Komentáře ke článku: Transakce s panem prasetem (ze dne 15.06.2008, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
radeji nevedet co maji ty nase second-hand auta za sebou...
|
|
|
Kamarád si koupil golfa trojku fčerné "lepidlo na kundy pyčo" a záhy mu jeho přítel-znalec podle laku sdělil, že vůz absolvoval několik přemetů. Kamarád tomu nechtěl věřit a tak sundali tapecírunk ze stropu a ejhle... skvělá svářečská práce...
|
|
Koupit si nové. Pak je to tutovka.
|
|
|
Tutovka je především to, že já na nový nemám. A pořídit nový obvykle znamená, že Ti ho nějakej soused - dobrák do týdne ojede korunou a sousedi - cikáni do 14 vykradou autorádio nebo cokoliv co by se mohlo hodit (případně vezmou celé auto, i když to už bych na cikány nesváděl, ti jsou schopní ukradnout tak žigulíka nebo škodárnu).
|
|
|
A muzu se zeptat, kde to bydlite? Fabii vam prece dnes nikdo zavidet nebude.
Je fakt, ze objeti auta korunou se stalo memu sousedovi, ale ten si taky koupil fungl novyho meda f-skoro-plny-palbe.
|
|
|
|
Ono taky není co závidět... předražené schadewagen nebrat... za stejné peníze se dá pořídit daleko lepší nový vůz jiné značky...
|
|
|
a kupovat si předražené hadry třeba z op prostějov je taky hnus.
rozumný člověk si koupí slušné oblečení jiné značky na tržišti.
nebo ještě lépe slušnou onošeninu v bazaru
|
|
|
ale ta ironie není na místě. Osobně si koupím spíše oblečení u Hirmera v Mnichově než o 30-50 % dražší výrobek v podnikové prodejně OP Prostějov.
|
|
|
kdyz mam na vyber jestli koupit novou fabii HTP nebo za ty prachy 5 let starou vyssi stredni, tak ojetina je pro me jasna volba
|
|
|
No vida, takže ten problém mrdek z bazaru zase tak ožehavej není... :-))
|
|
|
Pokud máš na Fóbiji HTP, pak máš i na minimáně 6 dalších, nových,srovnatelných (s Fóbijí) aut. To, že si nevybereš a raději koupíš pětiletou mrdku po prvním majiteli a tzvnebouranou je jen tvůj salám. A zase z toho pak většinou je pištění, jak je ten nebo onen bazar kurevskej.
Jen tak pro zajímavost:
Kdy poprvé by měly být ošetřeny dutiny proti korozi?
Udělá to starý majitel někdy před tím než prodá pětileté auto?
Udělá bazarník podobný úkon, aby tak navýšil cenu nebo se krátil na zisku?
Jak vypadá interiér a jak jsou prosezená sedadla po ujetí takových 200 000km?
Za jak dlouho bude třeba začít měnit součástky klíčové pro spolehlivý provoz (vstřikovací trysky, čerpadla, turbo)?
Kolik taková údržba bude stát za 5 let - za stejnou dobu než bys +/- bez investic ojezdil stejně drahé, ale nové auto?
Každej svýho chleba krůjcem.
Já si proto koupil malý, levný, málo vybavený, ale nový - to aby bylo jasno. Za 1,5 roku a 45 000km jsem zaplatil asi 7000,- za garanční prohlídky vč.materiálu. Kamarád s ojetou Fóbijí v té-dé-íčku zaplatil za stejný počet km asi 20 000,- na údržbě auta se 150 000km.
|
|
|
to je otázka přístupu.
až vyrostu a budu chtít auto,tak si koupím asi taky něco malýho a levnýho.třeba něco jako thaliu nebo fiata pandu.
děti už jsou velký a velký auto je mi na prd.
|
|
|
No, já si teď holám koupit za cca 87k Kč koupit víc jak 8 let starou velkou ojetou mrdku :o) u autobazaristů v reichu. Vzhledem k tomu, že dotyčná mrdka je proslulá kvalitou zpracování a tím, že motor natočí bez problémů 500k km, tak se problémů příliš neobávám. I kdybych do ní následně narval během několika let ty samý prachy v opravách, tak budu furt v plusu a budu mít větší a vybavenější auto, než kdejakej vohnout, co narve 250k Kč do svýho angličáka, pak ho lehce ťukne tuhle a támhle a najednou ho neprodá ano za 100k.
Při prředstavě, že bych vycvak půl mega za Oktávii f a využíval ji pro drndání po městě a příležitostnejm výletům mě naskakujou puchejře jak pralinky. Nejsem tak bohatej, abych si kupoval kraviny. Stačí mi mých několik nemovitostí, foťák s véééélkými dloooouhými (ano Hansi, hooodně dlooouhými) skly, bouchačka a skvostný úd. :D
|
|
|
Ještě napiš kolik jsi za to auto dal a kolik dal kámoš za ojetou fábii, ať je to porovnání kompletní.
|
|
|
Ty nemáš rodinu takže ti nějaký 3,5m auto bohatě stačí a máš i na to si koupit nové, Ale je mnoho dalších kteří například mají rodinu, jezdí velké vzdálenosti, podnikají a potřebují aby se jim do auta vešlo nářadí a materiál a pro ty je nové nevybavené malé auto nevhodná volba, ideál je samozřejmě koupě nového prostorného pohodlného auta ale když na něj není, nezbývá než se porozhlédnout po ojetém. Pokud si kupuji ojeté auto tak samozřejmě počítám s tím že do něj nějaké peníze vrazím, ale pokud si nekoupím nějaký podezřele levný od pochybného bazarníka ale půjdu si pro ojeté auto do renomovaného autosalonu, najdu tam pěkné třeba né nejlacinější ojeté auto s kompletní historii, můžu předpokládat že to nebude studna na peníze.
Jinak ke tvým otázkám: slušná automobilka dutiny ošetřuje už ve výrobě tudíš už je nikdo dělat nemusí
Interier a sedadla vypadají podle toho jak se k tomu dotyčný chová když ti vedle sebe postavím dvě udržovaný kvalitní auta jedno s 250 000 km druhé s 50 000 tak nepoznáš které je které.
Co se týká výměn klíčových dílů, turbo tzv. odejde tak od 250 000 km, pokud ho dáš někomu kdo se vyzná tak vyčištění stojí i s montáží a demontáží kolem 2000, kompletní repase se zárukou cca 7000 kč vstřikovací trysky by se měly měnit kolem 250 000 na standardních autech se dají řešit za 10 000 Kč. Kdy přijde na řadu čerpadlo je velice individuální může to být od několika stovek tisíc kilometrů, po .... Maximum o kterém vím bylo na AUDI A6 na které odešlo vstřikovací čerpadlo po 1 200 000 km. Obecně se dá říci že motory by měly bez problémů přežít 500 000 km, pokud se o ně jenom trochu slušně stará. A cena údržby tu nikdo nezná ale je obvykle nižší než ztráta ceny po pěti letech u nového auta
To že máš nové auto neznamená že ti něco neodejde, vím o případu paní která si koupila jarýska a těsně po záruce jí odešla ř.j. ABS, cena nového dílu v Toyotě byla polovina aktuální ceny auta.
|
|
|
> Obecně se dá říci že motory by měly bez problémů přežít 500 000 km...
Je dneska nějakej rozdíl mezi naftovym a benzínovym motorem co do životnosti? Pro zjednodušení TDI vs. MPI (tj. diesel s turbem vs. obyč. benzíňák bez turba nebo nějakejch extra zvláštností).
Případně podobný srovnání mezi SDI a TDI?
|
|
|
nedomnívám se že by byl nějaký zásadní rozdíl v životnosti benzínových a naftových motorů, sám jsem měl Formana s 270 000 km a klika, válce, vačky, ventily bez problémů, jen hlava sežraná od starého žlutého fridexu a ve 170 000 vyměněn rozvodový řetěz.
SDI je samozřejmě bezkonkurenční, díky absenci turba, se kterým bývají problémy nejdříve, je motor méně namáhán a je to podstatě věčný motor.
Jinak z hlediska poruchovosti, bych řekl že není rozdíl v poruchovosti mezi benzínovým a naftovým motorem, pokud budu vztahovat závady k ujetým kilometrům.
|
|
|
Nedavno jsem koupil ojete Volvo v autosalonu. Nez bych za podobnou cenu koupil kostitras Fobii s motorizaci 1.2 HTP, tak si uzivam skveleho auta, ktere i po 6-ti letech prekonava zminene auto.
|
|
středověk byl fajn? demokracie je k hovnu?
já jsem kdysi kdesi četl o koňských handlířích a o tom,jak se dá z dýchavičné herky udělat bujný vraník.
závěr:lidé odjaktěživa chtějí koupit něco,na co nemají.tak si to koupí za levno a pak se diví.
nesouhlasím s tím,nelíbí se mi to,ale bohužel.běh světa je daný.
|
|
|
Prectete si Svejka, tam se pise o votuningu psu. Kazdopadne ve stredoveku bylo mozne, aby dav konskeho handlire hodil v kosi do reky nebo povesil, coz by mu dnes uz bohuzel neproslo.
|
|
|
tak já si myslím,že argumentace davem a jeho smyslem pro spravedlnost je trošku lichá.
dav dělá lynče spravedlivé i nespravedlivé.
takže psát bohužel,nevím nevím.
ale na to,že člověk koupí v autobazaru mrdku je zákon.víte proč?
|
|
|
Protože sami prodejci jsou až na výjimky mrdky?
|
|
|
no to samozřejmě ,-) ale to není ten prvotní důvod.
prvotní důvod je,že pokud slušný člověk prodává dobré auto,tak ho vždy prodá ve své sociální síti.
prodá ho příbuznému,kamarádovi.
když to auto stojí za hovno a šlověk se ho stydí prodat příbuznému i kamarádovi,dá ho do bazaru.
to platí po celém světě.tedy slušné auto nemá šanci se do autobazaru dostat.
u nás v továrně dokonce prodávají ojetá auta zaměstnancům.pokud o ně není zájem,jdou do bazaru.
|
|
|
to by ty sociální sítě kolem mne musely být nafukovací resp. udržovat stejný rytmus obměny automobilů, jaký mám já. Já bych zase musel já odebírat ojetá auta od jiných, aby se udržela rovnováha, a to nedělám, čili to nefunguje
v západní části SRN, Rakousku, Švýcarsku apod. není problém koupit v autosalónu kvalitní auto z druhé ruky, ale to neplatí v tureckém nebo ruském autobazaru. Souvisí to s osobou prodejce, tzn. on je ten, kdo to musí vykoupit. Kdyby nebyl sráč, tak nevykoupí vadné auto a pošle s ním prodejce někam za arabem, stejně jako to udělá jeho německý kolega
|
|
|
to je jen otázka poměru.
na tom západě jsou auta celkově ve slušnějším stavu,tedy i v těch bazarech jsou slušnější než v rusku :-)
ale to pravidlo platí.když se někdo zbavuje slušného auta,nabídne ho ve své sociální síti.pošle zprávu a někdo ho koupí.
pokud není zájem,skončí v bazaru.
ale opravdu kvalitní vůz se prodá dřív,než se do toho bazaru vůbec dostane.
|
|
|
Jasně. Já tedy svoje první auto -- Škodivku 105 Sociál měl z (maloměstského) bazaru, ale nakonec bazar zafungoval jen jako rozšířená sociální síť, neboť majitele naši znali a auto se přesunulo de facto o 200 metrů. Druhý pokus skončil o dost hůře, teď jezdím novým ...
|
|
|
Na západě (konkrétně v NL, CH) jsou hlavně jiné poměry cen - cen aut, běžných platů a práce.
Tj. zákazník nemá důvod šetřit na běné údržbě, protože na to má. Zrovna tak auto, co má odslouženo dá s klidem na vrakoviště či do bazaru a nemá zásadní potřebu na tom trhnout co nejvíc.
No a bazaru se díky vysoké ceně práce a relativně nízké ceně aut nevyplatí vyvádět takové pitomosti jako že ze 3 bouraných udělá jedno na pohled slušné. Dokonce ani to stáčení tachometrů jim za to nestojí, protože po tom není poptávka a každý radši kouká na reálný stav auta.
|
|
|
No nevim, ja bych si ten zapad vubec neidealizoval. Autorizovany servis v D je take pekne drahy pro vsechny znacky a tak se bezni Ottove normalni spotrebitele snazi setrit.
A ze se na zapade nepretaci? Je treba prestat cist pohadky... Na tachometr se kouka kazdy a vesele se pretaci vsude (za 10 min prace se zvysi hodnota vozu o desitky procent). Dokonce manipulaci s tachometrem museli udelat trestnym cinem.
Jinak souhlas s tim, ze lepeni aut ze tri kousku je o necem jinem. Slozit vysledny produkt za par tisic EUR a vlozit do veci nekolik desitek hodin prace se skutecne nikomu nevyplati.
|
|
|
No nějakou dobu už v NL bydlím, pár aut jsem tu kupoval sobě i jiným, myslím si, že celkem vím, o čem mluvím...
V Německu se začalo přetáčet v okamžiku, kdy tam pro auta začali ve velkém jezdit Češi a Poláci.
V NL pokud vím není přetáčení trestné či jinak postihované*, spousta lidí nechává naopak zapisovat stav km (při APK) a údržbu u nezávislých certifikačních firem a u těch je pak při prodeji možno ověřit, jak bylo auto provozováno.
Když se podíváte na NL inzeráty, uvidíte, že většina aut má podstatně realističtěji vypadající nájezdy, než obligátních kocourkovských 120.000 za 8 let. Aut je dost, ověřit si historii není těžké (to v ČR často také ne, viz článek), většina Holanďanů ví, kolik se s autem běžne najede a že je-li dobře udržováno, kilometry nejsou zase tak moc důležité. Za tu ostudu to nestojí.
___
* Předpokládám že by to bylo žalovatelné jako podvod, pokud by někdo tvrdil něco, co by se ukázalo být nepravdivé.
|
|
|
Problem je, ze "pojem bezne najede" ma dost znacny rozptyl - oni povestni duchodci najedou skutecne par tisic kilometru za rok, zatimco lide, kteri pendluji do prace, pripadne pres tyden pracuje ve vzdalenejsich lokacich najedou treba i tech 60tkm/rok (ja sam mel obdobi, kdy jsem jezdil soukrome 7,5 tkm/mesic - dano pro me nestastnou polohou projektoveho mesta - nastesti jenom par mesicu).
Prubezni staceci, kteri najedou treba 60 tkm rocne a nechaji si vozidlo prubezne pretacet a vymeny oleje mezi tim si nechaji delat u neautorizovanych servisu jsou i pres organizace typu APK neodhalitelni, naopak dobre poslouzi prubeznym manipulatorum.
Na poctivost lidi bych pausalne neveril, uz vubec ne v zemich, kde ziji desitky procet inovativnich a kreativnich pristehovalcu. Poctivost/nepoctivost nekonci na nemecko-holandske, nebo svycarsko-nemecke hranici...
|
|
|
Tak od konce: nespoléhám na lidskou poctivost, ale spíše na lidskou lenost a pohodlnost.
Ano, průběžné stáčení by odhalitelné nebylo, opět ale vzhledem k potenciálnímu výnosu to normálnímu člověku nestojí za tu námahu (včetně demontáže palubní desky třeba hodina práce). Mimochodem, APK je technická kontrola, ne organisace.
"Běžný nájezd" pochopitelně rozptyl vykazovat může, ale nějaký ten medián se vypozorovat dá, což je dáno i tím, že hodně lidí si kupuje auta na specifické typy ježdění a z toho se dá vycházet, spolu s výbavou. Terénní auto s koulí vzadu si Holanďan nekoupí na ježdění na nákupy a Micra či Corsa nebudou používány v roli primárního rodinného auta.
|
|
|
No na staceni km netreba demontaze cehokoliv u vetsiny znacek. U VW to jde az hruzostrasne jednodusse - pouze pres VAG (dnes lze tak obslouzi i ridici jednotku motoru). Je s podivem kolik lidi se tim zabyva a svoje sluzby na netu nabizi...
Ale v zasade souhlas. Clovek ve shode se zbytkem prirody se snazi setrvavat ve stavu s nejnizsi energii.
A tim bych to tema zahibernoval...
|
|
|
Podle mych informaci se naopak pres VAG da zjistit skutecny stav kilometru bez ohledu na to co ukazuje displej ... tam to snad jde zmenit jen vymenou samotne ridici jednotky, ne? Ale ta zase udajne pak protestuje jinak (nesedi cislo apod.). Aspon co jsem slysel, tak prave z tohoto duvodu se pry vyplati pri koupi auta z koncernu VW ssebou vozit NB s kabelem ... coz jsem samozrejme zjistil az po koupi, takze jsem mel vic stesti nez rozumu a tachometr byl stoceny o mnohem mene, nez jsem sam pri samotne koupi predpokladal ;-)
|
|
|
S tím VAGem a VW group to není tak jednoduché, jde o to že informace o najetých kilometrech se srývá v autě na různých místech v budíkách v ř.j. motoru, doba chodu je třeba i v ř.j. serva v autech s elektrohydraulickým řízením, snad i v ř.j ABS. Nejjednodušší je úprava samozřejmě v budíkách na přepsání stačí program Vagtacho s kabelem.
Jen v budíkách byly km upravované tak ještě cca dva roky zpět. Potom se objevila nová verze diagnostického programu VAG který dokáže zobrazit i namotané kilometry v ř.j. motoru, takže bazarníci musí nechat přepsat i paměť v ř.j. motoru, pokud to není to uděláno odborníkem a důsledně, tak lze zásah do ř.j. prokázat ale nejdou zobrazit původní kilometry. Takže jde jen o to jak je bazarník důsledný, pokud maximálně tak je celý VAG při koupi naprosto zbytečný, protože závady jsou vymazané, Km v budíkách i motoru přepsané, doby chodu v ostatních ř.j. přepsané a ani ten přepis nejde zjistit, takže pak je to stejně zajíc v pytli a ve výpisu z vagu by se mohly objevit jen závady ze skušební jízdy.
|
|
|
S tím bych teda moc nesouhlasil, sám jsem prodával před dvěma roky Octávii v metle na hlínách i když v benzínu, protože jsem se do ní s rodinou už nevešel, s necelými 80 t km, se serviskou, auto za které jsem se opravdu nestyděl, je pravda že neměla klimu, zkoušel jsem ho prodat i přes internet a nakonec stejně šla do bazaru, tam si našla kupce, který bydlí 10 km daleko.
|
|
|
vyjímka potvrzující pravidlo ,-)
|
|
|
Co do poctu lidi zije prakticky cela Evropa mentalne a fakticky v krestanstvi a, mimo jine, i aristotelovske logice, ktera do nej z dob drivejsich presahuje. Predpokladam to i o vetsine diskuteru zde. Proto tvrzeni, ze existuje vyjimka (z pravidla), ktera jej (to pravidlo) potvrzuje, je prinejmensim chuze po tenkem lede.
i.
|
|
|
To je blbost - tohle muze platit tak maximalne mezi skodofkarema ;-) Kazdy mame prece jine pozadavky a preference na auto a v relativne male (pro tento ucel) skupine znamych by se hledal zajemce podle mne dost spatne. Ja ted taky prodaval pres bazar (nehodlal jsem venovat cas kolem inzeratu a navstev pripadnych zajemcu - takhle jsem to vystavil v bazaru a do 14ti dnu bylo auto prodane) bezproblemove auto se serviskou, servisovane po celou dobu jen v konkretnim autorizovanem servisu patrici znackovemu prodejci kde bylo i koupeno. Me nenapada nikdo ze znamych, kdo by zrovna ted potreboval menit auto, navic ze by potreboval zrovna tenhle typ/vek a sam jsem jine auto ve slusnem bazaru take (po provereni) koupil a jsem zatim plne spokojeny. Je pravda, ze jsem se samozrejme znamych lehce ze slusnosti poptal, ale jak jsem predpokladal, tak nikdo auto nemenil, krome jednoho kamarada, ktery mi naopak nabidl jedno ze svych aut za velice slusnou cenu, kteremu na podzim konci leasing a on na firmu hodlal "nalizovat" nove. Ale nebyl to uplne presne ten typ auta, ktere jsem potreboval ja.
|
|
|
prodej auta ve sve socialni skupine je absolutni nesmysl. Nevim v jake skupine se pohybujete, ale moji znami maji bud sluzebni auta nebo si kupuji, kdyz uz starsi, tak okolo tri let veku (jako ja) nebo si porizuji auta nova. Tudiz, kdyz ja si koupim 3 roky stare auto a budu s nim 3 roky jezdit, jak ho muzu prodat znamym, kteri si kupuji trileta auta?
Navic jdete do rizika, ze i kdyz je auto v dobrem stavu, se neco rozbije a jiste vite co to potom obnasi - koukate na sebe skrz prsty, protoze kupec muze mit pocit, ze jste ho chtel okrast.
Proto vymenu auta realizuji v jedine bazaru - prijedu, necham tam stare auto a "novym" hned odjedu. Rychle, bez starosti.
|
|
|
Vzdyt jsem psal prakticky totez :-o Nemela to byt spise reakce na Radka?
|
|
|
|
nesouhlasim. Bazar-servis-dealer. Zenska tam po deviti letech prodala auto, ktere tam koupila a servisovala. ja si ho poridil naprosta spokojenost, auto spolehlive, nezlobi.
|
|
|
Tak za to tuneni psu ve Svejkovi davam velkou 1*. Malem jsem se po*ral smichy.
|
|
|
Koňský handlíři jsou i dneska... Např. jistý pan Absolon z Bedrče u Benešova je mezi koňáky proslavený podobně jako pan Prase...
|
|
|
hlavně je zajímavé se zamyslet nad tím, jaká profese je dnes "nástupcem" koňských handlířů :D
|
|
je vždycky risk. Pravda, já svého Raplakupoval taky v bazaru, ale to auto stálo pár tisícovek a kromě toho jsem věděl, kam se u téhle škodule podívat a co oťukat. Takže bych přinejhorším přišel o hodnotu v ekvivalentu jednoho mého platu, což by sice zamrzelo, ale dalo se to bez problémů přežít.
Budějičtí bazarzmrdi jsou kapitola sama o sobě. Někdy se vydávám na procházku po bazarech ne proto, že bych rád koupil auto, ale proto, že mne fascinují bazarníci a jejich kecy a snaha mne vochcat za každou cenu. Někdy příště si vezmu diktafon a budu si to nahrávat a pak to dávat k lepšímu na firemních žranicích a mecheche s kamarády, ať si taky užijí nějakou tu legraci.
DF, dobrá práce :-). Já vždycky říkal, že umět jazyky se vždy vyplatí! :-D
|
|
Tohle je pořád to samé, když se kouknu na mobile.de tak takové auto s těmito kilometry a rokem je v naftě minimálně za 12 000 € proč by ho bazarník prodával za 270 000 Kč když převoz a přihlášení něco stojí, také na něm chce něco vydělat?
|
|
A proc nezkusit Carfax? Vim, ze to neni vselek, ale stoji to cca $20.- tady v USA, a verim, ze v normalnich statech okolo Ceska je to ta nejjednodussi cesta, jak ziskat alespon zakladni informace...
|
|
|
Pokud se v posledních pár letech něco nezměnilo, není to tak jednoduché -- Carfax totiž z nějakého záhadného administrativního důvodu má (měl?) zásadně jen a výhradně americké zákazníky.
Takže, když jsem si před několika lety kupoval ojetou ameriku, samozřejmě jsem se na ně obrátil, ale s českou kreditkou na placení to prostě jaksi nešlo...
(Pikantní a velmi typicky americký je závěr celého příběhu -- když jsem jim napsal mírně nakrknutý mail s dotazem, v čem přesně jsou peníze ode mne horší než od nějakého Američana, poslali mi požadovaný výpis zdarma :))
|
|
... dneska jsem se při pondělku opravdu dobře zasmál, piš, prosím, dál takový články, ty hlášky mě vždycky dostanou :) I když pointa tak veselá není, styl psaní je super.
|
|
|
JOJO, taky sem se u toho vážně pobavil!
|
|
Souhlasím, je to hnus. Z nákupu ojetiny mě vyléčil můj první favorit r.v.1989 zakoupen v r.1996, docela drahý koníček. Z prodeje přes bazar mě zase vyléčil vloni autobazar M-CAR, ano - neměl jsem podepisovat tak hloupou smlouvu o zprostředkování... teď už to vím, chvíli to trvalo peníze jsem ale nakonec dostal. Takže moje doporučení: stát se váženým zákazníkem autosalonu s dobrou pověstí, kde si nedovolí z vás dělat blbce, na nové auto dají slevu za věrnost a staré si vezmou na protiúčet. Kdo na to nemá, má smůlu a musí kupovat a prodávat přes tyhle bazarní mrdky.
|
|
Je moc dobře, že jim někdo dává zatopit. Možná by měl D-Fens popřemýšlet o speciální knize věnované automobilům.
|
|
DFensi,
co takhle sepsat článek: Na co všechno si dát pozor v bazaru?
Úplně obyčejně, obecně s pár detaily a příklady...
Kam všude by se měl člověk podívat, na co šáhnout, co značí oloupaná barva v těhlech místech, jaké jsou časté bazarní praktiky... zkuste pro nás - totální laiky, udělat nějaký přehled... myslím, že spousta lidí to tady ocení a tobě to moc času nezabere..(jen vyliješ svoje know-how do klávesnice...) :-)
Dík moc
|
|
|
Souhlasím, ale mělo by to pokrývat i problematiku smluv včetně situace, kdy jsem v roli prodávajícího, protože ani to není dnes s bazarem bez problémů
|
|
|
Myslím, že by to bylo na obsáhlou publikaci, kdyby to bylo s těmi příklady. A klidně bych si jí koupil.
|
|
|
to jde i bez publikace.
prostě přijdu do bazaru,vyberu si tam to auto,vezmu ho do nějakého kvalitního autoservícu,který znám,nebo na který mi dá tip důvěryhodná osoba a zadám jim: prohlídněte to v jakým je to stavu a kolik bude stát oprava.
ale stojí to peníze.
|
|
|
I když je člověk mimo svou oblast, vyplatí se alespoň prostě značkový servis. Velmi příjemně mě překvapil jeden škodovácký - sice jsme čekali přes půl hodiny po dohodnuté době, ale potom diagnóza, zvednuté auto zespoda, prolezení horem dolem a nakonec papír s cenou nula, tady mi to podepište. Možná to bylo kvůli tomu čekání. Každopádně pokud člověk nechce dát peníze za nové (což také není úplnou zárukou bezproblémovosti), je kontrola v servisu dobrý počin.
|
|
|
Uprimne - jako clovek ktery sam s auty obchoduje a ma autoservis, mohu zodpovedne rict,
ze jedine co pomuze je vzit s sebou na nakup nekoho kdo tomu rozumi, a ma minimalne diagnostiku a meric tloustky laku, a je zbehly v lusteni poselstvi obsazenych v bazarsmlouvach.
|
|
S povděkem kvituju (muhehe) Dfensovo sociální cítění stran toho, že si ten hnus koupí chudák učitel. Ale dejme tomu, chtěl jsi pomoci někomu i za cenu toho, že se zúčastníš Tobě ne neznámých obstrukcí. S tou administrativou OK, ale není zanedbatelné si takovou káru prověřit i na cestě. Takových dvasta kiláků zkušební jízdy po dálnici na plný knedlík ti taky o autě něco řekne, i kdyby sis to měl zaplatit. Řízení a brzdy (třeba) se při šedesátce po městě neprojeví ve své plné kráse...
|
|
Cituji: (...) Sharan stál 270k. OK, mohu říci, je to pár platů, člověk v životě přijde o víc, (...). Jenže představte si, že si tohle auto koupí rodina, která má najednou nějak moc dětí, aby se vešly do felicie. On je třeba učitel, ona sestra v nemocnici, na takové auto budou z podprůměrných platů šetřit čtyři pět let. Pak si ho koupí a jako otroci budou zase vydělávat na jeho opravy, zatímco si pan Prase bude jezdit nalepenej v ještě hustším medu (...)
Tak Dfensi, je to pár platů, nebo na to budou otroci (s NĚJAK moc dětmi) učitel a zdravotní sestra vydělávat čtyři pět let? Učitel, zdravotník a policajt jsou podle mě posláním, jakkoli to zní pičatě.
|
|
|
A ještě... Oceňuji, že jsi nenapsal místo "nějak moc dětí" = "nějak moc podkurevčat." Smile...
|
|
|
Policajt a poslání? To snad leda poslání kamsi.
|
|
|
Jistě, takto to chápe většina lidí. Ale nelze se tomu divit... Policajt, doktor (sestra) a učitel... to by mělo být posláním, já to tak chápu.
|
|
|
V pripade policajtu a jejich soucasne image souhlasim s OCS. Ostatni zminovana povolani by mela byt honorovana tak, aby nebyla jenom tim poslanim (v pripade lekaru to tak zacina byt a i u ucitelu se blyska na lepsi casy).
|
|
|
Ale jistě, já psal v podmiňovacím způsobu. Mělo by být posláním.
|
|
Autentické, vtipné, poučné.
1*
|
|
A to je vše pravda? :-)
Ten Sharan tam ještě furt stojí? A kterej to je? :-P
|
|
výborný článek na zajímavé téma.
|
|
Kéž by takový dar psát (vulgo tzv. básnické střevo) mělo osmdesát procent lidí, kteří se tím v médiích živí...
|
|
V bazaru mě to vůbec nepřekvapuje, auta s volantem, co vypadá že ho řídil pes tlamou, ale má najeto jen 50 tis, nebo moje koupě za pár dní auto jede jen na 3 válce...
Nicméně mám podobnou zkuženost z Temposervisu v jižních Čechách. Hlavně si nikdy v žádným Tempomrvisu nenechte nikdo opravovat auto!! Ve zkratce: dojel jsem z Liberce do ČB, druhý den můj 10letý Megane nešel nastartovat, nápad byl jasný, nakoupím v Globusu a auto mi zatím opraví v Temposervisu. Trvalo to 4 dny, každý den přišli s něčím novým-snímač otáček, čerpadlo paliva a nakonec zničená řídící jednotka. Cena se vyšplhala i s zprdele vytaženým "proměřováním elektroinstalace" na 20 000!! u auta o ceně 60 000. Nechal jsem je vymontovat to čerpadlo, snímač prý už museli nechat protože vyhodili origo obal :o). Za tu 4 denní "opravu" jsem zaplatil 3200 Kč, Za benzín, půjčení podvalu a auta od kolegy dalších 5000, ale těm hajzlům jsem tam toho svýho miláčka nenechal, Nepojízdné jsem ho o odvezl ke svému SCHOPNÉMU mechanikovi. Za 3 hodiny mi volal že auto je jako nové. Řídící jednotka měla pouze 1 rezavý pin a ten on zavařil a pak mi taky sdělil že ty amatéři z Tempa mi spálili relé a hlavně se mě pokusili okrázt hned 2x protože to čerpadlo tam bylo zaprášené na svém místě už od 1996! Volal jsem tomu odborníkovi panu Čížkovi mladšímu, ten mladej netáhlo mi říkal že neví o čem mluvím a že neasistuje u každé opravy... i za těch 8000 tisíc mi to stálo a znova říkám nikdy Temposervis, až ty hajzli bude někdo žalovat přidám se.
|
|
nj ses ¨zase vyblil s tema radobyvtipnejma kecama radsi di vynest koš at stara neremca pako
|
|
|
děkujeme za psychoanalýzu, jen prosíme autora komentáře, aby se příště vyjádřil k obsahu článku a nepopisooval tu frustrace ze svého vlastního zoufalého života. staň se miliardářem filozofe a uvidíš, že ti svět nebude tak křivdit jako doteď.
|
|
Zatímco regulovčíci regulují i množství tkaniček do bot, který musí mít hypermarket, aby mohl něco označit zřejmě magickým slovem výprodej, v autobazaru jsem nikdy žádnou kontrolu neviděl, přitom tam jde o mnohem víc peněz a dokonce často i o život. Chápu, z řetězce vytáhnou prachy, kdežto chudák bazarista nemá nic a i to AMG patří 106leté stařence, takže půlmegovou pokutu stěží zaplatí (čímž i možnost získání nějaké příspěvkové osobní sociální dávky pro úředníka rovná se nule).
Taky jsem občas zván na prohlídku nákupu auta do autobazaru a ani jednou se nestalo, abych dotyčný nákup doporučil. Možná je to jen smůla (absolvuji to asi každý měsíc), ale pouhým počtem pravděpodobnosti spíš ne.
Na příkladech autobazarů je přitom dokonale vidět, jak regulace nefunguje, ať se jí zabývá třeba půlka národa. Jediné, na co můžeme sázet, je, že zákazníci sami pochopí, že nemají kupovat, na co nemají peníze – tedy na tu "neviditelnou ruku trhu". Bohužel, do tý doby budeme platit miliardy za regulační orgány, který budou kontrolovat množství zlevněných ponožek ve výprodejích obchoďáků a naivní (jasně, blbý, ale copak nemám ústavní právo bejt vůl?) zákazníci autobazarů budou dávat statisíce za životu nebezpečný vraky a těmi ohrožovat všechny kolem sebe.
A přiznejme, že míst, kde lze v ČR koupit ojetý (tedy ve smyslu levný) auto s nějakou alespoň jakž takž ucházející zárukou serióznosti není moc. Není divu, dělat něco poctivě se evidentně nevyplácí (všechny automobilky, který dělaly auta poctivě už zkrachovaly, u překupníků s ojetinami by platilo asi totéž).
|
|
|
Regulace nefunguje, zejména když při nastavování regulace není jasné co se reguluje, čeho se chce dosáhnout a hlavně když se regulace jenom předstírá a kontroluje (měří) se pouze to, co je snadné kontrolovat (měřit), místo toho aby se kontrolovalo (měřilo) to na čem opravdu záleží. A je jedno zda jde o technický, společenský nebo ekonomický systém.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Transakce s panem prasetem
|