D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Na kole v Londýně
    (ze dne 07.02.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 07.02.2010 22:58:53     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:
    Diky za zverejneni

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 21:35:57     Reagovat
    Autor: Franta - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    K Vasemu clanku bych se rad vyjadril obsirneji a adekvatne odpovedel, ale bohuzel nemam cas a ani chut ztravit nad tim par veceru . Zminim tedy pouze nasledujici:
    1.
    Clanek se opira o statistiku, ktera je ze zdroje Household Survey. Problem je jednak v tom, ze se jedna o zastarala data (nektere Vami uvadene grafy jsou datovany 2001) ale hlavne v tom, nakolik je vypovidajici: General Household Survey ( aktualne General LiFestyle Survey (GLF) je demograficky pruzkum, primarne slouzici jinym ucelum, relevantni informace poskytuje pouze NTS (National Travel Survey) posledni je bohuzel z r. 2006 (cast dat prevzalo GHS). Sami vladni urednici (Transport Secretary Andrew Adonis) shledavaji ofic. pruzkumy za nedostacujici a posledni statistiky hovori o 3% zamestnanych, pouzivajicich k ceste do prace jizdni kolo.Nakolik je toto cislo relevantni, je otazka.
    2.
    Je logicke, ze pri rozloze Londyna a Prahy je dopravni system a dopravni vzdalenosti znacne odlisne a srovnavat je obtizne, mozna v nekterych pripadech i zbytecne.
    3.
    Nikdo alespon trochu soudny nechce z Prahy udelat Kodan, pro ty,co zajima, jak statistika vypada tam: cca 37% pracujicich a studujicich pouziva pravidelne jizdni kolo....kolik to cini procent celkove na doprave ted neresim...
    www.miljoemetropolen.kk.dk/sitecore/content/Subsites/CityOfCopenhagen/SubsiteFrontpage/InformationAndServic es/CityAndTraffic/CityOfCyclists/CycleStatistics.aspx

    4.
    Pravdou je, ze cyklistika v Londyne zaziva boom. Mozna take diky pobidce Cycle to work (zamestnanci si mohou prostrednictvim zamestnavatele zakoupit jizdni kolo bez DPH a splacet mesicne. Vice viz www.cyclescheme.co.uk

    3.Tech 80 tisic cyklistu denne v Londyne = o 40tis. min aut nebo 5333,3 busu ( prum.obsazenost autobusu v LON je 15 pasazeru). Alespon to by se ocenit dalo.

    Ostatni ponechavam bez komentare, i kdyz bych mohl polemizovat, ponevadz jsem po Londyne najezdil na kole cca 8000 km. (autem pouze cca 1000km).

    Link: NTS www.dft.gov.uk/adobepdf/162469/221412/221531/223955/322743/NTS2006V3. pdf

    P.S. Nejsem typicky pumpickar, ale v centralnim Londyne je to dle meho nazoru vyborny rychly zpusob dopravy (na kratsi vzdalenost cca 3-12km ). Navic v Praze je svym zpusobem i ve spicce oproti spicce v centru LON celkem klid a tak to nikoho z auta a z preplnene MHD utikat nenuti.Az v PRG zavedou zanedlouho Congestion Charge Zone...

    Komentář ze dne: 08.02.2010 00:05:45     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    Hezky napsáno a logicky, neprůstřelně zdůvodnno.
    Ode mne za 1, pane!

    Komentář ze dne: 08.02.2010 00:42:29     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:toho bohdá nebude,
    aby se český cykloun přizpůsobil podmínkám nebo se alespoň zamyslel nad tím, jak je to jinde.

    mě nejvíc problémů způsobuje to, že si většina městských cyklounů hraje na velké závodníky. Zakousnutý do řidítek a šlape jak o život, nehledí nalevo napravo, nejspíš se snaží podpořit ideu o tom, že doprava kolmo nejrychlejší a proto nejlepší. Případně ještě ani ve třiceti nevyrostl z dětského závodění.

    v Británii jsem cyklouny nesledovala, jinde v Evropě ano a frístajlistu-závodníka nevidět. V Čechách žádná značková městská kola, dokonce ani ta neznačková. Magistrátu je pojem městské kolo neznámý. Magistrát asi dává přednost závodníkům na kolech, když už ani Olympiáda nebude, tak nemusí pršet, jen když kape.

    článek je hezký, ale co je to platný, když ichtyly z Auto-matu a magistrátu nikdo z jejich cesty neodkloní. Jo, jo, prachy . . . .

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 08:14:23     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: toho bohdá nebude,
    Zajímavý technický podnět, díky!
    K problematice dopním snad jen:
    City-bike se v ČR i v Praze hojně používá. Je to konstrukce vyšlá v první polovině devadesátých z mountain-bike, pozná se podle většího rámu, užších plášťů a subtilnější odpružené přední vidlice.
    Zejména u dámských kol pak častějším užitím planetové převodovky (Shimano NExus, například) a dynamem umístěným v předním náboji.
    Klasické cruisery mají v ČR omezenější použití, vhodné jdou tak do Pardubic nebo Přerova.
    S rozvojem použití fitness-bike, v ČR až v tomto století, se city-bike poněkud ztrácí, stroje je možno rozlišit jen zblízka.
    Free-style nebo také dirt-style je aktivita srovnatelná se skate-boardingem a k dopravě neslouží, konstrukce strojů to vylučuje.
    ________
    Pokud máš pod pojmem "městské kolo" na mysli to, co nedávno vypustil například Trek, tedy něco s rozměrově klasickým rámem, přenosem ozubeným řemenem a s planetovou převodovkou, to se vzhledem k poměru cena/výkon ve zdejší kotlině ještě nějakou dobu neujme a i ve vypělejších zemích jsou k vidění jen jednotlivé kusy.
    ________
    Na závěr si tato nepatrná osoba dovolí poznamenat, že pokud někdo ani ve třiceti letech nevyroste z dětského závodění, je to chyba a je lhostejné, zda používá bicykl, motocykletu či samohyb.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 09:30:48     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: toho bohdá nebude,
    city bike ve smyslu kravský rám, veliké blatníky, dynamo a zvonky je věc vhodná do zemí rovinatých a slunečných, s minimálním výskytem loupežníků. pro matičku stověžatou a podobné terény vidím jako výrazně vhodnější městské skládačky. městská skládačka nemá nic společného se strašlivou eskou či sobidvacet. městská skládačka se vyznačuje následujícími atributy: 12-ti palcová kola s bahno nezachytávajícím vzorkem, festovné blatníky, gumové zástěrky až na zem, kompletní kryt řetězu, planetová převodovka v zadním náboji, odpružení elastomery, nosič upravený na nacvaknutí kufříku, složení i rozložení za necelou minutu, a transport v šusťákové tašce rozměrů krabice na dvaadvacetipalcový placatý monitor (takže se snadno schová do skříně na kabáty v kanceláři a do kopce za deště není problém jet tramvají). problémem je snad jen cena, která je proti sportovním bicyklům nižší střední třídy zhruba dvojnásobná. jezdí se na tom překvapivě slušně, samozřejmě je nutné přepnout mozek z modu sportovní náčiní do modu dopravní prostředek. značka například Brompton (?, brombton?).

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 09:59:33     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    To s kravským rámem atd. lze často spatřit spíš jako classic nebo cruiser, alespoň v katalozích, které jsem prolistoval.
    Což o to, městské skládačky jsou k vidění i s většími koly a třeba se spodní rámovou trubkou nahrazenou lankem (bylo vystaveno v Paladiu), ale to by bylo jako reakce na moussu trochu moc, ne?
    Zaráží mě ale hlavně zmínka o magistrátu: proč by proboha měl jakýsi magistrát znát něstské kola? To jako že by byla v rámci působnosti magistrátu povinná?
    Že by jako cyklista vyjel z Krče na městkém kole a Průhonicemi se už proháněl na silničce, kterou by musel při návratu na hranici kraje odevzdat?
    Na skládací ESCE jsem něco kilometrů najezdil a pro popojíždění po vsi to byl stroj postačující. Člověk jen musel dát pozor, aby nekoupil kus s křivě navařenou rámovou spojkou.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 13:57:17     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    magistrát by měl znát městské kolo, protože chce podporovat dopravu na kole po městě. Nemusí být povinná, ale asi by neměl podporovat "závodníky" z Auto-matu. "Závodníky" v autech, kterým je líto, že je na závody F1 nevezmou také nepodporuje. Totéž je na kole.

    pokud ze závodění někdo nevyroste do 30, není mu pomoci, ale to neznamená, že to musíme podporovat, tvářit se radostně a nedat mu najevo, že je nedospělý blb a měl by se nad sebou zamyslet, případně se realizovat na skutečných závodech, někde v kategorii senior, případně starší junior :-).

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 15:25:36     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Ale auto-mat nepodporuje žádné závodění po městě, ale naopak vytváření podmínek k používání kola jako dopravního prostředku. Pletete si pojmy s dojmy, podívejte se na jejich stránky. Mnoho úprav infrastruktury pro cyklistiku je levných a zlepšujících i komfort pro řidiče, např. zmíněné představené odbočovací cyklopruhy.

    150 MKč za 3 km blbě projektované cyklostezky je sakra hodně, ale proti unelu Blanka za 40 GKč je to plivnutí do moře.

    Konstrukce kola není až tak důležitá, záleží přece na jezdci. Já používám trekové kolo, ovšem s blatníky a osvětlením, ale hlavně jezdím opatrně, předvídavě, pouštím chodce na přechodu, ukazuju při odbočování, dívám se, kam kdo jede, nebráním v předjíždění. Když mám přednost jedu, když nemám, stojím. Ve smíšeném provozu s chodci používám zvonek, ale vždycky tak, abych stihl zastavit včas.

    Na druhou stranu od řidičů očekávám hlavně předjíždění a míjení s bezpečným bočním odstupem (~50 cm + 1 cm za každý km/h deltaV),
    dání přednosti tam, kde to vyžadují pravidla, a používání potkávacích světel. Chodci by se neměli vrhat pod kolo bez rozhlédnutí a na smíšených stezkách ať se drží při straně a neblokují celou šířku komunikace.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 15:34:46     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    To je rekl bych rozumnej nazor, az na to plivnuti do more.

    a) srovnani je zbytecne, je to proste vyhozenejch 150Mkc
    b) 150Mkc / 40Gkc = 266 tzn ze Blanka je 266 krat drazsi. Dovolil bych si rici, ze Blanka je i zaroven alespon 266krat a vice uzitecnejsi.
    Pokud by ty cyklopruhy za 150Mkc usnadnily zivot 100 cyklistum denne (o cemz dost pochybuju, ale dejme tomu) tak by blanka musela nabidnout podobny benefit 26,600 ridicum, coz samozrejme splnuje. Plus hromadu dalsich benefitu lidem odkad se odkloni doprava etc...

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 16:29:52     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Benefity Blanky se jeste uvidi, ale jsem spis skepticky. Ostatne ohodnotim si delku zacpy na magistrale z prvni ruky, moje pracoviste je na jednom z budoucich koncu tunelu.

    Kdyby radeji dodelali vnejsi okruh, vice P+R parkovist na okrajich mesta, a zlepsovali, nikoliv utlumovali MHD, byly by to mnohem lepe investovane penize, IMHO.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 16:31:11     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    No vona i konečná cena Blanky se teprv uvidí.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 17:24:41     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    No právě. :-(

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 16:47:10     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    To souhlas

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 10:20:15     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Benefity Blanky v současné podobě budou spíše lokální. Ke konečnému řešení je třeba dostavět celý MO, pak teprve lze mluvit o tom, že se ta doprava někam přeleje. A k němu samozřejmě také PO, který by měl odvést tranzit i z širšího centra. Jenomže po dostavění Blanky se zase vyrojí spousta chytráků, kteří budou tvrdit, že Blanka ničemu viditelně nepomohla a tak ty zbylé části MO není třeba stavět.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 10:31:54     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Kdepak po dostavění. Snaha už tu je, stačí se podívat na připomínky k ÚP:
    "Zmrazeni planů na stavby dalších dálnic centrem města — tedy konkrétně přesunutí těchto staveb v ÚP z návrhu do výhledové územní rezervy nebo podmínění vzniku těchto staveb například předchozím řešením veřejné dopravy v oblasti."

    Najdete například na oblíbených stránkách www.prahounakole.cz.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 11:36:49     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Mno, a kdyz dojde k tomu lokalnimu zklidneni, Belkredka se po dostaveni Blanky bude rozsirovat proc?

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 12:19:26     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    O půl metru. A nikoli pro jízdní pruhy, ale pro tramvajový pás. A pro MHD je to dobré, ne?

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 13:52:55     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Jeden by rekl, ze tak kapacitni komunikace v tech mistech uz po dostavbe nebude potreba, ne?

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 14:39:35     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Nějak ta vozidla, která opustí tunel, musíte rozptýlit. A také je nutné mít v záloze dostatečně kapacitní trasu, pro případ uzavření tunelu.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 15:33:52     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Pak je tedy motivace po ceste tunelem rekneme nejednoznacna. Pokud komunikaci koncentruji do jedne tridy, jak mohu mluvit o jejim rozptyleni?

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 16:04:27     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Zkoušíte mne?

    Vyjedu z tunelu já a dvacet dalších na povrchovou komunikaci, kde jede dalších dvacet, kterým je tunel k ničemu. A postupně se rozptylujeme do bočních komunikací. Co je na tom nepochopitelného?
    A pro vaši informaci to funguje i obráceně, kdy z těch bočních ulic se sjíždějí auta k vjezdu do tunelu.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 16:14:22     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    OK. Ja jen sdilim obavu, ze kapacitni komunikace bude lakat k jejimu vyuziti pro semitranzit, coz by mel byt hlavni ucel tunelu, a nakonec budeme na kongescich venku i pod zemi.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 15:47:12     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    no taky jsem do práce jezdil na tom podivném hybridu silničky a horáka, ale i při sebevětším oblatníkování byly nohy po kolena imrvére zaprasené. teď nejezdím, bo je jednak poněkud zima a druhak 80 kilometrů ráno a stejná porce večer není něco, při čem by se snad dalo smysluplně vytvářet hodnoty. a trošku mě teda vždy krkala nutnost kolo před každou návštěvou jakékoli budovy poutat a odbrašničkovávat. tejden jsem měl půjčenou britskou skládačku, a klapy-klap, už byla v kabele a spousty problémů odpadalo - teď bych o ní silně uvažoval

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 17:17:18     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    podle aktivit to spíš vypadá, že automat podporuje používání kola ve městě na úkor nás všech.

    Mnoho úprav je levných, ale úplně k ničemu, viz například "cyklostezka" od Flory dál kolem Želivského. To bylo nejspíš relativně levné, ale hodně k ničemu. Pokud tam potkám cyklistu, tak musím buď jet jeho rychlostí nebo to vzít přes tramvajový ostrůvek nebo retardéry. Tam bezpečností boční odstup, který očekáváš, nemůžu dodržet, protože tam prostě místo není. Nemůžu dodržet boční odstup ani na úzké silnici, když je auto v protisměru, nechápu, co se v tu chvíli takovému cyklounovi honí hlavou. Možná jsem zaujatá, ale hodně cyklistů se chová jakoby měli plnou hlavu jen svých práv, to ostatní jde mimo ně. To je to zmíněné, od řidičů očekávám, od chodců očekávám . . .

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 01:02:46     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Každý účastník silničního provozu má svoje povinnosti. Řidič jako cyklista. Já ty svoje plním. Třeba co se předjíždění týče, platí pro oba par. 17, odst. 3 a 4 ZSP. Nevím, co by se mi mělo při jízdě na kole honit hlavou. Sleduju provoz, chci dojet ve zdraví do cíle. Jestliže mě nemůžeš bezpečně předjet, tak si holt počkáš, až to půjde. Stejně jako kdyby tam byl chodec s dvoukolákem, kombajn, nebo kamion. Na rychlou jízdu není žádný nárok; až na pár vyjímek musíš s pomalejšími účastníky silničního provozu počítat.

    U Flory to neznám, jestli nejde bezpečně předjet cyklistu na cyklostezce, tak je ta stezka blbě naprojektovaná a postavená, ale za to cyklista nemůže, on po ní jet dokonce musí (par. 57 odst. 1).

    Co se bočního odstupu týče, ten vzoreček není uzákoněn, ale někde jsem četl (bez záruky), že ho používají soudní znalci při rozboru nehody. Přijde mi celkem rozumný.

    A samozřejmě jako daně platící cyklista seru na dálnice,
    tunely a parkoviště, chci stavět cyklostezky a podle toho budu (mimo jiné) volit, nebo se nějak legálně občansky angažovat. A nebudu v tom bránit jiným.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 03:35:56     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Výkřik hodný hrdiny. Možná z toho za pár let vyrostete (patrně až seznáte, že na kole rodinu neodvezete). Pokud se skutečně budete ovčansky angažovat ve stavbě cyklostezek, nezapomeňte soudruhům připomínat, že stavět, neznamená zabrat část stávající silnice či chodníku.

    Váš první odstavec je takový správně cyklisticky arogantní. Zbytečně nepřekážet sice není uzákoněná povinnost, ale obyčejná slušnost.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 07:47:45     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Souhlasím, že zabírat kus stávající silnice kvůli cyklostezce ja hovadina, ale nesouhlasím s tím chodníkem - ten by se totiž dal docela dobře využít jako společnej prostor pro chodce a cyklisty.

    Jeho první odstavec není arogantní, resp. není o nic víc arogantní než na co reaguje. Mousin přístup "já mám auto, tak se tady musím procpat a zpomalovat kvůli tobě nebudu" je pěkně bezohlednej.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 15:29:29     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    leda prd, takový přístup nemám a kdybys četl pozorněji mé příspěvky, věděl bys to. Případně pokud bys mě znal.

    nejezdím rychle, nejezdím arogantně, nejsem hysterická, když se zdržím o tři vteřiny, nejezdím stylem brzda-plyn a pokud někde musím čekat nebo jet pomalu, tak čekám nebo jedu pomalu. Nepokouším se procpat všude a nemám problém kvůli někomu zpomalit. Jenže jet za jiným autem pomalu a jet za cykloušem, jsou dvě různé věci, cyklouš se kymácí, vlaje na kole jak kus hadru a nikdy nevíš co udělá, jestli ti spadne pod auto, protože tam byla díra, zastaví, najednou to ohne doleva, nikdy nevíš. Jet za ním déle je poměrně nebezpečná věc, ne pro mě, pro něj!! Ušpiní mi masku od krve a mně z toho bude šoufl a budu muset auto prodat! Takže tolik k moussinu přístupu, jasnovidče.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 15:51:49     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Zvláštní, tak to psala asi jiná Mousa: Nemůžu dodržet boční odstup ani na úzké silnici, když je auto v protisměru,...

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 16:12:52     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Jestli cyklista spadne (což se zas tak často neděje), nebo ho něco donutí náhle zastavit, máš dodržovat takový odstup, abys stihla zastavit. To snad platí univerzálně, i kdyby tam bylo auto. Samozřejmě, pokud náhle odbočí doleva bez ukazování, je to prasárna, riskuje svůj kejhák, trable pro řidiče a pokuta je na místě. Stejně tak za jízdu na kole bez osvětlení, nebo "pod vlivem", ale to se snad rozumí samo sebou. Uvítal bych i povinné pojištění/ručení cyklistů, jako je např. ve Švýcarsku.

    Typický příklad prasení ignorováním bezpečného bočního odstupu se mi stal před asi dvěma lety. Silnice 2. třídy, kousek za Prahou, úzká, bez krajnice, večer, tma. Jedu řádně osvětlen, při kraji. V protisměru kamion, cca 70 km/h, k mému okraji zbývají slabé 2 metry. Najednou se zpoza něj vyřítí osobák, nějak mu to netáhne, ale ne aby se zařadil zpátky, když mě musel vidět, to prase mě vytlačilo ze silnice (na poslední chvíli jsem uhnul), aby mohlo předjet.

    Nechci generalizovat, jenom zdůrazňuji, že na silnici mají přístup všichni a platí pro ně víceméně stejná pravidla. Bezpečnost především!

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 10:27:33     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    "...máš dodržovat takový odstup, abys stihla zastavit. To snad platí univerzálně, i kdyby tam bylo auto."

    Ano. A proto je jednou z mách oblíbených zábav zkoušet brzdičky 5-10 buzíků jedoucích v pelotonu po 4pruhu a zabídajících celý jeden pruh, nejlépe v odpolední špičce). To se "peloton" předjede a pak se tzv. vyhodí kotva.
    Automobilistům to nedělám, ti za užívání silnice platí. Píčusové jsou na silnici hoty a chovají se jako domácí pánové. Takže: dolů z hrušky...teda z kola 8o)
    --------------------
    Boční odstup je něco, co by měl řidič dodržet, ale s tím není spjato sebezničení o protijedoucí automobil. Pokud píčus jede metr od krajnice, tak ho ometu na 10 cm a je mi po něm úplný hovno, protože jede jako prase, já se za ním táhnout nebudu, protože se mi nechce a mám na to ho předjet.

    Svým soudruhům pak zkus vysvětlit, že práva má člověk jen taková, která si obhájí nebo vybojuje...a cyklista na silnici je nejslabší článek, který žádá práva nemá, protože žádná neobhájí a pro "boj" a přetlačování s dvoutunovými automobily tzv. nemá koule.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 14:32:24     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Na každou svini se vaří voda a i na tebe a tvojí motorku už někde čeká nějakej pěknej strom, nebo zídka. Při tomhle stylu jízdy to snad nebude trvat dlouho; jenom doufám, že s sebou nevezmeš nikoho dalšího. Ale ty už vlastně zářez za jednoho zabitého cyklistu na řídítkách máš, někde ses s tím tady vytahoval, pokud se dobře pamatuju. V noci spíš dobře?

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 14:43:25     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    nevim jak ostatni, ale me se jeste nestalo, ze by me motorkar omezoval nebo zdrzoval... nebo jsem cetl jiny komentar? btw, ty vis jak Honza jezdi? (hint: ja jo...)

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 14:52:01     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Jak jezdí, k tomu se před chvílí hrdě přiznal. Jako zmrd.

    A nevim jak ostatní, ale mě motorkáři pravidelně oslňují dálkovým světlem, splňuje to definici omezení?

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 15:17:39     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Správně, jednotlivý motocykletista se ukojí tí, že řidiče nasere dálkovými světly. Aby řidiče automobilu omezili nebo zdržovali, sdružují se do skupinek. Jak jsem nedávno psal, skupina asi dvaceti motocykletistů vedených čtyřkolkářem jedoucí max.80 km/h dokáže naštvat velké množství řidičů. K vidění za teplých víkendů v okolí Benešova.

    K tomu druhému odstavci: jmenovaný se svými hrdinskými činy vůči cyklistům na tomto webu chlubil tak dlouho, až se stal ignorovaným.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 09:29:05     Reagovat
    Autor: koblizek - kobl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Jestli ještě vyrostu, neprojdu futrem. :-) Vyrůstal jsem v rodině bez auta a necítím se tím nijak ochuzen. Existují taky autobusy a vlaky. :-)

    Pokud se podíváš do zákona o silničním provozu,kam odkazuji, je tam naopak uzákoněna povinnost nebránit v předjíždění, která platí i pro cyklisty. Ovšem také a především povinnost nikoho neohrozit.


     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 06:17:30     Reagovat
    Autor: Torm - Torm
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Jen bych rád upozornil na to, že mezi Želivského a Florou je podle mého názoru něco, čemu se říká cyklopiktokoridor - fakticky pouze grafika na silnici (formálně dle vyhlášky značka V15 - nápis na vozovce), která má psychologicky oddělit řidiče od cyklistů, nicméně NEZAKLÁDÁ účastníkům silničního provozu ŽÁDNÁ práva ani povinnosti. Proto doporučuji všude, kde není vytvořen pruh pro cyklisty, povinně označený dopravními značkami C8a/C9a/C10a (stezka pro chodce/cyklisty) IP 20a (vyhrazený jízdní pruh) + vodorovný dopravním značením tyto malůvky na silnici ignorovat, případně je důsledně využívat jako běžnou součást vozovky.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 16:19:11     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Pokud jsem viděl fotky z akcí Automatu, opravdové závodní kolo jsem nezaznamenal. Pro běžnou dopravu po městě podle receptu Automatu se ostatně nehodí, geometrie rámu omezuje posaz nutný pro bezpečný rozhled v městském provozu, rámy a vidlice s minimálními patkami neumožňují montáž blatníků a nosičů.

    O tom, že by se měl podporovat někdo z tvého druhého odstavce jsem nikdy nepsal. Ať jezdí na bicyklu, motocykletě nebo samohybu, je to stejné. Otázkou je, proč mi to píšeš.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 17:09:04     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    o opravdovém závodním kole ani nebyla řeč.

    nepsal, jen jsi psal, že pokud je někdo ve třiceti a bla bla. Jenže tím hájením cyklounů a tím ustupováním je vlastně podporujeme. Tím, že by měli mít všude přednost a víc místa a víc všeho, je vlastně podporujeme. Začíná být trochu únavné, že ti musím všechno vysvětlovat polopaticky, jako bys do včerejška žil někde na Marsu.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 18:31:05     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Máš pravdu, nebyla. A o třiceti letech jsem taky nenapsal já. To tak asi zhruba za prvé.
    Natvrdo jsem v diskuzích několikrát napsal, že jsem proti cyklostezkám a aktivistickému vynucování.
    To za druhé.

    Všem ostatním se omlouvám, že jsem zbytečně reagoval na technickou poznámku, protože se týkala problematiky, která mě dlouhá léta zajímá, nic víc. Už se to nestane.
    _________
    A něco citátů jako argument:

    mě nejvíc problémů způsobuje to, že si většina městských cyklounů hraje na velké závodníky. Zakousnutý do řidítek a šlape jak o život, nehledí nalevo napravo, nejspíš se snaží podpořit ideu o tom, že doprava kolmo nejrychlejší a proto nejlepší. Případně ještě ani ve třiceti nevyrostl z dětského závodění.

    ...Magistrátu je pojem městské kolo neznámý. Magistrát asi dává přednost závodníkům na kolech...



     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 17:01:45     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Eskováckých 15kg železa docela ušlo, to jejich východoněmecké kopie měli zas problém se šroubem a matkou té rámové spojky. (matka byla ze silonu, poté modernizováno na silonovou s železnou vložkou závitu a šroub rád praskl za jízdy)
    Eska nedělala zas tak špatný kola, jen ta dobrá šla na vývoz. A po sametovce to byl jeden velký tunel.

    [odkazhttp://www.muzeumcheb.cz/Expo/Expon/Kola.html[/odkaz]

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 17:27:55     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Eska měla dobrý kola, jedno máme na chatě, tuším z roku 80, možná dřív a pořád je provozuschopné i když na něm už nikdo jezdit nechce.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 18:03:27     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Děda vlastnil ES-KA asi 1920, táta sportovní Premiér Cheb, já měl metalízovou vývozní skládačku s bubnovou přehozkou, Premiérku a BMX, sourozenci zas ty východoněmecký krámy, Pionýr a Sobi 20.
    Co se týká spolehlivosti, tak to dědovo bylo "blbu odolný" a snad i A-bombě :-)
    Na doporučení doktorů po operaci zad a kolene teď sedlám MTB "Ducha"

    Tu starou potvoru nezahazujte, ty dnešní tolik nevydrží :-)

    omlouvám se za pokažený odkaz
    www.muzeumcheb.cz/Expo/Expon/Kola.html

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 13:10:34     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: toho bohdá nebude,
    to si nerozumíme, jako městské kolo jsem nemyslela blbosti jako Shimano a pod. Já myslela Hermes, Lagerfeld, odpružení Hermes, vidlice Chanel, zdobení Swarovski. Ale to asi u vás ve vystrkově nemáte ;-)

    hn.ihned.cz/c1-37569200-odpruzeni-hermes-vidlice-chanel

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 13:19:05     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    No, nemáme a v dohledné době mít nebudeme, stydím se.
    To, co je na obrazové příloze článku pod "Swarovski", jsou kola řazená do kategorie "Classic".
    S tvým názorem na Shimano souhlasím, vozím kampu.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 13:52:59     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    to je jedno v jaké jsou kategorii, ale je to opravdu kolo do města. Bez osmdesátipětipřevodů a já nevím čeho ještě, prostě jen kolo na pohodlné a bezpečné ježdění po městě. Pokud chce někdo sportovat, asi by bylo lepší zkusit to jinde než v městském centru. Je to sice každého věc, na druhou stranu ostatním se to nemusí líbit, pokud je to obtěžuje nebo omezuje.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2010 10:47:15     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Já mám kola dvě. Nejdříve to sportovní: Ve své době špičkový horák, dnes poněkud zastaralý (15 let) prakticky bez povinné výbavy, místo blatníků "kačer".. Vzhledem k tomu, že po silnicích s tím prakticky nejezdím, tak to nevadí. Pokud na silnici musím, vytáhnu zpod sedla reflexní vestu (pozor - ve dne! Potmě s tím nejezdím vůbec, po setmění už sedím doma).
    Druhé kolo je "dopravní". Starý Olpran s CrMo rámem z roku tuším 94, s blatníky, nosičem, světly, reflexními samolepkami a zpětným zrcátkem na konci levého řídítka. Jezdím s tím od jara do podzimu, když něco potřebuju zařídit v okolí. Kolo je v technicky perfektním stavu, ovšem schválně "orvané jako samice" a hnusně vypadající, aby odpuzovalo zloděje. Proč o něm vlastně píšu? Protože právě starý MTB mi přijde do města jako ideální. Na rozdíl od Holandska u nás není placka a těch 18 převodů se hodí, na ne zcela ideálních silnicích jsou zase k nezaplacení masivní gumy. Nemusím objíždět každou díru a děsit tím řidiče, pokud díru nepřeskočím, tak ji prostě přežehlím. Líné kolo nesvádí k "závodění" a zbytečnému riskování, navíc už mi bylo 40 a honění se přenechávám mladším, geometrie kola je spíš "kochací" než sportovní a tak mám i dobrý rozhled a přehled o situaci kolem sebe. Jako oblečení volím podle počasí tričko/mikinu/bundu, vše ovšem v jasné barvě (nejčastěji žluté - úplnou náhodou se mi nahromadilo množství různých firemních žlutých triček a mikin, oranžová firemní windstopperová vesta atd.).

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 00:22:40     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    převody na kole jsou úžasné, mně se vždycky hrozně líbí, když vidím někoho, jak šlape jako o závod, kolo se skoro nehýbe a pilot se tváří důležitě, protože to má zmáknutý na ten správný převod. Takovou situaci, přiznám se, nechápu, připadala bych si na jeho místě jako idiot :-).

    pokud je cyklista příčetný, není co řešit. Jestli jezdíš, jak píšeš, tak tě nejspíš na silnici nezaznamenám a to je vlastně všechno, co bych od cyklistů chtěla. Je mi jedno na čem, jak, kdy a proč jezdí, ale pokud na své cestě vesmírem potkám spoustu lidí, z té spousty ve mně zanechá dojem jeden cyklouš, který mi způsobí infarktovou situaci, pokládám to za problém.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 08:03:53     Reagovat
    Autor: tmiso - tmiso
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    ad "...jak šlape jako o závod..." no, ono to ma len jednokonovy motor, takze sa to musi drzat v otackach ;)
    vraj sa ten jeden kon menej unavi, ked toci rychlejsie mensou silou, ako ked toci pomalsie vetsou silou. samozrejme tie kone su velmi individualne, ale mne sa to osvedcilo.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 08:19:28     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Jo, mně se zase líbí, když nějaká ženská jede do kopce, má tam těžkej převod a šlape čím dál pomalejc až nakonec zastaví a vede kolo. A tváří se u toho taky moc pěkně, obličej má zkroucenej vod tý námahy a těžce dejchá.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 11:18:05     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Minulé léto jsem na jedné horské silnici v Rakousích také pozoroval zkroucené (a nejen) obličeje cyklošlapů. Ženských mezi nimi moc nebylo. Zato většina se nacházela do třetí číslovaný zatáčky :).

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 11:12:36     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Rychlošlap
    Mousso, měl jsem na rychlošlapače podobný názor jako Vy. Potom jeden člověk, co má trochu zmáknutější sportovní teorii, přišel s informací o tuším "frekvenčním ježdění", jak se co zatěžuje, kdy se co lépe prokrvuje, atd..

    Nejdřív jsem si myslel, že je to magořina, při rychlejším šlapání na lehkém převodu jsem cítil slabost okolo kloubů.

    Ale potom změna a růst! Pokud si zvyknete na vyšší frekvenci lehčího šlapání, zpomalí se nástup únavy, jsou (podstatně) nižší bolesti svalů po výkonu a rychlejší regenerace. Mohu potvrdit.

    Základy má být snad v tom, že zaťaté svaly se hůře prokrvují a také se z nich hůře vyplavují metabolity. Kdo někdy visel za zaťaté ruce delší dobu na chytech, ví co to se svaly udělá a jak dlouhá je regenerace i po docela krátké zátěži. Při tom celý den lezení "s převahou" a braní chytů lehce nenadělá takovou paseku.


     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 13:36:29     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Rychlošlap
    Mohu-li dodat vlastní zkušenost, je to zhruba tak. Pokud se člověk naučí šlapat frekvenčně, postaru "kmihem", má vyhráno. Podobně jako Lance Armstrong, jehož "pooperační" styl je právě na "vysokofrekvenčním" šlapání založen (nečetl jsem žádný rozbor jeho stylu a tréninku před onemocněním).
    S tím i souvisí současná (zvyšující se) obliba kompaktních převodníků.

    Moussa má ale patrně na mysli lidi, kteří styl nezvládli, prtože veškeré rozumové schopnosti vyčerpali procesem koupě bicyklu a ošacení.
    Při malé zátěži jedou s nízkou frekvencí šlapání a s růstem zátěže se snaží frekvenci zvyšovat, což ve výsledku vede vždy k frekvenci neúměrně rychlé, takže hraničních otáček dosáhnou bez efektu, zatímco slušný člověk(TM) využije měniče k tomu, aby na co nejdelším úseku frekvenci udržel.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 14:16:05     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Rychlošlap
    Tedy, nikdy by mne nenapadlo, ze se tady budou probirat cyklobuzni otazky jako treba "jak byt spravnou (nejen vinohradskou) slapkou". Co treba navod k pouzivani analniho vibratoru, dockame se tu toho taky?

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 14:21:15     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Rychlošlap
    No asi to lidi zajímá, tak se o tom bavěj. Ostatně když se podívám, pod jakým článkem se ta diskuze rozvinula, tak je to docela logický. Pod článkem o hárleji se taky lidi bavěj o motorkách, co je na tom divnýho?

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 14:38:44     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Rychlošlap
    5 min 10 sec.... vyhrals. A ja myslel, ze je to tak pruhledny, ze nikdo nezareaguje...

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 14:42:52     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Rychlošlap
    A vo co jste se vsadili?

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 15:04:05     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Rychlošlap
    Dočkáme, máš-li ho už rozepsaný...

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 16:21:08     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Rychlošlap
    1. tuto moznost prenecham jemu, chce-li to napsat
    2. nevzpominam si, ze bych mu navrhl tykani

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 17:04:11     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Rychlošlap
    ad 1) Slabý pokus. U mě je to mimo obor.

    ad 2) Konečně, to to trvalo.
    Tak tedy:
    ad 2) Se dělí na tři možnosti bez preference, ony tři možnosti jsou tyto:
    2a) Jak zde zavedl jako-admin-tohodle-webu-velmi citlivý, cituji: "Netykáme si, já ti tykám ."

    2b) Jako reakce na roztomilé onkání.

    2c) Několikrát jsi mi neváhal vysvětlit rozdíl mezi Jovišem a volem. Jako reakce je použitelný citát z jedné známé "předscény":
    "No přece vůl!"
    "???"
    "Vůl!"
    "???"
    "Vůl neví, vůl může!"

    Ale stejně bys mi mohl vysvělit, proč až teď.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 19:46:10     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlošlap
    Uz aby bylo jaro. Vidlaci odtahnou rejpat se v hovnech na zahumenek a prestanou to delat tady.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 20:07:01     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlošlap
    Inu, chce-li zkouset moji trpelivost, muze. Jenom si obecne myslim, ze to neni zase tak dobry napad, jak se muze zdat :-)

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 21:40:27     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlošlap
    Tato nepatrná osoba tvrdí, že její přípěvek byl o něčem zcela, ale opravdu zcela, jiném.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2010 07:26:37     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: toho bohdá nebude,
    Joo, Olprana ročník 94 mám v archivu taky, jako zimáka, původní rám má najeto skoro 40k a drží. Byly to dobré trubky, škoda, že pak přeli na hypermarket.

    Komentář ze dne: 08.02.2010 07:51:55     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Bournemouth
    je mesto na jihu proslule jazykovymi skolami, kde se setkavaji studenti z celeho sveta. Spousta jich jezdi do te sve skoly na kole a ukazuje se, ze nekteri to zvladaji v pohode a nekteri jezdi jako kokoti. Zazil jsem nejaky arabace, kdy me na chodniku jeden slapalek objel zleva, druhej v tu samou chvili zprava (zadnej zvonek, zvolani nic) a asi po 50 metrech se zastavili, jelikoz potkali nejakou holcinu a zastavili takovym stylem, ze zablokovali celej chodnik. Ta slecna jim nastesti v te jejich hatmatilce rekla nejspis at uhnou a nakonec jim to teda doslo.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 07:53:03     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Bournemouth
    Pěkný článek se zajímavými daty, díky.
    _________
    Pozn.:
    Autor argumentuje poměrem využití bicyklu k dopravě do zaměstnání a jinam, další hodnocení dat pak vyznívá, jako by se automobilem, HD nebo pěšky nedopravovalo na nákupy a za zábavou vůbec. Přehlédl jsem něco zásadního, nebo je to jen tendenčně roztomilá manipulacička?

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 09:58:53     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Re: Bournemouth
    Ygorek: jak je to mysleno pod tou carou? Trosku to rozved a pokusim se to zodpovedet.

    Jinak o manipulacku by nemelo jit, clanek se snazi rict:
    a) kolo ve meste funguje kdyz se chce
    b) cyklistu neni moc
    c) v Praze je jich pravdepodobne jeste podstatne mene
    =
    d) Vyhazovat stovky miliony za cyklopruhy v Praze je nesmysl (nebyl by to nesmysl kdybysme meli penez prebytek a ty pruhy navrhoval nekdo s mozkem)


     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 10:18:53     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Bournemouth
    Chyba je na mém vysílači, reakci na článek jsem vložil na špatné místo, omlouvám se přítomným čtenářům.

    Jinak:
    a) Souhlasím.
    b) Souhlasím, ale moje stanoviska v diskuzi jsou zkreslena tím, že jsem cyklista.
    c) V Praze neznám statistiku, měření se teprve bude provádět (podle diskuse pod jiným článkem).
    Podle mého dojmu (nezabývám se statistikou) v Praze a okolí naprosto převažuje využití bicyklu k zábavě. V rodinách, které znám, je obvyklé minimálně vlastnictví jednoho osobního automobilu+ používání jednoho služebního automobilu+vlastnictví jednoho bicyklu na člena rodiny.
    d)Naprosto souhlasím.


     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 12:55:46     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Bournemouth
    Nezapomente na to prevyseni, kdyz jedete kuprikladu z Whitehall pres Trafalgar a Strand na Fleet street nebo od Notting Hill po Oxford street a High Holborn do City nebo treba az do Docklands a pak to srovnejte s Vinohradskou, Plzenskou, Veletrzni, Holeckovou nebo dokonce Nerudovou v Praze...

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 13:43:13     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Bournemouth
    Nemluve o Evropske. Pokud jsem prevyseni v clanku nezminil tak chyba, mel jsem to v planu. Dalsi z duvodu proc bude ve spicce jezdit mene lidi nez v Londyna - ono zas tolik lidi tu Evrospkou nevyjede. Pridejme si absenci sprch a nevypada to s cisly nijak pozitivne.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 13:12:10     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Bournemouth
    Článek se nejen snažil říct, ale i srozumitelně řekl.
    K tomu pod čarou:
    Je uveden pěkný výpočet procenta využití bicyklu k různým činnostem. To je v pořádku, ale bylo by to přínosné jen při možnosti srovnání s využitím automobilu a HD. Předpokládám totiž, že podobné procento jízd za prací, zábavou a nákupy je napříč spektrem dopravních prostředků.

    Zajímavé (vzhledem k diskuzím na tomto webu) by bylo uvést, jak probíhá v Londýně den bez aut. Byl jsem se podívat loni v Amstru na Neděli bez aut (autem, jak jinak) a byl udiven, kolik se v centru vyrojilo lidí, hlavně mužů od 20 do 50 let, na závodních silničkách a v dresech, normálně k zahlédnutí ve městě prakticky nejsou.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 13:40:27     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Bournemouth
    Den bez aut jsem v Londyne jeste nevypozoroval, ale urcite se tu neco podobneho deje.
    Jednou jsem circa pul hodiny po pulnoci sel po nabrezi a vyrojilo se prede mnou prez 500 od pasu nahoru nahych zen. Pulnocni beh proti rakovine prsu ... Takze den bez aut by nebylo nic vyjimecneho.

    K tem statistikam, urcite budou v dvou odkazech obsazenych v clanku. Napadlo mne to take, ale chtel jsem delku udrzet na minimu.

    Komentář ze dne: 08.02.2010 10:27:36     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Zajímavé
    Průměrný londýnský cyklista:

    - porušuje pravidla
    - jezdí na červenou
    - jezdí po chodníku

    Někteří pravidelní návštěvníci Dfensu by už jen za tohle nechali cyklisty rovnou upálit. Tedy české cyklisty, v případě Angličanů je to asi v pořádku. Zajímavé.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 10:49:32     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Zajímavé
    Oni to ale delaj [ty londynsti cyklisti] aniz by se u toho chovali jako totalni kokoti vis? Tzn delaji to, kdyz to jde a kdy to nikoho neohrozi ani neomezi.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 11:06:30     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Zajímavé
    To je možný, ale zde na Dfensu právě jízda na červenou nebo po chodníku automaticky znamená, že se jedná o kokotský chování.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 12:02:18     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Zajímavé
    To jsem si nevšiml. Maximálně tu někdo označí za onen orgán cyklobuznu, která mu na červenou *vjela před auto* - tedy v dané situaci není naplněno ono "nikoho neohrozí ani neomezí".

    Přesně tohle je rozdíl mezi cyklisty v NL a třeba v Hradci. V NL jezdí na červenou skoro všichni, ale téměř bez výjimky jen pokud to situace umožňuje. Nevybavuju si situaci, kdy bych musel jít natvrdo na brzdy protože mi tam někdo na kole vlítnul.

    V Hradci je těch, co jezdí na červenou výrazně méně, ale mezi těmi, kteří to dělají, převažují nemyslící kreténi, schopní vecpat se pět metrů před přijíždějící auto :-(

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 12:39:03     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Zajímavé
    Zvláštní, cvičně jsem si to zkusil najít přes google na Dfens-cz.com a v těch pár případech to nikdy nebylo "cyklobuzna mi vjela před auto na červenou", ale vždycky ve stylu "cylobuzny jezdí na červenou, hůl na ně". To samý s tím ježděním po chodníku.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 11:09:57     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Zajímavé
    Na základě svých dlouholetých zkušeností prohlašuji, že zdejší cyklisté si o svém chování myslí přesně totéž - prasí, když vědí, že to jde a že tím nikoho neohrozí ani neomezí.
    Posoudit to je oprávněn jen jediný člověk na světě, a to je HonzaZZR.
    Jsem ochoten přispět na náklady spojené s jeho vysláním na studijní cestu.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2010 18:58:59     Reagovat
    Autor: Vodka - Zippo
    Titulek:Re: Re: Re: Zajímavé
    :-D Tak tohle mě dostalo.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 17:56:06     Reagovat
    Autor: Label - Label
    Titulek:Re: Re: Zajímavé
    To jsou možná tak urban legends, lidi na celém světě jsou plus mínus stejní kokoti a nemyslím si, že by anglie byla nějaká výjimka...ono spíše to kokotsví je kompenzováno stylem "v celém městě 40km/h" nebo zpomalovací prahy každý kilometr a pak také hysterií proti cyklistům zde na webu, potom to vypadá jako velký kontrast, ale není. Navíc mi není jasné to ježdění cyklistů na červenou a po chodníku vzhledem k tamějším velmi utáhlým šroubům buzeraparátem....

    Komentář ze dne: 08.02.2010 14:51:40     Reagovat
    Autor: Tregold - Tregold
    Titulek:Autor nechť mluví za sebe.
    Článek je celkem dobrý ale srovnání s Prahou a hodnocení, že v Praze nikdo jezdit stejně nebude nechť autor píše jako svůj názor. Já například bych jezdil klidně do práce na kole ale jednoduše se bojím. Jezdil jsem asi rok i na motorce ale po té co jednoho kamaráda sejmula dvacetiletá blondýna v offroadu a druhýmu nedal přednost důchodce ve 120(ten sice přežil) jsem vzdal i motorku a jezdím jen výjimečně.
    Takže já bych jezdil na kole rád ale díky neutěšeným podmínkám prostě nemůžu takže já osobně bych nějakou tu cyklostezku přivítal.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2010 15:13:00     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Autor nechť mluví za sebe.
    Autoj nejenze sam na kole jezdi (v Londyne) ale i jezdil (v Praze). Clanek ma pouze ukazat, ze v Londyne, velice cyklisticky zamerenem meste, se kolo podili jen 2%.

    a) 2% jsou malo, v podstate zanedbatelna hodnota pro to, aby se stavela nejaka draha (a spatna) infrastruktura
    b) Nevidim zadne indicie toho, ze by to v Praze mohlo byt nejak razantne vice jak 2%.
    c) Naopak, je spousta indici toho, ze to bude podstatne mene nez ona 2%.

    Pokud bych zil v Praze, pravdepodobne bych na to kolo pri ceste do prace nekdy vlez, a cyklopruhy bych privital. Muselo by nas ale byt mnoooooooooooooooooooooooooooohem vice aby to bylo ospravedlnitelne... V soucasne chvili jsou to penize investovane spatnym smerem.


    Komentář ze dne: 08.02.2010 15:54:29     Reagovat
    Autor: gr - greeny
    Titulek:jo jo,
    takhle nejak to v Londyne opravdu funguje. Zil jsem tam dva roky a prestoze jsem tam kolo nemel, odpozoroval jsem, ze cyklisti se opravdu chovaji tak, jak to bernie popisuje.

    Kdyz jsem byl mladsi, zil jsem v Opave a kolo jsem pouzival temer denne. Do pul hodiny jsem se dostal kamkoliv ve meste.
    Kdyz jsem se pak prestehoval do Praglu, kolovani me preslo. Mel jsem strach, ze bych se do pul hodiny dostal do drevene truhly.
    V Londyne jsem si ho neporidil z obavy ze zlodeju - kola se tam kradou opravdu enormne a najit uzamceny, ale na kost ohlodany ram, rozhodne neni vyjimkou. A vozit s sebou zamek v cene temer celeho kola, abych mel vyssi samci, ze kolo naleznu ve stavu, v jakem jsem ho opustil, se mi nechtelo. Navic jsem bydlel cca 10 km od centra kde jsem pracoval. Radsi jsem pro dojizdeni volil metro, bus nebo nekdy pro cestu domu prochazku vcetne hospody napul cesty.
    Ted bydlim za Prahou a kolo se chystam na jare opet poridit. Ale rozhopdne ne na cesty do Prahy.


    Komentář ze dne: 08.02.2010 20:34:32     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Něco pro zasmání

    Komentář ze dne: 10.02.2010 20:54:37     Reagovat
    Autor: ukulele - Neregistrovaný
    Titulek:
    Diky za clanek, za posledni dobu konecne neco, co se da cist ;)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.