Malé varování na úvod: Článek obsahuje sprostá slova a nevhodné příměry. Článek je opět psán
v hlubokém nasrání a tedy se chci omluvit za nestejnorodou kvalitu popisu
a závěr.
Fuj, Fuj a Mirek Dušín by mne za to nepochválil, ale pokud ze
mne někdo soustavně dělá vola a využívá k tomu unfair prostředky, hodlám
se zachovat stejně.
Obsahuje však čistou a ničím nepřikrášlenou pravdu, popsanou tak, jak
probíhala.
Možná si ještě některý ze skalních čtenářů tohoto serveru vzpomene na
můj boj
proti molochu zvanému Telecom a následné
kotrmelce. Všechny peripetie, lze těžko ve stručnosti popsat. V každém
případě považuji za užitečné P.T. čtenáře seznámit s realitou a tedy s Cimrmanovským
„Tudy ne, přátelé!“
Někdy zhruba v březnu toho měsíce mi přišli účty za internetové připojení.
S vědomím, že obě veliké společnosti dnem i nocí pracují pro mé blaho, jsem
si řekl, že je zaplatím. Ještě by na mne mohli náhodou podat trestní oznámení
s následnou exekucí mého majetku a to mi na spokojenosti rozhodně nepřidá.
Aniž bych se pozastavil nad tím, že mi O2 vyhrožuje exekuci kvůli cca 350
Kč (dodnes je podezřívám z toho, že nám chtěli sebrat pytel kočičího žrádla,
nebo flašku archivního) a České radiokomunikace mi posílají další účet
podle svého tarifu.
Vše jsem bez protestů uhradil, protože internet potřebuji k práci. Internetové
připojení začalo zlobit a můj úmysl byl řešit situaci útrpnou formou –
tedy dožadovat se placené podpory. Podpora v zásadě nevyřešila nic - krom
toho, že u nich je to v pořádku.
Pak začaly být výpadky stále častější. Moje urgence nabývaly na naléhavosti
a z podpory mi byli sděleno, že můj odladěný PC s Win2000 a ADSL modemem
se žlutým logem TELECOM je pasé a tedy bych měl na své straně s tím něco
udělat. Modem prý je v pořádku, jen ty W2000, já vám nevím … Pomyslel jsem
si že přece jen žijeme již ve 21. století a při pohledu na mého „dědečka“
(CPU 1,8 + 256 RAM) jsem si řekl, že je možná čas vyměnit „železo“.
Možná že mají už systém kompatibilní s Windows Vista a tedy je chyba
v technologii. Sotva jsem vyslovil slovo „Vista“ nahlas, odkápla mi grafika
a následně pak i celá základní deska. Teoreticky jsem sice věděl, že slovo
je mocnější meče, ale že se jedná o vúdú kletbu takového kalibru, mě skutečně
překvapilo. Tedy v této fázi jsem byl nucen akceptovat, že novou PC sestavu
asi potřebuji a byl čas si pořídit novější hračku, odpovídající dnešním
standardům. ADSL modem jsem provizorně připojil k firemnímu notebooku s
Win XP a oběma strojům se to zřetelně líbilo. Internet běžel bez problémů
a tedy jsem připustil možnost, že skutečně je na vině technologie.
Přišlo nové PC (Core duo 2,0+2Gb RAM)
Jako naivní kretén jsem poslechl technika z radiokomunikací a novou
sestavu jsem se snažil přiblížit standardu. Tedy WIN XP, PC renomované
značky a vše pokud možno podléhající procentuální většině. Paradoxně však
výpadky nezmizely (netuším, kde po internetu přes den brouzdá naše kočka),
ale naopak to začalo být horší. Postupně to dospělo z fáze „tak fajn, to
se stane,“ přes fázi „to si dělaj prdel?“ až po fázi „kde mám brokovnici!“
Poučen zkušenostmi – i vědomím, že nemusí být vše perfektní …….. ehm,
oprava.
I s vědomím, že v banánové republice Česko není perfektní nic, měl jsem
snahu se domluvit se stávající společností. Poukázal jsem na současnou
politiku Radiokomunikací - cena vs. výkon (něco jako Tokio hotel vs. Mike
Tyson v profesionálním boxu) - a byl jsem opakovaně posílán do kšá. Radiokomunikace
s vědomím, že přes 1000,-Kč za internet- který nefunguje- může platit je
pitomec (tedy já) se dále zdokonalovaly ve strategii „mrtvý brouk“. Můj
chrup se začínal dostávat do fáze, kdy již skřípání začalo budit sousedy.
Vypověděl jsem tedy všechny smlouvy – jak s Radiokomunikacemi, tak s Telefonica
O2 – tentokráte již sdruženou. Internet jsem měl v práci a tedy i šanci
se pokusit najít někoho dalšího.
Nastalo však malé intro – nic není v česku tak snadné, jak se píše na
webových stránkách.
Zrušit smlouvu a služby se společností poskytující internet a internetové
připojení (České Radiokomunikace) je třeba písemně a odeslat poštou. Až
po té (cca 14 dní doporučeně), co tento plivanec nespokojenosti ČR obdrží,
běží výpovědní lhůta. Ta trvá jeden měsíc, pokud se to nevrátí zpět. Připočtěme
stejnou filozofii Telefónicy a máme tu prostá čísla.
Tedy placené dva měsíce služeb(když Bůh dá), které neexistují a nejsou
reálně poskytovány.
Myslím, že Cosa Nostra z Itálie by měla přijet na stáž – rozhodně by
zefektivnila některé doposud zastaralé pracovní postupy.
Pracovní proces mne opět poněkud semlel a tedy jsem byl nucen si nosit
práci i domů. Tedy jsem vláčel firemní notebook. A protože moje firma je
bohatá a prosperující – tedy logicky byl notebook tonáže dvou mamutů a
výkonu souchotinářského morčete po zápalu plic. Nicméně měl výkonnou wi-fi,
a při prvním „nahození“ do éteru se v jeho sítích chytilo několik naivních
„ryb“. Připouštím, že krást signál je hnusné, ale po všech peripetiích
mi to bylo celkem jedno. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci. Potřeboval jsem
pracovat a tedy zhruba po dvou dnech mi to teprve docvaklo.
Vyspěl jsem z Levelu „platící idiot“ na level „Jack Sparrow“. Připouštím,
že myšlenka na třírohý klobouk se mi poměrně zamlouvá. Byl listopad, firemní
notebook se stal v domácností stálicí – pokud se připojení k internetu týká-
a já hledal něco jistějšího. Vlísal se mi ve přízeň Volný.cz. Tedy proč
ne. Je mi to jedno – pošlete to po drátu, krást se nemá a tak dále.
Volný trvá na novém telefonním drátu a nové lince. Ať si to užije. Vyřizuju
s obchodníkem vše přes mobil a je mi to v zásadě jedno. Je mi jedno komu
ty peníze dám – jen, ať to pro změnu funguje. Přijde starší pán, ustříhne
jednu šňůru, nacvakne druhou a jde pryč. Bezva. Přijde mi balíček, včetně
nového ADSL modemu. Zacvaknu, restart – a ono to chodí.
Tedy, chodilo by – kdybych měl přihlašovací účet a heslo. To jaksi Volný.cz
opomněl dodat, s tím, že přijde elektronicky. Volám, urguji a jsem nabádán
ke klidu – že to prý přijde. Stále to optimisticky zkouším a stále nic.
Po X-tém urgování se jednomu z operátorů zželí mojí maličkosti a pošle mi
přihlašovací údaje na můj firemní mail. Vytisknu, zadám – ejhle, funguje
to. Signál jede jeden měsíc, druhý měsíc, žádné potíže. Jen Volný stále
neposílá ani přihlašovací jméno s heslem, ani faktury za své služby. Přijde
mi to divné a tedy urguji celou věc po telefonu. Jsem odpálen s tím ať to
pošlu písemně.
Dobrá tedy.
A hra na blbákov nabrala v tuto chvíli neuvěřitelné kvality. E-mailovou
komunikaci zde uvádím bez jakékoliv úpravy.
On August 5, 2008 at 11:01 PM, Sinnister wrote:
>Dobry den,
>vzhledem k tomu, ze mi prestal jit Vami (ne)dodavany internet,
rad bych se dozvedel nekolik malickosti, ktere mi momentalne ztrpcuji zivot:
>
>1/stale jsem neobdrzel smlouvu mezi mnou a vasi spolecnosti
>2/spolu s touto smlouvou jsem od Vas stale neobdrzel udaje ohledne
pripojeni, pristupu, hesla a uzivatelskeho uctu.
>3/stale jsem od Vas neobdrzel jedinou fakturu, ci vyuctovani vasich
sluzeb.
>4/dnesni vypadek muze byt dusledkem tohoto vyctu selhani z Vasi
strany.
>
>Pozadal bych Vas tedy o napravu techto skutecnosti. po telefonicke
konzultaci je mozne, ze TENTO ucet u centrum.cz muze maily od vasi spolecnosti
vyhodnotit jako SPAM. Pokud by to tak bylo, pozadal bych Vas, abyste zasilali
tyto dokumenty na nasledujici e-mail:
>
jmeno.prijmeni
email cislo 2
>
>V pripade jakychkoliv pochybnosti mne prosim kontaktujte na mobilni
telefon (jak jest mozno overit u Vasi spolecnosti) kdykoliv behem dne.
Veškeré udaje o moji malickosti najdete ve sve databazi.
>
>dekuji za pochopeni
>Sinnister
Odpověď mne tradičně posadí na prdel:
Vazeny zakazniku,
prosim zaslete cislo Vasi smlouvy, pripadne uzivatelske jmeno nebo
telefonni cislo, ke kteremu je sluzba zrizena, pro dohledani
Vasi sluzby v databazi. Dekuji.
V pripade odpovedi zanechavejte predchozi komunikaci.
Kompletni prehled faktur, informace o nastaveni, aktivaci sluzby,
statistiky a dalsi informace naleznete na adrese https://podpora.volny.cz
S pozdravem
Jakub Sedlacek
Operator
Zakaznicka podpora
Tel.: 14441
Mailto: info@volny.cz
VOLNY (Telekom Austria Czech Republic, a.s.)
U Nakladoveho nadrazi 8
130 00 Praha 3
Fax: +420 246 000 118
http://www.telekomaustria.cz
Zde je třeba zdůraznit, že já osobně naprosto nesouhlasím s integrací
mentálně postižených do komerční sféry. Myslím, že tolerance má jisté hranice
a moje osobní, je někde zhruba někde na úrovni třetihor. V tomto konkrétním
případě jsem toho názoru, že kdo mi žere chleba (peníze), mám svaté právo
ho fláknout po držce, pokud nedělá, co má.
Tedy sedím, hubu dokořán a přemýšlím o tom, co by asi udělal Brian Boitano.
Podívám se po internetu, kupuji si USB Wi-Fi, pro všechny případy a
čekám, kdy mne Volný.CZ odstřelí od signálu.
Stane se, já nabodnu Wi-Fi velikosti FlashDiscu a jedu spokojeně dál.
Můj signál je dokonce rychlejší a stabilnější než byl.
Abych použil princip své vzácné babičky – když to funguje, tak do toho
nehrabej – jedu spokojeně na toto řešení dodnes. Volný se neozval, takže
si myslím, že shromažďuje síly na exekuci.
V první fázi dávám skutečně za pravdu Rootovi, že jsem idiot a pokoušel
jsem se někdy chovat slušně a legálně. Kaji se a slibuji, že už to nikdy
v životě neudělám. Nejen že to posunuje technologie kupředu, ale začíná
to pomalu dostávat i jistý prestižní rozměr. Přiznám se, že už nemám sílu
bojovat na poli legální cesty. Zkusil jsem co šlo a bylo to k ničemu. Rozhodně
PT čtenářstvo nenabádám k tomu, aby šlo v mých šlépějích. Určitě někde existují
slušné a ochotné společnosti, ale už nemám invenci je hledat.
Objednávám si třírohý klobouk Jacka Sparrowa a knihu o prolomení zabezpečených
Wi-Fi …
Samozřejmě obojí po internetu …
31.08.2008 Sinnister