Komentáře ke článku: Moje válka se zmrdy (ze dne 18.08.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
...jako bych něco podobného zažíval i já. Ve čtvrťáku na škole jsem "byl odejit", postupem času jsem se smířil s tím, že to bylo mou vlastní blbostí a leností. Teď studuju obor víceméně podobný a do toho dělám lopatu ve firmě o 3 písmenech, která je součástí nadnárodního koncernu rovněž o 3 písmenech.
A tam postupem času zjišťuju, že kariérní postup se patrně nekoná, neb někteří tam mají zajištěné místečko na doživotí, i když jejich přínos firmě je z mého pohledu lopaty sporný (ano, vím o tom, že práce není jenom fyzická). Nejbližší nadřízený má funkci jenom proto, že jeho tata chodil s panem vedoucím do školy a potřeboval synáčka někam upíchnout, aby celý život nedoplňoval regály.
Fluktuace a zároveň i frustrace zaměstnanců, zaměstnanců externích (dodavatelských) firem a brigádníků je velká, ale co. Nikdo tě tu nedrží, na tvůj flek vždycky někoho najdem. Co na tom, že jeho (ne)zaškolení stojí čas a úsilí dalších lidí, kteří ale na to postupem času taky začali jebat, takže se to točí pořád v jednom kruhu a už se jenom čeká, co a kdy se stane.
Nejhorší na tom je ale to, že začínám mít pocit, že mě to semele a stanu se jedním z nich. Ovšem na pozici lopaty, a to se mi pranic nelíbí.
|
|
|
|
Taky mě to napadlo, prostředí lautr to stejný co v článku. Ale myslím, že autor popisoval firmu sídlící v Praze.
|
|
|
To není jisté, o Praze je tam jen v souvislosti s prvním zaměstnáním. IBM v Brně (nebo ten, komu to prodali) mě také napadla.
|
|
|
"Jakožto zkušeností prostému mladíkovi z Moravy mi nedošlo, že jsem se právě upsal do jámy pekelné, které byla ve 3. fázi infekce zmrdy."
Myslím, že to bude pražská firma. Ale to je asi jedno. To prostředí a ty situace jsou tak nějak univerzální.
|
|
Já nevím pane. Tohle brečení "pracovníků" call center... Kdykoliv mám s kterýmkoliv z vás tu čest, nakopal bych vás do varlat všechny (tímto cílím zejména na telefonisty z Dellu)
Alibističtí zmrdi jste tam všichni, tak si tady prosímvás na nic nehrejte a hlavně tu nedělejte ublíženého.
P.S. Článek jsem nedočet, možná se na konci skrývá nějaký hrdinský čin..jak např. že jste to tam podminoval nebo tak..v tom případě máúcta.
|
|
|
Průměrný pracovník call centra, tedy ten kanonefutter, se kterým člověk skutečně přímo mluví, je zpravidla nešťastník, speciálně vyškolený tak, aby s ním zákazník nevyřešil zásadně nikdy nic, ale v první chvíli to nepoznal. Na toho se nelze zlobit, možná spíš politovat. Vedoucí úrovně jsou samozřejmě jiná liga, možná i jinej sport, protože to bývají opravdu prémiové party zmrdovohnoutích výmazů, přičemž zmrd zpravidla pozorovatelně převažuje vohnouta, leč dominantním prvkem je výmaz. Call centra mají patrně charakter jisté trafiky, kam se uklízejí spřátelení zmrdi, co jsou moc blbí na cokoli, ale bohužel něco dělat MUSÍ (v tomhle případě to "bohužel" říkají i ostatní zmrdi). Že kdekoli na jakémkoli call centru dělá někdo, kdo čte D-F, považuje se za nepřítele zmrdství, a zároveň umí psát do té míry, že dá dohromady vcelku přijatelný článek, je pro mě vcelku překvapení a docela chápu, že takový člověk se mírně řečeno necítí dobře v té bandě blbců, ovládaných bandou zmrdů, a to pomocí metod, za něž by se nestyděl leckterý středověký feudál.
|
|
|
Call služby se dají rozdělit na 2 věci:
1) Help link
- má to několik úrovní, kdy level 1 je jenom proto, aby na něj zákazník řval a nedělal scény na pobočce
- pokud se člověk probojuje k levelu 2+, tak dost často najde lidi, kteří ví, o čem mluví a jsou schopní pomoct(technici a podobná verbež)
- menší firmy mají schopný i level 1 help
2) Prodej
- jedna jediná úroveň, cílem je nahustit do zákazníka všechny potřebné informace rychle a tlačit na to, aby koupil
- tento druh call center bytostně nesnáším a lidi, kteří tam pracují, osobně nechápu. Z nedávného rozhovoru, který jsem slyšel ve vláčku, jsem pochopil, že osobní ohodnocení je značně luxusní a i zde existuje několik úrovní, které se liší kvalitou nabízených produktů a postupuje se podle prodaných věcí. Víceméně slečna tehdy přiznala, že když prodá dost sraček, tak postoupí výš, kdy dostane větší % z prodaného a bude nabízet "lepší" věci. Co jsem pochopil ,plat byl díky provizi značně nadprůměrný(řikala 40k+, klimatizovaný OS, 12h směny) a pokud by slečna byla kočka, tak předla. A samozřejmě priznala, že člověk nesmí mít svědomí a jiné vymoženosti, protože ví, co prodává... dokonce měla kufr přiznat, že nabízí produkty i vlastní rodině - celou tu dobu lákala karamádku na její level1 pozici .)
2.5) Průzkum trhu
- udělají s vámi anketu, aby vám později něco mohli prodat :D
Čili je třeba rozlišovat call centra a call centra :) První druh lituju, jsou fakt jenom na to, aby na ně lidi řvali. Druhý si to řvaní zaslouží :o)
|
|
|
Tak pro slečnu s nízkým vzděláním a jedinou kvalitní schopností - výřečností . je takové call cantrum ráj. Protože jinak by si na takový peníze těžko někde sáhla...
|
|
|
Nemyslím si, že pokud má nízké vzdělání, tak to dorovná tím, že je ukecaná. Do jisté míry ano, ale bude to fungovat jen na lidi blbější než je sama. Takže je to spíš jakási light-forma prostituce, kdy děláš něco jen proto, že za to dostaneš peníze. Jen úplní degeneráti se tak chovají i zadarmo, ale moc jich asi není.
|
|
|
JJ, s tím druhým callcentrem se setkávám dvakrát třikrát do týdne od doby, co jsem si z blbosti nechal mobilní číslo na webu. Ale má to své výhody, naučil jsem se slušně a bez sebemenšího vzrušení na své straně poslat někoho do hajzlu a ještě za ním spláchnout, což jsem dlouho neuměl a neuměl.
|
|
|
U toho bodu 2 existuji i výjimky, ovšem pomer potrebnych / uzitecnych / férových nabídek oproti ostatnímu balastu je tak 1/100.
Osobne uz jsem se několikrát v zivote setkal s tim, ze mi bylo telefonicky predstaveno něco, o cem jsem ani netusil, ze to muzu mit a bylo to pro me uzitecne.
Pripadne když to vezmu z pohledu naší firmy, tak telefonat typu "dobry den, umíme to a to, podle vseho byste to mohl potrebovat, co kdyby se u vas někdo stavil a probral to s vama?" beru jiz jako "prodejni", ale zase ne nejak extra agresivni.
|
|
|
..telefonat typu "dobry den, umíme to a to,...."
Takové telefonáty taky neberu nijak agresivně, ale je vždy nezbytně nutné je ukončit v prvních 4-6ti sekundách. Naprosto skvěle tady funguje věta "hoďte mi to do mailu"..a se slovem "nashledanou" zavěsit.
Pokud protistraně stojíte za námahu, mail dorazí... A pokud ne, čert je vem.
|
|
|
A nasledne ty maily NIKDO necte.
Neznam jediného člověka, kdo by si ten email pak precetl a zareagoval.
Nestalo se mi to ani 1x v zivote, a to uz jsem vedl tisice a tisice obchodnich jednani...
Samozrejme je potřeba v prvních par sekundách rict, co je dulezite, protože většina lidi automaticky zavesuje po par sekundách, aniz by druhou stranu vyslechli.
Osobne to povazuju za hloupe, ale je to každého věc:-)
Ja si poslechnu minimalne 20 sekund, když me to zaujme, tak klidne do minuty v pohode. Když me to nezaujme, tak po tech cca 20 sekundách to koncim.
4-6 sekund je zoufale malo, to i kdyby se jednalo o něco hodne zajímavého, tak není cas to rict.
|
|
|
Na "běžte s tím do hajzlu" stačí cca 1.5 sekundy -- a to je minimálně o 1.5 sekundy víc, než si takové mizerné hulvátské vlezlé prase, které mne bezohledně otravuje a vytrhuje mne z libovolné práce nebo zábavy, jíž se zrovna věnuji, zaslouží :(
|
|
|
někdy i čte...asistentka než je vymaže.
žádná nabídka z telemarketingu nemůže být zajímavá, protože ty skutečně zajímavé se dojednávají osobně a za daleko jinačích podmínek.
ale rozumím, že někdo může mít pocit, že se na něj skrze teleobchodníka usmálo štěstí a vlastně zbohatne tím, že ušetří nákupem něčeho hrozně potřebnýho o čem do teď nevěděl, že to potřebuje 8o) ano, telemarketing je pro lidi, kteří skutečně poslouchají, co se jim touto cestou nabízí, což je čistá ztráta času. ale pokud máš svou víru, kdo jsem já, abych ti ji bral? 8o)
|
|
|
Tohle říkám těm, kdo telefonují proto, že chtějí přispět na nějakou charitu. Tam je -- na rozdíl od nabídky služeb -- omluvitelné a pochopitelné, že mne sami kontaktují; naproti tomu ale rozhodně není ani omluvitelné ani pochopitelné, že tak činí telefonicky, čímž mne ruší od čehokoli, co zrovna v tu chvíli dělám.
|
|
|
Ja ti nekdy poslu z nejake "neproflaknute" adresy email se zdvorilou nabídkou čehokoliv, schvalne, jestli mi odpovíš:-)
Zatím se mi to ještě nestalo, muzes byt první :-)
|
|
|
nepochopils na které straně hlavně stojíš. jak typické pro podomní obchodníky 8o/
e-mail s nabídkou je "spam"
e-mail s poptávkou je "prosba"
to, že nikdo neodpovídá na tvoje "nabídky" zaručeně nejlepší ceny za opravdově pravou Viagru neznamená, že jsou ignorovány i "prosby". nejsou...aspoň ne plánovitě.
|
|
|
No, já považuji každý takový telefonát za naprosto neakceptovatelně agresivní. Stojí mne čas a co hůře, soustředění.
Pokud někdo nabízí službu, ať si vystaví inserát na svoje stránky, a já si ji tam najdu, až tu službu budu potřebovat. Ale dokud ji nepotřebuji, ať mne s tím laskavě neotravuje!
Normálně telefonické nabídky "skvělých kreditů" a jiných podobných posílám rovnou a dosti nevybíravými slovy tam, kam slunko nesvítí. Když však mám výjimečně vhodnou náladu a dostatek času, povídám si s nimi zhruba takto:
- PV (Prase Vlezlé): Dobrý den, hovořím s panem OC?
- OC: ano, co pro vás mohu udělat?
- PV: my bychom vám rádi nabídli naši skvělou a jedinečnou...
- OC: moment moment moment. Vy voláte mně, tak asi chcete něco ode mne -- mohu vám tedy nabídnout zakázkový software?
- PV: ne, to jste špatně pochopil; naše kreditní služba...
- OC: ale kdež; vy jste na omylu, a to naprosto zásadním -- až budu chtít využít vaši kreditní službu, zavolám vám. Zatím vy voláte mně, takže zjevně naopak máte o něco zájem vy; není-li to zakázkový software, chcete tedy patrně distribuovat mou knihu?
- PV: ne to ne, my ale máme fantastickou nabídku...
- OC: už vím! Vy po mně chcete, abych vám napsal článek do odborného časopisu. Samozřejmě, to dělám běžně; na jaké téma a za jaký honorář?
- PV: no... tak na slyšenou, těšilo nás.
- OC: se bohatýrsky směje a nalévá si další sklínku.
|
|
|
No, ja nemohu hovorit ze sve zkusenosti vzhledem k tobe, protože ty nase služby nepotrebujes (tudíž bych ti ani nevolal, neboť to vim:-))
Ale predstav si - bez ironie - ze v mnoha firmách v tehle republice mají problémy s tim, ze jim jejich zakaznici neplati.
To je proste fakt, deje se to (a osobne mam docela slusny prehled o tom jak moc se to deje, jak moc se to meni v case a podobne).
Predstav si, ze jses financni reditel firmy, která ma obrat 100 milionu rocne a ma problém s tim, ze 1% z obratu se jim nedari z tech zakazniku dostat. To je docela prumerny stav v CR, místy je to i horsi, místy lepsi, no 1% bych osobne povazoval za velmi optimisticky stav.
Jses tedy financni reditel a zavolam ti ja (a volam ti proto, ze jsem si nejak alespoň zakladne overil fakta a VIM, ze tak ty nejake problémy VELMI pravdepodobne mas....)
A volam ti se slovy "Dobry den, tady Suchanek...Vase firma dela to a to, vy tam jste financni reditel...podle informaci, které mam, je velmi pravdepodobne, ze mate urcite problémy s platebni morálkou vasich nekterych zakazniku. Nase společnost v tomhle umi ledacos udelat, aby se vase situace zlepšila. Stoji vam za to se se mnou ohledne toho sejit?"
(Velmi často volam do firmy v podstate s presne těmito slovy, prilis jsem si ted nevymyslel)
Pokud me někdo zavesi hned na zacatku, tak se nesejdem, no to se nestava často.
Nejcasteji mi je receno : Dekujeme, zni to zajimave, no my uz to nejak resime/nechceme resit/cokoliv, a nemelo by to asi smysl. (občas dodam 1-2 argumenty, no když citim, ze bych tim jen otravoval, rozhoucim se).
No v tak 30-40% pripadu v tom hovoru na zaklade tohoto pokracujeme, lide jsou zvedavi, jak to jako delame, jestli je to legalni, a jak to funguje technicky, atd atd a s temi se z 95% nakonec sejdu.
Dulezite v tomto pripade vidim několik faktoru - jednak se skutecne nevnucuji, absolutne vůbec. S tim souvisi, ze služby, které nabizim skutecne mají smysl a skutecne nekomu mohou pomoci. A také, co je dulezite - ve vetsine firem v CR vůbec netusej, ze takove služby mohou na trhu poridit, jak to funguje, a podobne. Tedy není to jak kreditky, kterých dostanes nabidku 5 denne. Tohle je pomerne vyjimecna zalezitost, nikdy o tom nikdo předtím prilis neslysel a tudíž ani nevedel, ze by takovou službu mel poptávat, když netusil, ze existuje.
|
|
|
Vnucuješ. Ohavně. Zavoláš-li mi, když zrovna píši nějaký kód, stojí mne to soustředění. Zavoláš-li mi, když zrovna sekám zahradu, musím vypnout sekačku, jít se podívat, co se to děje... Zavoláš-li mi, když si zrovna dělám oběd, mohu kvůli tomu promeškat ten přesný okamžik, kdy jídlo stáhnout s plotny, a může se připálit. Zavoláš-li mi, když si nalévám víno, může se mi Tvou vinou dostat ssedlina do sklenice. A co teprve když zavoláš zrovna když souložím, to je vrcholně nepříjemné!
Vypínat telefon v popsaných případech úplně nemohu -- mohl by volat také někdo, kdo opravdu něco potřebuje, například H. že bourala s autem apod.
No a pokud budu mít problémy s tím, že mi klienti neplatí, a budu to chtít řešit, pak napíši mail* já Tobě, protože já něco potřebuji, tak se samozřejmě obrátím na toho, kdo mi to může zajistit.
___
* Nejsem prase, abych volal s něčím, co není akutní -- na neakutní věci jsou maily, jež si příjemce v klidu přečte v době, kdy on má na takové věci čas, a kdy jej tím z ničeho nevytrhuji!
|
|
|
Problém je opravdu u služeb, o kterých není "obecne povedomi" a tedy ti lide vůbec netusi, ze takove služby mohou poptávat.
Potom nezbyva, nez aby si provozovatel takove služby vytipoval potencialni odberatele a pokusil se ho oslovit.
Co se tyce emailu - 99% lidi, působících ve firemni sfere, ten email ani neotevre, a z toho 1% jsem snad nikdy nezazil, aby odpovedeli, at uz jakkoliv. Marne si vzpominam, ale nedovedu si vybavit jediny pripad.
Mimochodem se leckdy stane, ze nejaka firma dodava něco, co muze nejake jiné firme pomoci, ale tato se bez této služby/vyrobku dobře obesla, nijak ji neomezuje, ze ten výrobek nemá, tedy ho ani neshaneji, jsou v pohode.
Presto jim pak někdo zavola a dokaze jim jejich - jiz tak dobrou - situaci zlepsit, a všichni jsou spokojeni.
Prave z duvodu toho, ze se takova věc MUZE STAT, se tem telefonatum nebranim principialne - jiz jsem párkrát v zivote byl prijemne prekvapen.
|
|
|
Ale ze nevedi, ze takove sluzby mohou poptavat, je jen a pouze jejich problem a ty je s tim nemas co obtezovat. Nemas nikomu pravo brat jeho sladkou nevedomost, byt jsi presvedcen, ze mu tim vyrazne pomuzes.
|
|
|
Osobně jsem přesvědčen, že někoho informovat o něčem, co by mu mohlo pomoct je IMHO nejen právo, ale dokonce slušnost!
Nedávno tu vyšel článek, tuším, "Zklidňování dopravy po občansku", kde autor udělal ceduli, aby varoval řidiče před číhajícími policajty. Tohle je triviální příklad nevyžádaného informování, které mi přijde nejen v oprávněné, ale i žádoucí..
|
|
|
Pokud zvolite neobtezujici formu, pak mate pochopitelne pravdu. Telefonovani potencialnim kavkam ovsem neni neobtezujici forma, podobne jako ji neni treba spam.
|
|
|
furt se obracíš na tom, že o vymahačích není obecné povědomí a tak je to omluvenka pro to, že otravuješ po telefonu.
ale tak to není. na vymahače a dlužníky si pomalu hrajou děcka místo na indiány a kovboje, takže si přestaň lhát do kapsy.
|
|
|
Já osobně už zcela ze zásady odmítám jakoukoli službu, která je mi nabízena nevyžádaným telefonátem. A pokud bych o tu službu zájem měl, tak si dotyčnou firmu najdu dřív než mne sama osloví. Tím, že mi volají sami dávají najevo, že si o mě myslí, že jsem debil, který neví co chce a neumí si to najít.
|
|
|
V nasem oboru to tak ovšem velmi často je :-))
Tedy...ne každý reditel je debil :-)) Ale skutecne v drtive vetsine pripadu ti lide nevedi, co presne chteji, a neumi si to najit.
Opravdu, bez nejake ironie.
U silne specializovanych cinnosti je to pomerne normalni, řekl bych
|
|
|
- v našem oboru? ty už k pomocnému gestapáctví v BSA děláš i vymahače?
- lidé nevědí, jak se dobrat k nezaplaceným penězům, neví o existenci vymahačů a neumí si přečíst www.dluznikuzaplat.cz, které visí jako černá reklama na kde kterém plotě? haha...a teď tu o smolíčkovi.
- vymáhání pohledávek není ani z daleka "silně specializovaná činnost". je to tak "specializované" asi jako revizor v MHD - taky na to musí člověk mít žaludek, popř. nemít žádnou jinou alternativu.
|
|
|
Dulezite v tomto pripade vidim několik faktoru - jednak se skutecne nevnucuji, absolutne vůbec. S tim souvisi, ze služby, které nabizim skutecne mají smysl a skutecne nekomu mohou pomoci. A také, co je dulezite - ve vetsine firem v CR vůbec netusej, ze takove služby mohou na trhu poridit, jak to funguje, a podobne. Tedy není to jak kreditky, kterých dostanes nabidku 5 denne. Tohle je pomerne vyjimecna zalezitost, nikdy o tom nikdo předtím prilis neslysel a tudíž ani nevedel, ze by takovou službu mel poptávat, když netusil, ze existuje.
Mno, tak hlavně se snažíš řešit reálný problém a chceš jim naslouchat. To je dobrý prodejní přístup, pokud máš čas. Naprosto většinová taktika je, že ti operátor předhodní produkt s výhodnými podmínkami pro ně, ty si z toho máš sednou na zadek a podepsat.
|
|
|
klasika...
- nic nevíš a pouze zkoušíš
- vymahačů naseru za hodinu kýbl, protože to může dělat i úplnej negramot a taky se tak děje
- teleobchodník, který má pocit, že přichází s neodolatelnou nabídkou a proto se za ním každej rozběhne na schůzku, je naivka.
- pokud máš nějakou schopnost vymoci nedobytné pohledávky, dostaneš jednu, zpravidla tu nejprdelnější a můžeš ukázat, co v tobě je. tím končí 9 z 10 vymahačských firem, jenž fungují leda tak po telefonu a omezují se na strohé až asertivní vystupování, takže budí dojem mentálů, kteří si v nestřežené chvíli hrají s cizím telefonem.
nestává se často, že se s tebou někdo nesejde? haha...to máš teda štěstí na nevytížené firemní jednatele, kteří mohou zahodit hodinu dvě aniž by utrpěl časový rozvrh. má to někdo štětí že, pane velkotovárníku 8o)
vnucuješ se už nevyžádaným telefonátem, který dotyčného zastihne při přepočítávání pokladny, rozvrhu pracovníků na zakázky, harmonogramu prací, na hajzlu...a do toho se z mluvící kosti ozve "dobrý den, tady suchánek..."
pokud někomu někdo neplatí, tak ten to nějak řeší. neznám nikoho, kdo by nad nezaplacenými penězi mávnul rukou, takže nabízíš něco navíc, co by si dotyčný poptal sám (a možná to i udělal, ale jinde), kdybys ho zaujal svou nabídkou.
nejsme tví kolegové, takže hnojit mozek tím, že většina firem v ČR neví, že existují vymahači a jak fungují je dost chabý pokus. vymáhání pohledávek není ani výjimečné ani málo poptávané...a taky nijak výrazně účinné.
nejúčinnější je, když pohledávku prodáš firmě, která dluží dlužníkovi a ta si pohledávku započte vůči svým fakturám. cena takového prodeje je stejná, ne-li nižší než provize sranda-vymahačům.
|
|
|
:o))) pekne. Mne tyhle hovory take bavi. Na volani z neznameho cisla reaguji zasadne: "Prosim". Dost casto pak slycham naprosto neuveritelnou otazku: "Komu jsem se dovolal(a)?" na coz reaguji obvykle: "A koho volate?"
Jinak me v posledni dobe vytocili z FreeSat, ktere jsem poslal kam slunce nesviti asi 4x a opakovane zadal o vyrazeni meho cisla z jejich DB - neuspesne. Kdyz volali s nabidkou satelitu popate, tak jsem ho tedy objednal. Tedy ne sobe, ale jejich jednateli. Uctive podekovaly a dalsi pondeli slibili, ze prijedou nainstalovat.
|
|
|
Corr: uctive podekovali ...
Dodatek: A uz se od te doby neozvali :)
|
|
Tenhle vstup z dětství do reálného života rozvinutá socialistická společnost mladíkům jako si ty dost zjednodušila dvěma lety presenční vojenské služby,
Některé z nás pak ta lákavá nabídka dvouletého pobytu v zeleném přinutila nevykašlat se na školu, protože pak si šel na vojnu jen na rok a nastupoval si, zdejším slovníkem řečeno, na jinej level.
Tyhle nářky jinochů, kterým šéfová křivdí, mě připadají velmi nedospělé a nevyzrálé.
Praví zmrdi, co nám systematicky kurví život jsou úplně jinde.
|
|
|
Nejzbytečnější článek, co jem tu kdy četl. Snůška obecnejch pyčovin . Gratuluju k dospělosti.
|
|
|
Zbytečný to je ale alespoň to není moc dlouhý jak Dalas... radši jeden krátkej článek o ničem. než 1000dílný pojednání o anarchii... :D
|
|
To jsi se asi spletl, podle článku jsi se na vedoucí pozici nesetkal ani s jedním zmrdem. Jen s vohnouty. Ono obecně se dá říct, že na call centrech se na vyšší pozice nikdo jinej nedostává, protože tam nikdo jinej tak dlouho nevydrží.
|
|
mohl by jsi autore doplnit i konkrétní informace jako jméno firmy/ jméno pobočky, produkt který jsi supportoval, jména zmrdů atd.?
chápu, že se nejspíš bojíš, že by tě identifikovali, ale při té fluktuaci to bude dost nepravděpodobné a i kdyby ta co ti dnes můžou...
|
|
|
... kdyby to třeba četli, tak by mohli napsat poled z druhé strany a třeba by to pro autora nebyla pěkná vizitka :D
|
|
|
To nepochybně, člověk který "odbaví" 12 klientů za hodinu se totiž v chartech vyjímá tak nějak líp, než člověk který vyřeší např. problém jen 3 lidí.
Já jsem takhle obdržel od O2 zhruba 5 SMS ujišťující mě, že "můj" problém (způsobený jejich lemplovstvím) byl vyřešený, aniž by jakkoli vyřešený byl. Při každém dalším zavolání že ten problém opravdu vyřešený není jsem si zase prošel celé kolečko "identifikace", testování, a na závěr informací že do 36ti hodin se mi někdo ozve... problém zůstal, ale každý kdo to se mnou řešil "problém vyřešil".
|
|
|
Mám dost zásadně odlišnou zkušenost (letos na jaře, tedy nijak zvlášť starou). Blbě fungovalo ADSL, nebylo úplně zřejmé, je-li problém na straně "modemu" nebo u nich někde na DSLAMu.
Negativa: ti idioti nemají nikde e-mail, takže je neobyčejně obtížné nalézt kontakt pro civilisované řešení problémů -- všude cpou buď telefony nebo webové formuláře, což je obojí hovadina.
Positiva: jakmile jsem mail našel (což dalo dost práce), radili smysluplně, neotravovali zbytečně, a tiket uzavřeli teprve ve chvíli, kdy jsem jim potvrdil, že je vše OK.
Závěr je asi zřejmý, nicméně nechť si jej udělá každý sám za sebe :)
|
|
|
Moje z letošního léta. Bohužel mám internet právě od O2, zhruba půl roku. Teď mi nabídli VDSL, že za stejné peníze, rychlejší net atd. No fajn. Takže jsem kývl.
Další den přišla SMS o změně nastavení mé přípojky a.. . od toho okamžiku začal každých 19-20 minut padat net na zhruba 2 minuty. Po třech telefonátech jsme se dobrali k tomu, že mi vlastně zapomněli poslat VDSL modem, takže jsem řešil znovu toto. Jenže modem stále nikde, internet stále stejně "stabilní". Dopadlo to tak že došel po pěti "uzavřených a vyřešených" problémech přišel technik, podíval se na to, rovnou mi řekl že pokud tam mám migrační profil na VDSL tak to padá kvůli němu protože starý modem se snaží komunikovat rychleji než stíhá a padá, že to ty jejich modemy dělají a nejsem první. A ať si preventivně zavolám na O2 a ověřím, že ten modem skutečně poslali. No, po návštěvě technika jsem samozřejmě opět obdržel SMS že "funkčnost na lince byla obnovena". Ale už jsem si byl aspoň jist, že s tím fakt nic nenadělám.
Nakonec se vše vyřešilo až když konečně dorazil modem (tedy cca 12 dní od objednávky).
|
|
|
"Modem"* od nich? To je medle velmi blbý nápad, ale proti gustu... :)
___
* on to není modem, nic to nemoduluje ani nedemoduluje, je to plně digitální od jednoho konce na druhý; jenže zase říkat tomu korektně "bridge", nikdo neporozumí, to je těžké dneska :(
|
|
|
No já nevím, já doma dal router. Ty jejich krabičky jsou dobré tak na jedno použití - prohození oknem :-)
|
|
|
Když už jsem v tom nesnesitelném nitpickingu, tak router s tím nemá celkem co dělat -- ten se stará, jak jeho název napovídá, o routing. Normálně má jeden Ethernetový vstup (kam se připojuje např. modem nebo bridge) a jeden Etnernetový výstup, který vede typicky do switche, k němuž se připojují počítače.
Velmi často je, pravda, v jedné krabičce pro úsporu místa a zdrojů a peněz a tak podobně těch věcí povícero. Naprosto běžně bývá v routeru integrován čtyř- nebo někdy i osmiportový switch; a velmi často také ten ADSL bridge. Někdy také wi-fi a jiné legrácky.
(Pokud má někdo dojem, že tento příspěvek byl zhola zbytečný, pak se nemýlí: byl. Já jen halt mám občas takové podivné záchvaty oldspeaku, v nichž mi vadí, když se pro různé věci užívá nekorektních názvů, no ;))
|
|
|
Jsi si jist, ze dana krabicka nesmeruje packety podle nejake routovaci tabulky a nedela i dalsi funkce vyhrazene routeru (tedy napriklad fragmentovani a defragmentovani packetu)? 99 % tech krabicek, ktere jsou dnes na trhu, by s Tebou nesouhlasilo. Byt si samozrejme dovedu predstavit takovy Juniper T1600, jak se utrpne usmiva, kdyz nekdo nazve nejakou malou krabicku od ZyXELu routerem, tak to fakticky router je (uplne stejne jako modem a pripadne i uplne stejne jako bridge).
|
|
|
Viz "v jedné krabičce pro úsporu místa a zdrojů a peněz a tak podobně [bývá] těch věcí povícero"
|
|
|
Ano, ale pojem router je pro takove zarizeni v drtive vetsine pripadu korektni i pri snaze o zachovani onoho oldspeak standardu.
|
|
|
Tak. Navíc ono co se třeba těch nejvyšších enterprise zařízen týče, taky to umí všechno (na hlavních procesorech), ovšem bylo by to zoufale pomalé. Proto se tam strkají jednotlivé moduly, které jsou na dané dvě-tři úlohy specializované.
|
|
|
To je pravda tak napul :-)
|
|
|
Predstavujes si to jak Hurvajs weltkrieg. Samozrejme, ze (x)DSL modem moduluje a demoduluje, "plne digitalni" je asi tak stejne jako stare modemy behajici po hlasovem pasmu (co si vlastne predstavujes pod takovym pojmem "plne digitalni"?). Technicky se lisi jen typem rozhrani smerem k uzivateli, pouzivanou sirkou pasma smerem do linky, jinou modulaci a jinou logikou zadratovanou v ridicich obvodech, plnici i dalsi funkce.
|
|
|
Hmmmm, vlastně jo. v obecném případě pravdu díš. Já občas trochu zapomínám, že zdaleka ne každý má ISDN jako já, a pokud někdo ISDN nemá, tak skutečně modem potřebuje :)
|
|
|
A i kdyz ISDN mas, tak ty signaly se stejne museji nejak namodulovat na ten drat, co vede od ustredny do baraku. NT Ti z te linky sice udela "digital" ve smyslu digitalniho prenosu hlasu, ale po tech dratech stejne jdou dal ruzne QAM, QPSK, DPT a dalsi modulace.
|
|
|
A abych nezapomnel, ISDN NT se ti stara jen hovorove pasmo, to, co je nad tim, beha vicemene stejne at je to DSL Annex A nebo DSL Annex B.
|
|
|
Jednomu mému zákazníkovi také zřídili VDSL, nový router přišel včas a internet jel jako víno. Hodinu. Pak 10 dnů řešili, že internet jít přestal. A to je firemní zákazník. Zítra k němu jedu, takže se jistě dozvím i nějaké perličky jak na ně řval ;-)
|
|
|
Jo O2 (bohužel vlastník většiny drátů), s těmi jsem si nedávno také užil. Vtipné bylo, že mi technik (firma najatá O2) volal, že problém našel někde na trase a v tu samou dobu mi volal týpek z O2, že "jejich technik" vedení zkontroloval a chyba u nich není. Informace od technika v terénu ho hóóódně rozhodila, marně hledal slova:).
|
|
"To by se z něj nesměl vyklubat zmrd - kvůli rektálnímu alpinismu začal dokonce kouřit ... ", výraz rektálny alpinizmus sa mi vzhľadom na stiesnené priestory zdá nenáležitý.Ja používam výraz rektálný speleológ ( spelologizmus ?), totálny rektálný speleológ, inak dobré.
Pracoval som na IT v jednej štátnej organizácii, kde boli ( určite ešte sú ) ako ich ja volám politický zmrdi, t.j. zmrdi dosadený do funkcií politicky, výraz politický zmrd som tu zatiaľ nevidel.
|
|
tak to je hodne uplakany clanek. je zajimave, jak velke mnozstvi lidi pracujicich na prvni nebo druhe urovni podpory (zejmena v IT) povazuje svoje nadrizene za zmrdy.. Nikdo nikoho v zamestnani nedrzi. Prace neni povinna.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Moje válka se zmrdy
|