|
Když ty užitečné věci trvají hrozně dlouho, a není jisté, zda se za jedno volební období stihnou :-) Proto to nikdo nechce ani rozjíždět :-)
|
|
Nikde nic nalinkovaneho nevidim, ale jinak souhlas - netusim, co budou v tech servisech jako delat?
Prehrajou soft na verzi "no trick" a majitel pak neprojde emisema - a vyliz si?
|
|
|
Takhle na tvrdo asi těžko, protože to je pak normální podvod (automobilka si od majitele nechala zaplatit za vlastnosti, které vůz nemá).
Jsem zvědav, jak to hodlají řešit.
Skoro bych tipoval svolávačku a tvrzení, že problém vyřešen. Ale pak jsem zvědav, co se stane, až někdo ten test udělá znovu a zjistí, že se nic nevyřešilo.
Na druhé straně je minimálně v Evropě asi nepředstavitelné, aby najednou miliony už prodaných aut přestaly být způsobilé provozu.
|
|
|
|
Nojo, ale tady salámová taktika půjde těžko uplatnit.
|
|
|
Proč by? Možností je spousta -- kupříkladu, nejprv taková auta nedostanou zelenou nálepku. Pak budou povinna častěji jezdit na emise. Pak emise přestanou dostávat -- a po celou dobu bude vohnout tleskat ručičkama, jak se o něj Ten Stát Skvěle Stará...
|
|
|
No, ale nálepky apod. jsou navázané na emisní normy a pokud se těm autům dodatečně neodebere EURO 5, budou pořád formálně EURO 5.
A pokud se jim odebere, nebudou formálně provozuschopná.
Začít to měřit na STK je možnost, o tom tu píšu níže, ale tam by to podle mě vyřešil trh, respektive korupce, (relativně) ke spokojenosti všech.
|
|
|
Co je mi známo, tak ten fejk se týká pouze homologačního měření emisí; s normálním měřením emisí v rámci STK to nesouvisí nijak.
|
|
|
Jasně, přes současné STK to projde, spíš jde o to, že to auto vlastně nemělo nikdy získat homologaci.
Další věc je nějaké případné rozšíření kontroly emisí u STK v budoucnu. Což pro řadu zúčastněných vypadá jako ideální řešení. Úřady s problémem "něco dělají", pro STK by to byl silný zdroj vedlejších příjmů a majitelům dieselů by stačilo "pořešit" STK a mohli by jezdit vesele dál.
|
|
|
Prča by byla retroaktivně revokovat homologaci všech takto nafejkovaných vozidel. To by byl globální hustoprůser.
|
|
Vzdy, kdyz vybehne takovyto clanek v novinach a zase se probiraji emise shora zdola, tak jsem rad, ze si sednu do sveho UAZe, poradne to vohulim a jedu se project...
|
|
Já ze strany VW žádný podvod/trik/fake nevidím...
Ten test je naprosto přesně definovaný normou do posledního detailu - a ty motory ten test spolehlivě splní...
Leda že by - počkat - leda že by byl podvodným trikem sám ten testovací cyklus, ale to snad ani není možné...
|
|
|
Už sám stav, kdy testovací cyklus je tak odlišný od reálného provozu, že je možno v něm nechat ten motor zhoršit a v praxi to nikomu nevadí, ukazuje, jak daleko je ten test od reality.
|
|
|
Tak snad ale tak naivní, aby se domníval, že tyhle testy mají cokoli sebeméně společného s reálným provozem, snad nebyl nikdy nikdo, ne?
|
|
Mě by docela zajímalo, kolik by pak udávali výkon a kroutící moment, kdyby to ten motor měl udělat s tamtěma emisema ;-)
Jinak je takové veřejné tajemství, že podobný hack má nebo měla skoro každá automobilka, ve VW nic světoborného nevymysleli, prostě se jen inspirovali řešením u konkurence - poměr cena / výkon je ideální. Blbé je, že se přiznali. Kam se ten absurdní hon na čarodějnice až dotáhne, to su zvědavej.
|
|
Je to opravdu smutne, masaz ale pokracuje
http://byznys.ihned.cz/c1-64674980-v-cesku-je-148-tisic-aut-koncernu-volkswagen-ktera- obchazi-emise-rekl-tok
|
|
Myslíte, že se vám zateplení finančně vyplatí? Dělám tak trochu v oboru a jsem přesvědčen, že ne. Tedy pokud se to udělá správně a ze správných materiálů, čímž nemyslím např. polystyren 5cm a 10kg/m3. Pominu zvýšení komfortu v létě, to nemá s financemi co dělat.
|
|
|
Rockwool 10cm. Uspora prumerne kolem 20% na topnou sezonu. Je ale pravda, ze jsme vymenili i okna a dali digitalni termostaticke ventily s casovanim a to take cosi usetrilo. Premyslim jeste o rekuperaci pri vetrani, ale nelibi se mi nabidka. Ano v lete je to vyrazne poznat hlavne v mistnosti s okny na zapad
|
|
|