Komentáře ke článku: Věřte v boha, ale udržujte Alfu v suchu! (ze dne 04.02.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Co o to, Alfu nemám (a ani nechci, protože se mi ty vozy nelíbí), ale děkuji za uvedení toho příběhu o těch pilotech. Až si zas někdo bude vyskakovat, jaký byl za socialismu "pořádek", přepošlu mu ten příběh o špinavých vražedných fízlech.
|
|
Měl jsme přesně stejný pocit z této diskuze na alfistech, takže musím absolutně souhlasit s autorem...vlastnictví alfy romeo bylo vždy nejenom o lásce k autům, ale i o svobodě a samostatném rozhodování, proto doufám že jenom malý zlomek alfistů myslí jako ti v článku uvedení.
|
|
|
Ja hlupak myslel, ze si Alfu kupuji lide, kterym se proste libi (a design ono taliani povetsinou umi) a zrejme nabizeji zajimava technicka reseni a jizdni vlastnosti lepsi nez standard. Na druhe strane je treba se o ty vozy, podle D-Fensova clanku, vice starat u uzkostliveji vybirat olej i pneumatiky.
Korelaci s jakymikoliv vlastnostmi bych tam skutecne nehledal.... Spise nechapu, proc by tam mely byt...
|
|
|
Ja ti rozumim, proc to nechapes. (mohu se zeptat na vek, pokud to neni prilis indiskretni?)
V posledni dobe nejsou prilis vyrabeny veci, ktere by mely "srdce", ci jak to rict.
dneska nekdo jde koupit auto, tak si rekne: Chci takovy motor, takovou barvu, takova kola, takovou vybavu, takovy vzhled...A pak chodi, vybira z tisice moznosti, a NECO si koupi, to je v podstate jedno co, proste neco, co mu vyhovuje. Je mu jedno, jestli to smontoval Pepa z Honkongu a nebo Franta v te fabrice za kopcem.
Nekteri lide ale prave tyto veci zajimaji...Zajima je historie znacky, zajima je, kdo automobil vymyslel, kdo ho vyrabi...Ten "pribeh" je pro ne dulezitejsi, nez jaky ma obsah motoru.
V dobach drivejsich mnoho lidi dbalo prave na toto. Lide byli verni znacce, zajimali se o to, jak byl vyrobek vyroben a podobne...
Dneska paradoxne tohle funguje v oblasti, kterou moc nemusim, totiz "fair trade" vyrobky. Ale zcela chapu, ze si nekdo koupi kafe, ktere bude 3x drazsi jak nejake "noname", kdyz bude vedet, ze ho sklidil cernoch ten a ten, umlela cernoska ta a ta a udelala to na takovem a takovem stroji...
Jak rikam - nijak to osobne nepodporuju, ale je to neco podobneho a plne to chapu.
|
|
|
Vek? No indisktretni jsi, ale jsem rekl bych velmi podobne stary jako D-Fens a pokud vim tak i ty.
Alfa je masova produkce, i kdyz ne az takova jako VW group. Nicmene nelze najit individualitu tech vozu ve forme, o jake pises na prikladu kavy. Exklusivita, originalita a jedinecnost je dana jinym znackam jako Ferrari, Lamborghini a pod, ktere se montuji po kusech a vznikaji u vetsiny modelu pro konkretniho zakaznika.
"Srdce" a sentiment jsou priznaky starnuti. Pred 20 lety si starnouci lide take stezovali, ze ty veci dnes za nic nestoji, nemaji dusi a pod... Ja take vzpominam s laskou na Favorita, protoze jsem s tim jezdil v autoskole a tehdejsi doba byla pro me skvela (ne ze bych si mohl stezovat ted).
O tom ten clanek, dle meho nazoru, nebyl.
|
|
|
Co to tady meleš o masové produkci ? Co to tady srovnáváš ?
VW Group 2010: 7.341.075 ks
Alfa Romeo 2010: 119.451 ks
Fiat Group 2010: 2.410.021 ks
|
|
|
120k za rok + cela rada unifikovanych dilu s Fiatem neni masova produkce???? Co chces rict????
|
|
|
Srovnáváš nesrovnatelné:
7.000.000 vs 200.000
t.j. 35 x tolik už ti to dochází ? 35 x
|
|
|
On nic nesrovnává, on se jen diví tomu, že 200.000 aut nepovažujete za masovou produkci. Je to sice méně masové než u VW, ale o nějaké extra kvalitní malosériové či dokonce kusové produkci nemůže být řeči.
U AR by velmi pravděpodobně také rádi vyráběli miliony aut, jen kdyby to dokázali prodat.
|
|
|
Vzdávám to. AR je masová výroba. Všem se omlouvám.
Bydlím v ČB a za poslední rok jsem asi 3 masové AR potkal a k tomu desítky tisíc VW.
|
|
|
Tak až se přestěhuješ do Milána, dej vědět, kolik tam potkáváš škodovek a kolik Fiat Group.
|
|
|
ale tak mu ten pocit jedinecnosti neberte... jste na nej okivy :-D
|
|
|
Já jsem u nás v Sudetech ještě neviděl jinou V480, než je ta naše. Přesto se při 80.000 vyrobených kusech nedá popřít, je to to auto z masové výroby.
O nějaké unikátnosti a nemasovosti se dá mluvit u typů, kterých vznikají desítky, maximálně stovky ročně. A to prostě A-R není.
|
|
|
Dnes jsem viděl 2ks AR Jůlie, jednu AR 159, jednu GT a jedno MTO...to vše v garážích jediného nákupního centra a přilehlém okolí. Peugeot 206CC jsem neviděl ani jeden krom toho, kterej mne vezl...a vídám tak 1-2 týdně. Co je teda masový výrobek? AR, která je sice jednotlivě, ale na každém rohu, nebo nějaký "špek", co se ho moc neprodává, protože je drahej, ale ne-úplně-praktickej?
|
|
|
Co má být "Fiat Group"? je to samostatný Fiat a nebo celá "skupina"?
Protože pokud si dobře pamatuji, tak do Fait Group patří Alfa, Fiat, Lancia, Ferrari, Maserati,...
Proto dělení na Alfu a Fiat Group se mě zdá nelogické.
|
|
|
... a taky Chrysler.
Nic tady nedělím. Srovnávám Alfu a VW a Fiat Group jsem tam uvedl jaksi navíc.
|
|
|
a mohu se tedy zeptat, z jakého důvodu srovnáváš produkci jedné značky skupiny Fiat s produkcí celé skupiny VW?
|
|
|
Chtělo by to přečíst celou diskusi ...
|
|
|
Nechtelo, protoze srovnavate VW Group coz je mimochodem i treba audi, seat, skoda, lamborghini, ...
A Alfa Romeo coz je jedna znacka pokud chcece mit relevantni data kta poraovnavejte produkci Alfa Romeio s produkci VW
|
|
|
"Nekteri lide ale prave tyto veci zajimaji...Zajima je historie znacky, zajima je, kdo automobil vymyslel, kdo ho vyrabi...Ten "pribeh" je pro ne dulezitejsi, nez jaky ma obsah motoru."
Tohle je hezky receny, ma to ale jedno uskali nebo jak to rict. Presne takhle totiz u nas uvazuje majorita lidi, ale vysledkem neni, ze si koupi Alfu. Vysledkem je, ze si koupi...ano, modri uz vedi...Fobii 1.2 HTP apod. Je to prece proste - maji k te znacce slabost, zajima je historie, je to otazka narodni "hrdosti", uz jejich deda v ni jezdil...ten pribeh je pro ne prednejsi, nez jaky maji obsah motoru nebo ze konkurence za stejnou cenu nabizi neco lepsiho.
Takze myslenka hezka, ale moc gumova - tedy da se bez problemu napasovat na sebevetsi zhovadilost. Proto bych se opravdu spis priklanel k nazoru diskutujiciho vyse.
|
|
|
Když už do toho někdo tahá vlastenectví, proč si radši nekoupí něco z Hradce? ;-)
|
|
|
Máš na mysli Štýrský Hradec, což?
|
|
|
Přesně tak. Ona kombinace "návrh v USA + výroba v Rakousku" má něco do sebe. Minimálně od doby, kdy soudruzi z UAW věnují víc času politice než práci na autech.
|
|
|
No já taky rozumím nepochopení nějakého očekávání povahových rysů majitelů aut/motorek nějaké značky. Značka a povaha jejich majitelů nemají nic moc společného. Mají možná jedno téma v kterém naleznou více shody než v jiných tématech, ale to je asi tak všechno.
Jak bys charakterizovat to "srdce"? Já si myslím, že je to jen takové cliché, které nikdo neumí vysvětlit, ale dá se dobře použít, když se chce kritizovat, moc se o věci neví a není kde brát argumenty.
Vyčítat lidem, že se nezajímají o historii značky a její "příběh" nazývat "srdce" je nesmysl. Auto si člověk nekupuje primárně kvůli tomu, že je fanda aut, ale protože ho potřebuje. Když si koupí auto, které si sám poskládá a tak nekoupí nic, co nepotřebuje - to je špatně? Lepší by bylo, kdybychom všichni měli auta stejná nebo vybírali jako u Š 120 z varianty "L" nebo "LS"?
Podle mého je "stroj se srdcem" takový aparát, který si člověk koupí a jak ho poznává, tak ocení jeho vlastnosti a ve volném čase se zajímá o to, koho, kdy a jak napadlo vyrábět...atd. A taková auta se dají koupit i dnes a netřeba kupovat aston martin nebo ferrari...ale je třeba nekoupit si konfekci od VW, jejíž výrobky nemají nic svého, ale všechno sdílí se všemi napříč kategoriemi a cenovými hladinami (což je jedna z tragédií kvůli které VW group nemusím)
rozhodně je hloupost koupit si auto aniž by mě zajímal jeho motor. možná tak u auta pro zábavu, kterým může být 600ccm Trabant nebo sedmilitrová amerika, ale u auta pro každý den jsou jiná kriteria... ale pokud chceš mít auto-na-práci i zábavné a ne jen všední mrdku o kterou ti bude zatěžko se postarat, pak si i dnes lze vybrat.
|
|
|
Díky za přednášku...
Alfu jsem si pořídil proto, že se mi líbí, dobře se mi s ní jezdí a z každého svezení mám čistou (a finančně dostupnou) radost. Je to tak těžké pochopit?
Nikomu tenhle názor nevnucuju - nicméně skoro na každé pumpě se vždycky najde nějaký ten Tenzor, co se odněkud vymrští jak čertík z krabičky a začne mudrovat o tom, jak se Alfy pořád serou, nemají vlastně žádné "cuore sportivo", apod.
Než jsem si Alfu koupil, byl jsem varován, že na zamindrákovance působí jak červený hadr na býka - skutečnost ale poněkud předčila moje očekávání...
|
|
|
to nebyla přednáška, ale reakce na tradičně vypjatý a kategorický lojzův příspěvek.
mám doma kabriolet a 4 silniční motorky. myslíš, že nevím o čem mluvíš?
nesetkal jsem se s někým, kdo by mi rozmlouval motorku nebo auto bez střechy takovým způsobem a to najedu ročně 50.000 km jen autem. motorky mi možná někdo řekne, že se mu to zdá nebezpečný, no nemá nepravdu.
Já mám Alfy rád, družka i sestra je hlásej pokřikem "alfá, alfičká"...ale nedělají žádný kabriolet hard-top, takže mi nemají moc co nabídnout. Ale třeba MTO bych si do města uměl představit místo C1.
|
|
|
K tomu, co jsi psal plus jeste neco nad tim...
Ja nikomu nerikam, ze si musi kupovat auto srdcem, pokud ho chce brat jako spotrebni vec. Nakonec - ja sam jsem si koupil auto ciste jako spotrebni vec presne tim zpusobem, ktery jsem "kritizoval".
Mluvil jsem o obecnem trendu...Dneska se proste vyrobky vyrabeji "jak na bezicim pase" (vetsinou doslova), a tezko v nich pak hledat neco, co je odlisuje, nejake "srdce".
Ten pojem neni prazdne slovo - jen nejde presne definovat. Jedna se o jakysi vnitrni pocit...Takze se mu nekdo muze vysmivat a pro jineho bude dulezity - je to na kazdem jedinci.
Nedavno tu byl clanek o hodinkach, a tam bylo presne videt, jaky je rozdil kupovat hodinky ciste prakticky, a nebo je kupovat jeste k tomu srdcem.
Pro nekoho muze byt srdcova zalezitost zrovna skodovka, protoze 3 generace meli doma skodovku, a tak i ja chci skodovku.
Pro me osobne byla srdcova zalezitost napriklad moje "prvni" kolo. V cca 8-9 letech jsem nasel nejakou starou herku nekde na valniku na vyhozeni. V te dobe jsem na kole umel jezdit, jakz takz :-) Tohle kolo bylo "polovicni", takze jsem skoro ani nedosahl na slapky...
To kolo bylo v prisernem stavu - s otcem jsme ho rozebrali do posledniho sroubku, vycistili, namazali...a mel jsem ho pak doma jeste asi 15 let.
a pro nekoho jineho to budou italska auta...a pro nekoho jineho to budou japonska auta, a pro nekoho jineho neco uplne jineho :-))
|
|
|
Ale já Ti rozumím, Lojzo... Ty sis koupil Thalii, protože jsi velkej a Thalia je relativně prostorná na rozdíl i od větších aut.
Přesto si myslím, že i v dnešní pásové výrobě se dá najít typ, který člověka nějak osloví. Třeba ta mnohými vysmívaná C1: jednoduchý auto, který si na nic nehraje, ale co v něm je, to je v kategorii špička nebo nadprůměr - motor, podvozek, brzdy.
Škodovka ani ostatní VW shitovky žádné srdce nemají, protože kdo viděl jeden výrobek, tak viděl všechny. Koncernové součástky stejné v milionovém passatu jako ve dvousettisícové Ibize...sdílené podvozky, které jsou universální a tedy v-ničem-dobré... na těch autech není nic technicky původního a vše se odehrává na povrchu v různých variacích na germánskou, nevkusnou nudu. vymyká se jen Seat a Porsche, které má ještě jakous takous nezávislost, protože z ostatního mrdníku mu nemůže nic konkurovat.
|
|
|
ad poznamky k Tenzorovi: Tenzor pri pohledu na alfu nepozdvihne oboci, pokud se nejedna o starsi Spider. Tenzorovi jsou vcelku ukradene a na cerpaci stanici bych se kvuli autu s nikym do reci nedal a uz vubec netrpim potrebu nekomu vysvetlovat, ze a jestli vubec si koupil poruchovy vuz. Pokud vam dela jezdeni s alfou radost, tak je to jedine fajn.
Co rozporuji, je logicka mezera v prisuzovani vlastnictvi alf nejakych povahovych vlastnosti majitele z nasledujicich duvodu:
1) Vozu Alfa Romeo bylo vyrobeno radove par milionu.
2) Bariera pro porizeni vozu je nizka: starsi vozy jsou dostupne kazdemu a novejsi se cenove nevymykaji podstatnou merou bezne auto konfekci.
3) Jakkoliv muze mit alfa zajimava technicka reseni, tak marketing alfy navozuje, prodava spise emotivni benefity spojene s vlastnictvim alfy. Ze statistickeho pohledu a za predpokladu ucinnosti marketingu, nelze tedy cekat, ze masa zakazniku alfy, si je kupuje prevazne kvuli technickym vychytavkam.
Tj. populace alfistu se s vysokou pravdepodobnosti prekryva s prumernou populaci. Proto nechapu D-Fensovo rozhorcovani nad tim, ze nekteri alfisti chteji utahovat srouby, ci vykazuji jine charakterove defekty.
|
|
|
Musím se přiznat, že to v poslední větě moc nechápu taky. A to přesně z důvodů, který jsi uvedl.
|
|
|
"Ja hlupak myslel, ze si Alfu kupuji lide, kterym se proste libi"
Tak to jste myslel špatně, páč zdaleka ne každý má koule na to, aby dělal (pořizoval si...) co se mu líbí. Abych Vám to přiblížil na příkladu - jsou žencké, které se líbí všem, přesto ne každý si troufne je oslovit. Takže s vlastnostmi to sakra koreluje. Už pochopujete?
|
|
|
Kdybychom zustali u primeru u zenskych, Alfa je trochu lepsi Marka od vedle s afinitou k mene rozsirenym sexualnim praktikam (napr. koprofilie). Oslovit Marku si troufne hafo chlapu, pac az tak vyjimecna neni a nekteri z potencialni cilove skupiny se obavaji tvrdosijneho vynucovani zminovanych praktik.
Alfa ma koule cuore sportivo na jedne urovni s auto emocion. Tj automobilova konfekce s navozovenim pocitu vyjimecnosti a jak vidim, nekterym lidem z cilove skupiny se podarilo prodat i to, ze je to o odvaze, svobode i svobodomyslnosti, o probuzenych emocich jenom na jizdu v ni pomyslis....
|
|
|
Temi probuzenymi emocemi myslim:
http://www.youtube.com/watch?v=q69kg7SqbEw&feature=related
|
|
|
Mluvíte trošku o něčem jiném. Mně jsou Alfy zcela lhostejné, resp. rozpalují mě asi jako dekl od studny nebo vysokozdvižný vozík.
Nevyjadřuji se k tomu, jestli je nebo není Mařka/Alfa rajcovní, ale k tomu, jestli lze dovozovat, že ji osloví (si ji pořídí) každý, komu rajcovní nebo výjimečná připadá.
|
|
|
Mluvime o tom samem. Poridit si Alfu je asi takovy nevsedni cin, jako se projet MHD. Alf je v CR mene, ale v zasade se taktez jedna o automobilovou konfekci (byt u nekterych modelu se mi design libi), ktera je pokud primerene zestarne cenove velmi dostupna a jako nova auto neni ta cena taktez nijak odlisna nez auta pro vobycejnyho cloveka. Tj. fakt tam nevidim nic mimoradneho, co by alfistu mohlo vydelit z sede masy a opravnovalo prisuzovat alfistum nejake vlastnosti (napr. touha po svobode, smysl pro fair play - nepretaceni tacha) se statisticky dolozitelnou pravdepodobnosti.
|
|
|
Takže obhajuješ sebeukájení místo pokusu si s Mařkou zapíchat a zaměstnat ji tak, že nebude mít sklon pustit se k jejím úchylkám?
Jo, sráči to tak mívají, že každou hezkou a chytrou holku mají za kurvu, takže je přece každýmu z nich jasný, že oni s ní nechtěj nic mít, proto na ni nemluví. Takže nikoho nesmí napadnout, že se ji oslovit bojí 8o)
Myslet si, že alfa je na úrovni VW group je znakem technického diletantismu. Seat je social-edition alfy, protože tak jen vypadá a bohužel jen z venku. z místa nešiky, který jezdí zatvrzele 50/90/110 (aby to nežralo) a do zatáčky si skoro zastavuje, lze samozřejmě říci, že jsou to auta úplně stejná, ale pravda to není.
|
|
|
Fajn, prepinam do argumentacniho modu ZZR.
Praktikujici koprofagu, oslovit Marku nedela normalnimu chlapovi, ktery sam sebe nema potrebu resit a neni uplna socka, zadny problem. Konzumace a dalsi interakce s Markou jsou rozdilne od vlastnictvi automobilu. Napr. pokud si chce clovek zajezdit, tak si poridi zpravidla jedno dve auta tim, ze si je zaplati na zacatku (bavime se o vlastnictvi). Interakci s Markou, pokud ji hleda kvuli vztahu, clovek plati velmi odlisnou payout schedule. Neplacene Marce se musi vice nadbihat a nespokoji se v noci s jednoduchou garazi. Kazda Marka vykazuje nesrovnatelne vyssi stupen individuality, nez konfekcni kramy automobilovych velkogigantu.
Spatne chapat psane a vytykat nekomu nenapsane.
Marketingu seatu i alfy romeo se podarilo jednodusseji strukturovanym konzumentum navodit pocit, ze ty jejich 90 konove milasky maji proste cuore sportivo. U prevazne emotivnich osob to pak vede k hykani jeeee alficka....
Je v mem textu v jakemkoliv prispevku uvadena technicka stejnost VW a alfisseeeek?
|
|
|
Hele klídek. Každej normální člověk chápe, že pokud chce to Vaše cuore sportivo, tak nesáhne po motorizaci s 90hp, ale po něčem silnějším, ne? Jiná auta, a tím jsem si jist, ovšem při stejné ceně a motorizaci vykazují nižší "fun factor" než AR přesto, že je to úplně stejná konfekce jako konkurence. A samozřejmě já teda hýkám "jeeee alfička", protože se mi prostě líbí, a mám prakticky jistotu, že se s těma italskýma kurvama prostě líp šoustá, když mám zachovat analogii :)
|
|
|
|
Kolego, zvláštní, že mě po přečtení článků napadlo totéž! Přitom by si člověk řekl, že většina lidí, kteří v dnešní době z nějakého důvodu sedlá Jawu, nepůjde až tak úplně s davem a bude přemýšlet v souvislostech... Není od věci se na takové "dobro", kterým nás stát čas od času počasuje, podívat trochu zblízka, pak člověk uvidí většinou i jiné překvapivé důvody, které vedou k zavedení nových zákonů a nařízení. Aneb čím víc toho vím, tím víc jsem skeptický k tomu, že je nově přijímaná legislativa primárně ku prospěchu občana... Vzdejme čest Dfensovi a těmto stránkám že často ryjí do věcí, kde to není státní moci příjemné, leč většině populace je to obávám se jedno, resp. zmohou se jen na nadávání u piva.
|
|
|
To bude zřejmě tím, že ráčíte též sedlat nějaký stroj vyrobený v Týnci (případně ještě v Nuslích) či Strakonicích :-)
Ne všichni majitelé těchto strojů je mají pro radost a zábavu, podobně jako D-Fens sbírá faka či redguy provozuje full-size oldse, v každé komunitě je určité procento vohnoutů a je fuk, zda to jsou kynologové nebo majitelé jaw, u nich lze pak takové názory očekávat.
Že téměř každý nový zákon, vyhláška nebo nařízení přinesou něco positivního jen určitému úzkému okruhu lidí a na většinu lidí to bude mít v konečném důsledku negativní dopad víte Vy, vím to já a většina návštěvníků těchto stránek.
Proto provádějme osvětu tam, kde je jí třeba (tj. téměř všude..).
Jinak souhlas - D-Fensovi a lidém, kteří se podílejí na provozu tohoto webu, patří za jejich práci velké uznání, JJ by jim jistě nejraději udělil rakouský Militärverdienstkreuz za bojové zásluhy :)
|
|
|
Ono je to všude stejné, na všech moto, auto forech. Já jsem na jednom obhajoval bezpečnost rychlost vs. příkázaná rychlost. Byl jsem označen za piráta a "mladýho cápka" co nedodržuje předpisy a ve volných chvílích autem vraždí malé děti. Na tom stejném fóru existuje topic na téma "Naše maximálka", kde jsou fotky rafiček tachometrů atakující hranici 180km/h a více. Hádejte kolik fotek bylo pořízeno při jízde mimo veřejnou komunikaci!
|
|
Super článek - krátký, výstižný, poutavě napsaný. Někdy skoro až závidím tu D-FENSovu schopnost trefných přirovnání a brilantního použití v kontextu.
(Jen mám někdy bohužel pocit, že je to jen házení perel...)
Není to až tak o Alfách, jako spíš o lidech... vohnout ale bohužel nejspíš zůstane vohnoutem, komunista komunistou... atd. Čest vyjímkám.
Ale asi si taky jednu pořídím, abych svou duši osvobodil (doufám, že ne definitivně :D ).
|
|
|
No, clanek neni strucny.
Rozcarovani nad tim, ze homo sapiens sapiens sapiens sapiens alfus romeus nejsou Bozi deti, mi prijde nejmene smesne, pokud ne neco horsiho.
|
|
|
Všichni jsme Božími dětmi, akorát někteří si to uvědomují více, a někteří méně. Proto mají někteří Alfu (či jiné zábavné auto), a někteří jsou nudně spokojení v Oktávkách, Passatech, Golfech atd. Přeneseně to platí i k té legislativě.
Na kocovinku je nejlepší spánek, a doplnit vitamíny, minerály a vodu.
|
|
|
vohnout ale bohužel nejspíš zůstane vohnoutem, komunista komunistou -> je to tak. S myšlením těchto lidí, levičáků bojuji už hodně dlouho. Vždy vyvrátím jejich bolševické teorie, dají mě za pravdu a o pár dnů pozdeji zase melou tu svoji písničku. :-(
|
|
|
A nechtěl byste 156 2.5 V6? - vzdal bych se jí protože potřebuju lováče na novej motor do Brery 3,2 (obě mi asi doma neprojdou)...
|
|
Je pravda, že ještě před deseti lety to vypadalo zcela jinak. Na kdysi funkční diskuzi na arc.cz to žilo svodomyslněji. Než se do fóra začali navážet provokatéři z řad golfistů, hondistů atd. Poté nastaly registrace, pomalu se začala vytrácet stará garda, která vyrostla na typech 75, 33, 155, které si víceméně dali sami dokupy, neboť servisy v té době fungovali ještě mizerněji než teď. Srazy se začali zaplňovat novými 156kami od papínků a dokonce nastala doba tuzingu, do té doby u Alfy ojedinělý jev. Stará banda se pomalu vytratila i ze squadramoravia.cz. Nicméně se vytvořili skupinky nové, jak na squadře, tak na alfisti.cz, ti lidé si vyhovují, dá se tam podebatovat, hodně o technických věcech, ovšem názory jako u harlejáků tu nehledej.
Přesto bych si D-Fensi přál, abys nás neházel do jednoho pytle. Lidé jsou různí a alfistů je už také více než kdysi. Lidi si zkrátka nevybereš.
P.S. Kolik třešní, tolik višní :-)
|
|
|
Když jsme těsně po revoluci s bacilem jménem Alfa Romeo začínali, skutečně se dalo říci, že existoval typický zákazník Alfy Romeo. Zpravidla se jednalo o technicky založné lidi s určitým způsobem vnímání a myšlení. To samé jsme mohli říci o Lanciích.
Jenomže to byla ještě ošklivá auta, o nichž platila slova Malého prince: "to podstatné bývá očím skryto".
Reklama na tato auta (byla-li jakákoli) byla typickým a dnes již neexistujícím příkladem čistě produktové reklamy (jsme nejlepší proto, že nás nikdo nedokázal porazit; chcete-li to nejlepší, nemáte jinou volbu).
Lancii Fiat zabil naprosto dokonale, Alfu Romeo přeměnil ve výrobce krásných (až mnohdy kýčovitých) běžných aut, u kterých ale stále na to "černé řemeslo" klade rochu větší důraz (řízení, podvozky, brzdy, motory...).
Už samotný fakt, že jste počátkem 90. let řídili Alfu Romeo znamenal, že
1. museli jste ji sehnat - v ČR se nic takového oficiálně neprodávalo
2. museli jste na to nějak přijít, obvykle tak, že jste sledovali motoristický sport nebo automobilový technický vývoj, protože žádná reklama neexistovala
3. museli jste "mít koule" do tohoto experimentu jít, protože s tím tady mělo zkušenosti minimum lidí a byl to risk
4. muselo vás bavit řešit nové problémy, protože shánět na to díly nebylo stejné jako ve zprivatizované Mototechně kupovat krámy na Fávo
Na straně druhé tehdy měla AR mnohem větší technický náskok proti zbytku světa, než dnes. Dneska například srovnáváme motory 1850TBi s 2.0 TSI a dojdeme k závěru, že jsou srovnatelné, což počátkem 90. let nebylo možné (motory VW byly trapné ve srovnání s motory AR nebo Lancií), Golf GTI zvládne Nurburgring jen o nějakých 4,5 s pomaleji, než Giulietta GTA (tehdy to byly řádově minuty) a AR155 GTA dokázala v Imole jezdit jedno kolo průměrnou rychlostí o víc než 10 km/h vyšší než BMW M3 (dneska by to bylo naopak).
|
|
Asi jsem nejaky roztekany a ani dve kavy mi po vcerejsich nekolika lahvich vina nevratila kognitivni schoponosti.
Je skutecne hlavni myslenka clanku rozcarovani nad tim, ze i ti rytiri moderni doby aka vlastnici Bozich stroju, souhlasi s utahovanim sroubu a navic sami obcas vozum pretaci tachometry a zanedbavaji udrzbu?
Doba vymknuta z kloubu sili!
|
|
To že pár "pitomců" tleská každému dalšímu utažení šroubů neznamená, že jde o většinu - jen jsou (bohužel) víc slyšet (podporováno systémem). Soudruzi nahoře si neuvědomují, že lidé se pozvolna více a více naštvávají a už o tom nemlčí (kromě státních pohůnků - ti naopak radči mlčí čím dál víc - s výjimkou buzerantů z přesvědčení) - čím víc ten šroub utáhnou, tím dříve praskne. Divím se, že všem těm tleskačům nad "ekologickými" poplatky opravdu nedochází opačný přínos - taky si svá stará "neekologická" auta nechám dokud budou sloužit, než abych je prodal a platil v souvislosti s tím nějaký absurdní poplatek. Ono jim toho ale nedochází mnohem víc... Nejsem Alfista, ani Škodovkář, ani Renaulťák - nemám rád dělení dle příslušnosti ke značce (připomíná mi to fotbalové fanoušky, k čemuž jsem taky nepřilnul) - jsem motorista a jsem tomu rád :-)
|
|
|
Jsem si zcela jisty, ze nadpolovicni vetsina lidi principialne vita utahovani sroubu a nasledne "zvysovani bezpecnosti" a "mene mrtvych" a podobne.
Vidim to vsude kolem sebe, vcetne pribuznych a podobne. To same prace...
|
|
|
Ja to same, tuhle mi prisla do prace zasilka s 20ks 100W zarovek a byl sem obvinen skoro jako vrah:) Ale se slovy "nikdy nepouziju usporku" sem si ho s usmevem na rtech nalozil do auta.
A s tou rychlosti je to stejny....rodina, prace....tak me vcera chytli na padesatce jak jedu 62, zase spravni rizeni...reakce? Nemas jezdit rychle, nemusel by ses bát. Je mi z toho zle, ale abych se priznal uz nemam chut, trpelivost ani nervy nekoho presvedcovat, ze ject rychle nebo si svitit zarovkou neni zlocin.
|
|
|
Našim dětem budeme muset vysvětlovat, jak jsme tohle mohli dopustit úplně stejně, jako my jsme se ptali našich rodičů, jak mohli dopustit komunistická zvěrstva a stejně, jako se ptali oni svých rodičů, jak mohli dopustit nacistická zvěrstva...
Země se točí pořád dokola, stejně jako se celá sluneční soustava točí pořád dokola... i historie se točí pořád dokola, ale stejně jako u planet není nikdy ta trajektorie úplně identická, vždycky jsou nějaké změny a evoluce, jež brání současníkům rozpoznat včas, že tato situace již tu byla.
Neumíme se poučit z vlastní historie, a tak to skřítci s námi budou zkoušet pořád dokola i po tisící... ánébó... po tisící prvé...ánébó... po tisící druhé...
|
|
Po tom, co jsem se začátkem ledna zkontroloval obsah kufru jedné dámě v Kia Ceed a musel se porozhlédnout po novém vozu (moje Brava byla na odpis), první volba padla na AR156, kombi, 1,9JTD. Nakonec to dopadlo jinak, za mých uškudlených 80kKč byly jenom ulítaný polovraky těsně před koncem životnosti (benzín, nafťáka jsem nesehnal). Takže nakonec jezdím ve STILO (5dv, 1,6 16V) a jsem spokojený. Na tu Alfu jsem ale nezapomněl, její čas ještě přijde ;)
|
|
Sice Alfu nemám, ale rozhodně jsou to auta s duší. Já osobně jsem při výběru taky kašlal na rady "kup si oktáfku v tédéíčku, jsou to držáky jak sviň a málo žerou..." a udělal jsem vlastní rozhodnutí, kterého nejen že nelituji, ale naopak jsem šťastnej - koupil jsem Saaba. Je smutný, jak to se značkou dopadlo, ale o tom nechci mluvit.
Je to o radosti, když přijdete na parkoviště (u hytlermárketů, ve městě, to je jedno) a mezi těmi auty, kterých napočítáte 12 do tuctu, tak je to vaše jediné :) A vy se nikdy nestydíte za to, že řeknete, že jste saabista (resp. alfista).
|
|
Já si tímhle prošel taky...s motorkama lidma kolem nich. Ale poznal jsem, že postup: "Ty máš deset prstů, já mám deset prstů - budeme kamarádi" je špatný, protože dopravní prostředek je stále jen dopravní prostředek. Motorky sice nejsou auta a stále se dá dát do řeči s někým, kdo přijede na pumpu a dá si taky kafe, no nijak to nevyhledávám. U aut si to nedokážu představit. Trochu jiná situace je u exotů - amerik, veteránů nebo kabrioletů, ale nečekal bych ji automaticky u uživatelů nějaké konfekční značky plošně, protože i tam se gaussova křivka projeví, jelikož žádná značka není filtr na hlupáky.
|
|
|
bych to zobecnil. ve Staré Ľubovni je nepochybně mnoho zdatných hráčů na fujaru, ale předpokládat, že každý obyvatel Staré Ľubovně hraje na fujaru je nerozumné.
|
|
|
nejsem si jist, jestli tvé zobecnění nejde na úkor možnosti pochopit celé sdělení. je to ale podobného ražení, to ano.
|
|
|
vono je to obecný skoro ve všech koníčcích, profesích a vůbec "desetiprstových záležitostech". jsem taky čuměl jak puk když mi poprvé na předskalí pískovcové věže (nedostupném jinak než lezecky) byl poprvé vyčórován obsah ponechaného batohu. příslušnost k neformální komunitě prochází třemi fázemi, a to okouzlení, znechucení a smíření. s věkem a zkušenostmi se první dvě fáze obvykle zkracují.
|
|
|
No, jak se to vezme... Postup "Ty máš deset prstů, já mám deset prstů - budeme kamarádi" jako špatný nevidím (tedy když budeme výraz "kamarádi" brát trochu volněji). Když se cizí lidi budou dávat do řeči nebo se aspoň zdravit, projevovat zájem, je to řekl bych nejlepší způsob jak se nestát tupým, bezbarvým stádem se sklopenými hlavami (a právě takové stádo humanoidů se líbí státu). Pokud se katalysátorem toho sblížení stane např. společný koníček, motorka, značka auta, proč ne?
|
|
|
Jo, s tím já souhlasím. Sem tam, pokud nejsem lidmi aktuálně příliš znechucen, tak protijedoucí motorku pozdravím mávnutím ruky, no sestru bych mu asi na tandem nesvěřil (teda kdybych v tom reálně měl nějaké důraznější než jen max. poradní slovo 8o) ).
Blbý ale je, že doba se změnila od r. 1996, kdy jsem se do toho dostal a auto či motorka bez nějakého jemnějšího filtru jsou jen +/- módní doplňky (motorky víc než auta), které si dnes pořídí kde kdo. Mí nejlepší přátelé motorky (už) nemají, nebo je třeba ani nikdy neměli. Proto je tvá poslední věta spíš projevem idealismu ze kterého se D-F probudil.
|
|
|
tak nějak. mě osobně docela rozhodilo krovky, když jsem před lety zjistil, kolik lidského odpadu se angažuje v "klubové" kultuře motorkářů. mám na mysli, když si parta lidí založí svůj mc klub a najednou se odněkud z prdele vynoří jiný mc, ořeže partě nášivky, případně fyzicky znehybní a začne jim určovat pravidla, za jakých si mohou svůj mc provozovat. samozřejmě ta pravidla určuje "ten správný mc" klub. takže nějaké iluze o bratrství v jedné stopě si nedělám, alespoň ne bezvýhradně.
|
|
|
no to je na delší povídání. MC a věci okolo toho už zaplať to pán Bůh, vzal čert a nikdo se s takovejma debilama nezabývá. dnes už není v módě podobná organizovanost, není potřeba scházet se v klubovnách a dělat na sebe ramena a opíjet se pocitem bratrství, které zakopne o první vážnější problém, popřípadě časem o rozostření zájmů jednotlivých hustokruťáků, kteří pocítí za krkem domácí pantofel.
já se naštěstí takovým věcem dokázal vyhnout, protože jsem spíš cestovní...a taky jsem se pohyboval okolo závodů, kde se to bere dost jinak.
|
|
holt tak uz i alfisti sou stado... zdravi se jeste Alfy kdyz se potkaji na ceste? Kdyz jsem kociroval 33 S 16V Permanent4 tak jsme se zdravili vzdy.
s dohlasovanim at dou do prdele, uz vic nez rok veteranisti cekaji na provadeci vyhlasku ministerstva o tom, jake testace se budou uznavat, aby se nemuselo platit ekovypalne u aut na beznych SPZ, aby konecne mohl byt v praxi uveden davno platny zakon a ono hovno!!!
mam uz rok v poloprevodu Fiat 131 Mirafiori Special z tuzexu v puvodnim stavu na puvodnich znackach a 10000 jim nedam ani omylem a kvuli historii ani nechci veteranske znacky, holt ale smejdi a ministerstvu maji cas....
|
|
|
..to já už jsme za Punto GT ty 3000 dal .. bylo mě ho líto nechat sešrotovat.. stačilo opravit hadici sání a výfuk a hračka s 98kW je super :-) ..ekovýpalné nemá s ekologií a ani s odstraněním starých aut naprosto nic společného, stejně jako s ekologií nebude mít nic uhlíková daň .. jsou to jen další prachy z našich peněženek stejně jako teď nová pravidla co budou na STK .. jsou to zmrdi.. furt jen prachy, prachy, prachy a služby nikde..
|
|
|
Dohodnete se s nejakym invalidou...
|
|
|
Držel jsem v polopřevodu veterána přes 2 roky právě kvůli naději, že soudtuzi z MD konečně zplodí onu vyhlášku. Kulový. Takže jsem v léte vyměknul a ekovýpalný zaplatil jelikož jsem chtěl už konečně jezdit. Malér byl totiž v tom, že auto mělo čísla v depozitu a tím pádem nejde je dostat zpět na RZ bez dohlášení, STK a EK ... Teď konečne nastane ráj na zermi, bo všechny veterány v polopřevodech (a v renovaci) bude nutno buď odhlásit nebo dohlásit. Že se takový veterán nerenovuje 5 nebo kolik pracovních dní evidentně těm byrokratickým zmrdkám je u zadele , resp. jistě se nám kurvy ještě smějí ...
|
|
Ještě jednou dobrého večera,
jsem vskutku dojat, že názory z alfisti.cz se dostaly až na tak prominentní místo jakým je tento web ;-) Když už jsem byl citován, dovolím se taky něco málo poznamenat:
1) když už autor fórum na alfistech čte, mohl před napsáním blogu něco napsat přímo tam. Třeba bychom si pár věcí ujasnili a nemuselo se to řešit tady ;-) Mám ovšem pocit, že víc než o argumentaci tady jde o příležitost vytasit se s plamenným blogem o obhajobě individuálních svobod a úpadku dnešního světa. Chápu, kdo chce zapalovat, musí hořet!
2) je vskutku zábavné, že autor se za příslušnost k alfa-komunitě stydí na základě přečtení příspěvků od čtyř uživatelů (navíc v blogu jaksi "zapomněl" zmínit, že i přímo na alfistech nebyl názor na danou věc vůbec jednoznačný). Touto logikou když najdu na Ferrari klubu (nebo kdekoliv jinde) čtyři pitomce, rázem se můžu taky začít stydět? Na alfistech je registrovaných ca 2700 uživatelů. Jestliže názor čtyř z nich zobecníme na celou skupinu, je to jistě statisticky velmi relevantní ;-) (a to nemluvím o stovkách Alf zprasených tuzingem - to autorovi doteď nevadilo? za to se nestyděl?)
3) přímo k mé citaci:"Proti eko-poplatkům nic nemám.... Jestli to dostane ze silnic Š120, Favorit a podobný šrot, jen dobře...." Prosím zkuste si to přečíst a zaměřit se na slovo "Jestli". Nevyjadřuji s eko-poplatkama souhlas apriori, ale podmínečně ;-) Právě jen za předpokladu, že budou účinně vyhánět šrot ze silnic (proto píšu "jestli"). Pokud už se dnes ví, že to nefunguje, tak pro mě za mě ať se to zruší....
4) vůbec nejzábavnější je autorova teze, jak Alfu "zničil stát". Sám nejsem žádným zastáncem zasahování státu do ekonomiky ovšem zrovna Alfa je paradoxní ukázkou, že to částečně může fungovat. Stát totiž ve 30.letech Alfu opravdu znárodnil, ovšem nebyl to útok rudých brigád na zaběhlo firmu (však ona předtím 2x málem krachla), ale prostě převzetí automobilky, která by jinak dřív nebo později zkrachovala (tak jako třeba Bugatti). Paradoxně díky tomu znárodnění ze 30.let Alfa vyprodukovala ještě před válkou spoustu skvostných vozů a díky kapitálu státu byla schopná po válce transformovat svůj výrobní program. Nebýt Mussoliniho ("státu"), zapoměňte na 8C2900B, 6C2500, 1900, Giulie atd. atd. Ano, projekt Alfasud byl debakl a Alfu "načal". Vybírat si ze státních zásahů ale právě jen tento je asi stejně férové, jako vybrat si z diskuse x desítek lidí 4 názory, které se mi hodí do krámu.
Takže autorovi blogu přeji mnoho štěstí v jeho boji se státním aprátem, stády ovcí a jakýmikoliv jeho dalšími nepřáteli. Ostatním čtenárům bych spíš doporučil vygooglit si ty auta, která jsem výše jmenoval.... Jsou to docela pěkný káry ;-)
ps: autor pracuje stejným stylem jako média, která tady tak rádi kritizujete. Vybere si účelově nějaké fakta (komentáře) a ty zasadí do zcela absurdních souvislostí. Následně se tady schází "dav", který si jeho story přečte a souhlasně přikyvuje. To jsou paradoxy, co? :-D
Přeji Vám všem hezký, pokud možno ne-paranoidní večer.
|
|
|
3) Ze to nefunguje je naprosto jasne a bylo to jasne predem. Teda alespon kazdemu, kdo se nad tim zamyslel a neni uplne tupy (bez urazky). Ale to uz bychom chteli asi trochu moc, ze ano... Nejak nechapu to podminku (to kouzelne "jestli") - proc by se mely ty "sroty" "dostavat ze silnice"? Kdo bude urcovat, co jeste je srotem, a co uz jim neni? Vy, nejaky statni urednik od stolu, prezident, podle roku vyroby - 19 let a 11 mesicu je OK, 20 let uz je vrazda? Z ekologickeho hlediska je, jak v clanku jiz zaznelo, kazde srovnatelne stare auto podobnou zatezi (ze je ta zatez dost mozna naprosto minimalni ponechme stranou) a jiny argument, ktery by snad mohl vyvolavat poptavku po regulaci alespon u nekterych slabsich jedincu opravdu nevidim. Ze je to nepohodlne, nebezpecne...? To uz je snad na posouzeni kazdeho jedince, nebo snad potrebuje nekdo k tomuto stat? Pokud vim, tak skutecny srot by mely ze silnic "dostat" STK, tak v cem je problem? Nebo ze by opet stat selhal? No, to by bylo velke prekvapeni... Abych pravdu rekl, vlastne ani nevidim problem, ktery u Vas vyovlava potrebu regulaci a reseni - ja na silnici moc srotu nepotkavam a prijde mi tak nejak normalni, ze vozovy park odpovida moznostem a preferencim kazdeho z nas, nijak me to neomezuje a cim vic volnosti se tomu necha, tim rychleji se vozovy park bude obnovovat, protoze je to prirozeny proces - vetsina lidi ma potrebu jezdit v pohodlnejsim, bezpecnejsim, ekologictejsim, rychlejsim... aute.
Nemusi se vzdycky komentovat cela diskuze, obcas staci nejaky zajimavy prispevek, nebo treba 4. Nevidim v tom problem. Neco jineho je vytrhnout jednu vetu z kontextu, ale to tu neprobehlo - nebo to alespon predpokladam, kdyz se to nekritizuje...
|
|
|
Taky moc nerozumim tomu s tim ze to dostane srot ze silnice. Vam tam nejak vadi? Me se i lepe jede za "smrdicim" trabantem nez za hnusnou fabkou, proste kdyz to jde a vadi mi to, tak je predjedu. Trochu tolerance...pak to potka i Vas, za souhlasného bučení Vám ourada necha odtahnout a sesrotovat Vasi alfu, co jste po letech prace uvedl do dobreho stavu, jen proto ze nesplnuje nejakou normu nebo je vyrobena v roce xy.
|
|
|
to je přesně ono - kdo po biči volá, ten bičem také dostane! Pak bude autor držkovat, jak to, že musí platit to a ono, když udělal GO motoru, převodovky, náprav, vyvařil plechy a dal celolak. Auto je jak nový a v lepším stavu, než sousedova fábka z áček!
|
|
|
dovolím si reagovat
ad2) Fórum možná má 2700 členů, ale kolik z nich je opravdu aktivně přispívajících? "v blogu jaksi "zapomněl" zmínit, že i přímo na alfistech nebyl názor na danou věc vůbec jednoznačný" - jen ze zvědavosti by mě zajímalo, jaký byl poměr pro a proti utahování šroubu.
ad3) Co je to šrot? kdo to bude hodnotit? Opravdu je správné šrot hodnotit podle nějakých píčoekonorem? Vyjadřovat souhlas s ekopoplatkama "podmíněčně" je hloupost, protože na co stát sáhne to zkurví. Nikdy nešlo o nějaký "eko" ale jne o to z lídí vyrazit peníze, bohužel spousta blbů se pořád domnívá, že to ze silnic dostane ty "vraky". Vetšina lidí pořád žije v dobré víře, že když odevzdají státu své peníze, tak stát se o ně postará, vyžene vraky, zajistí bezpečnost, zničí piráty na silnicích. A výsledek? Na dávky a důchody nemáme, obnova vozového parku je pomalejší, čmoudi dělají bordel a policie je laxní, nehod na silních také zázračně neubylo! Tak jaké důkazy vám ještě dát? Jste jak socialisti - vždy jde jejich systém do prdele, ale také vždy prohlásí, že teď už ví, jak to udělat líp!
|
|
|
1) nejen z citovaného příspěvku mám pocit, že jsi jen EMO, který by věcné argumenty nepřijal stejně na původním fóru, jako jsi je nepřijal zde. hádat se s takovým člověkem, který si ani na vteřinu nedokáže představit, že by sám měl rozhodovat o tom, co je správné a co ne, je ztráta času...a navíc tam je podobných sráčů více a jako správní sráči útočíte svými emocemi ve skupině, kde si navzájem potvrzujete platnost "důkazů pocitem". diskuse s takovými nemá cenu, proto je racionální se do ní nepouštět.
2) jezdím na motorce. potkám denně třeba 20 normálních a dva kretény, kteří prasí a nehavarují jen díky opatrnosti ostatních. v takovou chvíli se stydím, že také jedu na motorce. úplně chápu D-Fensův duševní stav po přečtení toho vašeho ovčího bečení.
3) jak by mohlo zvýšení náročnosti/faktická nemožnost prodeje starého auta přispět k tomu, že zmizí ze silnice? není to náhodou tak, že se díky ekopoplatku stane neprodejným a tak jej majitel dojezdí, popřípadě ho na vesnici dá na hraní výrostkům? navíc do stejné kategorie jako favority, staré feldy a spol patří i většina vynikajících A-R, které jsou z pohledu zákona stejný "šrot" i když jsou lepší než současně produkovaný mrdník. tak daleko za špičku nosu si asi nevidíš, co?
Dfens-cz.com má čtenost vyšší než např. týdenník Reflex. Doporučuji to ke zvážení až budeš matlat nějaký názor a rozdávat své poučky, které jsou jen jiným zvukem doporučení, aby se lidi více dívali na telku, protože tam je pravda.
|
|
|
Alfu Romeo STÁT PŘIVEDL NA BUBEN, na tom trvám. Jen Vám unikají souvislosti: není tu řeč o zestátnění automobilky, ale o sociálním inženýringu, který měl za úkol přivést průmysl na chudý jih Itálie. Psal jsem o tom již mockrát, takže zkráceně: z důvodů energetických docházelo proti původním předpokladům v konstrukčních částech vozů (dostat proud a suroviny na jih Itálie je velmi drahé), a tak se začalo ojebávat, co šlo. 2. pracovní síla nebyla svojí kulturou, zvyky, vzděláním ani žádným jiným parametrem schopna vyhovět kritériím, kladeným na zaměstnance automobilky, obecně špičkového průmyslu. Ta auta byla prostě zfušovaná, protože je dělali negramotní idioti, kterým bylo všechno jedno (namotali dráty na volantovou tyč a šli na dvouhodinový oběd). 3. socializační projekty se stávaly tučným ziskem pro "schopné" managery, kteří se naučili chytře peníze "odklonit" do svých kapes a podle svých zájmů; proto i relativně slušné prodeje znamenaly katastrofální cash-flow. 4. a není to zdaleka jen Alfa Romro! Příčiny dnešních problémů Itálie byly dány právě zde: italská levicová vláda ve snaze o vytvoření pracovních míst a tlaku na vzdělávání negramotných jižanů zavedla pracovní právo podobné našemu v 70. letech minulého století. Po uplynutí zkušební lhůty se zaměstnanec stal státem chráněnou osobou s obrovskými privilegii a nulovou odpovědností. Jeho pracovní výkon nesměl být obrazem jeho hodnocení a v principu skoro musel být členem nějaké odborové organizace. Dnešní situace v Itálii je neřešitelná právě proto, že odhadem 9 milionů takovýchto "zaměstnanců" pobírá mzdu, sociální a daňové výhody a firemní benefity, aniž by cokoli tvořili nebo dělali, stačí jen, že jsou členy všemocných politických odborů. Naproti tomu cca 11 milionů pracujících maká "na Švarcák", musí platiut tvrdé daně jako velké korporace, mají maximálně roční smlouvy za dost nevýhodných podmínek a nesmí být organozováni v odborech, nemůžou dostat hypotéku (protože nemají dlouhodobé příjmy), ale naopak musí být ppovinně solidární se statisíci přistěhovalců, prtože právě z jejich peněz jsou placeny všechny možné černé díry na prachy ve jménu přistěhovalecké politiky. Dnešní situace je přesně důsledkem socializace jihu Itálie a jakákoli skutečná změna je téměř nemožná, protože by v zemi akutně hrozila občanská válka. Když Berlusconiho vláda chtěla prosadit nový, liberálnější zákoník práce, díky němuž by zaměstnanci byli hodnoceni podle práce a zaměstnavatel by měl možnost zaměstnance, který nepracuje, propustit, nastaly v Itálii největší odborářské demonstrace od 2. světové války.
Jednoznačným viníkem vzniklé situace je stát a jeho socialistické a přistěhovalecké projekty!
|
|
Nejsem si zdaleka jist, jestli mit nejake auto taktez znamena mit nejaky politicky nazor. ...Mam stary Subaru, relativne velkyho a dost relativne v terenu schopnyho kombika (dojede v zime na chalupu a daj se tim tahat klady z lesa jak konem:)... Nejvic na nem ocenuju tu vlastnost, ze kdyz se vratim z prace jednou za pul roku do cech, oklepu lisejniky na severni strane, vytahnu z motoru mrtvy kuny a muzu jet hned do globusu...
Co to vyjadruje za politickej nazor?
Muj skoro soused ma to samy Subaru, tedy, ma na nem mene blata a vice koberecku s napisem Subaru... Taktez s nim jezdi jednou za uherak do globusu. Ja utahovani sroubu nepodporuji. On zcela jednoznacne ano, bo v novinach rikaj ze je vsude peklo a anarchie. Ovsem dle logiky "milovnik neobvyklych technickych reseni=milovnik svobody, odlisnosti a skoro nativni rebelant proti systemu" jsme s tim typem vlastne nazorovi bratri a skoro soulmates.. tak to pekne dekuju:)
Je to cele kravina: vlastnictvi relativne neobvykleho vozu a exhibice majitele na foru neznamena nic... maximalne to, ze se mu na aute primarne neco posralo a hledal na foru jak to dobastlit co nejlevnejc... ale postup touha - forum - vozidlo (tedy predem vyprofilovany majitel, radne indoktrinovany nazory bandicky co mastej web o alfe), povazuju za mensinovej.
DF by nemel brecet, ale bejt rad, ze si kluci poridili konicka, kterej umoznuje je vychovavat a vysvetlit jim, co je spatne... ten kepl je az to posledni. A to ze si sam maluje, ze Alfa=Masin je spis kus naivity a velka porce zboznyho prani:))
Ale jinak pekny:)
|
|
je ten, že už zblbly spoustu lidí a ti lidé za ně píší oslavné články a to dokonce zadarmo.
dokonce i velký zmrdobijec DF lehce transformuje na doufám bezplatného copywritera.
slogan "Alfisti, myslím, že znáte cenu svobody lépe než kdokoli jiný. " je ale hodně přepálenej.
|
|
|
Hmm, zde musím souhlasit. Musím říct, že vysoké hodnocení tohoto článku na serveru, kde se jinak všichni dovolávají kritického a nezaujatého myšlení, moc nechápu.
|
|
Off topic, ale když je to i v titulku: trust v tomto kontextu myslím není vhodné do češtiny převádět jako věřit, ale nejspíš jako důvěřovat, případně i spoléhat (což se už ale asi víc používá z pohledu citátu v nepoužitelném významu spoléhat se a sám se nestarat, kteroužto pasivitu v dřívějších časech "spoléhání na Boha" rozhodně nevyjadřovalo). Ostatně v době Olivera Cromwella by prostá výzva k něčemu tehdy tak samozřejmému jako je víra v Boha ani nedávala příliš dobrý smysl. :-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Věřte v boha, ale udržujte Alfu v suchu!
|