Komentáře ke článku: Piknik za bukem (ze dne 11.09.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
a to nemluvě o tom, že by třeba mohli i občas sebrat techničák čmoudícímu kamionu.. který evidentně normy nesplňujě a ani to měřit nemusí.. (by jim nestačil ani rozsah měřícího přístroje) ... škoda mluvit.. dopravní policie je tu k ničemu..
|
|
|
Ono by neškodilo občas i připomenout řidičům, jak se dává do světlometu žárovka. Odhadem tak každé třetí auto neoslňuje a to jim ještě často jedno světlo nesvítí. To je také vidět okem bez STK. Jinak je tu popsán obecně známý a neřešený problém.
|
|
|
Jo a nevim proc, ale nejvice oslnuji Fabie. Ty to maji snad tak blbe nastaveny z vyroby nebo co. To je asi jedine z aut, kde bych mracitka na svetla dal do povinne vybavy auta...
|
|
|
A nebo je to vohnoutem za volantem, kterej si "takovým tím hejblátkem vedle volantu sešteluje světla, a pak vidí hrózně moc daleko..."
že to je tam z jiných důvodů ( jeho stará 120 to neměla ) to nedokáže pochopit... :)))
|
|
|
Fabie mě taky serou, svítěj jak sviň.
Ale asi se ve tmě hezky jede. :)
|
|
|
Svícení Fabie a dalších echt tscheská wagen z mlada boleslaf - jak já říkám: "Sice jenom jedno, ale zato dálkové" ;o)
|
|
|
Nejen fabie. Akorát že jich je nejvíc, takže si toho každý všimne...
|
|
Ackoliv je to naprosto zbytecne, protoze se stejne nic nevyresi, musim se s vami podelit o tom, jak mile me prekvapilo kontrolovani silnic v Anglii. Policii na silnicich moc nepotkate, zato mate pred kazdou vesnici speed cameru, ktera snima kazdeho, ktery prekroci rychlost o 5 mil/h a vice. Pred 90% kamer mate upozorneni, ze na vas kamera ceka, clovek se tedy muze pripravit, zpomalit a po kamere zase zrychlit... Strategie policie neni co nejvice penez vyzdimat s ridicu bezucelnym merenim rychlosti mezi mesty, nebo na dalnici, ale zajistit bezpecnost lidem ve mestech a na vesnicich hlavne... Na zvlast nebezpecnych uzkych silnicich mate i billboardy s poctem mrtvych lidi, kteri se na tamejsi silnici zabili diky svemu hazardnimu rizeni. To znamena, ze na dalnci a na dalsich relativne bezpecnejsich mistech si jedte klidne 180 km/h, ale pred obytnou zonou a na vice nebezpecnych silnicich pribzdete, abyste nekoho neohrozovali a s policii (samozrejme pri trose stesti) nebudete mit zadne problemy... Tohle reseni bych nejradeji zavedl i u nas, ale myslim, ze je to prakticky nemozne...
|
|
|
V zasade mas pravdu, i kdyz tech pevnych speed-cameras je v nekterych castech Anglie az moc. Ve Skotsku, kam casto jezdim, to nastesti neni tak hrozne. Ale na dalnici 180 bych vrele nedoporucoval, protoze je to velmi hruby prestupek a v podstate se za nej muzes dostat i do bane (kdyz jsi nepoucitelny pripad). Ale je fakt, ze tam jezdimuz dlouha leta sluzebne tak 5 krat do roka, striktne dodrzuji omezeni a obce + ocividne nebezpecna mista (krizovatky a pod.), na dalnici tak do 150 a v zivote me nezastavili za rychlost. Auta s radary jsem parkrat videl, bobiky s laser-gunem taky, ale nikdy to nebyla buzeracni zalezitost typu 10 yardu za znackou nebo tak neco. A v televizi jsem videl nekolikrat, ze jezdi neoznacenymi auty s kamerou a idioty, kteri ohrozuji ostatni sleduji treba nekolik majli a kdyz toho nasbiraji dost, tak ho rovnou vysadeji z auta (papiry na miste) + tucna pokuta nebo trestni stihani - a tohle zrovna bych uvital u nas vsema deseti !
|
|
Uz temer dva mesice pouzivam auto v Kanade. Co chci rict, je ze za tu dobu jsem videl jedno jediny policejni auto v akci. A to tak, ze jenom line stal na krajnici. Na ctyrproudovce s rychlosti stanovenou na 60 kmh, kde vsichni (opravdu vsichni) jedou max do osmdesati nikdo necitil potrebu nejak vyrazne zpomalovat. Jenom ja z nahlyho blbyho pocitu. Urcite to znate.
Pozdeji jsem se od kolegy dozvedel, ze tady meri prumernou rychlost kterou se dav sine po silnici a pokud nekdo tuto vyrazne prekroci, tak jdou po nem, ale nekompromisne.
Nedavno jsem cetl clanek v novinach o strelbe policejni hlidky na auto plny veselych mladiku. Nevim, jestli ridici ruplo v bedne, ale snazil se jim ujet a nakonec najizdel na policajta. Jeho partak proste vytahl pistoli a pouzil ji. Odnesl to sesnacti-letej kluk.
Obycejnych bouracek se deje spousta, ale po necem takovym si clovek rozmysli delat na silnici pi...oviny.
BTW, maji tu hojne vyuzivany pravidlo na semaforech. Pokud odbocuju na svetelny krizovatce doprava na cervenou, tak pokud mam na hlavni volno, tak muzu vesele pokracovat. Obrovsky prispevek plynulosti dopravy. Ale jasne, je tu uplne jina infrastruktura.
Akorat se desim toho az se vratim a budu brazdit nase cesty necesty.
A pokud porovnam ridice tady a u nas? Myslim si ze obcas tady nekdo vyrobi nejakou botu, ale velice casto se mi stava, ze me ridici pousti i kdyz maji prednost. Pripada mi ze zdejsi jezdeni (presunovani z A do B) postrada faktor nervozity.
Takze muj zaver je, ze spousta problemu se skryva v lidech samotnych. At uz jde o ridice za volantem, nebo buzerujiciho policajta. Tak se nenechte vyprovokovat debilama za volantem. Pri dnesni (ne)ucinnosti policie jim je stejne vsechno volny a priste to udelaji zase.
|
|
|
pod todle bych se podepsal, mam v podstate stejnou zkusenost z Novyho Zelandu, akorat ze na svetlech se na cervenou smi doleva :))
Kazdopadne je to o mentalite lidi, a ta je na zelandu uplne jinde nez tady.Nekdo uz to tady rekl, jakej je anrod, takovy ma policajty, takovy ma ouredniky, takovy ma politiky, takovy ma vsechno...
|
|
|
Tak to jsi pekne vedle!
Klido ti to vysvetlim! Ohledne NZ !
|
|
Aby se mohlo něco zlepšit, tak by nesměla dopravni policie mít naplánovaný výběr pokut a jejich nevybrání postihovat snižováním odměn řadovým policistům. Proto policie kontroluje lekárničky a měří na bezpečných úsecích protože tam se ten plán plní nejjednoduššeji.
|
|
Jo fotky... a pak vam prijde na predvolani zmrd, ze to auto neridil on ale nekdo z rodiny a on nemusi rict kdo a mate vymalovano...
|
|
|
Jo, sice to nebude kdovi co, ale jsem za zavedeni zakona, ze za prestupky spachane s vozidlem muze jeho majitel, pokud neoznaci osobu ktera prestupek spachala. Je to sice z pravniho hlediska prasarna, ale z hlediska reality naseho vychcaneho cechackovstvi kde kazdy hleda jak a co ojebat asi jedina moznost reseni...
|
|
|
Ja jsem taky pro - slusnym lidem to neublizi a postihne to akorat frikuliny, co porusujou predpisy a pak se z toho takhle vykrucuji. Jenze prave oni vzdycky zacnou desne jecet, jak by takovyhle princip porusoval nejaka "prava"...
|
|
|
a jaky je rozdil v tom, co funguje doted, tedy osoba me blizka bla bla bla, a tim, co bude fungovat pravdepodobne i po novelizaci zakona, tedy automobil ridil muj ukrajinsky pritel vasil vasiljevic, toho casu bytem bohuzel nevim kde, pripadne muj nigerijsky strycek mbutata mbebe, najdete si ho kde umite, thats your game ... litera zakona jest splnena, pachatel prestupku oznacen, a policie je stejne bezmocna, jako dosud. a zakon, kde bude receno, ze za prestupek zodpovida majitel vozu i v pripade, ze osobu podezrelou ze skutkove podstaty prestupku se nepodari dopadnout, resp. predvest na sluzebnu, mi dvakrat pravne pruchodny neprijde.
|
|
|
No prasárna.... vlastnictví je zodpovědnost.
Čili ty jako majitel auta máš za to auto odpovědnost
a pokud ji nedokážeš přenést na jiného
(označit toho, komu jsi to půjčil nebo lejstro o odcizení apod)
tak ta zodpovědnost leží na tobě.
|
|
|
To z pravniho hlediska smrdi. Existuje zde cosi jako presumpce neviny. Tedy vinu je nezbytne prokazat a to zcela jednoznacne. Jinak se princip presumpce neviny opet rozblemcne, jako cokoli v tomhle state...
|
|
|
To neni o presumpci neviny, spis o zodpovednosti za ciny jinych. Ano smrdi to, ale je otazka, jestli je horsi dat nekomu (castecnou) zodpovednost za ciny jinych, nebo soucacny stav, kdy je se zakone a pravem tvrde vyjebavano.
|
|
|
Vzato ad absurdum pokud spachas dokonalou vrazdu a nikdo ti nic neprokaze, take se zakonem a pravem tvrde vyjebavas. Ma se snad z tohoto duvodu implicitne trestat za vrazdu dedic zavrazdeneho? Je to totiz totez. Odpoved "mas si hlidat, komu pujcujes auto" je ekvivalentni "dedic si ma hlidat, aby mu jeho predka nikdo nezavrazdil".
|
|
|
Pokud se nepletu, tak pujcujes-li auto musis dat dotycnemu papiry a klice. Tedy vis kdo jel tim autem. Je tvoje svobodna volba zda vezmes vinu na sebe nebo das informaci komu si ty klicky pujcil. Neee?
|
|
|
Drahy neroote, protoze zjevne pracujes pro AAA Auto Praha, mel bys velmi dobre vedet, ze auto na papiry nejezdi. A klice? Jsi si zcela jist, ze vis, kdo vsechno ma kopie klicu od tveho auta? A co hur - jsi si jist, ze to vi i vasi zakaznici?
|
|
|
Tak Roote, to bylo hodně slabý.
Prostě majitel auta přece musí být
tržně motivován k tomu, aby sdělil policii,
komu auto půjčil.
To je taky věc trhu, ne?
Musí být výhodnější říct pravdu, než krýt vraha.
|
|
|
Od předka nemáš klíče a papíry, nemůžeš za něj tedy nést žádnou zodpovědnost. On si může dělat co chce ze své vůle, auto ne.
|
|
|
A když mojí lopatou někdo ubije souseda, tak půjdu sedět? Nemůžu zodpovídat za to, co někdo jinej udělá s mým majetkem ...
|
|
|
Co bys chodil sedět?
Ty jen řekneš, komu jsi tu lopatu půjčil.
Případně oznámíš ztrátu lopaty a jsi z toho venku.
|
|
|
Fajn, takze lopatu po pouziti vratim do tve spatne zabezpecene kulny... ;-)
|
|
|
Ty tedy popisuješ variantu, kdy se ti někdo přikrade do domu,
nepozorovaně ti vezme klíčky od vozu, v lepším případě
ještě z peněženky techničák (uznávám, můžeš být flink a mít ho v autě), nepozorovaně ti odjede z garáže, někoho tvým autem srazí a zase nepozorovaně, zatímco tobě tu dobu
auto nechybělo, zase auto vrátí zpět, opět se přikrade do tvého domu a vrátí ti tam klíčky a potichounku odejde.
Tak uznávám, s touto situací
by ti mohl někdo zavařit :))))))
|
|
|
Proto bych přivítal zákon, který by tohle upravoval - že nevíš komu jsi auto půjčil? Tvůj problém, zaplať. Že nechceš udat příbuzného? No problem, zaplať za něj a pak si to s nim vyřiď...
|
|
|
No a to je takovej problem to fotit zepredu, kdy je ridic videt?
Neni to tak davno co jeden znamej machroval pri predvolani ze neridil. Policajt si fotky zvetsil a pri tom zjistil ze dotycnej navic telefonuje. A bylo to za 2k.
|
|
|
No ale k clanku - Policie funguje presne jako vsechny ostatni statni organy. Vykonava cinnosti ktery jsou snadno meritelne a hodnotitelne, bez ohledu na jejich smysl. Viz treba http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=6268
|
|
|
No, to byl znamy amater :-) Videl jsem diskusni fora, kde se lidi domlouvaji, jak nastavit slunecni clonu, aby na fotkach z Mrazovky nebyly videt ;-) Pripadne muzete jezdit s brylemi atp. - aby vas nebylo na fotkach poznat.
|
|
|
nebo v paintballové masce....ovšem trochu nepraktické
|
|
zkuste kouknout na www.unicam.cz
|
|
ty hochy policajtský více.
Ale to schovávání se a pak načapání mi příjde jak z jiného světa.
Jestli svojí přítomností mají zlepšovat bezpečnost a plynulost provozu, tak opravdu nevím, jak k tomu přispějí tím, že mě někde změřej a skásnou !
Když jde o nebezpečné místo, pak mi mají zabránit ve spáchání přestupku (což je napsané mimo jiné v zákonech).
Pro ilustraci:
na bývalé teplické, u kralup nad vltavou, jsou závory. Jednou se stáhly těsně předemnou a já měl to štěstí, že jsem stál na prvním postu. Asi po deseti minutách, kdy nic neprojelo, začali někteří řidiči stažené závory projíždět.
V duchu jsem nadával na hazardéry s vlastním životem (vlak většinou vyhrává). ale svým způsobem jsem ty sebevrahy chápal.
Po dalších deseti minutách přijelo policejní auto, schovalo se do křoví za přejezdem a auta, která závory prokličkovaly zastavovali. Toto chování mi dočasně do krve vyplavilo více adrenalínu a celkem neklidným hlasem jsem po vytočení 158 vysvětloval vzdálenému orgánu, že takhle si zajišťění bezpečnosti rozhodně nepředstavuju a že bych uvítal změnu.
Orgán na druhé straně telefonu se mně zeptal, kdo je v tom policejním autě (asi jsem je měl legitimovat) a na mou námitku, že sice nejsem operační důstojník, ale dovedu si představit, že určitě existije možnost jak to zjistit, jsem dostal odpověď, že to skutečně není problém...
Takže se asi po dvou minutách stalo to, že to schované auto vyjelo ze křoví a odjelo neznámým směrem.
Tím asi byl problém vyřešen a bezpečnost a plynulost silničního provozu zajištěna.
Prostě mně jenom sere, když se někdo, kdo je za něco zodpovědný, vymlová, že něco nejde.
Já jsem přesvědčenej, že když se chce, tak to jde.
To by ale například ti orgánové museli vystoupit z auta a něco dělat...
p.s. u těch závor jsem pak stál ještě půl hodiny, než se zvedly
|
|
|
Jo, závory. Málem mi jeblo, když jsem stál před zavřenými závorami a čučel na blbej vlak, jak pomalu jezdí sem a tam přes přejezd. Když jel počtvrtý, tak jsem chtěl vystoupit a jít dát strojvůdci přes držku. Ale zadržela mě Markéta, že prý ten vlak jenom šífuje. Ona je z vesnice, tak asi ví, co to znamená. Já to nevím. Ale sere mě to. Čekal jsem tam půl hodiny, než ta blbá mašina došífovala, ať je to, co je to. Taky by to mohli dělat jinde a ne na přejezdu.
|
|
|
Dekuju za pojmenovani jevu, ktereho jsem casto pritomen v mem rodnem meste. Bohuzel se v onech mistech tenhle ukaz deje az prilis casto. Asi proto, ze prejezd se nachazi tesne za nadrazim.
Takze priste uz vim ze me masinfira nejenom sere, ale jeste si u toho vesele sifuje :)
|
|
|
Tak oprava. Podle vyjádření mé přítelkyně se jedná o šíbování, nikoliv šífování.
|
|
|
jestli jsou koleje pod vodou, tak by to mohlo být šífování ;-)
|
|
|
No já nevím. Leda snad, že by to bylo v povodňové zóně. Pak by se, za určitých okolností, mohlo šíbování změnit v šífování. Ať už to obojí znamená cokoliv.
|
|
|
No já znám slovo "šibovat" ve významu "pohybovat se sem a tam". Což ten vlak evidentně dělal. No hlavně že v tom je jasno.
|
|
|
Já osobně bych to ještě viděl tak na dvacetipříspěvkový strom
na téma jaké i/y se píše ve slově ší(ý)bovat,
a až pak to bude kompletní.
Stále zůstává spousta nejasností,
které je třeba vyřešit. :))
|
|
|
Jednu nejasnost bych vytmavil:
Sibovat je z nemeckeho "schieben" = posouvat.
V terminologii CD (ceskych drah) se taky jedna o posun.
Uz delam stejne kratky radky, jako Mr. Enter prede mnou. Hruza.
|
|
|
. . . a šífovat je z německého schiffen=plout (ten druhý význam bych do toho nepletla) :-)
v terminologii české říční plavby je šíf loď
to by v tom byl čert, abychom se na tu dvacetipříspěvkovou větev nedopracovali, jen doufám, že až tohle skončíme nebude ze mě Mrs. Enter ;-)
|
|
|
Máme-li se tedy důsledně držet
našeho cíle, pak musím podotknout,
že nejasnost nelze vytmavit,
ta už z podstaty vytmavená je.
|
|
|
kdybychom se měli důsledně držet našeho cíle, tak ty nemáš co podotýkat, protože nejsi podotek :-)))
|
|
|
kdybyste se důsledně drželi off topic podotýkání, tak by se nedůsledný viktor čistič musel chytnout za hlavu :o) a všechno to vyčistit.
|
|
|
Já si také dovolím podotknout.
............
Tak, hotovo. Podotknuto jest.
|
|
|
|
nieco podobne maju v krizovanoch pri trnave. a obavam sa ze vsade mozne.
prejazd vedla stanice a vlak tam stoji prvou alebo poslednou napravou na tom prejazde.
to ma tiez ide porazit - pridem k spustenym srankom, nikde nic. fajn, zachvilu ideme. lenze zachvilu pride nakladak a zastavi. kabina lokomotivy rovno na prejazde. stoji, stoji, a nic sa nedeje. potom ho predbehne rychlik. zasa sa chvilku nic nedeje (masinfira je spokojny, jemu pekne ubieha pracovna doba, mne ubieha vikend :( potom pride z protismeru osobak. zastavi tak, ze mu cez priecestie trci asi stvrt vagonu. da si cigaretku, kavicku, vycika sa a ide dalej. konecne sa pohne aj nakladak. a pekna tristvrtehodinka je z nami.
ak by tie vlaky zastavovali 20m dalej tak z celej tristvrtehodiny co boli spustene sranky bolo volno asi 39 minut. prechod rychliku 2min, prehod osobaku 2 min, prechod nakladaku 2min.
|
|
|
Co chceš od degenerovanejch nádražáckej vohnoutů... Jejich inteligence klesla někam na úroveň pražce. Vidím to denně v Nymburanově, kde se po generace křížili mezi sebou - výsledky jsou děsivé. Setkání s průměrným Nymburanem ( ať už v pěší, kolomamrdské nebo motorizované podobě ) mi dokáže zkazit celý den.
|
|
|
Ač s mnohými názory na ČD souhlasím, tady se musím nádražáků zastat - oni za ty blbě umístěné přejezdy nemohou. Vlak musí zastavit tak, aby neohrožoval jedoucí soupravy na okolních kolejích, v případě osobních vlaků musí tyto zastavit tak, aby umožnily bezpečný nástup/výstup cestujících.
Když je přejezd nasraný hned vedle zastávky, tak to holt někdy vyjde tak, že vlak trčí do přejezdu, jde-li o delší soupravu. Můžete klidně fíru umlátit, ale on s tím nemůže dělat vůbec nic. A pokud jde o výstražné zařízení na přejezdu v činnosti, i když vlak stojí ve zdánlivě bezpečné vzdálenosti od přejezdu - dřív, když se šraňky stahovaly ručně, hradlářka držela otevřený přejezd tak dlouho, dokud vlak ještě stál ve stanici. Jakmile houkl na odjezd, baba shodila šraňky a nechala projet vlak. Dnes je většina přejezdů zabezpečena čidly, které jsou umístěné v určité vzdálenosti od přejezdu (ta je určená předpisy podle toho, jakou rychlostí se může vlak pohybovat přes přejezd, jakou průměrnou délku mají soupravy tímto přejezdem projíždějící atd.). Když zrovna v tom čidly hlídaném prostoru je zastávka, tak se šraňky shodí i v případě, že vlak stojí. Fíra s tím zase nic neudělá, i kdybyste ho krájeli zaživa.
Pokud se vám to nelíbí, nechoďte nadávat fírům a železničářům obecně, ale nakopejte vaše zastupitelstvo. V jejich působnosti je mj. i rozhodování o umístění přejezdů, zastávek apod. Železničáři jsou v tom tentokrát nevinně.
|
|
Predpokladam, ze vsichni vite, jak funguje kontrola rychlosti v Mrazovce.
A ted si predstavte, ze vezmete dve autobaterie plus dva mobily s fotoaparatem, EDGE a GPS a postavite je kousek od sebe na rovnem useku silnice.
Pak vam uplne staci jeden policajt, ktery sedi na zadku v kanclu a kontroluje fotecky z desitek takovych paru. System, ktery podle GPS automaticky spocita vzdalenost mobilu od sebe, bude rozpoznavat SPZ a pocitat prumernou rychlost rozbehnete na obycejnem pisicku. Naklady oproti dvema autum s ctyrem flojdum pro kazdy sledovany usek smesne.
Toleranci klidne muzete nastavit na prekroceni povolene rychlosti o 30-40km/h.
Ti nejvetsi kreteni by dojezdili asi tak za tyden.
Bohuzel/bohudik tohle u nas nema sanci projit.
|
|
|
To sice vím, ale abzch se přiznal, ještě nikdy jsem se nesetkal s důsledky. A to tam jezdím dost často a když pospíchám a tunel je prázdný, tak povolenou rychlost opravdu nedodržuji.
|
|
Nechápu jak na cokoli, co zavání represí/kontrolou silničního provozu nemohou být peníze. Jakmile kamkoli dají měřící zařízení, tak se to musí během týdne zaplatit jen na pokutách. Samozřejmě za dodržení elementírní podmínky , že ten jeden policajt, co bude o 200m dál vybírat pokuty se spolu s daným zařízením bude pravidelně přesouvat. A ten druhej policajt co tam bude, bude dohlížet na bezpečnost toho prvního. a kamera v autě je bude snímat oba, aby nemohl vzniknout ani stín pochyb o jejich čistém charakteru. ... no jo sakra, ale na tom se nedá nijak napakovat, tak to to asi neprojde...
|
|
nedavno jsem se o problemu kontrol bavil se znamym, co drive u PCR delal...popsal mi nasledujici historku ktera je docela vypovidajici:
Jezdili s kolegou dle rozpisu na hlidku stale na jedno misto. po dotazu na velitele smeny, proc je nekdy nepresune do soubezne ulice, kdyz v noci stejne vsichni ono zname misto objizdeji, jim bylo receno, ze tam by na ne velitel nevidel a tudiz by je nemohl kontrolovat, jestli na danem miste opravdu stoji.
Takze kdo mel trochu upito, tak to proste objel a opasany chytli jenom toho, kdo nevedel, ze tam stoji - vzhledem k tomu, ze to bylo v Cakovicich, tak mistni vedeli vsichni a vesele jezdili pod vlivem.
F**K that!
|
|
Psychotesty, psychotesty, psychotesty a ještě jednou psychotesty. Když je někdo magor, pako na nervy, mauglí a td, nepatří mu řidičák do ruky vůbec. Pistoli taky nedostane každý, kdo překročí 17let věku. Idioti, kteří totálně ignorují svoje okolí a s pocitem nadřazenosti brázdí se svými bůh-ví jak nadobytými koráby naše ubohé silnice budo v převaze a žádné represe na ně nikdy nebudou účinné. Naopak do nadměrně přísného ohodnocení může spadnout v podstatě nevinný člověk, který ve své beznaději s tím něco udělat, znenávidí celý pochybný systém.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Piknik za bukem
|