Komentáře ke článku: Teorie jízdy v pytli a teorie vodícího vozu aneb souprava (ze dne 12.12.2004, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
No mluvíš mi z duše. Už kdysi řekl D-Fens, že není buzna a já taktéž nejsem bukvice a nemám rád, když se mi někdo lepí na prdel. Praxí se dá lehce zjistit, že jakmile člověk nevidí ve zpětném zrcátku světla lepiče, je vzdálenost natolik malá, že je nebezpečná. Vyrostl jsem z toho, abych někomu dupal na brzdu, jelikož často vozím v autě svýho dvouletýho kluka a nerad bych, aby byl nadosmrti mrzák jen kvůli mé ješitnosti případně demenci někoho druhého. Proto razím zásadu: Když se na mě někdo začne lepit, buď přidám nebo uberu a nechám ho jet - záleží na situaci, v jakém autě jedu - mám 3 auta, jedno má výkon 300 koní, druhé 90 koní a třetí 68 koní :-) A pokud mohu uvést i jednu historku z natáčení: Je to už déle, byl jsem mladší a nevyřáděný - jel jsem na silnici mezi Častolovicemi a Česticemi, přede mnou VW Sharan, který začal předjíždět, chytnul jsem se ho a "lepil" se, ale pouze z důvodu, abych se stihnul zase co nejrychleji zařadit zpět do svého pruhu. Jenže ten blbec (slabé slovo) udělal to, že hamstnul na brzdový pedál a já otestoval ABS. Udělal to schválně, o tom žádná. Nechal jsem tedy projet auto v protisměru, zařadil v 90km/h za dvě a jal se akcelerovat, abych ho předjel (jel jsem vozem, na kterém má podíl BMW Motorsport - čistokrevném, žádná napodobenina). Jakmile jsem se dostal před něj, udělal jsem mu to samé, ale se správně zařazeným rychlostním stupněm, abych mohl rychle ujet ;-) No, nebudu to natahovat - začalo mu to MPV tak nějak tancovat, ale ustál to a vyvrcholením všeho byla honička po Častolovicích ;-) Nechci vás napínat - vyhrál jsem, i když jsem 50km/h nepřekročil - on si jednou před semaforem vystoupil, že mi jako asi půjde dát do držky (on může dělat naschvály, já přece ne), ale mně blikla zelená, tak si zase nastoupil a než nakvaltoval, byl jsem pryč.
|
|
Jo, v pátek se mě podobnej dobytek lepil a jakmile měl jen malinkou skulinku, začal předjíždět. Nějak to neodhadl a urval mi levé zrcátko. To se stane, ale ten hajzl navíc ujel. Měl spz 4A1 0552 a stalo se to kolem půlnoci v Praze u Baranďáku.
|
|
Pocet precteni clanku: 4
Anketa Dalsi clanky od autora:
Ano - 112
Ne - 46
?!?
|
|
|
Cumel sem jinam -
ANO: 102
Ne: 6
I tak je to dost divny!
|
|
|
Třeba to není jeho první článek ?
|
|
|
Je to prvni clanek pod timhle jmenem. Jedine by D-Fens prehodil ankety. Uvidime.
|
|
|
Ja tu mam 143 precteni a 115 hlasu celkem, je to v poradku.
Jinak pekny a pravdivy clanek, zrovna vcera se na me lepila dodavka Office runner, asi hodne spechal. Na me byl namacknuty tak, ze jsem nevidel ani jeho svetla. Rozsviceni brzdovych svetel (ne brzdeni) ho nijak nevyvedlo z normalu. Jen mi prislo dost divne, ze auto prede mnou predjizdel asi pul minuty, pritom ono auto nezrychlovalo. Proste jel vedle nej, mozna mu neco rucne vysvetloval...
|
|
dost realisticky clanek :). No, znam to jak ze strany obeti, tak i z te druhe (pls, nekamenujte :) ) - priznam se ze se sam obcas za nekoho povesim, predevsim za zhorsene viditelnosti, ale VZDY dodrzuji takovou vzdalenost, abych svemu leaderovi nezpusobil diskomfort...
|
|
No, jeste mi tam chybi jeden typ, ktery by se dal krasne zaradit k drsnakum. To jsou ti, co nejcasteji se skodou Favorit nebo Skodou 120 jedou trvalych 70 az 80km/hod (dle otrlosti) bez ohledu na situaci nebo zda jsou ve meste ci mimo obec. Maji tendenci vyuzivat pytel k predjeti v obci za kazdou cenu, pokud mi tedy jedou za zadkem dele nez 10 sec. Za dalsich 30 sekund aby je clovek zase predjizdel mimo obec, protoze oni vice jak 80km/hod proste nepojedou.
|
|
|
Jo, ti jsou skvělí... Tuhle mě jeden pronásledoval od Šumperka až někam za Jeseníky. Mladík ve Škodě 120 mě dojel sedmdesátkou v nějaké vesnici, kde jsem já jel lehce přes padesát - nebylo kam spěchat.
Pak se nějak snažil předjet, jenže to už byl konec vesnice a já mu celkem hravě ujel, protože on pokračoval stále těch 70. Další vesnice, já zpomalil, on mě těsně před koncem dojel, a takhle to šlo furt dokola... On jel pořád těch plusmínus 70, vesnice nevesnice, v zatáčce i po rovince, z kopce až 80, do kopce 60...
Nakonec mne v šílených serpentinách z kopce předjel - a hned v další vesnici zastavoval... Asi aby zavolal pořadatelům na základnu do Frýdku, že úspěšně absolvoval třetí etapu sedmdesátkové rallye.
|
|
|
Ze š120 si může dovolit jet 70km/h, protože jak známo brzdy na těchto vozech funguji skvěle. Tím, že nemají ABS se velmi zkrátí brzdná dráha. Také gumy z obnovy maji lepsi prilnavost.
|
|
O víkendu jsem jel v Rakousku po A1 mezi Linzem a Vídní a zpět. Prdím si to pěkně v pravém pruhu, kolem velmi slabý provoz. V dáli vidím světla, někdo mě dojíždí, i když nejede o moc rychleji. Čekám, že mě předjede a bude pokračovat, ale co to? Auto se mi věší na zadek a drží se několik metrů za mnou. Tak to pokračovalo dobrých čtvrt hodiny než mě konečně předjel. Že by se v té tmě sám bál?
Zcela mimo mé chápání je i chování některých řidičů, kteří jedou trvale v levém pruhu. Sice kolem nikdo nebyl, ale to mohl jet zrovna tak v pravém, kde nebyly vyjeté koleje ani žádná jiná napříjemnost. Jednoho takového jsem dojel a nechtěje podjíždět, jel jsem těsně za ním. Já v pravém pruhu, on v levém, mezi námi volný prostřední pruh. Teprve po mém zařazení do levého pruhu bystře rozpoznal mé úmysly a uhnul do prostředního. Já jsem se zařadil zpět do pravého a pokračoval. To se mi pak stalo ještě víckrát, i když s řidiči jedoucími v prostředním.
Zajímavá byla i situace, kdy jsem přede mnou jelo osobní auto a před ním náklaďák. To už nebyly v jednom směru tři pruhy, ale pouze dva. Náklaďák jel cca 80 km/h a auto přede mnou ho dojíždělo. Já jsem dojížděl tuto dvojici. Nejdřív jsem si myslel, že je oba stihnu předjet než osobák předjede náklaďáka. Zařadil jsem se tedy do levého a zahájil manévr, ale vyšlo to zrovna tak, že jsem se dostal za osobák ve chvíli, kdy on se dostal za náklaďák. Nejel jsem o moc rychleji a nechtěl jsem osobáka "zazdít" za pomalým náklaďákem. Tak jsem mu nechal místo a ubral plyn. Osobák si netroufl předjíždět a přibrzdil. Blikl jsem na něj jako ať jede. Nic. To už jsme jeli všichni tři 80. Tak jsem šlápl na plyn a jel. Inu jiný kraj, jiný mrav.
|
|
|
K historce na konci: to se mi stava taky. Problem je totiz, ze na dalnici vetsina lidi asi pod bliknutim tusi "uhni, kretene".
|
|
|
Takovehle seituace resim tak, ze zajedu do praveho pruhu a tim naznacim, ze ho nehodlam zazdit. Vetsinou to pochopi a precejen predjede.
Delam to rad i za cenu zbytecneho brzdeni, protoze si myslim, ze tech par ridicu, co jeste sami od sebe jezdi v pravem pruhu, si musime hyckat. :-)
|
|
|
Díky Miku. Já jezdím ve Favoritu a velmi často mě někdo tebou popisovaným způsobem zazdí. Dost mě to štve, protože to zatím vždycky byla silná auta. Jejich řidiči si neuvědomují, že oni zrychlí, kdy se jim zachce, ale já, jak mě jednou domutí se zařadit za kamion a zpomalit na 80 se budu rozjíždět pořádně dlouho, pokud se mi to vůbec povede. Takoví, jako jsi ty, mě vždycky potěší.
|
|
|
Dle mých zkušeností je jedno bliknutí pozitivní gesto. Negativní je vícenásobné zablikání.
|
|
|
Když chceš naznačovat, tak nebklikej dálkovejma, ale pravým blinkrem. A řaď se do pravého, i když plánuješ za pár vteřin předjíždět.
|
|
Ja temhle buznam pustim mlhovky, ony docela sajnujou.
|
|
|
presne tak - pripadne to dat najevo rozsvicenim brzdovych svetel, to vetsinou taky pochopi :). To popisovany prudky brzdeni uz mi prijde moc extremni sport...
|
|
Nesnáším tyhle lepiče, vždycky má chuť zastavit a dát mu přes ústa, ale jako ženská na to nemám tělesné parametry takže jenom sprostě nadávám.
Tuhle jsem jela po brněnské dálnici ( BTW taky máte pocit, že tam je větší koncetrace kreténů než kdekoliv jinde ? ) a předjížděla jsem v levém pruhu kamion a když jsem byla zrovna na jeho úrovni a fakt nebylo kam uhnout, dojel mě zezadu kretén v tuším Passatu, nalepil se mi na kufr a začal blikat jako blázen. Nevím co představoval, že udělám, asi, že se napasuju po ten kamion. Jela jsem tou dobou asi 140, takže to ani nebylo o tom, že bych zbytečně zdržovala. Prostě kretén.
Holt jsem ženská a mám malé auto, tak si na mě každý troufá :-)))
|
|
|
Nebyl sem tam, takze nevim. Ta auta, co blikaji nalepeny na kufru se tam neobjevi zniceho nic. Nekdy se da konfliktu predejit tim, ze se pred predjizdenim podivam, jestli se na me nejaka kometa zezadu neriti.
Ono zajimava zkusenost je si to vyzkouset z pohledu druhe strany. Docela me vzdycky udivi, kdyz vezu po dalnici cloveka, ktereho jsem vzdycky slysel nadavat na lidi, co jezdi rychle a lepi se na nekoho, jak najednou prohlasi: Teda temhle zmetkum, co takhle pred tim kamionem vzdycky vjedou do cesty, by meli rovnou brat papiry. :-)
|
|
|
Dozadu se při předjíždění asi dívá každý. Jenže ono se v jediném okamžiku špatně rozeznává, jestli ten za mnou jede 140 nebo 200. Kolikrát se mi už stalo, že se dojíždějící vůz za mnou tvářil strašně rychle a pak mě sotva předjel.
A pokud sedím v tom rychlém autě, taky už jsem to zažil, ale nikdy jsem se na nikoho nelepil a neblikal. Prostě jsem chvilku počkal a pak šlápl na plyn.
Celé je to prostě o obecné slušnosti. Když ti někdo na chodníku vejde do cesty, taky mu hned nevlepíš facku. Nebo jo?
|
|
|
2 Slusnak: "...Jenže ono se v jediném okamžiku špatně rozeznává, jestli ten za mnou jede 140 nebo 200...." ********** rozeznava se to spatne, ale jde to rozeznat :) A jeste k tematu lepicu: Vcera vecer se v nasem Vidlakove utvorilo vcelku nepekne naledicko. Jedu s rodinou nasim sidlistem komplikovanym systemem uzkych jednosmerek oboustrane lemovanych parkujicimi auty a s vedomim, ze misty jedu po ledu, jsem zrovna rychlostni rekordy netrhal. Proto me prekvapil mamrd v bilem favoritu, jehoz svetla se pri pohledu do zpetneho ztratila za mym "kufrem" - kdo jste meli tu cest okusit luxusni vyhled dozadu pri rizeni platformy S105/120 jiste potvrdite, ze pokud svetla za vami jedouciho vozidla zmizi, jde o vzdalenost nekolika cm (naraznik-naraznik). Zaktivoval jsem tedy brzdove svetelko (pouze rozvitil lehkym tuknutim na pedal, v=konst.) a milemu mamrdovy byla najednou ulice uzka, jak se na zledovatelem povrchu aktivovaly uzasne seriove naprosto symetricky fungujici brzdy fava :) Fakticky se mi nechtelo psat dalsi zbytecnej prispevek na tema " jak jsem vychoval zmrda", ale fakt se mi zda, ze v posledni dobe mezmozci nejak pritvrdili a ze ten D-fensuv obusek po ridicove pravici (nikoliv ve dverich) by se mel stat soucasti moji extended vybavy auta :)
|
|
|
Jasně, rozeznat se to dá :-) Ale potřebuješ na to pár sekund. A někdy je potřeba se rozhodnout bleskově. Ostatně 200 by se přece jezdit nemělo, že? Takže když někdo jede takhle rychle, tak by měl počítat s tím, že jej budou ostatní poněkud omezovat. Ale jezdit stylem "já jsem tady pánem, tak koukejte uhnout, smradi" je arogance nejvyššího kalibru.
Ohledně obušku. Myslím si, že by měl být uložen po řidičově levici někde vedle sedačky. Pravou rukou se do levé strany špatně máchá. Nebo jezdit zamčený.
|
|
|
Ja jsem v ramci nacviku preziti na ceske silnici radeji dlouhodobym vycvikem dospel k odhadu rychlosti za mnou jedouciho auta kratkym pohledem do zrcatek :c) 200 by se sice jezdit nemelo, ale radsi zbrzdim o 20km/h, nez pan Pospichal z 200km/h na polovic a budu doufat, ze i on jednou ridicsky tak nejak dospeje. K tomu obusku - souhlas, Tvoje reseni je praktictejsi :) Nevim, jestli je to dneska standard i u nas, ale muj rusky kolega mel v Kia Sportage fejaturu, ze se mu par vterin po nastartovani vsechny dvere zamkly - cemuz se na ruske silnici vubec nedivim :c)
|
|
|
tahle sranda se prodává i u nás, otec to měl taky v autě, když se vypnul motor, tak se auto odemklo. v praze v noci to bylo taky dobrý. a navíc to nebylo ovládáný infra paprskem, aby ho nikdo nesejmul, ale radiovým signálem.
|
|
|
Tahle fíčura je v Renaultech ve standardu. Zamyká se automaticky při rychlosti nad 6 km/h. Auto se odemkne automaticky při otevření předních dveří a taky při odpálení airbagů, kdyby něco (to otestováno nemám). V ostatních normálních soudobých vozech je to snad taky.
|
|
|
IMHO nejni to ani tak problem pri predjizdeni - dopaluje me, kdyz souvisla kolona ve 130 predjizdi kamion a zezadu se pririti prassat nebo oktavije, nalepi se pul metru za me (jakozto posledniho) a zacne blikat - bud jen levym blinkrem nebo dalkovejma. Samozrejme se s tim neda nic udelat (neni kam uhnout). Ted uz se na nej vykaslu a svuj vztek prekousnu, protoze sem uz moc linej a pohodlnej na to, abych si nicil nervy s nejakym mrnavym impotentem, kterej si timhle posiluje svoje ego a frajeri pred mladou sekretarkou z prace. Nicmene sveho casu sem se je snazil skolit a predvadel jim, ze jejich raketa je uplne nahovno - po predjeti prekazky (kamionu, pomalu jedouciho auta) sem se poslusne jako vsichni prede mnou zaradil do pravyho a nechal ho predjet - a hned za nim vyrazil a zvolna zrychloval ve vzdalenosti cca 50m, ale tak, abych za nim porad visel - scenar vzdycky stejny - do 190koure jako z lokomotivy jak tomu stal na krku, pak vysazeni jeho motoru a konec akcelerace, coz byl vhodny cas ho dojet a nalepit se mu metr za naraznik - on po nejake dobe, kdy si uvedomil, ze plyn podlahou neproslapne uhnul - nenavistny (vetsinou az vrazedny) pohled kdyz ho clovek mijel - ujeti na vzdalenost cca 300m - pusteni plynu a decelerace opet na puvodnich 130 - opetovne hrde ometeni zminenym pilotem a to vse v blahove nadeji, ze si uvedomi, jak je to neprijemne a priste uz to delat nebude. Pak sem si uvedomil, ze je to stejne k nicemu, protoze je tim akorat provokuju, aby si svoje mindraky lecili nekde na nekom jinem (nejlepe na nejakem starem favu, na ktere jejich plechovka stacila), tak sem se na to vykaslal a kdyz na me nejaky takovy magor blika, tak mu co nejrychleji padam z cesty a doufam, ze se zabije co nejdal ode mne. Zajimavy je, ze na me jeste nikdy neblikal majitel BMW 745 nebo Mercedesu S-klasse (i kdyz parkrat na to meli moji chybou narok a vysostne pravo), ale vetsinou majitele nejakych socialnich "zavodaku" typu passat, golf, oktavije, atd. a vyhradne pri situacich, jako je napriklad jizda souvisle kolony v levem pruhu z duvodu predjizdeni, napr. nakladaku.
|
|
|
My sme tak školili takové prasata když jsme je předjížděli ve favoritu !na plyn! ve vice jak 160km/h rychlosti.
Sice to bylo na hranici možností ale ať si uvědomí že ostatní taky umí rychle jezdit.
UMĚNÍ NENÍ JEZDIT RYCHLE ALE POMALU!
A doufám že si to ti kokoti někdy uvědomí.
|
|
|
Samozřejmě jsem si zkontrolovala jestli je levý pruh volný, než jsme do něj vjela, zásadně tam nikomu neházím myšky těsně před čumák. Bylo tam volno, pokud si vzpomínám, tak tenhle magor se vyloup z pravého pruhu pár aut za mnou, ale až po mě, dojel mě a začal vyšilovat. V době kdy jsem já najížděla do levého pruhu tam ještě nebyl.
BTW tohle taky miluju když přejíždím a někdo mi tam hupsne na poslední chvíli. Minulý týden mi to provedl nějaký vohnout v Tatře. No ubrzdila jsem to, ale fakt klika, že za mnou nikdo nejel.
|
|
|
Mikova teorie, že se auto nemůže zjevit znenadání znamená, že ještě na dálnici nepotkal frajery, co si na D1 za plného provozu zkouší maximálku.
Já před pár lety potkal tři borce ve ferrari - málem mě sundali a já je.
Taky jsem se do zrcátek díval a nebyli tam. Průlet tří nízkoletících ferrari byl zážitek - jako by kolem prolítlo letadlo. Tlaková vlna mě posunula asi o metr doprava. Odhaduji, že jeli minimálně 250 km/h, spíš víc. Ani jsem na ně nedokázal zaostřit oči a už byli fuč.
Ti kreténi měli místo mozku mají samé sračky - na vozidlo jedoucí o 150 km/h rychleji se nedá reagovat ...
|
|
|
Sakrys. Nizkoletici ferrari sem na A1 este nepotkal. :-)
To je potom ta... jak vona se to jmenuje... Jo! Jina! To je potom jina! :-)
|
|
|
Bylo to po srazu majitelů Ferrari v Brně. Jinak než nízký let tu jejich jízdu popsat nemohu. Nejlepší je, že mezi sebou ti tři měli rozestup jen tak 30 metrů. To je málo i na 150 km/h. Jejich strážní andělé se asi dost nadřou ...
Ale když jedeš normálně (+/- 130 km/h) a nějakej dobrák tam jede 200 km/h tak je to dost hustý. A pokud je řidič unavenej (kdo nikdy neřídil unavenej, ať hodí kamenem ...), tak už nemusí stihnout zareagovat.
Za jízdu přes 200 km/h by se mělo jít natvrdo sedět aspoň na měsíc ...
|
|
|
"Za jízdu přes 200 km/h" by sa malo natvrdo a na vlastne naklady aspon na mesiac pomahat zachranarom zametat zvysky po tych co v 200kmh nemali dost stastia.
|
|
|
Jo to jsem jednou viděla, tentokrát pro změnu na Plzeňský dálnici krásnou příhodu. Jela jsem v klidu asi 110 v pravém pruhu, žádný spěch, pohoda a přede mnou se začli předjíždět dva kamiony ( tohle je taky cool, jeden jeden 80, druhý 85 a předjíždění trvá 10 km ) takže oba pruhy zablokovaný a zezadu je dojel magor v jasně červené ( ! ) Audině, měl tam naloženo IMHO tak 180 - 200. Tedy takový hvízdání gum se hned tak neslyší...prostě když se potkají dvě hovada, ostatní z toho mají srandu.
|
|
|
Není moc míst na dálnici, kde se dá jet v klidu přes 200, nejlepší je to snad na té krátké spojce mezi Ostravou a Frýdkem, tam sem jel maximálku přes 250....jinak normální rychlost pohybu po dálnci se mi jeví tak max. 180, spíš kolem 160, jinak je to o hubu, nejde tady ani tak o dispozice auta, přece jenom 4 pístkové třmeny na všech kolech udělají svoje a el píš o tom, že na těch hrbech sou mi tyhle paramerty stejně k hovnu, protože to prostě letí...pokud bude dobrá dálnice, je mi jedno, kolik jedu, pokud je špatná, tak to nemá cenu....
|
|
|
No divil by ses, jak se auto muze skutecne znenadani zjevit. Jel jsem do Prahy cca limit +30 predjizdim auto, ktere jelo cca 120. Takze to je celkem kratka operace. V okamziku, kdy dojizdim predjizdeneho kouknu dozadu, dalnice prazdna (nemam ocni vadu), hodim blinkr cca 30 metru za predjizdenym a okmazite bocim a jsem v levym pruhu. No jo. ale to uz za mnou je asi 50 metru krasnej nemeckej bourak s DE znackou blikajici jako Vaclavak na novy rok. Nechtel jsem riskovat zlomenou pater, tak jsem testnul ABS a asi trochu vystrasil toho prede mnou. Ale skutecne je mozne, ze se auto na dalnici zjevi jako duch.
BTW bylo to v zatacce, ale za sebe jsem videl cca 300 metru. German jel asi to co je povolene germanove.
|
|
|
V Germanii limit neni, pokud neni upraveno dopravni znackou. Je jen doporucena rychlost 130km/h. To doporuceni znamena, ze kdyz jedes treba 150 a vyjede ti nekdo do cesty, kdo jede 110, ale nedal ti pri predjizdeni prednost, mate vinu na nehode oba.
Takze jezdit 200 a vic ma cenu, jen kdyz je malej provoz, protoze aspon ja osobne davam nohu na brzdu, kdyz se v takove rychlosti blizim ke kamionu, za kterym jede osobak.
A rychlost tim padem snizim. Jo, malej provoz je jen mezi druhou a patou hodinou v noci. :-)
Ten Nemec, o kterym pises, asi podlehl 'volani divociny' a rozjel to, protoze na tak volnou dalnici, jako je vetsinu dne vetsina dalnic v CR, neni z domova moc zvyklej. :-)
|
|
|
Neomezená rychlost na dálnici v D je super... Přiznávám,že občas, pokud tudy v nočních hodinách projíždím, nechám též popustit uzdu své vášni a naložím za 2 kila, ale skutečně, pouze v noci za malého provozu... Nedokážu si ale představit tu situaci, že by na našich dálnicích byla neomezená rychlost... Myslím, že tak do týdne by se zde buď vzájemně, nebo sebedestruktivně vyvraždila půlka národa...
|
|
|
co by nebolo velmi na skodu, kedze prevazne by sa zabijali magori s rychlymi autami, na ktore nemaju. side-effecty by boli vyriesenie problemu s nezamestnanostou a mafiou.
|
|
|
Nejezdím po dálnícich moc často, ale pokud předjíždím kamion chvíli mi tento manevr trvá. Při dobrých mravech a zvyklostech našich kamioňáků a jejich kolegů z Polska, Ruska atd. mi nějakou chvíli trvá než se před něj dostanu. Nemohu tedy neustále čumět kterej cvok se ke mě řítí nepovolenou rychlostí či v nepovolené výšce. Jednak tolik rovnejch useků, kde je vidět hodně daleko za sebe, je u nás docela málo.Jednak proto, že musím dávat bacha aby si to ten kamion nenašinul do mě. Když na dalnici navíc potkáte dva kamiony za sebou, gratulujte si, máte štěstí.
Zaroveň souhlasím že vletět pěkně před kamion je ruská ruleta. Pokud mám za sebou nějakého divočáka, který dálková světla nervozně používá místo barevné hudby, raději se snažím zmizet mu z dosahu. Ve služení Fabii to jde. Moje soukromá š120 s tím má trochu problémy Ale těch 140 jede a to je i u nás docela dost.
|
|
|
Něco podobného se mi stalo před Prahou. Vidím pravý pruh zasekaný, v prostředním se někdo někdo prdlá, tak začnu předjíždět. Jedu asi 130. V tom mě šílenou rychlostí dojede nějaký usmolený Superb, nalepí se na mě a bliká. Měl jsem tytéž pocity. Co si jako ten kripl myslel, že udělám?
Tím to ale neskončilo. Když jsem dokončil předjíždění a zařadil se zpět do prostředního pruhu, Superb jel vlevo vedle mě za začal na mě najíždět. Chtěl jsem na něj udělat nějaké nepěkné gesto, ale měl zatmavená skla, takže jsem na toho buzeranta vevnitř neviděl. Nicméně jel jsem furt rovně a neuhýbal, protože jsem neveřil, že si o mě bude chtít ošoupat bok. Za chvíli ho to přestalo bavit a odjel.
|
|
|
Mne se stalo nachlup totéž - zuřivě blikající passat při předjíždění kamionu. Když jsem mu pak uhnul do pravýho, zařadil se přede mě a zadupnul to. Naštěstí tam bylo místo na objetí, nechtěl jsem zkoušet brzdy toho kamionu za mnou...
Takovejmhle bych přál aktivní omezovač rychlosti v podobě hysterický ženský na sedadle spolujezdce, pokud možno jejich matky.
|
|
|
Je to fakt k nevíře, ale ti nejublikanější a nejuspěchanější jezdí výhradně v Passatech a Octaviích, občas taky v Audi. Onehdá mě taky problikával jeden zmrd s Passatem na dálnici, tak jsem jel normálně dál - bez naschválů i bez připosrávání se - a asi po třech kilometrech jsem odbočoval k Melikaně, jen o chvilku po něm. Ten břichatej škrček zrovna chtěl vylízt z auta, ale pak mě zmerčil a asi dostal fedry, že mu chci dát nakládačku, tak zase rychle zalezl do auta a dělal jako by nic. Já jsem ale šel jen na jídlo, takže k žádné mimořádné události nedošlo. Takže mám vysvětlení: ti co furt problikávají a lepí se na prdel jsou připosraní blbečci, kteří - pokud nejsou schovaní v autě - ztrácí moc času schováváním se před normálními řidiči a pak to manko musí dohánět a tak furt dokola - začarovanej kruh
|
|
me dokaze nastavat, kdyz jedete za mizerneho pocasi (treba i v noci) a za vama se vas snazi tlacit kamion 110. pak vas samozrejme zacne predjizdet a je potreba mit nohu na brzde, pro pripad, ze se neco objevi v protismeru. jedete 10 minut a objevi se dalsi kamion. to musi byt asi nejaci superridici...
|
|
O ježdění v levém pruhu bude (doufám) můj další článek, který je již napsán a čeká jen na zveřejnění...
Jinak tento článek je můj první a také nechápu tu tabulku 1xx pro a 15 proti, když tady bylo včera jen 15 shlédnutí :-)
|
|
Že lidi na silnicích jezdí jako prasata všichni víme. Už o tom tady bylo napsáno dost článků.
Že někdo má potřebu "vychovávat" prasata na silnici, taky víme. Už o tom tady bylo napsáno dost článků.
Že někdo má 160 koňovou káru, to je taky pravděpodobné. Už o tom tady bylo napsáno dost článků.
Jak říkám článek úplně vo hovnu....
Nedělá tady někdo do včel, možná by to byl námět na zajímavý článek a jeho informační hodnota by převyšovala tenhle hnojík...
|
|
|
My také bohužel všichni víme, že úředníci (námi placení) nemakají a celé dny si tak akorát pročítají na internetu sračky, jako je tahle - taky s tím bohužel nic neuděláme...
Pokud se zajímáš o včely, tak o tom napiš. Třeba se pobavíme víc...
|
|
Osobne me nejvic sere dlouhodoba ceska praxe zacelovani mezer.
Dojedu kolonu a necham si mezeru adekvatni rychlosti a "prizpusobeni se charakteru" tuto mezeru okamzite zaplni skokan ktery pak jede prede mnou v kolone dalsi kilometry... udelam mezeru... naplni se ... a furt dokola.
Jeste vic me stve system burtiku ...vlacku, peleton atd...
Typicke burtikovace jsou Avie, stare skody a nalozene dodavky
Dojedou neco co nedokazi predjet a tak se nalepi 2-3 metry za nej a tam rezignuji....za cas prikvaci dalsi a takova to skupinka ve slozeni skrinak z mistniho jzd babicka skoda 100, dodavka s nakladem palubek a avie vam vytvori burtikoidni soulodi dlouhe i s minimalnima mezerama 30-50 metru ...
Sance rozumneho predjeti je temer nula tak nezbyva nez doufat ze s vami nepojedou pres cely mistni okres. ( pritom obci se ovsem riti tech v clanku zminovanych 70 km/1hodina coz za obci zvysi na 75-80 km /1 hodina tedy pokud neni kopec.
Ostry jsou taky vlekari ... zatim na kazdem vleku ktery nas predjel jsem videl maximalni povolenou rychlost 80 km/hod...
Tuhle nas na ceskobrodske predjizdel clovek v tralacku, bilej favorit, nalozenej vlek manzelka - oba vypadali jako kdyz na jejich mistech sedel erbeg..... moje zena jela 100-105 coz je na tyhle silnici rozumna rychlost pro nevyjezdenou zenskou... ten clovek nas zacal predjizdet a skutecne jel kolem nas asi 1-2 minuty az jsem zene poradil aby proste sundala nohu z plynu a nechala zemedelske ego dokoncit manevr. Pak se nam vzdaloval kazdych 5 minut asi o 100 metru ale holt drzel prumer.
Na odboce na kourim pak bilej favorit stal a trhali kukurici.... asi museli splnit plan.
No a posledni co mam na srdci je stoupavy pruh o kterem si vetsina tech rychlejsich kamionu mysli ze patri jim....
to jiste kazdy znate ... dojedete na ceskou vzacnost a tesite se ze predjedete vsech 11 kamionu co jsou pred vama... kdepak "profik "se strojem na kterym by melo stat GROSSETROTTLER si to soupne do leva a predjede behem 2 kilometru tri pomalejsi kolegy...
clouzek
|
|
Situaci, kdy se nekdo vesi za obet (jak je zde oznacen vedouci ridic) rikame s prateli, ze ho SPLIT-STREAMuje.
|
|
|
Pro "oběti" - aviatiky se u nás pro změnu vžil termín "Safety car"... A neuhne a neuhne...
|
|
|
este je avia najrychlejsie auto v celej csr. vzdy prvy a neda sa predbehnut ;)
|
|
V pátek, votuněný UNO z festivalového roku 87´.
Jak vím rok narození italského lidového autíčka? Z protokolu od policajtů, co mi napsali pro pojišťovnu, abych mohla uplatnit škodu 25 tisíc na zadnici.
Jak se to stalo? Pátek 18,30 hodin, široká velmi dobře osvětlená hlavní silnice ve městě, úplně rovná, ze vzdálenosti asi 200 m je vidět světlo na semaforu, již několik minut červené, právě zhasla zelená šipka, takže ještě několik minut červená vydrží. Proto jsem jela s vyřazenou řadicí pákou, jakože se tam dokulím, než bude zelená. Kromě nás dvou žádné jiné auto v dohledu. Když jsem zastavila, dokulil se do mně, s nožkou na plynu, taky UNIonista.
Na UNU škoda tisíc (přední reflektor - upadla mu tam nějaká mřížka či kýho výra)+tisíc pokuta, já mám 25 (zadní dveře, nárazník, zámek - a to ještě pojedu na II. prohlídku, protože dveře nejdou otevřít, tak možná ještě bude něco uvnitř kufru).
A to mi ještě votunista vynadal, že za:
a. prijde pozdě na hokej
b. nebude mít na dárky
c. že mu je zima, protože musel čekat půl hodiny na policajty
d. že neví, jestli je zaplacená pojistka
Byl tak hustej, že mu i ten policajt řek, ať je zticha.
Kde je boží spravedlnost?
|
|
|
Tak to je docela dost HUSTÉ...
|
|
|
co máš za plečku, když Uno, který je poskládáný z papundeklu a navíc bylo určitě rezavý jak liška ti udělá škodu za 25k? A sám má vysklený světlo? Kdybys jezdila autem a ne nákupní taškou, tak bys takový problémy neměla....před rokem mi nedal přednost borec v transitu, nešlo s tím nic dělat, tak sem ho trochu ťukl, on měl škodu za 120k já za 50k, takže Japan rulez a pokud možno od 2l objemu nahoru....
|
|
Lepiče také nemám rád, zvlášť ty, co mne v noci rentgenují dálkovými světly. V závětří za autobusem se dá pěkně ušetřit ale řekl bych, že u většiny lepičů je to jenom primitivní snaha drát se za každou cenu dopředu. Já bych jel o 5km/h rychleji, ale von mne zdržuje a vomezuje a vůbec, ať nezaclání...
Jsem rád, že tady někdo poukázal na řidiče, co jezdí konstantně 70-80km/h. Z jejich řad se rekrutuje obzvlášť velký počet lepičů-tlačičů. Mají prostě svoje tempo a nic a nikdo na světě je k jinému nedonutí. Jeden takový za mnou jel se Š120 ze Železného Brodu na Turnov. Byla to klasika - v obci by mne nejraději tlačil, mimo obec mizel v dálce za mnou. Teprve na začátku Malé Skály mne konečně předjel. Na konci obce jsem šlápl na plyn, vyjel na kopeček a klesání využil k akceleraci na 100-110, abych byl do následujícího dlouhého strmého kopce rozjetý. Toho mamlase se 120 jsem tam dohnal, ale kvůli provozu v protisměru jsem ho nemohl předjet. Jel jsem za ním 80 až k začátku kopce, tam na to dupnul, ozvaly se typické zvonivé zvuky, z výfuku se vyvalil oblak modrého kouře a rval to do kopce tak, že jsem mu s felicií nestačil (jsem na ni hodný). V následujícím sjezdu téměř nepřetržitě brzdil, takže jsem ho na pětku bez plynu zase rychle dohnal. Ale hned v Turnově mi zase ujel...
Duševní pochody těchto řidičů by mne zajímaly. Evidentně se jedná o bezmozky, kteří za jízdy zásadně nepřemýšlejí a jsou naprosto tupí k vnějším vlivům. Jednoho takového jsem zkusil zpovzdálí sledovat - do kopce skoro na plný plyn, z kopce na brzdách, v zatáčkách se v kufru převracela zavazadla. U železničního přejezdu jsem vyměknul.
Jen tak mimochodem - které auto je nejrychlejší na světě? Přece Avie - vždy v čele peletonu!
|
|
Sice bezne do diskuzi neprispivam, ale v sobotu vecer sem mel taky zajimavej zazitek s lepicem.
V sobotu vecer jedu v praze, sirsi silnice vpodstate rovna. Je tam 80tka (asi), je vecer a vpodstate nikdo, takze sem jel lehce pres 100 (nikoho tam nemuzu ohrozovat, leda ze by prebihala kocka pres silnici a to este nevim kam by bezela). Najednou se za mnou objevej xenony doplneny mlhovkama. V ten moment mi bylo jasny, ze me dojel pravej adrenalinovej diesel s kvalitnim nemeckym agregatem. Cekal sem ze me predjede, ale silnici se o neco zuzila a ridici asi stacil adrenalin, kterej mu pusobilo uz jenom to, ze sedi v polozavodnim naftaku, takze se na predjizdeci manevr neodvazil. Misto toho na me zcala blikat a trboubit. Mel sem dobrou naladu (jel sem z vydarenyho srazu a poslednich par hodin sem sledoval video z japonskejch zavodu a at clovek chce nebo ne, tak to v nem neco zanecha), tak sem odradil a poradne na to slapnul. Prestoze Fabie RS ma mamuti kroutak , a kdyz to chipnes vole tak ujedes i ty supre vole jak byla ftom filmu vole, ale nejak sem se zacal vzdalovat. Kus predemnou sem videl zatacku, nebo lepe receno sjezd se svodidlama. Jel sem uz hodne rychle , takze sem zacal vklidu brzdit. Nikam sem nepospichal a nemel sem duvod zbytecne riskovat .... Pomalu sem zacal brzdit a v ten moment se za mnou znova objevili xenony, asi sem zase prekazel v rozletu nadejneho adrenalinoveho letce, ale dostal sem tafku dalkovejma, potom zacal troubit a najizdet na me. Vazne sem se nasral, znova sem si podradil slapnul na to a znova zacal zrychlovat, ne uz tak moc pac uz mam na aute zimaky a vim, ze k letnim SportMaxxkam to ma daleko a do zatacky si nemuzu dovolit to co vlete. Fabie se porad drzel za mnou. Pred zatackou sem mel nakejch 120-130, akorat sem si klepnul na brzdu a trochu sem si najel. Kdyz sem byl tak v pulce zatacky slysim strasny rany a v zrcatku vidim, jak se zamnou toci fabie a lita mezi svodidlama ........ Nakonci sem zastavil a zavolal policajty a zachranku. Mezitim nas dojeli ostatni auta a spousta z nich pronesla neco ve stylu "Patri mu to hajzlovi, ten me pred chvilkou pekne zprasil". Dneska sem byl este na policajtech kvuli vypovedi (auto je prej na leasig , takze se musi presne napsat co se stalo) a jak sem zjistil, tak Fabie je na odpis a to prase za volantem lezi v nemocnici. Nic vaznyho mu neni, ale trochu potlucenej je ...... Takze pokdu mate nekdo znamyho, kterej ted zrusil o weekendu v praze stribrnou Fabii RS , tak aspon vite co je to za dobytka a jak se mu to stalo. Nemyslim si, ze by RSko melo nejak spatnej podvozek, takze to spis vidim, ze kombinace adrenalinu z rizeni neceho tak brutalniho jako je Fabie RS a nutnosti jet rychle nejen po rovnine, ale i do zatacky, byla nad moznosti toho debilka co to ridil ......
Dneska sem pro zmenu potkal adrenalinovy nakladaky. Jedenjel v prostrednim pruhu na magistrale a druhej se ho snazil podjet. Kdyz mu to nevyslo, tak se zaradil za nej a predjel ho zleva. Levej pruh je v cechach obzvlast sexy a este lehce navykovej, takze v nem uz zustal. Asi vedel, ze kdyby zpomalil, tak uz rychlost nenabere, takze se rozhod nebrzdit a radsi jenom trboubit. Vazne sem este nevidel, aby nakladak s navesem vyhanel auta z levyho pruhu. Nastesti sem uz sjizdel na magistralu , takze nevim jak dlouho ho to tam este bavilo ....... fakt des.
|
|
|
priznam sa, ze obcas niektorym soferom zelam, aby sa im stalo nieco taketo. aby sa kuoli svojej blbosti niekde vysekali, najlepsie do betovovej steny. ale im osobne sa nestalo nic viac ako nejaka cista zlomenina (alebo dve) bez komplikacii.
casom sa to zahoji, ale snad ich ten tyzden v nemocnici donuti ked uz nie rozmyslat, tak aspon uvazovat o tom, ci nezacnu rozmyslat.
akurat minuly piatok ma jeden taky predbiehal. nejaky pickup. klukata cesta do kopca, kolona bez medzier za aviou. a on sup dopredu (predbehol asi 8 aut). ked sa zaradoval pred aviu bol tak 20m pred horizontom. pane boze, daj tatrovku s pieskom.
|
|
No mě tedy osobně nejvíc, ale úplně nejvíc serou hovada, co jezdí na červenou. Ty bych střílela za úsvitu.
Minulý týden jsem brala benzín u pumpy ESSO na Evropské v Dejvicích, už jsem pomalu odjížděla když k vedlejšímu stojanu přijela paní ve VW Sharan. Přijela, zastavila, popojela o metr, zastavila, rozjela se a opustila pumpu a na nejbližších sem to švihla přes docela velkou křižovatku na plnou červenou. Taková kráva se nevidí.
|
|
jednou jsem absolvoval jízdu až na pobřeží atlantiku. kdykoliv jsem se přiblížil velkému městu a zhoustla doprava, ihned se na mě začali lepit lepiči. zpočátku jsem nadával, protože jsem měl strach, že se něco šustne a odsere to auto, moji spolucestující nebo motorky, které jsem měl naložené v dodávce. vrchol byla barcelona, kde se jelo na 8mi proudé silnici 140km/h, nárazník na nárazník. kupodivu to fungovalo, protože nikdo nedělal nic nečekaného, žádné náhlé brždění a změna směru... všichni byli v pohodě a hlavně žádný stojící kolony. o to větší šok mě čekal po návratu domů :o)))))
|
|
|
No to je ten rozdil mentality. Pro Spanela je dulezity umet ridit, aby to trochu odsejpalo, pro Cecha je nejvetsi starost zasit nekoho za vysokou rychlost 'na tvrdo', viz prispevky vyse. :-)
Jinak doporucuju Alicante v dobe vecerniho rush hour. Je tam nekolik vybornych krizovatek nekolikaproudovych ulic, kdy se do krizovatky vjizdi napr. ve ctyrech prouzich, samotna krizovatka je hola plocha bez vodicich car a na vyjezdu z ni jsou jen tri pruhy. A presto se tam vsechna auta nejak vlezou a vetsinou i bez troubeni. :-)
|
|
|
2 Mike: Ciste fyzikalne to neni perzekuce za prekroceni rychlosti na dalnici o napr. 70km/h, ale spis za nebezpeci pramenici z 2,5x vetsi kineticke energie oproti sedivemu prumeru. Osobne jsem mel tu cest sedet jako spolujezdec v jiste koktavce ftedeicku s ceskou RZ, ktera se 180km/h rychlosti na nekolik desitek km dlouhem useku dalnice od Brenneru snazila dokazat domorodcum, ze 110km/h limit je pro "kloboucniky", coz carabinieri ohodnotili pokutkou radu stovek ojro a zakazem rizeni na it. uzemi.....Taky jsem bejval liberalnejsi ohledne rychlosnich limitu, ale nejak starnu :)
|
|
|
Helemese. A zmerili ho na placenem useku dalnice, nebo na 'primestskem'? Onehda sem diskutoval s jednim svym italskym kolegou a ten, tvrdil, ze carabinieri musi taky platit myto, takze tam moc casto na placenych usecich nemeri,
protoze si to nemuzou 'strhnout z pokut'. :-)
Tak by me zajimala zkusenost z praxe.
|
|
|
Nezapomeň připočítat do kinetické energie taky hmotnost vozidla, takže auto vážící 2t nebude z tohoto hlediska tolik nebezpečné při stejné rychlosti jako auta vážící 0,8t...jenomže pak se bude brzdit a co zastaví dřív? No přece to auto, které má větší kinetickou energie, protože víc váží a tudíž se brzdy jaksi mají o co opřít....takže doporučuju trochu fyziky...
|
|
|
Četl jste to po sobě? Jak chcete počítat do kinetické energie něco, co tam je?!?!?! A vy brzdíte kinetickou energií, nebo kinetickou energii ?
Je to jasné: jste z těch, kteří vědí, že jejich brzdy fungují na jiných fysikálních zákonech, takže ze 160 zabrzdí na fleku, zatímco těm ostatním to trvá....
...takže doporučuji trochu rozumu...
|
|
Díky za článek D-FENSovské kvality.
|
|
Cago.
rocne nalitam nucene cca 60kkm a zakladni pravidlo je, nedelej ostatnim co tebe sere !! ono to ze zacatku moc nejde :-))
no a druha vec je, ze pokud se mi jednou za cas nestane, ze si alespon pro sebe musim rict " tak ted me maj ostatni za debila ", taky neni neco v poradku :-)). ruznejch aut je jak sracek, ruznejch lidi jako sracek, ruznejch silnic jako sracek, ruznejch situaci na silnicich jako sracek, to je kombinaci jako sracek a v tom musime vsichni jezdit, tak se neni co divit, ze to stoji vetsinou za hovno :-)).
vic toho psat nema cenu, je to pak jen drbarna.
tomik.
|
|
o co chcete, že dostane-li někdo při podobném jednání pokutu, pak jste to vy, kteří se snažíte ty vzadu vychovávat. PČR jiné nepostihuje, jednak to neumí, jednak provozu na silnicích obvykle rozumí "jako koza hnoji". Ty co jezdí jako hovada, obvykle nedostihne, nebo jim nemůže cokoliv prokázat. Zato tomu, kdo se lehce dá chytit - a to s malými výjimkami bývá ten slušnější a vychovanější - tomu zatopí až dotyčný zčerná.
|
|
|
Ale to je správně, protože v zákonu evoluce platí, že přežijí jenom ti silnější, takže je mrzké schovávat se za etiku a lidské chování, vždyť člověk je taky jenom zvíře, které si o sobě myslí, že sežralo všechnu moudrost...proto se řadím k těm silnějším a nenechám se chytit....
|
|
... no treba zrovna vezli dusici se decko do nemocnice ...
:)
|
|
Diky za vsechny tyhle kecy, vesmes zda se rozumnejch ridicu, sem 25 letej mam ridicak rok a pul a prestoze sem absolvoval defakto dost zmrdovskou autoskolu(to je samostatne tema, mozna tu nekde je rozebirane, jeste to prolezu,sem tu poprve;)), tak me neskutecne sere, co se na tech nasich silnicich deje.Mozna proto, ze sem na silnicich "novej".Ale o to vic potesi setkani s nekym, kdo podekuje bliknutim trojuhelniku, pusti z vedlejsi, kdyz na hlavni je stejne kolona atd.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Teorie jízdy v pytli a teorie vodícího vozu aneb souprava
|