D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Úterní zamyšlení pana Klobouka
    (ze dne 13.06.2006, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 13.06.2006 20:59:04     Reagovat
    Autor: xavon - Neregistrovaný
    Titulek:jsem pro
    at aspon jden den vsichni ridici, za beznych podminek jezdici jako prasata a vesele ignorujici dopravni znacky, jine ucastniky silnicniho provozu, policisty a podobne, zkusi jezdit podle predpisu. Co na tom, ze hned nasledujici den budou zase jezdit jako prasata. Pokud se aspon jeden z nich v zaveru teto akce zamysli nad svym dosavadnim stylem jizdy a aspon trosku jej aktualizuje, pak dany zakon splnil svuj ucel

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 21:31:47     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: jsem pro
    "Jako prase" a "ignorující dopravní značky" (a jiné předpisy) rozhodně nikterak nesouvisí.

    Já bych na základě zkušeností dokonce odhadl, že tyto faktory budou spíše v záporné korelaci.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 21:09:33     Reagovat
    Autor: pivko - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: jsem pro
    ujíždíte milé óčko a to velmi. a moc dobře to víte.

    Komentář ze dne: 13.06.2006 21:49:10     Reagovat
    Autor: Egi - Neregistrovaný
    Titulek:No nic ...
    "Faktor 4 - vymysleli jsme pitchovinu a brecime hezky, ale na spatnym hrobe" asi nebude, tak co se budu dal tim zaobirat ...

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 21:59:59     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No nic ...
    Co kdybys teda misto vohnoutskyho drzkovani ukazal, kterej je ten spravnej hrob? He? Problem, ze?

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 07:58:25     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: No nic ...
    Egi ví, kde je ten hrob.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 15:37:12     Reagovat
    Autor: Joker - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No nic ...
    Jenže to oni právě nikdy nepřipustí.
    Sice je na konci článku napsáno "Komu se to nelíbí, ať to prostě ignoruje" (získal jsem z toho takový dojem, že to je spíš vzkaz "Neničte nám pocit, že s námi všichni souhlasí"), ale přesto napíšu svůj komentář. Omlouvám se, jestli to nebude úplně o tomtéž jako článek, ale myslím si, že to k tématu je.

    Autor článku, stejně jako někteří další autoři tady, se zjevně řídí následujícím myšlenkovým pochodem:
    Já jsem lepší než ostatní a názory, které zastávám já, jsou ty pravdivé a správné. Protože ten můj názor je správný, jakýkoliv jiný názor je tedy nesprávný. Důkladným rozborem daného problému lze samozřejmě dospět jen k tomu správnému -mému- názoru. Kdokoliv tedy zastává jiný názor, buď jeho intelekt na řešení problému nestačí, případně problém neřešil a nechal se někým zmanipulovat, anebo ví, že hlásá nesmysly, ale z nějakého důvodu je pro něj výhodné ty nesmysly hlásat.

    Podle tohohle myšlení je psaný i článek stylem "jak je možné, že čtenáři tu skvělou myšlenku nepochopili", přičemž se samozřejmě nepřipouští, že někteří to sice pochopili, ale považují tu myšlenku za špatnou.

    Já osobně s tou myšlenkou jezdit podle předpisů souhlasím, s čím nesouhlasím je tohle:
    Podle představ autorů ten protest nemá být důsledné dodržování předpisů, ale úmyslné zpomalování dopravy.
    Například poukaz na to, že na některých místech bude potřeba jet mnohem pomaleji, než je předepsaná rychlost. Tak snad pokud je to pravda, tak tam stejnou rychlostí dotyčný jezdí i jindy, ne? Pokud tam jindy jezdí rychlostí vyšší, zjevně to vyhodnotil jako bezpečnou rychlost a tedy není důvod jet pomaleji.
    Určitě nejen na mě to působí jako sdělení "Prostě když bude třeba 70ka a ty tam pojedeš 70, to nebude mít ten efekt, rozumíš? Musíš jet tak nejvíc 40, abysme pak mohli napsat, jak to dodržování předpisů strašně zdržuje"

    PS.: Doufám, že se nikdo necítí tímhle komentářem uražen, nebyl to úmysl.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 17:35:28     Reagovat
    Autor: pivko - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: No nic ...
    musím říci, že mi v logice úvah protestantů taky něco hapruje. především, IMHO není problém v rychlostních limitech jako takových, ale v jejich nesprávné aplikaci na mnoha konkrétních místech (narozdíl od některých si ale nemyslím, že by tomu tak bylo na většině míst). metodou nápravy však není zrušení limitů, jak tu mnozí s takovým gustem navrhují, ale tlačení z našich daní placených úředníků k tomu, aby na co možná nejvíce místech rychlostní limity odpovídaly optimální rovnováze mezi plynulostí provozu a bezpečností jeho účastníků.

    dále mám velký problém s argumentem, že každý by měl sám od sebe vědět, kolik má kde jet, a proto lze limity zrušit. tak tomu prostě není a o příčinách je možno sáhodlouze debatovat, na uvedeném faktu však takové debaty ničeho nemění. proto je IMHO kromě dbání na to, aby rychlostní limity byly ve výše uvedené rovnováze, třeba působit také na řidiče tak, aby chápali limity jako rozumnou aproximaci maximální bezpečné rychlosti v daném místě, s důrazem na slovo maximální, tedy, aby si všichni byli vědomi toho, že v mnoha případech je nutno rychlost jízdy pod tento limit ještě významně snížit - následky jízdy v rozporu s tímto pravidlem (ať jde již o dopravní nehodu, nebo jiný, méně závažný následek) je pak pochopitelně třeba penalizovat.

    pokud bude výše uvedené splněno, nevidím problém s bodovým systémem, který bude penalizovat řidiče za to, že maximální rychlost stanovenou rovnovážně ve výše uvedeném smyslu překročí. pokud výše uvedené splněno není, nemá smyslu bojovat proti bodovému systému, ale proti konkrétním špatně stanoveným limitům na konkrétních místech.

    Komentář ze dne: 13.06.2006 21:51:06     Reagovat
    Autor: Synkretik - Neregistrovaný
    Titulek:Osvětová činnost
    > Východiskem z nouze pro začátek je dovybavit méně chápavé spoluobčany tykadlem, které jim včas začne signalizovat, že jim nějaký schopný manipulátor "ve veřejném zájmu" právě nahrává do mozku malware.

    Souhlas, demokracie je postavena na romantickém ideálu, že elity budou stále vzdělávat plebs, aby volil aspoň trochu zodpovědně. Je to sice v kontrastu s puristickým liberalismem ("ponechat vohnouty jejich blbosti, všechny trable vyřeší trh"), ale zase by to mohlo fungovat.

    Takže D-FENS dospěl k ideálům osvícenectví a stává se z něho buditel. Gratuluji.

    S osvětovou činností souhlasím a držím všechny palce. Jen si říkám, že konkurovat TV Nova bude dost těžké :))

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 16:05:49     Reagovat
    Autor: Joker - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Osvětová činnost
    Ale kdepak, demokracie je postavena na tom, že každý má nějakou představu, jak by chtěl žít. A v naší formě demokracie si každý podle svého názoru zvolí stranu, která je podle dotyčného v největším souladu s tou představou.
    Jsou tu názory, že představy určitých lidí ("elita") by měly mít větší váhu, než představy jiných lidí ("plebs") a zčásti se s tím dá i souhlasit, nicméně pořád si říkám: Je můj názor jak bych chtěl žít důležitější než názor třeba naší uklízečky jak by ona chtěla žít jen proto, že já mám VŠ vzdělání a moje daň z příjmu je vyšší než její celý příjem?

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 16:15:54     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Osvětová činnost
    Jenže tady spíše jde o otázku "Je můj názor, jak bych chtěl žít, důležitější, než názor Lakatoše, a to jen proto, že já se dokáži postarat o sebe, svou rodinu, a několika dalším lidem zajistit zaměstnání, zatímco Lakatoš umí jen vytahovat peněženky z tašek na lince 22"?

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 16:59:28     Reagovat
    Autor: Joker - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Osvětová činnost
    To je asi na delší diskusi mimo téma článku, takže bych v ní raději pokračoval třeba e-mailem, nicméně:
    Současný systém by to řešil tak, že Lakatošův způsob života je natolik menšinový, že jeho názor nebude hrát moc velkou roli.
    Nějaký jiný systém by musel zajistit obecné, systémové a pokud možno chyby eliminující řešení, jak určité skupině lidí volební právo odebrat.
    Ještě otázka: Pokud by převážná většina společnosti sdílela s Lakatošem jeho názor na život, nebylo by správné jim umožnit žít jak chtějí?

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 17:18:57     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Osvětová činnost
    Jenže on není menšinový, jen levičáci kradou o něco sofistikovaněji (a ošklivěji, neboť na rozdíl od Lakatoše nenesou za své zlodějny v současném systému zhola žádnou zodpovědnost). A ne, byť i by krást chtělo třeba 99.99 % populace, pořád zůstane krádež špatnou.

    Komentář ze dne: 13.06.2006 22:12:00     Reagovat
    Autor: BorKur - Neregistrovaný
    Titulek:Nesouhlas
    Mily D-FENSi,
    musim s politovanim konstatovat, ze jste mne timto clankem trochu zklamal. Jak si Vas a Vasi tvorby uprimne vazim, prijde mi ponekud demagogicke smest protiargumenty vuci Vasemu napadu s nekolika banalnimi pseuduvody jejich autoru.
    Ackoli sam jsem priznivcem myslenky pana Klobouka a akce se jiste zucastnim (budu-li se dany den pohybovat na ceskych silnicich - zatim to vypada, ze ano), myslim, ze by nebylo od veci pripustit, ze mohou existovat lide, kteri s Vasim napadem z nejakych - a ne nezbytne nutne tak stupidnich jako jste uvedl - duvodu nebo kvuli svemu moralnimu/socialnimu/... presvedceni nesouhlasi.
    Nebo ze dokonce existuji lide, kteri nejsou principielne proti novemu zakonu - nemusi jit o projev jejich omezenosti, zkratka si mohou prat zmenu v jakekoli podobe (toto schema uvazovani si dovedu predstavit napr. u lidi, kteri pri dopravni nehode zapricinene neopatrnou jizdou ztratili nevinne nekoho blizkeho) - a takovym lidem dokazu jejich nazor jen tezko zazlivat.
    Procez bych si dovolil na Vasi adresu podotknout, ze ac to mate v hlave vetsinou srovnane a Vase vyroky maji hlavu i patu, neskodila by trocha pokory a pripusteni faktu, ze jste vsechnu moudrost sveta jeste sezrat nestacil (nic ve zlem :).
    S pozdravem a pranim hezkeho dne

    BorKur

    Komentář ze dne: 13.06.2006 22:52:55     Reagovat
    Autor: Cwalda - Neregistrovaný
    Titulek:hehehe
    Ale ta 411 bude mít i kladné stránky. Jakmile to vejde v platnost, tak do 6 měsíců je půl republiky bez řidičáku. Ale nezapomínejme na fakt, že když nikdo nebude mít papíry, povede to ke zlepšení plynulosti provozu :-D

     
    Komentář ze dne: 13.06.2006 23:05:28     Reagovat
    Autor: CePal - Neregistrovaný
    Titulek:Re: hehehe
    No a nebo pouze na magistratech rapidne narostou nepriznatelne prijmy urcite sorty uredniku (absolutne nechapu, proc dopravni prestupky ap. spadly od urcite doby pod Magistrat spolu s ridicaky a dalsi agendou, co je to za kokotinu, i kdyz ono je to jedno, jestli si kapsu namasti urednik z magistratu, nebo urednik policajt)...

    takze par lidi prijde o papiry, ale vetsina prasat (jsa z kategorie tezkeho protekcionismu a organizovane trzni korupce) se jen budou jeste vic smat...

    Tak to vidim ja... Ale zas na druhou stranu, je lepsi tato represe, nez zadna a totalni anarchie na silnicich, to uznavam. Nikdo z nas nevstoupil do politiky ani jako apoliticky nezkusil k danemu zakonu predlozit protinavrh, takze mame, co jsme chteli... a muzeme Kloboukovat o stosest, upsal jsem se k tomu, ale vnitrne s tim nesouhlasim (zas lepsi nejake vyjadreni nesouhlasu, nez zadne).

    CePal

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 16:33:35     Reagovat
    Autor: Joker - Neregistrovaný
    Titulek:Re: hehehe
    dotaz: Z jakého důvodu bude do 6 měsíců půl republiky bez řidičáku?
    Kolik znáte lidí, co teď mají průměr tak 3-6 (podle závažnosti, prostě aby to dalo těch 12 bodů) pokut za půl roku (nepočítaje špatné parkování)?

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 19:29:22     Reagovat
    Autor: miki.cz - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: hehehe
    z toho důvodu, že stačí i jeden přestupek za málo bodů ne to, abyste byl až na půl roku bez řidičáku. pokud jste to nezaregistroval, projděte si znovu sankce, např. na jejich slavném webu. stačí udělat jeden, přijít o papíry + body, druhý, opět přijdete o papíry + body a jako bonus vám dobu bez řidičáku prodlouží za nasbírané body.

     
    Komentář ze dne: 15.06.2006 16:01:21     Reagovat
    Autor: Joker - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: hehehe
    No, to je částečně pravda, ale přečtěte si, za jaké přestupky můžete ten zákaz řízení dostat:
    - jízda pod vlivem alkoholu nebo drog nebo odmítnutí se podrobit dechové zkoušce nebo lékařskému vyšetření
    - pokud řidič nemá řidičák anebo má zákaz řízení
    - řízení neregistrovaného vozidla nebo vozidla s registrační značkou z jiného vozidla
    - řízení vozidla natolik technicky nezpůsobilého, že vážně ohrožuje ostatní účastníky provozu
    - couvání a otáčení se na dálnici, jízda v protisměru
    - předjíždění, kde je to zákonem zakázáno (tj. na přechodu, v křižovatce na vedlejší silnici, na železničním přejezdu, pokud ohrozíte nebo omezíte protijedoucí vozidlo, nemáte výhled na potřebnou vzdálenost, nemůžete se zařadit před předjížděného a předjíždění vozidla odbočujícího vlevo)
    - překročení povolené rychlosti o víc než 40km/h v obci a o víc než 50km/h mimo obec

    Máte pocit, by toto dělalo půl republiky? Já spíš mám pocit, že nic z toho soudný člověk nemůže udělat.
    Sice řídím málo, ale vzpomínám si jen na dva takové řidiče, které jsem viděl: 1. předjíždění na přechodu- já jsem zastavil před přechodem a za mnou jedoucí auto mě předjelo, přičemž skoro srazilo kluka, kterého jsem pouštěl. 2. jízda přes vesnici rychlostí 112km/h (byla tam taková ta tabule co to měří), kombinovaná s předjížděním na přechodu pro chodce a bez výhledu na potřebnou vzdálenost (před zatáčkou)
    S tím, že by oba dva na místě přišli o papíry, bych vřele souhlasil.

     
    Komentář ze dne: 15.06.2006 21:59:31     Reagovat
    Autor: steve - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: hehehe
    No jo, ale pokud si dobre pamatuju tak to predjeti na prechodu plati i kdyz predjedete cyklistu. A to si troufam rict dela vic nez polovina ridicu. A k ty rychlosti 50km mimo obec 90+50=140 a muzu vas ujistit ze nekteri i tuto rychlost prekracuji (hlavne na prehlednych sirokych silnicich), nebo 130+50=180 coz na dalnicich taky nejsou zadne vyjjimky

    Komentář ze dne: 13.06.2006 23:05:15     Reagovat
    Autor: Jezevcik - Neregistrovaný
    Titulek:Argumentace ala soudruh paroubek
    Prvni co me prastilo do oci je, ze za faktor 1 by se nemusel stydet ani soudruh Paroubek, je to presne v jeho stylu.

    A pod carou:
    1. tento argument je dle meho nazoru nesmysl a jde jen o hledani duvodu kde neni (ale neznam statni uredniky)
    2. Podle toho jaky jsem si udelal obrazek o statnich urednicich (obvykle zprostredkovane ale treba i na zaklade dfens webu), tak:
    a) Takove premysleni je za hranicemi jejich moznosti
    b) Vzdyt by jim to pridelalo praci, a to oni nechcou.

    PS: Omlouvam se za pausalizovani vsem poctivym, schopnym a pracovitym, aneb kdyz potkame sto slusnych stribrnych oktavek a pak jednoho pirata, stejne budem hazet vsechny stribrne oktavky do jednoho piratskeho pytle.

    Komentář ze dne: 13.06.2006 23:11:20     Reagovat
    Autor: Jezevcik - Neregistrovaný
    Titulek:Anketa
    nevim kam to napsat (kniha hostu je jeden velky bordel), proto sem. Ta nova anketa je prilis obecna.
    "Jak odhadujete, že nová pravidla silničního provozu platná po 1.7.2006 ovlivní vaši bezpečnost?"

    Ja bych odpovedel takto:
    Celodenni sviceni ... mirne pozitivne
    Bodovy system ... nebude mit vliv

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 21:14:45     Reagovat
    Autor: pivko - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Anketa
    já myslím, že bodový systém bude mít mírně pozitivní vliv, i když by tento pozitivní vliv byl mnohem vyšší pokud by byl doprovázen celou řadou dalších opatření ať už v rovině dopravně-technické (např. důkladná revize dopravního značení a stanovení místně aplikovatelných limitů "rozumně", tj. v rovnováze mezi bezpečností a plynulostí provozu) či represivní (ano, v policii už by ten pořádek někdo fakt mohl udělat).

    i přesto si ale myslím, že existuje nezanedbatelná část řidičů, kteří nikdy nepodpláceli policajta a přesto dopravní předpisy porušují, protože se jim toho reálně moc stát nemůže. a holt když dostanou někde pokutu, tak to buďto zaplatí anebo doufají, že to po nich nebude nikdo vymáhat. na tyto řidiče bodový systém zřejmě platit bude. otázkou je, kolik takových je, velmi střízlivý laický odhad 30-40%?

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 21:35:10     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Anketa
    0.003 - 0.004 %.

    Komentář ze dne: 14.06.2006 00:00:45     Reagovat
    Autor: neprofesionální řidič s šedinami - Neregistrovaný
    Titulek:starý demonstrant je nadšen
    D-FENSi jste dokonalý, dokonalý, dokonalý. A to myslím vážně v reakci na Vaše "Úterní zamyšlení pana Klobouka". Možná by Vás mohlo zajímat, že (ač to tenkrát nebylo definováno) střet mezi zmrdy, vohnouty a slušnými lidmi probíhal kdysi v minulosti ve vztahu k tomu, jestli má cenu se účastnit protikomunistikých demonstrací když ještě byly zakázány. Po přečtení Vašeho "zamyšlení" mne skutečně dojala Vaše křišťálová výstižnost podstaty celé situace. Přál bych si, abych mohl své pocity vyjádřit stejně výstižně. Zítra začnu shánět klobouk. Jen pro pořádek dodávám, že jsem zaměstnán jako informatik v jedné z organizací Magistrátu hl.m.Prahy.

    Komentář ze dne: 14.06.2006 02:30:44     Reagovat
    Autor: neogeo - Neregistrovaný
    Titulek:Můj týden pana Klobouka
    Ačkoliv oficiální den pana Klobouka ještě nezačal, sám jsem se čistě soukromě pro své pobavení a poučení začal pokoušet jezdit podle předpisů. Jezdím denně prakticky přes celou Prahu a po prvních dvou dnech, jakkoliv je ještě brzy hodnotit, mám zkušenost takovou, že je to neuvěřitelně těžké. Jednak kvůli ostatním účastníkům, kteří jsou ve velké většině zcela netolerantní a agresivní, tak i kvůli vlastním "zvyklostem" nabraným za ty léta. Člověk pochopí, že těch pár ušetřených minut za ty nervy většinou nestojí, jakkoliv je člověk přesvědčený o své řidičské dokonalosti. Nehledě na to, že budu mít asi o dost menší spotřebu PHM. Vřele doporučuji alespoň zkusit si den pana Klobouka jen tak, bez nároku na společenské uznání a prestiž.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 07:09:13     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Můj týden pana Klobouka
    na tohle jsem přišel už před nějakou dobou. Když jedu k našim a jedu co nejrychleji (bez přestupků), jsem tam za 2 hodiny a 5 minut. Když jedu vklidu, bez stresu, jsem v cíli o 10 minut později, ale v klidu a s nezanedbatelně plnější nádrží (vzhledem k ekonomickému režimu vozidla ušetřím 100 Kč)

    Komentář ze dne: 14.06.2006 07:26:51     Reagovat
    Autor: také občan - Neregistrovaný
    Titulek:
    již za hluboké totality jsem se řídil heslem co nelze změnit je nutno přežít. budu muset tedy přežít citovaný zákon a možná i Vaši akci pokud se s ní setkám.

    Komentář ze dne: 14.06.2006 07:49:29     Reagovat
    Autor: gabelhirsch - Neregistrovaný
    Titulek:prosba na D-F
    chválím nápad s panem Kloboukem, chtěl bych si vytisknout některou z těch "Klouboukových" značek, zatavit a šoupnout za sklo, nemáš je prosím D-F v nějakém vyšším rozlišení a kvalitnějším formátu? tyto www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006061102 nejsou zrovna nic moc :)

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 08:01:37     Reagovat
    Autor: gabelhirsch - Neregistrovaný
    Titulek:Re: prosba na D-F
    dodatek... pokud máš nedostatek místa dej je třeba ba www.imageshack.us/

    Komentář ze dne: 14.06.2006 07:56:16     Reagovat
    Autor: LOJR - Neregistrovaný
    Titulek:Závěr článku jsem nějak nepochopil.
    To jako Akce Klobouk, respektive její kritizování, je tabu? Jiné vysvětlení neobstojí, protože kdo s ní nesouhlasí, tak jí samozřejmě bude ignorovat i bez autorova doporučení. Vysvětlení odpůrců Akce Klobouk, ve kterých autor současně vidí příznivce zákona (osobně pochybuji, že lze takto paušalizovat) jejich zaměstnáním ve státní správě.....To je snad vtip. Pracovníky státní správy lze ve vztahu k zákonu rozdělit do dvou skupin. V první jsou ti, kteří se zákonem pracovně do styku nepřijdou, tam vysvětlení ve článku zcela selhává, ve druhé ti, kteří jej aplikovat budou. Těm přibude práce, navíc půjde mnohdy o začátky, kdy budou vznikat logické aplikační i jiné problémy. Nějak pochybuji o tom, že by se někdo radoval z toho, že mu přibude práce a navíc takto problematická.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 08:04:47     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Závěr článku jsem nějak nepochopil.
    kdyby to ignorovali, bylo by to OK
    nadprůměrný počet jedinců měl zase zapotřebí "zaujmout stanovisko". Několik z těch komentáorů znám a pracují ve státní/městské správě, takže se nelze ubránit dojmu, že je tady nějaká souvislost

    článek je míněn jako souhrn faktorů, které ovlivňují postoje čtenáře, nikoli jako ukazování prstem podle hesla "kdo není s námi, je proti nám"

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 09:35:42     Reagovat
    Autor: Egi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Závěr článku jsem nějak nepochopil.
    Ale jiste, to by se mohlo hodit opet na mne - typicky vohnoutsky statni ourednik :o))
    Muzu te ubezpecit, ze moje pozice informatika na nicotnem uradu mestske casti (ktery notabene nema s dopravni agendou nic spolecneho) nema na moje nazory na dopravni situaci nic spolecneho. Ano, mozna by sel zakon zjednodusit a zestihlit, to by ovsem mohlo opet zavdat pricinu ke dvojim vykladum, obchazeni a obechcavani. Naopak, tato novela odstranuje nekolikero nedostatku predchozi tristasedesatjednicky - a mozna je to nejpovedenejsi vyplod cele dosavadni socansko-pobozne kliky.
    Stejne tak nehodlam "to nejak udelat" a ani "to neni pod moji uroven".
    Muj postoj (a postoj nemala - mozna i vetsiny - ostatnich ctenaru) zkratka neovlivnil zadny z faktoru uterniho zamysleni, ctvrty faktor zkratka chybi.
    Kdyz uz mas to "Ooommm, vzrrroste korrrupce", zachovej se podle toho - schvalne po 0107 jezdi proti predpisum, provokuj a korrrupci davej prostor, dokumentuj a korrrupci potirej. To by pak byla zasluzna cinnost.

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 19:31:17     Reagovat
    Autor: miki.cz - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Závěr článku jsem nějak nepochopil.
    potrefená husa?

     
    Komentář ze dne: 14.06.2006 23:12:41     Reagovat
    Autor: Egi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Závěr článku jsem nějak nepochopil.
    Domnele, panacku, Fensem domnele potrefena ... to jsem si zase ja troufnul odhadnout, jakym smerem se ubiraji autorovy myslenky. Po vsech moznych snahach o objasneni u predchoziho clanku uz to beru jenom jako legraci :o)

    Komentář ze dne: 14.06.2006 09:59:19     Reagovat
    Autor: drin - Neregistrovaný
    Titulek:gif banner
    proc ten gif banner nefunguje?

    Komentář ze dne: 14.06.2006 10:59:25     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Skoro letní vedro
    Jen vysokým teplotám přičítám to, že jinak inteligentní D-F srovnává možné ignorování sportovní přílohy novin (ostatně já jí odkládám nepřečtenou také :-) s možným ignorováním akce Klobouk, kde se nepřímo nabádá k bezdůvodně (de facto, nikoliv de jure) pomalé jízdě.
    Zatímco tvoje nepřečtená sportovní (inzertní, zpravodajská) část novin nijak neomezuje, pokud pojedeš jako hovado 20km/hod s výmluvou na to, že je jedeš "dle svých schopností", tak v případě, že jedu za tebou, omezuje.
    Hlavně že si připadáš jako velkej king a protestant, zatímco se chováš jako nedůvtipnej zmrd. Kdyby ses jen trochu zamyslel, tak řekneš sorry, přestřelil jsem, na chvíli ve mě zvítězil malý blbeček ze třetí třídy. Ale ne - ty ten nesmysl budeš radši obhajovat do morku kostí. I magor Benito Paroubek byl schopen říct "sorry, ulítl jsem".

    Komentář ze dne: 14.06.2006 11:33:50     Reagovat
    Autor: Hejsek - Neregistrovaný
    Titulek:
    Tak to já sem ten "vohnout" co najezdí těch 20tisíc za rok cca.A den pana Klobouka mam pokaždý když jedu,páč mi "mrdá" až to někam "nakouřim" čekat na cajty,kecat s frajerem o kerýho sem otřel mou šáde favorit atd.Na to si svýho času zase vážim.Plat mam cca 1,5prumernej a favoušem jezdim z recese.Ono den pana Klobouka je vtipná věc,rozhodně se připojim i se značkou kloboučka:))Já si myslim spíš,že kdyby BESIP kampaň(což dle mě je hodně dobrý,že něco takovýho je)byla trochu intenzivnější,vše je o reklamě prakticky a pokud se ti vleje do krve,že Jágr jezdí podle předpisů a že kdo nejezdí je lůzr,je to dle mě nejjednodušší cesta(neli nejlevnější,nebo jedna z nejlevnějších)je to o intenzitě...Snad víte jak to bylo se silničními pravidly po sjednocení v Německa v býv.DDR.
    Já osobně sem pro totální represi šmejdů na silnicích,at je řežou klidně,je mi to jedno.Já nechci mít strach o svý děti kdykoliv je vezu do kinderlageru na prázdniny ke tchýni bejvalej,že mi nějaký hovado sestřelí.

    Komentář ze dne: 14.06.2006 13:25:35     Reagovat
    Autor: miki.cz - Neregistrovaný
    Titulek:předpisy
    koukám, že v téhle zemi nejen že se běžně předpisy (i když blbé) nedodržují, ale dokonce někdo kdo je chce demonstrativně alespoň jeden den dopísmene dodržovat je vůl.
    OK, svoji malou hru na pana klobouka hrajeme s kolegy už delší dobu, nepravidelně, obvykle když nikam nespěcháme. Naposled dneska ráno jsem se opět mohl přesvědčit, že jet v 70 opravdu přesně 70 je cool asi jako flanelka na diskotéce a jet v 50 opravdu 50, když už tam opravují cestu je přímo zhovadilost. Nepředjela mě jenom, jedna 105ka, ale ne proto, že by nechtěl, ale proto, že mu to do toho kopce víc nejelo.
    Takže já si budu dál občas hrát na pana klobouka, zvláště v té 70, kde často měří, a ti co chtějí jet jako prasata, ať si to tam taky užijí. Obvykle bývám na kruháčí dříve o řádově minuty, protože nemusím vysvětlovat hlídce, proč jsem jel přes 100.

    Komentář ze dne: 14.06.2006 17:33:14     Reagovat
    Autor: MSA - Neregistrovaný
    Titulek:co udělat?
    Co tedy by se mělo udělat namísto schválení 411?

    Bodový systém sám o sobě úplně špatný není a v zemích, kde jsou předpisy a dopravní značení smysluplné, pravděpodobně plní svůj účel. Pokud bych např. já byl v příslušné politické straně a ve své gesci měl tuto problematiku, pokusil bych se postupovat v následujících krocích:

    1) Odložit začátek platnosti zákona 411 na dobu, kdy budou vyřešeny problémy 2) až 4), odhadem o dva nebo tři roky. V mezičase by mohly být opraveny chyby tohoto zákona, zejména bych usiloval o uvedení do souladu výše hrozícího trestu s nebezpečím plynoucím ze spáchaného přestupku a o nastavení takového limitu a režimu jeho obnovy, aby nehrozilo jeho brzké vyčerpání i slušným řidičem za banální přestupky typu telefonování za jízdy, špatné parkování apod. Za "prasení" typu ohrožení jiného řidiče při agresívním způsobu jízdy, zaviněnou nehodu apod. by naopak body mohly ubývat rychle.

    2) Ohlásit a následně realizovat program vedoucí k navrácení smyslu dopravního značení. V rámci programu revidovat stávající značení, odstranit nadbytečné a nesmyslné značky. Zavést zpětnou vazbu pro řidiče. Tedy např. telefonní číslo, na kterém by kdekoli v ČR bylo možno hlásit nesmyslné nebo rozporné značení (chybějící konec omezení rychlosti za stavbou apod.) Ohlášenými nedostatky by se někdo vážně (v nutných případech i bezodkladně) zabýval, včetně např. vyvození osobní zodpovědnosti člověka, který takovéto značení instaloval nebo o jeho instalaci rozhodl. Dále by bylo možno zavést internetový portál, kde by řidiči upozorňovali na neadekvátní značení a kde by na relevantní podání (možno např. spojit v el. podpisem a poplatkem za podání) musel zodpovědný úřad reagovat. Někdo by tedy musel např. odůvodnit, jaký smysl má 40 km/h před školou ve 2 hod. ráno, omezení na 50 za cedulí začátek obce 200m v polích před prvním domem apod.
    Samozřejmě že by se i v těchto případech mohla stereotypně opakovat inteligentní zdůvodnění typu "i kdyby to zabránilo jediné nehodě, tak to splnilo svůj účel", ale zdůvodnění (včetně autora, a případně toho, kdo autora dosadil do funkce) by bylo jasně dáno a mohlo by být ohodnoceno voliči při volbách. Poněkud by se tím omezil prostor pro pohodlná řešení typu "prdneme tam třicítku, tím nemůžeme nic zkazit".

    3) Vytvořit legislativní podmínky pro to, aby ani policie ani samosprávné celky nebyly finančně zainteresované na výši vybraných pokut. Tím by mj. odpadla motivace obcí umísťovat nesmyslné značky z buzeračně-finančních důvodů, důvody alibismus a pohodlnost by opět mohly být ohodnoceny voliči při volbách.

    4) Zavést legislativu (případně prováděcí předpisy) omezující možnost korupce při udělování/vyřizování pokut. Přehled konkrétních opatření uvádět nebudu, protože v této problematice nejsem dostatečně zběhlý. Napadají mě mj. vyloučení hotovostního placení pokut na místě, technická opatření proti jednoduché možnosti "vystornovat" přestupek v informačním systému policie nebo příslušného úřadu apod.

    Pokud by někdo namítal, že něco takového je neuskutečnitelné, protože způsob pro řešení situace úplatkem se vždycky nějaký najde - to sice ano, ale jde o míru. Dovolím si uvést protipříklad - současný stav dopravní policie v Rumunsku. V devadesátých letech (a jistě i dříve) byla situace taková, že vás policajti (jako cizince) zastavovali z roztodivných důvodů neustále. Pamatuji např. situaci, kdy ručním přepínáním semaforu docilovali jízdu na oranžovou, kterou se následně snažili pokutovat, často si i údajný přestupek zcela vymysleli. Výše "pokuty" závisela na domluvě, typicky $10, kartón cigaret, několik piv apod. Na hranicích se platil poplatek za to, že "nebudou problémy". V posledních několika letech se však situace radikálně změnila. Na hranicích už nepoznáte rozdíl od našich, když vás policie zastaví za (skutečný) přestupek, dostanete papír, se kterým musíte dojet zaplatit pokutu do nejbližšího města/vesnice na úřad nebo do banky, poté se vrátíte, policistům dáte orazítkovaný papír zpět a je vyřízeno. Jakýkoli pokus o alternativní řešení je striktně odmítnut. Je to sice poněkud nepohodlné, ale ten pocit z neúplatných policistů opravdu stojí zato. Nevím, jakými přesně způsoby tohoto Rumuni docílili (ani netvrdím, že jsou neúplatní v jiných situacích, které jsem nezažil), ale oproti předchozímu stavu je to naprostý obrat, ke kterému došlo v průběhu několika let, příklad toho, že změna je možná...

    Komentář ze dne: 14.06.2006 18:39:14     Reagovat
    Autor: paladin - Neregistrovaný
    Titulek:jiný systém
    Obávám se, že bodový systém bude jen nahrávat větší korupci a doplatí na něj jen obyčejní lidé. Bohatý lidi se z toho stejně nějak dostanou.

    V jedné severské zemi se pokuty počítají z čistého příjmu řidiče. Takže chudí i bohatí jsou na tom v podstatě stejně. Myslím si, že kdyby bohatým lidem přišla pokuta v řádech
    desítek tisíc, příště by si rozmysleli jezdit jako prase. Současně když pokutu dostane třeba otec čtyř dětí s menším přijmem, bude moct jim ještě koupit jídlo, aby nebyli díky podělanýmu státu o hladu.

    Bohužel v místním kocourkově je všechno postavený na hlavu, takže bohatí budou ještě bohatší a chudí ještě chudší :(

    Komentář ze dne: 15.06.2006 13:51:44     Reagovat
    Autor: kkh. - Neregistrovaný
    Titulek:Ad "povolená" rychlost a Barrandov.krpál
    Akcoška dobrá, myslím, že např.pokus o připojení se z Barrandova mezi přijíždějící zleva z Barranďáku a zprava od Příbrami ve verzi "předpisovou padesátkou či méně" řady "jednoduchýchřešeníchtivých" pročistí;)
    Nepřu se 100%, postoj mám spíš "nedojasněnej"....
    ...ale můj pocit též je, že bodovej systém není (už se umoudřili s bodíkama za parking) až takovej "pobém, uďo" (ona i administrace by se dala - kdyby se chtělo - vychytat poměrně nízkonákladově)....ale...
    ...semtam se neudržím a blbě se opakuju na téma zákon/předpisy v dopravě a vymáhání jejich dodržování - to jsem fááákt jedinej, komu vadí, že při masáži zákonodárců a policie se nikdo (včetně "investigativců") nestará o úředníka na teplým fleku, kterej to všeobecný nasrání způsobuje nejčastěji? Toho, co SCHVALUJE aplikaci v praxi tj. věšení značení obcí, rychlostí, tabulí apod. tak, že to smrtelníka projíždějícího poprvé prostě MUSÍ doběhnout?
    Př.: Teď např. s velkou pompou 1.6.otevíraná, dnes aktuálně o5 zavřená a konečně dodělávaná lávka "sídl.Barrandov - Lidl debilně za silnicí" - svýho času ke vzniku potřebovala přehoz jednoho z dvou pruhů pod ní vedoucí spojky D5-D1dočasně do "protisměrného" za tráva.pásem...proč ne v křižovatce, OK, žlutý pruhy na zemi, značka na tráva.pásu z "objeď zprava" na "objeď wokolo"...ale křižovatka se snad neznačkuje jen po hlavní... na výjezdu ze sídliště ani pic.zmínka a co blik semaforů, to kolizní situace s těmi, co to viděli poprvé... já logiku pochopil omylem napoprvé, ale viděl jsem za ten měsíc tucty těch, co to zaskočilo (i si na mne semtam ňákej trubnul:) )... pár nehod, jen tu "objeď wokolo" tam dávali i se svítivým sloupkem novou dvakrát...
    ...mne jen tak napadlo, jestli ta akcoška zrovna zodpo.úředníka za danou oblast nějak vykolejí;) Nezvažuje tu někdo též např. (pársethlavé) individuální poděkování za konkrétní vychytávku přes konkrétní e-podatelnu;)?
    Já jen jestli se "zmrdobijství" (na to čas rád dávám) nezvrhává v "převýchovu vohnoutů"... mno nic..hodně zdaru;)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.