Komentáře ke článku: FSM 5: Akce Kryštof (ze dne 18.04.2007, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Doporučuji vozit diktafon nebo jiné zařízení způsobilé k zaznamenání zvuku jako mobil, apod.
V případě, že je policajt nějak dotěrný, stačí ho zapnout a nadiktovat, že rozhovor je veden s policistou číslo to a to a požádat ho, aby mluvil jasně a zřetelně.
V případě, že se jedná o buzeraci, tak ta okamžitě končí a nastupuje opatrný odstup, kdy policajt se snaží sice případný přestupek řešit, ale zcela jiným způsobem, popsal bych to jako snahu o co nejrychlejší ukončení rozhovoru.
|
|
|
Dobrej nápad, ale nedělal bych to na místě, kde není mnoho svědků - taky by mohl dostat na budku ;o)
PS: ve kterém zákoně je, že MP nesmí zastavovat jedoucí vozidla? V zákoně o obecní policii jsem to nenašel ...
díky
|
|
|
Když to tam není, tak to právě nesmí dělat. Státní (veřejné) orgány můžou dělat jen to, co jim zákon výslovně dovoluje.
|
|
|
Nesmí Tě zastavovat z vozidla - tedy stíhat jiné vozidlo, chápeš?
|
|
Je to sice mimo téma článku, ale Илюши н 96 je super pohodlné letadlo (byť nemá TV obrazovku s informacemi o letu ani pro oddělení, ani detektory kouře, čehož využívají rusáci hulící na záchodcích).
Člověk se tam necítí jako sardinka, narozdíl od třeba A-320. Akorát nám v Aeroflotu říkali, že z technických důvodů se IL-96 stahují z provozu. S kým to, DF, letíš?
|
|
|
|
No porovnávat Il-96 s A-320 je asi jako porovnávat Fokker 100 s Boeingem 747... Il-96 je wide-body na dlouhé tratě (dolet 11.000+ km), zatímco A320 má dolet přibližně poloviční. A pochopitelně se do Il-96 vejde podstatně víc lidí (kolem 300 oproti necelým 200 u A320).
Z provozu se stahují první Il-96 s ruskými motory. Il-96M s americkými motory (tuším P&W) v provozu zůstávají.
|
|
|
Já jsem porovnával místo pro cestujícího, ne typy či třídy letadel. Pokud bychom chtěli porovnávat s přímými konkurenty, tak spíš s B767 či A330.
Abych byl přesnější, cítil jsem se tam velmi pohodlně a zdálo se mi, že je tam nejvíc prostoru ze všeho, čím jsem dosud letěl, včetně zaoceánských korábů B747 či A340.
Prostě i při mých rozměrech jsem měl kolem sebe mnoho místa a to i v ekonomické třídě (netuším přesně písmeno, ale je to jedno).
|
|
|
Na A320 se urcite nestezuji,oddeleni sekci v letadle je lepsi nez v B747. V tom jsem jednou absolvoval 10,5 hodinovy let podruhy asi 9 hodinovy a po celou dobu jsem mel pocit,ze sedim v dobytcaku smerujicim do Osvencinu...
|
|
|
s jakými aerolinkami letíš? Kromě ruských aerolinek se s takovými letadly lítá snad jenom v SyrianAir, Air Zimbabwe a na Kubě. Změnili cíl trasy?? Tedy jestli letíš tam jak jsi říkal, nemusela firma tak moc šetřit, myslím, že normální let přes Frankfurt, Dubai ev. Kuvajt nevyjde zas o mnoho dráž. Každopádně přeji klidný let...
|
|
|
S Aeroflotem... už jsem nenašel žádný jiný spoj volný.
|
|
|
K tomu Aeroflotu - u nás koluje tisíc historek o kozách na palubě a o padajících strojích. Co jsem zažil při mých několika letech s Aeroflotem, tak IL-96 je velmi pohodlné letadlo (byť bez zábavné elektroniky) a mají výborný palubní servis (jídlo, nápoje). Akorát jsou hrozně nevychovaní cestující - rusáci. Jen co se letadlo odlepilo, bez ohledu na nutnost připoutání se začali sdružovat a neskutečně chlastali (brzy vychlastali zásoby, co měli z domova, tak si koupili v palubním obchodě další flašky, které byly během hodiny opět prázdné, no neuvěřitelný), hulili na záchodcích, měli pozapínané mobily - no prostě jak dobytek.
|
|
|
IL-96 zas až takovej šrot není. navíc o aeroflotu se povídá, že na mezinárodních linkách je už zcela srovnatelný se západními přepravci, ale sám jsem s nima nikdy neletěl.
třeba d-fens pak udělá trip report :o)
|
|
|
Můžu potvrdit - spousta místa, jídlo a služby v pohodě a technické problémy jsem samozřejmě jako cestující nezaznamenal :) ... maximálně se při turbulencích někde kolem Himalájí jednou trochu pokroutilo plastové obložení a pootvíralo pár přihrádek. Jen ať se dál všichni bojí, aspoň budou volné lety :)
|
|
|
že by jsi lítal na standby letenky, když ti jde o volné lety? :-)))
|
|
Ačkoli je to zvláštní, zatím se setkávám ze strany policie pouze s korektním řešením potíží. Nestalo se mi, aby nějakej trotl zbytečně buzeroval stran lékárničky, nebo trojúhelníku (když ovšem pomineme rakouskou pohraniční policii). Spíš jsem měl pocit, že zbytečná kontrola je trapná i pro uniformovance. Podotýkám, že naježděno mám cca třičtvrtě mega kilometrů, takže závěr není náhodný. Asi jsem měl kliku.
|
|
|
Nu, asi nemam tricvrtemega v kolech ale pul uz jo, a s pristupem minimalne povysenym, misty az buzeracnim jsem se setkal nekolikrat. Temer vzdy, vlastne vzdy to bylo v malem meste. V metropolich to probihalo vlastne v poradku, ale specialne v Rokycany city to bylo NECO, rusovlasa policistka mistnimi zvana Mejkpisova dokazala z cloveka delat opravdoveho poddaneho, obcas i kriminalnika. Predevsim v dobe mych "telecich" let na CZ175/487, kdy jsem jeste neco jako diskusi s policistou povazoval za ekvivalent vrazdy :-)
|
|
|
Moje loňská zkušenost: v 03:00 jsem vyjížděl na dovolenou. Provoz v našem městečku na absolutní nule, křižovatky osvětleny. Na stopce, která má své opodstatnění za denního provozu, jsem SKORO zastavil, tzn. těsně před úplným zastavením jsem brzdu pustil, ani jsem si to neuvědomil. Vyjel jsem na hlavní a hurá ven z města. V tom momentě v zrcátku maják. Ještě jsem říkal ženě: "Koukni, někoho honěj". Za 30 vtěřin jsem už věděl, že honili mě. Verbální projev toho policajta byl arogance sama (Nóóó, tak eslipagvíte coste proved?). Upřímně jsem odpověděl, že ne. "A copagvám řiká stopka, hm?" Přes jinou stopku než tamtu jsem nejel, takže jsem si to rychle promítl v hlavě a pak připustil, že jsem možná úplně nezastavil, ale provoz nula, nikoho jsem neohrozil, dovolená atp. Poklepával si mým řidičákem o klouby, začal mi obcházet auto (staré cca 6 měsíců) a furt vedl kydy jak kulturní referent ROH. Mě to dost nasralo, ženě jsem nastínil svůj úmysl ho požádat o fotku (teda ne jeho). Uvědomil jsem si ale hned, že by mě mohl požádat o lékárničku aj., která byla na dně nacpaného kufru. No nakonec udělal bububu a s výrazem Pana všemohoucího a odpouštějícího mě pustil. Místo toho, aby hlídali na sídlištích a náměstích, buzerujou ve tři ráno na průtahu městem. A to ještě způsobem, že nemít uniformu, tak dostal po tlamě.
|
|
|
O tu fotku jsi ho pozadet mel. Zajimalo by me, jak by ti pomoci ni dokazoval, ze jsi optavdu nezastavil... :-)
|
|
|
Dalsi naivka. Kene, ty az jednou narazis, pekne si nabijes hubu. Policajt by nic nedokazoval, vec by sla do spravniho rizeni. K nemu by ses zrejme dostavil s pocitem viteze a tezko bys rozdychaval, ze tam existuje vypoved dvou policajtu, kteri te videli nezastavit. Tvoje "ale ja zastavil" by urednik presel vyznamnym usmeskem a ohodnotil poplatkem cca 1500, pokutou cca 1500-2000 a nejakym tim bodem dle tabulky. Pak uz bys takovyhle hlouposti nepsal a priste by sis dal pozor.
|
|
|
Diky za vysvetleni... ale asi jsi me moc nepochopil. Prislo mi zabavny, ze by mi pomoci fotky dokazovali, ze jsem nezastavil. To by snad museli mit videozaznam, ne?
Jinak, kdybych ja nezastavil na stopce a stopli me za to policajti, tak bych se zcela urcite nehadal a zaplatil pokutu. Na to, abych se nechal popotahovat, pripadne abych se soudil nemam dost casu, nervu a ani penez.
|
|
|
Jasně, měl jsem napsat nahrávku, ne fotku. Ani já bych neprotestoval, kdybych to opravdu projel. Jak jsem napsal, zastavil jsem skoro úplně - kola se sotva otáčela. Na té křižovatce stávají a hlídají každou chvíli, ale je to ve dne, kdy projíždí tisíce aut. Jsou tam semafory, ale pro připojení se k průtahu doprava jsou jen stopky. Nasrali mě proto, že nenašli nic lepšího na práci, než tam vopruzovat (zašívat se) i ve tři ráno.
|
|
|
Jasny, ja te uplne chapu. Tenhle prestupek delam tak 8x denne. Cestou do prace na krizovatce u Billy, kde si ale davam bacha, obcas tam stojej banga, tak to zaslapnu. A pak v arealu kde sidli firma- je tu uz nepuzibvana zeleznicni vlecka, ale na jejim prejezdu je stopka.
|
|
|
Zastavit znamena uvest vozidlo do klidu. Vozidlo v klidu je vozidlo, kteremu se netoci kola. Kdyz vypnes antiprokluz a ABS a zablokujes vsechna ctyri kola, tak se kola netoci, tedy vozidlo je v klidu a zakonu bylo ucineno zadost ;-)
|
|
|
Od jiste doby, kdy jsem byl buzerovan, ac jsem zastavil, stavim na stopce v pritomnosti fizla smykem. Proste to zadupnu, trochu si opotrebim pneumatiky a pak jedu dal. Kokotek nemuze prudit, ze jsem nezastavil, opotrebeni pneumatik je levnejsi, nez pokuta ...
|
|
|
V USA se zastavuje jenom smykem a rozjíždí se jenom s pískáním pneumatik ;)
|
|
|
no doporučuji si vyžádat postoupení do správního řízení a do toho formuláře uvést jména svědků a zbytek kolonky proškrtnout !!!
pak už jim nepomůže ani kolega jedoucí okolo.
faktem je, že kolega který ve den sedlá Volvo a v noci Š120 má novější lékárničku v té 120, s tím Volvem ho za 5let nestavěli ani jednou, ve škodárně někdy i 2x za noc
|
|
|
Stavět Š120 a kouknout se jim na zoubek myslím není nic, co by bylo na závadu. Většinou jsou to staré krámy jejichž majitelé si je koupili protože jsou levný a nic moc do nich taky neinvestujou.
No a formulář na postoupení věci do správního řízení má jednu takovou chytačku - kolonka kam se píše vyjádření je nadepsána "Vyjádření pachatele přestupku". Když to dole podepíšeš, tak bys mohl být jen kvůli tomu "uvařen", protože jsi se vyjádřil a podepsal jako pachatel...
|
|
|
tak to určitě ne. pokud napíšeš, že dle svého názoru jsi žádný přestupek nespáchal, jméno kolonky na to nemůže mít žádný vliv. u nás je sice možný leccos, ale tohle už fakt ne.
|
|
|
Jenze ono to prave zabavny moc neni, protoze policajt ti proste nic dokazovat nemusi. Vypada to jako blbost, ale je to tak - kdyz se chces hadat, ve spravnim rizeni mas smulu. Mozna, kdyby vas bylo v aute vic, nebylo by to tak jednoznacne. Ale kdyz jedes sam, nikdy te nezastavi samotny policajt, ale alespon dvouclenna hlidka.
A tragedie je, ze i kdyz zastavis, ale jim se zrovna zdalo, zes nezastavil, mas smulu. Jim je to jedno prave proto, ze staci napsat "my ho videli" a ty na svou obranu nemas v podstate nic. Zalezi tedy na libovuli urednika ve spravnim rizeni, co s tim udela.
To je totiz hlavni problem celeho udajne feroveho spravniho rizeni - kdo prestupek udela, pochopitelne k nemu nechce jeste platit 1500 za ono rizeni a caluje pokutu na miste. Kdo ale nic neudelal, nebo je to sporne, nainve si mysli, ze mu bude nekdo neco dokazovat a pak narazi, protoze je to proste slovo organa proti slovu obcana a vysledek je predem jasny (navic ta komise potrebuje ten spravni poplatek, aby nebyla skodna).
|
|
|
no pokud jde o zásadní věc - a to může jít, zejména pokud je ve hře nějaká mastnější pokuta či dokonce papíry - máme taky ještě správní a ústavní soudnictví. policajti i měštští úředníci si zákon dost často vykládají po svým, takže lze jedině doporučit žalovat, žalovat, žalovat. samozřejmě, kvůli litru pokuty to asi nestojí zato...
|
|
|
Zalovani nic neresi. V pripade situace "slovo proti slovu" VZDY vyhrava organ. Takze sice lze dotycneho zalovat, ale proc? Aby to uznal i soud? Ja si proste nedovedu predstavit situaci, ve ktere policajt lze a pak nasledne se ke sve lzi priznava, aniz by proti nemu byl primy dukaz (coz dle meho v podstate nelze zaridit - dukaz, zes zastavil na stopce nebo dal blinkr proste nemas).
|
|
|
No, nevím, mě se stalo prakticky to samé, co Bobovi, akorát, že policajt to chtěl řešit. Měl kolegu, já taky a při správním řízení jsme se ani moc nehádali a smetli to ze stolu...
|
|
Mimochodem, mexicka policie (dopravni ani jina) tyhle akce nekona :-) Jen na kazdy krizovatce stoji jeden az tri v uniforme a mavanim urychluji tok dopravy :-)
OT: Dfensovi hepy flajt, hlavne at ho nepotka nejaka revize zavazadel. Pritelkyne se odsud (z Mexika) vracela predminuly tyden, rozebrali ji kufr a ukradli jedinou vec nabijecku k digifotaku. K IXUSu 300 staremu 7 let. Nu coz at jim slouzi. Ty baterie Canon nepouziva uz 5 let ...
|
|
|
No právě, asi se takové starožitnosti blbě shánějí. Já se taky děsím chvíle, kdy mi chcípne baterie do mého Ericssona z roku raz dva:D
Lítání a věci související jsou pruda na entou.
|
|
"Nějaké ňuchání uvnitř vozu, zkoumání různých detailů v lékárničce či dokonce provádění demontážních prací na vozidle nepřichází vůbec v úvahu."
Má policajt právo kontrolovat obsah lékarničky, potažmo expiraci obvazů?
|
|
|
Má právo vás požádat, abyste mu lékárničku a její obsah ukázal.
Expiraci řeším tak, že po jejím vypršení si na laserovce vytisknu nálepku s nápisem třeba "EXP 11/2009", nálepku plácnu na zatavený pytlík s obvazy a je klid. (A občas ty obvazy skutečně vyměním, protože zas takové šetřivé čuně nejsem.)
|
|
|
U nás v lékarně mají připravený pytlík, kde je vše, co se v lékárničce musí vyměňovat, protože to má vyznačenou expiraci. Stojí ten pytlík asi stovku.
|
|
Odkaz na článek na Novinkách.cz o vzrůstajícím počtu obětí na přechodech je z roku 2005!
|
|
|
Ano, to je...a krásně ukazuje, že se historie opakuje. Bylo zákonem upraveno chování řidičů k chodcům pod trestem, nebylo to rozhodně až v roce 2005...a ejhle - je to k hovnu. Je to důvod pro přehodnocení tohoto zákazu, hledání jiné cesty? Ne. Akorát kolem té stejné cesty postavíme vyšší mantinely.
Šizák platí od července 2006 - jak je to dnes s nehodama a počtem zabitých?
Nevede náhodou statistiku dopravních nehod MD, které Šimonovskýho potrat drží při životě?
Porovnal jsi ji někdy s výsledky pojišťoven?
Jak si vysvětluješ rozdíl? Jo aha...ona je to DN až od 50 000,- vejš. No, to se pak ukazujou čísílka a ani se nemusí lhát naplno, stačí jen neříct úplně všechno, že?
Tak pracuje policie a její propaganda-manažeři.
|
|
|
hele, je mi jasný, že se ti nechce před přechodama zastavovat :o) ale tohle platí v celé evropě a narozdíl od nás se to docela dodržuje, zejména v německy mluvících zemích, bývá puštění chodce na předchodu samozřejmostí.
zpátky bych to nevracel, spíš je třeba nasázet párkrát pokutu těm, kteří na to zcela evidentně s***u (a že jich zase začíná bejt docela hodně) a chodcům zas vysvětlit, že přednost na přechodu neznamená, že můžu skákat přímo před jedoucí auta.
|
|
|
Máš pravdu - pokud je situace taková, že zastavením u přechodu zdržím více vozidel než přecházejících pěšáků, tak nezastavuju. Pokud už stojím a do silnice se po jednom trousí lidi z obchodu bez nějakého zájmu o to, že by řidiči taky chtěli jet, tak si vzpomenu od čeho je na volantu/řídítkách tlačítko klaksonu a pomalu se rozjedu.
Navíc - ona žádná přednost NEEXISTUJE!!!
To ovšem aktivisty sere a tak zdeformovali situaci tak, že nehody na přechodu jsou posuzovány v drtivé většině případů tak, jako by přednost existovala.
|
|
|
no dle zákona přednost chodců na přechodech jednoznačně existuje - řidič je povinen umožnit chodci přejít, a to i zastavením vozidla.
ale to o čem píšeš ty, je spíš otázka špatného řešení přechodů než přednosti chodců, pokud je přechod přes frekventovanou ulici, kde zároveň chodí hodně chodců, maj tam být světla nebo úplně nejlíp lávka či podchod.
|
|
|
a ještě bych dodal možná něco - ono by totiž úplně stačilo, kdyby v této situaci panovala slušnost na obou stranách, tzn. řidiči nebudou na chodce kašlat, jako to dneska dělaj a chodci si nebudou přednost nerozumně vynucovat.
|
|
|
Takze kdyz je plynule se sinouci kolona, pokud se na prechodu neshromazdi vic nez 50 lidi, nezastavis... hele, di haje. Prave kvuli takovym situacim tam to ustanoveni je - aby lidi mohli normalne prejit i tam, kde kapacita silnic nedostacuje, a necekat, az se uraci skoncit prepravni spicka.
|
|
|
Kolona je něco jinýho. Mluvím o tom, že jede 5-6aut za sebou a u přechodu stojí jeden chodec. Když jedu první, tak na něj prdím. A je to čistě demokratické - většina vládne 8o) U vlaku to taky chápu (i když vytíženost některých spojů je vyloženě sporná) tam taky jede víc lidí než musí počkat u přejezdu a navíc vlak dlouho brzdí ve srovnání s autem. Proč tuto logiku neuplatnit i u přechodu pro chodce? Pozitivní diskriminace?
|
|
|
No, ber to z pohledu chodce:-) Ten stoji jako truhla u prechodu, nez prejede rada aut. Pak prijde mala mezera, za ni dalsi "vlacek" - no a protoze prvni vuz vlacku ridi demokrat tvyho razeni:-), chodec ma zase smulu. A tak muze cekat az do skonani sveta, nez se najde nekdo normalni nebo mu rupnou nervy a "skoci pod auto" (cimz ho neomlouvam).
Smysl toho narizeni je takovym situacim predchazet - aby ulice v obytnych zonach nerozdelovaly mesto na odseknuty ostrovy.
|
|
|
V obytných zónách jistě není tak silný provoz, aby občan vystál důlek...a tam, kde silný provoz je se věc neobejde bez světelného řízení, takže pokud je semafor pro auta, je tam i pro chodce. Pokud teda někde stojím u přechodu (každý den 2x cestou na oběd), tak se mi nic nestane, pokud počkám 15sec. než přejedou tři auta, abych za tím třetím stihnul přejít. Dnes jsem stál si dvacet vteřin a taky mi to nic neudělalo.
|
|
|
Chyba lavky. V Praze je takovych mist vic a vic - inu, developer postavi mega giga administrativni objekt a reseni dopravnich fakapu necha na magistratu, tedy na nasich penezich.
|
|
|
Pokud ten objekt nestojí u něčeho s provozem hustým jako má Jižní spojka, pak to zase taková tragédie nebude, ne?
|
|
|
Pochop - ty objekty provoz _generuji_, casto v mistech, kde se s tim nepocitalo a komunikace ani jejich okoli tomu nejsou prizpusobeny. (Ostatne proc taky - ty oblasti byly zamysleny jako obytne s relativne klidnejsim rezimem). Priklad: sirsi oblast Pankrace.
|
|
|
A k SSZ: Proc davat drahe semafory na kazde misto, kde jednou za sest minut prejdou dva lide? (a pak jich je treba najednou tricet.) To uz se bez narizovani opravdu nenajdeme, to si navzajem nemuzeme vyjit vstric? Vubec premisa o silnem provozu neni spravna - staci jeden kruhak na (treba i jen ve spickach) frekventovane komunikaci s naslednym usekem bez vetsi krizovatky se silnici stejnyho radu, a chodci by razem meli obchazet pul kilometru?
Zvlastni je, ze vetsine ridicu nedela problem pustit pri vetsim provozu nekoho, kdo se chce pripojit z vedlejsi. Mnozina, co ve stejnych podminkach pusti chodce, je ale vyrazne mensi.
|
|
|
No tak ja to delam presne naopak. Pokud vidim nekoho, kdo chce jit pres prechod a neni za mnou zadne auto (nebo 1 max. 2) tak to projedu, chodec tech par vterin pocka. Ale kdyz vidim za sebou strudl aut, tak zastavim a necham lidi prejit.
|
|
|
Je to případ od případu. Pokud jedu první, za mnou jsou auta a k přechodu je to dost daleko a stačím zabrzdit bez toho, aby mě někdo navalil zezadu, tak zabrzdím. Pokud se mi v provozu za mnou něco nezdá nebo je chodec vyloženě protivnej ksicht, tak je mi líto.
|
|
|
Vynucovat si průjezd pomocí klaksonu skrz přechod, na němž se nacházejí chodci, je prasečina a svědčí o tom, že jste pěkný dobytek. To, že jste arogantní namyšlené prase, žádný zákon ani vyhláška neupravuje, to je jen důsledek toho, jak vás vychovali rodiče. Používání klaksonů a přednost na přechodech naopak vyhlášky řeší.
V kultivovanějších místech Evropy byste se po takovém extempore dost znemožnil.
Což nic nemění na tom, že si Kocourkov pomalu vyměňuje pozice s Balkánem nebo Tureckem...
|
|
|
Ano, s tím klaksonem je to nemorální.
Pokud pustím chodce a za ním (nimi) se přitrousí osamělé hovado a za ním po jednom hovada další a další, tak se rozjíždím bez troubení!
|
|
|
no vím o místech, kde, pokud by se ono pravidlo přednosti chodců uplatňovalo naprosto důsledně, neprojelo by ani jedno auto, jde zejména o takové ty přechody u různých nádraží, nákupních center, kde než jeden chodec přejde, už je tam další. prostě nic není úplně černobílé, ale myslím, že jde prostě jen o tu elementární slušnost.
přidám čerstvou příhodu - dneska jsem na proseku v pravým pruhu chtěl pustit mladou slečnu na inlinech přecházející zleva doprava. zastavil jsem a ukazuju jí ať jde, najednou koukám, ona furt stojí a tváří se nějak nešťastně, pak se kouknu do zrcátka a už je mi to jasný - kolem si to v levým pruhu v klidu prohučela bíla felda, ani nepřibrzdila, bylo to tak rychlý, že jsem toho vola nestih ani vytroubit. kdyby holka nedávala pozor, mohlo bejt po ní, je ale fakt, že tohle pro ni byla lepší situace, než kdybych byl v levým já a v pravým on, protože ho aspoň mohla dobře vidět. napadlo mě, že toho dementa doženu a řeknu mu, co si o něm myslím - pak odbočoval jel na parkoviště před OBI, asi nějakej vohnoutokutil. ale než jsem se rozmyslel, už jsem přejel odbočku, takže jsem se na to nakonec vykašlal.
|
|
s tim protazenim-se za volantem a radiem jsi me dostal.
ja obvykle:
- fizl: zastavuje vozidlo
- ja: zastavim
- fizl: jde k okynku a chce videt doklady
- ja: dycky je mam v kapse u kalhot, takze se odpoutam, pomalu vystoupim, vyndam srajtofli a hledam doklady (pripominam, ze nejsem zbohatlik, takze spis odpovidam profilu nuzak za par korun)
- filz: nejake kecy.
- ja: kdyz uz jsem teda vystoupenej, tak se mu divam do oci a snazim se zjistit co ma za lubem. u toho obvykle mlcim - v dost pripadech je to vytoci, chytrejsi jedinci to pochopi jako psychologicky utok a resi formalni kontrolu.
policajty rad nemam. jeste nikdy mi nepomohli, spis neco zpackali anebo se me snazili potopit.
po cztk05 - kdy se mlatili lidi na politickou objednavku mam na ne zcela utopisticky pohled. kdyz me jen vidi, tak urcite cejti, jak hluboce je nenavidim a jak hluboce klesli.
no nic. krystofu zdar. stejne nemam na benal, tak budu chodit tyden pesky, abych po tydnu usetril a vyjel si potom na nejakou sviznejsi jizdu :-)
|
|
Ten kryštof ve zmíněném datu je hoax. Naletěly akorát Novinky.cz :-)
Jinak, zajímavej článek.
|
|
|
Řekl bych že ne, přišla mi stejná informace z jiného zdroje asi před týdnem. V pondělí uvidíme... Hodně štěstí.
|
|
K bodu 4 (druhému) S tím nepřebíráním zásilek opatrně, podle "nového" správního řádu, když se zásilka od správního orgánu nevyzvedne, tak 10. dnem od uložení se považuje za doručenou.
|
|
|
Moc nové to není, "nový" správní řád je z roku 2004. Ale každopádně jsem taky chtěl upozornit na skutečnost, že při nevyzvednutí zásilky do 10ti dnů platí fikce doručení!!! Když už se vyhýbat, tak lépe. Byrokrati jsou bezzubí proti byrokratickým vejmyslům. Takže čirou náhodou v den předvolání jdete na kontrolu k zubaři, nebo vás už dlouho bolí hlava, cokoliv. Vysledek je potvrzení o návštěvě(ne rovnou neschopenka, jen potvrzení...a časově specifikované jen datumem) s razítkem od doktora, který se zasune do obálky a s omluvou zašle tam, kde jste měli podávat vysvětlení/nechat se zjebat a platit. Chytřejší to pochopí napodruhé napotřetí, tupější moc ne-platí hlavně pro venkovy a jejich buzeraci obyvatel té větší vesnice uprostřed republiky. DFENSi, dej do článku update nebo něco, jinak si to někdo fakt nevyzvedne a dostane pokutu aniž by o tom věděl. Takže nebude vědět, že má něco zaplatit a pak mu rovnou přijde exekuční příkaz.
|
|
njn..oni kontrolují pořád.. nedávno jsem byl zastavenej, a mám pocit, že v něm zahlodala i ta "buzerační buňka", když bylo vše o.k. tak se ptal i na pojistky, když jsem řekl, že jsou v motorovém prostoru v ve víku pojistkové skříňky ..tak ho to něak přešlo.. ani nevím proč :-)
|
|
Jen pro úplnost (v článku se píše "předložit doklady svoje i od vozidla"):
1) Policajtovi nutno vysypat vše (řidičák, malej techničák, pojistku, případnej doklad o školení a ev. zdravotní způsobilost).
2) Polopolicajt se musí spokojit s řidičákem a malým techničákem.
To jen kdyby polopolicajt byl hned z úvodu nějakej hustey, je selekce dokladů první možností, jak ho upozornit na mantinely.
(Ač praxe bývá třeba u mne taková, že to mám v sólo futrálku a v případě oné zřídkavé příležitosti mu to šoupnu celý, ať si to přebere. Polopolicajt mne ještě nestavěl a hustey na mne zkoušel bejt fízl naposledy v mejch cca šestnácti letech.)
|
|
..Kryšot přece nikdy nebyl o bezpečnosti provozu ,ale jen a pouze o příjmový stránce státního ( teď možná i obecních) rozpočtu.
|
|
Jak to tady tak čtu, každej by chtěl mít práva, ale nikdo povinnosti!!! Každej by nejlíp ošulil lékarničku přelepením doby použitelnosti obsahu, apod. K těm drahým autům - ono na tom něco je, že frajírci v drahých autech si myslí, jak jsou neprůstřelní!!! Jen ať dál nepřízpůsobivý staví policajti střelbou, tudy asi vede cesta.
|
|
|
No představa, že místo nehody je sterilní operační sál, kde vše záleží na neprošlosti obvazu je fakt úsměvná. Já nevím, jakou máte praktickou zkušenost Vy - já o dost větší než by mi bylo milo. Když dojde k průseru, tak sterilnost obvazu je to poslední, co se řeší. Pokud se třeba při pohledu na tepenné krvácení rovnou nesložíte, vezmete rád za vděk ušmudlaným šátkem nebo urvaným rukávem od košile v kombinaci s upatlanou mincí vytaženou z kapsy...
A jen pro info - osobně lékárničku vozím i v NL, kde to není povinné.
|
|
|
On se pán nahoře asi domnívá, že všichni vozíme v autě obvazy s nápisem Volkshilfe für Wehrmacht a v dalším threadu nám nabídne cool lékarničky za nejlepší ceny.
|
|
|
Vidíš, to je kchůl nápad. Zjistím si, jak taková lékárnička z WWII vypadala a pořídím si do auta příslušný obal :-)
|
|
|
No, já mám v malém motocyklu bakelitovou krabičku od OZB (osobní zdravotnický balíček) a kromě staré tinktury ve skleněné lahvičce je tam skutečně obvaz v plátěném obalu s orlicí z roku 1943...
|
|
|
koukám, že jsi D-F neunesl trošku kritiky - s tou kyselou rybou, s věkem vyzraješ :-)!!! Ono by asi nešlo při současném provozu nechat celou silniční síť se vším co k tomu patří bez dohledu. Jak by lidi kradli, když by si byli jistí, že jim nikdo nemrkne sem tam do kufru auta apod. Mohli bysme tady polemizovat do nekonečna. Jistě, souhlasím s Tebou, že policajti to určitě nemají ze svý hlavy, aby stáli půl dne a buzerovali za blbosti...
|
|
|
Myslite, ze by kradli o neco vic, kdyby se nikdo nedival do kufru? Ja vam nevim, po mne nikdy zadny policista (vyjma hranic, ale i tam to byli vzdy celnici) obsah kufru automobilu videt nechtel. Ale obecne Vase veta "Jak by lidi kradli, když by si byli jistí, že jim nikdo nemrkne sem tam do kufru auta" je perversni, hodna tak Vasila Biľaka v roce 1972 - velmi totiz zavani presumpci viny.
A myslite, ze kdyby byla ponechana silnicni sit bez dohledu, lidi by se na te silnici zacali umyslne sebevrazdit? Nebo zamerne vrazdit jine svymi auty? Pokud ano, co jim v tom brani dnes? Chci-li spachat sebevrazdu v aute, dovedete si predstavit, ze mi v tom policejni hlidka ve fabii a zakon 411/2005 Sb. dokaze zabranit?
Nebo by se i pak ucastnici silnicniho provozu jen snazili dojet z bodu A do bodu B co s co nejvetsi pravdepodobnosti dojeti, co mozna nejpohodlneji a nejakou prijatelnou rychlosti, tak jako dnes? Schvalne?
|
|
|
Nikdy jsem neslyšel, že by policista při prohlídce lékárničky nalezl a zajistil kradenou věc nebo dokonce celé kradené auto. Dokonce mi to zní jako sci-fi!
|
|
|
Tudy vede cesta tak akorát "do pekel". Ale koukám, že tobě se v policejním státě líbí....
|
|
Tak jsem zvědav, kolik bude zase zbytečně mrtvých a zraněných, případně postřelených spolujezdkyň, až tato akce vypukne. V dnešní době se cajtům snaží ujet lidé i při spáchání méně závažných přestupků. Při nesmyslných sankcích, které za tyto přestupky v dnešní době jsou, si prostě zrovna v tu chvíli myslí, že to má smysl risknout. Za vše hovoří poslední případ ze středeční noci v Brně, kdy Oktávka městských debilů u Zvonařky změřila devatenáctiletou holku bez papírů. Kovbojové za ní okamžitě vyrazili tzv. na "majáky", holka zpanikařila a rozhodla se ujet. Bohužel nezvládla u výstaviště mírnou pravotočivou zatáčku a rozmázla se o sloup. Už jsem několikrát viděl taktiku státních policajtů při zastavování aut. Je naprosto rozdílná. Nesnaží se za každou cenu vyvolávat nesmyslné honičky v centru města, ale spíš auto vysledovat na okraj a tam ho za pomocí dalších hlídek vyblokovat a zastavit. Tihle Magistrátní debilové jsou schopni jet v noci za někým klidně přes centrum města dvoustovkou, jen aby si vybrali do kasičky ty svoje čtyři tisíce a ohrožují tím nejen sebe, ale všechny lidi kteří se zrovna v tu chvíli na ulici zdržují. Já být v kůži těch dvou dementů, tak bych určitě následně neměl klidné spaní. Vůbec bych se nedivil, kdyby někdo z rodiny nebo přátel té dívky si ty dva kokoty "podal", až zase budou někde v temné ulici číhat na svou další oběť. Viděl jsem to její auto viset na jeřábu a to, že to byla Oktávka, bylo poznat jen podle zadku auta.
Tak zmrdi spusťte v pondělí klidně největší akci všech dob, já se zabarikáduju doma a raději nebudu vycházet.
|
|
|
To je docela nová informace - to o tom pronásledování. Obecní sluhové totiž nesmějí zastavovat vozidlo z jedoucího auta. Nevím teda, jak je to s pronásledováním. Každopádně, když má PČR zakázáno pronásledovat vozidla ve městě, tak to je kvůli něčemu. Jenže MP-pyzdy sledujou jen své ukojení pocitem, že jsou to tvrdí hoši. Doufám, že narazí na někoho stejně debilního, ale z druhé strany hlavně. Doufám, že bude odové skóre vyrovnáno.
Nebylo by mi to líto ani trochu - fízl jako fízl...a proto pravím, nechť sem přidou - Bůh to žádá!
|
|
|
no dobře, to je sice všechno hezký, ale když se rozhodnete ujíždět před policajtama, tak holt musíte počítat s následky, z nichž ta mastná pokuta je ještě ten nejmírnější, jak se ostatně v daném případě ukázalo. ty vaše dramatické řeči tady opravdu nejsou namístě. svou smrt si dotyčná zavinila v první řadě sama, notabene pokud byla ještě ke všemu pod vlivem, jak tu někteří uváděli.
fakt by mě zajímalo, co byste jako chtěli, aby ty policajti dělali. když vidíte někoho, jak si to brousí nočním městem 40 nad limitem (a nemusí jít zrovna o čtyřproudou komunikaci s mimoúrovňovým křížením, představte si třeba nějakou typickou pražskou ulici, např. vinohradskou - přechody, zaparkovaný auta všude, někde i ve dvou řadách, každou chvíli chodec, semtam tramvaj, říkáte si, zase na to ty policajti serou. když se rozhodnou to někomu vytmavit, a ten před nima ujíždí tak, že to narve do sloupu, tak tu sáhodlouze brečíte, jak ti zlí policajti zavinili jeho smrt. co jako měli dělat, zasalutovat a nechat jí bejt? takový rozumbrady mám fakt rád!
|
|
|
Před pár lety takhle před policajty v Praze ujížděl jeden bývalý sportovec-reprezentant. Neuřídil, boural, nepřežil. Měl krásný a hojně navštívený funus. Ale nepamatuju se, že by v kuloárních debatách někdy někdo nadával policii, že "zavinila" jeho smrt. Spíš se podle mého dojmu nad tím nesla atmosféra "žil rychle, zahrával si, pochlastal, měl holt smůlu. Ale ve svém věku si nakonec užil pěkného dost." (Naštěstí při té honičce nedošel úhony nikdo další.) Což je IMO celkem odpovídající reakce.
|
|
|
Stíhání pachatelů přestupků mělo zůstat plně v kompetenci státní policie. Mají na to výcvik. MP monocajti by měli dělat pouze to, kvůli čemu kdysi vznikli, tzn. hlídání přechodů u škol, sbírání psích hoven a jiné činnosti, kde ze své blbosti nemůžou napáchat škody.
|
|
Nevím jak to bylo v tom Brně, ale mám dojem, že ta holčina v sobě měla trošku více alkoholu, takže kdoví, jak to vlastně bylo!!
|
|
|
Ano, to jsem taky četl hned ve čtvrtek dopoledne na nějakých bulvárních stránkách. Ale už jsi někdy viděl mrtvolu dychat do balonku? Já ne. A že by soudní pitva a zveřejnění výsledků proběhla tak rychle, že by již ve čtvrtek ráno měl její výsledek bulvár? Tak tomu snad věřit nebudeme, ne? Navíc je "ticho po pěšině". Zpráva o této nehodě zmizela i ze dvou serverů, kde ještě včera byla, nebo aspoň jsem ji tam již dnes nenašel. Takže asi vše.
|
|
|
Tady je svodka brněnské party obecních blbů: http://www.mpb.cz/mestska- policie/tiskove-zpravy/prehled- udalosti-ze-dne-19-dubna-2007/[/ odkaz]
Kdo zná Brno, ten ví, že když holku změřili na Opuštěné, kde jela 84, tak je to zhruba rychlost, kterou tam v tom jezdí sami obecní čuráci, ale bohužel ne v noci, ale přes den - k vidění v podstatě denně. 8o(
|
|
|
ja mam pocit, ze to je banda blbu proti bande blbu:
Stáním na kraji vozovky v protisměru na sebe večera odpoledne upoutala pozornost strážníků posádka vozidla v Točné ulici. Před blížícím se automobilem městské policie vystoupili ze zaparkované škodovky dva mladíci a odcházeli pryč. S podezřením na protiprávní jednání však strážníci chlapce zastavili a následně zjistili, že registrační značky odstaveného vozu byly nedávno odcizeny z jiného automobilu. Při podrobnější prohlídce škodovky si hlídka všimla, že vozidlo má vylomený zámek spínací skříňky a vypáčené víčko palivové nádrže. S podezřením na spáchání trestného činu byli na místo přivoláni i republikoví policisté. Následně vyšlo najevo, že automobil je kradený a že po obou chlapcích ve věku 15 a 17 let bylo vyhlášeno pátrání.
nebo
Při hlídkové činnosti v Moravanské ulici si dnes po půlnoci strážníci všimli dvou mužů, kteří tlačili vozík naplněný elektrickými vodiči a komponenty osobních počítačů. Oba zprvu tvrdili, že věci nalezli v nedalekém kontejneru. Když se pak všichni na místo údajného nálezu vydali, mladíci se přiznali, že vše odcizili z domu v Modřické ulici, do kterého se dostaly oknem po vytržení ochranné mříže. Strážníci proto čtyřiadvacetiletého nenechavce a jeho o rok mladšího komplice zadrželi a s podezřením na spáchání trestného činu je předali přivolané policejní hlídce.
proste i to je ona kategorie uplne debilnich zlocincu, proti nimz je schopna neco delat i uplne blba policejni slozka
|
|
|
alespon to pred par minutama tvrdil na radiu impul dopravni psycholog havlik. Zbyvajicich 10 procent jsou asocialove, pachajici dopravni prestupky a porusujici pravidla. A predevsim mala ucinnost 411 je dana nedokonalym vymahanim, je zapotrebi zvysit pocet radaru a kontrol na silnicich. i mala povolena rychlost muze byt rychlosti nebezpecnou a mela by se na vybranych usecich snizit. Toz zdar asocialove:-)
|
|
No, ona to s tim spravnim rizenim neni takova hruza. Mel jsem nehodu - pri vystupovani jsem drcnul dverma do pani (cca 55 - typ byvale alko) na kole. Podle me jela moc blizko (mel jsem dvere cca 20 cm otevrene, kdyz to dostala do riditek), v zrcatku jsem ji predtim nevidel - nevim, odkud vyjela, ale to je ted jedno. Opakovane jsem ji nabidnul osetreni RZS a zavolani policie. Opakovane odmitla. Zapsala si cislo auta, jmeno a odjela vstric lepsim zitrkum. Sam jsem se jel nahlasit na PCR, kdyby neco. Nechteli to vubec protokolovat, ale kdyz jsem byl uz u nacelnika, tak zavelel nekomu, at to teda sepise. A jeste ze tak. Dalsi den jela pani k lekari, pak k neurologovi, pak k dalsimu a stezovala si na neustavajici bolesti zad a hlavy po dopravni nehode a lekar samoze nahlasil. Tak si pro me prisli...Ja jen pripomnel protokol, ktery uz spolu mame, sepsal novy a slo to na prestupkovou komisi. Tam jsem dostala paninka 200 za odjezd od dopravni nehody. Ja nejdrive 1000 a po vyjmenovani vsech zakonu tykajicich se daneho problemu 100 s tim, ze neco mi napsat musi. Lehkou vinu jsem citil, tak jsem zaplatil a sel. Tzn. se znalosti zakona (a alespon trochou pravdy na sve strane) se da ledasco vyhrat i proti organum.
|
|
Tak jsem dneska absolvoval cestu do Stověžaté vesnice. D-F měl pravdu, všechny hlídky byly snad ještě otrávenější než řidiči.
Při zpáteční cestě po obědě jsem už žádné neviděl...asi moc vedro. :-)
|
|
Rád bych, pakliže už je to zde psáno, věděl, když tedy městští čuramenti (pracovní název) nemají pravomoc mne stavět z jedou cího vozidla - ať už stíhat, nebo světlem STOP, proč jim vůbec ujíždět, nebo respektive jak se zachovat ... jestli zastavit, nezastavit, podat trestní oznámení ... nevím.
Hodilo by se kdyby to okomentoval někdo, kdo ví o čem mluví :)
Jinak k těm lékárničkám ... nejem mě se stalo, že mi prolezli i datum expirací ... No ale mimo to, když se stane dopravní nehoda, jak tu někdo napsal, vezmeme zavděk špinavým hadrem, to je fakt. Nesporným faktem ale je také to, že první pomoc sice jsme povinni poskytnout, ale jen do výše své odbornosti. Při jakémsi školení jsem se totiž dozvěděl, že pro nás (normální řidiče) je poskytnutí pomoci vlastně základní zavolání rychlé záchranné. Pakliže se totiž budeme pokoušet být hrdinové, může se stát, že tomu člověku uškodíme a pak to "obsereme" ještě víc ... Co vy na to?
|
|
|
ad lékárničky: V motorce vozím jednu, kterou jsem zatavil do silné folie a nastrčil tam lístek s ofiko dodavatelem a hlavně s vymyšlenou expirací obsahu v r. 2009 na které je tučně psáno i varování: " V případě porušení vnějšího obalu není při skladování v motocyklu zaručena sterilita obsahu!" Pod obalem je i cenovka z Tesca "Akce: 199,-Kč". No a protože to vozím pod sedlem na motorce... Ukaž mi fízla, kterej si troufne tohle rozbalit 8o)))
První pomoc poskytnutá tím, že zavoláš jen rychlou a pak se budeš koukat, jak se člověk pouze s lehkým otřesem mozku udusí kvůli zapadnutému jazyku je dost na hovno. To vlastně ani nemusíš zastavovat, ale je fakt, že všechny povinnosti jsi splnil a nikdo ti nic nemůže. Otázkou je, jestli budeš se sebou pořád tak spokojenej, až ti to saniťák na místě řekne rovnou do ksichtu a budeš mít pod nosem toho, koho jsi mohl zachránit asi za 5vteřin jedním pohybem ruky a za pomocí dvou prstů... Každý by měl mít nějakou tu minimální povědomost o první pomoci, protože je to jedna lekce v autoškole.
|
|
|
ale jasne .... ja taky nemluvim o zapadenem jazyku, nebo jinych banalnostech .. spis je to tak jako varovani pred hrdiny, kteri jsou schopni nekde delat nekomu tracheotomii :))) a ze jich neni malo :)
Ja bohuzel ale do kategorie (zavolani rychle) stejne nespadam, takze je to fuk...
|
|
|
Myslim, že každej by měl umět aspoň umělý dejchání a masáž srdce. S tím souvisí umět zjistit jestli člověk dejchá a jestli má tep. Další věc je zastavit krvácení. To se myslim učí i na základní škole, možná i v autoškole (my jsme měli takovou stručnou přednášku od nějaký záchranářky). Myslim, že to je základ a nic navíc by se amatér neměl pokoušet dělat, jako rovnat zlomenou nohu atd.
|
|
|
Byť byla zpráva nakonec falešná, jak jsme si pak opět mohli přečíst v novinách, tak pozitivní je, že D-FENSe to vyprovokovalo k napsání tohoto stručného návodu, neboť ten se bude hodit vždy. :-)
Takže D-FENSi dík. :-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek FSM 5: Akce Kryštof
|