Preference cyklistiky, přidělování výsad a udělování výjimek šlapálkům
přineslo očekávaný výsledek. Zkoušel jsem najít čísla o nehodovosti cyklistů
a docela jsem valil bulvy.
-
Za první pololetí roku 2010 způsobili řidiči nemotorových vozidel, tedy
především cyklisté, 1080 dopravních nehod, při nichž zahynulo 26
lidí. Vinou řidičů motorových vozidel zemřelo za stejnou dobu 143 osob.
Těžko se lze domnívat, že mezi intenzitou buznošlapacího a motorizovaného
provozu je šestinásobný nepoměr, jinak řečeno: a) cyklisté jsou svým bezohledným
chováním nebezpeční jíným a nikoli pouze sobě b) míra jejich nebezpečnosti
je vyšší než u jiných účastníků silniční dopravy
-
Cyklisté způsobili v roce 2010 (leden-červenec) o 12 smrtelných nehod
více, než ve stejném období minulého roku. Počet smrtelných nehod zaviněných
řidiči motorových vozidel oproti tomu meziročně klesl o 73, což je asi
o 17%. Tzn. jsou nebezpeční čím dál více. Teorie různých buzno*skupin o
tom, že motoristé ubližují nebohým cyklistům křehkým jako křídla motýla
s osteoporózou, se tím jeví jako poněkud podivné.
-
Cyklisté jsou nebezpeční sami sobě, což nás tolik nebolí. V letošní soutěži
o Bouchalův
pohár uspělo již 42 borců na kolech. Na motocyklech se letos zabilo
58 lidí, včetně řidičů mopedů a malých motocyklů, a to přesto, že se motocykl
zpravidla pohybuje rychlostí asi pětinásobnou než jízdní kolo a pro motocyklisty
nebyla vytvořena separátní infrastruktura v podobě cyklostezek. Bude ještě
někdo titulovat motocyklisty dárci orgánů a pořádat na ně hony?
-
Například v Ústeckém kraji v červenci
zahynulo na silnici 7 lidí. To jsou ty "hromady mrtvol", co o nich
pořád hovoří zastánci silničního fašismu při jejich tažení proti řidičům.
Z tohoto počtu bylo šest cyklistů a pět z toho vlastní vinou.
Zdrojem dat je Policie České republiky, zde.
Nejnověji se pumpičkáři dočkali bonusu
i na celostátní úrovni. Řidiči jsou na zpřísňování zákonů a utahování
šroubu zvyklí, nyní revolučně také dojde na pumpičkáře. S větrem ve vlasech
a chladivým větříkem pod tričkem bude šlus, anžto si povinně narazí helmičku
a natáhnou vestičku. Experti si myslí, že by to určitě pomohlo,
protože by to mohlo zmírnit následky jejich prasácké jízdy a řízení kola
pod vlivem alkoholu. V odkazovaném článku promluví i šéf dopravky Tržil,
jehož sbor po zavedení příslušných zákonných úprav dodržování příslušných
nařízení zkontroluje a případne slastně postihne pokutami, aby bylo ještě
bezpečněji.
Ne že bych se pumpičkářů hodlal zastávat, to rozhodně ne, ať je vezme
čert. Takovou blbost ovšem dovede vyprodukovat jen nemocná společnost.
Primární problém, totiž že jsou cyklisté bezohlední a jezdí neopatrně,
hodlají "experti" kompenzovat dodatečným hardware, aby se při jejich prasení
méně domlátili. Jakou logiku v tom hledat? Vždyť to může být jen horší.
Přes přilbu budou ty kreténi méně slyšet, hůře vidět a navíc získají dojem,
že se jim nemůže nic stát, takže se celý problém jen prohloubí a tak dále
ad absurdum.
Cyklisté jsou bezohledná a nebezpečná verbež. Zůstanou takoví, i když
si narazí kokosák a natáhnou hacafrak. Na silnici nemají co dělat, ať odtáhnou
na ty jejich stezky. Silnici s nimi sdílet nehodlám, dokud se nenaučí chovat.
Někdy si říkám, co je všechno je ještě třeba udělat, říci nebo napsat,
aby to lidem došlo. Stát nemá žádný prostředek na to, aby učinil dopravu
bezpečnější. Reaguje vždy stejně. Na jakýkoli podnět nalézá jen jediné
řešení - zpřísňování zákonů, ukládání dalších povinností a buzeraci skrze
policejní složky. Pumpičkáři jim to žrali, podporovali jejich kampaně a
krátkodobě získali pár nevýznamných výhod. Teď už ale cukříček došel a
na skladě je jen bič. Užijte si to.
22.8.2010 D-FENS