D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: 1.2TSI + Seat Leon II
    Vydáno 10. 04. 2011 (25864 přečtení)

    Nový motor z továrny na lidové vozy s označením 1.2 TSI si podmanil internetové diskuse na Škoda Fórech. Dokonce přebil i taková témata jako "za kolik vám jezdí TDI" nebo "jak utočím tachometr". Upadl jsem nedávno v diskusi s jedním koncernovým prodejcem, která vyvrcholila právě prohlídkou toho zázraku a zkušební jízdou, která nebyla vůbec marná.

    Prodejce potvrdil, že pokud jde o automobily Škoda, o 1.2TSI je zájem, ale především orální. Lidi se s tím svezou, vyjadřují se pozitivně a pak si to nekoupí. I u těch nemnoha rebelů, kteří pohrdnou snem českých rodin a zatouží po Octavii fbenzínu, často vítězí léty (až moc) odzkoušený motor 1.6 MPi s litinovým blokem. Argumenty o menší spotřebě nebo nižším sazbám daně z auta zvané povinné ručení jsou zcela přebity tušenou nespolehlivostí přeplňovaného agregátu, a to i přesto, že kubatura 1200 cm3 a z ní odvozená číslovka 120 byly fundamentem kultu Škoda Auto v českých zemích. Zákazníci VW a Seatu se nevzpouzejí, protože nemají jinou volbu. Zajímalo by mně, kde se narodila myšlenka, že ty motory jsou nespolehlivé, protože to zatím nikdo nemůže vědět.

    Motor je čtyřválec SOHC s přímým vstřikem paliva a se dvěma ventily na válec, s legendárním zmetkem HTP nemá nic společného, protože byl vyvinut zcela nově, s použitím některých komponent z 1.4 TSI. Vrtání 71mm, zdvih 75,6mm, výkon 77kW při 5000 rpm. Motor je velice kompaktní, po vyjmutí z vozu by s příslušenstvím vážil jen 93kg, čehož bylo dosaženo použitím hliniku (blok, hlava) a horčíkové slitiny (kryt rozvodů, kryt spojky). Při pohledu pod kapotu vzniká dojem, že se jedná o favorita, tam je také pod kapotou víceméně prázdno. Kolem motoru se plazí různě zdařile uchycené asi půlmetrové zapalovací kabely, které vytvářejí pochybnou dominantu motorového prostoru a navíc je prý žerou kuny, protože jsou dobře přístupné.

    V hlavě válců je pouze jediná vačková hřídelka, která ovládá sací i výfukové ventily současně a není pochopitelně v žádném ohledu variabilní. Ve výfukovém traktu je vodou chlazené turbo BMTS, které je velké asi jako fén na vlasy, s pevnou geometrií lopatek a waste gate ovládaným servomotorkem, maximální plnící tlak 1,6 bar. Nevím, zda motor umí homogenní i nehomogenní provoz s přebytkem vzduchu, čistě podle názvu (Turbo Stratified Injection) by to umět měl. V sání je mezichladič vzduchu převzatý z 1.4 TSI, motor má dokonce i chladič oleje - výměník voda-olej pod olejovým filtrem. Přímé vstřikování od fy Bosch je vyrobené v Evropě, přičemž většina jeho komponent se používá už zhruba 5 let do jiných aut. Motor sám o sobě existuje od roku 2008, ve velkém se montuje zhruba poslední rok.

    Hlavní myšlenkou bylo poskytnout zákazníkovi přiměřený výkon a ekonomiku jízdy, ale současně, pozor, řádně kchatovat kchosty. Vznikl tak nejen menší brácha 1.4 TSI, ale hlavně chudší brácha (rodiče pracují ještě na sociálním bráchovi s označením 1.0 TSI). Na motoru není žádný akustický kryt. Aby se ušetřilo za cívky integrované v hlavě válců, je zde waste-spark zapalování - myslel jsem, že to se montuje už jen v Indii. Mám problém i s tím, že ta věc je osmiventil, i když to konstruktérům mnoho věcí usnadnilo. Měl jsem z toho smíšené pocity, které umocňoval poznatek, že tu věc porodili v Česaně a produkuje jen 132g CO2 na kilometr, což zní jako předplacená poukázka na nudu.

    Vše se ale mělo v dobré zvrátit.

    Testovací platformou byl Seat Leon MK2, což je automobil mně důvěrně známý a nečekal jsem od něj žádné zklamání ani překvapení. Správně by se to mělo psát Léon, název není odvozen od čičinty, ale od města ve Španělsku. Je to dobré auto, až na nějaké mouchy, pořád lepší průměr. Jeho hlavní devizou je vynikající ovladatelnost ve všech jízdních režimech. Tváří v tvář nepříliš povzbudivým prodejním číslům se Seat snaží tento vůz neustále inovovat, přičemž není úplně jasné, kdy a čím bude tento hatchback se stále atraktivním designem od Walthera Da Silvy nahrazen. Pokud se tak stane, bude to škoda. Naposled jsem slyšel, že má být na trh uvedeno kombi. Fuj.

    Prvním pozitivním momentem bylo, že po nastartování studeného motoru nebylo téměř nic slyšet. To jsem nečekal, protože většina motorů Volkswagen rachotí jako umělé zuby v pračce. Nekoná se prodleva za plynem typická pro starší motory VW, například zmíněnou 1.6, která si nechává každou akceleraci asi  odsouhlasit v Bruselu. Pak se ta věc dala do pohybu a hurá, ono to jede jako každé jiné moderní dobře postavené auto. Motor má maximum točivého momentu 175Nm mezi 1500 a 4000 rpm a mezi uvedenými otáčkami je průběh točivého momentu zcela plochý, takže, lidově řečeno, "táhne vocpoda". Přirovnal bych to k nějakému agilnějšímu sazometu, pochopitelně bez kraválu, vibrací, tvrdého chodu a kuřby. Žádný "turboefekt" se nedostavuje, turbo je dostatečně malé a řízení jeho obtoku dostatečně rychlé na to, aby nenastal. Jsou lidé, kterým jízda s "placatým" motorem vyhovuje, já mezi nimi nejsem, tak jsem přinutíl ručičku otáčkoměru zamířit tam, kam u benzínového Leona patří. Mezi 4.000 a 5.000 rpm to ještě šlo, pak motor ztrácí dech a uvadá jak cykloaktivistův pyj. Kdo žije  v přesvědčení, že točivý moment má narůstat s otáčkami - to je jediná pro mě přijatelná teorie - bude poněkud zklamán. Přesto je akcelerace férová a v každém okamžiku to strčí do kapsy tu šestnáctistovku. Dokonce bych řekl, že není žádný velký rozdíl mezi 1.2TSI a 1.4TSI, pokud jde o dynamiku jízdy, přičemž se u 1.4 tolik nedostavuje to selhání erekce ve vyšších otáčkách. Frčet s 1.4 TSI na dvojku stovkou není žádný problém (což spolehlivě destruuje občasné sprinterské ambice majitelů vozů TDI), s 1.2 TSI to problém je. Pokud by někdo hodlal zpochybňovat životnost tohoto stroje tím, že je to "vyhoněný votáčkama", tak se velmi mýlí. Otáčky tomu chybí jako praseti drbání.

    Motor byl spojen s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, přičemž šestka neplní marketinogovou funkci, ale dá se prakticky použít. Pro lidi, kteří potřebují, aby jim někdo říkal, co mají dělat a co je správné, je k dispozici indikátor správného řazení, který zobrazuje aktuální převodový stupeň a šipku nahoru nebo dolů. Pokud jde o spotřebu, motor je citlivý na styl jízdy. Když jsem motor vytáčel na 2500 rpm, spadnul po přeřazení na 1500 rpm a tak jsem se neustále pohyboval v oblasti, kde motor nejméně žere. S takovým stylem jízdy byla spotřeba 5,5 litru na 100 km. Jakmile jsem tomu naložil, spotřeba vyletěla na 10l/100km. Při vytočení motoru se dostavoval jakýsi chrčivý zvukový projev, který měl asi navodit sportovní imič. Docela by mně zajímalo, jak tohle u seatů dělají, stejná pohonná jednotka je v seatu vždy o něco hlučnější než u škodárny nebo VW. Dávají tam tvrdší silentbloky nebo kchatují kchosty na izolacích?

    V tomto videu motor 1.2 TSI dokonce imituje krávu.

    Ohledně Leona: Měl jsem akční exemplář s paketem Drive. Sedačky jsou ještě lepší než ty sériové, žádné pytle naplněné senem. Řazení je vynikající a velmi přesné. Seat z auta vyhodil ten industriální audiosystém s kulatými tlačítky, který vypadal jako telefonní automat a tak nějak korespondoval s celým nepříliš povedeným interiérem, a naprasil tam nějaké rádio z Octavie nebo kde to vyhrabali, měl jsem dojem, že to tam vůbec nepatří. I displej zobrazující provozní informace je nyní shodný s Octavii, ať žije unifikace. Každopádně Leona s paketem Drive a motorem 1.2 TSI lze získat za nějakých 320k, to je velmi dobrý poměr ceny a užitné hodnoty (za sen českých rodin ve stejné výbavě je třeba si asi 50k připlatit, ačkoli není v ničem lepší).

    Lehká pohonná jednotka je zdrojem ještě jednoho specifického problému. Platforma Leonu a také jeho řízení bylo navrženo tak, aby fungovalo s mnohem těžšími agregáty včetně monstrózních TDI. Zde ubylo pár desítek kg hmotnosti z přední části auta. Protočit přední kola není vůbec problém. V kombinaci s řízením Leonu, které je už takhle dost strmé, z toho plyne určitá směrová nestabilita. Kola prostě nejsou dost zatížená, řízení neklade dostatečný odpor a řidič nevědomky trochu kličkuje, zvláště pokud povrch vozovky není zcela rovný. Napravil jsem to mírnou změnou úchopu volantu. Podobný problém nastává ve stoupání - auto rychle ztrácí rychlost, protože má menší setrvačnost, takže musíte dříve přiložit pod kotel. Ale tohle většina řidičů nepozná, vynikne to, jen když máte možnost srovnání. Mám obavy o dostatečnou trakci v zimě.

    Podle slov prodejce, dosavadní problémy s motory 1.2 TSI jsou tyto: Kabely okousané od hlodavců. Zvýšená spotřeba oleje. Pazvuky způsobené vibracemi těch několika málo plastů, co na motoru jsou. Sporadické závady elektroniky nepřevyšující svým výskytem jiné motory.

    Nevidím na tom motoru nic, co by se mělo rozbíjet tak, aby to zastánce tradiční techniky techniky VW uspokojilo a odůvodnilo jejich obavy. Navíc si myslím, že spolehlivost automobilu je v českých zemích přeceňovaný parametr. Auto není sakrální předmět, kupujeme si ho proto, abychom si zajezdili a aby nás to bavilo, a když se to rozbije, tak to prostě dáme opravit... anebo ne? Nebo se raději vztekáme s nějakým posraným kchárem jen proto, že jeho pravděpodobnost selhání za prvních pět let je o dvě procenta vyšší? Vzhledem k šestikvaltu a maximu točívého momentu v nízkých otáčkách se naopak dá očekávat, že životnost motoru  bude delší, protože během své životnosti vykoná méně cyklů. Kompresní poměr (10,0) a poměr vrtání a zdvihu jsou také "na bezpečné straně", nevidím tu nic, co by jen naznačovalo, že by ten motor - nyní myslím pouze železo - měl odejít dříve než je obvyklé. Je ovšem nutné počítat s tím, že motor má více součástek, každá součástka má nějakou pravděpodobnost selhání a když je takových součástek více, pravděpodobnost selhání celku roste. Kdo chce jezdit s lepší dynamikou a menší spotřebou, musí si připlatit za různé periférie zlepšující energetickou bilanci, a tím na sebe bere různá rizika. V tomto případě je řeč o turbu. BMTS se na trhu zatím etabluje a tohle turbo je první, které dodává v takovém počtu. Určitě to bude mít vliv na kvalitu, otázka je jen, jak moc velký vliv to bude. Kromě toho, motor by měl mít doběhové elektrické vodní čerpadlo, tedy pumpu, která zajistí oběh vody turbem, i když motor stojí (odpojí ho start-stop systém nebo řidič zastaví). Nikdo mi nebyl schopen říci, zda motor tuhle věc má, pokud ne, bude muset řidič buď měnit turba, nebo si vytvořit určitý návyk a nechávat po jízdě motor běžet chvíli na volnoběh. Škodovkáři budou  muset rezignovat na postupy, které jsou jim dlouhodobě blízké (používání zapalovacích svíček Krucibrisk a motorového oleje Strachline například) a celkově věnovat svému vozíku větší pozornost, protože např. dlouhodobé přehřátí a různé netěsnosti rezultující v provoz bez vody nebo provoz bez oleje ho spolehlivě pošlou do kolen.

    Celkové dojmy z pohonné jednotky jsou takové:
    a) byl jsem příjemně překvapen, že dvanáctistovka dovede podat takový výkon
    b) motor se choval velmi kultivovaně.
    c) plochá křivka točivého momentu mi subjektivně nevyhovovala, protože mám do důchodu ještě daleko
    d) málo to žere, pokud chcete, a hodně to žere, pokud chcete
    e) motor je poněkud lowtech a tech-geeka neuspokojí
    f) je to hodnotné technické řešení pro běžného zákazníka
    g) nízké životnosti motoru bych se nebál
    i) periférie motoru jsou poněkud v ohrožení, ale určitě to nebude horší než TDI
     


    06.04.2011 D-FENS
     
     


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,34] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 51 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.