Komentáře ke článku: Filmové doporučení: God Bless America (ze dne 20.05.2012, autor článku: BorKur)
Přidat nový komentář
|
Trailer s tím parkujícím idiotem rozhodl: tohle MUSÍM vidět.
|
|
|
:D A taky to "miř na toho medvídka" :)
|
|
|
Hmmm, soudit podle traileru. Pokud čekáte akci nebo zábavu, tak jistě, proč ne. Já bych soudil podle citátů v článku a zejména ten druhý je prázdné klišé nebo osobní názor scénáristy. Amerika taková není. Mnoho lidí si tam žije bez vazby na systém (ovšem musí se dobrovolně vzdát i řady objektivních výhod systému) a požehnané množství míst je tam zcela bez lidí, takže dokonalý ráj :-)
|
|
|
Hm, dokonalý ráj bych tedy o státu, jehož drábi si jen tak pro radost občas těm, kdo chtějí žít bez vazby na systém, zavraždí syna a manželku (jako Weaverovi), jindy celkem dost brutálně upálí celou komunitu i se ženami a dětmi (jako ve Waco), říkal poměrně dost nerad.
Nemluvě ani o sice drobnosti, ale velmi signifikantní -- pro návštěvu dokonalého ráje opravdu opravdu opravdu není potřeba podrobit se výslechu a nechat si odebrat otisky prstů.
Jinak ale že je to tam z mnoha hledisek pořád ještě daleko méně špatné než zde, o tom není sporu.
|
|
|
|
Jak to, že to ještě nemáme? I kdyby to mělo přinést jedinou korunu do státní kasy, pardon, chtěl jsem říci, zachránit jediný lidský život...
|
|
|
Také to nechápu. Co dělá Evropská komise? Proč chrápe náš parlament???
|
|
Jo, na tohle se těším už docela dlouho.
|
|
"We're only gonna kill people who deserve to die"
Výtečně. Takže si to shrneme: když chce nějaká elita rozhodovat o tom, kdo má co dělat, jak se má kdo chovat, kdo má mít jaký majetek a jak s ním nakládat a kdo bude žít a umře a vnucovat jim to, je to špatně.
Když chce o tomtéž rozhodovat a vnucovat to umírající frustrát a malá elitářka, je to super.
Aha.
Přidejte k tomu "killing spree" dvěma neodhalitelnými, "normal-went-to-nuts" maniaky za pomoci palných zbraní pro dosažení lepšího Brady-Antigun-Score (tm) a máte film roku. Hurá!
|
|
|
Pointa neni v tom, že bysme je měli napodobovat, ale že by nebylo na škodu si to uvědomit a třeba s tim něco udělat.
V podstatě zbytečná snaha, ale rozhodně to nebude špatný způsob zabití trochy času..
"Nevím jestli si někteří lidé zasluhují zemřít, ale zcela jistě si někteří nezaslouží žít."
- Dexter Morgan
|
|
|
Ano. "Je potřeba " (jak já miluji výzvy v trpném rodě!) něco udělat se špatnou civilizací, která se dívá na násilnické nesmysly. A to se nejlépe udělá... Sledováním násilnického nesmyslu.
Však říkám, dvojí metr je fajn věc - má ho rádo stále více lidí, jen já se do něj navážím k velké otravě všeho lidu vůkol.
A co do inspirace vaším oblíbeným seriálem (se sadistickým* psychopatem jakožto hlavním kladným hrdinou - další krásný dvojí metr) si dovolím položit jednu takovou prastarou filosofickou otázku: čím přesně se člověk kvalifikuje do pozice, kdy je kompetentní rozhodovat o tom, kdo si "zaslouží" či "nezaslouží" žít?
To jen aby šlo diskutovat o něčem, co má hlavu a patu. Koneckonců, váš hlavní hrdina - ještě před tím, než se dá do služeb reklamy Bradyovic anti-gun kampaně - kritizuje, že každý kecá jen o výplodech mediálního půmyslu a ničem hlubším. Zvednete jeho rukavici?
BorKur: není to mířeno na nikoho adresně, jen mne baví poukazovat na aplikování dvojího metru. Teď už jen sestřeluji potrefené husy.
Princip fikce samozřejmě chápu, leč vy prozměnu zkuste pochopit, že každé umělecké dílo má nějakou myšlenku, nějaké poselství; něco, co jím autor chtěl vyjádřit (nebo co chtěl producent prodat).
"Dva roky prázdnin" byly jednak popisem dobrodružství, druhak glorifikací soudržnosti a DIY a do třetice popisem morálních vzorů a naopak zlého jednání a z toho vyplývajících třenic (pokud si dobře pamatuji, operovala tam ke konci jakási nepřátelská skupina).
Recenzovaný film má jakou základní myšlenku, jaké poselství? Leda tak dvojí metru, kdy je přesně tím, co sám kritizuje (viz má odpověď "Daemoniusovi" výše a viz můj první post).
___________________
*post5@ answers.yahoo.com/question/index?qid=20110312114234AAbMG1t
|
|
|
Z čeho dovozuješ, že Dexter je sadista do té míry, že to předkládáš jako fakt? Protože si to "odhlasovalo" pár lidí na Yahoo answers? Není to spíš subjektivní hodnocení a neměl by si člověk raději udělat úsudek sám*? btw: vyrovnávání se či souboj s tou úchylkou je jedním z častých motivů v tom seriálu.
___
* Ideálně ne shlédnutím části jedné z kontextu vytržené episody...
|
|
|
Tušil jsem, že se ozveš :)
Četl jsi ten post číslo 5? Ten psal někdo, kdo četl i knihy a celkem názorně to dokládá. Pakliže ti tedy chuť někoho zaživa rozřezat na kousky přijde jako dostatečné měřítko pro zařazení takového jedince do kategorie "sadista".
Jinak mi k tomu celkem stačí ten způsob "poprav" - nožárny já obecně nemám rád a nůž do srdce zdaleka není tak rychlý.
S obranou samozřejmě žádný problém, leč mou výhradu k tomu seriálu nejlépe vystihuje ta hláška "The flaws in the idea is that Dexter would have to be omniscient to be able to determine who was the real serial killer. The story lines sort of dump the serial killers in his lap for him."
Dav má vždycky "jasno", kdo je viník a zaslouží zabít, nejlépe nějakou ošklivou smrtí - a protože je to "tak jasné", soudu či dokazování netřeba. Presumpce neviny je otravná zbytečnost, kvůli které justice "selhává"; kéž by se tak našel někdo, kdo by ty "jasné viníky" dohledal a zabil hezky bez soudu. Dexter je jen personifikací toho odvěkého volání po krvi a právě jako zosobnění tohoto trendu a principu se mi nelíbí.
Čímž zároveň odpovídám i Lojzovi dole - já vnímám filmy/seriály tak, že každý má nějaké "poselství", byť nevědomé - protože nastavuje nějaké standardy. Třeba 90% filmů o policajtech nese poselství "práva zadržených jsou jen na obtíž, správné je, když se na ně policisté vykašlou a obviněného pěkně zmlátí nebo alespoň získají důkazy nelegálně", do kterého diváka šikovně vmanipulovávají skrze emotivní scény policistů frustrovaných z toho, že musejí pustit "jasného viníka" protože nemají dost důkazů. A společnost to pěkně přebírá: kdo nic nedělá, nemá se co bát odposlechů a jen ať policie ty piráty pěkně zmlátí.
A teď zase obecně:
Nu a filmy jako ten recenzovaný, ty nesou jako "poselství" frustrátův vlhký sen: zabít všechny, kdo se mu nelíbí, popř. ho štvou. Je to krásně vidět v porovnání s Falling Down: ve FD se chtěl hrdina jen dostat domů, byl napaden a bránil se a tím se ocitl na šikmé ploše, vedoucí až k útokům na jiné (leč zabít nikoho nechtěl). Oproti tomu frustrát z GBA se již na začátku ukájí představou, jak by povraždil své kolegy. To je prostě humáč.
Plus hraní na stránku "ty buď arbitrem, kdo je blbec a zaslouží si za svoje názory smrt" - být pánem nad životy druhých a mít moc je donutit škemrat o život, to je též frustrátův sen. Viz ta scéna v kině: je snad adekvátní postřílet nějaké mladistvé za to, že po lidech hází křupky? To by potom asi bylo na místě vzít školy v 50. letech raketometem, když z nich děcka házela sáčky s vodou na kolemjdoucí. Vtipné by bylo, kdyby se hrdina GBA třeba ohlídl, někomu pokynul a do kina prorazil bagr, který by mladistvé zasypal půltunou křupek podle zásady "kdo s čím zachází..." Ale bavit se střelbou do křičících neozbrojených utíkajících, to je prostě úchylné - a stejně úchylné je podle mého názoru si to užívat na obrazovce.
A co se týče zastřelení svědka s mobilem, to je také v pořádku a "cool"? Aha, chápu - nesympatizoval s frustrátovým vražděním pro zábavu, tak nebyl "cool", byl to "jerk" a zasloužil si umřít.
Komedie jsou OK, ale na masovém vraždění frustráta, zabíjejícího nikoli v obraně nebo válce, ale bez důvodu a naprosto nepřiměřeně není nic vtipného. Tím spíše, že je ten film pokrytecký a od samého začátku (nikoli až na konci) dělá přesně to, co kritizuje: vraždí pro zábavu. Protože to je nakonec poselství toho filmu - pokud to má být komedie: vraždit pro zábavu je vtipné, sledovat, jak lidé zoufale utíkají před masovým vrahem a on je kosí je zábava. Jo, jsem odporný suchar, že se mi to nelíbí.
Plus ještě sekundární poselství v duchu Brady: "kdokoli drží zbraň se může z čista jasna vydat na killing spree, držitelé zbraní jsou vražední maniaci"
|
|
|
ad Dexter - knižní a filmový Dexter jsou dvě naprosto odlišné postavy. Seriál se vydal vlastní cestou už někdy v půlce první série. Vytvářet profil seriálového Dextera na základě knih je tedy vcelku nesmyslné. btw. knihy jsou mnohem lepší.
|
|
|
A ještě dodatek k té kvalifikaci: nevím, zda je úplně vhodné mluvit o "zaslouží" vs "nezaslouží". Nicméně pokud se člověk dopouští agrese vůči ostatním, přijde mi správné a logické, že práva těch ostatních mají přednost před jeho právy, v krajním případě i před jeho právem na život.
V souvislosti s Dexterem by byla zajímavější spíše diskuse obrana/ochrana ostatních vs pomsta, zejména v kontextu poslední série.
|
|
|
Můžeme se z velké části shodnout na tom, že se v závěru snímku oba hlavní hrdinové stanou sami tím, proti čemu v průběhu filmu bojují. Může to být úmysl autora, může to být neschopnost dodat lepší závěr...
Kdybyste to vyčítal scénáři, rozuměl bych Vaší výtce. Kritizujete-li však, že film špatně "tepe do nešvarů doby" a chybně "nastavuje zrcadlo", máte asi od filmu tohoto žánru očekávání hodně odlišná od těch mých.
Možná i to je důvod, proč oproti Vám nenazývám snímek uměleckým dílem, ale příjemnou podívanou. To víte, primitiv...
|
|
|
Je otazka, "co tim filmem chtel basnik rict". Jiste zdroje ho hodnoti jako komedii (zatim jsem nevidel, nemuzu posoudit). Ale pokud to autor natacel jako komedii, tak ta ma jiste jina pravidla, nez psychodrama, napriklad. Mozna autora jen napadlo, ze udela film s manikem, co meta kolem sebe suche hlasky a zabiji u toho lidi a bude to desne legracni. Potom by nemelo smysl hodnotit nejaky hlubsi moralni odkaz toho filmu...
Btw - KAZDE umelecke dilo myslenku nema...:-)) Klasicky u komedii obcas jakakoliv myslenka chybi - proste je to komedie, kde se lidi maji smat, a o nejaky dej nejde. Klasicky ceske Kamenaky (at uz si o nich myslim cokoliv, davam to jen jako ilustraci).
|
|
|
Já jsem ten film viděl minulý týden, bral jsem to jako černou komedii s rejpáním do současné západní kultury, žádné hluboké poselství jsem v tom nehledal. Nakonec jsem se sice nezasmál tak, jak jsem čekal, mohlo to být ještě mnohem brutálnější, ale jako taková moderní a humorná verze Volného pádu to bylo fajn.
|
|
|
Teď nevím, jestli je ten výkřik adresován mně, nebo jestli to z Vás jen muselo ven...
Je-li to směrem k mé osobě, musím se ptát: Kde jsem napsal něco ve smyslu "Když chce o tomtéž rozhodovat a vnucovat to umírající frustrát a malá elitářka, je to super."?
A dále potom - chápete princip fikce? Myslíte, že je v pořádku, když děti tráví 2 roky života na pustém ostrově? Nebo je snad Merleho Malevil oslavou jaderných válek?
|
|
|
Zabíjejí jenom blbce. Toto jim schvaluju mnohem víc, než Váš moralistický štěk.
|
|
|
Přijde na to.
Když nějaký frustrát usoudí, že jste vy nebo třeba někdo z vašich přátel "blbec" a zavraždí jej, také mu to schválíte?
On totiž lecjakému hovádku přijde jako blbec každý, kdo nesouhlasí s jeho postoji. Třeba: blbec, co nemá rád škodofky. Nebo blbec, co nechce vynucovanou státní 'solidaritu'. Atd.
Zajděte si na demonstraci tradicionalistických komunistů a zamyslete se tam, zdali by třeba tito lidé měli mít právo rozhodovat o životě a smrti těch, kteří se jim nelíbí...
|
|
|
Nemáte pravdu. Celkově jste se spletl.
|
|
|
Tak jo, uznávám, že na takový argument nemohu nic namítnout:)
|
|
|
"Zabíjejí jenom blbce"
A co ten člověk v traileru v 1:18? "We're aiming at the bear, right?"
|
|
|
PS: Sorry, říká tam "You're aiming...".
|
|
|
Trailer je sestříhaný jinak.
Zhlédnete-li celý film, uvidíte, že ty dvě scény k sobě tímto způsobem nepatří.
|
|
Pekna vyuka konzervativniho mysleni je i ve filmu Gran Torino s Clintem Eastwoodem. Ten musel asi pachatele dobra a aktivisty pekne srat...
|
|
|
Gran Torino mělo myšlenku, morálku, reflexi, konsistentnost i východisko. Srovnávat GT s recenzovaným výplodem je hrubá urážka Clintwoodova filmu.
|
|
|
GT možná měl myšlenku, morálku, reflexi i konsistentnost, dalo by se diskutovat o nuancích, ale dejme tomu.
Čo také si ale Kefalín predstavujete pod pojmom "východisko"?!?
Recenzovaný výplod jsem neviděl, takže zde srovnávat nemohu; srovnám-li ale GT např. s Harry Brownem, je druhý jmenovaný asi tak stokrát lepší, protože na rozdíl od GT nemá dokonale debilní závěr.
(Byl by lepší tisíckrát, nebýt ovšem toho úplně posledního optimistického záběru na ten čistě vymalovaný celý krásný úplně nový podchod, ten to shodil mocně :( )
|
|
|
U závěrečné scény Gran torina jsem ani nedejchal. Považuju to bez nadsázky za Eastwoodovo životní dílo.
A co se týče God Bless America - příjemná odreagovávačka, na jejímž konci jsem se v duchu taky viděl s útočnou puškou na natáčení Česko Slovensko superstar. S názory filmového Franka se až na pár výjimek naprosto ztotožňuju. :-)
|
|
|
Závěrečná scéna GT je snad emočně na výši, což Vám to nedýchání přeji, jistě jste si je užil.
Jinak je to ale žel naprosto nesmyslná a dokonale nelogická (v rámci žánru!) srajda, jež jinak velmi dobrý film přeřazuje do kategorie o sedm pater nižší, než v jaké býval mohl jinak být, díky neoddiskutovatelnému Eastwoodovu hereckému i režijnímu mistrovství. Jenže bohužel scénárista to dokonale zabil :(
|
|
|
Závěrečná scéna je auto na pobřeží, ne?
|
|
|
OK, nepamatuji si možná úplné detaily -- já tam za závěrečnou scénu považoval tu, kde jsme se dozvěděli, že tentokrát sousedi práskají, grázlové sedí všichni na bůhvíjak dlouho, a vše je díky Kowalskiho hrdinné oběti úplně krásné a sluníčkové. Což je právě to, co z jinak potenciálně výborného filmu udělalo übersrajdu :(
|
|
|
Tak zase realisticky - už předtím K. zjistil, že "po zlém" ty gangstery jaksi nedá a pokud jich byť pár uteče, pomstí se jemu a jeho blízkým dost ošklivě. Ergo je potřeba větší palebná síla a trvalejší řešení, nejlépe včetně odstrašujícího účinku přetrvajivšího i poté, co se K. odebéře na věčnost kvůli nádoru.
Nalíčit na gangstery léčku, ve které se de facto sami usvědčí z vraždy a zmizí jako celá organizovaná skupina bylo asi nejefektivnější a co do možností pomsty nejbezpečnější z jemu dostupných řešení.
A navíc pěkně hrdinské pro účely filmu (obětovat svůj život v asymetrické bitvě za přátele)...
|
|
Film jsem viděl, ale kvalit falling down zdaleka nedosahuje. Postava nemá žádný vývoj, prostě na začátku je v prdeli a po deseti minutách se rozhodne, že zabije jednu holku. No a pak se rozhodne, že bude vraždit skoro všechny.
Srovnávat GBA s Falling down je jako srovnávat Gran Torino s Harry Brownem. Gran Torino je hezká podívaná, člověk si to užije, ale když se pak podívá na Harryho Browna, tak pochopí, jak by to správně mělo vypadat. I když to není tak mainstream.
Hodnocení (čistě subjektivní): 70%
|
|
Aký je rozdiel medzi Frankom z filmu a Andersom Breivikom alebo Harmanom ? Fakt nie je iné riešenie ako sa vysporiadať s touto zkurvenou realitou ?
Možno mal Breivik už plné zuby multikulti politicky korektných vecí ktore začali potápať Nórsko do sračiek. Tak si tiež zobral zbraň a zabil tych ktorí si podla neho nezaslužili žiť.
Harman (vystrielal s SA-58 v Devinskej Vsi v Bratislave niekoľko hlučných ciganov a padol v boji s polišmi)
Fim bol dobrý, je to trochu zazrak že ho natočili v tejto dobe.Žial na všetkých ludí z mojho pomyselného kill-listu by som potreboval tak cele komando. Len sa bojím zneužitia filmu u fanušikov totalnej "regulácie" zbraní.
|
|
Přidat postavu Roxy byl geniální nápad - ta holka má ďábelský úsměv 8-D
|
|
...stačila mi ukázka, uf.
Takový True Grit bratří Coenů je jiná káva.
|
|
|
Příště můžete srovnávat Diktátora třeba se Spalovačem mrtvol :)
|
|
|
Jakto, také je tam spousta mrtvých, akorát střelec má na výrobu mrtvol mandát :-). A dozajista ho ti gauneři také štvali.
|
|
Nevím, není tady dlouhodobě prosazovaný názor, že každý se za své zdroje může bavit jak chce?
Hrdinovi filmu se však nelíbí, jak se baví (a žijí) jiní a tak je začne fyzicky likvidovat. Ten obdiv nechápu.
|
|
V komentářích nebyl zmíněn film Rampage (2009) s podobnou tematikou jedince, který se rozhodne vyřešit své problémy s okolím pomocí násilí.
Na rozdíl of God Bless America chybí naivní americký romantismus, jenž je vystřídán zcela racionálním jednáním. Hlavní postava ví co dělá, je poněkud arogantní, ale svoje jednání dokáže kontrolovat. Značná část stopáže je věnována konfrontaci okolní společnosti. Je jí vyčítána stupidita, a mnoho lidí musí zemřít. Později nastupuje akční část, a nakonec hlavní hrdina dotáhne svůj plán až do dvou možných zakončení (dají se postahovat oba dva).
Film od kontroverzního německého režiséra, který napsal i scénář, je poněkud krkolomný, některé filmařské postupy jsou nezvyklé nebo nadužívané, ale lze je v rámci umělecké licence odpustit.
|
|
To je ale píčovina. Jako celek je to píčovina. Najde se tam sice pár momentů s kterými souhlasím, ale celkem je to kokotina. Doomsdaying z toho jen čiší. Takže za mně palce dolů.
|
|
Viděl jsem včera, nicméně hlubší dojem to na mě nezanechalo. Je tam načrtnuto několik problémů dnešní doby, jako třeba (u nás naštěstí zatím téměř neznámá) problematika harrasmentu na pracovišti v USA, díky které tamější muži už dávno neskládají ženám poklony a nepouštějí je do dveří, ani jim s ničím nepomáhají - gentlemanství tam prostě zdechlo.
Nebo arogance rychlokvašných zbohatlíků a jejich dětí, se kterou se můžeme setkat i u nás.
Anebo přiblblý hype okolo mobilních technologií, či debilita "youtube investigativců", kteří s iracionálním pocitem nesmrtelnosti filmují na mobil každou událost okolo sebe.
Anebo úplná ztráta etických principů, kdy si doktor, oznamující svému pacientovi smrtelnou diagnózu, vyřizuje osobní telefonát se svou milenkou.
U některých scén jsem rozpoznal známý pocit uspokojení, ovšem u mě tvořený samozřejmě pouze představami. Třeba kulka do čela hyperaktivního dementa s mobilem v kině, a to skrz ten jeho mobil.
Líbila se mi scéna s monologem v úvodu filmu a obzvláště věta: Why have a civilisation if we're no longer interested in being civilised?
Líbila se mi scéna s televizním moderátorem, kdy jsem si na jeho místě představil Václava Moravce a obzvláště to zakončení, kdy se Roxy Franka ptá, s čím konkrétně s tím moderátorem souhlasil a Frank odpovídá: Less gun control, of course.
Což mi přišlo jako jeden z mála opravdu vypointovaných momentů v celém filmu.
Satira je to poměrně hezká, ale myslím, že svůj cíl nezasáhne. Jupíci si řeknou, že to byl typický nervní dědek, kterému vadí i brečící dítě. První polovina byla zajímavá, ke konci už se to tak nějak divně táhlo a nakonec se to rozplynulo do ztracena. Asi jako v reálu. Myslím, že ten film měl větší potenciál něco sdělit. Ale také myslím, že to ani nebyl úmysl tvůrců.
|
|
Divím se že nikdo nemínil "Normální zabijáky", můj osobní kult.
|
|
Divím se že nikdo nemínil "Normální zabijáky", můj osobní kult.
|
|
Take jsem se na tento film podle clanku tesil, ale srovnavat to s Falling down mi prijde mimo. Jeste, ze jsem na nej nesel do kina...
Hlavni hrdina teto novinky je idiot.
A idiot, ktery kouka na kycovite programy v TV i kdyz ho nebavi je snad jeste vetsi idiot nez ten, ktery se na debiloviny kouka protoze ho to bavi.
Kdyz uz nas "hrdina" z jakehokoliv duvodu musi travit tolik casu pred TV, tak proc nesleduje treba National Geographic, History nebo neco v podobnem duchu?
Jak nekdo muze soudit celou civilizaci podle nejpokleslejsi zabavy nejmene inteligentni casti spolecnosti?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Filmové doporučení: God Bless America
|