Komentáře ke článku: Vlastní zkušenost s eurozmrdy I. kategorie (ze dne 19.06.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
ano, jediné přímé řešení je změnit zaměstnavatele. Od března jsem ve firmě o třech lidech a dělám přesně to, co je potřeba.
Jen se bojím, abych za deset let nepsal směrnici č. 2015/556i o zajištění provádění interního audit trailu :-/
|
|
No já si sice dokážu představit, že zavádění téhle věci byla pěkná pakárna, ale jinak bych byl opatrnější. Dobře navržený(!) systém dokumentace a onen vysmívaný audit trail jsou totiž protizmrdí zbraně velkého kalibru, které není dobré zatracovat jen proto, že v podobných oborech (audit, poradenství) se pohybuje nadprůměrné množství zmrdů!
Třeba při vývoji informačních systémů onen požadavek na audit trail znamená, že veškeré důležité operace a změny musí být dohledatelné. To se pak zmrdík prodejce nebo obchodní ředitel diví, že data, která s velkým nasazením mazal nejsou tak úplně smazaná... Pokud vím, tak jeden, teď možná už i dva, naši bývali zaměstnanci, oba dva zmrdi par excellence, kvůli tomu momentálně sedí.
Pochopitelně to nesmí být na úkor vlastní práce, ale vždy je dobré mít také "hard data" na utlučení zmrdů, kteří by případně měli dojem, že Vaší práci rozumí lépe než Vy a projevovali snahu se do ní navážet.
Praktický příklad: vyvíjíme in-house jeden informační systém. Přijde mamlas, který o práci, ke které se používá ten systém, ani o vývoji nic neví. Jenže byl nějakým omylem najat na místo, kdy do toho má relativně co kecat a tak začne prskat (nejlépe u nejvyššího vedení), že absence jedné funkce je "critical problem" a jak to, že to ti blbci, co to vyvíjí, ještě neřešili. A ačkoli existuje funkční work-around, musí se vše okamžitě změnit a ta požadovaná funkce je priority #1.
To by pochopitelně znamenalo pěkný zmatek, odložení důležitějších věcí atd. V zájmu normálního chodu firmy a nebuzerování lidí je tedy třeba s mamlasem vyběhnout. A to se nejlépe udělá jak? No jednoduše tak, že se vezme log a na něm se jasně ukáže, že dotyčná funkce se uplatní v x promile případů a používání work-aroundu stojí řekněme 20 minut času jednoho člověka měsíčně. Nejsem svině a v první fázi tedy tento přehled dostane přímo zmrd, bez zbytečného zatahování dalších lidí. Má-li zbytek rozumu, požadavek stáhne, resp. přiřadí mu realitstičtější prioritu. Nemá-li, přepošlu tu samou informaci jeho nadřízenému (pokud možno s mamlasovou odmítavou reakcí).
|
|
Jo jo, papíry jsou strašná věc, ale že by se kvůli překlepu rozhodilo 257 stran? No asi to byla nadsázka, takže OK :-)
Ovšem fakt je, že podobný systém může mít smysl a pokud je ho v nějaké firmě problém zavést, znamená to buď, že ten systém je na hovno vymyšlený a nebo, že ta firma má ve svých interních procesech chaos. A nebo taky, že tam vládne atmosféra pohody, kdy není třeba dokládat, kdo kdy co přesně napsal - ovšem taková firma je velice úrodnou půdou pro zmrdy. Jakmile by se tam jediný dostal a zakořenil, dokázal by firmu rozvrátit.
|
|
|
P.S. Aby to nevyznělo jinak - článek se mi líbil, to já jen tak :-)
|
|
|
100% souhlas. Právě ve firmě, kde vládne popsaný chaos, dělám. A opravdu stačil jediný zmrd a firmu to stálo milióny. Dnes tu takových máme více (výměnou za původní) - firma už není schopna ani vypočítat cenu vlastní práce.
|
|
...osobně si myslím, že kvůli tomu, že Brusel nedokáže zajistit, aby Evropa prosperovala (to už se ví), nutně se soustředí na to, aby na svůj chod vybral z ubývajícího množství peněz stále stejný díl (tj. procentně větší). Je dost možné, že se zavede povinnost mít ISO a další shody i pro "jednomužné" firmy - budete dokladovat, jak při příjmu zakázky (někdo vám zavolá) generujete papírový audit trail až ke konečnému výsledku (někomu zavoláte, že je práce hotová). Místo dne to bude trvat tři, ale úředník bude mít co kontrolovat, bude si moci jezdit po Evropě...
|
|
|
podobna hujovina skoro presla u nas. aj obycajni zivnostnici maji evidovat a archivovat kazdy kus pouziteho hajzelpapiera + k nemu nejaku "registracnu kartu". napr. cenove ponuky (vlastne aj cudzie) sa mali archivovat 5 rokov. potom sa treba opytat na ??? urade, ci sa to muoze vyhodit. a aj ked sa papier vyhodi, treba mat iny papier, ze som taky papier mal a vyhodil ho.
nastastie do nepreslo. ale vela nechybalo.
|
|
|
Hm, skoro mi to připomíná Hlavu XXII - velké vlastenecké tažení...
|
|
|
preslo, kamarat. s odkladom o dva roky...
|
|
Mám zkušenosti s podáním přihlášky do dotačního projektu EU a MPO, celé to koordinoval CzechTrade a Czech Invest. Celé to bylo na několik balíků papíru, naštěstí dotace odklepnuta, pokud by nebyla, tak celá ta šílená byrokraci přijde nazmar.
|
|
|
Pokud nekdo chce prachy, musi pripustit, ze donator chce mit prehled o jejich efektivnim vynalozeni.
I kdyz drive ve firme vladla lazo-plazo pohoda a vse samospadem fungovalo, tezko je to asi sdelitelne ven.
Ono to "mapovani procesu" jisty smysl ma. A samozrejme, ze zavadeni je nejslozitejsi.
Pokud i bez toho byli zamestnanci pretezovani, nebylo asi vse v takovem poradku, jak se nam muze na prvni pohled zdat.
|
|
|
NA CIZÍ PENÍZE SE VYSRAT! |>:- ( )
|
|
Vám to možná případá jako eurozmrdství, ale tohle vše svou jakousi logiku má. Kupříkladu jsem absolvoval kurs PQM (process quality management), nejspíš omylem. :-) Náklady na vyškolení 1 člověka cca 300 tis., pak vše většinou k prdu, protože se zjistilo, že nebude dost sil něco z PQM prakticky zavádět, ale...
Všichni víme, jak to v takové úřednické či poloúřednické instituci vypadá. Všichni kecaj do všeho, ale nikdo přitom za nic pokud možno nezodpovídá. A když se něco posere, tak se to posralo kvůli tomu, že se to posralo někde jinde. V každé skříni kostlivec. Zkrátka zmrdoland na druhou. Když je každá instituce rozdělena do procesů a procesy do jednotlivých navazujících činností, jež jsou přesně specifikovány ve smyslu "co je to za činnost, co obnáší, co je k ní potřeba za vstupy, kdo odpovídá za vstupy, co je výsledkem činnosti, kdo ho přebírá, kdo činnost provádí, s jakými náklady a předpoklady, kdo za ni zodpovídá, apd..." - tak jsou přesně dány pravidla hry a není žádný prostor pro zmrdušství...
Problémem je, že tohle vše je práce navíc a nikomu se do ní nechce. Navíc spousta zmrdů začne "větřit" problémy ve smyslu toho, že by se mohlo zjistit, že o ty jejich tabulky, co každý měsíc připravují, vlastně nikdo nestojí...
|
|
|
KONTROLOŘI MUSÍ KONTROLOVAT KONTROLY KONTROLORŮ (7:- P)
...Jděte s tím na kolo (7:- /)
|
|
Obsah sdělení beru, ale napsáno je to nic moc.
|
|
Vážený pane kolego,
v souladu s Pravidlem č. 1/2005 pro sestavení výhledu hospodaření, Výnosem FŘ č. 1/2005 pro sestavení výhledu hospodaření pro rok 2004, Pravidlem č. 7/2004 pro sestavení obchodně-finančního plánu a Výnosem FŘ č. 10/2005 pro sestavení obchodně-finančního plánu pro roky 2006 až 2008 Vám zasílám šablonu pro doplnění 3. Forecastu techcniké části pro rok 2005 a zároveň 2. verze plánu technické části pro roky 2006-8. Prosím o vyplnění žlutých buněk v obou listech souboru. Pro plán 2006-8 je členění některých položek podrobnější než pro Forecast 2005. Obchodní Forecast a plán jako podklad pro doplnění šablony Vám bude zaslán v průběhu příštího týdne.
Prosím o zaslání doplněného souboru v souladu s výše jmenovanými Příkazy FŘ.
Děkuji
|
|
|
TPS report je potreba podat ve stanovene obalce. (c) Office space
|
|
|
tenhle film miluju-mam to stesti ze v nedelam v cubicles, takze se tomu muzu opravdu smat.
mate nekdo v praci taky Mr. "M'kay" Lumbergy ? :-)))
bw: co je to TPS report?
|
|
Pokud to je slozite a nikdo nevidi od zacatku na konec, tak je veskera logika byt by byla celkem prijatelna nanic.
|
|
A říkám rovnou, že už mě to všechno pěkně sere. Furt samá angličtina - kdyby angličtina, ale zmrdivýrazy, které snad musí nenávidět i běžný Londýňan - papíry, nesmysly. Má zkušenost je, že stačí relativně jednoduchá analýza procesů každé společnosti s jasným přehledem nedostatků a návrhu postupu k nápravě. S vedením se to probere, zjadnoduší, ze sedmi věcí k nápravě se přistoupí ke třem. Jedna se zmrší - přirozený bojkot napadených ovcí - a dvě dotáhnou do konce. A je aspoň něco. Bez fídbeků a podobných blbých keců. Jednou jsem měl tu čest i ve firmě, kde ředitelem byl majitel, měl velmi dobrý přehled o své společnosti i o svém byznysu. Narazil jen na nevýrazný odpor svých oveček a dobrá věc se podařila. Ušetřil háky, zlepšil službu zákazníkům a byl spokojený.
|
|
|
jazyk je jen o tom jak to uchopis, jsou tri skupiny lidi: a) ti ci neumi aj ani kvaknout a anglicismy nepouzivaji neb jim nerozumi, b) ti co aj taky neumi, ale anglicismy pouzivaji pac jim to prijde svetovy a "cool" :-), c) ti co mluvi aj perfektne a pouzivaji aj terminy protoze neni cesky ekvivalent a navic to zni cool:-))) a je jim jedno ze ostatni aj neumi...
|
|
|
Plus ještě jedna kategorie - ti, co používají angličtinu jako primární jazyk a nedokážou si vždycky rychle vybavit český ekvivalent :-)
|
|
o co jde? Já jsem požární technik a mé vlastní dokumentace jsou čtyři anglicko-české šanony. Požární ochrana naneštěstí nemá své vlastní ISO, tak alespoň žebračím u kvality. Čtyři šanony jako základ, pak asi dvacet šanonů "logicky" navazujících a to nepočítám neustále se rozšiřující pracovní náplň, tím, že dceřinných společností přibývá...
BTW. překládám si sama, je to moc drahé.
|
|
Zkuste si pracovat ve státní správě :) to je tisíckrát horší. I když potřebuji jenom ořezávátko je to tak 8 papírů, 4 důležité podpisy a tři týdny čekání, o tom ostatním se ani nezmiňuji, na horory je trochu časně ;)
|
|
|
Já pracuji v soukromé firmě, ovšem jeden z našich významných klientů je jistá státní příspěvková organizace. Spolupráce se státními úředníky je na mašli. A co dokáží vymyslet je naprosto N-E-U-V-Ě-Ř-I-T-L-N-É.
|
|
|
A přitom stačilo jediné oficiální stanovisko za Českou republiku, že o EDIS není v těchto končinách zájem, že po vstupu nám stejně nemá žádný PWC do čeho kecat.
Tak to udělali Poláci a jsou v poho.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Vlastní zkušenost s eurozmrdy I. kategorie
|