D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: Octavia? Myslím že spíš ano!
    Vydáno 04. 07. 2005 (24142 přečtení)

    Možná má p. D-FENS pravdu v článku Šajsdrek 1.9 TDi a vůbec, že vozidlo Škoda Octavia stojí za prd, nicméně mám za to že měřeno tímto pohledem bychom nemohli jezdit ničím co nám výrobci aut nabízejí.

    Přes níže uvedené zkušenosti mám oktávky docela rád, našel jsem si totiž vztah ke každému autu se kterým jsem jezdil, včetně bobů na kterých se řadí deštníkem zn. trabant, nebo polského Dábla italského původu Fiat 126 p.

     Aby bylo jasno, nemám rád: tzv tuningáře, ani pitomce co raději nežerou proto aby jim před panelákem mohla stát (nemaj na benzín) masírka oktávka. Mám za to že z jejich řad se rekrutují zmrdi za volantem tohoto vozu které p. D-FENS nemá tak rád. Oktávka je automobil nižší střední třídy, je tedy určen pro masovou spotřebu ne pro masturbaci méně vyvinutých jedinců. Jedině nízká úroveň mezd v ČR z tohoto samohybu běžných vlastností dělá něco, co není.

    Je pravda že vůbec nerozumím automobilům, vrcholem mých údržbářských schopností je dolití pohonné kapaliny do nádrže a vody do ostřikovačů. Berte proto prosím následující text jako souhrn dojmů ryzího amatéra který není zatížen pohledem na kvalitu zpracování nějakých stavitelných lopatek bůhví v jakém hejblátoru nebo čipu  hluboko pod černým plastem z kterého je motor vyroben. (vždy když otevřu kapotu je tam velký kus černého plastu, který drnčí a nebo ne - podle toho v jaké poloze je klíček v zapalování).

     S výrobky které pod jménem Škoda Octavia produkuje český výrobní závod koncernu VW specializujícího se výhradně na výrobu lidových vozů  jsem najezdil několik set tisíc kilometrů. Mám za sebou nebožku „Octavku 1,6ku - 100 HP?? a 1,9tku TDI 66 kW “, nyní jezdím novou 1,9kou, 77 kW. Ani jedna z mých oktávek do této chvíle nezemřela násilnou smrtí.

    1,6ka mi umírala v náručí od najetých 150 000 km. Nejprve  na cosi co odborník v servisu ohodnotil slovy „uraženej čep v diferáku, to se u tohodlectoho modelu stává ve stopade furt“, po opravě za dosti vysokou částku, následovala série chorob všeho možného jejichž společným důsledkem bylo to že auto jezdilo čím dál neochotněji. I odborník v servisu mluvil čím dál tím méně srozumitelně. Postupně mne vůz přesvědčil o tom že pro něj nastal čas automobilového důchodu (Auto, které je v důchodu bezpečně poznám podle toho že má na oknech a zadních světlech černou tapetu, přední žárovky natřené na modro a na deklu od kufru je přišroubován nějaký prvek významně zvyšující dynamiku celého vozu).

    Celkový subjektivní dojem z vozu: bylo na něm znát, že je dělán se snahou o co nejlepší poměr mezi cenou a výsledkem. Několik let dobře sloužil bez toho že bych ho jakkoliv šetřil. Kdybych jezdil pouze v pátek na chalupu a v neděli zpátky (nemám sakra chalupu), mohl mi parkovat v garáži ještě řadu let (nemám sakra garáž).

    1.9ka f TDIčku (abych respektoval místní terminologii) byl vůz který mi byl poměrně sympatický. Vyznačoval se lépe vyhlížejícími plasty v interiéru, také plastový motor pod kapotou byl (alespoň z počátku) výrazně čistší než u její unavené předchůdkyně. Výkon a spotřeba mi přišla jako optimální pro mé potřeby. Výkon byl dostatečný k tomu aby se celé zařízení pohybovalo vpřed, mnohdy (při předjíždění) i rychleji než některé jiné vozy.  I otvor pro dolévání vody do ostřikovačů byl pěkně označen, takže jsem ho po otevření kapoty nalezl vždy bez problémů a na první pokus. Vzhledem k tomu že jako (hodně) malý chlapec jsem  snil o kariéře řidiče multikáry která od našeho domu pravidelně odvážela odpadky,  mi zněl poměrně libě i zvuk motoru. Vozidlo začalo mít problémy asi ve 190.000 km, kdy začalo stávkovat něco co způsobovalo nenadálý pokles výkonu, a v servisu mi řekli že oprava bude buď drahá anebo ne. Vzhledem k tomu, že to bylo v období kdy jsem nedisponoval zbytečným oběživem, jsem vzal za vděk radou že je nutno celé zařízení vždy restartovat, laicky mi to přišlo i zajímavé. Rozumějte, auto restartovat jako počítač!! Hm, to musí být chytré zařízení. Po dalších cca 10.000km mě to přestalo bavit, k výše zmíněné závadě se přidaly i potíže se startérem, brzdami atp.

    Celkový subjektivní dojem z vozu: Výrazně kvalitnější zpracování než starší model, motor v naprosté pohodě pro přemisťování se po krajině bez závodních ambicí (sakra, kolik asi musej mít najeto káry v bazarech s totálně ohlazenými interiéry, na tachometru 120 000 km, když po najetých cca  200 000 km, vypadal vnitřek stále O.K.). Automobil se do chvíle finálního kolapsu choval velmi spořádaně a bezporuchově.

    Nová škoda Octavia 1,9 TDI: V současné době má najeto 5000 km. Interiér je posunut kvalitativně výrazně výš. Nejprve mi připadal trochu přezdobený, ale vzhledem ke kvalitě použitých materiálů si na něj lze zvyknout.  Motor o výkonu 77 kW mi zpočátku připadal výrazně líný, rozhodně jsem od vyššího výkonu očekával vyšší svižnost. Svižnost se sice nedostavila ale buď jsem si zvyknul nebo se to trochu zajelo… jezdí to tak nějak jako její předchůdkyně… no, závodní vůz to není. Jako laik jsem si však všimnul vynikající účinnosti brzd, a především výrazně lepšího sezení vozu v zatáčkách. Něco o zavěšení zadních náprav jsem sice četl v prospektech, ale považoval jsem to za reklamní plky, asi nebyly, sedí to fakt moc pěkně.  Vzhledem ke tvaru kapoty jsem také nepochopil instruktáž technika v servisu o výměně žárovek v předních reflektorech. Abych nezapomněl, nádržka od ostřikovačů je trochu jinde, ale dolévat vodu do ní lze bez problémů.

    Celkový subjektivní dojem z vozu: Pohoda, je to pro mé potřeby naprosto dostačující dopravní prostředek nižší střední třídy. Pořízení vozu vyšší třídy je, podle mého názoru, pro běžnou potřebu zbytečné.

    Jestliže první Oktávka  rozumně sloužila do cca 150 000 km, druhá do 190 000 km, tak myslím že se mohu těšit na bezporuchový provoz do 230 000 km.
    A co z toho? Vlastně nic! Jenom jsem Vám to chtěl říct… :c))


    15.4.2005 Koro

     
     

    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,57] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 22 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.