D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Páni nás mají rádi
    (ze dne 24.10.2010, autor článku: Anna Vítková)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:34:17     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Nechápu
    Možná mi to právě nemyslí, ale prostě služby autobusových dopravců byly právě vyprodány a autorka proto už nikdy nepojede autobusem, ale vždy autem.

    Je to myšlenka článku (onehdá nebyl v pekárně chleba - vyprodali - měl bych tam přestat chodit a dál jíst jen těstoviny)?

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:52:53     Reagovat
    Autor: ... - ...
    Titulek:Re: Nechápu
    Já to taky nějak nechápu. Asi skvrny na slunci.

    "Jsem svobodný občan a jako takový mám právo se rozhodnout samostatně kdy a kam chci jet. Nikdo mě nemá právo omezovat. Jak je možné, že si nemůžu koupit lístek na autobus, když ho chci jednou za deset let použít?"
    Ano. A jako svobodný občan má dopravce plné právo mít vyprodáno, a vy máte právo sehnat si jinou dopravu. Svoboda neznamená, že vám všichni musí poskytnout to co zrovna potřebujete, autorko.

    Samozřejmě že je tu problematika dotací dopravců ze společných peněz, ale přijde mi zbytečné se pouštět do rozebírání něčeho takového nad tak neskutečně blbým článkem :).

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:01:39     Reagovat
    Autor: jurmic - jurmic
    Titulek:Re: Nechápu
    Mně to přijde jako neuvěřitelná snaha zviditelnit se a touha napsat něco, čím se zavděčí místnímu osazenstvu. Bohužel je zcela nepochopen princip a rovněž styl prezentace není z těch nejlepších.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 01:51:17     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Nechápu
    Jo, je to tak.

    Bylo to na internetu, dejte mi misto!

    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:54:19     Reagovat
    Autor: Hyrogen - Hyrogen
    Titulek:Trefa
    Trefa do černého a navíc napsáno hezkým stylem :-)

    Komentář ze dne: 24.10.2010 22:58:30     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:jak z toho vtipu
    Sly tri zensky. Jedna byla hrozne hnusna, druha byla uplne blba a ta treti byla taky ucitelka.

    Proc mam pocit, ze Anna V. je ta druha?

     
    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:03:35     Reagovat
    Autor: jurmic - jurmic
    Titulek:Re: jak z toho vtipu
    Nahodou pro me je Anna V. bohyne. Dle tohoto vtipu je trojjedina :-)

    Komentář ze dne: 24.10.2010 23:02:28     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    ale to, že spoj jede, ještě neznamená, že v něm bude místo. Když mám jet nějakým neznámým spojem, pak si do něj obvykle kupuju místenku, pokud to daný dopravce umožňuje. V jízdních řádech je vždy uvedeno, zda daný spoj má možnost rezervace či nikoliv.

    Autorka bohužel viní ze své... ehm... nepraktičnosti někoho jiného.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:15:28     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    Ono už to slovo rezervace je asi autorce zcela cizí.... někdo by ji měl říct, že to je od slova "rezervovat" + ji detailně vysvětlit význam.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 19:24:33     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    Máte rezervaci?
    Copak jsem Indián?

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 13:02:50     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    Na tom něco bude. Takové lidi fakt zavirat do rezervací :D

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:25:57     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    člověče...když chci někam jet, tak mi spoj jede kdy potřebuju, kudy potřebuju a vždy je v něm místo...dokonce mám kolikrát coupé jen sám pro sebe...a až mne to někdy i vysloveně mrzí, pokud jedu nějakými místy dalekého výhledu a nemám se o to s kým podělit.

    autorka byla spíše naivní než nepraktická, když si myslela, že jí hromadná doprava něco ušetří...a vcelku realisticky otestovala, že se HD nikdy nebude rovnat ani zdaleka dopravě indi-vindi, což se potvrdilo. já byl třeba tudle (asi před rokem a půl v praze) zaskočenej puntíky na otevírání dvěří u šaliny. prostě jsem čuměl na dveře až je zkušeným pohybem otevřela eva. halt neni som zvyknutý na takéto vymoženostě hromadné popravy...8o)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:39:53     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    To je fuk.

    Někdy je lepší jet busem, někdy vlakem, někdy autem. Ale když už chci jet busem, tak si koupím rezervaci, dneska je to otázkou pár kliknutí na webové stránce. Raději pojedu mezi Prahou a ČB vlakem, protože jízdní doba je jen o něco delší, zato nemusím řešit kolony, debily s nástavci na penis a na NB nebo na iPadu si udělám v klidu nějakou práci, zkouknu film nebo si prostě jen složím křesla do postele a vyspím se.

    Jsi moc rozmazlený a kvůli Tobě jde planeta s jejími zdroji do kopru! :-)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:56:29     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    Honza rozmazlenej?? něco mi uniklo? zahodil snad svoje dvě šlapací autíčka a pořídil si nějaký dospělý luxusnější auto?? :-))

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:45:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    definuj prosím "luxusnější auto"...záleží luxus na výbavě nebo na velikosti? 8o)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 22:09:48     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    luxus je téměř vždy spojen s velikostí. Viděls někdy luxusní pramici? Vždycky je to jachta a čím větší, tím lepší. Luxusní vila také není chaloupka v podhůří. Luxusní presidentský vůz je limuzína a ne kde nic tu nic. Luxus je mít ve vlaku vagon, ne kupé!! Snad jen u hodinek a kabelek to neplatí. :-))

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 08:36:39     Reagovat
    Autor: Jacek - Jacek
    Titulek:Re: Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    Pozor, oteviraci puntiky mame i v Brne, a uz docela dlouho :)
    Co se hromadne dopravy tyka, ja bych ji nezavrhoval. Jak uz psal Dave, nejvetsi vyhoda hromadne je to, ze nemusim ridit. Kolega z prace v Praze dalkove studoval, jednou tydne jezdil tusim na sedmou na rano do skoly. Ze zacatku jezdil autem, pak jednou auto nejelo a musel vlakem. A od toho dne pak jezdil vlakem uz porad. Sice vstaval o hodinu driv, ale zase mohl 3 hodiny cesty prospat, takze na tom byl lip a jeste usetril :)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 08:29:49     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    Musím citovat mého kamaráda: "Nejlepší na hromadné dopravě je to, že s ní jedou ostatní a pro mě je víc místa na silnici." :-)

     
    Komentář ze dne: 27.10.2010 13:51:10     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    A všichni jsou spokojení. Lidi v hromadné dopravě se dostanou, kam potřebují, ten Tvůj kamarád taky. A o to jde.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 11:15:09     Reagovat
    Autor: Lucc - Lucc
    Titulek:Re: Já nějak nevím, dálkové autobusy moc nemusím,
    +1

    Komentář ze dne: 25.10.2010 00:13:54     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:?
    Úspora 500kč na trase PHA - JI autobusem oproti autu? To jste počítala sama? :-)

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 06:59:12     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: ?
    Pha - Ji - cca. 120 km (z jižní části Prahy) x cca. 6 Kč cesťákových (pneu, olej, výměny brzd a dalších dílů se také platí) činí cca. 720,- Kč, asi 120,- Kč stojí lístek - rozdíl asi 500,- Kč na cestu, to bych jí věřil.

    (Nevím, co má autorka za auto, část nákladů bude fixní, atd., ale rozdíl bude každopádně ve stovkách.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 14:54:46     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: ?
    6Kč na km? na to jste přišel jak? Kdyby jeji auto jezdilo za 15l / 100km pak bychom se k těm 6ti Kč možna dostali s ostatními díly co jste uvedl.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 15:13:34     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: ?
    Psal jsem cesťákových. Takže vycházím z 3,90 Kč/km amortizace dle akt. právní úpravy.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 19:14:43     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ?
    Nikde v článku ale není psáno, že se jednalo o služební cestu, bylo to tedy bráno jako cesta ryze soukromá. Tudíž je 500kč celkem nadsazeno.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 19:54:36     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Tak si spočítejte reálné náklady na to auto včetně amortisace a údržby. Samozřejmě, že pokud jste auto získal zdarma, je to něco jiného, ale vězte, že většina lidí toto štěstí nemá.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 23:27:29     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    No dobrá, náklady na tenhle výlet určitě nebudou jen ty za benzín (naftu), to je bezesporu. Jenže problém je, jak vyčíslit náklady ostatní - jak zjistíte opotřebení destiček na tomhle 120km úseku, opotřebení pneu, atd.?

    Když bych bral v potaz jen ty phm, tak při spotřebě 7l/100km a 30kč/l vychází 1 ujetý km 2,1kč. I když bych toto vynásobil kupříkladu dvěma (ono opotřebení), tak mám 4,2kč/km, tedy 504kč na 120km minus cena jízdenky PHA-JI je kolik, 110kč dle idosu. Rozdíl pořád není těch cca 500kč, které jsou zde psány a to jsem, dle mého, tu amortizaci nadcenil.

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 23:54:18     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    No zcela exaktní ten výpočet nebude, ale co je těžkého na tom, spočítat si podle životnosti destiček poměrnou část jejich ceny připadající na jeden kilometr?

    Třeba já je teď budu na Jeepu měnit po ca 70.000km, sada kvalitních stojí ca 2.000Kč, tj. jen na brzdových destičkách to dělá téměř 3 haléře na km, neboli něco přes tři a půl koruny na té stodvacetikilometrové cestě. U levných pneu za 8 tisíc sada to bude už 11 haléřů na kilometr a tak by se dalo pokračovat. Jen ty náplně, spotřební díly a běžné úkony jako vyvažování kol a tu a tam seřízení něčeho dají dohromady poměrně dost - a to jsme se ještě nedostali k rozpouštění kupní ceny...

     
    Komentář ze dne: 25.10.2010 23:55:55     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Naklad na amortisaci takhle samozrejme nespocitate, musite vzit TCO toho vozidla a vydelit to poctem najetych kilometru. Nekdy se dostanete k 5 Kc, jindy ke 3, to uz zalezi na druhu vozidla. Kazdopadne tech cestakovych 3.90 Kc/jm je neco, s cim se v zasade da pracovat.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 09:42:33     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Předpokládám, že pokud stát uznává cesťák do daní, tak nebude amortizace nadhodnocená:-).

    Takže Kujone, koupíte auto. Auto ujede nějaké kilometry a ztrací, co Kujon? Ztratí cenu. I když poměníte díly, cenu ztratí. A celkem forfrem. Ujeďte 50.000 km s autem za 324.755,- Kč a zkuste ho prodat za 295.000 Kč - podle mě většinou neprodáte. Auto ztratí na ceně i v garáži, ale ojetí je prostě jeden z faktorů, které se promítnou.

    Auto žere nejen benzín. Lejete do něj olej, náplně do ostřikovačů, brzdovou kapalinu. Polyká spotřební díly - filtry, žárovky, tlumiče, brzdové součástky, gumy na stěrače, rozvody, pneumatiky, akumulátory, výfuky atd.. To že to měníte jednou za dlouhou dobu neznamená, že je to levné. Po 90000 Km vyměníte rozvody a lup, třeba 8000,- Kč z kapsy venku, hezkých skoro 9 hal. / km, 10,56 Kč za výše uvedený úsek. Asi tak 1,56 Kč mi vychází např. za baterii.

    Občas se něco vysype, co není úplně spotřebka tomu asi nezabráníte. Po docela klidných letech jsem na dvou takových věcech nechal letos - spínací cívka klimatizace - 2.400,- kč s prací, palivové čerpadlo asi 4.000,- Kč - 5,3 hal.na km.
    A to jsme zatím nerozpočítávali fixní náklady, které hradíte za to, že auto máte nebo jej můžete provozovat - povinné pojištění, dálniční známku, náklady na STK, ztráta hodnoty auta plynutím času.

    Já samozřejmě netvrdím, že reálný náklad bude v konkrétním případě spočítatelný a že zrovna na dálnici bude tak a tak vysoký. Nicméně palby jsou to jako sviňa.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 13:18:12     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Celé toto tvrzení stojí na tom, že si človek koupí nové auto.
    1,56Kč za baterii, tu snad na KM nepočitat nezle, ta umira s věkem. Tam by se to rapidně lišilo podle míry používání auta a podle výrobce.
    Započítáváte klimatizaci, která taky neni současti každého auta, stejně jako dalniční znamka.

    To bych taky k te cestě vlakem mohl začit počitat - dopravu na nadraží a z něj, naklady na časopisy ktere ve vlaku budu čist, přepočtal si na haliře kolik mě bude stat používání mého MP3 playeru, který budu poslouchat po cestě a podobné maličkosti. (ktere nejsou nutností stejně jako znamka nebo klíma)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 13:22:02     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Dopravu na nadrazi si samozrejme zapocitat muzete (napriklad taxi ci MHD). Casopisy ani MP3 player ne, to neni soucast pouziteho dopravniho prostredku ani nezbytny vydaj k dosazeni ciloveho mista, to je jen vec komfortu. Pokud ovsem klimatizace a zvukova aparatura jsou pevnou soucasti vozidla, pak samozrejme dava smysl, aby se do amortisace kalkulovalo jejich opotrebeni.

    Naopak dalnicni znamku si muzete zapocitat pri vyuctovani cestovnich vydaju jako vedlejsi naklad, podobne jako treba nemeckou ekologickou nalepku, mytne ci trajekt.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 13:58:36     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Já mluvil o výměně při poruše vlivem opotřebení, protože tam uváděl spinací civku klimatizace do nákladů. Nikdo člověka nenutí, aby klimatizaci použival když ji má, to samé s rádiem. Ale souhlasím s tím, že už jen samotná přítomnost těchto systemů patří do ceny auta.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 13:26:24     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Proč bys nemoh na km rozpočítat cenu baterie případně jinejch věcí, který "umíraj s věkem"? Jsou to jednoduchý počty, prostě hodíš na hromadu všechny náklady, který jsi musel do auta nastrkat, aby sis moh dovolit ten luxus s ním jezdit a pak tu sumu vydělíš počtem ujetých km.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 13:55:09     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Jak jsem psal, protože by se to rapidně liši připad od připadu.... Dva lidi si koupi stejnou baterii, jeden s ni bude jezdit denne do prace a na dovolene, druhy je streja klobouk a zajede s tim 5x ročně do obchodu, dal snad neni třeba vysvětlovat :)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:30:23     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    To bys ale nemoh do ceny za km zahrnout ani pořizovací cenu auta.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:44:18     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Já nevím, mi přijde absurdní dávat dohromady pořizovací cenu a provozní náklady, pro mě to jsou 2 ruzná čísla.

    Stejně jako si nekoupim Televizi a neřeknu si, telka mě stála 15k Kč ale doopravdy 20K kč protože za jeji život si vezme elektřiny za 5K kč, k ceně mobilu nepočitam co na něm provolám apod.
    Tady se asi neshodnem. Každopádně musím uznat, že pokud bereme surovou cenu vlak vs. auto, mělo by se to počítat. :)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:57:40     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    No vidíš, mě přijde zas absurdní nezahrnout cenu auta do nákladů na 1km. Když si koupíš auto za půl melounu a dojedeš s ním jenom 1km z prodejny před barák, ten 1km tě stál přesně půl melounu ;) Když s ním najedeš 10 000, 1km tě stál 50Kč + cena za palivo (+ nějaká ta údržba, pokud ji auto potřebovalo). Za palivo je to dejme tomu 2 koruny na km, to je 52Kč. Pokud autem najedeš 100 000, jeden kilometr vyšel na 5+2 = 7Kč jenom v ceně paliva + rozpočítaná pořizovací cena auta. Plus nějaká údržba a opravy. Případně, když se ti podaří auto prodat dejme tomu za 100 000, z každýho kilometru se ti koruna vrátí.

    Samozřejmě, spousta lidí si to hrozně zjednoduší, cenu auta zanedbá (protože "auto bych stejně měl"), řekne že náklady na km = projetej benzín, to jsou ty dvě koruny a pak vítězoslavně prohlásí, že je to mnohem výhodnější než vlak, autobus, letadlo atd.

     
    Komentář ze dne: 05.11.2010 23:27:37     Reagovat
    Autor: JiF - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ?
    Když zahrnovat cenu auta, pak i cenu vlaku a jeho obsluhy, údržby, servisu, šéfů, ... + jízdné + čas navíc proti autu. O kolejích raději nemluvím. Myslím, že příspěvek můj a ostatních lidí (daně) na to vše je dostatečný a další příspěvky z dalších daní z paliv, dálničních známek, atd...myslím také stačí.

    Uznávám, že je to sakra velká cena za jistou míru volnosti, za prostředí bez špíny, potu a cizích bacilů, ale budiž.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2010 06:01:12     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: ?
    Já si snad kupuju vlak? Nebo koleje? Asi ne. Ale auto si kupuju.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2010 10:10:51     Reagovat
    Autor: pithart - pithart
    Titulek:Re: Re: Re: ?
    Omyl, vlak i koleje si přirozeně také kupujete, z daní, ale v hlavě to máte bůhvíproč v úplně jiném "šuplíku"

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:22:26     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Klima není nutností. Nutností není posilovač řízení, zatmavené sklo, elektrické ovládání okýnek, atd. Jsou-li součástí auta, pak to u tohoto auta jsou náklady, které se do cesty promítnou - na ceně, údržbě, atd..

    Proto u některého auta bude reálný náklad 3 kč a někde 5 Kč. Známý má BMV pětkové řady. Už nevím, jestli ho převodovky (vysypaná při tuším 130 000 km !!!) stála 30.000,- Kč nebo 60.000,- ,ale tuším, že těch 30, tak to máme hezkých 23 hal. / km jen za tuhle srandu.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 14:32:51     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    O to mi šlo, dle volby vozu se mohou náklady rapidně lišit, stejně jako tim vlakem mohu jet Prvni nebo Druhou třídou, s místenkou nebo bez.

     
    Komentář ze dne: 27.10.2010 22:16:53     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
    Já jen nechápu, proč se všude za každou cenu cpe amortizace auta.

    Mohou nastat dva případy. Všude se dostanu hromadnou dopravou, nemám problém s dojezdovými časy a rád ji využívám. Auto bych v podstatě nepotřeboval, přesto jej z určité pohodlnosti mám. V tomto případě je asi amortizace na místě.

    Druhý případ je ten, že mám auto, protože jej zkrátka chci, rád řídím, hromadná doprava mi nevyhovuje. Pokud přesto zatoužím ji použít a nakonec z nějakých objektivních důvodů použiji stejně auto, amortizaci již nezapočítávám. Ta by se dala počítat jen při opravdu velkých nájezdech, kdy např. sjedu sadu gum za sezónu, atd. Ale v případě běžného rodinného auta, co najede celkem 12-15.000 km za rok je dle mne počítání amortizace hloupost. Třeba ten olej bych stejně jednou ročně vyměnil, i když nebude ještě mít kilometrový proběh, aku stejně po pěti letech klekne, atd.

    Komentář ze dne: 25.10.2010 01:35:14     Reagovat
    Autor: tom83 - tom83
    Titulek:Hlavní nádraží?
    V článku mi především chybí, jak paní Anna dopadla při návštěvě v textu zmíněného Hlavního nádraží - přímá "Jihlava" by ji asi nejela, ale max. co dvě hodiny koženková "plíva" do Brna přes Vysočinu ano, s jedním přestupem v Havlíčkově Brodě do Jihlavy za systémově opakovaných 2:35 hodiny. Tam se opravdu vyprodání místenek nekoná, osm lidí v kupé se málokdy sejde i v pátek odpoledne (a slušná část z nich vystoupí v Kolíně, nejpozději v Čáslavi). Samozřejmě je možné, že v tamní lampárně narazila na informaci, že do Jihlavy už jsou dávno vytrhané koleje, pak se ale o ni měla podělit.
    Dále mi tam chybí, proč se v pátek odpoledne s ervéhápkou na kolečkách domáhá jednou za deset let odvozu busem do Jihlavy v domnění, že všichni čekají právě na ni a z toho důvodu neprodali poslední lupen nikomu jinému.
    Dále mi není jasné, jak se na vyprodání spojů do Jihlavy projevuje to, že nás páni (a paní?) mají rádi, ani kteří páni to jsou a jak nás tedy mají rádi (že po socialisticku nezajišťují nenaplněné busy jsoucí k dispozici ad-hoc příchozím?). Každopádně stejně tak jako má právo kamkoli kdykoli jet, tak nikdo nemá povinnost ji kamkoli kdykoli přepravit. Což ostatně platilo už za připomenutých "dřívbylolíp" dob.
    Suma sumárum paní Anna opět prokázala, že je poněkud... blbá, bohužel se jí nápodoba "stylu D-Fens" fakt nepovedla. Ovšem na toho počtáře "carbonfootprintu" vlaku s mašinou celou cestu na plnej céres to ještě furt nemá.

    Komentář ze dne: 25.10.2010 14:47:56     Reagovat
    Autor: bark - bark
    Titulek:
    Kdyz ma skutecne dulezita dama nahlou potrebu rychle se presunout mezi misty A a B, cestuje jako pani Lash v zaveru knihy Hotel. Tj. nepostava u okenka mistniho autobusoveho terminalu, ale odjizdi pristavenym vozem na letiste, kde uz ceka za tim ucelem pronajate letadlo. Pravda, plati ho pan O'Keef ktery nema hluboko do trezoru.

    V takove situaci si ridic vozu i pilot letadla jeste radi udelaji bouli o dlazebni kostku, ci letistni asfalt, nebot vi kdo a kolik plati a je uplne jedno jak moc je cestujici zena afektovana ci malo inteligentni.


    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:38:37     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:5
    Škoda to číst :-(

    Autorka zjistila, že i jiní se chtějí přepravovat "jejím" směrem a kupodivu si počínají zdatněji. Tak nějak se mi dere na mysl něco o mozkové kapacitě. Nechtělo by to trochu vychladnout a zapřemýšlet než něco úderného napíšu?

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 22:14:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: 5
    Studente, studente...voni tu svou vofčí kapacitu napřeli směrem, kudy kráčí stádo a nevšimli si, že sešli z cesty...podíval se na to třeba z pohledu hodnocení socka vs. indi-vindi...teda pokud má nějaké zkušenosti s indi-vindi dopravou i jiné než že jich pan otec veze v neděli po obědě škodoffkou na vlakový spoj Kyselá Prdel - Praha.

    "Nechtělo by to trochu vychladnout a zapřemýšlet než něco úderného napíšu?"

    8o)

     
    Komentář ze dne: 27.10.2010 09:20:30     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:Re: Re: 5
    Děkuji za osvětu :-)

    Komentář ze dne: 25.10.2010 16:56:00     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:lol
    Po přečtení těch komentářů mi autorky začíná být líto :) Ale je fakt, že takovou blbost, jakou je spojování plných autobusů v pátek odpoledne směr Praha-pryč s chybou v systému, by tu vyplodil málokdo. Tož se přidám.

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 22:11:02     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: lol
    Pokud systém obsahuje doktrínu, že socka je plnohodnotnou náhradou za indi-vindi, pak je nemožnost cestovat po rozhodnutí učiněném během půlhodiny důkazem, že to tak určitě není a systém nám podstrkuje lež.

    Takže když se na věc podívám, jsi u toho trouba ty a všichni ostatní, kteří jsou zvyklí cestovat v nějakém tom dobytčáku, plánovat život podle jízdního řádu a ne podle svých potřeb.

    Možná by stálo zato odvyknout zlozvyku z novinky.cz, kde se u článků nemusí přemýšlet. Zde je zvykem opak, synu...

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 22:28:28     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: lol
    System tuhle doktrinu neobsahuje. Tim padem jsou dalsi slova zbytecna. QED.

     
    Komentář ze dne: 27.10.2010 08:48:31     Reagovat
    Autor: Psycho - Psycho
    Titulek:Re: Re: lol
    Již delší dobu u Váš pozoruji fakt a to, když nemáte argumenty, tak pouze urážíte, napadáte a domýšlíte si o ostatních úplné fantasmagorie. Nebo rovnou druhého nazvete blbcem s dovětkem, že kritika od blbce je v pořádku. Škoda, býval jste lepší diskutér.

    Jinak, "socka" není náhradou, ale spíš alternativou. A jako každá alternativa, má jisté odlišnosti. Např. to že musíte dopředu (pět minut na internetu) plánovat odjezd, je většinou vyváženou mnohem nižší cenou. To že můžete po cestě pracovat je vyváženo delší cestovní dobou.

    Komentář ze dne: 25.10.2010 17:54:22     Reagovat
    Autor: MoonRider - MoonRider
    Titulek:
    děkuji za recenci, ja jsem z havlíčkova brodu

    nemáte nahodou dceru Zuzanu???

    Komentář ze dne: 26.10.2010 21:52:12     Reagovat
    Autor: lukash - Lukash
    Titulek:
    (Původní text)
    Text tohoto komentáře byl přesunut do chlívku, jelikož porušoval publikační pravidla. (ZZR)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 22:03:30     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    ad "Buď jsem debil já, nebo ona.": za A

    Člověk žijící mimo lůzu (rozuměj zejména studenty a jiné socky obracející každou desetikorunu) je tak nějak mimo zvlášť, pokud podnikne adventure-trip nějakou sockou bez dvoudenní přípravy, aby věděl odkud kam jezdí MHD, kolik stojí lístek a kde se vlastně tato "vstupenka do cirkusu" dá koupit.

    Také mám pocit, že studentská chamraď není zdaleka nejpočetnější skupinou cestující v pátek odpo z prahy do různých míst. Tou nejpočetnejší skupinou je náplava, což je pracující proletariát.

    Tobě se ve škole moc nevedlo, že je každá učitelka kráva, což? 8o)

     
    Komentář ze dne: 26.10.2010 23:05:42     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re:
    že člověk žijící mimo lúzu je překvapen, když nemá místo v socce, není předmětem kritiky. Předmětem kritiky se stal zcela nelogický závěr autorky, totiž to, že za všechno mohou "páni".

    mně se ve škole vedlo, ale že bych měla o účách nějaký ideály, to říct nemůžu.

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 08:47:43     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    až nebude veřejná doprava dotována (a to vč. příměstské i dálkové dopravy), pak teprve bude závěr autorky nelogický.

    učitelky, který si pamatuju ze základky byly zásadně "soudružky učitelky" a byla to úplně jiná liga než učitelky dnešní.
    já bych dnešní děti nejspíš si učit nedokázal a tak mám respekt před někým, kdo se pro to rozhodl. idealista nejsem, nehodlám zkoumat každého učitele jednotlivě a pro obecný názor na dané povolání mi myslím takový pohled plně dostačuje. učitelky mého věku znám dvě. obě se vyznačují svatou trpělivostí...

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 09:14:32     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Obávám se, že dálkové autobusy nejsou dotovány, nebo alespoň ne většinou (ale mohu mít špatnou informaci). Vlaky jsou a krutě.

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 09:39:25     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Radim Jančura, majitel Student Agency:

    S vlaky to není tak úplně jednoduché. Po kolejích dneska může jezdit kdokoliv. Problém je, že když zaplatí cestující 100 Kč, tak dalších 200 Kč přijde na dotacích. Bez dotací se nedá veřejná doprava vůbec provozovat. Ať už MHD, nebo regionální autobusová doprava, veškerá železniční doprava. Všechna tato doprava se dělá s obrovskýma dotacema.

    a na závěr ofiko dokument: www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Programy+a+projekty/Program_podpory_obnovy_ vozidel/default.htm

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 09:54:15     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ale vždyť s těmi dotacemi má pravdu. Bohužel. V okamžiku, kdy dotace tvoří 2/3 výnosů je prostor pro nedotovanou konkurenci v podstatě nulový.

    Za zlé mu můžeme mít jen to, že se i tak snaží nějak nacpat mezi ty požírače dotací a neotevře si místo toho třeba nevěstinec nebo hernu, jak by to udělal normální slušný člověk.

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 12:08:25     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ono je to těžké. Když u vás nakupuje někdo za poskytnuté dotace, také se můžete zařadit mezi požírače. Dotace mám za největší problém, ti co je berou i ti, kteří jsou na ně dále navázáni, se stávají vazaly EU.

     
    Komentář ze dne: 27.10.2010 13:47:31     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re:
    Odkdy se sakra takhle vymezuješ proti lidem, co jezdí veřejnou dopravou? Vždycky jsi býval celkem tolerantní člověk, co se to s Tebou děje? Krize středního věku nebo co?

    Nejsem žádný chudák, ale tou Tvojí "sockou" jezdím také a někdy i raději než autem, protože mi to v danou chvíli přijde pohodlnější a výhodnější, než autem. Dle Tvé definice jsem mimo lůzu, přesto jsem schopen elementárního myšlení a předvidavosti a umím si zajistit místenku, protože se dá předpokládat, že v některé dny a časy budou spoje obsazené tak, že bych si normálně nesedl.

    Ať si jezdí každý tím, co je pro něj v tu chvíli nejvýhodnější. Ale kastování na socky a lůzu jen podle toho, čím jedu, mi je fakt proti srsti, zvlášť od Tebe.

     
    Komentář ze dne: 27.10.2010 23:10:57     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re: Re:
    cituji "Vždycky jsi býval celkem tolerantní člověk" ..

    to je vtip dne :D

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 08:22:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    Dejve...znáš přísloví "na hrubý pytel hrubá záplata"? no tak...
    Imbecil se rozhořčil, že někdo neovládá úkony patřící do jeho každodenního standardu a dovolil si předpokládat, že když už platí z daní nejen svou idividuální dpravu, ale i tu hromadnou, kterou nepoužívá, tak že bude tedy dostatečně flexibilní, aby přepravila "hromadu" cestujících.

    Jsem stále velmi tolerantní...zejména po ránu...a ke střednímu věku mám ještě daleko 8o)

    Ale jistě. Každý svého štěstí strojvedoucí. Plošně žádnou skupinu rozhodně nenálepkuju (to bys snad už mohl vědět). To jen ten trouba vyjevil míru svého nepochopení lidí ze světa-za-okny-narvané-šaliny...a dostal patřičnou reakci. 8o)



     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 12:27:08     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    A busdoprava Praha-Jihlava je dotovana? Neni. Tedy jsou dalsi slova bezpredmetna. QED.

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 00:14:29     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re:
    Heh, joudo, najdi si ve vykladovem slovniku, co to vlastne termin "luza" znamena.

    Mozna budes prekvapen, ze hulvat a zakomplexovany stavbyvedouci do teto kategorie spada mnohem vic, nez bezny student...

    Ono totiz oznaceni luza nema s financema az tak moc co do cineni, to az prenesene.


     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 08:37:32     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    no to jsem překvapen. stavbyvedoucích znám totiž osobně dost a žádný parametry pro značku "lůza" nesplňuje. ale jistě jich sám znáš také desítky a nebo máš dokonce nějaký sociologický průzkum.
    také by mne zajímalo například to, jakou má "běžný student" zodpovědnost. dle mého názoru akorát zodpovídá za to, aby měl přezůvky, podepsaný úkoly a chodil do školky včas v čistých šatech.

    souhlasím. lůzu tvoří lidé nezodpovědní v chování k jiným i sami k sobě.

    Komentář ze dne: 28.10.2010 08:25:09     Reagovat
    Autor: Label - Label
    Titulek:Soudružka Anna
    Ano, soudružko, již nežijeme v komunismu, kde máte na něco nárok. Meziměstské autobusy provozují v drtivé většině soukromé firmy, takže když je autobus plný máte holt smůlu. Nebo když přijdete před divadelním představením do divadla bez lístku a všechny jsou vyprodány tak taky nadáváte, že máte nárok na lístek?
    To že někdo není tak bystrý a nedojde mu, že v pátek je nápor na dopravu největší, není chyba nikoho jiného, ale jenom toho člověka samotného.
    Tipnul bych si, že v dozorčích radách pojišťoven poskytujících u nás povinné ručení není ani jeden úředník....

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 08:39:49     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Soudružka Anna
    ahaha...najdi si, kolik inkasovala třeba Student Agency na dotacích...kolik stojí Prahu nebo Brno dotace IDS, který provozují soukromé firmy...a pak vykládej cosi o komunismu, zaslepený ovčane!

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 09:36:04     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Soudružka Anna
    Pokud je mi známo, tak SA zatím neinkasovala dotace žádné. Ne že by se Jančura nesnažil, zejména na dráze, ale nějak mu to nevychází...

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 13:36:27     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Soudružka Anna
    Já zase mám ty informace, že dosáhl na dotace, které mají zajistit autobusákům obnovu vozidel, ale nijak je netřídí podle regionů nebo linek na kterých jezdí. Staré znění programu jsem nenašel, ale zde: www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Programy+a+projekty/Program_podpory_obnovy_ vozidel/default.htm je tento program formulovaný pro letošní rok.
    To mělo za následek expanzi linek do Liberce a ostatních měst, přičemž rok před tím měl jen 6 autobusů na linku Praha - Brno.
    Pokud by neinkasoval žádné dotace, tak by jen asi těžko uspěl v prostředí, kde značná část výdělku společností přiteče bez práce od státu: portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/7226/_s.155/10202?docid=116755
    www.cdv.cz/rocenka2004/rocenka/htm_cz/kap85.htm
    https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2007/rocenka/htm_cz/cz07_226000.html

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 12:41:23     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Soudružka Anna
    i kdyby, nic to nemeni na faktu, ze neexistuje narok nebo pravo na misto v autobuse, jak to asi trochu nestastne pani ucitelka podala...

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 12:44:57     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Soudružka Anna
    btw vidim to podobne jako Label. Sluzba stejne jako zbozi muze byt vyprodana, nelze narokovat bez ohledu na to, zda je ci neni dotovana.

    Zname se nejakej patek, jsem tedy podle tebe skrze tento nazor taky zaslepeny ovcan?

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 13:49:39     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Soudružka Anna
    no já to beru obecněji:
    pokud na něco přispívám, tak chci mít zajištěn tento servis. V r. 2007 přispěl 880 kč každý z ekonomicky aktivních občanů, kterých bylo asi 4.560.000, jen na autobusovou dopravu. Na železnici pak dokonce skoro 1.800 kč. Dohromady je to cca 2.680,- Kč. (Povinné ručení na můj kabriolet stojí 2.704,- Kč) To jsou věci...

    Pokud chci za svůj podíl nějakou protislužbu - je to špatně?
    Pokud paušálně platíš třeba webmastera, aby v případě potřeby byl po ruce...něco jednou za čas potřebuješ a on Tě normiš vyfakuje s tím, že zrovna nemá čas - je to v pohodě? Lze to přejít s tím, že " Sluzba stejne jako zbozi muze byt vyprodana, nelze narokovat bez ohledu na to, zda je ci neni dotovana."? Já myslím, že ne.

    Proto jsem "za", aby lístek na šalinu stál po 20. hodině třeba 100,- Kč.

     
    Komentář ze dne: 28.10.2010 18:18:51     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Soudružka Anna
    A prispivas na dalkovy spoj Praha - Jihlava? Ja bych rekl, ze ne.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2010 12:11:39     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Soudružka Anna
    A já zase, že ano.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2010 12:54:35     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Soudružka Anna
    Na ten spoj? Doloz.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2010 13:00:42     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Soudružka Anna
    Platím daně...a autobusová doprava je plošně dotována (viz mé odkazy v diskusi). Stačí?

     
    Komentář ze dne: 30.10.2010 13:09:39     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Soudružka Anna
    Dalkove spoje? Nikoliv.

     
    Komentář ze dne: 29.10.2010 23:22:59     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Soudružka Anna
    Protisluzbu za tento prispevek mas v podobe nizke ceny jizdneho. Nikoliv v tom, ze je ti sluzba dostupna kdykoliv a dle tvych predstav... to je ponekud absurdni predstava, kterou nam autorka prezentovala, nemyslis?

     
    Komentář ze dne: 30.10.2010 12:19:01     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Soudružka Anna
    jak se to ale shoduje s cílem systému přiblížit cestování HD cestování indi-vindi dopravou? pokud se nepletu, platíme i zmetka, který sedí na radnici/hejtmanství a má vymyslet, kolik autobusů má kdy jezdit, aby pobraly všechny lidi, kteří se rozhodnou s nimi cestovat. dokonce i když nechce jet vůbec nikdo, tak autobus vyrazí a přepravce dostane (z našich peněz) zaplaceno stejně jako kdyby byl narvanej k prasknutí. cena jízdného je jen plácnutím do moře...

    nepochybuju, že při tak masivní, státní podpoře HD má člověk tuto HD nevyužívající (a přesto ji platící) nárok očekávat, že když chce jet mezi dvěma krajskými městy 100km od sebe, tak že toto proběhne.

    aha: když jsi nás v létě vezl do kolína na vlak, taky jsme (všichni vč. tebe) čekali, že nějaký vlak pojede a že v nem bude místo. je tak? 8o)

    Komentář ze dne: 30.10.2010 11:44:01     Reagovat
    Autor: Jerry - Neregistrovaný
    Titulek:Ale autorka se lepší.
    Po přečtení prvního odstavce, kdy jsem neměl zcela jasno v tom, o čem článek bude, jsem pod článkem neomylně našel jméno autorky a hned jsem věděl, jak s článkem naložit. Ostatně hodnocení článků této autorky také o něčem vypovídá.
    Styl autorky je celkem čtivý, nechyběla by mu ani břitkost, ale obsahově to zatím nějak není ono, ale aspoň se to podle mne zlepšuje. I když jsem se nemohl zbavit dojmu, že autorka si pročetla D-Fens, pochopila, co je tady v kursu a pokusila se napsat něco stejného ražení.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.