Komentáře ke článku: Malé pojednání o motocyklu M-72 (ze dne 31.01.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Wanderere, udelal's mi velkou radost. Ve tvem clanku jsem se vratil zhruba o 25 let zpatky. Bylo mi 15, a muj kamarad, starej veteranista, me uvedl do sveta motocyklovych veteranu. Kdyz jsem ho poznal, emku uz mel sestavenou, ale vim, ze ji tenkrat koupil novou, za asi 5000 Kcs, jeste zabalenou v bednach, v zelene khaki barve i se sajdou. Vse v mastnem papiru. Byla to nejaka "ulozenka" asi z roku 1956.
Pamatuju si to dodnes: s vypnutym zapalovanim a otevrenym syticem, 2x prokopnout startovaci paku. Ta se pohybuje pricne k podelne ose motocyklu, takze opravdu nehrozi ji nakopnout v sede. Nemluve o tom, ze je na to potreba celkem slusna sila. Pak otocit klickem ve svetle a "kopnout" jeste jednou a doufat ze chytne napoprve. Vetsinou ano. Zvuk boxera je uzasny, a ja se uz nemuzu dockat, az to rozjedu...
Zahy jsem se naucil emku ovladat celkem bravurne, presne si vybavuju tu snahu tahnout doprava pri akceleraci, a naopak pri brzdeni. Chvilku mi trvalo, nez jsem pochopil, ze motorku s tezistem tak daleko posunutym dopredu opravdu na zadni postavit nelze.. :-))
Ovsem co mi slo perfektne, tak delat hodiny a tocit se na smyku smerem vlevo kolem motorky. Sajda to jistila. Nepamatuju si zadne poruchy, snad jen jednu, kdyz jsme jeli na sraz do Kremnice. Ja sedel v sajde, kdyz mi Mira rika: ted klopit poradne, trochu to "osolim!" Po asi 10 km v zatackach a rovinkach prevazne 90 km/h, najednou Mira brzdi, zastavuje, bezi do vysoke travy a otira si honem kanady. Jak to totiz bylo v porad otackach, tak to zaclo tlacit olej pod vickama na "prsou" a bokama klikove skrine.Ten horkej olej mu malem ufritoval nohu. Jo jo, bylo to krasny, a na emce bych se svez moc rad alespon jeste jednou v zivote.
Tak at Ti ruske "bavo" slouzi bez poruch, a hodne stastnych kilometru. :-)
|
|
...jsem dodat, ze rucni razeni na prave strane nadrze bylo i kvuli tomu, ze pokud byl za valky jezdec zranen do leve nohy, porad mohl motocykl normalne ovladat rucne.
|
|
Zběžně jsem si prohlédl stránky výrobce Ural (ono se to ještě vyrábí?!), a nejvíc mě rozštípalo tohle
Prodej na splátky:
Pokud se chystáte pořídit nový stroj na splátky, doporučuji kontaktovat vaši banku, ve které máte účet. Většinou vám nabídne nejlepší podmínky pro získání úvěru.
|
|
|
Nebo taky:
Proč u nás koupit motocykl?
všechny motocykly Ural mají platné homologace Evropské unie
standartní 2-letá záruka na náhradní díly i práci
veškerý záruční i pozáruční servis
pokud jste sidecar nidky neřídili, nevadí, zaškolíme, předvedeme, poradíme
non-stop pomoc a rada přes mobilní telefon
máme již 14 let zkušenosti s prodejem a servisem sovětských motocyklů
stanete se členem velké rodiny majitelů sovětských motocyklů
budete majitelem zajímavého stroje s více než 60-ti letou tradicí
nové motocykly předáváme s plnou nádrží
osobní a vstřícný přístup
|
|
|
Asi jsem nepochopil, co tím chtěl básník, Mr. Paulie, říci...8o(
-----------------------
Mám za to, že Uralové poukazují na fakt, že dovoz běžné konfekce od Kawasaki přes ostatní Japonce až po Ducati a ostatní Italy, (Italové mají jednoho importéra dohromady), řeší prodej motorek jako "vystřel a zapomeň".
Pokud nekoupíš něco jako H-D, tak na nějakou konzultaci můžeš zapomenout. na všechno, vč. výměny žárovky v předním světle (bez které nedojedeš ani k pumpě) uslyšíš pičuse, který ti řekne (pokud ho zastihneš v práci) "dovezte to sem, my se na to podíváme". A proč? Protože tam pracující mechanici jsou jen výměnáři-podle-manuálů a ne opraváři. Diagnostiku řeší počítačem a ne znalostma...v momentě, kdy nemají k ruce jinou motorku z níž mohou použít komponenty jako řídící jednotku zapalování apod, jsou naprosto impotentní. I ohnutý lem na ráfku by řešili montáží nového ráfku za 15.000 kč apod. Přitom neservisují nic extra složitýho a dělají z toho jen zbytečnou vědu.
závěr: Uralisti ví, že jejich technika je opravitelná na silnici a protože toho nemají mnoho co nabídnout v technice, dohánějí to servisem. Kde by se majiteli Kawasaki dostalo takového rozmarlování jako u Uralu...a nemaluj si nic o rozdílné kvalitě. Ural není v servisu častým hostem.
|
|
|
Pod to se podepisuju, přístup Pavla jakožto výhradního zástupce značky Ural je prima, prohlídky (garanční i mimo) probíhají v dohodnutý den, motocykl není třeba nikde nechávat na delší dobu - ráno se přijede, odpoledne odjede. Kde jinde Vás nechají mechanikovi koukat pod ruce,fotit, klást záludné otázky Co je tohle tamto proč tohle tamto..., motat se pod rukama=snažit se být nápomocen?
a ano, jistě - ONO se to pořád ještě vyrábí, a je to dobře! - není to nejlepší nejdokonalejší motorka s nejlepším poměrem cena/výkon - ale je to NEJLEPŠÍ motorka pro toho, kdo touží přesně po tomhle kusu železa a ví, k čemu a proč chce sidecar, uzávěrku, zpátečku a nikterak závratný výkon. protože jízda s uralem a jakýmkoliv sidecarem je zkrátka ZÁŽITEK..
bohužel lidi pořád nutí novým uralům kvalitu uralů a dněprů let dávno minulých - ale to už taky není pravda a v továrně za posledních několik let na motocyklu zapracovali a kvalitou a jízdními projevy je z urala poměrně povedený a spolehlivý stroj.
Ural se sidecarem není motocykl pro každýho, ale kdo se pro něj rozhodne, už si ho většinou nechá do smrti smrťoucí :) ta motorka prostě nemá chybu..
|
|
|
Trošku OT: Možná mám štěstí, ale u mé kawičky není problém být při servisu u autorizovaného prodejce přítomen od povolení prvního šroubku na začátku do utažení posledního na konci. Naštěstí se jednalo jen o pravidelný servisy a garančky. Tedy otázka několika hodin.
A musím souhlasit, že Ural je jedna z mála motorek, na kterou musí být žaludek....Já ho tedy nemám, zatím, Ale musím přiznat, že se mi líbí. Na pokoukání je to paráda.
|
|
|
Spíš sem myslel větu Všechny Motocykly mají homologaci EU. To by se u nás ale jinak nesměly prodávat ne? Nebo hláška Pokud chcete motocykl na splátky, tak si vezměte úvěr. Prostě některé ty věty v sobě mají kus absurdity. Jinak samo proti Uralům nic nemám :-)
|
|
nešlo by s tím něco dělat ?
|
|
|
Myslíš tu fotku ze sousedního článku o Harley Davidson? ;)
|
|
Jak už tady přede mnou někdo uvedl,vracíme se zpět,já konkrétně do r.1985.Akorát bych si dovolil polemizovat s názorem,že je na téhle motorce třeba na jízdy vynaložit i stejný čas v garáži-Maďarsko,Slovensko,Čechy a Morava (pravidelně každý týden do školy do Brna-cca 110 km jedna cesta) ,během 3 let ročně min.6000 km.Jako palivo let.benzín á 4 Kčs (tehdy),olej-vše co mastilo a teklo.Za celou dobu jediná závada-shodou okolností den před "prodejem!(tehdy spíš propašováním) do Schweizu-povolil se šroub na setrvačníku a začal chytat o karter-za necelé dvě hodiny (včetně piva) nebylo co řešit.Zatáčky smykem se side byly fajn,akorát se musely kontrolovat špice,protože kolo od side se od středu dolů prohýbalo skoro o šířku ráfku při této produkci.Ale jak říkám-dík za vzpomínku.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Malé pojednání o motocyklu M-72
|