Komentáře ke článku: Zhasněte lampy! (ze dne 26.09.2010, autor článku: JAKO)
Přidat nový komentář
|
Shodou okolností se mě tato fičura dotkla. Jelikož v Brně najíždím a sjíždím na D1 právě na jednom z těchto čtyřlístků.
Největší prdel je, jak autor správně píše, řadit se do připojovacího pruhu (kde jedou auta, která se připojila dříve, tj. ještě ne dálniční pruh), kde logicky už všichni zrychlí tak, aby se na dálnici mohli hladce připojit. Vjet tam je docela sranda i za světla, neboť:
- pozemní úpravy neproběhly, a tak člověk do pruhu vidí až těsně předtím, než do něj má jet
- není jednoduché zorientovat se a zařadit si v hlavě do jednotlivých pruhů rychle jedoucí auta, zvlášť když člověk přijíždí v úhlu, a ne paralelně nebo po normále (+ těsně před připojením je 4. pruh s auty jedoucími ven. Čili člověk kouká na 4 pruhy a analyzuje ten prostřední. Není to úplně lážo plážo).
- docela zajímavé to začíná být v noci. To člověk vidí jen světla. Pruhy nevidí. Přichází moment, kdy si musí světla vzít a počítat od kraje + doufat, že se nepřepočítal.
- mnoho aut najíždí najíždí a náhle znejistí, a tak radši v bodě připojení zastaví - samozřejmě musí na brzdy rázně, neboť se tam jede v tu chvíli rychle.
- jede-li za tímto autem štrůdl, přičemž 2. v pořadí samozřejmě kouká doleva za sebe na pruhy, zda může najet, a ne před sebe, protože kdo by jezdil naslepo. Když ten před ním zastaví a nezakvílí mu brzdy jako poznávací znamení, ten za ním může nic netuše prozkoumat jeho kufr. Např. ho posunout do pruhu pod tirák...
Opravdová legrace začíná až v momentě, kdy se zhasne okolní osvětlení.
Milujete adrenalin? Doporučuji.
Musím říct, že toto místo je nyní jedno z mála míst, kam mám opravdu strach jezdit, neboť někdy je to o hubu.
Ale já jsu pro. Ať se nesvítí. Ať se ale stát zpakuje a odejde a přestane vybírat daně. Ať si tu silnici koupí někdo, kdo na ní svítit bude, chce-li, abych po ní jel a zaplatil mu za tuto službu.
Jestli system provádí selfshutdown, skousnu nesvícení, skousnu všecko.
|
|
|
+ dodatek. D. Rath si prý na hejtmanství vybavil pracovnu za 4 mega.
http://zpravy.idnes.cz/ods-podezira-ratha-ze-si-zaridil-sekretariat-za-cenu-domu- pzk-/domaci.asp?c=A100918_1452335_praha-zpravy_ab
Jak dlouho by se za ty peníze na čtyřlístku mohlo svítit? Vysokotlaká sodíková lampa není rozhodně nezelená, má největší fyz. účinnost ze všech svítidel. Anebo tam snad chtějí zelení led diody?
Nebo by tam měl jít liška šlapat dynamo a svítit tak ostatním ekologicky. Nebo jinak: jak dlouho by se svítilo chemickou energií z tuku zmr. Rátha?
|
|
|
No, krizovatka je cca 1km x 1km, tedy 4km prime trasy, 4*0.4km spojnice a 4*0.2km kridla motylka, dohromady 4+1.6+0.8=5400metru osvetleni. Sloup je kazdych 25 metru, takze cca 220 lamp, kazda cca 500W, to je 110kW prikon. Velkoobchodni cena energie je okolo 1000Kc/MWh (bez rozvodu a zelenych poplatku), takze za 4 Drathova mega se da svitit 40 000 hodin na te krizovatce. S poplatky za rozvod, slunecnim podvodnikum, atd. to bude ctvrtina, tedy 10000 hodin. Takze neco kole 3 let. Staci?`
|
|
|
Ja myslim, ze to staci! V te zaplave svetel, by jeden mohl prehlednout i svetla prijizdejicich aut a hned by byl maler! Takhle kdyz to nesviti, se to nemuze stat! A Dr.s.Rath musi preci reprezentovat, to je jasny! Snad byste mu nezavideli trochu te drevotrisky a umele kuze!
|
|
|
celkem mě zaujal tvůj způsob výpočtu.
pominu-li nesmyslnou cenovou hladinu (nic velkoobchodního neexistuje, buď jsi ve velkoodběru nebo v maloodběru), což z původních 1tis./MWh za SE následně koriguješ na 4 tis./MWh vč. distribuce, došel jsi k 10 tis. nonstop prosvíceným hodinám, což by při tvém odhadu prosté návratnosti 3 let činilo cca devět hodin a pár minut denně - možná se to takhle počítá na ministerstvu - jinak, jestli máš silvku za 1000/MWh, jsi borec, chtěl bych vidět tu fakturu :o))) možná by toho šlo dosáhnout, kdybys měl kilometr odorového drátu, kterým bys vyráběl teplo, jinak si neumím představit odběrový diagram, který by takovou cenu dal konečnému zákazníkovi, když se lowcosti sotva blíží nějakým 1200 až 1300 za SE :o)
reálnější mi to přijde takhle:
110kW - příkon
2300 kč/MWh tj. cena velkoodběr, ať nežeru
12h tj. doba, po kterou se denně svítí (můj předpoklad)
3036 Kč denní náklady na spotřebu el. energie
1317,5 dnů, po které se svítí, než utratiš 4M (ekvivalent 15810 h při dvanáctihodinových intervalech)
3,6 roku návratnosti tj. 3 roky a cca 7 měs. při výše uvedených parametrech
(((oo)))
|
|
|
Týý joo!
On to ale nebyl ani tak výpočet, jako odhad. Pokud jsi spočítal 3,6 roku a oponent odhadl něco kolem tří let, není to tak úplně špatné, což?
Daleko zajímavější je ale jeho výpočet nutného příkonu, o tom by se dalo rozhovořit...
Pro zajímavost: několik let, tedy čtyři, jsme si v části vsi platili V.O. sami, protože byly nějaké zádrhele s převzetím zařízení ze strany obce. Náklady činily v přepočtu zhruba 15 Kč na člověka a měsíc. Odhadl bys to bys to?
|
|
|
ty moje housnumera jsou taky jen odhad a je pravdou, že mě překvapilo, že i přes ten běsný způsob odhadu není výsledek až tak odlišný, proto jsem to zkusil přeodhadnout :o) těch 15 kč/os./měs.by mě zajímalo - připomíná mi to jednu telefonní budku v kladně, z který se za bolševika volalo po celým světě. několik měsíců trvalo, než tam naběhnul někdo z telecomu a udělal tomu přítrž - z budky se dalo volat do celýho světa za cenu 1 kč za jakkoliv dlouhý telefonát do jakékoli dstinace, kam vedl telefonní drát - odhadl bys to ? :o)
|
|
|
Těch 15 Kč je výsledek podílu částky z faktury distributora a počtu obyvatel lokality. Počet obyvatel lokality byl stanoven jako počet bytů x 3,4 (původ koeficientu neznám).
O té telefonní budce jsem slyšel a odhadl, že je to UL.
V telefonních budkách se nevyznám, napadá mě jedině porucha počítadla mincí.
|
|
..to je ta zku*vená křižovatka s tím "mícháním" pruhů .. to kdo vymyslel, ten by patřil nakopat do řiti .. to musel být fakt nějakej zhulenej "inženýr".. neb ten kdo to tam nezná, tak začne zákonitě zmatkovat a o kritické situace tam nebývá nouze.. no a když do toho zhasnou?!... která p*** tohle zase vymyslela ? .. to se jako testuje, kolik lidí se tam zabije ?
|
|
|
|
Pokud nejste schopen projet jeden z nejbeznejsich existujicich designu MUK (nejen u nas, ale ani ve svete), tak nemate na silnici co delat. Mimochodem, v Nemecku dalnicni krizovatky osvetlene az na vyjimky nejsou.
|
|
|
Nevím, jak v DE, tam jsem podobnou křižovatku neprojížděl, ale zrovna tady, když se napojujete např. z D2 směrem od Břeclavi na D1 směrem na Ostravu, tak to opravdu NENÍ bezpečné ani za denního světla.
Každý, koho znám, na ni nadává. Jestli jsou podobně debilní křižovatky i v DE, tím hůř (btw znáte tento konkrétní případ nebo jenom argumentujete stylem "je to všude a tak je to ok"?)
|
|
|
Ano, ta křižovatka je krajně nebezpečná a především tento nájezd, i když nájezd směrem od Brno-Centrum na Prahu je taky velice nepříjemný. A úplně to samé se týká pár kilometrů vzdálené křižovatky na Vídeň, tam je podle mě situace ještě nepřehlenější u nájezdu od Vídně směrem na Ostravu.
Podobný nájezd jsem viděl i v Praze, ale tam byla alespoň stopka, takže všichni řidiči pochopí, že se nejedná o standardní nájezd, kde je vyhrazený připojovací pruh, ale že přímo najíždí již do existujícího pruhu. A jako bonus navíc už zmíněná nepřehlednost před napojením do pruhu. Tedy kdo netuší a nepochopí jedinou značku na tuto situaci upozorňující, může bez problémů skončit pod koly kamionů.
Myslím si, že i za stávající debilní situace, by šlo bezpečnost výrazně zvýšit tím, že by se v místě křížení omezila rychlost (100 nebo 80km/h), dále přidání STOPky a případně další zvýrazňující informace, ne jedna ubohá značka, kterou lze přehlídnout s fatálními následky.
Řekl bych, že některý nájezdy na dálnice skutečně lze bez problémů zhasnout, ale zrovna u těchto dvou to určitě neplatí.
PS: Pro ty, kdož si to nedovedou představit, mrkněte na Google Maps a přepněte se do Street View. Tady je pro usnadnění přímo záběr z nájezdu od Vídně na Ostravu a podotýkám, že z auta přes ty svodidla není skoro vidět, až ta kamera 2 metry vysoko funguje dobře: http://tinyurl.com/2e8eb2e
|
|
|
No zas tak úplně hrozné to není... Ale co mě fascinuje - já tedy Street View nikdy nějak nezkoumal, ale s tím jak je dobře vidět do aut lidí čekám, kdo najde první nuderiderku :-) Podle všeho to bylo snímané v létě...
|
|
|
Mě o teda příjde jako normální křižovatka, kde člověk vjíždí z vedlejší. Důvod pro osvětlení nevidím. V noci tam bude dost času na zahlédnutí světel přijíždějících vozidel. Nanejvejš by člověk mohl přehlídnout nějakýho nízkoletícího motorkáře, ale toho pak stačí kopnout do houští.
|
|
|
Tak teď si odmysli to, že Street View věž je tuším 2 metry nad zemí a vrať se do reality, kdy přes svodidla není z normálního auta zas tak dobře vidět. Přidej k tomu to, že se jedná o nájezd na dálnici, kde je rychlost 130km/h a že se jedná o dost neobvyklý typ nájezdu, kde není žádný připojovací pruh, ale vjíždí se již do existujícího připojovacího pruhu, který je hodně frekventovaný (nájezd Brno - Centrum směr Vyškov, Olomouc, Ostrava nebo naopak směr Praha). No a taky je třeba nezapomenout na to, že se jedná o nejfrekventovanější dálnici v ČR. Nejedná se o nájezd na nějaké zapadlé okresce, kde projedou tři auta za den. Ty dvě křižovatky jsou nebezpečný i přes den, stalo se tam už nespočet havárek a už jsem tam viděl spoustu lidí, kteří tam najeli a netušili, že najíždí už do existujícího pruhu a když jsem tam jel poprvé v životě, najel jsem tam úplně stejně a naštěstí zrovna nic nejelo a stejně tak už jsem tam několikrát musel zašlajfovat, protože mně tam někdo najel.
|
|
|
Ale jdi ty kecko. Na dálnici ve městě je rychlost 130 km/h? Odkdy? Krom toho je tam velká cedule dej přednost, kterou může přehlídnout jedině blb. Navíc nemusíš koukat skrz svodidla, ale je tam dost místa na výhled. Prostě běžná křižovatka.
|
|
|
Koukám, že to tam znáš "velice dobře", jinými slovy, nikdy jsi tam nebyl, situaci neznáš a vaříš z vody. Tak tedy, žádná část dálnice D1 nevede přímo Brnem (pouze přivaděče), tedy všude je 130km/h.
Velká cedule dej přednost v jízdě je na všech připojovacích pruzích na dálnici, jenže spousta lidí nečeká, že tam žádný připojovací pruh NENÍ. To je zdroj veškerých problémů. Osobně si myslím, že zvýraznění značení a případně přidání stopky by celou situaci vyřešilo, ovšem i tak jsou obě křížení hodně frekventovaná, proto si nemyslím, že zhasnutí veřejného osvětlení je v těchto případech dobrý nápad.
|
|
|
Sajímavé, jsem si takřka jist, že tam tu ceduli BRNO mají. Ale možná ji taky sundali, aby si nedělali ostudu. Stejně tak mám dojem, že se tam vyskytovaly cedule s osmdesátkou. Nebo tam mívaj zácpu nebo co. Prostě kdykoliv jsem tma projížděl, tak se tam 130 nejelo ani náhodou.
|
|
|
D1 zaručeně Brnem nikde neprochází a tipuju, že ani nikdy neprocházela. Konec Brna je maximálně na těch nájezdech a současně je tam vždy značka silnice pro motorová vozidla nebo dálnice, tedy všude 130km/h (i když se v těchto místech o rychlostním omezení uvažuje).
Ono by jako náhradu stačilo zhasnout několik kilometrů Vídeňské ulice, kde nejsou ani ty nájezdy (u případných nájezdů klidně světlo nechat) a taky bych řekl, že by ve městech na mnoha místech mohla bez problémů zhasnout půlka lamp a taky by se nic nedělo.
Ovšem ty dvě křižovatky jsou skutečně tak debilní, že si zaslouží buď předělat (bezpečné nájezdy s vlastním připojovacím pruhem) nebo prozatím alespoň lepší značení, aby naprosto všem docvaklo, že je může sundat kamion.
|
|
|
to místo znám, mockrát jsem tam najížděl v noci na Prahu a vždycky jsem si říkal, jestli se někdo neposr...když to projektoval. člověk prostě čeká najížděcí pruh a von tam sviňa jedna nejni...první dva nájezdy jsem tam absolvoval na potencionální crash, než jsem si to příště pamatoval. je to jak zahnout na křižovatce doprava a tam je najednou zeď...
|
|
|
nevidím na tom, že se v brně na dálnici zhasne nic špatného. jen to podpoří přirozený evoluční proces a dnes jsem na pražském okruhu u letiště viděl, že tam ve dne svítily lampy, takže to je ten druhý důvod - abychom si mohli posvítit u nás, musí se zhasnout jinde, kde to slušným lidem nevadí, a tak je to správné!
|
|
|
ona nieje dialnica v meste ako dialnica v meste. v brne to nepoznam, ale u nas v BA to bolo svojho casu tak, ze na dialnici od trnavy bola cedula BRATISLAVA az niekde pred pristavnym mostom (~10km za hranicou mesta) a na kazdom exite.
potom to kuoli bezpecnosti (citaj par kojotom, co neubrzdili 130 v rannej/vecernej zapche) posunuli o tych 10 km na hranicu mesta.
|
|
|
Přesně, kolikrát jsem najížděl z centra Brna směrem na Ostravu a na tém místě, o kterém mluvíte, mi to tam hodněkrát někdo poslal... kdybych s tím nepočítal, byl jsem v něm.
|
|
|
nedramatizuj to, OK?
jezdím tam už minmálně 6 let alespoň 2x týdně, pár let jsem tam jezdil do práce a z práce. nikdy jsem tam neviděl horší nehodu než ťukanec v připojovacím pruhu, když se ten druhej koukal jestli něco jede popojížděl a ten první šlápl na brzdu.
|
|
|
jsem místní, jezdím tam ob den...značení je dobře provedeno, žakže každý ne-debil ví do jaké situiace jede. každý ne-debil také místo vlevo dozadu kouká před sebe, jestli náhodou "ten před ním" nezastavil, aby se mu nepodíval do kufru.
tyto křižovatky jsou trochu náročnější na rozhodování se a tedy nejsou dostatečně blbuvzdorné. je to chyba? myslím, že ne.
|
|
|
Já tam napoprvé vlítnul, naštěstí nic nejelo... Vůbec mě nenapadlo, že nájezd na dálnici je bez připojovacího pruhu. Docela jsem čuměl...
|
|
|
no, nevím. projel jsem autem půl Evropy, ale nevzpomínám si na srovnatelnou píčovinu, která by mně takhle zaskočila. přece jen dávám přednost blbuvzdorným řešením před lokálním, poněkud "náročnějším"...
|
|
|
čti, než prohlásíš takovou hloupost! o něco výše ti místní vysvětluje, že značení je dobře provedeno a slouží při segmentaci populace na debily a ne-debily, což bude asi součást lokálního unikátního přístupu. to, že jsi projel půlku evropy, ještě neznamená, že zvládneš náročné dopravní situace v oblasti kontinentální asie, a to se raději ani neptám, jakým vehiklem jsi tu půlku evropy projel - a kromě toho, i kdybys projel i celou druhou půlku, jistě pochopíš, že tě to v nejlepším případě aspoň z části připraví na mistrovský průjezd mezi půlkami legendami opředenou řití. jen opravdoví mistři mohou zvládnout průjezd víckrát, natož obden!!!
|
|
|
:o))))))) ok...je zlehka zarážející, že asi pět lidí najednou onu konkrétní křižovatku osudu označuje za přinejmenším kontroverzní, byť jsou z různých končin země, soudím, ale vím prd, co si o ní myslí zbývajících 499.999.993 obyvatel EU, a nakonec vím prt, jak se jezdí v té druhé půlce Evropy, kde jsem ještě nebyl - mohl jsem být zatím klidně jen v té blbuvzdorné a ta pro přemýšlivé typy je pro mne zatím velkou neznámou, to nemohu při poctivém rozjímání prostě vyloučit. pro okolí je snad dobrou zprávou, že jsem cca po patnácti letech pověsil řidičskou profesi na hřebík, takže je o jednoho aktivního debila na silnici méně, teď už se pohybuji jen výletním tempem nebo na motorce, kde mně může člověk s předností v pohodě sundat bez větší újmy na laku...takže radost jistě na všech frontách a definitivní závěr, týkající se této pro mne poněkud obtížněji akceptovatelné křižovatky tak nějak mrdám, neb povinnost ji pravidelně absolvovat u mně již není na pořadu dne...
jinak svěřené mi vehikly jsem zatím vždy v pořádku dovezl do cíle, ale jak řikám - fšude sem eště nebyl, tudíž vlastně není na čem stavět...
|
|
|
nejcenější je postřeh místního bijce tryskáče, u těch ostatních není zcela jasné, zda jsou debilové nebo ne-debilové. já bych v rámci pokusného monitorování provozu nechal dát na krajnici fotku se siluetou usměvavé sličné pumpařky v životní velikosti 1,90m, ne víc než 50leté, mávající třeba svou podprsenkou. druhý den ráno bych tam nainstaloval postavu příslušníka městské policie a třetí den bych tam postavil skutečný orgán MP :o). celkem by mě zajímal statistický výsledek, jak se který den chovali řidiči v C1 / proklatě vyzývavé žluté motocykletě ve stuly kill bill :o)
|
|
|
C1 je zřejmě místní folklor...no comment, já osobně mám malá mrštná auta rád, je s nimi zábava a ovladatelnost/váha jsou pro mně mnohem větší lákadlo než kouzlo 5l-osmiválce s výhledem nad ostatní, byť to má taky svoje ++. svého času jsem měl Clio, což byla skvělá malá raketa nebo jsem několikrát okoštoval starou Hondu CRX - fun-factor plných 10 bodů. jenže to sebou nese jeden problém - pilot je považován za druhořadý objekt na silnici a je téměř ignorován. byly doby, kdy chování tupounů v prostornějších autech vůči mrňousům bylo skoro vražedné. stokrát jsem si to ověřil, když jsem zrovna z Clia přesedl do služebního eSka fčernýsxenonama+letníhlínyzapříplatekvoekrávo - blboň, co by tě s Cliem vytlačil do škarpy, eSku zdvořile udělal místo, fakt směšné...nemluvě třeba o uhýbání některých aut na dálnici až na krajnici, když kolem něj projede černý devítimetrový limo sčernejmavokýnkamacovůbecnevidíšdovnitř..., to se leckdo i bojí (tak to mám rád... :-). teď už zhoustl provoz natolik, že je to celkem jedno, ale přece jen pilotovat prcka chce trochu gule, to je jasná věc, velikost prostě nevokecáč, tak mušíš přidat na razanci :-)...se Suburbanem halt respekt řešit netřeba...
|
|
|
Přesně tak. I lecjaký oktaviátor se rychle uklidí na dálnici do příslušného pruhu, když se mu v zcátku objeví mohutná silueta mého tmavého soukromého vozu. Zatímco když se tam objeví fábije, tak to s ním ani nehne a furt tam zavazí.
A když náhou neuhne, tak ho prostě objedu zprava a zmizím mu v dáli, a to i do kopce ... i když jsem plnej ... a fouká protivítr :)
Existuje sice pár malých aut, co mají respekt, ale ty jsou zase kurefsky drahá.
|
|
|
a možná ten samý oktaviátor o chvíli později s úsměvem pošle na svodidla třeba nebohé Clio, neb není hodno jeho pozornosti (čehož se mi jednou téměř dostalo - minul jsem svodidlo o pár cm - pan pilot trošku koukal, když jsem ho posléze předjel, zastavil a vysoukal se z pidiauta, chtěje si o tom trochu pohovořit z oka do oka. chvíli čuměl a pak ujel, debil...) Chtělo by to, aby se lidi dali trošku duševně dohromady...evidentně řada pilotů používá k rozhodování za volantem svěrač místo šedé kůry...
|
|
|
ano, je to důkaz starého známého ppravidla, že "na velikosti záleží".
je pochopitelné, že když rozvalenec ve větším autě umravní pilota v menším autě, že tento pilot musí ulevit své frustraci důrazným gestem k ještě menšímu autu, v němž se krčí nějaký chudák, jehož život má pramalou cenu, jinak by mohl pochybovat o své vlastní jedinečnosti, ne ?
|
|
|
pochopitelné by to bylo v případě akceptování stavu, kdy spoustě lidí tak trochu hrabe a neví, čí vlastně jsou - jako přirozeného. já to ovšem vnímám jako chorobný stav části společnosti, tudíž je to sice pochopitelné, leč neakceptovatelné jako norma. nikoho přece nenutím, aby mi strachy uhýbal, když jedu ve velkym černym silnym, přičemž požaduji přiměřenou míru ohledu, jedu-li zrovna v malym, barevnym, chudym :-) samozřejmě, mohu-li si v dané situaci vybrat, raději budu ten, kterému vocas uhýbá, než tím, kterého ocas "školí", to dá rozum. ale požadovaný stav je bezvocasé prostředí, jsme v 21.století přeci...
|
|
|
no, a zde je nutné přistát nohama na zemi - to, co je přirosené, je normou. normu vytváří kvantitativní většina, ne pár jedinců basírujících na nějaké mravnosti. budeš si muset přiznat, že bez frontální lobotomie, která by srovnala tvé vnímání s aktuálně používanou normou, zůstaneš pouhým outsiderem, v lepším případě opovrhovaným chudákem. nauč se také školit jiné, dej svému samohybu šumné jméno a dopřej mu pár chromových doplňků, pak můžeš s partou dlaších pillotů vyjet na silnici a všem těm chudákům dát poznat, kdo je tady Pánem, ne ?
|
|
|
historie nejednou ukázala, že kvantitativní většina spíše nakonec omilostní Barabáše, nežli Krista...takže v otázce zdali pistáciového Vilíka nebo Hummer fčernýmatný s vykuchanym kaťákem a hrazdou se zbytky lesní zvěře a myslivců - teoreticky vítězí ten Hummer...já to vidím osobně tak na H2 žlutý meloun, něco zdravě mezi...dát šanci k nápravě, ale vocaď pocaď...co ?
|
|
|
vilík je pro fajnové šmekry, o tom žádná
H2 jedině žlutý (rozpoznávací barva pilotů a ne--pilotů) a co nejširší a nejtenčí pneu
jako záložní auto můůžeš používat takový ten cadillac car, co vozí hejly v prahe do nevěstince - budeš budit dojem pracháče don juana a když to bude cabrio, kde ze zadní části budou moct chudáci občas zahlédnout zvednutou číši Moët & Chandon, stříkající vodu z bazénu a nějakou tu lesknoucí se postavenou bradafku trčící na silikonovém megaňadru, bude šmít prostě ten 3ESPECT
|
|
|
pýs end respekt brotha...vim, vo čem mluvíš...15 let sem tyhle mudda fukka kcháry řídil :o))))) stačilo ukázat fingr na libovolnou bičýz a nou problem...pravda, i reakce střízlivějších spoluobčanů "co se to zas veze za č..aka" mně tak nějak přiměla k ukončení tohoto vip cool džobu...no nic.
|
|
|
Rozhodně, ale rozhodně není správné pořisovat sobě motyckl. Ten je školen nejen okolními řidiči, ale také rozličnými silami přírody (i když připouštím, že třeba silnější vítr je nebezpečný jak pro motocykletistu, tak pro řidiče nějaké té C1 like mikrokáry). Z freudovského pohledu je pak jasné, co si asi tak člověk má myslet o jedinci, který se obléká do obtažených motocykletistických oblečků, maskuje se zatmavenou helmou a tiskne (na veřejnosti!) své přirosení k oblé kopuli (od slova kopulovat!) vibrujícího stoje. A to už vůbec nehovořím o situaci, kdy je dotyčný stroj pomalován zhruba stejně, jako intercyptory Veřejné bezpečnosti neblahé paměti. :D
|
|
|
já bych i pochopil, že urostlý muž drsného zrna s hustou helmou řídí čopra a když přidá plyn, motor se vzepne jako když řeže pila. co si ale myslet i připlclém tlustoši se strumou v buzioblečku úzkostně objímajícím pomalovaný stroj s vystrčenou řití a zvukem připomínajícím hysterickou fistuli ?
|
|
|
zde musím důrazně vystoupit na obranu motocykletismu, neb kdo neokusil, nemůže posoudit nezaujatě a šíří řadu polopravd a mýtů (Besip TM)...Obtaženou kombinézu dobře obtéká proud vzduchu, zatímco volné vlající šatstvo je a)brzdou b)fackování třepotajícími se rukávci při dosažení top speedu docela kazí orgasmus. kůže je nejlepší ochranou těla při pádu - otěru- a popálenino- vzdornost kůže neumí nahradit ani nejdražší textilní či syntetické matroše. tmavé plexi slouží namísto slunečních brýlí, jejichž funkčnost a erotický potenciál snad nelze zpochybnit. nosit brýle pod čirým plexi je potíž, neb se mlží dechem. vibrace stroje jen umocňují vzrušení z již tak silně vzrušujícího adrenalinového zážitku z motocykleticmu - není jiné cesty než okusit, jinak zemřeš skutečnou vášní nepolíben. zdobit si svůj stroj je projevem kreativity a pozitivního vztahu ke stroji, který standartní plechovkář zažívá snad jen při návštěvě studia Brabus nebo Alpine se svým nevylepšeným miláčkem...školení od plechovek není nijak zásadní, motka se vejde fšude a plechovky se často jeví jako nevýrazná šmouha v pravém zpětném zrcátku, není tedy důvod k ozbrojeným konfliktům. motka je vlastně velice přátelský prvek v silniční dopravě...
|
|
|
Ha, heretik! Můžeš stokrát obhajovat svoji perversní zálibu, ale peklu neunikneš! Motocykletista je vyvrhelem slušné silniční společnosti a nejníže na potravním silničním řetězci. :p
|
|
|
Na nejbližším odpočivadle poměříme relevanci svých postojů formou primitivního, leč nejsnáze pochopitelného násilí ! :D
|
|
|
Jak je libo. Vezmu si s sebou vodu a hadr, abych mohl následně umýt nárasník! :p
|
|
|
měl bych několik skrmoných otázek stran tvého poměru s motocykletou, ve vazbě na vášně, kterých běžný smrtelník nepožívá:
- má tvoje motocykleta jméno ?
- má-li, je to jméno ženy nebo muže ?
- máš ke své motocykletě citový vztah ?
- je teno citový vztah pevnější, než k jakékoli ženě/muži ?
a prosím, opravdu upřímně odpověz :o))))))))))
|
|
|
pokud se nepletu, tak jsi krámu od audi, které jsi měl vypůjčené od firmy, říkal "anča". nebo se pletu?
kdo má máslo na hlavě, neměl by chodit na slunce 8o)
|
|
|
- tož jméno jako např.Pavel, Jaruška nebo Černý lovec smrdutých plechovek - to nemá. mluvím o ní jako o motce nebo máše...při běžném hovoru o ní mluvit jako o motocyklu Suzuki je poněkud mimo mísu...
- to už jsem tedy zodpověděéél
- mám. mám ji rád, protože mi dělá radost. ale nespíme spolu. jestli se to ještě někam posune, nevím. jsou týpci, co se svým Harykem spí v jedné garáži raději než v ložnici.
- to asi né. její ztráta by mne sice bolela, ale to je jiný vesmír. na druhou stranu, pokud by dífka kladla podmínku "buď já nebo motorka", šla by z domu zřejmě dífka. jsem pro vzájemnou toleranci odlišných zájmů, byť jim třeba tak docela nerozumím.
toť křišťálové odpovědi :-)
|
|
|
nu ano, je to křišťálově čisté, že to již nemůže být křišťálovější čistější - upřímnost odsbrojuje (c), sice jsi asi normální, ale dokud nepřekonáš ostych a nevybuduješ si se svýn strojem citový vztah, asi i ty zemřeš skutečnou vášní nepolíben :o)
|
|
|
mě přinde hezké, že zde patří k dobrým mravům pohrdat:
- sériovými vozy
- všemi, kdo nemají obsah nejlépe atmosférického benzínového motoru pod 3,0l
- snahami majitelů kdejaké kraksny svůj wagen zviditelnit tuzingem, samolepkami na nádrži apod.
- všemi, kdo trapně dodržují rychlost, když lze pilotovat silný stroj aspoň 200+ kmh
- všemi, kdo dodržují obecně pravidla siln. provozu
- orgány polychčije, kteréžto nečiní, než buzeraci a obtěžování slušných řidičů
a pak z komentářů vyplyne, že největší piloti - tryskáči:
- jezdí podřadným sériovým vozem
- tento podřadný vůz má obsah pod 1,0l
- respekt je zajištěn nejagresivnější barvou + vlastnictvím obstarožního motocyklu, na kterém dotyčný strávil stovky hodin, aby ho pomaloval znaky a nápisy, které dodají zdání kýčovitého způsobu vyjádření je vlastního pocitu sebevědomí, hlavně, když se můůže cítit jako nejrychlější piilot na vozofce
- prasí, kudy jezdí a omračují v diskusích svojjí právní erudicí, jejíž použitelnost je v praxi spíše neúúčinná a působila by pouze ještě víc problémů, prostě e-musclles syndrome
- slepě nenávidí uniformy a pubertálně se e-vzpírá jejich autoritě (zde bych to přisuzoval panoptikálnímu střetu obdobných mentalit)
to vše je okořeněno celoživotní frustrací, kdy se takovým jedincům vrazí jejich absentující mužnost do stroje, který lze dát mezi nohy jako protézu k atrofovanému přirození. nedostatek jódu je jen šlehačkou na dortu :o)
řekl bych, že tu funguje obdobný model, jaký používají lidé s židovským genem v holllywoodu - poskytnou plebejci ilusi (c) (tm), že je druhořadost je vlastně jedinečností vůči světu vůkol, což plebejec beez výhrad přijme výměnou za to, že odevzdá část svých příjmů. zde plebejec předvádí totéž, když se nezmůže, než na C1 a ilusi (c) (tm) jedinečnosti si pro jistotu vytvoří sám, poboně jako ty šmouhy na milované Carmen .. je pochopitelnéé, že respekt má potom také pouze sám k sobě a nedbá na prootivenství a nedostatek respektu okolí s ohledem na jedinečnost, kterou sobě implantoval nezávisle na reáliích bídy, jež ho obklopuje. já bych naopak pilotům, co neváhajjí usedat do takových konceptů jako C1, sm(a)rt, kia apod. respekt vyjádřil, neboť převzít na sebe funkci deformační zóny, kterou pro zabělce v SLX zajišťuje trapně karoserie, musí vyžadovat gule, jejich velikost je přitom limitována pouhou velikostí ega pilota, a to je hezké :o) těžko ale domyslet, jak omezit konkurenci chudáků v pickupech nebo kamionech, kteří také neváhají přidávat na razanci, ale o pilotování si mohou nechat jen zdát :o).
|
|
|
Pěkné, pěkné. Myslím, že jsi některým jedincům nastavil zzrcadlo ... :p
|
|
|
já bych to tak neprožíval...e-papír toho snese...halda věcí u mně vyvolá spíš potlemení a ocenění svérázného přístupu k věci, v reálu můžou být věci nakonec úplně jinak :o) stačilo např.málo a roota-milovníka V12 mastodontů bysme ukecali do Vilíka, ani by nevěděl, jak k němu přišel, chudera - i když chápu, že k jeho profesi (tušímže právník...?) to asi nejni úplně to pravý voříškový :o)) atd. jasně, že vim, o čem je C1 faktor...já s Honzou navázal písemný kontakt ohledně nějaké věci na moto a byl bych docela rád, kdyby se za každým svérázným moravákem skrýval podobně pohodový vstřícný týpek. škoda, že moje osobní zkušenosti s pražskou SPZ a služebním luxury kchárem na Moravě jsou jinak spíš o hovně...no nic. nicméně jsi dost čtivý :o)))
|
|
|
tak souhlasím s tím, že v zájmu vyleštění výfucku, sborky/rozborky motocyklety se možná vyplatí vejít ve styk s tímto pohodovým hochem, pouze lze doporučit nezavádět v konversaci (c) (tm) řeč na palčivá themata jako je kupříkladu zvonivý dětský smích, blahobyt, maso a dalších 99% věcí, které jiným lidem přijdou v pohodě :o)
|
|
|
:o)))))...prosím, to o zvonivém dětském smíchu - to má nějakou konkrétní historii ? nejsem veteránem tohoto prostoru...fšechno ještě nemám načtený...
|
|
|
to se nedá načíst, to se musí odžít, ale pro tvé dobro bys měl vědět v minimálním rozsahu aspoň následující:
dítě = věc, podle toho se s ním má nakládat
zvonivý dětský smích = vrcholné obtěžování, lze řešit nehomologovaným výfuckem a jízdou okolo míst, kde se děti vyskytují
rodič = okocený ydyot, který má fallešnou březost, je méněcenný, neboť si nezvládne udržet nadhled nad věcí (dítětem a jeho potřebami) a když to chudák nezvládne, měl by zalitovat, že se raději nevychcal u plotu
nedodržení výše uvedeného by mohllo mít zásadní dopad do tvého styku s brněnskými periferiemi nedalekoozávodního okruhu :o)
|
|
|
ok, odvrtám tedy již jednou zavařené díry v tlumiči, navleču černou kůži s černou helmou + only for daily use plexi s 80ti% zatmavením, kterážto kombinace kupodivu zahání slabší jedince ke krajnici i v pražském road hell a asi to tam pojedu vočíhnout...aspoň si prohlídnu ten kultovní penis-hodiny, vystupující z hlubin země na vlastní voči...
|
|
|
Každý svého štěstí strojvedoucím, ale na základě tristních zkušeností některých přispěvatelů fóra bych doporučoval s obyvateli východních držav komunikovat pouze písemně. Kvůli duševní a jiné hygieně :p
|
|
|
no historie je prostá. alan se jako novopečený rodič poznal v mém článku: www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005100204, nezvládl být nad věcí a od té doby má problém. shodou okolností to bude zítra na den přesně 5 let, co mne stále stejným, nezábavným způsobem nenávidí...8o)
|
|
|
tak k článku - článek je podle mně za jedna, mám to úplně stejně. nicméně kvůli odlišnému úhlu pohledu na věc vést trvalý boj je celkem o ničem...ale nechci se míchat do cizích sporů, to je Vaše kolo.
|
|
|
já s nikým nebojuju. to on se své zášti drží jak hovno košile...
ale co, každej má svýho koníčka 8o)
|
|
|
C1, motocykly a spol. není místní folklór. je to jen projev zapšklé žlučovité nenávisti ze strany teplého klubu. tito krypto-homosexuálové se zde pokouší imitovat diskusi a zneužívají příspěvků k tomu, aby nadrásali něco o čem se domnívají, že mne přiměje na ně reagovat.
kořeny jejich obsesivní poruchy jsou v době před +/- 5 lety, kdy se Alánek Hájkůj ( www.okoun.cz/boards/ale_ffuj!), který si říká Aleff, pokusil nabourat zdejší blog tím, že napřed rozloží diskusi a pak odláká diskutéry na svůj blog. Nejeden zdejší diskutér patřil do skupiny, které vznešeně říkal "hardcore" ...a která byla jeden čas vcelku kvalitní sešlostí. I já jsem mu napsal článek, aby svůj blog pozvedl a který byl nejčetnějším do doby než ho musel vymazat.
jenže se ukázalo, že jeho blog je spíše doporučená terapie a svými morbiditami a úchylkami ve kterých si liboval začal být brzo nudný a trvalo měsíce než do diskuse přibyl příspěvek. v to dobu se začal chovat jako psychotik a celkovou paralýzu dovršilo narození jeho syna, které odstartovalo seriál o tom, jak se narodil, jak roste, první zub, tvar a barva hovna. v tu dobu už s ním byli jen ti, kteří se zde zapojují většinou jen do jeho vláken - Ygorek, ma, Childeater a ještě někteří méně viditelní zoufalci.
když jsem mu řekl, že je to nuda a neodpustil si kritiku, kterou alan nesnáší, vyhodil mne z jeho skupiny na mrtvém blogu (ale zkusil si tam nechat i můj článek, který jeho blog dostal do nějakého povědomí) tak jsem ho donutil ho smáznout, protože ho uveřejňoval bez podpisu. musel ohnout hřbet, smazat to a za to mi vyhlásil "kosher jihad" 8o) ke kterému se připojili jeho řiťolizové, pro které je duchovním guru... alan tedy nenávidí všechno, co lze spojit s mou osobou a hlupáci, co si ve skupince taky rádi kopnou, si taky užívají.
tož tak...abys věděl, že o C1 vůbec nejde.
------------------
alane, mazat to nemusíš, vložím to sem znovu a znovu a znovu...8o)
|
|
|
děkujeme za příspěvek z brněnské psychiatrie, jen sis to nějak popletl, pomotal, zpřeházel a své pravdě uvěřil.
těším se, jak diskusi výše ověsíš vše vysvětlujícími přívěsky :D
|
|
|
6 minut do reakce. jsi rychlý. ten můj cejch, který jsem ti vypálil na čelo tě ještě moc moc pálí, co? 8o)
zítra to bude 5 let, co jsi nevydejchal můj článek o blbých rodičích ve kterém ses poznal.....už vyplňuju tvůj čas 5 let. oslavíš toto výročí nějakou nenávistnou filipikou na mrtvole eden-x, spocku? 8o)
|
|
|
jsi jen chudák honzíku, piš si, co chceš. já nemám důvod klesnout k tomu, abych tady pravidelně vykřikoval, co jsi, kde pracuješ, prskal sem tvoje vypečené fotky apod. - ubožáků jako jsi ty, je plno, hlavně v brně, tak si to užij a nemusíš bejt tak frustrovanej, abys na sebe přitahoval pozornost jakkoliv zoufalým způsobem. věnoval jsem ti teď možná po roce hned dvě reakce, tak můžeš jít slavit :D
|
|
|
v pohodě, je to celkem čitelné, jak se věci mají.
mrzí mně, že neklapla ta akce s výfuky, ale letos už to dávám k ledu, řešim teď důležitější věci a záliby halt musí stranou. až to bude za mnou, zvažuju na příští rok pořídit jednu bezpapírovou okruhovku, tož jestli všechno dopadne, bude souboj, který definitivně rozsekne, čí bude Epopej. tedy pokud přežiju ten nájezd na Prahu bez připojovacího pruhu, to v téhle chvíli fakt nevím...
|
|
|
je to sice čitelné, ale možná sotva 5% odpovídá tomu, jak se věci seběhly, proč apod. - rudé právoo bylo taky čitelné a nehodilo se, než na vytření prdele, s tímhle je to stejné :o)
|
|
|
hezký pokus. nicméně se nemohu ubránit dojmu, že to "čitelné" patřilo spíše tvé předchozí komunikaci s TT...měj se, spocku 8o)
|
|
|
může bejt...ne všechno je holt průchozí...
|
|
|
Co se dá dělat. Já jsem Pavlovi dohodil jiný kšeft, který ho teď vytěžuje, takže mu to asi tak nevadí. Ale nezmiňoval se o tom, že by to nesl nějak tragicky. Buď proto v klidu.
Okruhovka je fajn, no nikam se na ní nepodíváš...a tolik, kolik tě stojí stroj stojí i to ježdění, pokud se tomu chceš opravdu věnovat a něco dokázat (brno dát za 2:20 apod.) ceny za ježdění stoupají vcelku stmě a tak je jediná cesta najít a zaplatit místo při klubovým ježdění nějakého německého klubu. pro-bike apod. jsou snad i nějaký volný dny a různé značkové jízdy. pokud koupíš Hondu, budeš mít možná dva honda-dny, kdy si zajezdíš zadáčo. uvidíš.
ty rozhoduješ, čí bude Epopej? 8o)
|
|
|
na úspěchy nemyslím, to pro čistou radost z rychlosti, když nemusim dumat nad tim, jestli za zatáčkou nejni štěrk nebo houbař nenechal čumět favorita do půlky silnice. na nějaké soutěže jsem už přece jen trochu tuhej a tolik jsem toho na silnici zase nenalítal, abych poměřoval časy kromě svého vlastního. ale ten plnej kotel bez omezení mi s Intošem chybí.
Epopej zavání válkou bratrských národů - je třeba to vyřešit dřív než se omezí výměna zboží a služeb :D
|
|
|
klubový ježdění není žádná soutěž. je to sice měřený, ale jezdí se tam podle kategorií do kterejch se lidi rozdělí při rozřazovací jízdě.
brno za 2:20 je můj rekord na 636ce se světly a blinkry. bylo to fajn, ale já radši jezdím "vocaď někam" než furt dokola.
ad epopej: houbelec válka. věc je úplně jasná. autor to odkázal praze, která by na to měla připravit pavilon, kterej zatím nemá. až ho mít bude, nechť je vyslyšeno přání autora.
|
|
|
kouknu-li na traťové rekordy, to je hodně dobrý, máš asi nalítáno...
co se týče Epopeje - oni se budou pražský radniční zmrdi tak dlouho tahat o Opencard a jiné ultraprospěšné projecty, až to soud přiklepne dědicům a Epopej pojede do světa a vymalováno...když se dva hádaj...
|
|
|
ale houby dobrý. byla to možná náhda, že se sešlo dobrý počasí, poloprázdná trať, dobrý gumy a chuť se projet "i kdybych to měl rozmlátit"...a bylo z toho 2:20. těžko bych to opakoval.
dnešní třída open 600 jezdí v půlce pole 2:19...a vteřina je sakra rozdíl. na cílovce je to 60 metrů, což není kousek 8o)
|
|
|
když jsi to jednou dal, tak to v ftej hlavě máš. a když to tam jednou máš, tak dá se to vylepšovat, to je jasná věc. 20 sec.za Stonerem na duclitru ujde....s tim se dá žít.
|
|
|
na nájezdu je po obou stranách silnice cedule velká 1x2 metry, kde je jasně schematicky naznačeno (šikmé T), že nájezd je bez připojováku. to mi přijde jako dostatečný. nepotřebuju to mít 5x zopakovaný a fžlutýmm rámečku. myslím, že se stačí dívat...a vidět 8o)
zažil jsem dobu, kdy to tam ještě nebylo a ťukance byly u toho připojení 3x do tejdne. to byla teprv sranda 8o)
|
|
stejný jako v praze na sjezdu na černý most ( http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s_d&saddr=Novopack%C3%A1&daddr=N%C3%A1chodsk% C3%A1&hl=cs&geocode=FQmZ_AId8pneAA%3BFVSf_AIdrYbeAA&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=16&sll=50. 108896,14.586196&sspn=0.007693,0.016694&brcurrent=5,0,0&ie=UTF8&z=16 ) a pak ještě někde tak kousek od něj myslím zde ( http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s_d&saddr=Novopack%C3%A1&daddr=N%C3%A1chodsk% C3%A1&hl=cs&geocode=FQmZ_AId8pneAA%3BFVSf_AIdrYbeAA&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=16&sll=50. 108896,14.586196&sspn=0.007693,0.016694&brcurrent=5,0,0&ie=UTF8&ll=50.099386,14.594779& spn=0.015388,0.033388&z=15 ) , je to dobrodružné ale dá se to v klidu.
|
|
|
mno tak ten na cernym moste je opravdu chutovka...ten najezd/vyjezd je tam hrozne kratkej a temer vzdy je to dobrodruzstvi kdyz si vemu ze to tam uz kazdej na z radialy na spojku pali 100+
|
|
|
teda z radialy na R10 .-)
|
|
Jezdím tam 5 - 10x do měsíce, a nemám problém. Vyjedu ze zatáčky "čtyřlístku", kouknu do zrcátka, a dle situace buď zrychlím nebo zpomalím. Pokud nezávodím, a nejde mi o 1-2 sekundy "ztracené" pomalejší jízdou, není problém. V následném připojovacím pruhu platí to samé, jen ve větší rychlosti.
Jelikož jsem tam snad v životě neviděl nehodu (a to jsem tam jezdil jednu dobu dvakrát denně), tak musím konstatovat oblíbené "normální slušný řidič se nemá čeho obávat":-)))
|
|
|
Presne tak. Ctyrlistek je nejbeznejsi typ dalnicniho krizeni.
Je to jen vec zvyku. Ta auta se tam pekne "promisi" bez nejakeho zdrzovani a nebezpecnych situaci. A to i v pripade, ze se tam pohybuje nejakej moula, kterej bezne jezdi jen od kravina ke konzumu. Ostatni maji dost moznosti ho nechat "proplynout" a nerusene jet dal. A dopravni znaceni (i na tom zminovatem motylku D1/D2) je tak podrobne a presne, a je tam tolik casu na rozmyslenou, ze se tam muze seknout jen naprostej jouda.
Ctyrlistek ma navic tu vyhodu, ze se da projizdet jako "kruhovy objezd", tzn. kdyz uz se opravdu spletu a nesjedu hned napoprve spravnym vyjezdem, muzu to napravit bez toho, abych musel jet po spatne dalnici 10km k nejblizsimu sjezdu, kde se da obratit.
BTW: Co se tyka toho "chybejiciho" osvetleni. Moje auto si potme sviti samo. K cemu nejake osvetleni? Komu auto nesviti, nebo umi jezdit jen ve dne, mel by se nad sebou zamyslet a do mist, kde se potme boji, radsi nejezdit.
|
|
|
Ctyrlistek ma navic tu vyhodu, ze se da projizdet jako "kruhovy objezd", tzn. kdyz uz se opravdu spletu a nesjedu hned napoprve spravnym vyjezdem, muzu to napravit bez toho, abych musel jet po spatne dalnici 10km k nejblizsimu sjezdu, kde se da obratit.
Mám za to, že to nejde. Můžete vysvětlit?
Souhlasím, že existují i bezpečnější varianty dálničních křižovatek, ale při ohleduplnosti a použití zdarvého rizumu je "motýlek" bezpečný až až.
|
|
|
Když na čtyřlístku chcete jet vpravo a minete odbočku, můžete se obkroužením tří koleček dostat na původně požadovaný směr.
Tady máte jednu fotku, zkuste si to na papíře nebo prstem na monitoru: http://media.novinky.cz/046/170465-original1-bh30a.jpg
Pokud chcete jet vlevo a minete odbočku, případně odbočíte blbě příliš brzy, čtyřlístek nepomůže.
|
|
|
Jo presne tak. Dik za upresneni.
Jinak to obtahovani lupinku ctyrlistku prstem je prima terapie na uklidneni, asi si to necham patentovat a stanu se odporne bohatym. :-)
|
|
|
Perfektní, děkuji. Když jsem si to v duchu jen představoval nebylo to ono.
|
|
|
K vyjetí špatným směrem: ještě můžete uplatnit tzv. polskou otočku (bývala k vidění právě okolo zmiňovaného křížení):
Zastavíte v levém pruhu, vypnete motor, zhasnete světla, rozeberete svodidla, odvalíte betonový zátaras a odstraníte řetězy, nastartujete, přejedete do protisměru a po 10km jízdy rozsvítíte světla, pokud si vzpomenete...
|
|
|
já tam viděl před čtyřmi lety v létě otáčet se slovenský autobus. žádný drobek, ale třínápravový parník. stál uprostřed, kde chyběly řetězy, zavazel v obou levých pruzích a čekal až se na jedný půlce uvolní i pravej, aby to dotočil. lidi, co seděli v autobusu, museli být hodně mimo, když nevytušili, co s nima řidič dělá. další sjezd je navíc asi jen 3 km daleko, takže by bylo bývalo vyšlo na čas líp, kdyby se otočil u dalšího výjezdu...ale debil nemyslí 8o(
|
|
|
Tak pokud si dobře vzpomínám na jízdu na polský čtyřproudovce, tak otáčet se tam nesmí, ale odbočit doleva se smí. Docela překvapení, když auto před tebou hodí levej blinkr. Člověk by řekl, že chce odehnat zdržovače z levýho pruhu, a on to přitom pošle na brzdy a zastaví, případně pomalu odbočí doleva, když má kliku a naproti nic nejede.
|
|
|
A propos, když vidím některé nové sofistikované křižovatky kde jsou utopeny stovky kubíků betonu na hektarech plochy, tak si říkám, že přednost zprava a kruhák nejsou špatné vynálezy.
A troufám si tvrdit, že soukromý investor na čistě komerční dálnici by se s tím taky víc nesral:-)))
|
|
|
Dokud by ta krizovatka nezacala zpusobovat takove problemy, ze by diky tomu zacal ztracet ksefty. Pak by nejakou tu rampu hodne rychle pristavel... a tak by to ostatne melo byt i u dalnic stavenych ze statniho, kdyz uz je bohuzel musime mit.
|
|
|
Pochopitelně.
Ještě nějakou dobu by situaci udržel marketingovými metodami: Noviny by otiskly PR články, jak neekologické je jezdit na Ostravu přes Havlbrod, Žďár a Boskovice, běžela by reklama jak originelní, sexy nebo retro je jezdit přes kruhák u Tesca a stálým zákazníkům by nabídl slevu 5% za průjezd při platbě kreditkou Citybank:-)))
Konkrétně u Brna by musela být fronta před kruhákem asi tak na dvě hodiny, aby se z Prahy na Bratislavu či Ostravu vyplatilo jet jinudy...
|
|
|
Nene, proste by se sjelo o par kilometru drive z D1 a na D2 najelo o par kilometru dal. Kazdopadne vsimnete si, ze ty soukrome dalnice mimourovne krizovatky, byt ve vetsine pripadu jednoducha "trubkova" T-cka, maji (ta T-cka z duvodu snazsiho billingu, proste se na privadeci postavi mautstelle a je to).
|
|
|
Ovšem mimo časové ztráty počítejte s tím, že zaplatíte mýtné na patřičných okreskách. A pokud dané okresky vlastní stejný majitel, jako křížení dálnic, nemotivuje jej v tom okamžiku k stavbě mimoúrovňové křižovatky naprosto nic.
|
|
|
Nojo, mytne jako takove v zasade neni nic spatneho. Pokud uz ho tedy nemam davno zaplacene formou spotrebni dane z PHM a nechteji po me, abych jej zaplatil znovu jeste jednou.
|
|
|
Majitel okresek od Vás snad nebude vybírat spotřební daň z PHM...
|
|
|
To ne, ale stat to bude klidne delat dal, i kdyz silnicni sit zprivatistuje. A to je ten problem ;-)
|
|
|
Pak je ovšem spotřební daň irelevantní. Prostě majiteli bude šumák buřt, jestli jedete po jeho dálnici nebo po jeho okresce, zkasíruje si Vás tak jako tak...
|
|
|
|
Dostatečně velký kruhák s nájezdy po tečnách není zase taková hrůza ani na dálnici. V UK to mají a na rozdíl od jiných tamních šíleností to funguje velmi slušně. A například ani holandské turbo plein není špatné řešení, byť vyžaduje řízení pomocí semaforů.
|
|
|
Proč se kruháč projíždí proti směru hodinových ručiček? Jak kde. :-)
Podle me se projizdi vzdycky tim smerem, abys stale zustal na "sve strane" silnice. Je ale pravda, ze zmenou smeru by se usterilo hodne dopravnich znacek.
PS: Ta odkazovana kriziovatka ve Phoenixu je fakt krasna. Brouzdal jsem se po okoli peknejch par minut.
|
|
|
No ale kruháč je jednosměrka, takže na "své" straně bych měl být jak po směru, tak v protisměru hod. ručiček.
Ano, ta křižovatka je krásná. Také jsem v jejím okolí strávil nějakou dobu, např. jsem tam dělal autoškolu
www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009030102
|
|
|
Tak si zkuste kruháč projet v protisměru, ono to dost dobře nejde, že?..:-)) Problém je samozřejmě v nájezdu, z pravého pruhu byste odbočoval doleva, což je u směrově nerozdělených komunikací nereálný (i u směrově rozdělených, to si přiznejme), nemluvě o faktu, že by Vám tam vznikaly křižný kolizní body (teď to funguje nejdřív výjezd, potom vjezd, obráceně byste měl nejdřív vjezd a pak výjezd) oproti přípojným, které jsou u klasického kruháku (což je jedna z jejich největších výhod).
|
|
|
Proč by nešel projet kruháč v protisměru? Pokud u něho nejsou ostrůvky na přechodech pro chodce, tak jde projet v protisměru docela dobře. Pro Vaši informaci, jako spolujezdec jsem to zažil - v Anglii. Řidič se nedostatečně přepnul do módu "vlevo" a projel to "po našem". Naštěstí se nic nestalo, jenom ho nějaká ženská vytroubila.
Přiznám se, že nechápu ani potíž s odbočením doleva z pravého pruhu, to se snad na křižovatce tvaru "T" děje běžně.
Ano, to křížení vjezdů x výjezdů, to by byl problém.
|
|
|
Tak si to zkuste nakreslit.
1) Na křižovatce typu T, tj. styková křižovatka), standartně odbočujete na dvoupruhovou komunikaci, která má šířku min 6m. (ano, lze odbočovat do jednosměrky, ale potom si většinou najedete do protisměru v místě nájezdu). Tvar křižovatky by měl odpovídat vlečným křivkám, tj. je nutné zajistit, aby na stykové křižovatce vozidla neblokovali druhý protisměrný pruh.
2) Já netvrdím, že to fyzicky nejde. Fyzicky bez problémů můžete jet v protisměru na dálnici, jde takhle skoro všechno. Já jenom tvrdím, že je to nebezpečnější, než stávající systém. To že to takhle někdo projel v Anglii, není žádný argument, shodneme se, ne?
3) Aby to fungovalo, tak to musí fungovat na všech okružkách stejně - bez vyjímky. Na kapacitních, málo kapacitích, velkých, malých, vícepruhových atd. Nelze mít pár okružek pravostranných, pár levostranných, protože by se v tom nikdo nevyznal. U některých okružek (např. Vítěžné náměstí, ale i miniokrižní křižovatky) je levé odbočení nereálné, prostě bez toho, aby vozidla najeli do protisměru nebo třeba na tramvajový pás (Vítězné náměstí), tak na okružní pás nevjedete.
Prostě se s tím smiřte, tohle není zase tak bezmyšlenkovité a rozhodně to není v duchu "další nesmyslné přikázání státu/EU/Big Brothera". Spíš mi řekněte, jaký důvod by existoval pro ten obrácený systém, protože já vidím samá negativa.
|
|
|
Jsem s tím smířen. Aby nevznikla mýlka - já nenavrhuji, jezdit kruháče obráceně, po směru hodin. ručiček. Jenom mne zajímalo, proč je to zrovna tak. No a argument s křížením příjezdů x odjezdů je jasný, ten to vysvětluje. Stejně tak argument, že poloměr zatáčení na výjezdu (i vjezdu) by zasahoval do protisměru.
|
|
|
|
Docela stará mapa, už docela dlouho je tam už i třetí kruháč, ze sjezdu z D1 směr Brno.
|
|
Zajimave je, ze novy okruh u Prahy a jeho krizovatky jsou vybaveny lampami, ktere tam za nase prachy nekdo napichal husteji nez na vetsine prazskych ulic ...
|
|
|
vzhledem k tomu, ze pravdepodobnym dodavatelem lamp (stejne jako vsude nesmyslne pribyvajicich semaforu) je eltodo, ktery patri koukalovi, nei to zase az tak prekvapivy :-/
|
|
Nie som si uplne isty, ci uvedena fotografia je skutocne krizenie D1-D2 v Brne, ale hadat sa nechcem. Osobne to tam jazdim 6x do roka, prevazne vecer/v noci, AA-BA a BA-AA. S pripojenim neni najmensi problem, akurat mam ten pocit, ze v smere z centra brna je nejaka stop-ka. Takisto mi tak nejak unika, z akeho dovodu a pre koho svieti poulicne osvetlenie na dlhej rovine D1 30 km pred Prahou. Nasleduje sice krizovatka na Benesov a Budejovice, ale ta je uplne bezproblemova. Mam dokonca ten pocit, ze tie svetla zrovna nedavno predlzovali az do Prahy. Podla mojho nazoru su tam uplne nakokot.
|
|
Najizdim tam tak 1-2x mesicne. Kazdy druhy najezd potkavam aspon jednoho velmi zmateneho ridice- Obcas tam nekdo dokonce couva. Nevim ktery genius vymyslel to, ze se musi najet do spravneho pruhu kilometr pred odbocenim na Prahu popr. Olomouc.
Pomer ridicu kteri jedou do Brna ku ridicum kteri jedou Praha nebo Olomouc je mezi 1:2 az 2:1
|
|
|
Ono by ani nebyl problem ten kilometr, horsi je, ze pripojovak na D1 je oznacen jako vjezd do nakupni zony :) Co se tyka pripojovani D2->D1 na Ostravu, ja tam jedu krokem nebo uplne zastavim. Za svyho auta do pripojovaciho pruhu pres svodidla proste nevidim.
|
|
Včera a před včerejškem jsem tudy opět jel. Výsledek mi připadá velice rozumný, samotné křižovatky jsou nasvícené a jenom příjezdy k nim (odhadem kilometr a půl, možná víc) nesvítí. Ukazatele jsou vidět dobře, samotné křižovatky taky, o úsporu na zbytečném svícení taky.
Tímto způsobem si myslím, že může v Brně zhasnout minimálně půlka lamp veřejného osvětlení.
|
|
|
Brno by klidně mohli zhasnout celý :p
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zhasněte lampy!
|