Neustále nám média vnucují, jak dálniční piráti šílenou rychlostí snižují
bezpečnost provozu. Ale jak si vedou piráti v používání mlhovek?
Tento pátek jsem rutinně absolvoval trasu Rozvadov – Praha po naší prý
nejlepší dálnici D5. Počasí však nejlepší nebylo, soustavně pršelo a tvořila
se nepříjemná mlha.
Na dálnici za sebou v takovém počasí auta nechávají charakteristický
vír kapek vody a stávají se tak zezadu skoro neviditelná, obzvláště při
šedé barvě. Mlha ale nebyla natolik hrozná, aby byly třeba mlhovky při
jízdě v nižší rychlosti na okreskách, takže méně bystří řidiči na mlhovky
ani nevzpomněli.
Překvapení!
Po najetí na dálnici jsem byl překvapen, že několik prvních aut mlhovky
nerozsvítilo. Napadlo mě je problikat, jenže po Lacinovi a Trpišovském
znamená opakovaná aktivace fotonových děl zezadu na dálnici zhruba: „Jsem
pirát pyčo, a jestli mi okamžitě neuhneš, zabiju tebe, celou tvoji rodinu,
a nakonec si nechám proplatit náklady na celou akci.“ Po chvíli mi došlo,
že by to stejně nemělo smysl. Za celou cestu do Plzně (k Valíku) jsem potkal
pouze 4 mlhovkáře. Čím blíže Praze jsem byl, tím byl poměr mlhovkářů větší,
v Praze už skoro 50%.
Na tachometr jsem nekoukal, ale podle všeho jsem si to šinul pirátskou
rychlostí, protože všechny oktávky fkombíku skolama jsem nechal za sebou.
Přesto se našla spousta ještě větších pirátů, co předjížděli mě. Kupodivu
snad všichni, až na dvě výjímky, měli mlhovky rozsvícené.
Vycházíme – li z toho, že Praha je bašta silničních pirátů, můžeme říct,
že rozsvícená mlhovka se stává symbolem piráta. Proč tomu tak je, mi je
záhadou.
O tom, že jsou silnice plné nesvéprávných řidičů, kterým musíte nalinkovat
všechno, od minimální a maximální rychlosti přes zákaz předjíždění až po
stopku na křižovatce, už nepochybuji. A vy byste po těhle lidech chtěli,
aby se sami dokázali rozhodnout, jak rychle pojedou? Aby si sami šetřili
na důchod nebo dokonce směli neplatit zdravotní pojištění?
Protože ať se na mě nikdo nezlobí, i tomu největšímu debilovi za volantem
musí dojít, že když auto před sebou vidí až na poslední chvíli, nejspíš
není vidět ani on, a proto by se měl nějak zvýraznit.
Obzvláště po tom, co jej předjede někdo s rozsvícenou mlhovkou, kterou,
jak je vidět na snímcích, lze těžko přehlédnout.
Kolik aut v tomto směru na horním snímku vidíte? Žádné? Jedno? Tři?
Zkrátka a dobře, při této cestě jsem se ani jednou necítil ohrožen vysokou
rychlostí nějakého piráta. Naopak mi pohodu při jízdě kazila auta často
mnohem pomalejší, zato však v „predator“ modu. Dokonce se mě zprava snažila
podjet šedá oktávka fmetle, které nesvítilo světlo žádné. Naštěstí jejímu
řidiči včas došlo, že i kdyby jel rychlostí světla (pomineme – li kontrakci
délek), manévr nemá šanci dokončit bez kolize, protože jsem zrovna předjížděl
stealth kamion. Za celou cestu potkal jsem vůbec potkal jen jeden jediný
kamion, který byl zezadu náležitě osvětlen. A pravděpodobně navíc brzdil,
takže mlhovky to být nemusely.
Zajímalo by mne, jestli se v pátečních večerních zprávách kromě hromady
nehod způsobených nepřiměřenou rychlostí zmínili také o tom, že přesně
kvůli takovému počasí si ty mlhovky na autech povinně kupujeme.
10.08.2013 Sinuhet