D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Fabií 1.4 TDI do Chorvatska
    (ze dne 24.10.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:44:37     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:..no..
    ..nevím kolik si mám představit pod pojmem "jsme",ale asi víc jak dva ne, neboť na zadních sedadlech se delší cesty stávají mučením... ..jinak já jel minulej rok do Gradacu via Hungary (tuším kolem 1000Km) jen s třema zastávkama (na WC a jídlo) ve svém starém, ale pohodlném vehiklu.. kdybych nemusel, tak jsem ani nezastavoval :-)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:38:24     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: ..no..
    v článku stojí, že nás bylo pět a jeli jsme fobií a yarisem.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:09:07     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: ..no..
    Fajn trasa, taky jsem to kdysi absolvoval. Minimální provoz a slušné silnice.

    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:47:31     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Jo jo,
    krátkou 1.4TDi máme na firmě, bez problémů jsme s ní najezdili 210 000 km a zdá se, že dalších 100 000 km bez problémů ještě najezdíme. U nás je s tímto autem plná spokojenost (až na mě, protože to auto je mi prostě malé a je-li volant a sedadlo nastavené na mou konfiguraci, mám problém se procpat mez volantem a B sloupkem. Ale jinak OK).

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:41:11     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Jo jo,
    Chybi mi pouze u udaje 1.4 TDI o vykonu, anzto se tam montovaly od roku 2006 dve vykonnove verze:51 a 59 kW.

    Neuvadi to ani autor clanku.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:45:22     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Jo jo,
    Ta naše má dle TP 55kW...

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 10:20:36     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Jo jo,
    Tak to bude jeste trochu starsi nez 2006. Ja s podobnym vehiklem s 59 kW motorem v provedeni kombi najezdil mnohy km a az na traktorovy zvuk (slo si zvyknout a 59 kW bylo lepe odhlucnene, ale i tak) a originalni zprevodovani (zatacky na jednicku nebyly zas tak neobvykle), vysoka spotreba zarovek jsem byl naprosto spokojeny. Zustane v me mysli navzdy jako dobre auto.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:39:40     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Jo jo,
    Jde o model s 59 kW, nepřišlo mi to při psaní článku podstatné, protože jak 51, tak 59 kW je málo.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 10:22:58     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Jo jo,
    Jo jo, tahle je myslím rok 2002.

    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:49:29     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:asi zacnu psat cestopisy
    Kdyz to ctu, napada mne, ze bych mohl psat cestopisy. Treba - jak jsem jel Octavii do Neumünsteru, jak jsem jel Phaetonem do Kölnu, jak jsem jel se 605 do San Marina, jak jsem jel s 535 do Cerne Hory, jak jsem jel se 750iL do Würzburgu, jak jsem jel Felicii do Hannoveru, jak jsem jel R25 do Bratislavy, jak jsem jel Schade 125 do Libeznic nebo jak jsem jel pantografem do prdele. Bude to podobne zazivne.

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:51:54     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: asi zacnu psat cestopisy
    Mnaja, ale Ty jezdíš samými podnikatelskými limuzínami (tedy až na ten panťák a Š125), to nemá ty správný srovnávací parametry :-).

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:53:58     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    ..jo.. musí to být "echt" kostitřas ..s tvrdým podvozkem jak žebřiňák Fobie I :-P

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:40:34     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:Re: asi zacnu psat cestopisy
    V tom případě bych jako první poprosil tu Černou Horu, děkuji :)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:58:04     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    Strucne, zajedte si az dolu do Ulcinje, je tam OBROVSKA poloprazdna pisecna plaz, dlouha mnoho km.

    Bydleni je bez problemu, v cervnu vas na parkovisti u plaze oslovi sami "Ahoj cesi, mate ubytovani?"
    My jsme bydleli tady
    http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=41.915823,19.242288&spn=0.001431,0.003433&t=h&z=19& brcurrent=5,0,1

    Z pamatek doporucuju Stary Bar a starou Ulcinj.

    V Kotoru je pevnost, ale je to strasny kopec na na slunicku nic moc... Budva uz je moc turisticka, samy hotel, stankar a prodejce vseho mozneho.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:41:13     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    Děkuji za nápad, příští rok plánujeme jet zase.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 19:52:11     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    Tady je par fotek:
    http://opas.sweb.cz/ulcinj-plaz.jpg
    http://opas.sweb.cz/ulcinj.jpg
    http://opas.sweb.cz/bar.jpg
    http://opas.sweb.cz/kotor.jpg

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:52:47     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: asi zacnu psat cestopisy
    Mmt, ale ten cestopis "Phaetonem do Kölnu" už tu přeci máte..;

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:31:25     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: asi zacnu psat cestopisy
    Náhodou, nemusí být. Například pro mě byla nezapomenutelným zážitkem cesta s Fabií I. 1,4 MPi do Bělehradu nebo z krátkou Fabií I. v pěti lidech z Chemnitzu. O obém se mi zdává dodnes!

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:21:27     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: asi zacnu psat cestopisy
    Jak jsem jel Jeepem přes Jaroměř do Krkonoš... :-D

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:48:45     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    a ze ses nestavil, mohls cestopis obohatit o dalsi poznavaci vsuvku z oblasti regionalniho prumyslu :)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 22:25:10     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    Já ne, to Root (a Moussa, která se jak koukám k tomu už přiznala).

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 23:01:42     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    já se tím chlubím, je málo lidí, kteří jezdí lyžovat do Jaroměře! ;-)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 09:35:03     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    muzu hadat? navigoval Root :-D

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 10:37:10     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    ještě hůř!! Root řídil! s navigováním má hrozné problémy, pořád nemůže pochopit, že pro mě levá znamená pravá, jako navigátor se neosvědčil. ;-)

    ale tohle bylo trochu jinak, já už nevím, proč jsme jeli oklikou, možná jsme měli někde něco vyzvednout pro toho otrokáře (JJ) :-), jeli jsme jeho autem a autu se po něm zastesklo nebo co a odmítalo pokračovat v jízdě. :-)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 11:04:02     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    Tak to je to s tebou mousso jeste dobry, uz jsem se nekolikrat setkal s tim, ze pro nektere zeny leva znamena jako pro tebe pravou, ale nekdy, pravdepodobne podle aktualniho stavu velmi rychle kolisajiciho estrogenu, to znamena i levou - to se to pak chlapovi odhaduje mnohem hur ;-)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 11:17:07     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    Left! ..... No, the other left! :-D

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 21:32:58     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    to by byl humorný cestopis, mohu k článku dodat fotky od pumpy, z restaurace, z nádraží, z vlaku . . . . :-D

    další týden jsme zkusili tutéž trasu s mým autem a zdaleka to nebyla taková legrace, na to nikdo nevzpomíná, na tu první cestu při každé cestě kolem pumpy před Jaroměří. :-))

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 21:55:50     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    U Jaromere je vyborne letiste s hospudkou. Muzu se primluvit o slevu na vyhlidkovy let :))))

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 22:02:21     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    a dalo by se při té příležitosti spojit příjemné s užitečným a vybombardovat při vyhlídkovém letu všechny kruháky v Jaroměři? ;-)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 22:06:46     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    To je potreba spojit s predchozi navstevou kravina ve Smiricich.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 10:24:34     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: asi zacnu psat cestopisy
    Hlásím se jako válečný fotograf :-).

    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:56:43     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:
    fábka je v cajku auto, když jsem řídil ty se silnějším motorem, připadal jsem si jako v motokáře, fun fuctor 1000. Na zadních sedačkách jsem v tom vehiklu ještě neseděl, asi to nebude nic moc

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:05:21     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    fun-factor v autě, který má digitální brzdy nebrzdy a podvozek žebřiňáku? buď máš velmi nízkou laťku a nevadí ti krizovky po rychlejíším nájezdu do zatáčky se zvleněným povrchem, máš rád destruction derby a tak to bereš jako spotřebák, který není škoda rozlomit v lese, nebo ti jen chybí zkušenosti...8o)

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:14:07     Reagovat
    Autor: jurmic - jurmic
    Titulek:Re: Re:
    přesně o tomhle jsem mluvil, Honza byl rychlejší …

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:36:07     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:Re: Re:
    mě k radosti stačí silnej motor :-)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 01:50:28     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re:
    silnej motor a fabka se navzájem vylučují :)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 10:07:26     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    no jí říkám už 1,9tdičku silnej motor, je to asi to nejsilnější co jsme v rodině kdy měli :-)

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:11:06     Reagovat
    Autor: jurmic - jurmic
    Titulek:Re:
    funfactor možná, ale co nesnáším obecně u všech škodovek (kromě supa), je neschopnost akcelerace při kolech v rejdu bez toho, aby začalo odlehčené kolo prokluzovat. Typicky třeba výjezd do křižovatky vpravo/vlevo. Nejdřív jsem si myslel, že za to mohou špatné gumy, ale když mi to dělalo i na Continentalech PremiumContact 2 tak nevim …
    A motor auto nedělá - snad nikde ještě nevyrobili motokáru, která brzdí hůř než fábie :-)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:47:16     Reagovat
    Autor: osmpé - osmpé
    Titulek:Re: Re:
    já vím, projet ve stošedesáti zatáčku fábií je teprve ten správnej adrenalin, celý se to hejbe ze strany na stranu, nahoru dolu, ale mě to baví. přestože je to vratký auto, chová se předvídatelně, a digitálních brzd jsem si ani nevšiml, ale je fakt že se na to muselo trochu víc dupat

    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:02:42     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    Je článek o Fóbyji, o montování repráků (do čeho vlastně? O2? F1? Arosa?) nebo o cestě do Fašis...ehm...do Chorvatska? Myslím, že ani jedno a proto stojí za nemnoho.

    Fóbyje s 1,4TDi je katastrofa, která je těžká jako prase, slabá a s mizernejma brzdama, podvozkem, interiérem i exteriérem. Pokud někdo nejezdí 38/72/110, tak zjistí, že právě toto jsou limity na které je vůz konstruován. Ani můj stárnoucí otec, který si koupil svůj služební kchár - F1 s 44kW 1,2 HTP s tím nebyl spokojen, přestože jezdil za nějakých 5l/100km. Prej mu každá rovinka přišla tak nějak delší i když to točil, že z výfuku lítaly jiskry...8o(

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:07:02     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re:
    Ale no tak, Honzo, o mně přece nemůžeš říci, že jezdím 38/72/110, přesto jsem s naší fábií spokojený. Jistě, není to závodní auto, nedělá to 300 km za 10s, ale brzda provozu to také není, zrychlení naní špatné a brzdy také ne. Naše fabka jezdí celkem spolehlivě, má spíše nižší náklady na údržbu a provoz vzhledem k ročnímu nájezdu a netrpí mouchami. A to je hlavní.

    Promiň, že to říkám takto, ale Tvůj výpad mi přijde poněkud neinformovaný...

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:30:55     Reagovat
    Autor: jurmic - jurmic
    Titulek:Re: Re:
    Konkrétně Fábka mi přijde dost binární. Buď jede, ale potom pápá spotřeba. A nebo se prodlužují péra úžasnou spotřebou (aspoň něco, když už to nejede) a je brzdou provozu. To samé brzdy. Buď brzdí - pedál na podlaze a pot na čele, nebo nebrzdí - všechny ostatní případy kromě zamrznutého lankovodu ruční brzdy.
    Podozek je buď fajn - když auto stojí, nebo je to uskákaná koza - všechny ostatní myslitelné případy.
    Jediná suchá nitka na fabii je řazení. To je totiž celkem přesné.

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:35:57     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re:
    To je věc individuálního vkusu. Najezdil jsem celkem dost nejrůznějšími auty - od low levelu po higher mid class - a subjektivně mi přijde, že vzpomínaná fabie není ani špatná, ani dobrá, prostě auto, které nevzbuzuje ani kladné, ani záporné emoce. Totéž se týká její technické stránky - ani fuj, ani huj. Přesto mi připadá nefér ji odsoudit jen proto, že to je škodovka.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 01:39:43     Reagovat
    Autor: jurmic - jurmic
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ano, rovnez jsem jiz pojezdil kde co a kde cim a pokud se vylozene musim presouvat Fabii tak to vydrzim, ale funguje podobne jak jsem ji popsal (doufam, ze kazdy pochopil, ze to je hyperbola) a budu si za tim stat. Neni fuj, protoze me zatim pokazde dovezla na misto urceni, ale huj neni uz vubec, protoze kdyz to srovnam s konkurenci … Namatkou Jazz, Mazda 2, Clio a take P206 - jo vim, ze to vypada jako rektalni alpinismus, ale je to pravda :-)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:20:42     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Uspokojí, ale nenadchne. Ale vzrušovat se autem je stejně jen pro úchyly :o)

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:37:02     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Já s TDi 1,4 jezdil u Skansky.
    V porovnání s C1 to byl střep, který nejel a nebrzdil. Mělo to najeto kolem 60.000km, ale už byly obuty třetí gumy, který na tom kvůli úzkým kolům, těžkýmu motoru a divnýmu charakteru motoru i podvozku (zátah turba od volnoběhu a hrabající odlehčené kolo v zatáčce) jen hořely. Jet s tím ve třech lidech po dálnici 130 bylo možné, ale k podlaze měla levá noha nepříjemě blízko a i když jsi seznámil pedál s podlahou, auto na to reagovalo jen větším randálem. Rádio je tam montpvaný zbytečně, protože když neřve motor, tak se mlácení tvrdýho podvozku o každej vajgl nese do interiéru tak, že musíš mít hlasitost přes polovinu, abys slyšel a rozuměl, když byly zprávy a ne jen slyšel, že někdo mluví z repráku.

    Když o tom řekneš, že to "není závodní auto", beru to jako eufemismus. Ale na městský šontačky kolem komína to asi stačí. nicméně jsem si k tomu autu nevybudoval žádný vztah a tak mi ho ani nebylo líto. Parkoval jsem ho na firemním parkovišti a raději jezdil soukromým C1 (i když to hlavně kvůli penězům)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 08:28:29     Reagovat
    Autor: poustva - poustva
    Titulek:Re: Re: Re:
    Když chceš, aby to jelo a neřvalo, musíš spojku pustit ...


     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 10:59:28     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re:
    ty slapes na plyn levou nohou? ze mas levy obe ruce je znamo, ale ze i nohy? :-D

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:01:39     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    levá nebo pravá...to máš fuk, ne? 8o)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 13:36:59     Reagovat
    Autor: DND - DND
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To je další level když člověka přestane bavit brzdit levou - tak ji používá ke zrychlování. Mimochodem při mé výšce to tak bylo například v Š120 skoro nezbytné - jinak než zkřížené jsem ty nohy pod volant prostě nedostal:-D

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 07:51:24     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re:
    o mně přece nemůžeš říci, že jezdím 38/72/110

    To je fakt. Ty jezdis 39/73/111... :-)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:06:02     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tak jezdím nejraději já, ale když jsem sám, jinak jsem nucen se přizpůsobit.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 10:51:31     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re:
    Pokud není brzdou provozu, neumím si vysvětlit zvláštní jev. Jedu se zapnutým tempomatem na nejvyšší povolenou rychlost. Jsem slušný řidič a každému rád uhnu, pokud spěchá. V kopci mě začne předjíždět fábie. Slušně najedu málem do příkopu, abych umožnil předjetí. Najednou zjišťuji, že si to dotyčný rozmyslel a odstup se začíná zvětšovat. Vrátím se z příkopu a pokračujeme dál. Následuje "skopec" a fábie zase útočí, najedu opět do příkopu (co bych pro bližního neudělal) a fábie předjíždí (bez poděkování). To co popisuju není jediný případ. Umíte si určitě představit, co se děje v dalším kopci a hádat, jestli dojetý "fábiista" také uhne do příkopu...

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:47:55     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    uhne, to je jasné. škodoffkáči jsou přece páni řidiči a vědí jak se na silnici chovat...8o)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:09:58     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re:
    Co mas za auto? Take mam rad stabilni rychlost lehce nad limit a tohle mi pravidelne delali fobiari kdyz jsem jeste mel Suzuki Wagon - asi je drazdilo, ze ta mala vysoka nevzhledna oskliva skatule od bot na koleckach jede do kopce lip nez to jejich zuper-das-auto, ktere do kopce zpomalovalo a tak to z kopce hnali naplno. Co mam velkou Alhambru, tak se s timhle jevem uz setkavam minimalne prestoze i s timhle autem jezdim porad stejne.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 18:03:13     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Honda Legend 3.5i.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 18:58:57     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak to uz vubec nechapu ... tohle auto myslim respekt vzbuzuje ...
    Je fakt, ze nedavno mi jeden postarsi fobiar taky provedl prasarnu tim, ze zacal zrychlovat kdyz jsem byl pri predjizdeni vedle nej (popisoval jsem to zde v jine diskusi), ale v takovem masovem meritku jako mi to Fobie (nebo kterakoli jina znacka, ale Fobie drtive vedly) delaly se Skatuli to proste s Almarou nemam. A protoze se mi to nedelo ani pred Skatuli se Subarou ani po Skatuli s Almarou, usoudil jsem, ze je to flustraci z toho, ze tak hnusny auto s tak malym motorkem jako byla Skatule (ja s tim autem byl spokojenej, ale prestalo mi v nem s narozenim treti dcery stacit misto) jede lip nez ten jejich "mazlyk" ... po tom cos mi napsal cim jezdis zacinam mit zase trochu pochybnosti ...

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 22:41:54     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nojo, ono to nevypadá nijak nápadně. Že to má poctivých pět metrů zjistí, až když předjíždějí a to je už pozdě. Nikdo si neuvědomí, že MB Vito, nebo Ford Transit jsou menší auta.

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 23:20:52     Reagovat
    Autor: bark - bark
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Uz to tu padlo, ale pridam se take s otazkou jestli se o Legendu nechces rozepsat vice?

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 12:38:31     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ha! To mě zajímá. Nechceš napsat recenzi?

     
    Komentář ze dne: 31.10.2010 13:11:00     Reagovat
    Autor: Kalasnikov - Kalasnikov
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jistě že je brzdou provozu, Co taky jiného se zrychlením 0-100 za 14,2 vteřin? To je o dvě desetiny vteřiny pomalejší než favorit, nebo o 2,2 vteřiny pomalejší než 1500 žigulík.

     
    Komentář ze dne: 31.10.2010 14:51:20     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    V běžnym provozu takhle zrychluje 1 auto ze 100. Nebo běžně vídáš, jak od semaforu každej točí 1-2-3 do výkonový špičky s plynem na podlaze? Já to vidim spíš obráceně, dost lidí se rozjíždí jako kdyby byli na světě sami a tu desetinku litru paliva vyzevlenym rozjezdem musej ušetřit bez ohledu na to, že pak díky tomu stihnou projet křižovatku 3 auta místo 6. Brzdu provozu nevytváří slabej motor, ale špatnej řidič. Ujišťuju tě, že ani se slabším autem než je Fabie 1.4TDI nemusíš bejt vůbec brzda provozu, stačí se toho nebát a především jet plynule:-).

     
    Komentář ze dne: 31.10.2010 14:59:55     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Po precteni tohoto prispevku by mne zcela vazne zajimalo čo také si predstavujete Kefalín pod pojmom "jet plynule" :-D

     
    Komentář ze dne: 31.10.2010 17:42:26     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Prokonzultuj to s výkladovým slovníkem.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 15:30:01     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re:
    Článek je o Fobii I z pohledu jak uživatelského na dlouhé cestě, tak z pohledu rozebírání interiéru při montáži reprodkutorů - myslím si, že to je z článku dostatečně zřetelné. Zmínka o Octavii II padla kvůli srovnání.

    Do všech třech Vámi zmíněných aut jsem dělal audioinstalaci, v Arose jsem ji pak několikrát měnil a Fabii ještě čeká upgrade.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:39:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    aha...takže i ty teda vidíš nesourodost témat, která jsi maximálně trochu nakousl, ale žádné nedotáhl tak, aby to nebylo jen mlácení prázdný slámy informacema, který má 9 z 10 lidí.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 00:58:28     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Re:
    Mám za to, že jsem otázku Fabie výrazně víc než jen "trochu nakousl." Zase je potřeba si uvědomit, že to auto používám kromě zmíněné dovolené tak nanejvýš na odvoz psa na zahradu a zpátky, a to taky pouze jednou za uherský rok, takže nemůžu sloužit zkušenostmi ze 100k km za jeho volantem.

    Tenhle článek je o souvislosti fabie a cesty do Chorvatska, proto nevidím smysl rozepisovat jednak postup prací při výměně repro nebo rozebírání auta - nepsal jsem uživatelský manuál, a jednak to je článek o Fabii a cestě do Chorvatska, nikoliv o Arose či Octavii 2.

    Nevidím nic z toho jako jiné téma, použil jsem to pouze pro srovnání, jen v případě těch reproduktorů jsem chtěl přinést trochu jiný pohled na věc - nevěřím tomu, že 9 z 10 lidí si samo vymění na autě víc než kolo nebo žárovku.

    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:48:16     Reagovat
    Autor: miluna - Miluna
    Titulek:volej
    Jen takovou poznámku, jak jste tak bystře poznal, že olej nebyl vyměněn? U těchto dieselsráčů bývá měrka černá už poté, co se nový olej do motoru naleje a ještě ani není nastartováno, opravdu!

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:44:23     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: volej
    Tak jednak jsem tak soudil z toho, že ho bylo málo (pod údaj MIN na měrce) a taky podle toho, že jsem si ho trochu rozmazal mezi prsty a vskutku jsem tak černý olej ještě neviděl ani u dieselu (ale je pravda, že jsem zas tak moc dieselových olejů neviděl, většina aut kolem mě má benzínový motor).

    Komentář ze dne: 25.10.2010 01:44:12     Reagovat
    Autor: deepthroat - deepthroat
    Titulek:"ale DSG je úplně na hovno"
    proti gustu žádný dišputát, tj. někdo to pro sebe může považovat za zbytné. Já poslední generaci DSG (nebo PDK, což je to samé), považuji za mimořádně povedené převodovky. Prostě jsem se nalízal krve. Stejného mínění jsou i řidiči, kteří platí u koncernu cca. 2k eur a např. u Porsche 4k eur Aufpreis, aby ji v autě měli. Pokud náročný zákazník akceptuje takovou cenu, asi ta převodovka nebude obecně vzato "úplně na hovno".

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:37:03     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    samozřejmě záleží na člověku, ten článek jsem nepsal z objektivního pohledu, ale z pohledu čistě subjektivního, z pohledu člověka, který zbožňuje WRX STi, 911S, Caterhamy a M3 E30.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:19:25     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Nojo, tu nechuť k automatu absolutně nechápu. Začínám shánět nějakou ojetinu na poskakování po městě a s automatem na mě ne a ne něco vypadnout. Už mě to kvedlání po městě nebaví.

    Ač mám relativně starou automatickou převodovku, tak mi nijak nepřijde, že bych řadil mnohem lépe, než když jedu s druhým autem, co kvedlačku má. A i kdybych do toho mohl kecat, tak se na ni s důvěrou spolehnu. Vždycky pozná, kdy spěchám a kdy jedu v pohodě.

    Pravděpodobně bude nějaký problém mezi sedadlem a pedálem plynu, nebo se jedná o echt chlapa, který než by koupil maso v supermarketu, jde na lov.

    Jednou jsem se ptal známého, který je schopen ve 30 km/h zařadit čtvrtý rychlostní stupeň a není mu to divné, proč si nekoupí auto s automatem? Cituji: "Protože automat stojí za hovno a neumí řadit".

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:35:44     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    a jéje...automatikáři...

    ano - automat neumí řadit, protože prostě neumí číst myšlenky. je mi daleko milejší vzít klacek a vnutit převodpvce nějakej kvalt než dělat harakiri s plynem, aby to milostivě podřadilo nebo to tam nasekat sekvenčně, tedy manuálně.

    na hovno automat ale určo není, protože by se moc moc trápili ti, kteří na řízení vč. řazení nestačí 8o)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:46:21     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Na základě vlastního pozorování bych zhruba 95% řidičů ten automat nařídil soudně ;o)

    Analogie: Při splachování kýblem máš mnohem větší kontrolu nad množstvím použité vody, kterou můžeš dávkovat podle obsahu mísy. Používání splachovadla tuto kontrolu znemožňuje. Ale ... jak doma splachuješ?

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:51:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    je splachování tisknutím tlačítka "malá/velká" automat nebo manuál? 8o)

    splachování kýblem a "automatem" samozřejmě není ta správná analogie. manuální převodovka má totiž mnoho výhod, které pro běžného řidiče daleko přesahují "pohodlí", které nabízí automat a které je jeho jedinou výhodou...a zalívání kýblem zase tak moc výhod nemá.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:58:28     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Automat. Neexistují dvě stejná vysrání.

    Tady asi bude záležet na autu. U VW Polo, které jsem si půjčil na dovolené, by automat byl nejspíš na škodu. U lepších aut se to nepochybně mění.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:24:34     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    co je "lepší auto"? fobyja? ochcáfka? nebo až superbéčko?
    osobně jsem jel jen s jedním automatem, kterej mne nesral tím, že by dělal něco, co nechci. Bylo to v BMW 635d se kterým jsem jel asi 300 km po městě i dálnici.

    Zbytek automatů mne svou impotencí nutil buď přepnout na manuál nebo změnit jízdní styl tak zásadně, že mne to ruší.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:28:32     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Ja jsem si celkem liboval s automatem ve Vel Satis 3,5V6. Nejdriv jsem radil sekvencne, pak prubnul automat a nakonec jsem skoncil s natazenejma nohama a akceleraci/deceleraci ovladanou pouze tlacitkem +/- na volantu :)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:34:18     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    takhle jezdím v C4 Picasso - na tempomat 8o) Auto velký (a těžký) jako mořská kráva totiž nezaujme lautr ničím než tím, že tě neobtěžuje ani tím, abys to zoufalství nutil nějakým tradičním způsobem k výkonu 8o)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 11:25:36     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    opdkdy je C4P velky auto...? Moussa ma pravdu, ty mas proste jiny meritka :-D

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:21:05     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    co je "lepší auto"? fobyja? ochcáfka? nebo až superbéčko?

    Samozřejmě že ne. Konkrétně jsem měl na mysli E 280 CDI 4MATIC, které jsem si pořídil v létě. Díval jsem se na net a musím uvést, že mám Avantgarde provedení, které se liší např. i výkonem motoru - místo standardních 140 kW má tenhle 190 kW. (Není to tedy jen záležitost výbavy a vzhledu, jak jsem zjistil.) Závodník by možná ohrnul nos a vytkl deset nedostatků, ovšem my nehovoříme o závodní jízdě.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:24:58     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Proč jsem psal o tom Avantgarde, aby to někdo špatně nepochopil. Našel jsem si recenzi na tento typ ve standardním provedení a ta vytýkala právě převodovku, ovšem mé provedení nic takového nedělá. Proto to bylo relevantní pro diskusi, nešlo jen o machrování.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 14:00:38     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Jedu za někým co se plíží. Nastane okamžik, kdy můžu předjet:
    manuál: narvu tam dvojku s meziplynem a vyrazím vpřed, na úrovni předku předjížděného řadím za tři a úspěšně předjíždím, řadím za pět a pokračuji;
    automat: hňápnu na plyn, převodovka okamžitě podřadí na jedničku a rozeřve se šestiválec, než se rozkoukám, jsem před předjížděným a pokračuji dál, mezitím, aniž bych si všiml, je zařazená čtyřka. V klidu háže kvalty na 2000 rpm, při sešlápnutým plynu háže kvalty pod 6000 rpm.

    Je nějaký důvod jezdit s kvedlačkou? Když přesednu do městského vozítka (Mitsubishi Carisma), marně ten důvod hledám. Jediný co můžu, tak vytočit motor o 1500 otáček výš.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 14:03:11     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Nehledě na to, že u automatu můžeš přepnout na sportovní mód a dát si tam ručně, co potřebuješ, takže máš i větší možnost volby. Zkus neřadit u manuálu ;o)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 14:43:00     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    A nehlede na to, ze se tezko najde nekdo, kdo by dokazal radit manualne lip, rychleji a plynuleji, nez soucasne automaty. Leda tak Chuck Norris.
    Ale stejne jako se najdou lidi, kteri budou prisahat, ze mycka nadobi poradne neumyje, mame tu i tvrzeni, ze automat pry nejak spatne radi. Oboje se zaklada jen na emo argumentech a se skutecnosti nema nic spolecneho.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 14:54:20     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    já neříkám, že automat řadí špatně, já prostě nechci převodovku, které po zatažení za pádlo trvá vteřinu, než zařadí, která sama zařadí nahoru ve sportovním módu ve stejnou chvíli, kdy já zatáhnu za pádlo, takže jsme o dva stupně nahoře = v prdeli a která nepodřadí, když já chci.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 15:04:06     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Proc mas sportovni mod?
    Si rad manualne a kdyz te to prestane bavit, tak tam zase hod automat. Mit sportovni mod a jeste rucne radit je solidni flagelantstvi.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 15:05:11     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    To je ten problém. Vnucovat automatu svou vůli a tvářit se, že to umím líp. Smysl manuálního podřazení mi u automatu poněkud uniká. Snad při jízdě z prudkého kopce, ale na to má slušnej automat gyroskop a zas ví, že má brzdit motorem, pokus nemačkám plyn.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 15:24:35     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Smysl manuálního řazení u automatu je v tom, že automat nevidí před auto. Když mám nějakou trasu naježděnou, tak vím, že za 100m bude vracečka, kterou je optimální projet na čtyřku 2500/min, protože pak je stoupák a je dobrý mít roztočený turbo.
    Nebo naopak vidím že kopec končí, tak tam dám vyšší kvalt o něco dřív než automat.

    Respektive - já nemám čistý automat s hydroměničem, tam to je blbina, ale mám sekvenci s robotem a tam je to docela fajn.
    O něco se zvýší dynamika jízdy a malinko spadne spotřeba.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:18:16     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Moderni automaty berou data z GPS a map a podle toho radi, takze pred auto vidi :))

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:17:18     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    tlachy.

    problém je, že řidič nechává obrovskou část řízení na něčem, co má mozeček kalkulačky a má za to POCIT, že nad vším zvítězil. nevím taky, čí vůli by měla převodovka plnit, když ne řidičovu. pokud máš pocit, že automatická přehazovačka umí řadit líp než ty a má na všechno recept, pak je asi dobře, že ji máš. zajímala by mne třeba metoda, jak automat zabrání akceleračnímu prokluzu kol, když jedeš po kluzkým do stoupavé zatáčky apod.

    každej automatik se zaklíná "slušným automatem", kterej dokáže brzdit motorem. kolik takovejch jezdí? 1 z 30?

    kdyby byl automat taková výhra, tak už se 10 let do aut nemontuje žádná jiná převodovka, ale je to trochu jinak, že? 8o)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:40:21     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    To řeší nějaký ty opičárny co se jmenují třemi písmenky. Teď si nevzpomenu, abych nekecal (ASR?). Já opravdu mám auto na přemisťování z bodu A do bodu B. Už jsem dalek toho, abych řezal zatáčky a do toho mi nadávala manželka, nebo tím budil dítě v sedačce, abych závodil v koloně, kdo bude v cíli o 5 minut dřív. Už jsem z toho vyrostl a jezdím celkem v klidu. Proto taky nemám nadupaný auto, ale jen něco přes 200 koní, které stačí na klidnou jízdu a občasné předjetí. Na silnici si nemám co dokazovat, spíš se snažím nepřekážet rychlejším.

    V USA se kupodivu montují v podstatě jen automaty. V Evropě jsou auta drahá a příplatek za automat je "lehce" ujetý, tak to spousta lidí nedopřeje ani manželce. Evropa je vůbec, co se týče aut a cestování v nich, poněkud specifická. O střední a východní radši nemluvě.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 15:52:46     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno&
    no v USA je to možná spíše tím, že se to ani jinak v autoškole nenaučej ...

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:22:03     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Ja bych automat zpet nemenil.

    Kdyz se mi chce blbnout, tak radim normalne manualne na automatu a nic mi do toho nekeca, maximalne me nenecha zaradit jednicku kdyz jedu 90km.
    Muzu si podradit, brzdit motorem co je libo.

    Kdyz me to bavit prestane, nebo kdyz narazim na mesto ci kolonu, tak tam hodim zpatky automat a neresim.

    Jak nekdo psal vyse, u automatu si to muzu prepnout na manual, u manualu si nemuzu prepnout na automat.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:43:34     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Poslední věta je s dovolením blbost... Zrovna Ty bys měl vědět, že kvalita nějaké věci a její rozšířenost spolu začasté souvisejí jen velmi volně a občas vůbec.

    Automaty, které neumí slušně brzdit motorem jsem viděl jen v museu. Z těch, kterými jsem jezdil, to uměly všechny. Stačí přesnunou volič do správné polohy.

    Umím řadit líp než automat. Taky umím při focení nastavovat exposici líp než většina fotoaparátů. Ale pokud potřebuju někam prostě dojet, nebo si vyfotit ceduli s otvírací dobou obchodu, o houby jde a mozečku s inteligencí kalkulačky to klidně svěřím.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 10:30:43     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno&
    Jestli to spíš nesouvisí s jakýmsi přesvědčením, že automatická převodovka je háklivá, snadno se rozbije a oprava pak stojí půlku ceny toho auta. Američan vyklopí těch pár dolarů, co by oprava stála v USA, ale průměrný Evropan na tom docela slušně vykrvácí. Přiznám se, že z tohoto důvodu mám také nedůvěru k automatu. Je to prostě něco, co neznám, nevím, jak se to může chovat v případě problémů atd. Tím ale nepopírám, že to funguje, vždyť právě v USA to má prakticky každé auto.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:46:47     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    kdyby byl automat taková výhra, tak už se 10 let do aut nemontuje žádná jiná převodovka, ale je to trochu jinak, že? 8o)

    V USA tomu tak je, alespoň ve významné většině. Evropa je kulturně, hospodářsky a technologicky už trochu mimo mísu.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:26:54     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Přesně tak. V Mercedesu, BMW atd. to ladí už několik let, ale na cit v paži Pepy z Vysočan ne a ne se dotáhnout.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 14:56:37     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    nemáš, automat vždy sám odřadí nahoru těsně pod omezovačem, ať už je ve sportovním módu nebo ne, viz moje reakce kousek níž.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 15:14:45     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    To je pověra. Pokud jedu klidně po městě a lechtám plyn, automat mi řadí při 1500 - 2500 otáčkách. Nemá důvod řadit výš, když "ví", že maximální krouťák 280 Nm má při 2800 otáčkách. Řazení pod omezovačem se děje jen tehdy, když tomu šlápnu za krk a to rozhodně nedělám často. Rád jezdím plynule.

    Každé ubrání plynu má za následek jemné přeřazení na vyšší stupeň, Pokud má motor správné otáčky.

    Mám pocit, že z tebe mluví naprostá neznalost jízdy se slušným automatem. To nemyslím nijak ve zlém. Chce to najezdit nějakou tisícovku kilometrů a člověk se nerad vrací ke kvedlání.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 15:38:45     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    nejsem si jist, nakolik je automatický pětikvalt v Subaru Outback 3,0R dobrý, ani si nejsem jist, kolik jsem s ním najezdil km, ale kolem 4000 by to být mohlo. Sportovní mód tu znamená možnost manuálního řazení, ale pouze možnost, ne nutnost - automat pod omezovačem sám zařadí a když v tu chvíli zatáhnu za páku, přijme i tento signál a zařadí o další stupeň nahoru. Stejně tak ve zhruba 80 km/h odmítá podřadit na dvojku, i když při zrychlení drží dvojku až do 120 km/h.

    Samozřejmě, při plynulé jízdě nebo ve městě to je super věc, ale já jsem tohle ochoten obětovat kvůli pár chvílím čisté radosti z řízení na oblíbené lesní cestě nebo okruhu a zrovna Subaru je tady na tohle expert. Outback, Forester nebo Impreza, ještě jsem neřídil auto s lepším podvozkem.

    Jest zde zásadní rozdíl mezi DSG (dvouspojkovým robotizovaným manuálem, např. Ibiza cupra) a automatem (klasickým automatem s hydraulickým měničem točivého momentu, např. právě ono Subaru), ale já nemám rád ani jeden.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:20:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    těžko se to vysvětluje někomu, kdo s manuálem neumí zacházet, nevidí jeho výhody, ale zato vidí výhody automatu v tom, že má o starost míň...8o(

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:46:31     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Ale jo, nějakou stovku tisíc kilometrů jsem s manuálem najezdil. Dokonce s manuálem se dá šetřit palivo. Dá se ještě na dvojku hrabat, dá se spousta věcí, .... pokud auto užívám pro zábavu. Pokud auto používám jako nutnost, manuál mě už neláká.

    Nějak jsem se tu nezvykle zakecal, nakonec ani nevím proč :-D. Dík za pokec.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:33:53     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Vše má své místo. Ve V480 mám manuál a automat bych tam nechtěl. Do T613 bych automat místo stávajícího manuálu dal hned. V Jeepovi jsem velmi spokojený s automatem.

    Co mi moc nesedí jsou automaty s možností ručního řazení - tam mi prostě chybí spojka, hlavně při podřazování.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:41:05     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno&
    "Do T613 bych automat místo stávajícího manuálu dal hned..." - A co Vám brání. Nějaký Special s Borg-Wagnerem by se snad někde našel?

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:45:57     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno&
    Co sa tyka tych automatov s moznostou rucneho radenia, mam podobny nazor. Jedina vec na co rucne radenie vyuzivam je jazda do kopca a z kopca.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:59:12     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Proč tak zostra? Mám na kontě pár tisíc km s E34kovým bavorem s automatem a vůbec to nebylo tak zlé, jak by si člověk myslel podle zdejší diskuse. Nakonec se mi sice po manuální převodovce stýskalo, jenže to bylo jen kvůli tomu, že řazení ještě stále vnímám jako zábavu.
    Faktem je, že na dálnici to bylo s automatem mnohem pohodlnější - motor si při kmph v pravém pruhu spokojeně brumlal někde pod 2000rpm, já celkem relaxoval a jízda probíhala příjemně pohodlně. S prodlevou také problém nebyl: při aktivaci kickdownu (či jak se té podlahové zarážce plynového pedálu nadává) to během cca třičtvrtěsekundy podřadilo, zavylo a vyrazilo kupředu přinejmenším stejně dobře, jako s manuálem. A to byl prastarý automat z roku 89.
    Automat a manuál jsou prostě zařízení pro jiné skupiny řidičů. Automat zpravidla tak nějak svádí ke klidné a pohodové jízdě, zatímco manuál zve k jízdě dynamické.
    Dle mého názoru se tedy naprosto není třeba ohánět argumenty ad hominem typu "kdo preferuje automat, neumí řadit" - třeba můj tatík má ve svém věku na kontě pěkných pár set tisíc, začínal na staré Octavii (tím nemyslím jedničkovou, ale tu opravdu starou), manuálem ve Fordu Grenada uměl řadit i bez spojky a přesto se mu automat zamlouval - a to velice. To je takový problém přiznat, že může mít někdo jiné preference a přesto zůstat OK člověkem a řidičem?

    Nicméně z druhé strany mince - když se před pár měsíci s 550kkm na kontě odporoučely první lamely automatické převodovky a auto šlo z domu, rodinný mechanik tátovi důsledně vymlouval koupi nových vozidel s automatem s tvrzením, že novým BMW a meďourům ty spojky vydrží okolo 100kkm. Jestli má skutečně pravdu a kchatování kostů dorazilo i do segmentu "prémiových značek" nebo zda měl "smůlu" na výskyt pár zmršených nebo nadměrně zatěžovaných kousků posoudit nemohu..

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 11:06:23     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno&
    Nevím, ale na dálnici de facto neřadím ani s manuálem, rychost řídí tempomat... pokud tedy není nějaká zácpa, tak fakt neřadím a to mám slabý motor.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:00:04     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na ho
    Tak konkrétně na dálnici se mi spíše líbilo, že je automat jinak zpřevodovaný, takže to při 110 točilo pod 2000rpm. Teď jezdím s E34 s manuálem a na pětku to při 110 točí snad okolo 2,5-3 - z hlavy teď nevím - ale každopádně je to subjektivně o dost víc slyšet.
    Výhoda automatu bylo spíš popojíždění v kolonách, kde stačilo pustit brzdu a auto se pooomaličku rozjelo krokem. Nevím, možná se to má dělat jinak, ale v manuálech jsem se vždycky rozjel o rychlostí znatelně větší, než krokem, jelikož jsem si přidal trochu plynu a pustil spojku a v důsledku poskakoval - mám totiž utkvělý dojem, že setrvání v módu prokluzování spojce (resp. jejím lamelám) moc nesvědčí, takže to bylo "nastavit plyn/pustit spojku/rozjet se/hned vyšlápnout, vyřadit a dojíždět setrvačností".
    Zatímco ten automat de facto prokluzuje furt, tak mi to mohlo být jedno a auto prostě popojíždělo minimální konstantní rychlostí, zatímco manuály v okolí poskakovaly, maje "minimální neprokluzovací rychlost" znatelně vyšší, než ten automat.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:09:56     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně n
    Jaké E34ky jste majitel? :)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:37:22     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno&
    ale já to neberu zase až tak kategoricky, aby si to žádalo takovou filipiku, jakou jsi předložil. nemám proti automatům nic. jen mi hlava nebere názor, že automat je prostě nejlepší, jelikož se řidič může válet a o šaltry se nestarat...a přitom je dost režimů, kde se automat prostě nechytá a řidič se musí přizpůsobit...a to kolikrát nemálo.

    ad pohodová/dynamická jízda: mám 206 CC s manuálem...a jezdím v průměru pod 7 litrů, jelikož se nikam nepotřebuju hnát...ale co předjet chci, to dám. Takže nejen automat je dobrý pro plynulou a klidnou jízdu. dá se to i s manuálem, ale je třeba mít vhodnou karosářskou variantu povozu. 8o)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 17:51:47     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na ho
    Každému, co jeho jest.. Jak říkám, na BMW jsem vzhledem k rychlosti řazení po kickdownu a výkonu motoru nikdy nezažil situaci, kdy bych s tím měl opravdu problém a tak považuji za dost dobře možné, že je pro někoho lepší automat; ovšem na druhou stranu jsem spíše řidič-flegmatik a mimo dálnici něco předjíždím tak pětkrát do roka - a to zpravidla kombajn ;-)

    Taky je fakt, že ten starý automat si na nic nehrál: nahoru řadil, když se otáčky vyšvihly nad 3500, dolů když spadly někam pod 1500 plus samozřejmě podle momentálního zatížení. A při sešlápnutí pedálu až na zarážku okamžitě bez keců a snahy něco vymyslet podřadil a držel až skoro do červeného pole. Žádná GPS-předvídavost :D

     
    Komentář ze dne: 02.11.2010 14:55:12     Reagovat
    Autor: VirtualCZE - VirtualCZE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno&
    rodinný mechanik tátovi důsledně vymlouval koupi nových vozidel s automatem s tvrzením, že novým BMW a meďourům ty spojky vydrží okolo 100kkm

    Tak si řikám, jak se může lišit při stejném režimu životnost manuálně a elektronicky ovládané spojky? Navíc nové auto najede 100t. km většinou v záruce.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:26:21     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Pokud to Subaru v EU je jine nez Subaru v US, tak si to prepni do modu M a pohybem paky k + pripadne k - men kvalty podle libosti a nic ti do toho nebude kecat. Maximalne te to necha podradit prilis nizko, pokud by otacky sly za omezovac.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:24:59     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    Ale jako manuálista říkám, že možnost řadit o dvě rychlosti se mi líbí (obvyklá sekvence z vytočené 2 na 4)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:38:34     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno&
    Správně! V C1 se dá řadit 1-3-5 úplně v pohodě. 2 a 4 jsou jen pro brzdění motorem 8o)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:25:46     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    No, ono je to tak mozno s DSG. Tu nepoznam, tunajsie pozicovne VW moc nevedu. S klasickou hydromechanickou prevodovkovkou to vyzera skor takto: Zosliapnem plyn, motor sa pridusi, po sekunde si RJ spocita ze cosi nie je v poriadku (skrtiaca klapka otvorena a narast otacok nikde) tak vysle prevodovke signal na podradenie, za dalsiu sekundu prevodovka aj zaradi. Vtedy sa v protismere objavi auto, tak pustim plyn a zaleziem...

     
    Komentář ze dne: 02.11.2010 14:47:55     Reagovat
    Autor: VirtualCZE - VirtualCZE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    manuální převodovka má totiž mnoho výhod, které pro běžného řidiče daleko přesahují "pohodlí", které nabízí automat

    Docela by mě zajímal ten "dlouhý seznam výhod" a definice "běžného" řidiče...

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 13:49:07     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    To bude asi to kouzlo, vnutit převodovce nějakej kvalt :-) Už jsem to pochopil a konečně mi to někdo jasně vysvětlil.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:40:37     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    lepší je, když vítězí řidič nad strojem, než aby to bylo naopak, ne? nebo je tak fajn pocit, když převodovka a spojka v jednom určuje řidiči, co vyjede nebo nevyjede, koho předjede v daném úseku apod.? to se mi nějak nezdá...

     
    Komentář ze dne: 02.11.2010 14:39:44     Reagovat
    Autor: VirtualCZE - VirtualCZE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: "ale DSG je úplně na hovno"
    nebo je tak fajn pocit, když převodovka a spojka v jednom určuje řidiči, co vyjede nebo nevyjede, koho předjede v daném úseku apod.?

    V takovém případě bych viděl problém někde mezi sedadlem a ovládacími prvky vozidla...

    Komentář ze dne: 25.10.2010 08:46:46     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:
    No....já jsem ochoten snést ten nedostatek výkonu za cenu velice nízké spotřeby. Co však u tříválcových TDI opravdu nesnesu je ten kravál. Jinak by mi to nevadilo.

    Komentář ze dne: 25.10.2010 10:08:39     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:
    Fabia je šmejd, protože je to Škoda a všichni odborníci zde to vědí protože do ničeho horšího než je medvěd ml by svou prdel neposadili.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:46:21     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re:
    Po pravdě řečeno, první generace ML není žádný zázrak :)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:49:29     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    budeš maturovat už letos nebo až napřesrok?

    Komentář ze dne: 25.10.2010 19:15:39     Reagovat
    Autor: Pepe - Pepa
    Titulek:
    já to viděl jezdit jako pořadatelák- zavírák trati na rally. Hoši se s tím snažili jet trošku ostře když už jsme na té rally žejo, což v praxi znamená rvát to do zatáček za každou cenu ikdyby mělo vnější přední vylézt vrchem z blatníku. Ono to jaksi s tímhle motorem nejde normálně do zatáčky na brzdy a ze zatáčky akcelerovat. Když to po půldenním trápení dojelo na start kde jsem byl, tak jsme se s klukama záchranářskýma váleli smíchem když jsme uviděli přední gumy. To nebyly sjetý vnějšky, to byly normální kužele.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 10:05:56     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re:
    tak tenhle komentář mě regulérně rozesmál :D já jsem zatím na rally viděl zavíráky jen v podobě evo X, megane renaultsport etc., ale na fabii bych se vážně rád podíval :D

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 19:07:18     Reagovat
    Autor: Pepe - Pepa
    Titulek:Re: Re:
    ted jsem si uvědomil že jsem to spletl. Ta fabia s totál sežranýma gumama nebyla 1.4 TDI ale hrůza ještě hroznější Fabia 1.9 SDI. A opravdu s tím jeli zavíráka na Horácké Rally v Třebíči, auto bylo od jednoho ze sponzorů, od firmy Meteor co prodává autodíly. Taky tam jezdila jako předjezdec Fabia RS a v té jednou za jízdy usnula spolujezdkyně.

     
    Komentář ze dne: 27.10.2010 09:18:44     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Re:
    SDI, to je ten atmosférický diesel? Slyšel jsem o něm, ale nechce se mi věřit, že by se používal v 21. století...

     
    Komentář ze dne: 27.10.2010 09:44:03     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    A cos čekal, atomovej poohon? SDI motor se v prvních fabiích používal hodně, dokonce i v některých oktávkách nebo golfech (což nechápu). Ostatní automobilky taky používaly naftový motory bez turba i po roce 2000.

     
    Komentář ze dne: 27.10.2010 18:43:18     Reagovat
    Autor: Pepe - Pepa
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    ještě před pár lety to byl v bílé barvě, provedení kombi jeden z nejobvyklejších služebáků pro zásobovače a jiný nižší pocestný personál. Ten motor je jen mírně vylepšený 1.9 D používaný v podobně určených Feliciích. Prostě firmy to kupovaly coby malonákladový skoronáklaďák na tahání krabic a chudáci zásobovači z toho dostávali bolestivé svědění konečníku. Zrychluje to jako nákladní vlak a tak máte na vybranou buď se s tím smířit nebo jet jak hovado. Prostě udržet tempo za každou cenu. I za cenu prasáckého předjíždění, nedávání předností, řezání nepřehledných zatáček a podobně. A šéf si hajzl vozí prdel v tédéíčku.

    Komentář ze dne: 26.10.2010 15:41:55     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:škoda
    Čekal jsem popis auta na dlouhé cestě a dočkal jsem se cestopisu s mnoha odbočkami :-)
    škoda

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 16:50:44     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: škoda
    mno ono nebylo vesměs co popisovat, po dobu cesty se nic výrazného nestalo. Sedačky byly stejně špatné každý kilometr, volant a řazení (ne však řízení) stejně příjemné, a tohle jsem popsal :)

    Navíc nesouhlasím, že to je cestopis s mnoha odbočkami - cestopisné části je věnováno míň, než polovina.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.