|
Po přečtení se mi vybavilo jednání se zmrdi firmou na výrobu leštěných prdů Motoco, chtěli nejlépe zadarmo části pro náhradní díly. Cena je důležitým faktorem, kvalita ta skutečná asi důležitá není , ale VELMI důležité je aby firma měla VDA 6.0, QS 9000 atd.
Znám požadavky automobilky (jsme oceněný dodavatel pro Auto roku) a dovedu je pochopit i když tvrdých negociací je až až, ale kritéria od aftermarket výrobců a některých subdodavatelů mi vyrážejí dech. Kdybych na zahradě nakopal hlínu, natvaroval ji do příslušného tvaru a náležitě ocertifikoval a nejlépe zadarmo prodal těmto zmrdům, tak protestovat nebudou
|
|
|
Motofokoco... nejednal jste dokonce přímo s panem Šebkem? Jinak cenový nátlak je relativně to nejetičtější, co se při jednání s fy Motoco může přihodit.
|
|
|
Já s nimi nejednal přímo, dostal jsem memorandum od podřízených, abych byl v obraze, ale dlužno dodat, že tam pravá ruka neví co dělá levá. Pravá chce nakupovat, protože prostě potřebuje, levá ruka říká: nemáte ještě odpovězeno na všechny otázky dotazníku (pan levá ruka dotazník vymýšlel) = dva excelovské soubory. (pan levá ruka se nakonec dovolal až ke mě a začal mě poučovat co bych měl dělat)
Problém byl v tom že my je nepotřebovali, oni nás ano.
Žádný dotazník, take or leave it. Lidi z kvality mají jiné věci na práci, než vyplňovat stupidní dotazníky jakýchkoliv "levých ruk".
|
|
Nechápu přesně, co D-Fense pudí, aby se přesouval v prostoru vohnoutským výrobkem zn. Favorit, ale v zájmu duševního zdraví bych snad radši doporučil přesedlat na oslíka... i z krajiny tak bude mít více. A na lanka může zapomenout jednou provždy.
|
|
|
No jo, to jsou takové ty řeči, Favorit, to je úplně nanic, starej krám komunistickej, do toho bych nesedl, ani kdybych měl jezdit na oslu nebo mi měli vyoperovat oba přední laloky. Do Chevroletu Spark nebo Fabie SDI s takovejma, aby poznali, co je středověk!
|
|
|
Možná jsem se nepřesně vyjádřil, nenabádám k přestupu do lepší, dražší, rychlejší, sofistikovanější a dráž opravitelnější plechovky; jen mě vidina od dvou hodin ležení pod kurevsky konstruovaným střepem na dvacet minut jízdy odklání od kladného vztahu k automobilismu. Prostě se mi zdá, že nepřevažují pozitivy! o sociálních jistotách nemluvě. Systém, kdy po pár letech kastle shnije, nitro tvoří změť nepoznatelných komponentů a majitel je tak vydán do zlodějské náruče mafiánských opraven, to všechno jen proto, aby se po silnici mohl prohánět a případně zabít každý tydýt... tak nevím, jestli kolo dějin nebloudí.
|
|
|
To už tak je. Když chce člověk něco vlastnit, musí tomu něco obětovat. I osel chce nažrat, posere dvorek, musí sem tam k veterináři, vykartáčovat kožíšek apod. Po nějakých osmi letech není osel pojízdný a přesto dál vyžaduje full service, nehledě na nutnost zakopání jeho ostatků. Z toho je vidět, že od dob, kdy osel byl stejně frekventovaným vozem jako modrá Fabia HTP, se příliš nezměnilo a že kolo dějin se točí pořád stejně blbě. Snad jen ekologické aspekty provozu osla vyznívají poněkud lépe, nehledě na mizivé následky čelní kolize dvou oslů. Pokud tedy Bill Gates nepracuje na Windows 2006 s ovladači na USB teleport, který umožňuje odesílat na dálku nejen zprávy, ale i hmotné subjekty, budeme ho muset nechat točit.
Takže už je to jen o tom, jaký je poměr mezi benefity a náklady. Chudák favorit ujel pod mým metodickým vedením 70.000 km a oprav vyžadoval zatím minimum, takže jeho fungování hodnotím zatím pozitivně, i když samozřejmě je potenciál k tomu, aby fungoval ještě lépe.
|
|
|
Čelní srážka dvou oslíků snad ani není možná, i když jsou to osli, pořád ještě jim v těch oslích hlavách zbývá tolik rozumu, aby do sebe nedělali "beranyberayny"! Možná proto, že nejsou oplechovaní - vědí dobře, že by to odsrali sami a že by to bolelo.
Celá tahle story s favoritem a lankem mě víceméně vyprovokovala až k filozofickým úvahám jakže to vlastně je s těmi benefity... favorit je velmi kompromisní vozítko a dívat se mu pod zarezlé sukně mě ani trochu nevábí, natož mu napravovat, co zhovadilí konstruktéři vypíchali. Přesednout na luxusnější káru zase znamená víc se smekat, abych si na ni vydělal. Víc se smekat znamená smekat se rychleji a to znamená nejraději ve vozítku. Čím kvalitnější vozítko, tím mě bude po kraji smýkat lépe, ovšem připlatím si... Abych si mohl připlatit...
Nemůžu si pomoct, myšlenka na úkrok stranou a nasednutí na oslíka mi nepřipadá tak nesmyslná. Navíc, mám ten dojem, z oslíka který už má po životnosti lze tuším vyrobit uherák... Nemyslím, že podobného výsledku někdy dosáhnou v Mladé Boleslavi nebo v Kolíně. Ono to vlastně v tom pravěku úplně blbě zařízeno nebylo.
|
|
|
No nevím, ale té výroby uheráků z odepsaných autovraků bychom se jednou možná mohli dočkat, vždyť už dneska se leckteré přídavky do potravin vyrábějí takříkajíc z ropy.
:) :)
|
|
|
|
|
Chevy Spark is the fucking Daewoo Matiz w/Chevy badge ...
Disgusting, a real disgrace of real Chev's :(
|
|
|
Holy cow! They're out of mind. Have the Corvette and this shitbox under one brand...Can't believe this.
|
|
|
You better start believe it, it´s reality. But it is sooo funny when you see something like, as you beautifuly said, this shitbox with proud badge Chevrolet....awful.
|
|
|
Nope. In Europe there ain't no Chevy Corvette. It's just Corvette. Probably they don't want people to think that Vette is a rival for Hyunday Coupé :(
|
|
|
BTW what about all the Englis here so out of the blue ? This page has been turned into some multinational thing and I failed to register that ?
|
|
|
It was an effort no to be to vulgar around here. You know, there is no abreviation such WTF for "Co do pice". So i used the WTF and so everything started. If you like, I'll switch to slovak gladly. Just don't ask me to write in Czech - if I try express myself in Czech, I sound like Gustav Husak - You don't want to read that...
|
|
|
I see :-)) nice way how to get around it.
I don´t mind English just wanted to see the point.
As for Gustav Husak I don´t recall the way he spoke on account beeing little kid at that time. Seems that I should be glad.
|
|
|
Sorry for coming on in (probably too) late, but I think that insisting on comments in English only on this web site would greatly reduce the amount of shit flying around.
|
|
|
D-FENSi, majitel Favoritu odkazující do "středověkého" Sparku je více než vtipný.
Jestli náhodou nebudeš z těch, který hubuje na boj o přežití na cestách, ale jak vidí Sparka (Matize), kterého zná jen zdáli, tak ho s rudou mlhou před očima musí předjet, byť v zatáčce a přes horizont.
A proč? Protože má přeci pořádnou káru!!
|
|
Teda zlata 309ka (Peugeot)
Kdyz jsem menil lanko tak mi to trvalo cca necelou hodku a jsem ochotnej rict ze bych to napodruhy zvladnul za dvacet minut.
Ma to akorat dva nedostatky. Na pedalu je takovej cep ktery se musi provliknout okem na pedalu a okem na lanku a to tam dostat je fakt na zanadavani ale da se to do deseti minut prinejhorsim strasnyho nadavani nasadit.
A druhy nedomyls je cep paky spojky na prevodovce. Nikdo nikdy neprisel na to proc tam je nicmene hodne zalezi na tom jak je dlouhy jinak se to dost zmeni. Nastesti stoji myslim padesat korun primo od Peugeota.
Co tim chci rict. Neodsuzujte frantiky ze to maj blbe udelany. Muze se stat ze zrovna vase auto to ma jeste hur :-)
|
|
Taky jsem se spálil při nákupu neorigo dílů. Byly to brzdové válce zadní nápravy. Prodejce mi nacpal výrobek firmy A.B.S. - http://www.abs-bv.nl/ .
Když jsem je doma před montáží rozebral, myslel jsem, že to je vtip.
Pístky měly uvnitř válce vůli snad 1 mm, byly soustružené tak hrubě, jako kdyby to někdo dělal dlátem.
Vnější manžetky byly každá jiná. Zápichy na tělese válečku, kde mají držet vnější manžety, měly rozměr "co zápich, to originál".
Protože jsem byl v časové tísni a auto muselo jezdit, namontoval jsem je.
Fungovaly. Přesto jsem při nejbližsší příležitosti válečky otevřel a dal dovnitř původní pístky FAG s novými gumičkami.
Pokud se chcete vyhnout potížím, A.B.S. nebrat!!!
|
|
No ono je aftermarket a aftermarket... je trochu rozdil jestli si nekdo koupi u Franty brzdy made in Bananistan nebo kotoucove Brembo...
|
|
Sice zastavam s autorem temer shodny nazor na produkci Skodovky a ze Facko byl posledni rozumny pocin. Ale smim se zeptat proc je motor tak katastrofalni? Ja ho naopak povazuji za celkem povedeny. Sice to ze se vyrabel (s obmenami) jiz od zacatku 60tych let (kdy byl i v zahranici dobre oceneny, jeden z 1. motoru s hlinikovym blokem) se v komunistickem hospodarstvi neda brat jako regulerni meritko uspesnosti. Jiste koncem 80tych let existovala spousta lepsich motoru ale v muzeme byt radi ze motor dostal alespon 8mi kanolovou hlinikovou hlavu apod. mohl taky zustat stejny jako v S130. Horsi dynamika je dana rozvodem OHV, skoda ze pri konstrukci S1000 pri pocatecnich neuspesich zapadla varianta OHC. Taky bych si umel tento motor predstavit v o neco vyssi kubature.
Jinak muzeme byt radi za to co Skodovka za bolsevika vyrabela, mohli jsme dopadnou treba jako ve Zwickau...
|
|
|
Chlapi, ja neviem co to vlastne mate proti motorom OHV. Su jednoduche, robustne, tiche a s vhodnym prislusenstvom aj dostatocne vykonne a (relativne) usporne. Priklad: Hemi V8 s premenlinym zdvihovym objemom od Daimler-Chrysler.
|
|
|
U rozumných velkoobjemových nízkootáčkových motorů OHV problém nepředstavuje - tam je to v podstatě fuk, třeba Northstar je OHC.
Problém to je u maloobjemových motrů, kde se výkon nahání otáčkami. Hlavní průšvih jsou větší pohyblivé hmoty. Z toho vyplývají vyšší požadavky na materiál i zpracování a tím pádem vyšší cena, má-li se takový motor udělat pořádně s dobrou životností. U OHV se také blbě implementují moderní věci jako proměnné časování ventilů atd. (jde to, ale zase za víc peněz).
|
|
|
Northstar je DOHC s 4 ventilmi na valec. Novsie verzie maju aj variabilne casovanie ventilov. Ma vsak 2 velke nevyhody - vysoke tazisko a rozmery. Preto 'Vette a CTS-V pouzivaju klasicky smallblock.Co sa tyka tych novych veci, variabilny zdvihovy objem je jedna z nich. Chrysler to vyriesil u noveho Hemi bez problemov. A je to tiez OHV.
|
|
|
Vysoké těžiště Northstaru je dáno především jeho montáží, motor jako takový zase tak velký a těžký není.
Variabilní zdvihový objem je na implementaci snazší než proměnný zdvih či časování ventilů a druhak Hemi není běžný malý motor do masově vyráběných malých aut, u kterých se šetří na každé blbosti.
Sečteno a podtrženo: u osmiválce přes čtyři litry je fuk, jestli je OHV nebo OHC, u menších vysokootáčkových čtyřválců je z výrobních a konstrukčních důvodů lepší OHC, protože stejných parametrů dosáhne za nižší cenu.
|
|
|
Omyl. Podívejte se na motor veterána Škoda Popular z roku 1935. Je to stále tentýž motor, jen s drobnými úpravami. Původní koncepce - čtyřválec s 3x uloženou klikovou hřídelí zůstala stejná od motoru z Popularu až po Fabii 1,4 MPi.
|
|
|
"jeden z 1. motoru s hlinikovym blokem"
A teď tu o Smolíčkovi. Už Tatra 87 ve durhé polovině třicátých let měla blok motoru odlitý z elektronu. Taktéž motor T603 (podstatně starší než auto se stejným označením, motor se používal už do Tatry 805) měl blok z hliníku.
|
|
|
I starší motory opravdu měly hliníkový blok, ale odlitý do písku, zatímco od embéčka stříkáním hliníku do kokily, což je mnohem přesnější, bez požadavku na další opracování a ve své době to byl opravdu hi-tech.
|
|
|
Tento motor je, až na hliníkový blok, přímým pokračovatelem motoru Popular, čímž překonává lety ve službě i nechvalně známý motor Ford 1 liter... Už ve zmíněných 60tých letech byl tříložiskový motor zastaralý a bez vývojového potenciálu, takže z něj hliníkový blok moderní motor neudělalo a osmikanálová hlava byla výsměchem vývoji....A udělat tento motor s rozvodem OHC mohl jen idiot....
|
|
|
Přátelé, četli jste knížku "Škoda favorit vyjíždí"? Jestli jo, tak z ní musíte mít dojem, že Favorit je nejlepší auto na světě ;-)
|
|
Hrůza jménem forman kterou jsem si mladickém poblouznění zakoupil mi doma vydržela sotva čtvrt roku. :) Než jsem se jí rád zbavil :)
|
|
...pořídili na hraní třeba pořádnýho žigulíka patnáctistovku, získali by nejen pořádný auto s pohonem zadních kol a osazeným předním zkrutným stabilizátorem, který tomuto vozidlu s výkonem 56kW umožňuje projíždět i se zadní tuhou nápravou zatáčky nesrovnatelně ostřeji než z jejich fávem. Získali by taky hydraulické ovládání spojky, které má nejen tu výhodu, že se nerozechvívá na rezonanční frekvenci volnoběžných otáček motoru (co takhle zkusit nastavit správných ca 750....?), ale hlavně při jakékoli poruše stačí dolít brzdovou kapalinu, odvzdušnit a jede se dál. Prdlý lanko třeba na dálnici totiž milej Defens neopravěj.... :-)
|
|
|
...krome toho se klasicke ziguliky rad 2105 a 2107 dosud vyrabeji v mnozstvi asi ctvrt milionu za rok a nijak se nespecha s ukoncenim vyroby, takze nahradni dily (originalni za minimalni ceny, aftermarketove ukrajinske a beloruske za ceny jeste mensi :-))) jsou a jeste chvili budou dostupne. Sam stale vlastnim 2107 na hrani, tahani privesu a cesty po Praze, a myslim ze je to z hlediska nakladu a spolehlivosti snad nejlepsi auto.
|
|
ad ND + D-Fens> takova je realita, kdyz neco delam, musim se smirit i s tim, ze pokud neco nekam montuju, nakonec ja musim rozhodnout, jestli to tam napasuji - aneb skutecne opravy jsou na mile daleko od servisnich prohlidek ... D-Fense nepovazuji za takoveho ignoranta, ze by to nevedel. Mj. i jeho zamestnavateli bych pres vsechny reklamni texty jeden model steracu s chuti strcil do ritniho otvoru.
ad jine vraky, modernost motoru> motor je svoji koncepci a provedenim temer dokonaly vzhledem u ucelu (levne, jednoduche, levna udrzba) a schopny prezit "skoro" vsechno. Vzhledem ke koncepci (3x, OHV) ma i pekny merny vykon. Coz se o nekterych "modernich" litinovych monoblocich OHC z produkce VW rict neda, o Zigulovi tuplem. Vadou Fava/Fel neni motor, ale zoufale naladeny podvozek, a s tim se da pomerne levne neco "udelat".
|
|
uz nevim kde jsem to slysel, ze kdyz Skodovce do toho zacali kecat nemecti sousede tak favorit + 273 vzlespeni = felicie ...
nedavno me zase dostala ta ptakovina, kdyz je na haubne voda a zvedne se, tak voda stece do motoru :D
|
|
Hele srandicky srandicky a ja to dneska budu menit :))
|
|
|