Komentáře ke článku: Jak jsem chtěl být slušný řidič (ze dne 03.10.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
... kdyz pred lety zavedli novy zakon o provozu atd. - dal jsem si za zadni okno ceduli "Ja nejsem debil, pouze jezdim podle noveho debilniho zakona" (nebo tak nejak) a poctive jsem tehdy dodrzoval vsechno vcetne toho, ze jdem do tahleho dlouheho kopce s plnou carou jel poctive za cyklistou (ktery to ovsem v pulce kopce nevydrzel s nervama a radeji zastavil za krajnici ;-) ). Tehdy jsem ovsem od ostatnich ridicu (diky te ceduli) a dokonce i od policistu (kteri si o tom zakone evidentne mysleli to co ja) sklizel spise kladne reakce ...
|
|
|
S těmi policisty věřím. Policisté i úřadníci na dopravních odborech jsou ochotni neoficiálně připustit, že ten zákon je nesmysl a občas se to promítne i do rozhodování a hodnocení důkazů (mám velmi důvěryhodné zprávy o pár správních řízeních, kde byl úředníky systém v podstatě sabotován - o korupci ani příbuzenství nešlo).
|
|
Článek mi připomenul den pana klobouka, sic nejezdím nějak aktivně, ten den jsem zrovna ujel asi 350 km a skrz dodržování značek to trvalo snad dvojnásobek, co by mohlo. Zvlášť rád vzpomínám na ten asi tříkilometrový vláček, který jsem nakoupil na neukončené třicítce u stavby benzinky na jedinčce někde v jihovýchodních čechách. Skrz provoz v protisměru se předjíždět nedalo a když jsem pak zastavil na čuráci pauzu, nechápal jsem, jak se za těch pár minut těch aut tolik nabralo. Rozhodně jsem pro tuhle provokaci opakovat. ;)
|
|
|
lidi jezdící tímto způsobem by měli rovnou kastrovat. jezdi jak chceš, ale nikoho nezdržuj. pokud za sebou uvidíš více než 5 aut, zajeď někde ke kraji a nech je předjet. to je "být slušný řidič". nasbírat tříkilometrovou kolonu je "být šulin" bez ohledu na to, jakou myšlenku zastáváš a proč to vlastně děláš.
|
|
|
Takový vyhraněný názor je nesmysl. Pokud dotyčný jede podle předpisů, nevidím jediný důvod proč ho kastrovat. Jsou lidé, kteří k tomu mají velice dobrý důvod (např. 11 bodů a nutnost vlastnit ŘP např. kvůli práci a tím pádem penězům). Pokud by na devadesátce jel 40 bezdůvodně, pak je to zcela jistě kretén. Jede-li ovšem na devadesátce 90, pak Vám nic nedává právo na něj nadávat. Spěcháte-li, předjeďte ho.
Osobně znám člověka který si s předpisy zrovna dvakrát hlavu nelámal. Na úřadech nedostal jeden jediný bod protože praktikoval FSM, avšak díky hlídkám s radary které ho zastavily na místě v průběhu času nasbíral 10 bodů. Jeho průměrná rychlost od té doby opravdu rapidně poklesla, protože to auto holt potřebuje. Je snad zmrd který si zaslouží uříznout koule ? Nikoliv - jen člověk co se přizpůsobil momentální situaci.
|
|
|
Na předpisově jedoucí řidiče zpravila nadávají jen řidiči slabých werků, co prostě nemají pod kapotou dost výkonu na předjetí. Když pak náhodou někde předjedou, tak se vlečou rychlostí která zhruba o 3 km/h překračuje rychlost původního brzdiče.
|
|
|
všimni si, že v žádném případě nenapadám způsob jízdy 50/90/130, ale zdržování, které dodržováním takto hloupě nastavených předpisů tato jízda způsobuje.
"zpomalit/zastavit a pustit" ovšem žádný zákon nepřikazuje, tak na to dodržovači (mám problém To nazývat "řidiči") serou - a to je to, co mi na dodržovačích vadí. vypnuli slušnost, zapnuli dodržování.
|
|
|
Ale jo, souhlas ... v rámci dne pana klobouka jsem se ale překonal a dodržoval skutečně všechno. Zajímavé ale je, že se ani nikdo nepokoušel o nějaké předjíždění či i jen troubení.
Jinak těch základních pravidel tu padlo již v minulosti několik = neomezit, neohrozit, plus ohledně rychlosti držet se vláčku, tedy klidně stodvacet na okresce, když tak jedou všichni, je to mnohem menší problém než když první pojede 89 a všichni ho budou zkoušet předjet.
|
|
|
Jen trosku navazu na tebe:-)
Tak to je typicka ceska bezohlednost: "Ja jedu predpisove a vy ostatni se klidne po....". Tohle me neuveritelne stve.
Me vubec neprislusi resit a hodnotit duvody spechajiciho ucastnika provozu. Proste jedu si tak, jak chci a kdyz za sebou vidim nalepeny auto s vystrcenym cumakem ke stredove care, tak normalne uvazujicimu dojde, ze asi specha a tak kdyz je prehledny usek, blikne mu a jede co nejvic ke krajnici. Tim mu zajisti bezpecnejsi predjeti cimz mimo jine chrani i sebe! Ale to plno lidem nedochazi. Jsou nalepeni u stredu, necumi do zrcatek a nadavaj na silnicni piraty. Ten spechajici (a do duvodu jeho spechani mu muze byt kulovy - rodi mu zena, specha na velkou schuzku, specha k soudu, ma nemocne dite, nebo proste jen rad specha) je pak akorat vystreslej a smrdi to chybou, ktera je velkym rizikem i pro toho predjizdeneho.
Ja to tak proste delam..vidim za sebe lepice a i kdyz jedu 100 tak ho proste pustim, at si jede, jak potrebuje, kdyz mi chce udelat radost, tak mi podekuje, coz pro me znamena, ze je slusne vychovany. To samy motorkari. Kdyz mam moznost nenutim je predjizdet na plne, uhnu mu tak aby se vesel a proc? Protoze vim, ze me stejne predjede, tak proc mu mam branit v rozletu a zbytecne riskovat nase zivoty a majetky. Jenze pak vidim, jak se takovej spechac zasekne u hlupaka, co si mysli, ze jezdit predpisove je alfa omega, zvlast pokud je ten ridic jeste menecenny a pri predjizdeni mu schvalne prida, protoze on jede predpisove a to ze by jej nekdo predjel povazuje za potupeni jeho vlastni existence :-/
Dle meho tohle je ta ohleduplnost na silnicich...ze jezdim s rozumem, trosku myslim za ostatni a premyslim, jak co nejmin prekazet a co nejmin vytvaret pruserovy situace. Ale mozna se pletu... a ohleduplnost znamena byt ohleduplny k zakonu 361/2000 Sb. :-D
|
|
|
Vcera jsem jel z Vysociny a cesta celkem v pohode az na jednoho dedka ve Fobii kousek za Jicinem, ktery byl evidentne pan klobouk - to by mi nevadilo, vadit mi zacal az kdyz se ukazal i jako vychovavac a ve chvili, kdy jsem ho zacal v cca 110ti predjizdet na rovince pred prudkou zatackou, tak ten kreten si asi fakt myslel, ze kdyz s tim svym (asi HTP? - nekoukal jsem) zacne zrychlovat, ze ho nedokazu predjet. Ovsem ja zasadne predjizdim pouze s dostatecnou rezervou, takze jsem trochu pridal plyn na cca 140-150 kmph a dedka nechal svemu osudu. V zrcatku jsem pak koukal, ze se za nim tahne vlacek prestoze opet byla moznost ho predjet, takze predpokladam, ze ti za mnou kdyz videli co zkusil na me, usoudli, ze se radeji za nim potahnou ...
|
|
|
Njn, občas se takoví objeví. Druhou stranou mince jsou ovšem kokoti, co se člověk na dálnici nalepí na prdel bez ohledu na to, že jsou oba pruhy plné aut a tedy není uhnout kam a i kdyby, tak si tím lepíča stejně nepomůže, bo se musí prodrat přes 20+ dalších aut.
|
|
|
To je porad ta jedna stranka mince... mnozi na silnici proste nepremysli. Jsou radi, kdyz mysli za sebe...ale ono je potreba myslet trosku za ostatni - jak pises - vidim pred nekym kolonu..tak vim, ze blikanim a houkanim si nepomuzu... vidim za sebou spechajici auto..vim, ze jeho blokovanim niceho nedosahnu.
Ifos: To jsou "lide", co s nazaseni vlastniho zvota do posledniho dechu brani tu zakonem predepsanou jizdu :-) Ne ono to neni smesny.. je to spis k placi :-/
|
|
|
Ale on ve chvili, kdy zacal zrychlovat, taky prece porusoval zakon ... kdyby se drzel dal te sve do te doby mene nez devadesatky, tak ho tam v pohode predjedu i v tech mych 110 ... tohle chovani bych cekal spis od mlamoje s ksiltofkou, ale ne od dedka v klobouku :-(
|
|
|
No, třeba se mu konečně do hlavy z oka prodrala myšlenka, že je brzdou provozu a chtěl to změnit. Bohužel, myšlenka že je právě předjížděn stála ve frontě až za myšlenkou, že se blíží zatáčka, nebo že ho svědí vercajk. Těžko říct. Nejlepší je nechat takovýhle kousky daleko za zadním nárazníkem.
|
|
|
V tom pripade ovsem i ta myslenka, ze je zmeni fakt, ze brzdou podle toho co jsem videl v zrcatku zase zemrela ve chvili, kdy jsem ho predjel a zacal se mu vzdalovat ...
|
|
|
no nedávno mne jeden takovej dědek zkoušel i vytlačovat... volal jsem na něj 158
|
|
|
a jak ti pomohlo, že jsi volal 158?
|
|
|
Proto nemam rad dalnice - taky bych si v levem jel svych 150-160 kdyby predemnou nebyla dalsi auta - holt v tu chvili nemuzu, tak zpomalim podle tech predemnou a az se to uvolni, tak zase zrychlim, vzdyt o nic nejde, ale fakt netusim co takovej pitomec asi tak ocekava, ze udelam ...
Vcera jsem jel kousek po jakesi fungl nove dalnici a jeste to ani nebylo oznacene jako dalnice, takze se tam podle zakona melo jet do 90ti. Ja jel v pravem svych cca 140-150 a nejakej Oktavian se me furt snazil predjet, takze kus za mnou blokoval levy pruh dokud se mi nezzelelo a neubral jsem ... taky ovsem vubec netusim o co mu vlastne slo ...
|
|
|
přesně tímhle vychováváním se zde chlubil Ygnorek 8o)
nejlepší zábava ale nastane, když se takový dodržovač rozhořčí a se zápalem strážce tradičních hodnot ti chce předjetí vrátit při první vhodné příležitosti a vrhá se i do akcí, které chtějí srdce a duši pilota kami-kaze, jenže ten dobytek spoléhá na to, že nejsi jako on a že ho nakonec pustíš...
známe to asi všichni, co jezdíme i dál než kolem komína 8o(
|
|
|
Podle mych zkusenosti bych rekl, ze se to dost zlepsilo ... i kdyz na druhou stranu to muze byt i tim, ze ted mam uz tretim rokem vetsi auto nez vetsina techhle typku, ktere ma navic uz par mesicu vzadu cerne folie (jen a pouze kvuli slunci - to auto je v lete hroznej sklenik). Kdyz jsem jeste jezdil skatuli od bot, bylo tech dobytku mnohem, mnohem vic a pritom jsem jezdil uplne stejne ...
|
|
|
Jo, stačí mít favorita a dovolit si předjet cokoliv od fábie výš. Můj favorit jede poměrně svižně, přesto mě někteří musí zase předjet a získat ztracené body, i kdyby to mělo stát život jejich, jejich spolujezdců a můj.
Další postřeh: snažím se uhýbat rychlejším, kde to jde, ale jen málokdo poděkuje. Lidská slušnost jde vážně do kelu.
|
|
|
Nepodekovani mi nevadi i kdyz podekovani samozrejme potesi. Ale kdyz jsi zacal s tou slusnosti - v patek jela nekde u Kolina proti me sanitka - hodil jsem to do krajnice ja i sportak co jel za mnou, ale ty auta vc. kamionu co je houkajici sanitka predjizdela si jela uplne v pohode, jako nic :-(
|
|
|
Hodně lidem tohle dojde, až když ta sanitka veze je.
|
|
|
To se mi nastesti zatim vyhnulo ...
|
|
|
V praze jsem si zvykl na spoustu automatickych veci - pousteni, dekovani, vystrazne pri kolonach atp. Pote, co jedu mimo me muze nepodekovani, nepousteni, schvalnosti a nedavani vystraznych pred kolonou leda tak poradne nasrat. Prazska znacka dekuje temer vzdy - proste jsou zvykli..a zbytek jsou firemni auta, jejichz ridici jsou mimoprazsti nebo proste hulvati :-)
Plno lidi nadava na motorkare a na kamionaky...muj nazor je opacny - Motorkar mi z 90% za laskavost podekuje a stejne tak mi na podekovani kratkym bliknutim odpovi kamionak. O to vetsi radost mam z te jizdy, kdyz se setkavam s ridici, kteri jsou mentalne na urovni, dokazi si vyjit vstric a jsou slusni:-)
|
|
|
Zcela souhlasím. Dalším důvodem neochoty uhýbat může být, že dotyčnému ani nedošlo, že by někdo mohl potřebovat jet rychleji než on. Čím vyšší rychlostí jede, tím větší je překvapení. Posera s rychlostí 120 km/h předjede ten svůj kamion a klidí se, protože mu je jasné, že v levém pruhu nemá co dělat. Ovšem řidiči jedoucímu 160 km/h může chvilku trvat, než mu dojde, že někoho brzí. Mně taky jednou chvíli trvalo, než mi tenhle fakt došel, při rychlosti přes 200 km/h ;o)
|
|
|
co 200...ale když jedeš 250, taj jsi dávno schovanej za plexi a v zrcátkách nastavených na normální polohu jezdce nic nevidíš a proto jednou za 2 minuty vykoukneš...a jaký je překvapení, když za tebou visí AstonMartin a tváří se, že by jako jel, kdybys ho laskavě pustil...a pak i poděkuje 8o)
|
|
|
Nj. Na 250 mám tak akorát auto, ale už ne odvahu a skill ;o)
|
|
|
Tomu se říká D-FENS_ivní styl jízdy !
Ale je to tak správně. Bohužel, zákon 361/2000 Sb. a jeho vynucování (vybuzerovávání PaCHolky) v praxi, řidiče k používání mozku příliš nemotivuje ...
|
|
|
Zakon jako takovy neni tou nejvetsi pricinou zla.... Problem je, kdyz vedeni policie zamenuje prostredek za cil! A obsah za formu!
|
|
Zajímavý, ještě jsem to nikdy nezkoušel. Až budu mít jednou hovno co na práci, vezmu Bobinu a protáhnu jí pořádně po ČR předpisovou rychlostí a přesně podle pravidel.
Nicméně jsem se pousmál, když jsem nedávno četl na lžiDnes, jak nemá smysl porušovat předepsanou rychlost na dálnici, bo se tím získá jen o pár minut navíc a za to rizoto to nestojí. Dokonce to páni inženýři změřili na několika trasách.
|
|
|
Bobinu, tedy lokomotivu řady E499.0 (ČD 140)? Tu protáhneš jen po tratích se stejnosměrným napájením ;-).
|
|
|
Ty máš lokomotivu? :-D
Já tak říkám svojí filcce.
|
|
|
Že by reinkarnace? Já teda své auta nepojmenovávám. Měl jsem ale před drahně lety (za svobodna) červenou filcku a jedna slečna ze Žižkova jí začala říkat submisivní Bobina a činila tak furt, až se to ujalo.
|
|
|
pozor!
aleff-co-říkal-svýmu-folcvágenu-anča tě na základě tohoto přiznání, že autu říkáš jménem, usvědčí z toho, že máš narušené sexuální vnímání okolního světa...8o)
|
|
|
No jistěže mám. :-)
Ale jinak jsem jí tak začal říkat až když jsem se seznámil se svou současnou přítulkou, která měla své auto pojmenované (jako většina ženských). Tak aby to té mé filcce nebylo líto, pojmenoval jsem jí taky.
|
|
Na tomhle článku je bohužel dost pravdy a rozhodně bych ho nechápal jako nesmyslný srdceryvný výlev kterým některé zdejší články jsou.
Sám jsem dnes byl poměrně nekompromisně konfrontován s faktem že jsem prase a pirát silnic.
Krátce po poledni jsem vyrazil jako vezoucí se pasažer od Mikulova směrem do Prahy bez dálniční známky. Slečna řidička podle způsobu zacházení s autem byla nejspíš nepříliš vyježděná a úzkostilivě dodržovala veškeré rychlostní limity prostě tak něják nikam nespěchala... já vzadu drkotal zuby, šly na mne mrákoty, moje pravá noha ustavičně hledala plynový pedál a mým největším přáním bylo aby se otáčky motoru 1.4 MPI alespoň jednou jedinkrát přehouply přes 3000.
Pak sem s nekonečnou úlevou přesednul do svého vozu, při opouštění nákupní zóny ČernýMost směr jsem s potěšením o dvacet kilometrů v hodině překročil tamní slavnou třicítku a pokračoval na Barrandov.
Po cestě jsme nabyl dojmu že mám nejspíš rozbitý tachometr protože ustavičně ukazoval cca o 30kmh víc než je na daném místě jižní spojky povoleno... asi jsem potřeboval upustit páru, nicméně jsem zdaleka nebyl nejrychlejší.
Abych to urychlil... došlo mi, že pro mne rychlostní limity jsou už jen jakousi kulisou a padesátka mezi sedmdesátkami na Modřanské je pro mne jenom ukazatelem toho, že bych měl zbystřit (přechod, možná radar atd...) a nikoli toho abych skutečně zpomalil.
Podle toho co sleduju kolem ale nejsem jediný řidič který to tak má hozené.
|
|
|
Suhlasim. Pre mna je 70-50-70 na prehladnom 100m useku len informaciou, akousi uradnickou predposratostou, co by sa asi tak mohlo stat, keby kdesi cosi. Vacsinou to byva pri prechodoch. Pokial je prechod z oboch stran prazdny, nema ziaden zmysel drat brzdy.
|
|
|
|
Highlander vs Červená Karkulka
1:1
|
|
|
|
Pruser je, ze to vubec neni xmichu. Majitel merglu narazil na blbce, ten mu poskodil auto, jemu ujely nervy a blbci to oplatil. Maler je, ze clovek takoveho xindla nesmi zastrelit jako spinaveho psa, protoze to porad jeste je obrana zcela zjevne neprimerena. A podobne pripady se mnozi.
|
|
|
Ale jo, scena to moc legracni nebyla, jen ten highlander versus karkulka me pekne rozrechtali.
|
|
|
A to si predstavte medialny shitstorm keby onoho ksyndla tym mecom zranil alebo nedajboze zabil...
|
|
|
Asi by vyšel nový zákon, zakazující legální držení mečů.
|
|
|
Správně by měli být oba odchyceni a odvezeni na záchytku, kde by jim byla podána medikace, a následně jim měla být nařízena ambulantní léčba např. v podobě kurzů na zvládání stresu nebo psychoterapie namířená na zdroj nezvladatelné agresivity.
|
|
|
Pockej. Ten clovek s tim mecem byl zjevne nevinny, kripl mu promackl strechu, prokopl dvere a dal par facek. Chces mi rici, ze ty by ses na nej usluzne usmal, rekl "dekuji" a poklidne odjel? Ja myslim, ze presne tak, jako reagoval pan s mecem, by reagovalo dost lidi, ktere znam, ta reakce je naprosto prirozena a v zasade spravna. Bohuzel vsak nelegalni... :-(
|
|
|
Musim priznat, ze jsem "Sandstormovo teorii obrany versus odplaty" i po nekolika pokusech porad jeste nepochopil. Podle vseho by bylo o.k. kdyby ho tim mecem treba i propichl v okamziku poskozovani (obrana), ale od te setiny sekundy, kdy uz rana dopadla a na skode se neda nic zmenit, je na case ten usmev a podekovani, protoze jakakoliv jina akce uz by byla odplatou a to je "fuj, fuj, nejsme jako voni".
|
|
|
Jak už jsem odpověděl Rootovi, neviděl jsem začátek. Ale budu klidně pokračovat.
Jestliže by mi někdo poškodil auto, mám ho pro tyto případy pojištěné. Navíc škoda už vznikla a auto by se samo neopravilo, i kdybych toho zmrda zabíjel a křísil celé odpoledne. Násilí bych použil zcela pragmaticky, jako nástroj. Jak a v jaké intenzitě, to by záviselo na situaci a mé momentální kondici (psychické, fyzické, mentální).
Pán s mečem se vztekal, poskakoval jako tajtrlík a nedosáhl ničeho. Buď se na to měl vykašlat a řešit to jenom právně, anebo se před odjezdem měl ujistit, že ten taxikářský zmrd leží neschopen v útoku pokračovat.
|
|
|
To byl meč? (Myslel jsem, že to byla tyč, meč mě fakt nenapadl.)
Video začíná už hádkou s mečem v ruce, předchozí incident jsem neviděl. (Tedy jsem to vyhodnotil tak, že se pohádali kvůli nějaké kravině typu kdo komu kam vjel.) Nevěděl jsem, že tam předtím byl už nějaký útok.
Pán s mečem reagoval úplně blbě. Meč mu totiž dost svazoval ruce, protože každý úder mohl být smrtelný. Takže si nijak nezchladil žáhu, odjel stejně nasranej + s rozbitým zadním sklem. Tedy ano, kdyby řekl "děkuji" a odjel, byl by na tom stejně a ještě by měl zadní sklo. Anebo mohl to tlusté prase zmastit, odjet se zadním sklem a ještě se zchlazenou žáhou.
Můj názor tedy odrážel neúplnost videa, na které jsem se díval. Ovšem pán s mečem by se měl naučit zvládat konflikty, nebo do nich vůbec nechodit. Ve vlastním zájmu.
|
|
|
nebol by smrtelny, podla toho co som videl sa jedna o sparing model. nanajvys to typujem na zlomeniny hornych koncatin alebo klucnej kosti.
|
|
|
Jedina reakce je vytahnout mobil a se slovy "tak to budes mi hodne drahy" zapnout video.
To takoveho dementa presmeruje od utoku na auto k pokusu o vytrzeni telefonu a pak uz je prostor pro strelbu (subjektivne v momentu utoku nelze rozlisit pokus o kradez telefonu od pokusu o vrazdu a videu by tak nebylo poznat co chtel)
|
|
|
Na takový tlustý hovno v červeném oblečku bys přece kvéra nepotřeboval, nebo ano? ;o)
|
|
|
Jako ze mam poradat pestni zapasy? Ani mne nenapadne.
U mne jsou jen tri stupne obrany. Video (+pripadne pravnik), peprovy sprej, pistole (nemusi se nutne strilet, zalezi na rozumnosti protistrany).
|
|
|
Stačí si prečítať tri-štyri commenty k videu:
rekonstrukce: - medak se coura a blokuje auta za sebou - taxikar ho vytroubi - medak mu ukaze fakace - taxikar ho hned co to de predjede a zablokuje ho, vystoupi z auta - medak taky leze z auta, ale taxikar ho zastavi kopem do dveri, pak dvere sam otevre a da medaku tecku / facku - taxikar nasedne a s autem se otaci - medak vytahne z kufru mec a sekne taxi po strese - ... video.... - dohra na zelivarne: taxi dohnalo MB a s privolanyma posilama zmlatili medaka. - policajti je sebrali
|
|
|
Tak v tom pripade teda zacinam fandit spis karkulce.
|
|
|
Sorry, ale za fakace je odpovidajici tak plivnout na sklo, maximalne mu hodit do otevreneho okenka zkazene vejce ci jogurt, rozhodne ne nekoho vytahovat z auta nebo mu prokopnout dvere.
|
|
|
Jestli to myslíš vážně, pak jsi u mne ztratil respekt.
|
|
|
docela by mě zajímalo, kde meďák taxikáře blokoval, protože na celém úseku jsou tramvajové koleje a případný louda se dá předjet po kolejích. Navíc je uváděná oblast poseta semafory, jediná možnost je, že se meďák coural v oblasti, kde se na videu střetli, protože tam pokud se courá, může prošvihnout další zelenou, ale i tam se dá projet po kolejích. A navíc tam mohou zdržovat i odbočující na křižovatce, kteří dávají přednost chodcům, protože odbočujícím a chodcům padne zelená současně, jednoduše to nějak nedává smysl.
|
|
|
Tady to máš.
http://www.youtube.com/watch?v=fsDSw8c7uUU
http://www.youtube.com/watch?v=q-iKZikMohE
|
|
|
Ten karkulčí taxikář jako kdyby vypadl z filmu Bony a klid. Buran, hulvát a dement od pohledu. Aragornovi držím palce, i když ho teď systém bohužel semele, přestože se bránil útoku namachrovaného debila...
|
|
|
systém ho semele? ba ne. byl chytrej. zmínil ihned svědkyni, co šla "náhodou" kolem a dala se s nima do řeči...a dost mu pomůže i to video, protože je jasný, že on není útočníkem...navíc ty přivolaný posily a taxikářská vendetta na ulici. myslím, že když bude chytrej, tak z nich sundá jejich tepláky i řetězy.
|
|
|
Semele, Honzo. Víš proč? Protože Aragorn se bránil se zbraní v ruce. A takový projev samostatnosti a odhodlanosti se u soudu neodpouští. Já jsem v tomto směru skeptik.
|
|
|
ozbrojil se, protože mu bylo vyhrožováno fyzickou likvidací, i když měl meč, tak ho používal pouze k defenzivě a ustupoval aby ukázal poškozené auto...pak byl znova veden útok proti jeho autu, způsobena hmotná škoda daleko přesahující 5000kč a pachatel ujížděl, proto použil zbraň - pachate zadržel, ale útok stále pokračoval honičkou s posilami a skončilo to napadením na ulici. to celé s těhotnou ženskou v autě.
když připočtu veřejné mínění, které je jednoznačně na straně šermíře + soudcovské onuce tak myslím, že to dopadne dobře.
|
|
|
to me presne napadlo: karkulka si tutove sezene X svedku, kteri zrovna nahodou jeli kolem a samozrejme detailne videli, jak ho aragorn bezduvodne napadl mecem (sic!). problem je, kdyz to tihle zmrdi reknou pod prisahou u soudu, tak ten soudce, i kdyby na to mel svuj nazor jakykoli, bude muset zohlednit tato zmrdi "svedectvi". drzim aragornovi palce, ale obavam se, ze z toho vyleze s podminkou a karkulce zacaluje skodu.
|
|
|
Odnesou to oba. Vzhledem k záznamu ani 10 svědků jakkoli věrohodných ani jednomu nezaručuje že z toho vyvázne. Je jen otázkou komu nadělí kolik paragrafů. Nakonec je štěstí, že nejspíš ani jeden neměl pistoli.
|
|
|
taky si to oba zaslouží, chovali se jak magoři. Jeden blbě parkuje, druhej mu kope a mlátí pěstičkou do auta, tak na něj vezme meč . . . . . . . možná oba zavřít do klece a vystavovat na poutích. ;-)
|
|
|
Taky myslím. Oběma by pár hodin veřejně prospěšných prací rozhodně neuškodilo.
|
|
|
jsem si skoro jistej, že pokud tam bude svědčit x-dročkářů, tak soudce to poslechne a nedá tomu valný význam, neb je jasný, že jim lež nedokáže a druhak to prostě je na něm, co uzná jako důvěryhodné a co ne. od toho je soudce. není to účetní ani rozhodčí, aby jen počítal skóre. jedna známá je uvěřitelná, 10 taxikářů je jednak dohledatelnejch a druhak zcela nepravděpodobnejch.
|
|
|
byval bych si to myslel taky, kdybych ale sam kdysi nebyl analogicke veci u soudu svedkem. soudce vzal jako dukaz tvrzeni prave techto "nahodnych" svedku, kteri se v situaci, kdy tam nebylo jine dalsi svedectvi nez jen clenu rodiny (slo spor uvnitr rodiny), stali tim nestastnym jazyckem na vahach. nic naplat, ze si tito "svedci" s jednou stranou sporu odjakziva sli na ruku, proste u soudu byli "nezavisli" svedci bez rodinne vazby na ucastniky sporu a mluvili pod prisahou, takze holt maji recht a hotovo dvacet. bylo to velmi smutne.
|
|
|
smutný byl možná rozsudek, ale co je smutného na tom, že vypovídáš jako svědek před soudem pod přísahou a soudce věří tomu co říkáš? V opačném případě by totiž byly soudy poněkud zbytečné. Soudce může prokázat křivé svědectví, pokud se mu to nepovede, měl by na výpovědi svědků brát zřetel. Nebo by snad měli svědci chodit před soudce svědčit a on by uznal jen svědectví těch jemu sympatických? Nebo rovnou každý druhý svědek vystoupí z řady a tomu budu věřit, to by byl zvláštní postup.
|
|
|
musela bys (kdyz uz si teda tykame :) znat detaily teto konkretni veci, abys mohla dohlednout rozsah celeho toho jednoho konkretniho nestesti, ktere zpusobili tito motivovani "nestranni svedci". rozsudek samozrejme nemel s tzv. spravedlnosti spolecneho zhola nic.
ano, v principu mas samozrejme pravdu, bez svedku atd by soudy skutecne byly zbytecne. ale jak muzes nekomu prokazat krive svedectvi, kdyz tam proste nikdo jiny nebyl a oni meli svuj nenarocny pribeh dokonale nauceny a oddrceli to u soudu jako kolovratky?
velmi zjednodusene: na jedne strane tri osoby (rodina), na druhe strane rovnez tri (clen rodiny+ti 2 "svedci"), nejmene stovky metru daleko zadna jina ziva duse. za techto okolnosti, i kdyz bylo znamo, nikym nerozporovano a v protokolu uvedeno, ze "pratelske vztahy onoho clena rodiny se svedky trvaji radove uz desitky let", soud k vyjadreni "svedku" prihledl (byl to vlastne stezejni "dukaz"), a naopak vyjadreni zbyvajicich dvou clenu odmitl jako zaujate "protoze rodina"? ale to jsme asi odbocili od tematu.
|
|
|
vykání v internetové diskuzi mi připadá poněkud úchylné a na tykání není nic špatného, pokud je diskuze vedena slušně. Ale pro pořádek, jakým způsobem se v internetové diskuzi navrhuje tykání, kdo navrhuje komu, atd. Tedy jaká jsou pravidla slušnosti v tomto případě?
nevím jak je to dnes, ale dřív byla křivá výpověď před soudem trestným činem, soudce nemůže předpokládat, že by se toho dopustil někdo jen z přátelství k rodině. U rodinných příslušníků je to samozřejmě něco jiného. A pokud křivé svědectví soudce neprokáže nebo svědectví alespoň nezpochybní, měl by se svědectvím řídit. A jako u všech zákonů i v tomto případě dochází k tomu, že někdo na to doplatí. Se spravedlností je to složité, protože není moc objektivní.
|
|
|
pravidla tykacky na netu neznam, asi bych mel za to, ze to bude vesmes podobny jako v non-net komunikaci (neco malo k tomu treba tady cs.wikipedia.org/wiki/Vyk%C3%A1n%C3%AD), ale uz jsme si potykali, tak je to stejne jedno ne? :)
kriva vypoved je nepochybne i nadale trestnym cinem. pises ale soudce nemůže předpokládat, že by se toho dopustil někdo jen z přátelství k rodině. U rodinných příslušníků je to samozřejmě něco jiného, coz me u tebe trochu prekvapuje, mam-li soudit z jinych tvych postu tady na DF, protoze - trochu prehanim, samozrejme - tento tvuj nazor vlastne naznacuje neco ve smyslu "lide nepribuzni ucastnikum sporu a priori nikdy u soudu nelzou a jsou to proto ti jedini verohodni svedci, a naopak rodina tam lze vzdy" - no ale v takovem pripade vlastne taky soudce nepotrebujeme, ne? vzdyt je vsechno tak jasne! staci si poslechnout par svedku, no a kdyz jeden-dva z nich nejsou z rodiny, no tak mame hotovo, rozsudek jasnej a hura domu, no ne?
|
|
|
A kdo byl ve veci zalobce?
|
|
|
zaloval ten jeden clen rodiny (se dvema "svedky" v zaloze), vs. jeho sourozenec - ovsem ten mel v zaloze jen plebs, tj. cleny sve rodiny. takhle (=plebs) jsem se po rozhodnuti soudu citil, ano, bylo to prikori skutecne velike.
|
|
|
Takze obcanskopravni spor?
|
|
|
jes. prvni instanci jsme prohrali, vyssi soud ovsem tento rozsudek doslova rozcupoval (a to, musim uznat, bylo pro nas velke prekvapeni a znacne zadostiucineni), ale nez opet nejnizsi soud ve veci znova rozhodl (musel by ovsem tentoktat na 99% rozhodnout v neprospech zalobce), zalobce zemrel a vec byla zastavena. zustali jsme tedy vlastne vinni, protoze tento rozsudek uz nepadl, pouze bylo vyssim soudem konstatovano, ze takto na zaklade provedenych dukazu rozhodnout nelze. cely to ale trvalo nekonecny roky a stalo to mnoho, ale opravdu mnoho nervu, zdravi, penez, atd.
|
|
|
odkaz hezký, ale mimo jiné je tam uvedeno, že si tykají diskutující v internetové diskuzi. :-)))
dále je tam uvedeno, že tykání navrhuje žena, starší, nadřízený. Toho posledního vynecháme a předchozí dva se těžko zjišťují. Může být poněkud neslušné se ptát v internetové diskuzi, kdo je starší a žena může být v internetové diskuzi klidně i kibic a včil mudruj. ;-)
samozřejmě, že nepříbuzní lžou u soudu, jenže u nepříbuzných se nepředpokládá žádný zjevný prospěch z lhaní. Přesněji riziko je pro ně trochu větší, ale musí být nějaký systém. Není možné některého svědka uznat a jiného ne, pokud se neprokáže křivá výpověď nebo alespoň zpochybnění důvěryhodnosti (což je u příbuzných snadnější), protože pak by spravedlnost dostala na prdel daleko víc. Ono není tak snadné, jak si někteří představují, sehnat člověka, který kvůli tobě bude u soudu lhát a tím se vystavovat postihu. Schválně kolik máš kamarádů, kteří by kvůli tobě šli lhát k soudu?
|
|
|
no vidis, to mi uteklo, ja jen okem prelit pasaz "Pravidla vykání a tykání". no ale teda nevim, jestli se na netu jde hned na tykacku, to se mi moc nezda, ale jak rikam, ted uz je to stejne jedno.
takovych kamosu nikdo nema na rozdavani, samoze. ale zase pises veci, jako treba tohle u nepříbuzných se nepředpokládá žádný zjevný prospěch z lhaní - nezlob se na me, ale to je proste ptakovina. dale nerozumim riziko je pro ně trochu větší - jakto, proc? jakoze kdyz se nahodou prokaze kriva vypoved, dostane nepribuzny vetsi flastr, nebo? no a nakonec není možné některého svědka uznat a jiného ne - nevim, jaky mas zkusenosti s nejakyma soudama, ale presne tohle se nam stalo.
|
|
|
na netu je lepší tykat, protože prostě nemáš možnost zjistit komu tykat a komu ne. Na netu nakonec můžeš potkat i děti a dvanáctiletému dítěti se tyká snad jen na víceletém gymplu. Ale především na tykání není nic špatného. Když napíšu, že s tebou nesouhlasím a proč, bude to lepší než když napíšu, vyserte si voko, vy debile.
s výhodami příbuzných jsem to myslela jinak, když mě budou chtít zavřít, moje děti logicky budou svědčit v můj prospěch, protože když budu bručet mohou hodně ztratit. Narozdíl od sousedky, která bude mít prospěch minimální i kdybych ji uplatila, protože vždycky riskuje, že se na to přijde. Ale to jsem původně nechtěla řešit, chtěla jsem říct, že pokud není jednotné pravidlo a rozhodnutí bude záležet vždy jen na soudci, bude z toho pačoláda. Zvát svědky ztratí smysl a bude docházet k nespravedlnostem.
v případě o kterém píšeš, zřejmě k nespravedlnosti došlo, a teď si představ, že někomu neupižláš hlavu a upižlá ji ten druhý, jediný svědek budu já a soudce řekne, že se mu nelíbím a mé svědectví neuznává. Je to dvousečná zbraň a proto musí být systém.
|
|
|
myslim, ze jsme s tim tykacim tematem zasli az zbytecne daleko, rozhodne me to nijak neurazilo nebo tak neco, jen na to proste nejsem zvyklej, abych tak rek. zas tolik toho po netu nenakibicuju, protoze musim vydelavat na ruzny socky, takze holt spis jen neznam mistni/obecna rulezz :)
nemyslim si opet, ze mas uplne recht: asi ti muzu uvest protipriklad, ze sousedka, u niz je ten predpoklad, ze "diky" lhani ve tvuj prospech bude (treba) po tobe dedit, muze ziskat docela dost, ne? a ze se to nakonec proflakne, to bych si troufl rici, ze riziko je u vsech stejne, pribuzny-nepribuzny.
a k tomu pravidlu: ja si prave myslim, ze zadne takove pravidlo neni, ze si soudce muze zvolit, cemu veri a cemu ne, a v nasem pripade proste proti sobe staly dva ruzny pribehy a on proste uveril pribehu, ktery mu vypraveli ti nepribuzni - asi se mu libil vic, tezko rict.
problem je myslim i to, ze treba u toho odvolaciho soudu uz se ty vypovedi nekonaji znova (teda aspon v nasem pripade), a ten vyssi soud vychazi jen ze zapisu, takze treba ty svedky i "svedky" uz soudce nevidi osobne, nemuze tedy sam posoudit jejich pripadnou nervozitu (=pravepodobnost lhani) atd.
a na zaver: k tve analogii s upizlanou hlavou muzu rict jen tolik, ze kdybys byla moje pribuzna, tak se mi klidne muze stat, ze me zavrou, protoze ti soudce proste neuveri, system-nesystem. jak uz jsem psal, presne tohle jsem u soudu zazil.
|
|
|
fakt myslíš, že u každého svědka soud zkoumá, jestli nesvědčí křivě v případě, když prohlásí, že něco viděl a vypovídá tak, že to jde na ruku jedné nebo druhé straně? pokud jde o něco takto nevýznamného, pak určitě ne.
jde spíš o to, jak dalece budou ti svědkové vypadat důvěryhodně, kolik jich bude apod. Od toho je totiž soudce soudcem, aby určil, co je možné a co ne...a rozhoduje na základě toho, co o případu ví. proto je vcelku jedno, že záznam který viděl, nemůže být použit jako důkaz. informace pronikla a to je hlavní. i deset svědků pak může přehlídnout s tím, že "soud neuznal svědectví jako důveryhodná"...a dál to nikomu nemusí vysvětlovat.
soudce přece není jen rozhodčí, který skládá na váhy jednotlivá svědectví a pak jen spočítá skóre... To by pak mohla dělat i uklízečka.
|
|
|
soudce je rozhodčí, vyšetřuje vyšetřovatel. Uklízečka neví, jaká sazba je za co, kdy může a kdy ne a nezná zákony ani jednotlivé paragrafy.
nevím proč by měl soud zkoumat každou výpověď, svědci vypovídají pravdu, soud zkoumá až když narazí na nesrovnalosti s dřívější výpovědí nebo svědectvím ostatních, jinak nemá žádný důvod.
|
|
|
vyšetřovatel vyšetřuje, jestli se stal trestný čin a popř. určí podezřelého, podezřelého sepsáním obžaloby obviní státní zástupce a soud posoudí, jestli je obvinění podložené nebo ne.
soudce "zkoumá" na základě nařízených znaleckých posudků, ale o tom, jak věc rozseknout, na kterou stranu se přiklonit a kdo je důvěryhodnější rozhoduje jen ženská nebo chlap v taláru a na to žádné směrnice nejsou.
|
|
|
v tom případě je to opravdu vůl, protože zastavit u Pavilonu a nechat vystrčenej zadek auta do silnice, může jen blb. Je to vidět i na videu s rozhovorem, kde parkuje při rozhovoru nejspíš ve Vodičkový, opravdu by se nenašlo klidnější místo pro rozhovor? A zase se bude divit až po něm někdo vyjede. Prostě jouda s mečem má trochu buranské zvyky. Když chce někdo plkat nebo zvracet, měl by si najít nějakou opuštěnější ulici nebo se smířit s tím, že se to jiným nebude líbit. A když narazí na "myslitele" typu karkulka, tak to nemůže ani jinak dopadnout. :-))
|
|
|
Jo, pred Pavilonem by mela byt cedule "jezdete zvracet za roh, tady na to fakt neni misto". Kdyz se nekomu udela blbe, udela se mu blbe, udela se mu blbe zrovna tam, kde se mu blbe udelalo a ne jinde a je taky potreba to resit prave tam.
|
|
|
tak za roh určitě ne!! ani náhodou! nejmíň na želivskýho, blíž ne!! ;-)
zvracet před Pavilonem, jak nedůstojné, fuj, je vidět, že ta jeho není žádná dáma!!
vyprávění matly s mečem vyznívá trochu ve stylu, musel jsem, vezl jsem plné akvárko/krvácejícího/rodičku. Tý jeho se udělalo blbě a chtěla se nadýchat čerstvého vzduchu (čerstvý vzduch na Vinohradský?? zřejmě vnitřek mercedesu dost smrdí a ještě mu nejdou otevřít okna??), pak šla kolem známá, tak s ní pokecali. Může být rád, že ho někdo neprotroubil dřív. Buď myslí, že může v Praze postavit auto kamkoliv, protože na dědině na návsi to taky prskneš kam chceš, místa dost nebo neumí parkovat. Taxikář mu neměl do auta bušit pěstičkou, ale naprat mu to do kufru hned u Pavilonu. :-)
|
|
|
Nojo, Tobe se nemuze stat, ze by se Ti pred pavilonem nahle chtelo zvracet. Jo, udelal chybu, drockar mu mohl od plic rici, co si o nem mysli, ale poskozeni cizi veci je jaksi stale jeste trestny cin a podminky vylucujici trestnost takoveho cinu se take nekonaji. Ano, pak spachal TC i pan sermir (tim, ze sekl do toho auta, kdyby sekl do kretena drockare, tak by se to jeste dalo nejak urovnat)... Takze si to mohou bud vzajemne odpustit, nebo odejit oba s flastrem.
|
|
|
Takze si to mohou bud vzajemne odpustit, nebo odejit oba s flastrem.
U výtrhu je celkem jedno, jak moc si teď budou odpouštět.
|
|
|
Ano, ale mohou si pak vzajemne dosvedcit, ze zadnou vytrznost nespachali ;-)
Ale stejne je to zvrhle, u skutku, kde existuje poskozeny, je mozne se dohodnout, ze se nic nestalo a u skutku, kde poskozeny neexistuje, nic takoveho mozne neni. Ukazuje to opet jen na nesmyslnost trestnosti takovych cinu, ktere obet nemaji.
|
|
|
U výtrhu ale přeci vůbec nezáleží na tom, co si oni dva dosvědčí, vždyť je tu ten záznam. Tady nějaké jejich svědectví nehraje roli.
A poškozený existuje - veřejný zájem - to že někomu nevadí, že se někteří dobytci mezi sebou rvou na veřejnosti, neznamená, že to nemusí obtěžovat nikoho. Ač zrovna v tomto případě, měl-li ve vozidle těhotnou přítelkyni, dokážu pochopit jeho zkratkovité jednání (které ale stejně trvalo poněkud déle, než by mělo).
|
|
|
Zaznam tu sice je, ale mame zde §12 obcanskeho zakoniku. Videozaznam byl vytvoren soukromou osobou bez souhlasu obou akteru, nikoli organem statni spravy ci samospravy a tedy uz v okamziku jeho porizeni byl porizen de facto nelegalne a jeho dalsi pouziti jako dukazu je tedy nepripustne (pouziti tohoto zaznamu pro ucely uredni dle odst. 2 patrne nebylo umyslem osoby, ktera zaznam vytvarela, vsak jej take umistila na Youtube namisto jeho predani organum cinnym v trestnim rizeni).
No a s konceptem "poskozeni verejneho zajmu" jdete nekam, pod hlavickou neceho takoveho bylo napachano uz takove mnozstvi svinaren, od trestnosti takovych veci, jako byla "spekulace", pres kolektivizaci vesnice, znarodnovani, strileni lidi na hranicich a plynovani Zidu az po upalovani carodejnic, ze je na case tento koncept odhodit na smetiste dejin, kam pravem nalezi. Konkretni cin by mel byt trestny proto, ze ma konkretniho poskozeneho. Konkretni poskozeny je schopen jednoznacne definovat miru a charakter sveho poskozeni. Definuje-li je "spolecnost", vzdy to bude v rozporu s tim, jak budou pripadnou miru a charakter sveho poskozeni danym skutkem vnimat konkretni osoby a vzdy to bude generovat nejakou nespravedlnost.
|
|
|
Záznam byl zjevně pořízen pro účely zpravodajství, čemuž nasvědčuje zveřejnění na youtube a velká sledovanost.
|
|
|
Tak ono jestli se Tvojí přítelkyni (ve Tvém případě vlastně příteli ;-) začne dělat blbě a je-li těhotná, tak fakt v tu chvíli neřešíš, jestli stojíš zadkem auta do ulice. Zastavit mohl proto, že kdyby jel dál, přítelkyně by se mu pozvracela z otřesů auta. Zkrátka to neriskoval. Karkulčí dement mohl to auto objet stejně dobře, jako to udělali ostatní. Kolikrát objíždím auta na parkovačkách, hlavně kolem rozhlasu dole na Vinohradské? Protože ale nejsem vypatlaný taxikářský dement, nedělám z toho problém.
|
|
|
kdyby byl můj přítel těhotná, tak se s ním rozejdu!! :-)
a teď vážně, v kontextu s ostatním mi připadá odkaz na nevolnost účelový. Zvláště když k tomu přidal bajku jak tam potkali známou a pokecali, možná by se našel někdo, kdo by potvrdil, že těhotná přítelkyně, které se chtělo zvracet ani nevystoupila z auta, aby si užila ten čerstvý vzduch.
na Vinohradské občas parkují auta v druhé řadě, protože tam prostě není prostor, ale parkovat s vystrčeným zadkem auta na konci Pavilonu není nutné, je tam totiž nájezd k rampě pro dodavatele, který je volný a kde se dá v případě náhlé nevolnosti dobře zaparkovat. A současně popojet pokud přijede dodavatel.
taxikáři nejsou hlavy otevřené, na druhou stranu jezdí celý den po Praze a to se může na psychické vyrovnanosti podepsat, pro něj to mohl být stopadesátý případ debila, který si parkuje, kde si umane a to může u jednoduchého a někdy i složitějšího jedince vést k tomu, že mu zkrátka bouchnou saze.
|
|
|
No, kdyby mi moje zena rekla "zastav je mi blbe" tak nemam problem zastavit uprostred vaclavaku.
Ve chvili kdy to rekne nemuzu hodnotit nakolik je to vazne a moje zena je pro mne mnohem dulezitejsi nez plynulost provozu.
A kdyz se bude nekdo rozcilovat, tak finger je v takovem pripade logicka reakce.
|
|
|
Nějakej měkkej ... máš říct ... vem si pytlik. Letadla taky nezastavujou, když se někomu zvedne kufr.
|
|
|
Zapoměl jsem upřesnit že záleží na situaci - když ti to řekne třeba v osmým měsíci, tak to bereš podstatně jinak než ve druhým kdy to je normální stav.
V osmým může být dávení, apod dost riziko.
|
|
|
No bóže, tak to rovnou zatočíš do porodnice.
|
|
|
To ale nemusí být porod. Prostě zastavíš a za pár minut vidíš jestli to přejde nebo jestli se jede do nemocnice popřípadě volá 112.
Opatrnost je IMO v takovém případě na prvním místě a i případný policajt který by vyrazil pokutovat nedovolené stání by mě tam myslím chvíli stát nechal.
|
|
|
mnoo, chlapec s mečem tolik ohleduplnosti neměl, nejdřív zastavil na fleku, protože se přítelkyni udělalo nevolno, ale pak jí klidně nechal svému osudu a šel se kočkovat s karkulkou. Pokud tedy nechtěl kočkováním s karkulkou zabít volný čas, kdy čekal až se přítelkyni udělá lépe. Být na jejím místě, tak ho doma tím mečem utluču, kdyby mi bylo špatně, byla bych těhotná a on nezvolil taktiku bič a pryč, prát se budu jindy.
|
|
|
|
To jsou ale 2 casove oddelene udalosti. Pote co se pritelkyne vydychala a Karkulka zacal troubit, Aragorn pokracoval, nebo pritelkyni jiz bylo lepe ... alespon z jeho popisu ... jeho vypoved je velmi promyslena, tezko se tam hleda slabe misto. Resp. ke slabym mistum se priznava ... to je vice mene jen ono vytluceni okenka v afektu ... zbytek ma zjevnou obhajene zjevnym duvodnym konanim.
Mimochodem, vzhledem k emocnimu vypeti situace ... ono se to takhle offline hodnoti velmi tezko, pokud se nekdo do takove situace nedostal, snadno se mu to radi co mel Aragorn udelat ....
|
|
|
"kdy čekal až se přítelkyni udělá lépe"
Vždyť ta nevolnost ani jiné možné řešení nemá. Prostě se počká na výsledek. Buď se to usadí, nebo to vylítne ven. Tedy času na bitku bylo dost :).
|
|
|
A kdyz se bude nekdo rozcilovat, tak finger je v takovem pripade logicka reakce.
Zase špatně. Všímám si u tebe těžko potlačované tzv. "agrese malých lidí". To, že bys zastavil v případě nevolnosti, je zcela v pořádku, až potud souhlasím. Ale jaký finger? Jaká probůh logika? Dělám-li něco neobvyklého a někomu to vadí, je přeci logické mu vysvětlit příčinu. Nevolnost těhotné přítelkyně většinu lidí nenapadne; lze tedy předpokládat, že tu samou většinu by vysvětlení uklidnilo.
Jenom jestli by občas schválně někde něco nevyprudíš, abys měl hypotetickou možnost vytáhnout pistoli ;o)
|
|
|
pokud jsem si to dobře zapamatoval, ta "finger" přišel až poté, co byl protroubenej už za jízdy, kdy se karkulákovi zdálo, že se neodpíchl dost rychle. vzhledem k popsané situaci lze jeho reakci pochopit. těžko soudit, jak by se zachoval někdo jiný. nevím to ani sám o sobě i když s takovými situacemi mám pár zkušeností a obešlo se to zatím bez "fingeru".
|
|
|
Čekal jsem, že DF provede anýlazu situace a následný právní rozbor.
Podle mého názoru je třeba mrknout na §25 zákona 361/2000 Sb. Nebyl jsem na místě, ale předpokládejme, že uvedenému paragrafu bylo učiněno zadost. Čiže Aragorn se nedopustil přestupku a tím je veškerá úvodní agrese vedená pouze Karkulkou. Aragorn neudělal podle mě nic napadnutelného až do útoku mečem, který hájí jako obranu těhotné přítulkyně, majetku a cti.
Takže řešit, jestli zastavit těhotné spolujezdkyni když je ji špatně je zcela out of scope.
|
|
|
Právě opačně. Nevolnost těhotné přítelkyně je relevantní důvod, zatímco přiblbé předpisy jsou nejen out of scope, nýbrž i out of mind.
|
|
|
To samozrejme. Ale ja to myslel tak, ze je zbytecne spekulovat nad nevolnosti pritelkyne, kdyz i bez toho problehlo zastaveni vozidla v ramci predpisu ...
|
|
|
Jednání, které bezdůvodně obtěžuje ostatní, není v pořádku, ani kdyby bylo v souladu s předpisy. Právě legitimita jednání - na rozdíl od pouhé legality - je tím důležitým faktorem. Je pochopitelně subjektivní a relativní, pročež je často předmětem diskuse, v případě debilů důvodem rvačky.
|
|
|
Tady neni rec o tom, ze to nekoho obtezuje. Pokud zastavim na ulici (at uz k tomu mam jakykoli duvod) v ramci predpisu, nikomu tim neskodim. Nikomu to nevadilo a opet podle predpisu jej objel, mimo jednoho taxikare. To je jako kdyby me obtezovalo, ze auto prede mnou zahyba doprava a protoze dava prednost chodcum a ja chci jet rovne, musim zastavit ...
... myslim, ze to obtezovani nebylo v tomto pripade naplneno. Aragorn evidnente nezastavil proto, aby zamerne blokoval Karkulku. Zastavil proto, ze k tomu mel vlastni relevantni duvody a zastavil v ramci platnych predpisu (alespon zatim nikde nezaznelo, ze ne).
A ja to vnimam v tomto okamziku jako ze ostatni je vicemene irelevantni.
A to ze, jak mate pravdu, zastavit kvuli akutni nevolnosti lze kdekoli, je samozrejme dalsi argument pro, o to silnejsi, ze i bez toho se podle meho nazoru Aragorn zadne nepravosti nedopustil.
|
|
|
O tom, že ten taxikář je debil a jednal hloupě, není sporu.
|
|
|
on nemohl zastavit v rámci předpisů, stále ještě platí tři metry od kolejí, pokud to nezrušili, předpis porušil. Kdyby stál v řadě, nikdo by ho nemusel objíždět, sám uvádí, že někteří ho objeli a nic neřešili, to znamená, že minimálně zasahoval do pruhu vedle kolejí. To je důvod, proč se obhajuje nevolností přítelkyně. Další otázka je, jak dlouho tam stál.
|
|
|
nevolnost je právě tím, co činí následek porušení předpisů menším než následek při jejich dodržení...a uzná to každej soud.
pokud ho karkulín tahal z auta, který mu navíc ještě poničil, je to jednoznačně útok z jeho strany, který nemůže být omluven ani tím, kdyby tam šermíř stál napříč pruhem a hrál s holkou šachy.
nemá smysl spekulovat o tom, co věci předcházelo. nikdo jsme tam nebyli a místo si prohlídne každej na mapy.cz...
|
|
|
Mlho, o tom tady už dva dny mluvím, vypráví o nevolnosti, protože ví, že pak by jeho čin byl omluvitelný.
ty to pořád nechápeš, pro mě to není bílé nebo černé, ten je špatný a ten je dobrý, mně jsou lhostejní a nezastávám se ani jednoho z nich. Když píšu co dělal nebo nedělal šermíř, tak to neznamená, že chválím karkulku a naopak.
místo na mapy.cz si sice prohlídne každý, ale možná tam neuvidí zaparkovaná auta u chodníku, počet projíždějících aut a tramvají, chodce, vjezd k rampě . . . . .
nespekuluju o tom co předcházelo, držím se toho co říkal sám šermíř, toho času mediální hvězda, vypráví o tom i těm, kteří se neptali.
|
|
|
Mi se líbí šermíř, že i když je malej, oplácanej a nosí silný brejle, tak si nenechal srát na hlavu od taxikářskýho hlavohrudě svoktáfkounanaftuvoe, který má pocit, že všem šéfuje.
Jestli karkulína zdržel je nejspíši jen karkulínova chyba, protože jiní s tím problém neměli...a troubit na někoho je "v kraji" projevem buranství.
Jasně, provoz na mapy.cz vidět není. otázkou je, jestli je jedno auto stojící tak, že pro objetí potřeba pustit šalinu, skutečně takový problém, aby normální řidič věc nevzal jako vyjímečný světa běh a nejel dál. já to tak beru. kdyby ne, nechám v autě nervy 8o)
Rozumím tomu, že se na to snažíš dívat objektivně. To je fajn i když to občas jde a občas trochu hůř 8o)
Šermíř mi neřekl nic, co bych od něj nechtěl slyšet. TyTrubka se mi sama nespouští a TV nemáme 8o)
|
|
|
Jo, OK, precetl jsem si Vas prispevek jeste jednou a pozorneji ... a rozumim. Mate pravdu, chapu point. V tomto pripade je legitimita jednoznacne oduvodnena. Chapu jak jste to myslel...
|
|
|
jsem z tohoto příspěvku poněkud v rozpacích.
myslím, že nelze vybrat místo, kde se komu udělá blbě...
z videa s rozhovorem není myslím možno vyčíst, že zaparkované auto nějak překáží a "klidnější místo" tak myslím není třeba....
problém s karkulákem také nastal z jiného důvodu než že ho rozhořčil pohled na nevolnost na veřejnosti...a ten navíc nastal v situaci, kdy jiní řidiči problém nevnímali nebo ho neřešili...
dost mi proto uniká důvod hodnotit to jako "buranské zvyky"...ale Tvůj názor Ti rozhodně nehodlám brát.
|
|
|
jeď se na to místo podívat, naprosto bez problémů se tam v případě nutnosti dá zastavit aniž bys někomu překážel. A že by na něj taxikář troubil, protože zaparkoval do řady, tomu nevěřím.
|
|
|
vždyť já to místo znám. kolikrát jsem to tam objížděl, když jsem hledal místo na parkování...
právě proto, že mi přijde nouzové zastavení v místě naprosto bez větších problémů pro ostatní si myslím, že karkulín se jen blbě vyspal, nebo je to prostě konfliktní idiot, kterému dělá dobře, že se ho ostatní bojí, šel si zaprudit, ale padla kosa na kámen...
šermíř podle mýho názoru postupoval statečně, ale nikterak agresivně (mečem ho nenapadl, ale držel ho s ním jen od těla...a karkulák se zjevně nebál, protože šel dost zvostra proti němu a šermíř ustupoval.
dostat od dobytka-z-taxi-oktávky bombu do ksichtu a mít ještě prokopnutý dveře, šel bych do toho taky.
|
|
|
jestli ti v tom místě přijde nouzové zastavení jako bezproblémové, tak jsi opravdu velký fantasta. :-))
nebo to bude tím, že jsi tam hledal místo k zaparkování o víkendu, kdy je provoz podstatně nižší. Na videu je ten provoz vidět, tramvaje, auta . . a na videu je vidět část, kde neparkují auta u chodníku, v místě zastavení je z viděného pruhu jen polovina.
|
|
|
zřejmě žiješ trvale v zahraničí...v Praze opravdu není tak velká záchytka, aby se tam všichni s touto diagnozou vešli. nemluvě o Kocourkově jako takovém...
|
|
|
Zase máme zbytečně moc zbytečně velkých věznic, do kterých je zavíráno zbytečně moc lidí, takže rezervy jsou. Reforma by ale samozřejmě nemohla být provedena ze dne na den, to je jasné.
|
|
|
nebyl bych si úplně jist. každá amnestie je provázeno prudkým nárůstem criminality a posléze se tak 80% amnestovaných vrací za brány ústavu. možná provádět amnestii každý měsíc a využívat těch uvolněných 20ti procent...to snad potom ano.
|
|
|
+ dodatek - v kombinaci s uvolněním přístupu ke střelným zbraním široké veřejnosti lze předpokládat další snížení obsazenosti věznic. takže suma sumárum vlastně není reforma tak docela nereálná...
|
|
|
Nuž, jsem rád že žádný z těch dvou hovad neměl u sebe střelnou zbraň (nedejbože legálně drženou). Pokud by mu ujely nervy a použil ji, pak by nám, slušným držitelům ZP, zase přidělal vrásky na čele ...
I když, pokud by na mě šel někdo s mečem ... pak by se o nutné obraně dalo uvažovat ...
Škoda, že to nemá začátek a není vidět, jak to celý vzniklo... ale o inteligenci obou těch pánů lze úspěšně pochybovat ...
|
|
|
Jak to vzniklo je popsáno zde
http://www.facebook.com/pages/Aragorn-v-Praze-Aragorn-in-Prague/122449237811090?ref=ts
v informacích stránky.
(autor FB stránky je prý v kontaktu s Aragornem)
nemluvě o zběsilé reportáži tv hovna
|
|
|
Takze zdroj Internet a jedna pani povidala.
Dobre na presvedceni stada Facebook ovci, ale myslel jsem, ze na DFENS chodi lide co maji radeji kriticke mysleni.
.
Ukazovat fakace a mlatit do taxikarova auta, co asi tak cekal tlustoch. Typoval bych, ze v tom velkem Mercedesu bude blondyna a dva dementi si jen pomeruji, kdo ho ma delsiho. Jeden za 18, druhej bez 2 za 20.
|
|
|
a jéje...zas je tady někdo husto-krutě independentpyčo, všichni jsou podle něho vofcepyčo...ale kde se píše jaký i/y neví. takový mám nejradši...pyčo.
|
|
|
To bylo trochu zbytečný, ne?
|
|
|
možná jo...ale já mám dnes volno a zítra si jedu pro novou hračku, tak se věnuji i trolům 8o)
|
|
|
Tech 80 % se vam zdalo, nebo jste si je proste vymyslel?
|
|
Bohužel to není nic nového pod sluncem. Nic se s tím neděje protože to policie(podle mě) toleruje protože sama zná pravý stav věcí. Je to kvůli tomu že se občas naplní kasa penězi z pokut. To omezení rychlosti je z 90% zbytečné, stejně jako je spousta míst kde se omezení hodí, leč se tam stalo málo nehod na to aby se tím někdo zabýval.
|
|
|
Já bych spíš řekl, že policie zná pravý stav věci, který ignoruje. Resp. možná ti řadoví se to snaží flákat, nicméně vyčistit by potřebovali hlavně ti nahoře. U nás se třeba ačal objevovat nový laser a prakticky padesátiprocentní úspěšnost ho potkat máme v cca 300m "neobydleném" úseku, kde byla "odjakživa" sedmdesátka, která ovšem ve stejné době záhadně zmizela.
|
|
Forma i obsah článku super. Ode mne 1. Díky.
|
|
zatím co nás všichni ostatní míjeli a to jak zleva, tak i zprava.
Jak můžete tvrdit, že si hrajete na slušného řidiče, když jedete tak, že vás podjíždí - tzn. pokud je vpravo dostatek místa na to, aby vás tam někdo předjel, nemáte v prostředním pruhu co dělat!
|
|
|
Me podjizdeli uz taky kolikrat i kdyz jsem jel v nejpravejsim jizdnim pruhu. Ale bilou carou silnice nekonci a kdyz to jede pomalu, tak samozrejme spechalci plne vyuzijou i krajnice, jen aby se dostali o par pozic dopredu...
|
|
|
O tom by se autor zajiste explicitne zminil, kdyby se jednalo o odstavny pruh.
Tady je videt, ze dusledne dbani na dodrzovani predpisu, hlavne pak rychlosti, zpusobuje tupost (a je to asi stejne jako u slepice a vejce - co bylo driv?). Takze se autor domnival, ze pokud jede max. povolenou rychlosti, muze si jet v jakemkoliv pruhu a vsechno je o.k. Doufam, ze se jednalo o otupeni jen docasne.
Dalsi zajimava vec na clanku je pekne popsany cigansky efekt -> kterak cigan spadl do vapna (jeste nejsem ani 5 minut bilej a uz me ty cerny serou). :-)
|
|
Jednou jsem se taky hloupě kasal, že cestu domů dám podle předpisů. Nešlo to, fakt ne. Asi stejná zábava jako zdravý chodit o berlích.
|
|
|
Velmi vystizne prirovnani.
|
|
Docela by mě zajímalo, jak na těch silnicích jezdíte a jaké máte zkušenosti. Každý týden se několikrát pohybuji na D1, hodně v Praze a nevynechám i okresky a silnice první třídy. Po městě jezdím do 60 tachometrových a patřím k hlavnímu proudu, spíš k rychlejším. Určitě nejsem masivně předjížděn. Po okreskách a prvních třídách podle možností silnice a provozu tak do 110 max. a myslím, že patřím k nejrychlejším (na 20 km předjedu 10 aut a jednou jsem předjet). Dálnice 120 - 140 a zase spíš předjíždím.
Podle místní diskuse mi přijde, že všichni jezdí 160+ a hodnotu 100 vidí jen na startu a v cíli. Na silnicích a v analýzách rychlosti aut to ale moc vidět není. Jeden čas jsem z jistých důvodů jezdil pod limit a nic takového, jako bylo popsáno v článku, jsem nepozoroval.
A myšlenka na závěr: v dopravě je přeci jen nejlepší, když všichni jedou víceméně stejně. Prostě náhodný pohyb je v organizované činnosti, jako je doprava, velmi nežádoucí a pro dosažení nejlepšího výsledku celku je eliminován.
|
|
|
Nevim jak jini, ale ja tech 150-160 jedu na nasich dalnicich jen kdyz predjizdim v levem, jinak s navratem do praveho se vetsinou vracim take k tem cestovnim vetsinou 130-140 dle situace ... je ovsem take pravda, ze kdyz uz vyjimecne vyuziju dalnici, tak pokud mozno mimo spicku, ve spicce to radsi vezmu sice pomalejsi, ale i mnohem klidnejsi cestou mimo dalnici.
|
|
|
Já se přiznám zcela na rovinu. Já na dálnici jezdím pokud možno v levým.
Tedy, ne proto, že bych byl prase, ale proto, že ten prawey je strašně rozbitey. Ale KURVA strašně. Zkuste si to někdy, dálnice mi přijde nejrozmrdanější na km 100-200 od Prahy na Brno. Du-cy, du-cy, du-cy, du-cy ..., No a když tam jednou bylo zúžení do 1 pruhu, a muselo se jet pomalu, tak bylo krásně vidět, jak v tom pravým pruhu jsou normálně mezi panelama schody: z___z___z___ .
Takže, i když má jenom Ochcávku II 1,6 a 6 r starou, tak si ji nemíním na té zkurvené dálnici rozmlátit.
To mne nutí do levého pruhu, a abych nebrzdil, tak musím těch cca 150 km/h. Musím to podstoupit, nemám-li si rozbít auto. A do pravýho uhýbám, jenom když za mnou jede někdo rychlejší. To nejsem prase, sleduju zpětné zrcítko, a uhnu mu s předstihem, jak je to možný (tedy nacpat se mezi nákladáky courající se 90km/h, často musím ostřeji na brzdy)..
Z důvodů oněch skákavých panelů, jeden z mých přátel to nazývá sexuální dálnicí ....
|
|
|
|
Ano, dálnice je hodně opotřebovaná. Zmíněný úsek je starý 35 let a jsou na něm prováděny max. kosmetické úpravy. S tím se nedá než souhlasit.
Mám jen jednu poznámku: mluvit v souvislosti s dálniční vozovkou o panelech je hloupost pasující možná na nějakou hodně odbarvenou blondýnu.
Diamant je také jistá modifikace uhlíku a přesto cítíš rozdíl mezi diamantem a třeba tuhou, že jo? Tak je to asi s "panelama" na dálnici. Kdyby tam byly panely, nejdeš tam ani 60 kmh.
|
|
|
No pardon, ale ono to tam vážně vypadá jako nějaké panely. Nebudou to ty panely, co se z nich staví baráky, to je jasné, ale nějaké desky tam jsou. Jak jinak by se dala vysvětlit ta pravidelnost spár a to drncání?
|
|
|
Dilatovana cementova vozovka. Panely fakt ne.
|
|
|
myslel jsi asi "betonová vozovka rozdělená řezanými sparami na dilatační pole", že?
|
|
|
Myslel jsem to, co jsem napsal. Fachidiotske kvaziterminy do bezneho hovoru nepatri:-)
|
|
|
pak jsi myslel blbě, entelegente... je to asi stejný jako když blndýna ve zprávách řekne, že z poškozeného vrtu v mexickém zálivu uniká nafta...jsi holt taková blondýna s pérem...pardon...s pírkem 8o)
|
|
|
Neni umeni mluvit v terminech, kterym rozumi uzka skupinka fachmanu. Lepsi je to vysvetlit tak, aby to pochopil kazdy.
BTW, podivej se na vyznam slova nafta, enteligente, a zkus se podivat i do starsi literatury. Predstava, jak rodokapsovi prospektori v Texasu krici u uspesneho vrtu "ropaaa!" je smesna. Ze si to jmeno fachidioti privlastnili pro palivo, neznamena, ze to tak bylo vzdycky, a ze se v beznem hovorovem pouziti maji lidi krizovat, kdyz jim v jasnem kontextu nekdo oznaci ropu. TV zpravy nejsou vzdelavaci beseda.
|
|
|
Nevím, jak to bylo s vývojem slova "nafta" v češtině, ale v angličtině je "naphtha" něco jiného než "diesel fuel" ale není to ani surová ropa z vrtu ("crude oil") - pokud to chápu dobře, tak je to směs lehkých uhlovodíků z ropy, něco jako LTO.
Mimochodem, toto nevěděl ani ten debil, který firmě Master překládá uživatelské příručky pro topidla do češtiny. Takže zatímco v angličtině je tam jasně napsáno něco ve smyslu "use diesel fuel only, do not use naphtha", v české versi se dočteš je to, že nesmíš používat naftu.
|
|
|
V češtině se pojem "nafta" používá jak pro surovou naftu, tak pro motorovou naftu.
Jak se tomu říká v angličtině nebo v jiných jazycích, je irelevantní, často totéž slovo znamená něco úplně jiného (např. kapusta je slovensky zelí). Navíc zrovna angličtina je blbej příklad, protože jsou rozdíly mezi british english a american english.
|
|
|
Cituji:
Ropa se původně v češtině označovala jako "nafta" (z perského slova "nafata"), což znamená "prosakující kapalina". V češtině se však vžil výraz "nafta" pro pohonnou hmotu, která se z ropy vyrábí. Proto byl zvolen název používaný v polštině a na východním Slovensku "ropa". Název "ropa" v překladu z polštiny znamená "hnis", jde o původní staré označení tamních solných pramenů.
Jinak jine jazyky jsou irelevantni, casto se v nich odrazi napriklad zkusenost s ruznymi druhy toho, cemu my Cesi tedy ted rikame "ropa".
|
|
|
I česká společnost "Moravské naftové doly" má v názvu naftu a ne ropu. I když název "Moravské ropné doly" by asi jen tak neprošel, protože zkratka by byla "MRD" ;-)
|
|
|
Tak tohle mi nedalo a podíval jsem se, i když se za enteligenta nepovažuji.
Ropa (též (surová) nafta, zemní olej, černé zlato).
Název ropa pochází z polštiny, v překladu znamená „hnis“, jde o původní staré označení tamních solných pramenů.
Dobrý.
|
|
|
Dejve...nejsou to panely. Položí se podélně oddělený betonový pásy o š. 6 metrů (proto ta spára uprostřed). Silniční beton obsahuje hodně cementu a jiných přísad, aby měl požadované vlastnosti a taky delší dobu zpracovatelnosti směsi. S tím souvisí i jeho chování při tuhnutí a zrání...a jednou z hodně důležitých vlastností je také smršťování zrajícího betonu. Smršťuje se každej, ale čím více je tam cementu, tím je to horší.
Kdybys položil beton v pásecha odešel od toho, tak by se při smrštění pás nepravidelně roztrhal. Proto se betonové plochy nařežou v pravidelném rastru (do hl. asi 1/3 tloušťky), aby se pnutí v desce při vyzrávání vybilo v řezem oslabeném místě, kde deska skutečně praskne, ale povrch zůstane neporušený. Rastr dilatačních spar se dá orientačně určit z tloušťky desky - jako 1/4 tl. desky v metrech se zaokrouhlením dolů -> deska tl. 150 mm má dilatační rastr. 3x3 m. Po vyzrání betonu se pak spáry tmelí, aby do nich nevnikala voda apod.
Pokud se jedná o komunikaci používanou dsítky let, tak v nejslabších místech - na krajích u spár, dojde k únavě/přetvoření podloží právě díky vnikání vody, kraj poklesne a vznikne "schod".
|
|
|
ZZR, když už jsme u těch technologií (i já si myslel, že jsou to nějaké panely), můžete odhadnout, jak dlouho by měla rozumně udělaná dálnice v klimatických podmínkách a zatížení obdobném D1 třeba na Vysočině vydržet, než povrch bude hop, hop, hop, zralý na generálku?
Jaký je cenový rozdíl mezi asfaltem a betonem a je nějaký rozdíl ve hodnosti do určitých podmínek, životnosti, atd?
|
|
|
v 70. a 80. letech se třeba jen dost málo používala vápenná a cementová stabilizace na úplný dno podloží, geotextílie v násypech byla věc neznámá. podloží je taky dáno tím, jaké jsou v dosažitelném okolí zdroje. pokud stojí kámen za houby, smíchá se s draze dovezeným a tím se vlastnosti vylepší, ale jen dočasně, protože měkkej kámen se rozpadne a pak je problém se stabilitou celýho tělesa.
třeba polsko má kvůli podloží potíže s dálnicema a silnicema, když je v létě horko. je to nížinná země, která nemá kamenná ložiska (i gotické hrady a kostely mají z cihel), takže všechno je na písku a hlíně, což není moc houževnatý podklad. jak zesílila kamionová doprava, vyjely se jim do silnic i 20cm koleje a tak mají ve vedrech kamiony neplánované zákazy jízdy.
-------
cenový rozdíl mezi asfaltbetonem (AB) a cementovým betonem není velký. ABčko se pokládá ve dvou nebo třech vrstvách, beton zase vyžaduje do pracovních spár kluzné trny a dilatační profily, bojuješ s tím, aby byla směs pokud možno stejná, děláš zkoušky sednutí kužele a odebíráš vzorky na pozdější zkoušky. U AB se to položí, zahutní a pak se udělá kontrolní odvrt na zk. mezerovitosti, která určí jak je vrstva odolná dotvarování při provozu.
asfalt je dobrej pro klimaticky problematický místa, protože při dobré údržbě nemá trhliny do kterých zateče voda a potrhá ho...a když, tak se poměrně snadno spravuje. jenže je to pořád hmota, která má schopnost jak pružné, tak trvalé deformace. takže sebemenší závada v podloží se prokopíruje do povrchu, když je vedro, dostává povrch zabrat, protože vrchní, zaježděná, hladká vrstva v teple měkne a trhá se, čímž je zaděláno na pozdější výtluky.
beton je problematickej z hlediska svých vlastností tuhé desky, kdy musíš počítat s tím, že se za čas bude každé dilatační pole chovat jako samostatná deska a jeho kraje budou dostávat na prdel. to znamená superpečlivé zpracování podloží, což stojí peníze za vápennou a cementovou stabilizaci, násyp hutněný po tenkých vrstvách a proložený geotextílií, vícefrakční kamenivo, které má minimální mezerovitost (a dá se zhutnit tak, že ma fazónu jako betonová deska).výměnou za to dostaneš povrch, který při dobré péči o dilatační spáry nebude nikdy dělat problémy s vyjetejma kolejema a s výtlukama. ale jak to praskne, je provizorní oprava de facto nemožná a je třeba rozsáhlejší opravu než tam aplikovat obalené kamenivo (prskač po kterém zůstává štěrk na asfaltkách)
v porovnání životnosti a v uživatelských vlastnostech vede beton. všimni si třeba, že betonová dálnice je suchá už pár desítek minut po dešti, kdežto asfalt je mokrej celý hodiny. to je tím, že beton vodu vcucne, ale asfalt je hydrizolace, takže co se nevypaří, to nezmizí.
|
|
|
|
Díky, luxusní vysvětlení. Ještě jeden dotaz. Kdysi mi někdo tvrdil, že nízká životnost českých asfaltových komunikací je dána tím, že např. v Rakousku se do horní vrstvy nakonec nějak vlisuje nebo přivaří, rozpustí, nebo co já vím, jak to bylo, nějaká vrstvička proti pronikáni vody, co se u nás nepoužívá, protože je drahá.
Přijde mi to jako nějaký nesmysl (např. by taková vrstva byla první na ráně, co se týká obroušení, UV záření, působení tepelné roztažnosti, atd. takže moje představa je, že by byla brzy pryč tak jak tak), ale pro jistotu se ptám. Existuje to, nebo je to nějaký nesmysl (nebo mýtus, s reálným základem)
|
|
|
mam pres den plno prace, ale vecer se tomu budu venovat.
|
|
|
Slurry seal. Tohle se zkoušelo již před cca. 25 lety na okresce u mého rodného města. Myslím, že dodneška to tam je, i když moje vizuální a vozová zkouška proběhla před 6 lety.
|
|
|
Zajímavý je, že některý CB úseky stavěný v 90. letech jsou pořád ve výborném stavu (jako např. D5 od Plzně k hranicím, dokončena 1997) zatímco na jiných - např. R 35 od Olomouce směrem na Lipník (dokončeno 1999), se už začíná projevovat to hopsání (i když do D1 to má samozřejmě pořád daleko.
Ovšem ten novej třípruh u Hranic je naprosto luxusní úsek, který se směle může měřit s tím nejlepším kdekoli v západní Evropě, jak dlouho to vydrží, je samozřejmě otázka.
|
|
|
Honzo, díky za vysvětlení, tohle jsem netušil.
|
|
zkusil jsem to za dobu své existence asi třikrát, z toho jednou v den zavedení bodového systému, abych tedy poznal tu skutečně bezpečnou jízdu. nedá se to. po hodině jízdy jsem byl utahanej jako kráva, pořád na mně lezlo spaní, měl jsem toho plný zuby. jeden z pokusů jsem provedl na trase Pha - Budějice, kde jsem si zhruba v půli cesty nahlas ulevil slovy "vyližte mi prdel", vrátil jsem se do svého modu pohodové jízdy, což je na silnici 1.třídy s volným provozem kolem 110km/h a během pár minut ze mne spadla únava i ospalost a jízda mně začala zase bavit. přehuštěnost dopravními značkami si vysvětluji pouze a jen pořizovací cenou jedné z nich, což je cca 2.000,- Czk a vyrábí je Někdo, kdo je kamarád s Někým, případně dává provizi za Nákup.
|
|
|
Milý Joudo,
zcela s Vámi souhlasím, že se podle té sračky (zák. 361/2000) jezdit nedá.
Již v autoškole (1984 - 1987) měl jsem dojem, že tehdejší vyhláška FMD č 100 není psána, aby se podle ní dalo jezdit, ale aby bylo zač vybírat pokuty, případně aby bylo možné každé nehodě určit viníka bez většího použití mozku (neboť ten nebylo možno předpokládat ani u tehdejších soudruhů příslušníků totalitní SNB, aniž u dnešních, o nic lepších PaCHolků...)
Já vidím problém jinde. Je historickej. Realizoval se sice po válce, ale jeho kořeny jsou asi dříve... (nejsem histori). Ale: Srovnejte si například SRN a poválečné Československo.
Poražená SRN, přijala Marshallův plán, a začala znovu budovat rozmrdanou zemi. Kromě průmyslu, též (a zejména) infrastrukturu, železnice, silnice. Československo, na straně těch (bohužel východních) vítězů, místo toho budovalo komunismus.
Výsledek:
v SRN mají vymakanou síť autobahnen. Není nutno na nich omezovat rychlost, protože Němci jezdí do 150 km/h všichni normálně, a používají mozky. Například se umí zazipovat. Mimo to, mají síť slušných silnic, s rychlostí do 100km/h. Těch silnic je dost, aby pojmuly provoz, ta stovka je tam přiměřená, všichni jezdí slušně a Polizei nebuzeruje. Silnice jsou rovné a bez děr. Po starých silničkách se zajíždí prakticky jen do vesnic, zatímco hlavní tahy jsou nové, a jdou mimo obce (!). Je tolerováno 0,5 promile; každý ví, že když si dáte jedno pivko po obědě, tak pro to nikoho nezabijete.
A v ČR ?
U nás na Valašsku říkáme: škoda mluviť, haňba pluť.
Hustá síť rozmrdaných okresek, leč dálnic poskrovnu. Také rozmrdaných. Bodejť, když jsou násobně dražší, než v tom Německu. Síť v ČR je v podstatě předválečná, prochází městečky a vískami. Dávno nestačí tomu provozu, který na síti je; bolševik jaksi nepočítal, že by jednou mohlo být normální, aby každý měl auto. Komu přijde normální jezdit autem (a smíří se, že bude skřípět zuby nad jeho cenou + daní, nad daněmi v PHM ...), ten je brzy vyléčen ze svého omylu. I mimo obce řada omezení, přechodů pro chodce na hlavních tazích, u nich padesátka, a ve křoví nezbytný PaCHolek s radarem. Díry v silnici zvíci jámy na mamuta. Bodový systém, jehož tupost je lze poměřovat jen duševní (ne)schopností průměrného policajta (aby ho byl schopen pochopit). Nulová tolerance vůči všemu. Vůči alkoholu (byť každý ví, že policejní Drägery pod 0,24 promile jaksi nefungují). Vůči rychlostním limitům (co na tom, že každá značka B20a - omezená rychlost - připomíná ze všeho nejvíce IQ toho, kdo ji tam nechal osadit ...).
Nulová tolerance vůči používání vlastního mozku, nulová tolerance vůči používání vlastního auta.
|
|
|
"Bodejť, když jsou násobně dražší, než v tom Německu."
Pokud vím, tak toto je polopravda vypuštěná hloupými ekoaktivisty, který nebyli nikdy schopni podrobně doložit a několikrát jim to veřejně vyvrátili (a doložili) stavebníci v různých debatách v TV i v rádiu, na ČRo 1. Bohužel se tahle kravina ujala, protože to dobře zní, bejt ukřivděnej je pro spoustu lidí ideální póza...a je možno i s osmi třídami nad pivem hledat viníky.
Faktem je, že jinde v Evropě není zvykem "uplácet" obce, jejichž katastrálního území se dálnice dotkne. Takže kde jaká Kyselá Prdel třeba v Německu nemá svůj exit a 8 km příjezdovou komunikaci od dálnice. U nás je to nutnost, pokud se chce stavět. Tyto vícenáklady jsou součástí ceny a po rozpočítání ceny na 1 km dálnice může být cena vyšší než jinde, kde je počítáno pouze dálniční těleso. Jenže ekofašisti vybrali úsek (na ¨Kroměříž), kde je kvůli podloží na 16 km 12 mostů (bylo levnější založit most na pilotách než měnit podloží v objemu 800.000 m3) + 2 výjezdy a srovnali to s dálnicí v Německu, která je o 1 m užší, běží po ideálním podloží a má v úseku jen jeden výjezd. Takovou metodou se lze dostat k výsledku, že "české dálnice jsou o desítky procent dražší než v Německu". Ale je toto platná metoda?
|
|
|
Ono v tom prikladu je nesmyslu a nepresnosti vice. Ze ty nemecke dalnice po valce mely uz na co navazovat, ze se vetsinou stavely tam, kde pred tim vedly statovky (krasny priklad je treba A96 München - Bregenz), ze ani v Nemecku nema mnoho obci a mest zadne obchvaty, krome tech dalnic (namatkou Deggendorf, Platting, Landshut, Ingolstadt, Bayreuth, Bielefeld, Bad Oyenhausen -- tam je to naprosty extrem), ze Essen ma dalnici krz stred mesta, Dortmund take; na druhou stranu ze se v Ceskoslovensku v 50. a 60. letech masivne budovaly namisto dalnic zejmena statni silnice prvni tridy na hlavnich tazich, takze maji casto naprosto luxusni parametry oproti beznym nemeckym bundeskam (nabizi se srovnani kuprikladu B14 s I/3 mezi Mirosovicemi a Budejovicemi) atd. atd.
|
|
|
Tak zrovna ten úsek mezi Mirošovicemi a Budějovicemi je z velké části půlka dálnice D3, když tedy nepočítám Českou Sibiř (dálnice půjde jinudy) a úsek od Benešova k nájezdu na D1 (tam bude D3 vedená také jinudy). Úsek Tábor - Mezno je hotový a v současné době se staví úsek Veselí nad Lužnicí - Soběslav.
Třeba taková silnice ČB - Horní Dvořiště je naprostá hrůza a také je vedená jako silnice první třídy a jeden z hlavních tahů na Rakousko.
|
|
|
Ne, pulkou D3 je jen usek Veseli - CB. Usek od Benesova kolem Olbramovic do Votic je velmi slusny a dalnice z nej nikdy nebude. Totez plati treba o I/35 mezi Svitavami a Litomysli, o I/20 mezi Plzni a Becovem, o velke casti I/6, o I/12, o kusech I/37 a I/38, I/43 od Letovic po Cernou Horu atd. Ano, obcas se vyskytne obec, to je jediny zadrhel.
A samozrejme souhlasim, ze jsou i useky mizerne, jako ten uvedeny usek CB - Dolni Dvoriste (Horni je ajznobnacka dira), podobne jako treba I/16 mezi Novou Pakou a Trutnovem, I/43 severne od Letovic a nektere dalsi.
|
|
|
No, teď jsem četl, že "experti" vyhodotili stavbu rychlostí silnice od ČB na jih jako "zbytečnou". Valil jsem na to oči a nemohl uvěřit. Jedna z mála spojnic na Rakousko (nepočítám-li okresky), prochází obcemi, horizonty jeden lepší než druhý, předjíždět tam pro provoz a profil skoro nejde, ale je blbost tam dělat rychlostku.... nechápu.
|
|
|
ČB - hranice je sice hrůza, ale proti té psí cestě, co maj na druhý straně Rakušáci, to je ještě pořád luxusní komunikace.
Jinak vám ale fakt nezávidím. Směr Praha - ČB je jedním z nejhorších tahů u nás vůbec a ta D3 už tam měla stát před 15 lety. Za nynějšího stavu je často lepší např. do východních rakouských Alp jezdit z Prahy přes Německo po D5, A93 a A3. Kilometricky je to o mnoho dál, časově je to déle jen nepatrně, ovšem cesta bývá (pokud není někde po cestě vyloženě průser typu hromadný bouračky) neskonale pohodlnější.
|
|
|
No, na rakouské straně také nic moc, ale od Freistadtu dolů to není taková trága (zejména horizonty jsou tam IMHO lepší).
PS: Mě se problém (už) netýká - já nejsem z ČB a nejbližšího okolí, jsem přešel na ježdění Gmünd - Wietra - Freistadt, kde je silnice každým rokem lepším, narovnanější, většinou méně vytížená (i když je stále co zlepšovat). 2015 má bý hotova rychlostní trasa od Freistadtu na jih a bude to zase o dost více v pohodě.
|
|
|
já to jezdím celkem často a jezdím přes Písek. takový kruhový objezd uprostřed hlavního tahu za Táborem je jedním z mnoha důvodů, proč je ta cesta na dvě věci...
|
|
|
historický vliv vůbec není špatná myšlenka...a zrovna s tím poválečným Německem mně hned napadá i vznik USA a třeba jejich postoj ke zbraním atd. - postaveno na zelené louce, z ničeho, tak jak si to sami udělali, tak to mají. něco na tom asi je - z tej naší eurokultury a té postbolševické obzvláště mám dojem, že než se uprdnu, měl bych se jít napřed optat někoho zmocněného, kdo ví líp než já, jestli je to košer nebo ne. nějak to tu prostě a dobře není pro život vhodné...
|
|
Stát, jmenovitě Tržil a jeho nohsledi, mají furt plnou hubu keců vo tom, jak českej řidič nedodržuje předpisy. Nebude to třeba tím, že jsou ty předpisy nesmyslný? Když je v Rakousku někde omezení rychlosti na 40, zjistí člověk po pár metrech, že je to účelný snížení. Mimo obec maj povolenou 100, a to jsou ze 2/3 rozložený na horách. Až si budu moci v tomhle státě říct, že předpisy mají smysl a zbytečně neobtěžujou lidi, budu je i dodržovat. Do té doby se hodlám řídit vlastním rozumem s přihlédnutím k eliminaci pokut. Nemyslím tím, že bych jezdil v obci devadesát, ale že třeba před značkou obec dám nohu z plynu a v klidu nechám klesnout rychlost na oněch 50km/h.
|
|
Stát, jmenovitě Tržil a jeho nohsledi, mají furt plnou hubu keců vo tom, jak českej řidič nedodržuje předpisy. Nebude to třeba tím, že jsou ty předpisy nesmyslný? Když je v Rakousku někde omezení rychlosti na 40, zjistí člověk po pár metrech, že je to účelný snížení. Mimo obec maj povolenou 100, a to jsou ze 2/3 rozložený na horách. Až si budu moci v tomhle státě říct, že předpisy mají smysl a zbytečně neobtěžujou lidi, budu je i dodržovat. Do té doby se hodlám řídit vlastním rozumem s přihlédnutím k eliminaci pokut. Nemyslím tím, že bych jezdil v obci devadesát, ale že třeba před značkou obec dám nohu z plynu a v klidu nechám klesnout rychlost na oněch 50km/h.
|
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jak jsem chtěl být slušný řidič
|