Komentáře ke článku: Tetter rallye 3: The deathmatch (ze dne 26.06.2005, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Čééče, ty ta takovýhle případy musíš mít fakt štěstí, já jezdim v Práglu celkem dost, ale takhle zlý to tam teda neni, i když debilů je tu dost a dost.
|
|
|
Taky jezdím denně po Praze a takové hardcore zážitky jako má D-Fens nemám. Jenom je potřeba dávat si pozor na určité skupiny řidičů. Zejména se mi osvědčuje dávat si pozor na mladá telata s mokrým řidičákem a autem od rodičů (smrtelná kombinace), votunery a ženy 18-30 let v autě z kategorie pojízdný bonbón.
Co mě sere je tailing. Jedu 120 tam, kde je devadesátka a zezadu se na mě prostě někdo nalepí, nejčastěji manažer foktáfce nebo výše popsaný mladý hovado s autem od rodičů. Když opatrně zabrzdím, nalepím se ke kraji a nechám hovado předjet, většinou to nic neřeší - za chvíli ho předjíždím já, protože se táhne 70kou. Když mu ujedu (jako demonstrace toho, že ani jeho tédéíčko bohužel mému zážehovému dvoulitru fturbu nestačí a měl by přestat), za chvíli je zase za mnou, protože nerad jezdím rychle na normálních silnicích. Když mě vítězně předjede, nejlépe v nepřehledné zatáčce, dopadne to stejně, jako když ho pustím. Vážně nevím, co mám s takovými hardcore tailingáři dělat. Jediné řešení je zastavit, počkat (ztratit čas, který mnohdy nemám) a za deset minut jet, nebo jet rychle jak hovado až do konce...
|
|
|
Dvakrát v životě jsem měl to potěšení si vychutnat lepiče. Jednou při prudkým zabrždění, ten kokot to shodil do pangejtu a zrušil auto o můstek. A asi před rokem mi na jedné dvojce na moravě došla trpělivost, když jel za mnou nějaký debil z Brna delší dobu na vzdálenost tak metr, předjíždět nemohl a já nemohl uhnout. Vezl jsem v dodávce lehce ovíněného kamaráda, kterýho po chvíli mých zuřivých kleteb osvítil nápad: otevřel zadní dveře a začal po blbovi házet brambory... Od té chvíle se držel mimo dostřel a byl klid.
|
|
|
kamos ma na lepice jeste lepsi naradi...sice funguje jenom v noci, ale to nevadi...jedna se o halgen napajeny pres zapalovac - ale sviti neskutecne:-)
|
|
|
Řešení - pořídit si Chevrolet Caprice nebo jinej americkej fullsize sedan <1990, tedy ještě s těma velkejma chromovanejma nárazníkama. A v případě tailingu "ti tam prostě náhle vběhne zajíc" ...
|
|
|
Že se Ti v Práglu tohle nestává......????? Mě tedy pořád. Takže jediné vysvětlení je to, že patříš do té druhé skupiny řidičů než D-fens, těch co tyhle situace způsobují! :-)
Jednu popíšu: Asi ta D-fensem popisovaná otupující sračka jednou dorazila na pražské Vinohrady, takže jsme na ZELENOU nepřecházeli Vinohradskou třídu s kočárkem tak jako obvykle, (čili napřed rodiče, kočárek se přes přechod tahá ZÁSADNĚ za sebou), ale přecházeli v klidu s kočárkem před sebou. Však také auta na hlavní stála na červenou, hned v první brázdě Avie, z boční ulice nikdo do našeho směru nenajížděl... Když byl kočárek na úrovni té čekající Avie, přijel po hlavní po kolejích (ač i ta tramvaj tam má takový ten semaforek že i pro koleje je cosi jako červená) světle modrý mercedes s modrou cizineckou (tehdy ještě) SPZ a jakýmsi rákosníkem za volantem, zhruba stovkou přefrčel tak deset čísel od kočárku (mám na některé věci fotografickou paměť, proto mi ulpěla i v té rychlosti pravděpodobná národnost útočníka i podoba auta, bohužel už né číslo SPZ) a po té, co zjistil, že na něj z obou vedlejších míří troubící automobily, ještě trochu přidusil zařazený třetí stupeň a tak zhruba stodvacítkou zmizel během zlomku sekundy někde směrem na Olšanské hřbitovy (mělť tam zřejmě ještě nějakou práci).
Jinak předjíždění v odbočovacím pruhu a následné tvrdé vyžadování "práva zipu", což postiženého zpravidla natlačí na řadu zaparkovaných automobilů za křižovatkou, je v Praze naprosto běžný jev, používaný často i policisty....
|
|
|
Jojo... nedavno se mi stalo, ze jsem podjizdel Jiraskuv most. Je tam tricitka a hup, asi proto, ze tam v odstavnem pruhu casto parkuji autobusy se zahranicnimi turisty. Zrovna kdyz jsem pres hup zhruba tou tricitkou prejizdel me tim odstavnym pruhem predjel frajer zhruba dvojnasobnou rychlosti. Jeste ze ted koukam do zrcatek dost casto, takze jsem ho predem zaregistroval, jinak bych se asi docela vydesil.
Co se zlutaku tyce, nedavno nam na sidlisti zaparkoval jeden uprostred silnice a spokojene odkracel neco vyrizovat. Obecne proti nim nic nemam, prave naopak, ale na nekterych je bohuzel videt, ze z te palmy slezli opravdu hodne nedavno...
|
|
|
Celkem nedavno jsem jenom tak v nedeli projel Budejovicema, to co jsem tam videl, jsem nevidel nikde, dojizdime ke krizovatce nekde v centru a blikne cervena, jeste tri auta pred nama to projela na tu cervenou. Po tomhle zazitku jsem zacal verit ze po budejovicich jezdi prevazna vetsina vypatlanych hovad, to co jsem zazil na te jedne krizovatce jsem v Praze ani Ostrave nevidel temer nikdy - pokud nepocitam ze nekdo projede tesne po tom co cervena blikne, protoze ze stokilometrove rychlosti se to neda ubrzdit. (na obchvatu)
On ten provoz na ceskych silnicich je ale celkem zazitek, jenom cestou do skoly autem na asi 15km useku jsem uz pri jedne jizde potkal par magoru, co se chteli podivat jinemu do kufru.
Nevim jak to edlaji v takem Rakousku - celkem mizerne znaceni pruhu, ale pekne cesty, ridici taky nedodrzuji rychlosti, ale bouracku jsem tam za ctyri dny nevidel ani jednu. Ale funguje tam u nich pravidlo zipu, coz se mi libilo a policajti jsou nesmlouvavi, i kdyz je clovek na ulicich nevidi.
|
|
Dfensi, myslím, že větou "...kteří se chovají jako osli s klapkami na očích a vidí jen ten tu svoji výseč z reality..." jsi to rozštípnul. Celý. Celej ten podělanej nefunkční systém. Pamatuju si, jak mi táta, když mi něco ve škole nešlo, říkal: Podívej se na to v souvislostech. A já se ty souvislosti naučil vidět. Zeměpis se dal použít v dějepise, matika ve fyzice, biologie v občance. Prostě to celý najednou dávalo smysl. Bohužel teď potřebujeme někoho, kdo by viděl tu realitu celou. Ale fakt celou, ne jen větší výseč. A proto se vykašli na takový prkotiny, že lidi jezdí jako volové a nepřemejšleji. To víme. To je jen malá výseč....
|
|
|
Já to říkám pořád, svět je třeba vidět nejlépe v historických souvislostech.
|
|
V Ceskych Budejovicich by chtel zit kazdy.
Tedy krome me...
|
|
D-FENSi, zbytečné někam zdrhat... všude je to stejný :(
|
|
...takže tě, potažmo rodinku Tetterův zpomalovací retardér zachránil.
Ještěže tak:-).
Já myslím, že tomu všemu bude brzy konec, páč v brzkém budoucnu budou dopravní přestupky a překročení rychlosti ve městě řešit městští policisté, takže to bude v cajku:-).
|
|
Zdravím Tě, D-FENSI :)
Tvé story ze silnic si pročítám moc rád a vždycky se u nich tak zdravě naseru :) Zažívám často podobné story (jezdím po ostravsku) a pěním....
Nejhorší je, že nejčastěji na debily narazím, coby spolujezdec (když řídí moje drahá polovička). To je pak nejhorší, že nemůžu ani dotyčného vola vytroubit. Nu což - asi si nechám udělat houkačku k sedadlu spolujezdce :)))
Každopádně nejhorší jsou fakt "tédéíčkáří" a "hápéíčkáři" fmetle s fóliema, s přečipovaným motorem woe - těm pořád nějak nedochází, je i když na tom mají fólie, tak je to pořád jen škodina a nikdy nic víc...
|
|
|
Taky jezdim po Ostravsku, v posledni dobe celkem dost, ale to co jsem zazil v CB v nedeli, se tomu nevyrovna.
|
|
sorry, ale když ses chlubil tím, jak jsi někde sundal chudáka cyklistu, proč si nenabančuil blbečkovi v Ignisu? To by bylo teprve počteníčko.
|
|
|
protože je lehčí sejmout rozjetýho cyklistu zdrojem (nebo čím) než zastavit blbečka v ignisu a dát mu přes držku face to face?
|
|
Je s podivem co vsechno by se mohlo stat nebyt nejaka male nahody, ktera ac to ci ono zpomali nebo naopak urychli. Kolikrate se kazmu z nas stalo ze to bylo tzv. o fous? Jak s etvrdi i obycejne mavnuti kridel motyla muze zpusobit tornado na druhe strane sveta - vice Teorie chaosu
|
|
Jsem z budějc a jednou za mlada jsem s žigulem na pražskej mojí vinou málem zabil dítě na přechodu a od tý doby mi ruplo v bedně a jezdim po městě už několik let jako opatrnej strejda. A to mám černou fábiji s fóliema. Tak až vás nějaká taková bude po městě zdržovat, tak víte proč.
|
|
|
Tohle chápu. Jednou jsem v Praze na Proseku jel po čtyřproudovce v levým pruhu, páč zprava ze zastávky vyjížděl autobus. Hlídal jsem si tedy hlavně to, jestli mi ten bus nechce vjet do mého pruhu, když už má ten levej blinkr, a nevšiml si, že těsně za zastávkou je přechod. A bylo mi divné, proč ten bus najednou zastavuje. A ono to bylo před tím přechodem. A chodci byli rychlí a také jsem jim přefrčel těsně před ksichtama... od té doby si to pamatuju :-(
|
|
|
Přesně - poté, co jsem těsně po získání řidičáku při odbočování doleva na zelenou jaksi zapomněl, že po přechodu jdou chodci -taky na zelenou- a vletěl skoro mezi ně (zastavil jsem tak 50 cm na tom přechodu) si dávám sakra bacha!
Podobně mě vyškolilo, když jsem jaksi zapomněl, že v zastávce tramvaje bez ostrůvku se zastavuje ZA tramvají... ...Bože, jak já se styděl, když mě ti lidé, vystupující z posledních dveří obcházeli... ...jsem snad ani za tím volantem nebyl vidět.
Od těch dob si dávám pěkně majzla....
|
|
|
Ja som zažila , čoby chodec, opačnú situáciu. Ja mám zelenú, vodiči odbočujúci doľava majú zelenú šípku a v podstate nič nejde. Tak pokojne prechádzam. Náhle sa zprava priženie biela dodávka ( typ si nepamätám, ale bolo to takmer tak veľké ako Avia). Myslíte, že mal aspoň tendenciu brzdiť ? Ale kdeže ! Musela som urobiť poriadny " skok ", aby som sa ocitla na chodníku.
|
|
|
to s tou tramvaji mi pripada povedome :))) taky jsem nebyl skoro za volantem videt a uplne mi to stacilo jednou za zivot :)
|
|
|
No, ja jsem malem v nedeli sejmul motorku... a to jsem si rikal, ze koukam do zrcatek nezdrave casto. Tesne za horizontem prede mnou kolona tri favoritu jedouci rychlosti asi 60 km/h... tak jsem pribrzdil a pac tam je rovinka, tak jsem je chtel predjet. Mrknul jsem do zrcatka, pak blinkr a ven. Za mnou silenej rev a vedle auta se mi zjevil motorkar a ukazoval si na celo. Musel tam mit tak 180, protoze prijel OPRAVDU RYCHLE a pres horizont nebyl videt. Nojo ale omlouvejte si to takhle, zejo.
|
|
|
Nejen motorkáři. Z Luštěnic na Boleslav, ještě než se přijede do Libichova, jsou těšně za sebou dva horizonty a samozřejmě plná čára - jako boleslavák to tam jistě znáš. Jedu si v koloně asi 5ti aut jako poslední, pohodovou devadesátkou. A najednou koukám, kde se vzal, tu se vzal, votuněný Golf (fólie, začerněný světla, nádechy, výdechy, vzdechy..) a začal celou tu kolonu přes tu plnou čáru rychlostí asi 95km/h předjíždět. Měl dost pevné nervy, vydržel v protisměru přes oba dva horizonty a nakonec předjel všech pět "brzdičů", aby se pak zařadil před celou kolonu na začátku dlouhého rovného a přehledného úseku... Nidky jsem si tolik nepřál náklaďák v protisměru...
|
|
|
Takovým debilům taky přeju Tatru s dřevem v protisměru a s pěkně zvýšeným nárazníkem, aby se totiž od ní neodrazil přímo přede mne, ale aby jí pěkně podjel. Fuj to by byl masakr. Taky se mi v Avii stávají neuvěřitelné věci. Taky mne dojela nějaká koktávka, nalepená půl metru za nárazníkem a půlkou auta vysunutá do protisměru. Na rovince mu několikrát ukazuju, že má volnou cestu a on mne začal předjíždět až přišly zase zatáčky, kde nemohl nic vidět. Neuvěřitelné. By mne zajímalo, co se takovým lidem honí v hlavě. To snad nemají vůbec žádný pud sebezáchovy. A kolikrát jsem už musel naplno brzdit, když ze zatáčky vyjela dvě auta vedle sebe...
|
|
|
Tito zmrdi končívají různě, důsledky podobného prasení výmluvně ilustrují následující fotky:
http://www.seat-klub.cz/crash/
Pěkné že?
|
|
|
To je brutus. Mam silnej žaludek, ale jsem čerstvě po obědě, tak nevim nevim. Nechtěl bych bejt těma doktorama ani hasičema.
Asi si koupim náklaďák.
|
|
|
Jojo, toto už mi přišlo někdy minulý týden mailem... Fakt lituju ty záchranáře, když musí toto uklízet... Teda v tomto případě spíš větší části vybrat lžičkou a zbytek vypláchnout hadicí...
Na druhou stranu (trocha černého humoru) jsou tyto fotografie jasným důkazem, že i bezmozci mají jakýsi mozek ;o)))
|
|
|
Jo tak tyhle fotky jsem taky viděla....nějaký vtipálek mi to poslal mailem bez upozorňujícího komentáře....tedy děkuju pěkně, ale nejsem úchyl, abych si tohle s potěšením prohlížela.
I když je pravda, že jako varování je to asi účinný.
|
|
|
Při svých služebních cestách, strávených za volantem, jsem měl několikrát to "štěstí" takovéhle scény vidět na vlastní oči. Jednou jsem u nehody také pomáhal a dodnes to mám před očima. Pohled na krev mi nevadí, dokonce i pohled na rozmasakrovaná těla snáším relativně dobře, ale pokaždé je to zatraceně silný nápor na nervy a ještě několik dní po takovém zážitku špatně spím. Vždycky si ale u toho říkám, proč sakra ti lidi skončili tak, jak skončili - kolikrát stačilo "jen" ubrat plyn nebo přemýšlet u řízení...
Přidávám se k několika mým předřečníkům se svým obdivem k záchranářům a policistům, kteří tyhle nehody musí vyšetřovat.
|
|
|
A řidič Scanie natočil motor a dokončil denní trasu :-)
|
|
|
řidiče Scanie odvezli v šoku do špitálu. Mě na noční můry stačily ty fotky, naživo to musí být strašný.
|
|
|
No, na tomhle useku uz bylo hezkych par smrtaku... NESNASIM silnici z MB do Nymburka.
Jeste bych chtel dodat, jak si to s odstupem casu ctu... samozrejme ten horizont uz byl ZA mnou a ten motorkar me dojel, ne ze jel v protismeru. Pred horizontem predjizdi leda magor nebo Fantomas v okridlenym Citroenu (ne, nemyslim ted toho ufona Sebastiena Loeba :)).
|
|
|
Jojo. Jenom tam u té osamělé benzinky kousek od křižovatky jsou dva (nebo už snad tři?) křížky, a podle tvrzení pumpaře to byl vždycky nějakej takovejhle namachrovanej vesnickej závodník s hustě votuněnou vole špica károu (Š120, Žiguli...). Jezdím tama denně :-/
|
|
Na lepiče vymysleli v dojčlandu móc pěknej předpis, má jednoduchej název a je to z něj všechno jasný ,,halbes tacho,, jedeš 100? drž se 50m od auta před tebou jednoduché a jasné nedržíš se tak daleko? 50EUR Vágní formulace o bezpečné vzdálenosti a jasný předpis jak příznačné.
|
|
|
No ono to pravidlo sice existuje, ale nedodrzuji ho ani dedci s kloboukem. :-)
Spis je smutny, ze je nedostatecna vzdalenost postihovana vic, nez bezduvodna jizda v levem pruhu, ktera je prave nejcastejsi pricinou te nedostatecne vzdalenosti.
To je jako kdyz ukradnes auto a vzapeti dostanes pokutu, ze nemas v poradku lekarnicku.
PS. "lepíči" je hezke slovo. :-)
|
|
|
Pokud jede někdo bezdůvodně v levém pruhu lze ho snad po krátkém upozornění předjet zprava, ne? Nejde-li předjet zprava, nejedná se pravděpodobně o bezdůvodnou jízdu v levém pruhu ale o bohapusté předjíždění.
A to se mi stává dost často, že předjíždím na dálnici svou standardní cestovní stočtyřicítkou skupinu pěti kamiónů a tří Avií jedoucích necelých osmdesát v těsných rozestupech a zezadu se na mě nějakej lepí na půl metru za kufrem, troubí, bliká a myslí si, že budu prudce šlapat na brzdu a řadit se do té mezírky mezi kamiónama.....
|
|
|
Jo, v takovém případě zpomaluji ze svých stotřiceti na stovku a nechávám toho debila za mnou vydusit. Když mu není jasné, že nemám kam uhnout a musí mne problikávat jako bezmozek, tak mně zase je jeho spěch naprosto ukradený.
|
|
|
Nedávno jsem už potmě na dálnici dojel dva předjíždějící se náklaďáky. Jeden jel asi 72,5 km/h a ten co ho předjížděl tak jel max. 72,6 km/h - fakt nekecám. Prostě se předjížděli asi pět dlouhých minut. Je ale fakt, že s tím obtížným manévrem začali na zcela prázdné dálnici dlouho předtím, než jsem je dojel, protože v té době už byli skoro na stejné úrovni. Inu, zařadil jsem se za toho vlevo a čekal, až předjíždění dokončí, co jiného se dalo dělat. I dojela mě černá oktávka ftédéíčku, zařadila se za mě a začala blikat dálkovýma. Blikl jsem mu tedy mlhovkou jako na znamení toho, že mi to asi vadí. Dočkalo se mi tedy rozvícení dálkových světel nastálo, na což jsem logicky reagoval také rozsvícením mlhovky na stálo, co také jiného. Náklaďáky se nakonec šťastně předjely, já tedy briskně předjel toho rychlejšího, oktávka předjela mě.... a zpomalila a rozsvítila mi mlhovku! Takže jsem si také rozsvítil ty dálkové... no blbárna na druhou. Měřit lidem ÍQé v autoškole asi by tem mameluk ŘP nikdy nezískal :-)))
|
|
|
pokial ste si len blikali ako chuji, no a co, akurat vas oboch chvilu boleli oci. horsie je, ked ten kokot (po tom, co ta obehne) strhne auto pred teba a zacne ta vybrzdovat. najlepsie na dialnici, v noci, zo 110 na 70, aby si to uzili aj ti, ktorych sme predbehli.
strielal by som takych.
|
|
|
Taky dobrý, ale zkus při tom zpomalování jen tak lehce levou nohou sešlápnout brzdu, jen aby se rozsvítily brzdový světla, a po očku sleduj toho za sebou. V 9 případech z 10 se vzdálí na předepsanou vzdálenost. A pokud ne,tak znova a zpomalím na devadesát.
|
|
|
Chanchezi, tuhle fintu jsem objevil asi před 20 lety a mohu potvrdit, že funguje bezvadně, mám s ní spostu hezkých zážitků.
|
|
|
Však já taky netvrdím, že je to novinka a ani se na tenhle způsob nedělám autorský nároky.Jen jsem chtěl přidat další způsob jak lepíčovi (ku*va, je to dobrý slovo) přídat pár šedivejch vlasů.
|
|
|
Ne, Jimmi, snazim se byt objektvni. Kdyz mluvim o bezduvodne jizde vlevo (na dalnici), tak se takove auto da v klidu objet z prava. Taky to tak obcas delam, kdyz nepomohlo jedno upozornovaci bliknuti. Jenze predjizdeni zprava je taky zakazane a taky drazsi, nez bezduvodna jizda vlevo. To je to, co mi na tom vadi nejvic. Ze se nikdo nesnazi odstranit pricinu. Meri se jen rychlost a odstup = trestaji se uz jen nasledky.
|
|
|
no ja se hlavne vzdycky nez vybocim divam do zrcatek a jestli jede nekdo za mnou rychlejs tak ho pustim, ale minuly tyden sem jel po D1 do Brna, mrknu do zrcatka, volno, tak sem zacal predjizdet kolonu kamionu. jel sem asi 150, kdyz mne najednou dalkovky prosvitily cele auto a za mnou brzdi X5, ktera jeste pred chvili nebyla vubec videt, tak nevim kolik ten kreten mohl jet. kazdopadne sem pribrzdil tak na 130, ukazal fakaca, pozvolna sem predjel vsech asi 5 kamionu a jel dal...
|
|
|
No nedodržují, známýmu to ukázali na kameře rychlost a vzdálenost no a ten krátkej film ho stál těch padesát :)
|
|
|
A schvalne, mel klobouk? :-)
50 EUR + 2 body, to je vzdalenost mensi nez 4/10, ale vetsi nez 5/10 hodnoty tachometru. Pri stovce 40 az 50 metru.
To je kousek min, nez vzdalenost patniku. Schvalne si to nekdy zkontrolujte, az pojedete, jak daleko jste. Takhle muzou dostat prakticky kazdyho, nez jim na kamere dojde film. :-)
|
|
|
Tvoje tvrzení "mensi nez 4/10, ale vetsi nez 5/10" má bohužel prázdný průnik...
|
|
|
Jinak by totiž četl poslední znění zákona o provozu na silničních komunikacích, kde se jasně píše že autobusy MHD mají při vyjíždění ze zastávky přednost. Ale co, alespoň se nám pochlubil jak umí rychle kroutit volantem :-)
|
|
|
Je ovšem otázka, jestli mu ten autobus dal čas reagovat - když tam vjede bez blinkru (nebo ho dá zároveň s rozjetím), je to jeho chyba.
|
|
|
Ale noták! Jestliže vidim v zastávce autobus, logicky bude jasné že asi někdy bude muset vyjet a už proto zpomalím abych stihnul reagovat kdyby to fakt udělal ne? Zapomínáte lidi za volantem malinko myslet dopředu..pak se nedivte....Pokud si někdo všimne " a hele tady je autobus a vyjíždí," tak asi ani nevěděl že kolem se něco děje ne?
|
|
|
Jasne kance, vidim autobus v zastavce, takze zastavim za nim aby mohl hezky vyjet ze zastavky a budu pekne cekat 3 minuty nez z autobusu vylezou lidi, vynesou kocarek, nalozi kocarek, dobehnou ho dalsi 3 lidi. Autobus pak zaradi pekne me zahali do oblaky modreho dymu a jedeme...
V CB je totiz uplne jedno jestli zpomalis nebo ne, autobusy ZASADNE vyjizdeji ze zastavky tak, ze daji blinkr a plny rejd, takze asi za pul vteriny je pres cely tvuj pruh a jeste pres pulku protijedouciho. Bez ohledu na to, ze se ze zastavky da vyjet rovne a pripojit se normalne a bez ohledu na to, ze kolem jezdi taky nekdo jiny.
|
|
|
Jo, tohle v ČB dělají s oblibou šoféři trolejbusů. Čili když vidím nějaký klackobus stát na zastávce, automaticky zpomaluju a připravím se na možné překvapení. Už se mi to i párkrát vyplatilo...
|
|
|
TO TAM FAKT JE??????????????
Co je to za dopravní předpis, který umožňuje vozidlu vjíždět do jízdní dráhy jiným vozidlům z místa ležícího mimo silnici? Zruší příště pro autobusy MHD přednost v jízdě? Nebo bude třeba zavedeno, že žlutá ibiza má při vyjíždění z lesní cesty absolutní přednost? Červená fabie smí jezdit vlevo místo vpravo?
|
|
|
TO TAM FAKT JE??????????????
To šacuji na otázku roku, od člověka, který se zabývá automobilismem na profesionální ( ?!?!?)úrovni...
|
|
|
Tak pane Urbanče ukažte, kde je v zákoně o provozu na pozemních komunikací definováno, že má autobus při vyjíždění ze zastávky přednost. Je tam pouze tohle:
§ 14
(2) Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní
pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla. Řidič vozidla ve vyhrazeném jízdním pruhu je povinen dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče ostatních vozidel.
I kdybychom aplikovali tento paragraf na výjezd ze zastávky, nejedná se o klasické dání přednosti v jízdě, musíme dávat bacha my i šofér autobusu.
|
|
|
psal jsem to níž, ale opakování je matka moudrosti:
v § 23 odst. 4 je věta:
Řidiči autobusu veřejné hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem.
a mhd už měla přednost, když jsem dělal řidičák v r. 92
|
|
|
Odstavec 4 v § 23 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, nikdy nebyl a není. doporučuji shlédnout § 25 odst. 6 citovaného zákona.
Odstavec obsahující tebou uvedený text byl ve vyhlášce č. 99/1989 Sb., pravidla silničního provozu.
Jak je vidět, někteří lidé ani po 4 a půl letech od účinnosti nezjistili, že platí nová právní úprava :-(
|
|
|
Chce to pozorně číst a rozlišovat možné situace. Je to skryto v odstavci "zastavení a stání", což je pořád ještě OK, protože při známé preciznosti našich zákonodárců se to také mohlo objevit v zákonu o dani z přidané hodnoty. Takže paragraf 25:
(6) Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace nebo od chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem.
Zastávkový (=vyhrazený) jízdní pruh vztaženo na mojí konrétní situaci tam nebyl. Zastávka u krajnice také ne, ale separátní plocha za krajnicí. Takové místo vykládám jako místo ležící mimo silnici a podle
par. 23
Vjíždění na pozemní komunikaci
(1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.
je řidič městského autobusu povinen respektovat stejná pravidla jako my podlidé - řidiči osobních aut a je mi u prdele, za se Vám to, pane Urbanče, líbí nebo ne.
Povinnost dávat přednost autobusu vyjíždějícímu z místa ležícího mimo silnici ve vyhlášce FAKT NENÍ, ale vzhledem k její prostupné zmrdifikaci bych se nedivil, kdyby se tam objevila, což bylo důvodem mého zděšení.
Nakonec malá poznámka - já se sice zabývám auty, ale nikoli legislativou a hlavně ne tou českou, která se stala nebo stává obrazem teroru zmrdstva na slušných lidech. Pro začátek si vystačíme se selským rozumem - a ten říká, že trolejbus nemá nikomu co vjíždět do cesty.
|
|
|
no selský rozum mohou používat sedláci, ale ne řidiči. Autobus má samozřejmě přednost, ale má to upraveno tak, že si musí ověřit, jestli mu tu přednost magoři jako ty dávají. Rozíl: pokud jsem na hlavní, nemám přikázáno ověřovat, jestli mně tupec zleva dává přednost a pokud mi tam vlítne, je to jen jeho vina. Pokud ti vlítne do cesty autobus, můžete za to oba, bo tys mu nedal přednost a on si to neohlídal.
BTW podle "selského rozumu" má hromadná doprava přednost před individuální.
Nejsem si jistý, jestli tvá definice místa mimo silnici je správná...
|
|
|
Už se mi Libbe nejednou stalo, že mě autobusácký hovado vytlačilo do protisměru. Zřejmě se jen podívalo, zda něco nejede v protisměru, jestli mám kam uhnout a šláplo na plyn. Nakopal bych je do koulí, nic jinýho na ně neplatí!!!
Znovu je třeba zopakovat: Autobus nemá dle zákona a už vůbec ne dle zdravého rozumu při vyjíždění ze zastávky nebo z vyhrazeného pruhu (regulováno je to de facto obdobně - paragraf 14 nebo 25) přednost!!!
|
|
|
Věta "Autobus má samozřejmě přednost, ale má to upraveno tak, že si musí ověřit, jestli mu tu přednost magoři jako ty dávají. " nemá oporu v platné zmrdislativě, když mi z místa ležícího mimo silnici vjede autobus do cesty, porušil předpisy. Kdyby ovšem vyjížděl z vyhrazeného pruhu, to by byla jiná - dostali bychom (teor. ) flastr oba, on, že mě ohrozil (což nesmí) a já, že jsem ho nepustil.
Místo ležící mimo pozemní komunikaci je místo ležící za krajnicí, protože v) krajnice je část povrchu pozemní komunikace ležící mezi okrajem přilehlého jízdního pruhu a hranou koruny pozemní komunikace, 1) skládá se zpravidla ze zpevněné a nezpevněné části. Poněkud jinou definici najdeme v zákoně 13/1997, kde se praví, že součástí komunikace je (1) Součástmi dálnice, silnice a místní komunikace jsou a) všechny konstrukční vrstvy vozovek a krajnic, odpočívky, přidružené a přídatné pruhy, včetně zastávkových pruhů linkové osobní dopravy
tedy zastávkový pruh (=vyhrazený pruh definovaný jako pruh příslušnou dopravní značkou). Takže fuck them all.
Podle selského rozumu má přednost takový dopravní systém, který je lepší, tzn. v souhrnu měřitelných ukazatelů uživateli poskytuje např. co nejlepší službu za co nejméně zdrojů.
|
|
|
"Podle selského rozumu má přednost takový dopravní systém, který je lepší, tzn. v souhrnu měřitelných ukazatelů uživateli poskytuje např. co nejlepší službu za co nejméně zdrojů"
Vy vole Defens koukají se vzpamatovat! Možná jsou z malýho města, ale tady u nás ve Velkým Městě, kdyby to jejich pravidlo mělo nějak jako uplatňovat se v praxi, tak tady bude jedno velký parkoviště a ten jejich "dopravní systém, který je lepší, tzn. v souhrnu měřitelných ukazatelů uživateli poskytuje např. co nejlepší službu za co nejméně zdrojů" by se dal použít leda k přespávání bezdomovců! :-)))))
|
|
|
Ještě malý návod jak to dělám já u nás ve Velkým Městě (aniž bych přitom hnidopišsky pokaždé studoval přesné znění čehosi co odhlasovalo pár (za naše daně) vožralejch magorů kdesi v jakémsi divném baráku:
situace 1: autobus v zastávce, lidi vystupujou - OK, jedu dál
situace 2: autobus v zastávce, lidi nastupujou - zvýším obezřetnost
situace 3: autobus v zastávce, lidi nastupujou a na zastávce už jich moc nezbývá - zvýším obezřetnost, zpomalím a sleduji, jestli se budou zavírat dveře
situace 4: autobus v zastávce, dveře zavřeny - zpomaluji velmi a chystám se autobus pustit před sebe
situace 5: autobus v zastávce, dveře zavřeny, puštěn levý blinkr - zastavuji a pouštím autobus před sebe, beztak je to jenom do další zastávky, kde opět získám ztracené postavení v pomalu se šinoucí koloně "dopravního systému, který je lepší, tzn. v souhrnu měřitelných ukazatelů uživateli poskytuje např. co nejlepší službu za co nejméně zdrojů"
:-)))
|
|
|
jj, nelze nez souhlasit..
|
|
|
Tato, "separátní plocha za krajnicí" jak Vy to nazýváte, je prostě zastávkový pruh, nikoliv místo ležící mimo pozemní komunikaci.
Další je pak snadné.
|
|
|
Pokud je označena příslušnou informativní dopravní značkou jako pruh pro bus, pak určitě. Pokud ale ne, tak nemám jako řidič podle čeho poznat, že se jedná o zastávku, či zda řidič jen zastavil, aby se občerstvil pivem a klobásou. Pominu, že označník zastávky je často nepředpisový nebo je zakryt právě vyjíždějícím autobusem.
Přiměl jste mě o uvedené zákonné úpravě přemýšlet a dospěl jsem jako už pokolikáté ke zjištění, že je to typický produkt působení lobby na naše každodenní záležitosti. Silnice jsou v ČR veřejné a každý má právo je používat, přičemž se všichni paritně podílejí na jejich výstavbě a údržbě (platí daně). Tudíž by na tomto společném prostoru měli mít stejná práva a povinnosti, například dání přednosti v jízdě.
Když se město rozhodne vybudovat systém silniční hromadné dopravy, mělo by automaticky přijmout i nevýhody, které z toho plynou, tzn. že vozidla této MHD nebudou moci občas vyjet ze "zastávkových pruhů" nebo jak tomu ty zmrdi říkaj.
Příště se podaří například firmě Family Frost prosadit, aby její chladírenská auta plná nanuků a jiných pochutin měla právo přednostní jízdy, protože jinak by se jejich náklad roztekl. Vidím to velmi plasticky. Poslanci s držkami umazanými od zmrzliny argumentují obecným zájmem (kdo by se v létě nechtěl zchladit..) a schvalují použití modrých majáčků...
|
|
|
...ale zde se hrubě netrefujete.
Pochybuji, že člověk vašeho rozhledu nepozná, zda je autobus v zastávce, či autobusák na klobáse ( aniž bych zpochybňoval povinnnost zastávku řádně označit ).
Pochybuji, že ve svém autě odvezete tolik lidí, kolik autobus - více plátců daní, větší přednost - to je demokracie ( aniž bych zpochybňoval Vaši schopnost do státní pokladny zaplatit více daní, než osádka všech autobusů na lince za den ), volebních práv více nemáte.
MHD prostě přednost mít musí, IMHO, je to logické. Řeči o sockách jsou pod úroveň, doufám že nepřijdou...
Vaše schopnost nacházet bizarní konotace je osvěžující, zde však trochu kontraproduktivní - i když s tím koncem nelze než souhlasit.
Pěkný den.
|
|
|
Myslím, že nemáš pravdu.
§ 2 písm. v) zákona č. 361/2000 Sb. definuje, co je to krajnice:
v) krajnice je část povrchu pozemní komunikace ležící mezi okrajem přilehlého jízdního pruhu a hranou koruny pozemní komunikace,1) skládá se zpravidla ze zpevněné a nezpevněné části
Z této definice jasně vyplývá, že krajnice je součástí pozemní komunikace, takže při výjezdu ze zastávky, byť by zastávka ležela mimo jízdní pruh, není vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci podle § 23 odst. 1 shora uvedeného zákona.
Tudíž se musíme řídit ustanovením tebou uvedeného § 25 odst. 6, z kterého vyplývá, že busu musíš dát přednost pokud stojí v zastávce (místo označené svislou či vodorovnou dopravní značkou) a dává levý blinkr. Pokud se ovšem nejedná o školní autobus podle ust. § 15 odst. 2 výše citovaného zákona.
|
|
Tédéíčko, hápéjíčko, ftuningu, fmetle, sfóliema, woe... tyhle slova prostě nemaj chybu, hlavně dyž sou hezky všechny v jedný větě :-).
Jinak kua D-FENSI, ty asi musis bejt sakra dobrej clovek (no jinak by teda tenhle web asi ani nevznik, no ale z tohodle clanku to proste primo sviti (jestlis to popsal pravdive o cemz samozrejme nepochybuju).
|
|
Ta teorie chaosu me zaujala. Jinak stalo se mi to same co slecne v clanku - druhe auto me minulo o cca 10 cm. Zajimave je, ze mi predtim upadl na chodnik obal od zmrzliny a ja ho zvedl a dal do kapsy s tim, ze ho potom vyhodim. Kdybych tim neposunul dej casu o cca 2s tak bych tu uz nebyl.
|
|
|
No, me se to malem stalo dvakrat. Proto se snazim koukat jestli nejakej debil nahodou nepredjizdi.
|
|
|
Zajimavy je, ze celkova entropie systemu by mozna zustala zachovana, protoze po tve klinicke smrti by mozna tomu blbeckovi, co te prejel, zacalo fungovat v hlave konecne vic neuronu (i kdyz odecteme pripadne ohrati jeho gum)
Me se ted stalo tohle:
Prijizdel jsem z jednoho smeru k prechodu a pozde jsem si vsiml, ze auto v protismeru zastavilo pred prechodem. Chodci rychle reagovali a zacali prechazet. Moji povinnosti bylo samozrejme v tu chvili take zastavit (myslim ze v zakone je tohle definovane celkem jasne), problem byl v tom, ze jsem nezastavil - az potom jsem si uvedomil jakou jsem udelal hovadinu.
Tahle situace je pro chodce mozna jeste nebezpecnejsi, protoze musi davat majzla na obe strany, jestli nekdo nepredjizdi toho co jim pred prechodem zastavil a pak jestli zastavilo i auto v protismeru, proste na jedny oci trochu moc.
Mesta by se mohla misto nesmyslnych zpomalujicich prahu pred prechody (ty zpomali stejne jen slusnejsi ridice ve vlastnich soukromych autech) soustredit na budovani ostruvku s bocni betonovou zabranou.
|
|
|
ano,tak takový ostrůvek byl vybudován v Hradci Králové na Gočárově třídě u čedoku..ovšem s nízkým betonovým roubením a značkou uprostřed...Hned první den na něm viselo na "břiše " nějaké auto s ženou za volantem...asi přehlídla ostrůvek a značkou si pocuchala spodek...Po nějaké době asi cca tři dny..se tam v rozmezí cca 3-5 hodin událo to samé dvakrát za jeden den...Někteří lidé prostě nedokážou synchronizovat volant, pedály a zrak...zřejmě jim mozek vysílá špatné informace
|
|
|
Spíš to je síla zvyku. V Ml. Boleslavi na výpadovce na Jičín postavili kruhák a v prvním měsíci skončilo pár aut uprostřed - prostě byli zvyklí, že to je rovně a že se to tam dá jet rychle.
|
|
|
To se mi malem stalo za Zdibama ... v 80ti km/h na hlavni z niceho nic minikruhacek ... co chybalo? iba milimetre ... kdyby ho udelali tak o 10cm vetsi, nebo ja jel o pul km/h rychleji (povolenych je 90, ze?), nebo mel horsi povozek (treba takovou skodu 105), tak mei kruhacek ozdobeny vrakem ...
|
|
|
Minikruháčky miluju... pak ruce nestíhají točit volantem a ještě do toho blikat... :-| Nic proti kruháku, pokud je udělán tam, kde je s nim plánováno, nikoliv tam, kde vznikl jako náhrada klasické křižovatky o průměu 5m.
|
|
|
Již hodně dlouho razím názor, že kruháky jsou křižovatky pro blbý, kteří se nenaučili projíždět klasickou křižovatkou. Bohužel vox popapuli, vox dei, tak v každé Horní dolní vrazili doprostřed křižovatky, mezi hlavní cestou a odbočkami ke kravínu a k hospodě, květináč a mají kruhák. Že byla původní cesta někdy před sto lety proponovaná pro žebřiňáky a díky kruháči se tam sotva vytočí osobák, to nikoho nesere, hlavně, že je vesnice světová, alespoň ve srovnání se sousední Přední zadní. Vím asi o třech kruháčích, které mají své opodstatnění ostatní považuji za mrhání veřejnými penězi.
|
|
|
...tak těšit - v Británii a Holandsku, částečně i Francii to mají takhle... Že by to byli takoví hlupáci?
|
|
|
Když vidím sousedovic Pepíka každé ráno čůrat na plot, musím dělat to samé? Neříkám, že kruháč je zcela beze smyslu. Ale proboha ne v každé vesnici a ne kruháče typu malá křižovatka s květináčem uprostřed. V Rakousku mají na každé křižovatce ampel a nejsem si jist, že to s jejich počtem také nepřepískli. Někdy méně je více.
|
|
|
Jenze ty kruhace tam uz zrejme vznikly jako kruhace a pokud byly predelane, tak to udelali dobre (aspon ty co jsem videl v britnu). Neni to proste udelany tak, ze na normalni krizovatku priplacli trochu asfaltu aby to byl kruh a doprostred postavi stromek a obezenou to tema gumovejma nesmyslama. Proste tripruhova silnice dokolecka. Prumer 25m nekolik vjezdu, prehledny znaceni jak nahore, tak na asfaltu. Bohuzel v britnu se jezdi vlevo a to je pro me trochju problem.
|
|
|
No, zaplat pambu za ty kvetinace uprostred. V Inglendu maj ve vesnicich akorat uprostred namalovany kolecko a to prakticky na kazdy krizovatce. A este do toho jezdej vlevo, to je urcite pambu potrestal za jejich menovej system.
|
|
Dnes k večeru jsem jel za autoškolou, krásných předpisových cca 48kmh. Mám akorát po zkouškách, takže jsem si vychutnával klidnou a celkem plynulou jízdu, sluníčko svítilo... Uzounká dvouproudá silnice bez středové čáry lemovaná obrubníky a svodidlem (pro znalé v Plzni kolem Boleváku u toho svodidla, taková trošku šikana s převýšením cca 1m, takže dokonale nepřehledná) a audi80 o dvě auta za mnou se rozhodlo, že toho má už dost. A jako nám to hustě nandá. A nandal. Ten co jel proti nám, musel hodně brzdit, ne-li zastavit. Autoškolitelka vypadala hodně nasraně, chděra autoštudentka měla asi šok. Doufám, že jsem to ještě nezhoršil, ale jak ten mě v tu chvíli nasral, asi 3 vteřiny jsem troubil jako smyslů zbavený. Jestli vezl do nemocnice ženu, tak se mu onlouvám, ale nevsadil bych si na to.
|
|
|
Jo, tyhle blbce, co se prsí na autoškolu ty mám vůbec nejradši. Připadá mi, že si vůbec neuvědomují, že ten chudák, co to auto řídí to třeba dělá podruhý, potřetí v životě a je z toho sakra vyplašenej.
Dobře si pamatuju jak bylo mě když jsem poprvé vyjela do provozu...brrr...takže od té doby, když někde vidím autoškolu jsem plná pochopení....
|
|
|
No mě se stala taky krásná věc v autoškole, jedu si hezky po silnici (už jako velký frajer - měl sem třetí lekci), po levé straně dvojitý pruh a já si pohodově jedu. V tom kde se vzalo, tu se vzalo, auto, které v protisměru začlo předjíždět... Koukam na něj, pomalu už rozeznávám tvář toho debila a celou dobu si říkám co tam dělá... a jedu si dál. Naštěstí mi učitel trhnul volantem a sjeli sme na krajnici. Bylo to o fous a ja dodneška nemužu pochopit, jestli si mě ten debil vychutnával, nebo prostě jen přehlídl auto s cedulí autoškola na střeše a dvojitou čáru na silnici... každopádně když vidím autoškolu, tak mám taky pochopení a radši si udržuji odstup.
|
|
|
No já jsem tuhle viděla auto autoškoly, nejenom, že mělo ceduli na střeše, ale bylo popsané ze všech stran, no a slečna, která to řídila odbočovala doprava, kde byl přechod, zrovna tam někdo šel, tak zastavila, pravda, trošku blbě, ještě mohla kousek popojet, takhle jí zadek auta koukal do silnice, ze které odbočovala...no jo, je to špatně a udělat to kdokoliv jiný prohlásím ho za debila, ale sakra autoškola.... ?
|
|
|
Včera jsem viděl zajímavou věc. Učitel autoškoly jel ve svém autě, seděl na svém místě (spolujezdce), ALE CHYBĚL ŘIDIČ!!! Asi se mu nechtělo přesedat, až se poslední žák zavezl domů. Dělal jsem kdysi řidičák jak na B tak na C, ale v každém autoškolovém autě jsem viděl u spolujezdce jen spojku a brzdu, takže to je o to víc nepochopitelnější.
|
|
|
Někteří mají na místě spolujezdce i plyn, aby s ním otravovali žáky:o))
|
|
|
??? To tam měl i volant ? Když jsem já dělala autoškolu, učitěl měl jenom spojku a brzdu a o volant se případně přetahoval se mnou :-)))
|
|
|
Volant mu chyběl. Tak jak tuzeři sedí v zajímavém shrbu s hlavou uprostřed auta tak on tak od svého sedadla seděl nakloněný směrem k chybějícímu řidiči a držel volant.
|
|
|
|
No pozor, některé autoškoly mívají i pomocný volant před instruktorem, který se otáčí synchronně s hlavním volantem. Asi jako ty motorky pro motoškolu mají dvoje propojená řídítka. V Čechách jsem to ještě neviděl, ale třeba zrovna tohle byla výjimka? ;-)
|
|
|
Nebo slo o anglicke auto, ty maji volanty napravo ;-)
|
|
No koukým, že strategie se mění z "dojet" na "přežít"
|
|
tak by si byl asi viníkem nehody ty, protože v odst. 4 v § 23, je věta:
Řidiči autobusu veřejné hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem.
takže v případě kolize by jejich právník bazíroval na první části souvětí a tvůj asi na zbytku za středníkem. bylo by to zajímavý, ale pokud by třeba podle brzdných stop určili že si překročil rychlost, máš velký mínus ty.
|
|
Pánové, zpevněte si přední části svých aut a začněte se učit toto: http://en.wikipedia.org/wiki/PIT_maneuver
Občas by se to docela hodilo.
|
|
Lidi co si myslíte o novém BODOVÉM systému schváleném na rok 2006? Pomůže to k něčemu?
Povedlo se jim s tim zkrotit dokonce i Italy. DKdo byl někdy v Itálii, uzná, že řídit tam bylo pravý potěšení, to by se D-FENSovi vydalo na epopej, ne jen na několik článků.
Teď jsem tam jel nedávno po zavedení toho bodového systému a změna fakt byla poznat - na dálnici, kde bylo max 110kph fakt většina jela 110kph, jen pár aut mě předjíždělo, no nepoznával jsem je.
|
|
|
...jenom, když nastavíme policajtům takové podmínky, že se jim velice nevyplatí nechat se zkorumpovat! A to jak platové, tak ty odchodové...
Mám známého na registru ve Wiesbadenu, který vysloveně říká, že to zachraňuje tak polovinu životů... A ještě více to prý znamená ve městech, kde městská rada vymyslí obytnou zonu a nemusejí se tam bát ani o malé děti...
|
|
|
Body jako takové schvaluji. Za těch asi 8 let co jezdím s B i C jsem dostal jednou pokutu od MP za parkování a jednou od PČR za prasklé čelní sklo. Takže podle mne to řidiče co jezdí zhruba podle pravidel moc nepostihne. Kdo platí 10x do roku pokutu za rychlost, ten se bude muset ukáznit. Ale chce to ještě vyřešit zkorumpovatelnost jednotlivých příslušníků.
Na nových pravidlech mne docela nasralo zákaz předjíždění pro náklaďáky. Takový plošný zákaz je totální nesmysl. Na západě docela funguje, když je to zakázáno pouze na těch nejnebezpečnějších místech. Už vidím na D1 tu několikakilometrovou kolonu NA v pravém jedoucí 70 - 75 a tu předjíždí autobus 100. Na silnici 35 od Mohelnice na Hradec potkat kolotoče nebo cirkus jedoucí 20 až 60 bude taky silný adrenalinový zážitek. Navíc v noci je většinou provoz zcela minimální. Např. při jízdě kolem půlnoci po D8 z Lovosic do Práglu mne běžně předjedou 3 - 5 aut.
|
|
|
Ad zákaz předjíždění LKW - Já bych zase nebyl tak ostře proti. Jak znám českou povahu, tak řidiči starých Avií, Liazek a podobného šrotu, co nemá už 20 let na silnici co dělat, začnou být šikanováni těmi ostatními, a nakonec by to mohlo vést i k omlazení vozového parku... ;o) Zkuste si třeba představit, že by byl vydám plošný zákaz předjíždění trabantů - už to vidím, jak o týden později stojí všechny trabanty na parkovištích s prořezanými gumami ;o)))
|
|
|
Ale tady nejde jen o staré Avie. Je rozdíl, jestli má tahač výkon 420 koní nebo třeba top třída 580 koní. A taky je rozdíl, jestli máte naloženo 25 tun nebo 5 tun dámských vložek. Navíc 7,5t LKW zvládnou jet 90 kopec nekopec. Co jsem viděl v raichu, třeba na A24 z Hamburku směr Berlín je před nájezdem na berlínský okruh asi 30km zákaz předjíždění. Zatímco před tímto zákazem míjíte kamiony jednotlivě a dálnice je relativně volná, na zákazu jede v pravém pruhu nekonečná kolona a v levém taky za autobusem, důchodcem, apod. Na D1 to dopadne tak, že bude nebezpečné na dálnici najet, vyjet z ní, kamiony vám budou bránit ve výhledu na směrové značky a potáhnete se stovkou za autobusem.
Já nejsem proti zákazu předjíždění na nebezpečných místech, mě vadí jeho plošnost. Přece na poloprázdné dálnici je to blbost.
A jak poznáte, že stará Avia nemá na silnici co dělát? Pokud je v dobrém technickém stavu (a to většinou je), tak je to v pořádku. Konstrukční stáří je něco jiného.
|
|
|
Samozřejmě že jsem to myslel s lehkou nadsázkou. Nicméně některá vozidla bych na dálnici (a někdy ani na silnici) kvůli jejich technickému stavu vůbec nepouštěl. Nevím kudy jezdíš ty, ale já potkávám Avie téměř výhradně staré, dýchavičné, smradlavé, vytvářející bojovou kouřovou clonu když se snaží třicítkou vyjet nějaký kopeček... Ovšem to není ani tak otázka plošného zákazu jako spíš technických prohlídek a úplatků...
|
|
|
Tohle je dle mého typická ukázka neschopnosti a nezájmu a hlavně nedostatečné odpovědnosti v české kotlině a přilehlých úrodných oblastech. Když jedu ve Skopčácku po dálnici, je tam každou chvíli úsek, kde nesmějí předjíždět náklaďáky, kamióny, auta s přívěsem, autobusy.... Dost běžná značka. Na D1 je takových nebezpečných úseků spousta a značka ani jedna!!!!! A pak se to prostě vyřeší plošně..... :-(((
|
|
|
Na D1 jsou takove useky tusim dva nebo tri.
|
|
|
Budu hádat: je to ten úsek mezi Strakonicema a Milínem.....? :-))) Žertuji, samozřejmě, ale nepamatuji se, že bych to tam viděl. Možná někde u nějaké uzavírky. Přitom já bych takto označil polovičku D-jedničky.....
|
|
Lidi musím se s vámi poděli o krásnou příhodku, co jsem viděla včera.
Jeli jsme po Evropské ( Praha 6 ) a pomalu jsme dojížděli k semaforům kde už svítila červená, před námi taktéž pomalu dojížděl poslední model Golfu. V pruhu vedel nás dojížděla k semaforům modrá Octavia. Zničehonic se Golf rozhodl, že se mu v prahém pruhu nelíbí, protože ta dodávka před ním se asi bude rozjíždět pomalu a tak to šlehnul do levýho pruhu. Bohužel asi 2 metry před zmíněnou Octavií, jejiž řidič měl chudák co dělat aby to ubrzdil. V autě jsme se shodli, že řidič Golfu je kretén, respektive kráva. No a najednou vidíme, že řidič Octavie vystupuje a jde směrem ke Golfu, zřejmě s úmyslem cosi tomu hovadu povědět. Lady se v autě zamkla a nasadila kamený výraz, což Octaviána naštvalo a zlomil jí stěrač :-))). Slečna vylítla a asi mu chtěla vrazit pár facek, což si on nechtěl nechat líbil a když jsme odjížděli, zrovna se prali :-))))))))).
Dobře jí tak, krávě.
|
|
|
To je lepší železnou tyčí urazit zrcátko se slovy: "stejně ho nepoužíváš". :-)
|
|
|
P.S. Mě takovoudle myšku udělali nedávno policajti. Ale to jsem si netrouf se s nima prát, byli tam čtyři nadupaní vylepaní hoši ze základny v Praze 9 v ulici Pod Táborem. Tak jsem za nimi aspoň chvilku jel, na čtyřicítkách jeli osmdesát a jak mi pak chtěli ujet tak tu feldu v té závěrečné zatáčce málem převrátili... přeci jenom mám lepší podvozek :-)
|
|
|
Ad železná tyč...no jo, ale míváš jí běžně v autě ? Navíc já si myslím, že on si schválně vybral stěrač, aby nevznikla zase taková škoda. Nový stěrač stojí tak stovku. Vyprávěl mi pak přítel podobnou story, ale tam to skončilo vymlácenými předními reflektory. Mě jenom mrzí, že jsem neviděla jak to dopadlo...jestli dostala slečna zaslouženě přes ústa. Ale myslí si, že ne. Octavián se jenom bránil, sám neútočil. I když kdo ví...třeba mu za chvíli povolil nervy....
Stejně řekněte mi, co je to s těmi Golfy, vždycky když ho vidím na silnici provádí nějakou prasárnu.
|
|
|
Jakmile v zrcátku vidím přibližovati se VW Golf, tak automaticky se lepím ke krajnici. Pokud má navíc ještě protaženou kapotu tzv. zamračení (nasrané auto) a duc duc je slyšet až ke mně do auta, tak to je lepší to vzít rygólem. Když nic jiného, aspoň zachráníme těm v protisměru život. Ale samozřejmě všichni řidiči Golfů nejsou takoví. To hlavně ti mladí s ještě mokrým řidičákem. Ještě lepší je takový mladík v BMW.
Ad železná tyč - vozil jsem ji v zimě. Pomáhala mi při startování auta. Když jsem nastartoval svůj studený dieselmotor bez komprese, tak jsem ji vrazil mezi pedál plynu a sedačku (jinak by to chcíplo) a šel jsem škrabat okna. Ta okna jsem dopředu neškrabal z toho důvodu, abych to nedělal zbytečně, kdyby to náhodou nechytlo. A taky bych si to znovu zafuněl, než bych to nastartoval:-)))
|
|
|
Tak vidím, že to nejsem jenom já, taky zpozorním, když vidím Golfa. Ostatně tuhle jsem viděla na Evropské ( prokletá ulice ) na OMV benzínce parkovat jakési magora v golfu - evidentně netankoval, pouze si šel cosi koupit, ale zastavil tam tak hezky, že neprojel nikdo...musela jsem tam čekat, až se milostivě vrátí a vypadne. Debil. Kdyby aspoň zajel ke stojanu...no on to píchne doprostřed. A byl to zase ten poslední model Golfu co má takový ty šeredný světla vzadu.
|
|
|
bezna nosim polnu lopatku. sice v kufri ale mohlo by stacit. na zrkadlo sa da pouzit aj zlozena.
eee... tak ma napada ze v kufri mam aj gulu od tazneho ;)
|
|
|
Železná tyč... No, v kufru bych toho našel ;o) Hever, křížový klíč na kola, olbřímí šroubovák, gola sadu s ráčnou... Koneckonců zrcátko se dá urazit i pěstí ;o)
|
|
|
Tuhle to jeden fyzicky dobre disponovanej kreten f cernym votuningovanym cernym fortu flambusu zkousel na moji micce. Mlatil do zrcatka tak uspesne, az ho sklopil.
Jojo, svaly nejsou fsecko. Ale kdyz ma mezi usima jen lebecni kost, ani hodne bobuli nepomuze.
|
|
takovych zazitku bych asi mohl psat po kazdej jizde v nasem husto-mega-city :))) ale rozcilovat se pritom jako d-f, to bych byl z toho brzo sedivej. *** dnes rano - projizdim aleji semaforu, prede mnou zatmaveny oplik, na kazdym semaforu se rozjel... a v dobe, kdy ja uz radil dvojku, tak zase zacal zpomalovat az se skoro zastavil nez znovu zacal nabirat rychlost. jednou mozna, ale kdy uz to bylo asi potreti, tak jsem ho chtel vazne roztlacit. *** odbocuji doleva, v protismeru dva pruhy, ten levej (z jejich pohledu) je na tuty odbocovaci. no a co woe - bavoracek to v nem strihnul rovne, byt tam najety, tak to mam z boku. *** jedu na dalsi krizovatce doleva, kolona aut, prvni ceka az projedou protijedouci rovne, projeli, blikla zelena sipecka, mame prednost... ale mameluk v prvnim voze cumi na dalsi dojizdejici auta, jestli opravdu zpomaluji nebo to chteji projet. tak jsme nakonec projeli sotva tri, pritom tam na odboceni cekala kolona tak patnacti aut. *** rekl bych, ze lepsi uz to nebude.
|
|
|
Ten poslední případ je celkem omluvitelný... Vzhledem k tomu, kolik se na našich silnicích pohybuje hovad, nějaké zelené šipečce taky moc nevěřim. Jak už tady kdosi kdysi psal, projevuje se ta tupá stádovitost řidičů - jedno auto projede na oranžovou, nic proti, ale za ním na tuty ještě tak 2-3 na zcela jasnou červenou... Co se týče ježdění v grossourkově, řídím se pravidlem "nevěř nikomu". Krom té jedné bouračky, kdy na mě vybafla baba z vedlejší zpoza rohu, je to celkem účinné...
|
|
|
vsak ja vim, ze nic neni tak jednoduche... na jednu stranu never nikomu - ze se projizdi v zavesu na oranzovou vime, na druhou stranu stojis kolonu na odboceni a kazde zdrzeni behem tech deseti sekund, kdy sviti sipecka, je docela znat. (kdy napr. misto 5 vozu staci projet 3, ty stojis v kolone a je jich pred tebou jeste 15).
|
|
Jak jsem se tak bavil nad zacatkem teto diskuze, kde je D-FENS udiven (coz vyusti az v klasicke mudrlanstvi hospodskych vseznalcu, kteri uz nasli nejednu klicku, jak se ceskym nedokonalym zakonum vyhnout ci je obejit ;), ze ridic je povinnen poustet MHD vyjizdejici ze zastavky, myslim, ze by nebylo spatne osvezit si i dalsi zakouti ceskych zakonu o silnicni doprave (predem varuju, ze jsem mohl neco prehlednout ci se mylim v interpretaci, tak me kdyz tak hned opravte).
Jednak jsem nenasel nic o tom, ze kdyz zastavite pred prechodem pro chodce, tak je ridic jedouci v protismeru povinnen zastavit taktez (tohle bylo v zakonu drive). Ted uz plati pouze: §17 (5) Ridic nesmi predjizdet na prechodu pro chodce a bezprostredne pred nim. Dusledkem je, ze pokud jste ve meste na silnici s vicesoubeznymi pruhy, tak timto paragrafem postizitelni nejste - podle zakona v soubeznych pruzich v obci neexistuje predjizdeni, takze tam nema smysl pripadna znacka Zakaz predjizdeni, ani tento paragraf. Chodci se musi spolehnout pouze na klasicky §5 (1h) (zkracene, musite umoznit chodci prejit po prechodu, a to svou primerenou rychlosti pri prijizdeni k prechodu az uplnym zastavenim vozidla).
Dalsi mene znamou casti je §31 (3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světleného zařízení. Zatim se to pouziva jenom pri blizeni se ke kolone na dalnici, co nam rikali na skoleni ridicu, mely by se davat vystrazne blikace i pri zastaveni pred prechodem pro chodce, pry se to pak pri klasickem tukesu zezadu kontroluje (obzvlaste pojistovna). Protoze vetsinou pri nahlem zabrzdeni pred prechodem na neco takoveho vubec neni cas, hospodsti vseznalkove radi zapnout blikace hnedka po narazu (a to i kdyby po srazce uz nefungovaly, dulezita je poloha spinace pri nasledne kontrole).
Takze pokud D-FENSem popsana hororova situace na prechodu byla na silnici s vice soubeznymi pruhy, tak bych tipoval, ze ono hovadko v modrem by melo celkem slusnou sanci to u soudu (bohuzel) ustat. Mel povinnost se k prechodu blizit takovou rychlosti, aby pripadnemu chodci umoznil prejit - jenze pres zastavene vozidlo zadneho chodce nevidel. Chodkyne podle zakona nesmi na prechodu vstoupit pred bezprostredne prijizdejici vozidlo (a navic jeste musi jit vpravo po prechodu). Auto stojici pred prechodem musi mit zapnuty blikace. No myslim, ze hovadkuv pravnik by ani nemusel byt moc dobry aby ho z toho vysekal.
|
|
|
s tema blikacema pred prechodem se mi to nejak nezda - ve meste je 50 (narozdil od dalnice) a kazdy ma cas zastavit. nebo jinak - pokud ve meste vrazis do cehokoliv stojiciho, tak je vina podle me jednoznacna. a blikajici auta ve meste v pravem pruhu se objizdeji, takze mi to nepripada ani prilis bezpecne...
|
|
|
a k tomu poslednimu odstavci - pokud nekoho srazis na prechodu, tak na 95 (99?) % te z toho nikdo nevyseka. leda, ze se nic vazneho nestane a mas dobreho pravnika.
|
|
|
tak jsem si ty pravidla nakonec otevrel... jakmile je chodec jednou bezpecne na prechodu (v jednom pruhu mu zastavilo auto), tak ma prednost (samozrejme mimo tramvaje a modre majaky). a tudiz to nemuze byt kvalifikovano jako ze "vstoupil pred bezprostredne prijizdejici vozidlo" v druhem pruhu. toz tak.
|
|
K tomu vyjíždějícímu trolejbusu:
Pokud si dobře pamatuji, tak v předpisech je něco o tom, že prostředek hromadné dopravy osob má v obci při odjezdu ze značené zastávky přednost.
|
|
Nedá mi, abych si k D-FENSovi taky nepřisadil.
Když v ČB u Globusu postavili první Budějovický kruhový objezd, trvalo několik let, než to místní ynteligenti mentálně absorbovali. Právě na tomhle kruháči jsem zažil praktickou vyjímku z fyzikálních zákonů. Kruháč je dvojpruhový, vnější pruh vede z objezdu ven, vnitřní buď dál nebo umožňuje obojí. Jel jsem z města (no tedy z CB :-)))) směrem na Písek, tedy vnějším okruhem. Přede mnou dvě auta vedle sebe. Ten vnitřní vyhodil blinkr a zalomil doprava na Písek, zatímco ten vnější si náhle vzpomněl, že zapomněl koupit mamině brambory a zahnul přes plnou čáru do vnitřního pruhu.
Obě auta před mými zraky prostoupila v jakési podivné singularitě časoprostoru, ten vlevo projel doprava, ten vpravo doleva a namísto hřibovitého oblaku nevyhnutelné exploze se okolní vzduch jen zachvěl hrůzou a zavoněl ozónem. Stál jsem na brzdě jako Jan Hus na hranici a přední spoiler ryl držkou v asfaltu.
Od té doby si vidláci jakž takž zvykli. Už nevjíždějí na kruháč s úsměvem idiota mně do cesty a při jeho opuštění dokonce vyhazují blinkr. I přes to pokaždé cítím v onom místě mrazení v zádech a na svůj zmrdoborec jsem nalepil cedulku radioaktivní. Neboť jsem byl svědkem zázraku ....
|
|
Jel jsem s kámošem, on řídil. Jel pomalu přes přechod a padesátiletý havíř vyrazil na ten přechod a kopl mu do auta. Zastavil, vystoupil a haviř řve: Kurva, přechod, ne, cipe! Neviš kdo ma přednost?
Kámoš ukázal na semafor a říká: Víte, když je tam červený panáček, musíte zůstat stát. Až bude svítit zelený panáček, pak můžete jít a stát budou auta. A už mi kurva nikdy nekopej do mojeho auta nebo ti tu hnátu zlomím čuráku.
Haviř čuměl jak nudle z bandasky, sklopil krovky a odešel.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Tetter rallye 3: The deathmatch
|