D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: BMW M5 E34
    (ze dne 12.02.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 12.02.2012 22:47:16     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:
    Paráda. Super auto, super recenze, super video :-) Je pěkný, když člověk někde vidí pěkný zachovalý kousek v původním stavu bez zásahu "tunerů". Obdivuji trpělivost - moje cholerická povaha by to nevydržela :-D

    Komentář ze dne: 13.02.2012 10:56:17     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Cena
    Můžu se zeptat na cenu, za kterou bylo auto koupeno?
    Jinak sám mám klasickou E34 a přijde mi, že na sněhu na letišti dělá přesně to, co chci. Pravda výkon 2,5l bude menší a i práce plynem může být teoreticky víc "humpolácká".

     
    Komentář ze dne: 13.02.2012 11:34:39     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Cena
    Vůz byl koupen za cenu lehce po 100k kč s tím, že mělo již zmíněné kosmetické a elektronické vady.

    Co chci dělá auto při malé vrstvě sněhu na silnici, pokud jsem na letišti či podobném "drift placu" kde je led pokrytý sněhem nebo čistý uježděný sních, je to velmi těžko ovladatelné i přes nové zimní pneu.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2012 13:14:39     Reagovat
    Autor: bmp - bmp
    Titulek:Re: Re: Cena
    Svuj podil na tom jiste bude mit i tvrdsi odpruzeni a stabilizatory, protoze cim lepe se auto chova na suchem asfaltu, tim hur je na tom na snehu a naopak.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2012 10:45:01     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Re: Cena
    Klasická E34 mi přijde tvrdá dost, ale pravda, nemám to s čím podobným srovnat, tak by to asi mohlo být tím. Bylo by to i logické, že M bude hlavně pro co nejlepší zážitek na suché silnici, kdežto klasika je postavená jako "all weather".

     
    Komentář ze dne: 14.02.2012 15:09:12     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Cena
    Opravdu si myslíte, že Impreza STi N14 nebo Lancer Evo IX se na sněhu chovají mizerně, když jsou vynikající na suchém asfaltu, nebo naopak nefungují na suchém asfaltu, když jsou perfektní na sněhu?

     
    Komentář ze dne: 14.02.2012 18:28:30     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Cena
    Opravte mě, jestli se mýlím, ale obě uvedená vozidla jsou 4x4 ?!

     
    Komentář ze dne: 14.02.2012 10:40:31     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Cena
    Jo, tak za takovou cenu jsem jednu taky moh mit. No když vidim ty zkušenosti, tak jsem asi rád, že jsem za třicet pořídil klasiku, rozstřelenejch nebo doježděnejch jich je plno, tak i ty náhradní díly není problém sehnat za pár korun.

    Komentář ze dne: 13.02.2012 14:42:44     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:SYPAT SI POPEL NA HLAVU JE ZBYTEČNÉ
    Myslím, že si autor sype popel na hlavu zcela zbytečně. Málokdo to přizná, ale neznám JEDINÉHO člověka, který by tuto M5 jako ojetinu koupil a ona fungovala déle než ty 2 měsíce. Konkrétně s první generací mám nepříjemně dost osobních zkušeností, vyměnil jsem na tom krámu prakticky cokoli (a cokoli jsem vyměnil vzápetí zase prdlo, upadlo nebo bylo zkurveno něčím jiným), pak jsem to svěřil na slovo vzatému odborníkovi v domění, že mám levé ruce (byť lanciácké turbomotory, které jsou ale postaveny z oceli a ne ze sraček provozovat docela slušně zvládám). Dopadlo to úplně stejně, pak se z Německa přivezl "nový" motor, který měl něco kolem 82 000 km a ten překvapivě zase kleknul - tohle auto není nic jiného než ztráta času a peněz. Marnost nad marnost. Nakonec jej majitel vymělnil za Fiat Coupé Turbo, nejprve v poměru kus za kus, asi po měsíci přišel nový majitel M5 s tím, že by chtěl doplatit 50 000 Kč, doplaceno bylo, za měsíc poté mi celý zoufalý volal, že se z motoru (již třetího v pořadí) zakouřilo... (zatímco Coupé, které jezdilo rychleji s výjimkou rozjezdů, zato pořád, mu sloužilo další 4 roky, než počal druhé dítě a pak bylo už nepraktické).
    Změřte si, za kolik s tou M5 sáte stovku a jestli to bude pod 7,5 s, tak to chci vidět. ,Chci vidět ujet s tím 1000 km bez servisního výdaje vyššího než alespoň 10 000 Kč. nejbanálnější závada byl, když u Kostelního hlavna upadlo zadní kolo... KDO NEMÁ NA ČEM A ZA ČÍM TOHLE AUTO TAHAT NA VLEKU, AŤ SE MU RADĚJI VYHNE OBLOUKEM!
    Ostatně ani následující M5 s motorem V8 na tom nebyla o moc lépe... Po ujetí cca 3000 km už výkon nebyl 400 koní, ale vyždímali jsme z toho necelých 320 k, stovka (na brzdě, stejně jako první) 6,2 s místo 5 s... a třetí kousek M5 (opět V8) pak vypustil duši a bílý kouř u Kostelního Hlavna... motor dal sbohem... poučení: s M5 nikdy nejezděte kolem Kostelního Hlavna :-)
    Článek, který se jmenoval M jako Mnoho problémů po mne pak musel přepsat servilní kolega, který s autem ujel nějakých 100 km, protože v tom mém textu byly jen sekvence sprostých slov, z nichž "zkurvená sračka" bylo to nejmírnější označení tohoto supervýrobku.
    Když přede mnou tedy řeknete BMW, vidím... bíle...

     
    Komentář ze dne: 13.02.2012 15:13:05     Reagovat
    Autor: Hnusná Opice - Serednaopice
    Titulek:Re: SYPAT SI POPEL NA HLAVU JE ZBYTEČNÉ
    Vidíte to moc černě. Já M5 nikdy neměl (v době, kdy jsem jí fakt chtěl jsem na ní neměl a v době, když už jsem peníze měl to bylo vysloveně zastaralé auto), ale znám člověka, který si jí koupil (v Německu) v roce 2007 a slouží mu dodnes jako auto-koníček a víceméně bez takových katastrofálních závad (samozřejmě, běžný provoz je o dost dražší než když si koupíte oktáfkuftédéíčku).

    Možná je to českým prostředím - když jsem s ním kdysi na toto téma mluvil, říkal mi doslova, že každá M5, co je v ČR na prodej, je "dojebaná mrdka", o jedné dokonce popisoval, že byla ze dvou rozpůlených aut a motor byl ze třetího.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2012 15:37:32     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: SYPAT SI POPEL NA HLAVU JE ZBYTEČNÉ
    Myslím si, že pokud nekoupite nějaky pěkný kus přimo z německa za cenu 8000 eur + tak v tom vždy bude zakopaný pes a nebude to bez problému. Navic závada, která potkala mě, nebyla problém motoru nebo auta, ale člověka, který to "opravil" a poslal dál. Že jsem na to dojel je druhá věc.
    Jinak zastávám názoru, že Mkové motory jsou křehké a ruku na srdce.... Plno majitelů ignoruje teplotu oleje a vytačí to se studeným motorem v domění, že zahřátá voda stačí, následně se špatné zacházení projeví, protože motor je vyhoněný na výkon a jeho komplexnost a náročnost je prostě daň za toto.
    Nechci dělat závěry ale stejně jako znám lidi, kteří maji E39 M5 a nadávaji na ten motor, jako kolega výše, tak znám lidi, kteří ta auta maji několik let. Co 100 000km mění ojnični šrouby, nechavaji motor správně zahřát, měni pravidelně olej a nemohou si jej vynachválit. Je fakt, že ty šrouby nejsou standarni postup u jiných motorů, stejně jako nutnost kontrolovat hadice podtlakoveho řizeni motoru, jejich poškození muže vést až k prasklému pístu, což jsem viděl na vlastní oči.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2012 17:40:25     Reagovat
    Autor: Hnusná Opice - Serednaopice
    Titulek:Re: Re: Re: SYPAT SI POPEL NA HLAVU JE ZBYTEČNÉ
    Aha pardon, já jsem přehlédl ty ceny... tak to je pak asi celkem jasné, že za 100 tisíc to nebude po renovaci. Ten M5kář o kterém jsem mluvil ho koupil za tuším 15k Eur.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2012 18:07:24     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: SYPAT SI POPEL NA HLAVU JE ZBYTEČNÉ
    Víte, třeba vysokovýkonné turbomotory jsou na teplo také velmi specifické, dokonce možná ještě víc. Pokud jeden a ten samý člověk má vleklé a neustále se opakující problémy s 315 koňovým M5 a nemá stejné problémy s cca 280koňovým Fitem 2.0 16v TB, tak je prostě na tom BMW asi něco špatně. Když ty dva motory rozeberete, zjistíte na první pohled co.
    VŠICHNI mají problémy s tím, že to někdo špatně opravil a poslal dál... jenomže poprvé se tento konkrétní motor opravoval z originálních dílů, velmi pečlivě - a vydržel hodně málo. Pak se koupil za téměř 100 000 Kč polomotor z Německa. Kleknul skoro hned, ale naštěstí byl kupován s jistou formou záruky, takže se jel vyměnit. Třetí polomotor vydržel dokonce skoro půl roku, naštěstí, protože o dva týdny později a záruka byla v háji. Takže Němec vrátil prachy a za ty pak byl znovu pečlivě převrtán a opraven první motor, ale tentokrát se použily nikoli originální, ale závodní díly, které byly paradoxně lacinější. Asi to byla dobrá cesta, ale bohužel třikrát rovnaná hlava a dvakrát vrtaný blok řekli dost a novému majiteli se změnily v mostní oblouky... nevěřím, že ty problémy těchto aut jsou jen špatným zacházením, diletantskou opravou nebo tím, že někdo něco ojebal. Napoprvé, napodruhé nebo napotřetí určitě ne, to až podesáté, podvacáté... když už ho to auto vysálo ze všech peněz. Tento konkrétní kus někdy před 10 lety koupil majitel asi za 580 000 Kč a dalšího půl mega do toho zahučelo (GO převodovky, rozskočený diferák, prasklé svody, vrtule rpzřízla chladič jak cirkulárka, urvaný uložení obou ramen obou stran zadní nápravy a já už si nevzpomenu co všechno se na tom za ten skoro rok vysralo, ale prakticky krom sedadel a měkčených plastů všechno), přičemž se k tomu choval jak nejlépe zvládal.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2012 16:07:30     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: SYPAT SI POPEL NA HLAVU JE ZBYTEČNÉ
    už dlouho jsem se nad žádným příspěvkem tak nepobavila jako nad tímhle. Kostelní Hlavno nemá chybu, škoda, že si nemůžu přečíst původní verzi článku M. :-))

    (já vím, že to v reálu taková legrace nebyla, ale mě to pobavilo velmi)

    Komentář ze dne: 14.02.2012 09:11:36     Reagovat
    Autor: KFL - kejefel
    Titulek:smekam
    M5 je moje srdcovka a smekám před trpělivostí a odhodláním. Jsem rád, že fandové a lidi starající se o svoje auta ještě nevymřeli.

    Osobně hrozně prahnu po E39, ovšem sehnat zachovalý kousek, ideálně s novým motorem a vyměněnými ojničními ložisky, to je opravdu oříšek. Navíc takové kusy stojí (logicky) 400+. Ještě budu muset chvíli počkat :).

     
    Komentář ze dne: 14.02.2012 09:45:42     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: smekam
    Netuším, kolik může stát výměna ložišek na S62, jestli si to můžete udělat sám, tak bych řekl, že to nebude brutální částka proti pořizovacím nákladům. Je fakt, že ty E39ky jsou docela loterie a ČR něco slušného sehnat je poměrně utopie.
    Byl jsem se podívat v Praze na jednu E39 za 419 000 Kč, vypadala slušně až na to, že něco klepalo v motoru. Mohla to byt blbost nebo taky ne, tak zájem kupujícího opadl ne mé doporučení.

    Mě osobně zaujala tato:

    suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=cz&id=155563564&pageNumber=3& scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1. modelId=46&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false& makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004- 12-31&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&tabNumber=1

     
    Komentář ze dne: 14.02.2012 13:28:32     Reagovat
    Autor: KFL - kejefel
    Titulek:Re: Re: smekam
    Ta modrá z BMW klubu za 419? Mám pocit, že je to trochu předělaný auto, ale můžu se mýlit.

    Ad motor - výměna ložisek stojí v origo servisu do 24 tisíc, pokud se to dělá spodem a nevyndavá se agregát. Na webu jsou návody pro výměnu svépomocí, ale do tohohle bych se nepustil :).

    Doufám, že někdy příští rok seženu nějakej hezkej kousek, určitě ne v ČR. Jedna ultrazachovalá v CZ byla na prodej v září, svezl jsem se, ale nakonec ještě cuknul kvůli penězům. Když mi chlapík ukazoval faktury za poslední 2 roky na 300 tisíc za údržbu, trochu jsem zaváhal :)). Pravdou je, že nechal vyměnit preventivně prakticky všechno, co šlo (nápravy, spojka, vanos atd.).

     
    Komentář ze dne: 14.02.2012 18:32:13     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: smekam
    Ah, tak se omlouvám, moje chyba.. nebylo to 419 ale 319 a myslel jsem konkrétně tuto: www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/m5/9409391 Jaká je na klubu netuším.... Jsem spíš na E30 foru, kde mám přátelé atd... Bmw klub jde mimo mě.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2012 19:36:36     Reagovat
    Autor: KFL - kejefel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: smekam
    Jo, o té vím. Na tu jsem se chtěl podívat. Jestli něco chrastí v motoru, může to být vanos (a asi dalších tisíc věcí :).

    Komentář ze dne: 14.02.2012 11:02:13     Reagovat
    Autor: Rychlik - Neregistrovaný
    Titulek:kontakt?
    Ahoj, můžeš mi dát na sebe kontakt? Pořídil jsem M5 e34 3.6 a urcite budu rád, když budeme vzájemně sdílet zkušenosti, popřípadě jednou za čas uspořádat menší sraz. Předem dík, Michal.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2012 12:18:38     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: kontakt?
    Ahoj, mohl bych, ale vzhledem k tomu, že čtenáři jsou většinou lidé inteligentní a znalí... raději bych tu nedával nějaky přimý kontakt na sebe ani nic dohledatelného :D Proto bych tě požádal o sdělení tvého nicku, třeba na E30 foru nebo BMW foru, kontaktoval bych tě touto cestou ;-)

     
    Komentář ze dne: 07.04.2014 20:27:42     Reagovat
    Autor: carmaicel Bmw M5 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: kontakt?
    Ahoj chtěl bych tě poprosit o cenou radu ohledně motoru bmw m5 3.6 , kontaktoval by si mě prosím na email carmaicel@seznam.cz dík :-)

    Komentář ze dne: 15.02.2012 02:41:39     Reagovat
    Autor: nemo c - Neregistrovaný
    Titulek:
    řikám furt, že němci motory nikdá neuměli...M5 E34 pomsta za prohru..

     
    Komentář ze dne: 15.02.2012 11:18:16     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re:
    A co M3 E30? Perfektní práce! A nevděčí Gerhard Berger titulu ve F1 právě motorům BMW?
    A dnešní aktuální záležitost: motory do Mini WRC se lstavějí a ladí přímo v Mnochově u BMW... a na asfaltu dávají Mini na prdel Cosworthům s tím rozdílem, že M-Sport od roku 1993 bez přestávky ladí ty Fordy pro MS v rallye, zatímco BMW do toho spadlo vlastně poprvé (E30 ladil také Prodrive, ale včetně motorů).

     
    Komentář ze dne: 15.02.2012 11:36:28     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re:
    Tu je trošku paradox, že motor S14 (E30 M3) je motor S38 zkrácený o 2 válce... Je fakt, že jsem S14 nikdy rozebraný neměl, ale z toho co jsem četl a stejné dily (napínak, ventily a jíné) tomu jenom nasvědčují.
    Proto mi přijde zaražející řikat, že S38 je špatný a S14 dobrý.

     
    Komentář ze dne: 16.02.2012 13:27:24     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re:
    No vidíte, to jsem ani nevěděl... nicméně mazání je jiný a uložení kliky taky jiný (hovořím o 2.5 Evo, standardní 2301 nebo kolik to mělo jsem nikdy rozebranou neviděl). Ta M3 na mne působila mnohem seriózněji. Každopádně možná právě ty 2 válce navíc jsou zásadní, protože kouřový problém toho šestiválce - a to mi asi dáte za pravdu - vždy přicházel od středové dvojice válců.
    Ono vlastně nedokážu říci, kde soudruzi udělali chybu, protože se po rozebrání toho motoru nějak nezdá, že by někde něco bylo viditelně špatně. Pouze pokud porovnáme právě kliku z té M5 s klikou třeba toho Fiatu 2.0 TB 16v, tak na první pohled je zřejmé, že se u Fiatu železem rozhodně nešetřilo... jenomže dost podstatné také je, že zatímco u toho turbomotoru nějaká ta deka navíc u klikového mechanismus nehrají nijak zásadní roli, protože výkon je tu hnán zejména vysokým efektivním tlakem na píst, u toho atmosféráku si konstruktér nemůže dovolit předimenzovat klikový mechanismus, protože by byl těžký = měl velký moment setrvačnosti a výkon by šel prudce dolů (taky to emko štěká, zatímco ten Fiatí turbomotor jde do otáček při nulové zátěži velmi rozvážně). Třeba porovnání ojnic obou motorů je příkladná: zatímco emko má pěkně čisté a hladké ojnice, ty Fiatí vypadají jako čerstvě vyorané brambory, na hranách jsou patrné nezabroušené fuky zápustky a o jejich vyvážení si myslím svý. Jenže realita je taková, že 315k fiatí turbomotor vydrží, zatímco 315k atmosféra z empětky ne.

    Komentář ze dne: 16.02.2012 23:21:14     Reagovat
    Autor: nemo c - Neregistrovaný
    Titulek:
    tak to jsem si ho měl nechat na hlídání...

    Komentář ze dne: 18.02.2012 01:12:37     Reagovat
    Autor: lab rat - lab rat
    Titulek:
    Bohuzel jenom dalsi smutny pribeh potvrzujici ze BMW neumi vyrobit spolehlivy osmivalec.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2012 12:13:21     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re:
    Já píšu o 6ti válci. V8 z E39 M5 asi ale taky nebude nejspolehlivější za to motor z BMW 540i konkrétně M62B44 si myslím, že je jeden z nejpovedenějších a nejspolehlivějších motorů od BMW a jedná se rovněž o V8.

    Komentář ze dne: 29.02.2012 13:29:18     Reagovat
    Autor: maweric - maweric
    Titulek:
    Kdyby měl někdo zájem :)

    http://www.e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=16401

    Komentář ze dne: 19.09.2013 18:54:30     Reagovat
    Autor: pirat - Neregistrovaný
    Titulek:M5 E34
    M5 jsem kupoval v dubnu za 63.Jasne karoserie uz nic moc,od te doby do ted mam najeto sice neco pres 3tis a nemuzu si ji vynachvalit.Jedina porucha co byla je ta ze mi praskl kord v pneumatice.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.