D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: VW Lupo 1.7SDi
    Vydáno 10. 09. 2006 (22729 přečtení)

    Vlk s krátkýma nohama.

    Byl to vlastně svého druhu autotest, nicméně vzhledem k primárnímu určení vozu až komický.

    Tak si mě zase jednou odvolala mateřská firma na dva měsíce do Němec. Nebylo to poprvé, nejspíš to nebylo ani naposledy, nové bylo jen to, že jsme měli zrovna s manželkou dost co dělat. Tedy se sklonkem pátého týdne jsem podle plánu vyrazil na víkend domů. Na takovou cestu obvykle obdržím nějaký vhodný Lidový povoz (Passat, Sharan, Golf), leč stalo se nyní, že na kozáky nouze přišla: montáže, služebky, bla bla – zkrátka, na firemním parkingu zůstalo osaměle a smutně stát (pod vrstvou prachu) bílé Lupo. Lámal jsem dispečerku, seč mi síly stačily – vše marno. Nakonec jsem si řekl, že je to pořád lepší než jet vlakem, kdy cesta trvá 16 hodin a z plánovaného víkendu by v důsledku nic moc nebylo. Má poraženecká nálada mě mimo jiné přiměla celou cestu vzít jako čelindž s technikou, tělesnou i psychickou výdrží a časem.

    Na parkovišti

    Čtvrtek, poledne. Lupo důvěrně znám, jako popojíždědlo je dostávám prakticky denně již od roku 2003. Na breisgauské okresky i občasnou cestu po dálnici do 40 km vzdáleného Freiburgu je to auto dostačující, v městském provozu navíc velmi ocením jeho obratnost, mikroskopické rozměry a tah atmosférického čtyřválce copyright by R. Diesel o objemu 1.7 litru. Navíc se mi Lupič líbí – jak zvenčí, tak uvnitř. Je to takový „dětský obličejík“ – kulaté světlomety s čirou optikou, blíž k masce umístěné malé blinkry, hezky tvarovaná kapota… základ mnozí budou znát v jeho v tuzemsku distribuovaném dvojčeti Seat Arosa, kde ovšem designéři posrali na co šáhli a na němž se mi nelíbí lautr nic. Obzvláště to bolí v případě přístrojové desky, kterou má seat naprosto ordinérní, namísto té v Lupínu, která jako by byla přesazena z Alfy Romeo. Apropo pajšl – klasická trojkombinace plast – plech – textil. To první se vyskytuje ve verzích matný povrch a strukturovaný protiskluzový povrch a jak jsem naznačil, tvarově nemám výtek. Po letech používání je ovšem dopad na plastové díly znatelný a pazvukům, drnčení a odpadávání se nelze ubránit. Plech v interiéru je klasický lakovaný, textilní potahy se přes svůj odolný výzor třepí a otrhávají. Celkový stav jinak ucházející – promáčklý pravý práh a občas defektní zámek kufru. Výbava minimální – stahování oken via švihadla, autorádio Alpha bez RDS a na kazety. Stavitelný volant a dva airbagy, abych nezapomněl.

    Mutující batole

    Zarážím klíček do odpovídajícího otvoru vpravo od volantu, žhavím, startuji. Zvuk – jasný Zetor Crystal. Zpátečka se řadí zaražením šaltrklacku do podlahy a zařazením jedničky – lepší než u oplů, ale pořád málo přesné. Poprchá. Vyjíždím z technické zóny. Do Francie to mám 200 metrů, do Švýcarska 40 kilometrů, domů 1100 kilometrů. Najíždím na dálnici, sešlapuji plynový pedál a počítám ovečky. Po pár minutách dosahuji kýžené maximální rychlosti 160 km/h – hovořit o zrychlení se v případě SDi (60k) nedá. Po 20 km motorest a maxi Menü jako oběd.

    Křížová cesta

    Plynový pedál u Lupiče zná celkem tři polohy: volno, stálá rychlost a plně sešlápnuto. Mezi těmito pozicemi není valného rozdílu a občas jako by se dokonce prolínaly.
    14:00   První zácpa; zjišťuji, že brzdy skoro nebrzdí, nicméně to zvládám a přestože mi po zádech stéká ledový pot, bušení srdce se pomalu dostává do normálu. Budu se muset soustředit na dění dál před autem, tak dva až tři kiláky. Reagovat na poslední chvíli nelze.
    15:45 až 17:00   Projíždím sérií bouřek s hustým pršením, rychlost sundávám na 120, stěrače stírají, kvůli snížené viditelnosti zapínám zadní mlhovku – přední nejsou. Blahořečím gumám Michelin Energy. Dostávám se z deště a sjíždím poprvé natankovat, aspoň se protáhnu. Sedačky jsou dobře tvarované a příjemně tuhé, ale stejně – musím čurat a z hluku v kabině mě začíná pobolívat hlava. Rádio má volume hodně vpravo a hodně dlouho si drží stanice SWR3 a Antenne Südbaden.
    18:30   Rozvadov, tuním čelní sklo dálniční nálepkou na dva týdny. Cena 200 Kč nebo 10 Euro – divný kurs. Razím na Prahu a po cestě se domlouvám s kámošem na kafe.
    20:00   Průhonice. A. se diví, s čím jsem to přijel. Vypadám jako troska. Rádio jsem vypnul ještě v Bavorsku, nemělo to smysl přes debilní řev od motoru. Auto („auto“) sebou hází při každém míjení kamionů, kterých je na dálnici jak nasráno. Oči mi můžou vypadnout, jak čumím tři kiláky před sebe. Je tu ovšem čas na kafe, to mě možná probere.
    21:30   Neprobralo. A druhý taky ne. Na parkovišti jsme se rozloučili s A. a já s příznaky fóbie nasedl do bílého inkvizitora (doktore, kde jsou ty prášky). Je skoro tma, bude málo aut – a domov se blíží.
    Jedu jak vrah. Tachometr nesleduju, jako ve snu vnímám červená koncová světla těch několika málo aut, která se mnou sdílejí asfalt. Z Prahy do Brna mě předjela dvě. Míjím Vyškov a jedu po tom novém kousku dálnice na Kroměříž, o kterém nevím, kde přesně končí.
    01:00   Debilní výjezd, zamotala se mi z něj hlava. Není divu, po deseti hodinách za kolečkem. Čurám někde ve tmě, bolí mě ledviny, hlava tepe nesnesitelnou bolestí, zadek mám otlačený. Miláčku, dnes z toho fakt nic nebude…
    01:30   Staví mě policajti. Jěště že jsem se hlídal. Udiveně sledují moje krví podlité oči. Ptám se, jestli je ve Zlíně otevřená nějaká benzínka, blbá otázka. Auto vypadá jako já, je zaprasené a evidentně unavené. Poslední tankování a 25 km kličkování cestami třetí třídy domů.
    02:30   Přijel jsem na parkoviště před dvaceti minutami, ale pořád nemůžu vystoupit. Ze studeného vzduchu, který jsem na sebe pouštěl, abych neusnul, mám křeče v předloktích – volant je na takové štreky nevhodně umístěn. Záda bych si ze všeho nejradši urval a zahodil.

    No nic. Beru cestovní tašku ze zadního sedadla, za kterým Lupo prakticky končí – zavazadelník je tak malinký, že ho ani nemělo smysl otevírat – vejde se tam stěží přejetý ježek. Zavřu široké dveře (jedny na každé straně) a poslouchám lupání chladnoucího motoru pod svažitou kapotou z nějakého divného materiálu, která se dá v pohodě tlakem prstů promáčknout až na motor.

    Až se z toho vyspím, uznám, že to nemůže být špatné auto, když zvládlo takovou cestu. Spotřeba nízká (kolem šesti litrů), prostor pro dva s několika málo zavazadly, relativně vysoký podvozek se značnou „žehlivostí“. Ve městě štika, na okresce kapr, na dálnici leklá mřenka. Co se motorizace týče, tak 1.7 SDi leda jako služebku. Pro osobní užití bych doporučil spíš benzín, ideálně 1.6 16V s 92 kW (samotného by mě zajímalo, jak to jezdí). Kolega má soukromě takovou sonderverzičku s diesel tříválcem 1.2 a spoustou věcí z hořčíku a s elektronickou polosamočinnou spojkou, tzv Lupo 3L. Je dynamičtější než jedna sedmička a spotřeba je skutečně poloviční, nicméně servisní ceny jsou zhruba na úrovni Jasu Grippen, takže vypadává ze hry o druhé auto do rodiny.
    Někde jsem potkal Lupo s koženými sedadly, klimatizací a elektrickým stahováním všeho možného, takže i fajnoví šmekři si přijdou na své.

    Lámání chleba

    Volkswagen Lupo 1.7 SDi je přítulná městská blecha. Jeho užitná hodnota je o dost vyšší než u Smartu a navíc – aspoň vypadá jako auto a ne jak zkurvený angličák. Díky charakteristice motoru a zpřevodování lze světelné křižovatky opouštět za zvuku likvidovaných předních pneumatik – prostě takové přibližovadlo pro radost, pokud máte ovšem jasno, kde má potěšení hranice. Cokoliv ve stylu losího testu nemá v Lupu naději na úspěch; v rychlých zatáčkách se vůz naklání a brzdit v zatáčce vás napadne jen jednou a pak už nikdy, protože pocit, který přitom zakusíte, není příjemný. Tohle je městské auto. Městské. Tečka.

    Poznámka pod čarou

    Z Lupína mám stejný přetrvávající pocit, jako ze všech německých aut (škodovky nevyjímaje) – že jsou jaksi neotesané a když po nich chcete nějaké výkony, vždycky víte, že ten stroj má práci se splněním vašeho přání. Vždycky cítíte, že je to stroj. Na doma jsem si pořídil japonce a dojem z něj je naprosto odlišný (a potvrzený i mými známými s japonskými vozy) – všechno funguje tak nějak… samozřejmě. Hladce. Neznatelně, bez zjevné námahy, dobře, přesto komunikativně. Tohle německá auta – aspoň ta, se kterými jsem jezdil – neumí; nejkřiklavější je to u passatu, který přidává naprostou neodhadnutelnost řízení. Ale kolik lidí, tolik chutí.


    hombreux
    24. 08. 2006
     


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,36] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Hombreux | Komentářů: 66 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.