Komentáře ke článku: Téma cyklozmrdi (ze dne 21.01.2007, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Hm, to je jako u mě... Bydlím v 1 kraským městě v paneláku. V našem vchodě bydlí pakáž, která i když je bílá, tak si říkám, že i kdyby tam bydleli cikáni, tak v tom nebude rozdíl. Já se s nikým nebavím, nikoho si nevšímám. Ale asi se jednomu sousedovi nelíbím a loni v létě mně nejdřív zastavil na chodbě a vyhrožoval fyzickým násilím. O měsíc později mě před barákem napadl. Náhodou u toho byla i moje přítelkyně a její bratr. Nahlásili jsme to na policii a tam nám řekli, že to pošlou na magistrát do správního Řízení. Jaký bylo moje překvapení když mně přišel dopis z magistrátu, předvolání ke správnímu řízení, kde já jsem byl obviněn, že jsem napadl toho siuseda. Bylo jasný, že to smrdí, tak jsem is na to vzal právníka. Ten zjistil, že samozřejmě to hovado oznámilo že já jsem ho napadl. U správního řízení se jakási úřednice rozhodla, že 50 letej pán určitě nenapadl 26 letýho kluka, navíc když mu manželka a syn (!) dpsvědčili, že jsem napdl já jeho. Chtěla to hodit na mě, ale právník ji seřval, takže nakonec to vyšl odo ztracena.
|
|
On te napadl a ty jsi musel zaplatit pokutu? Ja osobne bych se s takovouhle krivdou asi nesmiril a hnal to dal - nejde o to blby petikilo, ale o princip. Takovej zmrd tim ziska jeste silnejsi pocit beztrestnosti :-(
|
|
|
princip v tomto state??!
prominte, ale tomu se /ironicky/ zasmeju. hahaha.
u nas nefunguje rada veci a tento clanek i s 1. komentarem je typicky (dal jsem necetl).
k osobnim soubojum se nyni stavim jinak a beru to tak. "ano, chces se bit? ok, tak ale 1 z nas nebude potom chodit (a mozna dychat)"
Ano, je to hnusne. Spolecensky odsuditelne, ale co delat v tomto zmrdstvu. Ano. Uvedomuju si sva rizika; ale na 2. stranu si rikam, ze nekdo tem pacholkum musi ty moresy vytriskat z kebule.
A kdyz ne jinak, tak se potom da nabulikovat na soud cokoliv s tim, ze se pouzije metoda jejich pristupu.
|
|
|
Nebo že by si autor svou nevinou nebyl až tak úplně jist?
V tomto případě by bylo velmi zajímavé podání druhé strany.
|
|
Takže ty jsi ho zprasil na lesní cestě (což je docela dost dobře možné - známe lesní cesty a dovedeme si představit jak se asi vedle sebe vejde osobní auto a cokoliv jiného velikosti člověka + libovolného dopravního prostředku koloběžkou počínaje). Mohlo se taky klidně stát že si tě při předjíždění všimnul až opravdu na poslední chvíli, protože kdo by předpokládal osobní auto na lesní cestě a zřejmě jsi jel hodně pomalu a v nízkých rychlostech opravdu řada aut není skoro slyšet.
Kašlu na to - jen ještě jednu věc: podle mě nic jako cyklozmrdi neexistuje, měl jsi konflikt s člověkem na kole a ejhle - tu je máme, cyklozmrdy. Zítra se tu objeví článek o tom jak do autora xyzqprs při procházce v parku narazil bruslař na inlinech a rázem vznikne nová skupina inline-zmrdů. A pozítří napíše autor bflmpsvz o tom jak ho v metru okradl chlápek co měřil metr šedesát a už tu budou skřetozmrdi. (a teď pro D-F a jiné germanofily:) Und so weiter, und so weiter.
Kde to skončí?
|
|
|
Ale někteří "cyklisti" jsou opravdu hodně bezohlední... jen příklad, Praha včera, ulice Dělnická, směr od Argentinské - uprostřed silnice jede cyklista, samotřejmě tempem hlemýždím a motá se ze strany na stranu. Při mém pokusu ho předjet náhle bez varování zabočil do protisměru doleva. Chyběly centimetry.
|
|
|
hehe, prave som v amsterdame a keby sa u nas (t.j. v bratislave alebo v prahe) jazdilo tak, ako tu, tak je denne aspon 20 cyklistov mrtvych (prejdenych autom) a dalsich 30 cyklistov alebo chodcov tazko zranenych (zrazenych bicyklom) - cervena/zelena, vsetko jedno, jazdia neosvetleni, vsetko 30 rocne velocipedy, zatial som tu nevidel jediny horsky alebo trekingovy bicykel.... ako chodec som bol tiez skoro par krat prejdeny, kym som sa naucil davat si na velocipedistov pozor :).
|
|
|
jakožto cyklista a motorista v jednom musím zareagovat.
nevím, jak mo ouzká byla zmíněná lesní cesta a jak moc blízko autor článku míjel cyklistu. ruku na srdce, z auta člověk nemá občas tu správnou optiku, jak moc blízko auto od kola je nebo není. ve zdejších diskuzích se to už několikrát řešilo a nic se nevyřešilo. každopádně cyklistovi nikdo nedal právo okopávat cizí auto. když mě někdo sprasí a já ho někde dojedu, potom mu vynadám, ale nekopu. cyklista z příběhu se choval jako prase, o tom není pochyb. ale nevím, proč autor píše jako titulek hned cyklozmrdi a ne jeden konkrétní cyklozmrd. to taky není fér.
přiznejme si, na silnicích se pohybuje spousta autozmrdů, co cyklisty otravují svým zmrdím chováním, stříkají na ně z ostřikovačů, snaží se je vytroubit do příkopu a objíždějí je s minimálním odstupem. jsou to prostě hovada. takže máslo na palici maj obě skupiny.
já osobně, poučen z krizového vývoje na silnicích, jezdím pokud možno přibližně 50 cm až metr od kraje cesty. proč? mám odzkoušeno, že cyklistu jedoucího u kraje oprasí spousta lidí, zatímco když jedu víc vprostřed, tak mě oprasí málokdo a většina aut mě objede větším obloukem. navíc, prase, které by mě chtělo předjet v okamžiku, kdy jede něco proti, taky nemá možnost. samozřejmě se vždy najde pár blbečků, co spěchají a nervózně troubí, ale na ty mám nachystaný výmluvný prostředníček...
dokud se nebudem navzájem tolerovat, tak bude na silnicích bordel.
|
|
|
Je to jak píšeš Aradiel: "NĚKTEŘÍ.." Strkat všechny (cyklisty, automobilisty,atd.) do jednoho pytle je nefér.
Možná dokonce záměr? Jestli ty 19.01.2007 Lubomír V. nejsi nějakej člověkozmrd?
|
|
|
Nerad to říkám, ale jestli jel uprostřed a odbočil vlevo tak nebyl bezohledný ale choval se přesně podle vyhlášky. Ten bezohledný z..d jsi byl ty, když si jej chtěl předjet.
|
|
|
Pokud jede cyklista uprostřed jízdního pruhu a nedává znamení o změně směru, pak se samozřejmě dopouští přestupku, antož se má jezdit u pravého okraje vozovky. No a když odbočí bez znamení o změně směru, pak je to přestupek taky...a to dost závažný vzhledem k následkům, které pak odvrací jen pozdě informovaný řidič jedoucí za pičusem s rozdílem třeba i 50km/h.
Takže si dej bróm na uklidnění a zopakuj si vyhlášku! Ta totiž platí pro všechny - i pro šlapálky.
|
|
|
řidiči jednostopých vozidel dávají znamení o změně směru jízdy před započetím úkonu, takže pokud jede k levé straně lze předpokládat, že se bude něco dít :)
Jinak brom není pro uklidnění moc vhodný :)
|
|
pan vodic si zaslouzi co dostal, ja by som sudil aj bolestne a radil sa s pravnikom ako ta dobre zodrat z koze. totiz: asi nejazdis na bicykli po ceste a nevies ake prijemne je to ked ta niekto lize spatnym zrkadielkom. pravom to povazujem za ohrozenie a pravom som na takych chujov nasraty. Ty si v plechovej krabici vaziacej vyse tony a ja na bajku (v lese, pozor, tam by som ta autom ani nepustal) a ty jednoducho musis davat pozor.
Byt po mojom, na mesiac do basy ta poslem trochu porozmyslat ako jazdit.
|
|
|
V jakem pravu? V pravu ho fyzicky napadnout? A jeste na autora clanku podat lzive oznameni, ze ho napadl on? Jsi normalni? Asi ne. Jsi evidentne taky takovej zmrd jako ten cyklista z clanku!
|
|
|
TY CHUMAJ! Co to tady placas za nesmysly? Bylo to napadeni! A jednoznacne cyklista se mel jit zchladit alespon na tyden do basy.
Pokud ho skutecne strejchnul(v aute to preci jenom neni moc znatelne) mel mu to rict(slusne, ci neslusne, dle libovule), ale napadnout? To je teda husty, ze toto obhajujes.
A mimo jine pokud jezdis tak casto na kole, tak by sis mel zapamatovat jedno a to, ze cyklista je taky ucastnik silnicniho provozu. A napr. stejne jako motocyklista by se mel drzet co nejvice vpravo vozovky a ne uprostred cesty.
Taky sam jezdim na kole, rad a dle moznosti i casto, kdyz je sezona. I po frekventovanych silnicich, ale radsi si vybiram odlehlejsi mista, preci jenom pro takove pripady. Ale zatim nastesti nikdy se mi nic podobneho nestalo. Mozna tim ze se necitim na tom chatrnem dopravnim prostredku jako kral silnic.
|
|
|
"A napr. stejne jako motocyklista by se mel drzet co nejvice vpravo vozovky a ne uprostred cesty."
tak tu si trocha mimo. jazdim na bicykli a aj na motorke. na bicykli sa snazim vyhybat normalnym cestam pre auta, a ak na ne predsa len musim, tak sa drzim vpravo (ale tak, aby som sa neskydol do jarku). ak vsak idem na motorke, tak jazdim v strede, lebo inak vodicov aut nedonutis, aby tukli do volantu a s rezervou ta obisli (aj ked som zvacsa rychlejsi). totiz, ked ta "zavrie" auto na bicykli, tak zvacsa nieco vymyslis, pripadne sa skydnes z relativne malej rychlosti a nedopadne to uplne zle (skoda na zdravi a bicykli), ale ked ta niekto zavrie na motorke, tak je to vacsi pruser. na motorke treba jazdit v strede pruhu - si plnohodnotny ucastnik premavky. ucia to tak aj v autoskole.
|
|
|
Jen poznámku: Na motorce, která je schopna konkurovat rychlostí i zrychlením běžným autům - tedy na čemkoliv od 125ccm nahoru (2T i 4T) je vyslovená blbost jet na kraji silnice. Zaprvé k tomu není důvod, jelikož jedeš stejně rychle jako kolona a nevytváříš překážku...a zadruhé tak dáš pokyn všem zvadlým kokotům si svou impotenci vynahradit pokusem o předjetí. I když je každému jasné, že Š120 předjede litrový bike jen proto, že to motocyklista připustil, tak impotentní idiot to bere jako jasné vítězství. Jenže ve chvíli, kdy neumětelovi předjíždění nevyjde, tak motocyklista jde na brzdy a dělá místo na kokotovo zařazení do pruhu...nebo to nevydejchá a jde na hubu, protože ho píč vytlačil do pangejtu.
Takže pravidlo pro přežití v městském (nebo jinak hustém) provozu zní: Vždy jeď minimálně stejně rychle jako proud, nejlépe však o 10-15km/h rychleji.
|
|
|
Plne suhlasim, aj ked som plechovkar. Trepat sa pred bike nema vyznam, ked chce, je vzdy rychlejsi. Prave naopak, ked zbadam nejakeho v zrkadle a podmienky na ceste neumoznuju bezpecne predbiehanie ani pre bike, jednoducho mu uhnem, tak ako kazdemu rychlejsiemu vozidlu. Jedina vec ktoru robim inak je to, ze pokial som v kolone sa bike-om, nechavam medzi nami viac placu ako keby to bolo auto. Nevyhoda je, ze sa vzdy najde nejaky mudrc, co sa do tej skary naserie...
|
|
|
Taky jednu poznámku.
Jezdí se vpravo při pravém okraji vozovky, pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti.
Většina 125tek sou zvadlý klumpry, nehledě k tomu, jet stejně rychle jako jakási pomyslná kolona je nesmysl. Ať jedu s čím chci a jak rychle chci, jedu v pravo a nechávám si odstup od auta přřed sebou tak, aby mě bylo možné bezpečně předjet. Jak rychle chci jet já, nebo co pokládám za bezpečnou rychlost je totiž ZCELA a NAPROSTO irelevantní.Základem je nikoho neomezit.
Místo na kokotovo zařazení do pruhu jak říkáš je třeba tam nechávat neustále. Není to však místo pro kokotovo zařazení do pruhu, ale mezera pro bezpečné předjíždění, kterou zákon ukládá mimo obec vozidlům nad 3.5 tuny už dlouhá dlouhá léta (vyhláška) jak je to teď není důležité, protože je to naprosto základní pravidlo pro ohleduplnné chování na silnici.
O rychlostech se nemá smysl dohadovat. Zaklad je ten, že ať si každý jede na co má a neobtěžuje ostatní.
Když mě na světlech podjede smrdutá motorka a postaví se doprostřed mého pruhu před stop čáru, mám chuť zbít ho heverem. už jen proto, že v 99procentech případů ten sráč hnusně překáží a když bych dal 1-2-3 plná, tak ho při přeřazení na dvojku dávno hrnu pod vanou.
Když dojedu za auto, tak buď předjíždim, nebo nechávám místo aby mohl předjíždět někdo jiný. Jezdím u pravého kraje, kdo tohle nechápe, měl by se nechat vykastrovat, aby potlačil agresivitu a hlavně se dál nemnožil.
|
|
|
Hey niggaz, nereagujte na to. Všichni víme, že je to provokácia a tak s tím jako s provokáciou naložíme. Autorovi popřejme k úspěšnému zvládnutí útočníka, poradíme mu mít s sebou nějakou weapon a neváhal včas zapojit právníka ... a je to.
|
|
|
Co je to "špatné zrkadielko" ?
|
|
|
to je "spätné zrkadielko" - u nas sa to tak pise :-)
|
|
|
Martin, hovorim ti to ako slovak slovakovi. Si idiot. Ale kapitalny. Aj ked autor clanku mohol toho cyklistu ohrozit, ale cyklistova reakcia bola absolutne neprimerana. V anglictine je na to vyraz "aggravated assault", neviem ako je to v slovencine. Z pohladu vodica je to jasne, niekto na nma utoci, ja sa branim. Ja osobne by som na rozdiel od autora neprestal kym by dotycny nebol pacifikovany.
A kedze na koniec si napisal co by bolo, keby bolo po tvojom, mam jednu radu pre teba: Zalez si do toho svojho Horneho Vyplachu a stran sa vsetkych internetovych for. Prispevkami takehoto druho kazis meno nas vsetkych.
|
|
|
Nebojte sa, pán kolega. Všeci vieme, že idioti sú jak medzi čehúnmi, tak aj medzi slovákmi...a terazky to vyšlo na slovákov 8o) Nebudem vás mať menej rád kvoli jednemu somárovi.
A pro pos: máte kroužkované "ů"? 8o)
|
|
|
"ů" nemajú, namiesto toho majú "ô". Číta sa to uo.
My máme slovo kůň, Slovaci mají kôň. A podobně Rusové mají lošaď. :-)
A nebo kokůtek se řekne kokôtik. Kdybys chtel náhodou psát o martinovi.
|
|
|
Dakujem, pan kolega :-))). Dovera vzdy padne dobre.
|
|
|
jen co mě překvapuje, že ze slováků je to takové procento.
Na slovensku, je zřejmě zvykem, že když kolem někoho projedete moc blízko (přičemž vzdálenost si určí zcela podle libovůle) tak i když se ho ani nedotknete, má právo rozbít vám auto a dokopat do krve a pak na vás ještě podáte trestní oznámení. No u nás tomu tak být nemá, což bratra slováka asi poněkud šokuje a tak hledá záminky jak z toho vyvodit mezinárodní skandál.
|
|
cyklisti nemívaj pod bundou devítku, ale v zadní kapse dresu pepřák páč spousta našich inteligentních a empatických spoluobčanů v krásných odpoledních jezdí autem venčit psy do lesa a kupodivu je tam nechávaj běhat na volno...
|
|
|
On pepřák na psy účinkuje? Doteď jsem žil v domnění, že nikoliv vzhledem k tomu, že pes má poněkud jiný "hardware" než člověk...
|
|
|
|
Nezkoušel jste někdo kapesní el.odpuzovač psů? Cena tuším cca 600,- Kč.
|
|
|
Zkoušel, mám ho doma... Na doážejícího psa to docela funguje, pes se trochu zarazí a poodběhne. Po chvilce ale většinou začne znovu dorážet... Navíc je ta věcička docela velká, takže s sebou raději nosím v kapse malý kasr - zatím nikdy nezklamal. Pes, co dostal dávku, vždycky zbaběle utekl a někde v ústraní si třel čumák... Odpuzovač s sebou vozí na kočárku manželka, několikrát už jí do kočárku strčil hlavu pes...
|
|
|
Netušil jsem, že se psi mají venčit tak, že se uváží k něčemu na řetěz. Možná by se mohli přibít hřebíky ke stromu? Člověk se tu stále dozvídá samé nové věci :-)
Myslel jsem dosud, že tu devítku nosím při venčení psa jako obranu před soudruhy lidovými myslivci. Se vzteklým cyklistou jsem se ještě nesetkal. Zamýšlím se, zda to s tím humanizmem nepřeháním, když mám v zásobníku první náboj s plastikovou kulkou.
|
|
Těžko soudit kdo je v právu. Ono co z auta vypadá bezpečně z kola už nemusí. Na druhou stranu už se mi také stalo, že z leknutí z auta, které jsem přeslechl jsem to strhnul trochu k němu či při vyhýbání se kanálu mě lízlo zrcátko. Ovšem mlácení do střechy, kopání, zavření do dveří ... to je srážka s blbcem. Mimochodem cyklozmrd existuje. Na kole se jezdí předvádět před ostatními, ohrožuje ostatní (cyklisty,chodce, auta), má vždy přednost a končí v hospodě kde všechny (včetně těch co nemají chuť poslouchat jeho hulákání) baví tím jak kde dneska jel, koho předjel zprasil ...
|
|
|
A zatoužíte-li pár oravdových, nefalšovaných a zkušených cyklozmrdů potkat a případně i kontaktně prozkoumat, přijeďte do Prahy. Typická místa výskytu jsou Karlovo náměstí, nábřeží, mosty, Letná, chodníky v centru... Nebudete muset čekat dlouho, je jich tam v každou denní či roční dobu hejno.
Sám mám na kole naježděno hezkých pár let a v autě taky, ale praseckost cyklistů v poslední době prudce roste (čímž nechci říct, že praseckost řidičů neroste, ale když mne zprasí cyklomamrd a já mu autem vyžehlím fasádu, budou mne soudit, jak kdybych přejel člověka ... a to se snažím za volantem prasit co nejméně)
|
|
|
Nebo plzeň. Někdo měl takovej nápad rozdělit některý chodníky na dvě půlky - cyklo a pěší. (pominu fakt, že která půlka je která na 90% případů neni poznat)
Výsledek? Cyklisti tam jezdí jak kokoti, (i noci a kolikrát dokonce s vyplým světlem) a ještě na vás řvou co že si to dovolujete stát na chodníku.
|
|
sám jezdím na kole..(přes 10 000Km) ..před rokem jsem si konečně za drahý peníz pořídil, majíc již čtyři roky "řitičák", i auto.. a z vlastních zkušeností, musím jen potvrdit, že i na kole jsem pár "svátečních a rádoby" cyklistů měl chuť seřvat a pár z nich jim dát i přes držku. To co někteří předvádí (jízda dvou vedle sebe, kde není místo, někdy i třech; jízda prostředkem; odbočení bez udání směru jízdy; jízda v protisměru; kličkování stylem "rabbit on hunt" atd..), za to by se měly brát papíry i s rodným listem. Musím však podotknout, že i řidiči dělají také super manévry, za které bych povolil beztrestné odstřelení za pomocí RPG. Manévry typu: odbočení vpravo, když cyklista je 4m před zatáčkou a jede rychlostí 45Km/h a nebo kamionem či avií leštit cyklistovi levé rameno, to opravdu opravňuje k takovému činu. (zažil jsem na vlastní kůži - děkuji, znova nemusím). Z toho všeho mi vznikl jen jeden výsledek: prasata zůstanou prasaty ať jsou na kole, v autě či na úřadě.. a ti slušní?, ti to zase jako vždycky odserou..
|
|
|
Naprosto souhlasim, do kamene tesat...
Slusny clovek se chova slusne bez ohledu na to zda je v aute, v kamionu, vlaku, autobusu nebo na kole. A zmrdi se chovaji jako hovada na kole, v aute nebo treba v autobuse...
|
|
Bylo to jen mezi vámi dvěma, takže proč nepředložit svou verzi, neukázat policii nějaký ten škrábanec na autě, modřiny od dveří na nohou a nepodat trestní oznámení na cyklistu?
Ale za to pětikilo by mi to stálo...
|
|
kreténům co tě objedou tak půl metru od tebe (většinou taxíci) nedávám pěstí ale na křižovatce vytáhnu klíč a přejedu jim dveře. Je vidět žes nikdy nejezdil na kole. Větší sviňárnu než tohle snad neznám
|
|
|
Fakt to vidíš úplně jasně, jo? :-)) No, bude to chtít novou optiku...
Óňo, já neurčuju viníka a nezpochybňuju, že řidiči, kteří úmyslně štrejchají cyklisty zrcátkem, jsou zmrdi (stejně jako cyklisti, kteří úmyslně štrejchají řidičům o zrcátka). Komentoval jsem něco úplně jinýho. Pokud se mnou chce někdo svůj problém řešit pěstí (bez ohledu na to, jak moc je v právu), musí počítat s tímtéž. Nesnáším hrdiny, kteří se na každého sápou a když pak někomu náhodou naběhnou na pěst, rozdávají trestní oznámení a žaloby...
|
|
|
pol metra je bohate.... okrem toho, ak ta ohrozim a vynadas mi, tak sa ti ospravedlnim. ak mi namiesto toho poskriabes auto, najpravdepodobnejsie skoncis s par zlomeninami... neznasam zmrdov, ktori chcu niekoho vedome ojebat, poskodit, atd... BTW, auto za to aj tak nemoze, moze byt pozicane, firemne, kamaratove, tak sa prestan "skryvat" a postav sa typkovi, ked si taky husty. ja by som ti tiez bicykel nelamal, a kedy aj nahodou, tak len na tebe...
|
|
|
Půlmetr je v praxi až dost. vzhledem k tomu, že rozhodně nejezdíš přes kanály, tak bys si moc neměl vyskakovat.
Na každou svini se najde řezník, takže i na tebe, zkurvenče, se někde brousí nůž. Ale ono se to snadněji kecá než dělá, proto ti nevěřím ani půl slova...teda možná jen to, že jsi nasranej, když někdo má auto a ty ho nemáš.
Ale kdyby Tě to přece jen napadlo, tak věz, že i průměrně zdechlej člověk má větší zrychlení než pičůsek na kole a tak je to asi 60:40, že by tě vyběhnuvší řidič chytil a zmaloval ti tlamu. Kolega ze Slovače by ti kolo nezničil, no já bych ti košíček klidně rozšlapal...dost možná, že bych ti ho ale spíš sebral, naložil, prodal do prvního bazaru a peníze použil na opravu škody. Ty bys si mezitím nechal někde zašít rozbité obočí a do konce tejden bys si dával na rypák pytlíky s ledem.
|
|
|
Strašně mo cbych si přál, abys klíčem "ojel" auto i mě a to za to, že jsem tě minul o 0,5m. To bych ti pak ten klíč narval do prdele, kolo bych ti sešrotoval a zpřelámal ti o něj hnáty i s tvejma podělanejma rukama. Poškozovat cizí majetek "nepozorovaně " umíš, to jsi hrdina. Chtěl bych vidět tvůj výraz, až bych tě chytil do pazour.
Asi nemáš moc odhad nebo nevím, po jakých silnících jezdíš, ale u nás na horách když vyjedu ze zatáčky (kolem les), tak cyklistu někdy vidím na poslední chvíli a kolikrát jsem rád, že ho "neštrejchnu". No a když jedou dva vedle sebe, tak jsou to sebevrazi.
Jinak když míjím cyklistu, uhýbám co možno nejvíce doleva (pokud to není třeba v zatáčce,abyste mě nechytali za slovo) a samozřejmě dávám blinkr jak doleva, tak doprava (jsem holt slušný a vychovaný hovado).
Co se týče článku - neznáme jistě pravdu, nevíme, jak ho autor předjel, jestli zpomalil, jak daleko byl apod. Ale jisté je jedno, reakce cyklisty je naprosto nepřiměřená a jeho konání trestné. U toho bych skončil a buď a) podal trestní oznámení za napadení a poškození cizí věci na něj b) počkal si až zas někde pofaří na byciklu a jemně ho zastavil ocelovou tyčí do lesklé zánovní helmičky pod kterou se ukrývá jeho vzteklý, malinký mozeček.
|
|
Místem častého výskytu vymaštěných cyklistů je taky Polabí.Jezdit v noci bez osvětlení pokud možno téměř uprostřed silnice, o helmě ani nemluvě, je zde takříkajíc místním zvykem.
Trasu Sadská -Nymburk jezdím v noci velmi často.S očima nalepenýma na skle, hledám matná blikání odrazek.Fakt skvělá zábava.
A teď mi někdo vysvětlete:Chlápek jede vykalenej z hospody na svým rozhrkaným kole a šněruje silnici, světlo samozřejmě žádný a ještě k tomu mlha.Já ho zpozoruju na poslední chvíli, strhnu řízení, ale stejně ho sejmu-Půjdu kvůli tomu sedět?
|
|
|
Poněvadž ho zpozorujete "na poslední chvíli", budete mít asi velký problém prokázat, že jste neporušil povinnost "jet jen takovou rychlostí, abyste byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou máte rozhled". Takže snadno můžete být (spolu)vinen.
|
|
|
moze a nemusi - je to podobne ako s dierami na ceste - ak si tam rozbijes auto, je zodpovedny spravca cesty, lebo ty nemozes predpokladat, ze si neplni svoje povinnosti a necha dieru neoznacenu.
|
|
|
No, můžete na něm potom zkusit škodu vymáhat u civilního soudu, ale VY jste jednoznačně nepřizpůsobil rychlost povaze a stavu vozovky a nikdo se o tom nebude s vámi bavit!!!
|
|
|
Kecy!
V 90ti procentech případů se dá doložit +/- autobus, jakou rychlostí člověk jel. Pokud byla silnice zatáčkovitá, suchá a byla nesnížená viditelnost...a posudek neprokáže překročení rychlosti, pak je vina 100% na neosvětleném cyklistovi. Když to u městského soudu projde 50:50, tak krajský to po odvolání a dalším šetření nejspíš přehodnotí.
|
|
|
Ale Vy oproti původnímu zadání iena z mlhy děláte nesníženou viditelnost a ze šněrování opilého cyklisty zatáčkovitou silnici. Jsou to kecy, ale Vaše. Posouzení viny z hlediska rychlosti se v diskutovaném (ienově) případě neřídí povoleným rychlostním limitem, ale prostým faktem, zda-li řidič byl schopen vozidlo zastavit na vzdálenost, na kterou měl rozhled (=viděl ožralu na kole uprostřed silnice).
|
|
|
No to je ale dost k nasrání. To bys po takových cestách musel jezdit 30km/h a to je dost otrava.
|
|
A jak je možné, že pánové se prohánějí po lese? Už v 80. letech vyšel zákon, zakazující všem soukromým motoristům vjezd do lesa i na polní cesty. Nebo ten zákon už neplatí, protože vyšel za komunistů? Taky chodím na louky pod Velkou Javořinou, je to Chráněná krajinná oblast ale páni zbohatličtí zmrdi se tam prohánějí se svými terénními vozy, se svými řvoucími parchanty i psy, zřejmě jsou si jisti, že na ně nikdo nemá.
|
|
|
No osobně jsem pod Javořinou, žádného zmrda neviděl. To, že si tam zajede majitel honitby zkontrolovat stav zvěře je podle mě v pořádku, pokud si tam jede něco střelit, taky ok.
Nikoho jsem neviděl prohánět se s autem mimo polní cestu po louce, tak kde je problém. Oni to toiž nedělají, protože tam kde se prohánějí je to většinou jejich.
Ale možná to dělají někde jinde, třeba na Strání, nebo v Horním Němčí.
|
|
|
V ChKO to chápu, tam by neměli co dělat. Ale znám spoustu lesních cest (asfaltek, jako psal pán v článku), kde je vjezd povolen a dokonce se někdy dávají vyjímky. Já třeba jednu mám udělenou (stejně jako lidé z mojí vesnice) a mohu jezdit po stezce pro cyklisty, lesní cestě, "lesácké" cestě, řikej tomu jak chceš. A proto snad nejsem zmrd ne?
|
|
slyseli jsme jednu verzi pribehu... ta druha muze byt treba trochu jina. autor opravdu mohl neprimerene cyklistu ohrozit, coz casto pekne nasere.
pokud jde o me, kdyz jedu na kole po silnici, casto me mijeji ve vysoke rychlosti auta jen o par centimetru. a pokud je rozdil rychlosti velky (nekdy pres 100 km/h - napriklad "oblibena" trasa praha-stechovice) auto je treba dodavka nebo neco jeste vetsiho, tak si asi dokazete predstavit, co s cyklistou dela tlakovy raz, podtlak pri mijeni auta a dalsi tlakovy raz po projeti. slusne to zamava s riditkama. ano, po pravde receno mam nekdy velkou chut silnicni svini dohnat (coz je samozrejme vetsinou jen sen) a nakopat mu xicht.
kdyz jedu autem a mijim cyklistu, snazim se pouzivat blinkr, pribrzdit a dat velky rozestup. rika se tomu ohleduplnost. problem je, ze tohle dela maloktery ridic. kdybych jel polni nebo lesni cestou, kde siroke vyhnuti se je obtizne, zpomalil bych, kratkym zatroubenim bych dal najevo, aby mi uhnul a jel dal.
|
|
Neodvážím se soudit tento příběh, jsem zvyklý, že obě strany většinou mají diametrálně odlišné vzpomínky na to co se stalo. Mám pouze jeden poznatek z posledního půlroku - schválně jsem počítal kolik aut mimo město mě na kole ( asi 1500km) na silnici předjede s použitím blinkrů. 9. SLOVY DEVĚT.
|
|
|
Já to taky nedělám. Je to velmi riskantní, především u křižovatek ústících do víceproudých komunikací, je to jako říkat si o nehodu.
|
|
|
a na rovne silnici daleko od krizovatky?
|
|
|
takže když porušujete předpisy, které vás zbytečně omezují, je to ok, ale na kole už ne?
|
|
|
Promiň, ale znáš přísloví "bližší košile než kabát"? No a tak, když předjíždím šlapálka ve městě, tak vcelku kašlu na blinkr - zvlášť na ten doprava, protože nehodlám klamat tělem a pak řešit potíže poté, co mi tam z vedlejší někdo vjede, protože si myslel, že odbočuju vpravo. To radši risknu to, že neupozorním toho, kdo jede za mnou, že na silnici je cyklista. Máš mi to za zlé? Pak třeba pukni příšero, protože blbé zákony se porušovat MUSÍ. Je to každopádně menší zlo...a kdo se vydá do provozu, tak musí počítat s rizikem úměrným tomu v čem/na čem se vydá. No a když máš jen kšiltovku a trikotek, pak jsi v prdeli. Ale byla to jen tvá volba.
|
|
|
No jestli ses nekoukal dozadu a pocital jen ty, co blikaji po predjeti doprava pri zarazovani nazpet, tak je mozna vysledek nevalny, ale nic to neznamena. To, co tobe chrani zivot, je totiz blikani doleva pred predjetim, ktere varuje nasledujici auta, ze je na ceste prekazka, kterou je treba objet. A to dela podle mych pozorovani vetsina ridicu. To, ze pak nekdo zablika jeste doprava je z bezpecnostniho hlediska jen bezvyznamna formalita.
|
|
|
Souhlas, blikat doprava je blbost. Mimochodem, vyhlaska to neuklada, ta rika ze s blika pri predjizdeni vozidla a cyklisty; po predjeti (tedy dokonceni manevru) se dava znameni jen pokud slo o vozidlo:
(2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí
dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.
(3) Řidič, který se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel,
musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel
Vsimnete si, ze na rozdil od odstavce 2. totiz odst. 3 hovori pouze o vozidle nikoliv o cyklistovi.
|
|
Jasne, nova story. Prase na kole ci za volantem - co jest na ni ale objevneho?
|
|
Najezdil jsem kvanta km na kole a taky autem.
Ještě jsem se nikdy nesetkal s podobnou situací popsanou v úvodním článku.
Když jedu na kole po silnici, tak používám taktiku takovou, že když slyším za sebou auto, které mne zneklidní, nebo kamion, tak se včas natlačím tak 1, 20 doprostřed, tím si sjednám místo a když je auto za mnou, tak uhnu blízko ke kraji. Autář se více vyhne a musí zpomalit, protože předpokládá, že má méně místa.
Když jedu autem, předjíždím s dostatečným odstupem a malým rozdílem rychlosti.
Pokud jedu po lesní cestě, nepředjíždím cyklistu pokud možno raději vůbec. Vycházím z toho, že les je spíše pro nemotorová vozidla. Automobil je zpravidla ten, kdo tam v lese nemá co dělat. Často bývá do lesů zákaz vjezdu motorových vozidel, a pokud tam není zákaz vjezdu, tak mají fungovat morální normy o tom, že lesem motorovými vozidly projíždět co nejméně a pokud musíme, tak s co největší ohleduplností k přírodě, zvěři, rekreantům , pěším turistům a taky cyklistům, kteří na rozdíl od nás alespoň les nezasmradí výfukovými plyny. Navíc cyklista je mnohem zranitelnější a tak vyžaduje víc ohleduplnosti, než autář nebo motorkář.
Z toho důvodu souhlasím s postojem policajtů, že se v případě vyhroceného sporu postavili na stranu cyklisty i když na jejich místě bych pokutoval oba dva, ale cyklistovi bych dal pokutu taky za tu vyprovokovanou rvačku. Podle mne stačil slovní souboj, který by nepřesáhl meze verbálního sporu. Souhlasím s názorem, že se jednalo o srážku dvou blbců.
Tož tolik. Zejména na lesní cestě by měl mít cyklista přednost ale na druhé straně by měl cyklista pokud může udělat místo předjíždějícímu autu nebo motorce. Neplatí to jenom na lesní cestě, ale platí to všude, jinak se v silničním provozu navzájem pozabíjíme.
|
|
|
Příklad - jedu svým lesem a spěchám zkontrolovat svoji nemosvitost, která mi hlásí porušení bezpečnostního okruho a teĎ se mi do cesty vespe takovýto cyklista ? Co udělám ? Pojedu pokorně hlemýždím tempem a nebo ho po protroubení na které neraguje oprasím ?
Neexistuje důvod proč by měl mít cyklista přednost - jsou naprosto rovnoprávní - jeden se svobodně rozhodl jet na kole se vším co k tomu patří ( zdravý pohyb, neznečišťující, levný, ovšem v případě střetu fatální konec, ) nebo jet autem ( drahé, š"špinavé" ovšem pohodlné a rachlé a relativně bezpečné ). Kdo je "lepší" ?
|
|
|
do háje - to jsem tam nasekal překlepů :(
|
|
|
Priklad je mimo: pokud tam misto cyklisty pojede tatrovka, tak se ji asi vytlacovat nepokusis, nebo ano?
Jak se pise nize: pokud nebyl dodrzen bocni odstup, je to chyba ridice auta, pokud ano, je to chyba cyklisty. A ze to neni adekvatni reakce? No a kdyz na tebe nekdo vytahne kudlu a ty se budes branit brokovnici, tak je to co?
Celou diskuzi vidim jako vnitrne spornou: pokud chci vyssi prava, musim nest pripadne nasledky. Pokud je nest nechci, potom to bez statu nepujde. Vetsina lidi taky chce v jistych oblastech prvni moznost, ale neni ji ochotna akceptovat ve zbytku. Jenze ty oblasti jsou skupinove individualni, ze.
|
|
|
Nepochopeno ... jak reagovat na člověka který mi zjevně úmyslně brání v další cestě ? Ekvivalent traktory jedoucí prostředkem...
|
|
|
A v tom je ten rozpor: POKUD je stejne pravoplatnym uzivatelem lesni cesty jaky ja, tak ho k tomu aby uhnul nelze nutit.
Bud pockam, nebo ho pozadam aby uhnul a nebo pojedu jinudy.
Jenze, ruku na srdce, to je akademicka debata, protoze:
1) nejste si rovni v pravech (ci lepe receno, Zeframovymi slovy, v moznostech) - proto jeho vytlacite/oprasite, tatrovku ne.
2) vetsina lidi uhne, pokud o vas vedi, protoze se jedou jen projet a ne blokovat auta. Pripadne staci pozadat. Vyjimky nepopiram (ale trvam na vyjimecnosti), univ. reseni nemam.
|
|
|
Universálním řešením je prostá slušnost: jedu pomaleji, uhnu tomu, kdo jede rychleji. Ať si to kolaři typu René Zach srovnají se situací, kdy jedou po úzké cestě, kde se vyskytují chodci. Těžko pojedou za chodcem, aby ho náhodou neohrozily - taky ho budou chtít objet. A někteří si při tom počínají tak, že zaslouží skopnutí ze svého dvoukoláku.
|
|
|
Slusnost tezko muze byt univerzalnim resenim, kdyz nejsou vsichni slusni.
I kdybych (a asi ano) souhlasil, ze se ztratou slusnosti clovek ztraci pravo na slusne zachazeni, tak problem zustava: vetsinou je jasne, co je slusne a co ne, ale vyjimky existuji, ne? Je spousta lidi, kteri by hypoteticky stret videli nasledovne: vrazil do nej? ne. A co na tom, ze jsem ho minul na vzdalenost 10cm, kdyz to ustal? Ja mu nic neudelal.
Mne to slusne (ci lepe ohleduplne) neprijde, ale potkal jsem v zivote spoustu lidi, kteri by s tim problem nemeli, at uz proto, ze proste nemeli, nebo proto, ze tu cituaci nikdy nezazili z pozice toho cyklisty.
|
|
|
právě že není ! cituji sám sebe ( ohavné :( vím ) "jedu svým lesem " jasné ? Nejde o to že kdyby jel s tatrovkou, tak bych ho neoprasil - to bych na něj moh zavolat policajty co dělá s náklaďákem na mém majetku... ale to už jsou extrémy. Jde o to že jsou cyklisté, kteří záměrně ignorují troubení a bezdůvodně zdržují řidiče v okamžiku, kdy se mohou cítit ve výhodě.
|
|
|
Aha, no tak to jsem prehledl.
Jenze ani potom ten argument neni spravny, resp. je zbytecny/mimo. Pokud je to vas les, a je tam cedulka: Cyklistum, kteri se mi nebudou libit, vjezd zakazan ;) (A nebo proste: Soukromy pozemek), tak neni co resit (osobne bych to (rad) videl na verejne prospesne prace).
Jenze zbytek komentare byl o tom, ze cyklista nema vetsi prava nez ridic. Tatrovka byla argument i pro dolni mez (ridic nema vetsi prava nez cyklista). A nasledne, z toho plynouci dusledky.
Ale jak rikam, cela debata je akademicka: auto je auto, kolo je kolo a tatrovka je tatrovka. Normalni/inteligentni clovek to chape a chova se podle toho.
|
|
|
Tatrovka většinou nemá kam uhnout...a to třeba proto, aby se s ní neurvala krajnice. Jenže to jelimánkům moc nedochází a rozčilujou se, když vidí, že jede metr od čáry na krajinici.
Ale nedovedu si představit žádný případ, kdy by nemohl uhnout chřipkáč, jako je cyklista. A pokud si říká to tvé "jsem na silnici stejně v právu jako ty, plechovko" pak musí počítat s tím, že páchá přestupek proti plynulosti provozu...a jelikož nikdo slušnej nevolá policajta, když opravdu nemusí, tak bude cyklista po zásluze oprasen a patří mu to - za nedostatek slušnosti a kolegiality při výskytu na silnici.
|
|
|
Je to legracni. Ten chripkac myslim. A tu o organech znate? Trosku predpojaty ne?
Ke zbytku: Pokud je argument ten, ze pokud ucastnik silnicniho provozu porusuje pravidla, tak mam pravo ho oprasit, tak s tim ma velka vetsina lidi, vcetne mne, na tomhle serveru veliky problem.
Vono totiz, kdyz to, vasnosti, vezmou z druhej stranky, tak vlastne kdyz po dalnici pojedou 140 a voprasi je kamion (dlouhej kopec, jeden 88.5, druhej 88.7 a to jeste buhvi jestlli, zname to, ne?), tak je to taky ok? No ja si to nemyslim.
Moznosti, jak to tomu kamionu vratit jsou, rekl bych, asi tak stejny, jako ma ten cyklista.
Cely je to o tom, ze v clanky neni jasne zrejme, kdo byl prapuvodni pricinou sporu. Jestli ridic cyklistu omezil/ohrozil nebo to bylo naopak. To nevi nikdo a (bez urazky) asi ani autor. Selektivni vnimani je svine. Z logiky veci, tzn. ze vetsinou lidi druhy lidi na ulici bezduvodne nemlatej, to ale asi nebude tak cernobily. Druhej problem, alias srazka blbce s blbcem, je technicky receno system s kladnou zpetnou vazbou, coz vetsinou konci saturaci ;)
Cely tady ten komentarovy system stoji za starou backoru a je neprehledny, ale zkus si projit moje a qwasovy argumenty, fakt to neni o tom, jestli ta tatrovka ma kam uhnout.
|
|
Pokud jsi ho na uzke lesni ceste vyprasil autem (minimalni vzdalenost je pul metru, ne?), dobre ti tak a sam bych zareagoval jako jako ten cyklista. Jed se nekdy podivat do normalnich zemi, jak se chovaji ridici k cyklistum.
Malem me takhle zabil kreten, ktery na takovehle ceste jel pres horizont minimalne 90.
|
|
nechci se zastavat jedne ci druhe strany, ale shodou okolnosti jsem o vikendu od znameho slysel toto (jasne, je to jen "jedna pani povidala", nemusite tomu verit):
jisty clovek jezdi takrka kazdy den na sve silnicce na trase Pelhrimov - Jihlava. neni to svatecni cyklista, rocne najede tisice km.
a tak si takhle jednou jede, vali si to svych 35 - 45 km/h, kdyz tu vedle nej najede osobni auto. chvilku jede vedle nej, pak trhne volantem doprava... a pak pokracuje v jizde.
myslite, ze ma cyklista cas se behem letu do krovi mrknout aspon na barvu auta? nema.
btw. zrcatko projizdejiciho automobilu se mi zatim nejvic priblizilo na cca 10 cm k lokti. taky prijemna zkusenost.
|
|
jěšte 40-50 let, dojde ropa a silnice ovládneme my - CYKLSTI, chachá....
|
|
|
To uz se davno bude jezdit na vodik nebo neco podobneho a cyklisti budou doufejme konecne vykazani mimo silnice.
|
|
|
Jestli se nepodaří vyhladit vás auty na benzín, pak se to jistě podaří těmi na vodík nebo plyn. Sráč jako cyklista silnice nikdy neovládne. A schválně jestli víš proč. Protože z něj stát nic nemá a tak netečou peníze na budování a údržbu silnic. Proto když zmizí auta, tak je silnice budou následovat. Protože na co silnice, když po nich nikdo nejezdí, že?
|
|
|
Takže je to jasný, silnice ovládnou dobytkové za volantem, potažmo na motorkách. Je jich čím dál víc.
|
|
|
Ano. Neboli ti, kteri si jejich udrzbu a vystavbu plati. A ne nejake slapky, ktere jen drzuji provoz a zpusobuji nebezpecne situace. Proc nazyvas ridice dobytkem?
|
|
|
Proč nazývá ZZR cyklistu sráčem?
|
|
|
Cyklista je obecně zdatnější fyzicky, než autář nebo motorkář i když vyjímečně jako například v úvodním článku byl zdatnější řidič auta. Statisticky však mívají fyzickou převahu cyklisté před motoristy.
Při policejním projednávání dopravní nehody, kde byl sražen cyklista a tudíž vám motoristům nemůže za oprasení dát přes hubu osobně bývá ve výhodě cyklista. Zase vyjímka potvrzuje pravidlo, ale statisticky při střetu cyklistů s auty říkají, že větší trest dostávají motoristé.
Máte sice možnost se postihu za střet s cyklistou vyhnout například ujetím z místa nehody, ale nelze doporučit. Chce to nervy a zmrdí povahu, ale hlavně výsledek je značně nejistý. Většinou si vás policajti najdou. Trest bývá mnohem citelnější.
Takže raději cyklisty neoprasujte. Však autář z úvodního příspěvku taky nevyšel ze střetu s cyklistou jednoznačně jako vítěz.
|
|
|
Ad první odstavec: Muhehe...asi jsi nikdy neviděl cyklistu na koupáku, že? 8o)))))))
Ad druhý odstavec: Že by to pokřivené vnímání práv a povinností mělo za účel vytvořit i slušnému člověku pádný důvod radši ujet od nehody? Ale ono to nemusí být daleko...stačí za druhý roh a pak přivolat/poskytnout pomoc.
Ad třetí odstavec: Takže je tedy nejvyšší čas s tím něco udělat, že?
|
|
|
Člověče co to je za dělení cyklista, autář. To vnímáte cyklistu jako jedince, co se dopravuje výhradně na kole (nepoužívá auto, povoz a nechodí pěšky)?
A nepleťte si lepší fyzičku s pádnou pravačkou!
|
|
Setkali se dva nevychovaní a nezralí jedinci. Je to dobrá ilustrace toho, k čemu je dobrá výchova lidí ke slušnému společenskému chování. Před lety jsem vyslechl zoufalý povzdech starého moudrého kantora: Je zle. Do školy mi začaly chodit děti nevychovaných rodičů. Těch rodičů, co bloumali po sídlištích s klíčem na krku a rostli jako dříví v lese. Není divu, že se tihle lidi neumějí chovat jako lidi. A navíc ani netuší, že jejich chování není normální.
|
|
|
Jestliže mi někdo kope do auta a snaží se mi přerazit nohu, tak je mi líto, nevychovaný je ON. Pokud si dobře vzpomínám, tak tuto situaci nějak pan Guth-Jarkovský opoměl řešit, a ani v nedělním katechismu se o tom člověk mnoho nedozvěděl.
Můžeš nás, prosím, poučit, kterak dát komusi, kdo na mne fyzicky zaútočil, vychovaně přes hubu? Nebo mám snad raději nastavit já druhou tvář? (ano, mohl by mi přerazit i ruce, to by bylo jistě chvályhodné) Nebo mu mám v průběhu inzultace v rámci běžné, slušné konverzace recitovat Sonety?
Nějak mi ti humanisté poslední dobou lezou krkem.
|
|
|
Nějak Vám uniklo, že hodnotíte až druhé jednání. V prvním jednání jel kdosi autem do lesa, což se jednak nedělá a druhak je to porušení vyhlášky. A navíc na té lesní cestě oprasil cyklistu. Nevyloučil bych, že jej ohrozil nejen na zdraví ale i na životě. Což samozřejmě nedává právo cyklistovi chovat se rovněž jako hovado.
Taky Vás asi neměl kdo vychovávat, že tohle nejste schopen pochopit. Není divu, že to v téhle říši vypadá právě takhle.
|
|
|
Za prvé - o tom, jestli se autem jezdit do lesa smí nebo ne je možné diskutovat, výsledkem diskuse ovšem je, že pokud lesem vede cesta, na níž není dopravní značnou omezen vjezd, pak tam autem smím. Citujte mi, prosím, onu vyhlášku, velice by mne zajímala - a dovoluji si předem tvrdit, že ji nenaleznete.
Za druhé - o onom oprasení se v článku nepíše, vy to tam někde vidíte? Já tam čtu: "Bylo to na
úzké asfaltové lesní cestě (to je důležité), předjel jsem ho a dál pokračoval směr domov." Máte-li informace, z nichž vyplývá, že autor článku lže, pak sem s nimi. V opačném případě jsou Vaše poznámky o oprasení a ohrožení na životě zcela mimo mísu a účelově lživé.
Nejsem schopen pochopit, jak si kdekdo (Všimněte si laskavě mého dobrého vychování a vkusu, se kterým jsem záměrně nepoužil výrazu, který by se Vás pravděpodobně silně dotkl.) z několika kusých informací dokáže vykonstruovat stav, v němž ON má vždycky pravdu a ti ostatní jsou (v lepším případě) nevychovaní hulváti, a ještě toto o sobě s gustem vyhlašuje do světa. Ale každémuco jeho jest.
|
|
|
Nastudujte si napred lesni zakon... V lese je zakazana jizda a stani motorovych vozidel.
|
|
|
Ale v lese nejsou preci asfaltove silnice... u te (a i u zpevnene cesty, tedy "sotolina") musi byt znacka zakaz vjezdu.
|
|
|
Jde z vás strach. Naprosto vám chybí nadhled a to, co se vám předkládá, bez jakýchkoliv pochybností přejímáte. Úvaha o tom, proč automobilista zavdal příčinu cyklistovi k takovému chování vám naprosto uniká...
|
|
|
Ještě za třetí - ano, hodnotím až ono druhé jednání. V tom prvním se pravděpodobně někdo dopustil neúmyslné chyby, ať už řidič nebo cyklista, a to nesprávným odhadem situace. Ale v onom "druhém jednání" byl cyklista ten, kdo se choval "neslušně" a zavdal tak příčinu k reakci druhé strany.
|
|
|
Jo totiž tady máš v tom článku situaci popsanou jen z jedné strany.zpravidla při takovýchhle střetech jedna strana říká asi to co autor článku a druhá něco jako "Dnes mě na lesní cestě málem zabil jeden magor v autě,zrcátkem mi málem přerazil ruku,tak když zastavil a já jsem ho dojel,plácnul jsem mu do střechy aby se trochu probral a to hovado vylítlo z auta a začalo mě mlátit do břicha atd....Je otázka jak zlý to bylo,některý lidi si myslí že pravidlo o dostatečném bočním odstupu bylo dodrženo když nedojde ke kontaktu auta s cyklistou a když si na tebe sáhne zubatá,máš na hysterickou reakci určitě právo,na druhou stranu je tu i možnost že ten na kole byl agresivní magor.I agresivní magor ale nějakou záminku potřebuje,to mohla bejt jistě třeba barva auta,značka nebo něco jiného, ale já tipuju,že ho prostě oprasil :-).Taky stojí za povšimnutí že ačkoliv byl ten cyklista takovej agresívní magor,hlavičky a pravé háky rozdával jen autor :-).Prostě připadá mi že se tady střetli dva agresivnější týpci....
|
|
|
Mohl byste specifikovat to "porušení vyhlášky"? Pokud jste se domníval, že na začátku cesty byla umístěna zákazová značka B1, pak tento zákaz porušili oba - řidič i cyklista.
|
|
Já bych toho cyklistu zřezal tak, že by ani nechtěl podat trestní oznámení.Jinak ještě existují radiátory a vodní hladiny, beton a základy.Strach nemám (110kg+185cm).
|
|
|
Zapoměls ještě napsat že IQ máš 40...
|
|
|
Sešlo se tady ale blbců, že Micáku?
|
|
|
....zrovinka na podzim mě klekla půdní fréza, na jaře potřebuji zorat zahradu....nemáte někdo kontakt na tohodle buvola. Dobře zaplatím.
|
|
co je ten autor clanku za neschopa, ze PRAVYM (predpokladam, ze je pravak) hakem na bradu neslozi chlapa dokonce ani ne na druhy pokus a v ohrozeni zivota dava jen jednu ranu a ne sadu nekolika... no to je vrchol, co stoji na strazi pozic svetove motokliky!
|
|
Proč je v názvu článku množné číslo "cyklozmrdi"? V textu pak píšete jen o jednom cyklistovi? Nezavání to nějakou primitivní a zjednodušující paušalizací? Já vím, na DF jsou anticyklistické články vítané. Nechci zase rozjíždět diskusi Zlý cyklista - hodný automobilista...
Myslím, že cyklista je daleko více zranitelnější než řidič automobilu a proto by si v prvé řadě měl dávat pozor cyklista. Jsem automobilista i cyklista a proto vím, jak nebezpečné je po silnicích jezdit a že platí pravidlo Pravdu má silnější. Ale hlavně je to o vzájemné ohleduplnosti.
Holt to chce více trénovat na úzkých silnicích, neregistrovaný autore:), neboť si myslím, že z vaší strany to nebyl úmysl
|
|
|
Proč tak nenávistně?
Ten článek jsem psal já, ale zapomněl se podepsat :)
|
|
uplne zbytocny clanok... hodne sugestivne podany, nik nevie ako to bolo naozaj... Ale dake proticyklisticke temy sa tu mnozia, heh.. btw s tymi odrazkami na 105 percent suhlasim, ale vsi a cyklozmrdi?? PLEASE!!!
|
|
Tenhle zážitek, je druhá nejvetší kravina jakou jsem kdy četl
|
|
...cyklista se choval jako hovado, ted by te melo mrzet, zes ho jako hovado na te ceste neprejel...na riditkach plny tasky, sotva drzi balanc, a rve na mamy s kocarky, at uhnou, ze jeho blahorodi jede, jak jinak, po chodniku prece...a meststi policajti, btw.docela vygumovana pakaz, na to cele cumi...jina vec je ta urednice. Jo, damu na skolenich uci, ze kdyz je z rodiny ouredniku mesta, ze je zde prece povolana k tomu, aby ty blbce spoluobcany konecne k poradku vedla. Podle nejlepsiho svedomi. Proto cikanovi dovoli a tebe, blba, sekne hakem...to jsou moje zkusenosti...a asi nejen moje.
A tak ti reknu, Josef, asi uz brzo si dame do drzky vsichni.
A pak prijde Fritz a srovna to tu - hehehe
|
|
Jezdí ofroudem venčit dogy po lesních cestách, kde je vjezd zakázán, ohrožují cyklisty a pak na D-FENSu pindají na téma právní stát
|
|
řidičák, techničák, osvědčení o zdravotní způsobilosti, SPZ atd., tak to by podle mého názoru nemělo mít na silnici co dělat.
Viděl jsem vícekrát, když cyklista - cyklozmrd - vyrobil dopravní nehodu a ujel - a hoň ho, když nemá SPZ. Jednou jsem zažil, když mi cyklozmrd vyjel z chodníku rovnou před čumák (ze stání na kraji chodníku), ubrzdil jsem to jen díky tomu, že jsem bokem pneumatik a diskama brousil rantl. Fajn zážitek, přál bych každému, kdo se tady té svoloče zastává.
|
|
|
Jo, takze chodec taky nema na silnici co delat? To jsem zvedav, jak si k tomu svemu auutu dojdes...
|
|
|
A uz se ti nekdy stalo, ze ti chodec nedal prednost zprava a vyrobil ti ve dverich dulek? Nebo ze te na svetlech predjizdel z leva, a rozbil ti zrcatko? Nedobrzil a tvuj zadni sterac to odnesl? Nestalo, vid? A prave proto chodci, na rozdil od cyklistu, nepotrebuji registracni znacky.
|
|
|
nestalo, protože se chovám na silnici slušně a cyklisty objíždím s dostatečným odstupem, když už je předjedu tak nedupnu hned na brzdy, nechávám jim prostor na křižovatce a když jedou po hlavní, tak jim tam nevjedu.
naopak potkávám chodce na kruhových objezdech, opilí se mi motají po silnici, skáčou před auto a podobně.
takže tyhle argumenty neberu.
|
|
|
Cyklisty předjíždím se zatraceně velkým bočním odstupem - dobře vím, proč to dělám, už mi takhle jednou prudce vybočila jedna paní a odstup 2 metry byl pak malý (údajně se jí zatočila hlava...)
Necpu se před ně, pokud tam není místo, klidně zůstanu v pomalu jedoucí koloně za nimi.
Když jedou po hlavní, nechám je jet. Nejvýše je někdy trochu omezím - to tehdy, pokud bych je bezprostředně po vjetí na hlavní stejně musel předjíždět - záleží na situaci.
Co ovšem nehodlám uznat, je nějaké nedávno zavedené předjíždění cyklistou z pravé strany. Takže se před křižovatkou nebo zavřeným přejezdem stavím k pravému okraji.
Pokud jsem sám nucen použít kolo při pojížďce po obci, zprava nepředjíždím, u přejezdu se dopředu necpu, vyhýbám se rušným komunikacím a vůbec se řídím pravidlem, že nejlepší je nikoho nepotkat...
|
|
|
Předbvedl jsi učebnicový příklad cyklistické demagogie.
Já se chovám neslušně, když stojím na křižovatce a nechci po rozjezdu padnout do propadlého kanálu a tak se postavím na kraj vozovky? Už jsem to psal několikrát: za tuhle neslušnost mě "po právu" potrestal jeden cyklozmrd - nemohl podjet kolonu zprava, nepodařilo se mu skočit na obrubník chodníku a nějak divně se tam smotal...no vyhodnotil to jako mou chybu a SPDčkovými botičkami okopal blatník a zadní dveře jinak pečlivě udržovaného auta mého otce, který před zimou vždy obnovuje korekčním lakem barevnou vrstvu v nejhlubším důlku.
Když stojí auta na křižovatce a píč zapomene, že je mokro a na dobrzdění mu chybí pak 2metry, které si vynahradí válením po posledním autě v koloně, tak je to samozřejmě chyba bezohledných řidičů stojících automobilů.
Když jede "sportovní" cyklista v podvečer po hlavní, rychlostí 40kmh po kraji vozovky a nemá světlo, tak jsem samozřejmě povinen vozit noktovizor a hlavní silnici přezkoumat, jestli můžu jet a jestli tam náhodou nejede někdo, kdo velmi slušně (ale ve své subkuluře dobře obhajitelně) nedodržuje základní pravidlo provozu za snížení viditelnosti - BÝT VIDĚN.
A tak bych mohl pokračovat...ke tvé smůle bude výsledek tohoto a podobných střetnutí stejný.
- Teoreticky se nedodržování předpisů nedá nijak omluvit ani zdůvodnit, protože výsledek "obhajoby" je vždy jeden - lenost věc pořídit/namontovat nebo údajná nestylovost "zviditelňovacích" doplňků.
- Prakticky si automobilista nechá gumovou paličkouo vyrovnat haupnu a nalakovat blatník (a maximálně si poslechne podmínku), zatímco cyklistu zapnou už na silnici do pytle a "spravedlnosti" se dočká už jako polétavý popílek.
Odpověz mi na jednu otázku: V čím zájmu je, aby byli cyklisti, jako ti největší chřipkáči v provozu, vidět a chovali se odhadnutelně?
|
|
|
Pokud tvrdíš, že chodec neudělá ve dveřích nebo kapotě důlek, tak jsi autem ještě nejel. Před pár měsíci zastavilo před naším domem osobní auto, ve kterém zlý chodec rozbil hlavou přední i zadní sklo a k tomu se zadarmo svezl přes 200 metrů. (Tabule oznařující konec obce je od našeho domu jedním směrem 500, druhým 1500 m, přechod byl řádně označen a osvětlen).
A žádný cyklista na náš dům "nepřeklopil" sloup veřejného osvětlení, zatímco řidiči již dvakrát, ten první rozbil i betonové schody ke vchodovým dveřím (obojí bez účasti chodců, cyklistů a kolegů řidičů).
Žádný cyklista mi neposunul zadní čelo k opěradlům zadních sedadel, zatímco řidič už ano (opět bez asistence chodců a cyklistů, pouze s asistencí dalšího řidiče).
V intencích této diskuze tedy tvrdím: chodci a cyklisté registrační značky nepotřebují, řidiči nemají na silnici co dělat.
|
|
|
Ja ten tvuj prispevek asi moc nepochopil...
Proste se mi uz nekolikrat stalo, ze cyklista nedodrzel vyhlasku zpusobil nehodu pri ktere vznikla skoda a od nehody ujel. Kdyz se ti to stane sautem, tak si zapises SPZ. U cyklisty mas smolika.
Pochybuju, ze se ti neco takovyho stane s chodcem. Kapisto?
|
|
|
Co se týče registrační značky cyklistů,klidně bych na kole nějakou tu RZ vozil, pokud by ji museli vozit všichni. Ale když říkám všichni, tak opravdu všichni. Připadal bych si jako strašný blbec, kdybych já měl na kole povinně registrační značku, ale kolem mne se míhaly supermotocykly registrační značkou neoznačené.
Osobně když jezdím na kole v blízkém okolí, jezdívám neoznačen, ale pokud jedu na kole do zahraničí, dávám si na blatník značku CZ :-)
René Zach
|
|
|
Ano, hodne cyklistu se takto chova. Ale zase na druhou jsem zazil situace, kdy jsem jel na kole po hlavni silnici a zmrde za volantem mi nedalo prednost a mohl jsem dekovat panubohu, ze se mi nic nestalo. Nespocital bych, kolikrat me zmrd za volantem na siroke a prazdne silnici mijel tak tesne, ze me malem z toho kola sundal. A to zu ani nemluvim o vyjizdeni od chodniku bez pohledu do zpetneho zrcatka. Podobne situace zazil kazdy, kdo jezdi jak na kole, tak autem velice casto. Pritom staci, aby si kazdy uvedomil, ze neni na silnici sam a ze cyklista je proti autu v obrovske nevyhode a skoro vzdy pro nej kolize konci hodne spatne. Samozrejmosti by ze strany cyklistu melo byt i predpisove osvetleni, ale to uz je zase ponekud jina kapitola. Na zaver jenom podotknu, ze mam na kole obcas pocity jako zver na honu.
|
|
Auto nemá v lese vůbec co dělat.A buď rád,že ti čokly neodbouchl nějakej děsně nasranej hajnej.Tím se nechci zastávat cyklisty ,jednal neadekvátně.Kdo ví však proč? Kolik takových aut potkal před tebou?
|
|
|
Přesně tak, už podnadpis jezdím rád na kole i autem mluví za vše.
Arogantní blbec co jede autem doprostřed lesa, aby se tam projel na kole protože je to in.
Varianta 2. jede autem do lesa aby tam vyvenčil na volno svého miláčka pitbula či jinou 50 a více kg potvoru, což je taky hrozně in.
Fuj z toho bych blil.
Zdá se, že nejvíc zmrdů se koncetruje v autorech příspěvků tohoto webu.
Nesnášenlivosti a aroganci Zdar!!!
|
|
|
Jasně, čokl v lese volně pobíhající nemá co dělat. Hajnej nebo myslivec má svaté právo takového psa odbouchnout. Nechápu dost dobře, proč to ti hajní nebo myslivci běžně nedělají. Patrně soucit s němou tváří, která za nic nemůže.
|
|
|
Pokud budou ti hajni soucasne odstrelovat i cyklomamrdy, tak proc ne. Ti jsou nebezpecni minimane stejne jak takovej pitbull. Vemte si ten znamy pripad cyklistu jezdicich v lesiku pres zada horniho clena kopulujiciho paru. Kdepak, cykloslapky mimo uzavrene arealy (napr. psych. lecebna) skodi vsude, kde se objevi.
|
|
Evidentne ses zmrd ty. Mel te slusne poprosit aby jsi ho priste laskave malem neprejel? Meli te zavrit.
|
|
Chodíme se ženou na výlety po lese. tO cyklisté si za prvé mysí, že jim automaticky musíte uhnout a za druhé jsou sprostí. Zatím co šofér v autě se na chodce nerozjede a nepředpokládá, že chodec uskočí, u cyklistických hrdinů je to skoro norma. Nemám s cyklisty jedinou dobrou zkušenost. Jako šofér mám obavu, že je sundám, jako chodec mám obavu, že sundají oni mne. Třenice chodci/šoféři jsou daleko méně vyhrocené.
Jinak jedno doporučení. Když bude kdokoliv pošahaný bušit do kapoty, srolovat trochu okénko a skrze zamčené dveře se zeptat o co jde. Nohy na spojce a plynu.
|
|
|
Na cyklozmrda bušícího do kapoty doporučuji aplikovat Zdeňka Bambase. Velmi účinné, s modrou prdelí se blbě jezdí. V mém autě vozím sekeru a Bambase v pouzdře vedle ruční brzdy.
|
|
|
|
Aaa tady se nam schazej zamindrakovani idioti.
|
|
|
http://www.denik.cz/zpravy/z_domova/cyklista20070704.html
hmmm, někteří se pohybují i v reálu
|
|
|
Schazej. Ale moc vas neni. Nez jsi sem prisel ty, byli tady akorat Mario a Janeba.
|
|
Nejradsi mam zmrdy, co jezdej vencit cokly autem do lesa. Zamysli se nad sebou idiote.
|
|
jako cyklista chapu jesi si ho na naky uzky ceste predjizdel tak je to DOST neprijemny(pro cyklistu taky dost nebezpecny, tobe jde na lesni ceste vo cas, max.vo par minut, jemu vo ZDRAVI a rozflakyni bajku coz bejva dost srdecni zalezitost),takze ho docele chapu,je pravda ze bych se neuchylil k takovemu gestu jako on, vetsinou se omezim na to ze jim ukazu ze soub jednicky poklepu si na hlavu a jedu dal at zpytujou dvedomi :-P P.S.:BERTE NA CYKLISTY OHLED vam muzou nekde ubrat dve minuty vy jim muzete zpusobit dyz to dobre dopadne nakej ten tejden v nemocnici
|
|
jo a este ze tu nekdo nadaval ze cyklisti se neuhybaj nebo ze si myslej ze se jim kazdej by mel uhnout ,tak to si fakt myslim jelikoz se ma uhybat pomalejsi coz je chodec (stejne se to praktikuje i na horach na bezkach uhybaj ty co dou do kopce) a za druhe pokud ma cyklista tretry a vy se chovate tak ze vas nemuze predjet nebo ho dokonce donutite zastavit tim ze se neuhnete musi je kuli vam vycvakavat nacvakavat pac dyby to neudelal tak si rozbije kokos
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Téma cyklozmrdi
|