D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Nechť zhynou České dráhy
    (ze dne 10.08.2003, autor článku: Slušňák)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 14.04.2004 14:38:38     Reagovat
    Autor: KvB - Neregistrovaný
    Titulek:debile!!
    tento clanek snad ani nelze komentovat jinak, nez ze autor je naprostej IDIOT a DEBIL co potreboval jenom nekde vycakat a tak se vyblbnul na CD.... netrvdim ze CD jsou super extra special spolecnost, ale nektere veci jsou velice prehnane .... k jednotlivym pribehum by se dalo nekonecne diskutovat a v zaveru te diskuze by autor zjistil ze za urcite mnozstvi problemu si muze sam.... tot vse...

    PS: vzpomen si na pouhe pul hodinove az hodinove zpozdeni vlaku nekdy v dobe az budes stat 4-5 hodin v zacpe....

     
    Komentář ze dne: 17.11.2004 00:52:01     Reagovat
    Autor: p0etrik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: debile!!
    Za tech pet let co mam ridicak jsem najel prevazne na ceskych dalnicich cca 200 tisic kilometru. Jeste NIKDY se mi nestalo, abych stal 4 az 5 hodin v zacpe.

     
    Komentář ze dne: 17.11.2004 07:55:50     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: debile!!
    No takovéto zácpy sice nejsou v ČR úplně běžné, ale zcela nevídané to také není - stačí když na D1 napadne trochu sněhu, převrátí se tam kamion nebo v horším případě obojí najednou. Já v ČR nežiju a nesleduju to, ale i tak vím o dvou případech za poslední rok. Loni v zimě to bylo tuším až 9 hodin, pak někdy začátkem léta "jen" 5...

     
    Komentář ze dne: 06.12.2006 22:28:39     Reagovat
    Autor: Ejakulátor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: debile!!
    Sám budeš asi trochu dement (rozuměj nádražák) - podobná zkušenosti má s ČD (Času Dost) má každej, kdo jel víckrát než jednou. S autorem článku sympatizuju a to tak, že moc!

    Komentář ze dne: 14.04.2004 15:18:16     Reagovat
    Autor: Dony - Neregistrovaný
    Titulek:Slusnaku Souhlas!!!!
    Ten clanek naprosto odpovida realite. Nebo aspon te realite, kterou ja si pamatuju kdyz jsem jeste vyuzival sluzeb "socialistickych" CD pred cca 2 lety!!! Srovnani vlaku s autem a se zacpou ponekud pokulhava, protoze pokud jedu autem musim s tim jaksi pocitat, ze muzu uviznout v zacpe. Ale jestlize jedu zasranym vlakem, kterej ma jet podle jizdniho radu, tak apriori predpokladam, ze vyjede vcas a taky dojede podle jizdniho radu!!!!. Ale pravdou je, ze drtiva vetsina lidi u CD na to z vysoka sere. Zridkakdy se mi stalo, ze bych dojel do cile bez komplikaci a vcas.
    Ono se asi budou diametralne odlisovat nazory lidi, ktery CD vyuzivaji jako zakaznici a lidi, kteri jsou zamestnanci CD. A to jsem mel moznost srovnavat. Cca rok a pul jsem hodne jezdil vlakem po Rakousku. Krome toho, ze vlak vyjel v 99% pripadu vcas, tak se tu napriklad obejdou bez vohnoutskych vypravcich a staci jim navestidlo, k tom u aby vypravili vlak.
    O nadrazacich jsem si udelal takovej usudek, ze je to beznadejna parta vohnoutskych zmrdu a je lip se od CD drzet co nejdal!!!!!!

    Komentář ze dne: 03.05.2004 18:54:42     Reagovat
    Autor: Modráček - Neregistrovaný
    Titulek:Těžký život
    Nemůžu si pomoci, vážený pane, ale vy musíte mít echt těžký život. Pravděpodobně neexistuje člověk, který by vám připadal přinejmenším přijatelný. Tedy kromě vás. Jste živoucím důkazem skutečnosti, že tolerance je mýtus. Většina lidí totiž uvažuje podobně jako vy, tedy - pouze já mám pravdu, ostatní jsou blbci (vohnouti, píčusové, zmrdi, ichtylové) a kdo nejde se mnou, jde proti mně. Je jasné, že bude ještě dlouho trvat, než dojde český Honza do světa. Ale držím vám palce. Realita vás totiž k vystřízlivění dokope.

     
    Komentář ze dne: 03.05.2004 19:15:20     Reagovat
    Autor: Dony - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Těžký život
    Nerikam, ze pouze ja mam pravdu.
    Uvedl jsem pouze sve nekolikalete zkusennosti s pouzivanim CD. A bohuzel drtiva vetsina pracovniku CD mela to vohnoutstvi napsany na cele. Nechtel byste konkretne napsat, s cim bych mel byt tolerantni? S tim, ze na hajzlicich to smrdi,jako by se tam nikdy nepodival uklizecka, nebo ze umyvadlo nevidelo cistidlo od te doby co vagon vyjel s fabriky?Nebo mam byt tolerantni s tema vrstvama usazenyho sajrajtu v kazde spare, kam se clovek podiva potazmo s tim smradem, kterej se z toho line?.. Nebo snad bych mel tolerovat, ze kompetentni pracovnici nejsou schopni vypravit nacas vlak, anebo s tim, ze v nekterych notoricky znamych vlacich nadrazaci nejsou schopni zajistit 1-2 vozy navic, aby lidi nemuseli stat v chodbickach, eventuelne se dobyvat pres zavazadla a ostatni cestujici na zachod....atd. Tak tohle ja opravdu tolerovat nebudu. Za ty leta uz me opustil veskery sentiment, ktery jsem k draham choval jeste z dob, kdy sem si doma stavel modelove kolejiste. A bohuzel zbyli jenom ti vohnouti a picusove. A palce mi klidne drzte, protoze realita je takova, ze uz CD nemusim pouzivat a odpadla mi tak velmi neprijemna soucast cestovani. Ja pevne verim, ze realita k vystrizliveni dokope ne me, ale Vas. A moc bych chtel, aby az ceskej Honza konecne dorazi do sveta si uvedomil, kde ze to soudruzi delaji porad ty same chyby a poucil se z toho.

    Komentář ze dne: 03.05.2004 22:19:35     Reagovat
    Autor: Marian Kechlibar - Neregistrovaný
    Titulek:
    Tak teda pohled spokojeneho cestujiciho.
    Predne musim podotknout, ze mimo koridor se skoro nevyskytuju. Jezdim bud do Brna, nebo do Ostravy, nebo do Pardubic. Uroven cestovani v IC/EC/Ex mi prijde vcelku prijatelna, v posledni dobe (cca 3 roky) jsem narazil na same velmi zdvorile pruvodci. Dokonce i zasuvky na notebook vetsinou funguji.
    Nutno rici, ze proti urovni DB (nemecke drahy) nemame ani tak moc sanci, vyjimku tvori pouze EC.
    Ovsem kdyz jsem videl vlaky IC v Holandsku, tak musim rict, ze CD na tom nejsou zas tak spatne. Holandske trati jsou o.k., 130 km/h skoro vsude, ale ta uroven vagonu! Vsude kozenka, smrad z kuracke casti se tahne do nekuracke, kalne zarovkove osvetleni a 1.tridu rozeznate od 2. jen tim, ze tam sedi min lidi - jinak dost pod uroven. Zpozdeni pul hodiny bezne (a to se nikde nerekonstruuje trat), pripoje necekaji a vesele ujizdeji pred nosem. Amsterdam Centraal pripomina svou zaslosti Wilson. Presto jsou vlaky totalne narvane, asi se tam autem pro naprostou zacpanost dalnic ani cestovat neda :-)

    Komentář ze dne: 04.05.2004 10:31:16     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Loajalita
    Takova loajalita k zamestnavateli jako je u CD se hned tak nevidi ... jestli ono to neni proto, ze v CD diky presprilis silnym odborum jeste porad vladne hluboky socialismus (vc. pracovni moralky) a ti co se za CD perou nejvic asi dobre tusi, ze jinde by je za takove "vykony" vyrazili na hodinu ...

    Komentář ze dne: 06.05.2004 04:20:57     Reagovat
    Autor: kafri - Neregistrovaný
    Titulek:sám bych ten článek nenapsal líp...
    Když jsem dočet článek, velmi mě překvapilo, že hodnocení bylo 4.0 (pokusil sem se ho alespoň malinko vylepšit) ..... O to větší bylo mě překvapení po přečtení komentářů...nevycházel sem z údivu a nabyl sem přesvědčení, že někteří "drážní jezdci" snad jezdí jinýma drahama než těma Českýma....
    Narozdíl od Vás milí komentátoři, Českýma drahama jezdím velmi pravidelně posledních 6 let a to na rozličných tratích. Za dob studií sem projížděl ostravskem a okolím, za dob přátelských vztahů s jednó brňačkó zas sev.mor.-Brno a teď poslední skoro rok sev.mor.-Praha.
    Zkušeností a zážitků mám nepočítaně, kupodivu negativní převažují, a to ze dvou důvodů - 1. líp se pamatují, 2.když to někomu vyprávíte nevěřícně kroutí hlavou a řehtá se jak kobyla, na které zrovna pracuje kůň....

    1. Obecně ke komentářúm. KvB+Modráček ... pánové, smekám, takový přehršel idiotských a neopodstatněných námitek sem už dlouho neviděl..."velice přehnané" to nebylo-to spíše vaše reakce, a "nekonečně diskutovat" bychom určitě také nemohli, alespoň né dnes, kdy nás ve škole učej, že "zákazník má vždy pravdu a je náš pán" a o tom jak si ho máme vážit atd....České dráhy se chovaj neuvěřitelně flegmaticky a zneužívaj monopolního primátu, navíc srovnání výkon(služba)/cena vychází podle mne pro ČD velmi uboze. Jediný co na vás jako zákazníka zaměstnanci ČD (místo omluvy když jde do tuhého) vytasí, jsou ňáké interní směrnice číslo xy, podle kterých máte prostě smůlu....

    2.Jeden příklad, je podobnej jako v článku, akorát místo Z karty sem si na hlavák (poprvé) v Praze šel vyřizovat můj už asi 5 Junior pas. Okýnkem jsem už automaticky posunul starý JP a 100Kč v domění rychlého vyřízení. Ani sem si nestih zkontrolovat kapsy, jestli mi v nich nehrabe náká cizí ruka a už sem měl prachy i starý JP zpátky s větou "Fotku!!!!..." (ani pane, ani prosím,jako dybych byl nákej zasranej dement co na nádru bydlí...) ....odpověděl sem, že "Fotka je přeci na mém starém JP"..."Ano, ale já potřebuji novou fotku" .... což už mě začínalo vytáčet, páč zatím sem si těch 5 let vystačil se 2 fotkama (to když se měnil pohled z bočního na čelní,museli sme měnit všici). V Ostravě a v Karviné kde jsem si JP vyřizoval předtím, mi vždy bez řečí a s úsměvem starou fotku "obstřihli" a vlepili na novej JP,ale v Praze už to holt nešlo....Vysvětloval sem, dosud to nebyl problém a že se k vůli Českým drahám nebudu každej rok fotit ... to už se ale za mnou stojící lidé ve frontě začli ošívat. Protže má argumentace "paní v kóji" připadla irelevantní, odbyla mne a soustředila se na další zákaznici. Shodou náhod, to byla studentka, která měla stejnej požadavek...takže sme u okýnka už stáli 2 trhajíce starej JP a dolujíce z něj starou fotku, abychom ji mohli okleštit a znovupoužít.... Provoz sme dokonale zablokovali a za námi stojící klučina (v pořadí asi 4) nám nakounkul přes rameno a po konfrontaci s realitou se slovy "Do pi.e, si dělají kozy...." vydal zřejmě do nejbližšího Fotomatu splnit potřeby Frau-vnitrostátníjízdenky. Při pokusu vydolovat fotku ze starého JP neustávala má argumentace, která se dovolávala vedoucího, načež na sklo kukaně s dělovou ránou přistála směrnice číslo xy zobrazená v 200 stránkové verzi A5 se slovy"si to klidně můžete přečíst, starou fotku vám prostě nevemu....". Nedal jsem se zastrašit a trval jsem na svém (a hlavně na vedoucím). Znovu sem hrdlem prostrčil starý JP již ve značném stádiu rozkladu...A zrovna když ježibába podlehla a vydolovala z něj mou fotku a umístila ji na novej JP, dorazil vedoucí, který akorát souhlasně pokyvoval hlavou drmolíce že to NENÍ možné, držíce v ruce stejné 200 stránkové vydaní.... prohodili s ženštinou ještě pár slov mně si totálně nevšímajíce....Žádná omluva,natož ňáké kouzelné slovíčko typu "prosím; děkuji", které nás komouši a rodičové v dětsvtí učili,jako základ dobrých mravů....
    Jenom krvežíznivej pohled zamindrákované baby.
    Vítězoslavně sem rychle sbalil novej JP se starou fotkou do peněženky a popřál vedle mne stojící dívence hodně štěstí, snad tu starou fotku ňák vydolovala... Ono bez nůžek - které nám babizna (ani po použití několika kouzelných slovíček) půjčit nechtěla - to jde fakt celkem těžko.... :)

    3. Aby někdo nenabyl dojmu, že vichni eisenbohňáci nejsou stejní a že někde (v Praze) je jich vyšší počet , tudíš i vyšší pravděpodobnost, že mezi nimi sou zabedněnci, tak další příklad.
    Tentokrát z Bohumínu (zkráceně Bohu)....Představte si, že jedete z Ostravy, v Bohumíně musíte přesedat na Courák (osobák-z Bohu vyjíždí) který zastavuje (na rozdíl od rychlíků) i tam, kde bydlíte. To by bylo OK, kdyby ovšem všecky vlaky přijíždějící do Ostravy neměly z ňákého podivného důvodu 1,5h zpoždění.Co bylo ještě horší, bylo 21:40, poslední osobák jede z Bohumínu 22:40. Žádný ze 3 vlaků které měly do Ostravy dorazit nedorazil, až ve 22:35 dojel vláček kerej měl dojet 21:00 ... Bohužel, nastupování 5 lidí a vykládání 1 balíčku blížícího se velikostí krabičce od sirek, zabralo drážním managerům 10 minut, samotná cesta do Bohu trvá 10 minut....Už teď mi bylo jasné, že ačkoliv po náročném 2 hodinovém florbalovém tréninku sem si užil svoje fyzicky, teď mne čeká psychický zápas s časem a hlavně s drožkou se jménem "Rxyz". Myšlenkami směřujíce k postýlce sem se začal modlit.... 22:35+10m+10m=> 22:55 bychom mohli dorazit do Bohu. Vlaky (zvlášť osobní čekaj na rychlíky obvykle 15 minut, v případě posledních spojů a velkého zpoždění přípojů sem si byl skoro jistej). Jenže...strojový vůdce asi komandoval jinej stroj, páč do Bohu sme dojeli "až" 22:57 .... a osobáček motoráček už byl fuč.... Na ramenou bágl s propocenýma keckama a v ruce zahnutej klace-hůl , ksicht už jenom dokresloval mou fyzicky a psychicky vyčerpanou postavu. Poprvé a naposled v souvislosti s Českýma drahama sem vypěnil... Odnesla to blonďatá výpravčí v Bohu, které sem začal na celý perón vyčítat že o podělané 2 minuty mi nechala ujet poslední vlak , kterým se dostanu domů, a že při zpoždění přípojů bych musel umět lítat abych to stihnul....docela pěkně sem si zařval...nakonec sem musel jet jiným vlakem kterej mě vyhodil ve městě odkad sem si vzal za 200 tágo abych se vůbec dostal dom...nocovat na nádru a jet ve 4:35 ráno se mi fakt nechtělo....

    4. Zácpy a jízda autem....hm, střádám kotunku ke korunce abych si pořídil autíčko, k tomu mi dopomáhej motivace při cestování s Českýma drahama.....
    Srovnávat to, co srovnávat nejde...hm, to mi připomíná politiky a ekonomy kteří srovnávaj děsně důležité makroekonomické ukazatele jako procentní vývoj HDP,HNP (GDP,GNP-pro englišmeny) 2 či více zemí nebo oblbujou zavádějícíma statistikama typu: jeden člověk má jednu husu, druhý člověk nemá žádnou husu, v průměru má každý půl husy (průměrné platy,průměrná míra nezaměstnanosti-btw. nikdo ani neví, jak se nezaměstnanost počítá, natož o čem to číslo vypovídá v širším konceptu) atd.
    Auta x České dráhy, to je jako hrušky a jabka....autem ovlivníte spoustu věcí, odpadnou vám děsné fronty při koupi jízdenek, nemusíte (jako já častokrát) sedět na chodbičce na baťohu v narvaném vlaku, 4x i vícekrát za jizdy vytahovat jízdenku, když vás přijde buzerovat nově nasednuvší Herr konduktor, odpadne vám nekonečné čekání na přípoj který čeká na další připoj obvykle ze stejného směru kam jede váš vlak (jako by někdo jezdil vlakem jenom tam a hned zas rychle zpátky), nekonečná a pravidelná mnohahodinová zpoždění -od září 2003 jezdím pravidelně Praha-sev.mor. a už sem měl i 240 minut zpoždění,60 minut mívám téměř vždy a když vám odfrknou přípoje, tak dostat se dom je fakt adventure....
    Autem ovlivníte i čas kdy vyjedete, tj. když víte že v Praze se od 14 do 16 nehnete kvůli zácpám ani o krok za hoďku tak vyrazíte jindy, nic vám neujede a i s čekáním při havárce na dálnici trvá Praha-Ostrava-zapadákov tak 3,5h , opatrnější jezdí 4,5h, zato vlakem 7 až 11 hodin a to je porádnej rozdíl, když je před váma jenom víkend a v neděli se vracíte zpátky....

    5. Ten kdo brání České dráhy je jako náš pan Profesor, který chce slyšet jen ty dobré zprávy, a který čestné doktoráty získává proto, že je takový dobrý, ne proto aby se pak jednou ročně pachtil někde s ňákou přednáškou....
    Nebo vlakem jezdí velmi zřídka, tudíš je i malá pravděpodobnost, že bude zažívat příběhy jako my pravidelňáci.

    6. Tolerance....to je slovo... "Modráček", vy nejste zákazník, vy ste fanda nebo ještě lépe, vy ste "dárce". Ano , dárce, vy darujete své peníze někomu , kdo vám nabízí službu a slíbí vám, že že vás z jednoho místa na druhé dostane pohodlně, bez čekání, ekologičtějc s míň zabraným prostorem pro život a s reklamou " Auta stojí, vlaky jedou....".....vy si tu službu koupíte za vaše těžce vydřený prachy v práci kde musíte bejt milej, usměvavvej a ochotnej k zákazníků vaší firmy, optimistickej, otevřenej, pozitivní, flexibilní, musíte znát aspon 2 jazyka páč česky se v čáchách už nedomluvíte........a když nakonec nejedete ani pohodlně, ani rychle a navíc vám řeknou, že stěžovat si nemáte právo......... vy někomu darujete své peníze a dostanete za ně něco uplně jiného, než co vám slíbili a vy chcete být k tomuto tolerantní ????????? To si děláte srandu....
    Vy žijete porád v komunismu, kdy nikoho nesralo, že jezdí někam věčně se zpožděním a že nic vlastně nefunguje tak jak má, ale musíme být přeci tolerantní k totální lhostejnosti některých příživníků a flákačů , kteří serou na svoje povinnosti ????? Vy si tolerantní buďte, ale já teda v těhle případech tolerantní rozhodně nebudu....Je to jako být tolerantní k někomu, kdo v přiděleném bytě ztopí parkety, rozeská střechu, kamna odveze do zběru a pak řve, že je diskriminován za to, že musí žít v takových podmínkách, je rasově diskriminován a dominantní většině chybí tolerance k jeho jedinečné osobnosti, kultuře a původu..... realita by měla nakopat Vás, a to teda pořádně.....nepřál bych vám, aby to bylo palcáty v náké temné čtvrti menšinou, jejíž chování vy zajisté bezmezně tolerujete......

    7. Vše výše uvedeno je pouze můj soukromý názor, který se nemusí shodovat s vaším, budu jedině rád, když přispějete smysluplným kometářem nebo i vlastními zážitky a zkušenostma s Českýma drahama.

    Autorův článek je velmi povedený a trefný, jeho příběhy jsou podle mne reálné a trefné, mám obdobné (ne-li stejné) zkušenosti.

    Mám toho víc pro ty, kteří České dráhy srdnatě brání
    ...pokračování příště...

     
    Komentář ze dne: 12.04.2005 16:38:44     Reagovat
    Autor: zajdee - Neregistrovaný
    Titulek:Re: sám bych ten článek nenapsal líp...
    Tak, k bodu 3, stalo se mi presne to same, akorat jinde -- v Praze na Masarycce mi nechali ujet posledni vlak, ktery mel pripoj na (dalsi vlakovy!) spoj do me domoviny... a kdyz jsem chtel, aby to se mnou na masarycce sepsali, odbyli me s tim, ze "se nic nesepisuje a da se to dohledat"... nebudu se tu rozepisovat, ale vykaslal jsem se tenkrat na drahy, jel autobusem (ktery jsem nastesti stihl) a z okresniho mesta na mou vesnici jsem musel uhnat znameho.
    Celkova skoda se vysplhala nekam ke 200 Kc, kvuli pitomym trem minutam, kdy CD nechaly ujet muj spoj a argumentovaly mi "nojo, ale vlaky z tohohle smeru maji vzdycky zpozdeni, to jste si mel naplanovat jinak" (jako bych tam jezdil snad denne, tohle byla ma druha jizda, prvni byla v poradku...)

    podobnych zkusenosti mam plno, ale vyvstanou mi na mysli vzdycky jen kdyz mi je neco pripomene...
    bohuzel, CD jsou pro me mnohdy jedina rozumna moznost, jak cestovat...

    Komentář ze dne: 04.06.2004 08:40:57     Reagovat
    Autor: qwas - Neregistrovaný
    Titulek:to kafri a další
    Souhlas - sám mám s dráhami zpravidla velmi špatné zkušenosti a neslyšel jsem o někom u koho to bylo jinak - zaměstnance této prožluklé "firmy" vyjímám - se svojí idiocií stjně nejsou schopni pochopit že existují lidé, kterým když řeknu že tam a tam budu v tolik a tolik tak si podle toho uspořádají program a počítají s tím.
    Ano smrt českým drahám !!!!!!

    PS. Jsou sice vyjímky, ale velmi zřídkavé :(((

    Komentář ze dne: 20.08.2004 17:43:15     Reagovat
    Autor: pp - Neregistrovaný
    Titulek:CD
    Predem chci rict, ze vlakem najezdim tydne cca 300 km, takze se povazuju za celkem kompetentniho hodnotit :)

    ad uvod) Bohuzel, zde musim souhlasit. CD jsou ohromny a hlavne neefektivni moloch, do ktereho stat akorat rve penize. Jako priklad plytvani cast rozhovoru s nejakym zamestnancem CD se kterym jsem cestoval v kupecku: (neni to doslova)
    nadrazak: "...tak jsme loni museli koupit na hlavak nejakej bazmek za pul milionu na zahrivani kolejnic, aby se na nich nedrzel led a snih."
    ja: "Tak to je dobry, ze se aspon investuje do zlepseni ne?"
    nadrazak: "Zere to elektriny jak svine a jeste ke vsemu se nam to v nejvetsich mrazech porouchalo."
    ja: "Tak to je teda rozmrazovaci zarizeni na dve veci."
    nadrazak: "Cha cha cha [to jsem na to vyzral], vyhnal jsem to zamest babu s kostetem jako za Rakouska Uherska."

    A dalsi zazitek na ukazku efektivity prace CD. Kamos (+ jeho spoluzaci) byl na mesicni praxi v depu CD v CB. Nastoupili na zacatek smeny. Po dvou hodinach kdy si jich nikdo nevsimal prisli za mistrem co teda maj jako delat. Mistr jim dal nejakou praci. Za pul hodky to meli hotove a sli za nim pro dalsi pracicku. A mistr: "Jezismarja kluci, dyt to ste meli na celej den! Nesmite pracovat tak rychle." Zrejme by mu plnenim na 800% strhali normy...

    ad 1) My jsme si zrovna tak nechali prevezt lednici. V CB jsme ji odevzdali, zaplatili a v Praze jsme ji vyndali a odnesli. Mozna to ale s kolem takhle jednoduse nejde.

    ad 5) Kdyz je vstricna pracovnice/k CD, tak to jde i s pouzitou fotkou. Fotka se vystrihne a nova stribrna bezpecnostni samolepka se nalepi tak sikovne, aby zakryla cast te stare co zustala na fotce. Samozrejmosti je vystrihnout fotku i s vrchni folii, jinak na ni zustanou zbytky lepidla a vypada to dost divne.

    Vsechno je to o tom, na jakeho zamestnance natrefis. Ja za sebe muzu rict, ze 80% jich bylo naprosto prijemnych a vstricnych. Zejmena u pokladen, informaci a ve vlacich. Az na vyjimky jsem vsechny neprijemne zmrdy potkal na prazskem hlavnim nadrazi...

    Pripomnelo mi to akci ISIC Junior Pas. Tenkrat vymysleli ze od nejakeho data (mozna 1.10., uz nevim) zavedou alternativu k Junior Pasu (690,-), ktera se vlastnikum ISIC karty (200,-) velmi vyplati (pouhych 100,-). Pri pokusu o nakup nas vyprudili s tim, ze jim tiskarna nedodala ty karticky co to na ne maj tisknout. Samozrejme jsem si sel stezovat. Sefik se se mnou vubec nesral. Jednoduse mi oznamil, ze sice nejaka reklamni akce byla a letaky ze taky oznamujou to datum. To pro ne ale neni zavazne, protoze to neni v zakone [takze si polib, blbecku]. Sila co? ;) Tak jsem si jeste nekolik tydnu pockal.

    Pres to vsechno jezdim vlakama hrozne rad. Teda Vlakama a ne tema novyma shitama, co vypadaj uvnitr spis jako letadlo...

    Komentář ze dne: 21.08.2004 14:12:37     Reagovat
    Autor: Laitiel - Neregistrovaný
    Titulek:Pravda pravdoucí.
    Nemůžu než souhlasit s autorem.. Vzhledem k tomu že mám tu smůlu a denně musím jezdit tam a zpět vlakem 40 km do školy... Už sem začinala mit dojem že jsem jediná kdo si na dráhy pořád jen stěžuje (ale 1h zpoždění když prvni hodinu je tělocvik;)

    btw... se známou jsme si říkali že za rok pozbírat všechny nahromaděný zpožděnky (a že jich je setsakramentsky hodně) tak by nam za ně mohli dat pořádnou slevu ale ejhle... na nahradu za zpoždění ma cestující právo pouze když jel přáplatkovým vlakem (Ic,Ec..) a měl minimálně 1h zpoždění. Jo sou to prostě vtipálci.

    Komentář ze dne: 09.10.2005 01:11:10     Reagovat
    Autor: MiG - Neregistrovaný
    Titulek:Zlatý autobusy...
    O dráze vám asi nic objevného nesdělím, neboť vlakem jezdím teprve pětadvacet let a kromě těch českých jsem zatím vyzkoušel vlaky dohromady ne více než třiceti železničních společností. Takže zkusme zatím něco třeba o autohnusech.

    To jsem se takhle jednou asi před třemi lety opět rozhodl nechat se přepravit odněkud někam vlakem, ale ten měl zpoždění a protože to bylo s přestupem a neměl jsem jistotu, že mi to v Přestupákově nefrkne, rozhodl jsem se mrknout se na autobusák, zda náhodou něco nejede. Protože byla neděle a chtěl jsem do Prahy, jelo (autohnusy totiž na rozdíl od vlaků jezdí jen když to uznaj za vhodný).

    Šlo o projíždějící spoj, příjezd 17:50, odjezd 18:00. Aktuální čas T- 0:30, na stanovišti dva človíčci, tak jsem se vrhl do haly a dal gáblík. Po opětovném příchodu na stanoviště v cca 17:45 tam již byla řada deseti (to číslo bude ještě důležité) přepravy chtivých lidí seřazených jak husy - na autohnusy se totiž čeká pěkně v řadě, ne že se postavíte kam chcete a nebo vás nedejbože napdane zajít pokecat s třetím v řadě. Čtvrtý až poslední vás v takovém případě vykoušou a jediná možnost jak se třetím zavést dialog je ta, že se třetí přesune k vám a stane se předposledním.

    Protože jsem ale byl sám, nevadilo mi to, co mi ale vadilo byl fakt, že autohnus se přiřítil přesně v době, kdy měl odjiždět, tedy v 18:00. Ze zcela plného autohnusu vypadlo asi osm cestujících, tak si říkám "je to dobrý, bude místo". Nebylo, protože všichni včetně řidiče jen "museli" a za pět minut se všichni vrátili - cestující beze slov, řidič s hlasitým "vezmu vás jen deset, nemůžu brát na stojáka, cajti pak chtěj tisícovku za každého nesedícího". Nyní je čas vzpomenout na výše zmíněnou číslovku - byl jsem jedenáctý.

    Řidič než vlezl na pracoviště otevřel zavazadlový prostor pro umístění rozměrných zavazadel prvního a třetího. Operativně jsem tam taky mrsknul své minizavazdlo předpokládaje, že o chvilku později již sedící řidič mne raději nechá nalodit se, než by se obtěžoval zvednout se a vylodit mé zavazadlo. Jenže řidič nereagoval vůbec nijak, kromě toho, že prodal jízdenku i sedmnáctému a osmnácté za opakovaného mručení "postupte si".

    V cca 18:10 se autohnus rozpohyboval ku Praze. Netrpěl jsem zdaleka tak, že bych musel stát na jedné noze, rozložit si však noviny rozhodně nešlo - nebyl prostor. Celou cestu jsem se tedy mohl v klidu soustředit na pohled do výstřihu spolucestující sedící pode mnou visícím a to ze vzdálenosti cca 28 cm anebo z 35 cm analyzovat dech z druhé strany sedícího spolucestujícího. Cítil jsem se fakt bezpěčně uvědomujíc si, že v případě nárazu nepoletím daleko a budu padat do měkkého. O sedadlo dál seděla nějaká vysílačka a celou dobu vysílala na svého spolucestujícího tak, aby to zřetelně slyšeli všichni. Vpředu i vzadu. No když nevyšly ty noviny, měl jsem alespoň zprávy.

    Chvilkama se mi sice trochu špatně dýchalo a jednou mne i napadlo, že by to mohlo být nezvyklou koncentrací potících se na metr dopravního prostředku. Nicméně otevřít okénko a pustit luft, tak jak jsem zvyklý z vlaku, jsem se neodvážil. A nezkoušejte to ani vy, protože otevřít v autohnusu okénko znamená rozpoutat názorovou válku mezi těmi, co se dusí a těmi, co mrznou.

    Trochu problém jsem taky měl s tím, že se mi chtělo. Jenže na rozdíl od těch, co si to naplánovali na moji nástupní stanici a kteří měli štěstí, že se zrovna chtělo i řidičovi, jsem to musel držet až do Prahy a měl jsem to jen tak tak. Možná díky vypjatým svalům v určitých partiích těla jsem celou dobu špatně viděl na cestu, takže nevím, kudy jsme vlastně jeli. Normálně totiž, když jedu autem a užívám obvyklou trasu, musím přes pět obcí, tedy pětkrát zpomalit na padesátku. Autohnus jel však pořád rovnoměrnou rychlostí plně postačující k předjíždění žigulíků i z kopce. Zřejmě z toho důvodu, že - jak nám vtloukali už v autoškolce - plynulá jízda je jednoznačně bezpečnější.

    Do cíle jsme přijeli o 10 minut dříve oproti jízdnímu řádu. Pravda, někteří remcalové se snažili poukazovat na to, že řidič nedbal dodržování pravidel silničního provozu a tedy vlastně cestující ohrožoval na zdraví či životech. Většina však byla ráda, že byla kulturně a na úrovni přepravena - hlavně, že nemuseli použít služeb Českých drah.

    No a to je asi tak všechno. Pokud by vás zajímaly moje postřehy z další jízdy měziměstským autohnusem, žádný problém. Dám vám vědět, až se zase odholám, počítám tak za dva, tři roky.

    Ať zhynou dráhy a autohnusům zdar!

    Komentář ze dne: 26.11.2005 21:09:34     Reagovat
    Autor: Michal Drábek - Neregistrovaný
    Titulek:Veřejná doprava v ČR = paskvil
    Bohužel (nebo bohudík) nemám zkušenost s pravidelným dojížděním vlakem - pouze tenhle školní rok každé 2 týdny ECčkem z Prahy do Bad Schandau (zatím v pohodě). Možná proto a protože vím, že železnice nemusí znamenat jen ČD, mám vlaky stále velmi rád.

    Ke zde uvedeným historkám není co dodat - že vohnoutů, lemplů a idiotů je na ČD celá řada, a to od pokladních až po vrcholový management, není pro mě nic nového. Například "marketingový tah" v podobě zavedení skupinové slevy (první za zákaznické jízdné, druhý a další za polovinu) a jejího následného zprznění (až od třetího za polovic). Bohužel, cestujícímu, zvláště oprávněně nasranému, uniknou dvě věci:

    1) Kvůli některým hulvátům, kteří by vytočili i mrtvého, samozřejmě zapomene, že jsou i zaměstnanci, kteří se snaží.
    2) Na ČD nejsou jen diletanti, ale i nadšení odborníci, kteří by rádi podnik pozvedli z bahna, ale zmrdi a vohnouti na vyšších postech jim v tom brání. Ale občas se i něco povede: třeba vlečňáky k motorákům na šumavských lokálkách, kde se část sedadel vytrhala, aby bylo kam dát kola. Nápad samozřejmě nepocházel od ředitelství, byla to iniciativa depa ČB.

    Tím samozřejmě neomlouvám hovada, zasluhující propuštění. Když jsme u toho propouštění, štve mě, že když už, tak se propustí určitý počet NÁHODNĚ VYBRANÝCH nadbytečných pracovníků, bez ohledu na předchozí kázeň či nekázeň. To se ve slušné firmě nedělá.

    Smutné je, že ČD mají TECHNICKY na to, zajistit kvalitu (aspoň jízdního řádu). Ovšem když se v médiích prezentují rekordně krátkou jízdní dobou EC Praha-Brno (-Ostrava), zapomínají říci, že je to "na krev", tedy za předpokladu, že bude po cestě všechno OK. Přitom pár minut navíc by znamenalo, že strojvedoucí by v případě 1-2 min zpoždění měl možnost toto dohnat.
    Další kapitolou jsou půlhodinové přestupy v pustinách, jako je Kostelec u Jihlavy (místní nechť prominou, ale na nádraží není ani kiosek) a nepřípoje.

    S nimi souvisí i příklad lidsky rozumného přístupu zaměstnanců: Před téměř rokem přijížděl podle jízdního řádu osobák od Horního Dvořiště do Č. Budějovic pár minut PO pravidelném odjezdu rychlíku na Prahu. Výpravčí rychlík zpožďovali, aby zajistili přestup, navzdory vedení, které je za to prudilo.

    Co se týče špíny, ta se nevyhýbá ani vlakům v Německu. Je to i o přístupu některých cestujících, kteří by u sebe v pokoji jistě taková prasata nebyli. Ale čistit po nich metodou "co je mokrý, to je čistý" samozřejmě nestačí.


    Co s tím ?

    Hlavně asi zabít Duška a propustit všechny flákače, tedy nadbytečné pracovníky, mezi prvními ty, na něž si cestující opakovaně stěžovali. Jenže to by nahoře musel sedět někdo, kdo má o dráhu zájem, a ne někdo, kdo se na tom přiživuje a čeká, až ČD krachnou, aby mohl výhodně obchodovat s tím, co po nich zbude. "Přeživší" zaměstnance pak nebuzerovat blbostmi a protichůdnými předpisy, ale oceňovat za kvalitu a dochvilnost a postihovat za nezdvořilost (mimochodem, už dnes má podle předpisů "zákazník vždy pravdu", pokud jde o něco sporného).

    K jízdnímu řádu:

    Možná by neškodilo zavést pravidelné intervaly mezi vlaky (30 min, 1 h, 2 h atd.) a zajistit přestupy v řádu jednotek minut (nejdéle 20) v důležitých uzlech. Nadává se tomu TAKTOVÝ JÍZDNÍ ŘÁD a nejvíc se jeho ideálu přiblížili Švýcaři a hned po nich asi Němci. Mimochodem, co nám brání zapojit do takovéhoto systému místní autobusy včetně některých dálkových ? (Praha - Liberec a Praha - Louny a některé další směry nemá cenu vozit vlaky). Ať si ty busy (vlaky) provozuje, kdo chce, ale ať dodržuje zadanou časovou trasu svých spojů. Mimochodem Švýcaři znají i jízdní doklad platící u většiny dopravců v zemi, což je u nás hotová sci-fi.


    Chtěl jsem tím říct, že ač to v ČR nevypadá, může veřejná doprava představovat příjemnou alternativu k individuální automobilové dopravě, která mě, jako Pražáka, upřímně řečeno občas sere.

     
    Komentář ze dne: 26.11.2005 21:54:41     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Veřejná doprava v ČR = paskvil
    Výborně! Naprostý souhlas, jen pár dodatků:

    1. Při bordelu, který v ČD panuje není v současné době technicky možné propustit flákače. Pravda, kdyby se to vzalo podle členství v Duškových odborech, asi by to nebylo úplně od věci. Nicméně jako v každém zazmrdovaném podniku tam naprosto chybí nějaký rozumný systém vyhodnocování výkonů jednotlivých lidí. Vsadím se, že je tam nemožné i sestavit top 10 seznam lidí, na které si zákazníci nejvíc stěžovali. Prostě ty informace nejsou.

    2. Taktový (tady se tomu říká intervalový) jízdní řád má i Holandsko a je to jedna z věcí, které si nemohu vynachválit. Manželka dokázala dojet z Vlissingenu (jih, Zeeland) domů (městečko mezi Leidenem a Harrlemem) se dvěma přestupy a na blind s tím, že čekala 5+7 minut.

    Nejsem si ale jistý, do jaké míry by bylo možno tento systém zorganisovat na české síti, která je převážně jednokolejná, takže grafikony se musí protínat ve stanicích.

    Co by v ČR zajisté zorganisovat šlo, a snad se to už leckde děje by bylo zvýšení počtu spojů za současného nasazení menších jednotek a souprav. Klidně bych šel tak daleko a pořídil i nějaké mikrobusy na železničním podvozku (ideálně s hybridním pohonem) kterými by se dala provozovat kyvadlová doprava i do velmi zapadlých děr za minimálních provozních nákladů a požadavků na parametry tratí.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2005 15:12:52     Reagovat
    Autor: Michal Drábek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Veřejná doprava v ČR = paskvil
    JJ: Nejprve upřesnění pojmů:

    INTERVALOVÝ jízdní řád řeší jen pravidelnost intervalů mezi vlaky stejné kategorie jedoucí po stejné trati (k vidění např. na příměstských osobácích okolo Prahy)

    TAKTOVÝ jízdní řád je intervalový, řešící ovšem navíc návaznosti vlaků v uzlech (pokud to má smysl). Ideálním modelem je "vlaky ze všech tratí se mi postupně sjedou do uzlové stanice, cestující si přestoupí a poté se vlaky zase rozjedou, odkud přijely, a to SYMETRICKY, tedy kolik minut před časem symetrie ( ideálně XX:00) který vlak přijel, tolik minut po čase symetrie zase odjede." K vidění např. na prstenci lokálek okolo Opavy.

    Jinak možnostmi zavedení taktu v ČR se zabývají například lidé na Fakultě dopravní ČVUT v Praze. Myslím, že i s tím křižováním na jednokolejkách by to při dobré vůli mělo většinou jít, ač to samozřejmě nikdy nebude ideální a "čisté" řešení.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2005 15:47:54     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Veřejná doprava v ČR = paskvil
    Aha, omlouvám se za nedostatky v odborné terminologii. Teď jsem koukal na jednu českou odbornou publikaci a Holandsko je tam udáváno jako příklad jízdního řádu taktového. Já jsem od boku přeložil holandský název a nenapadlo mne, že mnou zvolený český výraz se používá pro něco jiného :-)

    Jinak návaznost spojů lze (na velmi intensivně využívaných a vícekolejných tratích jako např. v Randstadu na západě Holandska) vcelku jednoduše zajistit i primitivním zkrácením intervalů. Pojedou-li vlaky co 10-15 minut, nemusíš se nějakou návazností vůbec explicitně zabývat - prostě ať na nádraží dorazíš, kdy chceš, vždycky něco pojede :-)

    Na materiály FD ČVUT se pokusím kouknout - to řešení pro jednokolejné tratě by mě zajímalo. Já si ho dovedu představit na určitém typu sítě (klasická hvězda, případě několik hvěžd propojených mezi středy), ale o dost hůř na tratích s jinou strukturou.

    Co by mě ale zajímalo ještě více je realisovatelnost toho mého nápadu s on-demand dopravou pomocí velmi malých dopravních jednotek :-)

     
    Komentář ze dne: 27.11.2005 15:19:05     Reagovat
    Autor: Michal Drábek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Veřejná doprava v ČR = paskvil
    JJ: ještě k vozidlům:

    Na menším se moc neušetří - pohon, elektroniku, zabezpečení a ovládání to bude mít tak jako tak. Třeba motoráků mají dráhy dost, ale leckde včetně personálu během dne zbytečně "čumí" nevyužité. Nevím přesně, ale z nějakého politicko-ekonomického důvodu dráhy odmítají zvyšovat vlakové kilometry.

    Více k tomuto najdete na http://cd.cz - Zájmové centrum - Železniční diskuzní fórum. Kromě e-zmrdů tam najdete také několik odborníků, kteří Vám na dotaz ochotně odpovědí.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2005 16:40:44     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Veřejná doprava v ČR = paskvil
    No já chápu, že v současné situaci si menším vozem tak moc nepomůžu. On i Orchestrion (existuje u ČD něco menšího?) je dvacetitunová kráva s dvanáctilitrovým motorem a má-li zastavovat a rozjíždět se na každé zastávce. Ve spoustě případů je pak problém naplnit i tuto jednotku.

    Co jsem měl na mysli by tedy bylo spíše něco jako větší dresína. Například kolejová verse nějakého toho van/bus pro 12 lidí (Ford Transit, VW Transporter atd.). Hmotnost (a tedy požadavky na parametry trati) bude podstatně nižší, brzdná dráha kratší (=může jezdit rychleji), poměr mrtvé váhy a užitečného nákladu bude IMHO o dost lepší než u toho vlaku a když to bude poháněno rozumným hybridním pohonem s rekuperací, bude podstatně nižší i spotřeba (a to nemluvím o tom, že v takovém sandboxu jako dráhy si můžete dovolit poexperimentovat s alternativními palivy) a náklady dolů půjdou.

    Za cenu jednoho 810 pak můžete vypravit třeba čtyři spoje a z pohledu zákazníka poskytnete lepší službu. Budu-li bydlet v nějaké zapadlé díře, kam bude vlak jezdit jednou za hodinu, nejspíš se na to vykašlu a pojedu autem. Bude-li jezdit nějaký pidivlak co čtvrt hodiny, získaly dráhy zákazníka.

    Nehledě k tomu, že pokud by se podařilo dobře vyřešit systém řízení provozu (což by snad neměl být zásadní problém), dovedu si představit například ad-hoc "vlaky" pro obyvatele malých obcí, sponsorované třeba kinem či jiným provozovatelem nějaké akce v okresním městě. V podstatě obdoba autobusů či dokonce taxíků, ale na kolejích...

    Komentář ze dne: 22.12.2008 16:02:50     Reagovat
    Autor: koroptev - Neregistrovaný
    Titulek:neco cerstvejsiho, nic pozitivniho
    Jezdil jsem vlakem X let do skoly, ted uz pres rok do prace. Nic se nezmenilo, podobnych absurdnich situaci jsem take nekolik zazil a stale zazivam.
    Naposledy jsem si oficialne stezoval na Holesovickem nadrazi, jak je mozne, ze na mezinarodnim nadrazi je v 18.30 (+-) otevrene pouze jedine okenko (u nej samozrejme fronta, vzhledem k vyznamu nadrazi dost dlouha). Odpovedi mi bylo, ze v uvedenou dobu byla otevrena alespon 2 okenka. Holt kdyz je to napsane v brozurce, tak to tak muselo byt a cely dav vcetne me si toho okenka nevsiml.
    Tip: jezdim rychlikem, ma-li rychlik zpozdeni N minut (a N>5 at nezeru), pak na vyzvu "predlozte jizdenku" reaguji "za N minut". I ten nejmene chapavy pruvodci pochopi, ze muze N minut cekat, nebo nemuze delat vubec nic. Ja svuj vztek predam, me se ulevi, i kdyz se samozrejme do budoucna nic nezmeni.
    .

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.