D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Zmrdo*mat
    Vydáno 31. 05. 2009 (29256 přečtení)

    Pozorujete také, jak se nám v Praze rozmáhají kyklostezky? Zejména tam, kde překáží, omezují provoz aut a kde po nich žádní cyklisté nejezdí?

    (Upozornění: článek obsahuje větší množství obrázků. Pokud používáte GPRS roaming nebo máte velmi pomalé připojení, nejprve si jejich zobrazování vypněte. Nebo ne, ale pak nás neproklínejte...)

    Že jezdím autem, to se o mé osobě celkem ví. Že jezdím rád po neucpaných silnicích a pokud možno rychle, to je asi také celkem známo. Není to můj jediný oblíbený dopravní prostředek. Ještě mám rád motorové čluny a letadla, přesněji z letadel ta menší, co spadají do kategorie "General aviation", dřepění a buzerace v dobytčáku mne moc nebere. A mám i kolo, nedávno jsem s ním dokonce zkusil jet do centra. Ano, zejména proto, abych otestoval, zda je to skutečně taková hrooza, jakou nás média zaplavují. Nepoužil jsem žádnou novou "cyklotrasu" (vizte níže) ani žádnou novou, s velkou slávou otevíranou, cyklostezku, zkrátka jsem si trasu vymyslel tak, abych se v maximální míře vyhnul vytíženým komunikacím a na těch vedlejších jsem si s těmi pár auty, která jsem potkal, nijak zásadně nevadil.

    Každopádně pražský magistrát do tras pro cyklisty investuje často, rád a hodně. Město v nedávné době zprovoznilo, jenom z míst, kterými čas od času jezdím (autem), tři velké projekty.

    Projekt první: Pobřežní & Švábky

    Úkolem nově vybudované Pobřežní ulice je odvedení dopravy z čtvrti Karlín (pro Ifose: Praha 8). Je v celé své délce čtyřproudá, teoreticky na ní platí padesátka, ale protože chodci mohou využívat jednu hrbatou lávku a jinak se okolo moc nevyskytují, není její překročení zrovna v tomto úseku nikterak zásadním problémem. Podél ulice, ve vzdálenosti 20 - 200 metrů, vede v celé délce již několik let zprovozněná cyklostezka, zcela oddělená od ostatního provozu a kopírující vltavský břeh. Jízda po ní je bezpečná, klidná a patrně asi i relativně příjemná, když ji cyklisté využívají. Nově vybudovaný úsek Pobřežní ulice dále kopíruje po obou stranách tři metry široký, pásem hlíny oddělený chodník, na kterém ještě nikdy nikdo žádného chodce neviděl (to je samožřejmě mírná nadsázka, ale v zásadě to tak je), čili cyklista po něm jedoucí by asi nikomu rozumnému nijak zásadně nevadil, každopádně na této komunikaci, přímo na jejím těle, nechybí ani speciálně vyznačená "cyklotrasa". Na té cyklistu pochopitelně také ještě nikdo nikdy nepotkal, protože jen blázen by si ji vybral v konkurenci sousední cyklostezky a širokého liduprázdného chodníku. Fotky a mapka pochopitelně napoví víc (obrázky jsou klikací):

    Korunu tomuto projektu pak nasazuje křižovatka Švábky, na které lze nalézt dokonce i dedikované odbočovací pruhy pro cyklisty a také úsek, kde je cyklotrasa náhle bez varování přerušena a pokračuje ve vozovce:

    Projekt druhý: Vinohradská

    Vinohradská ulice je jedna z nejdelších v Praze. Začíná u Muzea (pro Ifose: rozhraní Prahy 1 a 2) a pokračuje až do Strašnic ke krematoriu (pro Ifose: Praha 10), kde je pak překřtěna na Černokosteleckou, následně pak na Kutnohorskou a Prahu opouští u Říčan (pro Ifose: Praha - Východ) jako Freundschaftstraße. V úseku od stanice metra Flora (pro Ifose: Praha 3) po stanici metra Želivského (pro Ifose: Praha 3) prošla zásadní změnou - tam, kde byly doposud dva jízdní pruhy, je nyní jen jeden, vedle něj cyklotrasa a vedle cyklotrasy ještě pruh, nevyhražený vůbec pro nic (možná na něm Magistrát dobudoucna chce povolit venčení psů bez povinnosti poklízení psích produktů či snad vytvořit sportoviště pro děti, čert ví). Jeden pruh provoz pochopitelně nezvládá a vznikají kolony. Sto metrů jižněji se nalézá ulice Slezská (v tomto místě je to ještě nepříliš frekventovaná ulice) a od Náměstí Jiřího z Lobkovic pak Kouřimská, které jsou pro případného zájemce o jízdu na kole v této části města výrazně příjemnější, než vytížená Vinohradská. Současný stav na Vinohradské nejlépe ilustruje tato fotografie, na níž může čtenář pozorovat vysoce ekologickou kolonu stojících a popojíždějících vozidel a úplně prázdnou cyklotrasu:

    Negativní vliv takto uměle zneprůjezdněné vozovky na životní prostředí v dané ulici by snad mohl být jasný i průměrnému ekologickému aktivistovi.

    Projekt třetí: Vršovická

    O projektu cyklotrasy ve Vršovické ulici (pro Ifose: Praha 10) se dá říci téměř totéž, co o ulici Vinohradské. Také existuje lepší trasa ulicemi Ukrajinská, Přípotoční, Magnitogorská, Vladivostocká a Na Hroudě, v úvahu připadají též ulice K Botiči, U Seřadiště, Baškirská, pak nepojmenovaný asfaltový pás v délce cca 500 metrů a ulice Pod Altánem (pro Ifose: vše Praha 10). Možnosti na sever od Vršovické jsou sice výrazně omezenější, avšak v některých úsecích také existují. Možnost vytvoření cyklostezky zelení podél potoku Botič se logicky nabízí. Magistrát však přijal řešení jiné, takové, které na společnou komunikaci svádí jízdní kola, automobily a tramvaje.

    Pokud si však myslíte, že to je vše, co se o projektu Vršovická dá říci, pak se hluboce mýlíte. Další věcí, která nejednoho zarazí, je inovativní dopravní značení. Posuďte sami (cedule na první fotografii mimochodem neodpovídá vyobrazení ve vyhlášce č. 30/2001 Sb. a je tedy neplatná, žluté značky pro cyklisty nemají právní základ už vůbec žádný).


    (použité fotografie se odkazují na web magistrátu. Ten je samozřejmě může i zablokovat či smazat. Pokud se tak stane, připravíme fotodokumentaci vlastními silami a magistrát se v takovém případě může těšit na to, že se budeme dožadovat vysvětlení ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím).

    Projekt čtvrtý: Tunel Blanka a magistrála

    O tomto projektu zatím nelze říci nic než to, že se pouze připravují a naši přátelé ze sdružení Auto*Mat se hlasitě vyjadřují. Magistrát chce magistrálu zúžit na dva pruhy a v oblasti Muzea (pro Ifose: rozhraní Prahy 1 a 2) zakopat pod zem. Na to sdružení Auto*Mat, které podle informací na webu magistrátu úzce spolupracovalo na výše zmíněných polévka-ze-šutrů-style řešeních, kontruje, že severojižní magistrála (pro Ifose: Praha 1, 2, 3, 4 a 8) je zbytečná, ničí život, zkracuje život, plodí stres a do centra se prostě nehodí, mimo jiné také proto, že brzy bude existovat objízdná trasa. Tatáž objízdná trasa, proti které protestují pro změnu zde. Vadí jim, že kola budou jezdit do kopce a z kopce, že křížení komunikací bude nejbezpečnější a také nejčistší možné - a sice mimoúrovňové (auta, která nemusí zastavovat a znovu se rozjíždět, produkují jen třetinu emisí oproti těm, která přinutíte zastavit). Trochu to připomíná protestování proti jaderným i proti spalovacím elektrárnám zároveň z tepla domova, vytápěného přímotopem.

    Sečteno a podtrženo - kolik vidíte na výše uvedených fotografiích cyklistů? (tím neříkám, že na magistrátním webu se občas někdo z propagačních důvodů po nějaké cyklotrase či cyklopruhu neprojede) Myslíte, že jde o příznivé podmínky pro jejich ježdění po městě? Nebo spíše o to zase ukousnout všem ostatním druhům silniční dopravy zase část prostoru a zase ji občanům Prahy o něco více znechutit, i za cenu zhoršení životního prostředí v řadě ulic? Auto*Mat nám škodí. Škodí každému, kdo se potřebuje po Praze pohybovat autem, protože nemá jinou přijatelnou možnost. A škodí nám za naše vlastní peníze, které platíme na daních. Co s tím?

    Související články:
    Dokument: Matrix AB (20.11.2015)
    Amway business: Keep calm, go diamond (06.12.2013)
    Outlook improvement vision (15.07.2012)
    Srážka s Alfa-Idiotem (03.06.2012)
    Zrození antieurozmrdů (18.12.2011)
    Základní charakteristiky firemních zmrdů (29.08.2011)
    Expert zmrdí manekýn (29.05.2011)
    Páteční h.r. zmrdka (01.05.2011)
    Co potřebujete k získání zaměstnání ve veřejné správě (22.08.2010)
    Poznatky z pozorování vohnoutů (04.10.2009)
    Arcizmrd (15.03.2009)
    Jak jsem prohrál se zmrdy (02.11.2008)
    A zase ta zmrdice ... (12.10.2008)
    Korporátní zmrd (23.08.2008)
    Vychutnej svého parazita (29.06.2008)
    VŠE – líheň nové zmrdí generace (18.05.2008)
    Sekernice (18.05.2008)
    Zmrdozultanti (24.02.2008)
    The IT Crowd (11.11.2007)
    Jak jsem inzultoval zmrda (10.06.2007)
    Seznamte se, Kryštof Zmrd (12.04.2007)
    Geneze zmrda (01.04.2007)
    Zmrdí velkofirmy (11.03.2007)
    Zmrdi @ mail (19.11.2006)
    Slizomrd (16.09.2006)
    e-zmrd (02.07.2006)
    Zmrdí piškuntálie (26.02.2006)
    Singles – nová generace zmrdic ? (29.01.2006)
    Dvacet rad pro úspěch v práci (30.12.2005)
    Kde se v Praze vzali zmrdi II? (13.12.2005)
    Zmrdi a failure mode reloaded (11.12.2005)
    Vorkšopy (11.09.2005)
    Konzultační zmrdi live II. – dývlopment (06.09.2005)
    Klíč k určování zmrdimanagementu (02.09.2005)
    Zmrdi na fuckultách (26.08.2005)
    Ichtylobby (26.08.2005)
    Zmrdi a failure mode (21.08.2005)
    Bipolární zmrdismus (13.07.2005)
    ZPH a VUH (17.06.2005)
    Zmrdi Strike Back (25.05.2005)
    Kult sráčství (02.04.2005)
    Jak uspořádat správný meeting (20.02.2005)
    Zmrdiformy (13.02.2005)
    Konzultační zmrdi live aneb zkurvená sobota (07.02.2005)
    Zmrdi: Polévka ze šutrů (05.12.2004)
    Zmrdi XIII: Hulibrkové (13.11.2004)
    Metodika likvidace EuroZmrdů (08.08.2004)
    Rozmnožování a vývoj zmrdů (06.07.2004)
    Zmrdiráno (04.07.2004)
    Zmrdi a soudruzi (04.07.2004)
    Otevřený dopis ZMRDOVI (27.06.2004)
    Zmrdi IX - Newspeak (reloaded) (25.05.2004)
    Zmrdi XII : Konzultačně poradenské firmy (16.05.2004)
    Kravata - test (18.04.2004)
    Kde se v Praze vzali zmrdi? (07.03.2004)
    Zmrdi IX - Newspeak (01.02.2004)
    Zmrdi VI - Zánik velkovezíra (07.12.2002)
    Zmrdi IV - Mladí a neklidní (01.11.2002)
    Zmrdi V - Zmrd v pozici nadřízeného (26.05.2002)
    Zmrdi I - Zasvěcení (12.01.2001)

    [Akt. známka: 1,64] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Root | Komentářů: 482 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.