|
Uz u toho videa jsem se musel smat, az jsem na zem padal. :-)) Je to proste takovy "NOS" po vidlacku :-D:-))
|
|
Pet az sedm tisic za dve sklenice, par hadicek, dratku, dve elektrody a krabici? No neni to skvele Gabi?
...
Je to skvele Horste!
|
|
|
A to ještě zdaleka není vše! Pokud nám zavoláte do deseti minut, dostanete sklenici ideálně vyváženého mixu Hydrogenia a Oxygenia úplně zadarmo!!!
|
|
|
Kdybys nebyl vůl, jak ten co psal ten článek o úsporném autu na vodík tak by sis ho sestrojil taky. Jediné čemu nevěřím je to že funguje u nafty. U benzínu není problém. V japonsku se takové auto vyrábí a stojí asi 320000 kč a udělá asi 80km/h. Energie ze solárních článků a baterie. To vynalezl již nějaký maník na Filipínách. Pak ho těžařské společnosti nechali oddělat. Jinak Panu autorovi: pyčo se píše s měkkým i. Pro nevěřící tomáše, s pozdravem Ignor
|
|
|
|
Ja nekde tvrdim, ze auto na vodik / solarni pohon nejde sestrojit? Uz to nakej rok je, ale kdysi jsem se ucastnil miniaturnich solarnich jezditek, kde pozdeji zavedli i kategorii vozitko s vodikovym pohonem. Sice to ma ke skutecnemu solarnimu ci vodikovemu autu hodne daleko (info ze napajenisluncem.vsb.cz/), ale popirac myslenky alternativnich pohonu by ty modylky nestavel, spis by je tam chtel rozslapat.
Kdybys nebyl naprosty ignorant a ve schopnosti porozumet psanemu textu by te neprekonavala i bublinka vodiku, pochopil bys ze se akorat podivuji nad resenim toho pana, o kterem je clanek a ta reportaz TV Nova. Zvlaste me pak zarazi jim navrhovana cena reseni, ktera prekonava naklady na vyrobu toho jeho "kitu" v tisicovkach procent.
|
|
Sutrakova polevka - s instantnim navodem pro vsechny!
|
|
Zarizeni bych navrhoval votunit jeste treti okurkovkou, do ktetre by se sypala shnila jabklka, zlukle orechy, kocici moc, muri nohy, spetka mandragory a elixir hovnocucozis. Navic pridat packovy prepinac s napisem filth boost. Inkriminovane vozidlo by vyresilo dalsi civilizacni problem a jizdou by naftu jeste vyrabelo (jak tomu beztak nejaky ten rok u TDI je). Brzy by se z Cech stal cisty producent ropnych derivatu.
Mnoho geniu dli v lune, ci rektu ceskeho naroda. Ctvrta veta termodynamicka uz klepe na dvere a Cechy prodlouzi seznam nositelu Nobelovy ceny.
|
|
Jo panove, a ted si k tomu jeste prectete theorii. Tou hadici nejde vodik, nebo vodni para, ale pry ORGON (to je asi neco jako vitakal s multimineralem). Te vody neubyva, proud to zadny nezere a ORGON si jen tak proudi rovnou do sani...
Ctete a placte:
dilna.aeroomni.com/html/machova_bunka.html
|
|
|
Potřebuju poradit
"Předstih je třeba přidat minimálně 25 max 80 stupňů aby motor běžel správně a v pohodě. "
Já to dal do Favorita, nandal jsem předstih 80° a rozběh se mi opačně, takže mám 5 rychlostí dozadu a jeden dopředu. Mám přidat orgon, nebo ubrat předstih?
|
|
|
Delas chybu. Ten predstih mas pres 90°. Musis ubrat... 8-))))
|
|
|
No co, co by za to jiní dali. Teď můžeš aspoň ohromovat tuzery, že na zpátečku Ti to jede rychleji než všem jejich klokanům dohromady. Ještě si nalep dozadu nějaké boule, aby si mysleli, že máš vzadu další motor, pyčo, a můžeš balit šestnáctky :-D.
|
|
|
Namontuj obracene diferencial a budes mit taky pet kvaltu dozadu a jeden dopredu. Na 742/743 to neni zadny problem.
|
|
|
lze to resit ruzne, tohle je asi nejslavnejsi zpusob http://www.eprdel.cz/Obrazky.php?id=3917
|
|
|
Aspoň můžeš machrovat. Já si předstihem "zařídil" zpátečku na ČZ 175 a byl sem pak nejvěčí king z ulice, ne-li ve městě...
|
|
"usporim tak 2.5 l nafty, asi pridam nejaky plechy" :-D
A perla z diskuse pod clankem:
neda se tim topit misto uhli ?
:-D
|
|
Muhehe, koukam, ze letos budou mit popaleninova, plasticka a ocni centra zne jeste pred Silvestrem. To az zacnou vohnouti doma na zaklade teto "reportaze" vyrabet ve flaskach od okurek vysoce vybusnou smes vodiku a kysliku. Blby je, ze vzhledem k solidarnimu modelu zdravotnictvi to zatahneme my vsichni.
Kazdopadne, autor "vynalezu" mi prisel podezrele seriozni. Nebo minimalne ne jako typicky vohnout, jak byva popisovan na tomto webu. Vystrelit si z TV NOVA asi take nebylo jeho zamerem, protoze z napodobeni jeho navodu mohou plynou docela nepekne skody na majetku i zdravi. Vychazi mi z toho jedine logicke vysvetleni - chce tento bastl vyrabet a s patricnou marzi prodavat vohnoutum. Zkratka neco na zpusob filtru, ktere rakusakum ze zasuvek odfiltrovavaji elektrinu vyrobenou v Temeline. Nasvedcovalo by tomu i to, ze naklady na vyrobu odhaduje na 5 az 7 tisic Kc a v "reportazi" se zminil o tom, ze to chce prodat nejake automobilce nebo tak nekomu. A "reportaz" byla jen vitana reklama zadarmo (pokud teda v TV NOVA nekoho neuplatil).
A nejhorsi na tom je, ze mu to klidne muze i klapnout. Joo, lidicky, pripravte se. Za dva, tri roky z pana Zdenka muze byt klidne dalsi cesky milionar. Muzeme mu jen zavidet jen troufalost a odvahu (no, ja mu to teda nezavidim, ale takova uroven oprsklosti uz urcity obdiv zaslouzi).
|
|
|
Ach a opet je tu jeden, co veri, ze ty jaderne filtry kdosi vyrabel a kdosi i kupoval, a citi se pri tom tak nejak chytrejsi.
|
|
|
Fsak von vas ten smich prejde, az si bude pan Zdenek vozit prdel f Audi A8 a bydlet f baraku jak hrad...
|
|
|
Vzhledem k tomu, že několik sdružení spotřebitelů před koupí varovalo, tak se asi i prodávalo a kupovalo. A nový model Atomstromfilter 2009 možno zakoupit za pouhých senzačních 949,- Euro (inkl. MwSt.) :).
|
|
|
Jak jsem rikal - on Podoteka nejspis ten smich prejde.
|
|
|
To, ze nejaka sdruzeni varovala pred koupi, nijak neimplikuje, ze se ta vec vyrabela a prodavala. Mel jsem za to, ze medialni realitu uz tak nejak znate.
Naletel jste, mily kate, naletel.
A nobvy model? Asi mate na mysli tohle:
http://www.nucleostop.de
Pohledte do zdroje:
<meta name="description" content="Satire">
Stale neverite? Nuze, navstivte
http://www.nucleostop.de/impressum.html
Ale taky si furt muzete mastit ego a libovat si, jak jste chytry; uznavam, ma to neco do sebe.
|
|
|
Moje ego vás nemusí zajímat. On ten bazmek do zásuvky je stejně už mimo. Dnes si můžete koupit Öko-energii s certifikátem, že nepochází z atomu, uhlí nebo ropy.
|
|
|
Ano. Ale to je trochu jiny Puskin, neni-liz pravda?
|
|
|
Kupovat ekoenergii? To je hodne out. Pokud to dneska s ekologii myslite vazne, tak si kupte gumu ma ekostopu: http://www.smartstore.cz/gadgets/zachran-planetu-2/
Pred lety jsem smal takote te urban legende, ze nekdo prodaval v lahvich 70% dusik. Kdyz dneska vidim, jak se prodava neexistujici CO2 tak jen tise placu. Jednak, jak jsou lidi blby a jednak, ze jsem to nevymyslel sam.
|
|
|
Nádherné stránky, Nikolaji! Strávil jsem teď u nich dvacet slastných minut. Vřele doporučuji všem na pozdvižení ega....
|
|
|
Jo, ty ekoodpustky se nějak rozmáhají. Já jsem si teď kupoval u KLM nějaké letenky a ještě i u online check-inu mi nabízeli, ať prý za mrzkých pár euro spasím planetu a učiním svůj let CO2 neutrálním :-((
|
|
|
A jak se ta neutralita měla v praxi implementovat? To by mne vážně zajímalo...
|
|
|
Jsi hrozný kacíř, co by nejradši nechal planetu zničit několika nenažranými kapitalistickými vydřiduchy. Kolik Ti za to platí ty hnusný imperialistický žoldáku? Jen se přiznej. Styď se, koukej ekologicky vyspět a odpusť si své debilní otázky a zpochybňování světle zelených zítřků!
Jinak to pochopitelně nevím přesně, na webu blábolí jen něco o tom, že ty peníze investují do vývoje ekologicky čistých energetických zdrojů. Na tom webu mají mj. spoustu obrázků větrníků a fotovoltaických panelů.
|
|
|
Aha, on mi unikl ten odkaz o patro výše. Měl jsem za to, že Ty zaplatíš obolus a "oni" za to přidají dalších několik zrnek s Tvým jménem do pohlcovače těch ošklivých zplodin, co bude nastrčený na výfukovém otvoru motoru letadla :-). Až těch zrnek bude tolik, že to úplně ucpe motor, pak bylo účelu dosaženo - letadlo neletí a proto není carbon print. Jasný příklad, jak lze společně spolupracovat na snižování ekologické zátěže, generované dopravou :-).
Na vybírání ekopoplatků tu ale mají monopol (nebo se o něj snaží) zelení, ne?
|
|
|
Jo, a ty fotovoltaicke clanky budou otacet temi jety ;-) nebo rovnou ty vetrniky. I kdyz takovy linearni elektromotor urychlujici (a naopak zpomalujici) padesatitunove letadlo na runwayi by nemusel byt zase tak blby napad.
|
|
|
Pokud se nemýlím, tak EMALS by měla mít nová třída amerických CVN - Ford. Mám dojem, že se o tom původně uvažovalo už pro poslední Nimitze - USS Ronald Reagan a USS G. W. H. Bush ale sešlo z toho.
|
|
|
Tak to ma asi sanci se dostat i do civilniho sektoru, kde to muze byt jeste jeste uzitecnejsi.
Heh, uz na me blika boarding, tak balim comp a jdu na gate ;-)
|
|
|
Ideální by bylo to propojit - na jedné RWY by letadla přistávala a generovala elektriku, která by katapultovala letadla na RWY druhé :-)
|
|
|
na to netreba generovat elektriku. to vyriesi jednoduchy (alebo trochu zlozitejsi) kladkostroj ;)
|
|
|
mimochodem - co se týká ničení planety ...
jedním z dopadů současné finanční krise (c) je také strmý pád cen výkupu druhotných surovin. absolutně se nevyplatí třídit odpad a již vůbec ne jej přeprodávat. čína a spol. nepřijímají, tak jsem zvědav, jak udrží greenpiss zelenáči ve vládě a jim podobní své these (c) při životě. tipoval bych, že může nastat doba, kdy na to začnou všichni vespolek srát a bude po kaprech ve vltavě - přežijí jen ropáci :o).
|
|
|
No von se ten stlaceny 70% dusik prodava furt - pod nazvem "dust-off" slouzi k cisteni (nejen) elektroniky. A ma to i opodstatneni - z beznych kompresoru totiz celkem slusne prskaji mikrokapicky oleje. V dust-offu (vetsinou) vyrobce zajistuje urcitou cistotu.
|
|
|
Zajimave... Kolik To stoji?
Ja osobne kupuji priblizne 70% dusik, stlaceny na 200 atmosfer za cenu pod 10kc/litr. Pochopitelne odfiltrovany, cisty, zdravotne nezavadny.
|
|
|
Neni nahodou 70% dusik prodavan pod obchodnim jmenem "stlaceny vzduch" na kazde benzince u toho stojanu na dofukovani kol?
|
|
|
Jo. Ale pod slabym tlakem, jen par atmosfer. A neni zrovna cistej, myslim, ze tam je jedno, jestli jsou v tom kapicky oleje a ruzne svnstvo, co stroj nasal.
Za min, nez 10 kc/litr pri 200 atm se da poridit cistej a suchej vzduch.
|
|
|
Vyjde to dost draho, ale to je dan za prakticke baleni. Zde je par ruznych typu:
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=search&q=dustoff&w=1111
Muzu se zeptat, kde a v jake forme berete ten vzduch v cene 10 kc/litr?
|
|
|
Aha. No, nevim, jestli neco takoveho existuje, ale pri takoveto cene stlaceneho vzduchu by snad bylo vyhodnejsi poridit si nejakou pumpicku, kde by clovek natlakoval nadrzku a pak to pouzil. Myslim, ze s par slusnymi filtry by se to mohlo ujmout jako rozumna vecicka.
Ja se potapim, takze ve forme vzduchu v lahvich na zada. Ten vzduch nesmi zpusobit cloveku zadne zdravotni potize, ani kdyz ho dostava do plic mnohonasobne mnozstvi, takze se na jeho cistotu dba. Cena jak kde, casto okolo osmi korun.
|
|
|
Potiz je v tom, ze takova "pumpicka" vyjde docela draho a je tezka a neskladna. Levne kompresory odlucovace oleje a vody vubec nemaji. To se vyplati jen nekomu, kdo opravuje elektroniku porad (coz ja nejsem). A mimo to, ceny v tom obchode, ktery jsem linkoval, jsou vysoke kvuli tomu, ze se jedna o maloobchod. Kupuji tam celkem casto a jejich marze se pochybuji od 30 do 5000% (ne, to neni preklep), podle ceny, mnozstvi a podle toho, jak moc se ta ci ona polozka kupuje.
|
|
|
Skoda. No, ceny se stanovuji podle toho, kolik je za to zakaznik ochotny dat, takze i s marzi 5000% v pohode.
Zajimalo by me, jak to delaji ti, kteri optiku cisti ve velkem. Dovedu si predstavit, ze maji klasickou potapecskou lahev a nechavaji si ji u potapecu naplnit.
|
|
|
Proc se tahat s lahvemi sam? Stlaceny vzduch ve velkem se da koupit a nechat si dovezt az na pracoviste:
http://www.linde-gas.cz/international/web/lg/cz/prodcatlgcz.nsf/Docbyalias/230
Mimo to, tlakove lahve jsou nebezpecne zbozi, na jehoz prevoz po pozemnich komunikacich se vztahuji zvlastni bezpecnostni predpisy (specialne upravena auta apod.) Hodit si bombu do osobaku a jet s ni domu opravdu neni dobry napad, ostatne oni by vam to prodejci ani nedovolili. Nechat stat auto s bombou nekde na slunci nebo se vysekat by mohlo mit velmi, velmi nepekne nasledky.
Ta marze 5000% neni nic prekvapiveho - soucastka sice muze ve velkoobchode stat 7 haleru, ale nekdo ji musi nachystat, zabalit, nauctovat apod. Takze ji pak v maloobchode klidne koupite za 2 Kc.
|
|
|
Hm, ja to vezl naskladany v osobaku pul metru za myma zadama. Ono to ani jinak neslo. A bezne se to tak dela. Nikdy jsem neslysel o tom, ze by to nejakymu potapeci bouchlo.
Lahvi se stlacenym vzduchem se rika bomba?
|
|
|
Pokud máš ventil chráněný krytkou, která se k lahvi dodává, pak můžeš třeba s autogenem jezdit, jak se Ti zachce a při nehodě, kdy auto nevybuchne, se nic nestane. Testováno na lidech.
Když to zahoří, zbude po tobě jen kouřící jáma. Jenže - kolik aut po nehodě vybuchne...a pokud člověk něco takového veze, jede vele-opatrně a riziko je potom tak malé, že je s přehledem akceptovatelné.
|
|
|
Já bych to s tou nebezpečností nepřeháněl. Kolik vodíku může z té vody vyrobit při tom zdroji, co má v autě k disposici? Nechce se mi prohledávat tabulky, ale voda není nijak extra dobrý vodič, takže při 12V mu tam poteče pár set miliampér, maximálně jednotky ampér. To je dobré tak na ukázání bublinek na elektrodě dětem při výuce fysiky, ale o moc víc bych od toho opravdu nečekal.
|
|
Mluvčí MD Hanzelka se opět veřejně
prezentuje jako totální blb.
Nevím proč, vždyť má pravdu, zařízení není schváleno. Tečka. On nemá řešit funkčnost, zařízení není homologované to je fakt a nemá se používat.
|
|
|
Napište do novin, že se nemají žrát hovna. Sice budete mít pravdu, ale...
|
|
|
Stejný efekt, jako neolizovat zabradli.
|
|
nestačí, že zemědělci již okrádají ropnou lobby tím, že nechávají prdět krávy do hadice s balónem, z něhož pak získávají bio-palivo.
osobně tu reportáž přičítám některé z automobilek, které se snaží najít cestu ven z krize, a tak nabádají prosté občany, aby v dobré víře zlikvidovali své auto a šli si půjčit od prodentu na nové :o).
|
|
|
Hmm, tak zemedelci jezdi na kravske duchy? To by me teda zajimalo, na jake duchy jezdi papamobil? Nebo v nem soucasny papez pali zidy, jak to delali jeho kolegove z mladi?
|
|
|
jestli to nevíš neznabohu, tak ze závěru bruselské komise při eu vyplývá, že krávy mohou produkcí svých střevních plynů za 1/3 globálního teplování. nevím, na co jezdí paplž, ale tipoval bych, že jeho instituce bude odpovědná za 62% zbývajícího oteplování, ty 4% jsou teplouši a lesby jaksi od přírody.
|
|
|
Jenom 62% knezi obtezuje ministranty?
|
|
|
to je spíše na Caleba, on jest odborníkem na katechismus, já pouze poukázal na homosexuální smilstvo coby synergický efekt kultu ježíše krista.
|
|
|
To jste na me odkazal spatne. Ja jsem sice byl ministrantem asi 10 let, ale svym Svatym Semenem ze zadny z knezi neobdaroval. No mozna je to tim, ze jsem ani jako maly chlapec nikdy nemel takovy ten nevinny andelsky oblicej. A mimo to jsem v mladi delal docela bordel, tedy alespon v porovnani s ostatnimi ministranty. Takze to byl mozna druhy duvod, ze mi nikdy zadny knez neudelil nejvyssi Pozehnani.
Ale spis to bylo tim, ze zadny z knezi, ktere znam, nebyl a neni pedofil.
Heil Ratzinger!
|
|
|
mimochodem - popron právě vydal troj-dvd caligula. ty jako znalec bys měl tento film ocenit :o) - ve filmu o filmu mě zaujalo, že za doby vlády tiberia, který caligulovi vyvraždil celou rodinu, se narodil ježíš kristus a začal konat své zázraky - jo a úplně off topic, ne všichni papežové byli teplajzníci, jednou se jim tam na svatou stolici vetřela i žena :o)
|
|
|
Eh, ja uz jsem filmu tohoto razeni videl nekolik, takze se mi nejak michaji dohromady. Caligula... hmm, to je ten film, kde coby cisar picha svoji sestru? A kde necha opilemu generalovi zavazat ptaka, nalit do neho kvanta vina a bavit se tim, jak to z neho krasne crci pote, co mu necha rozparat bricho?
A mimochodem, je overeny historicky fakt, ze na papezske stolici usedli vrazi, zoofilove, protiletecti strelci a podobna pakaz. Ale historka o "papezce Jane" je soucasnymi historiky pokladana za urban legend. Toz asi tak.
|
|
|
já tedy srovnatelný film neznám; caligula je po všech směrech zdařile zpracován a díky nadčasovému poselství je aktuální dodnes. to, že to pobuřuje katolíky i protestanty svou syrovostí, beru jako bonus :o)
|
|
|
Jojo, moc pekna 3 DVD verse.... vcera jsem zkouknul disk #2 po treti... kupodivu ten fim je docela verohodne natoceny, vychazi ze Suetonia a dalsich dobovych (trebaze ponekud bulvarnich, stale originalnich) pramenu.
|
|
|
A neseznámili Tě aspoň se Svatou Rákoskou 8-) ?
|
|
|
Nikolivek. Asi jsem mel stesti - nejen, ze zadny ze zdejsich knezi nebyl pedofil, ale dokonce ani sadista. ;-)
|
|
|
To je nenáfistná leš! Instalaci takového sařísení by nepovolilo Ministerstvo pro životní prostředí, krávy a voly, protoše není welfare. Místo dobytka nechávají semědělci prdět do trubek kukuřici.
|
|
|
to není možné. krávy i kukuřice (stejně jako některých soudruhů děti) jsou z pohledu zákona soukromým majetkem, tedy můžeš si s nimi nakládat dle libosti a ostatním je do toho prd - ale zde besedujeme nad thematem biopaliva soudruhu :o).
|
|
|
V tom případě navrhuji instalovat zmiňované zařízení na kojence, kteří jsou prděním proslulí. A odmítačům napálit ekologickou daň. Jedna ciganska rodina by tak mohla energií zásobovat i větší sídliště!
|
|
Jeste si mohl mily pan "vynalezce" zavest gumovou hadicku rovnou do zadku a vzdycky pred jizdou se najist fazoli oblozenych hrachem.
Naklady na zarizeni by se tak snizily jen na 2 az 4 tisice - jo neni nad katovani kostu
|
|
Téměř ve všem má autor článku pravdu, a je to psáno velice hezky a čtivě. Ovšem argument "perpetuum mobile" je zcela mimo, protože běžný automobil opravdu MÁ (nikoliv trvale, samozřejmě) elektřiny nadbytek, a proto se dá uvažovat že je "zadarmo".
Alternátor totiž vrtí i když je baterie plně nabitá, a uložit přebytek energie do výroby vodíku není úplně blbý nápad.
|
|
|
Možná se pletu, ale nefunguje to náhodou tak, že alternátor zároveň pohání veškerý elektrický ústrojí vozu a pouze nepříliš velká část energie jde do dobíjení baterie.
Btw, k čemu by nám ten vodík v klasickém motoru vlastně byl.
|
|
|
Proto je přece zavedeno povinné svícení!
|
|
|
I když je baterie nabitá, alternátor musí dál zásobovat všechny spotřebiče v autě. Naprázdno neběží nikdy. Nevidím tam žádný prakticky použitelný přebytek.
|
|
|
Až na to, že k elektrolytické výrobě množství vodíku, ekvivalentního energeticky litru benzinu, potřebujete tak 10kWh elektrické energie. To při 12V dává proud plus minus 840A po dobu jedné hodiny... Takový alternátor jsem v běžném autě ještě neviděl.
A pochopitelně větší odběr z alternátoru znamená, že tento klade větší odpor a tím pádem roste i spotřeba paliva. Je-li baterie nabitá, klesá proud a odpor alternátoru. Takže se sice dál vrtí, ale žádný přebytek tam nevzniká, prostě se od motoru odebere méně výkonu, který se potom přemění na elektřinu.
|
|
|
Přece existují :-). Stačí jakýkoliv alternátor z dieselelektrické lokomotivy. U těch menších by se i vešel na vozík dozadu za auto. Osobně bych doporučil jeden altík z motorového vozu řady 843, ten je celkem skladný a při troše dobré vůle a úprav karoserie a motoru by se i do auta vešel...
|
|
|
Takove dynamo u Pionyra dodava elektriky trvale nedostatek. Staci svitit a zahoukat na klakson. :oP
|
|
|
To je ovšem kruciální připomínka. Odkud vlastně bral fichl powa? Nevzpomínám si, že bych na něm někde zaznamenal dynamo.
|
|
|
Magnetoleketrický generátor - střídavý proud. Žádné dynamo.
|
|
|
Fechtl má magneto. Je na pravé straně motoru - zavřené v chlívku před pastorkem sekundárního převodu spolu s kladívkovým přerušovačem.
|
|
|
Omlouvam se... vcera se mi pomotaly pojmy magneto a dynamo.
|
|
|
"Alternátor totiž vrtí i když je baterie plně nabitá, a uložit přebytek energie do výroby vodíku není úplně blbý nápad." .. Horst Fuchs by z vás měl radost.. prodal by vám spoustu zboží.. alternátor žádnej přebytek energie nemá, neb to co si z něj vezmeme za energii, tak tu si on vezme z motoru...(nehledě na to, že mu musí část zůstat pro dobíjení baterie, neb si zase na oplátku z ní bere proud do budícího vinutí) ... snad poznaj rozdíl mezi alternátor a dynamo.. :-)
|
|
|
Ale no tak,tim že z něj odebíráš energii ho zatížíš a on si tu energii bere z motoru. Vem v potaz, že rotor turbogeneratoru v Temelíně je precizně vyvážen a v dobrých ložiskách, takže když by se patřičně zpřevodoval tak roztočit by se dal klidně motorem z auta. Tak proč ty troubové tam maj reaktor jak hovado? Aha . . .
|
|
|
|
Jo, přesně tak, teď jsi uhodil hřebíka do palice. Aby měli rakouský filmaři témata a aby mohl pan Profesor pouštět z hradu hromyblesky :)
|
|
|
V případě, že by se hromyblesky jímaly vhodným zařízením, mohli bychom mít na hradě vhodný zdroj energie. Stačilo by paně prezidentovi říci něco na téma zelených a už by metal blesky.
|
|
|
Ty vole tady to zavání Nobelovkou, už jí cítím ve vzduchu. A co na hradě, každý doma jednu malou hromobleskojímku. Už to vidím, žena přijde z práce a povídá - táto jdu péct kachnu a myslim si že jsi starej paroháč! A už by trouba hřála :)
|
|
|
Jo, stát se může ledascos, život je divnej. Já třeba dneska viděl slepce s bílou holí dobíhat na tramvaj ...
|
|
|
Na upečení kachny, zejména pak s křupavou kůrčičkou by to chtělo vydatnější nadávku.
|
|
|
Snad nemyslíš, že by byla tak hrubá a řekla (fuj z huby mi to nejde) "u Jóviše, ty plantážníku!!" ? To snad ne . . .
|
|
No vidíte, přátelé, a s tímhle "moudrým lidem", kterému lze natlouct do palice takové věci, chcete zastavit ratifikaci Lisabonské smlouvy? :-/
----
Překvapilo mě, že si té (dáma určitě promine) "cypoviny" v TV NOHA někdo technicky vzdělaný vůbec všiml.
Už jsem si tu na severovýchodě připadal jako zcela osamělý debil - nic, ticho, nikdo se kromě mě nesmál....
|
|
|
jsi na velkém omylu. ono totiž mnoho lidí nevidělo do okamžiku, kdy šla ta památná reportáž v tv, na vlastní oči zařízení pracující na principu studené fůze - pochopitelně, že se ti, kdo do toho vidí, zalekli, protože účinnost studené fáze se blíží 180%, což by v globálním vyčíslení stačilo i na to, aby se zaoraly ropné rafinerie a na jejich místě byly vybudovány oázy se superčistým ovzduším, připravené nabídnout hezké místo k žití slušným ohleduplným lidem. je jasné, že únik tohoto průmyslového tajemtsví předznamenává pro ropné lobby a americkou vládu škody ve výši bioinů dolarů. nedivil bych se, kdyby toho vynálezce obratem zavraždili a nahradili jeho dvojníkem, který pak v tv bude své these (c) dementovat s odvoláním na to, že je sám dement :o).
|
|
Opravdu skvela ukazka vohnoutismu :D.
Nicmene, zarizeni kterym se ten vohnout patrne inspiroval se pokousela vyvinout jista francouzska firma, pochopitelne vylo vyrazne komplikovanejsi a bezpochyby i drazsi, jeho zastavba do motoru pak vyzadovala mnohem vetsi upravy a co sem se naposledy dival na jejich stranky cena upravy byla enormni a snizeni spotreby a zvyseni vykonu bylo pritom dosti mizive. Snad ziskali i nejake nezavisle overeni ze se tam vyviji nejake stopove mnozstvi vodiku, ale pokud si dobre pamatuji, tak nejvetsi dopad melo skutecne zvyseni tlaku v saci komore :)).
No nicmene ten nejpodstatnejsi rozdil mezi tim francouzskym zarizenim a timhle vohnoutobastlem byl v tom ze to zarizeni vyuzivalo k ziskavani vodiku tzv. pyrolytickou reakci, ktera se skutecne zda byt do budoucna moznosti jak mnohem efektivneji ziskavat vodik z vody, ale to je jeste docela daleka budoucnost...
Jo a teploty vznikajici pri pyrolyze by nevydrzela jak ta sklinka od okurku tak ta krabice, ktera by temer okamzite po nastartovani reakce vzplala
|
|
Už při sledování té hovadské reportáže (ano, viděl jsem zprávy na Nově) mě napadlo, že takové znásilnění fyziky D-FENS nenechá jen tak. A vida, nenechal.
|
|
Dobry den
Saab 99 turbo, auticko s prvym seriovo montovanym turbom, malo v nejakej obmedzenej serii aj vstrekovanie vody do motora.
male info o tom vsetkom napriklad tu:
http://www.techblog.cz/technologie/vstrikovani-vody-do-motoru.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_99
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)
|
|
|
Diky, zrovna dneska se mi opravdu nechce googlovat (a ani temer nic jineho) :D
Jinak uz sem si vzpomel kde se WI pouziva, je to u starsich tuningovanych motoru s cilem zvysit jejich zivotnost. Koneckoncu je to castecne popsane i na wikipedii...
|
|
Srandovní článek o pánovi z Dolní Cerekve, co lítá s Vectrou na poloviční spotřebu nafty, přilákal zájem mnoha lidí.
V diskusi na tn.cz zde: http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/kutil-si-v-dilne-postavil-auto-na-vodu-a-je-s- nim-spokojen_discuss.html se jich spoustu dožadovalo návodu, kterak si kouzelné zařízení vyrobit.
Vznikla tedy poptávka.
A na poptávku třeba reagovat nabídkou, že...?
Stačilo tedy uvést e-mail, na který třeba napsat, a informace budou zájemci zaslány.
Pohnutky zájemců byly různé.
Od naivků, co by skutečně rádi spořili kvanta paliva přifukováním pár molekul plynu až po lidi technicky fundované, mnohdy i s patřičnou odbornou kvalifikací, co se chtějí třeba pobavit nad jalovými nápady.
Za dvě hodiny přišlo přes šedesát mailů. Pár nedočkavců psalo i několikrát, jeden zoufalec asi sedmkrát.
Celkem šlo zhruba o padesát lidí různého věku, z toho přibližně 5% žen.
Těch naivních, co zjevně blábolu věří, je přibližným odhadem nejméně polovina z žadatelů o podklady - svědčí o tom jejich vážný zájem a případné další dotazy v diskusi.
Po půlnoci dostalo zájemcům vysvětlení, že ani 50% perpetuum mobile neexistuje.
Někteří to pochopili a zasmáli se vlastní naivitě, jeden trumbelín začal prskat a odpověděl mi takto:
Jeste horsi mi pripada nekam napsat "MAM NAVOD !!!" a vylakat tak z lidi
mailove adresy, abyste jim pak mohl rozesilat svoje slinty o ktere se
nikdo neprosil a pasovat se do role toho kdo všechno vi, vsude byl, vsechno
uz videl a ma tudiz pravo nas hlupacky poucit....
Pokud mate nezvladatelnou potrebu se takto exihbovat navstivte
psychologa, nebo si nekde na netu zridte blog a tam se muzete vyblit do
sytosti aniz byste nekoho obtezoval nevyzadanou postou.
Zadam Vas durazne, abyste mou mailovou adresu dale nepouzival k zasilani
jakychkoli zdeleni.
Pavel S
-------------
V následujících dvou dnech přišlo dalších cca 60 mailů se žádostí o plánek zázraku pana Vranky.
Opět i několik lidí s VŠ vzděláním.
Uvedu zde příklady:
1.
Krásný den, měl bych zájem o návod jak přetavět škoda favorit na vodík, případně se podílet na vývoje zvýšení jeho bezpečnosti. Fandím všemu novému, nebaví mě už nechat vydírat velkými společnostmi, které místo kritiky by se měli vážně zabývat tímto výzkumem.
Zajímalo by mě též, jak podobné principy využít pro energetické spotřeby domů a domácností.
Pěkně děkuji
Hybášek
2.
Zdravím sjel jsem celou diskusi k článku záporné i kladné názory, já bych to chtěl zkusit postavit i s tím rizikem že se mi to dokonale nepovede ,ale když to dokáží jiní tak já to nevzdám. Pokud jste sehnal ten návod prosím o poslání děkuji mnohokrát a po realizaci určitě dám vědět jak jsem pochodil díík
3.
Dobry den,
muzete mi prosim poslat planek na upravu vozidla na pohon s pridanim vodiku?
Jsem uprime zvedav jestli to opravdu funguje a pak se bud vysmat zdejsim posmevackum nebo jim dat za pravdu-uvidime.
S pozdravem Vaclav Slany
4.
Jelikož jsem se též zabýval problematikou snižování spotřeby,dovoluji si Vás také poprosit o zaslání schematu úpravy,zmíněne ve zprávách ČT. Děkuji E mail: vocelkamilan@.
5.
Dobrý deň,
Ak je to možné prosím poslať ten návod na pohon s vodou.
Je to možné použiť i pre benzínový motor ? Máte s tým skúsenosti ?
Ďakujem za odpoveď i za návod.
PS.: Možno by bolo dobré založiť klub spriaznených motoristov s
alternatývnym pohonom.
S pozdravom
J.Kand
------------
Vcelku dobře jsem se pobavil, podobně jako se bavím na úkor obětí přísad do olejů, pyramidových her či hypervýhodných pojištění.
:O)))
|
|
|
to je ovšem vrchol hrubosti!!
někdo se směje poctivým slušným občanům a jejich zájem o inovativní ekologické zařízení vykládá jako jejich hloupost :o) pevně věřím, že v případě, kdy se ukáže, že to byl jen klam a mámení jako kdysi v případě ropáků nebo nedávno těch ztohovnů, že se všichni slušní lidé obrátí na nějakého erudovaného právníka (napadá mě třeba judr. phdr. mgr. et mgr. henryk lahola) a podají společně žalobu na tv h@vn@!
p.s. možná by nebylo od věci jim tam na tn.cz dát do diskuse nějaký návod na vodíkovou bombu v angličtině - v názvu to bude mít "hydrogen" a když tam místo bomb bude device, věřím, že mnoho kutilů do toho půjde :D.
|
|
|
Vsak on te ten smich prejde az jeden z tech kutilu bude zrovna tvuj soused a ta vodikova bomba se mu povede... 8-)))
|
|
|
to bych poznal s předstihem, jakmile by se tu objevili hoši v černém z ČEZu, že má náš dům odběr jako dva pražské obvody dphromady :o)
|
|
|
OT: No moment, kdyby se to sousedovi povedlo, tak by dodával proud do sítě (technickou stránku nechme pro jistotu stranou) - a to by tam ČEZ-URNA byla ještě dříve. Možná dřív, než by s tím začal. (Kauzalita, víme?) :-))
|
|
|
no, to máš pravdu - poznal bych to okamžitě, jakmile bych si šel na zahradu vykouřit a viděl bych, jak šel starý tlustý kocour dvakrát :D, mimochodem, už jezdíš na vodík ? :o)))))
|
|
|
Na vodík zrovna ne, proč zbytečně elektrolysovat (tm) vodu, jezdím čas od času na vo(d)ku, pochopitelně destilovanou, ale to jsem brzy jak motor. A někdy mi to moc kouří... :-D
|
|
|
|
Dobrý den.
Tak ten Pan Vraci z dolní Cerekve koupil návod ode mne ale bohužel nebyl schopen ani sestavit Generátor správně a vůbec aby jel pouze na Kyslík a Vodík.
Já jsem mu ho prodal protože jsem se stěhoval do USA a on si myslel že jse nevrátím ale jaké bylo moje překvapení když po návratu z USA jsem vyděl toho Kokota jak to uvádí že je to jeho nápad.Ani já bych neřekl že je to můj nápad když je to Patentováno více než 100let.
|
|
Ja se nikoho zastavat nehodlam, jen chci podotknout, ze tady asi nejde o elektrolyzu vody, ktera je energeticky narocna.
Zrejme se jedna o Meyeruv generator. Udajne jde o zarizeni, ktere pracuje na cca 20 kHz, velkem napeti, ale kupodivu skoro nulovem proudu. Melo by to byt nekde kolem resonancniho kmitoctu molekul vody.
Jak jsem psal, nehodlam se nikoho zastavat a jsem k celemu Meyerovu generatoru vic, nez skepticky. Bylo o tom i v dokumentarnim serialu Zazraky vedy (The Wonder of Science) epizoda 6, kde se k tomu vyjadrovali i teoretycti fyzykove.
Kdyztak zkuste google a youtube - heslo: meyer generator.
Nazor si udelejte sami.
|
|
|
Ma tento Meyer neco spolecneho s onim velkohubym prohlasenim pana risskeho marsala "Muzete mi rikat Meyer, kdyz se nad nemeckem objevi jedine britske letadlo" ?
|
|
|
Ten citát byl trochu jinak: "Wenn auch nur eine einzige Bombe auf deutschen Boden fällt, will ich Meier heißen!"
|
|
|
a to jste vygoogloval, nebo je to vasi fenomenalni pameti a znalostmi? (jak uz dlouhou dobu pozoruji, klobouk dolu pred vami...)
|
|
|
Tohle bylo z jedné knížky, co tu mám při ruce v pracovně. Já si ten citát sice pamatoval, ale blbě - v té podobě, v jaké zazněl ve filmu Battle of Britain. Tam není "wil ich Meier heißen", ale "dann heiße ich Meier".
|
|
Tady mám něco lepšího, nepotřebuje se žádná nafta. Také publikováno na Nově i Novinkách.
http://www.novinky.cz/clanek/142610-video-japonske-auto-jezdi-na-vodu.html
Jak to ale pracuje, to mi hlava nebere :-)
|
|
|
|
Díky za info. Genepax jsem našel (ano, nic tam není), ale na popularmechanics jsem nenarazil..
|
|
To není jen tak nějaká bedýnka, ale obal od Platan 11° Multipack! :-)) Ale jako prdel dobrý, hlavně ten D. Janda na pozadí.
|
|
Musim malicko reagovat na domenku,ze alternator bezi v aute "zadarmo" stejne uz jenom tim,ze bezi motor,a tedy vyrabi elektrinu tak jako tak,tak proc ji nejak nevyuzit.Ono to vypada docela logicky - ale chtel bych vse ujasnit.Ono to tak totiz vubec neni.
Omlouvam se,ze vse brutalne zjednodusim,ale je to proto,aby to pochopil i laik,tedy "odbornici" prosim nekamenujte mne...
Princip vyroby elektricke energie v alternatoru/dynamu je v kostce takovy: Na zacatku mame rekneme "volnobezny stav" , motor toci alternatorem,a nic z nej neodebira energii.Pripojime li merak na svorky alternatoru,namerime napriklad 12V.V tuto chvili skutecne bezi alternator jen tak s motorem a nijak ho nebrzdi,pomineme li problem lozisek a podobne.OVSEM v okamziku kdyz pripojime JAKOUKOLIV zatez,tak vzhledem k tomu,ze to neni perpetum mobile,nejkde JINDE to tu energii musi ZACIT BRAT.Ono ji to do pripojeni zateze opravdu nebralo.Ale pripojim trebas zarovku,a adekvatne se ta energie vezme na druhe strane,tedy mechanicke.V tu chvili zacne alternator potrebovat energii z motoru.
V okamziku,kdy auto jede z kopce,tak je to super - alternator muze brat energii z toho,ze auto jede samospadem z kopce.Ovsem jede li auto po rovine a nebo do kopce,proste pokazde,kdyz seslapnu plyn,tak ten alternator bere energii Z MOTORU!! Tedy pokud rozsvitim svetla , zacne auto spotrebovavat VICE BENZINU,protoze motor nevyrabi mechanickou energii jen tak z niceho,ale ze spaleneho benzinu.Pokud pripojim dalsi spotrebic,musim spalit o to vice benzinu.
V elektotechnice se bezne pouziva brzdeni elektoromotoru tak,ze prepojenim par dratu se z toho motoru udela alternator a nasledne se VYRAZNE zatizi.Napriklad se zkratuje vystup.Tim dojde k TAK VELKEMU odberu mechanicke energie,ze se timto prostym systemem motor ZASTAVI.U auta by se zkratovanim dynama motor jiste nezastavil - ten ma mnohem vetsi silu,nez kolik snesou draty v aute a ty by drive shorely(prepali se pojistky).Ale ciste teoreticky by slo udelat pokus pripojit na motor z auta nejakej obri alternator a zkratovat ho nasledne kusem traverzy - a pak by ten motor z auta mel VELKE problemy to utahnout a pokud by alternator vydrzel,pak by se nejspis musel zastavit motor.I kdyz ta traverza by asi byla pekne horka:-)
Co tim chci rict - alternator pri odberu el.energie zatezuje motor.Bezi li motor na volnobeh a zapneme najednou velke mnozstvi zateze , potom automobil musi zvysit otazky,aby to utahl.
Tedy myslenka,ze alternator je nevyuzity a flaka se,misto aby ja nevim,nabijel zadarmo baterky ci misto aby rozkladal vodu na vodik,je zcela a naprosto nesmyslna a z fyzikalniho hlediska nemozna.
|
|
Co takhle systém PANTONE FRANCE ? ten mi jako pičovina nepřipadá. Zkráceně. Teplem z výfuku se nahřívá směs vody a uhlíkattého paliva která se mění na vodnáí plyn, který následně spaluje motor. Auto jezdí částečně na uhlíkaté palivo částečně na H2O. žádné perpetum mobile jen to využívá odpadní teplo pro rozklad vody a uhlovodíků na CO +H2....
|
|
|
Jen je to asi kapánek složité a nevím, zda úspora bude ekvivalentní zvýšené poruchovosti. Než dosáhnou konstruktéři dostatečnou pružnost výkony motoru, už budeme ve vývoji asi někde jinde.
Těch způsobů jak "ušetřit" je fůra. Třeba auto na dřevní plyn. Jen drť z bukového dřeva v jeden a půl metrovém kotli místo kufru, hodinka zatápění a už můžeš vyjet. Ale když si představíš, že by to tak chtěli dělat všichni...
Buchenwald by se záhy musel nejspíš přejmenovat. Připomíná mi to větrné elektrárny. Je to skoro zadarmo, ale funguje to jenom když to samo chce. A problém jako celek to stejně neřeší.
Prý u nás budou vlivem GW větší větry. (Tedy ty atmosférické, nikoliv meteorismus.) Co takhle auto na vítr? Buď plachta (takový vozík jsem už viděl v chodu) nebo vrtulka a převod na kola. Třeba generátor - elektromotor. Nebo solární články. Nebo ... ...šlapátka!
|
|
|
Za války na dřevoplyn mimo armádu a papaláše jezdila celá Evropa. Docela se divim, že to ještě nikdo neoprášil. Vždyť je to palivo z plně obnovitelných zdrojů :)
|
|
|
Tak to hionem navrhni "zelenáčkům", dřív, než někdo spočítá, kolik aut "mimo armádu a papalášů" jezdilo za II.WW, kolik jich jezdí teď a kolik set (tisíc)km2 bukových lesů by tu muselo být.
Asi budeme muset přikoupit Polsko a Ukrajinu, jinak to prostorově nezvládnem... ;-)
|
|
|
Hele, to auto s vrtulkou není vůbec blbý nápad! Kdyby se ta vrtule připojila nějakým převodem na kola (ať už mechanicky, nebo přes elektromotory), tak čím rychleji by auto jelo, tím rychleji by i proudil vzduch kolem něj, a tím víc by roztáčel pohonnou vrtulku a auto by pořád zrychlovalo. Pravda, drobný problém by nastal při jízdě po větru, kdy by se rychlost auta a rychlost větru vyrovnala. Pak by se auto muselo nějakým vnějším zdrojem urychlit nebo naopak zpomalit, aby relativní rychlost byla nenulová. Taky za bezvětří by se to auto muselo nejdřív nějak roztlačit. A drobný problém by byla asi i jízda s větrem v zádech, ale to by se dalo řešit vrtulí stavitelnou do reverzu, podobně jako to mají některá letadla... Ale to všechno jsou jen technické detaily, jinak myslím že v principu by to fungovalo ;o)
|
|
|
pche, kdysi jsem slyšel v televizi Kuchtovou, jak propagovala topení dřevem, že je to obnovitelný zdroj. Proti tomu nápadu je auto na dřevoplyn brnkačka.
Já to nikomu navrhovat nebudu, neb s tebou souhlasim. Jen se upřímně divim, že to nějakýho zelenáče ještě nenapadlo, když vymejšlej jiný kraviny.
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=5YNdYFF40I8
|
|
Kladne body u mne ziskava ten zamestnanec TV Nova, ktery do reportaze pridaval hudebni podkres. Valel jsem se smichy
|
|
Smál jsem se až do konce, ani jsem se nemusel dívat na video...
|
|
..tak sem myslel, že se fakt po*hčiju smíchy a ty "odborné" komentáře made by Nova.. prostě nářez. Absurdita skoro dosahující Pythonů. :D
Btw. hezký fitinky.. ty sebral synovi z vodního chlazení PC? :D (trubičky 3/8" nejsou nic moc ani na chlazení PC, natož na tohle vylepšení motoru:D
|
|
Jej to jsem se pobavil. Slyšel jsem o tom nedávno od kamaráda. Byl jsem za blbce když jsem se mu snažil vysvětlit jen základní věc, že při výrobě vodíku potřebujem víc energie než z toho dostanem. Ale ne, bylo to na Nově a mluvil tam někdo z ministerstva a zástupce automobilky no a ty prece muší bejt chytřejší než trouba jako já. Tim víc mě pobavilo když ministerstvo vydalo jen prohlášení že nic co neni povoleny se montovat nesmi. Automobilka prohlasila ze vodikovej pohon je známej ale drahej. A Tonda automechanik zahlasil tu skvělou větu o tom že "zřejmě vylepšil podtlak" . . . .a dál ho radši usekli :) Ale ja jsem hloupej, že tomuhle nevěřim, protože existuje mnoho takovejch systémů ale ropný magnáti to potlačujou jak se dá. Jen my vykutálení čecháčkové jsme je zase jednou přechcali!
|
|
Tak nevím, to vysvětlení s nestlačitelnou vodou-párou :D ve válcích je D-FENSi nějaký chyták? (Jestli jo, tak se přiznávám, že jsem se lapil :)).
|
|
Ty woe to bude zase wohořelejch wohnoutů :):):)
|
|
Reportáž v TV mě fascinuje svoji blbostí. Ovšem tenhle článek mě zase fascinuje svým totálním negativismem. Vstřikování vody reálně účinnost spalovacího motoru zvyšuje. Přidání malých množství vodíku do směsí plynů taky celkem dost mění jejich vlastnosti. Na to, aby celkový efekt byl kladný stačí zvednout účinnost motoru možná o 10%. To že je sám tvůrce úplně tupej ještě neznamená, že opravdu nekáp na něco rozumnýho.
Mimochodem spalovací motor má s kvalitním palivem účinnost kolem 35%. Biomotor (člověk) má při spalování kvalitního plaiva (glukóza) účinnost dvojnásobnou. A to nemluvím o bezproblémové možnosti spalování mnohem méně "kvalitního" paliva (svíčková se šesti :-)
Výrobci motorů mají ještě hodně co zlepšovat...
|
|
|
Ad vstřikování vody: Jak píšu, funguje, bohužel s výrazným vlivem na životnost motoru. Musel by se změnit materiál ventilů a vložek válců tak, aby odolával korozi (keramika, plast, nerez, povrchová vrstva).
Spoluvstřikování vodíku nedovedu posoudit, ale každopádně se se směsnými palivy nyní experimentuje. Zhruba za deset let to bude hustě in.
|
|
|
Tak tak, má pravdu předsedo. Vstřikování vody je celkem známá věc. Dost se to používalo (používá) v závodních autech, ono to nejen zvýší kompresi,ale i zchladí nasávaný vzduch. ale ten rez . . . .
|
|
|
No možná ten vodík ve směsi trochu tu korozi potlačuje. Ale to jsou spekulace. Bez toho, aby ten motor někdo po roce rozebral a zkontroloval to nemá cenu řešit.
|
|
|
Česky se tomu říká "stát nohama pevně na zemi" či "umět dát si dvě a dvě dohromady".
Vstřikování vody pochopitelně má své nepopiratelné a prokaztelné výhody, ale nejen ty. Účinnost je dosti proměnná v závislosti na režimu, ve kterém motor pracuje, navíc u dnes běžných motorů je problém s odolností a životností.
Je tedy potřeba spočítat, zda ty výhody jsou větší, než náklady na umožnění jejich využití. Je značně pravděpodobné, že kdyby tomu tak bylo, už by to některá z velkých automobilek vyráběla. Zejména když už nějakou dobu je in všechno ekologické a tahle technologie by jako eko presentovat šla.
|
|
už podruhé se tady objevilo slovo "kanistr", to je záměr nebo legrace? mě učili psát kanystr a také to tak vyslovím. jsem jediná, kdo tomu nerozumí? :-(
|
|
|
To slovo pochází tuším z latiny a tam se píše s "i", stejně jako v angličtině, která ho také přejala. Takže bych za tím viděl polovičaté přejmutí slova z jiného jazyka, kdy někdo počeštil to "c", ale neupravil zbytek slova tak, aby odpovídal českému pravopisu.
Neboj, tak za 5 let se to dostane do pravydel a uďelajý z toho normu :-(
|
|
|
to mě právě trochu rozhodilo, co já pamatuju, tak v pravidlech kdysi bylo "kanystr", možná pamatuju špatně, ale kousek ruky bych byla ochotna do ohně vložit, celou ne :-). Myslela jsem, že mi unikla změna pravidel, ale možná i pravidla podléhají nějakému koloběhu, chvíli tak a chvíli naopak.
Třeba nemám pravdu, to jsou takové útržky v paměti, další je, že se při jízdě po hlavní nedává blinkr i když hlavní zatáčí. Byla bych ochotna uznat, že si pamatuju špatně, ale logiku to má, stejně jako představa, že si u pumpy neřeknu o kaňistr. :-)
|
|
|
měla bych jednu technickou otázku, snad ještě víc mimo téma, ale dalo by se to při troše dobré vůle napasovat na to, že páně Zdeňkovo starosti bych chtěla mít :-)
stalo se mi s autem, že se začaly hrozně zvyšovat otáčky, třeba na trojku rozjezd z místa úplně bez problémů, na dvojku při rychlosti asi 30 km/h otáčky 3,5tis. apod., krátce před tím zřejmě odešla pumpa, ale když jsem v servisu sdělila problém s otáčkami zírali na mě jak na cvoka, čím to může být? Chvíli jsem měla dojem, že motor poběží napřed, může to být pumpou a problémem s chlazením nebo tam může být nějaký horší zakopaný hund?
omluva všem které to nezajímá a i těm, ktěří se baví a poslali by mě do páté třídy ZŠ.
|
|
|
Co máte za vozidlo? Stejný neduh motoru jsem viděl u Renaulta (2,5 dci ?) a tam to vyřešila výměna vstřiků. Ale stejná závada na jiném Renaultu (motor už si nepamatuji, ale také nafta) to byl jakýsi snímač teploty.
V některých servisech čumí úplně na všechno.
|
|
|
Benziové Volovo 1,8
Tipuju to na jednotku v nouzovém režimu skrz nějaké vadné čidlo nebo kolísavou kvalitu zásobováí motoru benziem, kterou jednotka kompenzuje po svým, ale auta moc nemusím a tak se do toho radši nepetu. Vstřiková jednotka jako taková s tím dle mýho nemá moc co dělat a závada bude v "mozku".
|
|
|
já mám 1,998, ubíráš schválně ze závisti!!
asi máš pravdu, protože nejdřív to ukazovalo teplotu vody 112 stupňů. Pak přestal "mozek" měřit a ukazoval ať zastavím. Jela jsem zrovna do servisu a trochu to vypadalo, že motor uteče a doběhne tam dřív než já.
|
|
|
Ale houbec...závist to není,neboj 8o)
Pokud máš takovou teplotu a je to reálná hodnota, pak to tipuju na prasklý těsnění pod hlavou 8o( Co to udělalo s řídící jednotkou a jak to vyhodnotila nevím. Mrkni se, jestli nemizí voda a jestli pod deklem na víku ventiů nejni našedlá emulze od toho, jak se míchá voda do oleje.
Je to asi taky varianta...ale jak jsem řek - jsem jen včelař a autům nerozumím.
|
|
|
Souhlas s Honzou, první podezřelý je těsnění pod hlavou, u 4xx poměrně běžná závada. Taky jsem to jednou absolvoval, i když jsem stihl zastavit ještě než mi to infocenter napsalo a pak dojet z Prahy do HK za neustálého dolívání vody.
Další možnost je poškození gumových trubek mezi motorem a chladičem, ten motor má dost nešťastně vyřešené koncovky pro hadice a starší guma na kraji těch koncovek občas ráda praskne. Může se to projevovat dost zákeřně - najednou zmizí třeba půl litru vody (ať už za jízdy či vyteče po jízdě na parkovišti) a auto začne hřát - doleješ, třeba dva měsíce jezdíš bez ztráty kapky vody a pak zase.
|
|
|
nepopsala jsem to úplně detailně, protože jsem jen chtěla vědět jestli by ty otáčky mohly souviset se závadou nebo je to něco horšího.
vyteklo tam skoro všechno, když jsem zastavila musela jsem dolít, gumový trubky by to mohly být, pokud jsou uloženy někde v místech pod bandaskou s vodou, u pravého předního kola. Když jsem přijela do servisu nejdřív tipovali chladič, pak pumpu, trubky.
|
|
|
Otáčky jsem tedy asi moc nepochopil, ale pokud byly vyšší a odpovídala tomu i rychlost a byly vyšší i při volnoběhu, tak zkontroluj takové ty tenké trubičky se vzduchem, vycházející z tělesa klapky (tam jak je páčka, ovládaná plynem). V takové situaci auto jede a trochu táhne i když dáš nohu z plynu.
Pokud toto bude v pořádku, tak zkontrolovat obtokový ventil - je-li to ten motor, co byl ve v480 2.0, tak tam je na obtokovém ventilu dost mizerný konektor a čas od času potřebuje vyčistit. Tohle se projevuje kolísáním otáček - na sekundu či dvě vyskočí na 2000, pak spadnou na 700 atd.
Pokud jsou otáčky vyšší za jízdy stejnou rychlostí, tak buď kecá otáčkoměr (u V4x0 nic zvláštního, zlobí tam konektor který spojuje vlastní budík se základní deskou přístrojového štítu, drsoni to pájí), nebo je totálně v háji spojka - to by se ale projevovalo v podstatě pořád při zátěži a auto by točilo a nejelo.
|
|
|
myslím, že bych poznala, že je spojka v háji. Některé z tvých doporučení jsem zkoušela dnes nahodit v servisu, poptala jsem se jestli zkoušeli to cos navrhoval a zírali na mě jako bych mluvila svahilsky. Takže pokud by se někdy stalo, že si otevřeš autoservis, určitě mi dej vědět a děkuju.
|
|
|
Videl jsem to same u Fiatu Brava. Zblaznila se ridici jednotka.
|
|
|
To tady zase delate nejakou past na trotly? On je tu snad nekdo, kdo si mysli, ze otacky se pri stejnem zarazenem rychlostnim stupni mohou pri stejne rychlosti u stejneho auta lisit (tedy az na par malo procent, odpovidajicich napriklad tlaku v pneumatikach ci mire jejich opotrebeni)?
|
|
|
Ja to tedy pochopil tak, ze bez plynu davalo auto pres 3000 otacek.
|
|
|
nemyslím, viděla jsem to, nestalo se to v normálním režimu a v žádném jiném autě jsem nic takového nezažila.
Jela jsem jen pár kilometrů (z Prahy 6 do Štěrbohol), krátce před tím se v motoru něco událo a info hlásilo, že mám jít dál pěšky, jenže jsem zrovna byla v tunelu, takže jsem nezastavila a jela kousek dál, rozdíl proti normálnímu stavu byl zhruba o tisíc otáček víc, i na neutrál, v motoru to vrčelo jako bych byla na startovací rampě a chystala se k odletu.
|
|
|
Na volnobeh si to dovedu predstavit. Se zarazenym rychlostnim stupnem o 1000 otacek vic znamena primerene vyssi rychlost, jinak to proste byt nemuze, jedine co tam meni otacky je prevodovka a staly prevod.
Takze jedina moznost - kecal i otackomer.
|
|
|
tak možná kecal, ale někdo v tu chvíli kecal i motoru, protože motor v tu chvíli vydával zvuky, které odpovídaly tomu co ukazoval otáčkoměr. Ale já hlavně potřebuju vyřešit proč a kdy otáčkoměr kecá, jestli je to z toho důvodu, že si z něj "mozek" auta dělá šprťouchlata nebo má nějaké horší trápení.
|
|
|
Otáčkoměr dostává informaci z ECU. U Volva jsou řídící jednotky vcelku spolehlivé, takže je pravděpodobné, že ukazuje-li 3000, motor opravdu točí 3000, nota bene jsou-li indikované otáčky konsistentní s projevem motoru. Naopak se spolehlivostí bývá problém u toho vlastního budíku a jeho jehlových konektorů. Pokud si to dobře pamatuju, tak jsi už přístrojový štít měnila, ne?
Téměř jistě je to něco na vstupu, co způsobuje, že ECU nemá reálný obraz situace. Můj odhad v pořadí dle pravděpodobnosti:
1. Netěsnosti v ssání, uvolněné trubičky podtlaku apod.
2. Obtokový ventil
3. Vadné čidlo atmosférického tlaku
|
|
|
Nějak jsem nepochopil, pominul ten problém anebo to pořád ještě dělá?
V otáčkoměru ani mozku bych prohlém hledal až jako poslední. Závada mozku se projeví většinou totální smrtí. Tady to spíš vypadá, že mozek má špatný vstup, jak píše dole JJ
|
|
|
to já nevím, začalo to cestou do servisu (jela jsem tam, protože mi nějaký blb zalomil něco v zámku). Dojela jsem do servisu s tím, že to vezmou všechno najednou, věděli, že vytekla voda, na první pohled to svedli na vodní pumpu a možná nějakou prasklou trubičku.
Ale když jsem jim řekla o problému s otáčkami, tak na mě koukali jako bych neměla nic lepšího na práci než si z nich dělat srandu. Vypadalo to, že se tím vůbec nebudou zabývat, jestli to přešlo zjistím zítra až si auto vyzvednu, ale nikdy předtím se nic takového nestalo.
|
|
|
problém pominul. Projevoval se zhruba 8 kilometrů po Praze (cesta do servisu). V servisu jeli s autem druhý den a nic, já jsem jela dnes autem (už s novou pumpou) a chovalo se úplně normálně, všechny hodnoty z infocentra v naprostém pořádku, otáčky jako jindy, kde nic tu nic. Uvidíme co bude dál.
|
|
|
mám benzín, ale nějaký věci z Renaultu v autě jsou. Asi to opravdu souvisí s teplotou a rozbitou (asi) pumpou.
|
|
|
Zkus www.t6r.cz Tam by na to čumět blbě neměli.
|
|
|
No tak tohle dělal náš starý passat, bylo to vadným snímačem polohy plynu (něco jako když u rádia odejde potenciometr, kterým se nastvuje hlasitost) taky pak zesiluje a zeslabuje divoce ..
|
|
|
Pokud hrubě nesouhlasí údaje TPS a MAP, řídící jednotka u toho Volvo motoru by měla TPS ignorovat a jet jen podle MAP - snadno ověřitelné například odpojením TPS. Kromě toho mám dojem, že hodnota TPS se ještě nějak eletronicky vyhlazuje (pro případ poškození dráhy potenciometru), ale tím si nejsem úplně jist.
|
|
|
Píšu taky "kanystr"...a za "kanistrem" vydím spíš anglické slovo "canister" než přímo původní latinu. Holt lidi už neuměj mluvit česky, no...
Je to +/- stejný, jako když jsem se v učebnici angličtiny mojí neteře dočetl v kapitole o zvířátkách, že "tiger" = "tigr".
|
|
|
a co vydíš za slovem vydím ? :-))
|
|
|
Ech...do prčic...chtěl jsem tu větu napřed napsat trochu jinak a "ypsilon" z původního "vystupuje" jsem neumazal.
Je to trapné, měl jsem si to ještě přečíst - uznávám bez mučení.
|
|
|
to máš fuk, překlepy dělá každej
|
|
|
Máš mýnus za smýřlyví postoj :D
|
|
|
vést flame o ypsilon nemá verk.
o děti,psy,paroubka a zlý stát je to lepší
|
|
|
všem v tomto vlákně děkuji za rady a hlavně za ochotu.
|
|
|
taky je mozny, ze jako kanistr muzou povazovat nadobu s palivem uchycenou na strane vozidla a kanystr jako klasickou nadobu obecne, napriklad na vodu nebo chcanky:). zdroj encyklopedie...
|
|
|
to asi ne, v článku je napsáno kanistr pod obrázkem na kterém redaktor drží v každé ruce jeden kanystr :-)
|
|
V článku zmíněný systém MW-50 v motorech DB605 a BMW801D měl hlavně protidetonační efekt díky přidání metanolu a z toho vyplývající změně oktanového čísla palivové směsi. Dal se tak zásadně zvyšovat plnící tlak na kompresoru aniž by docházelo k detonacím. Jak je správně v článku uvedeno, voda sloužila pro chlazení spalovacího prostoru a stlačeného vzduchu od kompresoru a zvyšovala tak hustotu vzduchu ve válci.
Každopádně cílem této úpravy nebyla úspora paliva ani životnost motoru, cílem byl co nejvyšší dosažený výkon při použití stávajících paliv. Jak víme, vysoký plnící tlak vyžaduje kvalitní palivo aby se předešlo samozápalu / detonacím při stlačování směsi. Pokrok v této oblasti se v WWII projevil naprost zásadně, ruku v ruce se zvyšováním výkonu motorů - když v roce 1939 se létalo na 80/90 oktanový benzín a výkon motorů byl 600-900 koní, tak na konci války na spojenecké straně byly benzíny 100/130 a 130/150 oktanů (amerického číslování) a motory s výkony přes 2200 koní. Na německé straně produkce kvalitního leteckého paliva (tedy 100 oktanového C3) zoufale nestačila potřebám Lutwaffe a proto bylo MW-50 jedním ze způsobů jak používat v moderních motorech méně kvalitní palivo (87 oktanové B4) se stejnými plnícími tlaky a tedy slušným dosažitelným výkonem.
Například motory DB605AS byly standartně upravovány na provoz na C3 (DB605ASC) nebo na B4 (DB605ASB). Zatímco u DB605ASC bylo MW-50 příjemným benefitem a životní jistotou pilota (výkon bez MW50 cca 1800, s MW50 až 2000 koní) tak u DB605ASB bylo MW50 zoufalou nutností (výkon s MW50 "jen" cca 1800 koní)
Výsledkem byla (samozřejmě) obrovská spotřeba paliva a životnost motoru v řádu desítek hodin (max cca 40 u BMW801), v extrémních případech jednotky hodin (viz zpráva o životnosti cca 8 hodin u DB605ASBM v Bf109K-4)
Poruchovost obrovská, třeba případy propálených pístů po 2 hodinách provozu atp.
Zkrátka a dobře, nic co bych chtěl mít v autě, hehe.
|
|
|
To se mi líbí. Potřebuju pár info:
- co dopravovalo u MW-50 vodu do sání? Vzhledem k tlaku za kompresorem (asi 1,3atm) přichází v úvahu čerpadlo nebo přetlak stlačeného vzduchu v nádrži.
- mohl pilot dávkování MW-50 nějak ovlivnit, třeba posunutím resp. přitažením plynové páky za doraz, nebo dávkovala vodu nějaká automatika podle otáček kompresoru?
Jinak myslím, že mizerná životnost posledních DB-605 byla způsobena pokusy o zvyšování plnícího tlaku kompresoru někam ke 2 atm, takže se propalovaly písty. Používání vyššího plnícího tlaku bylo zakázáno do doby, než budou dodány motory s vyztuženými písty, pak se už propalovaly jen při startu. Svoje taky udělala horší kvalita zpracování motorů a obecně draků celkem, spolu s rostoucí kvalitou a kvantitou spojenecké techniky, která nutila piloty honit zastaralé 109K na vollgas
|
|
|
- směs MW-50 byla do sání dopravována elektricky poháněným vysokotlakým čerpadlem.
- zařízení samotné bylo zapnuto nebo vypnuto, a vstřikování se spínalo podtlakem v sání, takže směs šla do sání jen při plném výkonu (tzn při nejvyšším plnícím tlaku), jinak nebylo potřeba, neboť nehrozily samozápaly/detonace.
Tlak 1,3 za kompresorem je hodnota někde kolem roku 1942, DB605 z 1944/1945 měl 1,45 u 100% a 1,8 ata u Sondernotleistung, pokusy z ledna o zvýšení na 1,98 ata skončily takto: www.kurfurst.org/Engine/Boostclearances/DB_Niederschrift6730_ DB605DBDC_20-1-45.pdf
Asi se shodneme že přes veškerou snahu ty motory musely při vysokém plnícím tlaku běžet s menší nebo větší detonací.
|
|
|
Děkuji, v neposlední řadě za odkaz. Prošel jsem to jen zběžně, ale je tam toho hromada. Zejména mě zaujal praktický návod na diagnostiku propálení pístu za letu a návrat na základnu.
|
|
|
Tak možná že jsem způsobil maličko zmatek, to s tím čepradlem jsem sice tvrdil docela přesvědčivě, ale udělal jsem chybu. Věc jsem konzultoval se znalci, systém vstřiku MW-50 byl u DB605 tlakovými lahvemi (u Bf109G6/R2) a později tlakovým vzduchem od kompresoru (Bf109 G10, G14 a K-4)
Čerpadlem se tak dělo u Fw190D9 s motorem Jumo213, kde byla směs nesena v původně palivové nádrži. Znáš to, řadový motor jako řadový motor..:o)
Tak doufám že teď už to mám správně,mea culpa, promiň DFensi...
|
|
|
Když to teď po sobě čtu tak to musím ještě doplnit z pohledu pilota:
Spalovací motory v letadle nefungovaly (a dodnes nefungují) stejně jako motory v automobilech, kde pedál plynu dávkuje jak plnící tlak tak množství paliva. Se zvyšující výškou letu klesá tlak vzduchu a u normálně aspirovaných motorech je třeba ubírat bohatost směsi aby byl zachován správný spalovací poměr. Přeplňované motory jsou samozřejmě odlišné, tam pilot nastavuje pákou přípusti přímo plnící tlak a k němu nastavuje adekvátní bohatost směsi, dle požadovaného režimu běhu motoru (úskalí oblasti detonace, lean-of-peak a rich-of-peak režimy nechám stranou, na požádání vysvětlím).
V letounu se tedy plnící tlak ovládá pákou přípustě, směs pákou bohatosti směsi a nastavení vrtule (tedy převodovka) pákou ovládání náběhu listů vrtule.
Nějkterá letadla ve druhé světové válce měla část funkcí automatizovanou, tedy ovládání směsi (známé full rich/full lean /cut out) nebo tzv. constantspeed propellers, tedy vrtule s konstantní rychlostí.
Bf109 byly vybaveny tehdy převratným sdruženým ovladačem pohonné jednotky, tzv. Komandogeraetem , který všechny tři funkce sdružoval do jedné ("plynové") páky.
Pilotovi tedy stačilo nastavit plynovou pákou požadovaný plnící tlak a automatika nastavila vše okolo tak, aby pohonná jednotka dávala co největší výkon při daném plnícím tlaku.
S vypnutým MW50 se při dosažení daného plnícího tlaku (ten kolísal dle motoru a použitého paliva, 1,45-1,8 ata), otevřel wastegate a plnící tlak se tedy dále nezvyšoval.
Se zapnutým MW50 se při dosažení daného tlaku přípusti (opět, 1,45 až 1,8) sepnulo čerpadlo a automatika zvyšovala plnící tlak dále až do nastaveného limitu (1,9 až 1,98 ata).
Takže tak nějak.
|
|
|
Vypadá to, že o věci víš hodně. Je to zajímavé téma, a přimlouvám se za zpracování do samostatného článku.
|
|
|
Děkuji pěkně za pochvalu, jen nevím co konkrétně bych měl do toho článku napsat, neboť by to bylo suché popisování fakt, žádná pointa, žádné rozuzlení..
Nebo by někoho zajímalo jak funguje ovládání leteckého motoru?
|
|
|
Copak musí mít každý článek pointu? :-) Po těch citových výlevech různých ublíženců by suchá fakta byla vítaným osvěžením. A zrovna mě by to zajímalo ;o)
|
|
|
Taky hlasuji pro samostatný článek! :o)
|
|
|
Já taky hlasuji za samostatný článek :)
Ale mám zato, že Kommandogerät měl BMW-801. U DB-605 to bylo řešeno hydraulickou spojkou na náhonu kompresoru, která přenášela moment podle okolního tlaku. Tím by odpadala i nutnost odfuku kompresoru.
|
|
|
Tak jo, já zkusím něco zplodit..:)
Ta hydraulická spojka ovládala "stupně" kompresoru, tzn objem stlačovaného vzduchu.
Kommandogeraet je výraz od BMW801, každopádně DB605 byl vybaven podobnou řídící jednotkou, umožňující ovládání celé pohonné soustavy jednou pákou. Takže "taky-něco-jako-Kommandogeraet" :o)
|
|
Treba toho mluvci MD rekl vic a redakturek Nohy si z toho vzal jen to, co se mu hodilo do kramu. Ja vim, pravdepodobnost teto situace je mala, ale ne nulova.
|
|
To je vybraná společnost...
http://www.poradte.cz/auto-moto/11-vodikovy-pohon.html
Jindřich a jeho magnetický motor.
Dělal pokusy a zatím se mu nepodařil jen drobný detail - uzavřít otáčku...
|
|
Hm, s tzv. pragmatickým bojem proti ekologickému smýšlení se to nesmí
přehánět. Aspoň ne tam, kde už je člověk na tenkém ledě.
Jistě se shodneme na tom, že účinnost přenosu energie
jádro-elektřina-vodík-elektřina-pohyb je nižší než benzín-tlak-pohyb.
To nic nemění na tom, že lze vyrábět elektřinu šetrnějšími způsoby, než
je pálení ropy. TO autor opomenul...
Jinak je článek dobrý - jako řada jiných na d-fens.cz
|
|
|
Nepochopim proc kazdy obchazi mnohem kratsi cestu jadro-vysokoteplotni pyrolyza-vodik-tlak-pohyb...
|
|
|
Ono se nedá říct, že by se to obcházelo, ale jaderný reaktor nestojí za každou vesnicí a výrazně by se tím zvýšily nároky na přepravu a skladování.
V praxi se, pokud vím, vodík vyrábí parním formováním(?) metanu či parciální oxidací nějakých těžších ropných frakcí. Není tak čistý, netuším, zda to pro pohon motoru vadí nebo ne.
|
|
|
- Ciste theoreticky by mohl kavernovy reaktor typu GT-MHR o velikosti rodinneho baraku stat u kazdeho okresniho mesta a produkovat vodik, elektriku i teplo pro misitni vyuziti.
http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2006052901
Ale zeleni by jeceli jak protrzeni jen u zaslechnuti slova jadro, energeticke monopoly by nas strasili hrozbou teroristu a tim i nutnosti centralizace zdroju a tak podobne... Takze je mnohem "vyhodnejsi" spachat gigawattovou obrelektrarnu na ktery se nabali i ruzni stranicti sponzori...
Jo a od jiste teploty (tusim 650 °C) staci obycejnou vodu (H2O) pustit na rozzhaveno katalytickou mrizku (tusim vzacne kovy - platina, iridium a spol.) a ven leze vodik a kyslik. To byla treba i pricina druheho (a silnejsiho) vybuchu v Cernobylu.
|
|
|
Plutoniem krmený reaktor v každém okresním městě by ale opravdu bezpečnostním risikem byl. To snad už radši tekutým kovem chlazené kompaktní reaktory na jedno použití, zakopané dostatečně hluboko...
Mimochodem, nebudete mi tvrdit, že těžba a zpracování uranových rud pro výrobu paliva je nějak extra ekologická záležitost, že?
To o stranických sposnorech je pochopitelně pravda, ale myslíte si, že na nižší než celostátní úrovni tyhle mechanismy nefungují?
|
|
Mistře D-Fensi, tleskám, tady je řečeno úplně vše, líp by to snad nikdo neuměl. Žijeme v čím dál hlubších sračkách mezi těmito kretény, pablby a přizdisráči a nikdo s nimi nic nezmůže. U kormidla se střídá strana zmrdů se stranou vohnoutů a ekobuzerantů a kdokoliv z nich něco posere, další garnitura to ještě přivede k dokonalosti. Nezbývá už fakt nic jiného než bojovat s nimi po švejkovsku. Držím palce...
|
|
Perpetuum mobile existuje, ne že ne! Tedy - ne snad, že by existovalo fyzikálně, ale je uzákoněno. Jeho spolutvůrcem je velký pan doktror enginner a vševěd Bursík. Vynález se jmenuje "zdroje elektrického proudu z obnovitelných zdrojů" a konkrétně se jedná o větrné elektrárny.
Kdo není úplněj wohnout, už má alespoň 3 na svý zahradě nebo na balkóně. nebo třeba klidně i pod zemí, protože i v případě, že bude ten větrník roztáčet elektrikou ze sítě a do stejné sítě zase vracet cca 90 % toho, co jste ze sítě odebrali, vyděláte skoro 2,40 Kč za kilowatthodinu! A pak, že Perpetuum mobile neexistuje!
Du do sklepa satvět čtvrtý větrník...
|
|
mna by len zaujimal nazor kohokolvek fundovaneho prispievatela tohoto vebu na toto: http://www.idragons.cz/view.php?cisloclanku=2005060601
|
|
|
Co má být? Prostě jde o způsob uskladnění energie na cestu. Kdybych si na desetimetrové tyči vezl nádrž s vodou, mohl bych jet na vodní kolo.
O energetické náročnosti/účinnosti v článku nebylo nic, není co přepočítat.
|
|
...pyco.
To je hluboke nedorozumneni!
Nybrz, v tomto pripade, jde pouze o nahrazeni jednoho "draheho" zdroje energie (nafta, vole!) necim "levnejsim" (nafta+vodik+kyslik, vole, pyco, ne!?).
Prirozeni ucinne jen v urcitem pomeru stran!
A uspora se, ergo, nepocita v jednotkach energie, ale v prachach, vole, burane, nebo co si vlastne...?
Tak dela to, nebo ne. Ogari?!!
|
|
Dobrý den,
Abych se alespoň trochu postavil proti zde diskutujícím, potažmo i autorovi článku píši zde pár řádek z vlastní zkušenosti.
Jsem majitelem vozu - Škoda Favorit - karburátor, používající totožný princip jako majitel výše uvedený.
Systém jsem shlédl u svého kamaráda, který jej má namontovaný ve Ford Escort-benzín.
Zapojení je do detailu téměř podobné, jiný princip vlastně ani vymyslet nelze. Na místo skleniček od okurek jsem použil tvrdý plast. Sklo je z mého pohledu praktičtější, protože vidíte kolik vody v ní máte :)
Vodu dolévám jednou týdně, spotřeba auta je někde kolem 3litrů benzínu. Záleží na množství vodíku a tlaku. Při větší nádobě se lze dostat na spotřebu pod 3 litry.
Pořizovací cena 1tis. + 2 dny práce. Elektrody jsem si vyráběl svépomocí.
Psát nesmyslné komentáře umí každý, ale nikdo se nikdy o sestavení ani nepokusí....
|
|
|
A stolica je pravidelná a hustá?
Inak, pri vstrekovaní vody sa táto nebude rozkladať na kyslík a vodík, ako sa tu často opakuje. Vodík disociuje pri cca 2000°C asi 2% z celkoveho množstva, čiže zanedbateľne. Tieto pokusy o nové zákony termodynamiky nachádzam pravidelne.
|
|
|