Komentáře ke článku: Léto s Julčou (A-R Giulietta T-Jet) (ze dne 24.10.2015, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Ono to s tou iinovací řady nebude zas tak horký. Giulii měli představit 24.6. a vzápětí měla jít do prodeje. Ukázali jen QV.
Ostatní verze prej ve Frankurtu a v listopadu do prodeje. Ukázali QV a prodej neznámý. Pak běžný verze prej v Ženevě, ale prodej, to se neví.
A už příští rok má přijít i SUV a možná i Alfetta. Tedy, původně.
Myslím, že to je celý jen divadlo. Možná jen čekali na IPO Ferrari a nechtěli rozruch, nebo taky něco jinýho, ale podle mne AR čeká rána z milosti.
Takže, i když Giulietta není perfektní, gratuluju ke koupi auta ještě z dob, kdy většina vehiklů nestála vynuceně za vyližprdel.
A ať slouží!
|
|
|
Největší problém s nimi je, že dělají pořád ty samý chyby. Na Giulii poptávali v září u dodavatelů komponenty s terminem náběhu série 01/2016. Taky je osvědčená pravda, že hned po představení auta je třeba začát prodávat, což jako praxi buď všichni zavedli, nebo ji obcházejí formou představování studií a konceptů. Tohle přece nejde a tohle provázelo i začátek Giulietty, která se z toho technicky a marketingově vzpamatovává dosud.
|
|
|
To je ale obecný něšvar a už se často ani nenamáhají se studiemi. Přeborníkem je v tom Ford.
Ale i premiéry z Frankfurtu: Tiguan? Jasně, ale koupíte si ho v dubnu. Audi S4? Jasně, polovina 2016. A tak dále, a tak podobně.
Jiným extrémem jsou "světové" premiéry modelů, které už všichni viděli, všichni s nimi jezdili a už se i prodávají.
Vzpomínám si, jak jsem kdysi čekával na autosalony, kde se POPRVÉ ukázala nová auta, které předtím nikdo neviděl.
A vzpomínám si, jak jsem je hltal - to když přinesla techniku, která je posouvala dál. Techniku.
Dnes? Většina testů (alespoň v Říši) a téměř všechny PR materiály automobilek začínají zhruba následovně.
Zlepšila se konektivita, připojíte jakýkoli OS. Smartphone se zrcadlí na displeji multimediálního systému. Můžete diktovat a nechat si číst emaily, streamovat hudbu a blablabla.
Dále naše auto vypouští jen 99g CO2 na km. Ehm, ehm, v laboratoři, raději se neptejte, kolik to žere v reálu a pod zátěží. Ale kdybychom to nedělali, tak nás nejaký eurokomisariát rovnou zavře.
Máme tak nové tříválce, šesti a osmiválce pochopitelně škrtáme. Auto má také asistenty, co hllídají mrtvý úhel, jízdu v pruzích, chodce, vaší pozornost atakdále. Nezkoušejte je ale, většinou moc nefungují, někdy jsou i nebezpeční. Ale bez nich nemáme šanci ve srovnávacích testech a nedostaneme ani 5 hvězd v Euro NCAP.
A propos, zná někdo někoho, kdo si auto kopupí kvůli konektivitě? A zná nekdo někoho, kdo se za jízdy hrabe v multimédiích? Komu nestačí smartphone?
|
|
|
já teda nevim, jestli si lidi kupujou auta kvůli konektivitě, ale zcela určitě už si lidi nekupujou auta kvůli technice. pořád slyšim, že už se nedělaj pořádný auta, na šestiválec už pomalu nikde nenarazíš a místo mechaniky elektrika. jenže pak si stejně každej koupí pežota nebo kiu. čekám, kdy se začnou montovat vlečený ramena standardně i do aut střední třídy, protože to stejně většině lidí nevadí. proč se tolik prodávaj ty různý pitomý skauti, outdorové či ikspíriencové s podělanym haldexem, kterej se usmaží i když táhneš vozejk, ale na subaru prakticky nenarazíš? spotřebitelé si za to můžou sami. to je jak s těma piškotama teďkon. je toho plnej fejsbůk, lidi nadávaj a vyhrožujou, ale prodává se to furt stejně.
|
|
|
Ano, to je jeden z klíčových problémů. Ale zkuste říct někde multilink. Budou vás mít nejspíš za sluníčkáře.
|
|
|
No teď zrovna jsem narazil na V6 Pentastar. Konektivitu jsem nezkoumal, auto i přesto (nebo spíš právě proto) koupil.
|
|
|
A dobre jste udelal. Ten motor je velmi povedeny.
|
|
|
Taky jsem se divil, že se něco takového ještě smí v EU prodávat.
|
|
|
Je to uplne jednoduchy, protoze na to nadava porad stejna skupina lidi z vaseho okoli, kterych je v celkovym souctu straslive malo. Maji velmi podobne nazory, podobne pohledy a zavery jako vy, asi i proto jsou vasimi prateli. Takze na prvni pohled se samozrejme zda, ze toho je plnej fb, ale staci se pozorne divat.
|
|
Přeji hodně spokojených úsměvů s novou Alfou.
Sledoval jsem Vaši polemiku při výběru nového auta a po přečtení článku jsem si vpoměl jsem si na výrok Jeremy Clarksona, něco v tomto smyslu.
... samozřejme Ford, všechny racionální argumenty mluví pro Forda. A dokonce bych pro něj i jel, ale těsně před salonem bych zahnul a koupil Afu
Jen technická ...
Do článku se pod motor FIRE přimotal odkaz z jiného článku.
|
|
Vlastnil jsem v minulosti pár Alf, v současnosti vlastně celá rodina jezdíme v koncernu.
V létě jsem s Juliettou s 1,4 absolvoval cestu Cheb - Frankfurt Main a přes počáteční skepsi, nedůvěru a chybějící obsah motoru jsem byl opravdu velice příjemně překvapen. Pocit z řízení super, no a ten motor je vysloveně výborný, tuším že to byl multiair. Hned mne napadlo auto pro radost a začal jsem hledat v inzerci. Musím potvrdit konstatování z článku, ojeté prostě nejsou.
|
|
Díky za recenzi. Po všech těch politických průserech konečně "starý dobrý D-F článek".
Tahle T-Jet je stejná jako v Lancii Delta? Do budoucna o ní uvažuji. A ještě co říkáte na Multi Air? Ve snad Ojetinách SM Multi Air nedoporučovali pro poruchovost a zatím řešitelné jen výměnou celého systému za nějakých 25.000 kocourkokorun...
|
|
|
Upřímně - od uvedení MultiAiru všichni s velkou nadějí čekáme, kdy se ten systém rozvodu začne srát, protože "nad poctivý ocelový vačky není" (většina z nich je ovšem z litiny, pokud nejsou z plechových výlisků - ocelové jsou jen pro sportovní motory).
Bohužel Fiat zatím moc těm závadám nefandí. Poruchovost motorů T-Jet je prakticky nulová a poruchy systému MultiAir se týkají maximálně běžných elektronických nešvarů, které nemají fatální následky, jak by člověk očekával, ale jin běžné nedostatky (cukání, nepravidelnosti chodu apod.).
Ono to všechno tak trochu vychází z toho, že FIRE motor 1.3 měl turbo už v době Una, které trpělo vším možným stejně, jako dnešní TSI. Jenomže zatímco to Fiat docela slušně za těch víc než 25 let vychytal, VW objevuje objevené...
|
|
Jestli jsem to správně pochopil, tak stejnou diodu mám ve Volvu taky, jen zelenou a zapuštěnou do stropního panelu, takže při běžném pohledu neruší. Pokud do ní teda nečumím zespodu... Nejdřív jsem taky marně tápal po funkci týhle fíčury, až jsem se někde dočetl, že to má v noci nasvěcovat prostor kolem řadící páky-odkládací přihrádky a hlavně prý přímo hlavici ř.páky, kde jsou bílou (snad nějak fluoreskující) barvou vyznačeny dráhy kvaltů. Ikdyž nevím, kdo při řazení čučí na páku...
|
|
|
Já jsem zase zaznamenal teorii, že to má periferně nasvěcovat řidiče, aby oko úplně nepřivyklo okolní tmě a řidič potom nebyl (tolik) oslněn protijedoucím autem. Nevím, každopádně tolerance proti oslnění je u některých lidí skutečně problém, a periferně umístěná dioda vhodné intenzity a vlnové délky vyzařování by to patrně skutečně částečně řešila. Taky je možné, že to každá automobilka používá jinak, tedy za jiným účelem.
|
|
|
Mám je i na BMW E39, rovnou dvě a svítí taky na řadící páku, plus asi trochu osvětlují ovládání rádia a spol. uprostřed přístrojovky. Původně jsem myslel, že to jsou jakási čidla bůhvíčeho, až jednou při jízdě jako spolujezdec jsem zjistil, že to dosvítí až na tu řadící páku. Při běžným pohledu vpřed si jich řidič ani nevšimne.
|
|
|
Tyhle dvě diody (emitující jemné světle modré paprsky) mají myslím i poslední verse Oktávek. Superb, který používám na delší služební cesty, má kromě těchto dvou diod i tlumené ambientní osvětlení prostoru pro nohy vpředu i vzadu.
Věřil bych tomu, že to snižuje nároky na přizpůobení se oka řidiče na osvětlení reflektory protijedoucích aut, protože interiér není úplně temný, ale slabě nasvícený, takže tlumí ostré světlo od přístrojového panelu a snižuje světelný kontrast mezi vnitřkem a vnějškem vozu. Jako kluk se pamatuju, že se daly koupit takové fialové lampičky, které se montovaly na sluneční clony a měly podobnou funkci jako ty diody dnes.
|
|
Dobrý den pane D-fensi. doporučil byste mi tohle auto jako případné druhé do rodiny (nové, nebo jen velmi lehce jeté)? Preferoval bych asi tu střední benzinovou motorizaci 1.4 Multiair, ale s automatem. Dává to smysl? Nebo to bude furt v servisu?
Předem děkuji a zdravím.
|
|
|
Já teda myslím, že to bude furt v servisu :)
O spolehlivost M-airu s manuálem bych se neobával. Pokud vím, občas odchází ovládací blok variabilních zdvihátek (25.000 Kč), pozná se podle škubání během jízdy. Některé exempláře trpí spotřebou oleje, i když jsou provozovány s nízkou hladinou oleje, motor to přežije, ale odejde turbo. Zaznamenávám také zjevně vyšší opotřebení brzd, ale to jsou položky v řádu tisícovek.
Jako druhé auto do rodiny by to pravděpodobně nějak fungovalo (i my ho tak používáme). Je třeba mít na vědomí, že je z toho špatně vidět dozadu a do stran (parkování) a konec auta se spatně odhaduje (ale parkovací senzory nejsou ve standardu ani ve výbavě Distinctive).
Problém bude nepochybně dostupnost na trhu, a zvlášť pak vozidel s M-airem, která jsou víceméně raritní.
|
|
|
Děkuji mnohokrát. Máte nějaký názor na ten automat? Ohlasy, které jsem slyšel jsou bohužel dost rozporuplné, nicméně jsme už ve 21. století a já jsem si na automat v druhém autě po velmi krátké době zvykl natolik, že už manuál nechci.
|
|
|
JD Power Vehicle Dependability study Germany 2015
http://www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependability-studysm- vds
Ja s Alfama nemam zkusenosti zadne, kolega mel odnova 159 nebo 156 tednevim presne a zkusenosti strasne. Sralo se na tom vsechno, nejlepsi byla asi featura, ze blinkr doleva delal barevnou hudbu, leva strana blikala oranzove blinkrem a prava cervene brzdovkou.
Kolega se pak stal presvedcenym subaristou, momentalne ma Outbacka
|
|
|
No jestli má to Subaru v naftě, tak si moc nepomohl...
|
|
|
Nema.
Problem Boxer Dieselu je celkem znamy.
|
|
|
Mě se na Oktávce taky sere uplně všechno. Nejlepší je featura, že když natáčím levé zpětné zrcátko, natáčí se mi s ním i to pravé. Taky když vytahuju okénko u spolujezdce, vyjede do půlky a pak se zase stáhne. Takhle to udělá 2x. Potřetí už se vytáhne až nahoru, ale musím páčku celou dobu držet a to se ještě zastaví v 1/3 okna, podruhé ve 2/3 okna a až pak se vytáhne. Je to výborná věc na cvičení nervové soustavy. Ono celkově není měsíc aby se na tom krámu něco neposralo. Už to došlo tak daléko, že tomu s přítelkyní říkáme vrak. Podotýkám, že jde o 7 let staré auto, najeto poctivých 170tkm, servisovaná v autorizovaných serviosech, většinou navíc v Německu. Podobné zkušenosti má bratránek s top Oktou L&K, rv2011. Ne, Škodovka už mi nesmí do baráku.
|
|
|
Kdyz se nataci leve zrcatko, toci se i prave, je tak nejak ocekavatelna featura pro lidi s normalni fyziognomii. Kdyz do auta vleze clovek mensiho/vetsiho vzrustu, potrebuje postelovat obe zrcatka a tak nejak stejne. Chapu ovsem, ze pokud jezdi autem Bianca Braselli, dama s dvema hlavami, kterezto hlavy se u rizeni stridaji, pak je tato featura neprijemna. Biance Braselli proto doporucuju na maxidotu v nastaveni auta tuto feauturu vypnout. Je to hned vedle nastaveni, kde se v maxidotu vypina/zapina trojblik.
Najezdit v aute za 7 let 170kkm a neumet si vypnout nechtenou featuru, to ostatne o necem svedci.
Ohledne problemu s oknem, dovoluju si prednest vzdalenou diagnozu, ze jsou zkratka nejakym bordelem zasrane vodici listy skla, sklo drhne a motorek zastavi posun, anzto si mysli, ze v ceste sklu stoji prekazka, treba hlava ridice, co si neumi vypnout parovani pohybu praveho a leveho zrcatka. Je samozrejme mozno vyuzivat zasrane vodici listy jako vyborne cviceni nervove soustavy, alternativne je mozni pri nejbliszi vymene oleje rict servisakovi, at ty listy vycisti a promaze.
Vidim , ze jste pomerne narocny zakaznik, co neodpousti ani prach ve vodicich listach. Obavam se vsak, ze s vasim pristupem k servisu byste v pripade Alfy zazil naproste peklo a 170kkm by byla celkem obtizna meta. S vasimi naroky Vam radeji doporucuju vuz japonske vyroby.
Ostatne je pomerne zbytecne porovnavat konkretni kus auta, od toho jsou statistiky, konkretne napr mnou likovana JD Power Car Dependability Study - Germany 2015. Studie kontrolovala 177 metrik u majiteli vozu v rozmezi 3 az 1 rok stari.
Link:
www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependability-studysm- vds
Velice dobre, jako nadprumerne spolehlive vozy se umistily japonske znacky, z prvnich sedmi znacek v zebricku je pet japonskych, mezi ktere se vklinila Skoda a Dacia.
Prumerne spolehlive znacky jsou VW, Opel, Renault, Ford, Hyundai, Kia.
Podpumerne jsou Fiat, Audi a Chevrolet.
A pak je specialni kategorie, podpodprumerne podhovno - Alfa Romeo, ktera vykazuje dvojnasobek problemu v porovnani s industry average a temer trojnasobek v porovnani se Skodou.
Doprucuju rozkliknout ten odkaz, je pomerne vymluvny.
|
|
|
Odkaz rozkliknut, studie přečtena. Jedná se o hodnocení majitelů 1 až tři roky starých aut, vyhodnocená v září 2015. Výroba AR 159 byla ukončena v srpnu 2011, pokud uvážím, že ještě rok se mohli doprodávat, tak i přesto se do tohoto hodnocení jaksi neměli šanci vůbec dostat.
Problém této statistiky je v tom, že hodnotí u AR jen několik málo modelů v nesrovnatelných objemech proti masovkám jako je Škoda.
A také srovnává nesrovnatelné - třeba Dacii s Audi a světe div se, Audina to prohrála.
V neposlední řadě nikde není vysvětleno jaké závady se vlastně počítali, takže zadřený motor byl asi stejná závada jako spálená žárovka na SPZ?
Ne, podle této statistiky bych si rozhodně auto nekoupil, vlastně žádné, protože i ta Mazda vykazuje 87 závad na 100 vozidel
|
|
|
|
Všechny tyhle statistiky jsou na pikaču, protože skutečné vypovídající srovnání, tj, jaká auta byla přesně s jakými poruchami v servisu, na to nikdo nemá data (a nikdy mít nebude, protože mu je nikdo nedá). Ještě k tomu, aby těch dat bylo tolik, že se daly odlišit náhodné vady od těch notoricky se vyskytujících atd.
Ať to berou z kteréhokoli pohledu (statistiky asistenčních služeb, pojišťoven, nebo samotných uživatelů jako JD Power) vždycky je souhrn dat, ze kterých vycházejí, natolik nedokonalý, že taková statistika má vypovídací schopnost omezenou nebo vůbec žádnou.
|
|
|
V žádné jiné Škodě jsem tuto featuru nezaznamenal a je to totální kravina. Smysl dává maximálně nastavení zrcátek nahoru a dolů, ovšem do stran je to již blbost. Ne počkat, celé je to blbost ;) K tomu okénku, lištou to bohužel není a do servisu se s tím samozřejmě chystám. 170tkm jsem s tím naštěstí nenajezdil, jen cca 25tkm. Předtím to měla kamarádova manželka, které pak koupil Q7, mě to prodal výrazně pod cenou.
Můj původní příspěvek jsem psal proto, že vaše navážení se do "italů" je trochu mimo. Italských aut jsme doma měli poměrně dost a věřte nebo ne, nesralo se ani jedno.
Odkazovaný žebříček ve mě moc důvěry nebudí. Dacia 4 nejspolehlivější auto? :-D Níže uvedené žebříčky pojišťoven mluví poněkud jinak, navíc jsem někde četl, že v Belgii už motory TSI pojišťovny odmítají pro jejich poruchovost, nevím co je na tom pravdy ;)
Zároveň mi to připomělo posměšky jednoho skopčáka z firmy, co seposmíval mému Fiatu a mlel něco "Fehler In Allen Teilen". No, už dvakrát jsem mu to vrátil, když jeho WV nedojel do práce, respektive nechtěl odjet ;)
|
|
|
Tato featura je prakticky ve vsech skodkach minimalne od roku 2004, kdy jsem poprve jezdil v Octavii 2, jak to bylo driv, nevim, uz si nevzpominam.
Featura samozrejme smysl dava, zrcatka se pohybuji vertikalne stejne nahoru a dolu a horizontalne protibezne, tedy obe od sebe/k sobe.
V realu staci pri zmene ridice nastavit leve zrcatko, prave je automaticky nastaveno taky a spravne.
Chovani oken tedy castecny posun a cuknuti zpatky presne odpovida tomu, se si auto mysli, ze okno priskriplo ruku. Tedy bud zasrate listy nebo neco jineho zasrateho/zarezleho. A osobne netusim, co jineho by to mohlo byt. Pri promacknuti tlacitka posuvu posle jednotka pres CANbus signal, aby se okno zavrelo az po doraz. To bud funguje cele, nebo vubec, pokud samozrejme nenaskoci ochrana proti skriple ruce.
|
|
|
Nema to tchynina Fabie, nema to ani jedna sluzebni Skoda a vsechny jsou novejsi nez rv2004. Smysl mi to nedava, protoze si pak musim zrcatko u spolujezdce jeste pomerne vyrazne doupravit. Povazuju to za podobne prinosnou featuru jako napovedu razeni. Pri diskuzich o Octavce jsem se o tom zminil pred nekolika jejich majiteli a ani jeden mi nerekl, ze je to tak vlastne "spravne", podle me to nikdo z nich nevi nebo nema.
|
|
|
Argument "já to neviděl a proto to neexistuje" je sice fajn, ale neříká nic o neexistenci jevu. Já to viděl, dokonce měl a nijak mě to netankovalo. Některý auta maj zpátečku přes kroužek, jinde se tlačí, onde zase jinak. Prostě to tak vyrobili a když mě to fakt vadí, tak si ten vehikl nekoupím.
|
|
|
Nespletl jste si náhodou vlákno?
|
|
|
V Prassatu (r.v. 2006) jsem to měl taky a neuvěřitelně mě to sralo, když jsem měl pravé nastavené správně, korigoval levé a pravé si tím rozhodil. Kdo tohle vymyslel.... U obou JAGů (2004+2008), co provozuju, jsou nastavení zrcátek nezávislá.
|
|
|
Tak nějak mi obecně přijde, že Volkswagen, potažmo Škoda, obecně přicházejí s nápady a řešeními, nad kterými lze pouze kroutit hlavou. Jako vrchol debility mi přijde, že při řazení zpátečky se zároveň tím stlačení fofrklacku neblokuje možnost zařadit jedničku, pak následuje volant mimo osu sedadla a další a další zhovadilosti, které končí škrabkou ve víčku nádrže, což je tak stupidní, že je to vlastně k smíchu.
|
|
|
Nevím, Škodovky nevlastním, Prassat je naštěstí v likvidaci a Golf Plus (2006, tuším) mé ženy je sice krám, ale tyhle debilní featury nemá. Nemá dokonce ani škrabku ve víčku :-)
|
|
|
Přeeeesněěěěě!
Alfy se serou, zatímco VW mají jen featury a sem tam něco zanesený.
A 170 000 km žádná Alfa nikdy nevydrží!
Hlavně to prosím vás nikdo nekupujte!!!
|
|
|
Já mám na 159 najeto 360kkm a nic takového nepozoruju. Nesere se nic neobvykleho a rozhodně ne blinkry.
|
|
|
Bratránek má taky 159 sportwagon, myslím že 2,4(jtd asi?..)a nesere se mu na tom nic. Je to z Reichu, koupeno relativně nový(do 50 tk). Nádherný auto, vedle kterýho všechny koncernový auta blednou závistí(aspoň podle mě).
Druhej má GTV 3,2 V6 no a tam se fakt nesere nic :) To je nezničitelný navíc si tam ten cvok předělal kromě motoru a převodovky skoro úplně všechno včetně celýho podvozku, diferáku, brzdy, tlumiče...no je to taková hračka pro velkýho kluka.
Já osobně alfu nemám(zatím), ale tyhle ty řeči jak se to celý sere....já to vodím jako DF a to i díky mému okolí.
|
|
|
|
Jestli má GTV 3.2 V6 (což je docela rarita, vyrobeno 512 kusů) a nesere se mu tam nic, tak s tím buď vůbec nejezdí, nebo to mění za lepší dřív než se to stihne rozbít. GTV mam už druhý (byť 3.0 24v, ne 3.2), mam ho 5. rokem jako auto na letní víkendy (nájezd okolo 4tkm! ročně) a namátkou se tam sere:
- zadní náprava
- diferenciál
- prorezlej chladič oleje a jeho hadice
- MAF (klasika Bosch)
- elektronika (mě zatím potkalo: airbagy, 4x stahování oken - pokaždý jiná závada, 2x origo alarm a 2x imobilizér, vyhřívání zadního okna, zmateně fungující klima, centrál...)
- startér (=motor ven)
To jsou věci co se dřív nebo později vysypou asi na každym kusu (podotýkám že s tím autem jezdím jen když je hezky, nechovám se k němu jako prase dokud se nezahřeje a dávám mu všechno co potřebuje), pak je tam samozřejmě spousta věcí který se rozbít nemusej, ale neni to úplně raritní - třeba se při nijak extrémních podmínkách ráda ohne těhlice a sehnat na V6 jinou je porod. Taky je potřeba počítat s tím, že i když se náhodou nic nevysype, tak běžná údržba je pořád dražší než u běžnýho auta - namátkou u V6 rozvody po 60tkm za 20+tkč, u V6 TB pravidelný seřizování vůle ventilů, u TwinSparku třeba svíčky (ale to je tak nějak jeho nejmenší problém:D).
Taky rozvody u V6 Busso nejsou tak úplně pověstný spolehlivostí, ale to se mi zatím naštěstí vyhnulo. Alespoň ten motor sám o sobě je vcelku spolehlivej, nezničitelnej ale určitě neni - moje auto má najeto 65tkm a motor druhej, byť netuším co se stalo tomu prvnímu.
Jsem italofil a při koupi GTV byla pro mě spolehlivost na žebříčku hodnot až někde dost vzadu, takže mi to auto vyhovuje a občasný závady mu nevyčítám, ale napsat že se tam nesere nic je prostě donebevolající blábol, naopak se tam sere skoro všechno a to navíc dost často. Vlastně mě napadá jestli sis nespletl GTV s GT - to je podstatně spolehlivější a 3.2 u toho neni raritní motorizace. Ale teda ani o GT bych nenapsal že "se tam nesere nic", je to pořád jenom auto:).
U 159 tý spolehlivosti věřim, to je robustní a těžká technika, na který toho celkově moc Alfího nezbylo (byť neříkám, že je špatná).
|
|
|
Ne, má samozřejmě to co máte vy, tu 3,0.
Ale elektrika, zadní náprava, chladič ani MAF tam pokud vim nikdy neřešil. Je to otázka, kde jste to auto sehnal a v jakym bylo stavu, z první asi nebylo. Ten náš mazlík je z první z německa od takovýho polo-známýho doktora co se k tomu fakt choval, lil tam co měl, garážoval to(a garážovaný to je i nadále)a na tom autě se fakt nesere nic. Rozvody si pokud vim bratránek dělal sám s kamošem co má servis. Motor má najeto asi 160 000 - 200 000 to už nevim, a šlape jako hodinky, nemuselo se na něj nikdy šáhnout a to byl párkrát na okruhu a celkově se s tim docela jezdí.
Tak nevím, buď máte vy vyloženě smůlu a nebo my zase asi štestí no :)
|
|
|
OK, MAF může nějakym zázrakem vydržet fungovat, pokud má člověk štěstí na kus, včas mění filtry a má celý sání v pořádku (a hlavně v originálním stavu), chladič oleje prorezne na garážovanym málo ježděnym autě o něco později, elektrika popravdě absolutně nevěřim že mohla vydržet bez závad (airbag snad jedině že by nikdy nikdo nepohnul se sedačkou) protože je prostě místy poddimenzovaná (a ne jen elektrika, ale třeba taky všechno okolo oken dveří), ale dejme tomu že ji tam udržuje v chodu nějaká nadpřirozená éterická bytost. Ale jestli má to auto (ne jen motor) najeto 160tkm a nikdy neřešil zadní nápravu (a nehodil tam třeba powerflexy který sice vydržej leccos, ale zase s nima auto docela ztratí hravost), tak jsou ty silentbloky buď úplně na kaši, nebo mu je tajně měněj skřítci v garáži, prostě fyzicky neni možný aby vydržely tolik, nezávisle na tom jestli to měl předtim 1 doktor nebo 4 kadeřnice. Nejde jen o moje dvě GTV, to auto celkově poměrně dobře znám, jsem Alfista a samozřejmě znám i spoustu jiných majitelů a exmajitelů GTV a neznám ani jednoho jedinýho, kterýmu by to auto delší dobu (resp. delší nájezd) fungovalo bez závad a nikdy tam nemusel nic řešit. Vím že třeba HonzaR z Alfisti.cz jezdil hodně dlouho denně s 3.0 (možná pořád jezdí) a spolehlivě mu sloužila, ale pořád to bylo na míle daleko od "na tom autě se fakt nesere nic". V mnoha ohledech se dá říct, že je to prostě FIAT Tipo do kterýho nacpali mnohem silnější motor, brzdy a podvozek - už z toho titulu tam má co pravidelně odcházet, například uložení motoru...
BTW podle dobových statistik spolehlivosti bývalo GTV vždycky nejhorší auto vůbec, občas se pralo s Renaultem Espace, ale mezi sportovníma autama mělo vždycky značnej náskok, byť si myslim že na tom maj velkou zásluhu Twin Sparky. Ne že bych přeceňoval význam statistik spolehlivosti, ale mam s těma autama dost vlastních zkušeností který s tim nejsou vůbec v rozporu.
|
|
|
MAF může jeden vydržet v pohodě leta a statisíce km a deset dalších je blbejch už z výroby. Jednou jsme blbli a vyzkoušeli 8 nebo 10 nových MAF senzorů na jednom autě a pokaždý to auto jelo trochu jinak. Dva byly rozbitý už z fabriky. Takže může se stát, že má někdo třeba 200 000 km první a jedinej, ale platí, že to je obecně průserovej díl.
Zadní náprava u GTV chce trochu péče - ostatně ta přední taky, byť je jednoduchá, ale pokud se člověk chce svýzt trochu sportovně, tak ramena mění celkem pravidelně. Prorezlej olejovej chladič jsem nikdy nezažil, naopak bývají velký problémy s jeho sundáním (elektrická koroze měď/hliník, při pokusu sundat hadici blb zničí závit), který je jednou za čas nutný, pokud zpuchří hadice k němu. A to záleží na provozu, v solném prostředí puchří, u aut z jižní Evropy jsou většinou původní a bez problémů. Diferenciál taky není úplně běžná závada, řekl bych, že ten je železnej až až (jestli není příčina jinde). Airbagy, imobilizéry, škrticí klapky, lambdy, volnoběžný ventily... to všechno je klasický problém, který prostě je reálný.
Obecně Alfy nemívají - s výjimkami nepodařenců - moc problémů s agregáty, ale ten podvozek a elektrika, to je klasika. Na druhé straně srovnatelné německé auto na tom je vždy podstatně hůř, takže nemá smysl dštít nějaký oheň a síru.
|
|
|
Pěkný článek.
Při popisu fičur, co tam nejsou jsem si vzpoměl na to jak jsem pátral, kde koupit ASXko, nebo Outlandera s benzínem ve čtyřkolce a nejblíž je to myslím v Rusku, nebo tam někde.
Přitom se dělají, jen se nedovážejí do Evropy.
|
|
Trochu jsem se podivil, že ojetiny nejsou. Během pár minut jsem v inzercích našel dvě Julči TBi a i naprostá většina ostatních je benzínová kolem 300tkč.
|
|
|
To je otázka, jak vypadají. D-F je náročnej zákazník, a Alfy jsou typický příklad aut, která mívají něco za sebou. Jediným konkurentem jsou jim v tomto směru bílé a stříbrné Oktavie I. generace (ty, Alfy a občas ještě BMW jsou téměř jediná auta slepovaná "ze čtvrtek", "přeházená" zprava doleva, nebo reimportovaná z Ukrajiny, na která lze dosud relativně běžně narazit).
|
|
|
Já vím... Ale většina z nich je inzerována s nájezdem cca 100tkm a českým původem, díky čemuž by měla být ověřitelná servisní historie.
|
|
Zeptam se asi blbe, ale co je spatnyho na provozovani start-stop v aute s turbem?
Polopate prosim, ptam se, protoze tomu nerozumim, ne abych rozpoutal flame odpurcu a zastancu :)
Diky!
|
|
|
doběh chlazení turba (a nejen turba, prostě aby olej ještě chvilku poté co motor jel naplno obíhal a odváděl teplo z míst lokální žhavosti)
|
|
|
Při náhlém vypínání a zapínání motoru je turbo více tepelně namáháno a to zkracuje jeho životnost. Obecně se doporučuje před vypnutím turbem přeplňovaného motoru tento nechat chvíli běžet s malým zatížením, aby se turbo mohlo zchladit postupně. Tj. například před zajetím k pumpě na dálnici to nehulit až k exitu 200, ale třeba kilometr před sjezdem zvolnit.
Dnes je to zásluhou moderních materiálů o něco menší problém než býval*, ale i tak to turbodmychadlu moc dobře nedělá.
___
* Třeba u třílitrové Supry ze začátku devadesátých let se dalo turbo odrovnat za pár měsíců necitlivého provozu.
|
|
|
máte nejaké info, že sa dnes ešte robí TB motor, ktorý by nemal turbo nezávisle chladené vodou, t.j. aj po vypnutí?
|
|
|
Ona jedna věc je nezávislé chlazení vodou (to měl téměř každej už někdy před patnácti lety) a jiná věc je doběhové čerpadlo (to neměl téměř nikdo ještě v roce 2010). Řekl bych, že to první už budou mít dneska úplně všichni, zatímco to druhé má v sérii pokud vím snad Toyota a BMW a jinak nic moc (nebo se tím nechlubí). Navíc nám to eřeší opačný problém, totiž opakované startování studeného motoru+ turba, protože turbo, které je obvykle vystrčené mimo motor, v mraze vystydne prakticky na okolní teplotu během pár minut, pokud už všechno kolem není prohřáté, a pak se zase nastartuje a tubo se znovu ohřeje na +/- 600 °C, to oboje navíc ne úplně rovnoměrně. To té lité skříni tutově neudělá zrovna nejlíp.
|
|
|
Dekuju, panove!
Prave jsem tu vec naveky vypnul :)
Mam litrovyho Forda C-max jeste vlastne v zabehu, tak si to nechci zrakvit hned...
|
|
|
kromě toho, že někde na papui stoupne voda a utopí se spousta nevinných plyšáčků (pokus o vtip) jste udělal to nejlepší.
|
|
|
Je to špatný i v autě bez turba, startování samo o sobě motor dost namáhá, kolísá tam teplota atd. Prostě dobře, že jste to vypnul :) Obvzlášť super to musí bejt ve velkým dieselu když to někdo studený natočí a vyjede do kolony - do města. To musí bejt dobrej masakr...
|
|
Dobrý deň,
Gratulujem k novej Júlii. Ja som svoju v lete po piatich rokoch predal. Auto som si objednal tak že som ho ani nevidel naživo - v tej dobe ešte nebola v showroome.Najazdil som 73 000 kilometrov. Servis: na začiatku výmena prasknutej krytky riadiacej hlavice. Tento rok začala hlásiť chybnú polohu neutrálu - výmena snímača. A ešte praskol mechanizmus na kľučke na otváracie dverí na strane vodiča z vnútra. Ináč auto bez poruchy.
|
|
Julca je parada. Gratulace.
Hledam uz asi rok auto, ktere bych si poridil jako naslednika meho "stavebniho delnika", ktery dostal co se do nej veslo ... a vlastne i neveslo.
Nenachazim rozumny vuz. Poradi nekdo z mistnich?
Zatim jedine:
- Mazda 3 2.0
- Leon 1.4, mozna 1.8 kdyz si dopreju (ma smysl ST/FR nebo jak se tomu nadava?)
- Julca (trosku me odrazuje cela ta sit prodejen a servisu (schopnych - ne tech kde vsechno zacina slovy, jo pane ty [libovolna zancka mimo koncern] se hrozne serou))
Kdyby mela prijit ropa, tak snad jedine 159 Alfu .. da se sehnat rozumny kousek?
Po pravde nejsem zkusenej harocvnik bazaru takze dle inzeratu vse vypada ok a da se sehnat, ale realita muze byt uplne jinde ...
diky :)
|
|
|
Pokud bys chtěl jít do toho ropáka v AR159, tak pokud bydlíš blízko Sokolova, obrať se na místního guru Čendlera. Poradí při koupi a hlavně, zajistí ti servis.
|
|
|
To be frank, tak 159 je muj favorit. A dokonce bych kousl i naftu, protoze benzin se neda rozumne vybrat.
Nicmene dneska me jeste ciste "designove" oslovil QASHQAI. Tam se da pohybovat v podobnejch relacich.
Nepotrebuju si nastavovat pindik nebo lecit komplex "vetism" autem. Ale ciste vzhledove me to trklo.
Na tipcars se "neco" povaluje. Ale to muze bejt lestenej prd nebo se najdou kousky, ktere se ani nestihnou inzerovat a uz sou pryc. Hadam, ze na dobre kousky je cekacka a jede se podpultovka :)
http://www.tipcars.com/alfa_romeo-159/alfa_romeo-159-22543089.html
Je tam neco, co by stalo za obhlidku?
|
|
|
Na Alfisti.cz máš přímo vlákno kupujeme159, tam si můžeš nechat prolustrovat vybraný kousek od majitelů.
J8 jel i Quashquaiem a je to dost nesrovnatelné. Naftový dvoulitr je podobný co do projevu a spotřeby, ale Crossover je prostě jiný.
|
|
|
Qashqai je podle mě parodie na auto. Zvlášť ta nová generace s lešenářskou trubkou vzadu a úžasným benzínovým čtyřválcem 1.2 s turbem, který jeden čas vydávali za vrchol benzínové motorizace (pravda, teď už tam mají alespoň 1.6 turbo, což je pro to auto jediná použitelná motorizace, bohužel jen ve FWD). Navíc jako bonus jízdní vlastnosti připomínající jízdu na koze a řazení v duchu hry na schovávanou. Pravda po nedávném zlevnění už to alespoň není tak, že za cenu tohoto werku lze koupit slušně vybavené auto střední třídy. I tak ale oblibu tohoto modelu přičítám značné stádovitosti jeho uživatelů.
|
|
|
Nevim jak Julca nebo Leon, nejel jsem v nich, nicmene mam uz neco najeto v Mazde 3 (G165) a jsem vcelku spokojen. D-F kritizuje motor jako frigidni, ale ja bych ho tak neodsuzoval. Je to proste atmosfericky motor, ktery se musi tocit aby ze sebe neco vydal. Pri koupi jsem totiz chtel atmosfericky motor (alespon 1.8L) a dnes jiz neni moc na vyber.
Napr. muj bratr, ktery je zvykly na turbovany dehet hodnoti tento motor jako mrtvy, ale proste jen byl liny si podradit o 2 rychlostni stupne. Mohu srovnat s dalsimi auty, ktera pravidelne jezdim (vse atmosericky benzin), 1.8 (145hp) a V6 2.5 (167 hp) a zminovany motor je nekde mezi nimi. Neni tak agilni jako V6 (i kdyz papirove je jen o trochu slabsi, pocitove se zda o dost slabsi. Myslim, ze je to prubehem tociveho momentu a vykonu, ktery nema (na rozdil od V6) vyraznou vykonovu spicku. Narust vykonu u motoru 2.0 je (stejne jako 1.8) velice linearni, mozna proto pusobi nudne.
Pred par tydny jsem jel s Mazdou 3 na Sumavu a zkusil jsem od Klatov jet svizneji (asi 90% toho, co by mne jinak koule dovolily :) ) a rozhodne to nebyla nudna jizda. Kde to slo, plny plyn nebo intenzivni brzdeni. Bylo to prijemne svezeni a na konci me prekvapila spotreba pod 8.5.
|
|
Ahoj, budu mít asi hloupý dotaz, ale kde se člověk může porozhlédnout po ojetých alfách? Znám tak nějak z dřívějška alfisti.cz, ale tam je spousta inzerátů od mates auto a to mi nic neříká. Někdo nějaký tip? Nebo se mam rovnou smířit s mobile.de?
|
|
|
automotosefl.cz (Louny)
mates-auto.cz (Chrudim)
Tihle se specializují na italská auta. Pak ještě www.rakar.cz - ale ti zas tahají hlavně Fordy. Dohodnout se lze i na jiných značkách, většinou však mají 3 letá po operativních leasingách. Vypadají ale slušně a Alfu by taky dovezli. Onehdá jsem se s nimi domlouval na AR159, nakonec z toho sešlo a koupil jsem jiné auto, potřeboval jsem ho fofrem.
|
|
|
A u toho mates auto by nějaká reference nebyla? ze to sem tahaj, to mi došlo, ale dá se mu nějak věřit? Každopádně díky za info, omrknu...
|
|
|
Taky se mi zda, ze si kazdej muze napsat na web co chce - napriklad "Nestáčíme kilometry a nikdy to dělat nebudeme".
Zni to sice krasne a chtelo by se mi tomu verit, ze jeste existujou slusny lidi, ale dneska plati vic nez jindy a u aut jeste mozna dvojnasob - duveruj, ale proveruj.
|
|
|
No právě :( Už sem zažil ve svém okolí spousta "jobovek" co se aut týká...
|
|
|
Tady máte celý vlákno www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=78&t=11300&p=401219&hilit=mates+ auto#p401219.
Co se mě týká, byl jsem tam jen jednou, letos na jaře, kamarád chtěl ropovou 2.4 156.
Domlouval jsem návštěvu s nějakým zaměstnancem. Do telefonu mě bylo řečeno, že auto při rozjíždění na jedničku trošku cuká, že možná seřídit spojku ... kapalina ... , ale že neví. Na přímý dotaz jestli to není loučící se dvouhmota připustil, že tedy vlastně asi ano, ale že tomu odpovídá i cena auta. To vypadalo, že může být s přivřeným okem i pravda.
Po dostavení se k handlu byl přístup vcelku dobrý, nafasovali jsme klíče ať si auto nastartujem a prolezem a dáme vědět až to budeme chtít projet (tohle oceňuji, nemám rád vysvětlovače za zadkem, ale na někoho to naopak může působit nezájmem).
Na jízdu nedošlo, shledali jsme na autě pár očividně dobastlených oprav a podtrženo sečteno by uvedení do uspokojivého stavu už požadované ceně neodpovídalo (s nutností investic, kromě té spojky se samozřejmě počítalo), navíc tak nějak auto nebudilo důvěru.
Podotýkám ovšem, že se jednalo opravdu o levné auto a nikdo nás o jeho bezvadnosti nepřesvědčoval a s tím, že nekoupíme jsme více dopředu počítali, než nepočítali.
Můj celkový dojem z přístupu byl neutrální, neodjížděli jsme ani nadšení ani zchucení, jen jsme nekoupili.
|
|
|
Zajímavé vlákno... mě u Matese zaujalo, že téměř všechny JTD mají najeto 180tkm. Ale třeba to tak je opravdu... ;)
|
|
|
|
Mates je na Alfistech známý, takže určitě nemá zájem si kazit reputaci. Doporučuju projít alfisti.cz.
|
|
|
Auto jsem u Matese sice nekupoval, ale jezdim tam na kazdej vetsi servis (a to jsem z Prahy). Se servisem maximalni spokojenost, ma tam hromadu ND, takze kdyz se behem servisu prijde na nejakej jinej nedostatek, neni vetsinou problem okamzite resit. Osobne bych si tipnul, ze nakup auta u Matese nebude bouda, protoze se da ocekavat, ze tam kupujici bude pozdeji jezdit servisovat, takze by se na pripadny levarny zakonite muselo prijit. Pokud budu v budoucnu jeste nejakou ojetou AR kupovat, urcite se obratim na Matese.
|
|
|
Ok super, přesně tohle jsem chtěl tak nějak slyšet... díky :)
|
|
Ten věčnej virtuální problém s LIDLem – zde přímo od nejvyššího guru zdejších svobodomyslných sytémobijců. Naprosto mimo realitu a unavující.
|
|
Jak to tak čtu, tak jsem si udělal zhruba následující obrázek:
1) Alfy se neserou
2) jsou ale vylítaný Alfy a ty serou hodně, na ty pozor
3) jsou i nevylítaný Alfy který se hodně serou, ale my o nich víme a nekupujeme je, takže to se nepočítá
4) nevylítaný Alfy co by se nesraly se nedají koupit
5) spousta už nových Alf se sere, ale za to nemůže Alfa - to je to zatracený dědictví po GM
6) dealerství se upřímně podivuje naší snaze zakoupit si Alfu novou. Pokouší se nás od té pošetilosti rozličnými metodami odradit.
7) milujeme Alfu. Tečka.
|
|
|
Moje Alfy se neserou. Žádné. Nikdy. Vůbec.
|
|
|
...ano, to měl být bod č.8
Omlouvám se, opomněl jsem
|
|
|
9) Alfa je spíš o srdíčku, než o ježdění.
|
|
|
Ale hovno, Alfa je o obojím.... a ještě o spouště dalších věcí.... a to je důležitý xD
|
|
|
Ale tohleto všecko je důležitý ty vole.A pak jsou ještě jiný věci který jsou důležitý, rozumíš. A to je podstatný.
I.Horník
:D
|
|
|
Jojo, treba osmivalce, ty jsou dulezity. Dela se vubec Alfa s osmivalcem?
|
|
|
|
|
Osmiválce jsou důležitý, to rozhodně; na druhou stranu, neváží-li karbonové auto ani 900kg, čtyři válce stačí bohatě xD
|
|
|
|
Nádhera; tu si pořídím xD
Akorát ten tvar volantu úplně nevím, jaký má smysl; a automatická převodovka je divná. To však nic nemění na té kráse xD
|
|
Nezastírám, že jsem taky Alfista, i když z praktických důvodům mám AR159. A i když má své mouchy nelituju toho. To není o tom, že člověk musí být padlý na hlavu, aby chtěl udržovat při životě ten šrot (což mimochodem není pravda). To je spíš o svobodné volbě. Tak jako jsem si zvolil partnera (i když jsem později zjistil, že to bylo jinak..), volím si co budu jíst, volím si jaký alkohol budu pít, jak budu trávit volný čas, jak dlouhou a na čem budu spát. Stejně tak jsem svého času sednul do Alfy Romeo 159 (v roce 2008) a řekl si, tohle je auto, které chci řídit. A ten sen jsem si v roce 2010 splnil. Problém je, že od té doby už mě žádné další auto tímto způsobem neoslovilo.
Pro nechápavé - určité věci si rád vybírám srdcem. Proto třeba rád piju Arcane ron z ostrova Mauritius, přestože si většina dá radši panáka whisky. Taky se rád věnuju tanci ve volném čase, přestože je to pro většinu chlapů ztráta času.
Až pak budu mít na kahánku, všechno tohle jsou věci, za které si určitě nebudu nadávat.
|
|
|
|
kdo jezdi alfou je bukvice nebo pedal
a vsichni vime kdo hlavne
|
|
Docela mě zaujalo to modifikovaný sání k 2.2jts, zkoušel jsem googlit, ale asi jsem úplně levej. Nemá někdo nějakej odkaz, případně na kolik ta sranda vyjde? Už se tady taky psalo, že spodek motoru už taktak ustojí alfáckou hlavu, nebude tohle sebevražda?
|
|
Já v nové 116d jezdím (nedobrovolně - služební) a je to prostě divné auto. Zajímal by mě názor. Jediné, co je u tohoto auta jisté, že jich opravdu moc nepotkáte, protože kdo by za tenhle slepenec kompromisů dal ty neuvěřitelné peníze, je blázen.
Kdyby někdo uvažoval o koupi, poskytnu reálné zkušenosti za posledního půl roku.
|
|
Giulietta se nelíbí. Vadí mi její exteriér, interiér, podvozek mě taky tak nějak úplně nenadchnul...
Na otázku, zda je Giulietta dobré auto bych asi řekl, že moc povedené není.
Ale za ty prachy je asi nejlepší. Dobrá asi ne, ale nejlepší asi ano.
Asi trpím schizofrenií.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Léto s Julčou (A-R Giulietta T-Jet)
|