Nové fígle pro WorkHome Racing
Jak již tušíte, dnešní pokračování minisérie započaté zde (http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009072607)
půjde víc do hloubky, poňáč se zde vyskytují dozajista i znalci, ba neváhal
bych použít výrazu „superznalci“ s těžkými mračny zkušeností. Nejen pro
ně jsem se ovšem rozhodl opotřebovat klávesnici svého obstarožního pé cé
– věřím, že i běžný plebs chtivě skočí po informacích vedoucích k většímu
požitku z pařby.
Krátký úvod do problematiky
O hře samotné jste se již dozvěděli vše podstatné v minulé části, takže
ji nehodlám protentokrát rozpitvávat, obzvláště ne v situaci, kdy mi nějak
blbne mezerník. Zmínil jsem se taktéž o její podobnosti s Richard Burns
Rally, nad níž ovšem vítězí počasím měnícím se dle ročního období. Víte,
kam mířím, že? Ano. Včerejší počasí odkrylo ve vší rachitické nahotě adhezní
nepřipravenost mého soutěžního vehiklu. Zatím žádná katastrofa, ovšem dá
se vyvozovat, že bude hůř – a to dokonce dřív, než takové „hůř“ obvykle
bývá. Jako zasloužilý pařmen si věřím, že zvládnu přepryžovat ještě do
velkého entrée bílých sraček, ale stejně jsem se jako mnoho z vás popídil
po internetu po radách a finesách skvělých a všemoudrých všeznalců, jejichž
rady bych následně vydával za své a byl za největšího frajera na okrese.
A co myslíte, našel jsem?
Našel.
To bych ani nebyl já.
Megaexpert
Megaexpert je pohádková postava. Nikdo ho nikdy neviděl, všichni o
něm slyšeli a řídí se jeho radami. Když máte štěstí, dopátráte se někoho,
kdo s Ním nějakým nedefinovaným způsobem komunikuje a předává ona moudra
světu. Já na takové jedno „médium“ natrefil na Aktuálně.cz. Pán se jmenuje
Radek Pecák a je SPOLUPRACOVNÍKEM REDAKCE.
Převrátil mi naruby celý můj bezvýznamný život.
Axiom o přezouvání pneumatik – V1.0
Stará a nyní již zastaralá pravda dí, že zimní gumy nasadíme tehdy,
je-li sedm dní po sobě teplota ve dne nižší sedmi stupňů Celsia.
Nyní vám prokážu, jaká je to pitomost a že není od věci ukamenovat
každého, kdo vám podobnou pičovinu bude tvrdit.
Proti výše zmíněnému stojí totiž slovo Megaexperta, definované do podoby
axiomu V2.0 final.
Axiom o přezouvání pneumatik – V2.0
Všichni ti, kdož nepřezuli na zimní ve chvíli, kdy bylo dva dny a dvě
noci +1 až +5 °C, jsou blbí, protože měli přezout už dávno.
Pan Pecák se s Megaexpertem bavil asi dlouho a důkladně. Jeho Zvěstování
(http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=650112)
says doom hned na začátku. Letos je všechno jinak, následujte svého pána.
Na začátku své čtenářstvo zasvětí do problematiky, ale ne zas moc. První
část končí optimistickým zvoláním, že motoristická zima je zde a co s tím
máme dělat. Dále nás naučí pár fíglů, jako že třeba pneumatika není tak
docela jako guma na mazání, že v létě to má tvrdší než v zimě a že to tak
má být. Pak tvrdí, že letos už nebude dvacet stupňů, čímž mě fakticky zklamal,
chtěl jsem se opalovat. Následuje masáž několika dobře mířenými čísly týkajícími
se brzdné dráhy Auta obecného. No já nevím, ale shodit auto z Macochy,
zaflekuju na místě a bude jedno, je-li léto nebo zima – no ne? Ovšem dodává,
že „experti jsou zajedno“, takže nemám moc velký manévrovací prostor na
výmluvy a přezout musím předevčírem. Nejpozději.
Hosana, slyšeli jste slovo boží.
Kdyby mi v tuto pohnutou chvíli zbývalo krapet energie na přemýšlení,
zkusil bych si představit, za jak dlouho promrzne silnice natolik, aby
se na ní tvořila sněhová či ledová krusta. Proč asi první sníh tak rychle
sleze? Jaký vliv na brždění mají elektroničtí pomocníci jako ABS, ESP a
tak? Mám se radovat ve chvíli, kdy sešlápnu pedál brzdy s kopce dolů, mám-li
57 metrů před sebou ostrou pravou zatáčku, protože to v pohodě stíhám,
kdežto na letních bych se zabořil přesně jedenáct metrů do toho baráku
co tam stojí?
Fazit
Pecákův cheat považuju osobně za záležitost čistě na hovno. Řeknu proč.
Tak prvně – používá jen ta fakta, co se mu hodí a na ostatní faktory
kaká.
Zadruhé: snaží se v hráčské obci vzbudit (mylný) pocit, že zimníma
gumama se všechno v dobré obrátí. Kdo ho poslechne, bude v rejži. U mě
má smůlu, protože já nebrzdím a jezdím futrama napřed.
Rozhodl jsem se jezdit i nadále podle svého, protože mi to tak sedí.
Mám za sebou i pár game overů z doby, kdy jsem se řídil ještě takovými
vyčtenými moudry a ne citem.
Tedy na úplný závěr pár dobře míněných rad hodnýho strejdy hombreuxe:
- letní gumy si pořiďte s takovým dezénem, abyste mohli překlenout
toto přechodové mezidobí bezbolestně. Nejste vypatlaní tuzeři, vyberte
si pneumatiky podle testů či zkušeností majitelů, internet je toho plný.
- zimní mějte na extra discích, nebudete mít prostoje při pit stopu.
- teplotní rozdíl mezi osluněnou plochou a stínem je těžko uvěřitelných
15 stupňů – výhra pro rovinkáře, achtung při vjezdu mezi stromy!
- zkoušejte si na bezpečném místě, co udělá auto, které se „urve“.
Každé je na tom jinak. Jednou jsem to srovnal až o protijedoucího Favorita,
ale i to je cenná zkušenost.
- nízké otáčky, nejezdit na jedničku (a už vůbec ne s kopce).
- máte ABS? Tak naplno brzdit. Nemáte? Lehká noha, přerušovaně. Nezapomenout
na včasné korekce volantem, máte přece kurva force feedback, ne? Aha, oktávka…
tak to sorry.
- ve volných chvílích rozklepněte keramické sele a za pár pětek si
zajeďte na školu „smyku“ (bezpečné jízdy). Výborná zábavička a navíc se
to bude hodit. Dostanete krásný glejt. Od té doby, co jsem tím prošel ve
Vysokém Mýtě, jsem neťukl.
Nejlíp uděláte, když se vyserete na experty a na mě samozřejmě taky.
Mně to neva, protože já vím, že máte v hlavách mozky a ne nasráno a sami
víte, co a jak. Kdo je už na zimních, OK. Kdo ne, jeho salám. Naučte se
jedinou věc: PŘEDVÍDAT. A všechny tyhle slabomyslný článečky budou rázem
zbytečný.
14. 10. 2009 hombreux