Komentáře ke článku: Alfa Romeo difficultly clever edition (ze dne 20.10.2013, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Co je tak super na kombinaci výkonu z objemu při téhle spotřebě? Honda měla o pět let dřív při podobné spotřebě (v civicu) z 1,6 118kW, co se oleje a jeho výměn, kontrol a dolévání týče, to bylo podobné, jako u Alfy.
|
|
|
To je podobný případ. Taky nemusela plnit EURO3+.
... no a tou dobou měl VW 1.6 dokonce s výkonem 55kW.
|
|
|
No jako to je pravda, ten civic plnil jen Euro 2. A taky je pravda, že VW tehdy mělo z 1,6 nějakých 55kW. A taky je pravda, že jsem potkal člověka z Sciroccem (píše se to, doufám, takhle) 1,6, r.v. 1982, kterej tvrdil, že ujede preludě (černá, byla na dni mobility, 2,2) :-D
|
|
|
1.6 ve Scirocco měla 81 kW, motor z Golfu GTI. Buď se tomu podíval na zoubek, nebo by se musel hodně snažit...
|
|
|
Pokud si pamatuju, tak říkal, že měl 66kW (dle wiki v tom případě ale ročník 1984) a že se tomu podíval na zoubek tak, že odcházel přibližně jeden motor ročně a dávalo to mezi 80 a 90kW (podle jeho slov).
Spíš to byl člověk, co neznal nic jinýho, než VW a protože VR6, co on znal měl z 2,9 140kW, tak logicky 2,2 v hondě mohla mít tak 106kW, možná míň....asi tak.
Taky měl passata 1,9 TDI, co jel 180 za pět a půl litrů při najetých 800 000km..
|
|
|
Tady bych se s dovolenim podivil. V minulosti mi prosly rukama auta zminena vyse. Scirocco1,6 rok80, Prelude 1,9 rok85 a Prelude 2,2 rok 91 (tusim).
V Prelude byl od roku 87 pouzivan 4WD a pokud byl podvozek v poradku, bylo jen malo aut, ktere "tomu ujely".
Rozhodne ne "jednickove" Scirocco s lehounkou zadi a traverzou misto zadni napravy.
|
|
|
Tahle prelude je rok 98, bez 4WD, ale s ATTS (aktivní diferenciál). Motor 2,2 136kW.
|
|
|
I tak si da k snidani libovolne Scirocco I+II a Corrado. I kdyz mozna G60 by ji byla rovnocennym souperem - v tom sprintu.
Scirocco sice je vyrazne lehci, ale podvozek je proste neporovnatelny (Scirocco neni nic jinyho nez kupe stvorene z GOLFa, generace si odpovidaji a podvozek Sc-I vznikal v hloubi 70 let).
|
|
|
No, ta preluda s ATTS se stejným řidičem dá všechny ostatní preludy, čili asi jo, no.. Jedinej problém jí dělaj hodně pomalý zatáčky, protože zaprvé má dost těžkej čumák a to to ATTS v pomalý zatáčce prostě nevykompenzuje a zadruhé má dost dlouhé první tři kvalty, čili celkem pomalejší výjezd (ale to maj všechny ludy možná až na Type S, která se prodávala jen v Japonsku a možná UK).
|
|
|
Jsem rád, že je to tu zmíněno. Byl jsem pdovozkem Prelude dost zklamán. Právě kvůli tomu těžkému čumáku, kvůli kterému se to hrne, hrne a zase jenom hrne ven po tečně... :( Ze sportovních Hond už je horší snad jen plážové vozítko CRX DelSol
|
|
|
To ATTS to pod plynem docela dobře kompenzuje..na výjezdech..v ne moc pomalých zatáčkách. Jak píšu, no.
|
|
|
Ono hodne zalezi, kdo s cim komu a kam ujizdi...
Ja vim, ze občas vypravim historky, které jsou na první pohled neuveritelne, no jednu prihodim.
Před nejakyma 15 lety jsem "zavodil" po Liberci v case okolo pulnoci s kámošem. Ja jel v nejake skodovce, tusim to byla stodvacítka (ale nevim to 100% jiste, proste něco na ten styl), jelo nas v ni celkem 5 lidi, a kamos mel půjčeného dvojkového golfa a jeli tam ve 2.
Po Liberci jsem mu ujel s tou skodovkou zhruba o kilak, odhadem (stihl jsem dojet, vylozit několik z tech lidi, co jeli se mnou, otocit se, ujet kousek a nasledne jsme se potkali).
Takze jak rikam - pokud bude Prelude ridit někdo, kdo není ochotny riskovat, bude v trosku "slozitejsim prostředí".,... tak mu ujede ledackdo :-))
(Stejne tak jsem v te době ujizdel policajtum v nejake priserne felicii, no po polni ceste se jim za mnou prilis nechtělo :-)) Tak jestli to dotycny nemyslel tak nejak :-)
|
|
|
Jo, v tomhle směru by měl šanci velikou, podle všeho byl o dost lepší šofér, než já. Ovšem navrhoval sprint.
|
|
|
Tak to asi ne no :-) Tam se ten vykon okecat neda :-))
|
|
|
Na druhou stranu, to Scirocco je skoro o 300 kilo lehčí, ale i tak asi bude něco chybět. Já si myslím, že tam za ním zajedu a rozetneme to :-D
|
|
|
Ja jsem tuhle clovece "zavodil" s jednim Ferrari. Meli tu u nas na okruhu nejaky sraz, takze jich tu jelo po silnici kolikrat i osum za sebou. Zluty, cerveny, stribrny, cerny, sem tam prokladany porschakama.
Normalne jsem na semaforech zastavil vedle jednoho zluteho a jak padla zelena, zarval jsem plyn do podlahy. A behem par sekund zmizel nekde za mnou a uz me nedojel.
Kdyz tak o tom premyslim, asi nevedel, ze spolu zavodime.
|
|
|
|
Jo, to asi jo. Dtto ten tvuj závod s GII, co bys řek?
|
|
|
Nechapu otázku, priznam se
|
|
|
|
ale také 1,6 92 kW v VW Lupu od 1997 s Euro 4
|
|
|
taky ten motor vydrží to, co 3 twin sparky...
|
|
|
Mitsubishi a tusim i Honda, Nissan a Toyota mely vsichni jeste vykonnejsi atmosfericke 1.6. U Mitsu napriklad 128kW@7500ot/167Nm@7000ot a zadny extremni zachazeni ty motory nevyzadovaly, kdyz se s tim jezdilo rychle, tak to olej samozrejme vzalo a musel se menit podle intervalu kvuli hydraulickemu ovladani casovani ventilu.
|
|
|
Jdem se přebíjet, jo :-D. B16B v civicu type R určeném jen pro Japonsko 138kW@8200ot, 160Nm@7500ot.
|
|
|
Však ta alfa taky nic jinyho nepotřebuje ( spravnej olej, pravidelne měnit, netocit studený ), ale těch alf se prodala hromada tzn. to koupili i lidi co na tohle kašlou, nemluvě o 2.-3. majitelích...
|
|
|
Honda má to mínus, že do 4500/min. není nic a potom už je to jedno, poněvadž jsou už všichni pryč.
I přes to, že 147 má dost podstatný váhový handicap, pak v N3 kosí Hondy, které jsou "papírově" v poměru k hmotnosti výkonnější, nemluvě o tom, že jsou na ně homologovaný díly, o kterých se Alfě nezdá.
Ono je potřeba si uvědomit, že to číslo je MAXIMÁLNÍ výkon. To je hodnota, která ním říká, kolik Dežo Demel naloží za směnu pytlů brambor do vagńu. Jenže z tohoto údaje se prdlačku dozvíme, kolik pytlů tam je v době oběda. To je OKAMŽITÝ výkon a ten se nikde neudává. Jako vodítko by mohl sloužit údaj o maximálním krouticím momentu, neboť od této chvíle výkon motoru pouze stoupá, ale i to je jednak velmi diskutabilní (čím je plošší, tím je údaj zkreslenější, takže bychom měli udávat pásmo) a jednak to má smysl jen v okamžiku, kdy známe otáčky max. kr. momentu a max. výkonu (můžeme spočítat, jaký výkon je na otáčkách max. momentu a pak už jen roste do maxima).
Kdybych nezašantročil kamsi ty grafy v AI udělaný podle grafů z brzdy, hodil bych sem článek, kde by bylo jasně vidět, jak to s těmi výkony je a jak zavádějící je pouze samotná hodnota max. výkonu. Ale mě se nechce dělat v Illustrátoru ty grafy znova, protože to je strašnej vopruz...
|
|
|
Mate k tem 'grafum' nejaky surovy data? Grafy vam klidne vyrobim.
|
|
|
No, jenže do těch 4500 otáček máte možná rozjezd, pak už lidi s funkční pravou rukou dokážou držet otáčky valnou většinu času nad tou hodnotou.
Jinak chápu, jak to myslíte - schopnost auta akcelerovat, při konstantní váze a odporu vzduchu (a dalších odporech) je ekvivalentní ploše pod křivkou výkonu, ovšem ne vzhledem k otáčkám, ale vzhledem k rychlosti (tj. pokud Alfa dejme tomu na trojku od pěti do sedmi tisíc otáček pojede na nějaký hypotetický rychlostní stupeň 125 až 175, tak při (hypoteticky) stejném průběhu výkonu jako má Honda při této rychlosti (akorát v případě Hondy by to bylo 6071 až 8500 otáček, pokud by se ,,správně" nastavily kvalty).
Potíž je v tom, že Honda má logicky nastavené kvalty o něco kratší, aby byla v otáčkách (tak, jak jsem to ilustroval v příkladu) a když člověk umí řadit, v těch otáčkách ji může držet..pokud to není třeba Accord type R, který má rozumný výkon cca od 5900 do 7900, což je rozsah až příliš malý.
Že výkon od max. krouťáku roste do maxima výkonu je sice pravda, ale furt nám to neřekne nic o tom, jakým způsobem ten výkon roste (ta křivka může být konkávní celou dobu (což je ,,dobře") nebo může být zpočátku konvexní a pak teprve konkávní (to je ,,špatně"))
Jdu někde najít grafy civica VTi a Alfy 147 1,6 TS.
|
|
Když to tak čtu - zlatá Oktávka... co do toho naleješ to to sežere, spraví to každej kovář s větším kladivem, a při prodeji za to dostaneš jak za tři stejně starý Alfy...
|
|
|
A tak jistě, pokud auto není k ježdění, nýbrž toliko k nalévání, žraní, spravování a k prodeji, pak nic lepšího než Ochcávka nepochybně neexistuje.
|
|
Ještě k nakládání. Všechno se tam dá přeci naložit.
|
|
|
To mělo být k té octavii tady nahoře.
|
|
To auto jsem měl asi 8 let a kdyby se ještě vyrábělo, nejspíš bych ho koupil znovu. Tak moc se mi po něm stejská. :)
|
|
|
Kdyby se dnes vyrábělo, stálo by přesně za to, zač stojí ostatní dnes vyráběná auta, ne?
|
|
|
Myslil jsem v původním provedení, ještě i před faceliftem. Ale stejně si nedokážu představit, co všechno by s ním museli provést, aby vyrobili dnešní vanilku.
|
|
|
|
|
No dle mého názoru to zrovna u LR je spíše pravidlem, než výjimkou ;-)
IMHO se jim vzhledově vyloženě povedl jen Defender (včetně předchůdců jejichž všechna označení jsem nikdy neznal) a P-38. Snesitelný je ještě RR classic a možná první Discovery.. Zbytek škoda slov...
|
|
|
Tak zrovna P-38 vypadá za jízdy na zemi poměrně trapně. Asi jako pochroumaná masařka. Zato za letu, to je jiná. :)
|
|
|
Ujde to už při vzletu, ne? www.ocs.cz/oc/RangeRover.html_img6.jpeg :)
Jinak podle mne je celá řada* docela slušná -- Classic byl velmi hezký; a na druhé straně i L322 vypadá ještě poměrně slušně (jakkoli P38 je o poznání hezčí), a dokonce i L405 (s pětilitrem V8 samozřejmě) není zdaleka takový průser, jak jsem se obával. Ale s tím Defenderem je to zlé :(
___
* Nemluvím o tom podivném pokusu prodávat nového Freelandera pod značkou Range Rover Evoque. Obchodně to sice, pravda, funguje (podobně jako obchodně funguje např. Porsche Cayenne a jak nepochybně budou fungovat věci jako nová Lagonda, Lamborghini Urus nebo Maserati Levante), ale je to dokonale k zblití (ostatně podobně jako...).
|
|
|
|
|
Zrovna Evoque bych nutně neodsuzoval. Kdyby to nějakej idiot z marketingu nepojmenoval Range Rover, tak je to auto naprosto v pořádku. Stylovka pro někoho kdo nechce nijak velký auto, ale chce SUV a Wrangler je pro něj moc off.
Navíc třídveřová verze Evoque mi dává velkej smysl a pokud opravdu přijdou i s hadrem místo střechy tak to bude hodně zajímavá stylovka. Pohodlí ne moc velkého auta s vysokým posezem a přesto vítr ve vlasech. Mě se to zamlouvá jen nikde nesmíš říct, že máš Range Rover, ale rovnou přiznat, že je to Evoque
|
|
|
Já bych si ho tedy dovolil odsoudit velmi - ten "idiot z marketingu" Evoque nepojmenoval Range Roverem jen tak z dobrého rozmaru, ale protože pro cílovou skupinu patrně není Land Rover dostatečně "fancy" značkou. Proč kvůli tomu ruinovat pověst Range Roveru mi neni jasný, ale tim se asi už zabývaly i jiné mozky. Jenže ať je Evoque sebevíc kchůl a relativně dobrý auto, Range je jen jeden, tečka.
|
|
D-Fensi, mám strašně rád tenhle web, mám velmi rád styl kterým píšeš, chápu, že se cítíš ukřivděně, když píší nepříliš lichotivě o automobilu kterým jezdíš. Ten kritizovaný článek jsem četl, také jsem pár Alfiček vlastnil (cca5ks postupně za sebou) a musím říct že některé jezdily a nezlobily, jiné naopak stály šílené peníze a spousty nervů. Ty máš zřejmě štěstí na tu obvykle zmiňovanou středeční produkci. To s těmi cenami dílů není jen nesmysl vycucaný z prstu, ještě dobře si pamatuji na termostat do 2,0 TS ze 156, nebo nutnost koupit nový přední stabilizátor, protože prostě gumy pro uložení se neprodávají a jeho výměna, to je námět na samostatný článek, který by měl v záhlaví - je tohle vůbec možné? Mám Alfy rád ale už jsou všechny pryč, tedy až na jednu 75ku a na ježdění mám raději MB.
|
|
|
Ono těch historek o tom, že u Citroënů kolabuje ta složitá hydraulika, SAABy jsou známý sráče, Volva žerou jako tank a Oktávka je známej držák, je skutečně hodně a pomalu začíná být problém se v tom orientovat. Potíž je v tom, že většina lidí ustrne u známýho držáka a nic jiného ani nezkusí. Pak by možná zjistili, že problémy nastávají nebo nenastávají kus od kusu, jak jsi správně podotkl, a navíc Volvo zas tak moc nežere, když se s ním jezdí normálně, SAABy jsou sráče zpravidla proto, že je někdo předtím domrdal, a ještě ke všemu není znám jediný případ Citroëna, jemuž by ta složitá hydraulika zkolabovala tak neopravitelně, aby to nešlo dát dohromady za peníze, na něž u konvenčně vypruženého auta vyjde výměna tlumičů a jiných opotřebitelných dílů podvozku. Čímž to nakonec stejně všechno končí u poučky, že za vším je především údržba, neboli jak se o to kdo stará, případně jak moc je to doprasený od předchozích majitelů.
|
|
Kdyby tak někoho přešlo ježdění s 156 V6, sedanem a potřeboval spolehlivou ropu Marea JTD 81kW. To bych měnil hned.
Takhle holt budu muset čekat až Marea zemře (to bude trvat ještě dlouho) a s mým štěstím se mezi tím z Alfy stane veterán, či sběratelský hit.
|
|
|
156 V6 je už teď k nesehnání. Hledám nějakou už pár měsíců a prostě nejsou. Rozumnej člověk co ji má ve slušným stavu ji neprodá, protože za pár let to bude ceněný youngtimer a cena poroste, zbytek jsou různě předražené vraky...
|
|
|
Nekoukal jsi třeba na tu stříbrnou z Brna, na kolech Baroko? Ta je za pár korun, ale taky je možný, že to bude nějaká mrtvola.
|
|
|
Koukal, pěknej interiér, pěkná karoserie. Přední náprava KO, rozvody KO, jenom jeden klíč, zlobí centrál, divný brzdy, laděnej výfuk ( rachot ), končí STK. Už měla hodně majitelů.
Ta cena odpovídá stavu, dojezdit a nechat na ND.
|
|
|
V Kostelci nad Orlicí stojí tuším modrá 156 V6 na prodej.
je to kousek od Renovaku směr náměstí po Rudý armády (nevím, jak se ta hlavní vlastně jmenuje dneska :-)
|
|
...jezdila výborně, zvuk motoru krásný, reakce na volant precisní, ale měla jednu nevýhodu - vlastně dvě: autorádio odmítalo vydat CD a donutil ho k tomu jedině restart auta odpojením baterie od palubní sítě a pak také měla proklatě nízký podvozek, odhalení kteréžto vlastnosti mne stálo několik tisícovek za opravu proražené olejové vany. Když jsem na to pak s panem Michalcem koukal, fascinovala mne neskutečně komplikovaná konstrukce přední nápravy; aby bylo možné vyměnit olejovou vanu, bylo nutné rozebrat půlku nápravy a sundat výfuk. Na to u svých aut nejsem zvyklý :-).
Čili Alfa jako auto na poježdění skvělá, ale pro normální, drsný a každodenní život bych preferoval robustnější a konstrukčně jednodušší automobily, byť nebudou mít chirurgicky přesné reakce na volant a nabídnou nulový sportovní pocit.
|
|
2D-FENS: Je některá z automobilek pro nás normální smrtelníky technologickým leaderem nebo už všichni jenom sekají náklady? Z koncernu mám dojem, že jsou schopni dodat ve vyšších třídách slušné auto, ale za naprosto astronomickou cenu.
|
|
|
Na koncern bych v této oblasti uvažování zapomněl rovnou. Chápu, že "plošné" používání "platformních" součástek má významné výhody (a to nejenom pro výrobce), ale to nic nemění na tom, že mi přijde prostě trapný mít v Audi S8 nebo Phaetonovi páčku ovládání blinkrů totožnou s Vochávkou fsociálu, budíky z Prassáta a autorádio model "Fabia Refurbished". Vzhledem k jejich přístupu se myslím nedá očekávat, že by cokoli, co vyprodukují, bylo výrazně více "technologically advanced" než jiný jejich produkt. Samozřejmě to bude líp vypadat (i když ani to ne vždycky), ale "pajšl" mají IMHO prakticky unifikovaný, snad až na motory (tedy v tom smyslu, že 1.2 není nic moc, zatímco 3.2 V6 je docela povedená pohonná jednotka, a VW TSI jsou to přitom obě).
|
|
|
Koncern nalezl řešení tohoto problému, do budoucna se předpokládá, že od každého platformního dílu bude existovat dvojice variant "low feature" pro nenáročné trhy a "high feature", přičemž z pozice zákazníka nebude úplně vždy snadné poznat, co si vlastně kupuje.
Například motory 1.2TSI existují dva vedle sebe, oba se shodným výkonem 77 kW. Jeden je technicky pokročilý šestnáctiventil EA211 s proměnným časováním ventilů, druhý je jednoduchý osmiventil z Česany, který vypadá trochu jako motor z Favorita.
|
|
|
Tak ona Schadewerke má spoustu takových motorů, které jsou datovány snad ještě do dob Octavie (té původní). Jestli se úplně nemýlím, tak MPI je právě on. S postupnými modernizacemi (např. karburátor vs. multibodový střik mezi Felicí a Fobií) to jde dál, výkonově to samozřejmě hitparáda není, na druhou stranu, většinou tomu umře dřív převodovka nebo se rozpadne kastle, ten motor vydrží skoro všechno. Prostě jednoduchá atmosféra s rozumnými tlaky.
|
|
|
Jako prodejce náhradních a sportovních dílů se hlásím taky. Jedny tlumiče jsou u VW na 28 aut a jedny destičky na 34 aut. A to VW ta auta vyrábí v milionech. Tam se nikdo s ničím nesere. Fabia HTP a Fabia RS mají jedny stejný tlumiče. Und fertig.
Pak máte Punto 1.2 8v a Punto Abarth a nemají společného prakticky vůbec nic. A to se jich prodá pár desítek kusů ročně...
Je to jen o té prciznosti.
|
|
|
Upřímně řečeno mne dost překvapuje, že se k tomuto východisku nepropracovali už dávno. Patrně prostě není zas tak mnoho zákazníků, kterým by výrazněji vadilo, že například (údajně) luxusní Audi je v některých případech taková mírně vylepšená Škodovka, v jiných (první A3) vlastně ani to ne.
|
|
|
V mantinelech stanovených otázkou mě nanapadá nikdo. Také je zatěžko definovat technologického vůdce, protože většina automobilek je kompletně technologicky závislá na svých dodavatelích. Ti prostě vyberou ze svých portfolií něco, co právě automobilka potřebuje, takže kromě technických kritérií rozhoduje míra inovace a cena.
S těch, se kterými jsem doposud učinil zkušenost, fungovalo rozumně BMW, GM, Nissan, Mazda, Volvo. Nikdy jsem se v jejich prostředí nesetkal s extrémním cost cuttingem a mají zájem o inovace. Zástupci firem byli vždy dost kompetetní a věděli, co chtějí teď a co budou chtít za pět let.
VW a spol taky není úplně nejhorší volba. I když jejich míra unifikace unudí většinu zákazníků k smrti. Do inovací jdou až tehdy, když to předtím někdo z výše uvedených vyzkoušel a současně je to levnější. Ještě tak deset let budou dělat průměrně dobrá auta.
Katastrofa: Mercedes, Toyota, Ford, Renault.
|
|
|
V mantinelech stanovených otázkou mě nanapadá nikdo. Také je zatěžko definovat technologického vůdce, protože většina automobilek je kompletně technologicky závislá na svých dodavatelích. Ti prostě vyberou ze svých portfolií něco, co právě automobilka potřebuje, takže kromě technických kritérií rozhoduje míra inovace a cena.
Nejsem insiderem z automotive, proto mě zajímal názor někoho z oboru
Právě z Mazdy a BMW mám dojem, že za jakýsi příplatek dostanu lepší řešení (zadní náprava, naladění vozidla či celková koncepce.....atd). Což tedy třeba o koncernu postrádám v tom smyslu, že u nich dostávám za cenu o trošku níže než výše zmíně značky o level horší řešení. Na druhou stranu ve firemní flotile slouží koncerm bez nějakého otravování a také mám dojem, že jsou průměrně dobrá auta.
|
|
|
V mantinelech stanovených otázkou mě nanapadá nikdo. Také je zatěžko definovat technologického vůdce, protože většina automobilek je kompletně technologicky závislá na svých dodavatelích. Ti prostě vyberou ze svých portfolií něco, co právě automobilka potřebuje, takže kromě technických kritérií rozhoduje míra inovace a cena.
Nejsem insiderem z automotive, proto mě zajímal názor někoho z oboru
Právě z Mazdy a BMW mám dojem, že za jakýsi příplatek dostanu lepší řešení (zadní náprava, naladění vozidla či celková koncepce.....atd). Což tedy třeba o koncernu postrádám v tom smyslu, že u nich dostávám za cenu o trošku níže než výše zmíně značky o level horší řešení. Na druhou stranu ve firemní flotile slouží koncerm bez nějakého otravování a také mám dojem, že jsou průměrně dobrá auta.
|
|
|
Podle mého názoru tu máme 2 jednoznačné lídry:
Subaru (Impreza STi) a Mitsubishi (Lancer Evo).
Zbytek jsou jen slovy Nikiho Laudy "pouštěči draků" (on tam měl to d, já bych dal v).
Za ty peníze neumí nikdo udělat skutečně smyslupný systém trvalého pohonu všech kol. A výkon je k ničemu, když jej nelze dostat na silnici. Veyron může mít 20 000 koní a přesto se toho Lancera Evo IX nikdy ani neudrží. 660koňové Porsche 911 (996) nám na Bohemce jezdilo časy srovnatelné s Hondou Civic Type-R.
Realitu nelze natlačit do tabulek. Navíc má-li "sportovní" auto (obvykle z Nemecka) jednopístkové brzdičky, nemá smysl ani přemýšlet o tom, že by s tím šlo jet rychle dýl, jak tři- čtyři zatáčky.
|
|
|
K té předposlední větě bych dodal, že realitu ani nelze tlačit do rallyové RZ...
A k tomu Porsche - co to proboha bylo? Vždyť rallyové GT3 mají standardně okolo 400k. Navíc nevím kdo to řídil, ale pokud vím, tak v Holandsku a Německu se RWD běžně umisťují před R3 auty...
|
|
|
Nějakej Němec, je to určitě někde na webu. Na jeho obranu musím říci, že bylo vlhko a takové to uklouzané proměnlivé ranní horské počasí, v němž i hromada renomovaných posádek skončila. Na straně druhé takovému dědku Arndtovic nepomůže ani nejlepší pohon všech kol - ba právě naopak, když špéry sepnou, tak on brzdí, protože se děsně lek, a v Sosnové dostal obklad od Favorita. Takže o autě to často není.
K teorii o neplatnosti RZ - souhlas, ale bavit se o provozu dálničním nebo podobně rovném nedává žádný smysl, tam mi přece stačí 1,4 s dost dlouhými kvalty a kola mohu mít přibitá hřebíky ke kastli (řečeno velmi zjednodušeně).
|
|
Tříválec fobia je kapitola sama pro sebe. Slyšel jsem příhodu s tím tříválcovým turbomazutem, že tomu po nějakých snad 100-150k umřela převodovka. Původní 1,9TDi byl vcelku solidní motor, no v rámci katování kostů (nakonec, tříválec je holobyt edition, že) že tam trojhmotý setrvačník nakonec vůbec nedali a vznikající špičkové rázy jak zabírají válce jdou přímo na převodovku, která to dřív spíše než později vzdá.
U těch jejich dnešních turbomazutů si člověk prostě nevybere, ať je to cokoli, od holobytu po all inclusive jsou tam hrozná kurvítka nebo párkilometrové servisní intervaly, kde preventivně mění vždycky půl motoru. To jsou třeba ty hrozné věci jako 3.0+ V+ TDi co s tím jezdí paničky v esúvéčkách.
Když jsme u toho, logiku pořízení tak objemného turbomazutu do auta za mnoho milionů vůbec nechápu, vysvětlí mi to někdo? Spotřeba je tam už skoro stejná jak u rozumného V6 benzínu, nemluvě o těch nákladech na servis. Hlavně u takového auta jsou přeci náklady na ujetý kilometr totálně podružné, samotná pořizovací cena lomená nájezdem za život je tak vysoká, že to je úplně jedno. Hlavně, že s tím pak jezdí v centru města…
|
|
|
> U těch jejich dnešních turbomazutů si člověk prostě nevybere
No a pockaj na tie zajtrajsie, ktore budu na cerpacke pytat mocovinu...
|
|
|
Nač čerpačka? Prostě načůráte do nádrže, no.
|
|
|
Ale musí dva dny před tím jíst jenom samotné maso a zapíjet to minimálně hovězím vývarem:-).
|
|
|
Není praktičtější ve vozidle instalovaná jímka napojená na sání a posádce naordinovaná luštěnino-vaječná strava?
|
|
|
Ne že bych neznal lidi, u nichž jsem ochoten přísahat, že by to klidně fungovat mohlo...
|
|
|
Ne, že bych neznal lidi, kteří by z takto upravené HaŤaPky neučinili třistakoňovou bestii :-).
|
|
|
Tím se vysvětluje záhada té Fabie, co se mi ji onehdy nepodařilo předjet ani po probuzení všech dvou set koní, co moje auto snad kdysi mělo. A já myslel, že někdo škodolibě urval hrdému majiteli z Fabie RS to "ereso":-).
|
|
|
Ohledně logiky drahé auto + turbomazut.
Řešil jsem to s dvěma pány nezávisle na sobě jeden zastánce BMW a druhý Volvo.
Oba si shodně pořídili po několika benzínových modelech naftový a výsledek je, že oba byli velmi mile překvapeni kolik kilometrů najedou na jednu nádrž. ¨
Pán s BMW pak kupoval i pro ženu místo benzínového V6 nějaký trubochrocht, protože po městě na nádrž neudělala víc jak 500km
Sám na cca 48l nafty udělám přes 1000km a tak můžu tankovat jen dvakrát do měsíce.
|
|
|
já najedu s turobobenzinovým volovem C70 2.0 tisíc kiláků taky...pravda, je třeba počítat benzin i LPG dohromady 8o) nicméně jsem 1000km neujel bez chcaní a tak 2 + kafe považuju za normu pro to, aby se cesta dala označit za pohodlnou, tři+kafe je pak značeno jako "pohodová cesta". najet 1000km naráz teda nepovažuju za měřítko vůbec ničeho a nenapadá mě k čemu by to mohlo být dobrý.
|
|
|
Ale jo, ne že by se mi nikdy nehodilo mít Citroën XM, což je mezi srovnatelně velkými osobními vozy skutečně bezkonkurenční tanker (oficiálně má nádrž 80 l plus rezerva, neoficiálně se tam dá "natlačit" přes sto litrů). Dotazy pumpařů "Jak jste to tam dostal?", případně "Neteče Vám to někudy pod auto?" byly na denním pořádku. K nezaplacení byl i škleb na tváři jednoho takykamaráda, co mi- neinformován o specifikách mého vozu- slíbil, že mi za odvezení čehosi kamsi natankuje plnou nádrž:-). Mělo to i jiné výhody. Zejména s dieselem, co po dálnici jezdil pod pět litrů, se se záložním kanystrem v kufru dalo dojet do Bonnu a zpět na jedno natankování, což se docela hodilo v dobách, kdy Euro stálo asi 28 Kč. Dneska, kdy je kurz výrazně příznivější a v Německu by i tak měli levnější PHM než u nás, je to samozřejmě bezpředmětné.
|
|
|
Vezmu to podle sebe jezdím do práce 50km, takže cestu zvládnu bez zastávky na chcaní/kafe :) Ale je pro mě rozdíl jestli se zdržím tankováním 2x nebo 3x do měsíce, protože pokud člověk nemá volného času nazbyt tak je opravdu i to tankování opruz.
Jde v podstatě jen o to, že vozidlo obtěžuje požadavkem na doplnění paliva v co největším intervalu.
|
|
Většina těch automobilových pisálků si něco najde a pokud je auto OK skoro vždycky se tam najdou tvrdé plasty a tím pádem to auto je prostě hrozný, životu nebezpečný a kdo ví co ještě.
|
|
Ahoj, doufam, ze si to nikdo nevylozi spatne, nejsem v dane firme nijak zainterersovan. Na webovem eshopu autorozvody.cz se daji poridit originalni autodily cca o 60% levneji nez na jinych dostupnych kanalech. Osobne mam s touto Pardubickou firmou skvele zkusenosti (i s reklamaci - spatny olej - stacil telefon a druhy den byl novy - spravny zdarma) a vrele vam vsem doporucuji se na jejich web pri hledani dilu do vasich milacku podivat. Ty ceny jsou vazne bezkonkurencni.
http://eshop.autorozvody.cz/tecdoc/
|
|
V článku mě zaujal ten údaj, že je možné měnit olej po 2 letech. To je nějaká specifická vlastnost toho oleje, či Alfy? Všude jinde slyším, že se musí měnit bezpodmínečně každý rok i když najezdím třeba jen 5 000 km. Mě osobně nepřipadá logické, že by se měl olej měnit tak často, když stáním auta nedochází k jeho opotřebení. Nanejvýš se tam může projevovat nějaká oxidace, ale i to je sporné, kvůli nízké teplotě prostředí.
Já vlastním koncernové přibližovadlo 16 let staré a koupil jsem do něj olej 10W-40. Ve značkovém servisu mi řekli, že tam můžu nalít jakýkoliv olej 15w-40 nebo 10w-40. Pak jsem se koukl do uživatelské příručky mého vozu a tam stálo, že olej musí splňovat normu VW 502 00. Ale olej který jsem koupil splňuje jen ACEA A3 -o tomto bylo v příručce napsané, že oleje s touto specifikací se mohou dolívat jen v nouzi. Tak nevím, jestli mám poslechnout radu z autorizovaného servisu, nebo to co je v oficiální příručce, která je ale 15 let stará.
|
|
|
Otevřený olej pomalu, ale jistě stárne. Říká se, že v uzavřeném obalu bez problémů vydrží 5 let. Olej v motoru taky stárne. Kolik čekáte, že tím autem najedete celkově a jak dlouho vám ještě má vydržet a jakou má to auto cenu ? Těch 5000 km za rok je naježděno jakým způsobem ? Krátké trasy, nebo dlouhé trasy ? V jakém motoru ? Některé motory po 5000 km olej odrovnají tak, že je na výměnu. Takež na vaši jednoduchou otázku neexistuje jednoduchá a rozumná odpověď.
Racionální může být dávat tam levný kvalitní olej (např. značky Q8) a měnit ho každý rok. Q8 splňující VW 502 00 se dá sehnat i pod 150 Kč/litr:
http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-1-l-nalevany--1360
15w-40 bych dnes dal jenom do auta, kterým se nejezdí v zimě.
Nemůžete-li si dovolit každoroční výměnu a neumíte-li si olej měnit sám, tak je cesta větší část oleje po roce vysát hadičkou a dolít nový na servis jezdit jednou za dva roky.
Co se týče VW502 00 vs ACEA A3.
U ACEA záleží na roku vydání normy ACEA A3 z roku 2002 není totéž jako ACEA A3 z roku 2010.
Níže uvedeným nástrojem si rozdíly můžete porovnat sám:
http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index. html
|
|
|
Najedu do 2-3000 za rok, jezdím město a okresky (ne dálnice) tedy krátké až střední trasy. Je to Felicia 1.3lxi, tedy dost zastaralý motor, podle příručky je výměnný interval 15 000km nebo 2 roky. Poslední dobou jsem do toho auta dost nainvestoval, vyměnil některé opotřebované díly, takže se ho v příštích 5-7 letech nechci zbavovat.
Koupil jsem tento olej:
http://www.oleje.cz/p/orlen-platinum-classic-semisynthetic-10w-40-1-l--2405
Není tam uvedené ze kterého roku je ta ACEA. V příručce je, že by do motoru neměl přijít olej ACEA A3 z roku 96 (jen nouzově). Tak si říkám, jestli to není už zastaralý údaj a pravdu neměli spíš v tom servisu, kde mi doporučili jakýkoliv 10-15W-40 z dnešních moderních olejů. Psal jsem i přímo do škodovky, ale jako odpověď mi okopírovali stránku z té 15 let staré příručky, kterou mám doma.
Ten co jste mi doporučil, mi připadá zbytečně kvalitní. Vždyť feldy původně jezdily na 15w-40. 5W mi přijde jako zbytečný luxus do tak starého motoru. V zimě mi to v pohodě startuje i s 10w. Řekl bych, že je to spíš taková móda dávat do motoru olej s co nejnižším W, pokud to vyloženě nepožaduje výrobce motoru.
|
|
|
U Felicie to ještě asi bude jedno, ale čím modernější motor tím víc platí, že bez dlouhodobého testování nebo zákulisních informací z konstrukce prostě nemáte tušení jaké konstrukční nedokonalosti daný motor má a tedy jak moc kritické je dodržet doporučení výrobce.
---
U Felicie mi po první výměně oleje v převodovce za značkovým servisem doporučený Castol splňující výrobcem předepsanou normu začala převodovka v zimě velmi mizerně řadit. Takže není olej jako olej a ani plnění normy předepsané výrobcem nemusí být ta pravá cesta. V motoru Felicie jsem v posledních letech míval 5w-40, na krátké trasy je nižší zimní číslo lepší. Ale máte pravdu, že mnohdy se do Felicií lil 15w-xx.
Ten výměnný interval 15 000 km nebo dva roky platí pro olej splňující VW 502 00, protože oleje VW 502 00 jsou na dvouletý interval navržené. Ale Felicie není Ferrari, takže to nejspíš v pohodě přežije.
|
|
|
U Fobií je to prý s převodovkou tak 50:50, že se často rozpustí usazeniny a zadře se. Pokus o řešení prý bývá vyměnit olej dvakrát krátce po sobě, první rozpustí humus, druhý pak už bude mazat čistě. Nepomohlo by to i tu?
|
|
|
Felicie už šla dávno do světa. Nicméně problém byl jenom zimě, kdy teplota šla hodně pod -10 , takže spíš to vidím na to, že daný Castrol nebyl pro tyto teploty vhodný a že originální náplň měla jiné složení. Bohužel viskozita za nízkých teplot bývá u různých převodových olejů zařazenýách do jedné vizkozitní třídy hodně odlišná. Tehdy jsem to dohledával v technických listech a ten Castrol opravdu nebyl za nízkých teplot žádná výhra a dal se najít mnohem lepší olej za prakticky stejnou cenu.
|
|
|
Díky za rady a doporučení. Asi nakonec ten olej prodám a koupím jiný co splňuje VW specifikace.
|
|
|
Máte v tom nějaký nesooulad.
Normu VW 502 00 splňují jen "plněsyntetické" oleje 5W30 nebo 5W40.
Oleje 15W40 ("minerální") nebo 10W40 ("polosyntetika") splňují normu VW 505 00 nebo 500 00.
|
|
Ty kecy o spolehlivosti od Rovera, momentálně je poslouchám hlavně kvůli jeho prodeji a to s ním nikdy nebyl problém.
Ale oficiálně je to šmejd, jinak by přeci nezkrachoval :-(
|
|
@D-FENS:
"(...)nebo jim z 1.6 THP vypadne svíčka na silnici. (...)"
Muzu poprosit o zdroj tehle informace?
Mam tenhle motor v DS4 (naladeny na 200PS), vsude ho chvalili, jezdi to jak cert a pokud sem to dobre pochopil tak ten samy strkaj i do jednickovych BMW? Pokud tedy myslime ten samy motor a neni to jenom stejne oznaceni pro dva ruzne.
diky
|
|
|
Blahopřeji.
Ano, u motorů 1.6 THP vypadávají svíčky. Nevypadne samozřejmě za jízdy z auta, ale lze ji vytáhnout celou nebo po částech při výměně cívky. Někdy spadnou její části do válce. Údajně za to může nepoužití správného nástroje při montáži, protože svíčka je malá, má závit M12 (ještě menší než "malá" svíčka u A-R) a na její povolení a utažení je třeba speciální tenkostěnný klíč navržený výrobcem (NGK). Tento postup se nějakou dobu nedařilo spřátelit s automaty v motorárně a proto část svíček buď nebyla správně dotažená a neustálými vibracemi zničí závit v hlavě, nebo byla předpoškozená a po ca 10.000km odešla svíčka i cívka. Z popisu problému plyne, ze tím asi nejvíc trrpěly motory z počátku produkce. Je to jen jeden z více problémů, který tuto pohonnou jednotku pronásleduje, další issue je přilišná tvorba karbonu.
Ano, motor se dává ještě do BMW a Mini.
|
|
|
Neměly VTI a THP i problémy s rozovdy?
|
|
|
Bavime se o onom zazracnem motoru co se dava do peugeotu a byl udajne vyvinut ve spolupraci s Mercedesem?
Ten jsem mel v 5008 a v 60kkm zdechlo turbo. Nastesti auto nebylo moje, takze jsem ho s diky vratil a uz jsem o nem slysel jen to, ze jsem nebyl prvni.
|
|
K tem svickam: Mylsim, ze ochranne prvky (hologram apod.) pouze rozsiri nabidku cinskych firmem a nakupci uz si nebude vybirat jen jestli chce odpadky/zmetky/necocovypadapodobnenafotce/necocovypadapodobnevrealu/necocojdenamontovat/necocoprezijemesic/preprodejzezap adu ale k tomu i kvalitu ochrannych prvku. Cina je zeme neomezenych moznosti pokud jde o plagiaty. Az me fascinuje jejich neschopnost delat uplne zakladni inovace.
Nejen v CR by v takovem pripade zcela urcite zvitezil vektor odpadky/superochranneprvky.
|
|
Nemůžu se nevyjádřit k předsudkům o autech (všeobecně, nejen o AR).
Asi jsem Čech na hovno, protože to, co vyleze z lidí za automobilová moudra, mě kolikrát donutí žasnout s hubou otevřenou dokořán. Třeba že každej ví, že italové reznou. Když se pak s takovým člověkem bavím a zeptám se ho, kde k tomu přišel, tak odpověď zní, že to tak prostě je. Přitom to byla možná pravda před 20-ti a více lety, kdy pozinkování nebylo silnou stránkou italů. Ale z vlastní zkušenosti vím, že ani němců (opel) a posvátná Boleslaf Motoren Werke 105/120 aspol. taky ne. Ale k takovým argumentům jsou ti lidi hluší.
Sám se s tím taky setkávám ještě v dnešní době, protože jsem si koupil, svatá prostato, SAABa. Samozřejmě rady jsou, abych to prodal a koupil Ochcáfku f tédéíčku, protože to málo žere a jsou to držáky a náhradní díly seženeš fšude. SAAB žere jak tank, ND jsou neuvěřitelně drahý, nikde na to neseženeš servis a když, tak je taky drahej etc.
To, že spotřeba je úměrná dvoulitru a 1650kg (+140kg, když jedeme s přítelkyní) váhy není argument. Stejně tak je kec, že výměna oleje i s filtrem a prací mě vyjde na 1700,- (šlo by to i levněji doma, ale mám kompletní servisní knížku, tak jezdím do servisu). Bohužel jsem měl také "tu čest" s výměnou spojky, která se po 190tis. km odporoučela, turba, které však doplatilo na mou nemožnost dopřát mu 3/4 roku výměny oleje a poté zimní krátké 5min. jízdy do a z nové práce a předních brzdových kotoučů, to vše najednou. Co jsem se však koukal na e-shopy, tak to vyšlo cenově zhruba stejně jako na ochcáfku. Jen z toho auta mám daleko větší radost, než z nějaké unifikované krabice, kterých jsou parkoviště plná.
Jenomže to prostě hospodským doc., prof., ing. VšeVímVšeZnámVšudeJsemByl, DrSc. nevysvětlíte a to mě dost mrzí. Oni znají pravdu, kterou ví přece každej, místo aby dali na vlastní zkušenosti nebo na lidi, kteří mají s danými značkami vlastní zkušenost. Popravdě tuhle vlastnost nechápu. Co to s těma lidma je, že nedokážou myslet sami za sebe vlastní hlavou?
|
|
|
To mate tak, ze kazdy z nas ma nejakou zkusenost a o tu se v hospode podeli, kdyz uz neni o cem kecat. Kazdy ma nejaky okruh aut ktery vyzkousel bud sam nebo to ma v rodine a o tech vi predevsim to, co se na tom sype a pokud nema nejakou extra paradu tak v tom pozitivnim duchu dal nez "ze to jezdi v pohode" mezi reci nedojde. Jediny co by si lidi meli uvedomit a to je pri cteni jakyhokolliv sdeleni, clanku ci knizce, kdo jim to sdeluje. Jenze to je pro vetsinu lidi "moc slozity". Spustu zprav ma svuj ucel at uz jakykoliv. Lidi s nadhledem je malo natozpak mezi novinari.
Sam jsem mel co delat, abych odolal neotevrit penezenku, kdyz jsem si poprve sednul do 159 na vystave, kde se pan u svyho stanku nudil, nikdo k nemu neprisel a byl rad ze si muze popovidat, kdyz jsem se ho proste zeptal. Auto bylo zamceny narozdil od vsech ostatnich znacek a nikoho nenapadlo se pana proste jenom zeptat jestli si muze sednout. Dal se semnou do reci takovym stylem, sednete si a uvidite, ja ten vnitrek proste miluju. Uz jenom fakt - ktery dealer vam rekne, ze miluje to co prodava ? To ve me zanechalo dojem, ze to ma nejakou zvlastni auru, ktera je nesmazatelna natozpak nejakym clankem kdesi v novinach ktery sice cte kdekdo, ale clovek, kdyz ma neco vyjimecnyho taky nechce, aby tim jezdil kdekdo. Od toho tu je prave koncernwagen a tingtongjede.
|
|
|
"+140kg, když jedeme s přítelkyní"
to mi připomnělo: "dneska přišla do krámu ženská tak tlustá, že měla kolem sebe dvě menší ženský jako družice"...jdu si to pustit:)
|
|
|
Lidé se sklony k bezmyšlenkovité krutosti říkají, že v každé tlusté dívce je hubená dívka a spousta čokolády.
|
|
Oleje Selenia jsou údajně mnohem odolnější proti ředění oleje palivem. Alfy měly údajně problém (vlastnost) zvaný pronikání paliva do oleje. Fakticky to prý byla konstrukční fíčura, která byla následně kompenzována olejem umíchaným speciálně pro eiminaci následků této vlastnosti. Pro které Alfí motory to platilo to nemám tušení, ale viděl jsem sken manuálu k jedné Alfě, kde byla Selenia výslovně doporučena.
Nahradit se tím pádem Selenia dá:
- standardním olejem a jeho častější výměnou oproti Selenii,
- superhyper olejem 10w-60, který časem taky zředíte, ale jeho vlastnosti neklesnou tolik jako by klesly vlastnosti normálního oleje 10w-40
Když někdo jezdil jako prase a adekvátně tomu nejen že neměnil olej, ale lil tam olej běžný a měnil ho až na konci intervalu předepsaného pro Seleniu a běžný provoz, tak se to motoru pochopitelně nelíbilo.
Nějak nechápu proč nepoužívat originál Seleniu, zase tolik nestojí:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/7-1-Selenia/0/5/131-Selenia-20K-Alfa- Romeo-10W-40-2l
|
|
|
Souhlas,
navíc majitel e-shopu je taky Alfista, dokáže poradit a pro Alfisty vždycky vykouzlí i velmi příjemnou slevu....
Proč je k..a pro někoho takovej problém dát jednou za rok 1.400 za olej.... http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/7-1-Selenia/0/5/766-Selenia-Racing- 10W-60-5l
|
|
|
:-D Takhle se da rict, ze preskakovani retezu v TSI je taky "vlastnost". Konstrukcni ficura je to zcela jiste.
Ani v jednom pripade to nepovazuju za normalni, proste je to kram a nema smysl to okecavat.
|
|
|
Jelikož výrobce předepisuje způsob užívání, tak to není chyba, ale vlastnost. Výrobce mého auta zase z mi nepochopitelných důvodů vyžaduje v jistém rozměru gumy s rychlostním indexem Y, v jiném rozměru mu stačí V. Přitom technické maximum mého vozu je tak 225 km/h, techničákové maximum je 200 km/h. Proč to dělá nevím, já jeho doporučení do puntíku dodržuji a mám na autě gumy s indexem Y. Své auto za krám kvůli této podivnost rozhodně nepovažuji.
|
|
|
Vazne? Povazovat predepsany rozmer pneu za poruchu na motoru? Uz to nehul.
|
|
Mimochodem, VEMA vyrábí horní ramena pro AR 147/156/GT s maznicí. Když čep začne vrzat, tak se mázne a netřeba cokoli vyměňovat (pokud tam není vůle, jakože většinou není).
|
|
Denso neni japonsky, je to jen ceska presmycka slova odnes :)
|
|
Drahý D-Fensi.
Tvůj web čtu tak dlouho, že už ani nevím, jak dlouho to vlastně je. Vždycky mě Tvé články pobaví (a i jiných autorů) a upřímně říkám, že s drtivou většinou Tvých názorů souhlasím. Nikdy jsem nepřispěl do diskuze, ale na tento článek si dovolím reagovat, neboť mě vážně vytočil, asi stejně jako Tebe článek zmíněný v úvodu. Proč ? Protože už je trapné, jak se stále navážíš do koncernu a HTP, jak každé jiné auto nezapomeneš alespoň trochu porovnat s HTP, i když se porovnávat nedá. Uznávám, že před X lety to mělo alespoň vtip, ale teď ....... ? Dovol, abych jen trochu pozměnil konec tvého článku a věřím, že pochopíš:
Z čeho ovšem radost nemám, je ten neuvěřitelný příval blábolů a klišé o koncernových krámech a předpotopní technice z Boleslavi. To už je vážně k posrání, jaká je to nuda. Mají motorističtí pisálkové vůbec něco jako fantazii? Kdyby to někdo napsal jednou, dvakrát, OK, ale tohle se opakuje pořád dokola a navíc to má čím dál perverznější nádech. Pomalu to připomíná ty celebritní klepy na super.cz zahrnující fotky kalhotek nepozorných celebrit.
Zdraví Tě Radek, ČB
|
|
|
HTP je vlajkovou lodí zhovadilosti zvané daunsajzink, která stojí za tím, že "moderní" auta jsou těžká a slabá, takže výsledkem je kolona škodovek jedoucí na silnici75 místo 90, protože jeden chce jet 75 a ostatní nemají páru na to ho předjet...ekologie jde taky mimo, protože motorek zápasí s hmotností Fobyje při každém rozjezdu a ve městě to žere jako dvoulitr, při jízdě mimo město dokonce víc...ošizená konstrukční řešení také nemají nikde jinde obdoby.
Proto je na místě srovnávat s HTP do doby, než VW vyrobí pro své zákazníky ještě větší shit.
|
|
|
Což se doufejme hned tak nestane, protože motor, co jede zhruba jako fichtl, ale žere jako dvoulitr s turbem, má poměrně omezenou životnost a při použití jakéhokoli jiného než předepsaného oleje jeho životnost končí prakticky okamžitě, to neměli ani Rusové v Záporožcích. Myslím, že 1.2 HodněTrapnejPohon je téměř bezkonkurenční kandidát na nejhorší střep moderní doby, protože za dlouhá léta nevím o tom, že by někdo vyráběl něco horšího.
|
|
|
My tomuhle motoru doma říkáme ZTP, nicméně bych ho za downsizing příliš nepovažoval. 40ti kilowatová dvanáctistovka je prostě výkonově odpovídající objemu. Moje máti to má ve fábii a na ježdění po Praze a na chatu to bohatě stačí. Žádnej superšetřílek to neni, ale s mojí dvouapůllitrovou alfou jsem jezdíval za dvojnásobek a v zimě i za víc. Má to nějakejch šest, sedum let a furt to drží. Nejsem rozhodně automechanik ani nadšenec do motorů a za svůj život jsem měl pouhopouhé 4 vozy, ale vzhledem k účelu mi tohle auto a motorizace nepřijde jako taková sračka.
|
|
Článek míří na hlavičku hřebíku..co se Alf v motoplátcích týká jen fámy, fámy, fámy..omílání klišé je fakt už nedostatek trochy vkusu ../na druhou stranu nejde si opravdu ojetou Alfu plést s Feldou., jen proto, že jí vylítanou za pár kaček koupím po kdoví kolikátém majiteli v bazaru., ta auta necílila v době uvedení na stejný segment../ někde mezi těmito poly je obyčejný zdravý rozum.
Pozn1
Je stará pravda, že motory TS v podstatě umírají na olejovou náplň./nedostatečnou nebo nesprávnou-viz dále/.pokud mají dostatečnou kvalitní náplň JSOU SPOLEHLIVÉ..a vydrží i v případě motoru TS do repasu hravě 300tis.i víc.
Pro volbu oleje samotného je kromě Fiat-Alfa normy pro TS veledůležité také SLOŽENÍ BÁZE.
Nesyntetická"syntetika" na bázi HC čili hydrokraku-, která se všude v marketech válí.vedle cukru .nepatří do Alfy /co je na krakovaném minerálu syntetického ? to neví nikdo, ale soud rozhodl, že lze takto upravené minerály jako syntetiku prodávat-viz.soudní spor Castrol, Shell a další a tak se válí "vychytaná syntetika" za kilo /litr v Lidlu a zákazník koncernu VW je uklidněn,spokojen / Bohužel- Alfám laciný hydrokrak podle zkušeností nechutná.. je potřeba rozhodně šáhnout v případě motoru Alfa -TS po opravdu syntetické náplni na bázi PAO+ ester../nebo po směsné bázi s převahou těchto složek. Nejčastější , běžnou vhodnou volbou je právě doporučovaná Selenia, ale také třeba AGIP racing10W-60 /ester+PAO/, doposud obsažený v nové řadě olejů ENI a vyhovují třeba i některé emulze Milleroil-/ester/ 10W-60 a další. Při volbě např. běžné 10w-40 náplně -byť s obsahem PAO+ester- je potřeba mít na paměti:
Ani např.Selenia 10W-40 nemá moc velkou teplotní rezervu, rozhodně nevydrží zátěžový provoz při 130stC ,na který se olejová náplň u TS motoru BEZ dodatečného CHLADIČE OLEJE po pár podřazeních na okresce a následném provozu v horním otáčkovém poli v létě dostane sakra rychle..tohle je hlavním důvodem, proč motory TS provozované svižně a sportovně, včetně i teplotních šoků městského poskakování i "čočky" typu "vole sem to odhráb"- bez ohledu na to, že se studenou náplní ve vaně -nutně potřebují odpovídající emulzi..ve stavu teplotní zátěže estery jsou složka, která brání trhnutí filmu a vytvoření mikrosváru na třecí dvojici dost spolehlivě ,olej také houževnatě ulpívá na povrchu po odstavení..
Jak říkal jeden starý mechanik--"na sucho "si dřete svojí starou,friťákem případně dolévejte Golfa, ale ne italskej motor otáčkově posazenej nahoru s ostřikem pístu v cestovní verzi.Nic co nemá převážnou bázi skupiny 4 /PAO/ a 5/ester/ do něj nepatří."
Pokud se bude tedy provozovat Alfa-TS motor svižně , třeba i jen s nárazovou zátěží na okresce typu Mělník-Česká Lípa v sobotu ráno, vyplatí se mít namontovanej chladič oleje, kterej podrží teplotu mazací náplně za všech okolností pod hranicí 120stC. i v případě PAO+ester náplně 10W-40. Pokud chladič není osazen,/většina cestovních Alf TS u nás/,pak je lepší na hrátky tohoto druhu pro jistotu mít ve vaně opravdu 10W-60 racing ester+PAO typu a po nastartování logicky nechat trochu ohřát náplně.
Rozhodně-pokud není možné hodnotu teploty olejové náplně pod 120stC zaručit při provozu za všech myslitelných podmínek , který může konkrétní auto v kombinaci s konkrétním řidičem potkat", pak olej 10W60 racing typu v létě není určitě přehnaná volba .Tyto oleje teplotní výlety přes 120stC při otáčkách okolo omezovače snáší v případě opravdu syntetické báze bez újmy, a k trhnutí mazací vrstvy nedojde.Důležitý údaj v materiálovém listu je i HTHS , které by mělo být určitě okolo 3,7 či víc, Alfy bytostně nesnáší v případě motorů klasik- TS., provozovaných zátěžově ."redukovanou viskozitu"a tenký film- nešmakují jim ani často v servisech "všechnospravím" doporučované HC-oleje 5w-30 Castrol a podobně /bohužel bez ohledu na výhodnou marži dílny/..na nich podle zkušeností oběhaná Alfa TS odejde dost brzo.
Namontování teploměru a tlakoměru oleje k některým hlavně svižně provozovaným motorům TS v Alfě řekne víc..hlavně o reálných faktických teplotních režimech olejový náplně a také ev. pomůže při zátěži a ev.poklesu tlaku oleje zaregistrovat okamžité riziko možné degradace náplně teplem.Ostřik pístu olejem není ani u "civilního verze" motoru TS zadarmo.Čili při volbě oleje 10W-40 je potřeba mít tohle na paměti a určitě je potřeba pod zátěží kontrolovat hladinu oleje pravidelně.
Zkráceně to lze říct pro ty , co čtou doporučení výrobce a splnění normy oleje a elementární požadavek na jeho složení nepovažují za neodpustitelnou urážku české vychcanosti.: Nalejte tam to, co tam pro zvolený režim použití opravdu patří.Nestojí to žádnou ukrutnou ránu.Nespekulujte, nekalkulujte.Prostě to tam nalejte a neřešte. Spořivý Němec koupí v akci balemí oleje 5W-40 za kilo/litr v Lidlu a pak se diví, že ojnice mu podá ruku. Tohle opravdu není VW.Kdo chápe pojem technická norma a konstrukční specifikace, nemá žádný problém při provozu ani při opravdové zátěži.
Pozn.2 :svíčky
NGK je klasika a sichr, proč zkoušet pro pár korun, jak vypadá vysypanej izolátor z nějaký "srač.ky" do spalovacího prostoru, s následným nechtěným postupným "výbrusem válce"-- NGK vydrží bezesporu hromadu kilometrů a z ebay se běžně do tří dnů dostanou bez jakých-koli problémů na stůl za cenu okolo 2400,- i s dopravou, v závislosti na konkrétním kurzu.4klacky aktuálně platit díky praktikám místních dodavatelů tohoto zboží mi přijde díky tomu naprosto zbytečné.
stačí do ebay zadat :
NGK BKR6EKPA ..... /4x/ velké do TS a NGK PMR7A .... /4x/ malé .do TS.
|
|
Trochu mimo mísu, ale včera jsem shodou okolností viděl motor 3.0 TDI z Audi čipnutý na 300 koní. Popraskaly tomu písty, ale to je vedlejší. Co mě zarazilo, byly rozvody. Něco tak složitýho jsem ještě neviděl. Samej řetízek, kolečko, kladka, no šílený. Nejsem konstruktér, ale pár motorů jsem viděl a hned mě napadlo, že by se to dalo udělat jednodušeji. Údajně ty řetízky a věci okolo vyjdou při výměně na 70 tisíc. Neuvěřitelný.
Co se týče italů, tak nevím, proč na motorech nedělají rysky. Němec i japonec je tam má, ale ital ne. Ital je pašák, má na všechno přípravek. Dělal jsem Ducati 999 a AR156 a přiznám se, že jsem to měl rozebraný tejden, než jsem posháněl informace a hlavně přípravek. U AR to byly takový kameny, který nastavily a zafixovaly vačky a u Ducati zas patent, co určil horní úvrať.
|
|
|
Proč tam nejsou rysky? Protože u TS je použitý variátor, který naklápí vačku, takže při výměně rozvodů tu vačku musíš mít zafixovanou naprosto přesně. Takže jedině s přípravkama. Kdysi dávno jsem si u jednoho garážmajstra nechal vyměnit rozvody u 1,4 TS. Přípravky neměl, tak si rysky předem udělal. Stejně se netrefil. Po sehnání přípravků u dalšího opraváře jsme zjistili, že to bylo mimo. Sice o jeden zub, ale netrefil.
|
|
hej D-fens, v tom videu na konci textu, co je to ten taky podivny ukazovatel na displeji, pod udajom o aktualnej rychlosti?
Aha teraz som si vsimol napis Gmeter, ze by to meralo pretazenie? :)
|
|
Malá poznámka:
Koncernový osmiventil 1.6 74/75 kW je celohliníkový. Litinový blok mají ostatní koncernové šestnástistovky - 1.6 16V, 1.6 FSI, 1.6 55 kW.
|
|
Alfy s ami vzdy pacili ale bezpecnost v tomto aute je na urovni starej skodovice, porste sa to cele pokruti.. slabe plechy o nicom.
Ale ano su dizojanovo krasne aj motor je dobry.. preto mam volvo a nie alfu
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Alfa Romeo difficultly clever edition
|