Komentáře ke článku: Test: Opel Kadett 1.8i 1991 (ze dne 17.08.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Zdravim,
moze mi prosim niekto vysvetlit suvis medzi vykonom a tocivym momentom (napriklad u auta v clanku "66kW a točivý moment s relativně vysokými 148 Nm" - z toho by som odvodil ze existuju motory s vykonom 66kW a inym (mensim) tocivym momentom). Podla zakladoskolskej fyziky je (ak si to dobre pametam) vykon = praca / cas, teda sila * draha / cas, a moment = sila * rameno. Nemala by potom platit priama umera medzi vykonom a momentom?
|
|
|
...no tak o tomto si dovolim silne pochybovat...podla mojho nazoru zavisi od typu motora, hladky diesel bude mat asi pri rovnakom vykone vyssi krutieci moment a takisto dva motory s rovnakym vykonom (benzinove atmosfericke napr.) mozu mat rozdielny kr. moment...napriklad pri porovnani osemventilovej jedna sestky so sestnastventilovou jedna stvorkou v urcitych pripadoch...tym som chcel povedat, ze pevna priama umera medzi vykonom a momentom je pekna kravina...
|
|
|
A přesto je tomu tak ... :-)
výkon [W] = točivý moment [Nm] * otáčky [1/s] * 2 * pí
[W = J / s = N . m / s], 2 pí je obvod kružnice.
Udává se však max. točivý moment (v "pracovních" otáčkách) a max. výkon (u horní hranice otáček), tzn. tyto v úměře zákonitě nejsou, Každý motor je navíc jinak zpřevodovaný, takže zdání pak klame ... :-)
|
|
|
Ono u toho zalezi na hafo jinych veci. Napr. komprese, zdvih, samotny tvar valcu, pistu... Da se rict, ze na tom samem motoru je to tak. Kdybych nejak zvednul vykon BEZ FYZICKE UPRAVY motoru (napriklad bohatost smesi, preplnovani...), pravdepodobne zvednu i kroutak. Ale kdybych zvysil kompresi apod, tak ten vztah nebude tak jednoduchej.
|
|
Nad tím si vykloubíš mozek.
http://www.tuning.cz/a87:vykon-motoru-vs-tocivy-moment-1/
|
|
http://www.honda-club.cz/view.php?id=292
|
|
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=815&t=1042326&hilit=+v%C3%BDkon+to%C4%8Div% C3%BD+moment+vztah&sid=358de84f5e2f272d7787897dc4b20431
|
|
blatniky a dvere relativne spolahlivo osetri proti kozorii nater body 910 (alebo podobny), ak je aplikovany na odhrdzeny kov.
skodovka svoju mizernu antikoroznu ochranu v 80. rokoch riesila vydanim letaku, v ktorom bolo naznacenych par miest, kam sa mal striekat resistin zriedeny s vyjazdenym olejom priblizne kazdeho pol roka (najlepsie pred zimou a po zime). skusenosti hovoria, ze to zas tak mimo misu nebolo.
|
|
|
My rodice meli taky kadetta, jeste nekdy v 90. letech, a proti korozi tam pomohla akorat tak flexa a svarecka :) Natery oddalily nevyhnutelne tak o par mesicu. Mas nejaky podrobnejsi osobni zkusenosti?
|
|
Jó hoši soused má tenhle stroj taky. Ale v naftě, z 85. roku a to se jen tak nevidí. Kastle už několikrát po sobě našrot, opravy stylem vlaštovčí hnízdo. Nejdřív nastoupila klasika-montážní "kvalitní" PU pěna. Když už neměla být k čemu aplikována nastala doba pozinkovaných plechů a nýtů a samozřejmě PU pěna. Podběhy a vlastně celej spodek šli taky srát, ale jen do té doby, co se seznámily s PU pěnou. Ta pěna je asi takovej malej zázrak. Všude se to svinstvo dostane, dá se na to dobře nalepit IPA, kitovat a barvit. No, po tomhle tuzingu musela každopádně přijít na řadu barva. Takže nastoupila štětkova metalýza naprosto hustá červená podle techničáku. Drží dobře. Teprve druhej nátěr za poslední čtyři roky. Dá se zvládnou za noční šichtu, akorát skla je prej nutno druhej den vzít ředidlem, protože to se už za tu noční nedá stihnout. Motor sežere na co přijde. Nemá na vybranou, protože k pumpě se nejezdí, protože je to drahý. Takže se jezdí na to, co zrovna přitáhne Franta do hospody a to jsou libový produkty. Někdy je to doopravdická nafta, z náklaďáku, jindy doopravdická nafta z JZD ( červená je proto, aby se nekradla), LTO ze sušárny, loni byly pokusy na olej z Tesca ( ale asi jen 60ltr., protože to blbě startuje a strašně smrdí a "policajti to neradi viděj") a vrcholem byl trafoolej. Ten nevím, kde se vzal, protože to je nebezpečnej odpad, recykluje se a dost se hlídá. Nicméně to na to jezdilo taky. O vlivu na životní prostředí se asi nemá cenu zmiňovat- Buzík by se z toho asi pokadil.
Jinak je auto držák a nevyžaduje skoro nic. Prasklá nápravnice měla štěstí, že byla svařitelná, což se nedá říct o brzdových bubnech, takže přišla prosba, zdali bych mu nepomohl s demontáží na vrakovišti. Kuchání mělo klasickej průběh: majitel vrakoviště řekl, ať si vymontuje, co potřebuje a proběhla předběžná kalkulace nákladů. Pak soused zkonstatoval, že je to kurva drahá a že na tom rejžuje a tudíž je třeba ho okrást. Takže bubny zaplatil, destičky byly "skoro nový" (lepší než co tam mám pyčo), startér, vypínače, a poloosu ukrad. To už jsem u toho neasistoval. Výměna proběhla doma před barákem a večer mohl jít na pivo.
Šuplík- jak ho familiérně nazývá- má dokonce několik vychytávek. Má tajnej vypínač, je to třídveřák (uveze 600ltr. nafty v kufru), vzadu nejdou otevřít okna, takže děcko za jízdy nevyskočí ven a repráky jsou uprostřed ve sloupkách, takže všichni slyší a "nejni tam žádná složitá elektrika".
Je s podivem, jak dlouho dokáže jezdit tanhle stroj ve stádiu klinické smrti. Letos na jaře už už to vypadalo, že vydechne naposled, potupně na dvorku firmy Dekra, ale jeden pán z Prahy objevil oživující elixír za 2,5kKč, kterej totální skon oddálí min. na dva roky. A pak se uvidí.
|
|
|
Ač nerad, musím vzdát Kaďourovi hold. Tohle by vydržel jenom KAMA3.
|
|
|
Jo, tak tohle je teda sila :)) Atmosferickej naftak sezere vsechno, to je pravda :)
|
|
|
Měl jsem ho taky - 1,6 diesel, 3-dvéřák, rok výroby 1987. Bylo to moje první auto a občas si na něj s nostalgií vzpomenu.
Ten motor byl zžejmě nezničitelnej, horší to bylo s elektrikou. Sice na tom autě bylo elektriky minimum, ale všechno se neustále sralo.
Starý Opely a koroze k sobě neodmyslitelně patřej. Já měl Kadetta 2 zimy a obě se na něm dost podepsaly, přestože auto jsem většinou parkoval v garáži a v zimě jsem s nim jezdil minimálně - vysvětlim níže.
Spotřeba byla dost proměnlivá v závislosti na stylu jízdy a na počasí. Dalo se jezdit za 5-6, ale v zimě nebyl problém ani za 10. Zimní provoz byl vůbec docela problém, protože auto jednak při teplotách okolo bodu mrazu skoro nešlo nastartovat a navíc strašně málo topilo.
Ale v období tak od března do listopadu to byla docela použitelná kára. Jenom musel člověk přežít neuvěřitelnej kravál (špatný odhlučnění motoru, navíc uvnitř všechno vibruje, klepe, vrže, bouchá) a poněkud větší ovládací síly (řízení bez posilovače, spojka šla ztuha, některý kvalty šly zařadit blbě).
|
|
Ja mel 3-dveraka 1,3 Benzin z roku 1989 a jeste porad jezdi. Koroze se resila kazde 2-3 roky vyriznutim, navarenim a naterem asfaltem. Za cca 7 let provozu nebyl zadnej vaznejsi problem, jen stand. udrzba a podle noveho majitele do nej krome autoradia neinvestoval. Bohuzel ale zacina prohnivat podlaha, tak jeste kupoval koberecky :)
Pak jsem mel Kadet kombi 1,4 - po dobu cca 4 let jezdil kazdych 14 dni BRNO-PRAHA s cca tunou nakladu, opet bez problemu a jen s beznou udrzbou.
|
|
|
". . . po dobu cca 4 let jezdil kazdych 14 dni BRNO-PRAHA s cca tunou nakladu . . ." - to musi byt strasne fajn jezdit pravidelne s brutalne pretizenym autem. Anebo mel Kadet uzitecnou hmotnost 1000kg?
BoBik
|
|
|
Byl to kombik, sice pekne sedel, ale vzdy bezpecne dojel. Na snehu i desti.
|
|
Čoveče, Honzo z Plzně, článku by prospělo, kdyby sis ho po sobě párkrát přečet a pár míst doladil. Zvlášť odstavec "spolehlivost" by zasloužil předělat. V prvních dvou větách se opakuje "v současné době" a celkově je to trochu matoucí. Pak ti zas tři věty začínaj slovem "jinak".
Ale jinak dobrý ;)
|
|
|
Mas recht. Ja si to po sobe precetl poradne az tady a docela jsem se vydesil. Jsem v praci zvyklej psat akorat tak dokumentaci a jeste navic v anglictine. Nejak zakrnuju :) Priste si dam vetsi bacha, dik za upozorneni ;)
|
|
Měl bych pouze pár decentních připomínek:
1. Chtěl bych vidět monotronic s objemem 1,8, který pojede při 160 za 7 litrů...dá se říct, takový poloviční perpetum, navíc po třistatisích náletu, kdy ten motor bude mít vůle v pravdě zemědělské (nikde sem nečetl nic o GO)
2. Nedivím se, že borci v Ochcáfkách čumí, že tam musí mít trojku a ty máš ještě dvojku, kdo by to čekal při setkání turbodehta a benzínu....respektive při umístění červených polí na otáčkoměru...
3. Ano, auto se dá jednou za 4 roky vyvařit, ale zajímalo by mě, co se bude dělat se všemi nosnými částmi náprav, to budeme každý 4 roky dávat nový nápravnice? Neb ty rezaví (korodují) ještě zdatněji než zbytek kastle (vyjma lemů a dalších pár super míst)
4. Ovšem souhlasím s tím, že tohle auto vydrží docela dost, pokud si člověk zvykne na to, že převodovka se zdatně podobá jakékoliv špajzce ze žabožrouta, přes ventily není slyšet rádio a občas si člověk dá Flinstona na křižovatce...
5. V době výroby už nabízely jiné automobilky (Japonci a i třeba Frantíci ví) auta s mnohem lepší antikorozní ochranou (oproti žádné u Oplu), mnohem větší než žádnou výbavou (dokonce všechno v elektrice a s klimou woe) za stejný nebo menší prachy...asi bych sáhl po tomto, zvláště pokud vozím rodinu, tohle je pojízdná rakev....
|
|
|
ad 1) Jeste ho mam, muzem se projet...
ad 2) No comment
ad 3) Napravy jsou v pohode, nevim jak u jinych aut, ale u meho oplika, u opla co meli my rodice a u opla co mela kamaradka tyhle casti podvozku vydrzely v pohode. Nerikam, ze to je pravidlo, ale fakt jsem s timhle u nikoho problem nevidel.
ad 4) Co chces po dvacet let starym utahanym chudakovi? Rekl bych, ze je to jeste dobry skore.
ad 5)V te dobe za 50 tis nebyl japonec kterej by za neco stal, natoz pak Francouz. Navic s Frantikem bych tezko jezdil 30 000 km rocne jen pri vymenach oleje a brzdovych desticek. A rakev to je, souhlas. Proto uz s nim akorat taham vozejk po vesnici...
|
|
|
ad 1) Jakým způsobem jsi tu spotřebu měřil? Palubní počítadlo to asi nemá ;)
|
|
|
Plna nadrz v Praze - jizda do Brna, bylo docela prazdno, tak jsem jel skoro celou cestu 160 - 170. V brne dotankovano do plna. Zbytek uz byla jednoducha matematika :)
|
|
|
No hlavně jestli jsi neudělal nějakou početní chybu, případně nezvolil úplně špatnou metodu výpočtu ;)
|
|
|
Obvykle v integraci pres objem nedelam chyby :D
|
|
|
Buďto si udělal chybu nebo je ten motor kouzelnej :-), anebo ti dost proměřuje tachometr. Jako student mám taky podobně starý a podobně motorizovaný vozidlo, a spotřebu při dálniční 130 mám tak za 8 litrů minimálně.
|
|
|
Rikam, dlouhy kvalty a dobre polozeny maximum kroutaku. A nepromeruje zas az tak moc, aby to z 10 udelalo 7. A nezapomen, ze "podobnej" neni "stejnej".
|
|
|
S tou dálnicí bych viděl tu spotřebu asi takhle:
120km/h - 8l
160km/h - 12l
Město - 8l, mimo město 6l, kombinovaná 7l.
|
|
|
Ad 1.) spotřebu můžeš brát jako bernou minci z intervalu tak cca. 5000 km minimálně, aby to mělo vypovídající hodnotu....z jedné plné nádrže (pominu-li to, že plná a plná je rozdíl, např. co když si stál při druhém tankování z kopce?)
Ad 3.) tohle auto je fakt zázrak, všechno hnije na počkání, akorát uložení ramen, tlumičů a nápravnic jako zázrakem je nezhnilé...řadím ke Karkulce a jinýmo povídačkám, pár Kadetů sem už viděl na heveru....
Ad 4.) ano, je, to neříkám, ale i ten utahaný chudák se ti nemusí rozsypat pod prdelí
Ad 5.) ale ano, do 50 k se před 3 lety vlezla 626 do r.v. 92, kde dostaneš víc parády a hlavně lepší provedení, ale musí se samozřejmě hledat...Francouz dtto., je to kus od kusu, ale aspoň to nehnije, pokud to není po raně a blbě opravený....
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Opel Kadett 1.8i 1991
|