Komentáře ke článku: Omezování dopravy na magistrále díl I. (ze dne 02.09.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Osobně si myslím, že varianty tunelů byly opuštěny čistě proto, že nejsou prachy, a asi jen tak nebudou ... protože si myslím, že při vší "úctě" k těm různě jmenovaným spolkům, Metrostav si dokáže prosadit své podstatně lépe, a kdo jiný by v Praze ty tunely stavěl.
Nicméně ta banda z magistrátu se snaží vykazovat činnost za každou cenu, a takhle to vypadá. Vtip je v tom, že mě vůbec nenapadá co s tím, protože mám pocit, že na Mariánském je nějaká megapatogení zóna, a kdo do toho baráku vleze, ten zblbne a zešílí, protože politik(o úřednících vůbec nemluvím), který by jasně řekl, že to je snůška nesmyslů, které jen komplikují lidem život, tam snad ještě nebyl.
|
|
|
Tunely nejsou in, protože by bylo nutné řešit nepříjemnou situaci "Tunelový komplex Blanka je fuj x magistrála v tunelu je OK".
Jinak taky varianta "bez tunelů" nebyla zavržena zcela a možná k ní za pár let dojde. Prozatím se budou zkoušet (správně, všechny úpravy jsou presentovány jako pokusy) možnosti povrchové a tyto pokusy budou také něco stát. Jistě nikdo nevěří, že až se ukáže (a ono se ukáže), že třeba semafor instalovaný za Nuselským mostem, je zcela k hovnu, někdo bude za promrdané peníze popotahován. Nebude.
Co se slejzá za sebranku na Mariánském, tomu se nelze divit. Normální lidi se živí normální prací, na úřady se stahuje pravdolásková nemakačenková svoloč.
|
|
|
Dokud bude tunely stavět Metrostav, tak in budou pořád .... myslím, že ten má ten magistrát zvládnutý velmi dobře. Ale asi mu bude pro příštích pár let stačit ta dostavba Déčka ... a pak se varianta tunelového řešení zase opráší, za něco se ty vybrané daně utratit musí:-).
|
|
|
Zajděte si někdy na do budovy magistrátu na mariánskym náměstí. Vstupte zadním vchodem a dejte se doleva. Je tam kantýna. Přijďte kolem dvanáctý, něco si tam dejte, seďte, a poslouchejte o čem se tam ouřadové běžně a nahlas baví. Věty typu "tak sme zas promrdali 30mega a nevim jak to zamaskovat" jsou tam ke slyšení docela běžně ...
|
|
|
Myslím, že Metrostav je nechá vyblbnout, protože včas odhalil, že po dalších volbách už na radnici asi nebude suverénně vládnout ODS a vyčkává. Pak napře všechny síly do varianty "dlouhý tunel" (a nemyslím to nijak ironicky) a začne stavět. bude to trvat dlouho a oni tam upíchnou hromadu strojů i lidí, takže kapacita bude aspoň pro Prahu naplněna minimálně z 75%...a o to jde. Není třeba někde si přikrádat jako amatéři, protože GD se vždycky napakuje na subkách...
|
|
Pokles počtu vozidel o 80% měl tedy za následek pokles hluku o 2,7 dB
Pokud auta zprůměrujeme a budeme je brát jako jeden zdroj hluku... Jestliže jich je méně než čtvrtina, tak dle mých znalostí by měl hluk klesnout o cca 6 dB. To by platilo, pokud by auta měla významný podíl na hluku. Jenže ouha, zdroj hluku snížil výkon na jednu pětinu, přesto pokles intenzity odpovídá poklesu výkonu zdroje (reprezentovaným počtem aut za hodinu) na polovinu.
Nemám důvod považovat uskutečněné měření za chybné, ale způsob interpretace dat je špatný: Za hluk můžou auta - ano, ale sotva z poloviny. Logicky: Měření hluku změřilo hluk na na měřicím stanovišti, samozřeřmě také s hlukem od aut. Jenže taky hluk od pracujících klimatizací a všech ostatních zdrojů.
|
|
|
... hluk ve dne 72 dB ± 2 dB (zákon požaduje 70 dB, takže s uvažováním nejistoty měření je hluk v daném místě ve dne v normě!) a v noci 67,3±2 dB (zákon požaduje 60 dB). Je to poměrně zajímavé, protože ve dne projíždělo po magistrále asi 3000 osobních aut za hodinu, zatímco v noci pouze 700 za hodinu. Pokles počtu vozidel o 80% měl tedy za následek pokles hluku o 2,7 dB.
Z 72 na 67,3 mi to přijde spíš jako 4,7 za předpokladu že obě měření měla stejnou "chybu"... mohlo by to ale být cokoli mezi 8,7 a 0,7.
|
|
|
Pokles počtu vozidel o 80 % měl za následek snížení hluku o 2,7 dB, tedy na polovinu.
D-fens překonal svá tovaryšská léta a je vyučen. V interpretaci čísel je velmi, ale opravu velmi, dobrý.
72 dB se započtením tolerance může býr 70 dB stejně dobře jako 74 dB. Tedy "v normě" stejně dobře jako normy dvojnásobek.
|
|
|
Nerozumím, s čím máš problém vůči interpretaci DF nebo Karkulky.
Údaje z měření jsou takové jaké jsou, diskutovat lze lecos.
Fakt, který si magistrát zjistil (což je správné), a to že praktické vylidnění magistrály sníží akustický tlak ani ne na polovinu porovnáno s odůvodněním zklidňování se moc rozporovat nedá.
V firmě při takovém nakládání s penězi a informacemi bys za to vyfasoval zpronevěru nebo zneužití informací v obch. styku (tunelování).
A nezaměňuj akustický tlak za subjektivní vnímání hlučnosti, 2,7 debilů při slepém pokusu nemáš moc šanci bezpečně poznat.
|
|
|
Vaše poslední věta se nezakládá na pravdě. Měření provádí vždy pouze autorizovaná firma, mající příslušné vybavení a znalosti. Vlastní měření probíhá v několikavteřinových intervalech, právě proto, aby se vyloučil hluk ostatních zdrojů. Zejména se ale předně měří hluk pozadí, který se následně z výsledků odfiltruje. Tzn. že hluk ostatních zdrojů je tímto postupem vyloučen.
Měření jako takové je poměrně složitou procedurou, na kterou se vztahuje řada norem, předpisů a povinností. Ostatně není nic jednoduššího, než si příslušnou legislativu celou prostudovat.
|
|
..osobně si myslím, že celá naše drahá "republika" se už delší dobu otepluje (ne v tom směru jakým by si účastníci Prague Pride přáli). A zatím žabičky čekaj co bude.
No nemyslim si, že eventuálně se žáby uvaří.. spíš to jen nějak velmi ošklivě dopadne. Možná země potřebuje skutečnou revoluci, ne sametovou.
|
|
Mala poznamka : Kdyz 33% Prazanu voli ke svym cestam osobní automobil, tak asi nejsou nejsilnejsi skupinou. Dalo by se naopak rict, ze nejsilnejsi skupinou je 67% co osobni automobil ke svym cestam nevoli :)
|
|
|
Cituji: "Nikdo z těch 33% neměl potřebu se ozvat, ačkoli jsou DRUHOU nejvýznamnější a nejsilnější skupinou cestujících v Praze." Rozumite česky pane?
|
|
|
100% obyvatel prahy (pražané jsou jen ti rodilí, kterých je nejspíš už menšina, zbytek jsou drbani z cikánských vesnic v podhůří jako je třeba Komutau) ale využívá silniční síť. Ti, co jezděj sockou nelítej vzduchem a i ta cyklobuzna si jde nakoupit naklíčené zrno na žrádlo...no a všechno tohle probíhá na silnici, nebo bylo po silnici přivezeno.
omezení dopravy bude znamenat vážnou ránu síti služeb, takže v místě bydlící už nenakooupí ve večerce, protože ji nebude mít kdo zásobovat, popř. tam nakoupí o třetinu až čtvrtinu dráž než jinde, protože dodavatel bude účtovat větší pálku za dopravu.
|
|
|
Malý dodatek - kdyby se jenom třetina z těch lidí, kteří používají automobily, rozhodla využívat MHD, tak MHD za stávajícího stavu ve špičkových hodinách zkolabuje. Konkrétně je problém hlavně v metru, které by prostě kapacitně nestíhalo (busy a tramvaje lze teoreticky posílit).
|
|
|
No on něco takového říkal i Nosek, na posílení MHD ani na výstavbu nové dopravní infrastruktury nejsou prachy a jediné, co lze ještě podporovat je, aby lidi jezdili na kole, protože to nic nestojí. V dalším levelu očekávám, že magistrát začne uvažovat o podpoře jízdy koňmo.
|
|
|
Kůň zabere moc místa. Řekl bych, že další level bude propagace přemísťování po vlastních nohou.
|
|
článek super, ale s tím souborem na uložto bych byl opatrnější, doporučuju stáhnout a hostovat přímo tady - aby náááhodou za chvíli nezmizel.
P.
|
|
Na jednu stranu je pravda, že magistrálu v současné podobě skutečně nelze považovat za šťastné řešení dopravy v centru Prahy.
Na druhou stranu je ale taky pravda, že vozidla někudy jezdit musí a když slavný zmrdistrát nebyl schopen ani za 20 let od revoluce dobudovat páteřní síť kapacitních komunikací v Praze - tedy MO a příslušné radiály (PO pokud vím staví přímo ŘSD) pak holt vozidla jezdí po magistrále, protože jiná celistvá kapacitní komunikace v blízkosti centra jaksi nevede. Jakékoli její omezení tedy bude znamenat, že se prostě doprava přelije jinam, za což obyvatelé postižených ulic zmrdistrátu určitě nepoděkují.
Na třetí stranu, za dva roky se snad konečně dostaví Blanka. Tam bych pár měsíců počkal, co to se zatížením magistrály udělá a pak by se vidělo, zda je třeba nějaké opatření, aby se městský, popř. dálkový tranzit přiměl používat MO a nefrčet přes Václavák. Do tý doby je ale každá rada drahá a Automaty spolu s úředníky se můžou stavět na hlavu, protože to centrum prostě určitou dopravu generuje a ta doprava bude někudy jezdit.
|
|
|
Ten první odstavec je slabé vyjádření. Magistrála přerušující Václavák pod muzeem je zvěrstvo. Bozhužel, jak píšete v druhém odstavci, s tím nejde nic dělat, řešením je dostět _oba_ okruhy, ne jenom vnější, pak by se to snad dalo alespoň oboje převést za muzeum. Tunel by také pomohl, ale místě tam vede ještě metro a železniční tunel a je nutné to navázat na Nuselský most, takže řešení bude hodně komplikované a drahé.
|
|
|
Upřímně řečeno by dle všeho bylo prioritní dostavit vnější okruh - zbavit se tranzitu je pro Prahu podstatný.
Nicméně všechno je to otázkou peněz - tunely jsou v pohodě, ale ty prachy.
|
|
|
S jakými tunely se tam počítalo? Já jsem myslel, že z povrchu hloubený tunel by zase takový majlant nestál ani při zvažované delší variantě tedy v porovnání s ostatními tunelářskými projekty v Praze...
|
|
|
Pokud vím, tak z povrchu hloubený tunel pohřbili památkáři. Ono při povrchovém hloubení byly taky obavy o stabilitu okolní zástavby a podobníé lahůdky. Na ražený tunel prachy nejsou a hned tak nebudou(to je v historický zástavbě hodně drahá sranda, nemluvě radši o přeložkách sítí).
Osobně se domnívám, že Praze by radikálně pomohla hlavně dostavba vnějšího okruhu, tam tlačí bota víc.
|
|
|
Máte nějaké alespoň marginálně důvěryhodné informace o tom, kolik provozu na magistrále je transit?
Webové (velmi měkké!) zdroje uvádějí cca 15 % (a mně se to zdá důvěryhodné, ovšem mýlit se mohu přesnadno). Pokud to nicméně je pravda, a pokud je skutečně cca 85 % provozu na magistrále doprava do a z centra, pak zde okruh nepomůže ani docela málo.
|
|
|
zlé jazyky (MČ Praha 2) dokonce tvrdí, že transitu je ještě méně. Cca 10%, na tomto čísle staví svou politiku, zakázat, zakázat, omezit, zúžit, zrušit, ani chvilku se nezamysleli nad tím, že pokud takové množství lidí magistrálu k dopravě využívá, pak magistrála smysl má a není to špatné nebo hloupé řešení. Velké množství lidí ji zjevně potřebuje, tak proč tomu bránit a omezovat to. Naopak bulvár na magistrále nepotřebuje vůbec nikdo, až na pár tydýtů z MČ P2.
|
|
|
Ono taky jde o to, jak ten tranzit počítáš - protože tranzit je prakticky doprava, která v dané lokalitě nemá ani start ani cíl - nojo, ale je tranzit, když jedu z jednoho konce Prahy na druhý??? Je tranzit, když jedu z periférie Prahy? A kde je ta rozhodující vzdálenost od Prahy, kdy to ještě není tranzit? To jsou ty "soft data" - dokud někdo neřekne jednoznačně, co měřil a jak, tak se jedná o plácání ve vzduchu (a to platí i pro tu mou hodnotu, žádný ověřený informace k dispozici pořádně nejsou - nebo já je aspoň nemám).
Mimochodem, stavět na malém podílu tranzitu dopravní omezení je pitomost - základní pravidlo by mělo platit, že nejdřív nabídnu adekvátní náhradu (rozuměj okruh) a potom dělám omezení - tady se to dělá bohužel opačně. O systému dopravní politiky v Praze si nedělám iluze, vždycky jsem měl názor,že by to měl tvrdě řídit magistrát a neponechávat to na jednotlivých MČ.
|
|
|
já transit nepočítám nijak, já jsem dokonce, óóó hrůzo, příznivcem magistrály. Vím, že někteří z magistrály mají fyzické i psychické problémy, podle mého názoru je magistrála v pohodě, protože usnadňuje život mnohým za cenu omezení života v jedné ulici. Bydlím zhruba uprostřed magistrální trasy a využívám ji oběma směry, je to relativně rychlé a pohodlné, rozhodně lepší než se proplétat uličkami, ubírat parkovací místa, osazovat magistrálu křovím, které bude sloužit jako odkladiště odpadků nebo dokonce vybudovat zelenou zónu na magistrále, která se dříve nebo později stane působištěm bezdomovců a fěťáků.
10% vypadlo z MČ Praha 2, údajně jim to spočítali odborníci a používají to jako argument pro zúžení, omezení nebo zrušení magistrály. Náhoda tomu chtěla, že výpočet vyšel tak, jak se to zrovna radnici hodilo. Zázraky se dějí. ;-)
mimochodem situace v ulici Politických vězňů si "nesedla", chtěl jsi abych dala "odborníkům" měsíc dva a pak si to sedne, nestalo se. Ale "sedlo" si to na Václaváku, v dolní polovině jezdí auta s lehce zapamatovatelnými RZ na výjimku a také auta s označením Ambassador group. Zábavné, ale neuvěřitelné, že zrovna tento scénář byl v rukou studovaných odborníků. :-))
|
|
|
Magistrála mi přijde zcela v poho. Nejedno velkoměsto ji má, možná, že dokonce každé velké má nějakou vnitřní magistrálu, některá mají i víc magistrál najednou. Naopak v lese nebo v malých vískách magistrály spíše nejsou a tam také bydlí ti, co chtějí žít bez magistrál. Nevím, proč se pořád cpou někam, kde magistrála je a je zcela v pořádku.
|
|
|
magistrála je v poho, jenže každý kdo dnes řekne magistrála, pokládá za svou povinnost dodat, no není to šťastné řešení, jistota je jistota a ukamenování není nic příjemného. To je asi to jediné za co bychom mohli komoušům poděkovat.
mě překvapila autostráda v centru Londýna, měla jsem za to, že zrovna tam zklidňují až do omdlení a není to pravda, čtyři pruhy sem a tam a zpátky a kolem dokola a mezitím se proplétali cyklisté, žádné stezky, žádné extrapruhy, nic. Takže se ve mně vaří krev, když čtu, jak všechna cyklounská pojednání na téma doprava začínají větou: "ve všech evropských městech třicítka, omezování, zákazy, jen u nás nic . . . . . ".
ale co už, na Václavák nemusím, Karlín byl odjakživa divná nebezpečná čtvrť nepřizpůsobivých a pokud člověk nemusel, tak tam nelezl, pak to tam spláchla povodeň a na chvíli se zdálo, že to bude jinak. Nestalo se, už to zase bude divná a nevábná čtvrť, protože tam bude třicítka všude. Kdo chce kam, nebudeme mu bránit. :-)
|
|
|
To je jak s prohlášeními třeba dopravních buzerexpertů, že v západních zemích se nesmírně osvědčilo právě "to" - a pak se ukáže, že se to používá ve třech zemích Evropy a jedné v Jižní Americe. Věší bulíky na nos, nic víc. Jestli kalkulují s tím, že lidi jsou tak blbí a necestují, nic si neověří, netuším. Promítám si velká i nevelká města, kde jsem v poslední době byl, a žádný cykloráj se mi skutečně nevybavuje. Navíc si občas cvičně brouzdám díky googl street view všude možně a taky prt, naposledy třeba Řím - žádné cyklopruhy, dokonce žádní cyklisté...Asi záleží i na "vstřícnosti" radnic k utrácení peněz za kraviny, neb kapsa je prázdná, děti hladoví...a podle toho dostávají prostor i užiteční blbci. A jejich předražené stezky například.
|
|
|
Tak zrovna Londýn a GB bych jako zářnej příklad fakt neuváděl. Jejich pokusy ohledně shared space a podobnejch laskomin jsou ještě dál, než naše zklidňování, takže tohle fakt ne.
Jinak v evropských zemích se opravdu zklidňuje, o tom žádná. Akorát dotyční zapomenou dodat, že se tam nezklidňují kapacitní komunikace, který přenášejí velký dopravní zatížení, což je takovej sice drobnej, ale docela podstatnej detail..:-))
|
|
|
Podle mých informací je to někde mezi 15-20%. Jenže to je blbá matematika, vy totiž počítáte jenom se stávajícím tranzitem – jenže takhle to nefunguje. V případě otevření alternativní trasy (i třeba delší, ale zase rychlejší) se část vozidel hlavně z blízkosti okruhu přesune na okruh, protože si řidiči spočítají, že sice ujedou delší trasu, ale plynule a za kratší čas. Kromě toho problém je taky s nákladním tranzitem – jeho vytažení na vnější okruh znatelně uvolní i vnitřní kapacitní síti, což se projeví i úbytkem na magistrále (hypoteticky – volíte třeba mezi JS a magistrálou, jenže když víte, že jsou obě ucpaný, tak to klidně vezmete přes magistrálu – jenže když budete vědět, že JS je volná, tak pojedete přes JS a tím uvolníte ještě víc magistrálu). Takhle i tito řidiči musí využívat magistrálu, protože nemají alternativu. Tj. dopady kompletního dostavění vnějšího okruhu bych si troufnul odhadnout na snížení intenzit někde mezi 25-30% ve vnitřní kapacitní síti, což sice vypadá na první pohled nic moc, ale je dobrý si uvědomit, že v tomhle nefunguje lineární závislost – tj. snížení o 25% neznamená zkrácení doby čekání o 25%, ale klidně to může znamenat rozdíl mezi kolonou a plynulou jízdou.
|
|
Budu považován za líného zmrda neschopného se bít za vlastní práva, ale problém je v tom jak na to?
Přiznávám, že z rodinných důvodů se nemůžu moc organizovat do průvodů a demonstrací za práva řidičů, ale v rámci snahy něco udělat jsem alespoň napsal Noskovi a přispěl OSBIDU.
Ale to samozřejmě na situaci nebude mít ani ten nejmenší vliv.
Poraď te tedy, jak s tím jedno obyčejné promile z těch postižených může něco dělat.
Problém je hlavně v tom, že my jako pracující a nedostatečně oteplení musíme chodit do práce a starat se o rodiny a na nátlaky na rozhodující činitele nemáme čas, peníze a pumpičky.
Tak se tedy ještě jednou ptám co s tím? A nemyslím to jako řečnickou otázku od stolu abych se nemusel angažovat. Mě se to co se děje nelíbí a chci s tím něco dělat. Pokud někdo navrhne něco použitelného, rád se přidám.
|
|
|
Napiš dopis nebo mejl na radnici. Zformuluj svoje výtky, uveď racionální argumenty (klidně vyčtené z tohoto článku) a pošli to Noskovi. Sice to nebude jako mávnutí kouzelného proutku, ale kapka vody i skálu proráží...jen je třeba hodně kapek a nějaký ten čas.
|
|
|
Mail Noskovi jsem uz napsal, dokonce mi odpovedel. Klasicky ty vseobecne kecky a ze vlastne o nic nejde a vse je dobre a modre. Jeste jsem se nedostal k odpovedi, mam to v planu. Tak doufam, ze budou i dalsi kapky.
|
|
|
Podle mého názoru nemá cenu řešit s ním nějaké základní otázky "vesmíru, života a vůbec..", ale můžeš se na základě zákona o přístupu k informacím doptat, kdo a na základě čeho něco povolil nebo omezil. tím bys mohl získat nějakou munici pro odstranění blbého zákazu nebo omezení. Ale myslím si, že na webu OSBIDu se píše cosi o tom, že vítají i jednotlivce, kteří jsou ochotni utratit pár minut a někam napsat a po prostudování případu nabízí možnost napsat to pod hlavičkou OSBID o.s., aby to mělo vyšší váhu a úředník byl v rozpacích, jestli na to nasrat, nebo řešit.
|
|
Magistrát podléhá tlaku nátlakových skupin (konkrétně dvou), které reprezentují pár vyšinutých sluníčkových lidí.
A já se ptám: "Kde je slavný OSBID reprezentující zájmy milionu pražských anarchokapitalistů a sta tisíc vidláků z Hluboké a spol. na magistrále?"
Proč to Auto*Mat umí a vy ne? Co dokáže fašista v buzioblečku nabídnout radnici za přidanou hodnotu oproti frajerovi s osmiválcem? Slevou na pár magistrátních elektrokol to asi nebude...
|
|
|
Aniž bych chtěl OSBIDU nějak křivdit, mám trošku pocit, že tenhle nátlak na politiky je žumpa, kterou se nechtěj moc umazat. Navíc jsou trošku v nevýhodě v tom, že zatímco Automat a podobní zmrdi na to dostávají dotace, oni to musí dělat ve volném čase a za své.
|
|
|
Buďto do někoho kéruju, že dostává dotace (od různých subjektů) a sám si je dokážu sehnat jinak (sponzoři, klub přátel) a nebo jsem zticha. Rozhodně ale nemůžu tvrdit "oni na to mají dotace, já ne, proto budu vždycky slabší".
Potencionálních podporovatelů se nabízí celá řada (automobilky, Metrostav, různí motofanatici atd.), tak kde je problém?
A pokud mě paměť nešálí, tak Auto*Mati to taky (kromě svého PR ksichta, kterého platí Vodafone) dělají ve svém volném čase. To že ho mají víc (asi mají v práci lepší hodinovou sazbu :-) ) je bohužel jejich strategická výhoda.
|
|
|
kundo,
pokud OSBIĎáci normálka pracujou, tak největší problém bude spíše čas než peníze. kdybys někdy skutečně pracoval, věděl bys to.
kolomat dostává dost dotací na to, aby jeho členové reálně nemuseli dělat nic krom aktualizace vebu a stránky na FB, kteréžto úkony jim vždycky seženou nějakou tu tisícovku užitečných idiotů.
také si dovolím odhadnout, že OSBID se nehodlá nechat pást někým jako je beton-lobby, protože třeba tato bude dalším cílem.
myslím, že jsi jen kretén, co nenávidí každého, kdo si aspoň troufne něco o čem ty jen žvaníš.
|
|
|
Díky, cucáčku. Za skoro 23 let soukromého podnikání jsem opravdu nepochopil, co to znamená "skutečně" pracovat.
|
|
|
Ony uz se 23 let stavi dotovane cyklostezky?
|
|
|
pivko: za OSBID diky za podporu. Jen upresnim - nemusime to delat zadarmo a ve volnem case. CHCEME to delat zadarmo ve volnem case a to je ku*va rozdil.
A k tomu placi, fnukani a kerovani do" tech, co maj dotace".....pokud nekde takova odpoved zaznela, tak jedine v souvislosti s radami chytrolinu, kteri presne vedi co a jak mame delat nicmene slova jim jaksi z huby do ruky prejit neracila.
|
|
|
OSBID je postavený na lidech, kteří si vydělávají peníze prací ... z těch co znám, tak v privátním sektoru. To bohužel není 6 hodin překládání papírů ze strany na stranu a shopování v hodinových poledních pauzách, občas je to i o víkendech. Peníze se berou jako soukromé dary, možno ověřit public účtem. (mj. já mám teď dovolenou na hlídání ...)
A*M je postaven na grantech, z velké většiny min. živ. prostředí a magistrátu, takže jejich produkci lze brát jako úřednickou pobočku. Světlou vyjímkou je grant Vodafone ..., diskuze na to téma skončila plichtou.
Když by jsi měl být "korektní", srovnávej srovnatelné, tj. A*M s BESIP.
|
|
|
No jo, jenže takové srovnání je z hlediska výsledku (tj. aby se někdo za řidiče organizovaně postavil a vyvážil jednostranný tlak ze strany Automatu a dalších podobných zmrdů) celkem na prd, protože BESIP to asi neudělá. Zrovna tak jako ty různé autokluby.
|
|
|
UAMK a BESIP jsou státem podporované "profesní" či zájmové sdružení, které mj. mají přístup k tvorbě dopravní legislativy. To že vznikl OSBID a to že postupně začíná být "hlasem", oběvují se další lidé, je jistá forma hodnocení.
Z jedné i z druhé strany.
Nejsme ve sporu, že prve uvedené organizace neplní a nechtějí plnit diskutovaný účel - hájit zájem indiv. dopravy.
|
|
|
objevují .. ale fuj překlep
|
|
|
Uvedené organisace jsou státnímu buzeraparátu tím, čím byly národněfrontovní politické strany komunistům.
|
|
|
To plně podepisuji. Taková pěkná kombinace mrskačství chráněného zájmu a kolaborace.
|
|
|
To je klasický fňukání. Tak ať to nedělají, když na to nemají čas a musí makat od rána do noci, aby splatili hypotéku na chlívek od Central Groupu...
Srovnání s BESIPem je mimo.
|
|
|
RS sice občas má ke fňukání sklony, tady ale jen věcně popisuje rozdíl mezi fungováním A*M a OSBIDu. Nikde v jeho příspěvku nevidím fňukání nad tím, že OSBID by chtěl taky dotace ale nedostane je.
|
|
|
Kdykoliv čtu nějakou diskuzi, tak se dočtu, že OSBID nemůže to, tohle ani tamto, jelikož jeho členové musí pracovat a vydělávat.
To je činnost, kterou děláme všichni. Někdo s větší a někdo zase s menší efektivitou. A stěžovat si na to je prostě fňukání!
|
|
|
No, předpokládám, že s tímto přístupem máš bohaté úspěchy s lobbingem na magistrátu.
Srovnáváš výsledky - potom taky porovnávej 4-5 aktivních z Pha co to pytlíkují ve svém volném čase a 12 ? lidí ve fulltime A*M, placených i z Tvých pěněz.
Interpelace a osvěta probíhá, na alespoň nějakou půdu padá, Tvoje reakce je toho dobrým příkladem.
Nebo snad čekáš od hnusných libertariánů a podobných svobodomyslných invidiuí, že spasí Tvůj svět, když relativně nedávno jsi tady chrochtal (doufám že si Tě nepletu), jak je u Vás ta 30 fajn, že to zvyšuje pocit sucha v elasťácích?
JJ - imho nejsem zvyklý fňukat. Jenom jsem asi trochu pohodlný a mám nad lecčím nadhled.
|
|
|
Ano, Tempo 30 u nás funguje. Možná to nebudeš s to pochopit, ale je to tak. Ty nosíš do auta elasťáky?
Hele, kde jsi přišel na to, že Auto*Mat dělá 12 lidí na plný úvazek?
|
|
|
Je tam otazník, tj. bez záruky správnosti. Tak "odpozorováním".
Jako spokojený uživatel zklidňování asi máš dobrý důvod se navážet do OSBIDu, jehož někteří členové jsou tak oškliví, že by jim nevadilo zrušení rychlostních limitů úplně, hrozná představa.
Není mi líto, ty bys měl ne nadávat na OSBID, ale blahořečit je, že nejsou moc vidět.
Elasťáky jsem měl na sobě naposledy, když jsem šlapal na kole, v ruce, když jsem znich udělal hadr na motor. Takže v autě jsem je opravdu měl.
|
|
|
No, bohužel jsi to odpozoroval blbě. "Zaměstance" mají jen onoho Krčmáře. Ale nač si ověřovat fakta, že?
Blahořečit, neblahořečit... některé názory OSBIDu (a stejně tak Auto*Matu) mají zdánlivě logický základ, bohužel jsou, asi ve snaze co nejvíc zatočit s nepřítelem, dovedeny do úsměvných extrémů, a tak jsou jejich členové a přívrženci většinovou společností často považováni za zvrhlíky. OSBID nemá v tomhle eurosystému, který se snaží o co největší kontrolu všeho nad vším, šanci na výraznější úspěch a Auto*Mat se jen veze na vlně dopravních trendů ze západní Evropy.
Jsem rád, že žiju daleko od obou. Jo, někdy se přijeď podívat do kraje, kde lidé na kolo nenosí elasťáky a auta neřídí v azbestových kombinézách. Třeba zjistíš, že svět není černobílej
|
|
|
To jim to nějak kleslo. Odpozorovat lze, že v roce 2010 měli přiznané mzdové náklady 1.319.166Kč. Nepopírám, že i to může být plat jednomu zaměstnanci.
|
|
|
Zdá se, že v tom asi umí chodit :)
Jinak má informace pochází z května od jejich člena, jméno si už nepamatuju. Ale vypadal jako mix Masareho s Che Guevarou. Snad nekecal...
|
|
|
Je pořeba "připočítat" i zbylé NGO, které jsou sice jiného názvu, ale dělají to stejní lidé. Zbytek brigádníků přepočítat na jednotkový úvazek.
Zaměstnance můžou mít jenom jednoho, otázka je jak platí zbytek. Že by ten asociální švarc ? (když by přiznali alespoň 3 lidi - Krčmáře musí kvůli grantu, Massareho a nějakou princeznu, bylo by to uvěřitelnější) Trochu mi to připomíná řecké počty, tam taky nikdo nic nedělá, nikdo neplatí daně, ale šedá ekonomika je plácnuto 40%.
|
|
|
Co znamená "u nás funguje"? Že vy máte pocit sucha a bezpečí a dalších x lidí je nasranejch?
|
|
|
Já si to nevymyslel ale ani mě to nijak neomezuje. A upřímně si nedovedu představit nikoho (kromě sousedova syna s otuněným passatem), koho by to u nás v obci omezovalo.
|
|
|
No vidíte, u nás ani v Sudetech ani v Holandsku zónu 30 nemáme a taky to funguje. Dokonce tak, že bez obav pouštíme samostatně ven i čtyřletou dceru.
|
|
|
A co ze melo byt smyslem tveho prispevku?
Z dalsich k nemu vztazenych mi prijde, ze slo jen o to se navezt do OSBIDu. Zadny jiny duvod nevidim. Zmenu nehledas, pomoc nenabizis, jen porad opakujes, ze to OSBID dela spatne a Auto*Mat dobre. Ze ti to tak vyhovuje je ocividne, ale krome nejake divne vnitrni perverzni potechy za tvym prispevkem nic nevidim. Divne proto, ze nasledne odmitas jakoukoli rozumnou argumentaci. Takze jsme narazili na trollujiciho priznivce A*M. Pochopil jsem spravne?
|
|
|
Pochopil jsi blbě. Obě pseudospasitelský organizace jsou mi zcela volný a pomoc jim nabízet nehodlám, zvlášť když odporují mému vidění světa.
Jen si tu tak blbě zoufám, aniž bych měl vůli s tím cokoliv dělat. Stejně jako OSBID :) Ber to jen jako rozmar stárnoucího muže na nemocničním lůžku, který měl nutkání sdělit své myšlenky dál
|
|
|
Zoufani a rypani (slusne receno) jsou v mem slovniku dve rozdilna slova, ale budiz.
|
|
Trochu ke zklidňování dopravy u sousedů v Německu. Bydlím v malém městečku v severním porýní a byla tam taková pěkná pěší zóna která vedla centrem kolem obchodů. Průjezdnost pro automobily však byla omezená a tak po roce či dvou se stalo, že obchody vzkvétaly jen v části kam se dalo dojet autem a zaparkovat. V "pěší" části obchody více méně živořili a střídali se jak ponožky. K mému úžasu se přes prázdniny stalo to, že místní úřad na pěší zónu namaloval jednosměrnou silnici a parkovací místa ! Najednou se centrum opět probralo a obchody mají nové majitele(nájemce)! Ale bohužel asi jako každé město si procesem zklidňování muselo projít. Je velmi smutné, že zejména Václavák tato smutná lekce pravděpodobně ještě čěká, stejně tak jako ostatní části Prahy...Snad se jednou také poučí. "Never touch the running system !" :)
|
|
|
Pěší zóny samy o sobě problém nejsou. Problém je pěší zóna v kombinaci ze "zklidněným" centrem města kde není kde zaparkovat. Pokud je pěší zóna nějaká centrální ulice, kde se parkovat dá v ulicích bočních, nebo kde jsou v okolí rozmístěné parkhausy, problémy to zpravidla nezpůsobuje (Frankfurt, Mnichov, ale třeba i pravobřežní část Prahy 1).
|
|
|
V NL je úplně uzavřených zón a ulic naprosté minimum. Třeba centrum Amsterdamu je autům otevřené v podstatě celé. Zaprkovat 50 metrů od Damu není velký problém. U užším centru (uvnitř okruhu S-100) aby cyklostezku pohledal, v širším centru (uvnitř dálničního okruhu A-10) se cyklostezky vidí o něco víc. Hlavně na ulicích, které vznikly zasypáním kanálů (např. Overtoom) a je na nich tedy na podobné věci místo.
A třeba u klasických nákupních ulic jako je Kalverstraat je to snad vždy zařízeno tak, že autem bezproblémově dostupná je nějaká paralelní ulice, ze které se do té uzavřené dá na několika místech projít.
Last but not least: v Holandsku se nehraje na ty pitomé zóny, takže když residenti ráno vypadnou do práce, jsou jejich místa bez problémů k disposici těm, co přijedou zvenčí. V Praze jsem myslel, že mě raní mrtvice, když jsem projížděl v sobotu prázdným Žižkovem ale oranžové místo na parkování prostě nebylo.
|
|
|
Tak zprasené parkování, jako v centru Prahy je už možná jen ve Vídni - není taky divu, když ten pražský systém je v podstatě kopií toho vídeňského, jenže v Praze tomu ještě, jak to tak bývá, dali korunu dvěma věcmi - narozdíl od Vídně platí modré zóny po celý týden a vždy s výjimkou doby od 6 do 8 ráno, ve Vídni to platí jen do 10 večer a o víkendu vůbec a potom, krátkodobé karty do zóny se dají ve Vídni koupit na každým rohu a už i přes SMS, v Praze jen na několika málo místech.
|
|
|
Kdyby ty modré zóny (když už tedy musí nějaké být, s čímž nesouhlasím) naopak platily jenom v noci mezi pracovními dny, tak by to možná i fungovalo. Místní by přes týden večer zaparkovali, pracují na místě a řemeslníci přes den také a víkendové návštěvy místních by také neměly problém.
|
|
|
Fungovalo. Ale uplne by to popiralo duvod, proc byly zony zavedeny - vydelat. Ono, kdyby to kdokoli zucastneny koncipoval jako sluzbu obcanum, pak by to vypadalo jakkoli jinak (lepe ci hure) nez ted. Ale tohle je cira honba za penezi...
|
|
|
Promiňte, ale to je nebetyčnej blábol - vysvětlete mi, jak vyděláte na symbolické platbě 700Kč/rok????
Kdyby byla u stání zachována multifunkčnost, tj. byla by tu snaha mít co největší využitelnost stání, tak se na nich vydělá mnohem víc - takže jestli chce na tomhle opravdu Praha vydělávat (ceny jsou určeny MHMP), tak to dělá teda hodně blbě.
|
|
|
No já bych to nepodceňoval - vynásob si tu sumu počtem vozidel registrovaných v těch místech a ono to zas tak málo nebude. A obrovskej byznys jsou ty odtahovky... Mimochodem, Ihned.cz do toho zrovinka teď začalo slušně šít - je tam mapa celé Prahy, počty odtahů a zejtra se má taky objevit, kdo na tom vydělává.
A blížej se senátní volby - pazoura by mi upadla, kdybych to tam měl hodit někomu, kdo má cokoli byť jen vzdáleně společnýho s těmahle zmrdama.
|
|
|
Odtahovky, přesně, to je to co to celý roztáčí. Dneska zrovna hlásili v rádiu, že MHMP bude pořizovat nový odtahovací auta, už se nehodlá dělit s firmou, co jim pomáhala, když to ty kundy nestíhaly sklízet.
Jestli jste někdy šli v pátek v šest - sedm večer po Vinohradech, tak víte, o čem mluvím. To je jak na pouti, autíčka se pohybujou bez řidičů, kolem skáčou opice na gumičkách... :( stačí nechat auto deset minut na blikačkách a už vás mají ve spárech.
|
|
|
Jo a zapomněl jsem dodat, že chtějí zvyšovat poplatek za odtah (ne pokutu, prosím) na dvojnásobek. To asi jak zprudka zdražila ta nafta... Mor na ně!
|
|
|
Jo a povidali v TV (ja vim, zly zly zdroj informaci,ale omyslem jsem to zaslechl a docela se tomu da i verit pro tentokrat, myslim), ze v Praze to dela rocne 100 milionu jako prijem do kasy (zisk z odtahu). Takze kdyz zdvojnasobime sazby, nakoupime vlastni auta...to by bylo, abychom se nedostali vyrazne vyse, trebas na 150-200 milionu rocne cisteho.
To uz se vyplati ty modry cary nakreslit uplne vsude, za tyhle prachy, co to pak vydela...
|
|
|
Lide jako vy se zovou optimiste. Prvni registrovane auto neni az tak moc, ale druhe a dalsi. Nebo firemni. No a samozrejme tu mame odtahy, pokud neni dana alternativa k parkovani a parkovat se musi, pak je to o tom, ze to lidi risknou. A jeden odtah vydela mnohem vic nez hodina parkovaciho automatu.
Proc tedy myslite, ze nejsou kombinovane zony ve vetsim mnozstvi, tak aby se v kazde ulici nebo ob ulici dalo alespon pres den parkovat. Na automaty, tj se ziskem pro mesto? Protoze kdyz neni kde, driv nebo pozdeji se beranek odtahovce pod rameno priplete.
Tak proto. Nicmene vyjadruji jen svuj nazor, vy mate pravo na jiny.
|
|
|
Já nejsem optimista, já mám jenom poměrně slušný přehled, jakou mají parkovací politiku v zahraničí. Tam jsou zhusta ty poměry o dost drsnější, než u nás. Takže ještě jednou – kdyby na tom chtěla Praha vydělat, tak to může udělat mnohem lépe a rychleji. Například mi vysvětlete drobný detail, proč MHMP (když na tom chce tolik vydělat) prostě nestanoví povinnost pro jednotlivé MČ na zřízení placeného parkování a modrých zón a nechá to na nich, aby si je zavedli dle vlastního uvážení?
Kombinované zóny nejsou ve větším množstvím z několika základních důvodů – jednak se to nelíbí rezidentům, kteří chtějí mít svoje místečko před barákem – ve spojení s tím, že ty zóny zavádějí jednotlivé MČ, tak nastává tahle paradoxní situace. Druhá věc je beznadějná parkovací politika Prahy, která v tomhle nedává příliš logiku a neodpovídá požadavkům na maximalizaci využitelnosti stání (tyhle věci se dají pomocí průzkumů poměrně slušně prověřit). Na zavedení této multifunkce by se vydělalo řádově víc, než na odtahu. O druhých a nedejbože třetích autech máte pravdu – stání jsou pro ně dražší. Buďme realisti, parkovací prostory jsou striktně omezený a dostáváme se do situace, kdy parkování (doprava v klidu) tvoří pomalu větší problém, než doprava v pohybu.
Jestli vidíte světlo na konci tunelu, tak chci upozornit, že ten tunel spíš někdo zapálil. Na základě vývoje ze zahraničí (Francie, Holandsko, Belgie) se dá předpokládat, že:
- parkování se časem transformuje v klasickou placenou službu s odpovídající cenou,
- bude snaha o maximalizaci preference krátkodobého parkování (tj. do 2hodin),
- pro rezidenty bude striktně vyhrazeno jedno místo, druhé bude za značně vyšší cenu (ne, 7000Kč/rok to opravdu nebude),
- snaha bude dostat co nejvíc parkovacích vozidel mimo komunikační síť – tj. hromadné parkovací objekty a parkoviště, jenže to je hodně drahá sranda (viz. níže)
- postupně dojde ke snaze veškeré dlouhodobé parkování/odstavování vytlačit na hranice města (záchytná dlouhodobá parkoviště apod.)+podpora MHD a kol.
Pokud se o to zajímáte, tak si najděte na internetu např. publikace „Parking policies and the effects on economy and mobility“ nebo „Europes Parking U-Turn: From Accomodation to Regulation“ – jsou volně dostupné v pdf.
Mimochodem, abyste měl představu finanční – parkovací business je celkem drahá sranda.
- Jedno parkovací stání na povrchu vyjde někde okolo 100t Kč (včetně pozemků).
- Jedno parkovací stání v parkovacím domu vyjde na cca 500 000t Kč – návratnost je 15-20 let pro cenu cca 3000Kč/měsíc+krátkodobé parkování
- Jedno stání v podzemních garážích vyjde cca na 750 000 – 1 000 000Kč, když jsou to šložitější poměry (historická zástavba), tak se lze dostat na 2 mega. – návratnost 20-30 let pro cenu cca 3000Kč/měsíc+krátkodobé parkování.
- při použití APS (automatických parkovacích systémů) je cena vyšší o 50-100% (v závislosti na technologii a rozsahu), než u klasických parkovacích objektů.
|
|
|
Čas odstěhovat se z města ...
|
|
|
Ne. Čas na čtvrtou pražskou defenestraci. Tato chvályhodná pražská tradice je bohužel v posledních stoletích hanebně málo využívána.
|
|
|
Tyhle starý metody by se měly využívat častěji, ofc.
|
|
|
No nevím, v zahraniční se sice za parkování platí obecně spíš více (i když ty ceny se pohybují tak mezi 2-4 EUR za hodinu, což je 50-100 Kč, a 50-60 Kč/hod se už v Praze dneska běžně platí taky), nicméně oproti Praze je v tom jeden podstatný rozdíl - za tuhle cenu tam v centru kterehokoli města běžně bez problémů zaparkuji. To ovšem v Praze platí pouze v Praze 1 (a to ještě jen v její pravobřežní části) zatímco třeba na Praze 3 nebo nejdebože na Praze 7 je to prostě iluze. Místa na automatech jsou zpravidla plná a jinde návštěvníci parkovat nesmí. Praha sice rejžuje, ale některé městské části nepostavily za posledních 20 let ani jedno nové parkovací místo (typicky třeba právě ta Praha 7). Kdyby ty prachy, co na tomhle vydělají šly do stavby parkovacích domů, neřeknu nic. Jenomže oni to s radostí prožerou jinde, akorát terorizují obyvatele a návštěvníky Prahy a ještě se tváří, že to dělaj pro lidi.
|
|
|
Mixujete soukromá parkoviště a veřejné parkoviště - v Praze je max. na veřejném parkovacím stání 40Kč/hod.
Jinak s tím souhlasím. Například mají v zahraničí krásnou metodu na rozvoj parkovací politiky - je to prostý a přitom jednoduchý - všechny prachy vybraný z parkování musí jít zpátky do rozvoje parkování. Pohoda.
Neříkejte dvakrát k tomu rozvoji. Některé MČ chystají do výstavby hromadné podzemní garáže - většinou je to v přípravě a většinou formou PPP projektů. Z hlediska ekonomickýho nesmysl, z hlediska parkovací politiky už to smysl má, ale schválně se mrkněte výš, kde jsem psal ceny za parkovací stání.
Ještě jednou opakuju - kdyby se na tomhle chtělo tak rejžovat, tak mi vysvětlete jednu věc. Zóny se v Praze můžou zřizovat tuším od roku 1995 - a od té doby to zavedly jenom Praha 1, Praha 2, Praha 3 a Praha 7. Přitom ostatní MČ to mohli zavádět taky, nebyl v tom vůbec žádný problém, stačilo vytipovat lokace, dát to na MHMP a mohlo to jet. Tak kde to vázne?..:-)) (tedy vázlo, protože počítejte s tím, že do 5 let budou mít placené zóny ve vybraných oblastech prakticky všechny MČ).
|
|
|
Coz bude v praxi znamenat, ze se v lesim pripade nakoupi vic modre barvy a zakazovych znacek, v horsim pripade se zbori stavby z obdobi gotiky (jako mincovni sklepy v Brne na miste dnesniho velkeho spalicku, nebo nedavno planovany projekt parkovani pod zelnakem pro prominenty) a postavi se garaze, ktere zustanou poloprazdne.
|
|
|
Presne tak, jeden odtah za 1500...a u nas Jana Masaryka x Americka na vinohradech se ty odtahovky nestacej ani otacet.
|
|
Nevim jak je mozny ze se zrovna Nosek stal namestkem pro dopravu, jeho prohlaseni jsou moc pekny vzletny a vzdycky o vsem jenom ne o konkretnich problemech. Protoze predtim pusobil na praze 8, a dlouhou dobu jsem mel moznost sledovat co tady resil. Praha 8 je uplne jina planeta. Pro neznale, je existuje svet a pak praha 8. Ve vsem. Nejenom co se tyce dopravy, muzete se zeptat na cokoliv. Prijedte se podivat na ty nase tankodromy. Chodniky jsou bezbarierovy leda pro kocarky s doprovodem, invalidi lezou rovnou do aut pze na vozejku by se nikam nedostali pripadne se prizabili, Kanaly maj na silnicich plus minus pulmetr, nahoru nebo dolu. Prosecka se propadla, proc asi? Tam se jezdi uprostred protoze tech 50 kanalu na 100 metrech v jizdnich pruzich funguje jako nechtenej retarder. A tenhle clovek, kterej snad v zivote nevysel ven pred radnici a nebo ho vodili slepyho do auta, aby se na to nemusel divat bude krafat o doprave. Miluju vsechny, ktery dopravu delaj, asi proto ze jsem to odstudoval a v zivote bych do toho oboru nesel, protoze to dela snuska vypatlanejch magoru a ne normalne uvazujicich lidi.
|
|
|
Já ho viděl asi dvakrát v TV a nevím, zda to co z něj padalo, lze označit za "vzletné". Ten člověk jednoduše blábolil.
|
|
|
No, nechci ti do toho nějak mluvit, ale za stav silnic odpovídá TSK, tedy magistrát. Městské části s tím nemají nic společného.
Jinak často mám taky tendenci se nasírat stavem pražských komunikací, no k vyléčení stačí zavítat někam do středních či východních Čech, proti tomu má Praha komunikace naprosto v luxusním stavu.
|
|
|
Jojo kverulant pivko. To jsem si moh'myslet. Ja to vim ze za to neodpovidaj, ale muzou si to zaridit kdyz by je to dostatecne palilo. Jenze oni na to serou. Kolikrat vylezes v nejakym meste ven a rikas si ze starosta je asi peknej debil kdyz to nevidi? A kdyz uz chces mluvit o strednich cechach jed se podivat do jiznich nebo do zlinskyho, a jihomoravskyho kraje, proc tam dokazou mit silnice v dost obstojnym stavu? Luxusni, prehledny paradni, nebudu jmenovat, kdo jezdi urcite vi. Kolikrat to prekvapi, ze si lidi do nejaky maly vesnice dokazou prosadit poradnou silnici. Jenze to nesmej bejt liny, zvednout ty svoje tlusty prdele a rict si, udelame neco pro lidi, dyt to kurva pouzivam taky. Jenze ne...sedime, placame po debatach co by kdyby. A pak dame padesatku na strakonickou.Aspon ze nemam TV a nemusim na to cumet. Ale to si fakt mam porizovat Gckovej mercedes, abych nemel bolavej zadek po kazdy ceste ?
|
|
|
Zajímavé, já se většinou pohybuju po východních Čechách a mám stejný pocit, když přijedu do Prahy :-D
Z ČR mi nejhorší přijde Vysočina a jižní Čechy.
|
|
Plošnou 30 v Karlíně a obousměrný provoz cyklistů v jednosměrkách jste zaznamenali?
http://prahounakole.cz/2012/08/uprava-karlina-na-zonu-30-kmh-zacala/
Doporučuji i diskuzi, malá sonda do duše cykloaktivisty... "a to si tam v noci nemůžete vjezd aut úplně zakázat? Poctivý člověk přece v noci spí, nemá co sobecky jezdit autem po ulicích a budit místní obyvatele." Reakce na jiný příspěvek týkající se hluku rychleji jedoucích aut v noci. Myšleno zcela vážně.
|
|
|
Mně ta diskuze připadá vcelku rozumná...
|
|
|
A jak jste propana prisel na to, ze je to mysleno "zcela vazne"?
|
|
|
Mea culpa, přehlédl jsem se o nick. Ten pán to myslel opravdu ironicky, na rozdíl od většiny ostatních tam.
|
|
|
(Mimochodem ten vas "cykloaktivista" je velmi slusne diskutujici clovek, ktery zavedeni klidove zony zpochybnuje a na vec nahlizi spis z pozice za volantem. Ale kdo chce psa bit atakdale, ze?)
|
|
|
|
Má tam nějakou chybu v popisu situace?
Jediné s čím nesouhlasím, je zastavení RR "po nehodě". V RR ten "náraz" nemusel vnímat jinak, než přejetí hrbolu a následnou gestikulaci řidiče Sorenta si mohl vykládat všelijak.
|
|
|
Příde mi, že ten blog psal bezmozek typu ZZR. Jasně, článek na iDnesu je přehnanej a řidič Sorenta pitomec, co neumí jezdit v provozu, ale je to jednoznačně vina borce v Range Roveru, to snad nikdo nemůže chtít zpochybňovat...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Omezování dopravy na magistrále díl I.
|