé auto - kaipana, kterého jsem na D-fensovi recenzoval také.
Každopádně přeji s Mondeem jen spokojenost a spoustu kilometrů bez poruchy a "kolama k silnici" :)
|
|
Fajn recenzia, mám rovnaké auto len v kombíku. Článku sa nedá skoro nič vytknúť, možno len upresniť, že ručná brzda je prvýkrát u hydraulického citroena na zadnej náprave ;-)
|
|
|
Takže tam zřejmě mají nově udělané zavěšení McPherson, nebo nějakou jeho modifikaci. Kdyby montovali klasické vlečené rameno (u mně známých Citroënů standardní konstrukční prvek asi tak 40 let zpátky), tak by ručku na zadek nedávali.
|
|
|
Áno, je to kvôli novému typu zavesenia náprav. Nová C5 (X7) zdedila zavesenie po C6 - vpredu dvojité lichobežníky, vzadu 5-prvkový multilink. Tiež som bol prekvapený pri výmene kolies, bol som z Xantie zvyknutý na ručnú na predku ;-)
Bohužiaľ nová C5 nezdedila aj verziu Hydractive po C6 (s AMWAR). Je tu klasika Hydractive III+.
|
|
přeččet sem si to rád. mám berlingo s 220000 km a za celou dobu akorát výměna oleje, žárovek, jednou odešlo čidlo zpátečky, a vlivem vyprázdnění nádrže došlo k ucpání palivovýho filtru. Jinak nic !!!
a to mi vždycky říkali ,že francouzký auta nebrat :)
Co mě ale pobavilo je tvoje tlustá prdel, vždyť ani nevrháš stín :-) co bych pak měl řikat já :-D
hehe
|
|
|
Třeba Zvýšit tempo! Správně dýchat! Až budeš do zaměstnání běhat denně pěšky :-D A trénuj na chytání Dolfíka I.,II. a II. Až začnou pořádně běhat :-D
|
|
|
No, od března jsem přibral 19 kilo (tedy 25 % svojí tehdejší hmotnosti), je to vidět na pupku a na prdeli, jinak fakt stín nevrhám. Dokonce mě to přinutilo dělat každý den 50 lehsedů, aby mi bachor netrčel do prostoru :)
|
|
|