Komentáře ke článku: Test: Fiat Polski 125p (ze dne 11.05.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Od "standartu doby" jsem přestal číst. Chtělo by to dostudovat jazyk, chcete-li něco říci.
|
|
|
Ano, to je opravdu převeliké provinění, díky kterému bych jistě přestal číst jinak velice povedený článek. Chcete-li něco říci OC, zamyslete se nejdříve, zda to někoho zajímá. A já pochybuji o tom, že někoho zajímá to, že jste po jedné pravopisné chybě ( a z mého pohledu to nikterak závratná chyba nebyla) přestal číst článek, který byl zaměřen spíše na technický popis motorového vozidla než na dokonalou znalost češtiny.
|
|
|
Zdravim Byl a je to pecka autak mel jsem oba 1500 i 13tistofku a nemelo to chybu nikdy jsem nevaril a zimni starty na poprve, pohodlne nejlepsi auto pro radiofky Z RVHP proste je to kocar na tu dobu....zbyly jen fotky a vzpominky ...PS:bracha ho ma do dnes ....
|
|
|
já většinou přestávám číst od slov "Autor: OC..." :-)
|
|
|
Já myslel, žeš přestal číst od svých deseti let :D
|
|
|
Já myslel, žeš přestal číst od svých deseti let :D
|
|
|
Obsah nad formu. A kazdy z nas chybuje, budme velkorysi...
|
|
|
Přesně tak, fajn článek. Znám chlápka, co taky nedal na svého 125p dopustit. Taky tvrdil, že ty starší jsou lepší, akorát se chlubil s novodobějším rychloměrem s červenou svítící lajnou, z té jsem byl unešený ... :-)
|
|
Děláš chybu, profesore.
Napsal to docela čtivě a je to zajímavé...
|
|
..měl jsem tu čest.. ..musím říct, že je to lepší auto než schade 1xx ..
|
|
Můj 73-letý táta má 125p 1300 ročník 1975, ale už s řazením na podlaze, nikoli pod volantem jako starší modely. Motor má do dneška najeto 330.000km, na 150.000 byl jen překroužkován, na stejné kilometráži kvůli soli jsou už jednou vyvařované prahy, zadní blatníky a vůz dostal nový lak z bílé na vanilkovou žlutou. Z "vážných" závad si pamatuju asi tak na dvěstě tisících proraženou jednu diodu v alternátoru a shořelý motorek čerpadla ostřikovačů, jinak běžná údržba typu shnilého koncového dílu výfuku apod. Brzdy je skutečně nutné vyčistit po každé zimě. Ovšem pokud jsou v pořádku, tak tohle auto s brzdovým posilovačem když přibrzdí, má velká většina automobilové produkce, jedoucí za Vámi problém to do Vás nenakouřit. Ty brzdy jsou evidentně konstruované ke stokoňové šestnáctistovce. Startování kdykoli na první škrt, samozřejmostí je vytažený sytič. Rád se s tím občas povozím, je to kočár, ne kostitřas jako Favority či Felicie. Otec ho udržuje ve fantastickém stavu včetně interiéru.
|
|
Jako hrdého uživatele Felície (´96 50kW) by mě zajímalo, v čem konkrétně je popisovaný vehikl lepší.
|
|
|
|
Nehanim felicii jako relativne solidni auto, pokladam ho za dobrou volbu, ale polak 1500 za 5 litru ma vetsi vykon (55kW),lepsi zatah motoru, brzdy minimalne srovnatelne, vnitrni prostor vetsi, zivotnost karoserie vetsi,zivotnost motoru minimalne srovnatelnou, spotrebu vetsi jen asi o 2 litry(30 let rozdil),je pohodlnejsi. Jasne ze felda vitezi ve vetsine ohledu,zejmena spolehlivost, podvozek, aerodynamika (a rychlost) a schopnost jezdit delsi streky, nicmene na to, ze je tam rozdil 30 let, je to pro feldu celkem debakl, cekal bych vetsi pokrok. Proste tohle srovnani nesrovnatelneho ma pro me pozoruhodny vysledek.
|
|
|
Felicia má jednu podstatnou výhodu a to pátý dveře.
|
|
|
Proč nesrovnáváš reprezentanty se shodnými motory 1300 v polákovi má 46 kW felda 40 kW nebo 50 kW, 1500 v polákovi 55 kW, 1,6 ve feldě stejný výkon a zátah také úplně jiný než 1,3 a to ty motory ve feldě musí splňovat emisní limity a krmit katalizátor.
Rozměrově také Fiat 125 patří do jiné kategorie než Felicie spavedlivější by bylo ho srovnávat s Oktávkou.
|
|
|
Mas pravdu, samozrejme srovnavam nesrovnatelne. Nicmene napriklad srovnani 1300 motoru s favoritem i tak vychazi vesmes ve prospech polaka kvuli vetsimu zatahu.1.6VW ve felde urcite polaka pobije ve vsech ohledech, je to dobry engine.(Ovsem 1600 by se mela srovnat s italskou DOHC ze...) Co se tyce srovnani s oktavkou neni to tak docela pravda, oktavka je jednak vetsi auto nez byly stare auta tehle tridy(uz jen hmotnost je podstatne vetsi) jelikoz vsechny vozy rostou a druhak oktavka uz je kvalitativne uplne jinde nez Fa ci Fel. Nicmene troufnu si tvrdit ze vnitrni prostor je v polaku mnoooohem vetsi nez v oktavii a to vpredu i vzadu(rek bych ze oktavka je vevnitr mensi nez favorit).Jinak samozrejme oktavka vitezi na vsech ostatnich frontach. Je to blbost to srovnavat, novejsi auta samozrejme JSOU lepsi, ale jak sem psal "v mych ocich" rozhoduji i jine faktory jako treba fun factor, design, emoce, duse vozidla a jine subjektivni dojmy.
|
|
|
Nechtěl jsem vyznít uraženě, vím, že Felda není žádnej zázrak.
|
|
Dobrý večer, sice to sem nepatří, ale i tak to zkusím.
Včera mi vzpršel trest zákazu řízení a dnes se pokusil vyzvednout ŘP. Paní za přepážkou mne nechala vyplnit žádost a poté mi zdělila, že do měsíce mi přijde vyjádření. Hlava mi to jaksi nebere, trest uplynul a já jestě měsíc budu čekat?
|
|
|
Tak to nevim co to melo bejt, mels mozna udelat smutnejsi oci. Ja dostal pul roku zakaz, po trch mesicich jsem prijel do Melnika, prozadal o prominuti zbytku trestu. Sepsal sem zadost podle vzoru a do pul hodky sem mel rozhodnuti, ze zbytek trestu se promiji. Rovnou jsem jel do Novyho Boru, kde mi pani na prepazce oproti tomu rozhodnuti ridicak vratila. Bylo to jednodussi, nez jsem cekal. Asi zalezi na situaci a urednikovi co to resi. Za cos to dostal?
|
|
|
0,3promile v půl sedné ráno. Jde mi o to, jestli to tak můžou dělat, neb trest jsem si odkroutil a řídit nesmím. Přijde mi to poněkud zvláštní. Paní za přepážkou jsem se ptal, jestli to tak probíhá i ve vězení a ta mi řekla, že jsou jiné ministerstvo :) Nechtěl bych zažít vězně, co musí ještě měsíc čekat, než ouřada posoudí žádost.
|
|
|
A Vy jste ten zákaz vůbec nenapadl? 0.3 promile by nemusel být zase takový problém uhrát na fysiologickou hladinu alkoholu v krvi...
Jinak pokud Vám vypršel zákaz, měl byste být normálně schopen řídit dál. Pokud by Vás teď chytli bez řidičáku, mělo by se to posuzovat stejně, jako situace, kdy si řidičák zapomenete doma.
|
|
|
Já věřil, že když budu spolupracovat, tak vše půjde snadněji. Ale již jsem zcela poučen a to hlavně poté, co jsem viděl lékařskou zprávu a tam bylo napsáno, že jsem se motal a mluvil zcesty, fakt síla.
Teď jsem našel onen zákon a dle mě, by mi ten ŘP měli vrátit bezodkladně poté, co odejmutí pozbylo právní ůčinnosti. Což si myslím, že vypršení trestu je.
Co mi hrozí, když půjdu cestou kterou jste nastínïl?
|
|
|
Zastaví Vás policajt a zjistí, že u sebe nemáte řidičák - na registru si ověří, že nemáte platný zákaz řízení a pak je to na něm. Většina těch nedebilních to bude řešit domluvou nebo pokutou 500Kč, horní hranice je tuším(!!!) 2.000 Kč. Body za to nejsou, trestný čin to také není. Nebo můžete trvat na projednání přestupku na úřadě, kde je to víceméně to samé - možná byste tam měl o něco větší šanci vyváznout s domluvou.
|
|
|
Tím si nejsem tak jistý. Zítra tam hodlám naběhnout s těmi zákony a myslím, že už tak mě tam nemají moc rádi.
Ještě jsem napsal dotaz na Min.dopravy, tak jsem docela zvědav jak to celé dopadne.
|
|
|
Na tom kousku plastu, zvaném dle Roota "Vůdcova záře" vůbec nezáleží. Záleží na tom uloženém zákazu.
Mně osobně třeba v ČR řidičák fysicky sebrat nemohou, takže bych se mohl dostat do situace přesně opačné - řidičák u sebe a platný zákaz. A opět by bylo závazné to, zda mám či nemám platný zákaz činnosti, ne to, zda u sebe mám či nemám řidičák.
|
|
|
Asi to tak udělám, neb od té doby jsem žádného příslušníka nepotkal. A to, že mne nechali vůbec vypsat ono žádost o navrácení ŘP, což je možné až po uplynutí trestu, vpodstatě svědčí o tom, že trest pominul.
Díky
|
|
Me kdysi sebrali ridicak na dva roky a kdyz jsem ho po nekolika letech zpatky (mezitim jsem se odstehoval do zahranici a tudiz nepotreboval), tak jsem musel udelat znovu kompletni zkousky! Pry ze jsem dlouho nejezdil..? Zkousky jsem neudelal, jelikoz mi nikdo nic takoveho nerekl a bohuzel jsem nemel cas se pripravit. Je takovyhle postup normalni? Je urcena nejaka hranice kdy se musi znovu delat zkousky?
|
|
Ten članek o Fiatu mě fakt potěšil, fakt super. Sám jsem tento Fiat měl. Skvěle jsi to napsal a hlavně kolem těch brzd je to svatá pravda ale tohle auto ma fakt své kouzlo.A mam pro něj pořád slabost.Prostě ti díky za skvělej članek.
Ps:Polak ,teda alespon ty prvni meli neco jako tempomat vedle sytice, na dalnici sis to pritahl podle potreby a nemusel mit nohu na plynu. super vec kterou nemaj auta ani dnes teda u osobaku věc nevidana.
Jo a na hrubky prdim .
|
|
|
Jo, jo, rucni plyn byl nekdy nutnost, aby se udrzel volnobeh, kdyz nebyl po ruce stroubovak na serizeni karburatoru. Ach, dychla na mne nostalgie. Bylo to auto, ktere sice mama nemela rada, protoze k udrzeni v provozu bylo treba znat docela dost o mechanice, ale s tatou jsme k nemu pres vsechny jeho neduhy prirostli.
125p bylo nase prvni rodinne auto, my meli novejsi odrudu, ale deda starsi orig verzi s razenim pod volantem.
Oboje byly 1500, deda tam udelal jeden "zlepsovak" - dal tam ventilator z 1300 bez elmg. spojky, ktera se obcas porouchala.
Nase kastle vydrzela 10 let nez kompletne prorezla a musely se vsechny exponovane dily vymenit - oba podbehy, podlaha se vyvarila z trojky plechu, nove prahy a vsechny ctyri blatniky. A kdyz uz se predelavalo, tak se tam dal motor v lepsim stavu, mene opotrebovana prevodovka... Deda tam nikdy takovou generalku nedelal, zavcasu vylil dutiny vyjetym olejem a vydrzelo to skoro plnych 30 let.
Nakonec oba exeplare skoncily ve srotu, protoze nebylo ekonomicke je udrzovat v provozuschopnem stavu. Ten nas slouzil 25 let a mel najeto pres pul mega, pricemz se v nem odvezly nescetne tuny materialu na rozlicne stavby. Troufam si rict, ze dnes seriove vyrabena auta takovychto uctyhodnych vysledku rozhodne nebudou schopna dosahnout, uz kvuli mnozstvi malo odolne elektroniky, bez niz se ani neuprdnou. A proto kdyz vidim 125p na silnici, srdce mi zaplesa a mladi se alespon na okamzik navrati...
|
|
Chtěl bych se zeptat na info ohledně navrácení ŘP po uplinutí poloviny trestu,, co mám dělat kde žádat a jaké formuláře potřebuju děkuji všem moc za informace
|
|
Tak na mě taky dýchla nostalgie mých mladých let. Na F 125p mých rodičů jsem se naučil řídit (ještě před tím, než jsem šel do autoškoly, otec byl profi řidič a tak mě učil), absolvoval s ním první delší jízdy (dovolená v "Jugošce") a poprvá hnal auto přes 140 km/h. Když si naši pořídili v 1992 Favorita a matka se v něm poprvé projela, chtěla hnát otce, ať jde ten kostitřas vrátit a bráchovi chtěla zpátky zabavit Fiata. Jojo byl to kočár, ve kterém člověk skoro necítil nerovnosti na cestě a co se do něj vešlo, darmo mluvit. Vzpomínám na něj s láskou.
|
|
Ako polský fiat bol fasa auto, ale že by to bolo lepšie ako Felícia... hmmm, to je už skôr náboženstvo....
|
|
Taky jsme jednoho Fiata měli, byl to 1300 ccm z roku 1977.
Do dnešního dne na něj vzpomínám v dobrém.
Uvnitř vzadu bylo dostatek prostoru i zavazadlový prostor o objemu 385 l byl dostatečný. Vůz měl dobrý motor co vydržel. Podle mě by mohla být převodovka více do "rychla". S tímto autem jsme najeli asi 60 000 km. Líbí se mi vzhled i interier, měli jsme ten novější (MR 75).
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Fiat Polski 125p
|