Komentáře ke článku: Patálie na dráze (ze dne 12.11.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ja si tipnu:
Odpoved CD (pokud nejaka) bude asi takova, ze predevsim vy jste mel prijit k okynku driv, dale ze vy jste mel zkontrolovat jizdenku primo u toho saltru a ne az nekde na nastupisti, etc. etc. Na konci pak bude nejaka univerzalni omluva za pripadne nevhodne chovani zamestnance CD.
Me se zda, ze na system rizeni ktery CD pouzivaji CD tam doplaci uplne vsichni... jasne ze ten placacka je hulvat, ale problem je cely system. Jakakoliv transformace tesko pomuze, jedine po castech zprivatizovat.
Btw. docela fandim Student Agency a jejich zeleznicnim planum, prave kvuli konkurenci CD.
|
|
|
Student agancy si může plánovat co chce, zrealisovat bude stejně moci jen to, co jí ČD povolí (o nezávislosti SŽDC apod. si nedělejme iluse).
Nakopat do řiti, zrušit dotace a celé to rozprodat. To je jediné, co se dá dělat. Je-li z nějakého důvodu opravdu nutně potřeba nějaký skansen železničního socialismu, stačí vybudovat nějaký menší. Ideálně v měřítku 1:87 v nějakém nevyužitém hangáru na vojenském letišti.
Jinak v podobné situaci jsem se kdysi ocitl na nádraží v Jaroměři. Báby za přepážkou probíraly zahrádku a jak nejlépe hnojit. Dovolil jsem si zaklepat na sklo a byl jsem usazen otázkou "Si jako myslíte, že jsme tu kvůli vám?!". Když jsem tu furii ujistil, že přesně to si myslím, byla opravdu v šoku, asi jí to na školení zapomněli říct. Podotýkám, že je to větší nádraží a prodej jízdenek byla jediná náplň práce těch dvou dam.
|
|
|
Asi bych si pro toho prodavače jízdenek sáhnul a vytáhnul bych ho z tý jeho kukaně skrze okýnko kterým prodává lístky. Jedna dobře vlepená facka je leckdy lepší, než se dohadovat s primitivem.
Jinak o ČD nemám vůbec žádné iluze a vlaky naštěstí používám jenom jako výletní záležitost.
|
|
|
Jo, to myslíš vážně? A už jsi to někdy udělal? A ještě jsi nenarazil na nikoho silnějšího, kdo by Tě mohl přizabít? Anebo na někoho "slabšího", ale se známým právníkem, co by Ti mohl pomocí soudu znepříjemnit život? A myslíš, že se Ti to nemůže stát, když pojedeš jen na výlet? Otázky, samé otázky. Jinak hezké pondělí všem.
|
|
|
Asi tak, kdyz nepochodim se slusnosti, je nejlepsi zacit rvat a nadavat dotycne osobe. Mozna Vas to udivi, ale funguje to v 90% pripadu.
PS : a samotne fyzicke napadeni neni ani potreba, staci na dotycnou osobu zarvat nejakou tu vyhruzku fyzickym nasilim :)
|
|
|
No jo, ono se rika, ze na hruby pytel hruba zaplata, ale vytahnout z kukane a nafackovat je trochu moc, ne?
|
|
|
Vetsinou se tam da vejit dvermi :)
Ale jde mi o tohle - cim slusnejsi na takovehle typy clovek je, tim vetsi prdel z neho maji. NEMA cenu byt slusny na nekoho, kdo vami ocividne pohrda.
|
|
|
i dost drsné věci lze říct slušně a s úsměvem. a kupodivu to má často i větší účinek. ale je to těžký a ne vždycky se podaří, aby člověk zůstal při setkání se zmrdem či vohnoutem úplně klidný :)
|
|
|
Řekl bych, že je to jen takové to domácí tlachání, aby řeč nestála... ;o) Prostě obehraná písnička.
|
|
|
Samozřejmě, rozprodat ten cirkus na kolečkách by bylo ideální, ale při tempu jakým tenhle stát funguje je to na pěkných pár let. Soukromé dálkové spoje jsou konečně větší krok k demonopolizaci osobní dopravy drah - těch pár místních tratí které provozují soukromí dopravci je jistě pěkných, ale nejsou moc vidět a většinou jde o zvláštní případy (traťě co nepatří SŽDC, ČD se provozování traťě z nějakých důvodů vzdaly, ...)
SA, Connex a další si jistě budou muset vybojovat (a že to bude válka) rozumné podmínky ve vztahu k ČD, ale když jednou začnou soukromé dálkové spoje fungovat, už tu pravděpodobně zůstanou - nepředpokládal bych že by o jejich služby nebyl ze strany cestujících zájem.
|
|
|
Mno, již od letošního prosince na trasu Praha - Ostrava vyrazí soukromý dopravce Railtrans se svým rychlíkem RTExpres. Tuším šest nebo osm párů vlaků za den.
|
|
|
Že by se požehnání svobodného trhu dostalo konečně i ČD? To snad ani není možné. Teď ještě takové zdravotnictví a snad se v tomhle státu bude konečně dát žít normálně.
|
|
|
Mám zkušenost se stížností u Pražské MHD. Odpověď sice dorazila ale informační hodnota se rovnala nule. (dotyčný u nás stejně už nepracuje a dokázat se to nedá ... bla bla bla). Takže jsem docela zvědav jak to dopadne tady.
|
|
je to prakticky nejztratovejsi podnik v cechach. neefektivni, plnej ozralych zamestnancu pochybny urovne. kazdy den jezdim do prace vlakem a pokazde se presvedcuju, ze drahy, to je cerna dira
|
|
|
Je to černá díra. Daleko větší, než většina lidí může vůbec tušit.
Za pár let možná bude veřejnost informována, kterak tekly do udržení provozu infrastruktury peníze "dvojmo" - do ČD a do soukromých firem některých "železničářů" za jedny a tytéž položky...
|
|
|
Dodám svůj poznatek. Známej dělá na dráze někde v depu mechanika nebo co. On je zrovna i celkem šikovnej, asi jedinej, ale to je jedno. Je jich tam tři prdele, nemají do čeho píchnout. Tak teď jim k tomu všemu zavedli ještě noční šichty :) Tzn. příplatky, daleko víc odmakaných hodin, ještě snad nabrali další lidi, aby pokryli turnus. Samozřejmě o noční spí komplet celá šichta asi pěti lidí, přes den obvykle tak jeden, vyjímaečně dva nějakou práci mají.
U ČD se zastavil čas někdy v 80' letech. A není divu, když jakoukoli ztrátu pokreje na konci roku stát.
|
|
hodně štěstí, bohužel asi tuším, jaká bude odpověď. pokud ovšem nějaká vůbec bude.
|
|
Navíc mě každoročně vytočí jejich odborářské handrkování o zvyšování mezd. V podniku, který pravidelně končí ve ztrátě!
Vysvětluju si to tak, že kdysi šlo o strategickou záležitost a "modrou armádu" bylo skutečně nutné si předcházet a uplácet i přes jejich klesající efektivitu. A táhne se to s tímhle podnikem doteď, přestože většina zboží i lidí cestuje po silnicích.
Ale pořád si myslím, že zvlášť pro příměstskou dopravu může být železnice ideální. Nízké náklady na pohonné hmoty/elektřinu (na hlavu potencionálního pasažéra), nádraží zpravidla bývají v blízkosti centra, je zde výrazně nižší riziko nehod.....
Možná by stačilo pustit na koleje konkurenci.
|
|
|
Chystá se, viz výše a ČD z toho radost nemají. Více po 30. listopadu na http://www.rtexpress.cz , vlaky se staršími německými vozy, již nikdy zažraná špína (TM) vzor ČD, jízdné z Prahy do Ostravy či naopak za 240 Kč bez průkazek.
|
|
|
To ale nic neřeší - ČD stále mají své jisté na jiných rychlíkových tratích. Až bude na výběr mezi ČD a soukromníky na VŠECH rychlíkových spojích v ČR, pak budu mluvit o konkurenci. Coby pravidelnému uživatelti tratě 220 mi je nějaký RT Express ukradený, bohužel :-(. Ještě nás čeká dlouhá cesta...
|
|
|
Jen ještě poznámka - kupříkladu na spoji ČB - Praha jezdí standardní ČD rychlíky (pravda - sedadla ve většině vozů první třídy byla přečalouněna a interiér poněkud poopraven, takže to tam vypadá lépe) a jeden pár Ex 100/101 Jože Plečnik, který je tvořen standardní EC soupravou (Ampz - WRmz - 3x Bmz). Večerní Plečnik do Prahy je standardně dost plný a naopak nejbližší rychlíky kolem času tohoto vlaku jsou téměř prázdné. Proč? Protože lidi si radši počkají a svezou se vlakem, který už je na úrovni. Čili z toho soudím, že případný RT expres - like vlak by se tu uživil docela slušně, protože ony i ty rychlíky jezdí po trati 220 docela naplněné a kdyby byl k dispozici lepší komfort, přitáhlo by to dost lidí.
|
|
abych jen nekritizoval- vidim pozitivni posun v chovani pruvodcich.
nekdy si rikam, ze cestujici se chovaj jako kreteni, ne-li hovada nebo stado, a pruvodci to resej vcelku obstojne.
nekolikrat me mile prakvapili.
dokonce delaj veci, ktery by mely byt samozrejmost, ale driv se nam o tom ani nezdalo.
|
|
|
Musím souhlasit - za poslední dva roky jsem potkal snad jedinkrát průvodčího, který by se nechoval pěkně (což o dřívějším období rozhodně neplatí). Většinou se snaží být v rámci možností ochotní a příjemní a už několikrát mi průvodčí vyšel vstříc, i když tím pravděpodobně porušil nějaký nesmyslný interní předpis.
Naopak na nádražích (prakticky všude) to je zoufalost - hovada, hovada a hovada.
|
|
|
Taky se přidávám, nepamatuju průvodčího hulváta.. Taky je to o lidech co danou profesi vykonávají... vohnoutí klika prostě ví kam se schovat. Vohnout nepůjde dělat průvodčího, protože to je moc vosírání, zima, nebezpčí inzultace od cestujících a když už nejaké hodnocení, tak na základě stížnosti... to třeba takový šaltr přes spěšniny, nejlépe v rohu u kamen, to je pošušňáníčko. Pěkně za hromadou předpisů z doby France Josefa, lejster a razítek, spousta příležitostí k rektálnímu alpinismu...
|
|
|
To j proto, že se mění generace. Dnešní průvodčí jsou už většinou mladší generace a mají jiný přístup k práci, než generace dřívější. Je to dáno také tím, že aspirant na práci průvodčího musí mít minimálně středoškolské vzdělání a chce-li být nasazen na dálkových rychlících nebo mezinárodních spojích, vyžaduje se povinně znalost alespoň jednoho světového jazyka. Takže přeškolené uklízečky nebo dělňasi v uniformě průvodčího pomalu, ale jistě vymírají. Sám mám také velice pozitivní zkušenosti s vlakovým personálem, ale i s pokladními na nádražích. Shrnu to takhle: když už narazím na hulváta, tak s největší pravděpodobností na pokladně.
|
|
Cekej zalobu za krive obvineni a pomluvu + odskodne za usly zisk...a poskozeni dobreho jmena.
|
|
|
IMHO jsou ČD kromě pendolína, EC a některých IC vlaků pro rozumnou přepravu zcela nepoužitelné. zatímco vůči městskému (a zejména pražskému) automobilismu mám své výhrady, každého, kdo se při cestách po ČR se slovy "ajznbón už nikdy více" chápe klíčků od auta, plně chápu a podporuji.
ještě tak ti autobusoví dopravci se na některých trasách už zmohli (viz student agency), ale spoléhat se na to bohužel nedá, pořád je spousta takových jako např. ČSAD střední čechy, kteří vesele jezdí např. do krkonoš s netopícími autobusy určenými pro příměstské linky (dokonce i s cvakátky na lístky) a bez zavazadlového prostoru.
|
|
Z železničářských kruhů jsem slyšel, že stížnosti cestujících berou na GŘ dost vážně, a na hulvátské chování zaměstnanců zejména. Prý už na to hodně lidí doplatilo, zejména tím, že na ně "přišla řada" při dalším snižování počtu zaměstnanců.
Takže bych ohledně osudu stížnosti nebyl tak pesimistický jako mnoho předešlých komentátorů.
|
|
Naopak s příměstskou dopravou v Praze mám ty nejlepší zkušenosti. Zpoždění minimální, pohodlí v nových soupravách "City Elefant" je na velmi dobré úrovni - tiché uvnitř i venku, hladká akcelerace a deccelerace, snadná přeprava kola. Z nádraží pak jdu kousek podél magistrály a škodolibě se směju řidičům v jejich plechovkách, které v ranní špičce spolehlivě předbíhám.
|
|
|
jo, jenže zase, vozy řady 741 (slon, tuším ještě tomu také někde říkají ešus, či modré a zelené patro :) taky nejezdí všude a nelze se spolehnout na to, že místo tohoto relativně moderního vozu nenarazíte na zaplivaný žabotlam z padesátých let :(
|
|
|
Náhodou, žabotlamy (řada 451/452) jsou nádherné vláčky :-). Ale vážně, žabotlama by s přehledem technicky splňovala dnešní nároky na moderní příměstskou jenotku z hlediska kapacity, nízkopodlažnosti, jízdních výkonů a uspořádání interiéru, přestože první jednotky vyjely už v polovině šedesátých let a na projektové dokumentaci se začalo pracovat už na jejich začátku. Na druhou stranu elektrická výzbroj, interiér a hlavně podvozky pensylvánského typu jsou už dávno morálně mrtvé. Kdyby se tyhle jednotky zrekonstruovaly, dosadily se pneumaticky odpružené podvozky, udělal se interiér a regulace výkonu by byla elektronická, mohly by žabotlamy jezdit vesele dál. Tlamy budou mizet s postupujícími nákupy patrových jednotek řady 471, těch by letos mělo být nakoupeno dalších 6.
|
|
|
Možná některé řidiče předběhneš ve chvíli, kdy vystoupíš z vlaku...jenže pravda je taková, že na magistrále možná směješ i někomu, kdo vstával ve chvíli, kdy jsi sedal do vlaku...a kdo bude doma dřív než ty, kterej jdeš z vlaku na šalinu nebo na krtka...a odpoledne si to dáš znova. Myslím, že v takovém případě jsji u toho za blbce. Pamatuj na přísloví, že kdo se směje naposled...
Ale pokud miluješ ranní mačkání v MHD, podzimní/zimní chrmlání a letní festival opocených podpaží, pak jsi asi na správném hřišti.
Gratuluji také k bezvadné možnosti cestou domů nakoupit pro 3 lidi třeba na týden a pohodlně to odvézt domů až před dveře....nebo poshánět nějaké zboží v obchodech, které jaksi neleží v dosahu MHD. To se ale asi řeší omezením požadavků, že?
A co teprve, když ti někdo zavolá a poprosí tě, jestli bys mu něco mohl pomoci odvézt...jestli vyzvedneš marodné dítě ve škole a tak. Pak jistě bude na druhém konci drátu s ovacemi vítána odpověď ve smyslu "zítra si vezmu auto...nepočká to do zítra?" Prostě ještě jednou ti upřímě gratuluji!
|
|
Dostali jsme svatebním darem víkendový pobyt v libereckém Babylonu. Rozhodli jsme se, že auto necháme doma a pojedeme nějakou hromadnou dopravou. Koukám do IDOSu a hledám spojení. Nakonec jsme se jednoznačně rozhodli pro autobus. Vlak vycházel jednoznačně dráž a cesta byla zároveň mnohem delší. Autobus (nějaká Student Agency) byl fakt luxusní. Sice po nás chtěli místenku, což nás trochu zarazilo, ale nakonec jsme se tam dostali i bez ní, takže pohoda. Co mě totálně odrovnalo bylo kafe, noviny a dva díly seriálu Přátelé, které nám pustili. Něco takového jsem zažil naposledy při cestě do Španělska. A cena lidová - 70Kč/osobu.
Druhý den večer se však stalo, co se asi stát muselo. Bez místenky ani dva prstíčky. Zkusili jsme konkurenci - místní ČSAD, ale ani tam jsme neuspěli. Zdá se, že bez místenky se dneska jeden autobusem nedostane. Tak jsme šli na místní vlakové nádraží.
Nádraží standardní, jak jsem si ho pamatoval ještě z dob hluboké totality. Paní v okénku byla příjemná, ale měla pro nás nepříjemnou zprávu. Poslední vlak do Prahy jede v sedm, dvakrát se přestupuje a v Praze bude až po jedenácté. Pro jistotu jsem si to spočítal na prstech, ale bohužel jsem se poprvé nespletl. Ano, je to přes čtyři hodiny. Do Liberce autobusem hodinu za sedm pětek, zpátky vlakem čtyři hodiny za kilečko. Co jsme ale měli dělat, zpátky jsme museli a tohle byla jediná možnost.
Před odjezdem jsme si skočili do nádražní jídelny na čaj. Tam to také bylo stejné jako za komančů. Stejná nepříjemná baba v bílém plášti, stejná rozladěná televize na polici, špína a smrad, na každém stole plný popelník a menu také stejné. Vývar, gulášek, svíčková... Co víc si může takový bezdomovec za své poctivě vyžebrané peníze přát. Kromě nás tam seděli jenom bezdomovci. A to bylo to nádraží v tuhle hodinu docela plné.
Při zpáteční cestě s námi ve vagónu jeli dva bezdomovci a hlasitě pořvávali. Ne, nepovídali si spolu. Povídal si každý sám se sebou.
V Trutnově měl přípoj asi dvacet minut zpoždění, ale co, nakonec jsme šťastně dojeli.
Jen mě v Liberci pobavila jedna věc. Sešli jsme do takového toho tunelu, který má za úkol distribuovat maso (pardon lidi) na jednotlivá nástupiště. Přivítal nás standardní špinavý a počmáraný okachlíkovaný tunel, páchnoucí močovinou a cigaretovým kouřem. Hned naproti vstupnímu schodišti visel na špinavé stěně obrovský billboard s nápisem "Moderní cestování" a partou trempů, kterak zvesela hrají na kytaru, smějí se a zpívají, a to všechno v moderním kupé. Hned jsem si vzpoměl na podobný billboard, který jsem viděl venku, na kterém mi jeden teplouš ve futuristické modré uniformě nabízel drink za jízdy. V ruce měl velký koktejl, za sebou vlak a přiblble se usmíval.
Fascinuje mě zbytečnost této kampaně. Služby jsou stejně mizerné, jako před dvaceti lety, ceny naopak vysoké. Koho si myslí, že přilákají těmito billboardy? Autobus je rychlejší, levnější a pohodlnější.
Celkově mi z toho kyne velké ponaučení. Bez auta už nikam a když už, tak jedině autobusem. V druhém případě nezapomenout na místenku.
|
|
|
v Turnově, prosím, TURNOVĚ. Přes Trutnov by sis dost zajel :-)
|
|
|
To mám z toho, že píšu po půlnoci. Díky.
|
|
|
Jenom pro pořádek: to hospodu provozovaly ČD nebo forma v nájmu?
|
|
|
Ti ani nevím. Bylo tam normálně napsáno Jídelna a nic víc. Takže asi ČD.
|
|
|
myslím, že je to vcelku jedno. nádražní restaurace a různé jiné občerstvovny v ČR mají jednotný kolorit, i když jsou výjimky, které ovšem pouze potvrzují uvedené pravidlo.
prostě bývá to nejlevnější místo, kde se nadlábnout v celém městě, klientela tomu pohříchu odpovídá.
|
|
|
Cestování drahou mi jako jinochovi připadalo zajímavé včetně nezbytného kelímkáče a klobásy na papírovém tácku (po sňatku jsem samozřejmě stravovací návyky radikálně změnil, netřeba kritizovat). Získal jsem dojem, že ačkoli některé stravovny provozují ČD (respektive JLV) a některé prostory ČD pronajímá různým provozovatelům, kolorit, sotiment a personál je podivně podobný. Že by to bylo, jak říkáš, milieu železné dráhy?
|
|
|
k tomuhle není co dodat, prostě je to tak. a nejlepší je, když modrogumníci vždycky začnou bečet, že se do železnic dává málo peněz a všechy dotace se cpou do silniční dopravy. sklízejí, co zaseli.
|
|
|
Ale pro srovnání konkurenceschopnosti dráhy a busu sis vybral opravdu špatný místo, bo právě do Liberce dráha konkurovat nemůže (hlavně kvůli dálnici, kolik krajskejch měst má dálniční spojení s Prahou?), a jelikož se o tom ví, přímej vlak z Prahy do Liberce nepotkáš taky za celej rok.
|
|
|
Avšak je pravdou, že dálnice, nebo rychlostní silnice se staví do míst, která jsou více navštěvovaná. Do Horní-Dolní Lhoty není potřeba stavět dálnici, ani rychlostní komunikaci, protože má 2000 obyvatel a za celý rok tam skoro nikdo nepáchne. Takže pokud se bavíme o celkové konkurenceschopnosti, musíme zohledňovat majoritu. A to jsou města jako je třeba Liberec. A tam dráhy totálně propadají.
Ale když se už takhle bavíme, tak mám jiný příklad. Oráčov u Rakovníka. Prdel světa o počtu 500 obyvatel. Vlakem 3-4 hodiny s jedním, nebo dvěma přestupy za 160 korun. Autobusem za dvě hodiny s přestupem na vlak, cenu neznám.
Autem maximálně za hodinu a půl s benzínem za 80 kilometrů.
Tak ti nevím. Pořád mi ty dráhy vycházejí dost nahovno.
|
|
|
Ony ty dálnice by v "dohledné době" měly mít prakticky všechna krajská města, pak teda budou ty dráhy nahovno o to víc?
Vždycky je to o konkrétním případě, a subjektivně ty dráhy vždycky ztrácet budou (už jen proto, že kilometrů tratí je u nás asi šestkrát míň než silnic), ale furt je spousty míst, odkud se to dráhou vyplatí. Z Prahy do Pardubic bych asi o cestě autobusem ani neuvažoval.
Ještě k tomu Liberci: v souladu s tím, co jsi napsal o dálnicích, by se do větších a více navštěvovaných měst měly stavět i ty dráhy (dneska spíš rekonstruovat). Pro severní Čechy je v plánu to vyřešit takhle: www.cd.cz/index.php?action=article&id=19616 V takhle megalomanský podobě mi to připadá jako pěknej tunel, o to víc, když už tam vede ta pěkná dálnice. Proč jí chtěj za 26 GKč konkurovat, nešlo by ty prachy využít líp, a třeba tu dálnici jenom nějak vhodně doplňovat?
|
|
|
Semily - Jilemnice, 23 kilometrů, autem dvacet minut, autobusem půl hodinky za pětadvacet korun. Vlakem hodina a půl, 45 Kč.
|
|
|
No a? Co tím chcete říct? Prostě do některých míst je to výhodnější vlakem, do některých míst autem/autobusem a do některých míst radši ani nepáchnout :-). Tak to prostě je, koleje ani silnice nejsou gumové a nedají se jen tak přemístit. Já také nejezdím vlakem za každou cenu, pokud se mi vyplatí jet tam autobusem nebo autem. Od toho je Internet nebo jízdní řády - pokud zjistím, že do cíle pojedu dvě hodiny vlakem nebo 20 minut autem, tak si beru auto a je to vyřešené a nikde nevykřikuju "támhle a támhle jede vlak dvě hodiny a já jsem tam autem za půl hodky, pyčo, protože jsou ajznboňáci nahovno". Uvažování nkterých diskutujících zde ve fóru mi přijde - upřímně řečeno - zvláštní. Už se to tu probíralo při jiné příležitosti - lidi si prostě neumí vybrat způsob dopravy, který je pro jejich situaci nejvhodnější - a pak se tu objevují takovéhle výlevy.
|
|
|
V porozumnění psanému textu byste měl přidat píle ... Debata není o výběru optimální dopravy, ale o absurditách, kdy mezi body A a B je rychlejší silniční doprava, byť vlaky mají na přejezdech přednost :-) Pro úplnost podotýkám, že mnou zvolený příklad je vědomě nekorektní a můžou za něj neschopní jilemničtí radní, kteří při výstavbě trati dali přednost maloměstskému smrádku za pecí a koleje se Jilemnici dlouho (až do výstavby trati Martinice-Rokytnice) širokým obloukem vyhýbaly. Tak vezmeme jinou trasu: Praha - Jeseník, autobusem čtyři a půl hodiny za 230 Kč, vlakem pět a půl hodiny za 294 Kč, autobus jede pomalu celou cestu podél kolejí ...
|
|
|
Taky to neberu ve zlém :-), jen jsem si povzdechl. Ona je na vině i mj. značná podinvestovanost do železniční infrastruktury, kdy se problematická místa látají, jak to jde a za co nejméně peněz stylem "šak až se to posere, dáme sem pomalou jízdu a bude to". Vohnoutství SDC je v tomto směru docela pověstné. Železniční svršek je na mnoha místech ve strašném stavu, což neumožňuje zvýšit cestovní rychlost. Příkladem budiž třeba trať č. 190 ČB - Plzeň nebo koneckonců trať 220 ČB - Praha, kde jsou samé roviny, ale maximální rychlost je 80/100 km/h jednoduše proto, že stav kolejiva a typ zabezpečení tratě nedovoluje rychlejší jízdu. Výsledkem je pak to, co popisujete výše. Jen tak se to nezmění, protože prioritou jsou nyní koridory a tam teď teče většina peněz, určených na investice do železničních struktur.
|
|
|
Zbytečně vyhozené peníze jsou třeba tzv. "průkazy způsobilosti určených technických zařízení".
Tam "kontroluje" pan železničář/firma na živnostenský list to, co udržují a kontrolují udržující zaměstnanci a jejich nadřízení dle předpisu v pravidelných intervalech.
On jen vystaví papír a pár set tisíc ročně je v kapse...
|
|
|
To nejde generalizovat, treba na trase C. Budejovice - Pisek - Plzen jednoznacne vyhrava vlak. Autem cesta trva prumerne 1 hodinu 40 minut na okraj Plzne.
Bus jede pouze v patek a v nedeli, cesta trva 2 hodiny 40 minut (130 Kc), jinak v tydnu se busem da cestovat jedine pres Prahu, Tabor, nebo pres Klatovy, kdy jedna cesta trva pres 4 hodiny...
Vlakem trva cesta 1 hodinu 55 minut do centra Plzne. cena 160/100 se slevou...
Podobny je to na trase C. Budejovice - Pisek. Autobus - 50 minut - 45 Kc, vlak - 45 minut rychlik, 60 minut osobak - 60/40 se slevou... Autem tak 35 - 45 minut, podle provozu...
|
|
|
Ono je to dano i tim, ze koleje proste bez udrzby vydrzi dele nez silnice, takze se na ne kasle.
Na mnohe trati v oblasti Jeseniku se poradne nesahlo treba 50 let, jen se vzdy zaflikovaly nejhorsi problemy. Jinak se potize s geometrickou polohou koleje apod. resi snizenim rychlosti v danem useku. A kdyz mate takovych "desitek" a "dvacitek" nekolik za sebou, prumerna rychlost drsne klesa.
Silnice by za tu dobu uz nebyla sjizdna nicim jinym nez obrnenym transporterem, takze se opravovat proste musi.
|
|
|
doporučuji zadat nekam do Idosu nebo kde se to hledá
trasu PRAHA - LICHKOV
km jsou autobusem i vlakem takřka stejné, autobusy tu jezdí jen ČSAD a přesto je rozdíl v čase a ceně víc než značný
a mimochodem, je to na trase mezinárodní rychlíkové trati a neexistující dálnice D11
|
|
|
Myslíte si snad, že ty stěny podchodu počmárali zaměstnanci ČD, kteří tam také ve volném čase chodí vyrábět ten cigaretový puch, občurávat zdi a rozmisťovat odpadky?:-) Zkuste si někdy všimnout taky toho, jak se chovají cestující... oni totiž i mnozí z nich ustrnuli v těch osmdesátých letech. Hodí si nohy na sedačku a pak nadávají, že jsou ve vlacích špinavé sedačky:-)
Nejen na ČD, ale v nemalé míře taky na nás cestujících záleží, jak budou ty vlaky a nádraží vypadat... Souhlasím s tím, že je tam brajgl, ale nemyslím si, že by ho dělali zaměstnanci ČD.
Já osobně cestuju vlakem ze všeho nejradši, už dlouho jsem nenarazila na nepříjemného člověka (jako ajznboňáka) ani na špinavý vlak. Cestování vlakem je levnejší a čistší než cestování autem a pohodlnější než cestování autobusem (asi bych nevydržela sedět x hodin na jednom místě, aniž bych si mohla aspoň natáhnout nohy...)
|
|
|
Kdybys zakoupil zpáteční jízdenku, mohl jsi jet daleko levněji. Kdybys vyhledal na IDOSU spojení vlakem, nemusel jsi jet 4 hodiny. Kdybys byl normální člověk, nevadili by ti bezdomovci. Kdybys nebyl vůl, tak na základě jedné zkušenosti nehodnotíš systém žel. dopravy. Pochopitelně, že má železnice spoustu chyb, o kterých netušíš. Ty se jen vymezuješ do společnosti "lepších lidí". Kup si pilulky proti smradu vlastního hov.a. No, to ti nepomůže, neb sám jsi velké hov.no.
|
|
Jestli si můžu tipnout, nebude odpověď vůbec žádná. Už jsem taky dvakrát nevydržel a ani jednou jsem z ředitelství ČD nedostal reakci. Je to pakáž až nahoru.
|
|
..bylo by to jen házení hrachu na stěnu...
|
|
Pracuji v organizaci (v podstatě drážní) která drahám opravuje počítače. Přijdu tedy do styku i s pracovníkama vydávajícíma jízdenky. Když vydává jízdenky výpravčí, tak několik minut před odjezdem (tuším asi 5) má přestat vydávat jízdenky aby měl čas na odbavení vlaku ... a ne začít a pak bejt ve štresu ... to svědčí o tom, že onen výpravčí bude asi pako jak vyšité ....
Na druhé straně - nechci se zde nikoho zastávat - to mají lidé u drah fakt těžký. Berou je tam u tlam, jak to jen jde (koho taky ne) a panuje tam, jak by řekl pan Havel, blbá nálada.
Pravdou ovšem je, že když onoho výpravčího práce nebaví, tak má jít dělat něco jiného. Myslím si že rok u lopaty by mu asi ukázal, že job výpravčího, který musí i prodávat jízdenky (a není to zdaleka jediná stanice) není až tak špatný....
|
|
A to u nás jsou výpravčí slušní a ochotní, kolikrát i poradí vhodnou slevu. Ale všeho dočasu - protože je naše zastávka na koridoru Přerov-Břeclav, kde je zabezpečení trasy plně automatizováno (i ten výpravčí už např. neovlivní odjezd vlaku ze stanice), dráha ušetří a od dubna bude stanice neobsazena. Přijdeme tak o výdejnu jízdenek, WC či čekárnu, výměnou obdržíme graffiti a špínu. Odhaduji, že denně od nás odjíždí tak 200 lidí. Asi je to málo, nicméně podobným přístupem drah k pohodlí jejich zákazníků se to rozhodně nevylepší.
|
|
Panove, dovolil bych si vam napsat par vet z pohledu druhe strany. Memu otci je 49 let a dela na draze, trochu vyssi pozici, ale porad je to radovy zamestnanec. Nedovede si predstavit jake praseciny se tam dejou, kazdou chvili se propousti nejaci zamestnanci i kdyz uz ted jich je na tomto konkretnim miste malo, ovsem vedeni ma snad i na drzeni penisu na zachode nekoho, ktery se vetsinou vali u pocitace v kancelari. Abych upresnil pozici meho otce, jeden spatne zmacknuty cudlik znamena havarii vlaku. A sedet by za to sel samozrejme on, i kdyby to udelal podle instrukci nekoho z vedeni. Kvuli tomu, ze se jich mala skupinka pokousela jit proti vedeni jim odebrali veskere premie. U tohoto postu se stalo za poslednich 50 let jednou, ze zamestnanec odesel do duchodu v normalnim veku, jinak dostal invalidni, nebo umrel na infarkt. Je tam psychicka zatez, ze si to vetsina z vas neumi ani predstavit a cokoliv je spatne, tak s tim jde vedeni na ne. Nezastavam se CD jako celku, ale vetsiny obycejnych lidi na kvalifikovanejsich pozicich.
|
|
|
Patrně vykonává funkci nějakého dispečera nebo výpravčího ve velké stanici.
Znám poměrně dobře prostředí těchto pracovišť i některá zařízení, která obsluhují.
A taktéž mám celkem přehled o jejich tarifních platech (méně už o prémiích).
Vše, co tu popisuješ, se mi jeví jako vysoce pravděpodobné, znám podobné případy.
|
|
Jestlipak víte, proč se z nádražáků můžou dělat řetězy? Protože se nepřetrhnou!
|
|
Nekdy minuly tyden jsem zahledl jakysi billboard s reklamou na cestovani vlakem - snad tam anoncovali dostupnost obcerstveni behem jizdy. Mlady, dynamicky, rozesmaty a flexibilne vyhlizejici pruvodci v modroucke uniforme... A na nadrazi v Bubenci si musite pujcovat klic, kdyz potrebujete pouzit ten jejich smradlavej, zechcanej zachod.
|
|
Sorry, ale za stav jakej v tomle státním podniku panuje, nese odpovědnost STÁT, konkrétněji POLITICI (zákonodárci), kteří dosud nebyli schopní ČD a SŽDC privatizovat a hlavně celej ten přepravní byznys liberalizovat.
Je to jako s telekomem, ten jen maximalizoval svý příjmy v prostředí daném STÁTEM, na něj se zlobit, je chyba a ten, kdo za to skutečně může, se Vám jen v kuloárech poslanecký sněmovny zeširoka tlemí!
Přesto, i já bojkotuju státní dráhy a jezdím soukromým busem nebo autem (žel po státní silnici).
Kolektivismus ničí, a to vždy a všude, rok 2006 a dráha není výjimkou.
|
|
|
no jo, jenomže evropské zkušenosti s privatizací drah nejsou zrovna růžové (británie). je to prostě svým způsobem specifické odvětví a jednoduchá učebnicová řešení v něm příliš nefungují.
některé státní dráhy v evropě nicméně fungují vcelku dobře - třeba OBB, DB, zde je to ovšem zřejmě dáno mentalitou příslušných národů.
|
|
|
Specificke odvetvi z toho vytvoril stat.
Libi se mi ta specificka odvetvi, tuhle zdravotnictvi, tuhle drahy, tuhle rozhlsa a televize, pak zemedelstvi, vyroba zbrani, zkratka sama specificka odvetvi. Mozna by bylo dobre odstranit slovo specificka, ma to totzi svuj presny vyznam, ktery tak trochu ztraci.
Napriklad veskere zeleznice v Japonsku jsou soukrome, zadny stat nevlastni ani prd a vlaky jezdi ciste, presne, s ochotnym personalem. Skoro to same plati pro Svycarsko. Zajimave, ze???
Jezdil jsme vlakem v Rusku, Indii, Kanade, v Japonsku, v Cine, skoro vsude v Evrope a musim rici, ze kdyby se napriklad v Rusku nebo u nas vysrali na specificnost a starali se o to, aby to fungovalo, jako tam, kde to neni specificke, udelali by dobre.
Lidi, az na zvlastni levicove mudrlanty, nezajima, zda je to specificke, ale zda to funguje. Specificnosti se nikam nedostanou....
|
|
|
A kolkoze si v ten Kanade za ten vlak platil?
Ostatnym trocha napoviem: London-Aldershot (100 km) 40 CAD, Toronto-Vancouver (toto uvadzam len ako extrem) 2100 CAD bez lozka.
Nebude to v tej vyske cestovneho?
|
|
|
To si vazne nepamatuji, mne spise nez cena jizdenky utkvi v pameti sluzby. Jestli chces argumentovat cenou, pak jsi ale na spatne adrese, nebot ten vlak byl plny. A neobjevuj ameriku, je to v cene cestovneho, akorat ze pri zvysujicim se cestovnem u nas, mi jaksi stale nedochazi
kde ze jsou ty zmeny na beznych kazdodennich kratkych tratich...
Kanada neni take prilis reprezentativni, vlaku je malo, vsichni jezdi autama, nebot je to levnejsi.
|
|
|
Bezne kadodenni kratke trate jsou ztratove. Osobni dobrava je ziskova na delsich relacich.
|
|
|
V kanade je to tak: na kratke trate (do 400 km) kazdy pouzije auto, lebo ho aj tak ma a je to lacnejsie a hlavne, zeleznicna siet je riedka ako noty na bubon.
Na dlhe cesty (400-4000 km) kazdy pouzije lietadlo, pretoze je to rychlejsie a lacnejsie.
BTW, ja neobjavujem ameriku, len som naznacil staru pravdu. A to cestovne co tam chlapi spominate, je proti kanadskemu este stale smiesne.
|
|
|
Jeste poznamku, castym argumentem nejake specificnosti je to, ze to "funguje docela dobre" (bez ohledu kolik to stoji a kolik za to lide i nezucastneni plati). Dost chabe. Nehlede na to, ze od trhu s eocekava, ze to bude fungovat hned, bez ohledu na delku statni devastace.
|
|
|
A jaky je v Britanii problem? Neco jsem se tam letos vlakem najezdil, jizdenky jsou spolecne pro vsechny provozovatele, vlaky tam jezdi ciste, pohodlne, rychle a vicemene vcas (vzacne zpozdeni v radu minut vs. u nas casto zpozdeni v radu desitek minut :).
|
|
|
U Británie došlo k oddělení části starající se o infrastrukturu (koleje, nádraží) do firmy Railtrack, a části starající se o dopravu samotnou. Dopravu nyní zajišťuje několik soukromých firem, např. Virgin Trains.
Railtrack byl nějakou dobu soukromý také. Pak se odehrála nějaká nehoda IC, při které zahynulo pár lidí. Ukázalo se, že Railtrack ignoroval opakované zprávy železničářů o tom, že dané místo je nebezpečné. Následně byl opět zestátněn (neptejte se mne na logiku. Státní úředník snad takové zprávy ignorovat sám od sebe nebude? Vždyť jsou to oba jen lidi zavalení byrokracií).
Od té doby se nic vážného nestalo (? nevím, asi ne), takže situace je nyní taková, že o koleje se stará stát, o přepravu soukromníci.
|
|
|
Railtrack nebyl zestátněn, resp. byl okamžitě přetransformován ve společný podnik dopravců a jiných firem podnikajících na železnici. Jmenuje se to nyní Network Rail.
Mimochodem, on ani ten Railtrack nebyl úplně tak úplně zmršený koncept, jak se občas předhazuje.
|
|
|
Dekuji za ponauceni, nevedel jsem, ze jde i nadale o soukromy podnik.
|
|
|
On je to takový "bastard" - formálně je to soukromá firma, ale jede v jakémsi non-profit režimu a dalšími atributy má blíže spíš k nějakému zájmovému sdružení právnických osob.
|
|
|
Technická poznámka: jízdenky vzájemně uznávané být mohou a nemusí. Typicky třeba letištní expresy (Heathrow, Stansted, Gatwick) jízdenky jiných přepravců neuznají.
U GNER jsem si vždy kupoval jízdenku na konkrétní vlak, ceny se dost lišily v závislosti na tom, kdy se cestovalo a jak brzo to člověk koupil - daleko víc to připomínalo letenky, než lístky na vlak, jak jsme zvyklí z kontinentu.
|
|
|
V té Británii, tedy podle mých zkušeností, se stala celkem očekávatelná věc, že příměstské dráhy plní svou obvyklou funkci, celkem dobře, řekl bych a dálkové spoje se staly dražším, ale neřekl bych, že luxusním zbožím a našly si své zákazníky, stejně tak si našly své zákazníky dálkové autobusové linky, které zas nabízí lepší cenu při menším pohodlí. A tak to má být ... :-)
|
|
|
Britske problemy ale byly selhanim statu, ne selhanim trhu/privatizace:
http://www.libertarian.co.uk/lapubs/econn/econn091.pdf
|
|
|
Zrovna dnes jda na metro (v Mnichově) jsem si všimnul novinového titulku: každý 4 rychlík má zpoždění, Takže i na DB se kouká zkrz prsty. (Pochopitelně při těch cenách...)
|
|
Myslím, že použitelnost železnice k cestování nemůžeme posuzovat dohromady, ale musíme oddělit minimálně 3 věci:
a) infrastrukturu pro cestující, třeba nádražní budovy. Myslím, že by nebylo od věci, kdyby nádražní budovy byly vlastněny soukromníky s věcným břemenem (musí se zachovat čekárny, jízdní řády a prodej jízdenek).
b) infrastrukturu dopravní cesty, tedy koleje. To je nejproblémovější kus, protože rekonstrukce jsou dost drahé a nedají se nijak zásadně urychlit. Do Liberce se nebude jezdit "slušně" ještě cca 20 let. Ale třeba koridorové tratě už vypadají docela solidně, od prosince by Pendolino mělo jezdit Praha-Ostrava za 3:09 (zkuste to zajet autem).
c) provozovatele dopravy. Dosud nám v tomto směru "slouží" prakticky jen ČD, sem-tam má nějaké motoráky někdo jiný (Viamont ve Svobodě nad Úpou atd.). Doufám, že toto se brzy změní a aspoň na nejatraktivnějších relacích budou jezdit soukromé vlaky. Takový tlak přiměje ČD jednak ke zlevnění, jednak k poskytování lepších služeb.
|
|
V takovém případě mail na ČD nepomůže v ničem. Oni Vám odpoví něco v tom smyslu, že děkují za podnět, že se to vyšetří a po uzavření celé události Vám podají zprávu. Mám pocit, že to nepíše nikdo živý, ale je tam autoreply. Od tohoto okamžiku se za Vaším mailem uzavře voda.
Nejlepším způsobem je zapsat si jméno dotyčného, čas a místo a obrátit se doporučeně na nadřízenou stanici. Nevím, jestli to říkám správně, ale menší stanice jsou organizačně podřízené stanici uzlové, kterou vede přednosta. Tomu bych ten dopis adresoval a tam bych se domáhal informací o řešení.
Jsem si vědom toho, že takové pracovníky je ještě možné potkat a chce to takové případy medializovat. Kamarád pracuje v Plzni a bydlí v Rokycanech. Onehdy si kupoval jízdenku z Rokycan do Plzně do první třídy a baba v kase se ho otázala "a fakt to musíte mít do jedničky?".
|
|
|
Úplný zázrak je v tomto směru diktafon, kombinovaný s MP3 přehrávačem. Jedno tlačítko přepne režim a kontatování "tohle si musím nahrát, to mi jinak nikdo neuvěří. Můžete prosím zopakovat poslední větu?" vzbudí obvykle velmi silné a velmi potlačované emoce u protistrany. Následuje krátká dramatická pauza a bezproblémové plnění pracovních povinností.
|
|
|
Melete nesmysly. GŘ to odešle do stanice....viz níže., psal jsem o tom.
|
|
|
Vy odshora, já odspoda, nakonec se stejně sejdeme na UŽST.
|
|
Zavedené čipové In-karty umožňují přesně sledovat, kdo kam jel, a vytvářet tak cennou databázi. Dráhy nyní začínají sbírat údaje, postupně je získají od milionu lidí.
České dráhy je první firmou, která takzvané RFID čipy strčí do kapes svých zákazníků. Obsahují je zmíněné In-karty, které se prvním cestujícím dostali do rukou už koncem září r.2006. Ten, kdo bude chtít na železnici slevu, se jim nevyhne. Ale s tím ani nebezpečí, že může být sledován na každém kilometru železnice.
• Chytré rádiové čipy míří do Česka
In-karty nahradí postupně všechny současné slevové karty. Nově tak vzniknou například karty In-zákazník, In-junior nebo In-senior. "Během příštích dvou let by měl vlastnit tuto kartu Českých drah každý desátý občan České republiky," předpokládá firma podle údajů, které uvedla v tiskovém prohlášení. Více na nešem webu ( www.andele-svetla.cz) - sdělení 1622 a 2759.
Na hranici mravnosti
Advokát Zdeněk Hromádka upozorňuje na největší slabinu nového drážního systému - evidenci pohybu lidí. Na to podle advokáta České dráhy nemají právo.
V každém případě dostanou České dráhy do rukou výsledky unikátního "průzkumu", za který by jiné firmy platily zlatem.
Přesné statistické údaje o přepravě cestujících jsou ceněným zbožím nejen pro dopravní společnosti. V žádosti o In-kartu musí totiž zájemce uvést jméno a příjmení, ale také datum narození. A právě věk je jedním z marketingově cenných údajů. Umožní detailní selekci zákazníků do věkových skupin a naprosto přesný výzkum chování zákazníků.
K těmto údajům sice nemají přístup průvodčí, ukládají se však do centrální databáze a systém umožňuje velmi přesnou analýzu chování cestujících: odkud kam a jak často jezdí.
Slevy za možnost sledovat
|
|
|
Zbytecne to hrotite.
1) Me je treba uplne sumak, jestli pan "velky zeleznicar" vi, odkud kam jedu.
2) Neumozni prave toto sledovani lepe tvorit jizdni rad, aby nejezdily zbytecne prazdne, nebo naopak preplnene vlaky, o zavadeni primych vlaku bez prestupu nemluve?
Pokud jste tajny agent a neprejete si, aby nekdo vedel, odkud kam jedete, jezdete autem (kterym beztak jako spravny agent jezdite) ;-)
|
|
|
neumožni to tvořit jízdní řád
umožní to dělat obstrukce při "pronájmu" dopravní cesty konkurenčním firmám na trasách, kde je množství cestujicích velké a rovněž tak přepravovaná vzdálenost.
tolik tedy k novince v systému ČD
|
|
|
|
Jednoduše - právě tak, že na základě získaných statistických dat ČD odmítnou soukromým zájemcům vstup na vytipované spoje.
|
|
Mal si sa zachovat ako D-Fens k tomu cestarovi co sedel na vozovke, teda mal si mu to tam pekne rozmlátiť.
Ach, nech len žije verejné vlastníctvo.
|
|
Dneska jsem nakupoval v Tescu a pani prodavacka byla neprijemna. VSECHNA Tesca jsou na h***o a hlavne VSICHNI jejich zamestnanci jsou idioti.
Vcera jsem jel autobusem a ridic predjizdel na plne care. VSICHNI ridici jsou paka a vrazi.
To jsou ale blbosti, co pisu, ze? Presne takove blbosti tu pisou NEKTERI diskutujici.
Vypravci byl asi opravdu pako, ale podle zkusenosti vim, ze se tim CD zabyvaji. Staci napsat na GR. Po nejakem case prijde odpoved, ze to predavaji prednostovi prislusne stanice (primemu nadrizenemu neslusneho zamestnance) a ten ma odpovidajici paky k motivaci zamestnance zlepsit se. Pomaha to. Paklize je ovsem i prednosta pako a na stiznosti hazi bobek, tak pak pomuze jedine stale si stezovat. Na GR jim bude divne, ze musi preposilat stale stejne stizonosti na jednoho zamestnance a zacnou sami jednat ;-)
|
|
Zažil jsem jednou podobného řidiče tramvaje. Dojel jsem s ním až na konečnou u depa a potom jsem si na něj šel stěžovat. Byl u dispečera a když jsem oznámil "Přišel jsem podat stížnost na tohoto pána", koukali oba jak z jara. Odpověď celkem vyhovující od jakéhosi náměstka přišla, považoval jsem svou roli za splněnou.
Doporučuji zaslat nikoliv mail, ale doporučený dopis s žádostí o odpověď. To je pro ně jasný signál, že to není hra, kterou by mohli zamést pod stůl.
|
|
Ze je trotll radovy zamestnanec, to je naprosto bezne. A ohradit se proti tomu taky neni zadouci. Vim z vlastni zkusenosti.
Je tomu bratru tri mesice, co jsem se na CD centru ptal na cenu na listek do zahranici. Kdyz jsem o tyden pozdeji prisel na kasu a pokladni po me chtela o cca 50Kc vic. Toz jsem se podivil, proc je to najednou o 50Kc vice, kdyz jsem se pred tydnem dozvedel castku nizsi. Na to mi byl odpovedi arogantni sprska vet od pokladni ve stylu "Nevim, co vam kde napovidali za hlouposti, ja nejsem blba (coz jsem si vylozil jako ze jsem pravdepodobne podle pani pokladni blby ja), levnejsi listek neexistuje (fakticka lez, pozdeji znova overeno)." Inu sednul jsem a napsal stiznost, kde jsem si to nechal vysvetlit a ohradil se proti tomu, ze ze me delala vola, kdyz chovani dobytka tam mela ona.
Odpoved od prednosty? Asi takovato: Ta co mi v CD centru nabidla levnejsi variantu je ta spatna a bude to s ni reseno. Pokladni, ktera na me stekala jak na psa, jednala podle pana prednosty spravne a buhvijaka pochybna nevychovana osoba s buranskym chovanim jsem ja, kdyz si dovolim pouzit vyrazy "delat ze me vola" a "dobytek" pri popisovani chovani, ktere jsem na one pokladne zazil.
Takze tak. Nemejte iluze, neni to k nicemu.
|
|
|
Pošlete stížnost na vyřízení - nejlépe na stránkách www.cd.cz na ikonu "obálky" pro stížnosti.
Zaměstnanci ČD mají zákazníkovi nabídnout pro něho nejvhodnější, nejlevnější variantu.
|
|
|
Můžete si zkusit na IDOS zjistit cenu za pendolino a pak v Praze na hlavnim nadraží zakoupit jizdenku. Cena bude poněkud vyšší než je inzerovaná v systému. Někde je holt chybička.
|
|
Od října 2003 do května 2004 jsem najezdila vlaky ČD a .. jakseksakrujmenujou slovenské dráhy 80 000km. V následujícíhc letech to trochu kleslo, snížila jsem počet bydlišť. Na špatné zkušenosti si pamatuju.. no, asi tak jednu. Pominu-li pobyt na Hlavnej stanici v Bratislavě, která by zasloužila leda humanitární bombardování. POkud se vám nezamlouvají místní dráhy.... jeďte se tam podívat;-)
|
|
|
Na druhou stranu u ŽSR šlo už v roce 1998 bez problémů v každé druhé díře zaplatit za jízdenku kartou. To ČD objevily jako šílený trhák někdy v loňském roce a ještě k tomu jen ve větších stanicích.
|
|
Není co řešit; pošli na toho pána stížnost na GŘ ČD. Z Nábřeží stížnost pošlou na příslušnou UŽST, která vyrozumí buď dopravního náměstka, nebo dozorčího (nadřízení dotyčného výpravčího). Dozorčí si výpravčího předvolá k vyjádření. Pokud výpravčí nepodá dostatečné vysvětlení (na 80% ne), bude mu snížena výkonová odměna, s největší pravděpodobností o 300 Kč. Tečka, finito, match over.
Adresa je zde: GRKNODPHAsek@gr.cd.cz
|
|
Viz 2. polovina 1. odstavce "podhoubi...."
http://www.plachteni.cz/show2.php?clanek=./2003/clanky/20030428b-H2Sazena.txt&odk=a
|
|
tuhle šaškárnu s projedem lístků na poslední chvíli praktikovali i na nádraží v Praze - Dejvicích, celou dobu za tím okýnkem někdo seděl, ale milostivě otevřeli až tak deset minut před tím, než měl vlak přijet. Nakonec jsem to řešila tak, že jsem prostě přišla a zaklepala, sice jednou měla paní jakési poznámky o tom kam jako spěchám, ale jinak se to obešlo bez incidentů. Mě šlo primárně o to abych si mohla ten lístek koupit a z čekárny vypadnout, ono sdílet nevelkou mítnost s několik týdnů nemytým bezdomovcem není žádná slast.
A co se toho naříkání ČD na ztrátovost osobní dopravy týká, člověk by řekl, že by se to dalo nahnat na nákladní dopravě...no..manžel kdysi pracoval ve firmě, která obchodovala s hutním materiálem, vozili ho k zákazníkům různě po republice a na základě úvahy, že když je toho hodně, bude lepší to naložit na vlak, než na x kamionů vyzkoušeli nákladní služby ČD...po zkušenostech typu, kdy vlak stál několik dní kdesi odstaven a nikdo z dráhy jim nebyl schopen říct, kde ten vlak sakra je a kdy dorazí tam kam má, se pokorně vrátili ke kamionům.
|
|
Jak uz bylo napsano je to vzdy o lidech kteri danou cinnost vykonavaji. Neco podobneho obcas zazivam v nejmenovane stanici na trati Brno - Kyjov. Ackoliv vlak vyjizdi vzdy o pet minut pozdeji v Brne je vzdy nacas.
Problem zastaralych souprav je ctyricet let kdy se do teto infrastruktury moc neinvestovalo.
Znam par lidi od drahy, jsou sikovni a prace je bavi.
Hlavni problem dnesnich CD neni sem tam spatny urednik i kdyz i to ma svoji roli, ale to ze z CD zije nekolik dalsich firem a ty CD vysavaji. Zkuste tyto vysavace odseknout a vse bude lepsi, ale pak patrne nekdo usekne ruce vam.
Uprimne v dnesni dobe kdy je tu kult penez a uspesnych zmrdu (manageru) vam odsekne zdroj penez co budete delat?
Ale CD se pomalu lepsi jde to pomalu ale jde to a bude to jeste chvili trvat tak 15let.
A proc jsme jako narod az ted tak chytri, proc jsme v dobe totality nevstali a nerekli ze to chceme jinak, proc to vzdy udelalo par lidi. Reknu vam proc protoze jsme narod zmrdu, ichtylu a vohnoutu.
|
|
|
"Hlavni problem dnesnich CD neni sem tam spatny urednik i kdyz i to ma svoji roli, ale to ze z CD zije nekolik dalsich firem a ty CD vysavaji. "
To máte pravdu, ovšem tyto firmy jsou napojeny na vlivné lidi od ČD.
Osobně celoevropské železnici předvídám v následujících deseti letech útlum, troufám si odhadovat, že během těch deseti let se celková délka tratí zmenší až o třetinu. Jinak žádné významné změny nenastanou. Odklon zájmu o osobní i nákladní přepravu je znát všude, nezachrání to ani JJova reforma, o které tady před časem básnil. Ale co se bude dít po těch deseti letech, nemám tušení. Pravděpodobně budeme mít úplně jiné starosti.
|
|
No, tak taky CD uz nejezdim aspon 10 let.
|
|
proc mam jezdit jinak nez autem?
srovnavat pohodli a mobilitu vlastniho vozu s jakoukoliv hromadnou dopravou nelze, a ani ta cena není o tolik vyšší. nejsem tak bohatý abych mohl jezdit sockou. Přepravu beru jako snahu dostat se z bodu A do bodu B v rozumném čase a rozumném stavu. Nemyslim, že vlak nebo bus je v něčem lepší, teda pokud nemám jako bod A vlakové či autobusové nádraží A bod B také jedno z těchto divných zařízení.
|
|
Situace, kterou článek popisuje, snad každý zná z i jiných životních situací! V nemocnici, na poště, na úřadě, v prodejně, v hospodě, bohužel i u mnoha řemeslníků. Jde přece o standardní střet s utahaným vohnoutem! Dělat z toho dalekosáhlé závěry o úpadku ČD je zcestné. Jistě, bylo by potěšující, kdyby autor článku vznesl protest k vedení drah a příští týden už onu přihlouplou obsluhu za okýnkem nenašel. Nejspíš to tak nebude, což je sice vina ČD, ale ne takříkaje systémová. Popisovaná situace určitě není klíčovým důvodem stagnace ČD, spíš její drobnou ilustrací. Českým drahám silně svazují ruce jejich odbory, které mají bohužel nezdravě silnou a současně destrukční pozici. Na druhé straně je vedení drah masivně obsazeno tvory popisovanými na zdejším webu v sekci Zmrdologie. Aspoň v osobě tiskového mluvčího (jak už u tiskových mluvčích bývá tradicí) jde o dokonalé naplnění. Takže stížnost zaslaná vedení ČD nejspíš bude patřičně "vyřešena" - tady by asi bylo lepší zaslat stížnost primárně vedení ODBORŮ Českých drah s poukázáním, že autor se chystá široce publikovat, jaké že skvrny na nádraží tom a tom dělají ostudu SLUŠNÝM ZAMĚSTNANCŮM (i odborářům) ČD...
Rozkladný vliv odborů ČD má na svědomí snad zažitý socanský styl státní správy v mnoha uplynulých letech, stát-slaboch po celé roky přivírá oči před problémy, aby je nemusel řešit, vytváří nové a nové dluhy, konejší národ (z velké části vohnoutů) drobnými úlitbami, jen ať se proboha nikde neřve, neprotestuje, nestávkuje. Proto ty ostudné sociální dávky cikánům a pozitivní diskriminace všech, kteří by mohli potenciálně začít dělat bordel.
Na ČD je pár věcí dobrých a spousta věcí špatných, přičemž se tahle silně dotovaná prapodivná "státofirma" nijak zvlášť nesnaží získat důvěru veřejnosti, že se to změní. Systémová řešení se tam po desetiletí nevyskytují, nebo jen minimálně. Řekl bych, že stav v ČD celkem odráží celkovou situaci a - zejména - m e n t a l i t u celého národa. Věřím i tomu, že řada schopných lidí mezitím se zahořklým pocitem ČD opustila - mám na mysli slušné, schopné managery, lidi na technických funkcích, nebo lidi z přidružených oborů. Jistě, jsou mnohem zazmrdovanější firmy, např. Česká pošta, RWE, nebo snad absolutní vrchol, O2. Na rozdíl od nich ale nějaká centrální firma provozující přes naše území železnici ještě dlouho bude - aspoň tak dlouho, jako v okolních zemích - takže házet ČD přes palubu by bylo dost dětinské. Jestli chceme jako stát, resp. obyvatelé nějakého celku nějak fungovat, těžko můžeme strčit hlavu pod polštář a říct si "já jezdím autem, ať mi vlaky políbí prdel" :) To je svým způsobem stejně zase - socanské.
|
|
... jeden hňup a hulvát dokáže poškodit jméno firmy. Prověřit, zd je to pravda, a na 53 s ním pryč. To by udělal snad každý.
|
|
nejel dnes nekdo vlakem IC z prahy v 17:15?
Drahy opet pripravily "skvely" zazitek.
Holt bude volno a svatek a "kupodivu" jelo hodne lidi :)
|
|
Moje maminka takhle jednou paradne vybehla s babiznou u pokladny. Baba byla neochotna, drza a pozdeji dokonce sprosta, podobne, jako popisuje autor clanku. Maminka si tedy nechala zavolat prednostu stanice, vysvetlila mu problem a pozadala ho, aby nasel pro onu damu jine uplatneni, nebot styk s verejnosti ji evidentne nevyhovuje. Prednosta vyslechl obe strany a rekl mure za okynkem, at se sbali a odejde.
Ackoli uroven sluzeb Ceskych Drahych (nejen) na onom nadrazi jeste porad pripomina vic vychodni nez zapadni standard, byl to aspon maly krok ke zlepseni.
|
|
Jely jsme s malými mažoretkami ze Znojma vlakem do Mor. Budějovic. Ještě před odjezdem jsme si chtěly odskočit na WC. Co ten pán u okénka dělal za cirkus a jak se vyjadřoval na děvčata, to se jen tak nevidí. Začal pak nadávat i jiným slečnám, které k nám nepatřily. Když se šla optat jejich vedoucí, co se to děje, byl sprostý i na ni. Na vlakovém nádraží Znojmo již nikdy více na WC.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Patálie na dráze
|