Komentáře ke článku: Co povídal pan Dušek (ze dne 28.08.2004, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Jen na doplnění- Deutsche Bahn, což je germánská obdoba našich drah, je schopna kapacitně zvládnout max. 5% přepravy po silnici. Takže nahrazení kamiónů železnicí je dost iluzorní.
Jiná věc je, že vození zboží sem a tam vypadá občas dost iracionálně
|
|
Je zvláštní, jak se občas tužby různých "matek", jásavých blbů a ekofašos rozbíhají s realitou. Když se v Praze u příležitosti Dne bez aut ptali kohosi z dopravních podniků, jestli posílí spoje pro případ, že lidi nechají auta doma a pojedou MHD, tak přiznal, že doufá, že se to nikdy nestane, protože kapacity MHD v Praze na to nestačí. To je také jeden z důvodů, proč tento den nejezdí v Praze MHD zdarma.
|
|
|
Ale stacily by, jenze DP Praha neni verejnopravni sluzbou (ac je dotovan z nasich dani), ale sakra vydelecnym podnikem - obzvlaste v dobe prazdnin.
|
|
Kdyz jsem zacal cist tu pasaz o vlacich, tak jsem uplne zapomnel, ze jde o herce Duska a zacal jsem si myslet, ze se jedna o soudruha ajznbonaka Duska, coz je zase jeden z lidi, kteri jsou duvodem mizerne efektivnosti CD.
Jinak bohuzel je to asi takhle: nelze cekat od lidi, co se umeji pitvorit na jevisti, nejake analyticke mysleni. To je teto skupine obyvatel zcela cizi a proto jsou naprosto dokonalym tercem pro ruzne skupiny levicaku (kterym je take analyticke mysleni cizi), kteri jsou v podstate stejni jako oni - take umeji lepe prodavat, nez myslet. Politicky korektni ekvivalent terminu "blbej" je v tomto kontextu "humanitne orientovanej". No a to je duvod toho, proc by ti verejne znami lide, kteri prokazuji pouze schopnost prodavat svuj xicht a svoje kecy, nemeli byt brani jako autorita v jakemkoli jinem oboru.
Jenze novinari potrebuji neco, co vohnouti budou cist a proto se do novin dostavaji takovahle zverstva.
|
|
|
A hlavne ta novinarska pakaz je take "humanitne orientovanä" v tom Tebou uvadenem ekvivalentu, takze jim to mozna ani neprijde divne :-(((
|
|
|
Na druhou stranu, kdyby to nikdo nenapsal, nevedeli byste, co je to za vola.
|
|
|
Nastesti uz dnes nemame na kolejich monopol. Takze si odborar Dusek se*e do vlastniho hnizda. A co se tyce efektovnosti jednotlivych trati, onehda jsem si jich par projel a s pvzdechem musim rict, ze u nekterych je udrzovani pri zivote opravdu anachronismus (typicky treba Praha - Rudna).
|
|
|
Trat Praha-Rudna se myslim udrzuje jako havarijni alternativa. Zrovna pred dvema lety byla docela uzitecna.
|
|
|
|
Panove, vy se vsichni predbihate v tom, jak jste uzasne inteligentni, mate analyticke mysleni, IQ Stephena Hawkinse a k tomu uzasnou empatii a socialni uvedomelost. Pritom jste zati dokazali tak maximalne otevrit internetovy prohlizec a napsat par poznamek, ktere jedna druhe vykradaji namet. Chudak D_FENS uz se obori na jakehokoliv cloveka, treba na hajzlbabu budce na nadrazi v Hornim Vyplachu, jen aby jeho stranku nekdo cetl. A vy mu to s radosti bastite, a jeste jste ochotni navzajem si nadavat. Jeho stranka je stejne tak propagada, jako reklama na Ramu. Proste sdruzuje a umoznuje vyjadreni urcite skupine lidi. Ale ze by vas navod na zivot byl lepsi, nez navod od pana Duska? Ani nahodou. Zatimco vy zijete tim, co kde skritizovat, Dusek zije tim ze si dela legraci na potkani z cehokoliv, v tomto pripade z lehokola. Ujistuji vas, ze pan Dusek na lehokole v zivote nejezdil, ale urcite o nem neco slysel nebo cetl v den interview. A tak, misto aby musel vzpominat na nudne a radoby efektni okamihy sve umelecke drahy, predhodil panu redaktorovi prvni vec, ktera ho napadlo. A pan redaktor u to samozrejme zbastil. Pak vznikne clanek o tom jake "tě-péro" je pan Dusek. Pritom to skonil velecteny pan redaktor, ktery naletel jak Brno a D_FENSovi patri cestne uznani pred nastoupenou rotou, protoze to zbastil taky a navic nad zminenym clankem celou hodinu mentalne onanoval, nez sve dusevni sperma vypustil v podobe tohoto clanku. Tak preji i nadale hodne indivuidualniho sexu vsem zucastnenym :-)
|
|
|
Mozna predbihame, mozna nepredbihame.
At to vemu z jakykoliv stranky porad nechapu, co by melo byt legracniho na tvrzeni (zvlast v rozhovoru pro nejaky tisk), ze jezdnim na lehokole a vadi mi na cestach kamiony. I kdyz vemu na vedomi, ze mr. Dusek si o tom pouze neco precetl a vubec tento ansabl nevidel, stale mi to neprijde nijak zabavne. Nejspis postradam vlohy k urcitemu druhu humoru, ale pride mi, ze kdyz ve skupine lidi, kde se povidaji nejake "ftipne" veci v okamziku kdy na me prijde rada oznamim, ze jezdim na lehokole a vadi mi kamiony, tak se kolem me lavina smichu nespusti. Mozna jsem schopny toto tvrzeni pojmout jako vtipne, pokud by byla nedilnou soucasti textu fotografie tohoto pana nekolik hodin po tom, co mu nejaky zapaleny filmovy fanda amptuje vsechny ctyri koncetiny za jeho polistopadove herecke vykony. Tim by cela situace dostala opravdu do trochu uvolnenejsiho ducha.
Ale je to zvlastni - uz v clanku o naprosto katastroficky dementnim filmovem pocinu s nazvem "Cesky sen" se vyrojila spousta nazoru, ktere oznacili vsechny kritiky za tupe nechapavce a vlozili do deje nebo myslenky filmu neco, co tam zcela ocividne nikdy nebylo - napr. ze film byl provokace, sociologicka sonda a podobne kraviny. Zde je nekolik nazoru, ze pan Dusek je v hloubi mysli ffftipny cloveka pokud verejne rekne nejaky nesmysl, tak to vlastne rikal v zertu a vsichni kolem, vcetne redaktora sameho mu to sezrali.
Cekam, kdy se tenhle nazor zacne objevovat i pod clanky kolem politiky. Jako napr: On pan sobotka to zvyseni dani tak nemyslel, on to navrhnul jen tak v zertu a vsichni lidi vcetne vsech poslancu mu to sezrali! To je ale ffftipnej clovek, ze jo? On je vlastne hodnej, ale zli a zatrpkli sou vsichni kolem nej.
Nesmysl.
|
|
Vlaky sou nekolikanasobne drazsi nez silnicni doprava - CD pristavi vagony a v tom okamziku zacne pocitat hodinovou sazbu za vsechny vagony po dobu nakladani, ukonci predanim nakladu a stejne tak pri vykladani. Preprava po zeleznici se vyplati pouze v okamziku, kdy muzu rychle nalozit celej vlak a supito ho vypravit na druhej konec zeme.
Z tech novinaru si D-Fensi delas prdel, ale ono to skutecne presne tak, jak jsi popsal funguje. V mensi mire to funguje taky obracene - kdyz je okurkovka, tak sefredaktor obvolava menecry nekterych soustaaar a loudi na nic nejaky rozhovory a podobny kraviny - spolecne s fotkou to zaplacne klidne celou A4. Mj. se v novinach (a obvzlast tech rozsirenych) dejou daleko vetsi zverstva, takze cokoliv co je v novinach (zvlast co se tyce testu a srovnani cehokoliv) je treba brat s VELKOU rezervou.
|
|
Duška nemám rád jako herce a už vůbec jako moderátora.
Kamiony však také nemám rád. Nejde však o smrad. Jde o mnohem prozaičtější věci.
Kamiony v kombinaci s nekonečnou rekonstrukcí a optimalizací Prahy a přilehlého okolí jsou pro mě noční můrou. Kdykoliv se uzavře nějaká silnice z důvodu oprav, několik dalších tahů je zcela ucpáno tisíci kamionů.
Řeknu to takhle - do práce to mám autem deset minut a sockou třičtvrtě hodiny se třemi přestupy. Dokud jsem měl auto, používal jsem ho. Ovšem dost často se stávala výše uvedená skutečnost - totiž totální zácpa v níž převažovaly kamiony vůči ostatním autům v poměru 80:20.
DFENS mluví o naší ekonomice, ovšem více než polovinu kamionů na silnicích netvoří kamiony českého původu, nýbrž kamiony původu cizího, a to z několika důvodů. Jednak je to přes srdce Evropy asi nejkratší, druhak i nejlevnější. Poplatky, vybrané z tohoto druhu dopravy jsou směšné a zdaleka nepokryjí náklady na opravy silnic, jež jsou patnáctitunovými kamiony rozježděné. Když se k tomu přidá i určité procento prasat, kteří si říkají řidiči, tak je potřeba se zamyslet, zda přeci jenom s tou kamionovou dopravou něco neudělat. Například mi nikdo nevysvětlí, jak je možné, že mě na silnici předjíždí kamion, přestože mám na tachometru devadesát a on má na prdeli cedulku s osmdesátkou. Proč se na mě ze zatáčky vyřítily dva kamiony (jeden v protisměru), které se honily (ten v protisměru se snažil předjet toho druhého, který se nechtěl nechat) --- nebýt odstavného pruhu, byl by ze mě mastný flek.
A spoustu dalších věcí. Například jeden člověk jel na výstavu počítačové techniky do Paříže. Vybavení mu měl přivézt kamion. Kamion přijel až poslední den výstavy, takže chlápek tam seděl celou dobu v prázdném stánku. Když si stěžoval, přišli v té dopravní společnosti na to, že ten řidič najel cestou do Paříže o několik (hodně) stovek kilometrů navíc. Proč? Aby ušetřil za dálniční poplatky? Kvůli přírodě? Pravdou je, že čím dál častěji lze vidět kamiony na malých okreskách.
Nemám nic proti kamionům, pokud jich na jednom úseku silnice není několik stovek, pokud je pravidelně nepotkávám na úzké silničce a pokud je neřídí hovada. Což znamená, že v poslední době mám proti kamionům pořád něco.
|
|
|
jo za to bych je umlatil. Kamion na okreskach je neco hrozneho. Na to proste musej tak ze reknou at jedes kudy jedes budes platit. Protoze kdyz rozmrdaj okresky tak ty se budou opravovat pomaleji nez dalnice (tedy pokud vubec).
Mimochodem tohle mi pripomina vecny boj o okruh okolo prahy. Lide ve vesnicich okolo prahy se bourej ze tam nechtej dalnici. Jenze oni budou mit tu dalnici postavenou s ohledem na to ze tam nekdo bydli a na nejake hygienicke limity a ne jako kamarad kterej bydli primo u magistraly.
|
|
|
Skoro som sa umlatil, ze hygienicke predpisy...:)))))))
To su len take zvasty, nez sa to zacne stavat, pretoze:
1. Neda sa to dodrzat
2. Ani sa to dodrzat nikto nesnazi.
Kusok od nas prave dostavali dialnicu, ked sa isla stavat, museli to trikrat odlozit koli odporu miestnych. Po troch rokoch sa spisala peticia proti vystavbe, v reakcii na to bolo vydane povolenie, ze sa moze postavit len vtedy, ak sa postavi bariera splnujuca limity, aj to merali, atd,, bla bla...
No tak to postavili a hadaj, stoji tam nejaka bariera? ani tuk.
|
|
|
Jenom takové maličké doplněníčko: Kdyby byly silnice rozježděné patnáctitunovými kamiony. Jenže na silnicích se pohybují 24 - 29 tunové kamiony, které ovšem vezou náklad + 2-3 tuny, potom teprve tuning vozovky stojí za to.
|
|
|
Já bych jen ke komentáři o kamionech připojil, že mně osobně naopak vadí ten jejich "smrad". Když D-Fens srovnával spotřebu ppaliva a potažmo emise kamionu a multiply přepočtené na jednotku nákladu, měl pochopitelně pravdu. Zapomněl však, že naprosto stejná relace je mezi kamionem a vlakem, kde se rozdíl zvětšuje ve prospěch vlaku úměrně s poštem vagonů připojených na jednu lokomotivu. To zaprvé.
A zadruhé:
Ačkoli se nepovažuji za ekologického extrémistu, jsem pro okamžitý zákaz dieselových motorů nevybavených protiprachovým filtrem na TZL a radikálním zpřísněním provozování všech ostatních vznětových motorů. To vše bez ohledu na případné zdražení převáženého zboží nebo okamžitý krach spedičních firem. Důvodem je složení emisí produkovaných dieselovým motorem:
1) Ve srovnání s motorem zážehovým mají vznětové motory vyšší kompresní poměr a tudíž vyšší spalovací teplotu, která se pak nepříznivě projevuje v emisích tzv. termických NOx, jejichž vznik na rozdíl od promptních či palivových je přímo ovlivněn spalovací teplotou.
2) Na rozdíl od motoru zážehového, který dnes pracuje s řízeným stechiometrickým poměrem palivo/vzduch a je vybaven trojcestným katalyzátorem, dieselový motor pracuje s výrazným přebytkem vzduchu a trojcestným katalyzátorem logicky vybaven být nemůže. Přebytek vzduchu je dalším faktorem podporujícím vznik NOx.
3) NOx se přímo podílejí na fotochemických reakcích vedoucích k extrémně nebezpečné látce zvané zkráceně PAN (peroxoacetylnitrát), jež zase figuruje v řetězci radikálových reakcí vedoucích ke vzniku přízemního O3 neboli ozonu. Ozon, jak známo, je látka všeobecně toxická, mutagenní, teratogenní a karcinogenní. Znečištění těmito látkami stojí za smogem tzv. Los Angeleského typu.
4) Tuhé znečišťující látky (TZL) produkované dieselovými motory jsou reprezetnovány převážně kondenzovanými polycyklickými aromáty, které jsou toxické samy o sobě a řada z nich je rovněž karcinogenní, mutagenní a teratogenní, navíc se jedná o látky výrazně lipofilního charakteru výborně procházející hematoencefalickou i placentální bariérou. Mezi nimi je třeba jmenovat běžné: koronen, fenanthren, anthracen, benzopyren... Tyto látky jsou navíc vynikajícími adsorbenty, na jejichž povrchu ulpívají těžké kovy Pb, Zn, Cd, Hg které katalyzují další chemické reakce a je zbytečné dodávat, že jde opět převážně o transformace maligní.
Na závěr chci jen dodat, že dle údajů WHO do roku 2015 každý čtvrtý občan EU onemocní či zemře na rakovinu a do roku 2030 zřejmě každý druhý. Prohlašuji, že nejsem členem žádného ekologického sdružení a nezúčastňuji se žádných protestních akcí. Povaha mého povolání (analytický chemik pracující v oblasti ochrany ovzduší) mi však dává právo se co nejostřeji ohradit proti obhajobě kamionové dopravy, kterou zde prezentuje pan D-Fens a jiní.
|
|
|
Velmi s Vámi souhlasím. Stačí mi pohled na mou manželku - astmatičku, která dostane záchvat vždy, když kolem projede čoudící mazuťák.
Ke kamionům mám svůj názor. Jsem zastáncem minimálního státu, ale v této oblasti vidím zřetené pole pro státní regulaci - především tranzitu - ve prospěch vlakové dopravy. Zkuste si přijet kamionem do Švýcarska. Vezete se na vlaku, než řeknete švec. Když na tom můžou vydělávat tam, proč ne my. Protože jsme blbý vlezdoprdelkové EU a místo výdělku bude prodělek za rozsekané silnice.
|
|
|
Díky, za takový věcný a přesný komentář.
|
|
jen Multiply jezdi, pokud vim, spise na CNG a ne na LPG.
|
|
Mily D-Fensi,
nejak tedy nevim, ale skoro se mi zda, ze jsi slapnul vedle.
Proti kamionove doprave mam dve zakladni poznamky:
1. Nevim, jak rozvoji nasi ekonomiky pomuze tranzitni doprava z poloviny Evropy. Snad leda ze by nekdo ty prachy, co ozrali turecti kamionaci zaplati bulharskym devkam na E55 nekdo zdanil.
2. Kamiony jsou levnejsi nez vlak? No jiste, na kamiony se totiz vsichni pekne skladame. Rozesrane silnice od pretizenych blbecku totiz nezaplati ty kamiony (ktere mnohdy ani v Cechach nenatankuji PHM), ale my vsichni, co si musime obcas koupit benzin a co musime obcas zaplatit dane. Taky by se mi libilo takhle podnikat, kdybych si zisk nechaval cely a polovinu nakladu nechal stat rozpocitat na vsechny.
|
|
|
Kamiony v Cechach PHM vetsinou natankuji, kdyz tudy jedou. Nikde jinde v EU neni levnejsi nafta (jeste mozna v Lucembursku vyjde nastejno) a dovoz z neclenskych zemi v nadrzich je omezen a zatizen velkym clem.
|
|
|
Naprosty souhlas. Kdyby nase pripokakinkana vlada omezila tranzit napr. brutalnima poplatkama, nebo povinnosti pouzit nase "flexibilni" drahy a kamiony by nasi vydojenou republicku jaxi zacaly objizdet, vubec nic by se nestalo. Spis naopak. Ale to by nekdo v Bruselu mohl zvednout oboci a udelat bububu. Takze si zvykejme...bude to jeste horsi...
|
|
|
Já nevím o čem tady všichni tlacháte?
Dávno pradávno před vstupem do EU, komunysti ústy pana Ransdorfa varovali, že s naší republikou je v koncepci EU počítáno jako s tranzitní zemí a jedním velkým překladištěm.
Přesto jste pravděpodobně všichni řekli EU ano. Tak co divíte?
Ne že bych byl příznivcem komunystů...to teda ne, ale na tohle si pamatuju.
|
|
|
Dovolil bych si zaspekulovat, ze co se tyce navstevniku zrovna tohoto serveru, do te EUrny vhodila sve "NE" vetsina ...
|
|
|
V podstatě bych řekl, že máte pravděpodobně pravdu.
Nic méně pravdou zůstává, že to jde od 5 k elipse, a může za to většina z nás. Nebo ne?
|
|
|
Spis mam obcas pocit (kdyz koukam na hospodareni statu), ze to jde od 0 k -5.
|
|
|
Drobný doplněk k urnám: Domnívám se, že NE vhodila skutečná většina a dodnes mi ty výsledky vrtají hlavou.
|
|
|
Taky me to uz napadlo, ale neverim, ze by si neco takoveho eurohujeri opravdu dovolili ... ja si to vysvetluji tak, ze moje (a tvoje) optika je zkreslena tim mezi jakymi lidmi se nejcasteji pohybujeme a diskutujeme s nimi o takovych zhovadilostech jo je napriklad EU ;-)
Takovi eurohujeri musi nejspis mit pocit, ze podle jejich okoli by muselo referendum dopadnout na 100% se 100% ucasti a ze se ten vysledek museli nejaci skudci pokusit necestne zvratit, ale nakonec se to te proamerikánskej svoloči apod. nepodarilo ;-)
|
|
|
Ony tu pred vstupem do EU kamiony nejezdily? No, asi jsem spadl z Mesice.
|
|
|
Tak nevím. Nejsem ani na jedné straně, ale domnívám se, že koleje všude nejsou a tak se kamionům úplně vyhnout nelze. Poslední větě z Vašeho příspěvku nerozumím. Jak je to s těmi náklady a dělením se o ně? A zisk si přece nechá každý podnikatel, protože kvůli tomu se to dělá. Víme?
|
|
|
Opravdu jste to nepochopil.
Kamion rozjebe silnici a shrabne zisk za prevezeni zbozi. Rozjebanou silnici zaplati stat z poplatku autodopravcu pouze CASTECNE. Tedy naklady kamionove prepravy jsou realne vyssi nez to, co dopravci plati.
|
|
|
A ty silene dotace do cerne socialisticke diry zvane Ceske drahy, ty nejdou z kapsy nas vsech?
|
|
|
Dotace Ceskym draham jdou toliko a vyhradne na osobni prepravu.
|
|
|
To není tak úplně pravda i když do silnic se pravděpodobně opravdu naleje řádově více. Stát ČD pomáhá například odpouštěním nedoplatků, zárukami za úvěry, dokonce snad i přímým litím peněz do některých staveb.
Opravdu by mě zajímalo, jak by to bylo s cenami a použitelností silnice vs. železnice v normálním, dotacemi nedeformovaném, prostředí, kde by navíc silniční doprava opravdu dodržovala platné zákony...
|
|
|
Tak, tak . A navic do tech silnic se prece taky nalejva nejen pro nakladni, ale i pro osobni dopravu ;-)
|
|
|
Nojo, ale nemichate dohromady CD a SZDC?
|
|
|
Ano, míchám omlouvám se za blbou formulaci. Nicméně zadotuje-li stát SŽDC, nemusí tato pokrýt své náklady z tržeb od dopravců a tím stát vlastně dotuje i ty dopravce, takže princip zůstává, byť s přidáním jednoho mezistupně.
Jak jsem psal - zrušit ty dotace úplně a pak by se ukázalo, kolik co vlastně stojí a co je a co není konkurenceschopné.
|
|
|
Souhlas, tranzitni kamionovou prepravu je treba vykorenit. Po vstupu nasi zeme do EU, jsme se diky jejimu smesnemu zpoplatneni stali hlavni tranzitni zemi a po silnicich a dalnicich se uz neda jezdit. Opravdu mam nekdy chut vytahnout brokovnici a toho hajzla, ktery me malem vytlacil do skarpy, zastrelit.
|
|
Bylo by opravdu chvályhodné najít jiný způsob dopravy, ale...
Já naopak myslím, že současný stav je nejen nechvályhodný, ale přímo zločinný. A neúnosný a musí se s ním stejně (a radši dřív než později) něco dělat. A je teda úlet ho obhajovat rádobyvtipnými bláboly o překládání řek a vystřelování prakem. Kdyby kamiónová přeprava měla platit všechny náklady, které jsou s ní spojeny, pak by se ukázalo, že to není až tak ideální logistický výkon. Dovedu si ovšem představit tím vyvolané zvýšení maloobchodních cen. Nedělám si iluze, že by se mohly snížit daně... už jen z principu ale i objektivně: škody na silniční infrastruktuře se dnes z velké části neodstraňují. Takže dávné investice do silnic a mostů vlastně slouží jako zdroj financování jiných libůstek. Po nás potopa.
Možná by se taky najednou ukázalo, že se dnes podstatná část silniční přepravy děje zbytečně a jen proto, že je to tak levné, že nemá cenu ani přemýšlet, jestli někam něco poslat nebo jo. Kdyby to aspoň těm úchylákům dělalo dobře a ono ani to ne.
Ale vlaky mají ještě problém, o kterém se v článku nepíše. Krádeže a dokonce přepady nákladních vlaků za jízdy.
|
|
|
Šlo by postupovat diferencovaně - kamion, který začíná, nebo končí v ČR by byl např. úplně bez poplatků a kamion, který nám nic neveze, by dostal takové poplatky za průjezd republikou, že by raději ani nezkusil.
|
|
|
Ale to tady všechno bylo!!
Dokument se nazýval POVOLENÍ K MEZINÁRODNÍ PŘEPRAVĚ ZBOŽÍ.
Povolení bylo rozděleno do několika skupin, z níhž nejvíce platili tak zvaní třetizemní přepravci.
Pro dokreslení: V případě, že vezl například maďarský přepravce zboží z Německa do Ruska, zaplatil za tranzit přes ČR 15 000 Kč.
No ale to je všechno už v prdeli dávno pryč, co máme henkaj tu úniju, jezdí tady ty špiny zadarmo.
|
|
Pan Dušek patří k těm lidem, kteří mají svůj specifický druh humoru (prokázal několikrát např. při předávání jakýchsi cen v TV). Tento humor moc nemusím. Zřejmě ze strany D-FENSE došlo k nepochopení tohoto humoru.
Dobrdan
|
|
|
Přesně tak. Dušek je velmi zajímavý člověk, někdy příjemně a někdy méně příjemně ulítlý. Zcela jistě si dělal kozy, prostě hodil rukavici. Podobně nesmyslný a nadsazený výrok jako: "Pondělí bych zrušil".
Autor umí pěkně rozebrat cokoli, moc dobře se to čte, ale tady si vzal na komára kulomet.
|
|
|
Pane D-FENSI! Velmi rád čtu Vaše postřehy a s určitou závistí se obdivuji Vaší schopnosti analyzovat problém ze všech stran. Velký obdiv u mne vzbudil Váš seriál o Zmrdech & spol. a čerpal jsem z něho sílu v nedávném období, kdy mi dal do rukou pojmový aparát pro situaci, ve které jsem byl. Již s menším obdivem však čtu některé Vaše úvahy z jiných oblastí našeho života. Jednoznačně máte dar analyzovat, což je velké plus, ale, promiňte, máte občas velmi subjektivní optiku. V tomto článku jste v hodnocení názorů p. Duška (o kterých se zde zmínil někdo zhora jako o svérázném humoru, s čímž bezvýhradně souhlasím) několikrát použil i jeho hodnocení herecké. Použil jste subjektivní smyčku - je to blbý herec (na takový názor máte právo), ergo jeho názor o kamionech je rovněž blbý (a na takovou implikaci právo nemáte, i kdyby ten jeho názor na kamiony byl blbý také). Neobhajuji pana Duška (jako herce ho mám rád právě pro jeho styl humoru), neobhajuji jeho názor na kamiony (zřejmě je opravdu blbý - ovšem za predpokladu, že ho pan Dušek myslel vážně. Vzhledem k situaci, za jaké byl vysloven a kým byl vysloven, je ho třeba chápat spíš jako polopovedný žert), prostě jenom protestuji proti Vašemu způsobu argumentace, která se mi jeví jako velmi subjektivní. Nicméně, zatím moje sympatie k Vašim analýzám neklesli pod 50 %. S pozdravem.
|
|
tak tady musím souhlasit s oponenty: mám kamionů dost, obvzláštní prasata jsou řekové, poláci a maďaři, jejich vzájemné předjíždění je pro mě noční můra, přiznám se že tak fantastickej řidič, abych ustál nečekané vybočení ve 130 km/h nejsem. Jinak jsem pro zavedení vah na silnicích a za kg navíc jedno euro, a hned je pokladna státu plná a kolejí méně.
Budete se divit, ale tempo výroby podle mých informací cepkem stoupá, doufám že to ČNB zbrklým zásahem zchladí že.
Efektivita železnic je kapitola sama pro sebe, bože jak já mám rád HO a jak mě ČD v reláu s...rou, ach jo.
|
|
|
také by se dala snížit max váha nákladu, jako je to např. v Dánsku, jenže to by se také muselo vážit a pokutovat, jenže kterej policajt by vylez z teplíčka služebny! jsme dobrej Kocourkov, v západních státech jsou váhy naprosto běžná věc a taky si tam nikdo nedovolí jet s přetíženým kamionem neb se mu to setsakra nevyplatí, jenom u nás je to leta letoucí výnosný!
|
|
|
Je vidět, že o kamionové dopravě tady všichni vědí KULOVÝ! Na každém hraničním přechodu pro kamiony je váha, a kdo má přes, toho nepustí. Pokud na výjezdu zjistí, že jel kamion přeložený, dostane pokutu, že se z toho posere. Proto si to nikdo nedovolí. Problém bude možná vnitrostátní doprava, protože přenosný váhy policie nemá. Na druhou stranu, když vidím, jak se u nás silnice "spravují", nesmíme se potom divit, že to tu vypadá jak to vypadá, a není to vina kamionů. Stačí když jednou zaprší a zmrzne...
|
|
|
Omyl, od vlezu do unije se uz nepouziva ( aspon v Mikulove teda ne)
|
|
|
Ale pouziva. Prave konkretne v tom Mikulove.
|
|
|
nejsem si jistá jestli se ta váha používá, jestli skutečně je každý kamion, který vjíždí do republiky nucen jet přes váhu, nevím, kde by se potom vzali přetížené kamiony v republice, překládat za hranicemi se asi nevyplatí.
|
|
tak tohle upozorneni taky nesnasim... a osobaky za to zrejme nemuzou. jet v takovych kolejich je chutovka a uplne nejlepsi je, kdyz prsi a v tech kolejich jsou dva vesele potucky. to je pak jizda o usta...
|
|
1. D-fens je zjevně od fochu, a tak správně konstatuje, že v době moderní výroby je přesnost a spolehlivost dodávek ne výhodou, ale nutností. V automobilovém průmyslu si zpoždění dodávky můžete dovolit tak asi jednou. Jak by to asi chodilo na železnici? Nebo za pomocí vzducholodí, oslů, otroků či říčních člunů? ... to všechno jsou varianty ke kamionům.
2. asi by se co nejdříve měl pro kamiony zavést poplatek odvislý od skutečně projetého počtu km (jako např. v Rakousku)
3. Snaha o stále méně emisí je chvályhodná, ale EURO5 nejspíš nevyřeší problém CO2, který při hoření bude vznikat vždy
|
|
|
1. uvazim-li jak funguji CD, tak je to alternativa vice nez smesna ...
2. NEBLBNI! pak ti radsi projedou centrem mesta, nez po objezdu aby usetrili 2km ... a kdyz das vsude zakazy pro nakladaky, tak ti zkolabuje lokalni ekonomika ... to musi byt reseno nejak inteligentneji.
3. muzes:
- jezdit na vodik, vznika voda
- jezdit na uran/plutonium
- prestat dychat aby nevznikalo CO2
... to neni problem dopravy, ale toho, ze se sere na lesy, ktere z CO2 delaji zpatky O2
|
|
Pokud argumentuješ 10x menší spotřebou na jeden kilogram materiálu ve prospěch kamionů, je třeba ještě zohlednit opotřebování silnic. Kolik má takový naložený kamion 23 tun ? Kolik má taková škoda 1500 Kg? Pokud ano tak si troufám tvrdit, že kamion opotřebuje naše silnice 15x více(a že kilák silnice, dálnice atd. stojí kurva pěkně peněz). Takže to s tou dopravou není tak růžové.
PS: Ještě jsem neviděl kamion (i náklaďák), který by dodržoval rychlost co má v kroužku !! K čemu jsou pak tachografy... Až budou nepřetěžovaný kamiony řídit normální, ohleduplní a nepřetěžovaný řidiči pak to bude lepší. Zatím jsou kamiony na silnicích je pro zlost. Obávám se, že bouračka s kamionem by byla pro mě v osobáku téměř vždy fatální.
|
|
|
naložený kamion má víc, jenom náklad váží cca 23 tun
|
|
|
Ono je to mozna jeste o ctyri rady horsi - podle testu AASHO zatezuje jediny prejezd kamionu o napravove hmotnosti 10 t vozovku ekvivalentem 164 000 prejezdu osobnich vozidel o napravove hmotnosti 0,5 t.
|
|
|
Technická k silnicím - silnice jsou dimenzované na určité zatížení na jednu nápravu. Tzn. můžete postavit silnici pro jízdní kola (pár cm asfaltu a pod ním píseček) a pro tanky (dlažební kostky na kamení). Kdyby provozovatelé kamiónů vozidla nepřetěžovali, resp. kdyby policie laskavě celkovou maximální hmotnost kontrolovala a překročení trestala, škody na silnicích by klesly na úroveň okolních zemí. Taky by se zabránilo komickým dopravním nehodám na Barrandově nebo v Dubí, kde kamióny s uvařenými brzdami nebo vyfoukaným vzduchem jezdí v zatáčkách rovně.
Pak se po silnici pohybuje řada vozidel, které se pohybují po silnicích na základě podivných výjimek. Třeba naprosto všechny kloubové trolejbusy Škoda 14Tr v Českých Budějovicích, které devastují všechny cesty, kudy jezdí a ještě se tomu říká ekologická doprava.
|
|
|
Kloubak je 15Tr, nejakou dobu jsem se podilel na jeho konstruovani, cim Ti nici silnici ?
|
|
Nevidim duvod financovat z prostredku danovych poplatniku tranzit ohromneho mnozstvi zbozi odnekud z Balkanu do Polska, zapadni Evropy apod. Me reseni: v Breclavi nakladove nadrazi, zajedte si pane ridici pekne tam, dalsi zastavka Decin.
|
|
1. Dusek ma velmi specificky smysl pro humor a sklony k mystifikaci. Tzn. ze vetu "kamiony bych zrusil" nelze brat uplne doslova.
2. Zopakujme si fakta:
a) Kamiony na nasich silnicich JSOU problem.
b) Spousta kamionu jezdi pretizenych nebo spatne nalozenych. Silnice jsou projektovane tak, aby je SPRAVNE nalozeny kamion nenicil, co je nici jsou vyse zmineni kreteni (i kdyz zase za to treba nemuze ridic, ale ti co mu to ve fabrikach nakladaji).
c) CR slouzi jako tranzitni prostor. Z kamionu co projedou E55 je (muj odhad) 50% z Polska, 40% z CR, 10% z Rakouska.
d) Doprava po zeleznici je vyhodnejsi z hlediska zivotniho prostredi i bezpecnosti provozu (nervni ridici za 80kmh jedoucim kamionem jsou schopni predjizdet uplne vsude...a pak to odsere skodarna v protismeru...).
e) Cast nakladu lze prepravovat po zeleznici, cast ne (napr. ovoce).
3. Ted jak z toho ven. Zrusit kamiony je nerealne, takze je treba dopravu kamiony znevyhodnit a nabidnout alternativu - dopravu po zeleznici. To uz realne je. Pokusim se nastinit mozna reseni:
a) Nainstalovat vahy na silnicich a opravdu tezce pokutovat spatne nalozene kamiony (vyse zminene 1 euro za kg nadvahy je docela dobra cena).
b) Zrusit dalnicni znamky pro kamiony a misto toho je nahradit poplatkem za uziti ceskych silnic obecne. My prece chceme, aby kamiony jely po dalnici, kde se daji snadno predjet! Misto toho je ale dalnicnimi znamkami nutime jezdit po okreskach.
c) Je pro nas vyhodny prujezd nejen polskych kamionu pres nase uzemi? Jsem presvedcen ze ne, tak proc je poradne nezdanit (viz. bod b) )? Bud nam prinesou vic penez, nebo budou jezdit jinudy. Obe varianty jsou lepsi nez soucasna realita.
d) Uziti vlaku pro dopravu z CB do Tabora je opravdu nesmyslne (nez se kamion nalozi, tak uz by byl z Tabora zpatky). Smysl ale ma pouziti vlaku pro tranzit pres celou CR (napr. Dolni Dvoriste - Ostrava) u kamionu se zbozim nepodlehajicim rychle zkaze. Pri poradnem zdaneni (viz. bod b) ) by pro nakladaky bylo vyhodne nechat se prevezt vlakem (cimz by jim odpadnul poplatek za silnice).
e) Samozrejmosti je dusledna kontrola technickeho stavu kaimonu a nkladaku (nabizi se kombinace s bodem a) ). Za vetsinou z nich musim prepnout vetrani na vnitrni okruh, jinak bych se otravil....
4. A v cem je problem? V politicich.....? A/nebo v policii? Myslim, ze aspon v bodech a) a e) by se angazovat jiste mohla.
|
|
|
ad 2b) nase silnice, bohuzel, nejsou projektovane ani pro spravne nalozene kamiony - i ty je nici dost podstatnym zpusobem.
jinak si myslim, ze pokud bychom nejak hodne zneprijemnili zivot "cizim" kamionum na nasich silnicich, tak by to pak zbytek evropske unie podobne zneprijemnil nasim kamionum na jejich silnicich... reseni zrejme neni jednoduche.
|
|
|
Silnice mohou být projektovány i pro přetížené kamiony a klidně i tanky, ale co je to platný, když to všechno skončí na partě vohnoutů opírající se o lopaty a nějaké technologické postupy oprav silnic jsou jim u.....víte kde. To potom můžeme opravovat cesty pořád.
|
|
To není jen o ničení silnic.
Kamióny mají přímý a zásadní vliv na:
- vysokou nehodovost,
- zácpy = obrovské ekonomické ztráty ostatních.
Je to jednoznačné a už to bylo řečeno - kamiónová doprava je výhodná proto, že skutečné náklady, které při jejím použití vznikají, kryjeme my všichni.
|
|
Jakkoli muze byt herec Dusek levicovy umelecky poblouznenec, ma tady pravdu. Kamoiny=zlo a je treba je zrusit! Problem je v tom, ze si tu kazdy mysli, ze zeleznice jako system=ceske drahy. i v tom USA, baste kamionu, ktery je mnohdy bran jako jeden z symbolu americkeho podnikani je NADPOLOVICNI vetsina nakladu vozena po soukromych a tedy i vydelecnych zeleznicich. to jen socialisticka EU se svymi subvencemi, omezenimi a kvotami a HLAVNE zamestnaneckou politikou nici konkurenceschopnost drah. kdyby se tyto reformovaly, skutecne by byla zeleznice efektivnejsi a bylo by mozno prikrocit k uplnemu zakazu provozu kamionu a povolit jen dopravu z nejblizsiho nadrazi k cili. s dnesnimi ridicimi systemy uz podobne veci mozne jsou, to ze nejsou v praxi je vec jina.
<BR>takze odpurci EU v cele s dfensem si serou do vlastniho hnizda. kamion je dilo EU, vedlejsi produkt jeji byrokracie.<BR>podivejme se na cas rozkvetu zeleznic, na prumyslovou revoluci. byla snad doba nejak zaostala? nikoli! prepravovalo se zeleznici a prumysl vzkvetal. a to uz nakladni vozy existovaly. ale to take existoval pravy kapitalismus.<BR>dfens, bojovnik proti zmrdum ted pouziva zmrdske, ba primo kravatacke vyrazy jako "flexibilita", "stihle vyrobni procesy", "vazany kapital" a jine bludy zlocinnych ekonomu!
|
|
|
Nehodlam polemizovat o "levicove poblouznenosti" pane Duska, jen bych chtel upozornit na to, ze problemem evropslych zelenic neni ani tak socialismus, EU a buhvi jaci dalsi jirkovi demoni zla, jako spis historicky vyvoj. Jirkuv exkurz do prepravy predminuleho stoleti, kdy objem byl minimalni, prepravni vzdalenosti nijak zvlastni, nejcastejsi komoditou bylo uhli/ruda/drevo a jednotlive systemy nebyly zacaste propojeny ani kolejove, je spise usmevny.
|
|
|
- vozit zboží z Prahy do Kolína vlakem je komlikovaná blbost
- vozit zboží z Madridu do Prahy kamionem je ZHOVADILOST
Dovedete představit jak do tepelné elektrárny naváží kamiony dnem i nocí uhlí?
|
|
|
|
zeleznice byly od pocatku propojeny zcela v sit. nebylo izolovanych drah.
|
|
Ten prak... kde si na to prisel? Ja sme byl malem pod stolem... jinak dorbre .. ale ten prak jezis ten prak! ;-)))
<br>
<br>
Grovik
die with smile
http://gph.wz.cz
|
|
take kamiony nesnasim. domnivam se, ze dalkova nakladni doprava ma probihat zasadne po zeleznici, nakladni auta (ne kamiony) maji zajistovat rozvoz zbozi do vzdalenosti max. 100 km.
drive vedla ke kazde vetsi fabrice zeleznice a distribuci zbozi zajistovaly velkoobchody, zpravidla take se zeleznicni pripojkou. dnes bohuzel rostou vsude mozne podivne krabice na vyrobu veci potrebnych, nepotrebnych, nebo vylozene zbytecnych, a jedine spojeni k nim je silnice. distribuci svych vyrobku si spousta firem zajistuje z jednoho nebo nekolika malo mist. stejne druhy zbozi, pouze od jinych vyrobcu, se prevazi pres celou republiku nebo celou Evropu. Po dalnici se vozi i uhli, samozrejme take tam i zpet; nakupovat v miste se dnes nenosi, obdobne jako brnenske stavebni firmy stavi v praze a prazske v brne. vazeni kamionu se kona asi jen vyjimecne nebo vubec ne, natoz aby k nemu dochazelo na ruznych mistech. technicky stav projizdejicich kamionu se nekontroluje (v rakousku to napriklad delaji, dopravci z toho maji docela vitr a samozrejme se tomu snazi vyhnout jak se da). k tomu pricteme vecny (zbytecny) spech a snahu prodat jiz dnes to, co se vyrobi az zitra (co me to, sakra, pripomina?). ve vysledku zde mame ohromnou zaplavu kamionu prevazejici zbozi tam a zpatky, smrdici, hlucici a nicici silnice, s nevyspalymi ridici jezdicimi jako hovada.
bohuzel lze ocekavat, ze v okamziku, kdy by se nasi papalasi odhodlali ucinne kamionovou dopravu omezit, ihned by jsme se dockali ruznych kamionovych blokad do dopravcu, kteri nas oblazuji nekolika sty kamionu rocne na jeden takovyto rodinny podnik :-#
doufejme, ze kdyz nepomuze zdravy rozum, tak dojde co nejdrive k vyreseni tohoto problemu ropnou krizi :-)
|
|
Nevim, jestli tahle diskuze jeste zije. Tak me napada ze kamionova doprava v Evrope funguje take jako Hladova zed. Mraky lidi vykonavaji praci, ktera se da vykonat jednoduseji. Je mi celkem jasny, ze brambory z Horni Dolni nepovezu do kolonialu na Zizkove vlakem, ale kdyz jsem chytil ve Francii na stopa kamion, kterej vez cisternu barvy z jizniho Spanelska do Polska, pricemz ridic byl Nemec, prislo mi to trochu divny.
|
|
Ja bych zeleznici nezatracoval. V USA, kde pro ni nejsou zadne zmrdi dotace, existuje husta silnicni sit atd.., se po zeleznici prepravi 40% nakladu (v EU asi 20%). Takze tak neekonomicky to zase neni. Na dobrou cestu ses dostal porovnani nakladu na kg nakladu (oficialne se pouziva jednotka kiloWatthodina na tunokilometr), vez ze vlak ma asi pulku toho co kamion...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Co povídal pan Dušek
|