V tisku mám mám nejraději reportáže z různých koutů České Republiky.
Zlí jazykové tvrdí, že značná část těchto regionálních reportáží vznikla,
aniž by jejich autor zvedl prdel z pražské židle. Mnohé z těchto článků
zní skutečně fantasticky.
Vzpomeňme na dobrodružnou výpravu mozkomrda Barocha
do Českých Budějovic. Baroch během těch několika chvil zažil tolik, co
řepák z Budějovic neprožije ani za tři životy: Potkal Danu Kuchtovou, pan
Thoma mu uspořádal show u mapy a dál si
počtěte zde.
Titulek v rubrice Události deníku MF Dnes minulý týden: Mladí lidé, kteří
se dostavili na setkání křesťanské mláděže do Klokot u Tábora, vykoupili
ve městě kondomy.
Nevěřil jsem této zprávě. Díky religiózní sestřenici jsem o komunitě
mladých věřících poměrně dobře zpraven. Proto musím konstatovat, že:
a) Šesté přikázání konstatuje jednoznačně: Nesesmilníš. Zda bez
kondomu, s jedním nebo vícero kondomy, církev vůbec nerozlišuje. Míra restrikce
obsažená v této formulaci má ve světském prostředí analogii snad jen v
zákazu antiradarů, kde se konstatuje - nikdo nesmí používat prostředky
atd. Šesté přikázání se však nedodržuje od okamžiku, kdy bylo vysloveno
(opět se nabízí analogie se zákonem 411/2005 sb.) a pokud není přímo porušováno
(zpravidla za účelem výroby dalších křesťanů), masově se obchází v manuálním
nebo orálním módu.
b) V Genesis, což sice není předpis takové síly jako desatero, ale přesto
je to pořád ještě významný dokument, je popsán příběh jakéhosi Onana, který
mrhal genetickým materiálem. Myslím si, že Onanův příběh byl zapracován
do bible, dnešním slovníkem "best practise book", jako pojistka proti obcházení
§6. Kondom je přímo předurčen k takovému počínání a proto pochybuji, že
by mezi křesťany nabyl nějaké zvláštní popularity, pokud ovšem nechtějí
skončit jako Onan. Typickou kopulační aktivitu bohabojného erotomana si
představuji jako krátký nepříliš zábavný akt provedený pro jistotu pod
peřinou (k oklamání vševidoucího) s krátkou předehrou a dlouhou dohrou
v podobě zpovědi, modlitby a pokání, přičemž ani při jedné z těchto fází
nenacházím uplatnění pro takové množství kondomů, které vzápětí zmíníme.
c) Tábor je okresní město s rozvinutou obchodní infrastrukturou: jsou
tam obchodní domy, supermarkety, drogerie a lékárny, benzínové pumpy. Kondomy
dnes seženete všude. Kdyby bylo v celém Táboře 100 obchodů, kde se dají
koupit kondomy, a každá provozovna jich měla na skladě 100 krabiček po
třech kusech, hovoříme zde o nějakých 30.000 kondomech v celém městě. Na
setkání křesťanské mládeže se dostavilo asi 6.000 lidí obou pohlaví. Kondom
by prakticky upotřebila jen polovina z nich, máme zde potřebu 10 (slovy:
deseti) kondomů na jednoho mladého křesťana. I když uvážíme, že muži mají
tendenci svoje výkony na tomto poli nadhodocovat a tím vytvářet určitou
nadzásobu, opět není reálné, že by mladí křesťané vykoupili v Táboře kondomy.
d) církev pojmenovala nedostatky kondomu, především pokud jde o spolehlivost.
Viz tento rozhovor s Tomášem
Řehákem.
Samozřejmě předpokládejme, že by kondomy byly použity v souladu s návodem.
Jistě by nikoho nenapadlo jej používat jako stylové pouzdro na růženec
pro outdoor podmínky nebo návlek na mikrofon, do kterého se zpívají nábožné
písně.
=> zpráva Idnes byla zcela nepravdivá a to na první pohled.
Dokonce bych řekl, že její nepravdivost musí být zjevná naprosto každému,
kdo ji četl, za věrohodnou ji může jen zcela nesoustředěný nebo pomatený
čtenář. Tím více se divím redaktorovi, který ji vydal. Zpráva sleduje
nepochybně denunciační nikoli informační cíl, někdo se zřejmě rozhodl
mladé křesťany urazit a současně se nedopustit hanobení rasy, národa a
přesvědčení. Asi těžko si lze představit, že by totéž periodikum stejně
nadšeně informovalo o počtu ukradených autorádií během koncertu skupiny
RomaKlepto.cz nebo spotřebě drog při událostech typu Fet-tek, protože tyto
údaje narozdíl od dat o domnělé spotřebě kondomů katolíky požívají jistého vyššího stupně ochrany.
Asi proto nikoho nepřekvapí, že v MF Dnes zhruba čtyři dny poté vyšla
následující dementnost, promiňte, dementi
která do celé věci vnesla ještě větší nejasnosti. Vypadá to totiž, že
městská policie v Táboře místo vykonávání strážní činnosti počítá kondomy
v obchodech.
Může mi tedy někdo říci, jak to ve skutečnosti bylo?
22.08.2007 D-FENS