D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: Seat Ibiza 2009
    (ze dne 22.03.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 22.03.2009 23:02:53     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:nulová reakce..
    ..chce to holt recenzi pořádného auta.. :-)

     
    Komentář ze dne: 23.03.2009 13:09:33     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: nulová reakce..
    Ze bych zkusil neco vypotit o predchozim postrasim kupe z ameriky nebo soucasnem jeepu 5.2, byl by zajem?

    Kazdopadne spotreba udavana pro 1,4 mi prisla velmi humorna. Ja na vrub prasklemu vyfuku a poklidne jizde 18/100 :)

     
    Komentář ze dne: 23.03.2009 20:33:22     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Re: nulová reakce..
    jj .. to by bylo lepší.. jinak ta spotřeba .. onehdá jsem koukal na nové Fordy Mondeo (jestli vyhraju ve sportce tak jdu do 2,5 benzín :) ) a koukal .. 1,6 a 2,5 byl rozdíl ve spotřebě ve městě asi 3l/100Km a rozdíl ve výkonu stovky koní ..tak asi tak :-)

     
    Komentář ze dne: 23.03.2009 20:37:19     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: nulová reakce..
    On se v současné době dělá nějaký Jeep s 5.2? Pokud vím, tak tahle kubatura skončila s Grand Cherokee ZJ v roce 98, od WJ dál už byly z osmiválců jen 4.7 PowerTech a 5.7 HEMI.

     
    Komentář ze dne: 25.03.2009 14:53:56     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: nulová reakce..
    Vis spravne mam ZJ, protoze je krasne hranaty a za malo penez, vubec mam rad auta starsi auta, clovek se v tom muze vrtat.

    Jinak u novejch modelu jsi zapomel na vrchol nabidky a to 6,1 Hemi

     
    Komentář ze dne: 26.03.2009 10:08:23     Reagovat
    Autor: lochness - lochness
    Titulek:Re: nulová reakce..
    no co dodat..SEAT je auto vyrobene s nemeckym temperamentom a spanielskou preciznostou

    Komentář ze dne: 23.03.2009 00:14:30     Reagovat
    Autor: Smety - Smety
    Titulek:
    Docela mě zarazil ten tempomat u obsahu 1.4. Přijde mi to jako celkem zbytečné ( s tímto motorem jsem jeszdil u Fabky I) a řadička byla pořád v provozu. Nebo se dá řadit bez toho, aby se tempomat sám vypínal?

     
    Komentář ze dne: 23.03.2009 08:23:55     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Re:
    Na dálnici když nastavíš sto třicet, tak není důvod aby se ti něco bypínalo. Mám P307 taky v 1,4 a na dálnici řadit nemusím. Když přidáš plyn, tak se tempomat nevypne a po předjetí se auto vrátí na navolenou rychlost.

    Komentář ze dne: 23.03.2009 07:31:53     Reagovat
    Autor: Georg - Georg
    Titulek:Recenze
    S tímto autem jsem najel taky pár kilometrů a rozhodně nemohu souhlasit s touto recenzí.
    Měl jsem možnost jezdit s Ibizou této i předchozí generace, obě auta měla motor 1.9tdi.
    Nová Ibiza je hezčí, modernější a lépe vybavená. Nicméně jízdními vlastnostmi na tu starší nemá. Projevuje se na ní klasická vlastnost moderních aut - částečná ztráta kontaktu mezi řidičem a vozovkou. Starší generace byla pocitově prostornější, lépe jezdila, lépe se ovládala a pocit z jízdy byl lepší. Navíc se silným dieselem to auto jezdilo jak čert.
    Na této nové generaci mě nejvíce štvou brzdy, které jsou hodně přeposilované (i když na brzdy v Grande Puntu nemá asi nic) a v kombinaci s tuhým pedálem to chce hodně cviku než se s tím člověk naučí brzdit v každé situaci tak jak potřebuje. Rádio sice hraje hezky, ale ovládání se vyloženě nepovedlo. Pokud chcete změnit předvolenou stanici, musíte do submenu nebo použít velký dálkový ovladač pod páčkou směrových smětel. Nechápu co je špatné na osvědčených tlačítkách na volantu.
    Nejhorší na mnou zkoušeném autě byl motor 1.9tdi. Opět oproti starší generaci krok zpět i když motor by měl být téměř stejný. Nevím proč, ale v nové generaci je tento motor hlučnější, línější (zřejmě díky DPF), přenáší výrazné vibrace do spojkového pedálu a při zastavení byly cítit spaliny v prostoru řidiče.

    Závěr: Nová Ibiza není špatné auto, ale mě pocitově sedla více starší verze. Novější verze má lepší vzhled, je méně hlučná při vyšších rychlostech, ale z výše uvedených důvodů bych si jí nekoupil a už vůbec ne s 1.9tdi. Ovšem s benzínovým motorem to nemusí být špatná volba, spoustě lidí bude vyhovovat. Řekl bych, že je o něco lepší než Corsa a Punto, které jsem také zkoušel.

     
    Komentář ze dne: 24.03.2009 23:54:30     Reagovat
    Autor: zubator - ZUB
    Titulek:Re: Recenze
    muzu se slusne zeptat , co presne Vas vede ke koupi tohoto (predpokladam ze noveho) auta ?
    Do dneska jsem nepochopil proc si tyto auta (nove) nekdo kupuje , tak by me ciste pro vzdelani zajimalo co dotycne k tomuto kroku presne vede ...

     
    Komentář ze dne: 25.03.2009 07:10:59     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Recenze
    No vysvětlení asi bude nějaký prostý a jednodchý - lidi si ty nový auta kupujou, protože na ně maj prachy. Ostatně pokud by je nikdo nekupoval jako nový, tak by se pak nemohly prodávat jako ojetý.

     
    Komentář ze dne: 25.03.2009 15:55:55     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Recenze
    Pokud někdo jezdí převážnou většinu jízd po městě, či na kratší vzdálenosti, a nevozí s sebou tunu krámů, proč by si neměl něco takového koupit? Já zas nechápu, proč si někdo na tento jízdní režim kupuje pětimetrový sedany, kombíky nebo nedejbože SUV, ve kterých vozí vetšinu času akorát vzduch a tunu zbytečných plechů. Některá auta z této třídy jsou navíc vcelku pohledná (Ibiza, Mazda 2, nová Fiesta, nedávno představené nové Polo, nakonec i ten Yaris) a při rozumné volbě motorizace to ani nijak špatně nejede.

    A ještě mohu dodat, co vedlo k nákupu nového auta (byť o jednu třídu výše, než recenzovaný exemplář) mě. Jak se zde již několikrát tvrdilo, auto v ČR se musí umět kupovat. A já to neumím, do očí nebijící závady nepoznám a známý na to nemám, auto mám na to, abych s ním jezdil, a ne abych přemýšlel, co se na tom zas pos**e. Takže se mi moc nechtělo riskovat, že někde koupím nějakou "voňavku". Takže tak.



     
    Komentář ze dne: 25.03.2009 16:30:39     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Recenze
    "Některá auta z této třídy jsou navíc vcelku pohledná - Ibiza, Mazda 2, nová Fiesta" - tyhle tři auta jsou si nápadně podobný, až si člověk říká, kdo asi od koho kopíroval:

    img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00488/SNF1604MM_682_488046a.jpg

    www.hybrid.cz/files/images/mazda-2.jpg

    i.idnes.cz/08/094/maxi/FDV261d82_FiestaTuscany_4.jpg


     
    Komentář ze dne: 25.03.2009 16:36:04     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Recenze
    To je jednoduchy, potrebujes urcitej prostor uvnitr, motor k tomu, ctyri kola a vsecno to narvat do co nejmensi a co nejvic aerodynamicke karoserie. Z toho to vyjde vzdy ten samy tvar. Takze vsechny zmeny se odehravaji ve tvarech svetel, usazeni blinkru, sirky zebrovani masky pred chladicem, atd...

     
    Komentář ze dne: 25.03.2009 16:49:30     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
    Tak tak. Jen si říkám, na co je městskému vozítku, u kterého se předpokládá v drtivé většině případů jízda rychlostí do 50 km/h, aerodynamika výkonného větroně ;o) Kdyby to udělali jako hranatou kisnu, prostoru bude ještě víc a zas takové rozdíly v aerodynamice nebudou... Aneb - zlatej Trabant... :-)

     
    Komentář ze dne: 25.03.2009 23:48:47     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
    To by nebylo cool. To je jak s helmickama. Na kolo a na snowboard musi mit skoro kazdej specialni aerodynamicky formovane prolisy na helmicce, zatimco drtiva vetsina motorkaru... vsak jsem to uz kdysi psal.

    Byt to delany prakticky, je tan motor tristapadesatka, je to co nejlevnejsi a misto karoserie z oceli a kusu umele hmoty je tam tkanina. At zije velorex.

     
    Komentář ze dne: 26.03.2009 10:31:37     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
    Jenže Ibiza není jen městský vozítko, člověk s ním sem tam vyjede i za město a při 90km/h už je aerodynamika znát (když se vykašlu na spotřebu, tak určitě na hluku). A 1,2 tříválec neni jedinej motor, co k tomu výrobce nabízí.

    Další věc je, že auto tvaru krychle je hnusný, viz. např. Opel Agila.

     
    Komentář ze dne: 26.03.2009 11:27:03     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
    I krychli se dá vdechnout duše:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Austin_7

     
    Komentář ze dne: 26.03.2009 11:47:08     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
    Nojo, ale to je auto z r. 1930 ;-)

     
    Komentář ze dne: 26.03.2009 09:13:19     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Recenze
    Neni Mazda 2 a festa na stejny platforme ... To by vysvetlovalo tu podobnost. Proste setri na vyvoji

     
    Komentář ze dne: 25.03.2009 17:32:17     Reagovat
    Autor: zubator - ZUB
    Titulek:Re: Re: Re: Recenze
    dekuji , s lidmi ktery se na to dokazi podivat pouze z uzivatelskeho hlediska se viceme uz nesetkavam proto dekuji za osvetleni , s vasim vysvetlenim nesouhlasim ale chapu jste jen obycejny uzivatel ....
    tak at ten low-end jezdi ;)

     
    Komentář ze dne: 27.03.2009 17:54:15     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Recenze
    Aha...takže ses obklopil těma, co pořád vomílaj, jak to táhne "vocpoda" a jak jezděj 150 za 4,6l/100km?

    Pokud má někdo auto na ježdění a ne jako zábavu, je nelogické pořizovat si jiný druh vozidla než právě to vhodné pro nejčastější jízdní režim toho kterého uživatele, ne?

    no a nakonec: slůvko "jen" je v tvým příspěvku použito dost nevhodně, protože bez "uživatelů" by byli tzv. "odborníci" jen hovnem na botě.

    No a nakonec...stejně jsou to všechno jen slabé a těžké krámy 8o)

     
    Komentář ze dne: 29.03.2009 11:49:20     Reagovat
    Autor: BJ von Wolfenstein - BJ von Wolfenstein
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Recenze
    "Jste jen obyčejný uživatel..." Hmm, tak to je pecka! Možná by bylo vhodné nám "tupcům" osvětlit, co jste vy? Konstruktér? Závodník? Automechanik? Fakt by mě to zajímalo. A pak by mě také zajímalo, co je špatného na tom, přistupovat k autu jako "obyčejný uživatel"? Co taková mikrovlnná trouba, nebo myčka nádobí? Přistupuji k nim pouze jako uživatel. O tom, jak fungují mám opravdu jen velmi mlhavou představu. Vážně neřeším, jestli Bosch, nebo Whirpool dal zrovna na trh nový model se spoustou úžasných programů, bez kterých se naprosto nemohu obejít. Od myčky chci jediné: Aby v tichosti, spolehlivě, rychle a úsporně umyla nádobí. Jak je toho dosaženo, je mi úplně jedno. Od auta chci, aby mě a mojí rodinu v tichosti, v pohodlí a svižně přepravilo z bodu A do bodu B (úspornost jsem ochoten obětovat výměnou za svižnost a pohodlí). Zároveň chci, aby se auto snadno a jednoduše ovládalo, aby se mi líbilo a aby do servisu muselo pouze na pravidelnou údržbu. Jak toho ta která automobilka dosáhne je mi úplně jedno. Tolik za mě, jako za "obyčejného uživatele".

     
    Komentář ze dne: 28.03.2009 21:35:26     Reagovat
    Autor: Georg - Georg
    Titulek:Re: Re: Recenze
    Já nepsal, že je to moje auto. S Ibizami jsem jezdil jako se služebními vozy, byly z autopůjčovny.

    Komentář ze dne: 23.03.2009 09:54:20     Reagovat
    Autor: Koci - martilulin
    Titulek:
    No,jelikoz jsem byl nucen meho Seata opet dotahnout do servisu,vyzkousel jsem i tento zazrak a to take v 1.9TDI,auto vypada moc pekne,melo cerny lak,proste nadhera,pochvalu zaslouzi i volant,otazkou vsak je,jak bude vypadat vuz v zakladnim provedeni,jelikoz ten vystavovany mel i jine svetlomety-ty uplne obycejne,no a kdyz jim stoji za to menit svetlomety,pochybuju,ze zustane poradny volant.Interier podareny,skoda toho plastiku uvnitr,treba Mazda 2 je ma lepsi.Jizdni vlastnosti byly dle meho soudu dobre.Nejvetsi problem byl motor,tradicni chrochtak od VW,tenhle nejel a dle palubaku jel za 6.9l,nicmene auto melo najeto jen 1900k,pokud bych ho chtel koupit,bral bych jednoznacne benzin,ne trivalec,pak to muze byt prima auto.

    Komentář ze dne: 28.03.2009 21:11:38     Reagovat
    Autor: BJ von Wolfenstein - BJ von Wolfenstein
    Titulek:Gratuluji
    Hezky napsáno. Líbilo se mi to. Každopádně vám gratuluji ke koupi auta, které vás zřejmě plně uspokojuje. Absence teploměru chladící kapaliny začíná být standard, kterému ne příliš rozumím: Když jsem dostal v novém zaměstnání k dispozici Fabii 1,25 HTP (na přechodnou dobu, z půjčovny), absence teploměru mě poněkud překvapila, ale pomyslel jsem si cosi o zmrdech a bylo mi to v podstatě jedno. Pak jsem přesedl do Opela (pořizovací cena cca 700k), který byl vybaven všemožnými "vychytávkami", ale na palubce teploměr znovu chyběl. To už považuji skoro za výsměch zdravému rozumu. Jestli je tu nějaký odborník, který by tenhle konstrukční krok dokázal racionálně vysvětlit, nechť tak prosím učiní. Za sebe to zatím považuji za "těžkou zmrdovinu"...

     
    Komentář ze dne: 28.03.2009 23:47:47     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Gratuluji
    No upřímně řečeno, teploměr na palubce není asi tak nutnej - stačila by kontrolka, co se rozsvítí při přehřátí motoru. Předpokládám, že ji ty auta maj. Řidič amatér stejně i na tom teploměru pozná ze závad jen přehřátí, pokud si toho vůbec všimne.

    Např. v Deloreanu byl na palubce i voltmetr pro měření napětí v palubní síti - podle něj se dá poznat jak funguje dobíjení, ale zase místo něj stačí kontrolka. Viz.:

    www.terradisedesign.com/delorean/index.htm

     
    Komentář ze dne: 29.03.2009 10:53:49     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: Gratuluji
    S tou kontrolkou teploty souhlasím, člověk si snáž všimne červené kontrolky než to že mu rafika leze někam za roh.
    Někde je absence teploměru docela úsměvná když třeba VW Caddy má v palubce místo teploměru záslepku. U mého menšího auta je místo teploměru ukazatel okamžité spotřeby a kontrolka teploty upozorňuje na studený motor modrým svitem a na přehřátí červeným, u druhého auta mám na přístrojích jak teploměr vody tak i oleje a voltmetr, celkem běžné u lépe vybavených aut u VW group. Viděl jsem 6 budíků i v Jeepech kde ale místo teploty oleje byl jeho tlak, co považuji za smysluplnější.

     
    Komentář ze dne: 29.03.2009 11:00:45     Reagovat
    Autor: BJ von Wolfenstein - BJ von Wolfenstein
    Titulek:Re: Re: Gratuluji
    S tím voltmetrem máte samozřejmě pravdu. Ovšem teploměr? Když se mi kdysi u Felicie pokazil termostat, všiml jsem si díky teploměru poměrně brzy, že je něco špatně. V zimě sleduji teploměr, jestli už je motor zahřátý (vytáčet studený motor je prasárna) a na tohle přeci člověk nemusí být technický genius.

     
    Komentář ze dne: 29.03.2009 11:11:19     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Gratuluji
    Nejen v DeLoreanu - tahle skladba čtyř malých budíků (tj. voltmetr, tlakoměr oleje, teploměr chladící kapaliny a palivoměr) je víceméně standardem u amerických aut.

    Na kontrolu správné činnosti dobíjení je ale IMHO vhodnější ampérmetr s nulou uprostřed.

     
    Komentář ze dne: 02.04.2009 12:38:53     Reagovat
    Autor: Miuvek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Gratuluji
    Zrovna tak mám uspořádané budíky i ve svém skoro veteránu VAZ2107 :-) Jinak volba voltmetr versus ampérmetr jako ukazatele dobíjení - všechno má své pro i proti. Ampérmetr ukazuje skutečně tekoucí proud, který je ale závislý na momentálním stupni vybití akumulátoru a zároveň na okamžitém odběru palubní sítě, na druhé straně voltmetr ukazuje "schopnost dobíjet" bez ohledu, jestli se tak skutečně děje.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.