Nejsem autor vol. 1, četl jsem ten
článek, četl jsem diskusi a nasral jsem se. Pracuji v jednom nejmenovaném
elektru (v jednom z těch 3 největších).
Postupem času jsem pochopil, že problém nejsou prodavači, kteří se Vám
snaží prodat nejnamaržovanější zboží (třeba jakoukoliv mrdku od LG), ani
systém kterej je nastavenej tak, že za špatnou pračku s nákupkou 3000 zaplatíte
víc než za kvalitní pračku s nákupkou 7000. Problém jsou zákazníci.
Problém jste vy, protože ty věci kupujete. A i když Vám jako prodavač
řeknu jak se věci doopravdy mají, musíte přemýšlet, řeknu Vám přímo co
je kvalitnější, řeknu vám, kde je větší marže. Nevěříte. Respektive, nechcete
si připustit že budete u nákupu muset přemýšlet. Jde přeci o to, abyste
odešli spokojeni a jste za to ochotni zaplatit. Prostě raději odejdete
s úsměvem a šmejdem na vozejku.
Takže v důsledku je úplně jedno jestli máte doma předraženej elektroshit
nebo jezdíte ve svařovaném šrotu. Důležité je, že vám to někdo dobře prodal,
potom jste spokojeni. Přemýšlet u nákupu nepotřebujeme, oni nám přece řeknou
co si máme koupit, za to jim taky platíme. A řeknou nám to i když si nic
koupit nechceme nebo nepotřebujeme, proto chodíme NENAKUPOVAT. Všechno
je fajn a super když dostanu od Cetelemu věrnostního plyšáka, ráno si dám
granulované nescafé a s úsměvem sednu do něčeho co prostě táhne a nežere.
Feels intelligent. Feels average. :)
Je spoustu knížek o psychologii prodeje, spoustu z nich je kvalitních
a dobře napsaných. Prodavač si takovou knihu přečte, protože to považuje
jako investici do svého rozvoje. Napadlo Vás někdy jako zákazníky si takovou
knihu přečíst? Pokud vás to nenapadlo ani teď, přečtěte si tento článek
znovu.
Prosím.
Na závěr jsem si vzpoměl na citaci z nějakého staršího japonského filmu,
kde jdou dva manažeři parkem a jeden druhému říká: “V této době je obtížné
dělat business, lidé jsou čím dál chytřejší a dobře rozeznaji kvalitu od
čínské napodobeniny.”.
Výpověď podána. Kvůli Vám :)
20.03.2015 oooy