Komentáře ke článku: Servisy Škoda jsou nej...! (ze dne 17.11.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
nekdy je taky problem v zakaznicich. maji predstavu, ze za pade dostanou novy auto, plnou nadrz benzinu a nalestenou vonafku zpatky.
pritom casto je jejich pozadavek neco ve smyslu "nejak to spravte aby to fungovalo, ale hlavne at to moc nestoji". autorizaky neopravujou, nybrz vymenujou. to je, si myslim, v poradku.
|
|
|
Kdyz jsem se naposledy bavil s clovekem, co se donedavna zivil prodejem ojetych aut (ted dela uz jen servis), rikal, ze zajimavosti na nasem trhu je specificke smlouvani o cene. Prakticky nezalezelo na tom, jestli auto melo stat pul milionu, nebo se jednalo o neco za tricet tisic, vzdycky se naslo dost zakazniku, kteri zili v presvedceni, ze z ceny smlouvanim nestahnou procentualni castku, ale cca 20 -25 tisic kc. A strasne se divili, ze auto (u ktereho se platil i enviropoplatek) jim nikdo nechce prodat za pet tisic korun.
|
|
|
těch 20-25 bych viděl na 10-max.15, což je cena ponákupního servisu (výměna všech náplní a filtrů+kontola důležitých sestav - kdybys nevěděls)...a to mi přijde jako nemístná důvěra k prodejci, že tam není toho zmrdího sádla víc i když mu nelze upřít nějaký zisk.
takže když někdo prodává P206CC z r. 2004 v nějaké jiné než plné výbavě se sadou druhých pneu za 125.000, klidně ho začnu stahovat o 25%, protože to je bežná cena v zahraničí+náklady na dovoz a nějakých 5.000 zisk(auto bez českého TP)
moc nevěřím tomu, že se zákazníci zjevili v bazoši, auto nikde nesháněli před tím, nevěděli kolik na trhu stojí a ze vzduchu najednou odfiltrovali výši slevy bez ohledu na auto. spíš viděli ceny jinde, líbil se jim konkrétní kus a snažili se cenu dostat do obvyklých mezí +/- 5.000,- Kč.
|
|
|
Dva měsíce zpět jsem prodával svou mazdu 626,r.v. 2001 2.0i 85kW v plné výbavě, opravovaná po nehodě, ale ne slepovaná. Běžně se ceny na netu pohybovaly v rozmezí 30-80tkč. I ze zvědavosti jsem zajel do bazaru co by za ní dali-8.000,- v hotovosti !!! Druhý den jsem ji prodal za 38.000,- Tam by bylo sádla, jéje...
|
|
Asi sleduju jiný média než autor, ale nemám pocit, ze by se v nich celkove vzato nějak tvrdilo, ze Škoda je 'nej'.
Ze se v nich objeví kazdej prd o novinkách z MB je holt daný tím, ze to jejich konzumenty zajímá. Asi těžko se tomu divit.
První odstavec ve me zkratka vyvolává dojem takovýho toho kvazirebelstvi, kdy se rekne: všichni jsou podplaceny nebo blby, a koukejte ted, jak to všem a proti vsem neohrozene natru. Zbytečný.
|
|
|
(proč vlastně ne Bunzlauwerke - před cca 20 lety na to tema byla velmi vtipná dopisova přestřelka čtenářů Weltu:)
|
|
|
Asi sleduji jiná média, ale nadávnou hysterii kolem uvedení Škody Rapid mám ještě v živé paměti. Podle autorů těch textů lepší auto na světě ještě nevyrobili. Teď nás masírují Octavií III. Je to mnohdy až směšné - když třeba při sdělení dojmů z nového Peugeotu 301 "novinář" napíše, že 301 se ve zpracování Rapidu nevyrovná, protože ten je určen pro náročnější klientelu... To musí být fakt náročný klient, když za 1,2HTP v Low Cost Rapidu dá stejný peníz jako za 7-místnou Dacii Lodgy s nejnovějším TCE motorem 85 kW.
A "kvalita" značkového servisu Škoda... Tchán má Fabii I s 1,2HTP, koupenou novou a "servisovanou" u dealera. Na několik let svítící oranžovou kontrolku Engine si už asi zvykl. Na druhou stranu je dobře, že to neopravili vytažením žárovky - je jeden z těch motoristů, který by si toho ani nevšiml. U servisování služebních aut nedaleké radnice mají zase užívající úředníci podezření na šizený olejový servis.
|
|
|
Pozor, dnes musí být člověk politicky korektní, do Rapidu už se nebude dávat HTP, nýbrž 1,2 MPi (jen přejmenované HTP, ale jinak "celkově překopané" jak technici v MB tvrdí. :-P )
Jinak, to šizení není premisou jen škodovky. Dělal jsem v několika autorizovaných servisech, některé byly na úrovni a auto bych si k nim dal bez problémů (a třeba na úkony, které doma nezvládnu už jsem tam auto dával - např. seřízení geo u svého hydroCitrouše) a jsou servisy, kde bych se už neukázal a proto jsem raději odešel i jako mechanik. Můj současný nadřízený má auto, se kterým do jednoho z těch mizerných servisů jezdí. Např. u SsangYongga jeho ženy mu tvrdili, že ruční brzda brzdí jen jedno kolo zadní nápravy (samozřejmě kec, je to řešené jako u jiných aut) nebo že mu určitě vyměnili brzdové destičky a kotouče na zadní nápravě jeho Hyundéé (a pak náhodou při přezouvání zjistil, že mu vyměnili jen desky, kotouče nikoli, ale naúčtovali si je).
O Škoda servisu v našem městě bych se také mohl rozpovídat a nejen o něm.
|
|
|
Budu mit OT dotaz.
Kdo vlastne prisel s tim, ze se nazev te firmy vyslovuje "hjundé"? Driv se tomu rikalo "hjundaj" a korejci tomu rikaji vcelku jasne "han-dé". Ma to nejaky hlubsi smysl, nebo jen nekdo byl liny poradne vyslovovat?
|
|
|
To nevím, já to vyslovuji jako Ty, to Hjundéé je, tuším, z reklamy (jak to vzniklo, že se to dostalo do reklamy, to už nevím) a já to spíš paroduji, než že bych to opravdu používal.
|
|
|
Na me to zacalo z reklamy houkat asi pred rokem, dvema... Asi bych si toho nevsiml, kdyby to nezarvalo na plny pecky z repraku nekdy o pul druhe v noci (je to oblibena forma reklamy na Idnes, pravda, zapamatoval jsem si to dobre). Prijde mi to jako divny kockopes, neni to ani korejsky, ani tak, jak se tomu driv nadavalo mezinarodne. Kdybych cekal v lidech nejake kousky rozumu, rekl bych si, ze si vyberou nejaky bezne pouzivany nazev, ne, ze investuji nehorazne spousty penez do toho, aby naucili zakazniky nove vymyslene slovo.
|
|
|
Na lžiDnesu to komentoval nějaký diskutér takto: "Nevím, jak si polepšili - dřív se jim říkalo Hnůjdaj, teď to bude Hnojdé."
|
|
|
Oni take ti, se kterymi jsem se o tom bavil, meli na automobilku podobny nazor, jako D-F na skodovku.
|
|
|
Já s D-Fensem názor na mladoboleslavskou Škodovku sdílím a korejské (asijské) výrobky se mi zase nechce kupovat z vlasteneckých důvodů. Snažím se upřednostňovat kvalitní lokální výrobce a v oblasti samochodu gasolinoweho toto pro mě splňuje například Fiat. Evidentně nejsem náročný zákazník :-).
|
|
|
Jakto že ne? Včera jsem při čekání na dokončení opravy Alfy okukoval Bravo, Punto, MiTo a Giuliettu. Všechna auta na mně působila velmi dobrým dojmem, nejvíc z toho MiTo. Když to porovnám s technikou dostupnou na bázi Fobia/Octavia, tak z toho ten low cost tak ukrutně nekouká
|
|
|
Děkuji za kompliment!
Lásku k italským přemisťovadlům ve mně vyvolal integrale svými odbornými komentáři a www.prvnikozi.cz/titulni_strana.htm jejich péčí o každou součástku jimi nabízeného zboží.
|
|
|
Low cost z nich možná nekouká, nicméně se neprodávaj, což se nicméně zdaleka netýká jen českého trhu, ale celé Evropy. Proč?
|
|
|
protože evropa chudne a spokojí se s (pěta)dvacetiletou technikou zabalenou do poloplastových karoserií a opentlenou marketingem VW.
byl jsem nedávno v NL a A-R Mito jsem tam viděl asi stejně jako VW Polo (neumím rozeznat dvě poslední generace - nevím, která je která, tak tím myslím jejich součet)
|
|
|
No jo, ale ta auta z Itálie často vychází levněji...
|
|
|
tak jsem to nezkoumal.
možná to bude i v designu. italská jsou dělaná, aby rozdělila lidi na ty, co se jim líbí a koupí ho třeba jen kvůli designu a na ty, co to nemůžou ani vidět. myslím, že to vůbec není špatně.
německá auta jsou laciná a navržená tak, aby "nevadila" co největšímu počtu lidí ze skupiny "průměrný blbec". jsou proto sterilně nudná. běžný eurovofčan se už učí, že vyčnívat není dobré a ve stádu že je fajn. co na tom, že to na parkovišti před prodejnou potravinových náhražek nepozná než podle SPZ? 8o/
|
|
|
no, ať je to jak chce, tak o koupi furt nerohoduje jen cena, ale další faktory. Marketing je klíčový. Přístup italských značek:
- média: nula. Patrně nechtějí, se jim to příčí, hrdost jim to nedovolí, nebo nepochopili, že pisálky musejí neustále korumpovat výlety do atraktivních destinací, půjčováním hraček a večerním obveselováním na spontánně uspořádaných večírcích, jinak na to mohou zapomenout
- reklama: skoro nula a když jo, tak stojí za prd
- akce a akční modely: skoro nic
- internet: v tom aby se prase vyznalo
- neštastné slučování portfolia s Chryslerem
- Marchionne vykládá do médií takové pitomosti, že i věrný zákazník musí začít pochybovat, zda automobilku vede příčetný jedinec
|
|
|
Ještě bych přidal absenci modelů pro "standardně" movité západní rodiny.
Nástupce Stila Multivagon není. Nástupce Multiply není. Někde jsem četl, že tyto modely má nahradit Doblo v osobní verzi. jenže Doblo nemá šanci získat auru nepochopitelně respektovaného Transportéru. Dokonce jsem zaznamenal nářky tradičních Fiatistů, majitelů Brava, že Stilo bylo lepší. Sám bych v tomto segmentu sáhl raději k Lancii Delta - i když ta je za trochu větší peníz. Až v posledních letech se snad podařilo prosadit Freemontu, to je ale původem z USA.
S Marchionnem souhlas, také kroutím hlavou.
|
|
|
Taky absence "vlajkové lodi" ve střední třídě jim moc nepřidává, to je myslím jistý. Alfa 159 je už obstarožní a nástupce Cromy taky zatím není na obzoru.
|
|
|
proč "nepochopitelně respektovaného Transportéru"? Prostě T4 byla extrémně povedená a udělala jméno. Jiné tak spolehlivé (všechny) a pohodlné (dle výbavy, samozřejmě) auto těžko najdeš.
|
|
|
No to je právě to co jsem měl na mysli. Podle mě oni prostě neumí prodávat. Ale v tom nejsou sami, při pohledu na některé Japonce (v poslední době zejm. Subaru a Honda) si říkám, že se snad taky musí řídit strategií prodat toho v Evropě co nejméně.
|
|
|
Samotna cena nerozhoduje, je to vsak podstatny parametr.
Pred trema rokama jsem se prave rozhlizel po novem aute a libilo se mi prave Bravo, nahrazoval jsem tehdy jednickovy Focus, kteremu je Bravo podobne. Podival jsem se na cenik, zasmal jsem se a sel se podivat jinam.
Ta cena byla NAPROSTO MIMO, nepamatuju si to presne, ale atakovalo to cenu Fordu Mondeo, ktery byl tehdy dalsi z adeptu.
Ted jsem se z prdele podival na stranky Fiatu, ceny Bravy opet mimo, maji uz ale "akcni cenik", ktery dostava ceny na pozemskou uroven....
Prekvapuje dechberouci paleta motoru, 1.4 benzin a 1.6 diesel, tedy (entrylevel motory z Octavie) koncime na famoznim vykonu 120k 1.6 chrcohtak.
Prave jsem si precetl v novinach, ze ceske zastoupeni Fiatu pro velky uspech konci, Cesko bude obsluhovano zastoupenim z Madarska...
Jo, presne takle vypada uspesna firma a business tah na branu... Mam dokonce nepotvrzene insider info, ze za ten pruser v Cesku muze primo italska centrala, ktera na pobocky dodavala za velkoobchodni ceny vyssi, nez byla doporucovana maloobchodni cena... Proc jsou Italove presvedceni, ze prumerny Cech je nesvepravny blbec, ktery zkousne vsecko, to opravdu nevim.
Jak je to u ojetin nevim a neresim, proprdene sedacky po Helmutovi jsou pod moji uroven.
|
|
|
Hmmm...
Jezdim ted 3 roky v Octavii a tyhle italske radosti ocumovani aut v servisu jdou bohuzel uplne mimo me...
Ja jsem totiz s tim autem jeste v zivote v servisu nebyl.
Pres rokem a cosi, kdyz se zacala skodka dozadovat vymeny oleje, mel ji zrovna pujcenou bracha, nema na svem aute tazne zarizeni. No a rovnou ten olej nechal cestou vymenit, nez mi to vratil.
Tachometr ma pres 60kkm, brzo se skodka zase ozve s olejem, tentokrat ale pojedu na vymenu ja, a taky budu cumakovat v showroomu!
Apropos, kdyz je rec o technice, jaky ze je Fiati ekvivalent 1.8TSI/2.0TSI, tedy primovstrikovy turbobenzin? Ja jenom ze o nicem nevim. A ze 1,75 TBi to opravdu neni
|
|
|
A jaky je treba skodovacky ekvivalent zum beispiel motoru 4.6 HSE nebo 5.7 HEMI?
|
|
|
Zadny.
Rec byla o modernich technologiich a ne o rumpalech na pohon dulnich cerpadel.
|
|
|
Inu, totez se rikalo i o pumpe-düsse.
Mimochodem, rumpaly na pohon cepradel podporuji treba odpojovani valcu? A se vam nekdy stalo, ze by vas takovy rumpal na pohon dulnich cerpadel bez vetsich obtizi predjel a vase moderni technologie s tim nemohla vubec nic delat? :-) Ja jen, abyste se nedivil, az k tomu dojde.
|
|
|
PD je samozrejme obdobny rumpal zemedelskeho typu, sam s tim jezdim.
Nejaky ten sestilitrovy rumpal pochazejici z dob, kdy Big Bopper vladl hitparadam a kdyz Lajka stekala z rakety na zemekouli, me urcite uz hodnekrat predjel. A me to bylo naprosto u prdele, pokud me teda nasledne nebrzdil v zatackach.
A uz vubec mi neni jasne, co bych jako mel delat s tim, ze nekdo jede rychleji nez ja, a ze me tudiz predjel. Kdyz me nijak neomezuje, at si jede spanembohem treba do Bruntalu.
I kdyz, minuly mesic jsem potkal pacienta v nejakem malem Seatu na statovce Hradec - Mohelnice, ktereho jsem predjel v ve stoupani (musel jsem na to splapnout, protoze blbec zacal vedle me zrychlovat) aby me pak tentyz blbec o kus dal cestou kopcem dolu predjel silenou rychllosti v leve zatacce pres plnou caru. Zachranil jsem mu zivot, ze jsem uhnul az na travu, v protismeru byl samozrejme kamion...
Tohle ridici HEMI rumpalu ale nedelaj.
|
|
|
|
Skoda snahy, Hemi mu nikdy nebude zrat 5 litrov, ze? Hlavna vec je ze vie najlepsie ako voz v ktorom nikdy nesedel jazdi...
Typicke.
|
|
|
Me se treba osvedcila toyota z pulky devadesatych let. Ale co se italskych aut tyce, soused ma starsi lancii, provadi s ni udesne veci a ona se porad drzi. Proti znacce "budiž" nic nemam, v naftove verzi jednoho jejich vyrobku jsem absolvoval dovolenou a ziju.
|
|
|
|
Coz ale neodpovida tomu, jak tomu rikali korejci (predmesti Soulu a nekdo z jizniho pobrezi)
|
|
|
Lec to mozna odpovida tomu, jak by tomu v predstave majitelu mohli rikat ne-korejci, pri mnohosti jejich jazykovych dovednosti a predevsim nedovednosti. U globalnich znacek vec, ktera neni uplne nebezna.
|
|
|
Dovolim si kacirskou myslenku, ze nekdo z koreje je dokopal k tomu, aby tomu rikali spravne, ale v prubehu procesu dosla skupina analytiku k tomu, ze by to prilis pripominalo nazev "Honda" a tak vyrobili "kompromis", drive se tomuto "kompromisu" rikalo paskvil.
|
|
|
To neni kacirska myslenka, to je uplne normalni vec.
Jen nevim, proc se tu tim zavzdusnujeme; at si ta firma dela, co chce, no ne?
|
|
|
Spousta veci, ktere rikam, radeji uvadim jako kacirske myslenky, zvykl jsem si, ze to okoli tak vnima. Vcera ze me malem trefil slak prodavacku, protoze jsem vyjadril myslenku, ze je uplne jedno, ze na cenovce je nizsi cena, nez kolik ukazuje kasa, protoze neuznavam povinnost uvadeni ceny vyrobku a bud platim, nebo neplatim, kolik si prodavajici rekne.
|
|
|
Mne to sice jedno neni, ale taky se orientuju podle ceny u kasy a tu bud akceptuju, nebo ne.
|
|
|
Jo, jenze predpis pravi, ze nejnizsi uvedena cena a za tu ma obchodnik zbozi prodat. Jakysi relikt socialismu. Nekteri jeste veri, ze ceny veci, jako rohlik, urcuje stat.
|
|
|
To není otázka socialismu, ale klamavé reklamy. Pokud někdo něco inzeruje za nějakou cenu, měl by to za ni taky prodat.
|
|
|
myslím, že logické a správné vysvětlení není dost politicky podbarveno, takže nebude uznáno. námitka se nepřipouští! 8o)
|
|
|
jistě. pokud obchodník vlastní hloupostí uvádí dvě ceny, předpis říká, že má prodat za tu nižší. ať bordel nebo schválnost prodejce je tím předem rozhodnuta. kde je problém?
|
|
|
Je to pravda, ale kdyz jdu do samosky a koupim neco v akci, ac bych to koupil i "v neakci", tak to u kasy neresim, obcas na to ani pokladni neupozornim. Spis se mi jednalo o vyhraneni se vuci lidem, co z toho delaj nakej "souboj o princip" a zdrzej frontu kvuli dvoukorunovymu stornu o pet minut.
|
|
|
v širším pohledu na nakupování lze ovšem říct, že akční sleva v Tescu na např. mlíko nebo minerálku mi stojí zato, abych tyto položky nekoupil v Makru (které je jen o kousek dál), ale udělal na cestě za měsíčnám nákupem ještě jednu zastávku. v případě, že třeba to mlíko nebude o 50,- Kč/12 ks levnější, mohl jsem ho koupit v tom Makru rovnou a nemusel jsem znova sjíždět z dálnice. jet na parkoviště společný s IKEA, nechávat to 200m od vchodu, aby mi to neomlátily simplyklevrpyčo rodinky s kombíkama, vzít vozejk, projít Tesco, vystát frontu u pokladny a pak jim to tam nechat, protože sleva "jéje" není v programu pokladny, je ztráta minimálně 20 minut. to jsou také náklady. vyjádřeno v číslech: 2 km = 12 Kč; 20 minut = 100,- Kč -> 112,- Kč je moje ztráta, kterou způsobí bordel v cenách prodejce...a řeknem si to takhle interně: dal bys někomu cizímu, kdo tě navíc rozmrzel, kilo? já teda ne.
samozřejmě, že někdo, kdo třeba nepracuje, nemůže počítat časovou ztrátu apod... (to si neber osobně, míním to obecně "do placu")
|
|
|
No, nevím. Já tedy mohu říci, že v širším pohledu na nakupování mi akční sleva v Tescu na např. mlíko nebo minerálku stojí zato, abych tyto položky koupil kdekoli jinde, a to spolu s celým zbytkem nákupu -- protože "akční slevy" nesnáším a nebetyčně mne serou.
Já chci nakupovat tam, kde jsou letáky "kvalitní a dobré zboží", a cena mne vcelku nezajímá. Naopak ti, kdo vyvěšují letáky "levné zboží" a nezajímá je cena nechť se laskavě odeberou do Prčic, nebo spíše na místa ještě mnohem ohavnější, kam slunko nezasvítí!!!
|
|
|
... ti, kdo vyvěšují letáky "levné zboží" a nezajímá je kvalita, pardon, copy-paste je zlo :)
|
|
|
ovšem, to je jen pocit, že?
iracionální nasranost si ne chleba nenamažeš. tesco je po silnici necelý kilometr od dálnice, reálně stojí hned na hranici ochranného pásma dálnice. zajížďka teda není nijak značná, úspora je v řádu desetikorun, ale je. když beru tesco jako "nulu, jsou nákupy v Makru o +/- 10% levnější, těch 50,- Kč je tak třeba další procento. moc? málo? nevím. jak se to vezme. kdo by to stedoval a načasoval si nákup po cestě "někam", ušetří za rok 600, pokud má spotřebu 12l/měsíc. mě to za zajížďku nestojí, ale pokud přijde leták a v tom období jedem nakoupit, stavíme se tam (3 nebo 4 případy)
využíváme slevu na zboží, které známe z dřívějška a nejdem za slevou bez ohledu na kvalitu.
|
|
|
Na chléb si namažu kvalitní máslo, a jím to s dobrým pocitem, že jsem dal vydělat slušnému obchodníku a nikoli ohavnému čuněti, jež inseruje nízké ceny namísto vysoké kvality.
Celkový součet: k nezaplacení!
|
|
|
jistě - chléb z pekárničky v ulici a máslo stlučené u farmáře za kopcem...hm, hm...
mě stačí máslo z olomouckých mlékáren, které si koupím stejné tam nebo onde, znám ho a není důvod neorientovat se u tohoto konkrétního výrobku cenou. stejné je to s mlíkem.
celkový součet je pak počitatelnou veličinou a nikoli jen subjektivním pocitem.
|
|
|
Jen počitatelné veličiny a ne jen subjektivní pocity? To musí být strašně smutný život, poslyš. A máš to stejně i se ženskými v posteli, počítáš přírazy a stopuješ čas a hodnotíš podle toho?
|
|
|
docela daleko jsme se dostali od tvé kritiky nabízené slevy na konkrétní výrobek...a jak rychle 8o(
...a to vůbec neřešíme otázku, jak to kvalitní máslo poznáš a jestli se orientýruješ jen chutí, nebo si doma děláš "jen tak" zkoušku na obsah tuku. ono v tom tvým "vysoce kvalitním" může být klíďo o 1-2% míň tuku než v tom velkovýrobním, protože je třeba vyrobit také tvaroh. ale nebudu ti brát iluze...
|
|
|
On hlavne tenhle argument je lichej v pripade, ze je to uplne ten samej vyrobek, jen je levnejsi. Treba Kaufland pravidelne prodava Jamesona za cca 280 Kc. To proste pri my spotrebe za obcasnou navstevu stoji :)
|
|
|
cože! ty nekupuješ vhýsky od výrobce a piješ blended-srajdu kterou bereš podle ceny, místo überkvalitní single malt?
pak je to jasný. jsi lůzr, co při sexu počítá přírazy a stopuješ si to na stopkách, jelikož se trapně honíš za počitatelným výsledkem a nestačí ti dobrý pocit v podbřišku 8o)
|
|
|
Hehe.
Jen technická, jsou i míchaný whisky, co stojej třeba i několikanásobně víc, než leckterá jednomaltovka. Řídí se to tím, z čeho se to umíchává.
|
|
|
já vím. mluvil ale o džejmsnu za 280...a já to myslel nevážně.
|
|
|
Přesně tak. Já teda na slevy kašlu úplně, protože držet v hlavě ještě tohle, to už bych se asi zcvoknul, a tudíž zpravidla preferuju rychlost a pohodlnost nákupu, i když to stojí o něco více (samozřejmě do určitých mezí). Nicméně manželka si to docela hlídá a musím přiznat, že se tím dá celkem dost ušetřit.
|
|
|
jde o to v den, nebo den předem vzít do ruky letáky z makra a tesca a projít je třeba na hajzlu. doplnění seznamu potřeb o "M" a "T" je pak otázkou 5 sec. ale nebejvá to často, protože jen málo kdy se kreje potřeba nákupu s tím, jak se dostane leták do schránky. ušetřit se dá a na kvalitě to poznat není (nakupují se stále stejné potraviny)
|
|
|
Ty na hajzlu nectes Tolstyho ci klasiky libertarianismusu? :o
|
|
|
Ano, zde lze pouze opakovat otázku, nakolik by tihle co nakupujou výhradně v "malých krámcích přímo od farmáře" obstáli v blind testu, máslo a mléko je ukázkovým příkladem. Tam to podle mě nedaj ani vůči šajsdrekům z Polska, o střední kvalitě typu Madeta, Olma nebo Kunín ani nemluvě.
|
|
|
Zrovna nedavno jsem takovej malej pokus videl v jednom serialu, na nejz bych sem rad napsal recenzi, az prekonam lenost. Lidi poznaj uplny hovno, vodu z hadice si nechali servirovat jako exkluzivni mineralku za deset dolacu, konzerovany rajcata si chvalili, jak jsou cerstvy, apod. A k ty whiskey - ja vim, Jameson je takova vobyc, ale ja taky nejsem zadnej znalec, pro me je to porad jeste "lepsi piti" :)
|
|
|
Ono možná opravdu v některých případech u potravin chuťově rozdíl malej, ale zato druhej den na wc...
|
|
|
myslíš sračku z příliš tučné smtany, třeba? ta na "zítra" zpravidla nečeká 8o)
|
|
|
Však v poho, Jameson je podle mě zcela OK pití. Ale dobrý je, že i ty lepší se dneska mnohdy prodávají za podstatně nižší ceny než ještě před pár lety a to dokonce i u nás tak, že se někdy už ani nevyplatí pro ně jezdit ven, nebo si je tamodtud nechat posílat.
|
|
|
máslo z farmy má jinou chuť. nelze říct, jestli lepší nebo horší. je jiná. mě to teda moc nejede. kupuju výrobky olma a su spokojenej. obsah tuku si přečtu na obalu, z farmy nevím ani prd, pokud se nezeptám a pak tomu můžu stejně jen věřit. šlehačka to samý. matka dělala na chalupě malakov a já domluvil smetanu ke šlehání...a šlehačka z ní stála za vyližprdel, nedržela a ze zdobícího sáčku vytýkala. jel jsem koupit nouzově nějakou "průmyslovou" s 38% a z ní drželo zdobení celý 4 dny než se dojedl poslední kousek.
verdikt: smetana z farmy měla tak 25% tuku. jestli to byla náhoda nebo stálá kvalita nevím, protože už ji tam koupit nepůjdu.
|
|
|
Mlecny vyrobky jsou vubec dost riziko. Takovej pudink z "mlika vod kravy" mi proste smrdel.
|
|
|
pokud obchodník vlastní hloupostí uvádí dvě ceny, předpis říká, že má prodat za tu nižší. ať bordel nebo schválnost prodejce je tím předem rozhodnuta. kde je problém?
Problém je v tom, že žádný předpis nikoho soudného nezajímá. Lidé pitomí a nesoudní, již se k sobě vzájemně chovají podle předpisů (namísto základní slušnosti a zdravého rozumu), jsou prapříčinou drtivé většiny problémů, jež v tomto světě existují.
Jistěže by prodejce neměl inserovat nesprávnou cenu; o tom není pochyb.
Pokud se mu to ale omylem stane, prostě jej na to slušně upozorním, a tím to končí; nejsem debil a hovado, abych se snažil jej přimět za tu omylem uvedenou nesprávnou cenu fakticky prodávat!
|
|
|
Asi tak. Jednou jsem narazil na e-shop, kde byl LCD monitor asi za 1/3 ceny, než bylo obvyklé, tak jsem se jich zeptal, jestli tam nemají chybu, že bych si ho za tu cenu ihned objednal. Odpověděli, že je tam chyba a že děkují za upozornění ;)
|
|
|
to je samozřejmě něco jinýho a právo na chybu má každej. kdyby ti za to upozornění něco poslali, nebo dali 5% slevu na nákup, možná by na své chybě i vydělali.
|
|
|
Jednou jsem narazil na frend (horolezeckou jistící pomůcku) za desetinásobek ceny. Za upozornění poděkovali a poslali reklamní tryčko (leč velmi kvalitní, nosil jsem jej léta).
|
|
|
Ja zase takhle poridil pomerne levnej externi disk na Alza.cz. Sleva nebyla nejak zavratna - cca ctyricet procent, rekneme, ale potesila :) Kazdopadne hned asi za ctyri dny byl disk najednou drazsi.
|
|
|
ne. problém je v tom, že "někdo" nesjednotil ceny v regálu a v pokladně
předpis je nanejvýš vhodný v případě, že pokladní a zákazník řeší problém ceny zboží někoho třetího (obchoďáku). bez toho by to znamenalo, že pokladní prodá jen za cenu v pokladně, aby to nemusela na konci šichty zatáhnout ze svýho a zákazník takto rozhořčený zboží/celý nákup proto nechá na pokladně.
takže je to rozhodnuto předem, není třeba se dohadovat a bordelářský obchodník (nikoli pokladní) má důvod došlápnout si na cenaře, jenž nese za neshodu vinu. výsledkem je, že vinu líného/blbého cenaře nikdy neodnese zákazník, který by jinak tahal za kratší konec, ale vrátí se k cenaři.
jistě, já vím - nenakupuješ nikdy u řetězců, ale bereš si den dovolný, abys ujel 150km po krámcích prodávajících sýr, mléko, maso, pečivo, tabák, čaj, kávu a spol., takže situaci, kdy pokladní není zároveň majitelem zboží neznáš a vystačíš se slušným upozorněním. plebejci jako já tolik času nemají, nakupují v Tescu/v Makru a v noci (protože jindy nemají čas) a slušné upozornění je jim na hovno, protože pokladní to jde jedním uchem tam a druhým ven. možností, jak se slušnou cestou dohodnout je tedy buď rezignovat, nebo se řídit "předpisem o nižší ceně".
kontrolní otázka: jak poznáš, která cena je uvedena omylem? 8o)
|
|
|
hm...není to ani tak kacířská myšlenka jako spíš blbost a nedovzdělanost.
"hjondé" nebo "hyundé" je francouzská výslovnost slova "hyundai", kdy "dai" se čte jako "dé"...vcelku prosté.
je to jako s renaultem espace, kterému někdo říká "ispejs" po anglicku a blbě, jiný zase správně - po francouzsku "espas".
víš, že "hyundé" není korejsky a nedokážeš určit výslovnost?
---
kontrolní otázka: je správně "lamborgini" nebo "lamorždíny"?
8o)
|
|
|
Uf, rozumna reakce. Inu, obdobi mesicni aktivity asi konci.
Trefa, bohuzel uplne vedle. Nejde vubec o to "dé", ale o vyslovnost toho "hjun", nebo s korejskou vyslovnosti "han".
"Pórš" a "lambordžíny" trhlalo usi i anglicky mluvicim, se kterymi jsem se bavil. Nevim, proc bych mel prznit jeste cizi jazyky, kdyz dostatecne prznim matersky. Prijde mi to stejne, jako vyslovovat puzzle s "c"
A ted nevim, nerikals sveho casu svemu autu "citroen" a tomu druhemu "pežot"?
Jo a pochopitelne, ze mluvim o plnohodnotne rezerve (nejsem technicky typ pres gumy a myslim, ze jsem ani jednou nedrzel v ruce rezervu neplnohodnotnou, coz lehce souvisi s tim, ze jsem ji nikdy nevlastnil a v budoucnu na tom nehodlam nic menit). Co se doby skladovani tyce, jak souvisi znalost predpisu s tim, jak je kdo technicky typ? Kdyz ti reknu cislo oceli, ze ktere se vyrabi hlaven pusky, znamena to, ze jsem vetsi odbornik?
|
|
|
- podle všeho máš excitační stádium nějaké psychózy (slovo "inu" pak dokonale zapadá)
- trefa vedle? když pominu zjevný protimluv, tak musím konstatovat, že na otázku: "Kdo vlastne prisel s tim, ze se nazev te firmy vyslovuje "hjundé"? Driv se tomu rikalo "hjundaj" ..." přesně sedí moje odpověď. Jak tomu říkaj Korejci sami je vcelku jedno, protože korejsou výslovnost nikdo nezná. škodivku taky nikde než u nás na na slovensku nečtou se "š" na začátku...
- tomu žlutýmu říkalo "citrón", "lentilka" nebo "kolečková brusle" a CCčku se říká "CCčko", "sokol" nebo "slepej lef"...a pro to druhý černý to ještě nejni vybraný 8o)
- moc pochopitelný to z tvého příspěvku teda není. nejsi technický typ. to je pravda. jak s tím souvisí tlach o tom, že jsi ji nikdy nevllastnil a nehodláš na tom nic měnit, moc nevím. i C1 má plnohodnotné rezervní kolo, ale vím o několika autech ze severu, která začínají s cenou někde u 1.600.000,- a mají v kufru dojezdovku.
- znalost délky skladování pneumatik by měl znát každý (řidič), kdo nakupuje pneumatiky. pokud ti je kupují rodiče, pak chápu, že to nevíš. číslo oceli použité na hlaveň je jen odborný detail, který na rozdíl od posouzení vhodnosti nákupu té které pneumatiky v běžném životě moc nevyužiješ. předpokládám, že bys to možná využíval ob-den, kdybys byl puškař...
|
|
|
Zbytek necham asi bez komentare, jen doplnim, ze vlastnictvi neplnohodnotne rezervy nepovazuju za vec financi. a zbytek jsou tve dojmy a zbozna prani.
Jo a detail - puskar by spis pouzil slovo "hlavnovina", nez cislo (bavime-li se o nejbeznejsi), takze znovu zasah (kdyz ne trefa) mimo.
|
|
|
nedivím se 8o)
je mnoho věcí, které nemám a přesto vím, jak s nima zacházet, jak je používat a udržovat. ano, SUV dojezdovou rezervu nemá. je to taková školka pro designerský potěr, kde je na všechno místa dost, protože zpuchliny letí a to místo platí zákazník
znám termín hlavňovina a používám jej. jen tys ho ve svém vytahování nepoužil a já tě s ním nechtěl mást. vytýkáš mi teda terminologii, jejíž úroveň jsi stanovil ty, všiml sis? 8o)
|
|
|
No, proste nekdo tech 150 000, nebo kolik stalo tvoje zluty, do auta nevrazi a radsi si koupi levnejsi "zpuchlinu", kde je na tu rezervu mista dost.
Me nezmates, dkonoce ani nepovazuju znalost neceho, co se da zjistit behem chvilky, za neco, cim by se dalo vytahovat, ale za prosty fakt.
Ale zij dal ve svete, kde jsi velkej, dusevne zdravej chlap, kde ja ani nevim, jak se zapina pracka a kde bude krasne, jen kdyz velmi casto pripomenes sve uspechy. Ja zatim budu zit ve svete, ktery se aspon trochu blizi realite, ano? Nevidim duvod, proc by se tyto svety mely prolinat.
Mimochodem, zjistil jsem neco velmi nepekneho, doufam, ze to neni pravda, kdyby byla, tak se nediv, kdybych prestal reagovat i na tve slusne prispevky.
|
|
|
jak jsem řek: jsou auta za více peněz než je 1,5mega, která mají dojedzovku. není to otázka financí, ale technologické nutnosti...ohyzdná SUV mezi ně ovšem nepatří.
druhý odstavec nedává v našem vesmíru žádný smysl
žiju ve světě, kde nic z vlastností, co jsi jmenoval, není třeba nějak vytahovat. ty buď jsou nebo nejsou. samozřejmě i zde platí universální pravidlo, že "jen ty malé se přifukujou" 8o)
kde se zapíná pračka ví kde který malý dítě, ale nevím, co to má za souvislost s tématem. ano, žij ve svém světě a pokud možno se nesnaž jeho zákonitosti vnášet do toho všedního 8o)
to je teda tajemno... ušpinil sis spodní prádlo a půjdeš s ho přemáchnout? 8o)
|
|
|
Pul druheho milionu za auto nedam asi nikdy, ani kdybych na to mel. Vydal bych to za jine veci. V tom obnosu, ktery bych byl ochotel do auta investovat, by plnohodnotna rezerva byla i kdyby to melo byt zle osklive opuchle SUV.
To je jen dobre. Cim vic jsme si vzdaleni, tim lepe pro oba.
Ty to citis taky? Smrdi tu zumpa... Ale me trenky jsou v pohode, problem bude asi nekde na druhe strane dratu.
|
|
|
je otázkou, co znamená "na to mít". vím určitě, že 1,5 mega na účtě není "na to mít"...a existují samozřejmě i jiné formy nákupu než rozbít prasátko a jít si koupit auto, existují možnosti auto vést jako majetek vlastní firmy apod. doštuduj to a uvidíš, že 1,5 mega není zase taková pálka 8o)
plnohodnotná rezerva je dobrá věc, nikoli však nutná. jezdím autem bez rezervy a za dva roky a 85000 km ji nikdy nebylo třeba...C1 jezdil teď dva roky taky bez rezervy, protože na ní byl položen motor z motorky - a taky žádná trága, nikoho nebylo třeba odtahovat apod. SUV je nádstavec na ego.
necítím nic. jsou to hovadiny. takhle tajemný oznámení si pamatuju asi už ze základní školy. tam si taky mluvčí mysleli, že někdo bude čekat, jak to dopadne nebo co...ale většinou to bylo jejich okolí jedno 8o)
|
|
|
Bez ohledu na to, co mi kdo plati, pro me je tohle plytvani proste jen plytvanim Rad se projedu, ale nemudim.
Jedno mam sve, jedno v najmu, jedno s odevzdanymi znackami... Prave jak mi to vyhovuje. CUV je nastacec na ego. To rozhodne nepotrebujes, to je fakt.
Ode me se daji cekat urcute vzorce chovani, takze staci riczt, jestli mam, nebo nemam prijet . Nikam se nevnucujuju, poznavku nam je neoficiolanmi.
Ja doufam, ze je to znacny omyl a ze v tom nejedes.
|
|
|
v případě, že na výplatu čekáš, pak to bude "moc" vždycky. plýtváním to není v žádném případě.
auta jsou nudný obecně, tak mi stačí jedno, malý, ale který z nudy trochu vybočuje.
třetí odstavec nedává smysl...
...a čtvrtý taky ne
|
|
|
Ja myslim, ze prezdivka pro to druhy cerny je jasna, to oznaceni jsi zde mnohokrat v diskusich pouzil treba pro vuz pana novinarske onuce 'ma', tak asi neni duvodu, proc by tak nemohlo byt oznacovano i Tvoje priblizovadlo stejne znacky :-)
|
|
|
S tím přišel Hyundai Motors Europe, Hyundaiplatz (čti Hjundéplatz, nezaměnit s Hundenplatz), Rüsselsheim, Germany.
Výslovnost názvu značky se musela sjednotit.
|
|
|
Aha, diky. Takze v principu ten napad pochazi od potomku tech myslitelu, co v ramci sjednocovani sveta tvrdili, ze Japonci jsou arijci?
|
|
|
Pro náš protektorát ano. Možná to ale i německá strana obdržela shora, pardon, z východu.
|
|
|
Nojo, ze ceska pobocka nadnarodni firmy marketuje podle jednotnych pravidel, to je prece protektorat jak bic. Nebo to byl humor, ujechecheche. Obeti protektoratu se smeji s nama.
|
|
|
Myslim, ze terminem protektorat byla oznacena jedna z gubernii EU, nikoli pobocka firmy.
|
|
|
...protoze pobocka firmy na danem trhu cosi udelala. Souvislost s gubernii mi unika; vysvetlis?
|
|
|
Tak jsem tomu neodolal a šel jsem se podívat na web škody Auto, jak vypadá modernizované HTP v Rapidu. A namouduši. Je to tam zas.
A nejen to.
Verze Active a Ambition postrádá mlhovky a světla pro denní svícení. 15" kola jsou za příplatek 3200 Kč. Za 2700 tam namontují zadní stěrač! Rezerva stojí 1200 Kč a 3900 Kč na disku z lehké slitiny, zatímco celá sada kol z lehké slitiny stojí 16700-19900, takže by bylo výhodnější objednat čtyři rezervy. Motor 1.4 TSI je k mání jen a pouze v kombinaci s automatickou dvojspojkovou převodovkou DSG. Varianta "bez označení motorizace" je zdarma.
Při pokusu nakonfigurovat auto tak, abych s ním mohl jezdit, jsem se dostal k částce 360.300,- bez klimatizace.
Myslím, že už úplně ztratili rozum.
|
|
|
Jednak bys byl socka, kdybys jezdil na rezervach (co by si o tobe pomysleli sousedi? Vypadal bys jako pozer, novy skvely auto a setri na gumach...) a druhak, ani na energetickych stitcich pneumatik neni uvedeno, jakou maji expiracni lhutu. Aby pak majitel rezerv nezjistil, ze pneu ma sva nejlepsi leta jiz davno za sebou. U jednoho kola se to na dojezd asi nepozna, u ctyr na bezne jezdeni uz by to taky nemuselo byt.
|
|
|
já bych si za ušetřené peníze samozřejmě něco koupil, například prodlouženou záruku na celé čtyři roky (!) nebo hříšně luxusní interiéru dominující kožený volant (samozřejmě se jedná pouze o kožený potah volantu), který osm let starému retro volantu z Golfu V dodá nový šmrnc
naopak, navržené řešení efektivně řeší problém s povinnými zimními pneumatikami. Ty nemusejí být na rezervě a protože se přepravuji se čtyřmi rezervami...
|
|
|
pssst...jemu asi nedošlo, že ta rezerva za 3.900,- Kč není dojezdovka (kterou prodávaj za 1.200), ale plnohodnotný kolo obutý do normiš pneumatiky...
8o)
|
|
|
To jsem si taky rikal, ze kdyby te zastavili prislusnici jednotech PaCH, mohl bys tvrdit, ze mas rezervy rovnou ctyri... Uz zadne pate kolo u vozu! Ackoli mozna to budou ty green tech pneu, jako kdyz ti prodaji dva mesice prosly eidam coby nivu.
A co to, uz ti nepise fixa, ze nemas zimni pneu? To ja ted resim problem, jak vyrobit zimni motopneu, protoze at to napisu kam chci, porad to bude vypadat neskutecne hnusne.
Na zaruku se vykasli, zaplat si barvu "zluta sprint", jeste litr pritlac a rozsoupni se pri dokoupeni elektrickeho ovladani oken.
Pet tisic za elektricky ovladana okna... Za tu cenu mas starou oktavku pred generalkou, no nekup to.
|
|
|
asis tragickys nepochopils pointu, synu 8o/
tak teda bodově pro pomalejší a infantily:
- rezerva za 3900 je v Rapidu plnohodnotné kolo a ne jen dojezdovka
- 4 rezervy tak stojí méně než 4 kola v sadě nabízené na celé auto
- plnohodnotné kolo je obuto samozřejmě do běžné pneumatiky, která má na bočnici pole,kde je vyznačen rok a týden, kdy byla pnaumatika vyrobena
- ty nevíš, že pneumatiky mají skladovatelnost 4 roky? to ví i má sestra...ale ta je, pravda, technický typ.
|
|
|
"Skladovatelnost 4 roky" je podobna instantni pravda, jako ze "letni pneumatika pod 7 st. C prestava fungovat". Jde zejmena o alibismus vyrobcu.
|
|
|
pokud porovnáváš bukové pneumatiky, pak do jisé míry ano. ale i blondýna pozná rozdíl mezi Michelin Pilot z r. 2007 a letošním. je to rozdíl zásadní...u motopneu to lze nejen nahmatat, ale i poznat při jízdě, brzdění apod. expirační doba je stejná pro auto i moto.
zrovna tady bych výrobcům jejich předpis neupíral, protože jen málo komu vydrží pneu déle než 4 roky. jde spíše o výprodej skladových zásob nakoupených za levno v posledním roce skladovatelnosti hluboko pod cenou.
|
|
|
Argument, abych za 100% cenu nekoupil starou pneumatiku pořízenou distributorem za zlomek ceny ve výprodeji beru.
Ale že bych na autě poznal pneumatiky nové a třeba 5 let vyrobené... Asi jsem pod úrovní blondýny.-) A to si občas známou a prověřenou přehlednou zatáčku střihnu na limitu.
O moto se nebavím, mám zkušenost jen s třírychlostním Simsonem z roku snad 1967(?), takže nechci spekulovat.
|
|
|
|
myslím že rozdíly lze pozorovat hlavně na brzdných bodech před zatáčkama a na brzdné dráze spíš než na adhezi při zatáčení.
na motorce to poznáš ihned, protože gumy, co normálně drží i s lehkým ohřevem, kloužou i po 30 km tak, že přední kolo se chová jako obutý do bukové obruče a zadek ustřeluje při pokusu otevřít v náklonu plyn na výjezdu ze zatáčky.
|
|
|
Ovšem volba verze Ambiente mě katapultovala za 394.000 do světa marnivého luxusu. V zadních dveřích je integrován odpadkový koš. Do loketní opěrky lze postavit dvě láhve. Dokonce je tam i tempomat, co mi tam dali v Seatu zdarma, a za pět tisíc zařízení zvané maxidot, které umí hlasově informovat o rozsvícených kontrolkách. Naprostá bomba za ty peníze. Zajímalo by mně, jestli v Boleslavi taky někdy čtou noviny
|
|
|
Nejlepsi odpadkovy kos je v peugeotu 206 CC, je integrovany mezi zadnimi sedadly a kdyz jedes dostatecne rychle se stazenou strechou, ekologicky zlikviduje veskery lehky odpad.
|
|
|
206CC mám a nikde tam nic takového není. pokud hážeš svinčík do držáku na 1,5l PET, která je mezi zadními sedadly, je to asi stejný jako bys se vysral do bidetu. tím bys se zde taky chlubil?
|
|
|
Zajimave, v nejvyssi vybave je dokonce tempomat v cene...
U Fiatu Bravo se za tempomat v nejvyssi vybave "Street" a ve stredni vybave "Easy" doplaci shodnych 10600Kc. U zakladni vybavy "Cool" nelze mit tempomat vubec...
Jestli u Fiata ctou noviny nebo ne, nevim...
Ja osobne jsem to u Octavie vyresil tak, ze jsem si nechal od garaznika vymenit packu blinkru za verzi s tempomatovou kolibkou za 1500 Kc vcetne prace a na pockani. Doma bych to nedelal, musi se sundavat volant a odpojovat airbag.
|
|
|
Já myslel, že 1.2 TSi ten zázrak jménem HTP vytlačil z trhu a že se to přestalo prodávat. Oni to znovu zavedli do výroby? Patrně zjistili, že z Bohnic a Kosmonos má povolené vycházky více jejich zákazníků, než ukazovaly původní průzkumy, a že tím pádem mají odbyt, jinak si to nedovedu vysvětlit.
|
|
|
po precitani tohoto komentu som neodolal ja a pozrel sa na .sk web skody.
mozno tomu nerozumiem spravne, ale 15" kolesa su za priplatok so zlatinovymi diskami (490€), zatial co rezerva za 66€ je na ocelovom disku. dufam, ze to je myslene tak, ze 15" kolesa na ocelovych diskoch su uz v cene, alebo som prilis naivny?
priplatok 89€ za zadny stierac je super.
konfiguroval som 1.4TSI bez akejkolvek pridavnej vybavy a dosiel som na 16000€ a to to auto nema vobec nic, predpokladam, ze kym by som sa dostal k niecomu v com by som sa odviezol bol by som niekde na 18k.
mimochodom na sme.sk bolo dnes porovnanie rodinnych sedanov (peugeot 301, citroen c-elysse, renault fluence a skoda rapid) kde skodovka vysla jednoznacne najdrahsie, napriek tomu citam diskusiu a spusta ludi sa tesi nad tym, aky meisterstuck sa skode podaril, takze asi si svoju cielovku nasli
|
|
|
"Podle autorů těch textů lepší auto na světě ještě nevyrobili."
Prima, dejme odkaz na nejaky takovy clanek (klidne i offline, sezenu si ho) a pojdme si o tom popovidat.
Motocasopisy me nezajimaji, soustredme se na celostatni mainstream.
|
|
|
Aha, takže mám prolézt historii domácího netebooku, manželky pracovního netebooku a dvou PC v práci, abych vám mohl dát odkaz na nějaký přiblblý články? Abyste po tom všem řekl, "že kecám a po přečtení nemáte ten pocit" a "kde konkrétně píšou...". Přestože diskuze pod těmito články (které u mainstream médií jsou sice žumpa ale přece...) má podobný závěr jako já. Přestože je zde známá tradice, že do domácí Škodovky se nekope. Atd.
NASRAT!!!
Lžidnes - rubrika Auto, auto.cz, automobilrevue.cz,... najděte si to sám.
|
|
|
Aha, takze jde o dojem diskuteru pod clanky a google ma dnes vypadek.
O. K.
|
|
|
ani ne. spíš jde o dojem z jednotlivých diskutérů zde. jsi odhadnutelný a nemá cenu hledat argumenty, protože je dílem nepochopíš a dílem zaokrouhlíš dolů.
problém je u tebe, vyřeš si ho.
8o)
|
|
|
BINGO!!!
Nechtěl jsem to tak natvrdo napsat.
|
|
|
O. K.
Byl jsem zvedavy, nebot samozrejme VESKERA ceska media nesleduju.
Nedockal jsem se, nebot si neco myslite.
Natvrdo jste si to napsali sami.
|
|
|
ok
ne? měl jsem za to, že všechno víš líp... 8o)
nedočkal ses ničeho kvůli své pověsti zde, tedy jsi zapomněl doplnit "...o mě". tys ten, který něco chtěl, ne? nám je to jedno, jen ušetříme čas a příležitosti 8o)
ne. natvrdo jsem to napsal já tobě.
|
|
|
O. K.
Byl jsem zvedavy, nebot samozrejme VESKERA ceska media nesleduju.
Nedockal jsem se, nebot si neco myslite.
Natvrdo jste si to napsali sami.
|
|
|
Á, metoda gramofon.
Jak promitivní :-( !
Ale jak účinné!
Podotek nám prošel školením obchoďácké (n)asertivity :-). Inu, věčný student.
|
|
|
Obchodakem jsem nikdy nebyl a bohda nebudu.
Co by na to rekl pan Gruber?
8o)
|
|
|
Metoda gramofon je ucinna. kdyz jedname s blbcem, pripadne kdyz pres neco "nejede vlak". V tyhle situaci mi nepripada nejstastnejc zvolena.
|
|
Vycet simulovanych chyb mi silne pripomina simulovane chyby,ktere pri tzv. fantom testech pouziva importer VW/Audi,pravdepodobne to jeden od druheho kopiruje
Na uspechu pri techto testech zavisi vyplaceni rocniho bonusu aut.servisu nebo naopak zaplaceni pokuty pri opetovnem selhani mechanika,v nejhorsim pripade i moznost zruseni autorizace.
Jako bonus si tento test zaplati i s materialem sam testovany aut.servis :-)
|
|
Autorizovany servis funguje tak, ze tam zamestnavaji jednoho prumerneho technika a 9 podprumernych.
Totiz - pokud je nekdo nadprumerny, udela se sam na sebe. A on i jeho zakaznici se tem znackovym servisum radi zasmeji.
|
|
Nějak nevím, pro koho je ten článek. Vohnout tento blog nečte a veří masírce médií a ti, co sem chodí mají, myslím, stejně dávno neotřesitelně jasno. A to obecně i u jiných témat.
Ač si jakkoli vážím nejen DFensovi fundovanosti a vtipu, nemohu dát za článek dobré hodnocení.
Důvodem bude patrně to, že z dnešního článku mám pocit: Kdo si neumí opravit stříkátko, je blb a nehodí se ke svému řemeslu. Článek je navíc přehlídkou zbytečných technický detailů.
Ano jsem blb, který používá auto jen jako prostředek, standardně sleduji opotřebení a signály závad, abych se nezabil, nebo nezpůsobil nehodu a když do mě pán nacouvá, a na autě nic není, mu řeknu, že je mi to jedno, že auto má sloužit, ať si z toho nic nedělá, i kdyby tam něco poškrábal. To, že na mě kouká, jak z jara svedčí o tom, jak bývá poškození auta v dnešní době vnímáno. Veřím, že pro většinu zdejších čtenářů šokující a nepřijatelný přístup.
Nemám auto jako modlu a považte: dokonce jsem byl pět let majitelem tolik zesměšňované fóbije 1,2 HTP! Nenechám na ni dopustit (ne, že bych neměl zkušenosti s lepšími). Nejenže se nacházím v té polovině populace, která ji pavažuje za dyzajnově lepší, než dvojková infantilní sestra, ale ještě navíc jsem s ní byl, považte, spokojen. Když to srovnám s první pseudoamerikou Chev. Aveo, která následovala, tak jsem rád, že jsem se p.daewooa zbavil.
Osobně jsem z 99% řidič a uživatel, pak 2 metry nic a až potom servisák. Nikdy mi samodomo jakéhokoli rozsahu nebylo moc vlastní, ač původem strojař bych i věděl co a jak, ale nějak se mi nevybudoval ten osobní přístup k vozítku. Nejen výměnu nejen žárovky zvládám hravě technicky, ale s jakýmsi psychickým odporem. Ježdění mě baví, ne tak opravy. Auto je sluha. Kvalitu a přístup si zvolím sám s vybraným servisem, kde je i šance si vybudovat osobní přístup a víceméně seriósní jednání, aniž bych se umazal, nebo abych (vyjma havarijní situace) musel v mrazu něco kutit a mastit se, jak jsem ušetřil za ty zloděje. Součástky si můžu koupit na vl.živnost s výraznou slevou a servisákovi koukám klidně pod ruce a hovoříme o problému.
Pokud mám být vohnout i já, coby zákazník škodovky, pak mě nezajímají technická hodnocení pocházející z protipólu Dekry a médií, tedy např.odsud, ale zcela objektivní fakta. T.j.: Jak mi auto slouží, kolik mě to stojí a kolikrát se mi to někde posralo. Všechno ostatní jsou buď jen kecy lobbistických skupin, nebo vyměňování názorů JakýMámZkušenostiJá...
(Kolega Vonduška nás ve svém obsáhlém článku informoval o tom, že jsme se do Liptákova dopravili auty a po cestě jsme brali benzín).
P.S.:
Nedávno jsem vzal do ruky Auto Bild a četl tabulku VozyPodleKvality.
1.Hjundéé...5.Škoda...12.-24. slečna Mercede a VW...
Že by se svět zbláznil? Nebo málo čtu blogy a tudíž nemám ten správný názor?
Díky za pozornost.
|
|
|
Já jsem tu kritiku nasimulovaných závad pochopil takto: test hodnotí kvalitu servisu kromě jiného podle toho, zda si technik "všimne" toho, že ostřikovač nestříká na okno a že nesvítí jedno dálkové světlo.
To, že si spousta lidí nedokáže seřídit ostřikovač nebo vyměnit pojistku a svěří to servisu, není žádná ostuda. Dokonce do servisu jezdí i lidé, kteří by to dokázali, ale nechtějí se s tím zdržovat a/nebo "špinit". Předpokládám ale, že každý řidič by měl být schopen poznat, že mu nefunguje ostřikovač nebo světlo a při předání auta do servisu to uvést mezi závady, které chce odstranit.
Zkrátka se mi zdá zvláštní tvrdit, že se kvalitní servis pozná podle toho, že při každé opravě zkontroluje i záležitosti typu: fungují vnitřní kliky u všech dveří? funguje zámek víčka nádrže? hraje rádio? funguje vyhřívání sedaček? ...
Pokud pojedu jako běžný zákazník do servisu s požadavky: "svítí mi diagnostika motoru, preventivně mi zkontrolujte podvozek a seřiďte mi zadní ostřikovač", tak pro mě bude důležité to, zda mě kromě kvalitní opravy konkrétně vyjmenovaných závad servis upozorní a nabídne opravu třeba poškozené prachovky homokinetického kloubu nebo jiné závady, kterou jako běžný uživatel můžu snadno přehlédnout nebo vůbec nemám šanci zjistit.
Rozhodně ale nevidím důvod k tomu, aby servisní technik kontroloval ostřikovače a podobné záležitosti, když o to výslovně nepožádám. Něco jiného by bylo, kdybych výslovně požádal o kompletní kontrolu celého auta - například prohlídku auta před jeho koupí. Ale proč bych si měl u každé servisní prohlídky automaticky a nevyžádaně platit za kontrolu funkčnosti i u těch věcí, které každý řidič musí nutně sám vidět během běžného provozu, fakt nevím.
|
|
Pri citani textu o snimaci vacky som sa nevedel zbavit dejavu pocitu. Jedneho rana mi totiz Ceed 1.4 odmietal naskocit a potom siel neochotne, ako keby na 3 valce. V neznackovom servise skontrolovane sviecky, kabelaz, diagnostika hlasila posun vacky voci kluke. Hovorim si - vadny snimac, motor ma retaz predsa kurva nie? No a ceed je uz druhy tyzden v servise a caka na vymenu napinaku a zostelovanie rozvodov do povodneho stavu.
Nestat sa mi to, tak neuverim, pretoze vsade pocujem, ako je motor s retazou "bezudrzbovy" a nikdy nepreskoci. Aspon, ze to slo ( na za 4 mesiace konciacu ) zaruku.
|
|
Škodovky jsou určitě jedny z nej, o tom žádná. Vyzdvihl bych i další plus - zbytečně neobtěžují klienty svolávacími akcemi, třeba jako ta tojota, těm se pořád něco sere. Když se na jinak vynikajícím motoru TSI zcela ojediněle(TM) objeví drobná závada rozvodového řetězu například, která neohrožuje ani zdraví posádky ani dopravní plynulost, management operativně prodlouží záruku a komu se to náhodou zcela ojediněle vysere nebo je vytipován při pravidelné servisní prohlídce, tomu to opraví a to se mi líbí - auto.idnes.cz/problemy-motoru-tsi-0li-/automoto.aspx?c=A121111_220546_ automoto_fdv
A nakonec zcela ojedinělé, nepodstatné závady rozvodu, vyřeší změnou konstrukce rozvodu. A spokojený klient ani nepozná, že se něco dělo, že. Co si přát víc..
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Servisy Škoda jsou nej...!
|