Komentáře ke článku: Kuriózní pokuta z Rakouska (ze dne 25.01.2015, autor článku: Annele)
Přidat nový komentář
|
Proti tomu se ale da odvolat, ne? Da se lhat, zes vozila celej den Turky a chtela jim udelat radost...ne? Popr. staleho zakaznika, ktery vyslovne vyzadoval neformalni obleceni...
|
|
Ordnung muss sein!
Ja jsem s tim zcela souhlasim, priste to bude galabija a casem bude vsude samej tureckej drozkar bez discipliny... Jeste to tak aplikovat do Ceska, nejen do taxi ale i na hrad kdyz davaj medajli...
|
|
"Vídeňský provozní řád taxi, nájemných vozů a vozů pro hosty" jsem nestudoval a ani to nehodlám udělat, nicméně předpokládám, že jeho znalost je základem (mimo další, samozřejmě) pro kvalifikaci řidiče taxislužby ve Vídni. Pokud s jeho obsahem máte problém, najděte si jiné povolání. Jiná věc by byla, pokud by udělená pokuta nebyla v souladu s "provozním řádem", o to tu ale asi nejde, že?
|
|
|
Souhlas. Policajt v pyzamu, lekar v monterkach, nebo letuska ve svarecskym munduru proste jsou zcela mimo misu.
Pravidla jsou dana.
Ale ted se na mne asi sesype fura lidi s tim, ze proste omezovanim svobody taxikaru jdeme cestou do pekel. No, Rakusaci holt nemaji pochopeni pro anarchii. Nikdy ji nemeli a proto jsme se osamostatnili.
|
|
|
Policajta tam nepleťte, te má uniformu proto, že je to feudál -- sorry, chtěl jsem říct "stojí nad plebsem a platí pro něj jiné zákony".
Proč by ale letuška nemohla nosit svářečský mundůr či lékař montérky, pokud to vyhovuje jejich zákazníkům a/nebo šéfovi firmy, pro kterou pracují? :-O
|
|
|
V tomto případě ovšem očividně nevyhovuje...
Nevím sice, v jakém přesně právním vztahu je město Wien k tam působícím taxikářům, ale zřejmě má vůči nim jakésik pravomoce...
|
|
|
ani lekare bych do toho nemontoval. lekar by mel (ve vetsine pripadu) dbat vice na cistotu svou a sveho pracovniho prosteredi a k tomuto ucelu se vice hodi jeho bily plast, nez monterky. dale bila barva odrazi lepe svetlo a to rovnomerne v cele siri viditelneho spektra, takze nedochazi ke zkresleni pri vizulani diagnostice, takze ciste z praktickeho hlediska do odevni anarchie lekare prosim neplette.
z pohledu ancap pojeti prava jinak plne souhlasim, kazdy, kdo nezastava funkci vyzadujici jednoznacnou vizualni identifikaci (letusky sem rozhodne nepatri), at si nosi co chce.
|
|
|
letuška nemůže nosit svářečský mundůr v okažiku, kdy jí to řekne zaměstnavatel. V tom okamžiku má dvě možnosti - převlíknout se do požadovaného oděvu nebo jít makat jinam, kde může chodit ve svářečském. Pokud jí šéf řekne, že monterajzny jsou neprůchozí, ona přesto vyrazí obsluhovat pasažéry v modrákách, bagánech a s ochraným štítem na ksichtě a šéf jí za to strhne prachy nebo ji vyrazí, tak může akorát tak držet hubu.
|
|
|
Správně.
Jenže... Ten taxikář jaksi nepracoval pro město, že?
A o tom se tu bavíme.
|
|
|
V tom pripade by asi mel autor do clanku vmezerit i ostatni realie pripadu. Napriklad si dokazu predstavit (nevim jak to je ve skutecnosti, uvadim to jako priklad), ze taxi ve Vidni spada pod instituci, ktera tam zajistuje hromadnou dopravu. A tato instituce narizuje ridicum mestskych tramvaji, autobusu, ponorek, lanovek a vsech ostatnich riks, ktere provozuje, nosit nejakou uniformu. Pokud pod to spada i taxi, pak to samoze plati i pro taxikare, podobne jako v tech leteckych spolecnostech, kde maji vyjimku ze nemusi nosit uniformy jen kancelarske krysy, ktere nejsou ve styku s verejnosti a mechanici v hangarech...
|
|
|
Obvykle je vhodný oděv dán společenskými konvencemi, příp. pracovně právním vztahem mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Pokud někdo není ochotný se vhodně oblékat, tak nebude vítán, pozván, zaměstnán atd.
Vám tedy nepřijde úchylné, že je ze zákona nařízeno, jak se máte oblékat? Nebylo by vhodné zákonem upravit další detaily občanského života, třeba v kolik hodin máte vstávat a kdy jít spát? Víte kolik by se ušetřilo elektrické energie, kdyby bylo nařízeno, že všichni musí vstávat s rozedněním?
|
|
|
Pokud je pravidlo stanovené tak, že se vztahuje jen na skupinu, jejímž členem se člověk stává dobrovolně, tak je to v pořádku. Pokud se mu to nelíbí, tak nemusí taxikařit.
|
|
|
Hmm. To ovšem oterívá nové možnosti.
Komunistickéstrkání nepohodlných do kotelen tak bylo vlastně f pořádku, protože "Pokud je pravidlo stanovené tak, že se vztahuje jen na skupinu, jejímž členem se člověk stává dobrovolně, tak je to v pořádku"... A pokud se taková pravidla čistě náhodou týkají všech skupin vyjma "sedí topič u piána, preluduje potají", halt se nedá nic dělat, však si mohl vybrat.
Jaký to skvělý, nový svět!
|
|
|
Hele, já chápu, že pro anarchisty je dress code strašný fuj a že se můžeme bavit o tom, zda má či nemá město právo udělovat licence na taxislužbu, ale pokud si zadavatel nějaké služby stanoví podmínky pro její dodavatele, tak je to imho naprosto v pořádku, stejně jako jejich vymáhání.
Pokud si obchoďák objedná security firmu a vymíní si, že její zaměstnanci budou do práce muset nosit oblek, tak je jen v pořádkum, že když uviděj sekuriťáka ve službě v kraťasech a mikině, tak že mu to daj sežrat.
|
|
|
Tady se nebavíme o dress code.
Tady se bavíme o tom, zda má město právo strkat rypák do vztahu firma-zákazník a diktovat firmě, jak se má na svém vlasnictví.
Abyste měl pravdu, inkriminované město by muselo být vlastníkem taxíku (automobilu), platit benzin, platit inkriminovaného řidiče a vybírat veškeré zisky.
Potom by mělo právo mu diktovat, jak se má oblékat.
Jestliže však inkriminovaný taxikář jezdil na svůj živnostňák ve svém autě a na své náklady a obchodní riziko (či totéž ve vztahu ke svému zaměstnavateli), město nemá absolutněnžádné právo mu diktovat, jak se má oblékat.
Chápete tento drobný rozdíl?
|
|
|
Mesto tu pravdepodobne vystupuje ako spravca pozemnych komunikacii a "organizator" mestskej vybavenosti.
Tento problem nieje o tom ci ma mesto kecat do oblecenia, ale o tom ci ma mesto kecat do koncesii na prevadzku osobnej prepravy.
|
|
|
Město do toho samozřejmě kecat nemá, bohužel to v každém větším městě dělá, protože mu to zákon umožňuje a ouřada nevynechá jedinou příležitost, jak si zaprudit. Ono to sice nemá na kvalitu taxislužby vůbec žádný pozitivní vliv, ale ouřada se cítí důležitě a někteří spoluobčané jsou rádi, jak se o ně město hezky stará. Nic co by vybočovalo z koncepce chůvičkovského státu. Je to k nasrání, ale takových věcí je spousta.
|
|
|
V rámci toho debilního systému, kdy město může kecat i do výše jízdného, ale na druhé straně zase pomocí licencí brání vstupu do odvětví na svém území*, není vnucování dress code pod pohrůžkou pokut nic tak překvapivého
Perversní je ten systém, kdy právo povolit či provozovat taxislužbu a stanovovat podmínky (ibovolné) náleží městu. Pokud se smíříš s touto premisou, tak diktát barvy a označení aut, jakož i jejich velikosti a dress code řidiče z toho už tak nějak logicky vyplývají. Město jen říká firmě, jak se má chovat na jeho vlastnictví :-/
___
* Což trochu nabourává to „na své obchodní risiko“
|
|
|
Regulace taxislužby jako součást perversního systému regulovat každého, kdo se zabývá obsluhováním většího množství poddaných Jeho Veličenstva.
Přesně.
Ještě že bylo možné delegovat leccos na třetí osobu, jinak by si stařičký mocnář pracky upodpisoval.
|
|
No a co? Jen mne to utvrzuje v mém zvyku, že téhle kreténské zemi se vyhýbám i pro tranzitní jízdy, pokud to jen trochu jde. Už cca od druhé půlky 90. let a nemíním na tom nadále nic měnit. Děkuji za připomenutí.
|
|
Občas jezdíme do Rakouska na vodu, vlastními vozy.
A já jako fanda Komety mívám šálu v autě, případně triko Komety na sobě.
A pokutu jsem za to ještě nedostal.
Ale je pravda, že nejsu ve smluvním vztahu s městem Vídeň, ohledně poskytování taxislužeb.
U nás, například (v Brně) mají řidiči MHD taky nějaký dress code. Pravda, od městapa za jeho porušení pokutu nedostanou, ale zaměstnavatel by jim to spočítal.
|
|
|
MHD a treba i Posta berou uniformu jako levnejsi variantu, protoze jinak by museli prispivat na "pracovni odev".
|
|
...byla pokuta udělena naprosto správně, protože zaměstnanec nedodržel pokyny zaměstnavatele. Přesto je to celý špatně, protože abyste mohli vozit lidi potřebujete uzavřít smlouvu s pupíkem na radnici.
|
|
|
což ale s tématem článku nemá nic společného.
|
|
|
Já nevím, ale když zaměstnanec nedodrží pokyny zaměstnavatele, tak se situace řeší pracovně-právní cestou. Nebo by bylo v pořádku, že když přijdu pozdě do práce nebo neodevzdám práci v termínu, přijde fízl a napaří mi pokutu?
To asi ne, že?
|
|
|
To máte prašť jako uhoď. Zaměstnavatel si určuje jak Vás penalizuje za porušení ňákýho předpisu, ne?
|
|
|
Samozrejme. Treba ja mam ve smlouve ze kdyz zaspim tak me prijde vzbudit URNA a odvezou me tam s medvedem. ;)
|
|
Ono je celkem jedno, co přesně říká provozní řád, formulace o přiměřeném oblečení se dá vyložit všelijak.
Pokud zaměstnavateli a zákazníkům vyhovuje, co má na sobě, potom do toho policii coby státnímu orgánu nic není.
Moje gynekoložka ordinuje zásadně v běžném oblečení, moje dermatoložka v běžném světlém oblečení. Obě mají pacientů tolik, že žádné nové nepřijímají. Kdyby je chtěl nějaký státní orgán pokutovat, byla bych proti tomu stejně jako proti pokutě za fotbalovou mikinu u taxikáře.
Vadí mi, že existuje možnost pokutovat za kdejakou prkotinu. Teď to byla turecká fotbalová mikina, příště to může být mikina s logem fotbalového klubu, který zrovna porazil oblíbený fotbalový klub frustrovaného policajta, a potom taxikáře pokutují třeba za to, že není oholený. Proč? Protože polda rád dává pokuty nebo jeho bratr vlastní taky taxislužbu a on chce otravovat konkurenci.
Slyšela jsem, že mikina nebo vesta u nočních taxikářů je velmi praktické oblečení: pohodlné, neomezuje pohyb a hlavně má kapsy, ve kterých se dá pohodlně schovat zbraň. V noci je to prý ve velkoměstě celkem nebezpečné. Ale o to jsem se nikdy nezajímala, taxislužby nevyužívám a nikdy mě nenapadlo zabývat se tím, co má šofér na sobě.
|
|
|
Lekari nosia bezne oblecenie v odinaciach aj tu a medzi nami, je to pekne fuj. To si naozaj nemozu dovolit kupit nejaku uniformu ktorusi nechaju v praci a netahat svoje mikroby medzi ludi? Inak mate pravdu, to ze co taxikar nosi by malo byt medzi nim a jeho zamestnavatelom. Ked je samostatny, tak je to vyhradne jeho problem. Fizlov do toho absolutne nic nie je.
|
|
Je to správně, jen my to nechápeme. Já s pokutou naprosto souhlasím. U nás ve městě je několik taxislužeb, ceny jsou nízké a já jich využívám coby MHD, takřka denně. Je tu několik taxislužeb, všichni mají formální oblečení (nepropagující jakýkoliv názor), nicméně je tu taková "horší" taxislužba - horší čistě přístupem. Jezdím s jednou taxislužbou často, nicméně když mají hodně zákazníků, vzájemně si vypomáhají. Tudíž se mi stalo, že jsem volal a přijelo taxi nechvalně proslulé taxislužby ve městě. Mladej kluk, asi 27 let. Jel v pohodě, komunikoval na úrovni, všechno v pořádku. Auto měl čisté, nezakouřené. Ale byl holohlavý, na sobě měl bombra a maskáče. Já s tím problém neměl, ale naprosto chápu že v takovém kulturním městě jako je Vídeň by to lidi fakt sralo. Opravdu nepotřebuji, abych se bál kdo zrovna přijede. V Rakousku jsou prostě dál. Jakákoliv názorová věc do taxi nepatří (samozřejmě pokud je diskuse nebo názorová strannost podnícena ze strany klienta, je to o něčem jiném). Anarchie sem nepatří, dělají to pro lidi a né proti nim. :)
|
|
|
A nebylo by spíše přiměřené toto řešit s firmou, jejíž přístup k zákazníku, tj. vám, se vám nelíbí, než vyžadovat, aby někdo nutil firmy se přizpůsobit vašim představám skrze represi?
|
|
|
To většina nepochopí, protože vyrostla v tom, že Stát řeší všechno, takže na něj se obrací, protože přece řeší všechno. K tomu režim vždycky nakonec vede.
|
|
|
Já vím. Jen mne vždy znova překvapí, když takový názor vidím na D-F... A mám takový předsudek/naději, že si dotyčný D-Fensák třeba jen stojí na přívodu kyslíku a když jej popostrčím, rozsvítí se mu.
|
|
|
No tak, ja tady registruju divnejch typku a moc se nepohorsuji. Tak mame nejake frustrovane mesto Viden kde halt je licencni podminkou taxi zivnosti nejaky slusny ohoz, zrejme i kara a jiste i desitky dalsich podminek. Ano chapu ze snem ancapistu je svobodny taxikar v mikine s velkym A, ve voze treba Tata Nano ktery cenu dojedna smluvne na zaklade nabidky a poptavky a odveze je do Pratru kultury a oddechu o 5 ojro levneji. Nicmene svet je zlej a Rakusaci jeste vic a navic cimprlich a tak holt milej Turek co nechce taxikarit v Instanbulu dostal flastr. Predstavte si jezdit v Ankare nejakeho zida taxikem v mikine Maccabi Haifa... Ale zase dostanu zprdung, neb zdejsim idealem je koexistence taxikaru v oblecich a E klasse a mikinaru treba v tureckych Renaultech Flusence z nichz si zakaznik svobodne trzne vybere. Casem dorazi Rumuni v Daciich Logan, Solenza a pak uz jen Moldavanei v Ladach 2107. A neviditelna ruka trhu to rozhodne. Jako v Praglu, kde to tak fungovalo za dob mych studii v minulem stoleti...
|
|
|
No tak, ja tady registruju divnejch typku a moc se nepohorsuji. Tak mame nejake frustrovane mesto Viden kde halt je licencni podminkou taxi zivnosti nejaky slusny ohoz, zrejme i kara a jiste i desitky dalsich podminek. Ano chapu ze snem ancapistu je svobodny taxikar v mikine s velkym A, ve voze treba Tata Nano ktery cenu dojedna smluvne na zaklade nabidky a poptavky a odveze je do Pratru kultury a oddechu o 5 ojro levneji. Nicmene svet je zlej a Rakusaci jeste vic a navic cimprlich a tak holt milej Turek co nechce taxikarit v Instanbulu dostal flastr. Predstavte si jezdit v Ankare nejakeho zida taxikem v mikine Maccabi Haifa... Ale zase dostanu zprdung, neb zdejsim idealem je koexistence taxikaru v oblecich a E klasse a mikinaru treba v tureckych Renaultech Flusence z nichz si zakaznik svobodne trzne vybere. Casem dorazi Rumuni v Daciich Logan, Solenza a pak uz jen Moldavanei v Ladach 2107. A neviditelna ruka trhu to rozhodne. Jako v Praglu, kde to tak fungovalo za dob mych studii v minulem stoleti...
|
|
|
Tak to snad abyste ani nečetl román Skinheadi od Johna Kinga.
|
|
Jasně, souhlasím s převažujícím názorem, Vídeň by si měla vzít příklad z Prahy. Tamní taxikáři kultivovaní svobodným prostředím jsou totiž slavní po celém světě.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Kuriózní pokuta z Rakouska
|