D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Tlachy o brzdách
    (ze dne 08.08.2004, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 08.08.2004 23:42:50     Reagovat
    Autor: anonymous coward - Neregistrovaný
    Titulek:
    moc pekne, ale ten obrazok mi proste nenajede (error 404)...

    Komentář ze dne: 09.08.2004 00:29:22     Reagovat
    Autor: Jan Spurny - Neregistrovaný
    Titulek:chybicky
    bezva clanek, jenom skoda ze se nezobrazuje obrazek..

    ..mimochodem, melo by tam bejt zakony dynamiky a ne kinematiky, ale to je detailicek.. ;)

     
    Komentář ze dne: 09.08.2004 15:27:47     Reagovat
    Autor: Harwey - Neregistrovaný
    Titulek:Re: chybicky
    Mňo kinematika je obor mechaniky, který popisuje pohyb těles, ale nezabývá se příčinami pohybu. Takže jeho použití ve v okeji ;-)

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 22:38:41     Reagovat
    Autor: Pan_Kac - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: chybicky
    mno, neni to spis kinetika? kinematika se tyka spis promitacek a celuloidu (((-; i kdyz to je spis kinematografie. S temi cizimi termity je to obcas problem, snad nepusobim jako prilisny suteren (:

     
    Komentář ze dne: 09.08.2005 17:42:02     Reagovat
    Autor: Danny - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: chybicky
    Dovolim si odpovedet za autora: Pokud jste davali pozor ve skole, pak cokoli, co se zabyvalo pohybem teles, jejich energii, predavanim energie, jejich scitani/odcitani apod., tak se ten kus fyziky nazyval v ucebnici
    KINEMATIKA HMOTNEHO BODU.
    Ruznym stouravcum, rejpalum, vohnoutum apod., bych jeste rad vysvetlil, ze s jistou mirou aproximace se poucky vztahujici se k hmotnemu bodu daji aplikovat i na telesa.

    Komentář ze dne: 09.08.2004 11:10:34     Reagovat
    Autor: Karel - Neregistrovaný
    Titulek:Je fajn , že hájíš
    svoji práci, ale v okamžiku kdy se do brzd začne montovat elektronika (ABS, ASR, a co já vím co dalšího) už to není 100% . Vím od známého jak jeho Oktávie s ABS brzdila bez problémů a pak najednou šlápl na brzdový pedál a jel dál jako by nic. Další brždění bylo normální. Stalo se mu 2x. Pokaždé byl v servisu. 1. návštěva -nic nezjistili, 2. pokus jistil technik přímo z Boleslavi a asi závadu opravil, protože se již neopakovala.

    Komentář ze dne: 09.08.2004 11:52:01     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:brzdy
    Me osobne selhaly brzdy nekolikrat. Nikdy to nebylo v takove situaci, aby se s tim uz nedalo nic delat.

    Poprve to byl unik brzdove kapaliny pres prasatko bubnovych brzd na S105. Porad to trochu brzdilo.

    Podruhe mi na Skode Rapid prasknul hlavni brzdovy valec. Tehdy jsem to ubrzdil prevodovkou a rucni brzdou.

    Potreti se mi zacala v jedne pujcene ojetine varit cestou z kopce brzdova kapalina. Nic moc, dvoutunova lod s automatem, nastesti automat nema jenom "D", ale i polohy "1", "2" a "3".

    A naposledy mi muj Renault ztisil radio, aby mohl pronest nasledujici pamatne souveti: (Goethe mi snad odpusti przneni sveho prusackeho jazyka) "Achtung, Stoerung in einem walten Bremskeise, bitte fahren Sie forsichtig zum nechsten Werkstat". Nakonec jsem zjistil unik brzdove kapaliny pres vadne gumove tesneni pod nadrzkou, ale nez jsem to nasel...
    Jine gumove tesneni jsem nakonec dostal na vrakovisti zadarmo a opravit to slo tradicne za pet minut zcela bez potreby naradi.

    Komentář ze dne: 09.08.2004 12:22:18     Reagovat
    Autor: eiffelxxx - Neregistrovaný
    Titulek:taky se mi stalo...
    Jeden den mi moje stodvacítka brzdila - 18 let, student - a druhý den jsem při vyjíždění z řady zaparkovaných aut šlápl na brzdu a noha mi propadla až na podlahu. Identifikoval jsem závadu jako - aha, utekla mi brzdovka, starej křáp... Ale brzdovka to nebyla, protože v nádržce jí bylo dost. Dojel jsem proto ke kamarádovi - cesta OK. parkoval jsem na Jižním městě a cesta vedla jenom po dálnici. Celou cestu jsem jel jako připodělanej, ale díky tomu vím, že dojet se dá i totálně bez brzdy. Nakonec se vyměnil posilovač - něco v něm prý prasklo a tekla brzdovka za membránu - nevím. Nějak brutálně jsem nikdy nebrzdil, autům nerozumím a potřebuju to jenom používat, jak už v jednom článku zaznělo.
    Každopádně selhat brzdy nějakým způsobem můžou, ale většinou se to projevuje dlouhodoběji. Možná jsem nějaký signál dostal, ale nedovedl jsem ho identifikovat. Vždyť jsem s tou stodvácou jezdil taky na tři válce, než mi někdo řekl, že to jede blbě. Já měl prostě pocit, že to blbě jede, protože je to škodovka. Dneska už poznám, co to auto dělá, co by dělat nemělo - už dávno nemám š1xx a co není v pořádku.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 13:52:57     Reagovat
    Autor: corona - Neregistrovaný
    Titulek:Re: taky se mi stalo...
    Pokud u Š120 nebyl v činnosti posilovač, muselo to brzdit dost.
    Mám Š120 z roku 1979 bez posilovače a nikdy mi nedělalo problém s ní jezdit, stejně jako s různými vozy jinými.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 21:07:52     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: taky se mi stalo...
    Ano, ale slo to jeste relativne dobre... (i kdyz s nefunkcnim posilavecem se brzdilo ponekud hur nez uplne bez posilovace). Ale zkuste to s necim vetsim. Predchozi vikend jsme zase tahali jednu R25 na lane a brzdit celkem tri a pul tuny tim tazenym autem bez posilovace z kopce - opravdu nic moc... Priste asi koupime oranzovy majak, aby nam tam v takovych pripadech aspon neskakali ti chodci.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2004 20:48:25     Reagovat
    Autor: eiffelxxx - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: taky se mi stalo...
    šlo o to, že noha úplně lehounce propadla na podlahu. Zkrátka nefungoval brzdovej válec. S posilovačem to mělo společný jen to, že do něj ta brzdovka tekla ;-))

    Komentář ze dne: 09.08.2004 12:35:35     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:brzdy
    pokud clovek neni uplnej sebevrah, tak brzdy udrzuje trvale v poradku a pokud se jejich chovani trosku zmeni, zacne patrat po tom, co se s nima stalo. Kdyz sem mel S120, tak sice byly diry v blatniku lepeny leukoplasti, zralo to 1l oleje mogul special/100km, ale brzdy sem se dycky (i za cenu k hodnote auta neumernejch nakladu) snazil drzet v perfektnim stavu, takze muzu rict, ze broblem s brzdama me nikdy nepotkal a D-Fens spravne rekl, ze pokud neni clovek uplnej ignorant, kterej na to uplne kasle dokud sobe nebo nekomu jinymu neco neudela, tak by brzdy selhat proste nemely. Samozrejme pak je tu kasta ruznych vseumetelu, kteri maji za to, ze brzdova kapalina se meni jako voda v chladici a pak se naramne divej, ze slapou a ono nic, jen to tak nejak peruje. to je totiz typicky syndrom zavzdusneni:-/
    Vlastne videl sem nekolik pripadu, kdy brzdy selhaly. Ale scenar zacinal jeste pred brzdenim naledovne - priklad: V aute se vypila basa piv, flasky se nahazely na zem. Pak se jelo domu, z mistniho tahlyho dlouhyho kopce se plecharna rozjela na 140km/h, ale jak se auto nahnulo z kopce dolu, jedna flaska se rozjela a dojela az pod pedaly. Kopec konci ostrou pravou pred lesem. Kdo si mysli, ze sklenenou flasku pedalem brzdy rozmackne, velmi se myli. Vysledek? 3 mrtvi, jeden tezce zraneny :-/
    V ostatnich pripadech to nastesti byly jen plechy.

    Komentář ze dne: 09.08.2004 12:53:14     Reagovat
    Autor: Chátra - Neregistrovaný
    Titulek:Okruhy
    Zdarec! S tím levým předním a pravým zadním jkolem na jednom okruhu mi to připadá jako mýtus a ne jako běžná praxe. Zatím jsem se s tím v praxi nesetkal. Např. Škodovky 100-120 mají jeden okruh přední, druhý zadní, 130, 135, 136 Garde, Rapid mají oba vpředu (4-píst. třmen) a jeden z nich vzadu. U čeho to je do kříže?
    www.chatra.wz.cz

     
    Komentář ze dne: 09.08.2004 13:15:07     Reagovat
    Autor: Ráďa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Okruhy
    Hned násladující výrobek, Favorit blahé paměti. Taky mě vypekly brzdy. Klasika, nejdřív se rozsvítila kontrolka, pak to ještě chvíli brzdí, pak to brzdilo někde hodně dole a málo, ale zastavit se dalo ještě docela dobře. Oprava za pár korun. Že by brzdy nefungovaly vůbec by se snad mohlo stát u Fiat 850, dalšího mého vozítka, který měl jen jeden okruh.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2004 13:17:49     Reagovat
    Autor: Rs. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Okruhy
    Fav/Fel., podstatne na tom ale je, ze okruhy jsou DVA a vice ..

     
    Komentář ze dne: 09.08.2004 13:35:10     Reagovat
    Autor: if - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Okruhy
    Pokud nelže manuál, do kříže jsou okruhy u mého Escorta. Neprověřoval jsem to :-).

     
    Komentář ze dne: 09.08.2004 16:58:54     Reagovat
    Autor: Torm - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Okruhy
    Třeba Simca, blahé paměti :-) Brzdila jak zvíře, taky aby ne, brzdy dělal Chrysler. Ale na co šáhnul žabožrout, muselo se hlídat ...

     
    Komentář ze dne: 09.08.2004 21:45:07     Reagovat
    Autor: Rostislav Hučka - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Okruhy
    Můj Ford Probe má brzdy rovněž do kříže. V tomto případě to ani jinak nejde, neboť v každém brzdiči je jen jeden (ale velký) píst.

    Komentář ze dne: 09.08.2004 13:37:23     Reagovat
    Autor: Kuba - Neregistrovaný
    Titulek:Brzdy...
    Taky me jednou zradily......na slutebnim Fordu Escort kombi (pravidelne prohlidky ve zn. servisu, auto je v odpovidjicim stavu vzhledem ke svemu stari :) ). Vakuova pumpa odesla do vecnych lovist (rosypalo se v ni lozisko) a ja pri dobrzdovani za kamionem cekajicim u prejezdu malem ohnul volant.... Tim chci jenom rict ze se brzdy muzou vysrat i necekane bez predchoziho varovano i u auta ktere ma pravidelnou udrzbu. ALE č.1: DOBRZDIL JSEM - sice sem si malem uslapl nohu a utrhl volant, ale auto BRZDILO - totalni selhani brzd u UDRZOVANEHO auto se limitne blizi k nule!!. ALE č.2: samozdrejme nechci obhajovat zfetovane heerecky (Ch.P.) ci Dr. 3promile..... zavrit, zavrit, zavrit!!!

     
    Komentář ze dne: 09.08.2004 13:44:39     Reagovat
    Autor: Tepes - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Brzdy...
    nebo je použít jako crash test dummy...

    Komentář ze dne: 09.08.2004 14:24:55     Reagovat
    Autor: lubos - Neregistrovaný
    Titulek:Brzdy
    Pekny clanok, ale

    1) posilovac brzd : ak vypadne, da sa brzdit, lenze v kritickej situacii je to naprd, pretoze sila, na to aby to brzdilo je treba na brzdu velmi-velmi silno tlacit, priam skocit, hlavne ked je auto tazsie a to v takom okamziku znamena pruser.

    2) rozvod do kolies. Ano, je nezavisly, ale vypadok jedneho predneho kolesa brzdnu silu poznamena viac nez dost. Brzdit sa tym da, ale ak vypadne pred tym, nez je treba kriticky brzdit tak vysledok je, ze sa neubrzdi. Ako sa brzdi s jednym kolesom dobrym a jednym slabym mam vlastnu skusenost . Mozem seriozne povedat, ze nahovno.

    3) vypadok brzdoveho valca. Vysledok je, ze brzdy su v riti. Ano, da sa zabrzdit asi tak z 5km/h na 0 na par metroch. V kritickej chvili ako keby brzdy neboli. A co sa tyka faktu, ze nevypadava nahle ale postupne ? Neviem, moja skusenost vravi nieco ine. Vypadol nahle. Nastastie pocas noci, zrejme ho zaskocilo -25stupnov, takze sa nic nestalo.

    Takze asi tak. Sice je trapne, ako sa poniektori ludia na brzdy vyhovaraju, ale zas take genialne a bezchybne, nikdy nezlyhavajuce nikdy nie su.

    Ale suhlasim s podstatou clanku. Ak clovek jazdi opatrne nie ako prasa, predvida, ma aj vacsiu sancu pripadny brzdovy problem rozdychat.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2004 21:47:53     Reagovat
    Autor: PeTr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Brzdy
    jo to mmi taky jednou vypadly brzdy, vse v poho, sme jeli na ples, pak v noci houpnu do auta - bylo tak deset pod nulou, vyjedu na krizovatku, zmacknu brzdu ze zvyku - a nic, jen slabe brzdila az uplne dole! vazeni, to byl adrenalin. a to me cekalo jeste 30 km domu. ty se nastesti odehraly v nedeli rano bez problemu vzhledem k nulovemu provozu. a hned druhej den sem to vezl opravit, vymena brzdoveho valce - novej, ne zadnej z vraku a od ty doby - tuk tuk tuk - v pohode, brzdi jak drak

    Komentář ze dne: 09.08.2004 17:02:03     Reagovat
    Autor: Torm - Neregistrovaný
    Titulek:Nouzové brždění
    Když už je úplně nejhůř, většinou se ještě dá spolehnout na ruční brzdu. To mívá docela poctivá lanka a všeliké elektronické chytrosti ji zmást nedovedou. Ono lanko taky málokdy vyteče či zvodnatí :-)

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 08:25:49     Reagovat
    Autor: tmiso - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nouzové brždění
    lanko sa muoze napriklad urvat. stalo sa jednemu kamaratovi (sice na bicykli s trochu zanedbanou udrzbou - predna brzda nebrzdila skoro vuobec a zadna ktora rupla bola OK) a stalo to za to.
    schadzali sme z kopca do starej turej od noveho mesta (pre neznalych: fabia na 5 bez plynu to rozpali na 100-110). vchadzame do mesta vpodstate predpisovo 60-70, brzdime a odbocujeme k prioru. len chalanisko zarycal "ruplo mi lanko" a pokracoval dalej po hlavnej. zastavil az za mestom v protisvahu. vratil sa asi po 15 minutach skoro krokom.

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 13:52:21     Reagovat
    Autor: karel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Nouzové brždění
    Jde to i u auta. U Š105 mi náhle začalo něco drhnout v bubnu lévého zadního kola. Krokem jsem dojel domů, pak do servisu. Vyklepalo se nějaké rozperné vahadlo mezi brzdovými čelistmi a vzpříčené drhlo o buben ... Zaplatil jsem, přijel domů, zastavil, zatáhl ruční brzdu, lup a z opravovaného kola se mi podařilo lanko vytrhnout. Hurá zpátky do servisu.
    Ještě ke způsobu zapojení brzdových okruhů. Kyž kouknete do hodnocení škodovek, objevuje se tam že tuším pravé zadní kolo brzdí nejhůře . A bylo to u všech typů až po Favorita.
    S Fabkou jdu koncem roku na TK , tak uvidím co napíšou do zprávy.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2004 17:25:08     Reagovat
    Autor: moussa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Nouzové brždění
    tušíte správně je to pravé zadní kolo, kdysi jsem myslela, že se z toho zblázním, nejdřív nebrzdilo vůbec, nechala jsem to spravit, zase nebrzdilo vůbec, nechala jsem to spravit znovu, pravé zadní konečně brzdilo, ale pořád zůstával rozdíl mezi pravým a levým, které brzdilo lépe, ale protože tomu nerozumím, tak jsem myslela, že se proti mně všechno spiklo a že to není možné, ten rozdíl byl asi 25%!!!

    Komentář ze dne: 09.08.2004 18:00:20     Reagovat
    Autor: XXX - Neregistrovaný
    Titulek:Dobry ridic
    brzdy nepotrebuje. To bylo kdysi kredo jednoho rodinneho znameho, toho casu garazmistra dopravni divize velke stavebni firmy. Samozrejme je to prehnane, ale clovek se zdravym rozumem nebrzdi na posledni chvili a snazi se predvidat situaci, takze i snizeni ucinku brzdeni by mel zvladnout vez velkeho nebezpeci.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2004 22:05:14     Reagovat
    Autor: Antizmrd - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Dobry ridic
    To je fakt. Krasne to je videt u zkusenych autobusaku .... Vetsinou brzdeji pozvolna motorovkou nebo retarderem, provozni brzdy jen tak lechtaj, prudke brzdeni jen vyjimecne. A umeji to i v hustsim provozu aniz by nejak zdrzovali :-))

    Komentář ze dne: 09.08.2004 19:15:00     Reagovat
    Autor: Hubert Mašín - Neregistrovaný
    Titulek:Trapná výmluva
    to být může a většinou asi je,hlavně když z řidiče táhne jak z vinopalny,ale na totální spolehlivost a nějaké "včasné varování" už nevěřím.Znám případ prasklého brzdového pedálu,hlavní brzdové válce vadné už z výroby se také objevily (to je potom opravdu jedno,kolikaobvodové brzdy máte) a dodnes jsem se úplně duševně nevzpamatoval z příhody,kdy mi zůstal v ruce ulomený volant u Mercedesu (!).Praskl jako kdyby byl ze skla,při pouhém přeparkovávání krokem a na lomu nebylo vůbec vidět proč (žádná bublina,vměstek,stará trhlina,nic).Kdyby to bylo při jízdě,tak by asi následná expertiza "zjistila",že se řidič nevěnoval řízení a ten volant se urval až při nárazu .Bylo by to přece mnohem pravděpodobnější :-((( .

     
    Komentář ze dne: 13.08.2004 14:42:43     Reagovat
    Autor: corona - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Trapná výmluva
    Pro boha svatýho, co to bylo za Meďoura??

     
    Komentář ze dne: 14.08.2004 14:01:47     Reagovat
    Autor: Prcek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Trapná výmluva
    Ulomený volant mi připoměl jednu příhodu, která je sice poněkud off topic, ale snad to unesete ;-) Před třemi lety mi na lyžařské sjezdovce praskla pouze druhou sezonu ježděná lyžařská bota (jednalo se o přezkáče Lange). Při vytáčení a přenesení váhy bota prostě nevydržela a pukla tak, že se oddělila celá šlapka, která zůstala pevně fixovaná ve vázání. Že jsem šel hned do těžkého držkopádu je jasné..... Tuto příhodu sem dávám pouze jako důkaz toho, že občas přece jen může nastat i ta sebenepravděpodobnější závada...Nebo znáte snad někoho, komu se něco podobného přihodilo ? :-)) Mimochodem, vážím pouze 72Kg, takže o nějakém pevnostním přetížení boty nemůžře být řeč ;-) Ovšem v žádném případě se nechci zastávat Dr. Chlastuňka & spol, jak už tu někdo napsal zabít, zabít, zabít.

    Komentář ze dne: 09.08.2004 21:46:11     Reagovat
    Autor: p0etrik - Neregistrovaný
    Titulek:Brzdy muzou selhat uplne v klidu
    Brzdy muzou selhat, nemluvim o selhani totalnim, ale ve vysledku to vlastne totalni byt muze.
    Napriklad na oktavkach a golfech velice casto praska hadice podtlaku. Nejvetsi zrada je v tom, ze to praska postupne, takze si sofer nemusi niceho vsimnout - ztrata ucinku je pozvolna. Dalsi problem je, ze tahle zavada se naplno projevi prave az ve chvili, kdy na to musite opravdu dupnout, tedy v kriticke situaci. V te chvili auto brzdi bez posilovace. Pri beznem brzdeni, i dost prudkem, to brzdi normalne, ale k selhani dojde oprvdu az po prudkem dupnuti na brzdu. Fakt neprijemna zavada.

    Komentář ze dne: 10.08.2004 10:42:56     Reagovat
    Autor: medved - Neregistrovaný
    Titulek:Voda v brzdovce
    Pred casem jse mna nemcich zaslechl v nejakem autoporadu o moznych problemech s prilis vysokym pomerem vody v brdove kapaline. Melo se to objevovat jen pri krizovem brzdeni, kdy dojde ke zvyseni teploty, z vody se stane para, ta se stlaci a nesledne ztrati brzdy ucinnost. Pri nahodnem testu vozidel starsich 4 let trpelo touto zavadou pres 50% automobilu.

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 16:13:50     Reagovat
    Autor: TN - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Voda v brzdovce
    Patrně jde o tento problém:
    http://www.tuning.cz/tuning/?page=11&act=1&clanek=71&ftno=0

    Jinak odkazovat se na závady v brzdovém systému škodovek je zavádějící... každý škodovkář ví, že to s tím 2. okruhem není tak žhavé, ten válec není moc dobře řešený... Funguje to při selhání 1 okruhu tak 50/50... jednomu jo, druhýmu ne...

    Jinak si přisadím se svým Volvem (jsou kluci švédský fakt posedlý bezpečností), já mám totiž ne diagonálně, podélně nebo příčně dělené okruhy, ale TROJUHELNIKOVE... zkratka vždy brzdí obě přední + jedno zadní. Poloviční účinností samozřejmě, ale pro stabilitu to udělá dost...

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 16:26:05     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Voda v brzdovce
    To mela uz Skoda 130 a Rapid, nic noveho pod sluncem... ;-)

     
    Komentář ze dne: 10.08.2004 23:41:33     Reagovat
    Autor: DR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Voda v brzdovce
    a davno pred skodovkami W353 (konkretne od roku 1975)

    Komentář ze dne: 10.08.2004 12:34:10     Reagovat
    Autor: MAGIC - Neregistrovaný
    Titulek:Brzdy mohou selhat i bez defektu...
    Take pridam i kdyz z jineho soudku a doplnim D-FENSe o dalsi moznou pricinu selhani brzd. Vlastne ani nejde o zavadu, ale o zablokovany brzdovy pedal (PET lahvi, pejskem, hlavickou ditete...;o).

    Mne se to stalo pred lety u vozidla znacky Zetor (ano, to je traktor :o), kterym jsem doslova odhodil nakupni tasku znacky Fiat vyrobenou u polskych bratru. Banalita - drevorubecke kliny, jez se pri kodrcave jizde nepozorovane premistily pod brzdovy pedal. Samozrejme ma chyba, mely byt zajistene proti volnemu pohybu po podlaze. Ale jak ten Fiatek letel...

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 00:37:01     Reagovat
    Autor: ufi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Brzdy mohou selhat i bez defektu...
    jojo, zetor, taky jsem na chalupě zažil. byl to udržovaný traktor, pujčenej od souseda, páč jsme tahali na zahradě bezy a jasany. dva dny brzdil v pohodě. ale jakmile jsem s valníkem vyjel na skládku a začal couvat ke srázu, tak najednou přestal brzdit. tenkrát jsem se pěkně zapotil, valník chtěl dolů ze srázu, já nahoru na rovinku, naštěstí jsem to vyhrál. a důvod? jak jsem tahal stromky ze země, tak se asi při drncání postupně uvolnila vzduchová hadice (pravda, při tahání jednoho pařezu jsem to postavil dost na zadní, blbě se zakouslo lano, takže přední kola byly asi tak metr a půl ve vzduchu) a když jsem to na skládce zahamtnul, tak vylítla. někdy opravdu můžou brzdy selhat nečekaně.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2004 12:35:12     Reagovat
    Autor: Rastaf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Brzdy mohou selhat i bez defektu...
    Tak tobě bych nepůjčil ani kladívko!

     
    Komentář ze dne: 15.08.2004 11:58:20     Reagovat
    Autor: ufi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Brzdy mohou selhat i bez defektu...
    proč? protože žádný nemáš nebo nevíš co to je? :o) já ty lana neuvazoval, ono, když ti někdo řekne, ještě můžeš dva metry a ono se to po půl metru sekne, tak to nečekáš.
    zatím jsem všechno zvládnul, s jakýmkoliv nářadím, často líp, než někteří namachrovaní kutilové.

    Komentář ze dne: 11.08.2004 09:40:44     Reagovat
    Autor: Mira - Neregistrovaný
    Titulek:Mírně opilý doktor
    Tak jsem se včera be zprávách dověděl, že onen lékař neměl v krvi přes 3°° (jak dokázal odběr), ale "jen" 1 - 1,6°°. Zpráva byla konstatována "jen tak, mimochodem" bez dalšího komentáře. Že by další manipulace ???

    Komentář ze dne: 11.08.2004 22:22:34     Reagovat
    Autor: Mrazík - Neregistrovaný
    Titulek:Jo, dobrej článek
    Tento průser ožralého doktora sleduji od začátku, takže si myslím, že vím o co jde. K selhání brzd. Opravuji auta přes dvacet let, léta dělám mechanika závodnímu evropskému týmu (nechci se chlubit, to je o zkušenostech), skutečné selhání brzd, kdy si řidič ani "neškrtne" jsem sám zažil jednou a v servisu opravoval dvakrát. Opět podotýkám - asi za dvacet let praxe! A to byly totální ojetiny naprosto pozbývající názvu auto. V současnosti jsem se s tímto úkazem nesetkal, tzn. ať si někdo zkouší mě namluvit, že auto nebrzdí. Pokud se v brzdách nehrabal nějakej mamlas.

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 14:45:18     Reagovat
    Autor: JVP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Jo, dobrej článek
    Mrazíku, nejste z Prahy nebo okolí? Dlouho sháním dobrého servismana. Potřeboval bych zgenerálkovat brzdy, trochu vyvařit rezavá místa a takové ty věci kolem.
    Dík Jirka

     
    Komentář ze dne: 12.08.2004 17:21:37     Reagovat
    Autor: mrazík - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Jo, dobrej článek
    Z Prahy jsem, ne že bych odmítal peníze, ale současné vytížení je větší než stíhám, a do toho ještě předělávám byt. Snad někdy k podzimu, ale to může být na brzdy kapánek pozdě.

     
    Komentář ze dne: 13.08.2004 09:33:16     Reagovat
    Autor: JVP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Jo, dobrej článek
    Ty brzdy nejsou havarijní, ale potřebujou prostě generálku, jako ostatně i zbytek auta. Jinak můžu nabídnout i protislužbu stran toho bytu. Něco málo vím a umím z elektriky.
    Zdraví Jirka.

    Komentář ze dne: 12.08.2004 13:20:41     Reagovat
    Autor: corvus - Neregistrovaný
    Titulek:zaujimave ale je
    ze vzdy zlyhaju brzdy, ale nasledna kontrola nic nedokaze.

    u nas ma zasa pruser "popularny" TV zmrd Skrucany. hasil si cez mesto 90km/h a na prechode zabil nejaku babku
    namiesto toho aby slusne priznal ze to posral a ze je ochotny si to odskakat, zacal sa vytacat ze ho oslnilo protiiduce auto a pod.

    iste, je pravda ze toto sa moze stat hocikomu, kazdy ideme obcas rychlejsie ako je povolene a obcas nejazdime tak bezpecne ako by sa hodilo, ale ked uz niekto urobi chybu mal by ju priznat

     
    Komentář ze dne: 15.08.2004 18:32:50     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: zaujimave ale je
    Tak ja neviem. Pokial som ja pocuval spravy, tak Skrucany sa psychicky polozil, chybu si priznal, zaplatil pohreb a dlhy nebohej, pomohol synovi ako vladal a NAOZAJ ho oslnilo auto v protismere, co vsak nic nemeni na tom, ze si to hasil cez mesto 90+. Dostal dva roky podmienecne a tri roky si nesadne za volant.

    Komentář ze dne: 13.08.2004 02:19:45     Reagovat
    Autor: Gabriel - Neregistrovaný
    Titulek:Nechci rýpat,
    ale musím, mohl by mi někdo vysvětlit, co je "přívod podtlaku" ? Mezi odborníky to možná něco znamená. Zní mi to jako "výstupní odpad", nebo "poctivý politik".

     
    Komentář ze dne: 13.08.2004 10:10:43     Reagovat
    Autor: tmiso - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nechci rýpat,
    ja by som si to predstavoval asi takto:
    bude to nieco, co ma na jednom konci vec ktora generije podtlak a na druhom konci vec, ktora ten podtlak potrebuje. kedze prepravovany "naklad" je podtlak, tak je to "privod podtlaku".
    mohlo by sa ot volat aj "odvod tlaku" ale to asi celkom nevystihuje situaciu.
    mas aj lepsi napad?

     
    Komentář ze dne: 13.08.2004 20:19:08     Reagovat
    Autor: mrazík - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Nechci rýpat,
    "Přívod podtlaku" je jakási hadička, kterou se vysává vzduch z posilovače (velmi stručně řečeno). Tato "hadička" je mezi sacím potrubím, případně vakuovou pumpou u dieslu, a podtlakovým posilovačem brzd. Při deceleraci a při volnoběhu vzniká v sacím potrubí poměrně velký podtlak a tento podtlak je využíván k vysání vzduchu z posilovače, kde membrána pomáhá tlačit na píst v brzdovém válci.

     
    Komentář ze dne: 14.08.2004 10:07:02     Reagovat
    Autor: Kuba - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nechci rýpat,
    Zkusim ti to rict co nejvic lidsky - asi jako dobremu politikovi :).
    Dneska maji autaky podtlakovy posilovac brzd. Podtlak pusobi stejnym smerem jako tvoje noha slapajici na pedal -> pomaha ti brzdit. Tenhleten podtlak vyrabi jakesi zarizeni v aute a je privaden PRIVODEM PODTLAKU do podtlakoveho posilovace brzd.

    Komentář ze dne: 13.08.2004 09:16:49     Reagovat
    Autor: Canis Rufus - Neregistrovaný
    Titulek:pekny clanek, ale...
    ale... jak uz bylo v jednom prispevku napsano, pokud vam vypadne posilovac, tak to velmi muze pripominat selhani brzd. zvlaste, pokud se to jednomu stane poprve a behem tech dvou sekund mu to nedoklepne... me se to stalo jednou a byl jsem velmi rad, ze nic nestalo... jenom jsem tak preparkovaval z jednoho mista na druhe, z kopce, bez motoru, pomalu... kdyz se mi propadl brzdovy pedal a byl jsem moc rad, ze jsem alespon zatahl za rucni brzdu. pozdeji jsem si to zkousel na necisto - i bez posilovace se da brzdit, ale jak jsem psal v uvodu, pokud nevite, ktera bije, tak je vam to houby platne.

    Komentář ze dne: 18.08.2004 00:41:31     Reagovat
    Autor: Netorack - Neregistrovaný
    Titulek:Hlinka
    Tak nám Avia zrušila Hlinkův superb, a co byste řekli, že to zavinilo? "Selhaly mi brzdy".... Grrr, asi mi jednou selže pistole

     
    Komentář ze dne: 18.08.2004 11:06:51     Reagovat
    Autor: IF - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hlinka
    V případě Avie která nabourala Hlinku to byl snad trochu jiný problém - brzdy brzdily blbě, někde v tisku byla malovaná brzdná dráha která začínala v pruhu Avie a stočila se doleva. Sám řidič Avie snad někde řekl, že začal prudce brzdit kvůli něčemu na silnici a smýklo to sním doleva.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2004 19:35:49     Reagovat
    Autor: Tomas - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Hlinka
    D-FENSi - uz pracujes na rozboru brzdneho systemu avie? :-))) ?

     
    Komentář ze dne: 18.08.2004 23:03:36     Reagovat
    Autor: Netorack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Hlinka
    Tady zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A040817_201728_krimi_pol&t=A040817_201728_krimi_pol&r2=krimi se píše: Připadalo mi, že na autě brzdí jen přední brzdový okruh. Proto mě to vytáhlo do protisměru. Točil jsem volantem zpátky, ale auto jelo doleva. I když jsem přestal brzdit, abych smyk zvládl, auto tam pořád mířilo.
    Rozumí někdo, jak to v té Avii je? Třeba D-Fens? :)

    Komentář ze dne: 22.08.2004 17:27:35     Reagovat
    Autor: Modrej smoula - Neregistrovaný
    Titulek:Avie a brzdy
    Mno tak uz mi to neda.
    V ty Avii, teda jestli to byla ta na obrazku v novinach, jsou uz standartni typy brzd jako v poradnem nakladaku. To uz neni ta kraksna v more flekatem provedeni(dle stadia rozpadu), kde brzdy byly z S120 trochu kombinovane se vzduchovym posilovacem, kde kdyz nebyl vzduch tak to nikdo neubrzdil. Tyhle slajfy, pokud utece vzduch, tak se preklopi klice a mate po ftakach. Nasleduje totalni blok brzd natvrdku. Ale to asi nebude ten pripad. Jak jsem cetl, tak ten vosmrncdira chtel odbocit na cesticku vlevo, pres dve plny cary, v zatacce. Byl tam uz pry viden.
    Takze neeee brzdy, ale vohnout za volantem rezanej zmrdem.

    Komentář ze dne: 22.08.2004 17:28:27     Reagovat
    Autor: Modrej smoula - Neregistrovaný
    Titulek:Avie a brzdy
    Mno tak uz mi to neda.
    V ty Avii, teda jestli to byla ta na obrazku v novinach, jsou uz standartni typy brzd jako v poradnem nakladaku. To uz neni ta kraksna v more flekatem provedeni(dle stadia rozpadu), kde brzdy byly z S120 trochu kombinovane se vzduchovym posilovacem, kde kdyz nebyl vzduch tak to nikdo neubrzdil. Tyhle slajfy, pokud utece vzduch, tak se preklopi klice a mate po ftakach. Nasleduje totalni blok brzd natvrdku. Ale to asi nebude ten pripad. Jak jsem cetl, tak ten vosmrncdira chtel odbocit na cesticku vlevo, pres dve plny cary, v zatacce. Byl tam uz pry viden.
    Takze neeee brzdy, ale vohnout za volantem rezanej zmrdem.

    Komentář ze dne: 25.08.2004 15:47:50     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:
    Jo a nejlepší brzdy jsou v tanku. Člověk si to valí těch padesát, škubne za rajčáky a pro jistotu dupne na pedál a tank stojí skoro na fleku a před ním jsou do výšky jednoho metru nahrnutý dlažební kostky a za ním neopatrný účastník silničního provozu ve 2D vydání :-)

    Komentář ze dne: 27.08.2004 00:09:21     Reagovat
    Autor: miluna - Neregistrovaný
    Titulek:brzdy
    Ze své zkušenosti vím že lidi občas mají pocit že brzdy nebrzdí ALE většinou je vše ok auto v pangejtu a na silnici milimetr spálený gumy a pilot: vůbec to nebrzdilo ! podle mne jen důsledek špatného odhadu rychlosti,vzdálenosti at.d.
    Jednou se mi stalo u Francouzké vlajkové lodi Citrónu XM na sjezdu z dálnice toto : chci zabrzdit a pedál jak beton, chci zatočit nejde, suupr nějak jsem to ukočíroval se studeným potem na čele jsem si všiml pod levou páčkou (směrovky) malinkého displeje kde zeleně svítilo Achtung nieder Öl Druck
    (doufám že jsem to moc nespletl) haha vrchol bezpečnosti! všechno má hydraulické posilovače se společnou pumpou a náplní ! Máte málo oleje a nebrzdíte ani nezatáčíte a varováni jste ZELENÝM ! nápisem mimo zorné pole . Kupte si to ! budete čumět.

    Komentář ze dne: 25.01.2005 17:00:38     Reagovat
    Autor: iKoulee - Neregistrovaný
    Titulek:Brzdy
    Ja mam skusenost s disfunkci brzd. Stalo se to v dobe kdy jsem byl pomerne neskusenym ridicem (Ne ze ted bych byl profik), nic mene mnel jsem pujcenou S120 vezl jsem v ni jednoho znameho na vlak do nedaleke obce cca 25km. Bylo to behem horkeho leta, na dlouhem klesani kde jsem musel ustavicne dobrzdovat (pujcene auto a nebezpecnek klesani po klikate silnici). Dodnes nevim jak presne to probehlo, ale pravdepodobne zalehly bubnove brzdy. Jako neskuseny ridic sedici poprve ve S120, zvykli jinak na auta trochu silnejsi (i v autoskole jsem jezdil s 1,4) jsem mizernej tah do nasledujiciho kopce pricital povestnemu "vykonu shade". Jake prekvapeni jsem vsak zazil, kdyz jsem sjizdel z kopce do obce a chtel jsem pribrzdit z nejakych 80 na onech 50. Prvne jsem pedal jen tak pohladil jak jsem byl zvykly z fabie, kdyz se nic nedelo tak jsem si rekl starsi auto asi to chce trosku pritlacit, kdyz uz jsem mel pedal skoro skrz podlahu tak to konecne zacalo zvolnovat tempo, nastesti jsem to v celku bez problemu ubrzdil pomoci motoru na malou rychlost, ktera uz se dala zastavit. Kdyz jsem pak vylezl z auta a otrel studeny pot z cela tak jsem zjistil ze poklice(nebo krytky, ci jak se rika tomu malemu sraci na S120) na zadnich kolech odtekly...

    Komentář ze dne: 12.10.2005 12:01:59     Reagovat
    Autor: Tom - Neregistrovaný
    Titulek:čoveče DFEnsi
    mně se to stalo. Jel jsem Renaultem 5 TD a najednou prostě totálně přestal brzdit. Brzdu jsi mohl prošlápnout až k podlaze a nic. a co je nejdivnějši, po chvíli jízdy (asi 15 minut) se brzdící účinek začal postupně vracet až do normálu. Protože řídím jak bůh nic se nestalo, přesto že jsem se ve chvíli selhání chystal odbočovat z hlavní, jel jsem asi 100 a měl jsem jako začít brzdit. Takže bych takový případ úplně nevylučoval.

    Komentář ze dne: 22.08.2008 08:35:52     Reagovat
    Autor: kip - kip
    Titulek:to je tak
    kdyz ma nekdo ctyri promile v krvi a seslapne plyn misto brzdy a pak se hrozne divi, ze to nebrzdi

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.