Komentáře ke článku: O Davidu Gruberovi (ze dne 28.06.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Ale na TV stanici, jejiz jmeno nelze vyslovit, prave zacina D-F.
|
|
I já se koukám. To nelze vynechat...
|
|
Už jsem se dlouho chystal na textík s názvem Knihovnička zmrdobijce ...
Takže jen ve zkratce:
Xavier Crement: Dost bylo kokotů (to samé jako ostatní knihy, jen s humornou nadsázkou)
(autorku jsem zapomněl): Nenechte s sebou manipulovat
Koukolík: Vzpoura deprivantů (také by se to mohlo jmenovat Zmrdi: Genesis - je tam i těch cca 10 zákeřných argumentačních triků, jsou dlouho známy a mají i své latinské názvy :)
Libovolnou knihu o aserivitě (jednak se to hodí, jednak se naučíte postupy, které na vás zmrdi zkoušejí)
|
|
|
|
Jo, řeč těla, na tu jsem zapomněl. Také podstatná záležitost :)
|
|
|
já bych tam doplnil ještě Ericha Fromma:
- Umění milovat
- Anatomie lidské destruktivity
- Mít nebo být?
|
|
|
Můžete si knihu objednat na www.portal.cz
|
|
|
Jojo, František Koukolík je podle mne skvělý ve všem, co napíše! Četl jsem od něj několik knih. A všiml jsem si, že i D.Gruber občas Koukolíka s úctou cituje. Jen podotýkám, že v Gruberově Zlaté knize komunikace je těch triků vice než dvacet. A hlavně – je tam obecný princip všech řečnických triků a obecný princip všech protitriků. I těch, které k nám třeba přijdou někdy v budoucnu ze zahraničí.
|
|
|
Jojo, to je veliká Gruberova smůla, že často přijde dříve na lepší finty, než je zahraniční takzvaná „světová špička“. V této zemi to ale málokdo ocení.
Zaregistrovali jste, jak odsunul do role žáčka amerického poloboha motivační komunikace Dale Carnegieho, když v roce 1992 komentoval jeho knihu? Gruber byl sám k Carnegiemu plný úcty – ale jeho komentáře byly o třídu jinde. Pozorný čtenář si z knihy mezi řádky dobře odvodil, kdo z dvojice autor-komenátor je učeň a kdo profesor. Ta kniha s komentářem už vůbec není k dostání a ani reedice se, myslím, nedočkáme. Proč asi?
|
|
|
Já tu knihu náhodou mám a neprodám ji (ani za tisíc :-]). Tam totiž byly podle mne poprvé publikovány nejdůležitější Gruberovy psychovzorce. Jo - a taky vím, kolik už i u nás v Praze berou někteří zmrdilektoři z USA za jeden den přednášení. Pod 50 000 USD to určitě není - za jeden den keců. Kdo by vítal konkurenci, která je navíc výrazně pokročilejší a přitom třeba padesátkrát levnější? Takže v tlaku těch lektorůvidím i příčinu, že ta kniha už není k dostání.
|
|
|
Jednou taky překládal a zároveň komentoval knihu nějakého naivního, avšak sebevědomého amerického neurologa právě František Koukolík. Taky bylo vidět, že Koukolík má navrch a že mnohé vývody toho Američana jsou zastaralé nebo naivní. Jen si nemohu vzpomenout na název té knihy. Něco o mozku, samozřejmě. Nevíte někdo?
|
|
|
Kdyby nebylo jedne velmi problematicke, popularni a nevedecke knihy pane Koukolika, kdo by o nem vedel, aby vzyval jeho novatorstvi, prelomovost a vedeckost?
|
|
|
Hmm, tak to nevím. Ale vím něco jiného :-]. Gruberovi nově vyšel fungl nový dobrodružný román ve stylu mayovek. (http://www.gruber.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=265&Itemid=87)
Pořídil jsem si tu knihu minulý týden a přečetl jsem ji doslova jedním dechem. Klasický příběh o boji dobra se zlem. Balzám na nervy! V první půlce spíše Mayovka, v druhé půlce čím dál více říznuté zkušenostmi z jiných Gruberových knih.
A zase... je to psáno s velkou úctou ke Karlu Mayovi a jeho odkazu.
|
|
Já se naopak s panem Gruberem neshodnu v otázce fanatického dodržování jakýchkoliv pravidel - toho bohdá nebude, abych na třicítce jel bezdůvodně* pomalu.
Jinak děkuji za tip na zajímavou četbu, snad Národní knihovna ještě stojí tam, kde si ji pamatuji.
*důvody musí být zjevné, nikoliv písemné.
|
|
Není to ten člověk, co ještě před r. 1989 v tv exhiboval s kursem rychločtení? Jako kluk jsem to hltal. :-)
|
|
|
|
To si sem neměl dávat, tam je taky rozhovor s mašínovcem, to ze ZZR posere. :o)
|
|
|
Proč? To se dá posuvníkem přehrávače přeskočit :-) Snad nebude takový masoch.
|
|
|
no jo, ale když se připojíš k webu z brna, všechno je tak trochu šejdrem - ten, jehož jméno se nevyslovuje, se fakt posere :o))))))))))))
|
|
|
|
Jasně, to jsem věděl od počátku. Akorát nevím na koho to hodit, snad opět sionistickozednářské spiknutí, nebo tentorkát Opus Dei či Ilumináti?
|
|
|
Máš to tam jasně: americkým vojensko-průmyslovým kompexem ...
|
|
|
Hradní mluka Hájek má vlastní web? To jsem nevěděl :o)
|
|
|
pchá, něco mě živit musí poté, co jsem zkrachoval jako realitní agent, ni ? mám i vlastní ulice v různých městech, hotel nedaleko plzně nebo zmrzlinářskou firmu - používám totiž sdravý rosum :o)
|
|
|
To nebylo na tebe, voe :)
|
|
|
ano, to je tragedie - vyhynul největší soukromý odběratel legállních narkotik a druhý největší pedofil na světě (vůbec největším pedofilem je nepřekonaný výrobce smaženého filé - strýček iglů / jeho rpsty znají děti po celém světě). zombie, v něhož se majkl proměnil, měl místo vlasů vypelichané chmýří a na obličeji odkládací nos - hořkost a smutek jeho vyznavačů je dojemná- jeden by z tohho blil.
|
|
|
Nezavid. ;-) Jackson o sobe alespon mohl rict, ze byl SKUTECNE vyjimecna a neopakovatelna osobnost, a to jak fyzicky, tak i myslenim a jednani. Naproti tomu realitnich agentu je vsude jak sracek, to neni nic inovativniho.
|
|
|
jako zkrachovalý realitní agent bych s majklem neměnill - první sex asi zažil s vlastním tátou, což ho v kombinaci s mlácením zlomilo na celej život, takže utíkal do světa dětí i za tu cenu, že s nima prováděl gruppen party. jeidný, co see dá o majklovi říct, je, že se možná chtěl vymanit z těhlle sraček prostřednictvím talentu, co měl,ale emerycký šoubyznyz sere na citlivé duše, takže se s tou svjí vnitřní bolestí stal navííc veřejným majetkem a to ho dorazilo.
když jsem byl na zš, vyšla zrrovna jeho deska thriller - přivezli mi jí z holandska jako nej- neej- novinku, ze který jsou všichni hin; poslechl jsem si to, ale nějak jsem nepobral, proč by to mělo být super - jestli má být tahle sračka nejprodávanější deskou, tak je mi lidstva celkem líto.
hvězda majkla jacksona byla jen uměle vytvořenou iluzí, za kterou draze zaplatil její hlavníprootagonista a to jen proto, aby mohli/y při rytmech této černo/bíléé muziky onanovat bezbožné děvky a ppřičoudlí teplouši.
|
|
|
Vystizne receno. Pravdou je, ze co se zivotniho stylu tyce, jsme prilis konformni. Asi proto, ze nejsme geniove umeni (?) a/nebo public relations jako Jackson. A ani nejsme ani nebudeme slavni a prachati jako on. Kdyz se ale podivam na jeho zivotopis, vubec mi to nevadi.
No jo no, mame na hudbu velky naroky. Prumerny obcan-teenager neposloucha to, co se mu libi, ale to, o cem mu MTV/Bravo/Nova/spoluzaci reknou, ze je moderni. Ja jsem taky sladky popik ani utahany rock nikdy moc nebral, vlastne jsem neposlouchal skoro nic, v cem se zpiva. Na "stara dvacatnicka kolena" jsem skoncil u ponkeud nesourode kombinace soundtracky z filmu - klasika - Philip Glass - hardstyle techno. Mezi jednu z mala vyjimek bych zaradil Pink Floyd: The Wall. Ovsem ne ty pisnicky samy o sobe, ty jsou o hovne, ale pouze v kombinaci s tim stejnojmennym experimentalnim film, ktery byl spolu s albem natocen. V tomto filmu zvlaste vynikaji (na tu dobu) naprosto genialni animovane sekvence, ktere bys coby "znalec" jiste ocenil.
Hmm, kdyz uz je o tom rec, jak se vlastne pozna rock od popu? Mezi konzumnimi klony, co se mnou chodili na ZS a SS bylo docela dost fandu obou zanru, ale nikdy mi nedokazali vysvetlit ten rozdil. (Coz asi nebylo tak divne vzhledem k tomu, ze jsem v te dobe zral Scooter ci Brooklyn Bounce).
|
|
|
Jak? Snadno. Laicky řečeno asi takto:
Jsou různé hudební styly, či co. Tenhlencten folk, rok, džez, hip, hop a blús.
Pop nejni styl, pop je bazén, do kterého naskáčí ti, kteří dokáží svůj folk, rok...blús učesat tak, aby se "ho prodalo" co nejvíc. Pop je hudba pro lid, což může mít i pejorativní vyznění.
Ostatně, Scooter, který jsi zmínil, jsem jednou slyšel, to je pop par excelence, pravda?
Jako pop hraje původně docela pěkné skladby Vanesssa Mae, ne?
Jako pop hraje původně docela pěkné písničky Čechomor, ne?
Atd.
|
|
|
ještě jsi zapomněl na ethno, tam může být podle výskytu zařazeno ja roots reggae, tak sk. surf eva und washek :o)
|
|
|
A co teprv pop star konce 18. stoleti W. A. Mozart.
|
|
|
Ve staré čítance jsem našel termín "vyšší populár", s nástupem rocku pozvolna upadnuvší v zapomění. Poté je zajímavé přemýšlet, jak popstar 18.století předělali stříbrní smyčcové na něco vyššího ve století dvacátém.
Jak pravil můj guru:"Hudba? Tu dělíme na vážnou a srandovní."
|
|
|
Naja, tvůj guru měl asi pravdu.
Ve skutečnosti hudbu nedělíme. Veškeré šuplíky jsou dobré jenom k tomu, aby ze škatulkování muziky žilo pár vyžilých hudebních kritiků a teoretiků. (I samozvaných - těch je nejvíc ;-).
Hudba je všechno, i zvuky se dají zacyklit, harmonizovat a vyrobit z nich něco nápadně podobného hudbě.
Kolikrát při výběru hudby do činoher dávám režisérovi i dva nebo tři plány, jak vyjádřit pocity, které potřebuje do diváka "nacpat". Pokud nepoužije něco totálně provařeného, dokážete to s muzikou od klasiky přes tzv. blues" až po synťákovou experimentální hudbu. Muzika je pocitová ikona, když se zvolí známá nebo něco připomínající, funguje. A v kontextu často i úplně opačným způsobem ;-)
A o "emo" zvucích ani nemluvě. Všimněte si v amerických filmech křiku ptáka, který se ozve vždy, když se kamera zvedá nad pustou krajinu. Je to jestřáb - symbol volnosti. A funguje to!
|
|
|
Rozlišuji dvě hlediska:
1) Hudba je to, co vzniká lidským zásahem. Pokud jakýmkoli způsobem uspořádám kmity, vznikne hudba. Kmity bez uspořádání hudbou nejsou (ale to není do zdejší diskuze).
Za druhé a ještě lepší.) Hudba je to, co se jako hudba dá prodat. Například ReR toho mají v katalogu hromadu.
|
|
|
Tvoje definice je moc dobrá.
Ale jako každá má své výjimky: Příští týden budu pro jednu kapelu finišovat jejich nové CD. Jako jedno číslo si přáli několik desítek sec. "digitálního ticha". Tedy žádné "Kmity". Ale je pravda, druhá definice to kryje. Budou to prodávat. (Aspoň doufám. Je to i v mém zájmu.)
|
|
|
Díky, jenom poznámku: mezery mezi kmity jsou/mohou být projevem/výsledkem uspořádání, ne?
|
|
|
Jistě, i generální pauza (corona fermata) má svůj notový zápis, čili je částí díla.
|
|
|
Není to s tím tichem již starý klobouk,i když to není "pro klavír"?
Naposled mě tím dostala M.Shocked na desce Captain Swing, ale to je skoro dvacet let - poslední skladba nebyla na bookletu a přišla až po delší pauze, od té doby to bylo k slyšení na mnoha CD a působilo to spíš otravně..
____
Smíte tam u Vás naznačovat?
|
|
|
1./ Je to fakt starý fórek, proto jim to vymlouvám. Nicméně můj zákazník...
______
2./ Nerozumím. Něco s ředitelem?
|
|
|
Nee, myslel jsem něco jako název a dojem.
___
O.T. Poslední ostravskou "raritou", kterou jsem slyšel, byla Night in Tunisia a bylo to zklamání (jako celek, někteří hudebníci naopak potěšili).
|
|
|
Obecně souhlas, jen si myslím, že škatulky nejsou jen jakýmsi fetišem recenzentů, ale jsou do určité míry přeci jen potřeba i jako nástroj úspěšné mezilidské komunikace.
Pokud mi bude chtít Franta sdělit, že právě poslouchá takovou zvláštní hudbu, která nemá úplně stálý rytmus, hraje se tam často na saxofon a piáno a improvizuje se, bude asi jednodušší, když mi podle obecně uznávané definice řekne, že prostě poslouchá jazz.
Problém - hlavně s novými a stále živými žánry - je, že ta pojmenování časem ztrácí jakýkoli význam, protože hudba, kterou mají reprezentovat se postupně přetransformovala v něco, co už nemá společného takřka nic s tím, podle čeho ten název vůbec vzniknul.
Ale to už je asi zabíhání do zbytečných detailů.
Jinak můj názor na lidskou potřebu věci (v tomto případě umění) zařazovat a pojmenovávat je, že je v přímem protikladu s podstatou umění: kreativitou. Jakmile něčemu dáme jméno, je to rázem potenciálně obchodovatelné, což je v dnešní době největší problém většiny nové hudby: je vytvářená cíleně jako produkt.
|
|
|
"Vyssi popular" se nyni uz 15 let po ecovsku nazyva 'midcult'; tos nevedel?:-)
|
|
|
To jsem tedy nevěděl. Ta čítanka byla starší.
|
|
|
Tak tohle jsem necekal. Opravdu je pop takto definovan? To je mazec. A nejhorsi je, ze vase vysvetleni mi po tech letech dava i smysl a napadaji me konkretni pripady.
Jinak ano, mate pravdu, Scooter se nekdy okolo roku 1999 strasne "zkazil" a zacal hrat mainstreamove sracky, ktere maji se skutecnym technem spolecneho jen pramalo.
|
|
|
Teda já když se řekne "skutečné techno", tak si představím stařičké Detroit techno (Derrick May atd.) z konce 80. a začátku 90. let - k tomu měli Scootři dost daleko už od svého vzniku :-) Jestli něco, tak jedny z jejich prvních skladeb jako "Rhapsody In E" se daly považovat za vcelku solidní trance, který tehdy v Dojčlandu frčel.
Ale jestli to dobře chápu, použil jste "techno" jako výraz pro taneční hudbu obecně, který často (mylně) používá široká veřejnost. Jsem na tohle háklivej, nemohl jsem to neopravit :-)
|
|
|
jo jo - podobné je to s filmem žlutá ponorka od anglických brouků, teprve v kombinaci s obrazem to dělá celej pikčr :o), ale budu tě muset propojit s the residents, ti dotáhli audio-vizuální rozkoš až za hranicee běžného chápání :o)
|
|
|
Po písni Dajana jsme mu říkávali Majkl Klakson. Nojo, už je v pánu, chudák.
|
|
|
|
Esli měl tak tvrdý dětství, jak se uvádí, tak mu myslím nahoře odpustěj. Pokud by tedy nebe existovalo. Jinak to vidím na pár kilo pěkně zfetovanejch červů. :)
|
|
|
|
No UDAJNE byl nejakej cas u Svedku Jehovovych. Zdroj:
http://www.nndb.com/people/599/000022533/
(Neni uplna nahoda, ze NNDB vytvorili a provozuji stejni lide, kteri stoji za "online encyklopedii" Rotten Library).
Ale ono je to jedno, protoze jedinou spravnou virou je urcite ta vira zidovska a zidi zadne peklo nemaji. ;-)
|
|
|
TOS MOHL ROVNOU KE SDROJI (C) .O))
http://www.rotten.com/library/bio/entertainers/music/michael-jackson/
|
|
|
|
Jo :o) nevím co s tím Hájkem tak nadělají ... napsal nějakou knihu ... a?
|
|
|
Podle mého názoru jde, mírně řečeno, o diskreditaci. Pan Hájek si mohl vybrat - buď být dále v politice nebo to zabalit, vydělat balík a jít do důchodu.
Prostě se rozhodl :-)
|
|
|
Já ho osobně neznám, ale příjde mi podle mě známých indicií poněkud spiklenecky postižený. Ale co, jeho race, já mu na konto nepřidám :)
|
|
|
Každopádně je celý záznam interview zajímavou sondou do fungování mediální mašinerie. Pro jistotu ve formě olehčeného "cigánskýho férplej" 2 na jednoho.
Ať je jaký chce, děkuji mu za to, že díky němu člověk může sledovat "systémové" přešlapy. A mezi námi, ta redaktorka, byť fyzicky není k zahození, nazvu píčou s klidným, šovinistickým svědomím.
|
|
|
Pravdou je, že se díky Hájkovi zase jednou ukázala ubohost ČT a masmédií vůbec. Na citaci z knihy o popírání ofic. verze 9/11 zareagovali záběry letadla narážejícího do WTC, jako by to byl nějaký protiargument - alespoň to tak vypadalo. To samé s Usámou. Nevím, jestli je tohle nepochopení upřímné nebo úmyslné - bůh suď - ale trochu mě to děsí.
Všichni se také tváří, jako kdyby to byl Hájek, kdo přišel se všemi těmi šílenými konspiračními teoriemi - přitom studií o zajímavých faktech, o kterých se tak nějak moc nemluví, jsou už řady. Asi by se nedaly tak snadno diskreditovat argumenty ad hominem.
|
|
|
Knihu právě čtu (lapila mě ta antireklama okolo). Zatím mám pocit, že vykradl issues, jakými jsou filmy Zeitgeist a Zeitgeist Addendum (mimochodem, zajímal by mne názor fundovaného ekonoma, jak hodnotí teze vyřčené tímto snímkem), včetně Goetheho pořekadla o ubožácích, kteří si myslí, že jsou svobodní.
Ale zařekl jsem se, že to dočtu do konce. :-) Kromě výše zmíněných subjektiv, se zdá, že je to hlubinný vrt do médií jako takových. Přiznám se, Hájkovo slovník mi místy přijde těžkopádný (až zmrdovatý), protože používá mnoho cizích slov a předlouhá souvětí. Občas mi to přijde takové dvojaké - ani ryba ani rak. Existuje ve mně naděje, že se to k závěru bude chýlit k lepšímu.
|
|
|
Ta jeho slohová onanie mě právě pořád trochu odrazuje. Četl jsem nějaký ten jeho článek o darwinismu a místy jsem musel přeskakovat, protože to zbytečně přebujelé výrazivo mi lezlo na mozek.
Chvíli jsem měl docela radost, že tu někdo vystupuje proti mediální manipulaci, ale teď si nejsem jistý, jestli zrovna Hájek je tím pravým a nedělá to celé tak trochu nešťastně. Bez ohledu na jeho hradní pozadí, některé formulace zavdávají příčinu všem jeho oponentům, aby na něj ukázali a řekli, že je to arogantní blb. Bohužel, většina lidí bude tohle zjednodušení následovat, místo toho aby se snažila se zjistit, jestli na těch myšlenkách náhodou nebude něco pravdivého (bez ohledu na jejich podání).
|
|
|
ona ta deska svým způsobem byla nej nej, třeba Billie Jean ve své době byla velký průlom. Z dnešního pohledu to vypadá trochu jinak, ale z pohledu tehdejší doby a z toho co bylo předtím. Možná to bylo tím, žes to nedokázal jako žáček na zš ocenit. Nebo možná znalci myslí, že by bylo lepší na diskotékách pouštět Bacha.
O M.J. se dá říct, že byl nesporně talentovaný, přinesl několik novinek a hlavně držel se v oboru 45 let, to může říct málokdo.
|
|
|
Ano. Znalci na diskotékách Bacha pouštěli, protože si mysleli, že je to jednak lepší, jednak zajímavější. Je jasné, že na druhém talíři bylo vždy něco jiného, aby nastala rovnováha v přírodě. Jako teď.
Jinak souhlas. M.J. byl talentovaný a držel se v oboru 45 let. To může říci málokdo. Třeba paní Vondráčková.
Zde se totiž dostáváme na tenký led osobních preferencí, kde je možné cokoli.
Jimi Hendrix vydržel v oboru jen zlomek té doby.
|
|
|
takže ti kteří neměli na druhém talíři Bacha kvůli přírodní rovnováze nejsou znalci? cy woe, tu musíš mít básnickou licenci :-))
paní Vondráčková se držela především proto, že si plácla s režimem, pokud Hendrix nebo M.J. udělali totéž, pak mi opravdu něco důležitého uteklo. Ovšem paní Vondráčková je obecně blbý příměr. Třeba pan Korn už by byl lepší. Nicméně ani ten nevstoupil do šoubyznysu v pěti letech.
jestli jsem to dobře pochopila, tak my dva vstupujeme na tenký led osobních preferencí, kdežto tvůj velký guru naprosto objektivně zhodnotil již v útlém mládí, že to nestojí za nic. Jsem bezezbytku fascinována tvou schopností myšlenkových kotrmelců, jak se dokážeš vyrovnat s tím, že v jednom dni s něčím souhlasíš bez námitek, abys vzápětí totéž popřel. Asi ta básnická licence.
pro tvou informaci, osobně nepreferuji ani jednoho z výše jmenovaných.
|
|
|
1) Jsi si jista, že ti při čtení mého příspěvku opravdu nic neuteklo?
2) Ano, je to blbý příměr. Adekvátní komentáři, na který je pověšen.
3) Ano, vstupujeme. Proto pokračování nemá smysl.
4) To je mi jedno.
__________
Ano, mám básnickou licenci.Jeden čas jsem byl v pokušení nechat si ji zarámovat, ale přešlo mě to.
|
|
|
1) ne, ale to si nejsem jistá nikdy, často mívám podezření, že to není moje chyba
2) jistě, můj příspěvek ber úplně stejně, taky byl adekvátní komentáři na který byl pověšen
3) tam už jsme vstoupili tím původním komentářem, takže se ptám, ty původní slinty jsou podle tvého názoru v pořádku?
4) takže to řešíš, ale vlastně to neřešíš, protože je ti to jedno, zvláštní, možná by bylo zajímavé podívat se očima vidláka na svět, alespoň na chvilku, to musí být zážitek.
|
|
|
Jo, s tím počítám. Správně, není to tvoje chyba.
Pokud reaguješ, tak to ovšem tvoje chyba je.
S přihlédnutím k tomu potom body 2-4 netřeba diskutovat, přičemž tvrdím, že v ad 2) se mýlíš. Nemohl být. Rozdíl byl v použití ironie.
Na okraj: pokud napíši/naznačím, že se dotýkáme osobních preferencí a tudíž nemá pokračování smysl*), tak to podle tebe znamená co?
__________
P.S. Již jednou jsem Ti napsal, že s Tebou nemíním řešit nic. Vyslovit pro srovnání vlastní názor neznamená něco řešit.
_____________________
*) Sekvence: Můj je lepčí. Ne můj je lepčí. Ne můj je lepčí a ty seš blbej! diskuzí není.
|
|
|
pokud ty napíšeš nebo naznačíš, že nemá pokračování smysl, tak to pro mě neznamená vůbec nic. Možná bys chtěl, abych reagovala jen když ty mi dovolíš, ale takhle to prostě na světě nefunguje. Pokud nerozumíš předchozí větě, zkus číst pořád dokola, dřív nebo později to musí dotéct i tobě.
a pak už jen radu, pokud se mnou nemíníš nic řešit, tak na mě jednoduše nereaguj. To snad nemůže být tak těžký.
|
|
|
|
táto, ale von si začal, to já néé ;-)
|
|
|
|
Vedle na stránce mě trénuje Ygor, ať nereaguju
a pak už jen radu, pokud se mnou nemíníš nic řešit, tak na mě jednoduše nereaguj.
Hustý.
______
Pokud jsem napsal,
že pokračování na tenkém ledě osobních preferencí nemá smysl, znamená to,
že nepokládám za potřebné zaplevelit zde diskuzi porovnáváním a komentováním vkusu zúčastněných.
Nic víc.
|
|
|
ach jo, a takhle je to furt dokola, jak u vidláků na dvorečku. Větě pod čarou by se dalo věřit, kdyby nebylo začátku vlákna, ten totiž těm tvým veledůležitým řečem trochu podráží nohy. Úplně první příspěvek v tomto vlákně vyjadřoval osobní preference a bláboly převzaté z bulváru. Ale protože vím, že nejsi Čech, tak je docela možné, že nerozumíš česky ani když se to celé kolovrátkuje už po padesátýosmý.
|
|
|
No to je právě skvělá ukázka uplatnění psychovzorce opozice podvědomí. Gruber vnutil Krausovu vědomí myšlenku, že když mu Kraus skáče do řeči, tak mu dělá dobře a zachraňuje jej od trapasů. A co na to Krausovo oponující podvědomí? Schválně mlčel. Prostě na to skočil, jak psychovzorec opozice podvědomí káže. Mlčel více než minutu a padesát sekund – stopněte si to. Udělal tak absolutní rekord své série pořadů v neskákání hostovi do řeči – a to právě Gruber chtěl. Mít od jeho neustálých narážek pokoj.
|
|
|
No, ale mi přišlo, že se Gruber tak trochu tímto aktem agrese (rotflmao) zaskočil sám. Najednou tu bylo spousta temného prostoru a jen slabé světlo baterky.
|
|
|
Jo, a právě proto bych ten "souboj" hodnotil jako nerozhodný, protože jinak by asi Gruber vyhrál.
|
|
|
No nevím. Spíš to na mě dělalo dojem, že Gruber přišel s tím nepředvídatelnějším, co šlo čekat.
Kraus dělal to, co obvykle. Jak jinak. Takže nechal Grubera hrát jeho hru, ale vnutil mu svoje časování. A ačkoli zrovna tohle se dalo čekat, tak Gruber neudělal nic.
|
|
|
Ano, je to on. A vzápětí, pořád ještě za socialismu, měl televizní seriál o time managementu a o využití počítačů pro psaní zpráv, komunikaci na dálku, databáze, evidenci čehokoliv, promítání filmů...
Nějaké ukázky jsou dokonce k dispozici na jeho webu v sekci O nás, O D. Gruberovi, Pořady v rádiu a TV :-].
Sám na koleně, bez teplíčka výzkumných ústavů, to nastudoval a tvořivě domyslel. Když uvážíme, že jiné pořady a kurzy v naší zemi tehdy byly všechny na témata jako „jak zvýšit dojivost krav po vzoru sovětských kolchozníků“, tak tehdy viděl hodně, hodně dopředu.
|
|
Nějak se mi tu do tohoto okamžiku neobjevil příspěvek, jakpak to tu funguje vlastně??
|
|
|
Zaprvé zde nevládne demokracie. Každý webčan zde musí respektovat vládnoucí diktaturu v čele s diktátorem D-Fensem. To jen tak pro upřesnění. Za druhé to může být problém v toku dat komponentou řazenou mezi klávesnici a židli.
|
|
|
Jistě, že tu nevládne demokracie, ale pravidla majitele webu, tedy D-Fense. Máte-li problém toto respektovat, nikdo Vás tu nedrží :-).
|
|
|
No to jsem přesně čekal, že někto s tímto zase začne. On ne na něco ptal a toto není odpověď.
Kromě toho Vás zase na oplátku nikdo nenutí číst jeho otázky. Jinými slovy když nechcete odpovědět na dotaz tak si své duchaplnosti nechte pro sebe.
|
|
Tak jsem si precetl Gruberuv clanek o cibuli a presypacich hodinach. Kdyz odhlednu od jeho ponekud sverazne definice operujici se "slusnosti", zjistil jsem, ze vlastne nevim, jak je definovana stedni trida. Jak se vlastne pozna, ze je nekdo prislusnikem stredni tridy? Podle vyse prumerneho mesicniho cisteho prijmu? A kde je ta hranice? Od 25 kKc vyse? od 35 kKc vyse? Nebo do ni patri vsichni dusevne pracujici bez ohledu na vysi prijmu? To by bylo divne, protoze treba sikovny svarec (tj. "solvina") si vydela vic, nez kdejaky inzenyr. Nebo do stredni tridy patri jen mali podnikatele a zivnostnici?
|
|
|
Calebe,
už je pozdě, tak pouze ve zkratce: střední třída je pojem společenský. Definovat by ho měla sociologie, ne ekonomie. Tragédie dneška spočívá mj. v tom, že k takové záměně pojmů vůbec dochází. Do střední třídy by krucinálhimlhergott neměl patřit ani pasák ani bazišník, i když ekonomicky na to jistě oba bohatě mají.
A jistěže ano, řemeslník může být střední třída. Proč by ne.
Myslím si, že to je takový trochu trik, kterej používá část levice - jakože kdo nemá VŠ a dělá rukama, tak přece MUSÍ volit socdem nebo komunisty.
|
|
|
Řemeslník určitě je střední třída, už za Rakouska volilo kvalifikované dělnictvo v měšťanské kurii, jestli si dobře pamatuju dějepis:)
|
|
|
To není přesné. Volební systém v monarchii byl dost složitý - kurie se jinak dělily pro volby do Říšské rady, zemských sněmů a do místních voleb. Navíc existoval volební census (daňový). Takže kvalifikovaný dělník v měšťanské kurii volit mohl a nemusel. Byl-li řemeslník OSVČ, mohl volit třeba v kurii obchodních komor, bydlel-li na vesnici, mohl spadat do kurie venkovských obcí atd.
Jinak ale s tím, že kvalifikovaní dělníci a řemeslníci patřili do střední vrstvy souhlas.
|
|
|
A jo, uz asi chapu, jak to Gruber myslel: Stredni trida jsou v podstate vsichni mezi uplnou luzou a miliardari/mocnymi. A tech je ciste technicky i u nas spousta ci mozna i vetsina (ta Gruberova cibule). Az na to, ze Gruber jeste navic vyzaduje, ze stredni trida musi byt tzv. slusna, tj. nepodplacet, nezivit se vyjebavanim a tak dale. No a protoze Gruber si mysli, ze u nas je tzv. slusnych jen mensina, tak se mu z te cibule staly presypaci hodiny.
Je to tak?
|
|
|
Jj, a stačí málo a ty hodiny se rozbijou, píše...Co se pak stane, to nechtějme vědět...
|
|
|
Stačí nůž na zeleninu a cibule je vejpůl v okamžení.
Když je to od listů ke kořínkům, je to občanská válka.
Když je to kolmo na vrstvy, je to masová emigrace.
Miluju názorné příklady.
Společnost jest nejpodobnější Kolumbovu vejci - nahoře špička, dole drcený proletariát, Starší, ale taky podařené, ne?
|
|
|
To nevím, co by muselo být tim nožem, notabene aby se spojila chátra s vrchností proti chátře s vrchností na druhé straně (v tý občanský válce)
Pan Gruber hrozí, že moc neschází a odlomí se chátra od vrchnosti? Furt nevim, co si pod těma slovama myslet. Pro mě jsou to nesmyslný třesky plesky.
jedinej zamavej nástin je, že kdo nemá cit pro jazyk, tak i jako člověk ve společnosti stojí za vyližprdel.
|
|
|
Například víra pravá.
V ústrety nadcházejícímu svátku si dovolím připomenout husitské války.
|
|
|
nebo víra levá :)
za zmínku stojí například americká občanská válka.
|
|
|
Těšim se na příchod II. husitské války. (tzv. neohusitské) :)
|
|
|
Zrovna tady bohužel Gruber poměrně nepokrytě lže, respektive se zjevně snaží hysterizovat slušné lidi proti "elitám" navzdory tvrdým faktům.
Střední třída samozřejmě nemizí. Naopak. Skutečné lůzy je pomálu, a je pochopitelně principielní nesmysl, aby bylo více miliardářů a rentiérů, než pracujících. Aby mu to fungovalo, musel si svérážně předefinovat střední třídu- slušností- což je samo o sobě ovšem už jeden z těch triků (skořápky s obsahy pojmů), proti kterým sám na oko brojí (a které reálně sám masivně používá).
Zdravá společnost by imho měla mít tvar vinné sklenky, bez toho širokého placatého dole. Česká společnost má naopak- poeticky- tvar pivní lahve :-).
|
|
D-FENSe je třeba chválit za osvětu. Dnes je Gruber již trošku dost vykradený sám sebou. ALE jeho knížky, nebo spíš brožurky ještě z doby předrevoluční, byly vcelku revoluce. Půjčoval jsem je a byly mi nevráceny, škoda. Byly to vskutku skvosty.
|
|
Centrum odporu jest zavirováno, že velebí zmrda? I když velmi sofistikovaného a léty pěkně zapouzdřeného. Dobře si vědomého nebezpečí, které mu hrozí od nezmrdů. Dobře znalého schopnosti se vlísat kamkoli. Někdo zde v diskuzi jmenoval pana Koukolíka, jakožto člověka s podobnými názory nebo podobnou poblikační činností. Kdo tohoto člověka zná, nechť zkusí porovnat například jeho činnost s činností pana Grubera a zapřemýšlí. Myslím, že i podprůměrný zmrdobijec by měl umět rekognizovat nepřítele podle způsobu mluvy, hlasové tóniny, řeči těla apod. Odkaz na live rozhovor s Krausem tu v diskuzi už byl.
|
|
|
Ale copak ... Krauze za tu jeho agrasivní diskusi, která má komický efekt založený na tom, že z_hosta_dělá_vola, usadil pěkně, to jen tak někdo nedokázal.
|
|
|
Mistrale, kamarade, dival ses na stejny porad? Ja si myslim, ze Kraus z nej musel byt nadseny, ten musel po poradu uplne ucuravat a poplacavat ho po rameni, protoze tak dobre vyniknout vedle nekoho kdo se mu ma rovnat nebo ho i prevysovat uz se mu dlouho nepovedlo. Otazka zni, jestli to je to co Gruber svym vykonem zamyslel....;))
|
|
|
Ono je hezké mít teorii a provést ji v praxi. Taky jsem čekal, že pan Gruber, podle toho, co jsem četl na jeho blogu, "vyhraje". Myslel jsem, že bude verbálně bystřejší, ale psaní má opravdu hezké.
|
|
|
Počkej, a jsi si naprosto jistej, že je pro diskusi nějak nezbytně nutné zcela jasně a přesvědčivě vyhrát? To zároveň znamená, že ten druhý má pocit poraženého a to pro budoucí spolupráci není nejvhodnější.
|
|
|
Ježíšikriste, samozřejmě, že ne. To jsem myslel prostě tak nějak nadneseně nebo co. Myslím ale, že pan Gruber mohl být v mluvě opravdu obratnější. Fandil jsem mu.
|
|
|
Mimochodem, před chvílí jsi psal, že někdo někoho hezky usadil.
|
|
|
Ano, pěkně, nikoliv agresivně.
|
|
|
U Krause to neni diskuse - to by musel mit nejaky pocatecni problem a vysledek. U Krause se jedna o prezentaci - a tady byla prezenovana komunikace, ne teoreticka, ale prakticka. A Gruber neobstal (i kdyz rekneme neobstal ne zrovna o moc). Pokud mu o to slo a udelal to schvalne, tak pred nim smekam, ale podle jeho reakci v tom blogu si to nemyslim.
|
|
na svém webu píše celkem dost dobře, ale z té debaty s Krausem jsem nabyl dojmu, že Krausovi nejdřív lezl doprdele, pak se snažil zabodovat několika nemístnými dvojsmysly a nakonec se nechal úplně rozdupat - fakt nevěděl kudy kam.
Pokud napsal zlatou knihu komunikace, tak myslím, že se neměl nechat tak snadno vydrtit.
Osobně pana Grubera neznám, ale z toho co jsem viděl nemám pocit, že by to byl nejaký zvláštní autorit..
|
|
|
Já tedy nevím, jestli si plně pochopil, cos viděl.
a) přinesl si do významně sledovaného vysílání vlastní knihu, kteoru představil a ukázal (významná reklama)
b) neagresivně si prosadil svoje (kraus přestal skákat do řeči, i když je na tom založen jeho pořad) - apriori je to ukázka ideální komunikace se zmrdem (bez urážky Krauze, má to jako show) - pokud po počátečním vstřícném jednání jedinec identifikován jako zmrd, je upozorněn, že se má chovat slušně a pokud neakceptuje, je neagresivně "usazen" - a mluvčí si prosadí svou.
|
|
|
hmm.. slušně se dá komunikovat i bez použití anální sondy.
Pokud vím, Gruber reklamu nepotřebuje neboť jsou jeho knihy většinou vyprodané a obtížně sehnatelné.
Když mu Kraus přestal skákat do řeči, byl Gruber úplně vykolejený a mluvil z cesty.
Kraus mi za celou dobu pořadu nepřipadal ani jednou "usazený"
Tedy - ne že bych Krausovi nějak fandil, je mi jako moderátor i jako člověk vcelku ukraden, ale tenhle souboj očividně vyhrál na plné čáře.
|
|
|
Cituji z diskuse z blogu DG:
Čtenář:
Dobrý den pane Grubere,otázka na tělo se týká pořadu "UVOLNĚTE SE PROSÍM"
Zhlédl jsem reprízu a zaslech ohlasy na tento pořad."TEN MU TO NANDAL", "CO JE TO ZA UČITELE?"
Cítil jsem z pořadu z Vaší strany uvolněnost a ze strany p.Krause nadřazenost,až aroganci.Proč tito lidé musejí mít "NAVRCH"?
Dá se s takovým člověkem rozumě hovořit?Ví takový člověk vůbec,co je to tolerance a slušné chování?
David Gruber:
Především - já bych na pana Jana Krause zase tak vysazený nebyl. On je v civilu velmi zdvořilý člověk. Hrát "potížistu" je jeho role v tomto pořadu. A on ji zvládá herecky skvěle.
Jinak - pozice hosta je v "Uvolněte se, prosím" skutečně hustá. Ani slůvkem vám nikdo před pořadem nenaznačí, co se moderátor bude ptát - zato pár dnů před pořadem vás jeden člověk z Krausova týmu několik hodin telefonicky zpovídá - jaký je váš životopis, kde jsou vaše největší hodnoty, slabá místa...
A právě na ně pak Jan Kraus (ve své roli, nikoliv doopravdy) zaútočí...
Jeho štábu bylo jasné, že tím mým slabým místem jsou moje kurzy. Vytvářel jsem je od začátku 80. let naprosto od píky, nic takového se u nás neučilo, do zahraničí nebylo možné cestovat, už jen dopisový styk třeba se západoněmeckým učitelem rychločtení panem Zielkem byl pro mne rizikový (ale chtěl jsem jej poctivě informovat o svých krocích, protože jeho kniha byla pro mne velkou inspirací a protože se to ode mne pokračovatele vůči němu předchůdci prostě eticky slušelo, i kdybych jeho know-how rozvinul k nepoznání...)
Takže - léta vytváření nového know-how na koleně - a pak přišla 90. léta, první možnost porovnání se zahraniční špičkou ze Západu - začaly mi přicházet spousty dopisů úplně neznámých lidí, že moje kurzy vedené farmulti metodou s psychovzorci utekly těm západním o celou generaci dopředu... bodejť bych na to nebyl hrdý...
Vystudovat takový Harvard je obtížné, ale vytvořit si jej (nebo něco srovnatelného) v Československu doma na koleně, být v té vlastní univerzitě studentem a zároveň profesorem... uf, to byla tedy fuška!!
No a Jan Kraus se to dozvěděl - a v pořadu udeřil: "Přece tam nemáte jen takové blbé kurzy!"
Co s tím? Snadná pomoc. Uplatnit psychovzorec (r) opozice podvědomí a odpovědět vesele a přátelsky: "Ale mám tam ještě mnohem blbější."
Jistě bych se mohl před Janem Krausem vehementně hájit - a skončilo by to tak, že bychom pořád mluvili naráz oba - a dialog by ustal, diváci by z toho nic neměli.
Takže - nešlo mi o nějakou výhru, o trumfnutí toho druhého v diskusi...
Je ovšem pravda, že ke konci mého vystoupení pan Kraus už hodně mlčel - a pil vodu. Pan režisér mi po vystoupení řekl: "U Honzy (= Krause) jsem už zažil ledacos, ale takhle mlčícícho jsem ho ještě nezažil."
Nevidím to tedy jako nějakou svou výhru - spíše návod ostatním, jak mohou v komunikačně náročné situaci uhrát slušnou remízu. Ostatně - každý se na to může podívat: www.uvolnetese.cz, nalistujete archív, najedete na datum pořadu 7. března 2008 - a uděláte si úsudek každý sám...
Moje poznámka:
když už nevyhrál, tak to bylo minimálně nerozhodně, ALE:
- dosáhl toho, že mu přestal skákat do řeči, vyvedl ho z míry tak, že Kraus mu začal skát do řeči těma opičkama, co tam dělal. Prostě to není o nějaké rozumné diskusi, ale o bavení diváků
|
|
|
Dodatečná interpretace Gruberova se však značně liší od dojmu, který si z pořadu odnesl nejeden divák.
Můj dojem je takový, že Gruber dostal na zadeček a zpětně se to snaží racionalizovat a reinterpretovat jako Paroubek výsledky parlamentních voleb .
Vítězové nepotřebují popisovat, proč bylo jejich vítězství vítězstvím.
(Všimněme si, že se tazatel na průběh bitvy z Gruberovy perspektivy vůbec neptal.)
|
|
|
Nevim, nakolik si vyrobil vlastní univerzitu na koleni, nicméně článek o cibuli i ten druhej mi přijdou bez hloubky. Stejně tak mě neoslní, že použil Psychovzorec opozice podvědomí v situaci, kdy mohl plácnout cokoli kromě obhajování se. Hlavně se zdá, že mu schází vtip.
|
|
|
Sorry, že se do toho pletu, pořad jsem neviděl, ale nedá mi to.
Nevím, jaká jsou v předmětném pořadu pravidla a jak se hostům sdělují. Ty to víš?
Odporuje popsané chování hosta nějakým obecným pravidlům?
Pokud popsané chování odporuje nějakým pravidlům, proč je možné je adorovat a nikoli správně kvalifikovat jako obyčejnou drzost?
Kdyby byl host učitelem tělocviku a předvedl jím vymyšlený sun nazad jednoruč schylmo, nebylo by to totéž?
|
|
|
Duel pánů Grubera a Krause jsem si včera pustil a měl jsem z toho podobný dojem. Přišlo mi, že Kraus ho měl po téměř celou dobu tam, kde ho chtěl mít a při závěrečné "mlčící" sekvenci vyhrál též, protože i beze slov dokázal pobavit víc, než Gruber, který měl najednou všechen čas na světě a nedokázal toho využít.
DG mi svým projevem připomněl mého středoškolského profesora psychologie, který, vybaven zřejmě obdobnou sadou komunikačních dovedností, působil stejně "naučeně" a trochu nepřirozeně. Vtipné je, že i po fyziognomické stránce mu byl podobný - malé chytré, rychle těkající oči, lehký, zaručeně nekonflikní úsměv na tváři apod. Vždycky jsem si představoval, jak ten můj profesor řeší každou sociální situaci podle nějakých pravidel a všechno analyzuje a přišlo mi to až trochu absurdní :-)
Samozřejmě se asi většinou jedná o dobré a použitelné tipy a dovednosti, jen u těchto pánů, kteří by je měli prakticky do písmene zosobňovat, se možná projevují jako taková drobná profesní úchylka. Tím spíš, že jsou to dost možná selfmademani a založením introverti, jak už někdo poznamenal, a celé tohle asertivní jednání pak působí trochu fake.
Krausovo jednání působí přirozeně a tím (pro mě) sympatičtěji.
|
|
Pan Gruber jistě píše zajímavě, nicméně i kdyby toho napsal tunu, vždycky si to budou číst převážně lidé, kteří to nepotřebují.
Bohužel mám pocit, že zrovna kniha typu Izsabelle Nazare Aga Nenechte sebou manipulovat, nepřinese jako výsledek naprosto nic jiného než jakýsi efekt kontraproduktivna.
1. Buď je člověk "dobrý" má nějaký zdravý altruismus a snaží se pomáhat (ano, je naivní, jsem pořád nejde to jinak, přečetla jsem si, že za pár let budu jistě trpět syndromem vyhoření), ale potom je ze všech stran manipulován (jak to snáší a jak na to reaguje je na něm)
2. Každý někdy manipuluje, je to jaxi přirozená vlastnost (např. "Tak už dopij tenhle zbytek vína, ať ti můžu už dolít.")
3. Aby nebyl člověk manipulován, je vlastně těmito knihami vychováván k tomu, aby se naučil být větším egoistou. Když to vezme z gruntu a začne se řídit všemy radami k tomu, aby nebyl manipulován, většinou to skončí tím, že se z něj stane špičkový manipulátor.
4. Takže Nenechte sebou manipulovat, začněte raději manipulovat druhými, to je styl, který se mi totálně příčí.
|
|
|
No, to je tedy zajímavá logika :o) Máš doma akvárko?
|
|
|
Ale ja s tim v zasade souhlasim. - Umeni komunikace je imho dar, talent; pokud se ho clovek bude ucit, asi dojde ke zlepseni, ale bude v tom porad cosi plastikoveho, racionalniho, divneho. - Pokud navic clovek zacne jednat podle priruckismu, kraci do pekel.
|
|
|
Inu - v některých případech ano. Ale pokud jsi bez průpravy konfrontován s manipulativním zmrdem, tak tě samozřejmě seštrotuje a zaseje do tebe komplex méněcennosti. Vezmi v úvahu, že ne každý je vychovávám ve zmrdském prostředí ve zmrda. Oni mají na reflexech postavený komplexní zmrdský tréning! Pak je taková příručka darem z nebe, kde si dotyčný - slušný člověk, vyrůstající v normálním prostředí - přečte mechanismy, kterými ho zmrd obalamutil a dokáže s ním jednat věcně - po nějakém tréningu.
|
|
|
Jojo, o tom to hlavně je. Ne o konkrétních radách, ale o mechanismech. Vědět, jak co funguje a podle několika znaků třeba rozpoznat manipulaci a ono balamutění. Ne o rybách, ale o "udici k lovu". A Gruber IMHO nabízí právě především tu udici.
|
|
|
Dobrá, to chápu, mechanismus znát je fajn, ale lidská komunikace je především o přirozenosti, ta když je v kombinaci s inteligencí a emoční zralostí, je to předpoklad, že člověk bude úspěšný. Ale všechny tyto knihy něco učí, možná nastíní dobrý mechanismus, ale tlačí tě k tomu, abys vedl dialog jistým způsobem, který nemusí být právě tobě příjemný, ale když nejsi schopen vymyslet jinou variantu, začneš se držet příruček a budeš působit jak neobratný trdlo, nebo introvertní farář, kterej slouží první Bohoslužbu.
Pro příklad, abych ještě řekla, co mi vadí a proč tady po delší době mám potřebu vyjevit své myšlenky :-)
Uvedu jeden s možných dialogů s manipulátorem, není to z knihy D. Grubera, ale z Nenechte sebou manipulovat, str. 204 ovšem mechanismy v těchto knihách jsou stejné.
"M: "Víš, že Veronika má pletky s ředitelem?
- Kdo ti to řekl? Odkdy ty dáš na klepy?
- Ne, ale na každém šprochu je pravdy trochu, nemyslíš?
- Nepatřím k těm, co přilévají oleje do ohně, a takové informace mě vůbec nezajímají.
- S tebou se opravdu nedá mluvit.
- O takových věcech určitě ne.""
Nepřijde Vám to totálně debilní, takhle reaguje řiťolezec. Já bych v klidu bez problému odpověděla spíš, že je mi to jedno, protože do toho, kdo s kým spí mi vůbec nic není a tomu druhému taky ne. Takový ty alibistický kecy jako "nepatřím k těm, co přilévají oleje do ohně....."
Možná mám jen vůči těmto knihám osobní averzi, ale opravdu si myslím, že když je nědko bere jako přesný návod jak vést konverzaci, můžou mu spíš uškodit.
Příklad č. 5:
|
|
|
Přesné!
Nedokáži si představit, že by spolu dva dospělí lidé vedli takový dialog.
|
|
|
Je to trochu přitažené za vlasy, ale může to být překladem.
Vezmi ale v úvahu, že ne vždy jsi v pozici, kdy můžeš jasně přezentovat svůj názor.
Například dotyčná drbna je mstivá svině s vlivem - když ji jasně vyfakuješ, nebo když vůbec jen získá dojem, že se jí snažíš oponovat a považuješ ji za svini, dá ti to sežrat. Když takto neagresivně zamlžíš, tak se nestane nic.
Zkrátka - záleží na okolnostech. Můžeš být v pozici, že druhého mluvčího pokáráš za roznášení drbů, můžes si s někým podrbat o tom, kdo s kým spí, a taky se můžeš "muset" snažit kličkovat, abys nevzbudila "hněv boží".
Imho jsou ale v takové knize klíčové znaky, podle kterých poznáš manipulátora. Protože dlouhodobě manipulovaný člověk to prakticky nerozpozná, bo to považuje za normální.
|
|
|
Ok, ale naštěstí jsem nikdy nebyla v situaci, že bych se musela ponižovat a přetvařovat, když někdo nechutně drbal, vždy šlo odejít, nebo říct, že mě dané téma naprosto nezajímá. Neříkám agresivně, ale v práci vždy komunikuješ s kolegy, ne s přáteli, takže lze slušně naznačit, že se ti daná situace nelíbí a máš zrovna něco důležitějšího na práci. Nemyslím, že by překlad byl špatný.
hlavní věc je, pokud se někdo musí učit, dejme tomu, jak už tady padlo, jak reagovat na ošemetnou situaci humorem a smysl pro humor mu chybí, končí to vždy trapně.
Shrnuto: Opravdu jsem z jistého osobního důvodu vůči těmto knihám jaxi vysazená, ne všechny příklady jsou tak blbé, jako ten mnou uvedený. Některé mohou lidem nejistějším v konverzaci a komunikaci pomoci zjistit metody, které já mám dané. Ovšem všechny tyto knihy paušalizují, házejí do různých pytlů s různými mechanismy mnoho případů a z mé zkušenosti vím, přesně tak, jak jste podotkul, že kažná situace, každá konverzace je pestrá (byť jen tím, že aktéři, místo, čas, typ zaměstnání, země, jejich věk a stav je rozličný) a pokud nemáme náturu k odboji proti manipulátorům danou, nikdo nás ji nenaučí knihou, která IMHO :-) učí jak s manipulátorem účinně manipulovati!!!! Ne, to není můj styl
Díky za prostor k sebevyslovení.
|
|
|
tyhle knihy jsou jen odrazem degradace civilizace. je to podobné jako když see někdo chová tak, že si o něm vytvoří po čase okolí, že je to úspěšný schopný člověk. a pak se vyskytne průměrný povrchní blb, který necítí nutnost pracovat na sobě, ale líbí see mu představa, že by o něm také okolí říkalo, ž eje schopný a úspěšný - tento blb se pak se vší vervou vrhne do studia knih typu, jak být úspěšný, jak správně komunikovat s lidmi apod. a bude ze všech sil napodobovat popsané postupy a bude vyžadovat, aby se s ním jako s úspěšným a schopným nakládalo. v praxi pak přijme jakoukoli výzvu, jen aby prokázal odvahu, i když je jasné,že z toho bude jen průser.
1) z pohledu jednotlivce nacházejícího sse v pravé části gaussovy křivky jsou nedostatky, ubohost a hloupost snah blbce nebýt blbcem evidentní
2) z pohledu 85% průměrných blbců je vítaná příležitost, jak se vymanit z šedého průměru a "vyniknout" - stačí, když místo výsledků použije blb nacvičené sebeprezentační schopnosti, čímž uděllá dojem na oostatní blby, co se jim také podařilo vyniknout; někdo to však bude muset zaplatit
3) z pohledu faktického stavu společnosti je alarmující, v jak velké míře je žádoucí setrvávat v bordelu průměrnosti a jak se dokážou bllbci semknout proti komukoli, kdo nesdílí jejich přihlouplé instantní hodnoty
s ohledem na výše uvedené bych tyto kniihy doporučil jako povinnou četbu konkurenci, aby zkracovali následkem uchvácení moci samotnými blbci oslepenými schopnostmi, jimiž reálně nedisponují :o)
|
|
|
Díky, tak nějak jsem to myslela, možná jsem se vyjádřila blbě a ne tak stručně :-)
|
|
Dovolil bych si oponovat, ale i po čistě formální stránce se mi D-FENS jeví čtivější.
Na tagle šťavnatej sloh prostě nikdo nemá.
|
|
Co dodat.
Je smutnou pravdou, že každý dostatečně pokročilý zmrdobijec se ocitne v pokušení státi se sám zmrdem. Gruber padl.
|
|
Davida Grubera jsem poznal na jednom z jeho kurzů někdy v roce 1993. Nměl jsem žádnou zkušenost s poradci jakéhokoli druhu a připadalo mi to v pohodě - myslím ten kurs. Nehrál si na velkého rádce, implementoval zdravý rozum a leccos jsem použil později. Pak jsem jej na 15 let ztratil z obzoru. Až loni jsem jej viděl jako uvaděče diashow z výstupu na K2/Libor Uher. Nevím jak se tam dostal a proč tam byl, ale snažil se tam kromě úvodu a závěru i o propagaci svých kursů, což mi připadalo trochu zvláštní. Navíc mám dojem že je typickým introvertem což ve spojení s poradenstvím je neobvyklé. Ale na druhé straně to potěší ve srovnání s typickými poradenskými kreaturami.
|
|
Sledoval jsem začátky Davida Grubera v letech 90-92. Leccos bylo zajímavé a nevypadalo špatně, ale jeho výlety do oblasti výuky cizích jazyků trpěly jeho amatérismem (sám tehdy líčil, jak se coby samouk zmocňuje angličtiny) v příslušném oboru. Jak pokračoval dál, nevím, jistě na sobě od té doby zapracoval. Reklamu na jeho „učebnici angličtiny“ je samozřejmě třeba brát jako reklamu, ovšem tvrzení „Každá slušná metoda vás dovede k cíli, když ovládnete jemné psychologické umění "přinutit se - nepřestat - vytrvat" a když si psychicky dovedete z dřiny udělat úžasnou zábavu a dobrodružství poznání.“ na můj vkus trochu moc zavání levnou holywoodskou mantrou „kdyže opravdu chceš, dokážeš“. Ne že bych podceňoval sílu a důležitost motivace a důslednosti, ale jsou různé sledované cíle, různé potřeby, různí žáci, a tak hovořit o tom, že „každá slušná metoda vede k cíli“, je přílišným zjednodušením. Taková barnumská reklama na učebnici pro samouky za 4000,- z pera poučeného laika (takoví ve většině oborů na scénu patří, ale je třeba brát je s rezervou) u mě moc důvěry nevzbuzuje.
|
|
Nová doba! Na D-F se teď velebí zmrdi? Gruberovy žvásty řadím k ostatním pavědám jako psychologie nebo ekonomie.
|
|
|
Ja videl Grubera jednou, rok 92 nebo 93, mel propagacni prednasku na CVUT FEL. Jedna vec se tomu cloveku musi uznat - takovy vodopad rafinovaneho a neustaleho sebevychvalovani jsem nikde jinde nazazil. Na spoustu lidi to musi zapusobit a jestli jim to v necem pomuze tak taky dobre.
|
|
Po přečtení článku jsme si vyhledal všechny články pana Grubera na iDnes blogu a spolu se zdejším doporučením jsem se rozhodl koupit knihu Zlatá kniha komunikace. Mám jí skoro celou přelouskanou a stálo to opravdu za každý halíř - člověk by nevěřil že takoví autoři ještě žijí, co se snaží na daných stránkách přinést čtenáři nějaký užitek, a to dokonce v míře větší než očekávané :-)
Dobrý článek, dobrý tip - a snad díky novým vědomostem i o trochu lepší život.
|
|
Tak jsme dlouho s manželkou přemýšleli, jestli má D-fens procenta z prodeje, nebo jestli se náhodou nezbláznil (to už se tak u géniů stává). Zlatá kniha komunikace od DG oživila naší knihovnu hned poté, co jsem si přečetli článek o slavném českém zmrdobijci. Ale ouha. Dlouho jsem nezažil podobný kontrast. Vcelku rozumné čtení, spousta rad a pouček, které dokáže rozumně smýšlející člověk dobře použít. Na druhou stranu obal (přední i zadní strana) snůška marketingových žvástů a udiček + oblečení pana Grubera (řeč těla + vzhled - omg), uvnitř tvrzení (že by řečnické triyk jen tak pro zkoušku?), která se nezakládají na pravdě, zejména citace zákonů apod., chyby v textu (korektor by se tu rozhodně uživil) a některá tvrzení, nad kterýmí zůstává rozum stát, např.: "když Vám někteří účastníci školení napíší záporné hodnocení, pak Vám závidí jak jste dobří a nic so z toho nedělejte". OMG. Dále používání termínů jako "průpiska", je to snad doprdele propiska, ne? To má pan Gruber zapotřebí? Když jsem viděl pana Grubera v Café X a Uvolněte se prosím, tak je mi vše trochu jasnější. Ale to je na delší komentář...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek O Davidu Gruberovi
|