Komentáře ke článku: Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (ze dne 06.07.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
K té poslední větě: Na někoho, co by mě oslňoval nepředpisovými silnými žárovkami, a ještě by mi bliknul dálkovými jako bonus, bych se taky netvářil přívětivě. Ať se takový vůl nediví, že protijedoucí jeho projevy přátelství nechtějí pochopit.
Jinak samo o sobě zdloooooooohavé. Dokonce i bez autorova povýšení a plyšáka coby součástí výbavy.
|
|
Já jsem si nevšiml, že by autor psál o nepředpisových žárovkách, pouze zmiňoval dražší žárovky s vyšší svítivostí, ty jsou většinou homologované, typicky třeba PIAA.
|
|
|
Předběhls mě, Je to přesně tak. Žádný tuzing bez homologace se nekoná. Nicméně je zřejmé, že mnozí sice investují u auta do lecčeho, ale halogenové žárovky kupují ty nejobyčejnější v hypermarketech a o existenci kvalitnějších (a logicky dražších) nemají ponětí, nebo "za takovou blbost nebudou přece utrácet".
|
|
|
Jojo, žárovky s vyšší svítivostí jsou velice užitečná věc. Třeba u Xantie, kterou mám já. Je to velice pěkné auto, ale platí se za to daní vysokou. Ne moc dobře svítí. Takže tyhle žárovky (+ 50%) tomu pomohly dost. A nikdo nebliká, že by se cítil oslňován.
A jelikož má Xantie H1, tak do dálek jsem si pořídil 100W žárovky. Sice nejsou homologované pro silniční provoz, ale to nikomu nemusí vadit, když s nimi svítím jen pokud proti mě nikdo nejede (a nebo jen těm, kteří ne a ne vypnout dálkové i po druhém probliknutí(neoslní, ale je vidět)).
|
|
|
No, já si všiml. "jiný koberečky na zimu, výkonnější žárovky do hlavních světlometů a plyšového oslíka na zadní okno".
Lze se daleko spíše domnívat, že autor zaměnil "výkon" s příkonem, nežli s "svítivostí".
Ostatně i ta svítivost je předepsaná.
|
|
|
Existuje cosi, čemu se říká světelný výkon. (Ano, přiznávám, měl jsem to pro některé nedomyslné jedince napsat doslovně.) Ten lze u H4 při neměnném elektrickém příkonu zvýšit nejméně třemi způsoby: použitým vláknem, použitým plynem, použitým sklem.
Co se limitů svítivosti týče, mnou zakoupené vysocesvítivé Phillipsy je splňují (pokud by je nesplnily, velmi pochybuji, že by dostaly homologaci k použití v silničním provozu), zatímco běžné žárovky jsou hluboko pod nimi.
|
|
Nechci autora nějak shazovat nebo něco takového, chraň bůh. Ale trochu mi přišlo, že tohle auto je prostě echt a zbytek radši hodit ze skály. Viz část o zmrdech v Oktávkách/Mondeích... a HF.
Ale asi mi to jenom přijde.
|
|
Nevím jak Silverado, ale F-150 má jedny z nejkatastrofálnějších výsledků v crash testech, které vůbec jsou... Na Fiat 500 by to asi stačilo, ale A6 nebo Q7 bych tomu nepřál...
Dej si vyhledat na Trubce "f-150 crash test"... au au au... Pokud je mi známo, tak až rok 2009 je o něco lepší, ale to nebude Tvoje cílovka.
http://www.youtube.com/watch?v=lB0araA0T_k
|
|
|
Na ty crashtesty jsem juknul. Generace F150 vyráběná do r. 2003 je příšerná. Zpracováním a jak vidím, tak i bezpečností. Něco takového se fakt hned tak nevidí. Nová verze 2004 až dnes dopadla z pohledu laika dobře. Přinejmenším se nezhroutila kabina.
|
|
6M/T je v tomhle případě pitomost (minimálně pokud chcete uspořit), pětka má u 5M převod 0.82, 6M má pětku 0.97 a šestku 0.81, na konci potom 5M převod 4.06 a 6M 3.93. Takže kdybyste to zpřevdoval jako to má ta 1.8i, tak zas budete s 1.6 nadávat, že musíte plánovat i předjetí traktoru bez návěsu a to týden dopředu, při vypnuté klimatizaci by se lhůta zkrátila na polovinu.
|
|
|
Já měl spíše na mysli šestku navíc, která by neměla sice tah, ale stačila by pro delší dálniční jízdu rychlostí 130 až 150 km/h, která by tak netrápila motor. Říkává se tomu možná ještě stále rychloběh. Bral jsem to obecně, neměl jsem na mysli konkretní převodovky z produkce Nissanu.
|
|
|
Obecně je to právě bída, Když má auto šest kvaltů, tak je to pro to, aby bylo celkově živější a ne na jízdu na pohodu po dálnici... Co jsem tak prolézal TTD současných aut, mají to tak veskrze všechna. Možná kromě dieselů...
|
|
|
'sem linej hledat cisla, ale golf mi toci pri 120 na sestku 2000 - to se mi zda na pohodlnou jizdu po dalnici dostatecne nizko, prinejmensim tak do 150 tacho neslysim nic jinyho nez vitr :)
|
|
|
No já se bojím, že převod okolo 0.85/4.06 je pro takový motor hraniční - já mám taky pětikvalt a pětku rychloběžku (overdrive?) 0.67 a vzadu 3.73 - je to tak na pohodu - ještě to jede, ale motor je třikrát větší a i tak ta pětka je opravdu udržovací. Holt prostě ani jeden z nás nemá auto na dálnici :-)
|
|
|
Většinu dnešních malých motorů bude více trápit jízda na těžší převod, než o něco vyšší otáčky... Nehledě na to, že na ten těžký převod budou schopny jet jen v malém procentu režimů.
K rozumné využitelnosti rychloběhu (overdrive) je potřeba alespoň trochu slušný krouticí moment, aby člověk nemusel podřazovat pokaždé, když jede do mírného kopečka, nebo blbě foukne vítr. Na pohodové ježdění je pochopitelně ideální automatická převodovka, aby člověk nemusel řazení řešit vůbec.
|
|
|
Autor to pekne zdlouhave vypsal,nicmene pominu li to,ze koupit nove auto je ta nejvetsi blbost co mohl udelat,nemluve o tom,ze takove auto jako Tiida bude mit na krku do sklonku zivota uvazane na krku,jelikoz to proste nikdo nechce.
Jeho prvotni vyber vozu byl take katastrofalni,zrejme je zvraceny a nema vkus.Ja take uvazoval nad novym vozem,nicmene po prohlidce dealeru jsem rychle vycouval a predstava,ze tem lemplum jeste budu muset calovat za servisni prohlidky...proste tolik blbych lidi jsem dlouho nevidel.Nakonec jsem si koupil predvadecku,pisete neco o 600k,no ja sehnal za 600k Mazdu 6 a ta narozdil od autorovy plecky alespon vypada.Nicmene kdyz to primo srovnam s mym druhym vozem od firmy BMW,starym 5 let,jde proste videt,ze i petilete BMW proste bude vzdy vepredu,kdyby si koupil 2 lete auto,muze mit premiovou znacku a reprezentativni vuz.Takze shrneme to,autor sice povysil,to mu gratuluji,nicmene hned vyhodil prachy za jedno z nejosklivejsich praso aut na trhu,no a ze mu nikdo ani nezablika na pozdrav?Nedivte se.
|
|
|
Souhlas... není to asi nejlepší příklad, ale před 3 roky jsem koupil 10leté Volvo 850. Mám na něm najeto 296 000 (z toho posledních 85 000 osobně) a při čtení článku jsem se jen usmíval. Dal jsem za to 1/3 peněz, mám i ten automat a popisované nectnosti a nedokonalosti neznám ani z vyprávění. Standardní cestovní rychlost je 150 km/h na tempomat, 2,5 TDI nemá problém tuhle rychlost držet do libovolného kopce a v autě je ticho. Tedy ne absolutní, to je tak do 135 km/h, ale ve 150 km/h se trochu ozve motor, který tou dobou točí 3400 ot. Nic tam nevrže, nelupe, materiály jsou kvalitní a i to schwindelholz na palubce jsem si nechal od řezbáře "opravit" na opravdové dřevo.
Co se výbavy týče, tak chybí jen el. sesle, což mi celkem nevadí, protože jí řídím jen já. Jinak kůže, duální aut. klima, automat, tempomat, palubní poč., vše v elektrice, vyhřívané sedačky, 4 pytle, atd. atp. (Pro koncernisty dodávám, že mi přijde zbytečné rozepisovat se o výbavě jako jsou alu kola, koberečky, volant v kůži, mřížka zav. prostoru, dvojité dno kufru, xenony (čajná Motstosviitii), ostřikovače světel, ASR, loketní opěrka, dělená sedadla a další věci, které považuji za zcela samozřejmé)
Nepočítám s tím, že bych za ní někdy při případném prodeji mohl získat více jak 50 000 Kč, ale vzhledem k poskytnuté službě a celkové spolehlivosti je to zcela v pořádku. Tratit 100-150 za řekněme 5 let na autě není nic k nepřežití... :-)
K tématu nová vs. stará... Kdyby mi stačilo supermini, tak bych asi uvažoval o novém nebo zánovním. Kamarád teď koupil v PL nové Abarth Punto v plné za 360... to bych si dal líbit. Ale já neumím existovat bez kombi alespoň vyšší střední třídy, chci automat, kůži, atd... a otevřeně říkám, že na novou V70 nemám. Takže si kladu za cíl další auto opět koupit s polovičním stářím než to předchozí, tj. tentokrát 5 let. :-D
Btw autorův primární seznam je opravdu unikátní výběr. Sepsat nejhorší auta své generace také není úplně jednoduché :-). Btw stran spolehlivosti Fiatů by mohl vyprávět můj kamarád, co koupil toho Abartha. Kvůli Abarthovi prodal |GP, které měl od nového 3 roky (absolutně bez závad), předtím měl xy let od nového Punto (taky prakticky bez závad), jeho otec má už přes 10 let Mareu (rovněž prakticky bez závad), atd. atp.
|
|
|
Jinak musím dodat, že Tiida se mi kupodivu líbí. Nebylo to na první pohled, ale jedna nám stojí před barákem a časem jsem zjistil, že se na ni dívám se zalíbením. Dle popisu vlastností bych jí ale opravdu nechtěl...
|
|
|
Smiřte se s faktem, že jsou lidi, co prostě chtějí nové auto, třeba už kvůli tomu, že u staršího auta je prostě riziko poruchy větší a není na něj záruka. Ono srovnávat novou Tiida a desetiletý Volvo - ale no tak, začíná to připomínat diskuze na tipcars. Osobně třeba taky preferuju spíš přístup koupě staršího auta, ale chápu lidi, kteří si koupí auto nové z výše uvedených důvodů.
K Fiatu - Fiat u nás má takovou pověst z dřívějších dob, kdy řekněma "náladovost" Fiatů byla pověstná. Cca od roku 2000 šla kvalita rapidně nahoru a momentálně je poruchovost na standartní úrovni peletonu...:-)) Má to jednu výhodu, ojetý Fiaty jsou poměrně levný.
|
|
|
Já se spíš divím vám, že čistě subjektivní výběr vozu (autorova) musíte hned trumfnout svým nejlepším bmw řešením. ...jak v diskusi na novinkách (starých) :-(
|
|
|
Omyl,nebylo to nejlepsi reseni,byl to kompromis.BMW jsem ani nechtel,nicmene za ty penize nebylo o cem uvazovat.Kdyby tam v tu chvili byla Audi,vzal bych ji.Jenze treba takovy Nissan mi nema proste co nabidnout.SUV neuznavam,Primera vypada naprosto priserne...Takze to neni o tom,ze BMW je nejlepsi atd.Bylo to jen nastineni,co se da koupit za tyhle penize misto noveho auta.Jinak vidim kolem sebe spousty masochistu,co vyplaznou 800k za Octavii RS a pak nadavaji na ty,co koupi Volvo,BMW,Audi,ze jsou zazobanci atd.Vzdyt zakladne vybavene Volvo stoji dnes stejne jako plne vybavena Octavie.Jenze vybavy jsou skoro shodne,Volvo si nechavalo priplacet za central pred 20ti lety,Skodovka mozna jeste dnes.
|
|
|
Když pominu argumentaci omezence, který žere suchý chleba a s plácáním na čelo se posmívá těm, co si jej namažou máslem nebo jen osolí, nezbývaj než subjektivní pocity z toho, jak aparát vypadá.
Já z něj taky nejsem unešenej, no lze na něm vystopovat něco nápadů a hlavně navazující linie (na rozdíl třeba od škodifky libovolného modelu Rómstrem počínaje a SuperBéčkem konče). Ale abych ho hodnotil tím, že je to oproti mému autu hnus, zatímco já mám plechovou krásku? To mi přijde trochu primitivní...vlastně ne...hodně primitvní.
Když to shrnu: Někdo ojetý vůz ze zásady nechce, byť si o něm někdo myslí, že je to zbytečnost a že stejnou službu udělá i vůz jetý. Ano, je to pravda. Ale ruku na srdce - i nedojezená klobása na talíři v bufetu zasytí velmi podobně jako klobása zakoupená u pultu, no mezi těma dvěma výrobky podobných parametrů je jistý rozdíl počitatelný jen velmi těžko. A právě ten rozdíl stojí mnohým lidem za to, aby si koupili klobásu či automobil nový...a když jim nebude chutnat či vyhovovat, přenechají či prodají to někomu, kdo se spokojí s lecčím. Někdo patří tam a někdo jinam. Vše má své pro a proti...ale bejt první je do jisté míry výsada...a bejt druhej nebo pátej je pak už vcelku jedno.
|
|
|
A péro se prodloužilo?
Když to shrnu od začátku, prvotní výběr vozů poukazuje na to, že autor chtěl zejména praktický vůz, který bude nenápadný. Výsledek koupě to potvrdil. Na každodenní cestu do práce je auto kompaktní třídy pro většinu optimální volba, sám bych radši za stejné peníze koupil nový kompakt, než olítanou střední třídu.
A plně jej chápu i v případě koupě nového auta. Jezdí denně 50 km do práce, ročně ujede 30.000 km. Po třech letech se toho bude chtít zbavit. I Tiida se bude dát po třech letech se 100.000 km na tachometru prodat, pokud ji nezničí. Za tři roky do toho vrazí cenu tří prohlídek (možná jen dvou), sadu pneumatik a nějakou žárovku.
U ojetiny po koupi vymění rozvody, po dvou měsících pneumatiky, po dalších dvou měsících brzdy, pak neprojde technickou skrz vůle v podvozku, nakonec opotřebený startér oddělá akumulátor, který je na konci životnosti. Završí to díra ve výfuku. Recenzenti to nazývají "běžné opotřebení", já to nazývám zbytečné starosti, pokud mám na nové auto. Ještě jsem zapomněl na tlumiče. Čerpám z vlastní zkušenosti, kdy matka si koupila nové Clio a otec ve stejné době ojeté Mondeo. Opravy a údržba Mondea stály daleko víc než údržba Clia.
Kdo ale najede 12.000 km ročně jako já, tomu se nové auto asi nevyplatí. To kdybych si koupil, tak bych si jej opravdu minimálně těch deset let nechal.
|
|
|
Záleží na tom, co koupíš. Ročně ujedu 35 000 km, auto jsem kupoval při 210 000, investice byly teď kolem 280 000 km - brzdy, rozvody (interval 120 000 km, cena 15 000 Kč, no problem). Vůle v podvozku nemám, výfuk je na autě z výroby a nevykazuje žádné slyšitelné ani viditelné změny, tlumiče jsou na autě od nového a uznávám, že zadní budou v nejbližších 20 000 km vyžadovat výměnu :-) Jsou to krumply, nic to nevydrží. 300 000 se na tom najede a už aby to šlo na výměnu. Jo a měnil jsem za těch 85 000 km tři žárovky... :-)
|
|
|
Tajemství se skrývá v Tvé první větě: "Záleží na tom, co koupíš".
Když koupíš nové auto, pravděpodobnost nenadálé poruchy je velmi malá, 4 roky nemusíš řešit technickou a údržba spočívá v návštěvě garanční prohlídky v předepsaném intervalu.
I u sebelepší ojetiny nikdy nemůžeš vědět, kdy věkem odejde nějaké čidlo, které znehybní celé auto.
Mně se prostě nelíbí to katagorické odmítání ojetiny nebo nového auta. Oba vlastníci jsou přece pro sebe důležití. Kdyby si jeden nekoupil nové auto, tak si jej druhý nemůže po 4 letech koupit jako ojeté. A zase, kdyby nebyl kupec čtyřletého auta, tak jej asi nikdo nebude dávat šrotovat, ale bude jej používat dál a nové nekoupí.
Přijde mi naprosto normální si při 30.000-ovém nájezdu ročně koupit nové auto, když na něj mám prostředky a chci je za auto utratit, případně půjčit. Pokud si někdo jiný koupí za stejné peníze ojetinu o třídu větší, je to taky volba, jen víc riziková. A někdo tohle riziko nemá chuť podstoupit.
___________________________________________________
Jedni známí mají soukromé ordinace. Paní má Passata ftédéíčku, pán nějakého japonce (nevím, zda Accorda nebo 6-ku) Pravidelně po třech letech svůj vozový park obměňují a jelikož auta jen stojí v garáži, mají při prodeji nějakých 15.000 na tachometru. Takové auto jako ojetina je velmi zajímavé, ale 90% trotlů stejně řekne, že to je stočené woe.
|
|
|
Nechapu kde berete takove blbosti,jako ze na novem aute se nic nekazi.Zrejme jste nikdy nove auto nemel.Ve firme mame jen nova auta a reklamuji se neustale.Ted jsou odstavene dva Passaty 2.0TDI z duvodu ZADRENI motoru.Jeden ma najeto 35tis a druhy 86tis.A to jeste autorizovany servis resi celou story s Wolfsburgem,jelikoz si neni jisty zda to muze vymenit na zaruku i kdyz servisni prohlidky provadi ten samy servis.Nicmene technik bokem sdelil,ze pry se to u techto motoru normalne stava,a ja pochopil,proc firma dostala takovou slevu pri odberu nad 10kusu.Proste novej sunt.
|
|
|
Ach jo - dobře, tak z jiného hlediska - statisticky vzato je pravděpodobnost poruchy u nového auta v záruce nižší, než u auta starého. Jasno? Taky bych tady mohl povídat historku o tom, jak známej koupil starřího Superba v TDI a ten se mu zadřel během týdne. To ale není relevantní, prostě statisticky a i logicky vzato je pravděpodobnost poruchy u staršího auta vyšší.
|
|
|
Nikde jsem nepsal, že se na novém autě nic nekazí. Je malá pravděpodobnost poruchy není totéž, co nic se nekazí.
V rodině jsme měli tři nová auta (Felicie a dva Renaulty - takže žádný statistický zázrak spolehlivosti) a nikdy nebylo třeba nic reklamovat. Když teď tak vzpomínám, v podstatě nevím ve svém okolí o nikom, kdo by reklamoval auto. Vlastně, když jsem kdysi fasoval ve firmě nové Iveco, po pár měsících jsme reklamovali únik oleje - bylo špatně nasazeno gufero na převodovce. Samozřejmě zdarma opraveno. Nikde netvrdím, že se nové auto nemůže porouchat, ale ta pravděpodobnost je oproti ojetině zkrátka menší.
A mimochodem, sám bych si pro svou potřebu nové auto nekoupil.
|
|
|
Ano, máš pravdu. Já jsem na nové C1 potřeboval V ZÁRUCE výměnu pouze svodů výfuku od motoru, kde praskl svár. Nestálo mě to ani korunu. Mít ho z druhý ruky, zaplatím to celý. To je ROZDÍL mezi novasem a použitou hrobkou.
Argumentovat spolehlivostí výrobků VW group pak zcela postrádá v této debatě smysl. Ta auta jsou vyrobena tak, aby jejich dotažení k +/- spolehlivému provozu zaplatil zákazník. VW by spíše mělo investovat do "detailů" svých těžkých a slabých krámů než do marketingu, ale i toto je cesta a každé zboží si najde kupce.
|
|
|
Na "pouzite hrobce" by se ten vyfuk nemenil, tam by se proste svaril znovu.
|
|
Ja byt autorem, tak rozhodne necekam s intervalem vymeny oleje 30 000km (tim spis, pokud se jedna o prvni vymenu). Podle toho, ze je v clanku zminen nezajem o zustatkovou hodnotu, soudim, ze neplanuje auto hned tak prodavat a v tom pripade bych si opravdu dvakrat rozmyslel takovouhle prasarnu.
|
|
|
Je-li dodržena specifikace oleje a není-li motor vystavován nelidské tortuře typu "do červeného minutu po nastartování a držet tam, dokud nejsem v cíli", tak není důvod dodržet předpis výrobce.
|
|
|
|
Pokud by se jednalo o dieselový motor od VW group, pak bych souhlasil, ale jinak nemá cenu se nějak zaměstnávat tím, že bych šel do servisu o 5000km dřív, aby motor vydržel.
|
|
|
No, nikomu to nevnucuju, ale ja osobne bych tu tisicovku za olej a filtr obetoval klidne casteji (muzu si to vymenit doma v servise nic nepoznaji). Usuzuji tak ze zkusenosti kamaradu automechaniku.
|
|
|
Právě naopak. Auto plánuju prodat po třech letech, ode dneška tedy za dva roky. Jak jsem psal, je to kompromis do začátku. Šetření za každou cenu není má "filozofie" stejně jako například potřeba mít "prémiový-mírně-ojetý-vůz" podobné z mého pohledu nesmysly.
Za ty tři roky si odslouží své a ona ztráta hodnoty je přirozený jev, kterému se spousta lidí snaží nepochopitelně vyhnout/zabránit/obejít ho.
|
|
|
..i tak.. třeba u mého verglu s 85kW z roku 1998 je předepsaná výměna oleje + filtru po 15 000Km ..a radši jej měním po 12 000 i když je tam novější (plná syntetika) olej, než v době výroby tohoto auta..
|
|
|
Zajimave, i ja mam vergl s 85kW rv96 a take predepsano 15 000km a take se snazim menit olej casteji...a i v manualu je napsano, ze pripade vyssi zateze (caste studene starty, kratke trasy) se doporucuje vymenu zkratit az na polovinu.
|
|
Nerozumím tomu, proč Ti majitel nějakého Renault-Nissanu rozmlouval Renault a ne Nissan...a proč se někdo ohrazuje proti francouzským autům a nevadí mu Nissan vyráběný dle standardů Renault?
Naše firma má osobní auta (+/- 15ks: nějaká Berlinga, jeden starý ZX, 3x C4 Picasso, Xsara, 2x Xantia, 2x C3...atd. Ředitel jezdí v R. Laguna a jednatel v R. Espace). Jediná nefrancozská auta jsou zánovní Opel Astra combi a VW Octavia II, kterou firmě prodal její současný uživatel. Německá auta jsou v servisu každý druhý měsíc, přičemž pouze po silnici najedou asi jen 2/3 toho, co např Berlinga nebo C4 Picasso cestou na stavby a po stavbách.
Např. takový Fiat Stilo by Ti udělal stejnou službu jako Tiida, protože i v benzinové 1,6ce má manuální šestikvalt a pohodlný interiér střižený spíše klasicky. Z venku auto neurazí. Najel jsem s ním před měsícem asi 680km a auto mi přišlo moc fajn. Je staré 3 roky, má najeto 80 000km a do servisu chodí jen na pravidelnou údržbu. Cena byla kolem 580 tkč.
_______
Myslím, že dělit auta podle stereotypů vycházejících někdy z 80. let je dnes už nesmysl. Spíše bych se zaměřil na šetření za každou cenu, předražování zastaralých krámů a ojebávání zákazníků na servisu ve kterém vyniká zejména VW, Škodifka a Audi.
|
|
|
Fiat Stilo, ač se mi docela líbil zvenku, má pro mne osobně naprosto otřesně řešenou přístrojovou desku. Ač to možná byl kvalitní vůz, tenhle ryze subjektivní prvek plus skutečnost, že by musel být ojetý, ho vyřadil.
Nevím, jaké standardy používá Nissan v Mexiku (iluze si nedělám, na druhou stranu - když Hyundai nebo TPCA dovede přinutit i Čechy ke kvalitní práci, tak to třeba Nissan dovede u Mexičanů), ale Renaultí vliv se zde v Evropě podepsal např. na Qashqaiích, kdy zadní tlumiče, dodávané z Turecké továrny subdodavatele pro renault, "odešly" po 20t km.
|
|
|
Já myslím, že palubka je klasika o dost povedenější než zvládají německá hovada bez vkusu 8o)
Je fakt, že Stilo s šestikvaltem není zadarmo, no myslím, že i nový se dá do 600 pořídit. Ale teď už to vzal čert.
fiat.mysteria.cz/stilo/stilo-clanek01-4.jpg
|
|
|
To je právě ta otázka subjektivních pocitů. Stilo má příjemný vše kromě palubky. Totéž si myslím o C4 sedan.
Mně se líbí primitivita Tiidy, zcela prosté tvary. Nebo třeba ten oblý kus plastu v G.Plusu - působí na mě jednoduše a útulně. Totéž Grande Punto, ale je malé.
Zato mi připadá odporný, co provádí Ford ve Fiestě, Focusu Mondeu, S-Maxu apod., nebo tlačítkové orgie v P.407 a Citroën C5. Nemluvě o běžném Golfu V (VI v té době nebyl na trhu), Škodovkách, Passatu, Hondě Civic/Accord nebo z tzv. prémiových aut o interiérech současných Audi a BMW. Jsou tam ve velkém množství takové ty líbivé prvky jak u kolotočářů. Zkrátka bych se tam necítil dobře. A interiér, resp. jeho vnímání, je z mého pohledu asi nejvyšší kritérium, neboť v něm trávíš celý ten čas jízdy.
|
|
|
Tomu rozumím. Já mám rád interiér jednoduchý, ale zase ne strohý a bez nápadu. V německých krámech (vč škodifky) mi proto padá hlava na volant za deset minut po výjezdu z parkoviště.
Možná i proto jsem koupil tu kolečkovou brusli, co má místo palubky jeden budík na fšecko a otáčkoměr je separé na tykadle 8o)
|
|
|
no ja nevim ale jestli BMW opliva nejakou ultra slozitosti palubky tak palubka z fichtla je asi pretlacitkovana ... ani to audi neni zadne podor , konec koncu , za jak dlouho se clovek nauci co vsechny ty cudliky znamenaji ? 5 minut ?
a pro autora :
vubec nechapu autoruv myslenkovy kolotoc , proc jen tak z fleku na splatky vyhodit cca 500 k ? za to uz by vskutku jezdil autem o par trid vyse ktere jsou take staveny na podstavne vetsi porci kilometru a pri uplne jine prumerne rychlosti , kdyz autor jak sam pise jezdi i docela casto po dalnici kde ho mestske nastaveni (mensi objem + kratka skrin) Tiidy celkem nebavi ... zajimave . skoda , bejt autorem tak to streli dokud to este ma nejakou hodnotu a pridam par kacek koupim neco o nejakou tu tridu vis kdyz sebou nutne musi tahat ten mega prostor ( kde jezdi viceme sam ) a par stovek kilo navic .... a taky silnejsi motor pojede za +-stejnou spotrebu ale aspon pojede .
jako po tehle "recenzi" jsem celkem sklamany , nissan byval vzdy zabavne a hrave auto ktere clovek rad ridil a mohl se na nej spolehnout .... Quaskaj nepocitam ten je v demetni tride a tam je debilnost vyrobku proste uz danna .
|
|
|
Jak které BMW je složité...ale o to mi nešlo. Celkový styl německého designu mě odpuzuje - z venku i zevnitř. Auta, která se mi kdy líbila byla italská, francouzská nebo americká...+ škodovácký "Erko".
Myslím, že pokud autor vlastní motocykl (zmiňuje to v článku), tak nepotřebuje v autě jezdit nějak rychle. Auto na motorku nemá...a pokud jezdíš po dálnici 200+, tak je už jedno, jestli auto udrží 170, 150 nebo jen 130, protože je to furt pomalý. V naší zemičce se rychle jezdit dílem nedá...a dílem je to zbytečný, protože naženeš čas maximálně jednoho vychcání u pumpy. Vím to - jezdím po dálnici hodně rychle...tedy tam, kde to jde. Tahat s sebou VW A6 nebo podobný (či větší) krám, když jedu sám a samotná cesta není cílem, mi přijde divný. Navíc jsou to auta sice rychlá, ale kvůli hmotnosti značně neohrabaná.
Hele...že ty, zubatore, máš německé auto na naftu? 8o)
|
|
|
jako ja mam prave nemecky design vcelku rad, nehraje si to na zadne libive cosi, ale je to prosty racionalni vyrobek vyrobeny na nemecky styl jizdy ( ktery je rychlejsi a komfortnejsi vuci ceskemu a tenhle styl mi vyhovuje a rizeni nebyva nuda ) ovsem uznavam ze zadna oslniva vec to z venku vetsinou nebyva ... jako koukat se na to jak interier vypada je podle me dost prezitek , zasadni je ergonimie ... dobry design je predevsim funkcni , a az pak krasny .
Ano uznavam ze zazitek z motorky je vic nez zajimavy , ale nemyslim si ze motorka je celkove rychlejsi nez auto ... na rovince mozna ale to za chvili omrzi, na okresce uz je to hodne vyrovnane , a cim vic je klikata ti driv dostane motrorka na prdel , i na okruzich dostavaj motorky casove nafrak ... ono motorka je ciste pro zabavu (zrychleni , vitr ve vlasech) , jezdit sni delsi trasy ( a treba este pravidelne , nezavisle na pocasi ) proste moc nejde a hnat ji celej den 250+ je taky celkem nesmysl . Motorky mam rad ale nelze je brat jako alternativu k autu.
Ja teda mam zkusenost ze jet kolem 190 nebo jet kolem 130 je i na trase praha-brno celkem znat a to tech 190 neni zadnej opruz ale spis zabavna hodinka a kousek , skoda ze ma D1 tak spatnej povrch , jinak je to podle me velmi zabavna dalnice .
Tak ono zas takovy rozdil mezi treba A6 a Tiidou jak vahove tak prostorove nebude , prave proto jsem poukazoval na skutecnost ze koupit si auto s aerodynamikou krychle a 1,6 je proste blbost . To je proste i ta ojeta A6 lepsi ... nebo A4 , bmw 3er, 5er, a ani to porsche neni zas tak drahy .
nene v nafte nic nemam , ted zrvona mam nejakej "clasickej" anglickej nesmysls , bmw 7er , pak ultralightovou francii , a i neco od škody by se naslo a tak no ... jinak proti nafte nic nemam a treba zrovna pro autorovo uziti bych vybral spis neco v nafte.
|
|
|
"interiér jednoduchý, ale zase ne strohý a bez nápadu": http://myza.rajce.idnes.cz/Velorex_-_Oskar/
|
|
|
|
Honzo máš tam asi nepřesnost. Šestikvalt se ve Stillu dával k 1,4ce. 1,6ka by měla mít klasický pětikvalt. Právě Stillo je díky této převodovce asi jedinným kompaktem, kde bych uvažoval i o 1,4ce. I když řeším spíše to, zda do Multiply 1,9 JTD za 6,5 litrů nebo 1,6 za 9 litrů. Najedu 12.000 km ročně.
Jinak šestikvalt u Fiata byl spojen s motorem 1,2 59 kW, který byl ve starém Puntu a staré Bravě.
|
|
mám tuhle funkci v autě a je to perfektní. Stačí lehce ťuknout
do páčky blikače a 4x to zabliká - akorát pro přejíždění z pruhu
do pruhu kde nefunguje klasické automatické vracení páčky
blinkrů.
|
|
|
aha...a třeba při objíždění ve městě se toto velmi hodí zejména při objíždění busu MHD, kdy při vracení se do svého pruhu blikneš 4x a z vedlejší ti tam někdo vjede, protože budeš blikat ještě 30m po zařazení se do svého pruhu.
jo, není nad to, když auto řídí mozeček z kalkulačky a řidič může svůj mozek vypnout docela.
|
|
|
Nechápu - viděls tuhle funkci někdy nebo jen tak teoreticky vymýšlíš ? To nenahrazuje funkci páčky blinkru pouze to doplňuje. Když budu něco objíždět tak normálně dám blinkr doleva a když to objedu tak doprava. To násobné bliknutí se nemusí používat pořád jen když se to hodí :-)
|
|
|
Viděl...i v praxi zkusil. Právě proto píšu, že mi to přijde nadbytečné. V praxi to násobné bliknutí lze použít i když nechceš.
V autě to nemám a nijak mi to nechybí.
|
|
|
Tahle funkce je výborná při předjíždění a řazení se zpět na dálnici. Ovšem jen pro hltače kilometrů, nikoliv pro teoretiky na kancelářské židli... :o)
|
|
|
Dá se - buď promáčkneš blinkr až na doraz a vrátíš ho jako u staré stodvacítky, nebo jej v první poloze místo ťuknutí přidržíš. Ve Vectře jsem to měl a strašně rychle jsem si na to zvyknul. To, že tu kdysi někdo napsal, že to je hovadina má hodnotu sdělení na internetové diskusi a není třeba to brát jako axiom. Lepší je s tím jezdit dva týdny po Praze (nebo jiném větším městě, kde se často používají blinkry) a pak se Ti po tom bude stýskat. Ale není to taková fíčura, že když o ni přijdeš, zůstanou po Tobě hromady mrtvol, tuny plechu a desetimetrové plameny tančící na utrhaných končetinách.
|
|
|
Styskat se mi po necem takovem? To je jako predstava, ze by se mi styskalo po chripce nebo po cekani na dopravnim inspektoratu. Ano, mel jsem moznost to vyzkouset a *naprosto nebetycne* mne to stvalo. Kdyz si chci bliknout jednou (signalisace prejeti z pruhu do pruhu na poloprazdne dalnici), tak si proste chci bliknout jednou a auto mi do toho nema co kecat. Jedine, k cemu ten samoblinkr vede, je, ze prestanu pri jizde po te dalnici pouzivat blinkry uplne. Cimz vlastne setrim zivotni prostredi, ze :-)
|
|
|
Já nemluvil o vyzkoušení (pod čímž si představuji projet dvakrát Mladou Boleslav), ale o tom jezdit s tím autem nějakou dobu - to, že se tenhle werk jinak ovládá neznamená, že Vám auto kecá do toho, jak máte používat blinkry. Z každého takového systému lze jedno bliknutí vyloudit pokud o to stojíte. Na což jsem třeba já přišel po dvou týdnech - prostě jsem nevěděl, jak se to ovládá.
Mám pocit, že jste na tom podobně, protože přesně to, co jste psal o kecání do řízení jsem si ty dva týdny myslel...
|
|
|
Každý se asi baíte o maličko variantě. Může to být fajn, pokud existuje možnost troj/čtyřblik nepoužít. Bohužel třeba z fabiee jen jedno bliknutáí vymámit nelze. ťuknutí d blinkru = tři bliky, posunutí oáčky do aretované polohy = minimálně dvě bliknutí (a to jen když se Vám to náhodou povede)
|
|
|
A co cyklovac na sterace? Nebo dokonce destovy senzor! To je prece nehorazna vec, aby auto kecalo do toho, kdy se ma stirat okno. Takovy UAZ, ten ma peknou rucni packu, se kterou ovladas primo sterac, zadna otravna elektrika. To je aspon auto, ktere nemuze nikoho naprosto nebetycne stvat. :-)
Muj dvorni autoprodejce a serviceman ma na takove pripady odpoved: A nadobi si doma taky jeste porad umyvas rucne?
|
|
|
Regensensor mi nevadi, ukolem steracu je pruhledne sklo, to nema s rizenim auta jako takoveho zase tak moc spolecneho. Ale ten blinkr, co blikne trikrat, mi opravdu vadi. Nastesti na vetsine aut to jde vypnout vyslanim nejakeho kodu do ridici jednotky, na to, jak bliknout jen jednou, jsem bohuzel neprisel.
A co se tyce predrecnika a te moznosti si to vyzkouset, mel jsem to na trech ruznych autech po dobu celkem asi peti dnu.
|
|
|
Mám Forda a tam to funguje nějak tak: ťuknu - zabliká 3x, zapnu - bliká, přidržím - libovolný počet bliknutí. Používám bez problémů při vracení do pruhu na dálnici. Jinak máš pravdu, blikat při vracení když kolem nikdo další není je zbytečné.
|
|
|
Tak se mi zdá, že se to ovládá úplně stejně jako normální blinkr, jenom to má navíc jednu fíčuru, která se nemusí používat - v Opelu je to to samé. To jsem se snažil uid0 vysvětlit, ale asi se mi to nepovedlo - holt nejsem psavec ;-)
|
|
|
Směrové světlo musíš zapnout před zahájením manévru a vypnout po skončení. Je to dáno jednak v předpisech, jednak je to pro tvora ohleduplného samozřejmé jednání, protože tím umožňuješ ostatním poznet včas, co zamýšlíš, a poté poznat, kdy jsi zamýšlené ukončil. Pokud stihneš přejet z pruhu do pruhu během tří bliknutí včetně ukončení a opětovného zahájení jízdy v pruhu, jezdíš zřejmě jako, s prominutím, prase.
|
|
|
Tady bych byl velmi opatrným, neb jsou různé způsoby přejíždění z pruhu do pruhu. Z nich lze vybrat dva nejšastější:
1) "Blinkru netřeba"...je způsob, kdy řidič změní jízdní pruh tak, že nikdo není tak blízko, aby mohl být ohrožen či omezen...a zde stačí jen formální bliknutí jedno či dvě.
2) "Blinkr=přednost"...je způsob nanejvýš hovadský, když píčus za volantem sice bliká dlouho, ale mýlí se v tom, že pokud bliká, tak je to omluvenka pro nasrání se někomu před čumák, protože dotyčný "přece vidí, co chci udělat, né?" a má automaticky přibrzdit i když má přednost, jede rychleji atd.
_________
Když jsem se před pár lety vracíval z Hungaroringu, tak na dálnici Budapest-Bratislava je rychlost 200+ potřebná pro udržení aspoň nějaké koncentrace, protože na tý placce bych po celým dni na okruhu asi usnul...a nejsem sám, takže tam provoz běží v rychlostech kolem 170kmh. Já jsem tam jel o něco rychleji a ve světlých chvilkách mi trvalo předjetí kamionu standardní velikosti (traktor+návěs) asi stejně dlouho jako jedno bliknutí blinkru. Platí i zde "blikat před manévrem a zhasnout blinkr po jeho skončení"? I přesto, že 5 bliknutí může být v takový rychlosti i půl kilometru? 8o)
|
|
|
:-D Dobře, ale dávat za příklad dobu předjíždění v rychlosti 170 a vyšší, je argumentace extrémem.
Nemluvě o tom, že jezdíš-li touto rychlostí kolem kamionů, je to hloupý a zbytečný hazard.
Při tvé rychlosti tě kamioňák nemusí ve zpětném zrcátku zaregistrovat nebo dovést odhadnout tvou relativní rychlost a pošle ti to tam, protože se třeba zrovna bude vyhýbat kusu roztržené pneu. A ty, pokud není tvým vozem F1 nebo závodní vůzntřídy GT/WRC apod., jsi kde? V prdeli, protože běžné auto, byť schopné jet těmito rychlostmi, na zpomalení z takové rychlosti potřebuje dlooouhou dráhu.
|
|
|
Pokud jedu trvale takovou rychlostí, svítím dálkovejma (co mám xenonx, tak není třeba) a pokud předjíždím kamion, tak zpomalím pod 200 a nechávám si od něj odstup tak 3 metry. Při tomto stylu jízdy jsem zažil asi jednu "krizovku", při jízdě do 130kmh, když Zuzka zajížděla novou motorku, jsem jich za měsíc zažil nepočítaně.
Mým "vozem" je Kawasaki ZX-6R, která má i se mnou necelé tři metráky a i tak zpomaluje 9,4 m/s. Myslím ale, že sám víš o skutečnosti, že na motorce nejsou brzdy jediným způsobem vyhnutí se kolizi.
|
|
|
Souhlas, motorky jsou v těchto parametrech někde dočista jinde.
|
|
|
Motorky brzdi hur nez auta, v nejlepsim pripade srovnatelne...
|
|
|
Asi budu muset vždy doslovně vypsat, co přesně mám na mysli, co na mysli nemám, co z mého komentáře vyplývá a co ne.
Běřná motorka brzdí hůže než běžné auto. To nijak nevyvracím.
Ale naštěstí "na motorce nejsou brzdy jediným způsobem
vyhnutí se kolizi", jak píše ZZR.
|
|
|
ano, nebude to od veci. do hlavy mu na dalku nevidim.
|
|
|
no...dovolím si tvrdit, že při nájezdu do naučený zatáčky mám s autem brzdnej bod asi o 10m dřív než na motorce...a není to tím, že by auto nedalo tu zatáčku podvozkově...a není to jen to jedno auto.
Ale je pravda, že motorky zpomalují v nejlepším případě srovnatelně s auty. Je to dáno taky tím, že je za každou cenu třeba udržet stabilitu, což je u auta jaksi dáno podstatou věci. S ABS mají motorky podobný výsledky jako vyježděný jezdec na známé motorce, takže i dement, který si to koupí na léto, když je zrovna v neděli odpoledne sluníčko, brzdí na rovině stejně efektivně jako starej pardál, kterej to má v ruce 8o) Ale osobně si nemyslím, že je pro vyježděné jezdce ABS přínosem. Spíše to omezuje možnosti řešit kolizní situace jinak než jen tupým brzděním, protože není možno přebrzdit zadek a smykem zadního kola si dopomoci k rychlé a zásadní změně stopy.
|
|
|
Ne, to je tim, ze se do te zatacky s tou motorkou polozis. Coz jaksi v aute mozne sice hypoteticky take je, ale nikdo, koho znam, tak nejezdi :-)
Jo, pro zacvik pilotu se pouzivaji dvoumistne stihacky a trenazery a take uzivatele techto veci nikdo nenazyva dementy, tak proc kritisujes masinu s ABS jako reseni pro nekoho, kdo to prilis neumi a chce se fakt svezt jen v nedeli odpoledne? Nikdo uceny z nebe nespadl, dokonce ani ty ne...
|
|
|
Proc? Casto v takovych rychlostech predjizdim zcela legalne...
Mimochodem, ten zavodni vuz ma tridy GT/WRC nebrzdi nijak zasadne jinak, nez "bezne auto" a totez plati i pro monoposty F1, zkratka a jednoduse proto, ze fysika plati pro GT/WRC, F1 i bezny automobil uplne stejne.
|
|
|
Než zase někdy příště napíšeš takovýto nesmysl, zjisti si něco o hmotnosti závodních aut, o použitých brzdách, porovnej to s hmotností a brzdami "civilních" aut, zamysli se nad tím a pak se oháněj fyzikou.
|
|
|
No...brzda mění pohybovou energii na teplo.
Je ho tím víc, čím větší silou tlačíš desky na kotouč a čím déle se kotouč v takovém režimu otáčí.
Doba brzdění, tedy otáčení brzděného kola, je závislá na hmotnosti aparátu a také na přilnavosti pneumatik.
Přilnavost je závislá od hmotnosti vozidla.
Co z toho?
1) Lehké auto s předimenzovanými brzdami brzdí blbě, protože smyk není optimální způsob.
2) Těžké auto má výhodu vysoké přilnavosti, ale v civilu je oproti okruhovým speciálům znevýhodněno použitou směsí pneumatik (kdo obouvá auto tak, že obutí vydrží jen 250km, že?). Také jeho brzdy nejsou stavěny na opakované, maximální zatížení a na oruhu brzo ztrácej dech (zeptej se tuzingáře, který u svodidel oplakává svou Fóbii 1,9TDI s rozmaštěným rypákem, proč do tý zatáčky víc nebrzdil).
3) Okruhovka s většíma, odvrtanejma kotoučema má také brzdnou soustavu tlakově nastavenou tak, aby vyhovovala rovnováze mezi hmotností vozu, přilnavostí pneumatik a brzdnou silou. Nezřídka je tlak v soustavě podobný tomu v civilu, ale velké kotouče a velké desky lépe odvádějí teplo, takže nevadnou a lze je provozovat třeba hodinu na okruhu aniž by se stalo to, co blbovi s krámem od škodofky.
Rootova rovnováha je pak stejná pro okruhovky jako pro haťapkáře, protože fyzika 8o)
|
|
|
Kazde osobni auto brzdi ze 100km/h na 0 na 33 az 39 metrech, v zasade nezavisle na hmotnosti, z vyssich rychlosti to pak kvadraticky narusta. Hmotnost totiz pracuje jak pro nas (pritlak na kola), tak proti nam (moment hybnosti resp. energie rozjeteho vozidla), muzeme ji tedy z te rovnice skrtnout. Pouzite brzdy nas take nemusi zajimat, protoze zablokovat kolo dokazi i bubny na Skode 120 (100% brzdneho ucinku), nepotrebujeme na to derovane kotouce s osmi pistky, tam jde spise o to, aby se nam ty bubny neupekly pri dele trvajicim brzdeni.
Tedy zpusoby, jak muze mit zavodni auto kratsi brzdnou drahu:
1. slicky (vetsi plocha kontaktu s vozovkou, plati jen na suchu)
2. guma se zvysenou prilnavosti (a vyssim valivym odporem, ubira zavodnimu autu na vykonu, civilnimu take, ale tam nam to vadi jen ve forme zvysene spotreby, protoze motor na 100% vykonu nepouzivame).
3. lepsi pritlak k vozovce - difuzor, spoilery, pripadne reaktivni motor ve strese - to je asi to jedine, kde by mohlo zavodni auto zabodovat, jenze protoze zadne, co znam, ten reaktivni motor nema, tak ne moc...
A abych nezapomnel, nepasli jsme spolu dikoprasata, mladiku, takze si netykame.
|
|
|
no zavodni auta maji hlavne daleko lepsi pomer stycna plocha pneumatik/ hmotnosti nez seriova auta ...
pr jinak F1 z nejakejch 200 zastavi asi na polovicni vzdalenosti co bmw M5. Video jsem zahlid nekde na youtube.
Jinak automobil praveze nejvice zrychli dobre brzdy ... jak Vami rekne kazdej clovek co nekdy aspon trosku zavodil.
a ze buben na skodovce ( na predni naprave byl naposledy v 1000MB) dokaze zablokovat kolo v 100km/h .. chachacha ... natoz bez posilovace .
zavodak brzdi lepe hlavne kvuli tomuto :
1) o 1000% lepsi gumy
2) lepsi pomer stycne plochy/ hmotnosti
3) lepsi podvozek
4) pritlaky
5) lepe nastavena ucinost a pomer brzdne sily
v zatackach pak take diky vice-kanalovemu ABS ktere narozdil od vetsiny Abs pouzivane v seriovkach v zatacce opravdu brzdi a ne jen kope do pedalu ...
jinak teoreticky to vse rikate spravne ale jen je potreba koukat i na detaily ...
|
|
|
Jenomže my se tady nebavíme o jízdě na okruhu, ale v podstatě o jednom nouzovém brždění v běžném provozu.
1) o 1000 procent lepší gumy způsobí o kolik procent kratší brzdnou dráhu ?
2) styčná plocha vs hmotnost - jak už tu uvedl root, ono se nám to jaksi vykrátí, takže jde jen o to jak velká plocha pneu se ohřívá. Proto taky auto s pneu rozměru 195/65R15 a 225/45R17 brzdí skoro stejně.
3) lepší podvozek - a kolik procent brzdné dráhy to udělá ?
4) přítlaky - v rychlostech nad 100 km dost důležitý faktor, spolu s pneumatikami asi nejdůležitější
5) lepe nastavena ucinost a pomer brzdne sily - a tím myslíte co ?
Že F1 zastaví z 200 km/h na poloviční dráze než M5 je dáno především kombinací gum s brutálním přítlakem. Na magická videa moc nevěřím, takže je otázkou, jestli ona F1 měla pro ten test spojlery nastavené tak, jak běžně jezdí na závodech, nebo je měla nastavené tak, aby to maximálně brzdilo.
To ale nic nemění na tom, že na silnici nepotkáte auto, které ze 100 km/h bude mít kratší dráhu, než těch cca 35 metrů. A Fabie na slušných gumách zastaví na 40 metrech. To není propastný rozdíl.
|
|
|
nekdo tu o kus vys nadnesl rozdil WRC / GT seriova auta ....
1) gumy se na brzdnem ucinku podepisi asi nejvice , nevim o kolik, 1000% bylo samozdrejme nadsazene cislo . Jel jste nekdy na slickach ?
2) ano jde jen a jen o tu plochu a k brzdeni touto plochou na hrane smyku je potreba zas nejaka sila ktere treba pro Vas priklad neni stejna (takze na "vetsi" kola je potreba vetsich brzd) , ale taky jde treba o to jak moc se ty gumy nahusti !
3) celkem dost kdyz je opravdu nalazeny a neni to univerzal ale seriova auta
4) ano pritlak nad 100km velmi dulezity faktor
5) predek x zadek ... a pak take jde o to z jake rychlosti brzdnou drahu uvazujeme , nebo si snad myslite ze fabie , pri rychlosti kolem 200km/h s vypojenym abs zablokuje kola ?
no nevim kdo by propagoval F1 kterou si nikdo nekoupi a hanil M5 kterou si precejen nekdo koupit muze (BMW ? ) ... ale ikdyby mela ty spojlery nastaveny na max pritlak tak rozdil nebude 2nasobny ze ... i tak ty pritlaky budou mit vyznam do te 100 , kde i ta M5 bude mit nejak pritlak tak navic este masivni odpor vuci te F1 ...
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=K7Zq2OY6d08&feature=related
tak sor byla to nejaka e46 (M3?) a F1 bmw este na tech prorizlejch slickach
|
|
|
jedno magicky video : (s f1 se mi nedari najit)
http://www.youtube.com/watch?v=KfI4MBRsnok
|
|
|
Na to abys zjistil jaký nesmysl jsi napsal by ti měla stačit fyzika pro základní školy. Takže napřed si zopakuj fyziku pro ZŠ a pak se teprv oháněj hmotnostma závodních aut a jejich brzdama.
Není nic horšího, než na silnici potkat experta, který si myslí, že pro jeho votuzidlo fyzika neplatí. A v rukou trotla se nebezpečným votuzidlem stává i zcela sériový Myšák EVO.
|
|
|
To je sice velmi poutavé, co píšeš, ale řeč byla o ("legálním") brzdění z extrémních rychlostí 170 a více km/h.
A jak už vyjádřil:
Komentář ze dne: 12.07.2009 12:37:06
Autor: zubator - ZUB
- pro tuto zmíněnou situaci jsou velmi podstatné ty "nepodstatné detaily", které má auto sportovní/závodní navíc oproti vozu běžnému.
A zde "fyzika ZŠ" hovoří ve prospěch lehčích závodních vozů s větší styčnou plochou jak kol s povrchem, tak brzdičů s brzdami.
|
|
|
A zde "fyzika ZŠ" hovoří ve prospěch lehčích závodních vozů s větší styčnou plochou jak kol s povrchem, tak brzdičů s brzdami.
Vubec ne. Sezen nejake auto kategorie WRX a okruh nebo letiste co nejblize ku Praze, nemam cas jezdit nekam do Tramtarie, ja dodam italsky supersport, nejaky nemecky peti- nebo sestilitrovy überwagen, bezny cestovni vuz vyssi stredni tridy a rekneme treba jeste Fabii 1.4. A uvidis, ze rozdil bude v radu procent...
|
|
|
Ty jsi argumentoval hmotností a jak už jsme si ukázali, tak hmotnost je poměrně nepodstatný faktor. Závodní brzdy se uplatní tam, kde hrozí jejich přehřátí. Slušné auto má dimenzované brzdy tak, aby při brždění z maximální rychlosti do zastavení ty brzdy nezvadly. Seriovým autům chybí ve vysokých rychlostech hlavně ten přítlak a tam se to liší model od modelu.
Při brzdění ze 170 km/h dosáhneš upgradem seriových brzd zkrácení brzdné dráhy o cca 10 až 15 procent. Víc ne.
Všechny ty nepodstatné detaily dohromady způsobí, že zatímco seriová Fabie bude ze 170 km/h zastavovat na cca 130 metrech, tak supersport zastaví na cca 95 metrech.
Větší rozdíl tam nebude.
|
|
|
Psal jsem že to blikne 4x . To je při rychlosti 50km/h asi 50 metrů. To se ti zdá málo na přejetí z pruhu do pruhu ? Možná jsi typ řidiče který jezdí v klobouku, pak se může zdát 50metrů málo, ale když koukáš do zpětných zrcátek a přejíždíš jen když je volno, tak to bohatě stačí, věr mi :-)
|
|
|
v mojej mazde to funguje tak, ze packu staci jemne stlacit dolu/hore, netreba az do cvaknutia, a packa blika pokial ju drzis. na manevrovanie medzi pruhmi, kde moc rukama nekrutis, podla mna vyborne riesenie.
|
|
|
Tak je to i na mém C1. Být to tak, že zatlačit-ne-do-cvaknutí = 4 bliknutí, začnu přemýšlet o výměně za jiný spínač bez této "optimalizace pohodlí tak zvaného řidiče". Nemám rád stroje, který řidiči pomáhají s řízením.
|
|
|
Jo, tak presne tohle me na mym Focusu naprosto neuveritelne se*e. Staci vypnout blinkry trochu vetsi silou a uz to blika do opacnyho smeru. A vypnout se to neda. Nastesti (?) uz jsem se naucil ovladat tu packu tak, ze k nechtenym blikanim dochazi jen minimalne.
|
|
Docela by mě zajmalo, co má autorovo nejbližší rodinné kolečko proti francouzským autům.
|
|
|
..můj známej mechanik na Renaulty hlásil: "to je auto s pičů na piču a někdy i s další pičů za volantem" .. (tak a teď doufám, že mě nedaj do chlívku :-P )
|
|
|
co na to chlívek nevím, ale já jsem s odpovědí spokojen :)
|
|
|
Ač mám francouzská auta rád, Renaulta fakt nemusím. A Renault není jediný francouzský auto. :-)
|
|
|
Ještě v záruce:
- vysraná převodovka ("vykloktané" ozubení u některého kolečka)
- už budu potřetí měnit žárovky v potkávačkách
- začíná divně smrdět spojka při couvání
:-(
|
|
|
Můžu se zeptat na konkrétní model?
|
|
|
Mégane II r. v. 2007, 1,6 benzín, kombi - výbava Expression plus nějaké doplňky, které jsem si vymohl v rámci své nabídky, která se neodmítá :-)
|
|
Mne sa to javí celé nejaké divné...
Ako keď si vebrám auto tak si asi najprv ujasním čo potrebujem...
Ťažko potom budem vyberať medzi Hondou, Golfom+, Kangoo, Caddy, C4Sedanom a Tiidou...
Ale nech je majiteľ spokojný...
|
|
|
Já myslím, že jsem docela přesně popsal, co potřebuju. Nezajímal mě vnější vzhled ani tzv. třída vozidla. Zajímaly mě vlastnosti, jež jsem popsal, plus subjektivní pocit z interiéru. A těmto požadavkům vyhověla prvně daná sestava.
|
|
Působí to jako hentaká pohodlná a snad spolehlivá trochu nuda, ta kalkulace s předjížděním by mi asi vadila, ale každému dle jeho chuti. Jinak mně pobavilo, jak různé serepetičky jako dvojí funkce směrovek nebo start tlačítkem rovnou autor řadí do kategorie "podivných blbostí" :o) Start tlačítkem je docela fajn věc. Pokud na klíčích od startéru ještě visí ovladač, klíče od garáže, modrá králičí packa nebo Pikaču, v některých autech se ten svazek tak nějak pořád houpe a cvrká do přístrojovky. Ne ve všech, to mám vyzkoušené. Pokud je start čudlem zkombinován s dotykovým ovládáním klik, je to pohoda největší, ale to je samozřejmě jiná cenová kategorie. Jen se ovladač nosí v kapse a nemusí se vůbec vylovit. A dvojí fce směrovek se tu už někde výše řešila, vůbec to není špatné za jistých okolností. Spotřeba mi přijde vysoká na ty průměrné výkony, třeba fiatí 1,6 16V je pěkná raketa, dávali jí do i do rodinných kombíků, i do Lancií Delt alá sport kcháru, asi je to laděno pro usedlé manželské páry či co :o)
|
|
|
Start tlačítkem je z praktického hlediska hovadina. Pořád tam někde musí být spínač zapalování+elektické sítě. Takže jsou tam dva ovladače místo jednoho jenom proto, aby tam mohlo být hustokrutě imageové designové tlačítko s mocným nápisem (ENGINE) START. Nemluvě o té úchylné kartě, která se u některých vozů (Laguna II s tím začala?) kamsi musí strkat. Děsně cool, navíc za příplatek. Doslova koncentrát praktičnosti. Nechápu.
Bezklíčový vstup a startování samy o sobě praktické a pohodlné jsou, jenom nesmí být řešeny nesmyslně a samoúčelně. Jak jsem psal - v Tiidě jsou součástí nejvyšší výbavy Tekna a klíček leží kdesi v kapse..
|
|
|
(+)
Nezalomíš klíček v dírce,
nemáš dírku na dveřích,
nemusíš nechávat kartu za jízdy v dírce,
ženské nezkurví startér :-)
(-)
Dojde baterie v kartě, nenastartuješ,
neskladné,
neodolné,
móda.
|
|
|
Když dojde baterka v kartě, tak klidně nastartuješ. Systém je stejný jako u běžných přístupových karet. Akorát dveře si musíš otevřít manuálně.
V prdeli se octneš, když se ti vybije baterka v autě. Auto startované tlačítkem neroztáhněš, musíš vzít kabely a jít somrovat elektriku po okolí.
|
|
|
Omluva, baterka v autě samozřejmě :-)
|
|
|
"Auto startované tlačítkem neroztáhněš" .. no auto s KATem by byla taky pí***ina roztahovat, že ..
|
|
|
To je silně sporný. Pokud ho netáhneš "na sucho" dlouhou dobu a chytne hned, tak je, myslím, riziko vypálení katalyzátoru malé. U tlačítkového auta riskuješ, že se Ti motor potká.
|
|
|
Nechci být prudivým blbcem, ale skutečně by mne zajímalo, jaký vliv má puntík na palubní desce na nastavení rozvodů (pokud jsem správně rozuměl tomu "potká" - jako že se srazí písty a ventily)
Myslím, že riziko potíží s ventilovým rozvodem je otázka motorů s ozubeným řemenem. Řetězem hnané rozvody proskočení o zub, dva, tři řešit nemusejí...a ani proskočení o tři zuby není důvod k havárii motoru. Jen to pojede blbě nebo vůbec.
Povídánka o tom, že když auto nechytne na startér, tak se má odvézt do servícu je dobrá právě jen pro ty servisy.
Dle mých zkušeností je možno roztláčet a roztahovat libovolné vozy. Pokud je opravdu jen špatná baterie, chytnou na první převalení motoru a je to stejný jako se startérem.
|
|
|
Libovolne vozy asi ne ;-) Zcela jiste bych osobne neroztahoval auta s automatickou prevodovkou ;-) Ale jinak souhlas ...
Spis by me ale zajimalo jak to je v tech autech se startovacim tlacitkem vlastne resene - jestli jde tomu autu nejak rict, ze ted je "klicek" ve startovaci poloze, aby se rozsvitily kontrolky a slo ho roztazenim nastartovat ... ptam se vazne, tyhle systemy vubec neznam a jedine s cim jsem se jednou osobne setkal jako spolujezdec byla jakasi silena karta (podle mne diky velikosti a tloustce velmi neprakticka na noseni po kapsach) u jakehosi francouzskeho auta s picou na kapote ... snad to byla nejaka Laguna, ale fakt uz nevim ...
|
|
|
Jo, Laguny to mají. Měly to jako první.
Já myslím, že je třeba kartu mít, narvat ji kam patří, zmáčknout čudl a pak roztahovat. Jakmile alternátor vyrobí dost elektriky, mělo by se to sesbírat natolik, aby se do dozvědělo, že motor má běžet. Ale v takovej případ, že vydechne takto "moderní" vůz plnej podobnejch vychytávek tzv. na piču, je myslím lepší startovat přes kabely.
|
|
|
"... vůz plnej podobnejch vychytávek tzv. na piču ..."
Tak proto temhle autum davaj na kapotu tu velkou picu - aby kazdej uz predem vedel do ceho jde :-D A ja myslel, ze to tam kresli nejakej vandal ;-)
|
|
|
Renaulty to mají řešené tek, že vsuneš kartu do zapalování a následně máš dvě možnosti:
1. stiskneš start tlačítko. Tím se zapne zapalování. Je to svým způsobem ekvivalent pozice I. u klíčků. Není to ale "plnohodnotně" zapnuté zapalování, ja kto funguje u klíčkových aut. V této poloze Ti auto nechytne.
2. stiskneš spojku nebo brzdu a start tlačítko. Odemkne se volant, nažhaví svíčky, nastartuje motor, rozsvítí světla a zapne se muzika.
U chcípání se stiskne tlačítko a motor schcípne. Pak stačí vyjmout kartu a buď otevřít dveře nebo ještě jednou stisknout tlačítko a auto chcípne celé.
Nikdy jsem auto nezkoušel roztahovat. Jednak mne již v prodejně upozorňovali, že to může fatálně poškodit motor a jednak to nebylo potřeba. I v tuhých mrazech chytá dCi na první škrtnutí.
Ohledně řečiček o autě s píčou na píču - nejsem sice odborník, ale jezdil jsem již s lecčíms jak soukromně, tak služebně. Teď mám třetím rokem jako soukromé auto renaulta a mohu zodpovědně říci, že se ze všech aut, co jsem měl, sere nejméně.
Takže bych parafrázoval, že toto auto má píču na kapotě, zatímco mnohá jiná "renomovaná", jí mají pod kapotou.
Ale výběr auta je na vkusu každého soudruha a neodvažuji se do toho někomu hovořit.
|
|
|
To je úplně jedno. Jaký je rozdíl mezi stavy:
- motorem otáčí startér, nechytá to, benzín jde do katalyzátoru. konec
- motorem se otáčí přes kola, nechytá to, benzín jde do katalyzátoru. konec
- motorem otáčí startér, chytne to, pohoda...
- motorem se otáčí přes kola, chytne to, pohoda...
Takže problém v tom není.
|
|
|
ad "Dojde baterie v kartě, nenastartuješ" ak je to urobene poriadne, tak sa ani do auta nedostanes ;)
sa stalo byvalemu sefovi. <> laguna, nechal svietit svetla a odisiel na sluzobku. ked sa vratil, tak bola baterka vygrcana snad az do minusu. ako sa dostat do auta bez karty saozrejme za tych par rokov co to auto mal zabudol, manual, kde sa to pisalo bol doma. kapota otvorit (aby sa nabila batreka) nesla. proste z primeraneho odstupu strasna prca.
museli ho odtiahnut
|
|
|
Nemá náhodou Renault v té kartě i klíček? Viděl jsem u Scénicu ( 2007 ) že se ze zadní části karty vytáhl normální placatý klíček...
|
|
|
|
samozrejme ze ma. akurat nebolo celkom zrejme, kam ho strcit - zamky na dverach su predsa hnusne ;)
|
|
|
Když dojde baterie v klíčku nebo autě, v případě systému, jaký používá Nissan, odklopíš krytku otočného spínače zapalování, z "klíčku" vyklopíš klíček a startuješ postaru. Totéž platí pro vstup do vozu.
|
|
|
Zasunovací karta je zastaralá. Mluvil jsem o ovladači, který auto na dálku pozná, takže rovnou můžeš otevřít a nastartovat, aniž bys lovil klíčky nebo ovladač z kapsy + otevírá a startuje jen ten, kdo má ovladač u sebe. Má na sobě samozřejmě klasická tlačítka na dálkové otveření, zavření, otevření kufru apod. Já to považuju za celkem praktické. Netvrdím, že je to na Nobelovku, na druhou stranu debatit v rovině - proč používat cool sporák, když si můžu krásně uvařit na ohni a nemusim navíc platit za plyn - je trochu únavné. Řiť ať jedeš lyp, to je hlavní.
|
|
Vlastním (rozpačitě) Mégane II Kombi 1,6 v benzinu. Tiida mi nápadně designově připomíná buď Megane II nebo Thalii v sedanu :-).
Jinak poznámka, co se týče tempomatu, ten je u Renaultu kontrolován tlačítky na volantu. Samotné funkce tempomat a cruise je vlevo pod volantem.
|
|
Protože nemám odpor k mírně ojetým vozům, tak jsem i přes podobné finanční podmínky disponoval před rokem jinou škálou možností a zvolil jsem vůz stejně "davově chtěný" ;-) jen o kategorii výš.
A od té doby jsem s prostornou, houpavou a maximálně pohodlnou Nissan Primera P12 naprosto spokojen. Pro její tvary ji nazývám intimně "škeble", nemám problém s tím že bych se bál možnosti zcizení, a ačkoliv někteří majitelé "nástavců" (od zánovních Octavia s nálepkou RS z benzínky až po třeba M3 pochybného původu a vrakoidního stavu) ohrnují nos. Nicméně minimálně jejich drahé polovičky, pokud si mohou vybrat, tak sedají raději do "hnisana" (jak to tu někdo nazval).
Další výhodu spatřuji v mém případě v CVT převodovce, díky čemuž nemusím řešit ani plynulost jízdy, ani hlučnost motoru, a klasický dvoulitrový čtyřválec má dostatek výkonu pro bezpečné předjíždění.
Tiida byla původně i na mém seznamu, ale při možnosti srovnatelné ceny za Primeru s o řád lepším pohonným ústrojím, xenony a další užitečnou výbavou navrch a jen jedním rokem provozu navrch (+20tkm což je zanedbatelné) bylo vybráno.
|
|
|
No já nevím, měl jsem tu čest jet v Muranu (?), prostě v tom SUVčku od Nissana, taktéž vybaveném CVT, ale tam to byl porod... Nejelo a nejelo. Tipoval jsem to na nevhodně zvolenou kobinaci váha auta + tenhle tip převodovky.
|
|
|
V Muranu ? Nevím, ve starém jsem nejel, to nové těch 250 kobylek docela šlechtí a rozhodně bych neřekl že nejede ;-). Potíž CVTka je v tom, že s ním člověk necítí ten "zátah vocpoda voe" a že se dost výkonu v tom proměnném převodu ztrácí, přijde mi že při maximálních otáčkách to i celkem prokluzuje a převodovka to prostě nestíhá. Ale dá se to řešit několikerým způsobem - například nešlapat při rozjezdu plyn natvrdo do podlahy, ale napřed někam do cca. 2/3 a teprve pak plynule došlápnout - díky tomu se roztažení převodu zastaví někde okolo 4000rpm kde je velmi dobrý poměr koní a krouťáku a převodovka to ještě zvládá, a následné plynulé došlápnutí plynu už nebere jako impuls k vyšším otáčkám ("podřazení").
Druhou variantou je pak sekvenční řazení, tam se člověk musí naučit správně na zlomek vteřiny ubrat plyn při přeřazení aby to mohla převodovka přehodit (tam je to skoro instantní), v tu chvíli to s autem sice celkem cukne a do pohodlí to má daleko, ale funguje to.
Jinak jsem s tím ale spokojen, za ty prachy které mě to stálo je to hodně muziky. Nikomu neupírám přednosti jeho vyvoněné S6ky, já bych ale takové peníze za auto nikdy nedal, život je o nečem jiném a auto mě má přepravit z bodu A do bodu B, bezpečně, bez průtahů, pohodlně, nic víc nic míň.
|
|
Přemýšlet něčem tak katastrofálním jako je Fiat, to je fakt dekadence. A jezdit s přirozením na kapotě a ještě k tomu se trápit s něčím jako Renault, to bych nezkousl:) Toho Nissana si zasloužíte, za trest:)
|
|
|
Už ti táta půjčil rodinnou Fabii HTP? Nebo jezdíš ve Š 100 po dědovi?
|
|
|
Klídek, to je jasnej provokatér..:-)) Takovej blábol snad nemůže normální člověk ani napsat.
|
|
Autorovi hrozili za francouze sekáním rukou,Renault mu zkušení vymlouvali a tak si koupil Renault oblečený v kimonu.To jsou paradoxy :)
|
|
Myslím, že nadávat na francouzská a italská auta jenaprosto zcestné. Poskytují tytéž parametry a užitné vlastnosti jako kterékoliv jiné evropské vozy. Z ojeté Fábie I jsem přesedlal na nového Peugeota a za rok a půl provozu moju zodpovědně říct že je to bezproblémový vůz. Měnil jsem jedno ložisko, to v záruce a jednou žárovku do potkávacích světel. Ty jsem na radu výrobce raději hned vyměnil obě. Obě Tesla a a drží už třicet tisíc km. S Fábií jsem byl spokojen také nebýt toho že jsem ji koupil v holobytě a s tragickým motorem 1.4 MPI nechal bych si ji. Z toho plyne že je jedno jaké auto člověk koupí, většina moderních vozů jež nemají najeto kvantum kilometrů uspokojí požadavky motoristy, který se sune z místa A do místa B.
|
|
Četl jsem na tomto webu hodně článků o autech. Články chválící, články hanící. Někdo chválí staré polské fiaty, jiný nemůže přijít na chuť oktávkám.
Mně osobně rukama prošlo hodně aut, vlastních, půjčených, služebních, od Škody 1000 MB přes 100, 120, favoše, feldy, oktávky, fábie, vw, peugeoty, citroëny, fordy, fiaty, moskviče, volhy, wartburgy, osobní i dodávky či pick-upy nebo kombíky. Každé auto dělalo to, co mělo, odvezlo mě i náklad, občas se někde něco posířilo, ale nemohu říci, že tato značka je poruchová a jiná je zárukou mobility, i když na francouzská a italská auta jsem slyšel hodně stížností od švagra (prodejce citroënů) a bratrance (automechanik). Imrvére namazaní žabožrouti a požírači špaget nejsou údajně schopni dotáhnout žádný šroub a pokud to neudělá prodejce, tak se auto opravdu rozpadne nebo si na své přijde automechanik.
Samozřejmě s fábkou htp nemohu závodit do vrchu, ale pro jednoho po městě, jak bylo šéfem určeno, je to dostatečné, i když znám auta s lepší cenou i výbavou, která by udělala stejnou službu.
Býval jsem zarytý škodovkář do té doby, než jsem se svezl v jiné značce (tím nemyslím warťase, moskály nebo čikulíky - tyto značky mne naopak utvrzovaly v tom, že nad škodovku není) a začal porovnávat výbavu, cenu, jízdní vlastnosti, pohodlí. Velmi mne zklamala oktávka, jak co do pohodlí, spíše nepohodlí, tak do jízdních vlastností. Prostě když jsem si dal sedák tak, aby se mi pohodlně sedělo při několika cca 400 km jízdách týdně, za mne nikdo nevlezl. Nevlezla mi za sedák ani útlá taška na dokumenty a doklady. Ve felicii bylo místa více. Konec konců co se dá čekat od auta, které má rozvor a tedy i prakticky délku kabiny jen o 12 cm delší než stará dobrá 1000 MB, projektovaná v době, kdy chlap s výškou 175 cm byl obr a trabant nebo fiat 600 pohodlný rodinný vůz.
Sám mám nyní Ford Focus, 1,8 benzín. Pro mne ideální vůz, s dobrou výbavou za dobrou cenu. Jezdím většinou sám, občas kočíruje manželka, občas jedeme ve dvou, s dětmi ve čtyřech výjimečně. Auto je živé, má výborný podvozek, spotřeba ujde.
Ale nechci tu chválit fordy. Zažil jsem nedávno zajímavou diskusi s majiteli koncernové produkce. A po těchto zkušenostech začínám dávat za pravdu článkům, kritizujícím jak škodovky, zejména oktávky, tak i jejich majitele. Vidím na silnicích, že to, co si dovolí magor v oktávce, to nenapadne ani namazaného palba - předjíždění v nepřehledných místech, agresivní jízda i v kolonách, vše bez blinkrů a pokud možno s klaksonem. Navíc pohrdavá zášť k jiným značkám a běda, když se ukáže, že jiné auto je lepší, výkonnější.
Seděl jsem na pivu se sousedy: Jirka, majitel oktávky v kombíku a dehtu, Dušan, oktávka 1,6 benzín, Standa taky tak a Mirek, Audi A4.
Po té, co jsme probrali grilování, ženské a Dušanovu potřebu si na cosi půjčit traktor, došla řeč na auta. A proč, když mi ještě v garáži stojí embéčko, mám ford a ne oktávku. A jak mi ten ford jezdí atd. Dověděl jsem se hrozné věci. Tak za prvé, ve fordu prý není klimatizace. Ta se montuje jen do oktávek, já tam mám asi jen nějaké účinnější větrání. Za druhé, oktávka benzínová jezdí za 5,6 l/100 km. Sice z kopce, do sousední dědiny, do kopce je to víc, ale to už se nepočítá. Je vyloučené, aby ford byl rychlejší než Mirkova Audina. Mu to jede údajně 190, já z toho tedy asi nevytáhnu víc jak 160, to, že jsem si to jednou zkusil 195, byla dle nich báchorka. Ve Focusu je míň místa jak v oktávce, i když jsme pak přeměřili, že rozvor a tedy zhruba i kabinu mám o 10 cm delší a 8 cm širší. Prostě jeden žvást za druhým, koncernová produkce jim vypatlala mozek nebo věří lžím z Mladé Boleslavi, řadících oktávku do stejného segmentu jako Mondeo, i když je to paskvil na podvozku minigolfu.
Četl jsem v D-testu srovnání aut, mj. oktávka 1,6 benzín a stejná kubatura focus. Kombíky. Focus lehčí, pro cestující prostornější, s odpovídající výbavou levnější, nižší spotřeba, rychlejší. Jediné, v čem oktávka vedla, byl objem kufru, ale ne zase tak o moc, šlo asi o 8%. Já mám auto na ježdění a ne na stěhování, na dovolenou jedu s plnou prkenicí a nepotřebuji velký kufr (nemám kombíka), dvoje plavky, trenky a trička na dva týdny mi vlezou do igelitky na zadní sedák.
Ale je to o něčem jiném. Jde mi o to, že Pepa nepochopí, že Franta může mít jiné auto, které může být v některých ohledech lepší a může mu na něm něco vyhovovat víc než jiná vlastnost. No a majitelé oktávek, zblblí lživou propagandou koncernu, po krátké době zjistí, že mají nepohodlný šmejd s mizernými jízdními vlastnostmi, a místo aby to uznali, že naletěli, tak o svých autech bájí nesmysly, pomlouvají vše ostatní a na silnici infarktově dokazují svou blbost tím, jak neustále vyvolávají konfliktní situace.
A ještě k tomu fordu - tento je z r. 2000 a další Focus si nekoupím. Nemám žádnou špatnou zkušenost, ale ty nové typy nebo facelifty se mi vůbec nelíbí. Okukuji Dodge Caliber SRT, 300 koní, oficiální prodejce jej nabízí kolem 800 000,- Kč, ale firmy, vozící auta z USA jej nabízejí pod 500 000,-, takže pokud soudruzi posranci v parlamentu odhlasují šrotovné, jdu do toho.
|
|
|
Bohajeho s jakou sebrankou jsi to šel na pivo? Dyk to jsou hospodský kecy, nic víc. Neporovnávali jste si nakonec, kdo ho má většího?
BTW, před 50 lety byli lidi o tolik menší? To za dalších 50 let tady budem (pokud se dožijem) potkávat běžně lidi s 2,5m výšky?
A trabant že byl "pohodlný rodinný vůz"? Seděl jsem v něm jednou na místě spolujezdce a kolena jsem měl skoro u brady, no možná to je tím, že před 50 lety bych byl obr ;-)
|
|
zdravím dalšího odvážlivce s tiidou,koupil jsem ji taky i přes rozporuplné názory testovacích redaktorů-vetšinou hledajících chyby pří 120km/h v ostré zatáčce,chválím 2xprostor vevnitř a pohodlí za jízdy,výbava taky ok,vzhledem mě při koupi opravdu nedostala(předchozí auto octavia 1,6 SLX-3x vykradená),ale tichem a pocitem komfortu při jízde,zkoušel jsem auris a ten vzhledem super ale ztísněnej a proti slabému 1.6 nissanu ještě slabší,jedna rada vyhoď kola-nesmyslný rozměr 5,5"x15-protože 90% kol 15 má šířku 6,5-7" zvětšíš rozchod kol-stabilitu,já mám 7x16" jízda o hodně jistější,
|
|
|
Já Tiidu beru jako dočasný řešení.Už vybírám náhradu. Koupil jsem na ni tudíž jenom věci, který považuju za nutnost. Kupovat kola jiných rozměrů nutnost není. Sice asi dojde k nějakýmu zlepšení chování auta, ale za tu investici mi to nestojí.
|
|
|
tak to ano,zajímalo by mě jaký typ auta bude ve vašem hledáčku následovat po pohodlném malém autě,ztráta ceny bude asi výrazná,snad jen protiůčet znovu u nissanu-i když ceny padly u všeho a nissan toho zas tolik nenabízí.hezký den
|
|
|
Bude to Hyundai Grandeur 3.3 V6, mirne jety.
|
|
Zdravím,po dlouhé době jsem se podíval co je nového ve vyhledávači na slovo Tiida,a jsem opět tady. H-Grandeur-Tak o tomto typu auta jsem neměl do teď ani páru,za vůz cca 2 roky starý krásná cena a vypadá nádherně,už z fotek je vidět pohodlí a snaha o luxusní pocit z jízdy-přeju ať to vyjde, já se přiznám že jsem Tiidu prodal- po 2 letech,a to jen proto že mám možnost odpočtu DPH,a 2 letého odpisu z daní(díky krize),Tiida zmizela z oficiálních ceníků na nissan.cz,bohužel prodejům tohoto typu nevěří ani jeho dealeři.bazarový trh(a tím ani cena) prakticky neexistuje a na každý kus se shání kupec,a to je nejhorší-i když každá věc má svého kupce.-2roky jsem se snažil přesvědčit že mi auto vlastně splňuje vše co jsem od něj chtěl-bez závad,nic neklepe,nevrže,naučila mě sice jezdit tempem kterým jsem nikdy předtím nejezdil(ale zato pohodlně)to jsou plusy)-a teď jedno mínus a to že se mi až tak moc nelíbila-vždy při srovnání u zaparkovaných Ceedů,golfů,focusů,jsem se pokoušel přesvědčit že ten trochu podivný vzhledový deficit mi přece nahradí to ostatní ,-jenže toto postupně dostávalo větší a větší význam při mém rozhodnutí něco s tím udělat.čili moje poučení z tohoto příběhu?už žádné kompromisy u něčeho co chci spokojeně a hlavně při zachování duševního klidu používat několik let-je i zdravější mít dobrý pocit z něčeho pěkného-a to i doma ,v práci nebo u televize,a ne jen když si zrovna užívám pocitu pohodlné jízdy v autě.
|
|
|
Tiida skončila tou nejjednodušší cestou - u ESA. Za 20 měsíců staré auto s 62 tisíci najetými km je 160 kilo dost málo, na druhou stranu cena za následný odprodej není pro mne kritérium a hlavně - auto je fuč. O vzhled mi fakt nejde - jinak bych Grandeura zřejmě nekoupil. Ale jeho "americky" houpavý charakter, tichý prostorný jednoduchý prakticky vybavený interiér a dostatek výkonu za velmi dobrou cenu mají své slovo. Auto je pro mě služebník, nikoliv generátor prestiže a penilní extendor.
(A jízdní komfort při jízdě vyššími rychlostmi je oproti Tiidě o celé dimenze jinde.)
|
|
Tiida pro mě byla v podstatě logickou volbou, protože jsem chtěl zůstat u Nissanu, a zatím jsem neměl důvod litovat. Naopak, denně se přesvědčuju, že to byla správná volba přesně pro mě, moje požadavky a představy, aniž by tento postoj byl nějaká laciná "znouzectnost".
Uznávám, že masové vozidlo to nikdy nebude a mnohým se může zdát kontroverzní - ale nemohu si pomoct, sedan se mi prostě líbí, zejména ten jeho často kritizovaný zadek. Naopak čelní maska se mi nelíbí vůbec, ta se nepovedla. Podmínkou jsou ovšem 15" ALU, bez nich by auto jistě vypadalo mnohem hůř. Naopak hatchback bych rozhodně nechtěl, s tím useknutým zadkem se mi vůbec nelíbí.
Kromě toho má sedan i jakýsi majestátní vzhled při pohledu z boku a zezadu. Je pozitivní, že auto je i vzhledem ke své nižší střední třídě vyšší, než většina osobáků, a působí jaksi mohutněji, bezpečněji. Pokud se Tiida postaví mezi "běžná" auta, spolehlivě z nich bude vyčnívat. Takže nějaký natahovák ega je to taky, minimálně vnitřně.
Motor 1.8 je pohodová vymoženost, ale při mém klidném stylu jízdy zejména ve městě, plném radarů, jeho výkon vlastně ani nevyužiju. Spotřebu mám dlouhodobě mezi 7.6-7.8, že si někdy říkám, jestli ten počítač vůbec funguje.
Líbí se mi extra prvky výbavy, bez kterých bych auto již nechtěl, jako loketní opěrka, integrované BT handsfree a ovládání audia na volantu. Velmi příjemné - prostě sednu, telefon se připojí automaticky a dál to netřeba řešit, stejně jako hledat knoflíky na rádiu. Velmi návykové...
Obrovská zpětná zrcátka jsou taktéž pozitivní. Vidět je prostě důležité a tady má člověk přehled, plus výhoda vyššího posezu řidiče. Slyšet ovšem při provozu jsou.
Co mi vadí - na 15" ALU jsou cítit úplně všechny nerovnosti a auto se prostě permanentně pohupuje. Zezačátku jsem si na to nemohl zvyknout a kontroloval stav v pneu. Nyní to již neřeším a beru to prostě jako vlastnost.
Nemožnost manuálního nastavení pohybu stěračů mi vadí. Přijde mi, že dešťový senzor si často dělá vyloženě, co chce, a absolutně nereaguje na nastavení páčky cyklovače. Někdy stírá poctivě, a jindy mě na můj vkus docela dlouho nechá jet se sklem plným kapek. Přijde mi, že nějak reaguje na zatáčky a rychlost vozidla - tzn., že projíždí-li auto zatáčkami či rychlostí 80+, stírá mnohem odpovědněji, zatímco při pomalejší jízdě rovně na to kašle.
Nemile mě překvapilo, že při najetých necelých 30.000 km začíná být potah řadící páky na jednom místě odřený.
Rádio by také mohlo být lepší - podpora MP3 a hlavně, nechápu proč nemá automatickou regulaci hlasitosti na základě rychlosti vozu. Plus spolupráce s mobilem není dokonalá - lze sice telefonovat, vytáčet i přijímat hovory, ale do audio systému vozu nejdou zvuky z telefonu, ani zvuk příchozí SMS, ani pokyny z navigace z mobilu. Škoda.
Rozhodně však platí, že i nenápadná Tiida má své kupce, kterým sedne a jsou s ní spokojeni, viz můj případ.
|
|
|
zdravím,nezbývá než gratulovat ke spokojenosti s vozem,o některých pohledech na věc(auto)bych si dovolil polemizovat ale každý má svůj názor a pokud doma vládne pohoda a spokojenost -není co řešit.
-moje zkušenost s jízdními vlastnostmi vozu byly jen kladné,ale pouze za předpokladu že jsem se přispůsobil možnostem vozu,věřím že někdo se ve voze cítí spokojen a nelze než popřát aby ta spokojenost vydržela co nejdýl.trochu mi vadí cenová politika prodejců-ale budiž je to jen byznys,na žádný jiný vztah prodejce vs.zákazník se dnes nehraje,faktem taky zůstává že Tiida zmizela z ceníků a mizí i z prodejen Nissanu.nevím úplně přesné čísla prodejů ale -2007 40ks,2008-160ks,2009 asi taky méně než 200ks,je to rarita.
|
|
|
Co se tyce predposledniho odstavce - to podle me neni vlastnost radia (resp. BT HF), ale telefonu. Ja pouzivam pevne cernobile HF Parrot CK3100, coz je myslim v tomto smeru pomerne zavedena znacka a chova se mi to stejne. Je zajimave, ze v predchozim starickem telefonu HTC Artemis stacilo zapnout v jednoduchem programku zvuky do BT a fungovalo to prefektne, moje soucasne HTC Touch Pro jiz podporuje stereo audio do bluetooth sluchatek (coz vubec nepotrebuju) a ten jednoduchy malicky free programek na to uz nefungoval. Dlouho jsem hledal nejaky program, ktery to umi i v tomhle telefonu az jsem jeden nasel, ale je placeny a nekdy se chova dost podivne :-( Ale v kazdem pripade jsem vzdy musel jine nez telefonni zvuky do BT HF zapinat extra a vzdy az po prihlaseni k HF.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce
|