|
Vyhnout se Nissanu obloukem :-)
|
|
|
No to nemohu souhlasit... nicméně je pravda že to co se dneska prodává pod značkou nissan v ČR nemá s pravým duchem Nissanů z 90. let - tzn. klasický vzhled, vyjímečné jízdní vlastnosti a spolehlivost - příliš společného.
|
|
|
Ci to nebude tou akviziciou s automobilkou, co ma picu aj v maske.
|
|
|
Nejvíce to šlo z kopce v průběhu posledních 2 let, kdy se v rámci optimalizace lokalizací a stoupající ceny ocele "vosírá", co se dá. :-(
Sám jsem byl šťastným majitelem Nissanu Bluebird 2.0 D z roku 1986, a to až do roku 2001. Byl bych i o nějaký rok déle, nebýt blba v užovce s karvinskou značkou, který to do mě napral v jedné vesnici u mongolských hranic.
|
|
|
Jistě, bavíme se o současnosti. Bohudík mám možnost "vědět", co se do Nissanů "strká" ve výrobě a z jakých materiálů jsou v rámci "katování kostů" komponenty.
Oproti tomu je např. Volvo se svojí "dojebanou elektrikou" automobil snů.
|
|
|
Hoši, hoši, zabíháte do off-topic, v článku se o nissanu nic nepíše, jen obecně o "Japoncích" a to dá rozum, že když se řekne Japonec, nemyslí se tím napůl Francouz ;)
|
|
|
|
dojebana elektrika ve volvu?
- bud nejezdis volvem
- nebo jsi koupil vytopeny zmrdokchar od bazarnickeho zmrda
|
|
|
|
no teď už jo. fakt nevím, co si pořídím, až mi doslouží moje Primera P11 TD z 98. rozhodně už to ale nebude P12, to je už frantík. WV nehrozí, Oply se mi nelíbí, tak asi nějaká Mazda 6, či tak cosi kolem
|
|
|
Ad Ghia - je trochu víc do měkka.. Můžu se zeptat autora, co tím myslel?
|
|
|
jo, jo, to by mě taky zajímalo. nezdá se mi, že by pro jednu verzi výbavy zvlášť ladili podvozek.
|
|
|
Seat to u Alhamber, VW u Sharana i Ford na Galaxy (minimalne u jednicek) zcela jiste delal (lze to vycist z kodu na tabulce o vybave vzadu v kufru - tusim ze meli tri verze naladeni podvozku), tak proc by to nedelal Ford i u jinych modelu?
|
|
|
Mám taky Focuse I., ten samý motor, taky Ghia, akorát hatchback. Vím, že po netu se lidi hádají, jaký je rozdíl mezi podvozkem hatchbacku a kombi. Údajně je akorát trochu jinak natočené uložení zadních tlumičů, nebo jak to bylo.
Jel jsem i ve výbavě Trend a žádný rozdíl jsem nezaznamenal.
|
|
|
cituji z letaku k fordu focus mkI:
Trend
vybava navic oproti verzi Comfort
- 15" kola z lekhych slitin s 5x2 paprsky a pneumatikami 195x60 R15
- sportovni odpruzeni
- predni sportovni sedadla
- stredni panel, vnitrni lemovani dveri a hlavice radici paky v barve metalicke sedi
- sdruzeny pristrojovy panel v barve metalicke sedi s cervenymi ukazately
- volant potazeny kuzi
proto, kdyz jsem auto vybiral, jsem chtel prave trend
|
|
|
Aha, tak máte asi pravdu.
Ty sedačky z trendu jsem záviděl, to je fakt :-))
V ghia-seslích lítám v zatáčkách.
|
|
Asi bys moh (nechat) vyměnit i pylovej filtr, ten můj byl z poloviny úplně zacpanej bordelem, tj. listí, jehličí atd. Co je ale horší, je pod krytem, kterej je přidělanej takovejma plastovejma čudlíkama typu "jednou namontovat a už nikdy nesundavat", protože se dobře urvou. Pak ten kryt nedrží (je to plast pod pravym stěračem) a do auta teče. To je pak nejlepší místo těch čudlíků dát šroubky + vkládací matky - dobře se tam hoděj matky ze serverovejch skříní.
|
|
|
JJ, mel jsem tenhle motor ve faceliftovanem mondeu 1G. Kdyz jsem ho prodaval., tak mel najeto necelych 200 000. A to byl, kdyz jsem ho kupoval, beztak utoceny nize. V kazdem pripade jsem s motorem najel 70 000km bez jedineho problemu. Je to takovy traktor. Neni nejak kultivovany, trochu vice zere, zere i oleje trochu(litr na 15 000km), ale jezdi, jezdi a jezdi. Troch mne prekvapila tva zminka o omezovaci. Ja mel jednou ty nervy a zkusil jsem to. Zasahl v 6400ot. Jinak vitej mezi fordisty. Jak pises- tahle auta se ti nejak zaryjou pod kuzi. Ja mel dva fordy(scorpio, mondeo), ted jezdim francouzem(307), se kterym jsem prijemne spokojeny, ale dalsi auto bude zase Ford :)
|
|
|
jj, taky na obe svoje sierry vzpominam v dobrym :) na druhou stranu fiesta jako druhy auto sla z domu velice rychle a nikdy vic...
|
|
I když mám Focus, nejsem žádný zažraný fanda. Ale toto auto se mi líbí. Jen mne zarazily Tvé poznámky o hlučnosti - já mám hatchback z 2000, 1,8 benzín, 140 000 km najeto, když nastartuji, je sice něco slyšet, ale po zahřátí neslyším nic a když jsem stál s teplým běžícím motorem na parkovišti, manželka (tehdy měla škodovku dýzl) musela dát ucho na kapotu, aby uvěřila, že mám motor v chodu. A že by Ghia neměla vyhřívané přední sklo, to je zvláštní. To je jako by v oktávce L&K nebylo přední sklo a stěrače! Buď to není Ghia, ale Trend dovybavený na Ghiu (máš vzadu švihadla?), nebo bylo sklo rozbité a spořivý majitel před Tebou tam vyhřívané nedal. Pak by tam ale zbyl aspoň čudlík, kterým se vyhřívání pouští.
|
|
|
Já to srovnávám s tou Toyotou, byla tišší. Ale od výfucku nejde nic, sám jsem si jednou myslel, že motor neběží - a běžel... Vyhřívané čelní sklo bylo i u Ghii za příplatek, stejně jako u současné generace. Vzadu el., chromované nášlapy, nárazníková lišta a lišta nad zadní SPZ, polstry, bederka, dřevo... to by bylo moc práce přemašlit Trenda, ne? Navíc to mám přímo zvenku a v origo papírech stojí Ghia.
|
|
|
Mám to samé jako Hombreux, Ghia bez vyhřívání předního skla.
Taky jsem přemýšlel, že bych to zkusil dovybavit, ale ještě jsem se k tomu nedokopal.
|
|
|
Tak dodělat vyhřívání předního skla neni zas tak jednoduchý, chce to přidat nejen relé a pojistku, ale taky příslušnej vypínač na palubce a pak samozřejmě něco drátů. Ale hlavně to musí umět GEM modul, protože to tlačítko vede do něj a naopak dráty k relátku zase z něj. Trochu o tom vim, protože sám mám vyhřívaný přední sklo. Bohužel mám vadnej GEM modul - nefunguje v něm přijímač na dálkovej centrál. GEM se sice nechá sehnat na vrakáči za 500, ale soudruzi ve Fordu tam zřejmě nahrávaj firmware podle výbavy auta (je mi záhadou, proč to dělaj, když je to zřejmě pořád stejná krabička, no tak by to umělo víc funkcí, co se v autě nevyužijou, čemu by asi to vadilo?). Takže teď mám dva GEM moduly a můžu si vybrat jestli budu zamykat a odmykat dálkově nebo topit předním sklem, podle toho kterej si tam namontuju :-(
Jo, šikovný ruce by to se znalostí elektroniky dokázaly obejít, ale lepší je nechat si to naprogramovat v servisu, zatim jsem na to neměl čas, tak ani nevim, kolik za to budou chtít.
|
|
|
a co to pripojit natrdo pres vyhrivani zrcatek ale ze bych kvuli tomu nechaval menit okno a jeste si platil dobrych 10 za novy nevim nevim
|
|
|
Pokud už to někdo dělá, tak obvykle při takový příležitosti, jako je výměna rozbitýho skla. Nebo si ho sežene výhodně na vrakáči - ale toho bych se bál, protože můžou bejt přerušený některý drátky, opravuje se to asi blbě, páč jsou dost tenký.
|
|
|
Aha, no tak teď už na to asi kašlu úplně :-)
|
|
|
Můžeš si zkusit zavolat do Fordu a zeptat se, jestli na to není ve výbavě Ghia nějaká příprava.
|
|
Dík za stručný článek, ale trochu mi chybí info stran hnacího ústrojí. Hádám správně, že 1.8 je OK (pružné zrychlení atp.)?
|
|
|
Hoj. Jede to slušně, pružnost je pochopitelně někde úplně jinde než u předchozí Toyoty, pro klidnou jízdu opravdu dobrá. Převodovka je delší, čili mi to vyhovuje - při dálničních rychlostech mi neupadne hlava hlukem jako u Oktávek - a na drag race na semaforech už beztak nemám léta. Kolega má totéž auto s motorem 1.6i Zetec SE a když to má naloženo, moc života v autě už nezbývá. Pro kombi jednoznačně 1.8i, dvoulitr už moc žere. Tedy pokud se budeme bavit o benzínech, diesel mi domů nesmí.
|
|
|
Já jsem si vybral kombi s 1.6, protože je to (stejně jako 1.4) konstrukčně novější motor než 1.8 a 2.0. Ty pocházej ještě z Escortu. A že prej ta 1.8 nejede oproti 1.6 o tolik líp a přitom víc žere, no třeba je to JPP.
Subjektivně mi připadá, že ten můj motor netáhne skoro vůbec "vocpoda", což ale taky může bejt tím, že má něco naběháno (asi 140 tisíc), nějakou drobnou závatu nebo že jsem si doteď úplně nezvyk na spojku - pedál je o poznání výš, teda blíž k noze než v ostatních autech.
|
|
|
Podle zkušeností ostatních mám pocit, že jedna - osma je vhodnější do zdejšího terrainu, ale může to být subjektivní. Každopádně asi míň řadím, než kdybych měl Zetec SE. BTW: mjfox = TEN mjfox ze Spaceportu?
|
|
|
Jestli myslíš comix.spaceport.cz a michael.j.fox, tak jo.
|
|
|
|
Je tam rozdíl cca 1 litr v kombi režimu (podle nohy, beru průměr).
Ale subjektivně ten litr navíc za to stojí, rozdíl byl celkem dost velkej.
|
|
Zdravim!
Zajimavy clanek, rad jsem si ho precetl. Jsem podobne postizen - pri vyberu jsem se rozhodl pro kratkeho ( 3 ci 5ti dver ) focuse s 1,6 zetecem. Buh vi jak jsem skoncil u kombika s 1,8 TDDi ( vim, ze je to nejhorsi varianta ). Aktualne mam cca 270kkm ( nestocenych :-D )
Jinak by me celkem zajimala adresa Vaseho servisu :-)) Zasel bych se podivat :)
Jinak Trendy maji obecne tvrdsi podvozek a kratsi prevody ( neplati u 1,6 zetec )
Za 100kkm najetych mou malickosti jsem menil:
1x plynovy pedal ( je tam potenciometr, ktery se po cca 100kkm vychodi ) 2500,-
2x H4 55/60W 200,-
4ks tlumicu perovani z hlavy bohuzel nevim :(
starter + podtlakova pumpa oleje. 12000,-
( pozustatky po srazce 2 zajicu - klima, servo, celni maska )
aktualne me ceka vymena zadnich silentbloku ( neprijemna zalezitost, ford nemeni jen gumove silentbloky ale cele kosti )
V globale jsem ovsem spokojen, nenapada me ale jake bude pristi auto ( F II se mi nelibi a faceliftovany F I uz budou olitany )
Tak at to jezdi!
btw
F.O.R.D.
Fix Or Repair Daily ;-)
|
|
|
Díky. Auto Viki, Gottwaldov, Třída Úderníků.
|
|
|
ok, diky, to bych mohl najit ;-)
|
|
|
chtel bych se zeptat, jak se pozna, ze je treba vymenit starter? mam tdci a tedy i dvouhmotak, ktery mi pri startech cas od casu kopne. nevim, jestli to je slabou baterii (mereni ale OK) anebo prave starterem
|
|
|
Tak s tím bych šel hupem do servisu. Kolega (další) má tentýž motor, rv2003, měl podobné symptomy, vyměnil baterku a nic. Nakonec z toho byla výměna vstřikových jednotek, cena přes 25.000,-. Zkusil bych taky fóra majitelů Focusů, tohle se tam určitě už x-krát řešilo.
|
|
|
jj, vstriky uz mam menene, na foru jsem aktivni, ale na moje otazky mel malokdo odpoved a leckdy byly protichudne. proto se ptam na dalsi zkusenosti :)
napriklad se nekomu stalo, ze pri startu ho taky kopal, tak dal novou baterku, pak pul roku ok, alepak to zacalo znova. takze da se usuzovat, ze to je vadny ten starter? nechci menit veci jednu po druhe, dokud se problem neodstrani. dik
|
|
|
Kopal... uplne nerozumim tomu pojmu.
Nicmene - muj problem se projevoval tak, ze pri otoceni klicku do polohy II starter nezacal otacet motorem, pricemz se ozvalo pouze cvaknuti ( jakoby nejaka relatko ). Obcas se podarilo natocit napoprve, obcas napopate... jak kdy. V servise mi rekli, ze definitivne chcipnul a vyhorel (!!) pri pokusu najet na zvedak. Mel do nej nekudy tect olej prave z te podtlakovky. ( nevim, verim, oleje mi precejen ubyvalo - mezi vymenami z hodni rysky na dolni )
Taktez jsem to resil prvne baterkou, nicmene neuspesne.
|
|
|
kopal - jakoze se chce pri startu vytrhnout se silentbloku (doprovazneo kovovym razem)
jinak startuje vzdy napoprve, jen se musi ttrikrat prevalit. rikal jsem si, jestli to neni tim, ze ma nizky otacky od starteru a proto nema jeste rovnomerny choda
|
|
|
tak s timto zkusenost nemam a neporadim, je mi lito!
|
|
Oceňuju informace obsažené v článku, ale příště to zkuste napsat jako dospělý člověk a ne jako "tuner" těsně po pubertě. Dík.
|
|
|
Já si to budu psát tak nějak po svém, ano?
|
|
Zdravím, dobrá volba auta! S Focusem jsem se něco najezdil. Byl to 1.8i Trend, kombík, r.v. 2002. Byla vyloženě zábava s tím autem jezdit. Na silnici perfektně sedí (na originál 14" plecháčích :-D ), motor je výkonný přiměřeně pro denní ježdění. Spotřeba byla vždycky podle stylu jízdy a profilu trasy 7 - 8.5 l/100km. Rád na to auto vzpomínám. Přeju spoustu najetých kilometrů a hlavně bezpečně!
Jinak na tvoje závady - kluci z forum.fordclubs.org několikrát řešili to náhodné samozamykání, tak se koukni do fóra a určitě tam najdeš tipy co zkontrolovat a jak to opravit!
|
|
ale já mam negarážovanou feldu se skoro 200.000km (přes 10 let) a za ty roky se na ní nedělalo nic. Jen destičky, volej,dioda v alternátoru,spojka, tlumiče, čepy. Prosimvás, smim tim jezdit eště 100.000 ?
|
|
Recenze sedí, fíka už má druhýho, ovšem vyosenej vesan mě zničil. To už mi nedělej. :-))))
|
|
Koukam po nejake ojetine do 4.ooo Eur, podminkou je automat, stehuju se z USA a auto s manualem uz nechci, zejmena nebude-li to cervene auto s konem na kapote, tam bych asi manual toleroval.
Prijde mi ze vse co v evrope najdu ma tak 200.000 km (budiz) a v 90% je to byvaly taxik. Je to problem? Co mam ocekavat od byvaleho taxiku?
|
|
|
Půl milionu kilometrů, lhostejno co je na tachometru a k tomu odpovídající opotřebení veškerých opotřebitelných součástí... :-)
Mrkni na trh s ojetinami v Německu, nebo kdekoli jinde na západ od ČR a najdi si tam co potřebuješ.
Určitě seženeš co se Ti bude líbit, ale bude to nejspíše s větším benzínovým motorem (mně osobně to třeba vyhovuje).
Řekl bych, že za prachy co do toho chceš vrazit, seženeš.
|
|
|
spis di do Svycarska, tam se k autum chovaj trosku jinak .. Nemecko je uz pase, vsechno buzerantsky turkove ... ale zbejva ebay ...
|
|
|