Komentáře ke článku: Motor Scotland (ze dne 28.09.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ja bych mozna dodal, ze policajti ve Skotsku jsou v deviti z deseti pripadu prijemni, tolerantni, vstricni a kdyz udelate chybu, tak vas vetsinou nesprcaji jak psa jako v CR, ale poradi. Chovaji primerene k tomu, ze je plati danovy poplatnik Jejiho Velicenstva. Pro ceskeho ridice to muze byt sokujici zkusenost. Policaj ma autoritu a ridic ji respektuje.
S cim byva ve Skotsku problem je to, ze skotsti ridici jsou casto docela nepozorni a nekdy lehce necitelni. Proto si take IMHO radeji davaji prednost radeji, nez by do nich nekdo napalil, spolehajice na to, ze jsou v prednosti.
Skoti jezdi take casto pod vlivem vice nez tech dvou piv, ale kdyz jsou pod vlivem tak neprasi. Policajti to vedi a nepsana umluva funguje. Dychat vam daji casto az teprve a tehdy pokud je videt, ze jste uplne na sracky.
|
|
Za trajekt to je docela pálka, čekal jsem míň...
|
|
|
Za trajekt na ostrov Man v Irském moři zaplatíš i 450,- Ł za sidecar a dva lidi. Ferry je klasické konstrukce (tedy ne raketa nebo vznášedlo) a jede hodinu. Holt trh, no...8o)
|
|
|
Isle of man? Ještě řekni, že tam jezdíš jezdit. Co sem viděl videjka a četl o tom, je to docela dobrej masakr, půlka ostrovních cest je okruh nebo jak to je??
|
|
|
|
Notywe. Myslíš, že to je kvůli nějaké regulaci příchozího provozu na ten ostrov? Jinak řečeno - cena je tak vysoká, protože správa ostrova si nepřeje mít přeplněné silnice?
|
|
|
Myslím, že ne. Trajekty provozuje soukromník. Jen jich nejezdí moc. Cena 450,-Ł je v době závodů...a to taky asi dělá svoje, ale víc než nějakých 60-70 Ł ten rozdíl nečiní.
V roce tuším 2003 tam jeli kluci někdy brzo na jaře a platili za trajekt na Man tam a zpět v přepočtu nějakých 6.800,- Kč/moto + 1 jezdec.
|
|
No nevím, ale pár tisíc km jsem po UK najezdil už dlouho před masovým rozšířením GPS a jejich systém značení mi tenkrát přišel naprosto skvělý, Nebloudil jsem, dovedlo mě to tam, kam jsem potřeboval, i když to byla maximální díra. Vtip byl možná v tom, že jsme k orientaci používali hlavně čísla silnic, nikoli jména sídel.
|
|
|
|
máte pravdu s těmi čísly silnic, zapoměl jsem to tam napsat že se jezdí podle čísel a ne "směrovek". Ale ruku na srdce, řekl bych že jste s sebou měl mapu a z té jste čísla vyčetl. Proto jsem zmiňoval, že tam člověk potřebuje mapu, protože jen tak na blind nebo s nepodrobnou mapou se třeba ztratí...
Pracovně jsem se pohyboval hlavně po těch prdelích, a tak jsem brzy zjistil, že potřebuju ten nejpodrobnější atlas UK co lze sehnat...
|
|
|
Ono bez mapy se člověk ztratí vě většině zemí světa, pokud tedy nepatří mezi ty, které se dají přeplivnout (ty země). A sednout do auta a vyrazit na první návštěvu Horní Zakopané bez toho, abych se podíval, kde to vlastně je... to po mě asi nikdo nemůže chtít :-)
|
|
Ve Skotsku jsem strávil několik let. Nejdřív bych rád napravil několik nepřesností: 1) Neoznařená auta s policií měřící rychlost atp. - nikdy jsem je neviděl, ani o nich neslyšel. Na rychlost jsou hlavně ty pevné Gatso. 2) pintanebo dvě jsou ok, oficiální limit je 0.7 promile 3) navigace je v pohodě i bez GPS a mapy. Nutné pouze snát čísla silnic a fakt, že směrovky jsou za odbočkou, popřípadě nahrazené nápisy na silnici ve zkratkách (TOLL X = Tollcross atp.) 4) čáry u krajnice - záleží i na barvě (třeba v Edinburghu), kromě jedna/dvě je ještě rozdíl žlutá/bílá (žlutá je přísnější).
Jinak řidiči celkově jezdí slušněji, opravdu se málo překračuje rychlost a málo předjíždí. Zajímavostí jsou silnice první třídy (A-road) ve fromě single track road with passing places, a čtyřpruh končící kruháčem (například A1)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Motor Scotland
|