D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Policejní odpad
    Vydáno 03. 08. 2011 (15877 přečtení)

    Při výzvě a provádění dechové zkoušky se dopravní hlídka PČR patrně dopouští protiprávního jednání a zkoušeného tak vystavuje riziku pokuty ve výši 1 milionu Kč. Nevěříte

    Při čtení článků na D-FENS lze snadno dojít dojmu, že systém právních předpisů ČR je natolik složitý, že si jeho (ne)porušováním nemůže být jist dokonce ani ten, kdo byl systémem pověřen k bdění nad jeho dodržováním. Dokladem tohoto tvrzení může být i má nedávná zkušenost s průběhem dechové zkoušky (dále DZ) na přítomnost ethanolu v dechu. Přiznávám se D-FENSovi a Vám všem, že jsem patrně zhřešil proti právnímu řádu ČR na pokyn PČR díky vlastní neschopnosti a nedovtipnosti v duchu schodové moudrosti, definované D-FENSem. V mém podání to byla moudrost čtvrťově čtvercová, neboť k uvědomění došlo za čtvrt roku v jiné čtvrti města.

    Kdo už měl tu čest a byl zastaven a podroben DZ přístrojem vybaveným jednorázovými plastovými náustky, situaci zná, pro ty ostatní popíšu situaci tak, jak jsem ji zažil sám. Hlídka mne pokynem červeného terče vyzvala k odstavení vozidla, byl jsem vyzván k předložení dokladů, stav vozidla byl podroben kontrole. Na konci procesu pomáhání a chránění jsem byl vyzván k zodpovězení dotazu, zda jsem požil před, nebo během jízdy, alkohol. Odpověděl jsem pravdivě, že nikoliv, načež jsem byl vyzván k DZ. Příslušník mi dal ruky PP náustek zabalený v HDPE fólii, vyzval mne k vyjmutí náustku, jeho nasazení na přístroj Drager, vložení náustku do úst a provedení dechu do výzvy k jeho ukončení. Zkouška byla hodnocena jako negativní, byl jsem vyzván k sejmutí náustku. Pokusil jsem se náustek s obalem vrátit hlídce jako původci odpadu, byl jsem však vyzván k jeho ponechání. Hlídka se rozloučila, popřála mi šťastnou cestu a já jsem se vydal domů. Pocit, že něco bylo blbě, sílil, až to klaplo. Byl porušen zákon! A hrozí pokuta. A veliká!

    Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů

    Jak již jistě tušíte, předmětem našeho zkoumání je jednorázový náustek k přístroji k provádění DZ po jeho použití na pokyn PČR.
     

    § 3 Pojem odpad

    (1) Odpad je každá movitá věc, které se osoba zbavuje nebo má úmysl nebo povinnost se jí zbavit a přísluší do některé ze skupin odpadů uvedených v příloze č. 1 k tomuto zákonu.
    (2) Ke zbavování se odpadu dochází vždy, kdy osoba předá movitou věc, příslušející do některé ze skupin odpadů uvedených v příloze č. 1 k tomuto zákonu, k využití nebo k odstranění ve smyslu tohoto zákona nebo předá-li ji osobě oprávněné ke sběru nebo výkupu odpadů podle tohoto zákona bez ohledu na to, zda se jedná o bezúplatný nebo úplatný převod. Ke zbavování se odpadu dochází i tehdy, odstraní-li movitou věc příslušející do některé ze skupin odpadů uvedených v příloze č. 1 k tomuto zákonu osoba sama.
    (3) Pokud vlastník v řízení o odstranění pochybností podle § 78 odst. 2 písm. h) neprokáže opak, předpokládá se úmysl zbavit se movité věci příslušející do některé ze skupin odpadů uvedených v příloze č. 1 k tomuto zákonu,

    a) která vzniká u právnických osob nebo fyzických osob oprávněných k podnikání jako vedlejší produkt při výrobě nebo přeměně energie, při výrobě nebo nakládání s látkami nebo výrobky nebo při jejich využívání nebo při poskytování služeb, nebo
    b) jejíž původní účelové určení odpadlo nebo zaniklo. 

    Náustek lze zařadit dle přílohy č.1 do kategorie “Q5 Materiály kontaminované nebo znečištěné běžnou činností (např. zůstatky z čištění, obalové materiály, nádoby atd.)”

    § 6 Zařazování odpadu podle kategorií

    (1) Původce a oprávněná osoba jsou povinni pro účely nakládání s odpadem zařadit odpad do kategorie nebezpečný, je-li

    a) uveden v Seznamu nebezpečných odpadů uvedeném v prováděcím právním předpise, nebo
    b) smíšen nebo znečištěn některou ze složek uvedených v Seznamu složek, které činí odpad nebezpečným, uvedeném v příloze č. 5 k tomuto zákonu, nebo
    c) smíšen nebo znečištěn některým z odpadů uvedených v Seznamu nebezpečných odpadů uvedeném v prováděcím právním předpise.

    (2) Má-li odpad jednu nebo více nebezpečných vlastností uvedených v příloze č. 2 k tomuto zákonu, jsou původce a oprávněná osoba, která s odpadem nakládá, povinni zařadit tento odpad jako nebezpečný a nakládat s ním jako s nebezpečným, i když nesplňuje podmínky uvedené v odstavci 1.
    (3) Směsný komunální odpad se nezařazuje do kategorie nebezpečný a původce a oprávněná osoba nejsou povinni s ním nakládat jako s nebezpečným, i když splňuje podmínky uvedené v odstavci 1 nebo 2.
    (4) Pokud původce nebo oprávněná osoba osvědčením o vyloučení nebezpečných vlastností odpadu prokáží, že odpad uvedený v odstavci 1 písm. b) nebo c) nemá žádnou z nebezpečných vlastností, ne-jsou povinni dodržovat režim stanovený pro nebezpečné odpady; jsou však povinni ověřovat, zda odpad tyto nebezpečné vlastnosti nemá. Způsob a četnost ověřování stanoví pověřená osoba v osvědčení o vyloučení nebezpečných vlastností odpadu.
    (5) Ministerstvo stanoví vyhláškou

    a) Seznam nebezpečných odpadů,
    b) definice nebezpečných vlastností odpadů, kritéria, zkušební metody a limitní hodnoty pro přiřazování nebezpečných vlastností odpadů.

     

    Podle (5) a) zařadíme náustek jako 18 01 Odpady z porodnické péče, z diagnostiky, z léčení nebo prevence nemocí lidí“, podle přílohy č.5 zjistíme, že se jedná o složky C33 farmaceutické nebo veterinární přípravky a C35 infekční látky“, s podezřením na „H9-Infekčnost“ podle přílohy č.2. K pozornosti doporučuji odst. (4) o vyloučení nebezpečných vlastností pověřenou osobou.
     

    § 7 Pověření k hodnocení nebezpečných vlastností odpadů

    (1) V případě, že původce nebo oprávněná osoba, která s odpadem nakládá, se domnívá, že odpad, který splňuje podmínky uvedené v § 6 odst. 1 písm. b) nebo c), nemá žádnou z nebezpečných vlastností, mohou požádat o hodnocení nebezpečných vlastností tohoto odpadu.

    (7) Ministerstvo zdravotnictví udělí pověření nebo prodlouží platnost pověření právnické osobě nebo fyzické osobě, která prokáže odbornou způsobilost nebo jejíž odborná způsobilost byla uznána podle zvláštního právního předpisu13a). Odborná způsobilost se prokazuje

    a) pro hodnocení nebezpečných vlastností odpadů uvedených v příloze č. 2 k tomuto zákonu pod označením kódem H4 až H8, H10, H11 a H13 a H11 předložením dokladu o ukončeném vysokoškolském studiu ve studijním oboru lékařství, veterinární lékařství nebo farmacie, popř. v jiném studijním oboru na jiné vysoké škole, pokud fyzická osoba absolvovala postgraduální studium ve specializaci průmyslové toxikologie a pokud jde o jiné odborné pracovníky ve zdravotnictví, speciální průpravu, v jejíž náplni je toxikologie, podle zvláštních právních předpisů;14) pro hodnocení nebezpečné vlastnosti odpadů uvedené v příloze č. 2 k tomuto zákonu pod označením H9 předložením dokladu o ukončeném vysokoškolském studiu ve studijním oboru lékařství nebo veterinární lékařství,
    b) dokladem o nejméně 10 letech praxe v oboru, a
    c) dokladem o tom, že žadatel v posledních 6 měsících před podáním žádosti o pověření nebo návrhu na prodloužení platnosti pověření absolvoval školení pro hodnocení nebezpečných vlastností odpadů, jehož náplň schválilo Ministerstvo zdravotnictví.
     

    Zde dojdeme k závěru, že v drtivé většině případů provádění DZ není na místě původce odpadu osoba pověřená k vyloučení vlastnosti H9-infekčnost, tedy s náustkem a jeho obalem musí být ve smyslu zákona o odpadech nakládáno jako s odpadem infekčním. Že by první chyba v matrixu? Popojedem…
     

    § 9 Osvědčení o vyloučení nebezpečných vlastností odpadu

    (1) Nebezpečné vlastnosti odpadu hodnotí pověřená osoba na základě žádosti původce nebo oprávněné osoby. Zjistí-li pověřená osoba, že odpad žádnou nebezpečnou vlastnost nemá, vydá žadateli osvědčení o vyloučení nebezpečných vlastností odpadu (dále jen "osvědčení"). V opačném případě pověřená osoba písemně sdělí s odůvodněním žadateli, že odpad má jednu nebo více nebezpečných vlastností (dále jen "sdělení"). Kopii tohoto osvědčení nebo sdělení zašle původce nebo oprávněná osoba neprodleně České inspekci životního prostředí (dále jen "inspekce") a krajskému úřadu příslušnému podle místa nakládání s odpadem. Osvědčení nezbavuje původce odpadu a oprávněnou osobu povinnosti nakládat s odpadem tak, aby nedošlo k poškození životního prostředí, a odpovědnosti za škody způsobené nevhodným nakládáním s odpadem. Na vydávání osvědčení a sdělení se nevztahuje správní řád.

    Proběhl vůbec tento proces na žádost PČR nebo MV?Má PČR svého odpadového hospodáře?

    § 9a Hierarchie způsobů nakládání s odpady

    (1) V rámci odpadového hospodářství musí být dodržována tato hierarchie způsobů nakládání s odpady:

    a) předcházení vzniku odpadů,
    b) příprava k opětovnému použití,
    c) recyklace odpadů,
    d) jiné využití odpadů, například energetické využití,
    e) odstranění odpadů.

    (2) Od hierarchie způsobů nakládání s odpady je možno se odchýlit, pokud se na základě posuzování životního cyklu celkových dopadů zahrnujícího vznik odpadu a nakládání s ním prokáže, že je to vhodné.

     Kde může občan ČR naleznout výsledek posouzení životního cyklu náustku do Dragera, že je vyjmut z hierarchie, konkrétně z předcházení vzniku odpadů, nadto infekčních, čili nebezpečných?

    § 10 Předcházení vzniku odpadů

    (1) Prvotní původce odpadů má při své činnosti nebo v rozsahu své působnosti povinnost předcházet vzniku odpadů, omezovat jejich množství a nebezpečné vlastnosti; odpady, jejichž vzniku nelze zabránit, musí být využity, případně odstraněny způsobem, který neohrožuje lidské zdraví a životní prostředí a který je v souladu s tímto zákonem a se zvláštními právními předpisy.15)

     Za toto jednání nelze označit výzvu hlídky PČR k sejmutí a převzetí náustku zkoušenou osobou. Chyba v matrixu? Popojedem a nabereme tempo…

    § 12 Obecné povinnosti

    (1) Prvotní původce odpadů je povinen nakládat s odpady a zbavovat se jich pouze způsobem stanoveným tímto zákonem a ostatními právními předpisy vydanými na ochranu životního prostředí. Nakládání s nebezpečnými odpady se řídí též zvláštními právními předpisy16) platnými pro výrobky, látky a přípravky se stejnými nebezpečnými vlastnostmi, pokud není v tomto zákoně nebo prováděcích právních předpisech k němu stanoveno jinak.
    (2) Pokud dále není stanoveno jinak, lze s odpady podle tohoto zákona nakládat pouze v zařízeních, která jsou k nakládání s odpady podle tohoto zákona určena. Při tomto nakládání s odpady nesmí být ohroženo lidské zdraví ani ohrožováno nebo poškozováno životní prostředí a nesmějí být překročeny limity znečišťování stanovené zvláštními právními předpisy.17)
    (3) K převzetí odpadu do svého vlastnictví je oprávněna pouze právnická osoba nebo fyzická osoba oprávněná k podnikání, která je provozovatelem zařízení k využití nebo k odstranění nebo ke sběru nebo k výkupu určeného druhu odpadu, nebo osoba, která je provozovatelem zařízení podle § 14 odst. 2 nebo provozovatelem zařízení podle § 33b odst. 1 písm. b), nebo za podmínek stanovených v § 17 též obec. To neplatí pro předávání nezbytného množství vzorků odpadů k rozborům, zkouškám, analýzám pro účely stanovení skutečných vlastností a splnění požadavků pro převzetí odpadů do zařízení, pro účely vědy a výzkumu nebo jiné účely, které nejsou nakládáním s odpady podle § 4 odst. 1 písm. e).
    (4) Prvotní původce odpadů Každý je povinen zjistit, zda osoba, které předává odpady, je k jejich převzetí podle tohoto zákona oprávněna. V případě, že se tato osoba oprávněním neprokáže, nesmí jí být odpad předán.

     
    Zde musíme dojít závěru, že PČR výzvou k odebrání náustku porušuje odst.(1),(3) a (4), vy pak jako zkoušená osoba v případě převzetí náustku porušujete odst. (3). OOOOOPS? Popojedem…
     

    § 13 Balení a označování nebezpečných odpadů

    (1) Balení nebezpečných odpadů se řídí přiměřeně zvláštními právními předpisy.19)
    (2) Původce a oprávněná osoba, která nakládá s nebezpečnými odpady, jsou povinni zajistit, aby nebezpečné odpady byly označeny následujícím způsobem:

    a) odpady s nebezpečnou vlastností uvedenou v příloze č. 2 k tomuto zákonu pod označením kódem H1, H2, H3, H6, H8, H9 a H14 grafickým symbolem podle zvláštního právního předpisu,19)
    b) nebezpečné odpady jiné než uvedené pod písmenem a) nápisem "nebezpečný odpad".

    (3) Původce a oprávněná osoba, která nakládá s nebezpečným odpadem, jsou povinni zpracovat identifikační list nebezpečného odpadu a místa nakládání s nebezpečným odpadem tímto listem vybavit.
    (4) Ministerstvo stanoví vyhláškou obsah identifikačního listu nebezpečného odpadu.

     PČR náustek, ze kterého se provedením DZ stal nebezpečný a infekční odpad, ani nezabalí, ani neoznačí, ani nevypracuje identifikační list. Vydá pouze povel: “odeberte náustek”. My už ale teď víme, že k tomu podle zákona č. 185/2001 Sb. nemáme oprávnění!

     Zákon dále stanovuje nároky na odpadového hospodáře, povinnosti při sběru, svozu a likvidaci odpadů, kterým hlídka dopravní policie PČR svým faktickým provedením dechové zkoušky co? No nevyhovuje! Zvídavý čtenář podrobnosti v Zákonu najde v teple domácího krbu.

    My zatím popojedem k místu nejcitlivějšímu, tedy sankcím.

    Hlava I: Pokuty fyzickým osobám oprávněným k podnikání a právnickým osobám

    § 66

    (3) Pokutu do výše 10 000 000 Kč uloží inspekce fyzické osobě oprávněné k podnikání nebo právnické osobě, která

    a) nezařadí odpad podle Katalogu odpadů,
    b) předá odpad osobě, která k převzetí předávaného odpadu není podle tohoto
    zákona oprávněna,
    c) převezme odpad, přestože k jeho převzetí není podle tohoto zákona oprávněna,
    d) provozuje zařízení k využívání nebo odstraňování odpadů bez potřebného souhlasu příslušného správního úřadu nebo v rozporu s ním nebo provozuje zařízení k využívání nebo odstraňování odpadů v rozporu se schváleným provozním řádem zařízení,
    e) provozuje zařízení ke sběru nebo výkupu odpadů bez potřebného souhlasu příslušného správního úřadu nebo v rozporu s ním nebo provozuje zařízení ke sběru nebo výkupu odpadů v rozporu se schváleným provozním řádem zařízení,
    f) nevede ve stanoveném rozsahu evidenci PCB, odpadů PCB a zařízení obsahujících PCB a podléhajících evidenci,
    g) nezajistí zpětný odběr použitých výrobků určených ke zpětnému odběru nebo nesplní jinou povinnost související se zpětným odběrem,
    h) neustanoví za podmínek stanovených tímto zákonem odpadového hospodáře,
    i) vydá osvědčení o vyloučení nebezpečných vlastností odpadu pro odpad, za který odpovídá jako původce nebo oprávněná osoba, nebo hodnotí nebezpečné vlastnosti, k jejichž hodnocení nebyla pověřena, nebo
    j) neprovede dekontaminaci nebo neodstraní zařízení podle § 27 odst. 1 do 31. prosince 2010.

    (4) Pokutu do výše 50 000 000 uloží inspekce fyzické osobě oprávněné k podnikání nebo právnické osobě, která

    a) zařadí odpad uvedený v § 6 odst. 1 písm. a), b) nebo c) jako odpad ostatní nebo nakládá s tímto odpadem jako s odpadem ostatním, aniž by měla osvědčení od pověřené osoby podle § 9, že odpad nemá nebezpečné vlastnosti,
    d) nakládá s nebezpečnými odpady bez potřebného souhlasu příslušného správního úřadu nebo v rozporu s ním,
    e) ukládá na skládku odpady, které jsou tímto zákonem nebo prováděcím právním předpisem zakázány ukládat na skládku, nebo při ukládání odpadů na skládku nedodržuje podmínky stanovené prováděcím právním předpisem,
    f) neplní povinnosti stanovené tímto zákonem při nakládání s vybranými výrobky nebo odpady nebo zařízeními podle části čtvrté,

    (5) Pokutu do výše 1 000 000 Kč uloží příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo inspekce fyzické osobě oprávněné k podnikání nebo právnické osobě, která poruší jinou povinnost stanovenou tímto zákonem nebo povinnost uloženou rozhodnutím na základě tohoto zákona

    Že by dopravní hlídka vytvořila situaci, za niž může být ohodnocena souhrnnou pokutou až do výše 61 mil. Kč? Že systém nedělá chyby? Že by zlatí chundelatí? Pozor přátelé, přichází zlatý hřeb do rakve Vašeho rodinného rozpočtu: 

    § 69

     (2) Inspekce uloží pokutu až do výše 1 000 000 Kč fyzické osobě, která není podnikatelem a dopustí se přestupku tím, že

    a) převezme odpad do svého vlastnictví,
    b) přepravuje odpad v rozporu s přímo použitelným předpisem Evropských společenství o přepravě odpadů39) nebo uskuteční přeshraniční přepravu odpadů v rozporu s povolením,
    c) soustřeďuje odpad nebo s ním jinak nakládá na místech nebo v objektech, které nejsou podle tohoto zákona zařízeními určenými k nakládání s odpady nebo tato místa či objekty za účelem soustřeďování nebo jiného nakládání s odpady pronajímá jiné osobě.

    Domnívám se, že Zákon hovoří jasně: nesmíte jako fyzická osoba náustek, z nějž se stal použitím odpad, převzít! Ani ho nesmíte přepravovat ve vlastním voze, kapse, batohu, ani v brašně jízdního kola! Nebrat, nepřepravovat. Mega korun je moc peněz, navíc krize je za dveřmi a ještě k tomu  v době, kdy na MF sedí arcizodpovědný hospodář Kalousek.

    Zároveň připomínám pro enviromentálně uvědomělé Euroobčany v české kotlině ohlašovací povinnost při podezření na porušení tohoto zákona na místně příslušné Inspekci životního prostředí.

    Na závěr ještě jeden pro zasmání:

    § 71 Orgány veřejné správy v oblasti odpadového hospodářství

    Veřejnou správu v oblasti odpadového hospodářství vykonávají

    h) Policie České republiky,

     

    § 77a Policie České republiky

    (1) Policie České republiky

    a) v rámci pohraničního odbavování a v pásmu do 25 km od státních hranic48b) zaznamenává a podle možností dokumentuje podezřelé jevy a okolnosti nasvědčující nelegální přeshraniční přepravě odpadů do České republiky,
    b) předává zjištěné podněty orgánům inspekce a celních úřadů k provedení vlastních nápravných opatření,
    c) spolupracuje a v rámci součinnosti poskytuje odbornou pomoc a přiměřené podmínky orgánům inspekce a celních úřadů.

    (2) Policie České republiky v rámci spolupůsobení a při získávání informací potřebných pro plnění úkolů podle odstavce 1 postupuje a využívá oprávnění podle příslušných právních předpisů48c).
    (3) Policie České republiky si při plnění úkolů podle odstavce 1 může vyžádat odbornou pomoc orgánů inspekce nebo celních úřadů.

    Přeji Vám pohodový srpen bez DZ.


    01.08.2011 Michailo



    Související články:
    Má zkušenost s PČR (22.11.2015)
    Jak mi policie pomáhala a chránila mě. (21.06.2015)
    Za projetí STOPky městapákův prst v puse (05.04.2015)
    Police fiction – historky policejní (04.01.2015)
    Víc policajtů v ulicích? Děkuji, nechci. (27.07.2014)
    Policie říká: Radary nejsou bezpečné. (11.04.2014)
    Fízlové a život s nimi 2: Power (15.12.2013)
    Šikanovat a buzerovat – next level (01.12.2013)
    Fízlové a život s nimi – Úvod + 1. část (01.12.2013)
    Zážitek s Policií České republiky (22.09.2013)
    Dobrý den, pane. Vy si fotíte ty děti? (24.04.2013)
    Nejlepší kamarád pro vaše dítě? No přeci strejda bengo! (21.04.2013)
    Svině na D8 (07.04.2013)
    Ještě jednou o honění (10.03.2013)
    Honěním za bezpečné silnice! (01.03.2013)
    Kterak Honza psal pohádku... (12.08.2012)
    Parta policejních plukovníků (17.06.2012)
    Úvaha o policejních Passatech (10.06.2012)
    Jste obětí dopravní nehody, zaplaťte pokutu. (05.02.2012)
    Cesta domů (01.01.2012)
    Stůj, dej přednost v jízdě (07.11.2011)
    Může policie své lidi ještě něčím překvapit? (16.10.2011)
    Pomáhali, chránili a utřeli (11.09.2011)
    Pro dobrotu na žebrotu... (22.07.2011)
    Respekt k Policii mít MUSÍTE! Protože jsme to řekli! (05.06.2011)
    Znárodnění matroše (01.05.2011)
    Pomáhat a chránit? Možná... (20.03.2011)
    Efektivnost policie (20.03.2011)
    Pohled z druhé strany barikády (23.01.2011)
    Školení strážníků - insider report (24.10.2010)
    Tři triky ozbrojených primátů (14.10.2010)
    Moc policajtů (19.09.2010)
    Mněstská policie zasahuje (28.03.2010)
    Viděl jsem Džejmse Bonda, 3x… (21.03.2010)
    Ordnung muss sein podle Policie ČR (27.12.2009)
    Prudit a Chachařit (06.12.2009)
    Upřímná ne-soustrast (21.11.2009)
    Pozor na Tupouny a R36! (28.09.2009)
    Policejní honění (26.09.2009)
    Prassata (22.02.2009)
    Bobr 11, aneb pomáhat a chránit v akci... (07.12.2008)
    Jedna zkušenost s dopravní policií (04.08.2008)
    Život na zámku podle PČR (30.03.2008)
    Po-ti-chu! (Novela zákona o policii ČR) (02.03.2008)
    Joe Horn, soused roku 2007 (20.01.2008)
    Snížení kriminality (11.06.2007)
    Represívní složky parkují (02.06.2007)
    Vznášedlo pro Městskou policii (11.05.2007)
    Je krásné povelikonoční úterý... (18.04.2007)
    Audi story (08.10.2006)
    Policie je tvrdá. Tvrdá, ale férová (23.07.2006)
    Piknik za bukem (11.09.2005)
    Čtyři setkání s Kryštofem (01.05.2005)
    Detektivní odpoledne (17.04.2005)
    Police quest (17.04.2005)
    Chránit a sloužit, aneb z vyprávění jedné švestky. (03.04.2005)
    Vohnoutí pitaval (03.04.2005)
    Holub a Moskyt (31.03.2005)
    Mněská policije (02.01.2005)
    Chránit a sloužit (17.10.2004)
    V řadě za sebou, tři čuníci ... (05.09.2004)
    Kladivo na řidiče (by D-FENS) (01.08.2004)

    [Akt. známka: 2,54] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 33 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.