D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    * Zkušenosti s Acerem
    Vydáno dne 23. 09. 2007 (13058 přečtení)

    V dnešním světě je zcela běžné, že nás firmy zahlcují nejrůznější reklamou, lákají na ty nejnižší ceny, které jsou vůbec možné a zkouší různé fígle, aby si získaly naši pozornost a především naše peníze.

    Že je firma Acer jednou z nich, to asi nikoho nepřekvapí – je to firma. Avšak jaké taktiky k tomu používá? Řekl bych, že to je rozhodně něco, co stojí za to potenciálním zákazníkům říct.

    Nastal první den v prosinci roku 2006. Konečně jsem se dočkal svého prvního notebooku ( značky Acer, pochopitelně ), zakoupeného na firmu. Nadšeně jsem jej přivítal, tři měsíce bezproblémově používal… Ale pak to začlo. První závada. Diagnóza: notebook se svévolně restartuje, po restartu nemusí už vůbec naběhnout ( ani diagnostika BIOSu se neukáže ), případně prostě natvrdo zathune tak, že nejsou k dispozici ani hardwarové funkce ( světelnost obrazovky, vypínání zvuků, vypínání notebooku apod. ). Hmm, od notebooku střední třídy v ceně 32 tisíc s DPH bych tohle nečekal, ale co, pokazit se může kdejaký přístroj. Tak jsem notebook odnesl reklamovat. Byl bez problému přijat.

    Po třech týdnech se mi notebook vrátil s tím, že je reklamace vyřízena a že byl vadný chladič. „Jo, to by mohlo odpovídat,“ říkal jsem si, „když se to přehřeje, prostě se to sekne a nenaběhne to, dokud do zase dokonale nezchladne“. Notebook servis údajně testoval. Vtip je ale v tom, že po týdnu se úplně stejná závada objevila znovu. To mě trochu naprdlo, ale stále jsem zachoval klid. Notebook jsem opět odnes do prodejny k reklamaci, kde ji opět bez problému přijali.

    Tady však začaly první skutečné problémy. Notebook se ze servisu vrátil s tím, že se závada neprojevila… Naštěstí po mě nechtěli žádné peníze za neoprávněnou reklamaci, jinak bych se s nimi hádal daleko dřív, než jsem začal. Prý pro vyloučení skryté vady ( jaká skrytá vada, od toho mají diagnostické nástroje a testy, aby odhalili jakoukoliv vadu v JEJICH notebooku, ne? ) vyměnili operační paměť.

    Notebook fungoval necelý týden… Poté jsem ho opět nesl do třetí reklamace. Příčina byla samozřejmě stejná, jako vždycky předtím ( čili ta, která se v autorizovaném servisu neprojevila… ). V reklamačním listu jsem už nechal uvést žádost o urychlené vyřízení reklamace z důvodu ztráty důvěry ve výrobek. Za týden se notebook vrátil do prodejny ze servisu s tím, že vyměnili vadný pevný disk ( takže jsem přišel o všechna svá data ) O testování notebooku se ale servis vůbec nezmiňuje. Známý mé matky v prodejně však byl tentokrát podezíravý (za 7 dní stihnout notebook dopravit, otestovat, zjistit závadu, sepsat protokoly, opravit, sepsat protokoly, otestovat (standardně minimálně 48 hodin), sepsat protokoly a zase dopravit zpět (to mi přijde taky nějak moc fofrem…) a notebook otestoval. Už první test programem Memtest objevil závadu v operační paměti… Takže notebook sám odeslal zpět do servisu, z čehož vyplývá čtvrtá ( i když neoficiální, protože jsem v té době o tom vůbec nevěděl ) reklamace.

    O 10 dní později byla vyřízena i tato čtvrtá, neoficiální reklamace. Prý vyměnili nekompatibilní RAM ( by mě fakt zajímalo, co tam dali předtím, když RAMku už jednou měnili… ), ale o testování zase ani zmínka. To už známý v prodejně otestovat samozřejmě taky, ale už po 48 hodin neustálé zátěže nenašel potíže. Tak usoudil, že je čas mi notebook vrátit.

    Takto jsem si měsíc notebook v pohodě používal, skoro jsem začal věřit, že už je konečně zase funkční.  Kdepak. Dne 1.6.2007 jsem ho šel reklamovat po páté, opět se stejnou závadou. Do reklamačního listu jsem tentokrát uvedl i žádost o odstoupení od kupní smlouvy. Z páté reklamace se notebook vrátil … … za měsíc a půl. Důvod? Prý došlo ke komunikační chybě ( při rozhodování, zda přijmu jimi nabízený o 5 tisíc Kč levnější a mnohem míň výkonný model ( samozřejmě bez vrácení peněz z rozdílu ceny ) nebo budu chtít notebook opravit ), a tak si prostě noťásek jenom tak ležel v servisu měsíc a 11 dní, přesně do 11.7.2007. Když už nabízeli jiný model, navrhl jsem jim já svůj, o který bych měl zájem. Cenově byl skoro shodný s tím, co jsem si koupil ( byl o 500 Kč levnější ), jen byl výkonnější. Tento návrh Acer zamítl – trval si na svém podstatně levnějším a méně výkonném notebooku.

    16.7. tedy byla pátá reklamace dořešena. V notebooku prý byla vyměněna základní deska. Jenomže… O týden později, čili 23.7.2007 jsem notebook reklamoval po šesté. Příčina: nová základní deska píská velice pronikavým vysokofrekvenčním tónem ( pravděpodobně nějaká z cívek ). V takovém hluku se pochopitelně pracovat nedalo. Do reklamačního listu jsem opět uvedl žádost o odstoupení od kupní smlouvy. 10.8. byla tato šestá reklamace vyřízena. V jejím průběhu Acer udělal za celou tu dobu první rozumný krok ( rozumný alespoň v mezích možností ) – nabídl ekvivalentní model, který jsem samozřejmě přijal. Tento model jsem chvíli měl k dispozici, protože jsem v tu dobu pracoval na Landštejně, daleko od zdrojů internetu a dalších serepetiček. Jenže už první test grafiky, který se mi tam povedlo udělat ( zajímalo mě, jak si tento nový model v grafickém výkonu, když měl mít stejnou grafickou kartu, jen měla mít více paměti ), vykazoval rozklad textur, chyby v obraze, dlouhé černé trojúhelníky atd. Takže jsem několikrát přeinstaloval systém, vyzkoušel troje různé ovladače, ale stále stejné problémy.

    Hned, co jsem se vrátil z Landštejna, tedy sedmá reklamace… Hned o den později po mě prodejna chtěla rozhodnutí, jestli budu chtít zase opravit stávající model, nebo vzít jiný model dle vlastního uvážení, příp. možná si i nechat vrátit peníze. Rozhodnutí bylo skoro okamžité – odstoupit od kupní smlouvy a nechat si vrátit peníze. To však Acer zamítl… A notebook dle vlastního uvážení v jejich řeči znamenalo ten, který jsou ochotni mi dát. Nabídli ten model, který jsem si vybral předtím. To zní sice dobře, ale nesměli by do té doby upravit jeho parametry tak, aby byl opět levnější a méně výkonný, než ten, co jsem si koupil. Ale aby toho nebylo málo, tak poté, co mi notebook stopili na měsíc a 11 dní zcela bezdůvodně ( nějaká chyba komunikace mě opravdu nezajímá, měli apelovat, když se jim nedostávalo odpovědi ), nabízeli levnější a méně výkonný model a odmítli všechny kompromisy, chtěli za ten levnější model doplatek 2000 Kč… To už na mě bylo prostě moc, a tak jsem se rozhodl napsat stránku ( uvedena ke konci ), která o tomto všem informuje a na níž lze najít celý průběh detailně v bodech, včetně naskenovaných reklamačních listů ( neuvedeny v tomto článku z důvodu velkých rozměrů skenů ).

    Ale jak to teda celé dopadlo: Aceru jsme napsali ( já a prodejna ), že hodláme odstoupit od kupní smlouvy a že mi tím pádem padne i prodloužená záruka, kterou jsem si dokoupil ( v hodnotě 3 tisíce Kč ). V e-mailu bylo uvedeno, že Acer udělal spoustu chyb ( ta měsíc a půl dlouhá bezdůvodná prodleva apod. ), že nám padne ta záruka atd., tak ať ten doplatek zruší. Nicméně to Acer zamítl, na doplatku trval. Sice by mě zajímalo, jak je možné, že ten doplatek činil přesně dva tisíce, když rozdíl cen notebooků určitě nemohl být tak kulatý, ale aspoň to dokazuje, že chování Aceru bylo prostě falešné od začátku. S prodejnou jsme se tedy domluvili, že se na doplatku podělíme ( každý dá tisíc ) a prodejna si vezme jimi nabízený model, který prodá s tím, že mně vrátí peníze. Takže jsem místo 32 050 Kč dostal 31 050 Kč, ale dostal jsem ty peníze nazpět. Nebýt však známého v té prodejně, nikdy bych peníze nazpět neviděl. Prodejna si totiž taky zaslouží pořádný trapas za to, jak se chovala ( kopírovala chování Aceru ), ale kvůli tomu známému ji nechci uvést – už tak měl z těch reklamací problémy.
    Takže pokud mám přidat subjektivní názor na konec: Acer prostě sucks. Chováni jejich servisu bylo tak nechutné a drzé, že si už nekoupím ani žvýkačky z trafiky poblíž jejich továrny. Největší problém byl v tom, že takové chování Aceru i prodejně umožňuje obchodní zákoník, kterým se řídí nákup na firmu. Ale právě tak se pak pozná serióznost firmy. Co jsem slyšel z okolí, Acer dělá problémy i při normálních nákupech ( kdy z občanského zákoníku běžně vzniká právo na odstoupení od smlouvy ). Prostě se kroutí, tvrdí, že na odstoupení od smlouvy nárok nevzniká atd. Pokud se tedy rozhodujete o koupi nového notebooku, po této zkušenosti ( dokázané reklamačními listy na webu ) bych před Acerem opravdu velice silně varoval. Těch pár desítek ušetřených korun vám za to nestojí.

    Čerpáno z: http://acersucks.wz.cz/ , jehož jsem sám autorem.


    20.9.2007 Intri
     
     


    ( Celá tisková zpráva | Počet komentářů: 176 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.