Komentáře ke článku: E-call: Vaše automobilní štěnice 2014 (ze dne 28.02.2014, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
S tvrzeními v článku souhlasím, až na jedno.
K deaktivaci krabičky podle mého vrták stačit nebude a alobal je též sporný.
Asi přemýšlím moc dopředu, ale dokážu si představit, že bez aktivního připojení ke GSM síti auto nepojede víc, než 50 kmh, případně nepojede vůbec.
Doufám, že paralelně s vývojem krabičky poběží i výzkum v undergroundu s cílem zjistit, jak krabičku znefunkčnit elegantně, tzn. bez vedlejších nežádoucích účinků.
|
|
|
bez aktivního připojení ke GSM síti auto nepojede víc, než 50 kmh, případně nepojede vůbec
To bude v tunelech a úzkých údolích legrace.
|
|
|
to bude legrace i na kopcích, třeba u nás je několik stovek metrů bez signálu, to by byla bžunda kdyby to tak bylo, předjíždět a najednou vjet do zóny bez signálu.
Napadlo mne další proti - má to pomáhat v odlehlých oblatech ovšem v odlechlých oblastech je dosti velká pravděpodobnost právě toho, že tam signál nebude takže je ta krabka k ničemu.
|
|
|
To je v poho. Stat proste da par desitek miliard dotaci operatorum a bude. Zdroje jsou.
|
|
|
Toto (immobilizovany automobil) je dle meho nazoru nesmysl. Automobilce by rostly uplne zbytecne naklady, protoze je to dalsi vec, ktera se v aute muze po.... a automobilky maji uz dnes spoustu vlastnich problemu (po RoHS na motorovky to bude jeste horsi).
Z casti mou firmu zivi prave ruzne after-market nastroje pro upravu ECU a nevidel bych to nijak fatalne: zatim se vetsina veci dala prolomit, tech opravdu slozitych orisku je jen par a vetsinou jde o zasadnejsi systemy, nez nejaky e-call. I kdyz je pravda, ze dnes se pouziva i dost slozita kryptografie (napr. VW group ma na immobilizery AES).
Jako riziko vidim to, ze v kazdem aute bude timto GPS a dalsi box obsahujici informace o nehode (predpokladam, ze pri nehode se data ulozi, stejne jako nyni do airbagu). A potom samozrejme tu je riziko, ze se salamovou metodou nove v eCall2 zacnou auta sama ozyvat GSM siti, pripadne budou na nejaky pozadavek odpovidat. Ani bych se nedivil, kdyby z jednotky sla diagnostikou vytahnout nejaka informace o predchozich provoznich podminkach (rychlost/pozice). Pak je jen otazkou casu, kdy si na to prislusne organy poridi nastoj a namatkove kontroly zacnou byt mnohem zajimavejsi. Norma e-Callu je nastesti dost obecna a resi spis GSM cast, takze doufejme, ze vyrobci ECU nebudou prilis aktivni.
Mimochodem, neni zde nekdo kdo ma pristup do BMW FASTA ?
|
|
|
no, nejaky eCall2 by asi ani nemusel prist. FOTA update firmware je bezny u telefonov uz par rokov a aj ked to je este celkom high-level operacia, ovela dlhsie existuje funkcia OTA updateov java appletov na SIM karte (napr. SIM Toolkit), ktora dokaze spustit nedobrovolnu aktualizaciu nejakych jej SW sucasti. Na slovensku to bolo celkom dobre demonstrovane, ked sa jeden operator prefarbil z cervenej na ruzovu. SIM karty, ktore v istom obdobi boli online, casom zmenili nazov operatora a tie, ktore online neboli, si ponechali nazov stareho operatora dodnes.
nemam ale prestudovany protokol smart kariet do takej hlbky, aby som si dovolil tvrdit, ze applet beziaci na smart karte sa nejakym proaktivnym sposobom dostane k zariadeniam mimo svoj okruh.
|
|
|
IMHO minimálně v první fázi bonzovací krabička nebude mít aktivní spojení se sítí - myslim že by to nemělo mít simkartu - na 112 jde volat i bez simky ...
|
|
|
Dovedu si predstavit jednoduchou rusicku v danem pasmu, nalepenou na e-call a ovladanou bud tlachatkem, nebo lepe jinym cidlem (velky otres apod.) s tim, ze holt kdyz prejedu pres nejaky prejezd, tak se zapne rusicka treba na hodinu a bude ruchat naprazdno. Nojo, no. Vykon by stacil maly, takze bych tim nikoho neotravoval.
Tohle vsechno je ovsem super do okamziku, nez prijde generace mkII a ta bude mit plnohodnotnou obousmernou komunikaci. Pak holt -> vypadek komunikace -> zadelano na problem.
Osobne ocekavam, ze tato vymrdavka bude financovana majitelem vozu a to i vcetne servisu, kontrol a dalsich zbytecnosti. Takze pokud krabicka nepojede, prijde domu papir od Ceske kancelare krabickovych buzerantu s urcenou castkou 100000 Kc...
|
|
Myslim, ze je jen otazkou casu, kdy legislativa dospeje treba po vzoru francouzu do bodu, kdy bude autorizovany servis povinen (treba u garancnich prohlidek) jakykoli pokus o vyrazeni sledovaci jednotky okamzite hlasit mistne prislusne policejni sluzebne...
|
|
|
Bude zaveden podobný režim jako u omezovačů rychlosti a tachografů u kamionů.
No a to že pouze u hlášení nehody nezůstane to je zcela evidentní.....
|
|
|
No ono jedine stesti je, ze system nelze "bezpecne" zabudovat do stavajicich automobilu, protoze to nikdo neumi (propojit s airbagem ci dalsimi systemy). Ne, ze by to technicky neslo - ale komunikace mezi ECU je proprietarne resena a automobilka to resit nebude.
Dalsi problem (aparatu) je, ze eCall pokud jsem spravne pochopil cast normy se NEREGISTRUJE do site, pouze pri aktivaci datove odesle udaje a zavola na 112 (jako kdyz mate mobil bez SIM). Uprava tohoto mechanismu na automaticke odesilani nebude uplne snadna, minimalne bude vyzadovat znacne upravy u GSM operatoru.
Nechci v zadnem pripade obhajovat eCall, jen konstatuji jak jsem pochopil soucasny stav. A automobilky po zaruce take urcite nebudou aktivni pokud jde o nejake upgrady.
Zasadni problem vidim v psychologii, ze v aute vubec neco takoveho povinne je, priprava na dalsi level.
|
|
|
A proč si myslíte, že EUrobratr buduje síť Galileo? GPS je US a když jdou US do války nejsou data přesná, nebo to nefunguje. Galileo bude pro e-Call, pak pro evropskou navigaci, pak pro výběr mýta, no a nakonec pro sledování přestupků online. Na konci každého měsíce dostane každý majitel auta účet za mýto, překročení rychlosti (kdekoliv), špatné předjíždění (auta spolu přece musí komunikovat), jízdu na stopce, na červenou, atd. Stejnou sjetinu dostane pojišťovna a ihned uvalí malus atd atd.
|
|
|
Galileo EU buduje primárně kvůli prestiži, sekundárně kvůli tomu, aby si namastili kapsy dodavatelé a pak kvůli tomu, aby se dala odůvodnit existence kosmického programu EU, který zaměstnává dost lidí*
Když jdou US do války, tak se (a i to velmi výjimečně) pouze regionálně zavádí SA. Pravděpodobnost toho, že se to stane v Evropě, je velmi malá. A ani s SA není přesnost tragická (byť na měření rychlosti s cílem pokutovat by to asi už nestačilo).
___
* Je možné, že jsem pořadí netrefil úplně dobře
|
|
|
na pokutování za rychlost GPS systém nemůže stačit nikdy, není to stanovené měřidlo.
|
|
|
Otázka vydání jednoho schvalovacího dokumentu Metrologického ústavu..
|
|
|
Přesně tak. Už se to stalo u policejně passatích a superbích rychloměrů, které z principu ukazují rychlost s různou odchylkou (7%? 10%?) v závislosti na použitých pneumatikách, jejich tlaku a ošoupání (a tedy i obvodu kola) atd., ale jsou to certifikovaná měřidla a ty, občane, sklapni.
|
|
|
z principu ukazují rychlost s různou odchylkou (7%? 10%?)
Na druhou stranu pokud se používá takto nepřesné měřidlo, tak to hraje dosti pro nás. Pak se reálná (ne tachometrová) rychlost cca 140 km/h stává nepostihnutelnou. Navíc bych tipoval, že až bude na dálnicích proměné značení a dodělají se ploty, tak se 160 km/h na některých úsecích povolí.
|
|
|
Mám dojem, že nové Superby mají (kromě radaru, což je největší změna) jako zdroj rychlosti nikoli pouze vlastní rychloměr, ale i GPS.
|
|
Zásadní otázka: KDO mi zabrání e call vypnout? Na základě jakého zákona? Stejně mi nikdo nezakazuje vypnout třeba airbag, tak v čem je e call jiný?
Příští auto tedy už bez fíčury nekoupím, zcela jistě ale vím, že bude deaktivována. Jsem jen zvědav, kdy padne první žaloba na tuto orwellovštinu.
|
|
|
Nejsem si jist, že tomu nikdo nebrání. Mám dojem, že zásah do konstrukce vozu není přípustný a auto pak neprojde technickou. Bohužel vidím velmi málo možností, jak se z toho vymotat jinak, než zrušením tohoto idiotského rozhodnutí. Takže neváhat a jít k volbám do EU.
|
|
|
Technickou projde skoro cokoli.
|
|
|
Teď to bude vypadat, že sem fízl, ale asi by nebyl nějakej kontakt na někoho? Člověk, co mi to moh zařídit, už to prej neumí...
Opravuju auto a skončil sem tak, že musím objet pár servisů a bez technický se mi do toho moc nechce. A dokud je neobjedu, technickou nedostanu. Naštěstí sem měl dost rozumu a značky k mýmu vraku nedával do depositu.
Že nejsem fízl, tak se kdyžtak můžeme osobně sejít, nebo já nevím. Bych bych vděčnej za jakoukoliv pomoc směřovanou na mail: oovh@seznam.cz. Zadarmo to nechci.
Dík.
|
|
|
Jak kdy, jak kde. Třeba když se auto dělá s několika různými motory a člověk motor vymění za některý jiný, už je s tím problém, protože typ motoru je v techničáku. A přitom stejné auto s takovým motorem projde technickou bez problémů, protože ho tam má už z továrny.
A problém je dokonce i když se jedná o skoro stejný motor, tj. stejná kubatura, výkon, prostě na 95% identický motor, jen se liší nějaké písmenko v označení typu.
Na druhou stranu, když má člověk všude známý, tak si nejspíš poradí.
|
|
|
Ja mam v technicaku ten typ motooru, ktery jsem na dovozove STK sam nadiktoval, ze tam je... :-) Nikde neni vyznacen a je to nicnerikajici cislo, prvni, ktere mne napadlo.
|
|
|
Měl jsi jim nadiktovat Rolls Royce Griffon či GE TF34 :-)
|
|
|
|
Prvý parlament ktorý bude mať záujem ťa fízlovať.
|
|
|
Hoho... smis se hrabat ve Windows8? Nesmis, nejsou tvoje. Mas jen zaplaceno, ze je smis pouzivat. Myslis, ze s autem nelze udelat totez? Takovy velky bolsevicky leasing donekonecna?
|
|
Pokud to půjde vyndat, dala by se s tím užít i docela sranda.
Co třeba ukrást někomu jeho e-call, vyndat ho, emulovat mu stav ve vozidle a shodit ho do přehrady?
Případně se s ním mihnout a emulovat nehodu u konkurenční provozovny? Třeba udělat si u Humla u plotu každej den falešnou nehodu, to by mu určitě udělalo radost...
|
|
Mimochodem - je to trosku mimo platnou EN 16072/EN 16062, ale varujici: www.gsma.com/connectedliving/wp-content/uploads/2012/04/theecallprogramobverviewanddesignconsiderations. pdf
Over the air device management: Because the eCall platform will probably host new applications in the future, secure software downloads and patching shall be easily possible via air
Software modifications may be required in every car to conform to new legislation. Additionally, new applications may be introduced. The embedded SIM in the IVS also has to be managed. Ideally the GSM module supports standardized device management (OMADM) in order to easily manage software updates and SIM management remotely via air.
|
|
|
no vida, to mame closed source reseni, data proudici neznamo kam, OTA update bez zasahu uzivatele... Klasickej trojan.
Osobne se domnivam, ze dalsim normovanym pozadavkem bude (vzhledem k ocekavanemu uzivatelskemu hardwarovemu "patchovani") integrace do ECU, pripadne nejaky CRC v ramci boot sekvence auta.
Jenom se divim, ze pote, co se na podobna vrata prislo v majoritnich mobilnich OS, s tim otravuji tak okate.
|
|
No ja pokud se nepletu, tak v USA ted nejak vymysleli, ze auta od nejakeho roku spolu budou muset umet povinne komunikovat, aby se předcházelo nehodam, srazkam aut a podobne...Uz nevim, kde jsem to slysel, ale Nova ani Blesk to nebyly :-)
Takze mi prijde, ze to je docela logicky krok i zde.
Další logicky krok jsou omezovace a další logicky krok je vylouceni lidskeho faktoru ze rizeni vozidla...
|
|
|
To co vymýšlí v USA je podle dosavadních informací něco jako TCAS u letadel - vozidla komunikují pouze spolu
|
|
|
V neposlední řadě se jedná o zoufalý pokus najít nějaké využití pro multimiliardovou unijní trucGPS Galileo, kterou nikdo dobrovolně nebude chtít, protože se za ni na rozdíl od pravého GPS bude platit.
Taky až ten šunt začně konečně pracovat, zase se obnoví řeči o nahrazení mýtných bran high-end satelitním sledováním, které se jeden čas objevovaly, ale zmlkly, když se dokončení oddálilo o rok, dva, deset...
Mimochodem, třeba to bude mít vlastní pojistku a bude stačit strčit tam spálenou?
|
|
E-call urcite nebude umet vic nez bezny mobilni telefon s gps. Mozna tu gps antenu to bude mit lepsi... proto bych se zneuziti soukromych dat nebal - chytrej mobil je mnohem lepsi spehovaci nastroj.
Proto si jako stary paranoik myslim, ze cilem je ovladnuti individualni auto dopravy. Funkce "auto-myto", "auto-pokuta", "auto-stop", a tak podobne.
Mozna ze by to mohlo umet pokutovat sprosta slova: "Ty kravo jedna uhni s tim vehiklem do prdele!"
cililink
-20 kreditu
dekujeme ze jste vyuzil nase sluzby,
budte dobry!
|
|
Cena ojetin zase stoupne a nasledkem nuceni vetsiny na rychly prechod k fizlovani, bude STK pro auta starsi 5 let urcena treba kazdy ctvrtrok.
Taky mam obavu, ze to nebude jen dalsi black box, ale bude to vestaveno do neceho dalsiho, treba do ECU, kterou se rozhodne lobotomizovat vrtakem malo kdo...
8o(
|
|
|
Tak vrtakem lobotomizovat nebudete ani eCall, protoze predpokladam, ze na palubce potom bude v lepsim pripade svitit nejaka LEDka, v horsim bude na displayi misto uzitecnych informaci "ECALL FAILURE. STOP SAFELY ENGINE".
ECU je obecne oznaceni pro ridici jednotku cehokoliv, treba dveri. Bezne auto jich ma 5-10-20 (lepsi i 70), motorova jednotka je jedna z nich. Do te ale eCall nikdo technologicky dostat nemuze.
Podle meho nazoru pokud vec nepujde deaktivovat diagnostikou, vzniknou ruzne CAN gatewaye ci emulatory, ktere zaridi prislusnou upravu.
|
|
|
Podstatné bude asi najdenie anten (GSM, GPS, GALILEO). Tam by bol priestor na tvorivost - zničenie anteny, pridanie alobalu, feritovych jadier, uzavretých slučiek drotu, až po sofistikovaniejšie rušičky s nizkym výkonom simulujuce nejaku polohu.
|
|
|
Prvni odstavec jsou spekulace. LEDku ustrihnes a je to, vypis palubniho pocitace je otazka.
Druhy odstavec je noseni dreva do lesa. Minil jsem, ze to nad nebude integrovano do libovolne, tedy jakekoli ECU, aby nebylo treba kvuli vyhozeni e-kól vyhodit jeste neco, co je opravdu potreba. Kapis?
Ano myslim, ze to deaktivovat nepujde, ale pujde to poresit SW z modelu pro vyvoz mimo SESR.
|
|
četl jsem, a hojně jsme pak debatovali v osvěžovně, že sanitky mají dlouhodobě problém s umísťováním akutních případů do nemocnic.
Takže i kdyby vše bylo ideální, e-plašan zavolal sám rychlou vůbec to neznamená, že je vyhráno.
|
|
|
Vyhráno není, ale pokud jste někdy viděl sanitku zevnitř tak je jasné, že jejím příjezdem se ocitnete v nepoměrně lepší situaci než když ležíte rozsekán v příkopě. V podstatě se vybavení běžné sanitky jen málo liší od vybavení JIPky (podpůrné systémy). A pak si můžou obrážet nemocniční příjmy do aleluja.
Jenom taková perlička k dopravnímu tématu. Ve FN v jednom velkém českém městě mají na všech vjezdech několikanásobné příčné práhy. Není prý výjimkou, že pacienta kvůli tomu přivezou v horším stavu, než ho naložili. :-)
|
|
|
Se sanitkopu nemám žádné osobní zkušenosti.
Ten švihák ze záchranky ale tvrdí, že pacoše odmíétnou v Praze ve špitále tak 5x do měsíce a že prej posuzují je-li "perspektivní".
Ten kdo si sám nemůže přivolat záchranku zřejmě bude mít šanci být vyhodnocen jako "neperspektivní" mnohem větší.
Proto než začneme budovat automatické systémy přivolání rychlé pomoci, bylo by dobré zajistit, aby bylo tty nešťastníky kam odkládat.
|
|
|
Nepoměrně lepší než příkop to samozřejmě je, ale myšlenka, že se vybavení běžné sanitky jen málo liší od vybavení JIPky (podpůrné systémy)... a pak si můžou obrážet nemocniční příjmy do aleluja je dost mimo. Ale to asi nebudeme rozvádět v téhle diskusi.
Pro Jindru: To rozhodování o perspektivitě pacienta je medicínsky i eticky oprávněné, zkuste nad tím popřemýšlet.
|
|
|
Jsem synem lékařky, tak vím o čem mluvíte, a Vy zřejmě lékař nejste.
Přísaha zavazuje lékaře bojovat o život, i když to je zjevně beznadějné.
O žádné "etické oprávněnosti" to není, pokud váš učitel nebyl Mengele.
Pokud nějaký Mengele na příjmu selekci dělá, je to nejen proti přísaze, ale neetické a zločinné.
Nejsem idiot, abych nevěděl, že lejt krev do beznadějného případu moudré není, ale dokud ten člověk dýchá, lékař to musí dělat.
Tak je to v pořádku a správně, v opačném případě by přísaha ztratila smysl. A nejen to, nějaký primář, či šéflékař, mohl rozhodovat o tom, jestli budeš žít nebo ne. Ty asi jo, já taky, máme kámoše, a co ti ostatní?
Na ty sere pes, že jo.
|
|
|
Dovolím si paráfrázovat: Pokud lze tomu onkologickému pacientovi v posledním stádiu naordinovat to nové superléčivo za 26 MKč, tak to přece lékař musí udělat, i když ví, že to na 99,8745% nepomůže! Nebo snad ne?
Samozřejmě ne! Vždy je potřeba při rozhodování o léčbě brát v úvahu i dostupné zdroje, ty moudrý synu lékařky!
|
|
|
Moje výzva "zkuste nad tím popřemýšlet" nebyla míněna rétoricky, či dokonce povýšeně, ale zcela vážně. Doufal, jsem, že tak předejdeme těmhle emo-výlevům.
No nic, zkusím to znova. "Bojovat o život, i když je to zjevně beznadějné" může i nemusí být v pořádku. Zmínil jste transfuzi krve - tam samozřejmě JE správné provádět ji i pokud tušíme, že to dobře nedopadne. ALE není rozhodně správné pokoušet se o resuscitaci pacienta, který má např. zranění neslučitelné se životem (nebo je v konečném stadiu smrtelné nemoci). Ona totiž i sama resuscitace (jako všechny léky a postupy v medicíně) má svoje kontraindikace, víme? To právě souvisí s onou etickou oprávněností, kterou popíráte.
(Jo, já vím, medicína je pro tyhle duševní zkraty vděčným oborem. A nemnohý laik je natolik soudný, aby si připustil, že je to asi trochu složitější. Proto tak často slýcháme klišé o hraní si na bohy, nebo přirovnání k Vámi zmíněnému zkurvysynovi.)
|
|
|
Tohle přece není o tom, že je někdo málo perspektivní a i když mám 10 volných lůžek, tak ho strčím rovnou do rakve. To je o tom, že na jedno lůžko se sejdou 2 a v blbém případě i 3 lidi. Pak si prostě musím vybrat, kterého přijmu a kterého pošlu dál. A metrika je principielně stejná jako u hromadných neštěstí.
|
|
jen vysoce inteligentní člověk je schopen pochopit dobro ,které přinese ono zařízení,aby se nedocházelo k omylu,ke kterému nabádají zde přítomna invidua,a to demontáž zařízení a simulace nehody před dveřmi rezidencí rezidentů ,např:pana Humla,je nutné vytetovat PIN a VIN na předloktí majitele popřípadě i uživatele vozidla,uživatel vozidla je i dosud žijící prababička,která dostane vyjímku z Vin a bude ji uznáno tetování již použité ,kombabilita tetování a tedy i onoho zařízení bude platit i pro vjezd do Ašfitc,kde budete vyslání pro vaše dobro,když zpácháte zločin,například vyjetí ze zony dosahu zařízení,a zvláště tehdy,když nepochopíte dobro přinášené z brusele ve jménu nejvyššího dobra.
|
|
Bezva nápad. Ale nechápu, proč je to kvůli volání záchranky - správně jste zmínil, že takových nehod je, že by to člověk na prstech jedné ruky spočítal. Takže bych spíš krabičku vylepšil o nějakou kontrolu a prevenci silničních pirátů - monitorování rychlosti jízdy, napojení na semafory etc. I ta kamera by byla při řešení nehod užitečná. Pak by to myslím mělo opravdu reálný dopad na situaci na silnicích a byl bych pro. Ale takhle mi ten systém přijde zbytečný.
|
|
|
To je vtip nebo máš v hlavě nasráno?
|
|
|
Ani jedno. Ale neočekávám, že to nějaký vulgární primitiv uzná.
|
|
|
Monitorování rychlosti jízdy? Napojení na semafory?
To si pletete, vulgární primitiv (nebo úředník) jste Vy, skutečně netuším, proč by nějaká policejní vonuce měla mít online přístup k tomu, zda momentálně jedu 50 nebo 55. Jasně, potoky krve na našich silnicích by tímto zcela vymizely, matky s kočárky by přestaly umírat co minutu a to jsem ještě nezmínil to nejhorší - myslel tu vůbec někdo na děti?!?
Pokud těm kravinám o rychlosti věříte, tak jste tu skutečně ten hňup Vy.
|
|
|
Tak nejdřív si najděte ve slovníku, co to znamená slovo vulgární.
A proč by policie ten přístup mít neměla? Na 100% by nehodovost klesla, protože lidé by si pozor dali. Žádné překračování rychlosti, žádná jízda na červenou. Ideální by bylo i to, kdyby auto nešlo nastartovat, kdyby měl řidič v krvi alkohol, ale to je příliš složité, snad v budoucnu.
To že to bagatelizujete vám nepomůže. Na silnicích prostě umírají stovky lidí a můžete si pištět jak chcete, ale je to tak. A tohle by to mohlo o dost změnit. Takže proč ne?
|
|
|
Ne, protože to nechceme. Pro mě je riziko úmrtí při jízdě autem zcela bagatelní a s rezervou akceptovatelné. Ale udělejte z toho podnikatelský záměr a zkuste to nabídnout na volném trhu. Lidé jako vy by si tím vybavili auta a jezdili by v důsledku toho podstatně bezpečněji.
Já mám jednu soukromou otázku. Kdy jste naposled viděl smrtelnou dopravní nehodu?
|
|
|
Jenže smrt hrozí i těm druhým. Můžete jezdit jak chcete bezpečně, ale stejně je vám to prd platné, když vás nějaký magor v zatáčce vezme, když nezvládne smyk.
Asi před dvěma lety. Naštěstí poprvé a zatím naposledy.
|
|
|
S tím je tak nějak nutno se smířit -- to risiko vždy existuje a nikdy nebude nulové. Víte, že umřete? Docela jistě.
Nicméně podstatné je také to, jak je to risiko podobné havárie vysoké -- a ono je tím vyšší, čím více je v dopravě regulací, předpisů, zákazů, příkazů a podobných pitomostí.
|
|
|
No právě že není třeba se s tím smířit. :) Nulové to nebude nikdy, ale tu statistiku je opravdu možné naklonit příznivějším směrem, o tom žádná. Ano každý zemře, ale jelikož jsem při smyslech, tak s životem zbytečně nehazarduju a jsem pro každou věc, která povede k většímu bezpečí.
Můžete to nějak věrohodně prokázat?
|
|
|
Stačí vystrčit nos ven a chvíli řídit cokoli jiného než tříkolku, je to naprosto zřejmé. Kdekoli dnes řidiči místo toho, aby koukali po ostatních, zda není vhodné třeba přibrzdit nebo uhnout, koukají úplně jinam, zda za bukem nestojí švarný esenbák s radarem.
Debilní přístup "já jedu podle pravidel" nahrazuje -- právě vinou takových, jako Vy -- přístup jedině rozumný "já jedu tak, abych pokud možno nikoho neohrozil". A havárie jsou nutným a neodvratným důsledkem.
Vizte též např. (a zdaleka nejen) www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2014021601& lstkom=542001&style=oldschool#kom542468 i s následným vláknem, nebo zvláště hezký www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2012112403& lstkom=444137#kom444648.
A těm, kdo nemají vlastní oči a mozek, případně těm, jimž tyto propriety nefungují, mohou případně pomoci i průzkumy a statistiky:
auto.idnes.cz/nahe-ulice-snizi-nehodovost-d1p-/automoto.aspx?c=A080318_ 092403_automoto_fdv
|
|
|
"Stačí vystrčit nos ven" opravdu není věrohodný důkaz. :0)
|
|
|
|
Věrohodný důkaz?
http://goo.gl/maps/y0K9m
Můžete si tam stoupnout a celý den sledovat, jak tam radar podporuje bezpečnost. Většina oslů před ním zuřivě brzdí z celkem normálních šedesáti na nesmyslných pětačtyřicet, bezpečnost provozu v tom místě fakt roste jako blázen, když všichni v rozporu se zdravým rozumem skáčou na brzdu. A o tom mimojiné mluví OC.
|
|
|
Nevěříte vlastním očím?
Rozšíření tohoto jevu v poslední době stojí, myslím, za pozornost:
Lidi už nepoznávají realitu tradičním způsobem, tedy pozorováním okolního světa a přemýšlením o něm, ale prostřednictvím jeho mediální interpretace..
V reálném životě vidí aroganci státní moci, šikanózní a nesmyslná pravidla, hloupé a neurvalé úředníky či policajty, bezohledné tupce, pro něž je respekt k pravidlům vyšší hodnotou, než respekt k druhému, vidí víc strachu z těch, již je mají před zločinci chránit, než ze zločinců samotných.
Naopak v drtivé většině nikde nevidí nebezpečné pedofily, ohrožující piráty, ubližující rasisty ani vraždící teroristy.
A pak přijdou domů, zapnou debilizátor ... a dozví se, že svět vypadá úplně jinak a to, co venku viděli, byly jen halucinace - a oni tomu uvěří.
Kdybych takové lidi nepotkával a nečetl názory, jako jsou ty Vaše, považoval bych tvrzení o něčem podobném za nepříliš povedený vtip.
|
|
|
|
|
T statistika se nejvice nakloni lepsim smerem lepsim stavem a trasovanim silnic a rozumnejsim a lepsim znacenim. Pak taky muzem delat odolnejsi auta, ale zarizeni, ktere PO nehode vola zachranku toho fakt moc nevylepsi - navic, pokud si nekdo mysli ze mu to pomuze, at si to koupi a namontuje.
|
|
|
Jen doplním - rozumnější a lepší značení v 90% případů znamená sundat to, co tam je. A tak to nechat.
|
|
|
Těch 90% máš podloženo i nějak jinak než jen pocitem?
Jsem jen hlupák, kterej se pozemníma komunikacema živí asi stejně dlouho, jako ty umíš číst, ale podle mého odhadu je na sundání zralá tak třetina a druhou třetinu by bylo vhodné přeznačit na doporučení...ale nebudu ti do toho mluvit.
---
na jedné diskusi jsem slyšel, že se za dopravního experta zcela nesprávně považuje každej, kdo má řidičák. je to hluboká pravda.
|
|
|
Tak to znamená, že 2/3 jsou nevyhovující. Myslím, že se lišíte jen v detailech :-)
|
|
|
Ono to taky je jak kde. Například v Praze je skutečně "přeznačkováno" naprosto děsivě a těch Behemotových 90 % bych neviděl jako nereálný scénář (zejména když započítám "třicítky", výstražné značky jako "pozor zákruta", doporučené rychlosti apod.). Na druhou stranu někde na okresce na Vysočině, kde sundat 90 % značek by znamenalo mít neznačenou většinu křižovatek, bych současný stav viděl jako vcelku vyhovující. V průměru mi to vychází na nějakých 70-75 %, tedy někam mezi tvůj a Behemotův odhad.
|
|
|
Promiň, že to řeknu na plnou hubu, ale kvůli takovým sráčům se jednou podaří vybudovat svět s dokonalým dohledem a kontrolou nad občany (pokud vůbec bude možné je dále nazývat občany). A v takovém světě já žít rozhodně nechci. Bohužel je to rak, že současný svět patří sráčům :-(.
|
|
|
Ono je to jako se zdejšími libertariány.
Rádi by viděli placené silnice a vůbec každý prd, demokracii považují za "vždycky špatně"...ale jen do doby, kdy mají něco zaplatit, nebo se ocitnou na jiném postu než na tom, ze kterého se rozhoduje. To je pak placení velmi nepříjemné a demokracie najednou není tak špatná.
Takže tento imbecil bude chtít pořádek do doby, než bude stavěn do latě on. Zatím má pocit, že jemu nikdo nic nemůže. Ale je pouze užitečným idiotem s kterým bude zameteno bez ohledu na to, jestli souhlasí nebo ne.
|
|
|
Lenze nic nie je zadarmo, vzdy je tam nejake quid pro quo.
Ak sa zavedie absolutny cestny fasizmus s automatickym fakturovanim kazdeho vyletu rucicky o 5 km/h viac a vsetci budu miesto po ostatnych ucastnikoch premavky pozerat po krikoch, kde je skryty aky policajt s trojnozkou, nasledne kde je aka automaticka kamera, alebo dokonca ako navrhujes, vsetci budu mat fizlovacie krabicky v autach a neodtrhnu zrak od tachometra, kolko zivotov to musi zachranit?
Zober si len jednu cestu s 10 000 ludmi denne. Ak tam kazdy vplyvom kolony za zavadzacim safety-carom, ktory ide pre istotu minus 10 necha 5 minut zivota, tak to je sumarne 34 rokov denne. Pri priemernom veku dozitia 75 rokov tam za rok zostane 170 zivotov... (A to je len jedna cesta, nie cela republika!)
Keby niekto pseudohumanisticky tvrdil, ze ved 170 zivotov stravenych cakanim je nic, "keby to zachranilo aspon jeden zivot", nevyskytne sa pri takom pocte aut (a to stale nehovorime o celorepublikovom krabickovom fizlovani) situacia, ze napr. lekar nestihne prist k akutnemu pripadu a hned je jeden zachraneny zivot odcitany naspat? Lenze toto sa vecer v televizii v ramci vecernej povinnej jazdy "Omg! Bubububu! Aha nehoda!"neukazuje.
|
|
|
Skor by som sa obavaval zavedenia nečoho akoje vlakový ECTS do aut - ak bude nejaky usek kde bude 50, tak vás elektronika nepustí rýchlejšie, pred každým prechodom pre chodcov budete automaticky zastavovať a pod.
Zaujimavym vedlajším produktom by mohlo byť zbižovanie počtu policajtov. Alebo ich presun z dopravnej policie do nejakej ideopolície.
|
|
|
Tak urcite, s tim plne souhlasim.
Ovšem pokud se k tomu stavime takto, nesmíme zustat na puli cesty. Prece i to, když dneska někdo jede plne podle predpisu, občas vede ke smrtelne nehode.
Pokud tedy chceme opravdove bezpeci, je potřeba zavest mnohem prisnejsi limity, na tom se doufam shodneme?
Proc mit povolenou rychlost v obci 50km/hod? Vzdyt když v 50km/hod narazi auto do chodce, toho bud zabije, ci tento utrpí vyrazne zraneni.
Abychom tedy predchazeli temto událostem, navrhuji snížit povolenou rychlost v obci na 5km/hod a jakekoliv poruseni nasledne trestat zabavenim vozu a vezenim se sazbou 5 - 10 let.
Jsem presvedcen, ze by se tim velmi snížilo hazardovani s lidskymi zivoty a zdravim.
Mimo obec je ovšem situace obdobna - i tam muzeme potkat například dezorientovaného chodce, který se muze stat obeti rychle jedoucího auta. A co teprve pokud se dve protijedouci auta stazi. Jako maximalni moznou rychlost mimo obec tedy vidim nekde okolo 10km/hod, a to uz vazne prehanim. Tresty podobne, jako v předchozím pripade.
Jsem opravdu presvedcen, ze timto opatrenim zabranime drtive vetsine dopravnich nehod...
|
|
|
Si z toho děláte čurinu, ale co až někdo jedoucí 55 srazí Vaše dítě! Pak už bude pozdě litovat!
Kdepak, na světě nebude líp, dokud všichni neuznáme, že nejvyšší dovolená rychlost je to nejcennější, co máme a je potřeba se proti jejímu překračování bránit stůj, co stůj! Takže kašlat na eCall, dokud nebude umět sledovat i její překračování a automaticky pak rozesílat pokuty. Jde přece o bezpečnost, člověče! Jak můžete být tak slepý....
|
|
|
Takže ked vám niekto zraží decko predpisovou rýchlosťou 50 km/h, tak bude decko menej mŕtve a vy budete spokojnejší ?
|
|
|
Však hej! 50 není špatně, protože to je v rámci limitu, to je snad jasné. No a aby to dítě neumřelo, tak je třeba, aby mělo helmičku - povinně. A v oblasti jejich častějšího výskytu je nutné instalovat zpomalovací práhy, abychom to riziko minimalizovali na nulu (nebo alespoň blíž nule).
|
|
|
|
WOW, to je věc:-)
To by ted "potreboval" nas Honzik. Ma 9 mesicu a několikrát denne slysim ranu, jak triskne hlavou o zem :-))
Ono to je jak s tou "hygienickou čistotou" dosahovanou dennim drhnutim celého bytu Savem. Jiste, bakterie nikde, dite není nemocne...dokud nenarazi na první bakterii zakerne dovlecenou cizim dítětem, ci vůbec i jen vzduchem "tam venku":-)
|
|
|
Jo, mlácení hlavou o zem je tak plusmínus cca kolem roku poměrně běžná kratochvíle.
V dospělosti se to pak někdy vracívá při sledování zpráv a při čtení zákonů.
|
|
|
...az na to, ze rany hlavou o zem nejsou "kratochvile", ale nasledek neuspesnych pokusu vstat/chodit/vylezt/slezt. U nas se tyhle rany v danem obdobi ozvaly asi tri nebo ctyri, takze je otazka, co je "pomerne bezne", ze?
Neznam take nikoho dusevne zdraveho, kdo by se takhle poskozoval, protoze nekdo neco obecneho udelal.
Jeste je zde ovsem take varianta, ze to byl pokus o vtip...a pak mam pro tebe saptnou zpravu 8o)
|
|
|
Jo, při čtení Tvých příspěvků někdy také, na to jsem zapomněl, omlouvám se. Dík za připomenutí.
|
|
|
Myslím si že najlepšie vyriešil ochranu svojich detí istý pán Fritzl z Rakúska. Ten tým že choval dceru v pivnici minimalizoval riziko autohavarie na nulu, tiež ochrana pred unosom, drogami, cudzím pedofilom, vymytím mozgu, nasilníckym manželom a pod. Proste genius, mali by ho rehabilitovať.
|
|
|
Pokud se nepletu, tak se i tak nejak hajil...ze je tim chranil před okolnim zlym svetem...
|
|
|
Jak nesnáším prahy, tak u nás u školy se pořád najdou debilové kteří i přes ten práh se snaží jezdit rychle. Kdyby to dělali v noci nebo pozdě odpoledne, budiž. Ale v době kdy chodí děcka do školy. To fakt nepochopím. Ale platí NOZ a tak si možná najdu novou kratochvíli. Skákání pod auto. Je to v obytný zóně, tak by to mohlo slušně nést. :-P
|
|
|
Jen skakejte. Uvidite, jak posleze bude aplikovano ustanoveni §6 odst. 1 a 2 NOZ :-)
|
|
|
dle vaší logiky by nejbezpečnější bylo, aby měl každý v autě elektroniku, která by hlídala naprosto vše a okamžitě za sebemenší prohřešek řidiče ztrestala. Třeba by mu při překročení rychlosti o 0,7 km/h udělila elektrický šok, při špatném zaparkování by mu zlomila ruku, při pozdním zapnutí blinkru by ho bodla špendlíkem do zadku?
A nenapadlo vás, že by řidič hlídal pouze to, aby neaktivoval jednotku trestů, ale už by neměl čas sledovat, jestli někoho nepřejel?
|
|
|
.... za to by dostal třeba facku a rovnováha by tak zůstala zachovaná, ne? Jde totiž hlavně o trest a jeho možnost, ne se ptát kdy, má co jakej následek, to Vám asi uniklo.
:-)
|
|
|
A teď si představte, že třeba na křižovatce vám ta „inteligentní“ krabička automaticky zabrzdí, protože naskočila oranžová, nehledě na kamion na náledí za vámi. A pošle vás tak na onen svět.
Anebo se třeba na křižovatce objeví z boku vůz, který před tím nebyl vidět. Prudké zabrždění vás z kolizní dráhy nedostane, a prudkému zrychlení zabrání „inteligentní“ krabička, protože na daném místě je povoleno jen 30km/h. A skončíte fatálním bočním nárazem.
V běžném voze máte v takových situacích na výběr: porušit předpisy a přežít, nebo dodržet předpisy a zemřít. Nová „inteligentní“ krabička toto dilema rozhodne za vás: Předpisy se musí dodržovat, ať to stojí, co to stojí.
|
|
|
To chce klid. Víte kolik je cukání kolem automatických aut? A nic z toho není o technice, ale právní zodpovědnosti. Pokud ta krabička ťukne plechy, tak se to třeba přejde, ale mrtvolu by jaksi nedali. A celý svět nejsou jen Čechy.
Takže bych čekal snahy o špehování, ale povinné ovládání, to vidím hodně daleko.
|
|
|
Neexistuje žádný systém, který by vás ochránil, protože většina nehod se stane, aniž by cokoli kdokoli porušil. Lidé prostě chybují, třeba dostanou smyk, protože na silnici někdo něco vylil, usnou, něco přehlédnou apod. Musíte se s tím naučit žít nebo jít zpátky do školky.
|
|
|
No a přesto existují i nehody způsobené rychlou jízdou, nebo jízdou na červenou, nebo alkoholem za volantem.
|
|
|
Ano. Je jich asi čtyřicet za rok. To se mnou vůbec nic nedělá. Vůbec to nevnímám jako relevantní riziko.
Navíc myslím, že neexistují nehody způsobené rychlou jízdou.
|
|
|
|
Já nevím a ani mně to nezajímá. Pro mě je ten stav daleko přijatelný, protože v relaci na počet aut v provozu (denně asi 4 mil) je jich zanedbatelný počet.
|
|
|
A jak systém vyřeší opilého neoznačeného chodce. Toho času častého rakváče na silnicích? Obvykle v noci. Poradite?
|
|
|
Dostane čip pod kůži a nárazový senzor na prdel. Klid, všechno bude.
|
|
|
Ale existuji. Treba kdyz neci ochranka - snad nejakeho ministra nebo koho smazila v audi A8 a presmazili to tak, ze vylitli nekde pres svodidla. Dalo by se rict, ze nehodu zpusobil nedostatek treni, ale da se rict i ze za to mohla rychlost a predevsim hovadismus ridice.
|
|
|
přes středová svodidla přeletěli opicajti fprassatu, když naháněli po dálnici dvoustovkou octoffku, která ani neustřelila. bezpečné to samozřejmě bylo, protože jen náhodou do nikoho nenarazili. bohužel přežili, ale prassat odepsali.
|
|
|
Co furt chcete vylepšovat - už dneska Vám seberou řidičák, když ožralej srazíte bábu. Tedy pokud nejste Kolibřík či Mazánek. A v tom je zásadní problém; v systému, který se Vám tak líbí, vzniká ještě daleko větší prostor pro korupci - logicky, protože bude řádově víc případů k řešení. (a do systému lze pak třeba jednoduše implementovat whitelist který si Kolibříci předplatí, Vy na něm ale asi nebudete...). Takže z té zatáčky které se tak bojíte, proti Vám, který jedete "podle pravidel", vyletí Kolibřík a jste v prdeli i s e-callem. A jako bonus to nakonec bude Vaše chyba. Už se těšíte?
|
|
|
kdybych jel na červenou, tak jsem v posledních 5 letech nebyl 3x nabourán zezadu při stání na červenou. Je tedy lepší na červenou stát nebo jet?
|
|
|
Nejlepší je na ta barevná světýlka vcelku kašlat, a (a) klidně a pokojně jet tehdy, když tím nikoho neomezím (a to zcela bez ohledu na to, že je třeba červená), (b) zásadně nejezdit tehdy, když by to mohlo vést k havárii (a to zcela bez ohledu na to, že je třeba zelená).
Ale to by bylo příliš jednoduché, smysluplné a navíc ještě plně funkční a prakticky bez risika havárie. Tedy je to neevropské, extrémistické, politicky neprůchodné a beznadějně zastaralé :(
|
|
|
to jsou zase pindy... já červenou ignoruju asi na čtyřech semaforech v Brně, který znám jak svoje boty a z toho je pouze jedna křižovatka. nikde jinde bych si to pravděpodobně nedovolil...teda až na regulovčický semafory v dírách po okolí, který hodí červenou, když jedu rychleji než 60.
politicky by to samozřejmě bylo bezvadný, žádnej by nebyl omezován na svobodách, ale na druhou stranu by doprava vykazovala jen zlomek efektivity, tedy zejména plynulosti, jakou má přes své nedostatky dnes. ale na to je třeba mít trochu hlubší znalosti... hustota provozu je prostě vyšší než sem tam nějaký dostavník nebo osamělý jezdec. jak by to vypadalo bez pravidel podle tvého vzoru je už vyzkoušeno třeba ve východní asii, kde doprava stojí za houby. tedy tvá teorie cochcárny je špatná i z praktického hlediska. smiř se s tím.
|
|
|
citim s vámi... Posledních několik nehod, které jsem zažil, proběhlo tak, že jsem několik sekund stál na červenou a nabourala do mě zezadu ženská. Myslíte, že by v rámci vyšší bezpečnosti šlo sebrat ženským řidičáky a na semaforech vyšroubovat žárovku v červeném světle? Kdyby to mělo zachránit jeden život, tak by to mělo jít, ne? :-)
|
|
|
ženská nabourá zezadu? To není možné, znám takové, kteří tvrdí, že když vás někdo nabourá zezadu, znamená to, že jezdíte pomalu a ženské to nejsou. ;-)
|
|
|
|
To se vzájemně nevylučuje...
|
|
|
Však tam také p. joemarco moudře čárku nemá. Takže odpovídá.
|
|
|
|
Brý den pane dobrokáku.
Máte auto? Pokud ano, již jste je dozbrojil či plánujete dozbrojit libovolnou "bezpečnostní-ikdyby jeden život-technologií". Nebo Vy jste ten kdo ji nepotřebuje, ale hodláte se drát aby všichni kolem Vás ji měli pro Vaše bezpečí?
|
|
|
Aaaa dalsi komouskej zmrd se tu vyblil...koukej zalizt zpatky do ty brusele, z ktery si vylezl ty jeden smejde
|
|
|
Kdybyste nic nenapsal, nikdo by myslim neplakal.
|
|
|
Máte recht, ale na férovku: Nepomyslel jste si po přečtení toho původního komentáře něco podobného? Já jo. Nějak nemohu pochopit, že člověk mající inteligenci postačující k zapnutí počítače a napsání příspěvku na net je současně tak pitomý, aby hájil takovou prasárnu.
|
|
|
No jo, ale takových je v populaci fakt neuvěřitelné množství.
Uvažují (dá-li se to tak nazvat) všichni na shodném principu :
"Já a má rodina jsme slušní lidé, ale všichni ostatní jsou hovada, nebo horší na které je každý bič krátký a škoda každé rány co padne vedle."
|
|
Mně tak napadlo, že až "kvůli bezpečnosti" ošetří deaktivaci íkólu, tak by se mohlo přejít na kupování aut z nonEU zemí, kde by ten krám být neměl, ne?
To by pak nemusel být špatný nápad založit v takové zemi firmu, která by na objednávku koupila auto a pak ho přeprodala do eu. To by mohla být docela prdel :D Jen teda moc zemí do úvahu nepřichází kvůli clu.
Je to jen taková blesková myšlenka, která mě napadala při čtení článku. Pokud někdo víte, jaká by mohla být úskalí (kromě financí) a jak to v tomhle oboru chodí, tak Váš názor uvítám.
|
|
|
Tak clo se platí vždy při dovozu auta z noneu :/
|
|
|
Pokud bude EU chtít, tak se taková auta prostě neschválí do provozu a nezaregistrují. Už dnes Vám v ČR neschválí auto s řízením na druhé straně a opruz bývá i s americkými červenými světly vzadu, byť ta ještě tu a tam projdou.
|
|
|
Měl jsem spíš na mysli něco bližšího, jako jsou Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Andorra atp.
Auto s volantem vpravo se může schválit, pokud se dělalo pouze s volantem vpravo (napadá mě Vauxhall Monaro a někteří veteráni), nebo pokud máte takové trvalé zranění, že auto s LHD nemůžete řídit (což si neumím představit)
|
|
|
No však já taky - EU prostě vyhlásí, že auto bez e-Callu nelze od nějakého data schválit do provozu a hotovo.
|
|
|
No jo, to mě nenapadlo. Scheisse :(
|
|
|
Ono se spíše bude dost špatně legislativně ošetřovat to, aby po Čtvrté Říši nesmělo jezdit auto registrované panem Metelesku Blesku na Vanuatu, jež si zmíněný pán přivezl na dovolenou; případně aby pan František Vopička, místně příslušný do Kocourkovské gubernie, měl zakázáno si takový vůz od pana Blesku vypůjčit a řídit.
Ačkoli oni soudruzi nepochybně něco objevného vymyslí i zde... :/
|
|
|
Provozovat v EU dlouhodobě auto, registrované mimo ni, je pochopitelně zakázáno už dnes. Jen se to nedá snadno odchytávat, takže se to neřeší*. Až se víc rozšíří kamerové systémy a zvětší se úložiště, nebude problém zjistit, že auto z Vanuatu je v EU moc dlouho, příležitostně ho odchytit a požadovat po řidiči prokázání skutečnost, že nepřekročil maximální možnou dobu. Když to nedokáže, zaplatí daň, clo a pokuty**
Hlavně mi tu nevytahuj takovou logickou a zastaralou věc, jako je presumpce neviny. S takovou bychom ty světlé zítřky nevybudovali a dělnická třída se proto s takovými přežitky rázně vypořádá!
___
* Resp. řeší výjimečně, zpravidla na udání nebo když je na někoho něco potřeba najít.
** Protože se to bude blbě dokazovat, pojmenuje se to poplatek za něco nebo záloha na případnou sankci a bude to košer
|
|
|
No, udělat fotku auta na Vanuatu pod palmou s novinami z minulého týdne zase není tak těžké.
A v situaci, kdy nelze uvažovat o věcech jako presumpce neviny, je to zjevně důkaz, že vůz byl minulý týden mimo Čtvrtou Říši.
Samozřejmě, pokud zajdeš tak daleko, že jak presumpce neviny, tak i Tvá tvrzení nemají zhola žádný smysl, úředník prostě ukáže prstem na toho, na koho se mu zachce: "Tlusťochu zaplať!" a platbě se nelze vyhnout, pokud se zrovna náhodou nejmenuješ Janoušek, pak už je celkem zbytečné řešit cokoli jiného, než dostatečnou palebnou sílu a co nejbezpečnější způsob ukládání odpadu.
|
|
|
fotka neni problém. ale dokud nebude Vanuatu v Schengenu, tak bude docela problém nacpat do databáze překročení hranic EU tam a zpět, což je věc, která se eviduje na každym letišti a hraničnim přechodu.
A lítat každej tejden na Vanuatu jen tak pro sichr stojí čas a leze do peněz. To už se místo auta vyplatí všude jezdit taxíkem.
|
|
|
Za to, že mají v záznamech bordel, já přece nemohu.
|
|
|
|
"Ono se spíše bude dost špatně legislativně ošetřovat to, aby po Čtvrté Říši nesmělo jezdit auto registrované panem Metelesku Blesku na Vanuatu, jež si zmíněný pán přivezl na dovolenou; řípadně aby pan František Vopička, místně příslušný do Kocourkovské gubernie, měl zakázáno si takový vůz od pana Blesku vypůjčit a řídit.
Ačkoli oni soudruzi nepochybně něco objevného vymyslí i zde... :/"
Objavne to nebude, danski sudruhovia uz presne taketo vymysleli. Sumarna dan na auto tam je 180 %, samotna registracna okolo 80 %. Aby takyto komunisticky zazrak udrzali v chode, tak:
- rezidentovi Danska je zakazane soferovat auto na cudzich znackach (rezident = obcan, ale aj cudzinec, ktory tam pracuje; pri kratkodobych joboch/studiu treba ziadat o povolenie),
- pri privezeni vlastneho auta na pouzivanie je potrebne ziskat danske znacky a vodicak. Danske znacky obnasaju registracnu dan, ktora sa pocita z trhovej ceny na miestnom trhu (!!), kde su ceny vplyvom toho vsetkeho samozrejme prestrelene.
Takze Umbekela Vuvuzela z Cadu privezie auto v beznej hodnote (v bazaroch v Kocurkove, u Germanov, u Frantikov, atd.) 6.000 eur, ale akonahle ho zastavi policia na ceste a bude v nom sediet dansky vodic bez pritomnosti Umbekelu alebo aj Umbekela sam a nebude mat kratkodobu rasovu povolenku, lebo tam dlhsie pracuje, tak auto zhabu a vypytaju dan 13.000 eur (to nie je preklep, to je vypocitane z trhovej ceny porovnatelneho auta u nich a je to realny pripad slovenskeho v Dansku pracujuceho nestastnika z jedneho fora).
Takze v pripade teoretickej povinnosti fizlovacej krabicky v EU bude bud stacit taketo dvakrat drahsie spoplatnenie importu cudzich aut, alebo to rovno zakazu per se - vyhodia tu moznost registracie, iba bude zakazane jazdit na cudzich znackach.
|
|
|
Už bych měl být za ta léta zvyklý, ale vždy znovu a znovu mne nepříjemně překvapí, jak moc si občané -- zde tedy Dáni, ale ne že by to v jiných fašismech bylo zásadně odlišné -- nechávají defekovat na hlavy, aniž by jakkoli významněji protestovali :(((
|
|
|
Oni tohle neřeší, protože je to nepálí. Naproti tomu tam mají cukr v podobě tzv. sociálního systému = když to totálně pos.reš, stát se o tebe skvěle postará. V jiných státech třeba nemají sílu tohle řešit, protože jednak pro stromy nevidí les a druhak jsou rádi, že taktak zvládnou získat dostatek prostředků k přežití (lze aplikovat na ČR). A tak dále...
|
|
|
Jde to i jinak, vim o cloveku, ktery tady zaregistroval nejakeho uplne serioveho maleho Renaulta RHD bez vetsich obtizi.
|
|
No, mně se na celém systému nejvíc líbí ta možnost "aktivace hlasového spojení se záchrankou". Drobnou úpravou firmwaru GSM modulu jde přeci poměrně snadno dosáhnout stavu, kdy se sestaví sítí spojení se stanicí i bez SIM (např. na základě IMEI) a jen tak mimochodem se zablokuje příchozí audio cesta.
Kdepak, o tomhle se nám za komunistů ani nezdálo, jdete správným směrem, hoši mladí a totalitou neposkvrnění. Heil Rompuy!
|
|
|
poslyš, kde jsi přišel k tomu komunistickému dementovi? někdo Tě prokádroval?
|
|
|
|
Zdravím, D-F,
když už, tak to vzniklo tady www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2014012601& lstkom=538268#kom538635 , kde mne takto napadl onen ubohý geek s režimovými brýlemi. Leč nicméně, já se rozhodl, v souladu s hrdinou jednoho z nejkrásnějších českých filmů, v ještě krásnějším podání pana Abrháma, že "... nikoli, klobouk si podržím. Cítím, že bude výbornou líhní pro různé nápady. Zpod něj mohu říkat krásné nesmysly bez obav, že má slova vzbudí nevoli."
Víš aspoň, z jakého filmu to je, matfyzáku? (D-F - a ostatní - předpokládám ví, neb jsou zde většinou slušní a vzdělaní lidé).
D-F, naviděnou za ani ne hodinu.
|
|
Tedy kdyz odkouknu od toho povinneho zavedeni a prosazeni a pravdepodobne tedy i toho, ze nehodova data budou pojistovnama hojne vyuzivana jako v letectvi, kdy data dostane komis, zavede je do spisu, podle nich usoudi, ze to je chyba pilota a podle toho pojistovna jedna.
Tak ten zbytek - pozoruju mistni strelce, ktery co se tyce strileni, tak je pro ne "neoddiskutovatelne dulezite" naprosto teoreticke zvyseni pravdepodobnosti o 0,00002356 promile. Tady i prakticka pomoc v jednom pripade zvedne pravdepodobnost zachrany zivota o nejake to procento. Predpokladam, ze pokud si nechteji nasrat do huby, meli by pro ecall bojovat jako lvi :-)
Co se tyce fizlovani - lidi uz si dneska doborovolne montujou do auta kamery z mikrofonem, GPS, akcelerometrem, hodinama a zaznamem v ramci dnu. Kdyz jim za to pojistovna slibi 300 slevu z povinnyho ruceni, namontuji si to radi vsichni (pozor, abstrahuju od te povinnosti, ano).
Naklady na tu jednotku pro automobilky nebudou 3 tacy, ale tak desetina a radi to jeste zasanujou ze sveho kvuli sberu tech dat. Kdzy uy bude v aute online jednotka, da se s tim delat spousta kouzel.
Uz nejakou dobu plati, ze se zisk z techniky presuuje do sluzeb...
|
|
Čert vem auta, ale co ti HOUBAŘI !??
Podle meho by mel kazdy houbar, co houbar - kazdy clovek, mit u sebe podobnou eCall krabicku! Ta by na zaklade pokrocilych algoritmu (treba nahodnych vektoru pohybu a obcasneho uprdnuti pri sehnuti pro houbu) poznala ze plati podminka JE_NA_HOUBACH a nasledne by cekala na udalost KONZUMACE. Pokud by pote nastaly udalosti ZTUHLOST, TRES nebo BLIJE_JAK_ALIK, automaticky by zavolala pohotovost nebo pohrebaky. Volana sluzba by se mohla automaticky vybrat podle urovne ztuhlosti a dojezdove doby ambulance.
I kdyby to melo zachranit jediny lidsky zivot!
|
|
|
|
Tak to je sila. Ked niekto 5-10-15 rokov dozadu povedal, ze vlada pocuva, tak bol za tinfoil hat paranoika, ked to Snowden vyniesol, tak to ovcania beru ako beznu sucast protiteroristickeho folkloru. A este aj Vesmirni lide s tou ich cipovou totalitou budu mat nakoniec pravdu.
Niekedy sa neda ubranit otazke, ci ludia ako Orwell boli cestovatelmi v case, alebo si niekto pomylil beletriu s manualom...
|
|
Podle mého názoru ta krabička může situaci zraněných ještě zhoršit. Moje představa je taková, že k většině nehod někdo bezprostředně dorazí a začne poskytovat pomoc, v případě tepenného krvácení nebo zástavy dechu rozhodují první vteřiny. V případě, že všichni budou mít krabičky, tak zmizí pocit povinnosti pomoci, protože kvalifikovaná pomoc je jistě na cestě (něco podobného, jak když dav kouká a spoléhá se na to, že někdo pomůže a nepomůže nikdo, zatímco jednotlivec vidí, že je to na něm a začne pomáhat, nějaký psycholog sem určitě hodí relevantní odkaz). Takže záchranáři se dozví o nehodě třeba o dvě minuty dříve, ale neodkladná pomoc začne až po dojezdu sanitky. Kvůli několika procentům nehod se může zhoršit situace většiny účastníků dopravních nehod.
|
|
|
jo jistou analogii vidím s mobilními telefony. kdo nemá telefon, aspoň vypnutý a ounlyfóremerdžessý, je divnej a exot. před patnácti lety byl telefon mírný nadstandard a před dvaceti těžkej luxus.
před dvaceti lety běžná situace - u krajnice stojí auto, haubnu zvednutou, za autem trojúhelník, vedle auta stojí chlapík a drbe se na hlavě. automatická reakce - zastavím a zeptám se jestli nepotřebuje pomoct (pokud nevypadá jako zcela zablešená fetka), odtáhnu na laně do nejbližší vesnice kde může auto odstavit, svezu ho s kanystrem k pumpě a podobně. dneska? má přece telefon, ať se stará, jedu dál, co bych zastavoval...
|
|
|
A potom som tu ja, ktory sa pri podobnych nestastnikoch pokusam zastavit a coraz castejsia reakcia je:
-Ten kram proste umrel. Ano, bolo by skvele keby ste ma mohli odtiahnut aspon z tejto totalne neprehladnej zakruty, no je to automat/preelektronizovana sprostost a neda sa to.
-Viete volal som odtahovku a vraj mozu prist az o 2 hodiny. Ci ma mozete odtiahnut? No.. ja som to nikdy nerobil a.. kto ma vtedy brzdit? Staci ked vy?
*sigh*
Nastastie cca polovica ma normalne auto, je schopna jazdit v tandeme a za odtiahnutie po pumpu a/alebo nasledne strcenie sa do motora s merakom a nejakymi zakladnymi nastrojmi by cloveka nosili na rukach.
|
|
|
myslel jsem to jinak, tak, že s masovým rozšířením mobilů se vytrácí nějaká ta samozřejmost zastavit se a zeptat se jestli můžu nějak pomoct, páč předpokládám, že si zavolá.
btw, proč by se nemohl automat pár kilometrů odtáhnout? limitující pro odtah je funkční řízení a brzdy, a samozřejmě určitá elementární zručnost obou řidičů a rozumný poměr hmotností vozů. (přiznávám, že jinak než do kopce a pomalu bych si neznámého člověka netroufl tahat, a když jsem párkrát táhl neznámého v členitějším terénu, tak jsem trval na tom aby za volant taženého vozu sedl můj aktuální spolujezdec od kterého jsem věděl co od něj zhruba můžu čekat)
|
|
|
Automat problém není.
Potenciální problém pro odtah může být redukční převodovka nebo visko, podle toho, jak je přesně dělaná 4x4; takové vozy pak mají jasný a jednoduchý způsob, jak redukčku přepnout na neutrál, a majitel jej zná (nebo je blb a jeho chyba).
A rozhodně je to úplně jedno z hlediska krátkého popotažení o pár set metrů -- to není problém nikdy a nijak (aspoň tedy nakolik mé informace a zkušenosti sahají).
|
|
|
klasický hydroměnič se dá táhnout lidskou rychlostí pár desítek kilometrů bez problémů, třeba prehistorické 4HP20 má 80 km maximálně osmdesátkou, samozřejmě volič na N (když motor netlakuje tak to nějak hůř maže či co a není dobrý nápad to využívat na doraz). podivné 4*4 náhodně elektronicky připínané fičury - tam bych se držel základního moudra že neutrál je neutrál a na něj se tahá (automat či manuál). a u pleček do terénu platí že se tahá auto nezašpérované - ale to se až úplně stydím napsat.
|
|
|
U všech automatů to není problém? V manuálu k automatické oktávce bylo varování, že tahat jen se zvednutou přední nápravou... Nevím, jestli to bylo technicky opodstatněné (bez nastartovaného motoru neumí zařadit neutrál apod.) nebo jen předběžné strašení.
|
|
|
Těžko říci, nevím, jak je to tam dělané. Teoreticky si asi umím představit měnič momentů, jemuž by nedělalo dobře, kdyby přes něj po delší dobu kola roztáčela převodovku... je otázka, jak je tam přesně udělané chlazení převodového oleje, tam by možná mohl být problém, když motor neběží. Možná. Ale stejně mi to přijde divné, pokud je převodovka na neutrálu, a to by být měla bez motoru stejně jako s ním...
|
|
|
limitní pro zařazení neutrálu u automatu není nastartovaný motor, ale klíček v zapalování a aspoň zbytek šťávy v baterii, což naprosto tupě umožní páku voliče odemknout aby se mohla přesunout z P někam jinam.
|
|
|
O tomhle nesmyslném interlocku občas čtu, ale dosud jsem se s ním v žádném autě s automatem nesetkal -- všechny automaty, v nichž jsem kdy seděl (a nebylo jich tak málo) vždy umožňovaly řazení kdykoli a zcela bez ohledu na elektriku*. A totálně mi uniká jeho smysl; k čemu by to mělo být jako dobré?!?
___
* Na hlavní převodovce; u redukčky to může být jiná, ale to proto, že na té např. u RR neřadí páka, nýbrž servo.
|
|
|
(Nejen) Mercedes ma na toto dnes casto dve "ridici jednotky". Prevodovku, ktera se stara o vlastni razeni a dale jednotku volice, ktera je vlastne jen takovym elektronickym prepinacem, ktery po CANu posila informaci co se deje a naopak prijima instrukce co muze dovolit.
Proces odemceni probiha tak, ze vlozite klic do spinacky, ten pres IR zakomunikuje. Klicem je povoleno otocit.Otocite klicem: dojde k odemceni volantu (elektronicky ;-) ). Pokud ridici jednotka motoru posle po CANu informaci, ze je seslapnuta brzda, je mozno startovat, pripadne preradit mezi P a N. Tech veci co se muze p*delat je vicero.
|
|
|
A k čemu by to mělo být jako dobré?!?
Smysl serva u redukčky je celkem jasný -- tam by se mechanické táhlo dávalo blbě, a když už by tam bylo, enormně blbě by se s ním zacházelo (jako to je třeba u Cherokeeho, podle referencí p. JJe).
Ale u hlavní převodovky mi smysl těchto kurvítek dokonale a naprosto uniká. Nevidím žádnou výhodu, již by to mohlo přinést; a naopak vidím spoustu nevýhod, jež by to mohlo přinést.
|
|
|
Mne se neptejte - ja ten system nenavrhoval. Ten trend je ale videt uplne vsude, nekde to ma smysl.
Kouknete se treba na elektroniku BMW z roku 2003 (treba E39ka). Bambilion dratu. Mercedes z te doby ma na kazdou blbost ridici jedtnoku (treba sada tlacitek je vlastni ECU) a k ni vede pouze CANH, CANL, GND a nejake napajeni. Jednotka po CANu rika ostatnim co maji delat. Tady treba smysluplnost vidim velkou.
Predpokladam, ze u tech prevodovek zcela odpada jakekoliv mechanicke spojeni s prevodovkou a je to tissi nez "klasika".
Na chybovost to je ale horsi. Nerekl bych, ze ale s temi pakami je nejaky velky problem: pravdepodobnejsi je, ze se vysype jednotka EIS (spinacka) nebo ESL (zamek rizeni) a auto stejne nepojede.
|
|
|
k čemu by to mělo být jako dobré?
no, třeba bylo možné nechat na zahradě skotačit děti v autě bez nutnosti zatahovat ruční brzdu (kterou dítě stejně nepovolí). nebo aby jeden při požáru garáže musel utíkat domů pro klíčky a auto vesele shořelo. nebo tak.
bych to prostě bral jako dań za určitou blonďatost automatické převodovky, že se za volant může posadit kdekdo a část uživatelů se rekrutuje ze spektra nepříliš technicky erudovaného, asi.
|
|
|
Na deti je lepsi vychytavka: BMW ma detekci obsazenosti ridice a nedovoli zradit rychlost, nedetekuje-li vahu na sedacce. Neco jako OCS pro pasazera kvuli airbagum. Vtip je v tom, ze kleknuti si na sedacku je cas od casu fatalni pro ten senzor, takze s autem neodjedete...
|
|
|
U všech našich aut s automatem je blokování voliče v závislosti na přítomnosti klíčku řešeno mechanicky táhlem nebo bowdenem. Stejně tak je to řešeno opačně - aby klíčkem nešlo otočit do posice „start“ pokud je zařazeno cokoli jiného než P nebo N.
|
|
|
To první mi připadá naprosto nesmyslné a z žádného auta to nepamatuji. Naopak; řval bych jak lev, kdybych musel strkat klíček do skříňky jen proto, že chci přehodit převodovku na N a popostrčit auto v carportu o metr, abych se zezadu lépe dostal do kufru (nebo tak něco).
To druhé mi v popsané podobě připadá také jako nesmysl.
RR má akorát blokované vlastní startování není-li P nebo N, a to považuji za diskutabilně smysluplné -- za běžné situace to je snad dejme tomu jakžtakž rozumná ochrana před tím, aby člověk bezmyšlenkovitě na startér nezajel do škarpy, dejme tomu, s přimhouřenýma očima.
Ale rozhodně by se to mělo dát vypnout. A je-li to zapnuté, mělo by to na displeji hlásit, proč to nestartuje -- už párkrát jsem se zděsil, co je s autem špatně, že nemohu nastartovat, přičemž jediným důvodem byla páka posunutá na 1, abych se snáz při nějakém montování dostal k palubce. Už mnohokrát jsem si říkal, že když to má tak hezký displej, mohlo by to na něm při takovém pokusu o startování vypsat MOVE STICK YOU DICK, nebo tak něco :)
|
|
|
Po zkušenosti že super čuper lano vydrželo 1,5 odtahu jsem si koupil tažný klacek. Je jich na trhu několik. Já pořídil ten od Heposu.
Tažný klacek má tu výhodu že můžete táhnout i naprosté kopyto beze strachu že Vám zabrzdí v kufru. Doporučuji.
|
|
|
Non-helping bystander effect. Sdílená odpovědnost = žádná odpovědnost. A je to celkem realistické. Nikdo nezavře 20 lidí, že nepomohli. I kdyby je nakrásně zjistili.
A ten efekt krabičky na osobní zodpovědnost taky bude... :-(
|
|
jednou jsem přikryl PNA navigaci do alobalem ze všech stran a nechal si jen průzor na dislay. 5 nebo 10 vrstev potravinářské alobalové folie, indikátor signálu klesl na asi 50 %. nebo 70 %, už nevím. Tzn. alobal vs. gps 0:1. Alobal rozumně neodstíní!
|
|
|
nechal si jen průzor na dislay
Well... Asi viete kam tym mierim..
|
|
|
průzor byl jen malý pro odečtení intenzity, nikoliv pro jízdu. Na oblohu to "nevidělo". Vidělo to jen do země.
|
|
|
Slyšel jste někdy o tom, že elektromagnetické vlnění se odráží? V těch vlnových délek, kde funguje GPS se sice odráží dost blbě, ale pořád odráží.
|
|
|
Faradayova klec je celkem spolehlivým řešením - je samozřejmě otázka, do jaké míry bude řešením při nepřístupném umístění antény pro příjem a volání e-callu.
nejlepší je ještě zapojit stínění na kostru.
POkud to nepomůže, je třeba postavit rušičku - ta vám ale bude rušit i GPS navigaci v autě.
|
|
|
Podle mě se to pro volání záchranky ani používat nebude. Bude nějaký "zkušební provoz", po kterém se prohlásí že je to pro tento účel nespolehlivé a nepoužitelné a oznámí se že s tímhle nikdo počítat nemá. No a zbytek se odůvodní že se přece nevyhodí ty prostředky do systému investované a bude to využíváno pro další bohulibé účely. Je velká část lidí kteří stejně mají rádi svůj pocit sucha a bezpečí i za cenu sondy v zadku. Hardcore varianta bude, že se neoznámí že se záchranka nevolá hned (případně až po nějakém podrobnějším prověřování) a těch pár případů kdy by to opravdu k něčemu bylo se svede na selhání systému / nedostupnost signálu atd.
|
|
to je přece úplný nesmysl, nějaké e-tentononc přece vůbec nebudeme potřebovat, protože máme projekt vize nula (zero)
www.ibesip.cz/cz/besip/strategicke-dokumenty/mezinarodni-dokumenty/vize- nula
od roku 97 provádíme hloubkové analýzy všech smrtelných dopravních nehod a zjištěná fakta slouží jako podklad všech dopravně-bezpečnostních opatření. Navíc koncept už nese hmatatelné výsledky!! Už to stálo tolik peněz a už jsme tak blízko, že je zcela zbytečné nějaké e-call?!?
:-)
|
|
dokazu pochopit, ze cast odborne a politicky angazovane muzske populace bude proti ecallu brojit a vymyslet zpusoby, jak tu vec deaktivovat.
Domnivam se vsak, ze v clanku uvedene argumenty nebudou fungovat na zenskou cast populace, kde bych spis cekal poptavku po primontovani ecallu do starsich aut, kde to z vyroby jeste neni. Uplne slysim to "nikdy bych si neodpustila, ze jsem pro zachranu svych deti neudelala maximum, tj nepriobjednala ten ecall".
Prijde mi to stejne, jako ta cedulka "dite v aute". Co tim ridic/ridicka mysli?! Ze jim jako nemam vpalit do kufru, pac je vzadu dite?
Tu hysterii po bezpecnosti nevytvari EU, delame si ji sami. Pak to jenom sikovne vyuzije nejaky lobista.
|
|
|
lze jít i opačným směrem: co takhle e-call machine předělat tak, aby volala fízly a záchranku každých půl hodiny na různá místa k fiktiviím meganehodám - popřípadě dle složitosti a variability software/firmware zkusit nahrát virální firmware do všech aut? Myslím si, že to by bylo daleko kouzelnější než systém deaktivovat.
|
|
|
Kdyz pominu moralni zvracenost takoveho jednani, pak tu je jeste :
(1) Přestupku na úseku požární ochrany se dopustí ten, kdo
f) vědomě bezdůvodně přivolá jednotku požární ochrany nebo zneužije linku tísňového volání,
Nekde jsem nasel ze za to muze byt az 20kKc flastr, v pripade zavazneho jednani pak az 5let (ale to uz jsem nemel cas se dopatrat na zaklade ceho).
|
|
|
Moralni zvracenost je především to lidem nutit povinne...obrana proti moralni zvracenosti holt nemusi byt v rukavičkách, no...to by si mohli dotycni uvědomit..
A co se tyce toho prestupku : Ja nikoho vedomne nevolal. Ze nejaky automat? Jo, holt je to blbej stroj, ja za to nemuzu, ze dela kraviny...Ja ho nevyrobil, ze jo...
|
|
|
Jaksi mi to začíná připomínat debaty o troubení a túrování motoru na nesmyslných "protihlukových" rychlostních omezeních :(
|
|
|
Když tohle by mohlo byt něco jiného. Troubeni je k nicemu a porad ještě to obtezuje většinou lidi, co za to ani nemůžou.
Kdezto - a bavime se zatím teoreticky, vi buh, co jak kdy bude a jak to bude fungovat - pokud by byl nejaky systém zahlcennejakyma nesmyslnyma hlasenima, logicky by s tim někdo něco musel delat.
Druha věc je, co by se stalo - imho by se nastavila nejaka objektivni odpovědnost provozovatele vozidla za e-call, a pokud by tento zavolal falesny poplach, sel by majit vozidla rovnou sedet, ci tak něco.
Nedelam si iluze, ze by se tim docililo něco jiného, nez ještě vetsi zhorseni situace.
Ale mel jsem jen potrebu reagovat na ten text, který mne k reakci primo vyprovokoval:-)
(Jak občas rikam, situace se zacina dostavat do stavu, o kterem jsem před nejakyma 10-15 lety tak rad cetl...Totiž vždy jsem mel rad ruzny "cyberpunk" a podobne zanry, kde neohrozeni hackeri bojuji proti "systemu" prave tim, ze pouzivaji nelegalni implantáty a hackuji ruzna sledovaci zarizeni, a podobne...Tehdy mi to prislo jako desna romantika :-))
|
|
|
Jasne, muze za to automaticky system - vubec ne ja, protoze jsem to vedome preflashoval verzi, ktera hlasi picoviny...fuck the logic.
Az by u falesnych nehod korzovaly sanitky a nekde by kvuli tomu umrel, stale byste mel dobry pocit boje proti systemu?
|
|
|
No a prave proto, i kdyby to mělo zachranit jeden život, je potřeba to povinne nezavadet, neboť pokud se to povinne zavede, budou to lide vedomne preprogramovavat a kvůli tomu budou umírat lidi!
|
|
|
Kdyz lze telefon zneuzit k falesnemu zavolani pomoci, tak bych ho zakazal, protoze ho lidi budou vedome zneuzivat... kurva to jsou argumenty - ze lze nejaky system zneuzit jeste neni ultimatni argument k tomu proc ho odmitnout. Stejne tak jako lide vedome zneuzivajici system nejsou hrdinove, ale kokoti.
|
|
|
no vědomé přeflashování by bylo potřeba samozřejmě prokázat. Zvlášt pokud by to člověk nedělal na vlastním autě...:-))) popřípadě malfunkci nastavil tak, aby se projevila až za delší dobu...:-))) ...popřípadě nastavil tak, aby hlásila různé zeměpisné polohy, různé identifikátory vozidla atd. Auto by prostě jezdilo a nikdo by neměl žádný ánung, které auto co vlastně hlásí.
(just joking)
|
|
|
Komunikace je pres GSM, ne? Takze tam se to jasne provali. Jednak ta jednotka bude identifikovatelna a druhak bude zkontrolovatelne ze jednotka na BTS ve Vyskove hlasi nehodu v Asi.
Moralni svinstvo v tom cinu zustava bez ohledu na ne/prokazani.
|
|
|
Tohle je horší než troubení. Tohle je myšlení teroristy a to doslova. Na troubení doplatí obvykle ti co si nějakou hovadinu přáli a ve finále je to moc neovlivní. Tohle vytíží kapacitu záchranného systému a je solidní potenciál, že to někdo odnese. Ještě bych dokázal překousnout jeden případ třeba Humlovi k narozeninám, ale ani s tím bych nesouhlasil. Cokoliv víc je absolutní zvrácenost. Ono se to jaksi nedotkne těch co tohle vymysleli, ani těch co by to schvalovali, ale běžnejch lidí z vesnice, protože tam je IZS nejslabší a je fakt myšlenka hodná génia ho ještě dál oslabovat.
|
|
|
Čelíme teroru. Myšlení teroristy je IMHO přesně to, co budeme dříve či později potřebovat, ať se nám to líbí, nebo ne. Myšlenka jako taková je OK, pokud by se to dařilo provozovat relativně plošně a v nezanedbatelném měřítku. Nepříjemným side effectům v podobě přetěžování IZS lze zabránit vhodným načasováním a volbou lokality, pak ještě nějak nenápadně rozmáznout v novinách, že počet zbytečných výjezdů IZS se od uzákonění e-callu ztřicetinásobil, a už to může mít i jiný než lokální efekt (lokálním efektem mám na mysli nasraného záchranáře a jiné collateral damages).
|
|
|
to já ne, to počítač...:-))) ale naštěstí je z tohoto hlediska nutné prokázat úmyslné jednání a zavinění.
|
|
|
A co se v pripade odhaleni hrde postavit celem k organum a rict "Nesouhlasim se systemem a proto jsem ho sabotoval!". Nebo na to uz jsme moc priposrany a v pripade problemu budeme vyuzivat skulin, ktere nam nenavideny system pripravil?
|
|
|
Zajímavé, nikdy mě nenapadlo, že je cedulka "dítě v autě" spojena s nehodami.... vždy jsem se domníval, že je to tam jako upozornění kvůli tomu, že když auto zaparkuje u kraje silnice, mohou se z něj vyřinout dítka bez toho, aby se podívaly, zda za nimi nejede někdo, kdo jim případně urve dveře.
|
|
|
Já jsem vždycky tuhle cedulku chápal (i na základě vlastních zkušeností, ač jsem ji nikdy nevozil) jak signál typu "Bacha, v autě mne prudí šklíbák (šklíbáci), takže pod vlivem jejich nečekaného ataku se můžu chvilkově zachovat podivně".
Od každého takového auta držím buď větší odstup, nebo ho co nejdřív předjedu.
|
|
|
Někde jsem četl, že mít dítě v autě je stejné jako 0,5 promile alkoholu v žíle. Dle mých zkušeností (nebo mých dětí) je to spíše 1 promile!
Jo, a ceduli na autě nemám, mám typ auta, který si kupují jenom lidí s dětmi ...
|
|
|
to si člověk nevybere, problém je i s některými dospělými v autě. Někdy člověk chytne takovou "posádku", že děti jsou proti tomu legrácka. Pravda, viděla jsem i samolepku "tchýně na palubě". :-)
|
|
|
Tchýně je v pohodě, obvykle mlčí. Případně se dá zvolit trochu ostřejší styl jízdy a to zmlkne určitě:).
|
|
|
To sice ano, ale až vyleze, vona se rozkecá... :(
|
|
|
My máme takový hezký vztah, nic si mi nedovolí vytknout. Krom toho obvykle vysadím a tradá. Stížnosti probíhají zásadně přes manželku. A to už umím automaticky odfiltrovat:).
|
|
|
odfiltrovat, nevím, už jste se omluvil? ;-)
|
|
|
Hehe, neomluvil. Druhá strana nevydržela a časem se rozkecala.
|
|
|
|
Podle nového tvaru vozidla lze soudit, že by šmírovadlo mělo volat rovnou havrany. Mimochodem, je v tom místě signál?
|
|
|
podle článku by mělo šmírovadlo nejdříve volat jeřáb, hasiče a teprve potom havrany. ;-)
pokrytí signálem bude v té oblasti nahodilé.
|
|
možná 5 let zpátky, pořídil známý do firmy tahač návěsů. Anglickej.
Ta mrcha už tenkrát bonzovala motohodiny, poruchy, dokonce i stav nádrže přes satelit svým stvořitelům, kteří následně při servisce přes své tuzemské techniky "jebali" kámoše, že pozdě tankuje a že chodí hlášení o minimálním stavu paliva a podobný ptákoviny. To vše měli ve vytištěném mejlu a sdělili ještě před prvním napíchnutím diagnostiky.
Ta technologie tedy existuje, otázkou zůstává, jak moc už je rozšířená. Vím, že ve stavebních strojích a traktorech se objevuje celkem často.
Pokud dojde ne e-call, nevěřím, že by toho minimálně výrobce nevyužil stejně, jako výrobci traktorů a pod.
|
|
Ehm, nepostřehl jsem to hlavní, s čím by měl být eCall aktuálně spojován:
www.novinky.cz/zahranicni/evropa/326183-policie-by-mohla-na-dalku-zastavovat- vozy-nebezpecnych-ridicu.html
Jasně, jasně, jsou to novinky a blábláblá, ale IMO tohle je hlavní důvod prosazování eCallu jako povinné výbavy automobilu a mediální masáže "to tam musíte mít".
Proč někoho honit? Prostě mu na dálku pošleme signál "stůj" a motor se díky krabičce automaticky zpomalí na 0.
(což je teda moje optimistická verze, pokud fakt vypnou motor a odstaví všechny posilovače, tak to bude fakt veselý)
Eh... mohli bychom se vyvarovat klišé o vození žen do porodnic atp.? Děkuji :)
(i když bude asi legrace, až ta jednotka omylem zastaví žlutý houkající auti s technologií "mrtvola inside(soon)")
|
|
|
K uvedeným negativů bych doplnil ješně jedno negativum a jednu pochbnost::
- e-call zhorší dostupnost zdravotní péče. Systém bude tupě volat sanitky (možná i hasiče, policii...) i k nehodám, při kterých nedošlo ke zranění. Předpokládám, že takových nehod je mnoho (stalo se i mé manželce - boční bag vystřelil, nikdo nebyl zraněn, známému -zapíchl to do příkopu, strejdovi - přehlédl vyfrézovaný úsek vozovky). Sanitky (již nyní přetížené) budou jeztit ke spoustě nehod, u kterých nejsou vůbec potřeba...
- v kolika případech může tento systém pomoci? Pokud je zraněný při vědomí, dýchá, má srdeční akci, má u sebe telefon, je zpravidla schopen přivolat si pomoc. Pokud je v bezvědomí, nedýchá, nemá srdeční akci, tak mu e-call nepomůže, protože sanitka nepřijede do 5 minut (čest ojedinělým výjimkám). Pomoci může pouze jiný člověk, který je na blízku, okamžitě poskytne první pomoc, obnoví základní životní funkce. Pokud dojde k bezvědomí při zachování životních funkcí, tak člověk přežije, většinou se z bezvědomí sám probere. Pokud je člověk na místě mrtvý (zranění nesličitelná se životem, což je zřejmě i případ, na který výše odkazuje Pat & Mat), nepomůže mu nic. Ani E-call. Nějak mě nenapadá případ, kdy by vlastě e-call mohl pomoci.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek E-call: Vaše automobilní štěnice 2014
|