Komentáře ke článku: EGR v motoru a jeho vypojení (ze dne 06.12.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
"Interní systém je častější, přesnější, lépe řiditelný, ale také komplikovanější."
To malo byt asi Externy(i), hm?
Niekde som pocul, ze to zanasanie sania a klapky 'asfaltom' sa da vyriesit odvetranim klukovej skrine do externej flasky (a nie sania), ma s tym niekto skusenosti?
|
|
|
Ano měl to být externí, děkuji
možná by se dalo ušetřit i za tu flašku ;) ale to teď nebudeme říkat nahlas, protože v Kodani je zádušní mše za bohyni Gáju
|
|
|
No, když jsem předělával XR2 na rallye, tak jsem instaloval košík a v tu chvíly nebylo jiné možné řešení, než instalovat samostatnou nádobu, dokonce to nařizuje i nějáký sportovní předpis( nádoba o objemu nejméně 1 l ...), jaký, to už po mě nechtějte. Každopádně to má i drobnou chybku-smrad oleje v kabině-asi by to šlo nějak vyřešit, ale nám to tam smrdělo fest
|
|
..mnoho majitelů tohle řeší, že než dávat pracně vydělaných 500 -1000CZK za ventil, tak dají záslepku a ta celá globálně plánovaná "ekologie" je v řiti... a zelení jsou z toho smutní :-)
|
|
Ono není od věci EGR jednou za rok vypucovat. Mám soukromý dojem, že zvyšující se podíl vegetolu v palivu má vliv na větší zasviněnost EGR.
Nedávno jsem se svým automechanikem konverzoval možnost zaslepení EGR. Namítal, že by ECU shazovala auto do nouzového režimu.
|
|
|
Zajímavá myšlenka. Občas mi auto spadne do nouzáku, pomůže znovu nastartovat. Může to být tedy zasranym EGR ventilem?
Teď má motor něco přes 200 000km, ale začlo to dělat už tak v 80ti tisících, tak to je zas divný...
|
|
|
teoria so stupajucim tlakom v sani nieje spravna.
tlak v sani stupa nad 2,5 baru absolutneho tlaku - cize 1,5 baru pretlaku v pripade ze su zasrate regulacne lopatky VTG(vnt) mechanizmu, a regulacia jednoducho nedokaze usmernit vyfukove plyny mimo a tlak stupa.cize vobec nie koli zaslepeniu egr ventilu.
tlak v sani dokaze nad hodnotu 1,5 baru stupnut len v pripade ze je dost nafty - vyfukovych plynov na pohon vyfukovej casti turba - cize len v pripadoch ked sa poloha plynoveho pedalu blizi k podlahe.
v pripade WOT(wide open throttle) je vsak egr ventil zavrety.
pricina zvysenia vykonu a odozvy po zaslepeni egr ventilu je taka,
ze chybajuce plyny z vyfuku su objemovo nahradene cistym vzduchom ktory ide do motora cez airbox a vaha vzduchu - prietokomer ukaze vyssie hodnoty podla ktorych da ECU motora vacsiu davku paliva.
paralelnym dovodom je , ze cerstvy vzduch lepsie hori.
v pripade nejakych nejasnosti viem prilozit ilustraciu mapy EGR ventilu z ECU motora (edc15)
|
|
Tak mi to nedá nezeptat se. Jsem taky jeden z těch co má staré koncernové 1.9 TDI (66kW) a svítí mi kontrolka motoru a VAG-COM mně odkázal na EGR ventil. Už dlouho to odkládám hlavně proto, že netuším co ta věc stojí. Můžete mi někdo naznačit, kolik si mám připravit v prasátku? (Těch 500-1000 co se tu píše, se mi nějak nezdá.) Podotýkám že výměnu a vymazání chyby zvládnu (zajistit) sám.
Vygůglit EGR ventil nevede do eshopů, ale do diskuzí zda ho mít či ne :)
Díky
|
|
|
|
co je to stare tdi? stare tdi 66kw (kod motoru 1Z,AHU,AGR) vobec nevedia ze tam nejaky egr ventil je. ak sa Ti da , napis sem cislo chyby.
|
|
|
este ma napadlo, ci ti nahodou nesignalizuje len solenoid pre egr. to by problem mohol byt, ale nic strasne to nieje.
|
|
|
Je to 66kw TDI, rok 2001, kód chyby z hlavy už nevím, ale psalo něco jako příliš vysoký zpětný tlak...
|
|
|
zapomněl jsem: kód AHU.
EGR ventil jsem našel v Autokelly za 5000,- a to mi zatím za to nestojí.
|
|
|
no ak mas 2001 tak mas pravdepodone ALH , s vnt turbom .
AHU je dost stary motor na to aby sa dal v 2001 do auta.
ake je to auto?
ahu je motor rady A3, cize euro 2 , a ten vobec nema ponatia o tom ked mu egr zaslepis.
chyba moze zniet bud ako prekroceny tlak v sacom potrubi, aleo neodstatocny tlak v sacom potrubi.
pricinou rpekroceneho tlaku je nefunkcna regulacia turba, a pricinou neodstatocneho tlaku je diera v sani, popripade egr ventil cez ktory fuci stlaceny vzduch von a teda turbo nedokaze natlacit pozadovany tlak.
|
|
S EGR laboruji neustale,cim dal vic lidi to che zaslepit a vyhodit.Kdosi napsal v predchozim komentari,ze by byla vhodna rocni udrzba....no nevim jak je kdo zrucny,ale udrzba spocivajici v demontazi EGR a vycisteni saciho traktu treba u BMW 320d 2003 je pro laika na cely den,nemluve o potencionalnich problemech s montazi a demontazi.Konkretne u tohoto vozu je nastesti EGR podtlakove,takze staci vytahnout hadicku...velmi to doporucuji kdyby jste parozi nekdy meli dole,verte ze pohled na vyrive klapky by vas dostal,obalene bordelem...humus.Koncern VW u starsi produkce ma tu vyhodu,ze jde omezit funkce EGR..NIKOLIV uplne ho odstavit,opet jedina vec je zaslepeni.Treba Renault pouziva elektroniku,cidlo pred EGR,pak za nim.Je velmi obtizne s tim neco delat,ale i tak to jde.Taak a co benzinaci.....Priklad Daewoo Lanos 1.6-podtlakovy ventil,velmi nespolehlivy,sice auto nedostane zvuk jako diesel,ale proste se dusi nejede atd-vycistit jde ale omezene.Po zaslepeni je motor zivejsi,odpadavaji problemy s neravidelnym volnobehem.....Dfens sice napsal,ze EGR je nefunkcni na volnobeh a pri plnem plynu...jenze pokud se seka nebo treba blbe dovira,bude vam auto na volnobeh hulit a zdechat.
|
|
|
K té údržbě - někde (tuším na BMW fóru) jsem četl, že stačí čas od času stříknout do sání speciální spray proti zanášení EGR ventilu a částí sání za ním (včetně těch klapek u BMW).
Po přečtení článku tomu moc nevěřím - látka stříknutá do sání musí projít spalovacím procesem a teprve potom jde do EGR ventilu/sání, kde už jí ale příliš mnoho nezůstane - a že by v motoru fungovala homeopatika mi přijde zábavná, ale nerelevatní myšlenka. Ten "asfalt" je totíž docela svinstvo zažrané a jen tak odstranit nejde - nejlépe funguje kartáček a silné rozpoštědlo, takže že by stačila trocha aerosolu po spalovacím procesu? Přičemž ten aerosol by neměl poškodit katalyzátor/DPF a bůhvícoještě....
Zavání mi to dalším leštěným prdem, ale jsem jen laik - nemáte někdo praktickou zkušenost?
|
|
|
ventil sa zanasa hlavne koli tomu, ze sa tie sadze zo systemu nevyfukaju. vela ludoi jazdi do 2500 ot. a mysli si ze setri motor, pricom dovoluju sadzam usadit sa v sacom potrubi na miestach kde su prekazky - napriklad egr ventil. cize kazdy den mu par krat stupit po redline, a je po probleme.
|
|
|
Díky za připomíku k věci - tohle nejspíš bude důvod neustálého zasírání toho ventilu u našeho auta. Moje žena s tím totiž jezdí jakoby otáčky motoru končily u 2000 ot./min. Marně si snažím vzpomenout kdy s tím jela svižněji. :o)
|
|
len pre zaujimavost toto je EGR: http://renaultscenic.kvalitne.cz/EGR.htm
|
|
Odvetravani klikove skrine se casto pri upravach odvede na filtr ktery to pak vypousti do ovzdusi.
Pistni krouzky netesni dokonale. Takze se pod pist dostavaji vyfukove plyny, vodni pary a tak dale a degraduji kvalitu oleje a vznika tam i pretlak. Vic sajrajtu = rychlejsi degradace oleje.
Takze je to lepsi tento prostor odvetravat. To ocelova kulicka neumoznuje. Proto se dava onen filtrik. Filtrik samozrejme proto aby nam to nepoprskalo motorovy prostor olejem a dalsim sajrajtem.
Akorat na technicke to nemaji moc radi.
|
|
|
Endlösung pro běžného uživatele se ovšem jmenuje odlučovač oleje.
Mají to moderní high-end kxáry a funguje to následovně. Ve víku hlavy válců je dutina a v ní něco jako spirála. Na konci dutiny je jednoduchý pneumatický ventil. Když je v sání podtlak, otevře se ten ventil a začne odsávání par a kentusu z motoru. Na té spirále částečně zkondenzuje olej a někdy proteče ještě skrz jednoduchý filtr. Ten zbytek svinstva je vcucnut do sání, ale protože tam není olej, tak není problém. Je to velmi jednoduché a asi bych to zvládl i vyrobit.
A-R 147 motor 1.6TS má ve víku hlavy válců něco jako labyrint a realizuje to stejnou fci, ale bez toho ventilu a bez filtru. Na labyrintu se oddělí olej od vzduchu, vzduch se dostane do sání, olej nateče takovým jednoduchým zpětným vedením zpátky do vany.
|
|
Proboha proč si ty rakoviňáky kupujete,když pak nemáte na EGR,nebo jeho vyčiětění?Ušetříte prý oproti benzíňákům na palivu,tak proč nemáte peníze na to,aby jste ostatní neobtěžovali smradem a kouřem?
Fakt to nechápu.
www.antidiesel.eu
|
|
Mám Renault Laguna II, 2.2dCi. Najeto to má něco kolem 40 tisíc a problém s EGR ventilem se u toho vehiklu objevil už 2x (mohutný kouř, vykastrovaný výkon,...).
Je pravdou, že auto používá moje žena jako svou nákupní tašku, takže s tím jezdí jen po městě na vzdálenosti kratší než se stačí motor dostatečně zahřát.
Nejsem si tedy jist jestli se v tomto případě projevuje spíš všeobecně známá "kvalita" Renaultů (speciálně Laguna II je v tomto směru vskutku vyvedeným výrobkem) a nebo jestli jsou ty problémy zapříčiněny spíš nevhodným používáním auta, které je navržené převážně na dlouhé cestování, nikoliv jako "nákupní taška" do města. - Jinou věcí je, že na dlouhé cestování bych si vzhledem k celkové "kvalitě" té Laguny teda rozhodně netroufnul. :o)
|
|
|
Zkuste se podívat na podtlakovou regulaci turba. Je tam elektromagnetický ventil, připojený k vývěvě paralelně s posilovačem brzd. Tento ventil přivádí podtlak na podtlakový regulátor turba. Problém může být v netěsnosti hadiček, špatné funkci ventilu, špatné funkci regulátoru nebo jen v nesprávném seřízení regulátoru. Doporučuji vyčistit EGR, půjčit si elmg. ventil a zkusit ho tam. Pokud nepomůže, tak jít do regulátoru. EGR ventil je tak jednoduchý, že obvykle pomůže jen vyčistění. 40 tis. musí vydržet, pokud to není zmetek z výroby. Ohledně kvality - serou se stejně auta z obou koncernů, jedno jestli německá nebo francouzská - měl jsem obojí. Ostatně část motorů Renaultu je Bosch nebo Siemens.
Jinak dCi, pokud mohu soudit, chce zacházení trochu "benzínové" - více vytáčet. Pravda více to pak žere, ale motor ne "neutahá" a vydrží déle.
|
|
Egr mam zaslepeny pres rok a jezdim normalne. Jedine co jsem zaznamenal je to, ze mam stale ciste roury, coz je pozitivni. Hodne aut dokaze EGR dost potrapit, zaslepte ho, ucpete hadicku a mate o zalezitost co se muze na aute pokazit v nejvic nevhodnem okamziku mene.
Kazdopadne to sverte do rukou nekomu, kdo uz to delal.
U novejsich motoru je treba zasah do pocitace.
|
|
Nechal jsem recentně zaslepit u své Corolly 1,4D4D EGR a současně nechal "chipnout". Spotřeba okamžitě klesla minimálně o litr, výkon krapet vzrostl. Nevíc, za co může EGR a za co "tuning", každopádně to zatím vypadá na výhodnou investici (pokud si následně neodkurvím spojku). DPF naštěstí tenhle model ještě nemá (r.2005). Z toyot se ty DPF odstraňují dost blbě, co jsem četl.
Ty ekokurvítka jsou opravdu dar z pekel...
|
|
Tak jsem prostě jen vytáhl konektor (teplý motor, volnoběh - to jsem vyčet v servisáku, kdy je uzavřený) a na 100km mi to zvedlo spotřebu asi o litr. Při startu ještě teplého motoru nic, ale další den už mě svítil oranžový motor na palubovce. Takže konektor jde pěkně zpátky.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek EGR v motoru a jeho vypojení
|