Komentáře ke článku: Learning to drive (ze dne 20.09.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Nemáte-li garáž, dejte tomu tak rok, rok a půl. Naše Felicia byla 9 let garážovaná a opravdu na ní nebyl ani pupen, ačkoli byla provozována celoročně a měla naježděno výrazně více, naž ta Vaše. Rok v Praze, parkování na ulici a páté dveře kvetou, jak se na tento typ sluší a patří.
|
|
|
Ano, to je zákonitý následek práce myslitelů z Boleslaf Werke. Nějak zapomněli pouvažovat nad tím, jak to udělat, aby z různých koutů karosérie odtekla voda. Nejen ze zadních dveří, ale taky z lemů zadních blatníků nebo rohů dveří. Informace byla k dispozici z dob favorita, ten má stejný problém. Ale oni neměli čas, zabývali se designovými změnami karosérie, aby to vypadalo méně jako favorit a více jako Polo.
|
|
|
Mám svoji Felicii dva roky parkovanou venku. Koupil jsem jí s malou krupičkou na pátých dveřích (po celolaku). Jednou tak asi za dva měsíce cáknu trochu WDčka do dutiny pátých dveří a světe div se, ale nerozlízá se to.
|
|
|
Nemyslim, ze za to muzou soudruzi z MB. Stejna mista prorezaji na koncernovem bratrickovi z tech let - Golfu III.
|
|
|
Prej v těch 5. dveřích jsou resp. maj bejt z výroby nějaký díry, kudy ta voda může odtéct, ale někdy jsou ucpaný, např. barvou. Pak ty dveře hnijou. Ale prodávaj se laminátový jako náhradní díl.
|
|
|
Takove diry mam i na svych bocnich dverich, zalepil sem je paskou.
|
|
|
Ty sis zalepil odtokový díry ve dveřích? Tos nevěděl k čemu jsou? Nebo chceš aby to auto dřív shnilo?
|
|
|
Má felicie born 98 zima léto 141 tisíc, street parking, zadní páté dveře začínají nad lištou a pod vnitřním těsněním okna trošku chytat, ale nic tragického. Garáž je dobrá proč? Aby na autíčko nepršelo nebo nesněžínkovalo? Dobrá, ušetřím vometání sněhu.
Když dám v zimě studenou kastli do teplý garáže, tak nám co, Kefalín? No tak nám rezaví, soudruhu poručíku. No to taky, ale hlavně koroduje, vy tupci!
|
|
|
A proto použiju garáž jakou? No přece nevytápěnou a dobře větranou.
|
|
|
To auto bylo pochopitelně garážováno v garáži nevytápěné a dobře větrané.
|
|
|
Přístřešek proti sněhu za čtvrt mega se mi zdá poněkud obskurní.
|
|
|
Váš příspěvek k smíchu není. To, že vystavujete jako strůjce všeho zla řidiče oktavií, je mylný. Ve všech typech aut jezdí řidiči, kterí já nazývám vyježděný a nevyježděný řidič. Vyježděný řič Vám pododné prasárny neudělá. Dovede si ze zkušenosti představit možnost následku svého jednání
|
|
|
souhlas, sám řídím služebně ochcávky fmetle a tdičku na hlínách cca 5 let,
nikomu nic neprovádím, nehody (musim zaklepat) žádné, ale furt se dočítám, že za všechny sračky na silnicích můžu zřejmě já...
|
|
Co jsem tak s léty vyzkoumal na naší bývalé firemní Felicii fkombajnu a teď na mém Faku (obojí motor 1.3i), ideální otáčky jsou někde těsně pod 3 000 rpm na pětku, což odpovídá rychlosti někde kolem 110 km/h. Motor je příjemně tichý, jízda svižná, ale ne zbytečně rychlá a spotřeba vzhledem k ujetým km je nejnižší.
|
|
|
Pravda. Hlavně to příliš netrápit pod 2000 rpm na nižších převodových stupních (<=3).
Myslím, že ze Smrtihlava bude dobrý řidič, jenom by měl hodně rychle zpomalit a vzít na vědomí, že s tímhle autem zkrátka nemůže jezdit stejně rychle a svižně jako většina ostatních! Jak už zjistil sám, ono to zánovní (13 let staré) vozítko na to dostatečně dobře nezatáčí a nebrzí :-)
|
|
|
Padesát kilowat felda, aby se trochu držela rytmu, by měla minimálně dejchat 4500 toček na příslušném stupni.
Pokud jde o brždění, dnes jsem měl možnost takové malé brake action, kdy se přede mě v mých stopadesáti tacho nastěhovala nějaká sedmitunka DAF nebo co to bylo. No, je fakt, že jsem o ní věděl že jede v pravém štrůdlu a taky jsem zrovna okamžik mrknul do zrcátka ale kurva, najednou byla přede mnou. Heh... No, mrdnul jsem na hamy woe a celkem mě překvapilo, jak to brzdí. Jekot jak hovado, to jsem měl ještě čas kontrolovat přítlak na pedál a bílej dým za mnou, ale celkem blbej pocit. Je fakt, že jsou auta s lepšíma brzdama, ale ono se to u těch slabších asi tak nějak kompenzuje pudem sebezáchovy prostřednictvím svalové soustavy.
Jinak mi potom nějak divně mlaskaly gumy, ale jenom chvíli. Když jsem se na ně po zastavení podíval, tak byly sem tam spojené drážky vzorku, jak se stavily dohromady. No sou to normální gumy, ne? Nic ekstra.
.
Ty zatáčky, to se nedá nic dělat. Já to řeším lehnutím si na sedadlo spolujezdce při pravé zatáčce a při levé se bud
a) v létě při otevřeném okně zahryznu do rámu dveří
b) v zimě stejně nemůžu tak rychle
|
|
Neříkej, že máš najeto jenom 6k. Postřehy jsou docela přesný. A neboj. Mám zeměkouli párkrát objetou ale s mým hatchbackem mám problém zaparkovat do dneška.
Je dobře, když si je řidič vědom svých nedostatků. Hřbitovy jsou plný šůmachrů, který si užívaj pocitu nadvlády nad strojem, ale nepochopili základní pravidla silničního provozu (teď nemyslím ty, co jsou psány, ale ty, co jsou dány).
Odhad rychlosti je celkem náročná věc, přijde s kilometrama a proto bych ze začátku trošku ubral plyn.
|
|
nasmála jsem se od srdce, asi nejvíc mě pobavilo, jak felina hárá, nedokázala jsem pro to lepení najít odůvodnění, teď už vím :-)).
|
|
|
Zjiště, že můj fofo je fena, tedy fofinka, mě něpotěšilo, ale musím se stím to faktem smířit.
O vznik kříženců se na semaforech postupně pokusili: Avia 21, Škoda Octavia a Citroen Saxo
|
|
Poučka o chrochráfkách platila ve středních Čechách tak ještě před 5-6 lety, dnes žebříček prasení vedou fordy(ty levnější - focus, fusion, fiesta, tmavomodrá podmínkou) a mazdy. Zjevně si ja začala pořizovat ta skupina lidí, která si vydělala kdysi na ochcávku a teď přišli na to, že to už neni v očích sousedů takový fáro, jak si dřív mysleli. Koktávka se naopak zařadila tam, kam patří - do rukou usedlých kliďasů.
U fobie(kdo to coowa kupuje?!) to díky počtu na silnici platí stále, asi služebáky.
|
|
|
Ne e. Oktávky podle mých zkušeností pořád prasí suverénně nejvíc, na těch Fordech ale taky něco je, nejčastěji naftový Mondea. Fabie moc prasit nevídám, snad jen na dálnici když mě z kopce předjede a já ji (při konstantní 160km/h pokud to míra provozu dovoluje) po rovině či do kopce zas dojedu. Moc nechápu proč to ti lidé dělají. Přemýšlel jsem nad tím už několikrát, ale nenapadl mi jediný důvod...
|
|
|
Racionalizace. Fábiák haťapkář si musí sám před sebou vnitřně dokázat, že si přeci nekoupil předražený drek, ale že mu to přece taky jede jako ostatním...
.
.
.
.
.
aspoň s kopce
(Jakkoliv nezpochybňuji vhodnost této motorizace s krátkou převodovkou do městského provozu)
|
|
|
Mluvím o středních Čechách(kam patří i Praha), ne o Moravě, kam tento posun asi teprve dorazí. U fobie jsou to spíše prohřešky proti plynulosti a kultuře provozu než vyložené prasení.
|
|
|
Třeba Tesco Stores CZ už dříve nakoupilo pro svůj střední management Focus combi TDCi v tmavomodré. Pravda, není jich tolik, aby mohly být příčinou daného jevu, ale chování by odpovídalo.
|
|
|
Já jsem z Plzně a po dálnici jezdím většinou do Prahy. I když v poslední době jsem měl párkrát tu čest i na D1.
Je fakt, že Fabie vyloženě neprasí a nějakej ten prohřešek udělá občas skoro každej. U nich je to víc vidět, protože jich jezdí hodně. Za to kkti v Oktávkách by zasloužili...
|
|
|
Mohu-li mluvit za pražský provoz tak tady se nic nezměnilo, octáfky a fobie :-((
|
|
|
Ale to nedělají jen Fóbie, snad každé slabší autíčko se takhle "vytahuje". Sám jezdím Fóbií, tempomat na 138, z kopce mě předjíždějí dodávky, twinga, felicie.. do kopce je zase předjedu já...
|
|
|
A prekazite pri tom v levem pruhu v te smesne rychlosti, predpokladam...
|
|
|
Ale ne, já umím ten tempomat i vypnout a nepřekážet rychlejším, znám i možnost přibrzdit a pak zase přidat:-) Jen jsem chtěl říct, že by řidič měl jezdit s rezervou. Výkonovou i osobní. Aby nejel z kopce 160 a do kopce 90 a při trošku krizovější situaci neohrozil sebe i okolí...
|
|
|
To si dovolím hrubě nesouhlasit - naopak, Ochcávky a Fábie se potupem času stávají oblíbeným artiklem mladých nadějných učňů, kteří si právě někde vyšmělili pár desítek tisíc (místo trapného autora, který má raději Felicii a chodí na vejšku) a chtěj jako woe jezdit!
Problém je v tom, že to byly vraky už předtím a co teprv dnes.
|
|
Diky za clanek. Jsem rad ze sebereflexi (k pousteni..atp) netrpim jen ja. Kazdopadne si myslim ze je dobry PREMYSLET jestli jsem situaci XY udelal dobre, umet prijmout kritiku od starsich a zkusenejsich.
|
|
"Určitý všudypřítomný počet zmrdů, kteří předjedou kolonu v sousedním pruhu a "teď mě tady zipněte" způsobuje nechuť toho většího zbytku všude vyhláškově zipovat. "
Nechápu...proč jsem zmrd, když předjedu kolonu volným pruhem a v místě zúžení se hodlám zazipovat?? Jenom proto, že mě nebaví jako blbá stádní ovce čekat v té delší koloně, když můžu využít druhý pruh?? To je totiž ono - spousta vohnoutů za volantem nemyslí a když potom přijede někdo, kdo vyhodnotí situaci tak, že prostě jeden pruh je volnější, tak se můžou uvztekat, že "mámo ten hajzl, vidělas to?! Místo aby čekal jako my, tak si jede!" (Něco podobnýho je u nás vidět i směrem k motorkářům - "přece ho táto nepustíš, když my tady musíme čekat - dělej najeď mu tam!!")
Ale jinak článek docela dobrej:-)
|
|
|
Presne tak, od toho tam snad ten pruh je, ne? To ze se ostatni radi kilometr pred zuzenim, protoze se boji toho zipu, neni muj problem. Extra sorta jsou kokoti, kteri ten volnej pruh zaspuntujou, jen aby je nekdo nepredjel.
|
|
|
Pokud to nechápete, velmi rád Vám to vysvětlím.
Mějme zůžení ze dvou pruhů do jednoho. Před tímto zůžením je kolona. Vliv na délku kolony má několik faktorů např.:
1) rozdíl požadované rychlosti v inkriminovaném místě a rychlosti před zůžením.
2) pohopitelně počet vozidel účastnících se parkingparty
3) a počet arynů co najedou až těsně k místu zůžení, aby si tam vynutili zipnutí.
Teď společně zkusme zauvažovat nad bodem 3 a odpovězme si na jednoduchou otázku: Byla by rychlost kolony projíždějící místem vyšší, nebo nižší kdyby každou chvilku kvůli takovému jarynovi někdo nebrzdil? Odpověď je vyšší, Halík! Kurva vyšší!
Pravidlo v civilizované Evropě je to, že v momentě kdy mám informaci následném vynucení změny pruhu, tak se řadím do něj!
V den kdy si to uvědomí většina, bude se snad ezdit líp ...
|
|
|
Pravidlo v civilizované Evropě je to, že v momentě kdy mám informaci následném vynucení změny pruhu, tak se řadím do něj!
I kdyby to pět kilometrů předem být mělo!
Váženosti, jste velmi zásadně neinformovaný, a právě vinou kašparů Vašeho typu se v místech, kde se spojují dva pruhy do jednoho, jezdí tak blbě.
|
|
|
Pokuste se místo blábolení onomu kašparovi vyvrátit jeho tvrzení, nějaký argument?
Jinak ano v civilizované Evropě je tato informace skutečně od onoho místa vzdálena v optimálním předstihu vzhledem k počtu pruhů a rychlosti. Nikoli pár metrů jako zde, což má na délku kolony vliv také.
|
|
|
No, tak nějak jsem se bláhově domníval, že je to každému naprosto zřejmé, a že jen tak trollujete. Nicméně in dubio pro reo, to máte pravdu, i omlouvám se, že jsem neuvedl hned:
... Mnoho řidičů na dálnicích se řadí již několik set metrů před samotným zúžením do pravého pruhu a vytvářejí dlouhé kolony a ještě označují řidiče jedoucí v levém pruhu za gaunery. A neprávem. Správně mají oba pruhy jet souběžně až k samotné uzávěře, kde probíhá střídavé řazení do pokračujícího pruhu.
Celé pravidlo zipu je postaveno na tom, že je komunikace do poslední chvíle využita a díky tomu se kolona před omezením netvoří tak dlouhá a jízda je plynulejší
www.autorevue.cz/default.aspx?article=6193
|
|
|
Nenapsal jsem že se řadím a zároveň měním rychlost.
Vámi zvýrazněný text je správný v tom rozhodně nejsme vepři, ale vyžaduje určitý předpoklad: Aby rychlost obou pruhů byla stejná a mohlo dojít k souběžné jízdě, tak si k tomu musíme tak nějak v těch pruzích udělat místo.
Můj postup je ten, že očekávám-li zůžení do nějakého pruhu, tak se do něj řadím předem a snažím se rychlost přizpůsobit, ale ne za cenu toho že tu kolonu vyrobím. Pokud by to tak udělal každý, tak zipovat jaksi není třeba. To je snad logické a skutečně to funguje pokud provoz není příliš hustý.
Pokud v té koloně popojíždím - snažím se si před sebou dělat místo, aby se mohl ten kdo jede vedle mě zipnout. Pokud kolonu objíždím v onom pruhu co končí - zpomaluji na rychlost kolony a snažím se najít někoho kdo mi to místo udělá při popojíždění, tak aby nikdo z nás nemusel zastavit.
Rozhodně nedojedu na konec a nečekám až nějakej dobrák zastaví celou kolonu, aby mě pustil. Nicméně budete překvapen, často tím dobrákem jsem já, neboť se na silnicích snažím myslet, nespěchat a pokud možno zbytečně nevyvolávat vášně.
Jinak mladej má u mě za jedna. Sebereflexe se cení a ten kdo říká, že umí řídít kecá - všichni se to pořád učíme.
|
|
|
Pokud by to tak udělal každý, pak sice vskutku zipovat netřeba, zato ale kolona bude dvakrát tak dlouhá: z hlediska průjezdnosti epic fail.
Speciálně tedy Vaše tak se do něj řadím předem je vážná chyba. S tím ostatním souhlas. Kompletně správný postup je tento:
(i) neměnit pruhy jako postřelená vrána, ale ve svém pruhu dojet pokojně až k místu spojení;
(i.a) výjimkou je případ, který by teoreticky nastávat neměl, leč je žel v praxi poměrně běžný vinou těch, kdo zip nechápou: vidím-li, že druhý pruh je mnohem volnější než ten, ve kterém jsem, přejedu do něj (a už v něm zůstanu až k místu spojení);
(ii) až krátce před místo spojení jedu s minimální bezpečnou vzdáleností od auta přede mnou. Vzhledem k typicky pomalé jízdě v takových místech to bývá obvykle méně, než aby se mezi nás někdo vešel;
(iii) proto pak krátce před místem spojení -- konkrétní vzdálenost nelze uvést obecně, závisí na rychlosti jízdy, ale typicky jde o cca 20-30 metrů -- malinko zbrzdím, aby se mezi mnou a vozem přede mnou udělala mezera, do níž se vejde vedle jedoucí auto;
(iv) na základě čehož se bez problémů, bez prudkého brzdění na libovolné straně a také bez zbytečných prostojů a volných míst v kterémkoli z pruhů (!) plynule oba pruhy spojí v zipu*. Amen.
____
* a kolona za nimi samozřejmě neustále narůstá a zpomaluje až na polovinu rychlosti v uzavírce -- tomu ale nelze nijak zabránit a je to optimum; čím více řidičů se chová jakkoli jinak, než popisuji výše, tím je kolona delší a/nebo pomalejší.
P.S. S posledním řádkem naprostý souhlas.
|
|
|
Předčasnou změnu pruhu tedy zkusím vynechat a o výsledky pozorování se pak případně podělím. Jak autor naznačil - Brno skýtá neuvěřitelnou paletu možností pro další sebevzdělávání se v těchto dovednostech ;)
|
|
|
Nevím, jak Ty, ale já radši pojedu 10km plynule osmdesátkou než 5km stop & go.. S délkou kolony může být problém jen ve městech apod, kdy kolona případně zasahuje do nějaké křižovatky a komplikuje život lidem v jiných směrech.
|
|
|
Vážený,
jestli jsem z Vaší poznámky pochopil nechuť k zipování, tak se dejte na vojnu a nechte se navelet jako řidič a zkuste někdy řídit vojenskou kolonu. Tam pochopíte, že z hlediska efektivity průjezdu zúženým pruhem je důsledné využití více pruhů až k místu zúžení než vytvářet jednopruhovou kolonu.
Na nějakým německým webu jsem kdysi zahlédnul v Javě perfektní simulátor provozu, kde jste změnou parametrů měnil provoz autíček (rychlost, kamiony, překážky, zúžení, hustotu provozu, atd.) a na něm byste si to mohl vyzkoušet. Škoda, že už si nedokážu vzpomenout, co to byloz a web. :-(
|
|
|
nebyl to http://www.traffic-simulation.de/ ?
|
|
|
Zásadní nechuť k zipu v tom nehledejte. Jde jen o to, že delší plynulá kolona mi osobně vyhovuje víc, než *blbě prováděný* zip a následný stop&go provoz.
To s tou vojenskou kolonou nezpochybňuji - pokud všichni dodržují pravidla, je zip určitě nejlepší. Bohužel v provozu narazíte i na lidi, kterým to prostě nemůžete dát befehlem pod hrozbou sankce a proto je vám často teoretická dokonalost zipu naprosto k ničemu.
|
|
|
Stop & Go je to proto, ze manici v tom "spravnym" pruhu nechtej poustet lidi v tom "spatnym" a v druhe rade taky ze si lidi neumej normalne plynule najet.
|
|
|
No, kdyby je nepousteli vubec, tak jeden pruh trvale jede a druhy stoji...
|
|
|
O tom se s Vámi ovšem nikdo nepře, sám jsem výše napsal to samé. Já tu ovšem neřeším to, jak zip správně praktikovat, ale důsledky toho, že někdo jiný toto nečiní a možnosti toho, co se s tím v dané situaci dá dělat.
|
|
|
V cem je jizda plynulejsi? Imho jediny duvod zipu je prave v delce kolony (cili ve vyuziti vozovky), ale plynulost pri tom samozrejme vezme za sve a cely prubeh je POMALEJSI, protoze auta misto aby se radila na konec kolony hledaji skviru ve stavajici, coz zpusobuje spoustu brzdeni a opatrnejsiho najizdeni...a samozrejme troubeni a naschvalu, ale o tom rec neni :)
|
|
|
Jo táák , na konec kolony ahaaa a ta je přibližně kde ? tam co stojí maník s praporkem, mám dupnout na brzdy a strhnout to doprava ? Uplně zuřim, když někdo píše takový imbecilní slynty. Nemusíte tomu rozumět, nemusíte to chápat, nikdo to po vás nechce, jen to proboha respektujte, nebo to do vás švihnu a ještě vám vyndám játra klíčem na kola.
|
|
|
V cem je jizda plynulejsi? Imho jediny duvod zipu je prave v delce kolony (cili ve vyuziti vozovky), ale plynulost pri tom samozrejme vezme za sve a cely prubeh je POMALEJSI, protoze auta misto aby se radila na konec kolony hledaji skviru ve stavajici, coz zpusobuje spoustu brzdeni a opatrnejsiho najizdeni...a samozrejme troubeni a naschvalu, ale o tom rec neni :)
|
|
|
To je běžný omyl - kapacita většinou není odvislá od toho, jestli auta zipují, nebo ne, protože je to definované rychlostí průjezdu v místě zúžení - a ta je podle dopravních průzkumů stejná v obou případech. Jedná se totiž většinou o velmi nízké rychlosti, takže se vliv "špatného zipování" eliminuje.
|
|
|
Pokud mam zuzeni za krizovatkou, pak mam enormni zajem do toho prostoru narvat co nejvice aut, jinak mi to zpomali i tu krizovatku ve smerech, kde by jinak ke zpozdeni nedochazelo (nebo nedejboze kruhac). Cili do jednoho pruhu konstantni delky se mi vejde mene aut nez do pruhu dvou. Zip mozna nemusi byt pomalejsi (i kdyz to hodne zavisi na toleranci), ale rychlejsi nikdy byt nemuze. Cili argumentovat plynulosti je demagogie.
|
|
|
Pozor - to není demagogie, tady nefunguje fyzika pro sedmou třídu ZDŠ. Pohyb proudu vozidel se řídí podobnými zákonitostmi, jako pohyb tekutiny a každá změna jeho rychlosti v něm vyvolává ekvivalent rázových vln, které postupují proti směru pohybu. Čím delší řady vozidel se ráz týká, tím intenzivněji se projevuje.
|
|
|
Zřejmě narážíte na teorie popisující pohyb dopravního proudu a teorii kolon. V podstatě máte pravdu, teorie funguje celkem slušně, ale není tam započtena nehomogenita dopravního proudu a některé další faktory, na které v kapalině nenarazíte. Většinou je to tam zohledněno pomocí různých koeficientů, v každém případě výsledné vzorce a postupy jsou až nechutně dlouhé..:-))
|
|
|
Netvrdil jsem, že zip bude rychlejší, tvrdím, že ve většině případů je stejně rychlý, jako jízda v jednom pruhu. V podstatě jediná vyjímka je velmi krátké uzavření jednoho pruhu, kde po určitou dobu auta opravdu pojedou rychleji v jednom pruhu - tedy do doby, dokud se i v onom jednom pruhu nevytvoří kolona, potom se to zase srovnává.
Paradoxně existuje i případ obrácený, zip může být rychlejší. Bere to v úvahu určitou chybu na straně řidiče, který se nemusí stačit včas rozjet a jeho zdržení může využít auto v druhém pruhu. Opět to má smysl pouze v případě velmi krátkého zúžení, za kterým se auta mohou rozjet na vyšší rychlost. V podstatě obě možnosti jsou na hranici statistické chyby, takže nemá smysl s nimi dále počítat.
|
|
|
Základem fungujícího zipu jsou minimální rozdíl rychlostí a plynulé zařazení.
Zcela primárně jsou problémy se zipem vinou těch v průběžném pruhu, kteří nenechají místo na zařazení, ale s klesající rychlostí zkracují i vzdálenost od předchozího auta.
Pokud už k tomu dochází, nebo existuje alepoň náznak, že k tomu dochází, je opravdu prasárna dojet až ke konci připojovaného pruhu a tam si vynutit zařazení za cenu zastavení kolony.
Je-li připojovací pruh zablokován někým ještě v místě, kde jsou v průběžném dostatečné mezery pro plynulé zařazení, může to situaci opravdu výrazně vylepšit.
|
|
|
Kdyby oba pruhy plynule dojely až k místu zúžení a tam stějně plynule zazipovali, jeli by všichni jak ? No rychlejc !
|
|
|
Hovno. Ve zúžení vždy pojede jedno auto za druhým, tak co se tu řeší? Jedině to, že bude kratší nebo delší kolona, ale na propustnost to nemá vliv.
|
|
|
Na propustnost má vliv množství a míra zmatků při spojování, bohužel. Dále pak sama délka kolony je obvykle významná -- jen málokdy jsou k dispozici kilometry místa bez jediné křižovatky, již kolona ukrutně zaplácne. I na té dálnici nezřídka bývá benzinka, sjezd či odpočívadlo, jehož okolonování je velmi nepříjemné.
Kterak s tím ovšem souvisí lejno, to si netroufám odhadovat.
|
|
|
Okolonování je však daleko nepříjemnější pro ty, kteří jsou na vysoce kulturně zařízeném a udržovaném odpočívadle s vysokou úrovní hygieny sociálních zařízení, než pro mne, který v koloně jakž takž jedu. :-)
|
|
|
Ach tak, nyní tu souvislost chápu.
|
|
|
v civilizovane evrope jsi toho asi moc nenajezdil, coz ? tam se totiz maximalne naplni oba pruhy, ktere v miste zuzeni zipuji, tak se totiz na dany usek komunikace vejde maximum vozidel, ale to je asi na tebe moc slozity, hm?
tyhle kecy o civilizovanem zapadu bez znalosti veci mi pripominaji zvasty o fantasticke kvalite nemeckych dalnic vs. asfaltovy zabijak D1 bububu
|
|
- Není to větší město náhodou Brno? S nacpáním se všech do křižovatky mám zde totiž úplně stejné zkušenosti, zatím co v jiných městech to není tak hrozné. Připadá mi, že to zde dělají prostě všichni. Když vidím, že to neprojedu, tak zastavím před hranicí křižovatky a pak jen sleduji ve zpětném zrcátku naštvaný a nechápavý výraz řidiče za mnou.
-Předjíždění je problém, takové tendence mají všichni. Nejvíc mě vyškolilo, když jsem se rozhodl předjíždět auto na dálnici, vyhodil jsem blinkr, sešlápl pedál na podlahu, auto pořád nedojíždím a mou Felicii předjel zprava Favorit, podívám se na tachometr a zjistím že tam mám 145 (v pěti lidech), ano zachoval jsem se jako idiot.
-Ohledně pouštění. I já rád pouštím, jestli ti za mnou musí 15 vteřin počkat je mi fuk, pokud vidím, že to auto, když ho někdo nepustí, tak do večera nevyjede. Ale stalo se mi už, že takhle auto pouštím, řidič mi blaženě děkuje, rozjíždí se a náhle mu před čumákem prosviští idiot, který prostě nechtěl chvilku počkat.
-Měl jsem kliku a koupil Feldu s "palubním počítačem", vřele doporučuji, občas jsem se skutečně divil, když jsem jel na čtverku 60km/hod. za 15 litrů a za tři stejnou rychlostí za 9. Největší problém je s Feldou jet 50km/hod., na čtverce se to dusí, člověk to má chuť trochu přišlápnout, na trojku to řve a člověku má ruka pořád tendenci šátrat na šaltrpáku.
-Na červenou běžně projíždí i autobusy a ještě jsem neviděl, že by to nestihly. Ale pravda je, že jsem měl taky problém přijít na správné načasování.
|
|
|
Ta 50ka je problem snad u vsech aut s manualem se kterymi jsem kdy jezdil. Ne ze by se to primo dusilo, to ne, ale clovek slysi, ze to neni zrovna optimalni ani na trojku ale ani na ctyrku - optimalni rychlost po meste mi porad prijde ta puvodni sedesatka.
|
|
|
S 911 to je tak akorat na dvoku a 4000 otacek. Prijemne si to chrochta ...
|
|
|
No jo, všichni mi říkali, abych si koupil Porshe 911, ale já ne, chtěl jsem být něco extra a teď to mám :-)
|
|
|
Z toho si nic nedelej, porshe jede zase uplne debilne na 90ku a 130 taky neni uplne optimalni rychlost.
|
|
|
Technický OT: Zajímalo by mne, jaký je styl jízdy u Porsche, coby zadohrabu s motorem vzadu. Taky je tam cítit ta těžká prdel, jako třeba u Rapla? Co zatáčky a silný motor v zádi poměrně lhekého auta?
|
|
|
Prdel necejtis, protoze je to vazeny myslim 45:55 takze to jde. Jinak samozrejme zadohrab a vetsi vaha vzadu, takze v zatacce nebrzdit ale nohu furt lehce na plynu a da se toho asi projet moc. Ja sem to na limitu nikdy neridil a mimo okruh doufam nebudu :)
911 sedi skvele ale nema zadnej spodni pritlak nebo jak se tomu cesky rika, takze je spousta aut co sedi asi lip.
Na druhou stranu je to proste i tak vynikajici sportovni auto a ten pocit kontroly je naprosto fantastickej a clovek by musel fakt jancit aby to urval (nebo zabrzdit v pulce zatacky)
No a na makru ses nahranej a je treba si davat bacha.
|
|
|
Jasně, takže je to podobné, jako s Rapidem či s Tatrou, ale v trochu víc "nóbl" provedení :-). Díky za info.
|
|
|
Automobil Porsche byl vytvořen stejnojmenným tvůrcem jako volks wagen, dostupný širokým dělnickým masám, na befehl Jeho Milosti Velkého Imperátora Fuhrera. 88!
|
|
|
Tak nobl to jako by je, ale rek bych ze na cene ma taky velkej podil kvalita ostatnich komponentu nez jenom kozeny sedacky. 345 koni je proste potreba podporit dalsima kvalitnima komponentama. Ale uprimne, elise s1 za 250k ceskejch se 130 konema je mozna jeste zabavnejsi!
|
|
|
Při padesátce ti trojka připadá, že řve? Co to má potom dělat, když na ni jedu kilo? Motor se musí co, Kefalín? Točit, kurva, točit!
|
|
|
Ugh :( Rozumné otáčky rozumného motoru při rozumné rychlosti se pohybují někde mezi 1000-2000.
|
|
|
Připadá ti motor felicie 1.3, 50kw jako rozumný? Hehe
|
|
|
Eh, pardon, nevšiml jsem si kontextu, mea culpa. Nicméně tvrzení samo o sobě platí :)
|
|
|
Tak treba Mazda dela rozumny motory a ty davat na 2000? No fuj :D Ale to je vyjimka, delaj to schvalne.
|
|
|
A tim jsem samozrejme myslel Hondu. (omg)
|
|
|
si myslim, za 1-2krpm by mi muj accord nepodekoval, bo tesne pod 1000 jsou to volnobezne otacky :-) ne ze by to nezchroustal, ale musel bych si za to dat facku...pochopitelne mluvim o benzinu...
|
|
|
Volnoběžné otáčky, no a co? Slušné auto musí být schopno plynule jet tak na 25% volnoběhu. Na druhé straně uznávám, že u Hondy se to dá odpustit - ona se zase velmi pěkně chová na opačném konci otáčkoměru.
|
|
|
sis na ten Jeep celkem zvyk, co? :-)
|
|
|
Jeep? Tohle umí už i Tatra 603, kterou jsem měl před 12 lety.
|
|
|
To jako když je volnoběh 800 ot/min, tak auto pojede i při 200 ot/min? Myslím si, že je to blbost, ale mohlo by to být i tím, že jsem slušné (podle JJe) auto ještě neviděl.
|
|
|
Tatra 613 to zvládala běžně (viděl jsem log s ECU, kde jede na pětku při 180 rpm a plynule, i když velmi pomalu, zrychlí na nějakých 130km/hod), V podstatě libovolná velká Amerika by to zvládla také, kdyby neměla automat s měničem.
Pochopitelně netvrdím, že takový režim je pro motor vhodný...
|
|
|
No to bude ten rozpor mezi "auto je schopné jet" a "vhodný režim" - ani výrobce Tatry nepočítal s tím, že ji někdo bude tejrat na pětku při 180 rpm. Mj. časování ventilů nebo zapalování je tak nějak navržené pro určitý rozsah otáček. Chtít po autu (nebo motoru), aby umělo něco, pro co nebylo vyrobené?. Například turbomotory na tom budou v nízkých otáčkách mizerně, ale pokud se turbo roztočí, dodají slušný výkon.
S favoritem jsem se taky s citlivou nohou na spojce rozjel bez plynu, tj. na volnoběh. Svědčí to o něčem?
BTW to že jsi viděl log s ECU bych nebral jako nezvratný důkaz, taky to auto moh někdo táhnout na laně ;)
|
|
|
A kde já to jen slyšel???
Že by tchán s jeho M 626 ropa a "zvýšenej volnoběh"
Tvrdí něco o kultivovaným tichým chodu motoru, ale ohlučněnou kapotu nemá a rádio nelze provozovat současně s motorem :-)))
|
|
|
Trojka při 50 řve?
Neberte to jako osobní narážku,
kámoš má Filcku 1,3 a jezdí město pade za 3
Jsou i auta, která při 50 za 3 dusí.
Palubní počítač je hezká věc, brácha s VW Prassat Turbo-ropák nad ním často blaženě slintal...důležitější z mého pohledu je výkonové pole motoru (boxery se točí ochotně do 6800ot/min) a spotřeba mě trápí jen při placení na benzínce :-)
A ta řadička tam snad je od toho, aby se na ní šátralo :-)
|
|
Obusek pod sedadlem aka bambas mi prijde jako nedostatecne reseni.
Planuju zakoupit golfove hole, inspiroval me k tomu nasledujici postup:
http://www.youtube.com/watch?v=chxBGa0Uj9M
|
|
|
Uz dlouho doporucuju jako idealni prostredek pod sedadlo kus tlakove hydraulicke hadice z bagru (idealne i s vysokotlakou koncovkou na jednom konci). Takovy prostredek ma dva zpusoby uziti.
- soft mode - kdyz to drzis za tu koncovku, aspon se to dobre drzi v ruce a svou praci kona hadice
- hardcore mode - kdy to vemes za hadici a kilo zeleza na konci hadice je docela zajimavy prostredek na sebaobranu...
|
|
Netuším, nakolik je Německo považováno za civilizovanou Europu, nicméně místní styl jízdy před zúžením je důsledné využívání obou pruhů až do místa zúžení a zipování na konci. Řidiči v průběžném pruhu s tím automaticky počítají a na konec dojíždějí s takovým rozkladem, aby se před ně jedno auto vešlo bez změny rychlosti. A pokud se některý pruh zastaví, lze s určitostí předpokládat, že je v něm auto s českou, slovenskou nebo maďarskou značkou (nebo saská blondýnka s jemným čumáčkem a ofinkou v Polu - specifický živočišný druh), případně kamioňák, blokující neprůběžný pruh souběžnou jízdou. V pruzích kupodivu neprasí Poláci - jsou asi zvyklí na nutnost nacpat na silnici co nejvíc aut, ostatně v Polsku se docela automaticky uhýbá rychlejším doprava. Zip na každý pád v místním pojetí zkracuje dobu setrvání vozidla v koloně před hrdlem a to docela významně.
|
|
Koukám, celkem dobrý článek.
Co se týče pouštění, s tím mám taky problém. Někdy pouštím až zbytečně moc. Co se týče předjíždění, s tím mám taky problém, ale trochu jiného ražení. Mé auto též nemá dostatečný nadbytek výkonu (jako své první auto jsem si pořídil Citroën Xantia 1,6i/65kW - mete solidně, brzdy jsou jedovaté, jízdní vlastnosti jsou na lehkém podprůměru tehdejší střední třídy - ale to pružné zrychlení je opruz) a když vím, že za horizontem (zatáčkou atd.) je rovinka a byla by možnost předjet auto přede mnou, dotyčnému se na zadek nalepím (ale ne, že bych mu koukal do kufru - odstup cca 1 sekundu) a popř. předjedu. Vím, že tím dost riskuju a sere mě to nehorázně. Taky už se učím se ovládnout a buď předjet s dostatečným odstupem (tedy odstup 2 sekundy minimálně a při té 1 sekundě odstupu vybočuji teprve z pruhu) a nebo se na to vysrat.
Co mě nebetyčně sere, tak je způsob jízdy na kruháči. Na malých kruháčích většina čechů neumí blikat ani doprava (a vrcholem idiocie je blikání doprava a pokračování k dalšímu sjezdu). Já raději blikám i doleva, pokud budu pokračovat k dalšímu sjezdu.
A co dělají hlavně pražáci (ne všichni, ale u jiných řidičů jsem to neviděl), že pokud je víceproudý kruháč, tak bez ohledu na to, zda ve vnitřním kruhu někdo je nebo není, to střihnou přes pruhy a po projetí kruháče se opět zařadí do pruhu, ve kterém byli před vjetím na kruháč.
Co se týče parkování, matka má Felicii combi (mimochodem - rv. 98 a je to spíš bílá felicie s velkými hnědými fleky než bílá felicie), tak s tou se mi blbě parkovalo (zadní i přední převis dlouhý, jak týden před výplatou, vysoký a zkosený předek, kulaté rohy karoserie). Co se týče Xantie (délka 4,6 metru, liftback), tak tam to bylo o zvyku hlavně díky tomu, že zadek není ukončen hned za oknem, ale je tam ještě převis, který v okně není vidět (a relativně vysoký zadek). Ale řekl bych, že s Xantií jsem se celkem obstojně naučil parkovat. Není to žádná sláva, ale leckdy se vejdu i do díry, do které bych se s Felinou combi netrefil.
Otec sice o sobě taky říká, že neumí řídit, ale rád mi opakuje hlášku, že obstojně jezdit žačnu teprve, až najedu popředu alespoň to, co on nacouval. Má za sebou bohatou řidičskou kariéru (10 let závodně motokáry, pak po revoluci až dodnes má nájezd cca 40 - 50 tisíc za rok).
|
|
|
Nechci Vás poučovat, tak to prosím berte jako radu... Speciálně se slabším autem je potřeba se NAUČIT předjíždět. Nalepit se na někoho a pak ve chvíli kdy nic nejede sešlápnout plyn a předjet je ten nejhorší způsob. Správně když chci předjet (předpokládejme že vím, že za zatáčkou je příhodná rovinka), tak si nechám dostatečný odstup, ještě v zatáčce než vidím na rovinku začnu zrychlovat tak, abych až přijde ona rovina a já nakouknu před auto před sebou, měl větší rychlost než on. Poté jsou už jen dvě varianty. Buď nic v protisměru nejede a já ho svižně objedu (nepotřebuji tedy zdaleka plný výkon motoru), nebo něco proti jede, a já přibrzdím a skusím předjet později.
Jinak ještě k článku. Nesouhlasím s jízdou za Avií (tedy za jakýmkoliv autem, přes které není vidět). Raději ji předjedu a posunu svou rychlost o několik km/h výš, ale mám přehled o silnici před sebou. rozhled je to nejdůležitější co je potřeba.
Jezdím rychleji než většina ostatních, ale rozhodně nejsem žádný pirát a ani nikoho neohrožuji. Ale rezignoval jsem na systém a jezdím podle vlastního úsudku. Nevadí mi jet za někým, kdo jede 120, ale chová se předvídatelně. Naopak pokud je předemnou někdo, kdo každou chvíli nesmyslně brzdí, pak přidává, či se chová jinak nestandartně, okamžitě ho předjedu a mizím od něho co nejdál.
|
|
|
Ano, vezmu si to k srdci.
|
|
|
"...kdy nic nejede, sešlápnout plyn a předjet je ten nejhorší způsob."
A který jiný je lepší proboha? No ty jsi mi radista. Není to žádná věda. Musím vědět, že budto to dám anebo ne. A podle toho se rozhoduju.
|
|
|
Přečti si celý co píšu. A jestli s tim nesouhlasíš, tak je mi tě líto. Asi patříš k těm lepičům, který nemít 250 koní tak nepředjedou...
|
|
|
Bezpečné předjetí má trvat co nejkratší dobu. Měl jsem tu čet jet K.Vary Č.Budějovice s 1.2HTP 40kW a řeknu vám, způsobem "počkat až je volno a pak plyn" byste nikoho nepředjel. Je třeba řádná příprava na předjížděcí manévr...
|
|
|
No to jo. Doufám, že sebou vozíš manuál, podobně jak to mají piloti v letadle. Takovou tu bichli, když chtějí přistát bez motorů a hydrauliky a vocasu, tak do toho mrknou...
|
|
|
Jenže díky tomu, že se rozjedu, tak "na to mám", jak píšete, v mnohem více případů než vy...
|
|
|
k tomu objizdeni AVIE. mne se casto stane ze kdyz ji nepredjedu ona dojede neco pomalejsiho co sama nemuze predjet a pak mam pred sebou dve pomala vozidla ktera je tezsi predjet a na kolonu je zadelano. obvykle se jedna o pomaly trambus do kopce nebo JCB kdekoliv :-).
|
|
|
Mě se často stává, že dojedu něco o mnoho silnějšího, než co mám já a protože řidič(ka) je imbecil, který není schopen jet ani na maximální povolenou rychlost (dodržování je správné pyčo ne?) a protože je to na třicetikilometrovém úseku, kde se prakticky nedá předjet ne kvůli nedostatečnému výkonu vozu, ale prostě proto, že to není kvůli hustotě provozu fyzicky možné, tak se tvoří kolona. Třicetpět kiláků za třičtvrtě hodiny typyčo!!! Asi to začnu jezdit fakt na tom kole.
|
|
Potěšilo mě jak to autor bere rozumně, navíc felicie netrpí neduhem fábií a mnohých nových aut - buď jedu jako po kolejích nebo jsem v přikopu. Co se týče posilovače a zatáček doporučil bych autorovi zajet si někam na motokáry, po půl hodině si bude vážit i neposilovaného řízení ve felicii :-) o nácviku zatáček nemluvě
|
|
|
Souhlas. Posilovač chybí pouze při parkování, když se auto pohybuje velmi pomalu. Jinak při jízdě bych v tom problém neviděl. (mám své zkušenosti z favorita). Motokáry jsou dobrý příklad. Netrénovaný člověk je po 5ti 15ti minutových jízdách je rád, když je schopen se večer najíst příborem...
|
|
|
Jo posilovač je dobrej, ale musí mít přiměřenou zpětnou vazbu-odezvu do volantu. Jinak škodí řidiči a podporuje jeho falešné ego. (ten můj Prassat jde do zatáčky i jedním prstem wole, jak říkal brácha)
Motokáry jsou super ,ale taková PV3S má servo=servi se sám :-)
|
|
Felicii 50kW rv.96 shodou okolností pilotuji také, a i když dvanáct let jezdila relativně bez problémů, teď se začíná strašně sypat: stál jsem tuhle u pumpy a pumpoval, když mě někdo upozornil, že se pod autem rozlévá benzín. Ne že bych zastrčil pistoli do hrdla nedostatečně, prostě to teklo skrz auto! Koukal jsem jak puk a říkal si, jak dlouho asi ještě vydrží...
|
|
Zipovanji nefunguje protoze tech "zmrdu" je malo, ne moc. Nechapu proc lidi stojej v jednom pruhu 300 metru v kolone na miste kde jsou prez zuzenim 2 pruhy. (podjezd pod magistralou v praze ze smeru od nabrezi kp Jarose budiz zarny priklad.
Kazdej takovejhle "zmrd" jak rikas setri v 95% pripadu jak misto tak i cas - takze priste taky jed tim volnym pruhem a pak se v klidu zarad, on te nekdo pusti.
(to je stejny jak v metru na eskalatorech, fronta lidi 50 metru pred eskalatorama a vsichni stojej za sebou v jednoradu.... no comment)
|
|
Přiznám se, že občas mám taky podobné nutkání předjet auto, které přede mnou jede +/- maximální rychlostí, obvykle Avii nebo dodávku. Taky jsem se nad tím trošku zamýšlel, proč to dělám a dospěl jsem k názoru, že vadí, že přes ně nevidím dopředu a jsem odkázán na reakce toho řidiče, který jede vpředu. U klasických osobáků to až takový problém není, protože přes ty jde vidět podstatně líp.
|
|
|
Ono konkrétně u Avie není tou motivací k předjetí ani tak ten výhled, jako spíš ten strašlivý smrad.
|
|
|
ono totiz ta maximalni rychlost u avie plati jen do prvniho stoupani. pak jede 30 v oblacich cerneho koure. tohle je u mne hlavni pricina toho nutkani ji predjet.
|
|
|
Jo, přesně z toho důvodu nerad jezdím za čímkoliv neprůhledným. Chybí dopředná dohlednost.
|
|
Na to je jen jedno řešení... Dej si na palubku video.
Pak můžeš dělat různý srandy typu:
lepiči sundáš nohu z plynu, vyřadíš a necháš auto plachtit tak dlouho, až se na lepení vykašle.
Když začne svítit dálkovkama, pro změnu mu rozsvítíš brzdovky. To se samozřejmě neobejde bez určitého zpomalení, ale ty přece nespěcháš :-)
No a když tě oprasí, nacpe se těsně před tebe a zadupne to (asi aby tě potrestal za svoje lepení), tak ani moc nemusíš brzdit.
A když neuzná, že si za to může on, tak zavoláš policajty a necháš ho do protokolu nakecat blbosti, takože jel trvale ve svém pruhu a ty jsi se přihnal a nabořil ho. No a potom jim pustíš video, kde je něco zcela jiného (tvoje dráždění tam logický není, protože kamera kouká dopředu).
Uznávám, že to je hodně agresivní, ale lepič nemusí být jediný důrazný pilot na silnici.
|
|
|
|
To, co popisuješ, je sabotáž a za tu je ve slušné společnosti, v případě, že ohrožuje jiné na zdraví, kulka. V naší společnosti jsi pak u hloupé většiny hrdina.
Co ti, kteří jedou za lepičem? Ti taky nespěchají?
Rada s videem a pocit, že se do protokolu dá nakecat jen vyslovené kraviny, je odrazem toho, že nemáš fantazii. Stačí říct, že jsi brzdil, protože ti slzely oči, vběhl ti tam pes...předjížděl jsi zelenáče, protože jel 70kmh na 90ce a navíc nejel ani plynule, což se dá kvalifikovat jako přestupek proti plynulosti provozu...no a jak jsi ho předjížděl, tak sám přidal a tak jsi se musel zařadit blíž než bylo bezpečný... a dokaž nějakým "mobilním" videem, že jsi jel plynule, nezdržoval, nezrychlil a tím nebránil předjíždění. Nelze.
Závěr: Bylo by to tvrzení proto tvrzení a navíc - jsi to ty, kdo má nabořenej chaldič, tedy jsi tím, kdo má důvod se vymlouvat 8o)
Chytrolíne...
|
|
|
Tak se do mě na silnici neser, lepení na prdel je úplně stejné svinstvo. Když začneš prudit, tak se pak nediv.
Btw jak vysvětlíš zařazení auta hned před moje a následné zadupnutí? Já to vidím u toho druhého na porušení §17, odst. 5a zákona 361/2000Sb. s tím, že jsem jako předjížděný neměl možnost bezpečný odstup ovlivnit.
|
|
|
Budu tvrdit, že jsi nejel plynule, při předjíždění přidal, abys mi v něm zabránil, náhodou se najdou minimálně 2 svědci, kteří jeli okolo, popř. náhodou letěli nad nehodou v řiditelné vzducholodi...no a pak mi tam vběhl ten pes, pane Policajt.
Jsi v tom až po kokot, Videozázname...8o)
|
|
|
Co je to za blábol? Když to do někoho napereš zezadu, tak policajti nemaj ani co řešit. Nedodržels bezpečnou vzdálenost a tudíž jsi viníkem nehody. Na videu si to můžeš akorát tak potvrdit...
|
|
|
Napsal to člověk, který má obývák předělaný na střelnici a pistoli dává dvouletému dítěti na hraní. Asi to nevíš, jinak bys nebyl překvapenej, jakou hloubku má jeho příspěvek...8o)
|
|
|
Nemáš pravdu. Jak si představuješ dodržení bezpečné vzdálenosti, když se někdo zařadí hned před tebe a zadupne to?
Tohle se jmenuje nesprávný způsob předjíždění a může na něj ten druhý.
|
|
|
To je sice pravda, jenže se to blbě a pracně dokazuje. Takže pokud to odnesou jen plechy a maximálně tam jsou drobná zranění, nikdo se s podrobným zkoumáním moc nepatlá a v 95% případů se to hodí na toho vzadu.
|
|
|
Proto to video. Nemůžeš ho obejít nebo ignorovat, u správního soudu budeš muset svoje rozhodnutí o vině zdůvodnit.
Jak vysvětlíš moji vinu, když se ten druhý zařadil těsně přede mě a zadupl to? Co jsem podle tebe udělal špatně?
Blbý co? :-)
Takže ti nezbyde nic jinýho, než ho hodit na předjíždějícího.
|
|
|
Můžeš jako předjížděný dokázat, že jsi nezrychlil a nebránil tak předjetí, čímž jsi zavinil minimální odstup předjížděného, který následně přibrzdil a tys mu zničil auto??
|
|
|
No jestli jsi to myslel jako prdel, tak jsem to asi nepochopil.
|
|
|
Nemyslel jsem to jako prdel. Lepení na kufr mi vadí. Hodně. Takže když není možnost uhnout (což občas není) a agresivním chování toho za mnou (což občas je) následuje snižování rychlosti. Nelíbí se ti to? Tak se na mě nelep, nejsem tvoje stará.
|
|
|
Proč se na tebe kdo lepí? Na mě ne, to je divný a to jezdím denně. Státní silnice první třídy číslo 11 Ostrava-Opava a zpět. A tam se uhýbat takřka nedá. A i když jedu po kterékoliv jiné silnici, tak se na mě nikdo nelepí. Kurva proč?
|
|
|
Občas jo... Naposledu na hradecký dálnici nějaký debil v Laguně. Na střeše jsem měl nějaký věci, takže se mi víc než kilo nechtělo. Nedokázal pochopit, že předjetí kamionu chvíli trvá a hodlal mi ukázat, jak je hustey. Tak jsem byl taky. Nelíbilo se mu to :-)
|
|
|
|
Typická ukázka člověka, který by neměl mít šoferkartu. Ví že zdržuje a aby si pohonil ego, že někoho "vyškolí" začně brzdit ještě víc.....
|
|
|
Lepič tě jen vědomě či nevědomě provokuje. Pokud na něj jakkoliv reaguješ, klesáš na jeho úroveň.
Když kretény na silnicích nedokážaš ignorovat (je to těžký, je jich moc), dej si na palubku stopky. Nebo sleduj podle počítače spotřebu. Nebo zaměstnej svůj mozek nějak jinak a hlavně nedělej na silnici pičoviny.
Já si na delších cestách počítám poměr průměrné rychlosti a průměrné spotřeby, optimalizovat toto číslo vyžaduje jet plynule, rychle, ale zbytečně nevytáčet motor a včas pouštět plyn. Je to docela zábavné...
|
|
Autore, přesvědčil jste, že ač mladý řidič, jste duchem starší. Oceňuji Vaši sebereflexi a jaksi se mi vrací víra v dobro :-)))
Přidávám jeden postřeh a způsob řešení situace, ke které jsem se dopracoval věkem a zkušenostmi (také jsem počtem kilometrů už několikrát objel zeměkouli): Jedete si v poklidu ve svém pruhu, proti vám se blíží v dálce pár aut. Najednou nějaké hovado začne předjíždět a vy ho máte přímo proti sobě. Podle propočtů, kterými vzhledem k najetým kilometrům disponujete, víte, že se stihne zařadit a neohrozí vás (sice vás trochu omezí - ale ani to nesmí, že?). Naštve vás to, protože je to znenadání, je to blízko, vy dodržujete důsledně předpisy a on si dovolí tlačit se v prositměru do vašeho pruhu, prostě těch proto je hodně. Byla doba, kdy jsem takové řidiče "vychovával" - a neuhnu ani o tu pověstnou píďu (ke kterémuž kroku byl neustále, ale bezvýsledně vyzýván pan Kaplan paní (tuším) Shimmelfarbovou...). Když jsem ho míjel, já pevně uprostřed svého pruhu, on někde mezi pruhy a jím předjížděné auto zatlačené až za svou krajnicí, cítil jsem se vítězoslavně. Pak jsem si uvědomil, že většina čelných crashů a s tím spojených kolizí vzniká právě tímto způsobem. Teď už důsledně uhnu, i kdybych měl zajet až za krajnici, případně líznout pankejt. Vůbec nepociťuji pošramocení svého ega, že mi někdo anektoval mé území, naopak - já jsem vitěz, protože jsem přežil. A na tu "svini" (ačkoliv - kdoví jestli si to označení zaslouží) se podle zmrdologie už někde vaří voda.
|
|
Obycejne se spokojim s prectenim clanku a komentaru, ve kterych se vetsinou vyskytne i nazor podobny nebo stejny, jako na danou problematiku zaujimam i ja. Take tentokrat se objevily prispevky na temata, sdilejici muj nazor (napr. ohledne zipu). Nicmene clanek se mi tak libil, ze bych rad autora pochvalil a zkusil mu touto cestou predat par komentaru k jeho (nejen) recnickym otazkam. Predem se omlouvam za ponekud obsahlejsi komentar ...
Blokovani krizovatek v kolonach -- svata pravda, protoze kazdy musi tu svou prdel do te krizovatky strcit, aby prece nemusel cekat na dalsi zelenou. To dava smysl, ze? :-( Jsem z toho uplne stejne zoufaly, protoze nasledne kolony v jinych smerech mohou zablokovat radu dalsich krizovatek, ktere by jinak byly normalne prujezdne.
Prasata ve Fabiich/Octaviich -- ano, pravdepodobne jich je nejvic. Vetsinou jeste nejvic prasi ti, co maji aerodynamickou registracni znacku (#A# ####) ... opet, podle meho nazoru, je jich nejvic.
Jizda za Avii -- predjizdim, i kdyz jede treba 90 nebo 100 km/h z nekolika duvodu:
a) nebudu muset cuchat ten smrad
b) kdyz si dam odstup a nepredjedu, akorat se mezi me a Avii budou cpat dalsi auta
c) kdyz nepredjedu na rovine, v nasledujicich zatackach bude Avia (jako kazdy nakladak) znacne pomalejsi a bude me brzdit ... kdyby nikdo nepredjizdel, tak po 10 km jizdy Avie je za ni 50 aut dlouha kolona.
Fenomen nalepeneho auta na prdeli -- pozorujes spravne, preji hodne stesti pri hledani pevnych nervu ... ja s tim problem nemam, ale moje zena si na to nikdy nezvykla a kdyz ma nekoho za naraznikem, tak je schopna pachat strasne zbesilosti.
Zipovani -- taky vecny problem, jako ty kolony blokujici krizovatky. Lidi to proste neumi a prezivajici generace zejmena starsich ridicu castokrat ani umet nechce, nechape to a nehodlaji to v provozu akceptovat. Proc by se meli vsichni radit az na konci, kdyz to jde uz o kilometr drive, ze? To, ze tim zpusobi zase kolonu 2x tak dlouhou a ze kdyz budou stat hezky ve dvou pruzich a na konci se stridave radit, tak treba uvolni jednu, dve nebo tri krizovatky vzadu, to uz nikoho z nich nenapadne.
Razeni -- je rozdil, jestli pri 2000 ot/min plyn jen lechtam, nebo ho mam na podlaze ... pak se muze snadno stat, budu mit s lehkou nohou pri 3000 ot/min nizsi spotrebu, nez pri dvou tisicich, kdyz na to musim slapnout. To, ze ma motor nejlepsi ucinnost v oblasti nejvyssiho krouticiho momentu, je svata pravda.
Ostatni neduhy -- po 6000 km je clovek za volantem porad jeste beginner ... sbira zkusenosti, ale jeste uplyne hodne vody, nez se z nej stane vyjezdeny ridic. Vidim autora jako pozitivni pripad, i kdyz treba nejezdi nejlepe. Aspon si sve chyby uvedomuje a to je zaklad. Nejcasteji si nejvic natluce ten, co si mysli, ze je nejlepsi. Bude fajn, jestli se autorovi povede jeho zlozvyky odbourat -- drzim palce!
|
|
Se zmrdy, co předjíždějí kolony mám podobné zkušenosti, ale v jiném prostředí.
Situace na silnici vypadá následovně: silnice vedoucí ke křižovatce je ze dvou pruhů, přičemž levý je průběžný a pravý je odbočovací. V průběžném pruhu se pravidelně tvoří kolony, odbočovací je většinou prázdný.
Takže zmrd vida 150m kolony aut doprasí až k semaforu, kde si počká na zelenou a pak vyhodí blinkr a vsere se přímo do průběžného pruhu. Ti co nejsou až tak drsní si vynucují "zazipování" na začátku plné podélné čáry mezi pruhy, tj. cca 15 metrů před křižovatkou.
Moje zásada kterou uplatňuju v těchto situacích zní: NO PASARAN!
|
|
|
To ovšem se zipem zhola nijak nesouvisí. Jinak ale souhlasím, že to je k naštvání -- excelentním příkladem této ohavnosti je např. nájezd na Barrandovský most (akorát že tam je tomu opačně, odbočení na most je plné, přímý na Zbraslav prázdný).
Nicméně bych doporučil malinko vstřícnější přístup, a to ze dvou důvodů:
(a) existuje určitá pravděpodobnost (nízká, leč nenulová!), že ten nešťastník to tam prostě nezná, a opravdu nemohl chudák tušit, že ta kolona, již kilometr předtím začal objíždět, je ausgerechnet na to odbočení, jež vidí teprve teď. Jistěže takový člověk nemá právo na to, aby byl vpuštěn (a nestane-li se tak, je povinen jet tam, kam nechtěl, a pak se nějak vymotat) -- to ale nic nemění na tom, že je slušné jej pustit!
(b) I v případě, že se tam takto nacpal parchant, snažící se vynutit si výhody na úkor ostatních, pořád jeho důkladné vytrestání znamená, že desítky a desítky aut za ním, jejichž řidiči se ničím neprovinili, budou čekat také. Nelze samozřejmě zpochybnit, že viníkem je pouze onen zhovadilý předjížděč a nikoli Vy, a jen a jenom jeho karma zčerná; přesto však -- Vy můžete obětovat asi tak čtvrt sekundy Vašeho vzácného času na to, abyste všechny ty desítky nešťastníků, již chtějí jet rovně, spasil a pomohl jim, že se důsledky zhovadilcova činu nemusí trápit! To se přece vyplatí, ne?
Hypotetické "kdybychom je tam nepouštěli nikdo, oni to přestanou dělat" je sice protiargument, leč jeho váha je chabá: oni se tam nacpou. A prase je vždy, vždy, vždy mnohem a mnohem lepší vychovávat ukázkou chování slušného a vstřícného, nežli začít s ním soutěžit v onom chování, jímž se co prase projevilo....
|
|
|
S tim poslednim odstavcem se neda souhlasit hned z nekolika duvodu:
1. Nenacpou se... :-) A kdyz ano, tak si holt opravim na jeho pojisteni lak a urcite i neco dalsiho. Proc ne.
2. Prase nechape, ze ukazka gentlemanskeho chovani nad nim ma moralne navrch, prase to chape jako slabost. Je spravne nastavit, kdyz nas nekdo uderi, druhou tvar? A co kdyz nas do te tvare kope kanadou?
|
|
|
http://opas.sweb.cz/nehoda.mpg :-)
Zkusil, neprošlo to, měl to drahý...
|
|
|
Hehe. To bylo mimořádně neschopné prase:o)
|
|
|
1. Nacpou -- komukoli, kdo nemá chuť na to se pidlit s plynem a brzdou (neřkuli snad u prehistorických vozů dokonce ještě spojkou!) tak, aby se držel půl metru za tím před ním, a kolonu dojíždí v klidu a pohodlně po krocích cca pětimetrových. Případně někomu, kdo auto potřebuje hned zítra velmi nutně, a to, že by bylo v servisu, by pro něj bylo extrémně nepříjemné bez ohledu na to, kdo by to platil. Případně.... ad infinitum.
2. Tu a tam některé prase to pochopí. A i kdyby ne, pořád se vyplatí zůstat gentlemanem a nesnižovat sám sebe na úroveň bravu v okolí.
2a. Pokud by mne chtěl někdo udeřit, budu se bránit. Pokud nicméně nezajde ani zdaleka tak daleko a jen se mi plete do cesty, nestojí mi za to si špinit boty tím, že bych jej s té cesty skopal do příkopu; leda snad bych opravdu extrémně pospíchal, a to je zcela výjimečný případ.
|
|
|
Kromě toho, že má autor moji úctu a držím mu palce, alespoň částečně souhlasím s vámi oběma.
Především reaguji na variantu (a), kterou znám zcela důvěrně. Mám jakési zvláštní nadání bloudit a do podobných situací se dostávat. A je velký rozdíl, kde se mi to stane - v Brně, kde se nadává na pražské řidiče se tradičně prostě nepouští (přeháním, poslední roky je to o něco lepší), v Praze je situace nesrovnatelně lepší. Ale myslím, že podle chování se dá odhadnout situace (zmrd vs. bloudil).
...a co se týče výchovy prasat: divoké prase se vychovat nedá. Vždy zůstane prasetem.
|
|
|
Ona je to i otázka komunikace, pokud mě slušným způsobem ten např. bloudící řidič upozorní a nechová se povýšeně, tak ok. S tím problém nemám. Tady je ale situace spíš taková, že se zezadu objeví auto a najede rohem k mezeře mezi auty a už to považuje za místo před předjížděným a to bez ohledu (doslovně) na druhého řidiče. Dost běžná praxe u aut s tmavými skly.
Nedávno jsem se pomalu rozjížděl, když se posouvala kolona a vjel mi tam kdosi bez blinkru a zastavil na fleku. Následná oprava páky klaxonu mi dala upozornění, že ovládat se je potřeba.
Principielně jde jen o to, že slušnost není vynutitelná, ale pouze reciproční.
|
|
|
S tím již vcelku souhlasím, snad jen s tím, že považuji za rozumné (důvody jsem v podstatě rozebíral v příspěvcích výše) slušnosti poněkud více vydávat než přijímám*.
To samozřejmě nic nemění na tom, že ono "poněkud" nemůže přerůst jisté hranice, a že na přímý útok nebudu reagovat nastavení druhé tváře, ale účinnou a pro útočníka co nejdrtivější obranou**.
___
* Další, dosud nezmíněný a velmi podstatný důvod je, že člověk má přirozenou tendenci slušnost, již emanuje, přeceňovat; naopak slušnost, jíž se mu dostává, podceňovat. Je proto vhodné vědomě být "slušnější než okolí" (zdaleka nejen, ale také) pro vyrovnání tohoto efektu.
** Toto je velmi komplexní otázka, zvláště v kontextu "kdy a proč je a kdy a proč není vhodnější utéci, pokud to je možné". V této konkrétní diskusi bych si dovolil ji přejít; někdy jindy o ní budu velice rád a s velkým zájmem hovořit, neboť je to téma, jež mne zajímá, a jež léta studuji.
|
|
|
Ty vzory chování v situacích nejde moc generalizovat, tím míň sepsat do podoby zákona. Záleží krom dané situace i na míře nasranosti zůčastněných nebo na posádce vozidla.
Jen jsem si teď vzpomněl u toho přemýšlení o zácpách na okruhu na jednu věc, co tu byla za komára, byla dobrá a teď už není. Za každou křižovatkou na městském okruhu byl číselný semafor s přikázanou rychlostí, aby se kolona nezastavila a dojížděla další křižovatku pravidelně. Možná by to vyšlo i na samostatný článek s rozborem, ale toho nechť se chopí nějaký dopravní expert.
|
|
|
S tím blouděním mám skoro až šokující zkušenost.
Angláni maj asi nepsanou úmluvu, kdy bloudící řidič stáhne okénko a zvedne ruku a moře aut se rozestoupí.
Ta reakce mě docela potěšila. Jinde vás nechají vydusit.
|
|
|
presne tak, taky se mi to stalo v Plzni. neznam to tam, tak jsem se proste nezaradil vcas do spravneho pruhu. kazdy mel velkou snahu mne nepustit a kdyz jsem se nacpal do jedne mezery, byl jsem vytrouben, vyblikan, vyfakovan, ackoliv museli videt podle znacky, ze jsem zdaleka. chce to trochu tolerance a ohleduplnosti.
|
|
Autor, ač začátečník pochopil více než něktěří rádoby profíci.
To pozorování okolí, předvídání a přemýšlení nad situací Vás hodně odlišuje, ne-li přímo posouvá na vyšší levely.
Domnívám se, že radit Vám bude příslovečné nošení dříví do lesa.
Ten odhad a reakce příjdou, jen se neukolébat jednou nacvičenou trasou. (práce-domov)
Zkuste počkat na sníh a najít vhodnou plochu, letiště, prázdné parkoviště a pozorovat reakce své i vozu.
Přeji mnoho šťastných Km.
|
|
je niekolko dovodov:
- spoza velkeho auta nevidno a clovek nema prehlad co sa deje vpredu
- po rovine pojde v tempe ale v zakrute vyrazne spomali
- ked kvoli niecomu zabrzdi, velmi dlho sa rozbieha
- vyrazne spomali aj ked pride velky kopec
- ked dobehne pomale auto spravidla ho nedokaze obehnut a neobehnes ani ty lebo mas pred sebou nie jedno ale dve auta a treba dlhsiu vzdialenost najma pre 50kW, navyse nedodrzi odstup takze sa nemas kam pred neho zaradit
- ked ti nevadi ze fetujes rakovinotvorne splodiny tak si jazdi za nakladakmi/aviami/favoritmi/skodovkami, ktore idu "rychlo" aj nadalej hehe
- mimochodom som este nezazil aviu co ide 105km, jedine mozno zo Snezky volnym padom
|
|
Mně to rozježďování trvalo asi půl roku. Felda je pro začátek asi ideální auto...
Tyhle problémy měli na začátku všichni, nic si z toho nedělej ;-)
Až najezdíš 50 tisíc, budeš v pohodě. Dobrý je jezdit pravidelně, v každým ročním období, střídat auta když to jde a občas nějakou delší trasu. A v zimě se jezdit klouzat na nějaký velký prázdný parkoviště...
|
|
Jenom mám doplněk k předjíždění náklaďáků ze svého úhlu pohledu.
Předjíždím je rád a co nejdříve. Potřebu kompetice s motorem 1.0 a 1.4 nemám. Jenže nákladní auta, respektive jejich šoféři mi udělali již hodně nepěkných věcí a razím zásadu, že blba mít radši daleko vpředu (má-li rychlejší vůz), anebo daleko za sebou (kočíruje li mastodontní krávu). To je první důvod.
A ten druhý, ještě důležitější je spoleh pouze a jen na své smysly. Nesnáším, když nevidím dostatečně daleko před sebe. Je až s podivem, kolik šoférů se táhne a tedy spoluvytváří delší a delší kolony, které se předjíždějí tím hůře, čím delší jsou, tedy generující narůstající objem netrpělivých řidičů, kteří riskují víc, než je mnohdy zdrávo. Je to zajímavý fenomén a osobně se domnívám, že za něj mohou lenivější z nás. Mám pocit, že pro nemálo řidičů je náklaďák jakási lokomotiva, na kterou se pověsí, svěřujíce a podřizujíce jí svou rychlost, myšlení i způsob jízdy. Jsem přesvědčen, že je to stejně líně krátkozraké jako nebezpečné.
|
|
|
K tomu ježdění za náklaďákem - to jsou nejspíš řidiči, kteří nespěchají. To je jedna možnost, pak by to taky mohlo být výkonem jejich auta nebo prostě tím, že dotyčný soudruh si / autu nevěří, že by to stihnul. Já když nemám v úmyslu předjíždět kamion, tak nechhám před sebou mezeru, někdy i zajedu blíž ke kraji a dám tak najevo tomu za sebou, že ho pouštím.
Ale někdy se mi stává, že jedu 110 po okresce a nějakýmu magorovi je to málo a tak mě musí předjet a zrovna do kopce a když jede proti další auto. Nebo - a to mě taky sere - mě závratnou rychlostí předjede, aby po sto metrech potřeboval odpočit doleva a tak tam zastaví, protože musí dát přednost protijedoucím. No má to logiku? Ušetřil tím nějakej čas? Ani vteřinu. Naopak mě zdržel, protože mi zablokoval cestu.
|
|
|
"Já když nemám v úmyslu předjíždět kamion, tak nechhám před sebou mezeru, někdy i zajedu blíž ke kraji a dám tak najevo tomu za sebou, že ho pouštím."
No, a jsme u toho. Beru v potaz normální situaci běžného silničního provozu v Kocourkově. Vy jste zjevně vyjímka, proto do schématu, který jsem nastínil logicky nezapadáte. Takových jsem skutečně potkal jen pár.
|
|
|
Na druhou stranu, pokud mám v úmyslu předjíždět, zajedu si doleva a mezeru od kamionu si nechám menší. A čekám na vhodnou příležitost. Ale ani to někteří blbci nepochopí a ve chvíli, kdy mám šanci předjet, tak ten blbec za mnou předjede mě i kamion. Viděl jsem i experta, co takhle předjel asi 4 auta.
Jo, taková perlička, přesně v takový situaci (jel jsem za kamionem a čekal, až to půjde předjet) jsem si asi zachránil krk, protože šance byla, protijedoucí auto, taky kamion, bylo dost daleko, ale nějak se mi to nezdálo, tak jsem se na to vykašlal. V tu chvíli zpoza toho protijedoucího kamionu vyjelo auto a předjelo ho. Kdybych se taky rozhod předjíždět, tak jsme se potkali na půl cesty. Až mě zamrazilo.
Pak jsou případy, kdy se bezpečně předjíždět nedá, např. když cesta vede lesem a je klikatá, že není dostatečně daleko vidět. V tom případě jedu normálně s nějakým bezpečným odstupem od kamionu. Opět se najdou magoři, kteří moji bezpečnou vzdálenost považují za pouštění a nacpou se mi tam i když jim pak zbývá jen pár cm na obou stranách. Tak si musím opět zvětšit mezeru od blbce, aby se chopil příležitosti další magor. Pokud je to ultramagor, začne předjíždět i kamion a pak jen doufám, že až ho sestřelí protijedoucí auto, že mě neveme s sebou.
|
|
|
Ano, debilů se stranit popsaným postupem opravdu pomáhá.
Jen s těmi náklaďáky nevím...občas tam může být i někdo, kdo má silnnější auto, věří si, ale zná taky cestu před sebou a ví, že to nemá cenu. Počká si na příhodnější úsek.
Občas slušný řidič náklaďáku dá i znamení.
|
|
Ja nevim ale zda se mi ze mlada generace zacina nad tim co na ceste dela podstatne vice premyslet nez starsi lide, ze si vic uvedomuje skutecna nebezpeci ne ta virtualni (AKA prekrocil rychlost na rovne prehledne silnici za mestem pri provozu nula nula nic => je to vrah).
|
|
řidičů oktávek vyvolávat krkolomné až infarktózní situace, bylo toho napsáno mnoho, i na tomto webu. Nejvíce se mi líbil závěr článku Drum bun! a Šokující zjištění o Škodě Octavia! To je jak vystřihlé ze života.
|
|
Tak nějak nechápu tu generalizaci prasení, na Ochcávky a fobie. Je jistě otázkou co kdo považuje za prasení, jestliže někdo považuje za prasení cokoliv co by on neudělal, pak bych to možná pochopil. Vlastně to dokazuje i tato diskuse, třeba o zipu, kde jsou dva tábory a ti konzervativní považují za prasení to co je jinde v evropě naprosto normální. Další považuje za prasení to že někdo jede rychleji než on, vetšinou majitelé slabých aut. Já ovšem považuji za prasení to, když mě někdo opravdu ohrozí na zdraví. Tj předjíždí tak, že musím prudce na brzdy aby stihnul (je jendo jestli jsem předjížděn nebo protijedoucí) nebo tato situace hrozí (tj předjíždění před zatáčkou, horizontem atd) zde opravdu vedou majitelé silnějších vozů, ovšem netroufnu si odhadnout značku, v mé osobní statistice jsou dva passaty, jedna oktávia a jeden kamion. Někdo se mi lepí na centimetry na nárazník i když vidí, že je předmnou situace, která nedovoluje jet rychleji či předjet. Zde je směska aut velice pestrá a netroufám si z toho vyvodit závěry. Zajímavé je že dobrá polovina aut po uvolnění silnice jede pomaleji než já. Potom nedání přednsoti při které mám co dělat abych nehodě zabránil, to se mi stalo asi nejvíckrát, a jediná octavia, která mi to udělala byla autoškola ;) jinak spíš starý dědkové a ženský v různých malých a slabých autech různého stáří a značky. Pak považuji za prasení auta, která jedou na krev bez ohledu na situaci, kličkují mezi auty, předjíždí přes přechody plus další výše vyjmenované prasení... ale těch jsem na silnici viděl, že bych je spočítal na prstech jedné ruky nešikovného dřevorubce. Takže opět žádná statistika, ze které by šel vyvodit závěr. Pak ještě za prasata považuji ty co neumějí používat světla, tj neseřízená světla, jakohalogeny které pálí do sítnice, nevypínaní dálkových světel a korunu tomu dávají blbci co zapnou dálkový ve chvíli kdy se míjíme. Ale v noci se těžko pozná co je to za auto, ale většinou to bývaj starší auta s technickou za úplatu. Jiank obecně rychlou jízdu nepovažuji za prasárnu, to že se někdo někam nacpe taky ne a ani jsem si nevšiml, že by tam nějaká značka převažovala.
Jo a aby mě někdo nebral jako podjatého. Nejezdím octavii ale mondeem benzin rv 01, před tím mitsubishi lancer benzin rv 95, naježděno mám teda zatím asi 250tkm za 4roky a 2měsíce co vlastním řp, převážně měst a okolí Prahy, Mělníka, Litoměřic, Ústí n/l, ale jinak jsem vyjma jihozápadu čech řídil všude. Což není asi tolik co většina řidičů zde ale už je to dost na to abych si všiml, že prasata jsou napříč věkem a značkou a typem auta. A žádná skupina výrazně nevyčnívá.
|
|
|
Osobně vidím zcela jiný problém v tzv. zipování. A tím je fenomén, podle mého názoru naprostých kokotů, kteří mají neskutečnou touhu vyprasit ty v "rychlejším pruhu". Aneb jak to vypadá? Klasika - dva pruhy, auta jedou v obou pruzích, značka práce na silnici, stále jedou auta ve dvou pruzích, značka konec levého jízdního pruhu 600m, v levém pruhu barevná hudba pravými blinkry...značka 400m, barevná hudba sílí, provoz se pomalu zastavuje, značka 150m, oba pruhy stojí, protože v levém se pan A bojí popojet 150m a zipovat a v pravém ho pán B pouští. Zastavení obou pruhů pány A a B způsobí nutně zastavení dalších vozidel za nimi a začíná se tvořit kolona - čím hustší provoz, tím je kolona delší. Celých 150m do sběhu obou pruhů je však v levém pruhu volno. Pan A se konečně zařadí a mne si ruce. Pan C dříve stojící za panem A se rozjede a dojede 150m s marným přesvědčením, že se bude na konci zipovat. Stojí a stojí a čeká na skulinu. Ta se zdánlivě ukáže před panem A. Pan C se rozjíždí, pan A prudce akceleruje, aby toho vychcánka pořádně vyprasil za hlasitého bušení do klaksonu. Pan C zašlápne brzdu a pan A vztyčuje prostředníček a druhou rukou si klepe na čelo. Inu, pan B opět zastaví a pustí pana C do pruhu. Tou dobou se však již kolona prodlužuje a to tím rychleji, čím více je dalších pánů typu A.
Zajímavé. Kdyby všichni zůstali ve svých pruzích a zpomalili na přijatelnou rychlost pro zipování, kolona se vytvoří také, ale ad a) kratší a ad b) jedoucí i když pomalu. A naši enviromentalisté a pumpičkáři by si klidně u zipu mohli honit zelený klacíky, jak nám ty exhalace klesají....no není na světě krásně?
|
|
Pěkně jsi to, Smrtihlave, napsal. Taky mam rád ten pocit, když pro někoho udělám něco navíc a on ráčí poděkovat (např. pouštění z vedlejší, pokud to nebrání plynulosti provozu). Co se týče klišé "hovada v rychlých silných autech", to myslím patří do diskusí ve čtvrté cenové. V reálu opravdu ponejvíce prasí simply clever-řidiči.
|
|
Hochu, myslím, že by jsi měl vrátit řidičák.
|
|
|
Proč by měl? Začíná, všichni jsme se to museli naučit, nikdo z nás se s tím nenarodil. Vrátit řidičák by možná měli všichni ti, kteří zapomněli, že i oni se to učili. Autor má narozdíl od nich dostatek sebereflexe a navíc snahu se to naučit a zvládnout to. Není z řad prostoduchů, kteří se domnívají, že sešlápnout plynový pedál k zemi, je vrcholem řidičského umění. A když už jsi tak přísný k okolí, měl bys vrátit vysvědčení ze základní školy :-(.
|
|
Výborná analýza. (Snad až na ty vulgarismy. Nemusely být.) Věřte, ujel jsem asi 250 000 a v podstatě tytéž problémy :-). Jen blbec o sobě nikdy nepochybuje....
Například "dilemna" z minulého weekendu - cesta večer po dálnici za hustého deště:
Preferuji levý pruh, kde pravý je nesjízdný (převážná část D1, bohužel). Tacho 140, tedy v reálu 125 -130. Hlídám si rychlé za sebou a včas na chvíli do pravého uhnu, abych je pustil. V jednom případě to nejde, pravý je úplně plný. V tom se za mne na pár metrů nalepí magor, který bliká a vynucuje si přednost. Řeším: (A) Přidat, abych mohl kolonu předjet a pustit jej. Nemám ale chuť zrychlovat na 150-160, (ač by nebyl problém). Přes mlhu, déšť a tmu je fakt špatně vidět. (B) Vtěsnat se mezi vozidla v pravém pruhu. Ale mezery jsou malé. A blíží se připojovací pruh za křižovatkou, ze kterého budou vjíždět vozy - lépe jim dát prostor a omezit riziko. (C) Zachovat klid, vykašlat se na spěchajícího magora a jet na limitu rychlosti až pomaleji kolonu v pravém předjedu a pak teprve uhnout.....????
Volím (B) ve chvíli, kdy odstup sousedních aut je větší a přídatný pruh je téměř u konce a nejbližší vjíždějící auto mám bezpečně za sebou. Uhýbám tedy relativně bezpečně do pravého. Rozdíl rychlosti v obou pruzích je přece jen ale znatelný a musím za okamžik přibrzdit, abych si ponechal ony 1-2 sec. Ve stejném momentě mne ovšem dojíždí auto z připojovacího pruhu, které maximálně akceleruje, aby se zařadilo. Ten si za mnou odstup bohužel neponechal a má co dělat, aby na mé brzdy reagoval.
OTÁZKA: Co bylo menším zlem? Jet pomalu trvale v pravém a demolovat si postupně auto? Nebo riskovat v levém, zrychlit, předjet kolonu a uhnout vpravo viz (A), nebo vykašlat se na magora a v klidu teprve předjet a uhnout (C)? Anebo přece jen zvolené (B) - vč.nutnosti přibrzdit (co když by vozovka byla víc kluzká, ABS vše nespasí, že) a ještě riziko průpletu/kolize s vjíždějícím "nečitelným/nepředvídatelným" vozidlem ? ZÁVĚR: Příště zvolím (C). Slušnost a ohledy k bezohledným (ač třeba z pudu sebezáchovy) jsou někdy kontraproduktivní.
Co by udělali ostatní, mohu se zeptat ????
|
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Learning to drive
|