Komentáře ke článku: Ttr City 16: Ekorádio Jerevan (ze dne 04.06.2006, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Podle vysetrovani on nedal pri odbocovani doleva prednost protijedoucim vozidlum, ale mozna policie vysetrovani zvohnoutila, pripadne take ne, ale jen se cyklisticke lobby nelibi, ze by mel byt vinikem nehody cyklista. Kazdopadne o 200 metru dal, u Hlavkova mostu, je podchod te ctyrproudovky, sjizdny, pokud se nepletu, i pro cyklisty.
|
|
|
Myslel jsem si to, protože nikde na všech webech, které lobby provozuje, není nikde ani zmínka, kdo to zavinil.
|
|
|
Mam to spise jako JPP nez 100% verohodne, ale policie pripad odlozila s tim, ze vinu neni mozno prokazat ani na jedne strane. Ridic Octavie pry vypovedel neco o tom, ze mu cyklista nedal prednost, alkohol, neprimerena rychlost apod. mu nikdo neprokazal naopak podle predpisu byl v pravu (mel prednost, cyklista tam nemel co delat nebo nejak tak). Dalsim svedkem byl pouze cyklista, ktery jiz nic do protokolu neuvede. Ostatni svedci videli az nasledky a jsou pro vysetrovani bezcenni. Protoze ridic nic neporusil nebo se mu to nepodarilo prokazat neni nijak stihan, jake ma pocity z toho, ze srazil cyklistu, ktery zemrel nevim a ani netouzim je poznat.
Mam to sice z nekolikate ruky ale pro me jeste relativne verohodne. Nasvedcuje tomu i to, ze nikde uz nejsou zminky o tom jak vysetrovani dopadlo...
Ironii osudu je, ze Bouchal ac byl celnim predstavitelem cyklozmrdu byl vcelku slusny a na rozdil od jinych byl ochoten pochopit, ze auta nekde jezdit musi.
|
|
|
Tam to znam, bo jsem z letny (Praha 7 v kopci), proste jeden nedal prednost v jizde pri odbocovani doleva, a druhej se podle me nevenoval dostatecne rizeni. Pokud vim, tak ujel a nikdo ho nenasel.
BTW: Jezdim po Praze kolem i motorkou, a musim rict, ze ani prednost v jizde vas nezachrani, takze obzvalst kdyz jsem nahatouckej jednostopista, tak pocitam ze me chce kazdej zabit
|
|
|
Nebo se jen pouzivanim vyrazu ´cyklozmrd´ snazis vlichotit do prizne autoru vebu? Nestaci ti slovni zasoba na to, aby ses dokazal vyjadrovat bez berlicky jazyka spodiny? Nebo ze by sis tim kompenzoval nejaky ten mindracek?
Vypada to tak :-)
|
|
|
protoze jinak si vasi reakci neumim vysvetlit. Mozna je to tim, ze se slovni zasobou problem nemam, mindrak mam snad jen jeden z nedokoncene VS a ten si ted budu lecit (kupodivu) dokoncenim studia, ktere jsem pred lety z vlastni blbosti a lenosti prerusil.
|
|
|
O nehode vim z prvni ruky, nekolikrat jsme i byli na miste nehody. Zaprve - ridic Oktavie neujel z mista nehody jak se vsude uvadi, dokonce poskytl prvni pomoc. Krizovatka je vybavena signalem pro jeji opusteni. Dle poslednich informaci z vysetrovani cyklista pockal na rozsviceni signalu, nicmene ridic Oktavie (ve verzi brutal tuning) chtel stihnout projet na posledni chvili, takze naopak pridal (rychlost zkoumana expertizou, bohuzel byla snad vlhka vozovka, takze se neda spolehlive urcit brzdna draha) Jizdni pruhy jsou oddeleny betonem vysokym cca 1m ktery stezuje vyhled na prijizdejici automobily z protismeru. Vina zatim nebyla opravdu prokazana na zadne strane, naposledy co vim si Oziveni zadalo zpracovani dalsi expertizy, ktera by mela vnest vice svetla do situace. Pup urcite nepatril mezi cyklisty, kteri jezdi na cervenou.
|
|
K cyklistom v Prahe. Ako automobolista ich stretavam na ceste casto. Ja by som na to odvahu nemal. Prevazna vacsina ciest v Prahe a okoli nieje na jazdu bicyklom prisposobena.
Vychadza mi to tak, ze cca polovica cyklistov, ktorych pri jazde stretavam, nedodrzuje pravidla cestnej premavky (je dost mozne ze ich nepoznaju).
Niekolko nesvarov: jazda po prechode pre *chodcov* (neviem ako by to bolo brane, keby som na prechode zrazil bicyklistu), jazda po chodniku, jazda pri lavom okraji vozovky (pripadne lavom okraji pruhu), jazda daleko od krajnice.
Zatial posledny stresujuci zazitok s cyklistom: isiel v prostismere. Ked som pred nim za hlasiteho piskania gum zabrzdil, vyzeral ze ma nasrane az v ponozkach. Nechapem ... :-(
|
|
|
Snad OT - dva případy z posledních dnů.
V pátek v Praze jsem viděl cyklistu přijet, při dobržďování aut na červenou projet kus Legerovy v protisměru, pak na chodník a následující kolmou ulicí pokračovat v krasojízdě.
V pondělí srazil v Brně běžný fabista strýce jedoucího ráno v 7:00 do práce po hlavní ulici - nedal mu přednost a odjel, byla to jenom levá noha, že.
Městské "Cyklostezky" zhotovené rozdělením chodníků považuji za opravdové zvěrstvo použitelné výhradně dětmi doprovázenými pěšími rodiči po chodníku souběžně jdoucími.
|
|
V Praze je v některých jednosměrkách povolena cyklistům jízda v protisměru, jenom to někdo zapomněl označit řidičům jedoucím správným směrem. V Plzeňské ulici mezi Radlickou a Stroupežnickou ulicí je zákaz vjezdu mimo MHD, měšťák mi přehledně vysvětlil, že tam nesmím jet na kole, ale že to mám objed dvou proudovkou kolem Ženských domovů, zajížďka asi 1,5km, jízdu po chodníku tam ale tolerují, je to k posrání.
|
|
Prave Radio Jerevan by hlasilo asi takto:
U Jerevanu roste psenice jako telegrafni sloupy. Misty i husteji.
Jinak me clanek zaujal. Shledavam ruzne paralely se svym rodnym hnizdem. Asi se do CB budu muset zase jednou podivat...
|
|
Pár jsem už jich zabila.........málem!(bohužel!)
Naposledy včera! Potkala jsem kolaře sportovníka. Kolař sportovník vyznačuje se tím, že jezdí s hlavou sklopenou a očima upřenýma na vozovku, při čemž snaží se dosáhnout nejvyšší možné rychlosti - i v obci. Zaparkovala jsem na vyznačeném parkovišti u chodníku. Kombík je o trochu delší a sportovník mi zabrzdil o zadní blatník, pravil :"Do prdele ty krávo" a odjel......
|
|
demence predstavitelu radnice (v celostatnim meritku jiste nijak vyjimecna) se da porovnat pouze s presvedcenim autora, ze stat je povinen zajistit mu prazdne silnice kdy si vzpomene (velmi pravicove btw.)
kontrolni otazka: kdyby autor ty silnice vlastnil, kdo by mel pravo absolutni prednosti?
|
|
Vyhrazené pruhy pro autobusy jsou podle mě ani ne tak ekologický, jako především dobrý nápad. Když už jsem nucen pohybovat se BUSem, jsem rád, že nemusím čekat v kolonách těch, kteří se rozhodli pro pohodlnější a dražší dopravu autem.
Jsem znevýhodněn nutností na svůj spoj čekat, přestupovat, k cíli dojít od nejbližší zastávky, čili je spravedlivé, že cestu mezi tím si zkrátím objetím kolon.
P.S. Podotýkám, že to štěstí cestovat MHD jsem neměl již dobrý půlrok vůbec a za poslední 2 roky cca 3x
|
|
|
A kdopak Vás *nutí* se "pohybovat busem"? Pročpak by to mělo znamenat přednost před kýmkoli jiným, u všech všudy?!?
To je jako kdybych řekl "Já nemám na moderní auto, a když už tedy jsem nucen se vozit v něčem, co nemá automatický tempomat a elektronickou klimatizaci, pak aspoň chci, aby pro všechny vozy starší než 20 let byl vyhrazený samostatný pruh. Jsem znevýhodněn nutností se štrachat ve Schade 105 rychlostí naloženého mezka do kopce, a dojít pěšky domů dvakrát denně kdykoli mi ten krám chcípne; je tedy spravedlivé, abych si -- pokud to zrovna jede -- cestu zkrátil objetím kolon".
A to jsem za poslední dva roky skutečně jednou ve Schade seděl, ale byla to 120, a samozřejmě nebyla moje ;)
|
|
|
Přirovnání silně kulhá. Zvýhodňování autobusů má smysl proto, že na jednotku zabrané plochy silnice a jednotku znečištění přepraví v průměru více osob, než osobní automobil.
|
|
|
MHD nepoužívám od roku 1997, kdy jsem si pořídil motorku...teda s jednou vyjímkou, kdy jsem loni v létě jel asi 3 zastávky šalinou - to když jsem musel dát motku dopořádku potom, co jeden husťák s Favoritem na hlínách ftuzingu a fkorozi nezmákl "dragster" couvání a udělal nám ze 3 motorek "domino". Posléze byl sám vyladěn...
Nerozumím tomu, proč by měl být dobrý nápad vyhrazený pruh pro MHD na místě, kde snížení plynulosti dopravy každodenně zaviní kolaps, který autobusy stejně neprojedou, protože tak jako všechno má svůj konec, má ho i vyhrazený pruh.
Asi si umíš představit ochotu řidičů pouštět autobus z vyhrazeného pruhu do pruhu průběžného, když tito stojící už 15minut v 500m dlouhé, jednopruhové koloně vedle prázdného vyhrazeného pruhu.
Ad "nucen jezdit MHD": Kdybys ze svýho hustýho šoukáru oddělal nepovolený přední "spoiler", abys mohl jet po standardní městské silnici více než 30kmh beze strachu, že ho urazíš o první kanál, tak bys MHD možná používat nemusel.
|
|
|
V úterý při návštěvě Ostravy jsem zjistil, že pruh pro autobusy, který u nás ve vsi nemáme, je znamenitý nápad, je-li navržen v nutném rozsahu na správném místě. Kdo jede ráno po osmé po Mariánskohorské do Přívozu, nemůže to vidět jinak. Po zprovoznění souběžné dálnice to třeba bude jiné, lepší...
|
|
|
Doporučuju navštívit třeba Ženevu. Ta je plná vyhrazených pruhů pro autobusy a mimochodem i pro taxiky.
Díky tomu se dá do středu města i v dopravní špičce dojet v krátké době. Já s vyhrazenými pruhy pro MHD naprosto souhlasím, aspoň by to některý přesvědčilo nechat auto doma a jet autobusem, protože budou v práci rychleji.
|
|
Když chci šlapat do pedálů furt stačí nasednout a jet.Když jen občas tak musím absolvovat několikatýdenní kurs a složit zkoušku.A pak ta malá věc co prdí tam dole a není to následek luštěnin k obědu ale motor tak výkonný že jde zhasnout tím že vás někdo chytí za blatník.To jsou rozdíly mezi bicyklem a mopedem.navíc si někteří pumpičkáři asi myslí že jsou nesmrtelní.
|
|
v tetter city je obdivuhodna, vcera jsem projizdel budejovicema a k memu velkemu prekvapeni mi pri vjizdeni na ctyrproudovy prutah prekrizil cestu cyklista typu stealth. hovado se ani nerozhlidlo a sup, uz si to frknul z prubezneho do pripojovaciho pruhu bez zavahani a s jistotou gurilloveho bojovnika. cyklostezka v nedohlednu a pritom tenhle mamrd by ji potreboval jako prase drbani. u nas v plzni mame cyklostezky taky podivne, ale kolem prutahu je aspon kus.
a jinak v tc i znaceni je naprosto epesni. ne ze by jinde stalo za moc, ale system dalkovych navesti je tragickost. sjezdil jsem kus evropy a nikde jsem nezakufroval tak pekne, jako vcera v budejkach. a pritom jedu pomalu, klidanko, pianko. kluci, co jeli na supersportech to asi meli jeste slozitejsi.
tak ti, dfensi, drzim palce, aby se to u vas hnulo k lepsimu.
|
|
Vyhrazené pruhy pro MHD a podporu MHD považuju za dobrý nápad. Ono totiž v ulicích pro samá auta obsazená v cca 50% případů jenom sólo řidičem není k hnutí, nehledě na to že auto nakonec stejně není kde zaparkovat.
Já osobně se pohybuju po městě na kole, normálně po silnici za dodržování pravidel (až si někdy připadám jako idiot, ti co na kole na pravidla s.... jsou totiž rychlejší); ty tři cyklostezky u nás ve městě jsou totiž na nic.
Jo a mimochodem - v jedné jednosměrce smějí cyklisti oběma směry a pro jízdu "obráceně" mají barevně vyznačený pruh.
Ohledně smrti Jana Bouchala se toho moc nedozvíme, protože policii bylo prý všechno hned jasné a ohledáním místa nehody se příliš nezabývala.
|
|
To že radnice dopravu na Pražské neřeší neni pravda. Sis nevšiml obousměrného provozu v ulici U Trojice a zkrácení intervalu zelené na křižovatce Pražská - Strakonická (Nádražní) ve směru centrum -> Plzeň. Tím došlo k tomu, že kdo jede nakupovat (Terno, Spar, Roller, Baumax, Obi) nejede po čtyřproudé výpadovce, ale pokud ví, co ho čeká tak zajede do obytné čtvrti do blízkého okolí základní nebo mateřské školy (Čéčova ul).
|
|
Skvělý styl a ne jen slepé útočení. Škoda, že u vás město nefunguje, nevím ale, co vás v něm drží.
Přesto musím k článku podotknout, že u nás MP i státní policie cyklisty, kteří NEMAJÍ světlo a jedou PO chodníku (s cílem nebýt sraženi autem, když sami nejsou vidět) staví. Stalo se mi, když mi před bazénem ukradli z kola zadní světlo.
|
|
|
Dělají dobře, pokud není způsobilé k jízdě, máš kolo domu vést. Za pár dní za to budou body.
|
|
|
Jak chceš dát trestný body někomu, kdo nemá řidičák? ;)
|
|
Pokud jede cyklista po chodníku, je to sice proti pravidlům, ale podle mě se to dá tak nějak tolerovat. Pokud ovšem někoho neohrožuje. Pro cyklistu je totiž mnohem bezpečnější jet po chodníku, kde stejně většinou nikoho nepotká (všichni jezdí autem) než po silnici, kde si to spousta řidičů hasí 70 i víc.
Sám jezdím do práce na kole, mám to asi 3 km, většinu cesty jedu po silnici, akorát posledních cca 200m po chodníku a pak slezu z kola a převedu ho po přechodu pro chodce přes silnici, která je hlavním průtahem města. Na těch 200m málokdy potkám chodce a když, tak se mu obloukem vyhnu, je to tam dost široký.
Například děti ať si radši jezděj po chodníku, než aby skončili pod kolama nějakýho kamionu. Někdo (=rodiče) by jim měl ale vysvětlit, že musej brát ohledy na chodce a přes zebru nejezdit, ale sesednout a kolo převést - v zájmu vlastního bezpečí.
|
|
|
Někdo by měl dětem vysvětlit, že pokud je to někde na kole nebezpečné mají to objet, nebo po chodníku kolo vodit.
PS sám najedu za rok na kole mezi 5 000 km a 6 000 km
|
|
Často se tu objevují filipiky proti jakýmkoliv zásahům a regulacím a najednou vadí, že chudáci sociálně slabší občani nemají na parkovací kartu v centru města, protože je moc drahá?
Proč tedy tihle sociálně slabší nejdou bydlet mimo centrum, kde by jednak (deregulovanej) nájem dokázali zaplatit a jednak by neměli problém s parkováním?
Nechci samozřejmě tvrdit, že v TTcity je všechno tak ják má být, ale znáš nějakej lepší nástroj, kterej vyčistí trh než setkání poptávky s nabídkou? Když byla cena nízká, byl přebytek poptávky po parkování, po zdražení se situace vyrovnala a dokonce existují volná parkovací místa. Pokud by se podařilo nastavit cenu tak, aby všechna volná místa byla prodána za co nevyšší cenu, pak se radnice chová racionálně a nelze jim v tomhle ohledu nic vytknout.
|
|
|
Ale no tak :)
Až ty parkovací karty budou prodávat na volném trhu vlastníci parkovišť, a nikoli ve státním systému státní úředníci, pak se o tom pobavíme znovu, ano?
|
|
|
Předpokládám, že vlastníkem parkovacích míst je město, v zastoupení tedy rozhodují pověření úředníci.
Nemyslím, že by zrovna tady nějak extrémně záleželo na povaze smluvních stran - cena tu jednoznačně funguje jako mechanismus pro určení kdo bude parkovat v centru a kdo ne.
Rohodně mi to přijde průhlednější, než určit komisi, která rozhodne, že tenhle člověk je sociálně slabej a tedy bude mít nárok na parkování v centru zdarma a tenhle jezdí v limuzíně, tak ho osolíme, protože si to může dovolit.
|
|
|
Ty karty mají ještě jeden problém (podle mne poměrně zásadní) - bylo jich vydáno více, než je parkovacích míst!!! Takže to, že bydlíte v centru a vlastníte kartu ještě neznamená, že taky zaparkujete... Klasická to ukázka Thomova myšlení...
|
|
Bohuzel musim napsat ze - trapne. Tohle tema uz neni "in" :-)
|
|
|
Ale my tu neděláme věci, které jsou IN
my tu děláme věci, co nás BAVÍ.
Až budu chtít něco IN, tak si koupím červený rifle a mikinu s áčkem.
|
|
|
IN jsou bílé kopačky (bez špuntů) a vyšisované rifle (v oblasti kolen)....
|
|
|
Já si pravidelně večer klekám do kbelíku se savem, abych měl právě takové.
|
|
|
A takový ten fotbalisticko-sporťácký účes (trvalá).
|
|
Cyklisti dokazou byt poradne prasata, netvrdim ze vsichni, ale proti ridicum aut je jich mnohem vetsi procento. Zrovna dneska jsem projizdel v trolejbuse MHD v Brne ulici Smetanova, kde uz tak ma trolejbus kvuli idiotsky parkujicim autum problem projet a v protismeru mezi trolejbusem a zaparkovanym autem projizdel magor na kole. Mel tam odhadem asi 60 cm prostoru a ani z toho kola neslezl. To by nevadilo, to se nejak snese, ma hoch odvahu. Ale on projizdel JEDNOSMERKOU v PROTISMERU a navic po LEVE STRANE ! Jeste se rozciloval, ze mu trolejbus nenechal dost mista...
|
|
V Českých Budějovicích by chtěl žít každý!
.
.
.
Cože??
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Ttr City 16: Ekorádio Jerevan
|