D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: O jedné veselé křižovatce, aneb pomáhejte a chraňte
    (ze dne 04.05.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 05.05.2014 07:35:47     Reagovat
    Autor: viro - viro
    Titulek:No nevím
    ale článek jsem ani nedočetl. Přišlo mě to jako Humlosprasek, kdy navrhované řešenéí je reguklovat, regulovat.....a termín "vysoká rychlost" při odbočení na Ohradě je poněkud tristní, pokud to neporovnávám s hlemýžděm. Jo, některá načasování světel jsou nepříliš šťastná, ale lidskou blbost žádný světla neochjrání, natož jejich časování.

     
    Komentář ze dne: 05.05.2014 07:55:16     Reagovat
    Autor: Trumpeta - trumpeta
    Titulek:Re: No nevím
    Já bych to nepodceňoval. Topení doma si také zajisté regulujete a nepřijde vám to kontraproduktivní. :) Ona je zřejmě regulace a regulace.

    Komentář ze dne: 05.05.2014 09:00:37     Reagovat
    Autor: mbem - mbem
    Titulek:Návrh
    Já bych ještě navrhl sraženému panu chodci, aby se naučil vždy před vstupem na přechod (i na zelenou) rozhlížet a nevstupoval, pokud si není jistý, že je to bezpečné.

     
    Komentář ze dne: 05.05.2014 10:32:33     Reagovat
    Autor: Forrest - Forrest
    Titulek:Re: Návrh
    To je zajisté dobrá rada, ale pointa je trochu jinde. Jistě je potřeba respektu z obou stran - chodců i řidičů. V tomto konkrétním případě bylo vstoupení do vozovky zcela bezpečné, problém nastal až na druhém konci přechodu. To by pak člověk nepřešel možná ani s křišťálovou koulí. Pravda ale je, že častěji vzniká problém při přecházení v opačném směru. Rozhodně nejsem zastáncem silničního fašismu, ale jsem proti stádní tuposti a pokud je systém nastaven defektně a míjí se účinkem, pak je asi nutné nějakou úpravu provést.
    Vřele doporučuji si uvedené místo párkrát projít/projet.

     
    Komentář ze dne: 05.05.2014 17:09:44     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: Re: Návrh
    já se tedy snažím sledovat po celou dobu kdy jsem na přechodu co se děje okolo... Na druhou stranu v autě zase po celou dobu koukám, kdo na ten přechod skočí bez rozhlídnutí.

    Komentář ze dne: 05.05.2014 10:35:05     Reagovat
    Autor: PSX - PSX
    Titulek:Toje dost rozsirena debilita pustit napred auta a pak chodce
    Musím říct ze tohle mně taky sere-udivuje . Skoro v každém městě je to takhle blbě nastavené - napřed řidiči dostanou zelenou s možností odbočit vpravo takže se začnou rozjíždět a očekávají chodce vpravo.
    Jenže chodci mají červenou a to nejméně dvě vteřiny během kterých se řidiči odbočující vpravo stále víc rozjíždějí. A pak jim to tam před auto pustí chodce. Kdo tohle mohl vymyslet ? - asi nějaký dopravní inženýr.

    Komentář ze dne: 05.05.2014 13:16:08     Reagovat
    Autor: cypher - Neregistrovaný
    Titulek:
    U té křižovatky na druhé straně (s ulicí Pod Krejcárkem) bývalo dříve (pět a více let zpátky) to časování ještě o něco horší. Zelená byla tak na dva a půl kroku.

    Komentář ze dne: 05.05.2014 19:01:07     Reagovat
    Autor: Junis - Junis
    Titulek:zelená pro chodce
    Ohledně zelené pro chodce - pokud se něco nezměnilo v předpisech (o čemž nevím), tak je to již dlouhou dobu tak, že na zelenou může chodec vstoupit na přechod a přejít, pokud během přecházení padne červená, tak může normálně, bez nějakého zrychlování či jiných zbytečných pohybů, dokončit přecházení. Tzn., že intervaly by měly být takové, aby se to "dalo stihnout" po dobu signálu Stůj pro vozidla. Párkrát jsem se na téhle křižovatce vyskytl jako "pěšec bez koní" a přejít se to dalo - cca půl roku nazpět.

     
    Komentář ze dne: 05.05.2014 22:05:34     Reagovat
    Autor: Forrest - Forrest
    Titulek:Re: zelená pro chodce
    Je to samozřejmě tak jak píšete, ale když vás srazí auto, jehož řidič s vaší zelenou v lepším případě nepočítá, v horším ji ignoruje, pak jsou vám taková pravidla platná jak mrtvému... vždyť víte.

    Komentář ze dne: 05.05.2014 23:40:19     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:a přece se točí
    skoro před rokem jsem slyšela dospělého zdravého chlapa říct, že se bojí přecházet. Nevěřila jsem vlastním uším a pic kozu do vazu, je to tu zas! :-))

    naučte se přecházet a máte po starostech. Podle všeho se motáte na přechodu jak nudle v bandě a ještě požadujete úpravy na křižovatkách. Většina i docela malých dětí tento docela nenáročný úkon zvládne. Pokud dojde k úpravě křižovatky podle vašich požadavků zhorší se průjezdnost, přece jen jde o docela frenkventovanou křižovatku. Zbytečné omezování jen z toho důvodu, že vy máte jakési pocity ohrožení. Příště zkuste požádat někoho, aby vás převedl, když to nezvládáte, kdyby vám to bylo hloupé, tak si vemte bílou hůl a černé brýle a určitě se najde někdo, kdo vás ochotně a bezpečně převede na druhou stranu, vyjde nás to levněji a nebude to brzdit provoz.

    Komentář ze dne: 06.05.2014 18:07:11     Reagovat
    Autor: kubasz - kubasz
    Titulek:absolutni souhlas
    S autorem clanku naprosto souhlasim. Na miste se casto pohybuji, at uz jako chodec, nebo ridic (dokonce jsem byl ucastnikem dopravni nehody, jako spolujezdec, kdyz to kamarad poslal do dodavky. ktera musela zaflekovat na petniku diky chodci, ktery slavnostne vykrocil na zelenou tesne pred akcelerujici dodavku). Obecne nejsem priznivcem zbytecnych regulaci, narizeni apod... Dle meho nazoru je nastaveni intervalu a navaznosti svetelne signalizace na teto krizovatce opravdu nestastna. Zluta signalizace, upozornujici na prechod (na nemz v dobe jejiho mijeni stale sviti cervena) neni, dle meho nazoru, umistena nejlepe. Clovek, neznaly mistnich okolnosti, vetsinou pri jejim mijeni instinktivne kouka do leva, pro ujisteni, ze nic nejede z hlavni (ackoliv ma zelenou). Jakmile je pripojen na hlavni, tak je nucen prejit z plynule akcelerace na uplne zastaveni na nekolika malo metrech, protoze chodci, v okamziku padnuti zelene na prechodu, nekompromisne skakaji pred zrychlujici auta. Spousta chodcu o tomto problemu dobre vi a chovaji se tak v podstate naschval (mam zelenou voe) , aby pak mohli nastvane gestikulovat na ridice, co jen tak tak dobrzdil (toto jsem vypozoroval v dobe, kdy jsem tento prechod pouzival denne). Takze jestli, diky autorove iniciative, dojde k nejakemu rozumnemu precasovani intervalu signalizace, ci jinym opatrenim na tomto miste, z meho pohledu to bude urcite rozumna vec. Dik autorovi a drzim palce!

     
    Komentář ze dne: 06.05.2014 22:37:01     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: absolutni souhlas
    ne, tudy cesta opravdu nevede. Nestačí napsat, že obecně nejste příznivcem zbytečných regulací a pak vesele pokračovat, že u té jedné jediné křižovatky by to určitě šlo.

    nešlo, takových, kteří nejste příznivci zbytečných regulací a požadujete jen u té jedné, vás je na každou křižovatku ve městě asi deset.

    třeba křižovatka na Želivského, tam byl nejspíš také někdo iniciativní a nebyl příznivcem regulací a chtěl jen tu jednu regulovat a víc nic a průjezdná je čím dál tím hůř. Všechny regulace a podobná opatření jsou vždy na úkor něčeho jiného, nejčastěji průjezdnosti. A to všechno jen z toho důvodu, že jeden neumí přecházet a druhý má kámoše, který to napere do dodávky.

     
    Komentář ze dne: 07.05.2014 02:43:52     Reagovat
    Autor: kubasz - kubasz
    Titulek:Re: Re: absolutni souhlas
    Kamarada zde nehajim, byla to jednoznacne jeho chyba. Zminil jsem to jen pro ilustraci. To je proste neco, co se na danem miste deje dnes a denne. Pokud to spravne chapu, tak ucelem svetelne signalizace na krizovatkach, je zvyseni bezpecnosti a prujezdnosti dane krizovatky. Paklize signalizace plni presne opacnou funkci, jako v tomto pripade, povazuji za rozumne jeji prenastaveni, coz je to, o co autor usiluje. Soucasny stav vice nez nahrava vzniku, sice marginalnich, ale castych nehod, ktere na prujezdnost nemaji zrovna pozitivni efekt. Navic, zde regulace (troufam si rict, ze nezbytna), v podobe svetelne signalizace jiz existuje a jde jen o to aby plnila svou funkci. Vase protiargumenty v zaveru vasi reakce pouze ukazuji absolutni nepochopeni popisovaneho stavu na danem miste.

    Komentář ze dne: 15.05.2014 08:28:42     Reagovat
    Autor: Forrest - Forrest
    Titulek:odpověď MHMP, ODA
    Obdržená odpověď z Magistrátu:

    ...
    Jak sám uvádíte, jedná se o poměrně rozsáhlou a dopravně již přetíženou křižovatku. Stavební uspořádání je několik desetiletí staré, tak i způsob řízení semaforu je poplatný této době a samozřejmě tehdy platné legislativě. To však neznamená, že zde naplatí zákon o provozu na pozemních komunikacích či že se jím nemusí někteří účastníci provozu řídit.
    Technická správa komunikací, která je správcem světelné signalizace v Praze, připravuje kompletní rekonstrukci této křižovatky včetně světelného semaforu dle současných bezpečnostních standardů a současně platné legislativy. Dle dokumentace, kterou má náš úřad k dispozici, by např. toto předmětné pravé odbočení vozidel do souběžně přecházejících chodců přes ulici Jana Želivského být nemělo a obdobně bude upraven jak stavebně, tak i signalizačně, přechod přes ulici Pod Krejcárkem.
    Protože přípravu i realizaci této rekonstrukce, včetně časových harmonogramů jednotlivých prací, zajišťuje Technická správa komunikací, adresuji tuto zprávu, včetně Vašeho podnětu, zástupcům TSK zabývajícím se přímo problematikou světelné signalizace a žádám o podání přesných informací jak k připravované rekonstrukci SSZ, tak i k funkci stávajícího SSZ v kontextu předmětného podnětu. Tyto informace žádám zaslat přímo žadateli a v kopii mě na MHMP, ODA.
    ...

     
    Komentář ze dne: 15.05.2014 08:32:01     Reagovat
    Autor: Forrest - Forrest
    Titulek:odpověď TSK
    a odpověď od TSK:

    Dobrý den,
    popis současné situace a zdůvodnění jste od Ing.Dražka již obdržel. Osobně tuto křižovatku velmi dobře znám a velice často zde projíždím. Musím s Vámi plně souhlasit že stávající stavební uspořádání není pro řízení SSZ ideální. Zásadní je však nedodržování vyhlášky ze strany řidičů. V současné době je dokončována dokumentace a žádost o stavební povolení. Stavba musí být, s ohledem na veliké stavební úpravy, provedena současně s rekonstrukcí Koněvovy ulice. V současné době je veliký problém s financováním poměrně veliké akce ( jsou k dispozici pouze finanční prostředky na přípravu akce - ne na realizaci). Věřím však, že tato záležitost bude kladně vyřízena , i přes vysoké finanční závazky města při realizaci tunelového komplexu Blanka, a požadovanou rekonstrukci bude možno urychleně realizovat..

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 10:41:21     Reagovat
    Autor: Forrest - Forrest
    Titulek:úřední záznam PČR
    dostal se mi do ruky úřední záznam zmíněných opicajtů, kteří nelenili a podali to jako můj přestupek na magistrát:

    Dne 29.04.2014 v 23:00 hod., hlídka OPKPE ve složení: velitel hlídky prap. Zuzana Roubalová, řidič pprap. Richard Búth projížděla na Praze 3, ul. Koněvova kde na křižovatce ulic Koněvova x Jana Želivského chtěla odbočit vpravo do ulice Jana Želivského, kde vstoupil na přechodu pro chodce muž později ztotožněn jako:
    [Forrest]
    Na světelný signál "stůj" tím porušil ust. § 4 píms c) v souběhu s ust. § 74 odst. 1 píms b) z.č. 361/2000 Sb., a je podezřelí ze spáchání přestupku v dopravě dle ust § 125c odst. 1 písm. k) z.č. 361/2000 Sb. Hlídka osobu vyzvala dle ust. § 63 odst. 2 písm. a) z.č. 273/2008 Sb., k prokázání totožnosti. Dále muže seznámila s přestupkovým jednáním s kterým výše uvedený nesouhlasil a začal tvrdit, že vstoupil na přechod pro chodce na světelný signál "volno". Dále hlídce tvrdil, že ho málem srazila a, že si na ní bude stěžovat. Vzhledem k arogantnímu a až agresivnímu jednání výše uvedeného nepostačilo projednat přestupek v blokovém řízení ale celá věc byla oznámena správním orgánu. Rovněž po celou dobu služebního zákroku se muž snažil mařit řádné objasnění věci, pořád opakoval, že si bude stěžovat na postup policistů. Muž rovněž požadoval po hlídce služební čísla, která mu byla hlídkou poskytnuta. Hlídka po celou dobu služebního zákroku jednala v souladu etického kodexu policisty.
    Během celého služebního zákroku nebylo použito donucovacích prostředků ani zbraně rovnež nevznikla žádná hmotná škoda ani újma na zdraví výše uvedené zakročují hlídky OPKPE.

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 10:46:32     Reagovat
    Autor: Forrest - Forrest
    Titulek:Re: lež jako věž
    Jelikož opicajti ve svém záznamu brutálně manipulují se skutečností, nenechal jsem si kálit na hlavu a zaměstnal jejich nadřízené:


    Vážená paní, vážený pane,

    v souvislosti s podnětem k přezkumu incidentu, zaslanému na Odbor vnitřní kontroly Krajského ředitelství policie hlavního města Prahy dne 2.5.2014 (viz přílohu), se mi dostal do ruky přiložený úřední záznam z tohoto incidentu, vypracovaný zúčastněnými policisty. Vzhledem k tomu, že policisté v tomto úředním záznamu zásadním způsobem manipulují se skutečností, neuvádějí celé skutečnosti a dopouštějí se křivého obvinění mé osoby, jsem nucen dále reagovat.

    Průběh incidentu je popsán v původním podnětu k přezkumu. Zásadní odlišnosti jsou následující:

    - hlídka zastavila své vozidlo až poté, co ohrozila chodce přecházející na přechodu a střetla se s jedním z nich, konkrétně se mnou (toto není v záznamu vůbec uvedeno)
    - policisté v záznamu zcela otáčejí časový sled provedených úkonů:
    - po zastavení vozidla za přechodem jsem hlídku upozornil na to, že mne ohrozili na přechodu pro chodce když jsem procházel na zelenou
    - jelikož že se pprap. Richard Búth choval zpočátku velice arogantně, vyzval jsem ho poté ke sdělení svého služebního čísla
    - na moji žádost o sdělení služebního čísla pprap. Búth reagoval tak, že v tom případě bude po mě chtít prokázat moji totožnost
    - rozhodně jsem nezačal trvrdit, že jsem šel na signál "volno" až po obvinění z přestupkového jednání - naopak přestupkové jednání policisty bylo příčinou celého incidentu
    - před vozidlem policistů v tomto směru odbočovala další dvě vozidla, vzhledem k načasování semaforu tak ani není pravděpodobné, že při střetu s chodcem na přechodu tento vstoupil do vozovky na signál "Stůj!"
    - po svědectví dalšího z chodců, který byl policisty na přechodu také minimálně omezen a který potvrdil, že přecházející chdci včetně mne vstoupili do vozovky na signál "volno", policista Búth prohlásil, že "je to tedy v pořádku a že se vlastně nic nestalo"
    - o existenci dalších chodců - svědků události - se policisté ve zprávě také vůbec nezmínili
    - v žádném případě jsem nemařil řádné objasnění věci, naopak jsem toto objasnění od policistů požadoval!
    - nejsem si vědom arogantního, natož agresivního jednání z mé strany
    - rozhodně jsem pořád neopakoval, že si na postup policistů budu stěžovat; uvedl jsem, že incident by měl být podnětem pro zajištění větší bezpečnosti na této křižovatce
    - velitel hlídky prap. Zuzana Roubalová se po celou dobu jednání nikterak nezúčastnila
    - ani jeden z policistů se nezajímal o to, zda po kontaktu s jejich vozidlem nejsem zraněn
    - vzhledem k výše uvedeným důvodům jsem přesvědčen, že policisté nejednali v souladu etickým kodexem policisty.


    Z výše uvedených důvodů vás vyzývám a žádám o:
    - důkladný přezkum výše uvedeného incidentu a zaslání jeho výsledků
    - kotrolu záznamů z dostupných kamer (kamera TSK na křižovatce Ohrada je momentálně funční a nasměrovaná na předmětné místo, místo mohlo být také v záběru kamery PČR)
    a jejich případné porovnání s údaji ze světelného signalizačního zařízení
    - konfrontaci uvedených faktů s pprap. Búthem a prap. Roubalovou


    Uvedené jednání policistů, obzvlášť s odkazem na manipulaci se skutečností ve zprávě a na mé křivé obvinění považuji za jejich závažné pochybení, které poškozuje celý policejní sbor.
    V případě nutnosti jsem připraven na vyšetřování icidentu nadále spolupracovat.

    S pozdravem
    Forrest


     
    Komentář ze dne: 28.08.2014 23:30:51     Reagovat
    Autor: Radek - RadekM
    Titulek:Re: Re: lež jako věž
    Mělo to ještě nějakou dohru?

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.