Komentáře ke článku: Extra zážitek s extra autem (ze dne 26.08.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Výborně napsané, až se mi nechce věřit, že je to pravdivé. I když na druhé straně vím, že je. Nedávno jsem se setkal s konstatováním jednoho feniménu - na našem trhu nejsou v podstatě auta, která mají najeto víc než cca 150 000 km.Proč asi? A rád bych ještě připomínkoval na konci článku zmiňované reklamy známých umělců a celebrit. To se tito lidé opravdu nestydí za peníze lhát o čemkoliv a ještě se bránit tím, že to přece dělají pro peníze a tak na tom není nic špatného! Proto když slyšímnějakou "celebritu" jak se za něco či někoho bere, ptám se kolik za to asi dostali a zda to myslí vyjímečně vážně nebo za peníze. Možná by bylo dobré zavést něco jako v novinách, kde je u článku drobným písmem uvedeno "reklama".
|
|
|
Snad byste nevěřili reklamě? ;-)
|
|
|
Prosim, uvedomte si suvislosti - tu nejde o autobazary, tu ide o celu nasu s... spolocnost. Myslite, ze v inych oblastiach je to lepsie?????
|
|
Věřím tomu, ale ruku na srdce. Není to také Vaše vina? Copak žijete na Marsu? Již od počátku existence AAA se provaluje skandál za skandálem. V nějaké normální zemi, kde je právně-tržní prostředí, by již dávno zkrachovali, ale u nás se jim stále daří na výbornou. A to i díky takovým, jako jste Vy. No, alespoň jste získal jednu zkušenost a jak pravil F.Nietzsche "Co tě nezabije, to tě posílí"...:-)
|
|
Když tak čtu víceméně obligátní stesky na autobazary, zaujal mě opticky společný jmenovatel - hlavním aktérem všech příběhů je většinou vůz jednoho nejmenovaného dvoupísmenného koncernu. Tak mě napadá, jestli on problém nebude alespoň zčásti tady.... Co takhle kupovat třeba Citroen s hydropneumatickým pérováním ? Tomu autobuzna nerozumí a navíc o tom většinou ani neumí blábolit, takže riziko újmy se srovnává na skororozumnou mez.
|
|
|
Nojo, jenomže to, že tomu autobuzna nerozumí neznamená, že to není rozbité. Navíc takovému hydropneumatickému pérování rozumí většina lidí jak koza petrželi a tudíž se to dá líp prodat v horším stavu. A to ani nemluvím o tom, kolik bude stát v krámě nová petržel, až na to koza přijde...
Co se týče VW - nebude to spíš tím, že je jich víc, než třeba Citroenů s hydractive?:). Za 99% vraků v autobazarech může buď to, že předchozí majitel jezdil jak prase, nebo to, že majitel nedával autu potřebnou péči (obzvláště důležité, když se o auto staráte, je spolehlivé ať je to Toyota nebo Alfa, rozdíl je jen v míře blbuvzdornosti), nebo to, že je auto nabourané.
|
|
|
Hydropneumaticke perovani - paradni vec, jak se to posere, tak to da dohromady snad jen sefkonstrukter z Citroenu, nebrat
|
|
|
Ver nebo ne, existuje v tehle zemi par lidi, kteri si s ni poradi. Dokonce i v nekolika malych autorizovanych servisech, v tech velkych asi ne.
|
|
|
Jenze je tam to slovo autorizovany. A uz vidim, jak nekdo kdo koupi stareho Citroena ho pujde dat do autorizovaneho servisu a zaplati tam polovinu ceny auta.
My si nehrajeme na zadny autorizovany servis, proste kdyz nekdo chce opravit auto tak ho opravime, pokud to je v nasim silach. A uz jsme opravili hodne aut se vsim moznym i nemoznym, ale toto je proste bolehlav a ani v autorizovanem servisu nam nebyli schopni rict, co s tim je.
Tak proc si koupit starsi auto, ktere se posere a ja dam za opravu takovou cenu, ze ho muzu radeji nechat sesrotovat.
|
|
|
Dokonce i v neautorizovaných servisech... a pokud se nebudeme bavit zrovna o poslední generaci (hydractive III+) tak to není zas až taková magie. Navíc autorizované servisy často stojí za houby (elegentní obdoba autobazarů) - jo to jesný to vám blbne todleto a támleto, to se musí vyměnit, to někdo zprasil....
Stačí trocha péče .... ale moje pointa spíš směřovala k tomu, že pokud se nechci nechat odrbat v bazaru (nebo při koupi ojetého auta vůbec), tak tomu musím rozumět nejlépe líp než ten, kdo mi to auto prodává... Např. před koupí citroenu koupit dva jině a trochu je dát dokupy - to člověka celkem vyučí. A jestli na to nemáte nervy, tak do bazaru radši nelezte. Možná ojeté přímo od někoho, kde můžete uplatnit svůj odhad na serióznost prodávajícího, který není profesionálně zdeformován k oblbování.
|
|
|
Názor člověka, který o tom skutečně vůbec nic neví, podobně jako 49 z 50 autoservisů "Pepa s brašnou, s.r.o.".
Koneckonců, je dobře, že je takových lidí většina - alespoň to tlačí ceny ojetých hydraulických Citroenů dolů.
Po roce provozování velmi levného a velmi zanedbaného hydraulického Citroenu je hydraulika po provedení základní údržby nejspolehlivější součástí auta.
Ještě bych měl uvést, že nejsem automechanik, ale duševně pracující OSVČ a údržbu a opravy si provádím sám jako svého druhu relaxaci, abych manuálně nezakrněl z věčného tlučení do klávesnice.
|
|
Moje zkušenosti s tímhle bazarem jsou už staršího data.Ale takový horor jak píše autor to nebyl ikdyž taky žádná sláva. No a myslím, že záležitost značky, jak píše Ranger to nejspíš nebude. Buzna bude blábolit o čemkoliv když mu to budete papat.
Před třema lety mě kamarád požádal o poradu při koupi auta. Vyhlédl si starší BMW na internetu. To že je to auto z tříáčkové ohrady mi řekl až na dálnici před Brnem, když jsme minuli AAA bordík a já se začal smát a pronesl jsem něco o tom, že doufám, že nejedeme tam. Ale to je vedlejší.
Vyhlédnutý BMW byl na vzdory deklarovanému stáří a kilometrům vrak k pohledání. Hučící diferenciál, orezlý spodek, tlumiče po smrti, při volnoběhu po sundání olejového víčka na krytu ventilů slušný vítr (vím, že to není jednoznačný a záleží na konstrukci motoru).
Další BMW stejného stáří (bavíme se asi o devítiletých autech, pokud si vzpomínám) vypadal jakoby mu někdo několikrát odstrojil a nastrojil celý vnitřek.
Pak jsme začali pátrat po mladším autě jakékoliv značky za stejné peníze, takže nižší třídy. Kritéria byly nebourané auto nevyžadující moc dalších investic.
Z asi třiceti aut splňujících věk a cenu jsme vybrali tři. Ostatní byly více či méně viditelně bourané, lakované, nebo, jak šlo poznat vnější obhlídkou, ve stavu neodpovídajícím údajům na letáku za oknem.
Nakonec si koupil šestileté VW Polo, které kromě nefunkčního alarmu nevykazovalo žádný problém. Sice nakonec po čase mu v servisu řekli, že bylo nejspíš lehce bourané na zadek, ale slušně opravené.
Jednání autobazarního agenta co se nás ujal, se postupně měnilo z mlžení a vychvalování u prvního auta až po vykecání zjevných závad a dalšího mlžení od čtvrtého auta dál.
Takže můj závěr je, že pro úspěsnou koupi v tříáčkovém bazaru musí mít člověk extrémní kliku a nebo vědět kam se na autě kouknout a mít kliku. No ale to není pro lidi co čtou tenhle server nic nového.
Jinak pro kverulanty musím dodat, že auto potřeboval koupit v horizontu dní a nebyl čas moc pátrat, jinak bychom se po absolvováno BMW story nejspíš na věc vykašlali.
No a druhá zkušenost byla když jsem dostal nabídku na koupi auta a moje felda začala vykazovat nutnost výměny brzd a čepů přední nápravy, což mě při 80kkm trochu překvapilo. Mimochodem měl jsem jí rok a bylo to nejporuchovější auto co jsem zatím měl.
Takže jsem Feldu odvezl do AAA. Chlapík jí projel, nic od nikud nesundaval a zkoumal ji jen z venku. Brblal něco o tom že asi byla bouraná na předek, což jsem popřel.
(To že asi byla kleplá na dveře u řidice, měla kapku jiný odstín barvy na dveřích, asi nepoznal. Ikdyž mě ji prodali v autosalonu Škoda jako nebouranou a technik mi tvrdil, že se mi to s tou barvou zdá. A pod tapecírunkem nebylo nic znát, tak kdo ví.)
Řekl mi co mi za ní dá, já řekl kolik za ní chci + 5kKč a jinak že končím jednání, on šel na kafe, pak mi řekl to co jsem za ní chtěl bez těch pěti a já prodal.
Tolik moje zkušenosti s tímhle ústavem. Kupovat tam nikdy nebudu, prodávat možná jo.
|
|
|
Jen drobnost, donedávna jsem jezdil s Felicií 1.3 50 kW a za téměř 7 let nebyla jedinná porucha (nepočítám výměnu brzdových destiček a výfuku). Asi dost zaleží na způsobu používání a údržbě.
|
|
|
|
No možná jsem měl kliku na špatný kus a je dost možné, že první majitelka s tím jezdila jako čuník a díra nedíra, čím té nápravě a brzdám dala zabrat.
Akorát mě trochu dostal rozbitý regulátor dobíjení, vyteklé naklápění světel a rozpadlý termostat. To celé během tří měsíců. A odrezování a lakování rezavých nadkolí, svárů na prazích a zadních dveří, to celé u auta ktere má jestě půl roku do konce záruky na karosérii, mě taky nebavilo.
Ale jinak jsem to auto měl docela rád a na špatnou péči si u mě myslím stěžovat nemohlo. I ty zadní dveře jsem nakonec na záruku vyměnil. Byly totiž durch prorezlý.
|
|
|
Naklapeni svetel u vetsiny favoritu/felicii prestane fungovat a zadni dvere je nemoc felicii, ale existuje na to jedno velice levne reseni, ktere zamezi korozi do konce zivotnosti auta, nevim proc to temer nikdo nepouziva.
Jinak spravujeme z 70% felicie a jsou to dobra auta, ale jako kazde auto potrebuje pravidelny servis a velka cast majitelu aut, snad asi jeste z dob S105-120 na to i u felicie sere.
|
|
|
To řešení by mne docela zajímalo. Nerezne mi to u toho svaru vrchního a spodního kusu 5. dveří, ale shnila mi lišta okna pod těsněním. Nechal jsem si to vyvařit, ale bojím se, že to dlouho nevydrží. Děláš na sebe nebo ve větším servisu? Třeba bych Ti dal vydělat.
|
|
|
Rodinny podnik :) lokace jizni Morava.
Problem je ten, ze tece pod to tesneni a pak dovnitr patych dveri, kde je jeden nestastny zlabek, ve kterem se drzi vlhkost a zadne to tam rezivet.
Reseni je proste. Sundat zadni sklo, pod tesnenim to vymazat vazelinou, cely vnitrek patych dveri opet vymazat vazelinou. Vazelina odpuzuje vodu, nezatece a kdyz ano, tak se to nema na tech dveri kde chytit a stece to dolu.
Takto jsme uz vyresili hodne dveri a nejen dveri.
|
|
|
Škoda, jsem většinou v PHA, občas zajíždím na Vysočinu. Zajímavé je, že mi to zrezlo opravdu jen na rámu pod oknem. Ten jmenovaný žlábek na sváru je netknutý. Možná je to tím, že poslední řada (r.v. 2000) měla větší ochranu dutin - tekl z toho v horku rezistin.
|
|
|
Řešení do konce životnosti? To je i nechat to být - na konci životnosti je holt po dveřích :-)
Jaké je to řešení? Tajný rodinný recept? Napište, nebo si ho strčte do... víte kam.
|
|
Hezký článek. Z mé osobní zkušenosti. Prodával jsem Ford Focus 1,6 I benzin, rok starý se skutečně ujetými 13 000 km, vybavený klimatizací elektricky stahovanými okny, atd. Na inzerát 280 000 se ozvali tři řešitelé, kteří si auto možná chtěli koupit. Jeden z nich aniž by auto viděl požadoval 30% slevu. Protože mne pořád otravovali z AAA tak jsem tam s autem zajel. Po podrobné prohlídce, kdy je zajímal více původ auta než technický stav, jsme se dohodli na mé ceně 280 000. Za necelý týden mi volala nějaká paní z Prahy, že auto koupila a chtěla vědět za kolik jsem auto prodal a zda bylo bourané. Řekl jsem jí pravdu o ceně a to že byl vyměněn přední blatník. To o výměně blatníku jsem řekl i technikům v AAA. Načež paní prohlásila že auto koupila jako nebourané za 319 000 a nabídnutím leasingu ji vyjde na 500 000.
|
|
Tvrdím, že všichni majitelé autobazarů jsou zloději a myslete si o tom, co chcete. AAA není jediný. Ale ať si to autor přizná: To je tak, když se někdo snaží s druhým vyjebat. V dnešní době, kdy už je všechno - nenapadá mě vhodný výraz - zkrátka kapitalismus už tady funguje dost dlouho na to, aby jen tak nešlo někoho přečůrat, ve smyslu spotřebitele, že na mě někde čeká něco extra levného a špičkového a přitom o tom nikdo neví. Pokud si někdo myslí, že pořídí za pár šupů žihadlo, je k smíchu. Připomíná mně to jednoho kolegu ze zaměstnání, který mně přinesl ukázat letáčky s nabídkou bytů ke koupi - např. 3+1 ve Strašnicích za 550K - s otázkou, co si o tom myslím. Sdělil jsem mu, že je to pravděpodobně byt s nájemníkem. Když jsem viděl kolegův protažený ksicht, málem jsem se pochcal. Už se chudák viděl, jak se prochází po svém kvartýru o 90 plošných metrech na P10, za pouhých 550K, vole. A zrovna tak s autem: Osobně bych si koupil pouze nové. Samozřejmě jedině mazut, něco menšího.
|
|
|
Nove auto bych si soukrome asi nikdy nekoupil, jedine tak na firmu aby na sebe vydelavalo. Pro soukrome ucely je podle me optimalni 2-4 roky stare auto, protoze uz ma vychytanou vetsinu much z vyroby, nove mouchy starim a opotrebenim se jeste nestacily vytvorit a pritom to auto byva k dispozici uz za pomerne rozumnou cenu, ne jako nove, ktere pouhym vyjezdem z prodejny ztraci dost vyznamne na cene ...
Btw a lisime se i v tom "samozrejmem" nazoru na diesely ... ja z vice duvodu (na jejichz vypocitavani zde neni prostor) davam radeji prednost benzinu ;-)
|
|
|
Jasně, to je tvoje věc, ale pointa byla v něčem jiném. Pokud má ojetina konkrétního typu a stáří "obvyklou cenu" dejme tomu 100 000 Kč a bazar ji nabízí za 90 000 Kč, tak má k tomu zatraceně pádný důvod, třeba ten, že je to pouze papírová atrapa. Normální občan to chápe, jen divíšek se tam přiřítí a zajásá: "To je paráda, teď to všem natřu, ušetřím 10K, volové!" To si mohl dovolit v roce 1990, kdy se u nás s raným kapitalismem začínalo, ale dnes se každá pitomost okamžitě promítne do ceny, podle okolností v obou směrech. Zrovna tak kvartýr: Jestli ho nabízejí o 30K levněji, než činí ostatní, obvykle je buď v přízemí, nebo je v dr. vlastnictví, cikánské čtvrti, popř. záplavové oblasti. Pointa je prostě ve vychytanosti trhu - extra výhodný kauf je dnes vyloučen.
|
|
|
Ale ja jsem tu pointu pochopil a protoze s ni souhlasim, tak jsem primo na ni nereagoval. Reagoval jsem pouze na to, co jsi z toho nakonec vyvodil v posledni vete a s cim zcela nesouhlasim ...
|
|
|
No jo, to je spíš o zvyku. Pokud to jde, kupuji si jen nové věci, které používám až do jejich konce. Také nic neprodávám. Nesnáším totiž lidi a handrkování s nimi. Raději připlatím víc a mám jistotu, že všechno, co na tom (novém) zkurvím, tam zkurvím sám, bez cizí asistence. Omlouvám se za výrazivo, to je život.
|
|
|
šlo by ještě od dobrého známého, ale jinak se taky chystám spíš na nové auto. IMHO se to vyplatí.
|
|
|
Kšefty s kamarády bývají nejhorší. Pokud se něco posere, většinou to dost zhorší vztahy. Já jsem kupoval auto od souseda, který se dovozem z ciziny živí. Ačkoliv se za auto a jeho stav zaručil, varoval mě před možnými riziky a sdělil všechny podrobnosti opravy (lehce bourané na předek, vyteký chladič, na což předchozí majitel kašlal a zadřel jeden píst - oprava byla profi), stálo mě hodně přemlouvání aby mi ho vůbec prodal. Nechtěl, právě proto, že to je ojetina, a pokud by se něco stalo, sousedské vztahy by zřejmě ochladly. Nicméně jsem ho ukecal, auto koupil s tím, že na sebe beru rizika koupě ojetiny, preventivně vyměnil rozvody, olej, filtry, a od té doby jen jezdím a dolívám naftu ;o)
|
|
|
s tím souhlasím, nesmí se to posrat. Myslel jsem ale spíš takovou situaci, kdy tím autem třeba občas taky jezdím a vím přesně, do čeho jdu.
|
|
|
presne tak, nic stareho (nekym cizim pouziteho) mi nesmi do domu
co na tom, ze nove auto hned ztrati na cene, no je to ponekud draha hracka, ale je moje, ze zacatku voni novotou...mimochodem, znate vubec lepsi vuni nez noveho auta?
|
|
|
...co takhle například vůně
čerstvě umytého ženského klínu? :))
|
|
|
Nojo, jenze oni to delaj tak, ze auto, ktere ma cenu 80tis. prodavaji za 120....
|
|
|
co se týká bytu s tak nízkou cenou, za to se tak dá pořídit nájemní smlouva u majitele za regulované nájemné, které může být za pár let deregulované. Nicméně kdyby se na tomto webu objevila také recenze na realitní kanceláře a prodeje bytů, tak by to bylo dost dobrý.
|
|
|
To bych bral, ať to někdo napíše, rád k tomu připojím konkrétní otřesný zážitek.
|
|
|
Jen bych na to zareagoval tak, ze to auto nebylo urcite kupovane v Extra jako levne! ale jako auto ve vybornem stavu a tedy i ta cena tomu odpovidala. Takze nejake kecy o tom, ze clovek nema kupovat levne veci mi sem vubec nesedi!
|
|
Je teda tady vubec nejake rozumne misto k prip. nakupu ojetiny ? Autorizovany servis prislusne znacky ?
|
|
|
Pokud v dotyčném autorizovaném servisu značky nemáš velmi dobrého kamaráda, tak také moc velkou jistotu nemáš (i když téměř určitě to bude lepší než u tří áček).
Kupovat ve slušných bazarech ve Švýcarsku a Holandsku, případně v těch částech Německa, kam se za ojetinami nepořádají masové nájezdy z ČR a Polska (protože tam už Germáni objevili kouzlo stáčení tachometrů a podobných praktik).
|
|
|
Já bych naopak řekl, že nakupovat u autorizovanýho servisu je 100x lepší než v kdejakým bazaru. Ale musí mít člověk štěstí jako všude. Já osobně jsem koupil takto Hondu Civic od autosalónu Honda. Auto bylo 3 roky staré (právě mu končil leasing) a jeho majitel se rozhodl využít ho jako protihodnotu k nové Hondě (znovu na leasing). Ve stejný den, kdy ho jeho původní majitel přivezl jako protihodnotu jsem si ho já vyzkoušel a koupil. Tudíž nebyl čas na jakékoli úpravy a ani bych autosalón z těchto praktik neobviňoval. Při výkupu vozu jako protihodnoty je v zájmu autosalónu (dle mého odhadu) co nejdříve ho prodat. Takže nenadsazují zbytečně cenu, nešachují se stavem, tachometrem ani s ničím jiným. Navíc u auta na leasing je samozřejmostí pravidelný autorizovaný servis dle servisní knížky. Mám tento vůz skoro 3 roky a zatím jsem ho jen přezul. Jinak do něj leju jen olej a benzín a jezdím na preventivní prohlídky. Možná štěstí, ale přišlo mi to v době kdy sháním auto jako nejsolidnější cesta jak přijít k ojetému autu.
|
|
|
Jistě, v podovnání s pokoutním autobazarem je autorisovaný servis podstatně lepší a věřím tomu, že jste udělal velmi dobrou zkušenost. Já zase vím o několika lidech (znám je osobně, není to z x-té ruky), kteří v tomto učinili zkušenost dost špatnou (i když rozhodně ne tak špatnou, jako některé publikované případy z AAA).
|
|
|
kde berete jistotu, ze auto na leasing melo pravidelny servis?
nehlede na to, ze servisni knizka se da orazitkovat za lahev neceho lepsiho...
|
|
|
Měl jsem za to, že je to jedna z podmínek leasingu na nový vůz. Ale je možné, že se pletu
|
|
|
je. stejne tak to je obvykle jedna z podminek zaruky.
ale dokud platis splatky, nikdo to nekontroluje...
a kdyz nejaky klient neplati a auto mu seberou, obvykle kaslal i na servis
uz jsem videl i dost zabavenych aut, ze kterych najemci vybrali naprosto vsechno a vymenili to za stary dily... takze tachometrove melo auto 20tkm, papirove rok stari, ale v podstate byla v poradku jen kastle... a po par mesicich se prestane platit a ...
|
|
|
jo, a casto jsou na leasing referntska firemni auta, kde s nimi jezdi spousta lidi, ale servis se moc neresi... prevence zadna, v podstate se jen leje benzin a na servis dojde, kdyz se neco rozbije.
|
|
|
To mi budou povídat. Asi před měsícem jsem byl v Praze a potřeboval jsem něco zařídit, takže jsem si půjčil jedno z aut naší tamnější pobočky. Octavia 1.6 - to samo o sobě není žádná sláva, ale to auto mělo spojku tak v háji, že z Kulaťáku na Hradčanskou jsem se sunul na dvojku s motorem vytočeným na 4500 rpm a za ukrutného smradu obložení lamely. Tolik asi k péči o firemní vozy (neplatí pochopitelně pro vozy vyššího managementu ;-) ).
|
|
|
|
uplne stejnym zpusobem jsem koupil accorda v autorizovanem servisu - zarucni servis, diagnostika zdarma, nic nezatajili a cena byla velmi rozumna. s autem jsem spokojen (mozna je to i tim, ze je to honda ;o)
|
|
|
Také mám tu nejlepší zkušenost s Hondou. Nechal jsem jim svého Formana protihodnotou (100kCZk) k novému Civiku '98+ doplatek. Forman se následně objevil v jejich nabídce s cenou o cca 6kCZK vyšší, což považuji za velmi seriózní a rozdíl ceny přiměřený nákladům. Celá transakce proběhla na počkání, přijel jsem Formanem a odjel Civíšem.
S Civikem jsem náramně spokojený a nalétal jsem s ním po světě již 260 000km bez výrazných problémů.
|
|
|
Ja doporucuji treba Auto Staiger, coz je autorizovany prodejce Opelu a Chevroletu. Vuz vam na pozadani zvednou, udelaji zkusebni jizdu, predaji komplet dokumentaci a daji zaruku a pozarucni slevu na servis. Nepocitejte s tim, ze reknou uplne vsechno, ale tohle je myslim vcelku fer. Nam po par mesicich zdechnul u pet let stare Astry starter a oni ho bez reci vymenili 'v ramci zaruky'. Podotykam, ze bez nejakych dohadu - sami rekli, ze to byla patrne zavada uz pri prodeji, ktera se ovsem nedala zjistit.
|
|
|
Já jsem si koupil auto přímo od majitele, se servisní knížkou a 206 000 najetými kilometry. Než jsem to koupil, tak jsem byl v autorizovaném servisu, kde mi tvrdil, že to auto sevisoval. Nekecal a dokonce mi v sevisu ukázali i databázi v počítači. To auto tam bylo, i majitel, a vše souhlasilo.
Mám ho víc jak rok, a jen do toho leju benzín. Takže raději 206 000 poctivých km a se servisem než 1** 000 km stočených z 350 000 km.....
|
|
Napr. v Rakousku je uplne normalni, ze si muzete v bazaru vyhlednute auto nechat zkontrolovat u koho chcete jeste pred uzavrenim kupni smlouvy.
Vetsina kupujicich poveri techn. prohlidkou nektery z rak. autoklubu (ÖAMT, ARBÖ), kde jako clenove za posouzeni auta nic neplati.
Ze autoklub je na Vasi strane, to snad ani nemusim rikat.
|
|
všechna auta mají úplně novou STK platnou na dva roky. V jejich nabídce nenajdete ani jediné, které by mělo platný TP třeba jen na rok a půl. Nechápu, jak je možné, že si někdo OTP dělá sám. A je taky k zamyšlení, že se stále ještě najdou lidi nepoučitelní, co jim důvěřujou, ikdyž každé malé dítě ví, co jsou zač. Také je k zamyšlení, že na serveru(myslím že idnes) je v rubrice auto moto rada jak se vyvarovat koupi špatného vozu:" Nakupovat jen u velkých autobazarů a obloukem se vyhnout malým." Zajímalo by mě, jestli konečně jednou lidi začnou uvažovat vlastní hlavou a nenechaj si vymývat mozky médii. Mj. o intelektu a charakteru Ivety Bartošové si myslím své, ale jak se Antonín Panenka mohl ponížit k takové špíně, to nechápu.
|
|
|
Nějaké servisní oddělení AAA bude mít nejspíš potřebnou státní autorisaci na provádění STK. U takhle velké firmy to celkem dává smysl, určitě tím dost ušetří na nákladech.
Ani bych se moc nedivil, kdyby ty kontroly dělali velmi slušně, protože kdyby se na ně něco v tomto směru provalilo, má stát účinné páky a oni mají co ztratit. Pochopitelně STK neznamená nic jiného, než že to auto není totálně neschopné provozu. O nějaké kvalitě atd. to rozhodně není.
|
|
|
pekny kecy....
papir snese vsechno.
Mame doma Forda s evidentne vyrabovanym katalyzatorem (je dutej). Davali jsme tam repliku a auto konecne zaclo jezdit.
Kupovany bohuzel v AAA, auto privezli "teply" s stk.
Rano studeny, byl to traktor a chcipalo to.
Fuck off AAA
|
|
|
Víš proč se vyvarovat malým bazarům. Protože je to tam 2 x horší než ve velkých. To mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.
|
|
Minulý týden jsem do AAAček odvážel 8 let starou Fiestu. Ozvali se mi sami na základě inzerátu v annonci, přijel jsem k výkupu, zmrdík se v autě projel asi 2km, zkontroloval VIN, žádná další prohlídka stavu se nekonala. Pak už následovalo komické vyjednávání o ceně, když před každým přihozením odbíhal za manažerem. Uhádali cenu o 5 tis menší než jsem měl v inzerátu, druhý den jsem auto našel v nabídce s cenou o 20% vyšší.
Auto bych si u nich nikdy nekoupil, ale pokud se budu chtít rychle zbavit auta, půjdu k nim zas.
|
|
Jeden skoro člen rodiny (ještě se nepřiženil) dělá v AAA technika. Upřímně řečeno jeho historky jsou u rodinné sešlosti k popukání, ale na jejich základě bych si u nich nedal ani kafe z automatu.
Jedna za všechny: přišel chlápek, koupil auto a spokojeně odjel. Druhý den ho našli cajti zastřelenýho za městem, kde asi spáchal sebevraždu. V podle dokladů bylo auto áček, tak jim ho vrátili. Uvnitř bordel, krev, zbytky tkání (střelil se do hlavy). No a po důkladném vyvětrání a výměně potahů a vyčištění tapecírungu stálo za týden znovu na place jako bezvadné prověřené auto.
|
|
|
A co s tim autem meli delat? Sesrotovat?
|
|
|
Například ho vůbec neměli přijmout, když už není jejich a dostali ho řádně zaplacené. Nech si někde vysvětlit pojmy jako podvod a bezdůvodné obohacení.
|
|
|
Jestli von se nepicnul z toho, jakej v AAA koupil vrak :-(
|
|
|
tento komentář samozřejmě není zcela prada. Já sem tam v té době dělal. Ta o sebevraždě ano, ale auto koupil chlap na leasing a v aaa stálo asi týden na odstavném parkovišti, ale potom si ho odvezla leasingovka protože aaa už samozřejme nepatřilo. To jen pro úplnost. P.S. A nevěřte všemu co se tady píše. Není to zas tak špatný (myslím AAA)
|
|
V Ceske Republice nelze kupovat auto z bazaru jakou housku na krame. Tvrdim, ze dobra auta v bazarech jsou, jen je treba je najit. Hledani muze klidne trvat nekolik mesicu, ale drive nebo pozdeji to proste prijde.
Proces vyberu navrhuji dvoustupnovy. Prvne nasat informace o tom jak ma vypadat dobry, rekneme nebourany vuz, pak veskere informace o prislusne znacce, kterou hledam. Pak uz staci chodit a v hlave to brzy zacne spinat proc zrovna tenhle vuz ne - na prahu je svar - proc by tam sakra mel byt svar, to je pekna blbost. Dalsi - autu se mlzi predni svetlo zevnitr. To nebude samo sebou. Dalsi - bazarnik prokecne, ze autu (ted myslim jeden specificky typ), ktere ma byt pry dokonale a ma mit 150 tis. najeto menili palivovu pumpu - blbost. Odstiny laku, licovani karoserie, vsechny plasty na svem miste. Interier vozu je dulezity. Vypovi dost o predchozim majiteli, najetych kilometrech. Chcete ridit vuz, ktery pred vami melo nejake prase?
Takhle vyeliminujete par kandidatu, auta ktera nestoji zjevne
za hovno. Pak muzete pozadat bazarnika o projeti. Zase nic moc nevymyslet, bud z toho mate dobry pocit nebo ne. Predpoklada se zkusenost s rizenim auta, ktere je po vsechn strankach v poradku. Pokud je vse ok, je vhodne zavolat 3 povolanou osobu (kazdy ma urcite nejakeho znameho znameho (v nekolika iteracich)).
Kdyz je vse ok, auto se koupi, zkontroluji se aspon desticky, kotouce, hadicky, kapalina a jezdi se.
Z takoveho pristupu bude mit autobazarnik mozna trochu smisene pocity - vyberete si dobre auto a sunky nechate stat. Na druhou stranu jednate strucne, solidne a vite co chcete. Obe strany budou spokojene.
|
|
|
SOUHLAS !!!! Nekupovat pod tlakem,ale s rozmyslem. A klidně i v AAA
|
|
Ty blázne, copak nečteš noviny ? Vždyť AAA je ta neprofláknutější zmrdifirma v celé ČR !
|
|
|
Navic, nez se sef Extra Auta ing. Panek udelal pro sebe, pracoval jako sef vykupu v AAA, kde jiste nasbiral radu cennych zkusenosti. Viz treba http://www.autorevue.cz/poradna/SubChild.asp?Qst=47047&Main=60 .
|
|
Když tam, autore, zajdeš a necháš se takto oblbnout, je to celkem tvůj problém. Vždyť jsi v BAZARU, tedy v jakémsi VETEŠNICTVÍ! Co jsi od něj čekal? Pokud někdo vůbec poslouchá řeči prodejce použitého zboží a přikládá jim jakoukoli váhu, šíleně si zahrává.
Mimochodem, před časem jsem taky chtěl kupovat ojetinu v bazaru. Obešel jsem AAA a další 3 větší bazary a všude jsem položil jedinou otázku: "Umožníte mi zavézt auto do autorizovaného cervisu a nechat si ho kompletně prohlédnout?" A všude mi odpověděli: "Ano." Pokud bych si u nich chtěl auto koupit, záleželo by jenom na mě jak detailní prohlídku v autorizovaném servisu dané značky bych si nechal udělat.
Samozřejmě ani v servisu nemusí poznat všechno. jenom doufám že nemají nějakou "dohodu" s většími bazary - to by byl skutečně skandál.
Nicméně ceny ojetých aut jsou o hodně nižší než ceny nových aut, takže jisté riziko je tam pochopitelné.
|
|
Po natankovani u benzinky, kde beru benzin 20let mi naraz prestala jezdit stara omega, dva servisy nebyly schopny zjistit zavadu a v unoru jsme v nejvetsich pliskanicich jsme byli mesic bez auta (dost obtizne se to prevazi na zmrzlych silnicich na lane). To uspisilo o rok rozhodnuti koupi noveho vozu. Zastavam nazor, ze vlajkove lodi automobilek s velkym obsahem benzinoveho motoru lze kupovat i starsi a vzhledem ke svym financnim moznostem beru auta okolo 9 let stari. Jako na potvoru nikde nic nebylo podle mych predstav.
Pak jsem konecne objevil na ackovme netu muj sen: manual 6valec kombik 2,5i CD, ke spokojenosti chybel jen tempomat (jinak serviska, dva predchozi majitele, koupeno u nas). Byl v Pardubicich, jeste ten den mi ho byly ochotni dovezt a diky objednavce pres net dali jeste slevu. Jeste tentyz den pozde vecer jsem ho i koupil. Mel najeto 175tkm coz pro 8,5let stare auto provozovane u nas povazuji za uveritelnou hodnotu. Nesel jsem tam samozrejme sam, ale s kamaradem autoopravarem, ktery auto dukladne prohlidl, absolvoval zkusebni jizdu a zhodnotil, auto je nebourane, pekne, motoricky v poradku, ABS, klima, protiprokluz vse funguje (interier vypadal, jako by vyjelo z fabriky). Jediny problem je poteceny motor od oleje a rozbite predni sklo (dolik) a nepatrna koroze na jednom lemu (oplacka klasika). Zhodnotili jsme to, ze olej bude pravdepodobne typicka bolest 6valce-tesneni ventilovych vik a dolik ve skle se da dnes opravit (glassrepair) a taky to tak nastesti bylo. I cena odpovidala, jedine co nesedelo byla propadla technicka a tu slibili do tydne zaridit na dalsi 2 roky (garantuji vam, ze vy by jste s rozbitym prednim sklem neprosli), ale pri te prilezitosti vymenili sjete gumy (ne za nove, ale prezuly pravdepodobne z jineho auta), a opravili parkovaci brzdu (kvuli tomu bylo zdrzeni, takze uz to asi alespon v Brne pres nejakou technickou opravdu prochazi), protokol z STK mi dali k nahlednuti (kopii do ruky ne). Potud bych to v tomto tvrdem byznysu shledaval v poradku.
Co jsem ale totalne zvoral, je ze jsem se nechal vmanevrovat do porizeni auta na jejich vyhodnou pujcku a nemusel jsem. Mel jsem v kapse nahodou nabidku na pujcku, co prisla ten tyden od banky, kde mam ucet a ta se mi zdala nevyhodna. Nechci se vymlouvat (oslepen vidinou noveho auta), ale kdyz jsem se zacal cukat, ze se mi to nezda a ze to asi vyridime z te me pujcky, tak nastali klasicke manazerske tanecky, pribehli nadmanazeri (kde je vzali, nevim bylo po desate vecer), a ze pak samozrejme sleva neplati (cca 10 000) a budeme vychazet z ceny uverejnene na netu a zacali prihazovat darecky a pojistky v cene na mechanicke zavady, ci prvni mesice provozu. Tezko se kupuje auto, nemate-li penize, uvedomoval jsem si, ze nemam dalsi penize na nutne opravy a zabezpeceni vozu, tak jsem na to nakonec kyvl, protoze mi to nepripadalo az tak nevyhodne (az doma jsem si vsiml, ze RPSN neni celkove navyseni, ale navyseni rocni, tot myslim dostatecna ilustrace me blbosti). Pojistka nakonec nebyla v cene, ale navic. takze sleva byla nakonec jen polovicni.
Ta pojistka mne nasrala ze vseho nejvic i kdyz to byla jen mala cast financni ztraty. Byla na papire Kooperativy, se kterou jsem do te doby nemel zadne problemy a mel u ncih k plne spokojenosti povinne ruceni, spolehl jsem se tedy na to, ze je to solidni ustav a nijak jsem podminky nestudoval. Doma jsem zjistil, ze pojisku nerealizuje primo Kooperativa, ale jen dava nejake firmicce fasadu. U vozu meho stari pojistka nerucila vubec za nic (rozvody, jen kdyz tam nebude olej, elektroinstalace nula, no proste nic) a zrusit to samozrejme neslo, tam jsem se alespon pohadal mailem s nejakym urednikem a smozrejme jsem uz sve nove auto na povinne ruceni prihlasil jinam. Zaver, dejte si pozor!!! Tento pojistny produkt nebrat.
Pak nastalo urednicke kolecko, dost mne prekvapila narocnost byrokracie zpusobena zmenama v zakonech (pro predchozi auto jsem si pouze zajel do bazaru a timto bylo vyrizene) a ted jsem kolem toho lital 14dni.
Za blbost se plati a vyrovnate se po cas s tim. Uplynul mesic a prisel vyhruzny dopis, ze jestli okamzite nezaslu velky technicak k deponovani u firmy, ktera poskytla tu extravyhodnou pujcku, tak musim do konce mesice zaplatit celou castku i se smluvni pokutou. Odepsal jsem rozureny dopis, ze jsem si auto nevzal na leasing, ale radne koupil, je psano na moje jmeno ve smlouve o pujcce nic takoveho nestoji a potrebuji s autem nakladat svobodne a velky technicak potrebuji prinejmensim pro planovanou prestavbu na plyn a pripadnou STK.
Nacez mne obratem upozornili, ze ve smlouve je nejaky odkaz na obecne podminky smlouvy, ty jsou drobnym pismem vytistene na obalu te smlouvy a tam, ze najdu, ze jsem povinen do 14 dnu technicak odeslat na ustredi firmy, ale ze mam na tu prestavbu odklad a ze na STK mi po vcasne zadosti muj technicak pujci. Videl jsem rude a zkousel vsechno mozne vcetne poradny pro ochranu spotrebitele, ale nic. Pozor, na to podle mne nemate u nich narok prijit, smlouvu si asi kazdy precte, ale ze by studoval nejake dalsi ostatni ujednani nekde mimo, dle mne opravdu velka krivarna.
Doporuceni, v zadnem pripade si neberte pujcku a pravdepodobne ani leasing v ackach, vsechny ostatni varianty vcetne zversta typu uverova karta vas prijdou lacineji a zustane vam technicak k dispozici!!! Auto nekupujte ihned, papiry si vezmete domu, tam je v klidu v okruhu svych pratel prostudujte do posledni mrte a pripadne se poradte i s pravnikem, oni dobre vedi, proc je treba vas prinutit podepsat ihned. Anebo s tim pocitejte, a pravdepodobne uhadate vyrznou slevu (ja mel pri odchodu pocit, ze jsme na tom vydelali, kdyz jsme jim na to kyvli uz tam a pak jsem nestastnej celou noc nespal).
Objektivne ale musim uznat, ze auto je v poradku, oprava ventilovych vik i skla byla primerena ocekavani, udaje v servisce jsem si overil v servise i telefonatem na byvaleho majitele (kvuli rozvodum) a vse souhlasilo (nemeli duvod lhat). Po prestavbe na LPG nechal lpg servis auto premerit na valcich, jak na benzinovy tak na plynovy provoz, aby demonstroval vynikajici vlastnosti sekvencniho vstriku. A tam to auto velmi pochvalili, vykonove krivky odpovidali novemu autu (byli jsem velmi prekvapeni vykonem auta, v tomto stari a po teto porci kilometru maloktery motor splnuje....).
A jedna perlicka k urbanlegends. Roztal snih, takze jsem po te, co mi za muj starsi opecovavany orezly skvost nabidli na vrakovisti nabidli jen 1000 (auto udrzovane v perfektnim motorickem stavu, nove topeni, parohy, nove pneumatiky atd.) jsem se nasral a zavezl na lane ho do tretiho servisu. A opet nic a tentokrat jsem trval na kontrole benzinu. Nevime co s tim, to co je v nadrzi vypada jako benzin a smrdi jako benzin, vsechno je v poradku, ale auto nejede. Trval jsem na tom at tedy zkusi dat jiny benzin a ejhle auto se rozjelo (vycistili palivovy system, vymenili filtr a pak to jeste nejakou dobu kuckalo na volnobeh, ale upravilo se to po nekolika set km do normalu). Mel jsem stare auto rad a rozhodl jsem se, ze by mi bylo lito, aby za ty sluzby skoncilo na vrakovisti a iracionalne jsme ho nechal opravit na dalsi technickou (cepy rizeni, desticky atd.) s tim, ze budu prodavat spolehlive auto s STK na dva roky s komplet dokumentaci. Auto se ukazalo jako neprodejne, takze jsem mel pred barakem 2 auta. A ted bud, to nasralo sousedy, anebo si nejaky zamestnanec, jak se traduje prisel s nahradnimi klicky pro novou anebo nahodny chuligan se do auta vloupal, rozbil okno, ale autem neodjel kvuli nove nainstalovanemu zamku zpatecky (pro mou psychiku je nejlepsi varianta nahodne agrese).
Nasleduje prodej stare v ackach: Auto jsem k prodeji peclive nachystal, zakapal steteckem rezave tupky, prelestil tempem do oslniveho lesku, sehnal original oplacke poklice na kola atd. atd. Inzeraty se neujaly, bazary to nechtely, pane stare velke auto s velkym objemem motoru nikdo nechce (rikam pri usporne jizde si to auto dokaze vzit 6litru benziu, dlouhe streky do Chorvatksa bere za 7litru, po meste sice 12 ale prumer kolisa okolo 10 a jede porad 200km/hod a ma zgeneralkovany rizeni s doklady o opravach (auto z roku 1989) a ma bezudrzbovy retez rozvodu, naprosty nezajem. Zasel jsem do acek, podle hesla vykoupime kazde auto.
Prisel technik, odtrhal gumy okolo dveri, zacal delat velotoce v ostrych tockach na parkovisti a zacal zvasty, ten katalyzator je asi po smrti (rikam to tezko, kdyz mam tyden stare emise), nejak se mi nezda rizeni (mam sebou papiry ze servisu z mesic starou generalkou vcetne vymeny dlouhe tyce rizeni), no zkusime to jeste na rovne ceste a pustil volant, vidite tahne doprava (zkuste zajet do protismeru, bude tahnout doleva, vite silnice ma prohnuty profil kvuli odtekani vody). To topeni topi malo (mam tam novou vlozku a tak rikam, me se zda ze dost). No a pak odesel k nadmanazerum a vratil se se slovy, to je obtizne prodejne a lidi si berou automechanika, a ten pozna ze je bourane (na to si nemusi brat automechanika, to vidi snad kazdy, ze je zmackly zadni bok, nacouval do mne nejaky chorvat na placenem parkovisti a ujel a oprava byla kvuli cene neakceptovatelna). Chtel jsem za to 25tKc.
Naknec jsem to prodal aktivnim zpusobem, strcil jsem za sterac stejneho podnikatelskeho totalne shnileho kombika listecek, jestli majitel nechce hezci a druhy den byla pryc a ja ji obcas vidam, coz mne hreje u srdce.
|
|
|
nechápu jednu věc: proč dává někdo slevu při objednávce přes net?
|
|
Zapomnel jsem dodat, ze auto bylo zaparkovane v predzahradce (ale s relativne snadno oteviratelnou dvoukridlou branou-ted uz je tam petlice se zamkem a ostnaty drat) a rano bylo auto odmecene a dlazdici nekdo prohodil ze zlosti zadnim oknem (strasne blbe se shani). Nemohu na 100 procent tvrdit, ze jsem jej vecer nezapomnel zamknout a ze to tedy bylo jen ze vzteku z nepovedene kradeze vozu, jsem sklerotik, takze to mohl byt i nejaky opilec, ale nejblizsi dalzdice byly naskladany az dole v zahrade pod barakem na ulici se zpravidla nepovaluji (je tam asfalt) a opilec by se tam asi pozabijel po tme pres ty kramy.
Jo a z te benzinky se mi i po mesici od udalosti po velkych tahanicich podarilo vyrazit penize za opravu stareho auta (mel jsem uctenku za benzin s datumem-vypis z banky) a po malem soukromem patrani, jsem zjistil, ze v inkriminovany den tam tech pruseru meli celou radu a dokonce pak meli den ci dva zavreno, jak sanovali nadrze. A ja mel dobrozdani servisu, jejich benzin k rozboru, uctenku a vyhrozoval jsem medii firme, ktera se chlubila na netu, ze vposlednich 10 letech nemela ani jednu opravnenou reklamaci (coz na netu plati porad:-). Dle mych zkusenosti, nic jineho nez hrozba medii nezabira. (tu reklamaci nemuzeme prevzit pane, a tak tam stojite a opakujete ala preskakujici deska, ze nechcete zatim uznat, ale prozatim jen podat tuto reklamci. Jakmile se vytvori hloucek 5 se zajmem poslouchajicich benzin platicich zakazniku, mate vyhrano:-). Uz u nich ja a ani moje blizke okoli benzin nebereme.
|
|
Mam velice obdobnou zkusenost.
|
|
|
Zapomnel jsem .. jedna se o Darex Slovakia.
|
|
Nedávno jsem nabídnul v brněnské AAA svůj Seat Leon. Zaměstnanec se prvně ptal na mou představu o ceně, a když jsem mu sdělil, že pod 220000,- nepůjdu a nemá cenu to dál řešit, překvapil mě prohlášením, že by to mohlo být i víc - až 230t. Nic nemontovali, protože auto bylo pravidelně servisované, už na pohled v excelentním stavu. Při projížďce pěl samou chválu, jen utrpousil, že to má trochu víc najeto (90000 km) a trochu slyší kulisu při řazení (nesmyslný plk). Poté, že jde projednat cenu s "vedením". Asi si dal preso u pultíku a vrátil se se spoustou výmluv na to "vedení" a řekl, že může dát 180000,-. To by odpovídalo jejich taktice: +50% je 270t. a za to by mohli opravdu vůz zkoušet prodat. Prostor pro slevy by jim zůstal slušný. Nechápal jsem jen to, že i když ten panák zcela jistě věděl, že se mému požadavku nepřiblíží ani náhodou, mě přesto okrádal o čas.
|
|
S Ackama mam obdobne zkusenosti, ale pokud clovek netrva na okamzitem prodeji, je mozne s vykupni cenou vysplhat mnohem vyse. Kamarad reagoval na vyzvu Acek (to je u nich klasika), ze jeho auto inzerovane v Annoncich za 110.000,- Kc vykoupi za presne tutez cenu a prirozene, kdyz dorazil, nabidli mu 70.000. Pote co stale nasranejsi hodlal odjet, splhala cena na 90.000. Odjel i tak. Zajimavy byl zaver. Po x telefonatech (nechal jim cislo), kdy odmitl i onech puvodnich 110.000 Kc (s odkazem na jejich predchozi chovani) mu nabidli prijezd do mista bydliste a odkup za 120.000 hotove...
|
|
Tento článek mi velmi připomíná jeden email o Mitsubishi Pajero, který už asi tři roky lítá po netu (přišl mi už 3x od různých lidí). Kdyby se mi stalo to co autorovi článku, jsem takhle malý a neprezentuji to na veřejnosti. Ve všech autobazarech je to stejné, u značné části soukromých prodejců taky. Auto je vždy nebourané, 100% v pořádku, s malým počtem najetých km. Pro koupi nového auta platí pouze jediné pravidlo: Zjistěte si o autě sami co nejvíce věcí, z prodejce nic kloudného nedostanete. Pokud autúm sami nedostatečně rozumíte, vezměte si s sebou někoho, kdo je na tom lépe. Např. pokud jdu kupovat Opla, vezměte si s sebou automechanika, který pracuje u Opla a ten vám o tom autě řekne úplně fšechno.Že žádného neznáte? Zajděte si prostě do nejbližšího servisu Opel a seznamte se s ním. myslím, že téměř každý takový automechanik, když mu za nezávaznou návštěvu autobazaru spolu slíbíte třeba 1.000Kč, s vámi rád půjde. Pokud takto utratíte při třeba osmi návštěvách 8 tisíc, je to pořád méně, než později do špatně koupeného auta nastrkáte při opravách...
|
|
Jsem pevne presvedcen o tom,ze ve vetsine bazaru se podobne praktiky deji tak jak byly v clanku popsany. O tom vic potesi zkusennost presne opacna.... zazil jsem ani ne tri tydny zpatky: auto ke zkusebni jizde jsem dostal na neomezenou dobu a neomezenou vzdalenost.... prolezt jsem si mohl co jsem chtel a jak jsem chtel. Prodejce vychvalil jen to co vychvalitelne bylo a dokonce i otevrene priznal vady, ktere se tak jako tak po chvili stejne projevily... proste rovny pristup. Stalo se v jedom malem bazaru v Praze Strasnicich....
|
|
|
Jo, já měl taky dobrou zkušenost se Škodabazarem na Vinohradské v Praze pod Želivského. Chlápek mi dal
klíčky, já jemu nějakou vopčnaku jako zástavu a jel jsem si,
kam jsem chtěl a chlápek v bazaru mi rovnou řekl,
že o tom autě nic neví, ať si zjistím, co potřebuju.
A z auta, co stálo 136 000, měli 6000.
|
|
Ale po přečtení článku chci jen zvolat:
"A co jinýho jsi, pro boha živýho, asi čekal?"
|
|
|
Co cekal? Seriozni jednani, zadny podvod! Cekal kvalitu odpovidajici cene toho vozidla! Za ty prachy, za ktere to auto koupil, cekal odpovidajici sluzby!! Kdyby porizovaci cena byla daleko POD prumernou cenou tohoto typu a roku vyroby a byl pred koupi upozornen na SKUTECNY stav vozidla, pak tvou pripominku chapu. Tady je absolutne zcestna!
Kdyz jdes do obchodu, tak cekas, ze ti poradi nebo podvedou?
|
|
|
když jde normální člověk do obchodu, může si spočítat na prstech jedný ruky, že ho obchod bude okrade - buď mu prodá šmejd s nálepkou super kvalita za nejnižší cenu nebo úmyslně zamlčí vady. vy jako kupující můžete snížit riziko ztráty peněz tím, že nebudete věřit marketingu nebo emotivním postojům prodavačů a zapojíte mozek, případně si sebou vezmete někoho, kdo tomu rozumí (bavíme se stále o autech z druhé ruky). jinak se vám může stát, že po pár desítkách km se vám zadře motor nebo vás odchytí na hranicích a auto vám kvůli jeho evidenci v DB kradených vozů zabaví.
holt česká vyčůranost na všechny strany se vrací jak bumerang a oplácí stejnou kartou :o)))))))
|
|
|
V dnešním světě kompjůtrů bych čekal trochu lepší výběr. Auto není houska, která, když mi nebude chutnat, tak ji vyhodím. Takže pořízení vozu měla předcházet minimálně rešerše na netu - zkušenosti s daným bazarem, zkušenosti majitelů s vyhlídnutým typem vozu, jeho nejčastější neduhy, upozornění, na co si dát při koupi bacha. Optimálně s sebou vzít někoho, kdo tomu rozumí, nejedná se o malou investici. Barák si taky nekupujete podle fotky v inzerátu a dobrozdání realitky...
|
|
|
Na druhé straně - v dnešním světě kompjůtrů pravdu má jenom bouchačka;-)
Spíš si myslím, že by nebylo od věci si uvědomit, že když v zájmu prodeje čehokoliv udělám z někoho dylinu, tak je něco špatně a kakám si do vlastního hnízda. Za první republiky byl taky kapitalismus, ale taky bylo zvykem, že "jméno bylo firma". Teda, to znám z vyprávění. Ale věřím tomu, že to tak bylo. V dnešní době se prostě brouzdáme leštěnýma prdama, abych dodržel zaběhlou terminologii...
|
|
|
Ale já netvrdím, že současný systém není shnilý. Ale protože mám minimální šanci systém změnit, tak alespoň minimalizuji riziko...
|
|
|
Cekal EXTRA provereny vuz!
Myslim si vsak, ze autor TED uz vi, co ma cekat. Muzeme byt radi, ze se s nama chce podelit, ze si to nenechal pro sebe, aby si i ostatni spalili cumak.
|
|
kupovat auto v mega-bazaru = kupovat zajice v pytli. autor si to zrejme potreboval overit na vlastni kuzi a urcite to byla "vyhodna" koupe... mozna kdyby nebyla tak vyhodna, ale trefil by na dobry kus, stal by ted na druhe strane barikady (holt je potreba si to prohlidnout a mit stesti...).
osobne jsem do aaacek prodal feldu - potesilo me, ze si pro ni prijeli, vse vyridili behem hodiny a penize vyplatili na drevo. (potreboval jsem je rychle, takze jsem tomu prizpusobil svou "predstavu" o cene a oni ji akceptovali. za tu pohodu to stalo - nove auto jsem mel jiz nasledujici den.) budouci majitel si nema nac stezovat - stav odpovida stari a poctu najetych kilometru. zadnou vaznou zavadu nemela, drobne se objevovaly zhruba 2x rocne a oprava obyvkle nepresahla tisicovku.
|
|
když napsal článek o tom, co ví každý bystřejší puberťák - totiž že kupovat auto v bazaru je riziko a pokud člověk nemá mimořádné štěstí, je taková koupě začátkem problémů, dalších výdajů, nervů...Někteří lidé jsou ale zřejmě nepoučitelní.
|
|
|
Nojo,taky to nebyl clanek pro tebe, ty uz ses jaxe zda poucenej dost.....
|
|
Prodavali jsme Favorit, rok 93 v naprosto vynikajicim stavu, ktery neodpovidal najetym kilometrum, byl lepsi :). Interier cerny, na cele vnitrni plose dveri tapecirung, coz vetsina Favoritu nema a sedacky z Felicie. Motorove bez problemu, jen nefungoval sytic pro LPG. Na auto jsme nabidli prohlidku u nas na zvedaku a pul roku servis zdarma, pokud se neco pokazi.
Prodavali jsme pres maly autobazar nase cena 37 000, jejich cena 39 000, takze se da i v autobazaru koupit dobre auto, ale asi to chce mit stesti a vyhnout se velkobazarum.
|
|
Pro ty co by nahodou chteli "naletet" jinemu velkemu autobazaru - neni mnoho autobazaru v nasi krasne zemi, ktere by nepatrily firme AAA. Ze strategickeho hlediska a diky spatnemu jmenu se jen schovavaji za jine nazvy. (ASKO, ESA...)
|
|
Ten clanek jsem ani necetl, neocekavam, ze by rikal neco jineho, nez "koupil jsem auto v autobazaru a pekne se mnou vydrbali". Autorova chyba. O situaci v ceskych autobazarech toho bylo vsude napsano tolik, ze s klidnym srdcem si tam pujde koupit auto jedine clovek stizeny smrtelnou chorobou s predpovedi na dva mesice zivota. Osobne bych nekoupil auto bez servisni knizky. Urcite jde padelat, ale je to prace navic a ne kazdy hajzlik je ochoten si tu praci dat.... Zasadne kupuju (ok, zatim jen dva pripady....) bourana auta dovezena ze zahranici. Vzdycky jsem to auto videl pred opravou a ac nejsem automobilovy odpornik, prece jen poznam, jestli je predni naprava o deset cisel vzadu nebo ne.... Taky jsem kupoval auto od cloveka/firmy, jenz mi byl doporucen nebo jsem mel po ruce odbornika (tim myslim automechanika). Podminkou bylo videt auto pred opravou. Verte neverte, nemel jsem s tim problem. Nevim cim to, mozna zaostalosti Moravy :-). Netvrdim, ze je to bezchybny navod na koupi slusneho auta, ale klesa vam tak sance, ze se osklive spalite....
|
|
|
bouracku tedy za slusne auto rozhodne nepovazuji. jakmile auto dostane pecku, tak muze byt naruseno cokoliv aniz se to nejak projevi. zazil jsem chovani pocitace v zanovni sierre - vyhodna koupe. ani po pul roce, po znacnych investicich, se nepodarila opravit, tak sla pryc. videl jsem opravenou c5 po "lehkem" zadnim narazu - sla na opravu jeste jednou, tentokrat vymena pocitace za 200 tis. (nastesti z pov. ruceni vinika). jeste lepsi jsou mechanicka poskozeni - "bylo to jenom lehke tuknuti na levy zadni blatnik" - a pak slysim story o tom, jak ridic vidi, ze ho "predbehlo" leve zadni kolo - netusim, co se mohlo stat, ale ze to kolo upadlo, je fakt. holt jedna vec je bouracka a jina pomackane plechy.
|
|
|
Nechci se kolegy diskutujícího zastávat, mám na věc také jiný názor, než on. Můžeš mi ale prosím ukázat auto v ČR, které nebylo bourané? Případně mi říct, podle jaké křišťálové koule mám u kupovaného auty poznat, jak a kde bylo nabourané, jestli to původně nebyla jen hormádka plechu?
|
|
|
pokud to nepoznas, pak se pravdepodobne jednalo pouze o tukanec nebo o perfektni opravu (coz se snizuje se starim a klesajici hodnotou vozu). ja jsem vsak reagoval na cilene kupovanou bouracku - pak je opravdu potreba videt a zvazit to i se vsemi nasledky. *** jinak v autobazaru je to vzdy ruleta. slusny prodejce ti umozni poradnou prohlidku auta (vcetne zvedaku), pripadne prohlidku v servisu nebo na STK - a tam uz se lecos pozna.
|
|
no precetl jsem a lekl jsem se,protoze ja kupoval Toledo v Ackach .. tak ted bych jen mel na autora dotaz o jaky model (rok) se jednalo a jaka barva? Na druhou stranu me ale uklidnuje fakt ze jsem ho koupil jiz pred 7mi mesici a krome vymeny vahy vzduchu (u VW se da rict ze se jedna o spotrebni material..) jsem na tom aute nic jineho nemenil/neopravoval.Auto je se servisni knizkou (podle ni pravidelne servisovano) a snad po prvnim majiteli (podle TP), ja jsem zatim velice spokojeny i diky tomu ze pri koupi sundali cenu z 279 000 na 249 000 - ale z jakeho duvodu,ze? :) no proste jsem chtel jen rict ze me zamrazilo kdyz jsem to cetl... ale snad mam stesti a jezdim a jeste dlouho jezdit budu.
|
|
|
To je další věc. Na objem aut, který se prodají v AAA nemůžou být už z logickýho hlediska všechny špatný/bouraný/stočený/špatně opravený. Takže věřím, že jste mohl narazit na dobrý kus. Ale i tak je to ruleta s šancí maximálně 50 na 50 že trefíte na slušný auto.
|
|
|
Souhlasím. Nemám áčka rád, auto bych si u nich nikdy nekoupil, ale myslím že procento vraků je tam velmi podobné jako v jiných bazarech, resp. na silnici celkově. Chce to jen umět si vybírat...
|
|
|
Jestli ale ten rozdíl nebude v tom, že ve vesnických bazarech si vraky na nic nehrajou, kdežto v áčkách z nich vykouzlí zánovní vozy... Nedělám si o autobazarním ksindlu žádné iluze, ale rozhodně bych raději nakupoval v menším bazaru než v áčkách...
|
|
|
Tezko rict,to mé toledo je rok vyroby 2001 a nalitano melo 150 000, podotykam ze to je 1.9TDI takze najete km by sedeli a pocitam ze stejne mnozstvi s tim jeste najedu,kdyz jsem to kupoval tak mi k tomu dali nove zimni gumy (kupoval jsem to v listopadu),auto zvedli na hyd.zvedaku az nad hlavu a sundali predni a zadni kolo abych se podival na kotouce a desky (byly nove tak jak bylo uvedeno v servisni knizce) no a nakonec se mnou projeli asi cca 5km dlouhy usek (ridil jsem),kdyz jsem to koupil sel jsem do oficialniho servisu na diagnostiku jednotky a taky vse v poradku ABS jede,airbagy nevystrelene,klima ok,zadne chyby ani stale ani obcasne.Takze ja jsem zatim spokojen (elektrika v oknech taky bez problemu :-) ).K papirum od auta mi dali i original navod k pouziti,original kartu od nainstalovaneho medvedbloku,servisni knizku,navod na obsluhu radia.
|
|
|
dobry prispevek - timto zpusobem se pri koupi znacne minimalizuje moznost "nechat se napalit". pokud ovsem clovek akceptuje, ze stav odpovida stari a poctu km. (ovsem chtit od vyse uvedeneho toleda dalsi 150 tkm... to chce odvahu a urcite pravidelne financni injekce :)
|
|
|
Ono tech dalsich 150 000 (celkem tedy 300 000) nevzeslo ani tak moc z me hlavy ale ze zkusenosti s auty ktere mame ve firme,pravda nejsou to TDI ale SDI - ale podle me to bude obdobne.Chapu ze budu muset pravidelne delat rozvody,oleje atd, ale kdo by to u takoveho auta nedelal,ze? :-) ted do toho dle navodu a palubniho pocitace davam co 15 000 plnou syntetiku a menim veskere filtry,ve 180 000 me cekaji rozvody - dle knizky to puvodni majtel nechal udelat v 90 000.Abych to neprotahoval,najel jsem za ty mesice cca 30 000 km a opravdu zatim nikde nic,olej se neztraci a krome vahy vzduchu vse klape puvodni tak jak jsem to koupil.Jinak prumerna dlouhodoba spotreba mi vychazi kolem 5,6 L a to pri provozu 2/3 mesto 1/3 dalnice.Jo a abych nezapomel,z vyfuku se mi nevali zadny cerny dym :-) jako u mnoho tdi ktera jde videt na cestach.No a tenhle mesic me ceka STK,do ted tam byla vlastne puvodni..
|
|
|
nejaky rozumny duvod, proc by nemelo tech 300 tkm vydrzet?
znam dost aut, ktere maji 300 a vic, a jezdi dobre. Samozrejme, kdyz do toho bude lejt akorat benzin a tecka, rozpadne se vam po prvnich 50 tkm... samozrejme, s pribyvajicimi tkm se bude stale mene vyplacet...
a jen tak mimochodem, v bazarech najdete spoustu aut s 200 a vice tkm, akorat na panelu sviti 100 a podobne...
|
|
|
nekde jsem zaslechl ze mnoho aut ma dve pameti co se tyka najetych km,jedna je klasicky v ridici jednotce - to je ta co se zobrazuje no a dalsi by mela byt "nekde" a taky nacitat km,no a bazarnici a jim podobni jsou pry schopni zmenit tu ktera je v ridici jednotce... vite kdo neco o tomhle?
|
|
Neco podobneho se mi stalo kdyz jsem tam chtel prodat svoje Punto...kdyz jsem jim rekl ze maji rentgenove videni ze vidi ze auto bylo poskozene (aniz by to byla prava) tak na me vydedukovali ze mechanici jsou oni a ne ja (coz je pravda, ale troufam si rict ze umim mozna vic nez oni) ze to ma sice jasnej puvod, servisni knizku ale ze oni na tohle nehrajou (pri prodeji je to ovsem jinak)...no nabidli mi smesnou castku, tak jsem jim rekl ze to je uchvatne, ze bych to vymenil treba za tamhletoho prorezleho golfa ktery je tesne pred rozpadem? no nic, rikam si, acka uz nikdy. Mel jsem inzerat v ANNONCI a v TIPSERVISU. Punto jsem prodaval za dobre penize s tim ze vsechny vady jsem rekl nasledne kupujicimu, ten je spokojen a auta si uziva dodnes (menil jen zadni napravu a spojku - vsechno mu bylo receno)...jeste mesic po prodeji mi volali AAA na moje cislo ze by to punto urcite vzali at prijedu ze to jsou super auta a ze mi daji kolik chci. Jednou uz me to tak vytocilo, ze jsem si sehnal kontakt na sefa techhle telefonistu co sebrali nekde na ulici a o autech vi asi tolik co ja o vareni, vsechno jsem to rekl sefovi ze uz me serou s tim jak me otravujou ze jsem na jejich pobocce byl ze autum rozumim ale takovej bordel jsem jeste nevidel co oni maj. Po chvilce nadavani a rikani vsech negativne pravdivych veci se mi zacal omlouvat, poslal mi omluvny mail a pak se me ptal jestli pracuju (jestli mam nejake zamestnani)...pry ze dobre mluvim a jestli bych u nich nechtel delat, ze bych si dobre vydelal. No reknete, jste jednim z tech co jsou jebani, a ted byt jebatel? No co, poslal jsem ho slusne doprdele, jsem slusny clovek. Hnus. Takze kdyz ne po zlym, tak po dobrym :)))
|
|
jsa majitelem mensiho servisu obcas nejaka auta prodavam (prevazne zn. Opel), vetsinou nekomu ze stalych zakazniku, a chtel bych videt jak by ten dotycny zachoval svou prizen kdybych mu strelil nejaky vrak s tim ze je to super kara. Proste - kdyz prodavam vrak, tak nemam duvod tvrdit ze je to bezproblemove auto, vrak se proda take, akorat za odpovidajici cenu, kdyz rikam ze je to dobre auto - tak zpravidla davam zaruku na vetsinu nemoci chrakternich pro dany model - ale cena je pak samozrejme trochu jinde.
A fakt, ze vetsina mych nahodnych zakazniku se stava pravidelnymi, pro mne hovori sam za sebe...
|
|
Ehm, čekal bych, že věnuje-li autor čas tak emotivně napsanému článku, dozví se čtenář něco nového. Nikoli. Že jste, ctěný autore, koupil Toledo bez řádné kontroly a nechal jste se uchlácholit bazarním zmrdem, to je jen vaše chyba. Co vás nutilo vydat peníze? On má na krku vrak a potřebuje se ho zbavit. Veškeré trumfy jsou ve vašich rukou, protože když on do posledního bodu nevyhoví vašim podmínkám (včetně sundání tapecírů apod.), tak se prostě seberete a jdete pryč. Nestojí vás to víc, než několik minut až hodin času. A jestli věříte na pohádky i ve věku, kdy máte řidičský průkaz, tak nelze, než vás litovat.
Jestliže se auto přes veškeré varování pudu sebezáchovy rozhodnete koupit, měl by vám někdo svéprávný zabránit v podpisu technického protokolu. Pokud by bez podepsání, že je auto vrak, odmítli toto prodat, vzal bych protokol a bod po bodu bych ho za účasti vašeho mechanika nechal porovnávat s autem. Nepravdivé body bych škrtal, pravdivé by snižovaly cenu. Psát ex-post článek o tom, že jste nesvéprávná ovce je poněkud zvláštní.
A stran výkupu? Co vás na tom překvapuje? Jste v nevýhodné pozici, kdy se zase vy potřebujete zbavit vraku. Pokud chcete prodat auto ausgerechnet v koktavém bazaru, je pravděpodobné, že si budete muset nechat líbit prohlídku, ovšem za podmínky, že nic neponičí (odtržením lepených součástí, apod.) Pokud poničí, okamžitě bych jim to účtoval nebo jim zabránil to provést. Z částky ale nemusíte slevit nic. Když neakceptují, co očekáváte, seberete se a jdete pryč. Zkusíte pak třeba prodat auto přes Annonci a teprve po vyčerpání všech dalších možností můžete zkusit opět koktaly.
A omlazení? Klasika, nic, co by mě překvapovalo, kruh se uzavírá
|
|
|
tak tohle je asi nejvystiznejsi komentar k teto diskuzi...
kdyz kupujete auto a nerozumite tomu, vemte si mechanika nebo chtejte sjet do servisu. pocitejte ale, ze budete muset neco pustit a zaplatit cas cloveka z bazaru a jeste prohlidku z vaseho. na druhou stranu, vzdycky se pri ni najde dost duvodu, proc jit s cenou dolu... a ze to bazar odmita? on je v CR jediny bazar?
co se tyka vykupu, ma AAA obrovskou vyhodu - dostanete prachy na drevo a nikdo vas nebude dodatecne prudit, ze tohle nefunguje a tamto se rozbilo... nezajem, bazar je tamhle a ja to prodal jim... zejmena u starsiho strepu se to vyplati, ozelet par tisicovek a nemit starosti... oni ti lidi, co obvolavaji inzeraty, taky nejsou zadny orezavataka... bezne mi volali lidi, co chteli slevu 30% aniz auto videli, nebo chteli abych jim ho privezl do horni dolni, pripadne slibili do hodiny prijet a asi jsou jeste ted nekde na dalnici... a potom vam muzou volat a reklamovat rezatej vejfuk u 1X let staryho vraku...
|
|
|
Myslim si, ze autor clanek neadresoval tem, kteri jsou uz uvedomeli, ceskym trhem vycviceni a autobazarnici je nemaji sanci je napalit, protoze si pujdou vybirat auto s tymem, nechaji si ho proverit v autorizovanych (nepodplacenych) servisech a budou nad nim spekulovat 14dnu,nez ho koupi. Cim vice bude techto typu zakazniku,tim lepe, tim maji autobazarnici mensi pocet lidi k napaleni a tim lepe.
Clanek podle me nechtel prijit s necim novym, chtel pouze pripomenout zavedene praktiky tem,kteri zapomneli, byl podle me urcen tem, kteri jiz podlehavaji volani mozky vymyvajici reklamy a chtel ukazat, ze realita je SKUTECNE jina a ze se opravdu nevyplaci verit.
Ne vsichni maji zkusenost s temito bazary.
|
|
Souhlasim s nazorem ze vsichni majitele autobazaru jsou zlodeji. Chapu ze potrebuji na autech vydelat a ze srdce jim to preju, ale nesnasim kdyz mi nekdo lze do oci. Tyden jsem chodil po bazarech a nenasel jsem jediny auto pres 150 tisic km, zadny nebylo bourany, vsechny mely jenom jednoho majitele (zenskou), atd ...
Bylo mi z toho natolik na bliti, ze jsem si koupil novy auto (mimochodem prodavaci novejch aut jsou jenom o trosku mensi parchanti nez prodavaci ojetin)
|
|
|
takys na to dosel :))) jinak pocet majitelu se pozna u auta kupovaneho v cz z originalu (ne duplikatu) technickaku. jinak krome autobazaru existuji autosalony, ve kterych lze nalezti auta tam zakoupena, tam servisovana a tam dana protiuctem - mnohem lepsi (o neco drazsi) volba nez v autobazaru.
|
|
Proč si nedovezete auto ze zahraničí sám?
http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=6177
Tam se ještě český mafiánský kapitalismus, zdá se, nenaučili.
|
|
|
hezkej clanek... ale rozhodne to tak nevypada v kazdem nemeckem bazaru, spousta jich ma stejny praktiky, jako u nas... takze staceni tachometru apod... doporucuji jet dal od vychodnich hranic...
btw, docela dobre se daji vozit auta ze Svycar...
|
|
Nechci obhajovat velké autobazary,ale na ty malé není vidět,vždyť v malých bazarech mají stejná auta jako ve velkých,někdy i horší,kolik myslíte že ten malý bazar těch aut prodá???Je to asi i o psychice člověka a schopném prodejci.Pořád mám myšlenku,že velký bazar si nemůže dovolit hodně špatnou reklamu,je na ně moc vidět přes media a nezlob se na mě pokud si koupíš auto aniž by sis pozval svého mechanika ,který by ti řekl že auto je na hovno,byla to tvoje chyba!!
|
|
praví: "Blaze tomu, kdo nic nemá, nestará se, kam co schová."
A tak děkuji Pánubohu, že si mohu dovolit kupovat auta nová a po třech letech je věnovat svým dětičkám. I když koupě nového auta bývá také dobrodružnou :-))
|
|
Po přečtení článku mě zamrazilo. Ten člověk evidentně autům rozumí a koupil takový sráč. Myslel jsem si když si vezmu do bazaru kámoše odborníka tak dobře koupím. teď už o tom pochybuju.
|
|
Kamarad si nedavno koupil u AAA Audi A4 za cca 400tis. Docela jsem mu zavidel. Opravdu pekne auto. Jen mu bylo divne, ze VIN karoserie ma jinou barvu nez samotna karoserie a cisla motoru byly dve. To, ktere bylo v TP bylo vyrazeno takovym zpusobem, ze lepe by to svedl i opily mechanik. Kdyz chtel na aute udelat evidencni kontrolu a prihlasit jej, byl na STK samozrejme poslan do haje. Dokonce nesouhlasi ani typ motoru, ktery v aute je. Karoserie ma jine cislo a motor je take z uplne jineho auta. Ma dve moznosti. Dojit na policii a resit to pres ni (o auto asi prijde, pokud se prokaze, ze je opravdu kradene) a nebo to risknout a jezdit na "starych" RZ, coz je snad jeste vice o hubu. Kdyz dnes slysim v radiu reklamu na AAA, musim zvracet. Co me prijde ale jako brutal HC, tak ze o tom vsichni vedi, ale nikdo s tim nic nedela. Lide dale spokojene nakupuji v AAA a urady mavaji nad podnikanim teto spolecnosti rukou.
|
|
ve skutečnosti při výkupu pijou kafe a pomlouvají zákazníci, jací jsou to vlastně totální kreténi, aby vyhráli soutěž nejvíce okradený vohnout měsíce
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Extra zážitek s extra autem
|