Komentáře ke článku: Dámský servis (ze dne 25.07.2004, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
|
Tak daleko, abych si někdy mohla jít koupit auto (ať již s 1/2 bohem či 3/4), jsem se ještě nedostala. Včas jsem pochopila, že svět automobilismu patří mužům - jako příklad může sloužit typická mužská hláška na silnici : "A hele, zase auto bez řidiče!" Proto obdivuji ženy, které se ještě nenechaly otrávit a snaží se o samostatnost se zachováním sebeúcty.
Některé mé kamarádky a známé, jež by někteří povrchní čtenáři D-F nazvali zmrdicemi, na to vyzrály.Mají-li partnera, hrají jeho hru a rády mu přenechají tyto přízemní starosti : servis, myčka, finance.. Jiné si rády nechají poradit i vynadat od technicky zdatnějších jedinců, a platí. Jiné prodaly auto a jezdí na kole. Smůla je, pokud žena automobil nutně potřebuje ke své práci,o rozvážce dětí, starých rodičů, nákupů či transportu podnapilého 1/4 boha nemluvě.
S notebookem to sama trapně řeším pomocí batohu, s papíry (naštěstí pouze velikosti A4) obdobně a za nejzábavnější moment dne považuji, když visím na tyči v přeplněném autobuse obtěžkána zmíněnými předměty či nákupem a nejsem právě v tomto okamžiku dostupná na mobilu. V takových chvílích i můj někdy perverzní smysl pro černý humor a situační komedie dochází.
Proto má hluboká poklona a obdiv a už se těším, jakých rad se Vám v příspěvcích dostane...
|
|
|
Tvoje hluboká poklona patří někomu, kdo čurá proti větru (i toto je však pro ženskou další problém :-)
Ženská, která si myslí, že SAMA něco zvládne, si nezaslouží poklonu, neboť je blbá.
Příroda to zařizuje tak, že pouze harmonické páry plodí prakticky celou další generaci. Samotná snažící se ženská může tak akorát vyprodukovat pitomého frustráta jako svého potomka.
|
|
|
PROBOHA! Muze zena sama zvladnout cteni novin, vareni, jizdu tramvaji? Nebo to vse muze delat az pote, co se zharmonizuje s nejakym muzem, jenz samozrejme cura po vetru?
To znamena, ze kdyz bude mit doma zenska harmonizujiciho chlapa, tak se ji nepokazi auto. A kdyz se rozejde, tak auto proda, a koupi si nove, az si zase nejake chlapa najde??
No jenze tak jak to pises, mily Knazo, tak to plati i opacne - timto vyzyvam vsechyn ctenare D-fense, pokud nemaji babu, aby sli okamzite vratit ridicaky, do doby nez si nejakou najdou.
BTW jak souvisi pouzivani auta zenou a nasi potomci? Nemyslel to Knazo nahodou tak, ze ho rodice zplodili na zadnim sedadle auta jeho matky? Prijde mi totiz doost frustrovany...
|
|
Pristup: JA o tom nechci NIC vedet, JA to chci jen pouzivat JE naprosto spravny v pripade ze mame dobry servis a penize
RESP. - bud o tom nic nevime a platime PENEZI nebo o tom vime a platime CASEM - viz. pristup k OS (WINvsLIN - to same)
RE jak by to melo vypadat: ano, presne, souhlas, snazim se praktikovat to same pro SW support uzavatelu... nejvetsi potize mam obcas s udrzenim vazne tvare.. :-)
|
|
|
zapomnel jsem na ty prkotiny -
v porovnani s moznymi problemy u auta: motor, prevodovka, brzdy, rizeni,... se mi zdaji jako prkotiny... (netusim zda neni problem i u nich)
|
|
No ja si myslim, ze ci sa nam to paci, alebo nie, auto neni vec ktora sa da iba pouzivat a nerozumiet jej. Takisto chlap nemoze varit, pokial tomu aspon trochu nerozumie. A naviac autorka pise, ze nechce tomu rozumiet, nie ze nemoze. Z clanku som postrehol, ze ma ake take logicke myslenie, takze by to pre nu vobec nemusel byt problem pochopit princip (ostatne uz pride same...). A potom, nikdy nekupovat techniku od Talianov, lebo ich narodna povaha je taka, ze veci sice vyzeraju pekne, no akukolvek funkcnost postradaju a su strasne odflaknute. No a castokrat zeny zo seba blbcov robia sami, a potom sa uz neda na ne inac pozerat.
|
|
A ted mi reknete, jak je mozny, ze existujou zensky, ktery si umeji udelat samy generalku motoru. A na druhe strane jsou tu takove, pro ktere je porouchany kaslik duvodem k vymene autobaterky (ano, kdyz uz ten kaslik ma tendenci porad svitit, tak bud vyndej zarovku, nebo zasekni ten prepinac tak, aby to nesvitilo).
Zenska logika - nestartuje to, nejde starter - to je presne ono, presne ve stylu: Ja jsem blba, hec.
S tim prispevkem o tom, ze kupovat fiata je nesmysl, bych souhlasil. Vsichni vime, ze ta zkratka ve skutecnosti znamena "Fehler In Alle Teile".
|
|
|
Upozornil bych na geniální sci-fi Den Trifidů, respektive na její závěr. Hlavní hrdina opouští jakousi komunitu složenou převážně z žen, protože žijou v domněnce, že jsou věci, kterým NEMUSEJÍ rozumět. Tuším, že se tehdy jednalo o životně důležitý generátor na elektřinu. Hlavní hrdina tehdy vyslovil myšlenku, že v natolik pohnuté době, jaká v knize nastala, s takovouhle filozifií lze dojít leda do prčic.
|
|
|
takže používáte jenom věci kterým rozumíte?? domnívám se, že to není nezbytně nutné, od toho jsou tady firmy, které vyrábějí svoje výrobky takovým způsobem aby je mohl používat i člověk, který jim nerozumí, ale naučí se je ovládat, dokonce tyto firmy pracují na tom aby ovládání bylo co nejjednodušší, resp. přístupné pro kdekoho, on by se asi automobilový průmysl daleko nedostal kdyby auta používali jenom lidé, kteří zvládnout generálku motoru!! mohu používat elektřinu z elektrárny?? no já bych totiž generálku elektrárny asi nezvládla, možná bych zvládla generálku vypínače nebo zásuvky, ale nejsem si jistá jestli to stačí!
čtu tyhle stránky, ale pravděpodobně bych je nedokázala vytvořit, tak bych je asi možná neměla číst, mám totiž občas problém s tím, že systém nemůže identifikovat vybranou globální šablonu, či což, ale až tomu budu rozumět, tak problém zmizí . . . . . . nebo že by ne???
|
|
|
Člověk, co všemu rozumí, se asi ještě nenarodil.
Můj komentář směřoval k tomu, že nelze DOPŘEDU prohlásit, že tohle je generátor a já mu NEMOHU NIKDY porozumět, protože jsem žena. Okolnosti mě mohou donutit, naučit se používat třeba něco tak nepochopitelného a zákeřného, jako je čistič na koberce od firmy WAP, který ovšem moje přítelkyně používá zcela nenuceně a ještě se mi vysmívá, že na tom nic není. Nelze ale dopředu říkat, osobnímu autu já nikdy rozumět nebudu. To je předsudek a s pohlavím to nemá co dělat, spíš je to o pohodlnosti.
BTW netýká se to jen žen. Spousta mužských zakládá svojí image na tom, že primitivním technickým výrobkům, jakým auto v podstatě je, nerozumějí... takový ty kecy, to já neznám, já nejsem technický typ... přitom už mezitím ta auta podlehla takovému zjedodušení, že tím ze sebe tak dělají úplný dementy.
|
|
|
Tady to prece padlo - bud umeni nebo penize. Pokud jsem ochotna venovat penize za opravy, proc bych mela venovat cas studiu principu fungovani sveho auta, protoze v tomtez case vydelam dostatek penez na jeho opravy. To je prece princip chozeni do restaurace - obed v restauraci je drazsi nez doma (az uz jsem schopny ho uvarit ci ne), nicmene domu a zpet by to trvalo 3 hodiny - tj. 2 hodiny navic, ve kterych vydelam penize na to, a bych si ten obed v restauraci mohl dat. Tak proc bych se mel ucit varit obedy, kdyz vim, ze nikdy si ty obedy domu chodit varit nebudu. Alespon do te doby nez budu muset umet VAPovat, opravovat auto, varit - do te doby, do kdy to bude delat za mne nekdo jiny, at uz doma zadarmo nebo za ty mnou vydelane penize.
Ale ten clanek neni o tomto problemu: je o tom, proc a priori chlapi predpokladaji, ze veci, kterych si zenska nevsimne, proste NEVADI - protoze pak ty dodatecne zaplacene penize jsou proste vyhozene. Kdyby zena znala pri nakupu skutecny stav veci, tak by si jiste koupila auto jine, bez chyb.
Jake mohou byt ty okolnosti, ktere nekoho donuti pochopit auto: pokud se zena rozhodne si auto koupit rychle - tedy v casove tisni - tezko si pred nakupem nastuduje manualy vsech aut, ktere muze videt v autobazaru, aby dokazala pososudit, zda jsou OK - tim mene, ze v tomto pripade manual je k nicemu, tady je nutna zkusenost.
|
|
|
Vy znate nejakou ojetinu bez chyb? :-o Naopak si myslim, ze tyhle minichyby jsou rozhodne lepsi, nez kdyz ma auto treba praskle tesneni pod hlavou nebo nacate turbo. Ale to jsou zavady, ktere zenska uz vubec nevidi, ale vadi o to vice.
|
|
|
V podstatě by se s Vámi dalo souhlasit. Vývoj v této společnosti asi - bohužel - spěje k tomu, že budeme společností úzce profesně specifikovaných jedinců, kteří např. dokonale ovládají taje a zákoutí daňového a finančního systému, ale kapající kohoutek v koupelně pro ně znamená nepřekonatelný problém. Osobně jsem s tímto vývojem smířen, ale jsem na tyto lidi dost alergický. Myslím, že každý by se měl umět postarat o sebe a své blízké i kdyby nastal onen výše zmíněný Den Trifidů. Sám jsem se o sebe staral, jen co jsem vypadl ze školy a rodného města a nedělá mi problém ani ten kohoutek ani to daňové přiznání. Na kompletní rekonstrukci vodovodu nebo investování svých celoživotních úspor si však zvu odborníky.
Myslím, že je to o té hranici jakéhosi základního univerzálního umu, který bychom měli jaksi všichni ovládat, nehledě na naši odbornou specializaci. Dříve se tomu říkalo základní vzdělání a všeobecný rozhled.
|
|
|
Naprostý souhlas, JVP!
Domnívám se, že základní povinností každého z nás (pokud není nemocný nebo jinak objektivně handicapovaný a je dospělý) je být schopen postarat se za normálních okolností v prvé řadě o sebe. Za dnešního stavu techniky to dle mého názoru nemůže být problém pro člověka, který je zdravý a aspoň průměrně inteligentní. Všechny výmluvy typu "já jsem chlap/ženská a proto na to nemám buňky" jsou liché. Základní dovednosti týkající se kuchyně, praní prádla, údržby domácnosti je schopna se naučit cvičená opice, natož pak člověk.
Beru vysvětlení typu "jsem línej/líná se to naučit". Ovšem pak se člověk nemůže divit, když ho najatý řemeslník, coby osobu neznalou, občas "očůrá".
Autorka článku má podle mě uživatelskou znalost auta dost slušnou a neseriózní mechanik by pravděpodobně udělal totéž i chlapovi. Na pohlaví bych to nesváděla.
I když by mi bylo příjemnější, kdyby řemeslníci nevyužívali našich neznalostí zvlášť frapantním způsobem, občas to nás, kteří nerozumíme všemu, zkrátka potrefí :o)).
|
|
|
Zcela mimo článek si dovoluji napsat jeden postřeh ke zmiňované knize: Před mnoha léty jsem narazil u dvou svých kamarádek na téma sci-fi; obě svorně prohlásily, že tyto knihy jim nic neříkají, ale že četly právě Den Trifidů. Později jsem si ověřil, že tuto (a žádnou jinou sci-fi) knihu četlo mnoho ženských. Umí to někdo vysvětlit?
|
|
|
vysvětlit to neumím, sci-fi nečtu protože mi to nic neříká, Den Trifidů jsem četla líbil se mi, ale už je to dávno a nemůžu si vzpomenout jak jsem se dostala k tomu, že jsem jí začala číst, ale myslím, že jsem na ní narazila náhodou!
|
|
|
Náhodou mám doma jednu z knihoven plnou SF a troufám si tvrdit, že mám přehled lepší než průměrný muž.
Pravda je, že jsem se na chlapy ještě nevytahovala. A vo tom to teda je!
Pro SF čtenáře (muže): Pozor, aby jste nedopadli jako hrdina knihy K.Vonneguta "Sirény z Titanu".
|
|
|
To je ten, co se tak lekl, az mu zalezly koule a uz nikdy nevylezly? Co ho mel 8cm dlouhyho a 10cm v prumeru? :-)
|
|
|
.....to se mě neptej,stará páro,ale někdo tam nahoře tě má rád."
|
|
|
Na obálce Dne Triffidů je velká růžová kytka :o)
(teda aspoň na angl. verzi)
|
|
|
Že by povinná četba na střední škole? :-)))
|
|
vrtáním libovolně dlouhých šroubů aní vrážením hřebíků nemůže airbag vybuchnout ani omylem - spínače jsou v přední části karoserie! a pokud sem to pochopil správně z poslední věty "má to buchlé pytle" tak už tam ani nebyl...
|
|
|
Pokud nevím, zda tam "pytle" jsou (po repasi auta by tam měly být, navíc není zcela zřejmé, že se jedná o stejný vůz), rozhodně nepřidávám kovové komponenty do krytu airbagů. To bych mohl nechtěně vyrobit vzduchovku permanentně namířenou na hlavu řidiče či spolujezdce...
|
|
|
Ano, tohle je ten problem... predpokladam, ze patrony (ktere by eventualne vybuchly, airbag se prece nafukuje, neni porad nafoukly, ne?) jsou nekde hluboko. Ale sroub vystreleny nafouklym airbagem... brrr.
|
|
|
Bohužel... Kapku do toho vidim a můžu říct že airbag můžeš u některejch aut klidně spustit zcela nečekaně když vytáhneš 1 blbej konektor ! Takže bacha na to. U volantu bejvá zespodu pod sloupek řízení, u spolujezdce nevim.
|
|
|
Heh. Kolegovi myho kamarada se v Peugeotu (ja vim, proc nemam rad francouzska auta :-P) za normalni, klidne jizdy vystrelil bocni airbag spolujezdce.
|
|
|
Jó, otci kamaráda sestřenice matky, co se s ní kamarádí bratranec neteře synovce mojí ženy, tak tomu se stalo némlich to samý!
|
|
|
Na to, že je ti šestnáct synku, tak si nějak troufáš....
|
|
|
Vtipne a presne jsem cekal, ze nekdo neco podobneho napise :-/. Oba pracuji (logicky, jsou kolegove) ve francouzske farmaceuticke firme a soucasti jejich CI je narizeni pouzivat jako sluzebaky pouze francouzska auta.
Mimochodem jsem se svezl jeho sluzebakem (peugeot 307 combi s HDI motorem) a subjektivne se mi to auto zdalo dost divny... desne nepruznej motor a mekkej podvozek, plavalo to jako lod. Jel jsem v tom ve Slovenskem raji (kdo neznate, jak to tam vypada, tak jsou to silnice a'la Rally Monaco), takze pomerne zatez na cele auto.
|
|
|
|
Hele Gobaku to seš ty?
Nech už toho hulení a hanění francouzů ;-)
|
|
|
Jojo to jsem ja :-D
a kdo jsi ty?
|
|
|
Když mě bylo šestnáct, tak tvůj fotr ještě tahal kačera.
|
|
|
No každé auto ,které AB má, má také na palubní desce ledku, která indikuje zda jsou AB ready či ne. Při nastarování se tato ledka rozsvítí a posléze zhasne. Pokud svítí permanentně nebo se naopak nerozsvítí vůbec ( nějakej koumák nechtěl, aby mu to pořád svítilo a tak ledku vyndal ), nejsou tam ... Jen tak pro zajímavost, lakování jednoho dílu se dělá běžně za 2.500,- s prací ( to myslím vybroušení apod. ) max. za 3500,- . Oprava motoru stěrače tak max. do 2000,- Prostě tenhle článek je o ničem... Možná by stačilo sednout k internetu a když už chci kupovat tak složitou a drahou věc, jako je auto, něco si o autech zjistit. Třeba mrknout na žebříčky spolehlivosti ;-)
|
|
|
Asi by to chtelo, aby sis precet diskusi - je tady popsany, jak autorka auto kupovala - dostr dobry postup. Nepis komentare k necemu, co jsi necet - rika se tomu "diletantismus".
|
|
|
Novemu triku se rika "prodejni verze". Jde o to, ze kontrolka od nefunkcni veci se pripoji paralelne na nejakou funkcni kontrolku (treba mazani). Vsechno se pak tvari, ze to funguje jak ma a neprijdete na to...
|
|
|
Spínače nejsou vepředu, ale jsou ve středovém tunelu někde mezi ruční brzdou a šajtpákou. To jen na upřesnění :-)
|
|
|
Automotive industry se nyní musí vyjádřit.
Érbek nemá spínač. Řídící jednotka je uložena poblíž těžiště vozidla v podélné ose a co nejníž, tedy někde za motorovou přepážkou pod palubkou. V ní je schovaný akcelerometr. Když signál z akcelerometru > mezní, ŘJ pošle proudový impuls k pyropatroně, cosi se tam ohřeje a vyvolá rozklad chemikálie v patroně na NOx, CO2 a další plyny. Ty nafouknou pytel, ten si prorazí cestu perforací v palubce a hopla, je venku. Pokud je na této perforované části něco položeného, třeba mobil, je to vystřeleno rychlostí asi 100m/s do prostoru vozidla.
Existovaly i systémy kontaktní obsahující kuličku a pérko, ale ty se vyráběly v dobách, kdy se Vítek Havliš pohyboval pomocí bičíku. Dnes už je to minulost (kontaktní senzor, nikoli Havliš).
Nevyžádáný odpal je možný hlavně výbojem statické elektřiny při kontaktování (nasazování a odpojování konektoru), zkratem s jiným vedením, vybitím nějakého kondíku z jiné ŘJ do palubní sítě při odpojení baterie nebo výrobní chybou, nepravděpodobnou na 99,9973%. Airbagy nelze ve výrobě 100% testovat...
Natočením šroubu přímo do patrony nelze vyvolat odpal, ale při regulérním odpalu někdy později se šroub může stát projektilem se zajímavou balistickou charakteristikou.
Oprava Opttimistina auta by spočívala v použití šroubků TLUSTŠÍCH a nikoli delších, protože delší se stejně nebudou mít čeho chytit. V palubce nejsou hmoždinky, jako ve zdi. Řešení spočívající v použití lepidla taky není špatný.
|
|
|
Airbag se prece nafukuje skrz diru v palubni desce, kterou pri nafukovani prorazi. Ta dira je tam predpripravena perforaci plastu palubni desky. Airbagu v ceste nic jinyho nestoji, rozhodne ne zadny srouby apod. a to uz od vyrobce prece. Opttimist chtela nahradit puvodni srouby zamku kastliku novejma, vetsima. Ja jsem presvedcen, ze tam kde je zamek umisten (zespoda palubni desky) to rozhodne vadit nemuze.
|
|
|
jako zamestnanec firmy ktera palubky do aut vyrabi, davam za pravdu, krome toho AB modul je pomerne maly a zadna kolize se srouby kastliku nehrozi a i kdyby k ni doslo - airbagovy modul neni nic jinyho nez plechova krabicka a docela festovni, protoze musi odolat zpetnemu narazu pri vystrelu patrony AB, tudiz 4kou vrutem do plastu ji neposkodite, krome toho kolem AB modulu je jeste ochranny bocni ramec znacne tloustky s plechovymy vyztuhami v plastu....
ke clanku:
docela zdarily , i kdyz chvilemi udajne opovrzeni jedne casti lidstva druhou ostentativne davane najevo ma ponekud zrcadlovy efekt .....damo, kdyz rovnopravnost a uctu, tak obousmernou a hazeni vsech chlapu do jednoho pytle vam taky moc neprida (kvo....) ;o))) ale nic ve zlem, rad ctu vase prispevky a vim jak je to s tim airbagem ;o)))))))))
|
|
Za to, že jsou ženský vnímány jako méněcenné si můžou pouze sami.
Pokud by jsme každý den 5 krát vídali v televizi, jak se nějaký chlap při oblékání sám sebe ptá, jestli už si vzal trenýrky (u ženské je to intimka), za chvíli by každému připadali všichni chlapy jako hovada.
Ženský ze sebe sami dělaji pipiny svou neustálou orientací na šminky, hadry, vaření, "krásu" svého těla atd. Pak ať se nediví, že jsou vnímány pouze jako sexuaální objekt nebo kuchařka.
Výrokem "nerozumím tomu a nechci tomu rozumět, chci to jen používat" ze sebe autorka opět dělá méněcenou. Pokud něčemu nerozumím a chci to používat, je racionální alespoň trochu proniknout do toho, jak to funguje.
Pokud na to autorka kapituluje, nemůže se vůbec divit, že ji jednou ta elektřina zabije, když si bude chtít do zásuvky odložit sponku na vlasy nebo si v mikrovlnce vyfénovat vlasy.
|
|
|
Mozna neni uplne na miste vyvozovat nejake obecne pravdy podle virtualniho sveta televiznich reklam.
"Nerozumím tomu a nechci tomu rozumět, chci to jen používat" je absolutne legitimni postoj. Minimalne nekdy od prvni delby prace:-)
|
|
|
Podle mě se mýlíš. Takhle uvažují přitroublí amíci, co neví jaké je hlavní město Ruska. K všeobecnému vzdělání každého člověka patří mít povědomí o principu (ne detailech)fungování věcí, které používá. Pokud nemá, je za pitomce.
|
|
|
Jak mi pomuze povedomi o principu fungovani auta, ktere mam - 15 let aktivni ridicka, v tom abych odhalila zlomenou soucastku uvnitr motoru? Nebo myslis, ze bych mela mit povedomi o fungovani te konkretni soucastky a povedomi o fungovani kazde konkretni soucasti v aute, ktera se muze pokazit?
|
|
|
Ne, reaguješ správně na bohužel přehnaný a nadsazený komentář.
Víš asi, že auto jezdí na benzin, že je záhodno mít plnou nádrž, nabitou baterii, nafoukaná kola a vyčištěná skla. Víš, že když ti něco omylem propíchne pneumatiku, máš si ji vyměnit. atd atd
Není důležité znát každou součástku a vědět, jak ji opravit. Důležité je znát přibližně, jak to funguje a co s tím zhruba dělat ( mj. i dopravit to do servisu a nenachat to být ) ...
|
|
|
jsou auta co jezděj na naftu event. na plyn, to je důležitá informace!!!! a olej ten je taky důležitej!!
|
|
|
Malicko bych castecne nesouhlasil... Nerozumim pocitacum, nechapu, ze tam behaji nejake nuly a jednicky. Nechapu, jak je mozne, ze kdyz nekde kliknu mysi na obrazovce, udela to neco. Ze kdyz nekde kliknu, vysune mi to mechaniku a tak podobne. Coz ale nic nemeni na veci, ze pocitac pouzivam kazdy den a docela rad. A taky mu nehodlam rozumet... Jo, umim vymenit disk, pridat si pamet a tak, ale nerozumim z principu tomu, jak to funguje... Jsem taky meneceny?
|
|
|
Je zřejmé, že ne všichni z nás jsou technici, kteří se radostně vzruší při spatření nějakého technického hejble. Nejsem lékař, ale nějaké povědomí o svém tělě mám, tudíž pokud mne začne bolet pravá část břicha, usoudím na játra a omezím pivo. Pokud to nepomůže, tak vyhledám internistu, nikoliv očaře. Považuji tudíž za normální, že když si pořídím novou věc (auto, pračku, myčku, apod.), nejdříve si přečtu návod, pak otevřu haubnu a přinejmenším se podívám co se kam leje a kde mohou být případná krizová místa, jejichž poruchu jsem na silnici schopen odstranit. Je pravda, že u nových aut je jich stále méně. Ale pokud mi v půl čtvrtý ráno na silnici IV. kategorie prdne klíňák nebo píchnu, tak je mi plat prtný, že jsem dlohovlasá blondýna s prdelkou k nakousnutí. Takový ten přezíravý postoj typu: nezajímá mne to, ale koukejte, ať to funguje!! mi mimo prachsprosté lenosti smrdí ještě neúctou k plodům práce někoho jiného.
|
|
|
no na druhou stranu přezíravý postoj z prachsprosté namyšlenosti všechno znám a všemu rozumím (narodil jsem se v kině atd.) také není nejlepší přístup k věci, on si kde kdo myslí, že autům rozumí a že je dokáže vyspravit a ne vždycky je to pravda, znám jednoho se servisu a ten by tyhle samodomo týpky v okamžiku, kdy konečně dolezou do servisu se slovy vy jste tady odborníci vy si s tím poradíte (s tím co já sprasil).
byla jsem snaživá a chtěla jsem vědět jak vyměnit kolo u auta (neb nejsem blondýna s prdelkou k nakousnutí, nešlo mi o to jak se to jednoduše udělá, ale jak to udělat bezpečně, protože já bych asi s autem u kterýho bych měnila kolo nikam nejela, když pak člověka předjede vlastní kolo tak je po hehe) a několik lidí se mi vysmálo s tím, že se mi stejně nepodaří povolit ty matky nebo šrouby co držej kolo, a co s tím teoreticky tomu rozumím, ale není mi to k ničemu!
|
|
|
Krindapána, tak si vyhraďte hodinku ze sobotního dopoledne, vemte hever, klíč a zkuste to. Uvidíte, že to zas tak složité není. Chce to jen nezmatkovat a pomalu si celou operaci zopakovat. Není to zas tolik o síle, jak Vás strašili.
Teorie je Vám k prdu, pokud to nemáte ošahaný. Nezlobte se na mne, nikdo po Vás nechce seřizování motoru a podobné věci. Výměna píchlého kola a podobné jednoduché úkony k používíní auta prostě patří.
Jak si to zařídíte, to je na Vás.
|
|
|
Kdepak výměna kola! Pche... to je přece není práce pro mě, pro ženu! Můj úkol je nosit přiléhavá trička s výstřihem, mít hodně voňavek a myslet si, že jsem hrozně diskriminovaná, protože mě nikdo neukázal jak se vyměnuje kolo. Že je to na první pohled patrné mě také nezajímá.
|
|
|
Nevim, jak je to dlouho, co mate ridicak vy, ale mne vymnenu kola s praktickym nacvikem (myma rukama) ucili v autoskole pred 10 lety - pry bych bez toho neudelala ridicak. A taky rikali: az si koupite auto, tak to kolo stejne sama nesundate, protoze je to utazene elektrickym nastrojem a zarezavele.
Takze teorii znam, ale kdyz se mi to jednou stalo, tak mi nejaky chlapek kolemjdouci musel ty srouby povolit. A presne, jak je napsano vyse - ja jsem si to sice utahla, tak jak mi ukazovali v autoskole, ale dojela jsem akorat do servisu, kde mi to dotahli tim pristrojem a jeste mi rikali, at uz to nikdy nedelam, at poprosim priste nejakeho silneho chlapa, protoze to neutahnu a mohlo by mi to za jizdy upadnout. Tak nevim...
|
|
|
Řidičák mám 12 let a výměnu kola jsem prakticky v autoškole nedělal. Máte pravdu, že povolit šroub chce někdy trochu času a síly. Když to nejde, zkuste na to šlápnout nebo rytmicky tlačit na klíč, obvykle to povolí. Utažení rukou bohatě stačí. Pokud máte pochybnosti o své síle, utáhněte kolo, ujeďte několik km a šrouby znova dotáhněte. Není třeba mít šrouby utažené tak, že pak nejdou povolit. Mnozí dobráci v pneuservisech mají utahovací moment pneumatických pistolí nastaven na maximum a díky jednomu takovému dobrákovi mám teď zmrvený jeden závit v náboji kola. Není nad ruční práci.Když na Vás bude mít příště nekdo takové kecy, jak popisujete, tak ho prostě pošlete někam a zkuste postup popsaný výše.
Mé příspěvky se netýkají ani tak nemohoucnosti k nějakému úkonu, ale spíše nechuti se cosi učit a spoléhat na ostatní.
|
|
|
a zase neznalost základních fyzikálních zákonů, jako obvykle. Když jsem slabá ženská a neutáhnu to klíčem 20 cm dlouhým, tak si k němu pořídím půlmetrovou trubku a povolím i utáhnu to jedním prstem. A když to nestačí, tak třeba metrovou trubku. Vozit ji v kufru není problém. Prostě znalost výměny kola, žárovek, pojistek a podobných prkotin na cestě patří k základním znalostem řidiče a kdo to neumí, nemá na cestě co dělat.
|
|
|
proč?? nechci rejpat, ale proč takovej člověk nemá na cestě co dělat?? jak se vztahuje řízení vozidla k výměně žárovky?
|
|
|
Asi tak, že bez světel za snížené viditelnosti nesmíš jet a opravit si je na místě je povinnost každého řidiče. Ovšem pokud na to máš, samozřejmě si na to můžeš objednat servis a hodinu počkat než přijedou vyměnit žárovku.:)
|
|
|
HMMM, to je svata pravda, jenze u nekterych aut to neni sranda! Kazdou chvili potkam nekoho bez jednoho svetla, mozna si toho ani hned nevsimnou. Ja to umim vymenit ve svym, ale pri jizde pujcenym nebo sluzebnim neznamym autem asi rozsvitim mlhovky a pokracuji k nejblizsi benzince, kde vetsinou nejaky automechanik je.
Ale tohle doporucuju jen jako prvni pomoc, samo nejlepsi je to umet - nicmene s ridicskym umenim (tj. s umenim ovladat vuz) to nesouvici vubec nijak.
|
|
|
to si trošku pleteš, povinnost každého řidiče není je opravit na místě, povinnost každého řidiče je vědět, že bez světel nesmí jet!
|
|
|
|
No a vite nekdo, jak presne zni zakon (nebo vyhlaska)? Ja uz si to z autoskoly nepamatuju, ale myslim, ze zakladni opravy musi ridic byt schopen vykonat sam (alespon teoreticky). Jednou se mne na to policajti ptali pri kontrole - jestli umim vymenit kolo, ale mozna to byla jen buzerace.
|
|
|
to byla buzerace, já jsem tedy zákon dlouho nečetla, ale přece naše zákony nemůžou být až tak mimo, aby předepisovali kdo má co spravit, co je jim do toho jestli to spravím já a nebo zavolám JMH ať vymění kolo a ať sebou kouká hodit, že spěchám!
|
|
|
Rád. Je to jen otázka peněz;-)
V Zákoně (pochvala, spousta chlapů se v diskusích ohání Vyhláškou, ač již nějaký pátek máme Zákon) je povinnost za určitých okolností svítit (tedy žárovkama, ne řidičem). Z toho lze dovodit, že nejsem-li schopen svítit (žárovkama), nesmím jet. Zákon něřeší, zda mám žárovku měnit sám, zavolat asistenční službu nebo jít domů pěšky.
Spousta zajímavých tipů mj. i o silničním provozu a aktuální znění podstatných zákonů:
www.e-law.cz/
|
|
|
. . pe .coo?? toho zpěváka neznám!
já jsem ten zákon dokonce četla a spousta chlapů se taky ohání tím co v tom zákoně nikdy nebylo a co bylo naposledy ve vyhlášce xy, spousta jich neznala ani 100.
|
|
|
Ke clanku se rozepisu dole, ale tohle mi prislo vhodne hodit sem.
Kdyz se vymenuje kolo, tak je nutne povolit matky (nebo srouby) jeste dokud auto stoji a je zabrzdene, teprve pak heverovat. Bezny postup je (pokud kolo nebylo meneno dele, nebo bylo utazeno v servisu):
1- nasadit klic
2- chvili se snazit
3- chvili sproste nadavat
4- dat klic tak, aby se na nej dalo stoupnout
5- jemne na nej zacit prenaset vahu
6- stat jednou nohou, celou svou vahou na klici a jenom se stabilizovat rukama o auto
7- opet nadavat
8- pokud je, tak prostriknout sroub WD40, nebo necim podobnym
9- zacit na tom klici poskakovat
10- zlomit klic, okousat matku, nebo ulomit sroub
v okamziku, kdy se sroub (matka) povoli, je zbytecne, az nevhodne, provadet dalsi kroky :-)
Z vyse uvedeneho navodu plyne, ze kazda zena (i muz) s hmotnosti alespon 60kg (tolik vazim ja) dokaze povolit ty same matky, co ja, bude-li u sebe mit stejne nastroje, pokud dokaze stat na jedne noze a vi jak na to.
Pak se auto vyheveruje - pokud je to hever, ktery se da dat jenom do diry na hever v aute (trabant, stara skoda, mozna nejaka dalsi auta), tak se da tam, jinak nekam, kde to kastle unese (ne uplne na kraj, pokud mozno pod nejaky sloupek). Hever miva takovy prevod, aby ho utali i mene silni jedinci, takze bych se toho nebal. Pak se odsroubuje se kolo. Pokud by to neslo (neudrzis druhou rukou kolo a jde to ztuha), tak si lze vypomoci sheverovanim zpet na zem a obema rukama, nebo jemne nohou (kdyz uz se to povedlo povolit, tak to bude dobre) temer uplne vysoubovat matky (horsi je to se srouby - clovek nevidi, kde konci) a veheverovat z5. Pak se sunda kolo a da se rezerva (ta bude nafoukla, takze to bude mozna chtit jeste kus vyheverovat.
Sundat by se to mnelo povest, nandat - pokud je kolo moc tezke - to jde take tak, ze se kolo vali po silnici a vyska auta se reguluje heverem ... nekde je mozek vic, nez svaly.
Utahnout staci rukou a trochu za to trhnout, vyuziti sve vlastni hmotnosti taky neni problem, ale moz bych to neprehanel. Kdyz to nekdo dela poprve, tak by se man to mnel za chvili kouknout (treba po pul kilometru) jestli to nejde jeste utahnout.
Stoji za to kouknout do navodu k autu, nebo rici nekomu, kdo to uz delal a zkusit si to nekdy v klidu pred barakem, kdyz o nic nejde. Muzu rici, ze v desti,v noci, kdyz okolo jezdi stovkou jeden nakladak za druhym je to dost psycho.
Kdyz uz se povede ztratit matky/srouby, tak u ctyrmatkoveko kola (trabant, skoda) se da jet na 3 matky, v nouzi nejvyssi a velmi opatrne i na 2. Pokud ma auto pohon dopredu, tak je lepsi mit vepredu vsechny matky (hnana+rizena kola) a vzit je pripadne ze zadu (mely by byt stejne), u zadniho nahonu nevim, snad se nekdo vyjadri. U petimatkoveho kola by mnelo jit jet i na 3 matky. Pokud chybi 2 matky, tak mista kde chybi rozlozit co nejsymetricteji (naproti sobe).
Vzhledem k tomu, ze problem neni absolutni, ale relativni (pomer sily zeny a velikosti sroubu, hmotnosti kola), stalo by za to zjistit jake triky pouzivaji k vymene kol autobusaci a tiraci a pouzit ty same.
|
|
|
v tom navodu pro blondyny s krasnou prdelkou bohuzel vypadlo to nejdulezitejsi: snazit se to povolit tim spravnym smerem... ;-)
|
|
|
blondýny návod nepotřebují, těm kolo vždycky někdo ochotně vymění a ještě bude mít dobrej pocit!
|
|
|
no já to tedy zkusím a o víkendu udělám dětem divadlo, ale problém je v tom, že mám 52 kg
znám jednoho ten jezdil s autobusem i s náklaďákem a jediný co říkal o výměně kola byla spousta sprostých nadávek, z vyprávění jsem pochopila, že tam je systém trošku jinej, tam jde o to co nejrychleji dostat auto na hever, dřív než sedne na ráfek neb pak je to v p . . . , alespoň tak jsem to pochopila já, ale fakt je že šlo o plně naloženou tatru a ta má možná 30t (možná víc, možná míň, nevím to přesně odhaduju!!), u tiráku to bude asi taky o něčem jiném ono je tam víc náprav a víc kol, ale zeptám se!
|
|
|
tak jsem se ptala, oni používají pajcr, sjede si heverem co nejníž, přikulí kolo, srovná podle šroubů, přizvedne ho pajcrem a rukou přitlačí na šrouby, ale jak jsem pochopila bude to chtít cvik, málem mě vomyli, vono prej to kolo váží asi 150 kg, tak to jsem v pohodě a ty svoje minikolieska zvládnu levou zadní a ještě si stihnu něco číst!!
|
|
|
Tady nejde o to rozumět všemu naprosto do detailu. Jde o to mít povědomí o tom, jak to asi přibližně funguje a čím to můžu posrat.
Když použiju tvůj příklad počítače, každý by měl vědět, že když bude počítač každou 1/4 hodinu zapínat a vypínat stejně jako světlo na hajzlu (kterému to zas tak nevadí), tak to za měsíc zaručeně posere. Nebo že když nechá zapnutý monitor a hodí přes něj igelit proti prachu, tak ten monitor za pár hodin začne doutnat.
Proto zastávám názor, že když někdo ví, že se mu otevírá přihrádka u spolujezdce kde svítí světlo i při vypnutém zapalování, tak je naprostej mamlas, že si to nenechá ihned opravit nebo nevyšroubuje žárovku. Kdyby totiž měl alespoň trochu povědomí o fungování věci, kterou užívá, musel by vědět, že svícení žárovky = vybíjení baterie o konečné kapacitě, vybitá baterie = auto nelze nastartovat. Protože si tohle před používáním auta nezjistí, povídají si o něm chlapi v hospodách vtipy.
|
|
|
Zcela prost nějakého sexismu Ti musím říct, že má vysokoškolsky vzdělaná manželka jen velmi obtížně chápala můj výklad spojitosti neustále zbytečně zapnuté televize a olbřímího účtu za elektřinu. Rovněž se zcela pravidelně diví, že když si zapne pračku, myčku, troubu a následně se začne fénovat, tak to jaksi po chvilce - potvůrka jedna - přestane fungovat.
|
|
|
Hmm, v tom pripade bych ji asi obetoval ;-)
Moje vysokoskolsky nevzdelana manzelka - blondyna s prdelkou k nakousnuti ;-) - si umi vymenit kolo a chape i omezenou trpelivost jisticu. Bohuzel zatim nepochopila proc je vhodne podrazovat pred zatackou, to vidim jako svou dalsi metu v jejim osobnim rozvoji ;-)
|
|
|
Hmm, jen aby dalsi meta v jejim vlastnim planu osobniho rozvoje nebyla obetovat tebe a najit si nekoho min chytreho :-)
|
|
|
Kazdemu co jeho jest...
BTW to by potom by mohla psat tklive clanky na D-F ;-)
|
|
|
Nepovažuji svou ženu za obětinu. Každej umíme něco.
|
|
|
To byl vtip. Ani na vterinu jsem nezapochyboval ze ma jine prednosti.
|
|
|
to je trošku pravda a trošku jasný z článku. vždyť autorce šlo, si myslím, jen o ten přístup. zmíněný výrok z ní nedělá méněcennou, to bychom byli takoví všichni. já například nevím, jak opravit rozbitou pračku, nebo rozchodit doma síť. princip znám (u sítě znam potřebný hw komponenty atd.), ale neudělam to tak aby mi běhaly tři kompy, a hlavně bez problémů.(u pračky) si radši zavolám týpka, kterej se na mě zazubí, prohodí pár vtipných poznámek o vodním kameni, poučí mne velechytře o tom co se tam posralo (mě to netankuje, že toho ví o pračkách víc, je to totiž asi jedna z mála věcí - necítím se méněncenně), vysrkne lachouta z mojí lednice, já mu zaplatim a jsem spokojenej.
|
|
|
Pokud něčemu nerozumím a chci to používat, je racionální alespoň trochu proniknout do toho, jak to funguje..náhodou, autorka celkem ví, jak co v autě funguje,alespoň na uživatelské úrovni,i když tto bychom se tu mohli hádat co je to užiovatelská úroveń.. ale kdo chce psa bít...to o těch šminkách a intimkách je obehraná píseň, to nebudu komentovat..jen mi řekni,co by měly ženy dělat aby nebyly vnímány jako sexuální objekty? uříznout si prsa ?chodit v zamazanejch montérkách? a žena=kuchařka? to je přece pasé..vždyt si na druhou stranu pořád stěžujete na emancipovaný ženský, který dneska uvařej leda čaj..no nic, to je nekonečná debata, každý je přesvědčen o svojí pravdě..P.S.jak si v mikrovlnce dají fénovat vlasy? mikrovlnka se nespustí dokud nezavřeš dvířka, tudíž by si musela uříznout hlavu, jo není nad uživatelskou znalost...
|
|
|
Vzhledem k tomu, ze hned v prvni vete pouzivas "zenske" tj. zensky rod, a dale "mohou sami", tj. muzsky rod, neni uplne zrejme jak to myslis: zenske jsou vnimany jako menecenni chlapi?
Tak to je fakt na prd!
|
|
Nevím zda účel tohoto článku byl potvrdit mužům teorii že s IQ některých žen je fakt problém, ale u mě se to autorce opravdu povedlo.
Nechci tvrdit nic obecně tvrdit o nadvládě můžů - znám spousty oblastí ve kterých my muži nesaháme ženám ani po kotníky a spoutu žen, které by svým IQ zahanbily většinu z nás, ale autorka bohužel dává vyniknout té druhé části.
Nezlobte se na mě, ale jít kupovat auto za X (předpopklázám že X určitě nebylo menší než 100) tisíc Kč a vzít si přitom sebou joudu o kterým NEVÍM na 100% že do toho vidí může udělat jen naprostý blázen. Je zajímavé, že autorce nepřišlo divné dát 25T po koupi, ale na pořádné prověření auta před koupí nedala ani 1 Kč.
Myslím že nejsem v auto oboru žádnej začátečník, ale při koupi auta mi asistují minimálně 2 známí a 1 profík. Možná mají pro mě peníze větší váhu než pro autorku, ale s tímhle přístupem se výsledku nedivím.
Petr Kratochvíl
PS: pokud šlo opravdu o profesionálního automechanika, pak od "jeho servisu" ruce pryč.
PPS: Na 99% výbuch airbagu nehrozí - ovšem záleží co je to za auto (kde má pyrotechnickou nálož) a jeho stáří (životnost airbagu a & je omezená)
|
|
jsou bezpečně zařazeni v kategorii zmrdů a nikdo je odtamtud nevyjme. Zářný příklad je uveden v článku v posledním odstavci, metla ...apod. Jinak článek se nezdá dle mého špatný, jen občas těžkopádný. M.
P.S. proč si někteří pisatelé po sobě nekontrolují pravopis, dělají to snad schválně?
|
|
|
Zmrdi-souhlas
Zkontrolovat PO SOBE pravopis (cokoliv) je mnohem slozitejsi a narocnejsi, nez totez zkontrolovat po nekom jinem (u neznameho textu). Nekdy si to zkus.
|
|
D-F tu narazil na sci-fi Den trifidů. Přečetl jsem kus a dostal se přesně k té části, na kterou on sám naráží.
Kdokoli se podívá na link madbrahmin.bonusweb.cz/ruzne/povidky/den_trifidu/wyndham-den_trifidu_5.cast.htm, nalistuje si přibližně druhou třetinu textu, objeví hovor sám. Myslím, že pastnout ho sem by také nebylo špatné ...
... ale přečtěte si to a oceňte vpravdě dokonalé zpodobnění některých, v každém případě příliš častých, skutečností.
Můžeme to zobecnit - když žena prohlásí "já ten motor nepochopím", může mít pravdu. Ale JE SCHOPNÁ pochopit některé základní záležitosti. A naopak - když muž řekne "krucinál, to vaření je k nepochopení", opět nemá pravdu. Také JE SCHOPEN naučit se minimálně nezbytné základy.
|
|
Clanek je o pristupu – ne o konkretnich schopnostech popsanych osob, zavadach, cene ci znacce auta. Slo mi o toto: proc někdo, u koho se predpoklada, ze vi vice nez ten, kdo se dotazuje (a prave proto se ho postizeny dotazuje) této situace zneuziva a dela z toho druheho blbce? Je to zamer nebo plezir nebo namyslenost nebo preziravost? Proc mi mechanik nabizel vymenu zamecku za original za litr, když to slo prilepit lepidlem za 70 Kc (a ještě mi tak za 69 zustalo) – pochybuju, ze by to nejak ovlivnilo funkci pristroju umistenych pod palubkou, vcetne toho airbagu. Chapu, ze si chtel vydelat, ale takhle?
Proc je clanek o konfliktu pohlavi je nasnade – proste v tehle oblasti to tak funguje; ekvivalentem muze byt jakekoliv jednani na socialce – urednicemi jsou zase vetsinou zenske a dochazi ke konfliktu Zenska proti chlapum i zenskym. Anebo tohle: potkala jsem v obchode s pradlem mladeho pana, o kterem vim, ze mu asi před rokem zemrela zena a zustal sam s detmi. Kupoval sobe i detem spodni pradlo, bylo mu to ocividne neprijemne. Zasadne nechtel bile pradlo, vysvetloval prodavacce, ze kvuli prani. A tahle krava mu stále vnucovala bile pradlo s komentarem: „Když to budete prat zvlast, tak se to nezapere. Ale nesmi tam byt ani jeden barevny kousek – no ale to snad vase zena vi, ne?“ Tu zenskou vubec nezajimalo, co ten clovek chce, ona usoudila, ze prani bileho pradla je „prkotina“ a nic jineho mu proste neminila prodat a navic byla dost agresivni. Pan byl takovy mirny, podekoval, odesel. A prodavacka kroutila hlavou a delala xiftem takove to „no to byl blbec…a nic nekoupil..“. To je ten pristup.
BTW souhlasim, ze by mel clovek vedet něco o predmetech, ktere pouziva – aspon to co je v navodu. Mam technicke vzdelani (SPS), vim jak funguje trivalcovy i ctyrvalcovy motor, znam rozdil v palivu, vim jak funguje wankeluv motor, karburator, klimatizace, katalyzator, znam princip prevodovky, alternatoru i spojky, maturovala jsem (velmi uspesne) ze strojirenske technologie (svarovani plechu) a v rustine jsem dostala maturitni otazku „srovnani spalovaciho a tryskoveho motoru“ – za jedna i rusky! Myslim, ze muj teoreticky technicky prehled o vlastnostech automobilu je v populaci nadprumerny, myslim ze bych vymenila kolo, vsechny kapaliny doleju celkem bez problemu (cetla jsem navod), vymenim zarovky ve svetlech. Ucili mne i soustruzit, takze v podstate vim, jak se ta moje zavadna remenice vyrabi, celkem bez problemu bych remenici vyprojektovala, vypracovala bych technologicky postup vyroby i spocitala naklady. No…mozna ze bych ji i vyrobila J. Cetla jsem manual ke svemu autu.
Ale jak mi to, do haje, pomuze v tom, abych poznala, jestli je remenice ohnuta nebo ne? Jaky vliv na to ma me pohlavi? Automechanik mi vysvetlil, ze se to da poznat tak, ze se udela dukladna prohlidka (mela jsem to na zimni prohlidce za 1,- v Praze ve znackovem servisu, trvala 1,5 hodiny a taky si toho nevsimli – zato mi nabidli vymenu klik za 2.000 za kus J), anebo tak, ze rizeni jde trosku min presne nez predtim. Jenomze predtim s tim jezdil puvodni majitel, takze jsem nemela moznost srovnani.
Auto stalo docela dost (rozhodne nasobek vyse uvedene castky), proto jsem do nej vrazila tech dalsich 25 tisíc, aby mi nejakou dobu vydrzelo. A spolehala jsem na profika – je v podstate jedno, jestli ten automechanik je baba nebo chlap, jenomze automechaniky-zenske jsem videla jenom v nemeckych filmech. Takze jsem se opovazila pozadat PROFESIONALA, aby mi auto prohledl. On zavadu poznal, a to je ten okamzik, o kterem pisu: PROC MI TO NEREKL?
Ve skole mne naucili, jak funguje zehlicka (i naparovaci), ale nebudu ji opravovat sama a nedokazu ani identifikovat zavadu. Naucili mne i to, jak funguje jaderna elektrarna – co myslite – cim doma svitim?
PS: to s tema „buchlyma pytlema“ jsem fakt nekoupila. Znam jen jednoho joudu – automechanika (tedy dnes uz jsem seznamila s celou radou), na ktereho jsem mela doporuceni od kamaradu – tak jsem na nej spolehala. Co se tyka pristiho nakupu, bud v klidu – uz nikdy ojetinu!
|
|
|
Nechtěl jsem nějak rejt do "pozadí" události. Jen mě překvapilo, že si někdo (je jedno jestli ženská nebo chlap) jde kupovat něco za balík peněz s 1 (možná asi) odborníkem. Když něčemu nerozumím na 100% a nestojíto to pět padesát, beru si sebou lidi co jsou na tom líp než já. A jejich počet je přímo úměrnýceně vybíraného výrobku. Když jsem třeba před X lety kupoval svoje první soukromé auto (20T), byli u toho 2 známí. Před rokem u stejného nákupu za 10x hodnotu už jich bylo 5. A musím říct že se mi to vyplatilo...
A k otázce "proč toho zneužívá": mám od vojny takovou teorii. Čím větší idiot, tím větší má radost když může rozkazovat, nebo nedejbože radit. Jak by řekl Dfens - pak už jen záleží na míře zmrdovství, zda ten člověk radí špatně naschvál, nebo z vlastní blbosti.
A ještě k té ojetině - já bych se toho nebál, jen člověk musí vědět co, jak a kam. Ale je fakt, že s tímhle přístupem budete zklamaná i u nového auta...
Mimochodem - víte co by mě zajímalo? Jak dlouho vám trvá, než si vyberete v obchodě šaty? A jak dlouho jste vybírala auto?
mějte se
Petr K.
|
|
|
He he, to mne pobavilo. Takze saty si vybiram tak, ze je vidim za vylohou a bud na ne nemam, nebo mam: v tom pripade jdu dovnitr, vyzkousim a koupim nebo nekoupim.
Auto jsem vybirala, verte neverte, asi 2 mesice. Mela jsem pozadavky: cena (pokud možno bez leasingu – vydavala jsem se na drahu OSVC, leasing platim socialce a VZP), klimatizace, velky kombik, stari do 4 let, diesel, najeto do 100 tis. - no a rada bych cernou barvu. A ne Korea.
Udelala jsem si xls tabulku, kam jsem si pod sebe sepsala veskerou nabidku, která je v autobazarech a autosalonech s ruznym motorem a vybavenim vc. spotreby, nechala jsem si poslat letaky, absolvovala několik jizd v pidiautickach (to mne utvrdilo v tom, ze male auto nemuzu mit – merim 1,80 a mam k tomu primerene velke kolo, tak drahe, ze ho chci vozit v kufru). Normalne to nesleduju, takze jsem nemela vubec prehled. Nasla jsem i ADAC tabulky spokojenosti a poruchovosti :-))
Jako etalon nakonec poslouzila sluzebni Felicia kombi – nic mensiho, nic s vetsi spotrebou (a nic osklivejsiho) - no a drazsi servis ma asi jen Porsche.
Vylucovaci metodou jsem dosla k tomu, ze velke auto za me peníze = auto z bazaru. Dalsim zuzenim jsem dosla k jedinemu urcitemu modelu auta, které odpovidalo vsem mym pozadavkum. A nastalo cekani, kdy se auto objevi v nekterem ze sledovanych autobazaru. První mi prodali před nosem (cerne :-((), druhé mělo takovou zavadu, ze ho vratil sam bazarista, pak dlouho nic nebylo, az jsem byla ochotna ustoupit k modelu c. 2 meho zebricku, protože mne uz fakt tlacil cas (duvody nebudu rozepisovat, ale FAKT tlacil). Takze jsem se rozjela do jednoho z bazaru a najednou moje vysnene auto projelo kolem mne, zrovna ho někdo privezl. Bylo vic zajemcu, takze jsem okamzite zmobilizovala automechanika a za hodinu byl v bazaru. No a dal uz to znas, popisuje to clanek. Ještě bych podotkla, ze to auto nebylo moc ciste (spis vubec) oproti tem ostatnim, co tam staly, protože ho zrovna privezli (byl to zabaveny leasing) – muj automechanik rikal, ze to je vyhoda, protože na nem nestacili bazaristi provest kosmeticke upravy, takze vidim, v jakem stavu opravdu je. Coz mi tedy prislo jako logicky argument.
BTW nemam cerne, barva nebyla ten duvod, proc jsem na to auto tak dlouho cekala.
Systém dobry, ne?
|
|
|
Dobry! Kdyby o Tobe nekdo tvrdil, ze nemas logicke mysleni, tak se ozvi, ja mu dam do repy. :-)
|
|
|
S těma šatama jsem to dostal mezi oči 8-). Netušil jsem že takový ženský existujou. Za svůj středně dlouhý život jsem poznal desítky žen (a manželka má navíc 2 sestry) a žádná z nich nedokázala nakupovat 1 šaty za méně než 30 minut. (ale to jsme odbočili)....
Podotýkám že nížeuvedné zkušenosti jsou z větší části moje(motám se okolo ojetin cca 10 let) a zčásti získané od příbuzenstva (1x se ojetinama živí :), 1x pracuje ve vývoji domácí automobilky...)
1) Pravidlo č. 1 - bazar je při nákupu ojetiny až poslední místo. Najdou se sice výjimky, ale obvykle se používá pro "zbavení se" nepohodlného auta. Optimální je osobní kontakt, který už leccos naznačí o původu auta. Navíc se ztrácí anonymita a lidi si nedovolej až takový prasárny. Navíc se ušetří nemalá částka za provizi bazaru. jinou relativně spolehlivou (i když ještě o něco dražší metodou) je nákup u autorizovaného dealera. Ten má o prodávaném autě většinou lepší přehled a největší "vraky" anonymně přesouvá do bazarů. Nejnáročnější metodou ovšem s často nejlepšími výsledky je dovoz ze zahraničí. Dobrý servis, kvalitní silnice, téměř nepodplatitelná STK (víte například že v holandsku se při stk zaznamenává u stav tachometru, který je pak k dispozici v centrálním registru?) znamenají že auta jsou o dost menší "riziko" než u nás... Ale jak říkám - tohle je dost náročnej způsob.
2) Není diesel jako diesel. Třeba ford (až na poslední tdci), fiat (až na poslední jtd), opel (bez výjimky) a pár dalších zatím nabízelo spíš parodie na dýzly. Nejlepší je koupit si specializovanej časopis, nebo se podívat po netu...
3) ADAC tabulky - vím že společně s TUV reportem nebo J.D power statistikama bejvaj berličkou pro nezkušený, ale bohužel ne vždycky dobrou...
Jen pro orientaci - adac tabulky ukazují, k jakým vozidlům byla volána asistenční služba ADAC. A v tom je kámen úrazu. Některý automobilky maj natolik širkou síť servisů (a samozřejmě nabízej v prvních letech asistenční služby zdarma) že je statistika HODNĚ zkreslená. Nikde také není uveden stav tachometru uvedených vozů a přitom je veřejným tajemstvím, že třeba japonci se kupují jako druhé vozy do rodin a mívají častokrát najeto polovic ve srovnání v německými brášky (vw, bmw, mb, audi...) Ale to už zacházím moc do podrobností - zkrátka a stručně - k zjištění spolehlivosti aut je lepší využít kombinaci časopis/net. A když má člověk dost odvahy, lze to řešit i jinak. Můj známý chtěl kupovat lepší TV (+/- 30T) a řešil to návštěvou v odborném časopise...
Ale i tak uznávám že systém v tom byl a leckterej chlap by vybíral hůř... ;-)
Petr K.
|
|
|
Jsem chlap, kupoval jsem auto, taky ojetý, s kamarády, kteří mají stejnou značku. Pročetl jsem si o tom spoustu chytrých článků, svezl se v něm....a ejhle, zadní náprava a obě poloosy byly v pr.... .
Pokud jsi si dokázala poradit přilepením, tak není co řešit. Funguje to? Funguje. To je hlavní. Spousta chlapů by to nechala tak nebo vytáhla žárovku.
držím palec
nedory
|
|
|
mohu potvrdit, když jsem to říkala příteli, tak řekl a proč nevyndala žárovku??
|
|
A znas i princip fungovani petivalcoveho, sestivalcoveho, osmivalcoveho, desetivalcoveho a dvanactivalcoveho motoru?Nebo sis to popletla s dvoutaktnim a ctyrtaktnim motorem? A o kterem je vlastne rec? O vznetovem nebo o zazehovem? ;-)
Ne, neber to ode mne jako vysmech. Ja jsem treba videl u jedne kamaradky, ktera se rozhodla jeste studovat, jak se uci informatiku. Nakonec jsem to do ni radeji hustil sam az do te doby, nez ji doslo, ze to neni basnicka, ale ze je nezbytne to pochopit (aniz by musela zabihat nejak extremne do detailu a definic). Pravda, zkousku pak udelala za 3, ale to proto, ze se v zaveru ukazalo, ze o tom vi vice nez zkousejici (ktera to umela jenom jako basnicku). Bohuzel je zde diktat prumeru - je uplne jedno, jak dotycny predmet ve skutecnosti umis, dulezite je umet papouskovat prednasejiciho a po zkousce to zapomenout - a podle toho to taky v praxi vypada :-( Zvlaste slecny jsou specialisty na "studovani" timto zpusobem. Pravda, najdou se cestne vyjimky.
|
|
|
Mas pravdu, spletla jsem 5 pres 9, prece jen to bylo jeste pred revoluci (ne ze by se neco zmenilo, jen je to dlouho) - zmatlo mne, ze jsem si vybirala levnou Skodovku bud s trivalcem nebo ctyrvalcem, nez jsem skoncila v tom autobazaru :-).
Alespon vidis, jak to je: co vsechno jsem se musela naucit a proc se dnes automechanika ptam i na banalni veci. Proste jsem to uz po maturite nikdy nepotrebovala. Ale trvam na tom, ze umim soustruzit i frezovat a svarovat!! Taky jsem to zatim neuplatnila.
Nicmene, pro tve info: nejsem typ, ktery by se ucil nazpamet, pokud jsem latku nepochopila ve skole, tak jsem se uz nedokazala primet k domacimu studiu. Zrovna tohle mi tehdy pripadalo jednoduche = logicke, stejne jako treba technicke kresleni, mechanika; nejhorsi byly prave ty predmety-basnicky: dejepis, literatura...
|
|
|
V podstatě máš pravdu. Diskuze ale tím maličko sklouzává k tristní úrovni tuzemských autoservisů a jejich mechaniků. Bylo to na tomto webu mnohokrát probíráno. Dobrého automechanika bychom měli vyvažovat zlatem. Jinak tu mechaniku jsem já osobně upřímně nenáviděl. Ale TK bylo fajn, jako elektrikáři jsme ho měli jen v prváku.
|
|
Musim rict ze pustit se do krizku s automafii je podobne slozite i pro osobu muzskeho pohlavi. Prirovnal bych to vecerni prochazce po Chanove - pro chlapa riskantni, pro zenu vysloveny hazard.
Takze tady dvojnasob plati "kdyz tomu nerozumim, sezenu nekoho kdo tomu rozumi". V tomhle ohledu to maji zeny naopak podstatne jednodussi :-)
Plakat na d-f zrejme nepomuze, ale snad budou mit ostatni damy tento clanek na pameti a priste se zaridi podle toho.
|
|
Včera mi jedna podobná s metlou taky vyfukla pytel. Dvakrát.
|
|
Podivej, jsem technicky vzdelany chlap. Kdyz jsem si koupil sve prvni auto, povedlo se mi oddelat starter a jako spravny kreten jsem dal (poprve a naposledy) Trabanta do servisu. Za vymenu zlomeneho dilu ve starteru a promazani lanek plynu a sytice si nauctovali 1950kc, z toho 77kc za material. Dneska to udelam za pul hodiny - musel jsem se to naucit, anzto servisy jsou priserne.
Kdyz jsem kupoval auto, vzal jsem si jednoho kamarada a mnel jsem dost stesti, kdyz si to tak zpetne uvedomuju, dnes bych bral lidi vic a to uz o autech trochu neco vim ...
Zavady, ktere popisujes, jsou sice neprijemne, ale ne kriticke - zavady delim na:
- kriticke - neda se jet (upadle kolo, nefunkcni motor, apod.)
- nebezpecne - da se jet, ale je to zoufale, musi se opatrne a chtelo by to opravit nejpozdeji ihned (brzdi jen rucni brzda, nesviti svetla, blinkry apod.)
- nepohodlne (auto se musi roztlacit, dvere se zavrou napotreti, apod.)
- policejni (pane ridici, vite ze mate spinavou SPZtku, praskle sklicko na blinkru, ptaci hovno na zadnim skle a vubec vas chceme prudit a navic nemame na pivo)
Je dulezite nemit na aute prvni 2 kategorie zavad, vsechno ostatni v nejhorsim pocka.
Co se tyka tech mezipohlavnich problemu, tak historicky vyplyvaji z nabozenstvi (kretanstvi apod.), ktere vicemene kaze, ze zena je vec na rozeni deti a starani se o muze. No a kdyz je muz neschopny idiot, tak se mu zamozrejme libi, kdyz mu nekdo rika: "mas ho mezi nohama a proto jsi lepsi, nez 50% lidi", protoze vi, ze nicim jinym lepsi neni (a kazdy chce byt v necem dobry).
Neni podstatne pohlavi, ale jak se k tomu clovek postavi. Ten kdo rekne: "Jsem chlap a proto jsem lepsi" je u mne kreten, ale holka, ktera tvrsi, ze musi byt ve vsem lepsi nez jakykoliv chlap a snazi se to porad neuspesne dokazovat (tj. feministka, resp. alespon to, co se pod tim nazvem zviditelnuje) je u mne uplne stejna kretenka.
Kdyz se ma rozumny clovek setkat s necim, co nezna, bud to zkusi (kdyz musi), nebo si o tom neco precte, zepta se, zkusi to na nekoho prehrat (hele oprav mi vodu, ja ti za to damdokupy pocitac), v nejhorsim pozve remeslniky (a ti to zmrvi), nebo se to snazi naucit.
Kdyz k tomu samemu prijde kreten, tak bud dela, ze je nejlepsi na svete a vsechno zmrvi (casto muzsky problem), nebo rika "ja se to nedokazu naucit" a bez jakehokoliv pokusu o ovladnuti problemu s tim obtezuje siroke okoli (casto zensky problem). Oboji dvoji je na nakopani do riti.
Znam i zeny, ktere skladaji pocitace a auta, i muze, kteri umi sit na stroji a varit. Problemy jsu pouze s kreteny, bez zavislosti na pohlavi.
|
|
Z celé téhle diskuze mi vyplynulo, že vlastně na spoustu věcí máme odborníky. Máme je proto, že sami se v dané problematice nevyznáme, nevyznáme dostatečně, nemáme čas se tím zabývat ap. V konečné fázi nás stejně ten odborník zklame, podfoukne, odflákne tu práci na kterou jsme si jej najali. Tak sakra mi někdo řekněte proč my vlastně ty odborníky máme? Na co? Když nakonec musíme sami do montérek a vrhnout se do díla!?
K problému, o kterém je článek primárně se neumím vyjádřit. Podle toho co autorka píše jsem, ač pohlaví mužského, napůl ženou, alespoň v některých aspektech svého přístupu k životu a rozhodování o věcech. Bohužel zájemce musím zklamat nemám ostatní atributy ženství. :) Je mi nepříjemné dostávat se do kontaktu s lidmi co se podceňují nebo přeceňují, nezávisle na pohlaví, věku, vzdělání či dokonce fyzickém vzhledu, snažím se však na sobě pracovat a s věkem se má přizpůsobivost zvyšuje.
Tož tak.
|
|
|
Bohuzel mas pravdu - na vsechno jsou remeslnici a ti vsechno zkurvi, takze kdyz neco potrebuju, tak:
- premyslim, jestli to nezvladnu sam
- pokud ne, ptam se kamaradu, kdo uz to delal
- jdu do knihovny, na inet a zjistuji, jestli bych to prece jenom nezvladl
- ptam se kamaradu, jestli se nemuzou zeptat kamaradu, jestli to nekdo neumi
- ptam se kamaradu, jestli nemaji zkusenosti s nejakymi remeslniky (a klidne se snazim dotahnout remeslnika ze 100km vzdaleneho mesta i se zaplacenim cesty)
- ptam se kamaradu, jestli by se to nekdo nezkusil naucit
- zkusim nejake nahodne remeslniky a modlim se
je to na hovno, ale je to tak. Bohuzel.
|
|
takze je nutne, bych rozumela vsemu, jinac sem jouda, jo panove? takze vy co se tady ohanite svou technickou vzdelanosti, vy stejne dobre rozumite historii umeni, transplantaci srdce, stejne dobre umite malovat, zpivat - nebo snad poslouchate hudbu, aniz byste umeli alespon trochu na klavir, housle, kytaru - no to snad neee?!
v dnesnim svete je toho tolik k zvladnuti, ze proto mame specialisty a odborniky, jinac bysme se z toho zblaznili - a kdo tvrdi, ze rozumi vsemu je u me proste tululum a basta
fakt zajimave - den trifidu sem taky cetla, protoze sem tu knizku proste nasla doma - nerozdavali ten vytisk nekdy zadarmo? ze je v kazde domacnosti?
|
|
|
Den Trifidu ma skoro kazdy, protoze je to hodne dobra kniha a za komunistu tu vysel a rozkriklo se, ze je fakt dobry.
Kdyz neumis malovat, tak to neni tak okate, jako kdyz stojis na silnici, mas vypustene kolo a nevis co s tim.
Netvrdim, ze kazdy musi rozumnet vsemu, ale je nanejvys vhodne, kdyz uz neco pouzivas, si o tom neco precist a pozeptat se lidi na nejbeznejsi mozne problemy a jejich rozpoznani a pripadne reseni (i kdyby to bylo ve stylu - nestartuje - zkus to roztlacit, jestli to nechytne, volej zlute andely). Az budu muset zachazet s automatickou prackou, takse takynekoho zeptam jak se to dela.
|
|
No, precetla jsem si tady tu diskusi o airbagu a zda se mi, ze kdybych si tech odborniku ke koupi auta pozvala jakykoliv pocet, dopadla bych stejne :-)). Mozna by ke stejnemu vysledku vedl jakykoliv pocet blondyn s jakoukoliv prdelkou.
A to predpokladam, ze sem psali jen ti, co tomu rozumi, ze jo?
|
|
Při nákupu auta na lesing, kdy rozhodují muži, také často nikdo neřeší podružné maličkosti, jako je např. skutečný technický stav vozidla. Velmi často rozhoduje značka, barva, výmluvnost prodejce a především v prodejnách často používaný odborný personál v podobě sexy blondýny, která je k nakousnutí celá. Všem je asi jasné, že smlouvu, kterou předloží, čtu jen já, muži většinou mají problémy s koncentrací . Myslím, že ani tucet poradců by se v takové situaci nezabýval např. ověřením čísla podvozku... Napadá mě jiná věc, proč ta auta neprodáváme my? Představa zmíněných 180 cm vysoké ženy (už jen ta délka nohou, že), která ačkoliv auto prodává a má k tomu tolik příruček, je tak nejistá, že ráda nechá zákazníka mluvit a dívat se. On pak sám dospěje k názoru, že je největší odborník a společná krátká jízda, kdy si on auto vyzkouší a kdy ho ona pochválí, musí nutně vést ke koupi...Sakra! Jdu si koupit podpatky a požádat o živnostenský list. :-D
To by bylo OPTIMISTické řešení!
|
|
|
Nechci nic rikat, ale podvozky se uz davno necisluji... Ted uz se neeviduji ani cisla motoru. Krome toho, jsou dulezitejsi veci - to, zda auto neni kradene, si proveri leasingovka, dulezitejsi je skutecny technicky stav...
|
|
|
Hmm, možná jsem divnej, ale když jdu něco dražšího kupovat, tak mě mě ani nejdelší nohy v kombinaci s DDD neodvedou od předmětu koupě.
To si nechám do sámošky když nakupuju rohlíky ;-)
Petr
|
|
Lesing zřejmě pod asociací: lese lese po želese, nedá pokoj, až tam vlese..Sorry
|
|
Hezky cteni. Autorka je zjevne docle fajna :-)
Jen poznamku, Plest umim.. kdysi jsem se to anucil... je to uz spoustu let.. ale proc to neumnet,..
Svickovou delam tak ze se olizuje cela ridina ;-).
Autum taky nerozumim do faze kde se v tom nemuzu doslova pohrabat.. pak uz je to pohoda.
Zivim se pocitacema to je zalezitost ktere nerozumi asi 90 procent zen a asi tak 75 procent chlapu :-) clovek neneadela nic.. kazdej umi neco :-)
http://gph.wz.cz
die with smile
|
|
Mám fiat Marea Weekend 1,8V v benzínu. Zadní sterač mi nefunguje od tý doby co to auto mam a JE FAKT na HOVNO v životě sem ho nepotřeboval. Couvam podle bočních zrcátek a stejně mam vždycky kufr narvanej tak, že prostřednim zrcátkem vzadu vidim akorát bágly.
Tohle je fakt PRKOTINA :-)
|
|
No tak jsem si přečetl tento článek. A pak koukám na netu se objevilo toto http://www.novinky.cz/03/69/51.html ehm ehm nemyslím to zle ale musel jsem se u tohohle smát. Opravdu poctivě pořádně zasmát.
|
|
Praktická aplikace postulátu: "Nerozumím tomu a nechci tomu rozumět, chci to jen používat" asi tak nejlíp vystihuje postoj kámošovo pipky, která vyjádřivši touhu jít si také zastřílet, obdržela můj revolver a kámoš návrh na sázku kdy obrátí hlaveň proti sobě. Jeho argumentace vycházela spíše z citových vztahů. Tvrdil, že nikdy, protože není přece tak blbá. Já jsem tvrdil, že to stihne do patnácti vteřin a spoušť stiskne do dvaceti. Byla do nábojový komory vložena redukovaná patrona na plyn s barvou a zbraň vložena do rukou oné slečny spolu s upozorněním, že nyní přijde základní školení. Její slova byla velmi odmítavá nějak ve smyslu: Nerozumím tomu...und so waiter ale akorát mi řekněte kde se to mačká. Názorně jsem jí předvedl kde se to mačká a poodešel. Hlaveň proti sobě otočila v devatenácté sekundě a spoušť zmáčkla v ten samý okamžik. Dodnes se s kámošm dohadujem kdo vlastně vyhrál.
|
|
|
Střílení v praxi vyžaduje před vložením zbraně do ruky školení a zápis s iniciálami a podpisem školeného+dohled profi instruktora. Takže nejen, že ste s kámošem porušili zákon, ale díky vašemu neodbornému výkladu a nezodpovědnosti si mohla "pipka" vážně ublížit. Jediní dva kréteni v tomto případě jste vy dva.
A srovnávat s řízením auta - asi těžko, naprostá většina těch, co auto řídí má autoškolu, takže zákaldním školením prošli a mají o tom doklad v peněžence.
Jistě patříš k těm, co jezdí na okreskách 130 a ve vesnici v noci taky, protože ty to přece zvládneš, ne? A když se tam objeví nějaká pipina, co řídit neumí (každá), tak to je její chyba, co?
|
|
|
Ale odkdypak prosimte? Strelba pod dozorem je strelba pod dozorem, zapisu netreba, skoleni v zajmu zucastnenych pred strelbou nutnosti. Ovsem kdyz si nekdo mysli, ze sezral salamounovo hovno a staci mu vedet, kde se to macka...
|
|
K té větě:
"A my co jezdíme vlastním autem za vlastní peníze, tak si dáváme sakra pozor, abychom vám nekřížily cestu a auto si nerozbily "
Tak to ta bohyně tenkrát v té zácpě asi nejela autem za vlastní peníze. Zácpa, ženská v golfu přede mnou, neustále nakloněná a šminkuje se s použitím zpětného zrcátka. Když je potřeba, tak popojede, ale přitom se stále šminkuje. Asi po čtvrt hodině šminkování se stalo, co se stát muselo - bohyně to napálila do Oktávky před sebou. Jen doufám, že si při tom nevypíchla oko, neboť si právě dělala řasy.
|
|
|
Jen bych podotkla, ze to plati asi i u panu - alespon tak, jak jsem to poznala v zamestnani. Sluzebni Skodovky vykazovaly vsechny mozne neduhy od poskozeni karoserie a interieru az po zavady mechanickych casti a motoru v dusledku nesetrneho zachazeni, zato dvakrat tydne umyte v mycce (alespon podle vykazu) - do te doby, nez reditel vyhlasil, ze se budou auto po skonceni leasingu prodavat za vyhodne ceny zamestnancum, a ti co s nimi jezdi, maji predkupni pravo. Zazrak!
No a u tech zenskych je to taky tak - ja mam auto vlastni, pekne jsem se nadrela, nez jsem na ne vydelala a pekne se nadru na pojistku, na udrzbu... Tak si proste sakra davam bacha, staci ze musim platit za zavady porizene spolu s autem. Kdyz jsem jezdila sluzebnim, tak mi to bylo v podstate fuk, opravy platila firma - ne ze bych to delala schvalne, nebo jsem byla lhostejna, ale proste ostrazitost nebyla 100% (i kdyz za celou dobu pouze jednou pri parkovani cumakem do sousedova zadku a jednou malicko zadkem do popelnice).
A vim taky, ze kamaradky, ktere maji auto manzelovo/od manzela a provoz take plati partner, maji pristup podobny jako zamestnanci. Treba: "Milacku, to auto musi na STK."
Driv se tomu rikalo "z ciziho krev netece".
|
|
Kate: Tvoje představa o školení před vložením zbraně do ruky je mírně řečeno komická.
Věta "vložení zbraně do ruky" je nesmírně zajímavý projev nespojitého procesu myšlení a jeho verbálního projevu.
Jenom na okraj, ta patrona je speciální plastový "náboj" používaný některými instruktory před "vložením zbraně do ruky" :-) právě pro takové pipky neschopné aplikovat induktivní proces myšlení do praxe. Ještě lépe, které nejsou na základě již dříve definovaného postulátu o neochotě a neschopnosti porozumět některým základním principům fungování věcí, ochotny akceptovat základní bezpečnostní principy. Tento náboj obsahuje jenom velmi malé množství plynu ve stlačeném stavu. Tento plyn má právě takovou sílu aby protlačil hlavní malé množství značkovací barvy. (Ohnivě rudé :-)) V podstatě stříkací pistole.
Dále, žádný doklad v peněžence nikoho nenaučí řídit auto. Ani absolvování školení jak jsi vtipně a výstiženě popsala Autoškolu. Jakým způsobem jezdím po okreskách v noci :-) je myslím vcelku bezpředmětné. Pokud se někde objeví: (sic!)"nějaká pipina, co řídit neumí (každá), tak to je její chyba, co?" tak musím s tebou docela souhlasit. Ano je to její chyba. Nevím co jí brání si řádně osvojit ovládání motorového vozidla pod dohledem zkušeného instruktora. Kondiční jízdy v autoškolách jsou poměrně levné a instruktoři rádi vyjdou zájemcům vstříc. Nepleť si prosím pojem "řízení" vozidla s jeho "ovládáním". Řídit vozidlo umí i moje třináctiletá dcera. Jestli ho umí i ovládat to si nejsem stále jist, i když má najeto víc než leckerá "žena za volantem" co jich je plný město.
Komické je, že primárně neřeším problematiku řízení svátečních řidiček, neboť ve skutečnosti jsem nesmírně tolerantní řidič a jezdím spíše pomalu a defensivně ale ad absurdim dovedenou neochotu až agresivně projevovanou neschopnost pochopit principy fungování věcí a schopnost na základě tohoto pochopení ovládat svoje činy. Tato vlastnost je převážně znakem východních filozofů, ekologistů, nedovzdělaných kreténů humanistického zaměření a bohužel některých (většiny) žen.
|
|
Panove chytri, co tomu tak rozumite - vzduchovka taky neni nebezpecna, ze ne? Ted se mi vratil domu kocour s diabolkou zarytou tesne vedle oka. O cm vedle a mohl byt i mrtvej. Asi taky nejaky takovy chytrak mezi nasimi sousedy, jako jste vy dva, ucil nekoho ze svych kamaradu strilet na zahrade. Nebo kocka se podle vas nepocita? Jenom pitbul je hoden stat po boku takoveho kinga se zbrani, jako jste vy?
BTW to skoleni znam, poradam strelecke turnaje pro laiky z rad zakazniku nasi firmy - profik, ktery vede strelnici dela skoleni i lidem, kteri jej absolvovali nedavno a do te doby, nez se mu podepisou, ze vse pochopili, tak ji da do ruky zbran pouze PRAZDNOU. A pote strili za dohledu instruktora, jenz je profesionalem, tzn. za tuto praci bere penize a plne zodpovida za to, co strelec vyvadi.
Jenomze nebezpecnost zbrane asi pozna pouze ten, kdo o tom neco vi - a ne jen tak, ze ho na vojne nutili delat rozborku samopalu na cas a na zakladce vyhral Partyzansky samopal.
|
|
|
Co si kdo dela na svoji strelnici je jedna vec, co rika zakon je druha vec. Podpis slouzi pouze k ochrane skolitele, zakon ho nevyzaduje:
(2) Svěří-li držitel zbrojního průkazu nebo zbrojní licence zbraň nebo střelivo do používání fyzické osobě podle odstavce 1, je povinen
a) poučit tuto osobu o bezpečném zacházení se zbraní a střelivem,
b) dbát nutné opatrnosti a
c) zajistit přítomnost odpovědné osoby (instruktora), která je držitelem zbrojního průkazu příslušné skupiny a zajistí bezpečnou manipulaci se zbraní a střelivem.
|
|
|
Tak predpokladam, ze pri zastreleni me kocky ci tve zname pipky byl pritomen odpovedny instruktor (v druhem pripade se za nej povazujes ty sam?). V tom pripade bych okamzite nechala odebrat zbrojni prukaz a mozna zvazovala tretni oznameni pro nedbalost.
BTW na co mas zbrojak? Chytas se do valky?
|
|
|
Nevim sice co to meles ale zbrojak mam. Vis proc?
Tak ja ti napisu par cisel kriminality za rok 2003, jak je shrnulo ministerstvo vnitra:
Násilné činy celkem: 22 358
k tomu napriklad znásilnění: 646
Krádeže prosté celkem: 166 654
CELKOVÁ KRIMINALITA: 357 740
Pokud se chces pokochat:
http://www.vnitro.cz/statistiky/krim_stat/2003/12_00_1.xls
Mas dojem ze policie muze byt vsude? Nebo si myslis, ze je normalni nechat se nejdriv okrast, znasilnit, zmlatit nebo zabit a pak to resit?
Ostatne chodit mi neci kocka srat do zahonku, tak ji ten brok do zadku strelim taky. Nevidim nejmensi duvod, proc se nechat nakazit nekterou z kocicich nemoci.
|
|
|
No tak bacha, az te bude chtit nekdo znasilnit, tak ho zastrel!
Ze se stanes obeti nasilneho cinu mas sanci 0,2% (tva cisla), ale podle toho, jakej ses bourak, tak se asi pohybujes mezi nebezpecnymi gangstery, takze ty mas mozna trosku vetsi sanci, ze te nekdo naslini, pokud te tedy driv neprejede autem 12leta dcera toho druheho zmrda z nasi diskuse (jestli si to taky nebyl ty).
A mozna kdyz se jeste navic doma zamknes, tak te ani kocka neznasilni, aby te pri tom mohla nakazit nejakou zakernou kocici nemoci.
Koncim, odvazim kocku na operaci, aby si z ni vohnouti, lecici si komplexy strilenim v obytne ctvrti, mohli nadale delat terc, kdyz si netroufnou manzelce odmitnout koprovku k obedu.
Lovu zdar!
|
|
|
My nediskutujeme ty krávo nebeská. s pizdou tvýho ražení se nedá diskutovat, protože krom totální neschopnosti pochopit psany text postrádáš i elementární vyjadřovací schopnosti. Ty jenom žvaníš pičoviny a pár rozumných lidí se pokouší do tvý dutý debilní makovice narvat trochu rozumu, kterej jsi vyhodila spolu s použitou Alwayskou.
Doufám že ta tvá zasraná, smradlavá, uječená chcíplina zdechne a v kafilerce ji použijí jaké žrádlo pro opravdový psy.
|
|
|
Marvine, chtělo by to trochu klídek, jinak tě brzo klepne pepka.
|
|
|
Ach Marvine, dik, ze jsi mi ukazal diskusi rozumnych lidi na urovni - tvuj mail je plny jasnych argumentu.
Prekvapuje mne, ze se v tehle diskusi v takovem mnozstvi objevuji takovi zmrdove - D-fens je normalni, ostatni autori taky, tak proc jste tady? Nebo jste vsude na internetu ve vsech diskusich?
Pro tvoji info: kocicka je v narkoze, dvakrat zvracela, ale naboj je venku, ted budu muset do pulnoci pockat nez se probere a v nedeli musime znovu na injekci antibiotik. Dost neprijemne, ale vypada to, ze to ani nebude poznat.
Moje posledni zprava zde, neodepisuj mi.
Konec.
|
|
|
Ty máňo, zbroják jsem si poridil kratce pote, co v mem blizkem okoli nekdo bez milosti vyvrazdil dve benzinky ke kterym jsem jezdil tankovat. V minulych dvou letech v miste kde ted bydlim doslo ke trem seriim znasilneni, castecne spojenym s vrazdou. Mam ti jeste neco dodat, nebo se ti do tvoji natvrdly makovice konecne dostane informace ze statistika je sice hezka, ale to neznamena, ze si nasilnik nevybere zrovna tebe. Jestli je tu nekdo ukazkovej zmrd tak jsi to jedine ty. Presneji, podle predobrazu D-Fensových teoriií, které zalozil Dr. X. Crement, jsi kokot-panenka.
A kočka je jen kočka. Jestli jsi jeden z tech lidi co veri tomu, ze je bude zvire milovat, tak to jsi naprosto, ale naprosto vedle. Zvire se lidskymi zakony, predstavami a city neridi.
|
|
|
Zdá se ti, že tě nekdo sleduje? Slyšíš hlasy?
|
|
|
Proč se čílíš beruško? Tvého kocourka je mi samozřejmě líto a nebezpečnost vzduchovky eventuelně malorážky či jiných zdánlivě malých zbraní uznávám, mám své zkušenosti. I když obecně lze říci, že zbraně potažmo technika jako taková je sama o sobě mrtvý "železo". Nebezpeční jsou lidé. Třeba takoví co chaoticky a bezesmyslu kolem sebe plivou zbytečná a nesmyslná slova plná přezíravého pohrdání a zášti. Nevím kdo ti ublížil ale tuším proč. Přeji tvé kočičce (:-)) brzké uzdravení.
|
|
1: Maličkosti... Kdo dá za nový zadní stěrač na staré auto 7kkč? Jen BLBEC!!! Když koupím staré auto tak na něj seženu adekvátní ND na vrakáči za zlomek ceny.
2: Věc JEN používat a ani ZBĚŽNĚ neznat princip se prostě nedá. Proč je asi v autoškolách (sice jen tak z rychlíku) probíraná technická část? Aby se tak často nestávalo že se někdo potýká s problémy nestartuje = špatný startér. Proto se dávají u zkoušek otázky typu "Co se stalo, když svítí kontrolka dobíjení a stoupá teplota?"
3: Ten známý co jsi s ním (sorry za tykání, ale nějak mi přišlo vhodnější) vybírala auto byl pěkný trouba, když Ti doporučil auto s tak poškozenou řemenicí že z ní padá klíňák, s ND se vracím k bodu 1.
4: Jestli máš dost času, peněz a silné nervy, dělej i ostatní věci stejně, pobavíš a nasereš hodně lidí. Z článku čpí "slepicizmus", přestože sem tam máš asi i jasnou chvilku.
A teď hurá na mě, feministky!!!
www.chatra.wz.cz
|
|
|
1. zadní sterac z vrakoviste = stejna kvalita, jako na tom koupenem aute/protoze provozovatel vrakoviste = stejny zmrd jako provozovatel autobazaru
2. a copak je to za nemoc, kdyz auto nestartuje a nesviti kontrolka?
3. ne klinak, nespadl remen, ale remenice - nutno lepe cist
4. feministky na tebe s...., kapounku!
|
|
Super a kór u nás na Slovácku!
|
|
Chlapi, poradte mi, at pak zase nemusim psat srdceryvny clanek: potrebuji 2 nove letni gumy. Jake a kde?
Jestli budete psat blbosti....
|
|
proste vzdycky - ja jsem ale mivala z geometrie jednicku!
Pro vas, kdo jste se mnou tady kdysi diskutovali - pri (jiz druhe!!!) podzimni prohlidce (a drobne oprave) ve ZNACKOVEM servisu mi oznamili, ze moje auto ma "rozhozenou geometrii" a chtelo by to zmerit a napravit. Loni si toho nejak nepovsimli. Presneji receno: oni si toho nepovsimli ani letos, zjistila to jejich asistentka, ktera mi auto po oprave vezla domu. Technik naslednou prohlidkou zjistil ze to je pravda - takze momentalne pujcuji odbornou literaturu a jdu to nastudovat. Mam totiz trosicku obavu, aby oprava nestala stejne jako nove auto - za vycisteni zamku kufru jsem dala litranek, kolik muze stat teda takova "nova geometrie"?
|
|
nemáš si kupovat fiata, takovej shit :)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Dámský servis
|