Krátké zamyšlení nad tím, jak orgány samosprávy ovládané Českou
stranou sociálně demokratickou budují český dopravní fašismus.
Nějakým božím omylem se stalo, že krajská zastupitelstva disponují zákonodárnou
pravomocí. V rámci této pravomoci předložilo krajské
zastupitelstvo Moravskoslezského kraje do parlamentu návrh,
aby policie směla odebírat řidičům řidičáky za překročení maximální dovolené
rychlosti. Mám-li to přiblížit na nějakém praktickém příkladě, tak si představte,
že vaše místní správa právě erektovala někde populární omezení rychlosti
na 30 km/h a hned tam postavila policajta s radarem. To znamená, že tam,
kde jste ještě včera mohl jet zcela zákonně 50 km/h, tam už dneska jste
pyrát a vivrhlel, kterému je třeba sebrat řidičák.
V důvodové zprávě odůvodňuje zastupitelstvo Moravskoslezského kraje
tento návrh tím, že “při projednání těchto přestupků dochází pravidelně
k neúměrným průtahům řízení ze strany obviněných, zpravidla zastupovaných
k tomu specializovanými firmami, které zakládají obranu obviněných téměř
výhradně na promyšleném systému procesních obstrukcí. Situace se v tomto
směru již stala neúnosnou a vyžaduje účinnější zákonné řešení.”
Jak se lze dočíst v důvodově zprávě, severomoravským zastupitelům a
zejména autorovi návrhu Mgr. Janu Dospivovi, vedoucímu odboru
dopravně správních agend KÚ, vadí, že se řidiči nechávají ve správním
řízení odborně zastupovat a využívají různých forem právní pomoci. Trochu
to připomíná film Skřivánci na niti a právníka, který odmítal chápat obhajobu
jako součást obžaloby. Je to dokonale absurdní. Úředníci a policajti nátlakem
na zákonodárce vyhnali pokuty do absurdní výše, která těžko hledá v okolních
zemích konkurenci, šikanózní bodový systém a nastavili likvidační tresty.
Lidé se pochopitelně nechtějí nechat takto trestat, protože pro ně ztráta
řidičáku kvůli nějakému přestupku znamená například ztrátu zaměstnání,
a tak se nechávají zastupovat, samozřejmě taky za peníze. Úřady nejsou
schopny profesionálním obhájcům čelit, protože se dosud neobtěžovaly naučit
se správní řád z roku 2004, a tak prohlásí, že se "situace stala neúnosnou"
a "vyžaduje účinnější zákonné řešení", tedy odebrání možnosti se efektivně
hájit (protože se není proč hájit, stejně vám řidičák vzali). Jestli se
ptáte, kde se tahle fašistická spirála zastaví, tak se ptáte marně, já
to taky nevím. Že by v dalším kole, až se zase "situace stane neúnosnou"
a "bude vyžadovat účinnější zákonné řešení", došlo přímo na místě v rámci
blokového řízení k dekapitaci vybranými experty z řad
dopravní policie ISIS s tím, že až následně a nejméně po jednom roce
je možné uplatnit opravný prostředek formou odvolání?
Aplikace návrhu by vedla k zcela absurdnímu stavu. I v případě, že důkazy
zajištěné policií ČR byly technicky nebo právně vadné, jakože mnohdy jsou,
by došlo k zadržení řidičáku. Důvodová zpráva to odbývá větou, že "zjištění
přestupku nezávisí na subjektivním posouzení policistou, ale vyplývá z
objektivního empirického změření rychlosti vozidla", což je nahony vzdáleno
realitě, kulantně řečeno, prostě je to lež a navrhovatel to z vlastní praxe
musí dobře vědět. Jsou například známy případy, kdy policisté požadovali
pokutu a vůbec
neměli radar, případně určovali
rychlost pravítkem. Řidič i přesto, že by důkazy proti němu byly zatíženy
nějakou zásadní zjevnou vadou, by si do konce řízení nesjel, a to si pište, že
by škodolibí úředníci takové řízení protahovali, aby ho
odnaučili se příště stavět na zadní. Pokud by připadalo v úvahu šestimesíční odebrání
řidičáku, bylo by patrně výhodnější se pro řidiče přiznat po šesti měsících,
protože pak by dostal svoje papíry zpátky, zatímco kdyby trval na své nevině, dostal by je až za dvanáct měsíců, protože
pak by to úředníci protahovali teoreticky až do prekluze, a to si pište, že by to protahovali, protože lhůty jsou jen pořádkové a na ty my ser... . Je to koncentrované
bezpráví a cesta k neomezené úřednické svévoli.
Podle mého názoru by policie neměla mít oprávnění na řidičák vůbec dosáhnout
a o jeho odebrání by měl rozhodovat pouze a jen soud.
Kdyby vás zajímalo, jak hlasovali zástupci jednotlivých stran, tak vězte,
že na tomto návrhu nastala
shoda napříč politickým spektrem. Nikdo nehlasoval proti, pár odbojných
jedinců si dovolilo nehlasovat. Že to podpořila ČSSD asi není překvapivé,
protože posilování pravomoci policie je jednou z priorit této bolševické
strany. Záměr také podpořila ODS a lidovci. Hlavně voliči těchto posledních
dvou by měli zpozornět.
V další fázi navrhuji skoncovat s neúnosnou situací u soudů. Přestože
policisté každodenní mravenčí prací, při které nasazují životy (svoje,
nikoli mravenčí) usvědčují pachatele, v důsledku působení takzvaných obhájců,
známých též jako advokáti, dochází k průtahům v řízení, kdy tito jedinci
požadují provést nové důkazy nebo rozporují ty stávající. Situace je neúnosná
a vyžaduje účinnější zákonné řešení. Argumentují ve prospěch obviněného,
v neprospěch žalobce a to nelze trpět, protože policajti a státní zástupce
jsou tady pro naše bezpečí a aby honili lumpy. Navrhuji v rámci další novely
navržené vyšším územněsprávním celkem změnit zákony a skoncovat s tímto
trikem s advokátem, který má za následek, že nemalé procento obviněných
je obvinění zproštěno, nebo není odsouzeno podle představ policie, a obhájce
prostě zrušit. Aby se zabránilo podratnému působení právníků, je dále třeba
advokáty deportovat do Sýrie a zákony učinit neveřejné, aby si je kdejaký
trouba nemohl nastudovat, protože pak by znal svoje práva.
20.1.2015 D-FENS