Komentáře ke článku: Megán 2 (<> Mégane II 1.9 dCi) (ze dne 04.01.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Na vyndání filtru pevných částic mám celkem jednoznačný názor a to, že je to ohavná prasárna. Nicméně usuzuji jen podle smradu, který z ropáků teče i s filtrem, tak IMHO bez filtru to musí být dost děs (který kazí co dýchám, proto to otevírám). Nemá někdo ale trochu exaktnější data, jaký to má důsledek na obsah spalin a jejich zdravotní závadnost?
|
|
|
Nevím jak je to exaktní, ale někde jsem to vyčetl. Je to o tlaku při vstřikování. Ty nové auto vstřikují pod extrémním tlakem a spalování je teoreticky dokonalé bez částeček v emisích. To je teorie. Ale praxe je taková, že se nespálené částečky tvoří a tyto má právě pohltit ten filtr pevných částic. Je to ten samý bordel co jde po nastartování s Avie, jenom milionkrát menší. To z té Avie člověk vykucká, ale to milionkrát menší už ne a usazuje se to po vdechnutí v lidských buňkách a následně ty buňky sežere rak.
|
|
|
Ja bych to tak nedramatizoval, filtr zachytava hlavne vetsi castice, ty co delaji ten smrad, ale ty nejsou tolik nebezpecne. Plus jijich pritomnost kazdej pozna a muze udelat protiopatreni - zapnout na vnitrni cirkulaci / predject. Nanocastice filtr stejne pusti, takze to vyjde plus minus na stejno.
Jinak jsem zrovna nedavno cetl ze se hodne precenuje vliv vnejsich vlivu na vznik rakoviny http://www.bloomberg.com/news/2015-01-02/cancer-largely-due-to-biological-bad-luck- rather-than-behavior.html
|
|
K tomu lze dodat jediné: Divný lidi si kupujou divný auta.
|
|
Článek o Autosalonu ala Prima bych přečetl...U mě doma dřív: "Pustíme tu parodii na auta jako kulisu ke snídani..."
dnes: " Kdo ten humus pustil?? Vypněte to, dělá se mi z toho mdlo"
|
|
Dál jsem nečetl, považuji takové lidi za úplné dementy. Jednak je autor další z řady tydýtů, co si koupili auto, na jehož provoz nemají peníze, ale hlavně vole mám dýzl. Za druhý DPF není kurvítko, který tam je jenom jako tahadlo na peníze, ale jako zádržná síť na mikročástice, které vznikají při hoření palivové směsi, která je v nových dieselových motorech tak dokonale rozprášena a tak dokonale spálena (v rámci snižování spotřeby a zvyšování výkonu), že mikročástice tohoto bordelu bez problému procházejí lidskou sliznicí do plic a odtud putují rovnou do krve, kde působí rakovinotvorně. Proto, vždycky když tohle slyším, bych ty lidi nejradši rovnou zastřelil.
Takže tenhle pán si koupil auto, na které neměl a upgradoval ho tak, aby si rakovinu z jeho provozu mohli užít opravdu všichni.
|
|
|
+1. "Prostě to vykucham a je to, přece nebudu dávat 30 litrů za takovou kravinu."
Podobným bych nacpal hadici se zplodinama od veyfucku do interiéru vozu, ať si tu svou meducínu, kterou ordinujou ostatním, taky trochu užijou. Nebo do rekta, podle nálady. Jak autor hezky vyfutroval nepotřebu DPF skrz šetření přírodních zdrojů, to se taky hned tak nevidí. Nebetyčná voprsklost, tohle.
Článek mě jinak celkem bavil, i když je bezobsažnej a docela zbytečnej.
|
|
|
Hele ty meducíno, než začneš blábolit po sežrání zelenýho gothaje, tak použij google. Zjistil by jsi, že současné benzinové motory produkují víc sraček než naftové.
http://www.transportenvironment.org/press/new-petrol-engines-cause-more-air-pollution- dirty-diesels
http://www.transportenvironment.org/publications/particle-emissions-petrol-cars
|
|
|
Zjistil bych, že blá blá blá. Takže to podle tebe dokazuje, že jezdit s vykuchaným DPF je fajn? Tak na takovej level prázdný makovice nemam.
|
|
|
A proto ten filtr bude i u nových benzínů.
|
|
|
DPF a podobné kraviny jsou důvod, proč si nekupovat nové auto... Od EURO6 nejen turbochrochtové, nýbrž i přímovstřikové benziny jej budou potřebovat... U naftových motorů k tomu ještě vesměs přibyde systém AdBlue...
|
|
|
Zrovna ty nejmenší a nejškodlivější částečky filtrem procházejí bez větších problémů.
Takže ačkoli s Vašimi výhradami částečně souhlasím, stran té rakoviny to DPF nevytrhnou.
|
|
|
Asi tak ... každý motor produkuje částice rozmanitého velikostního spektra od od viditelných až po ty mikroskopické. Souhlasím s názorem, že u staršího dieselu člověk aspoň podle oblaku tušil, kde se ty částice nacházejí. DPF odstraňuje oblak kouře, protože zachytí viditelné částice, ale ty nejmenší částice s potenciálem k průniku plicními sklípky do krve zůstávají ve vzduchu. Jako bonus netušíme, za kterým vozem se vyskytují v největší míře.
|
|
|
Jeste bych dodal, ze se nemohou vazat na ty vetsi castice, nebot ty vetsi uz diky zarizenim, jako je DPF (huh, ted jsem misto DPF napsal DPH, ehm, etatisticke svinstvo jedno jako druhe), absentuji, cili moderni diesel je jeste nebezpecnejsi, nez stary (a take moderni primovstrikovy benzin, slusi se dodat).
|
|
|
Nečetl jste článek dál a tím jste se nemohl ani dostat k argumentům proti novému DPF do staršího vozu.
U nového vozu je to fajn věc a bylo by i pěkný kdyby to autmobilky saportovaly i v dalším provozu vozidla.
O tom jestli mám nebo nemám lovky na provoz jste si udělal obrázek na základě nepřečtení článku. Navíc jak v něm píšu, benzín by mne vyšel dráž.
Vám by zbraň v ruce neslušela pokud se rozhodujete např. na základě nedočteného článku ;-)
|
|
Megane II má "perfektne" umiestnené poistky. Časť najpoužívanejších je umiestnená vedľa volantu, ako je zvykom aj u normálnych áut. Keď som hľadal poistku od zadného koncového svetla, ktorá odišla pri použití vozíka z požičovne, tak som zistil, že táto je umiestnená v motorovom priestore, vedľa baterky. Poistky sú umiestnené na takom bloku, pod plastovým krytom vedľa batérie, Ale poistky su v bloku zasunuté zo spodu, takže blok treba najpv vytiahnuť a potom sa dá pracovať s poistkami. Blok sa vyťahuje smerom k baterke, takže ak chceme vymeniť poistku, treba najpv odpojiť a vybrať baterku a potom odmontovať aj baterkovú vaňu. Aby sa mohla vymontovať baterková vaňa, treba odpojiť a vybrať centrálnu jednotku, lebo tam zavadzia zväzok káblov... Pritom stačilo tak málo, buď umiestniť všetky poistky v kabíne vedľa volantu, alebo ak už musia byť v motorovom priestore, tak by stačilo, aby sa do bloku zasúvali zhora, aby boli prístupné po odmontovaní krytky. Toto považujem za pomstu konštruktérov...
Keď som volal do R servisu, aby mi potvrdili kde sa poistka nachádza, tajk mi tvrdili že sa musím objednať, lebo to zaberie vyše hodiny. Garážnik od nás z ulice to urobil za necelú trištrvte hodinu, a to pri tom strávil hodne času rozmýšľaním kam siahnuť a čo odmontovať lebo to robil prvý krát. Zbehlý mechanik by to musel urobiť za necelú polhodinku. Takže aj takto servisy naháňajú kšefty, je jasné že tu by na jednej poistke nemohli mať moc veľkú maržu...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Megán 2 (<> Mégane II 1.9 dCi)
|