Nechápu tu část českého národa, která miluje škodovky. Auta mě, asi
jako většinu chlapů, zajímají. Nedokážu pochopit, proč je všude škodovka
upřednostňována.
Ať otevřu jakýkoliv časopis o autech a je v něm testován kterýkoliv
model Škoda, je to to nejbáječnější, nejsilnějš (1.2 HTP je opravdu síla,
ne však v dobrém slova smyslu), nejúspornější a dalších spoustu nej auto.
Všechny ostatní jsou ve výsledném hodnocení horší. Když ovšem článek přečtete
pozorněji zjistíte, že oktávka má neuvěřitelné plus oproti konkurentům
větším kufrem o celých 15l. Co na tom, že je o 200k dražší.
Ceny jsou samostatnou kapitolou škodovek. Jejich fábie v základu, která
se ani typicky v sérii nevyrábí (protože co s autem, které nemá ani přihrádku
před spolujezdcem) je opravdu hrůza. Není tam nic, ale opravdu NIC. Když
si koupíte Škodu 120L z 85. roku, jste na tom s výbavou stejně. Design
se tedy o trochu zlepšil, motory také, ale výbava je stejná. Pokud tedy
nepočítám uzavíratelný kastlík u již zmíněného spolujezdce. Takže výbava
je ještě horší...
Nyní zpět k ceně. Cena je podle mých propočtů u fábie cca o 50k – 120k
Kč vyšší, než u konkurentů (dle stupně výbavy) u oktávky je to i 200k.
Bral jsem evropská auta, ne žádné čínské čum-kol-ven atd. Proto nechápu,
že je nejprodávanější už z tohoto důvodu. Možná protože je české a náhradní
díly jsou za hubičku? Tak jak je to se Škodou a Českem, tady asi všichni
ví. V Čechách se jen vyrábí. Díly... Možná bude lepší ať se každý, kdo
tvrdí jak jsou levné koukne na net a zjístí, že mele blbosti. Náhradní
díly jsou cenově naprosto průměrné. Najdou se dražší, ale i levnější auta
na údržbu.
Motory jsou u škodovky také standard. Uznávám, že modla fajnšmejkrů
1.9 TDI není špatný motor, naopak. Dnes je však již zastaralý a 2 litr
se 103 kw je zoufale poruchový a nespolehlivý. A co už vůbec nechápu, je
downsizing. Kterej magor si může koupit oktávku, nebo nedejbože superba
s 1.2? To mi opravdu hlava nebere. Nedalo mi to a objednal jsem si u prodejce
testovací jízdu. Horší jízdu jsem nezažil. Když jedu strejcovým favoritem,
je to aspoň retro. Tohle byl děs. Ano, ono to má 77 kw, ale krouťák mají
i zrezlé saně vyšší. To znamená, že to vůbec nepojede a navíc to bude žrát
jak můj brácha, když se vrátí po týdnu z koleje. Aby se přibližovadlo dalo
do pohybu musíte první tři kvalty vytáčet do červeného a i tak to není
nic moc. Ale když se motor točí do 6 tisíc otáček jede i 20 let starý uno.
Takže motory, řekl bych já jsou spíše horší...
Možná tedy originalita... Tak teď chápu, že jste se rozesmáli jako já.
To je pro mě naprosto největší mínus. To auto je vidět naprosto všude,
v každé vesnici nad 100 obyvatel uvidíte alespoň jednu tmavě zelenou oktávku
1.9 Tdi v kombíku. Možná jsem trochu divnej, ale chci aby auto mělo trochu
šmrnc, nápaditost. Né strohý německý fujtajbl interiér, který neublíží,
ale ani nenadchne. První pro mě trochu hezká škodovka je Yeti. Ne, že by
to bylo něco extra super, ale aspoň je to Škoda auto, ne VW. Nevětší průser
je interiér, ten je opravdu pořád stejný. Ano, vše je přehledné a bla bla...ale
není to kurňa vůbec hezké, natož originální.
No co... snad jsem svůj názor k obdivovatelům škodovek popsal dostatečně.
Já se pokusím dál držet francouzů a italů. Tyhle auta totiž mají gule
a nejsou jen ošklivější a hloupější brácha VW. Ať mi někdo vysvětlí, proč
si kupovat novou škodovku...
4.11.2010 Aspa