D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Bavorské motory: Z vrcholu přímo do propasti
    (ze dne 18.05.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 18.05.2014 22:13:39     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:BMW
    Děkuji za výborný článek, úplně mě vrátil do dob mých začátků v automotive před 15 lety.

    M52/54 a odlučování oleje. Na plastovém víku hlavy válců je taková jakoby kapsa, přes kterou nasává motor olejové výpary z motoru. V kapse je labyrint. Protože nebylo možné kapsu vyformovat, zvolil dodavatel víka technologii, kdy dno kapsy tvořil navařený plastový díl. Z nějakého důvodu toto navařené dno nedrží na svém místě, svar praskne a část dna se odchlípne nebo celé dno labyrintu odpadne. Tím je fce odlučování oleje potlačena nebo omezena. V případě demontáže víka hlavy válců doporučuji vzít za plastovou destičku o rozměrech ca 200x70, která je vidět po obrácení víka "na záda" a zjistit, zda tam drží.

    I přes propagované výhody systému dual-VANOS kupoval BMW Motorsport dál hlavy single-VANOS a odmítal až do konce programu M52 v performance motorech fázování vačky na výfukové straně, protože to údajně nešlo správně naladit.

    Diesely měly snad ještě větší problém s teplotami než benzíny. Motory M47/M57 fungovaly na hranici teplot únosných pro použité materiály. Oba dva pronásledovaly rovněž problémy s odlučováním oleje a zanášením filtru integrovaným v hlavě válců, což se podařilo uspokojivě vyřešit až někdy v r. 2003.

    Ke cti výrobce slouží, že se po celou dobu výroby uvedených agregátů snažil jejich problémy řešit a tak s rostoucím rokem výroby jejich kvalita rostla, což se nedá o jiných motorech tak docela říct.

    Ohledně misfire na 5 a 6 válci, předpokládám, že se jedná o pozůstatek požehnaných dob, kdy si nechalo BMW psát software v Indii. Místní specialisté, téměř vždy banda exemplárních lenochů, žvanilů a blbů, asi měli problém se správnou implementací detekce nezážehu a něco tam odflákli. Jak se potom během opotřebení parametry motoru mírně měnily, došlo k tomu, že software identifikoval závadu, které nevznikla. V novější verzi sw to již bylo potlačeno (pokud ovšem potlačení provedli zase v Indii, pak to bylo způsobem IF misfire=TRUE then misfire=FALSE)

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 23:34:54     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: BMW
    Muj spoluzak z VS sel do BMW prave na vyvoj fw. To byl zacatek 90. let. Dlouho jsem ho nevidel a potkal jsem ho pred 5 lety. Rikal mi, ze oni delali fw snad jen do roku '95, pak se s tim slo na vychod. On sam ma nejake stare Bawo prave jeste z dob, kdy to psali oni a tvrdi, ze to je jeste BMW... priznam se, ze tuto znacku coby auto jsem nikdy nemel, takze jen rikam, co jsem mel z prvni ruky. Co jsem mel na testy masiny BMW, tak to byl dost des. Motory boxer fajn, kardany fajn, ale kazda picovina neskutecnej problem se servisem. Ale uznavam, ze proti vychodnim zmrzlinam to byly rozhodne drzaky. Po roce '02 uz jsem ztratil nit, takze dal uz nevim. Ale nedelam si iluze, ze to bude vyrazne lepsi, jak u aut. Konzum konecne dorazil i do Mnichova...

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 18:33:50     Reagovat
    Autor: Reno - Neregistrovaný
    Titulek:Re: BMW
    Mhm. Manželka má v Z4 N52/25 a jak vidím, přestanu jezdit do autorizáku a začnu měnit olej u garážmistra.
    Jinak jsem vlastnil N62 ve verzi 48, ale že by jezdil za 10 litrů, to se mi nikdy nepovedlo. Nicméně to byl opravdu povedený motor a nikdy neměl potíže. No a se současnou generací N55 35i jsem odjezdil cca 40 tisíc km, než šla do světa, ale to je asi příliš brzy na to soudit, jestli to je nebo není dobrý motor. O tom, že nové 4,4 bi-turbo je křáp se poměrně dobře ví, ale u té N55 mně to docela překvapilo. Že by se přechodem ze dvou turb na jedno dvoukomorové šetřilo bych netvrdil ale tak jednoznačně. Jeho jízdní projev je daleko lineárnější a minimálně z hlediska jízdních vlastností
    tomu motoru lze vyčíst jen máloco. A s osmistupňovým ZF automatem jsem jezdil pod 9 litrů a to je na třistakoňové auto velmi slušný výsledek /nová 335i/.

    Komentář ze dne: 18.05.2014 22:41:22     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:..nebude co nabídnout ?
    ..ale co ten opěvovaný elektrokrám s elektro centrálou v kufru ? :-D

    Komentář ze dne: 18.05.2014 23:27:53     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:
    Pekny clanek. "Premiove" (ty opravdu premiove snad neurazim) znacky opravdu zda se klesaji na kvalite i spolehlivosti. Ono se staci projit po bazarech co vsechno je za chyby v naftacich (kterych je bohuzel vetsina). Neni snad auto bez poruchy DPF (ono proc jinak by clovek daval takove auto do bazaru...).

    Pokud jde o diagnostiku, mam pocit, ze upada uplne stejne: moderni auta maji mnohdy mene merenych hodnot nez ta starsi. Zrejme se predpoklada, ze BMW servis nema sanci chybu odhalit z merenych hodnot (ci akcnich clenu) a tak se to vice ci mene omezuje na nepreberne mnozstvi faultkodu pro kazdou pitomost (no v praxi si nejsem jist zda to je nejlepsi cesta, i kdyz na druhou stranu auta neopravuji). Auta si navic ziji zcela vlastnim zivotem, takze oprava (nejen) BMW je mnohdy o laborovani a preprogramovavani/konfiguraci jedotek.

    Snad D-F promine (i kdyz jsem s nim mel drive predjednanou podobnou vec, ze ktere nakonec seslo), pokud zde pritomni majitele BMW a meli by za cca mesic zajem mit udelanou zdarma diagnostiku v predem dohodnutem terminu v Praze (a to i vozidel hodne starych pred 1996 ci novych, od 1ky po 7ku), pouzijte CZ verzi formulare ze stranek www.bimcom.cz/ (do poznamky napiste mam zajem o provedeni diagnostiky D-FENS a uvedte typ auta,rok,motorizaci). Presne podminky budou zaslany zajemcum. Diagnostika je sice na nekolik znamych problemu funkcni, ovsem chybi v ni jeste data (z tohoto duvodu az za cca mesic).

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 10:24:44     Reagovat
    Autor: mentuli - mentuli
    Titulek:Re:
    Dovolím si oponovat v tom, že u moderních aut je to s live daty horší. U benzínových jednotek od Siemens ve verzích 7.0 a více je toho nepřeberně více než u starších. U dieselových Bosch je to furt tak nějak stejně.

    Co se diagnostiky týče, tak zastávám názor, že pouze originál dokáže zajistit vše potřebné. Nicméně je to o specializaci na danou značku. Já teď nic jiného krom BMW nedělám. Hlavně proto, že chci být opravdový odborník jen na jednu značku, než průměrný diagnostik na všechny!

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 16:09:38     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re:
    No nevim ... i MSS65 ma "jen" nejakych 70 merenych hodnot jestli se nepetu. Nerikam ze spousta veci se tam nenajde, i kdyz na to co by to podle A2L mohlo umet ... Ti Boschove (DDE) jsou tragicti uplne, zejmena srovnam-li s jinymi znackami. Ja bych treba uvital vic akcnich clenu (tam je zase BMW ale lepe nez Ford, ktery ma vetsinou jen self-test)

    Ad "original" (dealersky,resp. tovarni nastroj): ne kazdy zejmena na zapade si ukradne SW za radove pul milionu, takze potom je nejaka aftermarket diagnostika za $400 zlata. Navic je i s ukradenym NCS Expertem potreba umet pracovat, to nepocitam, ze spousta voleb je i v nem skryta (resp. jsou jako bezvyznamove binarni hodnoty oznacene jako wert 1 .. wert n). Kupodivu u nekterych z nich zname vyznam (treba v EWS 3), takze si myslim, ze za takove 2 roky nabidneme v nekterych ohledech vice nez ISTA i v kombinaci s INPA/NCSEX. Kazdopadne pokud byste chtel vymenit nejake zkusenosti, muzeme si po mailu popovidat.

    Ad pristup specificky na znacku je jedine dobre a je to myslim jedina moznost jak se smysluplne uzivit. Bohuzel jste ale spis vyjimka, clovek vetsinou slysi "musim delat vsechno" (a blbe, takze pak mi kazdy ukon trva 10* tolik nez kdybych se naucil neco poradne).

    Komentář ze dne: 19.05.2014 00:55:56     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:S63
    Já bych asi jen dodal, že u motoru S63 má umístění turbodmychadel svůj důvod... Vzhledem k tomu, že jde o Twin-Scroll turba tzn. do každého vedou svody ze dvou válců z každé řady to moc jinak udělat nejde, pokud tedy nechcete tahat výfukové potrubí kolem celého bloku tam a zpátky... :-D

    Komentář ze dne: 19.05.2014 01:40:12     Reagovat
    Autor: Libor - Neregistrovaný
    Titulek:M52TUB28
    Já bych jenom upřesnil, že tento motor měl sice škrtící klapku na lanko, ale zároveň měl servo, který mohlo nezávisle na poloze pedálu ovládat klapku samostatně, dále klapka v sacím potrubí propojovala dvě komory sacího potrubí v jednu při vyšších otáčkách a dál klapky ovládaný podtlakem v každé větvi sacího potrubí.
    Ještě k tomu V8 s turby mezi hlavami-je to kvůli twin scroll, kde každý je krmený z jiné hlavy, jinak by to nešlo poskládat, audina to tak má u 4.0 tfsi stejně, teoreticky by asi mohl být problém s přehříváním turba a jejich zakrytování, ale na druhou stranu v M5 má motor 412kw. tak u verzí 300,330kw bude snad nějaká rezerva, podle mě to byl dobrej nápad u v8 nacpat turba mezi hlavy.

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 16:08:24     Reagovat
    Autor: Milenius - Milenius
    Titulek:Re: M52TUB28
    Servo na škrtící klapce maj všechna auta, jinak by ti to na volnoběh chcíplo. Teda kromě těch s karburátorem :)

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 17:41:25     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: M52TUB28
    U systémů bez drive-by-wire tam není servo, ale elektromagnetický ventil a není na klapce, nýbrž na ssání paralelně s klapkou.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2014 23:30:56     Reagovat
    Autor: Libor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: M52TUB28
    Tak, tak BMW má okolo škrtící klapky by-pass, ve kterým je elektromagnetickej ventil Bosch pro regulaci volnoběhu, klapka sama nemá s volnoběhem nic společnýho.

     
    Komentář ze dne: 25.05.2014 00:00:32     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: M52TUB28
    Některé systémy i s mechanickou klapkou pracují na principu řízení klapkou. Funguje to tak, že se ovládání klapky lankem ve volnoběhu odpojí, respektive se nějakým způsobem posune jeho záběr, a volnoběžný průtok vzduchu je regulován klapkou, kterou hýbe ECU pomocí k tomu určeného servomotoru (alternativně by připadalo v úvahu i třeba řízení podtlakem, ale to nějak nevím, že by se používalo). Takové systémy se obejdou bez ventilem ovládaného bypassu, i když z mechanického hlediska jsou zřejmě i tak o něco složitější. Výhoda spočívá v tom, že elektronika má lepší kontrolu například nad provozem "na sytič" (protože ELMG ventil na bypassu zpravidla umí jen polohy otevřeno vs. zavřeno, zatímco klapkou lze průtok regulovat spojitě a teoreticky neomezeně). Obecně to je modernější uspořádání, než elektromagneticky otevíraný bypass, používají to (dle mého pozorování) zřejmě motory s EURO3 a víc, například SAABy cca od r. 1997 nebo některé modernější motory PSA.

     
    Komentář ze dne: 25.05.2014 01:15:01     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: M52TUB28
    Mal to aj motor C1.6NZ v Opli Kadett z roku 1989.

     
    Komentář ze dne: 25.05.2014 15:33:20     Reagovat
    Autor: Libor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: M52TUB28
    Ten elmag ventil taky reguluje spojitě, není to vlastně ventil, je to spíš elektromotor, který se může pootočit na každou stranu o cca půl otáčky a tím přivírá nebo otevírá kanál, kdyby to byl jenom elektomagnet regulace otáček volnoběhu by nebyla možná.
    Je z něho slyšet bzučení, tak bude řízen asi střídou, prostřední vývod je zem a krajní vývody podle toho, na kterej se přivede plus, tak se ventil otočí na jednu, nebo druhou stranu.

    Komentář ze dne: 19.05.2014 07:51:21     Reagovat
    Autor: kuba - Kuba
    Titulek:olej
    Krasne jsem si pocetl. A asi te navstivim. Mam e46, 330i, 2002, 150tis.km a papa olej nad obvyklou miru. Pomuze vymena separatoru nebo urcite ne? Ted tam liju 5w 30. Olej nikde netece, chladic tesni dobre. Zere tak 0,3 na tisic km.

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 10:27:09     Reagovat
    Autor: mentuli - mentuli
    Titulek:Re: olej
    To není nad obvyklou míru :) Samotné BMW u M54 deklaruje i jako naprosto normální hodnotu 1l/1000 km. Pokud se ti zdá, že tvoje spotřeba je moc, tak určitě vyměnit olejový separátor a olej bych taky vyměnil za jiný. Nejlépe 5W-40 nebo 5W-50. Já už do svého leji 10W-60 a taky to není špatné :)

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 11:03:49     Reagovat
    Autor: kuba - Kuba
    Titulek:Re: Re: olej
    Aha, tak 1L/1000 je fakt masakr... :-D
    OK, dám tam něco hustšího...

    A ještě druhý dotaz (ať te vytěžíme pořádně): Je možné, že se díky přeprogramování jednotky kvůli KN filtru a laděným svodům úplně smazala data o parkovacích senzorech? (Mám je zapojené, ale na zpátečku nereagují a závada je prý v jejich rekalibraci.... Moc se mi tomu nechce věřit a spíš si myslim, že mi někde řízli kabel...

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 11:19:02     Reagovat
    Autor: mentuli - mentuli
    Titulek:Re: Re: Re: olej
    Přeprogramování DME jednotky nemá nic společného s jednotkou PDC určenou výhradně na parkovací senzory. Jestli to nereaguje na zpátečku, tak je to divné, protože v E46 a výše by měly být jednotky schopny si zjistit zpátečku přes K-BUS. Takhle to funguje u mě. Já si PDC dodělával a nemusel jsem tahat, žádný drát na zpátečku, protože si to právě zjistilo ze sběrnice. Chtělo by to vidět na diagnostice, co ta jednotka hlásí. Je možné, že ti akorát přerušil někdo vedení na gong. Takže třeba PDC jede, ale nemá ti o tom jak říct :)

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 19:22:21     Reagovat
    Autor: durike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: olej
    mne M54B30 tiez dost zrala olej, aspon tak 0.5L, teraz som uz dost dlho nic nedolieval po vymene: separator a hadice okolo, tesnenie vika, tesnenie vanosu. a to tam mam stale 5W-30, planujem prejst na 5W-40.

    Komentář ze dne: 19.05.2014 11:10:37     Reagovat
    Autor: times - svetr
    Titulek:offtopic
    obraz HomoSvobodných, o kterém jsme celou dobu tušili, avšak nijak se jím neznepokojovali. Ovšem když teď Petr Mach schůzuje s tajemníkem Židovské obce, možná bychom se měli začít bát, http://www.cd89.cz/bud-gay-vol-svobodne

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 12:17:44     Reagovat
    Autor: ~ - iFos
    Titulek:Re: offtopic
    A problém je v čem konkrétně? :-o

    Komentář ze dne: 19.05.2014 11:16:43     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:Jo!
    Výborně! Taky jsem odmalička fanda BMW, ale v současnosti je to jen velká tragedie - a nejen motory. Je vidět, že zaměstnávají Josku Fischera jako poradce...

    BMW byl vždy v první řadě motor. Dnes to vypadá, že nejrozšířenější budou tří a čtyřválce. Což, dobrej R4 není žádná tragedie, ale N20 tou tragedií opravdu je. Nemůžu posoudit spolehlivost, ale nemá charakter, reálná spotřeba je vyšší, než u R6 a třeba TSI si N20 dá k snídani. Jak že to bylo? Bayerische MOTORENwerke?

    Podvozek. Standardní je de facto tragedie, firma tak nutí utrácet za adaptivní, který ovšem v žádném režimu netrefí deklarované. Pasivní M šasi (nikoli M GmbH) je naopak prkenné.

    Runflat. Zničil kvalitu jízdy. Výsledek: auto bouchá, poskakuje, ale zároveň je měkké (zavěšení) tam, kde by mělo podržet, třeba na výjezdu ze zatáčky.

    xDrive mánie. Každej čičmunda chce 4x4. Ok, to se dá udělat i zábavně. BMW třeba do mastodonta X6 montuje aktivní zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Do jiné řady to ale tvrdošíjně namontovat odmítá. Nebo klasickej samosvor? Ne, ne, ne, to byste se mohli za volantem bavit a to je neekologické!

    Btw., že to VŠE jde, ukazuje Alpina. Malá firmička z Buchloe.

    Na závěr jsem si vzpomněl na interwiew s CEO Reithoferem v Autozeitung. Sportovnost? Ne......to spíš ekologie. Sportovní auta? Ty nemá rád, pokud ovšem nejsou "elektrifikovaná". Haló model, nástupce M1? Eeee...neeee....ovšem možná, pokud tam bude i elektomotor.

    P.S. "zradila" i divize M. Vysokootáčkové skvosty, které byly vyvinuty pouze pro M nahradily turby vyhoněné verze sériových motorů. S charakteristikou spíše turbodieselu: max torque už od téměř volnoběhu až po téměř omezovač. Úchylný X5/6 M. Příští M3 má dostat R4 T, nevylučují ani vyhonit R3.

    No, a o předokokách se ani nezmiňuju. BMW se pomalu zbavuje jádra, i jádra příznivců. Zbývají vohnouti, co se zásadně řídí trendy. Nebezpečí pro takovou firmu je, že trendy se můžou rychle otočit a zelené představenstvo se spolu s rodinou Quandt a Klatten budou divit, proč ty jejich pokrokové produkty už nikdo nechce. Možná se pak stanou čínskou značkou pro čínský trh. Ano, vím, že podobné kroky musí dnes dělat každý výrobce, žádný ovšem nezahodil tradice tak viditelně, jako BMW.


    Komentář ze dne: 19.05.2014 13:10:21     Reagovat
    Autor: Lukas - Neregistrovaný
    Titulek:Pekne, ale co tedy vzit?
    Zdravim,

    Dekuji za zajimay clanek, hezky jsem si pocetl a je z toho videt ze se vyznate.

    Jenze ted muj dotaz, protoze jsem si v clanku precetl co vse je spatne, ale muzete tedy na druhou stranu rici, co koupit v horizontu 2 let kolem 200 tisic, jestli benzin nebo naftu, najezd 15 000 rocne, audi a6, nebo bmw 5 je velikostne idealni, tak nejak dotaz od vyssi stredni tridy, treba to nekomu dalsimu take pomuze. Nebo sahnout radsi na VW, ci podobne znacky?

    Co doporucujete, radeji mam mene poruchovy benzin, z nafty se mi libi vykonove a spotrebove 3.0 sestivalec.

    Komentář ze dne: 19.05.2014 13:55:41     Reagovat
    Autor: Petriver - Petriver
    Titulek:Olej
    V těch označení motoru se nevyznám, mám E90 330xi 190kW, rv. 2007 (leden) a olej tam kupuju 0W-30 nebo 5W-30 Long life. Je fakt, že dolévání oleje cca po 3tis (1l) jsem nepovažoval za nic nestandardního. Ptám se teda, utéct z tohoto typu oleje u tohohle typu motoru?

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 20:44:53     Reagovat
    Autor: jack.fx - jack.fx
    Titulek:Re: Olej
    Má vůbec smysl při takové spotřebě oleje ho měnit? Vždyť se během servisního intervalu celá olejová náplň vymění díky průběžnému dolévání.

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 23:44:37     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Olej
    Sakra, a ja si myslel, ze kdyz mi UAZ chlasta tri deci na tisic, tak ze je to ostuda.... Takze ja mam vlastne takove 'lepsi' stare BMW. Tak ted nevim, jestli mam bejt veselej, nebo smutnej. ;-)

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 00:12:32     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Olej
    No jo, ale UAZ chlastá tři deci Speciál Mogulu 20W-40 na 1000 km (tj. prakticky základní olej bez modifikátorů viskozity:-), zatímco ten bavor má stejnou spotřebu oleje, co je i za studena skoro jako voda:-). Jinak bych ovšem řekl, že taková spotřeba oleje je na UAZ celkem v normě, vlastně mi přijde ještě relativně nízká vzhledem k tomu, že z některých UAZů dokáže takové množství oleje vytéct spodem...

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 07:17:37     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Olej
    Vojáci! Pokud v autoparku uvidíte nějakou techniku, z níž neteče olej, neznamená to, že jsou všechny agregáty těsné..znamená to, že už všechen vytekl a je třeba jej dolít.

    (autentický zážitek z vojny ve Strašicích v roce 2000)

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 02:14:35     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Olej
    Fuj... Special 20W40, takovou mnamku mu ani nemuzu dat, to uz by pak nechtel nic jinyho. Pekne M6AD a kdyz je faakt hodnej, tak teprve M7ADS3, coz je onen 20W40, ovsem API to snad ani zadne nema :-)).

    Ano, dokud je v garazi pod autem flek, tak je to ok, porad nekde nejakej olej je. Ovsem vzhledem k cene tohoto oleje a nerkuli celeho motoru je celkovy pomer vykon/cena hodne plusovy. Samozrejme nesrovnavam s pohodlim.

    Ja osobne jsem Bawo nikdy nemel, parkrat jsem v nekterych jel kdyz kamaradi potrebovali poladit nejakou elektroniku a na mum vkus je tam malo mista. Proste jsem zmlsanej z tech amerik, kde cloveku muze za jizdy zenska hulit, dopredu vejdou tri vedle sebe... ty Bawa jsou nejaky maly, nebo co. Ne, ze by to bylo spatny auto, ale pro mne je to maly, za ty penize.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 00:20:00     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Olej
    Taky jsem to tak dělal u starších aut, co žraly olej (například Citroën XM dvoulitr přes ventilová gufera, SAAB 9000 zase částečně žral přes turbo, částečně ztrácel náplň přes gufero na olejové pumpě...). Nikdy jsem nic nezadřel ani s tím nebyl žádný jiný problém, nicméně úplně dobrý pocit jsem z toho neměl a u relativně nového auta, které není vyloženě střep na dojetí a se kterým to ještě myslím vážně, bych si tenhle postup asi rozmyslel.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 08:26:55     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Olej
    Stará E34 (M50B25) mi žere olej asi jen za studena, když jezdím ráno 30 km do práce a večer zpět, tak zmizí klidně půl litru na tisíc. Když jsem jel na dovolenou, celkem asi 6000 km, tak jsem si obě litrovky připravené na dolévání dovezl domu. :-)

    Komentář ze dne: 19.05.2014 16:50:24     Reagovat
    Autor: despota - jano despota
    Titulek:540i - e39
    Takže BMW540i e39 r.v. 1996-1998 by mal byť v podstate nezmar.
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62
    Dlhší čas po ňom pokukujem. Otázka pre autora článku, resp. pre užívateľov tohto auťáku:

    Pri bežnom jazdení 90/130kmh a štandardnom obutí (16"), aký je v kabíne akustický komfort? Je to tichý voz?


    Komentář ze dne: 19.05.2014 17:50:57     Reagovat
    Autor: Kuli - Neregistrovaný
    Titulek:Design
    BMW jsou možná dobrá auta, ale ten design prasečího rypáku mě dost odpuzuje...

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 19:36:10     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Design
    Poslední, co se mi líbí je E34 (a proto ji mám). Ale asi časem vezmu na milost E39, přeci jen zachovalou E34 za pár let už bude problém sehnat.

    Komentář ze dne: 19.05.2014 18:28:48     Reagovat
    Autor: Tycoon - Tycoon
    Titulek:
    Mám jen faktickou poznámku k následující větě:
    "U M54 se od určité doby vyskytuje takzvaná sekundární vzduchová pumpa, která nedělá nic jiného, než že ředí výfukové plyny vzduchem a voilá… máme EU4 normu splněnou"
    EU normy neřeší, jaký je procentuální podíl škodlivin v plynech, ale jejich absolutní množství v gramech na kilometr jízdy. Takže žádný "trik" s ředěním plynů neexistuje.
    Systém sekundárního vzduchu mám i ve svém autě (Fabia 2.0 MPI). Funguje tak, že v režimu studeného motoru se do výfukového potrubí čerpá čerstvý vzduch. Kyslík obsažený v tomto sekundárním vzduchu pak na katalyzátoru reaguje s nespáleným palivem a oxidem uhelnatým, které přicházejí z válců. Má to hned dvě výhody - jednak se sníží emise nespáleného paliva a oxidu uhlenatého (které jsou práce u studeného motoru zvýšené) a za druhé se probíhajícími reakcemi rychleji zahřeje katalyzátor an svou provozní teplotu. Po určité době se systém sekundárního vzduchu vypne, protože už ho není potřeba.
    Tento systém je velmi spolehlivý a umožňuje, aby i starý osmiventilový dvoulitr plnil EU4, aniž by potřeboval například EGR ventil, který by přinesl mnohem více problémů.

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 21:21:46     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    U BMW se sekundární vzduchová pumpa uplatňuje kromě toho ještě v režimu plného výkonu, kdy motor jede záměrně na sytou směs a zbytky uhlovodíků by v katalyzátoru neshořely kvůli nedostatku kyslíku. Tento trik je obvyklý u většiny sportovně pojatých aut.

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 22:34:04     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re:
    Předpokládám, že u turbomotorů (mám samozřejmě na mysli TB motory, nikoli diesely) se to asi řeší jinak (tipoval bych provoz na obohacenou směs při zvýšení plnicího tlaku do overboostu, čímž dojde ke spálení "přebytečného" benzínu přímo ve válcích). Nebo se "přifukování"výfuku používá i tady?

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 08:01:40     Reagovat
    Autor: Tycoon - Tycoon
    Titulek:Re: Re:
    Nepovažuju to za žádký trik, ale regulérní snahu dosáhnout opravdu čistých emisí.
    Na bohatou směs jezdí i při vyšší záteži i motory mnoha jiných značek, ale rozdíl je v tom, že nemají sekundární vzduch, takže z výfuku jde spousta oxidu uhelnatého, v případě přímého vstřikování i saze. Trik je v tom, že při normovaném měření emisí dle euronorem se na plnou zátěž nejezdí, takže "se na nikdy to nepřijde".

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 21:31:08     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re:
    taky pravda

    ono úplně korektní by bylo, kdyby to jelo ve stechiometrickém módu i v plné zátěži, ale to je dost nereálný. Možná u motoru s "chlazenými svody" nebo jak se tomu říká v bedně

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 07:55:03     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Na Kwakisaki z r. 2002 mam neco podobnyho. Jazyckovy ventily pousteji do vyfuku za ventily vzduch z airboxu a tak dodavaji kyslik k dohoreni nespalenyho paliva ve vyfuku. Mely to stroje od roku 2000, takze se jedna o pomerne fousatej system.

    Komentář ze dne: 19.05.2014 19:16:31     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Oleje
    "... BMW doporučovalo long-life oleje specifikace 0W-30 nebo 5W-30 a s intervalem kolem 25 tisíc km. ... tato doporučení naprosto vedle a pokud už takový motor někdo máte, vylijte long-life, nalijte 5W-40 nebo nejlépe 5W-50 a měnte každých 12-15 tisíc km. Proč? Právě kvůli točivosti a tepelné náročnosti."


    Zdvořile si dovolím částečně nesouhlasit.
    1) Modifikátory viskozity v olejích 5w-40 se po pár tisíci km rozemelou a viskozita je stejná jako u 5w-30. Vyšší teplotní odolnost 5w-40 je v podstatě mýtus, podstatná je HTHS viskozita a tak je u 5w-30 a 5w-40 prakticky stejná (myšleno u olejů ACEA A3/B3). Jinými slovy běžnou 5w-40 si člověk oproti 5w-30 nebo 0w-30 vůbec nepomůže. Oleje 5w-50 složením nebávají až tak běžné, ty skutečně větší tepelnou zátěž snesou. Hlavní výhoda 5w-40 je to, že to je levné a lze to měnit častěji bez vlivu na obsah peněženky.

    2) Doporučení výrobce (měnit olej po 25 000 km) má smyslů brát jako hodnotu, která platí, pokud člověk dosahuje nominální spotřebu podle techničáku. Takže s nominální spotřebou 8 L/100 km nájezd 25 000 km odpovídá spotřebě paliva 2000 litrů. Olej tím pádem má jít na výměnu nejpozději po spálení 2000 litrů a je jedno kolik km to auto ujelo. Aspoň takto to prý kdysi bylo v nějakém návodu k BMW M3 v době, kdy ještě návody psali technici.

    3) U dieselů oleje nedegradují teplotně, ale chemicky a proto i tam má smysl zohlednit při výměně to, kolik paliva člověk prožene nádrží.

    4) Zakarbonovaný motor, který byl servisován ve správném intervalu - nedostával náhodou tento motor levné láskyplné oleje s magnetickou technologií vyráběné renomovanou a drahou značkou ? Konkrétně značkou která je zodpovědná za to, že spojení "syntetický olej" ztratilo původní význam ?

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 21:08:26     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Oleje - bod 4
    Na otazku o oleji s magnetickou technologiou google vysypal kopu udajov no nic konkretne. Co tak napisat o koho ide? Alebo sa bojite ze pravnici dotycnej firmy citaju D-feensa a budu vas zalovat?

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 21:22:47     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Oleje - bod 4
    Takový firma na hrnce, co vyrábí mizerný oleje v Polsku

     
    Komentář ze dne: 19.05.2014 22:43:49     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Přesně tak. Oleje, které obsahují inteligentní molekuly popírající gravitaci:
    http://magnatec.castrol.com/en/the-solution.html

    Marketing mají úžasný.
    Tento výrobce má (nebo aspoň míval) pro maloobchodní trh tři řady:
    1. Magnatec
    2. Edge
    3. Edge Sport.

    Řada Edge Sport obvykle obsahuje produkty, které kvalitativně patří na trhu k nadprůměrným, řady Edge bych se taky nebál, ikdyž moje volba to taky není. A Magnatec je typický levný produkt od drahého výrobce.

    Ony zázračné magnetické inteligentní molekuly v reále znamenají, že je v oleji příměs esterových olejů. Vtip je v tom, že magické esterové příměsy mají i mnohé další oleje na trhu. Mnohé jiné oleje tam těch esterů mají mnohem víc, než Magnatec a to i několikanásobně. Konkrétně třeba Edge Sport od Castrolu tam mívá esterů mnohem víc, než Magnatec, někde jsem viděl uvedeno že i cca desetinásobně, což zhruba naznačuje kolik že těch esterů v magnatecu je.

    Bohužel, olejářské firmy postupně v katalogových i technických listech konkrétní měřitelné veličiny nahrazují vzletnými marketingovými kecy a orientace v produktech je čím dál tím horší. Castrol toto hnutí vede. Opravdu velký zářez v oblasti leštěných prdů se mu podařil tím, že si v USA vysoudil, že hydrokrakované oleje (destilované z mrtvých dinosaurů a přesliček) smí nazývat "plně syntetické", ačkoliv skutečná syntéza je něco úplně jiného.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 01:30:44     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Rozmyslam ze asi ako je na tom firma s ktorou sa Castrol sudil - Exxon Mobil. Oni akosi odmietaju zverejnit informacie ci ich oleje su naozaj synteticke alebo tiez dinosaurie.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 13:39:57     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Na otázku zda je olej syntetický nebo dinosauří , neexistuje jednoduchá odpověď. Máš-li čistě syntetický základový olej (PAO), tak se v něm prý nechtějí rozpouštět mnohá aditiva. Proto do takovéhoto oleje výrobce musí přidat aditiva rozmíchaná v nesyntetickém (dinosauřím nebo z dinosaurů hydrokrakovaném) oleji. Výsledný produkt pak nemůžeš s čistým svědomím prohlásit za 100% syntetický. No a když už jako výrobce prohlásíš za 100% syntetický olej takový, který má z uvedeného rozumného důvodu dejme tomu 3% nesyntetické složky, proč by jiný výrobce nemohl za plně syntetický prohlásit olej, který má syntetických třeba jen 60% ?
    Navíc čistě syntetické oleje (PAO) mají taky svoje slabiny a v některých ohledech jsou hydrokrakované (HC) oleje lepší. Proto slušní výrobci skutečně oleje míchají nejen s cílem ušetřit za každou cenu, ale i s cílem udělat kvalitní produkt s rozumnými náklady. Výsledkem mohou být směsi PAO/HC, které předčí čisté PAO oleje. Jenomže zákazních chce slyšet „plně syntetický“ a tak to nakonec i uslyší.

    Někteří výrobci na trhu měli oleje, které byly směsí HC a syntetických esterů a tyto směsi nejspíš v mnoha ohledech předčily plně syntetické PAO oleje, ani ž by cena byla nějak extra vysoká. Jiní výrobci míchají PAO a Estery. Nejvyšší ligu pak hrají oleje, které jsou postavené na esterovém základě. Bohužel složení se od výrobců nedozvíš a tak si musíš domýšlet z náznaků v katalogových listech, v MSDS a jiných dokumentech.
    Tebou zmíněný Exxon-Mobil míval produkty „Mobil 1“, přičemž minimálně některé z těchto produktů bývaly směs PAO a Esterů, tuším že Mobil1 5w-50 byl takto smíchán v poměru 70/30. Minimálně ještě před několika lety, kdy jsem se o oleje soustavněji zajímal, Mobil1 nabízel vysokou kvalitu za vysokou cenu. U slušných výrobců platí, že cena má vazbu na kvalitu použitých surovin a i proto nelze od Magnatecu čekat nějaké zázraky. Je pak otázka, zda se člověku vyplatí koupit dvojnásobně drahý olej, nebo zda levný olej měnit 2x tak často. Pokud si člověk olej mění sám, tak se obávám, že měnit 2x tak často levný olej je lepší, než používat drahé oleje. Kdo dává auto do servisu, tomu se naopak mnohdy vyplatí používat dražší (lepší) oleje a podle způsobu používání auta když tak trochu zkracovat servisní interval.

    Já mám předepsaný interval 20 000 km, používám 0w-30 a kdybych jezdil častěji pilu, tak tam nebudu strkat 10w-60, který dle výrobce do mého motoru nepatří, ale budu dál používat 0w-30 a budu olej měnit po 10 000 km. Nyní měním po cca 15 000 km, protože nemám jak si ověřit v jakém stavu je olej a namísto výrobcem deklarované kombinované spotřeby 6,5 l/100 km já mívám 8 až 9 l/100 km. (Jen pro úplnost nemám BMW).
    Až kdybych viděl na teploměru, že motor má problém stabilizovat teplotu v běžných mezích, tak do něj použiji něco jako 5w-50, ale jinak nevidím důvod vybočovat z doporučení výrobce, protože motor zjevně bez nějakých problémů zvládá jak jízdu v kolonách, tak jízdu na plný plyn po německé dálnici. Mimochodem, viděl jsem kdysi měření, kde při použití 0w-30 byly teploty motoru skoro o 10 stupňů nižší, než při použití oleje 10w-60 právě proto, že s řidším olejem je větší průtok a tedy je lepší odvod tepla.

    Takže nejen že nelze říct, že 100% syntetický je lepší než hydrokrakovaný, tak ani nelze jednoduše říct, že do vice zatěžovaného motoru patří olej s vyšší provozní viskozitou. V první řadě je dobré držet se doporučení výrobce a častější výměnou určitě nelze nic zkazit. Ostatně já v návodu k autu mám uvedeny podmínky, za kterých mám zkrátit interval výměny oleje na polovinu. Interpolací docházím k tomu, že měním po 15 000 km. Že většina lidí nečte návod k autu je věc, se kterou výrobce moc nehne. (Věc druhá jsou pak proměnlivé servisní intervaly, kdy si auto samo má říct o výměnu).

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 14:30:09     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Nejlepší je, že řada lidí, a to i někteří automechanici, rozlišují oleje tímto stylem: ... 15W/40 je minerál,10W/40 je polosyntetika a 5W/40 je plná syntetika...

    Něco k tématu: www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-treti---mineral--polosyntetika- -syntetika

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 15:19:29     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Ja som daval do svojho posledneho auta na Slovensku Mobil 1 0W40. Bol to maly motor ktory dostaval zabrat asi tak ako motor v lojzovej Thalii. A najazdilo to 260k kym som to predal pocas stahovania do Kanady. A pokial dobre viem, jazdi dodnes. Takze na tom oleji nieco byt moze.
    Tuto ho pouzivam tiez, ale vymenne lehoty oleja su v porovnani s europskymi priam smiesne.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 13:32:33     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Já si teda na Magnatec stěžovat nemůžu. Mažu s ním jak pistoli tak samonabíjecí pušku a oboje šlape v pohodě.

    Do auta leju nějakej Helix, ale je to vozidlo co by sneslo asi všechno co aspoň trochu maže včetně rostlinýho tuku :)

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 14:30:51     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Helix je Shell, tj. nějakej dražší olej, ne?

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 18:25:39     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Shell byl jednu dobu zrovna ten, kdo nabízel u oleje 5w-40 zajímavý poměr HC oleje v kombinaci s takovým množstvím esterů, že Magnatec mohl jen sedět v koutě a tiše závidět.

    Já jsem po vyzkoušení Motulu, Fuchse, Mobilu1 a pár dalších zatím zakotvil u značky Total, tedy u koncernu Total/Fina/Elf a mám pocit že za relativně slušnou cenu dostávám velmi slušný olej 0w-30 (neekologické API SL, na dnešní dobu slušné TBN, slušná HTHS viskozita splňující ACEA A3, vyhovuje celé řadě firemních standardů včetně BMW LL-01 a MB 229.5:-).

    http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_29/5806.pdf

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 21:15:17     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Bez mučení přiznávám, že vůbec netuším nebo ho nekupuji, ale dostávám.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 15:16:14     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Mazat pusku motorovym olejom - no teda fuj :)

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 21:14:35     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Docela dost lidí se shodlo, že je to naopak nefuj. Navíc to maká a nic nestojí ;) Teď jsem s ním napatlal úplně novou 1911 od Kimbru :)

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 06:51:51     Reagovat
    Autor: MedWed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Ty se s tim Kimbrem taky nacpes vsude kolego :D :D

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 07:53:33     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    He he říká ten co už se na MX5 ptal i papeže :))

     
    Komentář ze dne: 24.05.2014 11:49:47     Reagovat
    Autor: MedWed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oleje - bod 4
    Mno jo... a ani ten nevedel! :D :D
    Tak to bude asi "bawo bez napadu" :-/

    Komentář ze dne: 19.05.2014 22:19:28     Reagovat
    Autor: cečko - Neregistrovaný
    Titulek:M50B20
    V rodině máme teď už pracovní vůz E34 touring M50B20, postavili jsme s ním 2 baráky:) Je to 1992, strejda ho kupoval nekdy v roce 1995, najeto má 527 000. Ten motor opravdu přežije auto, Kromě výměny chladiče, termostatu, svíček, filtrů a oleje se na něm nic nedělalo. Zato hlavně přední náprava trpí českýma silnicema.
    Motor žere 3l oleje na 10 000km, Pravda v zimě první asi 2 min klapou ventily ale jinak chytá na škrt v zimě v létě. Na 22let docela dobrý, nemá žadnou specíální péči.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2014 08:30:23     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: M50B20
    I zadní náprava, peněženka by mohla vyprávět. :-)

    Komentář ze dne: 21.05.2014 07:29:04     Reagovat
    Autor: ~ - iFos
    Titulek:Se posrali?

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 07:32:39     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Se posrali?
    Ne, to čeká až nás.

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 08:36:03     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Se posrali?
    Milý státe, kdyby na každou korunu, co vydělám, nepřipadala koruna, co mi sebereš, koupil bych si nové auto. I bez dotací a bez šrotovného. Možná.

    Ostatně 60% aut starších 10 let, nevypovídá nic o tom, kolik takových aut skutečně brázdí silnice. Řada lidí si staré auto nechá jako druhé, záložní, jezdí s ním někdo další z rodiny a najede s bídou 1000 km a to ještě po městě.

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 11:06:21     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Se posrali?
    Možná koupil. Taková svévole je ten problém. Koupíte si to a padla, strana rozhodla.

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 22:14:07     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: Se posrali?
    Nekoupim, prostě nekoupim. Downsizing, e-call, elektronický trpaslíci, né dík... Koupím si jízdní kolo s tažným zařízením (ano, nejde o překlep, to existovalo) a dvoukolák. Dále Jeep Grand Cherokee V8 5,9 LPG, akorát místo nádrže tam budou bomby na propan-butan... Černý skla, auto v matný zeleni, atd... Akorát holt pro plyn budu jezdit na kole, no. A nebo je druhá možnost, že si nekoupím nic a budu chodit pěšky. Ale zcela určitě si nekoupím nikdy auto, vyrobené po roce 2000 :-D

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 22:56:22     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Se posrali?
    jak jako nekoupím?? Škodovka potřebuje odbyt a ministerstvo už má pracovní skupinu, která má spoustu nápadů, jak Škodovce pomoci. Do každé rodiny nejméně tři dotované Škodovky, kdo odmítne koupit sobě Škodovku, bude muset zaplatit firmě Škoda daň ve výši zhruba 100tis.! Nová Škodovka do rodiny se bude kupovat nejpozději po třech letech. To by v tom byl čert, aby se obchody zase nerozhýbaly!

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 22:59:11     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Se posrali?
    Po roce 2000 se ještě vyráběly oldschool vozy, jejichž technologický základ má (relativně) solidní původ někdy ve druhé polovině 90. let. Definitivně tam, kam slunce nesvítí, se to odebralo až tak mezi lety 2005 a 2006. Takže po roce 2000 vyrobené auto (až tak do roku 2004-2005) je IMHO docela rozumná volba pro člověka, co není zrovna veteránomil, ale na druhou stranu není úplně na větvi z těch nových konstrukcí s multiminerálem, co se po osmi letech nebo 300 000 km řízeně rozpadnou na prach.

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 07:55:24     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Se posrali?
    Kam spadá jedničková oktávka? Začala se vyrábět v roce 1996, v roce 2001 dostala facelift a jako tour se vyráběla až do roku 2010.

    Podobně jedničkovej focus, začal se vyrábět 1998, přestal v roce 2004. (2002 dostal facelift.)

    "Technologický základ v polovině 90. let" budou mít vozy jako dacia nebo lada, ale to asi nebude to pravé... (lada je tak skvělé auto, že ji nedokáže nastartovat ani prezident Ruska).

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 14:42:55     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Se posrali?
    Nevím jak u Focuse, ale do pekel se to u jedničkový vochcáfky začalo srát, když přišla v r. 2004 dvojka a z jedničky se stala Tourka... U Tourky např. odcházející ložiska v předních kolech pravidelně po 60 tisících jsou už profláklá (u předchozích se nedělo, nebo resp. ne tak brzy...)

     
    Komentář ze dne: 21.05.2014 23:24:07     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Se posrali?
    Plyn v lahvich je drazsi a take v tech lahvich byva pekne svinstvo. Tankovat lahve bez ventilu se take z praktickych duvodu nedoporucuje. Krome toho nam jej Unie taky podstatne vic zdani, protoze ekonomiku je potreba taky zcela rozvratit.

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 00:03:17     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Se posrali?
    Těmi praktickými důvody máš na mysli to, jak strašlivě "BUM" to udělá, když auto, které je přestavěné na LPG pomocí PB flašek náhodou začne hořet?

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 07:02:40     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Se posrali?
    Napriklad.

    Komentář ze dne: 21.05.2014 10:33:35     Reagovat
    Autor: SEMRY - Neregistrovaný
    Titulek:10W40
    Zdravím všechny přispěvatele, rád bych se podělil o nějaké svoje drobné zkušenosti. Vlastním W124 E300D, mazal jsem vždy 10W40 čili olej vhodný pro běžného uživatele ploužila, motor nešel nic moc na dálnici bylo slyšet hydroštely, tlak oleje v hice klesal apd. Nechal jsem si na doporučení vyměnit olej za mix 10W40 molybden a 15W 50 oboje 50/50. Od té doby naprostý pokoj, motor jak hodiny, hydra ticho. Na tuto kombinaci jezdím už 100 tis km a nemůžu si to vynachválit, podstivě ohřívám, v zimě nechám pár minut běžet na volnoběh. Jasně je to autobusáckej motor, nicméně jsem 10W40 použil i ostatníh autech. První Nissan Micra - výrazně tišší chod. (specifikace ok), dále Suzuki Vitara 2,4 automat. Drsný čtyřválec měl od výroby problém s 5W30 a se spotřebou oleje, defakto žral olej takovým způsobem že i běžný uživatel musel mezi výměnami dolévat 2-3l, můj styl ježdění = 15l/100km a daleko větší spotřeba oleje. Po nasazení 10W40, zhruba 0,5l na 15tis km.
    Největší překvapení ale udělal BMW E60 550i. Po konzultaci zda je to opravdu vhodné a k přihlédnutí k otcově klidné jízdě, jsme se Snejkem zvolili taktéž 10W40 molybdenovou složku. Výsledek? K neuvěření. Motor výrazně, slovy opravdu výrazně ztichnul, má naprosto sametový chod a spotřeba šla dolů o 0,5litru/100km. Vzhledem k charakteru motoru a jeho běžným provozním otáčkám 1000-3000 nemám nejmenší obavy. Spotřeba olej žádná. Měníme po 10 tis. Pro závodníky to není tam je 10W60 jasná volba, ale pro běžného uživatele ploužila si myslím že naprosto ok, cenově někde kolem170kč/l....

    Komentář ze dne: 21.05.2014 18:54:51     Reagovat
    Autor: Pete - Neregistrovaný
    Titulek:
    Děkuji za super článek. Jako fanouška BMW mě tento vývoj pěkně sere a jen jsem si potvrdil své přesvědčení, že poslední opravdové BMW co se kombinace motoru, podvozku a ducha samotné značky BMW, tedy "radosti z jízdy" týče, jsou E46ky. Měl jsem do nedávna E36 320i s motorem M52B20 a musím říct, že od té doby jsem najel desetitisíce km malým korejským benzínem 1.4 a českým 1.9 tdi a proti 320i je to nuda a hlavně mi chybí ten krásný zvuk, přestože 2litr nebyla nejšťastnější volba, páč 323i na tom samým autě žere úplně tak samo a dynamika je zas kousek jinde. I proto moje příští auto bude BMW E46 s motorem M54. Dlouho jsem uvažoval jestli 325i, nebo 330i, ale i díky tomu co napsal autor se miska vah vychýlila na stranu 325i (M54B25). Ještě bych se chtěl autora, nebo kohokoliv, kdo má zkušenost a mohl porovnat 325i(M54B25) s 328i (M52B28) v E46. Jde mi o dynamiku vs spotřebu. Papírově vypadá 328i jako rychlejší auto při stejné spotřebě.

    Komentář ze dne: 22.05.2014 08:39:31     Reagovat
    Autor: M! - Neregistrovaný
    Titulek:dotaz na autora
    V článku je zmíněna špatná výdrž V10 S85 v BMW M6 E 63. Protože tohle auto mám by mne zajímaly trochu podrobnosti jestli je to možné. čím ten motor trpí, co odchází? Mám najeto málo (53tis), používám to jenom jako auto pro zábavu.

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 13:10:27     Reagovat
    Autor: despota - jano despota
    Titulek:Re: dotaz na autora
    Podla môjho neodborného názoru je ten motor dobre postavený a pri bežnom užívaní naopak vydrží veľmi veľa. Problém bude asi v štatistike. je to vysokootáčkový motor a veľké percento vlastníkov sa oň jednoducho nevie starať. Častý záhul mnohokrát za studena, nedolievajú olej, jakožto podľa mňa tento motor olej žerie už len z princípu a potom má štatisticky vysokú poruchovosť. Ak by ste ho provozovali ako auto na bežný provoz a vytáčali ho len napr. pri predbiehaní, dávali kvalitný olej, kontrolovali a často menili (človek, ktorý na toto auto má, kvalitou oleja šetriť rozhodne nemusí), tak motor vydrží státisíce km. Ale to je len môj osobný názor.

    Čítal som, že pomerne často odchádza diferenciál (asi kvôli tej blbosti launch control)


    Komentář ze dne: 22.05.2014 08:45:25     Reagovat
    Autor: zstuchl - zstuchl
    Titulek:dotaz na autora článku
    Mám volvo V70 t6 awd ročník 2009, uměl byste vypnout alarm při nepřipoutání na předních sedadlech? Nebo znáte někoho, kdo to umí? Děkuji za odpověď (732 404 355)

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 09:13:07     Reagovat
    Autor: vitas - vitas
    Titulek:Re: dotaz na autora článku
    Možná bude snažší varianta, když si seženete přezku z bezpečnostního pásu a nastálo jí cvaknete do zámku.

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 09:18:26     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: dotaz na autora článku
    Také bych to řešil hardwarově, ale spíš jen přemostěním spínače. Řešení s přezkou je takové divné - když pás zapnout chcete, tak ji musíte vyndat, někam uložit a neztratit...

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 09:32:19     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    Není tam i váhové čidlo v sedadle? Já to mám ve služebce a velmice mi to sere, protože když si dám na spolujezdce tašku s papíry a počítačem, tak mi to v nepradidelných intervalech (jak se auto hýbe) píská. Takové kokotinky se do aut dávají, ale aby tomu dali pořádný brzdy, to né...

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 11:06:21     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    Jistě, že je tam i váhové čidlo v sedačce. Však na ní (nezapnutý) řidič také sedí. A pokud vím, tak ani stav „prázdné sedadlo a zapnutý pás“ není vyhodnocován jako chybový.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 17:42:20     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    Víte, co stojí pořádný brzdy? Desetitisíce Kč, přinejmenším.
    A víte, co stojí to pískání. Asi 17 Kč, odhadem.
    Takže proto.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 09:59:58     Reagovat
    Autor: zanek - vltava
    Titulek:Re: Re: dotaz na autora článku
    Policajtí to dělajó tak, že majó páse vedený vzadu za sedadlem a normálně zaplý.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 16:30:08     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    v některých autech jde zapnout i pás od spolujezdce k řidič, pokud člověk jede sám. Nebo je možné na zapnutém pásu i sedět, ale to není moc praktické, když se někdy člověk potřebuje rychle upnout do pásů. Stejně jako pás za sedačkou.

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 20:42:50     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: dotaz na autora článku
    Udelaj to v kazdym servisu v bezne diagnostice. Je to tam jako volitelna moznost stejne jako denni sviceni a podobny blbosti.

     
    Komentář ze dne: 22.05.2014 21:51:57     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: dotaz na autora článku
    V běžné diagnostice rozhodně ne, potřebuješ na to originál VTC/Vadis od Volva plus samozřejmě licence a pluginy pro daný typ auta. Legrace za ca 80-100 tisíc, docela hlídaná a mimo autorisované servisy k vidění jen zřídka.

    V autorisovaných servisech je pak oficiální politika taková, že tyhle věci se deaktivují jedině proti papíru od doktora o tom, že nesmíš používat pásy. Pokud tam máš kamaráda, tak to možná ukecáš, ale člověku „z ulice“ to nejspíš jen tak neudělají, protože případné soudní spory jim za to nestojí.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 00:32:02     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    Samozrejme jsem nemyslel nejakou diagnostiku za tri litry od Connrada, ktera umi jen cist chyby, protoze je treba i zapisovat, coz je uz z podstaty pozadovane operace snad jasny kazdymu a hlavne tomu, kdo se na to pta a chce to po manikovi, kterej takovy veci dela...takze je myslim dost zbytecny psat sem chytry litanie o tom, co potrebuje, nema a jak je to drahy, protoze to zjevne vi a opakovat to nepotrebuje. dulezita je informace o tom, ze to nejsnadneji, nejrychleji a bez naslednych potizi muze vypnout v diagnostice v servisu. TO je zasadni pro jeho dalsi kroky, aby uz na slepo nemusel lovit v anonymnich diskusich, kde mu kde kdo slibi cokoliv a bez zaruky mu to posere.

    Proc by na vypnuti pouheho upozorneni nezapnutych pasu chteli vysvedceni od doktora mi taky neni jasny. Nechce vymontovat pasy, ani vypnout airbag, takze zadny soudni spor nehrozi ani teoreticky. Povinnost pouzit pasy mu uklada zakon a toto nijak neovlivnuje nejaky pipani z palubni desky, protoze to je jen nablblej pseudoluxus a duvod pro vyssi cenu, takze pasy jsou porad jen jeho hra. pokud se zmrzaci, ze se nepripoutal, zadny soud neurci vinikem servis, protoze vypnul nejaky pipani, ale vinikem bude nepripoutany clovek, protoze byl sam nedbaly. Miliony aut prece ani zadnej pipak nemaji a nikdo se nesoudi s vyrobcem, ze ho tam mel dat, aby ridic/mitfara nezapomnel...tak nemaluj certy na zed.

    Me to vypnuli sice v Peugeotu, ale zcela zadarmo spolu s dennim svicenim, zpozdenim vypnuti prednich svetel a cidlem strachu", ktere pri prudkym brzdeni zapina varovky. Nedelali s tim zadnou vedu a jeste jsem se mohl podivat, co vsechno to ma za funkce, ktery bych mohl ne/chtit. Protoze jezdim jinam, byl jsem v tom znackovym servisu poprve.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 08:28:58     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    Napsal jsi „v každém servisu“ a „běžná diagnostika“ a myslel jsi „v každém autorisovaném servisu“ a „speciální diagnostika Volvo, které jsou v českých zemích řádově desítky kusů“. Tak se nediv.

    Proč chtějí papír od doktora jsem psal - aby měli kryté pozadí pokud by se v tom někdo rozmlátil a žaloval je. Že je to pitomost mi nemusíš vysvětlovat.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2014 12:17:32     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    Nechci se dohadovat, ale rekl bych, ze to ani VADISem neudelaji (ac jsem to nekontroloval, resp. ono to ani nejde, protoze by bylo potreba videt data z toho auta). Volvo V70 od 2007 je Fordska platforma/diagnostika (obdtester.com/focom-eculist/volvo/v70). Pro konfiguraci je pouzita centralni konfigurace (CCF), ktera je obvykle ulozena v BCM a IPC. Ford IDS umoznuje zmenit seatbelt reminder PASAZERA pouze v nekolika platformach, rozhodne ne ve vsech. Seatbelt reminder pro ridice jsem u novejsich vozu (EUCD34x, C34x, B29x) nenasel nikde. Teoreticky by mohlo jit preflashovat bud' RCM nebo IPC na nejakou "nezapadni" verzi (takhle se resi problemy mile vs. kilometry u importovanych aut), ale to opet dealerskou diagnostikou NEJDE.

    Planetem/DiagBoxem u Peugeotu seatbelt reminder u nekterych modelu zmenit lze (rozhodne jsou ale takove, kde to mozne NENI), ale to nic nerika o treba prave o tech Fordech/Volvech, apod.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 13:50:34     Reagovat
    Autor: w y d r a - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    az svobodni dostanou dost procent ve volbach, udelaji ze ZZR ministra dopravy, sefa policie a zaroven vrchniho dozorce nad prispevateli do web diskus, dostane vopravdickej pendrek a bude moct mlatit - to si vodmala moc preje, ale zatim busi leda do sklavesnice

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 14:08:55     Reagovat
    Autor: ~ - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    A už jste ty Vaše záchvaty konzultoval se svým ošetřujícím lékařem?

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 16:27:13     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    možná tady obtěžuje na doporučení lékaře, třeba to má jako terapii, protože nic jiného na něj nezabírá, tak lékař zkusil poslední možnost, když to nepomůže, půjde do klece . . . .

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 19:05:54     Reagovat
    Autor: ~ - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na autora článku
    Že by měli v Německu až takovéto psychiatry? :-o No možné to samozřejmě je.

    Komentář ze dne: 22.05.2014 20:14:45     Reagovat
    Autor: pepe - Neregistrovaný
    Titulek:Jakou motorizaci
    Jakou motorizaci vybrat pri koupi petkovyho bawa rok 2000-2004 ? Co poradite kuci ? :-)

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 17:44:21     Reagovat
    Autor: Jenyk - Jenyk
    Titulek:Re: Jakou motorizaci
    Jednu dobu jsem to řešil a do E60/E61 mi 550i i 530i přišly jako dobré volby. E39 nevím, naftu jsem nechtěl. Nakonec to dopadlo jiným vozejkem, ale také si myslím, že auta se dělala tak do roku 2006, novější nechci.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 22:34:41     Reagovat
    Autor: Petr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Jakou motorizaci
    Vybírám teď taky E39 a nic jinýho než V8 4.4 nechci :) Pročti si forum na bmwklub.cz a rozhodni se podle svých potřeb

    Komentář ze dne: 23.05.2014 08:05:59     Reagovat
    Autor: Kharl.ANTIDIESEL - Neregistrovaný
    Titulek:VYŘEŠÍ HHO
    VÝŠE POPSANÝ PROBLÉM VYŘEŠÍ HHO http://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hho/

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 17:39:38     Reagovat
    Autor: Jenyk - Jenyk
    Titulek:Re: VYŘEŠÍ HHO
    Ježísmarjá, už zase....tak si to do auta namontujte, vypusťte motorový olej a běžte se projet. A napište jak jste dopadl.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 20:36:18     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Zdá se, že to nějaký vliv má…minimálně vodík zlepší spalování a z dieselchrochtů nepadají brikety, mám z druhé ruky. Technicky vzato to i zlepší účinnost a k nějaké úspoře paliva dojít může. Neříkám, že 30 %, nicméně při příkonu v řádech stovek wattů a výkonu motoru v desítkách kW pak stačí zvšit účinost motoru o 0,5 % a minimálně by to mělo být nula od nuly pojde. S těmi lepšími emisemi.

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 21:25:46     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Uff... To je nějaká humlovská novela termodynamických zákonů?

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 21:57:24     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Wut?

     
    Komentář ze dne: 24.05.2014 17:06:30     Reagovat
    Autor: Sinuhet - Sinuhet
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Stačí znát zákon zachování energie.

    Byl tu o tom minimálně jeden článek od DF. Moc pěkně zpracovaný.


     
    Komentář ze dne: 24.05.2014 17:40:03     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    No, co jsem slysel, tak momentalni verse toho, proc bubliny snizuji spotrebu, je, ze vyleti mene nespaleneho benzinu do katalyzatoru a take ze se omezi ta cast spalovani, kde se C + O nespali na CO2, ale na CO, ve kterem zustava nejaka zbytkova energie. Coz smysl z hlediska termodynamiky davat muze, nezavisle na skutecnosti, zda tomu tak v motoru na bubliny opravdu je ci nikoli.

     
    Komentář ze dne: 24.05.2014 17:53:39     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Já nemluvím o benzínu, to by ses mohl ráčit podívat. A u dieselu jsi snad první kdo vždycky řve, že z toho lítá všechno možný co může ještě hořet, jen ne oxid uhličitej a voda jako z benzínu, tak si to nějak přeber dohromady…

     
    Komentář ze dne: 24.05.2014 17:52:14     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Ano, a já taky netvrdím, že se využije energie vzniklá hořením vodíku za vzniku vody, což je tak nejdál, kam u toho lidi myslí. U benzínu bych relativně téměř dokonalému spalování věřil, ale u dieselu nikoli, nakonec to taky vidím, stačí se za nějakým projet. V těch nespálených briketách co z toho padají je spousta nevyužité energie…takže v čem je problém v teorii, že to shoří lépe a vznikne z toho nějaká energie navíc? Ty chemické reakce v takové situaci nejsou zrovna jednoduchá dynamika. Že to lépe hoří je vidět, takže nějaké katalytické působení to má, teď je pouze otázka, o kolik se využije energie víc a zda to převáží příkon elektrolýzy (pár set wattů).

     
    Komentář ze dne: 24.05.2014 23:18:54     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Pokud si dobře vzpomínám, tak D-FENS v jednom svém článku na téma HHO zmiňoval nějaký experiment (snad z Bulharska, nebo nějakého podobného poněkud nečekaného zdroje), kde zjistili nárůst účinnosti motoru v řádu jednotek procent, což při předpokládatelné chybě měření může znamenat skutečně leccos. Z tohoto údaje lze jen stěží odhadovat, jak by si HHO vedlo v reálném provozu, s nímž laboratorní experiment, kdy se vodík do sání dávkuje z bomby přes redukční ventil, nemá mnoho společného. Každopádně teoreticky dosažitelné zlepšení účinnosti v řádu procent sice z čistě technického hlediska je odpovědí na otázku, zda to funguje, a snad i ospravedlňuje další vývoj této techniky, nicméně pro soudného člověka podle mě není racionální motivací k montáži dalších kurvítek do už tak dost složitého auta.

     
    Komentář ze dne: 25.05.2014 13:27:28     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    A nebolo by jednoduchšie namiesto púštania vodíku do dieselu priliať trochu benzínu (alebo nitrometánu) do nádrže, aby sa akože zlepšilo spalovanie ?

     
    Komentář ze dne: 25.05.2014 14:34:07     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Co já vím, můžete to zkusit, třeba jste zrovna objevil díru na trhu…

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 21:34:19     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    zaujímavý experiment by mohol byť načerpať do auta na LPG vodík namiesto LPG. :).


     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 21:46:00     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Vzhladom na teplotu a tlak pri ktorych je vodik kvapalny to by bol celkom urcite zaujimavy experiment...teda pokial sa clovek diva na to z dostatocnej vzdialenosti a spoze nejakeho stitu.

     
    Komentář ze dne: 25.05.2014 19:19:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    Kruta hustopravda!!
    Srat na fyziku, dulezite je presvedceni.
    Jen vytrvat!
    Jeste, ze ty ajtaky mame 8o)

     
    Komentář ze dne: 25.05.2014 20:13:26     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    http://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hho/

    To je super vymazlenej web.

    Mám dojem, že mě to bude teď stát celej večer. Nejvíc se mi líbí ten strejda v tvrdým klobouku v titulku a taky mě zaujala věta týkající se opotřebení motoru, kde stojí:

    3) MOŽNÉ ZVÝŠENÉ OPOTŘEBENÍ motorových a výfukových částí (cca o 5-10%)

    Jak to asi vypadá, když se zvýší opotřebení o 10%?

    A pak jsem také nalezl expertízu:

    "Za jediný zatížení a otáčky motoru stavu, motor multicylinder pracující s poměry chudá směs s nebo bez vodíku navíc dala tyto výsledky"

    Dyslektici asi začali tunit motory.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 16:29:27     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: VYŘEŠÍ HHO
    To nedelaji dyslektici, ale vietnamsky obchodnici. Takovyhle blabol totiz nelze rozporovat a kdyz se nekdo ozve, proc ma zarezly pisty, tak muzou odpovidat "neumi ceesky panee, voda dobra motor spatnej"

     
    Komentář ze dne: 23.05.2014 21:44:48     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: VYŘEŠÍ HHO
    Díky za odkaz na článek redefinující spisovnou češtinu :-)

    A skutečně - problém s libovolným motorem vyřeší HHO, v klasickém tvaru zapisováno H2O. Ale této sloučeniny musí být větší množství, říká se tomu povodeň, pak to funguje.

    Komentář ze dne: 26.05.2014 15:26:27     Reagovat
    Autor: Kolafa - Neregistrovaný
    Titulek:No co dodat ....
    Mam taky BMW .... Budeš Mít Wýdaje.
    Neveril jsem tomu, už je mam. X3 2007 N47D20A - motor, najeto 100tis, což si myslim, že je prd.
    Už zdechlo turbo a furt to cuká jako kráva. Těch možnosti je tolik, že je nebudu ani vyjmenovávat.
    Němci už na to přišli dřív "BMW??? 100tis a pryč s tim"
    Akorat že na nový nemam takový peníze.
    Je to smutný příběh ....

     
    Komentář ze dne: 27.05.2014 13:20:14     Reagovat
    Autor: mentuli - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No co dodat ....
    No jo.. Já Vás nechci urazit, ale není BMW jako BMW. Jsou motory, které už z výroby nestály za nic moc a některé jsou extrémní držáky. Já si pod pojmem BMW představuji spíše náhon na zadek, řadový šestiválcový motor (ať už benzín, tak i diesel vezmu v této konfiguraci na milost) - v těch bylo BMW na perfektní úrovni. Ale čtyřválce prostě ne-e. Vím, že jsem o dieselových nepsal, ale zrovna N47 je takový zmetek, až to hezký není. Furt nějaké problémy a narozdíl od svého předchůdce má rozvody vzadu. Které rády skáčou a při výměně musí motor ven prostě. Já nevím, co lidé furt vymýšlejí se čtyřválci, když i dieselový šestiválec řaďák má v BMW hodně co do sebe a projevem je těžce úplně jinde. Prostě jste si vybral velmi nešťastnou kombinaci (X3, N47 a 4x4).

     
    Komentář ze dne: 30.05.2014 23:54:42     Reagovat
    Autor: Kolafa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: No co dodat ....
    Souhlasim, chtel jsem 3.0 SD, ale bohuzel jsem nesehnal slusny kus za slusne penize. Jinak vicevalce u BMW zacina byt take labuti pisen. Nedavno jsem cetl, ze po MIni dostane i X1 trivalec! Jinak to cukání moje začínám tušit ..... hydroměnič

    Komentář ze dne: 27.05.2014 16:45:54     Reagovat
    Autor: yapko - Neregistrovaný
    Titulek:
    Zajímavej článek. Ale i když motorům kulový rozumím, přijde mi jako přirozená záležitost, že pokud se někdo chce držet doporučených intervalů výměn oleje a lejt tam long-life oleje, musí to být pan klobouk. Pokud s autem jezdím jako hovado a ještě navíc po městě (nehledě na to, že podle mě většině lidí nějak uchází, že je asi lepší ho nechat zahřát, než mu dám plnej kledlík) a chci aby mi motor vydržel pár set tisíc, budu měnit olej každých 10 tisíc, doporučení nedoporučení... Nebo kecám nesmysly? Zkrátka chci ríct, že není 117 tisíc jako 117 tisíc. Vím o mistrovi co mění olej každých 5 tisíc, protože má svůj motor prostě rád :-)

    Komentář ze dne: 29.05.2014 11:03:49     Reagovat
    Autor: jimbo - Neregistrovaný
    Titulek:ozvi se mi pls
    Super článek! Mám taky e46 330Ci a mám velký problém se střechou a elektronikou vůbec, nemohl by ses mi prosím ozvat na e-mail? Možná bych využil tvé služby :-) Díky!

     
    Komentář ze dne: 03.06.2014 07:32:15     Reagovat
    Autor: Mentuli - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ozvi se mi pls
    Napiš mi na e-mail výše uvedeny.

    Komentář ze dne: 06.06.2014 11:57:44     Reagovat
    Autor: michal_e30 - Neregistrovaný
    Titulek:a co m20?
    Zdravim, chci za prvé pochválit velmi dobrý a poučný článek, jen mi tam chybí ještě trochu starší motory, které se používali v generacích e21 a e30. Nejvíc by mě zajímaly vaše názory na motor m20b25 z e30 325i kterou vlastním. Díky

    Komentář ze dne: 24.10.2014 13:36:20     Reagovat
    Autor: frankie - Neregistrovaný
    Titulek:M5 V10
    Ahoj Radku, píšeš, že V10 motor, který se dával do M5 E60 je na tom se spolehlivostí a výdrží bídně. Můžeš být trochu konkrétnější? Už delší dobu uvažuju o téhle generaci M5, pár lidí mě odrazovalo, ale nikdo nebyl konkrétní. Tak můžeš se k tomu aspoň trošku rozepsat? díky

    Komentář ze dne: 30.10.2015 10:36:35     Reagovat
    Autor: Marcus - Neregistrovaný
    Titulek:Supr poctenicko...az jsem zapomel pracovat
    Zdarec...tak jsem se zacet a zavzpominal na me doby s E30325i ,E34 525d,E39530i,d,proste je to tak,dnes automobilky hledej jen na prodejnost vozu,trh,eko normy a jine hovadiny,ale svezt se ,zablbnout a vyradit se a MIT z toho fakt dobrej zazitek jako bylo kdysi to uz nebude!!! at se dari...nyni.E46 320d,E39 530i,E65 FL 730d

    Komentář ze dne: 15.11.2015 09:55:29     Reagovat
    Autor: Sajbr - Neregistrovaný
    Titulek:spolehlivost řady F30
    Zdarvím chtěl sem se zeptat na spolehivost BMW 3 F30 hodne se mi libi motorizace 320i nebo 320D ale spíš benzinaka jelikož se budu muset zbavit svoji 1.9 TDI (PD 96kW) kvuli emisním zonam, pracuju v zahraničí jezdím dlouhe trasy (Německo, švýcarsko) poradil by mě nědko s výběrem v motorech BMW se moc nevyznám

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.