Komentáře ke článku: ŠeSTihvězdičkový výběr (ze dne 08.02.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Je videt to nadseni z presednuti do *o neco* silnejsiho auta. Doporucuji vyzkouset nejaky supersport, to bude zazitek o tridu vyse, jen nevim, kolik mu budete chtit dat hvezdicek...
|
|
|
Pokud je 911 GT3 "supersport", tak jsem vyzkoušel oboje a neumím říct co je lepší. Faktem je, že ta STi už mezitím byla poněkud poladěna.
|
|
mmch - k te cene. Zkuste si v konfiguratoru skodovky nasazet 1.8TFSI, kozeny paket, 4x4, navigace, pocitac, CD, sportovni sedacky, vyhrivani, fsechnfelektrice, elektroony, xenoony a vubec vsechno, co ta impreza ma tak nak "v zakladu" a pak srovnejte vyslednou cenu s imprezou. Cena je temer srovnatelna pri zcela nesrovnatelnem zazitku z jizdy (asi jako presednou z trabanta do BWM 320). SuperB dtto.
|
|
|
ehm, asi každej žijeme v jiném paralelním vesmíru - udělal jsem to co jste popisoval a rozdíl byl více než 300 tisíc...
pro pořádek: nic proti impreze...
|
|
autor se pta, jestli je nejaky jiny auto s touhle silou (a v benzinu) schopny jezdit za min litru. ja mu chci odpovedet, ze namatkou jedno auto znam. pred par lety bylo mozno (a dnes stale je) mozno koupit saaba 9-5 tovarne upravenyho, se ctyrvalcem 2,3T a 305 konmi. spotreba do 10 litru.
|
|
|
2,3T a 305 konmi. spotreba do 10 litru.
Muchecht. Jeste neco podobneho, legracniho? Nebo tam zbyva jeste neco dodat?
|
|
|
Ono to neni uplne nerealne, bezny provoz kolem 8, mesto nejakych 11-12, v zime o neco vic...
|
|
|
no bezny provoz kolem 8 je (minimalne u me) z rise pohadek - sice mam jen 250k od jineho svedskeho vyrobce, ale pri beznem jezdeni se nedostanu pod 9l...jen jednou v ramci experimentu na nejakych 7,7l, ale to bylo spis utrpeni, nez jizda:-) Jen namatkou Praha-Štilec (rybník kousek pod ČB) lehce sviznejsi jizdou v prumeru za 9,4l
|
|
|
Tak o jake se bavime spotrebe? Po dalnici na tempomat? Jizdu pana klobouka mimo mesto? Ja mel za to, ze kdyz se bavime o spotrebe a nepiseme vsechny tri hodnoty, bavime se prevazne o spotrebe KOMBINOVANE. Mimo mesto se pod deset dostanu s trochou trpelivosti (nerikam ze BEZNE, protoze tu trpelivost nemam) i se svym nenazranym pekacem. A to bych mohl klidne napsat, ze "vcelku v klidu jezdim za 8", protoze se mi uz 2x podarilo takove spotreby dosahnout,
|
|
|
Ja o kombinovane spotrebe...proto jsem uvadel i tu cestu na jih - tam se najde vse, mesto, okresky i dalnice.
|
|
|
Pod devět se nedostanu ani já s TDI ve stejným balení :-) V létě to nějak šlo za 8,2, ale tekonc poslední dobou jak mám méně času, tak tam svítí 9,0-9,2 furt... Z toho si dovozuju, že jsi buď zmoudřel a zlehkla ti pahňápa nebo je R nějaký ultraúsporný :-) .
Ad spotřeba - uznávám, že TDI umí jezdit za 6, ale toho jsem dosáhl jen jednou za poslední 3 roky, a to cestou do Vídně, kdy jsem u Jihlavy tankoval do plný, dojezd byl 900 a až do Vídně a zpět do Znojma dojezd jen rostl :-D
|
|
|
No ja ted v zime mam spotrebu 11 (s dehtakem V6), ale to pripisuji tomu, ze uz se dlouho nepodival mimo mesto, naposledy nekdy v polovine prosince, hojne mu topim bufikem, aby se rychleji zahral (a ja taky), ale jinak bezna spotreba mimo mesto pod 6.5, jednou jsem se dostal dokonce az pod 5.5 (nocni poklidna cesta z Italie), v Praze kolem 9.
|
|
|
No moc mi nezlehkla, ale spíš už nejsem takovej jantar, abych musel jet na plnej knedlík celou dobu, když mě úspora času vyjde maximálně pár minut:-) ...nevim, jestli to je kvůli R, ale celkově se u mě projevuje syndrom toho, že čim silnější auto, tím míň magořim...občas:-)
|
|
|
Muchecht. Jeste neco podobneho, legracniho?
4.6V8, 320k - 12.7 kombinovaná. Nemá to turbínu a stálo to stejně.
|
|
|
Když jedeš eco rally, tak se to snad dá. Mimochodem, údaje z palubního kecálka je třeba brát s rezervou +- 1 l/100 km
|
|
|
V8 4.36: při normální jízdě do dvanácti, na dálnici i o litr méně. Pokud odpojím velkou klapku a spokojím se s dynamikou Octavie 1.6, tak pod devět litrů.
V8 4.6 32V: 26MPG
|
|
|
Spotreba je vec osidna a individualni. Mam radovy atmosfericky benzinovy sestivalec o obsahu 2.8litru a ma spotreba se pohybuje od 6.4l / 100km do 35l / 100km.
Muj "rekord" pri opravdu klidne jizde kolem 90kmph v peti lidech kamsi za Viden a zpet o vikendu byla za 6.9l / 100km [mereno na cca 500km]. [na par kratkych tratich 6.4, ale tam slo o tak kratke vzdalenosti, ze chyba BC mohla byt velka]
Opacny extrem je pri okruhovem stylu, kde takrka vzdy je kratkodoba prumerna spotreba nad 25l.
Normalni "lidska jizda" je pak v prostoru mezi tim. Me osobni zkusenosti jsou priblizne, z hlavy zprumerovane:
Leto prumerna celkove - 8.5
Leto prumerna dlouhe trasy 7.5
Leto prumerna mesto - 9-13 [zde to strasne kolisa podle provozu]
Zima prumerna celkove - 12
Zima prumerna dlouhe trasy 9-10
Zima prumerna mesto - 14-17
Vyrobce v technicaku uvadi prumernou kombinovanou spotrebu 8.5l / 100km. Coz sedi pri slusne jizde uprostred idealnich letnich podminek v prevaze mimomestskeho jezdeni.
|
|
|
Ale jiste, to pak nejsme ve sporu. Jen na netu je tak nak podivnym zvykem udavat vzdy tu nejmensi moznou hodnotu dosazenou nejakym extramnim eco-rallye stylem nekde 80km z kopce po rovine na silnici bez provozu a tu pak udavat za spotrebu "uplne normalni". Pak vznikaji takove zvireckosti jako "jede to 200 a zere mi to 5.6l nafty", pripadne "2,5L, 300kobyl a spotreba do deseti litru, pyco". Ta "celkova" spotreba pak je opravdu subjektivni a nic nerikajici, protoze zalezi na charakteru jizd kazdeho soudruha. U moji popelnice, ktera ma v socasne dobe tu smulu, ze ji nastartuju, pak s ni poskakuju zacpama, par klikatyma silnickama pres mesto a kdyz uz se konecne ohreje, tak se jen spustim z jednoho kopce a jsem na miste to zpusobuje zcela iracionalni mestskou spotrebu. Na hodnoty udane v technickem prukazu jako spotreba ve meste nemohu v zadnem pripade ani pomyslet, leda bych to auto vozil na podvalniku do kopcu a jezdil s nim jen z kopce. Kdyz pak vyjedu nekam na peknou rovnou dalnitz uz s ohratym motorem, nastavim tempomat na 110, vystrcim nohu z okynka, pustim si cannibal corpse a budu se kochat romantikou, pak to mozna pojede zase za 8. Ale je tohle "normalni spotreba"?
Kdyz si vezmu statisticky prumer ani ne obcanu CR, ale ctenaru D-F, kteri rano nastartuji a podobne jako ja preskacou mesto, odpoledne zpatky, pripadne jeste pridaji pojezd do nejakeho satelitu 20km od prahy, proste ta spotreba neni "normalni". "Normalni" bude az s ni dany soudruh vyjezdi 10 po sobe jdoucich nadrzi pri beznem pracovnim mesici.
Empiricky jsem zavedl takzvany "motor-spotrebni zakon", ktery udava vztah mezi skutecnou spotrebou, spotrebou udavanou na netu jako "normalni" a objemem motoru. Podivej jak pekne to funguje:
udal jsi prumernou spotrebu 7.5 v lete + 2.8 motor = 10.2 (prumerna mesto).
udal jsi prumernou zimni spotrebu 12 + 2.8 = 14.8.
Ano, to jsou hodnoty, kterym se v "beznem provozu" da pri danem objemu tak nak uverit. Postupu tak proti vsem spotrebam napsanym v diskuzich a nemam duvod se pak nak rozrusovat. Pokud nekdo nenapise nejakou extremni zhovadilost, vovsem.
|
|
|
Jasan, jen jsem tim chtel vyjadrit, ze spotreba tech 6 litru taky je. V jistem slova smyslu je i prumerna [prumerna z ceho ovsem?]. Kdyz nam za to krk neutrhnou, tak to do tej reklamy dejme, voni si to pak vice koupej a my vice vydelame. A pokud konkurence napise o 10% mene nez je skutecnost, tak my vo patnact. :)
|
|
|
Prominte, ze ted v podstate budu jednorazove spamovat, ale tohle je docela k tematu, rekl bych: www.ukrus.cz/skoda.htm. Ty pohadky o spotrebe, myslim. D-FENSi, slysis me? Doufam ze neskoncim ve chlivku, pro tebe mam www.ukrus.cz/lpg.htm :-)
|
|
|
vazeny neverici tomasi, tady mas odkaz:
http://extranet.hirsch-performance.ch/data/?&details=E280008281
|
|
|
Je už to pár let, co jsem měl třílitr šestiválec Mitsubishi Sigmu. Pokud jsem jezdil normálně, tak byla spotřeba 9,8 litru (kombinovaná). Pokud jsem si hrál na velmi dynamického řidiče, a jezdil okolo 180 km/h, tak jsem se přes 15 litrů nedostal, ale moc pod ně taky ne... Věřím, že při pěkném objemu motoru a velkém počtu mustangů pod kapotou ta spotřeba nemusí být hrůzně veliká.
|
|
Nepochybuji, že technika Subaru je vynikající a nadstandardní (svezl jsem se). Co mi ale na tom autě vadí je to, že je tak strašně a neskutečně vošklivý. Opravdu, nechtěl bych, aby se mi každé ráno při otevření garáže natáhlo...
|
|
|
Je pravda, ze vzhled deli lidi na dve poloviny - nekteri ho stroze odsuzuji a nekteri na nej nedaji dopustit. Mozna je to dany tim, ze se ty auta nesnazily za kazdou cenu vyhovet vsem. Vovsem, tedka to vzal za koule ford a udelal z imprezy megahnusnej skorofocus a z outbacku utrahnusny jakomondeo. Tak mozna se zalibi to....
|
|
|
Ford? Skutečně Subaru patří Fordu?
|
|
|
Aha, ted sem hledal a priznam se, ze sem nasel jen ze nejakych 20% akcii koupilo nekdy 99 GM a od nej dal toyota.
To s tim fordem mi utkvelo v pameti z nejake debaty, kde se resilo, ze ten "novy" vzhled aut tak ukrutne podobny fordum od lonskeho roku neni nahoda a proc mi v hlave utkvelo, ze velky balik akcii zakoupil ford nevim, minimalne tedka zadnou oficialni zpravu nedokazu vygooglit, tak to mozna byl nejaky muj dojem nebo dezinformace z nejakeho fora. Zkusim jeste prilezitostne patrat.
|
|
|
|
A je opravdu důležitý, jak to auto vypadá? Já se nejraději na auta dívám zespoda a věřte mi, že je to v případě STi krása. Zato na některý krámy, který mají naleštěný design, se zepsoda koukat nedá. Máte pocit, že jste ve škole a dívá te se na odstaršující příklady typu "takto ne". A pak si v "testu" absolventa gymnázia přečtete, že to je etalon, nelepší auto na světě,"tančící učitelka", protože má půl tuny superftalátů a vyjadřuje hypermoderní lajfstajl a autor je natolik imbecilní, že netuší, že to má nanejtovanej diferák a po střihnutí toho nejtu zařve celá špajzka...
Ale u STi jsou nádherný závěsy, nádherný agregáty, ndherně postavenej skelet, všechno sešroubovaný nádhernejma pevnostníma šroubama - naopak jak z příručky "jak na to"....
|
|
Ja mam zase na vzhled opacny nazor, je temer dokonaly. Uplne uzasna je ta typicka modra barva + kola. No a co se tyce vykonu, jel jsem i vykonnejsimy auty(namatkou RS6, Enzo a j.), ale Subaru je Subaru!
|
|
|
Ehm ehm. Ne ze bych Vam zavidel ci neveril. Ale v Enzu?
Ktery dobrotivec Vas svezl v aute, jehoz je pouze par stovek(400) kusu na povrchu zemskem a u nas jen pry jedno???
|
|
|
|
Ferrari bylo v NFS naposledy někdy v šestém dílu.
|
|
|
Ehm ehm. Nemelo to vyznit jako chlubeni se. Tento fakt je uveden pouze pro srovnani. Mam zname v Milanu, kteri to Enzo opravdu vlastni a tak jsem se svezl...
|
|
|
Ne ze bych byl fanda Rudych auticek. Ale Subaru se Subaru, ale myslim, ze Enzo je sakra Enzo. :-D :-D na nase silnice nepouzitelny, ale na tech italskych autostradach to musi byt vice nez pouzitelne.....
|
|
|
Akorát to pak u sjezdu z tý autostrády musíš odstavit a dál pokračovat stopem, protože horší silnice než v italských městech jsou podle mě už jenom od nás na východ. Vrcholem v tomto směru byl pro mě Neapol.
|
|
Říkáš že kamarád chtěl Sti, ale nezapomněl se podívat na EVO? Tyhle dvě auta jsou taková malá kategorie sama o sobě, a byla by škoda zbrkle vybrat to horší (ať je to kterékoliv).
|
|
Presne jak pise autor "kdo chce velkou opicku, musi si pripravit hodne bananu" ... ja sam jezdim s 122kW 2.2t R5 10v a tunou a pul na ctyrkolkovym podvozku, a mam na vyber ... bud se tahnout a slimejsit se spotrebou kolem 8 na sto, nebo si tu jizdu taky uzit za 12-14-19 na sto :) dokavad se mi nevysypal regulator volnobehu (brutalne nedostatkova zalezitost), tak pohledy typu "co mne to kurva predjelo za popelnici" byly na dennim poradku... ted uz je to bidnejsi ...
|
|
|
Vzdaleny znamy mel Opel Senator. Nepamatuji si motorizaci, ale byl to presne ten typ auta "co je to kurva za velkou masu plechu co me ukazalo zada" :-D krasne svezeni....
|
|
|
3l šestiválec 24 ventilů výkon 150 kW ?
|
|
|
Opel Senator byl muj sen :) ... moc elegantni auto ...
|
|
Postupem casu jsem prisel na to ze normalni spotreba normalniho auta v mych rukach ze cca. 10-11 litru pokud ma pohanenou jednu napravu a cca. +1-2 litry pokud je to 4x4. samozrejme jsou i extremy jako V12 co si vezme 15 litru ale zakon zachovani energie funguje vazne vsude a kdyz pojedu podobnym stylem s podobne silnym a tezkym autem tak budu mit podobnou spotrebu.
V momente kdy si porizju auto tak mam na vyber. bud si poridim auto ktere me donuti zmenit styl jizdy a tim padem bude treba i min zrat nebo auto ktere styl jizdy zvladne a pak jsem vedsinou na podobnych cislech. Tomu kdyz nekdo vyklada jak mu 1,9 TDI na ceste po D1 vzalo jen 4,6 litru se smeju, kdybych touzil po pohode tak sednu na vlak a na rozdil od nej si dam pri ceste kafe a prectu si noviny ;-)
|
|
Škoda, že mně už řízení čehokoli nebaví ale spíš obtěžuje. Možná že není divu po právě dovršených 50 letech ya volantech a najetých něco kolem 2 000 000 km. Jinak bych šel do Subaru nejspíš taky.
|
|
pro srovnani - nasel jsem starej excel odrazejici neco jako total cost of ownership ;)
seat toledo 1.9TDi / 66kW (tusim 90 kobyl)
stari vozu: cca 7 let
styl jizdy: binarni - plyn na podlaze nebo nic.
celkem pravidelne jizdy PHA-OLC(290km) pondeli/patek za 2 hod,coz si myslim je celkem svizne.
obdobi: 6 mesicu pres zimu(21.11.2005-10.5.2006)
najeto:16062km(267950-251888)
celkova prumerna spotreba:6,32 litru dehtu/100km
prevedeno na koruny: 1,8Kc / km(bejvavalo)
opravy,dane,znamky,technicka: 15400 Kc
pokuty: 4800 Kc
secteno, podtrzeno : 3,32 Kc / km
|
|
Po předjetí slabším vozem ... ztrácí nervy jen idiot s malým pinďourem. A beztak - hovado se stejně předjet nenechá, kdyby se měl zabít.
Češi jsou mizerní řidiči posuzující ostatní dle jejich vozidel, přičemž si myslí, že jen oni jsou ti nejlepší za volantem. A pak se divit tomu, že je to na silnici samej čurák.
P.S. Kdysi mne bavilo řídit, byla to relaxace. Dnes jen nutnost a bohužel denně nasranost nad idiocií některých neohrožených tupých arogantních jezdců.
|
|
|
Něco jsem najezdil i "za čárou" a musím říct, že nejlíp se mi na motorce jezdilo v Polsku a v Rumunsku.
V Polsku je zvykem automaticky pustit rychlejšího najetím ke kraji vozovky a za 3000km se mi nestalo, že by mi někdo udělal schválnost nebo mě nějak ohrozil.
V Rumunsku motorek ještě moc není, lidi jsou spíš zvědaví než závistiví a tak nedělají žádný potíže.
Ale třebas v Rakousku se asi mají lidi až moc dobře, takže i když vidí motorku, která může projet kolonou, ale překáží jí jen jejich auto, vyserou se na to a do kolony dobrzdí jak je jim libo, přestože mají všude u silnic napsáno "rechts fahren". No a o nevyježděnosti rakušáků by se dalo napsat taky hromadu stránek. Je to tím, řekl bych, že někde je objektivně vzato zbytečná 60ka i když se tam dá jet povolených 90. Cesta je suchá a vede na náspu pokosenou loukou, nikde není vidět žádné nebezpečí ani policajt s radarem (dohlednost v alpském údolí byla asi 20km). Přesto na 20km šedesátky dojedete 30 otrockých duší, které se řídí kulatým plechem a ne vlastním rozumem. Jak takový řidiči můžou znát řešení situace, kdy se dostane auto do smyku, když jezděj jako u nás autoškola nebo Pan Klobouk? Neznaj, co auto zvládne a kdy už je to špatný..a to je důležitý vědět i když se jezdí 50/90/130, protože ne každá cesta je za každých podmínek takovým tempem sjízdná bezpečně.
|
|
|
Jo - subarko je krásné auto a hlavně je na silnici schopné.
Spotřeba si myslím, plně odpovídá výkonu - myslím, že na klasickou silnici nebude stejně rychlé auto s nižší spotřebou - aspoň ne o moc.
Třeba BMW M3 má spotřebu tak o půl litru menší, ale přitom bude na silnici maximálně stejně rychlé nebo ještě pomalejší. A to se baworácký šestiválec 3,2 považuje za velice úsporný na svou třídu.
Takže STi - ANO!
Nemůžu, ale souhlasit s tím, jak tady někteří z vás zesměšňují 5-ti litrovou spotřebu u dieselů. Já teda nemám oktávku s TDI, ale jiný (těžší) vágn a spotřebu mám malinko pod 5 litrů!!!
Nevěříte? Věřte!
|
|
|
Nějaký čas jsem jezdil s Volvem S80 D5 (163k) do Německa a když jsem jel hodně pomalu a plynule, spotřeba byla asi 5,8l/100km. Když jsem jel rychle - tzn. na dálnici +/- pořád kolem 200km/h, byla spotřeba někde na 7,2l/100km. S Fabii RS jsme jeli na otočku do Rimini, relativně normální jízdou, tedy max +/- 10-15km/h nad povolený limit, kromě Německa, kde jsme spěchali, takže na dálnici zhruba 160-170km/h, dle provozu. Průměr dle palubáku po návratu do Prahy byl 5,7l/100km (dokonce jsme to fotili, protože jsme původně čekali víc). Proto by měl docela zajímalo, který těžší vágn máš Ty na mysli?:-)
|
|
|
spotreba dle PP: v mojej skusenosti so skodou = 0.3-0.7L menej ako podla tankovania.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek ŠeSTihvězdičkový výběr
|