|
|
Velice záslužné. Vzpomínám si, že toto dělala pravidelně v Německu nějaká ženská, řidička BMW M3. Pokaždé jí orgán vykázal a napařil pokutu.
Takže, u nás k tom ještě musejí dospět. A nepochybně dospějí!
Protože většinou nemám čas, aplikuji blikání dálkami. Jen pokud nespěchám, otočím to a sjedu úsek několikrát znovu, opět blikajíc. Při posledním průjezdu pak na soudruhy zatroubím, když je míjím. Téměř vždy sebou cuknou :)
|
|
Jo, a do příštího auta plánuju systém Stinger, téměř neprůstřelnej.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=C4c_u9WlpOk
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z7pjVAhKTDU
|
|
|
Proti vhodně ukrytému Rametu bohužel nic moc... Tohle může fungovat v NL na dlouhých rovných cestách a měření zezadu, kdy se radarový signál odráží od měřeného auta směrem dozadu a zároveň se rozptyluje. Při českém zabukaření na klikatých komunikacích moc ne.
Ochranu proti laseru to má velmi slušnou, ale i konkurence je v tomto směru dobře použitelná.
Konkurenci Stinger výrazně překonovává asi jen v tom, že opravdu není snadno detekovatelný těmi detektory antiradarů.
Ta videa jsou ovšem velmi zavádějící stran legálnosti - v Holandsku je používání té věci k detekci radarů a laserů zcela jednoznačně zakázáno s výjimkou funkce upozorňování na místa stacionárních radarů. Je sice hezké, že si z toho můžu software na detekci radarů odstranit, ale k čemu mi to pak je?
|
|
|
Signal od Rameru se odrazi od okoli, v danem miste napriklad od svodidel, od stromu, od okolnich budov. Vzdycky se neco malo odrazi.
Detektor antiradaru nekdy nekdo videl?
|
|
|
Mohu se mýlit (nekoukal jsem na ta videa), ale nejde náhodou o rušičku laseru, jíž se sice nepřesně, ale zato běžně, také říká "antiradar"?
|
|
|
V danem pripade s jistotou nikoli.
|
|
|
Signál rameru je slabý a při měření z přední polosféry se odráží hlavně do prostoru před měřené auto. Připočti k tomu obvyklé zabukaření někde za zatáčkou a jsi v háji. Neříkám, že to Stinger nezaregistruje vůbec, ale taková idylka jako na tom videu to není.
Detektor antiradaru jsem viděl. Bohužel to funguje překvapivě spolehlivě - založené je to na detekci jakési mezifrekvence v přijímači.
|
|
|
Tak to by mě docela zajímalo, o kterou MF jde - uvažuju o tom postavit si oscilátor na tuto MF a mít ho trvale zapnutý ve vozidle. Ať maji opicajti nad čím přemýšlet ..
|
|
|
Ten princip s mezifrekvenci je znam dlouho, jedine, k cemu vedly snahy o jeji detekci, bylo lepsi odstineni obvodu, v nichz se takova mezifrekvence vyskytuje.
|
|
|
Používají to ve Švýcarsku. Kolik asi vývoj a nákup musel stát...
|
|
|
Já tu možnost vnímám spíše jako vějičku, aby ta věc mohla být legální. Předpokládám, že výmaz je otázkou stisku tlačítka (mohu s mýlit, ale složité to nebude), takže bych to mohl smáznout v momentě, kdy uvidím fízla, co mě zastavuje.
Myslím si ale, že šanci má i proti Rametu. Nicméně: většinou fízli měří na rovinkách, kde mají jistotu výběru. Znám frajery, který na rovince jedou co to dá, když přijde ale na zatáčky, neumí je projet rychle. Neví, co je apex. Tuhle jsem jednomu takovýmu ujel naprosto brutálním způsobem. Na rovince jsem ho měl na kufru i ve 160ti. V zatáčkách se mi ztratil z dohledu, jen jsem si všimnul, jak chvíli plave.
|
|
|
....proti Rameru, samozřejmě.
|
|
Ještě přidám akci ze včerejška. Na stejné silnici, ve stejném směru, více na západ.
sinuhetcloud.net/cedule2/cedule.jpg
Ovšem radar neměli, důvod zastavování neznám. Paní předemnou policista skočil do silnice skutečně bravurně, nechápu, jaktože se nerozmázl o přední sklo.
Zajímavé ovšem je, kde stáli:
sinuhetcloud.net/cedule2/auto.jpg
Na místě to neznám, takže nevím, zda to třeba není policejní.
Kdybyste někdo měli tipy, jak najít místa, kde chytají, dejte vědět. Budu podle toho volit trasy :)
|
|
Zajímavé je, že v SRN nebo v A se na přejezdu dá jezdit plnou.... U nás je to mýtnice...
Pravda, ty přejezdy vypadají trochu jinak než u nás, ale to se asi výběrem mýtného nenapravuje.
|
|
Nevim jestli otazka na to kde chytaji byla obecna, nebo na tu lokalitu. Na miste casto kontroluji doklady + alkohol u te byvale benzinky, ktera je hned mezi dvema "udalostmi". Na miste kde jste jim kazil praci take byvavaji, tam meri prejezd a obcas i koukaji dalekohledem na pasy a telefonovani (a nejsou u toho videt, vsimnete si jich hodne pozde). Casto taky pred tim mistem, kde stali na cizim pozemku (doklady+alkohol).
Dale jsou casto u Motolskeho hrbitova s tim, ze bud' jenom buzeruji nebo smerem do centra cca 300m pred tim meri (klesani, bezpecna silnice a 50kmph). Casto mestaci. Alternativne v noci pod mostem Kuklova / Bucharova / Plzenska, tam vypnou semafory a koukaji na lidi, kteri nezastavi na stopce. Jednou jsem zase videl, ze na semaforu byla nejak podezrele dlouho cervena a lapali zrejme ty, kterym dosla trpelivost.
Na Plzenske bliz k centru jsem je vidal stat a kontrolovali auta podle RZ (na kamere jim to hlasi propadle STK apod. - u meho auta zrovna zaznam o STK nemeli ;-) ). Za podezrelym vyjedou, obcas bych rekl i dost nebezpecne.
Za Prahou obcas v noci kontroluji doklady+alkohol+vybavu 50°4'11.157"N, 14°14'35.160"E nebo 50°4'34.472"N, 14°14'15.674"E, pripadne jeste 50°4'51.951"N, 14°15'24.835"E (PCR Hostivice).
|
|
|
To patrilo k "Komentář ze dne: 14.07.2013 23:16:15'. Asi uz neumim kliknout na spravny odkaz.
|
|
|
Tie odstavene svetla + stopku som videl na vlastne oci, s naslednym odpichom Simira a toho druheho kokota a prenasledovanim pirata hlava nehlava bezpecnost nebezpecnost. V kombinacii s testom na permanentnu cervenu to len dokresluje ich mentalnu uroven. Je to banda vymrdanych spinavych parazitickych hajzlov, pozabijat do jedneho. Sposobia situaciu, ktora sa realne nevyskytne ( a ked, jedna sa o 'chybovy stav' ) a potom kasiruju. Vytvrdnutu cervenu nevidim dovod ( pri vsetkej opatrnosti ) neprejst, takisto ako poruchovy zeleznicny prechod napr ( bez zavor, dobra viditelnost ).
|
|
|
Absence zavinění, absence materiálního znaku přestupku. Pokud způsobí mimořádnou situaci v provozu a člověk jim nezaplatí na místě, šance se z toho dostat je docela vysoká, protože prokazovat musí oni.
|
|
|
|
Ony to jsou 2 problemy: semafor nesviti vubec (=plati stopka) a oni cihaji vedle na parkovisti, jestli auto zastavi. Kdyby nebyly nejake dalsi okolnosti, tak jsem si dosel zjistit, zda vubec mohli na stojici kola videt a resil bych to, takhle jsem jim neco zaplatil. Nemel jsem moznost nad ranem se s nimi dohadovat. Taktika byla jasna: proste me zdrzet kdyz jsem zacal mit prvni namitky.
Druhy problem je, ze na semaforu je hooooodne dlouho cervena. Rekl bych, ze kdyby tam stalo jedno auto, tak bude hodne dlouho - pravdepodobne to pustili, kdyz videli, ze se jim tam auta zacinaji stosovat a pripadne ovecky k oholeni stejne nemaji jak krizovatku projet diky dvema blokujicim autum.
|
|
|
s červenou na semaforu je to vůbec zapeklité. tudle se mi stala taková příhoda. kupoval jsem něco kdesi v polích blátivých jisté příměstské zony, a odjížděje s nepořízenou přijel jsem na světelnou křižovatku s hlavnější silnicí. přede mnou byla jakási plechovka a v ní jakýsi strýc. blikla zelená, strýc nejel. nevím jestli plechovka chcípla, strýc telefonoval či kýho výra, zelenou strýc propásl.nová ovšem nepřišla, neboť zelená byla zřejmě ovládána indukční smyčkou. za námi útěšně rost štrudl.
no, dalo to práci strejce - ctitele zákonů a zuřivého etatistu přesvědčit, že musí popojet dopředu čtyři metry a zase couvnout, aby znovu indukoval. nechtěl věřit, nechtěl uhnout - no kdybych ho nepřemluvil, stojí tam dodnes
|
|
|
Proč by měl zase couvat, provuch?!? Prostě měl jet dopředu, přes křižovatku, a furt dál.
(Samozřejmě ve chvíli, kdy tím nikoho neomezí, o ohrožení ani nemluvě.)
|
|
|
to jsem mu navrhoval, ať si počká na mezeru a jede. prý to nejde. tak jsem mu navrhoval äť se hne kousek do křižovatky, najedu tam já a až bude zelená zatroubím. to prý také nejde. inu, etatista. velký úspěch byl, že jsem ho přesvědčil že popojede a couvne.
|
|
|
To se ti povedlo, určitě je to hezky vyprudilo. Sám praktikuji jen světelnou houkačku pro upozornění na překážku plynulém provozu.
|
|
K těm přejezdům jedna taková otázka: Na nějakém drážním webu jsem jednou četl, že nesvítí-li bílá pozitivka, mělo by se k tomu přejezdu přistupoval jako k nechráněnému, to znamená, že na té koleji může být teoreticky vlak, a to i když nejsou v činnosti výstražná světla. To se mi nikdy moc nezdálo, protože to by tam pak ta výstražná světla byla v podstatě na houby. Neví někdo ze zdejších fanoušků železnice, jestli je to skutečně tak?
|
|
|
Myslim, ze jsem nekde cetl neco o tom, ze:
1) Cerveny svetla - vlak na trati nebo zjistena porucha
2) Bily svetlo - vlak daleko
3) Prejezd v klidu, zadny svetlo nesviti - nelze nic rict o stavu prejezdu - taky mohli cikani ukrast kabely a baterky uz davno dojit a je skutecne treba pristupovat k nemu jako by tam svetla nebyla.
|
|
|
Citace nedohledám, ale opravdu je to tak - logika věci je taková, že když nebliká bílá, je zařízení buď porouchané nebo vypnuté a nelze se tedy spolehnout ani na činnost červených výstražných světel. Vypíná se to např. pokud se poblíž pracuje na kolejích a použitá mechanisace by aktivovala kolejový spínač.
|
|
|
Aha, tak jsem si to pamatoval správně. Problém je v tom, že tohle jednak skoro nikdo neví a taky na některých přejezdech je prd vidět. Ale ta třícítka tedy zřejmě smysl má.
|
|
|
Má, nemá, to je individuální. Třeba tady: goo.gl/maps/u3Ctx je na přejezdu stopka. Ale jezdím tam dvacet let, vím jaká je tam traťová rychlost a kam se podívat, takže tam běžně jezdím 30 aniž by tím bezpečnost nějak utrpěla. A samozřejmě existují přejezdy, kde sice omezení nejsou, ale jet tam krokem a pro jistotu si ještě stáhnout okýnko a vypnout rádio je nanejvýš rozumné.
|
|
|
Ja zase znam prejezd, kde je trat prehledna kilometr obema smery, prejezd gumovy a tam jezdim klidne i kilem.
|
|
|
V tomto případě je díra pro bílé světlo zaslepená, vypadá to, že přejezd je takhle natrvalo.
|
|
|
Je potřeba si uvědomit dvě základní chybky návrhu železniční signalizace:
1) nesignalizuje že funguje (semafor dává najevo blikáním že "je v provozu ale neřídí")
2) pokud je v provozu a vjezd na přejezd je teoreticky "bezpečný", stav je identický se stavem kdy je bez elektřiny.
V zásadě tak signalizace na přejezdu má sice tři světla stejně jako klasický semafor, ale vlastně umí plnit jen funkci "červené". Bílé světlo je nejvíc podobné pak odbočovací šipce - když svítí, víte že máte jet. Pokud nesvítí a nesvítí červená, můžete jet taky...
|
|
|
Pokud jen vím, semafory a klasické závory na přejezdech jsou stavěné tak, že když dojde k výpadku napájení nebo poruše, automaticky přejdou do "červené", tzn. červené světlo a závora dolů.
|
|
|
Slyšel jsem něco o podobných zařízení "při poruše", ovšem nejsem si jist zda to mají všechna signalizační zařízení. Pokud někdo ukradne i žárovky nebo vybrakuje celé zařízení, tak jako tak to svítit nebude. Má důvěra v cokoli vlastněného státem není nikterak vysoká, a mám za to že ta zařízení má na starost SŽDC nebo něco takového... takže blikající červenou beru za stůj, jakýkoli jiný stav beru za "dej si bacha" přičemž u bílé si dám bacha "o fous míň".
Tak jako tak moc přejezdů nepotkávám, a u těch pár co sem tam přejíždět musím stejně brzdím na míň než 30 km/h aby mi zůstala jak kola, tak i to "něco tam dole co je potřeba aby auto jezdilo". Takže to rozhlídnutí nic nestojí (s vyjímkou míst, kde je vedle přejezdu "zelený plot" přes který není vidět nic ani když jedu krokem)
|
|
|
Zrovna prvky železničních zabezpečovacích zařízení jsou konstruovány tak, že u nich v případě jejich poruchy dojde k automatickému nastavení stavu nebo polohy bezpečnější pro provoz těmito prvky řízenými (u návěstidla skočí červená, u porouchaného kolejového obvodu se tento signalisuje jako obsazený, žárovky do návěstidel mají zdvojená nebo ztrojená vlákna a zpětnou vazbu pro případ přerušení všech vláken apod.). Moderní prvky mají i detekci stavu, takže obsluha dálkového řízení zabzař má hned přehled o tom, kde je jaká porucha.
|
|
|
Mohu ověřit u specialisty na tyhle věci, ale mám dojem, že selhání zz na přejezdu se signalisuje jen fýrovi přijíždějícího vlaku a dohledu, ne řidičům. Fýra pak musí jet krokem a troubit.
|
|
|
Přesně tak - stav PZZ je signalisován na zvláštním návěstidle na trati a je-li PZZ v poruše, pak musí strojvedoucí zpomalit na takovou rychlost, ze které by dokázal soupravu zabrzdit "na dohled" a před přejezdem dávat výstražnou zvukovou návěst. Po vjetí na přejezd může opět začít zrychlovat na traťovou rychlost. Z pohledu řidiče je porouchané PZZ vypnuté - nesvítí žádná světla.
|
|
|
Čili jinými slovy, pokud nesvítí výstražná červená světla, vlak na trati sice být může, ale měl by jet krokem a troubit, takže by se na mě neměl vyřítit ze zatáčky osmdesátkou, chápu to správně?
|
|
|
Dobre, ale snimaji nejaky zpetny vystup z ridici jednotky toho navestidla nebo maji fotodiody primo v tech cervene blikajicich navestidlech a snimaji, zda ty zarovky opravdu blikaji? K poruse totiz muze dojit kdekoli mezi tim...
|
|
|
Sleduje se tam, zda obvodem žárovky a tedy i vláknem prochází proud. Takže ano, proti černému plastovému pytli na světle to imunní není.
|
|
|
Takze staci, aby do toho navestidla napriklad natekla voda a dostala se k zivym vodicum, bude tam nejaky odpor, takze se to nevyhodnoti jako zkrat a ...
|
|
|
To bych tak úplně netvrdil, zabezpečovací zařízení je "laděno" na velikost průchozího proudu, tzn. umí rozlišit proud příliš vysoký (tvrdý zkrat) a proud příliš nízký ("probíjení" díky špatnému izolačnímu stavu). Tohle dělalo problém pendolinům v počátku provozu. proto se to "vyřešilo" tak, že citlivá zabzař se udělala méně citlivými a pendolina tak zázračně vyhověla... bez komentáře.
|
|
|
Tak tak, nebo je spínacím prvkem relé s gravitací ovládanou kotvou, vlyaděné na konkrétní proud v obvodu, který je ve funkčním stavu. Jakmile dojde k poruše kdekoliv v tomto obvodu, relé se rozepne, kotva relé odpadne vlastní vahou, protože není přitahována protékajícím proudem a celý obvod se přepne do havarijní polohy.
|
|
|
Bavime se stale jeste o tom navestidle, ktere cervene blika?
|
|
|
Já doufám, že ano :)
Co se týče signalizace stavu zabzař, tak přejezdy jsou kontrolovány buď určenou sousední dopravnou (žel.stanicí) nebo dispečerem řídícím daný traťový úsek na dálku.
Strojvedoucímu je to návěštěno jen v omezeném počtu případů - buď návěstidlem, které se "mu postaví" na návěst dovolující jízdu teprve po uzavření přejezdu a nebo zvláštním návěstidlem zvaném přejezdník, které jej informuje, zda přejezd vůbec funguje a hlavně jak. Přejezdníků je však velice málo,
takže spoléhat na to, zda o špatné funkci strojvedoucí ví, nelze. Pokud ví, dostane od výpravčího nebo dispečera "rozkaz", jak má k přejezdu jet nebo se zařídí podle toho, co mu návěstí přejezdník. Tzn. pojede sníženou rychlostí 10km/h již od určité vzdálenosti před přejezdem a musí opakovaně dávat návěst Pozor - tzn. houkat. A mít ruku na brzdě. Může se vám tak stát, že takto ploužící se vlak potkáte i na pro vás zdánlivě fungujícím přejezdu.
|
|
|
Zabzař ... to je docela dobrý. To je asi ještě lepší než policajtština.
|
|
|
Věř tomu, že jo, železničářský žargon je pečlivě pěstovanou kategorií již od dob R-U a to včetně regionálních mutací :)
|
|
|
Když křemeňák postaví plecháči s cibulema až po průjezdu rakety s esem, která má v kladiva pravidelně sekeru, ač jí poslali vedle šukafonu do proti a stejně to nenahnala...
tak se dozvíš, že výpravčí umožní odjet elektrické lokomotivě řady 242 se soupravou (vlakem) vozů na přepravu cementu poté, co projede v pracovní dny pravidelně zpožděný poštovní rychlík tažený dvousystémovou lokomotivou řady 363, u kterého se snažili zpoždění zmírnit tím, že ho nechali po souběžné koleji předjet "lokálkový" motorový vůz řady 810 :) a tak je to na dráze se vším... :)
|
|
Výborná iniciativa, ale z videí a fotek bylo vidět, že dobře vidět je jen ta třicítka, nápis "RADAR" už moc ne.
Chtělo by to vzít "boldem" a řácky zvýraznit -- inspirace viz tloušťka písma na oficiálních dopravních značkách.
Takhle to vypadá skoro jako stopaři ;-)
|
|
|
Snažil jsem se, aby byl co nejvíce vidět nápis ZPOMAL (nejdůležitější), pak 30 (kam má zpomalit), pak jako doplňující RADAR.
Vycházel jsem mimo jiné z toho, že normální řidič nezpomaluje na základě klíčového slova "radar", ale na základě upozornění, ať zpomalí, samotné zdůvodnění mi nepřipadalo důležité.
Každopádně cedule rozhodně není optimální. Poohlédnu se po nějaké A3 tiskárně, nicméně vytisklá cedule už nebude vypadat tak aktuálně, jako nakreslená. Podle sebe usuzuji, že nakreslená cedule má pro řidiče větší váhu.
V souvislosti s tím mě napadla zajímavá iniciativa. Cedule samotná se vejde do 150Kč, což není zase tolik peněz. Co kdyby mělo takovou ceduli v kufru více lidí, při zpozorování hlídky by ceduli umístili a odjeli? Jakmile by okolo projížděl opět někdo iniciativní, a zjsitil by, že policie už to zabalila, prostě by si ceduli strčil do kufru na příště. Možná by se ta myšlenka dala nějak rozvést a aplikovat, byť třeba jen na omezenou lokalitu. Já už ceduli mám :)
|
|
|
Také se nějakou dobu chystám něco takového vozit v kufru, byť to budu muset nechávat na místě, tolik času nemám (v okolí bydliště to časem seberu, navíc to chci doplňovat časovou značkou).
Místní městská mi pije krev nesmyslností svých měření.
|
|
|
Úplně by stačilo problikávat dálkovejma, jednoduchý, funkční a nikoho nezddržující systém varování, ale to by lidi nesměli bejt idioti.
Ceduli Radar bude v kufru vozit 20 lidí v republice, a 1000 iniciativních blbců je připraveno ji ukrást a zahodit.
|
|
|
A jak byste si to ráčil představovat, ve zúženém a špatně přehledném úseku zastavit auto a blikat na každého naproti? Takhle bychom tak akorát způsobili nehodu a měli sami docela solidní průser. Navíc kdo dneska pochopí, proč blikáte? Jsou tam poliši? Cigáni? Havárka? Rozspané hřebíky?
|
|
|
to s tím blikáním - kdo pochopí, pochopí, kdo nepochopí, zabečí, a vytáhne čechokredity z peněženky :) o ty z druhého případu není nutno se starat, z evolučního hlediska by měli vyhynout :)
|
|
|
Já sám bych třeba nepochopil, jestli bliká kvůli překážce nebo že mám třeba na autě poškození nebo mi nesvítí světla, cokoli. Takže bych mohl naopak jet padesátkou dál a o kousek dál chtít zastavit a zkontrolovat vozidlo. A to už by mě sebrali.
Mám taky vyhynout?
|
|
|
To jako VÁŽNĚ? Poldové jsou už jen to jediné, co mne napadne, když na mne někdo bliká od té doby, co mám automatické rozsvěcení světel ... a ostatně prakticky jen z těchto dvou důvodů blikám i já.
|
|
|
Mluvíme o bliknutí dálkovými?
To tedy používám přinejmenším
(a) zpředu/ze strany jako upozornění "jeď, pouštím tě";
(b) zezadu pokud někdo jako debil vletí těsně přede mne, že to jen taktak dobrzdím, používám to jako upozornění, že to nebyl nejlepší nápad;
(c) plus tedy k tomu to zmíněné upozornění na světla (ale to už v poslední době moc nedělám, protože dnes má téměř každý kdo chce automatiku, takže dává smysl, že nesvítí ten, kdo svítit nechce);
(d) plus samozřejmě to zmíněné upozorňování na extra výběrčí extra daně za bukem. Nicméně varianta (a) nastává přinejmenším stejně často, spíše častěji.
|
|
|
Tím "prakticky jen" jsem měl na mysli "až na vzácné výjimky", asi jsem to měl napsat přímo.
Ad a) Na křižovatkách tohle dělám rukou, protože na světla málokdo reaguje a protijedoucí předjíždějící vidí, že jsem až na krajnici a tudíž ho asi pouštím.
Ad b) Na to já používám klaksón, protože světel si takový dement ani nevšimne, když si nevšiml ani mé ne zcela miniaturní a navíc i červené Alhambry.
Ad c) Vzhledem k tomu, že to (až na některé dámy) ihned rozsvěcí, tak to asi schválně zhasnuté nemají.
Ad d) jsem psal výše a u mne je to nejčastější.
PS: Teď nám koluje po známých mail o novém radaru na cestě od dálnice směrem k nám (zdravím moussu a ZZR - extra jsem jim kvůli tomu včera ještě volal, když jeli k nám ;-) ) a taky zvažuju, jestli tam neumístit i nějakou ceduli. Otázka je jak dlouho tam ta cedule vydrží ...
|
|
|
(a) mně přijdou světla lepší -- dovnitř se mnohdy nedívám, na světla vidím vždy;
(b) tak pravda, ještě lepší by byla bezzákluzová třicítka :)
(c) zajímavé -- já mám právě opačnou zkušenost, už dlouho po bliknutí nikdo nerozsvítil. Právě proto jsem dospěl k tomu závěru, že ti, kdo nesvítí, nesvítí proto, že svítit nechtějí.
Cedule není špatná, ale věděl bych o lepších věcech, jež k radaru umístit :)
|
|
|
Já také, ale (jak jsme se včera bavili s výše zmíněnými) za prvé je ten radar nízko, takže někde asi bude poblíž i kamera a za druhé je na můj vkus až příliš blízko lesík a vadilo by mi, kdyby chytil i ten ...
|
|
|
včera večer jsme ho hledali a jeli jsme jako když nejedeme. :-)
tlačil se na nás nějaký pražák, kterému se zdálo, že jedeme pomalu, takže H. ho pustil, ať nám "ukáže", kde ten radar je. Radar je opravdu dobře schovaný a navíc to vypadá, že je v takové větší budce, ta ho zřejmě má ochránit před poškozením.
|
|
|
Kde je ta věc schovaná? V poslení době se v kraji služebně občas pohybuju a obvykle dost pospíchám.
|
|
|
šmíruje za svodidlem zhruba v místech, kde se směrem do kopce přidává druhý pruh pro stoupání. Nejlépe je asi vidět při jízdě v protisměru, když se člověk ohlédne. Za svodidlem se v těch místech schovává nenápadná budka na muří noze. Kdybych nevěděla, že tam je, nenašla bych to.
|
|
|
|
mapka?? To mě dost přeceňuješ, já a mapa jsme úhlavní nepřátelé. Je to na silnici směrem na Jablonec, na tom stoupání po sjezdu z dálnice. Od Prahy do sychrovského kopce, pak hop dolů do údolí a pak vidlice, jeden směr na Liberec a druhý směr sjezd na Jablonec. Na Jablonec je to nahoru do kopce a v tom kopci je přidán pruh na stoupání, těsně před tím rozšířením na dva pruhy, nebo přímo v tom místě, nebo kousek za ním, ten radar je. :-)
|
|
|
A sakrble. V pondělí to tam už bylo? Asi zase přijde mail s modrým pruhem :-(
|
|
|
v pondělí to tam bylo už určitě. Já jsem to viděla v úterý na vlastní oči, protože v té době už to věděli v Jablonci, v Liberci a v okolí. Několik nezávislých místních zdrojů nám v úterý podalo info bacha na to, takže si tam budka už nějakou dobu medí. :-(
|
|
|
Napiš mi na mail, přepošlu Ti ten, který zde mezi lidmi koluje i s fotkama.
|
|
|
Pošli ho prosím aji mi, Ifosi. Díky!
|
|
|
Honzo, máš ho tam, můžeme si tykat ;-)
|
|
|
tak dobře, stará vojno...sice nic necítím, ale věřím Ti 8o)
|
|
|
Nějak se mi před časem ta výpočetní technika rozesrala a Tvůj kontakt zmizel v Matrixu. Prosím hoď mi to na jvpan@centrum.cz. Dík
|
|
|
Máš to tam, ale při odpovídání zde Ti to můj mail taky hlásilo, proto jsem psal ať mi napíšeš Ty ;-)
|
|
|
Diky. Máš pravdu, sorry. Jsem už nějaký zmetený, bo tu patlám kolaudační papíry na dvě zakázky najednou a mám už toho silně nad kokot. Tož tak..
|
|
|
V poho, jen jsi holt nabídl svůj mail spamovým robotům ...
|
|
|
Ty už tuto adresu dávno mají :-)
|
|
|
Nešlo by to pověsit na nějaké veřejné místo (napž. uloz.to), ať se můžou ostatní taky mrknout? :D
|
|
|
|
Počítám, že by stačilo, kdyby to místní při cestě kolem vždycky přikryli krabicí
|
|
|
Ještě lepší by bylo - pokud to někdo v okolí dnes stáel praktikuje - přikrýt to pytlem, kterým se převáželo sele. Ona mají často tendenci se během převozu potento, což asi odradí kolaboranty a šmejdům trochu znepříjemní práci :)
Anebo na to rovnou chrstnout kýbl hoven ze strany, odkud to zabírá?
|
|
|
V mailu se píše (nechtěl jste ho), že to asi zabírá z obou stran, ale já osobně si myslím, že pokud to už vůbec jede (a zatím mi nic nepřišlo aniž bych si tam dělal násilí), tak to bere jen odspodu ...
|
|
|
Já jen upozorním, že se běžně bliká např. když je na dálnici nehoda (nebo to prostě jen stojí). Jednou na mě taky blikal protijedoucí kamion na okresce, že za mnou jela rozpeckovaná sanita (viděl ji z dálky a blikal že abych uhnul dřív a sanita nemusela moc zpomalit).
Určitě by se dalo vymyslet dalších sto důvodů, proč blikat, přičemž obvykle to je pro výstrahu. Jako první tedy kontrola světel a jiných věcí na palubovce, rozhlédnutí kolem a pak bych možná zpomaloval. A tou dobou už by mě měli.
|
|
|
Tak tohle mám fakt opačně - první co udělám je zpomalení a teprve potom kontroluju i ten zbytek ... holt jsem asi pirát ;-)
|
|
|
Se vsadím, že budete rovnou pyráť :D
|
|
|
Behemot vyhynul již v časech biblických, ne? ;)
|
|
|
Asi teda jo. Páč bliká se kvůli bouračce, anebo jinému průseru, fízlové included.
Což se doplní vhodným gestem, např:
Dlaní shora dolů a nahoru - "zpomal"
Ukazováček dolů a kývání rukou (parodie na gangsta) - "nesvítíš, vole".
První obecná pro šoféra. Předmět "signalizace a analýza získaných signálů". Co vás v tý autoškole sakra učej?
|
|
|
Probliknutí je přece "světelná houkačka", ne? Už jsem viděl i blikání kde patrně nešlo o radar, ale prostě o to, že policisté s pocitem nesmrtelnosti za zatáčkou volně korzovali v pruhu jak dámička po mole. Mám pocit, že na dálnici už se takhle nehoda stala když se policista zajímal o řidiče auta víc, než o to co na něj jede.
|
|
|
Světelná houkačka je obecné upozornění na hrozící nebezpečí. Měřící fízli jsou jedno z nejčastějších nebezpečí na silnici. Jak s touto informací kdo naloží, to už je na jeho inteligenci a všímavosti.
Provádí se opakovaným krátkým rozsvícením dálkových světel za jízdy, zpravidla se kvůli tomu nezastavuje (ale není to vyloučeno) a to několik kilometrů, dle konkrétní situace, po minutí policejní hlídky. Jestliže to tak provádí alespoň významný zlomek (např. 1/5 - 1/3) řidičů, funguje to s uspokojivou spolehlivostí, nestojí to ani korunu ani minutu času, a navozuje to atmosféru spolupráce a sounáležitosti na silnici, pročež by se to mělo provádět co nejdůsledněji.
Za mých mladých let se to používalo běžně, dnes bych řek, že s rostoucím vnímáním policejní buzerace zažívá tento inštrument renezanci.
Nikterak nehaním Vámi zvolené řešení, leč je poněkud náročné na čas, né každý má čas a náladu jet někam kupovat fixy a vyrábět svépomocí varovnou ceduli a pak s ní sedět u silnice.
|
|
|
Ano, hrozící nebepečí, což ovšem vůbec neindikuje, že by zrovna řidič co to vidí měl zpomalit alespoň o 20 km/h.
|
|
|
Původní verze byla docela slabá, došlo pak ovšem k operativnímu zvýraznění a ještě většímu zvýraznění při následném zevlení v kasárnách, takže by to už mělo být lepší…
|
|
|
V prvé řadě děkuji :) Sám praktikuji poněkud jinou metodu - v rámci soukromého boje s obecní opicií Koleč. Tamní ploskolebci si v poslední době velmi oblíbili měření pár desítek metrů za cedulí Sukorady ve směru na Boleslav, měří ovšem v opačném směru ramerem na trojnožce. Pokaždé je velmi, ale opravdu velmi rozhodí, když jim před ten gril postavím auto, vyndám tablet a začínám si číst. Jde to i na jejich druhém oblíbenem místě v Obrubcích, kam se pro změnu uchylují do budky autobusové zastávky a měří na příjezdu do obce. Vhodné místo pro zastavení vozu je v tomto případě před cedulí se začátkem obce.
|
|
|
Hezky.
Já na to nemám koule, nevím, jak bych čelil tváří v tvář policistovi (mám s tím problém).
Tady byla trojnožka skoro v silnici, napadlo mě vyměnit pojistku v posilovači řízení za vadnou a pak tam zůstat trčet. Cedule byla ale mnohem jednodušší :)
Navíc policista vás smí vykázat, ne?
|
|
|
Pro případ potřeby náhlého znepojízdnění auta (felicie) mám klíč, ze kterého kdysi vypadl čip.
Klíč pasuje do zámku, startér se točí, svítí vše co má, jen auto ne a ne naskočit. Vyloženě se těším, až jej budu moci použít.
|
|
|
u většiny francouzkých aut stačí odpojit a zase zapojit baterii. imobilizér se aktivuje odemknutím dálkovým ovladačem.
|
|
|
Já mám tajné tlačítko ;-)
|
|
Denně cestou do práce vídávám bukvice, kterak na čtyřkilometrovém úseku mezi poli na čtyřproudovce, kde je padesátka, pravidelně jezdí fobyje nebo oktávka s bradavicí. Přemýšlím nad nějakým interaktivním upozorňování během jízdy světelnou cedulí za oknem. Mám vykoumáno, že to bude blikat, jen co tam umístit aby to bylo velké, jednoduché a jasné, že tady jede policie a měří.
|
|
Klobouk dolů. Tleskám. No, autor možná bude tak trošku důkladný a vynalézavý hračička, ale - málokdy se na silnicích vidí taková ukázka lidskosti, solidarity a slušnosti.
|
|
Idealni pro vyzkouseni - resenipokut.cz - ktere jsem si zaplatil.
Mimochodem to pojisteni vzbuzuje zajimave reakce.
Kamarad pronesl jednim dechem, ze kdo si to poridi je pirat a taky ze on jezdi po okruhu jen 200km/h, pac vic mu to nejede:-D
|
|
|
S nimi nemám zrovna super zkušenosti - a to ani ještě nejsem zákazník. Stačilo jim poslat přes formulář e-mail a za pár dnů mi začal chodit SPAM. Toto opravdu nedělá slušná a důvěryhodná firma. Samozřejmě se vymlouvali na rádoby partnery a kdesi cosi - to mě taky nezajímá, v prvé řadě to je *jejich* věc, jsou to jejich subdodavatelé, toto opět slušná firma nedělá. Vůbec nemluvím o tom, že předávat kontakty lidí, kteří s nimi nemají nic společného (kromě jedné dotazující zprávy), nějakým třetím stranám, je úplný humus.
|
|
Můžete mi prosím někdo vysvětlit, proč jsou mi tyto věci nějak zdaleka u prdele a nehnul bych pro ně prstem? Jedeš si poliši jako blázen? Tak si jeď. A ty vole, co si myslíš, že musíš každého okamžitě předjet? Uhnu mu a táhni si.
|
|
|
Vzhledem k tomu, že vás vůbec neznáme, tak vám asi jen těžko můžeme vysvětlit, proč jsou zrovna vám tyto věci nějak zdaleka u prdele ... a upřímně - nevím jak ostatní, ale mne to vysvětlení nějak ani trošku nezajímá ;-)
|
|
|