|
<offtopic>
Mel bych takovou hloupou otazku, tim v zadnem pripade nechci rypat do D-FENSe:
"...na Onderkovo blogu..." nemelo by spravne byt na Onderkove blogu? Z ceho to "Onderkovo" vubec vychazi? Udela nekdo rozbor? Nikdy v zivote jsem takovyto tvar nepouzival. Nikdy nereknu Martinovo zahrada, ale Martinova zahrada. Nebo jsem mel na hodinach CJ davat vice pozor?
</offtopic>
|
|
|
Hantec? Prafotr Morava ufachčil škopek...
|
|
|
Onderkovo podle vzoru Krakonošovo. Pač Krakononoš a jeho bystrá sojka bonzačka taky věděli, co je pro dělný lid správné a jak jemu pomáhati najmě proti vrchnosti bohaté .
|
|
|
Na to jsem se už taky ptal. V některých nářečích moc neskloňují nebo skloňují špatně; slyšel jsem i "viděl jsem králíci". Někdo tomu říká jazykové specifikum, někdo inbreeding effect.
|
|
|
Jižní čehůnie ... řeknu tě, tuhle titěvu bych si na luk nedal, ani kdyby byla Pavlovo. :o)
|
|
|
Ano, nějak takhle. "Onderkovo" je samozřejmě špatně. Ještě že to neviděl JJ, protože mě vždy za to nevybíravým způsobem plísní.
|
|
|
ten ma co rikat. jeho (ne)pouzivani "s" a "z" je pro cestinare jako cervenej hadr pro byka
|
|
|
Já jsem to pochopitelně viděl, kudla v kapse se mi otevřela, ale měl jsem na starosti důležitější věci. Navíc poslední víkend jsem musel překousnout čuňárny daleko větší, než prznění češtiny, takže jsem trochu otupělý.
|
|
|
To znám, taky kolikrát prosím přítelkyni (jihočešku) o překlad, třeba šufánek... z toho nemůžu doteď.
|
|
|
šufánek, žufánek...čemu na tom nerozumíš, Čížku? Tys nevěděl, že je to "sbjeračkááá"? 8o)
|
|
|
Špatně, Brňáku. Správně česky se to vyslovuje "Z"bjeračka.
|
|
|
u nás se naběračce říkalo žufánek, ale jen takové té větší co se s ní vybírala žumpa. :-)
|
|
|
|
:-), šoufek taky znám, ale to jsem slyšela tam, kde se říkalo patce sklipánek.
|
|
|
Žel bohu nevím, u nás se vede spíš germánskej hantec :-(
|
|
|
Po dvou letech dojíždění do Plzně mě tohle "prapodivné přivlastňování" (např. Petrovo nápady) už tolik nezaráží... :o) Přestože mi přítelkyně tvrdí jak je tvar "Petrovy nápady" zbytečně spisovný...
|
|
Nebude Kocka, ale Jandak, ten prece prohlasil: "Co Jirka rekne, to sedne jak prdel na hrnec" :-)) Ale mozna Kocka leze Jirikovi do prdele vic, nevim. :-)
|
|
|
..od kdy tyhle "celebrity" čtou "nějaké" soukromé weblogy ? .. Já myslel, že tady platí pořád režim tvrdé ignorace a arogance.. Ovčan je přeci póvl a ten nám do toho nemá co kecat .. ne ? :-O
|
|
|
Je to jednoduche. Z diskuze pod navrhem nesmyslu, ktery treba ani nepsal Onderka, se da vytezit hodne zkusenosti a pripravit se dobre na protiarumenty. Je to levnejsi nez kvalifikovani poradci a zaroven je to dobra sonda do mysleni a povedomi lidi v CR.
Ono to muze psat nekdo uplne jiny nez ten, jehoz blog to "oficialne" je...
|
|
Najit si vnitrniho, ci vnejsiho nepritele, nekalosti, proste neco dabelskeho, tot patri k dennimu chlebu politika. Bez tydletcty challenge se tito nemuzou profilovat a demonstrovat svoji uzitecnost. To, ze si lide typu Onderky nasli zrovna dopravu, vedlo ke vzniku snad nejhloupejsiho bodoveho systemu na svete. Doufejme, ze si najdou neco dulezitejsiho, jako zakaz kosmickeho zareni apod.
|
|
118 mrtvých na 1.000.000 lidí, ne 118 na 100.000. Pak je šance na smrt nehodou 0,1 promile.
|
|
Videl jsem nedavno jedno nehodu, kdy v obci Krcman ridic Skodovky nedobrzdil a narazil do kufru predniho auta ktere asi chtelo odbocovat, a tak prilis zpomalilo.
Krome par pomackanych plechu a potrebe noveho narazniku na Ochcavce bych rekl, ze minimalne 5 lidi zemrelo a nehoda to tedy byla urcite vazna :)))
Predtim jsem videl nehodu, kdy se ridic Liazky shybl pro neco pod palubni deskou a v ten moment mu namesicny duchodce vstoupil do vozovky na prechodu. Tipuji exitus duchodce, vypadalo to skarede. Tusim rok 1995.
A predtim jsem v roce 1991 zastinil svou velikosti spoluzakovi rozhled, ten vstoupil, na autobus spechajic, do vozovky a primo predemnou ho srazilo MBcko. Narazena zada, sok, tyden na pozorovani, zadne nasledky.
Tot vse. Ceske silnice jsou tedy nepochybne mistem smrticim :)))
|
|
Najit si vnitrniho, ci vnejsiho nepritele, nekalosti, proste neco dabelskeho, tot patri k dennimu chlebu politika. Bez tydletcty challenge se tito nemuzou profilovat a demonstrovat svoji uzitecnost. To, ze si lide typu Onderky nasli zrovna dopravu, vedlo ke vzniku snad nejhloupejsiho bodoveho systemu na svete. Doufejme, ze si najdou neco dulezitejsiho, jako zakaz kosmickeho zareni apod.
|
|
Tož názor je názor. Pro gustu... atd.
Ale pokud jsou všechny citace v tisku i na webu tak pravdivé, jako ta o letícím salámu a zraněné čelisti - pomož nám pánbu. Ten ubohý sborista totiž zpíval další den své nevelké, ale dost důležité sólo na premiéře. Zuby měl sice uvolněné, ale zubařem umně sdrátované a rozumět mu bylo lépe než kdy jindy...
Inu není nad dobré informace!
|
|
|
a tak, takže ty kvůli "drobné nepřesnosti" v tisku ohrozíš ostatní umělce a budeš bojkotovat zákaz házení salámem?? Jen si najdi statistiky, kolik herců se zraní při zkouškách!! Jak se nám zvýšily počty zranění za posledních sto let! Jak strašlivě nebezpečné je být dnes umělcem! Kdyby to mělo zachránit jednoho jediného umělce, tak to stojí za to!!
|
|
|
Nojo. Těch nepřesností bylo tolik, že jedna jediná neoddiskutovatelná "přesnost" stála Golata židli. Jednou tu tu story popíšu - bude to sarkastické povídání o tzv. "sdělovacích prostředcích".
Jak jsem starý, tak jsem nas... ...rozrušený. Hajhou...
|
|
|
Kdyby to opravdu zachránilo alespoň jednoho umělce (a ne ty joudy, co místo toho dneska prodávají)
|
|
|
Doslechlo se mi, že parlament schválil zákaz kouření v letadlech. Myslím, že v intencích této logiky by měl přijít zákaz házení potravinami za jiným účelem než jejich předání na větší vzdálenost, kdy recipient je předem informován o úmyslu potravinu tímto způsobem předat, a za předpokladu, že dotčené orgány ochrany životního prostředí měly 15 dnů na vyjádření.
|
|
|
To neprojde. Tím by se markantně snížila spotřeba potravin, a to je v dnešní době krize nežádoucí, bo to umrtví trh :)
|
|
|
to neprojde, ta lhůta pro orgány ochrany životního prostředí je hrozně krátká. Bude třeba celou situaci analyzovat a zpracovat odborné studie, taková věc se nedá rozhodnout jedním razítkem nebo nedej bože podle nějakého jednotného manuálu. Je třeba vyhodnotit každou situaci zvlášť. Takže navrhuji lhůtu nejméně šedesát dní.
|
|
|
Náš externí bezpečák záležitost vyřešil dvěma větami na papíře, které sdělovaly asi toto:
Když házíš salámem, dej pozor, abys někoho netrefil rovnou do huby. Když je po tobě salámem házeno, pokud možno uhni.
Dne, kde, podpis a razítko.
Zvládl to za 10 minut.
|
|
Myslim si, že jestli D-FENS Onderku ještě jednou setře, riskuje, že se ve svym Španělovi stane obětí "náhodný" nehody a nebo za nehodu půjde sedět aby konečně zavřel tu svoji nevymáchanou hubu. Furt musí do všeho šťourat zmetek jeden :))
|
|
|
Tak odhadoval bych, že jediná ochrana je anonymita, seč, s trochou snahy a indíciemi, které na tomto webu jsou, bych se svými sítěmi (a hlavně bydlet dfens v mým okrese) ke konkretizaci jeho osoby potřeboval hodinku času a pár telefonátů.
|
|
|
Hele, mistře Svoje Sítě...všichni padáme na prdel před možnostmi zneužití informací státních fízlů pro svoje bývalé kolegy, no dej si voraz... Není to žádné hrdinství. Tebe by šlo nalézt raz dva i bez otravování kamarádů na fízlárně.
|
|
|
Nemyslel tim svoje site jako, ze kdyby bydlel ve stejnym okrese. Tak obvola kamarady: "Hele Franto nebydli u vas na vesnici manik co ma kocku a jezdit seatem?"
Hned bych nedramatizoval fizlarnou
|
|
|
Tohle muze fungovat prave jen na tech vesnicich, ne ve meste, nota bene ve vetsim meste.
|
|
|
Ve vetsim meste musis mit prave ty site :)
|
|
Podle mě počet nehod klesá spíše zákonům navzdory... ale to bylo částečně i zmíněno v článku...
Pří zmínce o tom kdo jakou nehodu viděl naživo mě ale napadlo, že za mých skromných cca 70.000 km jsem viděl prakticky jedinou skutečně vážnou, a to konkrétně tuto: http://www.katastrofy.com/scripts/index.php?id_nad=11982, sledoval jsem to ve zpětném zrcátku, ta srážka se odehrála cca 100m za mnou, podotýkám že v době nehody byla ještě silnice suchá....
Nicméně tato nehoda byla typickým příkladem toho s čím se budeme setkávat stále častěji pokud lidé jako pan Onderka zůstanou u kormidla. Byla totiž způsobena klasickým omylem - je tu přerušovaná čára, zákon říká: můžu předjíždět že je tu zatáčka a něco tam může jet to mě nemusí zajímat, mám přece nezničitelnou fabii s dvaceti airbagy... a byla to bohužel právě ta mrtvá řidička která z té zatáčky vyjela a doplatila na to takovým způsobem, je pravda že pravěpodobně jela rychleji než je povolueno, ale celkový dojem který na mě ta nehoda zanechala byl že některým lidem bych opravdu přál aby potkali sami sebe v protisměru.....
|
|
ohledně té nehodovosti jsem byl nedávno docela pobaven - v MF Dnes se objevil ofocený kousek Rudého Práva z roku 1984 a odpovědné osoby zřejmě zapoměly vyretušovat vše okolo článečku, kterého se foto mělo týkat - a tak se blažený čtenář dozvěděl, že se "v pondělí stalo na českých silnicích 172 dopravních nehod"... a teď si ještě vezměme, kolik jezdilo aut tehdy a kolik dnes... tak kde je ten ultrasmrtící stav na našich silnicích? populismus, pouze populismus...
|
|
|
taky jsem to četla a taky mě to pobavilo, ještě tam bylo, že z toho bylo deset těžkých zranění a jeden smrťák. A to navíc v době, kdy se hlásila skoro každá nehoda.
a když pak člověk čte Onderku, podle kterého to jsou silniční jatka, masakr a katastrofální situace na silnicích, tak má dojem, že ten člověk včera spadnul z Měsíce :-(. Blbec jeden.
|
|
Nojo, máš pravdu, ale kromě politického kapitálu se z toho stal i zdroj příjmů pro média...TV H@vn@ minimálně jedna havárka denně "zase pyčo tyhle motorkáři" a pokud na přední straně Haha nebo Plesku není kromě koz i rozsekaná škodfka tak to není ono. Je třeba prostě trvale vyvolávat obavy....
|
|
Tak především bych byl hodně zvědav na statistiky nehod, co se týče prostředí (třída silnice, stav, okolní zeleň, ...). Ze vzorku, co vidíme nebo čteme ve zprávách, za všechno může chlast a prasata. Osobně můžu dodat asi toto. Na silnici třetí třídy jen pár kilometrů od mého bydliště, se za posledních pár let stalo několik smrťáků. Komunikace sice slouží především pro noční přesuny opojených z jedné nálevny do další ve vedlejší dědině, nicméně šířka tak, že se sotva vyhnou autobusy a hlavně kořeny stromů v mnoha případech prorůstající asfalt, mohou i nepřipravenému střízlivému nachystat peklo. Další věc je kvalita vozovek jako celku. Už snad pět let se v místním plátku diskutuje generálka asi 40km úseku "tahu krajem", ale skutek utek. Po letošní zimě ale údržba silnic překvapila a místo jednotky rychlého záplatování vyslala frézu i s veškerým werkem okolo. Ovšem opravil se asi kilometrový úsek, kde se během pár týdnů staly (jen co vím) tři nehody (které přerostly v řetěz dvou až čtyř aut) vzniklé rozsekanými disky nebo gumami. Osobně jsem danou silnici projížděl zhruba pětkrát týdně a litoval všechny co tudy musí častěji. Jezdit se dalo buď tak třicet nebo stotřicet, kdy se většina těch nejkritičtějších děr dala přeletět. Btw nevěděl by někdo, kde v zákoně hledat definici vozovky? Protože tamto by se dalo pronajímat jako testovací dráha pro tanky.
|
|
Teď nevím, čtu špatně?
V odkazované statistice CARE za rok 2007 je uvedeno u ČR 118 fatalities per million inhabitans, nikoli per 100.000.
Tzn. ona roční šance na skon při dopravě mně vychází na nikoli na 1 promile, nýbrž na 0,1 promile. On jeden mrtvý na každou tisícovku rok co rok, to už by docela slušný masakr byl.
Nehledě k tomu, že pokud by šlo skutečně o pravděpodobnost zhynutí 1,18 promile každý rok, z jistého úhlu pohledu se dostávám k něco přes 8% za průměrný věk 70 let, což už by mi přišlo jako dost nelichotivá vyhlídka. Ale zase nevím, jestli se na tuhle pasáž nekoukám zcestně já.
|
|
|
|
O jé, omlouvám se ...
Hledal jsem, avšak tento jsem fakt přehlédl :o(
|
|
...
Cílem všech, kteří se dopravou zabývají by přeci mělo být, aby na našich silnicích nejprve klesl počet nehod a obětí o polovinu, a hlavně, aby se na nich v nepříliš vzdálené budoucnosti vůbec neumíralo.
...
Tak nevím, ale v týdnu 1.6.-7.6. zemřelo 12 lidí, což je méně než polovina z oněch 26ti. V pondělí a v pátek dokonce nezemřel nikdo .. Takže páně Onderkovo předsevzetí je vlastně splněno a on se tímto tematem již nemusí zabývat. Nu ni?
Viz. aplikace.policie.cz/statistiky-dopravnich-nehod/Default.aspx
|
|
|
Že prej je to hlavně jakousi změněnou metodikou pro počítání mrtvých - pokud oběť autonehody zemře v nemocnici (snad po uplynutí nějakýho času), už se nebere jako oběť autonehody. Možná je to jinak, ale to by věděl asi nejlíp Dfens.
|
|
|
Pokud vim, tak se to driv pocitalo "pokud zemre do 72 hodin", dneska "pokud zemre do 24 hodin". Ono to moc nepomuze, ale aspon neco...
|
|
|
Netýká se to zrovna mrtvol, ale o autonehodách jsem zrovna dnes četl v jednom motoristickém plátku - zatímco policie hlásí oproti loňsku pokles nehod o 50% (za což jistě byly na příslušných místech tučné prémie), pojišťovny naopak hlásí nárůst o 2%. Holt hranice škody se posunula, podobně jako s těmi mrtvými...
|
|
Tvrdík se jmenuje Jaroslav, ne Jaromír.
|
|
|
Co se týče masakru na silnicích, všichni víme, že je to úplná blbost. Silniční masakr a pirát silnic jsou oblíbená sousloví především bulváru, který se snaží dělat světobornou katastrofu z úplně každé dopravní nehody a kdo překročí rychlost je už předem zločinec. Tim to nechci zlehčovat, ale nehody jsou prostě průvodním jevem motorismu, který tu byl vždy a nikdy se nebude dát úplně odstranit. Někomu (CDV+besip) se prostě hodí, aby tzv. investikativní novinářská pakáž blbla veřejnosti (tupé mase) palice a ta pak nadšeně jásala nad každým zpřísněním předpisů silničního provozu a trestů za porušení! Že si tím ty tupé ovce sami kopou jámu, ve zvyšování buzerace od policie jim jaksi nedochází. To je to hloupé povrchní uvažování typu "mě se to přece stát nemůže, já jsem slušný ridič". Na blbost takových omezenců pak doplatí všichni. Kdo tu v tom ale pak má žít s takovými pablby?
Co se týče Ondreky, ať dá pokoj s dopravní buzerací a raději konečně začne řešit a stavět R43, protože situace na Svitavské silnici (Brno-Svitavy) je už delší dobu ve špičce i kolem ní neúnosná. Bohužel se to taky těžko objíždí jinudy. Časem pak bude potřeba řešit i rozšíření silnice Brno-Tišnov, aspoň mimo obec na 2 pruhy pro každý směr, tam je už taky ve špičce velký provoz. Jsou to hlavní výpadovky z Brna na sever a severozápad.
|
|
Umře v ČR..
..na rakovinu tlustýho střeva?
..kardiovaskulární choroby?
..rakovinu způsobenou kouřením?
..rakovinu obecně?
Co je proti tomu pár mrtvol na silnici?
Co proti tomu stát dělá?
Myslim, že další komentář netřeba.. bodovej systém a spousta mírně až silně idiotskejch přikázání, nařízení či zákonů a spousta firem co si na tom všem mastí kapsy dávaj jasně najevo, že o lidi tu fakt nejde..
|
|
|
No co, jednoduché, zakážou se rakoviny a kardiovaskulární choroby... A běda ti, jestli to budeš mít!
|
|
|
Kdyz je sebevrazda trestnym cinem...
|
|
|
U nas ne. Trestne jen napomahani k sebevrazde.
|
|
|
A jo, ono je tam psano "jinemu", takze sobe vazne ne.
|
|
Nedavno me zaujal clanek na idnes o povozu znacky SAAB jelikoz tyhle vozidla znam uz delsi dobu ze svedska a vidim je jezdit velice casto a tankovat na i dnes propagovany E85 rozhod sem se tento clanek precist. V clanku me zarazilo ze kazdodeni dojizdeni do prace autem je BOJ O PREZITI a jde nam o nem vlastne o zivot a asi nam hrozi vetsi riziko nez kdybychom podnikly cestu na mesic v kratasich a tricku. Tohle je o cem tu D FENS mluvi a je pravdou ze se tohle v mediich opakuje casto. Jelikoz se v provozu pohybuji tak me to prekvapuje protoze nejak nepozoruji ze mi pri cesta autem jde o zivot. No asi delam neco spatne mel bych se nad sebou zamyslet :-)
|
|
Jak to ty kluci německý jenom dělaj, že maj skoro poloviční úmrtnost než my a přitom mají na hájvejs povětšinou hentu neomezenou rychlost ? Policejní buzerace veškerá žádná...a ještě si můžou dát na cestu trochu toho šňapsu...Dále prakticky shodný údaj s Belgií, Evropou to nejevropštější...z posbolševických lokalit jsme jasně nejlepší...atd.atd. Podle této tabulky máme blíže k situaci v civilizovanější (?, asi jo) západní Evropě, než na Balkán nebo zemím, kde fčera snědli, co měli mít za týden. Zrušení limitu na dálnici by tedy u nás snížilo počet mrtvých skoro na polovinu, navíc v Německu je mnohem hustší provoz, naše dálnice jsou proti německým sváteční jízdou v sobotu dopoledne...Tabulka jasně ukazuje (mně), že ve hře jsou zcela jiné faktory, než dotahování šroubu. Je to především o celospolečenské pohodě, o vlastnictví a nejkratší vzdálenosti vzdušnou čarou k moři, o průměrné roční teplotě a množství sněhu na počet dní na počet dní v roce, o výši vzdělání a schopnosti jej použít, o průměrné sexuální aktivitě os./den a další. Každopádně zrušení limitu rychlosti na vybraných úsecích dálnic, nejlépe pak na všech, nás evidentně katapultuje na místa nejlepších pilotů v Evropě. Omezení četby bulváru + výmaz TV Nova a Noe ze seznamu v tom...hentom...detailnim rysýveru + vylepení cedule "Nevhazujte reklamní letáky" na poštovní schránku na baráku nás posune ještě tak o dvě až tři příčky nahoru. + vyhladit tankodrom D1, který rytmickým bušením do podvozku hypnotizuje až uspává, podobně jako rychlost 89km/h na benešovské okresní I.třídy za jasného letního dne. Parametry mám, myslím, nastaveny správně...cesta je jasná - více vodních nádrží a aquaparků, trochu vyspravit D1, zrušit speedlimity, sex, vyrovnat se s komunistickou minulostí, sex, hodně cestovat a přidat v sexu a plavání. Nic nemožného...Plus odebrat asi tak 75% dopravních značek, které je poslední roky spolu s reklamními cedulemi nutné ignorovat, abych jel vůbec chvíli rovně...totální debilita - čím víc značek, tím větší bezpečí a teplíčko...
|
|
Zajímavá přednáška o statistice k dětským sedačkám.
http://www.ted.com/talks/lang/eng/steven_levitt_on_child_carseats.html
|
|
|