D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: FV Passat 1,9 tydy
    Vydáno 26. 02. 2006 (18475 přečtení)

    Snad abych provedl jasno raději hned ze startu. Auto je pro mne věc, která mne v nejlepším možném případě převeze z bodu A do bodu B. V jakémkoli jiném případě je to zbytečný pitomý krám za spoustu peněz.

    V minulosti jsem z rodinné tradice a nostalgie byl hrdým majitelem dvou limuzín Trabant T601. Nikdo mi ty vzpomínky nemůže vzít a kdo nezažil, ten by to stejně nepochopil. Pominu-li bezpečnost, výkon, vzhled a spotřebu, jednalo se o dvě zásadní citové záležitosti a pouze drobná nehoda (přes čumák na střechu) mne donutila druhého mazlíka prodat. Přestal jsem mu věřit.

    Nejsem zdaleka technický typ, tak prosím omluvte mé laické popisy a vysvětlivky. Vyjma zmíněných dvou kočárů jsem se k řízení automibilu dostal v životě jen sporadicky. Otcův favorit byl...favorit, jelo to, po návyku na T601 vám ucho o motoru neprozradí nic (leda to, že fačko nemá zdaleka takový drajv a odpich na jedničku:) Poté nějaké zkušenosti s firemní fobiíí. Tuším 1,4 a pak ten třívalcový zázrak 1,2, obé v kombíku. Jelo to, složku s papírama jsem tam nacpal, reklamní cedule 1,2m na 2m narazily na odpor blatníků v kufru (vezl jsem toho pochopitelně více). Nejvíce najeto jsem měl nakonec s novým starým otcovým vozem (Astra v kombiku tuším 1,6) z bazáru. Auto celkem v pohodě, ale něco mi na něm vadilo. Připadlo mi nijaké. Ani vzhledově, ani výbavou, ani vlastnostmi. Prostě jen jezdilo a většinou dojelo. Tolik k mé odbornosti.

    Nedávno jsem se odstěhoval z města do Ospalé díry a mimo jiné nové starosti přede mnou vyvstala otázka dopravy, neboť na rozdíl od trvalého bydliště mi adresa zaměstnavatele zůstala. Denně 60km tam a zhruba tolik zpátky. Vzhledem k tomu, že díky vhodně navazujícím spojům hromadné dopravy by mi cesta do Ostravy trvala cca 2-3 hodiny, stalo se zakoupení vozu nezbytností. Jelikož jsem si vše pořídil ehm na dluh, snažil jsem se myslet co nejvíce ekonomicky a v duchu se rozhodl pro vozidlo na alternativní pohon (propanbutan nebo co to vlastně je). Jelikož jsem již v době rozhodování byl nějakou dobu čtenářem tohoto webu, nemohl jsem si nevšimnout jisté averze vůči vozům z produkce soudružského koncernu. Podvědomě jsem tyto myšlenky přejal (tolik fundovaných odborníků, och!) a ve spojení se svými zkušenostmi s vozy, kterých je tak trochu Škoda, jsem věděl jasně jedno: ne skouda, ne VW. I zalíbila se mi laguna v kombiku a plynu, hezká, zelená, kamarád říkal, že nerezaví bo pozink či co. Časový pres a vlek událostí zapříčinil nakonec drobný posun ve výběru vozu. Jednoho dne přivezl stejný kámoš černý VW Passat  v dýzlu a řekl, že je to dobrý kup a že na něj kdykoli sežene náhradní díly a že by mohl žrát málo. Tak jo.
    Můj nový Pašík byl zplozen v roce 1995 a najeto (dle tachometru, že) měl 155000 km. Vypadal velice pěkně a předchozí majitel se o něj podle všeho hezky staral. Techničák uvádí parametry 1,9 Tdi, 66kW ( to není asi moc, co?).

    Takže: vevnitř je velký. Já se tam vejdu, když řídím, do ničeho se nekopnu. Všichni, co jeli vzadu, tvrdí, že tolik místa nečekali a že je to bezva. Kufr překvapivě objemný (má přesně ??l). Celkově mi vnitřní prostor připomíná planetu Magrathea, na níž se vyrábějí planety. Je tam prostor, který se tam z vnějšku prostě nemůže vejít. Sedadla si umím představit pohodlnější (v T601 č.2 jsem měl sportovní z Clia), ale na těch 60 – 90 min, co teď zhruba jezdím, se to vydržet dá. Palubní deska je přehledná, ovládání po ruce (berte mě s rezervou, mám houbelec zkušenosti). Na volantu mám věc, co ovládá rádio a CD, připadám si jako pilot a je to prima. Klimatizaci nemám, dost mi chybí zadní stěrač. Okna a zrcátka jsou v elektrice, ale to nepovažuji za důležitou věc. Kola jsou hliník, při koupi jsem obdržel od majitele i zachovalé zimní pneu i s disky.

    Základní vlastností motoru je, že ručení stojí 10 tisíc a leje se do něj nafta. Oproti benzínovému motoru astry jsem postřehl, že je v nízkých otáčkách poněkud hlučnější (pašík chrochtá) a že nemá takový odpich. Jelikož jsem vzhledem ke svým minimálním zkušenostem a profilu trati, po které se pohybuji, docela opatrným a klidným řidičem, nijak mě to netrápí. Moje cestovní rychlost málokdy přesahuje 100km v hodině, na dálnici jsem se s Pašíkem ještě nedostal, ačkoli mám již najeto cca 9500 km. Pokud jsem potřeboval zrychlit, s drobnou neochotou (ale přece:) mi bylo vyhověno, s plným autem jsem v jízdních vlastnostech (výkonu) nepozoroval výraznější změnu. Na brzdy nemám křivého slova, párkrát mě ve městě vytáhly z bryndy. Vůz není nový, pustím–li na rovince volant,lehce táhne doleva, trochu blbnou zámky dveří, ruční brzda je povolená, ale to jsou na deset let starou věc jen mechanické drobnosti, které odstraní jarní servis.
    Tvary karosérie nejsou bůhvijak zajímavé. Pašík je poměrně hranatý a podle mne takový konzervativní a zaměřený spíše na funkčnost než na krásu . Když se podívám na motor, je tam. Jedinou dosavadní údržbou bylo dolití vody do ostřikovače. Moc špatný, pětilitrovým kanystrem jsem polil všechno, co jsem v motoru našel. Buď je k nádržce špatný přístup, nebo jsem nemehlo. (bé je správně). Výměnu brzdové žárovky jsem zvládl a jinak no problem.

    Pro mě je pašík potřebným dopravním prostředkem. Po letošní zimě, kdy jsem jej i v největších mrazech nastartoval v podstatě bez problémů, kdy po celou dobu nedošlo k žádné vzpouře strojů, kdy se dá větší hlučnost zahnat volume na CD (doporučuji System Of A Down – Mezmerize:), musím konstatovat, že mám Pašíka rád. Za ty peníze je pro mě nedocenitelný.  Kdo není závodník, ten jeho spolehlivost ocení.

    Jezdím za 5,4 nafty a koupil jsem jej za 69 000,- čechokreditů.


    17.02.2006 griminski
     


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,03] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 27 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.