D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Velká budějovická necyklojízda
    Vydáno 19. 05. 2013 (13247 přečtení)

    Nemnoho účastníků budovatelské soutěže s názvem Do práce na kole obdrželo od Auto*Matu tento povzbuzující mail, který nelze nepublikovat:

    Milí soutěžící,

    je známo, že  každodenní ježdění na kole snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění, cukrovky i některých typů rakoviny. Tím to ale rozhodně nekončí. Studie zpracovaná na Stanford University School of Medicine zjišťuje, že dvacet až třicet minut denní jízdy výrazně zmírňuje potíže s nespavostí – pacienti usínali o polovinu rychleji a prospali se o hodinu déle! Podle studie téhož vědeckého pracoviště vypadají cyklisté mladší, než ve skutečnosti jsou.

    Dle dalších studií cyklistika působí příznivě na paměť, celkovou obranyschopnost, vyplavují se hormony štěstí, snižuje se riziko alzheimera a dokonce snad mají cyklistky  snadnější porod. No prostě na co si vzpomenete. Samozřejmě, podle výzkumu americké Cornell University, má cyklistika pozitivní vliv na sexuální život. Ten ukázal, že „zdatnost“ cyklistů odpovídá mužům o dva až pět let mladším. Pravidelní cyklisté z řad mužů po padesátce jsou navíc o třetinu méně často postiženi problémy s impotencí.

    Pro všech Z pohledu technokrata mohu poznamenat pouze následující: Z uvedeného jednoznačně plyne, že cyklistika zhoršuje zrak. Jinak si nelze vysvětlit, že šťastný, zdravý, vyhajaný, mladě vypadající, sexuálně obdařený cyklista strčí péro do cykloaktivistky, což rezultuje v ten snadnější porod, který snad poté má.

    Web Automatu uvádí, že k budovatelské výzvě se v květnu připojilo 4000 osob, což nutně neznamená, že tolik lidí jelo někam na kole. I kdyby, ve srovnání se zbývajícími asi pěti milióny občanů v produktivním věku, kteří jezdí do práce čím chtějí a obešli se bez Auto*Matu, je to určitě zcela bezvýznamné číslo.

    Původně jsem se chtěl věnovat něčemu jinému nežli cyklobashingu, protože zyklofašisté dostali tento týden už jednou na frak. Jenže jsem se zase neudržel. Promiňte, stane se to zase.

    V Českých Budějovicích došlo k tomu, že byla rozehnána zyklojízda ještě nežli začala. Zyklojízda byla plánována v rámci tzv. majálesu. Byla jeho nedílnou součástí, stejně jako další moderní progresívní konformní politicky korektní zábava, protože i organizovaná hromadná cyklistika je konformní, moderní, progresívní a hlásit se k organizované zyklistice má stejnou váhu, jako kdysi jít v prvomájovém průvodu. Není to povinné, ale když to neuděláte, koukají na vás divně a když nedej bože máte něco proti tomu...  samozřejmě, v rámci majálesu vystoupily prověřené hudební zaručeně nekomerční sráčoskupiny (nekomerční proto, že jejich CD bychom si nestáhli ani zadarmo), jako třeba Píča z hoven, majáles má ukrutně barevný internetové stránky napsané tím podělaným multikulti slangem, je to všechno ukrutně kchůl a frí a hlavně na fejsbuku.

    Organizátor cyklojízd Zibura se živí granty, jaké to překvapení.

    A tak jsme se dozvěděli, že:

    Plán zněl jasně - sejdeme se se všemi příznivci jízdy na dvou kolech bez motoru a společně projedeme městem. Ukážeme řidičům, že je i jiná cesta než jezdit městem v plechových rakvích, že České Budějovice mohou být o něco čistší a klidnější. Bohužel se však našel někdo, kdo se naším záměrem cítil obtěžován - těžko soudit, zda majitel benzinové pumpy, militantní motorista či milovník inhalace smogu.

    Rozhodli jsme se proto, že cyklojízdu přesuneme do Stromovky, kde v klidu projedeme parkem a užijeme si zpěvu ptáků. Ani to se však onomu nepřejícnému člověku nepozdávalo, našel si příslušné paragrafy a neváhal nás nahlásit policii. Jet se ve skupině projet parkem je totiž jeho zvláštní užívání, na které je zapotřebí speciální povolení, zázemí a mnoho dalšího.

    Samozřejmě chápeme, že ne každému je jízda na kole milá. Místo klimatizace máte vítr ve vlasech, místo na naftu se jezdí na tatranky, zácpu člověk pozná jen když málo pije a parkovat můžete i mimo asfalt - prostě ohavná myšlenka.
     
    Celá operace měla dvě fáze. Nejdřív ty buzeranti chtěli projet městem a samozřejmě trochu zablokovat provoz, aby teda těm řidičům ukázali. "Skupina místních motoristů" si však prý postěžovala, že akce je ve svém principu ilegální, neboť nemá potřebná povolení. Cyklozmrdi se tedy rozhodli vyrábět klidné a čisté Budějovice do klidného a čistého parku Stromovka, nicméně ani tam to neprošlo, neb i chodník je komunikace, který lze užívat zvláštním způsobem.

    A mně to celé smrdí, protože:

    a) ona se tady už jedna cyklojízda uskutečnila v září 2012. Počet účastníků byl naprosto mizivý, bylo jich jak do mariáše a i přes nasměrování cyklojízdy do centra města, včetně použití "špuntařů" přesně podle pokynů polit*byra nevyvolala žádnou kontroverzi, celá "velká" cyklojízda nebyla lidem ani pro srandu, protože se tomu neměl kdo vysmát. Skoro nikdo si cyklojízdy nevšiml, vypadalo to, jako když skupina chovanců ústavu pro duševně choré jede na kolech nakupovat.

    b) nedozvěděli jsme se, kolik lidí se účastnilo tohoto happeningu nakonec, ale bylo jich asi jen pár. Na cyklojízdě by jich taky bylo jen pár. Na samotný majáles dorazila jen asi čtvrtina z původně očekávaných 8000 návštěvníků a určitě jen malé procento z nich se hodlalo cykloexhibovat. Kdyby dali dohromady 80 lidí, museli by být štastný jak blechy.

    c) není mi jasné, jak bylo zjištěno, že si stěžovala "skupina motoristů". Zda například nějaký dokument smrděl benzínem nebo byl v telefonu slyšet šestiválec. Teoreticky si mohl stěžovat kdokoli.

    d) pořadatelé cyklojízdy vůbec nepotřebovali povolení. Pokud se chtěli skutečně s příznivci cyklistiky projet městem tak, jak píšou, poslouchat ptáky a pokořit zácpu, nejednalo se v žádném případě o zvláštní užívání komunikací, protože je to užívání běžné. Jinak by tomu bylo, kdyby chtěli například s ostatníma zmrdama pořádat na městských komunikacích politické shromáždění, blokovat provoz nebo řídit dopravu pomocí "špuntařů". Protože žádný takový záměr nedeklarovali, nepotřebovali žádné povolení. Za "cyklojízdu", tedy akci, kdy se toliko sejdou a projedou, jim nehrozil žádný trest. Ale i kdyby v rámci jejich plánování došli k závěru, že povolení k zvláštnímu užívání potřebují, není vůbec problém jej získat, a nepochybuji o tom, že jej potřebovali i pro jiné jejich akce, jako například průvod.

    e) pokud bychom skutečně hovořili o nepovoleném zvláštním užívání, pak úřady a policie musí jednat ex oficio, z úřední povinnosti, i bez podnětu. Stejně jako když si zaberete chodník a postavíte na něj třeba poutač nebo složíte stavební materiál, což v Thomadorfu městská policie běžně pokutuje bez ohledu na to, zda si někdo stěžoval nebo dokonce zda to někomu vadilo. Stačí, že se to prostě stane. Je tedy úplně jedno, zda si někdo stěžuje nebo se cítí obtěžován, úřad musí jednat tak jako tak. Story o "stěžujících si militantních motoristech" je mimo mísu a "zlý motorista, co si našel příslušné paragrafy" je přebytečný prvek.

    Mimochodem, jaká to hrůza. Občan zná zákony a neváhá je použít. To je přece hrozné. Zákony jsou tady pro policii a úřady a slušný člověk by se o ně přece zajímat neměl!
     

    Vzpomínáte si na Orwellův román 1984 a kontinuální války, které Oceánie vedla se svými sousedy?

    Základní metodou aktivismu je fingerpointing. Ukazovat na někoho prstíkem a říkat - to je on, zlej chlapec, ten za to může. Nebo zlé auto Česky se tomu říká "rozesrat lidi". Cyklojízdy v Praze by nikoho nezajímaly, kdyby jejich účastníci pravidelně nezastavovali provoz a nebránili lidem dojet domů nebo za manželem do nemocnice. Když lidi nerozeserete, můžete to v aktivistickém grantobyznysu zabalit. Tady se fingerpointing skvěle uplatnil. V Budějovicích cyklisté nikoho nezajímají, mají tu naprosto luxusní podmínky, do cyklostezek prachy tečou. Řidiči si na cyklisty zvykli, včetně těch jejich dopravních prasárniček, takže nevzniká žádný konflikt sám od sebe. Je třeba ho vyrobit a tady to máme... zlí motoristé zabránili sluníčkovým studentům v cyklojízdě... píčy z hoven...
     
    Pokud tedy někdo byl úspěšný a "rozehnal" cyklojízdu - já to nebyl, v rozporu s tím, co se v Budějovicích říká, možná se v tomto případě proboural do otevřených dveří. Stejně by nebyla, anebo stejně ubohá jako předtím, a nikoho by nezajímala, stejně jako všechny cyklojízdy. Každopádně neznámému bojovníkovi patří můj dík, neb jako občan Českých Budějovic hodnotím pozitivně, že nelítostně a s veškerou důsledností vyřízl cykloaktivistický nádor z už tak nemocného organismu našeho města. 


    13.05.2013 D-FENS
     
     
     


    Související články:
    Cyklisté (01.11.2015)
    Ještě k cyklojízdě (06.07.2015)
    Pumpičce zdar! (06.06.2015)
    Velká Darwinova zyklojízda (16.04.2015)
    Zažít Nusle jinak (21.09.2014)
    Zklidněním dopravy k silnicím pro vyvolené! (15.10.2013)
    Cykloaktivismus mimo krabici (20.09.2013)
    Seznamte se: brnonakole.cz (26.08.2013)
    Anthropomindfuck (25.08.2013)
    Jména hloupých na všech sloupích (09.08.2013)
    Dejte mi už všichni pokoj (03.08.2013)
    Jsem cyklista a jsem vám nadřazen (28.07.2013)
    Zpověď cyklounova (05.05.2013)
    Cyklojízda 20.4.2013 (& Smetanovo nábřeží off) (28.04.2013)
    Malá reportáž z „velké“ jarní zyklojízdy (21.04.2013)
    Kdy už teda skončí výroba aut? (21.04.2013)
    Zyklista slonovi vlkem (07.12.2012)
    Hlasujte pro divokou kartu projektu Rok jinak (20.10.2012)
    Cykloaktivistická malá do*mů (02.09.2012)
    Naštvaný motorista přimontoval na auto laserové dělo (26.07.2012)
    Stříbrné pomezí – proč? (06.05.2012)
    Odboráři, přijeďte na protesty do Prahy na kole (25.03.2012)
    Luxusní cyklistika (11.03.2012)
    Národní cyklokoordinátor a jeho tým (26.02.2012)
    Baštím Auto*Mat! (14.02.2012)
    Dobrou noc, Auto*Mate (30.10.2011)
    Když cyklista o předpisech káže (09.10.2011)
    Silniční pirát a holé nohy (01.10.2011)
    Podivné město (26.09.2011)
    Jeden den mezi pumpičkářema... (26.09.2011)
    Koule cyklistického desperáta (20.09.2011)
    Cyklistika – hřiště primitivních asociálů (13.08.2011)
    Cesta do pumpičkářovy duše (07.08.2011)
    Cesta do hlubin Hraboshovy duše (08.07.2011)
    Motorkáři a kolaři (15.05.2011)
    Rozdíl mezi řidiči a cyklisty (15.05.2011)
    Motocyklista vs. pumpičkáři 2.0 (07.05.2011)
    Pussy*machine (20.02.2011)
    Budějovická lednová cyklojízda (25.01.2011)
    CyklobuznoFest 2010 (31.10.2010)
    Chci zažít město jinak (31.10.2010)
    Zacyklení (10.10.2010)
    No dope, no hope. (03.10.2010)
    Auto*Mat revealed (26.09.2010)
    Agresivní motorkář v protisměru srazil cyklisty... (25.08.2010)
    Cyklisté jsou nebezpeční (22.08.2010)

    [Akt. známka: 1,39] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 109 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.