|
Fotky nevidím vůbec; zato článek vidím dvakrát. Závada na mém přijímači? Zdroják HTML jsem nezkoumal, nemám na to pokdy.
A když se řekne "skútr", rozhodně mne nenapadne žádná vespa či jiné tentononc; to slovo je naprosto neoddělitelně spojeno s něčím zhruba jako toto: img240.imageshack.us/img240/636/skutr.jpg :)
|
|
|
Tatik ma ve stodole Tatrana z roku 65 a ja ne a ne se dokopat jej dat do kupy.
|
|
|
Na vašich nostalgických komentářích jest poznat, že jste zažil ještě tatíčka Novotného (presidenta ČSSR). Ale je to krásný scooter!
|
|
Taky po Burgmanovi pokukuju, ale zdá se mi až moc velkej.
Za mě ideální kombinace: skútr do města, velká moto pro zábavu. Při dnešních cenách skútrů nic nedosažitelnýho.
Jak je na tom s váhou? Jasný, dá se to vygooglovat, myslim spíš pocit jezdce...
|
|
|
Při dnešních cenách skútrů? Nerozumím. Skútr je ve své objemové kategorii nejdražší varianta jednostopého stroje. Burgman 400 za 170 tisíc, Burgman 650 Executive za čtvrt milionu...
Váha 400 je něco přes 200kg, ale z pohledu jezdce to vůbec není problém. Těžiště je hóóódně nízko, takže manevrovatelnost úžasná. Taky jsem měl obavy, že Silver Wing bude ve srovnání s Leadem neohrabaný a na město nevhodný, ale je to nesmysl...
|
|
|
Do města není třeba objem 400 ccm a Burgman už vůbec ne. Do města stačí něco s objem 200-300 ccm a už s tímto menším objemem při startu z nuly jen těžko hledá soupeře mezi auty. A něco takového stojí nové 100 ± 20 tisíc a pokud nemusí být skútr nový, tak může stát 30-50 tisíc za stroj jen pár let starý a dobrém stavu. A k tomu už není problém si pořídit motorku na zábavu.
Osobně jezdím 8-9 měsíců z roku na Runneru 200 a po městě Runner nemá konkurenci. Délka cca 190 cm, hmotnost 145 kg a 19 koní znamená bezproblémové lámání skútra mezi auty v kolonách a zároveň do cca 60 km/h větší zrychlení než 99% běžných aut, takže na semaforech nebrzdím ani ty největší závodníky. A nový Runner je teď v akci za 80 tisíc, běžně stojí o 10 tisíc více.
|
|
|
Do města není potřeba 400 ani Burgman, ale ani jedno z toho není na škodu. Na dva stroje nemám a 400 Burgman je pro mne ideálním kompromisem. Dostatečně rychlý a pohodlný mimo město a dostatečně obratný ve městě. I když zrovna Runner je skutečně bomba a jezdit jen po městě, uvažoval bych o něm. Jen ta ochrana před počasím je na něm horší...
|
|
|
Burgman 400 je z jistého pohledu ideální kompromis. Ale důležité je slovo kompromis, protože se na něj dá dívat ze dvou pohledů.
A) Je to moc velké a těžké na proplétání městem. Téměř 2,3 m a cca 220 kg už nejsou úplně ideální rozměry na lámání skútra mezi auty v koloně a ani parkování už není úplně bezproblémové, protože např. kolmo k silnici mezi auty už to zaparkovat nejde. Zároveň mimo město to sice udrží bez problémů rychlost i na dálnici, ale předjíždět už se musí opatrně.
B) Je ideální kompromis. Ve městě je to skútr (takže žádné řazení a okamžitý start ze semaforů) a ještě přijatelně malý, zároveň dostatečně velký pro odvoz 2 lidí. Mimo město se také neztratí, protože bez problémů udrží maximální povolenou rychlost i na dálnici a spotřeba je rozumně malá.
Takže záleží jak se na to kdo podívá. Pokud někdo nemá problém s parkováním, tak za podobné peníze stojí Burgman může mít dva stroje které ve svém živlu budou lepší než Burgman. Nicméně to sebou nese starost o 2 stroje (2x údržba, 2x pojištění, 2x STK atd.), takže nic není ideální.
|
|
|
Ještě dodatek k ochraně před počasím. Pořídil jsem ke svému Runneru "deku" přes nohy od Tucanu
www.tucanourbano.it/App_Images/prodotti/termoscud/R158_gilera_runner05. jpg
Takže i při teplotách kolem nuly můžu jezdit jen v civilních kalhotách a když prší, tak moknu od prsou nahoru. Pokud prší déle, takže mě ještě vlhne zadek od vody stékající ze zadu po sedačce. Takže ochrana před počasím se dá na jakémkoliv skútru tímto způsobem vyřešit téměř k dokonalosti.
|
|
|
Přesně to jsem měl na mysli, s těmi cenami.
Kupovat novýho Burgmana či jakejkoliv maxiskútr mi přijde jako vyhozený peníze. Přecejenom, neni to žádná sběratelská klasika, ale spotřebák...
|
|
ale taky vidím článek 2x a bez fotek. No a pod pojmem skůtr mě taky napadne první "prase na kolečkách" :-)
|
|
|
Tedy mne, když vidím pojem "skůtr", spíše napadne "prase u klávesnice", ale couž :)
Pardon, nějak jsem v kontextu neodolal.
|
|
Jak je to tam dvakrát, tak když na to na velkém monitoru zašilhám, uvidím ten článek ve 3D?
|
|
Tak opraveno, článek už je zobrazený korektně a s fotkami. Děkujeme.
|
|
|
Omlouvám se, to byla moje chyba. Už jsem to napravil.
|
|
Zdravím, celý produkční život řeším, jak se dopravovat do práce. \mám to relativně daleko. Do 70km z toho 20 okreska, 30 dálnice, 20 Praha, ta poslední dvacítka mi pochopitelně trvá nejdéle.
Není náhodou něco zde recenzovaného řešení alepsoň po velkou část roku? Auto je velmi nepraktické do provozu a parkování.
Má někdo zkušenost s dlohodobějším cestováním přes 100 km denně?
Díky
|
|
|
Ano, maxiskútr je pro Vámi popsané použití ideální. Na okresce nebo volné dálnici budete minimálně rovnoceným účastníkem provozu, na ucpané dálnici nebo ve městě budete pochopitelně nejrychlejší. Podle toho jaký skútr zvolíte, resp. jak kvalitní na něm bude ochrana před počasím, není problém jezdit kdykoliv pokud neleží sníh. Pokud chcete, kontaktujte mne na scootermarty@gmail.com kvůli podrobnostem...
|
|
|
No tak na tuhle porci km bych radši bral velkou moto, nějakýho nezáludnýho naháče, nebo kapotovanýho naháče ála XJ6 Diversion. Pohodlný to je, pravda, odkládací prostory oproti skútru nula, ale to se dá vyřešit tankbagem, např. Rychlejší než na skútru a ještě si človek jízdu užije. A s kvalitnim plexi a nepromok bundou ani nezmokne, když na to příjde.
|
|
|
No tak právě na tohle použití bych klasickou motorku nebral ani zadarmo... Ale každý svého štěstí strůjcem...
|
|
|
A jakéže to má tedy oproti scooteru vlastně výhody, když odmyslím nějaký ten fun factor (o který dotyčnému zřejmě nejde)?? :-)
|
|
|
To potvrzuji fun factor pro mě roli nehraje, cesta do práce je nutné zlo - na vyjížďky pro radost mám něco jiného.
|
|
...no podla mna prave na na 100km denne je maxiscoot idealny...ja mam Kymco Xciting 500 a kludne 100km dam v pohodli...tiez je to jednoval, zivy, silny, v premavke nikoho nebrzdis a v meste ovela pruznejsie a rychlejsie ako auto...kupoval som ho presne preto, aby som od skorej jari do neskorej jesene mohol v klude jazdit do prace a mat z toho aj trosku radost...
|
|
|