Komentáře ke článku: Zklidňování dopravy real face (ze dne 19.03.2015, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
já mám alergii na slovo "plánování", sice si sama plánuji své aktivity, ale při "plánování" nenaplánovatelného se mi dělá nevolno. Vždy mi to připomene bývalý režim, kdy se muselo všechno plánovat, dvouletky, pětiletky, plnění plánu a plánování užívání veřejného prostoru je ze stejného soudku. Navíc plánování užívání veřejného prostoru překvapivě vychází z toho, že veřejný prostor je užíván stejným způsobem a stejně intenzivně dvacetčtyři hodin.
sousedské sedánky nechápu, sousedy si člověk nevybírá, takže se s nimi snaží plus minus vyjít, ale trávit s nimi veškerý volný čas asi budu až v době, kdy budu opravdu stará, senilní a neschopná dostat se dál než do krámu vedle v domě.
ale s některými sousedy by to naopak mohla být celkem výzva. U nás v domě překvapivě bydlí Ruda z Ostravy, asi ho začnu nutit, aby vytáhl před dům zablešený gauč a že si posedíme a pokecáme, pojíme cizrnu a možná i na niněru zabrnkám, že je to tak v Praze zvykem, ještě rád se vrátí do Ovy. ;-)
|
|
|
No nevím. Já bych řekl, že sousedy si do značné (nikoli absolutní, to zdaleka ne) míry vybírám -- už jen samotnou volbou místa, do nějž se nastěhuji, ne?
|
|
|
těžko, jsem v domě jeden z mála, který tu byl dříve než všichni ostatní. Třeba zmíněný Ruda tu bydlí asi rok a žádné hlasování sousedů nebo uličního výboru o tom, zda se sem může nastěhovat se nekonalo. Přesněji řečeno z deseti jsme tu z doby, kdy jsem se sem stěhovala jen tři partaje. Stěhovala jsem se sem, protože se mi líbilo uspořádání bytu a místo. Setrvala jsem, protože soukromý majitel, který dům zrestituoval je příčetný. Sousedy jsem neřešila, protože já prakticky vyjdu s každým, jejich světonázory nebo rady ke svému životu nepotřebuji. Takže mohu bydlet kdekoliv s výjimkou cikánského ghetta.
|
|
|
|
v paneláku bych bydlet nemohla, "tlačil" by mě strop do hlavy a nervovalo by mě, že v ložnici se dotknu stěn, když rozpažím. :-)
majitel pochopitelně sousedy ovlivňuje, jen nám velmi často nevydrží dlouho. Ale pokud je byt pode mnou přes zimu obsazen a proto vytápěn, je to v pořádku a nemrznou mi nohy.
|
|
|
Zpráskat klackem ty čůzy všechny, pak by aspoň měly skutečnej důvod žádat odškodný…todle už začíná být jak ze špatnýho filmu.
|
|
|
Ilegální diskriminace při pronájmu vlastního bytu, to už nemá daleko k ilegální diskriminaci při výběru manželky.
Bolševik některý majetek zabavil, ale aspoň s tím zbytkem nechal lidi relativně svobodně nakládat. Socan nám majetek formálně nechá, ale disposiční práva nám vezme postupně všechna, "soukromou" firmou počínaje, nemovitostmi a vlastními dětmi konče (a ne, debatu o tom, jsou-li děti majetkem, vážně nepovedu).
|
|
|
No, konkrétně nemovitosti zdanil dvojí sazbou na nemovitost na bydlení/rekreační. Do nemovitosti na bydlení s nižší sazbou mohl NV nastěhovat nájemníka. Ale hledat rozdíl mezi Šabatovou a bolševikem? Není to něco jako šnek a helmýžď?
|
|
|
Dyškriminace ve výběru manželky z důvodu etnicity. Tak to by byl hukot. To by šlo napasovat tak na 90% ženichů:).
|
|
|
A co teprve genderova diskriminace pri vyberu manzelky...
|
|
|
No, ty si z toho delas srandu, ale....
Ona je to nejspíše vazna věc - totiž:
Pokud nabídka pronajmu bytu = verejna nabídka, na kterou se vztahuji tuhlety zákony, viz vyse, co je potom takova seznamka? Seznamka je to same!!!! Ty si podas inzerat, ze hledas k sobe hodnou manželku - hle verejna nabídka k snatku. A v tu chvili uz to není tvoje věc, ne aby sis myslel, ze muzes jen tak odmitnout žadatelku, která se ti nebude libit!!!
Takze první cikanka, která zareaguje a projevi zajem, tak tu si holt musíš vzit...
A pokud si ji nevezmes, tak te zazaluje. Premyslel jsem, za co by te mohla zazalovat a například zcela logicky zni zaloba na placeni alimentu na deti, které byste byvali spolu měli, kdyby sis ji vzal, a prachsproste ji nedyskryminoval.
Ha...
|
|
|
A tak nebudeme troškařit a rovnou i za výživné přímo na ni + ušlý zisk z života s pracujícím člověkem, no a jistě se najde i nějaká ta nehmotná újmyčka co ji zmírní nějaký ten penízek..
|
|
|
Mno to se hodně mýlíš, já jsem se "nastěhoval" 500m od nejbližšího obydleného domu a přes zahradu mi vedla srnčí stezka...a teď mám těsně vedle sebe dva zkurvený zmrdy co dělaj jako by jim to tady celý patřilo.....
|
|
|
Jo jo, majitel prvniho polystyrenoveho domku na dozivotni hypoteku, ktery si postavi na poli rozparcelovanym na nudicky pro budouci, nevkusnou, smouli vesnicku, si mysli, ze mu to vsechno okolo patri...
|
|
|
Me z toho vychazi, ze to tem dvema patri ;-) Mozna ne cele, ale soucasne asi nic nebranilo, abyste si to koupil a tim padem by i srnci gula...stezka zustala.
Z toho mala, co pisete se totiz zda, ze sousedni pozemky byly stavebni uz kdyz jste kupoval svuj, takze jen hodne velky naiva by si myslel, ze 500 metru od nejblizsi zastavby vydrzi do smrti. Naopak me vzdycky dojmou tragedi, co si neco koupi na kraji obce v domeni, ze uz vedle nich nikdo dalsi nebude a pak protestuji, kdyz ten supermarket, ktery se tam planoval uz 5 let (a kvuli kteremu jim puvodni majitel svuj pozemek "levne" prodal, zatimco dotycny si myslel, jaky dela super deal a bylo mu zatezko zajit na urad mrknout na uzemni plan) skutecne zacnou stavet.
Pokud chce mit clovek jistotu rozumneho soukromi, muze bud koupit poradny lan zeme nekde uprostred niceho a nejblizsi soused bude klidne kilak daleko, nebo si musi koupit pozemek nebo dum uz v zastavene oblasti, protoze tam vidi hned co ho ceka.
Zmeny se deji a ze z maleho domecku u souseda je po smrti dedy vila noveho majitele, ktera stini pul pozemku uz je riziko podnikani. Vy byste treba v takovem Japonsku se svym pristupem asi silel.
PS: zajimal by me nazor tech "dvou zmrdu", jestli bysme se nahodou nedozvedeli, ze "jsme se sem nastehovali a furt nas buzeruje nejakej zmrd, co si mysli, ze kdyz tady byl prvni, tak bude vsechno po jeho" ;-)
|
|
|
|
Chtěl bych vidět "lan zeme nekde uprostred niceho", který bude dle územního plánu, na který upozorňujete o odstavec výše, určen pro výstavbu nějakého typu obytné budovy a zároveň ta vaše budova bude jediná.
|
|
|
Vy jste nikdy nevidel samotu ani velky stavebni pozemek, urceny k rozprodeji na mensi casti? Ja uz videl obojiho dost, na srealitach mi vyhledani tohoto zabralo asi 20 sekund:
http://www.sreality.cz/detail/prodej/pozemek/bydleni/obristvi-obristvi-/2600931420# img=0&fullscreen=false
Nez zacnete namitat, ze je to drahe, tak ja nikde nepsal, ze takove reseni je levne. Navic jsem nic nehledal, vzal jsem prvni nabidku, urcite najdete i levnejsi ve vetsim zadelakove. Zato nejaci "dva zmrdi" vas az tak trapit nemusi, kdyz si to obezenete peknou zdi a barak postavite doprostred.
|
|
|
Nedalo mi to: je to pro Vas dostatecne "uprostred niceho"? Navic je to za babku:
http://www.sreality.cz/detail/prodej/pozemek/bydleni/cachrov-onen-svet-/1480732764# img=0&fullscreen=false
|
|
|
Onen Svět je romantický, ale vesnička Šukačka pod ním musí být úplná pohádka.
|
|
|
Fakt? Aha... Jsem na svete zatim asi relativne kratce, ale pokud jsem si vsiml treba u sestry, kterou jsem stehoval v minulych deseti letech asi 5x, nikdy nikdo nezjistoval a nenechal si od okoli schvalovat, bude-li tam bydlet. Majitele bytu jsme videli asi dvakrat, jinak to byli jen poverenci...a ted, kdyz bydli asi 100 m ode me ve vlastnim, taky neprobehlo zadne hlasovani o tom, jestli je tou spravnou osobou, ktera tam muze bydlet.
Navic by to nebylo uplne vhodne, protoze je to sportovni devce a tak by sousede hlasovali "hej" a jejich zeny "nikdy!", takze kloudny vysledek by z takoveho domovniho vyboru stejne nevypadnul.
Vymysli teda neco jineho, protoze nez budou zase zavedeny ulicni/domovni vybory, sousedy si vybrat nemuzes, protoze o nich stejne prd vis, kdyz jdes ocumovat nemovitost ke koupi...a po koupi si holt na sebe zvykate.
|
|
|
Kdyz uz tady nejaky chytrolin maze prispevky obsahujici blbosti o ulicnich vyborech a kadrovani sousedu, at radsi smaze cele vlakno, protoze kdyz odstrani jen prispevky jednoho diskutera (zde OC), nebude davat zbytek smysl.
|
|
|
Mám problémek, jezdím na kole, do daleka.
Má to svoji pro jiné málo zajímavou historii, ale nejezdím kvůli dopravě či ekofanatismu, ale protože mě to baví.
Dojedu do Paříže, nebo na jih Francie, a kde si mě vyzvedne manželka autem, a dojedeme domů, prostě někdo lyžuje, jiný hraje tenis, mě se líbí jet sám na kole do dálky.
S cyklofanatiksma a dojičema dotací nechci mít nic společného a ns cykloserveru Nskole se snažím o to, aby se vědělo, že tahle banda vyžírků nerepresentuje cyklouny.
Ale k věci.
Z celkem nevinné debaty založené nějakým aktivistou vykrystalizoval zásadní právní spor.
Znáte to, cyklostezka na chodníku, kříží ulici, těžce oplechováno svislými značkami, konec stezky, přechod, začátek stezky, někde opakovaně po pár metrech. Mám to za logické, jedeš po chodníku, nemůžeš vletět na přechod, tak tě sundají z kola tou značkou a nutí přechod přejít. Pro mě pitomost, radši pojedu silnicí, jiní co si indžojnujou cykloinfra, klidně přechod přejedou.
A jsme u toho.
Hrstka cyklorowdies tvrdí, že nikde v zákoně není psáno, že se na přechodec pro chodce nesmí jezdit na kole. Všichni soudní, včetně několika cykloserverů jasně píší, na chodníku a na přechodech nesmíš jezdit na kole (pokud chodník není zároveň cyklostezka) ale rowdies se domáhaj: "řekni mi podle kterého paragrafu přes přechod nemohu jezdit na kole".
Ti drsnější, je-li konec cyklostezky dovybaven cedulí "cyklisto sesedni s kola" tvrdí , že ta cedule nemá zákonný podklad a jiní, že klidnę sesednou, nasednou a pokračují na kole přes přechod a vše splněno.
Je možné, že je v těch předpisech takový bordel?
Opravdu nelze najít předpis, že cyklista nesmí přes přechod pro chodce přejíždět?
Dúvody proč nesmí chápu, řídím 38 let.
Prosím o právní radu, nějaký ten odkaz na předpis či zákon, ze kterého pluyne, že na kole se po přechodu pro chodce jezdit nesmí.
Jinak se cyklorowdies budou cítit na koni "co není zakázáno, je dovoleno".
Díky.
|
|
|
Vysvětlení je prosté - stačí si ujasnit, kdo je řidičem:
"Řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti."
Tedy cyklista je řidičem, neb řídí nemotorové vozidlo a vztahují se na něj stejné povinnosti jako třeba na řidiče motocyklu nebo auta, jako např. že musí znát dopravní předpisy (a řídit se jimi), plně se věnovat řízení, nejezdit nalitý či zdrogovaný apod.
A tedy jednoduše na přechodu pro chodce nemá řidič jakéhokoliv vozidla co pohledávat. Toť legislativní stránka věci.
V praxi: chápu, že některým cyklistům přijde obtěžující z kola sesednout a přes přechod jej vést (zvláště v situaci, kdy široko daleko není jediné auto či chodec, kterého by mohl svým počínáním ohrozit). Nicméně protože značná část cyklistů patří mezi ony "rowdies", jak je nazýváte, (a tito se zpravidla před vjezdem na přechod neobtěžují ani přibrzdit) vnímám toto opatření jako spíše užitečné; pokud by drtivá většina cyklistů na přechod vjížděla opatrně s ohledem na projíždějící auta a dále jej překonávala rychlostí pomalé chůze bez ohrožení (a pokud možno ani omezení) chodců, pak bych s tímto chováním neměl problém a uvedené opatření pokládal za zbytečné a hloupé; žel je to zřejmě nesplnitelný sen.
|
|
Před třiceti lety jsem postavil řadovku na pěkném místě, sousedi pohoda, všichni jsme si pomáhali. Ale povaha lidí se mění s věkem a také se zastávanou funkcí a další bydlení vedle takové změny může být solidní malé soukromé peklo. Vlastní zkušenost.
|
|
|
Přímý důsledek přelidnění této části planety a rovněž územního plánování (minimálně jeho současné podoby). Pokud se někdy zadaří, budu ze stejných důvodů chtít koupit část sousedního pozemku, aby ho nikdo nezastavěl.
|
|
Včera jsem byl v Hannover a udělal tu chybu, že jsem měl dojem, že by přece jen mohlo na těch kecech něco být a že by třeba mohlo být lepší do toho krámu za nádražím zajít pěšky.
Leda hovno. Krom toho, že tam je sámoška na každým rohu, tak pomalu i večerka má svoje vlastní parkoviště. Jo, nějací cyklouši tam byli, ale taky to tam bylo plochý jak deska, a byly to normální důchodci co si jeli koupit rohliky nebo něco a maj to lepší než chodit pěšky. Jinak tam lidi jezděj autem snad i za roh do kadeřnictví. Akorát moc neblikaj, to je normální v celým Německu?
|
|
|
Nevim jak v Hannoveru. U nas v Mnichove se blika, pokud je to potreba, ale na dalnici, co jsem si vsiml, se auta prelevaji z pruhu do pruhu bez nejakych velkych blikani.
Kolo se tady bere jako dopravni prostredek, ne jako nabozenstvi, protoze Mnichov je taky placka a dojet si na kole na postu nebo na metro je pohodlnejsi. Na kole jezdi kazdej, dneska rano kolem me prosvistela elegantni managorka v minisukni, a neni to vubec ojedinely zjev.
|
|
|
Nj, prostě je to tam takový normální, jak by člověk očekával. Jen nechápu tu zónovou debilitu, ale vlastně jo, za 9 vočí tam člověk může vjet klidně s V3Skou. Emisím zdar, ale hlavně dejte prachy…ještě, že jsem do centra nemusel :)
Jinak za asi 700 km po Německu jsme potkali tak dvě opicejní auta (z toho jedno v noci doprovázelo nadměrnej náklad co byl na dva pruhy) a jedny celníky. Dojedu do Prahy, vezu týpky domů páč už v noci nic nejezdí a v centru hned buzeranti silniční kontroblééáh…samozřejmě příjemní jak osina…
Tady je to fakt jak nějaká rovníková Afrika nebo Karibik.
|
|
|
A jak to ta managerka dělá, když začne chcát nebo sněžit?
Už vím. Vytáhne z podzemní garáže svůj dieselový mercedes a jede do práce autem :-D
|
|
DFENSi, pri cteni Tveho clanku me napada jedine: "kozel zahradnikem". Zrejme umis dobre vest projektovy teamy v IT, umis ctive psat, ale dopravni infrastrukture, urbanistice a pribuznym tematum naprosto nerozumis.
Ja jim taky moc nerozumim, ale kdysi jsem spolubydlel s architektem, kterej studoval prave to planovani infrastruktury a dal mi precist jednu hubenou knizecku "Dopravni Indukce" (mozna se to jmenoval jinak, ale tohle bylo tematem knizky). A nejdriv jsem si rikal, co za ocasa to psalo, ale pak na tech studiich realnych situaci a jejich vyvoje jsem pochopil, ze pisatel, narozdil ode me, do toho vidi a ma pravdu.
Ze v Praze je vse tradicne tragicky zkorumpovane a jakejkoliv dobrej umysl tim padem pada temer vyhradne do rukou neomezene nenazranych sobcu, kteri se nejakou zahadou (ona to neni zas takova zaharda) dostali k moci, neznamena, ze primarni myslenka je spatna. Srovnal bych to treba s komunismem. Rada komunistickych myslenek je velmi spravna, ale komunisticke strany a totalitni system schovany za komunistickymi ("lehce" prekopanymi) myslenkami tuto ideologii kompletne dukladne zkompromitovaly a "ukazaly" lidstvu, ze "tudy cesta nevede"... Podobne jako treba cirkve zneuzivaji vznesene myslenky v duchovni a moralni oblasti...
Ze auta zasiraji mesta a velmi vysokym procentem prispivaji k nedychatelnosti a nadlimitni toxicite ovzdusi mest, to je proste fakt. Ze zatim elektro aut (a elektro motorek, elektro skutru...) je malo, to je dalsi fakt. Na koni bohuzel dneska do prace jen tak nekdo nemuze vyrazit z prostych racionalnich duvodu tomu branicich, takze holt co se tyce INDIVIDUALNI dopravy, zbyva to kolo - je levne, o obycejna uklizecka v IBM si ho muze poridit, a pokud ma obe ruce a obe nohy, muze ho pouzivat, a bude-li to kolo skladaci, muze s nim i do metra, takze pak na kole jede jen k metru a zmetra, podobne jako v UK se na kole jezdi na vlak a z vlaku, stejne tak v Nemecku a jinde...
Pruser jsou lobbysticke organizace jako auto*mat, ktere bohuzel cele spolecnosti jen naprosto brutalnim zpusobem skodi, navic z nasich (no vlastne vasich - moje dane sponzorujou Rumunsky cikany v UK) dani... Ale to stale na vychozich faktech nic nemeni, a ta jsou:
- konvencni auta jsou zdravi skodliva (nechapu, jak muzes napsat, ze jsou "zdravejsi" - zdravejsi nez co? Nez dratem do oka, mozna...), znecistuji zivotni prostredi a zabiraji misto
- pri nadlimitni koncentraci lidi, jaka byva ve velkych mestech jako Praha, plus velke mire "komuteru" je aut na jednotku plochy prilis a dochazi k dopravnimu kolapsu; Praha ma jeste dost kvalitni system MHD, takze tam to jeste neni takova katastrofa relativne vzhledem k mnozstvi lidi dopravujicich se rano tam a odpoledne zpet (at uz do prace, na nakupy, za byznysem, nebo defkama)
- resenim je optimalizovana kombinace individualni a hromadne dopravy, pricemz u te individualni je dobre pouzit dopravni prostredky ekologictejsi nez auta a take takove, ktere zabiraji min prostoru, at o ze zrejmych logistickych duvodu
- pohodlne zlenivele lidstvo dobrovolne z auta na kolo nepresedne (sam Ty, DFENSi, jsi toho dukazem)
- je treba vybudovat infrastrukturu pro ty cyklisty, protoze auta budou do vsech casti vsech mest jezdit stale - jsou to treba VIP, taxiky (ty bych klidne zakazal), vozy represivnich a zachrannych slozek, no a mimo jine taky hromadna doprava se odehrava z velke casti po silnicich (autobusy, tramvaje)... a soucasni ridici plechovek moc porozumeni a ohledu pro cyklisty motajici se mezi auty nemaji, a cyklisti naopak jsou mezi auty nuceni dychat ty sracky, co tem stary plechovkam "s dvestekonma pyco na dvacitkach hlinach" lita z vejfuku...
Takze, pokud nemas lepsi reseni, nez to, co prezentuje oficialni zastupitelstvo, myslim, ze by sis mel hledet sveho kopyta a nesrat se do veci, kterym fakt nerozumis. A pokud s tim neco udelat chces, mel bys kandidovat do politiky, stat se treba Budejckym nebo Prazskym radnim pro rozvoj infrastruktury a neco s tim OPRAVDU udelat... Tim nemyslim blokacni demonstraci na magistrale na prechodu pro chodce...
Toliko muj pohled na vec.
|
|
|
Notyvole! Až se mi neudělalo volno. Blíží se víkend, nebudu si kazit chuť k jídlu, takže jenom: člověče, zabloudil jste. Noviky jsou jinde.
|
|
|
Pokud vím, tak D-Fens nedělá v IT, ale to je vlastně vcelku fuk.
Ovšem po přečtení Vašeho příspěvku jsem se chtěl zeptat na jednu zásadní věc: Opravdu jste článek Zklidňování dopravy real face četl?
Já jsem po výše jmenovaného přečtení článku a Vašeho příspěvku dospěl k (laickému) názoru, že D-Fens dané problematice v našich reálných podmínkách rozumí lépe než Vy, respektive do ní lépe vidí a dokáže vyhmátnout příslovečné jádro pudla.
Na thema porozumění a ohledů od cyklistů směrem k řidičům se teď před obědem nechci rozepisovat. Ještě by mi nechutnalo.
|
|
|
Ano, clanek jsem cetl a "message" jsem pochopil. Na dalsi reakci uz nemam casoprostor, musim se venovat praci... Navic mam pocit, ze by byla zbytecna jako hazeni hrachu na zed...
|
|
|
Evidentně jste ho nečetl dost pozorně, nesundal si svářečské brýle, přes které jste pozoroval zatmění Slunce, nebo je u Vás přání otcem myšlenky. Jinak byste nemohl napsat "konvencni auta jsou zdravi skodliva (nechapu, jak muzes napsat, ze jsou "zdravejsi" - zdravejsi nez co? Nez dratem do oka, mozna...)", protože to D-F v článku nikde nepíše. Zkuste si ho po práci třeba přečíst znova a pak můžeme i pokračovat v diskusi.
|
|
|
Jak typické, tvoje kecy nikdo nežere, tak zbaběle zdrhneš a meleš něco o házení hrachu na zeď....
|
|
|
Ale v tom má zase maestro cepal pravdu. Snažit se zde obhajovat zjevnou lež slovy, že pochopil message článku bude mít stejný výsledek jako to házení hrachu na zeď. Kdyby napsal něco o házení perel sviním, to by byla jiná...
|
|
|
Soudruhu...šíříš nesprávné a lživé dez/informace ne nepodobné dogmatickým výlevům radničních debilů a eko/zyklo fašistických aktivistů. Tvé závěry jsou proto zcela nesprávné.
Ale můžeš své dojmy a pocity doložit nějakými věcnými důkazy, aby bylo vůbec možno diskutovat. Jinak jsou to jen zyklobuzní a ekoteroristické zvratky zpovykaného pubescenta...a na to tady není nikdo zvědavej.
|
|
|
... třeba je za to placenej, co Ty víš? :-) Zelenej grant dneska dostane každej, kdo má do prdele díru a včas ji nastaví správným směrem ...
|
|
|
Pokud dobře rozumím tomu úvodu, tak 100 % Vašich myšlenek vychází z faktu, že jste míval známého architekta, co Vám dal přečíst knihu. No, ne že bych neměl respekt před tímto obdivuhodným počinem na poli sebevzdělávání, ale obávám se, že i D-FENS už jednu nebo dvě knihy v životě přečetl. Kromě toho oproti Vám také jeví nesporné známky toho, že se po přečtení knihy rozhlédl okolo a konfrontoval její obsah s realitou, která kromě jiného říká, že pokud velocipéd nedeklasoval motorová vozidla za posledních zhruba 120 let, kdy tyto dva systémy fungovaly paralelně, pak už to asi neudělá, a zřejmě to bude mít nějakou technickou příčinu. Zejména vezmeme-li v úvahu, jak obrovský náskok bicykl zpočátku měl, neboť velocipéd z konce 19. století je prakticky současné kolo a tak plnohodnotný dopravní prostředek, jak jen kolo může být, zatímco motorový kočár pánů Daimlera a Benze měl k dnešním autům celkem daleko a ve své době byl spíše hračka pro podivíny. Takže i logika velí věřit spíše D-FENSovi.
|
|
|
to je děsně fajn že jste měl spolubydlícího a od něj jste si půjčil knížečku a teď tomu děsně rozumíte. to jsem teda úplně vohromenej. a vlastně, tuhle jsem taky přečetl nějakou tu knížku, si vzpomínám, takže jsem vlastně vodborník na asi deset tisíc vědních oborů.....
.
|
|
|
Já čítával sci-fi (Lema, bratry Strugacké, P. K. Dicka a další) a na VŠ jsem občas některému ze spolubydlících nějakou knížku z mé sbírky sci-fi zapůjčil.
|
|
|
Což z Vás pro účely této debaty prakticky dělá druhého Komenského:-).
|
|
|
Děkuji. Ovšem Nobelovu cenu nevyžaduji, nerad bych se připletl do společnosti jako je Al Gore, či Jásir Arafat.
|
|
|
Přesně tak, zrovna přemýšlím, na co se v pondělí vrhnu. Třeba s jedním doktorem jsem strávil času a nejen u piva. A co mi toho navyprávěl. V pondělí se jdu hlásit jako posila k chirurgům do špitálu:).
|
|
|
Ach jo. Dalsi, co nam chce vnucovat to svoje dobro, i kdyby to melo stat hromady mrtvol. "Rada komunistickych myslenek je velmi spravna" to potvrzuje a oni i nekteri muklove v gulagu si mysleli, ze system funguje spravne a oni ze jsou v tom lagru jen nejakym nedopatrenim.
|
|
|
Nevím, má-li smysl vůbec reagovat. Už jen "Rada komunistickych myslenek je velmi spravna..." mi hnulo pumpou. V lágrech měli také "řadu dobrých myšlenek", třeba že je vhodné udržovat pořádek a čistotu.
Co to nechat na přirozeném vývoji. Až budou elektroauta dostupná, ekonomicky výhodná a hlavně reálně použitelná, jistě si svůj díl na trhu najdou a asi i časem nahradí auta dnešní. Tak jako auta nahradila povozy a koně. Budovat jakoukoli infrastrukturu "aby se něco prosadilo", je drahé a také ta infrastruktura nemusí být v dohledné době použitelná, protože víme prd, kam se vývoj bude ubírat. Budovat infrastrukturu "pro cyklisty", je vyhazování peněz, ta stávající je více než dostatečná. A ekonomická návratnost "cyklostaveb" je záporná a vždy bude.
Pokud se zmiňujete o nenažraných sobcích, pak vězte, že sobci jsou právě ti, kdo hodlají prosazovat své pravdy na úkor ostatních. A ti nenažraní jim v tom budou vesele asistovat, protože z každé "změny" financované z nakradeného cecku budou mít profit.
A ještě dvě poznámky. Cyklista dýchá to samé, co řidiči a chodci. Zkuste se zamyslet, jak škodlivá je výroba baterií, jakou mají životnost a jak škodlivá je jejich likvidace. Pak vám možná dojde, že škodlivost stávajících aut není tak velká.
|
|
|
K tym elektroautam: Vacsina zaslepenych balfasov si neuvedomuje ze bateria elektrinu nevyraba, len ju skladuje a teda aj elektromotor dymi, len niekde inde. Pravda, v niektorych krajinach by elektromobily ako take kvalitu ovzdusia zlepsit mohli (typicky priklad su kanadske provincie Quebec, Ontario a Britska Kolumbia), CR - a Europa vseobecne - to urcite nie je.
|
|
|
V Evrope je nutne vyresit, kam akumulovat energii z tech nemeckych a danskych vetrniku. Bude-li kdy dost kapacit v precerpavacich elektrarnach, tak to v kombinaci s jadrem nejak pujde i bez toho koure.
|
|
|
To nic nemění na faktu, že se někde jinde pokurví krajina. A jestli mít ve městech trochu smrad a jinde les hučících vrtulí - nevím, co je lepší. A zrovna ty dvě placky asi s přečerpáváním moc nepomohou.
|
|
|
Ale ved od Fukusimy su Nemci kompletne posrati z jadra a nahradzuju ho uhlim. Ci to uz sa zmenilo?
Inak, keby toho jadra a elektromobilov bolo dost, ani tie precerpavacie elektrarne by nemuseli byt bezpodmienecne nutne.
|
|
|
Jádro je špatné ááno rtuť je špatná áááno takže postaví uhelné elektrárny které pálí ročně tuny rtuti a uranu ale vedle toho budou zakazovat amalgámy a knoflíkové beterky…to už není ani k pláči.
|
|
|
Pri súčasnom downsizingu bude asi zachvílu problém kúpiť bežné auto ktoré by nebolo udusené ekonormami. Elektromobil zatial nemá žiadne emisné limity ani emisné kontroly :)
|
|
|
To ano. Na tejto strane mlaky to este tak velky problem nie je (zatial). Naopak, to ze jeden den vypnem kurenie a na druhy den zapinam klimatizaciu uz pre elektromobily problem je.
|
|
|
Která komunistická myšlenka je velmi správná?
|
|
|
No treba ze na kole jezdi jen nepratele lidu, podvratne existence, nekale zivly a dusevne postizeni, kteri nemuzou mit ridicak. Tezce pracujici delnicka trida, rolnictvo a prac. inteligence si zaslouzi spravedlivou odmenu ve forme automobilu. A v tom s bolsevikem rozhodne souhlasim.
Ovsem co odpovi ten zas*any komunisticky pablb me bude taky zajimat.
|
|
|
Gde si? Jaktože se tu vykecáváš, když máš být na cestě?
|
|
|
no coz o to, uz jejich zakladni "kazdy dle svych moznosti, kazdemu dle jeho potreb" je hezka myslenka, ktera ovsem muze fungovat jen v male a dobrovolne komunite (odtud pravdepodobne take to slovo komunismus), jako je treba rodina.
|
|
Kdyz se potira tridni nepritel, tak nam muzou ujizdet u hodnot i rady, ze? Ucel sveti prostredky...
"Utopilo se v tom pár desítek až stovek miliard," - rad bych videl zdroj tohohle tvrzeni, protoze to budou tak maximalne jednotky miliard. V Praze si stavime pro ty superdulezity auticka tunel do kteryho by se vesla cela cyklopodpora ze poslednich 15let minimalne dvacetkrat...
|
|
|
Nikoliv. Pokud tvrdíš, že dané tvrzení není pravdivé, můžeš se na pár měsíců ponořit do studia cen za realizace zyklostezek a úprav stávající infrastruktury, kterou zyklobuzny mohly používat bez omezení (a kde nejezdily tehdy, nejezdí ani dnes po zyklopruzích) v celé republice, které od r. 1989 postavily jednotlivé obce. No a jak dojdeš k číslu, tak ho sem nalinkuj a můžeme se pobavit o tom, rozdílu, který se případně vyskytne. Do té doby jen ventiluješ svůj pocit, který je stejně hodnotný a respektování hodný jako můj "Nocalf je debil".
Zyklopoprava se letos už pomalu začíná rozjíždět, ale ne nijak rychle...mrknu na kalendář...aha, 20.3. Loni se nedalo jezdit na kole asi od půlky října, protože chcalo, bylo slizko a zima. Když to shrnu a budu předpokládat, že všichni lůzři začínají i končí jezdit na povel a ne podle vlastního uvážení, tak to máme aktuálně výpadek 5 měsíců, kdy by se nikdo nikam nedostal, nemluvě o přepravě zboží.
V úzké souvislosti s tímto nelze zanedbat ani fakt, že nezanedbatelný podíl mezi !klienty" MHD jsou právě zyklisti, kterým se nechce jet na kole.
Okamžitým přechodem na plně hrazenou dopravu by se pro motoristy mnoho nezměnilo, kdežto zyklouni by finančně vykrváceli. Proto rozumím tomu, proč lůzři, co mají v prdeli vši, trvají na udržení zyklodopravy za podpory MHD, která v tom má podíl minimálně 50%.
No a nakonec, náplavo pražská...celá Blanka stála tolik, co DPP prožral za posledních 5 let, kdy "hospodaří" s rostoucí dotací 9-15 miliard Kč. Tunel, nebo silnice budou sloužit pohodlně i tehdy, když ani jeden z dnešních čtenářů nebude naživu, kdežto prožraná dotace zmizí bez efektu. Co je horší/lepší...buzno?
|
|
|
... a kde nejezdily tehdy, nejezdí ani dnes po zyklopruzích ...
Nevím, jak u vás v Brně, ale tady v Praze je to ještě o něco horší- zaznamenal jsem už dva úseky, kde cyklisti po namalování cyklopruhů jezdit přestali a místo toho jezdí po debilně úzké paralelní komunikaci, kde se dvě auta sotva vyhnou (a co teprve dvě auta plus cyklista). Předtím jezdili "normálně", tedy po komunikaci, technicky lépe odpovídající jejich požadavkům. Patrně jde o nějakou tu rebelyjy pyčo, takže si cyklopruh sice nechají na silnici namalovat, ale využívat ho shledají uncool a místo toho najdou co nejblbější alternativu. Jen by mě zajímalo, kudy budou jezdit, až budou řidiči mít cyklopruhy povinně i v garáži na podlaze...
|
|
|
To je velmi jednoduché, pak bude IAD už tak zadušená, že se z ní stane hipster cool móda a všichni ti filozofičtí vysokoškolští krakonoši ve vlněných rolácích odhodí svoje otlučené furtošlapy do škarpy a začnou shánět VAZy a embéčka po dědečcích, protože to bude rebelie a proti mainstreamu :))
|
|
|
+1 tak tento komentář to přesně vystihuje tu jejich "logiku"
Akorát jestli budou ta MBčka a VAZy udržovat ve stejném stavu jako ty jejich furtošlapy, tak toho asi moc nenajezdí ;-)
|
|
|
a zlámou si v nich vazy, protože údržba pro ně bude neznámé slovo.
|
|
|
Technická poznámka: VAZ nebo embéčko je rebelie a proti mainstreamu už dneska:-)).
|
|
|
To je v Brně úplně stejný. Maj na Kounicově pruhy a stejně otravují po Veveří nebo v protisměru v jednosměrkách v souběžných ulicích či na chodnících... to stejné na Úvoze. Nedávno jsem si "dovolil" najet do nesmyslného cyklomhd pruhu asi o 20m dřív než končil a hned nějaký cykloun pak hrozil pěstičkama, že jsem si dovolil projet po jeho výsostném území. Že hned za křižovatkou skočil s kolem na chodík, srazil tam málem malé dítě, to už ovšem bylo v pořádku, on může... má na to přece právo sdílet ten onen "veřejnej prostor". Já ne.
|
|
|
Prave pro tuhle jejich agresivitu na ne seru a chovam se k nim tak, ze veskera slusnost a ohleduplnost byla dalece precerpana brutalnim protezovanim ze strany magoratu, ktery me kvuli nim omezuje, takze ja sam se dobrovolne uz omezovat nehodlam a neuhnu ani o milimetr. Co zasejes, to sklidis, aneb jak se do lesa vola, tak z lesa medved.
Teply pruh nahore na uvoze u Grohovy ignoruju a jedu z nej na Grohovu uplne pohodlne.
|
|
|
Také nechápu, o co pumpičkářům jde. Město (Zlín) jim postavilo cyklostezky, jedna vede z centra na sever k ZOO Lešná, souběžně se silnicí, která je úzká a vytížená. Na silnici byl zákaz vjezdu cyklounům a povolená sedmdesátka, aby provoz odsejpal. Šlapalové si ale stěžovali na magorátu (hezké slovo) a zákaz vjezdu cyklonům byl zrušen, cyklostezka je prázdná a šlapalové prasí mezi auty pohybujícími se sedmdesátkou a vyvolávají kolize. Jim nejde se někam pohodlně (dle jejich mínění, normální člověk má určitě zakotvenou rovnici pohodlná přeprava = Rolls Royce) dopravit, ale nasírat řidiče a vyvolávat situace, vedoucí k udělení Bouchalova poháru
|
|
|
Pokud je zyklostezka soubezna, buzny se vsivi v rozporu se zakonem a je mozno na be postvat opicajta, popr. trvat na tom, aby se mesto postaralo o to, aby stavba z nakradeneho aspon tak vylepsila okradenym zivot, ze zyklouni ji budou vyuzivat.
Je to otazka jednoho dopisu/navstevy zasedani zastupitelstva.
|
|
|
JJ presne, z Grohovky automaticky, akorat kdyz se riti sileny trolejbusak, tak chvilku pockam, oni zacinaji umyslne najizdet do aut, kdy si dovoli se zaradit u zastavky uz do odbocovaku o metr driv nez si trolejbusak mysli, ze pruh (ne)konci. Prece jen, za ten opruz s jejich "nestrannym" dispecinkem co si hraje na PCR to nestoji...
|
|
|
Cyklopruh na kouničce využívám jako šikovný prostor pro nouzové podélné parkování. Popřípadě při nějaké jiné formě zoufalého pokusu o zaparkování jako prostor, kam mohu v klidu nechat čučet kus auta, protože tím neomezím žádého slušného účastníka dopravního provozu.
zajímavé je, že si toto mohu dovolit i přímo před hnízdem místních policajtů, protože ti si zřejmě myslí o pumpičkářích taky svoje a mají tuto problematiku zhusta na salámu :))
|
|
|
Dobrý nápad, díky za inspiraci. Po té Kounicově fakt skoro žádní cyklisti nejezdí.
Tak mě napadá, jestli by toto prošlo v nějakém cyklopostiženém městě, jestli tam kolaři taková auta neokopávají. Když jsem nedávno šel pěšky po Pardubicích, připadal jsem si jako lovná zvěř. Všude se tam motají kola, a opravdu ne jenom po cyklostezkách.
V hnízdě policie na Kounicově jsou možná jen vyšší šarže, ale pokud vím, tak v tomto rajónu jsou aktivní benga na křižovatce Veveří x Grohova/Pekárenská, kde často stojí pár elévů za účelem vybírání peněz za zakázané odbočení z Veveří do Pekárenské.
|
|
|
Akorát to chce nebejt prasca a když už tedy parkuju podélně za někým tak nechávám za oknem omluvu a telefon. Ještě se mi ale nestalo, že by někdo volal že potřebuje abych poodjel. Zato jsem se dočkal nějakého hysterického telefonátu od pumpičkáře, co na mě řval, nadával mi do plechovkových prasat a vyhrožoval "Že nám s těma autama po volbách spolu matějem zatočí" :))
|
|
|
Mno zde je nutno poznamet ze s tim zatocenim uz zacali, viz nize ohledne instrukci a odmen pro mestapo a hlavne chteji brutalne zprasit napr. Miladu Horakovou napr. prejezdem pro cyklouny, Kpt. Jarose taky nedopadne dobre (bude min parkovacich mist, ale bude CYKLOnemysl) a proste to bude vsude, protoze verejnost (ta spravna z Brno na kole) to tak prece chce a ti co jezdi autem maji smulu, ac jich je o desitky az stovky tisic vic nez cyklounu.
|
|
|
PCR je tu relativne v klidu krom tady tech znamych mist nebo kdyz potrebujou delat "kontroly" tak vylezou primo na Veveri pred ten jejich druhej barak.
Zato mestapo dostalo od cyklistu na magistratu instrukce a premie, jsou od zacatku roku jako utrzeni z retezu a berou i veci, ktery byli vzdycky tady v okoli uplne v pohode. Zejmena Kotlarska, tam se i schovavaji za rohem a cihaji nebo jezdi co deset minut "hlidkovat"
|
|
|
JJ oni tim pruhem vlastne legalne znemoznili i zasobovani nebo rozvoz zasilek. Kdyz to nechate stat (jako nekteri dodavkari) v silnici aby zyklopruh byl volnej, tak nezustane dostatek volneho prostoru na objeti dle vyhlasky (a trolejbusaci se muzou pos.at, minule byla hezka hadka u posty) a v pruhu by se jakoze parkovat nemelo (kaslu na to, nenecham tam auto hodinu, ale pokud vezu baliky na postu nebo potrebuju neco vyridit rychle) tak tam samozrejme (a rad) zaparkuju. Akorat furt nemam stesti na nejakou tu hezkou samolepku co frustari rozdavaji po Brne z toho macho parking. Potrebuju necim zalepit odreniny na laku :-D
|
|
|
Další! Voni tady snad maj někde hnízdo, či co.
Ten tunel si, soudruhu, automobilisti v podstatě postavili za svý, víme? A krom toho, provoz aut přináší jisté benefity, takže se vyplatí pro ně (za ty prachy ze spotřební daně z paliva, ze silniční daně a z toho, co nechá Kapsch) sem tam něco postavit, aby bylo, krom jiného, kde tunelovat prachy, za který se pak dobroserům stavěj cyklostezky.
|
|
|
"za svy" je v pripade Blanky holy nesmysl. Kdyz jsem si udelal ramcovou kalkulaci pri zivotnosti 75 let, tak by Blankou muselo kazdy den projet o 50% vic aut nez v tuhle chvili projizdi pres severojizni magistralu, aby pri danich 19Kc/litr paliva a spotrebe 7/100 se pokryly naklady. Silnicni dan ignoruju bo po rozpocitani na kilometr je bezvyznamna. Myto je taktez mimo hru, protoze do Blanky nebudou smet auta nad 12tun.
Navic apriori predpokladate, ze kazdy kdo tim tunelem pojede, pripadne jezdi uz v tuhle chvili autem/motorku by souhlasil s vystavbou Blanky. To je velmi licha predstava. Napriklad ja na spotrebce/DPH z paliv rocne zaplatim nemalou sumu, ale na Blanku bych v pripade volby nedal ani korunu.
Jinak me fascinuje, ze kazdy kdo se tu odvazi pipnout o nesmyslnosti nekterych kritik cyklistiky je hnedka buzna (tradicne retard ZZR), pripadne soudruh. Nepodporuju predrazene "stezky" v Praze ani si nemyslim ze auta mame spalit jak jezuiti knihy - ciste jen rikam ze argumentacni lzi a polopravdy se v pripade kritiky cyklistiky v tichosti prechazeji. Kdyby tu nekdo pri kritice automobilismu vynasobil 10-100x investice do automobilove infrastruktury, tak bude ukamenovan - pokud se totez udela pri kritice cyklistiky, tak je to jedno. Pomijet vecne chyby v argumentaci jen kvuli shode s vlastnim svetonazorem mi prijde smutne a kratkozrake.
|
|
|
na Blanku bych v pripade volby nedal ani korunu
Dal jste penize treba na okna, ktera maji nizsi propustnost hluku? To je podobny princip -- nejaky jev mi vadi, treba auta pod okny, tak vyberu penize (pravda, zde k tomu bohuzel doslo krz dane a verejne rozpocty, coz je samozrejme spatne) a pokusim se problem vyresit, tedy v tomto pripade postavim obchvat nebo treba tunel. Jde o platbu za to, ze nechci mit tolik aut v Holesovicich, na Letne nebo treba na Pankraci. Ridic jedouci Blankou si samozrejme zajede a kdyby to bylo na nem, radeji by vykoupil pozemky na povrchu a postavil proste povrchovou dalnici. To ale ostatni nechteji, protoze by jim to zmenilo charakter mesta a vysledkem jakesi dohody je prave ten tunel. Neni nutne ho zaplatit vyhradne z penez tech, co tam jezdi, stejne tak je mozne ho zaplatit z penez tech, co chteji, aby kolem jejich domu jezdila misto stavajiciho stavu tech aut treba polovina nebo jeste mene.
Stale byste nedal ani korunu, i kdybyste mohl mit v ulici, kde zijete, o deset tisic aut mene? Jo, vlastne nedal, ja vim, vy byste ta auta radeji zakazal uplne a pak se vztekal, az byste potreboval neco odstehovat nebo se nekam rychle dostat :-)
|
|
|
Těch 7/100 po městě bych chtěl fakt vidět, kór při započtení kamionů a dodávek. Další věc je, že když se započtou všechyn ty příjmy jako pokuty, silniční daň, DPH ze všeho co se strká a leje na/do auta, tak to je taky trochu jiná částka.
Krom toho je tu přínos ve zkrácení tras/zrychlení dopravy ve velké části celého města, což umožní provozovat byznys ještě lépe (protože nakonec, stále se musí to zboží, služba nebo ten člověk, co to dělá, dopravit), a z veškerého obchodu se taky platí krutý daně. Čili tady je navíc příležitost.
Jinak taky byste si mohl uvědomit, že centrální plánování nefunguje mj. proto, že to nejde spočítat. Takže to nespočítáte.
|
|
|
... Takže to nespočítáte.
Ano, typický příklad je ta spotřební daň, počítaná v hodnotě 19 Kč/ltr na 75 let dopředu. Nejsem sice tak stár, ale vsadil bych se, že v roce 1950 byla spotřební daň z litru benzínu nižší, a to jak absolutně, tak relativně. Čímž nám do hry vstupuje ještě inflace a bůhvíjaké jiné srandy, jejichž vývoj je zcela mimo možnost jakéhokoli odhadu.
|
|
|
Ber to tak, ze tunelem se bude jezdit 150 let (75 je blbost, podivej se treba na zivotnost panelaku a srovnej to s faktem, ze u nas jeste zadnej nezbourali, krom toho v Chanove) za cenu, kterou DPP prozere a rozkrade za 4-5let.
Jak bys chtel propocitat navratnost penez na dotaci DPP?
Nebo to se nemusi, kdyz je to "pro vobycejny lidi"?
Takze se hod do klidu, protoze pocasi celkem preje a uz uz se budes moct provsivit a tak baaajecne si otlacit sourek.
|
|
|
Maximálně jednotky? A co nahradit dojmy něčím uchopitelným?
Když zkombinuju tyto dva články
http://byznys.lidovky.cz/praha-ma-nejdrazsi-cyklostezku-v-evrope-3-km-staly-150-milionu- pls-/statni-pokladna.aspx?c=A100201_102755_statni-pokladna_nev
(1km = 6,81 mega)
a
http://kolo.cz/clanek/cesko-ma-1903-kilometru-cyklostezek/kategorie/kolo-o-cem-se- mluvi
Tak už jsem s "maximálně jednotek" v prdeli, že? A přitom mi na to stačila minuta. To je mrzení, co?
Kromě toho cyklostezky se stavěly za peníze nakradené přerozdělováním od těch, kteří ji nikdy nevyužijí. Protunelovalo se na tom 50% do spřátelených kapes. Blanka je taky tunel, akorátže jen za zlomek toho, co se vybere z kapes řidičů formou brutální daňe ze všeho, co s IAD souvisí.
|
|
|
Argumentacni sracka Smrtihlave.
Cyklostezka je vse na co bouchne spravna znacka. To neznamena ze se cyklistum vybudovalo 1903km separatnich komunikaci v cene x mega/km. Oznacit normalni komunikace a cesty znackami vyjde s projektem na radove tisice Kc/km.
Takze trvam na tom, ze to budou max jednotky miliard.
|
|
|
Tento argument uznávám za formálně validní, ovšem nezdá se mi pravděpodobné, že by těch už hotových komunikací, které byly zpusobilé se stát cyklostezkami jen na základě změny značení bez nutnosti stavebních úprav, byly řádově desítky procent. Zejména od té doby, co nějaká cyklostezka vede kam se podívám, přičemž předtím tam vesměs byla cestička, vydupaná po okraji pole, pokud vůbec něco.
|
|
|
Tezko rict jakou presne metodiku zvolili. A evidentne je to sectene na zaklade vstupu od lidi z regionalnich uradu, takze chybka se taky mohla vloudit.
Tech 1900km je oddelenych od automobilove dopravy (cyklotras je v CR >40tkm), ale napriklad tam patri i existujici silnice ktere slouzi pouze pro vozidla udrzby (napr. vozidla povodi u stezek kolem rek). Mely by se do toho pocitat jak samostatne cyklostezky ale i smisene s pesi zonou. Uz podle toho ze nejvic jich ma byt v Praze, tak to vazne nemuzou byt nove komunikace, kde by se v Praze vzalo 224km novych stezek? :-) Po Praze to mam projety na kole dost - a na spouste mist na existujici trasy kudy cyklisti leta jezdili akorat nandali znacky.
|
|
|
To že označit normální komunikace a cesty značkami vyjde řádově na tisíce Kč/kmmoc neznamená. Na něco takového je totiž možné získat dotace, a to znamená že na těch pár km je potřeba vyprodukovat pár stovek stran textu které zase může dělat jen správná firma s správným štemplem, a majitelka firmy může být zase teta starosty...
Když se do toho zamotá navíc nějaký ten nezbytný mostek pro lední medvědy aby mohli bez potíží přecházet, už lítáš možná i v desítkách milionů, a to nemluvím ani o tom, že po roce se zjistí že lední medvědi po tom mostku nechodí, takže je špatně a musí se celý předělat.
|
|
|
Cyklostezka je něco, co není vůbec potřeba, Proto jsou veškeré peníze na ně vydané úplně zbytečně vyhozené. Infrastruktura pro kola existuje - říká se jí silnice. Že cyklisti se dneska bojí nebo nechtějí jezdit po ulicích, není můj boj, ale jejich. Kdo se bojí nesmí do lesa. Nebo snad když se budu bát jezdit po dálnici protože je tam třeba moc kamionů, tak stačí řvát že jsem diskriminovanej jako chudinky cyklisti a můžu požadovat výstavu "autostezky bez kamionů" podél dálnice? Nebo aspoň speciálního pruhu?
|
|
|
Cyklostezka je dulezita vec...pokud splni zakladni atributy, tj...chce ji dost lidi (falsovano nebo se tim vubec neobtezuji); dame na to svy prachy kdyz ji tak strasne potrebujeme? Nevideno neslyseno...prinos? Radeji nemluvit. Nejlepsi je na zernosecke potkat smradocha na kole, jak si to sine po silnici vedle nasilne zuzeneho chodniku pro zyklostreet, to vse za moje prachy....taky. bez prilby nejlip.....
|
|
|
Cyklostezka je dulezita vec...pokud splni zakladni atributy, tj...chce ji dost lidi (falsovano nebo se tim vubec neobtezuji); dame na to svy prachy kdyz ji tak strasne potrebujeme? Nevideno neslyseno...prinos? Radeji nemluvit. Nejlepsi je na zernosecke potkat smradocha na kole, jak si to sine po silnici vedle nasilne zuzeneho chodniku pro zyklostreet, to vse za moje prachy....taky. bez prilby nejlip.....
|
|
|
Ono je to stejně sranda; znám případ zrušené trati (železniční), kdesi na severu Čech. Traťové těleso předělali na cyklostezku, což spočívalo v symbolickém položení nějakýho živičnýho bazmegu, snad ani ne všude. Tu, či onde prožezali křoví. Svršek, (tedy koleje + pražce) snášet nemuseli, ty už byly rozkradený do roka za posledním vlakem) a dále instalací několika nezbytných cedulí nějak v tom smyslu, že motorista vyskytující se zde, bude zastřelen.
S propustama nedělali nic, ty byly bytelný, klenutý a dimenzovaný na váhu vlaku. Pouze, v místě železného drážního mostku přes nějakou místní komunikaci (taktéž ukradeno) tam vytvořili jakousi konstrukci z trámků, fošen a se zábradlím pochopitelně (asi předpisy o padání cyklistů).
Pointa spočívá v tom, že v propagačním pokecu k cyklostezce byl investor a takový ty kecy. Pochopitelně i cena, kolik ta taškařice stála.
Dráhu (jako dráhu tedy) stavěli před koncem století devatenáctého, žádný šikanzen, pouze lokální projekt z Města do nějaké Díry, kde byla tehdy prosperující Továrna. Našel jsem si v literatuře patřičnou trať vč. historie, projektantů, stavebníka a majitele licence. A taky, což je důležité, co to jako stálo. Bylo to sice ve rakouských zlatých, ale kdosi, co tomu rozumí, mi to přepočetl přibližně na Kč.
Prasárna. Ta cyklostezka byla asi pětkráte dražší, něž původní dráha, včetně svršku (kolejivo, výměny, pražce), drážních budov, drobných technických staveb a signálního a komunikačního systému. Veselé...
|
|
|
Cyklostezka Varhany ?
:-)
|
|
|
Podobnou srandu z péra pana architekta Ing. Cacha, řečeného z pochopitelných důvodů též "Chacha", plánovala i Praha 10. Konkrétně se mělo jednat o přestavbu pozůstatků v současné době intenzivně využívané dvoukolejné trati, která takovým táhlým obloukem vymezuje prakticky celou demarkační linii Praha 4/ Praha 10. Vyskytl se totiž jakýsi plán na přeložení částí této trati odkudsi kamsi (patrně si někdo na Správě dopravní cesty dost nenakrad a je potřeba to napravit) a "amputované" části drážního tělesa měly být proměněny v kombinaci kolonády a cyklostezky."Drážní promenáda" tomu ten megaloman říkal. Neměl sice dořešené takové detaily, jako kdo se u všech svatých bude chodit promenovat kamsi do země nikoho, kde nejbližší trvale obydlená zástavba je 500 m vzdušnou čarou daleko přes křoví plný hoven, stříkaček a bezdomovců, ale jinak to bylo super. Nakonec to spolu se zbytkem cyklogenerelu Prahy 10 spadlo pod stůl, neboť Cach už se na projektu napakoval a nic víc se z toho pro celkem intenzivní odpor občanů zřejmě vytřískat nedalo.
|
|
|
Ubrat prostor kvuli buznapruhu znamena trvale snizeni kapacity dopravy, ktere s sebou nese skryte naklady treba v tom, ze lidi cestujou IAD dyl, stoji v kolonach a tim se prodrazujou sluzby. To je cena, kterou to buzerantsky hriste stoji vsechny kolemjedouci kazdej den i v tom pulroce, kdy se tam zadnej zyklobuzna nevsivi, protoze by mu byla ziminka...a presne to je duvod ty kurvy na silnici uplne ignorovat. Ohleduplnost pro ne uz nasilim vyrvali korupcni ourednici, takze zadna dalsi nezbyla.
|
|
|
No, pokud z komuňikace širé 10m uberu 1m na cokoliv, je nutno 10% ceny výstavby komuňikace započíst tomu "cokoliv". Prostým odhadem je stovka miliard na zvyklostezky hrubě podhodnocený údaj.
|
|
|
A jéje, zase Blanka, věčné to téma. Je sice pravda, že ten tunel je rozkrádačka jako prase (a co u nás není, že ano), ale bráno "v měřítku" je to pořád ještě zcela racionální ekonomický počin. Být ten tunel relativně stejně předražený, jako průměrná cyklostezka (kdy nasypání 50 m dlouhého, 1 m vysokého štěrkového náspu kolem Vltavy stojí klidně miliony), taky by vzhledem ke své velikosti stál půl státního rozpočtu. Cyklistická infrastruktura není levná, ona je jenom malá. Ve skutečnosti je dražší, než leckterá dálnice.
|
|
|
Takze kdyz si v krame koupim jednu housku a ukradnu druhou tak to je horsi nez kdyz si koupim karton vodky a cornu jim beama? Protoze Jim Beam je sice drazsi, ale relativne jsem ukradl min? Neuveritelne zajimavy pohled na posuzovani vyse skody.
|
|
|
Zajímavé srovnání, ovšem účelově zavádějící. Přirovnejme to raději ke službám prostitutky (kteréžto srovnání na veřejné služby tak nějak nativně sedí). Řekněme, že Vás nějaká hnusná, naprosto neschopná kurva okrade o pětikilo a ještě zavolá policajty a práskne Vás za pokus o znásilnění. A teď to porovnejte se situací, kdy Vás bude nádherná luxusní šlapka obsťastňovat celej večer, ale místo pětikila Vás okrade o tři tisíce. Z čeho budete nasranější?
|
|
|
Tohle je ale taky zavadejici. :)
Rekneme ze jedna je bruneta a druha bloncka. Absolutni vetsina lidi ma radsi bloncky a brunety vubec nemusi. No bloncka me obere o litr a bruneta cca o desetikorunu. I kdyz mi brunety nevoni, tak nebudu resit ze mi chybi desetikoruna, ale budu nasranej, ze mi ta bloncka bere litr.
Az mi bude brat bruneta pet kilo a bloncka litr, pak to mozna zacnu resit jinak. Ale v tuhle chvili povazuju za problem bloncku ktera (ac je hezka) si ryje drzkou v kaviaru za moje prachy, nez brunetu co si za moje prachy jde k vietnamcovi pro rohlik.
|
|
|
Rozhodně to sedí mnohem víc. Protože to není o tom, co se víc líbí, ale že zyklostezky jsou téměř úplně na hovno (hnusná neschopná kurva) a ještě je skoro nikdo nepoužívá, zatímco tím tunelem budou jezdit převážně lidi, kteří tvoří nějaké hodnoty. A taky zboží a služby. A tohle to celé platí. Zatímco zyklostezka si na sebe nevydělá ani za sto let, výjimkou může být možná pár úseků na Moravě ve vinařských oblastech.
|
|
|
Jakékoli srovnání je zavádějící, ale to moje má opodstatnění. Kdyby cyklostezka primárně byla taková nějaká jakás takás dopravní infrastruktura, a kromě toho taky hračka pro pár nemytejch aktivistů, tak je to v principu skutečně totéž, co Blanka- užitečná, i když násobně předražená stavba. Jenomže cyklostezky NEJSOU DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA, cyklostezky jsou skutečně než ta hračka pro všechny tři pravidelné uživatele těchto koridorů (Vítka Masareho, Vráťu Fillera a toho holomóčáka, co je zřejmě taky teplej). A aby to nebylo tak jednoduché, tak je to hračka, která generuje vicenáklady na údržbu, a navíc je "politicky zneužitelná" proti slušným lidem, například argumentem "Musíme postavit cyklostezku na Vinohradech, protože v Karlíně, což je hned vedle, jich maj milijón a minimálně jeden obyvatel Karlína si to nemůže vynachválit". Takže hodnota cyklostezky není nulová, hodnota cyklostezky je záporná podobně, jako hodnota špinavý blbý líný kurvy, co Vás ani nevobtáhne, jen vokrade.
|
|
|
Čisílka jsou myslím docela přiléhavá. Ona není jen Praha. Náklady na cyklostezky integrované do nově vystavěných nebo rekonstruovaných komunikací jsou součástí ceny této komunikace. Tyto náklady nikdo nevidí, protože se nevykazují separátně. Taky je třeba uvážit cyklokoordinátory a osoby participující na cyklobyznysu. I kníže Pavel má cyklostezky rád :)
|
|
Sakra co to je vůbec za kokotinu jít "žít" na ulici? To nemají na tyhle akce parky nebo co? Fakt nestojím o to, aby mi pod okny tábořila parta hipsterů a hrála na niněru ( :D :D :D ). Ať s tím jdou do parku proboha. Nebo na svůj pozemek.
|
|
|
Veřejnejch pozemek je přece „taky jejich“, ne? Proč myslíte, ža se lidem snažej lézt i do zahrad apod.? Protože to jsou socky co nikdy nic nebudou mít, tak musí brát jiným.
|
|
|
Aneb předvolební diskuze z Brna:
"Veřejný prostor patří lidem vyžeňme auta a zrušme parkování!"
"No ale veřejnost už jaksi zřejmě shledala, že veřejný prostor před domem raději využije k parkování."
"Ale my si myslíme, že to veřejnost shledala špatně!"
|
|
|
Jo, mě pobavila například hipsterská redaktorka sluníčkového Deníku, když se zavřelo parkoviště na Veselé, tak hned snad ten samej den vyšel článek, že "veřejnost" si z toho udělala hřiště a jak je to krásně sluníčkové, když tam ty zlý auta není... celkem i s redaktorkou a fotografem jsem napočítal asi 6 lidí a byl z toho článek do (poměrně) velkých novin... ale že se někde koná akce, kam přijdou stovky lidí, o tom nepíšou (neboť se nedostavila ta správná sluníčková veřejnost....).
Ale tak Brno začíná být úplně v prdeli celý po volbách, takže bude ještě veselo. Nejvíc mě baví když se cykloušci vztekají, už jsem jich pár vyprudil a pokračuji v tom dál ("vyprudil" rozumějte chovám se k nim stejně jako oni ke mně jako chodci či řidiči). ;-)
|
|
Za čtyři bůry,
nebo za dvě pětky chcete-li,
rýpal se D-fens,
Matějkovi prstem v prdeli.
Vysoukal kule,
kule s chobotem jak elefant.
D-fens je totiž,
jako Budějice buzerant!
|
|
|
Na nic lepšího se sluníčkový frustáte nezmůžeš? U D-fense, i když s ním někdy nesouhlasím, to má aspoň pointu a bývá to i docela zábavné, ale tohle tvoje dílko je, jak to říct slušně... takové trapné.
|
|
|
Protáh jsem potom Matějku nebo to tím skončilo?
|
|
|
Mě by spíš zajímalo, kde ty kule přišly k chobotu. Z provedeného popisu totiž jednoznačně nevyplývá, jaká je úroveň použité integrace a je nejasné, jestli oba systémy (kule a chobot) jsou funkčně nezávislé, a pakliže ano, tak jaká je míra autonomie systémových federatů, protože chobot je obvykle na kulích funkčně nezávislý, a to jak na kulích samotného elefanta, tak i například na kulích poháněče elefantů. Zde je ovšem zřejmé, že oboje funguje v jakési shodě a jde tedy o funkčně závislé jednotky.
Navíc je silně nejasné, jaká je vlastnická struktura celého systému, protože uvedený popis vyznívá ne zcela jednoznačně, ale v tom smyslu, že chobot je přinejmenším částečně vlastněn kulemi, kteréžto jsou zřejmě stoprocentně nebo přinejmenším majoritně vlastněny D-FENSem, což z něj činí majoritního vlastníka chobotu a rozhodně dominantního hráče v oblasti tepelné energetiky v Jižních Čechách. Nicméně je zcela nejasno v dodavatelsko- odběratelských vztazích, i když mnoho naznačovat by mohla zmínka o p. Matějkovi. Tak jak to vlastně je...?
|
|
|
Já bych to, milý SJ, ani raději nerozebíral. Ta báseň je vyloženě špatná, už svojí konstrukcí. Vulgární obsah nechám stranou, což je tragédie sama o sobě. Tedy:
Autor, tedy Troll poetický, se rozhodl hejtovat D-fense klasickou básní střídavého složení a to AB AB. Bohužel mu tam ta polovina chybí (A), navíc to celé „dílo“ má podseknutý rytmus, kulhá to děsivě:
Za čtyři bůry,
nebo za dvě pětky chcete-li,
rýpal se D-fens,
Matějkovi prstem v prdeli.
Slyšíte to? Jak to drhne? Hrůza. Opravit by se to trošku dalo, ale za cenu totálního překopání:
Za čtyři bůry,
či dvě pětky, chcete-li,
Popatřit z hůry,
jak rýpe se D-fens,
za bujarého veselí
odvrhnuv konsens,
v Matějkově prdeli.
Je použito ale jiné konstrukce rytmické, tedy je použita neúplná Oktina a to: AB AC BCB. Sice hezká rytmická hříčka, hodná mistra, ale ten prst jsem tam stejně nedostal. Ale vzhledem k rýpání v prdeli jako takovému a to nejen v Matějkově, kdy předpokládáme u většiny populace alespoň přibližnou rozměrovou shodu těchto telesných partií, nepočítaje s organickými odchlylkami (např.Hemoroidy), je prst přirozeně očekáván. Možno to také pokládat, u básníka tedy, za určitou formu abstrakce, kořenící dílo. Ostatně pouze barbar, kterým rozhodně D-fens není, by mohl fistingovat nebohého Matějku násadou od krumpáče.
Pro autora, tedy Trolla poetického z toho vyplývá:
Za čtyři bůry,
či dvě pětky, chcete-li
Čtěte!
Jak Randiel naběh´ si
ne prstík, však celou pěst!
Ač nechtěl, přece má,
Po loket a hodně fest!
V Matějkově prdeli!
Tak, to bychom měli. S trollem jsme se nějak vypořádali. Pouze ten chudák Matějka z toho nevyšel nějak dobře. Inu, když se kácí les…
|
|
|
Já nevím, jestli to sem mám po Vašich brilantních kouscích vůbec dávat. Ale co, kdyžtak mi to sepsujete.
Balada o Randielovi
Za ručku šťouravou
sám dal by mrzký peníz.
Prdel má špinavou
a zapařený penis.
|
|
|
Naopak, Předsedo!
Dokonalý rým, lehký, řízný, útočný, jako meč s kalenou čepelí! Máte skutečně (a to myslím bez nadsázky a pochlebování) mistrovský talent.
Řečeno Kavkovsky, "nepolevujte ve svém úsilí, neztrácím Vás z očí!"
Inspiroval jste mne. Vaše dílko mi připomíná svist katany, vedené rukou mistra, an trollovi nese fatální zkázu. Tak hroznou, jako krvavý měsíc nad obzorem. V čase, když vlaštovky řežou do podvečerního soumraku odvážné křivky a květy sakur tiše opadávají...
Tedy zkusíme Haiku:
Utichly cikády,
v cizí řiti,
špinavec...
|
|
|
To je pozoruhodné, že čím větší je něco sračka, tím větší erupci kreativity to vyvolá:-) (aby bylo jasno, myslím původní příspěvek, kterým začalo celé vlákno).
|
|
|
Kolegu Randiela
chtěl jsem seznámit s faktem,
jakže se báseň dělá.
Básnickým střevem
ne však trávicím traktem.
|
|
|
Ten úryvek ovšem počtem slabik básňovou formou Haiku nebude? když už připustíme, že končetina v análu je přírodní lyrika. Ale nevadí, už samo vyřizování protivníka veršem je neotřelé :) na českém webu nejčastěji vídám likvidaci soupeře vulgaritou, ad hominem argumentací a nebo prostě jsi agent Mossadu/Bílýho domu/Kremlu. Každopádně je zapojení poezie novátorské.
Samotné útoky na D-Fense stojí taky za pozornost. Jak se poslední dobou množí, D-Fens se zřejmě zastřílel a po každém přesnějším zásahu služebny MP, příslušného odboru na radnici nebo klubovny aktivistů následuje výstřik. Představuju si, že takhle nějak to cáklo, když obléhatel trefil balistou hradní senkrovnu. Samotný Randiel ale trochu zklamal, ten nerytmický verš ani není původní, nýbrž dle googlu předlohou je jakýsi Záviš a původně šlo o Pardubice, ne Budějice. Přesto oceňuju snahu. Třeba jednou uvidím třeba v sonetu zpracovanou 48hodinovu vládu Peaky nad GŠ AČR... nebo Epos o Ovarovi a Knížeti?
|
|
|
Zacinam uvazovat, ze tenhle server prestanu cist. Idioti formatu tvurce puvodniho prispevku existovali vzdycky, ale po revoluci se trochu lekli, ze kdyz budou ty ultralevicacky srajdy rikat nahlas, dostanou pres drzku. Po poslednich parlamentnich volbach se citi silni, kdyz vyhrali Bures a Bohuna, a kazdy den na nejakeho narazim v diskuzich o zakazu koureni, tucnych jidel nebo prilis rychleho dychani. Jeste bych je nejak prezil v komentarich, ale uz jsou i sem tam ve clancich... Asi zrychlim studium schwitzerdutsch :/
|
|
|
Tak to přeju hodně štěstí, protože to je asi stejně němčina, jako je hantec čeština. Hodně, jestli ne většina slov je jinak, některá stejně zní, ale jinak se píšou a něco jiného znamenají, a výslovnost je taky dobrá sranda. Navíc se snadno může stát, že každé údolí má vlastní dialekt a pak jste úplně v pr...., protože co někde fungovalo, to o dvě chalupy dál fungovat nemusí. Jeden známý tam žije dvacet let, a dodnes má problém se v některých oblastech normálně domluvit.
|
|
"protože vozím Jáju jen asi kilometr"
Vozit kilometr? Zřejmě jste invalidní, to vás upřímně lituji.
|
|
|
A nebo se mu nechce / nemůže travit hodinu denne na ceste s dítětem do/ze skolky. Zvlaste, pokud se bude jednat o cestu "centrem" města, tak jit pesky je spise ku skode, nez k uzitku...
Nejses invalidni ty? Ze bys mel třebas zlomenej mozek, nebo tak něco?
|
|
|
Pane doktore, chtěl jsem se optat, zda bych podle stejného principu, podle kterého má Váš předchozí pacient zlomený mozek, mohl mít já, ač muž, zánět vaječníků?
|
|
|
Vis, pokabsky, nezamestnatelny zyklobuzerante...ze skolky kazdy bez vyjimky, az na slapaci dementy, pokracuje do prace, nebo za jinym programem.
Kdybys se, nedej to Buh, rozmnozil, asi by ti to dotycna vysvetlila tak, ze bys se na kolo val i podivat. Jenze ti krzeva zyklistiku nestoji a neklid v tobe vzbuzuji jen jizdni kola, tak jsi v bezpeci.
|
|
|
Jencku, docela dost by mě zajímalo, čím se živíš ty. Ochranka v supermarketu, výrobní operátor, manipulační dělník, skladník, nebo podomní prodejce? To jenom tak naokraj, když tady někoho nazýváš nezaměstnatelným.
|
|
|
Ja su rentier...nymbursky buzerante, tos nevedel? 8o)
|
|
|
Ne, pravděpodobně ji tam vozí cestou do práce. Stejně jako třeba já a mraky dalších normálních lidí. Že by člověk šel s malým dítětem kilák do školky, pak se pěšky ten kilák vrátil, a pak sedl do auta a jel do práce, to D-FENSe asi nenapadlo. Bo není blbej.
Chtít po vás si uvědomit, že pro školkové děcko není kilák DO školky, a tím pádem i kilák ZE školky, zase až tak málo, by bylo moc, to mi je jasné. Hlavně když je třeba kosa a/nebo prší.
Přemejšlejte taky kua někdy. Nebo si pořiďte dítě, do školky jej dopravujte sám, ze školky ideálně taky, a ono vám to docvakne. Celkem brzo.
|
|
|
"Nebo si pořiďte dítě..."
Chraň mne Marx a sedm Leninů k tomu, že bych chtěl někomu zakazovat nějaké jeho svobodné rozhodnutí. Silně nedoporučit však mohu, nemýlím-li se.
|
|
|
No a proč ne? Co je Vám do toho? Třeba je ta školka umístěná někde na kraji města, kam MHD jezdí jednou za týden a ještě v úterý nebo se do té školky zastavuje při cestě z práce nebo od zákazníků, co Vy víte? On se Vám také nesnaží diktovat, jak a čím máte jezdit, tak se podle toho chovejte.
|
|
|
Ja by som strasne rad videl co ste to za debila ze vobec mozete vypotit nieco take. Kilometer sice moze byt celkom pekna prechadzka aj s dietatom, ale to si naozaj myslite ze vzdy je slnecno, 22 stupnov a bezvetrie? Nehovoriac uz o tom co tu spomenuli aj ostatni, ze zastavka v skolke je obvykle ne ceste do prace.
Naozaj nas uz nemusite presviedcat ze ste idiot. To sa vam podarilo uz davno.
|
|
|
Já nejsem invalidní a vy jste simplex.
Já to mám po cestě do práce.
To vás nenapadlo, že ne.
|
|
|
Vezu malou do školky asi jen 300m. Autem. Třeba se poser :-D Invalidní nejsem, ale pak pokračuju dál. Mám kvůli tomu, aby idioti jako ty a další cyklozmrdi byly spokojeni, místo 10 minut než jedu makat, trávit cestou do školky přes půl hodiny?
A nebo když pojedu úžasným zeleným sharingovým autíčkem, tak to bude v pořádku, protože ten onem carsharing je stejná 3,14ovina jako městská cyklistika? To berete na milost, ne? Je to stejně uživatelsky k ničemu jako ježdění na kole po městě, chce to dotace, výhody pro sebe, lobbuje to u radnic a vykládá, jak je sluníčkový, kolik to neušetří atd.... pak můžu?
|
|
|
Jo a protože mám to "štěstí" a bydlím v oblasti, kde se pohybují cyklozmrdi v době, kdy chodíme do školky, je pro mě přijatelnější vzít to autem a neriskovat že mě s malou na těch 300 metrech zase někdo srazí, protože na kole na chodníku či přechodu je king, že...
|
|
Když byl D-fens ještě malý mindfucker, strašně toužil vlastnit jízdní kolo značky favorit. Ve svých představách se proháněl na modré favoritce s oranžovou omotávkou a sedmikolečkem. Jelikož však bylo takové kolo tehdy velmi úzkoprofilové zboží, jeho rodiče ho malému D-fenskovi nikdy nekoupili. D-fens proto velmi zahořkl a od té doby začal všechny lidi používající jízdní kolo nenávidět a nazývat je cyklozmrdy.
|
|
|
Kurva chlape, v jakým světě to žijete? Proč by měl někdo zahořknout a začít nenávidět něco, co z nějakého důvodu nemohl mít? Co by si tím pomohl? Není mnohem lepší si to něco teda pořídit aspoň teď a vynahradit si ztracená léta? Mně když bylo 14, tak jsem taky toužil mít vlastní auto (kolo ne, to jsem měl a už jako čtrnáctiletýmu frackovi mi bylo k hovnu, protože jsem se potřeboval dopravovat a nikoli exhibovat). No a když jsem pak auto mít skutečně mohl, tak jsem si ho taky pořídil a problém byl vyřešen. Zkuste to taky, fakt to funguje, pokud na tom teda už nejste fakt zle, což je u vás zjevně trochu sázka do loterie...
|
|
|
Podla mna zahorknutie a nenávisť sú obvyklé ľudské prejavy, hlavne keď vidíte ako nejaký blbec napriek svojej blbosti sa má lepšie ako vy.
|
|
|
V souvislosti s vasim komentarem se mi vybavuje citat z jedne pohadky (nejsem si jist ze ktere): "Ctim tvou vlastni zkusenost."
|
|
|
A nebylo by v takové situaci lepší použít svou inteligenci k tomu, abych se měl lépe než ten blbec?
Závist podle mého názoru nemusí být nutně negativní vlastnost, pokud člověka inspiruje k nějakému kladnému posunu. Zahořknutí a nenávist jsou, alespoň si to myslím, bez výjimky negativní.
BTW: Proč vlastně Vy nenávidíte majitele kuřáckých restaurací? Protože se mají lépe než Vy? Jste zahořklý?
|
|
|
V bananovej republike typu Slovensko sú cesta k tomu aby sa človek mal lešpie známosti, korupcia, eurofondy a pod.
|
|
|
V banánových republikách je hlavně poměrně riskantní mít se líp, než někdo jinej. Ale i tak to za to riziko stojí:-).
|
|
|
Schopnost vydělat peníze je trochu jiná disciplína, než schopnost jevit se inteligentně podle kritérií českého vzdělávacího systému orientovaného na výboru poslušných zaměstnanců a soutěžících do vědomostních soutěží. Zahořknutí a nenávist pak plyne z nepochopení tohoto faktu nebo nesmíření se s tím, že jej člověk pochopí příliš pozdě.
|
|
|
Když bylo 14 mně, měl jsem (pro změnu) vínově červeného F-1 Speciál, s černobílým omotáním, na galuskách se šestikolečkem a dvoutácem (sedmikolečko se nikdy nedělalo, ale to nic) a měl jsem ho moc rád.
Pak jsem dospěl.
Dnes nenávidím cyklozmrdy stejně, jako D-F. Takže sem netahejte freudovské teorie o duševních úrazech z dětství, ale spíš se podívejte na to, jak se dnes cyklozmrdi na ulicích chovají a co v jejich jménu další Überzmrdi konají. Každý, kdo má alespoň tři z pěti pohromadě, to musí vyhodnotit jako kokotství prvního stupně a postavit se k nim podle toho, frustrace nefrustrace.
|
|
|
+1
...ale proc krmit anonymni hovado?
|
|
|
Taky pravda ... ale nějak mne sere, když nějaký zapráskaný anonym nadává lidem, které považuji za přátele.
|
|
|
|
Když jsem byl malý chlapec, strašně jsem chtěl "horáka" protože to bylo něco novýho a dalo se na tom rozumně jezdit na rozdíl od galusek. Tak jsem ho měl, najezdil jsem na něm a dalších dvou víc kilometrů než celej Automat s Brnonakole dohromady snad za rok. Jezdil jsem i po získání řidičáku, kolo sem hodil do auta, odvezl se někam do kopců a tam si užil bezva výlet.
Nepotřeboval jsem k tomu debilní a hloupé cyklostezky, milion dotací a hlavně zbytečných dobrosráčů, co ví všechno nejlíp a protože se bojí ujet pár stovek metrů po městě na kole, tak chtějí zakazovat všechno kromě cyklonesmyslů a serou se do dopravy. Stačila mapa, vedlejší cesty nebo polňačky. Naopak, jakmile se začaly asfaltovat lesní cesty a polňačky kvůli počínajícím cyklozmrdům (a dotacím), přestával jsem na kole jezdit. A po osobních setkáním s aktivisti a jejich "argumenty" se ze mě stal (jejich slovy) "zarytý plechovkář". Cyklisti (slušní) mi nevadí, problém je, že tu prakticky žádní nejsou, zato cyklozmrdů tu jsou dvě prdele a totálně město umrtvují protože se chudinky bojí do provozu tak, jak se vždycky v pohodě jezdilo.
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=xQ_IQS3VKjA#t=41
|
|
|
Zvažte, copak by panáček dělal, kdyby si při tom riskování na šutrech naklepal kokos.
No šlapací helikoptéra by pro něj asi neletěla a cyklosanitkou by ho do špitálu taky asi nevezli. A Gaya chraň, kdyby špitál byl na sluneční energii a mělo se operovat pod mrakem...
|
|
|
No vsadil bych se, ze zrovna tenhle cyklostezky nepotrebuje :-)
Ono az na par totálních vymastencu tu lide nerikaji, ze každý cyklista = dabluv zplozenec. A nakonec v globalnim prumeru tech slusnych a normálních cyklistu bude docela dost...Ale ti "nejsou videt" - coz je samozrejme spravne, slusneho cyklisty si clovek nemá důvod nejak extra všímat...
Ti neslusni a ti, co si z toho udelali kseft ale videt jsou a lidi docela stvou...
Btw jsem videl mnohem zajimavejsi videa, ale každý ma vkus jiny no...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zklidňování dopravy real face
|