D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC
    Vydáno 22. 08. 2011 (20721 přečtení)

    Byl jsem nucen řešit problém přepravní kapacity rodinného přibližovadla, protože bohužel s krátkým Fakem jsme jezdili zaskládaní jak puzzle i v kabině.

    Požadavky na další vůz byly pragmatické:
    - alespoň 5 solidních sedáků pro nehendikepované s 3bodovým pásem
    - benzín, manuální převodovka (mám na to vybavení a soukromně najedu kolem 15k ročně). Pokud možno atmosféra, nemám ani vybavení ani chuť se vztekat s rozvody, vstřikovači, turbem, MAFem a vlastní inteligencí převodovky atd.
    - přeprava pasažérů, 3m letadla, drobného nářadí, kočárku a zavazadel ZÁROVEŇ
    - klimatizace, lépe digitální, nerad si hraju na termostat
    - co nejméně elektronických nesmyslů typu ESP, MBR, píštalek pásů, start-stop atd.
    - limit 250k včetně oprav a výbavy

    Po projití nabídek vypadly běžné kombíky střední třídy - buď nemají 3 rovnocená sedadla vzadu, nebo se tam s nohama nedá sedět (pozdravuji děti majitelů Oktávek apod.). Totéž platí pro mně nepochopitelnou kategorii "malých MPV" jako je Roomster a Fusion. Architekta tohoto konceptu a - ať mi odpustí - i kupce považuji za bezmozky, protože auto není na plochu větší než kombi střední třídy, když člověk dobře vybere, tak je v něm dokonce alespoň stejně místa. A nerozumím tomu, k čemu je užitečná větší výška karoserie, kromě zvýšení spotřeby a hluku. Ono zkušeností se slisovanou bagáží mám dost. A většina malých MPV má stejně páté místo spíše nouzové.

    Sice nerad, ale skončil jsem u velkých MPV a malých dodávek.  Zde v úvahu připadala evropská produkce (např. Espace, Galaxy, Sharan, Touran, Vito apod.) a dovoz z USA (výhodou byly dostatečné motory a výbava, nevýhodou pouze automat).

    Nakonec jsem po nějaké době koupil v oblíbeném bazaru AAA Ford omšelý Galaxy 2001 2.3 DOHC po dvou majitelích (DE+CZ), cca 170tis km, ve stavu motor a převodovka OK, kastle OK, zbytek vrak adekvátní 170 tkm. Cena odpovídala ojeté fábii junior.

    Automechanikem včetně vyvařování jsem si já sám.
     
    Hlavní technické specifikace

    Motor: řadový 4-válec Ford, 107kW/5.5tis. ot., otáčkové pásmo jako dobrá Felicie,
    Podvozek: vepředu McPherson, vzadu nezávislá, ale nenastavitelná ramena. Podvozek je velmi robust,ní, ramena jsou litá.
    Karosérie: 4,6m délka, 1,8 šířka, 1,7m šířka. Kufr má ploché dno a při 5-ti sedácích do něj lze dát krabici cca 110x110x100cm. Sedadla nejdou zapasovat sklopením pod podlahu.
    V 7-mi je to na úrovni krátkého Favorita/Felicie, trochu více než krátká Fábie.

    Pohotovostní a maximální hmotnost je 1650kg a 2420kg. Požadují se pneu s únosností 95 RF.

    Provoz

    Předchozí majitel prováděl nezbytnou údržbu, kterou příliš nepřeháněl.
    Kotouče, desky a řemen příslušenství byly zánovní.  Pánové v AAA sice provedli důkladnou kontrolu cca 107 technických parametrů, o čemž se nezapomněli zmínit, ale následující drobnosti už k prezentaci nepatřily:  Na výfuku už jenom lehce plandaly zbytky plechů, které kdysi snad tvořily vnější plášť tlumičů.
    Auto sice dobře brzdilo, ovšem ruční brzdě se brzdění tak líbilo, že odmítala odbrzdit, každý pár kol jiná značka pneumatik, neodpovídala nosnost ani rychlostní index a byly trochu popraskané, zato pečlivě otřené olejem, voňafka.
    Tlumiče byly zcela originální a svoji nosně-vodící funkci plnily stále výborně, jenom ten útlum někam zmizel.
    Interiér nekritizuji, protože převoz dětí a domácích zvířat, např. vepřů, má podobné následky, ale vohnout-čistič šampónoval nějakým smradlavým aušusem a už se neobtěžoval vysát na mokro. Pravda, jako kuřák jsem si i díky tomu nevšiml klasického zápachu z klimatizace.
    Cosi na hadicích netěsnilo, takže jedna spojka byla zarostlá výkvěty chladící kapaliny. Později se ukázalo, že ta spojka je prasklé mosazné pouzdro termostatu.
    Auto tahalo pěkně, dokud jsem ho studené nenaládoval 6-ti lidmi a nezkusil prudký kopeček pomalu na dvojku. Někdo v tom zapomněl vyměnit svíce, které měly místo 1.0 nějakých 1.2-1.4 mm mezeru, ale airbox s špinavým filtrem pečlivě otřel zajisté zcela čistým olejem, voňafka. Po zaplacení originálních jsem pochopil proč - jsou tam předepsané platinové 300-400Kč kus.
    Nesvítila parkovací světla. Po laxním a proto několika fázovém hledání jsem došel na průchod svazku mezi karoserií a 5-tými dveřmi. Inženýra schopného toto vymyslet je nutno vyznamenat a odstřelit. Proč proboha na ten svazek nepoužili kabely se silikonovou izolací a extra jemnou licnou a proč to celé ještě zhoršili zamotáním do vyztužené izolačky?

    Po roce provozu se mi stalo, že jsem auto zaparkoval a za pár dnů prostě ani ťuk - nestartuje.
    Došel jsem až k úžasné součástce zvané code-transponder, což je mechanické relé s klopným obvodem řízeným imobilizérem. Za návrh schématu toho klopného obvodu by se musel stydět a do země propadat i student 3-tího semestru VUT-FEI, natož etablovaný konstruktér automobilky. Indukčnosti nějak spínané tranzistory vždy blokujeme diodou a prosím, pokud možno co nejblíže přívodů cívky. Ten kilovoltový indukovaný impulz, svině jedna, se umí naindukovat dále. Pozn. pro odpůrce fordů – tato část mého auta je z provenience VW group. Když jsem se v tom hrabal, tak mně napadlo, proč se montují kdejaké zbytné serepetičky, ale taková relativně levná záležitost, jako kontrolní LED (svítí=prasklá pojistka) ke každé pojistce nikoho nenapadla. Dokuď bylo pojistek tak 15, tak se to dá v případě nouze i najít, ale při současném počtu 60-90 je to na parkovišti dle piktogramů téměř nemožné.

    Takže první dva měsíce každý víkend jsem pořádal seznamovací dýchánek já a G-čko v garáži.

    - vyčištění interiéru a sedáků 150Kč šampon na koberce
    - výfuk Walker cca 8k
    - vosk do dutin 400Kč
    - svíce 1300
    - tlumiče + uložení BILSTEIN necelých 10k, tyčky stabilizátoru byly HD a neklepou
    - brzdy: písek, zinek, barva, Frenkity a brzdovka necelých 2k. Brzdovka archivní, 3-4 roky stará.
    - moto-olej, filtry, chladička a přetěsnění prasklého pouzdra termostatu 3500
    - 2x sada pneu - cca 25k
    - v horizontu několika desítek tisíc budu muset vyměnit spojku (cca 15k komplet)
    - obnova svazků elektroinstalace v místě průchodek mezi dveřmi
    - parkovací kamera
    - uhlíky do pomocného čerpadla topení, které má odpich jako já po běhu z kuř-pauzy po schodech do 4-tého patra.

    Co mně při opravách zaujalo, kromě dvojnásobné hmotnosti a rozměrů, je "daň" za tvar přední části, dlouhé sklo = pokaždé demontovat kryt vzduchotechniky a motor stěračů, ale stejně je ke spoustě věcí přístup jako k penězům. Navíc cokoliv mi spadlo, nikdy nepropadlo skrz. Inženýra, který vymyslel téměř kolmé nalévací hrdlo chladící kapaliny, bych vyvěsil za koule do průvanu. Taktéž inženýři Lucasu by se mohli zamyslet nad tím, jestli při ceně zadního třmene brzdy okolo 5-6tis zdražení o desetikoruny díky použití kalitelné nerezové oceli na osičku ruční brzdy taková cenová katastrofa. Pokud vím, tak nejsem jediný nešťastník se zatuhlým mechanizmem parkovací brzdy z důvodu koroze.

    Fordí motor má uvnitř hydroštely, řetězy a ozubená kola vyvažovacích hřídelí, podobně to má 3-válcový zázrak HTTP, takže je nutné počítat se specifickým vrtačkovitým zvukem. Odměnou za to je praktická nezničitelnost rozvodu opotřebením má-li dost a správného oleje (10W-40 to není).

    Hlava je 16-ventilová, hliníková, blok po úroveň kliky litinový bez vložek, spodní část hliník a vana plech. Suspenzor je z tlustého plastiku, polstrovaný a je nutný - jinak to nad 130km/h píská. Řízen je sekvenční EFI 5-té generace s MAFem fordí provenience, který stačí sem tam občas opatrně lihem vypláchnout. Komunikace buď OBD2 a nebo fordí diagnostika, VAG jsem nezkoušel, používám ELM327 a nějaké opensource OBD, osciloskop. Katalyzátor a dvě lambdy jsou funkční, nechal jsem si to přeměřit na emisní stanici.

    Auto má tendenci k zamlžování, zvláště s mokrým interiérem, zaneseným pylovým filtrem a odtokovými kanály. Odmlžování předního skla pomocí klimy a vyhřívání skla funguje perfektně a rychle. Nějak jsem nepochopil účelnost fuzzy logiky pro řízení otáček ventilátoru a stěračů, naštěstí se do toho dá hrábnout manuálně. Mlžení se nakonec ukázalo jako důsledek nějak polámaného tělesa topení, kde přepouštěcí klapka recirkulace plandala vesele někde v mezipoloze a samozdřejmě vzduch proudil cestou menšího odporu, tj. trvalá recirkulace. Rychlo-oprava solidní lepící páskou funguje dobře (to není návod pro bazary).

    Při pohledu na bankovku u benzínky jsem došel k závěru, že to auto má na dálnici tendenci žrát i trávu v pangejtu, tak jsem ho nechal přestavět na LPG.
    Zvolil jsem LPG Čadek, www.autolpg.cz, menší LPG bastlírnu s poměrně živým provozem a vcelku příjemým přístupem. Nápady jedné konkurenční firmy typu zaplatíte ihned a za nějaký ten týden se možná i dočkáte mně opravdu neoslovily. Jako příjemný bonus pro Čadkovy zákazníky je možnost čerpat LPG o cca 1 – 2 Kč levněji v jeho firemní pumpě. Nechal jsem namontovat nějakou polsko-italskou kombinaci.

    Průser první – vyjma poměrně chudé směsi motor občas-pravidelně nezapálil LPG. Prostě mezera 1.1 byla na toto palivo moooc. Sklepnutí na obvyklých 0.8 to vyřešilo.

    Problém druhý – u těchto montáží je obvyklé, že komponenty se dodávají nezaběhnuté a prvních cca 2tkm je utrpení. Není to ani tak problém montážníků, jako spíše tendence dodavatelů tlačit náklady dolů. Finish-obrábění a provozní zkoušky hold něco stojí.

    Po zajetí a seřízení mám náklady na kilometr na úrovni benzínového HTTP, vůči němu nesrovnatelný prostor a výkon motoru.

    Literatura

    Manuál v němčině jsem nahradil staženým v češtině z galaxy fóra. "Jak na to" od Etzolda pěkně ukazuje, že autor mnoho zkušeností s opravami WRG nemá, je to spíše hodně zkrácený a neúplný překlad nějakého servisního manuálu. Fordí motory pan Etzold zevnitř nikdy asi neviděl, např. o existenci termostatu 2.3, schématu zapojení atd. diplomaticky mlčí. V papírové podobě by to za 800Kč byla opravdu mizerná koupě.

    Optimem je si stáhnout z torrentů Ford workshop manuály, ale jsou v angličtině a mají zoufalé ovládání. Doporučuji fórum www.ford-galaxy.cz

    Suma

    Při respektování hmotnosti a rozměrů vozu je to příjemně nudné auto, které se sice špatně parkuje, ale pohodlně v 5-ti lidech odveze cokoliv. "Kočárek - skládat - a proč?" Zlí jazykové tvrdí, že by se Galaxy do kufru po vyjmutí druhé řady dala zaparkovat Fábie.

    Auto opravdu není vhodné pro popojíždění mezi hypermarkety, pokud zrovna nekupujete nábytek. Dveře nejsou posuvné, proto je nutný značný prostor - dvě hubená parkovací místa. Tuto posuvnou vymoženost už novější generace v této třídě má. Odhučnění je horší než ve Fábii a Octávii, diletantismus se projevuje na nosnících a pod předními sedadly, ale má to "dvojité" těsnění dveří.

    Pocit z řízení vůči sníženému, overclock-ovanému Faku je, že nejedu ve vozu, ale jsem vezen na vozu. Výhled vzad je symbolický, většinu zrcátka vyplňuje hlavový opěrák, který úspěšně zabraňuje oslnění zezadu, výhled dopředu je lepší než z Fábie. Nárazníky jsou v oprýskaném laku, ale poměrně odolné.
    Vyjma klimatizace a imobilizéru je opravitelné doma, díly na inetu jsou cenou zhruba na úrovni Octavie, příliš mnoho palcových věcí tam není.

    Závodník to není, 107kw je výkonostně ekonomické minimum, cokoliv slabšího bude mít velké problémy na rychlostech nad 120km/h. Pokud nechcete zbytečně odpisovat pneu, tak na světlech Vás dá kterékoliv městské prdítko. 66kW TDI nebrat, různá varování nejsou jenom pohádka pro koloušky. Pro tunery to auto není, i když zmršit jde všechno. Se snižujícími podvozkovými sadami bych byl opatrný, auto je vzhledem ke své délce vysoké tak akorát - mělo by nesmyslně malý nájezdový úhel. Sady se za jízdy proměnou výškou a útlumem jsem nenašel.

    Podvozek je stabilní, robustní, trochu drncá (francouz s pneu-hydro podvozkem to není), brzdí tak akorát, má tendenci k počáteční přetáčivosti. Děti z houpání a bočního zrychlení neblinkají, zato si oblíbily lampičky na čtení, takže večer vypadáme jako výstavní skříň. Převodovka by snesla 6-tý kvalt, při 130km/h točí necelých 3500ot, což sice dává nadprůměrnou dynamiku i když člověk je líný řadit, ale zbytečně zvyšuje spotřebu. Automat pro moji motorizaci a užití je zbytečný, maximálně tak do města a do popojíždějících kolon.

    Optimální je velmi plynulá jízda mezi 80-120km/h, využívání velké setrvačnosti, plynulé a jemné brzdění. Bohužel kromě lampiček jsou vzadu i vyklápěcí stolečky, takže při prudším manévru hrozí dis-komfort řidičovy či spolujezdcovy hlavy.

    Takže v celkové ceně včetně oprav a úprav cca 160 tis, kombinované spotřebě něco kolem 11lt benzín/14 LPG konstatuji, že jsem si vybral přesně to, co jsem chtěl a jsem velmi spokojený. Varování: kdybych si to neuměl spravit sám, asi by to bylo finančně nepříjemné.

    Otázka na závěr: Koupil bych si 3-tí generaci? Nemám vyhraněnou odpověď, asi ne, je to čím dál menší a přeelektronizované. Začínám pošilhávat po Multivanu. Navíc nejsem rozhodnutý, jestli sklápění sedadel do podlahy je to pravé ořechové. Používám to z 99% jako 5-ti místné a tahat sebou mrtvou váhu a prostor a ještě za cenu značných kompromisů v ergonomii takových sedadel se mi nechce.


    20.08.2011 Rs.


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,26] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Rs. | Komentářů: 174 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.