Komentáře ke článku: Smradlavý Prdelákov (ze dne 27.02.2011, autor článku: Fuseklos)
Přidat nový komentář
|
To ve Frýdku-Místku šli soudruzi z magistrátu ještě dále, a doprava bude zdarma celý rok! - halejujá :o)
frydekmistek.cz/cz/o-meste/aktuality/0684058-mhd-zdarma.html
Sice to bude údajně stát "jen 28 megaKč" z městského rozpočtu, ale co by pro zdravý vzduch ve městě neudělali. Nemohu ale pochopit, jak toto opatření má přispět k čištějšímu vzduchu ve městě, jehož střed protíná tranzitní rychlostní silnice R48 z Polska a denně po té silnici profičí cca 45 tisíc aut. Osobně tipuji, že se využití MHD vůbec nezvýší, nebo to budou max. jednotky procent. Všechny relevantní sociální skupiny už místním MHD jezdí (školáci, důchodci, ...) a nevidím moc jiných, kterým by tato "vymoženost" mohla nějak pomoci.
Čistý vzduch v tomto městě zajistí jedině obchvat, nebo zákaz jízdy na celém území města + zákaz kotlů na tuhá paliva.... Průmysl ve městě pochcípal už dávno (Slezan, Válcovny plechu...) a vzduch je stejný, neli horší.
Prostě - když je na ostravsku inverze a smog, tak i kdybysme se ve Frýdku-Místku postavili všichni na hlavu a chodili jen pěšky a stejně tu bude nedýchatelno.
Tož tak tu žijem, pod horama.
Frýdečák
|
|
|
Když jsem slyšel v rádiu každou hodinu, že je v OV kvůli inverzi MHD zadara, říkal jsem si, že takovou kravinu jim nemůžou lidi sežrat. A když moderátor dodal, že nemáme větrat a chodit ven, myslel jsem, že se lidi naserou a někdo dostane přes držku, popřípadě poletí z radnice.
Ale zase jsem se spletl, ta pasivita lidí nahání husí kůži.
Vím, že se tady považuje "regulace" za sprosté slovo, ale co jiného s tím? Jak je možné, že v jistém městě v Belgii (zapomněl jsem jméno) s podobným složením průmyslu umí pořešit? Těch otázek je tisíc...
|
|
|
Čili, jak vidím, uznáváte, že za smog může automobilová doprava. Čistý vzduch podle vás zajistí pouze obchvat. Jinak vzduch není stejný, je podstatně čistší než v první polovině 90. let.
|
|
Jsem rád, že nejsem sám kdo vidí obrovský problém v populistickém řešení situace na Ostravsku. Jsem obyvatel Ostravy a vím, že tady to ovzduší nebude alespon za mě úplně perfektní. Ale nesouhlasím s tímhletím velice populistickým krokem, který naprosto nic neřeší a akorát nás bude stát peníze navíc. Já osobně MHD zdarma a celkově MHD využívám zřídka (mám auto, ale přes zimu je v garáži a nejezdím, v létě plně využívám pohodlí auta, jinak kde nutně potřebuji přes zimu tak jedu sice z nechutí MHD ale musím nebo chodím pěšky). Místo toho aby se tyhle peníze + peníze od mitalu a dalších znečištovatělů použilo na lepší filtry a obnovení strojů za "ekologičtější". Nemusíte semnou souhlasit, ale podle mě je to lepší než pitomá MHD zdarma. Navíc podle toho co lidí řikaji tak MHD zdarma využívájí lidé kteří by normálně nikam nejeli, ale ono je to zadarmo. Např. když není zdarma tak dopoledne je MHD poloprázdná (většina je v práci a kdo nikam nepotřebuje tak nejede) a když je MHD zdarma tak se to tam hemží různými živly. Např. důchodci kteří když je nepustíte na jejich místo sednout tak vás ubyjou holí (i když je plno místa jinde ve voze), našich nepracujících pobírajících dávky hnědých spoluobčanů kteří si ješte díky tomu že víc lidí jezdí v MHD zdarma udělí přínos finaci (krádeže zvýšená kriminalita) a nakonec feťáci a bezdomovci. Čili se s toho stává "akce" která zbytečně vyhazuje peníze do vzduchu ale i zvyšuje nebezpečí pro normální uživatele MHD.
|
|
|
Tak se z tý díry vodstěhujte, ne?!
|
|
|
No vlastně, jak jednoduché... Že my blbci z Ostravska na to nepřišli už dávno.
|
|
|
Ale co potom s vami jinde? :-(
|
|
|
Njn, a hlavně co s nima potom. Zcela jistě překračují evropské kremační a pohřební normy na obsah těžkých kovů ...
|
|
|
Šak co by. Odtáhneme do Brna nebo Budějc a bude nam tam fajně. No ni, kurva?
|
|
|
Třeba se ty chytrý už vodstěhovali. Mám ve svém okolí pár exostraváků ... vypadaj sice všici trochu nezdravě, mají takový kadmiový nádech, ale žijou.
|
|
|
To máš tak. My, starý zvocelený-nám to nic nedělá, taky žijem. Co nás nezabije, to nás posílí. A potom-kdo by vám pak dělal auta a hlavně to železo do nich?
|
|
|
Dálkové topení, joo, to je dost dobrý. Když podnik omezí výrobu, kde vezme odpadní teplo?
Konkrétní příklad: Teplovod Arcelor Mittal - Zábřeh ( jo, Jižní město, Stalingrad, jak se komu líbí).
|
|
|
Kde vezme odpani teplo? Pokud je odpadniho tepla malo na vytapeni bytu, coz teda dle mych informaci zdaleka nehrozi ani pri omezeni vyroby, tak se pritapi ve vymenicich. Ztraty po ceste jsou navic hlavnim problemem a ne vykon odpadniho tepla ve fabrikach. A nakonec, platil jsem za rok 2009 za vytapeni 70m2 cca 17tis. Kc, takze je to dobre zaplacene, nemyslite?
|
|
|
Musím se zase jednou podívat na zařízení VS, jestli se do ní vejde kotelna srovnatelného výkonu, nicméně při výšce komína (nedosahuje výšky nejvyšších budov) by přitápění ve VS ke snížení emisní zátěže asi nepřispělo.
Ztráty po cestě jsou problémem, který byl při stavbě vyřešen dimenzováním čerpadel, potrubí včetně izolace a výměníkových stanic.
A jaké z toho plyne poučení? Myslel jste si, že odpadní teplo je zadarmo. A to je chyba.
|
|
|
Nebylo by efektivnější tam někam strčit kogenerační jednotku na plyn?
|
|
|
Kam někam?
Pokud je topení dálkovodem, je lokální přitápění možné, ale výkonově se může jednat o procenta příkonu, protože držet jako zálohu kotelnu výkonu desítek procent příkonu je ekonomicky nesmyslné.
Kogenerační jednotka je nesmyslná z téhož důvodu.
Pokud se některé domy odtrhnou, zpravidla se, je-li to možné (plynovodní řad atd.), odtrhnou i od centrálního zdroje tepla postaví si kotelny (většinou) pro jednotlivé vchody. Ale i v těch případech většinově volí kotle, nikoliv kogenerační jednotky, které jsou v potřebných výkonech dostupné.
Pokud máš praktický příklad, podělíš se?
|
|
|
Snad se to má údajně rozmáhat v Reichu. Na střechu solár pro předehřívání vody, do sklepa kogenerační verk a celý barák řádně zaizolovat. Potřeba tepla na vytápění je pak malá a TUV ohřejou soláry a odpadní teplo z kogenerace. Nevím ale, esli tam nemají nějaké dohřívání elektrikou.
Otázka je pak samozřejmě, na kolik ta sranda vyjde a kdy se to zaplatí. A pak samozřejmě záleží na tom, na kolik si kdo ohodnotí čistý vzduch.
Zaslechl jsem to ale jen na půl ucha a věnovat se tomu moc nebudu, dokud budou ivani každou zimu utahovat kohout na plynovodu.
|
|
|
Nesouvisí to s unijním požadavkem na energetickou soběstačnost nově stavěných budov?
|
|
|
To ví jen Bůch a Svatý Václav na hradě.
|
|
|
Vubec netusim proc pisete, ze ztraty po ceste byly vyreseny, kdyz vim, ze nebyly. Vedeni potrubi je spatne izolovane a take malo hluboko v zemi, takze v zime lze videt po cele Ostrave "chodnicky" ve snehu, podle kterych poznate, kde vede teplovod. Je smutne videt, jak vsichni zatepluji, aby jim neslo teplo ven z baraku a usetrili par kacek a pak videt, jak stovky GJ po cele Ostrave putuji do hliny a vzduchu. Navic ocividne pro dodavatele je efektivita dodavek druhorada, nebot diky snizeni odberu domu po letech zateplovani dodavatele zdrazili, aby balik penez do kasy zustal stejny. A kontrolni otazka> komu prodavaji odpadni teplo v lere. kdy se spotrebuje zlomek jen na teplou vodu? Odpoved - nikomu - pousteji to do vzduchu.
A take nechapu, co je zadarmo na 17tis. Kc rocne, ktere platim Dalkii, ktere nam dodava teplo? Jestli je to pro Vas 17tis. Kc zadarmo, prosim o zaslani castky na muj ucet.
|
|
|
Potrubí je izolované dobře a je v zemi dostatečně hluboko.
Technický návrh je kompromisní (cena/výkon), takže jsou potrubní trasy v zimě na povrchu patrné i u staveb postavených v posledních pěti letech s použitím onačejších technologií.
Sníží-li se objem prodeje, jednotková cena vzroste, to je zřejmé i u pitné vody nebo plynu, provozní náklady včetně odpisů se rozpočtou do menšího množství prodaných jednotek.
Správně, není-li o komoditu zájem, vypustí ji obchodník do vzduchu nebo jinak znehodnotí, ať jde o teplo nebo o pšenici, to je jeho volba. Ale o tom snad řeč nešla?
K poslední vaší větě mohu jen přitakat. Skutečně nechápete. Proč to takhle roztrubujete, to nechápu zase já.
|
|
|
A co takhle udělat nějakou grupu s respiračními problémy, které s největší pravděpodobností zavinil zku... vzduch a jít proti tomu právní cestou - třeba újma na zdraví? Má to minimální šanci na úspech?
|
|
|
Ta grupa již existuje. Občanské sdružení z městské části Bartovice, která je zasažena spadem z Mittalu nejvíce. Huť tamnějším dětem, zakoupila respirační přístroje s věnováním a logem...
|
|
Zase zcela upřímně říkám...kamkoliv my ostraváci vyrazíme na dovolenou, tam je krásně ! :-)
|
|
|
Ty že si ostravak? Prosím tě, nevíš o tom, že máme nejvíce zelené plochy na počet obyvatel v celé respublice? Kaj se hrabe Brno nebo Teterákoff...
|
|
|
to jo, zelene je tam hafo, Brno je proti takove Porube seda zrudnost, ale vzduch je vzduch. Muzes mit kolik zelenych ploch chces, ale kdyz na ne pres smog ani nevidis tak je ti to prd platne...
Kolikrat byla videt modra obloha pres tuto zimu v Ostrave? Po 20ti letech v Ostrave je viditelne slunce v zime lepsi jak Vanoce! :P
|
|
Fuck, co furt všichni řvete? Já jsem se narodil a žiju v Ostravě. V době největšího smogu v Ostravě (kolem Vánoc myslím) jsem pobýval v polském Krakově a těšil jsem se, skutečně jsem se těšil, až z tamního vzduchu vypadnu do Ostravy, kde, oproti Polsku, se aspoň můžu pořádně nadechnout, aniž bych se rozkašlal! V autě jsem jezdil téměř jenom se zapnutým vnitřním cirkulačním okruhem, protože to, co šlo zvenčí, se skutečně nedalo dýchat.
Vzduch v Ostravě může být nejhorší u nás, ale nepochybujte, že ve světovém nebo i evropském měřítku zas tak špatný není.
|
|
|
Fakta:
V Bělském lese* jsem v době vyhlašované inverze během deseti minut potkal tři (slovy tři) běžce. Podle vnějších znaků se dalo usuzovat, že neběželi na tramvaj, ale že se věnují sportu aktivně. Neměli na sobě plynovou masku, nejevili známky chcípání.
*Bělský les-lesopark v městské části Ostrava-jih (jinak Zábřeh), kde je při inverzi deklarovaná situace zpravidla jedna z nejhorších.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Smradlavý Prdelákov
|