D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Golf za +/- kilo ?
    (ze dne 01.11.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:17:30     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:Golf?
    Mno, nevidím důvod, proč kupovat 10y starého Golfa za 100k, když se dá koupit mnohem lepší benzínová Primera Nissan za 70k z roku 2001

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:32:34     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Golf?
    No na rodinné cestování bude výše uvedená Primera určitě lepší, na každodenní provoz do práce ale vyjde Golf levněji.

    V prvním případě bych se porozhlédl po okolí. Neprodává někdo v rodině auto koupené kdysi jako nové v dané cenové kategorii? Neprodává nějaký známý dědictví (garážovaná Felicie s 35.000 km na tachometru) po dědovi? Pokud ne, je třeba se vydat do bazaru. Ve 3A by se dalo narazit na něco šikovného, ale také naprostou katastrofu. To ostatně všude. Soustředil bych se na bazar, kde vám umožní půjčit si auto na prohlídku do vámi zvoleného servisu. Tady ale pozor, "odborníků" jsou servisy plné, ale machra, který autům rozumí, aby člověk pohledal.

    Těch 40 km do práce bude jezdit denně? Po jakých silnicích? Po okreskách nebo po dálnici? Bude jezdit sama nebo vozit další 4 kolegy? To jsou důležité doplňující otázky.

    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:24:19     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:jo..
    ..za 100 litrů se dá sehnat daleko lepší vůz, než 10 jahrů starej golf .. nicméně do bazaru jednině se známým dobrým automechanikem a předtím si udělat sondu cen a na fórech si zjistit nejbolavější věci o autě (koroze, výrobní vady, nejčastější poruchy atp.) ..aby pak servis nestál víc jak celé auto..

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 14:53:33     Reagovat
    Autor: nautiluZ - nautiluZ
    Titulek:Re: jo..
    No to by jste se teda priteli divil..., za to koupite stillo s kterym budete mit zlomek nakladu na opravy co z golfem o jizdni spolehlivosti a komfortu ani nemluve. Krize stlacila ceny ojetin pekelne dolu, to je VW a podobne taky skoro auta se specificky tady v cesku drzi asi tak na dvojnasobku jejich realne ceny ... proc tu nehodlam rozebirat, tyhle diskuze se vedou neustale dokola a i presto automobilky jako VW jeste nezkrachovaly takze ke vsemu je to volani do vetru.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 15:03:09     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: jo..
    To nebude ani tak krize, jako spíš přesycení trhu - nabídka výrazně převyšuje poptávku. Ostatně zákon nabídky a poptávky určuje cenu i nových aut, kdyby se VW a škodovky za ty ceny neprodávaly, tak by tolik nestály - resp. kdyby byly skutečně tak předražený, že by je nikdo nekupoval, tak by celá VW group zkrachovala (ale ona nekrachuje - místo toho Škodovka uvedla na trh nový model SUV). Cenu aut prostě určuje především trh.

    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:34:47     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Golfa na ježdění do práce????
    Proboha jen to ne.... je mnoho lepších aut a za lepší peníze. Navíc za ty prachy koupíš jen golfa ve stavu vraku. To už radši slušnou Felicii, s tím že ji za 40 000 km dáš do šrotu.

    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:36:59     Reagovat
    Autor: evil - evil
    Titulek:10 let staré auto za 100kkč je fakt blbost
    10 let za 100kkč je fakt blbost. A myslím to upřímně :-D

    Buď za stejné prachy výrazně mladší NEBO 10 let staré za výrazně nižší částku. 10 let staré auto je přesně tak staré, že se z něj během chvíle stane kasička, protože díly odchází i věkem, nejenom najetými kilometry. Navíc auta průměrně minimálně najedou kolem 15-20 kkm/rok (můj nefundovaný odhad), takže po 10 letech to znamená zhruba 200kkm na tachometru a životnost mnoha dílů je tak na konci i díky opotřebení.

    Měl jsem už mnoho starých/ojetých aut v této věkové kategorii a platilo to prakticky o všech: kolem 10 roku se to láme a pak to umírá dost rychle. Buď to chce výrazně starší (15-20 let a víc, člověk ví, že kupuje veterána, tzn. popelnici) nebo naopak trochu mladší. Ale vyklopit tolik peněz za auto, které prostě BUDE chtít hodně pěněz na servis je čirý optimismus.

    A Golfa nemám rád, ale to je osobní názor. Přesto teď zrovna jezdím Golfem V, ale tem mi moji osobní antipatii k vozům VW jen potvrzuje :-D

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 11:55:31     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: 10 let staré auto za 100kkč je fakt blbost
    "průměrně minimálně najedou kolem 15-20 kkm/rok (můj nefundovaný odhad)"
    Můj nefundovaný odhad pro české auto je spíš "průměrně minimálně" 10-15k km.

    Navíc 10 let staré auto bude asi většinou mít dva majitele: Prvních 4-5 let napsané na firmu jezdí hodně a když skončí odpisy (případně i leasing), získá ho druhý majitel, který s ním asi bude jezdit méně (občas daleko méně) než ten první.

    Čili pak v závislosti na tom druhém majiteli nemusí 10 let staré auto mít najeto až o tolik více než třeba 6 let staré auto.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 13:41:54     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: 10 let staré auto za 100kkč je fakt blbost
    Mate pravdu. Zalezi na tride vozu. Z dobre informovanych zdroju: Prumerna oktavka v CR ma pry najezd cca 15 kKm, prumerna fabie 10 kKm za rok.

    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:37:59     Reagovat
    Autor: vrb - vrb
    Titulek:Glofa nebrat
    Nechápu při stížnostech na finanční situaci, proč uvažuješ o mega drahém golfu.

    Golf pod 200kKč NEBRAT!! za 100k se bude opět jednat o totální vrak jako minulé pokusy a dopadne to strašně.

    To, že je auto bourané o ničem nevypovídá. Všechna auta jsou bouraná, ta která říkají že nejsou to dělají dodnes.
    U auta záleží na opravdu najetých kilometrech - (ošmatanost volantu, proseděnost sedačky, celková ošoupanost laku) , NEZÁLEŽÍ !! na roku výroby.

    Já jezdím, felicíí, spousta lidí jezdí feliciíí. Pro českého člověka je to nejlepší co Škoda kdy vyrobila, pro ČR zřejmě nejlepší auto vůbec. Maximální prostornost, nízká spotřeba, dobrý výhled a levné, dostupné opravy i díly.

    Jakékoliv půjčky NEBRAT!!! zaplatíš víc za stejnou věc a získáš max pár měsíců času. u Feldy za 60kKč se jedná v tvém případě o 1-2 měsíce. Felda za 25kKč má dávno po smrti - NEBRAT.

    Nikdy nepoužívat odborné autorizované servisy. většinou jsou to zmrdové, co zaměstnávají totální paka tupá natolik, že nemají ani vlastní servis. Snaží se vytřískat maximum prachů ze zákazníka, kvalita oprav ubohá, ceny strašné.

    Doporučuju vyhnout se zahraničním malým mrdkám. je to total LOW COST. v podstatě odpad vyjíždí přímo z továrny a rovnou je to na zešrotování.

    Při vašich zkušenostech doporučuju sehnat přes známost někoho, kdo autům hoví, a nechat si jím auto sehnat, nebo mu aspoň zaplatit pár tisíc a vzít ho s sebou na nákup.

    Pokud potřebuješ auto na prodlužování péra a ne na ježdění, moje rady jsou ti k ničemu.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:45:23     Reagovat
    Autor: vrb - vrb
    Titulek:Re: Glofa nebrat
    btw nechápu pár drobností.

    FORD Mondeo za 40kKč má po smrti, proč jsi ho kupoval? Co s tím má co společného leasingová společnost??

    průserem myslíš hypotéku na barák, nebo něco jiného? 10LET?? kde děláš že za 10 let nesložíš 2 mega? co na to rodiče, nepomůžou?

    Co se stalo s tím Cliem? rozbité? porouchané? co vrakáče? nemají někde druhou půlku?


     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:51:42     Reagovat
    Autor: misak - Misakos
    Titulek:Re: Re: Glofa nebrat
    No dávat měsíčne deset let něco kolem 17 000 je zátah nemyslíš? To by dal málokdo dřív....

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:58:46     Reagovat
    Autor: vrb - vrb
    Titulek:Re: Re: Re: Glofa nebrat
    jasně, z tohoto pohledu je to zátah, ale na druhou stranu, není sám voják v poli.
    Pokud je v průseru, lidi si mají pomáhat. Rodiče, sourozenci, a tak. Něco by měl mít našetřeno od rodičů do začátku, pokud ne, tak si najít práci, byť náročnější, aby se to rychleji spláchlo. Pokud se daří sourozencům lépe, mohli by něco pustit.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 22:09:58     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Glofa nebrat
    Autor píše, že vydělává slušně, takže v té práci asi problém nebude. Jenže je dost nepravděpodobné, že onen závazek se neúročí, takže možná nezůstává u 17k, ale je z toho částka, která dokáže udělat díru v rozpočtu i člověku s velmi dobrým platem (kolik že je median v ČR?).

    Rodiče a sourozenci by sice pomoci mohli (a co my víme, třeba i pomáhají), ale těžko po někom vyžadovat aby finančně pomáhal někomu, kdo si, byť za značného vypětí sil, dokáže ještě pomoci sám.

    Každopádně je to off topic a zvážím, že tenhle thread máznu.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 23:51:02     Reagovat
    Autor: vrb - vrb
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Glofa nebrat
    Finanční stav a vztahy včetně možností řešení je relevantní jeho problému. Proto to i sám uvádí.

    Není zde bohužel definovám "slušný " příjem a každý si pod tím představí něco jiného. moje definice slušného příjmu nepřipouší problém s takovouto částkou. možná je to tím že nemám rád dluhy a otroctví.

    Taky máme jiný názor na vztahy :-) Proč by měl někdo podstupovat značné vypětí sil a poškozovat si tak zdraví a vztahy když s pomocí to jde lépe? Vyžadovat samozřejmě nemůže nikdo nic, jen se na něčem domluvit, případně poprosit.

    zatím na mě působí dojmem zmateného člověka, který se zasírá vrakama a je nešťstný že mu to nejezdí

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 22:00:55     Reagovat
    Autor: vrb - vrb
    Titulek:Re: Re: Re: Glofa nebrat
    jasně, z tohoto pohledu je to zátah, ale na druhou stranu, není sám voják v poli.
    Pokud je v průseru, lidi si mají pomáhat. Rodiče, sourozenci, a tak. Něco by měl mít našetřeno od rodičů do začátku, pokud ne, tak si najít práci, byť náročnější, aby se to rychleji spláchlo. Pokud se daří sourozencům lépe, mohli by něco pustit.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:51:44     Reagovat
    Autor: vrb - vrb
    Titulek:Re: Re: Glofa nebrat
    BTW2:

    Odkud jsi? lokalizace může pomoci s výběrem. Já používám servis pan Vodička. Kamenice (u Jihlavy). shání i auta na prodej, teď má velice pěknou Felicii Combi 1,6.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 09:57:50     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Glofa nebrat
    Golfa nebrat - souhlas.

    Felda za 25 kkč po smrti - blbost. Otec prodává garážovanou Felišku 1.3MPi z roku 1999 s 84 tkm za 25 tkč, protože tržní cena je holt taková. Auto při slušné údržbě spolehlivě najede ještě dalších 100.000km.
    Když jsem s otcem procházeli bazary a hledali jiný stroj, nejlepší auta, přístup, služby a ceny byly z Brna a okolí zde: www.automoda.cz/

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 12:46:44     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Glofa nebrat
    "Já jezdím, felicíí, spousta lidí jezdí feliciíí. Pro českého člověka je to nejlepší co Škoda kdy vyrobila, pro ČR zřejmě nejlepší auto vůbec. Maximální prostornost, nízká spotřeba, dobrý výhled a levné, dostupné opravy i díly."

    Fakt, že u Felicií se postupem času eliminují jejich hlavní nevýhody:
    - Předraženost Škodovek obecně... v cenové relaci Felicií tenhle problém tak nějak odpadá.
    - Rozdílná kvalita kus od kusu (Při troše smůly se sypala i úplně nová Felicie- viděl jsem na vlastní oči)... tohle si za tu dobu už "vyžrali" předchozí majitelé.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 12:52:15     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Glofa nebrat
    Nojo, ale teď je tady zas problém rozdílný kvality náhradních dílů a taky to, kolik jich už předchozí majitel vyměnil.

    Jednu výhodu ale starý auto má - majitel má radost pokaždý, když se mu podaří něco si sám opravit ;-) To s novym autem nezažiješ.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 14:14:25     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Re: Glofa nebrat
    No jenže to už je problém starých aut obecně, ne konkrétně Felicie.

    S Felicií byl problém, že se dokázalo rozsypat třeba půl roku staré auto, což člověka trochu překvapí :)
    U 10-15 let starého auta se přece jen asi očekává, že ho bude potřeba občas opravovat.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 15:28:27     Reagovat
    Autor: vrb - vrb
    Titulek:Re: Re: Glofa nebrat
    Při troše smůly se sype všecko, vím o totálně sesypanám fungl novém Volvu oprav nepočítaně. vím o totálně sesypaném mírně jetém Renaultu. Kolegovi z práce se totálně vysrala Opel Astra při 120 000km a nechala ho stát uprostřed Vídně - odtah do ČR 7000Kč. A samozřejmě i o pár dost mizerných škodovkách co se porouchávaly ihned po sjetí z linky...

    je to spíš o smůle a náhodě, než o čem jiném, škodovek se samozřejmě prodá řádově více, tak tomu i odpovídá počet zmetků.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 00:20:56     Reagovat
    Autor: Woyta - Woyta
    Titulek:Re: Re: Glofa nebrat
    Felicia je jen maskovany Favorit.
    Vicemene je rozdil ve vnejsich plechach (Ale treba strecha je shodny dil) a par dalsich vylepseni ktera jdou zpetne napasovat na Favo. A to je krasne hranate. :)
    Znam jednu Felicii v rouse Favoritu.

    Jinak Felicie kupovat mladsi roku 98. To zacali dostavat protikorozivni ochranu.
    U starsich kousku jsou hlavni problem pate dvere ktere nekteri majitele nahrazuji laminatovymi kousky.
    A to nemluvim o tuzerech. Normalni nenapadna Felda

    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:45:15     Reagovat
    Autor: frantisek - frantisek
    Titulek:
    resume: NE.
    V roce 97 skoncila generace III, tedy roky 98-99 jsou pocatky generace IV. Nejpravdepodobnejsi je nakup olitane mrdky s hromadou drahych problemu.

    S timto rozpoctem (muj pruser je cca polovicni, partnerku nemam) jsem nedavno auto vybiral. Volba padla na 15 let stare BMW. Ze vsech stran kritizovany nakup.
    Muj pohled: auto udrzovane, ciste, bez zjevneho napadeni kutilem domacim. Priznana havarie (tukanec na levy zadni bok), spojka tesne pred smrti, hodne unavena zadni naprava. Po prvnich stovkach km jsem investoval 4300Kc (termostat, svicky, olej). Ted najeto k 5000km, bez sebemensiho problemu. Ceka me ta spojka (set jsem za dva vecery na netu sehnal za 2500 original, MO cena je nekde kolem 7500), ulozeni zadni napravy (tak 1000Kc) a zadní pera (nehori, shanim ve volnych chvilich neco levneho) a spojovaci tyc rizeni (opet tak 1000Kc).
    Autum rozumim spis mene, prace si musim objednavat (sice to umim, ale nemam kde a cim servisovat).
    To puvabne: diky povesti, kterou tyto auta maji (spotreba, ceny dilu) byla porizovaci cena 30 000Kc.
    Ano, jezdi to za 10l naturalu na 100km. Stejnou spotrebu mel letity favorit, 8l bralo AX, ktere jsem taky chvili mel. Investovat navic 70 000Kc, kvulim uspore 2-3l/100km (tj v penezich 4-600kc mesicne) mi prijde zbytecne.

    DOPORUCENI: Toyota Corolla rok99/1,3vvti, pripadne jine, podobne osklive auto. Vedel bych ted o Fabii, 2002, cena 85 plus cca 10 nutne investice. Neborene, udrzovane a do letosniho srpna pravidelne jezdene auto :-)

    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:46:54     Reagovat
    Autor: Pepé - Neregistrovaný
    Titulek:Nissan Primera
    Priklanim se taky k uz vise uvedene Primere. Jednu mam uz 4 roky doma a maximalni spokojenost...

    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:52:27     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Ne
    Jednoslovná odpověď na otázku je NE.

    Pokud to trochu rozvedu, tak asi něco nechápu, resp. spíše něco nechápe autorova drahá polovička. Jste-li v takové situaci, jaká je v článku nastíněna, tak přístup "musí to být Golf" je takový ehm, no přinejmenším dost dětinský.

    Pokud opravdu jde jen o to dojíždění do práce, tak ideálně nějakou Felici. Stát to bude výrazně méně, sice se na ní leccos sype, hnije apod. ale kdejaký vesnický Jouda to zvládne za pár peněz flikovat po v podstatě neomezenou dobu. Jasně, člověk s tím nenadělá tolik parády. Jenže autor a jeho žena prostě nejsou v takovém postavení, aby si mohli dovolit dělat parádu.

    Pokud by to opravdu nesměla být Felicie, tak třeba staré Micry či třídveřové Civicy jsou k mání za výrazně méně peněz a osobně bych jim věřil víc, než Golfu.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 22:52:09     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Ne
    Musím souhlasit, já bych se na tyhle cesty dokonce spíš snažil vybírat spíš v kategorii malých aut, které bývají většinou celkem bezproblémové.
    Čili moje doporučení
    Když už Golfa, tak 1,4 nebo 1,6 v benzínu
    Felicii bych se můžná trochu vyhýbal, právě kvůli rezu.
    Z malých aut bych bral Citroen Saxo/P106 (1,0-1,1, pokud by se podařilo sehnat 1,5D, tak je to prakticky nezničitelnej motor se spotřebou cca 4l/100) , Fiat Punto druhé generace (1,2), Nissan Micru, Mazda 121 nebo něco podobného.
    U Civiců bych byl opatrnější, jsou tam nepříjěmné věci, které dokážou auto pěkně prodražit (problémy s výfukem apod.). Spíš bych zkusil Almeru v třídvéři.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 00:34:33     Reagovat
    Autor: Woyta - Woyta
    Titulek:Re: Re: Ne
    JJ mala auta jsou dobra vec. Ted mame rozkopane namesti a neni kde zaparkovat. Majitele beznych aut hodne cumi kdyz se napasuju do male skviry.

    Felda od roku 98 protikorozivni ochrana.
    Se 106 s 1,1 jsem jezdil. Ten motor me nenadchnul.
    Prekvapive se mi libi vice 0,8 v mem Daewoo Tico.
    To jde sehnat za par korun a ze zkusenosti majitelu vydrzi hodne. Nas kousek ma 108k, 1x vazneji (puvodni majitel) a 1x lehce bourane + nejake vzpominky na parkoviste. Mame ho 8 let a naklady provoz a opravy minimalni. Ceny dilu take OK.

    Ale spis ti doporucim novejsiho Matize.
    Je to dobre auto. Decentni vzhled. A protoze je to korejec muzes cekat i nizsi cenu.
    PS. To ze delaji korejci spatna auta je stary mytus.
    Dostupnost a cena dilu take neni problem.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 20:55:46     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Ne
    Jistě, protikorozní ochrana je hezká věc, nicméně i tak Feldy po roce 98 reznou - typicky ony profláklé zadní dveře, např. Čímž netvrdím, že nelze najít Feldu, která bude v pohodě, jenom to riziko je tam vyšší.
    Ad motor 1,1 - záleží na roce výroby, a to tak, že opravdu hodně - v roce tuším 98 (zhruba od faceliftu Saxa) se zvedl výkon motoru 1,1 ze 37kW na 44kW (paradoxně se snížila spotřeba, když člověk jezdí s lehkou nohou známý trasy, tak spotřeba v kombinaci cca 5,5l/100) a udělala se z něj vícebodová stříkačka. Jel jsem v obou typech, rozdíl je opravdu značnej.
    Daewoo Tico - jen tak ze zvědavosti jsem kouknul na Tipcars, jsou tam tři exempláře v social edition, takže bych se tomu radši vyhnul..:-))
    A Matizem můžu souhlasit, ale jenom do města - přece jenom když se s tím občas vyjede na dálnici (každej tam někdy musí, ne?), tak díky malýmu objemu a vysoký karosérii vůči šířce je to při rychlostech nad 100km/h adrenalinovej zážitek. Navíc ne každýmu sedne, když jsem ho zkoušel v době, kdy jsem auto kupoval, tak mi přišel dost klaustrofobickej (úzký to je). Z hlediska kvality a poruchovosti bych ho odhadl na běžnej průměr.

    Osobně mám malý autíčka rád, na ty moje cesty mi to vyhovuje a jak už jste zmínil, parkování je velká výhoda.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 11:57:48     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Ne
    Dnes s Vámi bohuzel nemohu souhlasit. Doporucene vozidla japonske vyroby se vyznacuji enormnimi naklady na servis v cene nahradnich dilu.

    Pokud pani chce golfa a zaplati si ho ze 70% sama tak si mysli, ze parada (co bych za to dal mit takovouhle polovicku)

    Ja bych doporucil jedine a to pokud trva na golfu tak sebou nekoho kdo autum rozumi (Taky si clovek nejde koupit pc do tesca, protoze jich tam maj hodne a za dobry peniz ze? Ale opta se nekoho kdo tomu rozumi). A nebo pri nejhorsim zavest vozidlo do autorizovaneho servisu, aby ho prohlednul.

    Jinak teda souhlasim s DF octavia stoji kulovy a vyber je velkej, jen to chce dobre pojisteni proti kradezi

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 12:46:54     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Ne
    Na VW group asi bude víc neoriginálních náhradních dílů, to je fakt. Ale co se týče originálních dílů, tak je to prašť jak uhoď a často bývají na "japonce" díly levnější než na evropany. Obzvlášť když drtivá většina "japonců" se vyrábí v Evropě. Suzuki Swift se montuje v Maďarsku, Honda Civic v Anglii, Toyota v Anglii nebo Turecku atd. A díly pro montáž se stejně jako u VW group vyrábí různě po Evropě.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 13:02:12     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Ne
    Za me Honda Civic 1997 Mb2 motor 1,4i 5D Spodni rameno v originale 8000,- kc vcetne dph v nahrade se nedela ....


    Mazda 323 2001 1.8 rucni brzda resena jakymsi mechanismem v zadnich brzdicich. Vyhnilo nove zadni brzdice a 5000,- jeden

    A tahkle bych mohl pokracovat. Japonci nezere kdyz se na ne nedupe a krasne jedou, ale servisovat to musi nekdo jinej.

    Ac nadcenec do aut tak vzdy radim VW nebo Ford, protoze hodne veci se dela v nahrade a dilu je plna republika. Jen to chce dobry zabezpeci. Vyhoda mazdy je, ze Vam ji na parkovisti ani neobejdou klicem natoz aby ji ukradly :)

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 16:16:56     Reagovat
    Autor: Pavel M - Pavel M
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ne
    Pokud vidim dobre, tak kompletni spodni rameno made in japan na hondu stoji 1500Kc vcetne dopravy po cele CR a na golfa 1,4 od fy. Febi stoji 2500. Priste prosim nekecat a hledat.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 08:39:12     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ne
    Proto jsem psal MB2 pro ty co znaji je to "anglan" neboli rover a je made in UK, takze v japan ti na to nic nevyrobej :)

    P.S. nedelat blbce, podivat se do kelly umim taky.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2009 23:12:19     Reagovat
    Autor: - - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ne
    ¨Takže on to není Honda Civic 4D nebo 5D, co se ve Swindonu skutečně dělaly, ale Rover 200 (či 400).

    Takhle to dopadá, když jsi moc přechytralý a blbě machruješ. Ty MB dvojko.

    PS: Také říkáš Octavii Bora?

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 13:07:07     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Ne
    No tak v dané věkové a cenové skupině asi nikdo nebude onoho Japonce udržovat ve stavu "jako z fabriky" a výhradně v autorisovaném servisu.

    Měl jsem 3d Hondu Civic r.v. 87 s 1.5 12V motorem, jezdil jsem ca 25-30 tisíc ročně a kdyby ji kamarád nezrušil, možná slouží dodnes. Těch pár dílů, co na to bylo potřeba, jsem bez problémů sehnal na vrakovištích. V okolí má pár lidí Micru, tuším 96 nebo 97 a je to podobné.

    Komentář ze dne: 01.11.2009 22:59:51     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:riskantní operace
    Rizika plynoucí z výběrového kritéria ("musí to být Golf") jsou následující:

    - havarované auto dovezené ze zahraničí a narychlo opravené. Toto riziko je enormní.
    - kradené auto dovezené z Polska n. Ukrajiny
    - motor TDi na konci svého životního cyklu (v případě zájmu mohu popsat TDi burst test, který jsem nedávno vyvinul :))
    - diskutabilní poměr cena/výkon v případě Golfu

    Ještě bych to s paní probral a zkusil to zlomit na nějakou analogii Golfu (Bora, Leon, Toledo), protože tato auta nejsou tak široce populární jako Golf a tudíž nejsou atraktivní pro šmelináře. Případně Octavia, protože je jich mraky a ve větším výběru se najdou ještě použitelné vraky

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 23:21:27     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: riskantní operace
    Nechci být za otravu, ale ten "TDi burst test", prosím...:-)

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 23:22:42     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: riskantní operace
    já to dám asi jako samostatný článek, abych zvýšil svůj rating v bazarech

    Komentář ze dne: 01.11.2009 23:02:25     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Golfa? Proč ne
    když se Vám líbí, auto to rozhodně špatné není, jen dobře vybrat. Primeru (jak radí jiní) raději ne, není to špatné auto, ale je strašně hnusné. Osobně bych si v daném rozpočtu a za daných požadavků koupil Fabii, za kilo bude slušná, rok dobrej, a ceny ND jsou za pusu. Opraví ji také kdekdo. A 1,4 MPi nejede špatně, na dojíždění do práce dobrý.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 10:43:41     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Golfa? Proč ne
    Mně je z Golfu libovolné řady buď na blitku nebo zívám, jak je to auto hnusný nebo nudný, popř. obojí.
    Primera je vzhledově o něco hezčí Ochcáfka s lepším interiérem. Rozhodně Golf překonává. Spolehlivost pak závisí na údržbě daného kusu.

    Fóbyje je špatně...a s dvacetiletým motorem 1,4MPi je to dvakrát špatně. Na druhou stranu není pravda, že ji opraví kdejaký garážník, protože jízda na mrtvým koni 1,4MPi si vyžádala pomoc elektronických stimulantů, které z toho krámu udělaly krám těžký, slabý, složitý a tím také poruchový.

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 12:59:13     Reagovat
    Autor: Woyta - Woyta
    Titulek:Re: Golfa? Proč ne
    Fabii 1,4 mpi jsem jel. Nejak moc nadsenej jsem nebyl.
    Obvzlaste A sloupek je v levotocivych zatackach vrchol bezpecnosti.
    A ta 1,4 mi moc ziva neprisla.

    Komentář ze dne: 01.11.2009 23:36:59     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:
    Kupovat auto stylem "musí to být Golf" mi připadá naprosto šílené, obzvlášť když to má být přemisťovadlo do práce a ne ozdoba do vitrýny.

    Já bych autorovi doporučil zkusit si zjistit reputaci značkových škodováckých servisů v okolí a zkusit si koupit auto ve své cenové hladině z jejich programu "vyzkoušené ojeté vozy". Prodávali jsme takhle dvě auta, a vždycky mě nechali provést opravy všeho, co se jim jenom trochu nezdálo a až pak si auto odebrali pro další prodej. Takže nákupu auta od slušného škodováckého prodejce bych bál o hodně míň, než nákupu náhodného auta z náhodného bazaru. Je-li v okolí značkový servis libovolné značky s dobrou reputací, tak bych to zkusil řešit nákupem ojetiny přes ně.

    Komentář ze dne: 01.11.2009 23:41:45     Reagovat
    Autor: coolio - coolio
    Titulek:Výběr
    Před časem jsem stál přes podobným výběrem. Proč ne Golf:
    - za 100kkč to nebude nic moc
    - je to kradlavé auto
    - relativně drahý servis

    Dospěl jsem k tomu že Corolla z let 1998-2000 s 1.3 motorem by byla ideál, jakožto spolehlivé a nenáročné auto. Narozdíl od ostatních japonských aut je plně pozinkovaná (Civic myslím ne úplně). Mazda 323 je také dobrá volba.

    Komentář ze dne: 02.11.2009 00:49:53     Reagovat
    Autor: shifty - shifty
    Titulek:
    proč to hodnocení 4 celých něco? Autor asi nebyl dost drsný a plný svých pravd .... jinej důvod nevidim

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 00:57:39     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re:
    možná to bude stylem, autor zvolil takový zvláštní trochu těžkopádný styl psaní. Ale hlavní problém vidím v těch nesrovnalostech, my jsme se rozhodli, na jedné straně, na druhou stranu chce radu. Z článku není úplně jasné o co autorovi jde, chci něco, tak si to koupím a hák na všechny rady nebo nevím a zeptám se, ale neptám se stylem, já chci to a to. A pak Golf je spíš za trest a zdá se, že autor má i bez toho těžký život ;-).

    Komentář ze dne: 02.11.2009 01:23:19     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:komu není rady, tomu není pomoci
    Kup si golfíka, kup... stejně už ses rozhodl... začínám chápat, proč jsi udělal ránu za 2 míče, jestli ke každé investici přistupuješ takhle pitomě :-D

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 07:43:48     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: komu není rady, tomu není pomoci
    :-))))
    +1

    Komentář ze dne: 02.11.2009 09:09:46     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:BAZARY VYNECHAT
    Trochu k pousmání,

    Skoro obdobný problém jsem před časem řešil se svojí přítelkyní. Chtěla svoje auto a za svý.
    Obhlídka bazarů dopadla následovně. 90% aut s nějakou neuvedenou vadou (neumělá oprava bouračky.) Ostatní byly krajně předraženy.

    S bazary je dobré neztrácet čas.

    Vyřešil to nakonec soused prodávající PUNTO rok výroby 99 nalítáno 115000 Km bez rzi. S mnoha novými namontovanými díly. Cena 30000Kč. Funguje s drouboulinkejma neduhama dodnes.

    Dnes bych to řešil novou PANDOU za trochu nad 100.


    Komentář ze dne: 02.11.2009 09:50:51     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Jak si vybrat auto
    IMHO se ptáš úplně špatně - "mám si koupit 10 let starýho Golfa do 100 tisíc: ano / ne?" Máš se ptát "jaký auto si mám koupit kolem 100 tisíc?"

    Osobně bych si nekupoval starý auto na lízink, páč ve chvíli, kdy ho doplatíš, bude to ještě starší auto, který jsi ve finálu hodně přeplatil. Lízink má smysl snad jen když si splátky dáš do nákladů firmy.

    Jsou i jiný auta než golf, např. vw polo/seat ibiza/cordoba, oktávka, fábie, ford focus, honda civic, toyota corola, opel astra, corsa, fiat bravo/brava, punto...

    Další věc, kde auto koupit - pokud nenatrefíš na známýho, co se zbavuje svýho vymazlenýho auta, tak nemusíš hned do bazaru s vlaječkama a hlídacím psem za plotem. Je hodně dovozců, co tahaj auta (a nebouraný!) třeba z Německa. Takovýho auta se majitel zbavil, aby nemusel strkat peníze do údržby, ale počítej s tím, že to budeš muset udělat ty. Typicky výměna rozvodů, pak možná něco kolem brzd a tlumičů. Pneumatiky taky asi nebudou nový. A pokud bude někde i jen trochu rezavý, tak budeš muset (nechat) opravit i to, protože jinak se to rozleze a místo pixly s barvou budeš kupovat novej blatník.

    Jo, taky v článku vůbec neřešíš, na co budeš jezdit - asi připadá v úvahu jen benzín (bez turba), protože takhle starej turbodiesel bude riziko, že nebudeš mít na opravu, diesel bez turba zas moc nejede a LPG taky přináší pár komplikací - nádrž má omezenou životnost, nutnost pravidelných revizí, zabere místo v kufru atd.

    Komentář ze dne: 02.11.2009 10:15:34     Reagovat
    Autor: Torm - Torm
    Titulek:Felka
    Já sice za ten tady neoblíbený koncern kopu, takže nemusím být úplně objektivní, ale Felicie (zejména faceliftovaná) je solidní řešení za málo peněz a s docela slušnou sbírkou variant - diesel je sice líný, jak veš a žere přední gumy, ale s jedním jsem najezdil bez pěti kilometrů 300k a tipuju, že po bazaru ještě stovku dvě najela určitě. Levné řešení je 1.3, z jedné strany se tam leje olej a občas chladicí kapalina, z druhé benzín a občas poslední a prostřední díl výfuku, zadní dveře vyměníš jednou nebo vůbec. Dílů z druhovýroby do mrtě, originální nejsou o moc dražší a je to poslední auto ze škodovky, jakž takž servisovatelné běžným vercajkem. Pokud můžeš, vyber auto z Vrchlabí (poznáš podle samolepky s čárovým kódem, pěti nebo šestimístným číslem a nápisem SCV na předním příčníku, stejné číslo je zevnitř na přístrojovce, na výplních dveří, náraznících a v zrcátkách - pokud někde chybí, je díl měněný, tudíž auto bylo bouchlé).

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 10:27:35     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Felka
    Tu výdrž dieslu musím potvrdit, sám jsem se divil, když jsem jednou jel na místě spolujezdce ve felicii pickup která měla na tachometru měl asi 600 000 km!

    Jo a ty pátý dveře na felicii se nechaj sehnat i laminátový.

    Ale jinak - je to stará šunka (navíc bez pozinku), takže to bude reznout dost. Ale barvy ve spreji v odstínech škoda se daj koupit v každým OBI ;)

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 12:59:01     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Felka
    Souhlasím s felicií jako variantou. To auto jsem měl rád. Má své mouchy (stabilita na vodě a ledu, často drobné opravy, rez), ale i značné klady (spotřeba, cena údržby i se započtením její četnoti).

    Chtělo by to slušně udržovaný kus a i tak to prostě bude staré auto, ale relativně za pusu (i když s výpalným za přepis). Znám jedenáct let starý kousek, který dojíždění do hokny a za nákupy zvládá, byť na kratší vzdálenost, celých těch jedenáct let.

    Auto je prostorné (na malé auto), celkem lehké a mě se fajn řídilo i bez posilovače (ten mají ovšem ženy dost v oblibě, takže to možná bude překážka).

    Ve Vaší situaci bych to zvážil jako volbu, podle chuti buď v dieslu nebo v 1.3 benzín (lidi co měli 1.6 v tom neviděli až takovou výhru), u té 1.3 je příjemná pojistka a výkon stačí (i na Dolomitská sedla, když se trochu řadí).

    Komentář ze dne: 02.11.2009 12:04:21     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Do 100k? Felicia, Fordy nebo japonci
    Souhlasím s převládajícím názorem, že Golfa ne. To auto má u nás naprosto neopodstatněnou pověst - není nijak zvlášť spolehlivé (stačí mrknout do TUV a podobných statistik, kde se potácí v průměru a pokecat trochu déle s majiteli) a hodně se krade nebo vykrádá. Pomíjím teď pro autora nepodstatné vlastnosti jako vzhled a zábava za volantem.

    Kromě Feldy, kterou tu rozebírá spousta jiných lidí, bych se podíval ještě na Fordy, konkrétně Focus nebo Mondeo, i když chápu, že k nim bude mít autor odpor. Ford by ale musel mít jedině benzínový motor (diesely se podle mě dodnes nenaučili ve Fordu dělat pořádně). Mám zkušenost s Focusem 1.6 r.v. 1999, koupeno v AutoEsa, s údajnými 70tis. km. Později jsem zjistil, že sloužilo v půjčovně. A půjčovny údajně pravidelně stáčejí tacho. Každopádně jsem najel 60tis. za 3 roky a pak dal auto tchánovi. Kromě spotřebních dílů (jen o málo dražších než na Feldu) se vyskytly dvě závady - pružina středící radící páku (neopraveno, řadit lze bez problémů, jen má převodovka 2 neutrály :-) a motorek zadního stěrače (1,500 ve značkovém servisu). Cena podobného bude teď kolem 50tis. Kč.

    Mondeo 2.0 je taky vyhlášený držák, potkal jsem minimálně dva taxikáře, kteří měli najeto přes 400 tis. km převážně po Praze a s autem nebyl problém. Naopak diesely určitě ne, starý 1.8TD je úplně tragický (na www.tipcars.com psali něco v tom smyslu, že má stejné provozní náklady jako V6 2.5l benzín, jen s tím rozdílem, že zatímco s 2.5 benzínem jezdíte, diesel stojí v servisu).

    Japonci dělají mimořádně spolehlivá auta (jsou jednoduchá, a kde nic není, tam se nic nepokazí, že), ale pokud se něco pokazí, je obvykle potřeba vyměnit větší celek. Vybíral bych určitě benzín, a ideálně auto, které se ani náznakem netváří jako sportovní. Kandidáti jsou - Mazda 323, Nissan Almera nebo Primera, Mitsubishi Carisma (nebrat 1.8 GDI) apod.

    Rozumné recencze ojetin včetně článku typu "Jaké auto do 100k" jsou na www.tipcars.cz.

    Samozřejmě při výběru platí rady dalších diskutujících, tj.
    - ideálně koupit jinde než v bazaru
    - pokud do bazaru, tak fachmana s sebou (nebo auto před koupí zavézt k němu)
    - celkovou částku na auto si rozdělte na 2 části - za auto nedávejte víc než 80%, zbytek si nechte na opravy/výměnu dílů

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 12:11:45     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Do 100k? Felicia, Fordy nebo japonci
    Ještě bych doplnil, že na leasing bych auto fakt nebral. Když už si mám půjčit, vzal bych si nějaký úvěr. Výhody? Auto je hned moje, neplatím z "navýšení" DPH, můžu si platit pojištění podle sebe (třeba jen povinné ručení) a pokud se dostanu do problémů se splácením, nevezmou mi hned auto, ale budou se to snažit vyřešit jinak.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 13:07:36     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Do 100k? Felicia, Fordy nebo japonci
    K tomu focusu, r.v. 1999 se fakt pohybuje kolem 50 tisíc, ale bude asi trochu reznout, facelift FF byl v r. 2002 a pak už je to prej lepší co do hnití kastle. Ročník 2002 na tipcars začíná právě na 90-100 tisících. Verze po FL se pozná na první pohled podle toho, že má blinkry už integrovaný ve světlech, ne extra v nárazníku, jako původní verze (pokud ovšem někdo nevyměnil právě ty světla a nárazník). Ale nějaký peníze do něj budou potřeba vrazit v každým případě.

    Komentář ze dne: 02.11.2009 17:56:21     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Sto tisic?
    Za tu cenu desetileteho golfa? za 100 000 je desetilety range rover v nejvyssi vybave. Tedy auto, ktere staci Britske Kralovne. To jsem nevedel, ze golfy jsou taky takovej luxus :-)

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 18:48:10     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Sto tisic?
    Desetiletý Range Rover v nejlepší výbavě dnes stojí tak cca 200, kolem 150 pokud je ve nepříliš dobrém stavu. Naopak jde-li skutečně o nejlepší výbavu (tj. něco jako Vogue Autobiography nebo Holland&Holland edition), pak spíše 250 i víc. Za sto se ještě pořád nedá koupit nic než vrak (nebo Classic, tedy vůz podstatně starší a méně luxusní).

    Jinak ale v principu naprostý souhlas.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 19:51:18     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Sto tisic?
    No... sehnat se da... to vis, asi podzim.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 20:34:25     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Sto tisic?
    Tak jsem se na to jeste dival a mozna clovek fakt musi mit stesti, ale ma sanci to najit. Tedy neco jako tu verzi Vogue Autobiography, jen stredovym panelem bez kuze a na jinejch litejch kolech.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 21:17:43     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Sto tisic?
    No a pak je ještě potřeba zajet si kouknout se na to, v jakém je to doopravdy stavu.... :) Pokud je to Vogue Autobiography za 100, ručím za to, že je po bouračce; patrně bude mít hnutý rám, a dost pravděpodobně také porézní blok.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 12:43:13     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Sto tisic?
    Neni, ale vybava, podle toho, co jsem se o Vogue Autobiography docetl na netu, temer odpovida.

    Komentář ze dne: 02.11.2009 21:24:57     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:
    Podle mě nemá ženská za volantem co dělat. Ale k věci...

    Kámoš si před pár lety pořídil stejného golfa. Na splátky (už si nepamatuju jestli úvěr nebo lízačku). Hrdě s ním objížděl rodinu a kámoše. Nazýval jej "lepidlem na kundy". Jednoho krásného dne prohlédl. To když mu jeden jeho známý co dělá do aut, kterému bylo jako dalšímu auto předváděno, řekl, že se koulelo po střeše (taky nechápu, proč si kolegu ke koupi nepřizval). Kamarád nevěřil a tak sundali strop a ejhle kurva svary! No nic, nebudu to tu zase všechno popisovat. Zkrátka se zjistilo, že to byla skládačka. Takové puzzle za stopadesát tisíc.
    Ale jinak osobní zkušenosti nemám...

    Komentář ze dne: 02.11.2009 21:37:11     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:
    komentáře jsem zatím moc nečetl, takže možná budu psát již popsané...

    mám golfa (00, mr 01) variant, 1,9tdi pd, před ním 1,8t gti, 98. třeba se někdy dostanu k recenzi (resp. už se docela dlouho odhodlávám, ale nějak není čas&nálada, navíc nejsem zrovna psavec), docela se divím že tady na tak běžný auto ještě není.

    s autem jsem celkově velmi spokojený, takže určitě mohu doporučit - jenomže já ho sice kupoval jako ojetinu, ale ani ne tříletou v německu s 50Mm a serviskou.

    náklady na provoz u přiměřeně udržovanýho kousku (můj třeba od dovozu neviděl autorizovanej servis (myšleno zevnitř, samozřejmě) a veškerá údržba se dělá podle toho co si já nebo můj oblíbenej servisák myslíme, že by bylo dobrý včas udělat) velmi rozumný, kromě obecně známýho spotřebáku (váha vzduchu/70Mm, silentbloky na přední nápravě/3 roky) se nesere naprosto nic. To předpokládám i do blízký budoucnosti, karoserie +- netknutá, tdi běžně vydržej přes půl milionu.

    Imho to hlavně chce hoooodně vybírat, můžeš bejt spokojenej jako já a spousty dalších, můžeš koupit vylítanej vrak...


    ALE: přestože Golfa určitě doporučuju, především bych já osobně radši koupil cokoli co nebudu muset splácet. Než se zadlužit kvůli autu (navíc pokud správně chápu, jde o "druhý vůz do rodiny"), vážně radši koupím za pár tisíc nějakej vrak na dojetí (a že mi jich rukama prošlo :D).

    Komentář ze dne: 02.11.2009 21:48:35     Reagovat
    Autor: mattbianco - Neregistrovaný
    Titulek:A co malý Mercedes
    Co ty malé A 170 CDI ? Máte někdo zkušenosti?

    Komentář ze dne: 02.11.2009 22:13:45     Reagovat
    Autor: Jarda2 - Jarda2
    Titulek:Nechapu
    Myslim, ze za kilo se da koupit Fabka SDI, ktera jezdi skoro zadarmo a opravy jsou taky celkem lidove... Na Golfa bych se fakt vy.....

    Komentář ze dne: 02.11.2009 22:22:23     Reagovat
    Autor: constantin - constantin
    Titulek:AUTOR
    Díky za zveřejnění, díky za reakce. K odpovědím se dostanu až zítra pozdě večer. Snad jen dvě důležitosti:

    a) MŮJ STATUS
    pravděpodobně jsem ne úplně šťastně formuloval relevanci finančních informací. jsem naprosto bezúhonný člověk bez jediné obálky s modrým (červeným) pruhem. dá se to po onom úletu považovat za malý zázrak. byly tři možnosti: sujsájd, útěk nebo pomalé splácení v českých mimopražských poměrech. dal jsem přednost tomu, že dnes a každý den můžu ráno vstát vedle své ženy a podívat se na sebe v klidu do zrcadla. znám tisíce zmrdů, co dluží desítky milionů, v životě nesplatili ani korunu a lezou denně do nové káry s trojcípou hvězdou. svůj finanční úlet považuji pro svou diskuzi odteď jako off topic, neřešme ho.
    závěr: chtěl jsem tím vším jen říct, že jsem momentálně v situaci, kdy nemám keš, nemám žádnou rezervu a úlet byť minimální investice do něčeho, co se posere, mě bolí mnohem intenzivněji než normálního smrtelníka.

    b) GOLF - už to tu bylo řešeno. pro mě, jakožto autolopatu, je mýtus o spolehlivosti golfů stále skutečností. nechtěl jsem napsat stupidní článek na téma poraďte mi, co si mám koupit za kilo. to srovnání s golfem tomu dává vyšší level, alespoň myslím. Golf v žádném případě není úzus. a v neposlední řadě, četl jsem tu recenze ojetin a diskuzi jsem prostě věřil. je tu spousta lidí, kteří se prokazatelně v autech orientují milionkrát víc než já. k vyměňování zkušeností ten web mimochodem je, nebo ne?

    zatím díky

    Komentář ze dne: 03.11.2009 02:25:18     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Je dobře si ujasnit, co od auta čekáte.
    Tedy, má-li vozit jen manželku do a z práce nebo s ním chce i nakupovat, případně vozit další lidi (velikost, výkon), jaká je řidička a po jakých cestách bude jezdit (otázka bezpečnosti vozu), jak spolehlivé musí být, dostupnost kvalitního levného servisu atakdále. Především ale kolik najezdí, protože z toho vyplyne (ne)výhodnost investice do nízké spotřeby a do auta vůbec se zřetelem na amortizaci. Nejefektivnějším způsobem, jak narvat co nejdřív co největší peníz do kanálu je koupě nového vozu (který ztrácí odhaduji tak nejméně 10% ceny už převezením od dealera před barák) za půl mega a jezdit s ním 15 tis.km/rok a po třech letech prodat. Takže za kriterium nejpodstatnější považuji, kolik bude stát najetý km. Tedy pořizovací cena + servis + gumy + pojistky (event. leasing atd.) - mínus prodej, to celé / předpokládaným počtem najetých km. K výsledku přičtu spotřebu a dostanu cca cenu za najetý km. Výsledky bývají překvapivé. Například nový Nissan Patrol (ano, k prodloužení péra) jsem měl 2 roky a podle tohoto vzorce mě km stál cca 14 Kč, což je možná srovnatelné s taxíkem, teď mám VW Transporter z druhé ruky a km mě stojí 4,-Kč.

    Komentář ze dne: 03.11.2009 11:33:35     Reagovat
    Autor: rogerer - rogerer
    Titulek:jedine novy
    ten golf bude mit vic nez 150 ale to je fuk...nedavno sem resil podobny problem....na kazdodenni dojidzeni do prace - tzn. jses na aute 100% zavisly - si nesmite poridit ojetej vrak s neznamou historii....pridejte...upiste se na dyl a kupte novy nebo rocni auto - treba nova zabozroutska thalie se da koupit za 159K a je to furt novy auto se zarukou ktery tvy zene poslouzi...tot muj nazor....
    Pokud mate averzio k renckum tak se anjdou i jina mala auta s cenou pod 200K a hlavně novááá

    Komentář ze dne: 03.11.2009 13:25:41     Reagovat
    Autor: Milion - Neregistrovaný
    Titulek:Doporučuji Toyotu Corollu
    Mám osobní zkušenost s 3D toyota corolla 1.4, r.v. 1998. jsem na auta prase. Neudržuju, dokud něco nekřípe, jen tam leju co je třeba. Mám ji chuděru 5 let z druhé ruky, z toho stála 9 (většinu zminích) měsíců bez nastartování. Stačilo vyměnit baterku a dolít olej. Po koupi jsem měnil pouze všechny tlumiče (jezdila s tim prej nějaká mařka z velvyslanectví po Praze).
    Není to žádny luxus, ani ku*dolap. Ovšem co se spolehlivosti týče, nemám jedinou připomínku. jezdím Praha + dálnice v průměru tak za 8l, na dálnici se snažím udržovat 150.
    Cena dneska bude okolo 40-70 tisíc podle km a údržby.

    Komentář ze dne: 03.11.2009 13:51:37     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Další názor k zamyšlení
    Uvádíte, že chcete golfa a nic než golfa, a případnou, víceméně zavrhnutou alternativou je felcka za 25. Nebudu Vás tedy přesvědčovat na jiné auto, budu se pohybovat ve Vámi vymezených mantinelech.

    Podíval bych se na to z pohledu opačného tedy finančního: Máte cash 20k. Splácíte dluh z minulosti. Když od příjmu odečtete splátku, zbude vám pár upocených tisícovek, někdy stovek korun. Příští měsíc odejde pračka, lednička, bojler, vytopíte souseda, a nebude ani na chleba ani na splátku 10 let staré plečky. Když budete pět let splácet, a neuděláte si ani pořádnou dovolenou, nemáte na konci ani korunu, a před barákem tunu mrtvého železa. Před necelými deseti lety jsem udělal to samé. Ano, tehdy tipo bylo příjemnější než tehdejší alternativa Š120, ale pořád si říkám, jestli to za ty prachy stálo...

    Kupte si auto, na jaké máte, (což za dva měsíce bude ta felcka za 25 (a za další měsíc bude na povinné ručení a možná i dálniční známku)). Nekupujte si na co nemáte a nenechte si zatemnit mozek přílišným optimismem stran budoucích příjmů a výdajů nebo tím že golfjepřeceněmeckejkchár škodofkananějnemá. A nekupujte na splátky a už vůbec né na splátky v Áčkách. Raději 1-2 měsíce počkejte, až budete mít cash. Když Vám prachy dojdou, nemusíte platit splátky, prostě necháte stát auto na parkovišti a budete chodit pěšky.

    Osobně bych na Vašem místě nadále dodržoval oddělené finance, a pouze předal ženě toto doporučení. Když jí přispějete na benzín, třeba Vás pak občas sveze;-)

    Komentář ze dne: 03.11.2009 18:43:10     Reagovat
    Autor: nedory - nedory
    Titulek:Co Fiat?
    Mám 4 letou zkušenost s Fiatem Marea, najeto zhruba 90000km a bez problémů. (Pokud vím, jezdí dodnes, ale majitel do ní investoval asi 30000Kč - brzdy, výfuk, ramena, klima). Letos koupeno Stilo, mám jej dost krátce na nějaké hodnocení (5 měsíců a asi 11000km), ale je bez problémů.

    Komentář ze dne: 03.11.2009 20:08:28     Reagovat
    Autor: zm - zmm
    Titulek:to jsou rady k pláči
    1) nevím co se Vám na těch autech furt sype. Když vyberu rozumný auto, ak se do něj leje jen palivo, olej a jednou za pár let kotouče, výfuk a podobný spotřebák
    2) ta paní (co s pánem za celej život našetřila 20000)s tím má najet 80km denně do práce tj celkem s dalšími pojížďkami ca 2000/měsíc a vy tu furt melete o benzínech se spotřebou okolo 8l/100km. Takže plat padne na splátku auta a benzín
    3) tj potřebuji lpg nebo diesel co bere 5/100. Ten diesel musí bejt téměř nezničitelný. Z toho vypadne nějakej 1,7d Isuzu v oplu nebo 1,9 d ve frantíkovi
    4) to auto může být klidně 13 let starý, ale nesmí bejt schnilý a než ho koupím,tak chci vidět faktury za opravy a výpisy z STK kvůli skutečnému nájezdu km. To seženu za hodinu na netu za 30 000.
    5) zbylejch 70 000 si schovám na případný opravy, ale proboha opravy těhle aut stojí pár korun a pokud ne, tak si za dva roky koupín další takový

    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:17:43     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:Kdyz uz Golfa na dojizdeni do prace...
    ... tak klidne vylitanou dvojku v atmosferickym naftaku ...

    plusy:

    Porizovaci cena - to auto stoji par susnu (kdyz se dobre vybere tak pod 10k v rozumnym stavu)
    1.6D je snad nerozbitnej motor, kdyby u myho neshorel starter (nekolik tisic startovani), tak bych sem mozna dotahl hranici 1.3 milionu :)
    "spotrebni" motorovej material v podobe svicek, naftovyho filtru, olejovyho filtru, oleje samotnyho, silentbloky, sem tam nejaka ta nahrada cidla a tak sou "stokorunovy" polozky.
    Rozvody do dvou litru s praci.
    Spotreba je "maximalne 6", neznam nikoho kdo jezdi nad 6, malokdo i nad 5.5 :D
    "spotrebni" material ostatniho razeni - gomu, dle preferenci,

    nevyhody:
    maximalka je nekde u 120, takze sice zadnej rychlik, ale stejne s tim malokdo drandi nad 100 (ramus startujici B-17).
    Ty motory proste zerou olej, drasticky to je az u zhruba tri litru na 1000km - do ty doby "jebal to pes".
    bezpecnost u takovyho auta neni zadnej zazrak, ale to neni ani u toho za sto litru, vzduchovy pytel a podobny blbosti sou uz stejne davno po propadly revizi a cert vi jestli to tam vubec je.
    bolistko je cerpadlo - po case zacne chcat vzdycky odnekud, nic tragickyho, neni to zadna potopa, ale servis neuskodi.
    rez - no rezne to, ale nemusi brutalne/favoritacky :D.

    Na denni dojizdeni do prace je absolutni nesmysl kupovat neco nad "pozirovaci, prehlasovaci,ponakupneservisovaci" castku 25 tisic.

    ja mam 1.6D v Audine, kasle je minimalne treti (jen ja sem ten motor provozoval ve dvou kaslich), motor je putovni, az na ten shorelej starter mne to auto nikdy nenechalo ve stychu a to sem s nim od jara nacestoval pres 40tkm krizem krazem a spokojene provozoval na vyjetej rostlinak - 100km/6L pri mixu 3L nafty (prumer 24kc/L) a 3L vyjetyho rostlinaku (5kc/L) ... v predchozi kasli sem ho provozoval asi tak 30tkm.

    pri dobry peci proste nikdo tenhle motor nemuze oddelat ...

    Komentář ze dne: 05.11.2009 10:10:45     Reagovat
    Autor: Barsuk - Dachs
    Titulek:Rozhodně Felicii
    Tak já řešil před rokem a půl něco podobného, práce 42km tam a 41.7km zpět, zvyklý na slušné služební stroje a najednou bez nich. Pade bych měl a zbytek na lízink, však zarobím tak co. A Golfa čtverylku bo ta je nejlepčí a v dechtu ať to nežere. Pak jsem usoudil, že to je 3.14čovina a dal 15 litrů za R19, deset do ni vrazil, najel 35 tkm včetně 3500km na dovolené po SK,UA,M,BIH,CRO. A pak koupil Feldu za 35 a očekávám stejné služby, km vyjde na cca 3,50Kč a když se to posere více, tak to neřešíš a koupíš další. Máš totiž každý měsíc odloženo těch pět táců co bys dával za lízink a to je po roce balík, no ni? :-) Soused prodával manželčinu Feldu 1.3 1998 s 43tkm za 38táců, no nepotřebovat kombíka, tak po ni jedu jak slepice po flusu...

     
    Komentář ze dne: 07.11.2009 03:30:01     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:Re: Rozhodně Felicii
    clovece u feliny by mne srala asi jenom ta rez :D ... jinak proti skodovackymu 1.3 se neda rict cokoliv spatnyho ...

    i kdyz, za 38 tisic, to je podle mne hodne penez za malo muziky ...

    kolega si ted koupil felcku za 50, trosku sme se na nej divne koukali...

    a kdyz sem mu rekl (coby Audinar) ze za 50 koliku ma v podstate jakkoukoliv 80ku (i Avanta a nebo sedan v LPG, nebo nafte) ktera je aspon v pozinku a ma rozumnejsi motory ... a hned na to kolega (Fordar) ze za ty cheche je slusny Eskyno, nebo prvni Mondeo (jinej kolega koupil za necelejch 50k Mondeo Kombi s LPG a to auto stihlo procestovat uz celou Evropu a odvozit pulku baraku)...

    tak odvetil "no, mne to staci, na tomhle mi tata opravi vsechno co potrebuju a i ty dily moc nestoji no a je to skodovka" ...

    takze sme ho zaradili do ty typicky "smudla schade grupe" - kdy "Simply clever" je proste modla

    Komentář ze dne: 05.11.2009 14:41:43     Reagovat
    Autor: Filo - filo
    Titulek:Blbost
    Golf je blbost. Kup neco, nac mas bez splatek. Moznosti je sposta. Ford Escort, Citroen ZX, Xantia, P306 a mnoho dalsich. Vsechny tyhle kary jsou spolehlivejsi, nez nac vypadaj, u vsech ke k dispozici nejaky bezproblemovy motor. Porizovaci cena 20 - 30...

    H.

    Komentář ze dne: 05.11.2009 19:57:01     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Odpoved: ne
    Resil-li bych stejny problem, koupil bych bud stareho mercedesa za cca 20-40 tisic, wartburga za 4, nebo neco podobneho (o cem je zname, ze to je spolehlive). Pak bych to za 15-20 tisic nechal prohlidnout/zkontrolovat/opravit a pak bych jezdil novym a spolehlivym autem a to vse vyrazle levneji, nez za zminovanych 100 tisic.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.