|
Bez ohledu na závěrečnou doušku se mi tahle reklama nelíbí.
Nicméně respektuji, že je to DEFENSŮV web a zařizuji se tedy podle jeho posledního pravidla.
|
|
|
Přesně tak, četl jsem, četl jsem a stále čekal kdy přijde nějaké zhodnocení mezilidských vztahů o kterých IMHO tento web je především. Je to jako by tady najednou někdo uveřejnil recept na výbornou houbovou omáčku....nebo jako by se tu objevil článek o svatbě nějaké celebrity přebraný z časoprdu Store a pod.
Doufám že to je opravdu ojedinělá záležitost.
|
|
STK, máš právo na svůj názor, ale to co jsem napsal je pravda. Seskok je neuvěřitelně silný zážitek, a je to jak droga... zkus to taky a uvidíš 8-)
|
|
|
..njn.. adrenalin je svinstvo.. já to říkám pořád.. :-) .. těm co nestačí na motorce to zkouší pak v autě , pak na sněhu a vodě dál ve vzduchu, na gumě a nakonec už neví co by , paač na to mozek už moc nebere a vymýšlí další p****iny pro ještě větší dávku :-D
|
|
|
No pořád je lepší vyrábět endorfiny přírodně 8-) . Ale třeba já jsem na motorce jel jen jako spolujezdec, řízení auta nesnáším, lyže jsem zahodil v 16 letech, na gumu bych v životě nevlez a na vodě jsem se naučil teprve letos, a to na Vltavě 8-)
|
|
|
Zkus to pod vodou :-)))) vyrovnávat tlak už umíš.
|
|
|
Lonskou Berounku si uz nepamatujes? :-)
|
|
|
Myslím na kajaku, ne na kanoi nebo raftu. Hezky sólo. 8-)
|
|
..to nechaj člověka samotnýho po takovej chvilce seskočit? Drsné.. no stejně to plánuju už delší dobu zkusit.. stejně nemá smysl žít věčně. :D
|
|
|
No zas úplná chvilka to není, ale v principu ano. A pokud bych to nepovažoval za bezpečné, tak na to Tomáše (kterému je 15let) nepustím. Pokud to chceš zkusit, budeš vítán 8-) .
|
|
|
Nepsal jsem nic proti skákání nebo jakékoliv jiné "squjelé" činnosti.
Pouze jsem se poněkud znechutil, že D-F uveřejnil reklamu, naprosto zjevnou a konkrétní. A reklamy mám už léta plné zuby. (A vyplachovat nepomáhá ;-)).
Ostatně filmového Defense vlezlost také poněkud... ...iritovala.
|
|
|
A abych nezapomněl - díky Tparanoiku za právo ponechat si vlastní názor. Taková velkorysost se v nynější době tak často nevidí....
|
|
Musi to byt silny zazitok, ale ja sa riadim skor heslom "neskakat z fungujuceho lietadla"
|
|
Tak po precteni clanku sem premyslel, jestli se jedna o reklamu nebo ne - to jmeno paraskoly je tam nabusene vcelku natvrdo, ze to uplne prasti do oci.
Ja padam s IMPACTem, ktery jsem si vybral na zaklade referenci + ocmovani na letisti pri jinych prilezitostech + ceny (oproti ostatnim jsou tak o 5-10% nize). Kvalitativne je IMO vycvik neosizenej - jak teorie, tak praxe, skace se taky z An-2 na sestave falcon+cypres z 1200+ (zalezi na vaze konkretniho nebozaka, do jakeho se dostane naletu), takze kvalitativne je to minimalne srovnatelne, takze IMO asi neni duvod k tak absolutni glorifikaci jednoho nebo druheho (jakkoliv chapu, ze je to docela adrenalin a zazitek).
Na koline me trochu stve akorat to, ze zcela nepokryte uprednostnuji tandemare, takze smrdet tam hodinu na slunicku v kombineze s tezkym padakem na zadech a cekat, az andula dostane povoleni ke startu, protoze ve vzduchu jsou oba jejich turbojety, je nekdy opruz, no. Jinak jim nemam co vytknout.
Mmch: pokud si to nekdo uz chce kupovat, tak at radeji pritlaci za 3 seskoky. Pri tom prvnim nez se dostane ze stresu, uvedomi si kde je a co dela, tak je na zemi (mmch: udelal jsi pri prvnim seskoku VSECHNY ukony?). Az teprve ty dalsi seskoky si clovek trochu vic uzije (teda mimo ten samotny vyskok, ten je z nepochopitelneho duvodu u toho prvniho asi nejjednodussi).
|
|
|
Je to inzerce, jednoznačně. I když zřejmě dobrovolná ze strany spokojených zákazníků :D
Ale vyskakovat z letuschopnýho letadla? Ts, ts. :p
|
|
|
Ale jasne - z tohohle uhlu pohledu o tom zadna. Spis me zajimalo, jestli je to jen maximalnim nadsenim z nevsedniho zazitku, nebo jestli ten pribeh je "vhodne" vymyslen - jeden cas sem se tocil kolem PR agentur a jakmile se nekde v novinach objevi jmeno produktu/firmy/upresneni mista kde se naka firma (a pokud mozno jen ona nebo tam ma nejvic reklamy) nachazi, tak automaticky zpozornuju a davam celemu textu relevanci do 5%.
|
|
|
mně ten příspěvek připadá genderově nevyvážený.tak trošku jako by ho psal pan foglar blahé paměti.
ani jedna žena tam nevystupuje,jen nadšený patnáctiletý chlapec.
úplně se mi vybavila chata v jezerní kotlině a přístav volá.
je to sice o padákách,ale podvědomí řve:"sex,sex,sex...."
|
|
|
No fuj... i sem chceš tahat politickou korektnost? No ale maj i docela hezkou fotografku 8-) . A zlákal jsem doufám jednu nebezpečně hezkou kolegyni... kupodivu zájem jeví spíš kolegyně 8-) .
|
|
|
no proto ,-) bab není nikdy dost
neměl jsem na mysli politickou korektnost,ale genderovou vyváženost,to je něco jinýho.
pokud se někde píše jen o chlapech a chlapcích,tak je to podezřelé.viz pan foglar
|
|
|
No na letišti obvykle moc bab nepotkáš. To bys mohl nařknout z genderové nevyváženosti i veškeré knihy o armádě, tam je teprv genderová nevyváženost! Na to by se měly stanovit rozhodnutím evropské unie kvóty! A na rovinu - já měl za Tomáše zodpovědnost, takže jsem si hleděl především jeho. Pokud by se mu něco stalo, tak to rodičům budu muset vysvětlovat nebo oznamovat já.
|
|
|
No a co teprve Bible - Hospodin na každé stránce a hospodyně ani jedna ;-)
|
|
|
náhodou bible je super,tam je bab.... a dokonce je tam i sodoma a to je super město,tam vymysleli sodomii a ta je taky super.
a pak byla ta gomora a tam prej vymysleli gomorii a ta prej byla ještě lepší než sodomie.
jenže dnes už nikdo neví,jak se to dělá
|
|
|
Jo, gomorhie, to si umim představit ... :D
|
|
|
?jo
a jak se u toho dávají nohy?
|
|
|
|
jéžiš si dělám prdel.... to se přece smí :-)
|
|
|
Fuj.... no pokud chceš znát mou skutečnou identitu a vidět fotogalerii, tak napiš na můj soukromý e-mail, tobě to klidně dám. Původně u článku měly být forky, ale D.Fens je sem radši nedal z důvodu ochrany našich identit. Jako admin samozřejmě moji adresu znáš.
|
|
|
V klidu, Jen rikam, jakej pocit to ve me na prvni precteni nechalo.
|
|
|
Takže jsem upravil fotky tak aby nebyla možná naše identifikace a nahrál je sem: http://imgsrc.ru/users/tparanoik
Tomáš je ten ve stříbrné kombinéze, já mám černožlutou.
|
|
|
Ahoj,
tak já jsem dostal poukázky přímo sem, takže jsem si ani nevybíral, ovšem nakonec jsme šli rovnou z Turboleta a z poměrně velké výšky - 1700m. To s tandemáři je tu podobné, protože na rovinu - tyhle školy živí hlavně tandemy. A při prvním seskoku? No zapomněl jsem počítat, a přitáhl jsem o trochu výš, takže jsem dopadl tvrději, navíc jsem to špatně odhadl a dopadl kousek za dráhou. Tomášovi to naopak vyšlo perfektně, doletěl ale o kousek dál, nejspíš díky své váze (pouhých 55 kg).
Já skákal na MarS 330, s Cypresem,.
No a celkově? Byl to ohromný zážitek pro nás oba, a tak pokračujeme podle financí. Navíc na letišti v Přibrami je bazvadná parta lidí, a dlouho jsem neměl tak přijemné víkendy jako tam, i když jsme si skočili až při druhém víkendu.
|
|
|
j, kdyz nenaplnej andulu, tak udajne z toho TL skacou taky (ale to nebyl muj pripad). Ze je to zivi? IMO ne - kdyz si to rozpoctes, tak prachy za osobu jsou mensi nez pri samostatnym seskoku - ale zdarma nahanej clenum klubu seskoky, to je IMO ta spravna varianta.
Jinak sme se tak nak schodli, ze kvalitni pristani je u prvnich seskoku 30% mimoradnej talent a 70% nahoda, nic jinyho - a vcelku tam byli taky fajnovy lidi, to je asi taky vsude stejne - prizdisraci se do vzduchu asi bojej, ci co :-)
|
|
|
Můžem zajít za zlíchov na vápencový plotny, aby sis vytáhl nějakou tu šestku :)
|
|
|
Na zlichov chodim jedine do fandy na sipky a pripadne vedlejsi pyrotechniky ;-)
|
|
Jako polopilot (ULLa) zodpovědně prohlašuju, že jenom naprostý magor dobrovolně vyskočí z letadla, které letí, nehoří a je schopno přistát ;o)
|
|
|
Svatá pravda dokud to letí, nevystupuju!
Zde lehký pilot ve výcviku...:)
|
|
|
No, pokud jsi pilotem toho letadla, pak to asi plati bezezbytku :)
|
|
|
presne toto je na nasom letisku vecny "spor" medzi nami plachtarmi a paraganmi. A ako bolo napisane uz vyssie Na letisku nikdy nie je dost zenskych... :)
|
|
|
"Na letisku nikdy nie je dost zenskych... "
Tak proto se piloti v Medlánkách skoro pohádali o to, kdo "sveze" mou sestru v Blaníku...a ani nebylo potřeba přilévat oleje do ohně tím, že je to její první let vůbec. Možná zapůsobilo i to, že přijela na motorce a bylo jasný, že to není žádná skleníková květinka - kdo ví? 8o) Byla to docela sranda sledovat. Nakonec si vybrala instruktora z plachtařské školky, který tam byl tzv. od toho - aby bral na vejlet "lidi z ulice".
8o)
|
|
|
"zapůsobilo i to, že přijela na motorce..." To mi pripomenulo jednu akciu, ktoru sme poriadali pre motorkarov. Jedna baba kricala viac ako navijak (motor z tatry (813?)).
"Na letisku nikdy nie je dost zenskych... " ... a plachtarok uz vobec nie... :)
|
|
|
Víte, jakou funkci vlastně má na letadle vrtule? Chladí pilota! Když se vrtule přestane točit, pilot se obvykle začne hrozně potit.
|
|
|
Hehe těch je víc..třeba
V moderních letadlech se posádka sestává z pilota a psa. Úkolem pilota je krmit psa a úkolem psa je kousnout pilota když se chce něčeho dotknout.
nebo
"Death is just Mother Nature´s reminder to watch your airspeed..."
|
|
Napsaný je to pěkně a v euforii, to je vidět... čiší z toho začátečnický popis všeho, co se letu i skoku týče...
Já to jako reklamu neberu, spíš jako pozitivní referenci...
Navíc Příbramský letiště je tímhle proslulý, takže pochybuju, že ještě někdo neslyšel o Dlouhý Lhotě...
|
|
|
Díky moc. Mimochodem máš pravdu, většina článku vznikla ještě v autobuse cestou z letiště 8-)
|
|
Jen více rychlokvašených kursů, jen více komerce a byznysu do parašutismu, jen více zaplesklých mrtvolek free cool a in lidí toužících se bavit zneužíváním prostředku pro opuštění letadla v nouzové situaci
|
|
|
Nezoufej, třeba jednou zbohatneš, když budeš nabízet nový endorfinový (díky, ygorku) sport - ránu airbagem přes držku, včetně půldenního kursu za pouhých 49 900,- vč. DPH ;o))
|
|
|
A nejlíp když bude i prvním frekventantem 8-) .
|
|
|
No opravdu si nemyslím, že by parašutismus byl zrovna sport pro frikulíny. Především protože vyžaduje poměrně dost velkou porci odvahy. Navíc v letadle k tobě nevzhlíží fanynky a když se podíváš dolů z hrany dveří jak pod tebou ubíhá svět.... to není příjemný pocit. Pokud to zvoráš, tak z 1000 m to máš k zemi nějakých 23 sekund... prostě to vyžaduje rozvahu a klidnou hlavu a tou frikulíni obvykle nedisponují. Daleko jednodušší je naložit do auta nějakou frikulínku z diskošky a dokazovat jí jakej je king, když se řítí přiožralej na další diskošku kilem a víc....
|
|
|
Bud v klidu a nenech cloumat svym majestatem. Stejnak to napsal nejakej frajirek, co by "do toho nesel ani za milion", protoze ma moc obav o svuj draconenny zivutek a cerstve natuzenou kader. Ale pro nej si prece jen nejakej zneuzivac zachranneho vybaveni, protoze se nepoblejes uz v okamziku, kdy kouknes z otevrenejch dveri na zem tak jako on. Necht se kazdej bavi cim uzna za vhodne, no ni? On si placa jatra, tak si o nem myslemez to stejne a nechme ho napospas jeho vlastnim mindrakum.
|
|
|
Taky se nerozčiluju.... na to už jsem moc starej. A život mne naučil nad čím se rozčilovat a nad čím ne. Radši se budu těšit na další seskok - s Tomášem skáčem v sobotu 27.9. z vrtulníku Mi-8 v Příbrami. Pokud si chceš skočit, domluv se s Romanem, stejně jdem na výtažku dva a třetí se tam taky určitě vejde.
|
|
|
Ja mam jeste predplaceno v koline a musim to vybrat do konce sezony. Minuly a tenhle tyden byly udajne narazy nad 15m/s a dneska mraky, takze pristi tyden (snad) jdu do anduly v koline, tak hodne stesti v pocasi i tobe.
|
|
|
Jo s tím počasím je to vážně naprd.... tenhle víkend mě to ani moc nemrzí, ale příští víkend by mě to fakt naštvalo... ve vrtulníku jsem ještě ani neletěl, natož abych z něj skákal a lítá tam jen jednou za rok 8-(
|
|
|
S tou helipotvorou si me nalomil. Zkusim tam cinknout a jestli bude pekne a organizacne tomu nebude nic branit, tak se tam uvidime.
|
|
|
Domluv se rovnou s Romanem, číslo máš ve článku, ale zavolej mu až k večeru, teď je nejspíš ještě v letadle 8-)
|
|
|
Smím se zeptat, co je na skoku padákem z vrtulníku tak zajímavého?
Já tak nějak pořád považuju padák primárně za záchranný prostředek či metodu dopravy živé síly na bojiště ve kteréžto roli je většinou lepší právě vrtulník. V případě sportovního skákání nevidím žádnou výhodu vrtulníku, a protože zhruba tuším, co stojí letová hodina, netuším, proč vás to tak bere, že vám to za to stojí.
P.S. Předpokládáme, že ten vrtulník si platíte a není to nějaká armádní či jiná bokovka z veřejných peněz ;-)
|
|
|
Vrtulník si samozřejmě platíme. A co je na tom nejzajímavějšího? Že můžeš skákat rovnou dolů - vrtulník může ve vzduchu zastavit a navíc je to změna.
|
|
|
Nene, helipotvora se plati normalne prachama.
Velka vyhoda je prave v tom, ze kdyz vyskocis, tak te neprasti proud vzduchu do drzky, neroztoci te jako kacu a ty pak pulku seskoku netravis tim, ze rozmotavas snury :-)
|
|
|
Jinak by me docela zajimaly jeho predstavy o tom, jakej kurz neni "rychlokvasenej" v tom parasutismu. Nevim, jak jinak se to clovek nauci nez practice, practice, practice. Asi ctenim skript bo co :-)) No proste traga.
|
|
|
Ten příspěvek je typický projev něčeho, čemu já říkám svazarmovská mentalita a úplně stejně to funguje u létání. Debilové, co si za socíku nalétali stovky a tisíce hodin za kladný postoj k socialismu strašně rádi a často ohrnují nos nad lidmi, kteří "jen maj prachy" a létání si platí z vlastní kapsy. Co takový cucák s pár desítkami hodin může vědět o létání, že?
|
|
|
Tomu bych mozna i nejak zvracene rozumel - jakkoliv mi tosamozrejme prijde debilni a tak nejak to potvrzuje muj dlouhdobej nazor, ze budou muset pomrit jeste tak 2 generace, nez lidi prestanou bejt tema komousema pokrouceny. Ale fakt by me zajimal nazor toho cloveka na kurz, kterej neni "rychlokvasenej". Jak by to vypadalo?
|
|
|
ale chlapci ..
uvědomte si, že dřív bylo být pilot neco jako víc než sám bůh a teď, když si to může každej bohatec zaplatit, se pochopitelně bohové zlobí, že do jejich party přibývají takové kusy, no ni ?
|
|
|
Ani ne tak bohové jako často blbové. Nejhorší je, že lidi kteří se na létání (nebo třeba skákání) vrhli teď, do toho dávají mnohem víc úsilí než dávali oni - dneska Ti nikdo zadarmo nic nedá.
|
|
|
na jednu stranu není jednoduchý projít kriteriama na pilota, na stranu druhou mi někdy hlava nebere, kolik kokotů tím prolezlo :o)) velmi vzácnou dorůdou jsou mladší generace, kde se um snoubí se skromností a vášní létat - s takovým člověkem je zážitek se i jen znát. pak jsou ale takový ty starý šediváci, který ještě nedávno lítali s husákem a jinýma komunistama po světě a pro ty mám pouze název "autobusáci". kromě neskutečné formy hrabivosti, arogance a egoismu, znají jen knipl a ženský klín, v ostatním jsou naprosto nepoužitelní.
|
|
|
Hm, asi v pondělí zajdu k doktorovi. To je tenhle týden už asi potřetí, co s Tebou úplně souhlasím ;-)
|
|
|
jestli to nebude úplňkem nebo skvrnami na slunci :o))
|
|
|
Ono totiž projít kritérii pro pilota není vůbec sranda. Zajímal jsem se o to už před delší dobou, takže pokud mne někdo upřesní, budu rád.
Takže situace - chci se stát pilotem, je mi patnáct. Takže co s tím? Musím mít zdravotní způsobilost 1. třídy (včetně psychotestů) a teď co dál. Výcvik IFR pro vícemotorové stroje stojí přes milión korun. Takže pokud nemám bohatého sponzora tak jsou jen dvě možnosti - armáda (na obor pilot se přijímají cca 4 uchazeči ročně a při poměrech v armádě jsou obsazena předem) nebo si vybrat náhradní povolání kde si na to vydělám. Takže peníze budu mít reálně k dispozici nejdřív ve 30 letech, a pak si teprv můžu splnit sen. A ještě nemám zaručeno, že po absolvování výcviku mne někde přijmou. Aerolinky doteď víceméně žijou z pilotů vycvičených za studené války, jenže Ti odcházejí do důchodu... a kdo je nahradí? Navíc si nedělám iluze o lidských kvalitách synáčků bohatých rodičů.... už jsem slyšel o jejich kvalitách od frekventantů výcviku na soukromého pilota.
|
|
|
zkusím ti odpovědět na to, co vím ..
je-li ti 15, můžeš jít studovat na stř. odbornou školu civiliního letectví v Ruzyni, jinak kamarádka, co lítá větrona má dceru a ta si na bezmotory udělal pilotní průkaz v 18ti letech. můžu se zeptat, zda je nutný být pouze v nějakým aeroclubu, za jakých podmínek si zalítat apod.; výcvik na pilota dopravního letadla skutečně stojí kolem 1 milionu - výhodou je, že k tomu nepotřebuješ titl ing. nebo mgr. či jiný, pouze musíš zvládnout výcvik a testy + pilotáž, většina se toho odehraje na trenažérech. psychotesty jsou filtr na začátku, kdy se vyřadí lidi, kteří nemají pro tuhle práci psychické předpoklady. průser je znalost cizího jazyku, protože těch 2000 slov anglicky, z nichž se dělají zkoušky a které pilot potřebuje, aby se domluvil s řízením letového provozu je k ničemu, když někdo sestaví vícejazyčnou posádku a ti lidi se mezi sebou nedomluví (nastane-li nějaký problém na palubě ve vzduchu). není pravdou, že převažují šediváci (původní armádní piloti), může jich být dle mého odhadu cca 25% - maniakálně lpí na senioritě a výjimečně by se z jejich chování člověk nezeblil. naopak ten zbytek jsou "mladý kluci", i pilotky, kteří šli do banky, vzali si na ten milion úvěr a splácejí ho - takže jak vidíš, jde to.
ad synáčci bohatých rodičů - traduje se jeden hluboký lidský příběh o blbovi, který chtěl být pilotem, ale protože sotva prolezl testy, udělal zkoušky až na poněkolikátý a stálo ho to skoro dva míče :o)) průser nastal, když si sednul za knypl ATR - vyprávěl, že když lítal do bratislavy, že to bylo v pohodě, ale když pak za čas letěl někam do německa, že nerozuměl ani slovo dispečerovi z řídící věže - no, naštěstí ho záhy vyrazili a byl klid. ono není prdel sednout si za stroj v hodnotě 1 až 2 mld. a mít za sebou desítky i víc než stovku lidí a odvést prakticky 100% výkon, ale i mezi piloty se najdou kreténi k pohledání. naštěstí ti, co si zaslouží respekt, převažují.
|
|
|
Členství v aeroklubech a podobné opičárny zapotřebí nejsou, celý výcvik se dá absolvovat čistě komerčně v mnoha pilotních školách.
Většina základního výcviku až k ATPL na trenažeru neprobíhá. Podle předpisů sice lze část náletu nahradit trenažerem, jenže požadavky na takový trenažer jsou tak vysoké (a tedy trenažer tak drahý), že vyjde levněji odlétat to na nějakém tom Skyhawkovi (C172, ne A4) nebo Senece. Trenažery přichází ke slovu až při přeškolování na konkrétní typ.
|
|
|
Vždyť přece není nezbytně nutné dělat ten výcvik najednou, ne? Co třeba udělat si to postupně? Nejdřív PPL, k tomu kurs na instruktora (tj. můžete to relativně brzo začít alespoň něco málo vynášet a minimálně část instruktorských hodin dostanete do náletu aniž byste je musel platit), potom CPL (s tím už se dá dělat leccos - snímkování, vleky, aerotaxi) a teprve potom pokračovat s doložkami pro IFR, multi-engine a nakonec ATPL.
Bezmotorově můžete létat už od 16 let, pokud budete mít na kluzácích nalétáno dost, nejspíš se u PPL výcviku dokážete dohodnout na zkrácení povinného náletu (kdysi to snad šlo i oficiálně, nevím, jak je to dnes).
Mimochodem PPL+CPL+ATPL + IFR + Multi engine stojí něco přes milion, přeškolení na B737 pak snad něco přes půl - ale dá se čekat, že to už by mohl zatáhnout potenciální zaměstnavatel.
|
|
Článek jak ze základněškolního časopisu, nevidím vůbec důvod, proč tu tyto cypoviny uveřejňovat.
|
|
|
Třeba proto že o tom rozhodl majitel webu. Doporučuju se vrátit na hlavní stránku, tam nahoře je takový odstaveček Důležitá upozornění pro čtenáře, tak si ho přečti, zejména bod 5 a 6.
|
|
|
Opět mi nezbývá, jako už asi posté, sdělit zásadní doporučení: Tak to kurva nečti!!!
|
|
|
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) )))))
|
|
Q-Q
tak čistě podle mého názoru se za jeden den kurs parašutismu prostě kvalitně zvládnout nedá - myslim že by si každý frekventant například měl párkrát skočit z tréningový věže - i to blbý skákání z metru a půl do písku se nedělalo kvůli svazarmovský buzeraci ale kvůli získání alespoň minimálních motorických automatizovaných návyků, osvojení si základních pravidel chování před a během výsadku - podle mě je to to samý jako s potápěnim, střílením, ježděním jeepama a podobnejma aktivitama - určitá skupina lidí co to dělala ještě v dřevních dobách z toho udělala cirkusovej byznys svym způsobem i na úkor těch ostatních - nicméně je rok 2008 a věřim že časem bude všechno ještě instantnější
|
|
|
Já nesouhlasím určitě s věží a seskoky do písku. Písek ztratil význam když se přešlo na křídla a seskoky z věže daleko víc zatěžujou páteř než skutečný skok. Raději víc přípravy na brždění a větší padák. Nicméně mám ještě málo zkušeností abych to mohl kvalifikovaně posoudit - je to jen můj soukromý názor.
|
|
|
Jde o to, aby clovek byl pripraven na ranu v pripade otevreni zalozaku. Vez a parakorouly bych rozhodne nerusil - i kdyz pristani s kridlem uz muze byt jen jednodussi.
ps: Budes si dodelavat kat. A pro samostatne seskoky?
|
|
|
Jasně, už mám 4 seskoky, ale na AFF zatím nemám, takže asi klasicky. Já měl i záložák křídlo, ale někde se skáče ještě na kulatejch padácích jako záložní. Jinak první seskok Mars 330, druhej HOP 260, ostatní Navigator 240, záložák pokud vím vždy Witty 210, vždy křídlo.
|
|
|
Hmmm, v kolina maji zalozak kulatej, protoze je radove mene "poruchovejsi" nez kridlo. Ale to je asi vec nazoru.
AFF je IMO snobarna - vytopis 40tacu na drevo a je to jen asi 11 seskoku, ale je s tebou lidi jako na cisarskym dvore. Kat. A se da sehnat i podle osnov MSMT, kde mas 26 seskoku za stejnou cenu a obvykle to jde domluvit tak, ze se plati kazdej skok extra v prubehu cely sezony - to je varianta, kterou chci zvolit (i to bylodoporuceno).
|
|
|
Já taky chci spíš klasickej výcvik. A s tou poruchovostí - ono je to relativní. Na kulatém máš lepší pravděpodobnost otevření i v nestandartní poloze, na křídle mnohem méně zraněnáí při dopadu. Při seskoku na lano je pravděpodobnost neotevření padáku mizivá, a u částěčně otevřeného budeš určitě ve správné poloze. A odhoz je spřažený. Takže si vyber. AAD je samozřejmě povinný.
|
|
|
Ad zraneni pri dopadu - kdyz uz pudu na zalohu, budu radsi, kdyz se s vetsi pravdepodobnosti otevre nez ze si mozna zlomim haxnu na zemi, kdyz budu mit pech.
Jinak seskoky na lano jsou jen u zaku a pri vycviku jen asi prvnich 6 seskoku, pak uz mas rucni otevreni, viz osnova:
http://www.paraskolaimpact.cz/site/cz/seskok-padakem.html
|
|
|
Ano, souhlasím. 6 na lano, 2 se stabilizačním padáčkem, pak volné pády. Alias V-PARA1 . Jinak už nemůžu bez časování odpovídat - proč?
Jinak kombinace křídlo - kulatý se mi nelíbí kvůli "Bi-plane" - alias současné otevření obou padáků. Mimochodem kolik už máš seskoků? Já 4.
|
|
|
Vzdyt je to tak, ze jeden den je celej teorie, druhej den pulden se z te veze skace. Dela se i nacvik parakotoulu kvuli zalozaku a pak se jde na to.
Automaticke operace se trenuji do zblnuti, stejnetak jako vyskok z letadla "nanecisto" (letadlo na zemi).
Zbytek se proste nacvicuje vyskokem.
Nerozumim, co vic by se melo trenovat? Ze se to stalo dostupnejsi sirsi verejnosti? A co? Holt se budete muset smirit s tim, ze to neni "jen pro vyvolene".
|
|
vůbec tomu nerozuměj tak že by to mělo být o vyvolenosti - dřív jenom byl hustší filtr - ke skákání se dostal jenom ten kdo tomu byl ochoten obětovat spoustu času, energie a pod. Málokdo v takovejch podmínkách pak skákal čistě kvůli konzumu adrenalinu. Ten rozdíl mezi "svazarmem" a "komercí" je čistě principelně v tom že účelem jednoho byl sportovní rouškou zastřená příprava kanonenfutru a účelem druhého je zisk.
|
|
|
Ale no tak. Spousta casu a energie? O kolik vic casu a o kolik vic energie nez dnes? Ten rozdil v motivaci je mi samozrejme znam. Jenze tehda se platilo laskou k socialismu, ktere mel kazdy "radny obcan" okamzite nezmerne mnozstvi, dnes se holt plati prachama, ktery si musi kazdy napred vydelat, takze v celkove sume bych naopak rekl, ze dnes se tomu musi venovat casu a energie vice - i kdyz jinym zpusobem (ale opet - pokud chci slevu, muzu se prihlasit do aeroklubu, zaplatit prispevky a rozdil v cene odpracovat formou brigad).
Za ty zaplaceny prachy pak take neco ocekavam, navic doba pokrocila, takze skakani uz neni zazitek pro masochisty, kteri si radi lamou nohy na vojenskem padaku...
|
|
co vim tak se "láska k socialismu" deklarovala maximálně tak unuděnou nástěnkou na chodbě - a lidi zajímalo předevšim skákání
ad křídlo vs. kulatej - taky jenom muj osobní názor ale každej by si měl záklaďák udělat na óvépéčku - nechat se při seskoku instruovat vysílačkou kdy mam zatáhnout za šňůry mi prostě přijde trošku jako vojeb.
|
|
|
Budiz. Ale jak uz bylo receno - sito bylo huste, tak bylo huste jak? Navic prave proto, ze skakani organizoval SVAZARM za prachy armady, tak si to mohl dovolit kazdej, komu "bylo dovoleno" svazarmem - to je to, o cem mluvim.
Co se tyka toho nacviku - s tim, ze by si to kazdy mel zkusit souhlas. Koneckoncu to navigovani vysilackou je pouze orientacni, abys
a) nemusel jit dva kilometry s padakem k letisti
b) ses nepomlatil pri pristani
Co nam bylo receno, tak pokud se tim nechces ridit, pak se tim ridit nemusis, ale dusledky si pricti (viz vyse) - a to IMO plati jak u kridla, tak u kulateho. Vetsina lidi si da 1-3 seskoky a konci, takze vysilacka je tam proto, aby jejich zazitek byl, pokud mozno co nejpozitivnejsi a nejbezpecnejsi a prisli dalsi.
|
|
a ještě ad ten čas a energie - co vim tak se skoro nedal udělat kurs rychlejc než za měsíc - dvakrát tejdně na letiště
každá věc má svoje pro a proti - když je něco snadno a rychle tak to málokdy bejvá zároveň kvalitně
|
|
|
Budiz, ale o cem se tedy konkretne bavime? Jeslti o samostatnych seskocich, tak to dneska IMO lepsi nebude (je nutne neco naskakat a pak teprve lze dostat kat. A - recena doba tomu odpovida).
Po kurzech, o kterych je tu rec nema absolvent zadnou kvalifikaci - je stale veden jako zak s prvnimi 1-3 seskoky a nemuze skakat bez vysazovace a instruktora na zemi a pouze s automatickym otevrenim.
|
|
|
Ono jde taky o to, žedřív se skákalo skoro všude. Já dnes jezdím na letiště 180 km.
|
|
|