Měl jsem touto dobou ve zvyku lehce zaspílat cyklistickým aktivistům
za jejich snahy o omezování svobodné dopravy a nactiutrhat (pokud to vůbec
jde) aktivistickým deprivantům, kteří se nás už asi sto let marně pokoušejí
přesvědčit, že největší pozemské blaho je mačkat si šourek na jízdním kole.
Tentokrát si to odpustím a přejdu rovnou k věci.
No, přesto. Takový jeden zcela nenápadný postřeh. Dostala se mi do ruky
kniha Auto*Matu s názvem Vize pro mobilitu a bla bla, no strašná věc to
je. Ještě jsem to nedočetl, protože jsou to hrozný sračky, lži a demagogie.
Myslel jsem, že bude dobře vědět, jak myslí nepřítel, ale ukázalo se, že
nepřítel nemyslí. Co taky chtít od dementů, kteří nejdřív roky pokřikují,
jak jim auta ubližují a pak se zrakví
sami v prázdném tunelu. Sledujte na titulní straně směr šipek. Všechny
šipky směřují k jízdnímu kolu, i chudák chodec vystrčený na okraj zájmu
bude muset konvertovat na novou dopravní církev, a všechny šipky rovněž
směřují od osobního auta. Já po šipkách, které vyznačil nějaký frustrovaný
kripl, nikdy nechodil. Podle mně jasná výzva.

Den svobodné mobility, což je jediné pravidelné setkání čtenářů
našeho webu, se uskuteční dne 19.9.2015 (sobota) později odpoledne
ve středních Čechách. Dovoluji si vás tímto pozvat na tuto akci, která
je tak trochu jubilejní - je pátá v pořadí. Akce není ničím jiným než automobilovým
výletem pro radost, kdy použijeme automobil a svobodu, kterou
nám tento prostředek dává k tomu, abychom si vyjeli někam ven bez nutnosti
plnit přitom pracovní nebo podnikatelské povinnosti. Nejedná se o soutěž
ani demonstrační jízdu, cílem je pouze si zajezdit, setkat se dalšími nadšenci
a spálit nějaká ta ropná paliva, aby květiny měly co dýchat. Akce je založena
zcela na principu dobrovolnosti a neexistence závazků, k akci je tedy možné
se kdykoli připojit, případně se z ní zase bez ohlašování vzdálit, účastníky
nijak neevidujeme ani nepočítáme, abychom zjistili, že jich je zase o pět
miliónů vice než loni, jako to dělají jiní. Jediné omezení se týká použitých
vozidel, pro které platí, že musí mít alespoň jeden výfuk. Akce je možné
účastnit se i na kole, za předpokladu, že účastník bude dostatečně dýchat
a flatulovat, aby se přiblížil ekvivalentu emisí skleníkových plynů obvyklých
pro osobní automobil, tedy nějakých 150 g/km.
Samozřejmě jako každý rok uvítáme i účastníky přítomné služebně a při
výběru restaurace se pokusíme zvolit takovou, aby cena jídla nepřekročila
výši zákonných sazeb cestovních náhrad. Případná potvrzení týkající se
vícenákladů podepíšu na místě.
Oproti loňsku se bude jednat o skutečně lehkou trasu, měřící asi 40
km, kterou zvládnou všichni bez ohledu na použité vozidlo. V místě dojezdu
dojde k volné diskusi a následně k odjezdu na večeři do lokální hospody.
Když budu mít čas a příležitost, vestavím do průběhu soutěže opět plnění
nějakého vloženého úkolu.Preview trasy můžete shlédnout v tomto videu,
je to záznam z palubní kamery pořízený během testovací jízdy.
Termín pozdějšího odpoledne byl zvolen jednak proto, že trasa je skutečně
nedlouhá a je poměrně rychlá, ale také proto, že někteří účastníci jistě
budou toho samého dne chtít zažít město jinak a ochutnat hipsterské biolaskominy,
jako například dýňovou polévku připomínající sloní ejakulát, nebo si dopřát
něco kvalitní instumentální pseudohudby od pouličního niněristy.
Detailnější pokyny k DM 2015 zveřejníme přibližně týden před samotnou
akcí. Uvítám rovněž pomoc s organizací, tedy piloty průzkumných, zahajovacích
a uzavíracích vozidel.
Další akcí, která s DM 2015 sice nijak organizačně nesouvisí, ale uskuteční
se ve stejném týdnu a tématicky je k DM blízko, je přednáška o postupech
po nehodě a při jednání s policií, kterou pořádá dne 24.9.2015 sdružení
OSBID. Pozvánku na akci naleznete zde.
01.09.2015 D-FENS