|
Chvályhodná činnost...u mě za plný počet bludišťáků.
Co se týká nápisu, je víceméně jedno, co tam je...hlavně, že dodavatel vyinkasoval investora a spokojeně si užívá kamínků na chorvatské pláži :-)
|
|
Naprosto geniálně jednoduchý nápad a výborný článek. Stran toho písma také nejsem znalec orientálních fontů, ale vůbec bych se nedivil, kdyby to neznamenalo nic. Obvykle na podobných skleněných stěnách bývají siluety ptáků, aby do skla nenaráželi, tady to možná kreativní designér vyřešil žlutými znaky jakoby v asijském stylu. Ale nevím, třeba to skutečně něco znamená.
|
|
|
když se na ty siluety ptáků podíváš, tak zjistíš, že jsou to ptáci draví, kteří mají svůj charakteristický tvar, jehož se bojí ptáci obyčejní, co baští zrní, chleba a tak. proto tam jsou. znaky ať v korejštině nebo latince, určitě na ptáka žádný vliv nemají 8o)
|
|
|
Co ty víš... Třeba těm znakům ty ptáci rozuměj a lítaj přímo k šikmejm vočím a následně se z nich stávaj takový pochoutky jako foňafé šechké kuše... ;-)
|
|
...ten nápis říká rádobyasijským písmem "ASIA SHOP".
Doporučuji převrátit horizontálně, stačí na to i Malování...
|
|
|
|
Klobouk dolů, pan kolego.
|
|
|
gratuluji k vaší všímavosti !
|
|
|
Konečně někdo naplnil heslo "Pomáhat a chránit". Je vidět, že OSBID se nebojí ani ostré akce tváří v tvář nepříteli :-D
Ale trošku mě mrzí, že hlídka nebyla blíž, protože by slyšela upozornění OSBIDu "Pane, je to velmi nebezpečné místo, proto smíte jen doprava. Vidíte, támhle strážníci o 5 metrů dále jsou tu kvůli vašemu bezpečí" A případná slovní konfrontace se strážníky "Pánové, jsem rád, že jste tu, abyste mě vystřídali. Pro zajištění bezpečnosti prosím každému řidiči sdělte, jak je to tu nebezpečné a že musí jen doprava". Tipoval bych, že video by se stalo hitem YouTrubky :-D
|
|
Perfektní akce, děkuji autorovi za nás všechny řidiče :)
|
|
přijet v montérkách s pickupem a ten příkázaný směr odšroubovat někdy dopoledne ve všední den? Toto praktikuji v místě bydliště a osvědčuje se. Když značka zmizí, metrixu trvá měsíce ji osadit znovu. Po druhé to většinou systém vzdá.
|
|
|
Trochu problém - jde o svévolný zásah do silničního značení, už to tu bylo několikrát propíráno - a je za to docela flastr, byvše polapen. Ověřeno bolestivou zkušeností příbuzného mého kamaráda, co si štětkou a kýblem barvy upravil vodorovné značení zákazu zastavení na silnici pod okny. Práskla ho svině z protějšího baráku. Nepovažuji za nejchytřejší nápad.
Solution hint: Samolepka tak od 10x10cm s reklamou na cokoli. Plácnuta přes značku. Paši byvše v následném řešení přestupku informováni, že značka neodpovídá grafickému vzoru dle platné legislativy - ukliďte si tu po těch vandalech, chlapci, a pak teprve kasírujte. Sám mám takto už několik let (!) upravenu jednu značku Krippelparkplatzu, kde potřebuju občas na pár minut zastavit - vyzkoušeno, funguje (pro případné mravokárce - náklad či složení krámů, reakční doba na houknutí případného opravdového invalidy bez problémů pod minutu, ještě se nestalo, zato paši a ozbrojení šimpanzi už třikrát).
|
|
|
Ta buďto vylepšít nějakým chytrým převlekem (vousy, paruka, brýle, vycpat si břicho, úplně nejlpší by byl meake-up pleti na tmavší barvu i když to už by bylo dost nápadný zato by to ovšem bylo dokonalý z hlediska nemožosti identifikace pachatele) nebo to naopak udělat někdy v noci, ale čert a policajt nikdy nespí, občas mají akce proti opilcům za volantem a dávají dýchnout i tuto pozdní / ranní hodinu.
Funkční by byl i pytel na značce nebo lepící páska, kterou to někdy ofiko dočasně škrtaj.
|
|
|
maska gumaka s oblicejem Klause je naprosto optimalni.
|
|
|
IMHO nejbezpečnější je v noci přijet, zastřílet si painballovkou a zase tradá pryč... :-)
|
|
|
tohle řešení má drobné mouchy
- barva se smyje s prvním deštěm
- na zakrytí značky by to chtělo trochu víc kulí
- dělá to hluk
- podle zákona č. 119/2002 Sb. o zbraních jsou paintballové zbraně zařazeny mezi zbraně kategorie D....... a střelba z této zbraně je zakázána na místě, kde by mohl být ohrožen život nebo zdraví osob nebo způsobena škoda na majetku.
Být chycen při upravování značky s kvérem v ruce, to bych opravdu nerad. V případě. že bych měl problém se značkou, tak bych volil demontáž v montérkách za bílého dne, případně večerní procházku se sprejem.
|
|
|
To sou jenom detaily... ;-) Spíš mi šlo o to, spojit příjemné z užitečným. Ať už bude způsob sabotáže jakýkoli, důležité je nenechat se chytit. Osobně se mi nejvíc líbil níže nápad z brokovnicí... ;-)
|
|
|
Tady dost pomaha splasit si znackovaci kulicky co uzivaji honaci skotu v USA. Tu barvu rozhodne nesmyje dest a clovek s kyblem a rýžakem to pry ma jako celodenni sichtu. A paintballka zase tolik hluku nedela...
|
|
|
Na paintbalku bych se vykašlal. Radši stříkací pistoli, naplněnou směsí vody s cukrem, tak hustou jak jen pistole dokáže vystříknout. Nalepivší se bordel to pak zamaskuje dokonale. Výhoda je, že v první chvíli neni na značce vidět žádná změna.
|
|
|
To by mohlo bejt zajímavý teď v létě... Taková značka obsypaná vosama by účel jistě splnila. :-)
|
|
|
Na Korsice takto upravují francouzské směrovky. Jen, asi z nedostatku paintballek, brokovnicí.
|
|
|
Nejlépe je maskován ten, kdo se nemaskuje. Tedy montérky a kšiltovka bohatě stačí. Nikomu není podezřelý týpek v montérkách na štaflích, který v pracovní době něco kutí na štaflích u značky. Ve slunečném dni je obličej pod kšiltem ve stínu a případná kamera vidí prd.
|
|
|
Přiznávám se, tohle mě nenapadlo. A to mám k dispozici téměř neomezený přísun samolepek s černobílým potiskem i bez z různých materiálů. :-) V pravdě je toto opravdu nejsnažší řešení a vzorek etiket řady safety, to je opravdu zábava sundavat. Po milimetrech a dlouho. Žel ty jsou drahé a přísun vázne, ale obyčejné papírové, těch mám hafo. Výborně, děkuji za tip. Lípnutí etikety 150x210mm netrvá ani 2 vteřiny a drží mrcha :-D
|
|
|
Proc tak slozite? Prelepit krizem, dvema oranzovyma reflexnima paskama. Ze toto zruseni znacky neni oficialni trva systemu par tydnu.
|
|
|
chybí tomu jenom finále grande, kdy by na autora policisté vystartovali :-)
|
|
|
Čekal jsem, že to přijde. Škoda... :)
|
|
Někdy se tyhle značky (přikázaný směr vpravo nebo zákaz odbočení doleva) dává na místa, kde je vpravo blízko kruhák, protože je fakt jednodušší a rychlejší se otočit na tom kruháku než dávat přednost oběma směrům při odbočování vlevo. Ale to není tenhle případ.
|
|
|
|
Tak to je hustý. Ta Anglie to je fakt policejní stát. O to více mě těší, že jsem jim zatím tu pokutu za parkování nezaplatil a nechystám se na tom nic měnit ani v budoucnu.
|
|
|
Co cekat od zeme, kde je nejvyssi pocet verejne instalovanych kamer na osobu.
|
|
|
Hlavne mu sebrali papiry. Anglicky pravo je extremne divny.
|
|
Dobrá práce! Ještě bych to možná zkusil dotáhnout stížností na postup policistů na okresní ředitelství PČR.
Divím se, že jim ještě někdo v podobný situaci dá peníze na místě. Na videu to nemaj, se svědectvím policisty to ve světle poslední judikatury NSS taky není nijak růžové a s materiálním znakem by za popsaných okolností taky mohli mít dost velký problém. Čili do správního řízení, kde je velká šance na úspěch.
|
|
|
Ty bys mohl spíš napsat nějaký manuál jak na náhradu vynaložených nákladů ve správním řízení kdy ouřad utře hubu kvůli jinému důvodu než nezjištění totožnosti pachatele (či "pachatele"). . Nemálo lidí do správního řizení nejde kvůli strávenému času, nákladům na dostavení se apod.
|
|
.. pasticka radarowa. Skvely checkpoint vhodny na proziti klidne sluzby spojeny s financnim bonusem jsem degradoval vytunenim koncove tabule nazvu obce o balici papir s napisem provedenym rtenkou 'Pozor RADAR'. Po pulhodine krouceni palcema se panove rozhodli zjistit pricinu zvysene uvedomelosti ridicstva a vydali se proti proudu. Naskytl krasny pohled na dva policajty vztekle servavajici papirovy warning.
|
|
|
Moc pekna a zasluzna prace D-F :-)
Drive jsem parkrat (kdyz to okolnosti i cas umoznoval) schvalne zastavil tak, aby MP nemohly poradne merit (druhotny efekt byl i to, ze kdyz ostatni ridici videli auto na blikackach, tak zbystrili a zpomalili), pak jim zavedly cedule, tak uz nebyl duvod ... asi se k tomu po nedavne vymene nekolika mailu s reditelem nasi MP vratim az je zase nekde uvidim merit ...
|
|
Mene osobni, ale s vetsim potencialem:
http://www.waze.com/
|
|
|
jo, to je dobrý, taky používám!
|
|
cool akce!
k libým a povznášejícím pocitům: to je pro mě jedna ze záhad - jak funguje tělesná chemie, když se dostavují povznášející pocity, radost apod.z činnosti, která má racionální základ. vzrušující...
ot - dnes jsem jel se zapnutým antiradarem po Praze, abych otestoval jeho fčnost. při jízdě v koloně začal hlásit nejvyšší stupeň "nebezpečí", tož jsem začal rekognozkovat terén a ve zpětném zrcátku jsem ob jedno auto zachytil oktáfku P+Ch, na masce neměla bradavici, takže laserový měřič. antiradar hlásil stav ohrožení po celou dobu, co jsem je měl za zadkem a přestal hlásit, jakmile se P+Ch ztratili z dohledu. takže velká radost z dobře investovaných peněz. mj.to znamená, že řidič je trvale chráněn a je mu pomáháno kdykoliv, když potká P+Ch kchár. mají to zapnuté zřejmě pořád, byť tak mohou sledovat jen rozdíl v rychlostech, soudím.
|
|
|
Mohu se zeptat, co presne jste v aute mel za antiradar?
|
|
|
http://www.kasa.cz/televize-audio-video/koupit/1258010/antiradary/antiradar-cobra- xrs-9745-cerny/
ne, že bych chtěl dělat reklamu eshopu, ale než bych vylovil všechno z brožůry...
|
|
|
Zdravím, ten antiradar by měl mít rozlišení typu detekovaného signálu. Opravdu šlo o laserové paprsky? Výraz "nejvyšší ohrožení" je poněkud matoucí ... Antiradaru se nedá taky věřit vždycky, jezdil jsem nějaký čas s Beltronicsem s původním firmwarem a nestačil se divit ...
|
|
|
nejvyšší ohrožení - pardon za ten nepřesný výraz, přesněji řečeno na digistupnici intenzity je maximum svítících políček + trvalý tón + varování od paní, která v té krabičce bydlí. minimum "ohrožení" je jedno políčko + 1píp (např.při podjezdu mýtné brány na dálnici) bez hlášení. Na laser jsem usoudil, neb jsem neviděl bradavici. Pokud se k radaru blížím, např.při vjezdu do vesnice s "Jedete rychlostí...", varování začíná přerušovaným signálem ". . . . . " a zrychluje se frekvence až do souvislého tónu. Stejně tak se chová třeba na okruhu (Jižní spojka, nikoli Laguna Seca)při úsekovém měření. Cobra skutečně rozlišuje typy měření, což hlásí zkratkou na displayi. Testuji to druhý den, ještě v tom nejsem doma. Jinak Cobra má také dva režimy - City a Highway, což by mělo brát v potas množství mobilních telefonů ve městě apod., na dálnici občas 1x pípne při míjení kamionu, takže to reaguje pravděpodobně na jejich aktivní palubní vysílačku. zatím z toho mám dobrý dojem, čas ukáže.
|
|
|
Taky zvazuju porizeni nejake te pani v krabicce, ktera bude mit citlive usi na radar ;-) Predpokladam, ze tohle u nas je legalni, takze se to nemusi sundavat pred pripadnou buzerkontrolou apod.? Kde konkretne to mas umistene? A nesnizuje tomu citlivost vyhrivane celni sklo nebo folie vzadu?
|
|
|
měření to nebrání, jen o něm informuje, takže je to zcela správná věc. hoši z Osbidu asi budou mít přesnější info, neb někde po Evropě je problém i detektor, tuším, před cestou do zahraničí bych si to určitě zjistil.
vozím to zavěšené na skle (má to držák na dvě malé přísavky a drží výborně) těsně nad palubkou, aby to nerušilo výhled do krajiny, s ostatním ti neporadím, neb to nemám. mám vzadu jen mříž na psa, děti nebo stavební materiál a ta nevadí. podívám se do návodu.
někdo to vozí pod zpětným zrcátkem, ale to se mi nezdá dobré kvůli napájecímu kabelu, který pak visí dolů k palubce. důležitý je fyzický "výhled", prostě žádná pevná překážka pro případný přijímaný paprsek.
|
|
|
Diky za info.
Tady www.autorevue.cz/antiradar-vector-960-ochrana-pred-pokutami-test/ch- 20957 je to sice o zcela jinem, mnohem starsim detektoru, ale pisi tam:
" Jeho ideální umístění je v pravém horním rohu čelního skla; pokud byl níže nebo byl umístěn blíže středu, proběhla dle mých zkušeností detekce později. ... Detekce antiradaru může být zhoršena v případě, že máte pokovené čelní sklo nebo jeho vyhřívání."
Tak nevim ... mam vyhrivane celni sklo, tak abych nevyhodil ctyri tisice z okna ... ale zase pokud je idealni pravy horni roh, tak tam myslim uz dratky vyhrivani nejsou (budu se muset podivat) ...
|
|
|
díky za cenné info, provedu delokalizaci přístroje. to je použitelné řešení i z hlediska kabelu, ale podotýkám, že používám prodlužovací kablík se psem kvůli navýšení počtu zásuvek a bez něj může být kabel při zapojení do objímky pro zapalovač na středové konzoli dost našponovaný, vyzkouším.
su z Prahe, nemám teoreticky problém dát někde poblíž na pumpě kávu a můžeš si to odzkoušet. samozřejmě v blízkosti nějakého měřícího bazmeku...
|
|
|
Diky moc za nabidku, ale Prahu mam od sebe 100 kilaku - jen kvuli testu se mi tak daleko jezdit nechce ...
|
|
|
|
Vyhřívané sklo bude problém pokud jsou mezery mezi dráty menší než dejme tomu 9-10 mm. Folie rovněž problém, pokud obsahuje vrstvičku kovu.
|
|
|
používali jsem Beltronic na služebním Vianu s vyhřívaným př.+zad.sklem a tam, kde byl viditelný radar, detekoval. ovšem nikdy nás nenapadlo poměřit citlivost atd.s autem bez vyhřívání.
|
|
|
kdysi jsem detektory používal i prodával, ale už je tomu pár let, co to nedělám, především proto, že detekce laseru je velmi velmi nejistá. A ty teď nakoupili všude. Jinak přes všechny řeči o "českých" beltronicích Valentine One byl vždy kvalitka, ale na ten laser opravdu ani on nestačí.
Ještě mi zbyl nějaký antilaser(na/za hranicí legálnosti) a asi nějaké přísavky a čudly, kdyby nekdo chtěl, dejte vědět. Myslím, že v případě vyhřívaného skla musí být drátky od sebe min 9 mm, ale možná už si to nepamatuju ... http://goo.gl/I5VnD
|
|
|
Několik technických poznámek:
Jediné v Česku oficiálně pro policii certifikované radary RAMER pracují na kmitočtu cca 34GHz. Délka vlny λ je tedy cca 1cm, jakékoli vodivé předměty s dominantním rozměrem ve směru polarizace vlny, větší než λ/4, signál ovlivní. Lze využít pro volbu umístění tam, kde jsou napařené drátky vytápění okna kolmé na polarizaci. Zkoušet, zkoušet, zkoušet.
Metalizovaná skla jsou na těchto frekvencích smrtící, neprolezou jimi pořádně ani vlny o kmitočtech o několik řádů nižších, t.j. mobilní telefony (0,9-2,2GHz), ba dokonce ani 150 MHz FM ručních radiostanic. Bohužel zde platí, že čím vyšší kmitočet, tím účinnější útlum.
Zajímavá je otázka polarizace vlny, antiradary Beltronics, které detailně znám, užívají přijímací anténu s vertikální polarizací. RAMER má nejspíš polarizaci horizontální, s detektorem, umístěným "na výšku" to chodí podstatně lépe. Nemusí být všechny detektory stejně konstruovány, doporučuji ale vyzkoušet.
Doporučuji v antiradaru povypínat nepoužívaná pásma, podstatně se tím zrychlí cyklus nalezení a identifikace signálu. A není třeba vidět všechny automatické dveře (většinou 8GHz), bububu cedule (8GHz, 10GHz a všelijak jinak) a dotazovače mýtných bran (5,5GHz). Za speedup cca 3-5x to stojí.
Většina kamiónů žádnou "palubní vysílačku" nemá, drtivá většina kamióňáků používá obyčejné CB rádio (27MHz, typicky kanál 10 = 27,075 MHz), což je opravdu daleko od oněch jediných zajímavých 34GHz a jen trochu slušný detektor by toto měl 100% ignorovat. U slušných detektorů nedochází ani k průnikům do 1. či 2. mezifrekvence, čímž např. trpěly Beltronicsy v okolí 460MHz základen mobilních telefonů první generace ("kanystry" NMT).
|
|
|
Hm :-( V tom celnim skle jsou ty zalite dratky temer urcite bliz (jeste na to mrknu az se budu divat kde koncej) a u te folie si nejsem jistej, ale vzhledem k tomu, ze jsem chtel primarne tepelne izolacni (to auto je hroznej sklenik), tak tam kov asi bude tez ... z toho mi plyne, ze v tomto smeru si radost holt asi neudelam :-(
|
|
|
Jestli jsou folie pokovené se nechá snadno otestovat za pomoci notebooku s wi-fi. Stačí s ním zajet na místo kde je k zachycení signál nejlépe z několika AP zároveň. Chce to mít nainstalovaný nějaký SW na měření síly signálu. Pak stačí pustit SW, podívat se na síly zachycených signálů a postahovat okýnka. Pokud síla signálů významně naroste, jsou folie pokovené.
|
|
|
Diky za odkaz. Pokud tomu rozumim dobre, nejedna se o antiradar, ale o detektor. Je to tak?
|
|
|
|
Laserem nelze měřit z jedoucího vozu. Signal byl buď z mikrovlnky, kterou měli policajti v autě za sklem, nebo (pokud ho antiradar - Cobru neznám- určil jako laserový) způsobený elektronickými infračidly některého vozu (často to dělají nová Volva a Infinity). Některé antiradary detekující laser (infra) jdou přizpůsobit i na detekci např přisvětlovacích infrasvětel u silničních stacionárních kamerových radarů.
|
|
|
Laser používají některé systémy aktivních tempomatů. Ostatní používají radar; vlnové délky ale neznám, a do jaké míry je nebo není možné, aby jej detektor vyhodnotil jako buzeranty, to nevím.
|
|
|
Ze zkušenosti vím, že jak pasivní antiradar, tak i aktivní snímají a hlásí infra (laser) u aktivních tempomatů, ale obvykle to lze nastavit/vypnout.
|
|
obrovské většině "řidičů" nestojí protijedoucí ani za zablikání. Poslední dobou mám dokonce pocit že u nás jsem jedinej kdo to ještě dělá. Nejen u radarů, ale i u blbýho nerozsvícení... Ještě že si občas spravím náladu v Rumunsku a Bulharsku, kde zatím blikaj skoro všichni - a taky se tam jezdí mnohem příjemnějc.
|
|
|
Taky si připadám poslední, kdo bliká. Kdysi proběhla novinama zpráva o pokutování za blikání, a od té doby voffce přestaly blikat úplně.
Já naopak blikám důsledně vždy. Nemohu se dočkat, až mne zastaví a já je informuji, že v souladu s §31 odvracím hrozící nebezpečí: "Pane inšpektor, v jeho jízdním pruhu se motal nejaký kokot v reflexní vestě... víc jsem si nevšiml, ale řidiči tam divoce brzdili, tož aby do ních nevlétl" :-D
|
|
|
Jezdím hlavne po městě (Brno), a musím říct že v poslední době snad začali blikat všichni. Například, když čekám na křižovatce než projedou protijedoucí při odbočování vlevo, první, kterýmu tam skočí červená, zabliká skoro vždy. Když jsem neměl zapnutá světla, tak se taky pokaždé někdo našel, dokonce i cyklisté. Snažím se to v rámci možností vracet.
|
|
|
i na tohle je na D-F clanek. Je to dokonce jeste jednodussi nez se branit nekym v reflexni veste. Staci rict, ze jsem "svetelnou houkackou upozornoval vozidlo jedouci predemnou, ze ho hodlam predjizdet" <--povoleno i ve meste, dovoleno zakonem.
Ja blikam rad, zatim se mi bohuzel nepodarilo vyblikat i chlupaty a pouzit tuto formulaci.
|
|
|
Jasně, je několik variant, co tvrdit. Pobíhal tam zmatenej čokl. Po půlhodině vyšetřování nebo po půl roce u přestupkové komise už nikdo nedokáže, že tam nepobíhal.
Kokotem v reflexní vestě je myšlen policajt, který zastavuje a kasíruje. Tak by mi prostě přišlo zábavné hájit se tím, že varuji řidiče před kokotem ve vozovce, který tam navíc skutečně prokazatelně překážel.
|
|
|
Mně se zdá, že si spousta lidí myslí, že už svítit nemusí, asi zachytili, že za nesvícení nejsou body, ale už jim nedocvakne, že pokutu dostanou stejně. Ráno jsem blikal na šest aut, nereagoval ani jeden, jen civěli (včetně instruktora autoškoly na místě spolujezdce).
|
|
|
nereagoval ani jeden, jen civěli?
Mně se především zdá, že je každého věc, zda svítí nebo nesvítí, a že stát do toho nemá co blbě kecat. A čím více lidí tuto zjevnou a jasnou pravdu uznává a podle ní se řídí, tím lépe.
Já, pravda, často na nesvítící také bliknu, protože nevím, zda se nesvítit rozhodli nebo zda svítit chtějí a zapomněli; rozhodně ale neočekávám, že na to zareagují rozsvícením -- to je přece jejich věc, a je zcela jednoznačně spousta míst a podmínek, v nichž je svícení naprosto zbytečné.
|
|
|
To je sice pravda, ale já na ně blikám ne proto, aby svítili, ale aby nedostali za takovou kravinu pokutu.
|
|
|
Taky blikam, ale nemam pocit, ze by ostatni neblikali ... je ovsem fakt, ze radaru potkavam (kupodivu) malo a sviceni uz mam automaticke ... ale ridici blikaj i kvuli klasickejm buzeracnim hlidkam ...
|
|
|
blikám vždy, pokud nejedu v koloně - beru v úvahu, že zároveň někomu pouštím dálkové do zpětného zrcátka.
|
|
Díky za vpravdě záslužnou činnost. Jen by bylo třeba ještě dohlédnout na cyklisty. Viz http://zpravy.idnes.cz/dva-opili-cykliste-se-celne-srazili-zranene-jezdce-odvezla- sanitka-1dn-/krimi.aspx?c=A110825_130638_ostrava-zpravy_jog
|
|
|
Sakry, odkaz nevlezl celý. Tak tedy jinak: http://bit.ly/oSxJH2
|
|
|
Kdybyste ty odkazy zadaval civilisovane (napovedu mate pod dialogem na zadavani prispevku), tak tenhle problem nemusite resit.
|
|
bacha, za mostem ted cihaji a vybiraji :-) Jinak skvela prace, a nadutej prazak mozna nebyl pak tak nadutej, ale asi jen chvili...
|
|
|
když to máte těžký. když přijedete s pražskou SPZ na venkov, začnou se sbíhat děti i dospělí, škemrají žvýkačky, zrcátka, barevné korálky...někde rodiče nabízí dcerku ke sňatku nebo jen tak na chvíli výměnou za nářadí nebo sněhové řetězy...je trapné říct "už nemám", tak je potom lépe okénko neotevřít a rychle ujet, než začne létat kamení a dřevěné pluhy. kdo ví, jak v tom vedru df vypadal... pardon :o)
|
|
|
Jak vidím, dnes bylo opravdu velmi teplo :))))
|
|
|
Achjo, to je nesmysl. Často jezdím s pražskou značkou na Valašsku a vždy absolutně bez problémů...
|
|
|
To je těžký, on si kdejakej jouda myslí, že zeťák pražák je kdovíjaký terno. Ve skutečnosti rodiče dcerám ukazují - "Tak tohle teda ne".
Opak je pravdou. Motorovou pilu mu jeden do ruky dát nemůže (aby si něco neudělal), krávy se musí barvit na fialovo (aby je poznal) a stejně tvrdí že je pěstujeme! Po pálence se mu kroutí palce u nohou, u zabíjačky omdlí a nepozná metlici od jílku. Spí do voběda.
No tak co s nim? Žvejkačky ani korálky za to nestojí, lepší ho majznout šutrákem nebo dřevěným pluhem, beztak asi přivez nějakou vyhlášku z tý Prahy.
|
|
|
No vono to máš těžký, od tý doby co (tuším) Šanov zpíval "kluci a děvčata, pěstujte prasata" to má spousta lidi zažitý.
|
|
|
netvrdím, že nakonec ke sňatkům skutečně dochází a vcelku rozumím i diametrálně odlišným nárokům na dovednosti nového člena rodiny. v Praze se chov skotu nebo znalost obilnin zase až tak úplně nehodí, ani nevím, co bych kromě čisté lásky počal třeba s dífkou, co umí zdatně okopávat řepu, vyrábět na plotně sádlo, je správně vychována v pět ráno nasypat slípkám a pak stejně zabloudí v metru a už jí nikdy neuvidim, to je prostě o ničem...jinak myslím, že vysoká životní úroveň u nás v Praze je dána i tím, že se tu mnohem míň chlastá, tudíž nějaká odolnost vůči hektolitrům domácích ředidel nelze považovat za znak správného chlapíka, to je trochu středověký pohled na mužnost, soudím... :o))) spát do oběda je zdravé, protože pak večer vydržíš mnohem déle, tam bych nic negativního neviděl. motorovku mám, soused taky, zrovna teď řežem dřevo na stavbu zahradní terasy, takže tohle je urban legend, nesouhlasím. mdloby na zabijačce - to ano, osobní zkušenost potvrzuji. to je fakt humus...ale svědomí mám čisté, vepřové dobrovolně nejím cca 30 let - od té doby, co jsem na Slovensku viděl jedno uhynulé, celé zelené, v příkopu. za vyhlášky cítím hanbu, ano, jde to od nás. omluvou nechť je počet rodilých pepiků ve vládě - velmi málo. mír :o))
|
|
Sakra, kdybych si byl značky nevšiml a neodbočil spořádaně doprava, prohlédl bych si DFENSe pěkně zblízka. Koukal jsem, kdo to tam klukům fízlovskejm kazí potěšení. Zkoušel jsem na auto před sebou i troubit, ale blikal sveřepě, až mu DFENS zaťual na okýnko :-)
|
|
záslužná činnost, i kdyby to mělo zachránit jednu jedinou peněženku před atakem těch darmožroutů eee co to melu, jeden jediný život, tak to stojí za to.
článek je dobrý jako inspirace, pokud uvidím schované pomahače a budu mít jen trochu času, jdu do toho. V ideálním případě by se dala taková záslužná činnost provozovat kolektivně, v létě VU, celorok najdi svoje "zabukaře".
|
|
|
V jednom člověku by to asi nešlo, ale kolektivně by bylo lepší nechat lidi jezdit normálně podle zdravého rozumu, a zabránit těm hajzlům v kasírování: zastavit před nimi a optat se jich na cestu k nejbližší bance a podobně... že nemohou vyjet? To mne mrzí, a co že potřebují? Hned uhnu, samozřejmě!
|
|
|
v tom mohu pomoci, když jsem naposledy řídila auto s naftovým motorem, podařilo se mi zdržet policejní auto na křižovatce přes dvě zelený. I volšový nohy mohou být někdy k prospěchu celé společnosti. :-))
|
|
|
Tak sa ma hrat sach!
Vsiml jsem si, ze posledni dobou zase lidi zacinaji konecne blikat, kdyz nekde stoji hlidka. Dokonce i v Blansku a to uz je co rict.
|
|
|
Přesně tak, tuhle mně protijedoucí zablikal a pomohl, když po lijáku ve tmě někdo rozstřelil auto v jedné zatáčce pod Svatou Kateřinou a zůstal s ním uprostřed silnice. PaChovci tam byli, ale na P a Ch srali, zmohli se leda na maják.
|
|
mám podobný zážitek z mého místa bydliště. ulice před našim domem (panelákem) je z dopravního hlediska naprosto mrtvým místem, kam auta zajíždí pouze, je-li to jejich cílová destinace. přes zimu se nám ale na jedné straně ulice objevila díra, ve který by zmizelo i menší dítě. nějaký vohnouti, co dělaj silnice, se to sice pokusili opravit, oprava byla ale tak ubohá, že vydržela pouhé dva dny. vohnouti se to teda rozhodli udělat "pořádně" a tak celou díru zatarasili značkama a překvapivě z jedné strany (z jihu) umístili zákaz vjezdu. vše zhruba v bodě A http://www.mapy.cz/s/24te
Zmíněná díra spolu s cedulama a zbylým ekvipmentem ovšem nezabírala ani polovinu vozovky, takže tu mohlo zcela pohodlně projet i větší auto. Vzhledem k nulovému provozu a šířce vozovky naprosto idiotský zákaz. Pokud jste se totiž chtěli dostat dál, než za značku, museli jste si udělat zbytečně dlouhou objížďku. Jednoho večera (oprava trvala asi týden) se policie zabukařila v bodě B, vypla světla a čekala.. jakmile někdo projel, vystartovali a sázeli pokuty. Nejvíc to asi muselo nasrat řidiče, kteří vjížděli do podzemních garáží v bodě C. To znamená, že projeli zákazem a asi za půl metru odbočili doprava do garáží. Samozřejmě ani ti neunikli pokutě.
Vzhledem k tomu, že v této oblasti je poměrně hojný počet tmavších spoluobčanů, se poměrně záhy z těchto řad zformovala domobrana snažící se zamezit této policejní buzeraci. Přece jen měly švestky docela odvahu, přijít až do srdce našeho ghetta a vybírat pokuty. Romové takticky zaujali stanoviště tak, aby mohli včas varovat projíždějící řidiče a mařit tak policejní práci. Švestky to pak po půl hodině asi 15ti otáčejících se autech přestalo bavit a tak odjeli.
Musím ještě na závěr říct, že tu žiju už 20 let a ačkoliv romy fakt nemám rád a jsem rasista, místní sebranka mi nevadí. Je to taková romská "mobilita"... Žádný smradlavý somráci, ale husto-romové v audinách. Výhodu to má tu, že se tu člověk nemusí moc bát, ani v noci. Agresivita nulová a pořáděk tu překvapivě je. Za 20 let jsem s nimi já ani ostatní neměl jediný problém (rasový poměr je tu 50:50). Před týdnem tu jedna ožralá fetka dělala pod oknama bordel.. o půl noci se vyřvával na celý sídlište. Stačilo 5 minut, a nějakej random dežo ho zpacifikoval ránou mezi světla. Měl jsem radost, jak hezky to tu funguje. Bohužel my bílý bychom se pomalu báli i vytočit policii, abychom pak neměli zbytečný pletky... Takže skutečně platí, že pod svícnem je největší tma. Za těch 20 let se u nás v ulici neukradlo jediné auto... Zvláštní, že?
|
|
|
Teď hlásili na rádiu, že policie nakoupí za 30mega nový Pasáty na silniční piráty. Hergot, docela se to rýmuje, ale to je na tom asi jediný hezký. Nemají na benzín a na nájem, ale na tohle prachy jsou...
|
|
|
jestli ono to nebude tim, ze ti se kterymi zijete na sidlisti nebudou naplaveni romove, ale spis puvodni cikani..
|
|
opravdu hardcore level by bylo ten prikazany smer jizdy otocit nenapadne (aby si toho ti opicaci nevsimli) doleva. potom bych chtel videt ty jejich xychty, az bych jim vysvetloval, ze pitomci jsou oni, ze prikazany smer je doleva a ne doprava. nei to zase az tak nerealne, jednou jsem videl, jak se takto otocila vedule zakaz zastaveni (asi ureznul tem horni sroubek)
|
|
|
No, nápad je to zajímavý, ale šipka mířící vpravo vzhůru se ve dvourozměrném prostoru obrací (na šipku vzhůru vlevo) dost těžko;-)
|
|
|
|
Aha, tak to je jiná, Killer Kolymu se omlouvám.
|
|
|
a k čemu bylo dobrý otočit ceduli zákaz zastavení vzhůru nohama? Dyk ta cedule je symetrická, je to X v kolečku. Viděl jsem otáčet značky zákaz zastavení "čelem vzad", tam to má smysl, ale vzhůru nohama?
|
|
|
Precti si to poradne ;-) On nerika, ze to ma smysl, ale ze uz takhle videl otocenou znacku, protoze ji asi urezl horni sroubek, ne ze to nekdo udelal schvalne ...
|
|
|
Precti si to poradne ;-) On nerika, ze to ma smysl, ale ze uz takhle videl otocenou znacku, protoze ji asi urezl horni sroubek, ne ze to nekdo udelal schvalne ...
|
|
|
nojo, kdo se má tou pačeštinou prokousávat :)
|
|
|
A nemyslél votočenó tó dodatkovó tabulku ze šipkó? To by udělalo ze začátku konec...
|
|
V sídlišti kolem mety že je v noci bezpečno ? A v kterým vesmíru, probůh ? O pár ulic dál je místo kde se kradou auta nejvíc z celýho města, ale teď nemám po ruce statistiku kde to bylo uvedený.
|
|
|
|
A když je tam tak bezpečno, proč se obyvatelé Mety složili na kamerový systém do vchodů a platí si bezpečnostní agenturu ? Protože invalidi co tam bydlí mají asi z těch ohromných důchodů tolik peněz že neví co s nima ? Nebo proto že jim cikáni z blízkého okolí neustále likvidovali barák ?!?
|
|
|
Já o tom místě vůbec nic nevím, ale tak nějak z principu věci, hypotéza, že někde je bezpečno právě proto, že si tamní lidé platí bezpečnostní agenturu, je obecně velmi plausibilní. Ona totiž taková agentura na rozdíl od SNB funguje, protože je placena za výsledky, a nikoli z daní.
Ostatně jedině rozumné by bylo SNB kompletně zrušit a tam, kde je jakákoli ochrana zapotřebí, využívat výhradně agentur, placených místními.
|
|
|
Jistě, ale já spíš řeším proč že si tam tu agenturu začali platit. Agenturu maj zaplacenou jen uvnitř a v těsném okolí bloku domů pod názvem meta, -v podstatě se jedná o bezbarierový panelák a bydlí tam značná část kladenských vozíčkářů. Ano, od doby kdy si začali zajišťovat bezpečnost sami je uvnitř domu bezpečno a nedochází k jeho likvidaci cikány. O okolním sídlišti se to rozhodně říct nedá. Pokud přispěvatel "toldi" píše o tom že v ulici za 20 let nebylo ukradeno jedninné auto tak buď nesleduje co se okolo děje, nebo prostě lže, protože já vím minimálně o dvou ukradených autech za poslední 3 roky z té ulice,a to ani nejsem z toho místa, jen tam mám pár známých. Tvrzení o bezproblémovosti tam žijících cikánu mi po tom co jsem tam viděl můžu prohlásit za blbost.
Nebo jinak. Snažil jsem se tím říct že agenturu si tam nazačali platit jen tak z plezíru, ale proto že v té oblasti opravdu nebezpečno je. Pokud někde je sama o sobě bezpečnost slušná, nebudu nejspíš mít potřebu jí nějak vylepšovat, ne ?
|
|
|
No... to je otázka.
(Tedy pro jistotu znovu připomínám, že v tom konkrétním místě možná máte stoprocentní pravdu; nevímť o něm zhola nic, a píši obecně.)
Nicméně kupříkladu my zde si agentury (pokud vím dvě různé, ačkoli jsem to se sousedy neprobíral) platíme tak nějak preventivně. Za posledních patnáct let* v širokém okolí byly, pokud je mi aspoň známo, tři drobnější krádeže, a jinak zhola nic zlého (chválabohu za ty dary, samozřejmě). Ale člověku to taknějak dá lepší pocit, že i když zrovna sám je někde na dovolené, někdo tam na to dohlédne.
___
* Kdyby se napsalo 50, platilo by to také, protože nejstarší dům tady je cca těch 15 let starý; předtím zde bylo akorát pole, pár borovic a alej jabloní.
|
|
Chválihodná činnost, a velmi inspirativní.
Docela mne to inspirovalo a hned jsem to zkusil taky. Byl jsem včera na vejletě v Krkonoších, A místní drábové z krnapu tam zkoušeli podobným způsobem odírat o prachy nebohé cyklisty. U Růženčiny zahrádky zkoušeli nachytat někoho , kdo by tam přijel zákazem od Harrachovejch kamenů, nebo od pramene Labe. Já jsem byl zrovna na Harrachovejch kamenech, a jeden bajker to tam docela valill. Furt se tam pletou nějací pěší vohnouti, tak musel mezi nimi kličkovat, a nemohl koukat do dáli, jestli na něj čekaj drábové s dalekohledem. No, podařilo se mi ho zastavit, a upozornit.A von jim pěkně zdruhnul divokým sjezdíkem. Hned mám stejně dobrej pocit, jako Vy. inspirativní je i ta výmluva na pozměněnou značku , o které se zde taky někde píše. Budu to muset nastudovat,. Dík za inspiraci.
|
|
|
pravopis slova "chválihodná" značí, že jezdíš rád a hodně na kole 8o)
|
|
|
Co si tak nekdy pujcit vzduchovky a jit tem krnapakum trochu pomoci? :-)
|
|
|
já bych to nechal tak. zastřelit jich můžeš pár, ale takové PR je oddělá všechny 8o)
|
|
|
Že toho trolla krmíte :D.
|
|
|
A sakra ! Jediné slůvko ... a vše je prozrazeno ... a veškerá pozitivní image cyklisty je v .... :-)
|
|
|
Kdepak image - v prdeli je celej ten cyklista.
Doporučoval bych dávat si častěji sjezd mezi sromy a kameny - ono se to jednou musí povést...
|
|
Honzo, tento příspěvek není myšlen jako útok, ale jako čistě technická otázka. Tvoje příspěvky někdy se zájemem sleduji, oprav mne tedy jestli se pletu, ale zdá se mi, že poslední dobou se tvůj antifanklub docela rojí.
Nemáš obavy, že tvoje internetové vyjadřování jednou narazí na nějakého superfrustráta - třeba cyklisty, nebo policajta (nebo policajta-cyklisty, hrůza pomyslet), který tvoje příspěvky bude brát vážně a rozhodne se si to s tebou (nebo s tvými blízkými) vyřídit v reálu?
Ptám se, protože znám osobně člověka, který se na jiném webu vyjadřoval dost agresivně (ale ani vulgárně) a bylo z toho zapálené auto (kdo ví, ten ví), nakonec to řešila PČR.
|
|
|
Ach. Jak krasna asertivni rec. Honza ZZR jak jsem rychle oscannoval na googlu, se realizuje vzdy ze zalohy. Nikdy neni ten co vede. Pokazde se nejak pokousi dostat na vysluni ale nejde mu to. Tak na dfens-cz posila prispevky do chlivku ( je jich tam velka cast od nej, z poslednich mesicu pralticky jen od nej) ldyz se motal na masaryycce kolem motorek, pustili hotak k foceni nebo olejovani retezu, takze se ukaji tim ze najizdi na dvojku s vytocenym motorem na 10 000 rpm na auto s zenskou, ktera mu neuhnula, nebo si vybiji zlost na cyklistech. Mozna je jen sexualne fruatrovny. Mozna ale jde o noveho duceho nebo adolfka
|
|
|
Nemám potřebu být asertivní, Honza dobře ví že minimálně jeho virtuální alter ego nemám moc v lásce. Skutečného Honzu ZZR neznám, ale podobné "informace" o něm neberu moc vážně... kdybyste věděl, co šířili o mně lidé, co mne nemají v lásce... :)
|
|
|
Vy ovsem musite byt poradny frustrat, kdyz vam lezi v zaludku tak, ze jste sem poslal uz treti podobny prispevek, v nemz na nej kydate hnuj... jen proto, ze ma na nektere veci jiny nazor a za tim nazorem si, oh, jaka drzost, stoji.
|
|
|
ta poznámka o sexuální frustraci jasně ukazuje, že jsi jen závistivá cyklobuzna, kuřecí hrudníček, co by moc chtěl motorku, ale přítelkyně, která ho živí, mu jí nechce dovolit...a prdel chlapa bys neměl, ani kdyby ti nějakej motorkář půjčil svojí vytlačenou kombinézu....copak by sexuální frustrát v jednom kuse stíral svoje oponenty poukazováním na to, že on má v trenkách vše v pořádku, narozdíl od stíraného? no tak vidíš...
|
|
mě by zajímalo jak by páni policajti reagovali na cestování v Rumunsku http://zbynkuv.blog.cz/0808/cestujeme-v-rumunsku
|
|
|
Jen technická: to nejsou Rumuni, ale cikáni, které praví Rumuni nesnášejí jak mor.
|
|
Značkám moc nerozumím,ale v článku je napsáno "přikázaný směr jízdy doprava",správně bude asi "přikázaný směr jízdy zde vpravo",pokud se pletu,tak se omlouvám.
|
|
K tomu linku na hlavní straně bych si dovolil jen podotknout, že když se někdo lekne cajtů, začne ujíždět a narve to do stromu nebo do náklaďáku v protisměru, je obětí nikoli policie, ale leda tak svojí vlastní blbosti.
Tvrzení, že kdyby nebylo policie, tak ti lidé mohli žít, považuji za úplně stejný emo-argument, jako "kdyby to mělo zachránit jeden lidský život". Myslím, že to nemáte zapotřebí.
|
|
|
Tady jde o to, že téměř fašistická represe za marginální porušení silničních pravidel bez jakýchkoliv následků či praktického ohrožení okolí, které praktikují naši čactí policisté a měšťáci za pomoci bodového "systému" bohužel vytváří takový tlak na řidiče, že je stále pravděpodobnější, že některý z nich udělá podobnou chybu,pitomost, hloupost, blbost. Říkejte si tomu jak chcete. Já to neomlouvám, neobhajuji, nepovažuji za správné, nicméně systém k tomu silně vytváří podmínky.
Vždyť stačí někde přehlédnout dopravně-buzerační 30ku a pohybovat se po liduprázdné ulici 60km rychlostí a jste "načatý"...máte 4 body a jakékoliv další marginální porušení pravidel Vám vynese rok bez řidičáku, což může znamenat krach manželství, podníkání, ztrátu zaměstnání...a to už je silný důvod k tomu mít "cukání" se téhle věci bránit tím že se pokusíte hlídce ujet......
Takže podle mne za to může nejenom hloupost aktérů ale i systém a tím potažmo jeho ozbrojená pěst zvaná policije.
|
|
|
Obecně s Vámi souhlasím. Ale zrovna v případě těch dvou kluků v Humpolci si myslím, že šlo spíš o jejich blbost (teda určitě řidiče, spolujezdce nemůžu soudit). V sobotu v noci prý s autem dělali bordel na náměstí, pak je náhodou v protisměru potkala hlídka a oni začali ujíždět. Až poté se hlídka otočila, protože jí došlo, že to samé auto jí ujíždělo už v pátek. A než je vůbec stihla dojet, tak už byli napasovaní v dodávce rozvážející pečivo.
Sorry, ale tohle není oběť policejní zlovůle.
|
|
|
Jak víš že dělali bordel na nějakém náměstí....co je to "dělat bordel na náměstí" ...jak můžeš vědět, že to nebyl třeba řidič kombajnu, kterej se bál vybodování.....
Jasně tohle asi opravdu byli nejspíše nějací místní frajírkové vBMW a typoval bych to na předchízející ztrátu ŘP za chlast...ale to neznamená že k tomuhl systém nepřispívá....
Jinak možná by k potvrzení mé teorie stačilo najít nějakou statistiku kolik lidí ujede od nehody....taky se vsadím, že to bude hodně narůstat........
|
|
|
"Delali bordel na namesti" -- to vite nebo to je jenom ucelova lez dvou policajtu, kteri se maji potrebu ocistit?
|
|
|
i kdyby to byla jen účelová lež, tak oni se nepotřebují očistit. Než se hlídka stačila očistit, tak mladící už byla nasoukaní pod dodávkou. Od čeho se tedy potřebují očistit?
|
|
|
Máte pravdu, ovšem dle mého mínění jen zčásti. Dovedu si představit, že třeba dotyčný motorkář je (resp. bohužel byl) v civilu řidič zásobování a živitel rodiny, přičemž díky své profesi nasbíral dejme tomu 10 bodů za marginální nikoho neohrožující přestupky typu opomenutí rozsvítit světla za jasného letního dne, překročení rychlosti o 5km/h na široké přehledné ulici s minimálním provozem či nepřipoutání se při popojíždění mezi dvěma místy vzdálenými od sebe 200 metrů. Znám pár profesionálních řidičů a z toho hlediska jsou neustále jednou nohou v průseru. Takový téměř vybodovaný člověk se logicky snaží silničním kontrolám vyhýbat, je-li to možné, bo si dobře uvědomuje, že ztráta řidičáku = ztráta příjmů, na nichž zpravidla nezávisí jen on.
V mnou nastíněném případě je na vině všespasitelný bodový systém..ale i kdyby měl zachránit jen jeden lidský život..
|
|
|
To je zvlastni. Od ucinnosti bodoveho systemu mam najeto pres 100000 km. Jezdim casto i rychleji nez 5 km/h nad, za zapomenuty svetla uz me taky staveli, presto bodove konto je porad nepopsanym listem. Proto tyhle pohadky o zoufalcich dva body nad naprostym zivotnim krachem moc neberu. Nerikam ze nejsou ale nebude to pravidlem.
A jeste dalsi vec, verim tomu, ze par z tech co takhle ujizdej by si pak klidne nechali dat blokovou pokutu. Spis nez nadavat na policii a honit se s ni by mozna lidi meli vic cist FSM, na miste v klidu odeprit vysvetleni a znat svy prava ve spravnim rizeni. Zadny honicky by pak nebyly potreba.
|
|
|
Vidite, me bodove konto je take naprosto pannenske a presto si takovou situaci predstavit dovedu docela snadno. Naprosto staci, aby dotycny nebydlel v Praze, kde se na to tak nejak kasle, pokud zrovna Trzil s Lessym v ramci nejake akce nevystvou do ulic i psovody, potapece a vratne, ale v nejakem buzerakove a aby jezdil domu v pozdnich vecernich hodinach...
Jinak s druhym odstavcem souhlas, proste v tom neumeji chodit, ale to neni jejich chyba, to je opet chyba systemu, ktery jde po nejslabsich kusech.
|
|
|
Nevím, pořád nejsem přesvědčen. Pokud někdo dostane 12 bodů tak, že jede několikrát bez pásů a bez světel, je prostě blbej. A to teď neřeším, zda mají za tohle být body, nebo ne (myslím, že nemají).
Pokud někdo žije v buzerákově, je namístě se ho zeptat, jakou politickou stranu volil v komunálních volbách a kolikrát si stěžoval na místní radnici na postup MP. Když na radnici viděj, že jim to projde, to je potom těžký...
Chyba je především to, že lidi nedají najevo politikům, že je jim tohle nastavení systému proti srsti. Jsou země, kde žádné kontrolní kontroly nejsou a policie smí stavět, až když se něco opravdu provede.
|
|
|
V buzerakove nemusi vzdy buzerovat jen MP. Nicmene bohuzel tady volici zprisneni vseho chteji. Rano jsem poslouchal Radiozurnal a to bylo same -- bojim se za volantem, melo by se zprisnit, vyssi pokuty, brat ridicaky dozivotne, ridicaky na zkousku a dalsi kvanta opruzu. Lid si to zada -- a dopada to na nej. Mozna si kvuli tomu zaslouzi i se zabijet, ale spis ne, podle mne ti lide, co se pozabijeli, do politiky nedelaji a to svinstvo chteli mit co nejdal od sebe.
|
|
|
|
Chyba není v lidech, kteří nedávají najevo svoji nevoli. Chyba je v systému, že si vůbec tuhle šikanu dovolí.
"To se pak nemá co divit, když mu zakážou podnikat. Stačilo, aby před úředníkem 10 minut skákal po jedný noze. To snad není pro nikoho žádnej problém."
No offense.
|
|
|
Jenomže ten systém jsou zas jenom lidi. Ten nespadl z nebe. Jací lidé, takový systém.
|
|
|
To je kapku složitější. V demokratickém zřízení je "systém" nikoli takový, jací jsou lidé, ale takový, pro jaký hlasují lidé.
A to je hodně velký rozdíl: strašlivá spousta lidí je ochotna a plně schopna hlasovat pro svinstva, jichž by se osobně jakživo nedopustili.
|
|
|
Ano i ne.
Vemte si třeba zvýšení DPH. S tím nesouhlasí jak pravičáci, tak ani echt zastydlí komouši. A stejně se tak děje.
|
|
|
No, pravičáci, nebo alespoň většina z nich, považují _v rámci stávajícího daňového systému_* zvýšení sazby DPH za rozumné, pokud je zároveň snížena sazba daně z příjmu tak, aby se celková daňová zátěž nezvýšila.
___
* Jak správně doložil JJ nedávno, čím by byl daňový systém rozumnější (a tedy odlišnější od současného), tím spíše by to bylo fuk.
|
|
|
Tak o tom žádná. Až se budou snižovat jakékoli daně, řekněte, to budu ukazovat ještě vnoučatům :)
|
|
|
Já sám jsem ještě taky při ničem bodovaném přistižen nebyl, přestože mě rychlostní limit zajímá až ve chvíli, kdy kolem silnice cítím opici s radarem. Ale znám už 3 lidi, co se vybodovali a přišli o papíry - jeden 2x telefonoval v koloně, několikrát ho chytli bez pásů, pak už jen lehce překročil rychlost v obytný zóně (jel tam tušim 30) a bylo to doma. Druhej (50+ let, rodinnej typ kdysi paradoxně schvalující bodovej systém na piráty) překročil několikrát rychlost na radaru za cedulí oznamující začátek obce uprostřed polí, pak jednou nerozsvítil a hotovo. Teď je pořád bez papírů a prská doma, že těm Trpišovskejm to projde všechno, zatímco on přijde o papíry za pár blbostí. Třetí přijel do hospody autem, dal si pivo s tim že pro něj přijde manželka, manželka zavolala že nemůže, tak šel s tim autem po tom jednom pivu popojet domu (odhadem 500-600m). Hned za prvnim rohem ho chytli - dostal pak tušim něco jako 20k pokuty a čistírnu na půl roku. Samozřejmě to z jeho strany byla vzhledem k existenci dopravní buzerace obrovská blbost a mohl to vyřešit jinak, ale žádný reálný riziko při tom převozu pro kohokoliv nepředstavoval.
Bohužel neznám žádnýho skutečnýho "piráta silnic" kterej přišel o papíry díky bodům. Znám vlastně vzdáleně jen dvě silniční hovada - synka jednoho místního zastupitele - je mi záhadou jak to dělá, ale za poslední 3-4 roky vážně boural asi 5x, je to fetka a pořád jezdí dál. Druhej je synek právníka, kterej taky boural každou chvíli, jezdil několik let s votuněnejma Feliciema po městě "co to dá" a kdyby ho nezavřeli za nějaký krádeže, tak tady jezdí dodnes.
|
|
|
Then druhy pripad je tak typicky...a su ich u nas (Ontario, Kanada) tisice. Roku 2007 u nas totiz zaviedli zmrdozakon udajne zamerany proti street racerom (detiska prehanajuce sa nocnymi ulicami na nacancanych Civicoch, hrajuce sa na Fast&Furious). Ako vzdy, mal zachranit nejake zivoty, pretoze bol zavedeny po par nehodach street racerov. Represia ktoru zavadza je kurevska; prekrocenie limitu rychlosti o 50 km/h (a niektore dalsie veci, medzi nimi aj niektore pokrocile vodicske techniky) sa povazuju za trestny cin a a postihy su velmi neprijene. Auto a vodicak okamzite zadrzia na tyzden, potom nasleduje sud. Tam sa da vyfasovat celkom slusny flajster, pokuta 2000-10000 CAD, strata vodicaka na rok, moznych je aj 6 mesiacov v lochu. Ked to zavadzali, media boli samozrejme nadsene a ovce jasali. No a potom ako vzdy udrela realita. Fizli zacali merat ako besni, kazdy chcel skonfiskovat auto. Idioti si ani neuvedomili ze to je len na tyzden....Takze tych pripadov sa za prvy rok vyskytlo vyse 15000, v drvivej vacsine ludia vo veku 40+. Neviem ci vobec dafli nejakeho street racera...
Nastastie, v Ontariu existuje cosi take ako poctivy sudca. Sudca z Nepeanu (meno si nepamatam) prehlasil pri prejednavani pripadu dochodkyne co predbiehala kamion a na hradskej s limitom 80 jej namerali 132 ten zakon za neustavny. Vlada sa (samozrejme) brani a momentalne osud zmrdozakona zalezi na najvyssom sude (Kanada nema ustavny sud).
|
|
|
Predstavte si situaci, kdy ten motocykl mel pujceny od kamarada a ma papiry jen na moped (do 50 ccm) a na osobak. Ten ridicak jej treba zivi a nemohl si dovolit jej ztratit. Druhy ridic mohl mit 0.3 promile v krvi, (z der na ceskych silnicich, blbe zapustenych kanalu apod.) mirne rozhozenou geometrii a diky tomu ze strany trochu vic sjetou gumu, v zasade jakoukoli marginalni blbost, ale na druhou stranu nic, co by nejak zasadne ohrozovalo ostatni. A oba se proste lekli, ze s tim budou potize, ze to bude drahe, ze jim zadrzi ridicak, bude vysloven zakaz rizeni apod. Tohle je zkratka odvracena tvar dopravni represe, ktera, jak mate moznost videt, take stoji zivoty.
|
|
|
Vzhledem k tomu, že ten druhý případ ujížděl již podruhé, asi ten důvod nebyl tak úplně marginální.
|
|
|
Jak souvisi pricina ujizdeni s tim, pokolikate ujizdel?
|
|
|
Vyčkejme výsledků vyšetřování a pravděpodobně se tu souvislost dozvíme. I když samozřejmě, mohl to být ujížděč bez příčiny, jen ze sportu či jiného ryze osobního důvodu.
|
|
|
Souhlasím s pivkem, je to EMO-argument. Nebo taky házení odpovědnosti na někoho jiného.
Něco podobného jsem zaznamenal nedávno v souvislosti s nehodou na přejezdu, která se s největší pravděpodobností stala ne proto, že u silnice rostou kopřivy, ale kvůli blbosti řidiče:
www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2011071006& lstkom=355776#kom355776
Ale novináři (a čtenáři to píšou do diskuze pod článkem taky) mají za to, že viník nehody je vlastně údržbář ČD, protože tam neposekal kopřivy a značka nebyla vidět, což není tak docela pravda. Značka 80m před přejezdem vidět je i když byla z části zarostlá kopřivama a značka u přejezdu se STOPkou je vidět taky, rozhled je tam na obě strany dobrý.
|
|
|
Pamatuju se jak bylo povinné nosit OP a pokud byl člověk legitimován a neměl doklad mohl být zadržen a perzekuován aniž by cokoliv spáchal. Když jsem neměl doklad totožnosti, před VB jsem párkrát utíkal. Zastavovat a kontrolovat vozidla (řidiče) bezdůvodně (preventivně (sic!)) je stejná buzerace. Ujíždění je pak logické. Řeči o tom, že to je podle zákona jsou potom hloupé, když i ten zákon je hloupý. Proto si myslím, že příčinou smrti je právě ta bezdůvodná buzerace - zastavují aby kontrolovali zda není porušen zákon aniž by byl zákon porušen (bezpečnostní prevence ha, ha).
|
|
|
Zákon je ok, kontroly a buzerace za nesmysly je jednoznačně selhání policie při aplikaci práva. Myslím, že je chyba především v tom, že národu to zdá se moc nevadí.
|
|
|
Zakon je ok, i kdyz umoznuje bezduvodne kontrolni kontroly?
|
|
|
Ale on to ten zakon prece nepovoluje :-o Jestli si to dobre pamatuju, tak polisi maji oficialne pravo stavet jen na zaklade duvodneho podezreni. To ze si to "podezreni" vymejslej ve chvili, kdy se do toho zacne rejpat je vec druha :-( Ale preventivni kontroly zakon pokud vim nezna ...
|
|
|
Tedy zjevně jediným rozumným řešením je policajtům
(a) buď jakékoli kontroly vůbec zakázat;
(b) nebo doplnit povinností, že ukáže-li se dodatečně, že kontrolovaný se ničím neprovinil, zaplatit mu ze svého (nikoli ze státního!) 1000 EUR za každou minutu zdržení.
|
|
|
A opravdu ocekavas, ze nasi zakonodarci navrhnou nektere z rozumnych reseni? ;-)
|
|
|
Ne. Na druhou stranu ale, čím více lidí si bude uvědomovat co a proč by rozumné řešení bylo a co a proč je naopak cesta do pekel, proti nimž je fašismus zlatý, tím se ta šance sice nepatrně, ale přece jen zvýší.
|
|
|
Jakkoli mi je buzeracni kontrolovani, kterym se navic prislusne slozky bezostysne chlubi (neprizpusobive existence z hlavaku vytlacujeme pomoci nekonecnych soustavnych kjontrol dokladu a duslednym pokutovanim na dluh - wtf?!), bytostne nesmypaticke, nemohu neuznat ozbrojenym slozkam pravo podniknout tzv. zatah napr. v pripade patrani po nebezpecnem uprchlem vezni.
Pritom ale nebezpecne chybejici zarovicky kontrolovat netreba, neni-liz pravda?
|
|
|
Přesně proč by po někom takovém měly pátrat nějaké složky? A přesně proč by přitom měly legitimovat slušné lidi?
Jděte s tím, váženosti, kamsi k Brdínkovům či na podobné místo. Vleze-li mi "nebezpečný uprchlý vězeň" na zahradu (a bude-li ohrožovat mne nebo mou rodinu), odstřelím si jej sám; děkuji pěkně, žádné Vaše složky, ať již ozbrojené nebo neozbrojené, tady nechci.
|
|
|
Ten uprchly vezen mimochodem take v tom dnesnim systemu muze byt slusny clovek, co to v te base uz nedokazal snaset a dostal se tam jen proto, ze si dovolil se kuprikladu branit (at uz statu nebo nejakemu jinemu, mene nebezpecnemu agresorovi). Takovemu bych na svem pozemku snad poskytl i asyl.
|
|
|
|
Protoze, vazenosti, svet neni plny slusnych, uvedomelych a od prirozenosti milych lidi, ktere k zoufalym cinum dohnal teprve zly system, nybrz i hajzlu, debilu a svoloce.
Mel jste nekdy tu cest?
|
|
|
Od exterminace "hajzlu, debilu a svoloce" ovšem není Systém, nýbrž konkrétní lidé; nejvýše tak ještě jimi přímo zjednaná a přímo, úmyslně a dobrovolně placená agentura.
Ano, měl jsem tu čest. Několikrát. A také jsem měl tu čest s tím, které straně Systém pomáhá a které škodí.
|
|
|
De lege lata a de lege ferenda.
Nesouhlas s buzeracema dopravaku je prostupnejsi common sensem nez souhlas s 'policie netreba, hajzly si odstrelim sam'.
Leza po horach, taky si kladu postupne cile a vazim, jestli na ne mam.
|
|
|
No ale proč tedy do nesouhlasu s buzeracemi dopraváků pletete nějaké nemohu neuznat ozbrojenym slozkam pravo podniknout tzv. zatah napr. v pripade patrani po nebezpecnem uprchlem vezni?
|
|
|
Protoze nektere buzerace "doklady, .... rezervu,.... jedte" maji duvod prave v tom a vykonavaji je ty same bile unifornmy.
Protoze jste sem dal cenik tzv. neopravnene buzerace.
|
|
|
No a Vy snad nepovažujete za buzeraci, chce-li po Vás nějaká bílá uniforma vidět Vaše doklady a reservu, pokud se dotyčný buzerant přitom vymlouvá, že honí nějakého prchlého zločince (který se patrně pozná podle toho, že jezdí bez dokladů a bez reservy?!? Děláte si srandu, nebo co?!?)
|
|
|
Povazuju. Jen rikam duvody, kdy treba respektuju - dnes, ted - pravo ozbrojenych slozek takovou kontrolu delat. Ze k tomu pouzijou i bily podrztazky, beru jako pozitivnejsi nez hypoteticke povolani maskacu se sapikama. Maji bile cepice vycvik a zbran? No tak co.
|
|
|
Pravo ozbrojenych slozek takovou kontrolu delat - na jakem zakonnem zaklade?
|
|
|
Na zaklade Zakona o policii.
|
|
|
|
|
... je-li důvodné podezření, že tomu tak je.
|
|
|
Odkdy esenbáky sebeméně zajímá zákonný základ? 99.999 % všech pokut je naprosto nezákonných (chybí materiální prvek), a nikoho to netrápí :(
|
|
|
Ano, ale to je jine tema, nez zde probirame.
|
|
|
Jenže pletete dohromady dvě naprosto různé situace.
Pokud bílá podržtaška staví řidiče a požaduje po nich doklady, je to prostě neakceptovatelná buzerace -- kdykoli a za jakýchkoli podmínek.
Pokud by bílá (nebo jakákoli jiná, je mi úplně fuk, má-li maskáče nebo ne) podržtaška stavěla řidiče s fotkou v ruce a se slovy: "Promiňte, hledáme tohoto pána, který je podle všeho brutálním vrahem a máme podezření, že ukradl auto a jede tady; vy to, jak vidím, nejste; neviděl jste ho? Ne? Tak promiňte to zdržení, sbohem." -- pak by se dejme tomu tu a tam výjimečně možná ještě dalo uvažovat o akceptování takové akce.
V situaci "doklady sem" prostě nic podobného vůbec nepřipadá v úvahu. To je čistě ryzí buzerace a nic jiného :(
|
|
|
A nepsal jsem, dobry muzi, v 18:47 neco podobneho, co Vy?
|
|
|
Nepsal.
V 18:47 jsem si tím ještě nebyl jist, proto jsem se optal "přesně proč by přitom měly legitimovat slušné lidi?"
Místo možné odpovědi ve smyslu "To by samozřejmě nedělaly a dělat nemohly", jež by debatu ukončilo naprostou shodou, jste se však pustil do rozborů toho, jaké svoloče je svět plný.
|
|
|
Ano, nebot ve svete, jaky je (tedy ne, jaky by mel byt) jsou policejni slozky mocenskym aparatem, ktera ma monopol na exterminaci hledanych hajzlu, a to i tehdy, pokud na Vas pozemek tito hajzlove prijdou recitovat Apollinaira.
Svet je plny chyb. Nase spolecnost neni Bozskym, ale lidskym dilem.
Chapu, ze je kterykoli kontakt s mocenskym aparatem je ponizujici, uz proto, kdo je jeho soucasti jaksi z definice.
Jsem ten posledni, kdo by obhajoval neobhajitelne kroky poradkove, dopravdni a vůastne jakekoli (Hanusa!) police.
Ale nemohu uprit statu de lege lata, aby vyuzival sve moci v pripadech, ketere i ja beru jako opodstatnene, a teda snad i opravnene: upchly vezen je selhani statu, ktere se stat snazi napravit.
|
|
|
Měl jsem za to, že už od věty "Řeči o tom, že to je podle zákona jsou potom hloupé, když i ten zákon je hloupý" -- jíž toto vlákno začalo -- je naprosto zřejmé, že (a) se nebavíme o tom, jaký tento svět je (protože to všichni dobře víme), (b) nýbrž o tom, jaký by být měl a proč (protože v tom zdaleka tak jasná shoda nepanuje).
|
|
|
Pak presto plati ma reakce na Vasi v 17:35, jiz jste vysvetlil pozdeji; a cely thread pak tim padem postrada smysl, kdyz jsem se jeho vychodisko v prvnim radku 20:18 pokusil rozlisit a vy jste reagoval dale.
Ale dost uz; myslim, ze kdybychom ad hoc videli policejni hlidku, budeme zajedno; ja si jen tak nedovolim stanovat obecne platne zavery a pravidla.
|
|
|
(A pro poradek: Vyzva k ukazani "reservy" jest vyzvou k vystoupeni a ukazani ulozneho prostoru. A ano, zlocinec uprchly z vezeni doklady bud nema, nebo je ma velmi signifikantni.)
|
|
|
Vyzva k ukazani "reservy" jest vyzvou k vystoupeni a ukazani ulozneho prostoru.
Blbost. Vozím-li výjimečně reservu, je většinou na autě zvenku.
A ano, zlocinec uprchly z vezeni doklady bud nema, nebo je ma velmi signifikantni
Ještě větší blbost. Ukradl-li auto, ukradl s ním nejspíše i ty papíry.
|
|
|
Nehledě na to, že ne každý, kdo nemá papíry, je nutně zločinec...
|
|
|
Pritom = pri tom. Jsem unaveny.
|
|
|
No prave :-( Kdyz jsem se tehdy ptal jake duvodne podezreni maji s durazem na slovo duvodne, chvili trvalo, nez vubec pochopil co po nem chci a ze preventivni kontrola mi asi stacit nebude a po docela dlouhem krouceni se prisel na spasnou myslenku, ze jsem podobny hledane osobe. Bohuzel fotografii odmitl ukazat s ohledem na zakon o ochrane osobnosti (to mi pripomelo, ze si ho budu muset precist). Moje chyba byla, ze mne nenapadlo si ten rozhovor nahravat, ale zase na druhou stranu - vratil mi doklady a nechal mne jet ...
|
|
|
Buď rád, že to vůbec pochopili... Já takový štěstí neměl. :-)
|
|
|
Že by §42 zákona o policii? :-)
|
|
|
Kdybych mel cas to hledat, dal bych paragraf rovnou ... uz me znas, ne? ;-)
|
|
|
Forma reakce byla takto zvolena záměrně. Protože jsem ještě mladé jelítko a poměrně často se pletu, tak tímto způsobem dávám prostor ostatním, aby mne případně opravili. :-)
|
|
|
Když ono je to těžké ... mně až tak úplně kontrolní kontrola typu "dobrý den - doklady - OK - nashledanou" nevadí. Nějak si tak říkám, že pokud tímto způsobem by byli z provozu eliminováni očividní psychotici, osoby bez ŘP, totálně ožralé či zfetované a odlovena nějaká ta právě ukradená auta, tak bych to i skousl.
Nicméně "preventivní kontroly", zaměřené na žárovičky, lékárničky a podobný onanismus tomu značně ubírají na lesku.
Celý problém spočívá - a to vím i od několika spřátelených ploskolebců - ve formálním výkaznictví. Dopravní poliš, který celý den bude konat reálné dobro a objektivně přispěje k bezpečnosti silničního provozu (např. viz tento článek, "... pohrozit pendrekem ..."), večer "nevykáže". A následně nevykáže ani jeho náčelník a je zle.
Vlezli jsme do pěkné byrokratické prdele, jménem EU, tak se nedivme. I tohle je jeden z následků. A kdo jste hlasovali pro, dejte si při nejbližší kontrolní kontrole, či při buzeraci za mírně rychlejší jízdu nebo desetině promile zbyťáku před rozpravou s hlídkou sami sobě facku.
|
|
|
No, ja se v tom pripade fackovat opravdu nemusim ;-)
|
|
|
Což i většina ostatních slušných lidí - a stejně to bylo k prdu.
Jsme tam, řešme teď raději, jak odtamtuď ven, než hydra začne požírat sebe sama.
|
|
|
Ale uprimne receno - v tomhle je podle mne EU (temer) nevinne - tady je proste levicacke mysleni tak zazrane, ze i kdyby EU vubec nebylo, bylo by to prinejmensim hodne podobne dnesnimu stavu :-(
|
|
|
|
Většina slušných lidí.....hmm takže v tom případě nás tenkrát bylo pouhých 12.5% slušňáků, kteří nebyli líní a šli tam hodit to NE...
BTW Vždy když se polovina diskutujících v diskuzi tluče v prsa, že oni byli proti vstupu do EU připomeňte si tato čísla:
"Pro schválení smlouvy se vyslovilo 77,3% hlasujících. Volební účast byla 55,2%" ergo kladívko pouze 12,5% lidiček, kteří to mohli ovlivnit šlo do urny hodit NE !!!!!
|
|
|
"I kdyby to mělo zachránit......"?
Mimochodem, co přesně je špatného na ježdění bez ŘP?!? Jak se pozná "očividný psychotik"?
A problém je v tom, že v té prdeli jsme i my, kdo jsme hlasovali proti.
|
|
|
Ale no tak ... :))) ... nechme bonmoty tohoto typu jim podobným. Prostě mi to nevadí, pokud paši nebuzerují. Rychlou kontrolu papírů k člověku a autu nepovažuji za až tak nesnesitelně ponižující.
Na ježdění bez ŘP spatřuji špatné to, že držení ŘP jest jakýmsi (byť v poslední době diskutabilním) důkazem, že dotyčnému bylo alespoň rámcově vysvětleno, o co v silničním provozu jde. Lidé, kteří toto zaškolení prokazatelně neabsolvovali, nemají v silničním provozu ve vyšší roli, než prostý pěšák, co dělat. Stačí se podívat na to, jak prasí cyklisti - a to jde mnohdy i o držitele ŘP, kteří se jen schovávají za anonymitu bicyklu.
Ano, to problém je. Proto o tom mluvím tímto způsobem, je otázkou, jak ven a jaké začít konat zpětné pohyby.
|
|
|
Ale to vidíte naprosto špatně. Kupříkladu synovi jsem více než rámcově vysvětlil, o co v silničním provozu jde -- žádný papír na to nemá. Naopak je spousta těch, kdo papír mají, a vysvětleno jim nebylo nic (nebo to možná prošlo prázdnem mezi ušima, výsledek týž). Kupříkladu právě oni "držitelé ŘP, kteří se jen schovávají za anonymitu bicyklu", o nichž se zmiňujete.
Ergo -- proč vůbec nějaké papíry? Vždyť je to blbost a svinstvo, a to ještě by mělo být hůř, větší blbost a horší svinstvo, vizte prosím
zpravy.ihned.cz/cesko/c1-52694180-revoluce-v-autoskolach-kdo-trikrat- neudela-zkousky-bude-muset-k-psychologovi
... je otázkou, jak ven a jaké začít konat zpětné pohyby
Jeden z velmi důležitých zpětných pohybů -- přímo sine qua non cesty ven -- je to, aby si co nejvíce lidí uvědomilo, že anonymita je správná a žádoucí, a libovolné doklady (kupříkladu ŘP) jsou zlo a svinstvo.
Dokud budou jinak poměrně rozumní lidé požadovat státní lejstro pro řízení auta, střelbu z pistole, přechod hranic, ..... ad infinitum, ad nauseam -- dotud se z prdele nedostaneme, ba naopak: dotud se do ní budeme ponořovat čím dále tím hlouběji :(
|
|
|
___
Technická, nepodstatná -- ten papír na to syn neměl několik let od chvíle, kdy jsme jej naučili řídit, do chvíle, kdy si naprosto zbytečnou autoškolu udělal. Pokud by jej mezitím -- kdy samozřejmě jezdil autem, proč by to také neměl dělat?!? Jezdil bezpečněji a lépe, než mnozí vlastníci ŘP -- chytil nějaký esenbák, byl by to velký průser.
Ale toto risiko průseru za nic je právě naprosto typická ukázka toho, co je špatně, a co by se mělo změnit, chceme-li se z té prdele dostat ven, že?
|
|
|
Ale jo, já myslím, že nejsme až tak ouplně ve při, jenom se na to díváme každý trochu jiným, byť ne antagonistickým pohledem.
Chápu (a jsem ochoten i podporovat myšlenku), že pokud kvalitní, zodpovědný člověk vypracuje svého synka, který je (doufám) schopen si uvědomit, o co jde i s konsekvencemi, do úrovně poznání a pochopení pravidel a vlastností silničního provozu, žádné zásadní nebezpečí nehrozí a synek ať si klidně drandí dle libosti.
Jenže tohle může fungovat tak pro 10% populace, a to jsem možná ještě přehnaným optimistou. Já jsem taky blbnul na pinckovi od 13 let, vozidla se mnou rostla průběžně, v jádru nezávisle na papírech, zkusil jsem si pár silničních lišejů, naučil se poslouchat motor a odměnou je mi v současné době 38 let poměrně intenzivního ježdění bez vážné nehody.
Nicméně svobody (t.j. i anonymity a bezpapírovosti) je třeba si umět vážit a umět v ní žít. Bývalé komouší heslo o svobodě jako poznané nutnosti vůbec není od věci, když se nad tím tak zamyslíme... Většina populace této nemocné planety je ale banda trotlů, která by tuto, jistě krásnou a pro liberálně smýšlející lidi extra půvabnou myšlenku chápala jako pokyn k naprostému ignorování jakékoli mezilidské slušnosti a k nevázanému gaunerství pod pláštíkem právě oné svobody a anonymity.
Sedíte na výrazně vyšší židličce, než okolí, pane kolego, uvědomte si to. Na svoloč musí být bič, na to přišli už dávno bílí sáhibové v koloniích ...
|
|
|
Trik je ale v tom, že bez svobody v nikom odpovědnost nevypěstujete -- právě naopak. Čím méně dáte lidem svobody, tím budou méně odpovědní.
Mimochodem, víte, že za bílých sahibů kupříkladu v JAR nebo v Rhodesii byli černí daleko, daleko svobodnější než nyní? Stojí to za zamyšlení -- spolu s tím, jak to tam vypadalo tehdy a jak to tam vypadá dnes.
|
|
|
|
To je sice hezké (a jistě, je to nekonečně lepší, než by byl opačný verdikt, v této zemi také velmi dobře možný; to vůbec nezpochybňuji), ale zajímalo by mne (možná snad spíše nezajímalo, aby se mi darmo nezvedl tlak)
(a) jaká bude náhrada za ten rok bez auta a se spoustou problémů vinou buzeraparátu;
(b) kdo ji bude platit.
|
|
|
ad a) to bude skutečně zajímavé ... doufejme že se vytvoří nějaký precedens
ad b) No to je přece jasné
Platit bude : D-Fens,OC,root,já a další plátci do státní kasy
Platit nebudou : Dežo, Fero, příslušníci policie, městští strážníci a ostatní pijavice.
BTW: Promiň že jsem ti darmo zvedl tlak
|
|
|
Včera se mi stala taková nemilá věc. Šel jsem po přechdu na zeleného pajduláka a všiml si, že vozidlo odbočující do křižovatky tak nějak nezpomaluje. Stalo se, že řidič mě nabral rohem auta, já efektivně zaplachtil vyhazujíc obuv a brýle do vzduchu a dopadl zpět na zebru. Poškození mojí tělesné schránky, kromě odřenin, naštěstí veškeré žádné.
A hádejte copak bylo příčinou řidičovy nepozornosti? Na rohu křižovatky stáli dva kusy krišotova gangu, konkrétně dopravky. Mají asi zajištovat plnulý pohyb po křižovatce, či co. Sledoval je, nikoliv přechod.
Tedy jsem vstal, na starostlivý dotaz odvětil, že mi nic není a spěchám na poštu, neboť starostlivý úředník mi opětovně zaslal liebesbrief, protože asi neumí používat Bellův ďábelský aparát. To jsem však odbočil.
Milí PaŠi se pak věnovali flastrování vyklepaného řidiče. Proto nečumte prosím po fízlech, ale na silnici!
|
|
|
Tohle je typicky priklad, proc jsou ty "preventivni" kontroly a veskera mereni rychlosti proti bezpecnosti na silnici :-( Ridici neustale sleduji tachometr a pritom hledaji, kde se poldove muzou schovavat, takze na sledovani samotne situace na silnici jim uz mnoho prostoru nezbyva :-(
|
|
|
a tys je nechal, aby ho buzerovali? já vím, narazil do tebe, no nic se nestalo...a policajti jsou vždy na druhý straně než slušní lidi. měl jsi je poslat do prdele a hádat se s nima, že nechceš, aby někoho potrestali...třeba právě proto, že víš o tom, jak na něj jejich přítomnost působila a že řidiče rozptýlili právě oni. nechal sis mezi prsty proklouznout báječnou příležitost někoho nenechat padnout do průseru a nasrat hned dva policajty naráz. škoda...
proto příště nenech slušného člověka napadat státními pohunky. on to jistě pošle dál...a tak pomůžeš společnosti uvědomit si, že to jde i bez nich.
|
|
|
S odstupem několika minut mi docvaklo, že jsem je měl poslat přesně do míst, kde záda ztrácejí své dobré jméno. Jenže jsem byl trochu v šoku i já, přecejenom nejsa kaskadér, nedělám salta na křižovatce každé volné odpoledne a také řidič byl na prášky. Chlapík byl téměř inkontinetní, vůbec se mu nedivím.
Zajímavá byla reakce PaChů - volat sanitku, zažalovat, vymáhat, simulovat..., nejsem zmrd(alespoň v to doufám), takaže na toto jsem odvětil: "Nic mi není, taky řídím, stát se to může, nic se mi nestalo." Na to tvářili hrozně udiveně, tušili asi velký případ minimálně dvou dílů Kobry 11.
Když jsem se asi a sedm minut vracel zpátky s důkazem úřednické lásky k bližnímu v kapse, nebyli hluchavky v okolí křižovatky a řidič opatrně odjížděl.
|
|
Stejná situace odbočování v Brně z Veveří doleva (přikázáno rovně) Stávalo jich tam 2-4
|
|
|