A
jakou, panečku! Takže bez zbytečných okolků - jdeme na to.
Zaměřuji se zejména na závěr tohoto, ehm, dokumentu. Ostatně velká část
textu se line ve stejném duchu. Všechno je skvělý, udělali to výborně a
v restrikcích je třeba pokračovat. Dovolím si hned na začátek trochu odbočit.
Autoři pamfletu několikrát zmiňují, že řešení parkování v Karlíně není
předmětem tohoto dokumentu. Přesto tuto problematiku rozebírají prakticky
v každém bodě a je zcela zřejmé, že připravují živnou půdu pro chystané
změny parkování v Praze 8.
Je nám krásně naservírováno, že “Obecně lze konstatovat, že nová
organizace dopravy má jednoznačně pozitivní vliv na dopravní obsluhu oblasti
Karlína na kole a v kombinaci se zavedením zóny 30 se zvýšila bezpečnost
dopravy. Podrobněji je vliv zavedení nové organizace dopravy z hlediska
omezení tranzitu, zkvalitnění cyklodopravy a dopravy v klidu rozepsán v
následujících podkapitolách.”
Bullshit. Lžete
Jako když tiskne. Nejenže tato studie postrádá jakékoli zdroje ohledně
zvýšení bezpečnosti, ale raději se ani nenamáhá zjistit si data (z dobrého
důvodu), která by měli se svými přístupy venku za 10 minut, a já se s tím
musím srát v ovčan módu půl dne. Nehodovost meziročně vzrostla o 11,8%,
z 51 nehod za srovnatelné období na 57. Tomu říkáte zvýšení bezpečnosti
provozu? Ani prd, vážení.
A omezení tranzitu? Autoři vcelku správně tvrdí, že už dříve byl nízký.
Docela se nabízí otázka, proč je jedním z cílů snížení podílu tranzitní
dopravy, když je tak nízký, nemyslíte? Každopádně se množství tranzitní
dopravy zmenšilo jen minimálně, což autoři ostatně připouští. Jediné, co
to znamená, že lidi jezdí do Karlína cíleně... To je mi ale překvápko,
jeden by řekl, že si projíždí Karlínem jen tak z obdivu k skvěle vykonané
práci. Důvodem nesnížení již tak nízkého tranzitu je prý to, že řidiči
nedodržují povolenou rychlost (???) a fakt, že “...v souvislosti s tím
také neochota zpomalovat před křižovatkami (zejména v případě Pernerovy
ulice) a respektovat přednost zprava.”. Opět tedy nejde o bezpečnost, jak
už je zvykem. Na závěr odstavce bych rád připomenul, že Obecní policie
je oprávněna měřit rychlost pouze za účelem zvýšení bezpečnosti provozu.
A zase zpátky k parkování. Jeden by ani neřekl, že fotodokumentace,
dá-li se tomu tak říkat, bude spočívat prakticky jen v ukázkách nesprávně
zaparkovaných automobilů. Dokonce několikrát odkazují na drasticky nebezpečné
protisměrné parkování. Když se podíváte na fotografie pořádně, zjistíte,
že se řidiči chovají vcelku slušně a snaží se co nejméně překážet. Obzvláště
zajímavá a výživná je pasáž o parkování v druhé řadě. Analýza tvrdí: "V
některých dostatečně širokých „jednosměrných“ ulicích se zákazem vjezdu
motorových vozidel je k podélnému zaparkování vozidel ve druhé řadě využíván
právě cyklokoridor, ačkoliv je vyznačen piktogramy." Neříká náhodou
zákon, že je možné parkovat v druhé řadě, pokud necháme alespoň 3 metry
pro každý jídní pruh? Vzhledem k tomu, že ulice jsou osazeny značkou pro
jednosměrný provoz, tak kde je proboha problém? Taky jsem nikde nenašel
nic o tom, že by bylo parkování na piktogramech V 20 zakázáno. Rozhodně
se nejedná o vyhrazený jízdní pruh. Tak jako co?
Závěr analýzy? Samá chvála, nezapomněli zmínit brzdící “polštáře” v
křižovatkách, jejichž jediným účelem je donutit řidiče, aby se místo provozu
věnoval hledání nejméně drncavé cesty, pochválí si optické psychologické
brzdy v Pernerově, ačkoliv výše uvedli, že řidiči nezpomalují, navýšení
již tak enormního množství svislého značení a pokutování motoristů za zastavení,
které je v souladu se zákonem (a jiné, které v souladu není). Dále pár
přesných a detailně odzdrojovaných čísel (poměrně hojně, značné množství,
mírně navýšen), faktů (bezesporu přispělo ke zvýšení bezpečnosti) a aby
vypadala delší, spousta obrázků. Inu, studie, jak má být.
Takže, milá Praho 8, potažmo Magistráte, neserte lidi, možná jednou
pohár přeteče a můžou se začít ptát i na jiné věci, třeba proč na zateplení
tří škol potřebujete 230 mega bez DPH.
12.09.2013 JK
Data byla získána z Jednotné dopravní
vektorové mapy provozované Ministerstvem dopravy obsahující data vložená
Policií České republiky. Pokud jsou data od Ministerstva dopravy, potažmo
Ministerstva vnitra, správná, pak si za získanými daty stojím a jsem schopen
je plně obhájit. Ostatně dokázat opak může kdokoliv a kdykoliv sám.