Komentáře ke článku: Test testu Revolutions: Pánsky magazín Brejk… (ze dne 13.02.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ona Felicia dá 269 g/km CO2 nebo jsem něco přehlédl? Na takové emise by musela Felicia brát od oka něco přes 10 l na 100 kombinovaně, to je doufám překlep v tom smyslu, že jeho pětiktaktní miláček vypouští jen o 50g VÍCE, ne?
|
|
|
Náhodou tady mám manuál k Felicii, a emise CO2 má kolem 160g/km. Mimochodem, co je pravdy na tom, že velké Lexusy ujedou na baterky jen asi míli? (slyšel jsem to v TopGearu, kde Clarkson prohlásil, že v tom případě si dá do Hummeru 9V baterku a bude tomu říkat hybrid)
|
|
|
Realna spotreba u felicie dnes je okolo deseti litru (tedy pokud se o to clovek stara tak nejak prumerne, asi tak, jak si auto, vzhledem ke sve cene, zaslouzi)
|
|
|
A ve které restauraci jste to četl?
|
|
|
Ptal jsem se majitelu. Ta deklarovana spotreba byla docela nizka, nicmene kdyz se dozvedeli, ze znam levneho a dobreho mechanika, priznali se, ze to zere trochu vic...
Deduv favorit si bere nece pres 7 litru, kamaradcina felda brala 12. Dost zalezi na udrzbe a najetych kilometrech.
|
|
|
Aha. Takže se nejedná obecně o felicii, ale o jeden - dva konkrétní vraky.
"Dost zalezi na udrzbe a najetych kilometrech."
To možná platí i pro Lexus, nebo se opět mýlím?
|
|
|
Neznam dostatecne velky statisticky vzorek, takze asi mas pravdu. I kdyz podle zvuku motoru felicii, co slycham v podstate denne tech "vraku" nebude zrovna malo.
U lexusu tezko rict, uvidime. Je pravda, ze na me konkretni toyote (ani zde se nejedna o statisticky vzorek, nebot znam jen par techto stroju) se temer nulova udrzba nijak vyrazneji neprojevuje ani trinactym rokem.
|
|
|
Felicie, co jezdí denně 10km hrkhrk tam a po pauze hrkhrk 10km jinam tuhle spotřebu (9-10L) mít budou. Nic divnýho.
Když s tím pojedu 150-300km (když to felda ujede) v rozumným režimu a s rozumným nákladem, tak jsem na 6-7L.
Nemám felicii.
|
|
|
Kdyz jsem mival felinu 1.3, rikala si dlouhodobe o cca 7,2l V-Poweru (nojo, sluzebni auto a smartbody ;-) V dobe kdy jsem se ji zbavil mela nalitano tesne pod 300kkm. Pres 10 litru zrala akorat kolegova 1.6 pred tim nez nechal vyresetovat poblaznenou ridici jednotku ;-)
|
|
|
Ja ma Felicii fkombiku s "burzoaznim" motorem 1.6 MPI a dle paluniho pocitace mam prumernou 6.8 l/100 km. A emise CO2 jsou mi uplne u...
Toz asi tak.
|
|
|
což o to, mpi je trhač dlažebních kostek, proti tomu žádná, ale skutečně je součástí výbavy simply clever opravdový počítač ? to ve mě vzbuzuje přímo bojácný údiv .o))
|
|
|
No to bude asi tim, ze v roce vyroby meho rezo-korabu Skodovka jeste nepouzivala ten dementni slogan "Simply Clever"... :-D
|
|
|
inu, to mě také napadlo. odebrat tomu autu nadbytečnéé užitečné vlastnosti a nechat při tom, že to má 4 kola, volant a jezdí to a vše podtrhnout výkřikem, že je to tak vlastně "jednoduše chytré" - akcionář vsadil na jistotu = na genialitu průměrnosti, z níž může každý vybočit již jen tím, že si personifikuje chytrost sám se sebou a potlačí stresory (zdravý rozum) - skoro bych vsadil boty na to, že autorem tohoto marketingového sloganu byl nějaký katolík :o))
|
|
|
S temi slogany to mate tezke - WV prece nemuze spotrebitelum sloganem po pravde sdelit, ze jejich "Oktafka fcervenymicku" jsou z 20% echt nemecke komponenty, 70% echt asijske komponenty a z 10% echt ceska vohnouti montaz. A tak jim predhodi nicnerikajici blabol v jynglystyne, na dukaz toho, ze je jako ta jejich Oktavka "svetove auto".
Mimo to, specialne Oktavku a jeji propagaci zamerenou na prumerneho konzumenta bych videl jako vyplod Satana, ne katoliku. Kdyz se clovek podiva, jakou inflaci ega (a nasledne hovadske chovani na silnicich) toto auto u nekterych jedincu zpusobuje, nabizi se otazka, zda Oktavka vlastne neni nezivym Ditetem Satanovym. No, ale po pravde receno, posledni dobou taky misty jezdim jako prase, takze autem to asi nebude.
818!
(To ma byt ciselna reprezentace pozdravu "Heil Ratzinger!" A helemese, zvlastni nahodicka. V tom cisle jsou dve osmicky a navic osmnactka. No jestli toto neni dukaz toho, ze Ratzi byl kovany nacek, tak uz asi nic... :-DD)
|
|
|
však jo ! satana si přeci vytvořili katolíci, aby zvýšili strach svých oveček z toho, kdyby se náhodou někdo (byť i jen myšlenkou) zpronevěřil a začal "hřešit" = používat selský rozum. je tedy zcela logické, že chtějí--li i dnes katolíci šířit víru, musí se v osobě ratziho zkondenzovat obraz ďábla natolik, že poselství ježíše krista i svody ďábla budou jeho ústy šířeny tak, aby obracely na víru odzkoušneým způsobem - a auto jako symbol stylu se nabízí coby snadný způsob, jak ukořistit další duši :o)) hallellujah
|
|
|
Měl jsem favorita z r. 90, karburátor a dlouhodobá spotřeba byla 8,5l/100km. Vím to dost přesně, páč jsem si psal kolik beru benzínu, za kolik a stav ujetejch kilometrů. (Loni jsem ho prodal).
Nemyslim si, že by mladší felda s motorem se vstřikováním měla mít větší spotřebu, pokud nemá nějakou vážnou závadu.
|
|
|
Měl jsem Trabanta z r. 68, dlouhodobá spotřeba byla tak 8 l/100 km, a kdejakému fáčku jsem to na semaforech nandal ;o) Joo, to je vidět ten pokrok ;o)
|
|
|
Ten pokrok je spis v tom, ze ve favoritu jsou i jine deformacni zony, nez cestujici. Jo, a kdyz si clovek s dvoutaktem pohral, dalo se z toho vytahnout jeste mnohem vic... A favorit je koncept jeste z doby socialismu, takze s tim pokrokem... no, nevim, z meho pohledu ta invence byla minimalni.
|
|
|
Kupodivu na tom Trabi s bezpečností nebyl tak zle, a v bariérových zkouškách tuším že porazil VW Polo... Favorití deformační zóny, hmm, slavný gilotinový efekt kapoty? Nicméně mě neberte až tak vážně, myslel jsem to jen jako rýpnutí... ;o)
|
|
|
Trabanti motor byl, pokud vim, pripevnen pomerne lagricove a celnim narazu mel tendenci proletet interierem. Tata dlouha leta prisival nohy posadkam trabosu a rika, ze tohle nedokazalo snad zadne jine auto.
|
|
|
V trabantu jsem seděl jednou a měl jsem kolena skoro u brady ;)
BTW seš si jistej, že s tebou ty fáčka na semaforech chtěli závodit?
|
|
|
On ten traboš, pokud byl prázdnej, měl skutečně na křižovatce odpich. :-)
|
|
|
Trabant se svými dvojtaktními 594ccm a dá na 50m na prdel kde čemu.
Zatímco Felicajtí motor se dýchavyčně sesbírává i z 2000 otáček, Trabant je díky +/- otevřenému výfuku okamžitě v oblasti nejvyššího výkonu, takže pokud ti neujedou cvičky a neztratíš čas hrabáním, pak jsi z křižovatky dřív než kdejaká "formule TDi" o Feliciích nemluvě. A houbec záleží na tom, že aparát má přinejlepším papírový výkon 29k.
Na bleskové zrychlení 0-60 to stačí bohatě...a když k tomu připočtu leštěné a slícované přepouštěcí kanály, jednokroužkové, jako papír lehoučké písty z obstarožní, dvojtaktní krosky od KTM, převáženou klikovku, vyleštěné sání a propustný KN filtr vzduchu, tak dostanu mašinku, která s rychloměrem daleko za posledním dílkem stupnice (120kmh) plašila na dálnici HaŤaPky z levého pruhu. Bohužel při jízdě s "přídavným spalováním" baštil traboš kolem 12l/100km, což je tak sotva na 200km na jednu nádrž. Díky full-syn oleji Repsol získanému v ohromném množství na republikovém mistrovství motocyklů od sponzora jednoho závodního týmu, můj Trabant nikdy nesmrděl víc než dieselové obludy z produkce VW group.
|
|
|
> A favorit je koncept jeste z doby socialismu, takze s tim pokrokem... no, nevim, z meho pohledu ta invence byla minimalni.
Favorit je o velkej kus dál než Škoda 105 a spol. - například pátý dveře je velká výhoda, navíc sklopením nebo vyndáním sedaček se z auta stal skoro pick-up ;-) Což u 120ky nešlo, tam když si někdo koupil 55-ku televizi a chtěl ji i s krabicí nacpat na zadní sedačky, musel se držet postupu asi jako když chtěl dostat ježka do klece. Do fáčka se dá naložit bedna mnohem větší ;-)
Další inovace je motor vpředu + pohon předních kol, kotoučový brzdy, motor na bezolovnatej benzín...
Ale pořád je to jen stará škodovka, která navíc vznikla jen proto, že strana a vláda t.č. rozhodla...
|
|
|
No, ten vyvoj pres stodvacitku, stopetadvacitku, stotricitku sel pomerne pozvolne. Motor vpredu a pohon prednich kol vyhodou byl, nejsem si jisty, zda na bezolovnaty benzin byly vsechny favority.
|
|
|
Byly - jen některý mohly jezdit jak na bezolovnatej, tak na olovnatej. Myslim, že to záleží na tom, jestli má auto katalyzátor.
|
|
|
nebyly, některé opravdu vyžadovaly olovo. Ale protože se s tím při opravách prováděly různé kejkle a s papírama taky tak u ojetiny je trochu problém poznat jakou má hlavu. Ty co měly tvrdá ventilová sedla, tedy způsobilá na bezolovo měly jestli si dobře vzpomínám zelený znak střelené slepice na odlitku ale můžu se v té barvě mýlit. S katalyzátorem to nesouvisí, ten přišel až mnohem později a tam už musí být bezolovnatý. Tam už by měl být kroužek v hrdle nádrže aby tam nešla strčit jiná pistol vod pumpy. Ale myslím že ty na olovnatý byly ty nejstarší takže už asi nežijou.
|
|
|
Jeden zije zcela urcite, je v tip top stavu, az na alternator na nem nebylo nic opravovane. Ma najeto 20 000, vzdycky byl garazovany a porad ma i do kopce docela paru.
|
|
|
Z tehdejšího škodováckého průměru hodně vybočovala Škoda Garde a Rapid se svou úplně přepracovanou zadní nápravou, výkonnějšími brzdami s posilovačem a lehoučce chodícím hřebenovým řízením. Díky tomu je toto auto co do posezu na silnici srovnatelné s Favoritem; i motor je poněkud výkonnější (v případě Š 130 Rapid) a auto jede docela svižně. Interiér také vypadá poněkud lépe a přední sedadla jsou dokonce bez nadsázky pohodlná. Můj Rapl už má favorití motor, který může spalovat natural i special. Tahle auta se vyráběla hlavně v Kvasinách, kde zřejmě nepracovali takoví vohnouti, jako v mateřském závodě, takže rapidy a gardiny měly kvalitnější dílenské zpracování.
Bohužel ale soudruzi z AZNP Mladá Boleslav jako vždycky nedotáhli věci do konce, takže levná plechařina, nekvalitní lak, poddimenzovaný motor a spousta maličkých konstrukčních nedodělků dohromady tento docela pěkný koncept škodovky docela zabil. A že se z toho dalo při troše snahy udělat pěkné auto, dokazují hlavně britští a němečtí dovozci a jejich přestavby rapidů na kabriolety, posvěcené AZNP. I Metalex provedl pár přestaveb pro Němce a usiloval o homologaci kabrioletů v ČSSR, ale bylo to zamítnuto s poukazem na to, že buržoazní styly si na socialistické silnice zavádět nebudeme...
|
|
|
To nevim, nemel jsem tu cest ani rapida ridit, nicmene zase z doslechu mam dojem, ze na svou dobu to uz takovy trhak, jako drivejsi Rko nebylo...
|
|
|
To je pravda, Š110 R byla velice krásné vozítko na pohled i co do kvality. Četl jsem kdesi na netu dobovou recenzi, ve které tvrdili, že to erko vypadá rychlejší, než ve skutečnosti je. Mně osobně se na erku líbí ty bezrámové dveře. Mohu porovnat erko a rapida z hlediska jízdních vlastností a pohodlí a přestože erko je krásné, dal bych přednost rapovi (což jsem také učinil), už proto, že do rapa se se svými 185 cm bez problémů vměstnám a subjektivně je i pohodlnější. Z hlediska moderních nároků na pasivní i aktivní bezpečnost a výkon motoru jsou samozřejmě obě auta naprosto bezcenná... ale z hlediska nostalgie jsou to stále auta, která mají co říci a co nabídnout...
|
|
|
Kousek pod Florou (2 Ifos: rozhrani Prahy 2,3 a 10) stava cosi jako Skoda 1000 R. Predek to ma z tisicovky, zbytek je Rko, modra metaliza, hlinkova kola, zajimave vozidlo ;-)
|
|
|
A je to nejaky pokus skodovky, nebo vytvor z dilny renovatoru? Respektive, vypada to jako auto, stare par desitek let, nebo jako zrenovovane, cisici novotou?
|
|
|
Vypada jako docela pekne zrenovovane.
|
|
|
Ja totiz videl fotku "nove vytvoreneho hybrida" z dvou predvalecnych veteranu - proste se nekomu libil predek z jednoho auta a zadek z druheho, tak si na zakazku nechal vyrobit mutanta.
|
|
|
Nemyslíš něco jako Š1100 MBX? To bylo kupé na základě klasické tisícovky, taky docela zajímavý koncept. Já tady v Budweisu zahlédl tisícovku, ale se dvěma výfuky vzadu; když se to rozjíždělo vedle mne na křižovatce, znělo to jako osmiválec, ale nikoliv tatrovácký, ale něco chlazeného vodou. Od té doby jsem to už nezahlédl; zajímalo by mne, co tam vlastně pod kapotou bylo.
Ale to, co popisuješ, bude asi nějaký bastl, svařený ze dvou aut. Já to moc rád nevidím, přece jen preferuji udržovat původní vzhled auta, maximálně přidat nějakou vlastnost, která na první pohled není vidět a pomůže vylepšit užitnou hodnotu vozu (centrál na DO nebo elektrická okna, moderní elektroinstalace apod.). Různé spojlery, MHC na zadní kapotě nebo stodola-made světelné rampy na předek mi připadají naprosto směšné, ukazující jen na to, jakým buranem majitel je.
|
|
|
Nene, MBX bylo jen kupe, ale zadek byl identicky se Skoda 1000 MB. Tohle ma zadek z Rka. Buransky moc nevypada, jestli si vzpomenu, zkusim to auto vyfotit.
|
|
|
No, kdyz se do toho pusti odbornici v dobre vybavene dilne, tak to nedobastli, naopak, mnohdy napravi nedostatky z vyroby (zkusenosti + nove technologie) a i kdyz udelaji nove auto z nekolika starych, muze z toho byt lepsi stroj, nez jakykoli z tech puvodnich. Ale cena je vetsinou mnohonasobny, oproti originalu.
|
|
|
To ano, ale takové auto se vyskytuje málokdy a vždy je to technický skvost. Měl jsem spíš na mysli takové ty "úpravy", co se pak prohání na různých tuzing srazech a všichni jsou rádi, že to vydrželo pohromadě po dobu závodu. Nedávno mne taková podobná škodule s hustými spojlery, sport-like nasávači vzduchu všude možně po karoserii a dvěma pubescenty na předních sedadlech předjížděla v té prudce stoupající serpentině ve Srubci (kdo to tam zná, ví) a měli co dělat, aby tu káru ukormidlovali, protože to sice řvalo "upraveným" výfukem, ale zadek se tomu povážlivě kymácel (geometrie nápravy nebyla asi v nejlepším stavu) a navíc tam zřejmě byly nějaké problémy s kabeláží, protože po dokončení předjížděcího manévru šoukáru zhasly zadní světla a zůstalo svítit jen jedno světýlko v osvětlení SPZ. Ale třeba to byla nějaká stealth úprava. Musel jsem se tomu smát, protože to bylo fakt komické vozidlo.
|
|
|
Hlavne bacha na kousky, co nevyrobili v Kvasinach, ale v Bratislave...
|
|
|
Jo, dvoutakt se upravoval tak, že se na spodní straně pístu připilovala hrana tak, aby se dříve otevřelo a tudíž i zavřelo sání a tím pádem bylo delší plnění do klikového prostoru, tzn. vyšší komprese. Co ale na to klika a hlava, toť otázka. Pro laiky: klasický dvoutakt nasává pod píst.
cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Arbeitsweise_Zweitakt.gif
|
|
|
Klika a hlava na to "nic", protože já po výměně pístů za motokrosové KTM prodloužil tvarem sacích otvorů v pístech plnění asi o 10% a zabroušením hlav pro montáž bez těsnění jsem je snížil asi o 2mm, čímž komprese narostla značně. Takto upravený stroj se mnou jezdil 4 sezóny než mě přestalo bavit resuscitovat rozpadávající se elektroinstalaci a dívat se na zubu času podléhající interiér. Motor ovšem držel skvěle a startoval na brnknutí i když bylo venku -20°C. Axiální vůle na klice nebyla při prohlídce (3 roky po přestavbě) zjištěna, ani ojnice nebyly shledány protaženými či ohnutými.
|
|
|
Beru. Já to znám jenom theoreticky. I když tady to bylo v kontextu s úpravou traboše a to asi nebude KTM. ale jak říkám, nikdy jsem nic takového neupravoval, i když mi to bylo doporučováno u JAWA 350/354. Ale nevím, k čemu by mi to bylo... Jinak zajímavé spojení interiér-motorka :-)
|
|
Mali sme feliciu a preto som vedel, ze jej emisie su 169g/km...no a lexus dava o 50 viac, cize 219...
|
|
...az teraz som si vsimol, ze som napisal o 5Og emisii menej - samozrejme, malo to byt viac...ospravedlnujem sa...
|
|
DIK ZA VYNIKAJICI CLANEK. Autor zachytil mindfuck pritomny mimo jine temer ve vsech dnesnich tistenych mediich. Obzvlaste trefna je pasaz "minimum zazitku z jizdy a maximum omacek". Casopis je jedno velke mleti hoven ve vysokem nakladu, ktere se jeste navic dari prodat imagechtivym posetilcum.... Ale co uz velice muze clovek chtit, vzdyt system nas ted odmala trenuje ve vire v hovna. V neco musime verit a o necem zase nesmime ani zapochybovat. To druhe pod trestem odneti svobody...
|
|
|
Vcera jsem cetla taky nadhernou vetu "toto auto vyzaruje do vsech stran neobvykle tvary..."
|
|
Bezpečnost favoritů: zeptejte se jakéhokoliv hasiče/záchranáře s dlouhou praxí, co si o nich myslí a zpravidla použijí slova jako "průser" a pod.
Jinak článek velmi dobrý, jen mě zarazila věta "vytiahnuť zo šlamastiky, do ktorej ju dostal jeho predchodca Stilo", která podle mě není pravdivá, neb fiat je v pořádné šlamastice už dlouhá léta a stilo mělo úplně stejný úkol jako nyní bravo - vytáhnout automobilku z červených čísel. Nevytáhlo a náklady na vývoj atd. u stila musely tu šlamastiku nutně prohloubit, ale určitě ji nezpůsobily. Ta začala už v osmdesátých letech, kdy fiat začal montovat svoje skvělé motory do rozvrzaných, reznoucích skořápek (hej ale v 80. mi bylo pár roků, takže se o to hádat nebudu:-)
|
|
...no prve bravo sa napriklad predavalo dobre, aspon na pomery fiatu a oproti tipu to bola parada...lenze stilo to svojim deutsche designom znacne pohnojilo a ked ho este nemecky autoklub vyhlasil za najporuchovejsie vo svojej triede...coz je podla mna kravina, ma svoje muchy, ale poruchove neni, mame ho stvrty rok a nestalo sa, ze by s nim boli vacsie problemy...boli menene predne ramena, tlmice a brzdove oblozenie, ale to je vzhladom na kilometre pochopitelne...
...a k tym skorapkam z 80. rokov - ked sa zo zapadu zacali vozit krapy po smrti, tu ich dakto zbastlil do pojazdneho stavu a predal, vznikla aj povest o poruchovych fiatoch...okrem toho uz to tu odznelo 1000x - jak sa kazi elektrika, dodal ju Bosch...
|
|
|
ze statistik TUV: "Každý čtvrtý Fiat Bravo nebo Brava starý 11 let nedostane po prohlídce známku, která ho opravňuje k dalšímu provozu"
|
|
|
Ze by? My mame Bravu teprve 7 let a jsme zatim zcela spokojeni.
|
|
|
viac asi zalezi na chovani predosleho majitela jako na znacke...to je tiez dovod, preco podaktore una rocnik 84 doteraz behaju naporiadok a sluzia majitelom k spokojnosti a podaktore stila alebo nove alfy su permanentne fservise...G
|
|
podla nemeckeho automotoklubu dacia logan neustala losi test v rychlosti 65km-h...v sme si od nich vyziadali presne parametre testovacej drahy a vysvitlo, ze oni dokazali spravit ten isty losi test o 10km-h rychlejsie bez prevratenia...skratka v reichu zacalo domacich srat, ze dakto si zvysuje predaj na ukor ich vlastnych znaciek, tak pustili hlasku...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test testu Revolutions: Pánsky magazín Brejk…
|