|
Blbec.
A ještě ke všemu to zde již bylo.
|
|
v září jsem zakoupil nový vůz (r.v. 2001) (není to překlep), myl jsem ho zatím dvakrát. Jednak na to nemám moc času, ale hlavně mě to kurva nebaví. Myju auto prostě až ve chvíli, kdy z něj nevidím bočními okénky (na předním skle jsou stěrače). Myju ho ale jen a pouze wapkou a to z jednoho prostého důvodu: za míň peněz (okolo 120 kč oproti 200 kč za top program) dostanu lepší výsledek, než v mycí lince a zas tak líný, abych nebyl schopen vzít do ruky kartáč, nejsem.
Nechápejte mě špatně, auta miluju nade vše, ale radši v nich jezdím nebo se v nich vrtám, než je myju.
|
|
|
no ale co jsem zapoměl napsat: s typem lidí popsaným v článku jsem se zatím nesetkal. Jenom s jedním co si leštil E46 diesel touring žínkou do vany, ale tomu to netrvalo nijak dlouho.
|
|
|
To je furt více leštěníhodné auto než swift :)
|
|
|
Proc? Lednicku nebo pracku doma taky takto lestis? A ktera znacka je lestenihodnejsi? Zanussi, Ardo, Calex nebo nejaka jina?
Priznavam, ze tomu nerozumim, auto nelestim (taky tu ohromnou plochu bych lestil dva dny v kuse a na to se muzu vite co ... jen jednou v zivote jsem lestil predni haupnu pote co jsem si z ni sundal reklamu a bylo to tam "vypalene") a do mycky jezdim pravidelne pouze na jare, abych auto zbavil soli (zrovna vcera jsme obdivovali jake hezke obrazce dokaze sul spolu s mrazem vykreslit na zadnich dverich ;-). Jinak mycku navstevuji jen vyjimecne, jen kdyz zasvineni oken presahne unosnou miru, kdyz mi to nechutne poserou ptaci (zaparkovat pod stromem je nekdy docela riziko ;-) anebo kdyz bych pri urcite prilezitosti se zcela neumytym autem zklamal sve pratele (svatba, spanilka apod.). Skrabance na laku od parkujicich "umelcu" neresim samozrejme vubec. K cemu je dobre takove popisovane lesteni auta?
|
|
|
Tady nejde o to, rozumět, nebo nerozumět. Tady jde o vztah k autu a vtip je v tom, že né každe auto má charisma, ne každé auto je vztahuhodné a člověk, který má auto pouze jako přepravní prostředek a věc každodení potřeby toto cítit nebo chápat nemuže a nikdo mu to nemá za zlé.
Problém je, když někdo má auto, které by si péči, respekt a vztah žádalo a majitel je ignorant protože neocení to co má, nebo je komická situace, když někdo má vyloženě auto na denni ježděni do města s pocitem, že má něco extra, co si nadměrnou péči žádá.
|
|
|
Hm...a jak bys to třídil? Stejně jako auta "pro kluky" a "pro holky"? 8o)
Mám kamaráda, který vlastní Š-105 po dědovi, který ho v tom učil řídit. Není ve stavu "veterán", protože s ním denně jezdí, ale vše funguje, vnitřek je nevybydlený. Auto pro něj má hodnotu vyšší než je mareriál ze kterého je vyrobeno a k žádnému jinému kusu stejného typu by jistě takový vztah neměl. Je to "komická situace", když opečovává pekáč, kterej je PRO NĚJ něco extra?
|
|
|
Třídid by to šlo určitě jak je řečeno níže - kusová a ruční výroba, potom podle roku výroby a "postavení" auta proti jiným (nakupní taška, limuzina, luxusní koráb, bla bla) š-105 už má věk na to, že klidně tuto úlohu zastávat muže, stejně jako Trabant, ovšem swift nebo yaris či audi A1... to určitě nezastavají a ani to dělat nebudou (muj odhad)
|
|
|
A co Multipla? To prece je hodne hodno pozornosti, ne? ;-)
|
|
|
|
Hezke. zrovna Multipla je auto, na které je dost obtížné nemít vyhraněný názor. Kamarád to považuje za designerský skvost, mně se teda fakt nelíbí
|
|
|
Když Multipla přišlana náš trh, první majitelé se zdravili bliknutím dálkovýách světel, aby se ubezpečili o prazvláštním vztahu k tomuto lifestylovému výrobku.
Ač je Fiat Multipla asi jediným autem na této planetě, které bych odmítl právě a pouze z designových důvodů (a to jsem měl i hodně nehezká auta jako AR 75 v 6 provedeních nebo Lancii Themu či Kappu), na druhé straně je fakt, že 1.9 CR turbodiesel, který odjezdí na jednu olejovou náplň 120 000 km a na jeden rozvodový řemen přes 190 000 km, to vše při nezvýšené hlučnosti a spotřebě paliva, přičemž po prvních dvou prohlídkách po 25 000 a 50 000 km byl jediný další servisní zásah ve 140 000 km (výměna předních brzdových kotoučů a desek) zasluhuje uznání!
Nejsem si jist, zda obdobně prasácké jednání jakéhokoli jiného motoru by nevedlo k jeho totální destrukci (majitel jezdí v binární soustavě - buď plnej knedlik, nebo brzda na podlaze). Ještě po brutálním odervání olejové vany bez jakékoli olejové náplně ten motor ujel skoro 5 km...
|
|
|
Stará Multipla se mi líbila hodně, bohužel je už dneska nesehnatelná :-(
K nové mám poněkud smíšený vztah, nepřipadá mi ošklivá, ale pouze nějaká "divná". No, ale rozhodně se mi líbí víc než Roomster :-) A hlavně má neuvěřitelně variabilní a praktický interiér, když mi to kamarád Multiplu vlastnící předváděl, valil jsem bulvy. Tady se Roomster nechytá už vůbec.
|
|
|
Bezne auto je pouha vec, spotrebni zbozi urcene na prepravu. Charisma ma napr. veteran nebo rucne delane auto - co kus, to original, ale urcite ne nudna seriovka typu "E46 diesel touring" od BMW ...
|
|
|
souhlas, ale ne druhou stranu jsou i sériová auta, ke kterým ta načančanost tak ňák patří, stejně jako správnej teréňák by měl bejt přiměřeně zasranej, tak třeba sporťáky nebo lepší limuzíny vypadaj líp nablejskaný, než zmatlaný jak autobus MHD.
|
|
|
To beru, ale jen u maloseriovejch aut typu Ferrari nebo treba RR. Otazka je nakolik to jeste jsou seriovky ... urcite to ovsem neberu treba u serioveho bramboraka ;-)
|
|
|
330xd je určitě auto, které se zaslouží pozornost ale to už bude věc vkusu a názoru :)
|
|
|
Ano, je to vec vkusu a nazoru. Podle me si pozornost nezaslouzi zadny bavorak, bavoraky me braly naposled jako dite skolou povinne ;-)
|
|
|
Tim mene nejaka socialni 3er, kdyby se bavil o sedmickach nebo s primhourenim oka o petkach, nereknu nic, ale tohle...
|
|
|
Tímto rozdělením by člověk trpěl dojmem, že M5 je něco pro střední vrstvy, po M3 neštěkne ani pes a M1 (stará, nikoliv nová) je zcela nezajimavý shit na jízdu do tesca.
|
|
|
Ne, vsechno to jsou levne (a chabe) pokusy o sportovni auta. Jenze auto postavene na podvozku seriovky nikdy opravdu sportovni charakter mit nebude, je to jenom dalsi forma v clanku zminene autoerotiky :-)
|
|
|
Ano. A právě proto, aby se mohly M5ky zvát "sportovní" se vymyslel termit "supersport".
Koneckonců, IMHO to má něco do sebe - dnešní M5 a různé ty Lexusy a Mercedesy dosahují výkonů předválečných Formulí, takže sportovní nepochybně jsou. Obecně vzato by se dalo říci, že i obyčejné pětkové bavory mají sportovní charakter - na tom si ta firma zakládá, že. Byly názorně demonstrovány provozní manévry jako "losí test ve 170", což s Octavií - pokud je mi známo - opravdu, ale opravdu neuděláte. A vzhledem k tomu, že se - dle mých omezených vědomostí - dá celkem bez problémů srovnávat podvozek dnešní M5 třeba s tím na Corvette C4 by o "sportovní" vůz jít mělo.
|
|
|
Ale jo, pokud se chcete opajet tim, ze mate "sportovni" auto, tak si poridte, co uznate za vhodne, treba Fabii RS nebo otunenou "OI 1.9 f cernym icku s cipem a MHC pyco". Ale bude to zhruba stejne k smichu.
(autor tohoto prispevku se nedavno projel asi 1000 km v RS6 vyladene na 730 koni. svezeni to bylo opravdu pekne, ale supersportu to v zatackach konkurovat nemuze. jako ostatne ani ta Corvette, coz je take pekne auto na jezdeni rovne).
|
|
|
Sportovní auto?
To přec jest automobil tak uzpůsobený, aby ho gentleman mohl řídit sám. Na značce nezáleží.
|
|
|
Nemozem s vami suhlasit v kauze Corvette, hlavne momentalna generacia C06 pravom medzi tzv. supersporty patri. Ma vyborne jazdne vlastnosti i v zakrutach, nielen na rovinke. Co sa tyka BMW M5, audi RS6 a podobnych sportovych sedanov, samozrejme ze sa s Lotusom alebo Ferrari zrovnavat nemoze, tam mate pravdu. Tieto sedany su proste na sportak prilis tazke, i ked maju vyspely podvozok a silny motor, fyzika nepusti a v zakrute su oproti lahkym supersportom pomale.
|
|
|
Vždyt je k smíchu se navážet do Mek a RSek jen proto, že to jsou (nejrychlejší seriově vyráběné) sedany a combiky.
Kdo chce sportovní auto (což podle zdejších lidi je asi motokara protože drži v zatačkách) tak si koupi Caterham, kdo chce jezdit Praha - Stuttgart rychle a v pohodlí, tak si koupí M5 ale shazovat tyto auta jen proto, že to nejsou jednoučelové zaležitosti jako např. Ferrari je trošku ubohé.
|
|
|
Kdo chce cestovat na trase (napriklad) Praha - Stuttgart rychle a v pohodli, poridi si, pokud je movitejsi, Gulfstream nebo LearJet, pokud je chudsi, tak treba Senecu V nebo Arrow.
|
|
|
A abych nezapomnel, kdybych chtel pohodli na silnici, tak si dovedu s primhourenim oka predtavit tu 7er long, ale spise S-klasse nebo Maybach. S ridicem.
|
|
|
Tím prvním postem jsem byl na važkach, co to ten root tady střili za auta, než mi strejda google poradil, že jde o letadla :D Právě jste mě pobavil mým malým přehledem :D
Neřikam že 7er, Sko nebo Maybachy jsou špatné vozy... nikoliv. Jen já osobně bych je nevolil (100 lidi 100 chutí) :)
|
|
|
Právě. O nějakém Lanceru evo či Impreze wrx Sti ani nemluvě :-)
|
|
|
BMW M5 je stejně sportovní auto jako Boeing 747-500 stíhačkou. Ač to Jumbo lítá na maximálku rychleji než třeba MiG-15, neznamená to, že může zaujmout jeho roli či snad být v í dokonce úspěšnější!
Stejně tak BMW M5 svojí nemanévrovatelností, hmotností a papírovostí nelze v žádném případě řadit do kategorie sportovních vozů (řízni s tím jednu zatáčku a máš hromadu šrotu).
Autory podobných nesmyslných prohlášení, opírajících se výhradně o konzumaci prospektů, omlouvá pouze osobní neznalost a nezkušenost v oblasti automobilového sportu.
Vysoký výkon velkého motoru a neodůvodnitelná cena ještě nejsou zárukou sportovních vlastností libovolného automobilu!
|
|
|
Byl bych opatrnější v soudech -- pokud si dobře vzpomínám, proběhla např. soutěž mezi Maybachem a Corvette ve slalomu (!). Maybach suverénně vyhrál.
Jistě, nezpochybňuji, že s lehčím autem lze lepších jízdních vlastností dosáhnout mnohem levněji. Ale to je něco kapku jiného.
|
|
|
|
...a nebo kabriolet. Ten už tak nějak z podstaty nabízí víc než jen přepravu z A do B v standardu určeném euroobčanu nabídkou VW Group, na kterou "Nemyslící" nedají dopustit 8o)
|
|
|
Nevnucuj se. Nechat blba, aby se identifikoval tim, jak blbske si koupi auto, vubec neni spatna varianta. Podle toho jej lze poznat na dalku a to je prece vyhoda...
|
|
|
to mě nikdy nenapadlo, ale ledničku, pračku a myčku leštím vlastníma rukama, s autem jezdím do myčky, sedím a koukám, jak se kartáče činí. Škoda, že si nemůžu přidělat na střechu auta lednici nebo pračku, vzali bychom to jedním vrzem. :-))
|
|
|
|
Mě třeba dělá radost jezdit autem a když je čistý, tak mě to dělá radost ještě větší. Souvisí to ale s tím že to je cabrio pro radost a ne nejošklivější auto na světě - fabia v sedanu :-)
Jinak pokud někdo do wapu nahází jmění jak do výherního automatu, tak to jsem ochotný strpět a počkat, ale v okamžiku kdy se v boxu začne vysírat se stěrkama a vyklepávat koberečky, ozvu se. Často se to ale nestává.
|
|
Mytí auta výše popsaným způsobem může mít i jiné příčiny. Moje (geni)Thália je stará, byla hnusná už nová a její penězi vyjádřitelná hodnota se po zavedení bursíkovného propadla do záporných hodnot, takže ukopnuté zrcátko je totální škoda. Přesto ho myju, jak se jen trochu oteplí, a asi při tom trochu připomínám týpka se Swiftem, pokud nemyju v lince (rozhodnutí se zpravidla odvíjí od toho, kolik mám času a jakou mám náladu). Na wapce obvykle utratím tak 150 Kč (obsluha pumpy moji žádost o desetikoruny za 200 Kč obvykle komentuje slovy "Vy chcete mejt ten kamion, co stojí támhle na parkovišti?!?"). S nějakým adorováním automobilu to nemá nic společného, prostě jen nechci, aby mi solí sežraná kastle na jaře odtekla do kanalizace, protože by to pro mě byl praktický problém, anžto kastle je to sice mizerná, ale momentálně jediná.
|
|
Každý se za své může bavit jak chce. (Auto skoro nemyji, jen na jaře od soli, ale chápu, že někoho baví ho vypiglovat vlastníma rukama).
|
|
Nedávno jsem viděl taky jednoho mazliče.
Pečlivě asi 1/4 hodiny sušil a pak leštil každé místečko na svém kcháru (Civic asi 5 let starý jestli se nepletu). Nakonec jsem zjistil, že na sedadle spolujezdce na něj tiše čeká ta jeho ...
... budiž mu to na parkovišti vedle myčky přáno :-)
|
|
Taky jsem svoje první auto umýval ručně, voskoval, napouštěl interiér atd., a strávil jsem tím spoustu času. Jestli někomu nevadí jezdit se zapraseným nasoleným autem, to je jeho věc. Někomu to zase vadí a chce mít svoje auto v perfektním stavu, a řekl bych, že je celkem jedno, jestli je to Swift nebo Bentley. Tenhle článek mohl stejně tak být o frontě v lékárně nebo na poště, vyšlo by to na stejno.
|
|
Tak nevím...mám dvě auta a nejezdím s nima než do myčky (doporučuju tu "protahovací" s obsluhou u Olympie), ale třeba motorku umejvám za 5-6 desetikorun, protože je třeba opláchnout největší sračky a prach, pak kartáčem odrbat havarovaný hmyz a pak opláchnout pěnu. Někdy dojedu s Arvou aplikovanou na kola, abych je zbavil mazadla na řetěz a prachu z brzdového obložení, což sežere jednu desetikorunu. Motorku v sezóně umejvám tak 2x za měsíc nebo po dešti, když je zacákaná blátem apod., ale to ji stačí jen za desetikačku ošpricnout a je to hotový.
Letos v září jsem umýval dvě motorky (jednu po druhé) po dovolené v Turecku a u té, která mi trvala 4 desetikoruny, protože má jen jeden kufr, přišel pán, který se zajímal, co mi na tom "sakra, vole" tak dlouho trvá, že on potřebuje... Poslal jsem ho "pryč", protože každou minutu jsem si ve wapce zaplatil a on nemá žádný nárok považovat svou desetikorunu za lepší než je ta moje, takže mu nezbývá než si počkat...nebo jít "pryč".
Pokud někdo nachází odreagování v tom, že čistí auto, nijak bych mu to nerozmlouval, pokud se teda nezdržuje v boxu bez toho, aby používal placené služby. Sám jsem jednoho podobného tuzingáře žádal, jestli by si nemohl auto usušit jinde než v boxu na který čekají další 4 lidi. pochopil, odjel a po aplikaci čehosi oplachovacího si zase stoupnul do fronty. Takže víš jak: Líná huba - holý neštěstí. 8o)
|
|
Když jsem měl svou felicii před deseti lety novou, tak jsem ji leštil každou chvíli. Nakoupil jsem autokosmetiku, pucvoly, dokonce jsem měl i tu elektrickou leštičku. Ted už to mrdám. Umeju to dvakrát za rok v lince. Vevnitř to uklízím, to jo, ale abych tam aplikoval oživovač plastů, na to seru. Zjistil jsem totiž, že užitná hodnota vozidla vyleštětím neroste a děvkám je to taky u prdele...
|
|
|
Vzhled nejezdi, takze neresim ani skrabance na laku, pokud nejdou az do plechu. Pro me je dulezite, aby bylo v perfektni kondici to co jezdi, tzn. motor, rizeni, brzdy a podvozek. Uvnitr taky uklizim, cistim palubku o velikosti mensiho jidelniho stolu od prachu pomoci jakehosi spreje, ktery by mel prach odpuzovat a hlavne okna - ty z praktickych duvodu cistim fakt poctive (nejhorsi je ta obrovska skosena plocha celniho skla, kde na spodni cast malem nedosahnu). Vzdy po zime zajedu do automaticke mycky, kde si necham omejt i podvozek a pak doma luxuju a cistim interier (tri male deti vygeneruji dost odpadu ;-). Kdybych mel jeste lestit lak, tak to pri tech obrovskejch plochah delam tejden a tolik casu na zbytecnosti opravdu nemam :-(
|
|
|
Připomíná mi to P407. Čelní sklo je o nervy, to je pro toho nejvyššího z pohádky. Dost odpadu u nás vygeneruje jedno dítě, mít tři, tak to snad topím jako Smoljak, šup hlavičku pod vodičku... :)
|
|
|
P407 to ma asi jeste o neco horsi, ja mam Alhambru a staci i to :-(
|
|
Gratuluji autorovi k jeho prvnimu setkani s necim, cemu se pravdepodobne nadava detailing :]. Proste se smirte s tim, ze nekdo utraci tisice korun za pripravky a desitky minut pri cisteni auta, je to najisto mensi uchylka nez ty ostatni, ze ;] ..
Ono i u deset let stareho auta neni na skodu, kdyz je lak peclive vycisteny a osetreny voskem, nekomu se to proste libi, smirte se s tim, hadam ze takovych lidi budete potkavat spise vice nez doted :P
|
|
|
No je pravda, ze je to o neco lepsi varianta nez onanovat v parku pred zakladni skolou ;-)
|
|
|
No ... onanie je rozhodně mnohem ekologičtější a netrvá tak dlouho :p
|
|
fakt je, že čeho je moc toho je příliš - osobně jsem přešel na model "špinavé a potlučené auto mi jen tak někdo nevezme", a zdá se že to funguje. Co na tom že mám nový podvozek - podle karoserie a plechových kol to tak nevypadá a to je při parkování po temných městských koutech to hlavní.
Nicméně nebyl bych na dotyčného autoonanistu tak tvrdý. Moc dobře si pamatuju co jsem prováděl s prvním pionýrem, první ČZtou, a první škodárnou. Měl jsem svůj vlastní motor, poprvé v životě a to byla v 15, 17, a 18 největší machrovinka na celým gymplu.
Až časem jsem pochopil, že mi ten kus železa nestojí za tolik zbytečné námahy a peněz do leštěnek a vosků...
|
|
|
"špinavé a potlučené auto mi jen tak někdo nevezme"
Na tom taky asi bude hodne pravdy :-) Zas mam o duvod vic to zvenku mejt co nejmin ;-)
BTW me tihle onanisti nevadi, wapku nenavstevuji ja a automatickou mycku zase nenavstevuji oni, takze si vzajemne neprekazime. Navic pokud si tam ten cas zaplatili, maji na nej pravo. Jedine cim me obcas dokazi lehce rozladit, kdyz si hodiny cisti interier auta na malem plnem parkovistatku na pumpe, kam rad jezdim na kafe. Ale to neni zas tak casto, aby me to nejak rozhodilo ...
PS: Nejvic me ovsem bavi ti, kteri vrazej pro mne neskutecny prachy do exterieru (treba ruzne tuzingy) a interieru (obrovske hifi na duc-duc) auta a pak nemuzou jezdit, protoze nemeli prachy na nove rozvody a potkalo se jim to ;-) Presne takoveho chytraka mame ve vedlejsi ulici - kdyz jede (a zrovna neni slyset rambajs duc-duc), tak se mu z naprav i z motoru linou velmi prapodivne zvuky, ale to proste neresi, protoze investuje mj. i do ruznych modrych svetylek vsude mozne ...
|
|
|
A není problém v otupělosti sluchu z toho duc-duc? Třeba to vůbec neslyší. Zkuste mu to říci (nebo případně napsat).
Tchán nemyl - neukradli. Jednou umyl ... a bylo pryč:).
|
|
|
V tom problem opravdu neni :-) Servisak v nasi ulici mu to rikal uz mnohokrat a mnohokrat mu bylo odpovezeno, ze to vi, ale ze na to ted nema prachy a za par dnu se tam prisel vytahovat kolik tisic zase dal za nove audio a jak dlouho to tam montoval ... to je o pristupu - nekoho holt zajima vzhled a jineho funkcnost ...
|
|
|
PS: Co na tom, ze to poradne nejezdi, hlavne kdyz to muze ozvucit a modre osvetlit namesti ;-)
|
|
Já mám taky rád ježdění v čistém autě a proto ho čas od času myju. dělám to taky žlutou houbou ve vapce a to jen protože mi na mém autě záleží a za 5 let (teď je mu 1,5)ho budu chtít prodat a kvalita laku je u ceny auta na prvním místě. 5 možná 10k navíc se hodí a to je fakt. Nemeju ho v automyčce protože jsem měl předtím auto černé a to jsem tam myl. Při prodeji jsem se sním docela nadřel (s lakem),ale výsledek nebyl 100%. Automyčka likviduje lak zrychlením min. 50% a kdo má černé auto a myje ho v myčce (na černém je to nejlépe vidět), dá mi jistě za pravdu, jestli né, tak si kup brejle :)
|
|
A to já zase na auto a jeho mytí nedám dopustit. Né že bych byl nějaký zapřísáhlý estét, ale prostě když je špinavé, tak ho umeju. Do myčky ho nedám, nemám prostě důvěru v její leštící vlastnosti a když si vzpomenu, jak jsem cca před 2 lety pomalu nechal ruce při broušení 1/2 auta před plničem a lakem, tak si raději všechno vyleštim sám, doma :-)
Co se wapky týče, resp. mycího boxu, tak jej používám jen k oplachu od větších nečistot. Né že bych doma neměl už svou srovnatelnou tesco_wapku, nicméně někdy sem línej jí vytáhnout a instalovat, takže jedu k benzíně a desitibábu obětuju. Nikdy to ale není tak, jak je to popsáno v článku - vždy jen několika málo minutový oplach a pak tradá domů to došmrdlat.
|
|
Auto myji často, líbí se jednak mé auto,a jeste vic se mi libi umyte...nemám rada lidi, co jezdi se stale zaprasenými auty, vetsinou takoví lidé si ani nejsou schopni umýt boty a nosit ciste obleceni...je to vec vkusu, já nejsem pro blištění do naprostého lesku, ale mam rada ciste a hezke veci...Barak bez fasady je jako hezky kluk s ponozkama v sandalech...(i kdyby byl sebe lepsi, stejne si o nej ani kolo neopřu).
|
|
|
Hm, každý má něco. Mně zase připadá člověk co neumí česky (nejhorší je "blištění") jako nedovyvinutý. Může být naleštěný zvenku jak cyp a stejně je to nedomrd. Evropa je teď plná naleštěných nedomrdů.
Jak nám na gymplu kdysi pravil v ČJ učitel-bolševik Tůma, "není důležité jaká je poklička, ale co je v hrníčku!" I hajzlové umí plodit správné myšlenky.
|
|
|
Mně zase připadá člověk co neumí česky jako nedovyvinutý.
Pupek světa?
|
|
|
Kratce receno - jsi velice povrchni a soudis vse jen podle vzhledu, co je uvnitr te vubec nezajima. Takovi lide jako ty zase nezajimaji me, takze je vlastne vse v poradku ;-)
|
|
|
To je věc vkusu; já naopak považuji za prasárnu, aby chlap ukazoval na veřejnosti své nevzhledné pařáty.
Něco takového - shop.sportisimo.cz/panske-sandaly/salomon/techamphibian-m/16713/ - prosím, nechytat za slovo, je to příklad - s kvalitními ponožkami je z hlediska pohodlí, hygieny a estetiky nesrovnatelně lepším řešením než holé zpocené pařáty klouzající v gumových pantoflích.
|
|
|
Mluf za sebe. Třeba já mám nožky hezčí než 3/4 bab. :p
|
|
|
Někdo nám to tady smáznul. Ale nevadí mi to, protože to žádný skvost nebyl.
|
|
|
Jistě nějaký závistivec. Nakonec, je to jedno. :)
|
|
|
Gentleman nenosí sandály bez ponožek.
Pokud by si někdo chtěl o mně opřít kolo, se zlou by se potázal.
|
|
|
Odkdy nosí gentleman sandály?
|
|
|
Od té doby, co objevil písek.
Stejně jako pantofle nosí od doby, co objevil korek.
|
|
|
Nechci vědět, odkdy nosí slipy.
|
|
|
Nevím odkdy, nicméně vím dokdy - do doby, než objevil trenýrky.
|
|
|
Trenýrky jsou vývojově starší. Potvrdily to vykopávky v německém Unterhosenstattu. Datovali to tuším podle nějaké organické nečistoty ...
|
|
|
Hele z toho že jsem si někde zapoměl trenky s organickou nečistotou můžeš usuzovat maximálně na tamní kvalitu stravy a ne na to že to je to první co jsem měl na sobě :-)
|
|
|
|
Skoro odjakživa. V teplých zemích slipy přío navazují na bederní roušku, v chladných na váček na moudí, jehož funkce byla názorně předvedena napríklad ve filmu Noc v Benátkách.
|
|
|
Celkem soulasím s názorem pana Sandstorma, používám podobnou obuv, ovšem od firmy Hitec. A taky z ponožkama:-) sandály bez ponožek jsou možná dobré pro městské a plážové povaleče, ale "v záběru" (na horách)jsou velmi nestabilní. A auto nemyju :-) kdo by se taky cachtal s Nivou... Ta vypadá naopak nejlíp decentně zablácená. Na jaře umyju spodek od soli tak, že prostě probrodím nějaký potok a je vymalováno.
|
|
|
v záběru" (na horách)jsou velmi nestabilní
Tak zajisté, pro některé sportovní aktivity je specifické oblečení zapotřebí.
Nicméně gentleman se ve společnosti (jiné než ostatních sportovců) v sandálech s ponožkami nemůže objevit zhruba z týchž důvodů, proč se tamtéž neobjeví v plavkách, případně v potapěčském neoprenu nebo v pohorách.
|
|
Nevím jak je to u jiných lidí, ale já jsem si u svého auta vybral i lak. A protože je velmi hezký, tak mě těší když je auto čisté a naleštěné. Ovšem do vapky bych neinvestoval a myčku jedině po zimě kvůli ostříkání podvozku, jelikož myčky ničí lak a to bez vyjímky. Není nadto si nakoupit prostředky a pěkně na zahradě si auto vymazlit. Je to sice prostředek pro denní použití, ale ještě nejsem tak bohatý abych mohl auto přirovnávat k pračce, kterou si mohu dovolit z jedné výplaty, kdežto na auto musím šetřit pět let.
|
|
Autoerotiku provozuji zásadně v tunelové myčce v okamžiku, kdy nevidím, komu dávám přednost a musím krz to stáhnout boční okna. V ten okamžik obětuji celých 120 korun a někdy to vydrží na celý rok.
|
|
Za 12 let jsem myl auto 3x: pred natiranim na zeleno, pred strikanim na zeleno (jine) a pred planovanym strikanim na bilo (zase jine), ke kteremu nakonec nedoslo.
Jinak myju akorat skla, vymetam zevnitr snih a kdyz uz je tam hodne bodelu, tak vyklepu koberce ven.
Ze by se mi na tom nejak extremne hromadila spina nepozoruji. Ono obcas zaprsi (parkuju na ulici) a tim se auto samo umyje.
|
|
|
Zase některý dlouho stojící auta jsou na první pohled špinavější než ostatní. Když narazíš na nějakej vrak, co už stojí na ráfkách a sem tam z něj něco chybí, tak si toho všimni. Zas tak dobře ta dešťovka asi nemeje ;)
|
|
Vzhled a čistota auta je ze společenského hlediska zhruba na stejné úrovni jako vzhled a čistota vlastní osoby.
|
|
|
Nojo, to by se muselo ve městech uklízet, pak by mělo smysl leštit auto. V tom bordelu co panuje (v Brně) mi to přijde jako ztráta času.
|
|
|
Jezdím po Brně taky, přez centrum i okolo po výpadovkách...a nemám potíž s ničím než se solí - a ta je všude, nejen v Brně. Spíš mi vadí, že B-kom osadila stovky "panduláků" a "lamelovek" na ostrůvky, k betonovým svodidlům nastavěným do silnice a jinam do vozovky a neumývá je, což z nich činí nebezpečnou a na poslední chvíli viditelnou překážku...ale viděl jsem to i jinde (Praha, Jihlava, Třebíč)
|
|
Umývat zdlouhavě auto nepovažuji za nic špatného, ale pokud to dělám na myčce wap, tak cítím jaksi, že to nemůžu dělat půl hodiny, zvlášť když zamnou čeká jiný zájemce. Tam je to tak, že bych měl být hotov tak do 10, max 15min. Pokud si chci hrát, dělám to před garáží.
Piplat se s řadovým autem jako je svift? No dobře, když se řekne, jaký pán, takový krám, neudělá mu aspoň ostudu, ale jsou auta, které by si takovou péči zasloužila víc a nemají ji.
Když své auto před garáží čistím pořádně, tak to nastříkám hadicí, vystříkám spodek a blatníky. Potom vezmu látkové pleny, nebo jelenici a stáhnu karoserii a osuším, abych tam neměl kapky a vyleštím okna. Pokud chci leštit, vezmu polituru na lak a nanesu postupně na celou karoserii hadýrkou, nechám zaschnout a rozleštím. Potom mám karoserii připravenou k voskování. Nanesu postupně tedy tvrdý vosk na celou karoserii včetně zádveří a potom začnu leštit. Tohle mě většinou zabere celý den a jsem utahaný jak pes a druhý den můžu pokračovat pečlivým vysátím, případně tepováním koberečků a potom zase čištěním kožených sedadel. Na ty je výborný použít saponátový čistič kůže, který se nanáší houbičkou a kterým se postupně vymyje šedý nádech a špína. Houbička se musí po každém kousku vymývat v kybli s vodou, která se mění až se víc zakalí. Až mám celý interiér ošetřený přistoupím ke konzervaci kůže. Na tu je nejlepší gel z včelího vosku a jojobového oleje, kterým se sedadla natřou. Je ale třeba pracovat v teple, nejlépe v létě a tam kde nerozehřeje kůži slunce je dobré si pomoct fénem. Gel se teplem roztopí a zapije se do kůže, která je potom perfektně impregnována, je měkká, vláčná, pružná a hlavně nepraská. Pravidelná konzervace kožených sedadel vám zajistí jejich vysokou životnost v top stavu.
Já sice mám starý citroen xm v světlé kůži, ale vypadá furt docela pěkně a myslím, že si tu piplačku občas zaslouží, protože je to velice příjemné a pohodlné auto, které mě vyhovuje rozhodně víc, jak seriová konfekce koncernu bez ohledu na jeho již vyšší věk.
|
|
|
Proti gustu zadny dysputat ;-) Ale lestit auto dva dny? :-o
|
|
|
Chudák Swift si piplání nezaslouží, a potom se na konci příspěvku dozvím, co máš za popelnici.
|
|
|
"seriová konfekce koncernu" ... PSA:)
|
|
|