D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Seat rulezz alias VW Group story
    (ze dne 20.12.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 20.12.2008 16:20:43     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Motor 1.2 HTP
    Koukám, že autor některejm věcem rozumí jako koza petrželi. Motor 1.2 HTP vzniknul ubráním jednoho válce z 1.6-ky od VW s rozvodem OHC. Škodováckej motor měl rozvod OHV a v poslední verzi (ve fábii) měl 1.4 litru a kdyby z něj udělali 3-válec, měl by objem jen něco kolem 1 litru.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2008 16:52:24     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Motor 1.2 HTP
    Ve skutečnosti ani jedno z toho. Kruciální powerpack 1.2HTP, základ každodenního silničního rallyesprintu, byl vyvinutý úplně od nuly. Jeho kořeny jsou skutečně v Boleslavi, ale ne tak, že by se uřízl existujícímu motoru jeden válec (to by s ohledem na třikrát uloženou klikovou hřídel stejně nešlo). Některými detaily se letitému boleslavskému OHV krámu podobá - hliníkovým blokem a použitím rozvodového řetězu třeba. Motivem jeho vzniku bylo, že VW měl konkurenční nevýhodu vůči Opelu - zatímco se Opelova pohonná jednotka Ecotec 1.0 prodávala celkem dobře, litrový motor od VW byl hrůza a děs, v zimě se zadíral a nikdo ho nechtěl.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2008 17:14:04     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Fakt? Tak to s tou 1.6-kou bude docela rozšířená urban legend.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2008 17:41:22     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Možná je to záměna s 1.4TDI, ta byla odvozena od 1.9TDI.

     
    Komentář ze dne: 20.12.2008 18:34:38     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    To je možný, ale fakt jsem to od někoho slyšel. Píše se to i na internetu, třeba tady: magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-1-2-htp-47-kw-comfort-trivalec-potreti. html

     
    Komentář ze dne: 20.12.2008 23:28:41     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Tak mi to nedalo:

    Fabia 1.2HTP: Vrtání: 76.5mm, zdvih 86.9mm, kompresní poměr 10,3:1
    Octavia 1.6MPi: 81mm x 77.4mm, 10,5:1

    Nejedná se tedy o prostou amputaci válce.

    I když použít už existující písty, ojnice, ventily... by byla docela efektivní cesta, protože by se ušetřil balík na výrobním zařízení (Opel V3 a V4 Ecotec je realizován přesně takhle).

     
    Komentář ze dne: 21.12.2008 09:32:00     Reagovat
    Autor: Andrew - Neregistrovaný
    Titulek:Motory 1.2 HTP, 1,4 16V a 1,6 16 V ve Fabii
    Všechny zážehové motory v současné Fabii jsou příbuzné. Mají stejné vrtání a jiný zdvih, resp. jiný počet válců. Bohužel, reálná spotřeba při běžné jízdě se prakticky neliší :-(.

     
    Komentář ze dne: 21.12.2008 16:14:01     Reagovat
    Autor: Alex - Alex
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Z článku: "Jízdou stylem „klidného řidiče“ jsme při dodržování předpisů dosáhli spotřeby 5,9 l/100 km, což odpovídá hodnotám udávaným výrobcem (kombinovaná spotřeba)."

    Zajímalo by mě, jakým způsobem se k takovým číslům dostali, s Fábií 1.2 HTP jezdím poměrně často a i když je moje jízda sebeklidnější, pod 7,5 se prakticky nedostanu, zvlášť v zimě. Leda že by mi rozjezd na každé zelené trval 10 vteřin a na stovku bych se dostával tak minutu, dvě. Pak by se snad takových výsledků dosáhnout dalo... :-)

     
    Komentář ze dne: 21.12.2008 18:23:17     Reagovat
    Autor: Pppavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Mám Fábii 1.2 HTP. Dlouhodobá spotřeba 6,3. Najeto 25000 km.

     
    Komentář ze dne: 21.12.2008 21:16:48     Reagovat
    Autor: Muminek - Muminek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    S tím kusem co jsem míval já to bylo něco těsně pod sedm. Přes veškerou místní kritiku mi u toho auta nikdy nic nevadilo a byl jsem s ním spokojenej.

     
    Komentář ze dne: 21.12.2008 22:59:58     Reagovat
    Autor: Kuba - Kuba
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Mám BMW e39 523i (125kW, 1997), dlouhodobá spotřeba: 8,1 l/100km

    Nevidim jedinou přidanou hodnotu oproti Fábii 1.2 HTP... :-)

     
    Komentář ze dne: 22.12.2008 16:10:36     Reagovat
    Autor: Muminek - Muminek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Přidaná hodnota asi skutečně zádná není. Mohu se jen optat, jestli Vás ta "pětka" stálá nová taky 255 tis. tak jako mě tak fóbie? :-)

     
    Komentář ze dne: 22.12.2008 16:58:15     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    255 t Kč? To už bylo dávno, ne? :)
    Fábkou HTP jsem párkrát jel, není to úplně špatné, ale.. Já dávám přednost něčemu jinému.
    Já vím, už z podstaty se to NEDÁ srovnat, ale neodpustím si rýpnout:
    Lada Niva 1,7i r.v. 99, najeto 110t, pořizovací cena 55t Kč (nová verze s tříbodovým vstřikem a posilovačem řízení - ta moje je jednobod a bez posilovače- funglovka za 295 t Kč - cena ze září 2008). Spotřeba okolo 9 l/100 km na silnici, v terénu je to ovšem spotřeba hodinová :) nejezdím pomalu, ale plynule, s lehkýma nohama na plynu i brzdě, samozřejmě když jedu po dálnici tak to žere více, ovšem hlavně kvůli tomu, že spousta majitelů ŠkodaWagenů nesnesou předjetí od Nivy a začnou se honit. Ale po dálnici stejně moc nejezdím, jednak že v převážných směrech mých cest dálnice nejsou, a druhak že při rychlostech nad 105 dle GPS (120 tacho) to už fakt začíná žrát. Holt aerodynamika hozené cihly..
    Cestovní auto a teréňák (já tomu říkám tančík) se fakt srovnávat nedají, ale:
    Interiér: V Nivě více místa pro řidiče a spolujezdce, prostě větší prostor, nebouchám pořád koleny do nějakých zatra plastů. Vzadu Fabka asi trochu lepší, hlavně je ofic 5ti místná, kdežto Niva jenom 4.
    Kufr: Fabka určitě větší, ale já stejně většinou jezdím ve dvou s vybranými zadními sedadly.
    Jízdní vlastnosti: Nesrovnatelné. Čtyřkola je čtyřkola, Subaráři vědí :)
    Cena údržby: Nesrovnatelná. Kompletní generálka podvozku po 120 tkm s výměnou středního dílu výfuku stála asi tolik co u fabky jenom ten výfuk :)
    A hlavně: Když jezdím po těch tankodromech, co se jim na Vysočině říká "silnice" tak prostě jedu a neřeším. To auto je dělané na ruské cesty :) a retardéry beru stylem "trojka a plný", jenom to mlaskne.. :)

     
    Komentář ze dne: 22.12.2008 22:44:33     Reagovat
    Autor: Muminek - Muminek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    No bylo to asi tak 4 roky z5. Tuším že to byla nějaká zajímavá sleva na aspoň trochu vybavený lmodel z minulého roku. Já tu rozhodně nechci říkat, že to auto je bůh ví jak skvělé. Asi není a jistě ho strčí do kapsy kde co jiného, ale když si vezmu kolik stálo, kolik nadělalo práce, tak snadno tomu podivnému tříhrnku odpustím, že musím do kopce podřadit a nebo prostě nepředjedu za všech okolností. Já už s ním zase nejezdím, ale když si vzpomenu co jsme tenkrát měli jako alternativy, vybrali jsme řekl bych výborně. Vadí mi ten místní názor, že to auto je špatné ve všem a na všechno a vždycky. To prostě není.

    Co se týče toho srovnávání, měl jsem onehdá na nějakou prácičku půjčenou V3S. To je pane aparát. :-) Mohl bych o tom napsat recenzičku, ale to by bylo jako psát recenzi na parní lokomotivu :-)

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 09:40:29     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Fabka není a priori špatná, pouze není tím, jako co je prezentována - tedy "rodinným vozem". Anebo možná je, ale jen pro velmi skladné rodiny :) o tříhrnku nemluvě, to je dílo někoho se zánětem mozkových blan..
    Recenze na V3S není až tak špatný nápad, sám uvažuju o recenzi na Nivu, mohlo by to tady trošku oživit debatu, zajímalo by mě co si o tomhle "off road social edition" místní komunita myslí :)

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 13:55:03     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Lada Niva je na tom podobně jako t.č. Trabant - tím myslím to, že se vyrábí už asi 40 let skoro stejná. Když to zjednodušim, tak se na ní kromě přidání posilovače řízení nic nezměnilo. No já vim, taky má jinej motor. A Rusové ji vyvážej i do bejvalýho západního Německa ;)

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 14:23:11     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    A co byste chtěl na té Nivě měnit? Jsou prostě uživatelé a druhy použití, u kterých 40 let staré auto bez problémů vyhoví požadavkům. Takový Defender se také nezměnil zase až tak moc - řekl bych, že u něj je tempo inovací plus minus stejné, jako u Nivy :-)

    Podívejte se třeba na lodě nebo lokomotivy - tam se na desítky let počítá nejen životnost návrhu či koncepce, ale i jednotlivých kusů.

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 14:54:17     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Copak lodě nebo lokomotivy, ale u aut je to poněkud neobvyklý.

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 15:05:04     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Ano, u aut je to neobvyklé u kusů. Ale za každou cenu vylepšovat něco, co funguje a slouží? Defendera jsem už zmínil, ale není to jen on - spousta typů vydrží desítky let bez větších problémů s minimálními změnami. Ford model T, Crown Victoria, Praga V3S, Tatra 805, ty dodávky, co používají kurýrní služby v USA (tam taky vydrží desítky let i jednotlivé kus)...

     
    Komentář ze dne: 29.12.2008 10:11:38     Reagovat
    Autor: Falcon - falcon
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Můj kolega mi asi před měsícem řekl moudro, něco ve smyslu - skutečný inženýr se pozná podle toho, že se nevrtá v tom, co spolehlivě funguje. Dodávky, co používá konkrétně pošta v USA, jsou konstruovány jako státní zakázka přímo automobilce se zárukou spolehlivosti na X let - kdysi jsem o tom četl sloupek - takže např. většina karoserie je z hliníku.

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 15:14:16     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Niva se dělá asi 30 let (v době natáčení Návštěvníků to byla žhavá novinka) a na podvozku se nezměnilo, pokud vím, vůbec nic - ale taky není proč. Jede to, funguje to, nese.e se to, průjezdnost je na tak nenápadné auto fantastická.. Karoserie prodělala mírný facelift (doslova - jenom čumák) no a místo starého karburátorového 1,6 se tam montuje 1,7i, původně jednobod, dneska tříbodový. Což je dobře, protože proti starému motoru to líp jede a míň žere.
    Jak do Německa, to nevím, ale v jižní Francii to má každý chudý sedlák , protože je to nejlevnější čtyřkola na trhu a teď na podzim jsem strávil dva měsíce v Andalusii a autosalon a servis Lada je dokonce i v Rondě, jen 500m od jedné z nejstarších arén pro corridu :) Ve Španělsku to jezdí s originál ruskými benziňáky, kdežto Frantíci do toho dávají nějaké svoje diesely, takže starší Nivu tam poznáte na dálku podle obrovského oblaku černého kouře :)

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 18:17:11     Reagovat
    Autor: Muminek - Muminek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Mimochodem když jsme u těch čtyřkolek. Osud se mnou různě zmítal globusem a mám jedno pozoruhodné poznání. Kdekoliv na světe, kde jsou opravdu drsné podmínky a mizerná údržba, myslím tím pouště, džungle a tak podobně, dominuje v podstate jedna značka s jedním i když lety měněným modelem. A to tak, že si myslím, že zabírá třeba víc jak tři čvrtky toho co člověk potká. Mluvím o africe, austrálii, jižní americe a asi i jinde (s výjimkou Indie, ta se celá, co se aut týče, vozí v u nás neznámých značkách TATA a Mahindra)

    Uhádnete co je to za vozítko?


     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 19:00:08     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Přiznám se, nevím..
    Já kromě Evropy byl pouze v Asii, a v těch částech kde jsem byl (kromě Turecka, tedy) je to samá Lada, UAZ.. V poslední době pak hodně japonců, velmi často i s volantem vpravo :)

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 19:02:40     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HT
    Ale možná bych si tipnul Land Rover, ve Španělsku třeba je toho spousta, Defendery i Santany, až se srdce tetelí.. Já si snad napřesrok nějaký přivezu :)

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 19:49:16     Reagovat
    Autor: Marcus - marcusanton
    Titulek:
    Toyota

     
    Komentář ze dne: 25.12.2008 21:43:16     Reagovat
    Autor: Muminek - Muminek
    Titulek:Re:
    Přesně. Rád bych někdy viděl přesná čísla, ale s naprostou převahou vládnou Toyoty LandCrusery, případně Hi-luxy. Občas snad nějaké Pajero, nebo Nissan, ale to jsou malá procenta. Land Rovery nebo Jeepy jsou snad jen pro vyložené nadšence...

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 18:49:01     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    S tím Německem to vím tutově, v jednom městečku vedle Hamburku je autosalon Lada, je tam teda taky Škoda, Kia a další prodejny, ale v tý Ladě měli snad nejvíc aut. Nivy a Kaliny.

     
    Komentář ze dne: 24.12.2008 09:46:40     Reagovat
    Autor: Pribi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Viděl jsem v MB řez tím motorem 1,2HTP a zatímco Š1000 až 120 měla ten rozvodový řetěz trojitý, tak u HTP je jednoduchý jak u jizdního kola a ještě tam klouže po nějaké plastové pacce. Tak by mě zajímalo, kolik takový motor může vydržet km.

     
    Komentář ze dne: 24.12.2008 09:59:48     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Z počtu řetězů a materiálů nějakých pacek bych nedělal dalekosáhlé závěry - přece jen vývoj materiálů za tu dobu, která ty motory dělí, poněkud pokročil.

     
    Komentář ze dne: 25.12.2008 22:57:22     Reagovat
    Autor: Koci - martilulin
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    To je sice pravda,ze kvalita materialu pokrocila,ale ted mi rekni jaky je za tu dobu kavalitativni skok v oceli,ze ktere je retez vyroben,ze by se nyni vyrabela pevnejsi, ci zelezna ruda je nyni o 30 let starsi a proto se da pretavit na kvalitnejsi ocel?Blbost,proste se setri,jak na tech prevodovkach-ukaz mi VW vyrobeneho do roku 1987,ktery by se rozpadal na prevodovkach,poloosach atd.Vetsinou to byly kvalitni vyrobky,nyni je to shit,take proto,ze pred 20ti lety si clovek kupoval auta alespon na 7 let,nyni jsou to 3 roky.Mimochodem manzelka delala v MB zrovna v dobe,kdy se rozjizdela vyroba Felicii, skoda ze uz nemam fotky dilu,ktere se valely jen tak na dvore.Orezle dvere atd,vse se montovalo,kazdy na to sral.Jednalo se o zavod Zetka a prilehle sklady.

     
    Komentář ze dne: 24.12.2008 10:25:32     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Stačí se kouknout třeba na tipcars.cz, maj tam fábie s 1.2 nalítáno i přes 200 tisíc. Jinak výměna rozvodů patří k pravidelný údržbě snad u každýho auta.

     
    Komentář ze dne: 24.12.2008 12:18:21     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Motor 1.2 HTP
    U OHV (1000MB, 120, Favorit...) je k tomu řetězu připojena podstatně větší hmotnost, k setrvačnému momentu vačky je třeba připočíst ještě setrvačnost tyček, stavěcích šroubů, misek, pružin a všeho toho haraburdí okolo. To u OHC (Fobie) odpadá a proto může být řetěz slabší. Po plastovém vedení klouže proto, aby nekmital. To je standardní řešení.

     
    Komentář ze dne: 06.03.2009 20:58:32     Reagovat
    Autor: Knecht - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Jaká je technická podstata zadírání 1.0 motoru od VW v zimě? Bohužel se mi také přidřel a nikdo nebyl schopen vysvětlit proč.

     
    Komentář ze dne: 21.12.2008 21:23:22     Reagovat
    Autor: Koci - martilulin
    Titulek:Re: Motor 1.2 HTP
    Opravdu se za nejakeho superznalce nepovazuji,trivalci HTP se vyhybam obloukem,stejne tak jako jejimu starsimu bratricku 1.0MPI.O rude zbarvene turbo-trh asfalt verzi muzu prohlasit,ze jede lepe a ze i spotreba byla lepsi,nicmene zazitkum s Fabii Junior se nevyrovna nic,je to vuz ktery se mel davat zdarma k nekterym vyssim modelum-treba Superbu-pardoon Passatu po cesku.V dusledku je uplne jedno jestli doslo k odebrani toho ci onoho valce,ale ubrani valce u motoru ktery v dobe uvedeni Octavie 1 byl zaostaly jak vykonove,tak konstrukcne by bylo znacne nerozumne a vyvoj trivalcoveho motoru,konstrukcne jeste starsiho?Je to prast jako uhod,vzdy to bude Hovno To Pojede.Jo a prevodovky odchazeji i tam.....

     
    Komentář ze dne: 23.12.2008 18:00:38     Reagovat
    Autor: Muminek - Muminek
    Titulek:Re: Re: Motor 1.2 HTP
    Jenom k tomu junior edišnu. Opravdu pro fajnšmekry je pak jihoamericka produkce "našeho" koncernu. Napriklad takovy brazilsky VW Gol 1.6 to je lidi teprve mazec :-)

    Komentář ze dne: 20.12.2008 18:42:39     Reagovat
    Autor: lev.nikolajevic.myskin - lev.nikolajevic.myskin
    Titulek:
    Ona ta kvalita povážlivě klesá nejen u VW Group. A zrovna Ford se mi ve spojení s oním slovem zdá být spíše špatným vtipem.
    No a nakonec, ani kluci z Bavorska už neumí tak jak uměli a nebo nechtějí?

     
    Komentář ze dne: 20.12.2008 18:50:58     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re:
    ..je to tak..kvalita jde dolů všude .. nedávno jsem koupil u Forda do svého vehiklu pitomou pomocnou kladku pro hnací řemen a málem mi to po namontování zastavilo auto.. když jsem pak zjišťoval co se stalo, tak ložisko nešlo hladce a po odkrytování plastového zapoudření jsem tam objevil "plkanec" něaké prapodivně zaschlé vazelíny, ze které se uvolnily hrudky co pak vadili ložisku za provozu.. Po vypláchnutí a nacpání jinou a lepší vazelínou mi to v motoru vydává divné zvuky při volnoběhu.. možná to bude i tím, že jsou na té kladce vidět plošky z výroby a s řemenem to pracuje jako generátor hluku ..no uvidím, jestli si to sedne.. Potřebuji i novou poloosu a mám strach si ji u Forda koupit.. přece jen 14 000 a 500 za kladku je sakra rozdíl ..

     
    Komentář ze dne: 21.12.2008 21:29:56     Reagovat
    Autor: Koci - martilulin
    Titulek:Re:
    Kluci z BMW se s tim proste neparou,mas haky,tady mas auto.Co chces?Jede to,vypada to,jo a za tri roky to nezapomen prodat....Interier vypada velmi dobre,funkcne take,ale ...Kde je nyni ta exkluzivita,dobra jizdni vlastnosti jsou porad skvele,ale treba design poslednich rad je hlavne u trojkovych rad katastrofa.Take vyvoj novych verzi..byl zastaven.Proste z BMW se zacina pomalu stavat tuctovka,uz i Mercedes si drzi tvar lepe-a to je nemam rad.

     
    Komentář ze dne: 21.12.2008 23:04:15     Reagovat
    Autor: kuba - Kuba
    Titulek:Re: Re:
    S tím souhlasim...jsem zarytej baworomilec, prošel jsem si e36, e34, ted mam e39 a poslední modely, který se mi líběj jsou trojky e46... každý dva roky si koupim dycky "novej model"... ale co budu kupovat za 10 let, to netusim... soucany bawory jsou fakt hnusny... zvlast moje milovany sedmicky... taky mi prijde ze se z BMW stava obycejny koncernovy auto...

    Komentář ze dne: 22.12.2008 01:15:59     Reagovat
    Autor: Vasa - VasekPlzen
    Titulek:
    Dnesni produkcni vozy jdou "do haje" stejne jako ostani spotrebni zbozi. S tim nic neudelame a pouze musime nejak prezit obdobi po ktere tento fatalni jev bude trvat. Osobne predpokladam, ze se normalniho stavu veci jiz nedoziji. Z toho duvodu shromazduji a pouzivam spotrebni veci z doby (pokud to lze) kdy kupec nebyl povazovan za pitomce a vyrobce/prodejce se k nemu choval jako k zakaznikovi.
    Tim padem po vsemoznych zkusenostech s novymi skvosty z Mlady Boule (Felicia, Fabia, Octavia), Wolfsburgu (Passat) jsem se rozhodl pro navrat zpet do svych mladych let kdy jako 20ti lety cucak jsem musel mit BMW. Nyni jezdim opet s modely BMW E30 (mam 4 - 318iT, 325e, 324d a 324td) a zadny argument "odborniku" mne nepresvedci neco na teto skutecnosti menit. Tyto vozy (priznavam, ze k tomuto modelu mam osobni vztah a trochu jim nadrzuji) vynikaji jednoduchosti "Zigulika", jizdnimi vlastnostmi nad urovni 90% soucasne produkce viceprvkovych "skvostu" a kdyz ma clovek trochu snahy tak vybavou na urovni modernich vozu (za potrebnou vybavu nepovazuji ruzne "asistenty" a "pakety" pro pseudo ridice). Je to auto za ktere si clovek musel zaplatit, ale zase za sve prostredky ziskal neco co si z nej po vetsinu spolecne straveneho casu nedelalo srandu a pri adekvatni udrzbe bude slouzit dalsi desitky let. Moje auta dostavaji servis presne dle instrukci vyrobce a cena vetsiny spotrebnich ND je tesne nad hranici cen dilu pro Felicii (nekupuji ND jako bezny smrtelnik vcetne origo dilu BMW). 80% servisu si delam sam (je to pro mne navic forma odpocinku), protoze uz nikomu v tomto ohledu neverim. Co se tyka aut jsem paranoidni a jsem tomu rad.

    Komentář ze dne: 22.12.2008 07:21:41     Reagovat
    Autor: frantisek - frantisek
    Titulek:
    Zaráží mne jiná věc - Scirocco z let 70tých jsem vlastnil a nevím, že by se v té době vyskytovala 5ti rychlostní verze.

    Takže autor buď downgradnul seata, nebo spíš použil skříň z auta konce let 80tých.

    Komentář ze dne: 22.12.2008 08:51:10     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:
    Hm, a pointa má zřejmě být:"To by se u mého bramboráku nestalo." :-) Známe. Kdo haní, rád by měl, kdo chválí, rád by prodal.

    Komentář ze dne: 25.12.2008 15:16:27     Reagovat
    Autor: Jarda - Neregistrovaný
    Titulek:To je u VW normalni
    Bohuzel. Me u skvele udrzovanyho Tourana odesla automaticka prevodovka v 78 tkm. Auto prakticky nejety - bylo pro manzelku, ktera dva roky byla na matersky a najela prakticky nula nula prd... Bohuzel na vrakovisti DSG prakticky k mani neni a opravit to nikdo neumel (pred cca rokem a pul). V autorizovanem servisu si rekli za opravu cca 100.000 Kc s tim, ze je v tom i "velka sleva" za jakousi pofiderni zaruku mobility (normalni cena je pry cca 190 tisic).

    Dle servisu je to pry normalni... U auta temer za 800 tisic fakt potesi - navic to bylo tesne po zaruce (asi dva mesice). Kurvitko zafungovalo v tomto pripade velice dobre :-(

     
    Komentář ze dne: 25.12.2008 19:42:07     Reagovat
    Autor: Koci - martilulin
    Titulek:Re: To je u VW normalni
    No DSG,na tuhle prevodovku jsem mel docela dobry nazor,ale jak vidim...U VW group odchazi vahy vzduchu,prevodovky atd.Diky zastaralosti motoru TDI jsou relativne spokojene,ale treba PD jiz maji spoustu problemu hlavne se zadrenymi dily hlavy a rozvodu,budme radi,ze se dopracovali ti pitomci k Common Railu.To pak budou ciste jen problemy se vstrikovacema-kolem |50tis za sadu nebo podavacima cerpadlama-kolem 18tis.Ale stejny problem maji vsechny CR auta,nejen VW group.Ale v nekvalite mechanickych dilu vede VW group,setrit za kazdou cenu,pak to nic nevydrzi.

     
    Komentář ze dne: 26.12.2008 14:36:31     Reagovat
    Autor: Andrej - Andrej
    Titulek:Re: Re: To je u VW normalni
    No nevim, ale nedavno jsem automat na Touranu (1.9Tdi 77kW 2004rok) delal take, ale tam to na 99% zapricinil majitel pac si tam nechal vymenit olej, a chytri servisaci mu tam nachcali dextron II... Sada lamel a vsech tesneni - a drandi znova. Jinak, zde uvadeny ks nejspis sel srat na neostatek oleje - staci prosakujici gufirko na poloose, a za rok je vysledek.
    Jinak osobne povazuji za kvalitni auta Mitsubishi Pajero a Toyota LandCruiser - a imho o autech toho zas vim ne tak malo

     
    Komentář ze dne: 28.12.2008 17:49:16     Reagovat
    Autor: Jarda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: To je u VW normalni
    No to by me zajimalo, kdo menil olej v prevodovce. V autorizovanem servisu asi urcite ne pac to neni ani zmineno ani v servisni knizce :-( Oficialni vyjadreni VW je takove, ze napln je dozivotni. Pritom neoficialne mi bylo v servisech doporucovano olej vymenit cca po 60 tkm.

    Jinak u me to nejspis olejem nebylo - na odtahovku, ktera to vezla do servisu vyteklo z prevodovky oleje az az. Jsem presvedceny, ze u me to vazne bylo nejake kurvitko, ktere tesne po zaruce zafungovalo.

    Pripadne - mohl bych poprosit o kontakt? Pokud mate servis (jak tak nejak mezi radky chapu), tak se rad stavim na prohlidku :-)

     
    Komentář ze dne: 28.12.2008 17:44:15     Reagovat
    Autor: Jarda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: To je u VW normalni
    No pokud ta prevodovka funguje, tak si na ni nemuzu stezovat. Sice mi na ni vadi dve musky:
    1) na muj vkus az prilis dlouho radi z neutralu na zpatecku
    2) pri hodne pomale jizde (temer bez plynu - napr. pri popojizdeni) ma problemy s razenim mezi jednickou a dvojkou - obzvlaste pokud je kolona napr. v kopci apod.

    Ale jinak super kus zeleza :-)))

    Komentář ze dne: 26.12.2008 22:51:55     Reagovat
    Autor: vwlupo - Neregistrovaný
    Titulek:autor je kretén
    Myslíš žš za to může VW nebo tvoje tupost a nedodržení servisních intervalů pro výmeny součástek. Sedni si di Forda a jed.....

     
    Komentář ze dne: 26.12.2008 23:14:33     Reagovat
    Autor: Muminek - Muminek
    Titulek:Re: autor je kretén
    Takže ford je ta hledaná kvalita? Máte na mysli nějaký konkrétní model, nebo je to tak obecně?

     
    Komentář ze dne: 01.01.2009 15:57:28     Reagovat
    Autor: Koci - martilulin
    Titulek:Re: Re: autor je kretén
    Po mechanicke strance je trvanlivejsi,jeste jsem nevidel rozsypanou prevodovku u Forda.Jinak ostatni veci jsou srovnatelne s VW,pockej az se plne rozjede vyroba motoru s Common Railem,pak bude veselo.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2009 15:55:22     Reagovat
    Autor: Koci - martilulin
    Titulek:Re: autor je kretén
    Podle tveho nicku jde videt ze jsi nejaky tezce zakomplexovyny debilek,takovy odporny hnus mit jako nick fuj.Vezmi si knizku kterou mas k lupu a najdi mi tam neco o preventivni vymene poloos nebo prevodovek.Kdybys umel cist,docetl by ses,ze jaksi na prevodovkce zadne servisni intervaly nejsou potrebne.A zeFord je sunka to vime,jen po mechanicke strance vydrzi dvakrat tolik co zajebane VW.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.