Komentáře ke článku: Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (ze dne 27.03.2011, autor článku: Smrtihlav)
Přidat nový komentář
|
Já se teda jako vomlouvám, že sem napsal, že mý auto je uvnitř kožený...a že je mi jedno, kolik auto stojí za rok a tak si žádnou kalkulaci nevedu. Jo a taky že do servícu nejezdím, protože mi to jako protislužbu dodává jeden, kterýmu zase já servisuju motorku...
8o)
|
|
|
moc to dramatuzuješ
1) málo kdo má možnost srovnání s etalony motoru, podpozku , apod na trhu
2) vata v podobě např. reprosoustav je potřeba, aby věty nebyly holý.
3) viz ad1 + další etalony bez zkušenosti...
4) se svým soukormým autem mám najeto asi 20 tkm, staré auto čitelné, stejně půl prdele vím kde má limity. Vím že je přísně neutrální motokára, ale už mě vypekl jeden z 20 smyků, tento na mokru dveřmi napřed 50 ° mimo osu jízdy , přetáčivostí 2x jsem se zakýval na obě strany v 60kmh u Jičína.
mj. na mokru jsem testnul dodržet max nařízenou r\ychlost v zatáččce. :-DDD
|
|
Pokud by se mel kazdej ridit podle preferenci Smrtihlava, tak sem uz zadny test nikdy nikdo nenapise. Ne, dekuji - ja si radeji pretu i o aute, ktere ma napr. velky kufr ...
|
|
Tak už víme, jaké recenze chce Smrtihlav. Ano, jsme v Únii a je třeba vše hezky sjednotit. Pořádek musí být!
Ne! Díky! Nechci! Líbí se mi rozmanitost a je na každém jak to napíše. A zrovna mě teda není u prdele informace o tom co se dá nacpat do kufra, jak vypadá palubka, zda lze regulovat podsvícení, jak jsou potáhnuty sesle atd. atd.
A zrovna na D-Fensu nechci číst jakékoliv články psané dle jakéhosi mustru.
|
|
|
Aha...takže když se zde objeví "test", který řeší auto pohledem blondýny s tím, že dotyčný do toho montoval audio s výsledkem "šlo to dobře" a že do Chorvatska to dojede, je to bezva a nemělo by to být bráno jako ztráta času?
|
|
|
No, už se tu objevily i debilnější články a u takovejhle debilit bejvá dobrá diskuze. A vždycky tu je bod 6.
|
|
|
Rozhodně si raději přečtu autotest z pohledu blondýny (+ ty zmiňované diskuze), než uplakaný článek, kde se borec nemůže vyrovnat s kopačkama od své staré.
Rozmanitost u testů vítám. Pochopitelně, že přesně technický článek, držící se striktně jakéhosi mustru bude přehlednější, ale od toho tady ten web asi není. Navíc to technicky přesně napíše málokdo. Ne každý má tu možnost porovnat svůj vůz s několika dalšími, navíc v limitních situacích. Už vidím, jak mi kolega půjčuje svého naleštěného passata, abych opruboval, kolik vydrží v zatáčkách.
Raději si přečtu článek psaný volnou formou s nadsázkou i sarkazmy, než formulář od statistického úřadu.
|
|
|
pokud jsem smrtihlava pochopil správně, tak psal, že nechce čísla a data z reklamních letáků, ale spíš uživatelské zkušenosti.
|
|
|
V tom případě považuji za uživatelskou zkušenost informaci, že do kufru objemu 400l narvu třeba kočárek. Anebo do kufru o objemu 400l ho nenarvu, protože tam jsou debilně umístěny podběhy. Jenomže to bude přínosné zase jen pro někoho. Někomu jinému stačí informace, že kufr je střední, ale může za důležité považovat výkon motoru změřený na brzdě, průběh točivého momentu, zrychlení v praxi atd. Dalšímu třeba postačí info, že narvané auto do Chorvatska to utáhlo i s klimou a nahoru do Alp to jelo v pohodě stopade. Poukazuji na to (možná v předchozích příspěvcích neomaleně, tak se omlouvám), že každý máme jiné chutě a priority a mustr neexistuje. Proto po reklamních žvástech autosalónů, přesně technických recenzích na webu, hloupých VW výlevech ještě hloupějších podplacených recenzentů v automagazínech, velice rád otevřu D-Fense a přečtu si nezávislou recenzi i s přínosnou diskuzí.
|
|
|
Jéžiš, kupte si volvo f kombajnu a takovýdel prkotiny nebudete řešit. :p
|
|
|
|
Myslím,že spolu v podstatě souhlasíme. Můj názor byl ten, že Smrtihlavův "požadavek" na obsah recenzí vzešel ze zaměření tohoto webu spíše na techniku než na kočárky a že zde je oceňována spíše technická vyspělost strojů než doplňky, kvůli který žádné auto líp nejede.
A i v technické recenzi najde každý místo pro uživatelské postřehy, kde platí to Tvé "každý máme jiné chutě". Já třeba od auta nepožaduju ani klimu ani okna felektrice, nevadí mi lakovaný plech v interiéru, ale mám radši lehký, účelně a efektivně zkonstruovaný stroj, čímž se pro mě stává zajímavým. Někdo jiný zase bude v klidu jezdit Formulí HTP, jen když ji bude mít fplný palbě.
|
|
proč tedy Smrtihlav čte ty recenze, které nejsou "odborně" na výši? Motto webu je také - pokud vás to....tak to nečtěte :-) Mě třeba nevadí, že študák popíše své auto svím způsobem. Baví mě názorová směsice a suchá technická data si umím najít na webu. Když jsem se dostal až sem, zvládnu taky googlit :-)
Nicméně, třeba tento článek může někomu napomoci - jako šablona může být i funkční, byť já bych jej nepoužil.
|
|
Se divim, že Smrtihlav nezmínil absenci fotek ve většině recenzí.
|
|
Ja se Smrtihlavem souhlasim. Mne je vcelku fuk jak ma auto velky kufr, zato mi zajimaji jine informace, napr. rychlost odezvy na plyn, zrychleni papirove vs. skutecne, jak se auto chova v zatackach, jestli se hrbi a odskakuje nebo zda se snadno uvede do rizeneho smyku a jak se takovy smyk da zvladnout.
|
|
|
Nevím, ale kufr je pro některé důležitý (pro mě) a pro někoho ne. Takže proč ho nerozebrat jako cokoliv jiného?
|
|
|
Ano, kufr je pro nekoho dulezity, ale je to katalogovy udaj, ktery vam rekne kazdy prodejce ihned pote co dany vuz prohlasi za nejlepsi ve sve tride. Ale to ze se v zatacce zkrouti jako banan nebo ze elektronicky plyn ma prodlevu 2 sec. se uz nedozvite.
|
|
|
Katalogový údaj je "zavazadlový prostor: 400 litrů", ale to ti neřekne nic o jeho praktický využitelnosti - např. oktávka (jedničková) nemá po sklopení zadních sedaček rovnou plochu, ale schod, pokud tam nemáš za příplatek takovou desku na podlaze kufru. Nebo oceníš informaci, co všechno s tím majitel odvez, např. dvoumetrovou lednici nebo nábytek z IKEI.
|
|
som chodil na tento server, lebo som si myslel že to je miesto kde si ľudia nenechajú srať na hlavu a poslúchať hlúpe rady ostatných.. a teraz mi tu bude niekto diktovať ako mám písať recenziu aby sa to páčilo jemu..
|
|
|
Vždyť nikdo nikomu nic nediktuje, tak zůstaň v klidu. Pro mne je poselství článku asi takové:
"Tento web není pro každého, tak pište testy tak, aby byly zajímavý i pro lidi, co mají nějaké zkušenosti a ne jako ve Světu Motorů, kde je píšou pro neznalé blbce."
Smrtihlav to napsal vcelku objektivně a já bych byl taky rád, aby byly testy takové, jak to napsal on. Rozhodně nemám pocit, že by rozdílel "hlúpe rady".
|
|
|
Z clanku souhlasim s tim, co by bylo dobre psat, druhou pulku ale mohl vynechat. Z toho co nepsat bych si vetsinu veci precetl taky rad
- jak velky je zavazadlovy prostor, zejmena s ohledem na rozmery (700litru muzu uskladnit i v dlouhe stocene hadici, to mi houby rekne, jestli se tam vejde krabice 50x30x15 a pripadne kolik takovych - a to pro me osobne znamena, na jak dlouho si s takovym autem muzu vyrazit, nez budu nucen doplnit zasoby)
- vybava vozu souvisi s komfortem (nejen) jizdy - pokud vezmu edici holobyt a budu si stezovat ze na dlouhych cestach jsem se citil nepohodlne a pro rodinu to neni, tak jde o neco jineho, nez kdyz se tak budu citit i f_plny_palbe
- pristrojova vybava a jak dobre se ctou budiky je pro me taky docela dulezity ukazatel, prece je koukanim na budiky asi v nasich podminkach stravim vic casu nez s motorem vytocenym do maximalnich otacek pokud budu lit olej do motoru casteji nez na ne koukat tak je sakra neco v neporadku...
navic bych docela uvital par (i malych) fotek, abych si umel predstavit o cem autor pise kdyz to ctu. Jasne ze se da neco vygooglit, ale dam prednost tomu mit dily skladacky pohromade pred pristupem "najdi si cast na googlu, motorizace je ve firemnim katalogu a jestli se to sere se dozvis na webu Franty Vopicky, ktery na to ma dilnu ...". Kdyz uz ctu recenzi, tak mam radeji vse pohromade. (To se mi to keca, kdyz recenze vetsinou nepisu...)
|
|
|
Som v kľude, okrem "srať na hlavu" som nepoužil žiadne invektívy..
Čo je na tom objektívne keď cituje cudzie testy a hovorí že mu je to u prdele?
Napr. to, že ho nezaujíma batožinový priestor zas nezaujíma mňa, sú na trhu kombíky, MPV, ľudia majú decká, kočíky, chodia na dovolenku, im sa také info zídu. A je to rovnako katalógový údaj ako objem motora, výkon, krútiaci moment, čiže podľa mňa to k recenzii patrí..
Samozrejme by boli niektorí radšej keby sú informácie trochu širšieho charakteru (aj ja) ale predsa len sa tu väčšina recenzentov neživí auto testami, takže tam vždy bude niečo chýbať a tým pádom sa tu bude udržovať určitá miera amaterizmu.
Čiže Ty s týmto článkom plne súhlasíš a odteraz nebudeš písať že máš kožené sedačky, lebo je mu to u prdele?
Nehovorím, že tieto jeho rady sú hlúpe, iba že tento server je pre mňa útočiskom, kde sa im môžem vyhnúť.. Len vyjadrujem svoj nesúhlas s niektorými bodmi Smrtihlavovho článku (ako napr. ten batožinový priestor. samozrejme informácia, v ktorom aute je tiež môj motor, je šikovná).
|
|
|
Beru to tak, že kožený sedačky jsou podružný bod a test kvůli nim není lepší, protože je to jen doplněk asi jako hliníkový kola. Já to věděl už předtím, jen jsem to zmínil, ale někdo koženému vnitřku věnoval odstavec, což je zbytečný.
Velikost kufru udaná číslem je informace k ničemu. Pokud píšu o tom, kolik se do auta vejde věcí, použiju spíš praktický příklad než katalogovou hodnotu...to stejný je s hodnotou objemu/výkonu/krouťáku - číslo je na prd. Průběh a pocit z motoru je jiný u litrových motorů, který se lišej třeba počtem válců - čtyřválec je utrápenej, tříválec tahá a působí silnějším dojmem i když má třeba o 10kW míň ve špičce...apod. TO jsou údaje, který by se měly v testu-podle-Smrtihlava objevit. čísla neřeknou nic a lze se podle nich orientovat pouze rámcově.
Beru to tak, že Smrtihlav píše, co by rád v testech viděl...a třeba popsané amatérsky. Pokud tam mimo toho bude ještě něco, bude to jako bonus...
|
|
|
v nějakých testech malých dodávek (už si nepamatuju kde) bylo uváděno kolik se tam vejde bas, a to nikoli hudebních nástrojů, ale beden na pivo (což je výrazně praktičtější jednotka než litry). jelikož si umím představit i dospělý kontrabas (a několikrát jsem se účasnil přepravy ve vozidle kde se tento kus dřeva současně nalézal), tak mi informace že se do auta nacpe a kolik sedadel bylo nutno sklopit či demontovat napoví hodně (dlouhá felicie se zadními sedadly sklopenými a pravým předním sedadlem nadoraz vepředu, prastarý kadet kombi bez sklápění, pětičlenná posádka a se značným diskomfortem pro cestujícího vzadu na kraji...
jako víceotec dále uvítám hodnotu, která nebývá v žádném katalogu, a to šířka vzadu mezi područkami (které vypovídá o tom kolik a jakých autosedaček se tam nacpe). zajímavá je informace, jaké nejdelší lyže se vejdou do kufru coby tělesová úhlopříčka. kolik se do kufru vejde horských kol s 24inčovými ráfky a jestli bylo nutno demontovat i zadní kola.
|
|
|
Řekl bych že to nebereš zrovna ze správnýho úhlu. Kožený čalounění je především prvkem ovlivňujícím životnost a údržbu sedaček. Že to někdo považuje při koupi za doplněk svědčí, že nedomýšlí věci do důsledků.
|
|
S první částí lze vcelku souhlasit, absence některých technický dat mi taky trochu vadí. Ale ta druhá část článku mě trochu "nadzvedla", pokud by to tedy pan Smrtihlav chtěl dotáhnout do konce, doporučoval bych systém dotazníku a zaškrtávacích políček, všechny testy by tak byli krásně unijně jednotné.
... bod 6 by to u mne jistil :-(
Proč ale nejsou zmíněny často absentující fotografie, např. ?
|
|
Nekompromisně za pět, sorry, no mercy.
Na návod, jak mají lidi myslet a co psát, na to Vám zvysoka kálím.
Co se líbí Vám se nemusí zamlouvat ostatním a naopak. Někdo hledá zábavné a nekonvenční počtení a druhý holá fakta a analýzy. Ponechte laskavě možnost výběru všem kolemjdoucím, prokážete jim tak nesmírnou úctu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test
|