Komentáře ke článku: Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (ze dne 07.08.2011, autor článku: C. J. Hornster)
Přidat nový komentář
|
a) V anglii se delal KOMBIK a 5dverova verze - nikoliv 4dverova !!! 4dverova a 3dverova se delaly v Japonsku. Nejlepe je to videt na prednich svetlech. Zatimco japonci maji cirou optiku myslim ze z plastu, anglicani maji klasicke sklo.
b) 1.5ka s tim autem na prvni pohled moc nehybe. U 1.5ky je hodne dlouha prevodovka. Taky to na 3.000 otacek jede asi 115-120 km/h. Maximalku to dosahuje na 4ku - pres 200km/h. 5ka je tak dlouha, ze cca. va 190 jeste nema takovy vykon, aby tech 190 prekonala. Ale jakmile preradim za 4 na 5 ve 200 km/h, tak uz to dokaze tu rychlost drzet a pomalu zrychlovat.
Vyhoda toho motoru je 2x precasovavani VTECu. Ve 4 a neco tisicich a v 6 a neco tisicich. Auto tahne az do 7.500 ot bez viditelneho propadu vykonu ci umrti u maxima otacek. Poroste v 7.500 to zasekne omezovac. Nebejt nej, tahne to snad do nekonecna. Diky tomu potrapite predevsim na rozjezdech nejedno i silnejsi TDi.
Diky te dlouhe prevodovce a buh vi cemu jeste je ta 1.5ka 84 kW nejlepsi motor, jaky se kdy do Civicu daval. Jezdi to za 5.5 az 7.5 (pri sviznby usporny az po sviznou slusnou rychlost) - tedy o 1-2 litry levneji nez 1.4ka v 55 a 66kW verzi.
Pokud budete nekdo kupovat Civic 6g (1995-2000 zhruba), preferujte tento motor - 1.5 VTEC 84(85)kW.
Fajnsmejkri koupej 1.6 nebo 1.8 ve verzich VTi (cca.118 a 124 kW - ale to uz nejsou moc "civilni" motory s tak zazracnou spotrebou).
|
|
|
A já doplním, že příbuzným tohoto Civicu není Rover 45, ale jeho předchůdce Rover 400 (model RT). Honda s Roverem spolupracovali do první poloviny 90. let a R400 byl jejich posledním projektem. Rover 45 pak vznikl už pod taktovkou BMW jako důkladná modernizace předchozího R400.
|
|
|
Presne tak, nostalgicky som si spomenul pri pohlade na interier na svoj byvaly Rover 416 Si s ktorym som bol velmi spokojny, holt manzelka chcela nove auto, tak sme kupili FF2, R416 som predal kamosovi za 50 tisic a dodnes krasne jazdi.
|
|
|
Taky jsem to chtěl napsat. Po Roveru 416 teď máme Rover 45 a ta snaha z toho udělat neHondu je tam vidět :-)
|
|
|
Sluší se podotknout, že i ten 1.5i 84kW má dost známou chybku. Rády praskají svody...:-(
|
|
|
Především první ročníky. Od 1998 problém odstraněn. Jinak 1,5 84kW velmi dobrá volba.
|
|
Sencor za 850,-, to bude asi fičák :-D
|
|
|
Já jsem při koupi rádia uvažoval podobně - stejně ho někdo co nevidět ukradne. A kdo by se tahal s cédéčkama, když i ta nejlevnější rádia mají USB, SD a AUX.
|
|
|
Tak AUX vstup bude mít dost možná i ta Sony, kterou autor vyhodil. Akorát to chce kabel. Já měl Sencora s CD/MP3 ve Š 100, a pak jsem ho dal mámě do Pandy (sama by si rádio nekoupila a já s tím občas také jezdím). Ta věc mírně řečeno dost špatně hraje a při normálním zapojení vyžere za pár dnů baterku.
|
|
|
Potvrzuji, Sencor nebrat! Ale recenze krásná!
|
|
|
Asi tak. Kúpil som SAL za 30€ a len som čumel.
Absencia RDS (v roku 2011 len numerický displej!)
Čiže ani ID3 tagy pri MP3, absencia podpory adresárov,
Neodnímateľný predný panel (dosť nevýhoda lebo sa to veľmi lesklo, človek berie na seba riziko, že sa aj na vašom Favorite niekto multikultúrne obohatí...)
Zvuk ako z riti, hlavne že sa nezabudlo na veľmi silné modré LED podsvietenie. Ach...
Rádio Panasonic na kazety (prerobené na jack...) zastane svoju službu 100x lepšie. Hlavne sa nemusím báť, že ho niekto ukradne.
|
|
|
Jak souvisí Sencor a SAL? Kromě toho, že obě firmy vyrábějí levná autorádia. Jinak snad platí "You Get What You Pay For", tak čemu se divíš?
|
|
|
No, zase v segmentu čínských, super levných rádií se musim trochu Sencoru zastat. Je to plečka, to každopádně, ale když jsem si pořizoval před 4 lety nouzový rádio doslova za pár peněz (500 Kč?), překvapilo mě, co za ně můžu dostat.
Koupil jsem si tohle: http://www.elektro-partner.cz/autoradio-sencor-sct-2203r-sensct2203r/obchod/
Výkon naprosto nedostatečnej - odhaduju to na nejlevnější zesilovač 2x10W uzpůsobenej pro zapojení 4 repro paralelně, protože někdy se starší membrány v reproduktorech ani nechtěly rozvibrovat, dokud to člověk neohulil skoro na doraz a zpět :)
Ale zbytek vybavení byl o dvě třídy jinde - solidní design, pěkný displej z "teček", funkční RDS, radio text, rozlišení podsvícení den/noc, automatické přeladění stejné stanice na jinou frekvenci, celkem detailní možnosti nastavení mrzáckého zesilovače apod. Celkově se jevilo jako simulátor kvalitního autorádia :-)
Perlička na závěr je, že se překvapivě po 2 letech a 1 dni nerozpadlo v prach, ale hraje dodnes a ovládací prvky nenesou předpokládané stopy opotřebení.
|
|
Určitě není normální, aby voda tekla do ventilace, to se někdy stává, když netěsní ten plast pod stěračema --> jak stéká voda z předního skla, nateče pod něj přímo do tý roury, kudy auto saje vzduch do kabiny. Pomůže přilepit ten plast medvědím hovnem nebo jiným vhodným lepidlem ke sklu, případně vyřešit uchycení toho plastu lépe než to udělali v továrně, tj. např. přišroubovat.
BTW civic kombi nemohl nahradit accord kombi, to je jako by focus nahradilo mondeo nebo oktávku superb. Po Civicu 6 přece přišel Civic 7 a ten se dělal ve verzi kombi pod názvem Honda Stream.
Jo a ty "charakteristicky skloněné C-sloupky" mají všechny kombíky, u kterých výrobce použil zadní dveře stejné jako u sedanu / krátké verze (napadá mě např. Renault Laguna 1. generace). Což ale není moc obvyklé a z hlediska komfortu nastupování na zadní sedačky je lepší, když jsou zadní dveře upravené tak, aby C sloupek byl cca svislý (jako má oktávka a vlastně většina kombíků).
|
|
|
Diky za tip s tim plastem. Urcite si to nejak zatesnim. Celou dobu hledam kudy tam tece...
No jo, ale stream je neco jako MPV, je to samostatnej model. Jediny kombi po civicu byl accord a sama honda prohlasovala, ze na evropskych trzich by zakazniky civicu kombi rada oslovila accordem. Vim ze je to jina trida, ale Honda to tak proste tehdy postavila. Accord jako nastupce civicu ve smyslu zaplneni diry v nabidce kombi...
Vim, ze laguna ma podobne sklonene C-sloupky, ale ma kolmejsi zadni okno, tedy D-sloupky. Je to vec vkusu, ale uz to nevypada podle me tak hezky. Mas pravdu, je to dano pouzitim uz hotovych zadnich dveri. Ty zkosene mi ale nevadi, ja v zadu vozim leda batoh a ten si na nastupovani zatim nestezoval... :-)
|
|
|
Tudy teče asi do hodně aut, majitel to často ani netuší (když prší málo a teče tam málo) a voda zůstává ukrytá od kobercem, pak to tam může plesnivět a taky by mohla časem proreznout podlaha.
Ano, Stream je už trochu jiná kategorie než kombi, ale pořád platí, že vychází z Civicu 7 a dost se mu podobá (i když je asi o 10 cm vyšší). Pravda je, že jich moc nejezdí. Možná by se to dalo shrnout tak, že civic 6 aerodeck nemá přímého nástupce, buď si vybereš stream, což je MPV nebo accord aerodeck, což je o třídu větší auto ;)
|
|
|
Honda Stream je samostatný typ, žádná odvozenina z Civica 7G.
|
|
|
Určitě? Např. na anglický wikipedii píšou, že jsou ty auta příbuzný a když se kouknu na nějaký fotky třeba na tipcars, uspořádání motorovýho prostoru civica 1.6 (7G) a streamu 1.7 (1G) je hodně podobný. No a zapředu se ty auta taky navzájem podobaj, možná maj i stejný světla, nevim.
|
|
|
Ten, kdo se v autech nevyzná, řekne, že Fabia II je odvozenina z Fabie I? Podle tvých kritérií těžko. Přičemž právě kastle je snad to jediné, co tato auta odlišuje.
Když se kouknu do motorového prostou mého Accorda a zavzpomínám na kdysi vlastněného Civica, tak jedinej rozdíl je, že v Accordu je motor poněkud větší. Jinak v podstatě naprosto stejné uspořádání. A přesto není jeden od druhého odvozenina...:-)
|
|
|
Hele fakt to píšou na wikipedii i jinde.
|
|
|
Nevím přesně, jak to má Honda udělaný. Ovšem řešit to hůř, než to má stará Š120 mi přijde poněkud divné.
Není to mlžení skla způsobené jen prostě tím, že za deště se a) nasává přeci jen vlhký vzduch, který projde až na sklo, b) díky teplotním rozdílům se pak sklo mlží?
Mám za to, že klimatizace vzduch vysušuje a proto se pak sklo nemlží.
|
|
|
Jak to má stará Š120?
Jestliže do auta teče spolujezdci pod nohy, tak to nebude jenom vlhkým vzduchem a mlžením.
|
|
|
Chladič vepředu, těleso radiátoru + ventilátor kravsky u motorku stěračů, trubky pod autem. Když teče spolujezdci pod nohy, může to být taková hadice na odvod dešťovky z pod kapoty.
|
|
|
Zajímalo mě konrétně, jak to měla Š120 udělané, aby do ní neteklo skrz ventilaci - ty nasávací otvory vzduchu do kabiny jsou tam v kapotě, to vím, ale jak je to udělané, aby tudy nenatekla voda až do kabiny? Na některých Š120 ani není ten plastový kryt nad mřížkou v kapotě.
|
|
|
Tvarem a umístěním toho tělesa radiátoru. Voda se tam dostat nemohla - viz: http://skoda-virt.cz/cz/auta/emka/326-minno-s120l-sedivko/ fotky 57, 58, tam je to dobře vidět.
|
|
|
Spíš je to netěsným spojením hadice přívodu nebo odvodu kapaliny do tělesa výměníku. Ale je možné, že hadice, co odvádí dešťovou vodu z pod kapoty zpuchří a bude propouštět, protože je vedena z prostoru kapoty do podběhu předního kola, a kousek téhle hadice vede prostorem spolujezdce nebo řidiče. To bych spíš sázel na již neexistující těsnění té hadice v podběhu či v prostoru kapoty, aby to kolem ní zatékalo.
|
|
|
Víš, co je zajímavé? Nikdy jsem v Š120 neměl s mlžením skla problémy. Ráno, to jo, ale za deště nikdy.
Podle mě je mlžení čelního okna dnešních aut dáno jeho velkou plochou, kdy teplotní rozdíl je najednou příliš velký, než aby ta voda nekondenzovala. Klimatizace není jen pro chlazení interiéru, ale i pro tyhle případy. Nevím, kde se vzal obecný názor, že klimatizace je jen na chlazení, tudíž je nutno ovládání teploty dát co nejvíc doleva. Málokoho napadne, že klimatizace je výborná i v zimě, právě pro to, že vzduch v kabině vysuší a při mrazech nemám ráno omrzlá okna i zevnitř...
|
|
|
Dost aut má ovšem v obvodu klimatisace zabudované pojistky proti jejímu spuštění při nízkých okolních teplotách, hlavně starší auta s mechanickým řízením klimatisace. Případně jde při nízkých teplotách pustit jen pro ofukování skla, při běžném topení do všech výdechů ne.
|
|
|
Ja tam tu pojistku mam take, ale i v zime mi funguje odvlhcovac pokud mam zapnute na klime AUTO, pokud mam EKO, tak se to v zime docela mlzi. Tak nevim ...
|
|
|
Co je myšleno mechanickou klimatizací? Táhla, bowdeny?
|
|
|
Klimatisace, kde člověk ovládacím prvkem nastavuje posici míchací klapky (tj. poměr objemu vzduch, který jde přes výparník klimatisace a vzduchu, který přes něj nejde). Zpravidla opravdu řešeno nějakým tím táhlem či bowdenem. Smyslem té pojistky je nejspíš prevence zamrznutí výparníku, u některých se to ovšem řeší tlakovým spínačem, který vypne kompresor poté, co výparník zamrzne a zvýší se tlak.
|
|
|
Jinak receno - mechanicka je ta, kde jsou (vetsinou) tri otocne knofliky, nemechanicka ma displej, kde se zvoli pozadovana teplota a system si to ridi sam (u VW Group tomu rikaji Climatronik)
|
|
|
Ne nutně. Já mám v Jeepu klimatisaci tzv. automatickou a přesto je ovládána třemi otočnými ovladači. Podobně to dělávalo například Volvo.
Hlavní rozdíl je tam to, zda si nastavuješ požadovanou teplotu, nebo pouze posici té směšovací klapky. A volkswagení climatronic je pochopitelně klimatisace automatická.
|
|
|
Aha, tak to se omlouvam, s timhle typem automaticke klimy jsem se jeste nesetkal. Ale pro laicke zjednoduseni by to stacit mohlo, ne? ;-) Je pravda, ze v Subaru jsem mel naopak vse pres tlacitka, ktera pomoci (dle zvuku nejspis) podtlaku prehazovala mechanicky klapky (ale teplota se nastavovala tahlem) a to tam klima nebyla, jen klasicke topeni a vetrani. Climatronic je jasna automatika.
|
|
|
Aby to bylo zajímavější, tak já mám kolečka i displej :-).
|
|
Ze sve pozice gratuluju k vyberu a preju hodne bezproblemovych kilometru. Nedavno jsme oslavili spolecnych 5 let ja a muj Civic 1.8 VTi ve verzi liftback. Nekde se uz tady na D-F vali jeho recenze. Chystam se napsat i druhou cast, rekapitulaci po onech 5 letech.
Budu se s tim autem jednou hodne tezko loucit, protoze je to maximalne spolehlivy vuz s vysokym fun factorem a vice nez prijatelnymi provoznimi naklady.
Ty predni svetla jsou orech, mohlo by to svitit vic. Nicmene nejakou dobu zpatky jsem natrefil na OSRAM Silverlight zarovky za slusnou cenu a zlepsilo se to, fakt je s nima lip videt. Podle me velmi dobra investice.
Souhlas s absenci pocitu rychlosti, se Civicem mi 150 prijde jako devadesatka. Stejne tak s tim pocitem dlouhyho auta, do garaze zajizdim klidneji jen diky tomu, ze vim, ze se tam v pohode vlezu, jakkoli to zevnitr nevypada.
Rejd asi tak dobrej nemam, ale tohle bych prisoudil vetsimu motoru, nejspis kolem nej neni tolik mista.
Rekl bych, ze mame podobny problem s tou vodou u spolujezdce, pritelkyne si obcas stezuje, ze ji tam neco kape na nohy. Taky se mi stalo, ze mi mycka protlacila trosicku vody kolem leveho horniho rohu celniho skla - nic sileneho, jen trochu nacucnul tapec a do druheho dne to zmizelo. Mozna by to sklo stacilo prelepit...
Vyhrivana zrcatka jsou jediny kus vybavy, ktery tomu chybi. Jinak me na tom aute docasne sere prokopany koberec pod nohama ridice a permanentne nehorazna palba za 4 novy letni gumy, kde podle technicaku musim mit 195/55/R15 84V. Kdyz se podari, co podarit se ma, vyjde to na cca 6 kKc, ale standardne je to spis 8 (pokud to teda nema byt Ceat nebo Barum). U zimnich je to podobny. Vsechno ostatni je tak, jak ma byt.
|
|
Ode mne za 1! Uplně stejné auto jsem vlastnil cca 3 roky a celkem spokojenost.Najel jsem s ním asi 40 tkm se spotřebou 7,2 l/100km.Tak jsem ted tak nejak nostalgicky zavzpomínal...Ale Hondě jsem zůstal věrný i nadále:-)
|
|
Že Sencor za 950,- Kč MUSÍ mít dobrý zvuk, to je naprosto mimo diskusi. Ale se ze všeho nejvíc se mi, přece jen, líbí ta "machršňůra"!
|
|
Koupil jsem ho v roce 2000 kratce po "emigraci" do Italie jako sve prvni. Motor 1.5 s 96 konema, model hatchback: images01.olx.com/ui/1/99/39/2129039_1.jpg
Byla v plynu takze jsem jezdil asi za 3 eura na 100 km. Jedinou nevyhodou bylo, ze co 10 tisic km bylo potreba nastavit ventily diky plynu. Jinak mam jen ty nejlepsi vzpominky. Auto bylo lehke tudiz dost zive, tlumice byli jeste 80 procentni a originalni i pri najezdu 230.000 km kdy jsem ho za 700 ecek prodal indum. Mel jsem pak to "stesti" zahlednout ho asi po 5 letech, a bylo by byvalo lepsi ho nevidet. Snad nebylo dilu, kterej by nebyl odrenej nebo rozbitej... :-((
|
|
Koupil jsem ho v roce 2000 kratce po "emigraci" do Italie jako sve prvni. Motor 1.5 s 96 konema, model hatchback: images01.olx.com/ui/1/99/39/2129039_1.jpg
Byla v plynu takze jsem jezdil asi za 3 eura na 100 km. Jedinou nevyhodou bylo, ze co 10 tisic km bylo potreba nastavit ventily diky plynu. Jinak mam jen ty nejlepsi vzpominky. Auto bylo lehke tudiz dost zive, tlumice byli jeste 80 procentni a originalni i pri najezdu 230.000 km kdy jsem ho za 700 ecek prodal indum. Mel jsem pak to "stesti" zahlednout ho asi po 5 letech, a bylo by byvalo lepsi ho nevidet. Snad nebylo dilu, kterej by nebyl odrenej nebo rozbitej... :-((
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS
|