Komentáře ke článku: Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (ze dne 14.02.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Peugeot 107 a Citroen C1 maj ještě jednoho (a to nejdůležitějšího) bratříčka a to je Toyota aygo, ale to snad víš.
K místu vzadu - v saxu jsem jel vzadu jen jednou a cejtil jsem se jako sardinka v krabičce sardinek, ty zadní místa jsou jen nouzový. A vlastně jsem jel ještě jednou ve 106, ale to bylo na nějaký pařbě a tak nám nevadilo, že se vzadu mačkáme 4 a taky řidič tenkrát neměl dva metry (jako v tom saxu).
|
|
|
V tomhle případě jsem ten trojlístek malinko okleštil, jelikož jsem mluvil o minulosti ve vztahu k současnosti. Co se týče toho místa, tak opravdu hodně záleží na vzrůstu osob vepředu. Nicméně i tak si myslim že na tak malé autíčko je místa vzadu poměrně hodně :-)
|
|
Také já potvrzuji, že tento systém byl integrován do všech pežotů, co byli v naší rodině - P309, P405, P406, P504, P505, P604 :)
|
|
Diky za clanek. Asi bych si to auto nekoupil, ale je fakt prima si precist clanek od nekoho, kdo ma fakt uprimne rad svoje auto.
|
|
|
A já děkuju za pozitivní koment ;)
|
|
Od auta ocekavam ze spolehlive odjedu z bodu A do bodu B. Proto jsem se rozhodl (po ujisteni 3 automechaniku ze fakt do toho auta nema smysl cpat penize - a to jsem jich chtel z nostalgie venovat dost), ze sesrotuji sveho Formana. Nyni mam pujcenu koktavku od kamarada ktery trpi prebytkem aut. Vykonove jsou obe auta podobna - 50kW Forman a 55kW koktavka, ktera je ale tezsi = udelaji stejne zrychleni. Pravda svezeni v koktavce je o neco lepsi (ale teda razeni 1 je vopruz). Tolik uvod.
Jizda v cervenem formanu znamenala mit tesne za zadkem nejake "lepsi" auto, ktere kdyz mne predjelo, tak nas oba zpomalilo. Ted z modrou koktavkou muzu jet klidne pomalejc a vsichni jsou v klidu.
Obcas jezdim firemnim WV caddy. Vykonove je uplne jinde - kdyz jedu po dalnici v levem pruhu a nekdo mne dojizdi neni problem ihned akcelerovat abych ho neblokoval a zaradil se a pustil ho (nerad jezdim pres povolenou rychlost). Presto mam pocit ze u toho WV je ten praporek o dost cervenejsi nez u te koktavky v modrem.
|
|
|
Opravdu nechápu, co je to za řidiče, kteří, proto že jedete ve starším autě a přestože se neloudáte předpisově 50/90, tak se vám lepí na zadek? Nejhorší je, že když vás předjedou, tak vás brzdí. Já jsem se s tím moc nesetkal. Můžete specifikovat ve které části ČR se s takovými nejvíce setkáváte? Možná to bude tím, že tam nejezdím.
Já sice jezdívám v obci běžně 65 reál, pokud je přehledná situace+sucho+dobrá silnice a nemotá se tam moc lidí, takže se na mě hned tak někdo nenalepí a mimo město kolem 90-110 i víc pokud silnice a provoz dovolí. Pokud ale někoho předjedu, tak ho nebrzdím, pokud se mě nerozhodne prohnat až k hranici možností auta. Jinak, pokud mě nikdo na cestě nesere a nebrzdí, tak jezdím velice defenzivně přestože svižně, tak taky velmi plynule.
Spíše se setkávám s přestupkem typu bránění v předjíždění akcelerací. Kdybych někoho přesto citelně brzdil, tak ho pouštím před sebe hned, jak to půjde. Blokovat někoho úmyslně a naschvál pro potěšení je zmrdizmus!
|
|
|
S vozidlem Lada Niva téměř všichni Škodovkáři po celé ČR. Prdím si svých optimálních 3500 RPM za 5, což je tacho 120+, GPS asi 110, předjedu LIBOVOLNOU Škodovku.. A on mě předjede opět, načež (kosočtverec) zpomalí a já ho musím předjíždět znovu. Už kvůli tomu ani nekupuju ani dálniční známku, radši jezdím po okreskách. Na dálnici je totiž s Nivou pouze výběr mezi dvěmi možnostmi - jet s náklaďáky v pravém, kdy se motor na 5 podtáčí a na 4 řve, navíc musím neustále přeřazovat, nebo jet "co to dá" a těmhle debilům ujet. Jde to, ale žere to pak 14, na rozdíl od běžných 9.
|
|
Jezdil jsem Saxem 1.1 a ten podvozek muzu nazvat ruznymi slovy jenom ne povedeny.
Nevim jestli GTS verze mela nejak uplne prekopany podvozek ale u myho Saxa slo o houpavy kepl s torzni tyzi vazdu na urovni Felicie.
Treba z Focusem nebo Mazdicemi s priblizne te doby se to srovnavat neda.
|
|
|
No VTS/S16 jsou úplně z jiného těsta než klasické Saxo/106. Jen stísněnost a nepřesné řazení zůstaly.
Jinak to je naprosto skvělá "nasraná nákupní taška", která umí na okresce zostudit mnohem drahší a výkonnější auta.Torzka nevadí, ono celé auto má takový neposedný charakter, a hlavně, váží to hluboko pod tunu, tam opravdu není třeba kvůli jízdním vlastnostem v zatáčce vymýšlet složitá zavěšení :)
|
|
u mne (fiesta) vynechaval motor take nepravidelne. uz sem z toho byl na prasky. vynechaval, protoze vynechavalo palivovave cerpadlo. a to vynechavalo, protoze bylo vadne rele v pojistkove skrini, ktere ho ridi. kroucenim toho rele jsem ovlivnoval chod cerpadla. plosnak rele s nazvem motor engine propajen kamaradem a vse ok. kdyz motor se zastavi : 1) zkontorluj zda cerpadlo bezi 2) pokud ne, zkontroluj vsechna, opravdu vsechna rele, kroucenim, bouchanim apod. ja sem takto analizoval pricinu, protoze bouchani jindy vetsinou pomohlo.
|
|
Máš docela malé a zajimavé autíčko 1,6i 16V není to zas tak moc, ale do lehkého auta to bohatě stačí.
Co se týče toho startováni za tepla, kamarádovi to dělá taky u citroenu XM V6 je to podle mě svíčkama. Buď nejsou příliš kvalitní, nebo jsou moc teplé. Doporučuji používat japonské svíčky třeba denso, nebo NGK, nebo tak podobně, ale pozor na správnou tepelnou hodnotu pro tvůj motor. Zvláště doporučuji verzi s Pt (platinovou elektrodou) mám takovou na motorce už 23tis a furt dobrá, původní po 7 tis blbla a nechtěla držet volnoběh za studena a i za tepla nebyla nic moc.
Co se týče těch olejů, tak 10W nebo 5W určuje viskozitu za studena, což je pro rychlé promazání po studeném startu a to má význam hlavně při krátkých jízdách po městě v zimě. Pokud chceš olej do otáček, teda pokud to rád honíš třeba až do 7000ot/min, tak potřebuješ spíše aby to druhé číslo nebylo 40, ale vyšší, třeba 50 to by ti stačilo. To jsou oleje, které se používají při motosportu, kdy motor točí k maximu. Tohle jsem vyzkoušel opět na motorce, kde olej 10W-40 při otáčkách nad 5000 způsobil rezonování (zvonění) motoru, ale použití oleje 10W-60 citelně ztišilo motor v točkách nad 5000 a víc. Mám to sice vyzkoušené jen na motorce, protože nemám auto, které by točilo až 7000ot/min, ale můžeš mi i tak věřit. Takové oleje 10W-50, 5W-50 se dávají do závodních aut na závody.
Jinak takový peugeot 106 třeba s atmosférickým dislem sice moc nejede, ale je to jedno z nejúspornějších starších aut, dá se dosahovat spotřeb i 3,5L disel/100km, což je úctyhodný výkon i na dnešní dobu, ale s benzinem a 16V je vždy lepší svezení, zvláště, když ho navíc krmí turbo, které peugeoty bohužel tehdy neměly.
Co se týče brzd, tak pokud nemají ostrý nástup prvně zkus sehnat sportovní destičky. To se sice nezdá, ale v koeficientu tření destiček levných, normálních a sportovních jsou značné rozdíly, takže zkusil bych hledat prvně tady, než začneš měnit kotouče za větší. Ono je třeba zvážit také potom sladění brzdného výkonu předku se zadkem, aby to bylo v rovnováze, abys neměl třeba předek moc přebržděný a gumy ti to udržely.
|
|
|
Ahoj, díky za pochvalu. Svíčky v autě jsem měnil někdy tuším minulý rok a volba padla právě na tebou zmiňované NGK, ve verzi Iridium IX, takže myslím že v tomhle chyba nebude. Přeci jen si pořád myslím, že to dělá (resp. dělá a nedělá) čerpadlo. Těžko se to asi bude popisovat, nicméně zkusim to - když zhasínám u auta motor, pak po určité době (v řádu pár sekund) je z čerpadla slyšitelné něco jako "bzzzzzzzz", kdy ono uzavírá přívod paliva do motoru. Jev, kterej sem pozoroval při těhle problémech, byl ten, že místo oněho klasického "bzzzzzzzz" to bylo "bz z". Z toho jsem tedy usoudil, že by to mohlo býti právě ono. Těžko tipovat, do auta a do ženský nevidíš, ale přijde mi to jako nejpravděpodobnější varianta. Až se stávající čerpadlo odebere na věčnost, tak asi teprvá pak budu mít jistotu :-)
Co se olejů týče, tak nejsem odborník a ani jsem se po nějakém imprůvmentu v tomhle nepídil. Vycházel jsem z manuálu k autu, kde výrobce pro tenhle motor doporučuje buďto 10W40, nebo lépe - 5W40 variantu. Ono zase tak "na prdel" ten motor ode mě nedostává, resp. né moc často ho točím nad 7k rpm. Teďka jsem udělal menší research po internetu, ale konkrétně k tomuto motoru se doporučuje právě ten, co tam mám. Nicméně díky za tip, až budu příště měnit, tak o tom budu uvažovat.
Co se spotřeby týče, tak 1.5D je určitě lepší varianta :-) Jak jsem psal v článku, tak osobně proti dieselům nic nemám, ale asi by mě "nebavil". Na spotřebě u 16V motoru je ale zajímavá jiná věc. 106 s klasickým 8 ventilovým 1.4 kfx motorem má 75 koní a spotřeba je velmi blízko tomu 16V. S 1.4 jsem jezdil dálky za něco kolem 6l/100, město 9-10. Je tedy pravda, že spotřeba je takřka stejná, ale výkonostní rozdíl obrovský. Neříkám že ta 1.4 jede špatně, užil jsem si s ní taky hodně legrace, ale když teďka zpětně koukám třeba na svoje starší videa z letiště, tak se nemůžu ubránit slovíčku dojmu, že oproti 16V je to opravdu "zdechlina" :-)
Destičky jsou tam EBC green stuff:
http://www.ebcbrakes.com/automotive/greenstuff_brake_pads/greenstuff_brake_pads_2000. shtml
Ty se mi nezdají jako špatné, ale prostě jsem od té výměny čekal trochu více, resp. od výměny kotoučů. Obecně se dle všech diskuzí jeví jako nejlepší výměna za brzdy z 306 s16, rozměr teďka z hlavy nevím, tuším 266mm. V tu dobu jsem je ale nikde na prodej neviděl, tak jsem na to zkoušel jít jinak. Až stávající doslouží, tak to to zkusím :-)
|
|
ahoj, pokud startér točí a nenastartuje, zkus se podívat právě na to palivové čerpadlo v nádrži. Na otcově 106 to bylo právě tím. Měl jsem ho půjčené když jsem měl feldu v servisu na výměnu lpg bomby, šel jsem z práce na katastrální úřad a po 10 ti minutách už nenastartoval. Myslel jsem původně že bude chyba v zapalování - jiskra měla ne moc zdravou barvu, ale bylo to čerpadlo, asi přidřené. Zajímavé je, že nasucho při vyndání z nádrže chvíli jelo, zaplněné benzinem už ne. Jinak otec má verzi 1,0 - twen nejslabší motor. Není moc povedený, pořádně to nejede a když se snažíš jet svižně, tak i žere. Když jezdíš asi jak naložená liazka, dá se i za 5. Jinak je to auto s velice předvídatelnými jízdními vlastnostmi, naklání se dost, ale stopu drží, limitní jsou spíš úzké pneumatiky. I podvozek je relativně pohodlný, na tak malé auto to není žádný kostitřas. Přítelkyně si ho nemůže vynachválit, mám z cenových důvodů feldu na lpg(jezdím celkem dost tak je každá koruna dobrá), nemít ji, asi bych do něj šel....
|
|
každý kdo si koupí tuto minikáru si myslí že má závoďáka a pak to tak dopadá
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI
|