Komentáře ke článku: A průkazku máš? (ze dne 13.02.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
...jen bych varoval před pouštěním se do bikerů, protože Vám určitě napíše ZzzzzzzRrrrrrrvrrrrrrbzum, že navrhujete jeho zabití a rozčtvrcení přejetí a tak, podle toho, co ho zrovna napadne....Ověřeno...
|
|
|
Ať si píše. Rovnou mu vysvětlím, že nemám ani to nejmenší proti lidem na motorkách, pokud mají vhodnou výzbroj a výstroj a jsou schopni (a ochotni) alespoň trochu tolerovat mne, řidiče auta, jako toleruji já je, řidiče báječných benzínových strojů - do roka ostatně plánuji zakoupení motorky též. :-)
|
|
|
Pakliže ovšem bikerem myslíte kolistu, tak bude-li to kolista typu "Pro mne dopravní předpisy neplatí, protože ač jsem účastníkem silničního provozu, tak kolo mi dává výjimku a křídla", pošlu ho tam, kam slunce nesvítí. Dokonce možná i celkem vulgárními slovy.
|
|
|
...těmi bikery motocyklisty, pochopil jste to správně...
|
|
|
Ale...pane Urbanče...pořád Vám to leží v žaludku? To jsem rád 8o)
Myslím, že jsem schopem rozeznat, kdo se naváží do bikerů obecně a kdo pranýřuje blbost obecně, která se nevyhne žádné skupině lidí. Nemám rád jezdce v karaťasech a tričku, protože jsou zodpovědni minimálně za to, že poskytují lacinou záminku pro napadání celé skupiny lidmi, kteří se neobtěžují rozlišovat mezi jednotlivci. Je to stejné, pane Urbanče, jako bych řekl, že všichni, kteří jezdí Renaultem jsou idioti, protože p. Urbanec jezdí ( nebo donedávna jezdil) tímto vozem též...nemýlím - li se. 8o)
Když to vezmu kolem a dokola...stejně jako polonahej biker je i nepřipoutanej řidič v autě potencionální DDO, ne? Pročpak není zařazen do výčtu "rizikových skupin"?
S článkem souhlasím; hodnotím 2
|
|
|
Protože nepřipoutaného řidiče si člověk všímá hůře nwž dementního motorkáře, který si to bzučí po ulici v tričku a kraťáskách.
Ale máte pravdu, nepřipoutaní řidiči tam patří též, nemluvě o dětech s hlavou mezi předními sedačkami apod.
|
|
|
...nikoliv, v žaludku mi leží neschopnost číst a myslet přitom....
A co si myslíte o komkoliv, je mi dost jedno, nepovažuji Vás za něco, co mi přinese validní informaci...
|
|
|
Stačí si přečíst, jak rozlišujete motorkáře - na skůtry, mopedy (..messengery, kterým bez problémů uhnete) a na hovada, která jezdí jen tak, že klidně vlítnou mezi dvě auta, rozjíždějící se na zelenou a mající mezi sebou 2metry (..ti jsou pro vás neskousnutelní). Co zbytek mezi těmito dvěma extrémy?
Kdokoliv si toto přečte, tak získá dojem, že jste proti motorkářům, kteří používají "vehikly" a "fichtly rozpadající se při doteku" (jak jim říkáte), dost zaujatý a hlavně - že zobecňujete, což je vohnouty vynalezená metoda jak si zjednodušit život. Toto je můj názor na vás získaný z vašich příspěvků.
Soudím tedy (na rozdíl od vás), že jsem schopen číst a myslet.
Vadí mi, že výskyt většiny motorkářů - těch, kteří jezdí slušně (a patří mezi ně všichni mí přátelé a snad i já sám) je pod vaši rozlišovací schopnost.
Jen tak mimochodem - 2m je dost velká mezera na to, aby běžná motorka projela bez omezení obecně uznávaného minimálního bočního odstupu od jednostopých vozidel(0,75m).
|
|
|
...neumíte číst, nešť...
...odpovídám ze slušnosti, nikoliv z vnitřní potřeby....
...co soudíte je mi jedno, protože hned níže dokazujete, že nesoudíte, leč blijete!
Psal jsen o 2m PODÉLNÉM ROZESTUPU, ale přesto že to pochopili všichni, Vy jste se rozhodl, že si z toho uděláte podstavec, ze kterého budete ukazovat svou, no....
|
|
S těmi na dálnicích je to nejednoznačné - pokud nejezdí v alespoň trochu slušném vozidle, pravděpodobnost, že orgány budou po nehodě použitelné, je velmi nízká.
|
|
|
Bohužel od lidí, kteří sami naznali, že již nejsou společnosti přínosem, nelze čekat až takto komplexní myšlení. :-)
|
|
Mam dojem ze specialne cykliste smi projizdet jednosmerku i v protismeru. Na kole ve meste nejezdim, takze to fakt nevim jiste.
PS: S temi chodci bych to nevidel tak cerne, podle me nejsou o nic vice nebezpecni nez kdokoliv jiny, jen jsou vice zranitelni. Vyjimkou jsou starsi babicky (80+), treba ta moje (95) kdyz prechazi vozovku, tak se na prechodu ostentativne ani nerozhledne a na semafor take nevidi. Ona je preci na prechodu. A to bydli v rusnem centru, se divim kam to dotahla, ale mozna ze uz o jeji organy neni takovy zajem...
|
|
|
Ad cyklisté v jednosměrce: to mi chcete říct, že mám při nájezdu do zatáčky do jednosměrky sledovat, zda se mi na kapotě neobjeví cyklista jedoucí středem vozovky? 8-O
Takoví chodci jsou nebezpeční sobě i okolí. Takový vůl mi skočí pod kola, já to strhnu, abych z něj neudělal fašírku, vedle mě pojede náklaďák, ten mi bude chtít uhnou a třeba se projede kupříkladu po tramvajovém ostrůvku (extrémní situace celkem hodně přehnaná, ale co už..).
|
|
|
Jsem se kouknul na zákon o provozu na pozemních komunikacích. U cyklistů je jen toto:
Jízda na jízdním kole
§ 57
(1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
(2) Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.
(3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.
(4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.
(5) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", nesmí cyklista ohrozit chodce jdoucí po stezce.
(6) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je cyklista povinen užít pouze pruh vyznačený pro cyklisty. Pruh vyznačený pro chodce může cyklista užít pouze při objíždění, předjíždění, otáčení, odbočování a vjíždění na stezku pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit chodce jdoucí v pruhu vyznačeném pro chodce.
(7) Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.
§ 58
(1) Cyklista mladší 15 let je povinen za jízdy použít ochrannou přílbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu2) a mít ji nasazenou a řádně připevněnou na hlavě.
(2) Dítě mladší 10 let smí na silnici, místní komunikaci a veřejně přístupné účelové komunikaci1) jet na jízdním kole jen pod dohledem osoby starší 15 let; to neplatí pro jízdu na chodníku, cyklistické stezce a v obytné a pěší zóně.
(3) Na jednomístném jízdním kole není dovoleno jezdit ve dvou; je-li však jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro přepravu dítěte a pevnými opěrami pro nohy, smí osoba starší 15 let vézt osobu mladší 7 let.
(4) Cyklista nesmí jet bez držení řídítek, držet se jiného vozidla, vést za jízdy druhé jízdní kolo, ruční vozík, psa nebo jiné zvíře a vozit předměty, které by znesnadňovaly řízení jízdního kola nebo ohrožovaly jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích. Při jízdě musí mít cyklista nohy na šlapadlech.
(5) Za jízdní kolo se smí připojit přívěsný vozík, který není širší než 800 mm, má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru umístěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním kolem pevným spojovacím zařízením. Zakrývá-li přívěsný vozík nebo jeho náklad za snížené viditelnosti zadní obrysové červené světlo jízdního kola, musí být přívěsný vozík opatřen vlevo na zádi červeným neoslňujícím světlem.
Nic o jednosměrkách. Můžete mne odkázat na patřičný paragraf, prosím? :-)
|
|
|
Ja bych enem poznamenal, ze kdyz jsem si to hasil v jednosmerce v protismeru na kole a potkal spravne jedouci hlidku MP, tak me pjekne zjebali :( Asi o nebude moc koser jezdit na kole jinym smerem, nez je v jednosmerce povoleno
:-))
|
|
|
Jenom doplnim, ze v zahranici se nekde muze jet na kole i proti smeru jednosmerky, ovsem jen je-li to vyznaceno znackami. Me osobni pozorovani rika, ze tyto znacky jsou obvykle umistene vhodne z hlediska cyklisty, ale ne vzdy o nich muze vedet automobilista. I kdyz treba v obytnych zonach to asi moc nevadi.
|
|
|
I u nas se v nekterych jednosmerkach muze jezdit v protismeru, povoluje-li to dodatkova tabulka - pod znacku jednosmerky se dava "CYKLISTE V OBOU SMERECH", z opacne strany pod zakaz vjezdu tabulka "MIMO CYKLISTY".
Uz jsem ale videla, ze tam ti mantaci dali tabulku CYKLISTE V OBOU SMERECH z obou stran :-)
|
|
|
Na konec diskuze jsem se docela "odvzdušnil", snad jen dodám že jako u všeho je to jak a kdy. Jet např. v Praze jednosměrnou Vrchlického v protisměru může jen blb a najíždět na mně na Žižkově v zástavbě může taky jenom taxikář (a jak se zlobil, že se to nesmí-ochránce práva a morálky!). Když je málo místa, nebo nepřehledno samozřejmě mizím okamžitě z vozovky a žádné zákazy a předpisy nepotřebuji. Jinak kolo mám rád, ale na silnici se už opravdu skoro nedá a v přírodě nám to zakážou..no co v supermarketu se dá taky strávit hezkej víkend!
|
|
|
Já si osobně myslím, že to povoleno není (a doufám v to, že nebude, protože cyklisté se pletou už ted). ale musím poznamenat stav, který je v ulici, kde parkuju auto. Jedná se o jednosměrku, jízda cyklistů tam nikde na začátku výslovně povolená není, ale co je zajímavé, přesto se s ní počítá, neboť před vyústěním ulice na křižovatku je v protisměru umístěna značka: Cyklisto sesedni z kola.
BTW: dnes jsem cestou do práce při sněhové kalamitě potkal 2 cyklisty sotva udržující stabilitu na vrstvě sněhu při silném větru. Je to neohleduplnost par exellence.
|
|
|
|
tak jsem si nasel 361, a skutecne jsem nenasel nic o tom, ze by cykliste smeli neco takoveho. Takze je to zbytecny prispevek.
|
|
|
No a co dopravní značení? U nás je taková jedna jednosměrka a já tam vždycky strašně nadávám na protijedoucí cyklisty. No a potom jsem tam šel pěšky a viděl jsem z druhé strany značku jednosměrky a pod ní malý nápis - neplatí pro cyklisty. Je to legální? Je to možné?
|
|
|
Nemyslím si, že je ta "dodatková" tabulka umístěna v souladu se zákonem - nic takového jsem tam (stejně jako jiní) nenašel. Jestliže to tam umístil MÚ či OÚ jako místní úpravu, asi to nebude to pravé, protože zákon je možné jen zpřísňovat a ne změkčovat. <br>
P.S. Bohužel jsem "kolisty" nepotkal jen v protisměrce (2x značka na kapotě mýho škodylaku), ale také na chodníku - (3x značka na těle ) a co je divné i na zastávce MHD (1x značka na kočárku s dítětem - díky náhodě bez označení obsahu).
|
|
|
Ja jsem vasnivy cyklista a pomerne dost najezdim i autem. Moj nazor je, ze cyklista dnes nepatri na silnici.
Jako maly kluk jsem parkrat delal takove veci jako cesta na kole Praha-Trebon apod. To bych si pri soucasnem provozu netroufl ani omylem. Na kole jezdim rad, ale poridil jsem si horske kolo. Na to sednu a nejkratsi moznou trasou zmizim ze silnic a mesta na lesni cesty a cyklostezky mimo civilizaci. Pokud mne cesta donuti vyjet na nejakou silnici 1. nebo 2. tridy tak casto kolo radeji vedu jako chodec.
K clanku - pred cca. rokem mela jedna z firem vyrabejicich cyklisticke helmy (Giro?) reklamu se sloganem: "Prilba je to, co odlisuje cloveka od darce organu." Pod to bych se podepsal.
|
|
|
ja bych rekl asi toto ani helma nespasi vse a bohuzel valna vetsina jezdcu na kolech nema ani poneti co se smi a nesmi. jejich kamikadze prejizdeni po krizovakach (silnice, chodnik, silnice) a podobne extremi, kdyz zrejme spolehaji na svuj zluty trikot ziskany v casovce. Jim zadelava nejna na darovani organu, ale i na to ze drive nebo pozdeji diky nim daruje organy i nekdo jiny...
Grovik - http://gph.wz.cz
|
|
Autor nemá zřejmě moc velkou představu o tom, kdo je dárce. Pokud mluví o motorkářích jako o dárcích, pak je blb, neboť až na pár případů motorkář prostě dárcem být nemůže, neboť vzhledem k jeho rychlosti a ochraně jeho těla, zbude po kolizi pouze "drť a cáry" tělních tkání a orgánů, které jsou k nepotřebě.
Takže než plácnu blbost, tak bych se (pane autore) nejdřív zamyslel...
PS: Statisticky nejlepšími dárci jsou cyklisté, neboť při pádech z kola dochází k úrazům hlavy velmi často, kdežto orgány bývají dobře zachovány. ;-)
|
|
|
Dovolím si oponovat.
Pakliže to motorkář vezme čelně, tak velmi pravděpodobně zemře kvůli přeražené páteři, případně vazu, úrazu lebky atd. (zvláště není-li dostatečně "ohelmen" - resp. nemá-li helmu s krčním krytem).
Rozsekaný motorkář je tehdy, když ho někdo nějak rozšmelcuje (rozplácne se o kamion apod.).
Jinak děkuji za kouzelné označení. Blbem na základě jednoho faktu (který je sporný) mne již dlouho nikdo nenazval...
|
|
|
KloKi, jsi vedle. I podle doktorů z úrazovky jsou motorkáři z drtivé většiny jako dárci nepoužitelní. Buď totiž nehodu přežijí a pak je dárcovství poněkud neetické :-) nebo jsou našrot a tudíž neupotřebitelní. Podobně je to s chodci - pokud je nabere větší auto nebo vlak, dovedeš si představit, co funkčního z nich asi zbude - moc toho nenajdeš. Paradoxně jsou na tom líp řidiči aut a spolujezdci, kteří si často nepřipoutaní tříští nechráněné palice o palubní desku, zatímco trup je relativně nezničený. A opravdu nejlepšími dárci jsou cyklisté bez přileb, kteří nezvládnou řízení a po strmém sešupu z kopce napálí hlavou do pevné překážky.
Toť výcuc ze statistiky z úrazovky.
|
|
|
Hauuuuuu. Že já to nenapsal jinak. A nenazval to sebevražednými jednotkami. :-))))
|
|
|
"Když to vezme čelně", tak co že zbude, aby se dalo transplantovat?
Plíce? Ty budou na 90% probodány zlámanými žebry
Srdce? Stejná píseň jako žebra...
Játra? Jeden z nejkřehčích orgánů vůbec. Pravděpodobnost zachování jater je ještě menší než u plic a srdce - k jejich destrukci dochází po nárazech jako k jedněm z prvních vůbec.
No, a už nám z těch hlavních (větších) orgánů mnoho nezbývá. Když je štěstí, tak ledviny.
Jediná šance by byla, pokud by dotyčný motorkář spadnul tak, že by si po nárazu zlomil vaz a pak se jen kutálel bez toho, že by tělem zasáhl nějakou překážku. Potom je tu ovšem problém, že u takovéhoto těla by musela začít téměř okamžitě podpora životních funkcí k tomu, aby došlo k zachování potřebných orgánů, následované jejich vyjmutím a přípravou k transplantaci. Vzhledem k dojezdovým časům sanitních vozů, je pravděpodobnost opět nižší...
Ono se to hezky škatulkuje a huláká, že motorkáři jsou dárci. Taky to pěkně vypadá (tak nějak frajersky, že), ale je to blbost, kterou potvrdí každý doktor, který se kdy setkal s dopravními nehodami.
Takže milý autore: Ano, tento blog je primárně místem, kde si můžeš masírovat ego, ale občas se zamysli nad tím co píšeš. Pak se Ti nestane tak často to, co tentokrát - napsat ptákovinu, která nemá (v tomto konkrétním případě) s realitou mnoho společného...
|
|
|
Jen taková poznámka na okraj pro všechny: neštve vás, jak pitomě zranitelný člověk je? Takový šváb nebo krysa přežijí i následky atomového výbuchu, kdežto člověku stačí dát jednu dobře mířenou facku a je po něm...
|
|
|
Proboha.
Vy jste vůbec nepochopil o čem píši, že?
Nepovšimnul jste si nadsázky a ironie... Vy si snad myslíte, že řidič auta řítícího se 220 po namrzlé dálnici daruje nějaký použitelný orgán?
Zvláštní je, že jste se rovnou chytnul toho motorkáře, když jsou tam další logické nesrovnalosti, kterých jsem si vědom, ale které jsou tam PRÁVĚ kvůli té nadsázce a ironii.
|
|
|
Dancere, neber to tak doslova a nevztahuj to na všechny motorkáře. Myslím, že trochu děláš z komára velblouda. Autor to napsal dobře a je z toho docela dobře patrné, jaký druh bikerů měl na mysli. Já a snad ani Ty mezi ně nepatříme, tak se tomu můžem jen zasmát, ne?
Motorkář není bůh, aby se trestalo jakékoliv braní jména božího nadarmo. Když je co kritizovat, tak ať je to padni komu padni.
|
|
|
|
Není zač! 8o)
Já to tak vidím, proč to tedy nenapsat.
|
|
|
autor to mozno myslel tak, ze motorkari sa pokusaju darovat organy. teda su darcovia.
to ze tie organy daruju nepouzitelne a musia sa vyhodit je ina.
|
|
Technická poznámka:
Transplantují se i oční rohovky, dá se využít podvěsek mozkový, mozkové obaly, kostní štěpy a podobně, i z dost rozšmelcovaného těla se při troše dobré vůle dá získat něco použitelné.
|
|
|
Problém je v tom, že pokud se někdo rozmázne až takhle moc, je zpravidla mrtvý na místě a orgány se nepodaří včas odebrat. Ideální je, když vydrží naživu až do převozu do nemocnice, v horším případě alespoň do příjezdu sanitky ;-)
|
|
|
Myslím, že v zimních měsících orgány vydrží déle....:-( Je tady však otázka jejich narušení od případného posypu. Ale na druhou stranu, kde je DDO, sůl asi nebude..:-)
|
|
U nás máme takovou pikantní libůstku: Podpora státu pro všechny chodce DDO (státem pověřený dopravní odbor magistrátu nebo kdo).
Křižovatka u Tesca. Dopravní tepna. Provoz jak byk. Uprostřed tramvajový pás. Lidi vyskáčou z tramvaje a čekají na zelenou. Tři pruhy pro auta - 2 rovně, 1 odbočuje doleva - ten je chodcům nejblíže. Skočí zelená rovně, auta jedou, chodci se srocují. Je to opravdu dlouhá zelená. Konečně se auta zastaví. Chodci však mají stále červenou. A v tu chvíli už nervózní a nasraní skáčou do cesty. Je to ten okamžik, kdy pruhu odbočujícímu doleva skočí oranžová a zelená. Bum!
Zmrdství se projevuje v zavěšení semaforů. Já odbočuji doleva a nemám ten semafor nalevo. Je vpravo. Takže když to skočí, nedívám se zrovna před sebe. Tam jsou chodci, co jim to přišlo dlouhé. Dost často tam někdo letí vzduchem. Já osobně jsem viděl jednu paní.
Každý přece ví, že chodec je hňup, tak proč to podporovat idiotským režimem světel a ještě idiotštějším umístěním světel?
|
|
|
Protože je nás moc a obec si to uvědomuje. :-)
Je to takový DDO update z moci úřední. :-)
|
|
libi se mi tvuj styl - lehky, vtipny ctivy. Ponekud mne rozladila "diskuse" ve stylu "autor je debil, protoze nevi, ze z motorkare maj doktori hovno...", ale blahoslaveni chudi duchem, neb jejich je kralovstvi nebeske....
|
|
|
Děkuji, od vás si toho zvláště cením.
|
|
|
proc to vykani ? ve svych 30 se citim velmi mlad ;o)
|
|
|
Eeee. Tak nějak asi slušnost.
Přiznám se, že u jiných forem internetový diskuzí volím většinou tykání. Ale zrovna u D-F mne láká spíše vykání jako projev úcty lidem, kteří se na tomto "projektu" podílí.
A i když k některým až takovou úctu nepociťuji, bylo by velmi neslušné někomu drze tykat a jiným vykat.
Proto jsem zvolil systematické vykání, nevadí-li Vám to... :-)
|
|
|
|
Kloki - nic si z toho nedelej, to uz je slabost internetovych diskuzi. Lidi se zacnou tahat o slovicka a postupne uplne zapomenou na puvodni clanek. Mne se libil, pise sice o obecne znamy pravde, ale velice pekne podany.
|
|
|
Já si z toho rozhodně nic nedělám. Naopak - neobjevit se pár takových komentářů, myslel bych si, že je vše špatně. :-)
No vidíte. A D-fensovi se líbil méně než ten o gayích. :-) Mně ostatně také, je to takové lehké plácání o ničem. De facto pouze takové cvičení v psaní. :-)
No nic, jdu si vymyslet nějaké velké, silné, nosné téma. Ať mají lidé do čeho šťourat. :-))))
|
|
Ale ne, zase někdo rejpe do přecházejících.
Asi tak: na značeném přechodu bez světel mi má řidič dát automaticky přednost. To znamená, že pakliže stojím na okraji chodníku a chystám se vkročit do vozovky, řidič má před přechodem zastavit. Pakliže nezastaví, prostě do vozovky vkročím a tím ho zastavit přinutím. Za případné šedivé vlasy si může zcela sám. Dělám to v klidu a s vědomím, že jednoho dne to někdo neubrzdí a napálí mě - a zároveň s vědomím, že si to náležitě odsedí, protože mě srazí na přechodu, kde mi měl dát přednost.
Divili byste se, kolik řidičů nejeví při příjezdu k přechodu ani náznak zpomalení - a jsou dokonce takoví, kteří ještě zrychlí, jenom aby nemuseli chodce pustit...
|
|
|
Re: "na značeném přechodu bez světel mi má řidič dát automaticky přednost"
Doporucuju se seznamit i s povinnostmi (nejen pravy) chodce na prechodu, obzvlaste s "Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem." Takove male shrnuti je k nalezeni napriklad na www.vnitro.cz/aktualit/regiony/ostrava/2003/zpravy/dopr_op.html.
|
|
|
Ty smíš do vozovky vstoupit až tehdy,
když vidíš, že ti dá řidič zjevně přednost,
čili zpomalí, pokyne atd. Jinak tam nemáš co dělat.
Jiná věc je, že řidič, pokud vidí, že někdo vyjádří úmysl přejít (postavením na kraj na přechod)tak má povinnost mu dát přednost a neučiní-li tak, i když by bezpečně mohl,
má být za to pohotovým policistou pokutován.
|
|
|
Proboha, tak s timhle pristupem doufam, ze uz se to hodne brzy stane, pak bude mozna na silnicich zase bezpecneji.
Prakticka poznamka: Chodce zasadne poustim, a to i kdyz jsem jedno jedine auto (to vsak nekdy se skripenim zubu). I tak se mi vyjimecne stane, ze nekdy chodce nepustim, zejmena z pragmatickych duvodu, kdy napriklad nehodlam riskovat naboreny zadek od za mnou tesne jedouciho vozu apod.
|
|
|
Pokud jsi typ cloveka co se snazi zastavit auto jedouci par metru pred prechodem padesat tim, ze zacne prechazet, tak myslim, ze jedinej kdo si to odsedi budes ty ...... teda nejdriv si to odlezis nekde na posteli a zbytek si odsedis na vozejku ..... Ale hlavne ze te bude hrat dobrej pocit, ze za to moh ten zlej ridic kteryho z toho jakejkoliv trosku slusnej pravnik odstane bud uplne bez trestu nebo s podminkou .... Vazne logickej pristup .... Tvoji blizci ho jiste oceni ...
|
|
|
Mě by zajímalo, kterej debil vymyslel takovou krávovinu, jako absolutní přednost chodce na přechodě.
Ano, jsem sprostá, protože mě denně opravdu vytáčí, když na málo frakventované silnici příjdu k přechodu dobrovolně zůstanu stát, přijíždějící auto zastaví a já "musím tada" přejít. Donutil mě tím udělat něco, co jsem nechtěla. Já beru auto, porovnání s chodcem, za toho "silnějšího", hodného respektu.
Dál mi vadí, že zastavování aut u každého blbce způsobuje větší znečištění vzduchu zbytečným rozjížděním se auta.
Byla bych ráda, kdyby značka "Přechod pro chodce" měla zase ten správný význam. "Řidiči buďte ve střehu - zvýšený výskyt blbců, co lezou bezhlavě do silnice"
Omlouvám se za výrazy, ale toto mě fakt vytáčí.
|
|
|
Jo. Jenze nez zacala tahle "kampan za prechody", na huste frekventovanych silnicich zase naopak clovek cekal... cekal... cekal... a vsem to bylo fuk.
|
|
|
|
Imaone, absolutní přednost chodců je fakt blbost. To není pravda. Bohužel někteří si to tak vykládají.... "Blbec", který stojí na přechodu a chce přejít (neznamená to, že vleze pod přední nápravu) má prostě přednost. Bohužel si to někteří chodci vykládají tak, že mají přednost i před tramvají, přechází na červenou nebo lezou pod kola hasičskýho auta. To mne točí! Ale co je psáno, to je dáno a když se někdo naučil v autoškole zastavit na stopce nebo na červenou v křižovatce, naučil se i tohle. A tak nemáš "tadá" stát na přechodu, když nechceš přejít a neznečisťovat tak životní prostředí zbytečným zastavováním a rozjížděním se aut. A ta Tvoje předposlední věta je mimo, protože bezhlavě lezou pod kola lidi hlavně mimo přechod. Ti normální přechází tam, kde maj. Tečka.
|
|
|
...prostě v civilisované Evropě?
Jezdím déle, než jste na světě, celou dobu zastavuji chodcům, nevidím v tom žádný problém, stejně tak, jako desetimiliony řidičů ve zmíněné civilisované Evropě! A zrovna v CZechistánu se šprajcují .... Bodejť by chtěli euroústavu, Karpatští Křováci....
|
|
|
že vy jste zapoměl na ty motorkáře .. :o)
inu - nejbezpečněji je na zdejších silnicích v hummerovi nebo přímo v obrněném transportéru. když jsem ráno vyhrabával auto ze sněhu, říkal jsem si, že kdyby mohly autoservisy poručit kromě větru a deště taky sněhu, mohli by tím zdokonalit své plánování přímou regulací dostatku práce. českým řidičům stačí přeháňka a už do sebe narážejí jak o život. dneska měly autoservisy žně.
|
|
|
...ono to o něco výše zaznělo: existují fysikální zákony a naši držitelé volantu zapoměli, že z nich propadali a snaží se zakomponovat do zákonů dynamiky těles opravný koeficient, mnou zvaný " Newtonova omise melounovitosti hmotného tělesa " Ten praví, že každý milion, obsažený v ceně hmotného tělesa, snižuje jeho hmotnost na polovinu původní hodnoty, přičemž ostatní působky ponechává, či zvětšuje, například součinitel tření zvyšuje na hodnotu, umožňující brzdit až 5G....
|
|
|
tak dlouho jste psal jak jsem milá až jste se sám stal milým a já vždycky myslela, že tenhle jednoduchý psychologický trik funguje obráceně :-))) ! nebo že by to zafungovalo :-(( ?
k přechodům by se auta měla blížit opatrně také kvůli dětem (nejen mým)!
|
|
|
...ano, milá Mousso, když už budou řidiči na přechodech kosit důchodce po desítkách ( mám se na co těšit...), měli by alespoň zohlednit potřebu daňových plátců a děti na přechodech šetřit, no, já to mám od roku 1965 zařízeno tak, že když vidím dítě méně než 5 m od vozovky, chovám se, jako by bylo na vozovce, obvykle bývám ve 30% případů zklamán, ostatní fungují! Totéž objíždění autobusů a pohyb okolo perkujících aut... VŽDY PŘIPRAVEN, bylo heslo, které jsme my pionýři, ukradli skautům a tak se tou čórkou řídím....
Pěkný den, milá....
|
|
|
no to je jasný, důchodci totiž nemaj na přechodu co dělat, důchodci mají být v tramvaji a holí dloubat do spolucestujících :-))) !!!
mně se jednou stalo, že malej kluk na bruslích vylít mezi autama, já jsem zabrzdila, ale myslela jsem, že ho za to zabiju :-)) !
no a ty otrlejší se můžou zeptat někoho kdo to zažil, všichni dva co znám řekli, že je to pěkně hnusnej pocit, když člověk vidí letět pěšáka, kterýho nabral autem! ale možná měli takovej pocit jen proto, že to nezavinili!
|
|
|
na přechodu pro chodce
drtí tatra důchodce
důchodce se vrtí
tatra drtí drtí
|
|
|
neblázni, přece nebudeme drtit "Gottwaldovy děti" :-))) !
|
|
|
to je část punkové opery s názvem školníkův byt. neznáš ?
|
|
|
znám, ale já teď poslouchám od Rolling Stones jaká jsem milá!! to znáš??
|
|
|
mám rád big líz
a rohlik stones
medi mě brigita
kadim na štryptyz
těmahle rukama
tahám trámy
a když dám ránu
ty vole jako když kone kůň
metr píva
hospoda zpívá
ema má maso
ó my se máme
(tedy jestli to chápu správně tak hudka poslouchal taky rolling stones, musel být silný jako býk a neméně tak chytrý a myslel na vnadnou dvku emanuelu, co má ráda sado/maso)
(((oo)))
|
|
|
to naštěstí neznám!!!
já poslouchám
My sweet Lady . . moussa
When I see you again
Your servant am I
And will humbly remain
atd. :-)))!
za případné chyby neručím, angl. není mé hobby a ani hudka ne!!
|
|
|
...a trefím se .... do Vás , milá .... nu dobrá: Mousso...
Ale že to byla trefa?!?!?
|
|
|
no dobrá, dobrá . . . . stanou se kolikrát horší věci :-)))) !
|
|
|
...tak co by jste nemohla být Jane....
Tu jsem jako maturant měl skoro radši než Satisfaction....
No, jenže tu byli Cream.... A Julia Driscoll....
|
|
|
a sakra, já jsem spoléhala na to, že jí skoro nikdo nezná
:-((( !
|
|
|
..vykopal skoro všechny mé spolužáky.... Tedy ty mladší...
A Vy jste vážně počítala s tím, že si Vás občas nezpívám... ?!?!
|
|
|
jo, počítala, protože ta písnička kdysi jenom tak rychle prolétla (i když se kupodivu objevila i na jednom výběru) a navíc by mě nenapadlo, že jí někdo zná tak dobře aby jí hned poznal, když vidí kousek textu!
|
|
|
|
"mně se jednou stalo, že malej kluk na bruslích vylít mezi autama, já jsem zabrzdila, ale myslela jsem, že ho za to zabiju :-)) !" - tak to se mi stalo taky, akorát byl dítě na kole. Lehounce jsem ho šťouchnul nárazníkem, když už jsem v podstatě stál. Ještě že to dítě jeho kamarád odtáhnul pryč, jinak bych šel sedět za vraždu. Ten fakan se smál tomu, že jsem ho málem zabil, protože mi prostě vyjel z mezi aut pod kola. :-/
|
|
|
2 cenek: No jo, ale oni uz ani ty encyklopedie, kde se daji fyzikalni znalosti nacerpat, nejsou co bejvaly :) Nadavno jsme si s klukem listovali v jedne takove, od Kingsley tusim, a tam napr. psali, ze formule 1 zabrzdi z 290km/h na 60km/h za mene nez 3s!!! A pak, ze Newtona nejde "ojebat" :)))
|
|
|
...leč asi bych zde byl opatrný se soudem... Samotná hodnota asi není přesná, ale hodnoty decelerace budou v oboru rychlostí od 30 m/s výše tak trochu z říše snů: při 60 m/s mohou dosahovat až 2,5 g, při 90 m/s až 5g. Od toho se odvíjí i neuvěřitelné brzdné dráhy ( no, i zrychlení...). Tvarování trupu a nastavení křídel dává vztlak řádově v tunách ( ! ) a nárůst výkonů motorů je v podstatě věnován " protlačením " ( z hlediska odporu nevýhodně tvarovaných...) aerodynamických prvků vzduchem, čímž při podobných maximálních rychlostech narůstá možná rychlost v zatáčkách, posouvají se body zahájení brzdění a zvyšuje se akcelerace... Kruci, přednáška....
Takže: méně než 3" je IMHO přitažené za vlasy ( z 150 na 60 km/h zpomalujete nejméně 1,5 "...) ale něco nad 3" ne zhola nemožné, i když to tahá za oči.... Takže to není ic proti Newtonovi, jen se do toho zapojil Žukovskij....
|
|
|
Bezohlednost řidičů je obecně známá, tak proč pokoušet osud tím, že jim člověk poleze do rány. Nebo už neplatí, že jisitota je jistota? Zapomněl jste, že chodec má mimo svých práv také povinnosti?
Řidič, který v nějakém (třeba jen maličko) sporném případě srazí člověka na přechodu, získá snadno svědectví svého náhodně procházejícího známého o tom, že podle jeho názoru (toho známeého) bylo auto moc blízko na to, aby bylo možno bezpečně přecházet.
Při šlendriánu, kterej si u nás policie pečlivě udržuje se taky může stát, že případ vyřeší kriminálka ve prospěch řidiče, kterému jste způsobil škodu...a ještě k tomu budete do smrti mrzákem.
Podle mého názoru je v takových případech vinen chodec, protože on se má starat jen o to kudy a jak jde, kdežto řidič musí sledovat kudy, jak, po čem, za kým a před kým jede. Chodec, který přivede svým jednáním řidiče do úzkých je stejné hovado jako řidič, který nerespektuje chodce u přechodu (pakliže je vidí v dostatečném předstihu).
Sám chodce pouštím, kdykoli je to možné a nemám s tím nejmenší problém.
|
|
|
Ještě že jsi napsal ten poslední odstavec. Protože ta bezohlednost je opravdu oboustranná...
V kolíně je třeba oblíbeným sportem přecházet přes 4 proudový průtah městem a to naprosto kdekoliv jen pro to,aby si dotyčný zkrátil o pár metrů cestu. Můžu ti říct že ač na přechodech chodce pouštím ( a případně nadávám drbajícím slepicím na kraji přechodu ) tak v těchto případech pouze snížím nepatrně rychlost ( v těch mástech je povoleno 70 ) a mimo zuřiveho troubení a nadávek dávám najevo že brzdit nehodlám !!!
Také se mi jednou stalo že skupinka jedinců přecházela šikmo napříč přes křižovatku - to už jsem se neudržel a do jednoho zlehýnka šťouchnul :)) jenom tak aby se musel opřít o kapotu a vyslyšet ode mne řadu přídavných i podstatných jmen :))
Jsem proto hovado ? Já si nemyslím... Je to o oboustrané toleranci - já ji v rámci zákona dodržuji a chci aby to dělali i " protivníci" :)))
No tak jim občas pomůžu....
|
|
|
Tak tento přístup je přesně popsán v mém článku. Děkuji Vám, že jste tady veřejně demonstroval, o čem mluvím. :-)
Já chodce samozřejmě pouštím, mám-li k tomu prostor a neriskuji-li, že se mi do kufru podívá debil, kterému se mých 50-60 v obci (vážně tak jezdím, jsem asi blázen - občas si tak připadám - ale jezdím) zdá málo.
Zkuste si představit, že existují takové legrační věcičky. Říká se jim fyzikální zákony. A díky těmto potvůrkám jaksi nemá řidič vozidla těžkého více než tunu pohybujícího se rychlostí 50 km/h nejmenší šanci zastavit na 20cm, protože jste se mu Vy (nebo jiný vykuk) rozhodnul skočit pod kola, protože přece máte tu "absolutní přednost". I Vy, jako chodec byste se měl řídit platnými zákony a "nevstupovat do silnice bezprostředně před blížícím se vozidlem", jak ostatně říká §54 odst 3 zák 361/2000 Sb. :-P
A právě toto je popisováno v mém "článku".
|
|
|
aj ja si prihodim.
prechody poznam z obidvoch stran. a myslim si, ze absolutna prednost chodca na prechode je blbina. to by som sa ako vodic vlastne pred kazdym prechodom musel spravat ako ked krizujem hlavnu cestu.
vidim to tak ze vozovka je pre vozidla, ale kedze vozoviek je vsate jak nakaslanych, tak chodec ju obcas musi prejst (alebo po nej ist, ak nieje pouzitelny chodnik). a vozidla mu to maju dovolit.
chodcov pustam kde sa da.
teraz som chvilu "ja vodic"
ked je na 1km 5 prechodov, tak toho piateho niekedy nepustim (niekedy ani stvrteho :).
niekedy je situacia, ze je lepsie trochu pridat a prejst. napr ked sme siroko daleko sami dvaja - kym zastavim, kym on zisti, ze chcem zastavit a pohne sa .. som mohol byt ja davno prec a on na druhej strane. samozrejme ak vojde na prechod nepridavam, ale brzdim.
ked chcem niekoho pustit, snazim sa, aby to vedel cim skuor a presiel kym ja zastavim.
chodec na vozovke mimo prechod je skoro ako auto na pesej zone. este som sa o nikoho neoprel, ale par krat som mal chut a trubenia ani nepocitam.
ak ma chodec cervenu, nema liezt na prechod. trubim pravidelne a duosledne. ak vosiel na zelenu a nestihol, to je OK.
teraz som chvilu "ja chodec"
kym som nezacal soferovat, chodil som ako hoviadko. aj ked na mna nikto netrubil (hm, tak teda nie casto).
auto na prechode ma nemusi pustit. MALO by, ale nemusi.
ak pridem k prechodu a vidim, ze ide par aut, spravim krok-dva dozadu, akoze ja vas pustam. ked je kolona, postavim sa tak akoze chcem prejst. ked mi niekto zastavi, snazim sa co najskuor dostat na druhu stranu (a nevbehnut pod kolesa niekomu v protismere)
viem, ze ked mam tmavu bundu, tak ma uvidia, az ked to neubrzdia.
ugh, nejkao som sa rozpisal. pre dnesok koncim
|
|
konečně zase něco odlehčeného a humorného. ty upatlané rádobyvtipné a rádobyvědecké žvásty např. pánů aleffa a roota se nedají číst...
|
|
|
Jestli nemůžete najít Dikobraz, tak je to možná proto, že se přejmenoval. Hledejte "Zabaveno", tak se teď jmenuje ten starý známý odlehčený a humoristický časák.
|
|
Taky jsem se rozciloval nad chodci,cyklisty a motorkari.Ted,co jsem nejakou dobu v Hanoi me uz doma nic nerozhaze.Pokud chci prejit silnici,nemuzu cekat az bude volno,ale musim se vrhnout do proudu motorek.Oni uz se budou snazit uhnout.Horsi je to s auty,ty uhybat nechteji.Pred nakladaky a autobusy to ani nema cenu zkouset,mackaji klakson a jedou rovne.Taky uz jsem jel jako spolujezdec na motorce v tom nejvetsim provozu.Vetsi adrenalin jsem nezazil.Rozestupy asi 5 cm,klickovani mezi ostatnima motorkama,auty,obcas chodci a docela casto motorky v protismeru.Do toho vseho neustale troubeni a strach z rozjetych nakladaku.Pred kazdou krizovatkou je nutno preventivne troubit a tim si vynutit misto i kdyz jsem na hlavni.Troubit se musi i mimo krizovatky,takze se troubi temer porad.Mistni se v tomhle chaosu docela vyznaji,bouracku jsem za 10 dni videl jen jednu.Takze az budete chtit priste nadavat,jak je u nas zle,myslete na to,ze jinde je to i horsi.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek A průkazku máš?
|