Komentáře ke článku: Den pana Klobouka: Generální zkouška (ze dne 25.06.2006, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Co je na tom "ulítlého", a co je na tom proboha za novinku?!?
*Přesně* k tomuhle a k ničemu jinému všechny zákony vždy sloužily.
|
|
|
Díky za vyčerpávající exkurs do právní historie ;o) (Slova "přesně" a "všechny" nepřipouští jiný výklad.)
|
|
|
To bych ani neřekl, resp. nebyl bych takový skeptik. První zákony vznikly za účelem definovat nějaká pravidla. Využití zákonů k vytváření správných myšlenkových schémat je vymožeností posledního století
|
|
|
Dřív to byla spíše specializace církví (hojně dotovanou od státní moci). Ale i ty zákony -- u nás podle tradice Habsburského mocnářství -- fungovaly podobně. Jen to tehdy takto zřejmě tvořili byrorati podvědomě ...
|
|
"Sache der Ehre" je standardně německy "Ehrensache", vgl. coby slovníkové heslo.
Ne že by to bylo v kontextu článku podstatné, ale určité znalosti bych předváděl jen tehdy, když je opravdu dobře ovládám...
|
|
|
Obě varianty jsou správně a obě používané.
Nápodobně, do kritiky bych se pouštěl, jen když mám něco v ruce.
|
|
|
Tak se do toho pusťme :-)
Stěžovat si na kamery a pak fotit cizí auta vč. RZ - to pobaví. Čekáš, že PČR sledující tyto stránky udělí pokuty? Ale no tak, vždyť v autě nemáš metrologicky ověřené tacho - takže to nepůjde.
Jet 95 tachometrových a pak si stěžovat, že mě dlouho předjíždí Felda okr. úřadu, která možná jela 99 tachometrových (což je 100% legálních 90 km/h) - to opět pobaví.
Bezmoc Vůdce protestujících už se manifestuje.
|
|
|
když už, upozornil bych na focení při řízení, to může být docela o hubu. Ty fotky jsou příliš kvalitní na to, že jsou focené za jízdy mobilem, aby DF mohl tvrdit, že se soustředil hlavně na řízení. Podle mě věnoval focení hodně z pozornosti, kterou měl věnovat řízení.
|
|
|
Ano, dlouho jsme čekali, až se vrátíte z práce a nandáte nám to. Jsem rád, že jste se opět dobře pobavil. Obsah komentáře nebudu rozebírat, od sebevědomého "Tak se do toho pusťme" následuje snůška pitomostí poznamenaných snahou být za každou cenu proti, jedno proti čemu. To kuří oko, na kterém vám stojíme, musí skutečně kurevsky bolet.
|
|
|
První věta - vedle. Jestli chcete dokumentaci, kde jsem byl, máte smůlu. Druhá věta - ó děkuji, skutečně mě bavíte dobře, a rozhodně ne sám. Třetí věta - no tak nerozebírejte, vždyť vy vlastně nemáte na co reagovat (což já měl). Čtvrtá věta - zbožné přání.
|
|
|
Luboš nám houstne. Ze svérazných technických analýz inspirovaných seriály StarTrek a Matlock přesedlal na psychonanalýzu. Jen tak dál, držím palce
|
|
|
A pokud vaše reakce byla na libba, tak sorry, že jsem si dovolil vám některé věci vyjasnit, pokud jste o to nestál, mohl jste napsat Re: libb nebo konečně tento web naprogramovat tak, aby bylo zcela jasné, na koho kdo reaguje.
|
|
|
D-Fensi, nevzrušuj se a "Rozviň svůj klid", profesionální oportunisti tu byli, jsou a budou - ale to je tak asi vše, co do nich lze očekávat..... Fajn den.
|
|
|
a mimochodem - jak je to vlastně s možností, požádat orgány (pokud mě zastaví pro překročení rychlosti) o předložení aktuálního kalibračního protokolu k jejich měřícímu zařízení ????
|
|
|
Ano, ta možnost tu je a policajti protokol běžně vozí s sebou.
|
|
|
Dík za info. Nevíte náhodou, v jakých +- procentech se pohybuje běžně uváděná přesnost kalibrace ? Uvažujícím začíná být jasno, kam mířím...
|
|
|
Tak ze ho policie vzdy ma neni 100% Z mych policejnich zdroju vim, ze nekdy neni nebo je uz neplatny. Ovsem pokud se na tomto otocite je tu velka pravdepodobnost, ze to organ vezme jako vzpouru ... a mame tu dukladnou prohlidku vozu, nejake zavazne poruseni predpisu nez je rychlost pripadne napadeni verejneho cinitele ...
|
|
|
No pokud to překročení nebude o mnoho, tak prostě trvat na tom, že mám dobře zkalibrovaný tachometr, že je mi to velmi líto a že ten radar měří blbě. Do policajtů se nenavážet, jednat korektně.
Já osobně jsem to takhle jednou uhádal v Maďarsku, kde jim ten radar opravdu měřil blbě. Policajti si nenechali říct, tak jsem vzal jednoho do auta, ujeli jsme kilometr podle patníků aby viděl, že můj tachometr je OK a pak průjezd okolo radaru a omluva. Celkem by mě zajímalo, zda to potom zabalili, nebo zda po mém odjezdu pokračovali v měření.
|
|
|
No to si myslím, že tě poprávu vyfakují a dají ti pokutu. Holt jednou překročená hranice je překročená hranice a hádat se o kolik podle mě nemá smysl neboť ty radary jsou dost přesné. S tím Maďarskem mluvíš o úplně jiné věci a to o tom, že radar měřil špatně. Ne že byl správně zkalibrovaný se zákonnou max +/- odchylkou - tu neuhádáš.
Zde funguje pouze to, pokud kalibrační protokol nemají nebo ho mají neplatný. Za zákona ho musí mít a platný a taky ti ho jsou povinni ukázat, když si řekneš.
|
|
|
Nevím, zda k tomu máme jako občané právo (bez pověření nějakého úřadu :o( ), ale nedávno jsem zaslechl jednoho laprcajta, který si stěžoval právě na to, že "řidiči se často snaží vyhnout postihu" tím, že vyžadují předložení takových dokladů. Tu zprávu jsem slyšel (nebo viděl?) jen jednou - patrně ji pro jistotu už nikdy nezopakovali :o)
|
|
|
Můj názor - jestliže se mě někdo snaží usvědčit z páchání nepravosti (a nese na sobě důkazní břemeno), v obecném pojetí chápání zákona mám právo se přesvědčit, že pro dokazování používá prostředky, které rovněž MUSÍ splňovat požadavky zákona ( v tomto případě o metrologii). Jiná věc jsou ovšem další možné důsledky, popsatelné snad jako alternativy "klidný / nasraný policajt"..... Pokud se mýlím, rád se nechám poučit kolektivním vědomím. Dík. Z.
|
|
|
Souhlasím s tím právem a rád bych ho uplatnil i v praxi (ale budu rád, když nebudu muset). Otázka stojí, zda budeme mluvit s "tím pravým" - pokud vás zastaví "likvidační skupina" (nevím, jestli si ještě takhle říkají) pár set metrů od ochcávky s bradavicí, lápa s plácačkou pravděpodobně nebude požadované dokumenty mít. Nicméně to dává prostor pro obranu, až budeme chtít po úředníkovi důkaz o platné kalibraci přístroje, kterým nás dne toho a toho službu konající laprcajti „sejmuli“.
Ad varianta „nasraný policajt“ (BTW): kromě jedné kontroly dokladů, která proběhla velmi rychle, vždycky vylezu z auta. Má to minimálně dva důvody: jednak nesnáším ten podřízený pohled na laprcajta zdola nahoru, jednak jsem si před dávnou dobou přečetl jednu pasáž o teritorialitě z knihy etologa Desmonda Morrise Nahá opice. Pokud oba stojíte, dostanete se alespoň (pro policajta spíš podvědomě) na téměř stejnou úroveň; když sedíte v autě, bráníte své teritorium a policajt (zase si to neuvědomuje) vám do něj de facto zasahuje. Opuštěním svého teritoria ho zbavíte aspoň části agresivity. To platí bez ohledu na inteligenci zmíněného „orgána“ a jeho formální postavení, protože to jsou reakce na miliony let staré vzorce chování. Šance na mírnější nebo vůbec žádný postih se tím zvyšují. Problém může nastat, pokud potkáte menšího policajta, než jste vy :o) Co funguje na policajtky, nevím.
|
|
|
Přišel...viděl...nepochopil.
On si nestěžuje na kamery, ale na místa, kde ty kamery jsou...máš tedy pravdu jen z poloviny - z té nedůležité poloviny. Takže jsi vyplodil polopravdu, která je v tomto případě horší než snůška úplnejch blbostí.
Článek není určen po příslušníky PČR, protože obsahuje slova nezabadající do policejního slangu tak, jako třeba "nástražné, výbušné zařízení" a podobné kokotiny, který používají v mluvené řeči zas jen kokoti.
Metrologicky ověřené, elektromechanické tacho užité jako palubní přístroj v jakémkoliv vozidle neexistuje, protože zobrazená hodnota zhusta závisí i na proměnných veličinách, jako je vnější průměr pneumatiky, tlak v pneu apod...
Felda jela 100kmh, což už je dnes pro tebe ta legální 90ka. Ještě ve čtvrtek minulý týden jsi v jiné diskusi tvrdil, že když mi naměří (bez jakýchokoli znalostí a zkušeností s "přesností" takového měření) o 10kmh víc, tak mě pošlou sedět...a dnes už je to na pohodu. To jsou věci.
Že by se u tebe uplatňoval tzv. synkretismus? Už u tebe dochází vlivem rozostřování definice pojmů ke sbližování názorů? Demagog je v úzkých?
Tím, že ti naroste špičatá čepice a zde systému polezeš do řiti, tak se nezachráníš. Semele tě to stejně, jako to "prase", které jede po přehledné rovině 120km/h. Nepřeju ti to, ale nejspíš na to dojde stejně i kdybys patřil mezi ty oblíbené přispiatele, jejichž příspěvky za něco stojí.
Buď zdráv!
|
|
Řada speed limitů je zřejmě šita na míru ještě socialistické dopravní situaci - teď nemám na mysli politické klima, ale standartní vozový park. Pro Š105 byla rychlost 110km/h skutečně hraniční a každý kilometr/h navíc byl ryzí adrenalin. Nevím, jaké mají zkušenosti jiní řidiči, ale já při dodržování top speedu 48 - 50 km/h na kvalitní silnici v obci prostě usínám. To samé na dobré okresce, kde se skutečně dá bezpečně jet 110. Mírný upgrade limitů by nebyl od věci.
|
|
|
Ve tvém historickém výkladu je jedna mezera...jak to, že stejné limity platí prakticky po celé Evropě?
|
|
|
Hmm...to je hodně velká mezera, pravdu díš, budu o tom ještě rozjímat.
|
|
|
V kostce takto: padesát v obci řešit nebudu, i když třeba v Praze je řada pohodových víceproudých komunikací, (např. okolo plaveckého stadionu v Podolí), kde skutečně při jízdě pod 50km/h podřimuji, jsou zde pravidelně zašití policisté a celé je to poněkud absurdní. Ale budiž, ve městě je hodně lidí, děti, důchodci, trubky apod. S tím se dá žít. Ale např. speed limity v SRN nebo v Rakousku, kam se autem čas od času dostanu, jsou mnohem vstřícnější vůči řidičům i zdravému rozumu. Stovka v SRN (v reálu tak 105 - 110) je docela příjemná a stále bezpečná. Navíc tam poldové nesedí zašití v křoví na místech, kde se mírné překročení rychlosti dá očekávat. Za loňský rok jsem po cestách v SRN najel cca 50.000km a v naprosté pohodě. V Rakousku je leckde na přehledné a široké kvalitní silnici povolena vyšší rychlost - při cestě z Vídeň na Znojmo je tato vyjímka několikrát. Prostě si někdo dal tu práci a tam, kde to průměrné řidičské schopnosti a zdravý rozum dovolí, trochu povolil uzdu top speedu. Na řadě míst v Rakousku je upozornění na jízdu při pravém okraji vozovky, ajnžto je zde možnost předjet středem. Tuto variantu nakonec převzali i řidiči v Čechách, např. na úseku Hvězdonice - Benešov, ovšem tak trochu na vlastní riziko, páč to není úředně odklepnuto a leckdo se s chutí doprava neodsune, páč jede podle vyhlášky, že. Například zde by jemný upgrade top speedu nebo ofiko možnosti předjetí nebyl špatný. Po kočkování na dálnici z Prahy tu mám vždycky trochu problém přepnout do levelu "90 a méně". Takže asi tak. Rozhodně si nemyslím, že speed limity jsou jednoznačně identické po celé Evropě, nebo alespoň v zemích, kam autem jezdím.
|
|
|
"Leckdo se s chutí do prava neodsune, páč jede podle vyhlášky"...
Pokud neuhýbá až na krajnici, tak nejede podle vyhlášky. Protože v pravidlech se praví něco takového, že "se jezdí vpravo, při pravém okraji vozovky". Takže takoví lízači středové čáry na široké silnici nejedou podle předpisů, je otázka, jestli si to vůbec uvědomují.
|
|
|
Jsem povinen jet při pravém okraji ale také jsem povinen jet bezpečně.
Jezdím více u středové čáry, protože u krajnice bývá více děr než uprostřed komunikace. Krom toho se na krajnici často pohybují cyklisté, chodci, atd. Kdybych se jim nemohl zrovna vyhnout, protože by mě někdo v tom samém pruhu předjížděl, čí by to byla vina?
Prostě jezdím víc u čáry (ne na ní) a komu se to nelíbí, ať mi vleze do kufru.
|
|
|
Silnice Brno-Pohořelice-Mikulov...mezi Pohořelicemi a vn Nové Mlýny je asi 8km dvojité plné čáry i na 2km dlouhé rovince, která má odstavný pruh šířky 3/4 pruhu jízdního. O víkendu jsem tento úsek jel 6x a jen jednou se mi stalo, že jsem tu dvojitou plnou nepřejel. Ano, pán v Astře Classic s "kutilským" vozíkem, kde vezl almaru a křeslo převázané jen "lagricovým" motouzkem...pán v Laguně s 5ti spíše neuvázanými koly na střeše a rychlostí cca 100kmh... Dva případy, které mě donutily předjíždět - a dva pitomci, kteří jeli u dělící čáry. Pán v Laguně mezeru mezi svým krámem a čárou zmenšil na minimum poté, co mě uviděl v zrcátku. Ukázal jsem mu, že čára není zeď...a posléze i "fakáče". Bezpečnost na silnici si nepředstavuju jako 3m široký, bezvydný pruh asfaltu vpravo od předpisově se ploužících aut.
Na druhou stranu se v kolonách na těchto místech vytvořených našlo jen mizivé množství kreténů přemýšlejících jako pán s Lagunou a letní výlet byl spíše ve znamení ohleduplnosti a respektu k někomu, kdo jede na svižné motorce relativně bezpečně i o 30km/h rychleji než někdo s naloženým rodinným vozem.
Pro svatoušky a luboše, kteří mi přejetí dvojité plné vyčtou mám zde mesidž: Tam ji budu přejíždět vždycky, policajt-nepolicajt. Silnice je na obě strany víc než přehledná, s výborným povrchem, s minimem křižovatek...a ta motorka je tak zatraceně rychlá.
|
|
|
Na druhou stranu, když mě včera takhle jeden tvůj
kolega zcela bezpečně předjížděl tak,
že mi půl metru od staženýho vokýnka
zcela bezpečněš projel rozdílem rychlostí 50 km/h,
takže jsem málem dostal infarkt, tak jsem měl chuť ho
zcela nebezpečně z tý motorky sejmout.
Je to lahůdka, ten bezpečný 150decibelový zvukový šok,
díky za zpříjemnění jízdy, tvým bezepčným předjížděním...
|
|
|
To mas jeste dobry, me (pro zmenu predevcirem) docela vylekal motorkar, co proti me v zatacce predjizdel auta. Ja byl az u krajnice a presto to vypadalo, ze mi strci helmu do bocniho okenka. Ale asi ji na posledni chvili sklonil na druhou stranu :-P. Ja jel cca kilo, on jel proti me urcite jeste rychleji, takze by mi tu helmu s hlavou vhodil do auta v souctu rychlosti neco pres 200. Je mi jasne, ze zbytek motorkare s motorkou by asi jel dal, ale i ta plna helma by mi nejspis v aute udelala slusnou paseku :-( Nastesti to dopadlo dobre, ale dobrej pocit jsem z toho fakt nemel :-(
|
|
|
PS: To jsem mel asi za to, ze motorkare, kteri se objevi za mnou normalne prakticky vzdy poustim tim, ze zajedu az ke krajnici. Nekteri mi za to dokonce i podekuji zvednutim nohy :-P
|
|
|
no puvodne jsem nechtel ale taky si asi na svoji motorku poridim ladak. svitit dalkovejma jsem zacal uz davno. chci byt zkratka v provozu videt a slyset. ono totiz spousta ridicu se na krizovatce neumi (nebo spis nechce) poradne rozhlidnout a zpetna zrcatka maji zrejme na ozdobu. pak na forech ctu kretenske prispevky o dobrovolnych darcich organu a o tom ze jsou motorkari hlucny a jezdi jako hovada :-(
|
|
|
v Praze na magistrále posouvá krok sun krok směrem k Muzeu a její rychlost se pohybuje tak asi 10 až 20, vzdálenost mezi auty je metr až dva a auta pořád přejíždí z pruhu do pruhu, protože se snaží odbočit tu na Vinohradskou tu do Politických věznů, tu k nádraží, případně zjistí že sousední pruh na rozdíl od toho jejich jede a mezitímhle mumrajem se motorkář frčí padesátkou, tak bych ho nejradši vzal tyčí taky. Protože právě tady se hová jako hovado.
Ale zase je pravda, že pomalejší cyklisti dělají nebezpečných manévrů ještě víc.......
|
|
|
Dálkový jsou užitečný, ale laďák je na hovno.
Když jedeš mezi autama v koloně 10kmh, tak pokud nemáš V-twin, ale 4válec v řadě, tak to jen hučí skoro stejně jako s origošem, když jedeš 160kou po dálnici a dojíždíš auto, co jede 130, tak tě přes aerodynamickej hluk stejně neuslyší i když bude mít zavřený okno, protože laďák míří dozadu...když pojedeš po magistrále nebo jižní spojce 80kmh, tak tě přehluší i normálně hlasitý rádio, kde povídaj o počasí...
Bezpečnost je jen výmluva. Laďák s bezpečností nemá nic společnýho. Copak jsi nejel nikdy autem, když ho předjížděla motorka s laďákem? Slyšel jsi ho dřív než byl na Tvé úrovni? A co sanitka? Má 120dB sirénu, která je jasně odlišitelná od okolního ruchu, je to velká, žlutá dodávka s majákama - a kolikrát ji ve městě slyšíš a nevíš odkud přijede? A motorka je malá a hluk se nijak neliší od běžnýho ruchu na silnici.
Až si koupím laďák já, tak to bude kvůli zvuku, lepšímu průběhu krouťáku a lepšímu rozbíhání motoru do otáček nad 7000/min. Ale bezpečnost bych do toho netahal.
Tož tak...
|
|
|
Měl jsem na mysli takovou tu kvalitní širokou silnici s dostatečnou krajnicí. Před chodci a cyklisty se dá v dostatečném předstihu zároveň se znamením o změně směru jízdy najet více na střed a nikdo Vás (kromě debilů) předjíždět nebude. A když přesto, tak to bude jeho vina, protože auto dávající znamení o změně směru jízdy vlevo se předjíždět nesmí. Považuji se za slušného řidiče a nikdy by mne nenapadlo předjíždět auto, pokud před ním vidím traktor, cyklistu, atd. Pokud jezdíte jen více u čáry, ale ne na ní, je to ještě akceptovatelné. Ale už mnohokrát jsem potkal idioty v protisměru, kteří jedou po prostředku silnice a jen velmi neochotně uhnou pouze před Tatrou s pískem. Jedno takového zmrda ve Fabii už jsem ztrestal - jeho zrcátko se utrhlo o korbu mé Avie - ale to už jsem skoro drncal příkopou, takže víc jsem pro něj udělat nemohl.
U kamionů jízdu po středu chápu, bojí se utrhnutí krajnice, korun stromů u silnice, atd., tam je to o něčem jiném.
|
|
|
Ad ö silnice ze Znojma na Viden - tam to imho neni vyjimka, ale silnice pro motorova vozidla, ktera jen u nas vypada vyhradne jako horsi dalnice (2 + 2 pruhy oddelene).
|
|
|
Nahodou takova tricitka je supr vec ... clovek si muze napsat na papir, co ho napadlo a necekat na krizovatku s cervenou na semaforu ... nebo si nalit z termosky caj a napit se ... prakticke ... organi mysli na to, aby ridici nemeli hlad a zizen.
|
|
jedete lautr podle předpisů,kilo na tachometru,foťáček u oka.
zakázaný je to taky.
takový řidiče bych nerad potkával:telefon u oka,nasranej na havla,ajvaj.....
|
|
|
A já myslel, že telefon nesmím mít jen u ucha. O oku není v zákoně nikde zmínka IMHO.
|
|
|
"Řidič nesmí při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj ani jiné hovorové nebo záznamové zařízení"
|
|
|
Ještěže do bagety nemusím hovořit, ani ji jinak zaznamenávat.
|
|
|
Hlavně je zmínka, že se má řidič plně věnovat řízení
|
|
|
Mohu se plně věnovat řízení a přitom si nechat kouřit? Já myslím že jo. Vyzkoušel jsem a šlo to. Pověz mi svůj názor, Libbe.
|
|
|
Přečti si Svět podle Garpa. Možná tě to přejde. :-))
|
|
|
. . . to přece nebylo za jízdy, to bylo na cestě před garáží :-))
|
|
|
takže už všichni ví, že Moussa kouřila Lokutusovi....
|
|
|
|
To byla výtka, ať si takové zvěrstva necháte "do auta". Když jsem se dovtípil já, mohl se tady dovtípit kdokoliv....
|
|
|
Proc zverstva? Vzdyt to je bezna sexualni praktika. Copak passchecku nevis, ze puritani jako ty smeji na internetu pouze na www.katolik.cz?
|
|
|
To vypadá skoro jako invektiva :) Nejsem puritán, nebráním se ani otevřenému rozpitvávání intimních sexuálních praktik, myslel jsem jenom, že na to jsou jiné servery....
Jaký to bylo auto, kde Moussa preorálně inhibitovala Lokutusovi pyj?
|
|
|
To nevypadalo jako invektiva, to invektiva byla ;-)
|
|
|
Tak či onan - tyto věci bych taději řešil s nějakám představitelem něžného pohlaví. Halóó ženy, žijete?
|
|
|
Nevypada to, ze by to chtely resit prave s tebou ;-) Ale muzes se uklidnovat, ze to neni kvuli tobe, ale kvuli tomu, ze to chces resit pouze virtualne :-D
|
|
|
´Pudové´ záležitosti řeším jinde (mimo binární svět) - zde chodím, abych ukojil ducha :))----na to jsou lepší muži----
|
|
|
Vzhledem k tomu, že moussa reagovala na něco úplně jiného, tak to bylo netaktní... vůči ní.
|
|
|
Aha - Svět podle Garpa.....posílám tedy latentní omluvu, moussa:) Ale byla by to trefná odpověď Lokutusovi...
|
|
|
Ja se na tu jizdu fakt pri tom soustredit poradne nedokazu :-( Ale neco jineho je, kdyz pravou rukou honim prcinu sve partnerky - pri tom v pohode i predjizdim, obzvlast kamiony jsou pikantni ;-)
|
|
|
Honit prcinu je jako řadit. Na tom nic není. Ale zkus to dělat pusou, když sedí na volantu. :-)
Mno, to už sklouzlo trochu (jenom malinko) OT.
|
|
|
Dik za napad, to urcite zkusim :-D
|
|
Stejne jako Autocar (Carauto), i ja podporuju den pana Klobouka. Akorat ze uz to delam asi mesic a je to celkem legrace :).
|
|
Co je zajímavého na té poslední fotce, jak je tam ta šipka? Nějak to z toho rozlišení nedokážu identifikovat...
|
|
|
Trochu to při zvětšení připomíná emblém Trabanta přelepený smuteční páskou. ???
|
|
|
Samolepka na které je nápis Parobek a je červeně přeškrtnutá...součást protestu proti Chorchemu, který se konal v Praze.
|
|
|
|
Neni to preskrtnuta 411 ?
|
|
zasadne tohle podporujeme. Cca pred 14ti dny jsem jel touto cestou za Tatkou Smoulou a mamkou Smoulinou do JH a take jsem trenoval. Ma Schade Felicia 1,6 ac neni nejmladsi (10let) dokaze metelit svych cestovnich 140 bezne nonstop a tak jsem ji i sebe krotil na predpisovych 90. V pulce cesty se probudila moje Smoulina a proc pry stojime? A jestli to teda myslim vazne? Vytrhl jsem se ze zadumani nad smetistem ve skarpe a odvetil, "ze to teda je v budoucnu normalni, ze nas teda asi budou uz predjizdet i babky na kolech, protoze na cyklisty se nic prece nevztahuje". Dosmrdlal jsem se do JH zniceny, zkriveny, noha na plynu bolela od lechtani pedalu, proste des, bes, plac a silenstvi.
Nehod neubude, naopak pribude, lidi se budou jen cumet na tachac aby je benga neprekvapila a dopredu koukat nebudou, budou za volantem spat.
Po dnesnim dnu jsem uz za vodou, dokoncil jsem prototyp tempomatu...teda spis omezovace rychlosti....pri dosazeni 30, 50, 70 a 90 to proste zavre dyzu a vic to nejede.....pud sebezachovy tak veli a muj ridicak mne s placem o toto prosil na kolenou.
Klobouci dotoho...uz ho mam pripravenej
|
|
Jen par postrehu. Realita bude presne opacna, nez si vsichni priznivci 411 mysli. Na uplne kazdeho, opakuji, uplne kazdeho, kdo sedne za volant, bude po 1.7.2006 bic, ktery se muze vytahnout, kdyz se mu to bude nejmene hodit nebo bude potreba. Fandum 411: nikdy nepojedete v obci 51 km/h i ve dve v noci; nikdy nepredjedete cyklistu na plne, dvojite plne; nepotrebujete co nejrychleji predjet /nemyslim na neprehlednem miste/ cmoudici nakladak jedouci 78km/h; nepotrebujete rychle predjet /nemyslim na neprehlednem miste/ nakladak jedouci 90km/m z nehoz leta bordel na vase predni sklo, ne? Ve vsech techto situacich a mnoha dalsich na to muzete doplat. Souhlasim s nekompromisnim pristupem k alkoholu, ostatni slo trestat uz nyni, ale to by se muselo chtit. Muj odhad situace po 1.7. Letat budou dale vsichni rovni a rovnejsi a lide se znamostmi na urade, ktery bude prestupky resit. My slusnejsi budeme jen ocekavat okamzik, kdy nam za jednu nebo dve vyse uvedene veci seberou papiry a budem v prdeli. P.S. Neberu argumenty, ze to nebude tak strasne, ze policie ma na radarech rezervu, apod. Zakon mluvi jasne.
|
|
|
Souhlasím, hlavně ale s větou: ostatni slo trestat uz nyni, ale to by se muselo chtit.
Když sleduju diskuze a rozhovory na téma nových pravidel, připadá mně, že do 1.7. snad na silnicích neplatila žádná pravidla nebo co :-(
|
|
Provest akci klobouk ve skupince je myslim dobry napad, precejenom skupinka na sebe dokaze upozornit vice. Takze v CB uz jedna skupina je, co dalsi mesta ? Co Praha ? :)
|
|
|
Jdu do toho :-) Kdy a kde?
|
|
|
No jak se domluvime :) Jsem z Prahy 5. 7 bych mel mit k dispozici cely den (cely den ale snad na akci nebude potreba :)) . V trase cesty Pana Klobouka by se podle meho mely vyskytovat mista kde je potreba nejvice sklidnit piraty silnic napr. Novoreporyjska, Barrandov kopec (idealne dolu omezeni 50km/h), Jizni spojka, Strakonicka vrahu raj ..., myslim, ze by se nemelo zapomenout ani na mensi prazske casti :) kde se scistajasna objevilo nove znaceni 30km/h. pan.klobouk(at)anof.info :)
|
|
|
A jejej.......... Barandak z kopce dolu.... Dodrzovat 50kmh..... Pro to mam jediny jmeno - Apokalypsa. Nejlepe soubezna jizda :o)
|
|
|
Uvažovali jsme s kchůl frendz, že bychom na večer jeli taky do Prahy. A jako první nás napadl Barrandovský kopec.
|
|
|
Co takhle magistrala - smerem k Muzeu a pak az ven z prahy? By me zajimalo jak by se tvarili na na Nuselaku....... Pocitam ze by se zacalo i strilet.....
|
|
|
Co takhle magistrala - smerem k Muzeu a pak az ven z prahy? By me zajimalo jak by se tvarili na na Nuselaku....... Pocitam ze by se zacalo i strilet.....
|
|
|
Průměrná rychlost na magistrále je okolo 0.01 km/h díky věčným kolonám. Tam to asi mít efekt nebude.
|
|
|
Reknete v kolik a kde a sem tam, at je nas vic. Navic ja mam stesti na orgny, takze urco nekde naky potkame :-))
|
|
|
No ja jsem ochoten byt pripraven cely den :) Myslim, ze jsme se shodli ze Barrandov a jeho kopec je pro Pana Klobouka zcela krucialni zalezitos, tudiz co dat sraz na benzince JET (v horni casti kopce smer do Prahy - naproti a kousek niz sidli sibal KLOKOCKA). Cas je otazka, aby bylo co sklidnovat :) precejenom bude to patek.
|
|
|
No já nevím, IMHO stojí Barrandovský kopec za <censored> už dnes a rozdíl, způsobený panem Kloboukem, nebude nikterak zásadní...
|
|
|
Barandovský kopec stojí za hovno především nekončící záplavou kamionů, spolu s neexistujícím okruhem Velkoprdelákova. Jestli je v novém zákoně nějaká debilita, pak to, že kamiony budou moci jezdit i o víkendu. Inu nějak ty stovky skladových hal, které se staví kolem dálnic, zásobovat musíme. Tedy dle mého názoru, pokud by si pan Klobouk chtěl brát na mušku nějakou část nového zákona, ta o kamionech se nabízí jako první. Druhá by mohla být ta o nesmyslných pokutách za chybějící nebo přebývající dálniční známky. Pokud je ale něco správně, tak je to zvýšená buzerace řidičů kteří prasí, především pak proto, že prasit primárně chtějí.
|
|
|
1. Nebyly ty kamiony o víkendu zase zrušeny? Vždyť se to mění každý týden.
2. I kdyby to platilo, kolik si myslíte, že těch kamionů bude o víkendech jezdit? Toho uvolnění využije možná jenom zásobování hypermarketů. S tímto nemám vůbec žádný problém, kamiony se mi uklidí z cesty v pátek odpoledne, na druhou stranu je budu tolerovat v neděli dopoledne na poloprázdných silnicích. V neděli odpoledne a večer, kdy je zase dopravní špička, stejně nebudou smět jezdit.
|
|
|
ad. 1 Dle posledníé verze budou jezdit v neděli dopoledne.
ad 2. Hodně. Dělám v oboru, který má co do činění se subdodávkami do stavebnictví. Díky tomu mi na stůl spadne projekt v podstatě na každý větší barák, který se v této zemi staví. Nevěřil byste, kolik se staví nových logistických center. To co vidíte kolem dálnic, je jen zlomek projektovaného množství. Prostě stali jsme se skladem Evropy. Sklady jedou 7 dní v týdnu. Tedy zboží se přes týden bude pohybovat mimo republiku a o víkendu po republice. Výborně. Velmi mne těší, že na chajdě, kam si jezdím odpočinout, budu rušen kamiony, které busou jezdit po nedaleké silnici i o víkendu. Možná i trochu subjektivní důvod, ale takových subjektů je zde mnoho a stát by subjektům měl sloužit, nikoliv naopak.
|
|
|
Já jsem zase měl možnost nahlédnout pod pokličku nákladní silniční dopravy a tak zase vím, že dopravcům nová úprava stejně nevyhovuje. S těmi logistickými centry je to možné, ale stejně to nebudou žádné katastrofické scénáře o zaplavení silnic kamiony. Kamiony se totiž nenakládají / nevykládají pouze v logistických centrech, ale stále ještě různě po fabrikách, které samozřejmě mají o víkendech omezený nebo zastavený provoz.
Já žádnou chatu u hlavní silnice naštěstí nemám, takže jsem v klidu. Já kamion na cestě beru jako nutné zlo, které slouží ke zlepšování ekonomiky. Samozřejmě, že mne občas nasere nějaké hovado za volantem kamionu, ale to je prostě špatný řidič a za to kamion nemůže. Abych nás ostatní ochránil, tak jsem třeba 2x dával zprávu dopravci, že jeho řidič svou jízdou ohrožuje všechny kolem sebe a dopravce se mi omluvil a děkoval mi, že on tohle bohužel nemůže ovlivnit, ale že řidiči sáhne na peníze. Ale to už jsem trošku odbočil.
Opravdu nesdílím názor, že by nás po 1.7. čekala víkendová pohroma od kamionů.
|
|
|
|
No dohodnou se na case je zda se trochu problem, osobne ho jak jsem psal nemam (mam volno cely den), ale snazim se to zkoordinovat s predpokladanymi casovymi moznostni ostatnich a s obvyklou hustotou dopravy v danou hodinu a nejak se nedari. Osobne myslim ze co se zacpanosti Prahy tyce byl by nejvhodnejsi cas bud 14:00 (hustota je jeste "mirna") nebo pak az 20:00 (hustota uz klesa). Kolega ktery do toho chce jit konci v praci kolem pate ... tudiz !?
|
|
|
kdyby došlo k nějaké dohodě, přidala bych se, ale záleží na tom v kolik to bude, musím odpoledne do Písku a nevím jak dlouho bude cesta trvat :-((, mám trochu dilema, protože nevím jak vypadá pan Klobouk v ženském provedení, vtipné komentáře, že ženská stačí si strčte za klobouk ;-)
|
|
|
pani klobukova vyzera skoro rovnako ako pan klobuk. su len 2 podstatne rozdiely:
- pod klobukom je pani, nie pan
- pani muoze byt kreativnejsia pri vybere klobuka. idealne je nieco aspon 3/4m v priemere so zavojom a ruzove ;)
|
|
|
to nepůjde, růžová nebude paní Kloboukové ladit s autem v červené barvě ;-)
možná černý závoj jako vyjádření smutku nad nesmyslným zákonem?? ale zase uvidím něco přes černý závoj?? možná to nebude důležité, možná bude na silnicích takový bordel, že bude lepší to nevidět?? možný je všechno :-))
|
|
|
Jestli se nepletu tak na Barandaku dolu vzdycky byla 70 s omezenim na 40 pro nakladaky, oni to zmenili?
|
|
|
Na Barrandaku je seshora tak do pulky kopce 70tka a o moc rychleji tam pres den vetsina aut nejezdi. Vecer je smerem do Prahy vetsinou volno, takze zase nic moc efekt... Ale treba Jizni spojka, bude - li volna (takze zase po osme vecer :) ...a osmdesatka.. muhehe
|
|
|
Sjezd Libereckou a následně V Holešovičkách taky není marný. Už ani nevím jak v Liberecké, ale V Holešovičkách je sedmdesátka.
|
|
7. 7. budeme na trase Praha - Kroměříž radostně dodržovat, co se dá. Když už nic jiného, tak se u té akce alespoň pobavíme :-)
|
|
7.7. budu provozovat "Den pana Klobouka" v Olomouci.
Nepřidá se někdo?
|
|
Posledních 1500km jsem jezdil stylem "Pan Klobouk" a proved jsem malej test. Zacal ve ctvrtek vecer a skoncil v pondeli ráno. Trasa Praha Vrsovice - MB - Jicin - Horice a zpet. Cista vzdalenost 240km. 50km pojezdy na miste (nakupy, navstevy) a pote pondelni ranni cesta z prahy do prace. Celkem 320km.
Trasa na chalupu - 44km je dálnice (nepocitam asi 15km prazskeho okruhu, jezdim tam 90kmh), zbytek pomerne dobra silnice, asi 15 obci a mestecek na trase. Zpravidla mi tahle trasa trvala 1h10m - 1h20m, v závislosti na provozu. Na dálnici 150kmh, okresky 110kmh, vesnice a obce do 60kmh.
Byl jsem zvedavej o kolik se trasa prodlouzi pokud pojedu stylem pana Klobouka. Na chalupe jsem odmackl stopky a stopnul je v praze pred barakem. K tachometrovym rychlostem jsem pridal 5procent (v obci Sukorady smerem k Sobotce je u prechodu radar a pri 55km na tachometru radar ukazoval 50kmh) abych zbytecne neprudil az moc pomalou jizdou. Na dálnici MB - Praha jsem z vyzkumnych duvodu dodrzoval tachometrovych 100kmh. Kdybych jel po dálnici povolenych 130kmh, srazil bych vysledny cas jeste o neco niz. Po celou dobu jsem mel zapnutou klimatizaci.
Vysledek? Stopky po vypnuti ukazovaly 1h 39min 35s.
Takze rozdil 20-30minut. Nekomu se to muze zdat hodne, ovsem tenhle rozdil byl vyvazenej neskutecne malou spotrebou - na zminenych 320km jsem spotreboval 20l benzinu - 600kc. 3 týdny predtim, nez jsem zkusil pana Klobouka, jsem na stejne kilometry spotreboval benzin za 800kc.
Jestli jsem celkove za 4 dny (od ct vecer do po ráno) ztratil dohromady 2h, a mam v kapse usetrenejch 200,- kocourkokreditu, tak mi to za to stojí. At zije pan Klobouk.
|
|
|
taky jsem dneska udelal malej pokus, Libcice n. Vlt - Praha 4. Cas 44 min, tj. prakticky stejne jako kdyz jedu "normalne", spotreba o fous nizsi.
Ale ten opruz s hlidanim rucicky na tacho... bude to chtit hodne sebekazne!
Klobouk jiz truni na zadnim okenku, jeste shanim plato od vajec.
|
|
|
>>Ale ten opruz s hlidanim rucicky na tacho... bude to chtit hodne sebekazne!
Podtitul nazvu akce je "hot wheels" - budou nas palit ruce na volantu a noha na plynu, abysme jeli rychleji. Ale my vime, ze MUSIME VYTRVAT. Zklidnit dopravu je treba a kdyz to neudelame my, tak kdo?
|
|
|
Ja zjistil ze me to i docela bavilo :o) To co se delo kolem me byl neskutecnej bugr. Hlavne pohled do zpetnyho zrcatka na auta, kdy pan Neklobouk (a bylo jich vic) mel vedle sebe drahou polovicku. Specielne u jedny Vectry s hradeckou RZ. Neustale jel v obci u stredu, koukal kdy me muze vzit, bouchal rukou do volantu, krecovitej oblicej, a do toho na nej gestikulovala s nasranym vyrazem jeho spolujezdkyne - evidentne se ji to jak jede nelibilo. Ale cestou jsem zaznamenal i nekolik vychovnejch momentu - nechaval jsem auto dobehnout k ceduli zacatek obce na volno, od cedule si drzel stabilnich tacho 55kmh. Spechalek se prihnal, nalepil na me, vystrkoval cumak ze me predjede a po par metrech - i kdyz tam misto bylo a nic naproti nejelo, taxe najednou zaradil a drzel se asi 30m za mnou. Naprosto sporadane. Od cedule konec obce jsem zacal svizne zrychlovat na 95kmh a tohle se opakovalo asi 4x a nemel problem, ujeli jsme timhle stylem asi 20km. Pak me predjel az na rovnym prehlednym useku. A zjistil jsem ze hlidat rucicku na tacho neni takovej problem. V obci jezdim na 4-ku, tocim 2000ot/min a pro tenhle rezim mam nohu jen volne polozenou na plynu - zadna krec :o) A udrzuju stabilnich 55kmh.
|
|
|
neresi to tempomat?
nebo si dat na zadni kola elektromotory, baterky do kufru a chcipnout motor, dokud ho nebude potreba? pri tak nizkych rychlostech je jedno, jestli je auto hnane dopredu, nebo dozadu ...
|
|
|
minulý týden jsem si také udělal generálku a to na trase Praha - Chomutov a zpět.
bohužel jsem si neuvědomil, že již týden mám mobil, co umí i fotit, škoda...
první klasika nastala u bývalého Žateckého letiště, kde ovšem není plná...
Obchvat Loun, supeeer !
80 a plná čára + nové reflexní značky, hned o kousek dál před mostem a benzinkou 60...
a ukončení až pod kopcem, kde plynule zrychluji na 90kmh, a jen já stíhám před plnou čárou předjet Avii jedoucí cca.40-45kmh...
pak již celkem pohoda až před obcí - myslím Sulec - křižovatka, snížení na 70kmh a plná...
brzdím, a již mne berou dvě dodávky a OCTATDI, vlastní obec celkem OK
na trase je pak ještě jedna, kde je 40kmh, tam několik řidíčů také COSI gestikulovalo...
a konečně městský okruh, pardon, Jižní spojka
ještě před ní na sjezdu z k Barandovu, kolona asi 2km, objíždím levým a kus za mostem - kde je přerušovaná čára se otáčím a najíždím od Radotína
mé překvapení na nájezdu stojí služební vůz POLICIE a soudruh příslušník dalekohledem kontroluje, kdo se otáčí přes plnou...
ne že by to ten zmrd šel nějak dirigovat, aby se ten nájezd pohyboval plynule....
jižní spojka 80, celkem šla, jel jsem prostředním pruhem.
a nakonec pro všechny kdo jezdí obcí NEHVIZDY, až potkáte auto, které se šine celou obcí 40kmh a po jejím konci dodržuje 50kmh až ke křižovatce....
JSEM TO JÁ A OD 1.7. I VY
|
|
|
Nehvizdy -cely - jojo. Tam trenuju klobouka posledni dva roky. Ano - je to dobra taskarice. I s tachometrovou padesatkou :) Docela se tesim na ten masakr az si 1.7. nasi kamaradi v modrem postavi treba u benzinky svatostanek s bradavici. Mezi nama - dobre nam tak. (princip kolektivni viny)
|
|
|
[i]ne že by to ten zmrd šel nějak dirigovat, aby se ten nájezd pohyboval plynule...[/i]
Proboha - jen to NE! Nevite, ze dopravni zacpa je primo umerna poctu policistu ridicich dopravu?
;-)
|
|
|
No já nevím, 2 hodiny mého času mají tedy výrazně vyšší cenu než 200 kč. Jak subjektivně pro mě samého, tak pro mého zaměstnavatele...
Pochopitelně záleží na konkrétní trase a situaci. Na kratších trasách nějaké sprintování nemá moc cenu, stejně se sejdeme na prvních semaforech či stopce...
|
|
|
On je tady ještě jeden efekt, který je z auta jaksi neslyšitelný. Mám tu smůlu, že jsem vyženil chajdu pár desítek metrů od silnice první třídy. Můžu říci, že je sakra velký rozdíl v randálu, když auto jede kolem devadesátky nebo kolem stodvacítky. Rámus mezi těmito rychlostmi narůstá geometricky. Mimochodem, v blízkém okolí je několik hezkých zatáček, které jsou stavěné na předpisovou rychlost a mnoho stíhačů se již ošklivě poučilo o platnosti rychlostních limitů. Jednu máme kousek od chaty, a dopadová zóna je v našem lese, což sebou bohužel nese určité škody na našem majetku. Z toho důvodu bych byl jen velice štastný, kdyby kolem naší chaty jezdili jen samí klobouci.
|
|
|
Je-li někde Larmschutz, tak pochopitelně uberu, je-li to možné, klidně projedu okolo na neutrál a volnoběh...
Co se týče zatáček tak pochopitelně tam, kde to neznám, jedu podstatně opatrněji a pomaleji než někde, kde jezdím denně a silnici jako takovou znám perfektně (což pochopitelně neznamená, že si nemusím dávat pozor na neočekávané věci).
|
|
|
No jo. Problém je v tom, že tam žádná protihluková ochrana není, nepočítaje ten kousek lesa. A takových míst je v zemi spousta. Ať už vnikly živelně (když tu chajdu děda mé ženy stavěl, tak tam jela tři auta denně, z toho jedno jeho) nebo jakou součást nějakého projektu, kde se počítá s určitou mírou hluku, která je ovšem kalkulována k určité (předpisové) rychlosti. Pokud je tato rychlost překračována, dochází logicky k nekalkulovanému nárustu hluku, který pak úspěšně obtěžuje lidi bydlící kolem cesty.
Osobne nemám nic proti tomu jezdit dle možností rychle a plynule. Musí se tak ale dít zodpovědně. Tuto zodpovědnost ale v sobě značná část lidí nemá, proto holt musí být limity. V podstatě slušní určitým způsobem doplácejí na blbé a neslušné. Ale tak už to bývá.
|
|
|
Hm, 200 za 2 hodiny by mně nestálo, ale nezapočítal jsi menší opotřebení vozu, výrazné snížení rizika pokuty a bezpečnější cestu. Hlavně to poslední by mně za to stálo určitě.
|
|
|
ad v obci Sukorady smerem k Sobotce je u prechodu radar a pri 55km na tachometru radar ukazoval 50kmh:
Radar v Sukoradech je stejně jako všechny obdobné systém Ramer 8 RS, slouží jen k indikaci, takže má nižší třídu přesnosti než policejní radary.
Takže 50 km na tomhle může být 48 ale taky 51 na policejním. A 51 je už za dva body!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Taky jezdím s ručičkou na tachometru zhruba uprostřed mezi 50 - 60, informační radar se někdy rozbliká (ukazuje 51 nebo 52), policejní hlídka mne nikdy za rychlost nestavěla a ani nepřešlo předvolání z městského úřadu. A to našim městským strážníkům koupili hračku v podobě radaru. Ono měšťáci se sami přiznali, že postihují řidiče až nad 60 km/hod, u dopraváků bych to viděl podobně. Mimochodem, první týdny měšťáci stáli opravdu na nebezpečných místech, ale asi to málo vynášelo a tak teď stávají hlavně u značky "konec obce", apod. To jsem neviděl ani ve Švýcarsku a že tam těch radarů mají...
|
|
|
jenže zákon už nedovoluje tolerovat 10 km (nebo %, jak kde). Navíc přestupek už nelze vyřešit domluvou.
Zákon jasně hovoří: 1-20 nad je za dva body. Tedy pokud by od 1.7. policie postihovala řidiče až od 60 km/hod, porušuje zákon !!!!!!!!!!!
|
|
|
Pokud vím, tak zákon odchylku netoleruje ani dnes.
|
|
bych vsem, co porad plkaji o Havlove omluve za odsun, doporucil tento link, zejmena pak body 1) a 2).
Also: http://old.hrad.cz/president/Havel/speeches/1995/1702.html
Je to delsi, ale kdo umi cist, udela si zaver sam.
|
|
|
... jo, hezký, ale v mém článku není nic o Havlově omluvě za odsun.
Jinak bych nepovažoval až tak za nutné citovat, co kde humanitární bombardér řekl. On je totiž z té sorty politiků, která je schopná řečnit o čemkoli. Havlovy řeči jsou než žvásty, které se nikdy nezhmotnily v realitě, dílem za přispění bombardéra samotného.
|
|
|
Haló noviny a KSČM už D-Fens opravdu koupily? Já myslel, že to byl aprílovej žertík.
|
|
|
Haló noviny by se měly složit s KSČm a Havlovi kupovat denně vitamíny, aby dlouho vydržel a až by to přestalo fungovat, aplikovat na něj technologie postmortálně odzkoušené sovětskými soudruhy na Vladimiru Iljiči. Udělal totiž pro české komunisty více než Iljič sám.
|
|
|
V pohode, ja jen reagoval na "Václav Havel se za dob svého "prezidentování" snažil přenést na náš národ vinu za holocaust nebo vyhnání sudetských Němců", coz je podle me jen vseobecne tradovany mytus. Ten projev to vylucuje.
OT: Zasah v Jugosce tezko s odstupem hodnotit; ceska role v oblasti byla nicmene velmi pozitivni. Podrobnosti a naslednost ruznych prohlaseni si uz podrobne nepamatuju, vzpominam si jen na neblahou ulohu Kavana a Zemanovy vlady obecne, kdy se s akci v plne pohotovosti cekalo na cesky souhlas. Tehdy se postaveni nasi zeme v US dosti povazlive zakyvalo. Rozpor zahranicnepoliticky pragmatismus vs. vyssi princip mravni nechavam stranou, necitim se pro trakove ulohy dostatecne fundovan.
OT je to vlastne cele...
|
|
minuly tyzden a priznam sa, bolo to nahovno. Pravda neprotestoval som proti nicomu, len som sa nechcel dostat do konfrontacie so state troopers, hlavne s tymi zo statu New York. Tak som prepol jednotky na tachaci na imperialne a presne v momente, ked sa rucicka zastavila na 65 som zamackol tlacitko cruise control. Stalo sa presne co som ocakaval, trucky ma zacali predbiehat jeden za druhym. Na I 90 medzi Buffalom a Erie to este slo, pretoze je rovinata. No v kopcoch na I 79 a neskor na I 76 (Pennsyvania Turnpike) to uz bolo na figu. Truckeri ma dolu kopcom predbiehali, jeden za druhym, do kopca vsak 65 udrzat nedokazali, tak som ich musel predbiehat ja.
Cestu som stravil nadavanim na tych, co stanovili taky nizky speed limit a este rovnaky pre vsetky auta...
|
|
Clanek je moc hezky napsany, pobavil me a ukazal realitu, ale jednu vec bych podotknul...
Kua proc sis, D-Fensi, do toho auta nevzal s sebou nekoho, kdo ti bude fotit? Fotky by byly kvalitnejsi, lepsi, ale hlavne bys ta nova pravidla opravdu dodrzoval - co treba to drzeni telefonniho pristroje za jizdy JAKYMKOLI ZPUSOBEM?
Trochu jsi me tim zklamal, pac to je dost do oci bijici blbost...
P.S. Jinak pana Klobouka jsem zkusil parkrat realizovat na nasich silnicich kolem Melnika, ale jen na kratkych usecich a za nizkeho provozu, takze efekt zadny. Ovsem 7.7., pokud nekam pojedu, bude to podle pravidel :)
|
|
Stylem pana Klobouka jezdím už léta, ona Felicie 1.3 je na takový dědkovský styl jízdy stavěná. Nikam nespěchám, znám svoje tempo a podle toho vždycky vyrazím na cestu takže se nemusím nervovat. Sledováním ostatních řidičů se bavím asi jako D-FENS. Nejvíc jsou ze mne hotoví "furťáci", co by mne ve vesnici nejraději tlačili ale jak za vesnicí šlápnu na plyn tak mizí v dálce (za mnou, samozřejmě). Podobně ti, co při nájezdu na dálnici mohutně dupnou na plyn a za chvíli je zase při svých 110 předjedu.
A ještě jedna věc: stylem pana Klobouka jezdím za 6,5l/100km při cca 30% ve městě...
P.S. Jet někam Felicií s dlouhým přívěsem s omezením rychlosti na 80km/h (při vyšších rychlostech beztak začíná být pilotáž poněkud náročnější) - to je teprve žrádlo!
|
|
Dneska rano jsem na trase Liberec - Hostinné zkoušel Klobouka. Zjistil jsem, ze na to nemam. Po cca 20 min jsem vymekl a stare reflexy prevzaly vladu. /pro rejpaly: dalnice 140-160km, okr. max 110, obce st. 4 (max. 65) + vysoká pozornost, vse se samozrejme meni v zavislosti na pocasi a situaci na silnici/.
Ale pripravuji se na patek 7.7. na trase Hostinne - Nova Paka - Jicin - Turnov - Liberec, budu Klobouk a budu neoblomny. Obzvlaste se tesim na useky Babak, Kbelnice - Podulsi, Hnanice - Radvanovice - Doubravice.
Muuheheheeee!!!!
|
|
Je tu někdo z Jihlavy? Že bychom to sesynchronizovali, nejlépe na Okružní, kde je teď třicítka. Moje žena se už těší na přecházení přes přechod dole u nového kruháče. Bratránek se nejspíš taky připojí, pokud nebude v Telči a bude veselo. Klobouk už mám v autě připraven, jak na sklo, tak na kedlubnu a 7.7. to spustíme. Dík.
|
|
O houpání malého Vašíka na kolenou K.H. Franka (nebo snad R. Heydricha) jsem už někde, přes všemožná tabu četl. Dokonce by měla existovat fotka. Hledal jsem ji na inetu, ale nenašel. Není náhodou u někoho?
|
|
|
O té fotce slýchávám už asi tak 15 let, ale zatím ji nikdy nikdo nebyl schopen předložit. I ostatní "důkazy" o kolaboraci Havlova příbuzenstva jsou takové dosti na vodě ("kolaborovali" na podobné úrovni jako management v podstatě libovolného jiného podniku nebo jako například první protektorátní vláda, prokazatelně ovšem pomáhali některým stíhaným lidem...). Jakkoli nemám Havla příliš rád, tu zkazku si dovoluji považovat za nepodložený blábol ještě z dob StB.
|
|
Technicka poznamka. Za tu devadestaku nemuze novela, ta devadesatka plati uz hezkych par roku.
|
|
A jeste k tem vajickum. Upozornuju dutklive, ze pokud se vam ty vejce rozbijou a zasaknou do calouneni, (nebo mliko), budete velmi pravdepodobne nuceni to auto prodat, otazka je, kdo to koupi. Pripadny kupec totiz po otevreni dveri ztrati vedomi a kdyz se vam ho podari vzkrisit, nebude vedet, co tam dela a odejde domu.
|
|
|
Dobře to bylo popsáno ve filmu "Slavnosti sněženek" :-)
|
|
A nenapadlo Vas, vazeni diskutujici, kdyz si to tady a v jinych "motovlaknech" cele prectete, ze ten prisny zakon je potreba jako sul? Vzdyt dobre dve tretiny prispevku se honosi tim, jak bezne a zodpovedne predpisy porusuji a porusovat hodlaji dal. A ta zbyla tretina popisuje jak "nekdo jiny" udelal prasarnu = predpisy porusil. Skutecne neni neco spatne? Nestoji to za zamysleni?
|
|
|
Myslel jsem, že podobné akce typu pan Klobouk jsou potřeba jako sůl, neboť předvádějí, jak nesmyslné ty předpisy jsou. Ale po přečtení tohoto komentáře mi přijde, že svůj účel to nesplní. Jsou holt lidé, kteří budou skákat po jedné, když jim to předpisy nakáží.
|
|
|
Ponekud jste obkrouzil tema prispevku. A protoze nemam zadne zname, precizni pravnicke vzdelani, nejsem milionar, abych vsechny uplatil, budu muset po ty jedny noze skakat.
|
|
|
Nevím, jak častý jste návštěvník tohoto webu, ale my neprotestujeme proti zákonu jako takovému. Ostatně, doteď jsme se řídili čím? My protestujeme proti tomu, že stát si chce po nás řidičích vynutit dodržování nesmyslných předpisů v podobě různých zapomenutých "třicítek" v místech, kde stavba dávno skončila, dále "třicítek" před školou o víkendu - a že tam policie často právě o víkendu měří, atd. Říkáme, že nejprve měl být proveden jakýsi audit dopravního značení a nesmyslné značení zrušit. Drtivá většina protestujících nemá problém dodržovat 130 na dálnici, po silnicích mimo obce často nejedeme ani 70, protože to dopravní situace nedovolí a v obytných částech obcí jedeme klidně i méně než 50, aniž by nám to někdo nařizoval. Ale proč třeba na čtyřproudé silnici Hranice - Frýdek Místek není zvýšena rychlost aspoň na 100 nebo 110, tak jak je to v zahraničí běžné?
Pokud někdo po široké a přehledné silnici pojede 110, tak poruší předpisy, ale nikoho neohrozí ani neomezí. Pokud někdo udělal prasárnu, myslí se tím třeba předjíždění přes plnou čáru v nepřehledné zatáčce, atd. A to je myslím dost podstatný rozdíl. A co bude dělat policie? Hlídat na přehledných místech 110, protože je to snadno postihnutelné. Ale dále nás budou ohrožovat idioti, kteří "řežou" zatáčky v protisměru, předjíždí v nepřehledných místech, apod. Tito "řidiči" budou stejně jako dosud netrestaní...
|
|
|
Ja treba potestuji proti zakonu jako takovemu. Ja zakon na to, abych jezdil zodpovedne a bezpecne nepotrebuji. Dokazu tak jezdit i bez nej. Ano, obcas nekde jedu rychleji, nez je tam povoleno - ale v kazdem pripade tim nikoho neohrozuji ani neomezuji.
Uznavam, ze rozumny zakon je lepsi, nez nerozumny. Ovsem jeste lepsi je ridit se ustanovenim obcanskeho zakoniku "kazdy je povinnen predchazet vzniku skod", coz podle mne naprosto postacuje...
|
|
|
Ale Vy jste pane Roote tak trochu extrém :-) (nic ve zlým)
Máte pravdu, já žádný zákon na to abych jezdil bezpečně a zodpovědně taky nepotřebuji. Ale bohužel provoz netvoříme jen my dva a snad jste si toho taky všimnul, že zodpovědnost zdejších občanů je opravdu nízká. Já s touto represí také nesouhlasím, místo debilních spotů, že si mám rozsvítit světla bych daleko více přivítal rady, jak jezdit opravdu bezpečně a to už v autoškole. Současná kampaň nám říká, že kdo si rozsvítí světla, přiváže sebe a děcka do sedaček a neporuší nikde omezení rychlosti, tak se mu nemůže nic stát - což samozřejmě není pravda.
|
|
Jses chudak, na hlavu padlej, vid... kdyby sis misto svych unikatne vtipnych clanku radeji lepil modely, udelal bys pro ostatni vic. Tve clanky o CB jsou zcestne. Ziju tady uz dost dlouho na to, abych vedel, ze co pises je picovina k tvemu uplatneni a seberealizaci. Jak rikam, jdi radsi lepit modely....
|
|
|
Že by závist? Koneckonců web může mít dnes každý, takže nedočkáme se i Ondrova webu ? Anebo se zmůžete jen na urážky v komentářích ke článkům které stejně málokdo čte :)
Když souboj, tak stejnými zbraněmi !
Anebo uznáváte že onu zbraň neovládáte a zmůžete se jen na nadávky?
|
|
Tak jsem si vcera nanecisto den pana Klobouka vyzkousel take, pro zmenu v hlavnim meste. Z Pankrace po dalnici na Kralupy a presne podle limitu ci s toleranci +10 kmh, neprejizdel jsem plne cary, zarazoval jsem se do odbocovacich pruhu vcas apod. Od Holesovic, kdy se trochu rozjela kolona, jsem byl suverenne nejpomalejsi s tim, ze pri 70 kmh maximalne povolene rychlosti do kopce na Prosek me 99% ostatnich predjizdelo rychlosti odhadem kolem 100 a vyse, na dalnici na vyjezdu z mesta pak uz ten rozdil nebyl tak markantni, nicmene procento zustalo stejne (s vyjimkou kamionu :-).
Nevim, jestli je to stavem mysli ostatnich ridicu nebo jsou ty rychlostni limity fakt na dve veci...
|
|
Teda pane Defensi, s tím komentářem pod čarou jste v mých očích docela klesnul.
Nasazovat Havlovi psí hlavu takovým způsobem, to je trochu moc i na moji maličkost.
Ne, že bych byl nějaký fanda pan Havla, ale takhle jste na úrovni buldozeristy Paroubka.
A to mně mrzí !
|
|
Pročítám tady Vaše příspěvky o připravovaných protestech proti zpřísněným postihům za rychlou jízdu striktním dodržováním dopravních předpisů.
Já bych navrhoval v obcích kde městská policie se nebude chovat eticky a sice bude měřit například na konci a začátku obce nebo na rovných úsecích a pokutovat za 51,5 km/h, tak si to tady napsat a tyto obce projíždět pokaždé rychlostí 30-40km/h nejlépe na II, ale raději na I. převodový stupeň.
Plně uznávám, že silnice není závodiště, ale silniční kontroly za jiným účelem, než zajistit bezpečnost a plynulost silničního provozu jsou na hranici zákona, ale za hranicí morálky. A když se někdo chová amorálně, je třeba mu to dát sežrat.
Výše popsané jednání očekávám jmenovitě v Boskovicích, protože tam starosta Sivera poslanec PČR městskou policii k jednostrannému účelu a sice výhradně k plnění městské pokladny zneužívá už dávno. Nepochybuji, že starosta Sivera svým strážníkům zakoupil s předstihem alespoň čtyři nové radary.
A proto přes Boskovice na jedničku pod plynem třicítkou. Méně smělé povahy mohou přes Boskovice na dvojku čtyřicítkou..
Proti zmrdictví a vohnoutství třeba bojovat zmrdictvím a vohnoutstvím. V Boskovicích mají stran dopravy pěkný brajgl a tak jim takové projížďky středem města budou dělat pěknou paseku. A lékárničku a trojúhelník do auta s sebou! :-)
Co vy na to?
Žídek
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Den pana Klobouka: Generální zkouška
|