Komentáře ke článku: Hyundai jede k nám (ze dne 09.10.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
.. asi nebude dlouhodobe velka vyhra. Zdravim z Gdanska, kousek odtud je Slupsk, kde mela dosud KIA vyrobu a po zkonceni danovych prazdnin se presunula.. No kam asi? Rekl bych, ze u Ziliny se bude situace opakovat, hlavne ze kvuli tomu totalne zprsili mikroklima udoli Vahu (jezdim na Stranik litat, tak vim, o cem mluvim) no a zilinsti vohnouti maji urcite radost z pracovnich mist.. Otazka je, na jak dlouho. BTW ve Slupsku to nakonec dopadlo dobre, fabriku koupilo Iveco a k zamestnancum se pry chova lip, nez predtim KIA..
|
|
|
mluvil jsem nedavno s jednim borcem ze samsungu a zminil jsem "samsung calex".
dostalo se mi vysvetleni, ze ty tovarny byly puvodne ve spanelsku a UK (myslim), ale danove prazdniny na slovensku byly dodatecne zajimavym argumentem pro jejich presun. pragmaticke duvody zminovane v clanku jsou skutecne pravdive.
a jak zminuje clanek - je skoda lidi, kteri teto zemi skutecne buduji a drzi nad vodou. ti ale danove prazdniny od Chorcheho nedostanou nikdy...
|
|
Proboha, a PROKOHO to chtěj vyrábět? KOMU to chtěj cpát? Tady něco smrdí, páč trh s autama je už takhle přesycenej. To se teď budou dělat horkou jehlou nerozebiratelný auta za 130 000 na roční použití? Už vidím ty reklamy líznkovejch společností!!!! Kupte si auto na rok - nemusíte na garančku, ani měnit olej nebo cokoliv jiného. To zase ekologie pěkně zařve.
Ono jde skutečně o to že už dnes jsou auta tak na tři roky. Rád bych si promluvil za tři roky se současným hrdým majitelem krásného nového Passáta (kua, já pochválil VW - ale tenhle si to možná i zaslouží ) nebo obstojné nové OctáfkyII. Jsou to auta na pohled bytelná - nevypadají ani nejsou levná a přesto, pokud se podíváte pod jejich skořápku, zjistíte že jejich návrh směřuje k minimalizaci potřeby, ale i možnosti provádět značnou část servisních zásahů. Tomu přispívá mimo současného tlaku lízingových společností a jiných důvodů i debilní snaha EU o uznání záruky i v případě že se s autem nejezdí do autorizovaného servisu - automobilky se prostě postupně zbaví servisních sítí a aby neživili někoho jiného, budou většinu konstrukčních celků dělat jako naprosto nerozebiratelné (s tím už se začalo). Co to způsobí je na bíledni a je to jasnému každému strojaři. Z aut se stane jenom nějaké pitomé zboží, třeba jako je dnes spotřební elektronika. Začnou je takhle dělat všichni naráz, budou levné, určené na rok nebo dva a protože nebudou komponenty rozebiratelné, budou ze začátku příšerně poruchové, protože vyhodnocení chyb bude mnohem složitější. Potom se situace ustálí, vzroste spolehlivost a budou se sekat jako sekal Baťa cvičky. Zůstane jenom několik společností, které pohltí všechny ostatní (pravděpodobně to budou tři- dvě asijské a jedna americká) a ty budou vesel chrlit svá bezpohlavní a naprosto neemocionální dítka. Každý rok bude nový model který se ovšem od předchozího bude lišit jen tvarem plastových panelů karosérie, protože proč by nakonec měli znovu riskovat problémy se spolehlivostí dyby hrábli na podvozek ne? Nakonec konkurence nebude, leda kartelová dohoda a zákazníci si stejně koupěj to co jim marketing vnutí. Pánové, sice jsem přijel dom trochu napitej, ale tohle není fikce - tohle už se děje a jsem u toho, akorát to zatím nejsou auta. Je to faktickej konec klasické strojařiny a všech hodnot které by měl mít poctivě udělanej výrobek - takovej co možná není kvůli času a tlaku konkurence úplně dotaženej k dokonalosti, ale přináší větší hodnotu než konkurenční byť je třeba dražší. Dnes je svět plnej vohnoutů a vošoustů, kterým jde jen o aktuální cenu a kašlou jak na kvalitu a použitelnost, tak na ekologii.
No, možná jsem napsal hromadu kravin, ale myslím že na tom něco je...
|
|
|
Moje rec. Naprosto to chapu, tenhle trend se da sledovat uz peknych par let, a to i u jineho prumysloveho zbozi nebo, pri jistem stupni abstrakce v uvazovani, i u sluzeb.
|
|
|
Pod tohle se s chuti podepisu.
|
|
¨Tady zase nekdo prelouskal modrou sanci. :-) Takze tedy postupne...Pokud mate obavu, ze v Hyundai nebudou pracovat Cesi, nevytykejte to investorovi, ale spis prave Cechum (a MPSV), kterym se nechce MAKAT a radeji si valej sunky doma a pobiraj socialni davky. Co se tyce prinosu investice pro nezamestnanost. Nejak jste zapomnel zminit dodavatelskou sit. Hyundai za sebou pritahne x dalsi firem, ktere zamestnaji NASOBNE vice lidi nez samotny Hyundai (jako se stalo v pripade TPCA viz. Koyto, Kostal, Sungwoo, Delphi atd. - btw: 75 % soucastek pro TPCA je dodavano LOKALNE). Stejne tak budou moci profitovat firmy, ktere jiz v CR vyrabi pro TPCA nebo Skodu. Vase porovnani s zivnostniky, kteri nakupuji v Makru (s radove desitkami zamestnancu) pusobi vazne smesne. :-) Diskriminace velkych korporaci napr. z hlediska strukturalnich fondu, ktere jsou zamerene takrka vyhradne na SMEs, Vam nevadi??? :-) (uz se tesim na ty prispevky o byrokracii :-) Vas argument o zapocteni vyvoje noveho auta do investice balancuje mezi pravdou a lzi. Firma sice muze tento vyvoj uvadet jako soucast sve investice, NICMENE pro vypocet stropu statni podpory se do hodnoty investice muze zapocist nehmotny majetek MAXIMALNE do výše 25 % hodnoty dlouhodobého hmotného majetku, ve formě licencí nebo know-how za předpokladu, že bude koupen za tržních podmínek od jiných než ekonomicky nebo personálně spojených osob a bude využíván výhradně zájemcem ve výrobním závodě, který byl podpořen investičními pobídkami.
(Paragraf 6a zakona 72/2000 Sb. o investicnich pobidkach)
Firma sice nebude platit dan z prijmu pravnickych osob, ale placeni dani z prijmu zamestnancu, socialniho a zdravotniho pojisteni a DPH se nevyhne a to nebude zrovna malo. Dane ovsem z hlediska ekonomicke prinosu predstavuji zlomek, oproti ekonomickemu povzbuzeni celeho regionu. Dam Vam priklad. Diky Borskym polim a dalsim investicim v okoli Plzne zde nasly praci tisice lidi. Dostavaji solidni mzdy, takze se nemusi za praci stehovat treba do Prahy (mluvim ted i o vysokoskolacich). Zustavaji tedy v Plzni, kupuji si zde byty (vydelavaji realitky), kupuji si vybaveni do bytu a objednavaji si remeslnicke prace (vydelavaji obchody vseho druhu a zivnostnici - instalateri, truhlari atd.), chlastaji a bavi se :-) (vydelavaji bary a zabavni podniky) atd. atd. Tyto podniky tak maji ksefty, muzou zamestnavat lidi, kteri take utraceji atd. atd. atd. Rika se tomu multiplikacni efekt. Dale jen tak pro informaci, danove pobidky jsou zde pro vsechny, NIKOLIV POUZE PRO ZAHRANICNI FIRMY (tento argument casto "kritici" take radi "vynechaji"). Pobidky tak za NAPROSTO STEJNYCH PODMINEK dostaly DESITKY cesky firem (Skoda Auto, Kostelecke uzeniny, Meopta, Lovochemie, Setuza, Juta, Blata atd. viz. web czechinvestu). Cely system pobidek je navic v Ceske republice jeden z nejpruhlednejsich v Evrope. Podminky jsou naprosto stejne pro vsechny podniky, coz je v kontrastu napr. se Slovenskem, kde se vyse pobidek pro jednotlive firmy urcuje nekdy doslova podle toho, jak se ministr financi vyspi viz. kauza Rusko a Kia Motors) Hlavne se lidi proboha probudte! POBIDKY JSOU PROSTE REALITA! Tezko najdete stat, ktery je neposkytuje, naopak v mnoha statech jsou podstatne stredrejsi. Napr. USA si diky nim drzi ekonomicky rust uz peknych par let. Nebo si snad myslite, ze nedavne expanze firem jako Intel nebo Dell v USA vyplynuly z lasky jejich sefu k rodne vlasti? :-)) Pro vsechny, kteri se radi ohaneji argumenty o socanske vlade ci socialisticke EU doporucuji nasledujici link. http://www.siteselection.com/issues/2005/may/p260/
Prectete si tabulku vpravo a porovnejte radky "Dell Investment" a "TOTAL" pod vyctem pobidek (incentives). Ano, DELL dostal pobidky (predevsim danovou ulevu) ve vysi pres 200 % sve investice (pripominam, ze u nas je maximalni strop 50 procent). Jak uz jsem rekl, je to proste REALITA. Rad bych se tez zeptal autora, zda v souvislosti s vyvlastnenim majetku stejne intenzivne burcuje proti tzv. squeeze-outu malych akcionaru, ktery je narozdil od stavby dalnic ci tovaren prospesny jedinemu ekonomickemu subjektu a nikoliv celemu regionu a lidem, kteri v nem ziji? A uplne na zaver... Nejsem socan, takze v reakcich prosim vynechat narazky na mou politickou orientaci.
|
|
|
Jenom k multiplikacnimu efektu - ten je znacne omezen vysokym zdanenim prace, takze dobre funguje pouze v sede ekonomice.
|
|
|
V podstatě s Vámi souhlasím komplet. Vadí mi ale na celé věci jedna věc. VYVLASTNĚNÍ!!!! Naprosto bezohledná, ale zejména zcela bezdůvodná ZLODĚJINA českého státu vůči vlastníkům pozemků. Spočteme-li si jen průměrné roční příjmy do státní kasy díky úspoře cca 2-3tis. podpor v nezaměstnanosti a sociálních dávek + daně z příjmů zaměstnanců a zdanění z pracovního místa + sociální a zdravotní pojištění (miliardy a miliardy) a vynásobím to počtem let, co bude uvedená fabrika fungovat, nechápu důvod, proč by stát nemohl pozemky legálně odkoupit za tržní cenu, když na tom vidělá tisíckrát tolik. ZLODĚJINA A DO KRIMU ZA TO HAJZLOVÉ!!!!!
|
|
|
a zase ten ekonomicky fasismus... na jedne strane dane 35% (korporace) a 55% (pracovni sila), na druhe strane "sofistikovane" pobidky. jdete s obojim do prdele!!! (mluvim k vam takto sproste, protoze to vypada, ze pro stat pracujete).
multiplikacni efekt je pavedecky konstrukt a pouzivat ho k obhajobe statniho planovani je k bliti. uplne stejny "multiplikacni efekt" by udelaly mistni firmy a mistni vlastnici kapitalu, kdyby jim ho stat nekonfsikoval a nevyplytval ho na kraviny (cigosi, temelin, zel. koridory...). jenze o tom zadny statni "makroekonom" psat asi nebude, protoze z tehoz koryta take zere.
a to, ze neco delaji ostatni, neznamena, ze to je spravne.
|
|
|
Kdyz tomu nerozumis, tak prosim nereaguj
|
|
|
Jenže on tomu právě že rozumí......
|
|
|
I povstal "odbornik" od piva ve 4 cenove a pocal sirit vulgarismy vukol....:-) Informace nema zadne. Snad kdyby se se aspon trochu snazil, seznal by, ze dan z prijmu pravnickych osob byla ve vysi 35 % asi tak pred 4-5 lety a dnes je 26 % (pristi rok 24 %), a ze, multiplikacni efekt, zalozeny na "pavede", jmenem MATEMATIKA zalozen jest. (jmenovite geometricka posloupnost). Mozna, kdyby tez psanemu textu rozumel a muj prispevek radne precetl, zjistil by, ze ja, podobne jako on, vyhazovani penez nemakacenkum kritizuji a v teto oblasti s nim plne zajedno sem, a ze investicni pobidky pro VSECHNY firmy bez rozdilu (i ceske) rovne jsou, a ze mnoho ceskych firem take investicni pobidky dostalo. Ale on ani jednim ani druhym nevladne, a tak jenom sproste nedava. :-)
Mas pravdu v tom, ze kdyz neco ostatni delaji, nemusi to znamenat, ze je to spravne... Problem je, ze je to bohuzel NUTNOST. Investor proste pujde tam, kde pobidky dostane. Pokud budeme obklopeni Madarskem, Slovenskem a Polskem, ktere pobidky nabizeji a my tak neucinime, pujdou investori proste tam.
|
|
|
Onen údajný multiplikační efekt je velmi sporný a nikdo jej zatím nikdy nedokázal! Proč se i přes mnohamiliardové pobídky nijak významně nesnižuje nezaměstnanost, když je ten pobídkový efekt tak hrozně multiplikační, ty rozumbrado?
Člověče, co máš z toho, že denně vysedáváš na u internetu (původně jen na fórech idnes) a teď dokonce zavšivuješ i DFENSe? Vrať se na idnes, tam ti jistě bude lépe. Tam jsi mezi svými.;)
http://pavelkohout.blogspot.com/2005/10/zahranin-investice-spch-nebo-fiasko.html
|
|
|
A proč by se měla nezaměstnanost snižovat ? Nezaměstnanost ve výši 5 - 10 % je prospěšná a dokonce nutná, neb vytváří potřebnou nabídku pracovních sil. Otázka jińá je samozřejmě armáda vyžírků a nemakačenků, kteří se však přiživují na zpaskvileném sociálním systému které vyplodila naše socdemácká pavláda...
Nulová nezaměstnanost ( povinná zaměstnanost ) je pavýmyslem bolševiků a to snad nikdo zpátky nechce !!!
|
|
|
USA, Japonsko, Švýcarsko - nezaměstnanost trvale osciluje mezi 2 - 4%.
Zřejmě do těchto zemí ještě nedorazila zpráva o tom, že mají škodlivě nízkou míru nezaměstnanosti, viď.
|
|
|
Japonsko vzhledem k naprosto odlišné kultuře nemůžeš srovnávat.
Švýcarsko - tam je díky dlouhodobé historii neutrality taky jiná situace.
USA - tam naprosto odlišné podmínky - minimální sociální systém oproti EU - čili zaměstnání/podnikání = nutnost přežití.
Doufám že teď nezkusíš čínu, kubu a severní koreu...
|
|
|
No, nevím, co má společného švýcarská neuralita, japonská pracovitost a americké podmínky s rozdílným nahlížením na míru nezaměstnanosti ve srovnání s Českem?!
V těch třech zemích snad neplatí stejné ekonomické zákony jako v Česku?
Mimochodem, Švýcarsko je malá a vysoce otevřená průmyslová ekonomika. Švýcaři světově vyspělý chemický, strojírenský a farmaceutický průmysl.
Já bych tedy řekl, že srovnávat nezaměstnanost v Česku a ve výše jmenovaných zemích možné docela dobře je.
|
|
|
Opet zduraznuji, ze zamestnanost neklesa kvuli tomu, ze se lidem NECHCE MAKAT! V CR je prilis stedry socialni system. Jestli nedokazes pochopit fakt, ze v USA NEMIT praci znamena byt totalne v "p*deli" (podstatne nizsi nebo zadna podpora, zadne zdravotni pojisteni - bez neho je v USA mimochodem 35 milionu lidi!!!), a ze prave to predstavuje jeden z hlavnich duvodu, proc je nezamestnanost v USA velmi nizka, tak uz vazne nevim, jak to vysvetlit vice. A v USA i Svycarsku se mimochodem pobidky nabizeji a v pripade USA dokonce PODSTATNE STEDREJSI, nez v Cechach (viz. muj link z meho predchoziho prispevku). Proc asi? Ze by byli tak hloupi? Jak je to s pobidkami v Japonsku, priznam se, nevim, ale jejich pracovni moralka je skutecne svetove znama. Prace je pro Japonce VSE!! Neuspech v zamestnani nebo nedejboze jeho ztrata pro Japonce predstavuje totalni katastrofu a osobni ostudu. Proto take Japonsko bohuzel vede v poctu sebevrazd spachanych v souvislosti se zamestnanim. (vyhazov, neuspechy)
|
|
|
Díky Joshuo, ale myslím, že ani takhle polopaticky to bobs nepochopí.
Prostě v něm je ten bolševik už moc hluboko usazenej :)
|
|
|
To si snad děláš srandu? Srovnávat ekonomiku a její vliv na nezaměstnanost dvou totálně odlišných stavů? Švícaři si svůj kapitalistický domeček zvelebují nepřetržitě už od první světové války bez ztráty kytičky, u nás jsme defakto začali z hovna před několika lety a s okolní konkurencí, která je zajetá a stabilní (na rozdíl od nás). Kromě levné pracovní síly toho už moc nemáme, díky čemu se nám jakž takž drží pomalinku postupovat vpřed, ale srovnávat se švícary? Demagogie jako BRNO. Myslet si, že se není co učit a že rázem můžeme být tak dobří, jako oni, stačí, jen když je obšlehneme, je další MAGOŘINA. Buďme proboha rádi, že tu nepadáme na držky jako v Bulharsku, Rumunsku, nebo Albánii. Držme ty rypáky nespokojenosti a makejme až se z nás bude hulit. Stejně je nedoženeme, ale alespoň nemusíme ztrácet další etapy.
|
|
|
Nojo, když Švýcaři mají podstatné konkurenční výhody.. nejdřív se udělali zbrojní výrobou pro hitlera, po válce rusům prodávali embargované technologie, a nyní mají slušný příjmy ze státem sponzorovaného praní špinavejch peněz.. i když možná o ně přijdou, Lucembursko je pere levněji a stejně spolehlivě.
|
|
|
S tim pranim spinavych penez je to velice trefne. :-) Vzal si mi to z ust (klavesnice :-)
|
|
|
Je to naprostý blábol osla, který nic neví a jen omýlá nějaké naučené fráze. Švýcaři už dávno žádné špinavé peníze neperou.
|
|
|
No multiplikacni efekt samozrejme existuje, jenze je to teoreticky konstrukt zalozeny na idealizovanem modelu ekonomiky. Pokud je ekonomika hodne otevrena, jako treba ta nase, tak je multiplikacni efekt mizerny, protoze zvysenim Yd se hodne zvysuje import. Kdyby importy neexistovaly, tak se samozrejme produkt zvysovat muze.
Krome toho se tady projevujou i dalsi zajimave jevy, jako treba ze kdyz je spotrebitelska duvera na nizke urovni (napr. v pripade extremne liberarni ekonomiky, kdy zamestnanec nevi dne ani hodiny kdy dostane vejpoved :-))), tak lid spori a nezatezuje se uvery a hypotekami, coz ekonomiku taky brzdi.
A (s nadsazkou receno) paradoxne multiplikacni efekt maji i davky, co se rozdaji cigosum, protoze svedomity obcan, jemuz ty penize byly sebrany, by je bud narval do uspor nebo by si za ne koupil zahranicni auto, zatimco rodina Lakatosu jimi podpori likerku Bozkov a Tabak Kutna Hora :-))
|
|
|
Myslím, že se mýlíte. Ten údajný multiplikační efekt je velmi sporný a dá se celkem dobře měřit! Přečtěte si toho Kohouta ještě jednou. Kdyby k tomuto efektu skutečně docházelo, tak by zvýšený příliv zahraničních investic znamenal zvýšené investice také domácího kapitálu. On se ovšem děje pravý opak - spolu s růstem zahraničních investic dochází k pohlesu investic domácích. Multiplikační efekt se tedy kamsi odkládá. ;-)))
|
|
|
proste na ten multiplikacni efekt - stejne jako na ostatni keynesovy nesmysly (to neni nadavka, oni nemaji hlavu ani patu) - radsi rovnou zapomente.
ano. "nejaky" prinos to ma, ze sem pritece kapital, zamestna lopaty, zaridi odbyt, ale muj point byl absurdita tohoto pristupu na jedne strane a zaroven devastace ekonomiky na strane druhe.
snaha statu o "ekonomicky rust" je proste pokrytectvi nejvyssiho radu a zaslouzi si to byt vzdy zdurazneno.
|
|
|
Proc je investice do infrastruktury v podobe zel. koridoru (de facto po desitkach let prvni poradna rekonstrukce trati) kravina?
|
|
|
Protože vlaky sou napiču (pochopí jen ten, kdo vlakem jezdí)
|
|
|
Protože je štědře podporována státem, který zase do všeho strká rypák.
Aby nedošlo k mýlce: vlaky mám velmi rád, zrovna dnes jsem se projel švédským X2000, jízda po českém koridoru také není špatná (pokud tedy zrovna ve vlaku neprudí buranští zaměstnanci ČD) ale zastávám názor, že doprava je služba jako každá jiná a má ji platit ten, kdo ji používá - a to platí jak pro vlaky, tak pro silnice.
|
|
|
jednoduse proto, protoze se v teto podobe nikdy nezaplati.
normalni vlastnik by
a) trate udrzoval prubezne, nikoliv stylem "20 let nic a pak to roztocime"
b) pochopil, ze nejvetsim problemem zeleznic neni pomala rychlost na hlavnich tratich, ale treba vnitrni neefektivnosti, neschopny marketing, organizacni chaos a vysoke naklady - a soustredil svou pozornost prislusnym smerem.
c) podstatou hospodarske cinnosti je vynakladani prostredku na veci, ktere se zaplati. soucasny rozsah investic do zeleznicni infrastruktury se nevyplati nikdy.
|
|
|
a) Souhlas, ale to se nestalo, takze je to takove "co by kdyby".
b) Tady uz nesouhlasim - zvyseni rychlosti a zavedeni moderniho zabezpecovaciho zarizeni je podminka ke vsemu ostatnimu (napr. vyrazne vzrusta propustnost trati). Navic marketing neni vec SZDC, ale konkretniho dopravce.
c) Vyplati se podobne jako investice do dalnic.
Samozrejme, ze rekonstrukce koridoru jsou zadavany nestastne, ze jsou predrazene apod. Nicmene principialne jsou spravne. (Jinak je tomu u nekterych nesmyslnych elektrifikaci, tam uz se o smyslu pochybovat da.)
|
|
|
Tak nejak - multiplikacni efekt je pouze demagogicka konstrukce pouzivana nekterymi taky "ekonomy". S oblibou se pouziva k obhajovani statniho dluhu a podobnych zalezitosti. Kdyz nekomu neco nasilim seberu a druhemu to daruju, tak jsem sice tomu druhemu umoznil dat vydelat tretimu, ale ten prvni by stejne ty penize asi nespalil v kamnech a vzhledem k tomu, ze si byl schopen ty penize vlastnimi silami vyprodukovat, tak se da predpokladat, ze by je byl schopen i rozume utratit. A dat tim vydelat ctvrtemu, ktery pokud bude spis schopnejsi, nez ten treti.
|
|
uživí majitele a max. 2 prodavačky za minimální mzdu + něco navíc hotově na ruku. 5 pokladních je holá sci-fi. Stejně všichni jezdí na velké nákupy jinam - majitel sámošky do Makra, jeho zákazníci do nejbližšího města a tam do čehokoliv od Lidlu až po Tesco.
Chápu proto, že stát podporuje velkou investici - peníze poputují zpět z mezd zaměstnanců. Vemte si TCPA - lidi se zacvičovali se mzdou 13-15kKč (2násobek min. mzdy) , po najetí měly jít základy k 19KKč + premie. Tím má stát z 1 člověka v automobilce 3x víc než z prodavačky v Dolní Lhotě. Autor ve svém zápalu pominul rozhodnutí další korejské firmy postavil na ostravsku závod na výrobu a montáž dílů karoserií (která se pro Ostravu rozhodla čistě náhodou :-)) a plán Mittal steel, které chce v Ostravě také čistě náhodou rozšířit výrobu plechů pro automobilový průmysl.
Pak je tu efekt makroekonomický, 300K aut se u nás neprodá a musí se vyvézt a obchodní bilance ČR buď bude dlouhodobě plusová nebo budeme moci více dovézt. Možná i koruna zpevní proti Euru a průměrný plat vzroste ze 630 na 640 Euro jenom pohybem kurzu :-)))).
|
|
|
No jo, autor je vážně mamlas. Trošku mě zaráží že Dfens& tady nechaj publikovat každýho druhýho grafomana. Nejdřív zakomplexovanej a zamindrákovanej ťulpas co se bojí maminek s kočárkama a teď tenhle ekonomickej expert.
Ale aby to nebylo jen plkání o ničem:
Ad škodovka - fascinuje mě jak každá druhá socka tvrdí že škodovky jsou předražený. Tak proč je lidi kupujou? (já vím - všichni lidi co je kupujou jsou blbý, jen experti si kupujou něco lepšího). Už vůbec nehodlám komentovat přínos ŠA pro čr (pokud má náhodou autor článku víc než 9 tříd zš, ať si přečte třeba jen o bilanci zahraničního obchodu a podívá se na podíl š.).
Pro rejpaly - já škodovku a ty jejich chrochty chrochty nejTDI nemusím (mám jiný auto), ale tyhle mamlasoviny mě vždycky točej...
Ad TPCA. Zde bych autora tipnul na člověka, kterej před 89 demostroval proti imperialistum. IMHO - to že člověk na něco nemá, neznamená že je to předražený. To může ukázat jen trh.
Ad podpora malejch podnikatelů. Tady je to asi nejveselejší - většinu shrnul karel v předchozím příspěvku - já bych jen dodal, že malí podnikatelé (češi) mají často tendence vracet státu drobná příkoří a šulit ho při podobných akcích...
|
|
|
Mali podnikatele maji tendence "sulit" v malem a obcas nelegalne, velci podnikatele maji tendence "sulit" ve velkem a legalne. Uz ten termin "sulit" je nespravny, spravny je "nenechat se okradat".
Osobne bych v mnohem s autorem souhlasil - male a stredni firmy potrebujeme mnohem vice, nez jednu skodovku. To, ze je skodovka nejvic videt a ze o malych exporterech se temer nevi, je jina vec, ale existuji jich spousty. Kdyz se polozi jedna skodovka, bude to velky problem a celostatni ekonomicka krize. Kdyz se polozi vyrobce balonu v Boskovicich, je to maly lokalni problem, ktery vetsi krizi nezpusobi.
|
|
|
neřiké, že máš blízko do Boskovic ...
|
|
|
|
Chlapče, uvědom si že pokud se konstantním poměrem okrádají všichni, nevzniká tím nikomu prospěch ani škoda, a nemáš žádné morální právo proti tomu protestovat. Jestliže se nenecháš okrádat, automaticky okrádáš ostatní- není v tom žádný rozdíl.
|
|
|
Ale že nezaměstnanost neklesá je jaksi fakt. Zesměšňování českého žvnostenského stavu a českých firem, je typicky socialistické - leč debilní.
Ochodní bilanci si strčte někam. Německé auto volkswagen vyrobený v české montovně a vyvezené nazpět do Německa je český export a německý import? Proč? Spíše jde o hraníčka s čísílky našich soudruhů, aby odvraceli pozornost, od jinak příšerného hospodaření.
Asi nevidíte zničený domácí průmysl, zlikvidované živnostníky a opětné problémy se službami.
Ty chytráky, kteří se oháněli počty možných subdodavatelů, bych rád upozornil, že například Mladá Boleslav jich bere pouhých 13% a všechno ostatní jde zvenku. 90 % všech subdodávek do Kolína putuje z Asie a něco málo od Francouzů. Tedy jde o montážní dílny.
Položil jste si vůbec otázku, kolik českých firem se mohlo za ty prachy na podporu automobilek rozjet? (mnoho by sice zkrachovalo, ale dost by se uchytilo.)
Vezmeme-li enormní zadlužení státu a počet nezaměstnaných, jsou tvrzení o blahodárnosti pobídek směšná. Tisíc pracovních míst, díky pobídce vznikne - tisíc pracovních míst někde jinde zanikne.
|
|
|
Jako vsechno, maji pobidky pozitivni i negativni stranky. Spis je otazka, jestli to z *dlouhodobeho* hlediska bude prinosem. Osobne si myslim, ze v tomto pripade nikoliv. Podpora mensim a strednim firmam (tj. do 250 zamestnancu) je zde prakticky nulova a jejich buzerace znacna...
|
|
|
Naprosto přesné!
Zrovna jsem chtěl napsat takřka totéž.
|
|
|
13% místních dodavatelů pro ŠA se mi nezdá, ve Světě motorů letos vyšel velký článek o firmách vyrábějících v ČR auta, busy a pro automobilky - dostali se k číslu přes 100.
Jen tak namátkou "hvězda" tuzemského trhu Fabie 1,2 HTP-
pneu Matador (SK), disky ocel výrobce je v Ostravě, motor - motorárna ŠA (v tuzemsku je výrobce pístů i kroužků), plechy - ?, barvy - ?, sedačky - Johnson Controls tuzemsko, přímo u linky, kabelové svazky - firma od české Lípy, baterie - Akuma MB nebo Varta Č.Lípa, přístrojová deska VDO Brandýs n.l., bezp. pásy taky firma z Brandýsa n.l., nárazníky - Peguform , nádrž na benzín dtto, náplň do chladiče Velvana Velvary, brzdová kapalina možná taky Velvana.
Příšerné hospodářství - Křupane v porovnání se stavem před 10 lety je na tom hospodářství a především průmysl velice dobře (pominu-li zemědělství a zdravotnictví ). Zničení domácího průmyslu není rozhodně záležitostí posledních let, téma by dalo na pořádný článek o kuponové přivatizaci, malé privatizaci a divoké privatizaci.
v 90-tých letech jsem tvrdil, že 4% nezaměstnanost je pouze o lidech co nemají potřebu dělat, dnes (bohužel) musím konstatovat, že z 8% nezaměstnaných má o práci zájem jen 1-2%.
|
|
|
My jsme na tom před desteti lety byli s průmyslem velice dobře? A co jsme tak asi vyráběli skvělého? Něco by se snad našlo, ale 99% produktů bylo na tuzemský trh, nebo do zemí bývalé RVHP. Před deseti lety vrcholil bankovní socializmus, kdy naše "velefirmy" vyráběly na sklad a na platy tisíců jejich zaměstnanců si půčovaly z banky. To vše v zájmu zachovaní zaměstnanosti. Šlo o to, aby se poskytnul čas nově vznikajícím firmám k absorpci propuštěných zaměstnanců z krachujících státních molochů.
Můžeme se přít, do jaké míry byl tento postup správný, ale nevnášejte zmatek do hlav lidí, kteří neměli ani potuchy o našich strojírenských a především elektrotechnických národních podnicích a jejich "produktech".
Ke kuponovce:
Hlavní "neúspěch" kuponovky spočívá v tom
- že neumožnila různým mafiím privatizovat levněji, jako to bylo při přímé privatizaci.
- že připravila řadu těch, kteří by mohli rozhodovat v přímé privatizaci o možné úplatky
- že připravila pozdější socanské vlády o možnost prožrat příjmy z privatizace, jako to nyní předvádí.
Pro prostého občana kuponovka znamenala možnost něco ze státního majetku dostat s rizikem ztráty max. ceny kuponové knížky, pokud by investoval špatně (nikdo ho ale nenutil). Většina DIKů získala dosti peněz, řada desiti i statisíce.
Ze socanské privatizace nemá občan ani korunu, naopak dańoví poplatníci platí za různé arbitráže, Aera, Zetory atd.
Já osobně, jsem získal necelých 100k. Tyto peníze jsem neutratil za elektroniku, či luxusní dovolené, ale rozjel jsem za ně svoji firmičku. Funguji, i přes socialistické "lahůdky" dodnes. To víte když se někde investičně uleví chudičké nadnárodní korporaci, musí se recipročně někomu jinému přitvrdit. Odskáče to holt tuzemský křupan.
Jinak kuponovka nastavila zrcadlo masám: Kdo dal knížku fondům - vidí odraz blbce.
|
|
|
Tuším, že jsem napsal "proti stavu před 10 lety je na tom".
|
|
|
Kuponovka mela dve nevyhody:
1) Neprinesla privatizovanym podnikum know-how (jak byt uspesny na volnem trhu) a kapital, coz v te dobe zoufale potrebovali
2) Zpusobila rozdrobeni majetku mezi spoustu drobnych akcionaru. Pritom monoho spolecnosti potrebovalo radikalni zmeny, aby v novych podminkach uspely. V soucinnosti s nezkusenosti techto akcionaru a tragickym stavem legislativy (za ktery ale kuponovka primo nemuze) to byla pro mnoho z nich smrtici rana.
|
|
|
Doufam, ze si uvedomujete mily Krupane, ze pred deseti lety, tedy v roce 1995 vrcholilo megalomanske sileni "podnikatelu" typu Soudek, Stehlik nebo Kozeny pod zastitou a silne podpory tehdejsi vlady v cele nikoliv se socany, nybrz s ODS a jejich panem profesorem.
"- že neumožnila různým mafiím privatizovat levněji, jako to bylo při přímé privatizaci."
Tak tenhle for me fakt rozesmal... :-) Mate fakt smysl pro humor. :-) Jojo... Soudek a spol. kupovaly firmy hrozne "draze" za desetinu realne ceny a nezridka si celou tuto sumu pujcili od bank a pak samozrejme nesplaceli. Cele jsme to zaplatili my pri sanaci bank. Oproti ni je afera Aero ci Zetor jenom plivnuti do more. Moji rodice napr. ziskali akcie Zelezaren Hradek. Ve skvele kuponovce je koupila banda vychc*nych parchantu (myslim, ze z velke casti "na dluh") a celou firmu vytunelovala. O plzenske Skode, ktera byla kousicek od prodeje Siemensu a nakonec ji dostal ten zmetek Soudek ani nemluvim.
|
|
|
Původně jsem chtěl ještě reagovat, ale vidím, že jste nadmíru plodný přispěvatel s výrazně levicovými názory. Má zkušenost praví, že diskuze se soudruhem je marnost nad marnost - tedy vzhůru do rudého blaha.
|
|
|
Vyrazne levicove nazory? Muzete mi napsat v cem? Jenom kvuli tomu, ze me sere, jak panove Soudek a Stehlik promrhali potencial ceskych firem? Pripada Vam snad moje rozhorceni, ze Skodu Plzen nekoupil uspesny nemecky koncern, levicove? (zeby Siemens byl statni podnik vlastneny rezimem v Severni Koreji?) Nebo je to pouze proto, ze kazdy kdo s Vami nesouhlasi je proste komunista, bolsevik nebo prinejmensim socan.
|
|
|
Pravda pravda, tak nějak to cítím i já. Souhlas, bez debat. Jen to VYVLASTNĚNÍ v zájmu Hyundai nikdy nezkousnu - to je bohapustá zlodějina.
|
|
|
Opet zduraznuji... To, ze zamestnanost neklesa je proste dusledkem faktu, ze se lidem nechce MAKAT a radeji pobiraj soc. davky. Tito lide by NESLI makat ani k ceskym podnikatelum!!! Tvrzeni, ze 90 % subdodavek TPCA putuje z Asie je LEZ JAKO VEZ!!!! Jak uz jsem zminil vyse, do TPCA je 75 % komponent dodavano LOKALNE!!!!! Firem tady v Cechach (at uz ceske nebo se zahranicnim kapitalem, ktere do Cech prisly prave za TPCA nebo Skodou) je nekolik desitek a dodavaji takrka vsechny soucastky. Pro ilustraci doporucuji shlednout nasledujici seznam z webu Sdruzeni pro automobilovy prumysl
http://www.autosap.cz/default2.asp?page={B3EC4FC3-2C83-4877-80D5-A443BE0DF359}
Na tomto seznamu nejsou firmy zdaleka vsechny, nenasel jsem tam napriklad Bosch (C. Budejovice, Jihlava - palivova cerpadla, svicky), Toyoda Gosei (Klasterec nad Ohri - airbagy) atd. Tvrzeni, ze stat nijak nepodporuje ceske a zacinajici firmy je take lez! Jak uz jsem take zminil, pobidky JSOU STEJNE PRO VSECHNY FIRMY, tedy i pro CESKE a NEJEN AUTOMOBILKY (Kostelecke Uzeniny, Meopta, Juta, Blata atd.). Pro zacinajici podniky a male a stredni podniky (SMEs) jsou tady zase strukturalni fondy, podnikatelske inkubatory atd., ktere jsou takrka vyhradne urcene prave pro ne (bezurocne uvery, nevratne dotace)! (neni to nahodou diskriminace?) Sam jsem se zucastnil programu Start (bezurocne uvery od CMZRB). Zajem ze strany zacinajicich zivnostniku byl MINIMALNI, ackoliv cely proces byl DETSKY LEHKY a uspesnost podnikatelskych planu (schvaleni uveru) byla okolo 80 %. Nase rodinna firma je ted v puli procesu ziskani dotace z OPPP. Takze ono to jde, ale Cesi holt vetsinou plane kecaji nez cini.
|
|
|
Jo a zniceny domaci prumysl nemaji "na triku" zahranicni investori (ti firmam vetsinou pomohli viz. Skoda, Siemens, FiberTex), ale "podnikatele" a "kapitani" ceskeho prumyslu jako Soudek, Stehlik a jejich "pravicovi kamaradi" z tehdejsi vlady.
|
|
|
Jen tak mimochodem - nebylo by lepsi tem firmam (ale i zamestnancum) mene brat, nez jim pak par vybranym dat nejakou dotaci nebo uver? Ale tam nevznika dostatecne korupcni prostredi a tak to nikoho nezajima, ze.
|
|
|
Onen údajný multiplikační efekt je pěkně popsaný zde:
http://pavelkohout.blogspot.com/2005/10/zahranin-investice-spch-nebo-fiasko.html
|
|
|
Tak uz jsem konecne nasel trochu casu... Clanek je to hezky, ale mam k nemu nekolik vyhrad. Tak za prve. Neni zde odkaz na onu studii, coz samo o sobe dost neprofesionalni (nelze overit). Za druhe. Autor a asi ani ty si neuvedomuji co vsechno zahrnuje pojem "prima zahranicni investice". Nepatri zde totiz pouze zalozeni firem "na zelene louce" (Hyundai), ale i AKVIZICE!!!!! (ktere nejsou nijak podporovany, tedy pokud nepocitate jejich sanaci - napr. Cesky Telecom, KB atd.). Akvizice ceskych podniku zahranicnim kapitalem, kterych bylo, je a bude mnoho tak snizuji zvysuji statistiku zahranicnich investic (napr. akvizice Ceskeho Telecomu predstavovala ve statistice narust PZI o cca 80 mld. Kc) a zaroven snizuji objem "ceskych" investic (rozumej investic firem ovladanych ceskym kapitalem), jelikoz investice ceskeho telecomu uz nejsou na "ceske" strane (nejedna se jiz o firmu s ceskym kapitalem), nybrz na "zahranicni strane". Vzhledem k tomu, ze akvizic v posledni dobe bylo jako maku (Mittal-Vitkovice, Appian-Skoda Plzen, Telefonica-Cesky Telecom atd.), neni divu, ze investice "ceskych" firem klesaji (ovsem nikoliv z duvodu, ze by firmy jiz neinvestovaly, nebo nedejboze zkrachovaly, ale z toho duvodu, ze jejich investice jsou jiz evidovany jako "zahranicni". Tudiz tvrdit na zaklade poklesu "ceskych" investic, ze "ceske" firmy prestaly investovat z toho duvodu, ze ty zahranicni dostavaji pobidky je DEMAGOGIE!!!!! (zdravim pan Rimana :-) Je treba hledat skutecnosti za temito cisly. Myslim si, ze realnost multiplikacniho efektu je dostatecne demonstrovana vyctem firem z webu sdruzeni automobiloveho prumyslu, ktery jsem uvedl v jednom ze svych prispevku. Ilustrujte tedy prosim podobne, jak investicni pobidky nici ceske firmy (napr. vyctem zkrachovalych firem, ktere zbankrotovaly v dusledku podpory napr. Matshushity, Honeywellu, Celesticy, Computer Associates, Bosche nebo DHL). Jsem na to opravdu zvedav.
|
|
|
Vážený pane, to že s autorem (se mnou) nesouhlasíte vám nedává právo mě urážet. Vyjádřím se k vašim argumentům.
1) škodovka - ona škodovka prodává více automobilů než třeba zmíněný hyundai? Ale nepovídejte. Podívejte se občas za hranice. To že má škodovka u nás 44% a stále klesající podíl, zdaleka nevyjadřuje to, že je nejlepší. Velkou část prodeje škodovky tvoří fleetová auta, spoustu lidí navíc jdou do škodovky jen proto že koupě nového auta pro ně znamená koupi škodovky.
2) TPCA - ano, o kvalitách a ceně malých aut rozhodne trh. U nich vám zřejmě nevadí (narozdíl od škodovky), že se jich u nás prodají řádově jednotky kusů (a to se jedná o automobily tří značek)! V roce 1989 mi bylo 9 let, tudíž jsem zřejmě klíci cinkat nemohl, že. Opět urážky bez jakýchkoliv reálných podkladů.
3) Pokud stát nehorázně malé podnikatele odírá na daních, není důvod odsuzovat jeho odírání v mezích zákona.
|
|
|
Rust prodeje Skody Auto v zahranici za prvni pulrok 2005 v cele zapadni Evrope STOUPL O 17 %!!!!!!! (napr. v Nemecku o 15 %, ve Spanelsku o 50 %!!!) Ale chapu.... Nemci, Spanele, Britove proste jdou do skodovky jen proto, ze koupe noveho auta pro ne znamena koupi skodovky. :-)))))))
|
|
|
Němci, Španělé a Britové jdou do škodovky , protože je to prakticky to samý jako volkswagen, akorát levnější (aspoň co jsem jednou zaslech v TV). Prostě Škoda Octavia je jako VW Passat, akorát cenově trochu jinde.
|
|
|
Na D-F publikuje články jen každej druhej, ale naštěstí pro tebe přispívat do diskuse může každej, kdo umí stisknout klávesu.
Myslím, že máš nedostatek schopnosti porozumět psanému textu a proto si pleteš pojem a průjem.
Nejde v o to, že Škodovka vyrábí šmejdy pro blbce, ale o to, kolik za ty auta chce. Tedy o to, že i +/- kvalitní auto může být předraženo a dá se o něm mluvit jako o předraženém (vzhledem k minimálně stejně kvalitní konkurenci) aniž by na přetřes přišla jeho kvalita. Tudíž jen pitomec může na toto jednoduché ekonomické hodnocení pohlížet jako na hodnocení kvalitativní a ironicky to glosovat tím, že "...jen experti si kupujou něco lepšího."
Trh, kde je drtivý podíl hlupáků sázejících na "jistotu" bude polykat i auta, která jsou dražší než by byla u konkurence. Aby bylo toto zajištěno, produkuje margeting trh deformující sračky popsané v D-F článku "Kdo neskatche neni Tchech". Poznat je to dle toho, že místo zaměření se na kvality vozu hraje reklama na vohnoutí strunku, jejíž zvuk jim evokuje "starý dobrý časy, kdy bylo líp", protože nic jinýho nabídnout nemůže a slevit nechce.
|
|
|
ona ta ironická glosa je ale paradoxně pravdivá. jelikož většina národa jsou opravdu průměrní tupci, nakoupí si kupici škodovek. jen experti (rádoby ironizující jméno pro inteligentnějšího člověka) si kupujou něco lepšího :o)
|
|
proc je vlada CR tak hloupa,a necha podnik po skonceni danovych prazdnin odejit pryc? Proc se neudela nejake danove schema-napr za rok bez dani zde musi automobilka rok a pul zustat a dane platit? Ze by investori sli jinam? Tak to potom nejsou investori ale obycejni zmrdi.
|
|
|
Amen.
Když už se nebudeme bavit o samotné existenci pobídek, kterou já osobně považuji za úchylnost, neschopnost státu sepsat smlouvu je zarážející.
U nás ve firmě je zcela běžné, že posíláme-li někoho na dražší školení či kurs, podepisuje papír, že ve firmě nějakou dobu zůstane a pokud by se snad rozhodl v této době odejít, uhradí přiměřenou část ceny toho poskytnutého kursu.
Ještě k té výhodnosti pobídek:
Řekněme, že firma zaměstnává 1.000 lidí a průměrný hrubý plat je 20kKč. Odvody na jednoho člověka budou dělat řádově 10-15kKč - tj. 15 milionů měsíčně, tj. 180 milionů ročně.
Řekněme, že by ta firma vytvořila zisk před zdaněním 1mld (Škoda Auto má tuším kolem 10 mld). Kolik že by byla daň z příjmu právnických osob z 1 mld Kč? A jaká bude tedy celková bilance státu, když tuto daň odpustí (čti - vytáhne ty prachy z kapsy někomu jinému)?
|
|
|
Vytahne prachy z kapsy nekomu jinemu kvuli investorovi???? Muzes mi prosim te vysvetlit, jak mi stat vytahne penize z kapsy, kdyz nekomu odpusti dan? Ja i nase rodinna firma platime stejne dane (26 %) jako pred prichodem kterehokoliv investora. Ty snad ne?
|
|
|
Blbá formulace, uznávám. Nicméně z čích daní myslíš že byly zaplaceny miliardy na přípravu průmyslových zón?
|
|
|
Investice do prumyslovych zon mi nepripada jako vyhozene penize (viz. muj priklad Plzne v jednom z mych predchozich prispevku). To jsou investice ktere se vrati. A nikdo nebrani ceskym firmam, aby je take vyuzily. Navic jsou zony a zony. Nektere jsou ve vlastnictvi statu, ale nektere (jako napr. Krupka, Kadan, Liberec, Brno jsou zase vlastneny, vytvareny a spravovany soukromymi developery (CTP, Investorsko Inzenyrska atd. - dostavaji nekdy dotace, ale pouze do urciteho procenta nakladu) a ti je investorum rozhodne nedavaji zadarmo, nybrz za velmi slusne prachy. A poskytovani industrialnich zon ve vlastnictvi statu za symbolickou castku take neni tak caste, jak nekteri radi tvrdi, nehlede na fakt, ze takovyto rozdil v cene je pak soucasti investicnich pobidek (tudiz se tak nasledne snizuje castka, kterou muze investor usetrit na danich nebo dostat v grantech na pracovni misto)
|
|
|
http://pavelkohout.blogspot.com/2005/10/zahranin-investice-spch-nebo-fiasko.html
|
|
|
Lžeš chlape! Jsi-li ten samý "Joshua", který okupuje fóra na idnes (a podle těch tvých řečí určitě jsi), tak ty žádnou firmu nemáš, protože bys neměl čas na každodenní vysedávání u internetu. Mimochodem, ina idnes jsi párkrát tvrdil, že jsi policajt a jindy zase že jsi právník. Ale nejspíš asi nejsi ani jedno z toho a možná, že ani ty sám nevíš, co vlastně jsi.
|
|
|
Nevím, jestli Joshua na idnes.cz je ten samý jako tady, ale tento Joshua (na tomhle fóru) je můj bratr a mohu potvrdit, že co se týče "rodinné firmy", tak určitě nelže. Firmu zatím ovládá náš táta, ale plánuje předat firmu Joshuovi. V této chvíli Joshua se podílí na řízení firmy.
|
|
|
Ale jo, vlastně proč ne! Na internetu si může každý plácat co chce. Třeba být i svým bratrem a řídit tátovu firmu ;-))))
|
|
|
Hmm... Na idnes pisu take. Fora rozhodne neokupuju. Rozepsaval jsem se pouze u "Hyundaye". Casu skutecne prilis nemam, o cemz, si myslim, svedci i cas, ve ktery v posledni dobe pisu. A ze jsem se vydaval za policajta nebo pravnika? Tak to tedy rozhodne ne. Bud to byl nekdo jiny nebo si opet vymyslis.
|
|
|
Ty jsi ale fakt magor Bobsi. Já vím, je těžké uvěřit o pravé identitě, ale nechci tady uvádět žádné kontaktní informace, protože se obávám zneužití e-mailu či tlf. čísla. Jinak pokud si projdeš diskuze starších článků zde na dfensu, ale třeba i zive.cz, marigold.cz, tak všude se podepisuji buď jako P.F. nebo Pavel F. A opravdu Joshua nepíše pod mojí identitou, nemá to zapotřebí.
|
|
|
Muzes mi dat priklad podniku, ktere po uplynuti danovych prazdnin utekly pryc?
|
|
|
V ČR nebydlím, takže si nepamatuju konkrétní jména firem. Nicméně minimálně před rokem nebo tak nějak odcházela nějaká elektrotechnická firma z Brna a před několika lety z důvodu ukončení daňových prázdnin skončila fabrika na výrobu cigaret v Novém Jičíně.
|
|
|
Z Brna odesel Flextronics, a to pred ukoncenim cerpani pobidek, resp. v zacatku jejich cerpani. V NJ zadna na vyrobu cigaret spol. pobidky neobdrzela. Kazdopadne firmy odchazet budou, to je jiste, ale i tak si myslim, ze je dobre, ze ty firmy tu aspon na urcite obdobi jsou. Argument stejne odejdou, je jäko, stejne umrem, takze proc vlastne zit.
|
|
|
Aaaaaa... Tipnul jsem si spravne. Uz zase ten Flextronics! :-) Vsichni antipobidkari neustale melou o FIRMACH, ktere odesly po skonceni danovych prazdnin a kdyz se jich zeptam na konkrentni jmena, vypadne z nich jen a jen Flextronics. A to pritom firem, ktere dostaly pobidky je uz pres 230 (viz. web CzechInvestu), Tak jenom pro tvoji informaci. Flextronics NEODESEL po vycerpani danove ulevy (ta se da cerpat az 10 let, pokud neprekona strop statni podpory), nybrz po cca 2-3 letech a to z toho duvodu, ze zjistil, ze zde neziska levnou montazni silu za cenu, kterou chtel (je znamy tim, ze to u nej hraje nejvetsi roli - zdrhl do Madarska a od tamtud tusim jeste dal asi do Rumunska) . Pobidky (a nebylo jich moc, ani danovou ulevu nestihl uplatnit) MUSEL VRATIT!!!! A co se take zapomina dodat, odesel sice s jednoduchou montazi, nicmene zde nechal vyzkum a vyvoj, kde delaji desitky inzenyru. Uvolnene prostory po nem zabral celkem rychle Honeywell. No a k te fabrice na cigarety, tabakovy prumysl NENI POBIDKAMI VUBEC PODPOROVAN, takze tato firma, pokud tam skutecne existovala (mne osobne to nic nerika) ZADNE POBIDKY NEDOSTALA!!!! (opet se muzes presvedcit na webu czechinvestu) Takze abychom to shrnuli. Podobne jako mnoho dalsich tady vis o problematice pobidek p*d a rikas hlouposti o vecech, o kterych nemas ani paru. Kdyz uz se chci hadat, tak si nejdrive zjistim fakta a prestanu slepe papouskovat nesmysly... Ale ono to je moc narocne, ze? Omlouvam se za ponekud ostrejsi ton, ale vazne me uz unavuje donekonecna vyvracet stale stejne lzi lidi, kteri si z vlastni pohodlnosti odmitaji zjistit fakta.
|
|
|
Vývojové centrum, inženýři.....
Člověče, co z toho máš, že opakuješ lži, kterými špiníš i idnes?
Kde konkrétně je to vývojové centrum, kde konkrétně jsou ti inženýři, kde je ta pobočka, kterou v Česku Flextronics zanechal?
|
|
|
Flextronics design
http://www.flextronics.com/Contacts/GlobalLocations/brno.asp
|
|
|
Cekam na omluvu za krive obvineni ze lzi...:-) Ale to se u tebe asi nedockam vid?
|
|
|
Ještě před tím, než se pustíš do plácání, tak se aspoň pokus poučit:
http://www.zive.cz/h/Byznys/AR.asp?ARI=106761
http://www.zive.cz/h/Byznys/AR.asp?ARI=106890
|
|
|
Clanek jsem si precetl a nevidim v nem tak velky rozdil oproti tomu, co jsem rekl. Navic ho psal evidentne nekdo, kdo o teto kauze ma informace pouze z novin. Nicmene me vazne fascinuje jak neustale vytahujete Flextronics. Firma proste prisla, zjistila, ze ji tady psenka nepokvete a tak sla pryc. Jak jiz jsem se zminil. Investicnich pobidek bylo udeleno hodne pres 230 a vy tu neustale vytahujete 1 (slovy "jednu") firmu, jak kralika z klobouku. Proc takto nepisete napr. o Matsushite, ktere z Plzne rozhodne nehodla utect a naopak zde postavila vyvojove centrum? Proc nepisete o danskem Fibertexu, ktery zachranil textilku Vigona pred krachem, zmenil sortiment a ted rozsiruje vyrobu a nabira lidi. Proc nepisete o ON-Semiconductor, ktery koupil v Roznove byvalou Teslu, provozuje zde jedinou FAB v CEE regionu a uzce spolupracuje s VUT v Brne a materialne podporuje vyuku high-tech predmetu? Proc nepisete o DHL, ktera hodla zamestnat STOVKY softwarovych inzenyru?Takto bych mohl pokracovat dale a dale, ale vy budete pokrytecky porad jenom omilat jednu spatnou zkusenost...
|
|
najdete na http://pavelkohout.blogspot.com/2005/10/zahranin-investice-spch-nebo-fiasko.html
|
|
si všichni válet šunky a pobírat "skvělé"sociální dávky na Ostravsko,když se vám nechce makat a nic neumíte.....
Musím uznat,že jste opravdu vtipní...ale na vlastní kůži byste to raději nechtěli..?
|
|
|
A co takhle, pokud nemůžu na ostravsku sehnat práci, sednout na vlak a začít makat někde jinde? To radši budu skuhrat, jak je ten život těžkej, že jo...
|
|
|
Lehce se to píše....:-) Já to udělal, sebral jsem maminu, dítě a přesunul se cca o sto km jinam. Ale to jsem měl podepsanou smlouvu přibližně na dvojnásobek prům. platu a zařízené 3+1 k dispozici... Teď už bydlíme ve vlastním, firma zatím stále perspektivní - příjem také v pohodě, tak snad všechno ok.. Ale podruhý už by se mi to absolvovat nechtělo. Naprosto chápu, že pro spousty lidí s rodinou je to problém.
|
|
|
A co takhle? Dělám v pracovní agentuře a v ostravě je naprostý problém sehnat lidi i pro nejjednodušší dělnické práce. Sociální dávky a sociální deprese jsou tady opravdu velké.
|
|
|
Kdyz si ma clovek vybirat, jestli makat full time za mzdu, diky ktery muze tak maximalne prezit a to jen stezi, nebo jestli ma za polovicku teze odmeny lezet na hrbu a zbytek dotahnout nejakou praci nacerno, tak myslim, ze rozhodnuti je celkem jasne.
|
|
Pro Antipobídkáře: Zapoměli jste na 1 věc, a to že téměř celá částka pobídek se vztahuje na daňové úlevy, takže kdyby jsem investor nepřišel, tak stát stejně z něj ty daně nemá, tzn. že pobídky ho vlastně "nic nestojí" a je tedy scestné argumentovat, že peníze může použít někde jinde lépe. Navíc upřesňuji, že investor v automobilovém průmyslu nedostane max. 50 % z investice, ale max. 15 %, tak jako tomu bylo u Toyoty/PSA.
|
|
|
"Zapoměli jste na 1 věc, a to že téměř celá částka pobídek se vztahuje na daňové úlevy"
Stavební pozemky včetně inženýrských a dopravních sítí zdarma?
|
|
|
A co zasíťované pozemky v průmyslových zónách zdarma?
A co dotace na každé pracovní místo, které dělají 200 000,-Kč?
|
|
|
viz odověď Joshuy ze dne 10.10. - 21.25
shrnuji:
1) jakákoliv jiná podpora (kromě podpory na školení) se odečítá od celkové výše podpory, resp. dochází ke snižování slevy na dani
2) pokud investor koupí pozemky za cenu zvýhodněnou, má tak nižší základ pro výpočet veřejné podpory, pozemky za zvýhodněnou cenu tak pro něj nemusí být výhodné a často za ně investoři platí tržní cenu
|
|
mi mluvi z duse.
Presne tak to, bohuzel, funguje!
:o(
|
|
Koukám že tu vedete diskuzi na velice vysoké úrovni, proto se nebudu pokoušet vás nijak přechytračit, ale jen se jednoduše a prostě zeptám...pokud je teda náš průmysl takle v řiti a pokud u nás lidi nemakaj, proč nelezem hlady po držce s lopuchem mezi nohama??? Možná by tu někdo místo keců moh začít dělat něco užitečnýho....díky za prostor k vyjádření mého názoru:-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Hyundai jede k nám
|