D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Zabukaření v Thomadorfu
    Vydáno 13. 03. 2011 (15344 přečtení)

    Byla nebyla ulice, do které nesměla jezdit osobní auta. Směla tam jezdit jen MHD. Asi se nedozvíme, jakou demagogií byly zkaleny myšlenky toho retardovaného úředníka, který tento zákaz uvedl v platnost.

    Zda to byla nefunkční doktrína o preferenci MHD (její neplatnost se ukázala naplno nedávno v Ostravě, kde lidé nejezdili autobusy, ani když byly zadarmo), jiná socialistická smyšlenka nebo prostá touha zakazovat a regulovat a nařizovat a poroučet, která je těmhle lidem vlastní a nikdo nikdy ji z nich nevytluče, dokud je z té jejich kanceláře nevyhodí oknem.
     
    Sme Hlinkove gardy,
    sme slovenská stráž,
    Hlinka náš otec,
    Sidor vodca náš.
     

    Ta ulice se jmenuje Průmyslová a je v Českých Budějovicích. Proč je v její části zakázán průjezd všem vozidlům kromě autobusů a trolejbusů, mi není známo. Je tam jen pár průmyslových objektů, fízlárna a hampejz s originálním názvem Happy.
     

    Zákazy jsou nejen proto, aby se dalo zakazovat, ale také proto, aby se dodržovaly a aby se vymáhaly. Někdy tahle věta funguje od konce. Aby bylo co vymáhat, stanovují se další a další zákazy a tím je možno udržovat početní stav stáda šimpanzů, kterému se říká městská policie.
     

    Kto si rodom Slovák,
    stúpaj v Hlinkov šík,
    nás nezlomí hrozba,
    nás nezlomí nič.

    Strážník má v podstatě dvě možnosti, jak vymoci takový zákaz. První možností je, že si stoupne na začátek takového úseku, kde se nachází příslušná dopravní značka (v našem případě značka B 32 "Jiný zákaz" s nápisem "Průjezd zakázán") a každého, kdo se bude pokoušet do takto označeného úseku vjet, napomene. Nelze ho potrestat (ještě nic neporušil).

    Výhody a nevýhody takového postupu:
    + 100% účinnost (do úseku skutečně nikdo nevjede)
    + lepší vztahy s veřejností (paní Vomáčková po návratu z města překřičí televizor s puštěným seriálem Ulice a pronese "Táto, je blbě odbočila u autobusáku, ale hodnej pan strážník mě na to upozornil a ukázal mi, kudy mám jet")
    - nevybere se dost peněz na pokutách, možná nedostane prémie
    - nebude zjištěno dost přestupků, takže jeho nadřízení budou mít problémy obhájit svoje i jeho pracovní místo
    - nebude se moci válet v autě

    Kamaráti na stráž,
    velí vodca náš,
    na vrchu Kriváňa,
    postavíme stráž.

    Druhou možností je si stoupnout na konec takového úseku, nejlépe někam, kde nebude vidět, třeba za buk, a v tomto místě provozovat dopravně bezpečnostní činnost. Idioty, co si ho nevšimli včas, nechá projet ulicí až na konec, ba dokonce vyjet z ní úplně ven, a vystartuje za ním ve svém hustě natuněném VW Caddy. Zapne houkačku, nápis stop, modrá protizákonná světýlka v přední masce a všechny tyhle opičárny, zastaví ho a napaří mu pokutu.

    + strážník se může válet v autě
    + zjistí se dostatek přestupků a vybere se hodně peněz na pokutách, bude zajištěno, aby počet přestupků byl dostatečný
    + imič a stajl (na chvíli zapomene, že je vyučený cukrář nebo zahradník a připadá si jako velkej policajt)
    - 0% účinnost (všechna auta, která chytil, předmětným úsekem projela. Pokud je tam zákaz proto, aby tam auta nejezdila, pak tam byl strážník vlastně k hovnu)
    - veřejnosti se to nemusí (ale třeba taky může) líbit.

    Jak je vidno, druhá metoda jednoznačně vítězí. V Budějovicích to pochopili a praktikují to přesně podle toho.
     

    Slovensko si ubránime,
    a keď treba uderíme.
    Kamaráti na stráž,
    kamaráti na stráž.

    Zásahové vozidlo VW Caddy, speciálně upravené pro převoz dvou šimpanzů a botiček pro Jihočeskou pa(r)kovací, je skryto na křižovatce ulic Průmyslová, Nádražní a Mánesova za jakousi rozvodnou skříní. Aby tam mohlo vjet, musí porušit zákaz vjezdu, ale to je prkotina.
     

    MP číhá. Za bukem je vidět jen střecha vozu.
    MP v akci, čelem k veřejnosti.
     
    Blíží-li se zavilý pirát, strážníci přeruší samohanu a nastartují motor. Nic netušící pirát dorazí ke křižovatce, kde svítí červená (je tam senzor, dokud není v Průmyslové auto, je druhý směr Mánesova-Nádražní volný). Jakmile piráta rozpozná pokročilá elektronika nakoupená za peníze občanů, dostane zelenou, strážníci vyrazí s rozhodností nadrženého orangutana a zpovykaného piráta zkrotí. Likvidační stanoviště (tak se policejní hantýrkou nazývá místo, kde se rejžuje, kostí, prostě realizuje výběr pokut) se nachází zhruba před železniční poliklinikou. Řidič tam dostává pokutu za překážení MHD v místě, kde pak obě vozidla překážejí MHD, což dodává tomuto úkonu dopravní represe mimořádně absurdní rozměr.

    Poté, co je pokuta vybrána, vozidlo strážníků vykoná okruh ulicemi Nádražní, Rudolfovská, Štítného, Lannova, Dvořákova, Průmyslová, Novohradská a Mánesova zpět na místo za rozvodnou skříní, přepne do jack-off mode a čeká na dalšího piráta. Sledoval jsem aktivitu hlídky necelou hodinu, přičemž byli odchyceni mladý řidič golfu, řidič dodávky s RZ jiného kraje a dáma v červeném miniautíčku. Hlídku zajímala pouze vozidla osobní dvoustopá, nezajímali je cyklisté projíždějící ulicí Průmyslovou, jezdící po chodníku nebo jezdící po přechodu směrem k lávce přes nákladové nádraží, kterých bylo za tu dobu několik desítek. Zajímalo by mně, podle jakého klíče rozlišují, že tenhle porušil nějaký zákaz málo a tak ho necháme být, ale támhleten porušil ten samý zákaz hodně a tak ho budeme pronásledovat a dáme mu pokutu.

    Divil jsem se, že je to baví, taková práce může uspokojovat skutečně jen vyšinuté jedince.

    Nejlepší obrana je obrana.

    Pokud by se vám nedej bože stalo, že byste se stali obětí tohoto zabukaření budějovických strážníků, pak vězte, že řešení je tady a vždy tady bylo, je to pozitivní výklad práva přesně takový, jaký mají strážníci rádi. Vyhláška ministerstva dopravy č. 30/2001 totiž říká ve svém § 9:

      ll) "Jiný  zákaz" (č.  B 32),  která stanoví  jiný zákaz  než ten,
          který  je  možno  vyznačit  jinou  značkou;  zákaz je vyjádřen
          nápisem  na značce;  užije-li  se  nápisu "SMOG" (...) ; užije-li
          se  nápisu   "Průjezd  zakázán",  nesmí   řidič  projet  takto
          označeným úsekem, aniž by  jízdu přerušil, například za účelem
          naložení nebo složení nákladu,
    Vyhláška nestanoví důvody přerušení jízdy v takovém úseku taxativně, uvádí pouze příklady, o dodržení nebo nedodržení povinnosti dané značkou  B 32 s nápisem "Průjezd zakázán" rozhoduje pouze přerušení jízdy za značkou. Důvodem k takovému přerušení jízdy může být nejen manipulace s nákladem, ale cokoli, tedy například závada na vozidle, náhlá nevolnost, chodec, zvíře nebo Aštar Šeran náhle vstoupivší do vozovky nebo konečně , signál "Stůj" na semaforu.

    Jinak řečeno, pokud z jakéhokoli důvodu zastavíte, neporušili jste povinnost plynoucí ze značky "Průjezd zakázán". Protože je v místě automatický semafor, kvůli kterému musí naprostá většina vozidel zastavit, není za co pokutovat.

    V případě naší ulice Průmyslová to ještě komplikuje značka B 28 "Zákaz zastavení", kterou je doplněna značka B 32 "Průjezd zakázán". To vytváří poněkud absurdní situaci - ulicí není nesmí řidič projet, aniž by jízdu přerušil, např. za účelem naložení nebo složení nákladu, ale současně nesmí uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu. Takže se zde přímo dopředu předpokládá a je v souladu se záměry odpovědných orgánů města, že k přerušení jízdy bude docházet z důvodů jiných.

    Také je možná dobré znát § 6 stejné vyhlášky, odstavec 3:

      (3) Zákaz, omezení nebo příkaz vyplývající ze svislé dopravní
      značky  končí na  vzdálenější hranici  nejbližší křižovatky, pokud
      není dříve ukončen jinak; to neplatí pro omezení vyjádřené svislou
      dopravní značkou "Zóna s dopravním omezením" (č. IP 25a), které se
      ukončuje pouze  svislou dopravní značkou  "Konec zóny s  dopravním
      omezením" (č. IP 25b).
    Kdyby tedy došlo na ten případ, že budete na místě odchyceni a bude vám svérázným jazykem městské policie tlumočeno podezření z přestupku spočívajícího v porušení jakési zákazové značky (1 trestný bod, pokuta 1500 - 2500 Kč), obvinění s veškerou rozhodností odmítněte s tím, že nedošlo k porušení povinnosti vyplývající z dopravní značky B 32 s nápisem "Průjezd zakázán", protože v úseku označeném značkou došlo k přerušení jízdy a pokud budou strážníci něco namítat, sdělte jim, že a) zákon nestanoví důvody, pouze pro které může k přerušení jízdy dojít b) z místa, na kterém se nacházeli a které splňuje taktický požadavek skrytého dohledu, nemohli vidět celý označený úsek a proto ani nemohou dokázat, že došlo k průjezdu úseku bez přerušení. Požadujte projednání ve správním řízení a sepsání zevrubného záznamu o provedeném úkonu, jeho skutečně důsledné sepsání zabere podle mých zkušeností nejméně třicet minut, ale mnohdy i více.

    Zákonodárce měl asi ohledně značky "Průjezd zakázán" jiný záměr a u soudu by s takovou obhajobou mohl být problém, ale na strážníky je to dobré dost. Štastný lov.

    Kto je Slovák s nami nôti,
    kto nie s nami ten je proti.
    Kamaráti na stráž,
    kamaráti na stráž.


    10.3.2011 D-FENS
     
    ,


    Související články:
    Do it Budweis style! (25.10.2014)
    Budějovický dopravní potrat (28.05.2012)
    Budějovické dopravní psycho (08.01.2012)
    Jak jsem provozoval besip (25.08.2011)
    Tento most je vyvážen zlatem! (02.08.2011)
    Thomadorf, evidence, bazarníci, pevné nervy. (20.06.2010)
    Budějovické zmrdožraní (20.06.2010)
    Parking dilema (07.03.2010)
    Kauza Žába: Aparátčík naživo (21.06.2009)
    Kauza Žába (26.04.2009)
    Kisskačky v Thomadorfu (13.04.2009)
    Jižní příběhy (22.03.2009)
    Znovuožití Máje (01.03.2009)
    Merkjůry séntr (22.07.2007)
    Poznej svého policajta (25.03.2007)
    ODS rulezz! (22.10.2006)
    Ttr City 20: Sado maso Na sadech (15.10.2006)
    Komunální neštěstí @ Ttr City (07.10.2006)
    Ttr City 19: Airgun shooting (a související jevy) (13.08.2006)
    Ttr City 18: Safety&traffic Thoma style (09.08.2006)
    Ttr City 17: Lid se baví (25.06.2006)
    Ttr City 16: Ekorádio Jerevan (04.06.2006)
    Ttr City 15: Pravidla jen pro někoho (09.04.2006)
    Ttr City 14: ProHnilí revisited (05.03.2006)
    Ttr City 13: Ecce homo Homolka (ProHnilí 2) (12.02.2006)
    Ttr City 12: ProHnilí (reality show) (05.02.2006)
    TTr City 11: Nebo vás nechám odtáhnout! (21.01.2006)
    Ttr city 9: Sněží (03.01.2006)
    Ttr city 8: Město, kde by chtěl žít každý (26.12.2005)
    Rudá záře nad Béééém City (14.12.2005)
    Ttr City 7: Vlasta, markýza andělů (11.12.2005)
    TTr City VI: Rozhovor, který se nestal (20.11.2005)
    Ttr City 5: Vohnouti v akci (23.10.2005)
    Tetterovo oko (09.10.2005)
    Tetter rallye 3: The deathmatch (26.06.2005)
    ČB: Viliž report (12.06.2005)
    Tetter rallye second edition (24.04.2005)
    Tetter rallye (17.04.2005)

    [Akt. známka: 1,25] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 196 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.