D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Což takhle dát si špagety? (Lancia Kappa)
    (ze dne 10.04.2011, autor článku: Integrale)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 10.04.2011 22:37:37     Reagovat
    Autor: Dyson - dyson
    Titulek:Lancia Lybra
    Zdravím guru špagetožroutů!
    I já jsem propadl kouzlu Itálie a zakoupil Lancii Lybru 2.0 20V VIS, který bohužel a nevíme proč po 10tkm od "generálky" po koupi zapískal a zůstal stát. Nedalo mi to a po hodinách na netu jsem došel k závěru, že by mohl být problém v oleji. Nikoliv Selenia, ale Castrol 5W-40 a po 5tis, kdy skoro celý zmizel přišel na řadu Divinol 10W-40. Po necelých 5tkm při nájezdu na dálnici a plným plynu auto pocitově netáhlo jako předtím a následně se ozvalo klepání z motoru a pak smrt. Auto nyní stojí ve stodole a buď je rozprodám na díly, nebo, a to je právě to s čím bych chtěl pomoci, sehnat jiný motor. Je to 110kW generace zřejmě upravená pro vyšší emisní limit. Fiat nechce dát svolení k přestavbě na 113kW verzi. Bylo by mi líto takový vůz hodit do šrotu. Díky za radu...

     
    Komentář ze dne: 11.04.2011 09:37:58     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Lancia Lybra
    Ten motor musel být v háji už v době nákupu a evidentně to byl důvod prodeje. V ČR nebo D se přeci auto prodává v okamžiku, kdy je na shození ze skály. Olejem to podle mého není, znám případy, kdy se tam lil Mogul 10W-40 z Auto Kelly a naběhal přes 300 000 km...
    Rozhodně bych se netrápil s FIATem, resp, jeho zatoupením v ČR. Dal bych jakýkoli motor 2.0 20v a vybrousil číslo motoru a fertig. FIAT ČR je banda hovad, která je placená zřejmě od BMW, aby komukoli vysvětlili, proč nic nejde. Bavit se s nimi je jen ztráta času.
    A pokud do toho nechceš z nějakých morálních důvodů jít, pošli mi na mail kontakt, fotky a cenovou představu...

     
    Komentář ze dne: 11.04.2011 19:03:04     Reagovat
    Autor: dyson - dyson
    Titulek:Re: Re: Lancia Lybra
    MOOOC děkuji za response. Takže..motoru 113kW a motoru z Kapic mi bylo nabízeno již dosti, ale viděl jsem problém právě v té úpravě čísla, resp typu. Číslo se snad už pomalu nekontroluje, ale typ ano a tak nevím jak bych pak prošel přes STK s jiným typem motoru. Foto pošlu na mail, ale nevím kam. Bližší info a to co jsem zkusil bych popsal soukromější cestou. Ještě jednou, DĚKUJI!

     
    Komentář ze dne: 11.04.2011 19:08:34     Reagovat
    Autor: dyson - dyson
    Titulek:Re: Re: Re: Lancia Lybra
    tak mail jsem již objevil...

    Komentář ze dne: 10.04.2011 23:43:16     Reagovat
    Autor: despota - jano despota
    Titulek:kappa
    U nas sa jeden nedavno prehanal v zelenej 20V Turbo kappe, ked tomu dal zahul tak to malo fantasticky zvuk a skutocne slusnu akceleraciu. Co sa tyka vzhladu, kappa je podla mna velice pekny voz, robustna a taka zaoblena ale popritom geometricky hranata. Robustny vzhlad, take auta sa mi pacia veru. Moznoze az zatuzim po zmene a vacsom luxuse tak si jednu z tej italie doveziem...

    Komentář ze dne: 11.04.2011 00:07:12     Reagovat
    Autor: Kappa - Kappa
    Titulek:Design
    Dle mého názoru je u Kappy zdaleka nejpovedenější verze kombi (design Pininfarina).

    Design je nenápadný, decentně luxusní, přitom dravý (čumák). Propracovaný každý detail, zachovává linii předchozích modelů značky Lancia, přesto je jiný, bez zbytečných výstřelků, konzervativní, nadčasový, prostě dokonalý.

     
    Komentář ze dne: 11.04.2011 21:00:00     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Design
    ... a dovnitř kromě celé rodiny naložíte ještě slona :).

    Btw. když jsme u toho designu, provedení Kupé si lidé na první pohled podle čumáku a siluety pletou s českým zázrakem - Octavií I. Ale ta vyjela až o 3 roky později, zřejmě soudruhům z VW Werke trvalo opisování moc dlouho. I když OI vypadá podobně, vevnitř snad není ani poloviční...

     
    Komentář ze dne: 11.04.2011 21:14:31     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Design
    Je řeč o tomhle autě? en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Kappa

    Jak si tohle někdo může splést s oktávkou, to nechápu, možná nějaký úplný laik, ženská nebo silně krátkozraký člověk, když ztratí brejle.

     
    Komentář ze dne: 11.04.2011 21:46:28     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Design
    Je řeč o provedení Kupé:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/KC_02.JPG

    A když jsme u toho, v roce 2000 se uvažovalo o výraznějším faceliftu Kappy, viz. :

    http://img367.imageshack.us/img367/1599/lanciak21ww3.jpg

    No a srovnejte to s tím, co po 10 (!) letech vymyslela se světly Škoda:

    http://www.km77.com/00/skoda/octavia/2009/gra/004.jpg

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 07:08:06     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Design
    Ani kupé mi oktávku zrovna moc nepřipomíná.

    U tý FL kappy jistou podobnost s OII vidím, ale našlo by se víc podobnejch aut, alespoň co do přední masky, třeba Mercedes (CLS) www.mercedesclub.cz/gallery_detail.php?id=1957 nebo KIA (cadenza) www.zavolantem.cz/stripky/kia-cadenza-prvni-oficialni-fotografie-noveho- sedanu

    Ale že od sebe automobilky opisují je IMHO docela normální, resp. někdo vždycky přijde s něčím novým první a ostatní to postupně okopírujou. Může to být i tím, že si různé automobilky koupí design u jednoho designéra, což může být i tým několika lidí nebo do vlastní projekce někoho přetáhne od konkurence atd. Pak by bylo celkem logický, že jeden člověk (nebo tým) kreslí pořád stejný auto, jen s jiným logem na kapotě ;)

    Všimnul jsem si v poslední době jednoho prvku, který se šíří napříč všemi automobilkami a to je malé trojúhelníkové okénko vzadu na boku - u některých aut je tak malé, že nejde o nic jiného než designový prvek, protože skrz něj ani nejde vidět (někdy je úplně zatmavené a možná že je přilepené zvenku na kapotě a vlastně to vůbec okno není):

    KIA Seed SW: www.kiaceed.jerk.cz/wp-content/uploads/kia-ceed-sw2.jpg
    Peugeot 207 SW, 308 SW: img.yauto.cz/photos/251/709748/Peugeot_207_SW_1_6_HDi_dig_klima_TO_ 3.jpg
    www.forum-peugeot.com/images/peugeot-308-sw.jpg

    Seat altea XL: 1.bp.blogspot.com/_FtomS1ZAm_4/TNrDaa6v5TI/AAAAAAAAAuk/5gZF2nNt-eU/s1600/seat- altea-xl-je-design.jpg

    Ford S-max: www.fordweb.cz/ford-mpv/ford-s-max/

    Mazda MPS: www.wcoty.com/upload/images/vehicle_193.jpg

    Někdy to není přímo trojúhelník, ale lichoběžník, ale podobnost je tam pořád.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 09:37:55     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Design
    S tím okýnkem je to zajímavý postřeh... Poslední dobou se si ta auta celkově stále víc podobají. Jako by výrobci měli strach se trochu odlišit, aby nepřišli o zákazníky, které si časem "vychovali" na určitý styl.

    Nerad bych kecal, ale jestliže dříve Škoda spolupracovala s Italy na designu (např. kolega, zavilý lanciista se strašně rozčílil, když jsem podotknul, že skelet jeho rozebrané Delty Integrále nápadně připomíná Škodu Favorit :) ), dá se předpokládat, že s nimi spolupracovali i později. V případě Octavie II jsem narážel na časovou prodlevu 10 let mezi tím, než někdo vymyslel takto tvarovaná světla a tím, než to někdo jiný prosadil na trhu (Škoda, Mercedes).

    Na fotografiích se opravdu zdá, že Coupé a Octavia I toho moc společného nemají, ale běžná reakce okolí opravdu je - po měsíci: jééé, a to není oktávka? Ja myslel, že ji MÁŠ TAKY. Po dalších 3 měsících - jéé, ono to nemá zadní dveře. No takové auto bych teda nechtěl... Zde není na závadu ani to, že dotyčný v daném autě už jel a absence zadních dveří mu nijak nepřekážela... Asi tak jsou lidé všímaví ;-)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 10:23:28     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Design
    IMHO to není poslední dobou, ale design aut přichází ve vlnách, takže v jednu dobu se auta prostě podobají. Porovnej si třeba auta kolem roku 1995:

    Seat Ibiza: cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Seat_Ibiza_2_front_20071004.jpg
    Škoda Felicia: cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SkodaFelicia1.jpg
    VW Polo: en.wikipedia.org/wiki/File:1996-2000_Volkswagen_Polo_%28A03%29_5-door_ hatchback_03.jpg

    A abych nevybíral jen auta z jednoho koncernu:

    Citroen Saxo: cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Citroen_Saxo_front_20080403.jpg
    Renault Clio: en.wikipedia.org/wiki/File:Renault_Clio_front_20071030.jpg
    Ford Fiesta: cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ford_Fiesta_III_20090611_front.JPG

    Komentář ze dne: 11.04.2011 09:15:06     Reagovat
    Autor: Terr - Terr
    Titulek:Ultrazvuk
    Zdravím, jak je to s tím ultrazvukem? Mám 2.4JTDm 129kW v AR 156FL a přemýšlím, že bych nechal vyčistit vstřikovače CR (dost nahlas cvrlikají a motor o něco hůře běží).
    Mám možnost u známého v práci to nechat vyčistit, bude stačit, když je prostě vyndám a mrsknu do ultrazvuku? Nebo je potřeba to udělat jinak.

    Komentář ze dne: 11.04.2011 17:20:44     Reagovat
    Autor: Mr.Dan - Mr.Dan
    Titulek:Skvělé!
    Vynikající článek, nechápu to hodnocení pod ním! Tolik přínosných informací jsem se za tak krátký časový úsek nedozvěděl, ani nepamatuju... ;) Je vidět, že se v italech opravdu vyznáte a technická stránka vám není cizí.
    Nechcete se tu více rozepsat o těch turbodmychadlech? Sám mám v autě Garreta TB0356, poslední modelový rok s tímto, pak výrobce přešel na zmiňované T25 (u dvoulitrů TB25), pouze u verze Aero je Mitsibushi...

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 11:14:10     Reagovat
    Autor: BeNiSh - BeNiSh
    Titulek:Re: Skvělé!
    cucham cucham SAABistu :) myšivbuši maj ale jen 2.3kovy AERA. ja mam "italsky" a tam je taky garrett. a dokonce i v ty 200hp verzi 2.3T CSE je taky "jen" garrett, coz me samotnyho prekvapilo

    Komentář ze dne: 11.04.2011 20:49:05     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Pozor - Kappa může být návyková :)
    Když jsem vloni na podzim uvažoval o koupi ojetého auta, stala se mi podivná věc - u kolegy, zapřísáhlého Lanciisty jsem se posadil do Lybry SW a nechápal, jak je možné, že TOTO se dá pořídit za třetinovou cenu oproti Octavii. Od té doby mi Lancie tak nějak vrtaly hlavou, ale chtělo to něco... Něco zajímavého. Jsem ve věku, kdy mám snad na kombi ještě času dost, usmyslel jsem si tedy, že budu chtít Coupé. A ne ledajaké - dal jsem si požadavek, že chci 3.0 V6 s automatem, v modré metalíze s bílým interiérem. Naivně jsem si myslel, že tuto konfiguraci prostě neseženu, kolega se mi vysmál, že kupátek bylo vyrobeno asi 3500, z toho v této konfiguraci minimální množství. Jenže - za týden se objevilo mé vysněné kupátko v Augsburku a to byl konec. Nebylo cesty zpět. Abych věděl, do čeho jdu, domluvil jsem si s kolegovým kamarádem svezení v Kappě SW se stejnou motorizací a převodovkou a byl jsem, mírně řečeno, unesen. V Kappě je místa, že to člověku navyklému na Fabii až pomalu vyrazí dech. Vepředu, vzadu, napravo, nalevo - prostě všude je opravdu hodně místa. Chod V6ky je naprosto tichý, pokud člověk zrovna nedá kick-down a netočí motor přes 4000 otáček (což kromě předjíždění není potřeba prakticky nikdy a při zařazeném 4. rychlostním stupni vůc při těchto otáčkách dosahuje rychlosti okolo 180 km/h). Při klidné jízdě je uvnitř SW ticho, jen jsou slabě slyšet pneumatiky a povrzávání kožených křesel pod zadky cestujících.

    Kupé je poněkud specifická věc, ale musím říct, že mi se prostě líbí. Také si kladu otázku, komu to auto vlastně chtělo marketingové oddělení prodat - na sportovní jízdu to moc není - kor s automatem, který dokáže motor pěkně dusit na 1200 ot/min při 40 km/h na trojku, člověk, který chce pohodlně a v poklidu cestovat zase nebude patrně volit dvoudvéřové auto a vůbec, na charakter kupé je to takové nějaké veliké - je to asi jediné kupé, ve kterém mohou vzadu sedět dospělí lidé a cítit se pohodlně i na delší trase. Díky velkému motoru uloženému napříč v kombinaci s automatickou převodovkou má vůz o 2 metry větší poloměr zatáčení. Kupé je navíc o něco širší než jeho čtyřdvéřový brácha, takže manévrování na parkovišti se může lehce zvrtnout v noční můru, tím spíš, že z auta není vidět dozadu a ve zpětných zrcátkách nejsou při nastavení do provozu vidět obrubníky. To auto prostě musí mít člověk rád, pak mu někdy i odpustí, že někam vjel a pak musel složitě a opatrně couvat ven, protože se v daném prostoru prostě nevytočil. Pokud mě paměť něklame, pohotovostní hmotnost kupé 3.0 V6 s automatem je cca 1605 kg, což dobře koresponduje s na kupé poněkud velkorysými rozměry interiéru i exteriéru. Zajímavé je, že když už se ta velká kráva rozjede (charakter prokluzu prvního stupně spolu s temným zvukem podtočené V6ky tak trochu připomíná rozjezd Karosy MHD), celá ta hmotnost někam zmizí - díky perfektní zadní nápravě má řidič pocit, že ač se na parkovišti nemohl vytočit na place pro autobus, ve 100 km/h by auto ochotně zahnulo snad do pravého úhlu. Díky velké váze na předku, relativně měkkým pružinám ale tuhým tlumičům má auto tendenci se podélně houpat. Bohužel na českých silnicích není problém rozhoupat předek tak, že to v kombinaci s vyjetými kolejemi končí naraženým kolenem svodů a omláceným šusplastem pod motorem - předek V6ky je proklatě nízko a člověk na to musí pořád myslet. O slovo se váha přihlásí v momentě, kdy to přeženete s plynem a chcete decelerovat, například při vjezdu do obce - a ono to najednou nějak nejde. Brzdy jsou poměrně málo posilované, což považuji spíš za klad, protože např. při vyhýbacím manévru může člověk jakž takž brzdit, aniž by to přehnal, nicméně od určité hranice to prostě zabrzdit nejde, i kdyby na pedálu stál mamut. Když po nějaké době přesedám za volant škodovky, mám problém dojíždět na světla plynule a nevymlátit si zuby o volant.

    Kombinaci atmosferického motoru 3.0 s danou automatickou převodovkou považuji v konečném důsledku za nešťastnou. Převodovka má velmi dlouhé rychlostní stupně, po městě se dá prakticky všude jezdit na jedničku. Vzhledem k tomu, že se motor probírá z letargie nad 3500 otáček (dofám, že to je vlastnost a ne porucha, Integrále?), při rozjezdu se do cca 30 km/h moc neděje, ale pak se motor začne projevovat, zvuk hrubne a sedačka začíná pěkně tlačit do zad. Tento zátah trvá až do 80 km/h, kdy tam převodovka rychle kopne dvojku a najednou tah zmizí. Passaty, které v oblacích naftového kouře dělají už čtvrtý přískok (díky supermoderním 6,7,8 a kdovíkolikati kvaltovým převodovkám) se začínají v zrcátkách nebezpečně přibližovat. Až ve 100 km/h chytí motor druhou mízu a výrazný zátah doprovázený hrubým zvukem šestiválce pokračuje, ručička tachometru letí ke 160 km/h. Mezi dvojkou a trojkou není taková propast, takže ve 160 plynule naáže trojka a táhne do cca 210 km/h. Ještě ve 200 km/h je při prudké akceleraci cítit jakés takés zrychlení. Od 210 km/h nahoru je zařazena čtyřka a zrychlení už je vlažné, nicméně ještě ve 230 km/h má auto tendenci zrychlovat, bohužel nevím kam, protože při experimentu zasáhl omezovač v podobě přítelkyně. Ani ve vysokých rychlostech není v autě hluk od motoru, bohužel od 160 km/h je uvnitř poměrně velký hluk od proudění vzduchu okolo bezrámových dveří - prostě to vevnitř sviští.

    Vzhledem k udávaným údajům mne Coupé překvapilo spotřebou. Na delší trasy se i s V6 a automatem dá jezdit okolo 9 litrů, při denním dojíždění do práce spotřeba kolísá mezi 10 - 10,5 l/100 km při podílu vesnic cca 60% a popojíždění přes celý Zlín. A to se po cestě rozhodně neloudám. Varování okolí, že to bude chlastat, až mě to nakonec sežere, se tedy moc nepotvrdilo. Mám zkušenosti s Fabii II kombi se šestistupňovým automatem, která sice na popojíždění jezdí mezi 7 - 8 litry, na dálnici těch 9 - 10 ale taky není problém a přitom má člověk pocit, že se ta 1.6ka uštve. A to váží asi jen 2/3 toho, co Coupé.

    Zároveň bych se rád zeptal, jestli někdo nevíte, jak je to s životností a údržbou převodovky, patrně je tam ZF 4HP20 nebo ZF 4HP18. Při řazení někdy kope, jindy ne, celkově mám pocit, že se snaží řadit moc rychle, což se hodí při prudké akceleraci, ale není to moc pohodlné při poklidném proplouvání krajinou. Mám nachystaný olej na výměnu, ale rád bych vyměnil i olejový filtr a nepodařilo se mi ještě zjistit jak na něj.

    Závěrem se omlouvám za poněkud nadrozměrný příspěvek. Když dojde na Kappu, poslední dobou nějak ztrácím soudnost :).

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 08:35:42     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    "Také si kladu otázku, komu to auto vlastně chtělo marketingové oddělení prodat." jo to je dobrá otázka. zkusím říct pár nápadů:
    to auto hned topí, a funguje-li klimatizace tak rychle chladí. to auto nádherně popojíždí v koloně (bez roztáčení turba a pálení spojky). ideálně na dojíždění do práce ze satelitu do města nad milion obyvatel. do auta se dá po celý rok nastupovat a z auta vystupovat v obleku a s uvázanou kravatou. za jízdy se dá kouřit fajfka. no a trošku musíme být blázen, protože stejnou službu udělá ten samý motor v sedanu, kde ta kombinace atmosférického vícelitru víceválce s automatem má poněkud více hlavu a patu.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 09:17:49     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    jo a ještě jeden důvod proč kupé: zpravidla má delší dveře. to znamená, že se lépe nastupuje dlouhánům a osobám s omezenou pohyblivostí (v kombinaci s elektrickými sedačkami s pamětí velmi příjemné, paměť 1 nastavení pro jízdu, paměť 2 úplně vzadu a opěradlo svisleji).

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 09:43:01     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Ano, nastupování je díky obrovským dveřím opravdu důstojné. Akorát nastává problém na parkovištích, kdy ty dveře nejdou pořádně otevřít kvůli vedle stojícímu autu.

    Taky jsou ty dveře pak adekvátně těžké. Přítelkyně brblá, když nemůže vystoupit při stání kolmo ke svahu, protože se jí ty dveře zavírají vlastní vahou. Pak musí přiskočit džentlmen a dámě pomoci, jinak se z auta vlastními silami opravdu nedostane :-)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 10:10:40     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Někdy dveře nejdou naopak zavřít - to když nastoupí 150 kilová babička, auto se nakloní na stranu a otevřené dveře se zaryjou do trávníku (ne na rovině, ale když je vedle auta zvýšený terén). Pak musí opět přiskočit chlap a do auta se opřít, aby se ta strana odlehčila.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 09:16:13     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    a ještě jeden důvod pro takové auto: a to požadavek na ticho v autě a šetření pravé ruky. třeba pro dopravu hudebníka se šmytcem do práce. možnost poslouchat hudbu (a nejen rytmus, ale i tóny) bez nutnosti otáčet knoflíkem hlasitosti při změně pianisima na forte. a kufr do kterého se bez problémů vejde čelo.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 09:20:07     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Čelo jakého auta? :p

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 09:23:41     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    hormonálně nevyrovnané housle.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 09:27:31     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Housle asi ne, protože "to by se houslista probod."

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 09:31:19     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Se prostě bojíte napsat, že čelo auta nějaké pipiny, aby vás zdejší gender-correct-hlídka nezačala jebat. :p

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 09:40:54     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Myslíš pipiny v mazdě?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 09:45:20     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Úterý má modrou barvu, zatímco středa protože spívá guláš.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 09:22:55     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    ... za jízdy se dá kouřit fajfka - ano, to mi evokuje představu prvního majitele - profesora ve věku okolo 60. Bohužel, při přepisu jsem o německý techničák na úřadě přišel, takže detaily už nezjistím.

    Jde o to, ze jak Integrále zmínil, člověk musí být trochu blázen, aby si něco takového pořídil - prodejní cena Kappy Coupe 3.0 s automatem se pohybovala v Německu někde okolo 65000 marek. Za stejné peníze si strejda tehdy pořídil Volvo V70 SW. Manažeři vzhledem ke svému společenskému postavení pokukovali po v článku zmíněné Audi A6 a jemu podobným výdobytkům s agresivním bachratým zjevem a množstvím švindlchromu uvnitř. Pokud je někdo pozér, Kappí imitace dřeva na tvrdém vrzavém plastu ho určitě neuchvátí. Výrobcem udávaná spotřeba 12,5 litru na 100 km je spíše nadhodnocena, dá se jezdit až za o 2 litry méně, ale zákazník raději slyší, když výrobce napíše do papíru 6 a že to potom jezdí za 8 - 9 se bere jako normální (Škoda Fabia II). Mi vychází, že je to takový kočkopes... Sice dobrý kompromis mezi výkonem, ovladatelností, prostorem, technickým zpracováním a užitnými vlastnostmi, ale zároveň musí být člověk tak trochu blázen, aby si to za ty prachy koupil, protože kolem tohoto kompromisu krouží jiní, s dravějším marketingem, kteří umí z leštěného prdu udělat taky zázrak a technický ústupek vydávat za klad (například kufr Octavie I byl tak velký, že se na zadních sedačkách dospělý člověk neposadil - a jak se to prodávalo).

    Za pozornost stojí fakt, že kappy jsou na 90. leta nadstandardně vybavené - digitální klimatizace, CD měnič a zesilovač vestavěný přimo z výroby v kufru vozu, anténa pro radiotelefon v základu (anténa autorádia je integrována ve vyhřívání zadního skla), samoztmívající vnitřní zpětné zrcátko (neocenitelné od doby, co Škoda vypustila na silnici xenonove octavie, kde se nedá uživatelem nastavit sklopení světel), sedadla kompletně v elektrice včetně nastavení bederní opěrky, nověji potom paměť na 3 nastavení polohy, loketní opěrka, xenony a tempomat. Od roku 1998 byla automatická převodovka doplněna systémem Tiptronic. Osvětlení je řešeno hlavní svítilnou a pomocnými svítilnami, každý má navíc nad sebou lampičku s čočkou, která v noci pěkně osvětlí knihu nebo mapu, ale neruší řidiče. Sedačky jsou extrémně pohodlné. A vidíte - přesto se neprodávala jak si výrobce představoval (tuším celkem vyrobeno 3500 kupé, 90 000 sedanů a u SW číslo nevím) a její nástupce Thesis, který měl i vestavěnou televizi a masážní sedačky, se stal úplným propadákem. Lidé nic takového nechtějí. Lidé chtějí tvrdé lavice, zkroucený posez, chrochtání nafťáku, řazení 6 kvaltů a přijde jim to cool...

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 12:28:44     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Nemyslím si, že bylidé nekupovali velké Lancie proto, že by nechtěli vestavěnou televizi, natáčení sedadel a volantu (pro pupkáče) nebo integrovanou televizi. Oni to nekupují proto, že Lancia nemá image. Všimněte si, že toho, kdo má MB vůbec nezajímá nic jinýho, a když MB představí nový model, automaticky ten svůj 3-4 roky starý dává do výkupu v AAA a jde si pro ten nový model. Tam racionalita nehraje žádnou roli, prostě MB má nový model a já ho musím mít. Tečka. Neřeším žádnou konkurenci, neřeším nějaká technická řešení, neřeším, co není vidět. Jdu pro nový Mercedes. Tečka!
    Stejně u Audi - zákazník nekupuje auto, protože žádné auto nepotřebuje, on kupuje poslední model Audi. A nebo BMW. A tím se kruh uzavírá. Kupuju poslední model Audi, Mercedesu nebo BMW. Volvo, Saab, Lancia - ty tam prostě nepatří, to jsou auta, ale já kupuju Mercedes. A otázka proč je nesmyslná, nesmyslně racionální a předpokládá, že mám jiné důvody než ten, že je prostě na trhu nový model.
    Píše někdo po webu, že jel s posledním modelem A6 3.0 TDI na dovolenou a vrátil se vlakem, zatímco auto přivezla odtahovka týden poté? Že Mercedesu klekla kompletně půlka elektriky nebo se vysypaly vstřikovače? Že mu přišel dopis, aby s BMW vůbec nejezdil, protože je riziko, že nezabrzdí? Nikde - to nikoho nezajímá. Audi, BMW a Mercdes nejsou auta, je to image. Nikoho nezajímá nějaký racionální důvod "proč tohle a něco jiného". Nic jiného prostě není!

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 19:08:04     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    No to o tom image jsem v podstatě měl na mysli, ale nedokázal jsem to vyjádřit... Já jsem asi divněj, auta, která mají image, nemám rád... Jako technik mám rád auta, která slouží svému účelu - ne abych já sloužil image (=respektovat nepraktičnost stylových fíčur, tolerovat poruchovost jak popisuješ apod.). Je pravda, že Lancie jsem ještě před půl rokem neznal, ale teď je to pro mě objev roku :)

    Teď to asi vypadá, že si protiřečím, když jsem popsal i spoustu stinných stránek Coupé... Ale i přes ty stinné stránky mi to příjde jako dobrá volba...

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 16:09:19     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    já měl kdysi lancie cekem tři, lancii dedru sw obyč, lancii dedru vvt a lancii themu tds 2.gen.
    podle mě lancii utopilo převzetí firmy fiatem a vystřelení nových modelů lancie do segmentu jakýchsi levných retro napodobenin aby nekonkurovali jiným značkám koncernu fiat a současně technické ustrnutí, které se omezilo na dočasné "žití z minulých úspěchů" a následné přejímání obyčejného fiaťáckého železa. podle mě tahle kombinace tu značku zabila...a proto je dnes lancia stínem své slavné minulosti, kterou byla např lancia delta hf integrale, nebo třeba lancia thema, která je hned z několika důvodů zcela výjimečná (moderní, spolehlivý a úsporný motor 2.5tds učinil z themy jeden z nejrychlejších dieselů té doby na světě, verze 8.32 byla osazena motorem ferrari, toto auto se považuje za jediný 4dvéřový ferrari v historii, na zpátečku jelo 100 kmh a vzadu mělo elektricky vysouvací křídlo jako porsche).

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 19:12:04     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Pokud se nepletu, Fiat převzal Lancii v roce 1966. Podle mě Lancii uškodilo převzetí Alfy Romeo Fiatem, což se stalo souběžně s koncem výroby Delty. Tedy, doufám, že si to aspoň trochu pamatuji, kdyžtak prosím, aby mě někdo opravil.

    Právě snaha udržet Alfě image sportovního auta a přesměrovat Lancii do sféry kočárů, které by zčistajasna měly konkurovat Audi a BMW Lancii ublížilo, protože byla v povědomí veřejnosti spojována právě s rally a deltou.

     
    Komentář ze dne: 14.04.2011 11:25:31     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    při hledání bližších údajů o lancii jsem na wiki narazil na životpis zakladatele této značky - Vincenza Lancii což byl automobilový závodník a konstruktér, a to je podle mě přesně to co vystihuje přesně původní zaměření značky Lancia, nikdy to nebyly naleštěné kliky od dveří, světla na způsob prahistorických automobilů a pod kapotou motor známý z příměstských přibližovadel fotříků s propocenou pleší.
    Lancia byla pro blázny, co jdou nekomfortně proti davu a nepotřebují ke svému štěstí kompromisy na úkor technického pokroku nebo výkonu (proto bylo tolik Lancií v turbobenzínu, proto byl motor 2,5tds moderní a výkonný - konstrukcí předběhl bmw asi o 10 let, navíc mu nepraskaly hlavy). bohužel dnešní lancie už jsoujen fiati v kontroverzním kabátu (na to dojela třeba thesis, nástupce kappy a před ní themy - ta byla skutečnou konkurencí limusín bmw a mercedes, thema byla úsporná, levná a spolehlivá a navíc hezká, thesis megalomansky ignoroval základní požadavky spotřebitele aby se mohl pyšnit tím jak designově vybočil z řady, ale tahle dětinská pýcha nikdy nebyla vlastní příznivcům této značky.)

     
    Komentář ze dne: 14.04.2011 12:55:00     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    To ano, Vincenzo Lancia je u mě borec :-). Mimochodem je o něm známo, že šel za vítězstvím tak tvrdě, že když nedojel první, tak raději vůbec, žádné sázení na jistotu :).

    Mi se naopak i Thesis líbí, podle mě není problém v samotném výrobku, ale v tom, že výrobce nebyl schopen pro něj zajistit rozumný servis. Jestli všude ve světě vypadá distribuce a podpora značky Lancia tak jako v ČR, tak se jejich problémům nedivím. Pár bláznů jako já, kteří si z doktorandského stipendia našetřili na ojeté Coupé je nezachrání...

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 09:36:43     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Ferrari nikdy nedalo svůj motor k dispozici žádné jiné značce než Lancii, což o něčem svědčí. (zajímavostí je, že se Thema 8.32 lišiila od ostatních Them jen minimálně, takže na první pohled budila dojem běžné limuzíny, do chvíle než se ozval zvuk motoru nebo nebyl vidět kouř od pneumatik :))) )
    osud Thesise je dost podobný osudu Scorpia od Forda, je to holt škoda.
    všim jsem si, že Lancia změnila svůj znak netuším proč, starý nebyl vůbec špatný.

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 11:35:09     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    No, upřímně řečeno - ona Thema 8.32 nebyla Bůh ví co. Byla to zase hlavně image ala Ferrari. Nástupcem tohoto modelu ve II. generaci byla verze 16v Turbo LX, která jela líp, chlastala míň a byla nesrovnatelně méně servisně náročná (neměla problémy se spotřebou oleje, nebyla tak teplotně náchylná apod.). Pozor, 16v Turbo byly 2 motory - v FL se jednalo o levnější a méně výkonnou variantu (většinou 177-186 koní podle emisního provedení) a LX, která měla polomotor identický s Coupé 16v TB, Integrale Evo a Deltou Nuova HF (téměř identický s Kappou 16v TB, až na výfukovou vačku). Olišné bylo sání a montovalo se několik modifikací turbodmychadla Garrett T03 (Kappa pak v prvních modelech IHI, později zpět Garrett, ale řady TB25, což je menší příruba turbíny, používaná dnes u řady GT, tzn. jiný jsou už i svody). S tím silnějším motorm 16v TB pak Thema LX (201-210 koní) utíkala stejně rychle jako 8.32, stejný byl i interiér a elektronicky řízené tlumiče Boge se dvěma režimy Auto/Sport přepínatelnými za jízdy. Thema Turbo 16v byla svého času jednoznačným vítězem veškerýh srovnávacích testů, neboť díky relativně nízké pohotovostní hmotnosti, výbornému podvozku (který Kappa převzala, jen byl trochu zvětšem a více dimenzován + došlo ke změně uložení) a samosvoru včetně rozsáhlé výbavy a relativní spolehlivosti, ale opět jejím největším nepřítelem byl design.
    Thema 8.32 je kultovním autem a prodává se za slušný rakety, ale budeme-li k sobě zcela upřímní, z hlediska uživatelského byla 16v Turbo LX mnohem lepším autem, které se dneska dá koupit za pár set Euro.
    Mimochodem - motor Ferrari (Dino) měl již Stratos...

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 12:18:10     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    cílovou skupinou pro Themu 8.32 jsou zřejmě jiní lidé než já a většina průměrných lidí, dnes je to spíš sběratelský kousek. pro mě by byla vyhovující klasická Thema v turbobenzínu.
    Thema 8.32 měla jinou palubní desku a jiný volant, tudíž já bych řekl, že měla jiný interiér, alespoň z pohledu řidiče a spolujezdce.
    o tom Stratosu moc nevím tak jsem si přečetl o motorech Dino něco na netu tak teď budu dělat chytrého :) :
    v Lancii má o dva válce víc (Stratos byl V6), má elektronické vstřikování a o dva ventily na válec navíc než Stratos.
    jinak narazil jsem na nový Stratos, ale ten zřejmě nevzniká v režii Lancii, což je pěkná škoda

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 12:26:03     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    jo, ještě bych řekl, že 8.32 se dělala v hnědé kůži, ve které jsem ostatní Themy neviděl a naopak nebyla nikdy v Alcantaře což byl standartní štof Themy (dokonce i strop :) ). za to ani jedna Thema neškudlila na skutečném leštěném dřevě, což se o dnešních napodobeninách limuzín nedá prohlásit.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 15:50:10     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Obávám se, že ty materiály, které jste procházel, jsou trochu mimo realitu. Ferrari Dino, Fiat Dino i Lancia Stratos byly osazeny motorem Ferrari Dino, který měl několik modifikací. Vždy se však jednalo o vidlicový šestiválec do V/65° v objemech od 1489 do 2417 ccm, vždy se dvěma ventily na válec a čtveřicí vačkových hřídelů (DOHC). Proto byla různá i označení (Dino 156 = 1497 ccm, Dino 166 = 1592 ccm, Dino 206 = 1987 ccm, Dino 246 = 2417 ccm). Rozdíly byly v kompresním poměru a výkonu. Stratos konkrétně byl 92,5 x 60 mm, 2418 ccm, kompresní poměr 9 : 1 ve verzi stradale (soutěžní měly něco přes 10). Elektronické vstřikování paliva tam nebylo, pouze bezkontaktní zapalování, dodávku paliva zajišťovala trojice dvojitých karburátorů Weber DCNF.
    Upřímně řečeno, vytočit plynule zatáčku s malým poloměrem s tímto autem je téměř neřešitelný úkol, na mokru je to zcela nemožné...
    Thema LX 16v Turbo 201-210 koní pak měla interiér zcela shodný s 8.32.

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 09:32:20     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    V podstatě máte pravdu. Když v roce 1986 zbankrotovala Alfa Romeo, byla Lancia poměrně známou a prodávanou značkou. Jedním z významných akcionářů byl například Alain Delon, který v téměř každém filmu musel alespoň jednu Lancii rozmlátit :-) Problém byl v tom, že na přání italské vlády se Alfa Romeo stala součástí koncernu Fiat, z čehož měl nejmenší radost právě Fiat. Alfa a Lancia byli totiž největší rovalové a jejich sloučení pod jednu střechu znamnalo bratrovražedný boj. Ten vyhrála kupodivu Alfa Romeo, ačkoli paradoxně právě ta měla výchozí pozici nesrovnatelně horší než Lancia. Vedení Fiatu utnulo Lancii v roli sportovně-luxusních vozů, tuto roli převzala Alfa Romeo a Lancii přidělilo roli čistě luxusních kočárů, ve které ale Fiat neměl tradici a nikdy ani úspěch (velké modely fiatu se nikdy neprodávaly dobře).
    Z pohledu zpětného se zdá, že to nebylo správné rozhodnutí, ale jaké by bylo to správné? Vyrábět stejná auta pod dvěma značkami? VW to například zkusil u masovek a v podstatě to vyšlo, bylo by to ale stejné u tak specifického zboží jakým byly Lancie a Alfy? Nebyl největší problém právě v tom rozhodnutí sloučit Alfu Romeo a Lancii do jednoho koncernu? Jenže zase - kdyby itlská vláda prodala Alfu BMW, které za ni nabízelo skutečně obrovskou sumu, zůstal by jí dohled nad industrializací a socializací jihu Itálie, do něhož napumpovala obrovské peníze daňových poplatníků? Domnívám se, že těžko, zvláště v kontextu s dnešní dobou, kdy Marcchione vyhrožuje uzavřením těchto továren Fiatu na jihu Itálie i přesto, že to je pro italskou vládu nepřípustné. Jak je tedy pravděpodobné, že by BMW tyto továrny uzavřelo již počátkem devadesátých let? Podle mého se pravděpodobnost blíží jistotě...
    Je to jen "coby kdyby", ale pokud kritizujeme a zároveň dokážeme vidět souvislosti, je otázkou, zda existovalo řešení lepší. Podle mého názoru to, co Fiat udělal, bylo za daných podmínek nejlogičtější a byla největší pravděpodobnost, že to vyjde. Nevyšlo, protože selhal marketing a Fiatu se nepodařilo přesvědčit potencionální zákazníky, že mít Lancii je víc in, než MB, BMW nebo Audi.

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 10:07:17     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    určitě je snadné hodnotit minulé kroky z pohodlnosti současné perspektivy, ale jedna věc je jasná, pokud budu nabízet něco s kontroverzním deisgnem tak na to doplatím - a zmínil jsem Ford Scorpio ještě předtím než jsem si přečetl Váš příspěvek. Thesis je ta samá chyba co Scorpio, jenom ji udělali 8 let po Fordu. Fordu trvalo dost dlouho a podle mě to dalo řádnou fušku než svou hustou distribuční síť mohli naplnit zase zajímavými auty. nejde jen pouze o hustotu sítě, ale i to čím ji zaplníte. (v Německu měla Lancia distribuci a poslední rok prodali tuším 33 Thesisů v zemi).
    auto typu Themy bylo přesně to co zaujalo trh a právem, vyráběla se 2x tak dlouho než Thesis a kdyby sami nepřišli s jejím nástupcem Kappou, tak jí vyráběli nadále. Thesis byl předčasně ukončen bez nástupce - jako Scorpio (přestože Scorpio 1.gen byla legenda, obzvláště s motorem 2.0 DOHC - škoda, že tu na něj není recenze, to auto by si jí fakt zasloužilo).

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 10:19:41     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Ty tvrdíš, že Scorpio byla chyba Fordu, ale zároveň legenda? Můžeš to nějak rozvést?

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 11:29:05     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    legendou bylo Scorpio 1.gen, pak přišel tuším v 91ním facelift (dalo by se říct 1,5tá generace) - to bylo auto co jednak mělo pod kapotou (první sériově vyráběný automobil s abs, špičkový DOHC dvoulitr), byl nadmíru prostorný, jak na zadních sedačkách, tak třeba sklopením zadních sedaček vzniklo regulérní dvoulůžko, a hlavně to mělo líbivý vzhled (mě se líbil 5dvéřák, protože vypadal hodně dravě, dost lidí co do toho sedlo čekalo kvílení pneumatik a řezání zatáček, ale kdo to auto měl tak ví, že to bylo o něčem jiném).
    a pak se Ford rozhodl v roce 1995, že dost bylo nudy a je třeba přijít s řádně neotřelým pompézním zevnějškem, což měla být zřejmě hozená rukavice mercedsu a bmw. užitné vlastnosti tomu vozu zůstali nebo byly vylepšeny, ale proč mám "píp" jezdit v autě co vypadá jak "píp"? jistě se to někomu bude líbit, ale proč je teda takové kvantum lidí, kterým to auto připadá vyloženě hnusné a bohužel už to nezachránili ani pozdější snahy o facelift (nevím o nikom, co tvrdí že bmw5 nebo A6 vypadají odporně) - je to prostě kontroverzní design a vidí to skoro každý. existuje žebříček nejošklivejších aut, nevím jakou pozici má Scorpio II ale věřím, že je dost vysoko.
    měl jsem Scorpio I ve špičkové výbavě a stavu a prodával jsem ho za cenu vyšší než za kolik se dal sehnat klaun (Scorpio II), to mluví také o něčem

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 11:32:29     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    jo, když jsem ho prodával tak přijeli i kluci ze Scorpio klubu z Prahy, ale nekoupili - prej: to je moc, za to můžu mít klauna a ještě mi zbyde. já na to - já vím :) a do tejdne byl pryč

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 16:04:46     Reagovat
    Autor: Mr.Dan - Mr.Dan
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Scorpio I. generace v provedení liftback s emi taky velmi páčí, jeho prostornost je úžasná (obdobná jako u Saabu 9000 s nespadlou stropnicí :), motory byly většinou zřejmě taktéž povedené, ale ve srovnávacích testech vždy prohrálo díky poměrně špatnému podvozku. Lepší byl i R25.!. Hledejte na Flickru... No a Klaun, to je skutečně něco ohavného, i ve verzi kombi.

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 23:18:34     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Scorpio bylo prostorné rodinné nebo firemní auto, které se nejlíp cítilo na dálnici. zavazadlový prostor připomínal menší stěhovák a bytelnost podvozku a karoserie byla něco mezi dodávkou a avií. až na korozi zadních lemů se nevyznačovala nějakými dalšími chronickými neduhy. R25 bohužel moc neznám.

     
    Komentář ze dne: 16.04.2011 12:40:37     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    2.0i DOHC 88 kW měli rodiče ve Fordu Sierra Combi, nevím, jestli se jedná o úplně stejný motor, ale rozhodně na něj otec dodnes vzpomíná. Sierra šla pryč, protože kompletně shnila, zatímco motor byl stále v perfektní kondici. Přežil dokonce i selhání hydraulického napínáku rozvodového řetězu, kdy řetěz nadskočil a prorazil víko rozvodů. Mamka s tím ještě ujela 10 km domů s tím, že to vydává divný zvuky :-). Naštěstí ten řetěz nepřeskočil, vyměnilo se víko, dolily 3 litry oleje a jelo to dál :).

     
    Komentář ze dne: 16.04.2011 20:06:21     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    ten motor je identický, rozdíly jsou jen v některých čidlech. tenhle motor je nezmar, rozvody poháněné řetězem, nízká spotřeba, nízké náklady na údržbu, extrémně odolný podvozek, dobrý tahoun (náhon na zadek) - v tomhle to auto snad ani nemělo konkurenci. rád vzpomenu na svou Ghiu v plný náloži a zamáčknu slzu :)

     
    Komentář ze dne: 16.04.2011 21:09:24     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    Videl jsem v Kaipan s timhle motorem a je to vazne dobry motor. I krasny zvuk to melo.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2011 16:06:19     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    No, byly tam dost problémy s hlavama. Jednak praskaly kryty termostatů, kolem nichž to pak sáklo a nakonec se podpalovaly a kroutily hlavy, až praskly. Forďáci tvrdí, že problém vznikal hlavně při popojížění v kolonách, kdy sahara blbě chladila na první stupeň a druhej spínal příliš pozdě. Další teorie byla, že příčina je v neprůchodným topení, a tímtím pádem se to přehřívalo. Je ale divný, že by to bylo u Sirky i u Škorpíka stejný... nevím jak to bylo doopravdy, každopádně ty hlavy se z druhý ruky blbě shání.

     
    Komentář ze dne: 15.04.2011 10:07:26     Reagovat
    Autor: larry - larry
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - Kappa může být návyková :)
    určitě je snadné hodnotit minulé kroky z pohodlnosti současné perspektivy, ale jedna věc je jasná, pokud budu nabízet něco s kontroverzním deisgnem tak na to doplatím - a zmínil jsem Ford Scorpio ještě předtím než jsem si přečetl Váš příspěvek. Thesis je ta samá chyba co Scorpio, jenom ji udělali 8 let po Fordu. Fordu trvalo dost dlouho a podle mě to dalo řádnou fušku než svou hustou distribuční síť mohli naplnit zase zajímavými auty. nejde jen pouze o hustotu sítě, ale i to čím ji zaplníte. (v Německu měla Lancia distribuci a poslední rok prodali tuším 33 Thesisů v zemi).
    auto typu Themy bylo přesně to co zaujalo trh a právem, vyráběla se 2x tak dlouho než Thesis a kdyby sami nepřišli s jejím nástupcem Kappou, tak jí vyráběli nadále. Thesis byl předčasně ukončen bez nástupce - jako Scorpio (přestože Scorpio 1.gen byla legenda, obzvláště s motorem 2.0 DOHC - škoda, že tu na něj není recenze, to auto by si jí fakt zasloužilo).

    Komentář ze dne: 12.04.2011 08:15:42     Reagovat
    Autor: asimov78 - Neregistrovaný
    Titulek:SW
    Jezdil jsem dva roky s Kappou 2.0T 16V SW. Samozřejmě mi každý dobře radil, že to umře. Klasicky plno řečí o špatných italských turbomotorech atd. Jediný problém byly zadní tlumiče na kombíkovi, které jsou dost drahé a prakticky u všech kusů mrtvé. Prostě donivelováno... Jinak motor předl, nežral olej. Turbo už mělo svoje za sebou, ale stále to jelo velmi slušně. Ojetina za 50 v roce 2008. Nic na ní neodešlo za těch 25.000 km. Kdybych nejezdil výhradně po Brně, tak ji mám doteď. spotřeba po městě je opravdu vysoká.... teď mám 2.0 TSpark v Alfě 145 QV, který taky určitě zítra umře... Někdy je potřeba jít hlavou proti zdi.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 08:24:00     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: SW
    nechci nijak hodnotit kappu, ale spíš bych řešil, jestli je 25.000 hodně nebo málo. já tohle najezdil přes zimu a odešly jen pneumatiky 8o)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 11:37:12     Reagovat
    Autor: BeNiSh - BeNiSh
    Titulek:Re: Re: SW
    a neni porovavani najetejch km u dvou aut s vekovym rozdilem dekady dost zcestny? az bude mit zabozrout za sebou 250tis a pak najede 25tis bez poruchy a servisu, tak pak bych se kasal a porovnaval. jestli se teda vubec takovyho najezdu dozije - novejsi auta umiraj davno pred takovou hodnotou - bud protoze to sou sracky s vyhonenym pidimoturkem a nebo kvuli katovani kostu. a bude hur, za chvili to bude na silnicich jen samej ekoplastak jak od Mattela s dodrzovacem uvnitr

    Komentář ze dne: 12.04.2011 12:31:32     Reagovat
    Autor: Tom - Kotelník
    Titulek:A co Lybra? Nebo 147?
    Zdravím Integrale a chválím za dokonalou recenzi vozu, po kterým už pár let pokukuju...Mám v plánu, jak už tu někdo psal, jít hlavou proti zdi, a pořídit něco "co se furt sere". Kappa už mě asi přešla, ale hodně zajímavě se mi jeví Lybra (sedan se mi moc nelíbí) SW a nebo Alfa 147.

    Nemá Integrale zkušenosti s Lybrou, které by vydaly na podobný článek? To auto mi přijde totálně podhodnocené, ale rád bych si o něm přečetl i praktické zkušenosti z provozu...Zatím se mi jeví jako hodně luxusní verze vycházející z Marey, je to možné? No a pak jestli by bylo možné ji porovnávat se 147, vím, že je to každé něco jiného, ale 147 je prostě temperamentnější...časem bych chtěl pořídit 159 :-)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 15:13:43     Reagovat
    Autor: dyson - dyson
    Titulek:Re: A co Lybra? Nebo 147?
    Tak ja Lybru SW mam. Kuze, tempomat, navigace, audisystem BOSE, 2.0 20V VIS 10kW. Bohužel, jak jsem psal výše mi klekl motor. Měl jsem možnost se svést i v SW 2.4 JTD 110kW a to je, mohutné poježdění - ten kroutící moment na člověka leze odevšud. Není tam třeba nijak výrazně řadit jako u 2.0 benzínu. Ale! Jak bylo v článku..dvouhmotový setrvák, vstřiky, turbo - když je tohle pryč, raději jít o dům dál. U benzínu bych volil spíše tu 113kW verzi, poněvadž na tu je tady dílů "dost". Ano, je sice starší (euro 2), ale zase má člověk jistotu v těch dílech. Kdybych měl ji, tak jsem jezdil už týden po tom co mi odešel motor s novým motorem za 12 000. Potom pozor u benzínu na rozvody - motor se buď musí popustit, nebo jej někdo skoro vyndá ven, jelikož je problém s přístupem k rozvodovému řemenu. Celá tahle sranda (materiál + práce) vyjde kolem 10t, tedy jak u koho. Pokud se něco rozbije na podvozku, nebo motoru a je to FIAT je to OK. Tuším, že předek je z multiply, ale jakmile je to něco, co je jen Lancia, stojí leckdy o dost více.

    Interiér: Sedadla nejsou sedadla, ale křesla..je to de facto obývák na kolech. Vnitřní prostor se nechá srovnat se Superb II, ale celkově auto patří k Octavii. Je to vykoupeno menším zavazadelníkem. Takové Mondeo kombi poslední generace je skutečně kombi. Pokud něco v interiéru odchází, tak jsou to tlačítka stahování oken u řidiče. Na to pozor, špatně se to shání. Jak bylo zmíněno v článku, tak i Lybra má vzadu 12V přípojku a samostatné výdechy klimatizace - super věc. Osvětlení taktéž, jedno velké hlavní a pak každý svoje.
    Klimatizace je dvouzónová a občas může zlobit - vyčistit serva u klapek, jinak funguje v pořádku.

    Elektornika - každá L. SW má centrální PC s různým stupněm výbavy a možností. Já mám navigaci (ano mám i čr), telefon (skutečně funguje - oskarta), audiosystém BOSE -6CD changer (výborný poslech), pak to umí měřit bohužel jen průměrnou spotřebu, čas jízdy, vzdálenosti,má to i speed alarm (nepoužívám), na youtube lze najít videa jak si někteří na ten vnitrřní display připojili DVB-TV/DVD - pak je to skutečně luxus. Jinak člověk byl vystrašen co se týka spolehlivosti ele., ale byl to planný poplach. Ano, rozbít se může cokoliv, ale tady to není pravidlem.

    Bezpečnost - moje verze ma 10! airbagů, ABS, ASR

    Motor: 2.0 20V VIS/VVT - atmosferický 5ti válec. Vše podstatné je v článku. Já mám v autě plyn a jezdil jsem přes zimu krátké (do 5km) a dlouhé (210km) trasy se spotřebou 11l plynu. Na dálkové jízdy je to auto jak dělané a jezdil jsem s ním v benzínu pod 9l - i k 8L. Město v benzínu 10-11l. Motor má na začátku chuť táhnout - pro odpich - pak nic a od 4000-4500t ot. začíná koncert pro 5 válců. Motor začne temně dunět a tlačit do sedadel. Kolem 5600 je to hodně výrazné a auto letí jak raketa. Nechá se jít a to se teď přesně nepamatuji asi do 6800? (integrale) a pořád to táhne. Maximální rychlost - tak v mém případě to byl obchvat Olomouce a tacho ukazovalo 212km/h. Auto se nejlépe cítí v rychlostech okolo 150km/h - spotřeba (plyn) 11,3l/100km

    bylo by toho o hodně více co by se dalo napsat..ale jak koukám je to na článek..


     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 15:46:18     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: A co Lybra? Nebo 147?
    Koukal jsem na ty fotky a tipuju, že problém bude v tom plynu... ozvu se

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 16:55:51     Reagovat
    Autor: dyson - dyson
    Titulek:Re: Re: Re: A co Lybra? Nebo 147?
    Diky

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 15:08:13     Reagovat
    Autor: Tom - Kotelník
    Titulek:Re: Re: A co Lybra? Nebo 147?
    Díky za info! Kombinace 2.0 20V (tj. nejsilnější benzín) a plynu nemusí být vůbec marná, spíš mi přijde jako ideální skloubení dynamiky a spotřeby. Kolik vůbec teď stojí LPG za ekvivalent 1l benzínu? A přestavba na LPG vyšla na kolik?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 15:20:45     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: A co Lybra? Nebo 147?
    LPG sice nekupuju, ale myslím že jeho cena tak nějak sleduje cenu benzínu a trvale se drží cca na polovině. Přitom spotřeba LPG je o něco (10-20% ?) vyšší než benzínu.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 15:36:13     Reagovat
    Autor: Dyson - dyson
    Titulek:Re: Re: Re: A co Lybra? Nebo 147?
    My jsme to koupili s půlplynem (nádrž, přívod a ventil) a zbytek tj. jednotka, vstřikovače, regulátor (nebo jak se to jmenuje -teď nevím) od HL PROPANU - Magic III - byl to kit za 14 000,-. Jinak úspora byla značná, sice spotřeba byla o zmíněné 1,5 - 2l/100km vyšší, ale při 50% cenách je to pořád výhodné. Pokud jsou nějaké další dotazy ohledně Lybry SW, rád zodpovím to co budu vědět.
    D

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 15:39:03     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: A co Lybra? Nebo 147?
    Mně osobně by jen tak ze zvědavosti zajímalo, jestli to může na plyn i startovat.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 22:27:09     Reagovat
    Autor: dyson - dyson
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: A co Lybra? Nebo 147?
    Mam ted Mazdu 323 BJ s foukanym plynem a startuji na to. U ty Lybry to melo system nastaveny na 30°, pak to preplo na plyn.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 15:35:56     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: A co Lybra? Nebo 147?
    Lybra nemá s Mareou nic moc společného, kromě motorů 1.6 a 1.8. Lybra je stejná podlaha jako AR 147/156/GT, ale pouze podlaha a některé agregáty (mechanicky jsou stejné turbodiesely, ale mají rozdílné nastavení a motormanagement). Podvozek je úplně jiný než u Bravo/Brava/Marea/145/146/155/dedra/Dedlta i jiný než 147/156/GT. I přes většinu stejných dodavatelů jsou tam i jiné řídící prvky (Borletti, Bosch, atd.), atd.
    nejproblematičtějším dílem na Lybře je klimatizace, která mívá snahu se občas "zbláznit", zpočátku pomáhá přenastavování teplot, ale někdy je třeba vyměnit celou jednotku nebo dokonce je potřeba řešit jednotlivé klapky, což je ulktravopruz. Pro naše silnice je Lybra mnohem vhodnější než tvrší AR, protože je měkčí a tím pádem jsou díly podvozku životnější. Přitom jízdní vlastnosti Lybry jsou výborné, ale prostě úplně jinak odladěné. Motor 1.6 16v 103 k se dělá dodnes a není na něm co řešit. 1.8 16v VVT s 131 k nejede o moc líp, azto místo 7 l žere 9-10. 2.0 20v jede sice moc hezky, ale problém jsou rozvody - je skoro klepší vyhodit ten motor z auta...
    nesmrtelný je čtyřválec JTD 105 koní, ale holt moc to s ním nejede. Pětiválec 2.4 JTD 134 koní má v celém spektru otáček kolem 2-5 koní ztrátu na AR 156 se stejným motorem, ale náchylnost na poruchu motormanagementu (zejména nepřesnost debimetru) má zase podstatně nižší. Platí ale zase problém s rozvody, dělá se to fakt blbě. Rovněž přední ramena u Lybry vydrží dýl, ale zase nevede tak hezky kola a nemá tak super řízení jako ta Alfa. Obecně mi ta Lancie přijde líp a kvalitněji udělaná, největší průser bývá ve středový konzole, tzn. klima, myší divadlo, navigace, občas pozlobí klapka a debimetr, ale obecně je to nadprůměrně spolehlivé auto (Lancie považuji s současnosti za jedny z nejspolehlivějších evropských aut - z extrému do extrému :-).
    159 je přepracovaná 166, ale první generace s motory JTS byla dost průser, takže tam snad jedině naftu 2.4 JTDm 200 koní nebo pak druhou generaci nejlíp TBi, ale on rozdíl mezi 159 a 166 (krom designu) je velmi malý a ve 166 byl ještě 2.0 V6 TB 205 koní a 2.5 V6 24v, které jsou za pár korun. Průser u 166/159 je, pokud se nabourá. Tu zadní nápravu třeba jen po blbý ráně do obrubáku už nikdy nikdo nesrovná. Bohužel jich je takových v bazarech poměrně dost...

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 15:21:39     Reagovat
    Autor: Tom - Kotelník
    Titulek:Re: Re: A co Lybra? Nebo 147?
    Perfektní, díky za odpověď!

    Logicky mi tedy jako nejmenší zlo pro "daily car" vychází 1.6, kterou si chválí i Mareisti, a to hlavně po roce 2000 hlavně kvůli spotřebě. Z katalgových údajů je rozdíl mezi 1.6 a 1.8 u Lybry je u spotřeby jen deci a právě v reálu žere 1.6 spíš méně a 1.8 spíš více, takže skutečný rozdíl je spíš 2 litry. Jenže těch 1.6 je jako šafránu. Druhá varianta nejmenšího zla je pak 1.9 JTD, ten znám v 85 kW verzi ze Stila SW, a nepřijde mi špatný, u Lybry je tedy spíše 77 kW verze.

    Jak je to se servisní náročností fiaťáckých CR dieslů? Každý straší před vstřikovači, čerpadlem, turbem, ale chybí mi reálné zkušenosti od někoho, kdo tyhle auta opravuje. Jak je to s těmi zprofanovanými vstřikovači a hlavně jejich cenou? Zkrátka co se sere na dieselech a kolik to stojí, samozřejmě nepoletím do značkového servisu. Prostě za kolik to může běžný smrtelník servisovat?

    U toho JTD jsme zaznamenali citelný rozdíl mezi jízdou na českou a rakouskou naftu - na rakouskou to jelo lépe a spotřeba byla o pár deci nižší.

    Komentář ze dne: 12.04.2011 12:39:40     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:pecka
    parádní počtení, mám teď dojem, jako bych se Lancií projel :o) Integrale, uměl bys poradit s výběrem Alfy GT, když mám spadeno na kchár s automatickou převodovkou ? třeba dobrá kombinace motoru a aut.přev.?

    Komentář ze dne: 12.04.2011 14:42:06     Reagovat
    Autor: Mr. Dan - Mr.Dan
    Titulek:Pro drobka
    Konečně se tady odehrávají diskuse, které (snad nejen) mě zajímají a jsou přínosnější než jakékoliv dohadování o řidičích Chrochtávek apod..
    Drobku, pokud tam mám ZF4HP18, tam je výměna oleje i filtru opravdu jednoduchá - v nejnižším místě skříně je jakési víčko přidělané třemi klasickými šrouby. Tudy se snadno vypustí olej a po vytečení se vyndá filtr za takové plastové nožičky pomocí kleští a zasadí nový, který stojí necelé pětikilo. Pak se jen do skříně skrz díru pro měrku (oficiální způsob!) nalej toli nového oleje, kolik starého vyteklo. Jak jsem psal v článku, byla to snad nejjednodušší servisní operace, kterou jsem kdy na svém Saabu prováděl, přitom mě od toho každý zrazoval. Doporučuji toto provést několikrát za sebou, přičemž filtr vyměňte až při poslední z půlvýměn... Zde i obrazem, ač autor neví, jak se zaostřuje nablízko, a tak některé fotky stojí za houbelec: http://www.mintoff.co.uk/atf%20oil%20change.htm
    Hodně štěstí s Kápií!

     
    Komentář ze dne: 12.04.2011 17:20:43     Reagovat
    Autor: xf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Pro drobka
    Tak nevím. Ta popsaná "obyčejná" výměna oleje má být chvála SAABů od SAABisty? Anebo povedená parodie na poněkud... nesoudné SAABisty?

    Obávám se, že soudě podle těch fotek, to první.

    Popsaný postupa ale zároveň ukazuje, proč je automobilový SAAB tam, kde je, a ne tam, kde ho vidí jeho fanoušci.

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 08:59:30     Reagovat
    Autor: BeNiSh - BeNiSh
    Titulek:Re: Re: Pro drobka
    ehh... co ti na takovym postupu prijde slozityho? ke vsemu mam z tvejch radku pocit, ze si pletes vymenu oleje s vymenou atf a proto mas dojem "ze je to nejak moc slozity". nebo se pletu?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 12:44:13     Reagovat
    Autor: Mr.Dan - Mr.Dan
    Titulek:Re: Re: Re: Pro drobka
    BeNiShi, nic si z toho nedělej, to se zase musel ozvat nějakej chytrolín... (co zřejmě dává auto do servisu i na výměnu žárovky ;))

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 23:35:18     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pro drobka
    No jasně, to v autorizáku u VW jsou totiž tak daleko, že se jim ten olej do motoru naleje sam, akorát se v něm musí utopit 5000 Kč...

     
    Komentář ze dne: 13.04.2011 18:57:17     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Pro drobka
    Absolutní bomba! Mockrát děkuju! Máte to u mě. O tom krytu vím, ale měl jsem strach ho jen tak povolit, aby z tama na mě nevyjuknul nějaký čertík :-). Olej mám nachystaný doporučený - Tutela Dexron II. Měl jsem zatím problém sehnat filtr, dodavatel dílů na Lancii za něj chtěl 1200 Kč, což mi přišlo poněkud příliš, když např. Citroen prodava filtr do stejné převodovky za cca 350 korun... Asi mi nezbude než ho při první výměně nafotit, poměřit a pak shánět...

    Ohledně aut. převodovek mám někdy pocit, že je to detektivní činnost - podařilo se mi zjistit, že se do Kappy montovaly převodovky Aisin a ZF. Pak jsem zjistil, že od roku 1998 se montovaly ZF 4HP20. Z toho mi vycházelo, že když mám rok 1997, bude tam Aisin, ale když jsem ji zkoumal, je to ZF, zase nejde přečíst typ (není kolem ní místo, abych ten štítek viděl pořádně). Takže je to asi 4HP18, která se montovala do Themy a Phedry. Podle ePeru se dodávaly dva typy aut. převodovek, ale jsou vedené pod interním objednacím číslem (katalogová cena 225 000 vč. DPH). KDyž se ptám v servisu, dočkám se akorát odpovědi "Milej pane, to vítééé, to není jen tak, automat, to kdybyste na tom chtěl něco dělat, stálo by to tak 40 000"... To jim teda nežeru, ale přesto jsem na ni radši opatrný...

    Btw. perfektní je ta pasáž s vařením čaje ;-)

     
    Komentář ze dne: 14.04.2011 12:55:43     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Pro drobka
    řeším podobný problém u C8 V6 a našel jsem tenhle návod: http://www.c5club.cz/clanky/uzivatelske-navody/automaticke-prevodovky-v-c5 . takže jsem se trošku zalekl, páč tak dokonalou garáž zase nemám.

    Komentář ze dne: 14.04.2011 12:30:17     Reagovat
    Autor: stenitz - stenitz
    Titulek:Dotaz off topic
    Hezkej článek, díky.

    Zajímalo by mě, jestli by někdo dokázal dobře vysvětlit proč pravidelným přidáváním menšího množství obyčejnýho nejlevnějšího (taky např. M2T) motorovýho oleje do toho co se u nás prodává pod názvem motorová nafta (asi tak deci na jednu nádrž) se u turbodieslů údajně prodlužuje jejich životnost a objektivně zlepšuje pocit z jízdy chrochtákem?

    Že by to byla tajná finta některejch automechaniků?

    Komentář ze dne: 16.04.2011 13:02:12     Reagovat
    Autor: (Miloš) - milonovo
    Titulek:
    Moc pěknej článek,hlavně ta záplava technickejch detailů je skvělá.Kappa se mi kupodivu vcelku líbí,na druhou stranu to není nic divnýho,protože jsem se zamiloval do zatracovaný II generace Scorpia :-) Když bylo nový,tak jsem si říkal,jestli se nezbláznili,co to je za hrůzu,postupně jsem mu přišel na chuť a kombík po FL na origo 17 je fakt pecka.S Kappou jsem jel krátce a nevím jestli si to nepletu s Fiatem coupe,ale jedno z toho mělo naprosto nepoužitelný pedály,buď pro dítě,nebo na bosou nohu :-) nicméně nějak se míjíme,já jsem teď po x letech koupil několikátý ScorpioII.Měl jsem i 93 5dv Cosworth a to byla na tu dobu neskutečná kára,výbava bezkonkurenční,provozní náklady minimální.
    S čím se mi nechce souhlasit,že MB,BMW atd. je jen o image,nikdy jsem nový auto neměl,ale když srovnáme stejně starou ojetinu,tak e39 nebo W210 přesto,že každý má svoje zápory jsou prostě mnohem víc auto,což odráží jak cena novýho,tak ojetiny. Mě osobně byla nejsympatičtější W210,ale asi by bylo fér říct,že zatímco e39 byla naftová,tak W210 byla E430T 4 Matic se skoro max. výbavou.
    4HP18 mám v XM,výměna oleje je naprosto jednoduchá,líbí se mi,že si při tom narozdíl od Scorpia nepoleju hlavu,protože se musí sundat vana. Má najeto cca 280tis. a šlape slušně.

    Komentář ze dne: 30.06.2011 20:50:16     Reagovat
    Autor: carlos - Neregistrovaný
    Titulek:
    No jo hezký počtení. U lancie mají ty motory více vymakaný u fiata coupé nevdrží 16vt vubec nic když tomu nakládáš. Na 20VT jsem měl nalítáno 250tkm a stále jezdí u jiného majitele. Jen běžný servis.
    Za mě 16vt už nikdy!! A to,že 20vt nevydrží zvyšování výkonu tak takové pohádky mi nepovídej. Občas jsem odpojil hadičky od regulace turba a to se děly věci!! Auto protáčelo kola na dvojku a ne přes spojku jen přidánim plynu!! Ale šlo takhle jezdit jen do 3rychl. stupně potom už nestíhalo palivo. Jak to jelo by mohli potvrdit majitelé bmw m3,350z a podobných :-D

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.