|
Jsem to jenom já, kdo tabulky a grafy nevidí ani po reloadu?
|
|
|
|
|
...já taky ne. Ale skoro si říkám, jestli D-FENS nepřikoupil do svého webu nějaký engine, který rozpozná, že bych tomu stejně nerozuměl (a já tomu opravdu nerozumím) a proto mi tím nebude zatěžovat hlavu. Jestli ano, pak se bojím, co všechno se mi nezobrazí :).....
|
|
ty motory sou hrozny , kdyz je porovnate 16V tak opravdu nejedou
|
|
|
Jednou jsem měl možnost bezprostředního srovnání kámošovy feldy 1.6 s tehdy mým civicem 1.6 VTi.
Výsledek? Civic skončil asi 100 metrů od silnice a už nikdy potom nejezdil (jeho díly, hlavně motor, snad ještě někde jezdí rally), protože jsem byl...to, co jsem byl - dvacetiletý idiot s VTi.. :-D
|
|
|
Všechno zlé je na něco dobré...
|
|
Kup si TDi... Optimalne stary 66 nebo 81kW v zachovalym Golfu 3.
Budes mit stejna drahy auto, o 2 litry mensi spotrebu, pro tebe prijemnejsi pocit z jizdy.
Pokud totiz jezdis do 3.500 a vyhovuje ti to (coz je nic proti nicemu), pak nafta je pro tebe lepsi volbou...
Ta 1.6ka ve felde sice dava pocit "zatahu vocpoda", ale to je tak vsechno a to to TDi cko to bude umet lip.
|
|
|
|
Já měl O1 TDI 66 kw a musím říci, že to byl při dobré údržby a chování jednoduchý nezničitelný motor. Vzhledem k nízkému výkonu ani trošku nekouřil a prodával jsem ho s 300 k na kontě v parádní kondici (nejspíše i s původním turbem...).
|
|
|
...tatík nedávno oslavil 400kkm s Berlingem 2.0Hdi 66kw, v motoru také vše původní, turbo dtto.
Tohle starší Hdi bylo na ježdění příjemnější než TDi
|
|
Přidávám sem odkazy na zajímavou trojici článků. Jsou i na konci diskuze prvního článku Krouťák, výkon a spol.
http://www.kaps-transmissions.com/news-kaps/newtonmetry_nejsou_kilowatty_dil_prvni- 998.html
http://www.kaps-transmissions.com/news-kaps/newtonmetry_nejsou_kilowatty_dil_druhy- 999.html
http://www.kaps-transmissions.com/news-kaps/newtonmetry_nejsou_kilowatty_dil_treti- 1000.html
|
|
U 1.6 Felicie ještě iluzivně pomáhá nepřirozená, takřka až logaritmická odezva plynového pedálu. Podobně se choval myslím i jistý motor u Hyundai Getz - stačí lehce sešlápnou a auto doslova vystřelí. Dělá to pocit silného auta do té doby, než při předjíždění sešlápnete plyn na doraz -
pak zjistíte, že jediné, co se hrne vpřed je kobeček...
Ale svou 1.6MPi mám rád - jako nenáročné záložní auto je k nezaplacení.
|
|
,,Motor 1.6 má smysl točit přibližně do 3500 rpm. Pak nastává výrazný propad točivého momentu a také nárůst výkonu je dále již slabý.,,
Chybí mi tam zohlednění převodů, ona sice ztrácí na síle nicméně pokud zařadím výš zrychlení bude jen horší právě kvůli těžšímu převodu. Snad jen přímej převod má malou výhodu většinou poslední kvalt.
|
|
|
+1.
Pokud se chci s autem rozjet/zrychlovat co nejrychlejc, musím řadit tak, aby plocha pod křivkou výkonu byla co největší.
|
|
domníval jsem se, že nejdůležitejší je síla kterou působí kola na silnici, a ta je dle celkem jednoduché fyziky závislá pouze na výkonu motoru.
Tedy proč by mě mělo zajímat, že auto má po 3500 již malý nárust výkonu a pokles točivého momentu, když si mohu podřadit a výkon mít na vrcholu a nejvíce tak zrychlovat.
Někdy mě příjde, že spousta lidí má pocit, že když křivka průběhu točivého momentu v závislosti na otáčkách klesá, že auto snad zpomaluje :-D
|
|
Na brzdě se měří točivý moment v závislosti na otáčkách, výkon se počítá. Takže počítat zpětně moment ze zaokrouhlené hodnoty výkonu je nesmysl, dávající zkreslené výsledky, zvlášť při nízkých otáčkách motoru. Křivky závislosti momentu na otáčkách jsou na cimbu.cz relevantní. Nutno říct, že se jedná o ustálený stav s plně otevřenou škrticí klapkou, neřešící přechodové jevy při náhlé změně škrcení. Program každé sériové řídící jednotky je optimalizován z hlediska emisí a spotřeby. Množství nasávaného vzduchu ovlivnit neumí, pouze omezit u elektronicky ovládané škrticí klapky. Při úpravách map pro řídící jednotku, tedy nehomologovaných, jsou důležité stavy, při kterých se kontrolují emise - volnoběh a zvýšené otáčky bez zatížení. Pokud úprava vyhoví zvláště těmto dvěma stavům, existuje v jistých mezích volné pole působnosti ladiče. V nižších zatíženích je možné mírně ochudit směs kvůli spotřebě, pro vyšší zatížení naopak obohatit pro vyšší výkon. Řidič si pak libuje, jak klesla spotřeba, protože z 90% využívá nižší zatížení, a zároveň jaká to byla pila při předjíždění. Pokud by úpravci byli opravdu seriozní, pak by místo líbivých dat zlepšení prezentovali úplnou charakteristiku motoru. Jenže se obávám, že tomu by v tomto státě nerozumněl skoro nikdo, včetně 99% přispěvatelů d-fens ....
K tomu VW 1,6 - otáčková charakteristika snad jen k lodnímu šroubu s nepřekročitelnými 4000 ot/min ....
|
|
|
Ještě hůř- nerozuměl by tomu nikdo krom jejich konkurence, takže marketingový potenciál takových informací je zcela marginální, zato metoda vyzrazení know-how je to naprosto geniální. Kdo by se jim divil, že se jim do zveřejňování detailů nechce, když je to jednak risk a jednak o to vlastně nikdo nestojí? Drnovi beztak stačí barvitě popsat, jak mu tédéíčko 66 kW z roku 1998 pojede jak ďábel, a těch pár zákazníků s IQ nad 90 bodů tvoří statisticky zanedbatelnou menšinu, s níž lze "pracovat individuálně".
|
|
Měl bych tu Felicii 1.3 MPi 1997 na prodej.
V zimě nejetá, 28000 km. Pořád v garáži. Lak jako nový.
Praha.
|
|
|
A kolik za to? (Ne že bych byl nějak extra interesován v takovém autě, ale vím o člověku, kterému by se to za dobrou cenu asi šiklo.)
|
|
|
|
Nebyl by tam někde v garáži taky nějakej favoritek v podobném stavu?
|
|
|
Nebyl nebyl, Favorita děda nikdy neměl.
Ale Felda je vlastně takovej Favorit ne :))
Cena, to je složitý..já bych chtěl 40k :D
|
|
|
Tak kecám, vzpomněl jsem si, že kdysi vlastně měl. Vyměněn za Sierru.
kdyby něco tak pište spíš na karelpipin@seznam.cz
|
|
|