Komentáře ke článku: Newspeak autobazarních zmrdů: Reloaded (ze dne 31.10.2004, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Naše firemní felina byla koupená v bazaru, který stával v ČB vedle benzínky na křižovatce Pražská - Nemanická. Teď už tam není, přesunuli ho do prostoru vedle jatek na Pražské. S felinou jsme byli celkem spokojení, i když po roce jezdění jsme přišli na to, že kolem gufer na dřících ventilů a těsnění hlavy protékal olej. Felina dosud jezdí a jsme s ní celkem spokojeni...
|
|
|
Chci jen dodat, že oprava stála celkem cca 25 000 korun, což byla za ty tři a půl roku asi nejvážnější oprava (pokud nepočítám bouračky, což ale byly vždy pomačkané plechy ;-). Auto jezdí vcelku spolehlivě a náklady na jeho údržbu jsou přiměřené věku a opotřebení vozidla.
|
|
|
Omlouvám se za tyhle komentáře, ale mám nějaké problémy s dostupností komentářů - hodně často mi to tu na d-fensově webu hlásí, že server není dostupný a pak už nevím, co se odeslalo a co ne...
Chtěl jsem jen říci, že do té opravy byly kromě výměny gufer, zabroušení ventilů a výměny těsnění pod hlavou započítány i páté dveře a hodně klempířských a lakýrnických prací.Tři roky prakticky každodenního ježdění se na autě hodně podepsaly (i když auto jezdilo v naprosté většině s jedním řidičem - se mnou).
V tom bazaru byli dva týpci, kteří nám to auto prodali. Vypadali a mluvili přesně tak, jak zde D-Fens popisuje, ale můj šéf, který se v autech celkem vyzná, se nenechal ožulit.
D-Fens by se ještě měl zmínit o jedné nezbytné součásti autobazarů - psech. Většinou to jsou psi velkých ras - německý ovčák je mezi nimi asi ta velikostně nejmenší. V naprosté většině jsou to tzv. bojová plemena, t.j. rotwaileři, dobrmani a podobní mazlíci. I tady by se možná dalo aplikovat pravidlo, že čím větší bazarmamrd, tím větší, drsněji vyhlížející a tupější zmrdopes...
|
|
|
Chodil jsem denne behat okolo takoveho bazaru na okraji mesta a tak jsem mel prehled jednak o tom, co se tam prodalo a pribylo, ale take o hlidacum psu - byl to nevycviceny, pomerne ostry klon nemeckeho ovcaka, ktery neposlouchal ani sveho majitele, kdyz prisel kolouch, byl privazan na retez. Bylo me ho spise lito - chrapal pod auty, na zadech mel skvrny od oleje, nelecene problemy spojene s dysplazii kycelnich kloubu a byl vecne vyhladly, jidlem se dal dobre zkorumpovat. Chovanim k tomu zvireti me ten bazarnicky nabob neskutecne sral.
|
|
|
Pro všechny rádobyodborníky na psy:
Specifikace zvaná "Bojové plemeno" neexistuje. Zavedli to hovada, aby si ulehčili práci, hovada v TV Nova to rozšířili a hovada zblblá TV Nova to používají.
Může existovat "Bojový pes" - neboli pes, primárně vycvičený k boji.
|
|
|
Termín "bojový plemeno" není zas tak od věci, protože označuje plemena, která se většinou používala/používají pro psí zápasy nebo v bitvě pro rozrušení řad protivníka, atd. Proto jsou tito psi méně citliví na bolest, mají drtivý stisk...prostě nezdechnou po první ráně. Novu nemusím a TV obecně moc nesleduju, ale pokud někdo mluví o bojovým plemenu/psovi, tak si představím rotvajlera, pitbulla nebo podobnou bestii a dalších slov netřeba. Jméno stafordšírský teriér mi řekne kulový o tom, co je čokl zač, takže když je to doplněný přídomkem "bojový pes/plemeno" je mi jasný, že je to padruh, kterýmu člověk musí flintou zastavit pumpu, aby se ho zbavil.
Tím, že jsi pro šiřitele tohoto psího přídomku použil souhrnné pojmenování "hovada" a ne Petr, Pavel, Tonda, Míra...tím sis zjednodušil práci a jsi tak těmto "hovadům" roven...možná jsi ještě rovnější, protože tak škatulkuješ lidi, kdežto oni (mě nevyjímaje) se vyjadřujou jen o psí svoloči, která ač je sebelíp vycvičená a má armádu zastánců - je nebezpečná a po napadení člověka je na místě ji nad kanálem bezodkladně odstřelit a ne ještě vyjednávat s majitelem, jestli laskavě opraví plot, kterým zvíře už po pátý zdrhlo nebo s ochránci zvířat o nějakých právech takový obludy.
Tohle je na článek...
|
|
|
Tady někdo nepochopil o čem je řeč a dělá chytrého. Zkusím to tedy po lopatě:
1. Co je bojové plemeno?
a) Je to plemeno psa, které bylo používáno v historii v boji?
Proč se tedy mezi taková plemena řadí Německý ovčák, který už podle názvu byl a je používán na hlídání ovcí. Není to tedy spíše ovčácký pes?
A co Brazilská doga, jež byla vyšlechtěna a používána pro lov otroků? Neměl by to být spíše lovecký, či otrokářský pes?
A co potom taková moderní umělá plemena, která historickou bitvu neviděla ani v televizi, jako je Pitbull?
Plemena jsou různá viz. http://www.cz-pes.cz/atlas_index.php
b) Patří do toho kříženec?
Pokud je dejme tomu Pitbull řazen mezi bojová plemena, je jeho potomek, nakřížený s jezevčíkem také bojové plemeno? Jak se to určí, pokud je jeden z rodičů neurčitelný? Co se napíše do papírů? Z poloviny bojový a z druhé (asi) ne? A co kříženec křížence, u kterého se nedá poznat, jaké rodiče to mělo? Je to, nebo není bojový pes? Jak to budeme oficiálně specifikovat?
c) Je to prostě pes většího vzrůstu?
Třeba Afghánský chrt atd... - neboli naprosto vyrovnaní a mírumilovní psi - lehce zdegenerovaní, kteří leckdy ani nevědí, jak kousnout? To už je ten jezevčík nebezpečnější.
2. Kdo je tedy podle mě hovado?
Typ A) Člověk, který svou činností negativně ovlivňuje společenské soužití, přičemž se opírá o různé nesmyslné berličky, jež nemá ničím podložené a nemá ani trochu snahy svou činnost logicky a objektivně zhodnotit. Po takovém člověku zůstávají hromady hnoje a paskvilů, kterým se pak říká nařízení, vyhlášky, nebo nedej bože třeba zákony.
viz. například
http://www.pvtyden.cz/80_2004/03.asp
(Pro nechápavé znovu - Nelze objektivně určit, zda plemeno ještě patří mezi takzvaná bojová, či ne)
Typ B) Člověk, který mediálně rozšiřuje nesmyslné zmetky, které vyplodil člověk typu A. Čímž samozřejmě ovlivňuje myšlení typu lidí C.
Typ C) Takzvaná ovce (V počítačové terminologii zvaný EU, neboli End User), která bez vlastní invence papouškuje to, co slyší v televizi, nebo si přečte v novinách. Takový člověk si informace neověří a jeho nebezpečnost je přímo úměrná jeho schopnosti přesvědčit další ovce, které ještě nepostřehly moudra člověka typu B.
Je jedno, zda uvedené typy šíří moudra o psech, nebo o čemkoliv jiném - výsledek je vždy stejný: Paskvil v podobě nějakého zákona na straně jedné a lavinovitě šířená hysterie na straně druhé.
Takže pokud jsem použil slovo HOVADA, tak jsem negeneralizoval, jako vy v případě psích plemen, kterým nerozumíte, nýbrž jsem měl na mysli specifické skupiny lidí.
Osobně mi nevadí, že takoví lidé, jako vy generalizují a hází psy do jednoho pytle. Vadí mi ta nálepka na tom pytli. Neodpovídá totiž pravdě. Jako kdyby na pytli s jablky byla cedulka s nápisem Něco ze stromu. Pokud již generalizujete, použijte správnou nálepku, například Psi, kterých se bojím, nebo Psi, o kterých říkali v televizi, že jsou nebezpeční. Bude to mnohem objektivnější a blíže pravdě, než Bojová plemena.
|
|
|
OK. Měním nálepku z "bojová plemena" na "těžko vypnutelnej pes". Ne, nedělám si srandu - myslím to vážně. Je fakt, že kříženci bývají nevyzpytatelnější než ta nebo ona rasa, která je chovaná už nějakou dobu a uznávám, že definitivní oficiální rozdělení na bezpečný a nebezpečný zvíře podle druhů je blbina a vždy budou výjimky - kříženci. Stejně tak je hloupost dělit je podle velikosti. Chrt je chřipkáč, kterýho potrhá kočka, kdežto malej zavalitej pitbull je těžkej soupeř pro každýho člověka s holýma rukama. Po pravdě řečeno neznám způsob, jak rozdělit jasně a bez výjimek psy na ty, kteří jsou a nejsou nebezpeční. Pozná se to až s křížkem po funuse, kdy je už někdo pokousanej. Pak je na místě zakročit bez pardonu a bez ohledu na zvíře. Ne, že bych byl dutohlav, kterej by všechno nejradši řešil jednoduše "ohněm a železem", ale několikrát už na mě pes zaútočil a jen se štěstím, nebo díky oblečení jsem vyvázl bez šrámů. Nebýt náhody, tak mám pěknejch pár štychů.
Psům nerozumím, nijak je neprožívám a jsou mi ukradení pokud neserou na chodník, ale protože jsem se s nima už párkrát přetahoval o svou ruku, tak cítím potřebu nějak je omezit, aby jejich svoboda neomezovala tu moji.
Je mi jasný, že pokud pes napadne člověka, tak je to hlavně chyba majitele, protože ho nejen blbě vychoval, ale neměl ho na řetězu, měl díru v plotě, atd. Majitel dostane pokutu, ale ludrácky (ne)vychovanej pes je pořád tady, nejde ho už (pře)vychovat a nebezpečí, že majitel znova selže a zvíře někomu způsobí újmu stále trvá. Proto bych byl pro to konfliktní zvířata bezodkladně a bez milosti utrácet. Je nespravedlivý, aby platili za chyby majitelů, ale pes je podle zákona věc a jeho majitel je za ni zodpovědnej. Jako poškozenýmu jsou mi práva zvířete úplně putna a zastánce mrchy, která ukousne děcku půl ksichtu bych nakopal špičatou botou do řiti. Pokud majitel psa nezvládne, tak nezbývá, než ho odebrat. A jak k tomu příjdou ti, kteří třeba psy nesnáší a z jejichž daní by se platily útulky pro takový mrchy? Takže do klece a kubíček do srdíčka...
Jenže preventivní řešení neexistuje. Jo existuje - pes jedině na špagátě a pokud na volno, tak s náhubkem. Pes bez náhubku - odchyt, utracení, kafilerie - náklady na vrub majitele. Pes se může proběhnout v lese, kde je na zvířata místo. Město je pro lidi.
Uznávám, že toto je mimo téma autobazarů, že psům nerozumím a z toho vyplývalo mý blbý hodnocení a zobecňování, který sám nesnáším. Problém majitelů/majitelek v teplákové soupravě s klíčema a mobilem v ruce, kteří mají čokla jako módní doplněk a venčí ho na volno bez obojku, se do mě párkrát zakousnul. Jsem si vědom toho, že se snažím "léčit" jen příznaky a ne podstatu věci, ale tupost majitelů mě přímo neohrožuje na zdraví, kdežto psi ano.
|
|
|
Nevím, jestli jsem typ D, ale jsem ten, který nesnáší rozebírání "bojové plemeno" "nebojové plemeno", dělit, nedělit, správné dělení, špatné dělení, anglické dělení apod. Běžte s tím do háje, zvláště pak u diskuse k autobazarům. Jestli jsou autobazarníci uchyli a zmrdi, co jsou pejskaři? A co jsou milovníci "vostřejších psů"?
|
|
|
krokouši, neprovokuj je, nebo tě kousnou :-)
|
|
|
Pejskaře a nějaké osobní antipatie sem zatahujete pouze vy, o tom řeč totiž vůbec nebyla. Můj komentář se pouze týkal evidentního nesmyslu, který se za poslední léta stal chronickým a spousta nemyslících lidí se tím ohánějí jako husita řemdichem.
|
|
|
Tak děkuji za ohodnocení, jsem tedy nemyslící mamrd, který použil spojení, jež se nelíbilo. Soudě podle síly a vášnivosti Vašich reakcí, asi jsem se dotkl bolavého místa, že? Že byste měl doma také takového pejska? Rotwailera? Nebo dobrmana?
"Bojové plemeno" je hojně používaný termín, ať už je správný nebo ne, Pod tímto pojmem si každý představí přerostlé a drsně vyhlížející potvory, které by neměly na veřejných prostranstvích typu ulice nebo parku v naprosté většině co dělat. Pes takovéto rasy je potenciální neřízená střela, ať už je vychováván, jak chce slušně. Je to prostě dané genetickou výbavou tohoto zvířete - lovecký instinkt, pocit ohrožení nebo podobný popud může proměnit mírného, ač drsně vyhlížejícího "mazlíka" ve smrtící bestii. Případem sám pro sebe je pak "chov" takových psů lidmi, kteří si tím jen honí svoje ego a přitom nejsou schopni ovládnout ani sami sebe.
Teď si dovolím prezentovat svůj naprosto subjektivní názor: rodina, která má doma malé dítě (děti) a pořídí si psa, kterého si nemyslící vohnouti jako já zařazují do škatulky "bojové plemeno", je... jak to říci slušně... naprosto nezodpovědná.
Nicméně vraťme se k mému prvotnímu příspěvku, který tu rozpoutal tuhle "plamennou válku" - totiž že většina psů v bazarech jsou ovčouni, dobrmani, rotwaileři apod. Termínem, jenž Vás tak popudil, jsem nemyslel nic víc, než jen obecné označení, z něhož je všem naprosto jasné, co jsem tím měl na mysli. Dokonce i Vám to bylo jasné.
A aby bylo jasno: nemám rád velké, agresívní, zanedbané a zejména neovladatelné psy. Nerad je vidím v blízkosti dětí, nerad je vidím pobíhat po ulicích s "majitelem" vlajícím na vodítku. A nesnáším lidi, kteří si pořizují takové psy, ačkoliv je naprosto jasné, že nejsou s to je ovládat. Takové lidé by měli prokazovat způsobilost k chovu těchto psů - v opačném případě pokuta a odebrání psa. Na pistoli musíte mít zbrojní pas, na auto řidičák. Pes je jen jiný druh zbraně...
|
|
|
Tady je nesmyslných frází tolik, že ani nevím, odkud začít.
Nejraději bych to shrnul do jednoho zvolání: Lidé prosím vás, používejte to velké, kulaté, co vám dřepí zjevně bez užitku na krku, ale to by asi nemělo smysl.
Omlouvám se tedy za pokračování FW, který jsem svou neuváženou poznámkou vyvolal, ale na toto musím odpovědět.
1. Nejprve k mému psovi - Váží devět kilo a je to kříženec labradora a jezevčíka. Možná ještě trochu vyroste, ale více jak deset kilo mít nebude. Do bytu bych si většího psa nepořídil. Není to dobré ani pro toho psa, ani pro lidi.
2. Pojem Bojové plemeno je prostě nesmyslný, ať se k tomu stavíte, jak chcete. Pokud to budete používat vy, můžu vás jen politovat, pokud to bude používat nějaký zákonodárce, začíná jít do tuhého.
Pro srovnání:
Je to jako kdybyste označoval všechna terénní vozidla souhrným názvem Vojenská vozidla jen proto, že vesměs vycházejí z koncepce lehkého vojenského terénního vozidla používaného pro přesun pěchoty za druhé světové války. U vás bych si poklepal na čelo, u nějakého politika bych začal uvažovat, koho zvolím příště. A to není to přirovnání ani moc přesné, neboť nemůžeme mluvit o kříženci terénních a neterénních aut.
Prostě takové škatulkování nemá smysl ani logiku a je úplně jedno, zda se vám to líbí, nebo ne.
3. Teď pár citací:
přerostlé a drsně vyhlížející potvory, které by neměly na veřejných prostranstvích typu ulice nebo parku v naprosté většině co dělat
Mám jiný názor. Podle mě je více věcí, které by na veřejném prostranství neměly co dělat, přesto tam jsou a nikdo se nad tím nepozastavuje.
pocit ohrožení nebo podobný popud může proměnit mírného, ač drsně vyhlížejícího "mazlíka" ve smrtící bestii
Typická zblblost pravidelného diváka TV Nova a čtenáře deníku Blesk.
"chov" takových psů lidmi, kteří si tím jen honí svoje ego a přitom nejsou schopni ovládnout ani sami sebe
Souhlasím. Kdokoliv chová psy, měl by sám být vyrovnaný a vědět o těch psech alespoň tolik, kolik by měla vědět nastávající matka o nemluvňatech.
obecné označení, z něhož je všem naprosto jasné, co jsem tím měl na mysli
Vůbec není jasné, co jste tím měl namysli. Pokud se bojíte velkých psů, tak to máte říci rovnou a ne se schovávat za nesmyslnou škatulku s názvem Bojové plemeno.
většina psů v bazarech jsou ovčouni, dobrmani, rotwaileři apod
A co jiného by tam mělo být? Jezevčík? Něco tam ty auta musí hlídat a co je lepší než velký zlý pes? Čím větší, tím lepší. Zřejmě to pro vás bude novina, ale velcí zlí psi se používali na hlídání dávno předtím, než začala TV Nova vysílat. Jenže tehdy to bylo tak přirozené, že se nad tím žádní ichtylové nepozastavovali.
Takové lidé by měli prokazovat způsobilost k chovu těchto psů
Souhlasím. Jenže zde je ten kámen úrazu. Jak přesně specifikovat psy, na které by měl mít majitel oprávnění? U této problematiky se v celé nahotě objevuje nesmyslnost temínu Bojové plemeno.
Ovšem zdá se, že se blýská na lepší časy. Policajti by měli kontrolovat, zda je pes řádně očipován, nebo tetován a pokud je na volno, měl by majitel prokázat, že ho pes poslouchá na slovo. Pokud ne, tak pokuta, na vodítko a ještě bych k tomu přidal povinný výcvik. Recidiva by znamenala odebrání psa.
|
|
|
Nevyříkáme si to mailem? Můj je uvedený v hlavičce tohoto příspěvku (jako vždy a všude, nemusím se skrývat).
|
|
|
Není důvod. Řekl jsem vše, co jsem k tomu mohl říci. Nadále by to všechno bylo opakování.
|
|
|
To, že je pes velký ještě neznamená, že je agresivní nebo nebezpečný. A naopak. Viz třeba flegmatičtí bernandýni nebo přátelští labradoři, nebo taky neurotičtí jeztevčíci...
Označení bojová plemena bych nepoužíval, je to zavádějící, stejně jako lovecká plemena (takový kokršpaněl byl původně taky lovecký pes...)
Spíš bych to formuloval jako "pes ostřejší povahy, hůře zvladatelný". Přirovnal bych to k rychlým sportovním autům. V rukou nezkušeného řidiče nebo člověka, který si pomocí něho léčí nějaký komplex a masíruje ego jsou potenciálně velmi nebezpečné, v rukou zkušeného člověka, který ví, co si s nimi a k nim může dovolit nepředstavují nebezpečí pro majitele ani pro jeho okolí.
Všiměte si, že za drtivou většinu útoků psů můžou jejich majitelé. Reportáže typu "bojový pes v parku pokousal malé dítě" nebo "Německý ovčák utekl z objektu, který měl hlídat a napadl kolemjdoucího" jsou zacíleny proti "bojovým" psům. Vždycky sáhodlouze rozebírá (TV Nova), zda by se neměl chov těchto plemen zakázat, promluví nějaký rádobyodborník a důchodci si mají o čem vykládat. Ale to, že silný a temperamentní pes nebyl vůbec vychován, absolutně neposlouchal majitele a navíc byl puštěn na volno, navíc bez košíku, to už nikdy nezdůrazní. A nepostihne.
Je pravda, že třeba razance a styl útoku N. Ovčáka a pitbulla se dost liší (chodil jsem se svým psem na cvičák, můžu to porovnat), ale s tím musí majitel počítat a nedat psovi k útoku příležitost.
Jinými slovy - v nesprávných rukou může být nebezpečný i jezevčík, k dětem bych si klidně pořídil "bojového" bullteriéra nebo rotwailera. Ovšem že bych jej patřične vycvičil.
BTW můj pes je kříženec n. ovčáka a ikdyž vím, že by bezdůvodně nikoho nenapadl, tak s ním ven bez košíku nejdu, z vodítka ho pouštím, ikdyž celkem slušně poslouchá, až za městem.
|
|
|
Názor hodný totálního idiota, ani kupa kompostu není mu rovna...
Souhlasím, a s dovolením si tuto charakteristiku přivlastním - "bojový pes je skutečně trefný termín, bojové plemeno neexistuje"
|
|
|
Bojove plemeno asi neexistuje, tim nepopiram existenci plemen, jejichz predkove byli puvodne slechteni pro psi zapasy a diky sve povaze jsou ponekud "ostrejsi". Po pravni strance je jedincem daneho plemene zvire majici prislusny prukaz puvodu (podle FCI), jinak mu muze byt jakkoliv podobny, ale pes dane rasy to neni. A tady je jadro pudla . IMHO, jedina cesta, jak omezit ci regulovat chov "nebezpecnych" psu, je stanovit hmotnostni limit - proste za nebezbecneho je povazovan kazdy pes, ktereho je pri pripadnem utoku tezke zaslapnout - rekneme 20 kilo.
|
|
|
20 kilo má moje fenka dalmatýna, což je (jak známo) pes tak přešlechtěný, že sotva stojí na nohách. :-))) Ta pomalu ani neví, jak kousnout, a když na ni člověk ostřeji promluví, tak se plazí u země. :-) Nebezpečný pes jako prase. :-)))))
Na druhou stranu máme i labradora, což je sice neuvěřitelně hodné a hravé zvíře, ale vzhledem k tomu, že váží 40 kilo, tak může svou hodností a hravostí člověku nechtěně ublížit. A tady je to o majiteli, já třeba tohoto psa pouštím z vodítka maximálně v hlubokém lese, kde je pravděpodobnost na potkání člověka minimální. A pro jistotu mám ještě pojistku, kdyby náhodou třeba někomu okousal prahy u nějakého ofrouta... :-)))))
Nemůžete tedy soudit psy, je třeba soudit majitele, zda je soudný a je schopen se o toho kterého psa postarat.
|
|
|
Ses vážně guma kamaráde když o něšem nic nevíš nebo si nejseš jistej,tak o tom raději nemluv.:-)
|
|
|
To tak oznacili mamrdi podle "bojim-bojim-hrozne bojim" tak tedy bojove...
Nedavno jsem na Discovery Channel koukal na porad o psech. Tam tvrdili ze k detem je nejlepsi pes PITBUL pro svou vysokou toleranci vuci bolesti mu pry nevadi kdyz ho decka kmasou a hraji se s nim a k starym lidem je pry idealni ROTVAJLER pro svou klidnou a linou povahu.
Tak probuh co je tedy to bojove plemeno ???
|
|
|
Je blbost kupovat starym lidem rotvajlera, protoze na nej nemaji silu. A at je pes povahove sebelepsi, tak na jeho vycvik je sila potreba, trebaze nekouse. Takze nevim, co to bylo a porad, ale uz jsem par psu mela (boxeri) a stary lidi nezvladaj ani svy jezevciky, natoz rotvajlera. Dalsi vec je ta, ze neni pes jako pes, tim ted myslim papiry. Je to sice zvlastni, ale mam tu zkusenost, ze pes s papiry se skutecne vyplati, da se dobre cvicit a i zdravotne na tom byvaji papiraci lepe (bohuzel take vyzkouseno). Predpokladam, ze v poradu Discovery se nemihnul jediny pes bez papiru. Tim samozrejme netvrdim, ze papirak nemuze byt vztekloun nebo naopak, ze pes bez papiru nemuze byt beranek.. To je spis jen muj postreh z mych zkusenosti se psy obou 'kategorii'.
|
|
|
O tom nema smyslu pochybovat. U chovnych plemen se dela test pred komisi, zda jedinec vyhovuje standardum FCI. Jednim z nich je take test povahy, kdy se hodnoti, zda pes vyhovuje specifikacim plemene. Napriklad Ceskoslovensky vlcak ma stanoveno v kolonce POVAHA A CHARAKTER:"Temperamentní, velmi aktivní, vytrvalý, učenlivý, rychle reagující. Neohrožený a odvážný. Nedůvěřivý, ale bezdůvodně nenapadá. Svému pánu projevuje neobyčejnou věrnost. Odolný proti povětrnostním vlivům. Všestranně upotřebitelný.", takze je mu pripadna ostrost tolerovana, naopak u stejne chovajici se Labradorsky pes by neprosel. Obdobne se posuzuje zdravotni stav, veterinar posuzuje napr. rentgenove snimky kycelnich kloubu, meri se jeho velikost a jsou vyrazovani velci a mali jedinci, ci jedinci s nevhodnymi proporcemi. Koupe psa s "papiry" se IMHO vyplati, castka za nej zaplacena je obvykle jen zlomek ceny jeho "provoznich" nakladu, pokud tedy treba nekupujete potomka psa kralovny Viktorie .....
Jenom mala cast specifikace tykajici se nohou Ceskoslov. vlcaka:
KONČETINY
Hrudní končetiny :
Jsou rovné, pevné, úzce postavené s mírně ven vybočenými tlapami.
Rameno : Lopatka je uložená víc v přední části trupu, dobře osvalená. S horizontální rovinou svírá úhel 65 stupňů.
Paže : Silně osvalená, s lopatkou svírá úhel mezi 120 - 130 stupni.
Loket : Přiléhá k trupu a nevybočuje z linie nohy. Výrazný, dobře pohyblivý.
Kost pažní s kostí vřetenní svírá úhel okolo 155 stupňů.
Předloktí : Dlouhé, suché a rovné. Délka předloktí s nadprstím tvoří 55 % výšky v kohoutku.
Zápěstní kloub : Pevný, dobře pohyblivý.
Nadprstí : Dlouhé, se zemí svírá úhel nejméně 75 stupňů. Při pohybu lehce péruje.
Tlapy : Velké, mírně ven vybočené. Delší, klenuté prsty a silné, tmavé drápy. Výrazné, pružné, tmavé polštářky.
|
|
|
brazilská doga je (byla) specialne slechtena rasa na chytani otroku. pitbull (myslim) - nebo irsky vlkodav ? pochazi z plemena, slechteneho na boj v arene - psi zapasy, nebo neco takoveho.
V zasade ale chapu cos napsal a lze s tim i souhlasit. Bohuzel, nemeni to na vecne podstate toho, co se obecne za bojove plemeno oznacuje. Oznacuji se tim rasy psu, ktere jsou/nebo byli preferovane na cviceni k zabijeni , loveni , a skutecne obrane. Dalo by se o tomhle tematu napsat hodne, ale je to zbytecne.
|
|
|
Chm, pridam sa aj ja, stafordshirsky terier a discovery channel. v jednom zo serialov tam beziacich bol chovatelmi prezentovany ako pes silny, vytrvaly a chronicky obtiazne vytrenovatelny na cielenu agresivitu. tolko chovatelia. druha strana je, ze vacsina chovatelov, ak sa tak tie hovada daju tak nazvat, tieto psy trapia az z toho nakoniec zblbnu a stanu sa nebezpecnymi pre vsetkych naokolo.
|
|
je privezt si auto ze zahranici sam. Koupit samozrejme neco mrne ojeteho u autorizovaneho prodejce a pak tady s tim jezdit do rozpadnuti, protoze to tu tezko prodate (nikdo vam nebude verit).
|
|
|
to máš sice pravdu, ale když se začneš v zahraničí shánět po něčem co Tě zajímá tak zjistíš, že tam jsou ceny o mnoho vyšší než tady ... a za kvalitu chce zaplatit jen málokdo ... mám to vyzkoušené. Auta dovážím a každého zajímá jen ročník, auto může být špatné a zničené, ale hlavně že to je r. v. 2000 ... nad tím samým o rok starším ale super zachovalým každý jen ohrne nos, že je staré.
|
|
|
Asi mas pravdu, ja jsem se zatim ucastnil jenom dovozu dvou kousku temer novych Audi A8 a rozdil v cenach v Risi a u nas byl velmi markantni v neprospech CZ. Bezna auta pro bezne lidi me samozrejme nezajimaji, ale ted pred chvili jsem shodou okolnosti zrovna koukal po nejake pekne 206ce a taky jsem ji nasel temer nejetou, fdechtu, 2001, za nejakych 5000 euro. Pravda, muselo by se pro ni az do Italie. Takze je to o jedinem - dobre hledat.
|
|
Mě by docela zajímalo to pitvání termínů... Můžeš to D-Fensi nějak přiblížit? Docela by mě zajímalo, co si pod pojmy turbína, turbodmychadlo a turbokompresor představují automobilníci... Tuším, že to bude asi stejné jako v letectví, ale teď si mě docela zmátl. Auto s turbínou nemusí být Abrams, turbínu má každý turbokompresor...
|
|
Kupoval jsem Feldu v Praze v Autobazaru Škoda
na Vinohradské pod Želivského. Chlápkovi jsem dal
vopčanku a bylo mi dovoleno si zajet s autem,
kam jsem chtěl. Nikdo mi nic necpal, bylo jen na mně,
jestli si dovedu zajistit kvalifikovaný okuk. Pak jsem shodou
okolností viděl smouvy a z auta za 136000 měli 6000.
Auto je v poho za 30 000 km jen odešly uhlíky v alternátoru-spotřebák a měnil jsem termostat za 500(když jsem viděl, jak je tam ten plastovej úchyt vymyšlenej, tak v případě feliciie je termostat taky spotřebák, nechápu, kdo to vymyslel)
|
|
|
Já v tomhle bazaru kupoval před rokem "oktáfku ftédéíčku fkombíku". Je to 1.8 20V (15O koní), benzín, kombi, 5 let starý. Totéž co předchozí příspěvek. Půjčili mi auto, zajel jsem za kámošem na Jarov, ukázat ženě barvu :-) a pak jsem ho koupil. Žádný skrývání, tlačení někam a na něco, nic. Pohodové jednání a mají auta i na Webu. Dodneška bez vážné opravy, pouze pravidelný servis.
|
|
|
Proč píšeš, že jsi koupil "oktáfku ftédéíčku fkombíku", když je to, jak píšeš, 1.8 20V jezdící na kuvajt? Nesedí mi tam to TDi 8o)...a nevěš hlavu, že je auto po technické stránce v pořádku a nemůžeš si stěžovat - ještě může být kradený 8o))))))))))))))))))
Všechna auta ze servisu nejsou šrot, ale šrot a nešrot od sebe neinformovanej člověk nemusí rozeznat a po koupi je už většinou pozdě.
|
|
|
Tobě to není jasný? V papírech je modrá 1.8 20V hatchback, ale je zelená, leje se do ní nafta a je to kombík. No, hlavně když není kradená;-)))
|
|
AAA za poslední dva roky hodně zpřísnilo svoji výkupní politiku a když se rozhlížíte po jejich sortimentu, nenajdete tak katastrofální vraky, jako před několika lety ani náhodou. Spíš se jedná o vozy v průměrném až nadprůměrně dobrém stavu, i když s hodně najetými km. Pro zákazníky AAA to je dobře
Tohle mi zní, jako že ...
1. Áčka udělala na DFENSE nátlakovou akci a zlomili ho, takže jim teď zadarmo dělá reklamu
2. Áčka zaplatily DFENSOVI za malou reklamu v článku
3. je to náhodou pravda a Áčka se skutečně polepšily (i když se tomu nechce věřit)
Jak to tedy je?
|
|
|
Me to taky hooodně překvapilo, když jsem to četl. Možná by to D-FENS mohl podložit nějakým průzkumem nebo tak něco, protože mi přišlo že v minulích článcích jsem nějaké popisované praktiky připisoval právě AAA (už jsem tam taky dostkrát byl)
|
|
|
Celkem bych souhlasil. AAA skutecne v posledni dobe pritvrdil u vykupovnaych vozu, a vetsina jich na svuj vek a ujete kilometry v dobrem stavu (kdo videl jak zacinali, nemuze tvrdit neco jineho). Jina vec je, ze jsou ponekud drazsi, a informace nekdy ponekud polovicate - zalezi koho tam odchytnete.
|
|
|
nemuzu si pomoct, ale mam spis pocit, ze tech "90 (nebo kolik)% odmitnutych vozu" je spis tak, ze za ne nabidnou tak smesny penize, ze je prodavajici posle tam kde slunce nesviti...
|
|
|
Byl jsem teď několikrát v áčkách jako brigádník na vopruzování u brány a mytí aut (ano, stydím se ale jsem chudý student ...). Nevím, jak je to s tech. stavem aut, to opravdu pohledem zvenku neposoudím, ale když jsem při natírání pneumatik sráčem aby vypadaly novější dorazil k jednomu Citroenu Saxo, myslel jsem že upadnu. To auto mělo na třech kolech zánovní Pirelli a na levým předním slick. Přísahám, že ta guma neměla víc jak milimetr vzorku nikde a většinou mnohem míň. Když jsem se dotázal, jestli by to nechtělo vyměnit než si někdo rozbije držku, oznámili mi že to se neřeší ...
|
|
|
Mno my jsme s familii koupili pred rokem v Ackach almeru a asi jsem meli opravdu stesti. Nevysypala se a stale facha, dokonce i vsechy doklady mela vporadku - mozna proto ze byla ze sekce levna auta :-)
Kdyz je clovek dostecne odolnej a dava si pozor na jejich psychologicky (doslova) natlak tak i tam muze koupit celkem slusny auto.
|
|
|
Takhle jednou na podzim jsem s neoficiálně vyhlášenou redaktorkou tohoto webu Hankou vrazil do AAA Morava Brno, doufaje, že bude matroš na článek. Bourané auto jsme hledali poměrně dlouho. Vyhlédli jsme si Punto, bourané zpředu, nicméně dobře opravené. Zavolali jsme prodejce, požádali ho o předvedení vozu a dál už to běželo naprosto profesionálně. Bez nějakých tlachů a vytáčení nám řekl, že 1. auto je bourané a pokud máme zájem o nebourané stejné za vyšší cenu, že ho mají taky 2. pokud hodláme vzít to bourané, že doporučuje prohlídku v servisu, abych řekl datum a čas a auto tam na vlastní náklady dovezou 3. auto je v jejich vlastnictví a v případě reklamace ve smlouvě nepopsaných vad je AAA subjektem, za kterým reklamace jde. V porovnání s A-ESA docela zásadní rozdíly. Pán byl zcela korektní, nic přede mnou netajil a bylo vidět, že má za sebou nějaký training, jak zacházet s lidma - i když jsem ho bral vysloveně "přes hranu", tak zůstával v pohodě. Tak asi. Bez brokovnice.
|
|
Dovolim si zde udelat reklamu panu Foukalovi, ktery provozuje autobazar ve Sternberku (sou zamereni hlavne na Skodu a Peugeot). Nic sem od nich nakonec nekoupil, ale pri jednani sem mel velmi prijemny pocit korektnosti a vecnosti. Pokud jste nekdo z tehle oblasti a uvazujete o koupi ci prodeji, klidne mi napiste, asi bych na ne nekde vystrachal telefon.
|
|
|
Na jare mam v umyslu neco zakoupit a Peugot by to mohl byt, a proto uvitam kazdy tip na slusne jednajiciho dovozce. Pokud muzete poslete me kontaktni udaje na vyse uvedenou mailovou adresu.
|
|
|
Na jare mam v umyslu neco zakoupit a Peugot by to mohl byt, a proto uvitam kazdy tip na slusne jednajiciho dovozce. Pokud muzete poslete me kontaktni udaje na vyse uvedenou mailovou adresu.
|
|
docela bych souhlasil s lokutusem. urcite si ho nejakej bazarozmrd vyhlid a s hlavni u dF's palice si vynutil tuhle reklamu .D
|
|
clanek par excellence. ...ja mam uplne stejnej pocit z xindlu provozujicich autovrakoviste. Par jsem jich uz navstivil, a je to hoodne podobny, jako v bazarech. Plesky v sustakach s retezy, husta mluva, vlcaci, no hustota... Jinak ja osobne mam celkem dobrou zkusenost s bazarem za pumpou v Uhrinevsi naproti metransu, ale je to uz dyl, treba se taky zmenili.
|
|
Bazary z okoli Budejovicka: projel jsem snad vsechny, spokojenost malokde, snad jen u Shellu na Novohradske se chovali dost korektne...
|
|
S tou turbinou si trochu ujel. Kaplanova turbina se pouziva pro vodni elektrarny s mensim spadem (Orlik) a ma, zjednodusene receno, tvar lopatkoveho obezneho kola (neco jako lodni sroub) se tremi az deseti lopatkami. Je zrejme, ze s takovou turbinou by Ambrams mohl plnit maximalne ulohu statickeho cvicneho cile. Turbina v Abramsu vychazi spise z dila panu Parsonse a de Lavala.
|
|
323F bych zkusil koupit v Říši, nejlépe z autorizovaneho servisu Mazdy nebo z první ruky. Osobně s takovým způsobem pořizování vozu nemám zkušenosti, ale mí němečtí kolegové jej vřele doporučují. Cena na internetu se pohybuje od 1.25 do 3t EUR, např. http://www.mobile.de/SIDeorrbsaoA98C4dnNYyEu8w-t-vaNexlCpHpIsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11NhomepageSearchJ1099405781A1A1F531622NhomepageSearchD5000B-4O-t-vpL~BmPA1B20t-t-vVb_X_Y_x_yaIsO~BSRA6JinHomepageA0A0A0A0F531622A2/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&id=11111111146094926.
Hodně štěstí.
z.
|
|
|
ludia, prosim nedavaje sem take dlhe odkazy! uplne to rozoserie zobrazenie komentarov
|
|
Vyborny slovo bazaristu je "švihadla", coz znamena ze auto ma stahovani okynek klickamam.
|
|
skvely clanek. a uplne souhlasim se zaverem - kupovat tam, kde se umeji k zakaznikum chovat. jakmile nasadi zovialni ton a vytahne svuj newspeak, aby ohromil, tak sbohem a dik za ryby.
vyse nekdo doporucoval Autobazar Skoda na Vinohradske v Praze. taky jsem tam malem koupil - chlapik, co se mnou komunikoval byl v pohode. takze bych jim docela veril - jsou specializovani na Skodovky, maji odpovidajici ceny a snazi se, aby se tam auta tocily.
|
|
ta turbina tam skutecne je, je spalovaci a pohani ji vyfukove plyny, ta je propojena pres hridel s dmychadlem ktere tlakuje vzduch , u turbo kopresoru je to same, ale misto dmychadla je tam kompresor, (dava vetsi tlaky) a kdyz tam je jen kompresor, tak ten je pohanen klinakem.....
a dalsi vec, skutecne existuje TDI kde je i tecko cerveny ma vykon 130 Kw a daval se do Golfu variant IV
|
|
|
Turbo kompresor je kompresor poháněnej výfukovými plyny..(to je to,čemu se u auta říká turbo)To co je poháněný řemenem je prostě jenom kompresor..Mají to mercedesy s překvapivým označením kompressor,nebo třeba některý golfy...anglickej tunér by to rozdělil jako turbocharger a supercharger...
Spalovací turbína je naprosto něco jinýho a v autě není..spalovací turbínu má ten zmiňovanej tank..
|
|
|
Oboje (jak v tanku tak v turbokompresoru) bych si dovolil nazvat plynovou turbínou. Spalovací je tak maximálně komora. V turbíně se nic nespaluje ;o) Jinak tvůj komentář je přesně to, co jsem se snažil dostat z D-F ;o) Jen bych možná doplnil, že zatímco ten tank (a proudová letadla) má turbínu axiální (taková jakoby vrtulka s velkým množstvím štíhlých listů), v autě je turbína radiální (vypadá jako čerpadlo ostřikovače).
|
|
|
je to spalovaci turbina, tepelny stroj, ted na to koukam, takze....
a ten turbokopresor, proc by se tomu melo rikat turbo!!kompresor,kdyby to bylo pohanene jen remenem, to uz staci oznaceni kompresor, sou dva druhy pohono kompresoru, pres remen a turbinu....
|
|
|
Ano, turbína je tepelný stroj, ale přesto není spalovací. Sám si ve svém příspěvku výše napsal, že je poháněna výfukovými plyny. Stejně tak může být poháněna stlačeným vzduchem nebo tlakovou parou, ale přímo v turbíně se NIC nespaluje. Turbína jen převádí energii tepelnou na energii mechanickou.
Co se týče označení kompresor / turbokompresor - viz komentář od 626, netřeba opakovat.
Dmychadlo je nízkotlaký kompresor. Jak píše D-Fens níže, letecký jednoproudový motor je v podstatě turbokompresor, kde mezi kompresorem a turbínou je spalovací komora. Dvouproudový motor má ještě navíc jednu turbínu, která pohání dmychadlo před kompresorem.
Viz http://www.pratt-whitney.com/how.htm
|
|
|
To bys mohl něco vědět. V průběhu WW2 postavili Italové letadlo, která pohánělo cosi jako motokompresorová jednotka. Pístový motor roztáčel kompresor a ten foukal ... do čeho foukal ...? Vyvozoval propulzi? K čemu by to bylo?
Nějak to nechápu. Podobnou pohonnou jednotku chtěli užít Japonci k pohonu pokročilejších verzí sebevražedných letounků Ohka, ale dějiny byly rychlejší.
|
|
|
Tak o tomto jsem teda opravdu nikdy neslyšel. Nejsem letecký historik, zajímám se spíš o praxi - tedy co, proč a jak letí, ev. jak je to postaveno. A z letadel jsou mi nejmilejší "hadrové vrány" z období okolo WW1 ;o) Ale i tam jsem zazanamenal pokus, pohánět spalovacím motorem radiální kompresor, který by přímo díky vhodně tvarovanému krytu vyvozoval tah. Pokus neuspěl, motor byl moc slabý, kompresor málo účinný, a letadlo příliš těžké (postavené z nerez trubek). Tuším že to dělal nějaký Rumun, žijící ve Francii...
|
|
|
Turbína je obecně zařízení měnící kinetickou energii média na otáčivý moment. Turbína jako taková by v autě nebyla na nic, musí k ní být připojen kompresor, který fouká vzduch do sání - pak máme turbokompresor. Vzhledem ke zmatení pojmu kolem kompresoru (většinou se tak označují pístové nebo šroubové mechanismy) tu máme ještě obecnější pojem dmychadlo, čili něco, co pracuje na principu vrtule, takže ještě lépe turbodmychadlo.
Letecký motor je taky v podstatě turbokompresor - výstupní hřídel turbíny pohání kompresor před ní.
Speciálním kompresorem je pak kompresor z hlav_od_lahví, který vymyslel Lord Mord.
|
|
|
kompresor a dmychadlo, neni teoreticky to samy, dmychadlo dava tlaky 1-1.5 Atmosferickeho tlaku a kompresor 1.51+ (proto se to deli)
|
|
|
Nezapomen na konstrukce, kde je turbina ve vyfukovem potrubi pohani primo hridel motoru, ne kompresor. Variantne dve ve vyfukovem potrubi turbiny za sebou, prvni pohani kompresor, druha opet hridel.
|
|
|
Ano ano, staré známé perpetuum mobile, na to jsme úplně zapomněli ;o)))
|
|
|
Tuhle poznamku jsem nejak nepochopil - prijde mi tezce nekompetentni a vubec ne vtipna. Jak to muze byt perpetuum mobile, kdyz to stale spaluje benzin (ci naftu) ve valcich? Akorat to lepe vyuziva enegii, ktera se v beznem aute ztrati vyfukem.
|
|
|
Teď je jenom otázka, jestli při takovéhle konfiguraci bude otáčet turbína motorem, nebo spíš motor turbínou...
Analogie - na hřídel elektromotoru připojíme kromě pracovního stroje ještě generátor, a z toho vedeme el. energii zpátky do elektromotoru.. Fungovalo by to? Snížil by se odběr elektromotoru ze sítě?
|
|
|
nechci se vam do toho motat, ale taky sem to pochopil jako perpetuum mobile: turbina pohanena zplodinami z motoru pohani motor ???? nebo je to nestaste formulovano...myslel jsem, ze jde o vtip
|
|
|
Doporučuji tyto stránky, je na nich vysvětleno jak fungují různé "věci" (nejen technika).
http://www.howstuffworks.com
.....a je to i s obrázky :)
|
|
|
Aha. Takze jeste jednou. Turbina ve vyfuku je primo pripojena na hridel motoru, cimz se dosahne toho, ze v rezimu plneho vykonu pridava "zdarma" dalsi vykon bez naroku na samotny blok motoru (a zvysovani tlaku atd.), v rezimu plynule usporne jizdy opet dodava sama nejaky (pochopitelne mensi, protoze mensi rychlost a mnozstvi spalin) vykon, cimz umoznuje snizit vykon dodavany motorem samotnym (a tedy i spotrebu)... Jiste, snizeni podavaneho vykonu motoru snizi i vykon na te turbine, ale to uz je jen o nalezeni rovnovazneho stavu, coz je marginalni problem.
|
|
|
technicky si to predstavit dokazu, ale zajimalo by me to v cislech, protoze energie vytvorena turbinou nemuze byt tak vysoka aby mela vliv na vykon motoru pri jeho "spolupohaneni". jestli to chapu dobre, tak je o zuzitkovani zbytkove energie pri nedokonale ucinnosti spalovaciho motoru a jeji vraceni zpet do procesu
|
|
|
Primo na hridel ne... muselo byt to byt pripojene na neco, co uz vykonalo praci.
Treba jako kdyby voda vyhnana cerpadlem do pateho patra pri protekani odpadem tocila turbinou, ktera by pomahala pohanet ono cerpadlo.
|
|
|
jj, ale nedokazu si predstavit vyznam prevodu energie z turbiny ve vyfuku na hridel motoru, to je proste nesmysl...nebo se root prepsal...
|
|
|
Aha, takze jeste princip ctyrdobeho spalovaciho motoru (v tuto chvili je celkem lhostejno, jestli zazehoveho nebo vznetoveho). Ve valci je i po prubehu expanzi znacny zbytkovy tlak spalin (u preplnovanych motoru je tento jev jeste daleko citelnejsi). Po otevreni vyfukoveho ventilu nejprve spaliny opousteji valec hlavne diky svemu tlaku, teprve o par okamziku pozdeji se hlavni hybnou silou stane jejich vytlacovani pistem. Vyfukem nam tedy odchazeji spaliny, ktere maji znacnou energetickou hodnotu, o kterou je muzeme efektivne pripravit. Druha vec je, ze maji i znacnou teplotu, o kterou je uz tak efektivne pripravit a vyuzit ji ve svuj prospech bohuzel neumime - tedy, az na projekt meho 'sonderwohnmobilu', kde budou spaliny jdouci vyfukem ohrivat vodu v bojleru a plotnu sporaku.
|
|
|
to sis moh nechat od cesty... ale zpet - zkus nam tupcum neautomechanikum vysvetlit, jak velky vliv ma dana vec na vykon motoru
btw: nikdo nezna vsechno a vsadim se, ze kdyz si budu chtit najit tema, na kterym z tebe udelam blbce, tak to nebude problem, ale to je pod mou uroven - zkus to vzit konstruktivne, nechci tady sklouzavat do nejakych nesmyslnych sporu, ale slo to napsat i jinak
|
|
|
Ale ja nejsem automechanik. Zkusim to tedy v cislech, ale bez zaruky, pocitat motory jsem opravdu nikdy nezkousel, takze je to ciste "selsky rozum". Ucinnost bezneho spalovaciho motoru je 30 - 40%. Zbytek (ztraty) jsou zhruba pul na pul to, co ztratime vyfukem a to, co ztratime tepelnymi ztratami. Ucinnost turbiny je obvykle zhruba 40 - 60% (podobna bude i ucinnost kompresoru u turbomotoru, protoze je to obvykle taky turbinka a nikoli pistovy kompresor, jehoz ucinnost muze byt IMHO vyssi), pocitejme tedy 50%. Odebereme-li spalinam 50% vykonu prvnim turbem (pripojenym na kompresor), pak druha turbina ma de facto ucinnost 25%. Takze odhadem mame 25% ze 30% cili nejakych teoretickych 7% ucinnosti. Odecteme 2% (ta cast, kdy uz jsou spaliny tlaceny z valce pistem) a jsme na 5% ucinnosti motoru nahoru, cili cca 5% vykonu navic (zadarmo). Coz mohou byt zanedbatelne 2kW u 40 kW 1.2 HTP, ale take slusnych 20kW u 400kW trinactilitru u kamionu (a tyhle velke motory pracuji v oblasti maximalniho vykonu mnohem casteji, nez motory osobaku, cili snizeni spotreby tam muze byt velmi znatelne).
To je samozrejme hodne hruby nastrel, nebot ucinnost motoru se meni s otackami, zatezi atd. Tahle vec ma tu specifickou vlastnost, ze nejefektivnejsi je prave v okamziku, kdy motor podava nejvyssi vykon (protoze generuje nejvice spalin).
|
|
|
Samozrejme, ta kalkulace plati pro druhou turbinu, nikoli pro tu prvni, tam muzeme samozrejme ziskat dvojnasobek uvedenych hodnot.
|
|
|
V te posledni vete asi trochu kecam, nikoli v miste, kde je nejvyssi vykon, ale v nejvyssich otackach, coz nemusi byt vzdycky totez.
|
|
|
Bože roote, kde jsi vzal tenhle blábol - takže od začátku -
rozdíl mezi turbem a kompresorem. Oba jsou to mechanické systémy fungující na principu dmychadla, rozdíl je v tom, odkud k této bohulibé práci získávají energii. Turbo ( KKK nebo comprex ) ji získává z proudění výfukových plynů, což znamená, že využívá vpodstatě odpadní energie, rozuměj energie, která by jinak nebyla zužitkována. Je tedy efektivnější, ale má několik nectností. Turbo pracuje až od určitých otáček, kdy je rychlost výfukových plynů dostatečná k jeho pohonu. Z toho plyne, že v nízkých otáčkách nedodává téměř žádný tlak. S tím je komplementárně spjata další nevýhoda, takzvaný „turboefekt“, tedy že zdánlivě líný motor zčistajasna ožije erupcí výkonu, což může v určitě jízdní situaci mít neblahé následky v podobě smyku a každopádně to řidiče nutí držet motor ve vyšších otáčkách. Řeší se to turbínami malých průměrů ( btw lehkými ). Poslední drobností je zvýšení odporu ve výfukovém potrubí.
Obě mají za úkol totéž, zvýšit plnicí tlak motoru. . Umožní tak motoru do spalovacího prostoru dodat více směsi, obvykle cca o 50% a způsobí tím, že každá exploze v každém válci dá více síly, než při atmosférickém plnění. Pominu ostatní aspekty přeplňování, jako je větší zahřívání, které implikuje nutnost přídavného chlazení ( intercooler - česky mezichlazení stlačeného vzduchu )
Oproti tomu kompresor ( známý je třeba roots nebo lysholm )je poháněn přímo motorem pomocí řemenu, stejně jako třeba alternátor, či vodní pumpa a tlakuje tak v jakýchkoli otáčkách. Pochopitelně s nižší efektivitou, protože platí zákon zachování energie. Ovšem ve vyšších otáčkách vykazuje obvykle lepší výsledky než turbo. Je navíc mnohem jednodušší jej nainstalovat do vozu, ale bývá také dražší. Také - kompresor si ve vysokých otáčkách bere až 30% "přidaného výkonu" ,takže jeho účinnost "jakoby" klesá. Existují varianty obě tyto metody zkombinovat na jednom motoru, ale je zde velmi komplikované nastavéní tlaků při kterých má který kompresor (dmychadlo pracovat ) tuším že to zkoušeli u Mercedesu a u Maserati.
|
|
|
Ano, tohle vsechno vim. Tim jsi ovsem nepoprel moznost umistit ve vyfukovem potrubi dalsi turbinu, kterou primo spojis s hrideli vozidla a vyuzijes zbytkovou energii spalin. Kde jsem to vzal? Mimochodem take v diskusi o teorii motoru na skoda.panda.cz a to primo od J.Cecha, autora tech clanku... Toz tak.
|
|
|
Každá překážka za výfukovým ventilem ti ale snižuje výkon motoru. Teď je otázka, jestli přidaná turbína tento výkon pokryje...
|
|
|
to me taky napadlo, nedokazu si totiz predstavit, ze energie ziskana touto cestou muze mit az tak zasadni vliv
|
|
|
Chybka, TDI fšechnočervený má 110kW ... 130 kW má "dvouapůle" fšestiválci.
|
|
Nalezl jsem velmi zajimavy prispevek tykajici se autobazaru AAA, jsou to supermaxizmrdi, jiz chapu ty jejich "vyhodne" ceny. web.fazole.cz/platek/art.asp?id=4502.
Nezapomente na konci dat fazole :-)
|
|
Ahoj Kupovali jsme ojetyho formana na plyn, pres bazar v usti nad orlici, na vypadovce na Vamberk, prodavac nam dohodnul schuzku s majitelem, prosel s nama auto, hodil nam ho nad diru aby jsme se mohli podivat na podvozek proste pohoda. Jedine na co jaksi s prodavajicim zapomneli bylo ze musime ted do prosince vymenit nadrz na plyn, pac tyhle konci zivotnost, ale to je spis asi hajzlovinka od prodavajiciho. Tomas
|
|
Mam dobre zkusenosti s firmou Monzyport (u Plzne) a slysel jsem dobre reference na Rakar.
|
|
"No, je to uloženka, bohužel okna v klice a servo v ruce!"
|
|
Moc děkuji za "Newspeak autobazarních zmrdů".Podobné zkušenosti mám sám.To mě dohnalo k nákupu nového auta.To,co předváděli autorizované servisy Škoda v a okolí Liberce,byla hrůza.Od té doby už třeba jen z pricipu ne škodovku.Teď mám nové VW a přístup kravaťáků ze servisu není o moc lepší.Vždy jsem si říkal : byl jsem u podvodníka s auty,nebo obchodníka s auty.Furt si to pletu.Ještě jednou díky za předávání zkušeností.Petr
|
|
Dneska jsem byl pet minut v bazaru se podivat na jedno z aut...To co je v clancich psano sedi vic nez presne. Oretezovany autobazarnik me ve dverich oslovil "sefiku", coz zopakoval behem 100 metru chuze jeste asi 5x...Behem dalsich 5 minut jsem slysel snad polovinu newspeaku autobazarniho zmrdstva...
|
|
TDI s červeným I i D i Téčkem existuje, dávali jej do jubilejních Golfů a Seatů Leon, má 150 PS.
Jinak pěkné a pravdivé čtení, ahoj Honza
|
|
Tak téma "Praktiky autobazarů" nějak pohaslo. Nechce se mi věřit tomu, že by si to "bazaristé "vzali k srdci. To určitě ne. Ale trochu jim do jejich "revíru" zavítal "stát".Od 1.7. novelou "zákona o prodeji ojetin mezi zeměmi EU". Hledal jsem např. rozdíl v ceně v autobazarech a konkrétně v "D" u SUBARU Libero 94-98 a zjistil, že v "D" ho koupím za 500-3.000 EURO podle stavu a v českém bazaru "už "za 68-98 kkč.(jde samozřejmě o nutnost přičíst náklady na cestu do "D" a "režii" prodávajícího). Svým příspěvkem chci však vše co bylo dosud řečeno doplnit další "cestu" k nabytí té ohavné plechové kraksny, do který jen furt cpeme peníze a ona nám strpčuje život. Je tu možnost DOJET si pro "vytoužené" a vyhledané přez internet, někam za kopečky, kde je podstatně levnější než v tom nejlevnějším autobazaru u nás, nebo si tam někoho POSLAT, kdo v tom umí chodit. Dědek
|
|
|
Já bych to s tou chválou státu nepřeháněl. Prostě na základě vnějšího tlaku odstranil jedno z mnoha omezení, které předtím sám zavedl. Kdyby to záleželo na českém státu a jeho představitelích, tak k tomu nejspíš nedošlo nikdy, ale pod pohrůžkami z Brusele to prostě udělat museli.
|
|
Dobry bazar je v Jablonci nad nisou, ulica Cihelná. Bazarnik mi uz do telefonu povedal vsetky informacie o aute, vsetky zavady a prislubil mi vymenu oleja a vycistenie hydrostelov, to sa aj stalo. Prisiel som tam, auto som si pozrel z kazdej strany, napojil na OBD, pozrel pod koberceky. Stravil tam so mnou asi tak 3 hodiny, pocas ktorych ma nechal vsetko prehladat a samozrejme ma nechal previezt. Este ma naviedol na zlu cestu aby som zistil problemy podvozku. Auto som kupil, zaviezol do servisu a chyby boli len tie co mi bazarnik povedal. Lozisko a silentblok... to bolo vsetko. Maximalna spokojnost! Na celom place nemal ani jedno burane auto
|
|
Zkusil jsem Autogarant u LBC a docela jsem si naběhl. (jsem neautař a neměl jsem kontakt na spolehlivého mechanika) Samotnej bazarník byl tak nadprůměr, dovolil jízdu, domluvil kontakt s prodávajícím, na kterém jsem domluvil drobnou slevu. Problém byl v prodávajícím, který má pneuservis na kraji JBC u nějaké VN, nebo ZVN rozvodny na cestě do LBC.
Pak jsem zkusil kup od soukromníka (individuální dovoz). Za týden mi to šlohli (oktáfka čtyřkola), málem jsem se zabil na ledovce, když mi pach v telefonu řekl příjmení vyšetřujícího pacha té krádeže shodné s příjmením prodávajícího...
Pak jsem za poslední prachy koupil feldu u Auto Kunce myslím ve Smržovce. Nedoporučuji, to je přímo zmrdí prototyp, ale zoufalá situace mě dohnala k zoufalé koupi.
No a zatím poslední baziš který zkouším na doporučení, že jsou z tama slušný véhykly je Autopartner v LBC. Jednání celkem fajn. Některé argumenty pro mne jako laika zvláštní. Auto bez problémů nechali proklepnout mým technikem. Nechali mě projet, neviděl jsem problém, ale já jsem typickej kolouch. Autům nerozumím. Ještě to nechám prolustrovat přes WIN u ofiko delera a budu se modlit.
|
|
|
S Autogarantem u LBC mam dobrou zkusenost z doby pred cca tremi roky, jedine co me prekvapilo byly trochu cachry s oficialni cenou (asi kvuli jejich danim), ale dostal jsem to o 10k Kc levneji, tak me to nevzrusovalo. A samozrejme, ze pokud by vykoupili stare auto, tak cca 30k Kc pod prodejni cenou, ale to je asi uplne vsude.
|
|
Dobrou zkusenost jsem udelal v Pribrami/Autobazar Pruzina. TDCi Monďyjé 2006 2.0 96kW automat ze švajcu, 4 horký sesle, tempomat a spousta jinych vjusnych rozmazlovacich chujovin vcetne vkusneho najezdu 87 000 km. Telefonicky jsem se objednal, auto stalo na place ve stavu "normalnim" - tedy gumy a motordekl se neleskly jak psi koule, mel jsem dostatek casu si auto prohlidnout, vzal jsem si VIN a odjel do nedalekeho Fordu udelat lustraci. Tam mi potvrdili vse, co bylo inzerovano a ja spokojen hopkal zpet. Auto melo nekolik provoznich sramu, takze jsem celkem bez velkych potizi nechal z ceny sundat vatu 9 000. Auto jsem koupil v prosinci a po koupi jsem se na vsechno vys*al a jen jsem jezdil. Teprve pred cervnovou dovolenou v Jugorvatsku jsem auto odvezl do autorizovaneho servisu na kompletni prohlidku, kde bylo zkonstatovano, ze auto je v nadprumerne dobrem stavu, byl vymemen naftovy filtr, remen vodni pumpy, vzduchovy filtr a zadni sterac.
Jednani s bazaristou probihalo na urovni, v ceskem jazyce a bez teplaku.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Newspeak autobazarních zmrdů: Reloaded
|