Komentáře ke článku: Lživé Mněsto (ze dne 10.01.2010, autor článku: C. J. Hornster)
Přidat nový komentář
|
Jen pár detailů k upřesnění činosti Eltoda. Eltodo a jeho dceřiné firmy dělají mnoho věcí, ale svislé a vodorovné značení nedělají. To že specialista na dopravu na ČVUT pracuje i v této společnosti, která mimochodem má jednu z mála projekčních kanceláří a laboratoří na modelaci hlukových zátěží v dopravě, mi nepřipadá zase tak divné.
Další věc je, že úpravy rychlosti byly už v roce 2008 jako součást projektu "Akčního plánu snižování hluku pro aglomeraci Praha" dány do připomínkového řízení a bylo vzneseno pouze 186 připomínek! V plánui je i napříklat oblíbená zóna 40 km/hod pro tramvaje.
Pro úplnou informaci:
SR-D1 Noční provoz tramvají Snížení rychlosti v noci na 40 km/h
SR-D2 Plošné snížení rychlosti dopravy Snížení rychlosti na 50 km/h
SR-KM12 Na Mlejnku (hluk z Jižní spojky) Snížení rychlosti
SR-KM39 5. května (úsek ul. Vyskočilova do centra) Snížení rychlosti
SR-KM44 Spořilovská (úsek Jižní spojka–Hlavní) Snížení rychlosti
SR-KM50 Strakonická (úsek Chuchle–Lahovice) Snížení rychlosti
SR-PR1 Cínovecká (na území hl. m. Prahy) Snížení rychlosti na 80 km/h
SR-PR27 Kbelská (úsek Veselská–Mladoboleslavská) Snížení rychlosti
SR-PR149 Liberecká (úsek Střelničná–Zenklova) Snížení rychlosti
SR-PR182 Lipská Snížení rychlosti
SR-PR192 Chlumecká Snížení rychlosti
MR-KM6 Vrchlického (okolí Shell) Měření úsekové rychlosti
MR-KM11 Radlická Měření úsekové rychlosti
MR-KM19 V Holešovičkách Měření úsekové rychlosti
MR-KM20 Spojovací Měření úsekové rychlosti
MR-KM25 Vinohradská Měření úsekové rychlosti
MR-KM26 Korunní Měření úsekové rychlosti
MR-KM39 5. května Měření úsekové rychlosti
MR-KM42 Chlumecká Měření úsekové rychlosti
MR-KM44 Spořilovská Měření úsekové rychlosti
MR-KM47 Poděbradská Měření úsekové rychlosti
MR-KM50 Strakonická Měření úsekové rychlosti
MR-PR7 Milady Horákové Měření úsekové rychlosti
MR-PR9 U Vršovického hřbitova Měření úsekové rychlosti
MR-PR32 Horňátecká Měření úsekové rychlosti
MR-PR34 SJ magistrála (více míst) Měření úsekové rychlosti
MR-PR44 Jedna z ulic Pražská, K Horkám, Práčská,
Hornoměcholupská
Měření úsekové rychlosti
MR-PR48 Toužimská Měření úsekové rychlosti
MR-PR70 Švehlova Měření úsekové rychlosti
MR-PR100 Štěrboholská radiála Měření úsekové rychlosti
MR-PR166 Rohanské nábřeží Měření úsekové rychlosti
MR-PR168 Náchodská Měření úsekové rychlosti
MR-PR192 Chlumecká Měření úsekové rychlosti
Zdroj: Ročenka Praha - životní prostředí 2008
|
|
|
Jen pro upresneni - fakt, ze prof. Pribyl v Eltodu pracuje asi bude zrejme souviset s tim, ze jeden ze zakladatelu teto spolecnosti :)
|
|
Tu akustiku by si si mal skutocne pripomenut, totizto zmena o 3dB sice skutocne znamena polovica (ci dvojnasobok), ale v pripade akustiky su 3dB skutocne maly rozdiel. Ludske ucho je totizto vyrazne nelinearne. Skus si nejaku muziku pustit o 3dB silnejsie ci slabsie a sam uvidis ...
Celkovo veta: „To snížení rychlosti bude znamenat, podle mého odhadu, že možná o 3 db by se snížil hluk, to je akorát na mezi pozorování.“ pre mna znaci ze to znizenie rychlosti je uplna kravina (minimalne z hladiska hluku).
|
|
|
Za prvé je tam to slovíčko možná, za druhé si nejsem jist, jestli by tam nemělo být "až o 3dB". Obecně bráno výpočtovou metodikou mi vycházelo snížení LAeq cca do 1dB a to za docela nepříznivých podmínek, takže ty 3dB mohou být opravdu takové to extrémní maximum za nejnepříznivějších podmínek.
|
|
Přesně tak, autor by si měl o problematice něco zjistit, než napíše kritický článek, navíc na někoho, kdo toho dokázal mnohem víc a o věci nejspíš něco ví (myslím tím toho znalce z ČVUT). 3dB je skutečně polovina, ale energie, ne hlasitosti vnímané lidským uchem. To vnímání je zhruba logaritmické, proto se změny hlasitosti uvádějí v dB, nikoliv třeba v % výkonu (to by bylo hodně relativní v závislosti na absolutní hodnotě a vlastně by to nic neříkalo).
Do komentáře propojení firem a vědců, znalců a jim podobných se nepouštím, protože lidi, kteří něco znají a umí, tak na tom většinou chtějí i vydělat. To je přece úplně normální a rozhodně lepší, než když rozhoduje někdo, kdo o tématu nic neví. Každý by měl nějak zhodnotit svoje pracně nabyté vědomosti, když teda nějaké má :-) Tím neříkám, že souhlasím z 50kou na okruzích v Pze, to je fakt prasečina. Myslím si, že soudný člověk, i když má podnikání v oboru, by tohle fakt nevymyslel.... Eltodo je velká firma a pár značek ji nespasí ;-) To spíš nějaký snaživý zelený úředník.
|
|
|
Souhlasim s vami.
Pan Pribyl me ucil. Reknu to takhle, ackoliv jsem ne vzdy s nim souhlasil, musim rict, ze on o doprave vi hodne. Ze dela ve firme zabyvajici se dopravou - a co jako ? To nas meli ucit jenom teoretici ? A pokud k tomu muzu neco rict, kdyby skutecne chtel podojit stat o poradnej kotel tak zacne prosazovat protihlukovy bariery. A to mi verte, ze byste nechteli ani vedet na kolik to vyjde. Jako je voser jezdit pade na dalnici, ale co s tim ? Zaplati autor clanku mereni hluku, aby dokazal opak ? Pokud ano, je format a ma smysl se bavit, pokud ale chce hazet spinu, at jde do haje protoze je na urovni bulvaru, kterej taky hazi spinu vsude, aby se podival, co se chytne.
|
|
|
Taky musim nez souhlasit. To se uci snad na kazdy technicky skole...autor clanku tvrdi ze nekdo z fakulty placa blbosti, ale sam si nevidi do ust. tohle napsat tak chodim kanalem, a to opravdu nejsem akustik ani dopravni inzenyr
|
|
|
"Snazivy zeleny urednik" je co? To je zas blabol obraceny na druhou stranu, nemyslite?
"Kdepak, tuhle blbost jsme dozajista nedelali my, to urcite zaridil nejaky Snazivy Zeleny Urednik."
Hahaha. Delate-li pro Prahu. delate hahaha se mnou. Jinak kecate.
|
|
a když ve svém skromném Velmi osobním vozidle dám do kopce (např. z Nuseláku na Pankrác) nohu z plynu tak se milé VOV zastaví. Nevím jak u Vás.
Když dám nohu z plnu na konci Nuseláku a nechám zařazenou 4. tak se rychlost ustálí na 40 km/h a normálně to pojede třeba až do Brna. Na volnoběžné otáčky, cca 900 a i ten krpál u města, kam se stěhoval Hliník, to normálně zdolá. Mám asi divný auto, podívám se jestli to není TDi.
|
|
Myslim, ze problem by si zaslouzil lepsiho obhajce....aneb snazivy b...c horsi tridniho nepritele ;)
|
|
Učit na univerzitě a mít živnost v odpovídajícím oboru je úplně normální. Kdyby vyučující na vysokých školách měli zákaz další činnosti, učila by jich tak polovina.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Lživé Mněsto
|