D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Test: VW Sharan
    (ze dne 11.06.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 12.06.2006 06:00:32     Reagovat
    Autor: ford - Neregistrovaný
    Titulek:
    ano je to pravda VW je nepovedené Audi

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 20:51:45     Reagovat
    Autor: Kaderják - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    ano, německé vozy jsou nepovedené auta

    Komentář ze dne: 12.06.2006 09:04:36     Reagovat
    Autor: Petr - Neregistrovaný
    Titulek:galaxy
    Zdravím. Já jsem se stal na jaře spokojeným majitelem Ford Galaxy ´98, 1.9 TDI 66kW (90k). Moje auto je starší než to v testu, ale spousta věcí je podobných. Velmi oceňuji jízdní vlastnosti (mám teda trochu nepředpisová kola 225/45/17), vnitřní PROSTOR a spotřebu (7,22 l/100km, většinou po městě).
    Spolehlivost zatím soudit nemůžu, ale při koupi jsem počítal s nějakými náklady a zatím vše šlo zařídit relativně levně a rychle (na modely 95-00 je spousta náhradních dílů).
    Starší model má nevýhodu v nedostatku odkládacích schránek, menší svítivosti a v tom, že semtam zavrže nějaký plast (v tom prostoru se to ztratí :)
    Opěradla zadních sedaček se u mně dají naklopit i víc dozadu (tou samou páčkou sloužící ke sklopení) přední sedačky jsou otáčecí okolo svislé osy. Variabilita uspořádání sedaček je úžasná, jen je nutno dodržet systém pravá/levá kvůli zapnutí bezpečnostních pásů. Dynamika motoru je skutečně slabší na tak těžké auto, ale nezávodím (vozím děti) a když nejedu plný a přišlápnu plyn, tak to taky jede. Co se týká nosnosti pneu, tak v TP je uveden index 95 ale skoro všechna tyto bazarová auta mají 91 (615*4=2460). Ještě 3 týdny po koupi auta jsem nacházel další a další detaily, kterých jsem si předtím nevšiml (úložné prostory pod předními sedačkami apod.)
    S Fordem Galaxy jsem velmi spokojen, teď má auto najeto 190000 a věřím, že ještě jednou tolik může zvládnout.

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 11:41:05     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Re: galaxy
    Nové motory vydrží extrémně mnoho, pokud se nejedná o všeobecně známý špatně navržený typ. Příklad: 6 let ve Felicii 1.3i jen za zábavou, 130 tisíc km, jízda po městě 50 km/h při 1500 ot./min (pokud nebylo nutno zrychlovat), v Německu 150 km/h tachometrových několik hodin v kuse při 4500 ot./min, a motor při tomto způsobu používání jako nový, žádný otěr v oleji, žádné klepání ani vibrace...

    Komentář ze dne: 12.06.2006 10:16:02     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Ford = VW
    Fíha, to jsem nečekal, že Ford Galaxy je stejný auto jako VW Sharan nebo ten Seat Alhambra (snad to píšu dobře). Podobnosti jsem si všim, ale nečekal jsem to.

    Za chvíli budou všechny auta od jednoho výrobce ;)

    BTW - jeden známej má toho Seata, ale jelikož měří snad ani ne 150cm, tak je docela sranda ho vidět vystupovat z takovýho auta ;)

     
    Komentář ze dne: 12.06.2006 10:27:40     Reagovat
    Autor: Marek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ford = VW
    JJ, jsou to sourozenci, stejně to bylo s např. Peugeot 806, Citroen Evasion, Fiat Ulysse a Lancia Zeta.

     
    Komentář ze dne: 12.06.2006 10:34:24     Reagovat
    Autor: Petr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Ford = VW
    Docela dobrý je článek na www.tipcars.com, kde se v sekci "magazín" můžete dozvědět něco o tomto konkrétním modelu. Galaxy/Sharan/Alhambra se lišily jen maskou a drobnostmi, všechno z jediné fabriky v Portugalsku. Galaxy mělo zpočátku menší výběr motorů od VW. Ty nové modely už snad mají motory svoje...

     
    Komentář ze dne: 12.06.2006 10:57:30     Reagovat
    Autor: Jenda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Ford = VW
    Vzhledem k tomu, že koncern VW dlouho váhal zda bude dělat nový model Sharan-Alhambra se Ford trhnul a má svý úplně nový Galaxy, který se s S-maxem vyrábí v Belgii na společném podvozku, Sharan by měl mít nástupce snad v r. 2008.

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 09:40:19     Reagovat
    Autor: Kverulanth - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Ford = VW
    Fiat mezi ´žabožrouty´ nepatří ani náhodou.

    Komentář ze dne: 12.06.2006 20:23:34     Reagovat
    Autor: Ralf - Neregistrovaný
    Titulek:podvozek s Passatu - blbost
    Jenom bych chtěl podotknout, že podvozek Sharanu nemá nic společného s Passatem...

     
    Komentář ze dne: 12.06.2006 22:08:29     Reagovat
    Autor: jenda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: podvozek s Passatu - blbost
    V tom případě se omlouvám, žil jsem v bludu, někdo mi říkal že má stejný nápravy jako čtyřkolka Passat, a na čem je to teda postavený?

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 20:25:34     Reagovat
    Autor: Ralf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: podvozek s Passatu - blbost
    Má to samostatnej podvozek. Passat B5 (od roku 1996) má v předu složitou hliníkovou nápravu se čtyřmi rameny na každé straně a vzadu obyčejná vlečná ramena. Sharan má klasické řešení (jedno rameno na každé straně) jako např Golf, Octavia, Passat B4 atd. Vzadu taky vlečná ramena. Je to ale pouze stejný princip, nejedná se o identické díly!
    Hliníkovou nápravu (ála Passat B5) má Audi A6 (od 1997), A4, A8, Allroad a Superb. Ramena a jejich uspořádání je naprosto identické.

    Komentář ze dne: 13.06.2006 08:37:03     Reagovat
    Autor: 3899 - Neregistrovaný
    Titulek:Svítivost
    Jak se měří ta svítivost světel ?

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 18:41:30     Reagovat
    Autor: Jenda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Svítivost
    Na skle paraboly je vedle homologační značky číslo které udává svítivost dálkového světla, je tam proto že v běžném provozu smí být na autě určitý limit svítivosti a tak pokud se dají na auto přídavná světla tak součet svítivosti nesmí překročit určitou hranici, je to proto aby oko se bylo schopno dostatečně rychle adaptovat při přepnutí na tlumená světla na nižší úroveň osvětlení vozovky.

    Komentář ze dne: 13.06.2006 09:28:19     Reagovat
    Autor: Phantom - Neregistrovaný
    Titulek:Přiznávám se, že ...
    ... tomu rozumím jako orangutan autobusům, ale od kamaráda, který je dlouholetý automechanik/motorář na volné noze, jsem se dozvěděl, že agregáty PD (Pumpe-Düse, čerpadlo-tryska) jsou nejhorší jaké kdy VW vyráběl - a taky už je nevyrábí.

    Systém PD totiž generuje tlaky 26000 - 30000PSI a díky tomu je životnost systému dost ubohá, hlavně pokud si někdo myslí, že s tím autem může závodit. Navíc jsou čerpadla integrovaná přímo do hlavy a případná oprava se provádí pouze její výměnou - cena hlavy je údajně 60.000Kč.

    Spotřeba a výkon motoru jsou skutečně velmi přiznívé, ale za potenciální potíže to prý nestojí.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2008 18:36:12     Reagovat
    Autor: cippis - cippis
    Titulek:Re: Přiznávám se, že ...
    tak já ti to uvedu do reality. Dnes se používání u naftových motorů dva systémy pumpe-duse ( PD) a common rail ( CR). Principem obou je vytvářet co největší vstřikovací tlak až 2000 atm. je jiste že vytvořit zařizení co vydrží takový tlak je výrobně a technologicky velmi náročné. Cílem všeho je honba za emisemi, výkonem a zakázníkovo peněženkou. PD vyváří tlak vstřikované nafty pohybem vačkové hřídele, okamžik vstřiku řeší elektromag. ventil impulsem z ŘJ. PD motory mají mají proto celkem vysoké nároky na kvalitu mot. oleje, ale oprava je celkem jednoduchá relativně levná. 4 kompletní vstřikovače se dají pořídit na internetu tak kolem 10k. Vyměnu zvládnu i doma sám, výhodou je i domácí dostupnost VW group diagnostiky, která je free ke stažení na netu. PD se ještě dělají ( 2007) ale bohužel narazili na emisní strop a koncern je nucen přejít na CR. Abych nezapoměl PD motory se kromě vysokého točivého momentu a nižší spotřeby než CR vyznačují jedinečným zvukem připomínající plechový sud plný šroubů co se valý z kopce, hlavně při přidání plynu.
    CR je tichý, tlak vytváří CR čerpadlo a tlak nafty je akumulován v liště, kterou jsou propojeny vstřiky krátkým naftovým potrubím ( kvůli tomu obrovskému tlaku), vstřiky se otevírají elektromagneticky nebo piezoelektricky ( vyšší level). O poruchovosti těchto systému může vyprávět především ve větší mířepředevším Ford a Renault a to použitým výrobcem a dimezancí čerpadla CR, které opotřebením dané kvalitou nafty především ve východní Evropě. Ocelové šupiny z čerpadla dokonale zlikvidují i vstřiky a oprava tak za 100k je na světě. Bohužel bez dokolého vyčištění celé palivové soustavy se závada bude brzo opakovat, progtožr se ocelové piliny dávno dostali přes zpětné vedené nafty do celé soustavy a nádrže.
    Ať si každý vybere sám, jsem zvědav jak CR bude reagovat na přidávání biosložky do nafty.

    Komentář ze dne: 13.06.2006 11:22:43     Reagovat
    Autor: Sudetentscheche - Neregistrovaný
    Titulek:Alhambra 85 kW PD
    Zdravím všechny d-fensisty s platformou Al-Sha-Ga alias Platformgenossen.
    Používám Alhambru 2001, PD 85 kW výbava "social edition", najeto 127 tkm. Alhambra se od VW liší myslím jen logem na chladiči, cenou možná prý kvalitou.
    Důvody ke spokojenosti (převažují):
    - super variabilita zadních 3+2 sedaček
    - gigantický nákladový prostor při rozumné celkové délce
    - jízdní vlastnosti i dynamika srovnatelná nejméně s ochcákou 66 kw TDi
    Důvody ke nespokojenosti:
    - náklady na údržbu: ve 110 tkm brzdné kotouče, LLM, každých 30 tkm přední stabilizátory

    A hlavně - vysoký posez bych neměnil za nic! Když pojedu 1100 km do česka skoro-vleže ve sporťáku, užiju si to určitě víc, ale ve výši očí budu mít tak akorát svodidla...

    Má někdo zkušenost s podobnými šikmookými auty (KIA carnival, Hyundai Trajet)?

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 20:49:46     Reagovat
    Autor: Kverulanth - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Alhambra 85 kW PD
    Ne, ale mám bohaté zkušenosti s vozy PSA (resp. TPCA).

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 22:40:22     Reagovat
    Autor: Czechischetscheche - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Alhambra 85 kW PD
    To bude mít D-FENS radost, kde všude ná fanoušky.....

    Komentář ze dne: 21.07.2006 20:57:03     Reagovat
    Autor: andrej - Neregistrovaný
    Titulek:hm
    Kupoval som pred pol rokom vacsie auto (lebo je nas stoska viac). Zacal som pri Sharane, Alhambre, Zafire, najprv som chcel nove, ale to si radsej kupim barak za tie prachy. Nakoniec som skoncil v bazare. Akurat doviezli MB Vito, vyzeralo pekne, v dobrom stave, tak som ho porovnal so sharanom, zasmial som sa, a zobral som ho. Teraz ked ideme okolo sharanu tak to zena komentuje: "Tam by sme sa asi nezmestili". Zatial funguje dobre, som spokojny, servis neni az tak drahy, spotreba mi nevadi (10-12L).

     
    Komentář ze dne: 24.07.2006 21:13:06     Reagovat
    Autor: jenda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: hm
    tak o Vitu napiš ať nás s ním seznámíš podrobněji, ono také je všechno o kompromisu (třeba o velikosti garáže).

     
    Komentář ze dne: 25.07.2006 23:32:03     Reagovat
    Autor: andrej - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: hm
    Ano, je to vec kompromisu. Kedze to neni moje prve auto, beriem to cisto prakticky. Ide o to dostat relativne bezpecne 6 ludi z bodu A do bodu B. :-)

    Je to naftovy 2.299 liter, Vito 110D, r.v. 1997, 72kW, celkom slusna vybava (elektrika, klima, ABS, airbagy vpredu), sedadla 2+2+3, vnutri zachovaly, sem-tam nejaka hrdza (normalne ju nevidno, treba hladat, nic hrozne). Kupoval som ho v bazari za 340 K, plus servis zatial 7500Sk (vymena elmg. ventilu, vymena tesnenia na veku motora (troska presakoval olej, nic vazne, ale pre istotu som to dal vymenit), palivovy filter, napln do klimy, ...). Auto je dovezene z Nemecka, podla mna bolo na 2 miestach tuknute, normalny clovek to nezbada. Na tachometri 160.000km, tazko posudit ci je to pravda, stav motora by tomu mohol zodpovedat.

    Garaz ma netrapi, parkujem na ulici. Presne rozmery podla technicaku: d=4660, s=1880, v=1835mm, nic hrozne.

    Spotreba je 10-12L v meste, 8-10L na dialnici ked chodim pomalsie (90-110), ked sa ponahlam (120-140), tak to zere vela (tipujem aj 12L). Kedze to pouzivame ako rodinne auto (=jazdime sice casto, ale na male vzdialenosti), spotreba to tiez netrapi.

    Subjektivne som spokojny. Pri jazde mam pocit akoby som sedel v tanku. Manzelka sa sice stazuje ked rychlo prechadzam zakrutami a nerovnostami na ceste, ale to je vec nazoru ;-). Paradoxne sa s tym parkuje lepsie nez s "osobakom", lebo clovek z vysky pekne vidi na vsetky strany.

    Staci mi ked to vydrzi este 5-6 rokov, potom kupujem dalsie Vito.

    Komentář ze dne: 16.03.2014 18:00:13     Reagovat
    Autor: Milan - Neregistrovaný
    Titulek:Sharanův brácha Ford Galaxy
    Ford Galaxy II, r.v.2003, 1.9 TDi, 85kW, výbava Trend. Koupeno v r.2007 z Belgie při ověřených 130000km za 340000Kč (nové auto bylo dle papírů které jsem v autě našel v přepočtu za milion a fous korun.
    Má to 7 sedadel (2-3-2), ty ve druhé a třetí řadě lze překlápět celé či sklápět opěradlo nebo po jednom snadno vytáhnout (nejsou nejlehčí ale zvládne to i středně šikovaná ženská), řidičovo a spolujezdcovo přední sedadlo lze otočit dozadu. Dvouzonová automatická klima, přihřívač motoru ze kterého lze udělat nezávislé topení. Aktuálně v březnu 2014 mám najeto lehce přes 250000km, průměrná spotřeba 7.2 litru a to nejméně půlku najetých km tahám přívěs s loděma. Snažím se ale vyhýbat krátkým pojížděčkám (na jízdy "okolo komína" mám starého trojkového golfa s benzínovou čtrnáctistovkou).

    No a jak šel čas:
    r.2008/147.000km - nevracejí se stěrače (vyschlá pouzdra) - vyřešeno vyvrtáním dvou dírek o průměru 5mm do dvou hliníkových těles táhel, pouzdra nejdříve prostříkány olejem WD a potom vtlačena vazelína, otvory zaplněny vazelínou a zalepeny TESA páskou, , v roce 2013 jsem to musel znova prostříknout WD a domáznout vazelínou. Lepší by bylo tam vyvrtat závit a našroubovat maznice ale jsem línej.
    r.2010/185.000km - prasklá hadice do turbodmychadla, náhlý pokles výkonu ale dojel jsem asi 60km, pak výměna hadice, diagnostika.
    r.2010/190.000km - výměna drážkového řemene a volnoběžky (řemenice - začala chřestit)
    r.2010/200.000km - prokluzuje spojka (vozím na nebržděném 700kg přívěsu turistické kanoe v půjčovně lodí) - výměna spojkové sady (lamela, setrvačník dvouhmota, ložisko) ve značkovém servisu Ford myslím že za 25000Kč, což mi přišlo dost ale je tam drahá dvouhmota).
    r.2011/201.000km - zavaření středního a posledního dílu výfukového potrubí.
    r.2011/220.000km - začaly se špatně sjíždět zadní gumy-kontrola a výměna zadních tlumičů.
    r.2013/240.000km - prosakuje brzdová kapalina přes těsnění třmenu levé zadní brzdy - pokus o vyřešení problému servisní sadou (náhradní těsnění, váleček a gumičky za 500Kč) ale středová hřídelka již byla orezlá a stejně to teklo, takže po této ztrátě 2 hodin času následovala rychlá výměna celého brzdového třmenu asi za 30minut, cena třmenu asi 2500,-Kč.
    r.2013 stav 245.000 asi rok a půl mi nefunguje přihřívač motoru, což se projeví tím, že v zimě trvá motoru déle než se ohřeje (což motoru nijak neprospěje) ale že bych v autě nějak extra mrzl to nemůžu tvrdit. Ale nechal jsem to tedy opravit v Zábřehu (nová keramická svíčka plus sítko, nové podávací naftové čerpadlo a nové vodní oběhové čerpadlo - později jsem ho rozebral a zjistil jsem že stačilo vyměnit uhlíky) cena opravy 10000Kč a bufík zasé fachá jak má a je to znát na rychlosti ohřátí motoru i interieru auta.
    Výfuk, spojka a zadní tlumiče vydrželi asi 200.000km. Přední tlumiče jsou dosud původní ? (pokud je již nevyměnil belgičan během jeho 130.000km) a po změření na STK kupodivu stále OK. Před technickou prohlídkou zásadně nikdy nic neopravuji, vždy počkám až na měření (emise, brzdy, tlumiče, čepy, uložení, řízení, apod.) a na to co řekne technik na STK. Pravidelně každých 15.000km měním značkový olej a značkové filtry olej / vzduch a každých 90.000km rozvodovou sadu.
    Rez - jsou rezavé nějaké části podvozku - ramena, apod. V předních podbězích jsou různé otvory kterými voda a bordel stéká do blatníků a dole ten bordel zůstane a pak to rezne (já jsem po 10 letech sundal přední podběhy, spodní "kapsy" blatníků vevnitř vyčistil od nánosů bahna, vybrousil, natřel, a po zimě opět vidím jak to kvete rzí).
    Chtěl jsem a mám auto které:
    - tahá přívěs s 10 kanoema v půjčovně lodí
    - po vytažení zadních sedadel uveze až 4 kola (speciál držák kol do Ford Galaxy, takže se uvnitř nic nepoškrábe ani neodře).
    - po vytažení zadních sedadel uveze uvnitř 2 kajaky (délka kajaků asi 230cm) abych se nemusel otravovat s nakládáním na střešní nosič
    - uveze 7 lidí (pravda, pokud jedou na lyže, tak je potřeba použít až 2 střešní boxy na lyže a zavazadla, protože při plném obsazení nezbývá moc velký prostor na bagáž)
    - 2 lidi se v něm vyspí "na rovině" .
    TOHLE AUTO BYCH SI KLIDNĚ KOUPIL ZNOVU.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.