Nedávno (dva měsíce) jsem se stal majitelem níže zmíněného vozidla německé
výroby… a abych to neprotahoval, jdu rovnou k věci. Tento článek by se měl
nést v duchu čistě informativním, ovšem s pár otazníky, na které bych uvítal Váš názor.
BMW, E36, M42, 318iS Coupe, techometrovejch 176800, vyrobeno kdysi v roce
95.
Vše ok, jede jak má, žere jak má, nikde nic podezřelýho, je to přeci
Němec.. Ale až do chvíle... než se začly OBČAS ozývat hydrostavy -> teplo,
studeno, chvilku,po nastartování. Zdechnutí a opětovné nakopnutí silnika
pazvuky eliminovalo. Vyřešeno okamžitou výměnou za 10w40 a vše naprosto
ok...
Btw, než jsem vylil tech zbylých cca 1.8 l 5W40 CASTROL Hi-Tech SuperNanoTechnology,
aneb dá se to i na chleba a hlavně litr za litr pyčo vole chápeš to jako
jak já ten motůrek timhle nadčasovým superhnisem rozmazluju!!!!!
Ten mamrd s tim Superviscosity oil for sport´s car jezdil dva roky. Po
té nejdůkladnější analýze hned po koupi (kterou jsem si samozřejmě pro
můj klid musel nechat až na domů) jsem zjistil jiné nedostatky - a teď
pozor nedělám si prdel - od 1. třetiny páky ruční brzdy v poloze zataženo
až do její krajní polohy "OBROUŠENO FLEXOU" , původní majitel (buď Ivan
z Ruska nebo Pražák před nim - Rus, taky Pražák, zedník, si asi myslel,
že auto je na předek a že s tou ručkou může dělat psí kusy jako Makinnen
a ještě se mu to efektně vrátí. Proč ne, když zadní buben je na tohle sakrradobře
dimenzovanej.
Odbočil jsem, ale asi jste si udělali obrázek, jak se zrovna v tomto
coupé asi jezdilo.
No což, nalil jsem tam výše zmíněný olej (značku záměrně neuvádim, pač
seru na výrobce, zajímají mě uvedené normy - pochopitelně že od Poláků
krom koberečků ani o hovno víc) a řekl že jako budu jezdit a pak na to
mrknu.
Neuběhly ani tři týdny od výměny (max. 1,5 tis km), když jsem si právě
vzpomněl na kontrolu hladiny a tak tedy učinil....
Vtáhnu, utřu, zastrčim, vytáhnu a čumim, jestli něco vidim.... Orosilo
se mi čelo, sednul si, zapálil startku a dumal, proč to je dosti pod minimem
(horní hrana kónusu rysky, víc ani hovno)
Určitě němečtí konstruktéři neudělali sek?? Proč při úplně suché rysce
je v motoru stále necelých 1.8l hnisu?? Ten měl přeci vytýct, když nám
indikátor signalizuje "sucho". Nechceme mít v sobě žádný sračky, když doctor
řiká jste čistí? Hrdlo ve stylu petlahve (doleju půllitr a stoupne to na
min?), nikoliv spojený nádoby?
Dokonce i vim, že auto má stát na rovině a minimálně 2 startky nechat
olej stéct do vany a až poté měřit.
Kolik bude v motoru oleje v mém momentálním případě? (horní hrana kónusu)
Kolik deci litrů na kolik stovek kilometrů?
Řešit:
- mechanicky (finanční mrda- hydrostavy, kroužky)
- manuálně (dolévat 10w40)
- manuálně s hi-tech (15w40 do traktorů v JZD a pozorovat)
- jezdit s tím pomalu a závodit maximálně s načipovaným HTP
Nebo řešit rozumně, avšak s brekem a ztrátou smyslu pro život navázáním
na manuální řešení a zachovat u toho tu nejchladnější hlavu podáním inzerátu
a vrátit se k atmosférický 1.8D Fiestě ´92?? Je BMW auto borce, co potřebujou
prodloužit kokot, nebo si prostě jen solidně zajezdit- za tu dobu co ho
mám, do něj padla skoro polovina pořizovací ceny (bez benzínu, pochopitelně),
troufám si říct, že to je pěknej kus.
Jak byjste řešili vzniklý problém vy?
Je taková spotřeba oleje v normě (to bych se divil), když se tomu celkem
extrémně nakládá? Pochopitelně nejsem úplnej kokot a nechám to alespon
20 min zahřát, až pak dávám víc jak 3 cm plynu.
Díky moc za případnou kritiku, odpovědi, rady nebo dokonce i zájem o
odkoupení? (Zmrdí daň zaplacena)
20.6.2010 VV