Komentáře ke článku: The IT Crowd (ze dne 11.11.2007, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Vím a věřím, že v nemocnici a všeobecně ve státním sektoru taková praxe je, není ale nic divného na tom, že se kdo může vyhýbá práci. Všude, kde chybí dostatečná motivace podávají lidé podprůměrný výkon. Až budete v nemocnici platit IT služby za odvedenou práci a ne za hodiny odsezené v kanclu, pak třeba zjistíte, že i ten lenivý technik dokáže hnout zadkem a odvést slušnou práci. Mezi námi o produktivitě některých lékařů mám podobný názor a určitě znáte i ve svém okolí kolegy lékaře, kteří mají k práci podobný přístup jako Vámi zmínění technici. Proto dokud bude nemocnice vedena tak jako je, budete se s tím muset smířit. Hodně pevné nervy a veselé Vánoce.
|
|
|
Moje rec! Mam ve svem okoli jednu nemocnici statni a jednu patrici z vetsiny mestu a zbytkem nejakym soukromym osobam a v pristupu i v kvalite je to nebe a dudy ve prospech te soukrome nemocnice ...
|
|
Milý autore,
jsem šéfem IT odboru státní instituce s cca 1000 zaměstnanci a cca 500 připojenými zařízeními. Rozhodně si ale nepřipadám jako "šéf počítačových údržbářů", ani jako ten, co "když je od počítačů, a tak si nemá co vykládat zákon". Věřte mi, že setkat se zrovna s člověkam Vašeho chování a nabubřelé přezíravosti, letěl byste tak rychle, že foton je proti Vám trapný louda.
Naštěstí v naší instituci je takto chovajících se lidí minimum, takže moji podřízení i já se k nim chováme jinak. Hovadismus plodí zase jen hovadismus, zamyslete se nad tím ve své nejbližší narcisistické chvilce před zrcadlem.
|
|
|
Tak tak, taky dělám ve státním, což je ale jedno, kdekoliv předtím jsem byl vždy uživatelům nápomocen, samozřejmě pokud toho pak zvláště, dámy prominou, nezačaly zneužívat, ale v drtivé většině jsem v případě problémů, zvláště těch, co se musely vyřešit hned, makal jako šroubek. Jendak protože mě to baví a jednak protože věřím, že to něco přinese.
Ve většině případů jsou to užvatelské problémy plynoucí z neznalosti ovládání PC, ale proto ti lidé ještě nejsou looseři, na které je třeba kálet, ale prostě odborníci na něco jiného.
|
|
|
a to je právě důvod, proč si o sobě IT myslí, že je něco víc než obyčejnej plebs.
když odmyslím velmi různorodou uživatelskou úroveň práce na PC a arogantní blbce požadující nemožné ihned a zázraky do rána, mohu potvrdit typické průvodní jevy v IT, o kterých píše acko. zejména bych podtrhl neschopnost dodržet termíny. oblíbený outsourcing a normování IT vede k absurdním situacím, kdy v případě např.. nástupu do práce to probíhá asi takto:
1) asi tak týden po termínu a po několikerých urgencích denně dorazí první ET s HW; vybalí, zapojí, nastartuje a blíže neurčenou dobu zápasí s ovladači, volá na všechny strany, ať mu oživí zásuvku apod. - zejména je žádostiv podpisu, že uživatel vše přijal, že vše funguje a nazdar, podpis a honem pryč.
2) další ET je specialistou na nastavení přístupu do ms outlook a intranetových DB; ten se zase pere s javou, obvykle ji přeinstaluje, rozesere nastavení předchozího ET a po jistých porodních bolestech vše nahodí; opět se opakuje peripetie s podpisy a honem pryč
3) poslední ET obvykle přinese mobil - oblíbené jsou mobily Nokia, u kterých se kouše bluetouth, což opět vyžaduje reinstalaci ovladačů, obtíže se synchronizací s ms outlook atd. - připojení přes modem obvykle funguje do příštího restartu, kdy rádia oříznou uživatelská práva a další pokus o připojení vygeneruje okno s požadavkem na login a heslo uživatele s admin, právy :o)
ostatní se pokud možno odehrává přes service desk, kdy požadavek na menší či větší resuscitaci toho, co má automaticky fungovat, přijme buď automat nebo operátor a člověk dostane obratem zaregistrování požadavkku pod pořadovým číslem s tm, že ET v příštích 5 dnech pošle specialistu, který buď prostřednictvím napojení na vzd. plochu nebo nedej bože osobně zajistí nápravu.
za tyto pravidla hry většinou odpovídá člověk na tvé pozici a práci jako takovou musí v podmínkách, které nikomu nezávidím obstarat parta nadšenců, který jsou svázaný těmahle stupidníma podmínkama a navíc jsou pod tlakem nasraných uživatelů, kterým neschopnost ET reagovat pružně a rychle nabourává podstatným způsobem jejich práci.
takže si nejdřív dobře rozmysli, jestli jsi ona mýtická výjimka z pravidel, o níž kolují legendy nebo jen těžíš z faktu, že tu momentálně není zpětná vazba někoho z drruhé strany barikády těch, o které tak příkladně pečuješ.
čest tvojí práci ! 0011100011111000111100
|
|
|
Tož popořadě:
Pomiňme stav, že netušíme, jaký je právě onen důvod, že si někdo něco myslí (zde tedy při sebelepším myšlení žádný důvod neodvozuji) a věnujme se faktům:
1) Nezaměstnáváme ET. Kdo si ET zaměstná, ať se nediví.
2) Počítače se uživatelům na stůl staví už předinstalované, dřív ho ani nespatří.
3) Nepoužíváme takovou pitomost, jako ultouk.
4) Prakticky všechny intranetové aplikace máme řešené jako web based, což je ve spojení s Firefoxem naprostá pohoda.
5) Uživatel za žádnou cenu nedostane administrátorský přístup.
Any other question?
|
|
|
aaa koukám, že nás čeká bolestivá osobní katarze, ale budiž ..
1) poptej renomovaného jazykozpytce, aby ti vysvětlil fonetické odlišnosti při vyslovování ET a IT - třeba něco najdeš i přes google nebo ve wikipedii; přeci jen keyboard mode je převažující způsob komunikace ET/IT
2) nehovořím o tom, že by počítače nebyly předinstalované, hovořím o zapojení a nastavení přístupu do aplikací, proto se mi v tvém případě jeví ET jako vhodnější "label" odrážející míru a způsob cháppání než IT
4) web based je něco jiného než intranet/VPN ? do obou se přistupujje přes webové rozhranní, nemýlím-li se; firefoox se svými bezpečnostními dírami je výborná pomůcka pro backdoor a jiné taaškařice - gratulluji k takové míře nastavení bezpečnosti, platí tě jen zaměstnavatel nebo pracujješ i na provize pro diirect mailingové agentury - ty jistě ocení data, k nimž se může díky frefoxu dostat i průměrný adolescentní hacker:o)
5) opět utopie jak řemen; tímhle výkrmem uspokojíš plebs, ale vsadím boty, že s ohledem na to, kdo je šéf a kdo je pouze servis see měřii někomu rovným meetrem a někomu metrem rovnějším - to by ovšem popřelo tvůj zjjednodušený svět virtuálních pravidel, tak radši plácneš hloupost, než abys přistál nohama na zemi.
p.s. nevšiml jsem si, že bych ti kladl otázky - pouze jsem poukázal na nesoulad tvých proklamací; až budu klást otázky, poznáš to podle takového speciálního znamínka na konci věty (nápověda: "?").
|
|
|
ad "..platí tě jen zaměstnavatel.." v bodě 4):
Jest zaměstnancem státním nebo agenturním, který je přisát na státní cecek na kterém je závislý. Platíš ho teda Ty stejně jako já.
Každopádně jsem ještě nezaznamenal IT šéfa, který by nebyl ochoten dlouhé minuty hovořit o tom, jak by za svou práci dal ruku do ohně, ale že věc ne-vždy-funguje proto, že ji torpédujou uživatelé svým ignorantským přístupem k věci. Je to podobný přístup, jako když by si stěžoval automechanik, že má práci, "...protože ty piče s těma autama snad i jezděj, bo co..." 8o)
|
|
|
Neboj (když už si tedy tykáme, ač nevím od kdy, husy jsme spolu nepásli, protože Tobě bych své husy zcela určitě nikdy nesvěřil), nečeká nás žádná katarze, protože na lidi s takhle nahoněným egem seru.
Jinak na státním cecku závislý nejsem (živím se docela dobře sám) a zrovna do našeho typu státních organizací moc mateřského mléka neproudí. Vzdělávání, možná jsi o tom už i slyšel.
Howgh.
|
|
|
Hezké, hezké...nicméně jen jsme se zabvili emotivních keců, tak do nich máme zabřednout znova?
ET nebo IT - není to jedno? To se bereš tak vážně? Ale jdi...
Ale k věci: Zejména bod 2 a hlavně pak bod 4 mě zajímá...a rád bych si přečetl věcnou reakci, neboť v něm je vcelku věcná kritika, jak se mi zdá.
No a že ze státního nic nemáš...zadarmo to neděláš, že? Takže máš kšeft ze společnýho. není to ostuda, ale taky nic k chlubení - leda bys to opravdu dělal zadarmo. Pak bych i smekl.
Zkusíš to znova?
|
|
|
Dovolím si vmísit se do tohoto flame...
K bodu 2 - pokud se v jejich firmě používají výhradně webové aplikace, pak není prakticky co nastavovat. Jakmile má jednou počítač přístup k síti, spočívá veškeré "nastavení" v uložení linku na příslušnou aplikaci do uživatelova browseru. Uživatel na to klikne a přihláší se pod svým jménem a heslem. Veškerá nastavení bydlí někde na serveru, takže absolutně neexistuje důvod cokoliv konfigurovat z uživatelova PC, natožpak v momentě, kdy už ho má na stole.
K bodu 4 - web based je web based, intranet je intranet a VPN je VPN. Každý z těch termínů označuje něco jiného. Nevím zda se Alef přihlašuje přes webové rozhraní do intranetu nebo do VPN, nebo co tím přesně měl na mysli. Jisté je, že Outlook není web based aplikace, takže jakékoliv problémy s Outlookem můžete těžko vyčítat zrovna Kadelovi, jehož firma ho nepoužívá. Mimochodem, uznání je podle mě hoden už jenom fakt, že Kadelova státní instituce používá jakési webové aplikace místo oblíbené vražedné kombinace MS Office a sdílených síťových disků.
Ohledně poznámek o děravosti Firefoxu a adolescentních hackerech se mi okamžitě vybavily plky Radka Hulána :-) Netvrdím, že Firefox neobsahuje žádné chyby, ale vážně by mě zajímalo, který prohlížeč je na tom o tolik lépe. Jenom tiše doufám, že tím bezpečným přohlížečem nebyl míněn MSIE.
|
|
|
nazdar wolfe :o)
k tomu, co uvádíš - aniž bych byl ET, tak to na mě dělá dojem, že soudruh kadel popisuje desktopy v učebnách, kde pochopitelně nelze využít nic krom výukových aplikací a pošty - přístup na web mimo interní síť nebo možnost tisku bude zřejmě vrcholem extravagance; pro plnohodnotnou práci je snad dnes normální bavit se o notebooku nebo o desktopu s trochu objemnějším programovým vybavením, ne ? soudruh zde nadhodil velmi specifickou oblast a zapomněl, že mejdan programátorů je na jiným chatu :o) - i když ... třeba je tu už tolik ET, že normální člověk začne brzy figurovat jako druh určený k vyhynutí, nebude-li používat vlastní open version of metr X :o)
p.s. co se týká nekritické přilnavosti k některému z browserů, mohu tě jen ubezpečit, že to vyvolává smích - zatím neexistuje prohlížeč s dostatečnou ochranou, takže bezpečnost si každý musí nastavit kombinací programů a svého chování / je to podobné jako když křesťan řekne, že nejlepší ochranou je seuxální zdrženlivost - ano, ale zato přijde o rozkoše, které vyváží kdejakou askesi, že ano :o) toho, jehož jméno se nevyslovuje, nechme raději jeho osudu.
|
|
|
No, pro každého je plnohodnotná práce něco jiného. Pokud se někde opravdu podaří dosáhnout toho, že všichni uživatelé (nebo alespoň drtivá většina) fungují na účtech s omezenými právy a veškerou pracovní činnost zvládnou pomocí centrálně spravovaných webových aplikací, pak je to jednoznačně výhra - jak pro správce (nemusí se zabývat SW na klientských PC), tak pro uživatele (v případě poruchy PC dostane během 15 minut náhradní stroj s čistým systémem a může vesele pokračovat tam, kde přestal).
Nasadit tento model v krystalické podobě všude určitě nelze. Ale řadu věcí takto provést možné je a popravdě řečeno, čím má typický desktop či notebook toho klientského softwaru méně, tím méně s tím bude i problémů.
|
|
|
s tím se dá více/méně souhlasit; v případě menších nebo středně velkých firem to funguje dobře, ale ve chvíli, kdy budeš postaven před nutnost digitalizovat více činností firmy, provázat řízený oběh dokladů s work flow apod., nevyhneš se oracle nebo sapu a tím tvorbě příslušných modulů a rozhraní, které by měly vykazovat dbrou kompatibilitu. rádia jsou standardem u všech větších firem, ale v jejich nasazení vidím spíše následující efekt (v pořadí dle mého subjektivního vnímání důlležitosti):
1) user nemá šanci instalovat jiné než povolené aplikacee, což snižuje riziko zavirováníí, trojanů na síti apod.; sekundárně to zamezí instalacím warezu a cracku, takže je celkem vysoká jistota, že firma nebude plattit vysoké pokuty za používání nelegálního SW
2) snáze se provádí upgrade SW, případné zásaahy přřes vzdálenou plochu
3) admin má možnost projít si log, ze kterého si vyčte veškerou činnost usera, což pomáhá odalit škodnou / pochopitelně v mezích zákona; zmrdi jsou velmi citliví na to, když jim někdo namítne, že krádež dat není normální :o)
problémy s oříznutými právy jsou však typické v násl. situacích:
1) bill gates vyvrhne service pack a po jeho instalacije někdy třeba zvýšit práva userovi, aby se do jeho profilu načetly nové ovlladače
2) někdy se stává, že instalaci je nutné provést pod účtem uživatele - když to udělá admin pod svým účtem, ne vždy to funguje po nalogování usera
dlaší legrace nastává, když máš mít možnost se připojit do intranetových aplikací odjinud než z kanceláře - typicky nappř.. schvalování faktur, raději to udělám z domova večer, než abych tím ztratil cenných 30 min. v pracovní době
osobně IT podporu potřebuji docela často, ani ne tak z důvodu nefungujícího HW, ale kvůli vývoji SW, kdy jeho implementace s několika moduly někdy vypadá jako tvrdý oříšek a neníí jednoduché za provozu nasadit nový kus DB, takže jako uživatel se na zaadání podílet musím a musím taky alespoň rámcově tušit, jakým způsobem se moje požadavky dají vyřešit. v téhle kategorii IT je minimálně zmrdů. horší to bývá s proovozem - výměna železa za 15 min., to je pěkná myšlenka, ale opět u menších firem nebo pro několik vyvolených v řídících pozicích.
jinak ještě, co se týká přístupových práv, v jedné nejmenované firmě se to řešilo tak, že vyybranéé skupině lidí bylo známo administrátorské heslo pro lokální pc, takže při 1.příležitosti, kdy byla userovi zvýšena jeho práva si useer vytvořil lokální admin. profill, kterým obešel všechnaa omezení stran instalace SW :o), pikantní na cellé věci byllo, že ono heslo znělo přibližně "nabouchaní chlapci" - za použití mírně odlišných slov, neboť co vím, heslo stále platí a je hojně využíváno :o)
|
|
|
Jasně, odpovím Honzovi, i když to vlastně už udělal Wolf, takže jen doplním:
ad2: Pokud toto celé je opřeno o LDAP, tak si chudák diskriminovaný uživatel :-) pamatuje jediné heslo a použije jej jen jednou při začátku práce, resp. restartu browseru.
ad4: Nám se víc osvědčil Firefox, statistika ukazuje, že uživatelé jím napáchají méně škody v lokálních windousích. Nikomu ho necpeme násilím, máme ho z uvedeného důvodu jen rádi, ale když si user vydupe IE, nikdo mu nebrání. Pro souborový servis slouží několik Netware serverů, pochopitelně opět v LDAPu :-) Webové aplikace si píšeme většinou sami na míru požadavkům.
A ještě k platu :-/ - když si na stránkách MPSV vyklikáš pražského, nepodnikatelského "administrátora integrovaných systémů, skupina 2139" (řekl bych, že správa serverové strany vnitřní sítě, klientského IP prostoru (celkem pět veřejných IP sítí /24) vč. routingu do cca 5 objektů různě po Praze i mimo, vlastního systému IP telefonie a IP controlled přístupových systémů je integrovaným systémem), beru ani ne 70% deklarovaného průměrného platu. To se teda cecek nepřetrh'.
Nestěžuju si, živím se jinde a jinak (naopak ve sféře podnikání), tohle dělám spíš z lásky k akademickému prostředí ...
Pac a pusu, soudruh Kadel (ROTFL)
|
|
|
Ad 2) Nejsem přesvědčen o tom, že na aplikacích není co nastavovat. Existují přece programy, které umožňují tvorbu DTB - tedy zápis a pak jen prohlížení už hotových DTB - například různé účetní nebo skladové programy. Zde je nastavení složité nemálo a sem někam taky pravděpodobně mířily Aleffovy připomínky. Programy, které prostě pustíš, jedou a všichni můžou všechno jsou pak úplně něco jiného, co se popsaného problému týká.
|
|
|
V jádru máš, Honzo, pravdu, ale situace je řešitelná. Já to řeším přes Novell ZENworks, které vytvoří roaming profil uživatele na síti vč. uživatelského nastavení registrů, ikon apod, dokonce umí automatické (jednodušší) instalace, pokud aplikace na mašině chybí. Takže lokální nastavení mašiny je minimální, spíš žádné, profil cestuje s Tebou. Pro presonalistiku (Elanor Global/Oracle), účetnictví (JASU MÚZO) a kancelář (variantně M$off a OpenOff) to stačí zcela.
Mimochodem, s tou myšlenkou, že "ty piče s těma autama snad jezděj, bo co" jsi mne inspiroval, možná napíšu článek o paralele IT/auto :)))
Nic, nechme toho, nejsme tu na "mejdanu ET" a koneckonců já tomu vlastně nerozumím vůbec. Hezký den všem!
|
|
|
ET = E.T. = mimozemšťan..... Nauč se číst.... a zároveň u toho myslet.
|
|
|
mám pro tebe rozhřešení ..
ano, tykám ti, ale ne protože bych tě vnímal jako nějakýho kámoše, nýbrž proto, žes tak prostoduchý; ty ve svém komentáři hovoříš za nás oba - nesprávně sis vyložil rovinu komunikace, kterou s tebou opravdu, ale opravdu nesdílím / holt i mistr tvé velikosti se někdy splete ..
proč jsem zmiňoval osobní katarzi ? jednoduše proto, že ses odkopal, namísto toho, aby ses soustředil na fakta. když zde napíšu, že jsem ředitel zeměkoule, ještě to neznamená, že to tak je doopravdy a ty tvrdíš, že jsi šéf IT středně velké společnosti a nejsi schopen s nadhledem obhájit elementrání záležitosti týkající se IT - tedy buď nemáš co dělat na pozici, o které tvrdíš, že ji zastáváš nebo jsi šéf IT, ale krom odbornosti nejsi schopen kompetentně řešit věci, s nimiž se musíš setkávat - tedy platí, že nemáš-li potřebné řídící dovednosti a jsi pouhým specialistou, nemáš co dělat na pozici šéfa IT nebo jsi spíše pěšák, který musí řešit věci na nejnižší úrovni, a proto nemáš představu o tom, jak by se měl chovat šéf ať už se jendá o oblast IT nebo jakoukoli jinou oblast, kde je nutné disponovat potřebnými schopnostmi řídit lidi a ne binární virtuální síť, ale v každém případě se honění ega týká bystoně tvé maličkosti, o sraní platí totéž. styď se.
|
|
|
|
Pořádný jelito s žaludem na konci. V předchozích komentářích jsou vidět důsledky neaplikování pravidla "když o nečem hovno vím, tak do toho nekecám". Je až s podivem, s jakou ochotou ze sebe někdo udělá jantara a k tomu evidentně s pocitem, jakej je borec. K článku bych dodal snad jenom to, že podobné zkušenosti mám spíš s doktory - když nejde o život, tak mě do nemocnice nikdo nedostane, představa půldenního martýria kvůli pětiminutovému zákroku mě totiž vždycky spolehlivě odradí.
|
|
|
IT není není něco víc jen proto, že to je IT, na druhou stranu je pravda, že ve spoustě firem představuje IT a/nebo pár dalších technických oddělení/lidí jedinou skupinu, která je někdy jakž takž schopna logického přemýšlení.
Obecně v technických a exaktních oborech (finance) máš větší možnost odchytit zmrda už při pohovorech a testech. 1+1 je prostě 2 (i když berňáku za určitých okolností jsi schopen dokázat, že to je -1) a okecává se to jen blbě. Tj. jsou-li technická oddělení dobře vedena, jsou o něco odolnější proti zazmrdování v porovnání se částmi firmy, stojícími na "soft skills" jako jsou marketing, prodej, HR apod.
|
|
|
Souhlasim s JJem...jestli v danem oboru clovek opravdu rozumi problematice, nebo pouze plka a pouziva odborne "termity" lze overit nekolika jednoduchymi dotazy a i z jedne jedine vety lze poznat ze je mimo misku...uprimne musim rict ze aleffovy browkpytlikovske vylevy a patlani hrusek s jabkama vyvolavaji schovivavy usmev na tvari...:))))
|
|
Zmrdi se vyskytuji, jak mezi uzivateli, tak mezi ITky... i kdyz uz ne zmrdi, tak alespon dementi nebo vychcankove.
A kdyz je clovek ITak (nikoliv ETak) a snazi se to delat poctive (a myslet uprimne :)), casto vidi jen jednu stranu mince. Navic zdanliva zazmrdovanost IT oddeleni muze byt dana rozhodnutimi a narizenimi vyssich zmrdu, jez s IT nemaji nic spolecneho a zenskypohlavniorgan tomu rozumi, ale protoze IT oddeleni je jim trnem v oku a nikoliv kolikem v analu, jako napriklad oddeleni olizovani obalek (a jinych veci) a dychani na razitka. A tak veta "Bohuzel bude to az zitra/pozitri/pristi tyden protoze kolega, jez ma toto na starosti ma jine dulezitejsi povinnosti/je na sluzebni ceste/je na neschopence" casto neni vymluvou, protoze proste nejsou lidi. O to vic vas potesi kdyz se na to ten kolega podiva a vyresi to i pokud je na te sluzebni ceste/leci se doma (tzv. vzdalena sprava :)), jenze to treba dva dny trva a uzivatele jsou netrpelivi, aby uz meli Internet a mohli stahovat warez a porno...
Jinak prohlaseni ve stylu: "Mozilla Firefox je idealnim nastrojem profesionalnich script kiddies" si se spoustou smajliku necham vytesat do zulove desky, kterou pak budu pouzivat jako tezitko a nastroj proti nehodnym uzivatelum
|
|
Původně jsem chtěl autorovi článku poděkovat za nadhled a humor s jakým popisuje boj se zmrdy, ale po přečtení více článků a jeho reakcí na fóru jsem spíše přesvědšen, že mluví i do věcí kterým opravdu nerozumí a nejspíš, kdybych ho na pracovišti potkal , začal bych s ním bojovat v rámci odzmrdění.(jo je nás víc osamělých antizmrdů co stojí proti proudu). Možná ,že jste to tu začal správně , ale hnán chutí připisovat stále další a další články jste prostě sklouznul k napadání každého a všeho.Je to škoda.Ale i tak děkuji , některé články se mi upřímně líbili, tak Vám přeji hodně zdaru.
|
|
Jelikož se živím v oboru, který článek zmiňuje, přidám i já svůj komentář.
Netroufám si soudit, jak a jestli v dotyčné nemocnici funguje/nefunguje IT oddělení. Též si netroufám říci jasné ANO či NE k většině věcí, o kterých autor píše (krom jedné, o které ještě bude řeč), protože nemám dostatek podkladů k tomu, abych si mohl vytvořit nějaký názor. Nelíbí se mi však, že autor článku si názor tvoří, ačkoliv nejen, že nemá podklady, ale navíc ani netuší, jaké podklady by měl mít. Problémy, které popisujete, mohou být vinou neschopního IT oddělení, stejně jako nedostatkem technických prostědků. Je to podobné, jako kdybych Vás nutil vykonávat Vaši práci ve špinavém kanálu a jako pracovní nástroje Vám dal kladivo a kleště. Pravděpodobně byste taky jako doktor nějakým způsobem byl schopen někomu pomoci (rozhodně třeba lépe než já), nicméně určitě hůře, než to děláte v nemocnici. Bylo by pak absurdní, kdybych za Vámi přišel a začal Vám vyčítat, že jste to neudělal v tom kanálu dobře.
Konkrétně: 1-2x mesíčně půlhodinový výpadek odpovídá spolehlivosti 0,99896 (za přepokladu, že o všech výpadcích víte), což jsou skoro "tři devítky". Dá se říci, že kdo slibuje "pět devítek" v "normálním" provozu, je pravděpodobně lhář nebo neví, o čem mluví (ne, že by to v některých provozech nebylo možné, či dokonce nutné, ale tady se asi nejedná o řízení letového provozu či atomové elektrárny). "Tři devítky" jsou takový nějaký přijatelný standart. Chtít na jednu stranu spolehlivost a na druhou stranu výkon, je většinou dost drahé. Tím se dostáváme k tomu, že pokud pracujete na vzdálené ploše (nejlépe ve více lidech) a přitom je třeba vytížená síť (stačí jeden idiot, který se rozhodl, že pošle všem cokoliv velkého mailem a ti všichni to pak sosají z mailserveru), těžko může IT oddělení za peníze státní nemocnice vytvořit síťovou infrastrukturu, která by toto zvládala. A tak dále.... nechci tu tvrdit, že zrovna Vy se mýlíte a že Vaše IT oddělení je skvělé - může to být pravda a nemusí. Jen Vám chci ukázat i druhou stranu mince.
S čím však ZCELA JEDNOZNAČNĚ nesouhlasím, je Vaše ohrazování se proti tomu, že s Vámi pracovníci IT mluví jako s idiotem, který neumí restartovat počítač. Nechci říct, že Vy zrovna počítač restartovat neumíte, ale nemůžete přece po každém pracovníkovi Vašeho IT oddělní chtít, aby si pamatoval konkrétní technické znalosti a neznalosti každého uživatele zvlášť. Osobně uživatelskou podporu nedělám (prostě na to nemám nervy), ale naprosto mi stačí, když poslouchám telefony kolegy, který se mnou sedí v kanceláři a který se zákazníkům věnuje. Je sice vždy slušný, nicméně sem tam dojde i na rozhovor typu:
Kolega: A svítí Vám ta kontrolka?
Zákazník: Ano.
Kolega: Jakou barvou?
Zákazník: Černě.
Kolega: Cože??
Zákazník: No je prostě černá.
Kolega: Aha, takže nesvítí?
Zákazník: No vlastně.... já ani nevím.
To je potom těžké, když Vám takhle volá pořád někdo, je prakticky nemožné si ještě dávat pozor, abyste náhodou neurazil někoho podceňováním jeho schopností, když se převážně urážejí lidi, co toho umí nejméně (když to přeženu: Co mi vykládáte, jak zapnout počítač, jsem snad debil?? .... po chvíli .... A to mi ani neřeknete, jak ten počítač vypnout?? To je snad jasné, že to nevím!!).
|
|
Musim se tady soudruhu zastat.
Ano je pravda, ze IT branze je plna namyslenych frustrovanych individui. Jednani s nimi je prinejmensim komplikovane a jejich pracovni moralka stoji za vyliz prdel.
Nicmene i z opice udelate Stachanovce, pokud vytvorite spravne podminky.
Ty ale nejsou :
Za chvili zacne byt namysleny i ten nejskromnejsi IT, kdyz kolem sebe vidi jednoho blba vedle druhyho. A ted nemluvym o pocitacove gramotnosti ale o IQ, beznem selskem rozumu a osobni integrite. Tezko nebyt "namysleny" v organizaci, kde se vetsina lidi flaka, sve zbytky IQ pouziva pro vyhybani se praci a kdyz ani to nepomuze, tak se nedokoncena prace svede na nefunkcni pocitac, ktery "preci pred mesicem nebezel."
Proste bordel. Ale vy musite kmitat a bez chyb - narozdil od ostatnich. A navic si kdejaky zakomplexovany radobysef na vas vymysli ukoly, aby mel dobry pocit ze neni on to posledni hovno nebo ze se mu nechce pracovat s tim co ma.
IT narozdil od vetsiny lidi kolem ovlada alespon nejake remeslo, krome tlachani a musel tomu venovat hodne casu a snahy - neni to jako vymenit odpad.
To vse je samozrejme irelevantni. Hlavni problem spociva v tom, ze vetsina organizaci odmita utracet za poradnou analyzu pracovnich procesu a nakup poradneho inf. systemu + lidi. A proste se to nejak splatla. IT se v tom pak placa, podpira to kde se muze, pridava dalsi patra na chatrne zaklady (na coz je platforma Windows jak delana). Nikdo neorganizuje work flow, takze pak leva ruka nevi co dela prava a instalace pocitace zabere treba i tyden.
Nemuzete se pak divit ze jsou IT pracovnici predrazdeni - ve valne vetsine spravujou pekne komplikovanej bordel a management jim nijak neulehcuje, spis naopak - neustale pozaduje nova patra a vylepseni bez jakekoliv koncepce. Je to problem zmrdu ve vedeni IT, kteri nejsou schopni definovat koncepci a/nebo ji protlacit pres zmrdy vyse.
Drzet takovej bordel v chodu a navic v nem pracovat je peknej napor na nervy. Ste zodpovedni za chod prakticky vseho v organizaci a uznani nikde, protoze ste vlastne udrzbar a zmrdi vas nenavidi, protoze vlastne neco umite narozdil od nich.
S clankem vice mene souhlasim, protoze dusledky bordelu nejsou autoruv problem, jeho po pravu zajimaji vysledky. Jen jsem chtel upozornit na hlubsi pricinu nez jen konstatovani, ze IT people jsou jen namachrovani lenosi. Ale i to je leckdy pravda, takze nezbyva nez investovat energii do koncepce, nakupu solidniho systemu a najmuti solidnich lidi. Ostatne jako u vseho.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek The IT Crowd
|