Komentáře ke článku: Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (ze dne 31.01.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Dobrej článek - díky!
Jako pravověrný endurista (momentálně Suzuki DR 650 SE) jsem čopry nikdy moc nepobral, ale proti gustu... :)
Bohužel se mi na stránce nenačetlo foto, pravděpodobně vinou nedělního přetížení webu (??)
|
|
|
To že se nezobrazují fotky bude pravděpodobně způsobeno tím, že autor, nebo někdo v procesu zveřejňování se trochu nepohodl s počítačem :-)
Cesta k obrázku "file://localhost/C|/data/web.rsss/images/2010/harley99_7.jpg" funguje pouze na jednom počítači :-)
|
|
|
No tohle se na Dfensu stává dost často a někdy to ani nikdo neopraví a v článku visí mrtvej obrázek už navěky :-(
Je to škoda, taková amatérská chyba...
|
|
|
Tak to někdo opravil, bohužel jednu amatérskou chybu vystřídala druhá :-\
To je takovej problém si ten článek zobrazit na webu a zkontrolovat?
|
|
Díky za "motorko-recenzi"!
Sice bych výrobky od H-D nenazýval pohodlnými a měl bych i jiné výhrady, ale to není podstatné. Z článku lze vyčíst, že Vás ten stroj baví a dělá Vám radost, a tak to má být! :-)
Dávám za dva - trochu mě zarmoutil závěr o tom, kdo je a není "motorkář" a jak by se mělo a nemělo jezdit...
Každopádně přeji mnoho pěkných výletů a šťastné návraty domů!
P.S.: Stejně, jako kolegovi výše, se mi nezobrazují fotky.
|
|
Tak tomuhle rozumím. Jízda na pomalu dusajícím stroji s teřichem, pohodlně rozloženým na kapkovité nádrži a s dlouhovlasým kotětem za zády mne oslovuje :-) Pište dál, mladý muži, máte talent. Jinak šukat se na HD opravdu dost dobře nedá, mašina ale působí jako docela účinné afrodisiakum :-)
|
|
H-D? No...na ježdění kolem komína, proč ne? Výběr motorky, není špatnej, pokud člověk nechce jezdit opravdu jen po Evropě a slušných silnicích odkud to není daleko domů.
Svou ZX-6R za supercesťák nepovažuju, ale je rychlá, obratná, dokonce se dá říci, že i pohodlná (nejvíce jsem dal v kuse +/-1000km za 13 hodin hrubýho času - s přestávkama na tankování, čurání a jídlo)
GéeSo od BMW je cesťák jen na voko. Z jednoduchého stroje se stal sice velmi spolehlivý, ale složitý aparát, který v případě komplikací běžný uživatel neopraví ani náhodou.
Co je mi v článku opravdu proti srsti je poslední odstavec (pokud vynechám hlouposti o sexu na motorce). Já osobně ani nevím, co je to tendlencten "motorkář" nebo "motorkáč"...co to je, kde to žije a co to žere? Sám se za "motorkáče" nepovažuju i když v mé garáži stojí 4 motorky a dalších "x" ke mě jezdí pravidelně na servis. Lidi se dělí na blbce a ne-blbce bez ohledu na to, co kdo sedlá. Dál to nemá cenu pitvat.
Na motorce mám najeto kolem 250.000 km, jedinou vážnou nehodu jsem měl po asi 180.000km, kdy jsem nedostal přednost. Spadl jsem celkem 3x a vždy byla oprava na stroji do 10.000kč i s lakem.
Za rok 2009 jsem na ZX-6R model 2002 najel 19.700km.
|
|
|
Uvedu příklad.
U nás po městě jezdí indivium na svítivě oranžovém chopperu.
Objem minimálně dva litry, z každého válce čouhá cca 30 cm roura omotaná páskou ze které občas šlehne plamen. Typický posed v předklonu, řidítka rovná a tak široká aby na ně ještě šlo dosáhnout, zadní guma má šírku minimálně 350, pod motorkou ještě oranžový neon. Na hlavě má dotyčný kokos-helmu a šátek s lebkou.
Při jeho průjezdu je to kravál opravdu na hraně bolesti, jako kdyby kolem projížděl střílející kulomet. Autům občas začínají houkat alarmy. Dotyčný během 30 minut 3x objede město, je slyšet celou tu dobu. Asi je to dostatečný čas aby se ukojil tím jak na něj všichni po cestě civí a myslí si co to je za borce.
Zatím jsem viděl 3 motobouračky a vždy to byli frajeři se supersportem, co si pletli silnici se závodní dráhou, vždy na začátku sezóny. Jednou jsem viděl i magora na CBR 600 bez helmy, jen se slunečními brýlemi. Tipuji, že předtím jeli tak akorát na babetě a protože to legislavita umožňue, sedli hned na supersport. Jedna z nehod byl smrťák, kdy dotyčný jel cca 160 po mostě za městem, nezvládl předjíždění a rozsekal se o mostní zábradlí. Důsledkek byla jako obvykle srdcervoucí reportáž ve zprávách o tom, jak jsou motorkáři neukáznění a jak je třeba zpřísnit podmínky pro řízení silných strojů. Dále byla na mostě, který je 300m rovně a z ním je další kilometr rovina, zavedena pro jistotu třicítka.
Tihle akorát kazí všem slušným motorkářům reputaci, proto je za motorkáře nepovažuji. Je to asi stejné jako se zbraněmi. Jednou nějaký blázen vystřílí školu a hned jsou všichni držitelé zbraní špatní a zbraně je třeba zakázat a na to veřejnost slyší.
Ale jak jednou někdo učený řekl: Tyhle případy je třeba řesit exemplárně oprátkou nebo těžkým žalářem, nikoliv plošným odebíráním práv.
|
|
Pravděpodobně se vloudila technická chybička, obrázky jsem posílal v příloze přesně podle návodu.
Každopádně, zde jsou přímé linky na Imageshack. Prosím admina aby tyto přidal přímo do článku. Děkuji
http://img191.imageshack.us/img191/9971/51048632.jpg
http://img716.imageshack.us/img716/6089/52760009.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/9237/95191517.jpg
http://img716.imageshack.us/img716/8605/83164462.jpg
http://img697.imageshack.us/img697/7889/38311215.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/5678/87746298.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/9273/35865576.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/6895/81076997.jpg
|
|
|
|
Cituji z článku:
"...Od doby co jezdím s přítelkyní delší trasy, jsem vyměnil zadní nouzovou sedačku za plnohodnotné „křeslo“a přidal zadní nosič na kufr..."
"...foto recenzovaného stroje. 4x odstrojená motorka - starší foto ještě bez zadního nosiče a s obyčejným sedlem..."
I když z těch odkazů na Imageshack je odstrojená motorka jen 3x, raději jsem přidal víc obrázků z cest. Mrkni na fotku u Col de L'Iseran, tam už je plnohodnotné široké křeslo. Rozumnou fotku odstrojené motorky s novým sedlem nemám a udělat ji v zimě v garáži mi nepřipadá dobrý.
Jo a když ti bylo 22 a měsíční cesta na Nordkapp pro tebe tenkrát byla jen ježdění kolem komína tak to tedy regulérně závidím. Motorku sem si nevybíral, pro pouhé ježdění pro Evropě nic jiného nemám a než dostuduju a vydělám si na to, ani mít nebudu. Zatím musí místo BMW 1200 GS stačit Haryk a místo kufrů od Touratechu igelitovej pytel s gumicukem :-) Jen na tuhle cestu setříme společně celý rok. Doufám že na těch 250 000 km za řidítky se taky ještě před důchodem dostanu.
PS: Kolem světa se dá jezdit na lecčems, třeba tady jezdí borec na Yamaze R1, tak proč né na nejmenším Harykovi :-)
http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I
|
|
|
Jo 1200 GS, 20,000 dolaru a rok me nikdo v cechach neuvidi... to je sen...
|
|
|
"křesla" jsem si na fotkách nevšiml - až teď po upozornění. vypadá to v pohodě. Sorry.
Když mi bylo 22 byl jsem v práci moc krátce, abych mohl na měsíc vypadnout...a taky jsem splácel motorku, kterou jsem si za svý prachy koupil. Přesto jsem byl v r. 2002 v Gdaňsku i v Srbsku a najel asi 13.000, protože na víc kilometrů nebyly peníze. Co bych dělal měsíc na Nordkappu fakt nevím, když za 2 měsíce dojel Igor Brezovar do Indie 8o)
Sjaakovu R1 jsem viděl. S tovární R1 toho má pramálo společného 8o) Já se taky nebráním jakémukoliv terénu a při zdolávání průsmyku Prislop jsme se Zuzkou "dali" nějaké maďarské KTMkáře...a předloni na planině Padyš jsme shodili z piedestalu českou (pražskou) partičku na BMW GS 1100,1150 a 1200 s Husky kuframa a tričkama "Romania expedition 2008", když jsme je po 70km po nezpevněných cestách dojeli a předjeli na silničních motorkách s plastovejma kuframa. Na to, jak si nás opovržlivě prohlíželi, když jsme na tu cestu vjížděli byli dost nešikovní a pomalí 8o) V motorce to teda určitě není, to máš pravdu.
img200.imageshack.us/img200/9064/19112005cestadomnkupodb.jpg
img203.imageshack.us/img203/9786/vbrodu.jpg
|
|
|
Trasu kterou cheme podnikout my odhaduji na 8-9000 km (opravdu pořádný okruh, ne jen nejkratší cestou tam a z5), což při 30 dní cesty vychází na 270-300 km/den. Pokud uvážíme že alespoň 3 dny z toho navíc zaberou nejrůznější trajekty, nechceme se nikam hnát ale cestu si i užívat, možná někde i den volna, je to na téhle motorce tak akorátní tempo.
Igor jel 20 000 km za 2 měsíce což se moc od našeho tempa neliší, na to že má 2x výkonější stroj.
|
|
|
Doporučuju se podívat na www.motoroute.cz Je tam o Nordkappu několik článků. Poslední vyšel v posledním čísle papírové podoby magacínu.
270-300km/den je dávka po silnicích II a III.třídy v ČR/SR. Na severu jsou i silnice menšího formátu ve stavu 1A, takže i s očumováním okolí běžného rozsahu bys se mohl dostat na 450-500km/den. Ale rozumím tomu, že 883 není pro cestování ve dvou ideální aparát a těch 300km je dost. I když...pojedeš po německejch dálnicích a k moři bys se mohl dostat během jednoho dne, ale bude to chtít železný nervy a litr kafe 8o)
Při cestování je výkon podružná záležitost a jde spíš o vytrvalost, dojezd na nádrž a prostupnost terénem. Jeho cesta do Indie = 15.000 po cestách pochybné kvality. Ty nebo já bychom to jeli půl roku a vrátili bychom se asi vlakem 8o) Jenže přes SWE a NOR není prostupnost terénem důležitá ani průměrně, takže jsou možné vyšší denní průměry než u nás - tedy pokud Tě nelimituje motorka...atd. V každým případě to vypadá na dobrej vejlet. Hlavně bacha na rychlost a vezmi si drobné bankovky na tankování u automatických čerpacích stanic v odlehlejších místech, o víkendech apod.
|
|
|
Pěkný, moc pěkný. Ale používat Harleye k sušení ponožek to je zvrhlost :-))
|
|
Díky za článek. Samotnýho mě překvapilo, že na D-Fensovi neni žádnej článek o motorce.
Tyhle stroje mě teda vůbec neberou. mám Afriku a sem moc spokojenej, ale rád hárlejáře na cestě pozdravim.
Zajímaavý je, že harlejář enduristu nepozdraví.
Mám teda zatim tuhle zkušenost.
Jinak přeju hodně ujetejch kiláků bez nehod a jinejch hloupejch příběhů.
|
|
|
"...harlejář enduristu nepozdraví"
Bohužel to tak celkem často bývá... :(
Asi jsme pro ně něco míň (?). Je to zajímavý, přitom v hospodě nebo na srazu se chovaj celkem normálně!
|
|
|
Se divíš? Jste špinaví a děláte bordel po lesích 8o)
|
|
|
|
Harleář nezdraví rejže celkem
|
|
|
Osobně to se zdravením taky moc nepřeháním a vcelku chápu, proč se třeba Němci nebo rakušáci nezdraví navzájem de facto vůbec.
Motorku má dneska totiž kdejaký idiot...a tak už dlouho platí, že kdo má motorku není automaticky můj kamarád. Tak proč zdravit někoho, koho neznám?
Myslím, že letošní sezóna bude vůbec poslední, kdy ještě sem tam nějaké Kawasaki mávnu a ta další bude odježděna bez mávání.
Jiné je to v zemích, kde motorky znamenají, že dotyčný má zpravidla jen tu motorku a nic jiného, aby měl na to ji pořídit a provozovat. Tam jsou to většinou ještě fandové, u nás začínají být fandové v měnšině oproti těm, co si motorku kupujou potom, co si položí otázku "co ještě nemám?". V Rumunsku proto se zdravením nemám problém...tam na nás mávaj i lidi na chodníku, z aut...a na 5.000km tam potkáš motorek asi tolik, jako v letní den při vyjížďce 50km okolo komína. Pokud se potkáme s rumunským motorkáčem s japoncem, není to cucák jako u nás, ale tak třicátník, který nepotřebuje machrovat, ale shání se po informacích, cenách, kontaktech...
|
|
|
Když vyjde počasí, tak při vyjížďce např. kolem Lipna bych nedělal nic jiného, než jen zdravil. Jinak podle pozdravu poznáš čecha, rakušáci, holandani, němci, nikdo z venku nezdraví...
Nicméně musim se přidat k názoru, že je to o stroji (choper vs. enduro apd.).. Když jsem jezdil na GSXR, tak mi odpovedělo 99% motorkářů (pokud on nepozdravil dřív než já), letošek jsem odjezdil na supermotu (cca 6,5tkm po čechách) a když vyjmu skutečnost, že málo kdo pozdraví, tak i málo kdo odpoví.. Že by předsudky..?
|
|
Sportster 1200 nebo Bonneville... furt se nemuzu rozhodnout. Srdce tahne na obe strany...
|
|
|
Než standardní Bonnie, to radši Thruxton ( cycle.org/albums/motorcycles/THRUXTON900_01.jpg)
Taky zálaží na tom, jak a kolik toho s aparátem hodláš najezdit.
H-D s válcama přímo za sebou mívá potíže s chlazením zadního hrnku, kterej má po +/- 50.000km měřitelnou sudovitost válce a začíná baštit olej se všema radostma, který k tomu patřej 8o/
Japonský kopie V2 chopperů mají proto válce odsazený od sebe, aby zadní nebyl ve "stínu" a šel k němu aspoň z části chladnej vzduch a ne jen předehřítej od předního hrnku.
|
|
|
Ha! To me se zase vic libi klasicka Bonnie nez Thruxton. T100 v cerno bily... nadhera. Ikdyz appeal Thruxtonu chapu, je to odkaz na fakt legendarni dobu.
Co me tedka trochu vydesilo je, ze Triumph presenul vyrobu Bonneville do Thajska (nebo tam nekam kolem) a ikdyz chapu, ze Japonci vyrabej dobry stroje i mimo Japonsko, chci proste v Britanii smontovanej stroj. Takze se asi poohlednu po starsim rocniku, tak kolem 2006-2007.
Diky za tu radu ohledne H-D. Bavime se o moji prvni masine, ted teprve jdu na papiry, takze rad bych, aby neco vydrzela a chtel bych s tim dojet nekam daleko nez prejdu na vetsi.
|
|
|
Jestli je to tvá první mašina, pořiď si něco s neutrálním, čitelným podvozkem.
Z tohoto pohledu mi přijde lepší ten triumph, protože má klasickou koncepci, nebudeš se s ním prát do zatáček a budeš mít lepší odezvu při brzdění přední brzdou. To je třeba věc, která mi u chopperů chybí/vadí. Mají moc dlouhý rozvor kvůli velkému úhlu řízení (předkopnutí přední vidlice) a smyk předního kola nastává bez zřetelného varování.
Triumph je taky o 45-50kg lehčí, líp se s ním manipuluje za jízdy i na místě a má také 16 litrovou nádrž, zatímco Sportster 1200 má nádrž podle modelu od 11,5 po 14 litrů, což je na +/- 200 km, pokud toho moc nevezeš.
Šel bych teda do Triumphu. To, že je dělají v Malaisii by mi asi nevadilo. Technicky je to aparát nenáročný a kontrola kvality je jistě v britských rukou.
|
|
|
Honzo, tak ted sem se vratil z dealershipu a je to rozhodnuty (teda jeste nebyl test ride, takze neni), ale co se tyce vzhledu tak Triumph Speedmaster. Wow.
|
|
|
Hm...dobrý výběr.
Jako první motorka je to dost nezvyklý, protože se na tom sedí ne-úplně-standardně (nohy dopředu), ale proč ne, nakonec... Jen Ti budou všechny ostatní aparáty připadat divný na posez 8o)
|
|
|
(Navíc mívají chladič oleje.)
|
|
|
Sportster 1200 má chladič oleje?
A kde, prosím pěkně?
|
|
|
To byla reakce na poslední větu - tedy o japonských chopperech...
Haryk asi těžko :-)
|
|
|
Ale taky ne všechny. Třeba Yama Virago libovolné kubatury (od 535, přes 750 po 1100 ccm) má žebra jako Jawa 350 a chladič oleje nemá....atd.
|
|
|
Jeste mi ucaroval Street Triple, takze kdyz se me ten cruisovej posed nebude libit tak zkusim trosku zurivejsi masinu :) Ohlasy na netu sou na Street Triple dost dobry, budu muset jeste prolizt nejaky seriozni fora a mrknou se na lidi co ho maj vic jak 3-4 roky.
Ale motorka krasna imho.
|
|
|
Ha, mam zhruba stejny problem, motorky klasickeho strihu se mi libi. Kdyz uz nic, Bonnie je asi tak o 60 litru levnejsi nez Sportster 1200. Na Sportsteru jsem jel a pri vysce 183 si na tom aparatu pripadam jak vosa na bonbone. Koleno vrazene do filtru vzduchu, skrcene kolena atd. Triumph jsem jeste "nevojel" ale na jare si zkusim domluvit testride. A taky prodejce H-D v Brne je takovej mladej klucina, pro ktereho jsem jako vazny zajemce o motorku za bratru 300k nebyl prilis zajimavy a dal mi to trochu sezrat. Asi by chtel prodavat jen glajdy za 750k. V Triumphu v Olomoooci mi uz ze startu prisli prijemejsi lidi, coz muze byt pri reseni problemu napr. se zarukou dost plus.Ale to je jen snuska subjektivnich dojmu.......
|
|
|
Prodejce Haryků v Brně znám osobně...a je to omezený pitomec. Podobný debil je v D-moto, které dýluje Ducati, Benelli a Moto Guzzi. Tam když přijdeš a zajímáš se o cokoliv pod 300 prutů, jsi hovno na chodníku, na který se neradi i dívají, natož aby se s Tebou mazali...a pokud můžu soudit i z loňského zájmu o nákup nového stoje v brněnské Kawasaki, tak je to pěšky jako za vozem: prodavači s kyselou prdelí místo ksichtu, nic neví, neznají...hlavně se na nic neptat.
V tomto směru - péči o zákazníky, si myslím nejlíp vede olomouckej Triumph, kde člověka obskakujou i když si tam přijel jen "spravit voko" a zase odjede na své postarší, japonský konfekci. Výsledek? Až podlehnu dojmu, že potřeuji nový stroj, podívám se napřed, co mají u Triumphů.
|
|
Hezký článek, zdraví autora - tuláka. Já sice raději pěšky či lyžmo po kopcích, ale tak nějak cítím zpřízněnou duši.
A popis stroje bez řídící elektroniky (!) co jezdí (!!!) a byl vyroben 1999 (!!!!) mi přišel velmi pěkný. Mnoho šťastných kilometrů po horách i rovinách přeji.
(Jenom se mi nezobrazil obrázek, nebyl by nějaký odkaz, třeba Vás jednou potkám v nějakém horském sedle, tak ať vím, že jste to Vy :-)).
|
|
Nabízím třeba toto: motorkář je řidič sedlající motorové vozidlo obkročmo...
Ano, třeba i čtyřkolku nebo sněžný skútr...
|
|
|
(No, např. Suzuki Burgman pokoří nejedno obkročmo sedlané motorové vozidlo.)
|
|
|
Zdravím příznivce D-F. Často se tu píše o všem co má motor. K dnešnímu datu, tedy 6.1.2010 jsem napočítal přibližně 88 článků, začínajících na "Test:"
88 článků na téma motorismus jasně dokazuje neonacistické pozadí tohoto webu. zítra podávám trestní oznámení na majitele, na jeho rodiče (kvůli nezvládnuté "správné" výchově). ani vy, čtenáři tohoto webu nezůstanete nepotrestáni!
s pozdravem
VÁŠ premiér
jan cohn fischer
|
|
Radsi by ses mel vice venovat studiu, ty studente. :-D Mimochodem, nejvetsi buzny odjakziva jezdi na sportsteru, to nevis? :-D
|
|
Cau,
mužeš mi dát tip kdes sehnal sedačku za 3,5 včetně poštovnýho? Tez stit, brasny, padaci ram atd? Dik
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883
|