Komentáře ke článku: Zkušenosti: Mexický Ital (ze dne 29.03.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Já jsem nad tím kdysi uvažoval s tím Pentastarem. Zvenku OK. Vlezl jsem dovnitř a byl jsem zděšen z toho, jak navenek celkem velké auto může být vevnitř stísněné.
Tak jsem se kousek projel, zklamaně vylezl a přestal na Freemonta myslet.
PS: s Journey jsme loni najezdili v Toluce cca 1000km, vyjeli jsme i na vulkán - ale bylo to v té nejidiotštější motorizaci - 2.4 s automatem. Je to ryzí zoufalství. Nebrat. Ječí, nejede, žere...děs. Jasně, bylo to z půjčovny. Do Mexika jedině s nějakým SUV, bo kdo kdy přejel na noční dálnici TOPE, ten ví... :-)
|
|
|
Ještě jsou také dobré REDUCTOR a VIBARTORES
|
|
|
S Pentastarem mám objednáno, a už se na něj těším. Řekl jsem si, že si ještě koupím šestiválec, než ze silnic úplně zmizej. Ohledně vnitřního prostoru nemohu souhlasit, nevím s čím to srovnáváš, ale subjektivně je vevnitř prostoru ještě o něco víc, než v Mondeu MkIV (platí to i o kufru v případě sklopené třetí řady sedaček), který platí na evropský poměry za prostorný kočár. Samozřejmě oproti 5+ m dlouhým jiným Amerikám to nutně stísněnější bude.
Jediný, čeho se trochu bojím je spolehlivost, protože Dodge v tomto směru není považovaný zrovna za etalon, ale budu doufat, že to v Mexiku nevyráběli zrovna když byl Superbowl.
|
|
|
...srovnávám s citroenem C5 3.0 V6 první generace, současný povoz ... :-)
|
|
|
Mám Freemonta 4x4 2,5 roku/70t km, bohužel nikoli s Pentastarem, za celou dobu se kromě spotřebáku měnil jen čudlík tempomatu ve volantu, kterej přestal fungovat. Ještě jsem měl problém s vybitou baterkou na parkovišti u letiště po návratu z dovolený, v servisu na nic nepřišli a už se to nikdy znovu nestalo. Podle americkejch fór mohlo bejt příčinou bezklíčový otvírání, který něco dráždilo, ale fakt nevím.
S tím místem je pravda, že poměr vnější/vnitřní rozměry není bůhvíco, ale to je daň za vysokej spodek, masivní dveře, sedačky v kufru atd. Stísněnej mi ale rozhodně nepřijde a na třetí řadě sedaček se daj děti nebo baby vozit i na delší vzdálenost. Jestli má to auto nějakou přednost, tak je to pohodlí.
|
|
|
Po zkušenostech s Dodge US výrobou může být Freemont jen změna k lepšímu.
Ale ne, nebylo to tak hrozné. Jen to v kocourkově byl problém. Ještě že jsem tlumiče vezl v letadle před atentátnickou hysterií. Čtyři natlakované ocelové trubky v kufru....to by mě dneska rovnou sejmuli a až pak se ptali na jméno.
|
|
...jen drobný povzdech... I když jsem novým technologiím relativně přístupný, dodnes jsem nepochopil tu debilitu, dávat do auta dotykové displeje a ještě větší debilitu integrovat do nich běžně používané funkce jako ovládání klimatizace, popř. nejčastěji používané funkce rádia (hlasitost, změna stanic). Jako chápu, dneska je v autech podstatně víc funkcí, než před 20 lety, ale abych kvůli přepnutí rádia nebo změně teploty musel přesunout pozornost na displej, proklikat se menu a pak měnit, a k tomu abych se správně trefil do určitého místa místo rychlého pohledu na rádio/ovládání klimy a sáhnutí "po paměti"... Nevím, v tomhle budu vždy asi staromilec.
|
|
|
Radio sa da v pohode ovladat z volantu. S ovladanim klimy a ohrevu sedaciek suhlas.
|
|
|
|
No, například vozy u nás téměř neznámé značky Edsel (ve skutečnosti to byl vlastně Ford, resp. Mercury) měly na nepohyblivém středu volantu kompletní ovládání převodovky. Některá ještě starší U.S. auta měla takhle dokonce udělané ovládání manuální převodovky (resp. takové polomauální- systém solenoidů tahal za táhla, za která normálně tahá šaltpáka). Ani jedno se příliš neosvědčilo. Obecně se dá říci, že poměrně hodně toho má smysl nacpat na sloupek volantu, ale na samotný volant je tak akorát to rádio a ovládání palubního počítače.
|
|
|
Tak v kontextu diskuse zjevně „komplet všechno, co by se jinak ovládalo z dotykové obrazovky“. Brzdy bych tam nedával, kupříkladu :)
|
|
|
Já to pochopil, jenom se mi trochu předbíhají myšlenky. Za chvíli se stejně dopracujeme do stavu, kdy přes dotykovou obrazovku bude ovládaná i ta převodovka. A to už bych ji tedy i na tom volantu viděl radši.
BTW ta myšlenka s ovládáním brzd ne snad na volantu, ale rukama, je poměrně zajímavá. Někdo si dal tu práci a experimentálně zjistil, že přenosem nervového vzruchu do nohy (= na delší vzdálenost) se oproti ruce ztrácí nějakých XY milisekund, které by teoreticky mohly být k dobru v krizové situaci. Snad to někdo i testoval, podobně jako SAAB kdysi testoval 9000 CS s ovládáním joystikem místo volantu. Vyšlo jim, že by se to skutečně vyplatilo, v cestě tomu ovšem stojí tradice, díky které by to ze začátku nadělalo takovou spoušť, že by to pak potřebovalo dalších 100 let, aby se to "zaplatilo":-).
|
|
|
Což, pokud to má ovládání rádia pod volantem, tak s rádiem problém není, ale to stále neřeší právě klimu a jiné celkem často používané funkce... Každopádně, v mém příspěvku nešlo ani tak o jednotlivé funkce ovládání toho nebo toho, ale především o ten koncept dotykáč v autě vs. ovládání čehokoli.
Jako, raději bych měl na středovém tunelu milion tlačítek jako to bylo u C5 I po Fl/407 apod. než se hrabat za jízdy v dotykáči...
|
|
|
S klimou musíte na dotykáč až když chcete měnit režim, jinak ovládání teploty, rychlosti ventilátoru, vypínání klimy i zapínání odmrazování předního skla je na tlačítkách/točítkách na panelu. Posádka vzadu má své ovládání na stropě, klima je třízonová. Osobně mám nastaven režim AUTO a na dotykáč potřebuju jít málokdy. Vyhřívání sedaček se zapíná automaticky pod tuším 6 stupňů a samo se vypne po nějaké době, ale nepoužívám to, nemám rád vařená vejce. Když se nad tím zamyslím, dotykáč používám hlavně pro telefonování a výběr muziky v MP3.
|
|
|
Zrovna v tomhle případě je ten dotykový displej celkem ok, je opravdu velikej a citlivost je optimální, člověk nemusí po tom tlačitku matlat třikrát aby to něco dělalo.
Navíc opravdu důležitý věci mají i HW tlačítka.
|
|
|
Což, jde mi primárně o to, že dotykáč není do auta to pravé ořechové kvůli odvádění pozornosti od řízení... Myslím, že i ty pitomé nalepovací navigace na sklo nejsou úplně košer, tam ale dejme tomu kvůli malým rozměrům to jinak udělat nešlo. Ale dělat z toho ovládací prvek jakýchkoli funkcí auta je pěkně na pytel. Celkem je zajímavé stoleté řešení MMI nebo iDrive s ovládacím "joystickem" nebo trackballem (nevím, jak to pojmenovat) v místě, kde má člověk opřenou ruku, nemusí se soustředit, kam trefit prst, ale ruku má přímo na ovládacím prvku a jen letmým pohledem stačí mrknout, jestli je tam, kde je a ne se soustředit ještě na místo, kam se trefit s prstem... Každopádně, nedotykový displej s HW ovládacími prvky není dnes fríkůlin a auta nedělají odborníci na design, techniku a ergonomii, ale odborníci na marketing... Datamining hýbe světem.HW ovladač s nedotykovým displejem (když už musí být barevný displej s milionem funkcí) je ale v autě ergonomicky "za jízdy" podstatně lepší řešení, než dotykáč.
|
|
|
Není třeba ani letmý pohled -- stačí, aby GUI mělo interaktivní hlasový výstup.
|
|
|
Což je určitě moc super, když člověk poslouchá hudbu nebo si povídá se zbytkem posádky.
Osobně mám z těhle důvodů vyplý i hlasový povely navigace...
|
|
"konkrétně jsem pořídil 2.0 MultiJet 170k" - v tomto místě mě přestal článek zajímat. Zmrvit americký auto dýzlem...
|
|
Tohle auto se mi také docela líbilo, i jeho cena, ale přesně do okamžiku kdy jsem se zeptal na to kolik má na kouli. Prodejce se mě zeptal jestli za tím budu tahat přívěs s koněm, já že ne že s bagrem. Po zjištění že má povolenou hmotnost přívěsu 1100 kg jsem mu řekl že má smůlu, že potřebuji minimálně 2 tuny, prodejce mě chvilku přesvědčoval že to utáhne, zeptal jsem se jestli to myslí vážně a odešel jsem si koupit Sorento 3,3 l s LPG a tažným na 3500 kg.
|
|
Autora bych se chtěl zeptat, jak se mu pracuje se spojkou. Já měl Freemonta v manuálu půjčenýho na víkend a spojka šla tak ztuha, že jsem tuto variantu rovnou zavrhnul. Až tak moc mi to nevadilo, měl jsem stejně zálusk na čtyřkolku a ta je jen s automatem, ale ta síla na spojce mě fakt nepříjemně překvapila.
|
|
|
Autor sem asi nechodí, ale kdyby přece:
- světla jsou krátká, nech si je rozumně zvednout, hodně to zlepší výhled aniž by to oslňovalo
- denní svícení se dá vyřešit zakrytím čidla na palubce a přepínačem světel v poloze AUTO, za 2,5 roku jsem ještě neměnil jedinou žárovku
|
|
|
Prodejce mi tvrdí, že na denní svícení stačí nějaká úprava SW a slibuje, že auto při předání to už bude mít. Je docela dobře možný, že to čidlo zrovna tak prostě rovnou vypnou s podobným výsledkem.
|
|
|
Mně nabízeli v servisu nějakou úpravu se sníženým výkonem dálkovek za peníze, s díky jsem odmít, zakrytý čidlo funguje bez problémů. Mám na něm jen hozenou nějakou plastovou krytku matky M10 z OBI, která vypadá jako by tam patřila. Komický je, že v manuálu se možnost denního svícení zmiňuje, takže nechápu proč to sem nevozej rovnou s tím.
Nech si rovnou zvednout světla, předtím bylo vo strach jezdit v noci, svítilo to spíš pod auto než před něj :-)
|
|
|
Tenhle tuning pomocí pásky sice funguje, ale není to úplně ono, protože signál z toho čidla používá u Chryslerů i klimatisace při rozhodování jak moc chladit a kam to foukat. Navíc při přelepení auto sníží jas displayů na palubní desce, takže pokud bude opravdu hodně svítit slunce, jsou displaye k nepřečtení.
|
|
|
U Freemonta jsem žádný podstatný rozdíl ve fungování klimatizace před a po zakrytí čidla nezaznamenal, možná tam je, ale nemám s tím problém, v podstatě pořád jezdím na AUTO. Co se týče jasu palubky a displeje, respektive nočního módu navigace, na palubce pod volantem je točítko, které v krajní poloze slouží i k rozsvícení vnitřního osvětlení. Takže s tím točítkem otočím o jeden zoubek tam nebo zpět v případě, že se od zastavení změnily světelné podmínky.
|
|
Když už Freemont, tak 4x4, V6 a automat, ale popravdě já mít 5 dětí, tak bych šel minimálně do většího bráchy, Dodge Durango.
|
|
|
Pro rodinu o pěti dětech je i Grand Voyager malý...
|
|
|
Coz ovsem v USA, kde jsou k mani ruzne polododavky jako Dodge RAM Van nebo Chevvy Express, nepredstavuje zasadni problem...
|
|
|
Dodavka RAM neexistuje uz velmi davno. Zrusil ju uz MB a nahradil Sprinterom, cize najmladsie kusy maju 10 rokov a minimalne pol miliona kilometrov.
Chevy Express a GMC Savana sa este daju kupit aj nove. Ale su drahe.
|
|
|
|
To ze ste nasiel jeden neznamena ze su nejak moc dostupne. Trader (najpouzivanejsia stranka na vyhladavanie jazdenych aut v Kanade) nasiel dohromady dva plechace a jeden osobny v celej provincii Ontario. Cize bud nie su alebo sa ich ludia drzia. Ale skor plati to prve, moc ich na ceste nevidno.
|
|
|
...obvávám se, že spíše lze argumentovat tím, že je to nějaká past.
Ty fotky znám dobře, potulují se různými internety minimálně druhým rokem, naposledy se poflakovaly tuším na tipcars.
Je mi líto.
|
|
|
Asi tak, to už chce něco jako VW Multivan nebo MB V-Klasse, ale ty se nedávno zbastardily a přestaly montovat šestiválce, Mercedes se dokonce vykašlal i na benzíny, tak nevím, co se dá podobného koupit z americké produkce.
|
|
|
Ford E-series, ale cca před půl rokem ho zařízli a snaží se ho nahradit Transitem. Pitomci...
|
|
|
...tak samozřejmě je nutno uvažovat rodinu, která má kde bydlet.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Mexický Ital
|