|
Díky za článek. Má jednu jedinou chybu: strašně krátký! :-)
|
|
|
|
Několik let jsem jezdil skoro pravidelně do Berlína. Zážitek jeden za všechny. Jedu po hlavní a z odstavného pruhu chce najet jakási dodávka. Ač jsem v tu dobu teprve vstřebával německou "výchovu" slušného chování na silnici, zachoval jsem se v ten moment tak nějak česky a dotyčného jsem vyjet nenechal. Hluboce jsem se styděl, když na mě gestikuloval, co že jsem to za burana, že tady to chodí jinak. Děsím se toho, jestli je to teď tak, jak se zde píše.
|
|
Fakt c. 1 - Bavorsko neni Nemecko
Jediny, kdo povazuje Bavoraky za Nemce, jsou Cesi, ani sami Bavoraci to nedelaji - viz humbuk kolem Freistaat Bayern.
Fakt c. 2 - Kdyz je kazdy zhruba osmy clovek na chodniku cizinec, bude cizincem i zhruba kazdy osmy ridic. Na vytvoreni a rozsirovani zlozvyku a vseobecne neslusnosti staci daleko mensi podil.
Fakt c. 3 - Agentur fur Arbeit vyplaci podporu, davky dela Sozialamt. Ten miva jeste vyssi a honosnejsi kostel. Ovsem cerno, spinavo a smradlavo je na chodbach obou stejne.
Jinak k te slusnosti na ulicich/silnicich: Asi to bude efekt pomaleho vareni zaby, ale vyrazne zhorseni jsem nepozoroval, jen mi pripadalo, ze je to v Reichu i v CR cim dal stejnejsi. Takze se asi vytvari nejaky EU-standard mezilidskeho chovani a nekdo se k nemu dostava shora, nekdo zdola. Po uspesnem sjednoceni je ovsem dalsi smer vic naz jasny.
|
|
|
Já ten D-Fensův pocit sdílím a intensivně prožívám. Ty ten posub možná tak nevnímáš, když v tom žiješ. Důvod buranisace společnosti je medle nabíledni: slušnost nahrazuje povinnost, přirozená snaha vyjít s bližním je nahrazována alibistickým plněním povinností. Chuť vyhovět a povinnost vyhovět se vzájemně vylučují, pročež přeregulace mezilidských vztahů nemůže mít jiný efekt, než vytěsnění slušnosti.
Tož tak.
|
|
|
To je trefa. Řekl bych přímo učebnicová poučka. Třeba v cikánské problematice to mohlo ještě nějakou dobu fungovat, jakoby stagnovat (všichni víme jak to s nimi je), ale čím víc jsme vtlačováni diktátem do povinného soužití a tolerance, tím míň je k něčemu takovému chuť a naopak to eskaluje v agresivní nesnášenlivost. A Varnsdorf je právě tím aktuálním výsledkem.
|
|
|
Já přes Říši jezdím zhruba dvakrát měsíčně, někdy i častěji, už 12 let a mírné zhoršení pozoruju. Většinou se pohybuju na trase Amsterdam-Hannover-Magdeburg-Dresden, někdy jedu i po A3 až dolů k Regensburgu nebo zase jen do Ruhrgebietu.
Naopak v ČR se to v některých ohledech výrazně zlepšilo - hlavně ochota pouštět apod. Ovšem relativně nový trend ježdění 5 km/hod pod limit je dost nepříjemný.
|
|
|
Máte recht. Jak s Německem, tak s námi. To zlepšení v ČR ovšem platí pouze pro všední dny: Tak nějak mi přijde, že my co jezdíme deně už jsme pochopili, že se na těch posranejch silnicích musíme všichni tak nějak poskládat. Dá se přeřadit z pruhu do pruhu, občas vás i někdo pustí z vedlejší, atp. Ovšem o víkendech to je horší, než dřív. Můj osobní postřeh je, že se to zhoršilo zavedením bodového systému: Mámo, vona je tu sice čtyřicítka, ale já raději pojedu třicetpět, člověk nikdy neví. A kam se to s tim svym naleštěnym křápem cpeš, já mám přednost a nepustim tě (jde sice o třívteřinové zdržení, ale jsou to moje 3 vteřiny)!!!
|
|
|
To ježdění pod limity je hodně rozšířený, i když u některých vozů, které míjím se ani nedivím, když to nejede tak to nejede navíc i kouřovou clonu dokáží při sešpálnutí pedálu vykouzlit.
Souhlasím, že v týdnu to tak nějak jde a ty spěchající mají auta dost často polepený nějakými potisky...asi firem kde pracují. A o víkendech jsem to vyřešil tím, že jezdím lehce po poledni, to je provoz minimální a jezdí se skvěle.
|
|
|
faktická poznámka: 40-tka je za značkou maximální povolená rychlost, nikoli jediná tolerovatelná. Nebylo by špatné mít tento údaj na mysli. Maximální možná není jediná možná.
|
|
|
No zrovna na to myslím. Takže mám povolených 130, je ale pohoda provoz, nikam, nespěchám, tak si jedu na spotřebu 90-100 a jsem za brzdu? Takovéhle názory zdejších odborníků na driving mě opravdu překvapují.
|
|
|
To záleží na tom, zda ty, kdo se za Vámi případně začnou štosovat, při nejbližší vhodné příležitosti jako slušný člověk pustíte před sebe, nebo jako pako blokujete dokud Vás nezačnou podjíždět zprava, protože jim nic jiného nezbývá :)
|
|
|
Nevim proc predpokladate, ze on jede v levem pruhu. Nic takoveho tam nepsal.
|
|
|
Protože jinde u nás buď není "povolených 130" nebo nelze "být za brzdu".
|
|
|
zákon 361/2000 sb. o provozu na pozemních komunikacích se ale naštěstí protíná se zdravým rozumem v §18, odst. 2., písmeno "b".
ráčil si to najít než zase bude dělat chytrýho, aby nebyl ZASE pro smích...
|
|
|
Bezdůvodná pomalá jízda je prosím kolik? Je na to tabulka, procenta nebo se řídíme pocitem pohody ? Nebo se snad můžeme řítit podle §18, ods.1 Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu ...? Každý jede jak umí a chce. Komu se to nelíbí, má možnost volby. Např. gestikulovat, změnit trasu, vybržďovat, změnit dopravní prostředek, někoho ztlouct, jet v poledne. Možností je hafo.
|
|
|
Tak ježdění pod limity pozoruji opravdu minimálně a spíš tam, kde je evidentní příčinou náklad (auto pomalu dře výfukem o zem) nebo stáří techniky, případně obojí dohromady.
V poslední době mě začínají lézt na nervy sebevražební bojovníci, kteří předjíždí do neznáma bez výhledu, což jim teď zachraňuje minuty (a jednou je může připravit o léta a ostatní na silnici taky, nebo alespoň o hodiny čekání na flojdy, průjezdnost, atd.). Obdobným případem jsou řidiči, vlétající do nepřehledných zatáček a horizontů rychlostí, která jim nedává šanci reagovat na situaci za touto optickou překážkou (nedávno jsme zrovna poskytoval právní pomoc u nehody, kde jeden takový skončil po smyku v příkopu (jeho tvrzení, že tam auto strhnul bylo trochu v protikladu k tvrzení pozorovatelů, kteří viděli smyk a neovladatelný vůz opouštějící silnici.
Pikantní bylo, že dotyčný na svém postupu nespatřoval žádné pochybení (tvrdil, že jel padesát - což asi nebyla pravda, ale bylo to vcelku jedno - a vinu spatřoval ve voze stojícím u pravého kraje vozovky cca. 40 m za zatáčkou a a současně vrcholem stoupání (vyhnout vlevo se nešlo pro protisměr). Názoru dopravního policisty (mimochodem velmi profi vystupování i konání, až jsem koukal), že řidič stojícího vozidla možná spáchal přestupek, ale rozhodně nezavinil nehodu se divil, stejně jako skutečnosti, že má jezdit tak, aby mohl zastavit na rozhled.
|
|
|
... a to jste jeste nejezdil po vychodnim Slovensku. Tam lze takove experty potkat co 50 kilometru :o)
|
|
|
No tak to neviem po akom vychodnom Slovensku jazdite...v lete som tam najazdil nejakych 1600 km a co som videl bolo skor jazdenie stylom 70 vsade. V obci aj mimo nej. Skutocnych prasakov som stretol dohromady dvoch - jeden z nich bol trucker a druhy jazdil na starom oryzovanom Civicu.
|
|
|
Máš recht. Letos jsem taky sjezdil východ a místní většinou jezdí po vesnicích slušně a pomalu. Ovšem kolikrát pomalý a nevyježděný řidič se starou Scháde, může být taky pěkné nebezpečí. Jako největší trotlové se na východním Slovensku chovali řidiči se znakem CZ a značkou "T" na espézetce. Ale asi to bylo tím, že jich tam bylo nejvíc. Nejhorší bylo, když si užívali jízdu po dálnici 120 km/h v levém pruhu. Chápu, že drtivé většině aut už při této rychlosti ukazuje rychloměr 130, ale trestat mne jako rychlejšího bržděním a blokováním, je typicky česká demence. (i když s německými vepři už mám taky tuto smutnou zkušenost)
|
|
|
A hele - z prakticky totožné trasy (návštěva konference) mohu říci následující - přes Česko obvyklý opruz, za hranicemi vcelku uvolnění a příjemná jízda, po vjezdu do Holandska velmi nepříjemný pocit návratu eurouhnije, jak v dopravní situaci (rychlostní omezení, většinou na 100), tak v chování lidí. Ani se těm Němcům nedivím, že už pozvolna podléhají. Bývalo opravdu líp.
|
|
|
Hm, nejste první kdo to píše, asi žiju v nějakém jiném Holandsku :-)
Omezení na stovku jsou v zásadě jen u měst - na téhle trase Appeldoorn, Amersfoort a Utrecht. Jinde je 120 a mimo obydlená území se i na ni zvysoka #censored#.
Pokud jde o mentalitu a chování lidí, tak mně to v NL vyhovuje výrazně více než ve většině Říše. Ale je jasné, že se pohybuju v nějakých kruzích a v jiných to může být výrazně jiné - je fakt, že i za těch 12 let se leccos změnilo a dost věcí ne právě k nejlepšímu. Osobně si myslím, že NL je na tom do budoucna relativně nadějně, protože levičákům se nepodařilo dostatečně vyprznit zdejší vzdělávací systém. Veřejných škol je menšina a na ostatních se, přes občasné proklamace na nějaké multi kulti moc nehraje.
|
|
|
Souhlasím, že názor a zkušenosti trvale pobývajícího mohou být i výrazně odlišné, než prvoplánové pocity prolétajícího špačka ... Samozřejmě, najde se i hezký střípek, napřiklad, když jsem, poněkud znaven celodenním shonem, odpoledne na lavičce před RAI klimbal, projela kolem na kole (!) výrazně hezká mladá žena, cinkla na zvonek a přátelsky zavolala "G'morning", zamávala a mizela ... I cyklistka může být přitažlivá ... :)
|
|
|
Tos asi zrovna vylezl z nejakeho "coffee"-shopu ne?
Jestli na tebe odpoledne volala fesna cyklistka "G'morning", to musel bejt dobrej matros. :-)
|
|
|
Nevylezl jsem z "cofee"shopu, ale z haly narvané lidmi a vydýchaným vzduchem. Právě proto se mi líbila reakce oné holčiny, protože jsem v pět odpoledne pospával vsedě na lavičce a ona to vzala s elegantním nadhledem a humorem... Bylo to ve stejném stylu, jako když podřipská Manka zavolá "... nechrápej, budeš přespanej ..." A Vám doproučuji číst pořádně příspěvky jiných a zkusit třeba smysl pro humor :)))
|
|
|
"...jsem v pět odpoledne pospával vsedě na lavičce..." - Standart?
|
|
|
Hmm, ono záleží. Pokud je tím za "hranicemi" myšlena třeba A6 k Norimberku, nebo A 17 k Drážďanům, pak ano, tam se jezdí dobře. Jenže - ono se tam jezdí zhruba stejně jako např. na D5 od Plzně k hranicím nebo na D8 od přerušení u Řehlovic k hranicím. Proč? Protože to jsou úseky s minimálním provozem, kde jezdí v podstatě jenom tranzit a pár místních, kteří ale tu dálnici nikdy nevytíží.
Stačí se ale dát z Norimberku třeba nahoru po A3 a opruz to je úplně stejný, jako na D1 (akorát je tam o něco lepší povrch). Zas jsem tam teď o víkendu jel, v pátek večer tam, v neděli odpoledně zpět a viděl jsem úplně stejné nešvary, jako vídávám, když jedu ve stejnou dobu na Moravu - lepiče, brzdiče, kamiony předjíždějící se rozdílem rychlosti 3 km /h, vláčky nalepený za sebou v levým pruhu, i když pravý byl volný atd. atd.
|
|
|
Jo, tenhle trend "na padesatce nejedeme padesatdevet, ale ctyricetpet" mi mohutne saje krev taky. Jinak mi to tu taky s ridicema nepripada nijak hrozny, jen ty zipy, kdyby se konecne vohnouti naucili a bylo by na svete jeste krasneji (chtit spravenou D1cku bez zuzeni na kazdych peti kilometrech, aby ty zipy nebyly potreba, to bych chtel uz moc, to je jasny, takze se zipem bych se i spokojil).
|
|
|
Nejhorší na tom je, že styl "na padesátce jedeme 45 tacho" znamená ve skutečnosti čistokrevnou čtyřicítku, což je opravdu k naštvání.
|
|
|
Tak nejak. Momentalne mi diky dvema vzajemne se vylucujicim chybam (chyba tachometru, vnucena statem a nepredpisovy rozmer pneumatik) ukazuje tachometr vicemene presne, takze to pozoruji prakticky vsude. A i kdyz jedu presne podle predpisu (coz, pravda, moc caste neni), jsem pro ne urcite piraaaaat :-)
|
|
|
Chyba tachometru je vnucena statem? Az doted jsem si myslel, ze vlastnosti bezpecnych zarizeni je ukazovat povazlivejsi stav. Kdyz se katuji kosty, holt se to prehani. Ale to je vec ciste soukroma.
Da se nekde o vnuceni statem dozvedet vic? Nebo by melo byt spravne, ze tachometr ukazuje vic, kdyz povazlivejsim stavem je rychlost plus, a ne minus?
|
|
|
tachometr nesmí ukazovat víc, odchylla dolů je dovolena v nějakém rozsahu. měří to při schvalování typu do provozu ÚVMV v Praze na Lihovarské ulici. stačí?
|
|
|
|
Po pravdě řečeno, nějakých cca 5-10 % odchylky je přesně stejně "povážlivých" na obě strany -- totiž vůbec. Je to opravdu dokonale fuk.
On upřímně řečeno je rychloměr v autě docela zbytečný; bezpečnou rychlost lze daleko lépe a spolehlivěji odhadnout pohledem z okénka než pohledem na palubní desku.
(Zákonnou zajisté nikoli; ovšem zákonná a bezpečná rychlost jsou dvě naprosto zásadně odlišné věci, a pokud se někde snad náhodou výjimečně shodnou, je to pomalu na velkou oslavu s šampaňským.)
Stran původní otázky -- to, že "podměřování" tachometrů je vnuceno státem, snad je naprosto zřejmé komukoli, kdo nežil posledních cca 30 let u Fritzlů ve sklepě, ne? Lze snad jen diskutovat, zda je to vnuceno přímo (tedy zákonem) nebo nepřímo (tedy naprosto debilním a kontraproduktivním měřením rychlosti a trestáním jejího nedodržení, zcela bez jakéhokoli ohledu na bezpečnost nebo naopak nebezpečnost jízdy). Ale osobně pochybuji o tom, že by taková diskuse měla smysl, neboť je to medle naprosto lhostejné: výsledek je v obou případech přesně týž, totiž nebezpečné a smrtící silnice.
|
|
|
Proc davat povazlivost do uvozovek? Je to bezny termin; s jasnym dusledkem.
Pokud je odchylka nejakeho zarizeni 5 % +/-, pak se holt pri bezpecnem nasazeni ten plusminus posune tak, aby byl v toleranci i v nejvetsim extremu, tedy proti skutecnosti muze ukazovat tech 10 %.
Ze zivot bez extremu, odchylek a kalibraci by byl lepsi, je pisnicka hezka, ale jina; zde bylo na pocatku tvrzeni o statem vnucenem falsovani.
|
|
|
Jenže to "bezpečné nasazení" si pletete s úplně jinou situací.
Jistě -- pokud např. vím, že můj vůz za určitých podmínek (povětrnostních, obutí, ....), jež jsou zrovna nyní splněny, ztratí adhesi a vyletí z určité konkrétní zatáčky při rychlosti 100 kph, a vím-li, že tolerance mého tachometru je 5 %, asi nepojedu do té konkrétní zatáčky tachometrových 99, ale spíše 95.
Zde ale nic podobného není; rychlost o 5 % vyšší je obecně přesně stejně bezpečná jako -- mnohdy v konkrétní situaci dokonce bezpečnější než -- rychlost o 5 % nižší.
|
|
|
Proc si to pletu, kdyz primo disclaimeruji, ze si to nepletu?
Facit:
(i) Narizena tolerance mericiho zarieni neni zlo,
(ii) Narizeni, ktere plynou z mereni a presne stanovenych hranic, zlo jsou (mohou byt).
Vy jste dnes pil, ze?
|
|
|
Nařízená tolerance zařízení zlo je. Pokud někdo umí odhadnout bezpečnou rychlost jen z toho, jak ubíhá krajina, budiž mu přáno. Já bych si sice tachometr do auta pořídil, ale i dnes ho beru jako jeden z mnoha vstupních údajů pro vyhodnocení situace.
Pravdou je, že za současného stavu se dá tachometr považovat za pomůcku pro předcházení úřední buzeraci formou pokut. Ale je to takové dosti defetistické.
|
|
|
Pardon, ale proc je narizena tolerance zarizeni zlo?
Co to ma spolecneho s temi ostatnimi vetami? Vzal by sis do auta tachometr, kteremu neveris? Je uplne jedno, co udelas s jeho udaji; pan root zpochybnil _primo ty udaje_, ze ta tolerance je spatne; a to proto, ze je statem narizena.
Tedy: Ty tvrdis, ze spolehnout se na nejakoiu garanci (a je jedno, jestli je statni, a z by byla lepe soukroma, atakdale) je spatne? Proc?
Ze by x mohlo byt lepsi, neznamena, ze x je spatne.
|
|
|
Tvrdím že je špatné, přivlastňuje-li si na tu garanci monopol stát.
|
|
|
|
ano. stát na ni totiž hřeší, když ví, že pokud jedeš padesát podle budíku, kterej je státem dokurvenej, tak jedeš vlastně 45.
ale pokud stát nasereš v podobě ploskolebého píčuse, tak už za 54 naměřených kmh můžeš přijít k jednomu bodu a o 1000,- Kč, pokud to vypapleš na místě.
pokud by žádná tolerance ani garance nebyla, neřešíme jednotky v kmh, ale desítky kmh...ale kolik lidí jede o desítky kmh rychleji, že? to by se moc nevybralo. raději budeme flastrovat smrtonosných 57 a donutíme řidiče více času věnovat dokurvenýmu budíku než situaci na silnici. však si může vybrat - může jet dotovanou mhd, kde nemusí nic než platit symbolickou taxu...a nebo na kole, kde si může dovolit všechno a nemusí respektovat nic.
|
|
|
Ano. Na rozdíl od OC si myslím, že stát může být na některé věci dobrý, ale nevidím důvod, proč by na toto měl mít monopol, vynucovaný sakncemi.
|
|
|
Napsal jsem to malo srozumitene? Je to mozne.
Podivil jsem se nad tim tzv. "zlem", ktere chce presnost po mericich prostredich v ramci jejich fyzickych moznosti, resp. chce deklaraci jejich presnosti.
Explicitne jsem uvedl, ze dusledky stoji mimo tuto debatu.
Explicitne jsem uvedl, ze toto neni debata o rychlosti.
Ze vy nechapete slovo "bezpecne" v technickem (zabezpecovackem) slova smyslu? Pripada mi to tak; viz ty smesne vety o ztrate adheze.
|
|
|
Napsal jsem to malo srozumitene? Je to mozne.
Podivil jsem se nad tim tzv. "zlem", ktere chce presnost po mericich prostredich v ramci jejich fyzickych moznosti, resp. chce deklaraci jejich presnosti.
Explicitne jsem uvedl, ze dusledky stoji mimo tuto debatu.
Explicitne jsem uvedl, ze toto neni debata o rychlosti.
Ze vy nechapete slovo "bezpecne" v technickem (zabezpecovackem) slova smyslu? Pripada mi to tak; viz ty smesne vety o ztrate adheze.
|
|
|
Citace: "Jeho (rychloměru) přesnost vychází z předpisu EHK/OSN č. 39 a evropské směrnice 75/443/EHS. Ve zmíněných normách je uvedeno, že tachometr nesmí ukazovat hodnoty s nulovou chybou a už vůbec ne údaje vyšší, než ve skutečnosti jsou. Pokud máte na autě vše v předepsaném stavu, při dodržování limitních hodnot na tachometru maximální rychlost nikdy nepřekročíte."
Motorové vozidlo musí mít rychloměr. V autě musí být rychloměr jen proto aby bylo možno buzerovat s překročením rychlosti. K bezpečné jízdě je rychloměr zařízením zcela zbytečným.
|
|
|
Proc?
Rychlomer je vec, ktera nam ukazuje rychlost.
Pokud chceme rychlost odecitat podle vibraci palubnich panelu, huceni ve ventilaci, rychlomer nepotrebujeme.
Ale tak to neni.
Pokud z nejake rychlosti plynou pravni dusledky, asi by bylo dobre, kdyby nevznikaly spatnym merenim.
Asi by bylo dobre, kdyby byly zalozene podle zasady povazlivosti.
Nevidim jakoukoli logickou linku, ktera by chtela opak.
Nevidim zadne nesmyslne statni vnucovani. Cekam, ze pan Root ho dolozi v ramci de lege lata a ne de lege ferenda ("kdyby byl libertariansky stat, tedy by takove veci nebyly, ....").
Rychlomer, pokud jsou na jeho cinnosti zalozene jine dusledky, zkratka nesmi bezduvodne ukazat stav, ktery by byl mimo tezi o povazlivosti!
|
|
|
Rychloměr státem povolený nesmí ukazovat přesně (s nulovou chybou) a jeho odchylka k bezchybnému (přesnému) měření nesmí být vyšší. Je státem vnucen a musí ukazovat méně než je skutečnost (falešně).
Nejvyšší povolená rychlost je pravidlo buzerační, které Vás nutí jet s očima na rychloměru a bezpečnosti spíš ubírá než přidává.
Navíc je návodná a považována za bezpečnou, ačkoliv je to blbost (nezohledňuje všechny podmínky pro bezpečnost).
Daleko lepší se jeví pravidlo jízdy přiměřené povrchu a okolnostem provozu, doplněné značením o stavu vozovky a okolnostech (škola, děti, přejezd apod.).
Naivita idei je zřejmá, protože nezohledňuje provoz radarů a městskou kasu.
|
|
|
ano...a proto mají někteří v autě i na motorce dvoje palubní přístroje stran rychlosti, aby nejelu na 50ce 43, na 90ce 81 a na 130ce 119.
jinak je příspěvek velmi dobře formulován a ani blba hrající, kverulující oportunista podotek nemá kam zatnout dráp 8o)
|
|
|
Daleko nejlepší by bylo náhrada zákazových značek značkami doporučujícími. Máte v obytné zóně doporučeno 40 (či jiné číslo vycházející z místních podmínek a provozních zkušeností). Jeďte si tam, kolik uznáte za vhodné, ale počítejte, že při zaviněné nehodě a způsobené újmě jinému, bude sakra přihlédnuto k rozdílu Vaší rychlosti od té doporučené. Totéž by se snad dalo aplikovat v případě alkoholu, byť asi s větší diskuzí.
Stran těch očí na tachu - od toho je tempomat. Klasickou aplikací je jižní spojka.
|
|
|
Jen dodám. Velmi mi vyhovovalo značení na NZ (je to netypické střední Evropě, to chápu) kdy u nebezpečných (zrádných) míst bylo, ne příkazové značení, ale doporučující (u rychlosti jsem si málokdy troufl jet rychleji, ne pro překročení, ale proto, že nižší se mi zdála bezpečnější), dále nebyly značeny hlavní silnice, ale vedlejší což vedlo k ostražitosti a zároveň k plynulosti (uvědomuji si, že četnost aut je naprosto odlišná a nejsem vzdělán abych byl schopen říct zda je tento model životaschopný i u nás). Přiznávám, že jsem obdivovatelem NZ již dlouhá léta...Nejen pro dopravní předpisy:-).
|
|
|
Ony snad staty vymahane predpisy vybaveni a konstrukce vozidel pro provoz na pozemnich komunikacich nejsou popisem existujiciho stavu?
Mimochodem, existuji zeme, kde se vymaha i nejnizsi povolena rychlost. Napriklad v Nemecku, v Rakousku nebo treba v Chorvatsku. I tam je onim priznivejsim stavem tachometr, ktery ukazuje mene? Vidite, jake z Vas raceji padat, s prominutim, myslenkove sracky.
|
|
|
Nejnizsi povolena rychlost? Mam nemeckej ridicak a delal jsem zkousky, ale tohle si teda nepamatuju. Mam ho jit vratit, ze nejsem hoden?
|
|
|
Obcas je to k videni napriklad na dalnici v levem pruhu v mistech, kde je pruh pro pomala vozidla. Urcite jsem to videl na A7 nekde kolem Kasselu.
|
|
|
Covece mas pravdu. Je to Nummer 275 - doslova "predepsana minimalni rychlost". Asi ty papiry budu muset fakt vratit. :-)
http://www.sicherestrassen.de/VKZKatalog/Kat275.htm
Ale technicky vzato je to spis neco jako zakaz vjezdu, pokud neni ridic nebo vozidlo schopno tu rychlost vyvinou. A maji to opecovane podobne jako to nase slavne "prizpusobeni rychlosti jizdy stavu vozovky".
Takze kdyz je skarede pocasi, jet se tam muze. :-)
Krome toho pridavneho pruhu na dalnici do kopce jsem to ale jeste nikde nevidel.
|
|
|
V nejakem tunelu jsem to kdesi jeste zahledl, ale to nebylo v Nemecku.
|
|
|
Ono takováto značka existuje i v ČR - C6a:
"Nejnižší dovolená rychlost" (č. C 6a), která přikazuje řidiči jet nejméně rychlostí v kilometrech za hodinu vyjádřenou číslem na značce; to neplatí, pokud by takovou rychlost vylučovaly provozní podmínky, například intenzita provozu, překážka provozu, nebo pokud by taková rychlost ohrožovala bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, například za mlhy nebo jiných nepříznivých povětrnostních podmínek; značka ukončuje platnost předcházející značky č. C 6a s jiným údajem na značce,
|
|
|
|
Pohlad na rychlost je zbytocny pohlad. Jazdim zodpovedne a dynamicky, aby som sa vedel vyhnut nebezpecim. Ak mrkam na rychlost kazdu chvilu, hlavne v meste, tak stracam pozornost a neviem reagovat az tak svizne na dianie sa okolo (radsej sledujem situaciu v nadchadzajucich bocnych ulickach a pod.).
Na dialnici to isti tempomat, v meste i mimo mesta sa prisposobujem ostatnym. Ak je tam 50-tka a kazdy ide 60-65 tak idem s nimi. Ak je cesta vedla frekventovanych chodnikov, skol, krcmy a pod. tak spomalujem i bez znaciek len kvoli zdravemu rozumu.
Jazdim, aby som vedel zastavit alebo zareagovat na situaciu. Vela ludi jazdi 50/90/130 a ani o kilometer viac ale na situaciu okolo seba kaslu...
|
|
|
Ne, vlastnosti bezpecnych zarizeni je ukazovat *skutecny* stav. Zkuste treba s timhle pristupem letat nebo vyrabet nitroglycerin.
Da, napriklad zde :-) Kdo vynucuje Atest8SD na kazdou blbost? Sousedovic Franta? Nebo hospodsky odnaproti? Ne, stat a jeho instituce (vcetne tech outsourcovanych do rukou soukromych firem, konkretne tech, co provozuji STK). Kazdy normalni merici pristroj ma toleranci do plusu i do minusu.
|
|
|
Ja vam teda nevim, ale auto je spotrebni zbozi. Vysoka presnost mereni se vyzaduje v prumyslu, ne u spotrebniho zbozi. U stolniho radiobudiku take necekate, ze bude mit temperovanou casovou zakladnu s kalibraci odvozenou od normalu v NIST.
|
|
|
A je tedy treba ultralehke letadlo, tedy vec slouzici k zabave, take spotrebni zbozi nebo neni? A co treba takovy autobus nebo tahac navesu?
Jista presnost mereni se vyzaduje vzdy, jinak je ten merici pristroj naprosto zbytecny.
|
|
|
Spotrebni vec je +- to, co si tzv. prumerny obcan muze koupit v hypaci nebo obchodni pasazi. Letadlo, autobus ani tahac do teto kategorie jeste drahnou dobu spadat nebudou.
V posledni vete mate pravdu, ale... snad byste teda mel byt rad, ze alespon tu mizernou presnost +-10% u tachometru nekdo vynucuje. Chapu, ze se vam ekluje, ze je to zrovna stat (a ze kvuli nemu ty tachometry v autech vubec musi byt), ale holt nic neni dokonale.
|
|
|
Aha, takze spotrebni vec je tedy treba desetigramova zlata cihla, starozitnosti nebo pero za 2000 EUR, protoze i to se prodava v hypaci nebo v obchodni pasazi a prumerny obcan si to tam muze koupit. Fajn.
Pravdu mam pochopitelne zdaleka nejen v posledni vete a kdybyste neracil byt truhlik, tak by Vam to uz davno doslo... ;-) Nabizi se kuprikladu otazka, proc bych mel byt rad, ze tu presnost nekdo vynucuje. Budu-li chtit mit v aute presny pristroj, pak by tu samozrejme mela existovat moznost, ze mi jej tam vyrobce da, podobne, jako treba vestavenou navigaci ci odvetravane sedacky, v zakladni vybave kuprikladu nemusi byt zadny a o to ten automobil muze byt levnejsi (nebo ne, to uz zalezi na konkretni obchodni strategii). Takhle si mohu vybrat pouze tachometr uredne schvalenym zpusobem pokazeny a jinou moznost nemam, vyjma bastleni.
|
|
|
Tak teda nevim, ale lide v mem okoli kupuji sperky, bytovou dekoraci (ano, i starou) a psaci potreby celkem bezne. Urcite ne tak drahe, jak naznacujete, ale kupuji.
Co se tyce posledniho odstavce, kdyz teda mate ve fsem pravdu a fsechno vite, tak se zeptam, co teda bylo driv: tachometry v autech nebo regulace rychlosti?
|
|
|
Zlata cihla neni sperk, ale investicni instrument a tedy jednoznacne nikoli spotrebni zbozi. Podobne ten zbytek. Ale o to neslo. Vy jste tady zanesl do diskuse dalsi element ve forme toho, ze jste zacal veci clenit na spotrebni a nespotrebni zbozi, aniz by bylo relevantni, zda se o neco takoveho jedna (a krome toho i tam je ta hranice dost nesmyslna, protoze nektere automobily opet mohou byt investicnimi nastroji nebo treba vyrobnimi prostredky).
Podle mne jednoznacne regulace rychlosti, neb si dovolim hadat, ze v roce 1861 tachometry neexistovaly. Nicmene musim rici, ze je vyrazne lepsi mit prakticky ve vsem pravdu, nez nemit pravdu v nicem -- je to totiz celkem fajn pocit :-)
|
|
|
...mi nerikejte, ze ty prvni parni samohyby nemely zadny pristroj pro mereni rychlosti (resp. otacek). Chlubeni se tim, "kdo z toho dokaze vytahnout vic" tu snad bylo od nepameti.
|
|
|
Nevim, uz si to obdobi moc nepamatuji...
|
|
|
|
Co třeba tlak brzdové kapaliny, či stav oleje. Vyžadujete přesné měření nebo chcete aby měřili tlak a stav falešně?
Pokud jde o stav měřené veličiny je jakékoliv falešné (a navíc nařízené) měření pitomostí prostě logickou. Pokutované popírání logiky je pak buzerací. Stát nestát.
|
|
|
Kdo koho měřil? No, já vím, oni ne...
|
|
|
Helejte se, tak tohle uz hranici s demagogii. Sam urcite moc dobre chapete, ze tyhle meraky jen indikuji s nejakou toleranci, nastavenou tak, "aby se to ani pri secteni vsech moznych chyb mereni nezkurvilo", pripadne "aby nas nikdo nemohl zalovat". Nebo je pro vas tolerance = falesne mereni? Tak to pak mam pro vas novinku - VSECHNY pristroje na svete meri s nejakou chybou.
|
|
|
No třeba stojící analogové hodiny ukazují dvakrát za den absolutně přesný čas ;-)
|
|
|
Daleko přesnější jsou tachometry v mých autech. Zrovna teď ukazují naprosto přesně nulovou rychlost. :-)
|
|
|
To je zajímavé.
Rozumím Vám správně, že tvrdíte, že Vaše automobily mají v současnosti naprosto přesně nulovou rychlost?
Pokud ano, znamená to nutně podle kvantové teorie, že nemáte ani nejmenší představu o tom, kde zrovna jsou.
|
|
|
Za trest vypocitate, jaka vlnova delka odpovida Skode 120.
|
|
|
Nutno přiznat, že do této úvahy jsem se při psaní té drobné filipky nepouštěl. Mohu pouze konstatovat, že někdy ani já sám o sobě nemohu tvrdit, že vím kde jsem a hlavně proč tam jsem. :-)
Tedy pro pedanty- ani já, ani má auta máme v tento okamžik víceméně nulovou dopřednou rychlost v poměru k okolnímu prostředí.
|
|
|
oprava pro extra pedanty- vypustit slovo ani.
|
|
|
To by mě vážně zajímalo, jak představy souvisí s kvantovou teorií.
|
|
|
Co treba kvantove predstavy?
|
|
|
Nic proti. Tyto kvantové představy mohou ovšem naprosto přesně odpovídat skutečnosti, kde zrovna auta jsou.
|
|
|
He, he. jakékoliv představy mohou odpovídat skutečnosti. Kvantové přdstavy s nulovou rychlostí lze popsat jen za předpokladu, že umíš popsat nic. A neptej se jak si takové nic představuji:-).
|
|
|
To se mi teda vic libila debata o voptiskovani.
Co takhle predstava kvanta voptisku?
|
|
|
Zabijte zvíře v sobě. Myslete kvantově. Buďte sapiens:-).
|
|
|
jste oba druhý, jasně vyhrál jouda, žádný nesmysly o kvantovém čemsi, prostě si postavil boudičku a může optiskovat, jak je mu libo. ;-)
|
|
|
Ano, "jakékoliv představy mohou odpovídat skutečnosti".
To ostatní je zbytečná omáčka.
|
|
|
Představit si nic je těžký. To je jasný. Zkoušel jsem to mnohokrát a pokaždé neuspěl. Relativita je drsná milenka:-).
|
|
|
takový přesný tachometr mám v autě také, pokaždé když zastavím ukazuje úplně přesně, žádné odchylky, nic takového. :-))
|
|
|
(Formuluješ to, jako kdyby to pro digitální snad neplatilo ;))
|
|
|
Ano, vsechny pristroje maji nejakou prirozenou chybu. Chyba v tachometru ovsem neni prirozena, ta je vytvorena zamerne (nebot v praxi nemuze existovat pristroj, ktery by bez zamerne vnesene chyby meril s toleranci +0% az -10%)
|
|
|
Ale to byste se divil. Napriklad u analogovych integrovanych obvodu se pred zahajenim masove vyroby provadi analyza statistickeho rozlozeni odchylek pozadovanych parametru, typicky na 1000 ks. Neveril byste, jak silene nesymetricka rozlozeni z toho nekdy vypadnou, prestoze navrh i simulace jsou v poradku...
Mam z toho celeho pocit, ze jen zase hledate klacek, abyste mohl bit psa. Jak jsem psal vyse, pripad tachometru v praxi nejspis jednoduse spada do kategorie "udelame to tak, aby nas nikdo nemohl zalovat". To je cele.
|
|
|
Ne, tak to není, je to nařízené normou, označení normy je citováno někde v tomto vlákně.
|
|
|
Ale samozrejme, ze zalovat muze. I cesky pravni rad zna znacku C6a (byt tato se vyskytuje vyrazne mene cesto, nez B20a), kterou muze ridic diky uvedenym zpusobem namrvenemu tachometru porusit.
K tem obvodum -- nepopiram, ze nesymetricke rozlozeni tam mit muzete, ale nestane se vam, ze byste mel vzdy rozlozeni takove, aby nominal byl zaroven jednim z limitu tolerance.
(mimochodem, jake zase? ja konstatuji, ze stat se zase sere do nasich zivotu, coz je naprosto neoddiskutovatelne a jen submisivni blb bez sebeucty neco takoveho muze napadat)
|
|
|
No jo, ja porad zapominam, ze kdokoliv, kdo zde byt v sebemensi malickosti nesouhlasi se zdejsim core, je automaticky "vofce co jeste nadsene beci, kdyz ji statni mafie striha". Tak pardon...
|
|
|
Automaticky ne. Ale jinak jste to docela trefil.
|
|
|
...tedy az na ty "hvezdne hodiny", kdy se ani zdejsi core nedokaze dohodnout, co je vlastne echt liberalni. Jako napriklad tato diskuze:
http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2010011007&page=0& style=
|
|
|
Samozrejme, kazdy ma pravo na vlastni nazor. I vy. A protoze ma kazdy pravo na vlastni nazor, mohu i ja mit vlastni nazor na Vase nazory, byt treba znacne nelichotivy...
|
|
|
Nařízená odchylka od skutečnosti není žádná demagogie. Je to buzerace. Chyba jest tolerancí. Tolerance vyjadřuje přesnost přístroje. Čím menší tolerance, tím vyšší přesnost.
|
|
|
Ne, ze by mně do toho něco bylo, ale vím o případech, kdy pojišťovna odmítla plnění z havarijního pojištění kvůli použití typu pneu neschváleného pro dané vozidlo...
|
|
|
to jezdění pod limit je celkem pochopitelné, média nás neustále masírují tím že pomalu je správně áno. Pojedeš 2 km/h přes limit- jsi pirát, zločinec, bezohledné hovado a vrah co žere malé děti a strakatá koťátka s hořčicí a cibulí. Policie neustále vymýšlí nějaké super akce podle hesla "prudit a škodit". A tak není divu že běžný řidič amatér se stává hypnotizérem tachometru protože má prostě strach že se stane cílem bezdůvodné represe. Pak je ještě jedna možnost, že dotyčný je znalý místních poměrů a ví že za bukem dřepí oradarovaný troglodyt takže je lepší jet kousek prostě na jistotu. No a někomu připadá jako hrozné zdržování i to že někdo nedupe na plyn a brzdu tak jak by si on představoval a jede plynule.
|
|
|
Zrovna dnes jsem jel za jednim takovym ... celou dobu jel cca 30 ve meste, asi mel strach z radaru ... dopadlo to tak jak se dalo ocekavat ... predjel jsem ho sice absolutne bezpecne, ale na tachometru bylo asi sedmdesat ... holt jsem ovsem v jeho ocich pirat ;-)
www.youtube.com/watch?v=vZC_QwzPM8I
|
|
|
pirááát, pirááát! jel přes přechod pro chodce rychle a tím zabil několik desítek kočárků, těhotných a kojících...a to včetně těch jejich rozmazlenejch hajzlů 8o)
|
|
|
Beru provaz a jdu se zastrelit do rybnika ... ;-)
|
|
|
já bych z toho zas nedělal tragédii, třeba tam byl cizí a něco hledal. Taky jedu jak posranej když v cizím městě hledám ulici kde jsem nikdy nebyl. Spíš mi vadí lidi kterým říkám sedmdesátníci. Jedou sedmdesátkou furt a všude, rovina kopec dědina furt, nesledují zrcátka a jedou po prostředku. Když už si vás všimne tak výrazně zpomalí a začne uhýbat zásadně na místě kde je předjíždění nesmysl. A když ho nepředjedete, třeba kvůli takové maličkosti jako je kolona kamionů v protisměru, tak zas zrychlí na svých 70 a dál se věnuje svému virtuálnímu slalomu po prostředku.
|
|
|
To bych pochopil, ze pojede pomaleji, ale 30 a mene? Tihle ignoransti pitomci co jedou 70 furt a vsude me taky stvou a jeste se mi snad nikdy nestalo, ze by si me nektery z nich vsimnul a uhnul. Zato kdyz je predjedu a nasleduje obec, kde zpomalim, tak se mi lepej na prdel jak tepli. Byl jsem poucen, ze to pry asi delaji kvuliva optimalni spotrebe nebo co a tak ja jim rikam "spotřebáci", protoze pod slovem "sedmdesátníci" mam uz jiny vyznam (i kdyz nekdy se to prekryva, to je fakt) ...
|
|
|
Třeba měl rozbitou převodovku a nešla mu zařadit trojka. Nebo to byl čerstvý absolvent autoškoly a bál se jet rychlejc.
|
|
|
Cerstvy absolvent ... no nevim ... chlap ve veku kolem padesati ... no mozne je samozrejme vsechno. Ale v kazdem pripade bych ocekaval alespon minimalni snahu jet blize u kraje ...
|
|
|
Jsou lidi, který si udělaj autoškolu ve věku, kdy obvykle lidem už řidičáky berou ze zdravotních důvodů ;) (Myslím, že to byl herec Jiří Pecha zvaný Peca.)
|
|
|
BTW tragedii z toho samozrejme nedelam, jen jsem zrovna vyjimecne docela pospichal. Spise to vypadalo, ze toho ridice trefi z toho, ze jsem ho takto predjel, ale to byl jen pocit z te chvilicky, co jsem na nej vyznamne koukal, kdyz jsme byli vedle sebe ;-)
|
|
|
Ja si rikal, ze ten debilni kruhak znam a ona je to Novoveska! No jo , tam je to samej Buran :-)
|
|
|
Jj, presne tam to bylo :-)
|
|
|
dodatek k faktu 1: Norimberk neni Bavorsko, je to Franken. Jsou na to dost haklivi. :-)
|
|
Pasáž o obchodech pouze s metrosexuálním zbožím a kebabem mi připomíná Teplice nebo Aš...smutné...
|
|
Mohu potvrdit a jsem rád, že nejsem sám, kdo si toho všiml. Ještě začátkem tisíciletí byli Němci přesně takoví, jak píše Dfense: Ohleduplní, rychlí, předvídatelní, velkorysí a navíc i kooperativní. Nezřídka se mi tam stávalo, že se na dálnici vytvořila skupinka 3 - 6ti aut, která spolupracovala: Udržovala stejnou rychlost (třeba 160), jeden "razil" cestu, stylem jízdy upozorňoval na možné zádrhely. Když ho to přestalo bavit, nechal se předjet a zařadil se na konec. Bylo to pro mne nezvyklé, ale fajn. Pak jsem asi v roce 2003 změnil fleka a na služebky začal lítat. Letos jsem po dlouhé době dělal služebku do Antwerp autem. Docela jsem se těšil, že se zase jednou pěkně projedu civilizovanými zeměmi s civilizovaným stylem ježdění. Těžké rozčarování. Němci už jezdí skoro jak my. Nevím, kdy, co a kde se zvrhlo :-(.
|
|
je to trochu vošajstlich, spekulovat o důvodech změn v sousední zemi, nicméně kdysi jsem měl německého zaměstnavatele z nejmenované top firmy a ten tvrdil, že první finanční ranou byla adopce NDR a poté ještě větší ranou byl přechod na Euro, kdy Němci ztratili cca 30 - 40% kupní síly marky. prostě platili dále účty a nakupovali jako dřív a týden před výplatou jim došly peníze, aniž by změnili objem nákupů a plateb. atd. a ve firmě s miliardovými ročními zisky to sakra pocítili. takže osobně nemohu nic moc přidat, jen cituji a nepochybuji o tom, že výrazné snížení životní úrovně může být velmi frustrující, obzvláště když výkonnost neklesá. teď sanace Řecka, výhled na krach Eura apod...
ještě dodatek - pár týdnů po otevření hranic jsem vyrazil stopem do Alp. byl to hodně pitomý nápad, nicméně jsem se poznal osobně s řadou zajímavých lidí, díky jejich "slitování se" a tehdejší vřelostí vůči osvobozeným lidem z Východu jsem u některých i přespal nebo s nimi dal někde kafe apod.a tehdy jsem moc nepobíral, proč mladí Rakušáci nadávali na socany, kteří tehdy vládli. dnes chápu výrazně víc. takže kdo ví...
|
|
Prevazne to bude tim, ze D-Fens starne. Nemecko se pravda meni. Centra vetsich mest, snad trochu vyjma Mnichova (tam je to pomalejsi) obsazuji cmoudi. Nicmene ohleduplnost jezdeni v Cechach se v poslednich letech zlepsila - aspon pokud mluvim o Praze. Ze Vas nekdo nepustil, neznamena, ze se nepousti. Ja v poslednich 10 letech nepozoroval nijakou zasadni zmenu k horsimu a Nemecko mam projezdeno krome Ruhrgebietu pomerne dost slusne.
S multikulti problem zanedlouho bude. Precmoudenych regionu pribyva a Nemci se v nich stavaji mensinou. Rychlost trendu si ovsem nijak nezada s rychlosti sireni nasich cmoudu u nas. Ale to je jina pohadka (zajimave, jak se to thema stalo takrka nosnym na Neviditelnem psu). Snad se zacne konecne neco dit...
|
|
|
Komentář o stárnutí samozřejmě nesmí chybět. :-)
|
|
Hm, asi budu v mensine, ale ja jsem za kazdou cestu do Nemecka z ridicskeho hlediska rad. Zhorseni v posledni dobe nepocituji, vzdy naprosto klidna jizda (az se obcas zastydim, to se mi v Cesku nestava), ohleduplni ridici, rychlost podle mistnich pomeru a ne (a neresi to ani fizlove) podle znacek. A porad mi pripada, ze kdyz vidi cizi SPZ, tak jsou jeste ohleduplnejsi a pri bloudeni se me nesnazi vyskolit jako nasi.
|
|
Offtopic: Číňané nejezdí ani zdaleka tak strašně, jak se o nich říká. Sice se cpou, kam to jde, bez ohledu na jakákoliv pravidla slušnosti a provozu, na straně druhé ale očekávají stejně přímý přístup od ostatních, takže ve výsledku to docela dobře funguje, rozhodně to není jedna nehoda za druhou, "lajk in Čajna". Po návratu do Čech jsem měl docela problémy se přizpůsobit zpět na zdejší poměry, zvláště stát na každém hloupém semaforu před prázdnou křižovatkou mne obtěžuje. Spolujezdci a okolí obvykle nechápou :)
|
|
|
|
V Singapuru se tomu tuším říká: „Jeď a hlídej si svůj předek.“
|
|
Vida, říkal jsem si, zda se mi to jen nezdá (do Říše tak často nejezdím), ale všiml jsem si téhož, co autor. Zvláště ta extrémní neohleduplnost (na co bych dával blinkr, já ho na zatáčení nepotřebuju, na co bych pouštěl, já mám kde jet, na co bych jel na dálnici vpravo, když se loudám, mně se vlevo líbí a podobný styl známý od nás) a stejně tak "vymření" ulic o víkendu. Například najít v neděli funkční stánek s občerstvením se ukázalo jako zcela zásadní problém. Nejvíc mě pobavil Turek ve své budce, kde nabízel kebaby, pide a lahmacuny, kam jsem se vydal po zjištění, že nikde nic otevřeného není (neděle asi 4 odpoledne!) a jedině ta jeho budka byla otevřená. No a jen co jsem se přiblížil, turek haleká, že je geschlossen. No jako u nás za komunistů - je neděle, tak nikdo nedělá.
|
|
|
Problém je v tom, že pokud si vzpomínám (před lety jsem trávil hodně času v Regensburgu), v Bavorsku je zakázáno mít otevřeno cokoliv v neděli (až na vyjímky - z celého RB to byl tuším jeden nonstop na nádraží). Šokialismus v praxi.
|
|
|
Tady už z toho "socialismu" pořádně blbne 3/4 zdejšího osazenstva. Je to ostuda, sami ze sebe děláte debily.
V neděli je (bylo) zavřené protože je neděle den odpočinku. Protože křesťani. Ze stejných důvodů to mají Židi stejné, jen v jiný den.
Ty šokialisme.
|
|
|
a vztahoval se ten den odpočinku na všechny nebo někdo prostě sloužil ve všední den i v neděli (stejně jako u Židů, někdo se o ně v den odpočinku přece staral)? To jen pro pořádek, protože všichni určitě celou neděli neleželi na hrbu.
|
|
|
Copak blinkr při zatáčení, sice to nasere, když někdo před váma zčista jasna začne brzdit a blinkr v lepším případě přidá v půlce křižovatky, ale když sledujete provoz, tak to ubrzdíte. Daleko víc mě sere neblikání při změně pruhu. Pravda na druhou stranu se mi stává, že když dám blinkr, že chci do vedlejšího pruhu, tak se rázem z desetimetrového rozestupu aut vedle mě stane rozestup třímetrový...
|
|
|
Nevím, nevím, já praktikuji přesný opak, chci-li na dálnici přejet do rychlejšího pruhu a jsou-li nějaká auta za mnou na dohled, dávám blinkr daleko předem, podstatně déle, než obvykle. Většinou to vede k tomu, že ti, kdo mne ještě předjet chtějí, mne v klidu předjedou ještě před začátkem mého předjíždění a naopak, já to potom s klidným svědomím doleva pošlu, protože všichni měli dost času na to si svoji reakci na mé předjíždění rozmyslet.
Naopak poměrně nedávno jsem jel s (hyperdefenzivním) řidičem, který se držel svého pruhu za pomalejším vozidlem do poslední chvíle, dokonce rovněž zpomaloval a pak náhle hodil blinkr vlevo a vystřelil do rychlejšího pruhu. Po čase opakování této praktiky se mi začal houpat žaludek ...
|
|
|
Tak zrovna takovi ridici jsou moje nocni mura. Daji blinkr 30s pred tim, nez chteji predjizdet. Clovek pak nevi, jestli me nechaji projet, nebo mi to narvou pred nos. Blinkr clovek ma dat jen 2-5s pred tim nez do volneho praveho pruhu vjede. Okoli davate jasne najevo, ze CHCETE vjet do leveho pruhu TED a ne az za tyden.
Takto to praktikuje 95% ridicu, ktere na A3 a A6, ktere i v hustem provozu potkam. "Vecni blikaci" se entlarvujou jako ridicsti novicove/novicky (zpravidla vystresovana divcina s mokrym ridicakem).
|
|
|
"Vecni blikaci" se entlarvujou jako ridicsti novicove/novicky (zpravidla vystresovana divcina s mokrym ridicakem).
Proto bych měl pochopení.
Takto to praktikuje 95% ridicu, ktere na A3 a A6, ktere i v hustem provozu potkam.
To mi koliduje s následujícím tvrzením.
|
|
Dnes se mi a mému kolegovi stalo něco podobného. Byli jsem v jednom nákupním centru v Hammu. Při couvání z parkovacího místa do nás skoro napálil jeden rozhulákaný fric v Oplu. Němec to byl jako poleno a troubil na nás jako na lesy. Ta ohleduplnost co byla západním němcům většinou vlastní se nějak začíná vytrácet. Žeby to bylo tím protnutím západní kultury tou východní?
|
|
nikam teď nejezdím, ani o to nestojím.ale pravda je taková, že do prdele to jde všude! a ve všech směrech...
|
|
Mam cerstvou tydenni zkusenost z Rakouska/Nemecka: po A1 do Tyrol a tydenni jezdeni po okoli (Lofer, Kaprun, apod.) a jedna cesta Mnichov a zpet. Z jednorazove cesty nemohu hodnotit trend, ale aktualne co se tyce teto casti Rakouska mi to prislo vyrazne lepsi nez v Kocourkove (slusnost ridicu, kvalita cest, vetsinou osmdesatka v dedinach - to mne fakt dostalo). Co se tyce te cesty do Mnichova a zpet, tak bylo to horsi, ale nedosahovalo to nasich "kvalit".
Pri navratu zpet je nejvetsim kontrastem kvalita silnic.
|
|
|
To můžu potvrdit, naučen z fízlostánu jedu 50 mezi domy a říkám si, že jsem začátek vesnice musel přehlédnout, když tu dojedu ke značce "80" tohle mě v Rakousku příjemně překvapilo.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=6Ayyoujd5hk
|
|
Jezdím po Říši celkem často, téměř typicky trasa D5 - A6 - A3 + Frankfurt a okolí a Duisburg-Dortmund a okolí, a zatím jsem se s popisovaným jevem nesetkal. Pořád bych řekl, že jezdí předvídatelněji, než je standardem v ČR, jen málo blikají, to je pravda.
Jevy, které mě deptají na českých silnicích nejvíce, tedy jízda u levého okraje jízdního pruhu (případně uprostřed okresní silnice, případně bezdůvodná jízda v levém pruhu na dálnici), se vyskytovaly zatím v míře minimální. Dál mi připadá, že Němci významně častěji dodržují přiměřený odstup, narozdíl od Čechů a Poláků (ti jsou snad ještě horší).
Chtělo by to v autoškolách vykládat v podstatě dvě hlavní věci - jezdí se zásadně vpravo (všude!) a mimo město se dodržuje vzdálenost cca halb tacho. Fakt by se jezdilo bezpečněji; platí pro řidiče jedoucí pomalu i rychle.
|
|
|
jezdí se zásadně vpravo (všude!)
Ne. To je velmi špatné a nemoudré pravidlo.
Dobré a moudré pravidlo je "vyhýbá se vpravo a uhýbá se doprava (většinou, ale ne všude); jezdí se kdekoli, kde to nikoho neomezuje"
A mimochodem, po prázdné dálnici je obvykle jedině rozumné jet v levém (proto, že v pravém bývá po TIRácích ukrutný tankodrom), a po prázdné okresce, je-li dobře vidět, je vždy jedině rozumné jet uprostřed (proto, že srny, kanci, cyklisté, babky s kárkami a jiná ohrožená zvěř se typicky vyskytuje u krajů).
|
|
|
s tím se musí sohlasit ! :-)
|
|
|
Ano, zde lze souhlasit, u toho levého pruhu to platívá spíš na dálnicích českých, v Německu problém, že by byl pravej rozbitej tak, že se po něm nedá rozumně jet zpravidla nenastává, i když i zde jsou výjimky, jedním z nich je např. Čechy často používaný úsek Amberg - Norimberk, kde jsou v pravým koleje, ale tam se to teď tuším opravuje.
Pozor však hlavně na jednu věc, a to je to ježdění u prostředka okresky. Pokud při takové jízdě srazíte např. neosvětleného chodce nebo blba na kole či mopedu v protisměru, může být snaha příšít vám část viny, protože jste porušil pravidlo, že se jezdí při pravém okraji vozovky. Samozřejmě by záleželo na okolnostech, jak byla vozovka široká, zda on sám se pohyboval tam, kde měl atd, zda byl osvětlen, měl-li takovou povinnost atd.
Spíš bych zde zdůraznil obecně dost podceňovanou povinnost jezdit rychlostí odpovídající dosvitu světel.
|
|
|
Musím se přiznat, že už mne malinko začíná unavovat neustále opakovat mantru podle mého názoru je správné jezdit tak, aby pokud možno k průseru nedošlo; když už se přec jen stane, [u]potom[/u] je načase jej řešit. Naopak ale jezdit tak, abych [u]preventivně[/u] měl po případném průseru u případného soudu lepší postavení, považuji za zlo intergalaktické úrovně. Právě proto, že téměř vždy více nebo méně koliduje s tím požadavkem z prvé věty.
(A platí to zdaleka nejen při řízení auta, ale téměř při libovolné lidské činnosti.)
Stran dosvitu, dovolil bych to přeformulovat na velmi obecné jedu tak rychle, abych stihl spolehlivě zastavit na takové vzdálenosti, kam ještě dobře vidím -- jež jsem ostatně (nejen) v těchto diskusích zdůrazňoval už moc a mockrát.
|
|
|
Ve společnosti rozumně inteligentních lidí, kteří domýšlejí důsledky svých činů, bych Vám dal naprosto za pravdu. Obávám se, že současná populace je natolik "zkažena" státním paternalismem, že preferuje jasně daná pravidla; přestože jsem liberál, demonstroval ¨jsem totéž ve svém příspěvku.
Začal bych s odvykáním bezmyšlenkovité poslušnosti a přivykáním zodpovědnosti jinde než na silnicích.
|
|
|
|
No zrovna dneska (jako temer kazdy den) jsem nutil ridice k tomu, abych mi mohl dat prednost zprava ... muzu samozrejme poskytnout i video, mozna tam bude i videt jak je z toho paf ;-)
|
|
|
|
Jo, tohle naprosto podporuju, ale ne odstranit dopravní předpisy... Nicméně představa, jak zavládne laissez-faire i na silnici, "přestupci" budou trestání, pouze tehdy, poškodí-li někoho jiného a trestem bude nikoliv pokuta do státního rozpočtu, ale odškodnění dotyčné oběti, zní mým uším velmi lahodně. Nejste voličem SSO nebo KČ?
|
|
|
Já bych to viděl jako dobrý první krok k úplnému odstranění dopravních předpisů :)
Ale to neřešme. Zatím se shodneme, a až třeba někdy bude na silnicích mnohem liberálněji než dnes, můžeme se teprve pohádat, zda liberalisovat dále (jak soudím já), nebo nikoli (jak soudíte Vy, podle všeho).
Volím KČ jako podle mého soudu nejmenší zlo na reálné politické scéně. Za optimum to nepovažuji; optimem je anarchie.
|
|
|
To je pravda. Z podobných důvodů jako Vy volím SSO, coby nejlepší ze špatných. Mé optimum je minarchie; stát coby "akciová společnost" s hlasováním dle podílu daní, z nicž je financována jen a pouze obrana, bezpečnost, justice a nějaká ta budova parlamentu.
|
|
|
Na můj vkus je SSO příliš centralistická. Do jisté míry na ni pohlížím jako na osvíceného absolutního monarchu: ano, oni momentálně říkají rozumné věci; jenže si podržují práva potenciálně prosazovat pitomosti, a toto právo medle nemají, a nechat jim je je špatné, neboť za pět let (zás)tupcům v parlamentu rupne v bedně.....
Ne že by KČ v tomto směru byla nějak revolučně lepší, ale přec jen chce daleko více decentralisovat a daleko více práv odebrat státu a přenechat obcím.
Daně podle mého soudu nemají právo na existenci. Stát v té míře, v níž má smysl, musí pohodlně vyžít z dobrovolných asignací od těch, kdo tento jeho smysl uznávají.
Ale to celé sem vůbec nepatří :)
|
|
|
Nepatří, ale diskuse s neetatistou je osvěžující. Je nás málo. :)
|
|
|
A to je to na těchto stránkách podstatně lepší, než v reálu...
|
|
|
Rozumprd Matejka, co ma vo vsom jasno, je muzik SSO?
(Ja se ptam, nevim, zjistuju.)
|
|
|
Máte na mysli www.frantisekmatejka.cz?
Rozhodně je podporuje; zda oni podporují jeho, to netuším.
Upřímně řečeno bych si osobně termín "rozumprd" schoval pro úplně jiné lidi; pan Matějka má (podle mého soudu samozřejmě) některé názory -- především ty na imigraci -- hodně blbé, nicméně celkově patří mezi relativně soudné lidi a z toho, co jsem od něj kdy četl (což samozřejmě ani zdaleka není vše co napsal a může zde hrát roli určitý výběrový efekt) bych byl ochoten podepsat minimálně nějakých 60-70 %.
|
|
|
Jo, ale asi i jim leze na nervy, protože zatímco dřív tam měl nějakou relativně vysokou funkci, dnes už je jen řadovým členem
|
|
|
Jestli on na ne neni az prilis radikalni :-))
Nehlede na to, ze co jsem mel moznost s tim panem hovorit, tak na me neudelal uplne nejlepsi dojem...Na jasny slib, ze se mi ohledne neceho ozve se opakovane neozval a podobne, a to ja nemam rad:-)) Nehlede na to, pokud vim, tak se mu prilis nedarilo v podnikani, cemuz se malicko ani nedivim z tech nasich jednani...Takze mozna se lekli, ze jim nebude delat uplne nejlepsi reklamu a zbavili ho funkce:-)
Alespon tak mi to prijde, protoze on vsude uvadi, ze je zakladajici clen, zda se, ze na tom hodne lpi....
Rozhodne nevim, co si o nem presne mam myslet jako o cloveku - co se tyce nazoru, ve velke casti se krejou s mojema..
|
|
Před několika lety jsem taky viděl nečekané, na cestě z Regensburgu, vybržďování jsem tu opravdu nečekal.
Pravda je, že onen vybržďovaný by asi pár facek zasloužil, šoupnul to velmi rychle jedoucímu do levýho přímo před čumák v cca 100Km/h. Musel brzdit v travnatém pásu u svodidel, ale vybržďovat ho následně ... :-(
Oba měli německé SPZ
|
|
Když jsem se kamaráda, který bydlí v Norimberku ptal, proč mám pocit, že mě na silnici všichni nenávidí, řekl mi, že v Norimberku lidi jezdí jako prasata víc než jinde v Německu. Prý se kvůli tomu v Norimberku platí i vyšší povinné ručení. Jinak se vším souhlas.
|
|
tady v Praze se mi často stane, že neni kam najet za křižovatku, a tak se chovám podle toho co je správné, tedy nezacpávat ještě i protijedoucí pruh. Vždy očekávám, co na to ti za mnou, ale zatim vždy v pořádku.
|
|
.. v Norimberku jsem měl taky tu čest se párkrát projet/projít a konstatoval jsem, že to tam jde do kytek jako v celé EU.. jediné co mě zaujalo byl Zeppelinfeld, opodál bývalý Grundig, místní hřbitov a všelijaké boční uličky místy i celé parky..
|
|
Momentálně v Norimberku bydlím, i když už to nebude platit nadlouho - koncem týdne se stěhuji do Prahy. Ačkoliv dfense nemusím (díky jeho extrémním názorům a hlavně asi díky spoustě dalších přispěvatelů tohoto webu, kteří nevímproč kopírují jeho slovní zásobu a styl vyjadřování), jsem nakonec rád, že nejsem s názorem na umění německých řidičů a časování místních semaforů sám. Kdo nezažil nepochopí. V Praze se honosí tím, že se snaží, aby jejich semafory fungovaly stylem "lavina", nebo jak tomu říkají. Prostě když chytnete zelenou jednou, chytnete jí pokaždé. Do jaké míry to skutečně funguje, to už by bylo na delší diskuzi :). Tady si s tím ale nikdo hlavu nelámal. Semafory jsou plně randomizované.
Kongresshalle může jako "sociálnědemokratický kostel" označit jen člověk, který má fakt bujnou fantazii a nebo nezná historii onoho místa. To je prostě další dfensovská pseudopolitická nadsázka, kterou nemohu jen tak přejít. Docela mě překvapuje, že chybí komentář k dalším, možná zajímavějším stavbám té doby, které se nacházejí poněkud dál v parku. Že by vrozená motoristická lenost? Jinak každému, kdo se bude v Norimberku nacházet, doporučuji toto místo navštívit a stejně tak projít i stálou výstavu "Faszination und Gewalt", která se náchází přímo v monumentální "kongresové hale" hned naproti tramvajové zastávce.
|
|
|
[i]V Praze se honosí tím, že se snaží, aby jejich semafory fungovaly stylem "lavina", nebo jak tomu říkají. Prostě když chytnete zelenou jednou, chytnete jí pokaždé.
Tak tomu bývalo naposled v 90. letech. Nyní se aktivně snaží o pravý opak "aby vyhnali z města ta fuj fuj auta". Nemám teď čas googlit, ale není to tak dávno, dokonce to veřejně přiznali....
|
|
|
Děje se tak často z důvodu preference pro tram. Na kolejích sr předjíždět neda, jmenovita propustnost křížení je dana (a neukaznenosti iad 'dojizdecu' ještě víc omezena, az o desítky pct, viz IPP) a nepravidelnosti se roznaseji do celého provozu.
Poptávka po dopravě stoupá v iad i mhd, asi dokazu preferenci dopravy verejne (pri pohledu na clovekoplochu) skousnout jako nutný kompromis.
Jinou věci jsou umyslne buzeratory, o tom žádná.
|
|
|