D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Jezdíme na vodu 2015 style
    (ze dne 13.09.2015, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 13.09.2015 21:32:05     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:
    A nebolo by lepšie namiesto vody (ak som spravne pochopil tak korozivnej a pre spalovanie zbytočnej tekutiny) vstrekovať benzín ktorý by bol schladený napríklad na -20°C s využitím komponentov už existujucej klimatizacie v aute ?

     
    Komentář ze dne: 13.09.2015 22:09:04     Reagovat
    Autor: spalova? kostí - spalovac
    Titulek:Re:
    čo by si tím získal ty chorý kokot? Množství vstřikovaného benzínu schlazených na -20°C je zhruba půl kapky na jeden zážeh.
    Množství vzduchu které motor nasaje je u 1,9tky zhruba velikost tvýho hrnku na čaj. Což je diametrálně trošku odlišné co?

    Rozdíl díky teplotní roztažitosti materiálů je u plynu (čímž plyn složený z dusíku, kyslíku bezesporu je) násobkem velikosti daného prostoru je tím větší čím je toho materiálu v uzavřeném prostoru více. Tudíž rozdíl mezi +30°C a -20°C je více patrný u hrnku nebo cisterny, avšak stejně tak u půlkapky ale bude neměřitelný.

    Chladit vzduch na -20°C asi nepřipadá v úvahu, jedině že by sis nainstaloval chladič který by stříkal tekutej dusík na IC jako třeba podobně v rychle a zběsile 1.díl.

    Zrovna dneska jsem nad tím přemýšlel, že když tankuješ u normální benzínky, která má nádrže zakopané v zemi, tak teplota PHM je cca 4°C a při tankování se nestihne ohřat a natankuješ vždy xy množství.

    Ale pak tu jsou benzínky které mají nádrže venkovní a moc by mě zajímalo jakej je rozdíl při tankování v zimě, kdy celá nádrž je promrzla na teplotu okolí a nebo v létě když na cisteru praží slunko, jesti s tím tankovací zařízení počítá. Hele strejda google našel že jste to řešili, ale rozdíl je doopravdy cca 350L na 10 000L, takže 1,75L na 50L. to je cca 50kč :) slušný

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 01:28:22     Reagovat
    Autor: cwds - cwds
    Titulek:Re: Re:
    Teplotní kompensace je u objemovejch průtokoměrů u benzínek dneska snad samozřejmost.

    A často se používaj i průtokoměry vyrobený podle nápadu nějakýho pana Coriolise.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 10:42:23     Reagovat
    Autor: spalova? kostí - spalovac
    Titulek:Re: Re: Re:
    tak to je blbý, už jsem plánoval že v zimě budu víc tankovat.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2015 22:14:48     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    Ne, tím to nezachráníte. Paliva je ve spalovacím prostoru výrazně (ideálně 14,7x) méně než vzduchu.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 09:28:45     Reagovat
    Autor: tomas - tkupilik
    Titulek:Re: Re:
    1] Ten pomer je hmotnostni, lidi si to neuvedomujou. Litr vzduchu vazi kolem 1,2 gramu, takze na kazdy litr vzduchu pak vychazi 0.08g / 0.1 ml paliva.
    2] nejvic tepla odebira zmena skupenstvi, u benzinu to je spatne, protoze je to mix frakci s ruznym bodem varu a vetsina jich bude varit nad teplotou vzduchu co jde z kompreosru. Nez voda, je asi lepsi to natunit na etanol - vstrikuje se vic paliva, zmena skupenstvi spotrebuje 2.5x vic tepla a bod varu je mnohem vhodnejsich 80C + oktanove cislo ~108.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 09:45:34     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já samozřejmě vím, že je to poměr hmotností, ono také skupenské teplo, tepelná kapacita apod. jsou udávány pro jednotky hmotnostní.

    Komentář ze dne: 13.09.2015 21:47:41     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:
    Do série, byť malý, to jde s M4 GTS, ukáže se ve Frankfurtu.

    Komentář ze dne: 13.09.2015 21:51:01     Reagovat
    Autor: rikos - rikos
    Titulek:Moderni auta
    V jednom mate naprostou pravdu, cim modernejsi auto, tim mene jede, alespon subjektivne. Zamestanavatel mi vymenil Skoda Yeti 81kW, CR, 4x4 Euro5 za novejsi, Euro6 s privstrikovanim AdBlue. A je to tragedie, to auto NEJEDE, jeste jednou NEJEDE. Plocha krivka tociveho momentu, nulova reakce na polohu plynoveho pedalu. Emise nade vse.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2015 22:10:03     Reagovat
    Autor: spalova? kostí - spalovac
    Titulek:Re: Moderni auta
    nech to načipovat a bude trhat asfalt

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 10:02:32     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Re: Moderni auta
    A nejspíš ho i vyhazovat z vejfuku :P

    Komentář ze dne: 13.09.2015 22:15:50     Reagovat
    Autor: spalova? kostí - spalovac
    Titulek:
    No D-Feens s tou korozí a spolehlivostí to nevidím špatně. Pokud se bude vstřikovat mlha přímo do válců, tak se to nikterak nedotkne turba (nedomnívám se žby EGR propouštěl tolik aby to mělo vliv), přece jen v mlze nasává auto taky mlhu a vlhkej vzduch a nezrezaví.

    navic vstřikování 0,04l vody je opravdu jen vodní mlha, která nebude mít zásadní vliv.

    A ještě si dovolím poznámku, nevím jak u BMW ale u MB jsou prý některý ty součástky a kolečka vyrobený ze slitin tyu pancíř a žula. Nevím co je na tom pravdy...

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 10:06:05     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re:
    menší problém je, že turbo je jaksi poháněný výfukovejma plynama, navíc ještě turbína jako taková je ze superslitin a skříň je litinová...
    sací část (kompresor i skříň) je naopak skoro pokaždé hliníková slitina kde by voda nevadila vůbec...

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 10:44:29     Reagovat
    Autor: spalova? kostí - spalovac
    Titulek:Re: Re:
    pravda a navíc to turbo ve vhlkým počasí se taky potkává s vodou.

    Komentář ze dne: 13.09.2015 22:33:57     Reagovat
    Autor: Mikeš - Neregistrovaný
    Titulek:Na vodu nejezdim ale mám docela KURVA problém
    Našetřil jsem a místo Ochcávky koupil něměckej vůz se šestiválcem. Je to luxusní kára, která nová stála cca 1,7 M Kč, nyní stojí před domem a nějakej zkurvenej kripl mi na ní chodí venčit psa.

    Pozoroval jsem to párkrát, u auta vždy vlhkej asfalt. Pršelo tak si řikám, steklo to ze střechy ... ale dnes mi to docvaklo ... byla viditelně prochraná pneumatika a ve vzduchu bylo cejtit to potěšení kripla, co si ulevuje od frustrací z domácnosti ...

    PORADÍ NĚKDO CO S TÍM?

    Na auťáky se nešahá - to je proti pravidlum, jak řekl Vince Vega

    https://www.youtube.com/watch?v=VYV-mj2bLYE

     
    Komentář ze dne: 13.09.2015 23:33:35     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Na vodu nejezdim ale mám docela KURVA problém
    U auta nevim, ale na ochcavany roh baraku mi zafungovala smes 2 prasku - chloramin a mlety cerny pepr. Chloramin je fajn desinfekce a navic umi potlacit zapach psi moci. A obe slozky jsou pomerne neprijemne pro psi cumak. Takze pes si cuchne, zachod mu nevoni a tak jde jinam.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2015 23:41:34     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Na vodu nejezdim ale mám docela KURVA problém
    Nojo, ale to aby clovek delal po kazdym prijeti odnekud + po desti.

    Psi jsou svine a na pneu chcijou neskutecne radi. A cim mensi smetak, tim radeji. Ja jsem za toto nakopl sousedovyho vorecha zrovna pri cinnosti, chcal mi na kolo privesu, protoze kdykoli mi prijde na pozemek, citi potrebu neco pochcat, anzto mam dva velky psy. Nenakopl jsem ho za to kolo, ale za ty boruvky, co nam hajzl kompletne chcankama spalil.

    Aby pes nehrabal, staci mu na dotycne misto zahrabat jeho vlastni hovno. Ale na chcani recept nemam. Co vim, tak pokud se clovek chce nekde zbavit mravencu, tak je staci tak dvakrat pochcat, ale to je jina story :-)

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 14:02:08     Reagovat
    Autor: deacon - deacon
    Titulek:Re: Na vodu nejezdim ale mám docela KURVA problém
    Zjistit kdy se tak děje(pokud se tak děje pravidelně) a před příští návštěvou pneu ošetřit lepším pepřákem, tohle párkrát zopakovat a pes bude mít hysterickej záchvat už jenom z pohledu na daný vůz.

    Aplikace odzkoušena na kalhotách proti "on nic nedělá, on si jenom čmuchne" sviním. Nicméně netuším, jestli daná směs neudělá nějaký fuj efekt na discích/gumách, nésu chemík.

    Samozřejmě pepřák lze nahradit nějakou vlastní směsí. Předpokládám, že pes bude mít procitnutí i po různých čichacích solích amoniaku na probouzení omdlených lidiček atp. :-)

     
    Komentář ze dne: 15.09.2015 10:59:24     Reagovat
    Autor: Metete Utelete - M.U.
    Titulek:Re: Na vodu nejezdim ale mám docela KURVA problém
    Ani nevím, jestli by to fungovalo, ale vždycky jsem si říkal, co by se tak stalo, kdyby se k té pneumatice (disku) připojil vodič s fází. Jestli by to tomu čoklovi urazilo ventýla.

    Komentář ze dne: 13.09.2015 22:37:54     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Primy vstrik
    Chapu vsechny vyhody ochlazovani vzduchu pred nasatim do motoru, ale nejak nerozumim vyhodam primeho vstriku, vzdyt vic vzduchu uz tam ve fazi komprese nedostanu.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2015 22:57:07     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Primy vstrik
    To je trochu složitejší na vysvětlení, protože se pohybujeme ve vícerozměrném poli více charakteristik. Zredukuju to jen na jednu. Dejme tomu, že ta elektronika udržuje maximální předstih. Jakmile dostane signál klepání, předstih o něco sníží a čeká na výsledky dalšího cyklu. Když nějakým kejklem seberu ze spalovacího prostoru něco tepla, například na vypaření benzínu, motor bude mít menší tendenci k explozivnímu hoření a ceklý proces se rozběhne opačným směrem k vyššímu předstihu a tím pádem vyšší efektivitě.

    Hlavní výhoda přímého vstřiku není ani tak v tomhle, ale v tom, že dávkování paliva je kompletně nezávislé na poměrech v sání. Tím odpadnou různé tlakové rezonance, kondenzace paliva na povrchu sání a podobné problémy. Další pozitivum bylo, že za určitého režimu šlo zablokovat škrtící klapku ve stavu "otevřeno" a celý motor řídit pouze množstvím paliva, EGR a wastegatem turba, takže se snížily čerpací ztráty. Bohužel tohle taky znamenalo spalování chudé směsi a to katapultovalo NOXy až do nebe.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2015 22:49:50     Reagovat
    Autor: PROTOŽE NEJSOU - integrale
    Titulek:Re: Primy vstrik
    Upřímě řečeno přímé vstřikování benzinu má smysl pouze u systémů s vrstveným spalováním. Tam jde o to, že celý spalovací prostor je navržen tak, aby vytvářel nerovnoměrné vrstvy směsi od nejbohatší u svíčky po nejchudší u pístu. Zatímco před x lety (kdy auta jela) jsme se snažili, aby směs ve válci byla maximálně homogenní, tedy stejnorodá, od Euro4 se snažíme o opak. Navíc to ještě vylepšujeme přisáváním spalin z výfukového potrubí, čím směs navíc zahříváme a ochuzujeme o kyslík. A protože hoření je okysličování, je to příčina, proč dnešní atmosférická auta nejedou a nemá smysl s nimi ztrácet nervy. Považuji všechny ty pokusy s IDE, GDI, JTS a podobné nesmysly za slepou uličku vývoje a každovečerně se modlím za jejich urychlenou smrt.
    Pro nízkoobjemový přeplňovaný benzinový motor je přímý vstřik mínus v režimu plnicího tlaku nad atmosférický, protože představuje defekt tvaru spalovacího prostoru a navíc neúměrně a zbytečně prodražuje náklady (protože teplotní namáhání vstřikovače před- a ve- spalovacím prostoru je dost rozdílné). ideální spalovací prostor benzinového turbomotoru je totiž koule se svíčkou uprostřed... Musíme bohužel brát zřetel na režim, kdy jde tento motor ve skoro "atmosférickém" režimu a kde se měří emise. A proto některé přeplňpované benziňáky jedou na přímý vstřik a některé ne. Dlouho to ale asi nepůjde.
    Na druhé straně i současné vozy kategorie WRC mají povinně přímý vstřik (páč dobrovolně by to nikdo nespáchal) a jezdí, takže otázka spolehlivosti je už zdá se vyřešena. Od příštího roku ale snad budou mít větší průměr restriktorů, aby se vůbec vydrápaly do kopce. Upřímně řečeno, když na Rally Legend vidíte Polo WRC, jak se sotva vydrápe do kopce, do něhož áčka z roku 1992-1995 nebo béčka z roku 1986 vystřelí jak projektil, tak máte pocit, že se svět zbláznil.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2015 23:51:05     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Primy vstrik
    To není tak easy, ty systémy s přímým vstřikem mají v zásadě trojí architekturu

    1. Atm s přímým vstřikem: Jediné, na čem profituje, je vrstvený provoz. Toho je docíleno důsledným zrušením rezonance sání, motor proto nemá výkonovou špičku. Musí mít zásobníkový kat, ten se zanese oxidy dusíku po 20s až pár minutách provozu, pak se to musí zase přepnout do homogenního módu nebo někdy dokonce jet s přebytkem paliva. Podle mě slepá větev vývoje s neměřitelnou úsporou v reálném cyklu. V NEDC super, protože ta pomalá akcelerace proběhne celá v lean fázi. Příklady. Renault IDE, Hyundai GDI, Mitsu GDI, VW FSI

    2. Turbo, přímý vstřik, vrstvený provoz. Zde je to s ekonomií provozu lepší, protože se dá motor přehodit do lean módu a současně řídit moment jen zdvihem ventilů, wastegatem a masivním vysokotlakým i nízkotlakým EGR s chladičem asi tak 30 cm dlouhým, tím vším eliminovat pumpovací ztráty. Má to svoje limity a je to drahý. Zde by z toho zákazník mohl něco mít, ale patrně to nevyváží problémy, co to produkuje (např. Peugeot teď oplodňuje servisy přístrojem na pískování ventilů bez demontáže). Příklady: VW TSI, PSA/BMW THP

    3. Turbo, přímý vstřik, swirl mode .Příklady: oboje JTS, VW TSI 1.2 z Česany. Neumí vrstvený provoz. Zde se pracuje s tím, že motor má nejlepší účinnost +/- při plném zatížení, takže se turbo při malé zátěži v podstatě odpojí. Ekonomie provozu je horší, ale zase je menší potenciál na fatal error a ještě to relativně jede.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2015 20:34:38     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Primy vstrik
    Lze nějak rozeznat VW TSI a Česana TSI, třena podle kódu nebo aplikace ve vozidlech? Díky

    Komentář ze dne: 13.09.2015 23:38:18     Reagovat
    Autor: a. - adoss
    Titulek:
    Já mám dojem, že se to zkoušelo ve formulových motorech. Něco jsem našel např. zde https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_EF-Type_engine
    Nicméně tam životnost nikdo neřešil, pokud motor přežil závod.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 00:36:34     Reagovat
    Autor: ps2901 - ps2901
    Titulek:Re:
    Už merliny (a licenční packardy) za války měly vstřikování vody do sání (+metyl): Tam taky životnost nikdo moc neřešil protože motor se v bojových podmínkách zpravidla nedožil plánovaného resursu ..

    V autech to dělal seriově zatím snad jenom saab v 99.

    Obecně vstřikování má smysl více u těch leteckých písťáků které jedou trvale na 75-100% výkonu než u aut, kde je režim dost jiný.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 13:32:34     Reagovat
    Autor: beda68 - beda68
    Titulek:Re:
    jo formule to používali už před 25 lety, ale jim šlo o výkon a ne o výdrž motoru.
    kvlifikační motor (což bylo tehdy dovolené) měl podle některých pramenů 1500kW a životnost 3 až 5 kol.
    závodní motor měl "nižšší" výkon a životnost cca 2,5 hodiny

    takže korozi nikdo neřešil

    Komentář ze dne: 14.09.2015 06:09:32     Reagovat
    Autor: lubos - Neregistrovaný
    Titulek:TA152
    TA 152 od Kurta Tanka bylo to nejlepší co Luftwaffe a MW50 prý fungovalo docela výborně a životnost motoru těch pár hodin nikoho nezajimalo. Ale máš pravdu že s bublifukem těch pak to nemá nic společného. My sem tam vstřikujem vodu na dieselu do sání před turbo jen k vůli rychlé dekarbonizaci.

    Komentář ze dne: 14.09.2015 07:21:59     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Hezke
    Pri precteni titulku jsem se marne snazit predstavit si DFense na zlute kanoi (zvane banan) pripadne raftu, s padlem ... :)))

    No pokud je mi znamo z dobovych svedectvich, tak vodu strikali do motoru v lecktere sportovni dispcipline (napr. orientacni zavody, soutezni vuz MB1000) jiz pred drahne lety ... ale tady opet vliv na zivotnost nen meritelny.

    Komentář ze dne: 14.09.2015 08:46:08     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:War Emergency Power
    Pouzivalo se to udajne i v nemeckych tancich behem druhe svetove... Jeden z nejvetsich narustu vykonu byl na mustanzich - wikipedia udava "1,380 hp, but WEP would deliver up to 2,218"

    Dale se tam pise, ze po kazdem pouziti WEP na mustangu nasledovala inspekce celeho motoru, a ze po peti hodinach chodu na WEP byl motor zralej na srotak.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 20:26:22     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: War Emergency Power
    U motorů RR Merlin (nejen v P-51) se výkon krátkodobě zvyšoval výrazným zvýšením plnicího tlaku. U Napieru Sabre (Typhoon, Tempest) se snad ještě navíc nějak měnila geometrie ssání (vč. vyřazení filtru) ale detaily si nepamatuju.

    O použití v tancích nic nevím.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2015 21:34:45     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:Re: Re: War Emergency Power
    Koukám, že mustanzi tu nádrž na vodu ve standardu asi neměli, podle toho co jsem vygooglil měly vodní vstřikování až prakticky vrcholné merliny vyhnané na max v letech 1944 a 45 a zkoušené na spitfirech. Zajímavé je, že Boeing 707 měl také "vodní boost" používaný při startu. Skoro to vypadá, že na tom autu na vodu může něco být, když se tím zpravidla "boostuje" :-)

    "In 1944 150-octane fuel was used and water injection was fitted on a Merlin and that gave an output of 2,640 hp at 36 lbs. manifold pressure."

    To by na Buggatti Veyron spálilo pneumatiky.

    Také jsem se dočetl, že Downing během bitvy o Británii vydal memo, kde přikázal, že piloti ten 12lb manifold pressure boost neměli tolik zneužívat, protože to ničí motory. To bylo ještě klasické turbo bez vody.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2015 21:59:03     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: War Emergency Power
    O omezení při používání těch boosterů se v pamětech zmiňují různí stíhači z WWII, např. Pierre Clostermann.

    BTW: produkční Merliny měly kompresor (plnící tlak se zvyšoval zvýšením otáček), ne turbo. S turbem se snad experimentovalo na brzdě, ale nevím o tom, že by to bylo někdy namontováno do letadla.

    U 707 se to vodní vstřikování používalo mám dojem jen u těch prvních versí, co měly turbojety. Pozdější verse s turbofany (byť s malým obtokem) už to snad neměly. Naopak vodní vstřikování má například i L-410 ve svých M601.

    Komentář ze dne: 14.09.2015 20:14:03     Reagovat
    Autor: a. - adoss
    Titulek:Teplota spalování
    Nejsem motorář, ale vrtá mi hlavou jedna věc, jak lze dosáhnout snížení teploty plamene o zmíněných 700°C? Pokud budu uvažovat, že z vody o teplotě 15°C se při spalování stane pára o teplotě 1 500°C, mám tu nárust entalpie o cca 6 000 kJ/kg. Dejme tomu, že úsek 4 km zajeli za 100 sekund při "spotřebě" vody 0,04 kg. Potom mi vychází chladící výkon vstřikované vody jako 2,4 kW. Jak se taková hodnota může promítnout do teploty plamene v zařízení, které má tepelný příkon stovky kW? Já bych věřil tomu, že se teplota sníží o těch 700°C někde lokálně.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 21:23:01     Reagovat
    Autor: spalova? kostí - spalovac
    Titulek:Re: Teplota spalování
    podle mě ta voda tam snižuje hoření stejně jako když vodu naliješ do ohně.
    ono se to nezdá ale vodní mlha uhasí víc než proud vody.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 22:35:42     Reagovat
    Autor: a. - adoss
    Titulek:Re: Re: Teplota spalování
    To bych si troufal tvrdit, že za prvé nebude pravda, za druhé že to nechceš. Samotná voda hoření po chemické stránce nijak neovlivňuje nebo jak to myslíš, jen je třeba ji ohřát a odpařit. Když vyliješ kyblýk na oheň, sníží se teplota paliva (přesněji směsi paliva s okysličovadlem) pod zápalnou teplotu a oheň zhasne.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 22:43:26     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Teplota spalování
    Podle mne ta vodni mlha je veci fyziky, nez chemie. Proste a jednoduse vodni mlha se lepe distribuuje v prostoru.

    Ohen lze take uhasit ohnem, kdyz se zapoji krome chemie i fyzika. Viz haseni horicich ropnych vrtu vybuchem. Proste se to "sfoukne".

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 22:59:23     Reagovat
    Autor: a. - adoss
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Teplota spalování
    Ve vzduchu je 78% dusíku, který hoří úplně stejně jako ta voda. To za prvé. Za druhé určitě není cílem zhoršovat přístup kyslíku k palivu, to by pak odcházelo nespálené výfukem. Kde by se vzal ten nárust výkonu? Já bych v tom nehledal žádnou magii, ta voda se tam stříká kvůli chlazení, zaráží mě jen, jak jsou schopni chladit o 700°C.

    Způsoby hašení ropných vrtů mi nejsou známy, ale princip z komentáře trochu tuším a nejsem si jistý, že by to šlo aplikovat ve válci. Asi by to znamenalo ucpat něčím sání:)

     
    Komentář ze dne: 14.09.2015 23:26:13     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Teplota spalování
    Pokud se trhavina uzije spravnym zpusobem ve spravnem mnozstvi, ucpavat netreba :-)

    Nicmene, nebudu brednout do unavnych detailu rozdilu vybusnina/trhavina, kazdopadne motor na vybusninu, respektive jeji aerosol, funguje.

    Ten udaj o teplotnim rozdilu pro mne je nedostatecny, neni mi jasne, co presne se zchladilo o 700 °C a jaka byla puvodni teplota.

    U fluidnich kotlu je zadouci (temer) co nejvyssi teplota, aby doslo k (temer) dokonalemu spalovani. Predstava, ze budu topeniste chladit, je zhlediska tvorby jedovatych plynu, dost desiva. Neumim si predstavit, jaky vliv pak ma chlazeni vodou na dokonalost spalovani smesi, co na to katik a tak.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2015 00:07:17     Reagovat
    Autor: adoss - adoss
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota spalování
    Nevím, cca 2 200°C může být teplota spalin při hoření?

    Z hlediska tvorby jakých jedovatých plynů? Pokud vím, výhodou fluidních kotlů jsou nízké teploty, což má mimo jiné vliv na tvorbu NOx. Řekl bych, že díky tomu je možné spalovat s vyšším množstvím vzduchu a snížit tak i emise CO.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2015 00:20:16     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota spalování
    Ano, to je pravda. Vyssi teploty prinaseji sice lepsi spaleni materie (mene popilku a lepsi spaleni nekvalitniho paliva), ale vetsi tvobu NOx.

    Ja nevim, co vsechno leze z vyfuku a jak moc si to muzeme dovolit chladit uz v procesu spalovani. Nemam paru. Predstava, ze bez nasledku srazim teplotu v nejteplejsim miste o tretinu, mi prijde byt dost iluzorni.

    Komentář ze dne: 15.09.2015 23:00:54     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:POUŽÍVÁ SE DÁVNO
    V motoristickém sportu se vstřikování vody používá hodně dlouho, zejména u přeplňovaných motorů. Ono kromě tepla tam hraje taky roli tvorba ozonu, která je rovněž přínosem. V mnoha disciplínách je ale vstřik vody dlouhodobě zakázán (F1, rally, atd.), naopak někde se používá běžně (rallycross). Koroze motoru není u přeplňovaných motorů žádný problém, protože všechno okamžitě shoří. Mínusem je nejvíc hmotnost té vody. Ostatně ze stejného důvodu se moc nerozšířilo používání intercoolerů voda/vzduch namísto vzduch/vzduch, protože hmotnost vodní náplně byla významnější než výkonový nárůst (a to právě na předku auta, kde potřebujeme hmotu spíše snižovat).
    Všechna WRC mají tu nádrž na vodu vzadu u benzinové pro tvorbu vodní mlhy intercooleru, nikoli pro vstřikování do spalovacího prostoru.
    Mimochodem, u WRC existuje skutečně i vodní chlazení brzd, ale ani Lancer Evo, ani Impreza STi to v sériových autech neměly (a nefunguje to tak, že se voda leje na kotouče :-).

    Komentář ze dne: 18.09.2015 16:32:35     Reagovat
    Autor: izak - izak
    Titulek:Ach jo, samy expert koukam
    1) Vezmu to od te blbosti zvane vodik, nikdo netvrdi, ze na to jde jezdit, vsichni tvrdi se ze pouziva prebytecne energie, napor kdyz se jede z kopce etc. Nehodlam rozebirat ucinnost, podle me je lepsi si karoserii udelat jako golfovy mycek nebo dat dozadu spicaty "doutnik" a efekt bude mnohem vyssi, ale ted ke skutecnym a fungujicim technologiim.

    2)
    Vyparovaci karburator: skoda ze uz karebec skoro nic nema, proze tohle pouzivaly tanky a dosahneme az 60% uspory, vyuziva se odpadni teplo z vyfuku a jen co mame teplo se meni tento karburator na zplynocai/odparovaci a ne aerosolovy a ten jak znamo spotrebuje mnohem mene paliva, vykon tim neziskame zadny, jen setrime palivo ;-))

    3)
    H2O - No ono by stacolo dat vodu do paliva a jezdilo by lepe, jenze moderni auta to neumoznuji diky vstrikum a dale je palivo opatreno vode odpudivych latek, aby se nedala s H2O michat. Jenze takove motory existuji a to LODNI, 30% vody zbytek mazut ... proc to delaji? Zadne chlazeni, ani rozklad na O3, O3, vodik ... ale PARY, jak znamo, para je nejlepsi palivo a roztaznost vody za vysokych teplot je primo impozantni, natolik impozantni, ze se pouziva i na letadlovych lodich, kde se jeste vyuziva toho, ze takto zahrata para lze pak zchladit a pod tlakem si zachova moznost rychle expandovat.

    A ted proc davat vodu do sani ... ano je to jeden z jednoduchych zpusobo, jak snizit spotrebu a zvysit vykon, proze ziskame ony uzasnou paru, ktera by rada expadndovala diky vysoke teplote a tak nam pomaha spolu s detonaci paliva pohanet pist. Chlazeni je male, je to vedlejsi efekt, ale znam tunery, kteri tuni prevodovky, meni motory, montuji turba z jinych aut do jinych, meni vyfuky a predelavaji ridici jednotky motoru + si pridavaji vlastni (at zije levne arduino, ci arduinoPi (deska na Raspberry)) a ti kdyz jsou na hrane tim i chladi, ale hlavne zvysuji vykon ...
    A jak to delat jednoduse? Ultrazvukova membrana znama ze zvlhcovacu vzduch a mame paru a ta se nasaje, pohanet ventilatorem neni ani treba, ono si to nasaje samo.

    Takze panove, PARA je to, proc to ma vyssi vykon a ano i jaderna elektrarna je parni a hledejte proc ;-)) ... protoze 100 stC je malo a ono se jde dostat jeste mnohem vyse kdyz mame tlak a udrime jej, pak je staci hnat na turbinu ... ach VODA/PARA je pohon i 21 stoleti a bude se pouzivat jako medium jeste hodne dlouho.

    Takze ted vime, proc za mlhy jede auto lepe ;-))

     
    Komentář ze dne: 18.09.2015 16:38:54     Reagovat
    Autor: izak - izak
    Titulek:Re: Ach jo, samy expert koukam
    Zapomnel jsem dodat, vite jak ukazit kotel, ktery se prehriva?
    POPELEM !!!!!

    A vite proc se tam nesmi lit voda? ... proze vy takovy kotel vybouchl, promenil se v bombu a strepiny z kotle by znicili, co by jim prislo do cesty.

    A to neni vse, znate vysoke pece? A proc myslite, ze se zmrzle uhli predehriva (tim i vysusuje) ... ano voda v podobe ledu s kombinaci s vyskou peci udela opravdu velkou bombu, mohutny vybuch a horici uhli zapali kde co v sirokem okoli. Desim se doby, ze nekdo zastavi hute, pak je otevre a prijdou tam mladi, nadejni a blbi technologove a budou znova objevovat kolo ... tedy az prijde zima, vyhodi cele mesto do povetri.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2015 20:44:39     Reagovat
    Autor: Mallory - Mallory
    Titulek:Re: Re: Ach jo, samy expert koukam
    Tak asi logicky, nicméně tam stejně nedochází k nějakému zvýšení energie přidáním vody, pouze se tam děje její přeměna na kaboom.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2015 20:42:15     Reagovat
    Autor: Mallory - Mallory
    Titulek:Re: Ach jo, samy expert koukam
    "proc to delaji? Zadne chlazeni, ani rozklad na O3, O3, vodik ..."
    Taky si myslím, kdyby rozkládali na ozón, tak to asi prodají spíš Straně Zelených než loďařům.

    "jak znamo, para je nejlepsi palivo"
    Nevím, co si představujete pod pojmem palivo, ale já si pod tímto pojmem představuji, že je subjekt schopen začít a udržet reakci spalování. Spalovat páru se mi bohužel ještě nepodařilo.

    "[pára] by rada expadndovala diky vysoke teplote (...) pomaha spolu s detonaci paliva pohanet pist"

    Nejsem odborník na spalovací motory, ale kde získáte onu vyšší energii, když voda podléhá pouze nejaderným fyzikálním vlivům? Pokud to dokážete, tak vcelku ani není potřeba ten spalovací motor, protože jste zřejmě vynalezl perpetuum mobile.

    Chápal bych, kdybyste řekl, že to snižuje ztráty, případně se spaluje něco jiného, to by nevyvracelo standardní model fyziky a bylo by o tom možné možná i diskutovat.

    "ano i jaderna elektrarna je parni"
    Sice ani jedna nepoužívá páru jako palivo (protože voda palivo nebyla, není a nebude), ale jinak dobrý.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2015 15:33:07     Reagovat
    Autor: izak - izak
    Titulek:Re: Re: Ach jo, samy expert koukam
    Jedine co uznavam, ze jsem nemel rict o vode ze je palivo, ale medium ... zbytek jen ukazuje, ze jsi hlupak.

    Ano jako fyzik bych se nemel vyjadrovat nepresne a vagne, ale ja predpokladam, ze se bavim s inteligentnimi lidmi, fyzici a technici me pochopi, neznalci ne a je mi to u pr*, proze nic nevis.

    Presto to rozvedu:
    Nejefektivnejsi medium pro premenu tepla v energii je VODA, jeji 3 skupenstvi a velka nehorlavost provazi moderni lidstvo od prumyslove revoluce, stlacenych plynu pouzivame ke kde cemu, ale je to prave voda, ktera tak idelane meni sve skupenstvi z kapalneho za normalnich podminek na plynne pri vyssich teplotach ... a prave ze ono odparovani zavisi na TLAKU ... tedy vysokou teplotou dosahneme vyssiho tlaku a ten lze pak vyuzit.

    K motoru, motor jak je zname z aut, je to nejhorsi, co lidstvo vymyslelo, je to nejmene efektivni vec, diky velkemu rozsahu otazek, ve kterem bezi, prpoto se taky nikde, kde nam jde vykon nepouziva k pripemu hnani napravy, ale je vyladen do optimalnich otacek, ty nemeni a jeho energie se premenuje napr. na elektrickou, kterou pak pohanime soustvay, jsou tak udelany lokomotivy (ano predtrim byly parni a teplo se ziskavalo z uhli ... to je co para utahal hezkych par stovek tun ... neuveritelne co)

    Papinak mate doma si vsichni, co se stane, kdyz po dosazeni varu neprestanu dodavat terplo vime vsaidchni, ano prot ma pojistku, aby nevyvrazdil 1/2 domacnosti.

    Takze ke spalovani paliva, to vyuziva roztaznost k premene energie, jenze nam vznika velke teplo a to je tam k cemu? Ano je to ODPAD, vedlejsi efekt a to pohlti voda, zahreje se a premeni se v paru, tedy TLAK, tedy nam bez ztraty pohani pist .... samozrejme jde o podil, aby nam voda jiz nehasila onen zazek a nesnizovala vykon, u kazdeho paliva je ten pomer jiny, u mazutui je to zjevne onech 30%

    A co velke lode, jsou pohaneny spalovacim motorem ... LOL nejsou, nejdrive to byla PARA, dnes je to onen velky spalovaci motor, ten vyrabi el. proud a ten nasledne pohani lodni srouby, jedna takova lod se ted stavi Benatkach a to je vyletni, zdravim timto ABB, ktera tam dela onu el. regulaci ;-))

    K atomovym elektrarnam nema jsou dodat, jsou to ve skutecnosti PARNI elektrarny, UTFG, stepeni atomu se pouziva jako zdroj tepla, to je predavano do primarniho okruhu a ten nasledne ohriva sekundarni okruh, ktery PAROU pohani turbinu/y.

    Nevim nic o plynovych elektrarnach ani uhelnych, ale ale rikam temer s jistotou, ze plynove nemaji zadny spalovaci plunovy motor, ale vyrabeji PARU a tu nasledne zenou na turbinu, stejne tak uhelne, nedokazu si prestavit, ze by nekdo pouzival bimetal k vyrobe el. ci jeho modifikaci od pana Tesly ... ale ano i to se pouziva, male jaderne vyrobniky elektriny, pomalu po dobu 70let se nam tam hezky rozklada rad. aktivni meterial a ten nam vyrabi el. proud vhodny na ziveni pocitace, pouziva se i ve vesmiru, ale hlavne na odlehlych meteorologickych stanicich ... zajimala by me cena a jeden bych si i koupil ;-)))

    Vojaci meli bimetal, ten hodili do ohne a napajeli z toho vysilacku ... ale tohle neni nic extra efektivniho, proto se ve velkych vykonech radeji pouziva PARA ... porad zijem ve stoleti PARY, kterou pohanime vse, co ma obrovsky vykon.


    A ano auta, ktere jezdi za 2-3l/100 km jsou spalovaci, motor je valec s lopatkami, tam spalujem benzin, bezi na optimalnich otackach, vyrabi el., proud a ten pohani efektivne auto .... prototyp auta byl zkonstruovan na jedne ceske VS a nic noveho nevymysleli, vzali prinzip z LOKOMOTIV ... hadejte, proc se tam nepouziva motor na prime hnani soustavy? ... je toho vice, narazy lze resit setrvacnikem (ten je mnohde porad) .... jsou samozrejme vyjimky (neberu ted ciste el. vlaky a tramvaje) a to elektromagneticke vlaky zname z Japonska ... to je skutecny technologicky posun ... kde se ale sletjen v konecnem dusledku pouziva paru ... v atomovych el. ta vyrabi el. proud a ten diky mag. indukci v kolejnici pohani vlak ... je to genialni, proze znacne eliminovali treni, nebot vlak se ve skutecnosti vznasi ... proste genialni posun vpred ... presto ma jako externi generator atom s parni turbinou ;-)))

     
    Komentář ze dne: 19.09.2015 16:51:56     Reagovat
    Autor: Ochy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ach jo, samy expert koukam
    Přestal jsem číst u "golfový mýček" - teď diktuju sekretářce zatímco jsem ošetřován, krvácejí mi oči.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.