Komentáře ke článku: Proč nehýčkat motor tím nejlepším? (ze dne 20.06.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
..prostudovat BMW forum ? :-D .. nicméně .. asi to bude podobné jako u mého vehiklu.. lehkoběžný olej doporučený výrobcem = občas dolévat .. super hi-tech olej (plná syntetika pyčo!) co má parametry lepší, než ten původní olej podle 12 let staré normy = nedolévat skoro nic ..jen hydroštely můžou mít problém v případě že je v motoru tuna bordelu, která povolí .. (což mě netrápí, paač já už hydroštely opět nemám - výrobce asi zjistil, že jsou s tím problémy) ..
|
|
U 318S nejčastěji utíká olej přes gufera nebo přírubu olejového filtru. Co ti jde z výfuku?
|
|
'hydrostely' je vhodne rozobrat na atomy, vycistit a poskladat.
http://www.miata.net/garage/hla/cleaning.html
co sa tyka riesenia hadanky, najprv treba zistit, kam sa olej straca. lebo ak je ho tam vzdy 1.8 litra, tak by som si tipol dieru v olejovej vani :)
|
|
Zkuste to laskavě napsat znovu a pořádně, neb nerozumím řeči Vašeho kmene.
Článek se snaží být suprhyperantizmrdovsky akční, ale díky tomu je zcela nesrozumitelný. Dík.
|
|
|
Naprostý souhlas - jako člověk, který se chystá koupit BMW jsem se těšil na to, že se dozvím něco nového/užitečného, ale z článku vím jen to, že někomu teče olej. Prosím příště alespoň nějakou úpravu.....
|
|
..km"? stáří! servisní minulost?! postup podle mého!! Emise, ne na technické, tam nikdy auto neměřili. Nemáte saze, tudíž analíza výfukových plynů ukáže mnohé. Zkontrolujte pohledem zapalovací svíčky a stav usazenin pod nalévacím víčkem oleje! Když jte mněnil olej, co z motoru teklo, černá kaše, nebo vyjetý olej jak z benzíňáku. Řešení může být mnoho je třeba víc info. (volnoběh za studena, za tepla, kouřové signály -,,-, zdechnutí na křižovatce nebo cokoliv co se Vám nezdá.)
|
|
Tipoval bych, že v osmnáctistovce bude kolem 4 litrů oleje. Rozhodně bych lil to, co doporučuje výrobce, protože špatný olej je pro motor smrt. Pokud máš oleje pořád stejný litr osmdesát, může být díra ve vaně nebo špatné těsnění vany, špatně dotažený olejový filtr, prostě cokoliv vespod - je pod autem kaluž oleje, když delší dobu stojí?
Co ti jde z výfuku? Namodralý kouř signalizuje spalování oleje, viděl bych to seřízení ventilů, pístní kroužky budou ok pokud se neztrácí tlak z válců (kdyby se tlak ztrácel, válec by nefungoval a to bys poznal).
A hlavně, kolik oleje se ti ztratilo za ty tři týdny? Bratrovo Combo 1.6 žere litr oleje týdně a má najeto 290k km, moje Arosa 1.0 olej nežere vůbec a má najeto cca 200k km.
Nebál bych se prohlásit, že pokud je auto dovezeno z Německa (pokud jsi kupoval někde u hranic s Reichem tak určitě je), bude stočený tachometr o takových 100k km, přece jen to je 15 let staré auto a BMW si nekupují čistě do města ani němci.
|
|
nvím jestli to pomůže, ale řeknu svoji zkušenost. moje 20 stará fyjesta:-D 1,1i má nápln 7 litrů oleje :-( výrobce předepisuje 5w30. najedo přes 200kkm. možná přes 300kmm, nevím, tacho je do 99999km. spotřeba 1 l na 1000 km. Ano, motor je dávno za zenitem své slávy a dožívá. fakt je že to nejede a žere 7 - 8 l benzínu vždy a všude. předchozí majitel (známý) říká, že dával pravidelně 15w40. vzhledem k cenám oleje 5w30 jsem chtěl motor podpořit a uvažoval jsem o lití opět 5w30, nebo aspon vhledem k ceně 10w40. muj servisák mi vysvětlil, že jestli motor dlouho jezdil na 15w40, tak si vytvořil vůle a když do něj ted dám 10w nebo 5w, tak mi během pár tisíc umře doslova. prý za poslední časnekolik takových oprav měl. věřím mu, dávám 15w40. vule ventilů se u mě vymezují seřízením ručně v intervalech. i po serřízení mechanikem je občas slyším nebo dle paliva natankovaného.
|
|
|
Sice se říkalo, že na co se začalo jezdit, nato se má taky dojezdit, ale nebral bych to zas tak absolutně.
Pokud motor žere olej a nejede, má hodně nalítáno, tak může olej mizet přes kroužky, nebo gufera ventilů a potom to kouří modře a smrdí. Může utíkat i guferama kolem kliky, nebo kolem rozvodu, pokud není celý v oleji, nebo přes jiné nedotěsněné místa, ale to by byl motor celej umaštěnej od oleje. Pokud válce nejsou vyběhané, pomohly by nové pístní kroužky. Pokud má motor turbo, může mizet olej právě tam a jít do sání, což chce repas turba, nebo furt dolívat olej. To si už potom musíte zvážit sami, jestli vás výjde levněji ten olej na dolití, nebo repas turba, pokud má auto jezdit ještě dlouho.
Co se týče olejů, tak pokud někdo používal 15W-40, může bez obav přejít na 10W-40, nebo 5W-40, ale je třeba zkrátit při přechodu velmi razantně výměnnou lhůtu. Při přechodu u hodně zasviněných motorů bych doporučoval motor 2x vypláchnout olejem s proplachovou přísadou, který by se použil jen nato. Nejlepší je ale sundat vanu a vyhodit z toho všechen binec. Potom do toho hodit 0W-40 a po ujetí 100km vypustit a pak teprve nalít finální náplň, třeba 5W-40.
Pokud motor má velké vůle, někteří výrobci dělají i oleje pro motory, které mají už hodně za sebou a mají větší vůle, nebo na motosport, např: MOGUL 5W-50 EXTREME SPORT, nebo Valvoline VR1 RACING SYNPOWER 5W50. Pomohou potom motor dotěsnit a při ostré jízdě mají tlustší olejový film a motor dotěsní a utiší.
Rozhodně bych ale nepřecházel na oleje, které jsou za tepla řidší: 15W-30, 10W-30, 5W-30 a 0W-30, tyto oleje mají tenší olejový film a navíc vyšší odparnost, takže budou z motoru mizet rychle a navíc tenší olejový film způsobí přidírání a motor bude zvonit, klapat a drnčet jako zvonkohra. Tyto 30tkové oleje jsou do moderních motorů, kde teplota olejové náplně nejde moc nahoru, jinak se přepalují a moc nemažou.
|
|
souhlasim s dotazem na barvu koure z vyfuku, ta napovi jesi se spaluje olej, pak jesi nepribejva nebo neubejva voda a pak nechat stat den dva a hledat kapky oleje... Mozna bych tipnul i gufero na klice...
Jinak predpokaldam ze resite proc ukazuje sucho kdyz neni sucho... Pokud mate v aute check control tak ten ukazuje hladinu pri ketre se da jeste jezdit ale co nejdrive by se mel olej dolit, pokud sviti kontrolka na palubce, tak to je nizky tlak oleje... Olejove cerpadlo je tu zubove, ale ne jak cerpadlo ostrikovacu u favorita, ale vypada nejak takhle (podobne, neni to ono)
http://www.katko-cerpadla.cz/produkty/zubova/g/img/g2_small.jpg
Je dulezite, aby byly prsa motoru, kde je cerpadlo umistene dobre utesneny, jinak cerpadlo ztraci tlak a vy ztracite i olej...
|
|
M42ka ma mít 10W 40 a napln je 4,5l oleje. Když měrka ma 3cm na vyšku s ryskama co centimetr (spodni hrana, minimum, maximum, horni hrana) a každy cm = 1 litr... pak je docela jasne že když je měrka sucha, že tam asi "nekde" může být přes 2 litry oleje. Jinak souhlasím s navrhem přepsat článek do čitelné podoby.
|
|
Pokud vim tak olej se meri v klidovem stavu, kdy auto nejakou dobu stoji a ne po te co motor bezel.
Olej je pak rozsterikan vsude v motoru a merime nesmysl.
Jestli to maji nektera auta jinak, tak je to pro me novinka.
|
|
Otázka: Měříš hladinu oleje měrkou úplně zasunutou nebo jen volně přiloženou na horní doraz?
Článek je hrozně napsanej. Část s ruční brzdou jsem nepochopil vůbec. Něco ubroušenýho, ale co je ubroušenýho nevím...ale to je asi jedno.
Ano, BMW má pro 90% majitelů funkci řešení-problému-v trenkách. Hydroštely a elektrika v těchto starých BMW jsou zrovna důkazy, že Němec nedělá dokonalá auta.
Obecně taky platí, že starý auto si nemá kupovat někdo, kdo není aspoň mechanik-samouk. Teda...poprasíš* +/- 2 auta radama z e-pokeců než dostaneš rozum a koupíš si něco, co nepotřebuje restaurátora, ale jen mechanika na základní seřízení, jehož práci pak s už získanýma základníma znalostma snadno zvládneš.
Míra zkušeností je přímo úměrná ceně zničenýho materiálu 8o)
----------
*) starý BMW jsou stejně vošklivý jak psí prdel, takže jen do toho 8o)
|
|
|
Ja myslim, ze zakladni problem bmw je, ze kazdy kdo si ho koupi ojete ma pocit, ze se stal majitelem zavodniho vozu a pritom treba trojka je obycejny auto nizsi stredni akorad mu hrabou zadni.
No a tito "zavodnici" radi tuni a upravuji a lejou do motoru to co tam nepatri aneb nejni nad to nalejt ridkej olej at vytahne vsechen bordel a pak se uvidi.
No, ale proc hlavne odpovidam. Nevim jestli si vzpomenes, ale je to nejakej tejden dozadu co jsme se bavili o sviceni motorek dalkovejma a aj sme se bavili co je vhodny stroj pro zacatecnika. Takze dalkovejma taky svitim a s perem problem nemam BMW F650
Maj sa
|
|
|
Souhlasím v plném rozsahu.
Vzpomínám. BMW F650 je spolehlivý, v Itálii vyráběný stroj s rakouským jednoválcem, který kupuje i Jawa. Jako nádstavec na sebevědomí je to stroj tedy ne-úplně-vhodný 8o)
|
|
|
|
Už zase fotka z roku 2003? Tam jsem ještě mladej. Jste nudní i když mi lichotíte 8o)
Utíkej si pohladit do garáže svou formuli HTP a zkoukni, jestli z ní tuzingová zrcátka z M3 už pomalu nedělají BMW...koloušku 8o)
|
|
|
Budeš psát člověkovi, který BMW vlastní a psal tady na něj i recenzi.... Kreténku :-*
btw formule HTP bude určitě větší zavodák než C1, přeji ti větší péro a méně keců :)))))
|
|
|
Tak vlastnis BMW a co? Mame ted s otevrenejma hubama sednout na prdel? Snad jen ze bychom tomu tvemu ubohemu bavoraku trojkove rady mohli poprat k dovrseni plnoletosti, ne? ;-)
|
|
|
Dost trapný na někoho vytahovat fotku. Nicméně vypadá jako normální ovčan a na mašiny fakt ženský letěj, takže si mu vlastně udělal pěknou reklamu. Debílku. :)
|
|
|
Text tohoto komentáře byl přesunut do chlívku, jelikož obsahoval jen osobní útok. A Bandit si dá na dva dny nucenou pausu, během které může přemýšlet, jak by se měl chovat na návštěvě.
|
|
|
Za tohle by se měly sekat ruce...
Milý mladý příteli, toto počínání je fakt ubohý.
Nemám sebemenší důvod se Honzy zastávat, ale odkrývat někomu na fóru soukromí (pokud o to dotyčný sám nestojí), to je velká ubožárna!!
|
|
|
Umíte načíst stranku "Facebook" ? a umíte do hledání napsat výše uvedený nick? Ano? Co jsem tedy prozdradil? Myslim že i 10ti leté dítě by se tam dopracovalo.
Věřte že znát jeho realné jmeno a přijmení či adresu nezveřejním... to je jasné... ale ta fotka s tím namyšleným popisem se mi prostě moooooc hodila k tomu co vypotil, to by jste mohl uznat.
|
|
|
(Autorem toho namyšleného popisu je H.ZZR? Pokud jo, pak "by jsme" to mohli uznat.)
|
|
|
což on samozřejmě popře aby nebyl za vola.....
|
|
|
Koukam, ze bandita se zde jako obvykle projevuje jako pitomec ... kdy uz (mu) konecne vyroste?
|
|
|
Podle toho, jak se zde projevuje, bude to hnedle, na rozdíl od té druhé osoby, které už je bez šance.
|
|
|
Tak mě už jen kávičku ... :D
|
|
|
TOHLE že je skutečně Honzík ZZRů? :-)
Musím přiznat, že podle těch řečí jsem čekal něco jiného...na druhou stranu by to dokonale zapadalo do rámce: v reálu neškodný, relativně milý jednodušší chlapík, na internetu pak velkej bourák.
|
|
|
... a banditovo dvojce aby se nepridalo ...
|
|
|
To neni jeho dvojce. Tak spatne na tom zase bandita neni. To je jen nejakej cyklista.
|
|
|
Čím dál tím více začínáš připomínat ohranou gramofonovou desku...
|
|
|
Vsichni jsou mrtvi, Dejve. Opravdu vsichni. I Kocanska.
|
|
|
|
Matne si vzpominam, ze zrovna tihle dva si vzdycky tak nejak notovali a meli i velmi podobny projev ... ale treba se pletu, taky uz nejsem nejmladsi ;-) a hlavne nestiham cist vsechno.
|
|
|
Jenom jsem vyjadřoval svůj údiv nad skutečným vzezřením člověka, který je ve svém oboru nadprůměrný, mimořádně úspěšný u žen, mimořádně rychlý na okruhu, dík rychlým reflexům schopen předběhnout vlastní stín i Chucka Norrise a v Jugoslávii už byl aspoň dvakrát.
A to si nejsem jistý, jestli není i jeden z nejlepších tanečníků v disco.
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá....třeba to jednou pochopí.
|
|
|
No, zajimavý nápad tu s tou fotkou!
Takhle jsem si Honzu zzr nepředstavoval, podle názorů jsem si ho představoval více jako drsňáka, než jako usměvavého borce s výrazem hodného beránka. Nebo je to jen vlk v rouše beránčím?
Jinak to odtajňování soukromí zde je irelevantní, to už udělal přece on sám, na facebooku. Každý kdo si tam, nebo na LIDÉ.CZ, nebo jinde založí svůj profil a uvede v něm pravdivě své osobní informace, musí pak počítat s tím, že si ho tam někdo dříve-či-požději najde. Nebo se tu budem tvářit jako naivky a nepřiznáme si to?
|
|
Čím řidší olej, tím hůř pro motor, pro tenhle nálet bych volil jednoznačně něco ve stylu Selenia HPX 20-50, hydroštely budou taky radši, když dostanou olej s vyšší viskozitou, neb pak tam zůstane alespoń ten film...spotřeba do 1l na 1000 km je běžně přípustná, víš už je problem...
|
|
|
A ty si myslis, ze staremu motoru pomuzes hustym olejem? Napriklad 10W60 namisto 10W40.
Spis ho rychleji posles do kytek.
1) Je to vetsi zatez pro olejove cerpadlo.
2) 10W60 ma pri 110 st stejnou hustotu jako ma 10W40 pri 90st. 90st je bezny provoz.
Pokud mas auto na blbnuti, tak 10w60 muzes pouzit. 10w40 je nad 100st moc ridky.
Jestli klapou hydrostely tak je zrepasovat, nebo dat nove. Neni to tak drahe.
PS: Poridil jsem si Nissan 200SX S13 a po predchozim majiteli tuzerovi obcas nachazim v aute nehezke veci.
|
|
|
90 stupňů že je běžný provoz? Nevím, školy nemám, zato mám ve dvou autech teploměr oleje. V T613 je provozní teplota 100-120°C (doporučována plná syntetika 5W50), u Volva 480 je to někde mezi 95°C při jízdě po normálních silnicích a 105°C při delší rychlejší jízdě po dálnici (doporučováno mám dojem 10W40 polosyntetika) - v příručce je napsáno, že nápis "Stop" se rozsvěcuje při 140°C...
Do auta se má lít ten olej, který předepisuje výrobce. Pouze v případě velmi atypických provozních podmínek a pokud tomu člověk rozumí, se dá specifikace změnit. Za normálních okolností si u motoru, stavěného na 10W40 člověk s 10W60 nepomůže - stejně jako si nepomůže s 0W30. A samozřejmě že viskosita je jedním ne jediným parametrem, na který je potřeba dávat pozor.
|
|
|
Můj Ninja jezdí běžně v teplotách od 82 do 92°C při jízdě mimo obec, ve městě jde s klidem na 105-107°C, ale to už zabere větrák, kterej to srazí pod 105°C. Každej motor je maličko jinej a i hospodaří s teplem jinak.
|
|
|
A to je teplota oleje, nebo chladící kapaliny?
Ano, každý motor se ohřívá jinak a právě proto je tam potřeba lít olej, který tam patří.
|
|
|
Chladící kapaliny...
Pochopil jsem, že řeší viskozitu při 90°C, ale nenapadlo mne, že by mohli mít také teploměr oleje. Takže jsem si naběhl. Sorry!
|
|
Možná se článek zdá někomu nesrozumitelný a to asi proto, že jsem ho psal ve značném rozpoložení. Ted už vim, že celá věc je OK a není třeba se tolik znepokojovat.
Rozhodně až se mi vůz dostane pod ruce (je na revitalizaci kastle), hned vám řeknu jak to je s kouřem. Co jsem si zatim stihnul všimnout, pochopitelně po nastartování kouří bíle, a asi tak 3 min. se ozývají hydrostavy. Poté vše ztichne a z výfuku je vidět akorát "teplý vzduch", jestli víte, jak to vypadá. (známý na emisých mi řekne víc, další známý změří tlaky, takže se zjistí, jestli to žere horem nebo spodem) Kdyby pod autem byla kaluž, tak sem s timto článkem vůbec nechodim a rovnou si zajedu pro těsnění nebo gufera.
Jináč oleje jsem dolil cca 1,2l, do požadovaných 4,8l celkových.
Původní olej 5w40 po vylití černej jak bota.
Ke konci ještě napíšu problém s ručkou (vyřešeno novou, za dvěsta). Polohovací ozubení bylo od té druhé třetiny ke konci prostě obroušeno, aby se zkátka nemuslo odbržďovat...od 5. zubu výše padala dolů a zůstala viset právě natom 5. (asi jako ve wrc a podobných speciálech). Než jsem sehnal novou, musel jsem ruční brzdu podpírat kusem dřeva, aby to prostě celou dobu nestálo na kvaltu.
__________________________
Jinač si tady kritizujte kteroukoliv automobilku, pač se stejně všechno jednou posere a zdechne, ať už to je baworák nebo favorit.
|
|
|
článek se mi vcelku líbil, ale už nikdy nevyslovuj ani nepiš slova "ručka" "obroušeno" případně "flexa" spolu se zkratkou WRC v jedné větě nebo do Tebe udeří blesk. :-)
|
|
|
Jestli ti jde z výfuku bílej kouř ihned po nastartování tak může protékat gufery kolem ventilů. Po vypnutí motoru olej steče do válců a po nastartování se spálí a vylítne ven v podobě modrého kouře. Ale taky to může být jinudy, na dálku to řešit je na pytel.
|
|
|
V této části diskuze bych dopoporučil skončit, začíná to připomínat různá autofóra. Až na některé vyjímky to začíná být spíše zábavné než poučné a zvaší strany tomůže stát nemalé, zbytečně vynaložené prostředky. Bohužel i diagnóza něco stojí, ne ta internetová. najít automechanika, ne servicemana, doporučení stylu ,,měnil mi destičky a brzdí to jsou k ničemu". Potom se rozhodnout. Opravit? Cena!!! Nemusí to být smrtelné. Nebo to dojezdit. Ten motor není moderní Super Hi-Tech, takže se možná budeta divit, kolik to ještě najelo i přes spotřebu oleje a nelibé zvuky z motoru. Apotom bez slz vyhodit. Pardon eko-zlikvidovat.
|
|
je snadne a rychle - jsi dalsi z rady kteri koupili vylitanej pelech. Motor je pravdepodobne pred smrti, to na co byl stavenej tam mozna lili jen v zaruce a pak si kazdej majitel uzil treba i Ceresol. Krouzky, gufera, nejsiem si jistej zda M42 v e36 uz ma membranu na soupatku odvetrani kartru nebo je to az u M43/M44, nekdy mizne olej i tudy. Osobne bych se na to vyprdnul, jak pise kolega vyse, pokud nejses mechanik-samodomo znalej problemu, tak pustit a uznat, ze si prave prekonal, jak ja tomu rikam, syndrom prvniho bmw.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Proč nehýčkat motor tím nejlepším?
|