Komentáře ke článku: Dvanáctibodový systém (ze dne 22.04.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Opravdu to bylo pouze za pásy? To se opravdu po prvním, maximálně druhém chycení nepoučíte a ty pásy si nezapnete? No v tom případě je to jen a jen vpořádku, že jste bez. A nebo to bylo celé jinak?
|
|
|
Proboha co je komu do toho, jestli clovek pouziva pasy?
Nebo zivot cloveka nepatri jemu samemu, ale statu , ktery rozhoduje o tom, jak velke riziko smi dotycny podstupovat ve svem zivote?
(ja vim, ze v dnesni dobe odpoved zni defacto ANO, nepatri, ale neskutecne me to sere)
|
|
|
Lojza: Na jednu stranu - ano, co je komu po tom, ale na stranu druhou - pak třeba platíme z daní dlouhé a drahé léčení a následně třeba invalidni důchod kriplovi, který kdyby měl pásy, tak vystoupil, oklepal se z klouzku z airbagu a nic mu nemuselo být...
|
|
|
Řešením tohoto problému je neplatit to z daní, samozřejmě.
|
|
|
Ano, to je pravda. Ale zatím to bohužel platíme...
|
|
|
Hmm, docela by mě zajímalo, jak by to ze statistického hlediska dopadlo v reálu. Je totiž docela možné, že náklady na léčení by se dokonce snížily, protože by více lidí skončilo ve futrálu... :-)
Ale tipuju, že nejspíš by to byla plichta. Prostě by se jen posunula hranice smrťáků k nižším rychlostem.
|
|
|
Osobne znam minimalne 1 cloveka, kteremu zachranilo zivot to, ze pri narazu nebyl pripoutan a vyletl prednim sklem ven...
Jiste, posekana tvar, zlamane nejake kosti, ale prezil. BYl to spolujezdec (respektive divka). Ridic pripoutany, mrtvy. Ono s Favoritem v plny rychlosti celne do stromu, neni se co divit...
Jinak - ty platis vetsi ci mensi dane podle toho, kolik se leci kriplu? EHM??? Platis dane porad stejne. Kdyz se to neda na leceni kripla, jak ty rikas, tak se to nekde odkloni jinde...Nechapu vubec, jak nekdo muze takhle dementnim argumentem operovat:-(((
Delas, jako bys to platil zvlast jemu...
|
|
|
jenže když takových kriplů bude hodně, začne se peněz ve zdravotnictví nedostávat* a co se stane? Zvednou nám daně :-)
*je mi jasné že léčení pár stovek kriplů je kapka v moři proti tomu, co se rozkrádá, pardon, odklání. Ale je to pak taky impuls a důvod.
|
|
|
Zajímal jste se posledních několik roků o státní rozpočet?
|
|
|
Takze mi chces rict, ze kdyz nebude povinne pasani se v aute, tak razem pribyde obrovske mnozstvi "kriplu", jo?
Mas tuhle myslenku nejak podlozenou?
Podle me je to totiz kravina.
|
|
|
Tohle je naprosto bagatelní procento případů - navíc je to velmi hypotetické, nikde neexistuje věrohodná studie, která by potvrdila, že být připoután=nižší míra rizika těžšího zranění. Nikdo na světě vám neřekne, jak by takový člověk dopadl, pokud by byl/nebyl připoután. Leda Bůh anebo Standa Huml.
|
|
|
Z toho ovšem těžko vyvodíte že přežila právě kvůli nepřipoutání a řidič zemřel právě kvůli němu. Řidič totiž oknem jen tak nevyletí protože má v cestě volant (který mu navíc s velkou pravděpodobností při nepřipoutání udělá něco málo vnitřních zranění). Navíc i kdyby se mu nějak podařilo propasovat průletem ven skrze volant, ještě pořád tam někde bude strom který může trefit což je z bláta do louže...
|
|
|
Ja nic nepsal o ridicovi.. Ale kdyby byla spolujezdkyne pripoutana, a pokud do toho stromu narazili rekneme v rychlosti 140-150km/hod, tak predpokladam, ze by to neprezila. Favorit nema airbagy..Minimalne by skoncila hur, nez s porezanym oblicejem a par zlomenyma kostma.(precejen zlamane ruce ci nohy neberu za nic vylozene fatalniho)
Daval jsem to jako priklad opcne moznosti, nevyvozuju z toho zadne zasadni zavery.
|
|
|
To je tedy argument. To snad ne. Já zas mám v blízkém okruhu (rodina a přátelé) 5 lidí, kterým pásy zachránili život ve všelijakých situacích(čelní srážky, kotrmelce a i vytlačení ve 120km/h na dálnici) a to beru jen ty případy, kdy byly auta totál. Ale co, když se chtěj lidi pozabíjet, ať tak klidně činí, ale bez mé účast, nerad bych aby nějaký nepřipoutaný idiot, který tím přeci může ublížit jen sobě, proletěl např. ke mě do auta a tam někoho zranil.
|
|
|
nerad bych aby nějaký nepřipoutaný idiot, který tím přeci může ublížit jen sobě, proletěl např. ke mě do auta a tam někoho zranil
Kolik bude v tom Vašem báječném novém světě pokutička za to, když někdo veze v autě na klíně činku?
|
|
|
Ani činka, ani čičinka nemá za jízdy co dělat na klíně.Netřeba ani vyhlášky, i když i ta se o tom zmiňuje, abych měl náklad zajištěný. To že se někdo např. z roztržitosti nepřipoutá, čert to vem. Ale obhajovat nepřipoutání, jako projev svobody je krapet mimo. Když se tu cca před rokem řešil Mourek, co jezdí na kole bez brzd, tak to byl pro všechny vůl ( a taky že je) a jak je pro ostatní nebezpečnej. Klidně i z druhý strany pohledu, já způsobím nehodu-každýmu se může stát, v autě který sejmu bude blb bez kšandy a odporoučí se čelním oknem ven a exne- šup, mám na krku usmrcení z nedbalosti a to i v případě kdy autu bude třeba uplný kulový a s kšandou by měl akorát bouli na palici. Když to řeknu jednoduše, jezdit bez pásu beru za projev buranství. Ale tak jsem asi ovce když se nechci v autě zabít, popřípadě někomu zbytečně způsobyt problémy.
|
|
|
Dojde-li k silnemu narazu, muze vam z protejsiho auta skoncit na kline nebo v hlave treba autobaterie. Nebo homologovana rakev znacky Thule, co byla na strese. Vse v souladu se zakonem. Ta sance, ze vas fysicky ohrozi nepripoutay ridic jineho auta, je srovntelna s padem meteoritu na vasi hlavu (stat se to muze, ale to je tak ai vsechno)...
Argumentovat statni buzeraci jako duvodem pro jinou statni buzeraci, to je ovsem velmi usmevne. Ovsem porad nechapete jednu zasadni vec (coz je dost obvykle) -- neni tu asi nikdo, kdo by tady argumentoval za nepouzivani bezpecnostnich pasu, kazdy tady tak maximalne rekne, ze to je individualni vec; jina vec ovsem je, ze stat neco takoveho prikazuje a tuto povinnost vymaha. To je pochopitelne zlo, prave proto, ze by to melo byt ponechano na svobodnem rozhodnuti kazdeho. Vy byste identicky mohl argumentovat, ze kazdy by mel jezdit treba ve Volvu S80 se stodvaceti airbagy a defibrilatorem a to rychlosti max. 15 km/h, aby sance, ze nekoho usmrtite a budete za to souzen, byla minimalni. A byl by to z Vasi strany uplne stejny alibismus, jako s temi pasy, uplne stejne prenaseni odpovednosti za to, ze se nedostanete do problemu, na nekoho jineho.
|
|
|
Boze boze, do cehos tu dusi dal...
Jsem zcela presvedcen, ze v okamziku, kdy by hrozilo, ze jeden clovek vyletne prednim sklem, prorazi dalsi predni sklo a zrani nekoho, kdo tam sedi, tak jsem ZCELA presvedcen, ze v takovem pripade nepripoutany clovek je to nejmensi, co bude ty lidi zajimat...Pokud by to mela byt AZ TAKOVA srazka, tak budou litat uplne jine predmety mnohem intenzivneji...
Btw - kolikrat, rekneme za poslednich 100 let, se takovato situace stala? Jiste, mozna nekdy ano...
Takze jses dalsi z tech "i kdyby to melo zachranit 1 lidsky zivot 1x za 100 let, tak to ma smysl kompletne vsechny zbuzerovat"?
|
|
|
Kde máte lékarničku? Kde máte deštník?(obojí vídám za zadním sklem zcela běžně, speciálně té lékárničky bych se bál jak čert kříže)
Když už jsme u té bezpečnosti, máte v každých dveřích řezač pásů? Jak se chcete z pásů dostat, když vám přestane mechanismus fungovat následkem srážky? Jak se chcete dostat z auta ve chvíli, kdy dveře nejdou otevřít(ono rozbít sklo není taková prdel, i když adrenalin udělá svoje) Nebo co hodláte dělat ve chvíli, když zjistíte, že spolujezdec má závažné krvácení... s lékarničkou tradične v kufru(což je důvod, proč někteří lidé mají ve dveřích kromě řezátka na pásy taky C-A-T)... takových otázek vám tu lidi vymyslí mraky
Ale hlavně aby lidi kolem byli připoutaní, ale na vlastní bezpečnost tu každý sere jak na placatý kameň... lékarnička v kufru, ideálně pod rezervou která je pod heverem :D Nebo za zadním oknem tuna balastu, ale bojíme se, že protijezdec nás skalpuje :D
Chce se mi blejt :o)
|
|
|
Na deštník nehraju a lékarničku v kastlíku pod sedačkou :-) V případě, že nepůjdou pásy, tak už se bavíme o takvý šupě, že z toho stejně polezu za asistence hasičů a pneumatickýho rozpýnáku-nebylo potřeba ani v jednom z pěti mnou zmiňovaných případů.
Dobře , uznávám, použil jsem extrémní příklad letícího pasažéra, ale řekněte mi prosím jednu věc. Máte problém s tím, že je poutání zaneseno ve vyhlášce, nebo s poutáním samotným ? Jak to tu tak pročítám, začínám nabývat dojmu, že připoutanej nejsem cool a navíc blb co nedbá o svou bezpečnost, protože kdybych měl shnilýho favouše a fláknul to do stromu, tak normálně vodpružim v kolenou a s pár škrábanci v obličeji jsem jinak OK. Jo a představte si to, jsem až takovej posera, že mám všechny děti připoutaný v sedačkách.
|
|
|
Bavime se o tom, ze je spatne poutani se vyzadovat vyhlaskou a davat za to pokuty.
Bavime se o tom, ze by melo byt na kazdem soudruhovi, jestli se pripouta, a nebo ne, a ze by mu nikdo nemel kecat do toho, jak velke riziko na sebe vezme.
Nikdo tu myslim nehovori o tom, ze byt / nebyt pripoutan je cool. Mluvime o tom, ze je to na kazdem. Ja osobne jsem ZASADNE proti nutnosti se poutat, presto jezdim pomerne pravidelne pripoutan, manzelka taktez, dite vozime pripoutane v sedacce, a to nikoliv nejake noname z Lidlu, ale v pomerne kvalitni(relativne), za ne uplne malo penez.
PRESTO tvrdim, ze povinne poutani se a povinne pouzivani autosedacek je zhovadilost a totalni kravina.
(Btw se mi z stalo na dalnici z HK do Prahy, kdyz jsme vezli mimino v sedacce, vek cca 3/4 roku, a toto mimino zacalo po dlouhe ceste brecet, tak si ho manzelka vzala dopredu k sobe na klin. Za jizdy. V rychlosti cca 180km/hod. Pokud bychom se v tu chvili vybourali, mimino by bylo pravdepodobne mrtve. Ale bylo to MOJE riziko - plus manzelky - a nikdo mi do toho nema co kecat. Btw nejlepsi bylo, ze nejakej aktivni kokot co nas predjizdel zpozoroval toto mimino u manzelky, a zacal nas BLOKOVAT a ZPOMALOVAT, nejspise s myslenkou, abychom se ve vysoke rychlosti nezabili ci co.....malem nas zabil on, kokot)
|
|
|
Můžeme na to nahlížet jako na buzeraci, jako na spoustu jiných věcí, které stát vyžaduje, ale je tu jeden rozdíl. Například povinné zimní pneu mě vadí-nařizujou něco, co každý dokáže zvážit zda bude či nebude potřebovat a tím i to zda bude cca 10.000,- investovat či nikoliv a to i přez to, že každý rok zcela ze své vůle obouvám n a zimní 2 auta. Ale u pásů to a) nic nestojí b) NIKDO nedokáže dopředu určit, zda pás potřebovat bude či nikoliv. Prostě dle mého se nad to rozumný člověk povznese a připoutá se, a ti ostatní ať si klidně štěkaj jak je to omezuje když nejsou schopni pochopit smysl pásů. To jakým způsoben a kde je vymáhání této povinnosti prováděno je věc druhá. To že jsou za to body věc třetí( a to i když mě osobně body vůbec netrápí, neboť díky vychytanému rodnému číslu, mi nemaj jak pomahači zapsat přestupek).
Jinak k brečícímu miminu-varianta, že by si manželka sedla dozadu nebyla možná ? Chápu, že dětskí pláč člověku umí nervy pěkně pomasírovat (máme 4 děti), ale za moudrý počin bych kojence ve 180km/h na klíně neoznačil, stejně tak toho dobrodince co se Vás snažil zpomalit (jen jestli to nebyl policejní passat :-) )
|
|
|
Neprovokujte, u Lojzy nevěřím, že by PaChPrassát nepoznal. Možná po lahvi rumu,.... ale pak by zase nejel 180 :-).
|
|
|
Troufám si dopředu určit, že při cestování po městě/vesnici pás potřebovat nebudu.
|
|
|
Osobně mi přijde že tu spousta lidí dost podceňuje sílu nárazu při rychlostech. Do mě na semaforu takhle "ťukl" chlap co dojížděl, mohl jet tak 20, já skončil visící na pásech a o 2,5 metrů dál než před nárazem. Podotýkám že stojím na semaforu na brzdách přesně kvůli tomuhle (nevím na kolik byla urban legend když mi otec vykládal o "známém známého" (už samo tohle sousloví ukazuje na UL) který takhle "ťukl" chodce a pak ho buzerovali PaChové). Představa že bych tohle "udržel" rukama na volantu mi nepřijde moc reálná. Kdybych o tom věděl předem, možná ano. Tenhle blbec nebyl slyšet a ani moc vidět. Prostě chtěl předjet trolejbus co mu tam zavazel na zastávce a pak honem do pravého kde jsem byl já což nečekal.
Za sebe vím velmi dobře, že náraz na bruslích do stromu sakra bolí i při mrzkých 15 km/h. Tak jako tak si pásy dávám, po autoškole jsem jezdil s dieselem a tam se člověk naučil sednout, žhavit, pásy, zkontrolovat zrcátka, startovat... zvyk je železná košile.
|
|
|
Auu.., slibuju, přístě si to před vložením překontroluji od překlepů a hitů typu "dětskí"
|
|
|
Clovece nestastna...
Spatne je narizovat lidem COKOLIV, co ma slouzit k JEJICH bezpecnosti / uzitku.
Me je uplne ukradeny, jestli nekdo pojede bez pasu a zabije se. Fakt je mi to UPLNE jedno - tobe ne? Ty mas nejakou citovou vazbu na nejakeho cloveka, ktereho jsi nikdy nevidel, a je ti lito, ze se vlastni blbosti zabije? Me ho teda lito neni ani malicko.
Nekteri lide se zabijou pri skakani sipky do rybnika. Co takhle kdybysme zakazali skakat sipky do rybnika zakonem? I kdyby to zachranilo 1 lidsky zivot...
At si kazdej dela veci po svem...Nekdo v urcite konkretni situaci citi riziko jako velke, a nekdo jiny v te same situaci citi riziko jako nepatrne. Nechme to proboha na kazdem.
Jinak varianta sednout si dozadu byla podle me jeste horsi, nez si to dite na 10 minut vzit na klin. Znamenalo by to na dalnici zastavit, pobihat tam okolo auta...to mi prislo jako blbost.
Passat to nebyl, na ty mam alergii, to bych poznal hned:-) Ale byl to nejakej dement, ukazoval na me pesti, pak si mlatil rukou do hlavy, mezi tim nas brzdil...a vydrzelo mu to tak 2km, rekl bych. Holt nejakej pachatel dobra, no...
|
|
|
"Nic to nestojí"
SKUTOČNE?! Celá tá policajná mašinéria s vymáhaním pokút a bodov naozaj NIČ nestojí? Celý ten stratený čas venovaný tejto hovadine a ktorý mohli radšej využiť na chytanie skutočne nebezpečných ľudí je pre teba NIČ?!
|
|
|
Osobně si myslím, že nařizování kdejaké kokotiny vyhláškou/zákonem je špatně. Lidi by měli být vedeni k soběstačnosti a zodpovědnosti. Řekl bych, že v moderních autech by lidé být připoutáni měli, ale třeba ve starých, kde chybí podpěrka hlavy si myslím, že je to o ničem... OK, ti vzadu rozhodně ano, ať neproletí lidmi vpředu, ale to už by mělo být na řidičovi a posádce, nikoliv na zákonu :)) Stejně jako lidé, s nimiž jezdím, mají dost často ve dveřích udělátko co rozbije sklo/přeřeže pás a C-A-T, jeden by řekl paranoik ;) Nedělají to, protože zákon, ale protože lékarnička jim je hovno platná, když rozhodují sekundy a je v kufru zaházená bordelem(ne že by ji dotyční měli zaházenou) Stejně tak jsem proti povinným přilbám u dětí/motocyklistů/kohokoliv... ať si to lidi rozhodnou sami, doprdele práce se divím, že není povinná plovací vesta na bazéně...
TL DR - Proti poutání nic nemám, proti povinnému poutání a státní buzeraci mám výhrad docela dost :)
Asi tak :)
|
|
|
Přivázání vzadu - viděl jsem test s figurínami, od té doby za mnou musí být člověk přivázaný.
|
|
|
Jasně, ale nařídíte to vy, ne zákon :) Já někde viděl, že když není podpěrka hlavy, tak dojde při silnějším nárazu a připoutání ke zlomení vazu, což třeba staré Škody u zadních sedadel nemají. Tipuju, že nedávno zobrazený Olds takové tuning možnosti také nemá... :)
I když představa euročlověka, jak čeká 2 dny, než kolem půjde platfusák aby nepořádnému potomkovi vysvětlil, že vzadu se musí připoutat a že to rozhodně není omezování jeho osobnosti a až pak by vyrazil na cestu... inu docela jsem se pousmál nad tou představou :-)
|
|
|
Já bych řekl, že tady je opravdu třeba odlišit pásání a pásání nařízené zákonem. Zrovna tohle je - podobně jako helma u cyklisty či motorkáře - skutečně věc, při které nikomu jinému nebezpečí nehrozí a proto mi tato zákonná povinnost a to už vůbec nemluvím o jejím vymáhání pokutami a body, přijde nepřiměřená. Nechal bych to na řidiči, neboť ten je odpovědný za posádku, já ve svým autě nikoho nepřipásanýho nepovezu - to mě učil děda už v 80. letech a nevidím důvod, proč na tom něco měnit.
Zimní gumy a dětský sedačky, tam už je to spornější, ale diskuse mnohokrát zde na toto téma již vedené myslím není třeba opakovat.
|
|
|
To je stále málo. Představte si, že ta nepřipoutaná střela proletí i vaším vozem (pochopitelně nadělá paseku jak dum-dum), vylétne ven a na chodníku dokoná dílo zkázy uprostřed houfu maminek a kojících otců s kočárky. Hrůza na to jen pomyslet!
|
|
|
A co teprve kdyby doletěla až na cyklostezku!!!
|
|
|
A u toho bude prdět! V South Park říkali, že při smrti se uvolní svěrač, takže to nebude ekofriendly!1!! Následkem tolika prdů(mrtvoly v autě usmrceny letcem, mrtvoly z auta letce, mrtvoly u kočárků) se lokálně zvedne teplota a ti, jež přežili, umřou na explozi plynů v důsledku lokálního extrému globálního oteplování z nadbytku ekounfriendly gasů! Kam se hrabe Černobyl! Tam zařvali jen dva...
|
|
|
Kurňa, může mi někdo vysvětlit pojem "kojící otec"?
Potkávám to tu často, chápu, že je to negativní označení, ale neznám přesný obsah.
|
|
|
Jste si jist, že ten pojem má přesný obsah? Zvláště pak nějaký, co by nebyl závislý na konkrétním pisateli?
|
|
|
Ale jistě. Určitě je vám známo, že u některých žen se po porodu může vyskytnout laktační psychóza. To je stav odvíjející se od hormonálních změn a zatížení organismu. Projevuje se rozrušením, pocity úzkosti, nesoustředěním, výkyvy nálad. No a kojící otec má podobné stavy, i když to v jeho případě není ničím podložené. Takže zjednodušeně - rozrušený úzkostlivý čerstvý otec:).
|
|
|
Aha, takže to ani tak není peorativní označení, jako člověk který má problém a proto je s ním horší řeč.
Jinak k tomu klidně může mít důvod, prostě reaguje podobně na situaci své manželky.
Já měl při prvním dítěti těhotenské nevolnosti spolu s manželkou, ale to běhá na nevědomém základě. Zpětně jsem zjistil, že příznaky začaly před tím, než jsme graviditu zjistili (stejně jako u manželky).
Literatura to jako vzácné popisuje, jsou prý i nějaké studie na mužské hormonální změny v těhotenství.
|
|
|
Už jen chybí, aby to ten "muž" odrodil.
|
|
|
ano, to je společensky přijetalný popis. v praxi je to afektovaný kretén, který vlhne při pohledu na dítě, vylepuje si na auto "baby on board" a na všechno se dívá filtrem "já mám dítě", takže když někde musí zastavit, protože prostě blinkr neznamená přednost, jeho nasrání vyjadřuje argumentací na téma "mám v autě dítě"...pokud hlídá děti a nechává je jezdit po silnici, očekává naprostou podřízenost okolí jeho rozjíveným kinderzmrdům. když je veze do školy, parkuje se svým jsem-rodinný-typ rámem (od škodiffky) klidně na přechodu, jiná děcka ani řidiči ho nezajímají, protože On vede "svůj" potěr a TO je hlavní. na všechno ostatní sere pes.
zpravidla se jedná o ťunťu vychovaného pouze maminkou bez otce, který je družce doma často jen dalším dítětem...a dítě, které se narodilo jeho družce má nenulovou šanci, že skutečného otce nikdy nepozná.
tolik asi ke "kojícím otcům".
kdo se poznal...ať skočí do zdi 8o)
|
|
|
Napsal jste to obšírněji a ... lépe:).
|
|
|
Takoví lidé skutečně existují?
|
|
|
Dle mých dlohodobých zkušeností patří jezdci ve vehiklech s nápisem "baby on board" či něčím podobným mezi nejhorší prasiče na silnicích od kterých je v každým případě lépe se držet dál.
|
|
|
Jo to sedí (a koneckonců koresponduje s tím, co napsal Honza). Vždy když takového potkám, přemýšlím, zda ten svůj potěr zrovna veze nebo ne.
|
|
|
|
Perfektní! Tohle bych si na auto nalepil rád :-)
|
|
|
|
Sousloví "kojící otec" sestavila HonzaZZR za účelem zesměšnění některých diskutujících zde, konkrétně Aleffa, ma a opase, kteří se zde bavili o svých ratolestech, co papají, umí-li již rozborku a sborku atd., což ji opravdu uráží.
Později se dotyčná pokoušela svůj vynález zpětně do(pře)definovat.
|
|
|
Pokud si správně pamatuji, termitem kojící otec tu honík operoval již nějakou dobu před tím (pochybuji, že je z jeho hlavy). My jsme využili jeho autoonanistických vlastností, téma jsme nadhodili a pak se se bavili tím jak prskal. On za ty roky nic novýho nedokázal okoukat? :-O
|
|
|
No pokud šlo o tu diskusi, co si myslím.... jak to tak kulantně zformulovat... neřekl bych, že v ní bylo možno takhle jednoduše odlišit vítěze od poraženého.
|
|
|
Nemůžu sloužit, diskuse tohoto typu v paměti neudržuji :)
|
|
|
Pokud se pamatuji, o vítěze nebo poražené nešlo ani náhodou. Pánové si předali zkušenosti ohledně pangasia vařeného v páře a ováda kroužícího kolem si víceméně nevšímali.
|
|
|
Ano, to je, jak si uvědomuji, dost dobře možné.
HonzaZZR funguje jako houba, dokáže nasát z okolního prostředí slovní spojení, pojmy, postřehy a pak je ukapávat do diskuze.
Protože k předmětné problematice od té doby nikdo nic nepřidal, nemá ani HonzaZZR co nového k ukápnutí.
|
|
|
Taky jednoho pridavam, osobne sem ho tahal. Kdyby ho tam pas podrzel, asi bych tahal Belgicky ragu. Jak nakonec dopad nevim, bylo to, jak jste se zajiste dovtipili v Belgii, ale tu pulhodinu (sic!) nez si ho prebrali a odvezli zachranari sem ho nazivu udrzel.
|
|
|
Podle stejné logiky bychom měli zakázat sportovat (riziko zranění), nesportovat (riziko kardiovaskulárních chorob z nedostatku pohybu), bydlet ve městě, bydlet na vesnici, jíst čokoládu, jezdit autem úplně, …
|
|
|
Jendo klid, nesmíš na to tak spěchat. To všechno, co jsi zmiňoval bude, ale nelze to zavést tak rychle.
|
|
|
Pokud ma airbag a nezapina si pasy, zrejme mu nic platit nebudes, maximalne kremaci, pokud na to pozustali nebudou mit.
|
|
|
No, videl jsem nehodu, kde airbagy bouchly, posadka auta (E38) pasy nemela a krome mirneho potluceni se jim nic nestalo. To uz nelze rici ani o autu, ani o te zdi, co zbourali.
|
|
|
Ajrbeg bez pásu není nutně výmaz, vím o případu prostého vyfackování i okamžitého výmazu.
|
|
|
to je složité, moje matka se nabourala vinou jiného, více než rok se léčila a skončila v invalidním důchodu. Byla připoutaná, největší škody napáchaly pásy (nevratné zhmoždění srdce a plic), bez pásů by možná měla v hrudníku volant a neplatil byste nic. Těžko říct, ale stalo se a stálo vás to nějakou korunu na zdravotním, na důchodu, to nevadí, protože byla připoutaná?
|
|
|
Pásy/nepásy ať si případně řeší pojišťovny. Stát do toho nemá co kecati.
Ale je to vedle měření rychlosti pro cajty vcelku snadný výdělek a tak proto.
|
|
|
kecy v kleci...kdo se zmrzačí, protože nemá pásy, je za svou neopatrnost potrestanej dost...a navíc si platí státní zdravotní POJIŠTĚNÍ, nikoli spoření. takže pokud je pojištěn a správce jeho účtu ty peníze má a investuje je, aby vydělal tak, jak to dělá každá pojišťovna, je peněz ddostatek. ono tomu tak není? aha...ale vina nepřipoutaných řidičů to není.
docela by mě zajímalo, co si myší mozek myslí o tom, že je stále povoleno prodávat chlast a cigára, když polovina lidí umře na selhání oběhového systému potom, co jsou za milionové částky léčeni.
proti tomu jsou pásy plivnutím do moře, ale jsou "zadarmo" a tahle šikana nerozzlobí nikoho, kdo dá penízky na volební kampaň, že?
|
|
|
Za prvý - neplatíme to z nějaký komunardí společný kasy, platí si to pan občan - dle Vás tedy tzv. kripl (sic) - ze svýho zdravotního pojištění...
Takže skutečně - co je komu do toho, jestli jsem připoutanej. Postihovat se má to co je bez diskuse nebezpečný a až POTÉ, CO JSEM NĚCO SPÁCHAL.
Postihovat to co se stane KDYBY je jen krásná obezlička pro šmejdy, co sami nic neumí, ale tak rádi kecají jiným do života a chtějí řídit, nařizovat. Rozumní lidé ví, že kdyby bylo hovno cukr, tak si serem do kafe.
A přesně z mentální prdele KDYBY jsou nesmysly jako povinný poutání, povinná nesmyslná lékárnička...a za chvíli zase povinný sledování hodnotých děl, povinný nečtení nehodnotných knih a povinný odsuzování..třeba PIRÁTŮ (copyright idioten bande TV PRIMA)
A je smutný se šavlovat v diskusi o tom, že nějakej chudák přišel o papíry a práci díky asi nesmyslům že já přežil připoután/nepřipoután...
...já třeba přežil díky nepřipoutání a vyletění z auta, nicméně dneska se poutám - ale jakej to má kruci vztah k článku? Já článek vnímám jako další kamínek mozaiky v Kocourkově, kdy páni utahujou smyčku kolem krků lidí, z nichž většina chrochtá blahem, hlavně že se může postavit na jednu stranu a házet na ty druhý škrcený blátíčko.
VIVAT RUPRECHT !!!
|
|
|
Není do toho nikomu nic. Když už tu toto debilní nařízení je, považuji za totální debilitu, nechat si za to sebrat řidičák. Tím spíš, je-li pán řidič z povolání.
Má možnost ztrátu ŘP zamlčet a doufat, že ho během té doby nechytí. Kamarádovi to vyšlo, taky byl řidič z povolání :)
|
|
|
To už je docela vysoká hra... i když po mě už řidičák nikdo nechtěl tak rok a čtvrt, vyjít to může. Ale jinak je to mařenka
|
|
|
Ano. Z hlediska vyššího principu mravního sice jde o řešení jednoznačně správné, ale sám si také nejsem jist, zda bych si na ně troufl :(((
|
|
|
Na to je jedno řešení, ale musí se připravit předem. Nahlásit ztrátu ŘP, nechat si vystavit nový, ten používat a ztracený pečlivě schovat do šuplíku. No a pak ho začít používat. Samozřejmě za předpokladu přísného dodržování všech těch idiotských předpisů, DZ, atd. Prostě nezavdat příčinu ke zbytečné kontrole. Těch 6 měsíců, nebo rok se to dá vydržet. Při takových těch běžných kontrolách, kdy řidič nic nespáchal, PaCh zpravidla nejde k PC ověřovat ŘP, ale jen koukne na doklady, takový ten důkladnější koukne na SPZ do kdy je platná STK, koukne na stav auta, zda to není prožrané rzí a OK. No a jestli mu zajde k ověření ŘP, pak má totální smůlu.
|
|
|
Něco takového už vyžaduje skutečné adrenalinové howado, a hlavně odpovídající vůz (od Octavie II výše). S truckem nebo dodávkou je to ruská ruleta, protože na ně občas dělají akce...
|
|
|
Tak predne pri beznych kontrolach se co? Pri beznych kontrolach se nezastavuje :-))
|
|
|
Já radši zastavuju. Přece jen pravděpodobnost toho, že uspěju ve sporu s fízlem nebo později správním orgánem není úplně malá a nevyplatí se mi riskovat, že idiotovi rupne v kouli a začne po mně střílet.
|
|
|
Tak on má pravdu, ovšem vyžaduje to odpovídající vůz (od BVP výše).
|
|
|
Takhle : Ja k nezastaveni zatim nemel moc sanci, nebot me nestaveli.
Co delam, je "neslusna gestikulace" na takove stavejici prislusniky, co zrovna staveli nekoho jineho, nasledne prislusnik obcas gestikuluje smerem ke me, ze mam zastavit, na to kaslu, nasleduje 50 na 50, jestli se me vydaji stihat. Stihali mne zatim tusim 5x, pokazde nasledovala buzeracni prohlidka vozidla, vozidlo v poradku, diskuze na tebe "vy jste ale zmrdi", a papa lala :-)
Co se tyce klasickeho nezastaveni na primy pokus mne zastavit, aplikovano 1x pri mereni, soudruzka prislusnice objeta obloukem, tato radar neopustila, domu prisel listecek, vyrizeno standardni cestou (majitelka vozu je manzelka)
Nestrileli po me zatim ani 1x Priznam se, ze jsem to nikdy ani neresil, nejake strileni, jsem v takovych situacich obvykle plny adrenalinu, spis mam chut zastavit a umlatit je tam na miste...
|
|
|
Ach jo, zacinam si myslet, ze mam nejakou nemoc, ktera mne nuti delat preklepy :-(( Diskuze na tebe = diskuze na tema. Fakt divny, jakoby se mi smotaj 2 slova dohromady ... sakra...asi starnu :-)
|
|
|
S motorkou možná, ale nezastavit autem = zajet za první roh, vystoupit a vůbec nejlíp jít pak někam pryč. Jenže to není úplně snadná věc, adrenalin, nezvyk jezdit rychle po městě...raz dva jsi v prdeli.
|
|
|
Jo to je. Já si to taky netroufl a 1/4 roku to bez ŘP vydržel. Také jsem ale nebyl řidič z povolání...
|
|
|
Mno...osvědčené řešení - domluvit se s kamarádam který má ŘP odpovídající skupiny a přibližně stejný věk, dát si při jízdě bacha na přestupky (i na ty bez materiálního aspektu) a naučit se jeho nacionále - jméno, bydliště, datum narození a r.č. - no a v případě náhodné kontroly použít metodu - jé, já mám doklady v druhý bundě a nadiktovat kamarádovy údaje.
Nemusí to bejt stoprocentní, ale zatím jsem neslyšel o případu že by to neprošlo s pokutou v jednotkách stokorun.
|
|
|
Dokud bude léčení zraněných bez pásů hrazeno z nějakých solidárních prostředků - a jedno jestli z daní, "daní" zdravotního pojištění a nebo komerčního pojištění - tak je mi do toho jako účastníkovi systému kurva hodně. Ve chvíli kdy bude připojištění na jízdu bez pásů a kdo se zrakví nepřipoután a nepojištěn bude pohozen na hnůj budu mlčet hubu.
Všem rozumbradům polemizujícím o užitečnosti pásů doporučuji navštívit Škoda Auto muzeum nebo nějakou akci BESIPu kde je instalovaný simulátor čelního nárazu v rychlosti 30 km/h. Je to taková morda, že se od té doby poutám i při přeparkovávání. Notabene nepřipoutanému cestujícímu většina airbagů urazí palici. A co se týče zvýšení počtu usmrcených na úkor trvale invalidních: i invalida může pracovat a tím splácet do něj vložené bezplatné vzdělání a dosavadní solidárně hrazenou zdravotní péči. Mrtvola už žádnou hodnotu nevytvoří a tím pádem se jedná o téměř jistou čistou ztrátu (pomíjím utracení psychopatického vraha a další extrémy).
|
|
|
Ono snad budes platit vetsi / mensi zdravotni pojisteni, pokud bude rocne o 10/100/1000 lidi vice ci naopak mene, kteri se zmrzacili pri nepouziti pasu?
Ja jsem si teda nevsiml, no ... Mozna je to nejaka novinka
mimochodem, ja jsem tlustej, mam 135 kilo a mam cukrovku, na kterou musim brat leky. Hehehehe, ty mi taky casti platis ty, a ja vim, ze kdybych zhubnul na 80 kilo, a kazdy den sportoval, tak ty leky nejspis nebudu muset brat :-) Ale ja jsem takova svine, ze just nezhubnu a budu te do konce zivota okradat na penezich z tveho pojisteni :-))))
(no, ona mi to EU zatrhne...ale dokud nezatrhne, bude me hrat skvely pocit, ze vas vsechny okradam, jupiiii)
|
|
|
starý osel by mohl pamatovat, že to není tak dávno, kdy pásy nebyly povinné a dokonce kdy pásy v autech vůbec nebyly. Pravda nebyly ani airbagy, ale pokud někomu airbag urazí palici, je to přece jen jeho boj.
netuším jak se s tou "mordou" ve třicítce tenkrát v bezpásové době dokázali vyrovnat. A taky byla solidárně hrazená zdravotní péče, nijak zvlášť za uši nedostala, krachovala z úplně jiného důvodu, jak je to možné?
|
|
|
Seznam přestupků, za který se udělují body je i po jakémsi probrání dosti perverzní. Nepřipoutáním nikoho neohrožuje a stejně tak u dalších věcí to paušálně říct lze říct asi těžko.
Navíc systém díky neexistujícímu rozumnému upozornění na změny stavu bodového konta se jaksi míjí účinkem. Pokud nasbíral body po kusech, tak je autor jenom dalším důkazem nesmyslnosti tohoto systému vzhledem k prevenci.
|
|
|
Mohl by vyletet v lese v zatacce z kabrioletu a usmrtit kolemjdouci houbarku i s kosickem...
|
|
|
A právě proto by mělo v kabrioletech být součástí povinné výbavy zádržné zařízení, které bude vyrobeno z nylonového lana a dvou karabinek. Jeden konec si řidič omotá kolem krku a druhý konec zahákne za nějakou stabilní část vozidla, například motor. V případě, že se nezodpovědný řidič nepřipoutá nebo pásy selžou, nebude okolí již více ohroženo jeho nezodpovědností a ani nebude dotčena integrita našeho společného bohatství reprezentovaná "solidárním" zdravotním systémem.
|
|
|
Nediskriminuj. Zakonodarce nedokaze kabriolet ani definovat, cili jest nezbytno tuto povinnost rozsirit na vsechny automobily, autobusy, motocykly, tramvaje, vlaky a jizdni kola.
|
|
|
... koloběžky a tříkolky.
|
|
|
|
Budu-li omotávat nylonové lano koni okolo motoru, kterýže orgán je tím myšlen? Já jen, abych nebyl kopnut, odhozen a zadupán do země.
|
|
|
Se nediv, vyrabi se u nas teprve 114 let, system tak pruzny neni.
|
|
|
|
Ja zase rad poucuji o tom, ze trivialni znamena trojcestny, ne jednoduchy, ale taky moc velky dopad to nema (ano, zminoval jsi to tu pred par tydny pri diskuzi s Honzou, tusim).
Byl minen kabriolet s nejdlym pohonem, idealne s pohonem pomoci motoru s vnitrnim spalovanim.
|
|
|
|
Na wiki jsou trochu jine udaje (myslel jsem, ze ten pojem je o stoleti starsi), nez znam, ale ted uz jdu spat, tak se na to pecliveji podivam jindy. Jinak zajimave.
|
|
|
Za pásy dostal poslední 2 body. Takže by nám Náš čtenář Radek měl ještě vysvětlit, za co dostal těch dalších 10 bodů.
|
|
|
Taky uz mam nasbirano nejakych 6. A taky jen a pouze za pasy. Pokud autor clanku dela nekde u kuryrni sluzby, zasobovani, servisu automatu na kafe, nebo obdobnou praci, tak docela verim, ze to nasbiral jen a pouze za pasy. Proste poutat se 120 krat denne, pokazde kdyz jedete z jedneho konce ulice na druhy, tak jednou zcela urcite zapomenete. Nebo si reknete "vzdyt to je jen za roh". A zakon schvalnosti zapracuje na 100%, zrovna za tim rohem stoji snazivy fizl a vylepsuje obecni nebo statni rozpocet... A tak nejak se to tempem 2 - 4 body za rok nasbira...
Ja treba sve prvni dva body koupil za pasy na 50 metru dlouhe ucelove komunikaci spojujici parking pred Kauflandem a parking pred Lidlem...
|
|
|
Poutat se 120krát za den? Klidně. Je to jeden pohyb pravé ruky - stejně automatický, jako zatažení ruční brzdy.
Ono vletět do něčeho můžeš i když jdeš přeparkovat a osobně nemám zrovna chuť, aby mi airbag udělal z ksichtu sekanou, jenom proto, že jsem kretén, který se nepoutá.
|
|
|
Ale v pořádku, tak jste kretén, který se poutá -- nikdo Vám to nebere ani nevymlouvá.
A Vy zase nekecejte ostatním do toho, jak to vyhovuje jim, ok?
|
|
|
Nikomu do ničeho nekecám. To jen kolega Marty líčí, jak je to bez pásů v poho a vlastně nejsou až tak potřeba když stejně musí člověk často lézt z auta. A to není pravda.
Že by se za to nemusely nezbytně nutně rozdávat body, je samozřejmě věc druhá.
|
|
|
Smím se zeptat, proč to není pravda?
|
|
|
Cece...s mym soucasnym autem jsem najel za poslednich 3,5 let cca 100 000km (chybi mi asi 100km)
A vis, kolikrat jsem potreboval byt pripoutan?
Ani jednou...Ani jednou jsem se nevyboural, ani jednou nevystrelil airbag, ani jednou jsem do niceho netuknul.
Tak a ted mi vysvetli, jak je STRASNE DULEZITE se poutat...
(btw se pomerne pravidelne poutam, pokud nejedu dale nez par set metru. Ale delam to presto ze vim, ze je to uplne k nicemu.)
Pokud se nekdo poutat nechce, je to vcelku jeho vec a z hlediska pravdepodobnosti se vetsine z tech lidi, co se nikdy nepripoutala, vubec nic nestane. Drtive vetsine...
A tech par kusu, oki, ty pak vidime v TV.
Ale to uz je pravdepodobnejsi, ze umru na chripku, nez na to, ze jsem nebyl pripoutan
|
|
|
No ja zase nalital spoustu hodin na paraglidu a ani jednou jsem nepouzil zalozak a presto ho v sedacce mam a pred kazdym startem se preventivne podivam, jestli tam mam jehly v poradku a sahnu si na kliku, jestli je ta klika tam kde ma byt. Stejne tak je to s jizdou v aute, najezdim pres 50kilo kilometru rocne a presto se poutam.
Nicmene si myslim, ze pokuta a body za nepripoutani jsou stejna blbost, jako kdyby inspektori letoveho provozu davali pokutu, za to kdyz si nekdo nevezme zalozak.
|
|
|
Tak tak - nakonec, i ja se poutam, opravdu pokud to neni "jedu 500 metru pro piti do marketu", tak se poutam. Je tak "pro jistotu", ale predpokladam, respektive doufam, ze to nikdy nebudu potrebovat:-)
Ale melo by to byt na kazdem. Prece nikdo nemuze lidem vnucovat, jake riziko maji v zivote podstupovat a jake ne. To by melo byt na kazdem cloveku.
|
|
|
Ano, mělo. Bohužel ale není, a proto se poutám i když jedu 200m od benzínky před barák. A pokud si řidič z povolání nechá vzít 12 bodů jen za pásy, je to u mě prostě blbec. Že ho sere x krát denně se poutat naprosto chápu a taky bych to nedělal, ale jen do chvíle než bych dostal maximálně druhou pokutu.
|
|
|
Pockej, ja nerikam ze je to v poho a ze pasy nejsou potreba. I kdyz pri jezdeni po meste max. 50 je to riziko fakt minimalni.
Ja jen rikam, ze kdyz nekdo dela takovou praci kde 150 krat za den leze z auta, tak se proste muze stat ze se zapomene pripoutat. A kdyz jej jednou/dvakrat do roka chytnou cajti, tak se vyboduje ani nevi jak...
|
|
|
Bte jednou v zivote jsem mel takovou mensi bouracku. no, mensi...odneslo to me auto, jeho auto castecne, a nikomu se nic nestalo. Je to asi 15 let, a je paradoxni, ze bouracka vznikla proto, ze me nahaneli policajti, protoze si moje auto spletli s jinym, a ja ujizdel, protoze jsem k tomu nemel papiry :-))
Ale k veci : Naboural jsem v cca 80km/hod bocne do predku jineho auta. Ja jel v Honde CRX, nepripoutany. Rana jak krava, nerikam nic, par sekund jsem potom byl mirne "omameny", takovy drobny sok asi. Rozhodne se mi NIC nestalo - nic zlomeneho, zadna krev, nic. Pouze me pak asi den - dva trosku bolely ruce, jak jsem se zaprel, a trosku bolely nohy, z toho sameho duvodu.
Takze i pri jizde po meste 80 nejde o nic extra hrozneho. Spis si myslim, ze ty pasy maji smysl pri vysokych rychlostech typu dalnice a podobne, tam to asi muze pomoct, pokud by nastal nejaky extra pruser...
|
|
|
Naboural jsem v cca 80km/hod >>bocne<< do predku jineho auta.
Být tam >> čelně << asi by potřeba pásů byla vyšší.
Zajímavé jsou pásy také tam, kde jde auto do rotace, vedle mě v nemocnici ležel kluk, kterého odstředivá síla vyhodila do do okénka a pak si na něj auto lehlo.
|
|
|
No cece zas az tak mala rana to nebyla, kdyz mu to urvalo kolo (pan mel Felicii).
Asi take hralo roli to, ze jsem mel pomerne dost sklopenou sedacku, takze jsem toho nejvic schytal na nohy, a ja mam nohy odjakziva silny (taky nosej peknych par kilo:-)), takze jsem se fakt zaprel a bylo to ok.
S tou rotaci souhlas, ale opet asi to zalezi na tom, co se presne stane - jsem presvedcen, ze clovek se udrzi i pri hrozive vypadajicich situacich, ale je fakt, ze tam asi bude hrat roli cekal jsem naraz / necekal jsem naraz. Ja to cekal, videl jsem to uz uz tak pul sekundy - sekundu predem, ze se tomu neda vyhnout, tak jsem se zaprel...
A evidentne Honda CRX je nejake docela dobre auto na bourani, protoze ackoliv to uz v te dobe bylo pomerne stare auto, tak ten naraz s prostorem ridice vubec nic neudelal, ani motor se nejak extra nepohnul (samozrejme to bylo na odpis, ale asi by to byvalo i slo opravit, kdyby se cloveku chtelo)
|
|
|
Prostě štěstí na auto i polohu.
Někde v archivu má spis dopravní nehody a tam zase pán ležel moc. Takže to dostal do nohou. A protože to většina věcí v nohách vydržela (kromě jednoho prasklého kotníku), šel náraz nahoru a jak to bývá, někde v oblasti obratlů L1, L2 (pod hrudním košem) jeden rupnul. Naštětí bez ochrnutí.
Auto (BMW) předvedlo vynikající absorbci energie. Předek auta na fotkách vypadal, jako by se vypařil (náraz tuším asi 90-100 km/h čelně do boku náklaďáku), ten (ač částečně naložen), byl popohozen stranou a řidič měl z toho bočního nárazu jakýsi problém bez delšího léčení.
|
|
|
dostat 12 bodů za pásy? Jak se to dělá? To se vezme auto a nepřipoutaný řidič jezdí okolo služebny a troubí, aby ho přišli pokutovat? Jinak to snad ani nejde docílit. Fakt mi to nějak nesedí...
A závěrečná věta, kdy autor teskní nad tím, že se milost uděluje jen v souvislosti s trestnými činy a není možné ji udělit i v rámci přestupku, tak to už mi přijde jako velký úlet. Očekávám další článek. kdy se spravedlivě rozhořčí, že dostal pokutu, protože neměl lístek v metru a že mu prezident nedal milost, ale bude muset zaplatit 800,- Kč a proč je možné dát milost za násilný trestný čin, zatímco jeho nenásilná, ekologická a mírumilovná jízda metrem ho bude stát několik stokorun. :-o
|
|
|
|
tak já to vezmu popořádku...
ad 1)
Ano, smysluplná odpověď je nad mým příspěvkem, Nicméně tu odpověď jsem před psaním svého příspěvku nečetl, reagoval jsem na předchozí příspěvek www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2012042201&lstkom=404224# kom404224 a díky řazení příspěvků do stromu se to dostalo pod sebe, i když souvislost není ani příčinná, ani časová.
Použil jsem trošku nadsázky, protože mi přijde, že po takových 8 bodech už by si člověk buď dával pozor, aby nepřibral další nebo by udělal něco pro odmazání stávajících. To jsem chtěl hlavně říct.
ad 2)
Nadsázka už z principu přehání ;-) Autor článku uvedl absurdní situaci, tak jsem ji ještě dále rozvinul. Prostě mi přijde, že úvaha "kdybych někoho zabil, mohl jsem dostat milost" nemohla být myšlena vážně.
|
|
Dneska mi řikal známej, že přišel o dva body za to, že neměl dálniční známku. A já jsem si pořád myslel, že je tu bodovej systém kvůli naší bezpečnosti. :-)))
|
|
|
To je nesmysl, absence dalnicni znamky neni bodovanym prestupkem (a ostatne ani prestupkem proti bezpecnosti a plynulosti silnicniho provozu ve smyslu §22 zakona o prestupcich). Leda by mu kvuli te dalnicni znamce prisli i na neco jineho.
|
|
|
Treba je to ten samej, co dostal 15 let natvrdo kvuli slepicim...
...vyhrabaly na zahrade manzelku.
|
|
Buď neznáš a neumíš používat FSM a/nebo jsi nepoučitelnej trouba. No mercy, pláčeš tu na špatným hrobě...
|
|
K te milosti (ackoliv vysledek musel byt jasny jiz pri sepisovani zadosti): Ono je dneska zajimave, jak obecne spravni delikty, ktere by obecne asi mely mit mensi vahu a taktez tresty nez trestne ciny, jsou svymi dusledky (pokuta, zakazy, apod.) mnohdy za hranici spousty trestnych cinu.
A i disproporce u nekterych trestnych cinu se myslim v nekterych pripadech jde mimo racionalni uvazovani.
|
|
|
Ono by především "zákaz výkonu povolání", což dnes ve většině případů odebrání řidičikáku je, by měl mít pravomoc pouze a jedině soud a ne nějaký zamindrákovaný ouředníček na MNV ...
|
|
|
v případě bodů je to celkem fuk, soud by mu to sebral příkazem stejně. možná by bylo snazší podat opravné prostředky, na druhou stranu je spousta cest jak body nedostat. pokutu už dneska v zásadě platí jenom ten, kdo ji platit chce, nebo je příliš blbej na to, aby se tomu vyhnul.
|
|
|
No, amnestie samozřejmě existuje i u přestupků, jen ji neuděluje prezident. To je ostatně přesně to, co se v tom sdělení říká. Nicméně pochybuji o tom, že by vláda na váš podnět přestupky "nezapnuté pásy" amnestovala.
Byla tady zdarma možnost podat odvolání a tím oddálit pozbytí řidičáku. Pak byla možnost podat správní žalobu k příslušnému krajskému soudu (jste-li z Prahy k městskému soudu) do 2 měsíců od doručení rozhodnutí o odvolání, které mohl být přiznán odkladný účinek. Teď už nezbude než zatnout zuby a ten rok vydržet, následně pak ještě prokázat odbornou způsobilost a psychotest, což tedy také není zrovna milé.
Já tedy bez pásů prakticky neumím vyjet, mám to tak zautomatizované, že se nezapnutý cítím divně, byť mám jen přeparkovat 5 metrů na parkovišti. Ale je to věc každého řidiče a body za pásy jsou svinstvo...
|
|
|
Souhlas. Body za pásy jsou zbytečná buzerace, jezdit bez pásů je zbytečná frajeřina. Těžko najít rozdíl...
|
|
Body jsem nasbíral od roku 2009 5* za pásy a 1* za rychlou jízdu. Jel jsem 99km/h na devadesátce. Pokuta 1 000,- a 2 body... Podotýkám, že jsem jel na dvouproudovce a v Mercedesu 500S.
Ještě můžu dodat, že jsem NIKDY nezpůsobil žádnou nehodu, mám plné bonusy u pojištění a NIKDY jsem neměl záznam v rejstříků trestů. Také jsem NIKDY neměl jakýkoliv střet s úřady.
Můj příspěvek byl především o tom, že řidič v podstatě nemá žádné dovolání a neplatí u něj dokonce ani amnestie. Kdekterý rom porušuje zákony až to bolí, a je beztrestný. Já jen neměl pásy...
|
|
|
Ach jo. Ridic samozrejme dovolani ma, ale... Kdyz se bavite s policajty, uznavate, ze jste spachal prestupek (ac jste naplnil pouze jeho formalni znak) atd. atd., tak se nelze divit. Choval jste se jako ovce, nechaval jste se holit, tak ted Vas odvedli na porazku. Bohuzel pro Vas, snad se ted poucite... (mimochodem, zajimal by mne Vas nazor na bodovy system v cervnu 2006, tedy v okamziku, kdy byl zaveden)
|
|
|
A není tam náhodou to, že vám každej rok 3 body umažou ?
|
|
Zavedení bodového systému jsem téměř nezaznamenal. Ty doby, kdy komunisti nutili člověka chodim k volbám, zajímat se o politiku a být uvědomělí jsou dávno pryč. Já se ze zásady nedívám na TV, nechodím k volbám a nečtu noviny. Dneska už se to přece NEMUSÍ! A jestli někdo odhlasoval nový zákon? To jde mimo mě...
|
|
|
Není od věci vědět, co na vás věrchuška chystá. Tehdy i dnes.
|
|
|
Pro vítězství zla stačí, když slušní lidé nebudou nic dělat.
E. Burke
|
|
|
Jenže pozor na to, co znamená "něco dělat".
Je správné, slušné a mravné se bránit. Případně bránit jiné, jak zrovna v "silničních" kausách dost často činívá pan JJ, budiž mu za to vzdána čest.
Naopak je obecně* docela velké svinstvo vstoupit do politiky, vlézt do KSČ, pardon, dnes do libovolné jiné socanské partaje, a vymlouvat se na snahu "zlepšit to zevnitř, protože jen tak to jde". Byla to hanebná lež v té době, kdy se proto vstupovalo do KSČ, a stejně tak to je hanebná lež dnes, kdy se proto vstupuje do "politiky"** obecně.
___
* Umím si představit okrajové případy, kdy by to bylo mravné -- např. vstoupí-li někdo do politiky proto, aby se snadno dostal do Parlamentu a mohl tam umístit nálož apod. Možná -- možná a s velkou mírou nejistoty -- bych mravné pohnutky byl ochoten uznat ještě Paulovi. To jsou ale případy natolik mezní, že na této úrovni je lze zanedbat BÚNO.
** V běžně užívaném smyslu, jinak samozřejmě ve skutečnosti "politika" je každé jednání mezi lidmi.
|
|
Najeto mam +/- 1000000 km, zacinal na nakladacich v kterejch bylo prd a ne pasy a nejak sem se poutat nenaucil a votravuje me to. A jedinej policajt co mi za to dal pokutu mi zaroven otazkou jestli mam potvrzeni ze se poutat nemusim poradil... Reknete si obvodacce a mate klid. Nekdy benga vyzvidaj co mi je, ale zanicenej piercing v bradavce je zklidni... Toz tak...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Dvanáctibodový systém
|