Komentáře ke článku: Test: ZuFuss 2.0 BioPower (ze dne 28.02.2009, autor článku: Root)
Přidat nový komentář
|
Mily Roote a jak se dopravujete k autu, ktere predpokladam neparkujete v obyvaku? A na toaletu?
|
|
|
Tam se přece teleportuje, vy chytráku.
Vzhledem k tomu, že uživatelem ZuFusse (nebo snad ZuFussu?) jsme čas od času skoro každý, je zajímavé pozorovat jak se k tomu skoro každý také cítíme oprávněni zasvědceně vyjadřovat. Skoro jako když každý, kdo někdy postavil ku příkladu garáž, se cítí být rázem odborníkem na stavitelství. (Jako stavař a velmi pokročilý uživatel ZuFusse mohu posoudit výsledky obojího).
Ještě schází rozpoutat rozpoutat diskuzi o přemíře nebo naopak nedostatku zufussostezek ve vlastech českých a bude to dokonalé divadlo :-)
|
|
|
A jak se tam, prosim, teleportuje? Na toaletu se protuneluje trubkama? Nebo pouziva klasicky teleport (Scotty, beam me up) ze Star Treku? A co na to pan Heissenberg?
Jak se hodnoti pokrocilost uzivatele ZuFussu? Je na to nejaky prukaz? Nebo podle poctu najetych kilometru? Ukazete mi svuj ZuFuss tachometr?
ZuFuss nejak specialne znacene stezky nepotrebuje, vlastne obcas nepotrebuje vubec zadne stezky. Jen by se mel vyhybat oblastem oznacenym "Soukromy pozemek, vstup zakazan".
|
|
K cestě do rachoty požívám ZuFuss již drahně let.
Všechna negativa popsaná v článku potvrzuji, přidávám ještě malou stabilitu (vertikální) na náledí (málokdo si nosí obutí s hřeby) a "po požití", ale ZuFuss má jednu úžasnou výhodu.
Spolehlivost.
Na trase 0,350 km, kterou absolvuji 4 - 6x denně nemá, opakuji NEMÁ konkurenci. Také stoupavost do svahu, zvláště pak speciálně upravených pro tento druh provozu - tzv "eskalators" je hodna těch nejvymakanějších "off-roadů".
|
|
ZuFuss je ke sluzebnim cestam zcela nevhodny i z pohledu Bezpecnosti prace. Nelze u neho garantovat dobry technicky stav formou STK a neexistujici chodoskoly, ktere garantuji proskoleni zamestnancu v jeho pouzivani.
Pokud tedy poslete zamestnance ZuFussem na sluzebku, koledujete si o maler. Nikdy nevite, kdy se poroucha a navic nema papir, ze to umi pouzivat.
|
|
|
Pravdu díš, Nikolaji. Myslíš, že by se s tím mělo něco udělat? Chtělo by tu muš Lenku podhodit naší věrchušce. Oni se už postarají...
|
|
|
Technicky stav ZuFußu zalezi v ramci jistych vychozich tovarnich parametru jen a pouze na zpusobu uzivani, coz je prave jedna z jeho hlavnich vyhod.
|
|
Pod vlivem alkoholu je ZuFuss značně nestabilní a má velmi omezený dojezd. Nezřídka ani nedojede do garáže a ustele si... pardon zaparkuje libovolně na chodníku, na laviččce v parku, nebo v popelnici. V extrémním případě můžete být orgány "Pomáhat od peněz a Chránit státní zájem" za jízdu ZuFussem v opilosti zavřeni na noc na záchytce, kde vás sadistický doktor Mengele připoutá k posteli.
|
|
a pozor ZuFuss má konkurenci v RadSchlapu. Jde o dvounápravový jednostopý přístroj poháněný pedály a klikami skrzevá řetězové soukolí. Avšak na tomto webu neradno se zmiňovat o tomto vehiklu, páč jeho propagátoři jsou obvykle do dvou hodin lokalizováni a bez milosti odstřeleni kulkou mezi oči Glockem 17. Recenzi kološlapu tu asi nikdy neuvidíme. Přitom je to v dnešní době výtečná investice (u kousků nad 20k českokreditů) pochopitelně jdoucí ruku v ruce s pořízením bytelného zabezpečení.
|
|
|
Vytecna investice? kolo za 20 000? Proboha, za ty prachy je fichtl s povinnym rucenim a benzinem na nekolik let. Sice je potreba helmicka, ale zase neni nutna plinka. Ovsem, nesmi se chlastat, nicmene take se s nim lze vyhnout pozemnim komunikacim.
Pokud vim, tak dost mistnich na kole jezdi, jen neciti potrebu se pri tom chovat jako kokoti.
|
|
|
No, za dvacet tisíc můžeš mít kolo s pořádným rámem. Ale kvalitní kolo jako celek je již od 12 tisíc. A k té potřebě: dost lidí na cyklowebech jezdí autem, jen necítí potřebu se při tom chovat jako kokoti. A auto je narozdíl od kola zbraň, navíc je ta dvoustopá věc (nemulvě o fichtlu) dost závislá na statisíce let tlejících zvířatech a rostlinách, takže kolo její osobní verzi, troufám si říci, přežije.
|
|
|
Zbraň je dle zákona "cokoli, čím je možné učinit následky útoku citelnějšími".
Tedy JE ZBRANÍ I KOLO - pokud ho jeho majitel zamýšlí jako zbraň použít (pro auto platí to samé).
Ergo je nesmysl označovat auto či kolo za zbraň, jelikož případů, kdy daný dopravní prostředek někdo *úmyslně využije k útoku* je asi tak jeden do sta tisíc.
Ad "nenávist k cyklistům" - omyl, jdená se pouze o mismatch v terminologii.
Snad všichni místní dříve (třeba jako děti) jezdili na kole, pro relax a/nebo pro dopravu po <whatever>. Neo-cyklista ovšem nejezdí pro toto, ale pro pocit nadřazenosti nad auty - i poskytnu pár srovnání z mé praxe:
1) Serpentiny do kopce, mlha, viditelnost 25 metrů, 22:00
Projíždím si serpentinami a hle, uprostřed silnice si to šine NEO-cyklista. Předjet se nedá (tedy ne bezpečně), protože je další zatáčka vzdálená vždy okolo 40m a navíc se ztrácí v mlze husté jako kaše. I nezbývá, než podřadit za 1 a popojíždět za neo-cyklistou vlekoucím se asi 8kmph.
Kruciální rozdíl: cyklistovi by bylo blbé, že za ním jede pomalu auto, které on očividně blokuje a na moment by zastavil u krajnice - místa tam na to bylo (přinejmenším já to tak dělával)...
NEO-cyklista se ovšem vyžívá v tom, že blokuje neekologický vehikl a tedy vesele blokuje dál.
2) Výpadovka na Zbraslav, nedělní ráno, 09:00
Jedu si předpisově 80kmph po dvoupruhové výpadovce, chystám se odbočit směr náměstí - když v tom je uvidím: 16 NEO-cyklistů v naleštěných oblečcích, jedoucích VEDLE SEBE blokujíc celý pruh. Předjet se nedají, protože už bych se nedostal do odbočovacího pruhu - i se dá pouze dupnout na brzdy, zpomalit na 40 a vléci se za nimi, dokud je není možné předjet.
Rozdíl: normální cyklisté by buď jeli za sebou tak, jak jim to ukládá zákon, nebo by využili paralelní asfaltovou místní komunikaci. Ne tak neocyklisté - pro ty totiž zákony neplatí.
3) okreska, nepřerušovaná čára, okolo poledne
To je perlička nakonec. Z místa mého bydliště vede podél řeky už léta cesta, před 10 lety upgradeovaná na značenou cyklostezku. Paralelně s ní vede s odstupem tak kilometru okreska.
Po dlouhá léta jezdili VŠICHNI CYKLISTI po cyklostezce, resp. jejím předchůdci-cestě. Nedávno jsem ovšem na oné okresce narazil na neo-cyklistu, který si to hnal metr od krajnice čtyřicítkou.
Kruciální rozdíl: cyklisti jezdili vždy cyklostezkou - pohodlnější AND bezpečnější. Neo-cyklista přece nebude používat něco takového, když má k dispozici okresku jen pro sebe, no ne? Neznalost nepřichází v úvahu, jelikož jsou na cyklostezku ukazatele snad na každém kroku.
Ftip byl pak hlavně v tom, že se nedal předjet, *pokud by člověk dodržoval naše skvělé zákony* - tedy půlmetrový odstup a zároveň nepřejet plnou čáru. Chmm. Kde není žalobce...
Místní term-mismatch tedy vychází z toho, že místní termín pro neo-cyklisty ("silniční veš") je moc dlouhý a tedy je zkracován na (pro neznalé) zavádějící "cyklista".
|
|
|
Potom prosím používání termitu "neo-cyklista" všemi, kdo chtějí morálně ejakulovat.
ad 1) neo-cyklista je v tomto případě blbec
ad 2) neznám místní podmínky, ale v neděli dopoledne asi nečekali provoz, což neomlouvá blokaci celého pruhu.
ad 3) nemusel být místní, ani já si nevšimnu každé značky. Když jsem někdy před patnácti lety začal coby třináctiletý vyjíždět za město, taťka mě opakovaně poučil, že mám jet ve třetině pruhu, aby se mě řidiči neodvážili ohrozit předjížděním, není-li volno v protisměru. Od té doby však zhoustl provoz, takže samozřejmě dávám přednost cyklostezkám. Ovšem když v autě potkám rychle jedoucího cyklistu, uvítám to mnohem raději, než dědulu motajícího se minimální rychlostí ze strany na stranu. Ti rychle jedoucí cyklisté totiž o autě za sebou moc dobře vědí a dávají si setsakramentskýho majzla. Jedu za ním chvilku na trojku a při nejbližší příležitosti ho předjedu.
Nejhorší zdržení nejsou přece jedoucí cyklisté, ale stojící kolony, a ty nejsou primárně způsobeny ničím jiným, než přebytkem automobilů, jimž kapacitně nestačí komunikace. No a ten přebytek kchárů bude za pár roků vyřešen rapidním zdražením pohonných hmot, takže potom skončí i tvá frustrace.
|
|
|
Ti zmrdi ativisticky zeleny si taky rikaj ekologove a pritom by se jim melo rikat tak maximalne ekologisti. Neo-cyklistu je ted uz bohuzel drtiva vetsina, takze to zjsednoduseni nazvoslovi na cyklisty osobne plne chapu.
|
|
|
BTW proc si myslis, ze hlavnim problemem cykloidu na silnicich je fakt, ze zdrzuji? Nevim jak pro ostatni, ale pro mne je to ten uplne nejmensi problem, za mnohem vetsi problem povazuji jejich (nejen mnou mnohokrat popsane) absolutne nevyzpitatelne nebezpecne chovani v provozu ohrozujici sebe i okoli spojene s povyseneckou aroganci a pocitem vlastni nezranitelnosti :-(
PS: A pokud jezdis ve tretine pruhu, jsi stejny dobytek jako ostatni cykloidi zde popisovani :-(
|
|
|
Naposledy jsem jezdil ve třetině pruhu do práce (ca 10 mil) nedaleko Londýna před čtyřmi lety. Provoz tam byl nevelký a přeci jen po levé straně jsem se bál a kanály a díry tam byly taky. Teď už taťku neposlouchám a když jedu po silnici, tykám si (zde v Absurdistánu) s lajnou napravo.
IMHO nesouhlasím s převahou neo-cyklistů. Jak je narychlo rozeznáš od cyklistů?
|
|
|
Ti rychle jedoucí cyklisté ... mam niekedy pocit, ze registruju len asi meter siroky a par metrov dlhy vysek cesty pred sebou, aby stihali obchadzat kanale a podobne.
|
|
zuFuss je samozřejmě úplně nevhodný, ale není tomu tak z důvodů uváděných v článku nebo v diskuzi. ZuFuss je nevhodný neboť společnosti nic nepřináší, neplatí se žádné daně, snad jen DPH za boty, ponožky, jídlo a pití, ale to je skutečně hodně málo. Jak bychom z toho dokázali uživit všechny úředníky u nás a v EU. Žádné spotřební, silniční, dálniční, ekologické, žádné body, žádné pokuty, žádné rezidenční karty, nic. Neměli bychom z tak nízké příjmu ani na blahořečené cyklostezky!!
Když člověk jede autem také musí mít ponožky a boty a jídlo a pití a přesto přispěje do rozpočtu daleko vyšší částkou a tak je to správné, protože z něčeho záchranu planety financovat musíme. Hrubě neekologické chování ve formě nevyčerpávání zdrojů, neznečišťování okolí a nezatěžování přírody a třídění odpadků, je slepá cesta. Takto bychom, přátelé, planetu opravdu nezachránili! Zamyslete se nad sebou a nad důsledky takového chování, pokaždé než použijete zuFuss, je to v zájmu nás všech!!
|
|
|
Jen se neboj a klidne ZuFuss pouzivej, on si to stat vybere jinde a jinak...
|
|
|
nemůžu, takové nezodpovědné chování je mi cizí a pokud peníze z mých spotřebních, silničních, dálničních a jiných daní, pomohou postavit jen jeden jediný metr cyklostezky a zachránit jeden jediný strom, vím, že mé chování je správné!!
|
|
|
Jejej, stromy se zachranovat nesmi, naopak, stromy se musi kacet, kacet, kacet, cele aleje musi pryc (zrovna jsem takovymto, vice nez kilometrovym usekem jel, vsechny stromy lezely) To je trend dnesni doby, globalni oteplovani se nejak pokazilo a musime ho zase nastartovat, kdyz mame pripravene takove krasne programy na zachranu planety, to by byl hrich, nemoci je uskutecnit.
Detem, ani vyletnikum z vysky nikdo nemaval
Na prd bylo, ze jen PM na starostu nadaval
Jen tam vedle stary cesty smutny parez stal
Avsak nekdo s pilou v ruce zase trochu vydelal...
|
|
|
...jejda, vy tuhle znáte? Hóóódně dlouho jsem ji neslyšel, ale hrával jsem ji svého času dost. Tady bych ji nečekal.
|
|
Za zamyšlení by ještě stálo pojednání o tuningu ZuFussu včetně předních airbagů u modelů verze F (ne všech...).
|
|
Nutno dodat, že ZuFuss má obrovskou prostupnost všemi druhy terénu (např. sníh, suť, vegetace, polomy,svahy, podmáčený terén, atd.) a velkou odolnost vůči počasí (je-li zvoleno správné obutí a povrchová úprava, případně přídavné lyžiny). Fakticky neexistuje žádná tak univezální technika, vezmeme-li v úvahu, že v kritických momentech se dají použít k pohybu i dva manipulátory, které mě ZuFuss většinou k dispozici.
|
|
|
Pravdou je, že správně vytuněný ZuFuss se s trochou triviálních pomůcek dokáže pohybovat i po svislých stěnách a v podzemí ale i na vodě a pod vodou. Jediné co (zatím) nezvládá je létání, a tak doufejme že tato funkce přibude v některé z příštích verzí. Zákulisní informace hovoří o tom, že již první kroky v tomto byly učiněny a jsou již v praxi ověřeny základy samostatného řízeného padání. Na co se můžeme do budoucna těšit, to vizte například zde www.youtube.com/watch?v=XZxo7IznQnk
Ovšem je třeba také podotknout, že stejně jako mnohé ostatní velmi univerzální stroje a nástroje i ZuFuss zaplatil za svou všestrannost značnou nedokonalostí. Pro překonávání větších vzdáleností je vhodné použít vždy spezializované nástroje. Přílišným nadužíváním ZuFusse se totiž razantně zkracuje jeho životnost, náhradních dílů je bohužel veliký nedostatek, většina z nich pochází z druhovýroby a nedosahuje ani z daleka kvality originálu.
|
|
|
Ano, rychlost ZuFussu je problém a životnost do jisté míry také. Zde však hodně záleží na kvalitě konstrukce. Důvěryhodný svědek mi popisoval, jak viděl knihu jízd (běhů) uživatele, který se svým ZuFussem absolvoval běžně i přes 200 km (tj. cca 5 maratonů!!!) týdně a títmo způsobem jej proháněl již několik let. Rovněž znám člověka, který se Zuffus přemístňuje do zaměstnání, podle míry trénigu 16 nebo 22 km jedna cesta, odpoledne zpět!. Tím dosáhnul vysoce vytuněného ZuFussu pro pohyb v horách. Tyto exempláře sjely z výrobní linky ve velmi solidní kvalitě.
Na druhé straně znám případ, kdy jedna dáma poškodila svůj ZuFuss absolvováním asi 70 či 100 km přesunu (nepamatuji si už) a nikdy se jeji nepodařilo zcela opravit, byť následky jsou velmi mírné.
|
|
|
Životnost ZuFusse je neobvykle dlouhá a blíží se k hranici 80 let. Takový dopravní prostředek nemůžete posuzovat z hlediska ovyklých měřítek, zde "pár let" nehraje velkou roli a nadměrné opotřebení se může projevit až ke konci životnosti.
Mimochodem, příliš kolísavá kvalita výrobků také rozhodně nesvědčí ve prospěch výrobce!
|
|
Žádný z výrobců jakýchkoliv dopravních prostředků nemá takovou skvělou tradici jako právě ZuFuss 2.0.
Je pravda, že zakladatelé firmy vyráběli většinou vzor ZuFuss 4.1 (X.1 - stabilizační prvek na zádi, posléze i inteligentní (chápavý o.)), ale intenzívním vývojem, trvajícím miliony let se dospělo k nynějšímu minimalizovanému, ale plně funkčnímu modelu ZF 2.0 BP.
Taktéž není znám dopravní prostředek, k jehož výrobě se pracovníci scházejí dobrovolně (většinou stačí dva) a vyrábějí jej sice v malých sériích, zato s radostí a včetně řidiče.
Na konci životnosti tohoto dopravního prostředku bývá tento modifikován na typ ZF 2+1 (Hool) až na 2+2 (BerLe). Ve finální fázi pak je transformace provedena absolutně na typ I.V. 4k+2r, bohatšími klienty pak na typ 4k+2m.
Likvidace bývá prováděna neekologickým způsobem (spálením nebo, řidčeji, uložením na specializovanou skládku).
Recyklace je naprosto vyloučena!
(Dobrá zpráva pro Moussu - aspoň tak si pan Stát přijde na své.)
|
|
|
tak aspoň něco, vzpomínáš co říkal mlíkař T. o penězích . . . ;-)
|
|
|
Samorozumně! Tovje je můj člověk!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: ZuFuss 2.0 BioPower
|