D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Malá Strana - auta, město, aktivisté
    (ze dne 12.04.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 13.04.2015 09:52:52     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:
    Zdravím a chtěl bych se zeptat (a věřím, že nejsem jediný, koho to zajímá): Jak je to nyní s OSBIDem? Vyvíjí ještě nějakou činnost? Na stránkách informace moc nepřibývají... A jaký je váš vztah k Mobilita 2014? Musím přiznat, že vznik tohoto nového "konkurenčního" subjektu jsem ne zcela pochopil a takhle zvenku mi to připadá jako tříštění sil.

    A co si myslíte o novým magistrátu? Je to změna k horšímu?

    Omlouvám se za samé otázky.

    Komentář ze dne: 13.04.2015 12:01:09     Reagovat
    Autor: frantisek - frantisek
    Titulek:RE: OSBID
    OSBID funguje. Mobilita funguje taky.
    Tříštění sil? No já bych to spíš nazval vzletnou větou "Občanská sdružení prosazujií ........"


    BTW, co děláte ve čtvrtek odpolko? Nemáte chuť na malou "procházku"? A máte v autě reflexní vestu?
    ;)
    Pokud ano, napište mi na info@osbid.cz, bude trochu srandy. A platí nejen pro "pivko".

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 15:16:11     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: RE: OSBID
    Díky za zprávu. Asi tuším, o jakou srandu jde, nicméně ve čtvrtek jsem na cestách. Tak ať se dílo podaří!

    Komentář ze dne: 13.04.2015 13:07:51     Reagovat
    Autor: theDude - total0
    Titulek:
    Totální souhlas. Mělo by se spíš hovořit o zklidnění pěší a cyklistické dopravy. Kdybych nemusel kvůli bezohledným chodcům zastavovat každých 100 m na přechodu, byl bych v práci o 10 minut dřív. V praze je až moc chodníků, které by se měly předělat na silnice nebo parkovací místa. Veřejná MHD by se měla omezit, především tramvajové traě které omezují individuální svobodnou dopravu.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 13:47:19     Reagovat
    Autor: frantisek - frantisek
    Titulek:Re:
    Chapu pokus o ironii a vnimam humor v prispevku.
    hahaha

    Presto, a nebo prave proto - nechcete opustit skatulky "zakazeme", "zregulujeme", "omezime" a naopak se zamyslet nad obsahem slova svoboda. Nad moznosti volby? Nic?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 13:54:34     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re:
    Vona to zas až taková ironie není…někteří lidi byť vidí, že za tebou nic půl kilometru není a můžou se tam poté, co za pět sekund projedeš, tři minuty procházet tam a zpátky, tak musí just vlézt na přechod a zastavit tě. Když se to děje co dva přechody, je to už k nasrání.

    A o tramvajích ani nemluv…už tak možná 2/3 křižovatek jsou předělány na prioritizaci šulin, pardon, šalin, takže aby mohla tahle monstra vozit vzduch svižněji jedna za druhou, nezřídka dochází ke kolapsu okolních vozovek, které mají několikrát za sebou zelenou třeba jen 10 sekund. A pak ještě přijdou s tím, že by se měl zakázat vjezd aut tuhle a tamhle…občas by se mohli zamyslet nad tím, kdo celou tu šaškárnu s MHD platí.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 18:18:07     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re:
    V Praze maji 2/3 SSZ v krizeni s TT prioritizaci, jo?
    Haha.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 18:45:30     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Navíc v době, když to má smysl řešit, ty tramvaje toho vzduchu moc nevozí. Pokud není míněn i ten v plicích cestujících.

    Tady zase někdo viděl tramvaj už pěkně dlouho jen zvenku ..

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 19:02:06     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Tady zas někdo ještě nejspíš nestál deset minut na blbým stometrovým úseku, protože tam jezdila jedna šulina za druhou a von měl zelenou deset sekund, z čehož devět jezdila auta z protisměru…Sokolovská je dokurvená extrémně a to ještě když vezmu v potaz, že po ní to jezdí tak jednou za deset minut, ale trvale ta tráva v kolejišti blokuje polovinu ulice. Velmi výživné zejména když jedou popeláři.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 20:49:54     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Takže jezdila jedna tramvaj ... se šulinou jděte zpátky domů na ves ... za druhou. A byly prakticky prázdné, když vozily hlavně ten vzduch. Fakt? A kdy to jako bylo?


     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 21:19:15     Reagovat
    Autor: tučňák - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, můžete to zlehčovat jak chcete, ale v tomhle má pravdu - na Sokolovský to sice moc neznám, ale třeba na Prašnym mostě preference tramvají dokáže (a to každej všední den) vyrobit kolony aut ze všech směrů klidně na 10-15minut.
    Hlavně ta preference tramvají je udělaná neuvěřitelně blbě - měnit světla po 5-10vteřinách kvůli přijíždějící tramvaji znamená, že projede samotinká tramvaj (10-20s), pak obvykle maj několik vteřin červenou všichni a teprve pak dostane losem některý směr zelenou. A protože tramvaje tady jezdí ze tří stran, tak to i v tramvaji trvá často dýl, než kdyby žádná preference nebyla.
    A stran vzduchu - tramvaje jsou tady (na Dejvicku a Břevnovsku, v centru to bude trochu jinak) plné obvykle jen v jednom směru, z toho druhého směru je vzduchu ažaž.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 21:38:29     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A to eště co ty speciální autobusový linky pro drutěváky. NIKDY jsem neviděl, že by v tom byli víc jak tři. Nezřídka vůbec nikdo. Ale holt je třeba někam narvat ty debilní autobusy co nakoupil Bém, tak to vozí vzduch.

    Koupit místo toho tři dodávky a vozit je na objednání z místa na místo by bylo ŘÁDOVĚ levnější.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 21:43:45     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    řádově? pomalu s tou flintou. autobus je poměrně lacinej stroj, tam zhruba polovinu nákladů na kilometr jsou náklady osobní, které se od nákladů na šoféra dodávky s béčkem liší o pár procent (do čtvrtiny dejmetomu).

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 21:46:57     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    samozřejmě (vrátíme-li se v toku tlachání trochu zpět) by bylo vhodné nějakou tu osvětovou kampaň typu - chceš mít ve městě čistší vzduch a méně hluku - pak nelez na přechod před auto můžeš-li dvě vteřiny počkat a je-li za autem stometrová mezera.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:03:12     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Dodávka stojí asi půl mega, autobus tak osm. Spotřeba autobusu je kolik, 30-40 na 100? Dodávky hádám tak 10-15. Koukám, že by stačily dvě, autobusy nejspíš taky jezdí jen dva. A bůhví, jaká by byla reálná vytíženost i kdyby to bylo na zavolání, třeba by to někam jelo dvakrát denně.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 21:48:38     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Že jsou tramvaje převážně plné v ranní špičce jedním směrem, a v odpolední druhým, je tak nějak přirozené. Ale dokud je nebudeme umět teleportovat, aby jezdily jen tím jedním směrem, tak se s tím dá těžko něco dělat. Nebo vás něco napadá?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:03:40     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Privatizace?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:09:43     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Proč ne. Akorát že se pak může snadno stát, že s ohledem na cenu jízdného .. nedotovaného .. bude toto pro drtivou většinu uživatelů neakceptovatelné. A tito se překvapivě nepověsí, nepustí si plyn a ani nezačnou jezdit na kole nebo štrádovat do háku x km denně bez ohledu na počasí, ale ... ale sednou do aut. A to se pak z toho skutečně posereme všichni.

    No, někteří by se mohli vrátit do rodných vsí, takže by to nějaká pozitiva mělo, ale obávám se, že takové štěstí by nás nepotkalo.


     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:12:04     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    BTW .. jinak by mě zajímalo, jak privatizace změní fakt, že holt v některých částech Prahy se ráno jezdí převážně "tam", a odpo+navečer "zpátky". Bude se umět privatizovaná tramvaj teleportovat?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:42:07     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já bych to s klidem nechal na tom privátním majiteli.

    To je totiž (jak ostatně Urza už mnohokrát správně zdůrazňoval) ten trik: Vy nejste tak chytrý, já nejsem tak chytrý, a zvolení (zás)tupci už vůbec nejsou tak chytří. Volný trh jako celek tak chytrý ale je, prostě a jednoduše proto, že automaticky zvýhodňuje ty efektivnější (víc vydělají).

    Jen do něj nesmí s regulacemi a jinými postupy, vytvářejícími monopoly, vstupovat stát. Tedy kupříkladu pokud by se to „zprivatizovalo“ se státními licencemi, podobně jako třeba komunikace, bude to (méně špatné než dnes, ale) stále napytel. Je třeba, aby do toho vůbec žádný zákon vůbec nijak nemluvil.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:52:25     Reagovat
    Autor: Mallory - Mallory
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Hmmm… no nevím. Ono zvýhodňovat ty "efektivnější" sice může fungovat v některých případech, ale nemyslím, že by v konečném hledisku prospělo to, kdyby například velká část MHD nebo jiné hromadné dopravy, která by neobsloužila dostatečné množství, aby to vydělalo, přestala jezdit. Neboť průměrný spotřebitel počítá s okamžitou a samostatnou efektivitou, nikoliv dlouhodobou a společenskou.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:00:18     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kromě mnoha a mnoha jiných výhod by to také průměrného spotřebitele učilo počítat s dlouhodobou efektivitou (a zcela automaticky by to zahrnulo efektivitu „pro všechny zúčastněné“, což patrně máte na mysli tím ohavným pojmem „společenská“).

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:20:58     Reagovat
    Autor: Mallory - Mallory
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pro vás je "společnost" ohavným pojmem, nebo jenom nemáte rád adjektiva?

    Mně se zdá, že průměrný spotřebitel hlupákem je a hlupákem zůstane. Už jen proto, že dnes je pro smrtelníka nemožné akumulovat přijatelné vědění ve všech oborech, tudíž u mnoha věcí prostě musí rozhodovat specialista a nikoliv "obyčejný občan".

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 00:08:24     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Oni ti brzo vysvětlej, že člověk volič je úplně blbej, člověk specialista je už tuplem blbej, jen když se zavede volnej trh tak se člověk spotřebitel zničehonic stane géniem a všem nastane blahobyt. To sis ještě ze zdejších diskuzí neodnes?

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 00:14:31     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Rozhodne ne z niceho nic a rozhodne ne geniem.
    Ale když uz by byl nucen se o sebe starat sam, byl by donucen vice premyslet a rozhodovat se lepe.
    .

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 01:03:25     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    hrozně by mě zajímalo, co si tak zhruba představujete pod tím, že se spotřebitel stane géniem. Co přesně by to mělo obnášet? Pokud tedy máte nějakou představu a neplácáte jen tak kolem.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:02:52     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, a jak k tomu prijdou ti lide, co na jejich vesnici vůbec zadne MHD nemaji, presto ze svých penez dotuji nejake MHD v Praze, Brne ci Liberci?
    Ono se to jezdi s jizdnym za babku, když to nejakej jinej chudak povinne doplati ze sve kapsy, ze :-(((

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:17:55     Reagovat
    Autor: Mallory - Mallory
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak s tím, kdo to doplácí, bych si nebyl úplně jistý, že venkované, neboť vyšší města pro občany většinou znamenají vyšší náklady a zisky, a tedy i vyšší odvod daní.

    Nicméně, abych se tu zabýval podstatou vašeho sdělení a ne omáčkou okolo: chudák nic povinně nedoplatí, chudák to doplatí z vlastní vůle vydělávat peníze v ČR, která za umožnění tohoto vybírá daně. Což je sice smutné, ale je tomu tak a nejinak.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:10:54     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    BTW .. jinak by mě zajímalo, jak privatizace změní fakt, že holt v některých částech Prahy se ráno jezdí převážně "tam", a odpo+navečer "zpátky". Bude se umět privatizovaná tramvaj teleportovat?

    Pravděpodobně. To by Vám zas vysvětlil lojza, že nebejt toho zajebanýho státu, tak by to tu všechno vypadalo ouplně jinak, kupříkladu by vědátoři tu tramvaj naučili teleportovat. Možná. Určitě.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:18:27     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No tak by měla vlastní koleje nad silnicí, jinde vcelku běžná věc.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:40:48     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak v českých poměrech rozhodně. Tim jinde myslíte muriku? Z Evropy jsem toho viděl celkem dost, ale nikde si "koleje nad silnicí" přímo nevybavuju, pokud ovšem nemyslíte ty vyvýšený o dvacet čísel, i to by se jako "nad silnicí" patrně kvalifikovalo :)

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:43:21     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Voni nebyli v Paříži?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:53:35     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ne-e, tam budu premiérově na konci června, tak to budu sledovat a běda Vám, jak tam nic podobnýho nenajdu :). To ale bude i nějaký unikum i v rámci Paříže, ne?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:56:28     Reagovat
    Autor: ... - ...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, bezny to neni, ale par evropskych mest to ma. Pariz konkretne: en.wikipedia.org/wiki/Paris_M%C3%A9tro_Line_6

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 00:58:29     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ani v Berline?

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 06:49:41     Reagovat
    Autor: JVP - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Voni nebyli v Praze a neviděli Negrelliho viadukt?
    Ono dle mého osobního mínění by vsírání nějakých visutých drah do centra (i širšího centra) byl technicko urbanistický nonsens. V Praze na to není platz. To spíše by bylo mnohem užitečnější nakupovat soupravy metra schopné jezdit po povrchu (do těch současných teče) a metro na okrajích vyhnat z tunelu. Zrovna jako v tom Vámi zmiňovaném Berlíně. Pak by se za ušetřený peníz dalo postavit mnohem více metra, než dnes. I když "ušetřený peníz" v městských zakázkách je v Praze bohužel větší unikum, než přistání marťanů na Václaváku.

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 07:23:46     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    On by se hlavně nekonal žádný ušetřený peníz v tom smyslu, jak si to obvykle představuje racionálně uvažující ekonomický subjekt, protože cílem je dosáhnout nějaké minimální efektivity, a cokoli nad je malá domů pro Skansku a MetroStav. Takže "ušetřené peníze" prakticky znamenají pouze o to výnosnější rozkrádačku, jejímž vedlejším efektem by možná(!) byly nějaké další stavby, ale možná taky ne, protože by se "systémem Blanka" povedlo pouze odpovídajícím způsobem prodražit to, co by bylo (tedy muselo být) postaveno tak či tak.

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 08:33:58     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Mluvíme o soukromém řešení a nenutnosti teleportovat tramvaj, ale poslat jí po jiné komunikaci než auto. Takové řešení již existuje. Pokud je plac pro tramvaj na silnici jak by nemohl být plac pro tramvaj nad silnicí nechápu. S tím, že by mělo metro jezdit podzemí, po zemi, nad zemí souhlasím.

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 11:34:18     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Plac nad silnicí by být mohl. Ale bylo by to hnusné a nemyslím, že by majitelé přilehlých nemovitostí neprskali. Ono mít v ulici paralelní most opravdu není výhra obecně, natož pak v úzkých ulicích centrálního města, kde by měla zmíněná idea posílat tramvaje jinudy, než auta, jakous takous relevanci.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:45:07     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Takže pokud uvidím, že vyjedu-li autem, „poseru se“, pak... je celkem zřejmé, že nevyjedu autem, nýbrž bude pro mne zajímavá MHD i za cenu zcela nedotovanou, že? Protože já nevím jak pro Vás, ale pro mne je finanční ekvivalent „neposrat se“ docela vysoký. A troufám si tvrdit, že pro většinu lidí.

    Vidíte? Volný trh. It simply works. Stačí, aby do toho stát nekecal.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 21:36:05     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Krásně jste se chytil na lep. Jak jsem předpokládal, víte o tom hovno a neumíte si ani najít v jakých úsecích tam co jezdí, ale blbě blábolit a chytat za slovo, to jo.

    V úseky od Čuprovy jezdí až na konečnou jen jedna linka jednou za půl dne a věčně prázdná, o to prasáčtější je ten debilní vyhrazenej pás. Na křižovatce s Čuprovou se ovšem napojují/odpojují další dvě linky a je to tam pakárna. Další pakárna nastává U Rustonky, tam už naštěstí nejezdím. Jediný štěstí, že vypnuli semafory na Palmovce (Zenklova), jinak by to kolabovalo asi v okruhu tří kilometrů.

    Tramvaje tady na periferiích jezdí běžně poloprázdný (vyjma pár momentů ve špičce), tam nemusím jezdit denně abych to věděl. Krom toho nejsem slepej a vidím dovnitř.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 21:45:59     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Vám spíš hrabe .... ty tramvaje jezdí (polo)prázdné po celé délce své trasy nebo až na těch úsecích na periferii?

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 01:11:20     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    nehrabe, to je normální. Vehement je náplava z Horní Dolní, chodců je tam pět a půl, tramvaj tam nejezdí vůbec, když někdo s takovými celoživotními zkušenostmi přijde do Prahy, tak se mu za chvíli rozum hrbí, nad tím, jak to tu máme blbý. Že to jinak nejde, protože nejsme v Horní Dolní nad Ničím, jim nedojde, ani kdyby tady žili tisíc let. :-(

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 02:23:37     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nad drtivou většinou pražských dopravních opatření se mi rozum hrbí rovněž, a to tu žiju od narození. Je pravda, že MHD se poslední dobou ocitá v takové lehké krizi, čímž výkonnost tunelu klesá, a spolu s klesající produktivitou stroje na přerozdělování se objevují jakési pokusy o "racionalizaci", nicméně tyto jsou pořád omezeny faktem, že přeprava někoho odněkud někam je vlastně vedlejší produkt (tedy z hlediska provozovatelů nebo spíš pasáků toho bordelu doslova na kolečkách). Situace tedy není tak extrémně blbá, jak ji vidí Behemot, minimálně v tom smyslu, že Praha je asi jediné české město s jakž takž smysluplnou MHD (rozuměj: aspoň občas autobusy převáží nejenom vzduch). Nicméně klidně bych těch náznaků zdravého rozumu za svoje prachy viděl i víc.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 18:58:45     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    www.dpp.cz/tramvaje-a-autobusy-maji-zelenou/

    „Na území české metropole je nyní více než polovina tramvajových křižovatek s preferencí.“

    To bylo 26. 5. 2008. Dnes je 13. 4. 2015.

    HAHA?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 21:55:41     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    OK, koukam, ze papirove mate pravdu. Skutecna, aktivni preference je ale tretinova.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:06:48     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nebo si toho nevšímáte…ne vždycky to škodí, třeba když jezdím večer na Nábř. Kpt. Jaroše, tak šulina podrží zelenou rovně i když třeba odbočuje přes most vlevo, jinak by už v době, kdy projíždím, byla polovina dalšího intervalu…

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 23:13:41     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak preference není úplně od věci, zvlášť když jedu stejným směrem jako tramvaj/bus, pak jsou místa kde je furt zelená dokud nepřijde chodec, nebo dokud nejede z vedlejší jinej povoz.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:38:18     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    25% bez preference
    27% preference podminena
    48% preference absolutni

    http://preference.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2015030401

    HAHA?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 22:40:01     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2015041201&lstkom=605720# kom605966

    A tu bezmala hodinu jste byl kde?

     
    Komentář ze dne: 14.04.2015 00:59:59     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Třeba si ještě nezměnil čas…

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 18:33:38     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já nevím, tak asi opravdu jeden z nás musí žít v nějaké paralelní realitě. To s tou MHD je pravda (kam úředník sáhne, tam sto let tráva neroste -- leda by tam růst opravdu neměla, pak tam přerůstá), nicméně u lidí a přechodů pravidelně (v Praze a okolí, hlavně jižním) pozoruji pravý opak: naprostá většina chodců udělá krok dozadu a ještě mávne, ať jedu, když vidí, že je za mnou kilometr volno. (A sám to tak jako chodec zcela důsledně dělám také.)

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 20:06:41     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Baže.
    Občas je ta vzájemná galantnost kontraproduktivní, kdy obě strany čekají a vzájemné se klaní - leč to si sedne. Komu tohle vadí?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2015 21:50:25     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    toť. dokonce jsem se tuhle zamyslel, a zjistil, jak mi situace kdy si oba dávají přednost sejří, a zařekl jsem se, že se vynasnažím být tím co pojede první aby nezdržoval (o to víc mě pak vytočí pubertál čumějící do telefonu skákající pod auto)

    Komentář ze dne: 14.04.2015 01:37:35     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:šíří se to jak mor
    i u nás bylo takové "sousedské" setkání. Většina "sousedů" však měla setkání na háku a nedostavili se. Což si aktivisté překvapivě vyloží tak, že ostatní "sousedé" souhlasí se všemi jejich více či méně debilními představami, nikdo z nich se nechytne za rypák a nepřizná si, že lidé se nedostavují prostě proto, že žádné změny nechtějí. Kdo nepřišel, souhlasí beze zbytku s našimi šílenými představami. :-(

    kdo přišel, toho přesvědčíme nesmyslnými žvásty. Naštěstí se u nás u stolu sešli celkem příčetní "sousedé" a ti dva batikovaní, kteří požadovali Vinohradskou výhradně pro cyklouny a MHD se moc neprosadili. To trochu mrzelo mladého Stropnického. Má neuvěřitelně naivní představu, že když se omezí provoz a sníží počet parkovacích míst, auta se kamsi vypaří, ale výběr z rezidentských parkovacích karet zůstane ve stejné výši, možná se ideálně naopak zvýší.

    ale Praha 2 je trochu v jiné situaci než Praha 1, protože Praha 1 vydává mimo jiné povolenky k vjezdu do úplně všech pěších zón. A to ne stylem tomu sem a tomu tam, ale jednu povolenku do úplně všech oblastí bez ohledu na místo bydliště. To by možná místní měli vědět, ačkoli se tím Praha 1 nechlubí, takové povolenky existují. Nic takového Praha 2 nemá, protože se tu jaksi pěší zóny nevynacházejí v takovém množství jako v Praze 1. Minimálně to by mělo vlastníky nemovitostí v Praze 1 zvednout ze židlí.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.