Komentáře ke článku: Full vovce report (ze dne 31.01.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Trochu OT, ale chci se zeptat, jakej je rozdíl mezi první a druhou možností v tý anketě napravo: Souhlasím se snížením max. dovolené rychlosti na pražské magistrále na 50 km/h.
|
|
|
Anketu jsem právě odstranil (nezávisle na tomto dotazu, už tam visela týden), ale rozdíl byl pouze v počtu "o" (Anooo a Anoooo). Původně obsahovala anketa pouze možnost Ano (resp. Ano, Anoo, Anooo a Anoooo), což mělo vyjadřovat, že jiná možnost než souhlas se veřejně nepřipouští. Pak jsem změnil názor a anketu předělal do více seriózní podoby. Podobná anketa už na D-F byla a týkala se tématu, kdo bude Zlatý slavík. Každopádně oceňuji, že jste se zeptal, po týdnu a jako vůbec první!
|
|
|
Zdálo se mi, že počet "o" má vyjadřovat míru nadšení při souhlasu. A ono to bylo přesně tak. Divné...
Byla to dost dadaistická anketa a proto jsem i dada-hlasoval. Čekal jsem nějaký dada-žertík při vyhlášení výsledků - a jsem tedy trochu zklamán.
|
|
|
Díky za odpověď. Těch "o" jsem si všimnul ale myslel sem si že špatně vidím nebo že jde o chybu. A pak když sem to odeslal a podíval se znova a anketa nikde nebyla, myslel sem si že sem se zbláznil :-)
|
|
|
já osobně jsem na podobné ankety zvyklý z idnes.cz, takže mi to ani nepřišlo. možná to ostatní měli také tak.
|
|
|
Ta "hlavní postava" zmíněného webu se cítí poctěna a inspirována :-) Leč, máme-li hovořit seriózně, musím poděkovat jak za účast, tak za report. Organizace měla mouchy, pár námětů na vylepšení jsem sepsal na ksichtoknihu na organizační stránku akce (tady: http://www.facebook.com/#/event.php?eid=243682542013&index=1) a bylo by prima, kdyby se jakékoliv další nápady a připomínky dostaly k organizátorům ještě před případným dalším kolem protestu :-)
|
|
|
Brrr, vy uz take pouzivate tu frikulinskou odpornost?
|
|
|
Nerad, ale musím přiznat, že z hlediska efektivity je to pro podobné akce velmi účinný vercajk. Jako inžu mne oslovuje hlavně to, že se nemusím starat o projektování a sledování vazeb, ksichtoknihu s nimi už lidi nakrmili zcela dobrovolně a rádi :-) A v podmínkách informační blokády médií to asi byl jediný způsob, jak info o protestu dostat k dostatečnému počtu lidí. Po ohlasu sobotní akce to už snad bude jednodušší.
|
|
|
Jen škoda, že my, co na Xychtář nelezem jsme se o akci nedověděli. Rád bych svůj čas a spotřebu paliva 3 vozů docela obětoval, i když nemám podobné akce v lásce právě z důvodů popsaných D-FENSem (zneužití nějakým žvanilem pro politické zviditelnění).
Nicméně doufám, že příště nezaspím a zúčastní se celá rodina.
|
|
Cyklohraboši už nemusí srát řidičům na hlavu, ti už to zvládají svépomocí. Nevím, jestli tomu říkat vítězství.
|
|
|
Protestní jízda ukázala, že lidé ochotní jednat - aktivisté, jsou na obou stranách a že jich je přibližně stejně.
Já jsem z druhého tábora, nejsem sice členem automatu, ale stále více s nimi sympatizuji.
Auto mám, svého času jsem jezdil docela dost, ale když se začaly přeplňovat silnice a volat po dalších a větších silnicích, došlo mi, že takhle to není správně, že tahle země není nafukovací, není to Amerika. Aauta už začínají omezovat ostatní dopravu a v některých aspektech i kvalitu života.
Když je něco přebujelé a začne rozšiřovat na úkor něčeho jiného, je to vždycky špatně (monopol bez rozmanitosti), nová věc se musí zapojit do systému a kooperovat. Automobilismus není tak dokonalý, aby mohl vytlačit ostatní způsoby dopravy, má spoustu chyb a vyloženě škodlivých aspektů, které se nedaří uspokojivě řešit a které degradují jeho klady (zastavěná půda, znehodnocení krajiny v okolí silnic, arogance vůči přrodním krásám, která nemá v historii obdoby, karcinogenní splodiny, vynucený automobilismus, přeměna měst atd…) V USA jsou velká města uzpůsobená automobilu, tam se nedá chodit pěšky, u nás byla města i vesnice stavěna pro pěší, u nás je problém s místem a s parkováním a to že se nedá někde chodit pěšky je proto, že je chodník zamořen splodinami.
Chůze je nejpřiroznější lidský pohyb,navíc zdravý a ohleduplný k okolí, nemůže být ničím nahrazena a vytěsněna. Cyklistika je v těsném závěsu.
Chci se dát k automatu, protože cítim silný tlak a oklešťování jednotlivce v těchto základních principech, jako je možnost přirozeného pohybu, chůze, možnost volné krajiny atd.
Nechci přesvědčovat vás, protože respektuji vaši vášeň pro automobil, ale „mlčící většina“ podléhá módě, nebo lobby, chcete-li a a tím, že propadá automobilismu tak masově, degraduje i váš zájem a vaši vyjímečnost na silnici, to je to, že stále narážíte na blbce, kteří na silnici nepatří.
Bohužel se teď ocitáte v bezhlavém davu , který se chová nesmyslně a přemrštěně a sním musíte trpět sankce, které možná právě na vás dopadají neprávem a třeba nesmyslně.
Myslím, že by všem prospělo, kdyby bylo aut na silnicích míň.
Automobilismus dnes, je přebujelý,a způsobuje tím spoustu problémů a není řešení přidávat další pruhy a další silnice.
Zdraví Zd
|
|
|
Všechna ta zdůvodnění bych celkem chápal. Jestli se ti ale současný stav nelíbí, tak prostě začni jezdit na kole nebo choď pěšky. Sdružovat se v nějakém automatu myslím nemá cenu. Nevím, jestli jsi někdy byl na cyklojízdě. Já ano a připadal jsem si poněkud zneužitě. Nějaké jejich heslo bylo "ne proti automobilismu, pouze za cyklistiku". Což potom v praxi vypadá tak, že se jede úplně zbytečně po silnici souběžně s cyklostezkou, účastníci z čiré stádotuposti nejsou ochotni uvolnit levý pruh magistrály pro případné sanitky, trasa je zvolená tak, že musí stát i tramvaje (i když se po kolejích nejede. Jenom jsou mezi účastníky takoví trotli, že by pod tu tramvaj někdo vjel). Ani ty dvě hodiny jednou za půl roku nejsou všichni účastníci schopní trochy disciplíny, takže není nouze o různé karamboly. Odhadem tak u třetiny lidí je podle stavu kola a odpadání v prvních kopečcích zřejmé, že mimo cyklojízdu na kolo nesednou.
Obecně proti pořádání takových jízd nic nemám, stejně se v odpolední špičce udělá jenom jakási bublina, která se po průjezdu cyklistů zase okamžitě doplní auty, takže žádné velké zdržení myslím nehrozí. Jen bych to pojal torchu (hodně) jinak. Jenže to by angažovanou mládež asi nebavilo. Je potřeba udělat pořádnej bordel, ať celá Praha vidí, že jsme něco dokázali.
Jinak brojení proti těm malým cyklojízdám, kdy se sejde dvacet lidí na kolech a někam společně jedou, je samozřejmě k smíchu.
|
|
|
Dost si ve svých úvahách odporujete. Na jednu stranu vám vadí, že se staví další silnice a přidávají pruhy (pomineme-li dálnice, ptám se kde?), na druhou stranu vám nevadí, že se staví cyklostezky. Kupříkladu v okolí mého bydliště byl vykoupen pruh polí okolo silnic, aby mohly být zbudovány cyklostezky. Přitom ani na těch silnicích se cyklisté běžně nevyskytovali. Tedy dle mého názoru zbytečně zastavěná a znehodnocená krajina.
Co se týče chodců, všimněte si, že tam kde začali jezdit ve větší míře cyklisté, mají chodci problém s nimi, nikoli s automobily. Podobně je to s arogancí k přírodním krásám. Může mě trefit šlak, když vidím horské pěšiny a jejich okolí rozježděné od cyklomamrdů.
Máte zcela pravdu, když uvádíte "Když je něco přebujelé a začne rozšiřovat na úkor něčeho jiného, je to vždycky špatně". A to se týká i cyklistiky, ze které se stala modla a móda zároveň. Pokud se chcete dát k automatům z důvodu "protože cítíte silný tlak a oklešťování jednotlivce", jdete opravdu špatnou cestou. Je to právě automat a spřátelené spolky, které se neustále snaží omezovat ostatní, vnucovat jim svou pravdu a svá řešení - stačí si přečíst jimi publikované názory.
|
|
|
Kupříkladu v okolí mého bydliště byl vykoupen pruh polí okolo silnic, aby mohly být zbudovány cyklostezky. Přitom ani na těch silnicích se cyklisté běžně nevyskytovali. Tedy dle mého názoru zbytečně zastavěná a znehodnocená krajina.
Napadá mě jedna možnost - nejezdili ty cyklisti dřív po nějaký delší a horší trase?
Co se týče chodců, všimněte si, že tam kde začali jezdit ve větší míře cyklisté, mají chodci problém s nimi, nikoli s automobily.
Tohle je zvláštní, jsou země, kde chodci běžně sdílej prostor s cyklisty, případně jsou jejich trasy oddělený jen jiným typem / barvou povrchu a problémy zřejmě nemají.
|
|
|
Ne, nejezdili. Ostatně na těch zbudovaných také nejezdí. Důkazem budiž v místě použití zámkové dlažby prorůstající tráva. Ani sekat se to nedá.
Dokonce tomu tak dříve bylo i zde. A nemusely na to být zvláštní oddělené a obarvené trasy. Možná právě proto, že nějaký úředník cyklisty nasměroval do míst, kde se dříve v takové míře nevyskytovali, začali mít chodci problém.
|
|
|
děkuji za seriózní komentáře
samozřejmě, že cyklomamrdi na horách mi také vadí ( nedivil bych se ale, kdyby v civilním životě byli zase bezohlední řidiči ), ale uvedu pár čísel, kterým samozřejmě nemusíte věřit
v Praze jezdí jedno procento lidí na kolech, přitom podle průzkumu, mnohem více lidí by po Praze na kole rádo jezdilo, kdyby byly lepší podmínky. Auta jsou všude, když jedou kazí vzduch, kdfyž stojí, překážejí na chodnících.
Je jasné, že spousta z nich to jen říká, ale myslím si, že kdyby byli lepší podmínky určitě by víc lidí jezdilo každý nemá čas trávit hodinu, nekde na sportovišti a ještě hodinu cestou tam a zpátky, může si to odbýt cestou do práce, třeba.
Podle jiných statistik se u nás jezdí na kole docela dost, ale ne jako dopravní prostředek, hlavně rekreačně a to jsou mamrdi v Krkonoších, na to také stále upozorňuje i Automat.
Rozdělujeme si život na jednotlivé úkony ( do prace, pak udelam tohle, pak na sport, pak nejaka zabava, pak priroda) ale vsechno se to da delat soucasne, propojovat.
Někdo níže napsal, že musí jet autem do práce, pak musí jet na squash a pak si musí jet koupiot rohlíky a jak bych to asi chtěl stihnout jinak než bez auta? - základní princip "ekologického" chování je princip blízkosti, zařídit si to tak, abych nemusel lítat sem a tam jako blbec.
pocházím z vesnice a vím co to je, když se potřebuji někam dostat a nic nejede, ale ve městechvím, že když zvolím auto, chovám se nezodpovědně k ostatním.
|
|
|
Auta jsou všude, když jedou kazí vzduch, kdfyž stojí, překážejí na chodnících.
Kdybych chtěl být kousavý, tak řeknu, že totéž, ale naopak, platí o pumpičkářích - Když stojí, kazí vzduch, když jedou, překážejí na chodnících... :-)
|
|
To musela byt fakt fajn akce, otravovat zpomalovanim dopravy vsechny ostatni "normalni" ridice.
Fakt skvely, jeden den si vyjedou cyklisti, druhej den blbnou motoristi, pak zemedelci s kupkama hnoje, ridici kamionu na Slovensku, pak zase nejakej maraton v Praze a normalni clovek, co chce nekam dojet, nema sanci.
|
|
|
Kolona byla pouze v pravem pruhu astatni byly zcela volne a ke zdrzovani ostatnich temer nedoslo. Takze rozdil oproti ostatnim nedoslo ke zdrzovani ostatnich
|
|
výborně sepsáno.
Furt sem si říkal, jestli tam D-Fens bude, pokukoval po něm, ale vzhledem k tomu, že ho vůbec neznám sem ho nemoh identifikovat :-)
A ani se neozval, když na střese OC šestak organizátor děkoval vyvěšení akce na jeho stránkách a pevně věřil, že reklama tady bude i příště :-)
Akce byla impozantní, jel sem jako šestej po tom, co sem nebyl schopnej nikoho najít na čerňáku a otráveně jel domu a ze CBčka zjistil, že se akce vskutku koná a přidal se na OMV benzince u Hloubětína.
Díky organizátorům a doufám, že se něco změní...
možná marně
|
|
|
On mi tam někdo děkoval 8-O ?
Příště na to můžeme navázat nějakou D-F afterparty, pokud vovce nebudou proti.
|
|
|
Ano proběhla děkovačka :-)
S Afterparty souhlasím, pokud D-Fensi nebudete ovšem příliš chvátat zpět do Thomadorfu :-)
|
|
|
Ok, příště bude afterparty, pokud nebudou vovce proti.
|
|
on tam byl i sam velky D-FENS :) cimpak ste tam sefko? :)
byla to zajimava akce :) Audiklub plne podporoval tuhle akci, tak sme nahodili i vlajecky :) ...
|
|
|
nevím zda velký D-FENS, ale já tam byl, od začátku do konce
čím? no vypadá to jako voteklá beruška
|
|
|
|
to snad ani není pravda, těch stesků, jak není na opravu silnic, jak jsou silnice po zimě zničené, jak není na úklid, jak musí magistrátní úředníci šaškovat v ulicích, aby uklidili, ale co se dá dělat, krize je krize. Řekla bych, že krize vypadá jinak, ale asi tomu nerozumím.
Fuj, kdyby tak do rána všichni opuchli. Na druhou stranu možná je to správně, většinou se po cyklostezkách nejezdí, aktivisté se pokoušejí vymoci, aby po nich jezdit nemuseli a mají pravdu, je škoda takovou drahotu ošoupat tím, že by se po tom jezdilo :-)).
|
|
Jedna skupina omezuje druhou, je evidentní, ze čoudící automobily omezují více, než chůze, která základní lidský pohyb.
Město Praha není stavěno na masivní automobilovou dopravu, která v ní dnes je, je nesprávné předělávat ji podle vzoru a automobilových města v USA v poušti, nebo třeba Dubaj.
Na to nemáme v čechách dost místa, jednodušší a správnější je korigovat neudržitelnou autom. kulturu (dalnice, supermarkety s nekvalitním zbožím z ciziny, protihlukové stěny, mimoúrovňové křižovatky velké jako sídliště, urban sprawl, atd.)
|
|
|
omezovat ano, ale koncepčně No fuj!!!
...je evidentní, ze čoudící automobily omezují více, než chůze... Tohle kritizovat je hodně krátkozraké, zkuste se zamyslet alespoň nad významem nákladní i osobní dopravy...
|
|
|
Hahaha...ty studuješ filozofii nebo jinou školu, která pašuje blbce mezi vzdělané lidi, že?
Už vidím, jak se pěškobusem přesunuje někdo, kdo jde do práce 30km daleko, pak chce jít s kamarádama na squash a ze squashe se staví nakoupit čerstvý pečivo na další den. Sockou to nedáš, pěšky tím míň...
Místa máme dost.
|
|
|
Když ono o to právě jde - co si máš sakra co jezdit do práce jinam, než kam Tě od králíkárny odvezou autobusem? A místo na imperialistický squash si máš se soudruhy z fabriky zajít večer do hospody nebo sedět u bedny! A ještě Ti zbyde čas na nákup pečiva v místní sídlištní sámošce.
|
|
|
Ty supermarkety s nekvalitnim zbozim z ciziny jsou taky dobra perla. Pan zd je zapraskanej komous jak vysitej.
|
|
|
Mno - ono taky zalezi na tom, PODLE CEHO se ta kvalita hodnoti. Chodim-li na veceri do luxusni restaurace, tak je pak jasne, ze zmrazena hotovka z Lidlu nebo jineho marketu me kvalitou nenadchne. Pokud ovsem vetsinou budou moji veceri vyhrabane zbytky z popelnice, touz hotovku budu zcela jiste povazovat za manu nebeskou. :-))
Co chci ale rict - osobne si myslim, ze v super-, hyper- i obycejnych marketech je to u znacne casti sortimentu s jeho kvalitou dosti sporne. Nekde jsem videl napr pullitr piva v plechovce za necele CTYRI koruny. O kvalite tohoto produktu mam vazne pochybnosti.
|
|
|
Není ovšem nejzajímavější větou reakce ono "Místa máme dost."?
V zemi, kde každý kus půdy má majitele, kterým my nejsou již více než dvě desítky let?
Každý se jednou prokecne.
|
|
|
Já říkám, omezovat ano, ale antikoncepčně.
Nejhorší je, když bušej komunista s ekoložkou (opačně to nejde, protože ekologové milují jen bohyni Gáyu). V tom případě navrhuji 3x kondom, kvůli preventivní opatrnosti, protože v supermarketu je mají nekvalitní a vozí je tam kamiony.
|
|
|
Já myslel, že oni používají zásadně kondomy z ovčích střívek a po použití je přepírají (ekologicky šetrně samozřejmě).
|
|
|
Jak to říkal Paul McFartney? Nestrkej péro do ničeho, co má tvář?
|
|
|
A přesně tím se Bursík řídí. AuAu Biomasa tvář dávno ztratila a tak je v naprostém souladu... Inu Ekolog:-)
|
|
|
diky za reakce, skoda ze to s vama neni na seriozni diskuzi.
|
|
|
Očividně jsme nepochopili...
|
|
než desetkrát číst, pravda. Na akci jsem nebyla, nešlo to. Jsem ráda, že organizátoři obětovali svůj volný čas a zorganizovali takovou akci. Sama vím, že to není snadné, že se čas a prostor pro takové aktivity hrozně těžko hledá i když jeden ví, že by se mělo něco, že čeho je moc, toho je příliš. Organizátoři i účastníci si zaslouží uznání a taky dík za nás ostatní nebo za mě určitě. Obdiv za zvládnutí akce. Pokud bude nějaká další akce zúčastním se, takže děkuji, zůstaňte a počítejte s mou podporou.
|
|
sice mimo tema, ale nemuzu si pomoct:
http://technet.idnes.cz/nova-zbran-pro-policii-zastavi-jedouci-auto-jedinym-vystrelem- p7m-/tec_technika.asp?c=A100201_155748_tec_technika_nyv
- zajimava je predevsim cast pod videem (prvni odstavec), kdy "redaktor" cte scenar z kobry11 nebo fastendfjuuurijous 5.....uplne to vidim zive pred vocima!
|
|
Hlavne, ze se deti nenudi a mohou si hrat s autickama. Zmrdojizdam trikrat hura!
|
|
|
Na tohle asi nemá cen reagovat...
|
|
|
Fakt? Tak proč reaguješ? ;)
|
|
tohle už tu někdy bylo?
http://studium.fd.cvut.cz/pdf/mytne.pdf
mýtné stovečku, moc pěkný.
|
|
|
Muhehe, tak tomu rikam ojebavka jak se patri. Pekne zpoplatnit vjezd do centra Prahe za situace, kdy vetsina mestskeho okruhu je toliko na papire. Tak se na ty burzoazni svine, co si vozi prdele v autech, musi! Vsak my uz jim ty vyhody MHD a bicyklu do hlav namlatime!
|
|
Ale doufam, ze dalsi kolo probehne pred magistratem. A ve vybave bude mit kazdy ucastnik vidle. Aby se neopakovala posledni blamage, i kdyz tentokrat by to aktualni Slavata s Martinicem meli krapet dal - az do Bruselu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Full vovce report
|