Komentáře ke článku: Svině na D8 (ze dne 07.04.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Mě nedávno vyprávěl kolega o blízkém setkání 3. druhu s dálničním policejním Prassátem.
Chlapci měli bohužel smůlu, že kolegou používaný kontaktní čočky přesně kompenzujou jeho oční vadu, takže i ve zpětným zrcátku už z dálky identifikoval potenciální nebezpečí a nasadil 130. Při předjíždění dvou kamionů nastal klasickej scénář práce policejního Pašíka – benga se mu přilepili těsně za nárazník, pravděpodobně v očekávání, že slušnej řidič to trošku přišlápne, aby urychlil předjížděcí manévr. Díky tomu se ovšem hoši demaskovali, takže kolegův tempomat nekompromisně držel limit. Jenže po návratu do pravýho pruhu se Pašík zařadil před něj a blikal na něj nápis „Follow me“, tož za nima jel na benzínu a přemítal, kde udělal chybu. No a po zastavení k němu jeden z opičáků jen tak mimochodem zašel a omlouval se, že se nic neděje a že si jenom zapomněli po poslední akci vypnout tu svítící ceduli :-))
|
|
|
OMG!! Mně....Mně!!! Sorry :-))
|
|
|
Dobrý konec by byl, kdyby z nich vyrazil dvě kila za ztracené minuty.
|
|
|
Po Praze pravidelně potkávám policejní oktávky zastavené u krajnice a žebrající o peníze nějakého piráta. A drtivá většina tu stopku rozsvícenou má. Rád je při tom fotím, když se ptají proč, jenom jim naznačím, ať se pořádně rozhlédnou :)
Jednou na to přišli, prostě to zhasli a dál jakoby nic. Těžko říct, jestli s tím lze něco dělat. Pro mě je STOP poplašný signál a jeho zneužíváním se policie dostává do situace známé z pohádky. Až jim jednou na STOPku prostě vůbec nezareaguji, to bude panečku standa.
|
|
|
to jsem v Praze taky viděla a myslela jsem, že se jim to rozbilo a nejde to vypnout, protože měli auto zaparkované v řadě u chodníku a svítila jim stopka. :-))
|
|
|
nápis, který respektuju je "STOP" zbytek mě nezajímá. klidně tam může být "dnes mám kopr" nebo "jsme homosexuálové a nestydíme se za to" - účinek stejnej, protože ani to "nasleduj me" není nikde zákonem upraveno.
|
|
Kouzlo nechtěného na Google Streer View jsou tam zrovna v akci ale s oktávkou http://goo.gl/maps/Dr2zw
|
|
...v tunelech je asi specialita celoevropská. Všiml jsem si toho i v Rakousku, Německu a na obrázcích ve Francii. Proč to tak je, netuším, mohl by to objasnit xGandalf jako odborník na dopravu.
|
|
|
Nerad bych kecal, ale mam pocit že se to začalo šířit po velký nehodě v Alpách v Taurskym tunelu někdy koncem 90. let, kdy tam při nehodě uhořelo několik lidí a hasiči se tam kvůli extrémním teplotám odvážili až když to dohořelo... Pamatuju si že po tý nehodě vypukl hon na čarodějnice a každej správnej občan měl ještě 5 let strach kdykoliv plánoval cestu přes tunel. Ale je možný, že to je jen dílek do skládačky a ta největší příčina je jinde... Nicméně přesto, že rychlostní omezení obecně nepodporuju si nemyslim že je to až tak nesmyslný opatření, větší nehoda v tunelu je vždycky průšvih a při přehlednosti některých tunelů a stupiditě některých řidičů stačí málo.
|
|
|
taky bych rekl, ze je to kvuli tomu, ze nehoda v tunelu je prusvih a predpoklad. Tj. je to metoda nejslabsiho clanku retezu - i podprumerny ridic zvladne tunel projet pri 80 km/h bez nehody.
|
|
|
No zrovna na tomhle úseku D8 je provoz minimální, 100 km/h by tam být určitě mohlo. Co vím, tak v českých dálničních tunelech je 80 km/h proto, že prostě není norma, podle které by to šlo navrhnout na víc. Nevím, jestli je to pravda, ale někde jsem to četl.
|
|
|
Ohledně toho byla diskuze i tady, kdy nějaký spěchal si dal tunel myslím ve Švýcarsku 160km/h a vykostili ho.
|
|
|
Bylo by naprosto vpořádku, kdyby měřili dodržování povolené rychlosti v tunelu. Jenže oni jí měří mezi tunelama, v místě, kde každý čeká, že omezení rychlosti skončí. Taky by bylo naprosto vpořádku, kdyby před koncem tunelu byla znovu svítící značka 80, taková jaká je zhruba o 500 m dál, kde ale není z výzejdu z tunelu vidět, co je tam napsáno, aby každý věděl, že se s koncem tohohle tunelu ještě rozjíždět nemá.
|
|
|
V Rakousku, Nemecku i v Chorvatsku je v tunelech typicky 100 km/h. 80 km/h byva jen pokud jsou oba smery ve spolecne tunelove troube nebo pokud jde o opravdu dlouhy tunel.
|
|
|
Jezdim do Rakous poměrně dost často a na 90% je tam 80 max..., Itálie the same...
|
|
|
Asi jezdíte do jiného Rakouska. Má zkušenost je shodná s rootovou - jednosměrný tubus = 100km/h (Plabutsch - obchvat Grazu), obousměrný 80km/h (Bosruck či Gleinalm na A9).
|
|
|
V Italii jsem v tunelech na vetsine dalnic zadny limit nevidel. Dost casto ani osvetleni :-) Je fakt, ze uz je to par let, co jsem tam byl naposledy.
|
|
|
To vis, karbid je drahy a znacky byly pouzity na vyrobu stihacek... Kdy to bylo?
|
|
|
Když jedeme z Moravy do Alp, tak projedeme Vídeň, pak směr Graz a po zhruba 100 km je odbočka na skoro dálnic č. 22. Samý tunel, evidentně postarší, rychlost 100 km/hod.
To jenom my musíme v nových tunelech jezdit 80 km/hod, protože jsme přece strašní piráti a vyšší rychlost bychom nezvládli:-(
|
|
|
Nevím kudy jste jel, ale při mém letošním průjezdu italskými tunely jsem žádné rychlostní omezení, podobně jako kolega výše, nezaznamenal.
|
|
Nepoznat na kufru prilepenýho policejního passáta na dálnici už vyžaduje hodně ignorace. Já ty pasáty poustim, kdyz se mi prilepi na kufr, zvolnim klidne na 80, zaradim se mezi kamiony, abych si toho blba co jezdi s timhle autem prohlidl. Pak pridam a kdyz je to policie pockam az chytnou nejakyho jinyho a kdyz neni nechavam ho za sebou. Daleko nebezpecnejsi jsou civilni oktavie, hlavne ty co meri protismer a pak stacionarni radary.
|
|
|
Mě se jednou vyplatilo následování podobně rychle jedoucího auta, dodávka asi 300-400 metrlů přede mnou, v klidu si to jedeme 160 km/h, předjíždíme ostatní a najednou se před dodávkou rozblikala diskotéka a už ji odváděli. Docela klika.
|
|
S tím lepením na zadek mne přesně takhle asi před dvěma lety vybrala Oktávka, přidal jsem, abych jim nepřekážel, uhnul, Oktávka místo aby zmizela v dáli se zařadila taky, pustila majáček a tak dále... Tenkrát jsem vyměkl a zaplatil na místě, za což se hluboce stydím, ale pak jsem přemýšlel, nedalo by se argumentovat tím, že jsem prostě tím přidáním odvracel nebezpečí, protože jsem je měl nalepené skoro na kufru?
|
|
A jak se má člověk zachovat, když se na něj takovejhle idiot nalepí? Co když budu muset náhle zabrzdit a vezu plný auto lidí? Předjíždíte kamión a ten se náhle nasere do levého pruhu - vítr, nepozornost,... - dupneš na brzdu a máš vola v kufru.
Je to taky prasárna ale vyplatilo se mi na 3s zapnout výstražné světla.
|
|
Pokud řidič předjíždí, má povinnosti dané zákonem. Jednou z nich je povinnost uvolnit levý jízdní pruh rychleji jedoucím vozidlům. Platnost tohoto ustanovení není nijak omezena (například že neplatí, pokud by řidič překročil nejvyšší dovolenou rychlost).
Pokud se zezadu na předjíždějící vozidlo "lepí" vozidlo jiné, je navíc překročení nejvyšší dovolené rychlosti vpředu jedoucího vozidla jednáním k odvrácení nebezpečí a o přestupek se jedná pouze ze strany onoho "lepícího se" řidiče (nedodržení bezpečné vzdálenosti).
Přestupkem není jednání, jímž někdo odvrací
a) přiměřeným způsobem přímo hrozící nebo trvající útok na zájem chráněný zákonem nebo
b) nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému zákonem, jestliže tímto jednáním nebyl způsoben zřejmě stejně závažný následek než ten, který hrozil, a toto nebezpečí nebylo možno v dané situaci odvrátit jinak.
Tedy kdo v případě, že za překročení nejvyšší dovolené rychlosti při předjíždění "lepícím se" policejním dobytkem zaplatí pokutu, dal pouze policii sponzorský dar.
Upřímně si nejsem jist, zda tyto příběhy nejsou smyšlené, protože osobně jsem opakovaně přímo před policejním Passatem překročil (výrazně a úmyslně, právě za účelem vyprovokování policistů) nejvyšší dovolenou rychlost při předjíždění, přičemž jsem po zařazení opět snížil rychlost na 130 km/h a po cca 10-15 minutách, kdy mé počínání policejní Passat sledoval, mne předjel a vzdal to.
Podle mého názoru policisté moc dobře vědí, že v takovém případě by je usvědčil záznam z vlastní kamery.
|
|
|
Tedy nerad bych ti do toho kecal, ale mam za to, ze:
a) Jizda po komunikaci s vice soubeznymi pruhy neni predjizdeni.
b) V zakone mas sice receno, ze pomaleji jedouci vozidlo ma povinnost uvolnit pruh rychlejsimu, ale pouze za podminky, ze je pravy pruh volny. Rozhodne tam neni nic o tom, ze kdyz jedes v levem 140 a nekdo te dojede 160, mas se okamzite, strelhbite a bepodminecne katapultovat idealne mimo dalnici.
Takze bych tento zpusob argumentace radeji nezkousel. Prassaty se musej nalepit a chvili udrzovat konstantni rychlost, takze lze v klidu udrzovat povolenou rychlost a byt fpohode. Pokud na dalnici neni provoz a lidi, ktere by clovek blokoval, lze srovnat rychlost s kamionem a nechat je par kilometru vycukat.
Daleko nebezpecnejsi jsou modre/cervene oktavky s ramerem.
|
|
|
a) nemáš pravdu. viz 361/2000sb., §12, odst. 1
starý prassaty musej udržovat konstantní rychlost, ale lepit se nemusej. to je jen taktika, aby "roztlačili" řidiče před sebou a pak ho zkásli...spolýhají na to, že lidi jsou slušní. přestane to fungovat až tehdy, kdy se k sobě lidi budou chovat jako opicajti.
srovnat rychlost s kamionem na pár km = koledovat si o flastr (schválně, co bys odpověděl na otázku: "proč jste nedokončil předjíždění?")
|
|
|
Budiz, ale je tam snad urceno, jak rychle mam ten kamion predjizdet? Ja se pri svem veku bojim, ze pri rychlosti nad 80km/h se v kabine udusim. Navic to pak zere a vis co dneska stoji benzin? Tak sem ho halt predjizdel 14 kilometru, no.
Sak hej, proto rikam, ze maji nektery svoje postupy, podle kterejch jdou poznat - jedou pomalu mezi kamionama a cihaj. Pak vyletej a snazej se te roztlacit. Takze kdyz jedes po prazdny dalnici a najednou za tebou vystreli passat, co byl celou dobu mezi kamionama? Proste to stahnes na predpisovku a jedes. Musis koukat na znacky omezeni rychlosti a nenechat caknout nervy, kdyz je mas metr za naraznikem no. Kdyz koukas kolem sebe, tak bys ho mel byt schopny identifikovat, nebo alespon me se to -zatim- vzdycky povedlo.
|
|
|
Ano, v § 18, odst. 2, písm. b) se zakazuje "omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním"...
|
|
|
Když mi někdo jede metr za zadkem, tak žádná ryhlost není bezdůvodně pomalá. Udávaný bezpečný odstup je dvě vteřiny, logicky tedy bezpečná rychlost při tomto odstupu je 1,8km/h, cokoli nad tuto rychlost je nebezpečné.
|
|
|
Výborně, takže na "lepiču" už mám dvě možné - a zcela legální - reakce:
1 hbitě zvýšit rychlost alespoň na 180 km/h, abych dosáhl odstup 100 m,
nebo 2. plynule snížit rychlost na oněch 1,8 km/h.
V obou případech pak argumentovat tím, že - jak zde již uvedeno - jsem byl k tomuto postupu donucen lepičovým chováním, tudíž jsem se nedopustil nižádného přestupku a naopak žádám řádné vyšetření a lepičovo potrestání...
|
|
|
dělám to tak, že cokoliv uvidím mezi kamionama, tak pouštím plyn...pokud ej to prassát, ubrzdím to na +/- 140kmh (autem) na motorce jsem to zatím neřešil. jednou se za mnou vydali někdy v lednu (jel jsem ve volovu C70) bylo mokro a já se nikam nehnal. uhnul jsem jim a zpomalil na 110 (protože v pravým to na víc nebylo) čuměli, zařadili se na chvíli přede mě a pak na to dupli a odjeli bez majáku rychlostí 130+ někam do prdele.
|
|
|
to je přece jasný, vyhodnotil jsem situaci s nedodržením bezpečné vzdálenosti dotyčného passata a raději zpomalil :)
|
|
Díky za informaci, za necelý měsíc tamtudy pravděpodobně pojedu.
|
|
jezdit na 80ce 80. Člověk by si pak ušetřil spoustu stresu a nemusel by si tu plácat játra o zeď, žejo. Čímž tedy nijak neobhajuji policejní lovy na místech, kde je minimální nebezpečí a snadný výdělek, případně nesmyslné značení. Jistě by stálo za to lobovat za nápravu.
A trochu matematiky na závěr. V článku se píše, že omezený úsek mezi tunely je dlouhý cca. 1km. Takže pojedu-li povolenou 80kou, mám to za 45s. Pojedu-li 130, mám to za 28s. Takže 17s za 300 EUR pokuty, to je parádička. To máme cca. 450Kč za ušetřenou sekundu. Nevím, jak vy, já radši přijedu o 17s později a těch skoro 8000 si užiju jinak. Ale namastit si ego a pak si stěžovat je pro někoho zřejmě neodolatelné. Asi se pořád najde spousta blbečků, kterým se to vyplatí.
|
|
|
A jaký tam má ta osmdesátka smysl?
|
|
|
80 je predpis, kdyby to melo smysl, predpisu by nebylo treba.
|
|
|
Ale kdyby nebylo treba predpisu, nebylo by treba statu a kdyby nebylo statu, tak by na kazdem strome byl jeden vojak bez discipliny, to da rozum, ne?
|
|
|
A to je ten hlavni problem, kdo ma rozum, kasle na stat a tomu je treba razne zamezit. Skoda, ze jsou vyprodany ty tabletky na snizeni IQ.
|
|
|
Ehm...pointa ale byla zcela jiná. Že je v tunelu 80 se dá ještě akceptovat(byť třeba myslím, že kilo by tam rozhodně nikoho nezabilo). Haluz je ale v tom, že ta 80 platí i na tom úseku MEZI tunely, a protože není označena značkou...při výjezdu z tunelu...tak mnozí řidiči v dobré víře uvažují konec tunelu=konec 80. Je to zcela normální a přirozené, nejedná se o žádné honění si ega a podobné kraviny. O to větší je svinstvo, že zrovna na tomto úseku fízlové chytají.
Tam se mi to nepovedlo, ale na Slovensku mě jednou stálo 61 km/h v obci 30 éček .... jel jsem úplně v klidu, nikam nespěchal, povídal si s dcerou a ukazoval ji kravičky ... vůbec by mě nenapadlo, že jsem ještě v obci, když silnice vede pastvinami. Jenže ta obec měla dvě jakési osady/části a i ten kus mezi nima byl její součástí....a samozřejmě právě tam svině měřili. A cálovalo nás tam docela dost.
|
|
|
|
Tak tady to byla trochu jiná hra....frajer to prostě svištěl skutečně zastavěnou lokalitou, kde nebylo pochyb o tom, že jde již o území obce ... "Při projížděním hustou zástavbou s četnými restauracemi, obchody, křižovatkami, kruhovým objezdem, továrnou či benzinovou pumpou se stěžovatel nemohl domnívat, že se nachází mimo obec". Ne že jej změřili u prvního baráku. Takže bych názor NSS vcelku i chápal.
Ale vlastně vám děkuji....protože když nad tím přemýšlím, tak možná na Liptově je běžné, že v centru obce jsou pastviny, pole, a pasou se tam krávy:-D. Takže jsem vlastně cáloval poprávu:-D. A taky jsem měl výbornou možnost dceři vysvětlit a ukázat, co jsou fízlové vlastně zač...to za těch 30 éček nakonec stálo:-D.
|
|
|
Ono logicky by to mělo platit i obecne - pokud tam nekde husta zástavba není, tak by se podle této logiky nemelo pocitat, ze je to v obci :-))
Ale tak pochopitelne prislusnik si vždy vybere to, co se mu vice hodi do kramu :-)
|
|
|
No NSS to alespoň podle toho co píšou tak v podstatě řekl. Budu si muset vyhledat plné znění toho rozhodnutí, zda jsou tam skutečně otevřená dřívka této argumentaci :o)
|
|
|
Lehoučce to tam zmíněno je.
www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2012/0183_1As__1200050A_prevedeno. pdf
Nad rámec lze poznamenat, že za určitých specifických okolností, kdy řidič přijede
do obce po komunikaci, která v rozporu se zákonem není osazena značkou začátek obce,
a kdy s ohledem na nízkou hustotu zástavby, ráz okolní krajiny nebo další okolnosti konkrétního
případu nebude možné spravedlivě seznat, že se vozidlo již nachází v obci, bylo by možné závěr
o absenci zavinění řidiče dovodit. O takový krajní případ se však v projednávané věci v žádném
případě nejednalo.
|
|
|
obecně vzato zaměňujete příčinu a důsledek.
V Brně máme taky taky tunel, tato stavební technologie dorazila i do gubernií. V zimě tam bylo dynamické omezení na 40km/h. V tunelu, který v našich podmínkách nenamrzá a za jehož vyústěním je fixní značka 60km/h a vede to na zatáčky nájezdů, které namrznou jako první.
Tj. plácat si játra plácá nekompetentní hňup, který za takovýto nezdůvodnitelný nesmysl zodpovídá. A tak nějak při znalosti takovýchto stavů je "veřejné mínění" bohužel proti jakékoliv regulaci, i kdyby NÁHODOU měla smysl.
|
|
|
Nejste kompetentni posuzovat, jakou ma 17 sekund hodnotu pro me, pro lidi kolem me, i pro lidi daleko ode me, takze si podobne soudy strcte mezi pulky, a jezdete si tam treba tricet, kdyz nespechate.
|
|
|
A tak ta kompetence analogií by se tam asi našla. Málokdo si uvědomuje nízkou míru casove úspory zrychlení v krátkém úseku. Typicky je to vidět třeba v debatách o účelnosti investic do prelozek dopravní cesty v konkrétních místech se složitým terénem. 80 kmph je navíc nejaka ta optimální rychlost pro teoretickou nejvyšší propustnost, ne? Pak se to dá brát i tak, ze 17 sekund pro nekooperativniho jedince znamená nasobnou ztrátu pro jeho spoluuzivatele.
|
|
|
Casova ztrata je az druhorada, primarne jde o diskomfort.
|
|
|
Naprosto si to na sve 60 km ceste do prace uvedomuju. 40 km usek dalnice znamena pri rychlosti 110 financni usporu cca 300 Kc na nadrz (4 vs 5 cest) proti 130, casove jsou to na kazdou cestu pry 3,5 minuty uspory. Zhruba tak to vychazi - kdyz jedu 130, jedu 45 minut, kdyz jedu 110, jedu 50 minut. Angenommen, dass ... ze proste jedu celou cestu rychleji nebo pomaleji, protoze pokud nepojedu i po meste usporne, tak stejne tech 300 neusetrim. A kdyz uz si reknu ze setrim a jedu i po meste usporne, tak jsou to dalsi 4-5 minut navic, protoze DDR debil prede mnou casto vyznava Tempo 30 a ja ho nebudu predjizdet abych usetril benzin, semafory jsou nastaveny na 50-60, takze navic stojim jako kokot na semaforech. Anebo jedu po meste, a jedu normalne, predjedu kde se da, a casto dorazim proti usporne jizde 110 km/h + usporna jizda ve meste 55 minut vs 130 km/h a neusporna jizda 40 minut. A sorry, 2x15 minut denne navic s rodinou se uz vyplati, a to nejezdim ani 180, ani nutne jako prase.
|
|
|
jak se to vezme, když se rychlost neustále mění, měl by člověk jezdit s očima na šťopkách jak hlemejžď a sledovat všechny změny. A když se pravidelně v krátkých úsecích střídá padesátka a sedmdesátka a takový extrémně kooperativní jedinec na každé té padesátce vzorně brzdí, i když široko daleko není ani chodec ani se nikdo nepokouší vyjet z vedlejší, tak ty ostatní nekooperativní dost zdržuje a navíc riskuje, že se mu někdo z nich podívá do kufru, protože zrovna zapomněl s vytřeštěnýma očima sledovat nesmyslné střídání rychlostí. Na vlastní "šťopky" jsem viděla střídání rychlostí v odstupu zhruba třicetimetrů kvůli úplně opuštěné stavbě, takže tak asi k těm kooperativním jedincům, kteří spoluuživatelům "umožňují" vyšší propustnost.
|
|
|
|
Jak bylo napsano uz v clanku (a i idiot pokud cte, pochopi), problem je to, ze uzivatele tunelu prirozene zrychluji pri vyjezdu z tunelu, ktery ovsem neni vyjezdem z tunelu, ale vjezdem na kratky mezitunelovy usek. Sice tam neni znaceni upozornujici na konec omezeni rychlosti, ale take tam neni dobre viditelne znaceni upozornujici na pokracovani omezeni rychlosti po vyjezdu z tunelu, z cehos prassata tezi.
Jinak debilove jako jste vy argumentuji casto stejnym zpusobem (dementni pocitani vterin) pro Tempo 30 ve mestech. Rozdil mezi rychlosti 50 a 30 je na danem useku pro cloveka miriciho odtud tam prumerne (pokud se tyka prujezdu toho ktereho auta) 3 minuty, tedy je mozne a vhodne tu rychlost snizit, protoze pak je to bezpecnejsi lepsi onanyctejsi a vubec. Nedochazi vam (a podobnym debilum), ze lide mirici od nekud nekam nemusi byt z toho daneho mesta (prinasi pak zpozdeni 3 minuty na kazde mesto tj 6 minut celkem), dale pak muze byt zacatek pracovni doby urcen tak, ze spada do obdobi kdy zacina vetsine lidi pracovni doba, tedy dochazi ke stosovani aut ve meste, a prumene zpozdeni v teto dobe razem stoupa z peti k patnacti minutam, kdezto po cely zbyly den projedete za dve minuty i Tempo dreißig. Celkovy Zeitaufwand pak proste pro dojizdejici stoupa o 20 minut, protoze debilum jako jste vy nevadi, kdyz tech "svych" pet minut jedou 30 (a pripadaji si tak bezpecneji a moudreji a ekologicteji). Empfehlung: nacpete si svoje Tempo 30 do pr...
|
|
|
Ono by samozřejmě stačilo používat zdravý (selský) rozum. Jenže když je těch příkazových a zákazových dopravních značek až tolik a tak často i na nesmyslných úsecích, kdo je bude respektovat ?
Odpověď: skoro nikdo.
|
|
Mezi velkými tunely na Taurenautobahnu, severně od matuteštele, je stovka. Z důvodů umveltšutzu. Za mítem ve směru na Solnohrad to na auto před námi blesklo. Zpomalili jsme, na auto za námi také blesklo (bylo to snad tak kilák za omezením), asi tam mají kameru.
|
|
Tak zrovna ta D8 je pěkně kopcovitá dálnice, plná zatáček a terén tam je tak členitý, že je až s podivem, že tu dálnici postavili zrovna tam. Je to tam horské a vzhledem k tomu takové dost neobvyklé místo pro dálnici. Také jsem tam projížděl do Německa, předpisově jsem nejel nikde, takže v tunelu tak cca 120-130 a jinak podle okolností až 150. Pasáty jsem tam neviděl, tedy nikoliv ty české, zato německá policejní auta se tam kolem té hranice motala a stála u tunelů, jako by si i po zrušení hraničních přechodů hlídali kdo hranici překračuje. Projel jsem kolem nich bez povšimnutí a pokračoval. Myslím, že spíš koukali po nákladní dopravě?
Je ale třeba si uvědomit, že německá policie má pravomoci v Německu a Česká zase u nás, jinak na ně můžete kašlat, ať si houkají jak chtějí! To znamená, že pokud vás německá policie honí po české dálnicí, tak to sice může, ale vy na ně můžete klidně ukázat prostředník a ujíždět naplno ještě rychleji a vychutnat si je, ať se třeba poserou!
Nevím, proč se tolik bojíte pasátů, tato auta se používají stejně v rozporu s policejními předpisy, které upravují označení policejních vozů a jejich řidiči se při měření a porušování předpisů bez použítí majáků dopouští stejného přestupku jako buzerovaný řidič sám a často ještě více, navíc záznamy jejich kamer by je usvědčili i z dalších četných prasáren, takže jsou vlastně těmi nejnebezpečnějšími učastníky silničního provozu. Oni totiž i policisté musí dodržovat předpisy, pokud nepoužijí výstražná znamení podle zákona o policii. Na nějaký stop bych se vysral a potom poukázal, že jednají v rozporu se zákonem, s ničím nesouhlasil a odmítl s nimi cokoliv řešit na místě. Však ten nápis si může doma z diod vyrobit kdokoliv a také ty stroboskopy si koupí v obchodě s elektrosoučástkami, takže pokud je to skryté civilní auto, tak nemáte stejně šanci poznat, jestli jsou praví. Pak při řešení přestupku na úřadě se již můžete zorientovat v zákonech, nebo se poradít s právníkem a máte značnou šanci na úspěch.
Takže na místě nikdy nic neřešit, nepodepisovat a nesouhlasit a neplatit, protože to už nejde vzít zpět!
|
|
Nevim, ale kdo jezdi tak jak ma, nemusi se bat ani octavie, ani passata.... :-)
|
|
|
Nemohu souhlasit.
Naopak si myslím, že tak rychle, abych jim ujel, se jezdit nemá -- v některých úsecích by to mohlo možná být trochu nebezpečné.
No a žádný jiný rozumný a mravný způsob, jak se těch sviní nebát, mne nenapadá. Snad ještě... čistě teoreticky bych jim sice mohl ujet přes pole, ale prakticky tomu na spoustě míst brání ta nesmyslná svodidla, a ta bohužel nepřejedu ani nevyvrátím bez velmi značných škod na autě :(
|
|
Jen jsem chtel napsat, ze kdyby se jezdilo tak jak sem ma, nemusis si hlidat jestli te nejaky auto nestopuje, at je to passat nebo octavie.... :-)
|
|
|
Vaše hypotéza je mylná. Kupříkladu já jezdím velmi, velmi důsledně tak, jak se má -- to jest, snažím se nakolik to jen je možné nikdy nikoho neohrozit; omezit jiného jsem ochoten pouze v případě, že alternativou by bylo ohrožení. Jezdím téměř vždy a téměř všude pouze tak rychle, abych vždy zastavil spolehlivě na vzdálenost na niž vidím. A tak dále.
A přitom už jsem dvakrát pokutu platil (a ani nevím kolikrát bych podle názoru těch sviní platit měl, ale neplatil díky FSM, panu JJ a podobně -- rozhodně to je daleko více než jednou či dvakrát).
Něco tedy nefunguje. Nejspíše asi ty Vaše naivní představy.
|
|
|
Když tu vidim téma...zkousel jsem po te Dobrisi :-)
Tedy: jezdil jsem ruzne po Dobrisi, da se rict "nahodile" a to v te oblasti na mape "smerem nahoru, na Hostomice".
Snazil jsem se dukladne se oprostit od toho, ze jsem na hlavni (jezdil jsem samozrejme prevazne po hlavnich) a snazil jsem se chovat poctive (tedy bez prehaneni) , a to tak, abych na kazde křižovatce mohl zastavit, i kdyby tam necekane vjelo auto (a ja nemel tedy prednost, neboť by hlavni byly zruseny).
Povim ti, ze jsem mel spis pravdu ja, jak jsme se bavili....Na mnoha krizovatkach jsem zpomaloval na cca 30km/hod, tech byla tak rekneme 1/3, a na kazde cca 6-7 křižovatce jsem zpomaloval dokonce vyrazne vice - na nejakych pocitam 20km/hod (ono je to tezko sledovat, když sleduju okoli, tezko sledovat presne tachometr, nehlede na to, ze takto male rychlosti uz prilis nerozlisuje).
Byly křižovatky, kde opravdu téměř není videt (ale to samozrejme "ve vnitrozemi") a tam jsem zastavoval téměř na nulu).
Vyplyva mi z toho zaver, ze preci jen to deleni silnic na hlavni a vedlejsi ma docela pozitiva vzhledem k plynulosti a bezpecnosti dopravy, a ze skutecne kdyby clovek mel jet tak, aby i dnes mohl zastavit tak, kam vidi (to znamena, i když jede po hlavni), tak by skutecne brzdil kazdou chvili.
(Samozrejme, v jinych oblastech, kde je lepe videt, by to tak byt nemuselo, ale zrovna v tehle oblasti jsou baraky často nalepeny skoro az na silnici, a ještě na rohu obvykle stoji strom:-))
|
|
Jde o to, ze pravidla provozu na silnicich jsou dana pro vsechny stejne . Jestli jezdis po silnici chvilku tak jak mas a pak cekas, ze te nekdo pochvali, tak to asi ne. Pravidla tu jsou od toho, aby se dodrzovala a tim se nastolil nejakej rad na silnici. Kdyby si kazdej jezdil jak ho napadne, asi by to nebylo to pravy orechovy. Ale nekdo to nechape a dela si na silnici co chce, pak tu jsou ti s tim majakem, aby to aspon trochu usmernili.Prece po silnicich jezdi i starsi lidi, zensky..... a ne kazdej jezdi jako Buh....chce to trochu ohleduplnosti a koukat nejdriv na sebe a nepoukazovat hned na toho druhyho...... on taky.... :-)
|
|
|
Jde o to, ze pravidla provozu na silnicich jsou dana pro vsechny stejne.
Nejsou. Prectete si zakon.
Pravidla tu jsou od toho, aby se dodrzovala a tim se nastolil nejakej rad na silnici.
A rad je tu presne k cemu? K tomu, aby to vypadalo hezky jako na zakladni skole, kde vsichni museli mit ruce za zady a poslouchat pana ucitele?
Kdyby si kazdej jezdil jak ho napadne, asi by to nebylo to pravy orechovy. Ale nekdo to nechape a dela si na silnici co chce, pak tu jsou ti s tim majakem, aby to aspon trochu usmernili.
Co je presne spatneho na tom, ze si bude kazdy jezdit, jak chce? On snad je na te silnici nekdo, kdo se nechce dostat domu ziv a zdrav? Pokud ano, tak ho ani ti s tim majakem neodradi od toho, aby jezdil jak blb. A pokud ne, pak neni potreba nekomu branit, aby si jezdil, jak chce.
chce to trochu ohleduplnosti
Spravne, ohleduplnosti. A kolik se toho pise v zakone o provozu na pozemnich komunikacich o ohleduplnosti? Ja vam to prozradim, neni tam o ni ani slovo. Pravidla v soucasne jsou do znacne miry vyplodem socialnich inzenyru, kteri ve sve tezko predstavitelne tuposti porodili pravidlo Sicherheit durch Ordnung. Je to stejne hloupe, jako si myslet, ze kdo umi hezky pochodovat, predpisove salutovat a nechybi mu zadny knoflik u uniformy, se umi take dobre maskovat a jeste lepe strilet.
|
|
Staci si ten zakon precist cely, ne jenom vybrat si clanky, co se Vam libi. O ohleduplnosti se tam kupodivu take pise.. :-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Svině na D8
|