D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Stávka železničářů! (sci-fi z Kocourkova)
    Vydáno 22. 12. 2008 (15606 přečtení)

    Je 16. ledna 2009.

    Kájov: Souprava tvořená motorovým vozem 810.0 a jedním vagónem právě vyjela z nádraží. Ve vlaku byli celkem čtyři lidé: Strojvedoucí, průvodčí a dva cestující.

    Na výjezdu ze stanice si strojvedoucí povšiml báby Vomáčkové, jak kráčí po pěšině podél trati směrem na Český Krumlov. Strojvedoucí ve snaze zvrátit poměr cestujících a zaměstnaců ČD na palubě zabrzdil soupravu a otázal se babky z okénka: "Babi, nechcete svézt?"
    - "Dneska ne, dneska chvátám, panáčku."

    Praha: Delegace odborových svazů železničářů se právě nedohodla s představiteli vlády na daňových úlevách na režijní jízdenky. Vláda se obávala precedentního skutku, protože se vyskytly signály, že se k požadavkům železničářů připojí ještě následující skupiny:

    - zemědělci s požadavkem na nezdaněnou režijní hnůj a kejdu
    - pracovníci ve farmacii s požadavkem na 1kg léků dle vlastního výběru ročně
    - pracovníci ve zbrojním průmyslu nárokující si tři automatické střelné zbraně za rok
    - kuchaři požadující nezdaněné režijní nudle v celkové délce 813,6m na osobu
    - pracovníci Státní tiskárny cenin chtějí nějaké nezdaněné bankovky
    - a mnozí další, kteří by také něco chtěli zadarmo

    "A vod pondělka tady máte kolaps, asociálové! To všechno kvůli nějakejm blbejm průkazkám!", zahulákal železniční odborář Dušek a opustil místo jednání ve svém luxusním Audi speciálně upraveném k přerážení závor.

    19.1.2009: Pracovníci, pardon, zaměstnanci Českých drah vstoupili do časově neomezené stávky. Pro řadu z nich to nepředstavovalo žádnou výraznou změnu pracovního tempa. Dopravní chaos se nekoná, lidé jen trochu držkují a jeví větší zájem o autobusové linky. Důchodci jsou štastni, konečně je tu něco nového, na co mohou nadávat. Diskuse na serveru Novinky jsou zahlceny, viníkem jsou prý nějaké modré straky. Firmy postupně přeplánovávají dopravu svého zboží na kamiony.

    20.1.2009: Vláda intenzívně jedná s odborovými svazy o rozsahu nezdaněných naturálních požitků. Topolánek opět osvědčuje svůj geniální vyjednávací talent a inteligenci, dělá na protistranu gesto se zdviženým prostředníkem. Další a další odborové svazy přicházejí s požadavky na naturální plnění. OSPP (Odborový svaz pracovníků v pohřebnictví) například požaduje pro každého svého člena jedno nezdaněné zpopelnění ročně. Dopravní kolaps v zemi se pořád nekoná.

    21.1.2009: Stávka trvá. Problém činí doprava nákladů a přeprava osob z některých vesnic do měst. První problém se daří řešit za pomoci kamionů, ale nezdá se, že by silnice byly nějak zásadně více ucpané. Podnikatel v autobusové dopravě Čvančura flexibilně reaguje a posiluje spoje na těch linkách, kde nejezdí vlaky. Druhý problém je horší. Někde zaskakují narychlo zřízené krajské autobusové linky, jinde to řeší stavební a zemědělské firmy použitím svých mikrobusů, kterými dopravovali zaměstnance na odlehlá pracoviště. Za pár korun prostě vykonají jednu jízdu navíc. Úbytek vlaků zdařile kompenzuje i spolujízda a výpomoc mezi sousedy při dopravě osobním autem, což v pohodě vykompenzuje úbytek poloplných a čtvrtprázdných superexpresů řady 810.

    25.1.2009: Naturální výhody jsou čím dál více vnímány jako diskriminační. Odborový svaz zubařů protestuje proti tomu, aby odborový svaz dřevozpracujícího průmyslu nárokoval pro své členy deset kubíků nezdaněného dříví, když oni musejí topit zdaněným. Buď všichni dostanou stejný naturální příspěvek, tedy zubní protézu, anebo je to diskriminace a s diskriminací se musí bojovat. Odborový svaz výrobců prsních implantátů požaduje pro své členy dvě sady implantátů ročně zdarma, což se hrubě nelíbí odborovému svazu výrobců podprsenek, protože taková situace může vést ke skokovým změnám poptávky po podprsenkách a tím neúměrnému nárůstu přesčasové práce.

    30.1.2009: Lidé začínají zapomínat, že existovaly České dráhy. Jednání mezi odborovými svazy pokračuje. Předáci hlavních odborových svazů se dohodli, že před tripartitu předstoupí s řešením: Aby se nikdo necítil diskriminován kvalitou a kvantitou od daně osvobozených naturálních požitků, budou výhody mezi jednotlivými svazy rotovat. Tak například učitelé dostanou jeden rok křídu, druhý rok rouru od kamen, třetí rok klobásy a čtvrtý rok hnůj. Zřídí se speciální úřad, který bude dohlížet na to, aby nikdo nebyl zkrácen ve svých nezdaněných výhodách. Prakticky by se to realizovalo tak, že by si naturální požitky mezi sebou vyměňovali přímo odboráři podle pevného rozpisu, který by stanovil úřad. Zemědělec by tak sice dostal svoji kejdu, ale v některých letech by ji předal například programátorovi a ten by mu za to výměnou dal 1MB zdrojového kódu.

    5.2.2009: Z autobazarů mizejí staré VW Transporter. Malé regionální dopravní firmičky začínají nabízet smluvní autodopravu. Když se podaří mikrobus slušně vytížit, vychází jízdenka levněji než s ČD a je to zhruba dvakrát rychlejší, přičemž některé mikrobusy za jízdy i topí. České dráhy apelují na krajské hejtmany, aby nevydávaly vznikajícím dopravním firmám licence. Jednání odborů se protahují, protože odborový svaz hrobníků odmítá akceptovat naturální plnění v menstruačních tampónech, které by na ně v rotačním systému vyšlo jednou za sto šestnáct let. Reálně hrozí, že se přestane pohřbívat. Firma AŽD slavnostně oznámila, že se jí podařilo konečně vyřešit problém mizejících vlaků v jejich "zabezpečovacích" systémech. Podle sdělení tiskového mluvčího je chyba odstraněna, protože od 19. ledna žádný vlak ze systému nezmizel.

    17.2.2009: Jednání se blíží k dohodě. Některé naturální úlevy jsou již přiznány. Odborový svaz kuchařů ve vegetariánských restauracích (OSKVVR) dostává jako naturální plnění DVD o masových vraždách.

    24.2.2009: Podnikatel Čvančura, provozovatel celostátních autobusových linek, veřejně oznamuje, že na trati spravované SŽDC zahájí přepravu osob i nákladů vlastními prostředky. ČD jsou nadále ve stávce, někteří železničáři přemýšlejí, jak se dostat ke Čvančurovi, jiní zase vymýšlejí, jak naházet Čvančurovi co nejvíce klacky pod nohy. Jednání s odbory se zadrhla na vážném problému - některé odborové svazy si stěžují, že vzhledem k povaze práce jejich členů není možné vyměřit dostatečné naturální plnění. Startuje nové kolo jednání o státním příspěvku těm pracovníkům, kteří nemohou čerpat nezdaněné naturální výhody. K nějaké té koruně navíc tak přijdou třeba prostituky a revizoři jízdenek.

    05.03.2009 Čvančurovy vlaky začínají jezdit mezi Prahou a Kolínem. Personál ČD jeví poměrně značnou snahu přejít k Čvančurovi. Čvančurova náborová komanda náhodně operují po stanicích a vybírají si jedince, kteří nejsou opilí a jeví tendenci vykonávat během pracovní doby práci. Odboroví předáci železnic začínají měknout a připouštějí, že ty průkazky už pro ně nejsou hlavní, ale že vidí prioritu v udržení zaměstnanosti v ČD. Argumentem je, že u ČD byli jak za Hitlera, tak za komunistů, tak za císaře pána zaměstnáni lidé a proto to tak musí zůstat.

    15.3.2009: Odborář Dušek končí stávku. Pravidla povinné výměny naturálních požitků platí. Čvančura řádí na českých kolejích. Jezdí do Nymburka, do Benešova, do Kladna a pořád se roztahuje. Evidentně používá také soupravy, které donedávna patřily ČD, ale v inventuře nikde nic nechybí. I když byla stávka ukončena, ČD stejně nemají práci, protože na ně stejně každý kašle. Kdo by cestoval předraženým smrdutým vlakem od ČD, když může rychleji a levněji cestovat s Čvančurou nebo autobusem nebo autem? Svoje dělá také sousedská výpomoc. Lidé na vesnici se prostě domluví, každý dá padesát korun a dopraví se do města a zpátky autem jednoho z nich.

    Provozovatelé malých dopravních společností také nelení a přicházejí s programem pro obyvatele menších vesnic. Kdo si zamluví přepravu mikrobusem více jak týden dopředu, dostane slevu.

    Dráhy začínají nikomu nechybět. Jednání odborů dohromady nikoho nezajímá, většina národa sleduje finále Arginmax extraligy v Prostenal aréně.

    15.4.2009: Odborář Dušek řeší existenční problémy svých soudruhů. Stávka evidentně Českým drahám moc nepomohla. Odboráři sice mají průkazky, ale nemohou s nimi cestovat, protože ČD vypravují jen minimum vlaků. Do toho všeho přichází sekretářka s obálkou.

    "Tak vám také přišel ten rozpis naturálních plnění, pane předsedo."
    "Ukažte, co jsme soudruhům vyjednali?"
    "Letos musíte vyměnit vaši režijní průkazku za naturální plnění Odborového svazu policejních zásahových jednotek. Dostanete pětadvacet pendrekem. Příští rok ... příští rok... příští rok odevzdáte průkazku Odborovému svazu homosexuálních prostitutů. Ještě je tu v poznámce napsáno, lubrikační gel v dostatečném množství s sebou. Další rok předáte režijní průkazku Svazu průvodců v jeskyních a protihodnotou dostanete netopýra. Mám pokračovat...?"


    22.12.2008 D-FENS




    [Akt. známka: 1,36] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 53 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.