|
|
|
O té reportáži jsem četl už i na Psu, ale samotnou reportáž jsem samozřejmě neviděl - máte na ni někdo přímý odkaz, ať se nemusím hodiny prodírat sračkama, jen abych našel tuhle perlu?
|
|
a čo tak radšej vyskúšať nitrometán :)
|
|
|
+hydrazin u vozů s červeným ičkem
|
|
|
To je validni marketingova idea, autu do doda stavu, navic pokud to bude prosakovat skrze drobne otvory na vstrikovacim zarizeni a prochazet do kabiny, tak to zafunguje jako dezinsekce vozu a taky zbavi ridice depresi.
|
|
K těm vodíkovým vozům (ano vím že zde se jedná "jen" o příměsi)
Mně u těch debat o "bublinách" baví vždy lidé, co mají tu veselou představu že ten vodík se získá elektrolýzou, pak z toho v autě vznikne voda, a bude to děsně levné. Nějak jim uniká, že pokud stát vezme 20 Kč z litru benzínu tak u vodíku se o ty peníze nepřipraví
Ono na tom vodíku není ani tak veselé to, že se stejně získává spalováním zemního plynu, a že i v případě elektrolýzy by se EE získávala z jaderek takže by zelení měli trable co podporovat. Co je podstatně veselejší, při teplotách pod nulou se ta pára ochladí a zkondenzuje na vozovce kde se vytvoří naprosto perfektní zrcadlo... ;)
|
|
|
Naopak, byla by to možná jedna z mála reálných využití větrníků a solárek, které by mohly vyrábět kdy chtějí a dokonce by se k nim nemuselo tahat ani silové vedení.
|
|
|
Na absurditu ste si pripravil absurdny argument, aspon co sa tyka vasho posledneho bodu: produktom spalovania uhlovodikovych paliv je voda a CO2. Len si vsimnite vodu lejucu sa zo studenych vyfukov. Zrkadlo na cestach kvoli tomu nevznika. Ked vznikne, priciny su inde.
|
|
..nejlepší jsou magnety na polarizaci molekul paliva.. co si nacvaknete na benzinové či naftové potrubí :-D
|
|
|
Teď se taky dají pořídit magnety na sání k polarizaci vzduchu.
|
|
|
taky turbonator není špatná věc :-)
http://www.sportovniautodoplnky.cz/motor/turbonator/
|
|
|
Já myslím, že tohle skutečně spotřebu snižuje a hodlám uvést na trh Bramborátor. To je zátka vyrobená z brambory, která se narve do sání a zcela znemožní motoru nasávat vzduch. Při prudkém sešlápnutí plynu se nestane nic a tím spotřeba velmi klesne. Kromě toho snižuje opotřebení turba a váhy vzduchu.
|
|
|
A nemá někdo už registrovaný konkurenční doplněk, fungující podobně ale aplikovaný do výfuku ?
|
|
|
Možná by stálo za úvahu rozvést ten nápad s flatulujícím křečkem. Metan přece taky hoří... Kdyby těch křečků bylo dost a nakrmili se třeba hrachem... :-D
|
|
|
|
slušné. a kdyby se to připojilo k ňáký hřídeli, třeba nylonkou k vodní pumpě, která je vlastně vnitřně chlazená nemrznoucí směsí, takže by nehrozilo přehřívání - je z toho normální Otto´s total compressator :o)
|
|
|
Mne se podobne napady hrozne libi. Podporuje to Darwinuv princip v obchodu :)
Osobne nejvic se mi libil tenhle napad, zejmena vhodny do Vychodni Rise ...
http://www.nucleostop.de/
|
|
No, koukám, že si asi ten přístroj pořídím. Mám na mysli TV. Co tak zvenčí pozoruji průsaky, tak to nejlepší se nejenom vrátilo, ale dokonce i pomnožilo.
Po přečtení článku DF se cítím kulturně a informačně ochuzen.
|
|
|
D-FENS opet prispel k zatraceni dalsi duse, rikate :)
|
|
Cela idea jizdy s chudou smesi ma jednu vadu. Smes vodiku a vzduchu je zapalitelna az od urcite koncentrace vodiku (tusim, ze 4%), takze nejchudsi mozna smes mi vysla pro 1.3l motor a nejake normalni otacky (2000, nebo 3000 - pocital jsem to asi pred rokem) na 35 kW tepelnych. Tj. cca 11-12 kW mechanickych. Coz je u 43kW motoru docela dost.
Pokud by se dodavala smes ziskana elektrolyzou, tak bude pomer sice o neco lepsi (diky O2), ale rozhodne ne natolik, aby to vyrovnalo ucinnost procesu ETAmax=0.33*0.5*0.5=0.0825, kde 0.33 je ucinnost spalovaciho motoru, 0.5 je ucinnost klinoveho remene a odflaknuteho alternatoru (tam by prostor pro zlepseni byl) a 0.5 je ucinnost elektrolyzy (vysokoteplotni ma lepsi ucinnost, ale mam pocit, ze to chodi az to cca 1200-1300 K, takze je to irelevantni).
Pokud uz by byla k disposici energie pro elektrolyzu, kterou nedodava bezici spalovaci motor, je rozumnejsi napriklad nahradit alternator BLDC motorem, klinak ozubenym remennem a poslat to na kola s ucinnosti 90-95% misto 5-16%.
|
|
A to jste jeste nevideli tohle :-D
http://dilna.aeroomni.com/html/machova_bunka.html
|
|
|
"Zda buňka teče se pozná okolo 3-4 hodiny ranní. To je nejméně "orgonu" a buňka mele z posledního a pokud teče, motor se zastaví. "
Ne, to je nejaky sofistikovany druh humoru, to nemuze byt prece mysleno vazne :-)))
|
|
|
bohuzel je to mineno vazne, ten clovek na tom vydelava .. a spoustu bludu siri i v jinych smerech .. :-(
|
|
|
Autor jest Járou Cimrmanem českého letectví, známá to figura...
|
|
|
pravdu díš ;)
http://exotopedia.org/wiki/Pavel_M%C3%A1cha
|
|
|
Myslence ktera by ovsem vyzadovala daleko vice vyzkumu a ve vysledku take daleko vice podpurne infrastruktury potrebne na vyrobu vodiku ... jediny rozumny masovy zpusob vyroby vodiku z vody je v soucasne dobe za pomoci jadernych reaktoru, k tomu by ale take byla treba velka rozvodna infrastruktura a tak dale a tak dale. Bohuzel/bohudik z toho take vyplyva to ze by se to vyplatilo jedine pri plnem spalovani (nebo jine metode generovani energie za pouziti) vodiku.
To je jedna vec. Druha vec je ze ze vodik se pro "vylepseni" spalovacich motoru skutecne pouziva i ve sfere "neposuku" a ma to velmi dobre vysledky. Konkretne se casto pouziva u bezpilotnich letounu, ty k tomu ale maji od zacatku navrzene motory, ktere maji upravene spalovani, davkovani paliva a mnoho mnoho dalsich parametru, vcetne toho ze je jim zvysena teplotni a tlakova odolnost, coz je taky dela drazsimi a mnohem komplikovanejsimi na provoz. Vyuziti u beznych aut zatim neni prilis ekonomicky realne. Samozrejme tam pak neni zadny "zazracny generator", ale vodik se do motoru dodava z tlakove nadrze, do ktere musite vodik dodat z externi nadrze. V cesku s temito upravami motoru experimentovala firma Celerrimus
|
|
|
externi nadrze == externiho zdroje (jeste sem se nestihl poradne probudit)
|
|
|
Celerrimus, výkup rohů a parohů, jo...? :O)))
A co by asi přinesl vodík za plus, když bude pálen v bezpilotním letounu?
:D
|
|
|
Vtipne o jakych shodach jmen se jeste dozvim. Celerrimus Systems je vznikajici firma zatim krome par eventu zamerenych na pomerne uzkou odbornou verejnost, se nikde neprezentuje a neprezentovala a tak to jeste nejakou dobu zustane
|
|
|
Něco jako pakouzelnej Steorn a jeho magnetický perpetuum mobile nebo současnej hit E-Cat, kterej teď bude několik desítek měsíců už-už na skoro v prodeji a pak to vyšumí za jakobyzáhadných okolností a určitě za tím budou ty nezbedný ropný kartely....?
:O))
|
|
|
Ovšem E-Cat (jako projekt) vypadá sofistikovaně a úplná blbost to není, třeba to vyjde...
|
|
|
Ovšem E-Cat je stejná kravina, jak auto na vodu nebo bublátory HHO pod kapotu. Studená fúze se nekoná a fake se šíří čím dál lépe, zvláš´t když nám přibývá inteligentních studentů různých pseudooborů.
|
|
Už sem chtěl psát o tom, jak jste si spletli stanici, ale pak jsem zjistil, že error je jinde. Ten samý den dávala FTV Prima reportáž namlich tu samou. Stejnej "expert", bába mluvčí z HK atd. Že by nějakej komplot?
A k tomu zklidňování: Kdyby byly v prd*eli ryby ...
|
|
|
Asi se v CTK zase vozrali.
|
|
TV NOVA a TV Prima se snaží bojovat za vyšší zisky ropných společností a ohlupují chudáky občany, kteří by rádi šetřili.
Generátor HHO samozřejmě funguje, tisíce děkovných dopisů a videí na youtube.
Soukromí vědci makají na pokusech a mají výsledky:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=159&t=198370&sid=6c8a66533cabdaa9e587f3b735a06786
http://www.freeenergy.wbs.cz
Novinka ještě lepší než HHO bublátory je nový hit E-Cat, který bude na našem trhu - zde o něm informuje jeden inteligentní student:
http://fados.blog.cz/1203/e-cat-dostava-finalni-obrysy-1-2
:O)))
|
|
tak mi bylo jasné, že bude k tomu nějaký vtipný článek. Díky! :-)
|
|
Cituji z článku: " neexistuje nic, za co by mohla policie potrestat majitele "vodíkového generátoru", protože vyhláška stanovuje taxativně, jaké součásti vozidla podléhají schválení technické "
- nejsem expert, ale systém bránící odpařování paliva do vzduchu a úniku par mimo vozidlo je uzavřený a jistě homologovaný. Ve víčku nádrže je kapsle a aktivním uhlím, výpary jsou vedeny do sacího potrubí a tam spalovány.
Vodíkový generátor představuje díru mezi sáním a atmosférou, právě v době odstavení vozidla tudy mohou benzínové páry unikat. Což neguje funkci systému omezení emisí. Což znamená zánik homologace.
|
|
|
Přes bublací nesmysl páry paliva neunikají. Není kudy.
Podstatné je, že jde o naprostou pitomost, která nemá v autě co dělat, není k ničemu a pouze zvyšuje spotřebu.
To ovšem nikdo z nablblých komerčních TV ani z těch inteligentů od vnitra neumí vysvětlit.
|
|
|
Podstatné je, že jde o naprostou pitomost, která nemá v autě co dělat, není k ničemu a pouze zvyšuje spotřebu
Takových věcí tam je... namátkou třeba katalyzátor.
|
|
|
Proto je vhodne sehnat si stroj, ktery tyto mouchy nema. Idealne s takovym pohonnym systemem, ktery na STK zpusobi des a nikdo si nedovoli nasadit na vyfuk tu hadici, aby to neznicilo elektroniku. Jako bonus je pak naraznik v podobe oceloveho platu s vystupujicimi matkami, kterymi je pripevnen k ramu a dalsimi vychytavkami.
|
|
|
Pravidelně aplikuji se svými dvěma veterány. Každé 2 roky když s nimi musím na STK (ačkoli najedou cca 2K km mezi intervalem této erár buzerace a celou dobu bydlí v suchém temném doku se stálou teplotou ) pouze zajedem dovnitř na emise, zkušený STK harcovník spustí na tom jejich firemním compu asi nějaké demo se slovy "nechci si zasrat sondu" a patřičný glejt vydá...:-) Otázka jak dlouho tento nezmrdský přístup bude v těchto končinách ještě fungovat ...
|
|
|
Presne tak. Ale bud i ve zbytku Evropy muzou legalne jezdit, neexistuje verejny zajem, aby nejezdily a v dalsi dobe to vypada, ze bude dost prace s jinymi tematy, takze snad to vydrzi...
|
|
|
Ano, přesně tak. Samé zbytečnosti, které musíme vozit stále s sebou. Mrtvá váha ABS jednotky, airbagů atd.
|
|
|
Vis jak...
Nech brouka zit... :-))
At si ti lidovi umelci instalujou klidne 10 magnetu a 5 vodikovych generatoru na valec, co mi do tohoto :-))
Ja se jim smeju, oni si mysli, ze jsou genialni konstrukteri...a vsichni jsme spokojeni :-))
|
|
|
Ale ano, vyhříváte prostor, který je spojen s nádrží. To zvyšuje emise odpařeného paliva. Ten prostor vyhříváte ještě dlouho po zastavení vozidla.
|
|
|
Oni to strkaj do sání ještě před škrtící klapku, a tento konec je stejně otevřený environmentu.
|
|
Ľudia proste nechápu, že prestavba na LPG je overený spôsob, ako šetriť.
Je tu síce investícia okolo 1000€, návratnosť je však okolo 15 000km. Pri súčasných cenách možno o niečo menej. Narozdiel od bublinkových generátorov je to overené.
Zarytí odporcovia najviac argumentujú extrémnym znížením výkonu, dvojnásobnou spotrebou a tí ortodoxnejší aj tým, že je to ako jazdiť na časovanej bombe :)
Na mojej benzínke:
LPG 0,72€
Benzín 1,56€
|
|
|
Bud rád že nechápu. Kebyže všetci začali hromadne prerábať na LPG, tak by spotrebna daň na LPG pekne stupla.
|
|
|
No tak rekl bych dost zalezi jakou LPG prestavbu mate. Nejstarsi typ se delal za nejakych 15kKc a vpodstte slo o nadrz s redukcakem a trubkou do "smesovace" a tam mohl byt vykon nepatrne nizsi. Mival jsem to na Felde pred sto lety a jezdil jsem za 60% ceny benzinistu. Soucasna nejcastejsi instalace ma rozdelovani plynu separatne pro kazdy valec, vykon je stejny, spotreba tak o 20-30% vyssi nez v benzinu. Potom snad existuje system na vstrikovani kapalneho LPG rovnou do valce ale neslysel jsem o nikom, kdo by to delal. A jezdeni na casovane bombe? Kdyz dojde k destukci benzinove nadrze pary benzinu se drzi u vozu dele nez kdyz prorazite nadrz s plynem. Ano, jinak je to pokud vam plyn utece v poszemni garazi a pak to tam cele "stekne", to se ale bavime o necem jine, ze? A ano, samozrejme, cim vice lidi bude mit LPG tim drive pujde dan nahoru. Na okraj, v Nemecku je garantovana nizsi dan na LPG do roky 2018. Uvidime co bude pak.Takze lidi POZOR, nedelejte si to je to NEBEZPECNE ...PS chci dlouho jezdit levne :-)
|
|
|
Mám dojem, že růst daně z LPG (a trochu pomaleji i CNG) je už dávno komplet naplánován až do "vyrovnání" někdy 2014 nebo 2015 nebo tak, ne?
Moc jsem to podrobně nestudoval, mám daleko lepší věci na práci; ale z toho, co jsem kde viděl, jsem nabyl přesně tohoto dojmu.
|
|
|
V roce 2006 byla v Nemecku prijata novela zakona o zdaneni enerigii a elektriny. Snizeni spotrebni dane na hodnotu 0.034 EUR (cca 1Kc) oproti 2.2Kc v CR za litr zkapalneneho plynu do roku 2018
Otazkou je co na to Kradousek. Z neceho tem opalenym dan za neutoceni platit musi a je to cim dal drazsi. Erzika jeste nebyla u more a Dezider potrebuje novy zlaty retez
|
|
Mně osobně se líbí Batmobil. Nevím, na co to jezdí, ale šlehaj tomu z trysek plameny, což je fakt cool.
|
|
|
tak to smůla, kamaráde, páč batmobil bude v dalších dílech nahrazem sluníčkovým priusem, co sere kytičky, bo batmobil má s těma plamenama velkej karbon fútprint a vůbec není pedestrian friendly...
|
|
|
Ty mě děsíš. On Temný rytíř, který byl pro mě dost zklamání, už naznačoval, že další vývoj bude trochu do nikam. Zřejmě se stane v dalším dílu komisařem EK pro boj s oteplováním, odstěhuje se do Londýna, kde si za partnera najde citlivého a umělecky založeného muslima a bude vymalováno...
|
|
|
Funguje to jako depilátor pro cyklisty
|
|
|
pak je odkaz povinností - http://www.eatmyflames.com/index.php
|
|
|
Když jsem viděl, jak televize vychvaluje tu akci Auto*matu, tak jsem se hned těšil na článek a ono nic. A to ty jejich proklamace byly tentokrát velice výživné a i mediální prostor byl velký.
|
|
No ale ti vedatori, co tvdi neco o zachovani energii zapominaji na to, ze i spalovany vodik a kyslik, maji svoji energii. Takze to zarizeni na 100% funguje, jenze jeho ucinnost je dost mala, pokud vim, energii to bere i z baterky a ta se dobyji na dlouhych trasach etc. Samozrejme ze ucinky uvadejici vyrobci jsou tak trochu mimo.
Co se magnetu tyce, tak ty mozna nejaky vliv maji, ale zase je asi mimo laborator nemeritelny, tedy temer zadny, protoze ten kec, ze se to projevi az za dlouho je blabol tisicileti, nebot palivo temi magnety proteka a pali se, takze bud to musi fungovat hned, nebo vubec ... takze v realu VUBEC.
Ale ja mam jine reseni, odparovaci karburator ;-)) a no a jsem s nim zde zase ;-))
Dalsi super reseni je VODA, protoze mi muzem jezdit na vodu, kdo tvrdi opak, je blazen, lode jezdi na mazut a 30% vody, ovsem ona voda je idelani ve forme pary, coz lze efektivne dosahnout treba ultrazvukem, to same co mate ve zvlhcovacich, kde membrana vyrabi studenou paru, kterou bych ohral z odpadniho tepla a nasal do sani vzduchu.
Ma to ale sve ALE ... a to je, ze zatimco v mazutu to funguje skvele, u 2taktu to fungovalo, v modernim palivu neni ucinnost tak dobra, jak by mohla byt ... PROC ? ... protoze jak nafta, tak benzin, maji kvuli korozi odlucovace vody a tedy se nikdy aerosol paliva nesmisi s vodou, neb ji odlucuje, presto je spotreba za vlhkeho pocasi mensi, nez za sucheho, protoze jak znamo, teplo, ktere pri spalovani vznika a je na 100st vlhost ve vzduchu promeni v horkou paru a ta se roztahuje a pomaha tedy k stlaceni pistu, jenze to jeste nikoho nenapadlo, krom onech lodnich motoru, coz si klidne overte pres net.
Dale by me zajimalo, zda by slo injekcni vstrikovani nahradit odparovacim karburatorem, ta technologie je dokoncena a jsou i hotove vyrobky, jenze to by skutecne znamenlo zmenit/vyhodit lambda sondu a kompletne prekopat vstriky, tech vyparovacich karburatoru je vice druhu, ale vsechny nejakym zpusobem vyuzivaji odpadniho tepla splodin k odpareni benzinu (ev. nafty, tam je to slozitejsi, kvuli turbu) a uspora je klidne i 60%, nebot pary se spotrebuje mnohem mene, nez kapicek paliva v aerosolovem skupenstvim.
Dale by slo na vyfuk dat termoclanky a vytabet el. proud a pomahat treba el. motorem samotnemu motoru, ale to jsem nepocital ... kazdopadne s tim teplem vylozene plytvame.
Ale nejlepsi zpusob jak usetrit jsem videl v motoru, ktery je hodne plochy vlaec, v nem je "turbina" se 4 lopatkami a ta se toci dokola, no a je tam sani i vyfuk a ten motor neumi menit otacky, nic, proste maka na stale otacky a jeho ucinnost je tedy vyssi, nez u bezneho spalovaciho motoru, tento motor vyrabi el. proud a nabiji tim clanek, ktery napaji elektromotor, prototyp uz jezdi, v nromalnim aute, ale tohle hold dilnicky nabizet nemuzou
|
|
|
Ale povim vam tajemnstvi ... ale psst ;-)
LPG nemaze a tedy nici sedla ventilu a CNG je na tom jeste hure, ale pry staci prebrousit, existuje i pridavny mazaci agregat ;-))
Ale ted to teajmestvi, poridte si dehtak a jezdete na LTO ;-)
Pokud mate pristup k olejum, jako stre hydrauclicke, trafo oleje (a jeje je, na to si poridte ten kanystr 1.5x1.5m) a koupite si stareho krapa, treba Citreon Xantya (ach to pohodli), tak za cenu 2-3 filtru paliva jezdite za hubicku ;-)))) ... a na tyhle vynalezy se muzete vykaslat, uspora je obrovska !
takze LTO, Olej, nebo nafta z ukrajiny ... na vse prosim starsi motory, zadnou modernu ;-))
... a uplne nejlepsi je se 2x denne modlit ... a doufat, ze vyhubi Rockefellery, Sachsy, Rotchildy, rafinerky (ropa je levna, vzdyt stoji stejne, jako kdyz stal benal 20kc) a vohnouti okolo, popr i stat by neco pustil ... a muzem zase jezdit za 12kc/l ;-)))
No a nebo prijmem euro a budem jezdit jak za sociku, za 2 ku ale v eckach ;-(((
|
|
|
pssst, reknu vam tajemstvi:-) Tech primazavacich systemu na LPG a CNG je vice. Osobne mam ale rad aktivni Flashlube system, ktery pousti "lubrikant" do sani vzduchu. Za 150kkm na Vectre zadne problemy s motorem.
Zapomnel jste na fritovaci olej. To kdyz za nekym takovym pojedete bude to pocit jako na dvorku za vegetarianskou jidelnou
|
|
|
My na Jeepu nemáme přimazávací systém žádný a po 100 tisících km taky žádné problémy s motorem nemáme. Na Felicii s 200.000 km to samé.
Teoreticky je to s tím nepřimazáváním samozřejmě pravda, ale zdá se, že v praxi je to problém podstatně menší až zanedbatelný.
|
|
|
Dočetl jsem po slovo "dobyji" a to mi jako etalon odborné fundovanosti dostatečně stačilo ...
|
|
|
To jeste nic neni, ja se takhle asi hodinu bavil debatou s jednim alternativnepalivovym mladencem (mam dojem, ze ma pomnicek na exotopedii), ktery se me na zaver pokusil presvedcit videem, kde mi tvrdili, ze voda je O-H-O
|
|
|
Izáku, izáku, tys přebral sušanky, však?
:O)))
Bafej raději méně silné modely, nebo za chvíli dojdeš do trvalého oblouznění a odnesou tě ufoni!
|
|
Mrkněte sem: http://www.vodikovypohon.sk/. To vypadá na zavedený byznys. :-)
|
|
|
Maji to nedotazene. Popisuji tam vzorec, kde jim zbudou ctyri volne elektrony -- a oni ty elektrony nijak nevyuziji. Povazme, kolik jen by to mohlo zachranit kilometru destneho pralesa!
|
|
Flatulujici krecek mne dostal v zachvatu smichu pod stul. Gratuluji za sloh D-FENSi :-D
Mimochodem, necetl jsem ve clanku uvedene odkazy, ale na tema:
>>upravíme motor tak, aby fungoval na chudší směs, protože díky přidanému plynu se vznítí i směs ochuzená natolik, že by se sama nevznítila<<
se seriozne experimentovalo a melo to pry i cosi do sebe a provoz byl pak levnejsi, kdyz se bezelo jen na jedno nebo na druhe. Vodik byl samozrejme ve stlacene podobe nakoupen na "vodikovce "
Co si ale budeme nalhavat. Az mocni budou chtit budeme stejne jezdit elektricky. Technologicky uz to mozne je. Uz jen mit "politickou vuli" doresit logistiku a vypadek z vypalneho za benzin a sbohem sladka vune oktanuuu
|
|
|