Komentáře ke článku: Alfa Romeo 147 T.S.: Nalejvárna pro potenciální zájemce o koupi (ze dne 12.01.2011, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Na tom se sere snad vsecko....
Osobne bych volil radsi fokuse nebo civika.
Jizdni vlastnosti jsou taktez slusne a da se na to aspon trochu spolehnout
|
|
|
|
Tak hele. Mám Bravu 1,6/16V. Brava má s AR spoustu společnýho. Holka už má najeto 190kkm. Kromě neustále rozjebanýho termostatu měním jenom spotřební díly. Pokud s tím něco bylo, mohl jsem si za to sám. Jezdí jak šlak, na silnici sedí perfektně. když po delší jízdě sednu do služební koncernovky, chvíli se musím krotit, abych se někde nevyklopil v zatáčce. Už má holka něco za sebou, takže přemýšlím o upgrade. Nový nechci, nekradu (i když ta nová Brava + Abarth ...). AR je pro mě jedna z variant a článek mě k ní ještě trošku přiblížil.
|
|
|
Obvious troll is obvious.
|
|
|
Pokud máš pocit, že se na tom "sere snad všechno"...není to jenom tím, že máš ruce od hnoje?
|
|
|
No ten muj "pocit" je proste shrnuti informaci obsazenych v clanku.
Pokud nekdo povazuje nezadreny motor se 150kkm za zazrak, idiotskou poddimenzovanou konstrukci napravy jako normalni, variator a zdvihatka v prdeli atd.. (viz clanek) pak ja teda ne.
Auto s popisovanymi vlastnostmi je kepl a strep...
Focus, Civic, BMW 1+3, castecne Astra OPC - jizdni vlastnosti obdobne jako u Alfy, spolehlivost uplne nekde jinde.
U Focusu (napravy control blade) jsem mel v 220kkm puvodni tlumice a komplet napravy, nemenilo se na tom nic - jizdni vlastnosti OK. Na motoru pri 220kkm nicm, jenom trochu zral olej, remen se menil co 120kkm.
A i tak sel Focus z baraku, anzto se zacalo sypat prislusenstvi (alternator, termostat, loziska kol a je nemez cas ani chut se s tim prdolit)
Znamy ma starsi verzi Civic Type R. Jede to jak strelene a nevi co je porucha...
Vzdyt je to proboha smesne, poslouchat mp3 se zvukem zesrateho motoru, anzto se s timto stavem zesranosti u Alf pocita jako s beznym stavem....
Zajimaze, ze ty zlocinne hydrostely, co jsou u Alfy takove zlo, je ve Focusu nepodstatne zarizeni ktere zkratka funguje...
A to se do Focuse leje obyc 0w30 fordi specifikace za 250kc/litr v autorizaku, za 150 od Valvoline na internetu...
Jakesi zazracne oleje z mesice netreba...
Vzdyt je to smesne.
Auto, u ktereho ocekavam, ze co 60kkm budu menit variator, kde se naprava bere za spotrebak, ktere musi byt mazano predrazenym olejem ze skrivancich jazycku (ktery to navic zere)m kde se remeny meni co 60 kkm -> tak to je kepl.
A ze to ma sluny podvozek na tom nemeni nic.
Sluzny podvozek maji i jina auta, (Ford, Honda, BMW, ...) ale s temi se nemusim bat, ze se to zesere, kdyz se na to krive podivam...
U normalniho auta se do 120kkm nemeni nic vyjma oleje a desticek...
Boha, vzdyt i Skodka mi dala zaruku 120kkm/4 roky na muj stavebni zebrinak Ochcavia Tour, zakoupeny jako pracovni vuz pro planovanou stavbu domu...
|
|
|
ta nutnost drazsiho oleje je tady ten nejmensi problem a da se vzhledem k vyssimu litrovemu vykonu tolerovat.
|
|
|
Aha, takže 150HP / 2 litry je vyšší litrový vykon? to je 75koní na litr... BMW 318is ma 77koní na litr a nepotřebuje dražší olej.
|
|
|
Jakej dražší olej? Do obou se leje stejně drahý olej, kde je problém? A cena podovzkových dílů na Alfu je nižší než na 318iS, spolehlivost prakticky stejná, jízdníma vlastnostma, řízením a dynamikou je 147 2.0 TS o dvě generace dál a co se problémů s motorem týká, u BMW je pravděpodobnější než u tý Alfy.
Takže WOCO JAKO GO?
|
|
|
To ze nevis co na autech odchazi neznamena ze to neodchazi. Mam E39 a udelal bych ti pro ni mnohem vetsi seznam nez kterej vyplodil D-F pro Alfu. Zdvihatka, napravy plati i pro BMW. Plus ti muzu doplnit katastroficky selhni rozvodovyho retezu, odchazejici tesneni ventilovejch vik, ocesany lopatky vodni punpy, ucpany separatory oleje a moje oblibeny protekajici tesneni chlazeni mezi radama valcu u V8.
Moznejch zavad je plno. Stanen se ti to v dobe kdy budes vlastnit jeden kus takovyho auta? Nejspis ne. Ale pri koupi se to hodi vedet.
|
|
|
O motorech, co se do 150kkm zaručeně vysypou, v článku nic není. Ty, co se vysypaly, se vysypaly proto, že s nima jezdili dementi, co do nich lili mizernej nebo žádnej olej a byli líný si zjistit základní fakta, místo toho vejrali na fejsbuk
Pokud u kchontrol blejt Focusu vydržely tlumiče 220k, tak se asi myslí jen "fyzicky tam byly nějaké tlumiče". Možná jste je měnil předčasně, vydrží klidně přes půl mega, pak z nich ureznou misky a péra šoupou o gumy, což zhoršuje poslech empétrojek. Bohužel od nějakých 150tkm netlumí, což se pozná tím, že se při delší cestě z Lidla promění smetana v máslo.
Známý má manželku pornoherečku a říkal, že je fakt panna
Nemusí tam být olej skřivánčích jazýčků, jen se do toho nesmí lejt olej z Globusu Super Magnum Powa 0W-10 s výtažkem z multiminerálu. Prostě do toho patří nějaký olej a ten se tam má nalít, že to některý lidi nejsou s to pochopit, i když je to napsaný všude možně, není chyba toho auta
No prostě voloviny nám tu plácáte
No ale to nic nemění na tom, že pokud někdo usiluje o domnělou spolehlivost a účast na propracovaném programu plánované životnosti, ať si koupí Ford Focus. Já nikomu nic nenutím, nejsou to špatná auta, já bych ho nechtěl, protože ta firma zaměstnává zfanatizovaný dementy na významných místech, což je vždy špatnej signál, ale je tu technologie kchontrol blejt (úplně normální zavěšení kol, jaký na každým druhým autě), popraskanej volant v osmdesáti tisících, skřípající plasty, v případě TDCi vstřiky, co se musí měnit, protože do nich firma DELPHI nedala filtr, úplně klidně si to kupte. Je to legitimní volba, každý svého štěstí strůjce
|
|
|
Nechci se Alfy nijak zastávat, nevím kde všude to mají v návodu napsané a jak moc na to prodejce zákazníka upozorňuje při koupi, že je důležité lejt tam právě ten a ne jiný olej, protože jinak hrozí brzké odejití motoru do věčných lovišť, ale mohu potvrdit, že je segment zákazníků, kterým při prodeji zdůrazníte, že je třeba pravidelně v určitém intervalu dělat to a to, pokud chtějí aby jim výrobek sloužil dlouho a spolehlivě - a oni za čas přijdou s tím, že se jim ten krám vysypal a vy vidíte, že nic z toho co je v návodu a co jste jim zdůraznil nikdy nikdo neudělal. Co pak? Pokrčit rameny a naúčtovat...
|
|
|
S tím olejem je to klišé - prostě tam nějaký patří a v ČR ho distribuuje jediná firma, zatímco Mogul či Castrol prodává kdejakej obchoďák vedle drogerie. Pod Aplama je to zase opačně, neprodávají v obchoďáku Mogul, takže když ho bude Škoda doporučovat lejt do Fabie, budou mít úplně stejný problém jako my se Selenií. Selenia je někdejší Fiat Lubrificanti, prostě jejich značka, tak je logický, že ji tam cpou, aby dojili ze zákazníků prachy, stejný prachy, jako stojí jiný oleje. Ale v manuálu jsou přeci i specifikace jiných značek, stačí ho otevřít...
|
|
k tomu spasování dílů karoserie, kritikům doporučuju prohlídnout si předky pár nových Fabií. Z tří kusů v mém nejbližším okolí mají dvě přední kapotu usazenou tak že by se za to snad styděl i onen příslovečný opravář Franta Vstodole. A sběžný pohled na městská parkoviště tuto statistiku potvrzuje. Ikdyž ne stoprocentně protože není známo která fábka je funglovka a která byla "lehce ťuklá".
|
|
|
Já zaznamenal u úplně nových Schade ještě jiný fenomén. Dole z prahů, tam co se dává hever, jim visí takové 1-3cm dlouhé cancoury v barvě karosérie. Vypadá to jako štětiny ze smetáku.
Možná je to nějaká ekofíčura, jako když s tím někdo přejede veverku, že jí nejdřív přední kolo rozmáčknou hlavičku a pak jí tyhle štětiny pohladí kožíšek, aby nebyla smutná, ale spíš to na mně dělá dojem, že tam nanášejí nějakou dodatečnou izolaci štětcem.
|
|
|
O výrobcích Fiatu se říká, že je přesně vidět, kterou část vyráběli v pondělí a kterou ve středu. Spasování bývá většinou pondělní.
|
|
Když už padlo v článku jméno Jeremy Clarkson - připadá mi, že kdykoliv je v Top Gearu nějaká Alfa, tak ji dost pohaněj, třeba teď bylo v TV tohle:
www.youtube.com/watch?v=owhSb23xCQY
Stručně řečeno, mizerný jízdní vlastnosti, nic moc kvalita, ale je to skoro umělecký dílo ;)
A taky jsem zaznamenal na adresu jinejch alf "to se rozpadne" nebo "tady je vypínač ASR, ale ten moc používat nebudete, protože stejně brzo upadne".
|
|
|
Výborná byla taky Cheap Alfa Challenge v jedenáctý sérii. Z celýho segmentu je to alfoidní "heart, soul and passion" docela dobře vidět.
|
|
|
Když si koupěj tři olítaný střepy za pár peněz a ve stavu, jak s tím přijeli z bazaru nebo vrakoviště, se snažej přejet napříč Británii, to neni moc vypovídající test o kvalitě značky. Myslim, že když místo Alf měli Porsche, tak taky někdo nedojel.
|
|
|
Poršata zkoušeli taky. Vyhrál Clarkson, i když měl opravodvý střep, on ho totiž rozebral na díly a prodal se ziskem..:)
|
|
|
Vím, viděl jsem. On ho ale nejen rozebral na díly, ale postavil z nich stylovou sedací soupravu včetně konferenčního stolku z bloku motoru V8 (nebo V6?).
Vtip je v tom, že vrak za pár korun se prostě bude sypat a nevypovídá to vůbec nic o kvalitě výroby toho auta, protože se na něm podepsali bývalí majitelé svojí péčí - a u starýho auta už neřeší údržbu skoro nikdo, protože je prostě na dojetí. Kolikrát už ani nenechaj opravit píchlý kolo, jen pravidelně dofukujou ;) Pak si takovej skvost koupí trio z Top Gear, aby měli zábavnou show.
|
|
|
Viděl jsi recenzi na 147 GTA? http://www.youtube.com/watch?v=N0P54S8ESys. Je to několik minut kritiky, zakončených tím, že je to ze všech tří testovaných aut to, které by si James, Jeremy i Richard koupili. Myslim, že je to právě naopak - že maj Alfy v Top Gearu docela dobrý jméno (s vyjímkou těch vtipů o poruchovosti).
|
|
|
Jo, to jsem viděl, dokonce to tady mám. Kritika alfy 147 v bodech:
1) (na okjruhu v zatáčkách) ASR se pořád snaží omezit výkon na kolech. Jako bych řídil 1.3.
2) Ale když ASR vypnete, nastane pravé peklo.
3) Podvozek za moc nestojí, kroutí se, nepodrží vás, navíc je nad ním velký a těžký šestiválec, který se drží přímého směru.
4) Naprosto šílené auto, které by si koupil jen šílenec.
5) Můžu vám zaručit, že se tu dřív nebo později něco porocuchá, mám ho půl dne a podívejte jak kmitá volant (to ale mohlo být upadlým závažím z kola).
6) Servisní síť AR patří k nejhorší v GB
7) Alfy padají na ceně úměrně své akceleraci, za 3 roky ztratí nová alfa 1/2 ceny.
8) Stig má vypnuto ASR, doma to nezkoušejte i když je fakt, že to tlačítko stejně brzy upadne.
9) Na okruhu je pomalejší než Focus i než ten Golf.
Ano, na konci se potvrdilo, že Alfa Romeo se kupuje srdcem, protože kdyby se auto auto kupovalo hlavou, byl by to Golf. Nebo Focus, protože je ze všech tří nejlevnější (resp. tehdy byl).
"Špatná auta mohou být skvělá a tady je nejlepší příklad."
IMHO po takovým hodnocení si AR 147 může koupit jen člověk, co neví co s prachama - chce nějakou drahou hračku a je mu jedno jestli s ní bude jezdit rok, měsíc nebo tejden ;)
|
|
|
To video jsem už viděl asi stokrát a Top Gear sleduju už od raných dob šesté řady, kdy tady v ČR nebyl ještě moc známý. Tak jak si popsal (že je to drahá hračka, která se snadno rozbije), ta jejich "recenze" přesně vyzněla. Ale na druhou stranu to je právě to, co tady na d-fensu všichni pod články Alfy řeší - totiž zda lze za výborné auto považovat auto, které je vlastně špatné. Je to o tom, že do tohoto sňatku jdeš s vědomím toho, že se budeš muset stát "alfistou", aby ses dostal do komunity, kde ti kdyžtak všichni poradí. Právě proto mají Alfy tak semknutou komunitu fanoušků. Alfy vyžadují, aby člověk autem alespoň trochu žil, zajímal se atd - přesně tak, jak to dělá D-fens. Pokud člověk nemá o auta zájem a chce se jen vozit, Alfa je pro něj samozřejmě krajně nevhodná - o tom žádná. Jenže to je ono - ti, kdo tady pomlouvají Alfu prostě nejsou potenciálními zákazníky AR - je to jako když muž pomlouvá výrobce sukní.
|
|
|
Trochu mě zaráží, že i když si koupim nový auto, musím se stát členem komunity, protože budu potřebovat poradit - to vypadá, že se o novou alfu musím ihned po koupi začít starat jako by to byl olítanej střep.
Ještě k Top gear, našel jsem si všechny díly, kde se objevila Alfa Romeo
Epizoda 9-2
Audi TT vs. Mazda RX-8 vs. Alfa Romeo Brera
Na okruhu je nejrychlejší Audi, nejpomalejší Alfa. Zato je Alfa nejhezčí, do galerie moderního umění ve Skotsku by si vybrali Alfu. Na konci se všichni tři shodli, že kdyby si měli vybrat auto, byla by to Alfa, ale současně se shodli, že kamarádovi by ji nedoporučili - strávil by zbytek života na kraji silnice v oblaku kouře. "Nejlepší auto je to nejhorší."
Epizoda 4-2
Alfa Romeo 166, za rok ztratí víc než polovinu hodnoty - z 29900 liber bude mít hodnotu jen 13000, to je 325 liber týdně. Je to hezké auto zvenku i zevnitř, dokonce i motor je pěkný na pohled (pochromované trubky sání).
Epizoda 11-4
Alfa Romeo 8C Competizione: vypadá nádherně a zní úžasně, stojí 110 000 liber. Zrychlení z 0-100 za 4,2, maximálka 290 km/h. Jak se s autem jezdí: přestože váha je dokonale rozmístěná, těžiště je nízko, má diferenciál s omezenou svorností, výsledek je příšerný. "Řízení je ze dřeva, tlumiče z použitých pytlíků s čajem". Řazení pádly pod volantem, Jeremy Clarkson ho obecně nemá rád, ale tady "je to dokonale na hlavu". Resumé: moc dobře nejezdí, ani výroba není dvakrát pečlivá a je zoufale nepraktické, ale to co v Alfě stvořili není auto, ale umělecké dílo.
Epizoda 13-3
Levná auta: Škoda Roomster vs. Alfa Romeo MiTo vs. Toyota IQ: Jeremy Clarkson si vybral Škodu Roomster 1.4 TDI, takže ze všech tří aut je nejpomalejší, ale zato nejpraktičtější, páč se v něm nejlíp vozí pes velikosti bernardýna. Jeremy si pochvaluje, jak je auto skvěle udělané - je to vlastně VW. A-R se líbí hlavně proto, že je to A-R i když je to jen převlečené Punto. Vítěz testu: žádný.
Epizoda 10-6 (podle wikipedie, ale možná je to 10-5)
James May v AR 159. "Máme rádi alfy, protože jsou krásné a mají nádherný zvuk motoru". Kvalita výroby je občas trochu slabší, elektrika bude nejspíš trochu nespolehlivá. Továrnu AR teď řídí člověk co dřív šéfoval M-kové sérii BMW a nedávno se staral o Rolse Royce Phantom, tedy o auta, která opravdu drží. Zajímá se o kvalitu výroby a slibuje zlepšení.
|
|
Ten článek je dokonale odrazující, popisuje jevy, které u jiných značek téměř neexistují, navíc i DF přiznává poddimenzovanost a nízkou životnost některých dílů, o jejichž cenách také raději nemluvit. Za mě ALFU NE ( a potažmo i Fiata či Lancii), a te nejen pro to, že jiné auta jsou prostě spolehlivější, ale také proto, že mi Alfy přijdou prostě hnusné - zejména teď co začali dělat tu úzkou masku a malý světla. Ale chápu, že se to někomu může líbit.
Btw. Alfu jsme měli jako rodinné auto, někdy v devadesátých letech, byla to 164 třílitr. Že se pořád něco sralo s leketrikou - od pojezdu sedaček po klimu, to by člověk ještě skousl, ale že nám při cca 170 km/h na dálnici vyletěly dvě svíčky (normálně se vyškubly ze závitu, hlava vprodeli) to už bylo moc... (vím, je to už moc let stará záležitost, ale i dnešní DF článek mě nepřesvědčil, že je to dnes nějak výrazně lepší).
|
|
|
"které u jiných značek téměř neexistují"
toto je WRG:
http://img714.imageshack.us/img714/8572/dscf5902q.jpg
|
|
|
WRG je co?
A ta fotka, to je svazek kabelů do pátých dveří? To se totiž sere u spousty aut, aby ne, když se ty dráty ohýbají v úhlu snad přes 90 stupňů (podle toho, který je to auto), tak se prostě dřív nebo pozdějc přelámou, říká se tomu únava materiálu.
|
|
|
Nevím, já mám dvacet let starého Favorita a ten svazek kabelů je pořád původní a plně funkční. Že by se tehdy vyrábělo kvalitněji?
|
|
|
Spíš humpolácky :) i když v autech všeobecně mi připadá, že kvalita výroby byla před rokem 2000 opravdu úplně někde jinde než dnes
Jinak by mě zajímal názor zdejších automotive odborníků, z několika na sobě nezávislých zdrojů jsem se dozvěděl "pověst", že němci při výrobě BMW E30 (myšleno jako časové období, ne konkrétní výrobek) dělali motory s nulovými nebo nanejvýš mikrometrovými tolerancemi. Je na tom alespoň zbla pravdy?
Vzhledem k tomu, že za války dávaly německé firmy na tanky čtyřletou záruku tak bych tomu byl i ochoten věřit ale přeci jen se radši zeptám.
|
|
|
Jak často otevíráš kufr? ;-) Neřek jsem, že všechny auta, ale že spousta aut. Konkrétně favorit měl původně pěkně debilní řešení - místo svazku kabelů a průchodky měl jakési konektory, které fungovaly tak nějak napůl. Pak se výrobce poučil a nahradil to po faceliftu tou kabelovou průchodkou, jak to bylo obvyklé u ostatních aut a když přišla na svět felicie, přesunuli mlhovky a couvačky rovnou pryč z pátých dveří a nechal tam jen věci, co tam být musí (vyhřívání skla, stěrač, osvětlení SPZ).
Taky záleží na kvalitě těch drátů resp. jejich izolace, pokud je dost ohebná a vydrží ohebná víc než po dobu záruky, můžeš mít dvacet let starýho favorita bez této závady, ale když výrobce použije jiný dráty s tvrdší izolací nebo i s měkkou, ale nekvalitní, takže ztvrdne až časem, pak se přeláme, jako na tom obrázku a pak se přelámou i dráty...
|
|
|
Mě se to původní řešení líbilo. Když nic jinýho, tak to bylo originální a při občasném dotáhnutí zámku pátých dveří s tím nebyl problém.
|
|
|
Já jsem to měl, takže vím, že problémy s tím byly i když jsem ten zámek dotáhnul, resp. buď to pomohlo jen na chvíli nebo vůbec. Pak se ten konektor ještě ke všemu vyhřál, takže ten plast se deformoval a fungovalo to ještě hůř. Konečné řešení bylo vysrat se na konektor a nabastlit kabel.
|
|
|
Sedm let jsem s tim jezdil a vyjma toho, že jsem nevratně propálil konektor na vyhřívání okna, jsem neměl problém. Ten zámek se musel dotahovat tak i tak, protože jinak dělaly dveře při jízdě strašnej rámus a při dotaženym zámku mi konektor fungoval bez problému.
|
|
|
Tak tos měl kliku, já jsem to auto měl asi dva roky a prodával jsem ho asi jako 16-letý. Ono by to teoreticky mělo fungovat i s nějakou vůlí dveří, protože ty kontakty byly pružný a měly snad 1cm, ale v praxi to prostě furt blblo a nejvíc mi vadilo, že nevidim potmě, kam couvám.
|
|
|
Holt co Favorit, to originál. :-) Ty pružiny nebo co to vracelo byly asi krapet poddimenzovaný, ale nikdy se mi nestalo, že by to přestalo uplně svítit, maximálně to vždycky blikalo při přejezdu nějaké nerovnosti a tak.
|
|
|
Celkem často, někdy i několikrát denně, převážím v tom totiž počítače mezi dílnou a zákazníky a tu a tam i nějaký materiál.
|
|
|
Praskání a drolení izolace daleko víc souvisí s odolností izolace proti UV záření. všimněte si, že černý kabel na tom obvykle bývá nejlíp.
|
|
|
Úplně stejné řešení je u Favorita taky v předních dveřích. Tam asi nikdo nebude spekulovat o frekvenci otevírání dveří
Tohle řešení se najde úplně všude v každém autě dovoluji si tvrdit, přičemž u některých má problém chronicky a u jiných nikdy. Není to drátama. Výrobci drátů jsou schopni dodat dráty, které jsou řešeny tak, že se nepřetrhnou ani při tomto druhu namáhání. Týká se to hlavně způsobu separace izolace od vodiče.
To, co tam Rs. vyfotil, má ten obrovský problém, že to vymyslel debil, řekl bych absolvent VŠ, kteří mají obecně ten problém, že jim v Catii vychází úplně všechno a v praxi vůbec nic. Všímejte si, jak jsou ty dráty popraskané. Ten modročernej chudák je úplně mrtvej, ale bílomodrej je v pohodě. Proč? Všechny dráty jsou ve svazku, v tom svazku nejsou všechny dráty stejně dlouhý, protože výrobní tolerance atd. V okamžiku, kdy Rs. otevře dveře, tak se celkem neškodné namáhání ohybem (dráty jsou na to testované, řekli jsme) přemění na tahové. A v tom okamžiku začnou prohrávat kratší dráty v tom svazku. Řešení: zkrátit textilní omotávku - úplně vpravo na fotce, aby se tahové zatížení rozdělilo na delší úsek a vyvolalo tak menší napětí. Udělat dva menší svazky, protože je tam "nahečmaných" mnoho drátu a ty kratší nemají možnost ve svazku "utéct" do jiného místa, aby kompenzovaly svoji délku. Také použít lepší kabel - co u něj výrobce garantuje lepší vlastnosti v ohybu, zejména pokud jde o separaci izolace od vodiče - evidentně se zde šetřilo.
|
|
|
Jediný dráty, co vedly v mým favoritu do předních dveří, byly ty k reproduktorům. Dával jsem je tam sám ;)
Ano, přední dveře se otevíraj mnohem častějc než kufr, ale taky maj menší úhel otevření, takže dráty se míň ohýbají. Navíc je ta průchodka větší než do pátých dveří, je tam celkově víc místa, tj. dráty nejsou tak nahečmaný a míň trpěj.
|
|
|
Tady se brutálně šetřilo. Ano, toto je typické poškození na namáhání tahem, dráty jsou zcela neseparované, podle foto to bude obyčejné nemrazuvzdorné PVC. Neboli - to co tam je bych váhal dát si i do lišt v baráku. Navíc od pohledu to jsou obyčejná lanka třídy 5, která se na namáhání ohybem moc nehodí. Správně by tam měla být lanka min. třídy 6, separace mastkem, izolace nejspíš TPE (termoplastický elastomer - ze stejné třídy materiálů se dělají například i lyžařské boty). A samozřejmě více prostoru - vytvarovat svazek aby měl tak 2 cm navíc. Otázkou je zda nějaký zmrd nevyhodil třeba omezovač otvírání dveří. Mne až do mého onemocnění kabely živily :) Expozice UV tady asi nebude význámná, jinak se musí použít i UV stabilizátor a kvalitnější barvy.
|
|
|
WRG - Galaxy, Alhambra, Sharan, zde konkretne Mk.II, pate dvere, ale videl jsem fotky i z jinych a delaji to uplne stejne.
S UV to nesouvisi, protoze je to zamotane do kvalitni izolacky (s textil vyztuzi) a jeste vedeno "husim krkem".
Je to konstrukcni vada - nevhodna izolace vuci pozadovanemu "ulozeni" dratu. Zasvazkovani v ohybu tomu da uz jenom korunu.
|
|
|
|
Řekl bych, že má být správně WGR. Je to typové označení Galaxy první generace (druhá se značí WA6).
|
|
|
je nějaký rozumný důvod pro to, aby někdo chtěl hezkou, chytrou a mladou holku, která bezvadně šuká a dá se s ní i mluvit, ale je třeba se jí věnovat, brát ji ven do společnosti a starat se o ni, když existují i imrvére zpruzený , chlupatý krávy, který mají nemytou, tlustou prdel, nesnáší za to sebe i okolí, ale stačí jim televize, instantní jídlo a trubec, který na ni radši ani nemluví? samozřejmě, že NE
proto každý, komu nestačí instantní žrádlo, protivná kráva u plotny a sex nejlépe na hajzlu s Jill, je trochu magor. ale když se na ten "nerozumný vztah" takový zoufalec dívá v televizi, přijde mu to v jistém směru i hezký...
toto není myšleno na nikoho osoně, ale jen jako ilusrace, že ne všechno nejsnazší přináší také největší potěšení. vlastně je to vždycky bouda na ty, kteří si řeknou "no, za ty prachy.,no, neber to"
------------
v devadesátých letech jste jako rodinný vůz měli nějakou mrdku dotaženou odněkud z rajchu a svařenou z dvou až tří kusů...tak se nediv, že byla horší než škodověnka, co sis na lýzink od škofinu za nula přivezl loni pod stromeček fakci a fčervený, aby se doma líbila...voe.
|
|
|
Wow, nebo vaú. Lépe bych to nevymyslel a nenapsal. Zapálenej motorista se v tobě nezapře. Alfa prostě člověka musí chytit a hlavně bavit. Ale člověk taky pro ni něco musí udělat.
I když musíš uznat, že většinu českýho národa baví právě ta televize a stačí jim ta tlustá prdel. V rámci tuzingu se pak snaží z toho udělat něco lepšího. S tlusté a neforemné masny však náhrdelníkem a luxusním prádélkem modelku nevyrobíš. Na druhou stranu ti masna vždy navaří, podrží a nebude tě zlobit. Zkrátka jistota. A na tu většina Čecháčků vsadí.
|
|
|
Nemám Alfu a jízda autem mi přijde divná kvůli přidávání plynu nohou 8o)
No právě ta jistota je pouhou fámou. Kamarád nedá dopustit na svou Fábulu-co-se-vůbec-nesere, ale už musel vyměnit vstřiky (po 120.000km), brzdy (po 75.000km) a chystá se na čepy a mluvil o tom, že by to asi chtělo sundat hlavu, že mu to kouří a už 3x dolíval vodu. Má to ftydýtu, samozřejmě...a taky jezdí 150 za 5,21347l/100km 8o)
|
|
|
To pozór, pane. Škodovky se neserou a Škůdkaři svá auta neopravují jako jiní, nýbrž provádějí pouze běžnou údržbu. To, že ta běžná údržba stojí toliko, co servis Medvěda, je již vedlejší.
|
|
|
"už 3x dolíval vodu..."
2.0TDI PD? :D
|
|
|
|
Budete se divit, ale nemusi to tak byt. Zazil jsem pred lety auto, kteremu protekalo tesneni pod hlavou a tu parni lokomotivu za jizdy vyfukovanim oblaku pary pripominalo a zazil jsem take auto, ktere tu vodu jen ztracelo (tak litr na pet kilometru jizdy), aniz by po ni zbylo sebemensich stop (ani para z vyfuku, ani mokro pod autem).
|
|
|
|
No, od vymetenýho motorkáře hrdě jezdícího v C1 (což je autíčko jen pro ženský nebo buzeranty) jsem nic jinýho nečekal :-)
Alfa byla stará tři a půl roku, dotažená z něměcka od známých, co ji měli novou. Stála tehdy dost.
A ještě k tomu začátku - ona ta alfa ale nenabízí nic moc navíc, než ta tvoje tlustá bába s nemytou prdeli, zas tak vyjímečné auto to není. A jsou i vyjímečnější auta, hezčí, s lepšími vlastnostmi, a nesypou se tak moc.
Jinak Alfisti mi připadají jako Apleofce - průměrný předražený produkt vydávají za něco nadpozemského :-)
|
|
|
hezky ti cákly nervy, imbecile.
čekal jsem to až v druhým kole, ale překvapil jsi 8o)
alfa byla stará 3,5 roku dotažená z rajchu po někom o kom nevíš, jak a kde to servisoval, což je přesně to o čem jsem mluvil.
Alfa samozřejmě nenabídne nic než tvá fóbyje, pokud od ní budeš chtít odvézt z A do B rychlostí 10-20kmh pod limit, aby to moc nežralo (fobyja i Alfa) Pokud nedokážeš odlišit nepohodlný a uskákaný podvozek (škodovácká definice sporotvního podvozku) od skutečně sportovního svezení, pak je pro tebe Alfa opravdu zbytečná a jsou to pro tebe jen vyhozené peníze. pro někoho je ta nemytá prdel snem, jiný ji trpí a jak může, tak mění a někdo se na nemytou prdel odmítne jen podívat. ty jsi z první skupiny, já z té poslední.
a co vy, škodoffkáři? to není předražený, slabý a poruchový krám stojící v základu tolik, co plně vybavený, lepší vůz korejské produkce, která donedávna představovala druhořadou konkurenci, ale škodoffka ji směle pustila před sebe zaujata vypůjčeným dinosaurem 1,9TDi?
tak jak tak...je to 1:0 pro mě
8o)
|
|
|
Mě nervy necákly holčičko v cecečku :-)
jen dvě poznámky - Alfa byla od známých v rajchu co ji brali jako novou, servisovaná pochopitelně v Alfe, se serviskou.
a nemám Fabii, jak jsi na to přišel? Jinak jako sluhu a dělníka bych Fabii bral raději, jako hračku pro radost pak ani jedno.
Na body s tebou nehraju, porazil ses sám, už dávno :-D
|
|
|
fáze odmítnutí...klasika 8o)
když doma hezky poprosíš a budeš půlrok hezky dělat stojku, možná si budeš moct z pětistovky na obědy každý týden naspořit něco, abys pak mohl požádat, zda si za "své" peníze smíš koupit motocykl nebo kabriolet...tedy pokud tě do tý doby nesežere závist.
byla nebyla...koupili jste krám (proč by to jinak prodávali?) nebo jste z toho krám udělali (proč by se to jinak sralo?). vyber si 8o)
nemáš fóbyji? já myslím, že máš.
každý, kdo ví, že nevyhraje, nemá rád hru na body 8o)
------------
všimni si, že já se do tebe nijak osobně neopřel v příspěvku na který reaguješ. dokonce jsem to tam i přizdisráčsky napsal. čert ví, proč jsi se ozval jako potrefená husa...
|
|
|
Ano, koupili jsme krám, tuhle chybu už nebudeme nikdy opakovat, Alfu už prostě nekoupíme.
Jinak co ddoat, snad jen to, že pověst obecního šaška tady máš ty, ne já :-)
__________________________________
Když napíšu, že C1 a CC jsou auta pro holčičky, ale že to nemyslím konkrétně na tebe, je jasné, že to myšleno na tebe bylo. Tak jsem to napsal přímo a ne s oklikou :-)
|
|
|
No tak si ji prostě nekupujte. Řekněte známým, aby si ji nekupovali. Budou pak levnější.
|
|
|
Podle mě to není takhle vyhraněný. Z toho, co píše D-fens, je jasný, že Alfy jsou auta buďto pro nadšence, kterým požitek z jízdy s tím autem vyváží zvýšenou míru starostí a nebo pro kutily, který prostě baví se v tom vrtat.
Každej, koho choulostivost Alfy odradí, nemusí hned bejt buřtožrout, holt si třeba místo toho radši koupí třeba Bávo, se kterým si taky užije spoustu zábavy, ale "servisní starostlivost" bude zřejmě menší.
Já bych třeba takový auto mít nemohl, protože na starání se o něj potřebným způsobem nemám čas, chuť ani znalosti, byť třeba nová Guillieta se mi líbí moc a z jízdy s ní jsem byl nadšenej.
|
|
|
idiot napsal, že popisované jevy (starost o správný olej + pravidelný servis) se jinde hlídat nemusej, protože jiná auta jsou kvalitní a ne choulostivý jako Alfa. V tom se samozřejmě mýlí. Pravým důvodem smrti tolika A-R motorů jsou matláci, kteří nikdy neviděli nic jinýho než VW shit jezdící na mazlavé svinstvo o kterým si myslí, že co je dobré pro něj je dobré pro všechny. Bohužel, není.
Myslím, že ta choulostivost není až taková tragédie. Pokud člověk "nemá čas", pak má zpravidla peníze a nepotřebuje teda ani ty znalosti. Pokud ale chce jezdit a je mu fuk s čím, pak si může koupit nudné BMW s rysy agresivní otylky 8o)
Já se na Guillietu jen koukal. Jezdit v tom nepotřebuju, neb se dělá jen s pevnou střechou...a nemám na ni peníze, takže nechci zdržovat ty, kterým by se mohla líbit.
|
|
|
Trochu tomu skvělému autíčku przníte jméno (a Honza to po Vás opsal) - je to Giulietta :-)
|
|
|
Giulietta je tím zajímavá, že má minimum speciálních řešení a většina jejích kritických součástek je z Brava. Rasově čistá je zadní náprava a motor 1750 TBI, BTW jeden z nejlepších benzínových motorů na současném trhu a do jisté míry pokračování motoru TwinSpark jinými prostředky.
Z toho taky plyne, že potenciální majitel Giulietty nebude fungovat jako testovací jezdec Alfy Romeo a dostane sice unifikovanou a poněkud průměrnou, zato docela stabilní techniku. V tomhle ohledu bude Giulietta poněkud jiná než všechna dosavadní produkce Alfy Romeo.
Mám na ni spadeno. Jen mě odrazuje ta cena, za 1750 TBI 750k, to je snad vtip.
|
|
|
Tak 750 bude katalogova cena, realne to bude rekneme 690 coz vicemene odpovida segmentu 200+ konovych turbo aut... Je to nacenene proti BMW3, Mazda 3 DISI, Ford RS a tomu co maji zabozrouti, Clio RS?
Holt 20% DPH, z neceho se ty jistoty, prosperita, Blanky a vysluhy STBakum platit musi.
.
Musis na to politicky DFENS. Pridej tlaciko Donate, zaved AdSense a reklamy na pornostranky. Udelej si konzultacni firmu na stare krapy - ja bych ti s radosti zaplatil 10k za konzultace pred koupi srotu a mas na ni :)
.
Muj tajny sen je, ze ji Fiat zacne dovazet do US s dumpingovou cenou, to bude #1 pro dovoz.
|
|
Oceňuji technické zaujetí DF a přesné popisy vad a možných oprav jednotlivých dílů automobilů ... nicméně trochu přeceňuje technické možnosti obecné populace a obecně nás bez zahrádky s dírou ke vlezení pod auto nazývá ignoranty. Přestože jsem blbý dochtor, když se mi začal přehřívat a vypínat notebook tak jsem ho rozebral a prach z chlazení vyfoukal plechovkou stlačeného vzduchu. Ale abych si na ulici ve městě rozebíral byť dveře od auta, nedejbože lakoval nápravu, na to nemam :)
|
|
Zdar D-Fensi!
Dik za dalsi clanok o technike. V dnesnych 'motoristickych' publikaciach sa clovek docita vela, vacsinou je mu to vsak uplne nahovno. Absolutne ma nezaujima kde ma ake auto priehradku na odkladanie bordelu. Vdaka tvojim osvetovym clankom som sa zacal viac zaujimat o to ako funguje motor s internym spalovanim ci uz zazihovy alebo vznetovy. Prajem ti vela elanu do buducnosti a tesim sa na dalsie zaujimave citanie.
|
|
Při čtení jsem musel jít několikrát do garáže. S úlevou jsem odcházel až po obhlídce že skutečně, ale opravdu skutečně tam žádný takový krám nestojí.
Ta úleva byla hodně osvobozující. D FENSi děkuji.
|
|
|
Nejdřív jsem chtěl být nezdvořilý, ale pak jsem si všiml nicku. Takže, gratuluji k vlastnicví garáže!
|
|
|
Není třeba ohledů a klesání na mysli. Jen tvrdě a odhodlaně do nezdvořilostí. A mohu poprosit o mimořádnou šťavnatost?
|
|
|
Tak dobrá. Hm, sakra, nic mě nenapadá. Na příspěvek, který má informační hodnotu nula se fakt nijak reagovat nedá.
|
|
ja som bol na alfe (konkretne to bola tusim alfa 156 2.4JTD) svedkom jedneho problemu a to mizerne dimenzovanie zavitov, ktore boli v hliniku. ci uz na podvozku, alebo motorovych komponentoch. tie dusevne slabsie to vzdali uz pri rozoberani, robustnejsie to vzdali pri skladani a maloktory to prezil. neviem, ci je to vizitkou predosleho servisu, alebo konstrukcie vozu, kazdopadne na cloveka by som to nezvaloval... ma nemalo skusenosti so servisom vsetkeho mozneho z koncernu fiat.
|
|
Jen houšť, aspoň budou levnější :o)
|
|
Měl bych jednu otázku pro motoricky zdatnější jedince:
Kdysi jsem zaslechl, že motory AR/Fiat se při přetrženém rozvodovém řemeni "nepotkají" a následky nejsou tak fatální jako jinde (?).
Je to pravda a případně proč ?
děkuji a omlouvám se za off topic
|
|
|
Jedná se o dnes již legendární motory FIRE z Una:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Robotised_Engine
|
|
|
Nevím, ale u mý Bravy se motor 1,6 potkal.
|
|
|
To je možné, FIRE byly maximálně 1.4. Na té wikipedii v mém předchozím příspěvku je seznam všech motorů co se nepotkají.
|
|
|
Aha, to jsem přehlídl. Důvod byl ten, že jsem si na rybách zničil plastovej kryt rozvoďáku a dostal se mi tam bordel. Očesalo to zuby na řemenu a RIP.
Jinak perlička. Šlo to na výměnu zničených ventilů a táhel, na srovnání hlavy, nový gufera, kontrola klikovky. Cena 11kKč. Kolega s podobným průserem u Fábie 20kKč jenom materiál (2007).
|
|
|
za luxus se musí platit :)
|
|
|
Nevím, jak vyšší objemy, ale 1.1 (8V) se potkat nemohla.
Údajně na sebe nedosáhne píst a ventil, nemají se jak dotknout (ne že bych ten motor rozebíral, slepě věřím zdrojům :) )
|
|
Ale to auto bych fakt nechtěl. V8, OHV, čtyřkomorový karburátor, tuhá zadní náprava na listových perech, "švihadla" a předpotopní automat mě láká víc!
|
|
|
|
Ano, lze to říci i takhle :-D
|
|
|
je to tady zase,rozsypal se ti fiatek?tak to byla mrdka slepena minimalne ze trech aut vole,zatimco echt vw auta jsou vsechna v cesku servisovane v rukavickach a presto se serou.vzyvani alfy tady dosahuje nabozenske disputace,motory ostatnich znacek tady snad nikdo nevytaci do nebes?
A to prosim proti tem autum nic nemam.
|
|
jednou mi jeden známý řekl že by si nikdy nekoupil auto ze země kde se tři hodiny obědvá. Mimochodem, v té době, netušíc jak blbě žvaní jezdil Renaultem. Já mu na to řek že zas nechci auto ze země kde se sice obědvá jen hodinu, ale zato čtyřikrát denně, po každé té svačince se půl hodiny nadává na hajzla šéfa co si to kretén dovoluje honit lidi do práce. Pak se utáhne jen každej třetí šroub protože se přece nesedřu pyčo jak nějakej votrok. Pak se tam sem tam nějakej šroub nedá vůbec protože si musím něčím spravit vrata vod stodoly.
|
|
Zajímavé že u všech ostatních aut hydroštely neklepou pokud jsou v pořádku, A to světe div se i když je jich 24 a kolikrát i víc :-)
|
|
Zajímavé že u všech ostatních aut hydroštely neklepou pokud jsou v pořádku, A to světe div se i když je jich 24 a kolikrát i víc :-)
|
|
|
To není problém těch hydroštel ani Alfy. To je problém všude. Výrobce hlavy, který je tam chce integrovat, se spojí s dodavatelem hydroštel, řekne mu zástavbové rozměry, pracovní tlak čerpadla oleje, tvrdost ventilové pružiny a dostane podle katalogu součástku, která bude stejná v Alfě a v BMW a v Schadewerke a všude. I on bude čelit jistým problémům se zavzdušňováním těchhle sraček, jen to možná nepocítí, protože vůbec neslyší, že v motoru něco tiká.
|
|
Powerflex urcite neni jedina moznost, jak lze poridit PUR (polyurethanove) silentbloky. Napriklad Energy Suspension dela to stejne, akorat vyrazne levneji, a ma dobre reference, co jsem zjistoval. Neni ani problem udelat si silentbloky "doma", vyhodou je, ze si clovek muze zvolit tvrdost, jaka mu vyhovuje, resp. jakou si mysli, ze mu vyhovovat bude (coz muze byt ve finale nevyhoda :)). Osobne nejsem az tak technicky zdatny, takze bych zvolil spise nakup nejake overene sady. Jeste bych dodal, ze PUR silentbloky jsou mozna jedna z nejlepsich forem tuningu. Auto se pak chova vice "motokarove" (lepsi odezva, presnost rizeni...). Samozrejmosti je ale o neco horsi jizdni komfort, protoze se do karoserie prenasi vic razu.
|
|
|
Co jsem se díval tak alfy bohužel nedělají. Škoda, cenově výjdou skoro na polovinu toho co powerflex.
|
|
Tady je třeba moc pěkná a má dokonce certifikát z Cébije, že tachák sedí... tak co s ní asi bude... http://lite.aaaauto.cz/cz/car.html?id=2106562
|
|
Jeremy Clarkson o Alfě prohlásil:
"You are not a true petrolhead, UNTIL YOU'VE OWNED AN ALFA"
Tedy nikoliv, že skutečný petrolhead by si Alfu nekoupil, ale naopak, že člověk se nemůže považovat za skutečného petrolheada, dokud jí neměl.
A poslední dobou mám stále intenzivnější pocit, že bych tuto svoji nedostatečnost měl napravit - i testovací MiTo, které se svojí metrosexuálností a založením na Puntu nedá považovat zrovna za "pravou Alfu" mě docela bavilo, přestože je to vlastně docela mrdka.
A 147 jako auto do města...
|
|
|
Máte pravdu, nedávno jsem ten díl viděl.
|
|
V lete roku 2010 som sa stal (naozaj) stastnym majitelom tohoto vozitka, a som s nim nadmieru spokojny. Kedze som ho kupoval vo vychyrenom AAA, dal som ho samozrejme pred kupou skontrolovat v autorizovanom servise, ktory nenasiel zavady. Nemal som sice cest jazdit na mnohych autach, nakolko som relativne mlady (24) a nemam este dostatocne financne zazemie. Zatial ale uplne prekonal vsetko, na com som doteraz jazdil. Sedi sa v nom uzasne, 1.6 t-spark je aj napriek vyssim nakladom zivy motor a s autom samotnym sa da uzit kopu zabavy. Ked sa motor zohreje, velmi lubi ist do otacok, kde ma uz nad 4000 nadherny zvuk.
Od znameho servisneho technika som dostal potvrdene, ze bolo udrziavane, po 8 rokoch sluzby utrzilo kde a tam zopar skrabancov. Tuto jar preto pride na rad prelakovanie a nove, kvalitnejsie letne prezutie.
Dostal som vsak echo, ze velmi vela tychto ojazdenych vozidiel byva v zlom stave (ja sam som bohuzial na zle viditelnom retarderi utrhol spominanu spodnu (gumenu?) cast narazniku. Takisto poputuje na svoje miesto nova. Motor papa len kvalitny a drahy olej, ak je mu vsak dopriate, odmeni spokojnym pradenim na nizkych otackach. Prevodovka je dost presna, aj ked mi obcas zaradit spiatocku pri stati robi tazkosti. Staci vsak popustit trocha plynovy pedal a skoci tam i sama. Kriza bola vymena ziaroviek v stretavacich svetlach, tie haciky idu prekliato tazko dole bez toho, aby ich clovek omylom zohol.
Tu(n/z)ing neplanujem, mozno nejake decentne 14" disky k letnym gumam, popripade vymena casti stredoveho panelu kvoli radiu, ktore maximalne zerie kazety a nema ziadny iny vystup. Audio je mimochodom uz od zakladu velmi uspokojujuce.
Podla mojho nazoru uzasne auto pre mladeho cloveka obsahujuci ten ziadany "wow"-faktor.
|
|
|
Že jde zpátečka blbě řadit, to neni u aut zas tak neobvyklý, ale cos chtěl říct tím plynovým pedálem? Nemyslels spíš spojku? To fakt pomáhá, tj. buď vyřadíš zpátky na neutrál, pustíš spojku, vyšlápneš a zařadíš napodruhý a nebo když tam ta páka nejde, tak mírně pustíš spojku a zapadne tam taky.
|
|
čus, nemůžete někdo doporučit nějaký kvalitní a nepředražený servis na Alfy v Praze či okolí, konkrétně 147? Asi umřel variátor... IMOFA je ok, ale radši bych to dal jinam.
|
|
|
Stromek-Stromek...
Servis viz stránka alfisti.cz....tam je o tomhle pár vláken..
...............................
Pár poznámek k choulostivosti motorů TS..
Alfa -a -mýty..
1. potřebuje nějaký supr speciální olej, bez kterého se zadře..
Pravda je taková, že jsou mezi nejčastěji doporučovanými oleji dva
Selenia 10W-40 20k a Selenia racing 10W-60..
Tyto oleje jsou ze skupiny bází tř. 4a5.. Co to znamená..
Že podstatnou složku báze tvoří základové oleje těchto tříd--
jedná se konkrétně o PAO +estery..čili jsou to opravdu SYNTETICKÉ OLEJE.
Bohužel, dnes rozhodnutím soudu je možné označit za syntetické oleje i tzv. HC--čili minerální báze upravené
krakováním../třída 2a3/
Pro běžné použití žádný problém, pro Alfy smrtelná kombinace, mnohokrát vedoucí k zadření je právě HC olej nevhotné viskozitní a výkonové specifikace..
/Nejčastěji měl zadřený TS podle statistiky kamarádů Castrol 5W-40..nevhodná viskozitní specifikace../
Pokud chcete provozovat Alfu dlouho, je dobré tuhle syntetickou ESTER+PAO bázi emulze dodržet..
Nenajdete rozumně drahou emulzi tohoto druhu u Castrolu, Shellu, v Liedlu či Tescu..
Tradiční výrobci jsou Mobil, Motul, Millleroil, AGIP,SElenia
a celá řada dalších..
A teď pozor--proč je tohle tak důležité..
Motor TS 16V /a hlavně o jeho pověstnou náchylnost k zadírání nám jde, V6 jsou jinde a staré 8V TS také/ má mimo jiné ostřik pístů olejem--to je celkem výborné řešení, jen je potřeba přijmout fakt, že po sešlápnutí plynu a pár ostrých podřazeních můžete a také máte na oleji v létě 130 stC jak vyšitých./kdo nadal přídavné budíky teploty a tlaku mazání-neuvěří...../ OLEJE HC NEDOKÁŽOU PRACOVAT ROZUMNĚ
ZA TÉTO TEPLOTY, zvlášť 10W-40 má malou odolnost,a velmi rychle degraduje za nevratného výrazného poklesu mazivosti...pár tisíc km na degradovaném oleji do výměny udělá své..
Jsou dvě pomoci--volit typy emulzí, odolné přehřátí
, které mají výrazně odolnější film--jsou to právě výrobcem doporučené estero-PAO oleje--nebo jejich rovnocenné náhrady
pro "civilisty".
Druhou rychlou pomocí je, pokud tomu občas opravdu šlápnete
doplňte si chladič oleje k motoru TS, V6-mnohem méně choulostivé ho mají v drtivé většině v serii..
Teď ještě poznámka..oleje s bází tohoto druhu nemusí stát
krev, jsou rozumné kvalitní náhrady..
AGIP vyrábí základové oleje pro SElenii,sám stejné základové oleje používá pro výrobu celé řady emulzí... kdo tuší, jak vzniká olej ví, že aditivační balíky vytváří v podstatě
pouze několik strategických výrobců a výrobci olejů si jejech tvorbu zadávají...je jasné, že pro stejný druh a užití oleje se finální aditivace příliš neliší--oleje se liší hlavně reálně použitou bází, či jejich koktejlem..
Z mizerný suroviny neuvaří ani špičkovej kuchař víc než pouze průměrný jídlo... o oleji latí to samé..průměrné vlastnosti bází
může dohnat částečně aditivace, ale výsledkem je v podstatě pouze olej průměrné kvality..
Přijatelně drahá náhrada...
AGIP SINT 2000 10W-40...cena od 157-180? Kč/litr
je výborná volba, výslovně mající Alfa-motory ve své specifikaci /Ještě je k dostání stará Agipácká řada, o ENI
někdy jindy/--čili keci "10W-40 je vždycky polosyntetika " platí možná u Castrolu-tam je to dokonce krakovanej minerál, nikoli u AGIPU/
a
AGIP racing 10W-60 s cenou od 240-300Kč/litr..plně syntetický olej s bází PAO+ester--čili pět třída báze 4a5..
Pro normálního smrtelníka, který nežije na okruhu každý den, jsou tyto emulze na běžné silnici rozhodně rovnocenné SElenii.
Pozn.
/Máme celkem na tři chlapy v rodině 6Alf :-), a občas se vyskytuje navíc i něco z produkce VW...
Při koupi odkalit emulgujícím odkalovačem dřív než nalejete
ester 10W-40,nebo ester 10W-60 se ukázalo jako rozhodně rozumné../
Je zajímavé, že s viskozitní třídou souvisí i kondice variátoru
Pokud někdo "leje" 5W-40, variátor se ozývá jak TDI,bude měnit brzo a "hydráky" budou řinčet co nevidět.. na 10W-40,10W-60ester OK..
Prostě doporučenou viskozitní třídu je dobré opravdu dodržet..
A keci-"čím řidší tím líp maže" nechat pro auta jiné
produkce, než ALFU s motorem TS..tam použití těchto
olejů, často s redukovanou viskozitou a nízkým HTHS může u oběhaného motoru TS být rychlou poukázkou na zahájení brzké
GO agregátu..
Na oleji rozumného druhu "nadrbe i TS" opravdu slušnou porci km, 300 tis není problém a někdy i výrazně víc..
Ono, když si člověk spočítá, kolikrát většina Alf prošla bazarem a mají obligátních cca 130 tis, bez ohledu na ročník -oblíbených je ještě cca 180 :-), tak je potřeba rozumně něco připočítat..dost často provozovaný na mizerný olejový náplni --chtělo by se pomalu říct navzdory těmhle "léčebným kůrám"- přece se točí..
|
|
Dobrý den, vím ,že už je to poněkud offtopic, ale měl bych jednu otázku, na námi vybrané alfě 147 byla téměř 1 cm fuga mezi předním světlem a bočním blatníkem, přešli mi to zvláštní, protože se jinak jednalo u vcelku k světu vypadající kousek, takže JE TO NORMÁLNÍ JEV ? nebo známka auta u, kterého není něco v pořádku?
|
|
z roku 2002, 1,6 88 kW, kupodivu první majitel, je na prodej. původně to bylo první auto v rodině (a jsou k tomu nějaké ty zahrádky na bicykly a podobné srandy), po dvou letech se to stalo druhým autem (po služebním) v rodině a manželka majitele (spolupracovnice) to používala převážně k cestě tam a zpět do práce.
nějaký ten opravený tesco lišej tam je, tu a tam měněné spotřební věci (teď zrovna se tomu mění nějakej stabilizátor či kýho čerta co to tlouklo na přední nápravě), nikdy nezbořené nebo nevysypané. jo majiteli i uživatelce je okolo pětapadesáti.
takže z kategorie "téměř se nevyskytující". v případě zájmu pošlu kontakt. nebo to fakt dá do nějaký blbý vyštěrkovaný vohrady, kanibalizujou tomu sedmnáctipalcový kola, nalejou nesmyslnej volej a vůbec se k tomu zachovají nekřesťansky, což by mi přišlo líto. chtěl to dát na protiúčet, ale jaksi ho nasrali s tím jak málo mu nabídli.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Alfa Romeo 147 T.S.: Nalejvárna pro potenciální zájemce o koupi
|