D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Můj život s DPF filtrem - jsem green ECO
    Vydáno 05. 05. 2013 (11903 přečtení)

    Mám Zafiru B 1.9 CDTi 100k r.v. 2010. Když jsem jí kupoval už byli na trhu modely s 1.7 CDTI. Všude v letácích bylo u 1.7 psáno DPF filtr. Ta 1.9ka stála v autosalonu, a v popisu DPF nikde. Hurá tak do toho půjdu a užiju si to, než nám čtvrtá říše nařídí filtry pevných částic i na kotle na tuhá paliva.

    Samozřejmě proběhla liposukce ceny, protože nový model 1.7 CDTi je nový lepší moderní více Green Eco a taky downsizovaný (výrobce ušetří na matrošu a prodá vám to za stejnou cenu).
    Po pár dnech ježdění se najednou zvedla spotřeba - eurosaze se zapálily a ejhle mám v 1.9ce DPF filtr taky. Co se dá dělat, když je to pro ekologii, přispěji rád i já.

    Nebudu popisovat EKO výdobytky DPF filtru, ale jen uvedu pár příkladů z praxe, jak to funguje z pohledu usera.

    Jízda do kurvatska, 870km palubní PC ukazuje 5,4l/100 před dojezdem do cíle. K moři je to jen 30km a spustí se známý hukot, okamžitá spotřeba leze o 5l na sto nahoru, na volnoběh při stání ukazuje ne 1,1l/hod ale 5,5l/hod. 4km před cílem proběhne regenerace do konce a palubní PC ukazuje 5,9l/100km!

    Nemusím být nositel Nobelovy ceny za ekonomii, abych si spočítal, že regenerace mě stála 3,5l nafty, přepočteno na papírky z eurorotaček = 5EUR.

    Jízda na víkend, zapálení zpravidla proběhne při cestě domů z víkendu, cesta 50km, zpravidla 6km před dojezdem domů. Regenerace se nemá přerušit, ředí se tím olej naftou, ničí DPF filtr, takže ještě jedno kolečko po městském okruhu, naštěstí ustanovení vyhlášky z minulého režimu „řidič nesmí obtěžovat zbytečným popojížděním po obci“ bylo zrušeno.  Deset zbytečných kilásků navíc, a filtr pevných částic je zachráněn.

    Spotřebovali se zase 3l nafty abychom se zbavili 300g sazí! Do ovzduší jsem vypustil 8,1 kg CO2! Tuto hodnotu jsem si vycucal z prstu, neboť jsem se nikde nedočetl, kolik se do filtru pevných částic vejde sazí, pokud zaplněn na 100%.  Zde je link, kde se píše kolik turbodehet vyprodukuje sazí při svém provozu „moderní motory se vstřikováním common rail bez filtru vyprodukují při ujetí 80 000 km v průměru cca 3 kg sazí. Pokud je týž motor vybaven filtrem, na stejné vzdálenosti vypustí méně než 100 g!“

    Takže těch sazí jsem zachránil asi méně, jen spotřeba mi zůstala.

    Takže mám v autě filtr za 40tisíc, což je nějaká porézní hmota zalitá do obalu od výfuku u toho jsou dvě čilda a je dražší než turbodmychalo!
    Celé mi to připomíná Solarokocourkov, kdy fotovoltailcký panel 280 Wp stál dvacet osm tyček a dnes se dá koupi za 5 a to vám ještě každý rád sleví. Jen na DPF filtry nejsou dotace, ale vlastně stejně to nakonec cálujeme sami z našeho.
     


    02.05.2013 Spectrum
     
     


    [Akt. známka: 1,51] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 60 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.