Pomalu se nám vybarvuje skutečný účel toho dopravního zklidňování,
rozumějme likvidace dopravy. Ono to totiž není tak, že by do zklidněných,
pardon, uzavřených oblastí nesměla žádná auta, ona tam nesmí jen auta obyčejného
plebsu. Vozidla "s povolením magistrátu" tam většinou normálně smějí a
toho se samozřejmě dá využít.
Tento přístup prezentoval včera primátor města Prahy Hudeček (TOP09),
který sice obhajoval uzavření dolní části Václavského náměstí, ale včera
se tamtéž nechal dopravit - jak jinak než autem. Účastnil se této
akce.
Na svém webu uvádí Hudeček:
Ačkoliv má veřejný prostor primárně sloužit obyvatelům, v Praze je
výrazně uzurpován automobilovou dopravou a podřizován komerčním zájmům,
aniž by byl znám názor rezidentů, kterých se ale veškeré změny v území
přímo dotýkají.
Nicméně nechat se přivézt služebním vozidlem do míst, kam nejen že
běžný občan nesmí vjet, ale dokonce dostane pokutu os policistů a strážníků
hlídkujících tam v režimu 24/7, mu závadné nepřipadlo a veřejný prostor
uzurpovaný auty musel na chvíli stranou. Hudečkovo heslo "Praha
pro lidi" tak začíná konečně nabývat konkrétní podoby, dalo by se lehce
upravit na "Praha pro naše lidi".
Jinými slovy, z pozice nejvyššího městského (za běžných okolností)
voleného představitele se velmi snadno podporují další zákazy a omezení,
když se vás samotného netýkají. Mimochodem zaznamenejte také tmavé fólie
na předních sklech Superbu. To by taky běžnému občanu neprošlo. Přemýšlel
jsem o tom, co je skutečným důvodem k tomu, že ten člověk tak okázale ignoruje
zákazy, omezování a represi, kterou sám spoluzavedl a podporuje. Zda je
tak pitomý, nebo se prostě sžil s tím, že na něj se určité věci nevztahují,
protože je politik.
Kromě toho, že Hudeček názorně demonstroval svoji bohorovnost, připravil se také u "unikátní zážitek" ze zklidněného veřejného prostoru, který je nyní bez aut a tím přímo vyzývá k relaxaci, street performance, odpočinku a spontánnímu tanci. Ve skutečnosti to tam ovšem vypadá zchátrale, mrtvě a opuštěně jako v Rumunsku na konci éry Nikolaie Ceausescu.
Tolik tedy zklidňování dopravy v podání primátora Hudečka.
V článku "Cykloaktivismus
mimo krabici" jsem uvedl hypotézu, že celé toto zklidňování není nic
jiného nežli kamufláž pro skryté budování vyhrazené infrastruktury pro
VIP, podobně jako ruské "rezervnyje
poloosy" z 80. let, speciální dopravní infrastruktura určená pro stranickou
věrchušku a jejich čajky a volhy. Tehdy jsem to uvedl trochu jak fantazii, out-of-the box thinking,
tedy úvahu postavenou mimo známé souvislosti. Nicméně pár týdnů uteklo
a ukazuje se, že úvaha nebyla mimo krabici, ale je docela slušně uvnitř
krabice.
Smetanovo nábřeží, o jehož uzavření Hudeček také spoluusiluje, bude
prvotřídní ZiL lane
pro úředníky MHMP a pracovníky centrálních orgánů. Je k tomu takříkajíc
geograficky předurčena. Vystavíme si soudruzi povolenky a budeme mít privátní
kousek Prahy jen pro sebe. Aktivistům užitečným idiotům poděkujeme za jejich
iniciativu, přiklepneme nějaké ty granty a dotace a přimhouříme oko, pokud
půjde o zašantročené
veřejné sbírky.
Jo, jo, tohle jsou TOP09 aparátčíci a prominenti jako za starých časů.
Ti vám
tu Prahu vyladí. Uvažte to při nadcházejících volbách.
15.10.2013 D-FENS