Zákazník
Dobrý den, v červnu jsem zakoupil vůz Meriva, vin W0LSH9EN1Exxxxxxx
s audiosystémem Intellilink Navi 650. Zjistil jsem , že navigace nerespektuje
volby nepoužívat placené dálnice. Např. silnici R6 Karlovy Vary - Cheb,
nebo R46 Prostějov - Olomouc. Obrátil jsem se na autorizovaný servis s
požadavkem na aktualizaci mapových podkladů, ale nedočkal jsem se uspokojivé
odpovědi.
V propagačních materiálech Opel se píše, že aktualizace se provádí
nahráním nových mapových podkladů pomocí USB klíče. Servis tvrdí, že mapové
podklady musí aktualizovat oni. Také není schopen odpovědět na dotaz, kde
si mohu zakoupit mapové podklady pro další státy (Rakousko, Itálie) a jak
je dostanu do navigace.
Další problém je v BT komunikaci mezi telefonem Nokia Lumia 610 s Windows
Phone 7.8. Ze seznamu kontaktů ani ze seznamu hovorů (načtou se do Navi
650 korektně) nelze uskutečnit hovor. Při pokusu o vytočení konkrétního
čísla nedojde k zahájení hovoru, ale k návratu na předchozí obrazovku.
Prosím o informaci, jak postupovat při aktualizaci map a případném dokoupení
nových map. Situaci s telefonem berte jen jako upozornění na problém, přecházím
na jiný telefon.
S pozdravem
Xxx Zzzzz
Opel
Dobrý den, pane Zzzzz,
Obrátil jste se na nás ohledně řešení navigace ve Vašem vozidle Opel
Meriva.
Požádám Vás o doplnění informace, v jakém servisu jste situaci již
řešil.
Veškeré údaje ověříme a poté Vás budeme kontaktovat.
Děkujeme za upřesnění. S pozdravem a přáním hezkého dne
Zákaznická linka spol. Opel
Zákazník
Dobrý den,
komunikoval jsem se servisem XXXxxx Nnnn, kde jsem Merivu koupil.
Xxx Zzzzz
Opel
Dobrý den, pane Zzzzz,
Obrátil jste se na nás ohledně dotazu na mapové podklady a komunikaci
telefonu ve Vašem vozidle Opel Meriva.
Veškeré informace byly ověřeny přes naše Technické oddělení s tím,
že NAVI 650 podporuje pouze jeden region a nelze do ní přidávat jiné mapové
podklady.
Informace o zpoplatněných silnicích jsou problém společnosti NAVTEQ,
která dodává mapy.
Telefon Nokia Lumia je obecně problémový co se kompatibility týče,
pokud jiné telefony fungují není problém UHP.
Společnost Opel stále vyvíjí systém jak samotné aktualizace a nové
mapy u navigací s Intelilink, zatím nemáme ovšem informaci ohledně data
aktualizace.
Děkujeme.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Zákaznická linka spol. Opel
Zákazník
Dobrý den,
Pokud opravdu Navi650 podporuje jen jeden region a nelze do ní přidávat
jiné mapové podklady, měl by Opel na toto omezení velmi důrazně upozorňovat.
Souhlasím, že informace o zpoplatněných silnicích jsou obsaženy v mapách.
Mapy Navteq jsou velmi podrobné, bohužel jsou schopny navigovat i po chodníku
(mohu uvést několik příkladů). Rozhodně ale není pravda, že neobsahují
informace o zpoplatněných silnicích. Předpokládám, že vaše mapy jsou hodně
zastaralé nebo je chyba v navigačním software, které označení placených
úseků nebere v potaz.
Telefon Lumia 610 nemíním řešit, přešel jsem na Lumii 925 a ta funguje
bez problémů.
Společnost Opel uvádí, že aktualizace map budou probíhat přes USB.
Předpokládám tedy, že ví, o čem mluví a ne, že systém teprve vyvíjí...
Celou situaci kolem Navi650 považuji za velmi nešťastnou. Domníval
jsem se, že automobilka Opel bude mít systém perfektně odladěný.
S pozdravem
Xxx Zzzzz
Zákazník
Dobrý den,
chci se zeptat, zda je něco nového ohledně aktualizace map.
P.S. Zdá se, že v Polsku jsou na tom obdobně, viz. odkaz
S pozdravem
Xxx Zzzzz
Opel
Dobrý den,
Je nám líto, ale nemáme žádné nové informace ohledně aktualizace map.
Děkujeme.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Zákaznická linka spol. Opel
Opel
Dobrý den, pane Zzzzz,
Ještě byl dotaz ověřen s tím, že u aktualizace mapových podkladů jsme
odkázáni na dodavatele Navteq a aktualizace se provádí průměrně 2x ročně.
Navigace Intellink je nastavena na používání mapových podkladů východ/západ
a bohužel je dělící rovina na hranicích naší republiky. Mapové podklady
druhého regionu je možné přehrát pouze v autorizovaném servisu, aktualizace
stávajících, pokud jsou dostupné, bude možná USB klíčem.
Je nutné upozornit, že plná kompatibilita systému Intellink je s novými
telefony I-phone.
Děkujeme.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Zákaznická linka spol. Opel
Zákazník
Dobrý den,
Chápu, že Opel kupuje mapy od fy. Navteq. Snažím se vás upozornit, že
s Navi650 je něco špatně. Navigací s mapami Navteq jezdí tisíce. A vyhýbání
se placeným úsekům funguje bez chyb. Jak je tedy možné, že u Navi650 to
nefunguje? Napadají mne dvě možnosti:
1. Hodně staré mapové podklady (nepravděpodobné)
2. Chyba v software Navi650, kdy sw nerozezná označení placených úseků
(rychlostních silnic)
Nechápu, proč Opel do vozu, se kterým jsem celkově spokojen, montuje
systém Navi650, který nemá připravený a odzkoušený.
Některé požadavky na uživatele jsou absurdní. Např. v návodu k obsluze
navigace je v kapitole " zadání cíle" napsáno tohle:
Zvolte pole Zadání čísla domu nebo Zadání křižovatky. Znovu se zobrazí
klávesnice. Zadejte požadované číslo nebo název ulice (viz dole).
Poznámky:
Zadávané číslo domu musí mít tolik číslic jako nejvyšší číslo domu
v dané ulici, např. pokud je v ulici 4275 čísel domů a chcete jet k
domu číslo osm, musíte zadat 0008.
Všimněte si tučně zvýrazněné části. Nemohli byste mi zjistit, kolik
číslic mám zadat, abych našel číslo domu v ulici Františka Nohy v Rumburku?
Nebo v ulici Polna v polské Pakošči? Také s tím máte problém?
Můžete mi, prosím, napsat, které státy pokrývají mapové podklady v
Navi650 ve východní variantě?
K telefonu: Píšete, že plná kompatibilita je jen s tel. I-phone. Proč
to není uvedeno v propagačních materiálech Navi650? Pro informaci, s Nokia
Lumia 925 funguje Navi650 bez problémů, pokud nebudu uvažovat o hlasovém
ovládání. I když z propagačních materiálů bych mohl nabýt dojmu, že bude
fungovat také.
Děkuji za odpověď a přeji příjemný den.
Xxx Zzzzz
Opel
Dobrý den, pane Zzzzz,
Obrátil jste se na nás opětovně ohledně dotazů na navigaci NAVIi650.
Omlouváme se ještě jednou za kvalitu mapových podkladů použitých v NAVI650.
Vše ještě ověřeno s tím, že dle informací z Německa se usilovně pracuje
na jejich aktualizaci, která by měla být dostupná na podzim.
Mapové podklady “Východ” obsahují země jako Polsko, ČR, Sk, Maďarsko
a vše další na východ a jih. Tzn., nejsou obsaženy Německo, Rakousko, Itálie
apod.
Děkujeme za Váš dotaz.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Zákaznická linka spol. Opel
Zákazník
Dobrý den,
Děkuji za informaci. Za sadu Navi pro Merivu jsem zaplatil po slevě
cca 15000 Kč. Také mám nový telefon, který jsem koupil po zjištění, že
s původním telefonem nefunguje handsfree... Je možná nějaká kompenzace?
P.S. Ve vaší specifikaci mapových podkladů v sadě "Východ" je trošku
rozpor. Uvádíte, že: "Mapové podklady “Východ” obsahují země jako Polsko,
ČR, Sk, Maďarsko a vše další na východ a jih" a hned v další větě "Tzn.,
nejsou obsaženy Německo, Rakousko, Itálie apod.". Do dnešního dne jsem
žil s představou, že Rakousko a Itálie je od ČR na jih ...
Pro vývojáře Opelu, pokud je zajímá názor zákazníka:
1. Opravit nesmysl se zadáváním čísel domů.
2. Pro výběr znaků na klávesnicích a pohyb v menu používat křížový
ovladač.
3. Při posouvání mapy křížovým ovladačem vypnout funkci "automatické
otáčení mapy".
4. Zlepšit regulaci jasu obrazovky.
S pozdravem
Xxx Zzzzz
Opel
Dobrý den, pane Zzzzz,
Mrzí nás, že naše odpověď není pro Vás úplně příznivá, jak bylo uvedeno,
na aktualizaci mapových podkladů se již pracuje. Děkujeme za Váš názor
k vývoji navigace, vše rádi předáme na kompetentní oddělení jako podnět
pro řešení do budoucna.
Veškeré parametry navigace jsou dostupné u našich prodejců vozidel,
prodejce Vás měl o všem informovat již při objednání vozidla.
Ohledně Vašeho dotazu na možnou kompenzaci, tak je nám líto, ale žádná
kompenzace ze strany výrobce vozů OPEL není možná.
Děkujeme za Vaše poznatky a veškeré informace.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Zákaznická linka spol. Opel
Zákazník
Dobrý den,
Minulých čtrnáct dní jsem jezdil s Merivou po Evropě a můj dobrý pocit
z jízdních vlastností vozu zůstal. O to víc překvapuje opravdu nevydařené
řešení navigace NAVI650.
Z vaší odpovědi vyplývá, že OPEL necítí žádnou odpovědnost za prodej
vozů s nefunkčním navigačním systémem. Obrátím se tedy s reklamací navigace
na prodejce vozu.
Doufám, že nebudete nic namítat proti zveřejnění tohoto emailu.
S pozdravem
Xxx Zzzzz
Opel
Dobrý den, pane Zzzzz,
Děkujeme Vám za Vaši reakci na naše vyjádření.
Je nám opravdu líto vzniklé situace, ovšem Vaše stížnost se týkala
informovanosti o produktu, což je opravdu věcí daného prodejce.
Systém NAVI650 je ve voze funkční dle nastavených specifikací a můžeme
Vám doporučit kontrolu systému v servisu ohledně aktuálnosti softwaru.
Samozřejmě Vám nemůžeme zakázat reprodukci naší komunikace, ale zveřejňování
nesprávných či zavádějících formulací našich prohlášení je právně napadnutelné.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Zákaznická linka spol. Opel
Zákazník
Dobrý den,
Moje stížnost se netýkala informovanosti o produktu. Stěžoval jsem si
na chybu, která způsobuje, že navigace se nedokáže vyhnout placeným úsekům.
Dále jsem si stěžoval, že BT komunikace mezi NAVI650 a telefonem Nokia
Lumia 610 není funkční.
Teprve na základě vašich odpovědí se ukázalo, že problémů s NAVI650
je více.
Prosím, nevyhrožujte mi právní napadnutelností zveřejnění naší komunikace.
Vše, co píšu o chybách NAVI650 jsem schopen kdykoli ve vozidle opakovaně
předvést.
Koupil jsem si automobil Opel s představou, že německý výrobce bude
zárukou kvality provedení vozu. Bohužel, u systému NAVI650 jsem se zmýlil.
Zaplatil jsem poměrně vysokou částku za produkt, který není zcela funkční.
Informoval jsem vás o tom a žádal nápravu situace. Tu do dnešního dne nejste
schopni zajistit. Vaše vyjádření "Ohledně Vašeho dotazu na možnou kompenzaci,
tak je nám líto, ale žádná kompenzace ze strany výrobce vozů OPEL není
možná. " je hodně arogantní.
S pozdravem
Xxx Zzzzz
24.11.2014 Zabijack