D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Přehlídka popelnic part I.
    Vydáno 25. 06. 2014 (32555 přečtení)

    Lidé nechtějí kupovat auta a vláda je neklidná. Hledá cesty, jak lidem nanutit nová auta, případně jim sebrat ta jejich strará, a oni přesto nová auta nechtějí, asi vědí proč.

    Já po dnešku taky vím proč.

    S autem jezdím, nesouložím s ním, takže je mi hodně věcí jedno. Například je mi jedno, zda se do dveřní výplně vejde láhev, protože nevozím ve dveřích láhve. Je mi jedno, zda se do kufru vejde jízdní kolo, protože nemám kolo. Je mi dokonce jedno, jak je kufr velký. Je mi jedno, zda je palubní deska z měkkého nebo tvrdého plastu, protože na ní nesahám. Ve své podstatě auta nemám rád, protože se jimi živím. Stejně jako gynekolog asi nebude úplně na větvi, když mu cestou z práce cikánská prostitutka nabídne, že mu nechá za padesát korun pohladit prcku. Za tu dobu jsem se dozvěděl o prckách, pardon, o autech mnoho negativních ale i pozitivních věcí a tak je mi to do jisté míry všechno jedno. Vím bezpečně, jaké značky bych si nikdy nekoupil, ale nevím, jaké bych si určitě vybírat měl.

    Poslední auto mám tři roky, což je pro mne product lifetime cycle.

    Chci osobní auto o velikosti Golfa, benzín a s turbem a s manuálním řazením. Nechci auto z Francie. Měl jsem předtím Seaty Leon 1P a 1P1 1.4TSI a 1.2TSI.

    Šel jsem dneska do autosalónu vyzvednout tam nějaké součástky. V jedné půlce autosalónu se prodává Seat a v druhé Mazda. Nový Leon jsem ještě neprohlížel ani netestoval, původně jsem ho ani nerozeznával na silnici, protože se mi pletl s Ibizou. Stály tam hned sva exempláře. To auto je tak neuvěřitelně bezpohlavní, jako by ho snad vyrobila Škoda Auto. Není na něm nic, co by skrývalo nějakou ideu nebo nápad, jako třeba stěrače ve sloupcích u minulé generace. Abych neurazil, sedl jsem si dovnitř. Palubní deska vypadala jako plastová přepravka a evokovala patnáct let staré Saxo, včetně těch obrovských lacině vypadajících mřížek ventilace. Dále můj pohled spočinul na podivně tvarovaných zrcátkách, které měly nezbytné módní hrany, ale nebylo v nich nic vidět. Sedačky stály taky za prd, měl jsem dojem, že jsou to stejné pytle se senem jako ve snu českých rodin. Kam zmizela ta tvrdá sedadla s výrazným bočním vedením, která se u minulé verze dala za pár korun přiobjednat se sport paketem, pokud vám to rovnou nedali zadarmo jako pozornost podniku? Multilink se taky odstěhoval do Humpolce nebo ještě někam dál. Při pohledu zvenčí jsem zaznamenal kola vpadlá do blatníků a podivný posaz vozu na silnici, kdy se celý nahýbá dozadu, jako by měl kufr vyplněný kartony s pivem, protože právě byla v Lidlu sleva. Prodejce mi něco vykládal o možnosti volby mezi pětistupňovou a šestistupňovou převodovkou - aháá, že ona je ta druhá převodovka hozená v kufru, způsobuje tu podivnou kachní pozici vozidla vůči silnici a v případě, že si chcete zajezdit retro, prostě tam nandáte MQ200 pětikvalt! S lítostí jsem mu oznámil, že to je sice zajímavé, ale to auto že je prostě škaredé. Kupodivu nic nenamítal, jen prohlásil, že kdybych vzal verzi FR, tak ta že vypadá už trochu příjatelně a určitě bychom se dohodli na atraktivní ceně. Asi si o tom sám myslel svoje.

    Tak tohle asi ne.

    Šel jsem k Mazdě podívat se na Mazdu 3. Mám na ní pozitivní reference.

    Zhruba za devadesát sekund jsem odtud prchal. Na tom autě nebylo nic, co by mně zaujalo, zato asi milion věcí, které byly naprosto odpudivé. Ani tady nebylo nic, co by v sobě mělo ideu, byla to směsice samoúčelných tvarů a patvarů, svým způsobem ještě tragičtější než technokratický Leon s pivem v kufru.

    Kam se poděla elegance? Jednoduchost? Charisma? Může vůbec takové auto člověka zaujmout? Vždyť je to předesignovaná oteklá plechovka s takovým množstvím teplých vyboulenin, že to až bere dech! Kromě toho, auto také napadalo na zadek, jako kdyby mělo hexnšus. Asi nějaká nová móda.

    Jo a jedna pětka bez turba a s nepřímým vstřikem a dlouhým zdvihem? To je nějaká speciální edice pro domovy důchodců?

    Nová generace systému Start-Stop je prý inspirována cyklisty a nastavuje písty do takové polohy, aby bylo opětovné spuštění motoru co nejsnažší. To bylo přesně to, co jsem potřeboval slyšet.

    Pryč pryč vezměte mě pryč, zpátky do roku 2008.

    O barák dál byla ještě Škoda Auto a KIA. Nešel jsem ani do jednoho. Obě značky jsou ztráta času.

    Byly doby, kdy výběr nového auta znamenal celkem příjemnou část života. Tyhle doby asi pominuly.

    No tak halt tento týden auto nebude.

    Ve hře zbyly A-R Giulietta, Opel Astra, Honda Civic a Volvo S40. Těmi se půjdu znechutit v příštích týdnech.
     
    Jestli ono to nebude tak, že by si lidé auta kupovali, ale současná nabídka na trhu je taková, že s tím radši počkají, až automobilky přizpůsobí vytříbený vkus jejich designérů požadavkům trhu.


    20.06.2014 D-FENS
     


    [Akt. známka: 2,14] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 284 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.