D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Favorit - hluk a co s ním
    (ze dne 27.11.2011, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 27.11.2011 22:23:10     Reagovat
    Autor: audis - audis
    Titulek:favorit výdechy vzadu?
    favorit má výdechy ventilace pro cestující vzadu? (na podlaze předpokládám)??? Tuto užitečnou fíčuru měly sériově např. turbodieslové golf3 (nikoliv benzínové základní 4válce do 1,8 l) (1991 - 1996) , dieslové audi 80 a nikoliv základní benzín(1986 - 1991) a luxusní odvozenina Audi 90.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 22:24:20     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: favorit výdechy vzadu?
    když tam vyreznou díry do podběhu, lze to interpretovat i takto.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 22:59:56     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: favorit výdechy vzadu?
    Skoro. Jsou skryty v místech, kde je uchycena přední sedačka. Jaký benefit od toho vývoj z Boleslavi očekával, těžko říci

     
    Komentář ze dne: 28.11.2011 00:28:15     Reagovat
    Autor: audis - audis
    Titulek:Re: Re: favorit výdechy vzadu?
    nechápu. byly tam konstruované pro ten účel a splnovaly ho? nebo byly a mely jen nějaký doplnující efekt? chtěl jsem říci, že výděchy vetilace pro cestujíci vzadu byly na přelomu 90tých let luxusním prvkem ve vozidlech (kromě vw a audi víc v hlavě nemám), odhadem střední a vyšší třídy.

    vezl jsem se vzadu třeba cliem z roku cca 2000, vzadu zima, vpředu od polibků tepla z předních vydechů evidentně příjemné klima.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2011 00:32:56     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: favorit výdechy vzadu?
    Měly jen doplňující efekt. Ale možná jsem to měl ucpané (stejně jako boční výdechy).

     
    Komentář ze dne: 28.11.2011 00:38:45     Reagovat
    Autor: czechdave - czechdave
    Titulek:Re: Re: Re: favorit výdechy vzadu?
    Výdechy vzadu měla už Š120. Nebyly pravda moc účinné, ale byly tam.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2011 04:39:33     Reagovat
    Autor: tom747 - tom747
    Titulek:Re: Re: Re: Re: favorit výdechy vzadu?
    Výdechy vzadu měla už š1000mb/š100, kde byly naopak nejúčinnější z celého topení :-)

     
    Komentář ze dne: 29.11.2011 11:37:52     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: favorit výdechy vzadu?
    Pochopitelne, protoze ty vydechy (dve diry ovalneho prurezu na tunelu...) byly nejbliz vyfuku vymeniku topeni, ktery byl pod pravou zadni sedackou. A S100 mela jezste jednu ficuru, kterou dnesni auta nemaji. Rozvod vzduchu pro nohy ridice a spolujezdce vpredu je resen zuzujici se trubkou, takze ve vzduch rovnomerne foukan do celeho prostoru nohu.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2011 17:46:43     Reagovat
    Autor: Jimmyx - Jimmyx
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: favorit výdechy vzadu?
    Tato fíčura ovšem měla jednu zásadní chybu a to že byla konstruována na člověka průměrného vzrůstu a velikosti nohy době svého vzniku (tedy asi tak 175cm). Vzhledem k mé postavě (190 cm a noha č 45). jedna z prvních věcí po rozkoukání na mém studenském voze š100 bylo, že jsem zjistil o co se neustále zasekávám botama a tuto trubku odstranil, protože s tím nešlo bezpečně jezdit. Být ta trubka o pár centimetrů výše, tak by to bylo bez problémů.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2011 22:03:54     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: favorit výdechy vzadu?
    Já nevím. Nikdy jsem to nezkoumal. Každopádně v tom místě nemá žádný cestující nohy ani jinou část těla. Dá se říci, že v tomto místě je naprostá jistota, že tam nikdo nikdy nohy mít nebude. Ale konstruktéři tomu přikládali velký význam, protože jim stálo za to kvůli tomu vestavět obrovský plastový díl do podlahy na horní díl tunelu.

    Komentář ze dne: 27.11.2011 22:23:26     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:dodo
    Kompletní Dynamat má cenu několika Favoritů, to je fakt hardcore.
    V čechách se vyrábí něco velmi podobného za "normálnější" peníze.
    viz www.vestin.cz/autohifi.htm.
    K té tlumící hmotě z skelných vláken (dto z netkané textilie) - strašně rády to cupují zvířátka, je nutný nákup akustického plašiče.

    Před plošnou aplikací tlumícího materiálu je vhodné zkontrolovat stav koroze, díly vyvařit a opravit lak. Dělat to ex-post, až bude kus dveří plandat na zbytku tlumící hmoty je dost out.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 23:00:58     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: dodo
    Není třeba kupovat celé sady těch sraček, stačí 2 ty jednotlivé pláty v ceně asi 400 Kč každý.

    Komentář ze dne: 27.11.2011 22:40:22     Reagovat
    Autor: bmp - bmp
    Titulek:
    D-F pracne odhlucnuje a ja zrovna asi pred mesicem vsechny ty ipahadry vyhazel a jeste si tlacim kraval do kabiny sanim, ktere bere vzduch do motoru prave z telesa topeni :)

    Na minulem Favoritu, se kterym jsem jezdil kazdy den, jsem to mel ale podobne jako se popisuje v clanku. "Authofi" tlumicim materielam vylepena jak prepazka, tak topeni a pres to jeste ipahadr.
    Jen me teda nenapadlo zadelavat i ty male diry okolo pruchodek z motoroveho prostoru.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 23:07:52     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Co horšího, to sání vysává vnitřní prostor, což by při delší jízdě mohlo vyvolat kesonovou nemoc.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 23:21:11     Reagovat
    Autor: bmp - bmp
    Titulek:Re: Re:
    Sani samozrejme bere vzduch z "tlakove vyse" u zakladny celniho skla, ne z kabiny, vzdyt jste ten bastl sam videl :)
    Co je ale horsi, je morska nemoc, kterou se mi pri kazde delsi jizde snazi privodit seriovy podvozek, ale to nastesti neni nic, co by medicinka od KW suspension, aplikovana v prubehu zimniho odpocinku, nedokazala vyresit.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2011 22:07:46     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já už si to vybavuji :)

    Komentář ze dne: 27.11.2011 22:42:52     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Jo hluk...
    Můj chudák Forman jménem Bobeš (http://skoda-virt.cz/cz/auta/favorit-a-felicie/8644-shackall-bobes-zabijak/) vydává při rozjezdu odporné zvuky, srovnatelné s B 737. Je to hluboké hučení lehce kovového rázu a děje se tak na rychlostní stupně 1,2,3,4 - pětka a zpátečka nemají problém. Odehrává se to pouze když auto zabírá - v momentě, kdy sundám nohu z plynu, kravál přestane.

    Hádal jsem, že je to hučení v převodovce - převodovka šla "nová" (vrakotechna). Krom toho jsem pořídil fungl nové vnitřní i vnější klouby a vše měnil kamarád garážník. A ten vergl řve furt. Netušíte někdo, co to je? Že bych vyměnil jednu špatnou převodovku za druhou špatnou převodovku? A co s tím?

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 23:06:32     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Jo hluk...
    Spojka???

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 23:13:39     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Jo hluk...
    Měněná na jaře 2010, od té doby najeto tak 50-60 tisíc km. Zabírá perfektně, nebylo ji zatím nutné ani štelovat.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 23:21:54     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Jo hluk...
    nevím. pneu+geo a ložiska ?, Tak se zkus domluvit na nějakém rozumném STK na válce, jestli to uslyšíš. Nebo zlepšovák se zahradní hadicí - prdneš ji izolačkou kam potřebuješ, protáhneš pod haubnou a okýnkem a hold za jízdy si to poslechneš lokalizované. Favorití převodovka začíná hučet na 5-tém kvůli špatnému mazání toho jehlového ložiska, nikoliv na spodních kvaltech.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 23:28:53     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Jo hluk...
    Ložiska by snad hučela pořád, ne jen někdy? Gumy Kleber, den starý :-)

     
    Komentář ze dne: 28.11.2011 22:06:51     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Jo hluk...
    Kolísá ten zvuk při otáčení kola, např. jako by kolo bylo šišaté?

     
    Komentář ze dne: 29.11.2011 19:14:48     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Jo hluk...
    Nekolísá.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2011 22:16:15     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Jo hluk...
    Teď jsem se hluboce zamyslel a napadlo mě následující.

    Pokud zkolaboval silentblok na reakční vzpěře pod motorem nebo na vodní pumpě, celý motor je v autě poněkud jinak a hlavně neurčitě uchycen.

    Při přidání plynu na nízký kvalt se vlivem reakčního momentu celý motor někam vychýlí a stane se, že např. těleso vzduchového filtru přijde do kontaktu s kapotou nebo tak něco, co začne vydávat hluk. Při zpátečce se motor vychyluje na druhou stranu a při 5-ce není vychýlení agregátu dostatečné.

    Zkontroloval bych zavešení motoru ve všech 3 bodech, resp. silentblok na převodovce již byl zkontrolován při výměně skříně, zbývá tedy spodní vzpěra motoru zvaná "sluchátko" a silentblok na vodní pumpě.

    To je jen taková spekulace. Evtl. řeknu manželce, aby to víno už dopila sama.

     
    Komentář ze dne: 01.12.2011 14:52:43     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Jo hluk...
    Děkuji mnohokráte - dlouho jsem nad tím přemýšlel, a podle mě by to mohlo se silenbloky nějak souviset. Silenblok u vodní pumpy byl měněný, nicméně na ten spodní nikdo nehrábnul a obávám se, že to bude průser - po výplatě vyměním, dám nová ložiska a uvidím.

    Komentář ze dne: 27.11.2011 23:02:20     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:
    Kdysi v dávných dobách, kdy bylo všeobecně houby k dostání a já toužil mít tichou škodovku 120, napadlo mne kompletní karoserii zevnitř, ve chvíli kdy byla celá odstojená po vyvaření a nalakování, vylepit asfaltovou IPA lepenkou nakrájenou na vhodné díly. Úplně zmizelo typické dunění a motor na volnoběh nebylo slyšet :-) Zvýšení hmotnosti jsem neřešil ale ta účinnost byla až neskutečná.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 23:14:45     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re:
    A po Tobě se ve favoritovi GLX vopičili i ve Škodovce a polepili tím podlahový prostor pod nohami a středový tunel. Fungu je to, mělo to ale s nástupem katalyzátoru jednu featuru - v létě se to začalo tavit a lehce to smrdělo. Když jsem přišel na to, čím to je, tak tomu odpomohlo důkladné zalakování.
    Mnou uváděný materiál tím už moc netrpí, Dyna cosi je na jiné bázi.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2011 23:22:34     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re: Re:
    Hmmm a ja potom môžem nadávať na predchádzajúceho majteľa že diery v podlahe zalepil IPOU.

     
    Komentář ze dne: 02.12.2011 23:23:17     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re: Re:
    A ono to tam bolo už od výroby.

    Komentář ze dne: 28.11.2011 15:47:33     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Fávo 94
    Na Fáve 94 stačilo opraviť všetko uvedené, aj bez dodatočného tlmenia je to tichučké a počuť len hlboký zvuk motora.

    Komentář ze dne: 28.11.2011 22:18:16     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Origo liťáky na Fávo
    Využiji zdejší diskuze o Favoritu a dovolím si nadšeným uživatelům tohoto samohybu nabídnout 13" litá kola z originálního Škoda příslušenství. Jsou ze Silverlajnu, zachovalá včetně středových krytek s emblémem okřídleného šípu. Jsou z modelu 93, tedy rozteč 4x100. Na nich obuté pneu Barum na vyhození (vzorek cca 2 mm). Faku končí v září STK a vzhledem ke stavu pohoného ústrojí a postupující koroze karoserie půjde na "ekologickou" likvidaci a do té doby to dojezdím na zimních. Pouze osobní odběr, střední Morava. Představa ceny 1000 - 1500,- Kč za všecha 4.

    Majiteli webu se omlouvám, že si tady z toho dělám annonci, ale než to dám do masové inzerce, chci první nabídnout zdejším nadšencům. Kdyby Vám to vadilo, klidně to smažte, přesuňte do chlívku, atd. Děkuji.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2011 21:56:33     Reagovat
    Autor: cmk - cmk
    Titulek:Re: Origo liťáky na Fávo
    Ahoj, posli mi maila na cmk@volny.cz.
    Jestli jsou ta kola normalne pouzitelna (tzn. nemusi byt 1A stav, ale ani 4D), mam zajem.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2011 22:18:14     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Origo liťáky na Fávo
    já bych potřebovala levé přední dveře na Formana. Ty by v nabídce nebyly?

    Komentář ze dne: 29.11.2011 18:38:54     Reagovat
    Autor: spc - spcxxx
    Titulek:???
    Nie je to nahodou `duct tape` miesto `duck tape`???


     
    Komentář ze dne: 29.11.2011 18:51:01     Reagovat
    Autor: Geo - geo
    Titulek:Re: ???
    Oboji je spravne: http://www.octanecreative.com/ducttape/duckvsduct.html

     
    Komentář ze dne: 29.11.2011 20:35:40     Reagovat
    Autor: spc - spcxxx
    Titulek:Re: Re: ???
    skor mi to pride ako dodatocna `skomolenina`, ktora sa casom rozsirila....

    google hlasi napr. 30mil `duct tape` oproti 7 mil `duck tape`

    Komentář ze dne: 30.11.2011 10:50:00     Reagovat
    Autor: AnderN - AnderN
    Titulek:Favorit Power Upgrade
    Bylo by možno zveřejnit více informací o posíleném béžovém Favoritu, který se zúčastnil Dne mobility? Zajímá mě, jakými úpravami pohonného ústrojí prošel. Děkuji.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.