Po silnicích i mimo ně se u nás pohybuje kromě automobilistů také zvláštní
skupina lidí kterým se obecně říká motorkáři (hovada, dárci orgánů; doplň
dle vlastního názoru).
Přestože by to měla být skupina na vymření, vždyť
už soudruh prezident Zápotocký, když vládním usnesením zlikvidoval vývoj
v JAWĚ, prohlásil že do komunismu přece nepojedeme na motocyklech, stále
se tito podivíni (dinosauři?) na cestách objevují. Automobilisté je nenávidí
protože jsou rychlejší, obratnější a při zácpě (silniční pochopitelně)
kličkují a mizí. Nepřítele je nutno poznat a proto jsem se pokusil provést
základní rozdělení do skupin které nám dovolí tyto identifikovat a následně
vyhladit. Zaměřil jsem se na silniční poddruh a zatím se mi podařilo spolehlivě
rozpoznat tyto dvě skupiny.
POZOROVACÍ STANOVIŠTĚ: silniční závodní okruh
ČAS POZOROVÁNÍ: volné jízdy pro veřejnost
Skupina jedna: HUSŤÁCI
Vnějším znakem je zpravidla černé odění s nášivkami a nápisy Harley-Davidson
v neuvěřitelných místech a počtech (sedm je tak slabší průměr). Jezdí VŽDY
A JEDINĚ na motocyklu H-D v nějaké individuální úpravě od firem jako Highway
Hawk, Screaming Eagle (no ano, já vím, ale ty firmy se tak skutečně jmenují)
nebo Arlen Ness. Motor je upraven výměnou prakticky všech dílů včetně válců
a hlav a objem je zvětšen na hranici dvou litrů. Rám bývá zachován ale
výměna za jiný není výjimkou. Celý motocykl je snížen a prodloužen takže
jméno jako například Viper je nádherné nomen omen. Na motocyklu je také
velmi mnoho obrázků lebek, kostí a kostiček,nahých žen,vetřelců,plamenů,
vždy podle nevkusu majitele (k vidění je například Casper, ten bílý duch).
Zvukový dojem motoru na volnoběh je doslova zemětřesný a žárovky vypadávají
z patic, ručičky z přístrojů a plomby ze zubů. Brutální výkon přesahující
sto koní je ale pilotům těchto strojů celkem k ničemu. Jezdit se dá pouze
rovně, jestli vůbec, protože tyto stroje posunuly význam slova jízdní vlastnosti
do úplně jiné dimenze. Účelem těchto stylových strojů je postávání před
motorkářskou hospodou a ke kratičkým jízdám za doprovodu hluku jako když
spojenci bombardovali Drážďany, který možná lahodí místním kráskám (také
možná dělostřelcům) ale šokuje pokojné občany.
Na závodní trati se tito lidé a stroje vyskytují velmi zřídka. Hust´áci
sice nejezdí na rejži ani nemají šikmý voči (jak často zdůraznují ti nejpravější
z nich), obdiv okolí jim ale velmi lichotí. Na okruhu se ale chovají překvapivě
tiše až zamlkle. I přes machizmus a hypertrofované sebevědomí jim dochází,
že sem zapadají jako lokomotiva do drogerie.
Je to myslím dobré pro všechny zúčastněné. Pravý husťák psychicky neunese
že ho předjel jiný motorkář na tzv. rejži (navíc v hodnotě 20 až 30% ceny
jeho kladiva z Milwaukee) a spáchá pravou americkou rituální sebevraždu,
tj, udušení big-macem. Ostatní se zase vyhnou pádu když si smíchy nenaprskají
do hledí přilby a neztratí orientaci při pohledu na hus´taka který projíždí
obloukem s elegancí bulharského kloubového autobusu.
Skupina dvě: MASÉŘI
Spolehlivým znakem této skupiny je přilba Arai Corsair (cca 800 ?) a
kombinézy DAINESSE Titanium (cca 2000 ? ) s panensky netknutými kolenními
slidery. Pokud se sejdou v počtu dva a více začnou hlučně probírat převodové
poměry ve svých strojích, výhody a zápory progresivního tlumení a někdy
dokonce míchání tlumičových olejů, porovnávat pneumatiky Dunlop Sport-max
208 GP s Mitas universál a řízeni palivové mapy Dynojet power commanderu
za pomocí Nokia 6210. Mobil je jediný nástroj kterému alespoň trochu rozumí,
ale nevzpomínám si že by některý operátor nabízel tyto služby (ani v akci).
Používají nejdražší a nejvýkonnější stroje libovolné značky které nesmi
být starší šesti měsíců a koupené na „lízačku“. Masérův stroj poznáme spolehlivě
podle pneumatik sjetých pouze ve středu (ve středu pneumatiky, nezaměňovat
se středečními volnými jízdami na Brněnském okruhu). Na trati se s nimi
setkáme v podstatě čtyřikrát. Na startu, když dostávají první a někdy i
druhé kolo a pak u bufetu. Tam se probírají pojmy jako drifting, highsider
a jiné které masér zaslechl při přenosu z GP na Prima a chce se těmi novými
slovíčky pochlubit.Výskyt masérů má bohužel vzrůstající tendenci a do jejich
dokonalého světa se chce dostat stále více příslušníku jiných skupin o
kterých se hodlám zmínit příště jestli-že o to bude zájem.
31.12.2004 fazzko
(via D-FENS)