Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: R. J. (ze dne 09.04.2007, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
mohl bych přidat monogram M.T. - před 7 lety ovšem s tím rozdílem, že M.T. byl můj nejlepší kámoš; stalo se na hradecký výpadovce, kde jeden řidič píchnul kolo a zajel jen mírně ke krajnici, kde kolo měnil - za ním se tvořila kolona. Ke koloně přijel M.T. s přítelkyní, zastavil a popojížděl za kamionem, co byl před ním. asi za 3 min. to do něj naboural jinej kamion / jeho řidič měl mikrospánek. kamionista měl odřený čelo, M.T. tahali ven po kouskách, přítelkyni objevili až po chvíli - vrtulník jí převezl do nemocnice, kde za dva dny umřela taky. od tý doby jsem tak "trochu" alergickej na řidiče kamionu, co při jízdě klimbají, honí si vocas, čumí na video apod.
rodiče M.T. zažili podobnou chujovinu s odstraňováním pomníčku a policie při zásahu u jeho autonehody zafungovala taky vzorně. M.T. měl za sebou celkem náročnou životní etapu - dost drsnej rozvod ho dostal na kolena, ale tou dobou už se začínal znova stavět na nohy. před časem jsem mu půjčil na koupi menšího domku, aby nemusel do banky a ten den mi mimo jiné vezl první splátku, která při nehodě zmizela neznámo kam :o(, čert vem prachy, radši bych, aby byl dál tady, jen mi žaludek nebere, jakej asi musí být někdo hyena, aby mrtvýho člověka, kterej je rozsekanej na kaši, ještě okradl ..
|
|
|
Jo jo, rozsekani lidi se okradaj. Byvaleho spoluzaka srazilo auto (stalo se to u davno a byla to jeho vina)... zrovna mel u sebe 40000 Kc a ty "se uz nenasly". Alespon ze to prezil, i kdyz s trvalymi nasledky.
Za poslednich 10 let pamatuji asi dve afery, kdy coby zlodeji byli identifikovani samotni zachranari. Nicmene s rozmachem vsudypritomnych kamer v ulicich a na krizovatkach se ukazuje, ze ony hyeny jsou az prekvapive casto obycejni kolemjdouci. Ze by "prilezitost dela zlodeje"?
|
|
|
Pevně doufám, že byste byli v analogické situaci tak cituplni, kdyby nešlo o vaše kamarády, ale úplně cizího člověka. To bývá v módě hledat spíš důvody "co udělal blbě", "že si za to může sám" apod. (viz nedávno Root a nehoda na nějakým pražským přechodu).
|
|
|
Souhlas. Neznám ani R.J. ani onoho šéfa cyklistického sdružení zmiňovaného v nedávném DFsově článku, ale nelze si nevšimnout, že zatímco tragická nehoda cyklisty byla pouze do praxe uvedeným příkladem přírodního výběru (a článek implikoval - možná trochu přeháním - postoj "dobře mu tak"), v případě DF kamaráda byl mrtvým chudák, který za to ani nemohl (protože za to mohla blbá silnice, na které jsou zatáčky). Divné, že...
|
|
|
noo, tak já to tedy neberu tak "bez emocí", když někdo utrpí úraz/zemře - vidím za tím vždy jeho rodinu a co to s ní udělá. kurz první pomoci ovládám a když jsem svědkem úrazu nejen na silnici, tak pomáhám, ale to je snad samozřejmost, ne ? takk co tady řešíte ?
|
|
|
Jedná se zde o odstranění pomníku, ne?
Máš pocit, že se cyklomamrdovi kamarádi obtěžovali s nějakým dovolováním se, jestli smí na silnici stříkat barvou? Myslím, že ne, protože by je každej poslal do prdele. Přesto tam je nastříknutej obrázek cyklistické mršiny, která se mršinou stal az vlastní vůle...a díky rozdílné přilnavosti nalakovaného asfaltu zejména za deště tento "pomník" ohrožuje včechny jednostopé účastníky silničního provozu. Brání tomu někdo? Oslovil někdo to OS, aby odstranilo malůvku?
Najdi si jiný, méně idiotsky překroucený případ.
|
|
|
V mém příspěvku se nejednalo o odstranění pomníku (a navíc nedovedu posoudit nebezpečí ani barevného ani mramorového, protože oba znám jenom zprostředkovaně a na posuzování věcí bez znalosti podrobností máme v diskusních fórech spoustu jiných expertů).
Takže neodpovídejte na něco, co v mém příspěvku nebylo přítomno.
Ohledně hledání "jiných, méně idiotsky překroucených případů" - děkuji za doporučení, ale obávám se, že pro výběr příkladů budete patrně poslední, s kým jej budu konsultovat. Tím spíše, že vybraný příklad ilustroval rozdílný přístup ke "špatným" cyklistům a "dobrým" automobilistům (a/nebo DF kamarádům) vcelku dobře.
Ale můžete nám ještě objasnit některé aspekty Vůle a Mršiny, protože z Vašeho příspěvku nebylo příliš jasné, co jste tím myslel, ale tuším za tím hlubší myšlenku.
|
|
|
"pomník", který zbudovali cyklofans svému lokálnímu führerovi je k vidění na webu. Rač si to najít. Doporučuju zadat jméno do Googlu a ono už něco vypadne.
Nebezpečí čehokoliv nalakovaného na silnici myslím zná každej, kdo za deště šel po přechodu a také někdy jel na kole. Snížení adheze je zde znatelné i za sucha. Nebezpečí nárazu do +/- labilní kamenné desky je také sporné, pokud do ní nenarazí padající motocyklista. Obé zná každý, kdo není 30let ve výkonu trestu a proto není třeba znát oba případy konkrétně, jelikož si lze ze zkušeností odvodit závěr. Pokud se toho neodvažuješ, považuju to za alibismus.
Mršinou je míněna silueta ležící postavy a tuším, že i jízdního kola. Tento cyklista de facto spáchal sebevraždu, protože nedal přednost protijedoucím při odbočování vlevo. Neuctivě se o něm vyjadřuju jednak proto, že to byl cykloAKTIVISTA (a dobrovolníky nemám rád) a druhak někoho přivedl do problémů a označil ho tak na zbytek života.
|
|
|
Dobrá, děkuji za další rozbor charakteru a nebezpečnosti pomníků (tedy tedy reakci na něco, čím jsem se ve svém příspěvku nezabýval).
Pokud už nemáte nic k rozdílnému pojmenovávání cyklistů a motoristů, kteří doplatili na svoji neopatrnost, nezkušenost nebo prostě hloupost, považuji naši výměnu názorů za ukončenou a přeji Vám hezký podvečer nerušený žádnými dobrovolníky.
|
|
|
No jo...jenže já myslel, že diskutujeme k článku, který je primárně o pomnících za "padlé".
Nečekal jsem, že ti jde čistě jen o rozdíl mezi těmi, kdo se účastnili nějaké DN. Cyklista, který je zde prezentován ve světle "dobře mu tak" způsobil nehodu, čímž poškodil někoho nejen na majetku, ale také na čase, který nejspíš strávil u soudu...a to nemluvím o tom, že dotyčný řidič se bude do smrti zabývat tím, že někoho zabil i když "spravedlnost" to chladnokrevně rozhodla jinak.
Naopak někdo, kdo odře ze stromu kůru při tom, jak na něj rozvěsí auto, udělal chybu za kterou zaplatil jen on sám...a pak také majitel té 406ky, ale tato škoda se dá bezezbytku vyřídit peněžním obnosem, že?
Oba tito mají (měli) pomník, no cyklistův je rozhodně nebezpečnější než motoristův, protože nalakovaný asfalt jistě (!) minimálně znesnadňuje brzdění a rozjezd, čímž vytváří tu více, tu méně krizovou situaci.
Omlouvám se za prvotní nedorozumění, protože bylo z mojí strany...a považuji téma za vyčerpané.
|
|
|
Tyvole, ackoli si o prazsky exbuchalove particce myslim svoje, odvolavat se na adhezi je v tomhle pripade docela dost mimo. Je to krizovatka, kde ridici na ostani (treba ty nejslabsi - chodce!) docela dost serou; a takovy memento mori v tech mistech docela funguje. Jaka adheze? Pomalu a s citem; tak rikam ja!
|
|
|
Sám se zkus podívat, jak v Praze jezdí za deště Messengeři a motorky obecně. Uvidíš, že se přechodům a šipkám vyhýbají jak to jen jde. Proč asi? Já to vím, protože jsem si to na motorce nejednou zkusil. Ty na motorce nejezdíš, tak to vědět nemůžeš.
Když za deště najedeš na vodorovné značení i jen se 100kg skůtrem, tak v 5 z 10ti případů ucítíš, že některé z kol se smýklo po směru vyspádování silnice. V zatáčkách bych to tipnul na 10 z 10ti případů. Mluvím o případech, kdy jedeš do pravoůhlé křižovatky +/-20kmh a najedeš napřed předním kolem na zebru. Když najedeš na střed pruhu, tak to sjede nějakejch 15cm a zas se to chytne, ale jak je přechod třeba ze šikma, nebo za přechodem parkuje auto, které je třeba objet, tak na zebru najedeš v hodně ostrým úhlu a pokud Ti v takový situaci ujede přední kolo (jedeš ne 20, ale třeba 30, je moc mokro atd), tak jde na tlamu každej.
Takovou situaci vyvolá úplně každá věc, která je na asfaltu nalakovaná...a svévolné čmárání po silnici nějakejma lakama je teda na přesdržku. Pro auta to taky není nic moc - i když máš ABS, tak na laku se kolo při brzdění blokne, ABS povolí...a pak Ti bude chybět ten rozhodující půlmetr.
To, že se někde nejezdí s rozumem má řešit radnice a ne nějaká cyklofašistická sebranka!
|
|
|
OK, pohled z motorky fakt neznam.
|
|
|
Zkus kliknout na ten odkaz na mapu.. Je tam obrázek té silnice.
|
|
Kdysi jsem si taky položil otázku - proč je tam silnice jak když kanec chčije, když by tam mohla být jako když střelí? Člověk který se dušoval že tomu rozumí pravil, že cesta původně klikatá bejt musela, protože se nedohodli sedláci, kterým patřily polnosti kolem. To by bylo pochopitelné. Ovšem, proč tedy i když slovo sedláka ztratilo na významu? Prej ta cesta už byla hotová (asi písková, fakt nevím) a komouš jí pak jenom polil asfaltem. Přemejšlet bolí. A to i když se staví silnice, eh?
|
|
|
Pokud ty pozemky stále někomu patří, má dotyčný právo o nich rozhodovat, pokud není ve veřejném zájmu přistoupeno k vyvlastnění podle stavebního zákona, což se u nás již delší dobu nestává. Navíc: majitel pozemku dnes v 99% nesedlačí, ale pozemek pronajímá, velmi zhruba za 1 až 2% ceny ročně.
Všechny silnice vedou trasami formanských stezek postupně zpevňovaných a po WWII postupně polévaných asfaltem. Proto také vedou dnešní silnice centry obcí a vymýšlejí se nákladné obchvaty po "násilných" trasách - ideální "stopu" vyjely formanské povozy od náměstí k náměstí, od tržiště k tržišti. Vyjímek je (podle procent celkové kilometráže) zanedbatelně málo.
Přemejšlet nebolí, bolí financování. Pokud není na dokončení dálniční sítě a obchvatů, nebude hodně dlouho (asi nikdy) na výkupy pozemků a narovnání nelogických úseků. Zatáčka popsaná v článku je jenom jednou z velmi mnoha.
A ještě poučnějším je podívat se na trasování některých železničních tratí.
|
|
|
Máš pravdu. Já jsem ale hovořil o výstavbě v době ranného socialismu, kdy se o vlastnění těchto polností soukromými osobami nedalo hovořit. Tenkrát se ta silnice dala natáhnout. Teď už bude situace zřejmě jiná.
|
|
|
Jenže "narovnat silnici" znamená ji vybudovat kompletně znovu. Pokud se někde už 300 let jezdí byť i jen s koňma, tak je podklad dokonale zhutněnej. Tam, kde se 800 let orá a seje je třeba uválcovat a zhutnit podklad do hloubky aspoň 1,5m, vyrovnat svislé nerovnosti násypem...a pak položit koberec. Myslíš, že tohle je první starost totalitního systému, když uchopí moc? Ba ne, ten chce jen ovládat lidi a na to rovnou silnici potřebuje...a já jsem rád, že zatáčky jsou. Aspoň to není taková nuda jako třeba cesta ze Znojma do Pohořelic. Je tam sice x horizontů, ale cestou je na 35km asi 11 zatáček. Celou cestu jde projet průměrnou rychlostí kolem 150kmh, nejpomalejší zatáčku lze vybrousit po legální stopě v rychlosti kolem 130kmh. Takhle si cestování nepředstavuju. Ale aspoň jsou kolem stromy.
|
|
|
Musel bys tu silnici o který je řeč vidět. Tam je těch 11 zatáček na kilometru. A vine se to úplně prázdným úsekem, kde jsou jen pole....fakt zbytečný.
|
|
|
11 zatáček na kilometru? Kde? Hned tam pojedu si to užít 8o)
|
|
|
Na motorku je to tam opravdu mňamina, sám jsem tam jezdíval na motorce rád. Koleno na asfaltu. Silnice je to hned za Lišovem, směrem na Třeboň. Z Českých Budějovic se jedná o směr Jindřichův Hradec. Tipuju, že úsek je dlouhý tak necelý tři kilometry.
|
|
|
Letos na jare byl presne tenhle usek uzavreny... Stopar, ktereho jsem vzal o kus dal - shodou okolnosti motorkar - povida "tak uz je nas zase o jednoho min"...
|
|
|
Dříve existovala pro výstavbu silnic nižčích tříd norma, která omezovala maximální délku přímého úseku (z důvodu mikrospánku). Zatáčky proto někdy byly vkládány schválně.
|
|
|
Nyní to není závazné, ale je vcelku vhodné i na nových komunikacích po cca 2-3km vložit oblouk a lehce změnit směr, právě kvůli přerušení monotónosti jízdy a možného mikrospánku. Zase ale kolik zbrusu nových cest se staví, že?
|
|
Řekl bych, že nehoda je vždy zaviněna řidičem (i když někdy je v tom řidič havarovaného vozu nevinně). Když pojedu rychle po klikaté cestě a vyletím z ní, tak si nemyslím, že za to může cesta. Tahle argumentace jen nahrává myšlence, že řidič je tupý robot, který nemyslí a je třeba mu úplně vše přikázat a pak to také striktně kontrolovat. A aby to mělo smysl, tak se příkazy musí přizpůsobit slabším řidičům, aby i oni průjezd úseku zdárně zvládli max povolenou rychlostí.
|
|
Všechno co zde bylo řečeno, považuji za celkem rozumné, akorát se mi nelíbí to expresivního líčení jak tenká betonová destička přilepená pouze betonovou kaší nikomu nemůže ublížit, a při prvním kontaktu s automobilem se bortí - to možná ano, ale dovedete si představit co se stane, pokud do ní narazí motorkář, cyklista, nedejbože hlavou? ono jestli šutr nebo beton, to už pak bude celkem jedno...při momentální vlně hysterie okolo stromů rostoucích v blízkosti silnic by v prvním sledu měly mizet právě pomníčky (třeba náhradou za nějaké crash-friendly, aby tam pak nemusely být dva), billboardy, nesmyslné cedule atd. ne? A já myslel že jim jde o bezpečnost účastníků silničního provozu...Já ubohý idealista...
|
|
|
vychazite z mylneho predpokladu, ze D-FENSe zajima nejaky mrtvy nebo zraneny cyklista. ale to uz tu, pokud se nemylim, nekde padlo.
|
|
Jestli někdo nezvládne levotočivou zatáčku tak že z ní vyletí (pokud mu z ní někdo nepomůže) a při nárazu do čehokoliv se zabije, potom - ať se na mne nikdo nezlobí - to je čistě jeho blbost a ten strom za nic nemohl. Buďto jedu tak abych se tam udržel nebo když mi to přece jenom nevyjde tak je aspoň rychlost taková že se při nárazu nezabiju. A jeden známý přežil se stejným typem auta náraz do traktoru rychlostí 60km/h bez vážnějšího zranění...
|
|
Navíc bilboard nebo reklamní poutač obecně má přeci jediné poslání - upoutat. Bude-li stoprocentně dokonalý, upoutá absolutně. Jenže to samo o sobě je proti bezpečnosti, řidič by neměl být rozptylován. Že ty cedule za oči tahají, o tom žádná. Nejhezčí jsou ty osvětlené postavené STRANOU od silnice. Anebo ty hustě popsané malinkými písmenky. Anebo ta hrůza na konci Nuselského mostu.
Zajímalo by mne, jestli si zadavatel takové reklamy opravdu myslí, že si ty jeho pitomosti někdo zapamatuje.
V Německu už na to přišli a bez cedulí u silnic se obejdou. Jak to jen zvládnou? Jak vůbec mohou žít?
|
|
|
Jó reklamy u silnic to je zhovadilost.Mě dycky dostane na spojce mezi sjezdem Poděbrady východ a tím kruhákem, tabule TESCO 56 km ( to jako v Hradci)
|
|
|
Pravda, reklama sice upoutá, ale po dvou kilometrech už dávno nevím, co tam bylo.
Pobavila mě ale např. cedule u dálnice - vypadala stejně jako oznamovací s počty kilometrů, akorát údaj byl:
Praha 24
Obložené bagety 6
Pozornost to upoutalo, ne však nebezpečným způsobem. Občas se skutečně najde někdo, kdo umí přemýšlet... :-)
|
|
|
Jestli jste si vsiml, tyhle cedule se objevily asi tak na mesic a pak byly prebarveny tusim na zluto a nakonec odstraneny uplne... prave z toho duvodu, ze napodobovaly dopravni znaceni.
|
|
|
Jo, UK jsou taky bez billboardu. Jel jsem ted o svatcich asi 200 km po M1 (neco jako nase D1 - o jeden pruh sirsi, ale zacpana stejne). A cestou jsem videl 3 (slovy tri) reklamni poutace. A ty byly na starych nakladacich zaparkovanych v poli daleko od silnice.
|
|
Mám pocit, že místo přechodníku "jsa" (hned v první větě) by se lépe hodil "byv", neb věta začíná minulým časem, takže by jím měla taky pokračovat.
|
|
Když vidím u silnice pomníček, mám divný, rozporuplný pocity. Proč zrovna je ten pomníček tam, kde se to stalo? Nebylo by lepší, kdyby byl na hřbitově, tam, kde leží tělo nebo popel? Nemá tam víc klidu a důstojné místo k odpočinku, na rozdíl od hlučné, hnusné asfaltové silnice? Chápu pohnutky pozůstalých, je to šílená tragédie, takhle přijít o někoho. Na druhou stranu cesty lemované pomníčky....snad jako výstraha je to dobré. Ale jinak nevím...
|
|
|
Náhodou ten pomníček je varování-dávej majzla nebo dopadneš taky tak!
|
|
|
Myslíte, že toho idiota, co dnes předjížděl protijedoucí traktor v zatáčce a já nevěděl kam uhnout, by v jeho prasojízdě rozhodil nějaký pomníček?
|
|
|
To sice ne, ale spis me to donuti jet 30kmh nez znacka "MPR 30kph", protoze vime, ze znacky jsou u nas pro srandu a snazime se o co nejvic zapomenutych znacek na silnici. Idiota nerozhodi, ale fakt je ze asi dvakrat mi to zachranilo prdel (hlavne kdyz jsem zacinal se zadohrabem) ze jsem si vsimnul pomniku a zacal brzdit driv...a hle..:blbe klopena zatacka, prudsi nez se zda a vzhledem k tomu, ze jsem s tim zadohrabem prilis neumel (bylo krasne slizko), tak nevim jestli bych neskoncil vedle pomniku :-) Holt clovek se porad uci...
|
|
|
Ve Francii maji pomnicky oficialni - kousek vedle silnice stoji cerna plechova silueta v zivotni velikosti. Aby kazdy kolemjedouci videl, kolik zde uz lidi zahynulo. Nekde jich stalo v odstupu par metru 5-7, vetsinou to byl rovny a prehledny usek...
|
|
|
V polsku jsou zase cedule "Czorny punkt", kde je 50cm čísly napsáno, kolik mrtvých je na tom konkrétním úseku silnice (křižovatka, zatáčka atd) Minimum je snad 5 (míň jsem neviděl) a maximum bylo 21.
|
|
|
Každý, kdo jede kolem a všimne si ho, začne dávat trochu větší pozor a jede trochu pomaleji. Pomníčky tím zachraňují životy dalších řidičů, jejich pasažérů a chodců. A tak smrt jednoho přináší aspoň trochu dobra jiným.
---
Když se policie něčeho domáhá, je třeba důsledně po ní vyžadovat odkaz na kompetenční právní normu: tedy odkaz na paragraf, který jí dává tuto působnost, a na paragraf, který jí k tomu dává nějakou pravomoc.
Policie není stavebním úřadem a nemá právo nařizovat odstraňování staveb, byť postavených bez stavebního povolení či ohlášení.
A když někdo za jízdy mobiluje, je třeba ho udat. Ihned a bez váhání. A pokud udáte policistu, budete proti němu mít navždy tu úplně nejúčinnější zbraň: námitku podjatosti, která ho vylučuje ze všech šetření a řízení proti udavači!
|
|
zatáčky se dál dělaly hlavně z vojenských důvodů, na konvoj na klikaté cestě se z letadla blbě střílí, resp, se blbě trefuje
|
|
|
..a druhej důvod byl ten, aby řidič neusnul, a musel neustále dávat bacha, kam jede.. třetí byl problém s výkupem pozemků..
|
|
Onehdy byla v televizi reportáž o tom, že se každoročně zabije nějakých nějakých deset dvacet lidí čelním nárazem do betonových soklů legálně instalovaných billboardů. Podle nových předpisů musí být před nimi svodidla, avšak jen u nově postavených kousků. Agentury tedy těsně před účinností zákona bleskově postavily co největší množství soklů, aby ušetřily těch pár desítek tisíc za svodidla.
|
|
|
tohle bude skutečně horší než nějaký stromy..
|
|
|
Ad "pár desítek tisíc za svodidla": Aby to k něčemu bylo, tak u jednoho základu musí být aspoň svodidla v 1,00m a musí být aspoň dvě spojená, aby se dalo mluvit o nějakém stupni zadržení. Pokud koupíš u mě dva standardní kusy S97 1000 OB, tak dostaneš cenu kousek pod 25 000,- Kč, což je 50 000Kč na jeden killboard a to bez dopravy, kterou počítám na 35,-Kč/km a bez vyložení, který si zajistíš sám (jedno svodidlo má přesně 3000kg). Pokud máš v celé ČR v ochranném pásu 100 billboardů, jsi na 5 Mega, což je jen za materiál bez dopravy a vyložení na místě. Trochu rozdíl oproti tvejm odhadům, že?
Tím neříkám, že se mi billboardy líbí. Osobně bych je nechal odstranit všechny.
|
|
|
Nic mě nesejří u silnic víc, než tyhle pomníčky (a žulový patníky). Představa, že místo do trávy vezmu při pádu hlavou o pomníček mě srala už v dobách, kdy jsem kolem takových jezdil na kole na koupaliště.
|
|
|
Taky si někdy říkám, čím si zrovna silniční padlí zaslouží svoje pomníčky. Proč nemají pomníčky utopení u rybníků, infarktáři v kancelářích, kuřáci před oblíbenou trafikou?
Pomníčky u silnic (některé fakt skoro na silnici) jsou výrazem pozdního přihlouplého sentimentu. Pozůstalí takhle poněkud pozdě vyjadřují svůj vztah k oběti, na kterou si zaživa neudělali čas a teď je mučí jejich svědomí. "On si ten památník zaslouží!!!". Navíc, v mnoha případech jsou na místě srážky nelogicky: debil, který musel být vždycky všude první nebo debil, který před jízdou požil, dokonal někde po cestě v sanitě nebo druhý den na ARO. Ten pomníček by teda měl mít ve špitálu, ve své oblíbené hospodě a nebo vlastně před autoškolou, kde mu dali neprozřetelně vůčí list!
|
|
|
Ty pomníčky vycházejí z křesťanské pohansko -materialistické obsese.
Chodí se k pomníčku, kde duše opustila tělo, nebo kde leží kosti nebožtíkovy (popel by ležel neměl, dotyčný by nezvládl zmrtvýchvstání), přestože duše je v Pánu, a tedy vlastně všude.
Ke vzpomínce je nutný pevný materiální základ a magický časový interval - 100 dní, rok, pět deset sto let....
Dále je nutno přinést hmotnou nebo zápalnou oběť atd. Ještě zajímavější je, když křesťansko - pohanský rituál provádějí ateisté.
|
|
|
A vůbec nejlepší je, když pomníčkový rituál provádějí křesťansko-pohanští ateisté motorizovaní. Prostě k tomu pomníčku v zatáčce přijedou autem.
Nestalo se už někde, že motorista srazil motoristu při silniční tryzně za motoristu?
trochu mimo téma, poslechl jsem si v tento velikonoční čas na "šestce" českého rozhlasu pořad o Kristově smrti, o rozdílném popisování Kristova umírání na kříži různými evangelisty a o celém následném kultu mučednictví, kdy se věřící snažili co nejvíc napodobit Kristovo obětování se za ostatní. Besedující v pořadu závodili ve snaze přiblížit posluchači technické podrobnosti ukřižování a pocity umírajícího.
Člověk si to nemohl dát do souvislosti s aktuálním kultem sebeobětování jistého jiného náboženství.
|
|
|
viděl jsem i pomníček v lese kde se někdo oběsil,takže nejen padlí na poli aoutomobilismu
ale máte pravdu,pomníčků u silnic je nejvíc.podle mě je to proto,že smrt na silnici evokuje něco hrdinského.
rychlá jízda,zlámané kosti,krev,adrenalin.mladej člověk,mohl toho dokázat..... taková trafika nebo úřad,to je hrozně nudné,nemá to styl.
|
|
|
Vychazite z predpokladu, ze kdo napali strom je debil protoze ho napali svoji chybou (ano, v hodne pripadech to tak i je), nicmene opomijite to, co se mi nekolikrat stalo, ze nekdo proti jede jako prase a nevim jak vy, ale kdyz vidim ze proti me (ve Skode Guilottina Favorit) jede jakasi X5ka a evidentne mi nehodla uhnout, tak volim posledni moznost a tou je "poslu to pryc a budu se modlit". A myslim si, ze v tomhle pripade si zaslouzim zit. Ja osobne, pokud by se neco takoveho stalo, pomnik nechci a vykacet stromy ani "dame tam tricitku" nepomuze. Maximalne bych chtel aby si z machrdebila s X5kou udelali vezni mamu, ale to se tak jako tak nestane...
|
|
|
Osobně zapaluju svíčky u dvou "pomníčků" z nichž jeden jsem stavěl sám - ležatá mramorová deska v betonovém lůžku a napůl do země zapuštěná a zabetonovaná, motocyklová pneumatika. Aby to nebylo nebezpečné, je to asi 2m od krajnice, v zákrytu za stromem a kousek od kamenných božích muk.
Tam na místě zemřela Alča Ondrášková, když jela coby tandemistka s přítelem na jejich GSXR 750. Jeli v limitu, ale přítel nedával pozor, najel blbě zatáčku a škrábl do auta v protisměru. Proti tomu není obrana, protože nic nenaznačuje, že dotyčnej kouká po vejrech. Ája není pochovaná na hřbitově, protože se jí to vždycky příčilo, tak jí několikrát do roka zapálíme svíčku, když jedeme okolo nebo si "k ní" do JČ uděláme výlet. Nepovažuju to za projev žádného hloupého sentimentu, protože jsem se k ní vždycky choval dobře a neumřela při tom, abych jí cokoliv dlužil a tedy nemám žádné výčitky. Jsem s ní teda vyrovnanej, ale chybí mi, protože jsme se vídali rádi, často a bylo nám fajn.
Pamatuj, že zobecnění je nástrojem hlupáků! Pokud jsi byl takového "úkolu" zatím ušetřen, není důvod domnívat se, že nenastane situace, kdy budeš v příkopě míchat beton a budeš kopat díru do které pak vložíš desku se jménem někoho, koho jsi měl rád. jistým východiskem je nemít rád nikoho a brát věci čistě prakticky, ale to myslím není lepší...
|
|
|
Přesně na pravdivost výroku, že zobecnění je nástrojem hlupáků, jsem myslel při čtení poznámek o podkurevčatech. Dneska vás nepoznávám, jako byste vyrostl o 20 let.
Když člověk poněkud zestárne, přijde na to, že už jenom ztrácí a nezískává, resp. to málo, co získá, je v mizerném kurzu k tomu, o co postupně přichází.
Zapalování svíčky možná je sentiment, možná ne, každopádně sentiment nemusí být jen blbý. Někdy je to totiž to jediné, co člověku nakonec zbyde. Osobně na lidi, které jsem měl rád, radši vzpomínám jinde než tam, kde se jim to stalo. I materialista se nakonec uchyluje k představě, že blízký člověk kterého měl rád je "tam někde" a že se tam má fajn. Ono nám totiž vůbec nic jiného nezbývá. Snad ještě to literární "čestné salvy budeme pálit na nepřítele". Boj proti blbcům trochu ten pocit ztráty zažene.
|
|
|
Podkurevčata byla přesně specifikována jako nehlídaná/nevychovaná děcka. Žádné zobecnění (ne větší než to, že je mi lautr jedno, jaké je děcko, které mi skočí pod kola) tam tedy nespatřuju.
Taky na tyhle přátele vzpomínám i jindy než u svíčky, no jedna věc je vyhovět něčímu názoru a druhá je udělat si čas a místo na tu vzpomínku jindy než při čekání na holiče nebo v pneuservisu, že jo? To je trochu nedůstojné (?) brát zrovna tyto věci jako vycpávku v místech, kdy zrovna nemám nač myslet a co řešit, že jo?
Jako materialista si takové věci neříkám. Bylo to fajn děvče a už jí není. Její osobnost je nenávratně pryč a moje jednou taky bude. Když ne, budu přijemně překvapen. Pokud mám pravdu, pak nebudu zklamán.
|
|
|
tak na pneuservis ani na holiče jsem zrovna nemyslel, naopak na místa a situace, které si i dotyčná osoba ještě mohla vybrat a ke kterým mám lepší vzpomínky než ty okolo zabetonovaných desek. Ale nechávám to na založení každého, pochopitelně. Jak jinak.
Jako podmínečný materialista (nebo materialista z nedostatku lepších alternativ (východní náboženství teď nepočítám)) si nechávám delší čas na rozmyšlenou, jak to vlastně je. Přesněji: celý život :)
|
|
|
Holiče a pneuservis jsem zvolil, jako ilustraci místa, kdy člověk nemá akutně nic jiného k vyřizování. Kdybych řekl, že jsem na takové věci myslel včera, když jsem brousil plnič na nádržích připravených k lakování, tak by to asi nebylo tak jasné.
Odlehčeme to - na přemejšlení máš celý život, na vyhodnocení vymyšleného potom celou smrt 8o)
Jdu domů, pane...
|
|
|
Tady mi není jasné, co je to sentiment.
Myslel jsem, že zapalování svíčky je zápalná oběť na místě k tomu vyhrazeném: na obětním stole, oltáři.
Právě oběť, zápalná nebo materiální (květinová), je ta podstatná část kšeftu s Bohem :"Vezmi si to a už mě netrap, prosím!" Kde je tady ale sentiment? Vždyť to je čistý pragmatismus! Mož je to OT, ale problematiky se hluboce dotknul Tarkovskij ("Oběť", vlastně raději nedoporučuji).
Děkuji za podnětnou myšlenku: "materialistou z nezbytí", to se mi líbí, to s dovolením použijem vo svojej nedelnej kázni.
Pokud se materialista uchaluje k představě, že blízký člověk je "tam někde", je to projev pravdového hlubokého zoufalství, často v kombinaci s "nedokumentovanými funkcemi operačního systému".
|
|
|
Myslím, že být "materialistou z nezbytí" a uchýlit se k přání/představě, že někdo blízký je někde, kde je mu fajn...to je přesně ta škvíra, kam církve zarážejí svůj pajsr. Některé víc, některé míň.
Představa něčeho "tam někde" je jen vydestilovaný strach z toho, že "Přece nemůže být jen tak konec...na furt.". No a když je zde organizace, která tuto možnost nabízí jako jistou věc, tak červík začne hlodat. Nemyslím, že tohle je potvrzením něčeho jiného než, že tonoucí se i stébla chytá.
|
|
|
Církve nejsou nic víc než nadbytečný prostředník mezi mnou a vším tím, co je mimo mě, nade mnou a přede mnou (zejména z časového hlediska). Když jakákoliv církev zkoušela zarážet svůj majzlík, neřekl jsem jí nic jiného, než co včera vám: nechávám si celý život na rozmyšlenou, jak to vlastně je a (možná) někdy v jeho průběhu nebo na jeho sklonku, když to stihnu, budu schopen a ochoten se o tom bavit. Dneska (40+) vím už tolik, že mít hotový názor v 20+ nebo 30+ je mladická domýšlivost. Co si budu myslet za 10 nebo 20 let, se uvidí.
Různé ty vztahy mezi hmotou, myšlenkou, životem pitvá lidstvo už počátků filozofie a nepovažuju za nutné ani účelné k nim tady něco přihazovat...
Moje rituály jsou tak soukromé, že o nich vím jen já, nějaká louka nebo kopec a když je to moc čerstvé, tak event. láhev vína. O žádné obětování tam nejde, spíš o překlenutí času a smíření. Nanejvýš se ohradím proti někomu, kdo by moje soukromé věci urážel a znevažoval, což byste předpokládám udělal taky, kdyby se někdo vysmíval nebo zlehčoval vaše smutné místo se zabetonovanou pneumatikou. Toť vše.
|
|
|
Já Tě nechtěl nijak urazit ani se o Tebe otírat. Jen mi šlo o to, aby nebyly výroky podobné tomu Tvému považovány za úspěch "přesvědčovací kampaně" jistých organizací trvající u nás již 1100let. K tomu máš, jak sám píšeš, ještě dost daleko.
O "mé" místo u Otína se může otírat kde kdo a lze k tomu najít i +/- racionální důvody jako "černá stavba" atd. Svou (marnou) snahu věc legalizovat jsem popsal vejš a po důvodech, které mě vedou k tomu něco takového zaplatit, postavit a udržovat je každému jinému prd. Dokonce vím, že každý, kdo tam jezdíme máme trochu jiný důvod se tam čas od času zastavit a já nevidím jediný impulz k tomu někomu "podávat vysvětlení". Proto mám pro dotěrné nebo extra tupé kritiky odpověď někde na úrovni "jdi do prdele" a není mi to ani trochu blbý.
|
|
|
Musím zde nesouhlasit. Církev není nadbytečný, ale nutný a podmiňující prostředník. Aby měl rituál správnou účinnost, musí být kolektivním a veřejným aktem (viz například povídku o černém pasažéru od I. Vyskočila). To velmi dobře pochopili komunisté a zavedli institut veřejné sebekritiky, uplatňovaný v různých režimech různými způsoby (věřím, že japonští komunisté by na závěr páchali harakiri).
Soukromý quasirituál je možný, ale je společensky neúčinný, v takovém modu dokáže fungovat jenom někdo, krajním případem je pak odchod do poustevny, ať se jedná o kůl v poušti nebo celu v Bohnicích.
Nijak nemíním zlehčovat účastníky veřejných rituálů, protože je chápu. To neznamená, že se zapojuji, etc.
Kontrolní otázka: dokážeš navštívit fotbalovou hospodu? A připojíš se nebo nepřipojíš?
|
|
|
K tomu si dovolím přičinit poznámku z jiného soudku: Co na to majitel pozemku? Je to stát, kraj, obec, je to pozemek nevykoupený pod komunikací nebo je to pozemek soukromý?
Jinak mohu prohlásit, že nenastane situace, kdy bych kopal díru na cizím pozemku a do ní cokoli vkládal. Možná nemám nikoho rád, možná je jen můj přístup k tak zvané realitě jiný, i když ne lepší.
Jinak samozřejmě situaci chápu. Potřeba rituálu je člověku vlastní. Kolektivní sounáležitost pomáhá nést to břímě, ten, kdo se ho rozhodne nést sám, zvolil tu těžší cestu, právě bez očišťující sprchy rituálu. Stejně konají bratři v trysku: část jejich činnosti spočívá v přenášení a rozmělnění břemene v kolektivním truchlení, které se ale nakonec stává automatickým, prázdným (a končí zase v pragmatismu:"Proč bech se styděl? Já se vezpovédám, a su čisté.").
Jiná věc je, když si někdo to břímě vůbec neuvědomí, protože je lhostejný a asociální.
|
|
|
Majitelem je dle výpisu z katastru Správa silnic JČ kraje, ze které nepřišla žádná odpověď na dop. dopis dotazující se na možnost pronájmu nebo odkupu 1m2 pozemku za příkopem u obce Otín. K dopisu byl připojen i schematický nákres ležaté desky vsazené do betonu a ze 2/3 nastojato zakopané pneumatiky, aby bylo možno posoudit, že tohle nebude překážkou v ochranném pásmu a navíc tam byla fotografie místa mezi dvěma tam stojícími břízami, které by desku chránily.
Vzhledem k tomu, že se jedná de facto o státní pozemek a stát se na vysral i na to poslat mě s tím do řiti, když jsem se snažil provést vše tak, jak nařízeno, tak nemám rozhodně černé svědomí ze skutečnosti, že to tam je na černo. Měl bych? Myslím, že ne. Snaha tedy byla, ale moji zaměstnanci na jindřichohradeckém odboru dopravy nepracují dobře. Beru to tedy tak, že vzali mé ohlášení na vědomí a mlčení že znamená souhlas. Víc pro to nejsem ochoten dělat.
|
|
|
Všechna čest, jsi profesionál. Inspektor z "okresního" střediska musí jet kolem minimálně dvakrát týdně ;-)
|
|
|
Truchlení za ztrátu osoby (ať úmrtím, nebo třeba rozchodem) je přirozený, ač bolestivý biologický proces, který má svoje pravidla a jeho cílem je smíření se s konkrétní ztrátou. Rituály ho usnaďňují, pomáhají hojit duši (stejně jako antidepresiva či stabilizátory nálady). Nesmějí ale být bezúčelné a truchení se nesmí zvrhnout v cílené provozování rituálů. Jeho smyslem je uzdravit se, nikoliv nechávat se trvale okolím litovat (jak se to občas stává). Proto už sám Kožíš, jak jistě potvrdí kruciální expert Aleff, radil, aby člověk svoje truchlení nevystavoval na odiv.
|
|
|
no, tak abych učinil perfekcionismu zadost, tak musím podotknout, že se ztrátou blízkých se každý vyrovnává po svém a jak říkáš, spíše v soukromí než na veřejnosti, což ovšem neplatí pro kristovy učedníky, kteří kupř. na filipínách zavedli hezkou tradici, kdy každoročně zinscenují procesí na místní kopec, cestou se bičují po zádech a na kopci se vždy pár největších Ulltra's nechá navostro ukřižovat, a to zcela veřejně ve jménu jéžiška. turisttickou atrakci provází stánkový prodej nápojů a občerstvení, cestovky tam vozí speccificky orientovaný segment tůristů a aby ttoho nebylo dost, jedeen japonec, co se nechal ukřižovat, pak se ziskem zpeněžil záběry z ukřižování pro jeden pornografický film :o)))
takže rozlišuj truchlení a rituály normálních lidí a těch, co žijí v extatickém vytržení a věří, že kožíš žije, extrémně tě miluje a absolutně totálně a triumfálně zvítězil nad ďáblem - hallellujah
|
|
policejni pristup k pomnicku taky nechapu... na clanku me ale zarazi jine dve veci:
1) to mu jako ten strom najednou skocil do cesty, nebo co? podle mne proste "neprizpusobil". mne osobne se na ledu taky jednou stal smyk a skoncil jsem v prikopu. jenze kdyz jsem videl, ze vsude kolem je bilo a ze pod ujezdenym snehem muze byt misty i led, tak jsem proste jel ne vic nez tricet. a diky tomu se auto po vytazeni z prikopu normalne rozjeo a nejsou na nem zadne stopy po tomto lapsu.
2) proc by jako krasna klikata silnice se stromoradim mela byt "narovnana" jen aby to machyrci mohli hustit kilo a vic??? viz narazka na zacatku clanku. nechapu. ze by i takovy prisptup byl soucasti politiky OSBID? dekuji nechci.
|
|
|
pomník ani statisticky nepředstavoval žádné riziko,asi jako ten strom před ním :-)
|
|
Pomníčky a billboardy by měli zmizet. Se stromama je to na pováženou. Jezdím každý den do kanceláře dlouhou, asi dvoukilometrovou alejí, která se v polovině láme asi v úhlu asi 45 stupňů. A za tři roky jsem na tomto úseku viděl jen dvě bouračky. Poprvé řidič(ka) nějaké nákupní tašky s volantem (Fiesta, Corsa, Twingo - nevim, byla tma) z nepochopitelných důvodů trefil narovině strom. V druhém případě důchodec vyjíždějící do této aleje z jahodové plantáže (kde chtěl ušetřit na jahodách 10Kč za kilo) nedal přednost projíždějícímu motorkáří. Motorkáž to strhnul do protisměru, ale škrtnul o zrcátko protijedoucího auta a po pádu na zem a zřejmě po nárazu do stromu zahynul. V prvním případě nesl vinu na nehodě řidič, ale v druhém případě, pokud by tam ty stromy nebyly, možná by se motorkář dokutálel do přilehlé oranice a "nic moc" se mu nestalo. Stromy okolo silnice mně osobně nevadí, nejezdim jako prase, spíš se bojím ostatních hovad na silnicích. Viz moje příhoda z bílé soboty. Jedu domů po silnici, kterou hojně využívají koli(zi)sté. Proti mně jede hovado v autě, které zpředu díky "tuningu" nelze identifikovat. Hovado dojíždí skupinku koli(zi)stů a co myslíte? V klidu je začne předjíždět i když má "překážku" ve svém pruhu a tudíž mám na úzké silnici přednost já. Nemít brzdy v dobrém stavu, možná bych už tenhle příspěvek ani nepsal. Minuli jsme se jen tak tak a jen díky tomu, že jsem šlajfoval z 90 na 30 km/h.
|
|
|
Pokud to není cesta z Plzně do Radčic, tak je to její dvojče !
|
|
lidi jsou kurwy !!!
a cesi zvlast!!!
pusobi to na me tak, ze nejlepsi by byl omit nejakou dotykovou kapsli pod zubem s c4 - aby kdyz ty hyeny budou neco hrotit, tak to rozpohybuji a bouchne to i s nima.
lidi jsou kurwy a je jich jak sracek...
zas me napada, ze kdyby zdechl nejak podobne nejaky capek, znamy hodne lidem, tak se z toho vzduje aferka a vznikne najaky nadacni fond a zase jina, ale stejna kurwarna.
|
|
|
První adept na chlívek:))
|
|
Já myslím, že tady v tom našem Kocourkově to takhle funguje už docela dlouho. Policisti nejsou "chránit a sloužit", ale "buzerovat a strašit".
Příklad s pomníkem je tříska, pro kterou nevidí trám ve svém oku. Jak jinak si vysvětlit fakt, že se teď zjistilo, že 150 šamšulů na vnitru byli v StB?
Jak jinak si vysvětlit toho Husáka?
A co povíte na reportáž TV Nova o tom místě, kde hasičům při zásahovém výjezdu, neustále jezdí auta pod kola na ČERVENOU!
Takovýhle poliše na baterky si platíme a oni nás pak buzerují, že mám v lekárničce propadlej obvaz?
Ať jdou do hajzlu
|
|
Mě se ten úsek zobrazený na mapě moc nebezpečně zakroucený nezdá
|
|
Pochopte, že okraje silnic, hustě poseté pomníčky upozorňujícími na neštěstí, která se v těch místech stala, by (na rozdíl od billboardů) ještě mohla odrazovat lidi od automobilismu, což je politicky naprosto, ale naprosto nežádoucí. Ještě by občany mohlo napadnout jezdit radši vlakem. Přitom na likvidaci železnic se dá tak báječně vydělávat!
|
|
"Každou chvíli se tam stane vážná nehoda, ale nikomu nenapadlo ten úsek vyrovnat do přímé podoby a proč taky - za nehodu přece vždy může řidič, protože je neukázněný a nezklidněný."
Misto si neuvedomuju, i kdyz jsem jim mozna projizdel. Kazdopadne mi vyse uvedena veta i vyzneni clanku pripada, ze kdyz jde o kamarada, najednou za to muzou jini, zatimco jinak si za to muze kazdy blbec sam. Ja se priklanim k druhe verzi a prestoze chapu emoce v pripade prvnim, nemel by ses nechat tim ukolebat, protoze jinak zadnou poradnou politiku neudelas. Na jedne strane libertarianske postoje "kazdy sveho stesti strujcem", na strane druhe "ONI silnic nenarovnali, chudak ridic". To se spolu dost nekamaradi a bud vsem stejnym metrem, nebo je z toho typicka ceska politika.
PS: mluvim pouze o vinicich a pouze o pripadech, kdy je "spatna" cesta posuzovana jen podle zatacek. Nemluvim o chudacich, kteri meli smulu a narazili na hovado, pripadne na neoznacenou diru v silnici.
|
|
|
Obavam se, zes (jako vetsina ostatnich) miru ironie toho textu nepochopil. Ta silnice je v tom useku rovna skoro jako kdyz streli (jiste, nikoli v tech obcich) a troufam si rici, ze v tech mirnych zatackach da praci vyletet ve 100 km/h i pri snehu a naladi.
|
|
|
Úsek mezi Štěpánovicemi a Lišovem zase tak rovně nevypadá... s Fakem se dá jet 100, s nákupní taškou tak 110, s Oktávkou v turbu možná i 120. (ale pouze za bezautího počasí). Ono je to rovné, ono to svádí, ale najednou se odněkud vynoří auto, a hrbolatá, úzká silnice udělají své.
A já se přesto divím, proč je tam těch pomníků málo.
Ještě lepší úsek je mezi Štěpánovicema a Třeboní - tam v lesíku je na 1 km asi 17 pomníků a křížů. Nechápu. A přitom nové přísloví říká - všichni se stejně sejdou v Třeboni ! ( na "novém" kruhovém objezdu)
|
|
|
Tak jsem se podival na tu mapku - moje chyba a sorry. Z textu samotneho ironie nijak nevyplyva.
|
|
Jděte do prdele s pomníkama u silnic. Mrtví patří na hřbitov a ne k silnicím, jak to tady pak vypadá....? Chápu že když se mladý jelito vysmahne protože má "zupa tuning káru" a může s ní jezdit jako prase tak že jsou rodiče a pozůstalí smutný, ale nemusí hned proto stavět pomníky u silnic. Jiní si taky nedávaj náhrobky k sámošce protože před ní chytl jejich otce infarkt.
|
|
|
Mozna bude lepe, kdyz se k problemum jejichz smysl je nad ramec tvych intelektualnich schopnosti nebudes radeji vubec vyjadrovat. Kazdy ma moznost se se svym zarmutkem vyporadat po svem, tedy pokud tim neohrozuje, ci nezasahuje do prav ostatnich...
Btw. D-F skutecne meri dvojim az trojim metrem... :-(
|
|
Možná bychom měli vzít v úvahu, že i pomníček u silnice je vlastně stavba a tudíž ve smyslu stavebního zákona tuto stavbu máme alespoň ohlásit, obávám se, že deska částečně ponořená v zemi do podobné povinnosti spadá.
Omlouvám se za trapnou ironii, ale už mi naši kocourkovští nepřipadají tak zábavní (a to jsem se jim v dětství smála). Někdy mám pocit, že se mi to vše jen zdá, takový nepovedený sen bez Ubiku, jen člověk marně přemýšlí do jaké reality a ve které zemi se má probudit, že by Kanada?
Moje "dobrá" vzpomínka z mládí: babičku na kole sejmul automobil, řidič bezmobilní šel shánět telefon, k první (resp.poslední) pomoci se nikdo nehrnul a než se onen nešťastník vrátil, dobří sousedé (stalo se u nás na vsi) z auta ukradli i anténu. Být tehdy možnost vztyčit na onom místě (nehod bylo více) nějaký pomník, asi bych tam viděla velký prostředník, jsme prostě jedničky...
|
|
Tento článek tak trochu asi navazuje na předchozí o kácení stromů u silnice. Osobně jsem nedávno projížděl přes Šumavu po jedné takové silničce, která je hlavním tahem z rakouska. Je dost úzká a stromy jsou tak velké, že v podstatě prorůstají až do silnice. Takové stromy už opravdu k silnici nepatří a hysterie proti jejich kácení je mi nepochopitelná. Nicméně pokud jsou stromy tři metry od silnice až za příkopem, to by snad nemělo nikomu vadit. Snad bychom na řidičích mohli trochu zodpovědnosti nechat...
Jo a mimochodem Dfensi, kupoval jsi Kitekat pro Indoor Cats nebo pro Outdoor Cats? :-) U nás doma kočky vždycky žraly, co zbylo od oběda.... Chudinky.
|
|
|
já ti takhle jel jednou přes Alpy - silnička ne na víc než 1,5auta...na jedné straně skála a na druhé 300m propast...a představ si, že ti darebáci tam neměli ani síť ani svodidla...co kdybych spadl a přepad přes hranu, kdo by se o mě postaral...ó hrůzo!
Silnice se dá rozšířit jen na jednu stranu s tím, že půlka stromů zůstane stát i když stojí 10cm od asfaltu, ale budou v 70cm krajnici, takže neohrozí ani plachty na kamionech.
Je to řešení složitější a stojící více peněz, které jiinak lze prožrat nebo "obecně-prospěšně) investovat do rekonstrukce hokejové haly, která je užitečná max. jen pro pár debilů honících gumové kolečko a jinou sebranku, která se tam přijde porvat do hlediště...a pak taky pro majitele hráčské tlupy, kterej přes ni pere prachy z kurev a hlavně je kamarád starosty/hejtmana...
Napřed zjisti možnosti a zkus myslet jinak než korytáři simulující činnost.
|
|
|
1. Paralelně s tou silničkou byla dálnice.
2. Nejsem si jist, nakolik je efekticní rozšiřovat silnici na 1 strnu jenom kvůli stromům, kterým stejně za pár let končí život. Výkup pozemků a tak.. Možá je to úplně stejně blbé vyhazování peněz, jako za ten stadón.
3. Jinak z tureckého hospodaření naší zemičky je mi také blbě.
|
|
|
ad 2) Rozšiřovat na jednu stranu je efektivnější, protože stačí vykoupit pozemky po jedné straně + překryvy v zatáčkách. Takže v ideálním případě jde o polovinu parcel ;-), i když nikdy o polovinu majitelů ;-(
|
|
|
ad1) Pokud je se silničkou rovnoběžná dálnice, pak silně pochybuju o tom, že "silnička" je hlavním tahem z Rakouska.
Můžeš místo přiblížit, prosím? Díky!
|
|
Tak už i D-FENS najel na systém, kdy se článku pojednávajícím o události negativně vířící autorovy vášně dodává na razanci umístěním obrázku "kvéru" do pravého horního kouta.
|
|
Ahoj D-Fensi, jelikož pod anketou není možnost příspěvku dám to sem, ale malá připomínka: "Nestřílel Vilém Tell náhodou z kuše?"
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek R. J.
|
|
|