D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Kdo neskatsche, není Tschech!
    Vydáno 09. 10. 2005 (14320 přečtení)

    Tak jsme si trochu zahajlovali a teď si nasereme do našeho nacionalistického hnízda.

    Kult sráčství je nakažlivý podobně jako žloutenka. Podle všeho jej podobně jako žloutenku přenášejí špinavé ruce. Zatímco ještě před několika lety marketingové zmrdstvo advertovalo svoje ofry jako světové produkty, bez kterých by se žádný weltman neobešel, začíná být nyní v módě reklamní češství. Když si tedy nekoupíte nějaký džank, hrozí vám akutně nejen to, že budete aut a lůzr, ale dokonce že nebudete ani Čech.

    Třeba takové telefony od firmy T-Mobile. Německý koncern nám sděluje, že "kdo neskáče, není Čech". V pozadí klíčového sdělení se nachází nějaký fotbalový brankář, který očividně neskáče. Divím se, že T-Mobile, který je již nějaký ten pátek etablovanou firmou na mezinárodní scéně, přistoupí na takto prostoduchou kampaň; míra imbecility a nevkusu zřejmě není obrazem značky, ale firemní kultury. Že bych si od nich koupil byť jen prostou machršňůrku, o tom nemůže být ani řeči.

    Druhá instituce, která se rozhodla jít tvrdě na českou věc, je známá automobilka Škoda. Výrobce simply clever vozů se nikdy o světovost nesnažil. Když se zamyslíme nad sloganem "simply clever", zjistíme, že se zde apeluje na podvědomou vychcanost potenciálního zákazníka, který má zakoupením škodovky získat více hodnoty za méně ceny, jakoby že český vohnout zakoupením vozu s okřídleným šípem a dubovými ratolestmi přechytračí všechny ty hlupáky v kravatách, kteří se zabývají vývojem, výrobou a prodejem automobilů všude možně po světě. Vlastně je to clever reklamní tah. Navíc - Škoda je prostě ta naše škodovka a že se vzadu nedá sedět, to je skutečně jen detail. Beztak tam sedí jen děti a na děti já seru.

    Fabia Sedan je jistě praktický vůz. Škoda o něm dokonce sebevědomě tvrdí, že je to vůz český. Fabia sedan přímo stvořena k tomu, aby dojela do Chorvatska a možná i zpátky. Zavazadlový prostor citlivě připojený na původní ještě více český hatchback pojme dostatek vepřového ve vlastní šťávě a láhvového piva. Nezbývá než si navléci tepláky, usednout za jeho volant a vychutnávat kultivovaný a tichý chod tříválcového motoru s výkonem 47kW už při 5.400 otáčkách. Wartburg nového věku stojí pouhých 249.000,- kocourkovských kreditů čili asi 13 průměrných českých brutto platů.  Nelze lidským rozumem uchopit, že Škoda Auto má problémy s odbytem takového pohledného, levného a navíc českého vozu, přesto to tak je a automobilka se rozhodla podpořit jeho prodej promyšlenými reklamními triky.

    Škoda Fabia sedan nyní nabízí klasické české tvary. Klasické české tvary nejsou prdel ani kozy Mařeny Vomáčkové charakterizované číslovkami 105-100-110, ale bota od patrně již neexistentní firmy Botas n.p.. Jistě si vzpomínáte na takové ty tvrdé špičaté škrpály, ve kterých jste nacvičovali na spartakiádu. Jak nostalgická to vzpomínka: pionýři salutují, souduzi svazáci radostně cvičí, vojáci cvičí, dorostenky cvičí, obtloustlý papaláš kyne z tribuny... ano, bylo to krásné... mámo, přines mi jedno.

    Je jasné, na jakou notu tu marketing z Boleslavi hraje. V  obou případech je zajímavé to, že jak T-Mobile, tak Škoda jsou odnože velkých německých koncernů, takže prokazatelně neskáčou.
     
    Když jsme u té Škody Auto, nelze nezmínit Českou pojišťovnu a její promyšlenou reklamní kampaň. Šot s trubcem, který opravuje kolo v obýváku, chodí doma v kravatě a nesundává ji ani když chová dítě, jistě známe všichni. Trubec výřečností asi příliš neoplývá, protože říká pouze hmmm, zatímco jeho žena činí strategická rozhodnutí: teď to dáme víc na to zdraví a teď to zase dáme spíš jako na to spoření. Jestli vypadá průměrná česká domácnost takhle, tak pámbu potěš. Mnohem zajímavější je reklama na povinné ručení a havarijní pojištění. Manželský pár sedí ve voze Škoda klasických českých tvarů (zde patrně Octavia TDi, takže jsou to nějaký lepší lidi) a během jízdy si povídá o věcech, které obyčejně bývají těžištěm dialogů každého manželského páru. Trubec za volantem sděluje své ženě, že u Český je za věrnost jakýsi bonus, díky kterému ušetří pěkný prachy, a že ona by mu také měla poskytnout nějaký bonus, když jsou spolu tak dlouho. Což je jistě převratný nápad. Zrovna nedávno jsem se rozhodl udělat známému kšeft a pojistit svoji cordobu u pojišťovny Uniqa. Udělal mi nabídku na havarijní a zákonné pojištění, přičemž nabídnutá cena byla asi o 20% nižší než cena, kterou aktuálně platím u tý Český, to jen tak pro orientaci, abyste viděli, kdo platí toto veselé P.R.

    Slovo do pranice lidové reklamy řekl i známý podnik jménem AAA Auto. Firma, která kdysi vyhlásila válku bouraným a nekvalitním vozům a která v ní nasadila tak těžké zbraně jako Halina Pawlovská a Iveta Bartošová, se rozhodla zásadně změnit svoji mediální prezentaci. Nyní už nejde o to, nabízet široký sortiment vyleštěných vraků, heslo pro další pětiletku zní "lidé pro lidi". Poněkud to připomíná heslo, se kterým šla KSČM do minulých voleb (S lidmi pro lidi). Cílem je zřejmě předat vohnoutímu kastomrovi mesič, že v celém autobazaru nepracuje pouze Anthony Denny a Tomáš Lachout, ale spousta hodných milých lidiček, kteří se vám nebudou posmívat, až budete dělat generálku turba nebo převodovky. V jiných autobazarech nebo dokonce v legálních autosalonech pak asi podle AAA žádní lidé nejsou, nýbrž jen emzáci nebo hologramy.

    Vidíme zde jednu velkou proměnu reklamy. Ještě před časem slibovali P.R. zmrdi v jejich advertajsingu, že když si koupíte nějaký McShit, že budete happy, free, cool, in, krásnější, zdravější, chytřejší, bystřejší a penis se vám prodlouží až o 15,32%. Výsledkem tedy bylo, že kastomr bude něčím vyjímečný. Nyní zde máme obrat: kastomr teď bude úplně obyčejný sráč. Prostě Čecháček, který na prvním parkovišti za hraničním přechodem Hatě otevře svoji plechovku (s lančmítem, aby nedošlo k omylu) a vyzunkne pivní limonádu.

    Někdy v týdnu viděl jsem redaktora ČT, jak zpovídá nějakého lékaře. Šlo o to, že lékař nedostal od května peníze od VZP, žije v podstatě z dluhů a čeká, až mu socdem systém dá za jeho práci peníze, které mu už pět měsíců patří. Pan redaktor kupodivu neřekl, že je to zlodějna, ale prohlásil něco v tom duchu, že lékaři beztak mají z čeho žít a že si nemyslí, že by bylo až tak zle. Chvíli jsem přemýšlel, zda je redaktor normální, ale pak mi to došlo. Prostý vidlák, který na vesnici občas chodí k lékaři, ho vnímá jako člověka, který nic nedělá, jen píše recepty, jezdí nějakým lepším autem, má vlastní dům a ordinaci plnou vybavení, jehož funkci venkovan nechápe. Zákonitě si vidlák řekne, že tenhle člověk vlastně ani peníze nepotřebuje, protože už má dost. Viděno touto optikou, se pan redaktor skutečně postavil čelem k masám. Tohle není vlastně nic jiného, než pokračování lidové reklamy jinými prostředky.
     
    Proletáři všech zemí už se zase spojují a mozek nechali doma. Jde to do prdele, přátelé. Na jedné straně budeme mít lidové vozy, lidovou kulturu a lidové autobazary, na druhé straně nepochopitelné elity vystřižené z časopisů Spy a Cosmogirl. Balíme bágly?


    08.10.2005 D-FENS
     
     


    [Akt. známka: 1,31] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 151 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.