Komentáře ke článku: Křižovatka Thomadorf style (ze dne 25.10.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
D-Fens je ženatý? Chceme více bulváru na toto téma! Teda já.
|
|
|
Byli jsme se před časem registrovat a to není zdaleka všechno!
|
|
|
Ze by i male defensatko? ;)
|
|
|
Bylo by skoda, kdyby byl posledni, ne? At tak ci onak, drzime palce ;)
|
|
|
Tak to gratulujeme a vybrana zena je ocividne rozumne stvoreni, kdyz si dovoluje takove drze poznamky k zbytku ovcanu.
Aby ji ta EU za to neskripla - moc mysleni preci skodi, na musleni musi byt tento... jo, kvota! :D
|
|
|
Taky jsem si toho všimnul. Nezbývá, než popřát gender-vyrovnaný rilejšnšip bez pohlavních odlišností. :-)
(V Plzni trávím většinu času a to čekání na nejzelenější zelenou musím čertužel potvrdit. Ostatní neduhy v chování na křižovatce jsou medle všude +/- stejné.)
|
|
Docela chápu, že ve středních a menších městech je možná jízda křižovatkou trochu pomalejší, ale tohle musí už být od d-fense pořádná nadsázka. Spíše jsem si všiml, že mnozí řidiči v mém okolí kupodivu nezvládají kruhové objezdy a bojí se na ně najet i když vozidlo na něm už bliká a vyjíždí. Pár jsem už jich takhle vytroubil.
Tohle mě ale v okolí Brna, kde jezdím autem a i jinde po republice, kde jezdím na motorce až tak moc neštve, jako to přesné dodržování 50, téměř ve stylu vojáka Švejka, aby ji ostatním co nejvíc znechutili. Sice je předjíždím, slušně i neslušně jak se dá, ale vždy se nedá a pak je to zatrest se plazit za nimi v koloně jak smrad! No už se mi z toho otvírá nůž v kapse.
Nedávno jsem někde četl: pozor jede ukázněný řidič 1 a 2, což bylo o tom, že pokud je to podle předpisů, mohu si prasit jak chci a táhnout si bezohledně za sebou kolonu jak ocas třeba kilometr. Spíš si říkám, jestli by se dalo nějak zparodovat právě tohle a tyhle brzdiči, které opravdu na silnicích nemůžu vystát! Soukromě jsem jim vyhlásil válku, ale nechci zůstat sám. Předpisová jízda je obvykle velmi nudná a na delších cestách otupuje postřeh, ničí soustředění a vede k apatii, nepozornosti a to je pak zaděláno na průser! Co si o tom myslí ostatní tuším. Najdou se zastánci buzerace i zdravého rozumu, jak ale z neutěšeného stavu na silnicích ven, aby byli spokojení všichni je snad neřešitelné?
|
|
|
Lidi nejenže neumějí do kruháče najet, ale neumějí se v něm ani pohybovat. V Ostravě Hrabůvce je kruháč jako hovado, místně zvaný "rondel". Dvouproudý. Za zlatých časů se do něj dalo najet z kteréhokoli a vyjet do kteréhokoli pruhu. Protože to zřejmě dementům dělalo potíže, tak se rondel upravil tak, že půl kilometru před ním nutno zvolit pruh podle toho, kde následně kruháč opustím. Zkrátka se imbecilům musely namalovat cestičky a následně postavit lesy značek.
|
|
|
Je velká otázka, zda to někomu dělalo potíže. Osobně mám za to, že příčiny úprav tohoto typu nutno hledat zcela jinde.
Ostravu neznám, Hrabůvku už vůbec ne, ale vím o spoustě podobně debilních úprav v Praze a okolí, typicky v místech, kde předtím 99 % řidičů jezdilo bez nejmenších problémů, po úpravě naopak má cca 20 % problém velký a dalších 50 % problém sice malý, snadno řešitelný, ale pořád postačující k tomu, aby nadávali sprostě.
|
|
|
Kruháč znám velice dobře a téměř denně ho projiždím, rozdělení pruhů na vnitřní (samotný kruháč) a vnější (na prujezd rovně) spíš vidim jako + , proč bych měl čekat, když bude kruháč ucpaný a já potřebuju jet rovně? Myslim, že příma "cestička" na následující exit by měla být samozřejmostí.. urychluje to dopravu..
|
|
|
Nevím, jak přesně to vypadá v Hrabůvce, ale dvojpruhový kruhový objezd s jednoproudovými nájezdy a zejména výjezdy, je debilita non plus ultra. K vidění například zde:
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=136206848@y=136471376@z=16
Nevím, jak je to v té Hrabůvce, ale kruhák s oddělenými pruhy, zvaný turbo-rotonde se poslední dobou čím dál tím častěji objevuje v Holandsku. Eliminuje to konflikty, běžná na klasických dvojpruhových objezdech a má výrazně vyšší kapacitu.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turborotonde
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.186423,4.416882&spn=0.002138,0.005128&t=k&z=18
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&t=k&ll=51.893247,4.186046&spn=0.001076,0.002564&z=19
V podstatě jediná nevýhoda je to, že se na takovém objezdu nedá otočit o 180°, nebo ho ještě jednou objet, pokud si člověk splete pruhy - v praxi jsou ale dobře značené, takže k tomu nedochází.
|
|
|
|
Nedá, tedy v NL - mezi pruhy je tam vyvýšený "obrubník" dost vysoký na to, aby na něj člověk dobrovolně nenajížděl, není-li v naprosté nouzi.
Ten ostravský kruhák je něco jiného - nic moc, ale ani tam nevidím důvod, proč by se na něm člověk *musel* řadit do pruhu velmi brzy - jsou tam jen zkratky pro jízdu rovně, ale pokud už člověk najede na vlastní objezd, může z něj vyjet kdekoli...
|
|
|
Jsem z Plzne a musim potvrdit to, ze jakmile ma kruhac dva pruhy, je to beztak uplne k hovnu, protoze vsichni jezdi v tom vnejsim (viz kruhac u kauflandu na roudny). Dalsi vec je to, ze se ridici boji najet do kruhace - ne ze bych se jim divil, ja obcas taky radsi pockam, protoze se stane (at uz umyslne, ignoranci nebo omylem), ze si nekdo jeste neprivyk na dnes jiz neplatny zakon, ktery udaval povinnost blikat pri vjezdu na kruhovy objezd (platil kolem roku 2005 tusim) nebo mavaj rukama ze zapinaj blinkry i sterace - ale pritom chtej jet rovne. lepsi pockat dve vteriny a koukat, jestli fakt zpomali nebo zacne tocit, nez si nechat rozsekat predek auta a stat se vinikem (nedani prednosti na kruhovem objezdu).
Dalsi kapitola je vyjezd z objezdu nasledovany prechodem, kazdy se ztotozni - hovado jede kudlu a brzdi na posledni chvili nebo si to muze taky srat na trojku i kdyz je mama s kocarem porad jeste jednou nohou v silnici .. takze nejde jenom o to rychle se rozjet a rychle jet, ale cumet okolo a predvidat.
|
|
Jezdím často do Klatov a myslím, že toto město je Mekkou takyřidičů, jejichž reakce a myšlení jsou v jiném časoprostoru. Nebo jen přemýšlí o tom jak je Lidl levný, fakt nevím.
Vyberte si libovolnou křižovatku bez světel, nebo kruhák a narostou vám pejzy jak Trautenberkovi, než to ty tři auta před vámi vyřeší......
|
|
|
No ten kruháč směr Plzeň je fakt na zabití, potkat tam někoho v protisměru není žádnej problém :-(
|
|
Ohledně té Plzně musím trochu oponovat - jako maloměstský sedlák jsem v městech nad 100k dost nesvůj, nevím, kam vede tenhle pruh, neznám přesnou trasu atd.
V Praze, Varech apod. se mi prakticky nestalo, že by mě někdo třeba pustil do jiného pruhu, když jsem špatně. Když už, tak kamioňák (jednou i motorkář).
V Plzni skoro ihned, nejspíš vidí SPZ z jiného kraje a pustí. 4 blinkrem poděkuju a je to. Snad chápou, že to nedělám schválně, nerad překážím. Co jsem tak vypozoroval, tak většinou jsou takto ohleduplní lidi s auty nad 500k.
|
|
|
Jsem z Karlových Varů a vůbec se vám nedivím, že nadáváte. Osobně mi přijde, že tu jezdí jen totální trotlové co ani neumí najet na kruháč (asi proto se u nás staví místo všech křižovatek, aby si to neschopní řidiči natrénovali)
Jinak samozřejmě když jezdím po Praze v místech kde to neznám, tak se mi stává každou chvíli, že stojím v odbočovacím pruhu když chci jet rovně. Ono když to v místě člověk nezná, stane se to snadno. Pak je akorát potřeba mít ostré lokty a prostě nacpat kam je potřeba. Nikdy se ale necpu před starou popelnici, ale radši před auto za 2 mega. Přece jen "popelář" vás radši se škodou 120 vodře a pohoní si ego, což nikdo v Skovym mercedesu neudělá.
|
|
|
Teda je fakt, že Praha má snad nejhorší směrové značení jaké jsem kdy kde viděl a pro méně četné návštěvníky cestování podle něj určitě není žádná radost, ale styl který popisujete bych si určitě na neznámých místech nedovolil. Když už vjedu do pruhu který vede jinam, buď se stihnu bez ostrých loktů přeřadit včas (dost pomáhá blinkr), nebo prostě jedu tam kam ten pruh vede a kousek si zajedu nebo se někde otočím. Připadá mi to tak nějak slušnější, než kvůli vlastní neznalosti nebo nepozornosti blokovat pruh kterým nechci jet a přinejmenším omezovat toho před koho se nacpu a celou kolonu za ním.
|
|
|
nejuzasnejsi je silnicni znaceni na tankodromech na Kladne ...
odboceni doprava ma svuj .... rovne a doleva spolecnej ...
to je absolutne uzasnej vynalez
|
|
Křižovatka u pošty v čb, interval navazujících semaforů a propustnost sadů jako celek.
Křižovatka mánesova / novohradská, debilní jednosvětlové semafory pouštící dopravu tak, že se nelze vyvarovat zablokování křižovatek.
Křižovatka pražská / strakonická u OBI, kde kamiony odbočují doleva na červenou dvěma proudy a lidi po nádražní čekaj a trouběj...
A nejmíň dest dalších debilně označených a osemaforovaných křižovatek.
o tom asi p.dfens píše ...
Jestlipak vaše satira není zaměřena špatným směrem ?? Co kdybychom tepali na webu neexistenci dopravní policie v čb, debilitu řešení dopravy v čb, dlouhodobé koncepční neřešení problémů a jiné...
Ano, čb připomínají Káhiru - co se dopravy týče. Ale, ono to nikomu nijak nevadí... řidiči za to nemůžou, ty si jenom hledají cestu džunglí...
|
|
Ikdyž jsem nepochopil, co je špatného na plížení se k semaforům, pokud zrovna svítí červená, tak článek bych s gustem podepsal, obzvláště citát vaší lepší polovičky.
p.s. "a to není zdaleka všechno" mám chápat jako náznak, že se dočkáme testu kočárků?:o) Gratulace(alespoň k registraci)
|
|
|
Ikdyž jsem nepochopil, co je špatného na plížení se k semaforům, pokud zrovna svítí červená
třeba ten fakt, že za tím loudou jedou další, kteří by se do toho úseku vešli, ale protože se mameluk provádějící kobří hlavu táhne jak slina za patou, ani se o světla zpátky na zelenou nerozjedou
|
|
|
Pořád si tu situaci nějak nemůžu propojit s něčím, co bych kdy viděl na silnici.
|
|
|
vzhledem k tomu co jste napsal níže mně to ani nepřekvapuje :-)
|
|
|
já zase nedokážu pochopit situaci se kterou se potkávám pravidelně, na semaforu červená, celá kolona se zastaví a za nějakou chvíli začne popojíždět i když je na semaforu stále červená. Kde se tam to místo najednou vzalo, je mi záhadou. Pravidelně se s tím setkávám při průjezdu Hradcem, konkrétně na posledních světlech před výjezdem na dálnici.
|
|
|
To mě taky štve - někdo zastaví vyplašeně 5-6 m za stojícím autem a pak mu to nedá a popojede, někdy i na dvakrát. Tipicky nájezd na Barandovský most v Braníku(ano, je to do kopce).
|
|
|
Nad tim jsem taky premejslel, ale uz jsem na to mozna prisel - jako mame kazdy svuj tzv. bezpecny prostor pri bezne kominikaci, tak tihle ridici ho maji i v autech. Klasicka situace na (mnohymi obavane a vecne ucpane) krizovatce na libereckem saldaku. Prijedu ke krizovatce a zaradim se cca pul metru za auto predemnou (pisi ted o smeru lezicim v rovine, z druhe strany do prudsiho kopce se radim radeji cca metr za auto, protoze nevim jak dobre se ridic predemnou umi do kopce rozjet a autoskolam prip. zetkam z obavy o lak na svem prednim narazniku davam do kopce jeste o neco vetsi prostor na pripadne couvnuti), ten si po chvili vsimne, ze stojim (z jeho pohledu v zrcatku) tesne za nim, tak popojede dopredu (protoze si i vepredu nechal neco jako bezpecny prostor), ok, ja tedy take popojedu a opet s mezi nami necham cca pul metru, nacez tento ridic predemnou takto popojizdi tak dlouho, az uz si dal netroufne anebo mame konecne zelenou. Mnohem markantnejsi to samozrejme je, pokud takovych ridicu s potrebou velkeho "bezpecneho prostoru" je v te kolone vice - to na konci kolony muze vygenerovat dobrych par metru. Tak uz mousso vis kde se to misto bere? ;-)
|
|
|
Mohu souhlasit, kolikrát je ten "bezpečný" odstup na jeden autobus. (nezávisle rovina či kopec)
|
|
|
tak už vím, mě to překvapovalo hlavně z toho důvodu, že se s tím v Praze moc nesetkávám a když, tak se popojede opravdu o kousek, my si tady necháváme odstup cca 3 cm, jinak bychom nikam nedojeli ;-).
co se týká mezery v kopci, slyšela jsem jinou teorii, údajně je lepší nechat malou mezeru a případný couvač se o auto jenom "opře", při vetší mezeře hrozí možnost prudšího a tím horšího nárazu. Ale nezkoušela jsem to, mám to jen z doslechu.
|
|
...to tu u nas v arabakove (kuvajt) je specialni vychytavka - zelena pro kazdy smer zvlast, vetsinou po smeru hodinovych rucicek - NIKDY se nemuze stat, ze by na krizovatce meli davat prednost... to by skoncilo tragedii, neb "ja mam preci urcite prednost (protoze jsem arab a mam vetsi auto), tak jedu"... je to sice jako pro idioty, ale alespon se nepozabijeji (alespon ne tak rychle, i kdyz... denne vidim 5+ havarek jen na jedne silnici, obcas stylu na rovne silnici, obrovske GMC na strese....
Jedinkrat jsem tu videl na krizovatce 2 triproudych silnic, ze prestala z niceho nic fungovat svetla... a wow, jak to zhaslo, ze vsech 4 smeru vyrazila auta v domeni, ze tma na semaforu urcite znamena pro ne zelenou....... tak cca masa 100 aut se rozjela proti sobe. nikdo nikoho nenaboril (wow II.), ale uprostred krizovatky nastal NEUVERITELNEJ chaos, troubeni, nadavky a tak... nikdo nechtel uhnout, pockat.... njn promenil jsem pri tom pohledu sve auto v jeepa a pres obrubnik udelal u-turn a prchal... obcas zlate Cechy :-)
|
|
Problém s tímhle nešvarem mám také. Jsem totiž nucen tuhle prasárnu dělat vždy, když se ve špičce potkají dva větší proudy vozidel.
Protože pokud do té křižovatky nevjedu já, vjede do ní popisovaným "blbým" způsobem řidič z jiného směru. A to už bych mohl klidně vypnout motor a počkat na konec špičky.
Na jednoproudých komunikacích by mi někdo rozbil hubu nebo auto, na víceproudých nebo kde by bylo možné mne objet, bych byl těžce vytrouben.
A tak prostě na zelenou vyjedu, i když vidím že se tam úplně nevejdu hned (zvláštní je, jak se to potom setřese, i když na těch dalších světlech zelená ještě nepadla) a říkám si, že TADY by ten polda nebyl zas tak špatnej.
|
|
|
presne tak jak rikate, to taky muzete cekat na krizovatce cely den a nepohnete se z mista, bohuzel se tam musite "narvat". to same plati o ZIPu, malo lidi ho dodrzuje a nekdy je nutne si misto "vynutit".
|
|
|
Ještě se mi nestalo, aby na mě někdo troubil, když jsem se rozhodl do křižovatky nevjet a nebo půl zelené čekat až se uvolní místo za křižovatkou. I z vedlejšího pruhu obvykle projede tak max. jedno auto, zbytek čeká se mnou. Proto tu prasárnu nikdy úmyslně nedělám.
Vůbec už i na d-f prosakuje ta chiméra, že čeští řidiči neumí řídit, jezdit slušně a ohleduplně. A že by to chtělo tu, noo tu co dycky pomohla, represi pyčo! Hovad je naprosté minimum ( oproti např. Nizozemí ). Jen rychlejší rozjezdy na semaforech a míň MP a děr na silnicích by prozatím stačilo.
Slušnost za volantem se zatím rozmáhá a pokud nepřijde zase nějaké přitvrzení, tak ve svém šíření pokračovat bude.
|
|
|
možná netroubil, ale těch jmen, kterými tě počastoval :-). To dělám já, troubím pouze zřídka a v těchto případech nikdy. Ale mumlám si pro sebe, nacpi se tam, moulo, nebo tady budeme stát do soudného dne. Knedlíku, pako, nezdržuj, nejsi tu sám. Ono se to opravdu setřepe, buď na dalším semaforu padne zelená nebo fronta trochu popojede, málokdy se stane, že člověk zůstane v křižovatce a znemožní průjezd těm z jiného směru.
se zbytkem souhlasím, slušnosti je na silnicích čím dál tím víc.
|
|
|
Tak jistě, je potřeba posuzovat situaci případ od případu a ne vydat závaznou eurosměrnici platící vždy a všude(mimo menšin a sociálně vyloučených).
|
|
|
Vůbec už i na d-f prosakuje ta chiméra, že čeští řidiči neumí řídit, jezdit slušně a ohleduplně.
Neřekl bych, že by si autor článku stěžoval na neslušnost či bezohlednost přímo. Spíše na neslušnost či bezohlednost vyplývající z mrnění a lálovitosti na místech, která spíše vyžadují svižnost a plynulost (pozor, ne rychlost). Pokud řidič jede kochacím způsobem někde po okresce, dá se předjet. Ve špičce v křižovatce prostě jen brzdí.
|
|
|
u nás v aussigu máme jednu důležitou křižovatku řešenou tak debilně že člověk je daleko ohleduplnější když se tam na zelenou prostě nasere než když čeká jestli snad bude taky moct hned křižovatku opustit.
osobně s tim problém nemam. a esi se dobře pamatuju, dokonce ve starejch testech autoškoly byl jeden případ kdy bylo správný řešení do křižovatky vjet, počkat až se tam něco pořeší a pak teprv projet.
všim sem si že tento přístup poměrně často zvyšuje i propustnost ze zamrzlejch vedlejších ulic.
|
|
|
Tak nejak. Alespon v Praze je situace takova, ze i instruktor v autoskole mi pred par lety rekl 'ehm... je to sice proti pravidlum, ale vjedte tam, jinak tu budeme do vecera.' Podotykam, ze to nebyl zadny silenec, jinak jsme jezdili podle pravidel VELMI prisne.
|
|
|
Od tý doby, co je víc a víc křižovatek řízených automaticky, se mi zdá, že tento problém pomalu ubývá. Tedy alespoň v Praze.
Je ale taky pravda, že např. v pátek odpoledne by stejně pomohl akorát teleport.
|
|
Přidal bych ještě jednu pražskou specialitu, která je vidět zejména na Evropské a Plzeňské.
Spící panna na křižovatce se na zelenou probere, po půl minutě se rozjede a protože má zpoždění, tak vyrazí tak 80-90. Bohužel na těchto ulicích funguje "zelená vlna" nastavená na cca 50 - 60 km/h. Takže když přijede k další křižovatce, tak je tam ještě červená, takže zastaví, za pár vteřin padne zelená, půl minuty se rozjíždí, pak 80 - 90 .... Prostě jako v písničce "Pes jitrničku sežral ....". Dělají to jak pražáci, tak venkovani s poznávací značkou S.
|
|
|
Ještě se mi nestalo, abych na Evropské ve směru do centra chytil při 50ce nebo dokonce 60ce zelenou vlnu. Možná tak kdybych jel dvacítkou, ale ani to ne na každém semaforu.
|
|
|
Souhlas. A to tam jezdím denně. Vetšinou jsou ty semafory nastavený na zelenou vlnu 50-60, ale ve směru z centra jsou tzv. brzdící semafory (červeňák a konečná dvojky), které pro zelenou vlnu slouží jako vlnolamy.
|
|
Pokud přijíždíte od I/3 na MÚK Lhotice (směrová tabule na Hlubokou n. Vlt.), přejeďte přímo 2 křižovatky se STOPkou, pokračujte do Hluboké. V Hluboké odbočte na II/105 smět Thomadorf, po 150 m odbočte k Zoo Ohrada. Poté, jak říká Liška z navigací, "rovnou za nosem", technikou McCollin Rallye přeskočte křižovatku s I/20 na Čejkovice. Nazapomeňte, že se chcete zastavit pro zlaté album Kučerovců (protože jste z civilizace, ne z venkova) v Dubném. Potom cesta na Lipí, Boršov nad Vltavou a gerade aus nach Oberösterreich.
|
|
Článek mi mluví z duše. Díky.
|
|
|
ty si ty Prahu nějak idealizuješ. Podobní exoti jsou tu na denním pořádku. A do toho zelený vdovy, pánové v klobouku, vesnický dělníci v dodávkách a Vietnamci. To je potom multi-kulti pošušňáníčko.
|
|
Ja zijem dlhodobo v Brne, ale ze by tu prejazdy krizovatkou boli idealne to sa neda povedat. S velmi vela vecami z clanku sa tu stretavam kazdy den.
Synchronizovany rozjazd - to by sa mali vodici naucit co najskor a co najlepsie.
Inak v 99% pripadoch sa dokazem nad takymito chybami povzniest (tiez sa mi obcas prihodia), ale co ma nevyslovne sere je nepouzivanie blinkrov. Pri predbiehani, pri odbocovani, pri vyjazde z kruhacu, pri zmene pruhu... Nedokazem pochopit ludi, ktori nevedia na co ta packa tam je. Mam chut im vrazit navod na pouzivanie auta do ruky a nechat ich prestudovat ako sa blinker zapina a nasledne vypina. Viem, ze vodic ma predvidat, ale naozaj nie som vestec aby som vedel kedy sa ten ktory kokot rozhodne odbocit alebo zmenit pruh. Takych ludi mam chut uskrtit sneznymi retazami na mieste :-/
|
|
Pche, prej echt Thomadorfská zácpa. Ráčej se někdy stavit do větší dědiny, např. Beem City nebo Onderkalandu. V druhém jmenovaném městysi narazej na opravdové kretény, ucpávající křižovatku, "protože nazelenou můžu jet", a navíc neznají pravidlo zipu, jedou středem blokujíc oba pruhy, aby ten prahajzl s áčkem nepředbíhal.
Mám podezření, že tito "dobrovolní vychovatelé" jsou moravské specifikum, nicméně uvítám zkušenost z jiných krajů...
|
|
ze za spoustu zacp muzou blbe serizeny semafory a taky chybejici pripojovaci pruhy. jo a jeste jedna vec pro meneznale ridice: pripojovaci pruh, at uz ve meste nebo na dalnici, neni urcen k tomu, aby se na jeho konci zastavilo a s vyhozenym blinkrem cekalo az v dalce nic nepojede. :-/
|
|
|
Ovšem já bych doplnil, že PP má většinou dostatečnou délku, aby se "připojované" vozidlo rozjelo a řadilo se plynule na konci (!) pruhu. Bohužel často se stává, že se auto zařadí hned na začátku pruhu, kdy nemá dostatečnou rychlost a způsobuje velice nebezpečnou situaci!
To samé platí o "předjíždění" z připojovacího pruhu levým pruhem (typicky os. auto musí okamžitě při nájezdu předjet nějakou naloženou dodávku apod.), které naštěstí nepotkávám tak často. V Německu je v takových místech dokonce plná čára.
|
|
|
Pro méněznalé řidiče jedoucí v pravém pruhu pak připojuji překvapivou informaci:
Penis se vám opravdu nezkrátí, když na okamžik uvolníte nohu z plynu a necháte auto z připojovacího pruhu vjet před sebe. Zařadit se do rozjetého pravého pruhu v 60km rychlosti je pro všechny méně riskantní, než z rychlosti nulové.
|
|
|
Někteří řidiči naopak ví o existenci levého pruhu a pokud můžou, uvolní tak místo v pravém i pro méněznalé řidiče :-)
Sundat nohu z plynu, by měl řidič v připojovacím pruhu...ostatní je pouze věcí slušnosti.
viz učebnice autoškoly 1/2005 pravidla provozu...§2 vymezení základních pojmů:
Připojovací pruh slouží pro zrychlení jízdy vozidla, aby se mohlo bezpečně zařadit do průběžného jízdního proudu vozidel.
Řidič, který přejíždí z jednoho jízdního pruhu do druhého, nesmí ohrozit ani omezit řidiče, kteří už v druhém jízdním pruhu jedou. Případně donutit je k brzdění nebo změně směru jízdy.
|
|
|
Tolik teorie. Je-li připojovací pruh dlouhý sotva 20 metrů (jako místy na pražské Jižní spojce) a auta v pravém pruhu jedou krapet svižněji, stihne tam dostatečně akcelerovat leda Ferrari.
Dálnice, toť jiná. (I když cpát se do souvislé housenky kamionů, nalepených na sebe jak teplí bratři, je také někdy docela zábavné.)
|
|
|
To že to tam nějaký diletant blbě projektoval, Vám ještě nenárokuje vijimku z pravidel, stejně jako jiná SPZ/RZ Vám nic nezaručí.
Je opravdu slušností a dobrou vůlí daného řidiče, že tak učiní a pustí vás, pokud může. (osobně uhýbám v levo, dřív než nastane konfliktní situace)
Zkoušet se nacpat před rychlejší auto? Koukněte na F1...vyjíždění z boxů...ta jejich pravidla mají smysl (což se o vyhlášce vždy říct nedá)
Ze stran kamiónů a místních řidičů je to nekdy natruc. (počkej ty ...xxx... zmetku jak tě vydusím)
|
|
|
"...a pustí vás, pokud může. (osobně uhýbám v levo, dřív než nastane konfliktní situace)"
Obávám se, že přesně tím vznikají ty situace, o kterých píšu výš...
|
|
|
Situace kterou obhajuji nastává pravidelně u sjezdu z rychlostky na I.tř. a vůz který chci pouštět je zpravidla 200m na dohled, jeho rychlost max 65 (zatáčka=víc tam nedá=odskoušeno) a má rychlost 90-100, vlevo nikdo a v pravo štrůdl s rozestupy 20-50m před i za mnou. (tudíž tomu vozu přenechám svou pozici uhnutím vlevo jakobych předjížděl)
Shledáváte tam nějaký konflikt ze stran mého uhybného manévru?
V Anglii totiž funguje běžně (zrcadlově otočen) a řidič vždy poděkoval blinry.
|
|
|
Těžko posoudit popisovanou situaci, ovšem shledávám jako naprosto nevhodný často vídaný manévr "ohleduplnost za každou cenu", kdy (většinou zbytečně a zbrkle) někdo kličkuje, "pouští" vozidlo z PP (které se taktéž hojně chová nepředvídatelně a ukvapeně) a vlastně oba tak způsobují nebezpečnou situaci.
P.S. Při rozestupech 20-50 m by snad pro většinu neměl být problém se zařadit bez pomoci. A jestli rozumím popisované situaci, při Vašem úhybném manévru musíte sledovat vozidla před sebou, připojující se vozidlo, vozidla v protiměru i jestli sám nejste předjížděn. To mi připadá zbytečně komplikované řešení...myšleno obecně jako řešení vzorové situace.
|
|
|
Situaci Vámi shora navrženou, jsem měl možnost sledovat "z první řady" Na připojovačce kamion, ten se namáčkl na autobus, ten zas osobák vlevo a ten se snažil akcelerovat z greenu dřív než dojde i na svodidla. Kolona za mnou zkoušela, zda má taky brzdy. V neděli ráno na tom samém úseku ten motocyklista na skůtru neměl tolik štěstí.
|
|
|
A pokud se Vámi zmíněný scénář odehraje na rychlostce, či dálnici, tak mám takový divný pocit, že pouhá deakcelerace nepomůže. (130-60=stále dobrá nárazová rychlost)
|
|
Po dlouhý době článek, u kterýho jsem řval smíchy a málem se zadusil džusem. Jen tak dál! Mimochodem, spící panny nemůžu na semaforech taky vystát.
|
|
Do Budějic jezdím z českých měst nejčastěji (jsem pražský řidič) a při čtení jsem se velmi pobavil, neboť rozjezdy na křižovatkách a množství projetých aut na zelenou mě vždy v ČB uvádělo v úžas a dost sralo. Tahle hodně nepropustná křižovatka http://www.mapy.cz/#mm=ZP@x=133129488@y=132054256@z=16 spojená s tímto fenoménem mě unavovala nejvíc.
|
|
|
zrovna toto riesenie krizovatky nechapem. za xxMpenazi sa postavi krasne mimourovnove krizenie, ale ked potrebujem odbocit dolava tak som v haji. pritom len o kusok drahsie(ak vuobec) by slo urobit "dialnicny exit", kde sa odbocuje len doprava a ziadne pruhy sa nekrizia.
skoro to iste (len bez svetiel) teraz postavili pri trnave. este je tam aj "pridana hodnota", ze ked odbocujem dolava z hornej cesty, tak vyhlad vlavo blokuje stlp mosta.
|
|
To se nám děje i tady v Práglu, což pozoruji při každodenních cestách do práce a zase z ní. Pravda, aut s pražskou SPZ za tyto situace moc nemůže, většinou se na nich podílí "S"ka, ale dneska je mezi S více bývalých pražáků, než přespolních - o to více, to udivuje. Mrskat to sedmdesát k semaforu a nervózně všechny předjíždět přes plnou, aby to tesně před ním přibrzdil na 30, to umí i hovada s Ačkem (pravda, byl to cikán v rozpadlém bmw).
Nejvíce se ovšem bavím při jízdě po Koněvce směr Jarov. Třicítky jsou tam rozmístěny krajně nesmyslně a o to raději tam nyní policisté měří. Cedule o měření bývají nejlépe schované někde za kontejnerem na směsný odpad, ale znalý jedinec už ví, kde se skrývají pasti a kam se dívat. Přespolní ovšem ne a dost často pomalou jízdu špatně rozdýchávají. Pak jsou schopni předjet kolonu po kolejích a zaflekovat to na zelené na Jarově, kde poctivě čekají, až padne oranžová, aby se prudce rozjeli. Tohle jsem zažil už dvakrát, přičemž podruhé jsem byl hnedka za tímto flekovačem. Rozjel jsem se do křižovatky za ním, což nejspíš nečekal a tak dupl na brzdu znovu. Chvíli jsme stáli, prudce se rozjel a myslel si, že ujede z kopce dolů do Hrdlořez. Chlapec neznal místni dopravu. V poklidu jsem ho dojel a z okýnka mu přátelsky mával 35cm dlouho ocelovou tyčí, kterou sebou vozím... Evidentně mu přestalo být dobře a pak mu bylo ještě míň.
Každopádně tenhle úsek přespolní vytáčí opravdu často, protože "ty pražácí debilně jedou pomalu Máňo!"...
|
|
|
Koněvka je opravdu šílená s těmi třicítkami, třicítky a čtyřicítky tam musel vymyslet hodně aktivní blbec, ale měření jsem si nikdy nevšimla a pravděpodobně mě tam nikdy nezměřili, protože už by mi snad dali vědět. Kde se tam měří? Od Ohrady až na Jarov nebo jen před Jarovem?
|
|
|
Ono se měřilo už dřív, ale cedule ještě nebyly povinné. Když se člověk šine v koloně, tak ani nemá šanci být změřen. Přesto tam postávali vesměs v rozpadlé modré dodávce a nebo bílém golfu (dle mého pozorování, možná používali i něco jiného).
Teď už tam během měření cedule jsou a to od Ohrady k Jarovu (vesměs za první třicítkou za vozovnou) a pak u studentských kolejí. Občas jsem je taky viděl před semaforama na Jarově.
|
|
Opět budeme díky PČR v ještě větším bezpečí, (nejen na křižovatkách): http://domaci.ihned.cz/c1-38806840-neviditelne-chodce-zastavi-policejni-hlidka-a- rozsviti-je
Už úvodní řádek je výživný: "Dopravní policie rozjela akci, při které si opěšalí mají uvědomit, že jim jde na silnicích o život."
|
|
A já si říkal, odkud se ty móresy v Praze berou... :D
V Praze to opravdu není tak veselé, jak by se mohlo na první pohled zdát. V raní i odpolední špičce především na křižovatce Sokolské a Ječné pozoruji celkem pravidelně neduhy v článku popsané (hlavně to s tím vjížděním do křižovatky ať se děje cokoliv, dokonce i když vyjíždějí hasiči).
A co teprve když někde vypadnou semafory (třeba před Roztylami), to je pak teprve peklo...
|
|
Začal bych klasickým Cimrmannovským „V Českých Budějovicích by chtěl žít každý!“ (tedy kromě mě)
Popisované nešvary se velmi rychle ujaly i mezi NEjihočechy...bohužel :-(
A množí se tu hojně dodržovači 50 (čti GPSkových 38)
Taktéž nechápu pokusy zařadit co nejvíc rychlostí na 10 metrech při mírně zvýšeném volnoběhu. (to je nějaká soutěž?) (Někdo těm troubům snad nakukal, že ušetří PHM)
|
|
já narážím teď na jednu problematickou křižovatku...klasika kříž 90 stupňů (4 cesty), semafory kolizní (bez šipek)....
silnice je před semafory dost široká na to aby se tam tvořily dva pruhy, ale nejsou tam žádný malůvky...přijedu a chci jet rovně tudíž se intuitivně řadím co ke středu aby ti co zatáčí doprava mohli případně projet (ano občas tam blikne zelená šipka doprava), jenže jak si tak stojím na červený tak mi zaparkuje po pravoboku auto a po naskočení zelený a rozjetí zjistím že chce jet taky rovně....jenže na druhý straně je už místo jen pro jedno auto....takže dochází ke vzniku kolize (jo jede zprava pouštím), druhý den ta samá situace ale zastavím tedy vpravo...jenže přijede jiný jouda a zastaví uprostřed a jede taky rovně....opět kolize...
Intuitivně jezdím k prostředku nikdy mě nenapadlo jet k pravé straně (+ na ostatních křižovatkách ve městě je to tak dokonce namalovaný) ale tady jezdí každý jak chce...na druhou stranu chápu že když bych odbočoval vlevo a čekal až projedou protijedoucí tak blokuju ty co chtěj rovně a můžou vlastně jet po pravé straně...takže fakt nevím a myslím že tam většina lidí neví...váš názor?
|
|
ještě jen dodám, že přesně z opačnýho směru to každý dodržuje tak že rovně a doleva stojí u středu a ti doprava vpravo...fakt nevím :-D
|
|
v Thomadorfu nebo v Plzni je to naprosto k zblití - NAPROSTÝ SOUHLAS. Bydlím v Plzni a když vidim co lidi dělaj na semaforech, to je peklo. Přesně jak se píše v článku. Do toho rekonstrukce tramvajové trati na Karlovarské a lidi jsou úplně vyšinutý. Z centra vede dvouproudovka asi 1km až k místu, kde se sbíhají dva jízdní pruhy do jednoho. Navíc je to v kopci, takže tragédi se začnou rvát do průběžného pruhu 300m před zipem a to i když tam není místo a (ne)musí je někdo pustit. V centru je to naštosovaný a o půl kilometru dál volno pro 50 aut. Ale musím se v tomto případě zastat plzeňáků, ti už se to tam neučili a vzorně dojíždí až na konec zipu, většinou tam brzdí vidláci s PS nebo auta s K.
|
|
Chtel bych zareagovat na vetu "...Myšlenka, že by v pravém pruhu měla jezdit pomalejší auta, je produktem škodlivého kapitalismu první poloviny devadesátých let. "
Imho podle soucasnych pravidel ve meste neplati to, ze levy pruh je urcen pro rychlejsi/predjizdejici vozidla a ja si v levem muzu jet stejne pomalu jako v prostrednim/pravem pruhu bez problemu predjizdet,
Naopak bych rekl, ze tohle spousta lidi nevi a uz jsem zazil troubeni nebo gesta, kdyz nekoho predjedu zprava nebo naopak jedu pomaleji (ve smyslu relativni rychlosti, nikoliv pomaleji nez dovoluji predpisy) v levem pruhu, tak spousta lidi si mysli, proc se neklidim do praveho. V Praze uz to lidi zacinaji chapat, ale v ostatnich mestech nic moc...
|
|
|
Pravidla sice neco rikaji, ale pro prujezdnost je tento logicky system lepsi. Nikdo nechce nic narizovat, jen proste povedomi o tomhle zpusobu jizdy by mezi ridici veci dost usnadnilo
|
|
|
Pravidla sice něco říkají, ale já sem přece superman. Co na tom, že např. k levýmu pruhu přibude další levej odbočovací a bude zaplněn auty. Ani nemluvě o tom, že se ten levej změní na odbočovací.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Křižovatka Thomadorf style
|