Komentáře ke článku: Subaru Outback 3.0R (ze dne 12.02.2012, autor článku: Bloody Cardinal)
Přidat nový komentář
|
1. technická: Haldex má dnes 4 generace a každá další šla i do každého dalšího nového Volva. takže "výsledek by neměl být podobný". Tím nepopírám, že Subaru v tom videu i tak se stálým bude mít lepší trakci
2. Hlavní dotaz: v nějakém testu legacy nebo v technických udajích prodejce (už nevím které generace v poslední době) jsem vyčetl, že model s samočinnou převodovkou má technicky zcela jinak proveden pohon všech kol (ve výsledku trakčně hůře dle mě), než model s manuální. Co je namontováno v které verzi? A kde zjistím, co je namontováno ve starších Legacy s manuálem a automatem, když se budu zajímat o ojetinu a chci STÁLÝ pohon všech kol? ten popis techniky se samočinou mi jako stály tehdy nepřipadal.
|
|
|
Tady je to podrobně rozepsáno
http://subarufanclub.cz/wiki/technika/awd/start
|
|
|
Ano, chcete-li stálou čtyřkolku, dívejte se buď po autech a manuální převodovkou, nebo automatech s VTD (Legacy a Outback cca od roku 2001).
|
|
V reálu(oproti +/- nic neříkající fotce) skutečně moc pěkné auto. Subaří třílitr je docela kult, skvělý motor. Zkoušel jsem předchozí verzi Outbacku s tímto motorem, s automatem, a kdyby nebylo nedostatku místa pro nohy(s čímž se ovšem potýkám u 80% produkce, neb jsem poněkud přerostlý), okamžitě bych ho bral. Skvěle ovladatelné, na sněhu výborné, velice pohodlné, pro konfekční velikost řidiče asi dokonalé awd kombi. Kdybych nemusel řešit délku nohou a měl volit mezi Subaru, Volvem a Saabem, beru Subaru. (myslím, že ty tři typy patří do stejné kategorie - kvalita, výkon, výbava...) Stejný agregát funguje třeba v Tribece, také jsem testoval a také s výkonem a průběhem naprostá spokojenost (byť někdo tvrdí, že 3.0 je pro offroad málo).
pozn.k Volvu - jak jsem vysosal z debat na klubovém webu, Volvo4x4 má jistou chybku v konstrukci redukce, která z příčně uloženého motoru převádí výkon na nápravy - je tam nějaký redukční vingl, který nejpozději po 200tis.km odchází a repas=40.tis.Czk, prý to mají všechny awd od Volva. tuto vychytávku Subaru nemá, takže o starost méně.
|
|
Krásné auto a pěkný článek, ale musím si rýpnout:
Průchodnost je vlastnost terénu, vozidlo má průchodivost...
P.S. Věřím ovšem, že ten vůz je také dobře průchodný - že dovolí pohodlně nastoupit na jední straně a vystoupit na druhé...
|
|
Ten článek je tu dvakrát, abychom našli deset rozdílů nebo co?
|
|
|
abys vyhrál triko s logem D-F, stačí najít těch rozdílů jen pět. :-)
|
|
Když "LED diod", tak proč o kus dál "měnič na 6 CD" a nikoliv "měnič na 6 CD disků"?
|
|
Použitý motor není boxer, ale plochý motor, nebo vidlicový motor s rozevřením válců 180°. Ale to je jen malá chybka, recenze jinak hezká.
|
|
|
A jaký je tedy rozdíl mezi boxerem (ani psem, ani sportovcem, nýbrž typem motoru, jak se mu denně říká) a plochým motorem?
|
|
|
V časování a tvaru hřídele?
Možná mne nějaký lépe studovaný DFENS vysvětlí, že děsně kecám, ale já měl vždy za to, že boxer je pouze ten plochý motor, v němž jdou písty proti sobě. Pokud se střídají, je to sice ploché, ale není to boxer?
(Pozn. nečtl jsem ani článek, ani vlákno; pokud už se toto tam či onde řešilo, omlouvám se za redundanci.)
|
|
|
Plochý motor má jeden klikový hřídel a písty od sebe, boxer má dva klikové hřídele, písty se pohybují proti sobě v jednom společném spalovacím prostoru. Myslím že použití bylo ve starých Porsche a snad i Tatra, ale ruku do ohně za to nedám. Ale hnidopich jsem být nechtěl :-).
|
|
|
Jsem poněkud zmaten.
Když jsem měl Subaru a pokoušel se občas něco nastudovat, abych dokázal dorovnávat dech na fórech, dočítal jsem se, že automobil mi pohání plochý motor typu boxer...
Je (byla) to jen novinářská hantýrka?
|
|
|
Ano, dnes se totiž boxer říká všemu co má válce od sebe, včetně motorek od BMW... Pravděpodobně to asi vzniklo kvůli tomu že motoristického novináře dnes může dělat kdejaký kopyto a ovce si řeknou že to musí být pravda když to tam přece píšou, nebo ne?
|
|
|
Nechceš napsat, co teda musí mít motor, aby se mu dalo říkat "boxer"? (Vím, že se to dá najít na webu, ale když už tady na to přišla řeč...)
|
|
|
Už jsem to tu jednou psal, aby se motoru dalo říkat boxer musí mít protiběžné písty se společným spalovacím prostorem. Jinak google poví víc pod heslem "opposite piston engine", jen to použití bude mizivé.
|
|
Subaru jsou krasny, ale Legacy je nadherny :) Skoda toho automatu... K recenzi: prijde mi to spis jako chvalozpev nez objektivni test, zkusenost. Toliko muj nazor
|
|
Motor 3.0 H6 180kW lze pořídit a manuální převodovkou v Legacy 3.0 Spec.B.
Dlouho jsem zvažoval, že sem pošlu recenzi svého Outbacku H6 154kW (předešlá generace). Ale protože lenost neustále vítězí, tak jsem rád, že se tu nakonec objevila recenze alespoň této generace :)
Kdo zvažuje nákup bezproblémového, v podstatě bezporuchového, neokoukaného, nekradeného, pohodlného, univerzálního a svižného auta, a kdo nemá kopřivku z průměrné spotřeby mezi 10 - 12l, tak pro něj jsou obě zmiňované generace Outbacku skvělou volbou. Obě auta vám zaručí nadstandardně bezpečné cestování za jakýchkoli klimatických podmínek a to v dost nadprůměrných rychlostech. Auta mají svá drobná "ale" (např. model 154kW má pár ergonomických nedostatků), na druhou stranu nabízí ojedinějou univerzálnost.
Konec reklamy :)
Mimochodem, srovnání s Volvem XC70 není úplně šťastné, neboť je to auto stojící o třídu výš (stejně jako Audi A6 Allroad). Jediným přímým konkurentem je Audi A4 Allroad).
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Subaru Outback 3.0R
|