… a s nimi taky velké množství silničních prudičů jež se zovou státní
policie a honosí se známkou PaCh.
Zdravím všechny čtenáře a příznivce blogu DFENS. Rád bych se na Vás
obrátil se svoji nemilou zkušeností se státní policií a požádal zkušenější
z Vás o radu/pomoc.
Pokusím se první popsat celou okolnost vzniku této situace. Jedu si
tak pohodlně do práce a snažím se předjet docela rozsáhlou kolonu aut,
která jela v pravém pruhu na okrsce směrem od Ostravice na Frýdek-Místek.
Měřící stanoviště policie bylo na benzině u výjezdu z Čeladné - pro informace
si můžete otevřít mapy na souřadnici 49°34'46.909"N, 18°21'9.551"E - vozidlo
značky Škoda Oktávia s měřícím zařízením bylo podle všeho natočeno ve směru
mé jízdy - výstup z radaru jsem ještě neviděl, ale dle svědků byla oktávka
natočena a stála tak, jakoby tankovala palivo. V tomto místě je velice
mírné stoupání a z jedno-proudé silnice se asi kilometr před stává silnice
dvou-proudá. Následně nato silnice opět mírně klesá až k místu, kde se
sběrači jali mě odstavit a pokusili se mě odrbat o mé těžce vydělané peníze
a body.
Po odběru dokladů a dechové zkoušce mi oznámili můj hrdelní hřích 118km/h
na úseku, kde je maximálka 90. Všichni účastníci na straně policie - jeden
pán a nějaká jeho pobočnice vysmátí od ucha k uchu (viděli mladého kluka
- přeci jen vypadám výrazně mladší než doopravdy jsem a s tím možná vidinu
rychlých peněz) mi oznámili, že to mám za 1000 Kč, na což jsem jim zase
já s úsměvem oznámil, že v žádném případě, že s přestupkem nesouhlasím
(dle hesla "s policií a cizími lidmi se nebavím") - to vedlo ke změně o
180 stupňů na straně policie v chování i přístupu. Tím skončila jakákoliv
další komunikace s nimi a já už jen čekal na sepsání, abych na něj napsal,
že s výše uvedeným a přestupkem nesouhlasím a odjel jsem.
Záznam z oznámení o přestupku - Dne DD.MM.2012 v hh:mm hod na sil. I/56
mimo obec Frýdlant nad Ostravicí naměřena rychlost 118 km/h v místech,
kde je nejvyšší dovolená rychlost jízdy 90 km/h výše uvedenému vozidlu,
které řídil výše uvedený řidič p. XXX. po odpočtu odchylky měřícího zařízení
je výsledná rychlost 114 km/h. Měření provedeno radarem R7CCD s archivací
obsluhované nstržm. YYY. Číslo snímku ZZ. Vozidlo se pohybovalo směrem
k obci Frýdek-Místek. ve vozidle se na místě spolujezdce nacházela osoba
XYZ. vzhledem k tomu, že řidič nesouhlasil s vyřešením přestupku na místě,
sepsal jsem oznámení o dopravním přestupku a toto předávám k dalšímu pojednání
správnímu orgánu. Řidič s obsahem oznámení seznámen.
O tři týdny později dorazil příkaz o uložení pokuty, jelikož jsem byl
uznán vinným a to prosím dle následujícího.
1. Místo měření je 1.8 kilometrů od místa sběrného, zatím jsem nikdy
neviděl žádný důkaz o tom, že bych tam jel a byla mi ta rychlost naměřena.
2. Dle příkazu o uložení pokuty jsem se dozvěděl, že se uznávám vinným
a to dle stěžejního důkazu (pozor) - tiskopisu oznámení přestupku, který
podepsal policista a já (tedy to je důkaz, wow…).
3. Dalším důkazem nechť je snímek č. XX z měřícího zařízení, kde je
vše od aktuální rychlosti, až po datum a čas (nic o tom, že bych tam byl
viděn já, nebo má registrační značka).
4. Radar Ramer byl prý metrologicky ověřen včas a obsluha byla odborně
proškolena (to budu chtít samozřejmě vidět černé na bílém)
Tím končí jakékoliv smysluplné informace z šablony příkazu o vyplacení
rychlostní daně, zbytek jsou pouze úřednické bláboly či úryvky z oznámení
o přestupku. Já samozřejmě podám odpor, nahlédnu do spisu a budu Vás průběžně
informovat.
Na co se pokusím přestupek ve správním řízení uhrát?
a) Zatím jsem neviděl důkaz - budu chtít vidět - nedělám si ale naděje,
že by jej neměli (viz snímek XX) - viz ad c. níže.
b) Skutečně může být v úředním příkazu jako stěžejní důkaz nějaký cár
papíru podepsaný nějakým šikulou od policie? V Absurdnistánu je ale možné
vše, takže proč ne tohle...
c) Co když na té fotografii nepůjdu v autě vidět (to vím 100% že nepůjdu),
nebo nepůjde vidět RZ vozidla? Stanoviště sběračů bylo 1.8 km od měřícího
místa. Jak by mi dokázali, že jsem mezitím nezastavil a neprohodil se (pokud
mají RZ a ne řidiče)?
d) Kromě proškolení operátora radaru a způsobilosti radaru samotného
budu chtít vidět manuál ke správnému použití a průkazný materiál, že radar
byl skutečně použit dle předpisů (eventuálně zpochybnit jeho správné užití).
e) Materiální stránka přestupku - zaprvé nebyla vůbec prozkoumána (jel
jsi rychle, plať) a že vůbec nebyla naplněna. Předjížděl jsem vozy jedoucí
v pravém pruhu a to tak, abych je neomezil ani neohrozil. Další fakt je
ten, že vlastním sportovní vůz a tak mohu zastavit/zpomalit výrazně rychleji
než vozy běžné (žádný tjůning, ale sériově vyráběný roadster s výkonnými
vzduchem chlazenými brzdami), udržoval jsem tedy plynulost provozu a dělal
vše proto, abych nenaplnil skutkové podstaty jiných přestupků (jízda v
levém pruhu, omezování a ohrožování aut v pravém pruhu, (ne)udržování plynulosti
provozu).
f) V době jízdy a sběru se mnou ve voze jela přítelkyně, kterou se
policista jal bez udání důvodu legitimovat, zapsat jakožto svědkyni celé
akce a následně ji doklady vrátil (beze slova proč). V příkazu o zaplacení
však svědkyně již nefiguruje žádná - že by snad mohla dosvědčit, že na
mě zezadu např. doráželo jiné vozidlo, nebo skutečnou situaci v pravém
pruhu, kam se prostě vtěsnat nešlo?
e) Mé přestupkové/bodové konto je za posledních 10 let řízení naprosto
čisté.
To jest pro tuto chvíli vše, co mě napadlo - po studiu spisu u orgánu
budu vědět více. Mezitím Vám všem však předem poděkuji za případné rady
a doporučení jak na "nezaplacení rychlostní daně".
23.04.2012 Rusty