Komentáře ke článku: Zkušenosti: Subaru Impreza WRX STI 2004 (ze dne 21.07.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Omlouvám se, ale uprostřed druhého odtavce už jsem neunesl množství pravopisných a větněskladebných chyb. Takže pravidlo 6.
|
|
|
Ten článek není o slohu, gramatYce, ten je o AUTĚ. Autoře díky, ostatní spisočechové nechť prominou.
|
|
|
- Pane vrchní, můžete mi vyměnit příbor? Mám na vidličce nějaký zaschlý mrmel...
- Proč? Ten oběd není o mrmlech, ale o nákypu.
|
|
|
Takže kdyby Vám někdo o AUTĚ naprosto falešně zpíval píseň s jinak skvělým textem, též byste podobně "argumentoval"? Když zpívá někdo, kdo zpívat neumí, tzv. to rve uši, nedá se to poslouchat. Stejně tak "rve oči", když píše někdo, kdo neumí psát. Nicméně kritizovat falešný zpěv se obecně toleruje, zatímco kritika projevu psaného vždycky vybudí nějakého ňoumu k reakci "je to WO TOM" a/nebo "nejsme na hodině Češtiny".
|
|
|
Taky bych za tyhle chyby nejraději fackoval, ale faktem je, že Vaše přirovnání kulhá na obě nohy....písničku o autě jistě neposloucháme proto, abychom se dověděli nějaké informace o tom jak auto jezdí a jaké má parametry, ale kvůli požitku z hudby, zatím co u článku na tomto blogu je to přesně naopak.
|
|
|
hele gramarNazi fans ... k cemu je vlastne dobre umet spravene napsat i/y ve slovech ktere nemaji pri zmene znaku jiny vyznam ci primo v slovech ktere ty dva vyznamy maji ( a ze jich je asi 5 dobrohady , a jejich vyznamova zamenitelnost v ramci kontextu ma pravdepodonosti uvedeni v omli asi 0,000001% )
????
logicka odpoved vitana ;)
|
|
|
Čistě technicky to samozřejmě význam nemá, pokud pomineme, že gramaticky správně napsaný text se zpravidla lépe čte. Jinými slovy, pogud scela pomynu tschtenářúf gomford, tag můšu glidně pzád, jaggoli mně napadne, dokud bude +/- jasné, o jaká slova se původně mělo jednat. Potíž je v tom, že in extremis tento přístup vede k závěru, že prakticky veškerá gramatika je vlastně zbytečná zdržovačka pro pár grammarnaziichtylů, a že je zcela OK například wypatláwat, protože to jen trochu tahá za oči. Další, netechnický aspekt je, že se jedná o určitou formu sebeprezentace, jinými slovy, i velmi nezaujatý čtenář patrně nebude příliš pozitivně přistupovat ke článku i třeba technicky bezvadnému, ale bohužel sepsanému nějakou pologramotnou opicí, což se ostatně právě ukázalo, a to navzdory tomu, že tenhle článek je ještě docela OK.
|
|
|
:-) tu otazku myslite vazne? Psanym projevem davate okoli najevo celkovou uroven vasi osobnosti a miru sve vzdelanosti. Soudi se, ze v psanem projevu mate dost casu sestavit myslenku, zformulovat sdeleni a pote si vysledek jeste zkontrolovat. Pokud chcete vystupovat jako lopata, tak to pochopitelne resit nemusite. Muzete vsak vypadat jako trotl, ktery nejspis nezvladne ani svoje zamestnani, kdyz neni schopen dat dohromady odstavec textu.
Jiste muze vzniknout namitka, ze pokud bude vetsina populace psat blbe, tak tato indikacni metoda bude ohrozena. Nebude. Upadek nema dno a kazdy ma tak nadeji, ze casem zaznamena jeste vetsiho blba v psani nez je on sam :-)
|
|
|
ad SJ petka; mhafan atd.
takze ve skratce jde primarne o honeni vlastniho ega a teoreticke pozice hlidaciho pes "cestvi" a pohodli ctenare .... hehe takto toto je mimo moje rozlisovaci schopnosti abych dle toho soudil pisatele (mimochodem existuji "psychicke poruchy" ktere znemoznuji psat gramatYcky spravene ) .
. jen me zajimalo co se honi lidem v hlave kdyz jsou schopni pisatele napomenout a pritom textu museji rozumet (neverim ze jsou tak tupi ze i pres chibu v kazdem slove to nedokazi desifrovat).
(vetne skladby se to netyka , tam rozumim ze ordungu je ku prospechu .. )
|
|
|
Primárně jde o to, že když se musí něco moc "desifrovat" špatně se to čte a mnohdy raděj nedočte. Sdělení autora je potom nedoručený dopis a pokud to nebyl záměr, možná by mu to mohlo i vadit.
|
|
|
To jo no. Dřív to byl debil, dneska je nemocnej. Pozoruju že nám nemocnost prudce stoupá.
|
|
|
Autor, který zcela otevřeně kašle na čtenářův komfort, pohrdá čtenářovým jazykem a vůbec prostě tak nějak obecně nepociťuje úctu k ničemu krom vlastní omezenosti ovšem musí počítat s tím, že čtenář jeho dílem pravděpodobně nebude nijak unesen. Zpravidla je to jedno, neboť obecně platí, že jazyková a obsahová část textu jsou si kvalitativně podobné, jinými slovy, těžko je k nalezení obsahově inteligentní pojednání s mizernou gramatikou; opačně je to o něco častější. I když jde o poměrně vzácný případ, tak ale pořád platí, že je škoda zabít svojí negramotností jinak smysluplný text, obzvláště v době, kdy tlačítko "kontrola gramatiky" obsahuje i chytřejší kalkulačka:-).
|
|
|
Aby to nevypadalo, že to napsal retard. Je to dost logická odpověď? ;-)
|
|
|
Obzvlast stavnate je to v pripade, kdy retard jazykem a slohem prvnaka sdeluje, jaky ze je vlastenec :)
|
|
|
gramatNazi co to pise z "transportu" jsou krasny priklad whitetrash ... jaja
|
|
|
retard dle toho ze je nekdo pohodlny blb s iq opice co neumi desifrovat "zakladni sifry" online ... anoooo chapu :)
|
|
|
Základní šifra je například ROT13, a to není tento případ, ačkoli i to už jsme tu viděli. Psát jako obyvatel nějaké bažiny na konci světa a vědomě na to kašlat je čistě projev nedostatku úrovně, případně nějakého lehčího postižení, ale jak výše psal Arnold, poslední dobou se nám těch postižených podezřele urodilo.
|
|
|
vždycky vybudí nějakého ňoumu k reakci...jj ostatní nechť prominou...vždy se někdo najde.
|
|
|
Omlouvám se tímto všem, kterých se dotkly gramatické chyby ve článku. Není to tím, že bych neovládal český jazyk na běžné úrovni, ale pouze nepozorností. Pokud to někomu jako X-Ian nevyhovovalo ani "větněskladebně" tak s tím se bohužel nedá nic dělat. Když někde vidím hrubou chybu, také si o autorovi pomyslím své, ale něco jiného je to v takto dlouhém článku, kdy svou pozornost soustřeďuji na obsah a zapomínám přitom na formu. Měl jsem to důkladněji překontrolovat, to uznávám. Posrat se kvůli tomu ale nemusíte.
|
|
|
tiež mám pocit, že je tu viac (zbytočnej) diskusie ohľadom gramatiky ako tohto zaujímavého automobilu. Docela ma to zamrzelo. Ale jeden dotaz: Ako je to u tohto auta s hlukom vo vnútri kabíny? Japonci všeobecne nebývajú príliš odhlučnení (snáď okrem Lexusu), + STI má zrejme otvorenejší výfuk. nebublá to a nerezonuje to príliš v kabíne?
|
|
|
Ano, je to samozřejmě logicky hlučnější než auta směrovaná do pohody Nejen výfuk, ale i permanentní pohon 4x4 zvyšuje hlučnost, který roste mnohem intenzivněji s rychlostí, než třeba u pětkového BMW. Přenos rázů od silnice je maximální, v každém okamžiku přesně víte, po čem jedete a když přejedete vajgla, víte, zda byl s filtrem nebo bez… Navíc okna jsou o fous tenčí a izolací je o fous méně, aby to bylo ovladatelné.
Na straně druhé mám dost známých, kteří STi používají jako rodinné auto a nemám pocit, že by nějak extra strádali. I cesta Praha – San Marino na Rally Legend je s tím autem snesitelná, ale počítejte, že pojedete raději kolem 130-140 km/h a ne 180-200 jako třeba s MB C280 (z důvodu hluku i spotřeby paliva - ona ani nádrž není největší).
Chce to vyzkoušet.
|
|
Je to super auto. Asi bych v tom babičku nevezl, skáče to v něm pěkně a ty zuby by najít nemusela. Zase nehrozí problém s telefonováním za jízdy, protože nenajdete - kor na stíracím telefonu - to správné místo co zmáčknout. Když se jede z Brna do Prahy, tak je potřeba před Prahou natankovat, protože nádrž je menší než obvyklá a do centra by to už nemuselo vystačit. Krása je v tom dostatku výkonu. Bohužel jsem v něm svezl manželku a tak šlo z domu.
|
|
Mohl by se někdo zkušený (např. Integrale) vyjádřit k tomu sdělení, že boxer v Subaru vykazuje použitelné výkonové parametry až od nějakých 4000 rpm nahoru? Vzhledem k tomu, že turbo se přidává především proto, aby motor přesně tohle nedělal, mi to nepřijde jako "projektově normální" vlastnost přeplňovaného motoru.
|
|
|
Nijak zkuseny v tomhle smeru nejsem, ale vsechno je zrejme o konstrukci a velikosti turba, pokud je mensi, lehke, s variabilni geometrii lopatek a buhvi cim jeste, bude mit motor dost kroutaku ve strednich otackach. Ovsem pokud se nainstaluje turbo jako konska hlava, je nutna pomerne velka rychlost a tlak vyfukovych plynu, aby se konecne roztocilo, z cehoz plyne lenivost v nizkych otackach, co je vykompenzovano kopancem ve vyssich a znacnou vykonovou spickou ve vysokych otackach.
|
|
|
S STI 2004 mam neco malo najeto.
Vidim to tak: to auto posune vnimani rychlosti a zrychleni o 2-3 rady vyse.
V rezimu "vezu babicku" se chova asi jako to, co se dnes nazyva "ostry hatchback" - tedy civilni auta s tvrdym podvozkem a 15-200k.
Pokud se motor toci, drzis ho pod plynem a vedle Tebe nesedi babicka (ano, hranice jsou ty cca 4000ot.) probudi se dabel. Motor jde za plynem, pak jde za plynem a kdyz uz to vypada ze konci, tak najdes vykonovou rezervu a jede stale.
Je to navykove a vysledkem je rohlik namisto usmevu.
|
|
|
Otázkou je ta "projektová norma".
Čím je turbo menší, tím mívá obvykle menší moment setrvačnosti a tím lépe obvykle reaguje v nízkých otáčkách. Každé turbo má ale limitní hodnotu objemu stlačovaného vzduchu, který je u malých dmychadel logicky menší než u velkých.
Naopak velké turbo = vysoký objem vzduchu, ale horší, nebo i úplně nulová, reakce v nízkých otáčkách. Proto se někdy používají dvě turba (menší pro nižší otáčky a větší pro vyšší), čímž se pokryje širší spektrum otáček.
Na uvedeném modelu je turbo Mitsubishi TD-05, které má poměrně solidní tok, ale ve vyšších středních otáčkách a výš (na Lancerech od 3500/min., STi od 4000/min.). Toto turbo poskytuje dostatečný objem i pro výkony kolem 350 koní. Pokud by došlo k jeho náhradě třeba za menší TD-04, byla by reakce na plyn rychlejší zvláště ve středním a nižším pásmu otáček, ale max. výkonový potenciál by zůstal na těch cca 280-300 k.
V článku o turbomotorech jsem psal právě o limitu turbodmychadla K03 u litinových motorů TBi, která jsou naprosto "napřesno", tedy mají skutečně jen minimální nebo dokonce žádnou výkonovou rezervu. Zato v pásmu "projektové normy" fungují ideálně ve spektru otáček 1500-6000/min. Pokud by chtěl u tohoto motoru někdo zvyšovat výkon, musí vyměnit turbo za větší (které půjde hůř od spodku a lépe na vršku).
U STi nebo Lancera je to opačně, tedy turbo je větší, než by bylo nezbytně třeba, protože se počítá s tím, že výkon se téměř vždy bude dodatečně zvyšovat (hranice max. výkonu 280 koní totiž není dána technicky, ale čistě legislativně, takže max. výkon motoru je jaksi uměle snížen). Motory jsou na vyšší výkon clcelkem solidně dimenzovány (spíš platí pro toho Lancera, u STi bohužel vznikají často nežádoucí vůle v pístních čepech, které se od uvedeného modelu sice stále mění a vyvíjejí, ale v principu se to povedlo eliminovat až u současné verze 2.0, která není běžně v prodeji).
Samozřejmě vhodně tvarovaným výfukovým potrubím, motormanagementem a dalšími zásahy lze trochu odlehčit motoru v otáčkách pod 4400/min., čímž se výkonová křivka trochu zlepší.
|
|
KW představují hodně peněz za muziku, kterou dneska umí Malajci za polovic.
Ale proti gustu...
|
|
|
Pro KW nejsem ještě úplně rozhodnutý. Ale můžu mít jejich třícestně stavitelnou variantu za 51 tisíc. Nejlepší varianta od BC racing mám pocit že stojí 1399 GBP.
Další věc o které přemýšlím je jestli si tenhle podvozek zvládnu správně nastavit a jestli by mi nestačila pouze varianta s nastavitelnou výškou a tuhostí. Chci jezdit amatérské závody do vrchu a na okruhu, rally pouze vyjímečně jestli vůbec. Zároveň chci mít možnost jet se s autem projet i nezávodně. Nechám si rád poradit od zkušených :)
|
|
clanek zacina pripravou na koupi 2.0 v holandsku a pak nejak obloukem preskoci ke koupi 2.5 od cz bazarnika .. nejak mi pripada ze tam neco vypadlo nebo chybi ?
|
|
|
Máte to obráceně, clánek začíná přípravou na koupi 2,5 v holandsku. Pár dní před odjezdem mě zaujal inzerát v čechách na 2,0 STI, jel jsem se na něj podívat a koupil ho. Toť vše.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Subaru Impreza WRX STI 2004
|