D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel &
    (ze dne 06.03.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 06.03.2011 22:56:22     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Zase zadny obrazky
    Zase zadny obrazky - recenze bez obrazku stoji uz z principu za prd.

     
    Komentář ze dne: 06.03.2011 23:47:16     Reagovat
    Autor: CitronKE - CitronKE
    Titulek:Re: Zase zadny obrazky
    Ono obrazkov mas plny internet http://tinyurl.com/obraaazky

    To co ja hladam v tychto recenziach je ludska skusenost s vozom po tom co si v nom majitel otlacil prdel aspon par tisic km...

    Komentář ze dne: 06.03.2011 23:44:09     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Skodofka
    Nechapu, ze v kazde recenzi, jedno o jake sunce, musi vzdy byt zminka o Skodofce. Zpravidla se na ne tlaci ochcava, nebo je ten, ktery kus uzeniny lepsi nez Fobie f hatapce.
    Slo by to i bez toho? Stalo se z toho trapne klise...

     
    Komentář ze dne: 06.03.2011 23:49:38     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Skodofka
    To je IMHO místní folklór. někteří autoři mají zřejmě seznam klišé, který podle nich musí článek pro DF obsahovat a podle něj jedou. Asi si myslej, že by jim jejich výplod bez toho nezveřejnili, nebo co :)

     
    Komentář ze dne: 06.03.2011 23:57:48     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: Skodofka
    Hmm, čím to bude? Nebude to tím, že se to v tomhle státě fakt děje?
    Škoda je tu pro mnohý přiblbla cosi jako známka společenskýho statusu, splněný sen, prodloužený penis, důkaz vlastenectví a nevímcoještě, soudě podle chování řidičů.
    Tragédi ve fóbiích se šourají v levých pruzích a neuhnou, prtože je nutné vychovávat ostatní buržoázní piráty sedící ve drahých západních autech. Mamrdi v ochtáfkách I. i II. považují svá auta za stabilní i v rychlostech nad 150 km/h a nesnesou, nejsou-li nejrychlejší ze všech. Řidiči superbů I. jsou totéž okořeněné o naprosté buranství ve stylu letištních a pražských taxikářů. Lze konstatovat, že mě zatím nezprasil nikdo v růmstru, nikdo v yjétim a řidiči supebů II. mě zkouší prasit akorát na R6 - asi nějaké specifikum okresu Kladno.
    Ano, je to i tím, že škodovek je tu poměrně největší zastoupení, tudíž absolutní počet prasících musí převažovat za volantem Schade. Ale že v každé recenzi je zmínka o škodofce není samo sebou.

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 00:41:33     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Skodofka
    Skoda, znamka spolecenskeho statusu? To asi tezko, kdyz ji sedla 12 z 10ti ridicu. Netusim, odkud berete statistiku, ale na dalnici od Rozvadova do Prahy a na notnem kusu dalnice na Hradec, nebo na Liberec to potvrdit nemuzu (aspon v casech kdy jezdim ja).

    Vas zaver "pokud je Skodovek nejvice, pak i nejvice prasi" je stejne pregnantni jako "pokud je nejvice tech, kteri pozili chleb v poslednich 24 hodinach, tak zakonite musi nejvice prasit".

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 07:51:26     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Skodofka
    ale ano, teorie o společenském statusu platí do puntíku. pro "někoho" je nová škodoffka nutná ne proto, že ho odliší. právě naopak - musí ji mít, protože ji "maj všichni", takže ho to identifikuje se stádem a stává se tak platným členem komunity bezfantazijních, konfekčních a průměrných konzumentů levného šuntu za nepřiměřeně vysokou cenu...a protože s tím jezdí každej, tak si může říkat, že "sou na to levný díly". co na tom, že si mohl koupit auto, které žádné díly potřebovat nebude.


     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 15:32:54     Reagovat
    Autor: vaio - vaio
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Mně to spíš připadá, že stádo se vcelku rozumně stará o svoje investice, protože cenový propad ojeté ojeté škodovky a jiné značky při prodeji je stále poměrně markantní. A tomu kdo se nepotřebuje odlišit a peníze mu nepadaj z nebe, ale vydělává je, docela chápu, že si koupí škodovku, která funguje stejně jako konkurenční vozy, jenom díky této anomálii vyjde celkově levněji.

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 17:58:15     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    nová škodoffka stojí v porovnání i s lepší konkurencí o 20-70 tisíc víc (a to beru motory benzin-benzin nebo nafta-nafta), takže je drahá i při prodeji, což ovšem neznamená, že "si drží cenu". obliba škodoffky je v ČR/SR založená na iracionálním rozhodování tradičních zákazníků. podívej se na ceny nových a ojetých škodovek tam, kde jsou zařazeny ve správné kategorii - mezi ve-všem-levná a ne-moc-spolehlivá auta.

    o (ne)spolehlivosti škodovek pramenícícho z jejich tovární nedotaženosti už byly napsány stohy papíru.

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 22:43:16     Reagovat
    Autor: trent - hjirka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Celkově levněji nevyjde snad nikdy. Jako nová je mnohdy dražší než nekoncernová konkurence a jako ojetina je předražená tuplem. Jinak si nedovedu vysvětlit ceny ojetých Octavií, když za nižší peníz se dá pořídit novější, o třídu větší vůz.

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 16:29:34     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Ad spolecensky status: to je vec socialniho okoli. Me bezprostredni okoli muzu rozdelit na dve sorty: "auto mam f prdeli je to spotrebni kram na prepravu" a "auto mam rad a jsem ochotny do/za nej dat nemalou cast svych prostredku".

    Skodovka jednoho urcite odlisi v obou skupinach. V prvni skupine muzete ovsem narazit i na lidi vydelavajici tezky peniz. Napr. sefova t.c. pro celou EALA jedne oblasti se zajimavym obratem i perspektivou neda dopustit na svuj deset let stary fokus (ted uz asi jedenactilety; novy by si mohla odhadem koupit za dva max. tri dny prace :-). Druha skupina samozrejme nechape, jak nekdo muze jezdit takovou hruzou jako je Skodovka, ale to mi je vcelku u zadele. Zvolil jsem si moznost radeji nez hypnu zaplatit bydleni v cashi a nelituju toho (uz i tak jsem se pri prvnim usednuti do sve drobet lepe vybavene Skudky citil provinile, ze jsem vytlemil penize za featury typu xenony, jeste, ze to bylo rocni auto aus Jung-Bunzlau za relativne drobny peniz).

    Skodovka je vuz delany na cenu a pro chudsi Evropany. Pri tom je jakz takz robusni, takze behem prvnich 200 tisic km se do toho kramu nemusi investovat az tak moc (pokud jeden nema extremni pech).

    Kazdemu soudruhovi podle jeho vkusu a potreb: at si kazdy jezdi, cim chce (treba na ocasu lisky jako The Boodooleenek)

    Na druhe strane me to otirani se o Skodovku docela sere, anzto plytke a klisovite.

    No nic, nebudu ztracet cas u 100x vymlacene slamy. Koneckoncu je to burt, co si kdo mysli jak o Skodovce, tak o me (ale nedalo mi to 8-)....

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 18:12:03     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    z poslední doby: kamarádovi se na jeho fznačkovým servícu udržované, dvojkové ochcáfce fšpíně potkaly písty a ventily. jo, TDi je držák, servíc je za hubičku...a tak je tříleté auto koupené za 475.000,- dnes na ceně kolem 70.000, protože má najeto "už" 220.000 km a motor fprdeli.

    důvody, proč je škodoffka pro rozumného člověka nezajímavá:
    - technika na úrovni Golfu evo III (např. motor 1,6MPi, prvky podvozku, brzdy, interiér)
    - snadno odstranitelné vady zpravidla neřešené, popř. vyřešené jen "na oko" (zkratování akumulátoru po nehodě na čenich u Fabie II/Roomsteru, váha vzduchu, slabý podvozek, mizerníé brzdy)
    - cena na úrovni vozů o třídu výš
    - celkový návrh podle vzorce "co bude hejlovi za ty prachy stačit" bez ohledu na odpudivý vzhled, nepohodlí v interiéru, okatě laciná řešení (přehřívání oleje u HTP motorů, interiér Fabia I i II/Roomster, mizerná základní výbava chudá i v porovnání s vozy Dacia)
    - servis, který je drahý, nepružný a neochotný. na to, že se ty krámy dělají 350km daleko i od nejvzdálenější prdele v ČR, jim všechno trvá dýl než servisu např. japonských vozů nebo motocyklů, jejichž komponenty jsou dováženy buď z Japonska nebo z evropského zahraničí.

    no prostě hamba blejt.

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 20:16:07     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Kdy se muzou potkat pisty a ventily? Kdyz prdne remen, ne. Ze by nemenil, nebo ve Skodovce nauctovali a nemenili?

    V mem konkretnim pripade mi prijde OII v trochu lepe vybavene Eleganci jako vozitko dostatecne, byt dech neloupici. Rocni vuz me tehdy pred rokem vysel v prepoctu na 16 kEUR s necelymi 10 tisici km najeto a prislo mi to ok (puvodni papirova cena 720kKc je uplne ulitla). Interier mi dost pripomina Golfa, ktere jsem mel kdysi pujceneho pres firmu. Cudliky na ovladani dual klimy mi prisly uplne identicke. Sedacky pry f sport uprave mi prijdou takove obycejne, ale neboli me zada ani po ujetych 600-700 km. Se 17'' kolama na nemeckych dalnicich lze jet i bez kozeneho pasku mezi celistmi a pomerne svizne, anzto to auto vcelku sedi.

    Alternativu v podobne cene, vybave a spolehlivosti zdroje (aby to nebyla slozenia ze 4 kusu) jsem tehdy nemel. Po cca 50 tisicich najetych vuz slouzi dobre. OII pred faceliftem me designove neurazi (kvaltoval jsem abych ji jako rocku jeste stihnul o 2 tydny pozdeji bych mel pech). Navic je to takove nenapadne auto, ktere nebudi pozornost a doufam i v budoucnu udela praci. Kufr u kombiku, ted kdyz furt neco vozim na stavbu (obklady, pytle se stukem a podobny labus), vyuziju na max. Nepredpokladam, ze bych ji jezdil do vice nez 200 tkm, takze snad vydrzi jako predchozi Skodule.

    O cene servisnich praci, nebo nahradnich dilu si iluzi u Skodovky skutecne nedelam. Na druhe strane se da v Praze najit par servisu, ktere funguji v sobotu i nedeli (=usetrena dovolena) a lze prinest vlastni olej na vymenu (a navic si na to dohlednout - servis na pockani). Za minulou servisku po 30 tkm jsem platil litr (s vlastnim olejem za dalsich cca 800 Kc). Pro me jsou to prijatelne penize.

    Pokud se to nejak vyznamne nevysere, tak si nemuzu narikat (to se da tvrdit asi o kazdem voze jedno o jakou znacku). Zadny luxus, ale ja si na luxus nepotrpim a vse za pro me prijatelne penize.

    Kdybych se mel vratit k tvemu tvrzeni o stadovitosti. Ano pro me to byl jeden z "Kaufargumentu", ze budu mit nenapadne auto (ze ho maji vsichni ostatni bylo pro me podruzne, ac samo o sobe k nenapadnosti prispivajici).

    Kdo vi co bude me pristi auto. Tak jak paprikovatim a pozornost mladsich devcat k zajistenym panum stredniho veku, ani nevim proc mi nepripada tolik odpudliva a opovrzednihodna jako drive. Treba koupim priste nejaky kundolap a budu slintat kolem vyssi divci (treba VSE). :-)


     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 20:25:45     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Nejak se to objevilo dvakrat, neslo by jedno z tech veledel smazat?

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 21:48:53     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    U TDi obvykle nedochází k roztržení řemene jako primární příčině, ale únavovému lomu ventilu, který pak spadne do válce - buď celá spodní část nebo takový kousek, který vypadá jako třetina narozeninového dortu. Řemen spadne až následně. Už jsem to viděl víckrát.

    Příčina je nejasná, většina vozů s ulomeným ventilem měla současně prasklou hlavu válců. Trhliny v hlavě válců mají skoro všechny TDi PD, zejména dvoulitry, takže tím to asi nebude. Taky se má za to, že by se na tom mohlo podílet opotřebení valvetrainu u motorů s long-life a viklání ventilu ve vodítku, což má za následek jeho špatnou pozici v sedle, přehřívání a jednostranné namáhání.

    Jsou to halt držáky k pohledání.

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 21:57:59     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Tj. mel by se clovek radeji na ten long life vykaslat a jezdit radeji 501 00?

    Mej jsem pred tim jine PDcko prave s 15 tisicovym intervalem vymeny a to ani po temer 200 tkm nezralo olej a nebylo treba mezi vymenami ani zadny olej vubec dolivat. Motorove verim, ze jeste dlouho novemu majiteli vydrzi - bylo to jezdene na dlouhe streky (dva studene starty tydne :-).

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 22:09:16     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:LongLife
    Na 505 01 to má jezdit, pokud jsou pevné intervaly, nebo? 501 00 je pro benzín.

    Všechna služební auta v pekle mají QG1.

    Neznám nikoho, kdo ten systém proměnných intervalů výměny oleje pochopil a současně na svém vlastním autě používal.

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 22:22:20     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: LongLife
    Jo, jo, spletl jsem se, mel jsem na mysli PeDeckovy olej na 15 tkm vymeny. Doufam, ze neni pozde ted po 60 tisicich km prejit na tu 505 01.

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 08:49:50     Reagovat
    Autor: vaio - vaio
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Oba škoda extrémy jsou mi nepochopitelný. Láska na hranici zbožňování i stejně iracionální nenávist. Pořád je to jenom auto... Oba postoje myslím říkají víc o těch, kteří je zastávají, než o tom automobilu.


    Něco jiného je posedlost kultovními kousky (stará felicia nebo suprising 130). Vyloučit se samozřejmě nedá ani "intimnější" vztah k novým škodovkám, ale tam to bude něco na způsob "milovat lady gaga".

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 09:04:35     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Souhlasím se vším!

    Faktem je, že pokud někdo jezdí škodofkou a má ji za "dobré auto", tak je to trouba, co tomu rozumí asi jako čmelák bicyklu - a byo by neupřimné mu to smlčet 8o)

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 09:24:41     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Hele já tím sice nejezdím, ale třeba Superb s VR6 a automatem v plné výbavě se mi špatný nezdá. Soused tady v NL to má už asi čtvrtým rokem a nemůže si to vynachválit. Pravda, zaplatil za něj o ca 180.000 Kč méně než kolik by ta konfigurace v té době stála v ČR.

    Problém Škodovky vidím osobně opravdu spíš v tom, že rozdíl v ceně oproti konkurenci není podložen žádným výrazným rozdílem užitné hodnoty. Ale pokud u spousty lidí do užitné hodnoty patří ta postřelená slepica na haubně a pokud mají ostatní automobilky rovný přístup na trh, je to boj fabriky a jejích zákazníků.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 18:35:50     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Škodovku bych si klidně koupil, ale nikdy ne v ČR. Účastnit se dobrovolně oběhu kradených dílů mezi uživateli (tj. dneska mi vylámali rádio, tak jdu do neautorizovanýho servisu a tam mi daj nový pěkný "z druhovýroby", který včera ukradli o ulici vedle nebo ještě hůře, stejný příběh, ale v autorizovaném servisu s tím, že díl je vydáván za originální přímo z Boleslavi) to fakt nemusím.

    Českej vohnout udělá pro levný díly všecho a v kombinaci s tím kolik jich tu jezdí... Vždycky, když vidím někoho, jak smutně obchází Škodovku, který chybí světlo, airbag, nebo třeba kapota... se říkám ne, opravdu ne.

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 08:31:51     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Ostatne, totez plati v CR bezezbytku treba o BMW.

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 11:58:39     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Jo, to já vím, že dokud budu v Praze parkovat venku, tak z Německa nemám nic kupovat. Leda tak možná Opel, ale ten bych zas nechtěl :o)

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 19:08:50     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    právě poměr užitná hodnota(technologická vyspělost)/cena je pro mne jedním z hlavních důvodů znechucení těmi výrobky.

    to, že pořád vyrábí auta s motory, které se dávaly už do Golfu III/Felicie 1,6 nebo motor 1,9 SDI je naprostý extrém v zaostalosti. podvozky jsou na tom jen o málo lépe, jen kastle a vnitřek je naleštěný prd, aby se na to nachytali trumberové ulovení EMO-reklamou.

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 12:26:16     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Nevim proč furt hledáš problémy tam, kde nejsou, škodovka auta s 1,9 SDI už nějakou dobu nevyrábí, dokonce ani 1,9 TDI už nemá v nabídce. A benzínovou 1,6 má v Octavii jen v kombinaci s LPG nebo v Touru. Kromě toho má motory TSI nebo TDI CR, o těch budeš taky tvrdit, že jsou zastaralé?

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 13:31:08     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Jene, to co je a neni dobre auto je vec relativni vuci cene dost tlacena tvymi pocity. V minulosti jsem malem po tvem vychvalovani koupil rodicum duchodcum C1, kterou jsi tady tak vychvalil. Za 200k nabidli malo auta, navic presprilis osizeneho. Sedacky tam davaji snad z kramu jmenem IKEA (jednoduche zidlicky s bocnim vedenim nula, dobre, ze sehnali trochu latky na potazeni operadla i sedaku). Tj. 200k za C1 mi prislo jako vylozene spatny kseft za mizerne auto, kde se setrilo doslova vsude (Nobelova cena za Cost Cutting).

    Skodovka za normalni cenikove ceny v CR je vyjma houpnuti kurzu Kc v roce 2009 je predrazena. Lze koupit kdekoliv po Evrope levneji. Design nove Fabie je mimoradne odpudivy a tak bych do ni nesel ani jako vozidlo pro pojizdeni na chalupu pro rodice.

    V souctu nemam pocit, ze bych se Skodovkou udelal spatny kseft. Dohromady temer 300 tkm (3 ruzna auta) najeto a vyjma odesle spojky a jednou menenych desticek jen olej, voda, vzduch, nafta/benzin.

    Ale kazdemu to sve, ze...

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 14:01:45     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Z pojmu "předražená škodovka" se taky stává blbé klišé. Ve skutečnosti předražená není, protože v ekonomice, kde cenu určuje nabídka a poptávka, nemůže být předražená a současně nejprodávanější. Pokud by byla skutečně předražená, nikdo by ji nekupoval nebo by se aspoň prodávala výrazně míň (a na to by zas musel reagovat výrobce potažmo prodejci a jít s cenou dolů...).

    Zvláštní je, že škoda octavia je v ČR snad nejběžnější služební auto. To jsou majitelé firem natolik hloupí, že svoje peníze vyhazují za ty drahé škodovky, když mají na výběr tolik jiných aut?

    Samozřejmě, že se dá škodovka koupit jinde než v ČR levnějc, tradice je prostě dobrá reklama. Možná že ve Francii zas remcá někdo na adresu předražených citroenů, ve Švédsku jsou předražená volva, Němci zas mají předražené VW (a kupují si levnější škodovky) atd.

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 14:27:46     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Predrazenost lze jednodusse merit prepoctem pres kurz EURa cenikova cena mimo CR versus CR. Pokud Vas reimport vyjde o 20% levneji, tak hovorim o predrazenosti.

    Cena je pouze jednim z faktoru, podle ktereho se spotrebitel rozhoduje.

    Nabidka versus poptavka: pokud se koukneme na klasicky graf o stretavani nabidky a poptavky, tak ve vysoupnuti nabidkove krivky skodovek pro CR hraje roli prave efekt domaciho auta, effekt davu, status symbolu, iluze o levnych nahradnich dilech.... you name it, kterezto dela z jinych znacek mene dokonale substituenty.

    Pokud budeme nadale sirit filipiku o predrazeni vozu Skodovych a pokud se u nas rozsiri reimporty, tak se i v beznych ceskych autosalonech dockeme lepsich cen.

    Muj text budiz malym (infinitezimalne malym) prispevkem k ovlivneni trhu.

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 14:51:55     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    To je ovšem boj o vyplnění vzduchoprázdna Vašeho vesmíru. Respektive rád byste si koupil Škodovku kdyby byla v autosalonu levnější. Proč je předražená jsem se nedozvěděl.

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 15:20:46     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Ad proc predrazena? Zkuste si to precist jeste jednou.

    Skodovku jsem zakoupil pres znameho v Bolce, mirne jetou za presvedcivou cenu.

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 15:37:35     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Je tedy předražená, protože lze koupit levněji? Opravdu jsem četl pozorně ještě jednou a nic jiného jsem neobjevil.

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 15:00:06     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Reimport odkud? Z Německa? Octavia kombi classic 1.2 TSI, 17 890 EUR ceníková cena v Německu, cena v ČR 433 900 Kč, tj. dnešním kurzem 17 907 EUR. Výrazně levnějc vyjde na Slovensku - 15 599 EUR (ale cena může být ovlivněná i různým obsahem výbavy classic v různých zemích, to jsem nezkoumal, to by bylo na dlouho). V Rakousku 19 590 EUR. Nejlevněji ale vychází v Polsku, cca 367300 Kč (15158 EUR). Ale na 80% ceníkové ceny v ČR tj. 14325 EUR to taky nedosáhne.

    Je dost možné, že kdyby mi přišla pod ruku jiná motorizace nebo výbava, tak by ty rozdíly cen byly někde jinde, taky je možné, že v tom Polsku je výbava "classic" chudší než jinde, ale jelikož polsky moc nerozumím, tak to neporovnám ani kdybych chtěl.

    (Taky k té zahraniční ceně přibydou nějaké náklady spojené s dovozem.)

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 16:01:04     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Pro srovnání Citroen C3 exclusive s motorem 1.4 VTi 95:
    Cena ve Francii: 17 950 EUR
    Cena v Německu: 17 800 EUR
    Cena v ČR: 15 802 EUR ceníková, 12 377 EUR akční
    Cena v Polsku: 14 606 EUR
    Cena ve Španělsku: 14 454 EUR

    Z toho vyplývá, že citroeny jsou předražený úplně stejně jako škodovky.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 19:36:56     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    takže proti názoru "škodoffka je předražená" stavíš argument, že předražená není, jelikož stojí v čr stejně jako v německu?

    doplňuješ to "důkazem", že "citroen je předraženej stejně", když jeho cena vcelku reálně kopíruje rozdíly v HDP jednotlivých zemí?

    to je vpravdě odzbrojující!

    8o)


     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 20:45:00     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Přečti si celý thread a pak se zapoj do diskuze.

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 14:34:07     Reagovat
    Autor: lojza suchnaek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Absolutni souhlas, s jednou poznamkou - ano, skutecne ti majitele tech firem jsou tak hloupi....A nejen pri nakupovani aut.

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 15:15:15     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    já to mám vypozorováno jinak - a to čím větší vzdálenost mezi skutečným vlastníkem firmy a pracovníkem či oddělením přes nákup (půjčování) aut, tím absurdnější výběr aut.

     
    Komentář ze dne: 08.03.2011 15:41:46     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Na určitejch pozicích to funguje tak, že zaměstnanec dostane možnost vybrat si auto, jaký mu firma koupí, limit je jen pořizovací cena (a asi taky palivo, většina služebních aut je dneska na naftu). A přesto si lidi vybírají oktávky (dříve tunnig s mříží, protože tím se hrozně ušetřilo a dotyčný pracovník si pak v konfigurátoru mohl naklikat pytel příplatkové výbavy, např. topení na prdel).

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 19:55:44     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Pokud se jedná o firmu o pěti lidech, je to jedno a vybírá se podle ceny libovolná značka. Pokud se jedná o firmu, která je dost velká, aby její služební auta vytížila jednoho člověka aspoň na půl úvazku, začíná hrát roli i cena servisu a tak je ve hře většinou jedna značka a většinou i jeden model s tím, že je možno naklikat si výbavu...Superba jen tak někomu nekoupí, Růmstr i Fóbyja jsou malý (a hnusný) a proto si lidi vybírají oktávky...pokud se tomu dá říkat "výběr".

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 18:37:46     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Nezapomeň taky na to, že do firemních flotil to jde za úplně jiný ceny, než za který se to nabízí vohnoutstvu.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 19:26:10     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Málem jsi koupil C1, ale nechal ses u levného auta odradit levným interiérem? Jo, to je moc chytrý tah. Jo, určitě lepší je koupit levné auto s hi-end-look interiérem a vsugerovat si, že výrobce na zbytku jistě nešetřil stejně jako nešetřil na interiéru 8o) Docla by mě zajímalo, co jsi rodičům koupil...škodofku?
    V r. 2006 byl C1 nejmodernějším a nejlépe vybaveným autem v kategorii nákupních tašek (ABS, EBS, CSC, posilovač, 2x airbag - 1 vypínatelnej)...a je dodnes českej víc než libovolná škodiffka.
    Do dneška má naše C1 najeto 120.000km a měněny byly jen destičky (po 105.000km). Pořád jezdí za 5,8 l/100km ve městě a do 6,5 mimo město. Oleje ubude mezi výměnami po 15.000km asi 1cm na měrce, což je asi 8 dcl.

    Najel jsi se škodofkama 300 tkm, ale potřeboval jsi k tomu 3 kusy...a přesto jsi měnil spojku.

    Máš pravdu - každýmu, co jeho jest. Já bych litoval svejch peněz pokaždé, když bych k škodoffce šel po parkovišti (pokud bych ji mezi desítkami na chlup stejnejch aut poznal jinak než podle SPZ)

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 02:39:09     Reagovat
    Autor: riderhenry - riderhenry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Nechci ťe nijak urazit (to tykání neber jako projev neúcty - prostě mi to přijde na internetu přirozené ;)), ale zrovna o kolínských "nákupních taškách" bych moc pozitivního do světa nevypouštěl. Teď píšu jako uživatel (majitel přímo ne - auto je ale v rodině) Toyoty Aygo. Auto stálo spíše k 250 000 Kč, nicméně i za těch 200 000 by bylo, dle mého názoru, velmi drahé! Obecně dost kašlu na kvalitu interiéru a spíš se dívám na techniku, ale u Ayga, resp. i C1, protože jsou to zkrátka identická auta, si nejde nevšimnout určitého nepoměru mezi cenou a kvalitou. Když se člověk podíva na Hyundai i10, nebo naopak na nějaké auto vyššího segmentu (nemyslím zrovna přímo Fábii, ale asi i tu), za svoje peníze dostane často mnohem víc. Můj dojem je takový, že tahle auta byla dělaná pro "bohatý západ", jako auta čistě do města, a stojí tam prostě těch cca 10 000 Euro, zatímco Fábie a spol. josu postaveny cenově dál (jen předpoklad - jestli to tak opravdu je, netuším).

    Co mi na těch autech vadí? Asi už si nevzpomenu na všechno, ale celkový dojem je dost špatný, když beru ohled na cenu. Ovládání el. okna spolujezdce jen na spolujezdcových dveřích - opravdu mazané! Řadící páka - špatný vtip. Převodovka jako taková. Chod spojky. "Dorazy" posilovače řízení - jako by do volantu někdo praštil kladivem, to jsem jinde ještě neviděl. Ovládání ovladačá na palubní desce. Bez klimatizace nejde zapnout vnitřní oběh, pokud se nepletu. Otřesná kvalita zvuku rádia. Nejhorší sedačky, jaké jsem v autě zažil. Plechy v interiéru auta - tohle bych já i přešel... No a když pak člověk auto zvedne a podívá se třeba na podvozek a další části, které jsou viditelné, rozhodně to nebudí dojem nějakého hi-tec vozu, alespoň na mě ne. Pak tu máme výborně řešená zadní okna, skvělé páte dveře, u kterých stále nechápu, že můžou to zavírání a obrovské rány snášet - vždycky je mi líto těch lidí, co sedí v autě... Už jsem zmínil přeposilované, ostré brzdy? No, to by se dalo odpustit, je to primárně pro ženské...

    No a k těm plusům? Rozhodně motor (s oblibou říkám, že motor je jediný z Japonska, zbytek je hezky pěkně české :) Pak spotřeba, obecně provozní náklady a díky jednoduchosti se dá předpokládat i jistá spolehlivost, i když za jakou cenu, že. Na druhou stranu - praskající výfuky jsou celkem fenoménem, například. No a největší plus je fakt, že díky všem těm nedokonalostem ja celkem zajímavé, mnohdy až zábavné s autem KRÁTKODOBĚ jezdit. Při delším užívání mě zákonitě začne štvát :)

    Ale tak možná je to taky otázka vkusu, můj je takový ;)

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 15:06:38     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Jsem na tom uplne stejne.

    Akorat ja to autoskudleni vyhnal jeste vic do extremu a mam rok starou nove koupenou Octovku Tour I 1.9TDI, kde jsem k holatku pridal jenom klimu bocni airbagy a tazne, pozdeji tempomat.
    Vyskudlil jsem jsem dokonce i 3000Kc na dalkaci, odemykam normalne klickem :)

    Stavim barak s celkovymi naklady neco pod 5 mega a uz tak si musim brat doplnkovou hypo 1 mega, zbytek caluju cash.

    A kdyz vidim joudeliny, co pred panelakem parkuji passaty a bavoraky z acek, postupne splacene na uver s brutalnim preplatkem, tem se jenom smeju :)

    Clovek, co si koupi slusne a drahe auto v situaci, kdy nema vyresene slusne bydleni (a panelak ani najem slusne bydnei neni), je blbec.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 20:00:11     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Nepredjimej. Treba maji v panelaku pronajaty byt pro zalety, vis prd a vynasis soudy.

    Taky je to jejich volba. Ne kazdy je podpantoflak co musi budovat hnizdo. Treba je bavi auta a chteji dalsich 10 let cestovat po svete. Herdek, jak ja nesnasim tyhle odsuzujici komentare :)

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 20:34:13     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Ehm, ty autaky stojej pred panelakem samozrejme kazdy den...
    Tedy zadny zaletnicky byt pouzity parkrat do mesice...

    Klasicka financni negramotnost underclass...

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 20:41:30     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Proč finanční negramotnost? Třeba šetří, aby si později nemuseli brát žádnou hypotéku, ale nechtějí ty roky šetření spláchnout do hajzlu, ale i trochu "žít"...což pro někoho představuje i hezký a pohodlný auto i kdyby s ním měl jezdit jen po vejletech okolo komína.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 20:16:12     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    sis místo bočních pytlů měl koupit tu dálku a rádio, abys neměl zámky ve dveřích, který násobí šanci zlodějů tě o to auto připravit.

    stavíš barák za 5 mega a škudlíš tisíce? kdy jsi naposledy jedl maso? 8o)

    bydlím v nové bytovce s dvojgaráží...a když vidím, za jaké peníze jsou lidi ochotní postavit si lepenkovou krabici na pozemečku velkém jako kapesník, jsem rád, že mě i družce stačí náš byt, hlavně, že máme každej svou motorku a za nedlouho i každej svůj kabriolet 8o)

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 20:46:03     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Bocni pytle byly koupene jako maximalizace mizerne bezpecnosti vybehoveho modelu.

    Dalka proti ukradeni nechrani vubec nijak, max snizi pravdepodnost vykradeni fetakem. Ale fetky stejne vetsinou vyskli okno, ostatne uz mi to udelali, z auta neodneli nic, nic tam nebylo...

    Proti tomu neni na ulici obrany, to poresi az barak & garaz..

    Proti ukradeni mam defend-lock, ktery poctive zamykam.

    Dvema lidem staci byt, ostatne tedka bydlim s holkou v byte. Ale pro decka to chce barak a slusnou zahradu, decka v byte jsou jak ve vezeni. Navic dekam setsakra vic svedci kamosi z baraku z vilove ctvrti, nez fetujici smradi z panelaku...

    Kamosi co preferujou byty v centru stejne skoncili s nakupem chaty/chalupy, akorat je to ve vysledku stalo este vic a k tomu opruz s cestovanim...

    Zpatky k tematu, koupe Octovky na mazut je rozumna volba pro lidi, co je ceka rozsahla investice do bydleni, rozjezdu podnikani, nebo neco podobneho...



     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 21:00:56     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    dalka = zaslepený zámky = méně šancí dostat se do auta relativně nenápadně rozlomením zámku.

    defend lock je dobrá investice.

    souhlasím. barák je ovšem jako koule na noze. x-víkendů utratíš třeba jen péčí o něj aniž by tě to třeba nějak uspokojovalo, což v bytě nemusíš. a taky není byt jako byt.

    chalupu mám v jeseníkách, cestování mi nevadí - mám zábavné dopravní prostředky 8o)

    Pokud bych si měl vybrat levné auto s levným provozem, prostorným vnitřkem a možností vypomoct na stavbě nebo v podnikání, kopím si Logan MCV. bezpečnost podobná, náklady dvoutřetinové, servis dosažitelný, provoz levný.

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 02:03:19     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    skudlis tisice...

    No jiste, jak jinak se daji usetrit miliony, ze. Pokud je clovek zamestnanec, byt slusne placeny, tak nezbyva, nez se koukat na sve vydaje. Stat se nedobrovolnym konzumentem vegetarske stravy neni nutne pokud jeden nemusi nejmene steaky trikrat denne.

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 01:54:09     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    K tomu vzdy rikam, ze je to na vkusu kazdeho jednotliveho soudruha. Pokud ma nekdo rad auta a chce toho cpat prachy, tak proc ne. Ja tou cestou jit nechtel, ale nikomu nenutim tu svoji.

    Na druhe strane mi prijde investice do baraku, v zavislosti na lokalite dost umrtvenej kapital. Ja sel radeji cestou cinzovni vily ve slusne ctvrti v pze, ale zlatej dul vzhledem k penezum, co jsem do toho nasral (proinvestoval je neco jineho), tak budu kmet f pamperz a bazantu, nez se to vrati.

    Nekdy si myslim, ze jsem ty prachy mel prosukat s devkama (na druhou stranu, jsem na to moc konzervativni a suk, suk za pul hodky - na to bych se mohl taky vysrat, navic mam hodne rad probouzeni se vedle milovane vosoby). Ale co uz, aspon si to uziji deti moji sestry, ktera sla cestou "nohy v teple, hovno prachy, rodinka, nesnazit se, smradek teploucko, klidek bez tabacku".

    Jinymi slovy karty se rozdavaji v zivote vicekrat a momentalne mi prijde, ze pokud se mi nepodari zalozit rodinu, tak si utrhovani od drzky, litani po svete jako nadmuta koza, tak nak hovno vyplatilo. Navic jsem ted docela rozmazlenej prachama a konec koncu i vecma, na kterejech delam, takze se mi do Cech (ac je mam rad) nebude moc chtit a vlastne ani nechce.

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 09:53:59     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Tak nejak.
    Puvodne jsem taky uvazoval o slusnem byte v Praze + chata na Vysocine, ale to je uz v Praze monkey business.
    Kupovat cokoliv v Praze rozhodne nepovazuju za zlaty dul, Praha je totiz brutalne predrazena a ceny pujdou jeste hodne dolu. Praha je dnes drazsi nez Viden, vic dodavat netreba. Soucasne ceny jsou jenom dozvukem vlivu regulace a hyposilenstvi...
    Mimochodem, v pripade koupe developerske novostavby je cele rocni trzni najemne jenom cca 3,5-4% ceny, kdy 5% je povazovano za zachovne najemne podle MinFin a v evrope je prumer cca 6,5%. Typicky monkey business, byt v praze za soucasnou ceny nema sanci si ani sam na sebe vydelat, nemluve o zisku... A to pujdou trzni najmy jeste o neco malo dolu po deregulaci...

    Hypohejlove si to uz odsrali, (viz. http://bydleni.idnes.cz/ctyri-lide-v-minibyte-jisti-to-sklopny-stul-a-nabytek-na- koleckach-1cm-/dum_osobnosti.asp?c=A110310_224300_dum_osobnosti_rez - 4 lidi v byte mensim, nez je muj planovany obyvak a zijou kvuli hypo z ruky do huby...) novych uz moc nebude... Ja sam budu mit hyposplatku 4000 , tedy prd...(milion na 30 let, po 5 letech kompletne splatim)

    Pomer cena/vykon v Praze je IMHO mimo rozumne meze, proto jsem sel do baraku v Brandyse, za cenu prazskeho developerskeho 3+1 tam bude barak 150 na pozemku 860m, 10 minut na Masarykovo namesti, 5 minut do skoly cesto mezi vilami apod...

    Navic jako puvodem vidlak z patroveho baraku 2x160m + zahrada 1200m beru byt jenom jako prechodnou nouzovku

    Ale to uz se dostavame uplne mimo od chrochtavek TDI.



     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 10:26:04     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Jo, jo, Praha je predrazena. Ja bych videl to trzni najemne ve vztahu k developerskym cenam jeste daleko horsi - nekde kolem 2-2,5%. V miste, kde jsem nakoupil prodavaji developeri za 80-120 kkc/m2 a ze 100m2 byt nelze vytriskat vice nez 200kkc/rok u mensich muze byt skore o neco lepsi. Je fakt, ze vetsina bytu za tech 80 je prodana, ale co jde nad to lezi "v regalech jako olovo". Aby me vysel i s pozemkem kolem v prepoctu 1m2 na takove prachy musle bych davat parkety misto z dubu ze zlata.

    Jo vidim take prostor pro pokles developerskych cen tak o 20-30% realne. V "me" ctvrti bych to videl na realistickych 60-80 kkc/m2 pokud je byt ve slusnem standardu.

    Realny pokles bude se sestavati z komponent: pokles nominalu a pokles pres obecnou inflaci, ktera se jako po kazde krizi objevi.

    Ted to byl vsude samej quantitative easing a uz je videt jak ustreluji ceny komodit. Kolem Frankfurtu a ve Frankfurtu (a.M.) zacina hysterie kolem nemovitosti (ale ceny jsou kousek nad prazskyma a hodne let byly stabilni), anzto chce kazdej ulejt prachy, nez mu je sezere inflace. Znami, co ted kupuji se pokazde z nejake obhlidky vraci s placem "uz zase me nekdo preplatil o 5-10% a to uz nabizeli vice, nez byla oficialni cena v inzeratu".

    Btw. Brandys. Je to sice hezke mesto a okoli je super: lze delat vsechno mozne brusleni, koupani, jizda na kole (aniz bychom nekoho prudili na silnicich). Pokud ovsem delate nekde v Praze a musite po okruhu, tak je to docela ocistec.

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 10:45:45     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Btw. stavite sam pre subdodavatele, nebo mate generalniho dodavatele na klic?

    Jak uz to tak byva, je jedno zda se jedna o implementaci noveho systemu v bance, nebo o stavbu rodinneho domku, nakonec vse stoji, tak nejak vice nez si clovek myslel. Ja si take myslel, ze mi na kompletni reko bude staci 4 mio, ted jsem na 5,3 mio ... Ale spalil jsem si mocne prsty s hlavnim dodavatelem.

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 11:16:54     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Subdodavky.

    Generalni dodavatel je vzdy a vsude pruser.

    Jak te ma firma zasmluvneneho, zacne si s tebou vytirat zadel.

    Ja poptavam hrubou stavbu za pevnou cenu, zbytek budou dilci vyberovky a poptavky, jednodussi veci si budu delat sam, manualni prace je relax.

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 11:25:57     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skodofka
    Jo, jo, nastesti bezelo pres hlavniho dodavatele jenom ca 20% objemu vsech praci (prakticky hruba stavba nastavby + strecha na cisto).

    Pozor na change requesty, tam radi riznou do ziveho. Konec koncu my to jako firma s velkym gustem take radi delame nasim zakaznikum. Projektovej business je vsude stejne schmudelig...

    Pokud mas nekoho znameho a spolehliveho jako stavebniho dozora (nejen na papire), tak do toho bez. Vyplati se...

     
    Komentář ze dne: 07.03.2011 11:53:45     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: Re: Re: Skodofka
    Závěr je zcela logický. Jelikož je škodovek na silnicích nejvíc, tak ač může být poměrný počet prasáků v rámci značky stejný jako u jiných značek, statisticky nejčastěji potkáte prasáka ve škodovce.

    A jakej model škody vlastníte Vy? :)

    Komentář ze dne: 07.03.2011 00:11:15     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:
    To čekání na díly je iritující. Spousta je v Evropě, ale Sonata 2,4i není úplná masovka, takže něco může jet až z Korey. Já mám Grandeur 3,3i V6, což je v ČR úplný exot. Naštěstí i na něj je dost věci v evropských skladech, byť ne v ČR. Takže výměna zrcátka trvala cca 10 dní, z toho 5 se na něj čekalo a 5 těm lemplum trvalo lakování, na přední kotouče se čekalo 3 dny, volant (záručně vyměněn - předchozí uživatel snad řídil v ocelových rukavicích a poničil věnec) šel 3 týdny z Korey.
    Na druhou stranu, 115000 najeto, z toho 52000 mnou (od dubna 2010) a zatím mě nikde nenechala.

    Až pujde do světa, frknu sem další recenzi na auto, které nikdo nechce.

    Při tankování zkus pistoli nedát nadoraz, nýbrž ji o cca 2-3 cm povytáhni, ona si sedne a ty můžeš pak tankovat na západku pistole bez nutnosti ji držet a bez obav, že by ti přetekl benzín. Funguje to u Grandeuru, Sonaty 2,4i (měl jsem jako náhradní vozidlo) i u i30 2,0CVVT.

    Komentář ze dne: 07.03.2011 00:20:44     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:
    Hubice otočená o "45°C" je podivný tepelný jev.

    Ještě bych dodal, že největší cenový pokles už má tvá Sonata za sebou, tak na tom ani moc nebudeš tratit, a za další výhody považuj, že tohle auto ti sotva nějaký závistivec objede klíčem, neukradnou ti airbag ani rádio ani auto samotné.
    Nenapsals rok výroby, tudíž není jasné, zda jde o vůz před faceliftem nebo po, kdy Sonata dostala zcela nový interiér, lepší audio a upravené motory. Ale podle výkonu motoru, jenž udáváš, nejspíš jde o předfaceliftovou verzi.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 10:08:11     Reagovat
    Autor: Weslo - Weslo
    Titulek:Re:
    Rok výroby tam napsaný je (2007). Co jsem koukal na srovnatelné auta na internetu tak mi vycházeli okolo 200k a víc takže mi cena přišla velmi slušná ...

    45 stupňů celsia arggh zatracený automatický opravy

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 12:15:11     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: Re:
    Ajo, sorry, ten rok jsem přehlédl.
    Cena je u mírně starých "neatraktivních" korejců (tj. Sonata, Grandeur, Magentis, Opirus) vždycky "šíleně" nízká oproti ceně nového i oproti stejně starým "trendy sportovním kombíkům s dýzlem". Hodně muziky za málo peněz, protože "korejec", "žádná image" a podobný kecy.
    2x jsem měl tuhle verzi jako náhradní auto, má to celkem dlouhou pětku, takže na dlouhých trasách udržíš v pohodě spotřebu do 9l/100, pak se mi celkem líbil zvuk motoru (na čtyřválec - žádný utrápený kňučení) a současně odhlučnění.

    No ať slouží.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 13:21:42     Reagovat
    Autor: Pavel M. - Pavel M
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jenom dotaz: ten motor 2.4, nema nahodou koreny v 2,4 od mitsubishi?

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 15:47:01     Reagovat
    Autor: Weslo - Weslo
    Titulek:Re: Re: Re:
    Image je nahovno následuj žízeň :)
    Původně jsem chtěl velké zlé BMW v možnostech byla též Audi A4 ale nakonec vyhrála Soňáta.Hlavně kvůli velmi pěknému stavu a defakto "nepoužívanosti"
    S tou pětkou souhlasím, když jedu někam dál tak bych řekl že to žere i míň (průměr mi kazí ty cesty do centra Prahy)

    Děkuji.Až bude na pořadu dne rodina tak asi půjde o dům dál ale do té doby jsem za ni rád - začalo mě bavit řídit.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 15:53:42     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Až si trochu zvykneš, jak se to chová, zkus někdy na tichym dálničním povrchu vypnout rádio a pěkně se rozjet od cca 50km/h s vytáčením 2, 3 a 4 k nejvyšším otáčkám, má to celkem hezkej sytej zvuk velkýho čtyřválce. Samozřejmě V6 n. I6 zněj líp, ale tahle "dvačtyřka" taky není marná.

    Komentář ze dne: 07.03.2011 09:41:10     Reagovat
    Autor: AnderN - AnderN
    Titulek:
    Kus plechu v kufru -- maji ho vsechny sedany (nektere vetsi, nektere mensi) a maji diky nemu vyssi tuhost karoserie nez treba kombi.

    Rozjezdy na vyssi otacky -- zalezitost nikoliv vetsiho objemu, ale 16V rozvodu ... 4 ventily na valec oproti 2 u Feldy ... viceventilove motory se obecne lepe vytaceji do vyssich otacek, naopak nemaji takovy tah v otackach nizkych. Velky objem by mel pusobit spis naopak a v porovnani s malym by mel "od spodu" tahnout lepe, ovsem zalezi na konkretnim motoru. Felda je hodne "nizkootackovy" motor.

    Tankovani -- tento neduh trapi uzivatele rady dalsich aut z ruznych koutu sveta, nejen Sonaty ... zalezi nejen na tom, jake je hrdlo nadrze, ale take na pistoli u konkretni cerpaci stanice ... zkuste parkrat natankovat u jinych stanic a uvidite, jestli to dela vsude. Nebo jak radi kolega, nezarazet pistoli az na doraz, ale zkusit kousek povytahnout ... musi se to vyzkouset.

    Komentář ze dne: 07.03.2011 13:25:27     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:
    Ten kus plechu vzadu v kufru mého sedanu zbožňuju, oproti mému bývalému hatchbacku je torzní tuhost sto a jedna. Praktickou stránku věci mám tam, kde končí záda.

    A co se týče tankování, u svého Neona 2001 taky musím pistoli o 3 cm povytáhnout, aby životodárná kapalina tekla plynule.

    Komentář ze dne: 07.03.2011 17:07:03     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:OT: biobenzín
    V linx4u je odkaz na "bio eko oddělej motor benzín":

    byznys.lidovky.cz/nemecti-ridici-bojkotuji-novy-biobenzin-vlada-hleda- kdo-za-fiasko-muze-1zd-/firmy-trhy.asp?c=A110304_165416_firmy-trhy_nev

    Opravdu to oddělá motor? Proč? V ČR se dokonce prodává E85, což je z 85% ethanol, některý lidi to dobrovolně tankujou do svejch neupravenejch aut někdy 1:1 s naturalem, někdy čistý. (Já osobně ne, jednak jezdim málo, takže nespekuluju o tom, jak ušetřit na palivu a druhak nevím o benzínce v okolí, kde by to měli. Jen mě to zajímá.)

    Některý automobilky maj auta s motorem přímo určeným na spalování bioethanolu, nejznámější je asi ford se svým "flexifuel". Nevim, ale v čem spočívá úprava, snad v odolnější palivový soustavě (líh je agresivní a moh by někde něco prožrat) a v SW v ŘJ.

     
    Komentář ze dne: 09.03.2011 20:01:55     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: OT: biobenzín
    Problém je, že podstatná část "flotily", kterou populace jezdí, nebyla na tato paliva vůbec testovaná. Byla vyrobena ještě v době, kdy o tom nikdo nevěděl. Nejde tedy říct, co se stane. Když někdo píše, že to určitě nic neudělá, tak by mně docela zajímalo, z čeho přitom vychází.

    Určitou jistotu mají pouze majitelé aut vyrobených v posledních zhruba 4 letech, a ani ti nemají zcela jistotu, že jejich kchár je bio resistant, protože ta "biosložka" není chemicky úplně přesně definovaná - platí zejména pro diesel, ale pro benzín taky - bioetaniol, bioETBE? Jejich poměr?

    Asi nejpravděpodobnější selhání bude koroze komponent palivového systému a snížení životnosti součástek z plastů a elastomerů, například různých gumiček a těsnění.

    U flexifuel se s tím počítalo (podobně jako u aut provozovaných v latinskoamerických zemích). Pokud jde o tu amatérskou přestavbu na E85, pak těch takto "přestavěných" aut je minimum a málo toho naběhaly na to, aby z toho šel udělat nějaký závěr. Například když budu já každý den pít půl litru zelený, tak mohu za měsíc napsat do novin článek "jedu alkáč ve velkým a nic se se mnou neděje, takže na tom nic není" a budu mít pravdu. Za deset let chcípnu na cirhózu jater.

     
    Komentář ze dne: 09.03.2011 20:42:49     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: OT: biobenzín
    tesneni a membrany jsou jasna, pryz musi byt tomuto odolna.
    To o cem se nemluvi je ze bych mel ponekud strach o dosedaci plochy vstrikovacu a do urcite miry i driky ventilu a cerpadlo.
    Benzin je mastny a myslim ze se s tim pocita, zvysovani podilu alkoholu a vazane vody bude zhorsovat mazivost.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 14:36:55     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: OT: biobenzín
    To máte z toho, že používáte hight tech kcháry. Kdybyste měli tráboš, tak vás to netrápí.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 15:24:37     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: OT: biobenzín
    "Nejde tedy říct, co se stane."
    Presne tak. A po pravni strance je to v tomhle pripade v Nemecku tak, ze v pripade poskozeni/zniceni je veskere dukazni bremeno na strane majitele auta a podle diskusi v mediich i na webu je to prakticky neprokazatelne.

    Takze i kdyz se na webu opel.de i adac.de tvrdi, ze nase staricke priblizovadlo (Corsa 1,2 benzin, r.v. 2001) ten biozazrak bez problemu snese, pokud ne, nahrady skody se neni kde ani jak dovolat. Proto do toho taky vetsina lidi v podobne situaci nesla a tankuje se SuperPlus (98 oktanu) s max. obsahem bioslozky 5%, protoze 'klasicky' Super (95 oktanu) uz prakticky na zadne pumpe neni k sehnani.

    Zeleni vsech zemi, vylizte si prdel!

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 21:48:19     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: OT: biobenzín
    Tak podobná situace byla kdysi s přestavbou škody 120 na LPG - výrobce přece taky motor netestoval na alternativní palivo. (Tím neobhajuju násilný protlačování biopaliv státem - to by si měl zákazník vybrat sám a ne na základě toho, že stát něco nařídí.)

    Komentář ze dne: 09.03.2011 18:25:43     Reagovat
    Autor: Yurii - Yurii
    Titulek:Hyundai je Hyundai :)
    Zdravím,
    v případě nějákých problémů nebo nejasností doporučuju podívat se na www.hyundaiclub.net , určitě se najde celá řada kolegů co rádi pomůžou (vím minimálně o třech se stejným kočárem)

    Nutné vyšší otáčky jsou asi způsobené víceventilovou technikou, Felicia má myslím 8v motor a Soňa bude mít 16v, ve zkratce to znamená, že Feli má motor co táhne "ocpodu" ale ve vysokých otáčkách nééé a Soňa je v nízkých otáčkách línější ale ve vysokých si lebedí :)

    Co se týče tankování, Hyundaie mají zpravidla dost zalomené hrdlo vedoucí do nádrže, já a moje stará pixla jsme museli vždycky tankovat s pistolí otočenou dokonce o 180 stupňů. Pak jsem náhodně přišel na to, že když nezarazím pistoli hluboko do ale jen na cca 2cm tankování je naprosto vpohodě, zkus to taky :)


     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 07:39:56     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Hyundai je Hyundai :)
    Popisovaný problém s tankováním nebude jenom u hyundaie, kdysi jsem to zažil i s firemní naftovou fábií, na každým stojanu u benzínek je napsaný něco ve smyslu "vraž to tam co nejvíc", jenže u tý fábie mi to furt vypínalo, tak jsem tam dostal na několirát tak dva litry, pak mi obsluha benzínky poradila, že se to musí trochu povytáhnout. On v tý pistoli je nějakej snímač, co vypíná, když je nádrž plná, jenže když se v tý rouře palivo odrazí od stěny a cáká zpátky, tak to ten senzor zmate. Od tý doby to dělám automaticky, když mi pistole hned vypne, tak ji povytáhnu a bez problémů natankuju plnou.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 10:13:20     Reagovat
    Autor: Weslo - Weslo
    Titulek:Re: Re: Hyundai je Hyundai :)
    Díky oběma za připomínky, vyzkouším uvidím.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 12:07:21     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: Hyundai je Hyundai :)
    Od včerejška:
    503 Service Unavailable
    Failed to connect to server www.hyundaiclub.net

    Komentář ze dne: 10.03.2011 12:47:09     Reagovat
    Autor: Hank - Hank
    Titulek:Škoda
    Jak to ty kluci z Mlady Boleslavy delaj, kdyz ty Skodovky jsou tak spatny a hnusny auta?
    ekonomika.idnes.cz/skodovka-loni-zdvojnasobila-zisk-dln-/ekoakcie.aspx? c=A110310_100703_ekoakcie_spi

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 13:18:56     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Škoda
    díky za další důvod myslet si, že škodofky jsou předražený krámy.

    a jak to ti kluci dělají? no...prodávají to troubům, kterým nevadí zjevné nedostatky z výroby opravit za svoje peníze...a po celou životnost auta se mu přizpůsobovat místo aby to bylo naopak. holt jste už takoví...

    8o)

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 13:30:42     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: Re: Škoda
    Chápej, laciný díly, né?
    Třeba se mýlím, ale náhradní díly jsou laciné hlavně proto, že se jich hodně vyrobí.
    Jen si nejem úplně jist, zda je dobrá vizitka auta skutečnost, že se na něj vyrobí hodně n.d.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 13:48:08     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Škoda
    To bys počet prodaných náhradních dílů musel vztáhnout k počtu těch aut v provozu. Když v ČR bude jezdit 100 000 oktávek a jeden hyundai sonata, tak se náhradních dílů na oktávku prodá řádově víc než na sonatu. A samozřejmě že cena s tím taky souvisí, na jediný auto v republice budeš na díly čekat a budou dražší než na oktávku, kterejch tady jezděj mraky a díly na ni seženeš do druhýho dne.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 14:49:17     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Škoda
    už jsem to sem psal před časem...
    na to, že škodoffka vyrábí pouho pouhých 5 modelových řad a nemá to ani do nejvzdálenějšího místa v republice dál než 350 km, je dodávka ND méně pružná než dovoz ND na japonská auta nebo dokonce motorky, kterých se zde prodá naprostý zlomeček oproti prodeji proletářských vozů.

    nesouhlasím. na škodovácký díly, pokud jsou "značkový", se čeká den, dva i tři. na aftermarket (na cokoliv) se čeká do druhýho dne maximálně, někde dokonce pošlou auto pro součástku do skladu, aby nemuseli čekat na kurýra.
    --------------------
    na podzim jsem sháněl membránu na dvojitý karburátor na Suzuki GSXR 400 z roku 1986. měl jsem ji v ruce za 52 hodin od elektronického objednání, s den starými průvodkami a výdejkami ze skladu v Hamamatsu. TO je servis. škodoffka nabízí jen socialistickou parodii...

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 15:09:40     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    Kolik škodovek jsi měl, že to máš tak dobře zmapovaný? (Já ani jednu, když nepočítám favorita, což byl starej křáp, do kterýho jsem těch pár drobností koupil na vrakáči nebo v místních autodílech.)

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 16:34:48     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    musím je "mít", abych mohl mít názor?
    nestačí na ně jen shánět díly a servis?

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 16:19:53     Reagovat
    Autor: vaio - vaio
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    Jene, když z objednávky čehosi z plastu na jakýsi japonský prskolet usoudíte, že škodofka je špatné auto s drahými a nedostupnými náhradními díly, nemůžete se divit, že ostatní lidé vás často nazývají kokotem.

    Moje zkušenost je jiná, servisuji služební škodovku v servisu v centru stotisícového města a jsem nadmíru spokojen s úrovní obsluhy i s cenami. Koneckonců v autech je konkurence nevídaná ve všech oborech a tak nemám problém sehnat cenově i kvalitativně odpovídající servis na renaulty a fiaty, kterými se v rodině dopravujeme, nebo třeba pneuservis, i když to je zrovna dost jungle.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 16:48:22     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    že je škodoffka maximálně průměrné auto si myslím proto, že jsem jezdil už s kde čím a jsem schopen srovnávat. kokotem mě pak nazývají ti, kteří za ten krám utratili své peníze a nejsou schopni si přiznat, že se rozhodli špatně.

    pokud je "japonský prskolet" starý 25 let a přesto lze do dvou dnů obdržet nový díl ze skladu v japonsku, je to příkladná spolehlivost a orientace na zákazníka. když půjdeš do škodoffky koupit třeba něco na Felicii pick-up, budou půl hodiny hledat v papírových katalozích s rypákem popsaným pocitem "do piče, proč nemáš novou oktáffku?", aby je pak člověk vysvobodil prohlášením, že si to radši koupí v Elitu.

    Servisovat cokoliv služebního = nekoukat na korunu a vozit to tam třeba do konce životnosti vozu.
    ----------
    tvrdit o jakémkoliv výrobku továrny Suzuki, že je to "prskolet" v situaci, kdy škodoffka pomalu začíná používat materiály a technická řešení, které byly na motocyklech standardem už před 25 lety, je velmi odvážné. zkušenost se suzuki byla použita pouze jako ilustrace, jak asi má zásobování ND vypadat.

    o tom, proč je škodoffka špatné a drahé auto se dočteš ve statistikách spolehlivosti a v ceníku škoda auto.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 17:05:15     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    o tom, proč je škodoffka špatné a drahé auto se dočteš ve statistikách spolehlivosti a v ceníku škoda auto.

    Škoda octavia:

    kategorie ojetin 100 000 km: 3. místo
    kategorie ojetin 150 000 km: 1. místo.

    www.autoweb.cz/statistiky-spolehlivosti-dekra-kterou-ojetinu-si-mate- v-roce-2010-koupit/

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 17:46:03     Reagovat
    Autor: týpek - týpek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    Pravda, od té doby co TÜV hodnotí Škodovky a WV jako průměrná až podprůměrná auta je DEKRA citována v CZ médiích daleko častěji, byť má o skutečné spolehlivosti podobnou vypovídací hodnotu. Jsem zvědav jak se bude jmenovat další, jediná nejsprávnější a světově nejuznávanější kapacita v oboru spolehlivosti ojetin, až ani v DEKŘE nebude figurovat žádný výrobek z koncernu :-)

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 19:02:37     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    Hodnocení TUV: Škoda Octavia sdílí 63.-66. místo. BTW jen o destinu % ji předběhl Citroen C1 a je to jediný Citroen před ní.

    www.usporim.cz/tuev-report-2011-zebricek-spolehlivosti-automobilu-683. html

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 19:18:28     Reagovat
    Autor: týpek - týpek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    No a?

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 20:00:00     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    cha chá...o palec nebo o míli, vyhraný je vyhraný...
    díky, zlepšil jsi mi náladu 8o)
    ----------
    vzhledem k tomu, že vochcáffka si hraje na hi-end a C1 svůj low-end status nepopírá, je prohra škodiffky o to trapnější 8o)

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 20:41:55     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    Co stačí k dětské radosti... ale jen do té doby než zjistí, že Škoda Fabia je ještě kus před C1...

    Na konci statistiky je mj. Dacia Logan, nepsals někdy, že máte ve firmě taky jednu? Co jste to koupili za krám...

    A tvoje druhé auto se snad ani nesnaž hledat, to je na tom se spolehlivostí tak mizerně, že bys už dneska asi neusnul 8o)

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 20:18:52     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    Já tomu sice nerozumím, školy na to nemám, ale oni už v Kolíně dělají jen C1?
    Svého času se zde jeden jediný člověk hrdinně přiznával k vlastnictví tohoto výjimečného kusu, tolik obdivovaného postaršími čerpadlářkami.
    Nikdo jiný se nepřipojil, natož aby se přiznal, že si v Ovčárech nechal vyrobit pežotíka nebo dokonce tojotečku, kousek nad "Lentilku" roztomilejší.
    Tak jak je to?
    Opravdu nikdo jiný nic z T.P.C.A nemá?
    Nebo se jenom stydí?
    Nebo cudně skrývá svou pýchu?

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 16:53:07     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    Ono u ostatních značek to také není žádná sláva. Naposledy do Forda část zámku dveří - týden. A to se jednalo o aktuální (vyráběný a prodávaný) model a značkový servis.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 17:11:01     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    Ze zkušenosti s jedním náhradním dílem nemůžeš dělat obecný závěry, paradoxně náhradní díl do právě vyráběnýho modelu může bejt hůř k sehnání než na starou plečku - protože ty díly vyrábí nějaká třetí fabrika a musí je dodávat i do tý montovny Fordu a můžeš mít prostě smůlu, že ses trefil do nějakýho výpadku dodávek toho dílu - a celkem logicky Ford v první řadě potřebuje zásobovat svoji továrnu, aby se mu tam nehromadily rozestavěný auta. Matně si vzpomínám na nějakou aféru z dob dávno minulých, kdy AZNP Mladá Boleslav prostě neměla na skladě jedno ze zpětných zrcátek a tak jim tam stály nekompletní auta (snad ještě stodvacítky, maximálně favority). Snad to tak bylo, je to už dávno, kdyžtak mě nějaký pamětnák opraví.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 18:58:13     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    ale u zámku se nejedná o záměnný díl, takže to trvá dýl, ne?

     
    Komentář ze dne: 11.03.2011 13:43:13     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda
    Část zámku dveří - úplně přesně to byla taková ta koncovka venkovního madla na dveřích - ta co je napevno (neodklápí se) a drží to zač se tahá.

    Nějaký šmejd, kterému patrně kručelo v žíle, to na parkovišti urval. Madlo vypadlo a zůstalo ležet u dveří, tenhle kousek si asi odnesl. Do auta se naštěstí nedostal. Čekal bych, že takové díly mají ve značkovém servisu skladem.

     
    Komentář ze dne: 10.03.2011 14:28:09     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Škoda
    na škodofku laciný díly ? případně nízká hodinová sazba ve značkovém servisu ? johohohehehe (omluva Sandstormovi...). pamatuji, když jsem kdysi dávno měnil termostat ve Felicii. na 98% osobních aut bylo lze možno pořídit druhovýrobní v rozpětí 100 - 300 Czk. Felicie ho měla zalitej v plastovém pouzdře a to celé pouze origo za krásných 800,-. a tak je to s celou škodawerke.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.