Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Cyklisté (ze dne 01.11.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Tak jestli bude mít naše opozice takovéto myslivny, tak to budeme mít na chodnících jednoduché :).
Jinak nedoporučuji se přibližovat k Vídni, mohlo by tě z toho chodníkového cykloterorismu porazit.
|
|
|
Ono je to ještě o něco jednodušší, než jste nastínil- my všichni bychom to mohli mít jednoduché, a to nejen na chodnících, stačilo by, kdybychom zapomněli na fakt, že je tady nějaká cykloloby a její opozice. Stav uměle vyvolaného konfliktu mezi Auto*Matem, Oživením a jinými bůh ví čími užitečnými idioty na straně jedné, a automobilisty na straně druhé, určitě někomu vyhovuje podle pravidla "když se dva perou, třetí se směje", ale z "našich" řad ten někdo určitě nepochází.
Ano, osvědčená argumentace Vídní, jenom asi po tisící. To je opravdu tak těžké si uvědomit, že Praha není Vídeň? Je tam naprosto jiná mentalita (tedy v tom smyslu, že cyklisti jsou mnohem menší mentálové), zcela odlišný terén (Vídeň je oproti Praze placatá), a navíc se ve Vídni jedná oproti Praze o méně politické téma, k němuž se přistupuje mnohem techničtěji, takže není běžné, aby nikomu nebylo divné, že cyklostezka podél místního potoka v přepočtu na metr stála stejně peněz, jako tříproudý tunel pod Alpami.
|
|
|
Po Vídni se pohybuji nejčastěji pěšky a trávím tam nemálo času, takže se považuji v tomto ohledu za znalého a výsledky mého několikaletého pozorování jsou:
Kde to lze, jsou chodníky a cyklostezky stavebně odděleny. Kde to není možné, je chodník od cyklostezky zřetelně oddělen vodorovným značením (čára + piktogramy). Teprve tam, kde ani předchozí řešení není možné, je provoz smíšený, leč jen v úseku nezbytně nutném; jakmile to šířkové poměry umožňují, dochází opět k oddělení, neb je to tak pro všechny zúčastněné bezpečnější.
Ovšem to nejdůležitější: cyklista vídeňský jest ohleduplný, pozorný a pohybuje se vždy jen takovou rychlostí, aby byl schopen bezpečně zastavit v případě, že mu nepozorný chodec (např. ona v článku zmíněná babička belhající se z Kauflandu, kde ukořistila 10dkg šunky) zkříží cestu. V případě, že se něco takového přihodí, neplnou z úst cyklistových žádné nadávky neb jiná silná slova. Několikrát jsem nevědomky zkřížil cestu cyklistovi i já (na úseku se smíšeným provozem jsem si vykračoval neúmyslně středem); pak se za mnou ozvalo buď zazvonění či zdvořilé "Entschuldigung" a po jeho průjezdu ještě "danke". Cyklista vídeňský je za snížené viditelnosti navíc tak laskav, že si něčím svítí. Dále se nikdy nemotá na silnici mezi auty, pokud vedle ní vede cyklostezka.
Cykloterorista český jest pravým opakem cyklisty vídeňského; netřeba se rozepisovat, zkušeností s chováním cykloteroristické pakáže v Kocourkově máme všichni dost.
|
|
|
+1
Ale když ta Vídeň k tý argumentaci pořád tak svádí :-D
|
|
|
Jo a když nezabere Vídeň, tak cykloaktivista přidá Kodaň nebo Amsterodam. A že je to přece správné, protože kolo je in (protože na něm jezdí on) a auto je fuj a zlé (protože na něj nemá nebo má strach si sednou za volant, ale je mu dobré, když pak je venku hnusně a MHD by musel 3x přesedat).
Smutné spíš je, že takovým pseudoodborníkům z různých (ne)ziskovek a nátlakovek naslouchají úředníci a politici (no ona je to teď na mnoha radnicích jedna zelená pakáž oboje). A ještě mají tu drzost vnucovat lidem "správný" názor ve stylu my vás na ty kola (nebo minimálně z aut) dostaneme i kdybyste se na hlavu stavěli.
Jo, až mi někdo sežene MHD, kterou vyřídím co potřebuju stejně rychle jako autem, proč ne. Nebo nákladní kolo :
|
|
|
Nákladní kolo? Zrovna před pár dny jsem viděl exota na nákladním kole – stál první na semaforu na začátku Kotlářské u botanické zahrady a čekal na odbočení vlevo dolů na Veveří. Jakmile blikla zelená (možná na oranžovou), nečekal na protisměr, kterému měl dát přednost, a vystřelil do křižovatky. Sice dost rychle (neměl žádný náklad :-), ale stejně ho protijedoucí auto málem sejmulo. No, neměl jsem slov.
|
|
|
Na Amsterdam existuje pěkný protiargument: cca dvojnásobný podíl individuální automobilové dopravy na počtu cest v porovnání s Prahou :-) Cykloblbouni to pořád staví jako auto x kolo, ale realita je taková, že kola v modal share ubírají hlavně hromadné dopravě.
Na nákladním kole nevidím v principu nic špatného. Jsou lidé, pro které to má smysl, tak ať to používají - nevidím důvod se jim proto posmívat. Ale ať to nevnucují ostatním a nepresentují jako nějaké universální dobro. Supermarket, nebo třeba i prodejna jízdních kol se s tím prostě zásobovat nedá.
Ad vyřizování - jak kdy, jak kde. Třeba do Prahy ze Sudet nejraději jezdím vlakem a po Praze pak chodím pěšky. Do Trautenau ke kamarádům to pro mě jinak než autem smysl nemá. Kilometr do kostela jezdím většinou na kole, ale když je hnusně, klidně si vezmu auto se čtyřlitrem (nebo třílitrem nebo pětilitrem, podle toho, co je zrovna doma).
|
|
|
Nevím, vodím dcery do školky už nějakou dobu po stezce a lávce pro pěší a tuto cyklisté využívají. Jednak máme zavřený most, jednak je to pro řadu cyklistů do fabriky i do středu města kratší, atd.. Zatím se mi nestalo, že bych potkal nějakého cykloteroristu, který by nadával, nebo jel nepřiměřeně rychle, atd.
|
|
|
U nas v pidimeste mame jeden fenomen - cyklista po chodniku jede tak nejak v pohode, ale jakmile ma prechod, tak FRK na nej a automobilisto poser se. Cili nebezpeci tady neni ani tak v kolizi chodec =X= pumpickar, ale pumpickar =X= plechovkar, protoze mu vleti primo pod kola. Proc by sesedal, ne? Za vsechno stejne muze plechovkar.
Takhle to funguje u nas. A to se nebavim o tom, ze diky nesmyslnym prechodum u kruhacu pak pumpickari predvadeji neuveritelne kreace najizdenim a sjizdenim z kruhace na prechody, kdy mnohdy se dokonce dostavaji i do protismeru.
|
|
|
Tak já mám z plechovky i zkušenost, kdy mi kluk na horáku skočil před plechovku normálně z chodníku (vyjížděl od obchodu, po prázdném chodníku kus normálně jel a potom hop bez rozhlédnutí), kombinací brzd a korekce směru jsem to poskládal.
Na druhou stranu z kola mám zkušenost, že plechovkáři se často nezabývají rychlostí cyklisty a jakýkoliv cyklista je dost daleko na to, abych tam vjel, začal se otáčet přes celou vozovku, atd. Zatím jsem ubrzdil vždy.
|
|
|
Taky to občas zažiju. A pak ještě cyklisty, kteří jsou líní objet 3/4 kruháče a tak to frknou přes 1/4 "po anglicku" v protisměru, auta neauta.
|
|
|
Vodím dceru do školky normálně po chodníku, přes asi 3 větší světelné křižovatky a pak kus kde je jednosměrka. Je pravidlem, že potkám za těch pár minut několik prasících cyklistů na chodnících a přechodech mezi těmi davy lidí, jsou tam frekventované zastávky MHD, přesto to nebrání cyklistům prasit. Vrcholem je ta jednosměrka (cyklista by ji mohl pohodlně objet asi o 100m vedle normální ulicí) ale on musí jet z kopce po chodníku proti lidem, co jdou do škol a školek. A ještě jsou neuvalí a sprostí, pak je varianta druhá, že čumí jako puk když jim někdo něco řekne, ale aspoň nejsou vulgární. Zajímavé je pozorovat, co jsou tito "cyklisti" za lidi. V drtivé většině mladí lidi, smutné.
Slušného cyklistu, který jede aspoň tak nějak normálně a ohleduplně, potkám tak 1 z 10. Dopracovali jsme to letos tak daleko, že ten necelý kilometr jezdí do školky radši autem než aby dceru někdo sundal tak jak už se asi 3x málem stalo. A to je skoro všude okolo centra města, o centru ani nemluvě, tam to teď radnice povýšila na vyšší úroveň a povolila vjezd pumpičkám celodenně.
|
|
|
Jednou v Brne jsem videl scenu, kdy po Udolni (pomerne prudka silnice) si to frcel pumpickar shora dolu po chodniku a tesne predtim, nez objel postarsi par, kracejici po chodniku, zazvonil na zvonek. Pan se lekl, otocil a to vcetne hulky, kterou mel v ruce. Hulka se zaklesla do spic predniho kola v okamziku, kdy pumpickat dvojici mijel.
Pak dostaly udalosti celkem rychly spad, pumpicka pomerne hezkym odrazem pocala plachtit, ale po par metrech zase ihned klesat, takze z moji strany obtiznost hodnocena znamkou 8, ale choreograie za 2.
|
|
|
Doufám, že pak ještě držkou spadl do hovna od psa, kterýho venčí jeho alternativní, tři dny nemytá, přítelkyně.
|
|
|
Vcera jsem byl u dochtora s ditetem a dozvedel jsem se, ze prvotnim problemem mizerne imunity je prehnana pece moji zeny o jeho hygienu. Tak nejak jsem to tusil, ale z ust otpornika to znelo jako balzam na dusi. Ja jako kluk jsem zral i mrkev s hlinou, ledva jsem ji vytahl ze zeme. K dochtorum chodim jen pro razitka do ZP, nemocema netrpim. Moje zena se sprchuje dvakrat denne, ruce si meje porad a vecne je nachcipana.
Zdrava mira spiny je zdravi prospesna.
|
|
|
V lete jsme se s rodinou vyplacli v Saint Tropez a tam jsou mista, kde jsou cyklostezky, ale zadne chodniky. Proste na chodnik nebylo misto a krome zmatenych Cechu tam nikdo pesky nechodil. Motali jsme se neskutecne, protoze holt deti dodrzuji Brownuv pohyb kdekoli, ja plne ruce zmerzlin, picovin, kamery a fotaku.
Mistni pumpickari jen lehce cinkli, my uhli, oni s usmevem projeli a zivot sel dal. Bylo mi trapne, protoze fakt se nerad nekomu seru na jeho uzemi, ale holt nebyl jsem mistni a neznal mapu.
Kdyz se mi neco podobneho stalo v nasem pidimeste na cyklostezce - a to moje dite jen prebehlo pres, tak ten hystericky slovni prujem pumpickare si pamatuju dodnes.
My jsme proste hovada, o tom to cele je.
|
|
|
V NL to funguje podobně, i když smíšené stezky jsou možná o něco častější. Prostě se potřebujeme na ty komunikace nějak naskládat a není důvod dělat naschvály ostatním.
|
|
|
Ve Vídni mám zkušenost takovou, že asi 2x jsem se taky přimotal do nějakého pruhu a dostal jsem sprostě vynadáno od cyklisty. Česky..
Jinak tam je to spíš tak, že v tom samotném centru jsou ohleduplnější, což plyne ale spíš z toho velkého pohybu lidí (turistů) a taky nemají natahaný pruhy skrz pěší zónu jako se teď s oblibou děje tady, občas tam i někdo o té dopravě asi přemýšlí, s tím souhlasím.
Ale pokud se octnu v širším centru, tak to prasení je tam podobné jako u nás, docela mi občas i zatrnulo, co tam někteří v tom provozu vymýšlí na kolech. A hlavně někteří na skútrech, to bych teda nedal.
Ale souhlasím, že celkově jsou tam ohleduplnější a konfliktů tam asi bude míň než tady. Navíc i přes některá poměrně šílená omezení pro auta se ve Vídni jezdí líp než tady, autem se klidně dostanu do samotného centra, a boční uličky jsou řešeny tak, že se dá dostat i do míst, kde je to u nás nemožné, protože u nás se udělá zóna plošně, tam se přemýšlí, aby se nějak aspoň dalo dostat.
|
|
|
Kdyz se to srovna s Italii, tak je to ale porad jinej svet. Nebyl jsem v Italii nejak dlouho, zato mnohokrat a celkova ohleduplnost vsech vuci vsem je proste uplne jina, nez jsme u nas zvykli. Jo, clovek nesmi byt malicherny a lpet na zbytecnostech, jako jsou na aute zpetna zrcatka, blatniky, dvere, narazniky a dalsi veci, ktere proste ma v nepokrabanem stavu jen uplny trotl a prozdisrac.
Ale motaji se tam pumpickari, skutry, auta, nakladaky, do toho nejak nahodne blikaji semtamfory, lide troubi, mavaji,... ale vsechno funguje tak nejak plynule.
|
|
|
Nemusi to byt ani Viden. U nas v pohranici se to pumpickari jen hemzi a fakt neni problem na 100 metru poznat, kdo proti nemu po lesni pesine jede:
- postarsi pumpickar, postarsi kolo, nenapadne obleceni, jede klidne, cca 20 metru prede mnou pozdravi (bez ohledu na to, ze jsem treba o 20 let mladsi), usmiva se
- pumpickar v barevnych hadrech, vetsinou se vyskytujici ve skupine, hulakajici tak, ze je drive slyset, nez videt. Jakakoli komunikace se mnou, chodcem, absolutne vyloucena, pokud nedojde ke kolizi. V tvari vetsinou neurcity, nebo prehlizivy vyraz.
Najdete par rozdilu a doplnte si, kdo je kdo. A podotykam, ze nejde jen o to, ze ti barevni jsou luftaci. U nas je Luftkurtsort i z rakouske strany.
|
|
|
Moje oblíbená zastávka je kopec nad Pavlovem, kde je sice krásný výhled na celé Nové mlýny s Dívčími hrady v popředí, ale pořád je to okreska na horizontu. Vůbec nevadí, že vedle silnice je deset metrů šroky travnatý pás, po kterém se v době sezónní jezdí na vinohrad a odkud je tatáž scenérie vidět úplně stejně.
Zkurvený cyklista si zastaví na silnici přesně na horizontu, vytáhne svůj vystajlovanej mobil a tu několikakilometrovou panoramativkou pohlednici si vyfotí na svůj super mega hustej foťák v mobilu, kterej má 1000000 mega rozlišení, pyčo a taky měření tepu a s odměrkou prochcanosti buzioblečku, ale je to jenom digitál, takže výsledná fotka je na hovno.
Ale to nevadí, stojím přece na horizontu, nejlépe ještě dva vedle sebe a když na mě troubí auto, tak se jen okázale divím a gestikuluji.
Každej rok od dubna do října, každý den tam na minimálně jednoho takového čuráka narazíte. Teda nesmí pršet, to dá rozum.
Tihle se pak strašně diví, že se na Pálavu nedá (a ani nesmí na kole) a sno, jsou slyšet po celém lese, když v něm přess zákaz jedou.
|
|
|
Znam to misto. Pumpicky by si tam mely postavit nejakej artefakt, treba olepenej palladiem. To je to misto, kde zastavi kazdej debil.
Do Pavlova jsem jezdil casto. Dokonce jeste za komaru jsem se ucastnil Brontosaura, kdy jsme odvazeli vysoke bledule na Slovensko, protoze se zaplavovala nadrz. Krasna akce... ve ctyri rano totalne nalitej se hrabat nahoru podivat na Divci hrady na vychod slunce...
|
|
|
Cca 20 pred vami pozdravi koho presne?
20 m je pro komunikaci bez audiotechniky dost daleko...
Ledaze by pouzival znakovu rec.
|
|
|
Uvazujete presne, jako hloupy pumpickar. A to, predpokladam, nejste.
Moudry clovek totiz nepotrebuje hulakat. Zkuste se nekdy podivat, jak zdravi rakousti cykliste. Pro inspiraci se mrknete treba na nejaky film o prvni republice, ono to v nich zustalo. Nebylo zvykem porvavat.
|
|
|
Skutecne reagujete na muj prispevek?
Pro objasneni:
20 m je pro me daleko i na gesto.
Vyzkousel jsem to pri zdraveni sousedu na zahradce (prakticky kazde vsedni odpoledne ci vikendove rano).
Cykliste, s kterymi se zdravim za jizdy, pozdrav realizuji pozvednutim leve ruky nad uroven riditek beze zmeny posedu, obvykle to vyjde pomerne tesne pred bod mijeni.
Rakouskych cyklistu potkavam hodne, jejich autobusy s vleky parkuji ve vedlejsi ulici. Zadnou odlisnost nepozoruji, leda ze jezdi ve vetsich houfech nez tuzemsti a nezdravi zadny (u jednotlivcu mimo obec se statni prislusnost tezko pozna, takze k tem se nemohu vyjadrovat).
Jak uchopil skutecnost reziser prvorepublikoveho filmu me v diskutovane souvislosti nezajima.
Porvavajici otrapy nesnasim asi stejne, jak vy.
Je lhostejne, zda jdou pesky ci jedou, zda rvou ahooooj, hallloooo, ci muuutiiii,
|
|
|
Ale ovsem, ja jsem dostatecne nezduraznil, ze zde v pohranici jsou videt cykliste i pumpickari. Cyklisty zde reprezentuje rakousky mancaft. Samozrejme, ze rakousti pumpickari zajiste existuji taky. Ale tady je nevidam, zrejme nejsme pro Rakusaky az tak zajimava turisticka lokalita, zatimco pro Cechy bohuzel ano.
20 metru je akorat na to, abych dotycneho zaregistroval a stihl mu i odpovedet. Nemeril jsem to a myslim, ze to ani neni meritem veci. Pokud chcete, muzeme se shodnout klidne na 10 metrech, jestlize to ma na neco fakticky vliv.. Pokud s tim ma nejaky cesky pumpickar problem, muze klidne pozdravit na trech metrech. Jenze pumpickar nezdravi chodce vubec. Nevim, jestli to prameni z toho, ze pumpickar je povetsinou mamlas z mesta, nebo jestli je to proste vec stylu, stejne jako vohoz.
V Rakousku, i Nemecku, je celkem bezne, ze se zdravi i lide na prochazkach. Je to proste o urcite kulture. Ja vim, Cech by zdravil take, kdyby mu pozdraveny dal treba bura.
To nema smysl vysvetlovat nekomu, kdo tento typ domaci vychovy neutrpel. To je, jakoby vam Japonec vysvetloval, jak dlouhy a jak hluboky uklon mate provadet pred tou ci onou osobou. To proste nepochopite.
|
|
|
Když si vyjdu někam do přírody na výlet, tak povětšinou zdravím také. Jen občas váhám mezi trampským "Ahoj" a standardním "Dobrý den".
Jinak u pumpičkářů jsem zaznamenal jinou věc a tou je fakt, že dneska je nejspíš ostudou mít na kole zvonek. Tudíž se vcelku potichu přiřítěj zezadu a jediné, co na ně člověka upozorní je skřípění brzd.
|
|
|
Je-li ovsem za formu pozdravu povazovan i onen zde tak zprofanovany pumpoflusanec, pak je medle 20 m skutecne daleko i pro vykonnou pumpopneumatiku (minen vykon rozrajcovanych plic vc. suportu vzdutych licnich toreb).
I s kopce a po vetru.
|
|
|
Myslim, ze pozdrav je slusnosti opetovat. Priznam se, ze nejsem kovany pumpickar, takze jsem si zatim nevsiml, jakou kadenci a objemem na sebe vzajemne flusou.
|
|
|
Kdyz o tom mluvite, tak si uvedomuji, ze jeda na kole, chodce nezdravim vubec stejne tak, jako je nezdravi kolemjedouci ridici automobilu a motocyklu.
V obci jich je na zdraveni navic prilis mnoho a mimo obec se nevyskytuji.
Pri pesich prochazkach po turistickych cestach a lokalitach je zdraveni bezne, jenom nekteri pozdraveni na me: "Dobry den." reaguji udivene. Jsem si jist, ze na 20 m by muj pozdrav kolemjdouci neslysel.
Jak by zdravil Cech, nevim, ja Cech nejsem a nevim, jak se Cech pouhym pohledem pozna.
Japonske uklaneni jsem pochopil, i kdyz jsem japonskou vychovu neutrpel, pro japonskou firmu jsem ale pracoval.
A ano, babiccino: "A dej pozdraveni!" si dodnes pamatuji. Tedy pokud jste mel na mysli tohle.
|
|
|
Ja vam nic nekazu, zdraveni je vec kazdeho cloveka. Jestli danou situaci vyhodnoti tak, ze by se dany ukon slusel. A hlavne - jestli se tim vubec chce zabyvat.
Mam rad plesy ve videnske opere. A nekdo druhy na to muze rict, ze lepsi je hasicska tancovacka u nich v dedine.
Je ale dobre, aby hasic nesel do opery a obracene. Vysvetlovat si to vzajemne je zbytecne.
Btw, vsiml jste si nekdy u jizanu (Italove, Maltane,...), ze jim nedela problem kratce zatroubit a pak z okna auta zahulakat na znameho na chodniku? Vzhledem k tomu, ze se zna kdekdo s kdekym, tak treba na te Malte to pak vypada, jako kdyz v kazdem druhem aute jede brusic nozu, nebo vykupovac kralicich kozek.
|
|
|
Co se teto casti vaseho prispevku tyce, tak netancim.
Ano, vysvetlovat si to je zbytecne, zejmena, kdyz je to mimo predmet diskuze.
Vase trpelivost v tomto bode tim padem neni obdivuhodna, ale podivuhodna.
Proc zatahovat ridice jizany do debaty o vzajemnem zdraveni tuzemskych cyklistu a chodcu na 20 m pak nechapu vubec.
|
|
|
"Pro objasneni:
20 m je pro me daleko i na gesto.
Vyzkousel jsem to pri zdraveni sousedu na zahradce (prakticky kazde vsedni odpoledne ci vikendove rano)."
Při vší úctě, Ygorku, pokud na 20 metrů nevidíte zvednutou ruku, měl byste asi navštívit očního. Já se běžně zdravím se sousedem na 80 m (měřeno) zvednutím ruky a vidí a odpoví mi stejně i ten 82 letý pán
|
|
|
Mladí se nemají proti komu vymezit, protože nepoznali komunisty ani zlé imperialisty, takže jim zbylo rozlišovat se podle telefonu, oblečení nebo zájmů.
Tenhle si vybral cyklisty, tak je tu správně - tady je nemají rádi, je mezi svými, tvoří buňku :-)
|
|
|
Mladí se nemají proti komu vymezit, protože nepoznali...
Jako by jim nestačil Babiš...
|
|
|
Potíž je řekl bych v tom, že Babiš není dostatečně archetypální padouch, a navíc nezasahuje do oblastí, které by mladé lidi nějak zvlášť trápily. Asi málokterého puberťáka zajímá, že nezdědí rodinný podnik, protože Babiš prostřednictvím elektronické evidence tržeb zničí polovinu malých obchodů včetně v. u. rodinného podniku. Zato by ho ale naprosto pekelně sralo, kdyby nemohl nosit tříbarevný číro, hulit legálně drženou trávu nebo jet s kámošema chlastat do Itálie. Jinými slovy, vadilo by mu přesně to, co komunisti dělali a Bába nikoli...
|
|
|
Navrhuji kompromis, vy všichni cyklozmrdi se odstěhujete do Vídně, kde vás uvítají s otevřenou náručí a naše města necháte nám, zkurveným automobilistům.
Čím dřív odtáhnete, tím lépe. Akorát pak doporučuji, nepřibižujte se Praze ani Brnu, mohlo by vás z toho automobilismu klepnout.
Demente.
|
|
Sice to nic nemění na pitomosti toho návrhu, ale cyklodebilové na chodnících otravují už teď, stejně jako někteří jezdci na segwayích/bruslích/skateboardech, matky s kočárky, prasácky parkující policejní auta apod.
Takže představa o tom, že teď, bez zákona se „ volně, bez obav se pohybujeme po chodnících“ je taková docela ilusorní.
|
|
|
|
Momentálně sice provozují na chodnících tentýž Saigon, ve který jsou zvyklí proměňovat silnice, cyklostezky a vlastně jakékoli místo, kam je pro ně fyzicky možné vlézt, nicméně alespoň tak činí v rozporu s platnou legislativou, což ty rozumnější snad poněkud brzdí v rozletu. Je to asi značně bezpředmětná úvaha, s ohledem na fakt, že cyklista je t. č. v rámci české dopravní demagogie něco jako svěcená kráva a postih mu začíná hrozit v okamžiku, kdy jeho chování již zcela vážně připomíná pokus o masovou vraždu, nicméně jak říkám- alespoň některé to určitě poněkud omezí. Myslím, že v celkové sumě se cyklistické prasení určitě zhorší, protože nastane fenomén "just because I can", českým řidičům známý například díky tomu známému "období lumíků", které nastalo po zavedení "absolutní přednosti" chodců, kteří pak hromadně skákali pod auta, protože si pletli vyhlášku o provozu na pozemních komunikacích s prvním Newtonovým zákonem...
|
|
|
Že jsem tak smělý, kam přesně bych tedy měl s kočárkem jít, když na chodníku zavazím?
|
|
|
Asi takhle:
1) Někdo s kočárkem na chodníku překáží, a někdo ne.
2) Někomu překáží všichni, někomu zase nikdo.
(Jen pro pořádek.)
|
|
|
Napsal jsem to blbě, omlouvám se. To „někteří“ neplatí jen pro jezdce na segway či bruslích, ale pro všechny vyjmenované skupiny.
Jak jsem psal někde níž, jde o to nějak se na tu komunikaci naskládat aniž bychom druhé moc omezovali a nebo jim dokonce přímo dělali naschvály. Bez ohledu na používaný způsob pohybu po té komunikaci.
|
|
|
Chodník je pro chodce.
A silnice je pro silné. :-D
Ale teď na vážno, jsou samozřejmě matky s kočárky, které mě serou, jako chodce i jako otce s kočárkem. Protože nejsu debil, tak po chodníku na kole nejezdím. A brusle jsem neměl už léta.
Docela by mi asi vadilo, kdyby po chodníku pojížděly skůtry nebo jezdila auta (byť jsem se nedávno naučil novému způsobu brněnského parkování, kdy se parkoviště v podstatě ucpe auty a odjíždí se po chodníku).
Moc nechápu důvody, proč by měl cyklista jezdit po chodníku, když má vedle silnici. Je to řidič.
|
|
|
Já třeba jezdím po chodníku, pokud je zcela volný a naopak na silnici překážím (zužování ulic je u nás v módě a mopedista, elektroskutrista a cyklista byli dříve k předjetí i pokud něco jelo v protisměru a teď už nejsou). Na tom nevidím nic špatného.
Nejde jen o chodník, takto občasně jedu i po trávě vedle vozovky nebo i příkopem, pokud terén a použité kolo odpovídají.
|
|
|
Coz o to, ja jezdim taky po chodniku. Tedy pokud se tam vejdu na sirku, prece jenom dva metry pres zrcatka je dost a ony tam porad prekazeji nejake znacky, kandelabry, klandry, telefonni budky, chodci a tak.
|
|
|
V Praze je řada míst, kde to může být řešení. Kamarád takto spěchal na promoci a taxikář vzal kratší kolonu po chodníku. Místo už si nepamatuji.
|
|
|
Po chodníku by se mělo chodit, podle mě. Proto je oddělen od vozovky, po které se vozí. Asi je to proto, aby chodci nezavazeli autům v plynulosti provozu a auta chodcům v bezpečnosti chůze.
Pokud je chodník prázdný, není asi problém, aby po něm jelo kolo. Pak by ale neměl být probém, aby po něm jelo auto nebo kamion, třeba.
Jenže proč se bavíme o situaci, kdy jezdíte po chodníku v okamžiku, kdy ten je prázdný, když se celá debata nese v duchu návrhů, aby cyklisti mohli jezdit po chodníku, i když ty jsou přeplněné chodci?
Váš příklad jízdy po chodníku je poměrně pochopitelný (přiznám se, že mě by to stejně nasralo, kdybych to viděl), ale navrhováno je něco pro mě zcela jiného.
|
|
Som klasicky petrolhead a bicykel nevlastnim. Ale tento članok mi je úplne proti srsti. V com je tento anticyklo doomsaying iný od toho, ked nejaký cykloun broji proti autám? Prečo cyklistom zakazovať jazdu po chodníku a zároveň žiadať pre auta, aby mohli jazdit ako rýchlo chcú?! Vždy je to len o konkrétnych ľuďoch. Buď jazdia rozumne a s ohľadom, alebo nie. Ked nechceme utiahnute sruby pre auta, tak ani pre bicykle.
|
|
|
V principu souhlasím s tím, že to je špatný přístup, nicméně je zcela jasné, jak k něčemu takovému dojde- jde o přirozenou reakci na tlak, který vyvíjí cykloloby, prostě ta všeobecně známá opačně působící protiakce, v rámci které dokonce i charakterní a názorově zcela konzistentní člověk klidně popře sám sebe, kolikrát nevědomě dle pravidla "jak my k vy, tak vy k mi":-). Že je to poněkud nešťastný přístup k věci, protože buzerovat (slušné!) cyklisty není o nic lepší, než buzerovat slušné řidiče, to je samozřejmě bez diskuse. Tím pádem docházíme k závěru, že žádná regulace= dobrá regulace, což je poněkud kontroverzní přístup k věci dokonce i ve zdejší společnosti, ale je to tak.
|
|
|
Nemyslím si, že je tady pro kohokoliv závěr, že žádná regulace = dobrá regulace nějak kontroverzní.
|
|
|
To dost záleží na tom, kdo a jak jej zde prezentuje. Obecně možná skutečně ne, ale existují fundamenty, na jejichž základě když dojdete k něčemu podobnému, tak je to špatně:-).
|
|
|
Vaše úvaha se mi zdá poněkud nedotažená do konce. Když cyklisti na chodník, tak auta taky! ;-)
|
|
|
Aký je problem, aby cyklista ohľaduplne t.j. Bez obmedzenia chodcov išiel po chodníku? U nás auta môžu kdekoľvek na chodníku parkovať, pokial nechajú na chodníku 1,5m pre chodcov. Veľmi podobný prípad.
|
|
|
"Aký je problem, aby cyklista ohľaduplne t.j. Bez obmedzenia chodcov išiel po chodníku?"
Podle mého názoru je v mnoha případech problémem ten cyklista.
|
|
|
Uvaha bola hlavne o tom, že článok je podľa mňa nepodarený a doomsaying nie je na mieste. Keby som v tom članku každé slovo cyklista nahradil pyrát v aute a chodec nahradil matka s kočárkom, bol by z toho rovnaký pamflet proti autám. Koľkí na tomto servri by súhlasili?! Petka to vystihol. Kvôli pár blbým cyklistom chceme buzerovat slusnych. Cyklistika nema v CZ, SK tradiciu. Treba počkať, aby si ludia zvykali a nie utahovat sruby.
|
|
|
Jak nemá tradici? Vždyť kolo má skoro každej druhej (přesně 6 mil. kol).
|
|
|
Nojo, ale treba nase rodina ma 4 kola a NIKDO z nas se nemota ani po silnicich, ani po chodnicich. Takze samotne vlastnictvi nema velkou vypovidaci schopnost.
|
|
|
Navic kazdy, kdo ma kolo, ma dokonce dve kola (ale ne kazdy, kdo ma dve kola, ma kolo). Cert se v tom vyznej.
|
|
|
Obcas nejaka rekreacna jazda áno. Reálny dopravný výkon skoro nic.
|
|
|
Jak kde, jsou oblasti, jako napriklad Hradec Kralove, kde se kolo skutecne pouziva masivne k doprave (cestovani do zamestnani a podobne).
|
|
|
A deje sa tam onen cyklogeddon?
|
|
|
Uz jsem to tu tusim jednou psal, ale takovy fenomen je treba Trebon. Pokud jde o mistni, tak je to mala Cina. Trebon je na placce, mistni doprava snad zadna (nevim) a vsude kus cesty, takze se to tam kolama jen hemzi. Ve meste je presne o jedno kolo mene, nez obyvatel, takze se obcas stane, ze nekdo prijede na svem kole na vlakove nadrazi, odjede do prace, ale pri navratu zpet uz tam jeho kolo neni, zato ale pro zmenu uplne jine. Takze se presune treba do restaurace, tohle kolo postavi ven a po zrestaurovani sebe sama vyjde ven a zase je tam kolo jine.
Problemy s tim maji luftaci. Jednak k Treboni jezdi jen hardcore vyber tech nejschopnensich pumpicek, protoze tam kopec neuvidis 50 km, druhak maji barevna, draha, lehka, tunena kola a pro verejne sdileni svych milacku nejak nemaji pochopeni. Ti jedini tam delaji problemy.
|
|
|
Nevim jak dnes. Ja bydlel v HK nekdy pred 10 lety ci tak nejak a musim rict bez ironie, ze kdyz jsem se tam nastehoval, tak behem prvniho tydne, co jsem jezdil do prace a zpet autem (nejakych 10km tam I zpet) jsem asi 3x malem prejel nejakyho cyklistu.
Casem si clovek zvykl a jak videl, ze pred nim jede cyklista, automaticky predpokladal, ze na te krizovatce odboci, aniz by ukazal rukou, nejak se rozhledl a podobne, proste to tam posle cloveku metr pred cumakem a podobne.
Fakt prvni tydny jsem z toho byl v soku a rikal jsem si, ze to prece neni mozny, aby se ti lide chovali takhle jako ze jim je uplne jedno, jestli umrou, nebo ne...
Jak to tam vypada dnes nevim, ale nemam duvod si myslet, ze to tam bude jine :-)
(Jinak pravda je, ze po roce uz mi to ani "neprislo" a uz jsem to moc neresil, clovek si zvykne na vsechno:-))
|
|
|
Reálných dopravních výkonů jsem na kole provedl bezpočet, namátkou k hradům a zámkům, k rybníkům a bazénům, do sámošek, do hospod se džbánkem i bez, na třešně... po silnicích, chodnících, po lesích, po loukách...
|
|
|
Já v tom, že se cyklistům, kteří mohou jezdit po silnici a po cyklostezkách, nepovolí jezdit po chodníku, přílišnou buzeraci nevidím. Ano, je to zákaz, ale zdráhal bych se to označit slovem buzerace. To už by totiž mohla být buzerace i to, že cyklistům nikdo nepovolil jezdit po obloze.
Jinak nejsem si jist, jestli jsme se dobře pochopili. Ta má předchozí narážka ukazuje na to, že (podle mého názoru docela velká) část cyklistů nejspíš netuší, co je ohleduplnost, tedy pokud ji po jiném nevyžaduje pro sebe.
|
|
|
Podle mého názoru to je (a) buzerace, (b) pitomost; mnohdy je totiž jedině rozumné a správné, aby cyklisté jezdili právě a pouze po chodníku (vizte prosím znovu www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2015110102& lstkom=639510#kom639512).
Navíc právě důsledkem té buzerace a pitomosti je více zcela uměle stvořených třecích ploch mezi cyklisty a automobilisty -- ale to je pro všechny regulace zcela typické; přesně stejně, jako když debil zákonodárce nejprv zakáže tlumiče, a pak si stěžuje, že střelci dělají hluk.
|
|
|
U prázdného chodníku, nebo chodníku s minimálním provozem chodců se s Vámi shodnu na tom (ač tedy poněkud popřu svůj předchozí příspěvek), že na něm mi cyklista nevadí ani jako řidiči ani jako chodci (jako chodec po něm nejdu, když je prázdný a jako řidiči se mi ten cyklista nemotá před autem, čili ano, v tomhle máte pravdu).
Ovšem: ten návrh těžko bude postaven tak, aby cyklistům povolil jezdit pouze po prázdných chodnících (už jen proto, že by docházelo k nebezpečným situacím, kdy cyklista "seskočí" z chodníku na silnici mezi auta a ten zákon by to vyžadoval). A vzhledem k pověstné "ohleduplnosti" některých cyklistů se kvůli tomuto návrhu přenese část těch třecích ploch mezi chodce a cyklisty.
A teď babo raď (což není oslovení mířené přímo na Vás, ale také můžete poradit): co je menší ze dvou zel: být řidič, který srazil cyklistu, co jel jako prase, tj. být popotahován možná i po soudech, nebo být chodec, kterého sejmul cyklista, co jel jako prase a mít možná i doživotní zdravotní následky?
A abych dokončil svůj mnohomluvný (mnohopsavný?) příspěvek. Když změním názor a přijmu ten Váš, že nepovolit cyklistům jezdit po chodníku jest buserací, budu nucen začít nazývat spoustu dalších věcí (které se dějí kupř. řidičům, které se možná v budoucnu budou dít lidem, co topí tuhými palivy apod.) svinskou überbuzerací na n-tou. Půjdete do toho se mnou? ;-)
|
|
|
Není můj názor na veškeré buzerace, ať již omezují chodce, cyklisty, řidiče, pekaře, Židy, ševce, árijce, machometány nebo anarchisty, dostatečně známý v tomto diskusním fóru?
Ale já vím, to byla stejně řečnická otázka, jako byl minulý odstavec řečnickou odpovědí.
Nicméně zkuste si jen tak pro zajímavost dohledat (mně se to v rychlosti nepodařilo a více času teď nemám) diskusi, již jsme vedli před časem s kolegou Rootem stran potenciálního práva cykloidů projíždět jednosměrkami proti srsti. Můžete také hádat, jaký názor jsem hájil já, a jaká byla Rootova protiargumentace :)
|
|
|
Je.
Chtěl jsem napsat, že se na to podívám až zítra, ale ono už zítra je. Tak se tedy na to zkusím mrknout dnes, ale ne teď.
Dobrou noc
|
|
|
U Vás je na Slovensku?
PS: Více než "když cyklisti tak auta" mi připadá přiměřenější "když cyklisti, tak motorky".
|
|
|
Ha, to ani omylem. Motorka je vyrazne vetsi a nema takovou obratnost jako kolo. Maximalne mopedy - tak to koneckoncu maji v nederlandu a libi se mi to - bokem vedle silnice je cyklostezka po ktery muzou kola a mopedy. Ale myslim ze to je jenom mimo mesta v prejezdu mezi obcema, v obcich uz si myslim ta doplnkova tabulka nebyla.
|
|
|
Vcera mne pobavilo, ze aktivni novinar z CT vyrazil kamsi kontrolovat, kolik lidi ma zimni gumy za znackou "zimni vybava". Jakesi parkoviste na konci slepe silnice v nejake prdeli. A nelenil, zastavil i motorkare a ten byl dost prekvapen, jake ze zimni gumy by mu rad kontroloval. Jak vidno, tak auto na ctyrech kolech je tragedie na letnasech, kdezto relativne nestabilni motorka zakonu nevadi (podotykam - ja jsem motorkar take). Je to jako s temi pasy. Kazde auto musi mit pasy, ale kdyz se nekde obrati autobus, tak je fura mrtvych a to najednou nevadi.
Vysmech, ty nase zakony.
|
|
|
Předpokládám, že to byl stejný debil, který nedávno dělal reportáž o zabezpečení škol. Do dvou se mu dostat nepovedlo, ve třetí prošel se skupinkou studentů do šaten a začal je tam buzerovat, proč ho pouštěli dovnitř. To mu nestačilo, tak šel za ředitelkou a pro větší efekt to pak ještě nabonzoval ministerstvo školství. Tam někdo projevil záblesk zdravého rozumu a milému reportérovi vysvětlit, že škola není kriminál a je na řediteli, jak si ji zabezpečí.
A teď mi došlo, že to byl asi někdo jiný, protože tohle bylo v rádiu. Uvízly mi totiž v paměti věty "Stojím tu už deset minut v šatnách, v ruce držím magnetofon a nikdo si mě nevšímá. Kdybych ale místo magnetofonu držel v ruce nůž, mohly by se stát hrozné věci! Co mi k tomu řeknete, paní ředitelko?"
|
|
|
Aspoň si něco zjisti...
Dálkové autobusy vyrobené od roku 2005(??, možná dřív) musí mít pásy. Problém je, že lidé nejsou zvyklí se pásat.
Taky je tu jeden drobný a veselý problémek, že se to dalo obejít tím, že se na dálkovou cestu nasadil autobus určený pro regionální dopravu. A lidem to nevadí.
Dnes se to už moc neděje, ale lidi se i tak nepásají, protože na to nejsou zvyklí. Pásat se v regionálních busech, kde se může stát, je píčovina na entou, proto se to aplikuje na dálkové, kde se stát nesmí(IIRC).
Tož tak.
|
|
|
Takze v osobnim aute se pasat v obci je take picovina? No, podle mne samozrejme ano, nicmene nepamatuju, zeby policajt zastavil autobus a sel kontrolovat pripoutane cestujici. Procpak? Nebo mi jen nedorazila informace?
|
|
|
Policajti na dálnici pásy občas kontrolují i v autobusech (z první ruky i ze zpráv) - a to nejen v ČR. K připoutání jsme byli řidičem vyzváni při spatření hlídky i v autobuse na lince Nairoby - Kampala. (Kontrola se nekonala).
|
|
|
Mimo obec... rekneme, ze to chapu, mv^2 proste je argument. Ale v cem je ten rozdil, mezi autobusem a beznym autem v obci pri stejne rychlosti?
|
|
|
Co to zas vytahuješ za píčovinu?
1) Fízlové kontrolují pásání v busech, ale tak nějak se to do zpráv nedostane, ánžto v tom nejsou body do sledovanosti. Já pamatuju nejméně 2 kontroly(nějaký jsem prej prospal).
2) Pokud vím, v autě nelze cestovat ve stoje jako v buse regionální dopravy, proto tam ty pásy být nemusí
Regionální doprava je i mezi obcemi, překvapivě.
Nechápu, z čeho jsi to vyvodil. Jasně jsem tam napsal, že to pásování je píčovina protože se v tom buse může stát(což se v dálkovém nesmí).
BTW náraz v obci může bejt až v 80 km/h, že. (IIRC nejvyšší legální rychlost v obci)
|
|
|
Tak znovu a jinak. Stani neresim. Jedu v mestskem buse. Jsou tam pasy? Ne? Proc, kdyz v aute byt musi a pripoutany byt v obci take musim?
Pokud v aute sedim na zadnim sedadle, proc jsem ve vetsim nebezpeci zivota, nez v autobuse, kde mam pred sebou take sedacku?
Jsou snad nejake crashtesty, ktere prokazaly rozdil?
|
|
|
Copak pásy, ale dětské sedačky!
Vůbec nechápu jak jsme mohli s bráchou přežít tu anarchii při cestách autem nepřipoutaní a bez dětských sedaček, bez reflexních vest, povinných zimních pneumatik, opěrek hlavy, posilovačů řízení a brzd! Vždyť to je zázrak!!! A to nemluvím o mládí bez helmičky na kole, na lyžích (a s kandahárem)!!!
|
|
|
Ja uz doma stavim kapli, protoze to, ze jsem prezil detstvi, je proste zazrak. Ale mozna je to jen tim, ze jsme nevedeli, jak strasne nebezpecne zijeme. Kdyby nam to uz tehda rekli, jsme druhej den mrtvi.
|
|
|
Jeste chvilku se ptejte a nejakej vul to navrhne do zakona :) tady bych se nedivil uz nicemu.
|
|
|
Ano, třeba ta pošahaná idea tzv. "rovného metru" je takovou slušně vydlážděnou cestou.
|
|
|
Dálkovým busem jsem jel naposledy jako dítě, to v nich ještě žádné pásy nebývaly. Proto by mě zajímalo, jak probíhá taková kontrola připoutání pasažérů ze strany PČR - nechcete mi snad tvrdit, že cestující musí být připoutání, i pokud stojí autobus na místě, a to, předpokládám, v čase kontrolní kontroly stojí?
|
|
|
Na Slovaci je fura veci jinak. Napriklad, kdyz si doma smontuju samodoma traktor, tak na nej mohu dorstat bez problemu RZ. V Cekistanu absolutne nehrozi. Proc? No treba proto, ze az do toho nekdo vrazi, tak se pojistovny nebudou moci domluvit, co vlastne to samodomo na silnici delalo, apod.
My zijeme lepe a radostneji, jsme vice na zapad. Zatimco Rusko je prosnule svym "a gde bumaga?", tak u nas preventivne zakazeme kdeco.
Tim ale nechci rict, ze bych pumpickare pustil na chodnik. Chci tim rict, ze jsme tak bezohledni debilove, ze se neumime domluvit a tolerovat.
|
|
|
Zase na Slovaci (napr.) ti policajt zoberie vodicak, ked odmietnes zaplatit pokutu a dostanes ho naspat az po skonceni spravneho konania. Proste lebo môže. Tým pádom nikto žiadne konanie nerieši, lebo vodičák potrebuje. každý platí na mieste.
Policajti na dialnici davaju blokové pokuty do 650€!!! 300-400€ je uplne bezna sadza, co uz dostal hocikto, koho poznam. Stačí namerať okolo 160-170kmh. Kludne s tebou pojdu do najblizsieho mesta k bankomatu. O tom sa u vás ani Ťokovi nesníva.
Nemáme si čo vyčítať. Žijeme rovnako radostne.
|
|
|
A řeší to co? Nic. Akorát policajti bukaří ještě hůř než ti naši, nejde o bezpečnost, jen o to nakasírovat co nejvíc. Když můžou být takto buzerováni řidiči, proč by se měli jakékoliv ústupky dělat pumpičkám? Naopak, auto jedoucí 160 km/h na dálnici nepředstavuje žádné nebezpečí na rozdíl od prasících cyklistů na chodnících mezi lidmi. Stačí že z cyklistů nedodržuje nikdo nic beztrestně, protože policajti na ně kašlou, lepší je vybírat za stojící auto, to sype víc.
|
|
|
Mně nevadí když bude cyklista na chodníku parkovat (nebo stát), vadí mi ale když tam pojede.
|
|
|
Problém je v tom, že to neumí teď natož potom, kdy tam budou muset smět oficiálně. To budou kromě těch sprostých nadávak řvát ještě něco o tom, co tam vůbec ty .... děláš na tom chodníku, když jedu JÁ velký cyklista, která to má povoleno. A ty si na chodníku trhni.
Asi pak budeme zavádět pro chodce speciální chodníkové chodníky oddělené od "normálních", po kterých budeme muset povinně chodit, abychom náhodou neomezovali "právo" pumpiček.
|
|
U cyklistů je zejména alarmující nárůst nehod pod vlivem alkoholu, a bylo by ještě hůře, kdyby prošel zákon, který jim povoluje 0,5 promile.
Vážně?
Protože současný zákon je ignorován a téměř nikdo ho reálně nevymáhá, zhoršila by to liberalizace téhož zákona, který stejně nebude téměř nikdo reálně vymáhat, ergo bude taktéž ignorován?
|
|
|
|
Nevymahaju ho preto, lebo sucasny zakon je svinstvo. Keby to zacali realne vymahat, tak uz asi ludia zacnu protestovat. Dat si pivko a nemoct ist na bicykel?! Po liberalizovani by uz vymahanie zacalo davat zmysel, lebo by filtrovalo tie najvacsie hovada.
|
|
"a bylo by ještě hůře, kdyby prošel zákon, který jim povoluje 0,5 promile. Neprošel o jeden hlas, máme tedy kliku."
:D :D :D ... za 4
|
|
|
Podle mne tolerance chlastu by nemela byt vazana na vozidlo. Bud at nechodi nazrani ani chodci, nebo at muzou chlastat vsichni. Vzhledem k tomu, ze dle statistik umrtnosti jsou nejhorsimi ucastniky silnicniho provozu chodci, tak v cem je problem? Kdyby prece nechlastali, tak stihou lepe zareagovat, nu ni? Nebo snad tento argument plati jen pro ridice motorovych vozidel, kdyz se dava dychnout i poskozenemu, ktery nehodu nezpusobil?
At s tim jdou celkem demokraticky do prdele.
|
|
|
Mno. Tak doufam, ze aspon po chodniku budu moci jit ozraly z hospody...
Co se 0.5 promile tyce, meli to povolit i pro ridice, at se Tok a Lerch poserou. To by bylo fer. Kdyby povolili jen cyklounum, mohlo se s argumentaci dyskrymynace pyco pozadovat totez pro ridice.
V podstate se ukazuje, ze cast posrancu uz ma naslapnuto ke zmene, tak jen dovoli zbytek s programem 0.5 a 150-60 a aspon velky krok pro ridice a maly proti buzeraci je na svete. Tak kdyz se toho Mach chyti, tak ma hlasy prilezitostnych konzumentu (vzdy kdyz je prilezitost) a nejen Thalia zavodniku (zase jsem jel tento tyden 2x tempomat 150km/h a za 50km me nikdo nepredjel) v kapse. :-D
|
|
|
... Podle mne tolerance chlastu by nemela byt vazana na vozidlo ...
Přesně tak. S tím, že do těch cca 0,5 tolerance úplná, naopak přes, řekněme, 0,8 promile vážná přitěžující okolnost. Čísla nejsou dogma, odhaduju je podle svých zkušeností z více jak 40 let na silnici bez jediné vážné nehody a bez jediného postihu za alkohol (a že jsem měl, kolem 30 let věku, i docela vážné chlostací období).
Toto aplikovat na řidiče všech druhů vozidel, bez rozdílu - a stejnou intenzitou (tedy jen v nutných a zjevných případech) i kontrolovat. Opět všechny bez rozdílu.
|
|
|
Chodce bych fakt neřešil. Není důvod. Jinak tentokráte souhlasím s Kadlem.
|
|
|
Az pusti pumpickare na chodnik a ten sunda prvniho nalityho chodce, co prave vypadl z hospody, co se bude dit? Predpokladejme, ze doslo ke zraneni.
Prijdou fizlove a dle zavedeneho zvyku daji obema dychnout. A ejhle - pesi ucastnik provozu je nalitej.
Co se bude dit?
|
|
Docela mě zajímá, kde se bere ta nenávist k cyklistů.
Možná jsou v Praze jiní cyklisté než jinde?
Tady se přímo plýtvá nenávistí. Co tak si ji nechat na něco smysluplnějšího?
Jezdil jsem autem, na motorce i na kole (,o,emntálůně na motorové koloběžce a nemám pocit, že by mě někdo nenávidí.
Jediný poznatek je, že řidiči dodávky často předvádějí, jak těsně vás dokážou minout. Tiráci, autobusáci a plnokrevní motocyklisté to nedělají, novopečení "řítiči" jen tehdy, když mají vedle sebe kost, případně kočku.
Tchyně (podle odhadu ze zrcátka) má opačný účinek. Testosteron?
|
|
|
|
Nejde jen o Prahu, je to i jinde. Aktuálně třeba Brno, kde se zlegalizovalo prasení cyklistů na pěší zóně kromě jedné ulice. A ještě řeknou, že cyklista by měl jet do 20 km/h. Ale to je jedno.
Kde se bere ta "nenávist"?
Jednoduché.
Pominu-li to, že mám ve zvyku přistupovat k ostatním stejným způsobem, jako on přistupuje a chová se ke mně a většina cyklistů (těch městských zvaných pumpičkáři) se chová jako arogantní hovada a nedodržuje nic... tak pak nemohou očekávat nějaké zdvořilosti z druhé strany.
Bere se to tam, že je to skupina, která si chce omezováním jiných a často za jejich peníze nárokovat práva, která jim absolutně nenáleží vzhledem k tomu, jaké % dopravy (skutečné dopravy, ne jet si zajezdit někam o víkendu za město) představují. Já jezdil na kole do školy, do práce, volnočasově téměř každý den. Tisíce kilometrů za rok. Nesnáším ty různé pozéry, co potřebují na to, aby dojeli do kavárničky půl kilometr mít nakreslenou stezku, pruh nebo rovnou celou stezku a ještě omezenou dopravu tři bloky okolo. Nesnáším aktivisty, co "bojují" podpásově proti normálním věcem, jako je svobodná volba přepravovat se jak uznám za vhodné. A nebojte se, oni bojují teď proti "zlým" autům, takže tomu hloupější část veřejnosti možná stále fandí. Ale třeba takový cyklomagor Šindelář v Brně, ten už má plány jak omezi i MHD jen aby zase v nějaké ulici byl pruh pro kola. Nově někdo chce omezovat chodce. Tak se pak nedivte, že jsou lidi nasraní, když jim nějaké pako na kole pod záštitou "lepšího města" a jiných kravin, chce plánovat život. Že se tím svezou i ta 2% slušných cyklistů, co nepotřebují žádné stezky a kraviny, bohužel. Ono, podobné chování mají cigáni - chtějí samá práva a ústupky na úkor jiných, ale povinnosti nebo aspoň slušnost jim chybí. Stejně jako cyklistům.
|
|
|
Včera se přelepovaly cedule u Svoboďáku - už tam můžou (ne, že by tam nejezdili už dřív, že?)...
|
|
|
Ja Brno skrtam z mapy. Smradka se Svitavou se slevaji v puste rovine.
Mam dum v obytne zone. To je misto, kde se jezdi, co to da, protoze tam jezdi malokdo. Nejpomaleji jezdi popelari, jinak se to sviha 50-60. Prejeti psi, kocky, ja mam strach pustit decka pred barak. Ve finale jsem pred domem postavil dva a pul metrovou zed misto plotu, protoze uz mne sralo vecne umyvani oken od prachu, to ti debilove generuji. Samozrejme, ze jsem od te doby vyvrhel ulice, protoze zdi mezi lidma jsou prece fuj.
Proste, na znacky a lidskou slusnost se z vysoka sere. Jakmile kdokoli kamkoli muze, tak zadne omezeni respektovat nebude. Jsme proste Cesi. Budeme hledat skuliny, jak to ojebat, nebo jak se z toho vykroutit, az neco posereme.
Je to, jako pustit vlka mezi ovce ale s tim, ze mu nedovolime ty ovce zrat a to nejlepe nejakou znackou.
|
|
|
Jsme proste Cesi
To zni v Brne odvazne, coz?
|
|
|
V Brne, co vim, neni problem s Cechy. V Brne je problem s prazaky.
|
|
|
Oni už se brňáci nesrocují na náměstí s pokřikem: "Nösmö Češi?"
Budu se tam muset zase někdy podívat.
|
|
|
Ja uz tam par let nebydlim, takze o nejruznejsich aktivistech nemam zpravy. Holt federace uz nebudeme, to kuci prosrali hned po valce. Ehm, pardon, po prevratu.
|
|
|
Ptáte se, kde se bere ta nenávist vůči cyklistům? Tak to se ptáte na špatném místě. Ptejte se jejich aktivistů.
Ano, těch, kteří v zájmu určitého druhu dopravy, zastupující v městském dopravním mixu cca 1% (a to kdoví jestli), buzerují a omezují ostatních cca 40%. To vše, samozřejmě, s mohutnou politickou podoporou v zádech.
Odpovídající reakce té, skoro poloviny ostatních účastníků silničního provozu (kterou vy popisujete jako nenávist) mi přijde pak zdela adekvátní. Je jen terminologickou otázkou, zda tomu budeme říkat nenávist, nebo, například, volání po deratizaci.
|
|
|
Možná by se slušelo dodat, že z toho 1 % lidí, co jezdí na kole, tvoří zakazovači a omezovači možná 10 %. Bohužel mají tu politickou podporu.
|
|
|
Ono je to dnes zakázané? Já že cyklisty na chodnících potkávám docela běžně a vždycky se nějak mimoslovně domluvíme. Fakt s tím nemám problém, magora cyklistu, co to svištěl po chodníku třicítkou, jsem viděl tak dvakrát za celý život. Možná je to ale tím, že bydlím v menším městě, kde jsou k sobě asi lidé tak nějak od přírody milejší. Úplně čumím na tu diskusi a říkám si - kde to ti lidé žijí?
|
|
|
Takže až pojedu proti Vám po chodníku na motocyklu menší rychlostí, než 30km/h, tak se taky, předpokládám, nějak "mimoslovně doluvíme". OK? Přeci vozidlo jako vozidlo. Nebo ne?
|
|
|
Já nenapsal, že každá rychlost menší než 30 km/h je v pohodě. Ale kdybyste tam jel normálně a s nějakým menším dobře ovladatelným strojem, tak by mi to světe div se nevadilo.
|
|
|
Pokud máte tento názor opravdu, pak jste jeden z mála a smekám. Uznávám, že moje otázka byla mírně provokativní, ale zkuste takovouto, přesně stejně formulovanou, položit jinde ... a pak jenom sledujte ten masakr. Přitom vozidlo jako vozidlo (což by mělo být základním principem spravedlnosti posuzování chování účastníků silničního provozu).
Já to občas dělám, že zrovna tuhle otázku položím, a to na různých fórech. Zatím nejbizarnější odpovědí mi byl zásadní argument, že hrozí popálení vejfukem :-))))
|
|
|
To nevím, jak je popálení vejfukem reálné (u některých strojů se to vyloučit nedá), ale já mám jednoduchou zásadu - když to není debil, tak se s ním dá sdílet veřejný prostor vždycky a radši budu, když do mě vrazí motorkář jedoucí 10 km/h než cyklista jedoucí 30.
|
|
|
Kouk8m, že seš z toho vtipu pořád ještě unešenej.
|
|
|
Jest drobný rozdíl mezi uneseností velikostí něčího ducha a demonstrací jeho zoufalé slabosti. Vejfuková úvaha pak jednoznačně sleduje linku druhou, pokus o rekvalifikaci na vtip pak jen situaci potvrzuje.
|
|
|
Jsou vam 4 roky? Predpokladam, ze ne. A ted mi reknete: jste presvedcen, ze uplne stejne pohlizi na vec treba 4lete dite? To dite je rado, ze chape - auta jsou nebezpecny, delaji bebina, ale auta jezdi po silnici a kdyz pres ni pujdu po prechode a podivam se vlevo-vpravo, tak se mi nic nestane. Dokud jsem na chodniku a koukam pod nohy (kaluz, kanal,...), tak se mi nic nestane.
Ja jsem zil ve velkomeste nemalou cast sveho zivota a celkem vim, jak to tam chodi. Nejde jen o to, ze pumpickar pojede rychle. On treba ani nepojede rychle. Ale kdyz se z baraku na chodnik vyriti parta jecicich deti, tak proste neuskoci, leda ze by to byl cirkusak ve vysluzbe, nebo mel prijmeni Pospisil.
A ty decka ve snu nenapadne, ze muze byt nejaky problem, vzdyt prece tuhle jednou vrazili do zenske s nakupem, no tak se omluvili a zivot sel dal. Jenze co kdyz na tom kole pojede starej dedek, co se sotva klepe a jeste si na riditka pro jistotu nalozi nakup? Dedek s sebou mrdne o zem, krcek v prdeli a muze za to kdo?
Porad pumpickari vychazeji z toho, ze na kole jede sportovec, co to s kolem umi a pripadnou kolizi mu zpusobi zdravy dospely jedinec. Jenze vetsina techto lidi namisto chodniku zvoli zcela jiny dopravni prostredek a chodnik zbude na ty, co treba maji nejaky problem, nebo handicap.
|
|
|
Ale jděte, to už mi zavání takovým tím stylem výchovy, kdy se dětem navléknou chrániče a helmy, div ne neprůstřelné vesty. :) Ale beru to z pohledu malého města, proto ta otázka na závěr - kde to, lidi, probůh žijete?
|
|
Pro pobaveni, snad to neni moc OT ;)
https://www.youtube.com/watch?v=hgCqz3l33kU
|
|
Problém na chodníku nejsou cyklisté ale pěší ( a je jedno jak se po nem zrovna pohybuji).
A to ze stejného důvodu z jakého jsou cyklisti (a pěší) problémem na silnici:
Jsou pomalí a při svém přesunu používají inteligenci přímo úměrnou své rychlosti - cca 0.
Tedy nečumí a a nevnímají své okolí.
Já naopak s cyklisty problém nemám alespoň ne na chodníku - prostě protože platí to samé co platí pro pomalejší auta na dálnici- stačí nechat rychlejším dost prostoru a máte klid.
Ale cikánizovaný pěší nebere ohledy na rychleji jdoucí chodce natož na cyklisty a agresvně překáží. dtto platí pro "uvědomělé" držitele řidičských oprávnění - klobouiky na islnici.
Já naopak něco, co pomalé blbečky donutí sledovat okolí, vítám stejně jako rozjeté BMW co si vyblikává cestu na dálnici a mně tak zametá cestu od nevnímačů.
Jistě budete namíta,t že chodník není dálnicí, legislativně jí skutečně není - ale slouží tomu samému - dopravě a když už musím místo dopravy zevlovat, tak u toho přeci nepřekážím tem lepším - rychlejším.
|
|
|
A problémem ve vodě jsou ryby a problémem ve vzduchu jsou ptáci. :-P
|
|
|
Predpokladam, ze ctite ustavu CR a tedy neprasite na kole po chodniku.
O cem je tedy rec? Ktery zakon upravuje zpusob chuze po chodniku?
|
|
|
Myslím, že výraz "agresivně překážet" se nesmazatelně zapíše do zlatého fondu D-FENSova blogu, realita je ovšem taková, že na chodníku nemá cyklista z podstaty věci co dělat, protože právě proto je to chodník, že se předpokládá, že se na něm budou vyskytovat ti, kteří jsou příliš pomalí na to, aby je bylo možno vypustit do provozu, realizovaného pomocí vozidel. Cyklista vozidlo používá a tak má své místo na vozovce, a že to jeho vozidlo je tak moc na hovno, že to vlastně téměř ani vozidlo není, a on je v důsledku toho na silnici v situaci, kdy je to on, kdo všem ostatním "agresivně překáží"*, to už je prostě důsledkem svobody volby, s níž si vybral blbý dopravní prostředek. Narozdíl od nás normálních lidí, kteří autem zpravidla jezdíme, protože musíme, si on mohl vybrat, a že si vybral špatně... No, čí to je chyba?
-------------------------
* překáží nevyhnutelně a agresivně tak činí obvykle proto, že je magor
|
|
|
Ten frajírek v černejch brejlích mi tam agresivně překážel. A ještě kolem sebe mával bílou hůlkou!
|
|
|
Jasnej pravicovej radikal.
|
|
|
A co třeba dělal Hraboš při cyklojízdách? Já bych to termínem "agresivně překážl" nazval.
|
|
|
Nene, to byl "agresivni postoj". Dneska jsem se dozvedel z ceskych medii, ze to je pristup Ruska k mezinarodni mirove situaci.
Cili mame stoj spatny, stabilni, nestabilni, agresivni a dalsi.
|
|
|
K čemuž lze závěrem dodat, že nejvíce se cizími postoji zabývají ti, kterým už nestojí. Zrovna na úvahách o Rusku je to moc dobře vidět.
|
|
|
PLNĚ SOUHLASÍM!!!
Je třeba zejména - uzákonit rychlost chůze na chodníku. Dále legalizovat již zaběhnuté rozdělení chodníků na rychlochodníky, chodníky a pomalochodníky. Za rychlochodníky je třeba vybírat daň, říkejme jí třeba chodníková známka.
Od čeho máme dopravní policii? Ta by měla hlídat rychlost chůze na chodníku. Pokud nestačí tomuto úkolu, bude třeba ustavit policii chodníkovou.
Každý chodec dostane svůj průkaz - průkaz chodce. Aby jej dostal, musí složit zkoušku a projít praktickým testem - projít doslova. Každý chodec bude mít tzv. body. Při porušení zákona o chůzi po chodníku se mu budou body odebírat. Bodů je 6, za překážení cyklistovi je sankce 7 bodů.
Za agresivní překážení je sankce 12 bodů.
Pokud někdo dosáhne 12 bodů jedním přestupkem, je mu nadobro odebráno chodecké oprávnění a je ze všech chodníků do konce života vyloučen.
Body se narozdíl od řidičů nedají získat zpět, nijak. Nikdy!
Cyklisté žádný zákon nepotřebují, nepotřebují ani cyklistické průkazy, můžou jezdit jako prasata, ožralí a zfetovaní.
A běda chodci, který jim bude agresivně překážet.
|
|
|
Uvažujete správným směrem, ale Vaše řešení je pouze polovičaté. Takhle bychom se řešení konečného a vybudování ráje na Zemi nikdy nedobrali.
Je třeba zrušit stromy a balvany, silnice, cyklostezky a chodníky, a vůbec veškerý povrch zemský, protože ten leckterým cyklistům také agresivně překáží.
|
|
|
Pri realizaci nasim statem by pak praxe vypadala tak, ze pokud nemate na pokutu, jsou vam na miste zabaveny boty.
Policista rychlost chuze zmeri tak, ze jde hned za merenym a pokud proste dojde pouzitim rozumu k nazoru, ze mereny jde rychle, tak proste jde rychle a basta.
Jako dalsi se pak na to samozrejme navesi pravidelne mereni emisi a stim souviejici zakaz vyroby a prodeje omamnych cibulovych gulasu, veproknedlozelo, hrachovych kasi, apod.
Ja myslim, ze zde je pole neorane.
|
|
|
Rozumu? Snad mozkového myšlení, ne?
|
|
|
No ja ani tak nemyslel obsah lebky meritele, jako spise befehl jeho nadrizeneho.
|
|
|
U chodcu je situace s obutim ponekud odlisna. Jiste by se nasli jedinci schopni po botove exekuci z mista cinu protipravne ujit i po rafkach.
Vhodnejsi bude na miste zabavovat ony body. S tim samozrejme souvisi i povinnost miti sve body trvale pri sobe.
Nemas? Smolik. Volame spratelenou odnosovku.
Povinne noseni by na prvni pohled mohlo byt pardonovano u plavby (nehodlate-li slapat vodu), eronautilustiky, lizby apod. Ale i zde je kdykoliv prinejmensim moznost slapnout vedle, tak raci fsude.
|
|
|
Ja myslim, ze by mohl nekdo propagandisticky zamenovat odnos s unosem, coz neni zadouci.
Spis tipuju, ze po exekuci bot dojde k nasazeni boticky. Vitez vyberoveho rizeni NaseVec z Italie je ma bezne skladem a jsou lety vyzkousene.
|
|
|
Tak zase po exekuci bodu by mohlo nasledovat nasazeni bodycku prislusne intenzity.
V jasnych, mozkovym myslenim nezpochybnitelnych pripadech by bodycek mohl nasledovat i predem jako zastavovaci manouvr. Rekneme misto tvorby zatarasu z nevinnych flamabilnich chodcu na rychlostnich stezkach.
Dobodenym by pak mohlo byt alternativne nasazeno bodycko, a to uz by teda zhusta vychovne kurva pusobilo.
|
|
|
Kdo by to ale delal? PCR ukazuje svaly jen, pokud jsou v poctu vetsim, nez malem. Jinak utloukaji obet paragrafy a to treba i mozkovym myslenim prave cerstve generovane.
Nejsou lidi.
|
|
|
Tak ale zase typicky uzivane utocne bodyckove partie maji zoceleny svou primarni aktivitou a tady by to mohli hezky zurocit.
|
|
|
Kdepak zoceleny. U svalu obecne plati, ze pohybem a cvicenim se zoceluji. Jenze tento organ neni svalem. Cili spise dochazi k opotrebeni a unave materialu. Nutno pripomenout, ze policiste celkem bezne maji i sestnactihodinove sichty a to uz neni o radosti, alebrz o drine.
Snad by to slo zachranit globalnim pohledem, ze vlastne cela ta osoba je symbolem tohoto organu a casto byva natvrdla. Je to chaba utecha, ale aspon neco.
|
|
|
Pro začátek by stačilo si položit otázku "Nechávám okolo sebe dost místa, aby mne mohli ostatní obejít/objet/předjet?"
Ve zkratce slušnost.
Ale když potřebujete paragraf i na vyčůrání se..
|
|
|
Tyvole tak to je slušnej matroš. Kde se tohle dá sehnat?
|
|
|
Tenhle týpek si pumpičkuje helium...
|
|
|
"nepřekážím tem lepším - rychlejším"
Ja zase rikam, ze ten, kdo jezdi rychle, jen prezentuje svoji neschopnost zvladat veci v klidu, pohode a vcas.
|
|
|
|
Mně tato představa naopak připadá vyloženě lákavá. Rozhodně bych byl šťastnější, kdyby se ta pakáž realizovala na drátech vysokého napětí, ve vzdušném prostoru ČR v letových hladinách FL100+, na přehradních hrázích a na takových podobných lokalitách, než když mají ambice uzurpovat si chodníky a jiná místa, po kterých narozdíl od vedení VN chodím denně.
|
|
|
Aha. Myslím, že se problém vyjasňuje.
Doporučuji předposlední větu z tohohle videjka https://www.youtube.com/watch?v=SUlPEz92M3o. "Act your age". Pokud chování oněch kartůňkových figurek z Vámi linkované jůtuby opravdu odráží Váš (mentální) věk, pak, nejspíš, není moc o čem diskutovat.
|
|
|
Ehm...to video je vazne vtipne, zasmal jsem se u neho. Ale pokud tu myslenku nekdo skutecne bere vazne, tak to spise vypovida cosi o nem...
A mimochodem z ruznych duvodu, nejen z duvodu jizdy na kole..
|
|
|
Ach ano, zapomněl jsem, omlouvám se - jsou mezi námi i tací, u kterých není odrážet co. Děkuji za připomenutí.
|
|
|
A tak na sebe nebud az tak prisny...
|
|
Poslední dobou se zabývám československým undergroundem a myslím si, že s voučasnosti panují podobné podmínky jako na začátku sedmdesátých let; všichni ví, že se lže, všichni to chtějí změnit, ale (jak trefně pozanmenal autor) jedná se o ostrůvky izolované, nejednotné. Prostě chybí něco, jako "charta" nebo nějaký vůdce či "mučedník", kdo se postaví nejen cyklistům, ale i politické korektnosti, rozkrádání daní pomocí "dotací" atd.. Otázkou je, jak hluboko ještě musíme klesnout, aby se jednotlivé názory sjednotily před větším zlem? A jak výrazný musí být čin toho "mučedníka"? Třeba Breivik patrně myslel na něco podobného, jenomže to hrubě nevychytal. Procesy s nazi-nálepkáři k tomu měly blíž, jenomže za nácky ani komunisty se asi opozice proti establishmentu nepostaví. Svobodní se sice staví na odpor (a Petr Mach se opravdu bravurně snaží, aby byl vidět), ale jsou (zatím) složení z tolika protiproudů, tolika odporujících si názorů, že se v nich (obyčejný člověk) tak nějak nevyzná. Myslím tedy, že nás čeká ještě nějakou dobu cesta dolů, než bude současný systém tak rozbitý a neschopný, že jeho svržení se stane prioritou nad vše a pro všechny. To ale bude nejprve muset zdražit pivo..
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Cyklisté
|
|
|