D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Řidičáky na zkoušku v ČT
    (ze dne 06.11.2014, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 06.11.2014 20:02:30     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:
    Příšerná reportáž.
    Možná bych mohl někdy povyprávět, jak takové reportáže vznikají, redaktoři v obraze (většinou) jejich původci nejsou, plní pouze zadání - tím myslím impuls z televize, nikoli původní zdroj. Často ani nevědí, čemu ta reportáž slouží a proč se točí.
    No, a to je na tom asi to nejsmutnější.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 17:27:48     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re:
    Klasické televize jsou na ústupu, už teď začíná nejsledovanější "televize" být YouTube.

    S čímž souvisí myšlenka, jestli by někdo dokázal natočit klip prezentující opačný názor.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 17:34:44     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re:
    Ostatně, nešlo by vytvořit něco jako 30kmh.cz, ale místo řešení přestupků zaměřené na osvětu?

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 19:06:26     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:Re: Re:
    Youtube je roztříštěná platforma, navíc stádo se na televizní zprávy dívá stále - a zejména o stádo tady jde.
    Klip reprezentující opačný názor jistě natočí řada lidí, avšak pokud by měl jít skutečně do hloubky, v televizních zprávách by mu to nejen neodvysílali, ale ani by to točit nazačal - není to tak, že redaktor tvoří a následně představí hotovou reportáž, vše se probere už na poradách a teprve schválené téma se schváleným vyzněním se začne točit. Případné "nevhodnosti" odstraní editor při kontrole textu či hotového materiálu, tudíž šance, že by i informovaný redaktor "propašoval" neoficiální názor je takřka nulová.
    A točit videa či reportáže, které by mohly konkurovat televizím na youtube? To by vyžadovalo takovou investici, kterou nikdo nezaplatí. Nebo zaplatí, ale vy pak garantujete obsah, resp. jeho správné vyznění.
    Ano, kdo chce, najde si dnes informace na internetu, třeba ba dfens. Ale "televizní" zpravodajství (to je klíčové, Prima a ČT cca milion diváků, Nova i více než 2 miliony) je úplně jinde - finančně i personálně. Ano, dá se udělat na netu tak, že zaujme 10 tisíc, 20 tisíc lidí. Ale to je marginální množství.

    Komentář ze dne: 06.11.2014 20:12:03     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:
    *mimo téma, ale jen lehce*

    Na Hovně právě představili POLICEJNÍ HYMNU. Zjevně obšlehli nějakou častušku z 50. let, otázka zní: kolik to stálo a kdo tu sračku složi...ne, složit se to nedá, kdo jí spáchal.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2014 22:06:03     Reagovat
    Autor: Saabmaster - Saabmaster
    Titulek:Re:
    Jo jo, dalo se na to zpívat "buď práci čest, buď práci čest"

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 16:47:12     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:Re: Re:
    Pro všechny fanoušky policie:
    http://novaplus.nova.cz/porad/televizni-noviny/video/3097-televizni-noviny-6-11-2014

    cca 39:30

    Přeji příjemný poslech a mějte nás rádi! :D

    Komentář ze dne: 06.11.2014 21:36:33     Reagovat
    Autor: Darkmonk - Darkmonk
    Titulek:Začátečníci
    "Nevím, nakolik lze 24-letého člověka titulovat začátečníkem"

    No to snad záleží na tom, kdy si udělal řidičák a kolik najezdil, ne? Mně je 38, řidičák jsem udělal ve 35 a od té doby jezdím cca 5-10 km týdně, takže jsem taky naprostý začátečník. Nicméně mně je daleko bližší řidičský styl toho 72letého než 24letého - ten je aspoň bezpečnější.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2014 21:53:50     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Začátečníci
    "No to snad záleží na tom, kdy si udělal řidičák a kolik najezdil, ne?"

    Přesně. Já sedlal od nějakých 13-14 fichtly, jak to šlo, tak silnější motorky a od 18 auto, od nějakých 30 jsem začal amatérsky závodit (pozdě, já vím). Autoškola vás toho moc nenaučí. To je jako manipulace se zbraní u zkoušek na zbroják - v zásadě jde o to, abyste omylem nezabili sebe ani nikoho jiného. Koho řízení baví, ten se to celkem rychle velmi dobře naučí jak praxí, tak třeba návštěvou letiště, školy smyku, závodní školy a okruhu.

    Někteří jezdci rallye začínali závodit ještě před tím, než měli řidičák na auto - třeba Martin "Máca" Semerád (přestože můžete namítat, že zrovna Máca není vhodným příkladem). Ten byl velezkušeným řidičem (ve smyslu odhadu a ovládání auta) už ve chvíli, kdy mohl poprvé na veřejné komunikaci řídit auto oficiálně.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2014 22:52:02     Reagovat
    Autor: jet_ - jet_
    Titulek:Re: Re: Začátečníci
    taky bych rekl bych ze take dost zalezi na tom, kde clovek jezdi. Borec vyjezdeny, ale 30 let na traktoru dovede veci nevidane, kdyz ho z pole pusti na viceproudovou silnici, nebo do mesta.

    Ten teror bude mit po schvaleni docasnych ridicaku dalsi level a to sice pojistovani aut na osobu a ne pojistovani auta jako takoveho na libovolneho ridice.

    Dalsi level nad tento level pak bude to, ze treba mezi 18 a 24 budete mit pojisteni treba 4 az 5 x vyssi nez nekdo kdo ma 40. Doomsaying? Ani nahodou, relalita Kingdom of Kondom ze ktere se evidentne soudruzi v Kocourkove inspiruji.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2014 22:59:24     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Začátečníci
    To už tady máme - povinné ručení.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 10:54:10     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Re: Začátečníci
    Pojistit (odp. za skodu) ridice a ne vozidlo mi prijde jako daleko rozumnejsi.

    I ty sazby - verim tomu, ze se najde nejaka pojistovna, ktera produkt pro mlade udela (minimalne kdyz bude mit za sebou nejakou bezskodni historii).

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 20:56:38     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Začátečníci
    Mam dojem ze ste tak trocha naivny. Az niektora poistovna lavinu obrovskych poistnych sadzieb spusti, ostatne sa s radostou pridaju.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 22:08:07     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Začátečníci
    Tak tak. Kdyby totiz pojistovny mely opravdu zajem udelat neco fer pro lidi, tak se zavede treba U.S. model, kde je mozne mit RZ na osobu a hodit si ji dvema sroubky na auto, se kterym zrovna nekam jedete. Co stoji doma bez RZ, to proste pojisteni nepotrebuje. Jizda bez RZ pak je o papiry.

    Jenze... jak by na tom pak vyvarili v Cesku svych 10 miliard rocne?

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 09:42:49     Reagovat
    Autor: jet_ - jet_
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečníci
    tak o tom, ze pojistovny zajima akorat jejich vejvar o tom zadna...

    ...ale tech prumernych 2500USD rocnicho pojisteni za obycejne osobni auto v NY, to je rozhodne fair :-p

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 09:00:38     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečníci
    A těch průměrných 2500usd za rok je jen povinné? Není v tom náhodou i havárka/vandal/ukradení/... ?

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 09:09:29     Reagovat
    Autor: Karkulka - Karkulka
    Titulek:Re: Začátečníci
    Sám sebe považujete za "naprostého začátečníka", přesto ale nemáte problém soudit, čí styl je bezpečnější. Já bych tomu moc nevěřil, když je limit 90, člověk co jede 70 prostě způsobuje rizikové situace právě tím, že "se odlišuje od davu". Pravda, člověk co jede 120 je bude způsobovat pravda úplně stejně, ale nepojede za ním kolona "nasraných" řidičů, přičemž předjíždění toho pomalého ohrožuje celou kolonu, zatím co rychlý ohrožuje sebe + předjížděného.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:07:49     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Začátečníci
    Na tom je hodně pravdy. Ta odlišnost je kořenem mnoha nebezpečných situací. A to odlišnost oběma směry. Tem pomalý stresuje ty za sebou a vede je k předjíždění. Ten rychlý nejede po prázdné silnici a sám předjíždí. V obvyklé situaci jsou přibližně stejně nebezpeční. Pokud ten rychlý trochu míň riskuje, tak je to nebezpečí nižší, protože má nad předjížděním kontrolu. Což u toho pomalého není.

    Komentář ze dne: 06.11.2014 21:56:45     Reagovat
    Autor: Sinuhet - Sinuhet
    Titulek:
    Co si budeme povídat,
    pokud bychom jezdili skutečně pomalu (0km/h), k nehodám by asi nedocházelo.
    Navíc teorie dopravních proudů nabývá na významu s tím, jak roste počet vozidel. Cyklisté ubírají na prostoru, takže provoz je ještě o to hustější. Postupné snižování rychlosti se tak jeví jako jediná možná cesta, která nás čeká.

    Samozřejmě, jistě by se s tím dalo něco udělat, ale to by vyžadovalo spolupráci policie, a spoustu dalších věcí. Jenže "spolupráce policie" je tak nepravděpodobná a nepředstavitelná, že dál nemá smysl o tom uvažovat.

    Samozřejmě řidičům chybí spousta elementárních návyků, které se v autoškole neučí, v zákoně nejsou, policistě je nevymáhají, a tak je zná jenom část těch, kteří je skutečně potřebují (např. řidiči v Praze).
    Sem patří držení se v levém pruhu pokud je to možné, uhýbání při předjíždění, nejdřív blinkr potom brzda, nevjíždění do plných křižovatek (zvlášť na semaforech), stání na okraji s pravým blinkrem (ne s výstražným světelným znamením), vyjíždění s blinkrem levým, směrovka i při parkování a couvání, uvědomění si vlastní viditelnosti a neviditelnosti, oční kontakt s ostatními účastníky, plynulá jízda, respekt vůči ostatním, klid za volantem, využívání celého nájezdu na dálnici...
    A nezlobte se, ale tyhle věci vám nikdo neřekne, nenaučí vás je, a když jste vesničan, ani je nikdy nemusíte vidět, protože zkrátka nejsou potřeba.

    Píšu jako začátečník (5 let, 80kkm, víc jak polovina Praha). Nevadí mi, když potkám nějakého pomalého důchodce, pokud jede předvídatelně. Každý někdy začínal, není mu dobře, technický stav... a jede dle svých možností. Mnohem horší jsou lidi, co řidičák mají už spoustu let, jejich zvyky se vytratily, nové nenabrali, ale zato mají odřízeno deset mega, a tak můžou nadávat, že je nikdo nepustí, když vyparkovávají, protože si prostě nezapli blinkr...

    V tomhle jsem si zažil těžké překvapení v Německu na dálnicích. Tady Němci nepoužívají blinkry a nejezdí se mi s nimi právě dobře. Jenže u nich doma si drží rozestupy dostatečné na to, aby žádné blinkry nepotřebovali. Totéž s nájezdy - mají je kratší, ale zato je využívají. Vždycky si tam připadám jako v jiném světě. Závidím jim tu pohodu (možná si to trochu přibarvuji).

     
    Komentář ze dne: 06.11.2014 22:33:04     Reagovat
    Autor: spooky - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Lepší pár pravidel a fakt je držet než triliok korekcí a nakonec všechny na prd. Osobně moc neblikám, když to není nutné pro ostatní. Takže hurá do němec, tam by se mi líbilo. A jezdím jako drak, ať to frčí, druhým nevěřím (škoda) a chyby jdou na můj účet. Jen žádné nemám a jsem starej jako uhlí. Jezdím 25 let bez nehod. Až se čehůni naučí zipování možná naskočí lepší time.

    Jo a jen pro zajímavost, ty novely kdo to má sakra hlídat. Člověk musí makat a je rád, že dá klid hlavě. Sakra chtělo by to nějakou parazitickou mutlikulti, která bude diversně na to dávat bacha :-).

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 15:36:56     Reagovat
    Autor: Goro - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Konkrétně blinkry - jaký je důvod nedat je? Buď jsem socka a nemám na žárovky do blinkrů, nebo jsem debil, protože ty blinkry dát prostě nechci, i když mě to nic nestojí. Nebo si myslím, že jsem drsný frajer, který blinkry dávat nemusí, protože je něco víc než ostatní, takže opět druhá možnost.
    Jinak rozhodně souhlas, nejhorší jízda je za nepředvidatelným řidičem, který se chová jinak než ostatní.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 12:10:41     Reagovat
    Autor: Sepp - Sepp
    Titulek:Re: Re: Re:
    "když to není nutné pro ostatní"... Já blikám jen v případech, že se v mém okolí vyskytuje někdo, komu by ta informace, poskytnutá mým aktivním blinkrem, mohla být prospěšná. Pokud široko daleko není nikdo a nic, kašlu na to, já sám vím, co se chystám udělat...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:11:08     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re:
    Pokud potřebujete blinkry při běžné jízdě, žádná krizovka, tak ještě potřebujete trochu vyjezdit. Na autě je vidět i dost dalších znaků, že bude něco dělat.

    A pokud vám jde o to, že je to hulvátství. Tak celkem souhlasím.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:22:00     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ono je dobré budovat si podvědomý návyk blikat. Vyplatí se, když pojedete unavený a uděláte chybu. Dáte blinkr, zahájíte manévr a najednou vás někdo, koho jste normálně přehlédl, díky vašemu blinkru stihne "vytroubit".

    Na některých řidičích bohužel fakt není vidět nic, někteří se před manévrem začnou charakteristicky "vlnit", ale pravidlo to není.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2014 21:29:01     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Určitě je dobré to pilovat. Jen narážím na jižní Evropu a řidiče odtamtud. Blinkr je pro ně ozdoba a blikačka, když to někde odstaví. A je dost nebezpečné spoléhat jen na jeden signál... I když k tomu určený.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2014 22:57:34     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re:
    Nějak si pod pojmem "spolupráce policie" nedokáži představit něco konkrétního. Tedy pokud tím není myšleno, že by se ze silnic zdekovali úplně. To jediné by opravdu pomohlo.

    Vámi vyjmenované - to je jen o elementární slušnosti a ohleduplnosti. To vás měli naučit rodiče. Pokud se tak nestalo, můžete na sobě zapracovat sám. Autoškola vám v tom nepomůže a pendrek už tuplem ne.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2014 23:12:38     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re:
    Pod pojmem "spolupracující policie" si můžeš představit třeba fízla, jenž si se zvoláním "za bezpečnější dopravu!" strčí služební kvér do huby a zmáčkne spoušť. Nemáš vůbec fantasii.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 11:10:13     Reagovat
    Autor: xluke79 - xluke79
    Titulek:Re: Re: Re:
    Svého času v Anvertpách v době ranní špičky stál na každý větší křižovatce policajt a řídil dopravu. Přestože fungovaly smafory, tak si tam vlezl, a pokud bylo z vedlejší volno, nebo málo aut, tak je stopnul a pustil hlavní, přestože tam svítila červená.
    Takže kolonu, co se tvářila na půl hodiny, jste projeli za 5-10 minut.
    Tam jsem pochopil, že i policajt může být užitečnej.
    Jenže pak člověk přejede Rozvadov a je po prdeli... :(

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 12:20:37     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Někdy stačí když se do toho nikdo nehrabe, včetně semaforů:-).
    příkladem budiž tady www.mapy.cz/zakladni?x=14.3942933&y=50.1121696&z=15&source=pubt&id=15304882 kdy při zapnutých světlech byly ukrutné fronty zejména ve špičkách kdy to stálo až málem k Šárce a z bočních ulic, od té doby kdy tam vypli semafory ze všech směrů tak tam prosvištíte jak po másle a fronty nikde, řidiči se domluví jak mezi sebou tak s chodci a cyklisty. To by jeden nevěřil:-).

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:12:50     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Osobní zkušenost je poměrně nepřenosná. To tady spoustě lidí nevysvětlíte. Policajt je tady prostě zlo. A musí být pranýřován i za pozdrav a úsměv.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:24:23     Reagovat
    Autor: Karkulka - Karkulka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Klíčové slovo bude to "tady". Pokud jsem potkal v Brně policistu řídícího křižovatku, tak to byl obvykle "výcvik" nováčků, který si jako vhodnou lokalitu vybral pokud možno něco maximálně frekventovaného (oblíbená byla např. Pionýrská-Sportovní) a tam pak vnesl totální chaos.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2014 21:31:56     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nováček tesař, nováček medik,... taky neodvedou dokonalou práci. Blbé je jestli trénují ve špičce.

    Jinak před pár dny řídil policajt v Praze na Synkáči a fungovalo to obstojně. Za mě +.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 12:35:50     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re:
    Kategoricky nesouhlasím s názorem, že "je jen o elementární slušnosti a ohleduplnosti" chování, které vyžaduje netriviální sumu znalostí, zkušeností a tréninku...

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 12:42:06     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re:
    Pokud k zapnutí blinkru potřebujete netriviální sumu znalostí, zkušeností a tréninku, budete zřejmě výjimečným řidičským talentem. ;-)

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 13:54:50     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Sem patří držení se v levém pruhu pokud je to možné, uhýbání při předjíždění, nejdřív blinkr potom brzda, nevjíždění do plných křižovatek (zvlášť na semaforech), stání na okraji s pravým blinkrem (ne s výstražným světelným znamením), vyjíždění s blinkrem levým, směrovka i při parkování a couvání, uvědomění si vlastní viditelnosti a neviditelnosti, oční kontakt s ostatními účastníky, plynulá jízda, respekt vůči ostatním, klid za volantem, využívání celého nájezdu na dálnici...
    Za triviální považuji to, co víceméně každého napadne samo od sebe, aniž by ho na to kdo kdy zvlášť upozornil...
    Takže výjimečným řidičským talentem budete asi sám, pokud jste na všechno výše uvedené přišel bez pomoci...

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 14:03:04     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Abych neprudil nad míru přiměřenou okonostem: samozřejmě se to každý slušný* řidič časem naučí - ale sama slušnost a ohleduplnost mu to nedodá...

    *On se to naučí i nejeden hulvát z pudu sebezáchovy, takže tím spíš to není jen o slušnosti a ohleduplnosti, QED...

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 16:59:38     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Musím uznat, že jste mě odhadl naprosto přesně, neboť výjimečným řidičským talentem opravdu jsem.

    A ano, vše Vámi řečené mne napadlo tak nějak samo od sebe, včetně toho, že někdy jsem vidět a jindy ne.

    Teď vážně: katovo tvrzení, že je to jen o slušnosti a ohleduplnosti (snad jsem to nepopletl) je možná trochu nadsazené, protože občas je to, co se na první pohled jeví jako bezohlednost, jen projevem katastrofálního neumětelství.
    Můžeme jej tedy upravit na "v naprosté většině případů je to jen o slušnosti a ohleduplnosti", aby Vás přestalo iritovat.
    Může být?

     
    Komentář ze dne: 06.11.2014 23:01:07     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re:
    "Samozřejmě řidičům chybí spousta elementárních návyků, které se v autoškole neučí, v zákoně nejsou, policistě je nevymáhají, a tak je zná jenom část těch, kteří je skutečně potřebují (např. řidiči v Praze)."

    Ano. Má to vcelku zřejmou příčinu: čím více pozornosti věnujete jedné věci, tím méně Vám jí zbyde pro věc druhou, přičemž většina řidičů (a zejména řidiček) jí věnuje ve snaze ochránit vlastní prdel raději tachometru, zbytečným značkám, radarům a uniformovaným lapkům, než ostatním účastníkům provozu, o nějaké ohleduplnosti k nim nemluvě.

    (O počtech obětí nehod, jež se přihodily v přímém důsledku silničního fašismu, se ale z policejních statistik nejspíše nedozvíme, páč to by se mohly vohnouta zmocnit pochyby, zda to další utažení šroubu opravdu učiní svět bezpečnějším, že.)

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 06:29:15     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re:
    No, technicky vzato by mě zajímalo, jak byste zjišťoval počet obětí nehod, jež se přihodily v přímém důsledku toho Vašeho "silničního fašismu"..:-)

    Ono vůbec trochu bych řekl, že si ty řidiče v Praze kolega Sinuhet trochu moc idealizuje. Například takové vjíždění do zacpaných křižovatek je v Praze oblíbenou zábavou, rovněž moc nechápu, proč by se řidič měl držet převážně v levém pruhu (tady je to pravda hodně odvislé od situace, obecně by se sice ve městě nemusel dodržovat princip využití pravého pruhu, přesto zejména na kapacitních komunikacích bych docela ocenil, kdyby to bylo dodržováno). Obecně vzato je ale nejspíš pravdou, že ve srovnání s jinými městy jsou v Praze z větší části řidiči čitelnější.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 09:01:45     Reagovat
    Autor: Karkulka - Karkulka
    Titulek:Re: Re: Re:
    Přece stejně jako reportéři nebo policejní mluvky: "až 30 % řidičů zemře v důsledku silničního fašismu"

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 10:45:47     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nehodami, způsobenými silničním fašismem, jsou například ty, jež se přihodí kvůli zbytečnému či neopodstatněnému dopravnímu značení nebo vystresování z hrozících sankcí.

    Pro lepší představu připomenu situaci, již jsem zde popisoval nedávno:
    Řidička zahlédne silně privilegovaného účastníka provozu - chodce (s nímž kolise hrozí likvidačním trestem, zcela bez ohledu na to, kdo nehodu způsobil), blížícího se se sluchátky na uších k přechodu. Chodec je sice dost daleko na to, aby ještě mohla projet tři auta bez jakéhokoli jeho omezení nebo nedejbože ohrožení, ale řidička, pamětliva hrozící sankce už za pouhé jeho vyrušení, dupne na brzdu. Důsledkem tohoto - z hlediska zdravého rozumu naprosto bezdůvodného - manévru může být naboření řidiččina vozu jiným nebo pokus o objetí, končící mnohdy sražením chodce, pro kterého je náhlé zastavení řidičky impulsem k prudkému vběhnutí do vozovky.

    Takovou nehodu si dovoluji považovat za přímý důsledek silničního fašismu a šikanosních pravidel, protože kdyby se řidička řídila rozumem a citem, namísto imbecilními pravidly s nejistým výkladem (co znamená "nerušené přejití"?), takto panicky by nereagovala.

    U mnou uvedeného příkladu by správně v protokolu mělo stát: "náhle a nečekaně zastavila nikoli proto, aby zabránila nehodě, ale kvůli obavě z hrozící persekuce".

    Další nehody ze stejné příčiny (předjíždění cyklouna na přehledném úseku s riskantně malým odstupem, aby se kolo vozu náhodou nedotklo nesmyslné plné čáry a stovky podobných situací) si jistě představíte sám, pokud si občas vyjedete autem a nemáte přitom klapky na očích.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 13:06:17     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    ale né! fašismus je přece něco úplně jiného! to je přece pojetí národní ekonomiky jako tři prutů, stát, velkopodnikatelé a odbory, čili jak se teď tomu říká tripartita.

    jinak samozřejmě souhlas s tím, že spousta lidí řídí jako idioti ne proto, že by snad těmi idioty apriori byli, ale proto, že jsou idiotským systémem tlačeni do toho doslovně respektovat předpisy místo primitivního selského rozumu, a těžko teedy prokázat jestli je to příčinou 20 nebo 60% nehod. čili pro stromy nevidět les, a duch zákona o půlnoci úpí na hradbách strašidelného hradu.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 17:28:30     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Pojem silniční fašismus nelze otrocky interpretovat jako spojení slov "silniční" a "fašismus", protože jde o terminus technicus, podobně, jako je tomu například u "přirozených práv". ;-)

    Popravdě, neužívám toto spojení proto, že bych byl srozuměn s jeho racionálním opodstatněním, anobrž proto, že dobře zní a rovněž proto, že nepovažuji za nevhodné oplácet státní propagandě stejnou mincí.

    Zažil jsem i mnohem drsnější projevy psí oddanosti k zákonu na úkor bezpečnosti, než ty jmenované, tak za všechny přidám ještě jeden:

    Paní ve Fabii dojela náklaďák a po projetí zatáčkou se chystala na zhruba kilometrové rovině předjet. Jenže ouha, plná čára (kteroužto hyperkorektní slepice vnímá jako zeď) byla ze zatáčky protažena ještě nějakých obvyklých sto až dvěstě metrů do oné rovinky (kteroužto zajímavost by mohl vysvětlit, jakožto odborník, například Xgandalf), pochopitelně předjet nemohla, i když auto, blížící se z protisměru, bylo ještě sotva vidět. Poslušně a ukázněně vyčkala jejího konce a hodila odvážnou myš troubícímu protijedoucímu, kterému se od gum kouřilo, těsně před čumákem, protože tak je to správné, tak to má být.

    Je až neuvěřitelné, jak tupá a nemyslící hovada je z lidí schopna udělat bezbřehá víra v systém a jeho pravidla.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 10:04:01     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    kteroužto zajímavost by mohl vysvětlit, jakožto odborník, například Xgandalf

    Nemohl, dokud nebudu vědět, kde to je a neuvidím projekt..:-) Obecně je rozumný důvod pro prodloužení plné čáry mimo oblouk v tom, že vozidla přijíždějící směrem k oblouku opravdu nemůžou předjíždět už v určitém úseku před obloukem (což má svou logiku). To lze ale vyřešit čárou V3 (tj. dvojitá čára, z jedné strany plná, z druhé čárkovaná). Proč to v tomto případě není, netuším.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 19:15:23     Reagovat
    Autor: Plk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Přesně takto jsem si vyložil logiku plné čáry při výjezdu ze zatáčky a jednou takhle zahájil předjížděcí manévr už v okamžiku, kdy byl dobrý výhled na rovinku. Orgán mne zastavil a pokutoval, žádná logika ho vůbec nezajímala. O tom, že za mnou jelo dalších deset aut, čekajících kilometry na předjetí, ani nemluvě. Takže jsem se přesvědčil na vlastní kůži, co lze od policie očekávat.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 12:17:32     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    důvodem může být:
    - nikoho to nenapadlo nikdo si na to zatím nikde oficiálně neztěžoval
    - návrh smeten ze stolu poukázáním na nízké dopravní zatížení komunikace, odbočující polní cestu, výjezd ze statku (existující pouze třeba v katastru a v reálu nikoli) apod.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 20:09:24     Reagovat
    Autor: Sinuhet - Sinuhet
    Titulek:Re: Re: Re:
    S tím levým pruhem jsem se sekl, mělo jít samozřejmě o pruh pravý.
    Občas mám takové období, kdy si docela často v autě opakuji "jezdí se vpravo ve směru jízdy", když vidím některé účastníky...

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 13:45:32     Reagovat
    Autor: Busoni - Busoni
    Titulek:Re: počet obětí silničního fašismu
    Jeden příklad:
    V roce následujícím po zavedení nesmyslu o přednosti chodce před kinetickou energií 2 tun vozu blížícího se k přechodu, zemřelo u nás na přechodech cca o 400 lidí víc něž předešlý rok (tuto statistiku nechť si kdokoli dohledá sám).
    Takže soudruh, který tento dementní zákon vymyslel či prosadil má na svědomí nějakých 400 životů... slušný sériový vrah...
    Je to dostatečně jednoduché vyjádření počtu obětí nehod, jež se přihodily v přímém důsledku "silničního fašismu" ?

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 14:36:04     Reagovat
    Autor: Storch - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: počet obětí silničního fašismu
    Tak jsem si dohledal - www.policie.cz/soubor/statistika-dn-s-chodcem-rsdp-pp-cr-pdf.aspx

    400 mrtvých chodců na přechodech je tak za deset let dohromady, z toho nedání přednosti chodci řidičem je přibližně půlka.

    Odkud jste čerpal Vy?

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:16:36     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re:
    A co třeba: V Praze to řidiči umí, protože by jinak roztřískali auto každý týden a jezdili do práce hodiny. Na jedno nemají peníze a na to druhé čas. A nouze naučila Dalibora housti.

    V Praze za hodinu projede tolik aut co v Horní Lhotě za měsíc. To je pak potřeba trochu víc dovedností.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2014 02:06:35     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nepsal jsem o pražských řidičích, ale přesto to, co tvrdíte, nijak nekoliduje s tím, co tvrdím já:

    Řidič volí mezi újmou z řízení podle rozumu (neboli pokutou) a újmou z řízení podle pravidel (tedy rozbitým autem nebo časovou ztrátou).

    A protože v Praze hrozí větší újma z jízdy podle pravidel, jsou tamní řidiči onou menšinou, jezdící víc podle rozumu.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 00:48:36     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re:
    nevjíždění do plných křižovatek platí jak kdy. Pokud křižovatku znáte a víte, jak to tam funguje, můžete tam klidně vjet. To platí například pro křižovatku ulic Anglická, Škrétova, Bělehradská. Hned pod touto křižovatkou je totiž další světelná, kde se ve směru rozsvítí zelená, když nad ní je už červená a auta z křižovatky se mohou posunout.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 06:59:18     Reagovat
    Autor: Honza - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Temer kazdy rano na krizovatce na Balabence. Tam to stoji za to. Pres krizovatku jsou v jednom miste zluty pruhy a stejne to tam je porad ucpany... nehlede na to, ze od Sazka areny je jeden odbocovaci pruh doleva a dva jsou rovne. Pravidelne se nekdo pririti prostrednim pruhem a vjede na zacatek kolony odbocujici vlevo...

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 12:37:17     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re:
    Podle pravidel bys měla vjet do křižovatky jen tehdy, pokud máš zajištěn volný průjezd. ("Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce.")

    Což v praxi znamená, že do křižovatky bys neměla vjet dřív, než ji auto před Tebou opustí nebo dokud u přechodu na výjezdu z křižovatky stojí chodec, který Tě může vstupem do vozovky zastavit. Jinými slovy, do mnoha křižovatek bys neměla vjíždět vůbec.
    Kdyby všichni striktně dodržovali předpisy, doprava by zkolabovala v řádu minut. Pokud je nedodržují, jsou lovnou zvěří.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 23:15:30     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re:
    vím jaká jsou pravidla, ale stejně mě zajímá spíše ta praxe. Kdyby si ti jelimani eee dopravní odborníci, kluci študovaní, dokázali pořádně seřídit semafory, nemusela bych vjíždět do některých křižovatek proti předpisům. Na druhou stranu pořád dodržuji pravidlo silnějšího, takže pokud přes křižovatku vedou koleje a já to tam znám a vím, že se to během chvilky "nesetřepe", tak do takové křižovatky nevjíždím, protože vím, že tramvaják by se uzvonil, i když vidí, že nemám zmizet. Pražská realita zocelí každého, pravidla vem čert. :-)

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 23:25:08     Reagovat
    Autor: ps2901 - ps2901
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    "eee ti dopravní odborníci" jelimany nejspíš nebudou ale pracují dle zadání místní věrchušky, které zní:
    Nesmí tudy projet plynule jediný chlap s brašnou ...
    Protože co? Pak by se nám tu proháněli immervehre nějací ti motorističtí živlové jak "na korze" a to my zklidňovači přece nemůžeme dopustit ve jménu Lidu i Cyklisty a Ducha svých prebend ...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:22:41     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ne že bych se chtěl Eltoda zastávat. Ale onehdá jsem řešil jeden semafor. Ozvali se prakticky hned a vysvětlovali, že z druhé stany křižovatky mají taky podněty. A snažili se to nějak vybalancovat. A do jisté míry se jim to povedlo. Není to dokonalé, ale lepší to je.

    Jako je dost míst, kde kdybych jezdil pravidelně, tak to s nima řeším. Ale jednou za měsíc mi za to nestojí. Takže nenadávat na dfensu, ale prudit odbor dopravy a Eltodo. Spousta věcí se dá zlepšit. Jenže z jejich pohledu, kdo si nestěžuje (jim), je spokojený.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:28:14     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    tohle nemá řešení a není to problém Eltoda. Tohle je rozhodnutí - tady to musíme přiucpat, aby se nám to dole nehromadilo. Pak se to začne hromadit tam, kde jsme to přiucpali, takže to přiucpeme výš a do toho ještě semafory jen pro chodce. Neskuhrala jsem na Eltodo, ale skutečně na "dopravní odborníky".

    nebo támhle zavřeme ulici, však ty šmejdy naučíme jezdit jinudy. Naučili "šmejdi" jezdí ulicí vedle, jenže se tam z toho stane kongo, tak je třeba to tam "vylepšit" o semafor, tím se to celé ještě zhorší . . . .

     
    Komentář ze dne: 11.11.2014 21:56:31     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jdeš na to moc organizovaně. A očekáváš studie, plány, spiknutí. Ale praxe je mnohem jednodušší. V praxi jsou hlavně objízdné plány - t.j které ulice nesmíš zavřít současně (a popř kde dočasně odstranit prahy). A pak projekty na omezení 4 proudů v intravilánu - aby chodec přecházel ideálně jen jeden pruh najednou a nehrozilo přejetí předjíždějícím autem. Zbytek projektů už je na telematiku a kamery a sosají prachy odkud můžou.

    Ale běžný provoz se zas tak hluboce modelovat nedá. To je těžká empirika. Roční doba, denní doba a stačí, aby v sousedství postavili nový barák. A můžou začít znova. Tady bývá zadání jednoduché - ať to nějak jede a ať se nepozabíjejí. Co vím tak je snaha měřit fronty pomocí čidel a smyček a podle toho ladit intervaly. A snadno se dostane do hry spor tisíců tranzitních a pár stovek místních. Jenže ti místní můžou poslat panáčka od koryta a tak se ladí i trochu politicky.

    Co je problematické - defaultní stavy, rychlostní červená a nevypínání semaforů v noci. To je čistá politika.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2014 22:39:05     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    pěkný, ale já mluvím o centru Prahy.

     
    Komentář ze dne: 16.11.2014 21:31:15     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Cim se lisi centrum? Tim, ze to mas bliz jim jit nadavat? Velkej kus centra je vpodstate skanzen. A zmenit tam pomery, aby vyhovovaly autum by slo jedine pres mrtvoly pamatkaru. A bez toho neplnis normy bezpecnosti, min. sirky atd. No flikujou to nejspis jak umi a jak moc kdo kde rve.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2014 23:51:30     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A mohu se zeptat, na jaký kontakt jste se obracel? Mně jeden semafor také pije krev, tak abych věděl, s kým máte dobré zkušenosti ;)

     
    Komentář ze dne: 16.11.2014 21:24:02     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pavel Drazek - vice na www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/odbory/?departmentId=691. A bylo to naprosto v pohode. Popsal jsem prakticky problem. Nevyvozoval zadne zavery a jen popsal co povazuji za vhodny cilovy stav. Trochu to trva, ale je to urad.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 07:24:40     Reagovat
    Autor: Artax - Artax
    Titulek:Re: Něnci jsou opravdu jiní
    Váš postřeh je správný! Němec téměř nepoužívá blinkry, ale nevjede vám do cesty. Jedu v levém pruhu po dálnici a do cesty mi vjede auto z pravého pruhu, které jede třeba i o 80km pomaleji. On v daném okamžiku potřebuje předjet, že někoho hodně zpomalí je mu fuk, proč by ON čekal. Co je mi platné, když použije blinkr? Já stejně jedu chvíli po přední nápravě. A což teprve, když mě někdo za mnou vyhodnotí jako čitelného řidiče a já najednou musím prudce brzdit. Stala se mi "neuvěřitelná" příhoda v Praze na Jižní spojce. Jedu jako vždy tacho 95km/h, ve skutečnosti je to 88 km/h se zapnutým tempomatem. Přede mnou "Sko" (registrace středočech). On najednou uvidí vstupní kameru měřícího úseku a stojí na brzdě. Nejspíš neví, kolik tady může jet a tak pro jistotu brzdí. Starší opatrný pán, možná 72? Naštěstí bylo kam uhnout, provoz za mnou nasvědčoval, že by mohlo dojít k řetězovce. Rozestupy určitě nebyly optimální. Podle nasprejovaných obrázků polohy aut při kolizi na Jižní spojce a jinde věc docela běžná. Na Strakonické dokonce před kamerou váhy! To mě obzvláště pobavilo. Počítám ale, že účastníky kolize nikoli. Ve všední dny se jezdí lépe, na silnici jsou spíše vyježdění, řidiči, kteří někam jet musí, jako já. Horší to je o víkendech kdy vyjedou ti, co ročně natočí to, co já měsíčně. To je masakr. Buďme ohleduplní a možná by nebylo na škodu se podívat na legislativu, ono to kolikrát ochrání i naši peněženku! Myslím ohled na druhého ve stylu, mě to neublíží a jemu to pomůže.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 13:20:40     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    K tomu, aby Vám v Německu nevjížděli před čumák ovšem potřebujete rychlost tak 180 a vyšší - pak si to každý dvakrát rozmyslí. Pokud jedete třeba 150, tak Vám tam skopčáci, jedoucí 130 vjedou úplně v klidu.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 14:09:08     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    Technická: Něnci mají v automobilismu ještě co dohánět...

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 20:00:01     Reagovat
    Autor: Host - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    Tak, tak. Vzhledem k tomu, že na permafrostu se velmi špatně budují silnice. Klimatické podmínky severní Sibiře, kdy je třeba mít předehřívání i benzínu, tomu taky moc nepřidají. A v šamanizmu místo pro uctívání automobilů, jak se to děje zde, asi taky moc nebude. Ale možná za 100-200 let už budou Něnci dál.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 14:11:01     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    s těmi blinkry a levým pruhem: občas jedu vpravo, klidných 120-140, a rád bych předjel, a jelikož je levý pruh poměrně plný a jelikož nemám náladu se za kamionem ke kterému se blížím vléct osmdesátkou dalších 15 kilometrů, tak dokud jedu jen o 10km/h pomaleji než levý pruh tak dám blinkr doleva, pár vteřin počkám a začnu se pomaličku sunout doleva. 99 procent aut v rychlém pruhu (tedy jejich řidičů přirozeně) to pochopí, trošku povolí pedál, já tam vlezu a hned jak to jde zase uhnu. jedno procento jsou bohužel pitomci hrající nějakou gejmsu o pevných nervech vhodnou pro válečné piloty a nezpomalí a nezpomalí, takže když se doleva fakt nasunu tak jdou natvrdo na brzdu a div nevyletí skrz přední sklo a troubí a blikají.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 14:45:33     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    To je ještě dobrý, ale tady je myslím řeč o těch co se už táhnou za tím kamionem <90 a napálí to před štrůdl, kterej zpravidla jede 130 jen proto, že pán vepředu přece musí jet 130 dyž je na dálnici 130, že. Takže ti za ním, co by rádi jeli podstatně rychlej, ale brzdí je už tak jeden pitomec 130 tacho, eště musej všichni na brzdy, protože se tam natankuje další co jede <90 a není schopnej se se svým vrakem rozjet. A když už to stojí, tak se tam takhle začnou cpát i další vepředu a šířej se zajímavý vlny nuceného zpomalování, zrychlování a dalšího zpomalování.

    Když je pravej pruh plnější, tak je pak o nervy takhle jet, protože to je jízda brzda plyn, kdy pár metrů za prdelí máte idiota, co prostě nechápe, že bych taky jel 160 kdybych mohl, ale protože nemůžu a vidím už z dálky, že to tam zas stojí na brzdách, tak rovnou vypustím plyn a snažím se jet tak nějak rozumně plynule a ne s těžkou krávou být někomu nalepenej na kufru. Ale zase nenajedu do pravýho, i když bych takovýho radši měl před sebou než za sebou, protože furt to tam jede <90 a už bych odtamtud dlouho nevyjel.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 10:05:27     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    Veta: "protože se tam natankuje další co jede <90 a není schopnej se se svým vrakem rozjet."

    Zcela presne popusuje druhy odstavec vc. "alibi", ktere sis pro takove chovani pro sebe zkonstuoval:
    "vidím už z dálky, že to tam zas stojí na brzdách, tak rovnou vypustím plyn a snažím se jet tak nějak rozumně plynule a ne s těžkou krávou být někomu nalepenej na kufru."

    Jasne, jsi sporivy a proto sis koupil lacine auto nad hrobem. Nejspis jsi az po koupi zjistil, ze ma o dva (u nevyjezdeneho hustaka jezdiciho s tim jak s mamincinym autisskem o ctyri) litry vyssi spotrebu nez jina auta a tak PHM sporis kde to jen jde, tedy i v provozu a bez ohledu na ostatni ridice, protoze oni ti na benzin neprispejou, ze? Kdyz k tomu prictu jeste technicky stav (ty kotouce sou jeste klusty, koupim v Kelly jen desticky), je jasny, ze jizda plyn-brzda i kdyz interval je dlouhy treba kilometr, je nejhorsi alternativa.
    ...a pak, odkud prameni ty medialni blbosti o starych vracich na silnicich, ze?

    8o)

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 13:08:04     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    Ať tu máme jasný etalon:
    Jakou spotřebu má Váš vůz?
    Kolikrát ročně měníte kotouče? ;-)

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 14:58:38     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    Jízda plyn- brzda nalepenej "na ocase štrůdlu" je v případě, kdy interval je v řádu jednotek kilometrů, především nesmyslná z hlediska technického. Nač si kurvit auto, zbytečně pálit benzín, nedodržovat bezpečný odstup a ještě bejt v nervu, když vše, oč vůbec může jít, spočívá v tom, že podomní dealer intimek Always bude poté, co ho pustím (což samozřejmě udělám hned, jak to rozumně půjde), muset minutu a půl jet o 10 kmph rychleji, aby "dohnal ztrátu", která činí celé dvě minuty? To je lepší si dát abstand, který funguje jako "gumový lano" a svým zvětšováním a zmenšováním umožňuje plynulou jízdu.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:27:55     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    :-(

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 18:32:47     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    Předjíždění na dálnici je ukázkovým příkladem situace, kterou nelze zregulovat žádným universálně platným nařízením a vždy bude jen o té slušnosti a ohleduplnosti.

    Zažívám to pravidelně každý týden: předjíždím kolonu kamionů v levém stopadesátkou, když se na mě začne nervosně lepit BMW, jehož řidič dává najevo, že zdržuji. Mohu ho pustit, ale to bych musel nejdříve zpomalit, protože abych vlítl stopade do krátké mezery mezi náklaďáky a pak se postavil na brzdu, abych nezaparkoval pod jeden z nich, to po mně snad nikdo nemůže chtít. Jenomže píčus se lepí nadoraz a bliká, pročež nakonec vyměknu, lehce uberu a mezi kamiony přece vlítnu, v naději, že spěchající borec to odpálí a já se budu moci vrátit doleva dřív, než dojedu kamion vepředu. Když pak vidím, že v reakci na moji ochotu pouze nasoukal přední kolo svého vozu na úroveň mého zadního, setrvav v této posici až do okamžiku, kdy začínám brzdit o kamion, občas mne to poněkud rozladí, někdy i tak, že bych mu s chutí vykopal játra z těla. Lepil se a blikal, protože chtěl jet 153.

    Další lahůdkou jsou situace, kdy správně odhadnu, že řidič za mnou není debil a vsadím na kooperaci: já dám včas blinkr, aby ses ty mohl připravit, co nejdřív vlítnu do příští mezery, a když lehce uberu a ty lehce přidáš, nikdo nikoho nijak zvlášť neomezí a já se budu moct vrátit doleva dřív, než mezera skončí a já bych musel kvůli kamionu dupnout na brzdy.
    Vše klapne - řidič skutečně není debil a zachová se podle předpokladu. Debil ovšem číhá sto metrů za ním a v okamžiku, kdy vidí, že toho před ním pouštím, dá plný knedlík a v mezeře mě zavře.

    A dalo by se vyprávět i o borcích, již naopak, aby se do podobné situace nedostali, preventivně zásadně neuhýbají do pravého, pokud mezera není delší než kilometr.
    Jj, dálnice... to by bylo thema na seriál.

    Ve světle takovýchto zkušeností vypadá pak propaganda, snažící se nás přesvědčit, že největšími piráty silnic jsou ti, již jezdí sedmdesát v obci a nezastaví na stopce, opravdu přesvědčivě.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 18:36:44     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    To BMW nebyl zrovna dobrý příklad, protože přibližně v 99 případech ze 100 sedí takový zmrd v oktávce.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2014 06:38:21     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    Souhlas.
    Vypozoroval jsem, že řidiči opravdu výkonných vozů si nechávají největší odstup od předjezdce, odhaduji ovšem, že v případě, kdy jsou těch vozů prvními majiteli.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 20:28:41     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    +1 a k tomu situace, o které jsem mluvil…lepič na prdeli, vepředu se sune pan Hyperkomfort 130 tacho a do toho hází myšky ti, co se táhli za kamionem 90 a cítí příležitost…

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 14:46:21     Reagovat
    Autor: Sinuhet - Sinuhet
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Něnci jsou opravdu jiní
    Rodinu Hyperkomfortovu potkávám každou chvíli.
    Takovej dobrej nápad, ten tempomat, a takový zlo. Přitom většina tempomatů snad umožňuje zrychlovat.

    Stejný je to s trojblikem. Ať dělám co dělám, změnit pruh pod 4 mé bliknutí nedokážu, komfortně a klidně to je nad 6.

    Když mám pocit, že to jde, dám blinkr, rozhlédnu se, přejedu do levého pruhu (případně počkám, než dokončí předjíždění ten vlevo, abych si udržel rozestup a zárveň nepřekvapil toho za ním), a blinkr vypnu. Za 3 to prostě běžně nejde.

    Komentář ze dne: 07.11.2014 08:50:31     Reagovat
    Autor: Nimra - Nimra
    Titulek:3
    1) Vždycky se trpce usměju, když v TV slyším "až" - tady "až 30%" - až 30 % je statisticky naprosto pochybný výrok, může znamenat stejně dobře 1 % jako 29 %...

    2) I na cyklisty začíná docházet. Zatím jen bububu, ale pokutičky se systému budou hodit, lhostejno jestli od motoristů nebo cykloušů:

    http://pardubice.idnes.cz/policiste-kontrolovali-stav-kol-d4c-/pardubice-zpravy.aspx? c=A141106_170752_pardubice-zpravy_jah

    3) Pobavilo mě, jak zmr. Lerch dělá policejní PR:

    " "My to nechápeme jako další nástroj, abychom mohli dávat pokuty. Opravdu si od zákona slibujeme prevenci, i když chodci bez reflexního prvku bude sankce hrozit," dodal Lerch

    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/reflexni-doplnky-pro-chodce-budou-povinne-fir-/domaci.aspx? c=A140326_205944_domaci_zt"

    Komentář ze dne: 07.11.2014 08:54:39     Reagovat
    Autor: Tanguero - Tanguero
    Titulek:reportáž
    Taky jsem tu reportáž viděl a souhlasím s článkem - bylo to hooodně tendenční. Snad jednu věc bych tomu mladému vytknul. Při vyjíždění na hlavní doleva stál jako druhý. Když auto před ním vjelo do křižovatky, bez pořádného rozhlédnutí tam vjel taky, s argumentem, když se tam vleze on, tak já taky. Tohle bych si já asi nelajzl, na odhad druhých zásadně nespoléhám. A troufl bych si říct, že tento způsob uvažování vede k velice těžkým nehodám, hlavně při předjíždění.
    Já s řidičákem na zkoušku problém nemám, mladí borci si často pletou silnici se závodní dráhou. Nicméně daleko víc se ztotožňuju s názorem, že brzdy silničního provozu způsobují stres a agresivitu zbývajích účastníků a tím zhoršují situaci víc, protože statisticky je jich řádově víc, než těch borců vracejících se z diskoték.
    Jen pro ilustraci - pokud je provoz hustý, ale svižný, řízení mě baví, nemám důvod předjíždět a v klidu se dopravuju do cíle. Pokud v neděli jedu a každou chvíli zakopnu na pana klobouka, co na 90 jede svých 70 a musím ho nějak předjet, což se dnes nedaří lehce, protože plné čáry už se malují jako standard, tak jsem kolikrát víc nasraný, než ve všední den.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 12:22:23     Reagovat
    Autor: jam - jam
    Titulek:Re: reportáž
    ja s ridicakem na zkousku taky problem nemam, dokonce jsem se i zaradoval, kdyz jsem cetl titulek clanku. ovsem ridicak na zkousku v 14-15 letech veku, v 18 uz na tvrdo a nepodminene.

    stats: je mi pres 30, najezdim tak cca 40k za rok - aby me nekdo nechtel obvinit z toho ze chci piratit na silnici jeste pred vlastni pravni odpovednosti.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:48:39     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: reportáž
    Tak z US jsem nějaké rozumy pobral od našeho pastora. Je američan. Řidičák na zkoušku je hlavně o trochu jiném režimu. Má jinou barvu a na první pohled se pozná začátečník. Cílem je omezit nováčka, aby mu nenarostla moc rychle křídla. Což se statisticky stává cca po půl roce řízení (včetně autoškoly) a může se to urychlyt pokud člověk dostane do ruky něco hodně silného. (Výkyv - nejdřív větší strach a pak rychle pocit nepřemožitelnosti). Proto nesmí vůbec pít (nulová tolerance - v ČR nerelevantní). V hodně státech má omezení výkonu. Někde požadují doprovod zkušeného řidiče - buď vždy nebo alespoň město. Bývá dražší pojistka.

    Cílem není buzerace, jak to mnohým připadá a jak to ukazují ve filmech. Jde o vyvolání pocitu zodpovědnosti. Ta není člověku vrozená a musí se jí učit. Jednou z jejích součástí a u slušného jedince jednou z největších je odhad rizika a následku. Mladí většinou nejezdí jako hovada, aby někomu ublížili. Ale mají "moře po kotníky", brutálně podceňují míru rizika a absolutně netuší jak vážné mohou být následky. A cílem zkušebního režimu je, aby si rizika osahali a to pokud možno z dolní strany (nejdřív hodně opatrně a pak trochu rychlejc,...) a přísnější režim působí tlumivě, protože rok se to dá vydržet. Ale v tom roce už si něco odjezdí a to riziko vidí reálnějc a tak sám začíná chápat, že "moře je o něco hlubší". A přirozeně začne brát ohled na ostatní, protože jim nechce ublížit.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 22:57:11     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: reportáž
    moc nevěřím tomu, že mladý neklidný se za rok zklidní.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 23:24:09     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: reportáž
    Na vesnici se tohle resi docela trivialne - kazdej druhej kluk tam jezdi na nejake motorce / v nejakym vraku, co bylo puvodne auto jiz od pubertálních let a jelikož to nebyvaj nejaky desny zihadla, tak si ty pocatky odbydou takto. Vrele doporucuji... (Pripadne ruzne trakturky domaci vyroby a podobne...ja jezdil od nejakych 12 let se super trakturkem tovarni vyroby - 4 kvalty a zpátečka, s vlekem....super škola couvani :-))
    Motorky obvykle byly fichtly, simsony a podobne...někdo mel kliku a vyhrabal nekde v garazi jawu 250 a to byl king...

    Kluci se vyblbnou a když pak sednou do "opravdového auta", tak uz docela vedi, co cekat.

    Ale nevim, jak toto resit ve mestech :-(

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 23:51:13     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: reportáž
    Ve městech, zvláště v okrajových sídlištních zástavbách a polnostech mezi nimi, to nebýval problém. U menších měst už vůbec ne, okolí je stejné jako u vesnice.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 23:37:25     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: reportáž
    A pokud je někdo zodpovědný v osmnácti? Tak ho začneme "učit zodpovědnosti" znovu. My víme nejlíp, jak to má být!

    Promiňte, ale to jsou kecy. Někdo je na sebe opatrný stejně v osmnácti tak i ve třiceti a někdo rád vše na hraně třeba i v sedmdesáti. Tenhle systém "teď se musím krotit, mám to na zkoušku", u některých jedinců možná posune časovou hranici a pak (za rok) stejně dojde k "teď to můžu rozjet". A bude to něco řešit?
    Omezení výkonu, to už je totální blbost. To je stejné, jak když dítě necháte chodit kolem studených kamen, nebo mu dáte nůž bez ostří na zkoušku. Krom toho, slabé auto neznamená bezpečné auto. Jsou chvíle, kdy je tomu přesně naopak.

     
    Komentář ze dne: 11.11.2014 00:04:12     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: reportáž
    přesně tak, pokud spratka nenaučí zodpovědnosti rodiče, pak nikdo. O menšině ani nemluvě, když jich jede patnáct v jednom Žigulu, tak je vlastně dost jedno kolik je řidiči.

    v historii se osvědčilo, hodit je do vody ať plavou, někdo se utopí, někdo se naučí plavat. Někdo chce riskovat, tak se může realizovat na závodech nebo v rallye.

     
    Komentář ze dne: 16.11.2014 21:58:11     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re: reportáž
    To je ale blábol. A rozebereme si ho.

    - "V osumnácti" - to není o věku, uděláš řidičák a nějaký čas jsi v zácviku, věk nehraje roli, alespoň tak tomu rozumím. Čili mimo mísu

    - "Někdo je opatrný dřív někdo nikdy" - předpokládám že učivo páně Gausse znáte a tak vám nebude dělat problém normální rozložení, průměr, medián, atd. Systém, který se staví na extrémy je systém nahovno. Systém musí zachytit většinu běžných situací a běžných lidí. Nezachytí Mirka Dušína ani blbce ze Smíchova. Ale pořeší lidi co se umístí mezi nima.

    - "posune časovou hranici" - JO O TO JDE. Pokud nebude rok řidičák ležet v šupleti, tak se člověk prostě vyjezdí. Ne dokonale, ale pořád řádově líp než v autoškole. Takže i kdyby se nezměnil jeho pohled na věc, alespoň získá dovednosti, které se budou v krizových situacích hodit.

    - "Studená kamna" - nechápete podstatu věci. Trenažér horkých kamen nejsou studená kamna, ale např svíčka. Bolest je naprosto stejná, ale zasažená plocha je na rozdíl od kamen minimální. A tím i trvalé následky.

    - "Slabé auto" - ano jsou situace, kdy je výkon podstatný. Nicméně stále platí F = m * v^2. Takže než omezovač výkonu spíš omezovač rychlosti. Ale ideální omezovač je motor s výrazně exponenciální spotřebou. Ten litr navíc co to sežralo při řešení krizovky si každý rád zaplatí. Ale spotřeba 20 litrů jako průměr už leze do peněz.

    Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Univerzální nespokojenost plodí řešení blbá a blbější, protože ti kteří by přinesli lepší jsou zhnuseni brblající většinou. A tak zůstávají jen ti nejodolnější a ti obvykle na lepší řešení nemají. Srovnání se současnou politickou situací v ČR je čistě náhodné ;-)

    Komentář ze dne: 07.11.2014 09:34:05     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:
    No, mně přijde moc líto, že do zkoumaného vzorku nepřiřadili ještě nějakou typickou blond kundičku, které sponzor koupil řidičák, kožíšek a co nejneohrabanější SUV. Ty jsou snad ještě lepší, než vyplašený důchodce, co dopředu jezdí pomaleji, než couvá.

    Komentář ze dne: 07.11.2014 10:22:00     Reagovat
    Autor: jam - jam
    Titulek:domovni prohlidky uredniku
    urednici mohou provadet domovni prohlidky? to asi ne...

    ~~~
    Článek 12
    (1) Obydlí je nedotknutelné. Není dovoleno do něj vstoupit bez souhlasu toho, kdo v něm bydlí.
    (2) Domovní prohlídka je přípustná jen pro účely trestního řízení, a to na písemný odůvodněný příkaz soudce. Způsob provedení domovní prohlídky stanoví zákon.
    (3) Jiné zásahy do nedotknutelnosti obydlí mohou být zákonem dovoleny, jen je-li to v demokratické společnosti nezbytné pro ochranu života nebo zdraví osob, pro ochranu práv a svobod druhých anebo pro odvrácení závažného ohrožení veřejné bezpečnosti a pořádku. Pokud je obydlí užíváno také pro podnikání nebo provozování jiné hospodářské činnosti, mohou být takové zásahy zákonem dovoleny, též je-li to nezbytné pro plnění úkolů veřejné správy.
    ~~~

    vrakac na zahrade se neda ani se zavrenyma ocima povazovat za neco co je nezbytne odhalit pro ochranu zivota nebo zdravi osob.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 10:26:56     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: domovni prohlidky uredniku
    Automobilový vrak může obsahovat spoustu zdraví škodlivých látek a udatné úřednictvo se musí ze všech sil zasazovat o to, aby zajistilo, že takové potenciálně nebezpečné látky jsou skladovány v souladu se všemi debilními předpisy.

    Mimochodem, pokud jsem to dobře pochopil, je tam díra - pokud si odhlášený vrak, ať již vcelku či rozebraný, dovezu ze zahraničí, stát o něm vědět nebude. Předpokládám, že podobně to půjde obejít tak, že se český vrak papírově vyveze, resp. prodá cizinci. Ideálně virtuánímu.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 10:29:26     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: domovni prohlidky uredniku
    Hele a jak je to s tou ekologickou likvidací. Je někde řešeno, v jakém stavu se musí vrak k likvidaci dovézt? Tedy jinak, co brání si z vraku odmontovat užitečné komponenty a na valníku jim přivézt zbytek?

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 10:50:54     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: domovni prohlidky uredniku
    Ano, je. Na ekolikvidaci musí jít minimálně karoserie a blok motoru.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 11:53:12     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: domovni prohlidky uredniku
    Tak. Tedy věci, které těch škodlivých látek obsahují minimum... Fascinující úřední logika.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 12:12:03     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: domovni prohlidky uredniku
    Především jsou na těchto dvou komponentech vyražena evidenční čísla. A málo co ouřad miluje víc, než evidenci čehokoliv.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 01:13:55     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: domovni prohlidky uredniku
    Na motoru obcas neni nic. Dnes uz je to nastesti jen soucastka.

    Ale co brani pred liqidaci vozidla pri umyslu ponechat si motor holt nejprve zajit na CRV a nechat si vymaznout cislo motoru, pokud je evidovano a pak nekde na bazosi koupit uplne jakykoli kus jakehokoli motoru ve velikosti, ktera udela fisting drzky urednika a celou tu hromadu s karoserii slavnostne dosmykat k recyklaci?

    Ostatne... moc by mne zajimalo, co bych mel pole urednika udelat v pripade, ze bych auto na srotak privezl na privesu coby hromadu kusu ne vetsich nez pest s vymluvnym vyrazem "nas mladej zkousel co je to kyslikove kopi...". Je snad zakazano atomizovat vlastni vec, kterou stejne hodlam vyhodit? Nebo to urednik na CRV bude povazovat za zanik vozu? Nebo ma snad zakonne zmocneni trvat na tom, ze ta hromada je stale automobil?

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 01:42:55     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: domovni prohlidky uredniku
    Pokud byste přivezl to auto v několika igelitkách, máte slušnou šanci, že Vám to vrakoviště nevezme a nedostanete potvrzení o ekolikvidaci. V prvním kole přitom nejednáte s úředníkem, ale se zaměstnancem vrakoviště, a ten Vás s "kyslíkovým kopí" pošle normálně tam, kde záda ztrácí své slušné jméno.

    Součástí žádosti o trvalé vyřazení vozidla z evidence je pak ten papír o ekolikvidaci, co jste ho předtím nedostal. A bez něj Vám vozidlo nevyřadí.

    Tj. zakázáno to pochopitelně není, ale problém nemá kovošrot či registr vozidel, ale Vy.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 10:03:30     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: domovni prohlidky uredniku
    Tedy vozidlo musí být odcizeno... smutné.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 10:22:15     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: domovni prohlidky uredniku
    No, pokud mi dotycny odmitne vydat papir o likvidaci, budu po nem chtit pisemne vyjadreni, proc mi ho nevydal - tedy ze chce, abych do auta urceneho k likvidaci dokoupil za penize treba motor. 9 z 10 vrakaru podlehne...a jak pise LWG, resit se to da i jinak, po zlym. System je teda zase tam, kde byl, jen ma vic prace.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 15:03:53     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: domovni prohlidky uredniku
    Je ovšem otázka, jakou relevanci má pro úředníka ten papír, co vrakář vydá, pokud nevyměkne (i když věřím, že takový případ zatím nikdy nenastal). Pokud by takový papír vznikl a úředníkovi se dostal do ruky, tak si dovedu představit, že první (a možná jediná možná reakce) by byla "Ale on má pravdu, ten motor kupte, nebo ho nekupujte, ale pak je jen váš problém, že vám to nepřevezme." To LWGho řešení je ovšem poněkud kriminální, čímž má taky svoje nevýhody.

    Komentář ze dne: 07.11.2014 10:39:46     Reagovat
    Autor: o-l-k-h-m-p - o-l-k-h-m-p
    Titulek:Řidičák na zkoušku - řidičák s odkladem
    Připadá mi, že pokud tento zprasek projde, najedou mladí žadatelé o ŘP na nový modus vivendi - v 18 si udělat řidičák a pak rok nejezdit, než ta šikanózní lhůta skončí. Asi není třeba rozebírat, jaký dopad na bezpečnost na silnicích budou mít davy mladých řidičů, kteří rok nedrželi volant v ruce.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 11:43:23     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Řidičák na zkoušku - řidičák s odkladem
    Takhle to funguje v praxi už teď. Já jsem si udělal řidičák dokonce v 17-ti, tak jsem ani auto řídit nemoh. A pak jsem vlastní auto neměl a jak to bývá, jen občas jsem řídil auto rodičů. Rozjezdil jsem se pořádně až když jsem začal řídit v rámci služebních cest a pak když jsem si koupil vlastní auto.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 01:04:52     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Řidičák na zkoušku - řidičák s odkladem
    Vyborne, Dalsi prostor pro zrizeni nejakeho vhodneho uradu, kde se budou pozdni adolescenti prezentovat s razitky z benzinek a peclive vedenou knihou jizd...

    Komentář ze dne: 07.11.2014 11:01:40     Reagovat
    Autor: Host - Neregistrovaný
    Titulek:
    Myslím, že pojišťovny (jakkoliv je nemám rád) zavedly vyšší povinné ručení pro mladší řidiče na základě statistické analýzy. Takže na tom něco bude.
    Podle mé zkušenosti mladí v silných autech nejsou sice častým zjevem na silnici, ale když už se vyskytnou, tak prasí výrazně nebezpečněji, než ostatní řidiči. Váhavý důchodce v odpolední špičce sice naštve, ale neohrozí život okolních řidičů.

    Tím samozřejmě nepopírám možnost psychologické přípravy ČT na další utahování šroubů v podobě zákonodárné iniciativy esenbáků. (respektive jejich vedení, kterému zůstaly bolševické manýry z dob minulých)

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 11:58:09     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re:
    Nevím, podle mě je stejně nebezpečná bezdůvodná sedmdesátka na devadesátce jako 110 tamtéž...

    A to bych se o té 110 možná i přel.
    Pokud někdo vjede do křižovatky a 15 sekund čeká, až mu přejede tenhle kamion, tamten kamion, tenhle cyklista, tady ta vládní kolona a podobně, možná tam zůstane do večera, kdy se provoz uklidní a on tam bude moci vjet, i když teda neví, co asi udělá ten trakař, co je 12 kilometrů daleko...

    Samozřejmě tím velice prospěje životnímu prostředí, protože tam prostojí celou nádrž a spotřeba na 5 kilometrů tak učiní krásných 44 litrů, ale co bychom pro matku přírodu neudělali, no ni?

    Nevím, co je to silné auto, pro mnohé lidi je silným autem 1,2 TSI, pro jiného je slabým autem 5,5 l, takže to záleží asi na ckusu každého soudruha a podle mých zkušeností nejvíc v mých začátcích (2000 - bylo mi 18) prasili na vesnicích borečci ve 120 a ve městě machýrci s BMW pravděpodobně z 90. let 19. století...

    Teď na vesnicích machrují feldy a oprýskené renaulty/citroeny a ve městě, když už, tak oprýskané audiny... Žádná sláva, podle mě.

    Ale taky prasí dispečink, policie ČR, MP jezdí bez pásů, různí zásobovači ve škodovce a podobně. V podstatě jsem přišel k tomu přesvědčení, že prasení je závislé na řidiči, nikoli na autě.

    Ale řídím nějakých slabých 15 let, takže tomu možná nerozumím.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 23:14:13     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re:
    Dfens je z Budějic :-P, tak přidám konkrétní příklad z okolí. Trasa Budějice - Kaplice... Za Velešínem (bráno od Budějic) je takové místo se třemi horizonty za sebou, kde není vidět ani kamion, a které jsou krátké. Je to místo kde byla spousta smrťáků. Teď je tam cedule jako vrata, plná čára a kdo ví co ještě. A tam se zabíjeli mladí.

    Styl: prostě to v pohodě dám. Jenže do kopce se hajtře líně moc nechtělo a když zabrala před vrcholem tak se vynořil kamion (autobus, auto) a předjížděný neměl kam. Stromy rostou hned u silnice. Zkušený řidič počká, je to asi kilák a půl. Ale nováček neodhadne riziko a v okamžiku kdy vidí, že je něco špatně, to už je pozdě.

    Primárně to není o rychlosti, ale schopnosti předvídat. A rychlá jízda fyzikálně zkracuje čas na vyhodnocení situace. Což je zejména pro nevyježděné řidiče dost rizikové.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 12:01:31     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    Za současného stavu se žádné použitené statistické analýzy dělat nedají, protože pojištění se sjednává na auto aniž pojišťovna tuší, kdo s ním bude jezdit. Statistiky nehod se pak ale vedou podle řidičů.

    Funguje to ta, že pojišťovna odhadne kolik bude plnit, k tomu si přihodí požadovaný zisk a pak hledá jak zvýšení výběru rozdistribuovat mezi klienty*. Celé se to pak ještě koriguje v případě, že výsledné ceny nebudou na „trhu“ pojištění úpně konkurenceschopné.
    ___
    * Ta logika je docela zvrácená - právnická osoba s ca 6 let bezškodným průběhem by na pojištění za jedno auto platila skoro dvojnásobek toho, co na stejné auto zaplatí osoba fysická, která měla před 4 lety jedno plnění.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 23:16:59     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re:
    Fyzická osoba by řvala na svého poslance a mohla by ho i nezvolit. To u právnické nehrozí a zejména větší firmy tenhle náklad buď neřeší nebo dohodnou individuální cenu.

    Komentář ze dne: 07.11.2014 11:13:01     Reagovat
    Autor: graver - graver
    Titulek:statistika
    Ad "mrtvých na silnici přibývá": možná si jen chybně vykládám tu formulaci, ale pokud se tím rozumí počet usmrcených při dopravních nehodách v silniční dopravě, tak podle ČSÚ tento počet dramaticky klesá (2013 je na nějakých 44% počtu z 2000). Možná tím autor myslel kumulaci - to ano, to jich opravdu přibývá.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 14:39:34     Reagovat
    Autor: Tigi - TigiBlack
    Titulek:Re: statistika
    Ano, roční počty nehod i usmrcených na českých silnici od roku 2000 se postupně snižují a ani v počtu mrtvol na milion obyvatel na tom nejsme v rámci EU zdaleka nejhůře. Viz
    www.ibesip.cz/cz/pro-media/aktuality/143-cr-se-stalo-skokanem-ve-snizovani- usmrcenych-na-silnicich-srovnano-bylo-28-evropskych-statu

    Bohužel převládající vohnoutská interpretace těchto statistických dat by se dala shrnout slovy: Díky zpřísňování zákonů v posledních letech se policii podařilo zachránit mnoho lidských životů, ale stále jsme na tom v mezinárodním srovnání špatně, a proto je třeba pokračovat v utahování šroubů:-)

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 15:14:30     Reagovat
    Autor: graver - graver
    Titulek:Re: Re: statistika
    Moje interpretace to není - reagoval jsem jen na zjevně nesprávnou premisu hned v první větě článku.
    Na fakt, že byla reportáž blbá, to vliv nemá (stejně jako ujetost reportáže nijak nesouvisí s tím, jestli je řidičák na zkoušku dobrý nápad nebo ne).

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 18:18:09     Reagovat
    Autor: Marek28 - Marek28
    Titulek:Re: Re: statistika
    A čím to je, že ten počet klesá?

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 19:49:57     Reagovat
    Autor: graver - graver
    Titulek:Re: Re: Re: statistika
    Nevím, ač bych rád. Technologický vývoj? Pasívní bezpečnost? Lékařská péče? Co se změnilo za posledních 14 let? Autor článku se nepochybně v problematice orientuje obecně i specificky velmi dobře, přesto se dopouští takových tvrzení - odsud bych tedy vysvětlení nečekal.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 08:27:12     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: statistika
    Mezirocčně roste.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 23:27:11     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: Re: Re: statistika
    Technologický vývoj jednoznačně. Teď jsem byl u nehody - cca 50 bez brždění do škarpy a do stromu. Prý chyba řízení - mohlo být, měl auto první den a bylo z bazaru. Každopádně BMW ochránilo posádku. Byli pouze otřesení, modřina od pytle na ruce a podezření na otřes mozku. Sanitka si je přebrala na kontrolu a děda si odvezl auto. Luxusní výsledek. S takovou Felicií, bych nejspíš volal pohřebák a poskytoval duchovní útěchu pozůstalým.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 20:02:26     Reagovat
    Autor: ps2901 - ps2901
    Titulek:Re: Re: Re: statistika
    Velice jednoduché milý Watsone, což mmch předpovídali nejen dopravní ( ale i kriminální*) "experti" (ti opravdoví, ne humloidioti a stBesip) před více než 15 lety:

    v půlce 90.let se dostala do silničního provozu
    a) generace husákových dětí, neboli babyboom sedmdesátek kdy si pořídilo řidičák najednou o 20% více populace a

    b) zároveň získání nějakého toho motorového samohybu se značně usnadnilo, především po ekonomické stránce a skokově tak narostl počet aut v provozu

    c) no pak se tato generace zklidnila (pravda částečně i vybila), pořídila si hypotéky a rodinky a hlavně se postupně vozový park obměnil do evropského standardu, kdy se už nedá zabít pádem do příkopu ve 30 km/h z důvodů, že schade 100/110 shnilá jak jetel s jedinou deformační zónou v podobě řidičových nohou se rozpadne dříve , než vůbec v té škarpě skončí ...

    --------------
    * s kriminalitou, především tou násilnou byl vývoj velice obdobný...

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 20:35:37     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: statistika
    Obávám se, že tohle Marek slyšet nechtěl, pročež se pokusím Vaši zlomyslnost trochu napravit:

    Já osobně jezdím bez nehod jen díky tomu, že nade mnou bdí starostlivé a bdělé oko policisty nebo aspoň oko jeho kamery, protože jinak bych jezdil jako prase a obzvláště v podnapilém stavu bych sotva dokázal potlačit nutkání rozstřelit občas v nadlimitní rychlosti nějaký ten kočárek. Dnes už to nedělám, protože vím, že bych dostal pokutu. A těm roztomilým Humljugend bych se snad ani do očí podívat nemohl... (bezpecne.sokolov.cz/www/script/main.php?ac=stranka&id=236&menu=236) .


     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 00:58:11     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: statistika
    Pri cteni linkovaneho clanku se mi uplne vybavila scena z Hvezdne pechoty, jak vojaci rozdavaji jasajicim detem naboje, nechavaji je potezkat zbrane a slapou na svaby.

    Docela pekne zpracovana scena.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 01:27:12     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: statistika
    Jak je ta grupa hezky multikulti vyvážená, co? Dojemný.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 01:39:39     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: statistika
    Ti Italove jsou placeni komparzisti. Tipuju, ze tenhle zaber je tak treti ctvrta verze, protoze mezitim se jim urcite parkrat sesla konkretni barva vesty s barvou pleti a predpokladam, ze to socialni harcovnice podchytla hned jako prvni.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 20:13:30     Reagovat
    Autor: Karkulka - Karkulka
    Titulek:Re: Re: Re: statistika
    Dají se najít statistiky policie (http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx), s malým úsilím (leč velkým množstvím času) by šlo udělat grafy 2007-2013 a porovnat zda se snižuje počet nehod celkem či např. počet nehod zůstává ale procentuální úmrtnost je nižší. Nicméně je samozřejmě otázka jak se mezi tím neměnila pravidla (vím že se měnila jak škoda od které je nutné volat policii, tak doba od havárie do kdy se dotyčný počítá jako smrt při dopravní nehodě a kdy už ne). Či jak moc věříte určování příčiny nehod. Zda dokážete najít data i před 2007 těžko říct.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 20:46:10     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: statistika
    Zapomeňte na to. Např. v roce 2009 došlo ke změně limitu, kdy se musí volat PČR k nehodě a limit se zvedl na 100 000. To udělalo ve statistikách takovej bordel, že jsou prakticky nepoužitelné. Prakticky jediná použitelná statistika je počet "fatal accidents", tj. nehod s následkem smrti. (pokud vím, tak u těchto nehod k žádné změně ani z hlediska časového, tj. jak dlouho uběhlo mezi nehodou a smrtí, nedošlo).

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 20:58:11     Reagovat
    Autor: ps2901 - ps2901
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: statistika
    To jistě.
    Vzhledem však k tomu, že nemalé % dnes v provozu tvoří firemní auta k jejichž bouračkám je většinou radno (či firmou nařízeno) volat opicajty už kvůli pojišťovně, tohle zkreslení nebude určitě v řádu ..

    K těm "fatal accidents" mám dotaz:
    kdysi platilo, že se k nim počítaly pouze oběti na místě a pokud k úmrtí došlo do 24 hodin po nehodě. Je to dodnes stejné?

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 21:16:57     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: statistika
    No, berte to takhle - v roce 2008 bylo podle statistik cca 160t. nehod, v roce 2009 (po zavedení 100t hranice) jich bylo cca 74t (v roce 2010 cca 75t). Tj. dostatečný vliv na to, aby se mohly veškeré srovnávačky vyhodit do kanálu. Ještě můžeme operovat s počtem zranění, ale tam je trochu problém, že to je poměrně širokej pojem (i přes rozlišení na lehké/těžké).

    Ad fatal accidents - podle mých informací je to stále stejné, tj. do 24 hodin po nehodě. Pokud jsem informován, tak existují i jiné statistiky, které to druhotně vyčíslují s jiným termínem (např. 7dní, nebo 30dní), ale ty jsou většinou používáné např. pro účely ekonomického dopadu nehod.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 23:42:34     Reagovat
    Autor: ps2901 - ps2901
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: statistika
    Ta statistika (resp. její trendy) úmrtí 24hod+ by mne docela zajímala. Asi nebude tak sqělá co media nyní prezentují v servilní snaze dokázat hrdinné činy opicie a bodového systému posledních let. Strýček Google v tomto selhává ..

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 10:20:22     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: statistika
    Pokud vím, tak se tím zabývalo CDV, takže bych si teoreticky mohl o nějaký podklady říct. Ale upřímně se domnívám, že není nějaký zvláštní důvod, proč by se trend fatalities po 24h, resp. jiném časovém období měl lišit. Opravdu je pravděpodobné, že počet úmrtí na českých silnicích se postupně snižuje, na což má pochopitelně vliv značné množství faktorů. Technicky vzato je docela problematické určit vliv např. bodového systému, ale podle dat, které jsou k dispozici, byl poměrně omezený a prakticky se nijak výrazně na nehodovosti neprojevil. (technicky vzato je počet nehod relativně ustálený, spíše se snižuje relativní nehodovost, tj. když bych to bral k najetým vozkm a jejich závažnost)

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 22:24:58     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: statistika
    S tím voláním na firemní auta je to vůbec zajímavý. Zákon jasně říká, že se volá k poškození majetku třetí osoby vyjma vozidla, jehož řidič byl účastníkem. Jak tedy to volání ospravedlňují? A vůbec, bych se nedivil, kdyby zanedlouho začali opicajti takovej výjezd takovýmu volači účtovat, jako už to snad dneska dělaj hasiči v některých případech.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2014 23:26:13     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: statistika
    Zákon říká kdy máš povinnost je zavolat:
    - nelze na místě spravedlivě určit viníka nehody
    - dojde ke škodám na majetku třetích osob
    - dojde k poškození pozemních komunikací
    - škoda na některém z vozidel včetně přepravovaných zavazadel přesáhne 100.000,-
    - nelze jednoduše zajistit obnovení bezpečného provozu v místě nehody
    - dojde ke zranění či dokonce usmrcení osob
    a neříká kdy je volat nesmíš, takže je můžeš v ostatních případech volat kdy chceš bez sankcí.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2014 23:19:31     Reagovat
    Autor: Lopata - lopata
    Titulek:Re: Re: statistika
    Překvapila mě ta Francie. Neřekl bych, že jsou takoví extremisti (jako policie).

    Komentář ze dne: 07.11.2014 17:04:12     Reagovat
    Autor: motyka - Neregistrovaný
    Titulek:stereotyp
    Zadání znělo jasně... utvrdit diváky o zažitých stereotypech mladších řidičů (volant jednou rukou a půlkou prdele u spolujezdce). Jak jim ta poloha může vyhovovat?

    Komentář ze dne: 07.11.2014 17:25:21     Reagovat
    Autor: Marek28 - Marek28
    Titulek:
    Počkat počkat počkat. Takže když má člověk někde u sebe ve stodole zahrabáno pár nepojízdných vraků, tak za ně musí něco platit? To jsem jenom špatně pochopil, že ano?

     
    Komentář ze dne: 08.11.2014 01:23:33     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re:
    Nejde o to, co je ve stodole. Jde o to, co je v CRV. Co neni v CRV, to ve smyslu tohoto zakona jakoby neexistovalo. Tim myslim veci z CRV vyrazene v dobe, kdy to slo. Nemyslim prevody a poloprevody.

    Komentář ze dne: 08.11.2014 00:04:11     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:PČR se zase vyznamenala
    www.ceskatelevize.cz/porady/10320835092-udalosti-v-regionech-plus-ostrava/414231100021107- udalosti-v-regionech-plus/ od 3:25 minuty.

    Skvěle naplánovaná akce, to by bylo čárek a chycených pyrátů. Jen počasí bylo proti. Ještě teď o půlnoci je 14°C...

    Komentář ze dne: 08.11.2014 08:26:28     Reagovat
    Autor: dall - dall
    Titulek:
    Kdyz jsem to v tv shledl, hned me napadlo, ze ten se "sangjongem" je presne ten typ ridice, co zpusobuje nehody... Vlece se sedmdesatkou, spi na krizovatce, vse dela poooomaaaluuu a stresuje tim vsechny okolo, coz pak vede k predjizdeni a vzniku nebezpecnych situaci. No a mila CT s darmozrouty z besipu nam ho dava za vzor... Na posrani

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.