Komentáře ke článku: Skončím u spořky...? (ze dne 21.02.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Doporucuju zacit pouzivat ebanking. Tim se vyhnete spouste zbytecnych navstev banky. Beznou interakci s bankou pak resit telefonicky. Jeste se mi nestalo, ze by mi operatori mlaskali do sluchatka. Taky nevidim jejich nehty :o)
A taky doporucuju zmenut bankovni ustav. V nejhorsim pripade zjistite, ze to je jinde stejne...
|
|
|
Bohužel mé zkušenosti praví, že jinde je to spíš ještě horší. ČS je podle mě docela dobrá banka na běžný platební styk, karty, internetbanking a tak. Akorát po nich človek nesmí chtít nějaký nestandardní produkt, to se najednou úřední šiml rozjede k nezastavení a je lepší se poohlédnout jinde.
|
|
|
Ani druhou větu nemohu tak zcela potvrdit. Dokud to šlo, platil jsem šeky -- i tehdy to bylo značně neobvyklé. Mám embosovanou debetku už od doby, kdy většina lidí (včetně těch na pobočkách) nevěděla, co to je. Používám internetbanking od chvíle, kdy jej zavedli, a to na Macu. Celkem běžně dostávám peníze z USA prostřednictvím šeků -- nebýt mne, na pobočce nikdy nic podobného neviděli.
A s tím nikdy žádný problém nebyl. (S čím naopak byly jsem psal v jiných zprávách.)
|
|
|
Ta každá banka má své, je na každým ať si zhodnotí co mu vyhovuje víc. Ale co se týče profesionality personálu tak tam ČS prohrává a to značně. Mám zkušennosti z ČS, GE, KB, Raiff. a ČSOB a všude OK až na pár exotů, kteří tam ale nikdy nevydrželi dlouho, ovšem ČS nejen, že drží i ty exoty ale někteří exoti, které propustili z jiných bank kvůli chování a nereprezentativní vystupování se pak uchytli v ČS a jsou tam dodnes.
|
|
|
Je pravda, ze CS tak nejak sbira exoty s mnoha oboru - dokonce dva kluci, kteri ode me odesli kvuli tomu, ze nezvladali vyvoj vcelku jednoduche aplikace jsou tam tedka zasiti na vyvoji nejakych core komponent tech jejich systemu :-O.
Ale zase je pravda, ze kdyz tam cas od casu korzuju v tech jejich IT kurnicich, tak tam vladne takova pohoda, klidek, leharo, narozdil od ostanich bank, kde je to docela peklo a pomerne tvrda pracovni moralka (a to temer bez vyjimky).
|
|
|
CSko je oznacovano jako "chovna". Podobne jako CEZ a jiny megapodniky, kam se da za prijemny penize zasit. Coz skutecne v jinych bankach moc nejde. Ale verte, vazeni diskutujici, ze na pobockach by nikdo z vas delat nechtel.
|
|
proc mam pocit, ze si to autor trochu prikraslil?
menit banku podle toho jestli mi uplne vsude funguje karta, tak nemam banku zadnou. bida, bida podle me, takze davam spatnou znamku
|
|
|
Karta ČS je dobrá leda tak pro " konzumenty" omamných látek (cocain atd) na účtu bylo víc jak 20.000,- a bankomat ČS odmítal vydat peníz-transakce zamítnuta- důvod neznámí-madam na pobočce říkala, že to není možné a že si vymýšlím. Změnil jsem ústav-no alespoň karta funguje a ani mi zatim nikdo nevykradl účet jako tomu bylo u ČS již před 8mi lety. Vycucali to až na dno kontokorentu a když jsem podal reklamaci, tak si za ni strhli ještě 300,- a tím jsem překročil povolený kontokorent za což jsem ještě platil pokutu.
Nezjistili samzřejmě nic.
|
|
|
"Karta ČS je dobrá leda tak pro " konzumenty" omamných látek (cocain atd)"
ano, "já mám problém" = "všichni mají problém" :-)
Já musím říct opak. Když budu konkrétní, mám zkušenosti s následujícími finančními institucemi, abecedně: ČS, ING, Komerční banka, Raiffeisen a Wüstenrot. Z uvedených byly bezproblémové jen ING a Spořka, ovšem ING nenabízí běžný účet (ING Konto je spořící účet).
Taky jsem se setkal s větami jako "Jak můžeš mít Spořku?! Pořiď si nějaký pořádný účet!" Jenže zatímco se Spořkou jsem už nějakých 10 let vpodstatě spokojený, ty "pořádné účty" jsou spíš zklamání.
Resp. proti některým zážitkům s těmi ostatními jmenovanými bankami je arogantní úřednice na přepážce vcelku čajíček.
|
|
|
Netvrdím, že kdo má účet u spořky, tak si nekoupí ani rohlík, stejně jako netvrdím, že když karta přestala fungovat, že nefunguje nikomu- jde o to, jak banka V MÉM PŘÍPADĚ postupovala ( mě vyfuckovala ) a na co mi byla a stále je ona platební karta. Cca 4 roky mám druhý účet u jiné banky-pohoda( neřešim, jestli za vedení účtu platim 3,50 nebo 20 kč-je mi to fuk- ve výsledku člověk zaplatí u všech bank +- to samé), hlavně, že se dostanu na svoje peníze. A když se vyskytne problém-okamžitě zavolaj( v pracovní době) Ze spořky mi volala pinda v pátek v 20:30 že je na účtu dluh 121,-kč, ať ho uhradím do 3 dnů. Dobře jsem zaujatý- nemám je rád
|
|
|
Suverénně nejhorší zkušenosti mám s bývalou HVB. Proto bych například nikdy nešel k Unicredit, protože při spojení celkem slušné ŽB s totálně zazmrdovanou HVB nemůže vzniknout nic jiného než opět zmrdifirma.
|
|
|
Každému se občas stane, že jeho služba nefunguje. Ševci odpadne podrážka, Subaru ráno nenastartuje, kartou nejde zaplatit. O tom článek není.
Při tom, co si nechá ČS platit za své služby bych o kvalitu služeb očekával jejich zájem. Problém klienta IMHO není ani to, že narazil na neochotné zaměstnance (to je také problém banky) - ostatně jiné jsem v ČS nepotkal, a tak jsem jim hodil přes přepážku přestřiženou kartu, a šel do prdele.
Dokud toto neudělá 90% jejich klientů, nemají důvod něco měnit.
Přeji tedy autorovi článku, aby velmi rychle našel jinou banku, kde služby fungujou, a když na konci roku odečtu od úroků poplatky, nejsem v mínusuB)
|
|
|
Osobne jsem se kdysi naivne pokousel zalozit si ucet u CS a ta jejich neochota me odradila natolik, ze jsem se nasrane sebral a sel do banky (nikdo me dodnes nepresvedci, ze CS je banka, je to jen pouha zalozna, sporitelna pokousejici se o nektere bankovni sluzby) a od te doby jsem byl ve teto sporitelne jen parkrat a vzdy me velice rychle presvedcili, ze se od te doby u nic nezmenilo vubec nic. Puvodne jsem mel KB (jak jsem nasrene vysel z CS tak byla od nich fyzicky nejblize a chovani tam meli na rozdil od CS perfektni), ale tehdejsi az paranoidni obavy KB z elektronickeho bankovnictvi (ktere jsou podle me znat na jejich elektronickem bankovnictvi dodnes) me po case presvedcily k dalsi zmene banky, tentokrat k CSOB, kde jsem dodnes velice spokojenym klientem a mam tam i krasnou a mladou osobni bankerku ;-). Jeste mam nejaky ucet u Reiffeisenky a chovani na pobockach tam maji stejne profesionalni ... proste jsou banky a zalozny, pricemz Ceska Sporitelna je jen zalozna coz ostatne na prvni pohled vypliva uz z jejich nazvu.
|
|
... zatímco věci, jež se rozhodují v centru, mi mnohdy pod nos nejdou (a kvůli těm jsem už párkrát o změně banky uvažoval), s pobočkou mám zkušenosti skvělé. Toto nelze dostatečně zdůraznit:
S pobočkou České Spořitelny v Mníšku pod Brdy mám zkušenosti dlouhodobě naprosto skvělé!
Nejenže tam dámy jsou upravené (což je poněkud samozřejmost, medle); jsou také superochotné a vstřícné. Po některých excesech centra (postupně (a) zrušení šeků, (b) zrušení internetových plateb v limitu bez explicitního potvrzení, (c) zrušení platebních karet bez čipu, (d) zrušení PINového kalkulátoru) je skvělá a špičková úroveň služeb na pobočce (spolu s velmi dobře fungujícím a spolehlivým internetbankingem, který mne nenutí instalovat nějaké prasečiny jako např. ten webový potrat, jejž za internetbanking vydává nějakým omylem KB) hlavním důvodem, proč u ČS zůstávám.
|
|
|
Tak to je pobocka CS v Mnisku velka vyjimka.
Cekani na pobocce CS byvala tragedie, pod pul hodiny jsem se tam nedostal nikdy. Ale to nebyl ten duvod, proc jsem od nich utekl. Jednoho dne mi na Slovensku ukradli temer prazdnou penezenku, mohlo v ni byt tak trista korun, deset kun a dve eura. A dve platebni karty. Volam ponekud nestandardnim zpusobem (neboli platil jsem jen mistni hovor) do CS do Prahy, at kartu zablokuji a reknou mi seznam poslednich transakci ci pokusu o ne, ze jej chce vedet policie.
"To musite na pobocku"
"Vyborne, ale jsem na Slovensku, kde tu mate nejblizsi"
"No, v Breclavi"
"Vytecne. Takze ted mam vseho nechat a jet kvuli tomu sto kilometru tam a sto kilometru zpatky, ano?"
"Ale vzdyt vy nejste na Slovensku."
"Vazne?"
"Jiste, volate z prazskeho cisla."
"Ne, prazske cislo vidite v identifikaci, ale volam z mobilu v zahranici, ten hovor takhle vyjde vyrazne levneji."
"Ja vam to neverim."
"No skvele. Mam vam dat zdejsi policisty? Bude to k necemu?"
"Ne, bohuzel."
"No skvele. Takze timto jsem s Vami skoncil."
Naproti tomu mam jeste kartu od Citibank. Nikdy jsem nemusel k nim na pobocku, vlastne ani nevim, kde je. Kdyz jsem neco potreboval, prisel jejich obchodni zastupce za mnou. A protoze mi tehdy ukradli take kartu od Citibank, resil jsem i jeji blokaci a zadal jsem po telefonu take seznam nepovedenych transakci za poslednich 24 hodin. Svete, div se, zadny problem. Take jsem u nich uz nekolikrat transakci reklamoval, opet zcela bez problemu...
Bohuzel na pobocku CS stale jednou do roka musim, protoze jiste dve firmy, jejichz akcie shodou okolnosti take vlastnim, vyplaceji dividendy prave prostrednictvim CS. Posledne to sice probehlo promptne, ale otravovat mne s nabidkou jejich sluzeb prestali az tehdy, kdyz jsem jim velmi durazne sdelil, ze od CS si rozhodne nechci koupit vubec zadne sluzby a ze si mohou byt jisti, ze si to urcite nerozmyslim.
|
|
|
Spíše záleží na velikosti pobočky.
Míval jsem podobně dobré zkušenosti s pobočkou v Karlíně (na náměstí); oni ji pak zavřeli a agendu přesunuli na Florenc, kde to stálo přesně za to, o čem hovoříš (a o čem nakonec psal i autor článku). Mám dojem, že později pobočku na náměstí obnovili, ale o "nové" kvalitě již nevím nic, to už jsem byl spokojeným abonentem zde té mníšecké.
Vcelku bych to řekl asi takto: pokud je pobočka dostatečně malá na to, aby Tě "baby" znaly, a když Tě vidí ve dveřích, už zdálky Tě zdravily jménem -- tak tomu bylo v Karlíně a tak tomu je nyní v Mníšku -- je to v pořádku. Ne-li, je to v pytli. A to bez ohledu na konkrétní banku, obávám se.
|
|
|
To si nemyslim. Uz leta vyuzivam sluzeb jedne uplne jine banky, ktera ma velmi kamennou centralu ve velmi kamennem dome uprostred Prahy.
Je fakt, ze potrebuji-li zmenit smlouvu nebo poresit neco velmi nestandardniho, nedokaze to vyresit pobocka (protoze bohuzel rozlisuji, na ktere pobocce mam vedeny ucet), takze v takovem musim tam a sluzby nejsou z nejlevnejsich, ale na jejich uroven si rozhodne nemohu stezovat. Pracuji profesionalne a na urovni a nikdy jsem tam necekal dele nez pet minut.
|
|
|
podelis se s nami o nazev banky, nebo se za ni stydis?:))
|
|
|
Ja jsem u Ebanky (nyni raifaisen) a at vlezu na jakoukoli pobocku (i kde jsem nikdy predtim nebyl), tak se me damy/slecny vzdy ochotne ujmou, dotazy zodpovi, problemy vyresi a vsechno jde tak nejak snadno. Pravda, dodrzovani dress-kodu, ani peclivost manikury jim detailne nezkoumam, ale taky po nich chci sluzby financni, nikoli modni :)
|
|
|
Byls v jejich pobočce na Václaváku? Já dvakrát a pokud to nebude nezbytně nutné, tak už nikdy víc.
|
|
|
U ČS jsem také blokoval kartu přítelkyně, celkem nedávno. Vyřízeno po telefonu ve 3 ráno, paní u aparáta chtěla znát jméno, adresu a typ karty. Nutno podotknout, že blokace po telefonu funguje prý jen na 24 hodin, takže návštěva pobočky je stejně nutnost..
|
|
|
Obvykle snobstvi se pri vyberu banky neprojevilo?
Povazovat za nejakou obzvlastni pochutinu 30 let starej chlast a mit ucet u Sporitelny, ekvivalentu to 20 minut stare lavorovice? To jsou paradoxy. :-)
|
|
Moje story s ČS je taková, že mojí liknavostí jsem byl odsouzen k exekuci. Z KB bylo ještě ten den kdy byl vydán příkaz o exekuci mi bylo voláno o situaci a jak postupovat. Co jsem v té době nevěděl, bylo to, že byl zablokován účet vedený u ČS fungující pouze pro příchod peněz a placení půjček. Rozsudek od soudu mi došel na mojí korespondenční! adresu za 4 měsíce a v té době na tutéž! adresu i informace o vypovězení půjček v ČS. Když jsem dojel do trvalého bydliště, zjistil jsem, že je tam mnoho upomínek od Spořitelny. Na to jsem došel na pobočku kde jsem měl vedený účet i půjčky a zjistil jsem, že peníze sice na účet přicházely, ale dále se logicky nestrhávaly na půjčky. Na otázku, proč mi posílají dokumenty na trvalou adresu, bylo mi řečeno, že všechno se posílá na korespondenční adresu. Po písemné reklamaci a stížnosti k ombudsmanovi mi byl poslán dopis s omluvou a zdůvodněním špatně namigrovaných dat v systému.
Ve výsledku musím zaplatit předčasně 2 půjčky (cca 70 000) ihned a registrace v registru dlužníků, kvůli chybě systému ČS. Stačil by jeden telefonát, nebo dopis na určenou korespondenční adresu.
|
|
|
To bude ale opět problém v tom, že Vás dámy na pobočce neznají a nemají Vaše telefonní číslo... jak píši výše. Mně, když je něco zapotřebí, volají na mobil, a funguje to bez nejmenších problémů.
|
|
|
Bohužel měli jak číslo, tak i email. Na telefon si vzpomněli až když chtěli zaplatit znesplatněnou půjčku. :-(
|
|
Já ve spořce pracuju. Ne v pobočkové síti, ale centrální IT. Do pobočkové sítě moc nevidím, ale moc se mi nezdá, že by to byla až taková tragédie. Ze strany vedení jsou velké tlaky na podporu prodeje produktů, takže lidi se celkem snaží. Druhá věc jsou fronty, ale to jednotlivec neovlivní.
Typická je v tomto ohledu pobočka na Kulaťáku, tam je problém že to je jediná podočka v okolí a zvětšit nejde.
Je možné, že v nějaké pobočce pracuje nějaká kráva. ČS, zaměstnává 10 tisíc lidí, takže pár set dementů se určitě najde. Doporučuji diktafon a záznam poslat na jjakubcova(zavinac)csas.cz, je to šéfka řízení kontroly kvality služeb a fakt umí být dost drsná.
|
|
|
Centrální IT? Takže Ty můžeš za (a) zrušení šeků, (b) zrušení internetových plateb v limitu bez explicitního potvrzení, (c) zrušení platebních karet bez čipu, (d) zrušení PINového kalkulátoru?
|
|
|
Ne. Já dělám opravdu čisté IT. Programuju pořadované aplikace, zajišťuju provoz, opravuju chyby, atd...
O bankovnictví samozřejmě něco vím, už kvůli správné funkci sw, ale na uvedené věci nemám žádný vliv. Osobně mi to je dokonce jedno :-)
|
|
|
Jinak jsem se zeptal správného člověka a je to takto:
Zrušení plateb v limitu bez potvrzení se udělalo kvůli phishingu, banku stály náhrady dost peněz.
Zrušení karet bez čipu je také logické, přeci nebudeš mít několik sad polotovarů když nemusíš. Proč s tím máš problém?
PIN kalkulátor se rušil kvůli nákladům na verifikační server, už ho používalo jen málo lidí a licence byla dost drahá.
No a šeky jsou to samé - malé využití a tím velké fixní náklady.
Samozřejmě se počítá s tím, že zrušení určité služby ti odradí pár klientů, ale pro banku je to pořád lepší, než spokojeného klienta dotovat. Banka není charita - spokojený klient je velmi důležitý, ale ne tolik jako zisk :-)
|
|
|
Jo, to jsou přesně ty důvody, proč jsem vážně uvažoval o tom od ČS odejít, a zachránila je kvalita místní pobočky (plus trochu také to, že jinde je to o houby lepší (*)).
Jaké náhrady za phishing?!? Když je někdo tak blbý, aby na phishing naletěl, je to jeho chyba.
Karta bez čipu je daleko lepší, jaký polotovar, probůh? Čip je ptákovina, protože se pak platí s PINem v obchodech, a to je (a) blbost, (b) svinstvo.
A za šeky bych byl plně ochoten platit víc. Protože ty jsou -- zhruba z týchž důvodů -- ještě lepší, než karta bez čipu: méně automatizace, složitější sledování, složitější falšování, menší risiko.
Spokojený klient == zisk. Dokud to toho nemluví stát, který zrovna do bankovnictví dost mluví, bohužel :(, což je primární příčinou smutného faktu (*).
|
|
|
1. phishing - to je rozhodnutí vedení. Jsou důvody pro a důvody proti a jejich práce je to rozhodnout.
2. Karta se vyrábí z polotovaru, ČS žádnou tavírnu na plasty nemá.
3. Šeky bys sám nebo v pár lidech neufinancoval. Potřebuješ proškolit lidi na pobočkách, mít oddělení na vypořádání plateb, lidi na reklamace, bezpečáky, audit, koupený software, atd...
Ne každý spokojený klient=zisk. Někdo třeba teskní po telegramech, ale pro těch pár kusů za rok se taky nevyplatilo držet celou infrastrukturu. Prostě to bylo prodělečné bez ohledu na spokojenost všech dvou klientů :-)
|
|
|
1. jistě, právě o tom mluvím -- to rozhodnutí bylo medle blbé (samozřejmě na ně mají plné právo), a malinko chybělo, aby bylo příčinou mého rozhodnutí změnit banku (na něž mám zase právo já).
2. pokud tím chceš říci, že ČS nemá možnost nakoupit karty bez čipu, pak je přinjemenším technicky velmi snadné čip deaktivovat.
3. většinu toho stejně musí mít pro podporu přijmů a zpracování šeků jiných bank.
To je víceméně to, co jsem psal -- pokud by mohla vzniknout malá banka, jež by omezenému počtu klientů nabízela služby šité na míru jejich požadavků, nebyl by to problém; to ale současná legislativa prakticky znemožňuje :(
|
|
|
2. určitě má tu možnost. Ale jestliže chce kartu bez čipu jen minimum klientů, tak je drahé držet druhou linku a druhou sadu polotovarů. Jedna z mála jistých cest k nižším cenám je unifikace.
3. Mýlíš se, vidíš jen klientskou část.
Při 1.5 mio klientů a 10 tisíc zaměstnanců je neefektivní nabízet služby o které stojí jen několik set lidí. Prostě se to nevyplatí a je ekonomicky výhodnější o takové klienty přijít.
Stejně jako když budeš vyrábět pálené střešní tašky, tak prostě nevyhovíš klientovi, co chce betonové. Přijdeš o něj, to se nedá nic dělat :-)
|
|
|
Nižší ceny jsou hodně nízko na mém žebříčku priorit. Kvalitní služby naopak vysoko.
|
|
|
|
Dík, tu jsem dosud nezkoumal. Oťuknu.
|
|
|
J8 mám u GE kartu s chipem i proužkem, ale pro ČS je to asi problém...
|
|
|
Proč je svinstvo používat PIN v obchodech? Podle mě to naopak zvýšilo bezpečnost těchto transakcí. Průkaz totožnosti v Evropě při těchto příležitostech nikdo nechce a že by se pokladní vyznaly v grafologii jsem si taky nějak nevšiml.
|
|
|
Protože masové používání PINu zvyšuje pravděpodobnost toho, že se ho podaří odpozorovat, nebo přečíst upraveným terminálem.
|
|
|
Psal jsem to už výš - jak často se toto opravdu děje? Určitě jde nějakým odposlechem klávesnice získat PIN, ale není mnohem jednodušší přečíst magnetický proužek a zkusit to pak někde, kde stačí podpis (takových míst je pořád ještě dost), anebo si nepozorovaně okopírovat údaje z karty a zkusit zaplatit někde na netu?
|
|
|
V těchto případech lze téměř vždy transakci reklamovat, dohledat a zrušit. Přijdete-li naopak o peníze s okoukaným PINem, neplatí to téměř nikdy.
|
|
|
Autor měl prostě smůlu na lidi v dané pobočce. Tím nechci Českou Šiditelnu nijak omlouvat, ale to se prostě stává. Rozhodně bych na základě pohovoru se 2 soudružkama nezobecňoval situaci v celém podniku. Já byl jako student klientem ČS, na pobočku jsem chodil na kulaťák v Dejvicích a vždy se mi dostalo profesionálního přístupu, takže co se týče vystupování a přístupu personálu ke klientům, stěžovat jsem si nemohl. To, že rok poté, co jsem přestal být student jsem ústav ČS opustil kvůli jejich poplatkové politice, už je věc jiná. Nicméně i při rušení účtu byla paní za přepážkou slušná a příjemná a vše proběhlo rychle a bez problémů.
Když nad tím tak přemýšlím, jedna paní za přepážkou České Pošty se na mne v pátek zamračila, asi bych měl o tom napsat článek, když je to tu tak v módě si postěžovat jak jsou na mě všichni zlí..
|
|
Z clanku mam pocit ze autor tam prisel s ocekavanim problemu a na aroganci reagoval vlastni nerudnosti... Myslim si ze je dobre si uvedomit ze ti lidi tam potkavaj opravdu hodne podobne prednasranych lidi a svou praci zrovna nemilujou a prijemny lidsky spusob komunikace se jim tak odcizil ze nejen z jejich strany je nemylsitelny, ale ani na vlidne slovo nereaguji kladne.. Clovek ma byt nad veci, dokud jde o hovno tak se s nima nehadat o blbostech (jesi neco takhle pred dvaceti lety bylo nebo ne) a jit si za cilem vypatrat potrebne informace... Ale to s tim poplatkem za vymenu opotrebovane karty by me taky dokazalo namichnout to je fakt nicmene mi obchazeni pobocek a vyhrozovani zrusenim uctu prijde trapne, bud to udelam nebo ne, ale dalsi otazka je jakou jinou banku zvolit...
|
|
|
Pokud je práce nebaví a neuměji dělat s lidma tak tu práci dělat nemusí já jako klient je k tomu rozhodně nenutím. ale pokud tu práci dělají tak ať jí dělají pořádně. Holt česká jim to dost trpí, jinde by takoví zaměstnanci letěli, kdyby se takto opakovaně chovali ke klientovi. Doktora taky nebudeš omlouvat, že tě pořádně nevyšetřil jen pro to, že jsi byl ten den už 40 pacient a on už toho měl chudák hodně.
|
|
1) Kdyz chci obecne informace, vezmu do ruky mobil, vytocim 800207207 a nechodim se nervovat na pobocku.
2) Kdyz clovek umi pouzivat ucet pres internet, tak se i ta sporka dala docela dlouho vydrzet. Ucet jsem tam zrusil az pred cca dvema lety a dnes musim priznat, ze nechapu, co jsem u tohoto ustavu tak dlouho pohledaval- jinde mam stejne sluzby s minimalnimi naklady, slusne uroceni kratkodobych penez, VSE ovladane pres pocitac...
|
|
Nepochopil jsem účel této stížnosti. Pakliže byla myšlena opravdově a nikoli jen jako výkřik do tmy, měl se autor zamyslet nad tím, jak taková stížnost vyzní.
Stěžovatel zpravidla chce, aby nebyl zařazen do kategorie brblajícího plebsu, který si stěžuje pořád na všechno, ale aby naopak jeho stížnost byla považována za relevantní a zásadní. Měl by se potom zamyslet nad psychologickým účinkem takové stížnosti.
Skutečnost, že pracovnice na přepážce měla "pařáty", případně že bylo špatně vytřeno, že to tam smrdělo atd., sice mohou být naprosto pravdivé, ovšem konečné vyznění stížnosti nejspíš bude "pošahaný kverulant".
Podstatný není jen obsah, nýbrž i dojem, který ta stížnost vyvolá.
No a bylo-li smyslem autorova počinu napsat originální vtipný článek, který tne do živého ... bez komentáře.
|
|
|
Teď jsem ten článek dočetl do konce a lituji, že jsem vůbec nějaký komentář psal. Nemám těch perel tolik ;o)
|
|
Koukám, že se toho moc na ČS nezměnilo. Vzpomínám na doby, kdy jsem stával s lístečkem jak "Y" a čekal občas i hodinu, než přijde řada.
Vzpomínám také, jak jsem se ptal na ovládání účtu přes internet a pani mi sdělila, že to by bylo přeci moc nebezpečné a mohl by mi to každý vykrást.
Poslední vzpomínka patří právě rušení účtu, kdy jsem se vzpouzel poplatku Kč 500,-- za zrušení s tím, že si ze mě dělají srandu. "Dělají to tak všechny banky" mi bylo vráceno. Škoda, kdybych počkal měsíc... zrovna se strhla na aféra, kdy ČS za toto dostala asi 5 mega pokuty.
Nj, zlatá eBanka. Hlavně od doby, co mám čest pracovat přes internet s účty CITI Bank a Komerční banky si jí nemohu vynachválit.
|
|
Proč nepoužíváš ten plastový obal, který jsi ke kartě pravděpodobně dostal? Navíc já podpisový vzor nepoužil kromě Shellu, kde pořád nemají čipové terminály, ani nepamatuju. Podle mě dost kecáš.
|
|
|
Ja ty plastovy obaly taky okamzite odkladam, kdybych mel vsechny karty nosit v tech jejich obalech, tak na to potrebuju mensi tasku ;) Ale nenosim karty po kapsach, ale hezky zastrkane do prislusnych prihradek penezenky.
Co se tyce podpisoveho vzoru - zalezi asi jakou mas kartu - osobne se jiz take podepisuji minimalne, ale nedavno se mi stalo, ze jsem ja platil kartou u pokladny bez podpisu, ale pani predemnou se podepsat musela (nevim co konkretne mela za typ karty, ale mam pocit, ze jsem na ni zahledl CITY a tusim ani nebyla embosovana)
|
|
|
Citibank skutecne karty s chipem nedela, coz je sympaticke. Od druhe banky jsem embossovanou kartu s chipem dostal, na moji namitku, ze jsem si kartu s chipem neobjednal, mi rekli, ze jine nedelaji a ze je to pry pro mne lepsi. Tak jsem panu osobnimu bankeri odvetil, ze o tom, co je pro mne lepsi, si, s dovolenim, rozhodnu sam a chip jsem, doufam, odpraskl statickou elektrinou, kdyz jsem ji asi tri minuty trel o vlneny svetr.
Jeste bych si musel pamatovat a zadavat nejaky pin, fuj, otresna predstava.
|
|
|
citi ma od zacatku roku embossovanou kartu s cipem, a prevydava novy karty uz jen s cipem. a co nevidet bude mit i embossovanou debetku.
|
|
|
Embosovanou* debetku mám v ČS už, ani nevím kolik, deset let? Možná déle. To není problém.
Problém je to, že v ní v posledních několika letech je (a nemůže nebýt) ten nesmyslný čip :(
___
* z Vaší přezdívky je vidět, že SS máte rád. Mně se také mnohdy líbí, např. ve správném českém slově "ssavec"; žel však do slova "embosovaný" se opravdu v češtině, na rozdíl např. od angličtiny, ani docela málo nehodí.
|
|
|
Čipový terminál je ukrutné svinstvo, váženosti.
|
|
|
Proč? Předpokládám , že nevěříte na Maškovy řeči o nastupující čipové totalitě.
|
|
|
No, Mašek Nemašek, nastupující čipová totalita je velmi reálná, bohužel, ale to jsem na mysli neměl.
Jde spíše o to, že platba s PINem na mobilním terminálu je daleko riskantnější -- a to jak technicky (od krajně nepravděpodobných, byť technicky v principu možných, hi-tech možností typu "nahackování bezdrátové komunikace", přes pravděpodobnější "upravený terminál" až po daleko nejpravděpodobnější "v této situaci je daleko vyšší pravděpodobnost, že někdo PIN prostě okouká"), tak i z hlediska nároku na náhradu, který je u PINu typicky nulový (čemuž se v tomto případě nelze moc divit a dává to velmi dobrý smysl).
PIN je rozumný pro plně anonymní transakce typu "výběr z ATM". Naproti tomu transakce typu "platba v obchodě" nebo "platba v restauraci" je jediným slušným způsobem žehlička. Bohužel, dnes ji již skoro nevidět :( :( :( :(
|
|
|
Jestli se Ti stýská po žehličce, zastav se někdy cestou k nám ve Zliči v hotelu Holzbecher :-)
Proti čipu jako takovému bych nic neměl, vydrží o něco málo víc než magnetický proužek. Zadávání PINu je ovšem opravdu úchylnost - teď to v UK začali vyžadovat i když si v automatu kupuju za pět liber lístek na trubku, přitom dřív stačilo kartu vložit do snímače a bylo to - i bez podpisu a PINu.
Pokud jde o náhradu škody PIN vs podpis, tak to bych neviděl tragicky - přes PIN se většinou krade v bankomatech pomocí duplikátů karet a reklamace bývají (alespoň v NL) bez problémů uznávány. Rozdíl je jen když kartu ztratíš nebo Ti ji někdo ukradne ale i tam se to tuším dá za pár peněz pojistit.
|
|
|
Dovolím si doušku k systému pojištění karetních transakcí.
Obecně by mělo fungovat takto:
Je poměrně problematické dokázat bance neoprávněnost PINem autorizované transakce. Pojištění se obecně vztahuje na všechny transakce neautorizované - tedy u kterých nebyl použit PIN - což je logické, jelikož PIN by měl být přísně střeženým údajem.
Pouze v případě, že karta byla hlášena jako ztracená či ukradená, kryje banka i transakce s použitím PINu.
Toliko technické, suché údaje.
Lidsky se ale reptání klientů nedivím. Žijeme v době, kdy je náš život řízen hesly a kódy. Také se ptám, kolik si jich mám vlastně pamatovat? Ano, reakce bude "změňte si PIN na číslo, které se Vám dobře pamatuje". Pakliže ale bude klient používat u všeho stejný kód, pak se tolik proklamovaná bezpečnost jaksi vytrácí.
Opět je to jen v lidech. Kdyby obchodníci pečlivě kontrolovali podpisy na stvrzenkách, zdali souhlasí s podpisem na na embossované kartě (ruku na srdce, kolikrát se vám to stalo?), pak by třeba nemusela být EU papežštější než papež a vymýšlet kraviny v podobě (tuším) novely 283/2009 z loňského listopadu, měnit v důsledku dobře fungující systém pojištění karet a nutit banky vydávat karty čipové, které jsou na první pohled bezpečnější, ale skýtají skrytá rizika (jak správně předeslali kolegové přede mnou).
|
|
|
No, ta kontrola podpisu je dost blbost -- pokud kartu šlohnu, samozřejmě podle ní ten podpis nacvičím (daleko pečlivěji, než jak se vzor obtěžuje dodržovat právoplatný vlastník, samozřejmě).
Přitom pokud by skutečně existovala vůle pro spolehlivé, bezpečné, a přitom nijak "nevelkobratrské" systémy (nejen) placení, po technické stránce by to nebyl vůbec žádný problém již desítky let:
www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008011204
Jenže zájem není. Ze strany státu pochopitelně, a ze strany bank také ne, protože i ty nejsoukromější z nich jsou se státem provázány tak, až to není pěkné :(
|
|
|
Hádat se nechci, nicméně statistika by Vám dokázala opak. Cvičit můžete, jak chcete - na podpis karty máte pouze jeden pokus a rámeček je hodně úzký a krátký - snáz se to říká a hůř provádí...
Podpisový vzor u karet dosti spolehlivou ochranou, pakliže je samozřejmě kontrolován.
|
|
|
Jaky proboha ramecek? Najdu kartu a na te je podpis. Koupim si tlusty sesit a muzu si v nem nekolik dni nacvicovat ten podpis z karty a pak se jit podepsat na uctenku v restauraci.
|
|
|
spolehlivou ochranou není, nedokážu dva stejné podpisy a je nás takových víc. Myslím, že každý podvodník dokáže lépe napodobit můj podpis. Vím o čem mluvím, párkrát už jsem si říkala, jestli umřeme hlady, když zapomenu PIN a nedokážu věrně napodobit svůj vzorový podpis vyrobený před třemi lety. Vidím v barvách scénku, jak já a moje rodina umíráme hlady před vchodem do banky :-))).
tradují se historky, jak se lidé pokoušeli obejít podpis, nějakým znakem. Třeba sluníčko, ale pak musí člověk vědět, kolik mělo paprsků a tak podobně.
|
|
|
Trošku mícháme hrušky s jablky. Všechny bezpečnostní prvky nejenom u karet (níže zmíněné se týká i např. bankovek) jsou cestou nejmenšího odporu. Hledá se řešení, které nezabezpečí 100% ochranu, ale eliminuje většinu útoků.
Vezměmež si běžný model zlodějíčka, který koná s max ohledem na dva faktory: RYCHLOST a MÍRA RIZIKA.
Tedy zcizí peněženku či pouzdro s kartami. A většinou bude jeho jednání probíhat takto:
začne hledat PIN.
u cca 15-20% případů ho najde někde poznačený na lístku v peněžence, anebo dokonce přímo spolu s kartou.
Když neuspěje a má i doklady okradeného, zkusí vybrat peníze za použití třeba data narození, ještě častěji posledního čtyřčíslí rodného čísla - tady má 5 - 10% šanci, že se ze tří pokusů trefí.
Potřebuje jednat rychle, neosobně a anonymně, nechce být odhalen. Když denně oloupí 3-4 lidi, statisticky se jednou trefí a uspěje. To je pro profesionálního drobného lapku slušná a bezpečná šance přijít k penězům.
Takto se chová většina drobných zlodějů a nejčastěji se setkáte s tímto případem (přeji Vám, ať se to nestane).
Nevylučuji, že se někdo pokusí napodobit Váš podpis a zkusit zaplatit kartou - ale to už skýtá pro zloděje poměrně velké riziko.
1. musí jednat osobně, a to nemá rád.
2. zvyšuje tím riziko odhalení - co když se do podpisu netrefím, náhodou tam bude všímavá prodavačka, bude chtít OP, běžně je zvlášť ve velkých centrech nablízku nějaký sekuriťák - ne, ne. To není bezpečné.
3.Zloděj chce hlavně hotové peníze - ty v krámu nedostane a když, tak opět s podstoupením rizika.
_______________________________________
I když to možná zní jako paradox, tak klasická embossovaná karta s dobře utajeným PINem a proti podpisu je levné a v důsledku relativně velmi bezpečné řešení. Údaje nejsou z mé hlavy - to je statistika.
|
|
|
A proto si uz hodne let na kazdou novou kartu dozadu k podpisu napisu perem nahodne ctyrcisli, ktere nema vubec, ale vubec nic spolecneho s PINem. Ukradena karta se mi do tydne vrati pres banku a nemusim resit vydani nove. Pokuseni zlodeje vyzkouset to cislo je prilis velke...
|
|
|
nechtěla jsem míchat ovoce, jen mě pobavila druhá strana mince, do pasti s podpisem padám nejčastěji já. Do pasti s PIN padám také já. Dokonce padám i do pasti s mobilním operátorem, kdysi jsem tam jako heslo zadala nějakou kombinaci něčího narození. Nejspíš se už nikdy nedozvím, co to bylo a vždycky musím osobně do provozovny.
myslela jsem si, že povídání o tom, jak někdo má u karty na papírku PIN a u monitoru na papírku heslo do počítače, jsou jen taková legenda, ke svému překvapení jsem zjistila, že je to opravdu hodně časté.
nejvíc se mi líbil systém uložit si do mobilu PIN ve tvaru telef. čísla a k tomu nějaké jméno, například paní Živnová, Erstová, apod. Jenže pak jsem se dostala do situace, kdy jsem stála před bankomatem a prohlížela všechny kontakty v mobilu a přemýšlela, jak jsem asi tu banku nazvala a jestli jsem PIN skutečně do mobilu uložila nebo zapomněla :-).
|
|
|
Kriminalistika ovšem říká, že napodobený podpis v sobě nese tzv. padělatelský třes. Otázka ovšem je kolik pokladních ho pozná (z těch tak cca. 5%, co se na podpis vůbec nějak koukají)
|
|
|
Kdezto jakykoli jiny podpis zadny tres vubec nikdy neobsahuje a ten padelatelsky urcite pusobi ve velmi specifickem uhlu vuci pismu...
|
|
|
Ale no tak zase odborník padělaný podpis skutečně rozpozná v překvapivě vysokém počtu případů (ač je to samozřejmě daleko od 100 %).
Ale laik rozhodně ne, takže celá ta premisa o porovnávání v obchodech je dost absurdní. Ostatně ten podpis vůbec není důležitý.
|
|
|
většina by měla mít žehličku schovanou někde vzadu. Standardně se žehlička přiděluje, kdyby selhal systém. Trochu zašťourat do jističů a uvidíš žehličku :-))
|
|
|
To je teorie.
Praxe je bohužel taková, že většinou, nejede-li terminál, neberou karty. Mohu je sice napráskat bance, ale to mi v tu chvíli zrovna moc nepomůže.
|
|
|
nemůžu říct, že bych s nimi nesouhlasila, žehlička je strašlivá pruda. Zkus jističe, až budeš mít nějakou opravdu velkou útratu ;-).
|
|
|
No nevím, mně to jako pruda nepřipadá. A já jsem zákazník.
V poslední době relativně nejčastěji jak slušné chování vůči zákazníkovi, tak i žehličky potkávám v galeriích a starožitnostech. Žehlí s úsměvem a vůbec nevypadají zpruzeně. Pojistky vyhazovat netřeba, útrata třeba jen pár tisíc.
|
|
|
asi nic jiného nemají. U žehličky musíš sledovat "ručně" zakázané karty, papíry nosit do banky, spousta práce a pro obchodníka riziko.
proč se ti to tak líbí?
|
|
|
Protože je to v rámci současných možností poměrně nejblíž k jedinému* rozumnému způsobu placení, což je šek.
___
* Ponechám-li stranou spotřebitelský úvěr.
|
|
|
To je způsob platby jak z románu. "Vytáhl šekovou knížkua do kolonky napsal číslo s tolika nulami, že..."
Proč se ale vlastně nepoužívá? Příliš snadný podvod? Nekryté šeky? Pomalost?
|
|
|
Špatně se to automatisuje. Žijeme v takové podivné době, že než aby někdo zaplatil Franckovi stovku za hodinu práce, raději koupí počítačový automatický systém za sto tisíc :(
A s tím románem, já nevím. Já tak zcela samozřejmě platíval skoro celá 90. léta, a byl jsem velmi spokojen. Až někdy koncem 90. let mi ČS šeky zrušila :(
|
|
|
taky jsem používala šeky než mi to spořka zatrhla. Šeky bych brala, žehličku ne.
šeky byly nebezpečné, kolabovalo to na lidech, jednou mě v Držkově naháněla slečna z pošty, protože si zapomněla na druhou stranu šeku napsat potřebné údaje a já jsem si to nějak neuvědomila. Slečna z pošty je jak z románu, ale nebylo to tak dávno :-). Šeky nahradilo množství bankomatů, takže mě to tak moc netrápí, dřív jsem používala šeky většinou k výběru nebo na doručitele. Teď musím k bankomatu, ale svět se mění a my s ním ;-).
největší problém s šeky je, že nevypadají všechny stejně. Člověk musí šeky znát, aby je vůbec poznal, musí je předložit k inkasu a než dojde k inkasu zabere to nějakou dobu. Platba se špatně dohledává, protože jde o transakci ve valutách, prostě dnes už nic moc. Když došly šeky, musel člověk na pobočku. Bylo to fajn, ale nemůžu říct, že by se mi vyloženě stýskalo.
|
|
|
Tento romantický způsob života mě bohužel minul...
Bankomaty ale mají na svědomí to, že se synáček dal k IT. Jednou jej bankomat okradl a s vyřizováním byly takové potíže, že jednak změnil banku, za druhé se nechal zaměstnat u firmy, která SW zajiš'tuje mezibankovní styk - a udělal moc dobře. Má se teď líp než já i s ženou dohromady.
Mně se zase stalo, že jsem zapomněl PIN. Tedy ne zapomněl, vybavil se mi PIN předchozí a vytlačil mi z paměti ten správný. Protože si opravdu PIN-y nikde nezapisuji (zapamatovat si čtyřmístné číslo snad není takový problém!) stálo mě to 200.- za přidělení nového a na živobytí jsem musel vybírat na pobočce.
Ale chodím tam docela rád - jednak to mám téměř po cestě do ústavu, jednak mě tam znají jménem a to docela potěší.
(Možná to nějak souvisí s s tím, že jsem byl 11. člověkem, který si na téhle, tehdy nové pobočce založil účet... ;-)
|
|
|
kdysi jsem četla dobrou radu, vyrejt PIN na bankomat, kam člověk nejčastěji chodí, nikdo nebude vědět, že je to zrovna tvůj PIN a když PIN zapomeneš, vždycky víš, kde ho najdeš. Trochu se to zkomplikuje, když si tam číslo vyreje každý :-).
s PIN je problém, automaticky ze zvyku je možné naťukat číslo správně, ale jak o tom člověk začne přemýšlet, tak je konec. Pokoušela jsem se "ukecat" bankomat PIN sloužícím k zprovoznění mobilu.
moc velká romantika to s šeky nebyla, finanční strop nic moc, jestli si dobře pamatuju, tak nejdřív asi pět tisíc na šek a potom myslím dvacet nebo dvacetpět, v těchto relacích nikomu zrak nevytřeš. Vydaných šeků maximálně pět nebo deset. Už si to přesně nepamatuju, ale nebylo to nic moc. Začínala jsem s šeky v době, kdy nic jiného nebylo. Začalo to tím, že jsem mohla jen na pobočku, pokračovalo to šeky a teprve potom karty a bankomaty. Mně se to příliš spojuje se socialismem, protože první šekovou knížku jsem měla před revolucí. Pravda je, že v době šeků, se chovali v pobočkách velmi slušně. Dnes je to urychlení všeho na úkor elementární slušnosti. Člověk je jen další kus, další číslo v evidenci. Jenže co by člověk chtěl od banky, když stejný přístup je i u lékařů. Co naděláš do polyuretanové matrace prachy nenacpeš ;-).
|
|
|
Na ten PIN jsem si pochopitelně vzpomněl - v okamžiku, kdy jsem se dočkal toho nového! ;-D
(A zase jsem si ten nový PIN nezapsal! Jsem zarputilý...)
Prachy, ty potištěné papírky, co mohou přes noc změnit řádově svoji hodnotu dávat pod molitan?!?
Přiznám se, že jsem už uvažoval o koupi malé zlaté cihličky. A neopouští mě to..
|
|
|
Jediná jistota je důl. To je díra v zemi, pane! Jak by vám mohl někdo vzít důl?
|
|
|
Ti lumpové jsou schopni mi tu díru zasypat...
(Švestkový sad mi zatopili vodou, něco o tom vím!) ;-)))
|
|
|
Pis, barde, stradej a az budes mit dvacet milionu, prijd, zuctujem spolu.
|
|
|
Me teda banka PIN s novou kartou nemeni za jiny, navic mi umoznuje primo v bankomatu zmenit za smesny poplatek PIN na mnou preferovany, cimz jsem si sjednotil PINy na vsech mych kartach a pamatuji si jen jeden.
|
|
|
Je to tak opravdu, nebo je to jen váš dojem?
Já nevím o případu, kdy by někdo při platbě v POS terminálu někdo někomu okopíroval kartu i s PINem. Naopak případů zneužití karty k transakci, kde stačí podpis nebo k nákupu na internetu, kde stačí číslo mám několik jen ve svém bezprostředním okolí.
|
|
|
Možná jsem se blbě vyjádřil:
Nevím o případu, kdy by někomu byla způsobena škoda tím, že mu někdo okopíroval kartu na POS terminálu i s PINEM. Ale, okopírování karty např. v bankomatu a její použití proti podpisu bez PINU, nebo odposlechnutí karetních informací při internetové transakci a následné zneužití, na to mám hned ve svém bezprostředním okolí již několik případů.
|
|
nechci Vám brát iluze, nicméně u Spořky skončíte úplně stejně jako v jakékoliv jiné, původně "české" banky. Abyste nakonec stejně u té Spořky zase skončil.
Ad poplatky: ať už Vás kdekoli kdokoli bude lákat jakkoli, vždy zjistíte, že za svůj balíček služeb platíte víceméně všude stejně, že z hlediska funkčnosti produktů nula od nuly pojde a že kvalita obsluhy je velmi porměnlivá, poněvadž je to zkrátka v lidech a o lidech.
Jestli mohu poradit, oběhněte si pobočky jednotlivých bank ve svém okolí či těch, které Vám vyhovují polohou, vyserte se na marketingové taháky (které mají stejně jepičí život) a dejte na dojem z personálu - z jeho odbornosti i jeho projevu. Jestli je nějaký rozdíl mezi bankami či jednotlivými pobočkami, pak ho dělají lidé. A obrňte se trpělivostí - budete hledat asi dost dlouho. A pak doufejte, že Vám bankéře nesemele mašinérie a vydrží...
V sektoru pracuji už nějaký pátek a vím o čem mluvím.
|
|
|
S tim si dovolim nesouhlasit - horsi sluzby i chovani nez u zalozny Ceska sporitelna jsem osobne zatim nikde u zadne banky nezazil.
|
|
|
|
Ano, dokazi si predstavit, ze v Mnisku pod Brdy jsou vyjimka, tim spis, ze se tam nejspis vsech 4500 obyvatel zna navzajem jmenem ;-). Jen mne zaujalo, ze ve svem prispevku porovnavas internetove bankovnictvi prave s KB, ktera je od zacatku vyhlasena svoji nechuti k tomuto zpusobu provadeni transakci a tudiz to klientum patricne zneprijemnuje - pokud vim, zadna jina banka takto s internetbankingem neprudi.
|
|
|
to Vám neberu, určitě se ale najde někdo, kdo má dobrou zkušenost (dovedu připustit, že může být fuška ho najít).
Tedy jsem přesvědčen, že můj příspěvek Vaše bohužel neblahá zkušenost nijak nedeformuje.
|
|
|
Ja souhlasim s tim, ze jsou vsechny banky vicemene stejne, ovsem CS tam nepocitam, to je pro mne uz jen pouha zalozna, ne banka a tomu odpovidaji jejich sluzby a chovani. Pokud si budu chtit zalozit vkladni knizku, pravdepodobne navstivim prave CS a vydrzim kvuli tomu i to ponizujici cekani u ktereho navic vubec neni jasne kdo je zrovna na rade stejne jako vydrzim neprijemne a povysene chovani vohnoutek za okenkem davajici vsemozne najevo jak moc je obtezuji. Anebo se po 15 minutach cekani a pozorovani naseru a svuj zamer s vkladni knizkou zasadne prehodnotim. Ale pokud budu chtit bankovni sluzby, navstivim nekterou z bank, ale jiz nikdy zadnou sporitelnu.
|
|
|
souhlasím, zkoušela jsem víc bank a nějak se nemůžu rozhodnout, která je nejhorší. Všechny stejný, případně jedna horší než druhá.
kdysi mě přestala bavit spořka, když mi na pobočce pán řekl, co byste od nás chtěla, máme nejlevnější služby vůbec. Což tenkrát byla pravda.
tak jsem chtěla zkusit kábéčko, ale to je tragedie ve slivenci. Osobní bankéřka měla spoustu starostí se svým těhotenstvím a na klienty jaksi nezbyl čas.
ČSOB si onánkuje se svými osobními bankéři, ale to je asi tak všechno.
tak jsem si řekla, kašlu na všechny ty vaše bankéře a jiné trotly za přepážkou, zkusíme e-banku, tam nemusím nikoho ani potkat. Tak taky ne, stránky padaly, mrzly, prostě to nešlo, volala jsem do banky, žádný problém přijďte zítra v jednu. Čekala jsem dvacet minut, aby mi slečna sdělila, že jí to jaksi zapomněli poznamenat a že na mě nemá prostor ať přijdu jindy.
tak si tak člověk udělá kolečko, zjistí, že spořka stojí za hovno a ty ostatní banky možná za dvě.
S tím vnucováním služeb má autor pravdu, ať položím jakoukoliv otázku, dozvím se, co nového a strašlivě výhodného nabízejí, když řeknu nechci, spustí se to znovu, znovu řeknu nechci a dozvím se, že je to opravdu výhodné :-))).
|
|
|
To přece není pravda, že nakonec u Spořky stejně skončíme a také to, že zaplatíme všude stejně - někde můžeme platit stokoruny, jinde za to samé desetikoruny nebo nic . Záleží na tom, co kdo od banky požaduje a co je pro něj prioritou. Pokud někdo potřebuje mít bankomat všude, kam se hne, pak ano, Spořka je v tomto nepřekonatelná. Pokud někdo potřebuje jen na účet přijmout výplatu a pak přes E-banking zadat každý měsíc pár příkazů a na pobočku nejde jak je rok dlouhý, pak má na výběr mBank nebo Fio. Stejně tak člověk, který má rád osobního bankéře, se kterým vše řeší, bude volit opět něco jiného.. Někdo má rád balíčky služeb, někdo je naopak nesnáší.. Někdo si změní banku, když je nespokojen, pro někoho je změna banky noční můra a tak zkousne cokoliv...
|
|
|
Pokud potřebuje mít bankomat všude, je nepřekonatelná mBank (3 výběry za měsíc zdarma kdekoliv v ČR)B-)
Operátorku s nabídkou výhodného spoření+půjčky+pojištění anejlépevšehonajednou stačilo poslat do prdele jednou (na rozdíl od KB nebo City), což mi přijde jako přijatelné (každej chce prodávat, jeden telefonát s nabídkou toleruji).
Potřebuji přijmout výplatu, povolit inkaso, zaplatit kartou (preferuji embossovanou debetní). Zadarmo jsou jejich služby velmi dobrý. B)
|
|
|
Že prej i u eBanky jsou výběry za 6,90 z kterýhokoliv bankomatu v ČR. I když nevim jestli to platí pro všechny klienty.
|
|
|
Zrovna se hrabu v účetnictví a na výpisu z účtu v eB/RB straší u každého výběru poplatek 39,90... Takže oněch 6,90 bude asi nějaká speciální cena jen pro někoho a jen někdy.
|
|
|
Pokud se podívám do svého výpisu, je tam cena nižší. Když jsem si před lety zřizoval účet, frajle*) mě poučila, že nižší cenu lze získat jako bonus za pravidelné měsíční úložky nad stanovenou minimální hodnotu.
Snad jsem to interpretoval přesně.
_________
*) Tvrdila, že je můj osobní bankéř, ale neuvěřil jsem jí to.
|
|
|
Hm, je pravda, že pro fysické osoby budou asi jiné podmínky. My sice máme na účtě měsíční příjmy od 90 do 500 tisíc, ale že by nám nabízeli nějaké slevy jsem si nevšiml. Naopak mě poslední dobou tak iritují, že zvažujeme přechod k FIO.
|
|
|
Tak to už je historie:
www.finexpert.cz/default.aspx?article=19482
Těch 6,90 to bylo jen když jsi splnil určitý podmínky (minimální měsíční obrat), pak to zdražili na 9,90, resp. první dva výběry zdarma a v cizím bankomatu při nesplnění podmínek těch 39,90.
|
|
|
Na to, že pracuješ v sektoru se teda moc nevyznáš. Rozhodně nevyjda každá banka stejně, mě vyjde moje banka na 119Kč každý měsíc, u ČS by se moje poplatky pohybovali mezi 160 - 200 podle měsíce. Ovšem pokud bych potřeboval často měnit cizí měny tak od do mé banky nevkročím. Tak netvrď, že je to všude stejný. O profesionalitě a ochotě zaměstnanců píši výše, tam rozděluji finanční domy na dobré, průměrné a ČS. BTW práci OB jsem dělal tak vím o čem mluvím.
|
|
Doporucuji jakoukoliv jinou banku.
Penize uz prisly, ale dnes si je muzete vybrat jen na jedne pobocce.
Penize tyden na ceste.
Penize mizici z uctu.
Nebudu delat ebance reklamu, protoze od te doby, co je pod rajfscheissen je to horsi, ale v porovnani se ztoporitelnou bude asi jakakoliv banka o tridu lepsi, vcetne mbanky, ktera ma sice logo jak pomocna skola, ale zase ma vedeni uctu zadarmo.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Skončím u spořky...?
|