Komentáře ke článku: Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (ze dne 17.05.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Odřídil jsem minulý týden v i30 1.4 asi 600 km po dálnici a hrb mě bolí ještě teď. Kromě příšerné sedačky a prodlevy plynu jako u VW docela pohodové vozítko
|
|
Nejsem snob, ale stejně jako nenosím východoasijský hadry, čínský hodinky, a nejím párky z Lidlu, tak by mě také hanba fackovala jezdit korejským autem.
|
|
|
Hmm, myslíš v Německu vyvinuté auto, vyrobené v Čechách se Slovenskými motory?
Ach ano, platí to to Korejci, ale ono Volvo či MG jsou jaksi čínské. A komu patří investiční fondy mající často majoritní podíl ve většině "evropských" automobilek? Řekové to nebudou...
|
|
|
A jak to víte, že je nenosíte? Dnes se i dost dobré značky šijí v JV Asii. Do práce střídám tři kvádra: všechna ušitá v Evropě. Po původu látek, knoflíků, zipů, podšívek raději nepátrám. Mimochodem, jako dnes už naštěstí bývalý zaměstnanec logistické firmy hodně zaměřené na "automotive sektor" byste se možná divil, kde všude jsou vyrobeny součástky, ze kterých jsou vyrobena prý evropská auta. Jinak jako spotřebiteli mi jde čistě jenom o kvalitu za přijatelný peníz: Čínský česnek nekupuji, protože je bez chuti, ne proto, že je čínský. Pokud se vrátím k autům: Autor recenze potřeboval pracanta za rozumný peníz a řekl bych, že ho dostal. Zkuste si za stejný peníz nakonfigurovat třeba "Fóbii f kombajnu". Řekl bych, že tenhle korejskej werk je proti tomu panský auto
|
|
|
Dobre znacky siji v UK, v Italii a v Holandsku (!). Otazka ovsem je, co je dobra znacka, ze?
|
|
|
Ech, a není to jedno, kde to vyrobili? Já mám čínských hadrů spoustu a nemám s tím problém, i řemen na značkový foťák či sluneční clonu dneska vyrobí Číňan... Nebuďte tak upnutý.
|
|
|
Asi jste mě špatně pochopili. Samozřejmě, že východoasijských (čínských) výrobku používám spousty a ani o tom nevím. Ale z Hyundaie to přímo stříká, prostě korejský krám na první pohled. Jsem starší usedlý a hodně konzervativní člověk, takže s takovým autem bych opravdu žít nedokázal. Raději si připlatím za "prémiovou" značku, u které je pravděpodobnost poruchy aspoň o něco menší, nehledě na vzhled, který je u Hyundaiů dost strašný. Vlastně z korejských aut se podle mého vzhledově povedla trochu Kia Ceed, nicméně stejně bych s ní nemohl žít.
|
|
|
Ještě bych dodal, že chápu, že někdo nemá/nechce dávat ranec za nové auto, ale cena tohohle kundaje 340k mi přijde hoooodně vysoká a rozhodně bych vybíral jinde. Ale prosti gustu žádný dišputát.
|
|
|
No a mohl byste uvést co konkrétního byste si za 300k (aktuální cena tohoto kundaje) koupil? Samozřejmě jako rodiné auto.
Doufám, že to nebude 10 let stará dreier :-))
|
|
|
Osobně? Pokud bych potřeboval něco takového v takové ceně? Třeba Roomstera, najezdil jsem s ním dost a je to slušné auto, byť jeho vzhled na hodně lidí působí jako hadr na holi. Nebo Megana (Clio) combi. Sice to nejsou úplně "prémiové" značky, ale uráží mě mnohem méně než hyundai a podobné kreace.
Ad záruka: Jistě, něčím ty korejci musí zákazníka přesvědčit, aby koupili něco mimo běžnou zvyklost. Tak dají delší záruku, tudleto a támdleto. Ale je to pořád korejec, bohužel hlavně vzhledem.
|
|
|
|
Hmm, tak teď jste mne dostal. Čekal jsem něco rafinovanějšího :-)
S Roomsterem 1,6 16V jezdím oprabdu hodně v práci. Neřeším vzhled (nicméně vedle sebe stojící i30 vs. Roomster - no comment, ale jako šílený Asiat vypadá ten Roomster), ale mě na Roomsteru přijdou nepoužitelné dvě věci: je VELICE, opravdu VELICE hlučný (s tou 1,6) a je VELICE úzký. Není to rodinné auto. Pokud vezmete dvě děti se sedačkami, třetí (třeba kamaráda) nepřidáte a dospělý člověk (třeba babička) se dozadu k nim nevejde. Do kufru nedáte žádný širší předmět, protože je velice úzký (malá šířka+fakt, že podběhy jsou až vzadu). Navíc je dražší a méně bezpečný i za situace, že se mu podaří odpálit airbagy.
Mégane Grandtour mi přijde určitě mnohem zajímavější (design pro mě 1*), horší je cena i fakt, že ve všech (OK, třech :-)) testech co jsem četl to i30 Méganu vždy naklepla. To bych ale nebral jako argument. Každopádně podle mě jediný soupeř pro i30. Hezčí, slabší, modernější, menší.
Clio je levné, pohledné i bezpečné, ale je to o třídu menší auto. Je to konkurent i20, ne i30.
|
|
|
No, nechci Vám brát iluze, ale spousta "prémiových značek" má s bídou poloviční záruku, co asijské krámy, většina z nich používá stejné komponenty a v různých Dauertestech či ADAC a TUV si nevedou o nic lépe, než ti asiati. Často naopak.
Příplatek za styl považuji za rozumný a správný, je-li to Vaše priorita.
Navíc - v této cenové kategorii se prémiové značky prostě nevyskytují (pokud za ně nepovažujete Škodu či Renaulta :-)).
|
|
|
Připlatím si za styl, a hlavně za konzervativnost. Když jsem si vybíral auto, tak jsem měl vždy priority - slušná značka, slušná kvalita, a ať to nikoho neurazí a zároveň ať nikdo nezávidí. Měl jsem 6 let Oktávku (koupená nová, mimo běžnou údržbu naprosto bez závad a spolehlivá), teď mám Passata. Opět auto, kterým když kamkoliv přijedu (od dovolené, přes zákazníky, různá jednání apod.) tak nikoho neurazí a zároveň nebudí závist. Nejsou to ale auta za 300 000, to je pravda.
|
|
|
No, srovnávat Passata s i30 je lehce nefér. Je to jiná rozměrová i finanční kategorie. Proč si nepřiplatit za Bentley. Nikoho neurazí bo je vkusný, prostorný a není to fake...
No jestli je Škoda vs. Hyu nějaká extra značka - podle mne věc hodně velké diskuze. Z pohledu vyspělých trhů jsou to oba obtížně rozlišitelní výrobci levných aut s tím, že na většině trhů Škodu na rozdíl od Hnujdaje nikdo nezná. Hyu nebo Škoda - zde bych fakt rozdíl ve "značce" neviděl.
Tuším že komentáře z Paříže při příležitosti představení faceliftované OII hovořily o nejhezčím korejském autě poslední doby :-))
Oktu jsem měl také a spokojenost převažovala.
BTW - Passata navrhl Turek, i30 Američan. Velké tradice bych v tom nehledal.
Já mám pocit, že v tom hledáte příliš velkou vědu a potvrzení svého statu quo (nemyslím to ve zlém). U nás jsme ještě nedorostli k tomu, že normální auto je spotřebák (což o Hyu i Škodě platí na 110%) a utilitární věc, co má sloužit a nežrat prachy, které se vždy dají utratit lépe.
|
|
|
oktafka, passat, rumstr.... premiove.... konzervativni....
chlape, takhle jsem se dlouho nezasmal :-D
|
|
|
Ale no tak, zase mu nenasazujte psi hlavu, slovo "premiova" nepouzil.
A vsichni prece vime, ze premiova znacka je jedine Audi... ;-)
|
|
|
http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2010051702&lstkom=289990# kom290086
"radeji si priplatim za premiovou znacku"
nenasazuju nikomu nic, lidi ze sebe delaji blbce ochotne sami :-D
|
|
|
"Připlatím si za styl"...rozumím. tehdy byla vaše meta "octovka fmetle a kombajnu", tak sis ji prostě musel koupit...no a pak jsi povyrostl a koupil Pasika, protože menedžrpyčo.
pro lidi ze vkusem jsou to auta nudná a postavená podle receptu:
- nemusí se to líbit mnoha lidem, ale ať to nikomu nevadí
- materiály a konstrukce jen takové kvality, abychom vydělali 200% a přesto tu ceny zpovykaný "řaďák" zaplatil a myslel si, jak dobrý auto koupil.
--------------
pozn.: to, že se auto 6 let/250.000km neposere je tak nějak základ. jde o to, že voctofka je pro dva lidi a dva mrzáky bez nohou, která má buď mizerné benzinové, nebo hlučné, smardlavé a chouůlostivé motory na mazlavé svinstvo. produkce VW group se vyznačuje brutálním "katováním kostů", kterážto vlastnost "koncernu" je patrná v tom, že dvacet let staré motory a jiná konstrukční řešení skupin např. podvozků jsou montovány do aut-vyráběných-v-současnosti a kterým se říká "nová". Ano, vypadají jinak než ty dvacet let staré modely, které poskytly vše pro auto důležité. no a pokud něco u VW není 20 let staré, je to nové a zpravidla navržené hůř než u korejců.
koupil sis jednu mrdku...a pak i druhou, abyroute, voe...8o)
|
|
Jo....jako všeúčelové vozítko to nebyla špatná volba v roce kdy auto poprvé spatřilo světlo světa. Snižování nákladů na něm bylo hodně znát, ale cena tomu také odpovídala. Nynější pohled do ceníků však odhalí, že ostatní automobilky šly s cenou značně dolů a tyto vozy již nejsou tak perspektivní jako dříve.
Co se mi na voze nelíbí :
- Antokorozní ochrana nepohledových částí karoserie
- Sedačky
- Převodovka
- Autorádio ( poruchovost)
- Pevná loketní opěrka
- Benzínové motory
- Ceny náhradních dílů ( především karosářské )
Co se mi na voze líbí:
- dynamický vzhled
- dlouhá záruka
- velká zrcátka
- příjemný posilovač řízení
- rovná plocha zavaz. prostoru při sklopených sedadlech
- místo na zadních sedadlech
- naftové motory CRDi ( tichost, výkon, spotřeba)
- účinné brzdy a jejich rychlý nástup
Holt....žádné auto není stoprocentní a klidně bych v tom jezdil taky. Jako auto pro rodinu naprosto v pohodě.
|
|
Ze stejnych duvodu, jako autor /kocar/ jsem si koupil i30 taky. Ale kratkou. Spojka je fakt strasna, zabira jaksi divne a rozjezdy s mohutnym priskokem a naslednym chcipnutim maji zrejme evokovat jizdu v premiovem VW product s dnes jiz kultovnim 1.9 TDi PD. Motor, podle meho, neni od nejakych tri tisic tichy ani omylem /1.6CVVT/.Aerodynamika je bud tak dobra, nebo motor tak hlucny, ze nejaky svist, nebo tak, neni nastesti na dalnici slyset. Prevodofka potrebuje sestku jako sul, pri 130km/h motor toci mezi 3750-4000.Spusteni klimatizace se projevi lehkym skubnutim, ale jen nekdy. Interier obsahuje svindlchrom na klikach a nejakych prepazkach mezi tlacitky radia a znaku na volantu.Gumy Kumho mozna sedi, ale zimni Nokiany, co obcas davaji jako bonus uz me jednu 130 staly, jsou na hovno a to se v testech umistuji na "prednich mistech".
Jo a sedacky-pri vhodnem nastaveni nemam problem a po 300 km nejsem nijak rozlamany.Premiova Schade sicna ma jakysi hrb na operadle, ktery me tlaci mezi lopatky a to od felicie po OII. To ukazuje na inovacni schopnost konstrukteru v Boleslavi. Jizda delsi nez 5km je utrpenim. Ale sedacky jsou individi vec podle zadku .
|
|
které bych si možná koupil. I když jsem zatížený na velké kufry (velký kufr jsou 4x75 l. batoh + 4xmalý báglík (12 l.) + přepravka s jídlem + nějaké krámy okolo). Rovněž se do toho musí vejít sjezdovky dovnitř.
|
|
Měl jsem z toho strach, ale já i žena si myslíme, že to snad méně drncá. Volant jde trochu tíž, ale nejsme dementní a netočíme s ním na fleku tak to není tak strašné. Spotřeba +0.2l/100km. Mám 1.6CRDI a strašně mě deprimuje absence šestikvaltu. Začali ho prodávat měsíc poté co jsem to koupil. Takhle ten krám nad 160 dělá strašnej kravál a chlastá přes 7. Podvozek je sice tvrdej, ale více deprimují okřídlený šípy, co se pletou na silnici.
|
|
Před dvěma měsíci jsme se ženou ze stejných důvodů, jako autor, přemýšlei, čím nahradíme Getze.
Naskytla se možnost koupit nový Hyundai i30cw 1.6 CVVT ve střední výbavě Comfort (hlavně autoklima a vše elektrické) za 299.900 Korun. Opakuji, že auto bylo nové.
Za tu cenu prostě nešlo koupit nic lepšího. I dnes, když se podívám na Automodul na nižší střední benzínová kombi, a omezím vyhledávání na 350 tisíc, tak mezi novými auty jsou pouze Kia Ceed a i30. Neříkám, že jsou to nějaká supr auta, ale za tu cenu bezva kup. Toliko k jednomu diskutujícímu, co zde tvrdí, že slevily jen ostatní automobilky. Ani Kia a Hyundai se dnes neprodávají za ceníkové ceny.
|
|
i30 je fajn auto, když člověku stačí levné výbavy v ceně kolem 300 - 350 000, jakmile se přehoupnete přes 400 000, tak je jasné, že ta nabídka je spíše do počtu a hlavním cílem jsou nižší výbavy, protože:
-není tempomat pro benzíny (protože není elektronický plyn?) a pro diesely je přes externí řídící jednotu jiné firmy (v roce 2010 to překvapí)
-nelze objednat xenony
-krátká převodovka pro 1.6
Zajímavým konkurentem se stal Mégane III Grandtour, který má k 1.6 110k 6 rychlostní převodovku.
|
|
|
První dva argumenty naprosto, ale naprosto miluju. Když na svých cestách potkávám auta nižší střední, víte, kolik z nich má xenony? S bídou 1 procento. A řekl bych, že podobné to bude s tempomatem.
Ano, pokud požaduješ xenony a tempomat, není to auto pro tebe. Ale negeneralizuj, jen pro málo koho je při výběru auta v této třídě prioritou tempomat a xenony. Spíš ho bude zajímat vnitřní prostor.
|
|
|
Umíte číst? Psal jsem, že ve vyšších výbavách v ceně přes 400 000 chybí dnes už standardní prvky výbavy.
Před rokem dvěma byl i30/Ceed dobrá koupě, ale dnes už to tak neplatí, to je všechno. Například Mégane stojí stejně a má tempomat i v nejnižší výbavě a za stejné peníze jako i30 má 6ti rychlostní převodovku.
|
|
|
Jasně, v autě za 400 tisíc jsou xenony a tempomat standardní prvky výbavy.
Proč taková auta nepotkávám?
Megane je bezesporu velmi zajímavá volba, nicméně se ho v dubnu prodalo méně než i30 o 11 ks, a dokonce jen polovina toho, co ceedů. Ještě stále si myslíte, že kupující řeší tempomat? I přes to, že Megane za 269 tisíc ho má, a i30 za 269 tisíc ho nemá? To samé xenony...
|
|
S tím vnitřním prostorem si autor asi dělá srandu? Sice to má rozvor neuvěřitelných 2700mm (což je víc než starší verze Subaru Outback) ale prostor na zadních sedadlech je menší i oproti takové hrůze jakou je chrochtáfka - když jsem si v i30sw nastavil sedadlo řidiče na sebe(tj. na zadní doraz ), tak jsem neměl šanci se narvat dozadu, a to ani za použití triku jako narvat kolena do sedadla řiidče a pod.
|
|
|
I30 je vzadu o čtyři centimetry širší a tři delší než OII. (www.auto.cz). Sama Škoda uvádí vnitřní rozměry OII ještě menší. Takže bych Vaše tvrzení považoval za blábolivé, pokud neměříte alespoň 230 cm. Každopádně v danné třídě a ceně není auto, s větším interiérem.
|
|
|
i30 má lepší motory, obzvláště za tu cenu, délka prostoru je ale horší;)
Doporučuji se zaměřit na kombinaci prostor ve předu a v zadu - zatímco v i30 jako řidič dám sedačku nadoraz a je nastaveno, v chrochtě to mám o něco komplikovanější - doraz je daleko. A tento nepatrný rozměr (cca 4 cm pro O2) znamená, že se na zadní sedadlo jakštakš nasoukám(pravda, sedět dlouho bych tam nechtěl, stejně jako bych něchtěl to auto). V šířce máte samozřejmě pravdu, o té jsem se ale nepřel.
|
|
|
I30 má lepší motory jen v základu (+diesely). Ve vyšších sférách (1.8 TSI, RS) nemá proti Oktávce (zatím?) co postavit a ta ho deklasuje. Jenže to už se bavíme o cenách skoro dvojnásobných, než stojí i30.
Jinak oficiální tovární rozměry interiéru OII jsou třeba zde:
http://skoda.panda.cz/obrazky2/428_2.jpg
jsou citelně menší než u i30 (kde jsem našel ale jen údaje z testů, ne tovární). Rozdílný pocit ve vnímání vnitřního prostoru vzadu pramení i z toho, že zadek OII je tvarován pro dva lidi, kteří sedí poměrně kolmo a poměrně nízko v dosti tvarovaných (jen pro dva) sedačkách. V I30 se sedí tak nějak rozvaleněji. Mimochodem ve všech testech Ceed či I30 vs. Octavia je Octavia vzadu hodnocena jako méně prostorná (byť zcela dostatečná). A to je i30cw vzadu ještě o dalších 5cm delší. Nicméně rozdíly nejsou natolik dramatické, aby se velký člověk s nějakým specifickým stylem sezení nemohl v jednom či druhém autě cítit prostorněji. Trochu to připomíná diskuzi, zda je větší dravec Fabia Junior čtyřválcová, nebo tříválcová :-)
|
|
|
Doporučuji porovnat hodnoty z auto.cz - O2 má ve předu max. 111cm, i30 100 (těmto maximálním hodnotám odpovídají minimální hodonoty vzadu), když uvážim že v O2 mi stačí stejných 100 jako i30 a tedy 11cm přičtu k minimální hodnotě zadního prosotru, vyjde mi v zadu o 4cm více místa (v chrochtáfce):
O2: 111 a 63 => 63+11 = 74cm (pro 100 ve předu)
i30: 100 a 70cm
Blbé 4 cm, ale v zadu jsou dobré. Hnůjdaj tedy svých obrovských 2700mm rozvoru nevyužije, tak jak by mohlo. Ale v i30 jsem dobře rok(či dva?) neseděl, možná se něco změnilo a zcela určitě si nevybavuji detaily uspořádání, vím jen, že jsem musel mít sedačku nadoraz a dozadu jsem se pak prakticky nevešel.
|
|
|
Spíše bych věřil oficiálním údajům výrobce o rozměrech auta. Snižovat si je nebude. Mimochodem ty míra na www.auto.cz jsou (obecně) dost divné. Třeba rozdíl min/max vzdálenosti od sedaček vpředu a vzadu by měl být (pokud nelze posouvat zadní sedačku) stejný. Prostě o kolik se posune přední sedačka, o tolik se zmenší prosotor vzadu. Logické. U www.auto.cz nikoliv. U většiny aut jim to nesedí.
V obou autech mám nasezeno a naježděno dost. Pravda poměrně specifickým způsobem. Ale např. dát tři velké dětské sedačky dozadu do OII chce dost násilí a je to poměrně heroický úkol.V i30 v pohodě. Před děcka v sedačkách se v I30 dětské kolo za mě vejde. V OII ne. Skládací dětskou postýlku jsem za sebe v i30 dal, v Oktě o fous ne (resp. ona by tam narvat šla, ale bylo mi líto auta i postýlky).
Když uvážím, že opravdu ve srovnávacích testech Ce'ed (který je vzadu citelně menší než i30cw) vs. Okta je Ce'ed hodnocena jako prostornější, tak se mi nechce všem těmto argumentům nadřazovat výsledky jednoho testu, které mi navíc přijdou nelogické a jsou dost v rozporu s údaji výrobce. Rozdíl skoro 13 cm rozvoru sotva bude utopen v tlustějších sedačkách i30. Možná mé méně narvanou zadní sedačku mezi podběhy a proto je na ní snažší umístit tři dětské sedačky.
Ale jak jsem psal, rozdíly jsou to malé a sotva to bude to, co by mělo být argumentem pro nákup jednoho či druhého vozu. V ceně do 400,- nemá Škoda proti Hyu co nabídnou, nad tuto sumu se to obrací a kupovat si Hyu nad 400k absolutně postrádá smysl. Problém je, že Škoda velmi rychle pak pádí k cenovým výšinám, kde jsou už zase lepší nabídky.
|
|
U soudobých dokonale "utemlovaných" aut zcela běžná věc. Řešením je buď odstranit těsnění dveří, nebo mít trvale zapnutou "AC" - nejen chladí v horkých dnech, ale vždy především vysouší vzduch.
|
|
Chválím výběr posunovadla - zdá se, že jste spokojen -, chválím velmi hezkou recenzi a zejména chválím hudební vkus! :-))
Rammstein, ale zejména SOAD - mňamm...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu?
|