Komentáře ke článku: Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (ze dne 11.10.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
jako velmi spokojeny majitel o generaci novejsiho tridveroveho Civica jsem si rad pocetl. mam podobne zavery - pro jednoho ci dva lidi je to supr auto. zive, tocive (motor 1.4, samozrejme ne karburator), usporne, absolutne spolehlive... jen me prekvapila cena - to jsi ho jako v roce 2008 kupoval za 50 tis.? to mi prijde celkem hodne. ja se chystam prodavat nyni a ocekaval jsem u toho sveho cenu tak maximalne 40 tis. a to je novejsi.
|
|
|
No, v té době to bylo asi nejlepší, co se v této třídě dalo po jihočeských bazarech sehnat. Když jsem viděl kolik si říkali bazarníci za fakt pekla na kolečkách, tak tohle byl kauf jako bejk. Pravdou je, že tak během 14ti dnů, co jsem s tím začal jezdit, se objevila spousta jinejch aut s příznivější cenou. Tady jsem volil na fakt dobrej stav :-) Ale kdyby cena byla poloviční, tak se taky nebudu hněvat :-D
|
|
|
Přečetl jsem si se zájmem Vaši recenzi a musím se dotázat na jednu věc. A to proč řada lidí a i Vy řešíte kategorii v povinném ručení, když máte roční nájezd v desítkách tisíc km? Přece správnou volbou pojišťovny rozdíl v jednotlivých kategorií je možno minimalizovat a i ten se "rozmělní" v najetých kilometrech.
Jinak 1.3 na tento projezd a na hnotnost cca 14 q se mi jeví jako limitní objem, ačkoliv Hondy mají nadprůměrně kvalitní a výkonné benzinové motory. Ale máte pro to své racionální důvody a já Vás za to nebudu kamenovat a Vaše spotřeba v benzínu 6,42 l/100 km se mi jeví naopak jako výborná. Jinak recenzi považuji za zdařilou a těším se na slíbenou recenzi Hondy Goldwing. S pozdravem Dronte Mauricijský.
|
|
|
No s povinným ručením to bylo tak, že jsem si popravdě neuvědomil, kolik kilometrů s vozem najezdím. Asi máte pravdu, že to lze řešit i jinak, přiznám se, že v hledání nejlepšího řešení nějak trochu tápu. Nicméně u stávající pojišťovny pracuje moje kamarádka, která mi mohla k mým bonusům poskytnout zajímavou slevu a tím jsem se dostal na cenu, kterou by mi asi jiná pojišťovna neudělala. Ale zase ... možná se pletu :-)
|
|
Z lokálního disku linkovat obrázky nejde, nahrejte je třeba na imageshack nebo na xs.to a linkněte je odtamtud.
|
|
Jako uživatel Civic clonu Rover 400 musím s některými věcmi nesouhlasit, např. přihrádky na bordel jsou myslím zastoupeny v dostatečné míře :-)
|
|
|
No u Roveru bych řekl (videl jsem jej ale "z rychlíku") že je to uspořádání bordelkapes mnohem lepší... :-) Ale mohu se samozřejmě mýlit :-)
|
|
|
já to vidím tak, že čím méně různých odkládacích prostorů je, tím lépe se udržuje pořádek. v Hondě jsem zatím problém s nedostatkem přihrádek neměl, vždy jsem vyšel s tím co bylo.
|
|
|
Tak vyjít se s tím dá, o tom žádná, faktem je i to, že čím míň kastlíků, tím menší potřeba v autě vozit spoustu "nezbytností" :-)
|
|
Honda civic 1,3 16V je velmi příijemné autíčko, kamarád to jednou měl půjčené jako náhradní vozidlo po dobu opravy jeho vozu a pěkně jsme se s ním tehdy povozili a bylo to super!
Auto na mě zanechalo dobrý dojem, motor nás překvapil, přestože výkon papírově nic extra, v reálu jel tak dobře, až jsme se divili, co ti japonci z toho nevelkého objemu dokázali dostat! No a když to kamarád vytáčel až k 6000ot, měl i pěkný zvuk. Líbil se nám také docela dobrej podvozek, který i přes poměrně úzké gumy neseděl vůbec zle a přitom byl i ještě docela komfortní. Jen ten fádní šedý interiér mohl být světlejší, nebo barevnější a nápaditější.
Divím se ale strašně moc, proč si někdo při nájezdu kolem 30 000km dělá hlavu s povinným ručením??? Tam už je přece nejdůležitější spotřeba paliva!!! Pokud bych si kupoval na takový nájezd benzín, určitě bych pak také investoval do přestavby na LPG. Do prostoru pro reservu se pak instaluje kulatá toroidní nádrž a reserva se dá do kufru. Taková úprava sníží provozní náklady asi o 1/3 oproti benzinu. Přestavba na karbec je levná, do roka i dřív se to vrátí a pak už jen šetří.
Povinné ručení se dá optimalizovat správnou volbou pojišťovny, jak už tu kdosi psal, pokud máš bonus z dřívějška, o to lépe a levněji. Jeho cena je ve srovnání s cenou paliva a oprav už minimální. Povinné ručení chápu, pokud to řeší důchodci, kteří najedou méně jak 6000km/rok, ale někdo kdo jezdí několikanásobně víc? A vůbec to se ti potom vyplatí i lehkoběžné oleje 5W-40 a 0W-40, které šetří palivo a také ekonomické pneumatiky s nízkým valivým odporem, třeba Michelin Energysaver (jsou sice dražšší, ale vydrží podstatně víc), takže jejich cena dělená počtem najetých km je ve srovnání s konkurencí nižšší a ještě šetří palivo.
|
|
|
Ohledně benzínu a ručení - odpověď je u dotazu výše. S LPG máte asi pravdu, zatím jsem po tomto nepátral. Jeví se mi možnost užití služebního vozu pro soukromé účely a pak by to už asi nemělo efekt. Navíc patrně velmi brzy nebudu dojíždět mezi Týnem a ČB, ale budu jen v ČB. Pak už asi tento objem měsíčně s tímto vozem nedám. S místem je tam trochu problém, protože, jak jsem psal, musím vozit nějaké ty krámy kvůli muzice a ty se u 3dvířka ukládají na zadní sedačky dost špatně. Kufr potřebuji minimálně ve velikosti, jakou má nyní.
|
|
|
Nevím, kde tankujete LPG, ale nám se přestavbou na LPG snížily provozní náklady nikoli o 1/3 ale téměř na 1/3. A co jsem naposledy tankoval v ČR, tak plyn byl více než dvakrát levnější než benzin. Nicméně u aut s malými motory je ten efekt podstatně méně znatelný.
Do motoru patří takový olej, který pro něj předepisuje výrobce - a to celá specifikace, nejen viskosita. Lít "na stará kolena" do motoru tyhle plně syntetické "vody", se kterými se při návrhu nepočítalo je téměř vždy pěkná pitomost.
Pokud jde o pneumatiky, tak já osobně mám raději lepší trakci než úsporu pár setin litru u těch nízopřilnavých moderních srágor.
|
|
|
Musím reagovat na ty oleje a gumy.
Pokud použiju do staršího motoru kvalitnější olej, tak by se nemělo nic stát, pokud motor není příliš zaneřáděn karbonem a do starého oleje před výměnou přidám proplachovací "srajdu" podle návodu nechám proběhnout a vypustím. Pokud byl předepsán olej třeba 15W-40, musím zachovat tu 40-viskozita za tepla. Mohu tedy použít 10W-40, ale i 5W-40. Neměl bych ale použít 5W-30, protože je řidší za tepla a tvoří tenší mazací film. Takový olej je dělán na motory, u kterých olej nedosahuje takových teplot, je na nížšší otáčky a provoz stop and go. Tedy krátké jízdy po městě. Obvykle se používá jako longlife. Pokud chci třeba naproti tomu olej do vyšších otáček a na motosport, volím 5W-50, nebo 10W-50, nebo 15W-50.
Co se týče mnou doporučovaných Michelin energysaver, tak podle testů ADAC dosáhly na suchu druhého nejlepšího výsledku, na mokru byly ale pouze průměrné. No, ale kamarád má Micheliny a přestože je měl sjeté, tak mu i na mokru neseděly zle a to se s tím nepáral, až na něho blikalo ESP a auto trochu utrhl. No, čekal bych horší výsledek podle těch testu, takže ono to nebude tak zlé, navíc ta veliká životnost a valivý odpor měly z testovaných nejnižšší, takže úspora paliva hlavně při klidné jízdě tam bude.
|
|
|
Pokud jsi provozoval motor na olej po roce 1995, nemusíš se nějakých extra usazenin bát. To je legenda, kterou slýchám už 15 let: O tom, jak usazenina ucpala mazací kanál a zadřela se vačka.
Spíš jde o dodržení specifikace kvůli vůlím na ojničním ložisku, v olejovém čerpadle, u motorek kvůli spojce běžící v oleji.
Lejt do oleje "proplachovací srajdu", nastartovat ho a věřit, že mu pomáhám, je rychlá cesta mu pomoct do šrotu tím, že se "proplachovací srajda" zapeče ke kroužkům, naředí olej tak, že neudrží olejový klín na ložisku klika-ojnice, čerpadlo nenatlačí potřebný tlak a hlava poběží na zbytkový film ne 2 sekundy ale 20 sekund apod.
Používáním řidšího oleje "garážovými kurvily" po vzoru "kuře chytřejší slepice" je odkecána spousta starších motorů A-R, které jsou stavěny na olej určité specifikace.
Pokud jde o možnost změnit specifikaci oleje, pak je menší riziko nalít místo např. 10W-40 olej 15W-50 a tím do jisté míry dorovnat třeba opotřebení čerpadla nebo prodloužit životnost kluzných ložisek na klice, které se blíží servisnímu intervalu. Nic jiného není důvodem dávat do motoru jináý olej než na jaký ho doporučuje provozovat výrobce. Selský rozum je zde málo a motoru více prospěje, když se servis řídí zdravým rozumem.
|
|
|
Viskosita je pouze jeden z důležitých údajů. Minimálně stejně důležité jsou další specifikace (např. podle API, ILSAC...). A u některých motorů je i ta viskosita sakra důležitá, byť uznávám, že to jsou většinou motory novější - třeba u Hemi nebude s jiným olejem fungovat MDS.
5W30 není určen pro motory, které se nezahřívají, ale pro motory, které na něj mají navrženou mazací soustavu. Městský provoz se řeší častější výměnou oleje, ne použitím řidšího.
|
|
|
Mám za to, že oleje 5W a 0W jsou primárně určeny pro vozy provozované v zimě do velmi nízkých teplot ( -30 pro 0W). Nízká viskozita pak zvyšuje životnost ložisek turbíny, zejména pak při studených startech, kdy někteří umělci jsou sto turbíně naložit plný knedlík ač mají olej ještě studený ve vaně.
Osobně používám 5W40 ACEA B4, který měním po 15 tkm, místo doporučených 20 tkm a vše funguje ok.
|
|
|
Micheliny kromě sportovních modelů, mají dlouhou výdrž, která je ale vykoupená citelně slabším výkonem za mokra. Prostě na mokrým citelně víc kloužou, než jiné gumy srovnatelné cenové kategorie (nehledě na to, že často jsou Micheliny nejdražší). Michelin sice postupně vylepšuje směsi, takže to na mokru není tak hrozné jako to bývalo, ale třeba konkrétně Michelin Pilot Primacy sice vydrží ukrutně dlouho, ale za mokra to opravdu není žádná výhra. Při brždění na mokru už jsme párkrát byl vděčný za každý získaný decimetr, takže na autě sice mám Micheliny, ale velmi se těším, až se jich zbavím.
Co se týče těch olejů, tak 0w-40 a 15w 40 má při provozní teplotě skoro stejnou viskozitu. A ona slavná úspora paliva u hodně lehkoběžných olejů (5w-30) bývá cca 3 procenta ve srovnání olejem 15W-40. Takže celé je to to ekonomické placebo, které se vzhledem k ceně oleje jen těžko vyplatí.
Předvídavou jízdou a správným huštěním kvalitních pneumatik člověk ušetří výrazně víc, než laškováním s často předraženými oleji nebo eko-gumami.
|
|
|
Jazdim na Michelinoch HP Primacy and so far so good. Velmi spokojny s vydrzou, prilnavostou a hlukom od kolies. Tiez jeden s 'eco' modelov. Je mozne ze sa to tyka len tohto jedneho rozmeru a rychlostneho indexu (W), ale nepausalizoval by som. Najdu sa kvalitne ale aj modely, kde to vyrobca s 'eco' faktorom prehnal.
Ale samozrejme suhlasim s prinosom LPG hlavne u vacsich motorov. U malych efekt nie je tak velky + subjektivne to zabija potreba kazdorocnej kontroly LPG systemu (stav na Slovensku).
|
|
Jako bývalý majitel této "rudé žáby" se musím nejslabší motorizace a výbavy zastat. Civic mi sloužil od r 2000 a najeli jsme spolu 178.000km. Průměrná spotřeba byla dlouhodobě 6,28 v létě a 6,6 v zimě. Jediná manželka na cestě do SRN a zpět dosáhla 4,9. S karburátorem. Poslední karburátor Hondy je v tomhle autě řízený podtlakovými ventily a čidly a řídící jednotka (s jednoduchou autodiagnostikou - vyblikává chyby) je nastojáka pod A sloupkem spolujezdce ve výšce kolene. Od koupě splňoval moje požadavky - podvozek motokáry, bez serva, bez ABS a dalších fíčůr, motor co točí nad 7000. Podotýkám, že karbenátek logicky nemá omezovač a křivka výkonu padá od 8.200 ot. Velmi libé zvuky ze sání :-). Na převážně německý trh šel uškrcenej na 55kW. Doraz škrtící klapky je jednoduše demontovatelnej a vrátí ho na továrních 66-70kW. Ještě doplním - suchá hmotnost je 950kg, což dostává poměr kobyly na kilo na rozumný poměr. Brzdy levný a slabý - kotouče a brzdiče se dají přehodit z CRX a ty už stačily. Jednou mě zazlobil EACV ventil na ochuzování směsi, pomohlo jen vyčistit WD40. Jinak se závady nevyskytly. Honda. P.S. jezdí dál a má natočeno 270tkm a ještě nežere olej. Důvod prodeje - 2xdcerka + AST. A taky strach -po nárazu je na tom jako Š105. Narozdíl od trapné reklamy páně Renče, kdy kastle přežila průlet zastávkou. Takže nákup Stream 2.0 i-Vtec.
|
|
Máme v rodině kousek z roku 98 motor 1.5 vtec a natočeno poctivích 316000km a jediný problém po 2 letech užívání bylo těsnění pod hlavou - náklady cca 3000,-. Olej nežere, benzín 5,5litru/ 100km , co to umí, octávkáři nechápou......
|
|
FM reciever.
Transmitter je vysílač.
|
|
|
Hele lingvisto, já k iPodu i na GPS mám transmitter, bych nemusel s autoradiem kabelovat a jen naladim na FM. Bohužel pásmo je dnes tak zasekane, že na delších cestach vlastí pořád přelaďuju. Ale jnak FM transmitter rulez.
|
|
Zdravim,ja mam 1,5lsi a jsem nadmiru spokojeny.Akorat co je asi vada vsech civicu je koroze tech zadnych lemu.Jedina bolest snad....
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback
|