Bulvární a sračkovité titulky o sněhové kalamitě zaplavily všechna česká
média mimo Mateřídoušky a NEI Reportu. Ovšem korunu tomu nasadil jihomoravský
policejní mluvčí:
"Nejlépe udělali ti, kteří dnes nechali auta v garáži a zůstali doma,"
řekl mluvčí policie Bohumil Malášek.
Zdroj: Novinky
Čirou náhodou jsem z pracovních a osobních důvodů strávil v kalamitě
přes 500 kilometrů od pátečního rána, přes páteční noc, sobotní ráno až
po dnešní sobotní odpoledne (psáno 23. února 2013). Pro představu ráno
z Prahy do Liberce, odpoledne z Liberce do Prahy, navečer z Prahy do Plzně
a po půlnoci z pátku na sobotu z Plzně do Prahy zpátky a dnes v sobotu
celý den po Praze.
Silničáři totálně nezvládají svou práci a většinu tras jsem jel po neupravených
zasněžených dálnicích a po zasněžené Praze. Nebudu zde rozebírat systém
rozkrádání komunálních daní sloužících k úklidu Prahy, stejně jako silniční
daně, kterou si rozkradou mafiánské kartely, jakmile se objeví na účtu
Ministerstva financí a silničářům pak logicky nevyzbývá na naftu, posyp
a techniku.
Zaujaly mě stovky bezmozků, které jsem po výše uvedených trasách potkal.
Jedni z nich brzdili provoz neuvěřitelně nízkou rychlostí (například 50
km/h na dálnici, kde se při trošce korekce a pozornosti dalo jet podle
vyzrálosti řidiče 80 – 120 km/h).
Další bezmozci zcela nelogicky blokovali výjezdy, křižovatky a nejrůznější
úzká hrdla v dopravní síti a ještě to vydávali za projev své řidičské opatrnosti.
Způsob uvažování současného člověka, potažmo řidiče je ve statistickém
průměru víceméně debilní.
Řeči typu zůstat raději doma v garáži, kdo měl smůlu boural a podobné
jsou výrazem naprosté demence bezmozků v silničním provozu. V drtivé většině
se jedná o káravé bezmozky, kteří rádi přispívají pod články o buzeraparátu
Policyje, jak je to dobře, protože jezdit se má pomalu a at je pověsí píráťy
jedni.
Za těch 500 km jsem nepočítané množství drobných smyků, korekcí, stovky
vyhození z kolejí v nepropluženém sněhu. Nejsem Einstein, ani Miloš Zeman
a přesto jsem vždy přesně věděl, co dělat. Jel jsem v přímce, co nejrychleji
to šlo, dokud jsem cítil ochotu auta zůstávat v kolejí a když mě koleje
vyhodily bokem, jednoduše jsem sundal nohu z plynu a pevně držel volant
určeným směrem. Nástup trakce by snad očekávala i Dáda Patrasová poté,
co její střeva probodla škrkavka jména Žížala Julie.
Naopak v obloucích s klopením ven, v místech, kde nebyla úniková zóna
jsem zásadně nepředjížděl a držel bezpečnou vzdálenost za vozidlem přede
mnou. Rovněž v případě vyšší koncentrace bezmozků, nebo při pokusu dvou
bezmozků o vzájemné předjíždění jsem jim vyklidil pole a v dostatečné vzdálenosti
sledoval jejich zdržování.
Rovněž pokusy oslnit mě jsem včas ostatním řidičům rozmluvil. Z protisměru
rozsvícenými dálkovými světly (podle hesla za dálková světla daruji dálková
světla) a pro kretény ve zpětném zrcátku jsem nainstaloval na plato o zadního
skla stroboskopický reflektor. Stačí jej zapnout na zlomek sekundy a kunda
za vámi zhasne dálková světla, jak jednoduché Horste.
Vyloženě jsem si užíval techniku jízdy na sněhu a s každou novou zatáčkou,
s každým smykem jsem vylepšoval myšlenkové protokoly, abych tu příští zatáčku
vymyslel ještě lépe. Neboural jsem. Jel jsem vlastně velmi bezpečně. Dovolil
jse si totiž za volantem používat mozek. Proto radím všem, aby v dnešním
kalamitě rychle vyrazili ven a užívali si možnosti vylepšit své řidičské
umění.Zbytečně neriskujte, ale pilujte si techniku jízdy. Základ je bezpečná
vzdálenost, únikové zóny a kombinatorika při vylepšování techniky.
Současná kalamita totiž překvapí pouze debily, kteří za volantem řídí
podle rutiny: mámo, je tam padesát na značce, jedu padesát. Mámo, on jede
rychleji, než kolik bylo na značce, musíme ho vytrestat. Mámo, začalo sněžit,
pan kapiťán říkal, abychom nechali auto doma v garáži. Poraďte v diskusi,
jak tyto debily přesvědčit, aby vrátili řidičské oprávnění a začali využívat
hromadné dopravy?
22.02.2013 Bastion