|
No jo, ale co s tím? Celý tenhle stát se za posledních pár let posunul do stadia posilujícího fašismu (díky Andreji!) a nevypadá to, že by se mělo kormidlo v dohledné době otočit. Naopak mám pocit, že už byl vybudován základ pro to, aby byli všichni odpůrci režimu postupně umlčováni stejně, jak tomu bylo za komančů.
|
|
|
Ale nejen náš stát se již de facto nachází ve stadiu fašismu. Mesaliance silného státu a korporací. Bit je "občan", živnostník, malopodnikatel. Střední třída.
A kormidlo se povětšinou opačným směrem netočí, pokud ano, jde o časově ohraničenou úchylku od normálu.
Největší fór ovšem, je, že se utahování šroubů zorchestruje tak, že lid si to žádá, lid po tom prahne. Tu jde o "bezpečnost", tu o "potrestání zlořádů", tu boj s drogami, terorismem, vnitřním i vnějším nepřítelem. Děje se to hrozbou, protože strach je mocný. Kdo nabídne "bezpečí", zbavení strachu (který vyvolal), "jistotu", "spravedlnost", hýbe davy. Kdysi jsem se naivně domníval (jako neplnoletý, budiž mi přičtěno ke cti), že to je výsadou komančů. Je to ale výsadou jakéhokoli státu.
My taháme kratší konec. Protože co s tím: být informován, jak nejlépe to jde. Přemýšlet, ptát se. Cui bono je otázka obzvláště vynikající. Nepodléhat emocím.
Kolik lidí to dokáže, nebo se o to alespoň pokouší?
Vítězí masa. Proto mne zatím žádné řešení nenapadá. Snad jen spoléhat jen na sebe a počítat i s nepříznivým scénářem.
|
|
|
[http://2.bp.blogspot.com/-NdVpVzw8csk/VbEKnOD52OI/AAAAAAAAbUs/_Zfr-bc3lXQ/s1600/FreiheitCartoon. JPG]
|
|
|
Vidim, ze si vystacite s malem, ale kdyz uz to uzivate jako univerzalni argument a skvirky Vas pri tom uz nevzrusuji, nebylo by od veci prubnout to jako vopravdickej_vodkaz.
Ta dekorace okolo to sama nevytrhne. :)
|
|
|
Přiznávám, jsem lemra a neumím to :)
|
|
|
Ale vzdyt to je jednoduche. Jmenuje se to "tag" a ma to za ukol provest v textu nejakou zvlastni akci s nejakou casti toho textu. Pravidlo je jednoduche: Nejdriv zacatek tagu, pak ta cast textu a nakonec konec tagu. Jak to ma cele vypadat je napsane pod tlacitkem "Odeslat".
Zacatek tagu pro klikatelny odkaz na nejakou stranku je slovo odkaz v hranatych zavorkach. Za nej se napise text toho odkazu, treba www.jednoduchejakofacka.cz a za to se prida konec tagu, ktery je stejny jako zacatek tagu, jen tam ma navic znak /.
Takze to vypada zhruba takhle:
[ odkaz ] www.jakofacka.cz [ /odkaz ]
A kdyz se vynechaji ty mezery za a pred hranatejma zavorkama, je z toho toto:
www.jakofacka.cz
Rado se stalo.
|
|
|
A nejprve mne zarazilo, jak je pro soudruha odboráře pokuta 2.500,- Kč směšná. Beru zhruba průměrný plat, ale pokuta dvaapůl litru mi směšná nepřijde. Potom teda nechápu, proč každý druhý rok stávkují, když dva tácy pro ně nejsou žádné peníze.
A ještě jedna věc. Mají plnou hubu řečí, jak jim řidiči vjíždí na přejezd a pak jeden z nich si vypne automatickou brzdu a vlakem zboří nádraží. Druhý přehlédne červenou a sestřelí rychlík na vedlejší koleji. Taky chybují. Stejně jako řidiči.
|
|
|
Příhoda na Masarykově nádraží nebyla chyba strojvůdce, ale promyšlená součást kampaně České dráhy - jsme vám blíž!
|
|
|
Já myslel že je to zase nová reklamní kampaň UGO džusů od Kofoly, čekal jsem že z kabiny vlaku vyzkočí ten šišlavej pes
|
|
|
Něco jako:
"Uděvav fem fi fkoufky na mafinfíru...
Dáf fi fofolu?"
?
|
|
|
Mozna by to chtelo zajit o krok dal. Masinfira to podle me myslel tak, ze ta pokuta je smesna v porovnani s tim, jaky riziko je ohrozit vlak.
|
|
No nic, ja jenom at to mame za sebou:
Je velmi nebezpečnou tragedií, po zas.aném hadráku 89, že zblitky uhrovitých pablbů, jihočeských studentů a dalších vůlvoličů degena jsou šířeny v mediích, jako idiotské žvásty ouchcapka Pyžonta , místopředsedy NeSvobodných třímachů.... Blbečci, kteří se dějepis učili z učebnic , které překroutili havlovi cenzoři a obřízkanci z jůesej, živočichové, kteří ve svém životě dokázali pouze deflorovat některé povolné spolužákyně na PORGu a podobných líhních liberálních YDYJOTŮ , tak tohle bude poučovat všeholid i o tom, co si myslet o době po HADRÁKU A NOTA BENE PŘED HADRÁKEM , KDY PYŽONTOVÉ BYLI SOTVA VE TVARU SPERMIÍ V PITLIKU NĚJAKÉHO DÍZAJDENTA , NEBO OBŘÍZKANCE .... ---- To je hrůza , zde opět zvoní hrana, Čezko se díky takovým Pyžontům NIKDY ZE SRAČEK SAMETU NEVYHRABE. PYŽONTI OBŘÍZKANÍ A AMNESTIE KALUSE TO JISTÍ NA 5 GENERACÍ DOPŘEDU!
|
|
|
Já jsem pochopil skoro celé tohle hodnotné sdělení... ale ne zcela se orientuji mezi těmi uvedenými "tragédy".. zvládnul jsem "obřízkance" ale stále nezvládám překlad "pyžontů" - pomůžete mi s tím?? Nerad bych zůstal o něco hodnotného ochuzen a umřel v nevědomosti co nebo kdo nebo kde se ten "pyžont" vlastně nachází a zda to třeba není k jídlu.. :-))
|
|
|
Též jsem si dlouho nebyl jist, ale odhaduji to na metonymii/synekdochu Tomáš Pajonk (SSO) -> skupina lidí (názorově blízkých V. Klausovi), hájící libertariánské postoje.
Samozřejmě se mohu mýlit, a pravděpodobně tak i nevědomky činím.
|
|
|
Vážený pane, už nějakou dobu mi tento text nedá spát a trápí mne tím, že jsem si řekl, že by nebylo špatné ho zrýmovat, jenže jsem se zasekl a tak to jen tak za sebou mít nebudu.
Ono by šlo vlastně i o zhudebnění, protože inspiraci jsem čerpal z písně Šaškové počmáraní.
Koukněte na tyhle Pyžonty,
kterak si stoupají do fronty,
na PORGu před dívčí diskonty
večer se plíží jak vrah.
Než dívku na postel položí,
vepřovým řízkem se obloží,
a potom celou noc o zboží
a trhu vedou svůj tlach.
Tenhle třímach, jde z něho strach
no a dále zatím nevím :-(
4. sloka, poslední verš musí končit na "-as"
Ptám se však tebe, náš osude,
co bude až tady nebude,
co bude až tady nebude
dojemně blbej Vocas.
Já vím, poslední sloka je fakt vykrádačka, ale snad mi to pan Horáček odpustí. Hlavně ale nejsem schopen pojmout myšlenky z onoho příspěvku uvedeného výše tak, abych dokončil sloku třetí a vymyslel sloku čtvrtou.
|
|
|
Nebudete-li hamounit tantiemy (Horacek samozrejme fuck), zkusim pro Vas nejake myslenky splasit u autora.
|
|
|
Hamounit nebudu, ale přiznám se, že s tantiémy tak nějak nepočítám.
|
|
|
Tak sorry, stejne bohuzel nic.
Vocas je zcela myslenek prost.
|
|
|
- Tak dost! Ja mam zakletou dceru!
- Tohle chcete rymovat?
|
|
|
|
Fuj...
Kdyz tak aspon dseru.
|
|
|
|
No proc ne, Preceda je starej ftipalek. A pro takto absolutni rym jiste bude mit pochopeni.
A i vlidne slovo pro Vas jiste najde.
|
|
|
Dobře Vy, Praetoriane, dýja dýja dá.
|
|
|
však jako my nezná peněz pach,
říká si Hugo Goldbach,
když razítkuje mu pas
|
|
|
Děkuji Vám, ale vzhledem k tomu, že bych chtěl zachovat stavbu slok podobnou jako v originále, kde třetí sloka má stavbu jinou než předchozí dvě (viz text www.supermusic.cz/skupina.php?idpiesne=3961 či video youtu.be/IZEO_VqfC7o), tak se obávám, že Váš návrh nejspíš nevyužiji.
Ta třetí sloka by šla vymyslet třeba nějak takhle:
Tenhle třímach, jde z něho strach,
Vocasům zdá se být nesvobodnej.
Pravdu maj snad, vždyť je ženat,
nějaký verš, co končí na -ej.
A poté čtvrtá a pátá sloka kopírují schéma dané slokou první a druhou.
Navíc bych chtěl použít co nejvíc "myšlenek" z příspěvků diskutéra s nickem Ocas (kterého pan pz výše pouze cituje) a to jak ve formě přímé, tak i v jakési "básnické licenci" jako např. "povolné spolužákyně" - "dívčí diskonty", případně Kadlovo vysvětlení pojmu "obřízkanec" - člověk, který se obložil řízkem. Ovšem hledat myšlenky v Ocasových příspěvcích je možná úkol nadlidský a hlavně se na to mé snažení docela hodí jedna hláška z filmu Pelíšky. Ale co už.
---
Pozn.:
Ano, originál má těch slok více, ale z toho materiálu, co mám, jich těžko udělám tolik.
Vím, že narozdíl od originálu nemám v druhé sloce shodný druhý a třetí verš.
|
|
|
>nějaký verš, co končí na -ej.
...s agentkou v žoldu JúEsEj?
Je to autentické a končí to správně...
|
|
|
Já vím, strašně si navymýšlím, a přitom kvůli takové píčovině, ale Váš verš, pane covere, nesedí do rytmu básně. Ovšem napravit by se to snad dalo takto:
s agentkou, co má žold od JúEsEj.
---
A navíc: není to až příliš k urážlivé k choti pana Macha? :-/
|
|
|
Urážlivé to samozřejmě je: pochopil jsem vaši snahu tak, že se snažíte toliko zveršovat urážky Vocasovské, tak jsem se snažil být autentický.
Není-li tomu tak, potom by pasovalo možná... Hmm...
...a proto je mu až moc hej.
|
|
|
... a tim padem vyrizenej.
Jsi chtel urcite napsat. :-)
|
|
|
Tak už jsem ten můj opus magnum dokončil, paní Machovou urážet nebudu a pan Mach mne případně může vyzvat na souboj. Nesnažil jsem se o prosté zveršování urážek Vocasích, ale to předpokládám bude vidět z následujícího textu:
Koukněte na tyhle Pyžonty,
kterak si stoupají do fronty,
na PORGu před dívčí diskonty
večer se plíží jak vrah.
Než dívku na postel položí,
vepřovým řízkem se obloží,
a potom celou noc o zboží
a trhu vedou svůj tlach.
Tenhle třímach, jde z něho strach,
vocasům zdá se být nesvobodnej.
Pravdu maj snad, vždyť je ženat
a taky bere žold od JůEsEj.
Po onom zasraném hadráku
takové výplody duraků,
ať špičkou pera či propisky,
píšou sem někteří z nás.
Ptám se však tebe, náš osude,
co bude až tady nebude,
co bude až tady nebude
dojemně blbej Vocas.
|
|
|
Tak von Vocas toho zplodil vic, bohuzel co do poctu myslenek obdobne.
A jak znamo, nula, at jiz nasobena cimkoliv, stale nulou zustava.
|
|
|
Smím se pouze optat, zda do vás neustále již tři roky nekopou neznámí telepati?
|
|
|
Smite, lec musim doznat, ze jsem ten dotaz az tak uplne nepobral.
Kazdopadne jsem chtel jenom trochu pomoct, jinak je chudak Vocas dycinky az kdesi na chvostu.
|
|
|
|
Já v tom vidím skrytou reklamu na PORG a podobné líhně.
|
|
|
Nevim proc, ale Vase prispevky mi vzdycky pripomenou nasledujici basen:
Probablemantická podvaha ústavného katarakteru nadšeho státu
nedaje nám zjistoty o podvaze definitice občana která
zústavši jakto odtevřená smůže terýmkoli olicajtem
právopatně upatňována býti.
Necht mi Egon Bondy promine.
|
|
|
Vidim, ze jste muj skalni fanda. A ja jsem si zrovna rikal, ze prave tady ten svuj obvykly nudny style trosku pripeprim, a vono to na just zase vyslo ouplne stejny jako vzdy.
Zkuste priste, prosim, krom mych skvelych prispevku tu a tam mrknout i na ostatni plebs - mnohe se Vam tim vyjasni.
A ja uz radeji nebudu obcovat s cizim perim.
|
|
|
Ve vzpomínce na Bondyho jsem složil básničku:
Je vzrušená
nebo se bojí.
Anebo obojí.
|
|
|
Když už jsme u té vlastní lyrické tvorby, in memoriam Petr Skoumal a jeho "kulhavé" verše:
Já vím,
je to utopie,
doufat,
že někdo utopí
je.
|
|
|
Doplním poznatek páně Vodňanského, že:
Někdo tu hajá
Někdo tu hajá
Někdo tu hajá
A já
|
|
|
K té první mojí, říkejme jí třeba Imigrační, dodám druhou, říkejme jí třeba Poimigrační:
Naše máma
má imáma
na bytě a na stravě.
Nosí ručník na hlavě.
|
|
|
Slyšel jsem já muezzína,
kvílel jako meluzína.
Kéž by, místo kabaretu,
raději spadl z minaretu.
|
|
|
Dobrý! :o)
Osm let jsem bydlel těsně vedle mešity a je to otázka zvyku.
|
|
|
Pamatuji si první ráno v Zanzibar Townu, kdy se manželka v polospánku dožadovala, abych to vypnul nebo ztlumil. Podařilo se mi vysvětlit, že by s tím byly opravdu velké problémy.
|
|
|
Jak vypnouti muezzina
je jasné jak facka.
Do rukou si vem Mosina,
radí Zajcev Vaska.
|
|
|
Co jiného než kvílení
muezzínu zbývá?
Dovolen mu bůček není
ani žejdlík piva.
|
|
|
Tak to je parádní básnickej koutek +1
|
|
|
Nebude Vám snad vadit, když Vám napíšu, že Váš poslední verš by bylo vhodné poopravit na radši spadl z minaretu, případně radši spadnul z minaretu.
|
|
|
jistě, dotvořte to :)
případně celé dvojverší:
- místo toho kabaretu
kéž by spadnul z minaretu a podobně.
|
|
|
Nerejte, to je basnicka lizenz.
Tak tam trosku zrychlite nebo to "i" upolknete. Pripadne to hustokrute vyslovite jako "radejc".
|
|
"Podstatně opatrnější byl následně citovaný policista..."
Já vím, že je to trochu laciné, ale D-FENS podle mého názoru mohl klidně zmínit, že onen citovaný policista, šéf dopravní policie v Moravskoslezském kraji, se jmenuje Zlý. ;-)
|
|
|
Taky jsem se zasmál. Nomen omen.
|
|
K zblití, co k tomu dodat; překvapuje mě však D-FENSův optimismus stran osob, které řídí vlak.... ono si stačí vzpomenout na Grosse.
|
|
|
Ja bych tu jeho profesi radeji moc casto nepripominal, jinak si ti hosi uvedomi, ze je potreba vydupat si nizsi hranici pro odchod do duchodu.
|
|
|
Herr Gross byl mašinfíra? Já myslel, že jen koloťuk.
|
|
A to jde SPRDEL hodit i na průjezd na červenou přes přejezd? Samozřejmě v případě, kdy SŽDC dodá kamerový záznam. Měl jsem za to, že ne, ale ani tento D-F článek mě moc neitvrdil...
|
|
|
Nad tím jsem se taky po přečtení článku zarazil... Ale: o automatizovaný systém pro dohled (.. bla bla...) zjevně jde obdobně jako kamery na křižovatkách hlídající průjezd na červenou, a po nehodě se zástupci SŽDC chlubili, že policie má ke kamerám přístup kdykoliv odkudkoliv.
|
|
|
Ještě mne k tomu napadá následující, ty kamery jsou jistě automatizovaným prostředkem ve smyslu zajišťování obrazu, ale dokážou zde samy detekovat přestupkové jednání? Vzhledem k těm počtům - 11 přestupků za půlrok - si myslím, že ne, a přestupky musí odhalovat člověk po zhlédnutí záznamů (často zřejmě po bonzu).
Tudíž by na to pak Sprdel jít napasovat neměl...?
|
|
|
Tak muzete zkusit takhle argumentovat pred spravnim organem, odvolacim spravnim organem, soudem prislusnym pro spravni zalobu (cili krajskym, v Praze mestskym soudem) a pak pred NSS, ale prilis velkou sanci tomu nedavam (NSS zase bude judikovat, ze gramatický (jazykový) výklad je pouhým prvotním přiblížením se k aplikované právní normě a Vůle zákonodárce není metodou výkladu, nýbrž cílem výkladu a výsledkem výkladu, výrazem pro apriorní nezbytnost systémově nerozporného výkladu celého právního řádu. Je proto možné konstatovat jako vůli zákonodárce to, co nikdy jako vědomá vůle autora zákona nebylo přítomno. Interpret může zákonu rozumět lépe, než mu rozuměl jeho tvůrce, zákon může být moudřejší než jeho autor - on právě musí být moudřejší jako jeho autor a mate smulu; volne citovano z rozsudku 1 As 31/2009).
Mnohem vetsi sanci budete mit, kdyz ten spravni delikt vyresite nejakou sice mene zabavnou, ale jiz odzkousenou a funkcni metodou (ted jsme uspesne otestovali dve nove a chystame se na treti).
|
|
|
Pripomina mi to: "Souvztažnost, s níž jsem potenciálně hazardoval, jež nepostrádala jistý element reciproční utilitárnosti a snad i občasnou satisfakci, dospěla nyní až do bodu nezvratné separace a bohužel, je blízka politovánihodné definitivní terminaci." (Sir Humphrey)
|
|
|
Nejde. Automatické zařízení pro dohled generuje sprdely jen když měří rychlost. Navíc za to lze uložit zákaz činnosti, takže to fízl nemůže řešit ani blokově na místě, což je IMO hlavní důvod jejich nezájmu o přejezdy.
|
|
|
Obavam se, ze se mylite:
(2) Právnická nebo fyzická osoba za správní delikt odpovídá, pokud
a) porušení pravidel bylo zjištěno prostřednictvím automatizovaného technického prostředku používaného bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo se jedná o neoprávněné zastavení nebo stání,
b) porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje znaky přestupku podle tohoto zákona a
c) porušení pravidel nemá za následek dopravní nehodu.
|
|
|
Uf, děkuji za vyvedení z nebezpečného omylu!
Sprdel na to nepochybně aplikovat lze, ale není možné se z něj vyplatit (podmínka blokového řízení v §125h).
|
|
Pokud mne zrak a paměť neklamou, tak je u nás asi 8000 přejezdů a 34 000 policistů. To jsou 4 policajti na přejezd a den.
Takže jedna šestihodinová služba na přejezdu, dvě hodiny na nějakém jiném nebezpečném místě, už jste je někde takhle viděli? Co vlastně ti policajti dělají?!
Kde se všichni zašívají?!
|
|
|
Prý jich máme /policajtů/ málo, říkal někdo, dokonce jestli ne přímo policajt citovaný v článku. To mě docela pobavil.
nebo to možná bylo v podobně laděném článku na lžidnes, kde vyhrožují buzerací na dálnicích s tím, že se bude kasírovat na každém omezení, ani nezakrývali, že o nic jiného nejde.
Jinak by mě zajímala přesně ta stejná otázka - co dělají? Jako ne že by mě kryštofové chyběli, ale je to velmi dobrá otázka co dělá jedno z nejpočetnějších stád policajtů v Evropě, když je všude bordel.
|
|
|
počet lidí na 1 policajta:
http://www.lidovky.cz/foto.aspx?foto1=SPA44bf97_jfhksdgf.JPG
Finsko má na počet obyvatel 3 x míň policajtů a přitom polovinu smrtelných nehod na počet obyvatel a na počet aut, na ujeté km to vychází dokonce jen na třetinu.
|
|
|
Finsko je větší země a má menší populaci, vychází to tak nějak, že se jich míň potkává na silnicích. Což nebude hlavní faktor, ale bude to do jisté míry zkreslovat, že.
O fízlech - ano, máme jich málo na ulicích. Což se dá změnit bez náborových plakátů a kampaní, že.
|
|
|
Po stavu, kdy přejezdy hlídá imrvére policajt fakt toužíte?
|
|
|
Já docela jo. Napáchá nejméně škody a nebude otravovat jinde. Připomíná mi to slavný rozkaz z Kdo chce zabít Jessie: Hlídat kanál! Akorát mzdově bych to poněkud sesynchronizoval...
|
|
|
U některých přejezdů hlídají: u těch, které jsou blízko železničních stanic. Chytají tam chodce, kteří si zkracují cestu.
|
|
Nevíte náhodou někdo, jak se jmenuje takovej týpek, kterej vypadá jak Matějka, akorát mnohem bachratější a dělá přednášky o použití palných zbraní? Údajně už postřelil několik lidí (cigánů a bezdomovců) v sebeobraně. Snad aktuálně dělá výčepního, nebo tak něco.
|
|
|
Tenhle? http://www.acwsaloon.cz/zbrane/index.htm
|
|
|
|
|
Jak jsi prisla na to, ze MHD ubyvaji zakaznici? Cisla (pocet prodanych kuponu i pocet prepravovanych pasazeru) mluvi zatim uplne jinak; mas nejaka jina, nebo je ctes nejakou jinou metodikou?
Nechce se mi verit, ze jenom tak pindas.
|
|
|
Počty lidí přepravených pražskou MHD nejdřív po r. 91 skokově klesly, pak se ustálily na novém nižším levelu a nyní přes docela slušný nárůst obyvatel i délky linek v podstatě stagnují. Neboli reálně vlastně opět klesají ...
|
|
|
jen tak pindám, to dá rozum, že když máš tolik zákazníků, kteří Ti rvou ruce a vyrážej dveře, aby si mohli Tvůj báječný produkt koupit, tak jako ochranu před tím vymyslíš, že bude každý druhý povinen si to koupit, i když to nepotřebuje. Ale možná je to úplně jinak, DP je prostě černá díra na peníze, takže není zájem, aby někdo další měl potřebu konzumovat službu, tak vymyslíme, jak donutit další finančně přispět, ale nebudou službu využívat.
|
|
|
Nebude to treba v tom, ze populisti pred casem snizili cenu rocniho kuponu o 25%? To uz je slusny vypadek prijmu, ktery nejspis nepokryje ani zvyseny zajem. Klidne ted mohou mit vic zakazniku a min penez.
|
|
Lehký offtopic, opravdu existuje v Práglu seznam platících hejlů? Došla mi od Krndy výzva k zaplacení 600 za rychlost, což je částka, která nijak extra nemotivuje k boji se systémem, ale nerad bych se na onen sheep-list dostal.
|
|
|
přidávám se k otázce, okolnosti tomu nasvědčuj, tedy ze svého okolí o nějakém tom případu vzbuzujícím podezření vím. asi před měsícem jedna známá v matičce stověžaté na silnici připomínající extreavilán bagatelně překročila padesátku, žoviální ploskolebec nabídl na místě pár stovek pokuty, ta na místě zaplatila (bo čas nekrade), a k jejímu velkému překvapení během týdne dorazilo asi deset fotek/upomínek/nabídek na sprdele či podání vysvětlení z různých pražských tunelů a jiných kamerek. samozřejmě to může být náhoda...
|
|
|
Přidávám se s podezřením :-) Vloni na jaře mi v malé středočeské vísce nějaký poberta trochu vyklidil pracovního otloukánka, formana který byl tehdy několikátým rokem v polopřevodu (ani ne na mě). Ačkoli nerad, musel jsem to ohlásit a do protokolu jsem se policajtovi nadiktoval jako poškozený vlastník auta (o provozovateli však ani slovo nepadlo).
Ani ne dva týdny poté mi v datovce přistála výzva k úhradě určené částky za pirátění tímhle autem na pražské magistrále. Zatím stačilo ignorovat.
|
|
|
Me tedy k odporu motivuje i petikoruna ciste z principu. Jednak mam ciste svedomi, ze jsem nenastavil bez odporu prdel, jakkoli to mohlo byt rychle a neobtezujici a druhak funguje kolektivni obrana, kazdy pripad pouta sily nepritele a nestihaji doresit jine prestupky.
A pak je treba si uvedomit, ze jsou tam diletanti, co se neuzivi jinde a ty paragrafy znaji jen z rychliku. I bratr laik s dobrou vuli a s pristupem na fora 30kmh.cz ma slusnou sanci si s nima pozasluze vytrit prdel.
|
|
|
Další věc je že za spoustu píčovin dvakrát během dvanácti měsíců stovečka a pak najednou papíry v čistírně.
|
|
nějak jsem se proklikal k tomuto článkuL
http://www.machinegun.cz/o-zeleznicnich-prejezdech/
kde je ± řečeno, proč je dementní vjíždět na blikající přejezd i když už se závory zvedají. Touto optikou je zbytečné argumentovat polohou vlaku (před/za přejezdem).
|
|
K té inteligenci strojvůdců, dnes to není nijak prestižní povolání a ani zvlášť dobře placené, takže se bere kdejakej dement, kterej rozpozná barvy a je schopen se naučit testy. Jinak z těch starších má většina slušný technický vzdělání, povětšinou elektro s lehkým přesahem do strojařiny. A tím to končí, takže nějaký právní rozbory a diskuzi nad dopady na společnost od nich povětšinou nemůžete čekat. A do odborů se derou povětšinou zmrdi (jako všude jinde), nikoli reprezentativní vzorek, což vysvětluje toho jejich šéfa.
Jinak na dráze funguje tři prdele odborovej sdružení, co jsem měl možnost nahlédnout do jejich plátků, tak mi zrovna Federace strojvůdců přišla jako jedna z rozumnějších.
|
|
|
strojvedoucí jsou většinou technicky poměrně erudovaní středoškoláci, kteří mají osobnostní předpoklady úspěšně fungovat v systému kde je téměř zbožštěno dodržování předpisů a nepřemýšlení nad nimi (tam, kde je vyžadována spolehlivá rutina a necpou se do toho lidi zvenku to přináší poměrně slušné výsledky na poli bezpečnostním a jakostním, ať už kolejová doprava, řízení letového provozu, práce u pásu v automobilce, sezení za šaltrem na poště či bance), samozřejmě následně systémem přežvejkaní, takže předpis je jim vším a očekávat od nich jakýsi nadhled, porozumění pro ducha předpisu a schopnosti improvizace je poněkud nerozumné. to nic nemění na tom, že zhusta bývají dobrými sousedy, hodnými dědečky a obstojnými amatérskými hudebníky ve větších tělesech, též v drobném chovatelství a pěstitelství bývají úspěšní.
|
|
|
Nesouhlasím snad jenom s tímto: "mají osobnostní předpoklady úspěšně fungovat v systému kde je téměř zbožštěno dodržování předpisů a nepřemýšlení nad nimi"
Nejde o osobnostní předpoklad, ale o desítky let fungování u dráhy. Zvláště těch posledních, kdy je na každou kravinu norma a předpis a jeho nedodržení trestáno, to člověka donutí přepnout z režimu "Proč mám kurva tohle dělat" do režimu "Je to kravina, ale když to musí být". Taky tam zůstali převážně fandové železnice, což vychází z minulosti, kdy ne každému, kdo chtěl řídit vlak, se toto poštěstilo. Schopnost improvizace je u strojvedoucích značná, vždyť s vozovým parkem, jaký mají to ani jinak nejde. Respektive nešlo. Do čtyřicet let starých strojů se nacpe počítač a když je nějaká závada, kterou v minulosti strojvedoucí vyřešil na trati, tak se mu dnes rozsvítí kontrolka a dál se nejede.
|
|
|
no, voni byli částečně takoví pravděpodobně již před tím (záliba ve vláčcích často koreluje se sklony k autismu), a léta služby to dohnaly do extrému.
|
|
|
Článek jako takový za jedna, pochopitelně.
K mašinfírům: mám v rodině 1x výpravčího a 1x mašinfíru na důchodě, to jest ty, které nutno považovat za jedny z rozumnějších. Oba jsou rádi, že jsou na důchodě. Výpravčí vyprávěl o brutálním katování kostů u ČD v posledních letech před jeho odchodem (snižování stavů, sdružování profesí - v malé stanici dělá výpravčí všechno, včetně koloťuka, mazače výhybek a uklízečky). Katování kostů zejména skrze snižování stavů personálu tak už šlo na dřeň a zasáhlo do bezpečnosti provozu. Referován případ jiného výpravčího, který měl nastoupit do důchodu, vzhledem k zoufalému nedostatku personálu ukecán na 1/2 r přesluhovat jako prduch. Za nádražím se mu sťukly dva vlaky (0 zraněných, 0 mrtvých, škoda nevelká) - nicméně to je u nich M.U. a on místo do důchodu šel do tepláků za obecné ohrožení.
Mašinfíři mají za současné situace bezpičnosti provozu u ČD a současně bordelu v celém státě víceméně všichni panický strach, že se: 1. v práci zabijí, nebo 2. půjdou si sednout za něco, za co tak docela nemůžou. Vono se na mašinfíru dá leccos hodit (kromě zcela evidentní Studénky 1.0 a 2.0, kde za to fíra jasně nemohl, ale jinak si neděleme iluze o objektivitě vyšetřování). Fíra je sešněrován předpisy, záznamovými zařízeními (i uprdnutí v kabině je patrně logováno), je na něho vidět a systém čeká na jeho chybu. To vše za mrzkého finančního i společenského ocenění.
Čímž neobhajuji duševní zvratek Jindřicha Hlase, jen ilustruji pozadí, na němž lidé ztrácejí soudnost. (Jinými slovy, fírovo zblbnutí je evidentní, ale nepřehlížejme podíl, který na tom má nastavení systému.)
|
|
|
Co se týká sdružování profesí, tragické to je i u strojvedoucích. Na lokálkách si svěšuje vozy, přestavuje vyhýbky a ještě prodává jízdenky. To se člověk ani nediví, že pak někde projede na červenou, když musí myslet na tolik kravin kolem a ne se soustředit na jízdu.
|
|
|
no, šofér autobusu taky prodává lístky sám. dokonce si ten autobus natankuje a vymění si ceduli za předním sklem, a navíc se vypraví sám podle hodinek a nemusí se na něj mávat plácačkou.
nicméně tragédie tuzemské železnice je v tom, že nějak není politicky průchozí praštit do stolu a říct, že při malém přepravním výkonu je provozování železné dopravní cesty ukrutně drahé a že z těch 10000 km kolejí je více než polovina nesmysl která se nejlépe využije předěláním na cyklostezky. železnice má smysl pro kapacitní nákladní dopravu (uhlí třeba), komfortní a rychlou osobní přepravu na střední vzdálenosti (praha-ostrava kupříkladu), příměstskou hustou a kapacitní dopravu a nějaké ty nostalgické trati s výhledy, ostatní je nesmyslný balast který se sice dá flikovat sdružováním profesí, ale nechat to padnout a řešit to jedním mikrobusem po silnici je ekonomicky poněkud smysluplnější.
|
|
|
No já ti nevím, neříkám, že to není náročná práce, ale podobně fňukal jeden můj známý, který jezdí s kolejovými vozidly u DPP. Plat má minimálně stejný jaká já s VŠ v technické sekci jednoho energetického molochu a benefity mají také celkem slušné.
Co je nechutné...jak se z počátku vyšetřování nehody v Moravanech zkoušeli hod vinu na fíru.
Opravdu průser je nehoda jednotiky 471 v Ústí nad Labem, kde vinu dali ošetřující lékařce.
Obávám se, že zde ve Studénce je to jednoduché. Zmrdi ušetřili na nadjezdu.
|
|
|
No, právě po těch Moravanech myslím, že se fíři příblížili k vyhoření dosti skokově a v průměru se stali poněkud paranoidními.
Jinak to UL je průser nemenší, protože hodit to na lékaře není taky řešení. (Pokud jsem se dočetl, zdravotní způsobilost u fíry vylučuje diabetes mellitus, pokud není kompenzován dietou a perorálními antidiabetiky. Čili diabetik na insulinu je vyřazen apriorně. Diabetik na dietě nebo tabletkách může jezdit podle toho, jak je kompenzován, čiže jaké má hladiny glykemií. V http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Usti.pdf se nelze dočíst, jaké hladiny glykemií fíra měl, zato znalec ex post věděl, že cukrovka nebyla kompenzovaná pro nedodržování léčebného režimu fírou. No fajn. Tak závěr pro praxi je jediný: fíra, který směnuje a žere nepravidelně, kompenzovaný z principu může těžko být. Takže doporučení pro lékaře bude znít, seber zdravotní způsobilost každému diabetikovi. Učiň tak preventivně a z alibismu, nechceš-li si jít sednout. A kdo s tím má problém, nechť si uvědomí, že právní úprava k řízení motorových vozidel je do značné míry podobná, viz http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/95A43A25-CEB7-44A1-86D8-6C519D8F259B/0/MicrosoftWord277. pdf , příloha 3 )
|
|
"V letošním roce policie na základě videozáznamů z přejezdu ve Studénce identifikovala jedenáct vozidel, jejichž řidiči nerespektovali výstražná světla."
Což je tak trochu divné, když den po nehodě natáčela na místě ČT reportáž, během které projely přejezd dokonce 3 auta najednou včetně jednoho traktoru... To nemůže být náhoda a teď aut, co tam projede na červenou musí být podle mě řádově mnohem více. Přece mi nechcou tvrdit, že za půl roku "odhalili" 11 aut, když jenom v jeden den v jedné minutě jich tam projely 3... Takže ono to asi nebude s tím řešením nijak horké a spíše metodou náhodného výběru...
|
|
|
I když to v odkazovaném článku vyznívá jinak, tak těch obeslaných provozovatelů vozidla mohlo být klidně víc, ale někteří z nich se dokázali se správním deliktem vypořádat tak, aby nemuseli platiti určenou částku či pokutu. A pokud by tohle úředníci přiznali, dali by nůž na krk slepici, která jim snáší zlatá vejce.
|
|
Na tomto webu se často vyskytuje názor, že vjíždět na přejezd na červenou bezprostředně po průjezdu vlaku je v pohodě. To ale není pravda! Na dvoukolejných tratích (což je i tato) je to velmi nebezpečné a bylo to už příčinou mnoha nehod.
|
|
|
Hezky je to vysvětleno v tomto článku www.machinegun.cz/o-zeleznicnich-prejezdech/, který už výše odkazuje pan alfonz19.
A koukám, že článek na iDnesu auto.idnes.cz/zeleznicni-prejezd-zavory-cervene-svetlo-fil-/automoto. aspx?c=A150728_150326_automoto_fdv, jehož původní znění sepsal nejspíše spisovatel Honoré de Blamáž, byl již v tichosti upraven. Původně tam totiž bylo něco ve smyslu, že řidič sanitky se zachoval správně a jel podle předpisů a přitom se dostal do situace potenciálně nebezpečnější, než jiní řidiči, kteří jsou v článku kritisováni a podle názoru novináře to měli nejspíš zadupnout "na fleku".
I v dalším článku o "pyrátech" ostrava.idnes.cz/cervena-na-prejezdu-ve-studence-nekterym-stale-nevadi- pfm-/ostrava-zpravy.aspx?c=A150728_2180352_ostrava-zpravy_jog řidiči hazardují výrazně méně, než výše zmíněný řidič sanitky, protože červená světla na přejezdu zhasla, byť na vteřinu, a tedy závory mohou spadnout až po vyčkávací době, za kterou by měl přejezd překonat i účastník silničního provozu o dosti pomalejší než automobil.
|
|
Dotaz do pléna.
Co zvolit pasivní agresivitu ve směru maximálního dodržování předpisů a pravidel? Jaká je šance, že se zmrdi půjdu finančně hojit jinam?
|
|
|
Vy se zblázníte, oni buď zpoplatní auta jinak, nebo udělají předpisy, kterým nebude možno vyhovět (bezpečnost práce, požárníci, hygiena, atd. už v to rozjeli).
|
|
|
Ale jeden pozitivni efekt to ma - cim nesmyslnejsi pravidla a cim okatejsi zajem o prachy namisto bezpecnosti/plynolosti, tim vice lidem se rozsviti v kebuli a tim vic se priblizi zmena nebo kolaps systemu.
|
|
|
Ale nerozsvítí. Většina bude mít ještě víc vyplazený jazyk na vestě, jak se bude ohánět, aby obstála v téhle čím dál šílenější bábokracii, o něco menší skupina idiotů bude radostně hýkat, jak se zase zatočilo s pyráty (doktory, feťáky, ...), pár vyvolených zmrdů si v tom najde cecek na cucání prachů a ten realitu vnímající zbyteček bude trnout hrůzou, co si zase někdo další vymyslí za fašistickou kravinu a hledat možnosti sebeobrany.
|
|
Tý jo. Včeravečerní zpráva z idnesu:
hradec.idnes.cz/ridic-prejel-koleje-v-cernozicich-na-cervenou-a-malem- se-srazil-s-vlakem-134-/hradec-zpravy.aspx?c=A150730_151108_hradec-zpravy_pos
(lehké mrazení v zádech: rychlík je dosti naspeedovaný a míjí zadek auta projíždějícího přejezd cca o půlmetr; auto má Deutsche SPZ) .
Článek vzbouzí některé otázky:
- důsledně není uvedeno, kdo je autorem záznamu (anonymní řidič s kamerou za sklem). Když už se domníval, že dobrosere, když záznam nezištně poskytl Babidnesu, pročpak nesouhlasil s uveřejněním svého jména ?
- řidič vozidla jedoucího přes přejezd je, samozřejmě, vůl nevážící si zdraví a života, o tom žádná. (Darwinova cena mu tentokráte unikla fakt jen o ten půlmetr). Nicméně, že si kokot nedá bacha už jen na slídily s kamerami (viz předchozí bod) a následnou medializaci. Že se s nima roztrhl po Studénce 2.0 pytel, nešlo přehlédnout.
- medializace je zde bohužel na pyču: hněv lidu lomcuje diskusí, žádá si trestu zastřelením a vůbec, navýšení represe všeobecně.
Ne, to fakt nepotěší.
|
|
|
Nojo, no, už se těším, až zase bude nějakej Ťuk z ministrantství, neřku-li pussy Becherovka drunk vyprávět, že němečtí a čeští řidiči se nedají kvalitou srovnat ...
|
|
|
Palebná příprava na další "preventivní" zdanění vlastnictví auta ve jménu budování bezpečnějších přejezdů je v plném proudu.
|
|
|
Na to video jsem se díval několikrát a myslím si, že není zcela nepravděpodobná situace, kdy jedna světla blikala (ve směru jízdy) a ta druhá (namířená směrem doleva do vedlejší ulice) ne. Řidič viděl červenou na jedněch, ztratil je z dohledu a tak usoudil, že vlak už přejel a tak projel.
|
|
|
Návěstidlo je však nejen vidět, ale i slyšet.
|
|
|
To v téhle situaci už snad musel být slyšet i ten vlak... ale fakt mi nejde na rozum, že by tohle někdo udělal úmyslně.
Ačkoliv, jak říkal Peterka "lidská blbost je nevomezená".
|
|
|
"Když už se domníval, že dobrosere, když záznam nezištně poskytl Babidnesu, pročpak nesouhlasil s uveřejněním svého jména ?"
A proc by mel? V cem je jeho jmeno pro dany zaznam relevantni?
A kde jsou ty dalsi otazky?
|
|
Článek hájí prasojízdu a ty, kteří proti prasojezdcům protestují, označuje za debily.
Klasika DF, pozor, jedu já, já jsem pán, všickni uhněte a držte zobáky.
|
|
|
Pokud jste čtl o obhajobě prasojízdy, tak to jsme asi čtli každý jiný článek.
Já jsem čtl, jak represe problém prasojízdy kdovíproč né a neřeší.
(Chybějícímu se říká funkční gramotnost.)
|
|
|
Pardon, ale články páně D-F bývají naopak typické jasně formulovanými a od balastu oproštěnými myšlenkami. Mohu Vás tedy poprosit o uvedení alespoň jediné citace z tohoto článku, kde autor obhajuje prasojízdu? Nějak jsem si nepovšiml, ale to může být i moje chyba.
To, že autor hovoří o nefunkčnosti systému represe a účelovém kurvení našeho právního řádu zkorumpovanými komouši Výstavního oudu, nějak do této obhajoby nepasuje, že. Takže prosím o alespoň jednu takovouto citaci.
Děkuji.
|
|
|
ne, zkuste to přečíst ještě jednou.
autor nehájí prasojízdu (mimochodem, co to je? jak si to definujete?), ale zpochybňuje současný populistický přístup, že v rámci tvrdé a všeobecné represe je možno rezignovat na dodržování základních práv v civilizované společnosti severoatlantického střihu obvyklých, a to zejména právo hájit se a právo nevypovídat proti sobě a svým blízkým.
autor dále upozorňuje, že represe je sice jeden z nástrojů, ale není to nástroj jediný, a jeho nadužívání může vést k zcela opačnému výsledku, to jest že se jeden soustředí aby nebyl drakonicky trestán za banality, nestíhá myslet a chovat se bezpečně.
dále autor upozorňuje, že systém se i vzdaluje od původní (zpochybnitelné) myšlenky trestat a stává se jakousi další silniční daní či mýtem, neboť dopadá náhodně a na (téměř) všechny.
|
|
|
Navrátil, pozor! Navrátil, oceňuji,že jste úkol splnil, ale blbě Navrátil, blbě! Nasadíme Vás zase na Novinkách, tam zapadnete! Pohov a odchod!
|
|
|
Závidím Vám ten optimismus xD
|
|
|
|
Leckdo si dá třeba pivo a potom jde domů přes přechod a zákonodárci to tak nechají být. Nebo si ho dá v obýváku a pak se bez zajištění pustí po schodech do patra do ložnice a zneužívá toho, že to není přímo zakázané a doma nemůže čekat hlídku na chodbě.
Prostor pro zpřísnění úpravy tu rozhodně je...
|
|
|
A co takhle nezodpovedne chlastani na kanapi ci v posteli. Cozpak uz se mnohokrat nestalo, ze se podnapily udusil vlastnimi zvratky? Takove jednani je take vysoce spolecensky nebezpecne...
|
|
|
Trosku me vydesila dikce toho clanku: nulova tolerance, musi pocitat s pokutami, ...
Bez prdele, nejaky takovy zakon "nulova tolerance" v tehle zemi plati?
Na vode jsem s vyjimkou obtiznosti alpske horske ctyrky nebyl nikdy strizlivy. Jsem asi recidivista-kriminalnik.
|
|
|
No to tedyže jste, běžte si za roh nafackovat a pak se jděte za své zločiny udat na policii :)
|
|
|
musim k tomu prinest i nejake dukazy? ;-) Fotografie, odposlechy... Svedky bych na to mel, ale to by sli sedet se mnou ;-)
|
|
Njn, ti policejní komici ani neumí napsat obsílku tak, aby nebyla v ostrém rozporu se zákonem, obvykle žádají podání vysvětlení rovnou dostavením se na služebnu. S takovýmihle kádry se halt nedá než ještě přitvrdit zákony, aby se všichni napráskat prostě museli.
|
|
|