Komentáře ke článku: Palebná příprava a registr vozidel (ze dne 20.11.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
trochu OT, ale dam to sem, aby to nahodou nekomu neuteklo, je to neuveritelny rozhovor: http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-57308620-sef-prazskych-strazniku-policista-si-nevybira- prvni-auto-co-uvidi-odtahne
|
|
a také jsem si říkal copak za tím asi bude ?! :-(
|
|
|
Taky mě napadlo, jestli prostě nechtěj nechat myslet si lidi, že radary nefungují, a s vidinou, že začnou všichni prasit, je pak vopepřit na pokutách.
Je to sice šílená teorie, ale tady už bych se nedivil ničemu.
|
|
Já jen pro úplnost k tématu: ceterum autem censeo registr vozidel esse delendam, et raptim!
|
|
|
Myslíte stejným způsobem, jako Kartágo?
Tedy včetně vyvraždění příslušného úřednictva a srovnáním budov registru do jedné roviny s okolním terénem?
Jsem měkkosrdcatý a navrhuji úředníky prodat do otroctví a budovy privatizovat. Ovšem v základní myšlence s Vámi souhlasím.
|
|
|
Jedna varianta vysvětlení " je téměř nemožné najít k autu ... konkrétního řidiče" mne napadá. Vzhledem k tomu, že nemálo aut je firemních a k tomu nemálo lidí nebude ochotno napráskat své blízké (a vystavit je "obodování"), novinka "zaplatí majitel vozidla" není pro systém úplně ideální. Řešením by bylo začít v registru k jednotlivým autům přidávat foto řidiče (přesněji obličeje). Záznamů bude dost, jednak z bran měřících rychlost a pak také z těch, které "jen sledují provoz".
|
|
|
Když já hrozně nerad jezdím se spuštěnou clonou :(
|
|
|
|
Maska je nepohodlna, polepovat SPZ specialnimi foliemi, ktere rusi OCR, je udajne nejak postizitelne a ne 100% ucinne.
Nedavno jsem pri prujezdu okolo stacionarniho radaru zacal dumat o variante "ZACLONA". Neco podobneho jako v okne domu. Pri pohledu z auta je to pruhledne, nejak moc nerusi, z venku to ovsem vsechno rozmazne jen na siluety.
|
|
|
Ta clona vychází jako nejjednodušší. Nebo při spatření kamery nasadit nepřirozenou grimasu. Ale vzhledem k tomu, kolik těch bazmeků je, hrozí, že ta grimasa člověku zůstane.
|
|
|
Tak to je pak lepsi delat grimasu jen pri fotografovani na ridicak a pri styku s ourady.
Clona je sice dobra na kamery nad vozovkou, ale nepokryva nizke uhly a taky boky. "Zaclonka" by tohle osetrila komplet a nemusi se nic nasazovat nebo sklapet, je tam porad. Jen jsem zatim neprisel na zadnej vhodnej material.
|
|
|
co takova ta sitka, jak nosej muslimacky pred xichtem? A fizlum muzes eventuelne tvrdit, ze ti jeji pouziti prikazuje vira!
|
|
|
To je dobrej tip! Zajdu prilezitostne do nejakeho tureckeho obchodu s latkama pobliz a pul metru toho koupim. Pak se staci projet cca o 10km/h vic pred stacionarem (aby to pripadne nebylo az moc drahy, ale uz to vyfotilo) a testnout, jestli neco prijde postou.
|
|
|
Nechci ti to rozmlouvat, ale taková záclona bude budit nemalou pozornost u ostatních řidičů. A víš jací jsou spoluobčané všímaví. Chudák operátor místního Polizeiamtu:).
Ale mohl by si s tím prorazit na nějakém tuzink srazu. Chlupaté dečky na palubce už tam jsou běžné, ale záclona na čelním skle?
|
|
|
Jsou tu technici, meli by umet nasvitit si oblicej zarovkou s otocenou polaritou, ktera bude misto vyzarovani svetla toto pohlcovat a oblicej bude kryt pod rouskou tmy. Navic bude tato zarovka tim padem dobijet baterii v aute. Ze to jeste nikoho nenapadlo...
|
|
|
:-D :-D :-D Tak kdo se toho ujme? :-D
|
|
|
Ja na elektrinu moc neverim, tuhle jsem cetl o pohlcovacich tmy, treba by sel nejak ten princip otocit z tohohle hlediska... Ja si jen pamatuju, jak mi OC a root vysvetlovali, jak ti trpaslicci nosi v batuzcich ty elektrony. Tak me napadlo, ze by je jako mohli nosit opacnym smerem. A nebo neslo by nejak matematicky vytvorit negarivni fotony? Neco, jako antihmotu k hmote, jak meli ve star treku?
|
|
|
Nos klobouk, Nenosis klobouk. A se spacirkou jsem te taky jeste nevidel. Takovy vyvrhel se pak nema co divit.
|
|
|
Klobouk samozřejmě nosím, viz třeba www.ocs.cz/Images/Thirties.jpg.
Ale stejně samozřejmě nikoli v autě. Ti, kdo řídí v klobouku (nebo v jiné čepici) jsou statisticky vzato ta vůbec nejhorší prasata, jaká za volantem lze potkat.
|
|
|
Takovyto si na jizdu sundavam, ale stava se, ze ridim v www.rewolver.com/rewolver/eshop/9-1-Klobouky-a-cepice/9-2-Kozene-oilskin/5/160- Klobouk-kozeny-5H02-Wallace (ignoruj prosim reklamni kecy na strance)
Jak jiste vis, klobouk z cloveka prase nedela, ve vyhledu te neomezuje (mozna sem tam nahoru, ale z meho okoli znam pouze jediny pripad, kdy ridice malem srazilo letadlo, ovsem toho by si nevsiml, at by klobouk mel, ci nikoli) a ostatni si davaji pozor.
Nevidim spolecensky problem s kulichem, zmijovkou a kozesinovou cepici, napriklad ze severskeho psiho plemena. Mam spatne zkusenosti pouze s ridici, co maji na hlave spatne nasazenou ksiltovku.
|
|
|
Mimochodem, pripomelo mi to situci, kdy jsem se shanel po kabate k obleku a prodavacka mi neustale nabizela neco, co vypadalo jako bunda "po prdel", usita z podlahove krytiny jekor. Po mensi vymene nazoru na to, co povazuju za obleceni mi sdelila, ze je to "autokabat", ze je to modni a ze se v tom pohodlne ridi.
Ujistil jsem ji, ze si na rizeni kabat sundavam, protoze ridim i bez saka a dost dobre si nedovedu predstavit, jak bych v dane "veci" mel obema rukama drzet volant.
Dneska to ma snad kazdy druhy "nosim sako a tesilky jsem velkej manazer" a vazne se nekolik z nich v tomto pokouselo do auta vsoukat. Pripominam, ze se skutecne jedna o neskutecne tvrdou, tezkou a na obleceni nevhodnou latku.
|
|
|
Hm, k tomu se vyjádřit nemohu, naštěstí.
Ale u nás velmi dobré kabáty šije např. Blažek.
|
|
|
Od nej mam jiz delsi dobu slusny kabat, velmi pohodlny (styl tricatych let, k tomu jsem zvolil klobouk od formy Tonak, chtel jsem klasiku), ja jsem tedy na zaklade zkusenosti do jejich prodejny zasel a tohle se odehralo :-(
A co naprosto nechapu je, ze usiti kabatu u krejciho te stoji vic, nez usiti velmi dobreho obleku (oblek pocitam tak 60 - 70), pricemz usiti kosile tamtez te v nejakem rozumnem mnozstvi vychazi na mene, nez tisic korun za kus.
|
|
|
to je tím, že jsi ještě mladej a viděl jsi toho málo. Já už jsem OC se špacírkou viděla. :-)
|
|
|
Mas to k nemu bliz, asi ho vidas casteji, ja ho uz videl v ruznych podezrelych situacich, nektere jsou dokonce zdokumentovane na fotografiich (heslo "Jeho dceru pripravili o venecek"). Dokonce jsem videl jeho fotku na vychazce, spacirku nemel a to mu bylo asi tolik, co me ted (tomu jsem pochopitelne nebyl pritomen osobne).
|
|
Vždy keď čítam nejaký podobný výmysel úradníckej gardy uvedomím si, že oni za to v skutočnosti nemôžu. Jestvuje totiž skupina ľudí, ktorá z nejakých dôvodov nieje schopná žiť takpovediac sama zo seba, resp bez toho, aby im niekto nepovedal čo a ako si majú myslieť, ako majú či nemajú žiť, potrebujú niekoho, kto im stanoví príkazy, zákazy, normy, predpisy a regulácie. A potom, keď už to teda "vedia", keď už im to konečne niekto povedal, vtedy sa konečne zbavia svalového tonusu a do krvi sa im vylúči endorfín z akéhosi pomyselného bezpečia a istôt.
Táto skupina ľudí sa však žiaľbohu dostala k moci a tak sa bude prirodzene snažiť o ďalšie a ďalšie znižovanie svojho svalového tonusu a ďalšie a ďalšie kvantitatívne príkazovo-zákazovo-predpisovo-normatívne uvoľňovanie toho istého endorfínu, neustálym zvyšovaním ďalších a ďalších obmedzení vo viere, že tak zvýšia svoje nejestvujúce bezpečie a istoty, zakrývajúc tak svoju priposranosť z vlastnej slobody a zodpovednosti.
Je to ich právo, sa takto správať a preto sa na nich ani nieje možno hnevať, rovnako ako sa nieje možno hnevať na tchora, že pri podráždení strieka smrad. Oni niesu problémom, správajú sa len podľa vlastnej prirodzenosti, lebo nič iné nevedia, niesu schopní pochopiť, že je možné jestvovať (a okamžite nezahynúť) aj bez nekonečných príkazov, zákazov a nariadení, bez predpisov a regulácií - táto časť mozgu im proste nefunguje.
Ich správanie nieje problémom, problémom je, že sme to tí, ktorí týmto stihomamom netrpíme, nechali dôjsť až sem, že sme týmto jedincom umožnili dostať sa na miesta, kde môžu svoje defektné vnímanie realizovať a nakoniec nútiť všetkých naokolo, aby podľa týchto defektných konceptov žili. Oni sa totiž správajú prirodzene, nič nepotláčajú, sme to my kto je neprirodzený a kto autocenzuruje svoje prirodzené reakcie na takéto nápady, t.j absolútny nesúhlas s týmito umelými normami. Dokiaľ a pokiaľ so toto nezmení, ku zmene sa prepracujeme len veľmi ťažko...
|
|
|
No, ono to není "historická náhoda", spíše jde o nutný a neodvratný důsledek všeobecné demokracie.
Dále pak zmíněná skupina sice v každé společnosti nutně existuje, ale v normálních společnostech je relativně malá; všeobecná demokracie ji ale zpětnou vazbou posiluje a rozšiřuje, takže v ní je čím dále tím silnější.
|
|
|
Tá pseudo-demokracia, ktorú tu dnes máme je nepochybne zodpovedná za mnoho nezmyslov, ale ako každý abstraktný pojem, potrebuje na svoju realizáciu konkrétne médium, v tomto prípade konkrétneho človeka, ktorý si to už nejako prispôsobí a to tak, že každý inak.
Skupinu bez schopnosti prebrať za seba plnú zodpovednosť, neschopnú žiť bez hraníc stanovených kýmsi iným, na koho možno zvaliť prípadnú vinu za neúspech z prijatých rozhodnutí, ktorú som popísal vyššie, vnímam ako akúsi amorfnú homogénnu masu, bez čohokoľvek uchopiteľného a jej predstaviteľov, len ako jej akési dočasné výčnelky, ktoré sa pri prvom náznaku snahy napr o pomenovanie problémov, alebo nedajbože snahy o ich riešenie "vstrebajú" do tej masy a zmiznú za "oni".
Ak však platí téza o priposranosti týchto amorfných ne-individuí, nemožno počítať pri prípadnom názorovom (alebo inom) strete s jedincom zbavenom týchto stihomamov so silovým pomerom 1:1. Myslím, že ten pomer je pre amorfákov veľmi, ale veľmi nevýhodný. Demokracia nám v tom robí bez pochyby galibu, lebo čo občaňák to hlas...bohužial. Chybou však je, že ich stihomamy a defdektné koncepty, ktoré sa nám snažia vnútiť počúvame a že ich rešpektujeme. Šéf je šéfom len do momentu, dokiaľ ho jeho podriadení akceptujú....bez nich končí.
Stále používame chorý monetárny systém, ktorý je z princípu svojej podstaty namierený proti nám, stále rešpektujeme zákony, ktoré sú odtrhnuté od reality a sú vytvárané na naše zotročovanie, ešte stále posielame deti do škôl, kde im namiesto vzdelania vymetajú mozgy, stále platíme koncesionárske poplatky médiám, ktorých primárnym cieľom je nás klamať a manipulovať a t.d. Nič z toho nemusíme.
To, že sa táto skupina tak rozmnožila je znova len jej prirodzenou povahou - čím viac ich je, tým sa lepšie jednotlivec schová v dave. Prirodzenou povahou tej druhej skupiny by však malo byť tento efekt vyvažovať, resp eliminovať a to sa z nejakého dôvodu nedialo. V tom vidím zásadný problém. V tomto momente si myslím, že s tým nieje treba bojovať, ale začať budovať niečo iné, oni sa následne zrútia svojou vlastnou váhou.
|
|
To není kvůlivá tomu, že od 19/1 bude platit, to, že má platit provozovatel.
Takže teď hodíme případy k ledu s výmluvou na registr, a pak po 19/1/2013 je vykopem a pojedem po výrobě jak draci...?
|
|
|
Mám za to, že se musí použít zákony platné v době spáchání přestupku, případně zákony pro pachatele výhodnější, ale k tomu určitě něco napíše někdo z místních diskutérů v oboru práva znalých...
|
|
|
Tak. Platí až pro přestupky od toho 19. ledna.
|
|
|
Jedna z mojich verzií je tá, že si chystajú pôdu na to aby po 19.1.2013 mohli začať oveľa intenzívnejšie kasírovať, aby dohnali súčasný "decifit".
|
|
Ten odkazovaný článek mě taky pobavil, ale první, co mě napadlo, bylo jestli to není o tom, aby si lidi řekli "aha, teď je to beztrestný" a jezdili o to rychleji a bez stínítka...
|
|
zdejších nacisocfašomedií(resp. těch, kdo si u nich tuhle PR zaplatili) , ale zatím mi uniká smysl.
Povinné hlášení každého řidiče na nejbližší služebně Městapa před jízdou, které vozidlo a v jakém čase použije? Nebo brainwashing většinového voliče před zavedením povinného očipování všech řidičů i aut a pak následující xmega IT zakázka na takové spárování ?? Ale co, i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život , že ...
|
|
Skutečně je ten vyhodnocovací systém přímo spojen s registrem vozidel, tzn. bez obsluhy - fotka - OCR - dotaz - výsledek? To se totiž nezdá funkčně ani právně moc reálné.
|
|
|
Například zde
http://www.i.cz/files/e-spis%20podzim/ZS10_06_SDP_111124.pdf
Pražská úseková měření od fy Camea fungují s jiným sw, ale v principu stejně
|
|
|
Právě u Camea taková automatika funkční není, systém prý generuje "protokoly", ale přímé spojení s registrem nemá ani údajně mít nemůže, měšťáci dotazy zpracovávají ručně.
|
|
|
|
Čímž je jasné, vo co go
V Pha je systém dozorových kamer, který pokrývá všechny důležitější komunikace, vděčíme za něj grantům EU. Podmínka účelu užití bude pomalu končit, tudíž je nutné ovcím vysvětlit, proč bude nutné pro jejich bezpečí zavést plošné měření a vyhodnocení dalších přestupků zpracované a kasírované automaticky.
V Prahe vládne TOP09 a ODS, evidentně jim absolutní ztráta soudnosti nevadí a pravicově založení Pražáci a jejich oblíbené náplavy jim opět budou tleskat a aplaudovat u voleb. Kdo chce kam, pomožme mu tam. Ani ucho STB nemělo 100% dozor nad prostorem (metro, silnice).
|
|
|
já myslím, že nebudou. Viz diskuse k článku, kde je stanovisko lidí (až na pár bez mozkových vohnoutů) jednozněčně odmítavé. Co je zajímavé, je ale skutečnost, jak iDnes účelově zkresluje fakta:
" V článku jsme masírováni údajem, že kvůli "nepřiměřenému spěchu" přišlo o život 284 lidí. Pohled do statistik policie ukazuje, že kvůli "nepřiměřené rychlosti" přišlo skutečně o život 284 lidí v roce 2011. Zbytek je ovšem pouhá manipulace: policejní statistiky totiž ukazují, že pouze 8 z těchto smrtí bylo v důsledku překročení maximální povolené rychlosti, a 0 v důsledku překročení rychlosti dané značkou. Zbývajících 276 smrtí šlo na vrub nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (125), stavu vozovky (56), vlastnostem vozidla a nákladu (39), viditelnosti (26) či "jinému stavu vozovky" (22). Přesto se článek snaží účelově manipulovat, že východiskem je více policistů na cestách atd. Ne že by jich byl dostatek, ale pořád mohou zabránit max. těm 8mi nehodám. Pokud tedy nevezmou lopatu a nezačnou záplatovat silnice... "
(Radek Hodaň).
|
|
tím bude snažší jej obejít. Kupříkladu lehce pozměněná RZ a je to. Pro masochisty lze doporučit jezdit v kukle a nebo přilbě a radikálové by mohli decentně upravovat přerostlé rozvaděče na sloupech, kam se sbíhají kabely od čidel, kamer a podobného svinstva mechanicky nebo lépe plamenem. V okamžiku, kdy se systému pro vysokou míru vandalismu a neidetifikaci řidičů navýší ztráta (provozní náklady) více nežli zisk (pokuty), tyto zařízení tak nějak potichu zaniknou.
|
|
|
|
No, trochu bych to sofistikoal. Takový užitečný nástroj je škoda užít jednorázově :-)
Pár příkladů občanské neposlušnosti ze zahraničí: english.controleradar.org/destroyed-speed-camera.php
Věřím, že podobně lze aplikovat na rozvaděče u úsekových měřičů a indukčních smyček.
|
|
|
To se mi velmi líbí :-)
Z praktickýho hlediska bych ale za úplně nejlepší považoval takový řešení, který radar zneschopní na delší dobu, ale nezničí ho kompletně, takže nevznikne příliš velká škoda - přece jen občas někoho při zákroku můžou chytit a bylo by nevděčný to pak schytat v plný palbě a ty radary jsou drahý krámy.
|
|
|
Potom postačí starší kleště či nůžky a silné kožené rukavice. Ty kabely tam tak nějak jenom vysí a jejich přerušení by ..........ovšem není to ono. Je to takové typicky české, polovičaté řešení.
|
|
|
u stacionárů jsou kabely vedeny pod zemí v patřičné hloubce a často v chráničce. sloupek je většinou bez dvířek a kabel je do něj veden v základové patce. jedinou metodou je krumpáč, nebo zatlučení hřebíku do indukční smyčky. hřebík je třeba vykovat na dlátko. špička by mohla kabel minout nebo odsunout. je ale otázka, jak ten hřebík pak dostat ven a jek dlouho to bude trvat. ani v noci na to není půl hodina a nějaké oči se bohužel vždy najdou.
|
|
|
představa jak se škraboškou na obličeji běhám s minohledačkou a hledám indukční smyčku abych do ní zatloukl hřebík je poněkud úsměvná (jo, pravda, někdy stačí najít šlic v obrusu). to už je jednodušší sloupek obložit suchým chvojím a zapálit.
ikdyž viděl jsem na tydlenc vlastní voči, jak pomocník geodeta co vytyčoval pro zemní práce zatloukal do země metrovej kus roxoru, a trefil napájecí kabel pro tramvaj - ohňostrojek to byl velmi solidní.
|
|
|
|
Jenže právě stacionár, pokud je to ta "budka" stačí přikrejt krabicí a je to. Horší je, když je vejš, ale to zase stačí stříbřenka na ve spreji na vánoční ozdobičky. Ty kleště, i když by byla lepší kostička termitu, jsou myšleny hlavně na úsekáče. Stejně se divím, že to u nás není nijak postiženo vandalismem. Holt je mládež uvědomělá a vyřádí se akorát na hřbitově. Škoda.
|
|
|
Naskýtá se otázka, zda to ničení stacionárních radarů v UK mělo nějaký výsledek. Mám ten pocit, že to počty radarů nijak nesnížilo, systém jen dokola tupě instaloval nové namísto těch vyhořelých. Neznám konkrétní fakta, kdysi jsem na toto téma hledal na netu a získal jsem právě výše zmíněný dojem. Dle mého názoru to i odpovídá reáliím: pokud systém má k disposici prakticky nekontrolovatelné a neomezené peněžní zdroje, bude tam ty radary instalovat tak dlouho, dokud se jejich ničitelé neunaví a neresignují.
|
|
|
A neni proste nejjednodussi do toho radaru vylejt decku HCL? HCL se pekne odparuje a behem par dnu ten radar zevnitr kompletne rozere tak krasne, ze bude naprosto neopravitelny. Nikdy jsem tu bednu z blizka nezkoumal, ale jsem si jisty, ze se tam jiste nekde najde skvira, kterou lze prostrcit injekcni jehlu.
|
|
|
Některé radarové budky jsou schopné odolat i výstřelu z pistole. Předpokládám, že citlivá elektronika bude mít adekvátní krytí a vzhledm k venkovnímupoužití bych to viděl na nějaký IP56. To opravdu již přiliž neumožňuje aplikaci tekutiny "nalitím". Ovšem je to jenom odhad na základě toho, co jsem vyhrabal z paměti. Systém si buzerbudky cení a také je řádně zabezpečuje.
|
|
|
I ty se zvýšenou odolností se dají relativně snadno navrtat. Jen bych tam na rozdíl od Jeromka nelil HCL, ale stříkl stavební pěnu. V Rotterdamu takhle pár bude oddělali a pohled to byl moc pěkný.
Další věc je, že sloupy, na kterých jsou budky umístěné, mají většinou inspekční otvory, které otevřete běžným čtyřhránkem nebo trojúhelníkem. Když tam nalejte trochu kyseliny a navrch to zafouknete tou stavební pěnou, má majitel budky o zábavu postaráno.
|
|
|
Inspekcni otvory staci. A nerikal jsem nalejt. Teda rikal, ale dale jsem se zminoval o injekcni jehle, tzn. myslel jsem doslovne "vzit desetikubikovou strikacku s HCL a injekcni jehlu, najit vhodny otvor (klidne propichnout tesneni ve skvire toho inspekcniho deklu) a nacakat tech deset kubiku jehlou dovnitr. Suprova odparivost HCL (o ktere dokazu rici, ze v i minimalnim mnozstvi mi v praxi dokazala zkorodovat ocelove veci na druhe strane relativne vetraneho baraku) uz se postara o zbytek. Staci jen pockat.... neni z nejrychlejsicch samozrejme. Ale zato umi vlezt i tam, kam ani cifrspion z danoveho uradu nedokaze ani nakouknout... Ta svine chlorovodikova dokaze vlezt uplne vsude. Je to jeji vlastnost, ktera me v praxi neuveritelne stve, protoze ji z techto duvodu nemohu pouzit na spoustu veci, kde bych ji (mit k dispozici volnej prostor se zdrojem eletriny) pouzil velmi rad. Ale v tomto pripade by se nevyhoda stala absolutni vyhodou. Pred HCL vypary neni uniku. A HCL dokaze proniknout i ochrannymi laky (overeno), jen ji to chvili trva. Ono obecne HCL to trochu trva... ale jakmile se jednou rozjede, nezna bratra....
|
|
|
Inspekcni otvory staci. A nerikal jsem nalejt. Teda rikal, ale dale jsem se zminoval o injekcni jehle, tzn. myslel jsem doslovne "vzit desetikubikovou strikacku s HCL a injekcni jehlu, najit vhodny otvor (klidne propichnout tesneni ve skvire toho inspekcniho deklu) a nacakat tech deset kubiku jehlou dovnitr. Suprova odparivost HCL (o ktere dokazu rici, ze v i minimalnim mnozstvi mi v praxi dokazala zkorodovat ocelove veci na druhe strane relativne vetraneho baraku) uz se postara o zbytek. Staci jen pockat.... neni z nejrychlejsicch samozrejme. Ale zato umi vlezt i tam, kam ani cifrspion z danoveho uradu nedokaze ani nakouknout... Ta svine chlorovodikova dokaze vlezt uplne vsude. Je to jeji vlastnost, ktera me v praxi neuveritelne stve, protoze ji z techto duvodu nemohu pouzit na spoustu veci, kde bych ji (mit k dispozici volnej prostor se zdrojem eletriny) pouzil velmi rad. Ale v tomto pripade by se nevyhoda stala absolutni vyhodou. Pred HCL vypary neni uniku. A HCL dokaze proniknout i ochrannymi laky (overeno), jen ji to chvili trva. Ono obecne HCL to trochu trva... ale jakmile se jednou rozjede, nezna bratra....
|
|
Dovolím si také svůj soukromý tip, jaký je další level v tomto systému. Možná se bude leckomu zdát naprosto bláznivý, ale kdo četl Orwella nebo alespoň Sítě, kanály a stoky, ví, že to nebyla fikce, ale úplně obyčejná prorocká vize.
Nedávno byla moje kamarádka na fízlárně podávat vysvětlení, standardní procedura, řídil její přítel, se kterým, upozorňuji, má sice dvě děti, ale nejsou sezdaní. A fízl na ni: podívejte, nic nám tady nevyprávějte o osobě blízké, my stejně víme, kdo to řídil. A řekl jí jméno jejího přítele. Čuměla jak puk, ale nepotvrdila to a policajt to blahosklonně dal k ledu.
Když si mě nedávno fízlové předvolali, že mě sejmuli z lávky nad nuselským mostem, myslel jsem, jak se jim vysměju. Jezdím totiž po městě zásadně se sklopenou sluneční clonou. A taky jsem čuměl jak puk: fotka byla tak neskutečně ostrá, a policajt navíc "na ohromenou" ještě udělal klik a upravil se kontrast, ostrost, no zkrátka ta fotka by mohla do občanky.
Softvéry na rekognoskaci osob už nějakej ten pátek existují, dost dlouho na to, aby si jich všimli i iniciativní blbci na vnitru. Opravdu si myslíme, že projekt bezpečných měst, dotace na kamery, mýtné brány atd slouží k něčemu jinému než k tzv. systému plošného sledování osob? Myslíte, že to je moc dat najednou? Vše je jen otázkou technologie, a systém technologii má a má prachy, aby ji provozoval.
A protože si uvědomili, že přenesením břemene na "vozidlo" potažmo na provozovatele s sebou přinese jen další nekonečný prostor pro chytré lidi, kteří se nebudou chtít nechat ojebat, přišli s dalším levelem: bezpečnost, pomoc a ochrana bude v budoucnosti vypadat tak, že kamera sejme ksicht řidiče, vyhledá v evidenci obyvatel jméno a adresu, a tato osoba se bude vydírat PŘÍMO. Na nějaké spézetky můžete rovnou zapomenout, tímto začala jejich labutí píseň.
K tomuto je to tedy palebná příprava. Za pár měsíců uvidíme.
|
|
|
pokud má pipka s někým dvě děcka a je jeho otcovství zaneseno na matrice, je jedno, jestli jsou sezdaní, protože v "majáku" - policejní evidenci ovcí, jsou tyto vztahy uvedeny a dostali se k němu jako k otci jejich dětí, neboť když vypadne její karta, vypadnou i její rodiče, sourozenci, její děti a otec těch dětí.
|
|
|
Když si mě nedávno fízlové předvolali, že mě sejmuli z lávky nad nuselským mostem, myslel jsem, jak se jim vysměju. Jezdím totiž po městě zásadně se sklopenou sluneční clonou.
A proto je moudre nechodit na urad osobne, ale posilat tam zmocnence. Druhe pravidlo, kdyz na vas nekdo uderi s tim, ze chce okamzite odpoved, odvolat se na pravo nevypovidat a/nebo na pravo na pravni pomoc, s tim, ze pripadne vysvetleni bude podano pozdeji.
Dalsi vec je, ze i kdyby policajt videl stejnou fotku, jako mate na obcance, on neni kvalifikovan v oboru posuzovani obliceju a muzete jako dukaz pozadovat znalecky posudek.
|
|
|
A jak zákon upravuje různé folie, které by znemožnily sejmutí (rozumně kvalitní) fotky? Pokud kamera pracuje v jiném, než viditelném spektru, šlo by použít fólii, které je pro příslušné vlnové délky nepropustná. Na RZ to dát nemůžu (to snad zakázáno přímo v zákoně), ale co třeba přední sklo? Nemohly by z toho být problémy? (A říkejme tomu třebo fólie proti mlžení čelního skla.)
|
|
|
Všechno co dáš na auto a nebo motorku musí být homologované. Taková folie by homologaci neměla, ale ty by jsi z toho mohl mát problém. Pro mě se účelnější jeví nějaký systém na rotaci RZ a nebo na nějakou drobnou změnu, rychle a snadno odstranitelnou zevnitř vozu. Přemýšlím na d tím již nějakou dobu.
|
|
|
Drobná změna RZ nepomůže, protože auto se dá s rozumnou přesností dohledat podle nezměněného fragmentu. Zařízení na kompletní rotaci zase bude docela velké a u většiny aut buď neimplementovatelné nebo alespoň nápadné.
IMHO mají perspektivu řešení, založená na oslnění snímacího prvku. V praxi jsou úspěšně odzkoušeny IR LEDky na horním okraji čelního skla, které zabraňují identifikaci řidiče. U RZ je instalace trochu problematičtější, chtělo by to polykarbonátovou desku před tabulku a svítit do ní z boku. Pokud se ledkami pouze osází rámeček, není oslnění spolehlivé.
Mám teď v hlavě ještě jeden systém, který by používal laser, jehož paprsek by (asi pomocí nějakého rotujícího zrcátka) bude velmi rychle scanovat oblast, ve které se typicky vyskytuje buzerbudka. S ohledem na intensitu paprsku by mělo postačit i velmi krátké přejetí přes snímač k tomu, aby byl výsledek nepoužitelný. Konstrukce toho zrcátka ale asi nebude úplně snadná pokud má paprsek saturovat ten požadovaný prostor.
|
|
|
Takové zrcátko na rozptyl laserového paprsku najdete v každé laserové tiskárně.
|
|
|
Nejen v tiskárně, ale každý laserový snámač ho má. Jenom je to zařízení křehké a tím málo spolehliví. Ty ledky se zdají dobrý nápad. Můžete jej nějak blíže rozvést? Přeci jenom jsem více silnoproudař :-(
|
|
|
A nestačilo by toto :-)
http://www.blameitonthevoices.com/2007/11/incognito-glasses.html
|
|
Jeste me napada ze je konec roku a je potreba vybrat vice pokut, takze se vypusti kachna ze se ted pokuty nedaj trestat a korunky se posypou..
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Palebná příprava a registr vozidel
|