|
Ehm, uveřejnění tohodle článku dokážu pochopit jedině tak, že D-FENS si z nás opět dělá prdel. Respektive se nám snaží názorně demonstrovat, jací krasoduchové se mezi námi pohybují (v internetových diskusích a taky i na silnicích). Lesmanovy myšlénky by rezonovaly tak někde na hovinkách nebo Besipu, ale co s tím tady ?
|
|
|
Já tomu dal za jedna. Mně se to líbí. Je to jasná recese. Vypadá to, jak kdyby to napsal nějaký militantní penzista.
|
|
|
|
Alkohol ani jiné drogy za volant nepatří
To je otázka; podle mne třeba ano.
Nicméně po zveřejnění tohoto článku je myslím celkem zřejmé, že by se v rauši člověk opravdu, ale opravdu neměl věnovat tvorbě literární.
|
|
|
...a zrušit v podstatě kompletní francouzskou poezii z konce 19. století?!
|
|
|
Ah, pravda, omlouvám se: psaní blogů tedy.
Naopak drásání poesie jest navýsost žádoucí :)
|
|
|
Alkohol ani jiné drogy za volant nepatří
...a proto do hospody na motorce :))
|
|
|
Myslím, že v rauši je nesčetněkrát lépe, když se člověk věnuje tvorbě literární, než aby řídil auto.
Otázka (na kterou znám odpověď dopředu, ale přesto...):
Předpokládáš při řízení určité vzorce v chování ostatních řidičů?
Děkuji!
|
|
proč poslední dobou všude všechno "chodí", případně "nechodí"?? Kde se ten nesmysl pořád bere. Zrušili snad "bude" a "nebude"?
Takových pár piv před pár hodinama vůbec nepůjde znát, . . . . .
|
|
|
To je tím, drahá Mousso, že v poslední době čteš články napsané někým, kdo je tak zvyklý mluvit... 8o)
|
|
|
mě to dloube do očí i do uší. Cokoliv půjde jíst, půjde pít, půjde znát, blbost na druhou. Co tihle lidé dělají ve škole? Dnes jsem zkoušela didaktický maturitní test a žádný velký zázrak. Co si s takovým testem počnou lidé, kteří ani neumí mluvit česky?
|
|
|
Ze neco pujde snist nebo pujde udelat, to je jeste snesitelne. Horsi je, kdyz se neco necha snist nebo necha udelat. Z toho by se jeden nechal pozvracet.
|
|
|
z toho by člověk blil!! :-)
ale ono půjde jít ještě dál, v neděli primátorka Prahy sdělila světu, že Blanka je ako jako v týchto koncích, protože se nikdo neunúval to zasmluvnit. A i když nerozumím maďarsky, tak intuitivně chápu, že Blankou jen tak jezdit nebudeme. Ale mohu se mýlit, protože šlo o konverzaci mezi Václavem Hlodavcem, chlapcem z Holomóca a Maďarkou, čiže je to úplně naopak, naozaj, nebo tak nějak podobně. :-D
v překladu to nejspíš znamená, že agent Bureš je úplně v řiti neb na primátora za svou stranu nenašel nikoho lepšího než Maďarku, která několik měsíců zarytě mlčela a když konečně promluvila, tak to opravdu stálo za to.
|
|
|
To není správně německy?
Takže to není pod kontrolou?
|
|
|
Dedecku, je sex pudova zalezitost?
Jasne. Budto to pude nebo nepude.
|
|
|
Ne?
HonzaZZR:"Půjde to!"
(Tem roztomilý obrázek patřící k textu se mi už nechce hkedat.)
|
|
Cože jste to prováděl s tím S-Typem na kruháči ve 30 kmph? Nějak jsem to nepobral, to bylo na ledu, nebo kde? Neumím si tu situaci vůbec představit... ani to, proč by se mělo aktivovat ABS, ESP nebo co vlastně máte na mysli.
|
|
|
Taky by mě to zajímalo. Já jsem se zadního náhonu v S-Type v zimě docela bál, ale pak jsem byl překvapen, jak slušně se to auto chová.
|
|
|
Já se toho bál taky (dříve jsem měl jen různé předohraby) a nakonec to žádné drama nebylo, na dobrých zimních gumách s 80 kg zátěže v kufru (pytle se solí do domácí úpravny vody). Takže jsem si letos dopřál další kočku zadokolku, 4,2l XKR... za 2 měsíce nalítáno cca 10.000km k velké spokojenosti. Na druhé straně chápu, že přesednout do auta s V6/175kW z Felicie coby prvního vozu musí být z principu nezvyk/menší šok.
|
|
|
Jestli si mám tipnout, tak jel po kruháči 30 km/h, automat měl zařazenou dvojku a pan dement dal plyn až za kickdown.
|
|
|
Možné, ale pořád nepochopitelné - pokud tedy neseděl v autě s automatem poprvé.... což koneckonců možná seděl.
|
|
Pokud se nejedná o recesi a nějaky novopečený řidič je schopný sepsat takovou sračku... Tak mám z článku spíše dojem, že se nejedná o "odůvodnění" proč se my, mladí (stále se mězi ně asi řadím) zabijíme v autech... Ale akorát o ukázku globalně upadající inteligence.. Protože všechna ta "poučení" jsou tak nějak jasná, uvažujícímu jedinci musí dojít aniž by se do takové situace kdy dostal.
Beru to jako ukázku, že si někdo udělal papíry, koupil si auto.. A on a pár stejně hloupých kamarádů se učí jezdit metodou pokus / crash...
|
|
|
Me prijde, ze clanek naprosto presne vystihuje proc mladi lide bouraji:-) A to jsem mel sily ho docist max do pulky;-)
|
|
|
Protože zkráceně - neuvažují... To jsem chtěl mezi řádky naznačit.
|
|
Já, když jsem začínal s vlastním autem, tak jsem za dva roky 45 000 km rozhodně nenajezdil...
Jinak - no comment. :-)
|
|
Já bych řekl, že článek ještě jisté rezervy má.
Nejsou zapracovány např. následující atributy:
- neplivejte na chodník
- nešlapte na kytičky
- nebourejte mraveniště
- nechčijte paní školníkové na begónie
- neposmívejte se panu prezidentovi za to, jak vypadá
- na eskalátorech stůjte vpravo
- neberte dětem hračky
- nešmírujte starší sestru v koupelně
- nedranděte při tom netopejra
a tak. Doporučoval bych sepsati druhý díl, možná by to dalo i na seriálek v duchu Ulice v Ordinaci u Počátek na Modravě.
|
|
Zajímalo by mě, jestli není v problém v tom, co jsem zažil i já.
A to že bych tam došel dřív pěšky, než bych přesvědčil tátu aby mě pustil za volant. A i tak by mě pustil, jen v případě hezkého počasí, nízké dopravy a kdyby se cestou neodbočovalo vlevo.
Jak se pak mám vyjezdit?
|
|
|
Myslím si, že tento přístup je chybný, ale jeho auto, tak on určuje pravidla.
Co se týče vyježdění, není nic lehčího, než si pořídit vlastní vozidlo.
|
|
|
No, vinou debilních státních regulací je pořídit si vlastní vozidlo pro kluka mladšího 18 let, za nějž to vlastnictví (resp. registraci) nechce někdo formálně nést, naopak docela velký problém -- a jezdit vozem bez SPZ je o dost riskantnější, než jezdit jen bez papírů :(
U nás tedy naštěstí tento problém nebyl, neboť náš názor se shoduje s Vaším :)
|
|
|
Ne, že by regulace nebyly debilní, ale již od 15 se dá řídit jednostopé vozidlo, já jsem si bez přispění rodičů k dovršení 18. roku pořizoval již třetí motocykl, k naučení pohybování se v provozu, řekl bych, že to byla super průprava. Navíc to mělo spoustu dalších výhod, třeba zábavu, soběstačnost atd. Co se týče nákladů, tak kdo se neštítí občasné práce, tak to musí zvládnout utáhnout, já jsem stíhal jak jezdit, tak společensky žít a nebyl jsem sám a není to doba zase tak dávná, spíše nedávná. A vůbec, když může řídit tátovo auto, tak může řídit i svoje.
|
|
|
Podle mého osobního a zajisté subjektivního hodnocení je na jednostopém vozidle v silničním provozu příliš vysoké risiko toho, že si řidič rozbije vlastní ústa vinou cizí chyby.
Proto mi přišlo vždy mnohem rozumnější půjčit klukovi auto, do nějž podle zákona vlézt nesmí, než aby jezdil na nějakém fichtlu, který je sice zákonný, nicméně o hubu.
|
|
|
Ja mel tu kliku, ze jsem vyrustal na vesnici , ačkoliv par km od Liberce. Měli jsme barak a velkou zahradu (cca 3 000m2), z cehoz tretinu naší vyhradili na pestovani zeleniny, brambor a podobne, a k tomu jsme měli kravu a takove ty prasata, kraliky a tak..
Takze bylo nutne mit nejaky mechanizovany vozik/pluh/atd
Tudiz jsem od nejakych 12 -13 let pravidelne jezdil s trakturkem, oral, sekal listou travu a tak...Couval s vozikem, který byl vetsi jak ten trakturek :-)
Do toho samozrejme na te vesnici kazdej druhej kluk mel nejakou motorku, od fichtlu po ruzne stare 250 jawy...sam jsem si poridil velmi brzo nekde ze smetiste starou MZ150 (4 kvalt, takze fakt docela starou zalezitost), tak nejak jsem si ji opravil, ze jezdila...později jsme s klukama koupili nejake MBcko, ci co to bylo, urizli jsme tomu strechu a měli jsme kabriolet :-)
Takze když jsem prisel v 18 do autoskoly, tak například moje cela autoskola na skupinu A spočívala v tomto:
Instruktor: Umis na tom jezdit?
Ja : Ano, uz tak 5 let jezdim na motorkach
Instruktor: Ukaz, udelej mi tu kolecko a pak osmičku...
Ja: udelal jsem kolecko a osmičku
Instruktor: No je videt, ze jezdit umis, tak to pustime z hlavy a jdeme na to auto
:-D
Btw to pokracovalo: Couvani s vozikem, to není zadna prdel...Ja vim, uz 5 let umim couvat s vozikem....Ukaz....Ok, tak to pustime z hlavy a jdeme jezdit do města :-D
Dneska takoveho instruktora potkat by byla asi rarita :-)
|
|
|
Zda to je rarita, to netusim, ale vim o jednom, co byl predtim nejvetsim silnicnim piratem v celem okrese (a ani nyni se cas od casu nenecha zahanbit). Dnes vysvetluje uchazecum, ze jeho ukolem neni je naucit ridit, ale naucit je, jak projit u zkousky, pricemz vyuka rizeni je jen takovym nechtenym vedlejsim produktem a pokud se chteji skutecne naucit ridit, tak at prijdou, az budou mit ridicak.
|
|
|
Nekdy v pulce 80. let jsem potkal jednu instruktorku v autoskole. Prvni dotaz - mate nejake problemy s rozjizdenim do kopce, couvanim apod.? Ne, fajn, tak me dovezte tam a tam.Bylo to v HK. Muj dotaz po predchozich zkusenostech byl zda mi bude rikat kudy mam jet. Odpovedela mi, ze to zalezi na me. Naprosto klidna zenska stredniho veku - tenkrat, nic ji nerozcililo, vsicni s ni chteli jezdit. Proste byla instruktorka jak ma byt. Ne jako jeji kolega kteremu holka utekla na jedne z nejrusnejsich hradeckych krizovatek z auta protoze na ni rval co to jako dela za picoviny.
|
|
|
1) Tak proč trval, ať si ho udělám už v 18. Říkal kvůli práci, ale bez vyježdění bych s řidičákem mohl dělat leda tak šéfovi osobu blízkou a chodit na policii a říkat "To já jsem jel 200 km/h v obci"
2) Nechci kraksnu, která je levnější než nové slušné kolo a než na nějaké přijatelné auto budu mít tak to nějaký čas zabere a budu potřebovat spoustu kondičních jízd.
|
|
|
Tak já třeba začínal na odježděném trabantu v terminální fázi životnosti a potom jsme měl favorit, který jsem pořídil řekněme za cenu mírně lepšího kola, ano.
Ale pokud máte nějakých deset až dvacet litrů, tak doporučuji podívat se po čemkoliv, z čeho nepoteče olej proudem, bude startovat a brzdit a potom jezdit. Ideální jsou kusy s už zaplaceným výpalným. Nevidím důvod, proč byste se nemohl vyjezdit třeba na favoritu a pak teda ten mercedes. Pořád platí, že je lepší mít možnost někam dojet, než jí nemít. Možná půjde za dva roky do hutí, ale za tu cenu...
Tchán jezdí starou felckou a prakticky jsem nezažil úkol, který by pro ní měl a který by nezvládla, včetn vozíku nebo cest do vzdálenějších míst ČR.
Kamarád takto koupil tuším za třicku starého sába a s minimání údržbou ho jezdil přes období velké části VŠ a chvíli poté. Když už byla údržba nevyhnutelná, prodal ho tuším za dva litry.
|
|
|
A já jsem si bláhově myslel, že jde o ježdění a ne o auto, ale jo, ono je to jak s ženskejma, s ošklivou může bejt super sex i život, ale na kamarády díky ní dojem neuděláš, jde jen o priority
|
|
|
Och, teď jsem to také pochopil.
Občas ucítíš tady vzadu takový píchnutí. To tě píchá pýcha. Ser na pýchu...
|
|
|
Chci auto, který tumfne moje dvě zdravé nohy a blízké nádraží.
|
|
|
To celkem spolehlivě víceméně každé pojízdné auto. Troufám si tvrdit, že chodím rád a pokud najdu čas, tak i poměrně daleko. Ale rychlostí, dosahem a flexibilitou jsem s chůzí daleko za škodou 100 v současném věku a pokud nejde o dálkové linky na frekventované trase, platí to i pro hromadnou dopravu.
|
|
|
Vlaky linek S v Praze a okoli nejsou uplne nezajimavou alternativou, zvlaste pro nekoho, kdo nema parkovaci misto v centru. Ale na dlouhe trasy to snad krome nekolika malo severomoravskych mest a mist se zastavkami primych vlaku s luzkovymi vozy konkurenceschopne skutecne neni. Dokonce i policejni buzerace tam potkate vic, nez na silnici.
|
|
|
Policejní buzerace ve vlaku? Pokud je mi známo, drážní policii zrušili, takže ve vlaku jezdí místo policajtů soukromá sekuritka, policajty vídám maximálně procházet nádražní halu, větší koncentraci jsem jich tam viděl naposled na podzim, když tam pořádková jednotka čekala na fanoušky Baníku.
|
|
|
Projedte se nejakym EC, nemusi to byt ani pobliz hranic. Pravdepodobnost, ze prijde prudit cizinecka policie, ze chce videt doklady, je nemala (aneb za poslednich zhruba pet let jsem jel EC asi dvakrat a v obou pripadech prisli).
|
|
|
Jel jsem včera IC a nic :)
|
|
|
Prý chodí i celníci a prohledávají studentíkům zavazadla. Asi na drogy. Na trase Praha – Ostrava, ale osobně jsem se s tím nesetkal, tak nevím.
|
|
|
Co chcete nebo nechcete je celkem nepodstatne. Rad byste jezdil, tak se snazte. Penize na auto obvykle z nebes nepadaji, ani osmnactiletym, ani padesatiletym.
|
|
|
Jen jsem psal svůj názor, na otázku Proč se mladí lidé zabíjejí v autech?
Protože k povinnostem osmnáctiletého a staršího, než se zmůže na vlastní auto, nepatří dělat rodičům šoféra.
|
|
|
Můžete tu druhou větu dát do souvislostí? Tohle jsem nepochopil.
|
|
|
Zda sa mi ze chce povedat ze mladi ludia sa zabijaju za volantom preto ze su nevyjazdeni. Nevyjazdeji su preto lebo rodicia im nechcu pozicat auto.
|
|
|
A když by mohli jezdit s rodiči, tak oni zase nechtějí?
|
|
|
Vyzera to tak. Musia si vsak uvedomit ze nic nie je zadarmo. Nieco sa plati peniazmi, nieco protisluzbami. Pouzivanie rodicovskeho auta je v tej druhej skupine. Aspon u nas.
|
|
|
Psal jsem pustit k volantu a dělat rodičům šoféra - to znamená jezdit s rodiči.
|
|
|
No, to asi není povinností, ale vyjezdit se při tom dá.
Jinak buďte v klidu, co se týká auta. Moje auto má 12 let, je omlácené z boku, lehce bořené (a co nejlevněji spravené) na předek a jeho trží cena bez těchto vylepšení by byla cca. 50 - 60 tisíc, s těmi vylepšeními pak typuji tak třicet, tedy pod cenou většiny mírně lepších kol. A jezdí jak víno.
|
|
|
Vlastní auto je vlastní auto, i kdyby to měla být nějaká rezavá felda za cenu přepisu. Na to, abys nezapomněl řídit po autoškole, je to ideální auto. Pokud to koupíš pojízdné, budeš do toho lejt jenom benzín, těch pár kilometrů (3000 ročně?) to ujede, nutný servis bude za pár korun a kdyby to nemělo projít příští technickou, necháš to sešrotovat.
Když jezdíš v autě sám, vyjezdíš se líp než s tátou vedle sebe, kterej ti do toho kecá nebo tě stresuje atd. A u starýho střepu ti bude jedno, když to někde odřeš, vymeteš nějakou díru v silnici apod.
|
|
|
No, idealne auto na to aby clovek nezabudol jazdit po skole hrdzava filcka rozhodne nie je. Cerstvi vodici su predsa len rizikovejsi a zrovnanie filcka vs moderne auto moze v pripade nehody znamenat rozdiel medzi rakvou a modrinami od airbagu. Ja by som osobne nechcel aby moje deti jazdili nejakym starym srotom. A co sa tyka jazdy s otcom, myslim ze mojich 1mil+ km odjazdenych maju mlademu co povedat. Akurat to nesmie mat formu hysterickeho picovania.
Inak je celkom zaujimave divat sa ako sa tu mlady stazuje a pritom je taky isty tvrdohlavy balfas ako jeho stary.
|
|
|
Felda má velký poměr cena/užitná hodnota, protože se jí někdo rád zbaví za přepis a na to, aby si člověk z ještě teplým řidičákem jednou za 14 dní zopakoval, jak se rozjet a jak řadit, stačí. Samozřejmě, není to dálniční raketa, ale na takový malý pojížďky po městě, proč ne. Nebo rozbít prasátko a za pár drobných koupit nějaké bezpečnější auto, např. fabii.
|
|
|
Třeba takové staré volvo není o moc dražší než ta Felda, a je tisíckrát bezpečnější než nejnovější fóbie.
Nicméně každý svého štěstí strojvedoucím, samozřejmě :)
|
|
|
Well, netom sa siria videa kde stare, mohutne Volvo dopadlo po zrazke so sucasnym Golfom podobne ako ten '57 Bel Air po zrazke s 2009 Malibu. Mozu byt fake, ale nemusia...no rozhodne na tom budu lepsie ako filcka.
Kazdopadne, vasa posledna veta plati.
|
|
|
Předpokládám že máte na mysli to video s Volvem 960 a Renaultem Modus. To je už opravdu staré Volvo a v dobrém stavu stojí často víc, než novější modely. Dnes bych jako staré levné Volvo pro začátečníka viděl spíš 850 nebo první V70, což jsou auta konstrukčně minimálně o dekádu novější (a to zrovna o dekádu, která je z pohledu bezpečnosti zásadní).
Nicméně hlavní problém který v mých očích celý ten test diskvalifikuje je to, že vůbec nezohlednil přetížení působící na posádku, tedy prakticky nejdůležitější věc pokud jde o přežití. Ono je totiž i z toho videa zřejmé, že Renaultek po srážce s těžším Volvem tak trochu odlétl zpátky a tedy musel pobrat rychlejší zpomalení, než Volvo.
Nepochopte mě špatně, nejsem zrovna Volvofil a výrok o tisíckrát bezpečnějším starém Volvu oproti nové Fabii bych bral taktéž s velkou rezervou, ale je pravda, že např. ten zmíněný Renault svá auta silně optimalizuje pro NCAP testy, zatímco Volva jsou odjakživa optimalizovaná především pro opravdové bourání. Rozdíl poznáte třeba tak, že při testových 64km/h se Renault zdeformuje přesně do té míry, aby bylo přetížení posádky co nejmenší, ale zároveň se ještě nezačal deformovat prostor cestujících. Volvo se zdeformuje méně a přetížení má tak v testu o něco vyšší (tedy dostane horší hodnocení), ale když pak na silnici nabouráte ve vyšší než testové rychlosti, Renault optimalizovaný pro 64km/h proti Volvu pohoří, stejně jako ve většině jiných nárazech neodpovídajících testovým podmínkám.
Koukněte se třeba sem: https://www.youtube.com/watch?v=u7V-G3PiRUc
To co se děje na tom videu bych s Fabií ani s jiným autem té třídy neměl odvahu vyzkoušet (s Volvem ano:)).
|
|
|
a že než byly k mání dnešní auta, tak byly silnice jedny velký jatka, kde se na každym kroku válely mrtvoly těch co se zrakvili v těch nebezpečnejch filckách.
Aneb, tyhle kecy jsem slýchal už před dvaceti lety a tenkrát ty moderní bezpečný auta byly právě ty filcky :) Za dvacet let se budou tvoje děti rozčilovat, že svoje děti by do takový smrtelný pasti jako je šunka z roku 2015 rozhodně nepustily.
|
|
|
Ale ved jazdi s cim chces, genius. Mne je to uplne ukradnute. Pisem si len svoj nazor a ked sa ti nepaci, well, too bad.
|
|
|
Frustrace autora je ohromná. :D
Jezdit - zadarmo - v autě rodičů by chtěl, ale někam je odvézt, to už ne...
Fotr je lotr! :D
|
|
|
Presne to hovorim - kazda sranda nieco stoji :-)
|
|
|
Co je na dělání rodičům šoféra k nechápání?
Myslel jsem, že sem chodí sečtělí lidé.
|
|
|
No napriklad to ze miesto toho aby ste sa chytil kazdeho kilometra ktory mozete odjazdit sa stazujete na fore na rodicov.
|
|
|
Přeprava jako cíl? není to takové nomádské?
|
|
|
Mozno je - ale co je zle na ziskavani skusenosti?
|
|
|
To vskutku nepatri. Nicmene pokud se chteji projet, na slusne auto nemaji a strepu se stiti, pak jim asi nic jineho nezbyva. A nelze rici, ze by se jednalo o nejakou systemovou chybu, na coz nejspise casem prijdete sam.
|
|
|
Tak to asi mate smolu na hlupy system vyuky vodicov v CR. Nas najmladsi vlani najazdil nejakych 3500 km so mnou na pravom sedadle kym dosiel do fazy v ktorej sme mu mohli najat ucitela ktory ho naucil vsetky zlozvyky potrebne na to aby presiel skuskou. Takze viem ako jazdi, nemam problem ho pustit za volant. A ak pouziva moj pickup ked som na sluzobkach a jazdi s nim bezne ked som doma a nepotrebujem auto. Vasmu otcovi tato skusenost chyba a preto sa o Vas boji.
|
|
Ještě k článku samotnému, předpokládám, že šlo o formu reakce na nehodu 22/3 u Suchohrdel na Znojemsku, kde osádka havarované Felicie shořela, jak papíroví čerti. Kromě toho, že pasivní bezpečnost podobného auta je sama o sobě infinitesimální, Felicie byla zbastlená na LPG. Hasiči to hasili cca 20minut. Koukal jsem na fotky... s modernějším vozidlem by posádka měla imho velice slušnou šanci přežít bez vážnějších zranění. Takže z mého pohledu, mladí lidé s čerstvým řidičákem umírají mj. právě proto, že "jezdí se starou Felicií, protože na lepší auto zatím nemají peníze a jezdit potřebují". Zejména to LPG ve vraku se vyplatí...
|
|
|
A já myslel, že je to ducbedna. Tak to byla hodně špatná kombinace :(
|
|
|