Komentáře ke článku: Umění zklidní dopravu (ze dne 24.06.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Mimochodem, z Americké ulice, skutečné tepny Plzně, chtěli udělat teroristi pěší zónu - jediné co jí zachránilo bylo to, že tam vedou trolejbusové linky, které není kam přeložit (kvůli tomu, že ve dvou souběžných dalších ulicích jsou troleje tramvajové).
Je mi z toho fakt na blití, město kultury prej. Hlavně, že tam zase parta nějakých požíračů dotací rádoby opodstatnila svou existenci.
Účast je skutečně impozantní dle fotek,..
|
|
|
Všude je to stejné, řekl bych, v Praze zase hovada vymyslela, že z magistrály bude Boulevard (v plném významu toho slova), takže zkušebně tam chystají dva semafory (údajně před Nuselákem a u sjezdu do Michle), datum zátěžového testu průjezdnosti okolních ulic není znám, ale ze zkušeností rodilého Pražáka Vám radím, po něm do Prahy nejezděte:-).
|
|
|
A co teprve ta hovada, co kdysi navrhla magistrálu přes ípák, žejo? :)
|
|
|
Akorát by to chtělo nějaký realistický scénář, co s tím udělat, místo těhle žvástů, kterýma nás politikové krmí už dvacet let a od počátku všichni vědí, že jsou zcela nerealizovatelné. Kapacitní komunikace v centru patří pod zem. Je ovšem taky otázka, zda zrovna v tomhle místě má kapacitní komunikace vést. Můj názor je, že spíš ne. Do centra má jezdit jen ta doprava, co tam má cíl, tranzit a městský tranzit má jezdit jinudy. Jenže kudy, když nemáme hotový MO. Ono to všechno souvisí se vším. Praha má dopravní politiku takovou, že žádnou a můj dojem z toho je, že dopravní stavby se realizují zejména tam, kde je zrovna třeba někomu přihrát kšeft za x miliard. Přijde mi ale, že ten Nosek, co to má pod palcem teď není úplně blbej, ale jestli to bude stačit, aby se to pohnulo k lepšímu, těžko říct. Nicméně už i za jeho řízení se dělají prasárny typu 50ka na Strakonický, Spořilově atd., takže by možná mohl začít tím, že trošku pročistí ten zazmrdovaný odbor dopravy.
|
|
|
Nosek muze chtit co chce, ale po vsech tech titanech pred nim ma k dispozici akorat tak rozevirajici se tlamu dluhu. A on to vi a on uz toho asi moc nenaplanuje (zaplatbuh).
Ja bych se ptal spis panu typu Karla Breziny, co za sve pusobeni krome prebend od mestskych-a-kdyz-se-nam-to-hodi-soukromych akciovek pro mesto udelal.
Naplnuje me desem, ze tenhle nymand, co nikdy nepoznal normalni zpusob obzivy, diktuje, co se ma a co ne, a kam pujdou nase penize, protoze se to tak prece 'ma'.
|
|
|
kapacitní komunikace do centra není úplně špatný nápad. Tranzit samozřejmě takovou komunikaci využívat nemá, ale pro "tranzit" třeba z Chodova někam na Prahu 7 je to ideální. Kapacitní komunikace městem pro dopravu městem se sjezdy do různých částí, je to rychlé, je to praktické a nezatěžuje to uličky. Kdyby se i jen polovina toho provozu místo po magistrále valila někde přes Nusle a Vinohrady, tak by to bylo mnohem horší.
(citlivějším povahám se omlouvám, vím, že už se nesmí říkat, že magistrála je dobrá)
|
|
|
Inu, nabidka generuje poptavku, a naopak. Nevidim duvod, proc kvuli pohodlnemu statu quo udrzovat dalnici skrz nejcentrumovatejsi centrum a tim dusit krasne a vystavni a jiste za jinych okolnosti vynosne domy na magistrale a v jejim sirsim okoli. Az se dostavoi mestsky okruh (cehoz se asi nedoziju), necht magistrala zhyne a dopravni vazby mezi svetariti Chodovem a svetariti Holesovicemi necht nenarusuji myslenku Vinohrad!
|
|
|
Coz, vzhledem k tomu, ze magistrala jde pres Nove mesto, nenausuje ani dnes :-) Nota bene koho zajima svetarit Vinohrady, ta vesnice za Prahou...
|
|
|
Presne, rikam ja, pusobe 10 m od Staromaku:-)
|
|
|
|
|
světařiť Vinohrady by zajímala každého, kdyby se tamtudy musel proplétat místo toho, aby to vzal rovnou po magistrále. Magistrála je v pohodě, je fajn, jen kdyby se věční zlepšoválci nepokoušeli ji řešit, zužovat, přesunovat kolony . . . .
|
|
|
ale když magistrála zhyne, tak bude myšlenka Vinohrad narušena. A proč nemít dopravu přes nejcentrumovatější centrum? Je to jen jakýsi "střed města", žádná posvátná kráva, jestli jsou Chodov a Holešovice světařiť, proč je zrovna Legerka zázrak? O výstavních domech mi není nic známo, takových je všude kolem hafo, žádný extrawursty tam nejsou. V okolí je stále výnosných domů dost, hotely na magistrále taky budou výnosné. Pak je tam ještě hnízdo PČR, taky výnosné. Když se doprava přesune jinam a ona by se asi přesunula jinam do vnitřního města, pokud nedojde k zákazu dopravy, tak se znehodnotí zase domy v této oblasti, tak proč mají být výnosné zrovna ty na magistrále?
někdy mi připadá, že magistrála je spíše takové dobré konverzační téma a potom taky vhodné politické téma. Není tak hrůzná, ale hezky se o tom vypráví, hezky se proti tomu bojuje, takové novodobé pražské strašidýlko. Bububu
|
|
|
Magistrala je zlo.
Staci se kolem ni projit.
Pozor, projit! Ne projet.
(Ten chciplej kus Vinohrad u Fugneraku ti prijde jako prijatelna collateral damage, stejne jako zlo u Bulhara a kamaradsky* parcik u Muzea?)
__
* kamaradsky od: "Kamarade, nemas pade?"
|
|
|
Neni to zadna parada, ale kdo tam bydli, bydli tam dobrovolne a najemne tomu take odpovida.
|
|
|
ono už tam moc bytů nebude, alespoň ne kolem Pavláku. A byty nemusí být všude.
|
|
|
Ano, k velke potese majitelu domu, ze?
|
|
|
kolik je tam majitelů domů z doby před magistrálou?
|
|
|
Tehkle oblasti se restituce vyhnuly?
|
|
|
já nevím, já se ptám. Údajně tam bydlí cca 700 lidí, není jasné přesně v jaké oblasti, jestli se počítá celá magistrála nebo jen P2, každopádně to není nijak dechvyrážející počet. Tak mě zajímalo, kolik lidí tam utrpělo v důsledku vlastnictví domu skutečnou škodu. Pátého května už většinou obývají "družstevníci", ti jsou mimo hru, protože většina z nich více než tušila co to je za silnici tam dole pod oknem.
|
|
|
No, ve 40. letech tezko. Nicmene v uzemnim planu to meli, tak budiz.
|
|
|
Nejen 5. května. Je to 3 roky, co jsme pro družstvo vlastníků "digitalizovali" STA rozvody na celém domě. Naprostá většina družstevníků věkem kolem 35 let, ale na magistrálu měli kecy úplně všichni. Tak jsem jim do faktury připočítal 400,- Kč parkovného za každý den, aby jim to nebylo líto.
|
|
|
Inu, lide umiraji, magistrala zustava. Ze druzstevnici nejsou ve veku 130 let, je velmi prekvapive.
|
|
|
no jo, tak předci špatně investovali, to se stane a těžko chtít po státu/městě, aby to odestál. Ale ono to nebude tak horký, dívala jsem se namátkou do katastru a tam jsou domy ve vlastnictví stát, město, město, stát, eseročko, město, eseročko, pak dva soukromníci . . .
|
|
|
Kolem toho Fugneraku?
To je totiz krasnej priklad odepsany, a pritom potencialne velmi bonitni ctvrti, i kdyz se nebavime primo o ulicich magistraly.
|
|
|
Co pořád máš s Fügnerákem? Čtvrť? Vždyť je to jen plácek a kolem z jedné strany nemocnice (hematologie, patologie, porodnice) a na druhou stranu Koubkova. Podle pamětníků byl v roháku v Koubkové nevěstinec, nic co by připomínalo bonitní čtvrť. U Apolináře bývala údajně hospoda Jedová chýše, zdá se, že to potenciál nemělo nikdy. Ale je to pořád dokola, odepíšeš jedno místo a uleví se jiným, jinak ve městě ani nejde.
|
|
|
To až tolik ne, ale překvapivé je, že si někdo koupí byt u čtyřproudé (teď už jen tříproudé) komunikace a pak od rána do večera píčuje, že po té silnici jezdí auta. Možná by pro ně, další pablby z Horoměřic a raději taky pro budoucí obyvatele nových domů u Vltavy měli z EU fondů uspořádat speciální školící kurzy, na kterých by se vyučovalo, že po silnicích jezdí auta, na letištích přistávají letadla a po vodě (koho by to napadlo?!) plují lodě!
|
|
|
pohov, já tam chodím. Jak myslíš, že bych jinak věděla, že tam má hnízdo policie? Já jsem dokonce bydlela v Lublaňský, ale žádnou újmu nepociťuju, bylo to tam blízko k magistrále, metru i tramvaji, luxus.
no chcíplej Fuegnerák, co bys tam chtěl dělat a jak tam "žít"? Vždyť je to jen něco jako místo po vybouraném bloku domů. O zlu u Bulhara mi není nic známo, tam pěšky nechodím, co se tam tak hrozného děje? Kamarádský parčík u Muzea znám, chodím tamtudy, říkají si o peníze, neříkají mi kamaráde, ale nijak mě to nepohoršuje, když je vyženeš odsud, přesunou se jinam. Když jsem v dobrém rozmaru, tak jim prachy dám.
magistrála není zlo, jen tě tím tak dlouho strašili, až jsi tomu uvěřil. Není to žádná hrůza, je to jen silnice, nic víc, nic míň.
|
|
|
No a proc myslis, ze je Fugnerak chciplej? Driv tam jezdila tramvaj...
Horni Hybernska dtto, tam radsi nechodis. Proc myslis?
Parcik u Muzea je Nikde. Nikam tam, nikam k nemu, nebylo to tak, nemuselo by to tak byt. Odriznuty od zbytku sveta je proc?
Magisrala je zlo; jsem rad, ze mi pises sve zkusenosti.
|
|
|
zase nemůžu a ani nikdy nebudu chodit všude. Kde je to nepříjemné, divné, daleko od domova, nemám tam trasu, tam prostě nechodím, tak jako to dělá většina lidí. Nebo ty snad couráš úplně všude? Do Horní Hybernské nechodím, protože co bych tam tak dělala. Asi před půlrokem jsem tam byla na poště a to ještě z donucení.
parčík u muzea je odříznutý od zbytku světa? Vždyť se tam dostaneš kolem muzea z Václaváku nebo z Mezibranský nebo z Legerky. To jsou odříznutější místa. Asi ani do konce života se mi nepodaří navštívit všechny parky v Praze, ani o to nestojím. Tak nechoď k muzeu a jdi do Grébovky nebo na Mírák. Nebo na Paví vrch, pokud se tam ještě smí. Je spousta jiných možností.
|
|
|
Moznosti je spousta. Jen ale koukam, ze magistrala svemu okoli moc prosperity neprinesla. Ale nepochybuju, ze by si tam D-F koupil i v sobotu dopoledne Ice...
|
|
|
Hele, já se vám nechci nijak montovat do těch vašich pražskejch problémů, ale proč to neni dávno pod zemí?
|
|
|
Protoze pred Muzeem je pod zemi metro a za Muzeem je magistrala na moste nad nadrazim.
A protoze aby magistrala fungovala ve stavajicim komfortu pro tzv. petrolheady, musi se z ni dat odbocit, coz by pri zahloubeni znamenalo zrusit tak zhruba pulku dolnich Vinohrad vcetne Muzea a Hlavniho nadrazi.
|
|
|
No, moc mne to neuspokojuje. Třeba v hlavním městě se taky museli nějak vyrovnat s U-Bahnem. Dneska jsou tyhle komunikace v tunelu skoro v každý evropský světařiti.
|
|
|
Vsak taky v poradku. Jen holt tady nekdo potrebuje jezdit co nejvic naprimo po lince Chodov-Holesovice, coz by holt po okruzne-zahloubeny trase nebylo az tak atraktivni.
A nebo by to bylo atraktivni porad, jen by to bylo delsi na kilometry a kratsi na cas. To kdyby nevedla nesmyslna ctyrproudovka primo centrem, a nedelila ho na dve casti s bonusem mrtvyho prostoru kolem, kam ani moussa nechodi.
Nicmene mesto neni hrbitov a Bulhar je atrakce; neco jako Tower Bridge pro petrolheady. Nebo ne?
|
|
|
Tak já nevím, mám-li být upřímný, vždycky hledím z Prahy vypadnout co nejrychleji a co nejkratší cestou, atrakce neatrakce. Příliš stísněné na můj vkus.
Sweet Home Alabama, znáte to :)
|
|
|
A toho mrtveho mista kolem mestskeho okruhu, kde nikdo nebude chtit bydlet, vam lito neni? Muzete se zblaznit kvuli Fügneraku a parciku u Musea a Hybernske, ale takova lokalita U Krize, Balabenka, Nove Vysocany, a coz tepv zahradkarska kolonie na Jarove nebo stare Malesice, to jsou daleko hodnotnejsi mista, nez nejaky parcik u Musea a to i kdyby kolem Musea zadna magistrala nevedla.
|
|
|
Ta zahradkarska kolonie tam jeste je? Jsem myslel, ze ji zdevelopovali.
Mistre, vazte slova. "Muzete se zblaznit" je trochu silne oznaceni pro upozorneni, ze ta IAD ma na mesto nejen samy pozitivni vliv, jak se tu nekteri prispevatele snazi tvarit.
Ostatne, proc nebude chtit U Krize nikdo bydlet? Auta tam preci privedou zivot a nove pracovni prilezitosti. D-FENS si tam koupi zmrzlinu a vsichni budou happy. Mesto neni hrbitov!
|
|
|
přispěvatelé se nesnaží tvářit nijak, jen prostě chápu, že bez možnosti dojet někam po městě IAD, ideálně po nějaké širší silnici, protože proplétat se úzkými uličkami, není nic moc. V tomhle má magistrála skutečně nedocenitelnou výhodu, velmi pozitivní vliv.
když se hrkáš Ječnou nahoru není to nic moc, pak najedeš na magistrálu a jedeš, nemusíš hlídat chodce, kteří padají pod auto jak zralé hrušky, nemusíš řešit koleje. Totéž když sjedeš na Florenc, chodci, tramvaje, přechody. Myslím, že je to přesně naopak, tak dlouho jsme si vyprávěli co je to za hnus, že už ani nedokážeme ocenit její přínos.
|
|
|
No co vím, kolem Jarova a Malešic to má být v tunelu, ne? Navíc si nemyslím, že se to zhorší oproti stavu, ve kterým je dneska ve špičce Spojovací a Českobrodská.
|
|
|
Nechci se mýlit, ale nebyl jste to vy, kdo tu onehdá brblal pro ti Blance?
Budete se muset smířit s tím, že Magistrála už x let stojí a používá se. Pokud bychom ji chtěli zrušit, musíme ji nejprve něčím nahradit. A náhrada co? Náhrada chybí.
Já bych uvítal, kdyby dosud stály městské hradby. Bohužel s jejich bouráním začal už Karel IV. A zbytek byl zbourán za našich dědů/pradědů. Chci je zpátky!!!
|
|
|
Proti Blance? To si nevzpominam. Mozna proti naivnim predstavam, je se po jejim otevreni doprava na Letne uzasne zklidni...?
Ja jsem s tim smirenej. Jen mi prijde blbe negativni aspekty IAD prehlizet nebo dokonce popirat. Vzdycky je prece neco za neco.
|
|
|
No právě, přijde mi, že vy zase přehlížíte ty kladné přínosy. Negativní třeba já nepopírám, ale jak správně uvádíte, je něco za něco a pro mne je výsledek hodně v plusu.
|
|
|
No člověče, taky si na něco takovýho vzpomínám. S tou Letnou to je otázka, podle mě se to nedá moc říct do doby, než se to otevře a dopravní proudy se ustálí.
|
|
|
Zde souhlasím s Podotekem. Magistrála je hnus, byť v současnosti (a asi ještě dlouho) hnus nenahraditelný. Na druhou stranu, ano, Vídeň ma Ring a Gürtel, ale pořád se nemohu zbavit dojmu, že narozdíl od Prahy při jejich stavbě mysleli hlavou a do rázu města zapadají poněkud lépe. Taky by asi nebyli nadšený, kdyby jim mezi Stephanplatzem a Operou vedla šestiproudá dálnice.
Jinak kam se přesune doprava je jasné - pokud někdo pojede z Holešovic na Chodov, pojede prostě po městském okruhu a pak po D1. Jenomže aby tato doprava z centra vypadla, musí pro ni být ten okruh atraktivnější.
|
|
|
Chodov - Holešovice byl jen příklad, tu trasu jsem snad nejela nikdy. Ale už mi to asi zůstane. ;-)
tak jinak, když někdo pojede z Chodova na Florenc/Vinohrady/Václavák tak pojede taky po okruhu? Proč necestovat do většího centra pohodlněji? Když byla magistrála plná škodovek, tak se tam opravdu nedalo dýchat, ale proč je dnes hnus? Je to město, žádná rekreační oblast nebo lázeňské korso.
|
|
|
Když někdo jede z Chodova na Václavák, Florenc či Vinohrady, má cíl v centru. Takovýmu je MO přirozeně k ničemu.
|
|
|
Jediné zlo je magistrála v úseku Nuselák - Sokolská/Legerova - Hlavní nádraží, před tímhle kousek i dál to je celkem v pohodě. Tohle je nejexponovanější místo, je na něm ještě hodně hustej provoz a prochází pro kapacitní komunikaci nevhodným územím (úzké ulice, časté křížení s jinými komunikacemi, hromadnou dopravou, velká koncentrace pěších). Proto se mi hodně líbil návrh, který je jako vizualizace ke stažení na stránkách ŘSD, který předpokládá přeložení celé tepny do tunelu hned za Hlavákem (tam se to přímo nabízí, je to přímo pod kopcem), s tím že další vjezdy do tunelu budou v čelakovského sadech, severní směr pžímov ose ulice Legerova, jižní směr bude vyúsťovat do Mezibraské víceméně kolmo na ní. První etapa by měla být právě tenhle kus Hlavák - Čelakovského, což "osvobodí" Národní muzeum a vršek václaváku od čistého tranzitu, který doslova odřezává celý blok od Muzea směrem ke garážím slovan od lidí. Další pokračování Čelakovského - Nuselák pak stáhne tranzit z ulic Sokolská a legerova s tím, že dopravní obslužnost zůstane zachována, ale razantně klesne hlukové a prachové zatížení v těhle místech. Zároveň to uvolní prostor na I.P. Pavlově, u Fugnerova náměstí a dalších lokalitách. Jediné, co mi tam chybí, je napojení provozu z Ječné a vyústění do Žitné z jižního směru, ale realizace tohohle projektu se počítá až po dokončení Blanky a je možné, že s otevřením západní poloviny okruhu se počítá s razantním poklesem provozu v tomhle směru, nebo že ve vizualizaci, jak je teď udělaná, to prostě není protože tahle část se zatím definitivně nedořešila.
Odkaz zde: http://www.ceskedalnice.cz/video/sjm-zklidneni-vizualizace-2008-satra
|
|
|
No to by mě zajímalo, jestli se něčeho takovýho někdo z nás dnešních čtenářů tohoto fóra dožije. V obecné rovině souhlasím s tím, že auta v těchto lokalitách patří pod zem. Na druhou stranu ale toto řešení musí být postaveno tak, aby se pro městský tranzit stále časově vyplatilo používat především MO, jinak všichni budou frčet pořád vesele centrem a šest pruhů v každým směru to zase mít nemůže.
|
|
|
|
tunel není úplně špatný nápad, na druhou stranu si nedělejme iluze, že bude zeleň po pár letech vypadat tak hezky jako ve vizualizaci. Zeleně je v Praze dost, velmi často přitahuje smažky a bezďáky nebo dokonce kriminalitu. Keříky a stromy v ulicích jsou sice přes den fajn, večer však bývá problematické v těch místech procházet nebo parkovat. V tom se shodnou všichni odborníci na bezpečnost, přes park za tmy ne, může to být nebezpečné. Odložit auto u parku, kde přes den svítí slunce, je prima, za tmy toho zneužijí zloději, kterým park poskytne "neviditelnost".
možná ten hustý provoz na magistrále dosvědčuje, že spoustě lidí to takhle vyhovuje. Podle mého názoru by se mělo začít opravdu dobudováním obchvatu a pak se uvidí, co to udělá s magistrálou. Pokud se provoz nesníží, bude zjevné, že tudy lidé potřebují jezdit a pak by město mělo tyto potřeby respektovat. Město by mělo sloužit lidem a ne budovat nějakou "moderní tvář" nepoužitelnou pro život. Přes Pavlák a okolí jezdím autem, chodím pěšky i jezdím MHD, podle mého názoru je to vyhovující. Několik let jsem tam i bydlela a nepociťovala jsem žádnou újmu. Myslím, že to stále omílané "zlo" vychází jen z toho, že si většina lidí neumí představit, že bez magistrály to bude výrazně horší. Nikde není psáno, že když z magistrály bude zelený bulvár, všichni se tam nahrnou, nemovitosti získají na ceně a obchod tam jen pokvete. Možná se jen pár místních zaraduje a časem zjistí, že je z magistrály mrtvá zóna.
zlo magistrály vidím v těch příšerných kostkách na mostě přes Štvanici, proč tam není normální asfalt? Kostky a silnice jak rozvlněné moře. Další problém jsou vchody z parkoviště u hlavního nádraží, takové ty odpadové šachty nebo co to je. Na světlech ze směru Ječná koleje, že by se tam schovala celá rota a najde se určitě i spousta dalších věcí, jenže to nikdo neřeší, protože každý opakuje mantru magistrála je zlo. Magistrála trochu mate cizince, vylezou z metra u muzea a nemohou najít Václavák, protože se jim zdá divné, že by byl za kapacitní komunikací, ale to je asi tak jediný problém. :-)
|
|
|
Krásné, pravda. Takže menší varianta tunelů by měla stát asi 13mld, ta ovšem mnohé neřeší, takže smysluplná je varianta s dlouhým tunelem - cenu této verze jsem narychlo nenašel, takže kolik? 18? 25? A to vše jen za tunely bez dalších návazných úprav + standardní navýšení ceny během stavby, takže na cenovce je ve skutečnosti napsáno kolik ? 30? 35? Pěkné to samozřejmě je, stejně jako studie plovoucích soběstačných ostrovů, města pod mořem, ve vesmíru a jiné. Pokud ovšem v kasičce nebylo ani na Kaplického hlen...
Magistrála je zlo - no, když už si dal někdo práci propojit dvě části Prahy, oddělené Nuselským údolím, mostem pro metro, asi by bylo dost divné neopatřit onen most i silnicí. "Zlo" se kupodivu ujalo a spíš by mohlo být ještě "zlejší". Vezmu-li v úvahu, jak vypadá provoz v jiných, i výrazně rozlehlejších metropolích, toho "zla" k vymýcení zbývá ještě poměrně hodně, že? Spíš bych si tipnul, že dříve motosvět přejde na vodíkový pohon a vznášedla s kapesním jaderným reaktorem, než že se vyklidňovačům podaří to všechno zlo slavně porazit.
Navrhuji magistrálu opatřit tubusem. Když nemohou auta do tunelu, nechť jde tunel za auty. To je ta pravá výzva pro partičky typu Future systems. Může to klidně vypadat jako skelet blobu, začal bych to tak na Štvanici, konec někde u BBcentra, samozřejmě odvětrání a filtrace, napájené solárními panely, ať je to echt cool a hotovo, vodchod. Když už létají vzduchem ty zatím nevydělané miliardy, a ani by se nemuselo tolik kopat...Když new age, tak pořádně.
|
|
Jsem zvědavej...v Plzni jsem byl jen jednou, ale tuším, že je to ta silnice, co jednou stranou vede k FEL ČZU....pokud jo, v dobré víře ve snaze zachovat jejich zdraví doufám, že mne nebudou otravovat...
|
|
|
Americká vede od pomníku Thank you America / Díky Ameriko k Hlavnímu nádraží ČD. Lemujou jí kavárny, hospody, Mekáče apod.
FEL ZČU byla u náměstí, ale už tam není - bude to tak 10 let. V jejích prostorách sídlí filosofická a slavná právnická fakulta.
Elektrotechnická se přestěhovala do univerzitního kampusu na Borských polích (za věznicí), kde je spolu s fakultou aplikovaných věd a strojní (samé slušné školy - FST je moje).
Velkou výhodou tohoto kampusu je, že bez 200 metrů se tam dá dojet po dálinici (D5) a rychlostní komunikaci (I/27) na které cyklisti nesmí. :-)
|
|
|
Aha, takže v Plzni je více než jedno Tesco :D No mohlo mne napadnout...díky za info ;)
|
|
|
Mám takovej dojem, že jsou tu minimálně 3, ale nerad bych kecal neboť Tesco považuji za tak necivilizovaný obchod, že tam vůbec nechodím. To radši nakupuju u lokálního Špejlíka-Ťana narozeného v Saigonu. :-)
|
|
|
To se máte....já jako jediný řidič v rodině tam na nákupy s našima musím furt :D
|
|
Zaujal mě ten výpočet...pokud ho dobře chápu, fandí autům... :-D
140m2 / (15aut * 4osoby) = 2.3osobometru
50m2 / (15monocyklů * 1osoba) = 3.3osobometru
Takže auta jsou vlastně o třetinu lepší!?
|
|
|
Já myslím, že počítají spíš 1 auto = 1 osoba
|
|
|
Ukaz mi po sobe jedouci 2 auta, ve kterych sedi 4 lidi. Stravis u silnice zbytek sve omezene existence.
|
|
|
Tak si jdi sednout k libovolné výpadovce z Prahy v pátek odpoledne a nebudeš tam sedět ani 10 minut.
|
|
|
dva ze sedmi (v neděli se vracej). to neni zrovna dobrý procento :( (ale přijde mi, že poslední dobou vídám víc aut osazenejch dvojicí cestujících než dřív. cena benzínu je asi znát)
|
|
|
Člověk si jednou přiohne data podle potřeby a hned je z toho flejm... :-)
(ekologisti to dělaj běžně, tak čemu se divíte?)
|
|
|
Nevím jak v Plzni, ale v Praze je průměrná obsazenost osobního auta 1.30 (V roce 1990 byla 1.71).
http://www.tsk-praha.cz/rocenka/udi-rocenka-2011-cz.pdf
|
|
|
I tak je na tom auto lépe..sice kufr auta zaplním zřídka, ovšem odněkud někam něco převážím velmi často..výpočty typu "kolik nákladních byciklů bych potřeboval k převezení stavebního materiálu (8x pytel po 25kg) na vzdálenost 5km? Jak dlouho by mi to trvalo? Kolik kalorií bych přitom spálil? Byl bych potom schopen ještě jiné aktivity než spánku?" nepotřebuji - prostě auto je pro mě většinou nejvýhodnější. Pokud ne, tak si prostě zvolím jiný dopravní prostředek, ale nikomu necpu, aby jej používal také.
Howg.
|
|
ti samí, co u Plzně 10 let blokovali dostavbu obchvatu D5 kolem Plzně?
|
|
|
Kvůli ekologům se musel na obchvatu stavět za 1,3mld tunel skrz kopec Valík - kvůli nějakému vzácnému hovniválovi.
Nutno podotknout, že nad tunelem se v nejtlustějším místě nachází tak 5 mětrů hlíny / horniny / whaever,.. takže odstřelem toho kopce by se ušetřilo tak 1,1mld. kč, což samosebou nebylo účelem. Zařídila to ekologická sekce fa Metrostav. :-)
|
|
|
Ne, to se muselo stavet kvuli pozemkovym machinacim firem spojenych s tehdejsi radnici.
Nikym nerozporovany a vsemi stupni stavebniho rizeni prosly projekt zastavil kdo?
Inu, sladka devadesata. A ovecky opakuji stale stejnou propagandu.
|
|
|
Pokud se nepletu, tak to není celá sranda. On se ten tunel snad dokonce i razil namísto aby se to odhrnulo, zastřešilo a zahrnulo.
|
|
|
Ani bych se tomu nedivil. Mmch jak tam dostali ti zlidňovači ta zlá auta? Že by s nimi jezdili? Prostě klasičtí škodiči a demagogové otravující život normálním lidem...
|
|
Z Plzně pocházím, žil jsem tam prvních osmnáct let svého života.... zmiňované lokality jsou mi dobře známé.
Každopádně je skvělé vytvořit zácpu autem, ve kterém je cedule zácpy kritizující xD
|
|
Tak ovšem nejlepší je ta fotka s MHD, to vypovídá o vypatlanosti aktivistů asi nejlíp ;-)
|
|
Vypatlanost některých lidí nezná mezí. Pokud na Wilsonův most nebudou smět jezdit auta, neumím si představit zácpy, které vzniknou všude okolo. Fakt nemám slov... :(
|
|
|
Pokud se takove silene akce budou mnozit, cloveku nezbyde, nez poridit bigfooter, aby pres takove blokady byl schopen prejet.
|
|
|
|
|
tak hlavně, že upustili od toho dát semafory na Chodov . . . . :-)
názory dopravních odborníků
- pomůže to minimálně, pokud vůbec
- uvidíme za provozu
to snad není pravda, takže tam vybudují semafory, o kterých už dnes minimálně tuší, že budou úplně k ničemu!
|
|
|
Na Chodově by už byly k ničemu. Uprostřed souvislé kolony aut by stál osamocený červeně svítící semafor:).
Na odborníky s... tesák, Eltodo potřebuje prachy. Už dost dlouho mi vrtalo hlavou, co za sjezdem na JS tahají podél svodidel za dráty. A už je to jasný. Ještě by tam měli dát ceduli s cenou, aby všichni věděli, kolik bude ta taškařice stát. A také by neškodila fotka autora toho debilního nápadu. Doporučoval bych rozvěsit před sjezdy na JS a sjezd na spořilovskou spojku. Možná i před sjezd na Chodov. Ve stojící koloně by si všichni mohli pána dobře prohlédnout a hlavně zapamatovat.
|
|
|
No proto se zkusebni provoz provede v tak typickem mesici jako je srpen. Treba jim vyjde, ze o prazdninach to nejaky vliv ma, a od pristiho roku zavedou 12 mesicu prazdnin a dovolenych.
|
|
|
Náhodou, pokud by to bylo na Chodově, aspoň by se nám normálním, kteří bydlíme v Praze a ne v nějaký satelitní village, po magistrále lépe jezdilo, protože to úzký hrdlo by bylo už před Prahou :o)
|
|
Tak sem na to koukal a lidí tam bylo opravdu jenom pár.
Ale jinak :) ... hádejte kolik ta akce stála ?
A kolik myslíte že jsou opravdový náklady a kolik z těch EU peněz je kapesný pro ty experty připravující kultůru.
Poslední věc Všimněte si výzdoby na autech namalovaný fixou na karton :)
|
|
|
to jsou eurofixy a eurokartony s evropským cerifikátem ekologicky šetrného výrobku po celou dobu životnosti od výroby po likvidaci, nákup byl realizován prostřednictvím řádného výběrového řízení, to je důvod proč je to tak drahé. :-))
|
|
Ty blaho, co mate porad s tim "z Prahe, véď".
Zatim jsem to slysel jednou jedinkrat ... a ta dotycna je cerstva naplavka z Budejic. Hrozne se divila cemu ze se to smeju.
|
|
|
|
Jo, beru zpět co jsem napsal dřív, Nosek je úplně stejný zmrd, jako jeho předchůdci na této pozici.
Už píšu žalobu, protože platit za parkování v ulici, kde je standardně tak 60 % míst volných, takový vtip ať si zmrdistrát nechá do soutěže "Vtipnější vyhrává".
|
|
|
To jsem zvedav. Poslete ji sem?
|
|
|
Jo, klidně, až bude ovšem napsaná, což odhaduji tak někdy po návratu z dovolené - tj. koncem července. Je rozhodnutí ÚS na to, že nařízení obce stanovující parkovací zóny je opatřením obecné povahy, které mohou napadnout mj. i vlastníci nemovitostí, kterých se to dotýká. Argumentem proti jsou zejména procedurální nedostatky při přijímání tohoto opatření - zejm. nedodržení § 172 správního řádu, a pak taky rozpor s principem proporcionality - tam kde je parkovacích míst dost - jako např. u nás na Jarově, není žádná regulace třeba, přesto tato místa byla do projetku zahrnuta, což nebylo dostatečně zdůvodněno. Pak taky ty další obecné argumenty jako rozpor s právem na svobodu pohybu, zásah do práv vlastníka nemovitosti atd., ale těm moc nadějí nedávám.
Škoda, že nyní po novele to nejde rovnou na NSS, ale musí se to podat napřed u Městského soudu v Praze. Ale co se holt už dá dělat.
|
|
|
Nechcete si strihnout rovnou i ustavni stiznost na zakon o hl. mestu Praze, ze nektera prava a povinnosti z nej vyplyvajici jsou zasadne odlisna od prav a povinnosti vyplyvajicich ze zakona o obcich (jde treba o to, ze neco je podle zakona o obcich prestupek a o podle zakona o hmP spravni delikt, uplne jine sazby v nich, moznost zakonodarne iniciativy obcanu hlavniho mesta, kterou nikdo jiny v republice nema atd.) ? Ja vim, chtelo by to nejake ty pripady, kdy podle takoveho zakona byl nekdo postizen, ale to by se snad dalo vyhrabat...
|
|
|
To by se muselo vidět. Jak říkáte, nejprve by bylo třeba, aby se tato "diskriminace" projevila v nějakém rozhodnutí. A pak to taky musí být něco, co nelze odůvodnit tím, že Praha se přece jen od ostatních měst a obcí v určitých věcech liší. Ani pak to ale ještě nemusí mít naději na úspěch.
|
|
|
Nemelo by vetsi nadeji zkusit protahnout mistni referendum? Myslim, ze by to podporilo dost lidi a na P10 uz takhle jednou natrhli zmrdum prdel (coz nerika nic o tom, ze to budou zkouset znova).
|
|
|
To už je s křížkem po funuse, nařízení už bylo přijato.
|
|
|
Bezva, takze uz si autem nezajedu ani k rodicum na prahu 6, na trenink na prahu 5 budu jezdit asi tramvaji ( takze nebudu ).
Milí rodičové, to že Vás nenavštěvuji není proto že bych Vás už neměl v lásce. Obratte se prosim na uredniky na magistrat. S uctou, Vas syn.
Mamrdi jsou to vsechno....
|
|
|
Presne o to tem zmrdum jde, tedy krome vyberu penez.
|
|
|
Podle mě tak dalekosáhlýho domejšlení nejsou schopni, řekl bych, že to budou ty prachy - proč ovce neoškubat, když se nechaj a některé z nich po tom přímo i bečí.
|
|
|
Mimochodem, je s tim dalsi zajimavy problem... Potrebuji-li na chvili do dane lokality, napriklad neco koupit, mohu zaparkovat v podzemnich garazich. Jenze nektera vozidla do podzemnich garazi nesmeji (typicky vozidla pohanena stlacenym zemnim plynem a zkapalnenym ropnym plynem) a diky takovemu opatreni jsou tedy jejich provozovatele diskriminovani prave v te svobode pohybu... A ted se da pouzit uzasny protiargument, ze vozidla spalujici stlaceny zemn plyn a zkapalneny ropny plyn produkuji vyrazne nizsi emise skodlivych latek a jsou proto jinak statem podporovana (dukaz: zakon c. 16/1993 Sb., o dani silnicni, §3 pism. f) bod 3., zakon c. 353/2003 Sb., o spotrebnich danich, § 48 odst. 1)
Snad jsem vam dal do ruky dalsi hezky argument :-)
|
|
|
Na tohle je ovšem protiargument, že někdo takový si může koupit dvouhodinovou stírací kartu a stát pak v modrých zónách. S těmi stíracími kartami město co já vím hodně operovalo, když bylo napadáno to předchozí rozšíření parkovacích zón. Že je skoro vůbec nepropagují a nedají se skoro nikde koupit, to nikoho moc nezajímalo.
On je totiž tenhle pražský systém do značné míry kopií toho vídeňského. Tam taky mají rezidentské zóny v rozsáhlé části města (obvody 1-9 a 20) a taky se tam prodávají krátkodobé parkovací karty. Podstatný rozdíl ale je, že ty karty jdou koupit po celé Vídni a taky, že to neplatí o víkendu a ve všední den to platí jen od 9 do 22 hodin. Na druhou stranu ale mají ty zóny značeny jen na vjezdu do nich a musím se přiznat, že ač do Vídně jezdím léta, o těchto zónách jsem se dozvěděl teprve nedávno. Naštěstí mě nikdy neodtáhli, nedali botu ani pokutu. A to jsem si ještě já vůl liboval, jak se tam skoro vždycky nějaké to místo k parkování na ulici najde.
|
|
|
Vždyť to tam přímo píšou:
"Od zavedení placeného stání si město a jednotlivé radnice slibují zlepšení dopravy na svém území - podle jejich představ rezidenti pohodlněji zaparkují, zóny odradí některé přespolní řidiče k nim jezdit autem."
|
|
|
Jsou to kokoti zvadlý...s prominutím. Nejhorší je že například moji rodičové si to budou chválit, páč jim nebudou před barákem parkovat ty zhýralý cizinci co vozej děti do školy...a pak mi vynadaj že za nima vůbec nejezdím. A to dostávaj lekce osvěty při každý návštěvě a i mailem odkazy na zajímavý články na dfensu. Akorát že matka řekne "hmm, hezky napsaný" a dál si myslí svoje. To můj děda si po přečtení první knihy od d-fense sám zakoupil díl druhý:))
|
|
|
my to máme obráceně, u nás jsou parkovací zóny a rodiče nechtějí jezdit. Když chci, aby přišli na kafe, tak si pro ně musím dojet a pak je zase odvézt.
|
|
|
mousso, vzhledem k tomu ze jsme skoro sousedé to chápu i ztéto strany:) ale ja to vyresil ze otec má trvalý u mě a tudíž má kartu a jezdit muzou i oni ke me:)
|
|
Tak tady by bývala konečně k něčemu byla Městská policie. Také mohli přijet hasiči a vodním dělem silnici uvolnit. Nicméně Městapo mezitím kasíruje na Chrástecké, takže až tam v klidu pojedete za třicítkou, tak pozor, budou se Vás pokoušet zastavit. Fotoaparát nemají, tak stačí jen vztyčit prst a nesundat nohu z plynu.
|
|
Na co cyklostezky? Jezděte po kolejích!!
http://www.liveleak.com/view?i=76b_1340746053
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Umění zklidní dopravu
|