Komentáře ke článku: AAAch Synku Synku (ze dne 09.05.2014, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Nečíst smlouvu, ještě se blbě zeptat, jesli to není habaďůra a podvod (co mu na tohle protistrana asi může říct?)... to je jinej level. Pán chtěl odejít, protože se mu nelíbily podmínky, tak mu nabídli ještě horší a najednou už je to v pořádku a tužka podepisuje, tapecírunk z pežota slejzá a manželka má hlad.
|
|
prodejci zase tak inteligentní nejsou. Mají dalekosáhlé zkušenosti s hejly, ale inteligence to není.
Synek se dostal do klasické situace, kdy jeden hlupák chce napálit druhého hlupáka. Hlupák AAA chce napálit hlupáka Synka a má s tím bohaté zkušenosti. Hlupák Synek chce napálit AAA a hloupě si myslí, že za ním stojí stát a zákon, jejichž účelem je chránit hlupáky. Tak není, Synku, vítej v realitě. Před hloupostí tě neochrání nic, ale ještě můžeš zkusit třeba svěcenou vodu, uhranutí, zaříkávání a jiné osvědčené metody. ;-)
|
|
|
|
V áčkách měli svého času (jak je to dnes nevím, mé info je asi 10 let staré) jedno oddělení, složené z bývalých švestek s konexemi. Jejich úkolem bylo čistit problematická auta. Při tom množství, které se tam vykoupí, a i když si hoši dávají docela pozor, se čas od času koupí nějaký "legání problém". Tohle pak pánové u svých bývalých kolegů pořešili. Jako přidruženou výrobu pak měli žehlení průserů synovce pana majitele, jeho bráchanců a kamarádíčků v oblasti dopravní, mravnostní a příbuzné.... :-)
|
|
|
V áčkách měli svého času (jak je to dnes nevím, mé info je asi 10 let staré) jedno oddělení, složené z bývalých švestek s konexemi. Jejich úkolem bylo čistit problematická auta. Při tom množství, které se tam vykoupí, a i když si hoši dávají docela pozor, se čas od času koupí nějaký "legání problém". Tohle pak pánové u svých bývalých kolegů pořešili. Jako přidruženou výrobu pak měli žehlení průserů synovce pana majitele, jeho bráchanců a kamarádíčků v oblasti dopravní, mravnostní a příbuzné.... :-)
|
|
Synek do acek vyrazil naprosto nepripravenej. Ze necemu clovek nerozumi neni zadna ostuda, ale je treba byt o to opatrnejsi a hlavne porad myslet na vlastni hranice.
Konkretne:
- mel si na dve hodiny sednout k internetu a zkusit najit cenu svy 206ky pod kterou nepujde za zadnou cenu (prodavat auto za 35 a pak se spokojit s 10 je hola blbost)
- taky si mel uvedomit, ze auto bude potrebovat ponakupni servis, coz je min. 10.000 a to su jeste optimista a podle toho vybirat i auto, aby mu na takovy servis zbylo
- kazdej foun ma uz 15 let kalkulacku, takze neni problem do ni nasazet cisla a zkontrolovat soucet.
- manzelka a jeji hlad...rozumim, ze to ma do holomóca 90 km, ale nejede tam krmit manzelku, ale kupovat/prodavat auto. TO je cil mise. Vsechno ostatni je vedlejsi, pokud nejde o zivot, takze mel zenu nechat v salaši a jet sam, nebo ji na takovy maraton vybavit.
- s ohledem na bazarnicky zdroj a predpokladanou cenu, mel zauvazovat i nad tim, jestli chce brat zrovna turbodiesel i kdyz HDi byla mnohem lepsi volba nez zastarale kramy od konzernu.
Je to nejspis nejaky vesnicky clovek a takhle pro nej dopadl stret s mestskou realitou. Blbcem bych ho nenazyval. Jen proste bema rozhled. Pritom kdekoli na vesnici se nejlip da prodat auto tak, ze zevnitr na okno nalepim ceduli "PRODAM" s cenou, par detailama a kontaktem.
|
|
|
Zrovna dneska sa mi stala divná vec. Mám to doložené print screenmi. Mal som na AAA auto vytipovaný Citroen C4 s 65 000km, VTR, na elektrónoch. Cena 3500€.
Počas pozerania inzerátu sa mi stalo, že nešla otvoriť fotka. Obnovil som stránku a vykuklo na mňa to isté auto, už bez elektrónov, so 109 000 a za 3300€. WTF? :)
|
|
|
Ty elektrony byl bonus k nejakymu pažoutovi mu odkud kvuli tomu museli odrezat nejaky ty šrouby u brzd.
|
|
Před lety jsem četl skoro totéž, jen z úhlu pohledu majitele autobazaru.
V románu odehrávajícím se v USA.
(Bohužel jsem zapomněl název a autora.)
Neuváženě jsem klikl na odkaz v článku a přečetl si výtvor, ve které autor popisuje, jaký je trouba (tím míním jeho závěry, nikoliv popis průběhu jednání).
----------------
Je zajímavé, že před pěti lety jsem četl vyprávění člověka, pořídívšího si velmi podobným způsobem vysavač, který pak léta splácel.
Jak popisuje D-FENS, prodejjci mají psychologii opravdu "zmáknutou".
|
|
|
Já jsem před lety kupoval auto a to byla čerstvě možnost zrušit sjednadný úvěr.
Takže jsem na prodejce nastoupil s tím, že dají fakt VELKOU slevu, nebo že auto koupím na úvěr, vzápětí ho zruším a úvěrová firma jim místo provize dá přes hubu (to jsem ji ale vysvětlil slušně).
Nakonec se to dostalo k vrchnímu prodavači, ten na to dost koukal a podle všeho jsem jim hodil do soukolí ne pár zrníček písku, ale celou lopatu.
V čekárně seděli lidi a prodejci jim říkali, ať si rozmyslí tu nabídnutou dvoutisícovou slevu a mezitím já, který jsem přesvědčoval šéfa že netrvám na to aby na autě prodělali, ale že mi sleva dvacet tisíc přijde tak akorát a pokud má pocit, že to je moc, tak ať mi řekne za kolik ho vykoupili a že se dohodneme.
Na to prodejce, že mi auto nemusejí prodat a na to já, že když se nedohodneme, že jim tedy zítra ten podraz z úvěrem někdo udělá bez varování.
A protože nemám ve zvyku mluvit potichu, tak bleskem změnili strategii a místo toho aby mě nechali vydusit, tak nanosili smlouvy a za 10 minut bylo vše podepsáno. Lidi co tam čekali na tu dvoutisícovou slevu myslím dost nestíhali a my se doma dodneška plácáme do kolen při vzpomínce na tu komedii.
Dneska už to budou mít smluvně ošetřené, ale tehdy to byla novinka, takže s tím nepočítali.
Ten vrchní prodejce mi pak říkal, že jen málo kupujích je takhle dostane, že mi přeje hodně kilometrů a ať k nim zase tak často nechodím. To už se ale zase smál a asi byl rád, že vyvázli jen se slevou.
S fintou přes úvěr bych se dostal ještě o deset tisíc níž, ale zase mi to nestálo za to papírování a oba jsme to tak nějak tušili.
Byla to fakt výborná zkušenost. Člověk se nesmí nechat vmanipulovat do jejich soukolí, ale přitáhnout na ně nějaké překvápko. Pak nestíhají reagovat oni a kupující je ve výhodě.
|
|
|
Sluší se dodat, že profese prodavače v autobazaru má dlouhou tradici, ovšem pod krycím názvem "koňský handlíř".
Psychologie, "praktiky" a samozřejmě specifický talent.
Některé věci jsou vlastně pořád stejné.
|
|
|
No pořád stejné... nejsem si tak zcela jist, zda v dobách koňských handlířů přec jen nebylo statisticky poněkud běžnější, že ten napálený v hospodě říkal „ten grázl mne obral, to jsem ale vůl, chlapi pojďte to zapít“, a nikoli jako dnes „ten grázl mne obral, máme špatné zákony, chlapi pojďte volit Babiše, ten si na to posvítí.“
|
|
|
Ta statistika, či jiné porovnání situace "post festum" je mém příspěvku probrána kde přesně?
_____________
Výše uvedená reakce není nesouhlasem s Vámi, jen obvyklým lehkým údivem.
Pravdu máte, to zase jo.
|
|
|
No, když si vybavím, jak ve skutečnosti probíhaly události, jež někteří autoři 19. století nazývají kdo ví proč "selské rebelie", tak si nemohu pomoci, ale někteří lidé jsou pořád stejní k*k*ti.
Tam to fungovalo takhle:
Krok 1) Majitel panství (obvykle soldateska se šlechtickým titulem za 14 dní tejden) nastavil tak nesnesitelné daně a roboty, že byly dokonce místy vyšší, než dnes.
Krok 2) Sedláci dlouho skřípali zuby, a pak sepsali petici vrchnosti. Vrchnost s ní zatopila v krbu.
Krok 3) Sedláci utratili majlant za právního zástupce, a ten dal petici přímo císaři.
Krok 4) Císař postoupil záležitost vrchnosti.
Krok 5) Vrchnost potrestala sedláky, přičemž veškeré ozbrojené konflikty vznikly teprve v této fázi.
Pro celý postup až do závěrečného vyústění pak byla typická úcta k zákonům, loajalita a předposranost...
Když s těmito lidmi v*j*bal koňský handlíř, obávám se, že také mysleli na vrchnostenskou kancelář a ne na panáka...
|
|
|
Nesmíte tolik žrát Jiráskovy Psohlavce...:-)))
Tyto události jsou typické pro konec 17. století, kdy v našich zemích tak výrazuně klesl počet obyvatelstva (30-letá válka + následné epidemie moru), že v podstatě nebylo, kdo by makal na panském - počet obyvatel klesl cca o 1/3. V klidných donách byla robotní povinnost 1 den v týdnu (16% zdanění), dále desátek církvi, někteří, kteří měli zvláštní dovednosti, měli daně ještě nižší a tzv. "svobodná povolání" neplatili daně vůbec,
Navíc daň nebyla až tak daní, anžto byla platbou za nájem vlastních polí, které byly obvykle v majetku oné vrchnosti.
JInde byla samozřejmě situace úplně jiná - třeba Uhry a Sedmihradsko, tam byl režim k sedlákům o poznání tužší.
|
|
|
(Jen čistě technická -- opravte mne prosím pokud se pletu, ale mám za to, že ten den roboty byl povinností pro rodinu, nikoli jednoho každého. Celkově tedy zdanění vždy mnohem nižší než 16%, regresivně klesající podle velikosti rodiny.)
|
|
|
Pokud si to dobře pamatuji, tak c je správně, robotní povinnost byla nikoliv za jednotlivce či rodinu, ale za statek. Tj. regresivně klesající podle velikosti (počet osob) statku.
|
|
|
Výpočet zdanění má ovšem svá úskalí, která abstrahujete, zemědělská praxe se od úloh v učebnici aritmetiky občas liší.
Například pokud máte na práci vzhledem k agrotechnické lhůtě například čtyři dny, je jeden den 25 %. Pokud robotujete s koňsým potahem, je lhostejné, že děvečky od krav na pole nemusí.
Ověřil jsem si to v praxi: stane se, že na části pozemku prostě agrotechnický termín propásnete. Velmi často pak nezasijete vůbec, v případě ozimu pak máte možnost volit náhradní plodinu.
Pokud propásnete termín odvozu (nebo dnes vzhledem k technologickému pokroku výmlatu), dostáváte se se ztrátami "do červených čísel".
V nouzi se aplikoval také předčasný odvoz (se samozřejmým vlivem na kvalitu), jsou o tom v lidové slovesnosti půvabné doklady, například "Tajemství studánky Litochy" z Podoubraví.
|
|
|
Tajemství studánky neznám, ale výpočet zdanění má ještě jedno úskalí. Pokud se živíš zemědělstvím, uživíš tím celou rodinu v pohodě, dokonce vypěstuješ nějaké desátky a zvládneš robotu, máš ještě jeden problém a sice, že něco musíš zaplatit v penězích, které nemáš. Těch pár drobných, které utržíš na trhu, ti tak tak stačí na nákup dalšího prasete/krávy/nebo co já vím čeho, a kde vzít nějaké ty "zlatky" na převod nebo nájem nemovitosti a polností, když se platí z převodu veškerého majetku?
určitě se to někdy a nějak dalo zvládnout, ale říct o takovém systému, že je vlastně v pohodě a daně jsou nula nula nic, je trochu přehnané.
to jen na doplnění.
|
|
|
Děkuji.
(Poukázat na oběživo je na místě, popisované problémy jsem co malé děcko zažil.)
|
|
|
No jo, ale ona ta složená daňová kvóta byla "o něco málo" širší. Především se dělila na přímé a nepřímé daně. Nepřímé daně byly daně spotřební - z piva, soli atd. Přímé pak byly církevní desátek a robotní povinnost - pachtovné bylo něco jiného, je to docela složité, v principu šlo o to, že jste nemohl za žádných okolností pozemek zakoupit, jen pronajmout, a do určitého rozsahu se robotovalo, nad určitý platilo). Pak tu byly různé "mimořádné" daně, které vypisovala vrchnost a císař. Typicky byly spojené s nějakým válečným konfliktem, nebo třeba stavbou. Pokud například stavěla vrchnost most, tak vypsala mimořádnou daň a následně vybírala mýto. Kromě toho existovaly různá mýta, cla, povinné nákupy piva či mouky z vrchnostenských podniků... Čili v době, kterou mnozí z nás vnímají jako brutální feudální útlak, byla daňová povinnost srovnatelná z dnešní. Před tím i potom bylo líp. PS: Čerpám z Toulek Českou minulostí, nikoliv z Jiráska...
|
|
Synek na to prostě od počátku neměl koule. Dělal chybu za chybou a tou úplně největší byla manželka. Já ze stejného důvodu nechal manželku doma, když jsem na jaře kupoval v áčkách auto. Její rady typu "ale barva je moc hezká a má to klimatizaci, tak to vem" jsem fakt nepotřeboval. Zvlášť když by se už po desetiminutách netrpělivě vrtěla, porotože se chce stavit ještě v Globusu. :-) Jinak v áčkách se dá koupit dobře, ale musíte se fakt připravit. Gugl má dnes každej. Bazarníci potřebují prodat všem, ne jen hejlům, takže když se nedáte, tak k nějakému kompromisu s nimi dojdete. Ale pokud jste takový osel .... já byl svědkem, jak nějací vidláci předdůchodového věku kupovali v hradeckých áčkách Citroen Piccaso za snad 200 papouchů a předváděcí jízdu absolvovali na zadním sedadlem a celou jízdu poslouchali nadšené hodnocení auta od bazarníka za volantem. Pak ještě seděli po skončení jízdy 10 minut v zadu a hladili čalounění. Nakonec si auto venku prohlédli z 5 metrů , pokochali se barvou a řekli bereme. Bazarník se málem udělal :-D
|
|
|
No nevím. Jen tak jsem nakouknul na stránky Áček, zadal "rok výroby do 1999, palivo benzín" a ta nabídka mne nějak nedojala. 1. Mercedes CLK, 1. Barracheta, 2. Multiply a zbytek kultura popelnicových polí. Ani jsem nedošel na konec.
Jinak se budete divit, ale těch penzistů mi může být za jistých okolností dost líto*
___________________________________
*Záleží opravdu na okolnostech. Pokud jim dosloužila stará Felda nebo Fako a oni nemají v okolí nikoho, s kým by se poradili, tak je mi jich opravdu líto. Pokud jsou to takový typy, co mám v příbuzenstvu, podle kterých jsem naprostý kretén, který si kupuje drahá žravá auta... Pak se mne přesto zeptají, co si myslím o Mondeu fturbodieslu, já jim řeknu "v\y jste se po*rali" a oni to přivezou, že to má klimu a jezdilo to v Německu, tak kdo chce kam...
|
|
|
Když někdo pláče, že nemá kamaráda automechanika co by s ním auto vybral. Tak ho vždy odesílám do autoservisu kde i v autorizovaném za mírný poplatek vozidlo před koupí prohlédnou a zhodnotí.
Tato služba je dostupná pro kohokoliv. Sám takto kupuju ojeté motorky a maximální spokojenost, když je stroj v pořádku rovnou se spláchne ponákupní servis.
|
|
|
"Tak ho vždy odesílám do autoservisu kde i v autorizovaném za mírný poplatek vozidlo před koupí prohlédnou a zhodnotí.!
No, a představte si, že někteří lidé neví ani tohle. Například proto, že první auto kupovali v roce 1975, pak 1981, pak 1994 a teď si chtějí pořídit poslední "na dožití". Pokud se ptáte, kdo se jim o vozidlo staral, tak autoservis, a to - vzhledem k nájezdu - jednou za Uherský rok...
|
|
|
no nazdar, až tohle nějaký vykuk objeví, tak se můžeme těšit na to, že bude autoservisům uložena povinnost ze zákona. Libovolný tydýt napochoduje do libovolného autoservisu a ti budou mít povinnost vyslat svého zaměstnance, aby ho doprovodil do bazaru. A pak se mnozí budou strašně divit, že zaměstnanec servisu poskytl službu výhradně v mezích zákona a budou požadovat přísnější zákon a tak pořád dokola a dokud neumřeli, požadují zpřísnění zákona dodnes. :-(
|
|
|
Pro lidi kteří si nevědí rady při pořízení ojetého automobilu a chtějí jen něco na dožití udělal Renault takovej projekt viz: www.Dacia.cz a i spousta dalších automobilek má v nabídce model na klidné stáří (menší až mrňavé auto, prosté jakékoliv výbavy za cenu do 200kkč)
|
|
|
Ano...VW ma pro duchodce zase v portfoliu levne a emociproste pekace z montovny v Boleslavi.
|
|
|
Něco špatného na rendlících z Rumunska??? 8-)
Duster je taková lepší Niva, Sandero na víkendové dojíždění do Globusu stačí, opravit to dokáže každej malej servis (bo technika je letitá). A pořád platí "elektronika která není se nemůže posrat"...
|
|
|
Něco špatného? No já bych to viděl na instalaci 1,5dci :)
Já proti Dacii nic nemám aspoň si to na nic nehraje a Dustera v 4x4 1,6LPG bych si představit uměl.
Já myslím, že to byl dobrý tah prodávat nenáročná auta pro nenáročného zákazníka.
|
|
|
Když ty hajzlíci dávaj LPG jen do předokolky. :-(
Na "specifické trhy" (Rusko, Brazílie,...) umějí dát i benzínový dvoulitr. 8-)
|
|
|
Nedaj LPG oni tak ho dá někdo jinej. Ale důvod proč jen do předokolky by mě docela zajímal.
|
|
|
Tak ono se to přímo nabízí, toroidní nádrž je umístěná vzadu pod autem, stejně jako poháněná zadní náprava u verze 4x4. Viz: www.auto.cz/test-dacia-duster-lpg-plyn-nepatri-jen-do-sporaku-70896
Za základ pro přestavbu na LPG od společnosti Landi Renzo slouží Duster se zážehovým motorem 1,6 16V v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze předních kol, ve druhém stupni výbavy s označením LS Cool. Důvodů pro tuto volbu je několik. Tím hlavním je skutečnost, že toroidní nádrž na LPG je umístěna pod zádí vozu, kam by se u verze s pohonem všech kol nevešla kvůli složitější konstrukci zadní nápravy. Dalším důvodem může být skutečnost, že verze spalující LPG je především ekonomickou volbou, pro kterou je druhý stupeň výbavy ideálním řešením.
V každém případě zájemci o kombinaci LPG s pohonem všech kol u Dacie nepochodí. Rozměrově i cenově nejbližší možností je Fiat Sedici 4x4 1,6 LPG, který v současnosti přijde minimálně na 350.500 Kč.
|
|
|
Jestlis byl nekdy v Rumunsku, tak je Ti uplne jasne, proc Dacia dela auta pod kteryma probehne slepica aniz by musela sklonit hlavu 8o)
Ja tam toho projel hodne, ale jet tri dny 150 km po nezpevnenych cestach a modlit se aspon za panelovku chce jinsi srtoje nez vylozene silnicni a i na hlavni silnici je pro auto rychlost nad 100 zcela zbytecna. Takze 1.5 dCi je uplne v pohode motorizace a kariserie pick-up na Loganu posle konsky potah do duchodu 8o)
|
|
|
V Rumunsku jsem nebyl, ale bydlím kousek od Jílového u Prahy a Golf už má problém s průjezdem této obce kvůli nedostatečné světlé výšce.
Motorizace 1,5dci mi nevadí výkonem, který je dostatečný, ale tím, že se pekelně sere.
|
|
Vcera jsem byl delat nejakou praci v jednom malem bazaru. Maji tam auto, ktere prodavaji za cenu "slusneho" vozu. Jenze ma mnoho prusvihu (je to ojety diesel, potize s DPF, EGR, zhavenim, vysokotlake cerpadlo railu, nejake senzory...). No ale auto by se teoreticky hodilo na odladeni nejakeho SW na nem, tak jsem sdelil, ze pri vyznamne sleve bych to auto koupil. Otazka byla co je vyznamna sleva? Ze u nej to je pry treba 50% a ze to majitel vozu asi nevydycha :-).
|
|
Mně se vcelku osvědčilo použít na ně jejich vlastní zbraně. Dohodl jsem se s člověkem, který se dobře živí prodejem aut (nemá kamenný autobazar, ale vykupuje auta a dělá z nich leštěnky) na ceně, za kterou ode mě vykoupí staré auto a jako bonus mi nabídl, že se mnou vyrazí do pražských autobazarů vybrat auto "nové". Jako odměnu požadoval polovinu ze slevy, kterou vyjedná. Po té, co mi jeden vůz padl do oka a absolvovali jsme zkušební jízdu, auto dlouho detailně prohlížel a po asi hodině vyjednávání z 360 tis bylo 315 tis. Asi ho to i samotného překvapilo, protože mi doplatil za mé staré auto "jen" o 20 tis. méně, rovnou s ním odjel, já do hodiny podepsal smlouvu a odjel s novým autem. Celkový čas strávený v bazaru byl asi tři hodiny a odjížděl jsem s dobrým pocitem ušetřených 25 tis a s tím, že vím docela dobře v jakém je auto stavu. Ač nejsem antitechnický typ, starší auto bych nejel kupovat bez zkušeného automechanika, mít sebou i prodejce ojetin je velký bonus navíc.
|
|
Omlouvám se za OT, ale nedávno jsem sem dával do komentářů odkaz na zajímavý článek, který by se hodil dát k novinkám. Když někoho pohltí politická korektnost, tak je to prostě fakt síla.
http://www.autorevue.cz/americti-pravnici-chteji-zakazat-top-gear-obratili-se-i-na- obamu
|
|
Tak v prvé řadě Synek lže... Koupil jsem auto v aaa teď ve středu (ano, áčka mi nevadí, auto si prohlédnu a cena z protiúčtu o cca 30% nižší mi nevadí vzhledem k bezstarostnosti). A smlouva jsou dvě stránky dokumentu, z čehož polovina jedné je popis auta a hlavička. K tomu je jedna A4 všeobecných podmínek a dvoustránkový protokol o stavu vozidla, kde není nic ke čtení, jen jsou zaškrtlá políčka, jak na tom auto je. Tudíž nic, co bych si nemohl přečíst. (pokud někdo nevěří, nebo by chtěl smlouvu vidět dopředu, nemám problém jí nascenovat). Takže výmluvy, výmluvy a výmluvy na to, že je pan Synek prostě trouba. A to čekání tam prostě je, je to už taková psychologie. Já tam strávil 5 hodin, ale vezmu si dobrou knihu, nabitý tablet a můžou mi vylízat řiť, věřím, že bych se s cenou dostal i na lepší úroveň, ale kývl jsem v okamžiku, kdy mi to přišlo snesitelné a nemůžu na nikoho nadávat. Kdyby se ke mě chovali arogantně, odcházím a je to....
|
|
|
Nevím jak dnes, já tam auto kupoval před 5 lety. Stránek k tomu mám doma asi 20. Ale nejvíc stránej není od AAA ale od úvěrové společnosti. A protože se pan Synek nechal uvrtat do úvěru, tak jich taky dostal asi hodně.
Jinak já si na AAA nestěžuju. Co jsem si vyjednal to jsem dostal. Kde jsem udělal chyby to už dneska vím a beru je jako poučení do budoucna. Holt "vzdělání" něco stojí :). Auto bylo v pořádku, jezdí do dnes i s minimální údržbou. Že jsem se nechal vtlačit do nevýhodného úvěru byla jen a pouze moje blbost. NIkdo mi nelhal.
|
|
Nechápu proč tam Synek zůstával. To na prodej tak spěchal? Nebo je snad v ČR jen jeden autobazar? Já myslím, že ono by to třeba i šlo, kdyby dal jasné podmínky a pokud by na ně nekývli oni, měl by se k odchodu. Ale jestli je pravda to s tím čalouněním, tak je to teda síla.
|
|
|
Protože AAA "opakovaně projevovali zájem". Synek měl potom pocit, že po jeho autě děsně toužej, tak jel 90 km a když už tam byl, tak mu bylo blbý jet s nepořízenou zpátky.
Jako když jednomu mýmu příbuznýmu nabízeli AAA po telefonu za auto asi 120 kKč. Bylo marný mu vysvětlovat, že až tam přijede, bude z toho tak maximálně 80. Oni mu to přeci řekli do telefonu!
Marná snaha. Ani by mi to nevadilo, jenže příbuznýmu nesloužilo zdraví (tělesný) a tak sem - jako blízkej příbuznej - byl vyslán do AAA s autem já. Přišel týpek a po ohledání stroje a asi dvou odběhnutích z něj vypadla částka 85 kKč. Volám příbuznýmu a vysvětluju situaci. Z druhý strany se ozvalo: "TO NENÍ MOŽNÝ! Vždyť říkali 120!". Myslel sem, že mě odvezou...
|
|
|
Tak na to je velmi snadna reakce. Chcete se na auto podivat? Ok, je u mne na dvore.
|
|
|
Nepochybně. Ale vžijte se do role komunisty s IQ 80.
|
|
|
Přesně! Žádaná auta, na kterých vidí rychlý a zajímavý zisk, údajně jezdí sami vykupovat.
Taky mi volali, když jsem prodával auto. Slušně jsem jim řekl, že to mám z ruky, nemám příštích 14 dnů čas, ale že si jej můžou přijet prohlédnout. Nepřijeli, auto jsem do měsíce prodal i tak a za mnohem lepší cenu, než by mi dali v AAA (když víme, že reálně pracují s marží 25-40 %, minimálně 25 tis. Kč). Navíc jsem mohl auto dál užívat a nemusel s tím strávit půl dne nebo víc.
Prý není dobré je poslat do zadele po telefonu. Někde jsem četl, že krátce po odeslání do oněch míst dal někdo do Annonce inzerát, že dotyčný prodává zánovní iPhone za třetinu ceny a telefonáty se jen hrnuly. Nemuseli to být oni, ale......
|
|
Tak po desli dobe od D-FENSE dobry clanek! Pan Synek nejprve na byl na zacatku zcela spravne ostrazity a vcas odhalil vsechny pokusy jej natahnout a podvest, aby na konci zcela nepochopitelne svoji ostrazitost uplne vypnul a podepsal to, co mu dali pod nos. Navic pokud jeste pred podpisem videl, ze mu jeho strae auto uz odstrojuji, tak bych snad volal PCR, nebo tim minumalne pohrozil a hned bych jel pryc. Jak mohl duverovat nekomu, kdo se takhle choval jeste pred dokoncenim obchodu? Jak psal jeden komentar, "pan byl nespokojen s podminkami, tak mu nabidli jeste horsi". Pred timhle nikoho zadne zakony neochrani. Notabene kdyz uz ho pred podpisem x krat zkusili podvest a on si finalni verzi ani poradne neprostuduje, tak co chce?
|
|
|
Já si myslím, že s rozebíráním auta je to výmysl. Za 1. áčka na autě nic neopravují. Ani destičky, ani prasklou žárovku, ani geometrii (opět vlastní zkušenost, radši daj slevu, to u mě v případě tažení doprava jak prase - "to je jen geometrie pane" bez opravy neprošlo a oni to prostě opravovat nebudou...). Tak nevím proč by sundavali tapicírunk, to k vyčistění nepotřebujou. Navíc já, když jsem tam auto prodal, tak jsme spolu s technikem auto projeli, prolezli, já si auto zamknul a do podepsání smluv stálo zamčené na parkovišti a nikdo se o něj naprosto nezajímal. Nad čestností aček si nedělám iluze, ale tady mi to přijde, že to prostě Synek posral a rozhodl se si pár věcí přimyslet, aby nebyl za úplného blbce...
|
|
|
Tapecírunk se zcela běžně sundavá*, aby bazar viděl, jak to vypadá po ním - například, zda nejsou dveře červené a zbytek auta modrý.
______________
* Jak u čeho, u Peugeotu 206 běžně, u Renaultu Avantime by na to asi neměli koule ani v AAA.
|
|
|
Presne tak. U 206ky vyndas tri samorezky a pak energickym skubnutim vyndas celej tapecirunk z asi 20 plastovejch nyplu. Vratit ho zpet je otazka dvou minut.
|
|
I kdyz kdysi jsem v ackach taky byl, podivat se na auta a hlavne si otestovat ford focus I - benzin 1.6. Potreboval jsem mit srovnani mezi hondou civic a tim fordem, no a v ackach zrovna dva nebo tri focusy meli. Nemel jsem v umyslu auto kupovat jsen jsem potreboval projizdku. Nejprve jsem popojeli v arealu asi 100m, pak tam prodejce rucne dolil z kanystru cca 2 - 3 l a jeli jsme. Teda, nejprve mel prodejce strasny problem dostat klicek do zapalovani, nevim co bylo se spinaci skrinkou, kazdopadne asi 10 min. s tim zapasil, mne uz bylo trapne i za nej a premyslel jsem co delat, abych se ho moc nedotnul a jeslti vubec vyjedeme. Nakone tam klicek asi za tech 10 min dostal, zamumlal neco jako "To se vam stavat nebude" a vyjeli jsme. Projizdka normalni, cca 4 km tam, pak jsme jel ja 4 km zpet. Hned po projizdce se prodejce ptal "Tak berete to?" Rikal jsem neco ve smyslu ze se rozmyslim a kdyztak se ozvu, na to prodejce, ze uz zitra to auto ais nebude, tak rikam "Muj problem, kdyz nebude, tak nebude", pak prodejce, "dam vam radio zdarma, berete?"Rikam, "ted urcite ne, kdyztak se ozvu sam", pak prodejc nekam odesel, pry za nejakym manazerem, za asi 10 min se vratil (ja uz pritom spechal a chtel pryc, ale zase jsme nechtel nezdvorile bez rozlouceni utect) s nejakym kravatakem, ktery mne informoval, jak moc si mne vazi a specielne pro mne ma nabidku jeste tusim zimnich pneu zdarma a co pry tomu rika...No zkratka jsem dokazal utect az za tak 40 min po skonceni projizdky, ale nikdo mne nic podepisovat nenutil. Je fakt, za marketingova masirka je tam vydatna a pokud clovek to konkretni auto moc chce, tak mjuze zakolisat, ale od toho ma zdravy rozum a vi, ze rozhodnuti na nekolik pristich let v hodnote desitek az stovek tisic se nda delat pod casovym tlakem. Jak psal D-FENS, aut je jako s....k a opravdu nemusim koupit hned v prvnim bazaru, pokud tedy bych vubec mel kupovat auto v CR
|
|
|
Technická: Myslím že zaměňujete zdravý rozum za psychickou odolnost vůči nátlaku. A to je věc, která se zdravým rozumem myslím nemá nic společného, to se musí každý naučit a "školné" něco stojí.
Jinak máte samozřejmě recht.
|
|
Když je někdo až tak moc hloupý jako pan Synek (a ač je to prakticky nepředstavitelné, takových lidí bude patrně hodně), dostane po držce, je úplně jedno, v jaké společnosti, s jakými zákony, s jakou policií, prostě v každé společnosti (i včetně anarchistické) takového člověka někdo napálí a udělá z něj hejla, neboť je to šíleně jednoduché (i když svinské, ale nějaké svině mezi lidmi vždy budou).
Společnost pak určuje (u takto hloupých lidí v obrovské míře), jak s takovou zkušeností člověk naloží. Máme-li společnost, která si hraje na to, že "chrání spotřebitele" (v podtextu: "před vlastní blbostí"), pak dotyčný (vzhledem k jeho intelektu poměrně logicky) usoudí, že chyba je někde jinde, zanadává si na ty, kdo jej (dle jeho názoru) mají chránit (protože to slíbili) a je zcela připraven se nechat oblafnout znovu; šance, že by došlo k nějakému poučení či zlepšení stavu, je blízká nule, neboť z pozice toho hlupáka za jeho selhání může někdo jiný. Ve svobodné společnosti mu tato možnost odpadá; může se buď litovat, poučit, nebo obojí.... šance na zlepšení stavu je tedy výrazně vyšší.
|
|
|
Inteligence je evoluční výhoda. To, že méně inteligentní lidé budou využíváni těmi s vyšší inteligencí není vůbec svinské, ale přirozené. Žene to druh kupředu. Že si p. Synek myslí, že byl podveden je jen důkazem jeho snížené schopnosti používat to, co mu bylo shůry dáno.
S druhým odstavcem víceméně souhlas.
|
|
|
Já myslím, že platí obojí.
Inteligence je jednak evoluční výhoda, takže je přirozené, že inteligentnější využívají méně inteligentní, je to poměrně i nutné z hlediska přežití druhu. Na druhou stranu je to ale mnedle zároveň sviňárna.... odrbat někoho jen proto, že je blbej, přece není správné. Tím nijak nepopírám Vaše tvrzení o evoluční výhodě a druhu; jen poukazuji na to, že i když je pan Synek hlupák, asi by se mi nespalo moc klidně, kdybych byl na místě těch prodejců z bazaru.... Vám snad ano? Myslím, že též ne, ačkoliv s tou evoluční výhodou máte pravdu.
|
|
|
Spalo by se mi dobře, p. Synek dostal přesně to co si sjednal a za co zaplatil, nikdo ho nepodvedl ani nenutil k uzavření smlouvy násilím. Pokud není spokojen může si za to sám.
|
|
|
Tak na to máme asi trošku jiná měřítka.... respektive rozhodně netvrdím, že by Synka někdo podvedl, nutil, nebo jakkoliv porušil jeho práva. Prostě si s ním jen vytřeli zadek, k čemuž jim on sám notně dopomohl.
Na druhou stranu toto by se dalo říct o nějaké nezanedbatelné části* těch akcí pro důchodce, kde jim nutěj krámy. Přestože to je jejich dobrovolná* aktivita, k ničemu nejsou násilím* nuceni*, neshledávám to jako čestné jednání.
--------
* Pak je samozřejmě i ta druhá část, kde se o dobrovolnosti moc mluvit nedá, násilím tam nuceni jsou a tam je to svinstvo neoddiskutovatelné.
|
|
|
Tedy abych byl přesný, nejen že to neshledávám jako čestné jednání, ba dokonce to shledávám jako jednání nečestné, prostě prasení.
|
|
|
Bavíme se o prodeji a koupi auta, proč do toho taháš tzv. šmejdy? Z popisu p. Synka nevyplývá, že by byl nějak manipulován či nucen, pokud tedy nenazýváš manipulací a nucením obchodní jednání jako takové. Ten kdo má průpravu z bazzaru* se v bazaru zaskočit nenechá:-).
|
|
|
Tahám je do toho pro ukázku toho, že může existovat i jednání, které není v rozporu s vlastnickými/přirozenými právy, ale jsem přesvědčen, že je nečestné.
Nucen Synek sice k ničemu nebyl, nicméně manipulován byl prakticky celou dobu, de facto každá akce bazarníků byla nějakou manipulací.
|
|
|
Bóže, nebyl v tanečních, ale v bazaru. Když neumí obchodovat tak ať to nedělá.
|
|
|
pan Synek zase tak moc hloupý nebude, na to, aby osočil ze své "hlouposti" kde koho, měl kapacitu dostatečnou. Podělal co mohl a aby si to nemusel přiznat, svedl to na manželku, která měla hlad a spěchala, na hajzlíky podvodnické z bazoše, ani slůvko o tom, že udělal blbost. To sice bývá doménou těch hloupějších, ale ne natolik hloupých, aby nebyli schopni samostatného života. Psát umí, myslet způsobem, který ho vyseká z toho, že si nakák do bot taky, takže nejde o žádného hlupáka neschopného samostatného života.
|
|
|
Tak samostatného života je schopen prakticky každý, jde jen o to, kolik v rámci toho zažije časů bolesti xD
|
|
|
Neslo by priste pouzit jeste vice zavorek? Takhle se to totiz cte jeste moc malo spatne. Normalni clovek schopny konstruovat v materstine i souveti je vetsinou nepotrebuje...a to me privadi k myslence, ze Synek a ty si nejspis nemate moc co vycitat s tim rozdilem, ze ty uz vis, ze potrebujes na realny zivot a jeho pasti nejakeho asistenta. Pekna ilustrace ne/schopnosti obstat byla obsazena v clanku o pederastove parakotoulu 8o)
|
|
Nešlo by to jednodušeji
1. prodat staré.
2. potom koupit nové.
|
|
Kombinatori na tom spatne nikdy nebudou. Pitomcu je dost a dost jich bude.
Pritom zakladni obrana je velice jednoducha, staci jednoduche pravidlo - There is no free beer.
Stci tohle vedet, ze kazde pivo zdarma je vykompenzovane a schovane jinde a clovek s prumernym IQ kolem stovky tim eliminuje drtivou vetsinu ojebu.
V danem pripade, zjistim si finalni cenu za kolik koupim, za kolik prodam a zhodnotim.
Rozhodne se neuvazu na nejake OPEX vydaje typu pojistek ci uveru, prave tam je VZDY schovan lakave vyhlizejici CAPEX.
No a to je cele.
Smecko je vzdy schovano v oblasti, kde ji hejl neceka. Me naposledy okradl Focus Optic. Vybral jsem si opravdu hezke obroucky Tommy Hilfiger za 3 litry, cena slusna a odpovidajici. K tomu jsem predal recepis od ocni doktorky na skla, pani zapsala do pocitace a vysledna suma byla 13000 Kc...
Vzal jsem to, protoze jsem odjizdel do zahranici a nemel jsem cas koupit obroucky a skla delat nechat jinde, takze jsem se vlastne nechal okrast dobrovolne a vedome.
Ojeb byva casto schovan v bundlech, hejl si pohlida cast vseobecne povazovanou za drahou, prkotiny okolo neresi -> tam se da ojeb krasne umistit.
Pak je na prodej auto za slusnou cenu, s uverem za slusny urok a poplatek za sjednani uveru 150000.
Transakce s potencialnimi ojebaky je nutno simplifikovat na dren, odmitnout bundly a pokud mozno s nimi neobchodovat vubec.
Naopak, na zmrdech pouzivajici bundle metodu se da vydelat, pokud je mozno unbundlovat a koupit si pouze onu vyhodnou cast a zbytek realizovat jinde.
Pri stavbe baraku "svepomoci" (dilci objednavky na dilsni stavebni cinnosti) se da usetrit 20-30% oproti stavbe "na klic".
Pro me osobne plati, ze si nikdy nebudu kupovat auto v AAA a bryle v Focus Optic nebo Grand Optical, coz je to same.
|
|
|
Proti chybě není nikdo imunní.
Já jsem naletěl s digitálem LUMIX DMC Fuck 50 za 12500 Kč před 6 lety ačkoliv DMC 30 byla starší a lepší, nová verze 50 kurvítkovsky downliftingovaná aby nepotopila lepší modely...
Tak mám hybridního shita doma, dneska za ty prachy full zrcadlovka PENTAX kit s dvěma objektivy...
Nechce někdo zánovní foťák EVF s polofunkčním CD Silkypix jako bonus ? :-)))
|
|
|
|
Skla nebo lépe plasty:-) (zvlášť nějaká vychytaná jako jsou lehčená, odolná na neobvyklou vadu) jsou výrazně dražší než obroučky, takže cena je ok.
|
|
|
Ono výrazně záleží na tom, kde skla pořizujete. Já už dávno nekupuji skla v Pze, ale v pojizeří, kde jsou ceny výrazně, až násobně nižší. Jednak je v kraji henta ona tradice, druhak by místní pražské ceny neakceptovali.
Mám stálou optiku, kterou vlastní známý mé ženy, s kvalitou práce a cenami jsem spokojen. Akorát ty oči by mohli méně slepnout :-)
|
|
|
..oči mohly... já jsem teda češtin..
|
|
|
Ono i v te praze staci vylez ven z nakupniho centra a vlezt do male noname optiky na rohu.
Dostenete se na polovinu ceny.
|
|
|
to není tak docela pravda, konkurence je dnes obrovská. Dostala jsem se s cenou za skla vysoko i v noname optice. Jde o to, že z nějakého důvodu do levných brýlí pasují výhradně drahá skla.
pravda, v noname optice mě na to upozornili. Já mám takovou úchylku, že vždy bezchybně vyberu to nejdražší co na krámě mají bez ohledu na to, co kupuji. :-)
v noname optice jsem sáhla po obroučkách, které byly neuvěřitelně levné vzhledem k tomu, co vyberu jindy. Paní mě upozornila, že obroučky jsou sice levnější, ale do takových je třeba extra řezat skla/plasty, brousit je či co a cena se vyšplhá na cenu normálních brýlí, prostě do takových běžná skla nepasují.
|
|
panebože, áno, áno, DeLorean, áno :)
|
|
Ja som raz dávno kupoval ojazdené auto ako totálny naivný chuj (nie z autobazáru). Na tú dobu bolo drahé a vzal som si na neho úver z banky. Bol som nepripravený, hlúpy idiot, no čistá hrôza. O tom ako sa kupuje auto som vedel hovno a predávajúci ma škaredo ojebal a ešte aj firma na overovanie originality (THG Nitra sa to volalo). A ešte aj policajti na DI v Senci.
Celý tento príbeh by bol na samostatný článok, už som ho aj začal písať (+ recenziu na moje súčasné auto), len si nie som istý či by môj text by mal dostatočnú pridanú hodnotu, k téme nakupovania ojazdených áut.
Kvôli tejto zlej skúsenosti som prisahal, že jazdené auto už NIKDY nekúpim.
|
|
|
Taky jsem přesně jako ty koupil jako mladý naivní chuj svoje první auto - ojetinu. Do oprav jsem vrazil stejnou cenu za jakou jsem ho koupil a byly s tím jen problémy. Taky jsem se zařekl, že ojetinu už nikdy více nekoupím a teď jezdím už 6 let ve "funglovce" a kromě garanček jsem do toho auta nedal ani korunu. Vše šlape jako hodinky. Na druhou stranu pokud má někdo znalého kamaráda, který mu s výběrem ojetiny pomůže, tak proč ne. Já takového nemám, takže až (doufám, že za minimálně 5 let a nebo více) budu měnit auto, opět budu kupovat nové.
|
|
Líbí se mi, jak v té diskuzi na blogu páně Synka někdo bez dlouhých keců dal rovnou odkaz na tento D-FENSův článek :-)
|
|
Mně tohle neustálé vohnoutí volání po právní ochraně, které se nakonec stane velmi kotraproduktivní připomnělo například slavný "Zákoník práce" Socky tak dlouho meldovaly aby nemohly dostat padáka ža se to celé zvrtlo. Z hlediska podnikatele je pravdou, že pokud potřebuje pružně reagovat na nějaký vývoj a občas holt propustit nějakého toho zaměstnance, tak místo toho aby v zákoně byla nějaká férová pravidla pro situaci "chlape prostě už ti neumim dát smysluplnou práci abysis vydělal na mzdu a něco zbylo pro mne... " tak jsou tam takové podmínky, že zaměstnanec je vlastně vaše mimino. No a tak se proti tomu frmy brání. Buď ve chvíli, kdy se stanete nepotřebným, tak najednou nechápete co ten šéf po Vás chce a nestačíte počítat vytýkací dopisy a zaměstnavatel vyhazovem za "hrubé porušení pracovní kázně" stejně nakonec dosáhne svého a Vy jste bez nároku na podporu, nebo se jede na tzv. dobu určitou, vždy na 6 měsíců a tam je zvykem, že smlouvu Vám prodlouží opravdu hodinu před koncem poslední směny...nebo taky ne, takže místo toho aby Vám zaměstnavatel dal výpověď hezky měsíc dva předem, tak každejch půl roku čekáte, jestli v pondělí půjdete do práce nebo na pracák...takže přicházíte o možnost se včas podle toho zařídit....prostě další příklad kdy dobroseři zdánlivě dosáhnou svého cíle, ale ve skutečnost je díky jejich zásahům ještě horší než bez nich.
|
|
|
Není lepší radši na sobě makat abych se stal nepostradatelným? A do takové situace se prostě nedostával?
|
|
|
Hej, skvela rada, fakt! Tos musel snad vymyslet i hlavou, jinak to snad ani neni mozny. Diky, diky, diky, mysliteli...ty jsi tu nas general, my jsme tady zbytecni...
8o)
|
|
|
Z mojí zkušensoti (velmi omezené měl jsem tři zamněstnavatele) dva řešili plat stylem základ cca 30-50% mzdy a zbytek osobní ohodnocení, takže když by se člověka chtěli zbavit a nechtěl jít na dohodu tak práci za půlku mi vždycky nejdou.
|
|
|
To nic nemění na tom, že normální férová výpovědní doba by byla lepší pro obě strany.
|
|
|
|
Už to tady zaznělo: TroisA již více žijí z úvěrování, nikoliv z marže prodeje aut (a nikoliv pouze oni). Cílem je provize od poskytovatele úvěrů. Zde se nabízí poměrně jednoduchá cesta a to využití par.11 zákona 145/2010 o spotřebitelském úvěru: možnost odstoupení bez důvodu ve lhůtě 14 dnů. Další možnost je využití par. 12 téhož zákona: spotřebitel má právo úvěr kdykoliv vypovědět. Je více než zřejmé, že úvěrující subjekt nevyplatí koňským handlířům jejich provizi, pakliže není úvěr. Tenhle pofidérní zákon je dalším důkazem toho, jak se mummy-state stará o pár blbečků, kteří podepíší cokoliv, aby si mohli koupit plazmovku, i když mají prázdnou lednici. Anyway, jednou tady je a neváhal bych ho použít při vyjednávání.
|
|
Na přelomu tisíciletí jsem v AAA také kupoval auto a necítil jsem se být ani podveden, ani nijak zmanipulován.
Jeden den jsem se tam byl podívat s kamarádem, protože měli auto, které se v této zemi celkem málo vidí. Prodejce měl snahu vandrovat, když jsme řekli, že si auto prohlídneme sami a závěry učiníme sami, okamžitě odstoupil 5 m dozadu a držel kušnu. Auto jsme prohlídli, projeli, vyžádali si prohlídku na rampě v dílně, poděkovali a šli domů. Na snahy o zdržení jsme řekli že nemáme dále čas, ale nechal jsem prodejci své číslo. Také padlo, že druhý den auto nebude, také jsme odvětili, že nám to je fakt jedno. Druhý den mi jiný prodejce samozřejmě volal, nabídl, že se určitě domluvíme, ať přijedu, nebo zda má on přijet pro mne. Dostavil jsem se sám a byla mi nabídnuta nějaká cena. Auto jelo na druhou zkušební jízdu, opět na rampu a tentokrát jsem vady sepsal, nacenil a sečetl. Napsal jsem na papír cenu, jako jsem ochoten akceptovat. Protože financírunk byl tehdy z mé strany žádoucí, padla nabídka na něj a o ceně jako takové nebylo dále jednáno. Přijal jsem tu hru, na základě jejich první nabídky jsem napsal na ten papír výši akontace a počet splátek krát výše splátky, připsal kontakt a jal se odejít. Načež jsem byl vyzván, abych počkal, na což jsem kontroval hodinou, kdy musím odejít tak jako tak. Od jakéhosi vedoucího poté padla další, již lepší nabídka, neakceptoval jsem ji a pak přišel nějaký vedoucí vedoucích a prohlásil, že pokud smlouvu uzavřu ihned, vyhoví mým požadavkům. Souhlasil jsem s tím, že dříve udaná dead line byla mnou posunuta o max. 30 minut. Během 10 minut byly sepsány papíry, všechny jsem je mohl přečíst, což jsem učinil, nebylo tam nic, s čím bych nesouhlasil, podepsal jsem a ve stanovený čas jsme odjel s tím, že za nějakých pár dní jsem byl vyzvednout velký TP.
Žádný podvod se nekonal, mantinely pro jednání jsem stanovil sám a byly AAA plně respektovány, protože jsem jasně sdělil podmínky, za nichž jsem k nákupu ochoten, jinak odcházím. Slovo odcházím je zaklínací formulí pro všechny podobné prodejce, stejně jako jasně daná hodina odchodu a na papíře uvedené podmínky. Buď berte, nebo jdu. Pokud si to rozmyslíte, zavolejte. Je to stejné v každém kšeftě.
V tomto případě dokonce AAA měly vůči mne výhodu v malém výskytu tohoto auta v ČR, čehož si na straně druhé byli pravděpodobně vědomi i jako jisté nevýhody vůči hejlům (potencionálních zájemců o takové auto je málo).
|
|
Takže „vohnout“ múže za to, že nerozumí 20ti stránkové smlouvě psané mikropísmem, které mu předkládají AAA, kterou si nechali sestavit týmem extra drahých právníků? To je vyloženě rovnocenné tržní postavení.
Neřekl bych, že chodit na běžné nákupy s drahým právníkem je běžné i v civilizovaných zemích na západ od nás.
|
|
|
A číst, číst ten vohnout umí?
|
|
|
Pačemů čitáť? Čúkča chóčet byť pisátělom, nět čitátělom.
|
|
|
|
To zajisté spiše nikoli.
Naproti tomu zcela jistě vohnout může za to, že podepíše něco, čemu nerozumí.
|
|
|
"„vohnout“ múže za to, že nerozumí 20ti stránkové smlouvě psané mikropísmem, které mu předkládají AAA"
Nikoli. Vohnout může za to, že podepsal dvacetistránkovou smlouvu, které nerozumí. Pokud se vohnout v takové chvíli nezvedne "nerozumím, odcházím", nic nenutí AAA měnit a zjednodušovat dvacetistránkové smlouvy s mikropísmem. Vohnout koupit nemusí, oni prodat ano.
"chodit na běžné nákupy s drahým právníkem"
Nikoli. Nákup auta za násobky měsíční mzdy není běžným nákupem.
|
|
No... masakr. koukám, že jsem nedopadl ještě tak hrozně, když jsem kupoval své 1. auto v auto ESA.
cíl byl oktávka nebo mondeo do 200.000 kč a 4 let, v benzínu a sedanu, takže vcelku neobvyklý profil.
- tu kterou měli na netu, na place neměli, i když jsem tam volal. púak mě neustále bombardovali přes telefon ale moc jsem na to nereagoval
- na place jsem si zamiloval mondeo (také benzín)
- líbilo se mi, ale řekl jsem, že se musím poradit s kamarádem. to se jim moc nelíbilo, samo vyhrožovali, že už na ní čeká jiný pán (který jen čeká na povolení od homecreditu nbebo čeho). tak jsem prostě odešel, že mám holt smůlu.
- nakonec mě ukecali na zálohu asi 1.200,-Kč
chodil jsem tam často sám po práci, protože mají až do 22:00
- druhý den se technicky zdatný kamarád zděsil, a jeli jsme auto otestovat. koupi mi schválil, i když říkal, že by se určitě dalo najít lepší za méně. ale že něco ukecáme.
- výchozí cena byla 210.000 (již na hotovost, takže toto mě nepřekvapilo)
reálně jsem zaplatil 198.000. (-10.000 za chybějící inzerovaný palubní počítač, -5.000 sleva , +5000 poplatek za cosi (haha), + plná nádrž cca 2200
neustále se snažili mě zlámat na úvěr, proč si nejpůjčím alespoň 10.000, ale pak jsem řekl ok, ale pak stejně zjistili, že tak málo si půjčit nemohu.
auto jsem projížděl já i kamarád, několikrát bylo na zvedáku, a byly jsme na prohlídce v autorizovaném servisu. (později mi nezávislý servis stav potvrdil, ale s nižšími náklady a o něčem řekli, že jsou to blbosti - ale nic nechybělo v původní zprávě.
myslim že už pak ze mě byly docela unavený...
původně chtěli místo slevy dát slevy na sortiment, ale ten je předražené tak jsem řekl ne.
žádné velké drama se tedy nekonalo..... prodej trval asi dva týdny, nejdříve ho na týden dali opravdu na stranu, pak ho dali sice také na stranu, ale do "první řady aut na straně"
auto mám přes dva roky a první dva roky s ním nebyly jiné problémy než o kterých jsem věděl (brzdové destičky a pár dalších drobností které si nepamatuju), nebo které jsem sám nezpůsobil
fakt bych ale všem doporučil si sebou brát kamarády, nebo mechaniky a nebrat nic na úvěr. (ojeté auto).
myslim, že s tou cenou jsme moc nepohli, ale zčásti to byla moje vina, protože jsem se do toho auta zamiloval a byl jsem na něj nadrženej.
|
|
|
Svoji stařičkou (1996) Alhambru jsem kupoval v jednom libereckém bazaru a už ji mám sedmým rokem a nemám si na co stěžovat. Před měsícem jsem kupoval pro manželku otloukánka MB A Class (1998) v jednom pražském bazaru u takovejch typickejch bazarních týpků, jaké dříve popisoval DF, ale srazil jsem cenu (původní cena 47, zaplatil jsem nakonec 23) na částku, která byla pro daný účel (aby to ta moje po získání řidičáku pravidelně někde odírala aniž by to pro ni bylo nebezpečné) vyhovující, takže neřeším to, že jsem hned dal desítku, aby to nebylo životu nebezpečné vč. komplet nových brzd i kotoučů. Mj. týpek sice dal nové destičky, ale na tragické kotouče, takže zcela vyhozená investice. Ještě mne čeká nefunkční ABS/ASR, ale do zimy času dost ...
|
|
Co si přítomní experti myslí o Fiat Scudo 2.0 JTD L1H1? (r.v. 2010)
|
|
|
tak to Ti zkusím odpovědět (když už jsme spolu nocovali 2001 v laminátu, tak si asi budeme i tady tykat jako tenkrát, né?).
Scudo (od 2007) = Expert = Jumpy. motor je na nafťáka relativně kultivovaný (1,6 nebrat). bacha na vstřikovací čerpadlo, ale to je loterie. záleží po kom to je, respektive jak moc je podvozek před rekonstrukcí (u služebáku spousta peněz ve 150 tis km, ale jezdí často po šotolině). rozvody ve 120 tis, taky kupa peněz, když jsou zdokladované tak OK. mi se vysypalo v 90 tis. vstřikovací čerpadlo, ale ve firmě jsem jedinej, takže je to asi jedno. vejfuk odešel zrovna ve středu odpoledne na slovači (před dlouhým víkendem, 165necelých 170 tis), aktuálně visí na drátě, mění se na tři kusy celkem asi za patnáct. nasírací jsou stěrače, v zimě při větší rychlosti než 80 km/h zůstávají bílé šmouhy ať jsem vyzkoušel lišty jakékoli.
spaní v autě famozní, za předpokladu, že se vyrobí z překližky pult navazující na sklopená zadní sedadla, formát překližky 125x160 vyříznutý šukalkou do tvaru a umístěný na čtyři nohy pd stolu a potažený hadrem a 3cm tvrdým čalounickým molitanem (můžu asi poslat fotku a v praze, na 45. km D1 a 27. km D11 a v okolí Reichenbergu můžu nechat obkreslit na balicí papír, nebo můžu na baličák obkreslit doma a poslat poštou). plechy obecně tenké, ale poškrábaná místa karoserie zcela korozeprostá. zarezává naviják rezervy, ale ten na vrakáči stojí pětistovku, takže je to jedno. přímo hoří halogenky H4, aly ty jsou za pár korun (a zase, drncám s tím). chování na sněhu na dodávku s pouze jednou hnanou nápravou excelentní. pomalu topí, ale to je holt defaultní vlastnost segmentu. psí sedadlo je fajn když je potřeba poskočit ve větším počtu lidí, ale jinak je nahouno, vepředu je lepší dvě křesla než jedna lavice.
kdyby ti stačil rok 2009, tak jedno žebrák šestimístné, najeto 170 asi za měsíc půjde vrátit leasingovce a vím co jsem s tím prováděl, bylo do toho docela nainvestováno, má kosmetické mouchy a mě se nevejde do garáže a nemám výhody v možnosti odkupu. můžu dát echo když se ocitne na trhu.
já bych to bral - ale záleží jak vypadá zespodu a pod kapotou.
|
|
|
Díky, pochopitelně si tykáme. Echo prosím dej (sice bych mířil spíše k sedmimístné verzi, ale uvidíme...) Auto sice chci kupovat spíše později, ale zatím mi všechny nákupy aut urychlila nabídka.
(Ještě navíc musím zlomit odpor k naftě).
|
|
|
Expert nikoli, majitel ano (stejný ročník, jen L2H1, osmimístná konfigurace):
Zkušenosti veskrze pozitivní. Na to, jaká je to stodola, velmi rozumné jízdní vlastnosti, překvapivě dobrá ovladatelnost na sněhu a jiných fujtajblech, obstojně živé i na šestku, nezdržuje ani v Německu na dálnici.
Návykově prostorné, i když u té L1 bude za třetí řadou sedadel (relativně) málo místa. Rekonfigurace sedadlového uspořádání poněkud fyzicky náročná, pokud nestačí sklopit. Většina osobních má přídavné topení - opět, stodola, vytopit chvíli trvá.
Několik ergonomických... podivností typu ruční brzdy na levou ruku, ovládání světel nebo stahování oken - zvyknout si chvíli trvá, ale jinak příjemné řízení.
Dosud zcela bez závad, jen nějaké tři výměny žárovek.
Mohu doporučit.
|
|
Jsem rád, že se tady našli nějací "odvážlivci", kteří se alespoň částečně neshodnou s vyzněním článku.
Měl jsem připravený taky článek o nákupu auta v AAA Auto (teda zatím jen v hlavě), tj. vlastní zkušenost starou 5 měsíců. Ale po tom co tady vidím, byste mě roznesli na kopytech.
Vím, že se toho nedožiju, ale rád bych viděl dobu, že když se na něco zeptáte, tak vám dotyčný odpoví pravdu a lež nebude vydávána za obchodní jednání (jak zde někdo výše psal).
A když si budete chtít koupit ojeté auto, tak sebou budete muset mít minimálně mechanika, karosáře, právníka a účetní. Já jsem měl "pouze" mechanika a účetní, protože jsem auto chtěl brát původně na splátky.
Mechanik kontroval mechanický stav vozidla, účetní kontrolovala věci ohledně peněz.
A když vám někdo lže z půl metru do ksichtu, tak proti tomu je jaká obrana?? A ano, moje auto je modrošedé barvy a dveře kufru jsou z červeného auta a přestříkané.
Ach jo.......
|
|
|
A když vám někdo lže z půl metru do ksichtu, tak proti tomu je jaká obrana?
Co takhle odejit?
|
|
|
Jasně ;) Když poznáš, že lže...
|
|
Naprostý souhlas -hlavně díky za poslední odstavec. Je velmi snadné nadávat na komplikované zákony, ale kolik lidí je vůbec někdy četlo? Kolik lidí používá při nákupu rozum? Tohle je stejné jako když psovi dáte do granulí paralen - má takovou chuť na granule, že paralen ignoruje.
U áček je princip jednoduchý. Cílí zejména na ty, kteří za autem přijeli z daleka (což poznají podle řidičáku nebo občanky), protože chápou jejich nevoli jet domů bez nového vozu. U Pražáků (jako já) je to už trochu jiné. Také bych řekl, že si na vás vedou složku a pokud jejich "zmrdoviny" prokouknete, přece jen se začnou chovat trochu slušně. Když jsem tam asi před rokem přece jen jednou zavítal na prohlídku jednoho auta, dokonce mi i z počítače prozradili, že bylo po kroupech a celolaku. Už v té době asi věděli, že nejsem úplné ořezávátko. Řekl bych, že když se prezentujete jako někdo, kdo autům rozumí a ví, tak k vám přistupují úplně jinak a velmi slušně. Myslím si, že mohou mít dva rozdílní lidé ve stejný den z áček úplně odlišné zážitky. Ještě mám jeden velmi velmi zajímavý zážitek, který sem možná jednou popíšu.
Obecně se stále opakuje stejný postup. Po telefonu vám klidně odsouhlasí výkupní cenu 300 tisíc na 8 let starou Octávku (několikrát jsem tam po telefonu zkoušel prodat auto a účastnil jsem se i dalších telefonátů jiných lidí a nikdy se mnou nesmlouvali - vždy se vším souhlasili a u Alfy GT 2.0 JTS Selespeed mi dokonce tvrdili, že mají prý připraveného zákazníka, který má o daný model eminentní zájem, což mě téměř rozbrečelo smíchy). Když přijedete, začíná vše od znova a co vám slíbili po internetu nebo po telefonu si ani nepamatují a nijak neřeší. Zadrží vaše papíry a tím získávají prostor manévrovat. Je to klasický cukr a bič. Dostanete kafe nebo vodu, můžete si procházet namydlená Lamba a Rollsy v prosklené hale, ale pak při každém příchodu tvrdě vyjednávají. Pokud jste ochotni tam být od osmi do osmi, tak máte slušnou šanci nakonec auto prodat za dobré peníze. Většina lidí však uvolí už u druhé až třetí nabídky. Je to tvrdé? Ano. Je to poněkud nevhodné a pro mě dosti nemorální? Ano. Je to nezákonné? Ne. Cenu vám vždy řeknou a je na vás, jak se rozhodnete. Odkráčet můžete vždycky. Nezapomeňte při žádosti o papíry varovat zaměstnance, ať se ani neodváží vám místo nich přinést další nabídku. Tím jste prokoukli jejich poslední trik a nic už se nekoná.
U nákupu je celé umocněno tím, že je auto, o které "usilujete", zaparkováno před prosklenou buňkou, do které jdete vyjednávat, takže auto při jednání o jeho ceně vidíte. Do této buňky se dostanete snadno. Áčka nemají zájem na tom, abyste opustili plochu jejich prodejny. I když si tam zajdete jen pro informace o levém předním světlometu, okamžitě začne manažer prodávat. Pokud se půjdete "do příštího dne rozmyslet" (opět, něco co někdo z daleka neudělá), už nelze nevidět smutek na očích prodávajícího. Tím ztratili velkou příležitost, protože to auto přestanete chtít už v Dolních Chabrech a nikdy se samozřejmě nevrátíte.
Co se týče placení, tak cash nikdo moc nechce - daleko zajímavější jsou (zatím ještě) úvěry, u kterých dostává bazar další provizi. Proto ty dvoje ceny při nákupu na úvěr a nákupu v penězích. První nabídka na úvěr je zpravidla obscénní. Druhá jen o něco méně. Pokud to rychle neutnete tím, že chápete, co se děje a nesouhlasíte, tak se k vám nějaké normální a tržně srovnatelné financování dostane až tak napopáté až napošesté. Opět ale nakonec může být docela výhodné.
A to je celý problém áček a vlastně to, v čem je tento článek velmi pravdivý. Nemusíte v áčkách vůbec nijak prodělat nebo koupit krám, ale musíte se prezentovat jako moudrý kupující (čímž odpadnou ty největší "zmdroviny") a jako někdo, kdo zná a chápe výše popsaný systém. Pokud se tak prezentujete, tak nakonec auto můžete koupit/prodat za dobré peníze. Český (slovy DFENSe) koloušek zde totiž narazí opravdu tvrdě. Leasingem může auto přeplácet dost brutálně, stejně jako může auto prodat o mnoho levněji, než si den před tím ustanovil. Prostředí v áčkách je totiž tomuto jednání nakloněno. Prostě musíte dávat na tento postup pozor a prokouknout ho. Pak se jednání manažerů a ostatních hodně změní.
|
|
|
Jinými slovy "v Áčkách vás budou zkoušel obelhávat a musíte vědět, jak na ně". Beru, ale jak tu někdo psal výše - ať mi nikdo netvrdí, že lhaní je slušná a akceptovatelná obchodní strategie. Svoje historky z Áček jsem už v různých diskuzích popisoval mnohokrát a nebudu se opakovat. Pravda je, že na rozdíl od normální firmy, kde "normální je nelhat" a občas narazíte na výjimku (takové to okřídlené "selhání zaměstnance"), tak u některých firem je lhaní základním kamenem jejich obchodní strategie. A přesně do téhle skupiny Áčka patří.
|
|
|
Já se tady teď nebavím vyloženě o lhaní. Pokud má auto vadu, o které prodávající ví, musí ji sdělit a to bez ohledu na obchodní strategii. Osobně mám dojem, že byl ten článek spíše o tom emocionálním tlaku a dobře sehraném divadle, které člověka donutí posunout dočasně jeho hranice, jejichž posunutí si pořádně uvědomí až když je vše podepsáno a jede domů. Ten telefonát na úvod je tak trochu lež, to je pravda. Také se mi to moc nelíbí. Na druhou stranu teoreticky asi možnost, že po telefonu domluvenou cenu dostanete, existuje, takže je to těžko dokazatelné.
|
|
|
Pardon, telefonát na úvod není "tak trochu lež", je to stoprocentní lež a jak jsem psal, součást jejich obchodní strategie. Neznám nikoho, kdo by se po telefonu slíbené částce byť jen přiblížil.
Plus jsou to ty neprokazatelné (protože pouze ústně sdělené) věci typu "úvěr se dá kdykoliv bezplatně doplatit". Nebo osobně jsem zažil (když jsem se byl v 3A podívat na specialitku, které bylo v republice pár kousků), kdy svítila kontrolka motoru a zmrd mě přesvědčoval, že to znamená, že bude třeba jít na servisní prohlídku. I kdybych to měl nahraný, právník je z toho vyseká, protože to de facto skutečně znamená, že mám jít na prohlídku do servisu a že fráze "servisní prohlídka" znamená něco úplně jiného je jen náhoda, že...
Zkrátka je to sviňská firma založená na lžích, podvodech a manipulacích a byť řada jejích "způsobů" možná není za hranou zákona, z morálního pohledu to žumpa prostě je.
|
|
|
On si dnes ještě někdo automaticky nenahrává telefonické hovory? A případné jednání v AAA bych si asi také preventivně nahrával.
|
|
|
jéžišmajrá, není nic jednoduššího než "dovolal jsem se správně na číslo xy, na firmu xy? nevadí vám že si vás budu nahrávat? s kým prosím mluvím, můžete prosím zopakovat své jméno a pracovní zařazení? můžete mi prosím poslat svoji nabídku e-mailem, na adresu x@y.com?"
já vím že to nic neznamená a že to není směroplatné, ale to koktání je kouzelné. mám jednoho známého, kterej vždy když volá někam na hotlajnu tak první co řekne je "upozorňuji vás, že pro zkvalitňování vašich služeb si tento hovor nahrávám". zkusil jsem to, funguje to.
|
|
|
Jo, funguje to. Já si vše sice nahrávám proto, že jsem sklerotik, ale tohle je vítaným bonusem.
|
|
Původně jsem chtěl místo minulého příspěvku napsat sáhodlouhý, který by reagoval na celou diskusi tady pod článkem. Ale přišlo mi to blbý, protože by byl delší než článek samotný.
OK, ale zkusím to:
Honza ZZR Naprostý souhlas s celým příspěvkem (začátek, odrážky, konec). Prostě pán neměl rozhled, protože nekupuje a neprodává ojetá auta každý rok nebo dva.
Já bych jen doplnil, že jen "místní pisálkové" jsou psychicky a fyzicky super odolní jedinci v nejlepších letech a všechno znají nejlíp, všude byli min 10x a od všeho mají klíče min dvoje (pro sychr) a nikdy nebyli mladí a nikdy nebudou staří.
opas Děkuji za info. Dovolil bych si říct, že to je "dobrá ojebávka" O tomhle jsem opravdu nevěděl a dovolím si tipnout, že moc dalších lidí o tom taky neví a ani zde na D-AFensu.
VinnieJones S manželkou souhlas. Ale co když vybíráte auto pro manželku, to ji taky necháte doma?? Já jsem takhle vybíral auto pro mámu a samozřejmě že u toho byla a nad tímhle jedním autem jsme strávili v AAA Auto 4h čistého času (od 16-20h). A to s tím Citroenem Picasso-vy asi nevíte proč to tak bylo?? Co když ti lidé si to tak přáli?? A co když jim bazarník říkal celou dobu pravdu?? Pak je podle mého názoru vše OK. Pokud jim lhal, tlačil na ně (když to teda byli staří vidláci) nebo je v něčem podveld, atd., atd., a pak se z toho ještě vystříkal do trenek, tak to já rozhodně nebudu takového člověka obdivovat a kupujícím se posmívat.
Skalik Souhlasím přesně s tím jak ti odpověděl Shackall. A kolik si myslíš, že to lidí ví???????? Když mají (podle jiného článku zde) v AAA Auto ceduli, kde jsou na ní vyjmenovány položky (já jsem ji teda neviděl, ale možná tam fakt je) za co se při výkupu platí, tak by tam třeba mohla být cedule při nákupu vozu, třeba v podobném znění: Líbí se vám nějaký náš vůz?? Tak si ho odvezte na kontrolu do autorizovaného servisu, klidně na 2, 3 hodinky. A ta Dacia byl asi pokus o vtip, že. Teda rozhodně nic proti Dacii, ale asi bude rozdíl v tom jestli za 200 Dacii nebo ojetinu a ty důvody a rozhodnutí nechte na kupujícím.
aspik83 A třeba nelže a jak už Honza ZZR a Shackall už odpověděli. A co když jsou dveře (u mě kufru) např. červené, ale přestříkané na šedivou a to samozřejmě i zevnitř?? Protože tam je to samozřejmě vidět.
Urza Je to zvláštní, ale snad skoro se vším v tvých příspěvcích bych souhlasil. V tomto směru máme asi podobný cit, jakkoliv v ostatních věcech zrovna moc ne.
Otras Mozgu+Balrog "Gratuluju pánové" (berte ironicky prosím), někdo by vám tady klidně odpověděl, že šlo normálně o obchodní jednání.
pivak Odpověděl ti za mě mjfox. Já jsem to zjistil přesně po měsíci od koupě.
pk202 Proboha tady se snad volá po tom, aby nátlak, lež, podvod, zamlčování skutečností, atd., atd. nebylo chápáno jako normální obchodní jednání-zde se bavíme o nákupu ojetého auta. Mě jde o to, abych při koupi dostal od prodávajícího jasné, neupravené, pravdivé informace a podle nich bych se mohl rozhodnout. Aby nikdo nic nezamlčel a nelhal, stylem že pak si teda voe přijď reklamovat/hádat se. Můžu klidně uvést příklad, když jsem teď nedávno prodával svůj použitý mobil Samsung Galaxy S3.
Aby to nebylo tak (jak tady někteří uvádějí), že si kupující může za všechno sám a je to všechno jeho vina, protože udělal "jen 195 věcí z 200 věcí, které měl udělat" a ještě mu přitom lhali do ksichtu, ale stejně je to jeho chyba.
A ve svém příspěvku jsem našel chybu. Při nákupu ojetého auta asi nestačí, jak jsem uváděl, jen mechanik, karosář, právník a účetní, ale asi bych ještě přibral policajta (kvůli krádeži v ČR), někoho z Interpolu (kvůli krádeži v Evropě), např. pro jistotu i někoho z pneuservisu a určitě pojišťováka. Možná jsem na někoho ještě zapomněl.
A ještě na závěr pro ty, kteří tvrdí že je teda lepší si koupit nové auto (když na něj teda máte, protože jiní tvrdí, že investice do auta je nejhorší investicí), tak si dost živě pamatuju, že v Karlových Varech v Autobondu si jeden člověk koupil předváděcí Kiu Sorento, samozřejmě nebouranou. Až nějaký jeho kamarád od policajtů mu řekl, že nedávno byli u bouračky stejného vozu a až následně ten člověk zjistil, že to bourané auto bylo to jeho. Takže i s "novými vozy" bych byl opatrný.
|
|
|
Já si nemyslím, že je potřeba mechanik, policajt nebo účetní. Potřeba je hlavně ten zdravý rozum. Jak píši v tomto svém článku ( http://centurion.blog.auto.cz/2012/10/odjezd-do-hodiny/ ), je podle mě hodně z toho, co si tu áčka mohou dovolit, dáno postsocialistickým charakterem našeho státu. Lidé pořád ještě nakupují ve stresu, že zítra nic být nemusí a že je třeba brát, dokud se nabízí. To samozřejmě práci prodejcům značně zlehčuje.
Přitom stačí jenom přerušit ten proud keců prodejce, zajít si to v klidu promyslet domů, a pak se rozhodnout. Pořád to neznamená, že koupíte vždy 100% dobře, ale hodně se ta pravděpodobnost zvýší.
|
|
A ještě bych měl dotazy ohledně LPG:
1. Řešíte nějak kde a jaký plyn (Flaga, Český plyn, apod.) tankujete??
2. Jak je to s LPG v okolních zemích?? Slovensko, Polsko, Rakouskou, Německo, Francie-stejné plnění nebo jsou potřeba redukce?? A mají redukce na benzínkách??
3. Měníte si u LPG něco sami?? Např. jako já u benzínového auta filtr vzduchový a kabinový.
4. Máte přimazávání ventilů?? Od koho a cena, náklady?? Nebo to neřešíte nebo spíš teda řešíte jízdou na benzín??
5. Kde vozíte rezervu, když ji nemůžu mít pod podlahou kufru kvůli nádrži na LPG. Nebo jste ji všichni vyměnili za lepící sadu s kompresorem??
Díky
|
|
|
1. ne
2. vyzkoušen mám zatím Balkán od Maďarska po Albánii včetně, LPG poměrně často (asi tak podobně jako u nás plusmínusé, redukce není potřeba
3. pylové filtry měním zcela bez ohledu na LPG :) Nic lpg-specifického jsem sám nedělal, ostatní dělám nezávisle na něm
4. nevím, co to je přimazávání ventilů :)
5. jedu-li na expedici nebo na náročný offroad, vozím reservu buď v kufru nebo na střeše; zvažuji nosič na kouli, ale u toho mne odpuzuje, že se blbě leze dozadu. Při běžném ježdění po Čechách je však reserva naprosto zbytečná a nevozím ji vůbec.
|
|
|
Zajímavá sada otázek. :)
1- někteří to řeší, co o tom četl já, tak asi nejde o dodavatele plynu, ale o konkrétní tankštéle. Ale jistý si fakt nejsem.
2- Tvrdí se že je plyn na západě lepší, ale nechce se mi tomu moc věřit. (nemám vyzkoušeno) Ano je asi 6 typů koncovek a existují redukce. Zatím téměř všichni co pasali svou zkušenost, tak tvrdili že na pumpách běžně redukce mívají. Já si raději koupil celou sadu.
3- Ne, ale třeba u filtrů by to neměl být problém. O moc víc se ale stejně udělat nedá a když mi to vychází zhruba souhlasně s roční revizí, tak nemusím. Kdybych jezdil víc, tak bych si to asi měnil sám.
4- Ano. Nějaký obyč podtlak za cca. 1500 včetně náplně. Jo a ještě jsem si připlatil za pavouka, aby to šprycalo přímo před ventily každého válce a ne do celého sání. Jízdou na benzín se nic s ventily/sedly/mazáním neřeší. Jen se trochu rozhýbou benzínové vstřikovače. Lépe udělané=tvrzené ventily to ani řešit nepotřebují. Třeba MPI od ošklivého koncernu.
5- Nevozím. Koupil jsem si spray. Murfiho zákony fungují, takže když, tak píchnu za takových okolností, kdy se s tím stejně patlat chtít nebudu. Nejlepší reserva je myslím pojistka s asistenčními službami.
Prosím.
|
|
|
1) Neřeším. Ani u plynu, ani u benzínu.
2) U nás se používá tzv. italský typ a ten je v Evropě dost rozšířený. Nejvíce toho řekne mapa:
http://www.neptun-harfa.cz/Redukce-plneni-LPG/3304.html
3) Ne, na plyn raději nesahám. Pravidelně se mění jen filtr LPG a nestojí to moc.
4) Nejlepší je mít motor, který přimazávání nepotřebuje, tzn. s tvrzenými sedly ventilů a snadným vymezováním ventilových vůlí (ať už automaticky pomocí hydroštelů nebo ručně pomocí šroubků).
5) Rezervu vozím v kufru. Při přestavbě mi na boku kufru udělali závit a rezerva je přišroubovaná (pracovník STK byl překvapen, že s ní nešlo hnout nemohl to napsat do závad).
|
|
|
No nevím. V Albánii jsem bral plyn hodněkrát, a párkrát i v Srbsku, a vždy tam byla koncovka jako u nás, tedy „italská”.
|
|
|
Už to bude tak 13 let, co máma kupovala ojetinu v Áčkách. Tehdy byly Áčka zřejmě nadprůměr z hlediska chování k zákazníkovi. Auta měla jednu cenovku, která byla platná, leasing nebyl předražený, koupě byla celkem rychlá. Ale dnes člověk fakt kulí oči, co si k lidem dovolí.
Seznámen historkami o praktikách Áček jsem přede 2 roky šel do menšího autobazaru - a světe div se, vůbec mi nenabízeli úvěr, nic nezdržovali a sjednali mi výhodné povinné ručení. Trochu jsem mohl být naštvaný jen an to, že mě neupozornili, že baterka mele z posledního - i když tedy ochotně přijeli se startovacími kabely asi půl kilometru od bazaru, kde jsem po koupi tankoval a už nenastartoval :-)
|
|
Je to super jak se dva kohouti perou. Ačka jsou jako Bartošová, téma které nikdy neuhasne. Já si myslím, že je to jen problém toho, že jsou velký hráč na trhu a tek se k nim staví každý, aby se tam koukl a porovnal, jak kupující, tak prodávající. Táta potřeboval auto a tak jsem začal shánět, protože mám kamarády v servisu tak říkali my ti něco seženeme a tak po týdnu volali, starší pán prodává 4letou fábii, přímo v našem městě, chceš, nechceš? Já že jo. Pán chtěl 95tis, já na něho že dám 65tis. on že ne a tím to haslo. Po měsíci se bavím s klukama ze servisu a pán že na to spěchal tak to dal do bazaru za 60tis. Co z toho plyne?! Mám špatné přesvědčovací metody (protože se tím neživým) a pán je vůl :.-) Dneska se tak chová 90% lidí. Takže AAAčka primárně neprofitují z prodeje špatných ojetin, nebo nějakého šulení zákazníků - to není jejich strategie, ale z naší (prodejců i kupujících) blbosti, lenosti a naivní hrdosti.
|
|
|
Pán je možná vůl, nebo si řekl že za 5 tiskarů mu případné problémy s přímým prodejem nestojí.
Já auto dal do bazaru s tím že buď prodají oni, nebo já. Když mi přímí zájemci nabízeli o 20 méně než mi ve finále dali áčka a v těch áčkách si narazili 10 a auto střelili dřív než stihli dát na web fotky....
Jo, když kupující dají raději o 30 víc bazaru, než kdyby koupili auto přímo ode mě, tak jsou volové..., nebo ne?
|
|
Ono je to všechno o lidech. Na blbce můžete narazit kdekoli, třeba v Áčkách, ale i kdekoli jinde. Já třeba s pracovníky Áček mám jen ty nejlepší zkušenosti. Vždy ochotní a vstřícní. Navíc, když si chci brát auto na leasing, tak musím počítat s tím, že to bude stát něco navíc. Leasing je vždycky předražený, za to v Áčkách nemůžou. Bavím se nad tím, jak nikdo nečte pořádně smlouvu, obzvlášť to malým písem, a pak, po podpisu, si stěžuje na darmožrouty, co si dovolili mu takovou smlouvu nechat podepsat. Přitom by každý měl začít nejdříve sám u sebe.
|
|
|
Jo, jo...placeny diskuter je taky prace. Jen na to clovek musi mit zaludek.
|
|
|
Slušná firma bude mít pro zákazníka připravenou i slušnou a nekomplikovanou smlouvu, ze které jsou hned jasné posice obou stran. Jenže to jsou firmy, které si zakládají na své profesní cti a takových firem je v ČR stále méně. Pro tzv. moderní firmy, jako je AAA, je pojem firemní cti jen cárem papíru, kterým vytírají vlastní řiť. bohužel.
|
|
|
Honzo, Honzo, prozraď mi, jak ty to děláš, že vždy reaguješ dřív a lépe než já :-)
Vidím, že i sem bohužel chodí kurevský zmrdi AAAčkařský.
Děkuju za pochvalu za zajímavé otázky LPG:
3. Myslel jsem např. výměnu filtrů. Myslím, že jsou tam filtry plynné a kapalné fáze?? Jen nevím kde je hledat a zda je to stejně "jednoduché" jako vyměnit vzduchový a kabinový filtr.
4. Přimazávání ventilů, tj. Flashlube. Prostě podtlakové kapání do sání. Já si myslím, že jízdou na benzín se ventily řeší.
|
|
|
|
|
Ano, chybička.
Jsem jen člověk a to je jak známo tvor omylný.
Pardon a díky za pochopení :-)
|
|
Před 7mi lety jsem kupoval v aaa Praha své první auto Fabia clasic, auto jsem po celou dobu vozil do autorizovaného servisu na Jarov. Jediná závada byla s motorkem u okna. před rokem a půl jsem upgradoval také v áčkách. Octavia kombi 4X4 zatím odjela jedno Norsko a jedno Chorvatsko. Prasklo mi přední sklo, ale nevím jestli to už bylo načnuté v autobazaru..nicméně co jsem zpozoroval je, že tento autobazar má snahu vyjít zákazníkům vstříc. Auto můžete do 7 dnů vyměnit, což je pro mne dobrej argument. Jinak dík za článek. Respect.
|
|
Smlouvu si nečetl protože byl unaven a to, že lidé od AAA jsou čuráci, to už snad všichni vědí, myslím si, že i oni sami. Oni stále věří tomu, jaci jsou byznysmeni, když auto, které má cenu několik tisíc, prodají za několik desítek, jste velký hovno možná. No asi je zbytečný tu nadávat, já sám jsem si auto nekupoval, ani nemám řidičák, ale vidím a slyším. No, abych skončil tak nějak originálně, tak co kdybych vám manažerům řekl něco, co mají na srdci spousty vašich zákaznků: Jděte do prdele!!
Doufám, že si to přečte aspoň vaše asistentka, pro ni to plati taky.
|
|
Áčka mě nepřekvapují. Kamoš tam střelil pašíka za 30 po opravě havárky přes boudu a za pár dní tam byl za 60 nebouraný. Docela sranda. :-D
|
|
Je opravdu zajimave precist si nazor druhe strany, predpokladam nekoho z AAA. Pan nakupujici je "hejl", trouba a naivka, ktery udelal tu zasadni chybu, ze si chtel koupit novejsi auto a jak naivne doufal i lepsi auto. A to prestoze nema temer zadne zkusenosti s prodejem auta, narozdil od prodejcu a "manageru" z AAA. Tim padem je vlastne v poradku, ze dopadl takto (naletel) a nic jineho si nezaslouzi. Pokud nekdo kupuje auto, mel by automaticky predpokladat, ze je to "srot", ikdyz na prvni pohled vypada dobre (myslim se tomu rika "lestenka"?). Tenhle typ prodeje je pro me nekde na urovni prodejcu hrncu a dalsich smejdu. A kdo to nezazil, tezko dokaze posoudit, jak to umi tito prodejci "dobre" zahrat. Behem prodeje si vy pripadate jako blbec a kdyz odchazite citite neskutecnou ulevu a to jste si koupil predrazenou vec s nemoznosti vraceni nebo reklamace (vystrizliveni vetsinou prijde druhy den). Smlouvy od AAA to je kapitola sama pro sebe, ucelem smlouvy je jednoznacne "zamaskovat" zmeny oproti ustni dohode, proto ma smlouva tolik stranek a jsou psany pro bezneho cloveka zcela nesrozumitelne (zkusenemu pravnikovi zabere nekolik i desitek hodin takovouto smlouvu radne prostudovat). Klasicka smlouva o prodeji auta se vejde bez problemu na 2(!) stranky. Secteno a podtrzeno, clovek musi byt porad na pozoru, protoze "smejdu" je kolem cim dal vic.
|
|
Hmmmm hmmm a byl taky nekdo kupovat auto v nejakem jinem bazaru nebo pres inzerat? Ja jo a moje zkusenost je velmi tragicka (popsal bych a4), ale ted jo mam paradoxne octavku z aaa a mam za dobry prachy auto ktere mi bezvadne slouzi 3. rokem. rekni kde je rozdil...
|
|
Spokojenej zákazník nenapíše kladnou referenci. člověk kterej kupuje outo poprvé bez jakýchkoliv zkušeností je překvapen že auto za 100k není jako funglovka. Potom ze sebe dělá hlupáka všude na webu. Já jsem tam kupovat nechtěl, říkal jsem si že koupím auto od soukromého inzerenta ale po různých dohadování a podvodů ze strany prodejců jsem byl překvapen tím, jak se áčka za dobu co jsem tam byl naposledy zlepšila. Hlavně jsem tam sehnal auto co jsem chtěl. Výběr tam je a byl pro mne hlavním argumentem.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek AAAch Synku Synku
|