D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Může se hlava válců uvolnit sama od sebe?
    (ze dne 11.04.2010, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 11.04.2010 20:22:19     Reagovat
    Autor: Dark - Dark-atg
    Titulek:
    Prostě máš, milý D-FENSi, ukrutnou sílu...:-) Jinak jsem se setkal spíš s opačným jevem, totiž že se šroubky samovolně utahují... Nicméně, máš jiné vysvětlení, než že prostě u favorita povolují šrouby samy ?

    Komentář ze dne: 11.04.2010 20:26:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Stalo se mi to na Hondě VF 500 F II
    ...a bylo to natažením šroubů držících zadní hlavu. Stroj s V4 motorem je z roku 1985.
    Po nasazení hlavy na plechové těsnění stejné tloušťky jako bylo původní a dotažení příslušným momentem se po pár stovkách km ztratila voda a aparát se začal přehřívat. Taky sáknul olej ven. Bylo třeba nechat vyrobit jiné šrouby.

    Komentář ze dne: 11.04.2010 20:40:20     Reagovat
    Autor: RallyCAD - RallyCAD
    Titulek:Natažené rouby
    Viděl bych to na natažené šrouby... Podle mé zkušenosti s archivními vozy Škoda se většina spojovacího materiálu natahuje jak nudle. Klasickým příznakem je potřeba používat klíče "až nakonec" při povolování závitů...
    Byly šrouby po ujetí cca 1000km přetažené znovu na moment?
    OT - Jak jsem psal v recenzi na Forester a ověřil si i na jiných Subaru, tak u téhle značky stačí šroub "odtrhnout" klíčem a dál lze vyšroubovat rukou. Holt každá značka má jiné priority.
    A propós - nebyly by nějaký fotky tý paštiky z těsnění?

     
    Komentář ze dne: 11.04.2010 20:45:54     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Natažené rouby
    Zajímavé. Mě se obvykle šrouby samy utahují, takže k povolování často používám jiných nástrojů, než klíčů :-/

     
    Komentář ze dne: 11.04.2010 21:11:42     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Natažené rouby
    Fotky udělám zítra, vybila se mi krabička na mýdlo.

    Šrouby přetahované nebyly. Nedělám to

    Po demontáži byly šrouby délkově OK - měřeno dlouhou šublerou

    Ještě jsem neuvedl, že šrouby byly při předchozí montáži hlavy vyměněny za nové, kromě toho kratšího u vodní pumpy a těch dvou pro vahadla. Shit materiál aftermarket šroubů by mohl být ten problém

     
    Komentář ze dne: 11.04.2010 22:08:42     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Natažené rouby
    Neměl bych si na svém faku raději zkontrolovat zmíněné šrouby? Motor ale zatím drží dobře, voda se neztrácí a olej je také v normě...

     
    Komentář ze dne: 11.04.2010 22:19:46     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Natažené rouby
    Myslím že ne. Správně by se to po prvním dotažení už nemělo dotahovat znovu. Když to funguje, tak to nech fungovat :)

     
    Komentář ze dne: 11.04.2010 22:43:36     Reagovat
    Autor: bmp - bmp
    Titulek:Re: Re: Natažené rouby
    Srouby jste kupoval v normalnich autodilech, nebo v autosalonu Skoda?
    Pokud v normalnich autodilech, vubec bych se nedivil shit materialu, obzvlaste pokud byly za napadne vyhodnou cenu.

    Veci jako hlavove srouby, veskere kulove cepy, vodni a olejova cerpadla apod. kupuji zasadne v autosalonu Skoda, protoze byt je prodavaji mnohdy za hrisne ceny, stale se jejich koupe vyplati, nebot jejich zivotnost je mnohdy nasobne delsi nez stejneho dilu "bez slepice" z obycejnych autodilu.

    Pred zpetnou montazi hlavy bych ji nechal srovnat, premeril rovinnost bloku a presahy vlozek, koupil poradne srouby a musi to fungovat.
    Mam ve Favoritu take upraveny motor, ovsem ponekud vice nez Vy, a s tesnenim Temac jsem zatim najezdil pres 60,000km bez jedineho problemu. Chladici kapalinu pouzivam G48 od Velvany take bez problemu.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 06:55:31     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Natažené rouby
    Šrouby byly z Thorn Autotechnic, cenu si už napamatuji, ale asi nebyla v ničem neobvyklá

    Novou hlavu už mám připravenou. Došly mi o víkendu leštící kotoučky :(

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 10:18:30     Reagovat
    Autor: bmp - bmp
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Natažené rouby
    Tak pokud nemate nejak zvlast napjaty rozpocet, placnul bych se pres kapsu a koupil kompletni sadu vcetne podlozek primo od Skodovky. Co si pamatuji, meli je tam sice drazsi nez v normalnim obchode, ale nijak dramaticky a jak rikam, nebyl z nimi ve spojeni s tesnenim Temac zadny problem ani na motoru s vice nez 70kW a 60,000km na krku.

    Jakou hlavu jste si poridil?
    Pokud to s upravami myslite vazne, mate jen dve moznosti - hlavu z Felicie 50kW MPI se 7mm driky ventilu a jednou kuzelovou pruzinou nebo libovolnou hlavu z Fabie 1,4MPI, coz je v podstate totez, jen ma malicko jinak tvarovane saci kanaly a o neco jednoduseji se upravuje.
    Vsechno ostatni je scheissdreck dobry leda tak do srotu a cokoli na tom upravovat je ztrata casu.

    Byly by nejake fotky uprav, ktere na te hlave delate?

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 19:11:27     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Hlava
    Ne ne, hlavu z felicie nebo aftermarket hlavu z Číny, to nedávám. I když to s tou kuželovou pružinou je dobré řešení, přímo geniální solušn na snížení setrvačné hmotnosti

    Tentokrát mám starší hlavu z motoru 136X. Původně jsem měl jednu zamluvenou v Plzni, ale nerezervoval jsem jí na jméno a někdo mi jí vyfouk, než jsem tam dojel. Další jsem našel fSoběslavi. V ČR je jich poměrně málo, v Německu na vrakovištích je jich k dostání více, ale tam už se moc nenajdou faka.

    Jsou to celkem zvláštní kousky. Málokdy jsou sežrané od fridexu, což bude zřejmě dáno lepší kvalitou odlitku (fridex začne žrát tam, kde je v odlitku defekt). Vždy to zatíém spravilo přebroušení o 0,5mm, další snižování šlo na vrub mým tuningovým choutkám. Standardní 135ková hlava se kolikrát nedá vybrousit ani když se jde na maximum. Tyhle hlavy mají ca o 2mm větší průměr sacích kanálů a chybí na nich takové to sražení hrany na začátku sacího kanálu, které je leda k nasrání.

    Docela by mně zajímalo, jak to s těmito hlavami bylo. Evidentně pocházejí z jiné formy než většina favoritích hlav. Patrně to byla prototypová forma z měkkého matroše, protože na hlavách jsou vidět stopy opotřebení nástroje. Na formě se prováděly některé úpravy ručně, určitě to nebyl velkosériový tool. Na těchto hlavách také chybí odlitý výrobní rok. Charakteristickým znakem těchto hlav je, kromě písmene X vedle skříně termostatu, také velký nálitek zepředu mezi druhým a třetím válcem, který měl zřejmě zajistit stabilitu odlitku, aby se blbě neprohýbal dovnitř jako standardní hlavy. Ve výrobním čísle je skryté malé logo, které nápadně připomíná logo německé firmy Götze. Žádnou oficiální zmínku o tom, že by se do 781 něco podobného montovalo, jsem nenašel, nicméně hardware hovoří za vše.

    Dnes jsem ji nechal proměřit a přezkoušet na těsnost, což obojí dopadlo pozitivně. Co se týče úprav, rozhodně si nedám nohu za krk. Odstranění některých chyb odlitku v kanálech a přeleštění kanálů pokládám za normální světa běh, pružiny mám originál, horní misky jsem kdysi dávno nahradil hliníkovými (eloxované natvrdo).

    Jo a pro ty, kdo by si chtěli taky posloužit, tak karbon se rozpouští ředidlem C6000 ... good luck.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 19:32:50     Reagovat
    Autor: starik - starik
    Titulek:Re: Hlava
    Trošku bych doplnil.Nejen C6000,Karbon je snad dlouhá uhlíkatá molekula,moc si nepamatuju,ale ukrutně taky funguje přípravek "Milit",určený původně na mastné pekáče školních jídelen,a na onu Favoní hlavu též jemně pančovaná kyselina fosforečná,prodávaná občas jako čistidlo hliníkových disků.Jen pozor,sundává i galvanický zinek.Popřípadě kombinace obojího střídavě.Doporučuju zkusit,na zakarbonované písty přímo pohádka.....

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 19:41:50     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Hlava
    Ano, Milit je taky cool, ale C6000 se nic nevyrovná. Poměr cena-výkon je naprosto bezkonkureční a ještě k tomu obsahuje fun factor. Když s tím člověk dělá tak hodinu, dobře se zfetne a začne se mu líbit i Fabia II.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 19:53:12     Reagovat
    Autor: starik - starik
    Titulek:Re: Re: Re: Hlava
    Jo,naprostá pravda.Milit je nuda.Tuhle jsem sjížděl C6000 v kombinaci s klasickým acetonem a jakýmsi polyuretanem a ráno jsem měl málem pruhované trenýrky....Apropo,ten nálitek na té hlavě mi cosi připomíná,jen musím pohledat.A Ing Chovanec neví????

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 07:55:16     Reagovat
    Autor: ventYl - ventYl
    Titulek:Re: Natažené rouby
    Pri Favoritej hlave (celohlinikovy 1.3 sa znovu utiahnutie na moment nerobi)

    Komentář ze dne: 11.04.2010 20:43:35     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Dívám se divně
    Nicméně jsem zažil, jak se u Avie samovolně povolovaly šrouby, spojující brzdový buben s poloosou. Každých cca 150 km se musely utahovat šrouby. Důvod mě neznámý a koncilium automechaniků nad tím nevěřícně kroutilo hlavami. "Opravilo" se to nakonec pomocí šrotovacího lisu a vysoké pece.
    Jediné vysvětlení, které mě u DF Favorita napadá, je že se někde něco ztratilo - tj varianta tři.

    Komentář ze dne: 11.04.2010 21:11:26     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:
    Napadá mě ještě jedna varianta, která je vlastně kombinací variant, o kterých uvažoval D-F.
    1) Těsnění si mohlo "sednout" (nebo v tomto případě možná spíš lehnout...) v důsledku přehřátí. Nejsem si tedy tak úplně jistý, jeslti je to možné u těsnění pod hlavou, ale u těsnění pod tlakovou zátkou na trubce (principielně vlastně to samé) už jsem to viděl- těsnění se ohřálo nad přípustnou mez a v důsledku tlaku, vyvozovaného předepnutými šrouby (a částěčně i v důsledku vlanstního předpružení) tak trochu "vyteklo" do stran. Nebylo to moc poznat, dokonce to ani neztratilo těsnost, ale nějakou tu desetinu to dalo, což na "povolení" šroubu stačilo (primární příčinou bylo to, že deklarativně gumové těsnění bylo ve skutečnosti vystříknuté z nějaký polymerní sračky).
    2) Šrouby se mohly povolit, jak blok pracoval, když se motor přehřál. Možná je to mírně natáhlo, nebo se závit trochu pohnul, jak se blok ohřál a zase smrštil, I když to by se asi těžko stalo u všech šroubů naráz.

    Komentář ze dne: 11.04.2010 21:48:35     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:řešení?
    řekl bych že to autor sám správně odhalil, jde o body 1. až 3. vzájemně zkombinované spolu s mizernými šrouby z Polska a je vymalováno. Kterým bodem to začlo je zcela jedno. Při opravě používat jen origo díly (padělají se i ty včetně obalů) a je vyřešeno.

    Komentář ze dne: 11.04.2010 22:37:21     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:
    Juarez nebo Tijuana?
    Az tu budes, dej vedet, vim kde toci ceske pivo :)

    S tou bezpecnosti to neni tak zhave. Bydlime v obou mestech i dlouhodobe. Holt se nesmi chodit ven po setmeni a chce se to drzet jen hlavnich tahu.

    Komentář ze dne: 12.04.2010 07:38:19     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:šrouby
    bych před mudrováním na šrouby zkusil natočit novou "spojovací dlouhou" matici, čímž bych potvrdil nebo vyvrátil jiné stoupání závitu a natažení šroubu.
    tedy u dočasných HPT tyčí (to jest za studena zušlechtěných a se za studena naválcovaným závitem) tato kontrola (jednak kvality zušlechtěných tyčí a druhak skutečně působivších sil) funguje poměrně spolehlivě

    Komentář ze dne: 12.04.2010 07:40:02     Reagovat
    Autor: Torm - Torm
    Titulek:Podle mne je to příčina 3
    Jak to vidím já, je to sednuvší si těsnění. Příčina obskurní, nepříliš častá, ale nevyloučitelná. Je ještě možné změřit jeho tloušťku po deformaci?

    Komentář ze dne: 12.04.2010 08:00:07     Reagovat
    Autor: Vojta - Vojta
    Titulek:
    Asi bych to zatím viděl na nekvalitní šrouby, až se vrátím z práce, tak se to pokusím spočítat.
    Podle všeho jsou z materiálu o nízké mezi kluzu, do níž se dotažením a přetažením dostaly.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 21:00:59     Reagovat
    Autor: Vojta - Vojta
    Titulek:Re:
    Takže všechno jinak. Počítal jsem ono spojení několikrát a i při jen samotném dotažení na 100Nm se vysokopevnostní šrouby (10.9) měly dostat až k mezi své pevnosti (a to jen za předpokladu mazaného závitu a dynamického tření).
    Je tedy jasné, že šroub se dostal mimo oblast elastické deformace. Po progůglení jsem zjistil, že u nových aut se to tak prostě dělá, tedy zde se dostáváme mimo oblast klasické strojařiny a mimo mé znalosti. Otázkou ovšem zůstává, jestli tento způsob utahování byl zamýšlen i při konstrukci tohoto motoru, osobně se domnívám, že nikoli.
    Škoda 100 má předepsaný utahovací moment 50-55Nm, tedy se nepočítá s plastickou deformací šroubu.
    Zápustný šroub by měl být zřejmě zapuštěn v hliníkovém tělese. Pokud se tedy zatížení závitu v hliníku neúměrně zvětší použitím většího, než předepsaného momentu, tak může hliník začít "téct" (stačí jen relativně malé dodatečné zatížení, aby se začal deformovat), což by bylo krajně nemilé, ale jiné vysvětlení tohoto jevu mne nenapadá. Doporučoval bych zkusit závit pročistit závitníkem. Pokud by při pročišťování nastal zvýšený odpor a na nástroji by se vyskytly větší třísky, než je při pročišťování obvyklé, tak by byl můj předpoklad správný.
    Pak bych doporučil pokusit se závit co nejvíce prohloubit a použít nejdelší možné šrouby (popřípadě upravit). Možná jsou to bludy, jak píšu, tak je to mimo mé znalosti, během mé praxe jsem se s podobným problémem nesetkal a zřejmě Franta Vohnout z nejbližšího autoservisu by byl schopen poskytnout kvalifikovanější odpověď.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 22:07:53     Reagovat
    Autor: Vojta - Vojta
    Titulek:Re:
    Bohužel mám asi pravdu. Šrouby byly zřejmě přetažené a došlo k deformaci závitů v bloku motoru.
    Není možné přetahovat šrouby kvůli vyšší kompresi, jelikož na to nejsou koncipovány (M8 je přece levnější, než M10, což se vyplatí :-) ).
    Pokud by byl zájem o výpočet, tak jej jsem schopný předělat do lidsky čitelného formátu a zaslat.

    http://www.zkracovatko.cz/mca
    http://www.zkracovatko.cz/mcb
    http://www.zkracovatko.cz/mcc

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 22:44:09     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re:
    Rada o použití vyšších momentů na vyšší komprese se jeví být píčovina. Zítra bych měl mít k dispozici přípravek na pokus. Utáhnu šroub, na kterém bude nasazená trubka, do hliníkového závitu a to poprvé 90Nm + 90° a podruhé třístupňově 25Nm + 90° + 90°. Nechám to den ležet, případně tomu naložím pár teplotních šoků a pak zkusím povolovací moment. Tím by se mělo ukázat, v čem je zakopanej pes.

    Komentář ze dne: 12.04.2010 08:13:58     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:viděl bych to na bod
    3

    Komentář ze dne: 12.04.2010 08:44:29     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Proč ještě favorit v r. 2010?
    Dfensi, proč vlastně jezdíš v roce 2010 favoritem? Pokud to auto nemáš vyloženě pro zábavu a nejezdíš s ním nějaký závody veteránů, tak jinej rozumnej důvod už mě nenapadá.

    Že bys na tom byl tak špatně, že na lepší auto nemáš, to asi ne.

    Nevidím žádný výhody favorita, snad jedině, že ti ho nikdo nezávidí a nevadí ti, když ti ho další řidiči otloukaj na parkovišti. Ale našly by se lepší auta ve stejný cenový kategorii a budou i míň náchylný na korozi (favorit někdy rezne přímo před očima).

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 08:56:53     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Vždyť to napsal. Rád školí řidiče HTPek. Také ho baví se v tom vrtat a tunit pomocí základní sady nářadí. Když o víkendu podělá nějaký díl, v pondělí ho koupí kdekoli za pár kaček. O víkendu přeleze plot vrakáče :-) Někoho to prostě baví.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 09:37:45     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    On DF má na ježdění hispánskej hustokchár, Fako je (podle zmínek zde) spíše místo Merkura..:)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 09:52:12     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Nojo a protože se na něm furt něco sype, tak se v tom furt musí vrtat ;) Když ho to baví...

    Ale i tak bych si na jeho místě sehnal trochu lepšího merkura a favorita nechal odpočívat na smetišti dějin, resp. možná že to za 50 let bude mít historickou cenu.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 10:01:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    "Ale i tak bych si na jeho místě sehnal trochu lepšího merkura a favorita nechal odpočívat na smetišti dějin..."

    ...a fušetřenym čase by moch jeďyt na kole, pyčo.

    8o)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 10:20:19     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Motorkáč na to kápnul, to je přesně ten jediný správný důvod, proč vyměnit starou plečku za nějakou novější plečku!

    (p.s.: Dej si na hlavu mokrej kapesník.)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 12:44:13     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Ale on má zánovního Seata!

    Fako má proto, že si s ním může hrát a nepotřebuje notebook...ale to nepochopíš, ani kdybys se ušlapal, tak na to ser, ok?

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 12:58:43     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Nojo, opět jsi na to káp, nechápu že ho má pro zábavu, proto to taky píšu na záčátku tohohle vlákna, omg.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 17:13:57     Reagovat
    Autor: starik - starik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Musím si s Tebou zanotovat,"Motorkáči"(to se mu povedlo,je to pěkně plápolavý).Tuhle jsem přece psal cosi o dmychadlech v igelitce a notebooku v podpaží,že ano.Ja Dfensovi moc rozumím.Dnes už totiž nefrčí to "projetí se" jen tak.Všude samý Eva,tuning,street racing........A našinec má nejradši se pěkně povrtat.A není to o prachách,to tady pro kolem diskutující.Já se osobně žvejkám taktéž postarším koncernovým pickupem,i když to zdaleka není z nutnosti.Ale mnohem raději se vrtám v 3x Weber 40DCOE na jedněch svodech..........
    Mimochodem,podle tý srny zřejmě pocházím původem kousek od Tebe...........Hitlerův viadukt,Nebovidy,Moravany...................Myslím,že znám to odpočívadlo.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 19:26:10     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    3x Weber 40DCOE asi určitě ne, to se nikdy nedělalo.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 19:36:15     Reagovat
    Autor: starik - starik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Heh,on to není Favorit,tam bych spíš asi viděl 2x35DCOE na patřičně dlouhé nohavici a kompresi tak 11:1..........Ony by se ty 3 dvojáky na 4 válce blbě pasovaly......:-DDDDD

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 19:51:28     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Tuhle mě viděl vater v dílně, jak něco dělám, kolem mě se válely kusy auta a vater povídá:

    "že se na to NEVYSEREŠ a nekoupíš si třeba TEN NOVEJ HJUNDAJ Í TŘICET, určitě by tě TO VYŠLO LEVNĚJC a měl bys POŘÁDNÝ AUTO".

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 22:20:43     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Nemyslel jsem zrovna nový auto, ale favorita jsem měl a dneska už bych ho nechtěl ani zadarmo. To auto rádo rezne, takže kromě tuningu motoru (umim si představit, že to by mě bavilo) musíš dělat taky tuning karoserie (a to by mě nebavilo). Jestli jsi teda neměl kliku na auto, který stálo 15 let nakonzervovaný někde v depozitáři ;) Taky se mi vybavuje ta hnusná zkroucená (asi od sluníčka) palubka a takový ty drobnosti, co se na autě furt serou.

    Kdyby sis radši skládal třeba nějakou Alfu, aspoň by se ti splnil sen ;-)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 22:37:17     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Alfa taky bude, bohužel nemohu její koupi věnovat tolik času, kolik vyžaduje.

     
    Komentář ze dne: 14.04.2010 16:27:25     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ještě favorit v r. 2010?
    Pokud se smíříte s tím, ýe "Motor shade" je stejne bezna soucast vybavy jako "klimatizace" tak to je bez problemu :)

    Komentář ze dne: 12.04.2010 16:24:19     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:ZAVADA
    D-fensi,
    pokud chceš problému přijít na kobylku zkus
    http://www.tommutuning.cz/.
    Tomáš je špičkovej ladič. Když nic, aspoň zasvěceně pokecáš.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2010 02:26:13     Reagovat
    Autor: mraziCZech - mraziCZech
    Titulek:Re: ZAVADA
    jo jo :) ten nám ladil požární stříkačku

    Komentář ze dne: 12.04.2010 20:03:50     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Fako obecně
    Předem se omlouvám za lehké OT. Pro manželku jsem pořídil Favorita 135 Silver line, karburátor, prakticky bez koroze, fmetle, na hlínách, s centrálem fdveřích, muzika, bez šíbru, digitálky Tesla na stropě, po doochodci, 88000 km. S Fakem jsem v podstatě nikdy nejezdil, naposledy v autoškole.
    Překvapila mne zejména hlučnost. Při zrychlování z 50 je stroj dost hlučný, záhadně se ve 110 zklidní. Je to u Favorita normální? Vím, že u škodulí s motorem vzadu to bylo běžné.

    Další poznatky - naposledy jsem jel bez serva cca před 4-lety v dvanácettrosce a s návratem k řízení bez posilovače se nemohu sžít. Po mém Tipu je to snad jediné auto, kde jde dobře řadit i se studenou převodovkou. Na druhou stranu je převodovka možná trochu načatá - za studena vydává zvláštní pazvuky - podobné vystavily stop naší Avii v práci. Vybroušené jedničkové kolo, modrý synchron jedničkového kola + nějaké ložiska a vymezovací kroužky znamenaly 15 litrů v Aviashopu.
    Trefně zde byly popsány páčky pod volantem - nevíte, zda se aktivovala požadovaná funkce nebo se páčka zlomila :-)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2010 21:27:16     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Fako obecně
    88.000 km... nejmenoval se ten doochodce Himmler? Docela slušná propagace nepovolených hnutí prodávat auto s takovým proběhem, nestálo nakonec ještě 18.000 Kč?

    V rychlostech kolem 50km/h fako nijak extrémně hlučné nebývá, pokud ovšem nejde o akceleraci na vytočenou dvojku, spíš je tišší než současné kcháry. Jakého charakteru je ten hluk? Checkoval bych vůli ventilů, stav a zavěšení výfuku a silentblok zavěšení motoru na pravé straně nad vodní pumpou.

    Řízení bez serva je trochu vopruz, to ano, ale zase poskytuje vynikající zpětnou vazbu při jízdě na limitu, což manželka jistě využije.

    V převodovce bych vyměnil olej, patrně to nebyla doochodcova doména, převodovky ve fakách se moc neserou, repase přijde asi na 5k kocourkovských.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2010 06:21:40     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Fako obecně
    Řízení bez serva ve favoritu je čajíček. Volantem se točí docela dobře, protože je poměrně velkej. Navíc je to auto, který z výroby nikdy posilovač řízení nemělo (pokud vím), takže je na to tak nějak dělaný (lehkej převod). Měl jsem podobný auto (co do velikosti a taky s motorem vpředu - Seat Ibiza r.v. 94), kde taky nebyl posilovač a tam točit volantem při parkování, to byla pravá posilovna, ale zvyk jsem si rychle.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2010 21:33:07     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Fako obecně
    Díky za reakci.
    První odstavec jsem pochopil až napodruhé. Dobrý :-)

    Hluk: Za studena je to takové tiché poskřipování, něco tam jde kov na kov, kdy nemá. U té Avie to byl úplně stejný zvuk, pouze podstatně hlasitější a projevoval se v jiných situacích (poprvé když jsem to hnal ze sobotní šichty a pod 85 jsem nejel, pak sporadicky při rychlostech nad 70, nakonec pořád. Převodovka byla r.v.2005, oleje bylo dost, tipnul bych to na vohnoutí montáž - nedodržení správné vůle).
    Za tepla je to stejný zvuk jak hučení ložisek od kol. Po vyřazení to přestane. Ještě to musím pořádně proposlouchat, v kterých režimech to vlastně co dělá. Chystám se s vozem i nad jámu ,ale teď tam mám rozdělané Tipo - taky hlava jak Vy. No a když už je to tak rozdělané, zrovna vyměním převodovku, ložiska v alternátoru, rameno nápravy,...a tak. Hned jak to vypakuju, najedu s Favoušem.

    Ještě jsem ani neudělal servis po koupi. Auto od nova jezdilo pouze seniorskou jízdou, je to taková lemra líná, musím tomu párkrát trochu ohulit, aby se to rozjezdilo (jestli to teda ještě půjde). První majitel lékař, poslední zápis v servisce je z roku 1997 při 27.000 km. Pak mám mimo jiné protokol z poslední STK z 9/2008 a tam je 81.000 km. Doochodce se v autě nerýpal, veškerý servis dělal nějaký "Lojza přes cestu", vždy před STK mimo jiné prolil dutiny. Na druhou stranu kdy a jaký olej byl naposledy vyměněn je mi neznámo. Zatím první závada je nefunkční hydroštel na světlech.

     
    Komentář ze dne: 14.04.2010 18:21:13     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Fako obecně
    Hluk: Tipnul bych si, že s motorem samotným to nesouvisí, tyhle skřípavý zvuky ráda dělá vodní pumpa, stačí sundat klíňák a zamlít tou řemenicí, kolik má vůle

    Ohledně převodovek, měl jsem kchár, se kterým jsem najel 220k a pořád to fungovalo, jen ke konci už nešly ven kvalty. Vím o autě s 360k a původní skříní. Poruchovost těch převodovek byla minimální, dal bych tam ten olej, co tam patří (OTHP3) a checkoval stav manžet, vůli ložisek a homokloubů.

    Hydrozmrdovina odchází oproti tomu u všech, mezi známými si ji půjčujeme, kdo jede na STK, ten si ji půjčí :)

     
    Komentář ze dne: 14.04.2010 19:18:01     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Fako obecně
    Hmm, tak to ten hydroštel radši vyměním až před STK. Je zajímavé, že stejný hydroštel v Avii z roku 97 funguje normálně doteď a v dvanácettrosce z 95 fungoval taky až do jejího nedávného rozpadu. A ve Favoritech se tak sere...

    Vyměním oleje, ošetřím počínající rezavé flíčky a snad to přes dvě technické vydrží. Předpokládaný nájezd 4.000 km ročně to snad umožní :-)

    Přeji hezky strávený víkend v garáži.

     
    Komentář ze dne: 15.04.2010 09:33:55     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Fako obecně
    Jo hydroštel, to je naklápění světel? To nefunguje snad v žádnym favoritu/felicii a na STK to většinou tolerujou.

     
    Komentář ze dne: 15.04.2010 10:03:32     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fako obecně
    Hydroštel se svetlama fakt nic spolecnyho nema :-D Je to zdvihatko ventilu, zarizeni na automaticke vymezeni vuli ventilu - jsou to dva pistky a soustava otvoru, kde se tlakem oleje z motoru vymezuje spravna vule.

     
    Komentář ze dne: 15.04.2010 10:10:07     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fako obecně
    Jo aha. Tomu náklápění světel se taky řiká hydrokorektor, tak jsem myslel, že to je vono.

     
    Komentář ze dne: 15.04.2010 10:25:39     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fako obecně
    Tak zpět, přecejen je to vono - i Pat & Mat o pár řádků výš píše "hydroštel na světlech".

    Taky mi bylo divný, že by si Dfens a jeho kamarádi mezi sebou půjčovali zdvihátko ventilů ;)

     
    Komentář ze dne: 15.04.2010 10:34:25     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fako obecně
    Tak to netusim - necetl jsem predchozi thread, ale hydrostel bylo podle me odjakziva zdvihatko ventilu - ostatne i muj servisak pri problemech s motorem zminoval jako moznou pricinu hydrostel a naklapeni svetel mam v elektrice ;-)

     
    Komentář ze dne: 31.05.2011 18:14:59     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fako obecně
    Taky mam feldu (1998, najeto 116.000, 3. majitel) a naklapeni svetel nefunguje. na prvni STK bez poznamek, na druhe (jinde, u kamarada) mi na miste trochu postelovali svetla a taky proslo.

     
    Komentář ze dne: 14.04.2010 18:38:52     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Fako obecně
    Když jsem provozoval Škoda Hovoriť (druhá půlka 90. let), tak mi podobný zvuk dělalo spojkové ložisko. Nic jsem s tím nedělal, auto prodal někdy v r. 99. Kamarádova slečna, co s ní bydlí, s tím jezdila donedávna a i když ona není zrovna Fitipaldi, auto, pokud vím, dosud jezdí jako převozní piksla na stavebniny. Nikdo s tím nic nedělal a pořád to jede.
    Já bych se na to tedy vyprd a řešil to, až se to vysype. Vyměnit oleje a pokud nic neuchcává, nechal bych to.
    Neznám nikoho, komu kdy fungoval hydroštel. Já tu sviňu koupil a prodal s nefunkčním.

    Komentář ze dne: 13.04.2010 16:29:50     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:ROZHRESENI
    Příčina nezdaru je vysvětlitelná z jedné věty:

    šrouby jsem utahoval digitálním momentovým klíčem na počáteční moment 100Nm + půl otáčky (s ohledem na předpokládanou vyšší kompresi)

    Obecně starý škodovácký motor byl vcelku choulostivej na drobnosti. A jedna z ne nepodstatných byla, dotažení hlavy motoru. Způsob uličních opravářů: teď je to dotažený, tak to vezmeme další trubku ještě jednou dokola, byla jedena z nich.

    Ke konci krutu šroubu hlavy dochází díky třecím poměrům k velké hysterezi ve výsledku utažení. Proto se to v novodobém opravárenství obchází tak, že se stanoví kroutící moment do úrovně kde se ještě mechanické poměry jakš takš dají předpokládat a zbytek se stanoví úhlem pootočení.
    U starých motorů byl stanoven kroutící moment jenž je třeba na šroub vyvinout a tím to končí. Překročením napětí docházelo k destruktivnímu „povytažení“ oblasti kolem závitu (hliník).

    Náprava je následná:
    srovnat blok, srovnat hlavu, použit originální i staré šrouby, rozumné těsnění, vyvinout předepsaný moment a v 99.99% případů je úspěch dlouhodobě zaručen. I do kompresního poměru 12:1

    Komentář ze dne: 13.04.2010 21:22:46     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Trouble found
    Ty šrouby byly skutečně přetažené, dostaly se za mez kluzu. Potvrzeno výpočty z více stran, s určitou mírou nejistoty stran mazání závitu šroubu -- na jedné straně jsem závity nenamazal, na druhé straně těžko lze očekávat, že byly lubrikantu prosty. Do původních děr lze rukou zatočit nové šrouby, okolí děr je rovné (ocelovým pravítkem)

    Někdy méně znamená více. Pan Bořivoj Plšek má tedy ve své kultovní knize o úpravách Škodovek další píčovinu a já mu to sežral.

    Děkuji expertům za poradenství. O víkendu to poskládám zase dohromady.

    Komentář ze dne: 15.04.2010 23:43:08     Reagovat
    Autor: jargoon - Neregistrovaný
    Titulek:pozdní příspěvek
    Osobně si myslím, že třením podložek a nenamazaného závitu si nedosáhnul utahovacího momentu. Ani ten způsob utahování se mi nelíbí. Sympatičtější je klasika 25Nm+90°+90°. Tam hlava pěkně postupě sedá. Ještě než dotahuju podruhé těch 90°, tak mi momenťák nastavený na 100Nm už cvaká. Myslím že nižší hlava/vyšší komprese je pro utahování irelevantní. Měl jsem na motoru 136 (rovné písty) hlavu sníženou o 0.7mm (prožraná). Mimochodem i ten nálitek mezi 2. a 3. válcem. (tak mě kdysi učili poznávat šestkovou hlavu) Engine pohodě jezdil a dostával ode mě.



    Dále se stává, že se utopí vložky, mě pod jednou dokonce začala chcát voda do oleje. No a v tom nejhorší případě prasknou brýle pod vložkami, to se ale stává po montáži, když mají vložky velký přesah.

    Komentář ze dne: 19.04.2010 14:45:35     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Jojo...
    Jojo, takhle vypadalo těsnění pod hlavou u mé Xantuš... Asi půl roku poté, co jsem ji koupil. Když jsem ji koupil na jaře, jezdil jsem jen na destilku a jak tam nalil chladící kapalinu, tak mi začala voda chcát do oleje a už to jelo... Naštěstí jsem včas podchytil a destrukce motoru se nekonala. Příště si musím dáti více bacha, kde auto kupuju... Ale slevu jsem si vyhádal pořádnou, tak se mi to alespoň vrátilo...

    Komentář ze dne: 04.05.2010 14:23:01     Reagovat
    Autor: david - Neregistrovaný
    Titulek:sem asi pěknej pablb
    Jak to začlo:
    v zimě když sem tal začal lejt fridex tak to ještě jezdilo jak má, startovalo na benzín taky, ale už teplota byla tak v pulce budíku, v nádržce začínalo dycky při jízdě vlnobití a časem to začlo blbě stratovat, když už tak to udělalo kouř, voda šla z vejfuku a teplota byla už před červeným. Todle mě všichni řekli že to je jasná věc že mám v prdeli těsnění pod hlavou.
    Do minulého tejdne sem s tím jezdil a jelo parádně akorát ty starty no  , jendou za tejden dolil tak hrníček vody a prostě jezdil. Když už sem teda měl dělat těsnění tak sem si říkal že tam nacpu sraženou hlavu když už tak už. Fáček na díly je dost takže sem si vzal hlavu ze solitéra, 50KW BMM, dvojitý pružiny u ventilů, prostě felda. Nechal sem ji v HK v ČKD srazit o 0,5 mm. Udělali mě to do druhého dne a ta značka která značí max sražení hlavy tak ještě nebyla sbroušená takže to by mělo mít ještě rezervu. Hlavu sem vočistil, a zabrousil sem sedla jemnozrnnou pastou. Když sem pak dal všechny ventila a nalil do toho petrolej tak to stálo na ponku asi 3 hodiny a nic neprochcalo a ani neubylo takže z toho usuzuji že sem to snad udělla dobře a že by neměli bejt těsnit dobře. Ještě sem na tej hlavě vyměnil jednu tu protimrazovou zátku páč byla zamáčklá, dal sem novou, a jemně zapatlal silikonem. Pak sem teda dal nový gufera u ventilů, dal sem tam vše jak patří a nacvakal ventily do hlavy. Takhle sem měl teda připravenou sraženou hlavu vo těch 0,5. co sem nedělal tak nákou kontrolu jestli je rovná nebo tak, nevěděl sem jak to zjistit a když teda byla sražená tak by ji to mělo vyrovnat a rovná by bejt mohla, ale těžko říct jestli něbyla nějak pokřivená ale těžko když sem jo vytáh z faka který normálně do poslední chvíle bez problému bublalo. Todle sem měl připravený a šel sem rozebírat teda mýho fazola abych to vyměnil. Vykvaltoval sem, dal sem ručku, oddělal vejfuck, krbec, potom sem chtěl povolit tu hlavu ale šrouby šli kurva pšatně ale nakonec sem je povolil pořádnou tyčí + pomocník. Hlavu sundal – těsnění bylo v hajzlu, prožraný, a pod tím aj ta stará hlava trochu vyžraná – taky prej klasika u fazolu. Takže to sem sundal, vložky sem zajistil takou velkou podložkou na šroubu podle knížky, ted sem na ně čuměl na vložky - zustala mě tam na dně ještě trochu voda a ta tam stála neprochcala za celou dobu ( 4h) do voleje takže sem usoudil že to je správně, jen tak sem s každou hrozně mírně zakroutil do stran a jedna se hejbala, ale to byla zrovna ta kde byla ta voda a voda vůbec neprochcala takže sem si taky řek že asi dobrý. Pak v knížce psali at zkontroluji jestli ty vložky sou s blokem zároven, to sem ani neudelal ani nijak neřišil, vočistil sem blok a nasadil tu hlavu novou připravenou. Šrouby sem vočistil vocelákem a dal tam ty co sem vytáh, zašroubovat to jakž takž šlo, momentíkem na 25nm podle přesnýho postupu v knížce a pak všechny zase o 90 stupnu to už mě každej šroub šel jinak no a třetí fáze zase všechno o 90 tak něco sem utáh v pohodě a náký asi dva šoruby šli už děsně těžko. No hlava byla nasazená,
    Pak sem zavolal jednoho dědka z vesnice a ten mě seřídil ventily, vefuckovej na 0,20 a sací na 0,25 nebo obráceně? Ted nevím, podle knížky jak to psali. dal sem vejfuck, pročistil sem totálně karbec a nasadil, všecno zastrkal zapojil, dolil sem vodu, s fakem sem na zařazenou 4 ujel asi 20m aby se natáh benzín všude do toho pročistěnýho karbecre no a pak sem připojil baterku, ještě sem si povolil předstih abych s ním mohl kroutit no jak se startovat, fako chytlo na první otočení starteru takže sem si říkal paráda, super práce ale nedrželo volnoběh a šlo napíču do votaček. Při motoru v chodu sem šteloval vod ucha předstih a když se mě to zdálo že to de nejlíp do votáček tak sem to nechal. Potom sem chtěl nastavit volnoběh ale ta kurva nmě furt chcípala. Ještě sem při tom jednou dolil vodu aby tam byla jak má. Dycky sem nastartoval a tahal za plyn aby mě to nechcíplo, když to šlo pod nákých 2000otáček tak mě to začalo chípat a občas to dalo mrdu do karbece - asi náký samozápaly v důsledku špatného předstihu nebo něco jiného? No sed sem do toho že to pojedu projed jak to táhne, znova nastartoval, ted ne na první otočení a jel sem do kilometru do kopce to je u nás když se jede ze sláti na rybnou. Fako netáhlo, jelo rychlostí jak plně naloženej maluch, při tom už šla ručka teploty nahoru. Vyjel sem nakopec a jel po rovině a najednou mě to zničeho nic samo chíplo, kurva sem zařval. Otevřel sem motor a v sání se to vařilo jak svině a vůbec celý to prostě vařilo, voda v nádržce žádná, tak sem se kouk to vzduchvýho filtru a v něm byla ta skurvená suspenze vody a voleje, voddelal sem víčko a tam taky, no prostě voda ve voleji, problém dopíče.

    Pro mě nepochopitelný favorití ukaz kudy se mohla ta suspenze dostat skrz karbec až do sání.
    Ted je otázkou co sem všechno posral a kde sem
    udělal chybu s tím utěsněním. Posílám aj náký fotky tak na to koukni a řekni jestli to má cenu opravovat ale asi bych se do toh hrabal páč je na tom už kupa práce, rozvody, ta ostrá vačka, sou tam z výroby plochý písty, no prostě to jelo na fazola dobře a nerad bych vyměnoval motor. Prostě sem to zase posral asi že sem nezkontroloval jestli ty vložky sou zároven s blokem a dal sem tam starý šrouby který šli utáhnout každém jinak to bych viděl jakjo fatální chybu no. Tak kdyřtak napiš co si myslíš a jak by to šlo dát dokupy.
    Všechen matroš bych koupil, olej seženu taky, něco na vymití taky, hodně vyté bych připravil doma aby s tím bylo co nejmín práce. Zdarec D.

    Komentář ze dne: 31.05.2011 17:12:39     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:60kW?
    Ľudia, dobre vieme prečo máme Faťasov a nie nič iné z prelomu 80. a 90. rokov. No to je teraz irelevantné. Chcem sa len opýtať, teda nieže by som chystal niečo nekalé :o) ale akými úpravami je možné zo 135 dostať 60kW? Proste by som rád vedel, tých 60kW je výsledkom tuningu, ktorý tu veľakrát popisoval priamo D-Fens, alebo boli robené aj ďalšie úpravy?

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.