D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Test: Ford Focus 1.6-74kW
    (ze dne 03.06.2007, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 03.06.2007 09:06:30     Reagovat
    Autor: majo1982 - Neregistrovaný
    Titulek:Focus je dobrej kchár
    Dobre napsané a hlavne je to pravdive

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 15:59:35     Reagovat
    Autor: Alfik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Focus je dobrej kchár
    no, dovolil bych si nesouhlasit, některé porovnání tam jsou hodně zdeformované tím co chce zřejmě zdejší čtenář číst, čemu bezhlavě tleská a nejspíš si myslí že to tak je.
    Začátek: ... neobával jsem se stejné depky jako loni se sráčovitým mondeem..
    se po pár řádcích nevím proč mění v porovnávání s Golfem (s podivem, že ne hned s Octavii když má stejný podvozek) ... Fordí podvozek je lepší než podvozek pětkového Golfu ...
    Ale útok na škodovku přichází vzápětí
    ... dost místa, narozdíl od Octavie se dá ...
    a
    ... výrazné plus proti boleslavskému konkurentovi ...
    Nějakým zázrakem uklouzla věta ... Posilovač řízení je narozdíl od volkswagenů tuhý ...
    Tak prostě napíšu, že je slabý, nevím proč vytahovat zase koncern VW (i když teď v relativně příznivém světle)


     
    Komentář ze dne: 07.06.2007 13:20:35     Reagovat
    Autor: mad_zed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Focus je dobrej kchár
    No spíš vím co chtěl napsat...že má fokus dobré břízení narozdíl od přeposilovaného koncernového bez zpětné vazby.kde si připadám jako by od volantu byla do dveří přivřená guma od tepláků.
    že mají fordy slabší brzdy to se ví,ale tady možná autor porovnává sílu na pedál.
    to je zase...porovnávat to s koncernem který má totálně přeposilované brzdy je hloupost.na těch brzdách je akorát rychlý nástup a velký posilovač udělá to,že není potřeba na pedál moc tlačit.ale jestli jsem se u něčeho dočkal vadnutí brzd a to tak,že totálně to byli ochcávky.několikanásobné v případě ochcavie 2x-3x z větší rychlosti hned po sobě vyřadí brzdy z provozu totálně.jednou jsem vysel na pedálu oběma nohama a modlil se,protože to nechtělo zpomalit.od té doby ze škodárnama neprasím.

    Komentář ze dne: 03.06.2007 10:27:32     Reagovat
    Autor: lju - Neregistrovaný
    Titulek:Dobra koupe
    Prave pristi tyden budu kupovat Focus kombik a vaham mezi vybavou Collection a Ghia skrze motor. O motorech jsem prd vedela, diky za popis, alespon se mam od ceho odpichnout a jestli 70 000 rozdil v cene za to stoji.

    S recenzi jsi me potesil, takova pozitivni zkusenost po vsech strankach se jen tak nevidi. Focuse jsem vybrala po dobre zkusenosti s Fordem Fusion, btw tam sedis vysoko vysoko, mas vsechno s prehledem, skoro jako v tanku :o), vytvari to dobry pocit pri rizeni. U Focusu me nadchla pekna ergonomie prvku kolem ridice, vnitrni prostor, velikost kufru. Pripada mi jako ideal muze - prijemny, sympaticky, inteligentni, s velkym narucim a umi udelat svoji praci. Jak rikas, na ten vztah auto-clovek se tesim ;o).

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 00:35:49     Reagovat
    Autor: MedWed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Dobra koupe
    jen detail - v tanku nesedi nikdo vysoko, a uz vubec z nej neni dobrej prehled... osobni zkusenost ;)
    ale dobry pocit pri rizeni tam nechybi :D

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 16:38:22     Reagovat
    Autor: lju - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Dobra koupe
    Ahoj tankisto, jak ses k rizeni zelene obludy dostal? A vubec by bylo zajimave porovnat kdo sedi vzhledem k zemi vys - tankista nebo Fusionista ;o).

     
    Komentář ze dne: 07.06.2007 22:36:13     Reagovat
    Autor: MedWed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Dobra koupe
    mno jak... nekdo musi byt ten, komu se vsichni smejou... tak sem to vzal na sebe, a sem tankista...
    a shodou okolnosti mam i fokuse :D
    nevim jiste, ale na 90% sem ve focusu niz... zvlast, kdyz mam sedacku spustenou dolu...
    ale nevim to jiste, nejsem ridic :D

    Komentář ze dne: 03.06.2007 12:11:15     Reagovat
    Autor: Bártík - Neregistrovaný
    Titulek:Brzdy
    Brdy nejsou špatný, jen je na ně potřeba víc šlápnout. Mají to všechn "novější" Fordy. U koncernu VW (a možná i ostatních automobilek) mají brzdy "ostřejší" nástup, ale když se porovná brzdná dráha, tak je to nemlich to samý. Jde jenom o zvyk.
    Jinak jsem překvapenej vyzněním testu. Tak pozitivní jsem ho ani nečekal ;-)

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 17:32:59     Reagovat
    Autor: JVP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Brzdy
    Ony mají brzdy u koncernu ostrý nástup? Měl jsem možnost jezdit mnoha koncernovými vozy (Ochcávka v různých motorizacích a brzdách (bubny vzadu jako rovněž 4x kotouč), to samé u Fóbií, Golf a Pasat) Žádné z těchto aut nemělo to, čemuž bych řekl ostré brzdy. Ostře brzdí Japonci a Francouzi (někteří).

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 18:09:51     Reagovat
    Autor: Shi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Brzdy
    Ale jo, oktávka i fabie celkem ostrý nástup skutečně mají a psychologicky má fakt člověk pocit, že to auto brzdí dobře. Když tomuto mámení řidič podlehne, tak se pak občas diví. Oktávka ve vyšších rychlostech brzdí průměrně a o fabii se radši nebudu vůbec vyjadřovat. V zájmu objektivity však je nutné říct, že i u japonců platí, že ostře brzdí pouze někteří.

    Pravdou je, že ve slovenském testu aut nižší střední třídy v při měření brzdných drah Focus celkem propadl.

    Testované brzdy focusu byly v konfiguiraci 4 x kotouče, nebo 2 x kotouče + 2 x bubny ? Focus se podle konfigurace dodává buď s bubny vzadu, nebo s kotouči na všech čtyřech kolech, což může dělat významný rozdíl. Navíc se možná velikost předních kotoučů liší podle motorizace.


     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 21:09:36     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Brzdy
    když tak mě oprav, ale přijde mi, že důležitější jsou brzdy na předních kolech (než na zadních) - na nich je tuším 80% všeho brždění, ne ? a když už si člověk vybírá auto a pomineme-li různý vkus, brzdy jsou snad ještě důležitější, než typ motoru, ne ?

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 21:18:27     Reagovat
    Autor: Shi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Brzdy
    Opravovat tě nebudu - na takové felicii je ten poměr dokonce 90 ku 10. Ale lidé co mají Fabii se vcelku shodovali, že Fabie s kotouči na všech čtyřech brzdí citelně lépe, než Fabie co má vzadu bubny.
    Já jsem už slušné brzdy na autě párkrát ocenil a jednou na Fabii jediným bržděním uhřál, takže si na brzdy dávám bacha.

    Našel jsem si znovu ten slovenský test a vypadá to, že tesovaný Focus neměl ESP a proto měl nejspíš vzadu bubny.
    http://auto.sme.sk/c/3145199/Prvy-porovnavaci-test-Kia-Ceed.html

    Co se mě týče, tak když Focuse tak jedině s ESPˇ abych měl vzadu kotouče. A k tomu brzdového asistenta (toho už jsem jednou taky ocenil). Celkové zkrácení brzdné dráhy o 5 až 10 procent se může hodit - na dálnici to může dělat i přes 10 metrů a to je sakra hodně ...

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 23:29:01     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy
    Máme 1.6 74 kW combi a vzadu má kotouče, výbava Trend +. Na ESP nezáleží.


     
    Komentář ze dne: 15.06.2007 12:20:17     Reagovat
    Autor: mkoza79 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy
    Kotouce vzadu maji vsechny kombiky, hatchbag ma vzadu kotouce jen pokud ma ESP

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 20:26:37     Reagovat
    Autor: klokanstyci - klokanstyci
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy
    Ktere vsechny kombiky? Mam Focus combi a mam vzadu bubny. A zda se mi, ze to brzdi docela dobre, zatim problem nebyl.

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 21:02:35     Reagovat
    Autor: Honza - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Brzdy
    Focus jsem zatím neřídil, tak to nechci srovnávat, ale v mém stávajícím Escortu jsou brzy určitě nejhorší částí auta. Brzdí fakt tragicky.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 12:15:24     Reagovat
    Autor: Jimmy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Brzdy
    Také mám Escorta a povedlo se mi na suchém asfaltu ve 140 km/h zablokovat přední kola jen pořádným dupnutím na brzdy (nemám ABS). Důkazem že kola opravdu stála byla ploška na kolech kde chybělo asi 2 mm gumy. Doufám že tak intenzivně už nebudu nikdy potřebovat brzdit, ale jako tragické mě ty brzdy nepřijdou.
    Zatím jsem ovšem nesjížděl žádné pořádné horské průsmyky. Mám motor 1,8 96 kW tak mám možné lepší brzdy, i když v zadu jsou jen bubny.

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 13:16:15     Reagovat
    Autor: wopiceFromEspaña - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Brzdy
    na vsech escortech jsou ty samy predni brzdy! mozna jen rs2000 ma neco lepsiho... Proste fuj tajxl... osobni skusenost!
    A stary mondea to samy... vydel jsem dost prasklejch kotoucu nato abych tem brzdam veril.

    Komentář ze dne: 03.06.2007 20:47:58     Reagovat
    Autor: skip - Neregistrovaný
    Titulek:Hezky shrnuto
    Taky asi půjdu tento rok do Focuse 1.6, já jen váhám, jestli nedovézt z Němec nějakou lehce ojetou 1.6 Ti-VCT, s tímhle motorem jede Focus opravdu o něco líp a má mírně nižší spotřebu. Bohužel u nás se neprodávala s žádnou akční výbavaou (Trend+ nebo Collection), tak se v ČR téměř nevyskytuje. Ale komplikace spojené s nákupem v cizí zemi mě docela odrazují.

    Mimochodem trochu mě zaráží cena zmiňovaná v článku, podle ceníku na fordovských stránkách stojí Collection 1.6 necelých 380 tisíc, přičemž ve výbavě je toho víc, než ve verzi Trend.

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 21:23:25     Reagovat
    Autor: Shi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hezky shrnuto
    Já si ještě počkám, jestli honda nedá na podzim do Civika nějaký rozumný motor 1.6 za rozumnou cenu a pokud ne, tak to asi vyhraje Focus+ESP+BA. A jestli mě ty brzdy i tak budou štvát tak to vyřeší tuningové kotouče+destičky. Zase tolik peněz to nestojí.

     
    Komentář ze dne: 03.06.2007 23:31:31     Reagovat
    Autor: Paulus - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Jsem kretén
    Už jen to že příspěvek je v tomto okamžiku z budoucnosti je vcelku pitoreskní

    Komentář ze dne: 03.06.2007 23:27:30     Reagovat
    Autor: lukasw - Neregistrovaný
    Titulek:re ghia nebo collection
    nevahej a jdi do ghia, pokud ty penize pro tebe nejsou zrovna vyložene kriticke, je to rozdil ve vybave ktery si na prvni pohled sice moc neuvedomis, ale jakmile to zacnes pomalu pouzivat, pak to marne hledas v jinych autech. viz d-f clanek o mondeu v socka verzi, pardon core, jenom debil si koupi core vybavu,

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 10:22:35     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: re ghia nebo collection
    Promiň, ale povíš mi, co je tak extra k mání, že si to na první pohled neuvědomím, ale jak to začnu používat, tak se stanu "závislým"?
    Nemyslíš serepetičky jako automatická klima, ovládání rádia z volantu, dešťový asistent, navigace, loketní opěrka a kabinu v provedení "fšechno feletrice", že ne?

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 12:26:17     Reagovat
    Autor: lukasw - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: re ghia nebo collection
    no, pokud jezdis s autem jenom v nedeli do tesca, tak automatickou klimu nevyuzijes a pravdepodobne ani nepochopis jak ji pouzivat.
    mezi spominane vyhody opravdu totiz automaticka klimatizace patri, dalsi vyhodou, kterou ovsem nepoznas a nikdy neocenis je treba to, ze pokud je pod nulou, tak se ti pri zapnuti ofukovani predniho skla automaticky pousti klimatizace, a timpadem se ti okno ani nahodou nezamlzi. (mondeo, fokus nevim ale myslim ze jo, je to uz celkem standart)
    okna se jeste delaji na rucni pohon? ojojojoj to snad ani ne . . .
    dalsi veci jsou treba takove serepeticky jako treba navic svetlo v kufru, svetlo v palubni prihradce a spoustu dalsich vychytavek, ktere ovšem oceniš opravdu když auto POUZIVAS a ne jenom kolem nej slintas na parkovisti.
    schvalne nepisu o vecech u kterych pravdepodobne onanujes, jako je metla, hlíny a pod, protože to na jízdu až takový vliv nemá :).

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 18:30:54     Reagovat
    Autor: Pe3k - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: re ghia nebo collection
    Okna na rucni pohon? tak to prr pane hi-tech. Toto se snad da ozelet, jednoduchost a snadna opravitelnost se mi libi. A osvetleni otevreneho kufru + prihradky spolujezdce mam i na sve Granade Mk.II
    Klima, to je otazka... ma to sve + i -

     
    Komentář ze dne: 22.06.2007 22:21:00     Reagovat
    Autor: Skeptik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: re ghia nebo collection
    no, kdyz Granadu Mk.II tak jedine Ghia, v elektrice a s klimou...no a predevsim s elektricky stavitelnymi sedackami :-)
    Zadni sedacky jsou pohodlnejsi nez kreslo co mam v obyvaku... :-)

     
    Komentář ze dne: 08.06.2007 00:45:30     Reagovat
    Autor: Icebear - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: re ghia nebo collection
    Jen pro tvou informaci ty experte, při teplotách pod cca +6°C se ti nezapne klimatizace v žádném autě, ale naopak se automaticky vypne. Jinak by zamrzla náplň, což by kompresoru klimatizace vpravdě neprospělo.
    Takže jestli se ti okno nezamlží pokud je pod nulou, tak asi předchozí majitel poctivě používal utěrku Clarin, nebo máš vyhřívání okna a ani o tom nevíš... :-)

     
    Komentář ze dne: 08.06.2007 00:59:26     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: re ghia nebo collection
    Některé klimatisace ale opravdu umí výrazně pomoci s odmlžením i za velmi nízkých teplot. Nevím, zda se tam nějak používá vlastní klimatisace, nebo jen její rozvody vzduchu, ale třeba u VW či Seatů to funguje opravdu velmi dobře. Kdosi mi tvrdil, že tam jsou speciální ventily, které umožňují přehození funkcí výparníku a kondensátoru, ale to se mi zdá dost divoké, mj. proto, že problém se zamrznutím by tam byl stále.

     
    Komentář ze dne: 09.06.2007 23:22:59     Reagovat
    Autor: Artaban - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: re ghia nebo collection
    Musim tady souhlasit s Lukasem - automatická klima má opravdu v zimě vliv na odmlžení okna. Podle mých zkušeností to ale není "klima" ve smyslu kompresoru - ta se fakt pod 5stupnu venkovní teploty vypíná, ale systém ovládání topení/chlazení. V mém autě skutečně systém nějak vychytrale pozná zamlžení předního okna (nějaká funkce dešťového senzoru? netuším...) a přenastaví ofukování a teplotu tak, aby mě toho zbavil. Dokonce v zimě se mi mockrát stalo, že si najednou všimnu že se mi mlží přední okno a za 2 sekundy poté vidím, jak se přenastavily výfuky vzduchu tak, aby sklo odmlžovaly, a po odmlžení se zase vrátí zpátky.
    Každopádně pokud má někdo fáčko a drandí ročně jen za babčou a na nákupy, tak fakt nepochopí nikdy výhody auta s "komfortní" výbavou. Ale pokud potřebujete udělat za den 700 kilometrů, a být v cajku večer i další den ráno, tak je opravdu autimatická klima, područka, tempomat, příjemný sedačky a kvalitní audio nutnost. To neříkám jako nějaký leštič na parkovišti, ale jako člověk co pár (mnoho) desítek tisíc kilometrů ročně najede.
    A ještě jedna poznámka, která směřuje i k původnímu D-Fensovu článku - nepřipadá mi fér zesměšňovat designové prvky na autech hned ze dvou důvodů: Zaprvé z pohledu marketingu jsou to komponenty, které jsou pro většinou zákazníků "selling pointem", čili pokud to nějaký výrobce nedělá, má konkurenční nevýhodu. A zadruhé auto už 100 let vážně není jen bedna k přesunu od A do B, ale je to vyjádření osobnosti, fetiš a řada dalších věcí. Ne pro každého zákazníka, ale pro mnoho. To že pro vás konkrétně ne, je irelevantní. Je hodně lidí, kteří se prostě cítí fajn, když si sedají do auta, které jim přijde "hezké", ať to znamená co to znamená. Pro někoho je to dřevěný spoiler, pro jiného hliníková kola, pro dalšího pěkný design, blinkry v zrcátcích atd. Čili jediná relevantní debata na tomto místě je o tom, zda tyto estetické prvky jsou skutečně estetické, nebo pouze hnusné a kýčovité. Ale zpochybňovat to, že jsou zákazníci, kteří chtějí hezké auto a jsou ochotni za to utratit svoje peníze, znamená akorát nepochopení další vrstvy vnímání auta jako takového. Sakra, to je skoro jak filozofie :-).

    Komentář ze dne: 04.06.2007 00:22:39     Reagovat
    Autor: ahoj - Neregistrovaný
    Titulek:subjektivní dojem z jízdy
    Před více než dvěma lety jsem šel ženě pomoci s koupí (výběrem) auta. Cenu jsme chtěli asi tak 550 TK, vůz menší než předchozí Vectra -A, na jízdu převážně po městě. Velký důraz byl kladen na design (světlý interiér), komfort a pohodlí (vyhřívané sedačky, aut. klima, v elektru dálkáč atd).

    Po návštěvě autosalónu v Praze a zjištění co stojí Audi, jsme absolvovali zkušební jízdu s tehdy novým modelem Citroenu C4 1,6. Líbivý až krásný, ale po 50 m jsem nalej na vlhký kruháč a byl konec, "akcelerace" na rovince to jen podepsala, žena stejné dojmy. V jistém směru horší dojem než z favorita, s Vectrou nesrovnatelné (já srovnával se svým Mondeem 1,8 benzín r. 99)
    Vybrán byl nový Focus 1,6 (nějaká údajně silnější verze s proměnným časováním ventilů či co).
    Podvozek skoro (ale jen skoro) jako starší Mondeo, tedy co se týče komfortu. Zázračný silný motor s najetými 2000 km byl ale zoufalý, žádný zátah - prý ve vyšších otáčkách ale při 3500 ot./min. vzhledem k očekávání tak nějak nic moc kromě zvuku motoru. Navíc svislý plast (nebo papundekl) ve dveřích a i u modelu Ghia slabý interiér, jen tmavé barvy. Navíc nepříliš vstřícní prodejci, vyhřívané sedačky jen s kůží (pokud pamatuji) atd.
    Tak se jen divím, jak to tu chválíte. Do staršího Mondea v kombíku, zde označovaného jako nefunkční prodloužená penilní protéza, má tedy hodně daleko. Možná je to ale tím, že každý hledá něco trochu jiného.
    No, během čekání až se prodejce uvolní jme šli vedle do Renaultu, kam jezdil v té době švagr se svou často porouchanou novou služební Lagunou v naftě, což byla náhoda, protože moje inteligentní a úspěšná žena (auto si kupuje za své) odmítala absolvovat další únavné návštěvy a jízdy -nejde přeci o lodičky ani o kosmetiku. Nic se nám zvenku nelíbilo, ale prodejce (žena) nás přiměla k jízdě Meganem 1,6 (světlý interiér, skoro plná výbava až na ty vyhřívané sedačky). Ve srovnání s Focusem nevypadal uvnitř jako auto za 200 Tk, velmi pohodlné bylo u sedanu (+150 mm)i sezení vzadu, sedadla v základu (nejvyšší verze) s boky v kůži,dveře částečně ve světlé kůži, záda prodyšná, i tvarované plasty od "teplých" designerů se nám líbily. Podvozek samozřejmě, až tak neseděl, ale po dírách jezdil elagantně a mravně. Zpátky k Fordům už jsme nešli.
    Zpětně bych mohl v řadě věcí zkritizovat i chválit Mondeo (zoufalé větrání i mech.klima) i Megana (hlavně přepínání dálkových světel sakra a divné v krátkém úseku ostré brzdy-naštěstí postupně vadnou). Hodně lidí tady také nerado sedan -ženě vyhovoval -lehké krátké zvedání kufru.
    Obě auta jsou ale při jízdě pohodlná a hodně tichá (Megan jen do 120 km/h) a při jízdě po nerovnostech (u nás v kraji trvale) nemám pocit, že mě někdo mlátí klackem po zádech, jako u některých jiných vozů.
    Uznávám ale, že Focus s motorem může být pro rychlojezdce zážitek. 1,6 to ale nebude ani na éter a Vistou.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 10:20:31     Reagovat
    Autor: qwas - Neregistrovaný
    Titulek:Re: subjektivní dojem z jízdy
    No megan mě moc nenadchnul.... přijde mi takovej divnej - ani ryba ani rak. Sice jsem s ním jel jen párkrát ( právě 1,6 ) ale bylo to dost líný.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 10:20:47     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: subjektivní dojem z jízdy
    K Meganu by som sa vyjadril aj ja. Mame "akcnu" 5D verziu odvodeneu asi od zakladu. Ma to navyse manualnu klimu, 6 airbagov (neviem kolko je v
    zaklade), hmlovky, motor 1,6 16V, obyc. radio s CD a 6 reprakov, primitivny palubny pocitac bez teplomera vonkajsieho sveta (co mi vadi, lebo to ma v zaklade aj Thalia), ABS, el. okna vpredu.

    Nema to ESP, el. nastavenie zrkadiel, nema to vsak ani asfericke zrkadlo vodica, co by teda mat mohlo...

    Suhlasim s brzdami. Ich nastup je
    prehnany a len tazko sa mi koriguje pri pociatocnom hoci aj jemnomzosliapnuti. Dost mi to vadi, lebo v ziadnom aute nemam taketo problemy a
    jazdim pomerne vela pravidelne asi v 5 roznych autach. Ked slapnem na brzdu pripadam si, ze neviem kde som a az po tom, co to (prudko) brzdi viem ci
    mam ubrat alebo pridat. Ked sa snazim ist na brzdu jemne, tak sice citim ake take brzdenie, ale velmi slabe. Po tom trosku pritlacim a uz to brzdi
    az moc. V inych autach sliapnem na brzdu a brzdim presne tolko, kolko chcem. Inak su brzdy ako take dobre a vadnutie som nezaznamenal.

    Posilovac riadenia mi pripada preposilovany, ale mozno to inym vyhovuje. Tvari sa, ze ma premenlivu ucinnost. Trochu ano, ale mohol by byt tvrdsi
    pri vyssich rychlostiach.

    Podvozok sa celkovo da, ale priecne nerovnosti v zakrutach by mohol zvladat aj lepsie. Mam pocit, ze auto sa posuva von zo zakruty - najma zadok auta.

    Motor mame 1,6 16V a vyhovuje mi. Pomerne usporny a relativne zivy. Radenie taktiez OK. Jazdil som aj 1,6 v Toyote Corolla a Citroen C4 a Renault sa
    roznodne nema za co hanbit.

    Nepaci sa mi ale kopec drobnosti. V interieri kazdu chvilu volaco rezonuje alebo drnci. Auto je slusne odhlucnene a tak je to pri vypnutom radiu
    iritujuce. Najhorsie je to, ze pazvuky idu vzdy od inakadial. Striedaju sa asi 4 miesta... Specialne ma se*ie zvuk od dveri spolujazdca. Ked sa
    karoseria auta naklana alebo skruca (zakruta, kruhovy objazd, brzdenie), tak odtial ide lupanie a praskenie ako zo starej lode na mori. V servise s
    tym trochu pohli na 3. pokus. Pred tym to vzdy vystriekali dakou vazelinou co vyteka spodkom dveri do teraz. Na koniec to mozno dotiahli a je to o
    volaco lepsie. Vraj to je problem vela Meganov a je to daka konstrukcna chyba prednych dveri (tazke na slabych pantoch ?) a ich zavesenia do zamku.

    Nastavenie sedaciek sa robi dvomi packami ktore su uplne rovnake a po hmate si ich nezapamatate (teda ja nie), takze chcete zmenit sklon operadla a
    posuniete sedadlo alebo naopak. V sedacke sa mi sedi dobre a necitim malo miesta (mam 191 cm). Za mnou sa tiez sediet da, ale treba sa uskromnit. Ja sa za seba tiez viem poskladat (doslova), ak by bolo treba.

    Kufor je priemerny, ale ma velmy zly tvar, lebo je podriadeny designu zadnej casti auta. Velkostou nic extra ale este sa mi nestalo, ze by som
    nenalozil to, co som potreboval. Predmety co su trosku vyssie nad cca 45-50 cm (televizor, viac tasiek ci
    kufrov na sebe) do neho nenalozite. Trochu sklamanie oproti R19, co sme tiez kedysi mali. Dochadza aj k paradoxu, ze podorys kufra je vacsi ako cast nad nim (akoby lichobeznik, ci trojuholnik). Ak budete daco nakladat je mozne, ze skolipte zadne sedacky, nalozite a priklopite spat. Pri vyberani dtto. Takto sa nakladaju dlhse predmety ako lopata, krompac a ine... Je to trochu smiesne. Na druhu stranu su tam zakliesnene tak, ze sa skoro nehybu. Je to typicke pre dnesok, ze kufor sice nic moc ale vyzera to "pekne" z vonka. Aj ked mne sa to nepaci.

    Auto ma 1,5 roka a 13000 km, co je zatial dost malo. Kupili sme ho pre to, lebo pred casom sme ho potrebovali a cena bola skvela. Auto je na leasing a
    pri akontacii 35% je celkova lizingova cena 495000 Sk, co je podla mna na cas nakupu (12/2005) dobra cena vratane havarijnej poistky.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 17:03:00     Reagovat
    Autor: kmarty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: subjektivní dojem z jízdy
    Megane nemela cidlo venkovni teploty snad akorat u tech "akcnich" verzi typu "Ice" ci "F1". Tyhle verze byly takovy prapodivny hybrid mezi vybavou Authentic (t.j. nejnizsi mozna vybava) a neexistujici vybavou Holobyt. Mezi podobne speciality techto verzi bylo tusim i "elektrika vepredu, svihadla vzadu". Netusim koho k tomu co vedlo.
    Jake jsou konkretni rozdily mezi temito verzemi a verzi Authentic presne nevim, sam mam verzi Expression.
    U mne Megane vyhrala i pred zminovanym Focusem treba i proto ze se dala poridit za slusne penize v rozumne vybave a s automatem (na nem jsem trval). Panove u Fordu nejak trvali na tom, ze automat je pouze k luxusni vybave coz bylo v rozporu s moji predstavou. No, treba si to uz rozmysleli a nabizeji ho i k nizsim vybavam.

    Ty brzdy jsou vazne peklo, kor ve srovnani s R19 kterou jsme meli pred Megane. Ale da se na ne zvyknout a ted, po dvou letech, mam spis pocit ze ostatni auta nebrzdi nez ze by Meggie brzdila moc.

    Posilovac je kapitola sama o sobe (mozna kvuli tomu ze jde o cistou elektriku bez jedine kapky hydrauliky). Nekteri na nej nadavaji, stezuji si na "necitelnost", nekterym nevadi. Mne nevadi. Jinak pry od cca 70km/h je uplne vyply, takze od teto rychlosti uz rizeni tuzsi nebude.

    Drnceni - co na to rict, je to Renault, k nemu to holt asi bude patrit. Tu a tam neco slysim, ale obvykle to zcela zakryje drnceni detske sedacky takze i kdybych chtel, tak to budu lokalizovat fakt tezko. Mozna kdybych jezdil bez sedacky, tak bych toho drnceni slysel vic. Takhle mi prijde ze se cetnost vnitrniho drnceni nijak nevymyka Fabii.

    Nastavovani sedacek potvrzuji - pravidelne si vyberu to druhe ovladani nez bych chtel.

    S mistem (jak v kufru, tak na zadnich sedackach) to mam o neco lepsi, neb mam kombikoidni verzi.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 18:39:01     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: subjektivní dojem z jízdy
    Pravdou je, že na Renaulty jsem alergický pro jejich zamilovanost do servisů a mizerné zpracování... nicméně u Meganu II mě totálně dostala výměna přední žárovky - je nutné sundat přední kolo a lézt tam blatníkem, není tam místo na ruce, na světlo... který idiot tohle vymyslel, měl by bídně zemřít pod heverem. (týká se Meganu MY2005 1.5 dCi, jak je to teď netuším).

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 10:20:33     Reagovat
    Autor: JP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: subjektivní dojem z jízdy
    Ono si dneska už asi nevybereš. Namátkou, Opel Astra totéž.
    Vytočit kola popadnout žárovku a hurá do podběhu. Zvlášť v zimě a plískanicích super zážitek ...

     
    Komentář ze dne: 05.06.2007 10:27:15     Reagovat
    Autor: P. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: subjektivní dojem z jízdy
    Vyberes. Subaru Legacy, s mensi rukou za tri minuty bez sroubovaku, medvedi tlapy za pet minut. Asi zalezi, jestli auto navrhovali primarne technici ci dizajneeri...

    Komentář ze dne: 04.06.2007 10:31:00     Reagovat
    Autor: zdeněk - Neregistrovaný
    Titulek:
    tak, že už by neplatilo FORD=MORD?

    Komentář ze dne: 04.06.2007 10:54:27     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:no nevím..
    ..já vlastním "sráčovité mondeo" (1,8 fbenzínu 115 kobyl pyčo!) a nemůžu si stěžovat.. Ve Focusu jsem měl tu možnost jet.. Podvozek mi připadl jako přes kopírák (s jistým vylepšeními) z Escortu a celkem nic moc... Ano.. kdo chce trochu "sportovnější" jízdu tak to jistě ocení (obzvláště na dlažebních kostkách).. O výbavě a "fičurách" se nemá cenu ani bavit.. U mě prostě vítězí jako rodinný vůz "sráčovité" Mondeo :-)

    Komentář ze dne: 04.06.2007 12:34:57     Reagovat
    Autor: Bohovrah - Neregistrovaný
    Titulek:Interier
    Pokud mas dojem, ze interier si na nic nehraje, pak doporucuji mrknout na verzi Ghia, ktera patri k tomu nejhnusnejsimu, co jsem v teto tride potkal. Kombinace ruznych tvaru je desna i na tom, cos testoval ty, ale Ghia k tomu pridava jakozehlinikove ramecky vydechu topeni a aby nebyla nuda, tak kolem radia je tmava imitace dreva, ktera to "jsem jen skareda umela hmota" krici tak z 20 metru. Jakkoliv Focusu neberu jeho prakticke vlastnosti, tak zrovna interier je duvod, proc bych si jej nekoupil. Ale co, ja bych nechtel ani Cordobu, takze je to mozna jen jinym vkusem.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 18:41:59     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Interier
    Mno, zrovna ty rámečky kolem výdechů se mi líbí, nicméně na tu plastovou věc ve vzoru dřeva v okolí rádia jsem si zvykal dost dlouho... teď už mi to nepřijde :o) Pokud bych si nějaké auto nekoupil kvůli interiéru, pak je to jednoznačně Subaru.

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 19:22:14     Reagovat
    Autor: Bohovrah - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Interier
    Je to design, takze se nehadam - v diskusi pod clankem o znechuceni seatem jsem radil Civic, takze je mozne, ze se treba neshodnem zase tam. Nicmene Subaru mi prijde interierem OK, zjevne jsme kazdy naladeny jinak:-) Jeste k tomu Focusu - me vadi uz ta zakladni kombinace tvaru, nemuzu proste skousnout x tvaru, ktere k sobe dle meho neladi (hranaty stred, v nem kulate ovladace radia a nad tim ovalne vydechy topeni), Ghia uz jen dodava to "drevo".

    Komentář ze dne: 04.06.2007 12:55:03     Reagovat
    Autor: JETOTAK - Neregistrovaný
    Titulek:No, nechci se hadat
    ... ale zprdele spis vypadl ten Focus. Nova Fabie neni zrovna designersky nadstandard, ale myslim, ze z dlouhodobeho hlediska ma ten design lepsi nez Focus II. Focus I byl tedy hezci. Porovnam li jizdu v Octavia II a Focus II - Octavia na mne pusobi takovym "bytelnejsim" a bezpecnejsim dojmem, rekl bych, ze je i tissi. Focus mi pripada o tridu nizsi. Ataky celkem drahej! Ale ze to je vylozene spatne auto, to rict nemuzu, zaradil bych ho spis mezi takovy stred. V diskuzi vzpominany Megan se mi libi mnohem vice, jizdne nemohu porovnavat (v novem Meganu jsem jeste nejel).

     
    Komentář ze dne: 04.06.2007 15:07:35     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No, nechci se hadat
    Koukám, že každej má úplně jinej vkus. Mně se Focus I líbil odjakživa, Focus II je taky pěknej, pokud jde o Fabii II, tak taky celkem ujde, na rozdíl od Fabie I, která se mi nelíbí vůbec (snad kromě verze combi, ale čumák je hnusnej vždycky).

    Komentář ze dne: 04.06.2007 21:20:44     Reagovat
    Autor: Carlos - Neregistrovaný
    Titulek:
    Jezdil jsem s prvním Focusem r.v.1999 právě v 1.6 16V Zetec kombi a byl jsem velice nadšený podvozkem, spolehlivostí (jen málo oprav po koupi, pak jen předepsaný servis výrobcem) Brzdy byli opravdu slabší (vzadu bubny) než třeba v Golf IV, ale nic jinýho bych tomu autu nevytknul. Velice rychle se s tím autem zžijete. Jako kdyby jste ho řídil už léta. Nyní auta velice střídám a na focuse vzpomínám jen v dobrém. Focus II se mi zdá takový moc konzervativní (zvenčí) prostě jsem čekal víc. Je to takové mdlé, bez nápadu. Focus I byl ve své době pecka, což FF II nezopakoval. Ale z pohledu uživatele je asi povedený

    Komentář ze dne: 05.06.2007 00:11:37     Reagovat
    Autor: David V. - Neregistrovaný
    Titulek:Vzhled Focusu II
    Popravdě mě osobně vzhled Focusu II moc nenadchnul - osobně se mi dost nelíbí záď.
    Ale kolega z práce si pořídil Focus II ST (3.dv) a ten díky drobným stylistyckým úpravám, které na něm Ford provedl, vypadá opravdu moc dobře (a jede také velmi pěkně).

    Komentář ze dne: 05.06.2007 12:35:58     Reagovat
    Autor: AlienCZ - Neregistrovaný
    Titulek:Zprávy z tisku:
    Citace: "Motor 1.6 16V je z původní generace FOCUSu a jeho výkon je na toto auto nedostatečný. Naopak se "odměňuje" vysokou spotřebou a to i v běžném režimu jízdy, dělám s ním průměrně 8,5l níž se nedostanu. Prostě jede stejně jako 1.4 benzín, ale spotřebou tíhne do kategorie 2.0. OPRAVDU TUTO VOLBU MOTORU NEDOPORUČUJI." .... každej to holt vidí jinak no .... koupit si ideální auto je pořád tak trochu Svatý Grál :-)


    Komentář ze dne: 06.06.2007 09:59:25     Reagovat
    Autor: Aviatik - Neregistrovaný
    Titulek:
    Tak s Focusem (combi, 1,6 Tdci) jsem teď několikrát jel a v některých věcech bych na něj měl poněkud jiný názor:
    Posilovač řízení - pro parkování fajn, při dálničních 120-130km/h mi připadá řízení už příliš měkké, měl bych raději výraznější zpětnou vazbu ve volantu.
    Brzdy - jejich účinnost mi zrovna nízká nepřipadala, možná to bylo subjektivně tím že jejich účinek nastupuje hodně rychle už po malém sešlápnutí pedálu.
    Jinak spokojenost, podvozek tak akorát (jistý v zatáčkách ale ne kostitřas), v interiéru zatím nic nerachtalo. Diesel je samozřejmě něco jiného, zabírá od 1500 a kousek za 2500 už trochu ztrácí chuť ale na poklidné cestování to stačí (a žere pod těsně pod 5l).

     
    Komentář ze dne: 10.06.2007 22:33:54     Reagovat
    Autor: skip - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    K tomu posilovači. Mám dojem, že do benzínových verzí se dává klasický hydraulický, kdyžto do dieselových elektrohydraulický - takže u dieslů může opravdu zpětná vazba chybět.

    Komentář ze dne: 09.06.2007 12:29:42     Reagovat
    Autor: SHOOCK - Neregistrovaný
    Titulek:AUTA
    Někdo rád holky jinej zas vdolky.Někomu vyhovuje přeposilované řízení, někdo zas rád zpětnou vazbu.První varianta je častější, ano sic si sportovně nezajezdím, ale volant jde lehce.Druhá je zas opak....sportovní jízda-zážitky, ale pokud je dlouhá cesta, je to únavné....je to vždy o kompromisech.Spousta věcí je subjektivních....tchán si koupil po Mondeu combi, Focuse 1 taktéž v combi...."nadává" je menší, skáče to jak "koza" a je to nepohodlný.Nějak tak ho ty chválené jízdní vlastnosti nenadchly.

    Komentář ze dne: 29.08.2011 14:09:18     Reagovat
    Autor: Falewick - Falewick
    Titulek:vzkaz z budoucnosti
    Tahle pět let stará recenze je napsaná z uživatelského hlediska vyjímečně dobře a rád jsem si to přečetl. I stalo se, že se píše druhá polovina roku 2011 a to samé auto s tím samým motorem se stále prodává. Verze Trend Plus s klimou, ESP a 8 airbagy a mlhovkami je za příjemných 279tis. Za dalších 15 jsou autoklima, lité šestnástky a nějaké zdobení či co do interiéru.
    .
    Dost silně o něm uvažuji, jediná výtka je směrem k motoru, nezestárnul za těch pět let moc? Radši bych něco s retězovými rozvody, ale Mazda 3 ve stejné výbavě je o 50 tis výš.

     
    Komentář ze dne: 29.08.2011 14:43:17     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: vzkaz z budoucnosti
    1) Focus MK2 se spíš doprodává, vzhledem k existenci nástupce tj. MK3.
    2) Současný focus MK2 není to samé auto jako před 5 lety, je to vidět i zvenku na první pohled (po faceliftu dostal jiná světla).
    3) Dfens od té doby změnil názor na fordy a na focuse taky, dneska už by tak pozitivní recenzi asi nenapsal:

    www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011042404

     
    Komentář ze dne: 29.08.2011 15:29:30     Reagovat
    Autor: Falewick - Falewick
    Titulek:Re: Re: vzkaz z budoucnosti
    Díky za odpověď, zachovám se podle toho. Body 1 a 2 vím, ale pořád mi dvojkový Focus přijde jako zajímavá alternativa. Japonci jsou moc drazí a Astra taky. Jízdní vlastnosti se s trojkovým Focusem šouply od dokonalosti ke komfortu, a taky je moc drahý.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.