|
Ovládací prvky světel, mlhovek, ukazatelů směru a houkačky bylo na páčce pravé, zatímco stěrače a ostřikovače skel na páčce levé, ale to je standart.
To je snad obráceně :-)
|
|
|
Jo tak toho jsem se taky lekl :-) za deste odhanet vodu blinkrem :-)))
|
|
|
Ano, máte pravdu, je to opačně, všiml jsem si toho, až když jsem článek odeslal... pletu si občas pravou a levou, trpím tím odmalička... mimochodem, pane D-F, máte špatně nick pod článkem... prosím o opravu obého, děkuji.....
|
|
|
Takhle nejak to bylo udelany u Peugeotu 504 - blinkry na prave pacce, houkacka a prepinani svetel na leve a sterace na palubni desce. Jo a u te prave packy byla jeste saltpaka.
|
|
|
S blinkry na pravé páčce jsem se poprvé setkal u služebního UAZu (terénního to výrobku známého Uralskovo Avtomobilnovo Zavoda). Než jsem si na to zvykl, tak jsem pořád blikal do opačného směru, než kam jsem odbočoval...
|
|
Auto má poměrně malý rejd, a dá se s ním otočit téměř kdekoliv...
Malý rejd je snad velký poloměr, ne?
K tomu výhledu vzad - Fabia Kombi N1 má výhled vzad jak průzor v tanku.
|
|
|
nejen fabia kombi. jak zde vtipne poznamenal jeden z autoru "pohyb vzad ve voze skoda je jako couvat se zaoceanskym parnikem". Osobme to mam overeno jen ve vsech karosarskych variantach Fabie a Oktavky prvni generace ale kdyz vidim giganticky zadek superbu tak na tom nebude lepe a O2 netusim.
|
|
|
Jednou jsem slyšel, že nejlíp se couvá se Škodou 120 ;-)
Jinak je fakt, že dneska se dělaj auta takový, aby se řidič musel naučit couvat podle bočních zrcátek.
|
|
|
Tak tak, couvání s C3 je problém, služební Fabia combi na tom je mnohem líp. (nejlíp se mi kupodivu couvá s dodávkou - skleníčkem Subaru Libero)
Ad zrcátka u C3 - jsou posazená tak nešťastně, že auto vzadu se zdá mnohem dál, než ve skutečnosti je.
Jinak je to opravdu roztomilé - občas až legrační auto.
|
|
Poněkud mne překvapilo, že si autor stěžuje na objem zavazadlového prostoru. Sice jsem kufr C3 osobně neviděl, ale v motoristických časopisech se udává objem 305 l a to je v dané kategorii tuším nejvíc. Pak má Punto myslím 297 l, Fiesta 285, Fabia 260, ... Už si všechna čísla nepamatuji. Ale při převozu větších břemen v takových autech využívám sklápění zadních sedaček. Když jsem týden jezdil v matčiném Cliu, tak jsem celkem pohodlně vozil svou tříčlenou rodinu i s nerozmontovaným kočárkem (pouze jsem sklopil madlo).
|
|
|
Njn, jsem holt rozmazlenej..:) 19" moncek se tam fakt nevejde, přísahám:) Jináč do toho kufru je dost úděsný přístup, prostě nacpat tam něco většího mi připomínalo hraní Tetrisu....
|
|
|
C 3 nemá tak velký kufr, frantíci očůrali metodiku měření, všichni měří kostkami o objemu 1 dm3, frantíci kuličkami o průměru 1 cm, těch se pochopitelně vejde mnohem víc do různých skulin a rohů. Takže v malých vozech vede Punto.
|
|
|
neviem co sa presne este rata medzi male auta, ale velkostou batozinoveho priestoru vedie tusim Honda Jazz (a co sa tyka sklopenych sedaciek tak to uz ani nehovoriac)...
|
|
ta spotřeba mě přijde celkem dost na tak malý auto.Se Swiftem mám kombinaci 5,5 a to jezdím swižně.Ale ony ty malé kubatury žerou trochu víc (1.0, 1.1) kdyby tam byla třeba 1.3, 1.4 tak to možná mohlo bejt lepší, ale těžko říct.
|
|
|
Připojuji se, mám Felicku 1.3 MPI / 50kW a dlouhodobý průměr za nějaký ten pátek a pěkných pár tisíc km vychází 5,9 l/100km, přitom podstatně častěji předjíždím než jsem předjížděn a rychlostní limity mě mimo obec příliš nezajímají ( Vzkaz pro PČR : Přineste fotku z radaru a můžeme se bavit dál ! ). 6,8 na sto je na můj vkus pro auto téhle kategorie docela dost, méně papal i tátův karburátorový Favorit.
|
|
|
Ja mam s tim motorem dlouhodobe 6.5 l/100 km. Nejmensi prumernou spotrebu na nadrz jsem mel 6.3 a nejvetsi 6.8 l/100 km. Tech 6.8 l/100 km bylo pri max. zatizeni.
Mam klimu a dost ji pouzivam. jezdim vice mene jen mesto a dalnice. Na dalnici tocim +- 4000 ot/min, coz je priblizne 125 km/h. U tehle motorizaci zavisi na tom kde a jak jezdis mnohem vic nez u vyssich kubatur.
|
|
|
Jo, už tomu rozumím. Já jezdím po dálnici minimálně, takže většinou tak do 110km/h. Klimu nemám ... :-D Motor točím převážně do 3000 ot/min, přes 3500 jen při řazení "nahoru" do kopce.
|
|
tiez ma dorazila spotreba - mam 10-rocnu mazdu mx3 1.8 V6 a v lete robim 7.0 - 7.5, v zime o liter viac
|
|
Prozradíte mi, k čemu je dobré automatické zamknutí při rychlosti větší jak 20km/h? Při nehodě se to otevře samo (v okamžiku nárazu kdy je přetížení obrovské nebo po nárazu kdy jsou třeba zase táhla na kaši)?
|
|
|
Automatické zamykání je dobré ve městech. Když stojíte na červené, tak vám nemůžou nepřizpůsobiví občané ukrást věci ze zadního sedadla, kufru, apod. Při nehodě se to snad odemkne. Když jsem jezdil náklaďákem, tak jsem se automaticky zamykal hned po zavření dveří. To by jeden nevěřil, kolik hajzlů se na mě dobývalo.
|
|
|
No me se Renault zamyka po nastartovani, a je v nem cidlo, ktere to auto odemkne pri narazu. Teoreticky je sice mozny, ze by se ten zamykaci mechanismus pri narazu mohl poskodit, ale to by se potom ty dvere asi rozpadly.
|
|
|
To zamykani je tam proto, aby ti kdyz stojis na cervenou ruzne zivly ktere nemaji na hacko nebo koks nevzali z predniho sedadla spolujezdce notebook jako minule kolegovi... Pokud ti tato funkce vadi, tak u vsech aut z koncernu PSA (Peugeot/Citroen) a tusim i u Renaultu ji lze vypnout tak, ze pri zapnutem klicku podrzis to tlacitko na stredovym panelu co se s nim rucne odemyka stisknuto asi 10 vterin dokud se neozve takovy zvlastni trojtonove zapiskani...
|
|
by mne zajímalo, jestli to jede hůř nebo líp než cokoli s motorem HTP, ať už s nebo bez rudýho péčka.
|
|
|
Měl jsem možnost se s Fabií 1.2HTP(černé) svézt, a neporovnával bych, čtvrtý válec je podle mého docela znát, motor je rozhodně klidnější, nemá tak výrazný zvukový projev při zhruba stejných otáčkách.. do kterých jde mimochodem ochotněji. C3 s 1.1i váží necelou tunu, Fabie tuším kolem 1200? kg (kdyžtak mě někdo opravte)....každopádně je Fabie líná svině, Citrónek mi připadal o dost živější.
|
|
|
Fabie 40/47kW by mela mit pohotovostni hm. 1055/1060kg.
|
|
|
kedze jazdim na C3 1.4HDi (70hp) tak pripojim par postrehov.
Kufor je fakt maly (nech hovoria tabulky co chcu), auto sa naklana, sedacky maju nulove bocne vedenie, motor zere zhruba viac nez pisu (4.9 vs udavanych 4.2), nez fukne turbo (cca1500rpm) tak to ABSOLUTNE nejede, motor nema IC (co je technicky potrat. 1.4HDi s VGT turbom(90hp) by na tom malo byt lepsie a uz ma aj IC), synchron na dvojke prilis nefunguje, zo spiatockov je tiez problem. Ak je zapnuta klima tak to ma pri rozbiehani tendenciu chcipat (treba smazit spojku), prevodovka nieje uplne stastne poskladana (na dvojke pri 25kmh toci cca1200rpm, takze to vobec nejede (napr do kopca) a podradit na cca 2500rpm tiez neni to prave orechove...), brzdy pomerne rychlo zvadnu (ale to je pomerne bezne na take auto...) auto sa sice naklana a flitrovanie nerovnosti neni nic moc, ale stopu drzi celkom dobre. problem je strasne nizka svetla vyska.
proste to moc dobre auto nieje.
|
|
|
C3 1.4 benzin jsem mel pujcenou letos na Sardinii.
Kufr nam stacil, ale vozili jsme v nem jen batoh. ;-)
Problem bude zrejme v tom, ze neni tak hluboky a objem konstrukteri honili jeho vyskou, coz neni moc prakticke. ;-(((
Sedacky jsou fakt hruza, asi nejhorsi, se kterymi jsem se ve tride malych aut zatim setkal. Absolutne zadne bocni vedeni. Jeste, ze jsem se drzel volantu. Manzelka na miste spolujezdce na tom byla hur. Dokonce si toho sama vsimla, coz hovori samo za sebe. Na razeni jsem zvyklej z 206 sw. Muj nazor trosku lepsi chod, ale vedeni se mi zdalo horsi.
Ad kufr Peugeot v CR udava cisty objem 206 sw 411 l a mereno metodou VDA 313 l.
|
|
Já jsem si tenhle Vitamín C3 koupil loni na podzim po sešrotování rezavé, ale motoricky ještě výkonné Š 120 a byl jsem hodně překvapený, co ta jedenáctistovka dokáže. Jasně - žádná raketa to není, ale já nejsem žádný závodník a moje dcera ho přímo miluje.
|
|
|