Komentáře ke článku: Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (ze dne 09.01.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
|
koupil tohle přibližovadlo jako substituci starého formana. Tak jsem se v tom taky projel. Už první co mě zarazilo, byl zvuk zavíraných dveří. Silně připomínal zvuk zavíraných dveří u Š105, tzn. absence jakéhokoliv pasivního bezpečnostního prvku (traverza ve dveřích). Auto jako takové se se 16ti stovkou chovalo svižně, ale je to koza (lehká záď na tvrdém podvozku). Takže shrnuto a podtrženo: sekačka na trávu s kabinkou z papundeklu.
|
|
Ale jo, proč ne. Takhle přesně si představuji zákazníka Dacie. Nenáročný uživatel Formana / Felicie, který si koupí Dacie polepší ve všech parametrech.
Jestli to vydrží pět let pokupě tak to asi byla dobrá volba. Možná trochu škoda té nulové zůstatkové ceny po pěti letech...tohle vozidlo by asi opravdu bylo nejlepší dojezdit až na šrot a ne pak prodávat....
Já osobně také náročný nejsem a auto je pro mě jen prostředek k dopravě mezi body A a B. Nicméně Dacii bych si nekoupil protože by mě štvalo pořád poslouchat ty kecy. Ale jinak proti tomu nic nemám :-)
|
|
|
Přesně to odpovídá i mému naturelu, až na to, že jsem koupil o něco výkonnější (16V je snad dnes samozřejmost) benzínovou i30 jen o 30 litrů dražší. Místa je v ní dost (vzadu se opět krásně spí, naposledy minulý týden v Chorvatsku, Černé Hoře a Bosně und Hercegovině - 2700 km za týden), plasty jsou "hodnotné měkké", ventilace ventiluje, klimatizace klimatizuje, za přední mlhovky se nedoplácí pět litrů jako u Škoda werke. 2 měsíce po nákupu jsem to předělal na plyn, takže jezdím levněji než na motorce... bude nás víc, kteří se domnívají, že čím menší provozní náklady, tím více výletů ročně si můžeme dopřát.
|
|
1) Kangoo že je licenční bratříček? Vždyť má mj. jinou palubku, jinou karoserii (kde zadní dveře jsou šoupací a sklon čelního skla je na první pohled jiný) a dokonce jiný rozvor. To Dacia 1300 a Renault 12 je na první pohled stejné auto.
2) Rádio se označuje jako 1 DIN (2 DIN, 1,5 DIN), ne 1U.
3) Jestli je palubka stejná s Cliem se dá lehce ověřit pohledem na weby renaultu a dacie, podle mě není.
|
|
|
3) Palubku nemyslel celý plastový výlisek, ale zřejmě přístrojový štít. Ten je s Cliem předchozí generace (doposud vyráběn pod označením Storia) opravdu stejný. Myslím, že i páčky pod volantem jsou stejné.
|
|
|
Kdyby myslel jen přistroje, tak asi nebude psát něco o průduchu ofuku předního skla...
|
|
|
Zkrátka, co se jim z Clia hodilo, to tam dali:-)
|
|
|
No že v rámci jednoho koncernu najdu stejnej díl v několika různých modelech, to neni nic divnýho. Ale když napíšu "stejná palubka" (případně "palubka z..."), tak si pod tím představím například VW Polo vs. Seat Ibiza kolem r.v. 1994 - tyhle auta se uvnitř lišily opravdu jenom znakem na volantu. Přestože krátký polo mělo na první pohled jinou karoserii než ibiza (na rozdíl od pola sedan nebo pola kombi, to bylo skoro na chlup stejný auto jako cordoba nebo cordoba kombi).
|
|
auto ku dopravování se a ne jako machrovadlo či sportovní nářadí. bral bych to tak, že tohle slouží pro dopravu rodiny a nákladu, a pro radost z jízdy si pořídíme lyže, kajak nebo bicykl, no dobrá, tak teda třeba nakonec i motorku nebo placaté auto bez střechy.
když se nám zároveň s druhým dítětem narodilo i třetí, tak jsem všem, co měli kombík se šancí naložit dvojkočárek do kufru lezl do auta s metrem a měřil šířku vzadu mezi područkami. Dacia kupodivu neprošla, jen něco přes 125 cm. (pro zajímavost, u ojetých běžných laciných kombíků je nejširší C5 s něčím přes 140 cm, co si dál pamatuju tak mondeo minulé generace 136, 406 pouhých 128 cm, 307 SW asi 135 - kdyby snad někdo řešil podobný problém. já jsem nakonec skončil u většího MPV)
|
|
|
Zrovna tohle (tri male deti, vsechny v sedackach vel. 1 a 2) resim. Do velkeho MPV se mi moc nechce. a) chci benzin - mam najezd pod 10 kkm, vetsina z toho kratke trasy "na nakupy", tj. pod 10km po meste, jinak o vikendech (ne moc velke) vylety za mesto. Do prace autem nejezdim. b) vetsi opotrebeni ramen, cepu atp., protoze tezsi auto c) nepotrebuju mit auto vysoke, takze spotreba navic.
Uz jsem zacal premerovat, ta C5 se zrovna hodi, na webu maji v ramenech 1495. Je to asi nejvic, ale Citroen :( To Mondeo vypada jakz-takz. Bohuzel sirku mezi podruckami nikdo neuvadi. Takze dik za tech par cisel.
|
|
|
ještě si vzpomínám, překvapivě široká (asi 133) vzadu je i Ceed (ale kufr nic moc), nepřekvapivě V70 (asi 135), neměřil jsem passat (z mého pohledu nepochopitelně předražené ojetiny) ani žádnou tzv. premiovku. samozřejmě nevylučuju, že nějaký zachovalý patnáctiletý medvěd bude širší, lacinější, spolehlivější a pohodlnější než šestileté mondeo....
|
|
|
Mondeo je na pytel, tam jsou plasty ve dveřích opravdu hodně šikoré.
Jestli mohu radit, tak si ještě hodně prověřte tvar dveří - v některých autech se se sedačkami manipuluje kromobyčejně blbě.
Za mě: Subaru Forester
|
|
Super recenze- pouze v jediné věci bych s Vámi polemizoval. Za pět let, kdy auto hodláte prodat odhaduji jeho cenu někde na hranici mezi zápornými a kladnými čísly. Čili bych být vámi s ním buď prostě jezdil až do hořkého konce a pak hurá na magnet-nebo bych ho poté za pár korun či symbolicky věnoval někomu z kruhu rodinného, kdo má např. čerstvé papíry a potřebuje se naučit jezdit v něčem, u čehož nebude škoda pár šrámů...
V současné době stejně provozuji svou Felicii- pořídil jsem si ji před 4 roky na cca 2-3 léta-a jelikož mi stále slouží, musím zaklepat bez závad, je mi líto se jí zbavovat prakticky za pár korun. Takže počítám se dvěmi možnostmi- sestra či švagr si udělají řp. a budou chtít první auto-Felicii jim přenechám-anebo je možnost 2- na autě se objeví nějaké nákladnější závada=vrakoviště a koupě novějšího přibližovadla
|
|
Gratuluji ke koupi MCV. Sám jsem letos pokořil hranici 170.000km / 4 roky a čekám na ty závady. (když nepočítaám destičky, kotouče, olej, fitry a žárovky.)
Pro jistotu jsem letos pořídil manželce Dacii STEPWAYe, po půl roce jsem zatím dofoukal pneumatiky a tak taky čekáme na 2x. :-)
|
|
Je prevda ze Dacie maju plechy karoserie z obycajnych, t.j. nepozinkovanych plechov? Povedal mi to predajca Dacie/Renault na Sandero/Duster a snazil sa ma presvedcit na Renaulta.
|
|
|
Ano, psal jsem přímo do Dacie, když jsem se ptal na Duster. Pozink to nemá, ale údajně to má nějakou zvýšenou ochranu proti korozi. Pozink je ale pozink.
|
|
|
Má to asi tak zvýšenou ochranu proti korozi, jako měla škoda felicia.
|
|
|
Myslím, že se pozink plechů na karoserie trochu přeceňuje. Pokud se karoserie svařuje z pozinkovaných plechů, je třeba si uvědomit, že každé dělení (odstřižení) polotovaru ruší tuto ochranu. Stejně tak každý svar tu zinkovou vrstvu naruší. Kdo někdy měnil třeba práh, tak ví, kolik svarů musel odvrtat...
Karoserie Dacií je chráněna kataforézní lázní. Stejně jsou chráněny třeba autobusy (s plánovanou životností třeba 15 let) a užitková vozidla. Nevím, zda je to srovnatelná ochrana a samotného by mne to zajímalo. Není tu náhodou nějaký chemik - technolog s praktickými zkušennostmi?
Osobně si myslím, že hodně záleží i na huti, z které automobilka nakupuje. Kupuji materiál pro kovovýrobu a některé plechy jsou třeba týden venku a v podstatě jim nic není a jiné chytnou lišku po první ranní rose. Dále určitě hodně záleží na ochranném nástřiku podvozku.
|
|
|
To ale zarytým příznivců prémiových značek nevysvětlíš, ani ti neodpoví, v jaké kvalitě ten zaručený vlastně zinek je.
Matka má zaručeně pozinkovanou Fabii II. a po 2 letech ji začali hnít zadní dveře, nosníky za přední nápravou a +
další věci nesouvisející s korozí, které by člověk u auta takové značky nepředpokládal.
V práci máme Hyundai Tucson. Auto za cca 650.000kč a mělo, v 500km výměnu převodovky, rozsypala se, v 15.000
výměna kompresoru klimatizace, v 45.000 jakési dávkovací palivové čerpadlo, 60.000 turbo, 85.000 opět kompresor
klimatizace, ve 100.000 poslední garančka - výměna snad všeho za 50.000 Kč, současný stav 120.000 výměna řemenice a
HLA ventilů. Takže jinak je to auto pořádné značky, tedy nerezne.
Moje Dacia MCV po 4 letech na karoserii taky nerezne, nic jsem nenašel, a kromě pár běžných blbostí jsem zatím žádnou závadu neměl. A ještě
k té korozi, hned jak jsem ji koupil tak mi někdo udělal 2 škrábance na blatníku až na plech (2cm) . Protože je auto jenom
Dacie, (jak mi řekl kolega "pro sociálně slabé" vysral jsem se opravu. Oba škrábance zčernaly a 3,5 roku se neděje nic.
Takže kataforéza nějak funguje.
|
|
|
Duster je pěkný, z mého hlediska má jednu vadu: Padne cena starých Niv a já se té své už nezbavím... :-(
|
|
Touto recenzí jste mi udělal radost. Potřeboval jste auto na ježdění, na převážení rodiny a tak jste si ho prostě koupil. Auto, které vám bude sloužit. Ne, že vy budete sloužit jemu. "Moje" zkušenost s touto značkou: Loganem moje bývalá kolegyně s manželem vyřešili potřebu druhého auta v rodině. Pokud vím, tak jim dobře slouží už 4 roky / 80000km s tím, že se ještě nevyskytla závada, kvůli které by nedojela. Zlí jazykové sice říkají, že to auto je tak primitivní, že se na něm nemá co pokazit, ale z uživatelského hlediska to může být každému fuk. A za ty prachy? Prostě není co řešit.
|
|
sám sobě za svoje peníze bych nikdy nic takového nekoupil, ale podle recenze soudím, že Vám vyhovuje a slouží velmi dobře a přeju Vám hodně spokojených kilometrů. Nemůžu ale souhlasit s "rádoby silnicemi v ČR," jak jste je popsal. Po téměř půl roce života v Polsku se mi jeví ty české silnice, po kterých pravidelně jezdím, jako velmi kvalitní.
|
|
|
Tsky jsem žil v PL, přítelkyně je odtamtud. Takže polské cesty znám. U nás to ale není lepší - stačí sjet z dálnice a projet se po Vysočině. Ohledně aut tvrdím, že "rád bych měl Alfu, ale u nás nejsou cesty jako v Itálii, tak jsem si pořídil Nivu". Niva je dobrá volba pro CZ i PL. Až umře, koupím Dacii, protože rumunské cesty jsou ještě horší než naše a ty auta jsou na to dělané (kamarád má Logana a nemůže si ho vynachválit. Kde by Fabia urvala kolo, to normálně projede).
|
|
|
Každému co jeho jest a co mu vyhovuje, samozřejmě; podle mého soukromého a osobního názoru však Niva vůbec není dobrá volba.
Míval jsem to pěkných pár let. Je to ukrutně malé a strašně nepohodlné. Řadit se -- zváště redukce -- musí kladivem, jak v tanku. Ostatně kravál v tom je také jak v tanku. A do kufru se toho vejde asi tak stejně, jako do kufru Porsche 911 -- tedy lautr nic.
Osobně preferuji auto, v němž mohu sedět dvanáct hodin po cestě přes Evropu, aniž bych skončil s natřikrát polámaným hřebetem, v němž mohu poslouchat Bacha a nepřijdu ani o pasáže pianissimo, do nějž pohodlně naložím vše potřebné pro několikatýdenní expedici -- a jež v tom terénu v případě potřeby může jezdit kolem Nivy v kruzích :)
|
|
|
ano, je to malé, hlučné a nepohodlné. Kufr to vlastně nemá (vlastníci Fabie prominou). Ale projede to prakticky cokoli (pokud máte pocit, že musíte rychlosti kopat nohou - tak ANO... pokud jste vůl a vyhodíte si redukci) jediné, co dokáže kroužit okolo je T-54 a další klony (např. T-72) jinak, jakékoli Rovery (land či range) naopak já tahám z bláta.
|
|
|
Ano, M1A možná projede víc... Ale živit ho doma bych asi nechtěl
|
|
|
Jo a po Evropě s tím samozřejmě nejezdím, na to mám Transita Euroliner. Jezdím s tím jenom po okolí svého bydliště, pracovně po dírách a vesnicích... Nejsem masochista...
|
|
|
Nojo, jenže kdybych Transitem přijel do Alp, mohl bych se tam na terén akorát tak koukat :)
|
|
|
Při stejně dobrém řidiči a srovnatelných gumách projede víceméně libovolný LandRover (Evoque a podobné zhovadilosti prosím ponechme stranou) pohodlně terén, v němž Niva dávno nemá šanci. A jedinou výjimkou tak přesně spočtené čířky branky, že se tam Niva vejde, a poněkud širší LR nikoli :)
Je to dané prostě a jednoduše lepším podvozkem s mnohem větším křížením, nestačí-li někde křížení, pak s TC tam, kde má Niva jen otevřené diferenciály, a u Range Roverů také se vzduchovým pérováním, které velmi zásadně zlepšuje trakci oproti železu (protože protažené železo táhne kolo nahoru, zatímco nafouknutý měch je tlačí dolů).
|
|
|
Já se v Alpách jenom kochám..., Używam widoków...
:-) Prostě, pane, přijeďte k nám ...
|
|
|
Tak pane, pojďte do našeho času...
http://www.youtube.com/watch?v=exvHI4qKQ58&NR=1&feature=fvwp
|
|
|
Tak pane, pojďte do našeho času...
http://www.youtube.com/watch?v=exvHI4qKQ58&NR=1&feature=fvwp
|
|
|
To jste mě překvapil. Já autům nerozumím, ale pocházím z Krkonoš, kde si každý úspěšný podnikatel po revoluci musel koupit offroada, dokonce i KRNAP nakoupil nějaká Mitsubishi (typ si už nepamatuji), ale jezdili s nimi jen v létě, v zimě přesedlali hromadně na staré Nivy. Jestli si chtěli drahé miláčky jen šetřit, nevím, ale všeobecně se mluvilo o nepřekonatelných vlastnostech Nivy v zimních horských podmínkách. Dnes už to tak není, protože Nivy vymřely, ale pamatuji si na tu legrační dobu sezonních switchů dobře.
|
|
|
tato recenze byla bytelně dobrá :) nevím o daciích zhola nic, ale skvěle se to četlo. jinak rada jak poznat co auto vydrží - podívat se po bazarech po stejném nebo v tomto případě podobném modelu vyrobeném před pár lety a před pár desítkami tisíc kilometrů v jakém je stavu - kdo není fachman ať si veme zkušeného kámoše sebou.
jinak budu kupovat něco v tomhle stylu, ale moje duše je černá od dehtu a tak to bude ropáček z fau vé grupy, nebude to nová kára, ale ve výbavě, kterou použiju a s dobrou spotřebou. ve svém životě už jsem prošel hodně autama (pár fordů, pár citroenů, peugoetů, sem tam nějaké volvo, alfa, audi, lancia, bmw a určitě jsem ještě něco zapomněl : ). žabožrouty není potřeba hanit, jsou to kvalitní auta (z několika zkušeností byla pouze jedna špatná, a to počítám do toho i několik xantií s tím jejich podvozkem), citroen a peugeot patří mezi auta s nejlepším poměrem cena/užitná hodnota. renaulta jsem měl taky, resp pár (2xkangoo, laguna I, laguna II), ty jsou trošku horší.
ted už jsem v klidu, někam daleko nejezdím a na popojíždky mám starýho citrouše ax 1.4d (jeden z nejúspornějších klasických motorů) - koupil jsem ho za cenu ojetého kola a po investici pár stokorun vydrží ještě do příští stk (občas se vyplatí rozumět technice :) ), zatím zůstane po ruce a přibude k němu čoskoro sharan vw tdi - velkej prostor, bohatá výbava, vč. např integrovaných dětských sedaček, nízká spotřeba, dostatečný výkon, dlouhá životnost, relativně malá ztráta hodnoty investice = není co řešit. ale pokud je podmínkou nové auto, tak dacia vede na plné čáře, takže ať holka ještě dlouho šlape :) (myšleno ve vší počestnosti).
|
|
V práci jsem si občas půjčil Logan pick-up 1,5dCi, 63kW a nemohu na něj říct křivého slova. Výhled bezvadnej, vnitřek poplatnej ceně, k ovládání klimatizace jsem se taky musel naklonit. Sedadla dobrý, dalo se na nich ujet i 480km, něco popracovat a pak jet těch 480 nazpět...a nebylo nutné navštívit rehabilitační oddělení. Plasty vevnitř jsou trochu odbyté co se finálního očištění týče, ale nevržou.
Jezdí to kolem 50.000km ročně, je to bílý a nikde to nerezaví i když po stavbách je to občas terénní vložka plná odlétajícího kameni a sraček.
Co se vzhledu týče, tak se mi MCV líbí víc než neforemné i30 nebo nudné oktávky. Je to praktický auto, ej to na něm vidět a proto se mi i líbí.
Pokud máš problém se zamlženými skly, pusť A/C i topení + větrák na 3 nebo 4ku. Klima vysuší vzduch a auto se odmlží. Pak ji můžeš vypnout.
ode mne za 1
|
|
Nikdy bych neřekl, že si pořídím Dacii. No a v prosinci po dlouhém čekání máme doma Dustera, jako druhé auto k naší staší Hondě. Zatím jsem na něm nenajel tolik kilometrů, abych mohl jej mohl hodnotit, zvlášť to, na co jsem zvědav, tedy jeho terénní schopnosti. Mám několik nepodstatných výhrad k ergonomii interiéru, ale zatím jsem spokojen, spíše příjemně překvapen. Uvidíme, jak si povede dále.
|
|
[url=http://www.thunderjerseyshop.com/james_harden_jersey.html]okc thunder james harden jersey[/url], [url=http://www.thunderjerseyshop.com/kevin_durant_jersey.html]kevin durant jersey thunder[/url], [url=http://www.officialbroncosnfljerseys.com/authentic-von-miller-jersey]Authentic Von Miller Jersey[/url], [url=http://www.officialbroncosnfljerseys.com/authentic-peyton-manning-jersey]Peyton Manning Jersey[/url], [url=http://www.officialbroncosnfljerseys.com/authentic-peyton-manning-jersey]Peyton Manning Authentic Jersey[/url], [url=http://www.officialbroncosnfljerseys.com/authentic-willis-mcgahee-jersey]Authentic Willis McGahee Jersey[/url], [url=http://www.thunderjerseyshop.com/russell_westbrook_jersey.html]russell westbrook thunder jersey[/url], [url=http://www.thunderjerseyshop.com/russell_westbrook_jersey.html]Russell Westbrook Jersey[/url], [url=http://www.officialbroncosnfljerseys.com/authentic-von-miller-jersey]Von Miller Jersey[/url], [url=http://www.thunderjerseyshop.com/serge_ibaka_jersey.html]Serge Ibaka Jersey[/url], [url=http://www.cheapsnapbackhatschina.com/]New Era 59fifty Hats[/url], [url=http://www.cheapsnapbackhatschina.com/]New Era 59fifty[/url], [url=http://www.thunderjerseyshop.com/kevin_durant_jersey.html]Kevin Durant Jersey[/url], [url=http://www.newyorkjetsauthenticstore.com/tim-tebow-jets-jersey]Tim Tebow Jersey Jets[/url], [url=http://www.officialbroncosnfljerseys.com/authentic-willis-mcgahee-jersey]Willis McGahee Authentic Jersey[/url], [url=http://www.officialbroncosnfljerseys.com/authentic-willis-mcgahee-jersey]Willis McGahee Jersey[/url], [url=http://www.heatjerseysstore.com/chris_bosh_jersey.html]chris bosh jersey sale[/url], [url=http://www.heatjerseysstore.com/lebron_james_jersey.html]lebron james jersey heat[/url], [url=http://www.newyorkjetsauthenticstore.com/tim-tebow-jets-jersey]Tim Tebow Jets[/url], [url=http://www.cheapsnapbackhatschina.com/]Wholesale Snapback Hats[/url], [url=http://www.officialbroncosnfljerseys.com/authentic-peyton-manning-jersey]Authentic Peyton Manning Jersey[/url], [url=http://www.cheapsnapbackhatschina.com/]Cheap Snapback Hats[/url], [url=http://www.thunderjerseyshop.com/james_harden_jersey.html]James Harden Jersey[/url], [url=http://www.thunderjerseyshop.com/kevin_durant_jersey.html]Kevin Durant Jersey cheap[/url], [url=http://www.heatjerseysstore.com/chris_bosh_jersey.html]Chris Bosh Jersey[/url], [url=http://www.newyorkjetsauthenticstore.com/tim-tebow-jets-jersey]Jets Tim Tebow Jersey[/url], [url=http://www.newyorkjetsauthenticstore.com/tim-tebow-jets-jersey]Tim Tebow Jets Jersey[/url], [url=http://www.newyorkjetsauthenticstore.com/tim-tebow-jets-jersey]New York Jets Tebow Jersey[/url], [url=http://www.thunderjerseyshop.com/serge_ibaka_jersey.html]serge ibaka thunder jersey[/url], [url=http://www.officialbroncosnfljerseys.com/authentic-von-miller-jersey]Von Miller Authentic Jersey[/url], [url=http://www.cheapsnapbackhatschina.com/]Cheap Snapback Hats China[/url], [url=http://www.wholesalecheapsunglasseschina.us/]Wholesale Cheap Sunglasses[/url], [url=http://www.heatjerseysstore.com/lebron_james_jersey.html]LeBron James Jersey[/url], [url=http://www.heatjerseysstore.com/chris_bosh_jersey.html]chris bosh jersey miami heat[/url], [url=http://www.cheapsnapbackhatschina.com/]Wholesale New Era Hats[/url], [url=http://www.cheapsnapbackhatschina.com/]Cheap Hats[/url], [url=http://www.heatjerseysstore.com/dwyane_wade_jersey.html]cheap dwyane wade jersey[/url], [url=http://www.thunderjerseyshop.com/james_harden_jersey.html]oklahoma city thunder james harden jersey[/url]
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000
|