Komentáře ke článku: Moudří muži a ženy nad námi bdí (ze dne 15.09.2007, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Blackandres-i,
není důležité, že jsi za volantem mlaďoch, vlastně jsi to trefil: Tvařme se superhypermegaEUhumanitněkorektně. Dojnou krávu na chechtáky si ale musíme najít stůj co stůj. Nesmí to být ale národnost, rasa, přesvědčení. Najděme si skupinu, která je na něčem závislá, v tomto případě na dopravě. Ano současná civilizace je existenčně závislá na na dopravě - pracovních sil, zboží. Řidič dopravního prostředku je ta optimální dojná kráva.
Já mám zas problém s novelou 411-ky, konkrétně s pasáží týkající se RZ-ek. Má přítelkyně pracuje jako učitelka na gymnáziu. 1x jí studenti přední RZ ukradli, dvakrát RZ-ku popsali fixem vyznáním lásky, na kapotě mého druhého auta (se kterým přítelkyně jezdí) se skví klíčem vyryté srdíčko. Začal školní rok a já i přítelkyně trneme, kdy ji zastaví soudruh Orgán a zbuzeruje ji za RZ-ku s mastným flastrem a řidičákem v čistírně.
Můj otec i matka dohromady najezdili s autem tolik, kolik já za první dva roky vlastnictví řidičáku na auto. Neměl jsem zatím ani jednu nehodu (Řidičák od patnácti, dnes přes třicet). Kdo je pak rizikový řidič?
Politik musí vyrobit problém i tam, kde není, povinností úředníka je zas vycítit, kde z ho**a uplete bič (kde si vygeneruje snadnou práci a obhájí svou budižkničemnou existenci). Účelem obou skupin je nadojit co nejvíc. A lidé závislí na dopravě jsou dojnou krávou optimální a z hlediska dyskrymynace ideální.
|
|
|
njn ... na druhou stranu, bez SPZky nemá nikam co jezdit, zvlášť pokud o tom ví (tj. sundá jí to někdo na parkovišti a ví o tom před započetím jízdy), stejně jako když to někdo popíše fixem. To je prostě smůla a s tim autem by neměla jezdit na silnici, dokud závadu neodstraní.
Vemte si to z druhé strany - pokud bude dovoleno jezdit bez SPZtek, a někdo ti na přechodu srazí dítě a ujede, bez SPZky bude velký štěstí, pokud ho najdou (nebo jinak řečeno: nebudu-li mít SPZku (nebo nečitelnou), a někoho srazím, pokud budu velkej hajzl, nic mi nebrání ujet bez postihu, zvlášť pokud to bude třeba v cizím městě).
|
|
|
Řidičák od patnácti
Cože?
|
|
|
Ano ridicak od patnacti, ja mam ridicak take od 15 let. Ty jsi nikdy nejezdil na fichtlu?
|
|
|
Není náhodou tenhle typ řidičáku až od šestnácti?
|
|
|
|
Myslím, že pokud jsi skutečnej hajzl, pak nebudeš řešit, jestli SPZku máš nebo ne, ale ujedeš a problém budeš řešit "až po..."
A jak ho budeš řešit? Ublížení na zdraví není přestupkem, ale tr. činem, takže odmítneš vypovídat i poté, co Řebíček s Humlem přiostří podmínky, seženeš lístek do kina ke kterému pojedeš rovnou od nehody a vytáhneš ho třeba z kýblu s popcornem. Alibi máš, tak ti každej může..., protože nikdo tě nedonutí říct byť jediné slovo - a mučení se ukázalo jako neefektivní a zavádějící.
Toť pochod v mysli hajzla. Pochod v mysli nešikovného, zbabělého blbce je pak právě přes tu SPZku, přičemž se takový dobytek bude třást i když uvidí "dětskou policii" někde nasazovat botičku.
Jo a s tím podkurevčetem...to je známé a hysterkami tvého kalibru už tisíckrát a do zblbnutí ohrané melodrama, které velice rychle buduje lhostejný přístup k podobným nehodám na základě logického uvážení, že cizí dítě je jen cizí tvor, stejně jako tisíce hladem zkosených, afrických černoušků. A pro mě je černoch v Africe nebo děcko v Pardubicích jedno a totéž - nemám k nim žádný citový vztah.
|
|
Až ujedeš prvních pár desítek tisíc km, budeš mít pocit, že už tě nic nemlže překvapit. Až překročíš cca 50 000 km, přijdeš na to, že ten pocit byla jen iluze. U mě to tak aspoň bylo. Po první bouračce jsem přišel na to, že každý den za volantem, potřebuješ kromě řidičského umění taky dávku štěstí. Taky jsem pochopil výrok jednoho člověka, kterého jsem vezl, že "Není umění jezdit bez nehod (to je ve skutečnosti hlavně věc štěstí), umění je jezdit tak, aby až se něco podělá, se nikomu nic nestalo." To znamená jezdit tak, že budeš schopný vykompenzovat chybu, kterou udělá někdo jiný. Dřív nebo později uděláš chybu i ty a budeš potřebovat, aby někdo, kdo jel s rezervou, tu rezervu využil a zachránil ti plechy a možná i život. Bohužel spousta lidí jezdí opravdu bez rezervy a když se něco podělá, tak to nutně končí špatně.
Mladí lidé s nedostatkem zkušeností dělají logicky chyby častěji, než ostatní. Pokud jedou bez rezervy, chyba končí nehodou. Vcelku souhlasím s tím, že na řidiče - začátečníky, by měl být přísnější metr, ale nedokážu si představit, že by to tento stát legislativně a organizačně zvládl tak, aby z toho nebyl nefunční buzerační paskvil, který jen prohloubí současný korupční potenciál. Když PČR nedokáže efektivně regulovat bezpečnost provozu už teď, není šance, že by další předpis něco změnil.
|
|
|
Ale no tak!
Co treba prisnejsi metr na seniory kvuli reflexum v haji a slabsimu zraku?
Co treba prisnejsi metr na cikany, protoze kradou casto a opakovane?
etc.
Jak se jednou s "prisnejsim metrem" na nejakou skupinu lidi zacne, tak nikdo nevi, kde to skonci. Treba u koncentraku... Proto je ostatne v Ustave rovnost pred zakonem zakotvena a neni tak tento navrh vubec ustavni...
PS. pro autora - je nesmysl, ze se nalepkovat nesmi. Prave naopak. Kazdy Arab se dneska nalepkuje za teroristu, kazdy Revizionista za antisemitu a nacistu a kazdy skupina bojovniku za svobodu za All-CIA-dá skupinu, etc.
Problem je, ze nalepkovani je tak snadne!
|
|
|
Omezení věkem už existuje - nemůžeš se stát senátorem, nebo držitelem zbrojního průkazu kategorie E, atd. Nevím na tom nic závadného. Na seniory už teoreticky přísnější metr je - zdravotní prohlídky od určitého věku.
Na recidivisty už taky přísnější metr je, ne každý cikán je recidivista.
Mimochodem zmateně se motajícího důchodce na silnici snad s velkou pravděpodobností nějak zvládnu díky defenzivnímu způsobu jízdy. Mám ale problém se zvládnutím hovad, co jezdí na okresce nad 120 km/h, nebo na dálnici za běžného provozu rychlostí hodně přes 180 km/h. To důchodci obvykle nejsou.
|
|
|
Jestli ono by nebylo poněkud lepší hledat přísný metr na hovada, a nikoli na ty, u nichž je možná (obvykle je i to velmi sporné) větší ppravděpodobnost, že se takovými třeba snad případně mohou stát vzhledem k věku, rychlosti jízdy, barvě očí, rasové příslušnosti, množství alkoholu v krvi, počtem SPZ upevněných na jejich voze, a vůbec naprosto čehokoli, co samo o sobě hovadismem není!
|
|
|
Musim se priznat, ze jsem se az zastydel. Taky na okreskach jezdim 110 - 130 km/h, teda jenom tam, kde to dobre znam. Nevim cim to je, ve meste vzdy jedu predpisove, ale jak vyjedu ven mezi pole, tak mi neco rupne v bedne a zacnu jezdit jako prase*. Zkratka nejak nedokazu prekousnout, kdyz na rovince nekdo jede 80 km/h a tak zacnu predjizdet a predjizdet. Nerekl bych, ze delam vylozene prasarny*, ale ta rychlost... A nejhorsi na tom je, ze skoro nikdy ani nespecham... delam to jen tak, skoro bych rekl pro radost?
*Zdejsi osazenstvo si laskave misto "jezdim jako prase" dosadi svuj oblibeny sebeklam "jezdim rychle, ale bezpecne".
|
|
|
Termín hovado a "víc než 120" jsem nemyslel při předjíždění, ale pro některé jedince je to běžný cestovní standard na libovolné okresce. Tihle lidi rychlost omezují ne vzdáleností, na kterou mají rozhled a dění na silnici "pod kontrolou", ale pouze tím, že se udrží na silnici. Když nemůžu předpokládat, že ten proti mě nepojede třeba 150, tak se mnohdy ani nedá předjíždět. Poté co jsem v poměrně nepřehledných místech potkal jezdce jedoucí absurdní rychlostí, tak jsem na okreskách skoro přestal předjíždět.
Osobně zastávám názor, že rychlost by měla být pokud možno jen dopoučená a příkazové omezení by mělo být jen na nebezpečných místech.
|
|
|
Kazde predjizdeni je vysoce rizikova operace. Ve meste jezdim slusne proto, ze na kazdem kroku jsou chodci, zastavky plne lidi a zaparkovane dodavky, zpoza kterych muze kdykoliv vybehnout dite nebo vypotacet stary clovek, pripadne opilec. Mezi poli toto zdanlive nehrozi, jenze i tam muze pod auto vbehnout zajic ci jine zvire. A je pak rozdil jestli clovek jede predpisovych 90 nebo prasi* predjizdenim 120 - 130... Zvlast k dost otresnemu stavu mnohych nasich okresek.
*Zdejsi osazenstvo si laskave misto "prasi" dosadi svuj oblibeny sebeklam "jezdi rychle, ale bezpecne".
|
|
|
noo rychlost pri ktere se auto sotva udrzi na okresce je taky treba neco kolem 200+ i takou rychlosti se da vodit vuz po okresce ( podivejte se nekdy treba na rally )... takze nejakejch 130-150 na rovince bych vydel spis jako defenzivni styl jizdy , jeste dodam me nevadi pokud nekde nekdo jede rychleji nez je povoleno ale musi svuj vuz udrzet ve svem jizdnim pruhu a pak at si jede do apexu klidne dverma napred .... a co se tyce prdjizdeni , ja jsem nikdy nepocital stim ze protijedouci auta jedou max 90, to by byl vrchol alibismu ...
nevim me naopak prijde ze sposta lidi co uz by meli mit nejake ty zkusenosti ( jezdi denne, 15 let) tak kdyz je clovek vidi ridit tak jen zasne jakym zpusobem projizdi zatacku ( o serii ani nemluve) , nebo jak jedou na jinnem nez suchem povrchu, nebo jakym zposobem predjizdi a jezdi na dalnici, nebo jakym zpudobem umejit pracovat s pedali a volantem v aute (nekteri by bez ABS a ASR nedojeli ani nakoupit) , prijde mi ze nekteri tyto lide jezdej treba tejden, skoro mi prijde ze vetsina lidi se nenauci ridit auto poradne a bezpecne aby dokazali vsechny rizika snizit na minimum a nemuseli jezdit 20, nikdy . ja osobne bych i temto pripadum odebral ridicak , protoze moji jizdu ohrozujou ac vetsinou nejde o nic smrtelnyho ...
cili to jen tak pro upresneni
jinak druhy odstavec : stim naprostej souhlas
|
|
|
Dotaz: na tomto webu porad slysim "umet projizdet zatacky". Co se tim mysli konkretne? Jako ze je potreba mit zarazenou rychlost, pac je pak UDAJNE auto stabilnejsi? Nebo existuje nejaky specialni postup, jak si do te zatacky najet nebo tak neco?
Tezko muzete ocekavat, ze prumerny obcan, pro ktereho je auto jen prostredek efektivni dopravy (jako jsem treba i ja) muze znat nejake figle zavodniku rallye. Je to stejne jako treba s pouzivanim pocitacu - spousta lidi umi pouzivat pocitac, ale rozhodne se v nem nevyznaji tak, aby si ho dokazali spravit nebo treba optimalizovat jeho pouziti na maximum.
|
|
|
ty projíždíš zatáčky s vyřazenou rychlostí? Nebo lépe s vypnutým motorem, abys ušetřil ne?
Běžně platí to, že auta s pohonem předních kol jsou nedotáčivá a s pohonem zadních kol přetáčivá, kola bez pohonu nevyzpytatelná. Podle toho jaké máš auto musíš najíždět do zatáčky, v každém případě se zařazenou rychlostí, protože až budeš v zatáčce hledat kvalt bude už hodně pozdě.
Bože co v těch autoškolách učí?????? Zřejmě povinnou výbavu lékarničky
|
|
|
tak na ty poučky s přetáčivostí a nedotáčivostí rychle zapomeń než se ti to někde vymstí a už vůbec to nešiř jako dogma.To totiž platí jen v jakýchsi ideálních, v praxi nedosažitelných podmínkách.někdy stačí totiž třeba obout na jednu nápravu jiné pneumatiky (podivný zvyk dávat zimní jen na hnaná kola) nebo dát do kufru nějaký náklad a všechno je naopak.
|
|
|
Mě poučovat nemusíš, ročně najezdím kolem 30 000km a období závodění jsem si taky prožil, taky dokážu projet zatáčku hodně rychle. Ale jak stárneš tak si začínáš uvědomovat i to co může být v zatáčce nebo těsně za ní. To že projedeš zatáčku smykem ve 120 km/h je sice hezké, ale jenom do té doby než v protisměru pojede stejný závodník, to z vás obou potom zbude jenom pár kilo masa rozházeného kolem hromady šrotu
Taky se ti může stát (a mě se to stalo několikrát) že v zatáčce do které nevidíš půjdou děti, a ony ty potvory nechodí po krajnici, ale světe div se chodí i vedle sebe ( a nejen děti). Kdybych tu zatáčku projížděl smykem, tak jak to tvrdí místní "závodníci" tak bych aspoň jedno svezl na předním skle.
Není umění projet zatáčku na hranici možností, je umění projet zatáčku tak aby když se něco vysere, tak abys to dokázal ukočírovat....
|
|
|
Samozrejme ze v zatackach mam vzdy zarazeno, nejsem uplny ignorant. Jen me zajimalo, co to tady furt vsichni melou o "umeni projizdet zatacky". Mozna byste misto zbytecneho rozcilovani mohl na toto odpovedet.
A co v autoskolach uci? V mnohych vubec nic. Majitel se zkratka se studenty dohodne, ze vsichni maji lepsi veci na praci nez si pod kapotou ukazovat olejovou merku a vzduchovy filtr, natoz nedej boze ztracet cas vysvetlovanim, jak ta prevodovka prizpusobuje zmrsenou momentovou charakterstiku spalovaciho motoru. Po pravde receno, vetsina mych znamych a pribuznych vrstevniku v autoskole najezdila sotva 10 hodin a to jeste vetsinou nekde cekali na instruktora, az si ve meste neco zaridi. Nechci ani domyslet kvalitu studentu z autoskol v prdelich, ve kterych neni ani viceprouda komunikace, natoz semafory nebo tramvaje.
|
|
|
"Umění projíždět zatáčku" - nevyletět z ní a projet ji co nejrychleji nebo nejpohodlněji, dle vkusu každého soudruha. V praxi to obnáší volbu stopy pro průjezd zatáčkou a průběh zpomalování a zrychlování - vše pochopitelně přiměřeně situaci na silnici, vlastnostem auta a schopnostem řidiče.
|
|
|
No, mně přišlo už snad do tohoto vlákna zbytečné psát, nicméně ona je samozřejmě naprostá pravda to, že
"Tezko muzete ocekavat, ze prumerny obcan, pro ktereho je auto jen prostredek efektivni dopravy (jako jsem treba i ja) muze znat nejake figle"
Jenže pak se ten průměrný občan nesmí divit, že existují lidé, již mohou ve svém autě touž zatáčku, v níž zmíněný občan při šedesátce riskuje zdraví své, svých dětí, kolemjdoucích, i těch vajec, jež má u zadního skla, projet naprosto bezpečně a spolehlivě stodesítkou.
A nesmí se prostřednictvím volených tupců zasazovat o to, aby jeden idiot dal před zatáčku omezení na 50, a druhý bezprostředně za ní zpoza buku vybíral pokuty za 53 km/h.
|
|
|
Aha, takze nejaka advanced verze te bezne zname poucky, jako ze v prvni polovine zatacky se ma zpomalovat a za jejim vrcholem pridavat? Ze se ma najizdet ke stredu pruhu podobne jako to delaji formule?
A co takhle v autoskole rovnou ucit otocku s ruckou, soucasne ovladani brzdy a plynu jednou nohou a jine rallye vychytavky, to byste nechtel?
Ale je fakt, ze povinne alespon nejake zaklady "skoly smyku" by mozna neuskodily...
|
|
|
Najizdeni do zatacky, projizdeni jejim vrcholem i jeji opousteni nas teda kdysi v autoskole ucili a to jak do levo i pravotocive ... a nechapu proc to shazujes temi formulemi, protoze u pravotocive zatacky je to najizdeni od delici cary proste jasny fakt ... ostatne na snehu se zatacka snad ani jinak nez spravne projet neda a platilo to i kdyz jsem mel jeste Subaru - ten pohon vsech ctyr sice dokazal to auto vytahnout z kdejake slamastiky, ale ne vzdy jsou okolnosti zrovna vhodne na pridavani plynu ...
|
|
|
Ja nevim, ale me to zpomalovani pred zatackou a pridavani uprostred ni prislo tak nejak automaticky... nejak jsem to vycitil jako nejefektivnejsi z chovani auta (po par mesicich jezdeni). A to jsem se rozhodne "nenarodil s volantem v ruce", v autoskole mi to slo jak psovi pastva a pred zkouskama jsem si musel par jizd priplatit (udelal jsem ale napoprve). A s formulemi to neshazuji, jenze az po dlouhe dobe jezdeni jsem pochopil, proc pri projizdeni zatacek zavodnici voli zrovna takove ci onake oblouky (jak jde poznat z cernych car na draze).
Ostatne, vetsina lidi ma v autoskole plne kecky toho naucit se VUBEC ridit, takze me ani neprekvapuje, ze si tyhle "vychytavky" pak nezapamatuje.
No, to je jedno. Vzhledem k tomu, ze jsem majitelem "Feldy f kombiku", tak nejake rallye triky (nejen v zatackach) ani zkouset nehodlam. A nejspis bych je nezkousel ani kdybych mel Audi nebo BMW, pac hrat si na Fast and Furious v beznem provozu neni zrovna nejlepsi napad.
|
|
|
Ja ziju v horach, takze to, cemu ty rikas rallye triky, je tady v zime prakticky nutnosti ;-) A v lete se pak takovy zimni trenink zakladnich znalosti chovani auta docela hodi v pripadnych kritickych situacich ...
|
|
|
Ano, v podstatě jde o aplikaci těch známých pouček na konkrétní situaci - jak jsem psal - moje V480 bezpečně snese věci, při kterých by otcův Blazer už dávno ležel koly nahoře někde ve škarpě.
Rallye vychytávky by se v autoškole klidně učit mohly. Stejně jako zvládání smyků a jiné legrácky. Cokoli, co člověku umožní naučit se zvládat různé situace, rozeznávat, co si ještě bezpečně může dovolit a kdy už jde o hubu... Třeba já jsem takhle v zimě několik lidí na zamrzlém parkovišti vyváděl ze, zdá se častého, omylu "Mám ABS, mně to do smyku nepůjde".
Já bych do osnov autoškol zařadil klidně i návštěvu pitvy oběti dopravní nehody.
|
|
|
máš jet tak, aby sis byl jistej, že tu zatáčku projedeš ve svým pruhu a abys byl schopnej zastavit na vzdálenost, na kterou vidíš. ono to zas tak složitý není, jen je někdy nepohodlný to dodržovat, a proto to spousta lidí prostě nedodržuje a na 99,9% procent se nic nestane, no a z toho 0,01% jsou pak ty mrtví...
mimochodem, já autoškolu odjezdil celkem poctivě, asi to holt zálěží na firmě...
|
|
|
Umet projizdet zatacky = drzet se striktne ve svem pruhu. Je to jednoduche, ale prekvapive malo vidane. :-/
|
|
|
Co by na to řekli autobusáci, co jezdí po úzkejch okreskách na horách? :-)))))
Spíš je důležitý, aby mě připadné protijedoucí auto nepřekvapilo, ne?
|
|
|
ano "idealni" postup samozdrejme jakysi je , ale musis se vzdy prispusobit danne "trati" a situaci , pokud si dokazete predstavit jakym spusobem pusobi sily na auto kdyz projizdi zatacku pak odvodit tento postup nemuze byt nic sloziteho. (pripadne postnu obrazek, tezko se to popisuje ). Rychlost se radi take proto aby mel jezdec moznost pomoci plynoveho pedalu zkrotit pripadnou nedotacivost/pretacivost tak pouze pridava ci ubyra plyn ( nizsi rychlost st. = vetsi citlivost ale rychlejsi odezva ) muzete tomu rykat stabilita :) , a taky aby nesmyslnym podrazeni uprostred nevyvinul ( pro nekoho :) ) "nahodnou" brzdnou silu na kola ktera by mohli castecne na okamzik stratit prilnavost a ridici pekne zavarit ale hlavne aby pri minuti apexu mel maximalni vykon na vyjezdu a tudiz nejvissi rychlost na konci rovinky ktera ja za dannou zatackou (protoze kdyz stratite na vyjezdu bude stracet celou rovinku ) ale to uz zachazime opravdu moc daleko .
mimochodem jak tu nekdo psal ucit lidi vyznamu "brzda+plyn" by myslim hlavne u vykonnych zadokolek ale i obycejnych predokolek (umi pak byt i hodne pretaciva ) nebylo az tak od veci , obcas to muze hodne pomoci , u tech zadokolek hlavne pri najezdu do zatacky kdy ridic neproslapne pri podrazeni plyn ale uz ma najeto do zatacky to muze mit osudove nasledky . Take moznost davkovat si brzdny ucinek mezi napravy neni uplne od veci , pokud to na aute neni nastavitelne , coz na vetsine serii nebyva .... ;)
Tezko se to poisuje a urcite sem nenapsal vse , lepsi je si to parkrat skusit .... ja jen ze teorie samozdrejme existuje uz z podstaty fyziky...
ano ale zasadni rozdil mezi pocitacem a autem je ten ze kdyz neco podelate na pocitaci tak tim na 99% neohrozujete zdravy okolnich spoluobcanu (ikdyz nektere urednice kdyz je vidim jak bojujou s wordem tak to obcas zavani ohrozenim meho zdravi )
|
|
|
No, pro obycejneho uzivatele bude asi nejlepsi nejezdit do zatacek jako prase. A kdyz uz k nejakemu tomu prokluzu dojde, pocitac v ESP to urcite spocita a uridi rychleji nez 10 panu "mam to f ruce" JJ a ZZR dohromady...
|
|
|
Definujte prosím jednoznačně "jezdit jako prase".
Obecně se s tím dá pochopitelně souhlasit - a právě proto tu celou dobu píšu o tom, že je důležité aby se každý naučil rozeznávat, co je a co není bezpečné a co už je prasení. V danou chvíli na daném místě za daných podmínek. Jsou zatáčky, kde je povolených 90km/hod ale kdybych tam s Blazerem jel 70, otočím to do škarpy. A právě poznat to, že s daným autem na daném povrchu musím jít třeba až na 50km/hod abych to projel bezpečně, je klíčem! A ano, má to i druhou stranu - jsou místa, kde v určitou dobu není zásadně nebezpečná ani jízda o něco (nebo i o dost) rychlejší, než je oficiální limit a jsou auta, která snesou víc.
ESP a podobné hračky sice s lecčíms pomohou ale ani ony nejsou samospasitelné a je více než vhodné, aby si o nich čověk něco zjistil, případně si je někde (okruh, škola smyku) na vlastní kůži vyzkoušel a na základě toho potom vzal do úvahy, co si může dovolit a co už ne.
|
|
|
"Jezdit jako prase" znamena jezdit na hranici moznosti auta a/nebo ridice - coz je mj. pripad toho rallye, ze.
Argument o tom, ze nektera auta jsou lepsi nez jina je sice pravdivy, ale jak jste sam uznal - kdyz jedete lepsim autem, davate tomu vic pohulit. Takze kdyz pojedete S120 tak bude ten limit na 60 km/h, kdyz pojedete vasim V480 bude to 110 km/h - ale v obou autech pojedete v blizkosti hranic jejich moznosti, takze v realu vlastne ve V480 zadnou vyssi bezpecnost neziskate. Proto jsem zde take opakovane psal o rceni "jezdim rychle, ale bezpecne" jako o sebeklamu.
Beru to z toho pohledu, ze bezny uzivatel napriklad nema ani paru o tom, jak funguje TV prijimac - coz mu ovsem nijak nebrani jej uspesne pouzivat. Jakkoliv se zde tedy muzeme rozcilovat, ze "vohnouti nechapou dynamiku auta a nemaji skolu smyku, pyco", realita je takova, ze zkratka to obcas nekdo neodhadne a vychytavky jako ESP muzou pomoci. Skola smyku je sice skvela vec, jenze grify, ktere se tam (mozna) clovek nauci, zpravidla funguji jen prave na tom jeho aute.
|
|
|
OK, na téhle definici prasáckosti bychom se i shodli. Mne by nevadila ani takováto jízda, pokud jí člověk ohrožuje jen sám sebe, ale budiž.
Ale co když tou Schade pojedu 50km/hod a Volvem 100km/hod - tj. v obou případech s nějakou reservou pod tou hranicí? To je to, o co tu jde - nejít až na/nad tu konkrétní a individuální hranici s tím, že je poměrně jedno, kde na tachometru tato leží. Jenže k tomu, abych si mohl nechat reservu, potřebuju být schopen určit, kde ta hranice leží.
U TV přijímače zpravidla nejde o život ;-) U auta ano a když občas vidím, jak jsou lidé zblblí reklamami ("mám ESP a ABS woe, tak to zastaví a nemůžu dostat smy, no ni?"), tak jen koulím očima a doufám, že dotyčné na silnici nepotkám.
Škola smyku a obecně odzkoušení si risikového chování v kontrolovaném a bezpečném prostředí je jedním z faktorů, nikoli jediným. Dost pomáhá třeba elementární znalost fysiky - stačí bohatě kinematika na úrovni druhého stupně základky.
|
|
|
Ja myslim, ze se tu resi uplne pitomosti. Kolik z nas uz nekdy ve vyssi rychlosti vyletelo ze zatacky? Ti kdoz vyleteli, kdy to nebylo primo geometrii silnice, ale klimatickymi vlivy (dest, snih, led apod.)? Kolik procent nehod je zpusobeno tim, ze ten, kdo ma odjeto >50kkm, vyleti na suche silnici ze zatacky?
Tam vazne nebezpeci nevidim. Je-li do te zatacky videt, necht si ji kazdy jezdi treba driftem v protismeru. Vidim spoustu mnohem vetsich risik - predjizdeni tam, kde neni videt do protismeru, nepozornost, ignorance, jizda rychlosti, pri niz lze zabrzdit az na miste, kam neni videt apod. Ale tahle risika nejsou snadno eliminovatelna, takze se z toho vseho dela takovy problem, ktery lze snadno vycislit a metodou norimberskych trychtyru siroke populaci vtloukat do hlavy, tudiz problem rychlosti.
|
|
|
Ano, ramcove se shodneme. Nicmene smutna pravda je takova, ze pokud zatacku shodou nahod (list na silnici atd.) nezvladnete ve svem V480 pri 100 km/h, budou pripadne nasledky o dost horsi. On uz jen ten prosty fakt, ze kineticka energie roste s polovinou mocniny rychlosti je dostatecny argument pro to, ze "jezdim rychle, ale bezpecne" je pouhy sebeklam. Staci se podivat, jak jsou auta rozsrackovana pri standardnim celnim 64 km/h crashtestu. A to je blbych 64 km/h...
Je mi uplne sumak, jestli si o me ridici Audin a BMW (zvlaste ti, co to "maji f ruce, pyco") v zatackach mysli, ze jedu jako kloboukar. Ostatne, vzhledem k tomu, ze jen naproste minimum z nich me predjizdi mam pocit, ze az zas tak "posrane" ty zatacky neprojizdim...
|
|
|
Když běžný uživatel udělá chybu při používání TV, těžko někomu ublíží, nebo způsobí škodu.
Když udělá chybu při řízení auta, může natropit škody hodně, nebo způsobit smrt dalších lidí.
Z toho je třeba vycházet a auto bych přirovnal k ostře nabité zbrani.
Několik let jsem učil v autoškole a hlavní pravidlo, které jsem se snažil svým žákům zafixovat v paměti bylo:"Pamatujte, že na silnici je kolem vás spousta lidí, kteří se snaží způsobit vám v každém okamžiku co největší problém. Na všechny možné problémy musíte být připraveni a počítat s nimi".
Snažil jsem se při jízdách, aby si žáci vyzkoušeli řízení za všech myslitelných podmínek a na různých silnicích.
Přesto jsem přesvědčen, že autoškola může i při nejlepší snaze dát žákům jen základ, protože pokud by je měla připravit na většinu situací, musela by výuka trvat několik let a byla by finančně tak náročná, že by asi řidičů výrazně ubylo. Jediným výsledkem takové situace by bylo to, že by na silnicích přibylo spousta lidí, kteří by prostě jezdili bez výuky a bez ŘP.
Co se týče návrhu poslance Šleicha, nikdo mi nevymluví, že je silně ovlivněn tím, že on sám patří ke skupině těch, kteří si z dodržováním předpisů nedělají starosti. Viz jeho přistižení při řízení v opilosti.
|
|
|
no pro obycejneho uzivatele mozna kdyz netusi a nechce, ale pak mi prijdou irelevantni jeho nadavky a tvrzeni ze "prasim" , protoze z meho pohledu zas vicemene "prasi" on nesmyslne pomalou jizdou ;)
pokud chcete jezdit rychle tak vam zadny pocitac nepomuze , nebo nevim, ale este sem nevydel v seriovych autech ze by sam proslapaval plyn pri podrazeni , nebo ze by pri najezdu do zatacky vytvarel lehkou pretacivost .
muj osobni nazor ze tyto veci vytvari auto jeste vice nebezpecne pokud se snim zacne jezdit na hrane ( pro vas asi to vase "praseni" ) , protoze vsechno ten pocitac proste neukoriguje a ridic si pak navyka na velmi spatne navyky a hodne se divi co se to najednou deje (nahla zmena povrchu, nebo poskoceni auta ) , nehlede taky na to ze to byva vetsinou v kombinaci s neskutecne preposilovanym rizenim (podle me velmi zradne) ktere je tak "mrtve" ze kontakt s vozovkou je temer nulovy. A jak tu nekdo psal abs muze taky brzdit smykem , nehlede na to ze pokud chcete ostreji brzdit v lehke zatacce abs zacne ve vetsine aut "klepat" uz pri lehkem odlehceni jednoho kola coz neni ani zdaleka na hrane celkove adheze vnitrnich gum a ani vnejsich pokud si predstavime ze auto by si pak vice "sedlo" a kola by sly jste vice do negativu , abs je ve podle me ve vetsine aut na velmi spatne urovni. Pokud clovek dokaze davkovat brzdy tak aby se kola protacela o cca 20% pomaleji (nebo aspon na hrane adheze) nez by meli ma o neco kratsi brzd. drahu nez s abs , a to i na rovince.
Takze doufam ze pro priste uz o nekom, kdo jede v useku kde se bojite jet 50 pojede klido (predpisovych) 90 , nebudete tvrdit ze prasi a bude mit taky klido felinu jako vy. Nikdy nevite , jaky ma podvozek, jaky je ridic, jak moc to tam zna . Schvalne kdy jste naposledy menil alespon tlumice za nove (seriove?) ?
btw: nick Caleb mate z hry Blood ? :)
|
|
|
A to jste se me dotknul. ;-) Specialne za tlumice, gumy, brzdove desticky a opravy/serizovani geometrie jsem uvalil uz alespon polovinu trzni hodnoty auta - to jsou totiz veci, na kterych pri praseni nejvic zalezi. Je jasne, ze si na Feldu nedavam Continentaly gumy a Monroe tlumice, z hlavy uz konkretni znacky nevim (resp. jsem linej to hledat ve fakturach), ale je to vzdy tak z prostredku cenoveho rozpeti. Jinak na kontroly a mereni techto veci jezdim kazdych 10 tisic km, nechavam menit dle potreby. Sam si spravim leccos, ale hrabat se v bezpecnostne-relevantnich soucastech mam strach - uz jen proto, ze obcas rozhodne nejezdim predpisovymi rychlostmi.
Jo a ten nick mam z Bloodu (pan je znalec?)
|
|
|
Jen mala poznamka pro Caleba. Pracobal jsem v autoservisu a několikrát jsem zažil akci, kdy tlumiče Monroe pro Felicii byly lacinější, než orig. dodávané z Mladé Boleslavi a označené logem Škoda.
|
|
|
nechtel jsem se Vas dotknout ale kdyz ste to tak vzal vas boj ;) .
Jen pro upresni sport podvozek na felinu vyjde bratru na cca 20k , to jsem myslel tim ze nikdy nevite co ma kdo za podvozek . Jakakoliv serie (treba i od monroe, ikdyz pochibuji o jeji kvalite ale to je ted vedlejsi ) je proste "meka" na ostrejsi jizdu . Ale to by zas bylo na dalsi odstavec ... snad jen podvozek = tlumice + pruziny+stabilizatory , nastaveni odklonu + geometrie a volba pneu+tlak. mozna by jste docela koukal co lze dostat z rodinneho vozitka na nakupy . Proto jsem psal ze muze mit klidne felinu ( akorat jsem tam mel dat sluvko "skoro" )
Jinak rad slysim ze temto vecem venujete takovou pozornost, neni to moc obvykli jev . Prekvapil jste me. Jen doufejte ze kdyz date neco v servisu vymenit tak vam to tam taky vymenej...
ps: nahodou jsem si na ni vzpomel tak me zajimalo jestli je to mozny ... :)
|
|
|
Eh, no, vite, kdyz mate auto vazici 1200 kg a k tomu motor celych neuveritelnych 55 kW, tak je "investice" do sportovniho podvozku ponekud bezpredmetna... Na zavodeni to fakt neni a tuzit to nehodlam. ;-) Mimoto uz tak je v tom aute citit kazdy kaminek, takze tvrdsi podvozek radsi ne-e.
O servis nemam strach, je to clovek ktery spravuje auta sirokemu okoli. Zname se osobne jeste z doby, kdy jsem auto vubec nemel. Kdyby nebyl poctivy a zrucny, asi by on a jeho manzelka nejezdili "nalozeni f medech".
|
|
|
Pane kolego, ta kultura Vaseho jazykoveho projevu, zapracujte na tom...
|
|
|
mimochodem uz to tu bylo myslim ale : http://www.youtube.com/watch?v=Sc_eoDUc6b4&mode=related&search=
toto je pro Vas priklad "praseni" ? resp. kolik z celeho toho videa je podle vas praseni ?
|
|
|
to teda je. i když zřejmě (spíš náhodou) nedošlo k bezprostřednímu ohrožení dalšího účastníka provozu, jde o způsob jízdy nepředvídatelný pro ostatní, k dalšímu nepřijatelnému chování patří nedodržování bezpečné vzdálenosti, podjíždění, jízda v odstavném pruhu, jízda rychlostí vylučující zastavení na dohled etc. etc.
tohle jsou lidi, které je prostě třeba ze silnic vymést.
|
|
|
co je na tom zas tak nepredvitelnyho ? asi mate primarne na mysli tu cast D1 z prahy do mnichovic ze ? no na druhou stranu ostani jeli taky dosti nepredvitalne ( nesmyslna soubezna jizda ve vsech pruzich (kuli tomu to podjizdeni), absence blinkru a obcasna nepozornost co se deje za nimi ) , docel jsem se divil ze mu to tam nikdo najednou neztrhl, asi meli vsichni zucastneni stesti . Taky se mi nelibej vsechny manevry ktery tam dela a taky i nektere mimo D1 ( nektery prejizdeni vyslo jen diky stesti ) , nektery jsou opravdu zbitecne nebezpecny , ale videt to pouze takto jednostrane ma za vysledek prave to ze to na tam na ty D1 vypada tak jak vypada ...
mimochodem , jak chcete nekoho predjizdet (na okresce) a zaroven dodrzet bezpecnou vzdalenost a taky ostanim dat vcas vedet ze budete predjizdet ?
kdyz jedete pres horizont ste si jistej ze vzdy jedete tak rychle aby jste zastavil na vzdalenost na kterou vydite ?
|
|
|
Aaa, legenda se vraci.
Ten "clovek" misty moc spoleha na reakce ostatnich lidi, kdyz se pred nekoho cpe. Sam vim, jak se obcas leknu, kdyz me treba vysokou rychlosti predjede motorkar se rvoucim motorem. Nutno podotknout, ze dotycny ma alespon auto (a hlavne brzdy), ktere je na podobne praseni staveno. Bohuzel (?), cerne kroniky jsou plne lidi, kteri jezdi takto "rychle, ale bezpecne". Jo jo, cara neni zed!
Stejne mam pocit, ze na tom videu jel s majackem... jinak by se asi tezko odvazil to zverejnit. I kdyz, kdyz za sebou vidim jakekoliv nadmerne spechajici auto, tak se taky radsi klidim ke krajnici - to proto, abych nebyl v dosahu az dotycny pri sve "rychle, ale bezpecne" jizde dostane smyk treba na listu ze stromu nebo vymolu...
|
|
|
" Bohuzel (?) " - vy mate ale napady :)
a ano jak tam pise "line not a wall" tak ten "opravdovy zakaz opredjizdeni" je v tom useku jen kuli tomu ze v prosmeru je stoupaci pruh , vlasne jen jakasi norma ktera ma ridice upozornit ze je v protismeru vic pruhu , jinny opodstatneni ta cara v tom useku proste nema ...
|
|
|
On už ti to vypsal JJ a myslím, že docela pochopitelně. To, že se bráníš uznat, že tvůj názor není až tak jinej než jeho je tvá věc.
Protože jsi jmenoval i mě, aniž bys ode mě někdy mohl číst "mám to fruce" nebo "umím řídit", tak za sebe napíšu jen tolik, že po tom, jak jedu je každýmu pendrek do doby než někomu něco udělám/rozbiju. Pokud se ti to nelíbí, jdi si stěžovat třeba na Ústřední...topení.
Na motorce bych já osobně ABS nikdy nechtěl, neboť jsem to zkusil, nesedí mi to...a hlavně jsem zažil situace, kdy mi smyk zadního kola poskytnul platné služby ve změně stopy. Vím, jak fungují tito elektroničtí skřítkové, které jsem si zaplatil ve svém autě, no jezdím tak, aby mohli stále jen odpočívat. Za 25 000km (3/4 roku) jsem ve své C1 vyzkoušel v praxi ABS jen asi 3x...a to je tam ještě EBS a CSC.
To já jen tak - abys tak asi viděl, jak daleko jsi od pravdy a jak hluboko sahá moje právo nazývat tě oslem. Ale začal sis ty tím, žes bral moje jméno nadarmo.
|
|
|
Tak pardon. Ale doufam, ze sam uznate, ze patrite k te nejradikalnejsi casti zdejsiho osazenstva. Tudiz jste nejvic na rane pri rychlem davani prikladu lidi, kteri (soude dle obsahu prispevku) pravdepodobne jezdi "rychle, ale bezpecne".
|
|
|
Nejradikálnější = nehodí flintu do zelí, když 3-4 "znalci" čerpající z médií jako je TV nebo Aktualne.cz řeknou, že je to jinak "protože proto"? Aha... tak pak máš pravdu.
Ale nevím, jakou kauzální souvislost má mé lpění na mém, nesnadno utvořeném názoru a na "jezdím rychle a bezpečně"?
Milej pane...řeknu něco, co se ti set sakra líbit nebude a budeš zde plamenným projevem líčit, jaký jsem sobec a darebák, ale budiž. Jezdím tak, abych se já sám nedostal do potíží. Je to samozřejmě spojeno s tím, abych neublížil jinému jak na zdraví, tak na majetku. Takže jezdím sice rychle, ale snažím se jezdit s rezervou, tedy bezpečně... Ale ne bezpečně pro pičuse, který letos v červenci u Pohořelic svá podkurevčata převáděl i s jízdními koly přes dálnici. Takovou bestii sežehnu a zaplatím to životem a strojem. Nicméně věřím, že každý slušný člověk plivne do ksichtu každému, kdo by chtěl na zabitého motocyklistu svalovat vinu, že na dálnici narazil do dětí, která s jízdními koly přelézala svodidla jen proto, že nejel 130, ale 170kmh. Na hovno pak bude dotyčnému rodiči/dojiči cizího neštěstí ukazování fotek v TV Noha a pláč nad tím, že malí debilové chodili do základní školy.
|
|
|
Hmm, to mi pripomnelo pripad, ktery se stal u Rohlenky: Dve nametene "damy" se rozhodly, ze se z oslavy musi jit provetrat. Tak ze stolu sebraly flasku vina a sly si sednout ven - na svodidla mezi pruhy dalnice. Jako na potvoru tam nejaky chudak v aute dostal smyk, napral to do svodidel a obe "damy" zrasoval tak, ze byly na miste mrtve. Mam pocit, ze zrovna prselo, takze ridici auta naparili "neprizpusobeni stavu vozovky" a sel sedet. To, ze "damy" nemely na svodidlech co delat nikoho jaksi nezajimalo. Takze asi tak k tomu vasemu "každý slušný člověk plivne do ksichtu každému, kdo by chtěl na zabitého motocyklistu svalovat vinu, že na dálnici narazil do dětí, která s jízdními koly přelézala svodidla jen proto, že nejel 130, ale 170kmh".
|
|
|
"Slušnost" a rozhodnutí soudce-člověka dle nějaké společenské objednávky není jedno a totéž! Na to není radno zapomínat!
|
|
|
To mate sice pravdu, jenze dokazu si celkem zive predstavit, co by bylo v TV zpravach, kdybyste do tech lidi prechazejicich dalnici opravdu narazil: Nejdrive by moderatorka hebkym hlasem oznamila ze "u Pohorelic bezohledny, v minulosti za nebezpecnou jizdu jiz trestany, motocyklista - pirat silnic, ktery v danem okamziku jel o 40 km/h rychleji nez je limit, zpusobil vaznou dopravni nehodu na dalnici. Srazil a zabil cloveka S DETMI prechazejicimi silnici. Sam za svoji BEZOHLEDNOST zaplatil zivotem." Nasledne by nasledoval rozhovor s "odbornikem na dopravu", ktery potrvdi, ze kdyby onen pirat jel 130 a ne 170, tak by to ubrzdil. Pote prijde zivy vstup na ministra dopravy, ktery oznami, ze na zaklade TRECH takovych pripadu za poslednich DESET let rozhodl o instalaci automatickych vysuvnych bodcu pred kazdym vetsim mestem v blizkosti dalnice, ktere tyto nebezpecne motorkare zastavi.
Mozna byste mel konecne prekousnout, ze soucasna spolecnost holt nerada slysi o smrti deti (hlavne tech bilych, jejichz rodicove jsou z sedeho prumeru).
|
|
|
rozobera sa slusnost.
pripada vam na vasich dvoch pripadoch nieco slusne? realne to hej, ale ...
|
|
|
Dovolím si podotknout, že ten člověk s koly a potomstvem má na pěší přecházení dálnice v podstatě stejné právo, jako ty máš právo jet po dálnici 170 km/h. On páchá přestupek, ty pácháš přestupek. Kardinální otázka podle mě je, jestli má řidič (občan) povinnost očekávat, že ostatní řidiči (občané) nebudou dodržovat předpisy.
Já si naopak myslím, že jako řidič mám právo očekávat, že ostatní budou předpisy dodržovat a tomu mohu následně přizpůsobit svou jízdu.
|
|
|
"On páchá přestupek, ty pácháš přestupek" ale predsa len jeden z nich je vetsie hovado. shvalne ktory podla teba. IMHO chodec prechadzajuci dialnicu sa da prirovnat k 170kmh tak na pesej zone. priestupok ako priesupok
"ako řidič mám právo očekávat, že ..." pravo na to mas. ale aj povinnost (podla zakona zdraveho rozumu) ocakavat, kazdy iny vodic obcas nejaky predpis porusi (ci uz chtiac, alebo nechtiac) a tomu prispuosobit jazdu. aspon do urcitej miery. ja napriklad s 170 na dialnici pocitam. ze tam bude krizom prechadzat skuolka uz nie.
|
|
|
Odpoved na projizdeni zatacek zni : rutina. Co delate rutinne tomu prestanete postupem casu venovat stoprocentni pozornost. Pak treba rano premyslite, jestli jste vubec zamknul byt, kdyz to delate denne s odchodem do prace.
|
|
|
rutinne muzete projizdet zatacky "hranate" treba 30 let.
|
|
|
Jak projizdet zatacky?
Dobry hlod , jenom priklad jak projizdi zatacku cestovni special , rekneme neco ve stylu F1 na asfaltu a nadupane WRC na sotoline.....................jine rychlosti , jine brzdeni jiny styl projeti zatacky a vzdy se jedna o to projet zatacku na DORAZ ......................
Ja nejsem zavodnik a neprojizdim ani v zime zatacky na doraz.........tudiz nemusim umet zaroven brzdit a pridavat plyn a podobne triky nejedu zavod a o idealni stope snad nemuze byt ani rec , mam svuj pruh a to vubec neni idealni stopa ....spise vyuziju jak spravne brzdit a vyhnout se prekazce nebo jak vybirat smyky a aquaplaning ci jak se to pise apod ..............a hlavne naucit se spravne reagovat............nebo je to mysleno jak nejrychleji projet zatackou aniz bych opustil svuj pruh?...........:-)
Takze jak projizdeji zatacky ? prejizdeji cary ? Proste jedou rychleji nez je vhodne pro dany typ auta a ridice?
|
|
|
Bezpečnost a "prasáckost" jízdy nezávisí pouze na rychlosti. Něco jiného je, pokud jedu T613 po okresce na které je halda bláta od kol traktorů a ještě k tomu prší a něco jiného je když po téže okresce, ovšem čisté jedu za jasného počasí sníženou V480...
|
|
|
Milý Calebe, netrap se. Pamatuji dobu, kdy se autem skutečně jezdilo "pro radost", kdy cílem byl příjemný pocit z jízdy. Řízení vozidla nebylo utrpením. Nebylo nutné neustále řešit, že když pojedeš o několik km/h rychleji bude "ti odňato", pojedeš-li naopak o několik km/h pomaleji, ten kamion za tebou Tě rozsápe.
Hlavním kritériem kvality řidiče byla schopnost nepůsobit dopravní nehody, včetně těch malých. Rychlosti (mimo obec) ze kterých máš výčitky svědomí byly v polovině minulého století na silnicích naprosto běžné...
Slogan, který nazýváš sebeklamem byl zcela oficiálním heslem a byla to základní zásada vyučovaná v autoškole. V současnosti se asi vyučuje spíše: "Jezdím pomalu, ale nebezpečně".
|
|
|
Vsak ja se tim netrapim. A "rozhreseni" nepotrebuji od vas. Toho "rozhreseni" se mi dostane az
1. potkam pri predjizdeni v protismeru stejne prase* jako jsem ja, pripadne nakladak nebo strom, nebo
2. az si nejaky moudry urednik ci policista vsimne, ze na me trase jezdi jako prase* kde kdo a necha tam namontovat skryty pevny radar s fotoaparatem. Zminovane "rozhreseni" mi pak poskytne urad obce s rozsirenou pusobnosti pote, co me zmineny radar v jedinem tydnu 6x po sobe vyfoti pri prekracovani rychlosti...
*Zdejsi osazenstvo si opet misto "prase" dosadi sebeklam "clovek, ktery jezdi rychle, ale bezpecne".
|
|
|
cítím s Vámi - také mi mnohdy (téměř vždy) ujede noha a jedu šílených 110-120 a opravdu jen pro radost.
|
|
|
Jo jo, jsme holt pirati silnic. Navrhuji udelat pro spolecnost dobry skutek a jit se dobrovolne nabonzovat na nejblizsi sluzebnu Policie CR. ;-)
|
|
|
Presne tak. Ale kdo by nam rano dovezl cerstve rohliky?
|
|
|
Sveho casu je rozvazel ucednik na bicyklu v nusi.
|
|
|
|
A co měl chudák dělat, když neměl řidičák? Nota bene když auťáky tenkrát byly relativně drahý.
|
|
|
Ovšem pozor, hovoříš-li i nálepkování, hovoříš o stereotypu, který na druhé straně pomáhá rozhodnout se v situacích, kdy nemáš dost informací. Z tohoto pohledu je 'nálepkování' nutné a užitečné.
|
|
|
moc hezky napsaný, souhlas na 100 proc., hlavně s tímto - citace z tvého příspěfku:" Není umění jezdit bez nehod (to je ve skutečnosti hlavně věc štěstí), umění je jezdit tak, aby až se něco podělá, se nikomu nic nestalo. "
|
|
|
naprostá pravda, tvoje slova pozlatit a zarámovat...
bez ironie, tohle myslím vážně
|
|
|
Vystihl jsi to naprosto presne. Nebyva zas takovy problem s mladymi nezkusenymi ridici, ale s temi, kteri uz ziskaji klamny pocit, ze jiz umeji dobre ridit a to zadny zakon postihnout nedokaze, protoze nekdo tu klamnost pochopi rychle a nekomu ta iluze vydrzi dlouha leta, pripadne i cely zivot. Ostatne jak vsichni vime, i v diskuzich na D-F se takovito nezdrave sebevedomi ridici vyskytuji.
|
|
|
Souhlasím s prvním odstavcem, ale ten přísnější metr je IMHO nesmysl. Jsem pro nějaký druh omezení, ale nepřemýšlel jsem nad tím natolik, abych teď navrhl něco konkrétního.
Druhá věc je nemožnost rozumné kontroly, takže bych se na to spíš vykašlal.
Jediné co mě napadá, je zpřísnit postihy v případě způsobené nehody.
|
|
|
Naprosto souhlasím. Popsaným vývojem prošel asi každý, kdo už dostal rozum. Kdo rozum nedostal, valí po okreskách na doraz ještě dnes - a nejen po nich. Magor, jedoucí sídlištěm stovkou, je svému okolí více nebezpečný než důchodce v klobouku, který má na tachometru 30.
|
|
|
Dobrý výrok... To si asi vytisknu a pověsím na stěnu :-)
|
|
Jasan, na mladé je potřeba přísnější metr. Logicky dělaj častěji přestupky, moc toho ještě neuměj. Tak se na nich dá vybrat více pokut, více úplatků za nezapsání bodů a více peněz za zkoušky. Ideální je jim sebrat po 2 měsících nebo týdnech řidičák na půl roku a potom opět opakovaně, dokud to nevzdaj a nezačnou jezdit na kole. Holt učenej z nebe nespad, ale blbce jako by shazovali po tuctech.
Naopak by to chtělo aktivnější práci policie a alespoň trochu snahu oddělit nebezpečné recidivisty na silnicích od mladejch vyjukanejch zajíců, kteří se teprve učej. A chybu a přestupek při současném provozu a nesmyslném množství značek udělá každej. Pak je to jen o štěstí, jestli vás někdo vidí nebo ne.
|
|
|
No však jsem psal, že v reálicích současné ČR si nedokážu představit smysluplné uvedení do praxe.
Ale myslím si, že za překročení rychlosti nebo předjíždění tam kde to není povoleno by začátečníci měli být trestáni hodně přísně, protože není v silách začátečníka posoudit co ještě je a co už není bezpečné. To samé za alkohol.
|
|
|
Dovoluji si tvrdit, že je možné nalézt dvojici řidičů -- začátečníka s měsíc starým řidičákem, a dědka s papíry přibližně asi tak z roku 1948 --, přičemž začátečník vše zmíněné posoudí nesrovnatelně lépe nežli dědek.
Jinými slovy, račte si prosím znovu přečíst příspěvek z 15.09.2007 21:38:44 a zamyslet se nad ním...
|
|
|
Ale já s tím tvým příspěvkem souhlasím. Jen si myslím, že mít čerstvý papíry, malou praxi a už v takot nevyježděném stavu zvysoka srát na předpisy související s bezpečností je příznak akutního hovadismu.
Jedním z léků by podle mě bylo povinné ručení ne na auto, ale na řidiče. Pojišťovny už by se postaraly o ostatní.
|
|
|
S tímhle souhlasím naprosto a bezvýhradně (tedy... kdyby to tak jednou bylo, pak bych otevřel další diskusi o tom, zda má povinné ručení vůbec smysl ;))
Jen mi šlo o to, že vyvozovat z naprosto správného a neoddiskutovatelně rozumného tvrzení "mít čerstvý papíry, malou praxi a už v takot nevyježděném stavu zvysoka srát na předpisy související s bezpečností je příznak akutního hovadismu" výsledek "řidičům, již mají papíry po kratší dobu než X, by se měly přišít přísnější postihy" jeví se mi...... nemoudrým, slušně řečeno :)
|
|
|
Jo, na tzv. Zapade je celkem bezne, ze nekdo nemuze ridit proto, ze ho zkratka nikdo nechce pojistit. Ale tohle funguje i u nas - stejne jako si banky predavaji informace o uverovych adeptech, tak i pojistovny maji podobny system. Prvosledove tedy proto, aby vytipovaly pripadne pojistovaci podvodniky, ale system funguje i pro ty co casto bouraji. Ve svem okoli sice neznam nikoho, koho by nikdo nechtel pojistit, ale myslim, ze zdejsi osazenstvo nejaky pripad urcite najde.
No, a tech, co "maji kontakty" se prasacka jizda a nasledky pripadnych nehod netykaji tak jako tak. At uz u nas, nebo i na tom Zapade...
Z cehoz plyne jednoduchy zaver - je treba mit kontakty. Kdyz je nemuzeme porazit, musime se k nim pridat.
|
|
|
obávám se, že nikoliv, možná u pojištění, ale u pov. ručení nee, mně vypláceli škodu z ručení auta, které mě nabouralo v listopadu, shodou náhod jsem se dozvěděla, že z tohoto ručení byla placena škoda za bouračku v říjnu, červnu a květnu stejného roku, vypadalo to, že auto víc bourá než jezdí, ale pro pojišťovnu to nebyl důvod ke zrušení a zřejmě pojišťovna ani takovou možnost nemá
|
|
|
s dědky mám poslední dobou víc zážitků, možná si na mě zasedli nebo co, ale nepozoruju, že by hůř posoudili, spíš to vypadá, že jedou a víc je nezajímá, skoro jsem měla dojem, že ostatní auta, včetně mého, jsou neviditelná nebo co??
nevadí mi dědek, který si to šine v autě krokem u krajnice, vadí mi jejich zvláštní bezohlednost, nějak mám dojem (ale možná se pletu), že se domáhají přednosti i ve velmi nevhodných nebo nesmyslných okamžicích (např. při odbočování do leva) nebo dokonce v situacích kdy je nemožné aby jim člověk uhnul, ale možná se mi to jen zdá
|
|
|
Nezdá. Já ten pocit mívám taky.
|
|
Řidičský průkaz vlastním teprv pár dní a ještě jsem neměl tu čest se od té doby projet, natož se projet bez dalších osob v autě. Přesto zcela určitě vím, jak to bude vypadat - pojedu pomalu, opatrně, budu koukat po značkách, pustim každou babku přes přechod a v případě nějakého konfliktu s jiným účastíkem provozu stáhnu ocas a nechám si klidně nasrat na hlavu. Ani mě nenapadne sednout si do auta po vlivem, byť jen po jednom jediném pivu. Zkrátka budu posranej.
Víte proč? Protože jsem si plně vědom toho, že řídit absolutně neumím, stejně jako to neumí nikdo, kdo čerstvě vyleze z autoškoly.
Poslanci Šeich a Dundáčková mi tedy s celým tím svým návrhem můžou políbit prdel. Budu opatrnej, ať už se na mě bude vztahovat přísnější metr nebo ne. To jedno nebo dvě procenta čerstvých řidičů, kteří nesdílí můj názor, že by se neměli prohánět vesnicí stovkou a před jízdou do sebe naklopit půllitr rumu a deset piv, když jim ještě ani nezaschl inkoust na řidičáku (a imho by to neměli dělat ani po čtyřiceti letech každodenního řízení, byť takový člověk asi mnohem lépe odhadne, co si může dovolit), svůj postoj i po nějakém zpřísnění stejně nezmění.
A s autorem souhlasím ještě v jednom - to škatulkování, navíc nefunkční, je hovadina.
|
|
|
Tak se snaž dostat za volant co nejdřív, ať z toho nevypadneš, hlavně dokud je slušné počasí, tak trénuj :-)
Nejnebezpečnější nejsou podle mě úplně čerství absolventi, ale začátečníci, kteří už mají najetých pár tisíc km, nebo věční začátečníci, kteří strašně málo jezdí.
Sám na sobě vnímám, že když jsem jezdíval 25 000 km/rok, byl jsem lepší řidič, než když jsem teď, kdy najezdím asi tak polovinu. Ve městě nebo na dálnici je to skoro jedno, ale cítím to na neznámých okreskách.
|
|
|
Souhlasím. Mám zkušenost, že po té co si udělali řidičák téměř všichni ve třídě, tak do 2-3 let cca polovina z nich nabourala či úplně zrušila auto. A nebylo to hned, ale po té co už měli pár tisíc km najeto a měli pocit, že už umí jezdit. Velká část bourala opilá, někdo měl zas např. pocit, že pravoúhlou zatáčku lze za deště projet 60kou. Nelze (60 v daném místě možná za sucha s hodně dobrým podvozkem).
Mě naštěstí prvních 5 let řízení brzdilo vědomí, že š100 má sice deformační zóny, ale nic v nich co by se mohlo deformovat a podle toho jsem jezdil (nečti pomalu, ale rychle jen tam kam vidím).
|
|
|
Stara znama povera, ze trabant a tyhle skodovky nemaji deformacni zony... Maji, ale ty zony se jmenuji cestujici (v trabantu je to horsi, tam ma motor neblahou vlastnost proletet kabinou pri celnim narazu, podle toho, ktera noha chybi se da uhodnout, kdo ridil a kdo byl spolujezdec)
Mi spoluzaci vetsinou nebourali, protoze skoro nejezdili. Jednomu sebrali papiry za opakovany alkohol. Ono nejlepsi je ucit se jezdit ve strarsim aute, kdyz nekdo zacina v computecaru s automatem, tak nevim, nevim.
|
|
|
Kez by k tomu takto pristupovali vsichni... Obavam se vsak, ze tech hovad bude daleko vice nez ty vase 1 nebo 2%. Ostatne, znam se osobne hned s nekolika lidmi, kteri jsou schopni CHLUBIT se ciny jako "v sobotu jsem z dyzy jen celou cestu 120, dedina nededina". Upozornuji, ze toto je zcela autenticka, nijak neprikraslena veta meho byvaleho spoluzaka ze zakladni skoly...
|
|
|
No tak takového bývalého spolužáka bych kopal do hlavy dokud by stál na nohou, ležel na zemi a ještě dlouho poté. Dalším vozidlem, které by byl nucen používat do konce života, by se mohl prohánět po stezkách parku léčebny ve Velkých Losinách seč by mu síla paží stačila.
|
|
|
A taky by ses tím potom chlubil?
|
|
|
No po pravde receno, uz asi 10 let se s nim nestykam, protoze za sveho zivota dokazal stihnout jeste daleko horsi prasarny nez bezohlednou (nicmene zatim beznehodovou, pokud vim) jizdu. Na druhou stranu, je to v okoli vsemi uznavany zednik, ktery za sebou (bez ironie) nechava velice kvalitni praci. A pred par lety se ozenil, takze nocni zbesile jizdy uz ho nejspis tak jako tak presly.
|
|
ano, pokud je tomu tak, jak byl návrh interpretován v tisku, že je na mladé řidiče ( mladé rozuměj věkem) tak je blbost. Pokud ovšem bude zpřísněný režim platit po nějako dobu od vydání prvních papírů bez ohledu na to, zda si je udělá někdo v 18 nebo ve 40, pak to svůj smysl má, protože je to jakási obdoba zkušební doby ve firmě.
Problém ovšem je, že získat aspoň trochu praxe a moci o sobě tvrdit, že už něco za volantem umím, mohu až tak po 50 tisíci kilometrech. To není o době, ale o kilometrech. A když si udělám papíry a zamknu je na dva roky do šuplíku, tak se dostanu do neomezované kategorie rovnou a mám furt najeto 0. A praxi žádnou a um taky žádnej.
Nicméně - na rozdíl od řady přispěvatelů jsem opravdu na silnici potkal mnoho služebně a věkově mladých řidičů, co jeli jako prasata - s "votuněným" autem z bazaru se prostě musí předvést že už mají taky papíry, že... Jsou ovšem možná stejně nebezpeční jako dědci s kloboukem jedoucí na hřbitov zalít kytky konstatní 70kou vesnice nevesnice a dlouholetí praktici v A6 nebo Superbu mastící to přes plnou před vrcholem stoupání.
Nicméně mají to i jinde a zdá se, že jistá zkušební doba se tam osvědčila. Čeho se ovšem bojím, že novela dá do rukou policie další selektivní bič - místo co by buzerovala hovada bez ohledu na jejich věk a praxi, pojede po "služebně mladejch", přičemž ztotožní služebně mladý s věkově mladejma.....
|
|
Sam se na tohle tama hadam uz nejaky ten tyden tady i na Idnes. Obecne se lidi deli do dvou kategorii. Jedni s tebou souhlasi a chapou, ze je to reseni na prd, druzi budou bez ustani mlet tu svou pravdu "mladi jezdi jako prasata". Jakakoli argumentace postrada smyslu, ale mozna na to jdu spatne...
|
|
Po dlouhe dobe clanek, ktery me donutil zamyslet se. Tento navrh jsem zaregistroval a bez hlubsiho premysleni mi prisel docela OK(mozna i oproto, ze se me netyka:)). Ale docela me dostal tvuj primer s vetsima trestama pro cikany, protoze tvori vetsinu pacha teklu kapesnich kradezi. bez muceni priznam, ze bych schvalil oboje:) ale ne ted vazne, pripada mi, ze nejvaznejsi nehody nezpusobuji zacatecnici(ktery maj vetsinu dost problenmu sami ze sebou a jedou spis opatrne), jako spis ti, co jim uz otrnulo a mysli si, ze jsou mistri sveta a krome nich na silnici uz nikdo nepatri, pripadne jedinci,ktery si potrebuji lecit svoje mindraky agresivni jizdou. pravda nemam to podepreny zadnou statistikou, je to jen tak vypozorovano v mem okoli.
|
|
Tedy ridicak mam od 15 na prskolety od 18 na auto, je mi 2x a stale nechapu, proc je pro vetsinu populace takovy problem jezdit nejak v ramci svych moznosti ( o moznostech svych vozidel nemluve). Pokud chci blbnout, zajedu si na okruh.(Most konkretne) Kdyz je to cenove dostupne i pro mne coby studenta, nevidim duvod, proc by tam nemohl Jara s Passatem, popripade Pepa s Oktavii. Pripadne je hromada amaterskych soutezi...
Jezdil jsem nekolik let autem za exkou do Minsku pod Brdy a pracovne s PickUpem po Praze a vysledek je takovy, ze kdyz muzu a nemam k dispozici moto, jedu kamkoliv radsi vlakem. Pustim si v klidu DvD a nemusim resit, jestli pojedu pres Baradnovsky most, a nebo to jiz tradicne objedu pres Zbraslav. Oboji kolem 17-19 hodin zabere kolem 60min.
|
|
Priznam se, myslim, ze jesem jeden z tech nebezpecnych.
Ridicak mam necele dva roky, za tu dobu najezdeno neco okolo 20 - 25 tisici kilometry. Jezdim casto. Najezdim hodne po Praze svym autem a jezte vic mimo mesto "sluzebnimi" auty (jezdim pro potrebu neziskove organizace). Kdyz jsem vysel z autoskoly byly pro me predpisy skoro svate. Ted uz je tak vazne neberu, snad by me definovalo krasne vesnicke "prazak". Jezdim tak aby se nic nestalo. JENZE skutecne mam pocit ze umim ridit (podporovany mym okolim), od ktereho bohuzel asi upustim az ve chvili kdy se neco stane, jestli teda vubec.
Omezeni se me asi nedotkne, je mi 20 a nez se neco schvali uz asi nebudu v kategorii mlady ridic. Bohuzel se nedotkne ani meho kamarada, ktery ma ridicak stejne dlouho jako ja, ale nenajel este ani to, co ja nacouval (cca 4 km, kdyz sem ho pustil za volant). Ridi skutecne hur nez v te autoskole. Takovy clovek si koupi auto za par let a bude skutecnym nebezpecim.
Toto opatreni by melo byt proti lidem co nemaji zkusenosti, ale jak takoveho cloveka podle nejakeho papiru poznate?
|
|
|
Ale to ja si o sobe klidne dovolim rict ze ridit umim. Nevidim totiz nutnou spojitost mezi vekem,najetymi km a schopnosti ridit cokoliv. Pruser bych tedy nehledal v onom magickem "jakmile si reknu ze to zvladam nekam to napalim" ale vetril bych, jakmile zacnes hledat v rizeni auta neco jineho, nez prepravu osob a lidi z bodu A do bodu B.
Jakmile v tom bude "we koukej kolik mam LE diod pod prahy, pripadne snaha promocit slecne kalohotky razenim kdesi za hranici otackomeru. Whatever.." je to na te spatne ceste .)
|
|
|
Ale jo, ja v tom hledam vic, me rizeni bavi. Nemam na aute zadny ledky ani nic jinyho, nevim proc bych na sebe mel upozornovat, zlvast kdyz semtam udelam nakou prasarnu a este by si me pamatovali ;-), ale auto je pro me proste neco vic nez vec na premistovani z mista a do mista b. Auto si prece nekoupis kazdou chvili, kdyby slo jen o to, jezdim favoritem za 8 tisic (a ze s takovou veci mam najezdeno taky dost), ale vsichni vime, ze to proste neni ono. A slecne rad promocim kalhotky jinym zbusobem...
|
|
Stále donekonečna se opakuje chyba názvu zákona.Papulují to stále v TV a dokonce ani poslanci neví o čem mluví.
Nejedná se o silniční zákon (ten je o zcela jiných věcech než o bodech) ale o Zákon o provozu na pozemních komunikacích.
|
|
|
inu, když dokonce i http://www.silnicnizakon.cz/
jo, kdyby tohle byl ten nejhorší omyl, co lze v novinařině a politice potkat :-/
http://cs.wikipedia.org/wiki/Zákon_o_pozemních_komunikacích
|
|
Jedine, co je na onom diskutovanem navrhu divne, je jmeno poslance Seicha. Slusny clovek by se stahnul z politiky, ale on je tak drzy, ze se angazuje ve vecech, v nichz ma maslo na hlave!
|
|
..spíš by to chtělo aby každej žadatel prošel dost důkladným testováním na chování ve stresových situacích a snad i něaké ty psychotesty.. ..dneska mě kupříkladu málem vytlačil jeden "sváteční" řidič ze silnice.. jel si vedle mě ve své Dacii Logan ve svém pruhu a najednou koukám, že na mě začíná bez blinkru najíždět.. Prostě dle mého to není to o věku, ale je to o lidech..
|
|
|
Se mi stalo taky, několikrát. Když to není náklaďák, houby zle. Zpravida staří zatroubit.
|
|
|
Co to je za nesmysl "důkladné testování ve stresových situacích"?? Jak můžeš někoho testovat v situacích v kterých nikdy nebyl? Mladý řidič se musí vyjezdit aby ty zkušenosti, co dělat ve stresových situacích, získal. Jezdit, jezdit, jezdit a nejlépe pod odborným dozorem a ne to nahrazovat nějakým biflováním a nesmyslnými testy, nemluvě o tom, že psychotesty jsou sice krásné, ale dneska na jejich základě nemůžeš nikomu zakázat jezdit.
|
|
|
Ač nerad, přesto musím konstatovat, že mladí střelci jsou daleko více náchylní ke kravinám než třeba zapšklý důchodce! Nikdy mi takový element neudělal myšku v koloně přes dva pruhy, nikdy nemachroval na slečnu smykem v zatáčce s vysypaným pískem, nikdy nevozil malé děti vpletené do volantu,..., zato mladíci jsou přímo exemplárním případem tohoto. Tedy ti, co jsem viděl a zažil. Sám považuji za hlavní průser tohoto stavu autoškoly, kde se učí kdovíco. Měl jsem možnost jet s několika čerstvými absolventy - ani prosté rozjetí nebylo bez problémů, o couvání nemluvě. To by se dalo debatit dost dlouho...
|
|
Z mladejch řidičů je hovno vejvar. Chce to něco plošnějšího. A tady by moudří pos*anci mohli nahlédnout do statistik ministerstva. V r. 06 bylo 3,8 % nehod zaviněno pod vlivem alkoholu. Což znamená, že více než 96 % nehod bylo zaviněno střízlivými řidiči. Přísnější metr na střízlivé řidiče! A za 0 promile rovnou s mastnou pokutou odebírat řidičák! To by bylo rejžoviště pro erár...
|
|
Mám za sebou delší pobyt v zahraničí, konkrétně Austrálie, a taky pár desítek tisíc km na tamnějších silnicích.
Takže, jak je to jinde?
Statistika v AU jednoznačně říká, že nejrizikovější skupinou jsou řidiči ve věku 18-24 let. Důvodem je podle mého, že koupě výkonného auta s motorem >4litry není problém. Tito řidiči mají na svědomí většinu smrtelných nehod ... Dopraváci zjistili, že příčinou bylo a je alkohol v krvi (legální je 0.3 pomile), auto plné opilých kámošů, snaha "frajeřit" s výkonným vozem a sloupy u silnice (nějakého aktivního ochránce lidských práv i napadlo je posunout dál od silnice).
Dále si pojišťovny stěžují, že nezkušení řidiči nezvládají provoz na dálnici (specifický tím, že rozestupy jsou max 5 metrů a rychlost 110km/h ...), ovládání vozu ve vyšších rychlostech a nezvládnutí rychlého rozhodnutí v krizovějších situacích.
Takže v AU se zavedlo specificky pro <25 a řidičák <3 roky, 0 alkoholu v krvi, jasné označení vozidla s řidičem začátečníkem (něco jako naše Z), v té chvíli také maximálka 80 na dálnicích a maximálně dva další pasažéři. Dále nesmí používat mobilní telefon ani s hands-free.
Proč se nepoučit tady?
Navíc, na což jsou naší volení zástupci příliš přizdisráči, je zavedený "ceník". Žádné smlouvání o tom, "za kolik to dneska dáme, pane řidiči?", ale rozumně nastavený přesný ceník co a za kolik (110 limit na dálnici, 122 je ještě v pohodě, 123 je už bod + cca půlka týdenního platu). Navíc pokutu lze zaplatit buď bezhotovostně, nebo člověk dostane "žlutý papírek" a 28 dnů na návštěvu příslušného okénka na policejní služebně. Co se děje pak je přesně dáno zákonem, po 28 dnech v případě neuhrazení následuje soud, rozsudek vynesen obvykle ten den, platební příkaz jde spolu s rozsudkem, pokuta navýšena o cenu soudního řízení. V případě, že chytnou chlápka bez bodů nebo bez řidičáku, obvykle mu policie na místě auto zabaví a soud auto prodá v dažbě na úhradu pokuty, soudního řízení a poplatky dražební společnosti.
Přesto, o páteční a sobotní noci ... 5% řidičů má alkohol nad zákonný limit a 25% požilo jinou návykovou látku (nikotin je legální ...). Minimálně jsem ale nepotkal vysloveně závodníky na dálnicích a úplně ožralá hovada. Což bohužel nemůžu říct o D1 :c(
|
|
|
"...po 28 dnech v případě neuhrazení následuje soud, rozsudek vynesen obvykle ten den, platební příkaz jde spolu s rozsudkem, pokuta navýšena o cenu soudního řízení."
Tomu moc nerozumim. Bud jde o blokovou pokutu a potom k cemu soud, nebo o spravni rizeni a pak bych tedy rad mel vsechna sva prava.
|
|
|
V případě žě neuhradíš blokovou pokutu do 28 dnů, nebo se nepokusíš o odvolání případně dohodu o splátkách, tak následuje soud.
Ještě co vím, tak soud následuje automaticky v případě, že alkohol byl vysoce nad limit a nebo rychlost. S tím ale naštěstí nemám osobní zkušenosti :c))
|
|
|
Blokova pokuta znamena, ze obe strany souhlasi s tim, ze se stal prestupek i s vysi trestu (proto se proti ni logicky nejde odvolat). Jako takova je tedy uz vykonavatelna a soudu netreba. Proto se taky zadny soudy, platebni rozkazy a dalsi zdrzovacky nedejou a po nezaplaceni prichazi pan exekutor.
|
|
|
"Proč se nepoučit tady?"
No protože my jsme ti nejchytřejší a všecko musíme vymyslet znova a líp.Prostě musíme znova vymejšlet lopatu.
|
|
Autor patrně žije v nějakém umírněném světě a všichni jeho známí jsou svatoušci. Nebo to neví :) Já ovšem znám dost svých vrstevníků (18-20), kteří se netají tím, že je už někdy opilé nebo za rychlou jízdu policajti zastavili. Zřejmě je koncentrace zmrdů na okolí nerovnoměrně rozložena, v mém okolí je jich velmi hojný počet.
|
|
|
Vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá?
|
|
|
Jojo, člověk by neměl mít zodpovědnost jen za sebe, ale za celé své okolí a všechny svoje známé a kamarády...tak je to správné?
|
|
|
Taky jsem za mlada trochu blbnul a pochybuju, že letošní mladí nebudou jiní. Nicméně, mimo chlastu po návratu v jednu ráno ze zábavy je dalším rizikem únava. Vzpomínám si, jak kámoši předjížděli (závodili) v mlze, kde nebylo vidět na pár metrů, nebo si z prdele vypnuli v noci světla. Měli jsme štěstí, nikomu se nic nestalo. Nebyli to ani žádný ortodoxní sígři. Prostě jen blbli.
Ale nevím, jesli má zostření trastů smysl - v tom okamžiku je to každýmu putna, prtože spoléhá na to, že se nic nestane.
Myslím, že mnohem efektivnější by bylo ukázání reálných následků pěkně zblízka - mozek rozmáznutý po předním skle, mrtvá milenecká dvojice, auto na maděru atd. s příslušným komentářem.
Nikdy jsem nejezdil agresivně, ale když jsem viděl tělo překrytý bílým hadrem a chlapa ve škarpě, s hlavou v dlaních a okolo celej ten cambus s poldama a sanitkou, tak mi doteklo hodně věcí. Což mi myslím na D1 párkrát zachránilo když ne život, tak zdraví.
|
|
|
tak.. tak.. ale je fakt, že na některé ani představa jejich těla na místě toho mrtvého co viděli už nezabírá.. Dneska ráno do práce jsem viděla asi 2 koktávky co prasí (jeden musel se svým "dehtem" ukázat, "že na to má" a tam kde je 80 a já jel skoro kilo.. musel on jet 130) a musím konstatovat, že za volantem neseděl žádnej mlaďoch, ale managerský "prase" 35+
|
|
|
To já jsem dneska ráno do práce potkal auto v protisměru, přejel přes dvojitou plnou, polehčující okolnost je, že ho tam vytlačil kamion a že jsem měl kam uhnout, jelikož v mých dvou pruzích jsem byl zrovna sám.
Jo a pak jsem potkal nějaký auto, asi audi, na první pohled docela drahý (aspoň dva melouny), větší než oktávka. A přijel z vedlejší a zatočil doleva tak, že opět přejel dvojitou plnou.
Nojo, plná čára není zeď a dvojitá plná není dvojitá zeď...
|
|
Super expertna skupina na cele s ozratym hovadom, balkan sa blizi ...
|
|
Odjakziva se mi jezdi lepe v noci a navic jsem tak trochu nocni tvor (kdyz nekam jedu, tak se temer jiste budu vracet v noci - ostatne kdy jindy clovek opravdu musi jet autem, nez kdyz uz zpet nic nepojede, ze?). Pokud by v te dobe platil zakaz jizdy v noci, pro zacinajici ridice, tak jsou pouze dve moznosti:
- clovek by smel jezdit v noci az od 21 let => udelal bych si ridicak az ve 21 letech - predtim by pro me nemel smysl
- clovek by smel jezdit v noci az po 3 letech vlastnictvi ridicaku => pak bych si nekoupil auto (bylo by mi k nicemu) a po 3 letech, kdyz uz bych zapomel uplne vsechno z autoskoly, bych teprve zacal jezdit ... fakt bezpecne.
Dalsi problem (a to i pro lid denni) spociva v tom, ze mesto si clovek prohledne jedine v noci (kde je jaky pruh, kudy jet a tak), protoze ve dne je to totalne ucpane a neni na to cas. Zacatecnici ucici se mesto ve dne budou fakt lahudka ... Navic clovek, ktery moc jezdit neumi a potrebuje odvezt nejaky tezky material logicky vyrazi po desate vecer, aby mel klid, cas a volne silnice. Prijde-li o tuto moznost, bude zbytecne zvysovat riziko na cestach.
Vysledek zakazu jezdeni v noci pro zacatecniky bude:
- zvyseni denni nehodovosti 18-ti letych (kteri by jinak vyjeli v noci)
- zvyseni nehodovosti 21-letych (kteri tri roky nedrzeli volant)
Autora navrhu by meli utratit ...
|
|
|
Úředník ale pojem "noční tvor" nezná, neboť žije - jako většina pitomců - v domnění, že když dřív vstane, dřív jde spát a přitom spí pořád stejný počet hodin, bude mít zvláštní astronomickou výhodu tzv. "delšího dne".
Mně se to nikdy nepovedlo, neboť i když jsem si šel lehnout ve 20.00 a vstával ve 04.00, měl můj den pořád jenom 24 hodin.
|
|
|
|
Hlavně, že nějakou změnu zákona navrhuje a expertní skupiny vytváří zmetek, který měl být dávno v konzervách pro psy.
|
|
|
co Vám ti psi udělali tak strašnýho, že je chcete krmit takovym svinstvem?!
|
|
Zdravím,
řidičák mám cca 4 roky a 6 let na motorku, za tu dobu bez nehody, pokud nepočítám srnku. Naježděno mám kolem 150 tisíc. Soukromě najezdím měsíčně kolem 25tisíc a k tomu jsem se řízením ješě přes rok živil, ale pořád se nepovažuji za bezchybného řidiče.
Každopádně mi příjde, že přísnější postih mladých řidičů je zcela logický krok. Ale ne za chybějící lékárničku a pojistky, ale hlavně za rychlou jízdu, nebezpečné předjíždění apod. Protože "zkušenější" řidič reaguje v krizové situaci mnohem lépe, než někdo s týden starým řidičákem.
Bohužel odježděné roky často nemusí nic říkat o schopnostech majitele ŘP.
A spousta mladých řidičů, prostě ještě nezkusila opravdu krizové situace, což je ten hlavní problém. Nevědí jak zareagovat a hlavně co s může s autem stát.
Řešení nevidím ve zpřísnění trestů, ale v prevenci! Pod tím si představuji POVINNOU školu smyku a k tomu i nácvik krizových situací a třeba i promítání následků nehod.
!!!Hlavní zásada za volantem je jezdit tak, aby se člověk nemusel spoléhat na techniku nebo na štěstí a počítal s tím nejhorším scénářem!!!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Moudří muži a ženy nad námi bdí
|