Komentáře ke článku: Cyklista vs. automobil: kdo z koho? (ze dne 19.03.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
No já když jedu na kole, tak se strašně bojím náklaďáků; a když jedu náklaďákem, strašně se bojím cyklistů.
Naštěstí si obojího dopřávám jenom občas...
|
|
Tedy promiň, ale jestli jsi nám chtěl sdělit, že jako bicyklistovi ti vadí auta a jako řidiči motorového vozidla ti vadí bicyklisti, jistě to šlo udělat méně slovy. Joa ještě jednou poznámku, která se týká stylu článku. Někdy méně je více (tím myslím méně rádoby slangových a hovorových výrazů). Prostě blaf.
|
|
|
Tak to vidíš, dobrý fanoušku (nevím z které strany jsi). Já se snažil nahlídnout na antagonistický (?) problém z obou stran a nakonec se dozvím, že jsem použil příliš mnoho slangových a hovorových výrazů... Tak mi sakra vytmav "do krve", v čem byl ten BLAF...! P.S.: Stranou výše myslím cyklo-auto, nikoli politiku... :-D)
|
|
Připadá mi poněkud perverzní pouštět se na bicyklu mezi auta na frekventované silnici. Ono je to dost na pováženou i na motocyklu, kde ty rozdíly v rychlosti obou druhů prostředků nejsou tak markantní a zůstává tu jen rozdíl v hmotnosti a stupni oplechování. Pokud se do téhle sebevražedné činnosti někdo pustí, neměl by se pohoršovat nad důsledky. To je jako by se jeptiška pozastavovala nad ztrátou panenství, když bude tančit nahá na stole v přístavní krčmě.
|
|
|
Pekne prirovnani. :-)
Zajimave je taky to, ze neni jizda na kole po silnici zakazana, kdyz hrozi nebezpeci stretu s motorovm vozidlem. Kdyz to srovnam s legracnim a nic neresicim omezenim max. rychlosti na dalnici kvuli jakemusi fiktivnimu zlepseni bezpecnosti, melo by to vyrazne vetsi efekt. Klika sracu by ale spis prosadila zavedeni max. rychlosti 20km/h na vsech komunikacich, kde se v poslednich 50 letech nejaky kyklista aspon jednou vyskytl, teda tim padem i vcetne tech dalnic.
Ja treba rad ve svem volnem case jezdim na slonovi. Proc ja nemuzu na silnici a kdejaka slapka jo? :-)
|
|
|
Aha, nejseš ty jeden z těch, co to dávají těm cyklistům pořádně sežrat ?
Teď přejdu z roviny osobní do obecné - Je zajímavé, že v civilizovaném světě se obě komunity respektují, zatímco u nás si pořád někdo musí hojit svoje mindráky na těch momentálně slabších. Na druhou stranu nechápu, proč se někteří cyklisté mají tak málo rádi a když už se vrhají na silnice, je jim líto investovat kilo do reflexní vesty. Jó, já zapomněl, to je další mindrák - Lance Armstrong přece reflexní vestu nevozí ...
|
|
|
A kdo tvrdí, že nemůžeš na silnici na slonovi?
§ 60
Jízda na zvířatech a vedení a hnaní zvířat
(1) Pro jezdce na zvířeti a pro průvodce vedených a hnaných zvířat platí přiměřeně povinnosti řidiče podle § 5 odst. 1 písm. b), d), f), g) a h), § 11 odst. 1, § 12 až 17, § 20 až 24, § 25 odst. 1 a 2, § 27, § 28 odst. 1, 2, 4 a 5, § 29, 30, § 41 odst. 7 a § 42 odst. 2.
(2) Je-li zřízen jízdní pruh pro jezdce na zvířatech nebo stezka pro jezdce na zvířatech označené dopravní značkou "Stezka pro jezdce na zvířeti", musí jezdec na zvířeti užít tento pruh nebo stezku.
(3) Jiní účastníci silničního provozu nesmějí pruh pro jezdce na zvířatech nebo stezku pro jezdce na zvířatech užít.
(4) Na vozovce musí jezdec na zvířeti jet při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni nebo omezováni chodci, smí jet po pravé krajnici.
(5) Na silnici, místní komunikaci a veřejně přístupné účelové komunikaci smí jet na zvířeti jen jezdec starší 15 let. Osoba starší 12 let smí jet na zvířeti na silnici, místní komunikaci a veřejně přístupné účelové komunikaci jen pod dohledem osoby starší 15 let. Jezdci na zvířatech smějí jet jen jednotlivě za sebou. Jezdec smí vést jen jedno zvíře.
(6) Průvodce vedených nebo hnaných zvířat musí být osoba starší 15 let. Vyžaduje-li to bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, je průvodce vedených nebo hnaných zvířat při doprovodu zvířat oprávněn zastavovat vozidla.
(7) Zvířata se smějí vést nebo hnát rychlostí chůze a jen tak, aby provoz na pozemní komunikaci nebyl ohrožován a aby byl co nejméně omezován.
(8) Hnaná zvířata ve stádu musí být doprovázena potřebným počtem průvodců hnaných zvířat a musí být rozdělena na vhodně dlouhé skupiny oddělené od sebe dostatečně velkými mezerami.
(9) Průvodce vedených zvířat smí vést nejvýše dvě zvířata, která musí být k sobě spřažena.
(10) Za snížené viditelnosti musí být jezdec na zvířeti označen na levé straně neoslňujícím bílým světlem viditelným zepředu a červeným neoslňujícím světlem viditelným zezadu. Průvodce vedených a hnaných zvířat musí být za snížené viditelnosti označen neoslňujícím bílým světlem. Od soumraku do svítání je zakázáno užívat k jízdě na zvířatech a k vedení zvířat silnice I. nebo II. třídy.1)
|
|
bohužel jsou cyklisti a "cyklisti".....bohužel jsou řidiči a "řidiči".. s tím se asi nedá nic dělat.. a o tom to je..
|
|
Pady ti tedy opravdu nejdou ;) "Kdo s koho" je spravne. :)
|
|
Ale běžně se bere. V sousední vesnici dokonce švestky jednou za rok rozbijou stan sto metrů od hospody a berou každýho, kdo z tý hospody nejde po svejch.
Sice by podle takovýho výkladu moh o řidičák přijít i chodec, jdoucí pod vlivem po okraji silnice, ale o tom jsem ještě neslyšel.
Oni totiž oba jsou účastníky silničního provozu. Ale jen ten cyklista řídí vozidlo. Sice bezmotorové, ale vozidlo.
|
|
|
kravina. Ridicak je opravneni na ovladani vozidla popsaneho ve skupine. S jizdou na kole nebo s pesim vyletem ci tlacenim karky v ozralem stavu nema ridicak na cokoliv jinyho nic spolecnyho.
|
|
|
IMHO mohou. Pokud mas ridicak pro skupinu B, tak Ti jej seberou i pokud bys ridil pod vlivem autobus (tj. vozidlo jine skupiny). No a kdyz jedes na kole, tak jsi z pohledu zakona ridic.
|
|
|
Jsi účastník silničního provozu, stejně jako chodec. Řidičák potřebuješ pro řízení auta. Můžeš dostat pokutu, ale nemůžou ti sebrat řidičák. IMHO... 8-)))
|
|
|
Tak to se musel změnit zákon. Mně naměřili v r. 91 1,4 promile na kole - drobná havárie, potkal jsem strom a doktor to prásknul poldům - a řidičák mi nechali. Pokutička ale byla a na tehdejší dobu dost mastná, nechala se za to pořídit fůra uhlí.
|
|
|
stejna teorie jako ze kazdej kdo ji chleba je potencialni vrah:)) Pokud mas v PR vice skupin, tedy napr. B,C,D a pojedes ozraly cimkoliv z techto v RP uvedenych vozidel, mas smulu. Ale kolo v tom RP neni:) PR je pouhe opravneni ridit vozidla uvedene v zakove pod touto skupinou.
|
|
|
|
Kolo v tom ŘP není. Ale:
Zákon č. 361/2000 Sb., §2 - Vymezení základních pojmů, písmeno d)
d) řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti,
Myslím, že není potřeba pokračovat. Takže bacha, ani při řízení slona se nesmí chlastat!
|
|
|
to je v poradku, chlastat se nesmi a dostanes flastr, pokutu, vysroubujou ti ventilky, odvezou na stanici, odklepnou podkovy z kone. Ale neseberou ti RP na auto:)
|
|
|
Nicmene je otazkou, co je to rizeni slona a co jizda na slonovi. Budu-li lezet na slonovi a spat a slon pojede tam, kam bude chtit, jsem ridic, nebo nejsem? ;-)
|
|
|
Každý slon bude povinně vybaven EEG přístrojem na kerý se musí napojit každý, kdo na něm jede. Záznam z EEG bude v případě nehody sloužit PČR k určení, zda osoba na slonovi jedoucí byla řidičem či ne :-D
|
|
|
Dale, kazdy slon musi mit certifikovany a zaplombovany tachograf, aby se zabranilo tyrani zvirat a zajistilo, ze ridici budou dodrzovat povinne prestavky.
|
|
|
V takovém případě nejsem řidič. V tu chvíli ale nastoupí odpovědnost majitele slona, který způsobil obecné ohrožení tím, že vypustil slona na silnici, aniž by zajistil řidiče. Ohrozil tím jak cestujícího, tak kolemjdoucí. A určitě by ho obvinili i z ohrožení staveb a životního prostředí - co kdyby se ten slon někde nekontrolovaně vys...?
|
|
|
A kdo ze odpovida za slony volne zijici?
|
|
|
Ano, ano, bude to chtít zřídit nový úřad pro volně pobíhající slony.
|
|
|
To bude docela problem, protoze nikdo nevi, jestli by problematika volne pobihajicich slonu mela byt koordinovana a zastresovana celoevropsky a tedy mel vzniknout Evropsky urad pro volne pobihajici slony EOFFME/EUPVPS/..., nebo zda je mozne to ponechat na jednotlivych clenskych statech a stanovit jen jednotny vzhled technickych prukazu a SPZ slonu.
|
|
|
Já myslím, že to je právě ten důvod, proč se Zelení chtějí dostat do parlamentu.
|
|
Ale to nic není proti dvěma šlápistům vedle sebe - dobře zakouslých do rozhovoru - že chtě-nechtě musím za zatáčkou na brzdy a i přes suchý asfalt cítím cvrkotání ABS do podrážky od pedálu, abych těm dobrým a milým fandům dvou kol zachraňoval životy… - ty asi nebudes moc dobrej ridic, co? Kdyz te vytoci fakt, ze za zatackou, kam nevidis, muze byt i neco jinyho, nez prazdna silnice. Krome cyklistu tam muze byt treba traktor, ruzna vozidla, kterym z jakychkoli pricin dosel dech a mnoho dalsich, mene pravdepodobnych veci. Hlavne ze na zacatku pises, jak jsi vyjezdenej. Utvrzuju se v nazoru, ze nejnebezpecnejsi je ridic, ktery si mysli, ze to umi.
|
|
proto jsem si poridil kolo s odpruzenou vidlici a sedlovkou a jezdim po polnackach, lesnich cestach a svuj um a sarm vystavuju pouze liskam a kunam. A jede to taky dobre. A hlavne bezpecne.
|
|
|
o čem ten článek vlastně byl? jenom shrnutí známých fakt... čekal jsem teda víc :-)
teď vážně. problém je v tom, že obě komunity se nedokážou na silnici snést. mám stejný syndrom jako autor. hodně jezdím na kole, hlavně po silnicích [ale na dálnici a hodně frekventovanou cestu by mě nikdo nedostal, tam se bojím] a docela dost jezdím v autě.
prasárna je, když cyklista za soumraku, v noci nebo za svítání nesvítí. a tuplová prasárna je, když nemá ani ty blbý odrazky. dyť za 50 korun se prodává bezva reflexní samolepka, která se nedá strhnout, rozbít ani ukrást jako odrazky. já osobně ji na kole mám a je to pěkně vidět.
stejná prasárna je, když se někdo vožere a pak jede na kole z hospody. bohužel u nás na olomoucku nikdo moc ožraly nekontroluje, takže cesty mezi dědinama jsou plné stealth vohnoutů opisujících různé křivky...
ovšem, co mě štve fest, jsou různí řidiči, co nemaj na práci nic lepšího než cyklistu postříkat ostřikovačem. to bych vraždil...
jako šoféra mě taky štvou nesvítící blbečci, dementi co jezdí vedle sebe (s kamošem občas taky vedle sebe jedem, ale až v okamžiku, kdy je cesta volná a nic nejede) a prasáci, co jezdí po chodníku a přes přechody.
nicméně, řidič ani cyklista by neměl toho druhého "vychovávat", k tomu jsou přece policajti. akorát je musí někdo donutit, aby se začali zajímat o okolí :-(
|
|
|
Jo, to se vám řekne, že by poliši měli někoho vychovávat, ale co v takovém případě (loňský podzim), kdy sami povolí závod cyklistů z Řevnic na vrhol hřebene Brd na silnici mezi Ř. a Mníškem za plného provozu. To znamená, že nahoru zoufale kličkovali unavení a zpocení kolisti a dolů se pak řítili jak kamikadze na křižník. Mezi nimi se proplétala auta plná vyděšených lidí. Ani jeden policajt kolem. Děs a fujtajbl. A to ještě v případě srážky by řidiči vcleku nic na rozdíl od šílenejch závodníků neutrpěli, já ale jel nahoru na mašině. V tom případě by asi střet se sportovcem dopadl dost špatně. Jen podotýkám, že obecně nejsem proti cyklistům zaujatý, sám často vyměním haryka za kolo, ale vždycky mne dokážou nasrštvat idioti, kteří ve jménu zdravého života a ŽP ohrožují především sebe!
|
|
|
no to je právě wono, policajti by si měli všímat víc okolí...
někteří "závodníci" jsou fuckt hovada. klasika je to při sjezdu z pradědu. je tam sice omezení na 40 k/h (a není tam z prdele :-) ), já osobně tam jezdím "pade" a to mě ještě spousta magoorů předjíždí a šlapou. nechci vidět, co by se stalo v okamžiku, kdy se takovýmuhle hrdinovi někdo vynoří zpoza zatáčky, kterých je tam dost. třebas rodina s malým dítkem. takovýho mamrda dole na Hvězdě sundat z kola, vypustit mu duše za zahodit ventilky.
je sice hezké, že v tomhle případě střetu by zapracoval "přirozený výběr", ale co například ten chudák v autě, kterýmu by se kamikaze cyklista rozplácl o chladič. jak s oblibou říkám, pokud se chce někdo zabít, měl by se někde v lese v klidu oběsit a netahat do toho ostatní
|
|
|
zapomněl jsem dodat, že většina lidí sjíždí praděd kolem 60 a víc k/h.
btw, jednou mě kamoš vezl z Pradědu dolů autem, jeli jsme dobrejch 80 - 90 k/h a na kufru jsme měli nalepenýho nějakýho magora... a to, že pár lidí jezdí nalepení za autobusem kyvadlovky, to je taky dobrej adrenalin :-?
|
|
|
Ano, jak říká má žena řidička, srna před autem a kolař v kufru. V mém případě na tandemu. Jinak ale neznám silnici z Praděda, tak by mne zajímalo, zda náhodou 80 km na horské kakejpentýny není moc? :o))) A ještě dodatek k závodu - když jsem na hřebenu / otočce šlapálistů zastavil a začal povykovat na tlupu pořadatelů, tak mi jedním odvážlivcem bylo řečeno, že aut a motorek je moc a měl bych se nad sebou zamyslet. Protože jsem kliďas, tak jsem jel a dál a zamyslel se nad ním. Tak nějak si myslím, že chlap, který je veliký jak fidorka a hubený a vůbec nezdravě vypadající, má na sobě kraťasy jak malej Jarda a tohle říká 190cm/105kg chlapíkovi v kůži na mašině, musí být notně sebevrah. Nebo na mně poznal, že píšu básničky! :o)))))))
|
|
|
Z Pradědu kolem 70 km/h celkem běžně, ale jen nahoře než začnou ty zatáčky (úsek pod Ovčárnou, z Pradědu na Ovčárnu to popustit nelze skrzevá zde proudivší davy). Za kyvadlovku se nevěsím protože smrdí a brzdí (zato si hlídám, aby vyjela s odstupem předemnou, pokud to jde). Rychlost samozřejmě přizpůsobuji cvrkotu na silnici (pěší turisté, děti, ostatní kolisté, auta atd.) a stavu silnice (nastláno po zimě, mokro). Když podmínky nejsou tak si fofr nedopřeji.
Další kopce vhodné na sjezd jsou Lysá hora a v Jeseníku Dlouhé Stráně. U Lysé hory je kapku horší cesta (zvlněná) u Dlouhých Strání je, stejně jako u Pradědu (i Lysé), nejvýživnější horní část, jen pozor na závoru.
K tématu.
Jezdím na kole i v autě. Prasata, hulváti a tupci omezenci jsou všude, jak mezi cyklisty, tak mezi automobilisty. Tak to bylo a bohužel i bude. Letora člověka neodvisí od používaného dopravního prostředku.
U automobilistů mě štve těsné objíždění, objíždění bez ukázání změny směru jízdy (v novém zákonu povinné), oslňování dálkovými světly atd...
U cyklistů mě štve jízda bez řádného osvětlení a bez přilby (obé je v dnešní době vyjádřením neúcty k životu), jízda vedle sebe tam kde je to naprosto mimo rozumné chápání a a...
Důležitá je i předvídavost. Když vydím u kraje silnice kanál nebo díru, tak u cyklisty počítám s kličkou, s autem taky dobrovolně do díry nikdo nevjede, že.
A úplně obecně nám chybí trocha slušnosti, tolerance a odpovědnosti. Kdyby těchto bylo více tak by se nám zde v té naší malé, milé, středoevropské republice žilo lépe.
|
|
|
doplnim jeste jeden tip na hardcore vyjezd a sjezd: Jilemnice, Horni Misecky, Vrbatova bouda...dal se uz nesmi. Total HC. Pomerne slusna cesta, jen ten konec u Misecek rozmlacenej, jinak celkem nova. Dale Cervenohorske sedlo-V.Losiny (velkej provoz), Vidly-Karlova Studanka, Destne-Serlich.
|
|
|
Hele, rybo, nejste vy jeden z těch kašpárků, kteří se onehdy řítili spolu s grupou podobně postižených na horských kolech po turistické a sakra příkré stezce na Brdech a po připlížení se za záda naší opěšalé skupinky zařvali "uhněte, kurva"? Ti šašouři samozřejmě neměli zvonečky ani lucerničky, zato nádherně barevný blembáky a výrazy štvanců.
|
|
strašlivá kategorie cyklistů. Jsou to většinou "dědci" na úplně černém kole (něco jako "Ukrajina" blahé paměti), bez jakýchkoli odrazek či světla, kteří jedou nacamraní z vesnické hospody v tmavých hadrech, samozřejmě večer, nejlépe za tmy a po silnici 2. či 3. třídy si to vesele šněrují - nejraději přes půlku vozovky. To pak má horda andělů strážných plné ruce práce, aby ke kolizi s autem a ublížení na zdraví nedošlo.....Ale stejně je to průser i když ke kolizi nedojde. Řidič má po takovém setkání zatraceně blízko k infarktu.
|
|
|
tuhle kategorii jsme tu už několikrát řešili, je to DĚS, nejen pro řidiče. tyhle exoty potkávám pravidelně při návratu z delších cykloakcí. kolem jedenácté večer jsou jich hanácké roviny "plné". k čemu jsou mi potom na kole světla, když ty dědky stejně houby vidim :-(
na tyhle experty by se policie měla zaměřit...
já mám sice taky černý kolo, ale s "odrazkama" - reflexní fólií.
|
|
Článek se povedl a myslím, že to je v předjaří velmi aktuální téma. Přiznám se, že v našem maloměstě jsou cyklisté ohrožený druh a protože jsou v převaze obyvatelé pamatující bratra Žižku, jezdím autem velmi pomalu.
Ze své zkušenosti za volantem, či řidítky motorky, jsou nejhorší skupinou vychrtlí nadšenci, kteří mají na sobě jednotný trikot a jezdí v houfu. Tito bezohlední páni silnic neváhají jet vedle sebe a v živé diskuzi kašlou a ignorují na přijíždějící auta. I ten největší ignorant by po pár metrech s autem za zády zaplul poslušně do řady, jak má být dle pravidel silničních i morálních. Při slušném upozornění bývám posílán do nejrůznějších zákoutí lidského těla a nejsmutnější je skutečnost, že za řidítky jsou známí podnikatelé, ředitelé, politici - smetánka.
|
|
|
osobne se domnivam ze jizda vice cyklistu v jednom pruhy vedle sebe by mela byt povolena- proste kdyz potrebuju predjet auto/traktor/dalsi pomalejsi objekt tak musim do protismeru, nevim proc by kvuli tvoji lenost/neschopnosti se mel nekdo klidit do prikopu...
|
|
Souhlas, souhlas, souhlas ...
Kdyz jedu v aute, tak bych v noci kazdeho debila bez svetel a odrazek nejradsi profackoval ... (ja mam na kole cervene LEDky, odrazku 9x15cm, malou odrazku, jeste odrazky v dratech a jasne zlutou tasku; vepredu staci 4x 9000mcd LED )
S jizdou na kole v praglu nastesti takove problemy nejsou - je tu dost messengeru a navic je to tak ucpane, ze se kolo tak extremne vyplati, ze uz si ridici zacinaji zvykat ... akorat by mohli nechavat o par centimetru mista vpravo vic, ale to se snad spravi casem ... zabit se mne zatim nikdo nepokousel, coz me tesi :-)
|
|
Najezdím poměrně dost kilometrů na kole a byly doby,kdy jsem se 12 let živil jako profesionální řidič.Měl bych jenom připomínku.Když jedu na kole po bíle čáře a silnice není zrovna široká,mohu vás ubezpečit,že na základě svých zkušeností, 80 % řidičů mě mine tak,že mám strach.Přál bych každému řidiči,aby si to někdy na kole vyzkoušel,jak to s cyklistou krásně zacvičí.A nejhorší je to,že někteří hoši,aby bylo vidět,jak to mají v ruce,to dělají,i když je silnice volná a nejede nic v protisměru.Proto jezdím tak půl metru od čáry,protože pokud jede něco v protisměru,za mnou jedoucímu řidiči většinou nezbývá nic jiného než přibrzdit,pokud mě nehodlá přejet.
|
|
|
Víte, Kadlíku, jak jsem už podotkl, vyměním rád tu a tam řídítka mašiny za kolo. Ale o jedno se snažím - nejezdit po komunikacích, které jsou primárně určeny pro motorová vozidla. Možná k tomu máte pádný důvod, ale kličkující kolista půl metru od čáry na úzké okresce je fakt děs. To pak mám spíš strach já o cyklistu. Jinak se mi líbí, jak se hrdě chlubíte, že kvůlivá vám musí šoféři brzdit. Jednou natrefíte na nervózního blba, který vyleze a zabrzdí vás. Teď přemýšlím, zda oprávněně. Ješětě nevím, ale podumám.
|
|
|
Ja uz to vim! Ja uz to mam! Muzu to rict? :-)
|
|
|
Kdybyste mluvil o silnicich prvni tridy, budiz. Ale jak jste prokrista prisel na to, ze uzka okreska je "komunikace primárně určena pro motorová vozidla"? To je prece ulet.
|
|
|
No a není? Neříkám pouze, říkám primárně! Nebo to jsou silnice, které se staví především pro kolaře či volské potahy?
|
|
|
A co kdyz neexistuje zadne "predevsim"?
|
|
|
No právě že se nestavějí žádné silnice "především" pro žádný speciální druh, takže kromě "dálnic a silnic pro motorová vozidla", které jsou ty vaše "především pro auta", jsou ostatní silnice určené primárně všem a z toho je nutné při krocení
svých emocí vycházet.
|
|
|
No a není. Silnice pro motorová vozidla jsou jasně a zřetelně označeny, ostatní slouží všem, i chodcům a nešťastným maminkám s kočárky, aniž by byl v zákonné úpravě nekdo uveden jako primární.
Možná někde existují mezi vesnicemi chodníky, ale v tomhle státě jsem je neviděl.
|
|
|
no já nevím. jízda na kole je snad povolena všude tam, kde není zakázána, ne? zakázána je, podle mých informací, na dálnicích, silnicích pro motorová vozidla, chodnících a tam, kde je značka. všude jinde snad jezdit můžu, ne?
|
|
Když jsem se přestěhoval z Prahy na malé město, taky jsem byl nervozní, když jsem musel někdy za cyklistou brzdit. Ale pak jsem si uvědomil, že to vlastně není žádnej problém. Vůbec to není problém, jen prostě přibrzdím a počkám až bude místo na jeho předjetí. Stejně, jako kdyby přede mnou jel třeba traktor, nebo vejtřaska. Silnice jsou státní a tudíž máme všichni právo na jejich užívání.
Chápu, tudíž cyklisty jedoucí metr od krajnice - mají totiž kam uhnout až je bude předjíždět netrpělivý pan rychlý a důležitý. A taky nezapomínejme na díry. To co v autě jen drcne, může cyklistovi přivodit těžké zranění. A i když jedete třeba "jen 30", nějak se nelze vyhnout díře dostatečně dlouho a při tom sledovat, nejede-li někdo za mnou!
|
|
http://www.rozzlobenimuzi.com/?linkid=1615
-to nemá chybu :)
|
|
Od jisté doby kdy jsem jel na kole kamsi na otočku a po cestě tam i na cestě zpáteční jsem míjel ožralého dědka na kole s přivěšeným dvoukolákem si dávám bacha na kombinaci chlastu a řízení (kola - řidičák radši nechci :)
PS: ten dědula totiž při druhém setkání ležel pod jakousi bílou plachtou s nějakýma červenýma flekama :(((
|
|
Cyklisti by meli jezdit lesem, jako to delam ja. Na kole bych po silnici nejel- po zadny !!!! Ani po okresce. Na to mam auto ! Stejne tak dam sezrat cyklistovico jede po dalnici !!!! Politej colou v lete a podobne. Nestydim se za to a budu to delat porad tem co jezdej bez svetel, 3 vedle sebe a podobne.
|
|
|
Cyklistu na dálnici jsem ještě nepotkal, takových blbců snad moc není. Četnost jejich výskytu bude asi podobná, jako u debilů v autech, kteří na dálnici couvají (takového už jsem potkal - minul exit, tak si couvnul zpátky).
Na okreskách na kole jezdím rád, potkám tak 2 - 3 auta za cestu. Silnicím vyšších tříd se taky vyhýbám.
|
|
|
Ja som to zazil. Na podtatranskej dialnici je to celkom bezny jav. Raz som medzi nich vletel pri vychadzani na dialnicu pri Ivachnovej. Este boli na mna nasrati, ze vraj su na hlavnej...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Cyklista vs. automobil: kdo z koho?
|