|
Přesně!
Pomozte mi prosím s pár věcmi, nevím si rady:
1)Kdo se na ty jejich jízdy proboha může dostavit? Na kole mě rozhodně nebere brázdit 4 proudové silnice.
2)Kde sakra na svoji činnost berou peníze? (vím odkud, spíše je na místě otázka proč? K čemu je takováhle "neziskovka" dobrá fakt netuším
3)Kolik lidí opravdu zastupují?
Zkusím si odpovědět sám :
1)idiot
2)od města, k ničemu
3)málo
Smyslem cyklojízdy by mělo bát něco jiného než ucpat dopravu v hlavním městě a jiný smysl akce mi bohužel nenapadá.
|
|
|
mělo být - pardon - fakt by to tu chtělo tlačítko edit ;-)
|
|
|
1) Každý, kdo má do prdele díru a jízdní kolo. Obojí může během cyklojízdy potřebovat.
2) MMP a zmrdnice jednotlivých MČ vypisují granty a Automat podává projekty, které vyhrají výběrová řízení, takže Automat dostane ten grant. Zejména vydatný source je Pha2, protože tam nalezlo hodně zelenejch. Jeden čas se taky vezli na norských penězích (Norsko musí platit EU reparace, že není v EU). Něco by mohli sourcovat přes Oživení, které se zabývá "bojem s korupcí".
3) Nevím. Řádově stovky. Já byl na té cyklojízdě jen jednou. Křivoklacek vylezl na piedestal a řekl "jedem" a oni se všichni vydali za führerem. Jestli znáte třeba příběh o Krysařovi.. na Vyšehradě je taková šikovná skála...
Problém je ten, že lépe je na tom ten, kdo zastupuje cyklo komunit čítající tisíc lidí a sežene sto aktivních cyklistů, než ten, kdo má ambice zastupovat šest milionů motoristů a sežene deset aktivních. Klíčem k jejich úspěchu není jen minoritní aktivita, ale hlavně majoritní pasivita.
|
|
|
ad3) Nedávno jsem se tam konečně byl také podívat. No nebyla by škoda vytvořit novou legendu. Přece jenom tamta už je pěkně stará:-)
Klíčem k jejich úspěchu není jen minoritní aktivita, ale hlavně majoritní pasivita.
Výstižně napsáno.
Tohle bohužel platí skoro o všech Věcech Veřejných. ( Nekamenovat prosím za použití tohoto nevinného sousloví. Bývaly časy, kdy to nebylo sprosté slovo :-) )
|
|
|
Na Vyšehradě ... no, jeden tam byl na koni a rozdejchal to, zkusil bych něco s pevnou dopadovou plochou ... ;-)
|
|
|
Kolem skaly protahneme naplavku...bude se hodit jak v pripade ucpaneho tunely tak pro pistce na skale.
|
|
Ono stačilo, když tento víkend zablokovali zmrdi z Automatu Náměstí Míru a přilehlé ulice, aby si tam pořádali svůj pošahaný happening. Prý nechtějí blokovat dopravu... ovšem ty tisíce lidí, co tam bydlí nebo tam mají firmy (ano, cyklouni - i o víkendech se na firmy zaváží zboží nebo se tam potřebují dostat lidi), se mohli dopravovat leda pěšky. Profesionální cykloterorismus sílí a je třeba jej začít rázně vykořeňovat s použitím všech legálních prostředků.
|
|
|
no blokovali to už od rána, a celkem mě ( a spoustu ostatních) překvapili. Sice byly označkovaný ulice k zákazu zastavení už týdem (Belgická a okolí), ale že zavřou mírák, to jsem fakt netušil, takže spousta lidí zažívala město jinak :)
Počasí jim přálo a viděl jsem když jsem se ilegálně vracel domů porušním přikázaného směru jízdy pár vytřeštěnců na kolech v pláštěnkách ve stavu mírného podchlazení.
|
|
|
Taky jsem je včera viděl, na magistrále, se škodolibým úsměvem jsem pozoroval tu bandu zmoklých slepic ... :-) Přeju tedy tímto organizátorům pěkný zápal plic ... :-P
|
|
Tyhle cykloparty v rámci prosazování svého hobby mají stále pocit, že autem jezdí každý řidič jen tak pro zábavu. Nepochopí, že pro mnohé jízda autem je prostě nutnost.
Zajímalo by mne, kolik jich tam bylo. Množství 5000 účastníků zní hrozivě.
|
|
I kdyz nejsem tak ostre vyhranen, tak musim uznat, ze chaoticke budovani cyklostezek na ukor obecneho reseni dopravni situace v nekterych lokalitach obraci vuci cyklisticke lobby i lidi, kteri jinak jezdi aktivne na kole i vozem...
Typickym prikladem je Vrchlabi, kde byla postavena za hrisne penize cyklostezka z Horniho Lanova, ktera ovsem neni souvisla a je nutno jet cca. 250 m po vozovce (frekventovany tah na Trutnov). Prakticka situace: Jedete od Lanova >> Vrchlabi po cyklostezce, zde ale musite opustit cyklostezku - Loc: 50°37'24.162"N, 15°38'36.052"E (v mapach zatim nedostaveno), v pripade dalsi jizdy na kole prejet na druhou stranu frekventovane komunikace, pripadne kolo vest v protismeru (minimalni krajnice) do tohoto mista: Loc: 50°37'28.269"N, 15°38'25.178"E - zde opet muzete pokracovat po cyklostezce (v pripade jizdy na kole pak opet prejet pres celou komunikaci na cyklostezku). Nemusim zastirat, ze krizeni cyklostezky a komunikace ve dvou bodech je velmi rizikove jak pro ridice vozu, tak samotne osoby na kolech. Mnoho lidi na kole tak voli variantu, ze jede radeji celou cestu po silnici, nez aby riskovali 2x prejizdeni cele vozovky. Problematicke je taktez udrzovani a uzivani cyklostezky v zimnich mesicich, uz vzhledem k podhorskemu charakteru mesta, je vylouceno kolo celorocne uzivat jako dopravni prostredek (i kdyz nekolik hazarderu se najde). I presto ve meste existuje lobby pro dalsi vystavbu cyklostezek...
Nazor at si kazdy udela sam.
|
|
|
Podíval jsem se na Loc: 50°37'24.162"N, 15°38'36.052"E a začal jsem usedavě plakat.
Jak může tohle cyklistům někdo udělat?
Tak brutální. Necitlivé. Negativistické.
Slzy jak hrachy se mi kutálely do klína. Za chvíli jsem měl úplně promočené Spandexy.
Pak přišla žena a myslela, že jsem se udělal u webu www.cyklojizdy.cz.
Jak jen tohle vysvětlím.
|
|
|
co vidim ve vrchlabi z auta, chce se mi ani tak ne brecet jako to nechat zodpovednyho zmrda zaplatit o kousek vic do centra - zhruba Loc: 50°37'19.255"N, 15°37'34.011"E - kde je cyklostezka podel silnice (u jizniho kraje) a na asi 200 metrech je tam tak po 20 metrech znacenej zacatek/konec/krizovatka/zacatek/konec/krizovatka... atd.
|
|
|
Pro lepší představu o tom, jak se ve Vrchlabí řídí město - jak je jistě známo, sídlí zde jeden z menších závodů mého penězodárce. Není to tak dávno (konec devadesátých), co rodný koncern zvažoval mocné rozšíření fabriky tak, aby zde šla realizovat plná výroba, nikoliv jen strojení okované karosérie. Rozšíření by padnul stadión místních upocenců (2x11 plus mínus stejně oděných pánů, nakopávajících koženou kouli), za kteroužto oběť koncern sliboval výstavbu nového sportovního areálu jinde ve městě a tučnou kompenzaci směnnými prostředky. K výstavbě nedošlo, slovy radniční hlavy zmredstva Sobotky "Němcům ustupovat nebudeme. Fabrika je pro ně, kdežto fotbal je pro lidi." A tak přišlo město o prachy, které inkasují Kvasiny, bez práce je o nějakých pět set lidí víc a koncern zatím z dobré vůle řeší, jak výrobu ve Vrchlabí nezavřít úplně a stěhuje kvůli tomu naprosto iracionálně roomstrovou linku z orlickohorského podhůří do podhůří Krakonošova... Zasraní sportovci!
|
|
|
Omyl, protože sportovci o tom nerozhodli, stadion zjevně nebyl jejich.
Odůvodnění města je blbé, ale je to městský stadion a mohou si s ním dělat, co chtějí.
Například dům kde bydlím a mám zahradu by chtěla sousední fabrika. Jsme zasraní proto, že jej nechceme prodat nebo směnit za jiný, který by nám postavili? (ekvivalent co do rozlohy zahrady, výhodnosti polohy ve městě, atd. evidentně nedostaneme, protože při vší fantazii není kde - a navíc se nám prostě nechce stěhovat)
|
|
|
Ja ten povzdech pochopil tak, ze starosta mesta fandi fotbalu a tak dal prednost teto pofiderni zabave pred moznosti vyznamne snizit nezamestnanost a vylepsit financni situaci mesta. Vyridit by si to s nim ovsem samozrejme meli mistni volici v cele s Tormem.
|
|
|
Díkypřírodě nejsem místním voličem, město, kde mám čest žít je sice zazmerdováno poněkud jiným stylem, leč k žití skýtá výrazně lepší podmínky. A k předřečníkovi - ono míčohoniště jest v majetku města a v současné době hrubě chátrá.
|
|
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=cs&geocode=&q=http:%2F%2Ffiles. brnonakole.cz%2F200006984-3de433edde%2FCykloMapaJmK.kmz&sll=49.194494,16.608582&sspn=0. 078526,0.113297&ie=UTF8&ll=49.2018,16.601148&spn=0.078514,0.113297&z=13
Tak nad tímhle se lidi co znají brno třeba typu HonzaZZR asi poserou, kam se ti troubelíní chcou všude nacpat:)) Nejvíc mě asi dojalo, že požadují vyřešení podpory cyklodopravy na Tomkově náměstí.. Cyklouši se chcou nacpat na městský pseudookruh, už teď zacpaný chaoticky jezdícími autobusy a poddimenzovanými odbočovacími pruhy na křižovatkách... ještě do toho vytvářet cyklopřejezdy:))) A to je skoro na každé větší křižovatce. Pumpičkáři asi nejsou metnálně schopní přežvejkat dopravní předpisy a průjezd světelně řízenou křižovatkou je pro ně nemyslitelný úkol :) Nikde nenajdete "nebezpečné místo, nebudeme tu jezdit jako prasta a když bude nejhůř, tak to kolo odtlačíme po chodníku", všude požadují podporu, zařízení, omezení etc etc.
|
|
|
jsme klidní. to je jejich mokrej sen. nikdo tudy nebude jezdit a až se ojezdí vodorovný značení, tak nebude na jeho obnovu a bude pokoj. mezi tím spáchá sebevraždu několik šlapacích hňupů najetím pod auto a bude klid...popřípadě jim na ty cyklopruhy budou v noci ožralci házet popelnice jako to dělají na renneské, kde zavřeli polovinu (!) ze čtyřproudovky a smí tam jen socka a buzny.
|
|
|
Já myslel že ten buznopruh je jenom na Nových sadech.. ono to pokračuje i na renneskou? pane bože to zase někdo myslel prdelí a šlapkou...
|
|
|
Cyklopruh konci na krizovatce s Kridlovickou, za ni sou normalne 2 pruhy. Renneska je jeden pruh na kazdou stranu, tam by to asi neslo :)
|
|
|
jo, je na nových sadech. myslel jsem, že už je to reneská: http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@x=138144000@y=132783040@z=15
|
|
|
Kazdopadne to maji namalovany blbe, kdyz hraje Kometa, tak jim z cyklopruhu udelaji parkoviste. Meli cyklo udelat z levyho a pri hokeji Novy sady zavrit :D
|
|
Ano, problem je v aktivite minority a pasivite majority. Tedy rozhodl jsem se konat. Jsem schopen si vse asi nastudovat sam, nicmene nekdo poradi.
Mam tu jeden tip na nebezpecnou silnici, nebezpecnou diky cyklounum. Kousek vedle vede cyklostezka, kterou ovsem nikdo nevyuziva. Jedna se o toto misto u Prahy: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=hostivice,+praha-zapad& sll=37.0625,-95.677068&sspn=51.310143,114.169922&ie=UTF8&hq=&hnear=Hostivice,+Czech+ Republic&ll=50.067484,14.190838&spn=0.005124,0.013937&t=h&z=17 (silnice mezi Hostivice-Brve-Hajek).
Uvital bych, kdyby nejaky prava znaly clovek popsal jak co nejlepe dosahnout umisteni znacky zakaz vjezdu cyklistum :-) s oduvodnenim, ze tito na silnici zpusobuji mnoho riskantnich situaci, kdy v zatackach ridic musi bud' prudce zpomalit, nebo nezopodovedni ridici ohrozuji vyhybanim se protijedouci vozidla (samozrejme neni cilem tam dostat znacku zakaz predjizdeni a plnou caru). Hned vedle je cyklostezka, ktera plne obslouzi cyklisty.
Diky - predpokladam, ze rozbor se bude obecne hodit vsem.
|
|
|
|
Pekne, lec mimo. Zakon uvadi povinnost cyklistu jezdit po cyklostezce, ktera je soubezna s komunikaci. V tomto pripade je to proste polni cesta vedouci nekam jinam nez silnice.
Navic je to pokud vim silnice treti tridy s velmi malym provozem.
|
|
|
V rámci hesla poznej svého nepřítele bych ještě doporučil využít celkem novou fičůru, co mají mapy.cz a sice zobrazování cyklostezek a cyklotras.
mapy.cz/#mm=TTcP@x=132585472@y=135881856@z=13 Tady se tedy jedná o běžnou polní cestu a běžnou silnici, kterýžto jsou vedeny i jako cyklotrasy, tzn. jsou doporučeny (kým?) a vedeny jako vhodné i pro cyklodopravu beze vztahu k dopravě ostatní, takže tady se asi fakt neuspěje.
|
|
|
Cyklotrasy tuším většinou znační (nebo spolufinancují obce). Jen výjímečně se provádí úpravy komunikací (vím však o obcích, které pár let tomu na zad vydojily z dotací vyasfaltování polňaček právě v rámci cyklotras). Cyklotrasa není závazná (stejně jako není závazná směrovka Dolní Horní 5 km - mohu tam jet jinudy).
|
|
|
Hmmm, jan navrhuji Strakonickou - cyklousi maji v Chuchli dokonce dve (!) stezky, na kazde strane Strakonicke jedna, ale prekazi mezi auty. Pred dvema lety me jeden debil takhle malem zustal pod autem. Bohuzel by zavreli me a ne jeho.
|
|
Radní Steiner? To je ten samý Steiner, co dělal v roce 2002 vedoucího odboru dopravy a byl natočený ČT, když bral milionový úplatky při opravě metra po povodních?
|
|
A vida, tusil jsem, ze o tom D-F napise clanek. Takto o akci referovala Ceska televize:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/210411000100925/video/127292
Po teto reportazi dokonce nasledoval zivy vstup:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/210411000100925/video/127293
Obvykle se (nejen zde) CT zastavam, proti tem srackam z komercnich stanic je zlata-malovana. Ale tahle reportaz mi fakt hnula zluci.
|
|
Jak vubec dopadl jejich slavny bonz-projekt, na ktery dostali grant? Zadal jsem je o vyrocni zpravu, abych si mohl udelat predstavu o prohospodarenych penezich, ale zadne se mi nedostalo. Myslim, ze by to byl docela zajimavy clanek. Znate to... kdo vodu kaze, sam vino pije.
|
|
|
Ted koukam, ze uz to napravili a vyrocni zpravy povesili na web. Az bude vic casu, proctu je
|
|
Kdyby někoho ze Semil zajímalo, co Vám chystají za cyklostezku, tak se na městě zeptejte :-).
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@x=135094528@y=137853824@z=13
Měl jsem tu čest být přítomen na projednávání. Podspálov - Bítouchov, mezi řekou a železnicí, ano je tam málo místa a buď sráz nebo násep železnice, případně opěrné zdi, ale to není problém, do náspu se udělají zářezy (zástupce SŽDC jen kroutil hlavou), na skále povede stezka na konzolách a jinde se opěrné zdi o pár metrů zvýší. Počítám, že za tu cenu, co to bude stát, by dostavěli D11 do Polska, i kdyby Havránkový dali výměnou pozemky na Václaváku :-)
Nejlepší zážitek byla ovšem diskuze, hned po jejím otevření se přihlásil jeden, už nevim za kterou ogranizaci a vyzval ostatní, ať se přihlásí, kdo věří, že je něco takového reálné postavit - přihlásil se jen projektant (toho chápu, je za to zaplacenej) a zástupce za město.
|
|
|
Já bych se toho nebál. Semily jsou chronicky v prdeli s penězima a poté, co si semiláci postavili novou radnici a kino, nemají ani na suchý z nosu.
Mnohem víc, než cyklopitomost by potřebovali bazén nebo koupaliště a nový most v Řekách.
|
|
Mam jednu fakticku - nie je nahodou Jizni Spojka ( akoz to povodne planovana a magistratom zavrhnuta trasa ) DIALNICA v meste (80) ?! V CR uz mozu bicykle na dialnicu?
|
|
|
Bohužel ne a musí sem tam člověk ploužit 50..
|
|
|
Ta trapná 50 je na magistrále. Na Spojce je 80 a od 23:00 asi do šesti do rána kilo.
Stejně mi ale nejde do hlavy, že si někdo může myslet, že s otevřením okruhu zmizí všechna auta ze Spojky.
Doporučuji tedy vzít kolo a projet si Spojku v úseku Spořilov - sjezd na D11, budou to prima kuželky :)
|
|
|
Poznamka: Na jizni spojce opravdu 100km/h od 23:00 do 06:00 neplati uz nejakou dobu. I na svetelnych tabulich blika porad 80km/h. Takze na to bacha.
|
|
Rozhodovani o tom, zda prestehovat fotbalovy stadion ci nikoliv, myslim padalo uz na hlavu starosty povstaleho z luna ODS - pana Krejciho. Nerozsireni byla jednoznacne strategicka chyba pro Vrchlabi, kterou nastartoval investicni rozvoj do te doby posledniho zavodu v hierarchii Skoda Auto - Kvasin. Mesto nyni nepodporuje ani tak fobal, jako spis hokej mistniho podnikatelskeho vytecnika (od min. voleb uspesny integral za ODS v zastupitelsvu, nyni pro jistotu kandiduje sam za sebe...) pana Dedka - ano slavny DD Elektromont, taktez medialne i jinak zajimavy projekt vystavby logistickeho centra DD PARK v Pardubicich, bystrejsi jiste tyto zpravy postrehli... ODS vzdy slibuje ver Vrch. zmenu, a proto ji do komunallnich voleb ji nyni vede mistnak, jinak ale byvaly dustojnik rozvedky soudr. Rusikvas nevim odkud, dale pak zajimavy pan "vzdy slusna fce." Novak (reditel KRNAP, posleze reditel Lesu CR sp., nyni namestek na min. zemedelstvi,...)
Je to zajimave mesto po vice strankach...
more: http://odsvrchlabi.cz/pool/ods-komunalni-volby-2010-vrchlabi-kandidatni-listina-a4[1]( 1).jpg
http://odsvrchlabi.cz/pool/ods-komunalni-volby-2010-vrchlabi-kandidatni-listina-a4[1]( 1).jpg
|
|
Článek je ukázkou motobuzerace směrem k lidem, kteří párkrát za rok udělají sraz a projedou Prahou na kole.
Nejsem ani účastník těchto akcí, ale stejně tak nejsem zaměřen proti nim. Četl jsem zde článek od toho chlapa co navrhuje v době konání těchto akcí to projíždět autem a nevěřil jsem vlastním očím, ale to je bohužel v česku kde na silnici zažijete horor normální.
Je mi líto, že tyto akce vyvolávají zde odpor. Chápal bych mnohem větší rozhořčení u akcí typu "otevírání dálnice" kde se v rámci mnohamiliardové předražené zakázky udělá ještě přiblblá akce za pár mega pro nic za nic (kdo zde o tom píše?).
Dále mně vysloveně vadí, zdůrazňování budování infrastruktury za předražené rozpočty. Copak tyto stezky staví auto-mat nebo nějaká podobná organizace? Staví to přece stejná betonová lobby, jako dálnice, silnice a cokoliv dalšího z betonu. Proč to tedy přisuzujete cyklistům?
A poslední co mně rozhodilo a donutilo si tady udělat účet a napsat komentář jsou kecy o tom kolik to stálo. Víte kolik stojí účast policie na jednom ligovém kole Gambrinus ligy. Obzvlášť na pikantních zápasech S-S apd.? Vedle toho je účast PČR na auto-mat akci úplná legrace. Tak sorry, ale tenhle článek není zdaleka to nejlepší co pan D-F napsal.
P.S. Jinak chápu, že auto-zmrdi a vohnouti maj sraz v autech každej den a je jedno jestli to je na D1 nebo na nuseláku. O tom psát netřeba.
|
|
|
Nejak si nevzpominam, ze by nekdy auto-zmrdi demonstrativne zablokovali nejake cyklostezky ...
|
|
|
a že by to mohla být záživná kulišárna!
|
|
|
To je z velké části dáno tím, že přinejmenším v Praze a okolí nevím o jediné cyklostezce, která by nezela prázdnotou. Nějaká blokáda ve stylu cyklofašistů na silnici by pak víceméně postrádala smysl. Rád bych viděl reálné výsledky ankety "kolik cyklistů jste za poslední týden viděli na cyklostezce"?
|
|
|
No ja nevim, ale treba stezky podel Vltavy zadnou prazdnotou nezeji. Ba naopak. Podobne namatkou Branik-Opatov. Ze si neco myslite neznamena, ze je to pravda:-/
|
|
|
ty voe, blažek...takhle naivní snad není ani moje jedenáctiletá neteř.
nemá cenu to rozvádět, protože jsi utvořil závěry ze kterých je jasné, že vysvětlit jen základní věci tvorovi tvého intelektu by zabralo ne příspěvek, ani článek by nestačil...ale chtělo by to spíš nějakou brožuru a cvičební sešit, kde bys se naučil chápat principy fungování jednotlivých věcí o kterých tak hloupě píšeš.
|
|
|
No tak sis, frustrate, ulevil a uz zase dej na dlouhou dobu pokoj.
|
|
Tak jsem po letech zavítal na tyto stránky, abych se ujistil, že pan vševědoucí svoje sobecké a nadřazené tlachy nezměnil a je pořád nejchytřejší a nejvtipnější. A ovečky se tetelí radostí a obdivně tleskají. Prostě autoprasata.
|
|
|
A hele, pokus o "cyklobuzna strikes back..."
|
|
Hele kde máte nějakej článek vo těch vašich kámoších v medu s mečem a karkulkovi ? Vo tom jako nepíšete? To je pro vás naprosto normální?
Ještě jsem totiž neviděl, že by cyklista dal přes držku někomu v autě ale vobráceně to je furt respektive ono najíždět na někoho na kole to je totiž velká vodvaha a pak vo tom ještě slintat na webu, tím se to celý krásně dá dokončit co vlastně autosrab chtěl říct.
Tak čekám další autobuzerace. Vono mít turbo to je většinou totiž vykoupený tím, že člověk má v hlavě temno. Chápu, že to tady je v podstatě soukromej prostor vyhraženej především pro sympatizátory pana D-F, ale přece jenom diskuze je základ demokracie, tak honem. Než bude pozdě.
|
|
|
Trochu si tu pumpicku povytahni. Mas ju zjevne uz moc hluboko.
|
|
|