D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Š Favorit - úpravy vol 1.
    (ze dne 05.02.2007, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 05.02.2007 10:39:20     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:
    "i absolvent humanitní VŠ" .. :-D .. tak to mi značně něco připomíná i z oblasti obsluhy počítačů.. Nevím čím to, ale jsou to fakt neschopný lidi.. (teda až na to "obkecat" všechno, v tom jsou profíci)

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 12:29:05     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    No já nevím, většina IT lidí, které znám já (ať už různí admini, či vývojáři) nemívá třeba s hrabáním se v autě zásadní problém. Dost z nich (včetně mne) to bere jako zajímavou relaxaci po čistě duševní námaze. Týká se to tedy lidí ve věku řekněme 28-35 let, je možné, že u "mladých odborníků bez zkušeností" je to výrazně jiné.

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 13:24:05     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    se omlouvám, ale bylo to formulováno špatně .. to nebylo míněno z oblasti počítačů, že jde o lidi z IT ,ale že v oblasti počítačů právě lidé s humanitním vzděláním mívají značné potíže.. ostatně, kde je nemají ? :-P

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 14:08:55     Reagovat
    Autor: mant - Neregistrovaný
    Titulek:Pindání
    Paušalizované pindání, pánové či dámy.
    Když pomineme, že mezi humanitně vzdělanými lidmi jsou zhusta i manuálně zruční, případně schopní v oblasti IT pobít kdekterého "admina", jehož hodnota spočívá pouze v přidělených právech, pak vás mohu ujistit, že i supermani s technickým či informatickým vzděláním mívají leckde potíže, mnohdy právě v té humanitní oblasti. Například číst návhy smluv spáchané techniky či nedejbože programátory je pro běžného právníka obvykle o rozškubání bránice kombinované s hysterickým pláčem...
    ...takže prosím nepřehánět a věnovat napřed pozornost břevnu v oku vlastním...

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 14:26:43     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Pindání
    Za tenhle příspěvek ti Bratrstvo Šmíru a Solviny na rameno nepoklepe ;o) Ne že bys neměl pravdu ... Ale občas někdo položí rovnítko mezi sebe a svůj obor, což bývá zpravidla nejvyšší čas vzít si dovolenou ;o)

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 15:25:02     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Pindání
    ..Nikdo tu nepíše, že IT technici (či jiní lidé) jsou supermani ve všech oblastech.. Pouze tu konstatuji, že lidé s humanitním vzdělání mají (obecně vzato) větší problémy s manuální činností a pochopením některých technických oblastí. Neříkám že se nenajdou vyjímky (potvrzující pravidlo - čest jejich památce) :-) . Takže ta poznámka autora v tom textu byla docela trefná. :-P

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 23:43:32     Reagovat
    Autor: Rallycad - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Pindání
    Mám kámoše, co absolvoval gympl a asi 1,5 semestru na nějakém humanitním oboru. Když jsme pomáhali kamarádovi odklízet zbytky vyhořelé chalupy, tak zhruba každou půl hodinu někdo hystericky zaječel:"proboha vemte mu to nářadí!!!"
    Naštěstí si vždycky způsoboval jen povrchový zranění...

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 19:21:45     Reagovat
    Autor: HonzaV - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Pindání
    "jehož hodnota spočívá pouze v přidělených právech"

    tak tohle je hláška týdne!!! díky :-D

    Komentář ze dne: 05.02.2007 11:06:36     Reagovat
    Autor: Sektor - Neregistrovaný
    Titulek:Hehe good :-)
    ,,když náš fafíček jede hůř než ostatní fafíčkové nebo dokonce hůř než fabijky s třema hrnkama, není to tím, že by byl málo otuněný, ale proto, že je porouchaný,,

    Yoo, tak tohle mě dostalo :-) Realita je krutá a opravdu, pouštět se do ,,tuningu,, motoru, který má jak říkáš 15 real. let 30 morálních , to je prostě hejtkór :-)

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 00:04:56     Reagovat
    Autor: bob ash - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hehe good :-)
    To je ještě nic, já momentálně provozuju tuning motoru, kterej má 19 let fyzicky a cca 50 let morálně :)

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 08:50:15     Reagovat
    Autor: Falcon - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hehe good :-)
    To já bych ještě přitlačil, za velmi moderní se tenhle motor považoval v roce 1964 :) Jasně, od těch dob pár fíčur přidali (8-kanálovou hliníkovou hlavu, ETZ, plnoprůtokový čištění oleje), ale základ je stále stejnej.

    Komentář ze dne: 05.02.2007 11:18:29     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Ventele
    Ventele? Máš snad něco proti Pražákům (jako já)??? ;o)))

    Komentář ze dne: 05.02.2007 13:59:41     Reagovat
    Autor: TH - Neregistrovaný
    Titulek:Co takhle tuning kastle?
    Některý z příštích dílů seriálu by jsi, D-fensi, mohl věnovat tomu jak "vytunit" kastli, aby nehnila, neboť to je u favorita dost zásadní problém a taky hlavní důvod, proč se ho chci co nejdříve zbavit...

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 15:26:08     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Co takhle tuning kastle?
    .. a zvláštní sekci věnovat expanzním PUR pěnám - mýty a pověry :-D

    Komentář ze dne: 05.02.2007 16:13:41     Reagovat
    Autor: Kocur - Neregistrovaný
    Titulek:nejde o pomer
    'Pokud máme tyčky hliníkové, hlavu hliníkovou a blok hliníkový, všechny rozměry v řetězci nám vyrostou stejnou měrou a vůle ventilu je během zahřívání motoru neměnná.'

    To nie je pravda. Absolutne predlzenie dlzky (hrubky) zavisi od jej rozmeru a rozdiel tychto predlzeni (tycka-hlava) sa bude s teplotou menit.

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 16:36:57     Reagovat
    Autor: free78 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nejde o pomer
    má pravdu předsedo :-)

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 16:53:20     Reagovat
    Autor: Sepp - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: nejde o pomer
    V tomto případě se pohybujeme v ne zcela exaktním prostředí, tedy si myslím, že pokud do řetězce dosadíme materiálovou konstantu stejnou jako ostatní členy oproti jiné (ocel vs Al), tak poměrově lze říci, že délková roztažnost bude v celkoém smyslu výrazně menší, než při použití ocelové tyčky. A na odlehčení, pokud by tomu tak nebylo, zřejmě by se ty Al tyčky nepoužívaly (pokud není váhový benefit tak výrazný)? je to jen úvaha. Ale DF - tyhle věci jsou vážně takové opravdu velmi příjemné čtení pro technicky založené, díky za to.

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 16:54:17     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: nejde o pomer
    Má i nemá, ty kóty tvoří řetězec. Dá se přibližně prohlásit, že výška bloku od vačky nahoru + výška hlavy vč. ventilu = délka tyčky

    Matematicky:

    L .. délka tyčky dL ... prodloužení tyčky

    (L1+dL1)+(L2+dL2)+(L3+dL3) = (L1+L2+L3)+(dL1+dL2+dL3)

    a L = L1+L2+L3, dL = dL1+dL2+dL3

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 00:09:29     Reagovat
    Autor: Kocur - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: nejde o pomer
    Mno, tycka je homogenne prostredie, cast bloku motora (nepravidelneho tvaru a povrchoveho rebrovania so zrejme roznym pnutim pri rozahovani) nie. Navyse, asi sa budu zahrievat dost nerovnomerne. Vzhladom k tomu, ze sa bavime o vole ventilov, ktora sa meria v stotinach mm, povedal by som skor, ze ta vola sa bude menit.
    Ale to je len taky detail, nechcem rypat; tento blog sa mi celkom paci.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 08:03:31     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: nejde o pomer
    Já vím. Část teplotní roztažnosti bloku+hlavy vykompenzuje těsnění pod hlavou. OK. Tak řekněme, že se kolísání přesune z řádu desetin do řádu setin.


     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 12:31:36     Reagovat
    Autor: Chátra - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: nejde o pomer
    Tuto úpravu jsem mimo jiné provedl na motoru své 125-ky, což je motor s litinovou hlavou. Hlavní důvod byl ulehčit trochu rozvodům, což se povedlo. Jestli a o kolik se změní ventilová vůle jsem se nějak nedopočítal a tak jsem musel nastavovat vůli postupně po 0,05mm a měřit zrychlení 0-100km/h a čas potřebný k překonání vzdálenosti 1000m :-) Nutno podotknout, že jakákoliv úprava má smysl pouze na motoru v dobré kondici. Jestli to někoho zajímá, mám tyto úpravy popsané na www.chatra.cz/skoda/120.html

    Komentář ze dne: 05.02.2007 17:08:51     Reagovat
    Autor: Pasa - Neregistrovaný
    Titulek:
    To byl hovno tunink, pyco, kdy ukazes jak pridat nejaky nitro jako to bylo v Richle a zbjesile?

    Komentář ze dne: 05.02.2007 19:58:27     Reagovat
    Autor: vidlak - Neregistrovaný
    Titulek:tůnink forever!
    http://www.chrudim2000.cz/tuning/

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 20:10:49     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: tůnink forever!
    Ano. Skutečně mega vepsajta. http://www.chrudim2000.cz/tuning/jina_auta/admin/favo14b.jpg

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 20:13:05     Reagovat
    Autor: týpek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: tůnink forever!
    No a máš to, teď se ti tady nervově zhroutí, jako nám na tuzingu a mě do mejlu. A to šlo vo hovno, blůflejm pyčo :-)

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 08:52:47     Reagovat
    Autor: Falcon - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: tůnink forever!
    Pravda, už bych ho nedeptal, na diskuzi webu tuzing.com dostal fakt zabrat...

     
    Komentář ze dne: 07.02.2007 16:58:22     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: tůnink forever!
    U mě spíše vede vánoční stromeček, který můžete mít nejenom do Velikonoc: http://www.chrudim2000.cz/tuning/jina_auta/admin/pr22b.jpg

     
    Komentář ze dne: 10.02.2007 12:53:48     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: tůnink forever!
    http://www.chrudim2000.cz/tuning/interier/in21b.jpg

    Já mám v autě taky CDromku, ale aby mi takhle čuměla z palubky, to bych nechtěl.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2007 01:06:15     Reagovat
    Autor: taisa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: tůnink forever!
    Tak to jsou fakt supr stránky a poučný. Nevěděla jsem, že existujou červený, zelený a oranžový kondomy na žárovky. :-)
    "svítí opravdu pěkně a plně vyhovuje barevným pořadavkům."

    Komentář ze dne: 05.02.2007 20:39:22     Reagovat
    Autor: Pepe - Neregistrovaný
    Titulek:rozvody
    ty hliníkové tyčky sice moc nepomůžou ale pak to vypadá hustě v inzerátu když se to prodává.Ty rotující hmoty na škodích motorech jsou impozantní,nevím co tím výrobce sledoval.Asi aby setrvačnost pomáhala motoru do kopce.Řemenice na klikovce je strašná,řetěz a kola rozvodu taky něco váží.U starších motorů určitě taky pomáhá variabilní časování ovládané plandáním vytahaného řetězu.My taliáni máme řemenice z plechu,rozvodová kola taky,řemen nic neváží a ventily jsou bez vahadel jak ve formuli 1.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 13:40:01     Reagovat
    Autor: Labros - Neregistrovaný
    Titulek:Re: rozvody
    Rotující hmoty sice motoru do kopce nepomůžou, ale ani neuškodí. Prostě při konstantních otáčkách motor neví, kolik má na sobě rotujících hmot.
    Setrvačník se montuje na každou klikovou hřídel (lhostejno, z čeho je vyrobena řemenice, a kolik masa na sobě má) a má za úkol vyrovnávat kolísání točivého momentu charakteristické pro pístový motor. Odlehčením řemenice pomůžu akorát celkové hmotnosti auta, jinak její moment setrvačnosti je vůči momentu setrvačníku naprosto zanedbatelný.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 17:26:01     Reagovat
    Autor: Pepe - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: rozvody
    bohužel auto není lokomotiva a proto konstantní otáčky moc nepoužívá,leda na dálnici.Obzvlášť při sportovnějším stylu jízdy je každá setrvačná hmota znát a ta řemenice je u starých škodovek opravdu impozantní.Taky setrvačník se dá odlehčit ale když se to přežene tak má motor na volnoběh kulhavku.Prostě všeho s mírou,auto na běžné užívání je něco jiného než stroj na rally.

    Komentář ze dne: 05.02.2007 22:31:53     Reagovat
    Autor: scurra - Neregistrovaný
    Titulek:?????
    A příště vytuníme stodvácu, žigula, zástavu, oltcita ...buď jsem magor a nechápu nadsázku nebo D-fensovi už definitivně hráblo ...

     
    Komentář ze dne: 05.02.2007 23:13:19     Reagovat
    Autor: corona - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ?????
    Řekl bych, že tu autor vysvětlil dostatečně, v kterých případech to má význam se do těch úprav pouštět.

    V této zemi je stále dost takových, co mají zachovalého Favorita a sami si jej udržují a opravují.
    A právě pro takové je tento článek určen. Jistě jim prospěje víc, než nějaké plky tuzingářů o mračítkách a hustých spoilerech.


     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 06:09:17     Reagovat
    Autor: scurra - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: ?????
    Článek jsem si dnes ráno znova přečetl a za svůj předchozí komentář se omlouvám a hluboce se kaju. Pořád si říkám, že nesmím psát žádné komentáře "pod vlivem" po návratu z putyky, ale občas to poruším a pak to takhle dopadne ...

    Komentář ze dne: 06.02.2007 17:13:20     Reagovat
    Autor: Rs. - Neregistrovaný
    Titulek:troska do mlynu
    a) kdysi mne D-F svym zpusobem pomohl popisem vlastni metody z deprese zpusobene vybrusovanim saciho a hlavy. Cimz znovu dekuji.
    b) neskutecne jsem se pri cteni clanku smal (v dobrem)
    c) s ohledem na kalendarni rok si dovoluji tvrdit, ze vol 1 tuningu je oprava zapalka+karbu, vol2 je likvidace pruseru pod hlavou, vol3 je zavareni rzi ohranicenych pruduchu do nosneho skelet (prechod C do prahu) a az potom nejake tycky.

    k tyckam: Pri jejich montazi pohledem a pokusem overime, jestli nedrhnou - zvlaste starsi hlavy s tim maji problem. Pokud drhnou, hlavu sundame, pruchody vyfrezujeme a predepsanym zpusobem za predepsanych predpokladu smontujeme.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 19:26:46     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: troska do mlynu
    Rs. je tady - to mám velikou radost (vážně!)

    c) je správně. Hlavně po instalaci packu vol1 (karburátor + rozdělovač) si někteří majitelé F budou připadat jak po instalaci NOS

    s vol3 problém nemám na obou autech, stačilo oloupat plastizol a znova to natřít.

    Komentář ze dne: 06.02.2007 20:53:50     Reagovat
    Autor: honzaGood - Neregistrovaný
    Titulek:
    Spíš než měnit tyče jen na sacích ventilech je vhodnější to vyměnit všude a ty ventele z hlavy vyndat, odkarbónovat po 15ti letech ventelování cestou na zahrádku s vajcama na platě, vyleštit brusnou pastou (zmenší se hydraulickej odpor nasávaný směsy při sání a výfuku výfukovejch plynů).
    celkek feschnej tunning pyčo je i vyměnit gufera na dříkách ventelů. změnší se tím spotřeba Mogulu.

    sem zvědavej a v seriálu dojde na tunning automatického sytiče, karburáthóru samotného atd.

    Já nějaký čas provozoval fafíka 75HP. měl ostřejší vačku, leštěné ventele, kanálky v hlavě, hlavu podbroušenou a laděné sání a svody.
    jízda nebyla špatná. jelo to pěkně. náklady na tento tuning nebyly veliké.
    proto se tyto šíleně odborný úpravy na tomto stroji vyplatí. pro nadšence super. zvláště při cenách (těsnění pod hlavou 140kč, atd.....)

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 22:02:37     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Ne ne ne, karbec tady tunit nebudem. Musíme si být vědomi neaši enviromentální responsibility. Auto sytič taky odpojovat nebudem. Žádný přetryskovávání a čachry s hladinou paliva. Přišel by hustej votuner pan Bursík a sebral by nám emisní kontrolu a to my nechceme.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2007 00:43:46     Reagovat
    Autor: JVP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Co je špatnýho na odpojování automatického sytiče? Svého času, když jsem provozoval model 136L, rv. 1989 (mimochodem ta potvora pořád ještě jezdí), jsem si pořídil fičuru na manuální vypínání automatického sytiče. Šlo o bowden, kterým se manuálně otevřela škrtící klapka sytiče. Tím došlo k poměrně zřetelné úspoře paliva, neboť automatické vypínání bylo dost pomalé. Stupňovitá vačka, řízená bimetalem, která ovládá hlavní škrtící klapku, byla nadále v provozu, tudíž auto nechcípalo. Fungovalo to k naprosté spokojenosti jak v létě, tak v zimě - to chtělo motor přeci jenom nechat běžet na sytič trochu déle.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2007 08:08:47     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Taky jsem to měl v jednom autě. Pak jsem přišel na to, že je lepší pořádně seřídit ten bimetal systém, případně opravit nefční elektrické žhavení tělesa sytiče.

    Motor stejně potřebuje teplo na svoje zahřátí nějak vytvořit, když ne sytičem, tak je třeba během jízdy se studeným motorem zase dávat více plynu, myslím, že to vyjde nastejno.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2007 08:46:13     Reagovat
    Autor: JVP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    On ten sytič byl dvoustupňovej. Byla tam jednak klapka sytiče, která se při studeném motoru přivřela (proto bylo třeba řed startováním prošlápnout pedál plynu, aby se klapka zavřela). Dál měla hlavní škrtící klapka na své ose stupňovitou vačku, na kterou tlačil vymezovací šroub spojený s bimetalem. Tento šroub je odkláněl v závislosti na ohřátí motoru a tím byly regulovány otáčky volnoběhu podle zahřátí motoru. Tudíž motor stejně točil více, ať byla klapka sytiče dole nebo nahoře. Tím, že se klapka otevřela manuálné dříve, se spotřeba opravdu snížila, protože její otevření bimetalem trvalo poměrně dlouho. Chtělo to samozřejmně cit. Nedalo se to vypnout hned po nastartování, zvláště pak v zimě.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2007 11:20:21     Reagovat
    Autor: honzaGood - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Celý leden jsem strávil rekonstrukcí hlavy (dělal sem to 2x bo bylo ve finale zjištěno že je zkřivená). Při této rekonstrukci prošel hustoShowTuningem celý vršek.
    Zpočívalo to v tom, že se hlavně odstraňoval Karbon obal snad všech možných čístí hlavy, ventilů a tak dále pro pána krále. Myslim, že to tomu autu pomohlo úplně nejvíc.
    šteloval jsem aji ten sytič. Je fakt, že to je celý děsně jednoduchý a mít to správně nastavený, vědět jak to faká a jak to auto nastartovat (to prvotní prošlápnutí), je úplně nejlepší.

    Ve jménu emisních limitů a standardně získané (nikolif zakoupené) TK.

    Skutečně je lepsí uvést to do default stavu a netunit posranou kchár.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2007 18:46:50     Reagovat
    Autor: JVP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Pravda, favo s karburátorem bylo kouzelně jednoduché auto, které se dalo opravovat s klidem doma v garáži. Karburátor se nechal jednoduše seřídit a opravdu ta potvora chytala na první škrtnutí i v největších mrazech na Vysočině.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2007 18:50:25     Reagovat
    Autor: Kain - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nevim, jak vypadal LEKR, ale uz takovy Jikov SEDR se doma slusne seridit nedal. Cas od casu bylo nutne zajit za nekym, kdo mel meridlo a umel to postelovat, jinak se klapky obou komor neoteviraly spravne. Nastavit dalsi ficury od oka take nebyla prdel, nikdy jsem se spotrebe a vykonu nastaveni od profika ani nepriblizil.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2007 23:35:01     Reagovat
    Autor: JVP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jednoduše jsem myslel s kamarádem, který se tím živil. Opravdu to bylo jednoduché autíčko, prosté poruchymilovných fičur, které soudruzi v MB začali implantovat do následných modelů. Několikrát jsem byl, blahé paměti, s Feldou v servisu, kde kabel připojili, počítač zapojili, podumali a následně sdělili, že je vše v pořádku. Že ta mrcha ale za studena sice nastartovala, ale projev měla jako studenej Zetor a zátah jako Jawa 20 s metrákovým Lojzou na hřbetě, to vysvětlit nedokázali. Což mne jen uvrdilo v názoru, podepřeném eště zkušenostmi z technologie GSM a zabezpečovacích systémů (EZS, EPS), že Siemens by si měl hledět svých lokomotiv a nesrat se do slaboproudu.
    Zastávám názor, že zastaralý, ale spolehlivý motor Š 7xx byl na vrcholu v karburátorové verzi Favorita. Nasledné roubování elektronických fičur na motor dvě generace starý, bylo nešťastné prodlužování agonie. Poslední ranou byl motor 1,4 50kW ve Fabii.

    Komentář ze dne: 06.02.2007 22:58:31     Reagovat
    Autor: A. - Neregistrovaný
    Titulek:Nějak tomu nerozumím
    Jsa ze staré školy, nekapíruju. K čemu je dobré babrat se se starým šrotem. Auto z toho stejně nikdy nebude, ani kdybyste to všechno vyšmudlili, přeleštili a pozlatili. Furt to bude odpudivá popelnice se zoufalejma jízdníma vlastnostma a nebezpečná všem lidem uvnitř i vně. Pokud mám potřebu jezdit pořádným autem, koupím si pořádné auto. Pokud na něj nemám, smířím se s tím, že musím chodit pěšky, jezdit na kole, Velorexem, Trabantem nebo škodovkou. Má to také svůj půvab, ta věčná nejistota, zda vůbec dojedu, kdy a kam. Pochopil bych, že může přinášet potěšení pohrát si s pěkným veteránem, třeba Bugatti, Chevrolet Corvette Rolls Royce, Jaguárem, Mercedesem SSK. Ale s prorezlou socialistickou plechovkou, která má k autu stejně daleko jako Jakeš k Einsteinovi? Nepřipadá vám to jako projev masochizmu?

     
    Komentář ze dne: 06.02.2007 23:26:47     Reagovat
    Autor: Kain - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nějak tomu nerozumím
    Taky to nechapu. Bylo par socialistickych plechovek tak podivnych, rekneme originalnich, pripadne i kvalitnich (Tatry atp.), ze to cenu ma. Ale pokus AZNP o moderni vuz, pozdeji jen mirne prelesteny na Felicii a prodavany ve velkych seriich (stale priserne oblibene na vrakovistich, pardon v bazarech), ten stezi stoji za kopanec.

    Zajimalo by me, kolik by stalo koupit treba takovy RR Corniche a nechat ho slusne zrenovovat. Dost mozna ne o moc vic nez Octavka RS. Verim ale, ze o majiteli by takovy vuz vypovidal neco docela jineho, mnohem privetivejsiho. Namisto sportaku z MB, pripadne i odjinud (napada me jako odstrasujici priklad minula generace Audi TT), by slo jit do nejake ojetinky s korunkou v emblemu. Jenze tohle vsechno jsou auta pro lidi onacejsiho smysleni, kteri chteji Limuzinu, Sportak atd, ne jen nalesteny shit druhe kategorie.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2007 22:39:31     Reagovat
    Autor: Chátra - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nějak tomu nerozumím
    ...jen tak mimochodem, kolik lidí má (na) Bugatti, Chevrolet Corvette Rolls Royce, Jaguár, Mercedes SSK? Pěkný veterán se dá udělat z daleko obyčejnějšího auta/motorky a pořád je to pěkná zábava, navíc ne tak drahá, aby to utáhl prostý kmán.

    Komentář ze dne: 07.02.2007 00:04:53     Reagovat
    Autor: Ahiro Saito - Neregistrovaný
    Titulek:Kedy to ma cenu
    Ak chcem vykonnejsi voz - kupim si novy nebudem sa pustat do tuningu.
    Ak chcem pocit z dobre odvedenej roboty - najdem si zamestnane ktore ma bavi a naplna.
    Ale ak mam doma na dvore stareho favorita s dobrym motorom a cca 250tisic k tomu, spravim si z toho roadster, ako to spravili mamici z ceskej smrzovky a bude sa to volat kaipan14

    Komentář ze dne: 08.02.2007 11:15:46     Reagovat
    Autor: Skalik86 - Neregistrovaný
    Titulek:Kaipan 14
    Myslím, že takovýhle članky se hoděj mejitelům českého výrobku Kaipan 14. Tam si myslim by nemuselo být špatný trošku vyladit motor. :)

     
    Komentář ze dne: 08.02.2007 18:34:43     Reagovat
    Autor: Pepe - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Kaipan 14
    já tomu možná nerozumím ale kdybych měl prachy na kaipana tak si koupím něco jinýho.Ne že by to nbylo hezký ale jako hračka trochu nákladný.Pokud budu mít na tohle tak budu mít i na lepší.Když už tak toho kaipana co nemá pohůnek z fafejta ale spíš nějaký jiný sporťák.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2007 15:56:39     Reagovat
    Autor: Mem - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Kaipan 14
    No u Kapiana jde spíš o to (a je to myslím případ minimálně 80 % kupujících, co jsem viděl v nějaké reportáži v AMR?), že si člověk koupí stavebnici a sám si to za pár měsíců postaví a má z toho hlavně dobrý pocit

    Komentář ze dne: 08.02.2007 12:19:37     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:no..
    ..ještě že to není tenhle typ "tjůninku" http://kecy.roumen.cz/history/5494_6ihzgyt.jpg :-D

    Komentář ze dne: 10.02.2007 15:54:45     Reagovat
    Autor: Mem - Neregistrovaný
    Titulek:VVT
    Trochu OT k tomu časování ventilů, já to znám z Hondy (VTEC), tak jsem po tom teď trochu pátral, a zaujalo mě, že první VVT měl už v roce 1960 Fiat a po něm další výrobci. Nicméně ten první Hondí VTEC co přišel v roce 1989 prý znamenal průlom v tom, že do určitých otáček může být ten motor velice ekonomický a naopak od určitých otáček se rozpoutá peklo a nastoupí slušný výkon (já tomu prd rozumím, cosi s "ostrou vačkou" asi nad ventily, podstatné je, že to tak i reálně funguje :), pokud by tady ale byl nějaký odborník, který by to dokázal nějak laicky popsat podobně jako D-Fens píše srozumitelně o těch ventilech na favoritu, byl bych vděčný).

     
    Komentář ze dne: 10.02.2007 16:05:46     Reagovat
    Autor: Mem - Neregistrovaný
    Titulek:Re: VVT
    Jinak blbě vidím i na zdroj ve Wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_valve_timing), ten Fiat je tam "late 1960s", takže ne hned 1960 :)

     
    Komentář ze dne: 10.02.2007 22:15:51     Reagovat
    Autor: Ërnest - Neregistrovaný
    Titulek:Re: VVT
    Taky jsem se o tom nedávno pokoušel něco zjistit a narazil jsem na netu na tuhle stránku vossost.lit.cz/mj/TextKopecky.doc
    Ač nejsem kdovíjaký technik, dokážu už si díky tomu zhruba představit jak to funguje.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2007 10:09:40     Reagovat
    Autor: Mem - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: VVT
    Díky moc, ten dokument je opravdu přehledný a srozumitelný

    Komentář ze dne: 14.02.2007 19:46:45     Reagovat
    Autor: aj - Neregistrovaný
    Titulek:Par otazek
    Zdar, mam 93-94 s BMM takze tyhlencty upravy jsou mi k nicemu kdyz jsou v serii. Co si myslite o serizeni ridici jednotky, nabizej treba tady : http://www.cimbu.cz/index_cz.php?page=3&chip=1 , mate s tim nekdo zkusenosti, vyplati se to, je to poznat, snizi se spotreba, proste chci nejaky zkusenosti, jestli to za ty 3k stoji... Facko je ve vybronym stavu, jezdi paradne, ale preci jen bych chtel aby trochu vic tahlo ( tj presne to na 3 uz nejede na 4 jeste )...

     
    Komentář ze dne: 17.02.2007 18:26:15     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Par otazek
    je fakt, že u Cimbu je aspoň nějaká jistota, že z toho nevyjde totální zprasek, ale přesto bych se napřed snažil vyčerpat konvenční možnosti. Nemá cenu tunit ECU, pokud motor není v perfektní kondici - takže hlava dolu - kanály vyleštit, ventily naleštit v té části, kde jsou obtékány směsí evtl. rádiusy změnit na R8-9, sání spasovat s hlavou evtl vyleštit, parohy spasovat a odstranit z nich otřepy, výfukové potrubí hodit do řiti a nahradit ho novým orig Škoda nebo laděným. Je to tak měsíc práce. S vačkovou hřídelí je taky kopa srandy.

    Spotřeba půjde nahoru, tradiční metodou, jak nadopovat zážehový motor s nízkým kompresním poměrem, je a) zvýšení předstihu b) změnit datové pole tak, aby ECU podhodnocovala signál z lambda sondy, takže motor jede někdy na sytou směs. To druhé samozřejmě zvýší spotřebu, to první ji zvětší nepřímo, protože to řidiče nutí držet auto v otáčkách.

    Máš 135.40kW nebo 136X.50kW? Když se do 40kW přendá řídící jednotka z 50kW, výkon hybrida činí 44-45kW.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2007 05:31:57     Reagovat
    Autor: aj - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Par otazek
    Cau, diky za reakci... ( Vyfuk-potr. mam nove - at zijou cesky silnice ) ... Az doted jsem si myslel, ze mam motor v perfektni kondici... Jsem zacatacnik, to co tu jmenujes, zatim nemuzu delat protoze tomu nerozumim, uz bych ten motor nedal dohromady :) Prave jsem chtel zacit necim jednodussim, jako zajet vymenit ridici jednotku, a pak vymenit sani ( mam vybrany : http://kandn.com/images/l/56-9049.jpg ... )
    Mam 40kw... a 10% vykonu navic vypada lakave... Proto me to jako napadlo jako prvni uprava...

     
    Komentář ze dne: 18.02.2007 09:55:42     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Par otazek
    Tohle téma tady časem zpracuji, jen musím najít vhodnou hlavu, na které bych to nafotil. Teď nemám žádný motor po ruce. Není to složitá práce, ale zdlouhavá, to jo.

    Při montáži toho kitu pozor na zástavbovou výšku, nemělo by to být vyšší než současné těleso filtru o více jak 1,5cm, pak to mlátí to kapoty. Příp. lze vyzkoušet pomocí kusu plastelíny, kolik je tam vůle.


     
    Komentář ze dne: 15.03.2007 11:44:23     Reagovat
    Autor: Luckie* - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Par otazek
    Tak tohle by mě teda dost zajímalo, pač mám 1.3 BMM r.v. 94, 40 kW, myslíte, že by stačilo prostě vzít pouze řídící jednotku z 50 kW verze a nacpat jí do stávající kastle a nárůst výkonu by byl cca o 10%? A ještě jedna věc, mám to v LPG je tam nějaký další problém?

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.