D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: ČS: S takovou sítí bankomatů se nemůžete divit
    (ze dne 29.01.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 29.01.2012 10:31:29     Reagovat
    Autor: Ada - Ada
    Titulek:
    Reklamni vsuvka:
    Pro prilezitostne jizdy MHD se dobre hodi sms jizdenka
    http://www.smsjizdenka.cz

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 17:30:51     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re:
    To možná autor věděl, ale problém byl třeba v tom, že se jednalo o firemní mobil se zablokovanou možností nákupu sms jízdenky (jistě nejen můj případ, dělá to tak co vím dost firem). Ale podivuji se, jak někdo může vyjít z baráku bez řekněme dvou stovek v kapse..nu, každého věc.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 21:18:09     Reagovat
    Autor: klak - klak
    Titulek:Re: Re:
    Myslím že jízdenka byl ten poslední problém. Ocitnout se v pátek večer bez koruny v kapse je obecně dost prekérní situace. Abych tomu předešel, nosím uvnitř v mobilu pod krytem baterky složenou bankovku poslední záchrany.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 11:56:27     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    to, co děláš je iracionální. mobil je jednou z věcí, které jsou na špičce zájmu kapsářů a jiných zlodějů...mobil můžeš ztratit, můžeš si ho nechat doma.
    moje rada? co normálně neztrácíš, respektive, co jsi (nejpravděpodobněji) nikdy neztratil a neztratíš? kalhoty, co sis ráno oblíkl do práce. proto nenos peníze v mobilu jako skautík, ale měj je na prdeli v kapse. tak ti je nevezmou ani kapsáři ani je neztratíš, protože když se někde přes den svlíkáš, tak se pak i oblečeš, ne?

    osobně jsem nikdy nepropadl potřebě nosit "kabelku pro muže" a v ní doklady, účtenky, peníze, kíče, nůž atd. Stačilo mi být asi 2x u toho, když tuhle proprietu ztratil můj otec. jednou mu ji ukradli, podruhé ji nechal v jídelně na obědě. nikdy nedostal nazpět ani doklady. proto všechno nosím po kapsách, nic mi nechybí a nikdy jsem nic z kapsy neztratil (klepu to na dřevo) 8o)

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 12:06:22     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    No, ja si takhle uz par bankovek vypral:-/

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 12:10:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    já ne. když dávám věci prát, tak s prázdnejma kapsama a naruby. určitě jsi už viděl vypraný papírový kapesník, že?

    ideální bankovky mají Rumuni. je to plastová folie, která se nemačká a nejde ani běžně roztrhnout. od papíru se pozná jen "okýnkem", kde my máme na bankovkách vodoznak, ale jejich "díra" není prázdná, ale je tam taky nejaký lehce načrtnutá obrázek. takže můžeš vyprat celo vejplatua za 10 minut s ní bez potíží zaplatíš. já takhle nosil peníze v plavkách 3 dny. jen na nich byl sem tam písek nebo sůl, která se nesmyla ve sprše 8o)

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 13:51:40     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Dnešní vyprané bankovky to většinou ustojí v pohodě.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 14:54:00     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Asi podle toho, v cem peres:-(
    Ty moje to neustaly ani jedna.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 13:36:50     Reagovat
    Autor: M.K. - M.K.
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    osobně jsem nikdy nepropadl potřebě nosit "kabelku pro muže"...
    Tos na C1 rychle zanevřel :-( :-D

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 22:16:51     Reagovat
    Autor: Ada - Ada
    Titulek:Re: Re:
    Coz o to, chodim casto bez koruny v kapse. Platim kartou nebo prevodem z uctu kdekoli to jen jde, takze kdyz doberu hotovost dlouho me nic nenuti si jit dovybrat do bankomatu.

    p.s.
    Jsem si vedom toho, ze tim poskytuji informace pro BigBro, ale kolik kupuju chleba mu klidne sdelim, kde a kolik tankuju se stejne da z kamer a pokladen pumpy zjistit, cokoli kupuju pres internet je zas dohledatelne v poste a na naboje stejne predkladam zbrojak...takze v zasade uz nemam nic co by o me system nevedel-kdyby to vedet chtel.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 16:29:49     Reagovat
    Autor: Duncs - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Zel bohu na firemnich telefonech je casto zablokovana :/

    Komentář ze dne: 29.01.2012 10:37:12     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:
    Hmm, celkem naprd zážitek, ale před 14dny jsem zažil taky něco výbornýho - byl jsem služebně v Číně, tasím při check-in firemní kartu abych složil depozit ve výši předpokládané ceny pobytu (jinak vás neubytují) a - hovno. Služební kreditka (ano, kreditka - nikoli debetní) od ČSOB nejela. Soukromá karta od KB jo. Nevím, na čí straně byla chyba, nezjistil jsem to. Každopádně to byl sakra blbej pocit, stát v čínským hotelu, v sobotu večer a dívat se na nefungující kartu a babu vrtící hlavou.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 10:59:59     Reagovat
    Autor: Hnusná Opice - Serednaopice
    Titulek:Re:
    Jo. Přesně to se mi před pár lety stalo, jen to nebyla Čína, ale řádově bližší Rumunsko. Řešení bylo stejné, jen to nebyla ČSOB, ale KB. Na druhou stranu, bylo to poprvé a naposledy, co jsem měl s KB problém.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 10:31:43     Reagovat
    Autor: aspa - aspa
    Titulek:Re: Re:
    Tak já mám podobnou zkušenost z Austrálie, ovšem za boha nefungovala KB

     
    Komentář ze dne: 02.02.2012 10:54:30     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Re:
    v Kanadě taky tak, moje karta KB si rozuměla jen s některými bankomaty, platební terminály ee

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 11:58:22     Reagovat
    Autor: Crazy Diamond - CrazyDiamond
    Titulek:Re:
    Kolegovi pred casom banka dvakrat zablokovala peniaze za letenky. Platba (~1000€) normalne odisla, ale dalsich tisic bolo zablokovanych. Dost blbe prist na dovolenku s tym, ze na ucte je dost penazi na hotel/jedlo/atrakcie a zistit, ze sice su, ale ako keby neboli...

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 21:02:27     Reagovat
    Autor: Wraith - Wraith
    Titulek:Re: Re:
    Průměrně slušná banka tohle vyřeší i telefonicky. Za naprosté minimum samozřejmě dnes považuji fungující callcentrum, schopné řešit potřeby klientů 24 hodin denně, 365 dnů v roce. Přesně tak jsem problém s kartou v Číně řešil před několika týdny a banka - nebudu zde dělat reklamu - to bez potíží telefonicky zvládla.

    Banku si vybíráme my sami, mimochodem.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 21:09:45     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Re:
    A helemese, tak s tou Čínou to asi nebude taková legrace, když se to nepřihodilo jenom mně...

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 11:59:04     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    moc se koukáš na televizi. zde se za reklamu netluče srolovaným scénářem po tlamě...
    takže bez jména banky je tvá historka jen v luftě visící historka, kterejch vymyslím za hodinu kýbl 8o)

    Komentář ze dne: 29.01.2012 10:45:04     Reagovat
    Autor: FRENKY - FRENKY
    Titulek:závislost
    A to nechtějte vědět co se bude dít, až (zase) vypadne to slavné autorizační centrum (tuším je někde u talošů nebo kde).

    Moje rada: zbavte se té závislosti na kartách (ano..vím že při cestování to dost dobře nejde, nicméně nemít žádnou větší rezervu v hotovosti je velmi hloupé)

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 14:53:34     Reagovat
    Autor: Augi - Augi
    Titulek:Re: závislost
    Souhlasím s radou - mám v dokladech pro tyhle případy jednu stovku a jednu tisícovku. V zahraničí pak tak 100 EUR/USD. Všechno právě pro ty nouzový případy.

    Btw. zrovna v Praze jde koupit jízdenka přes SMS.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 19:26:48     Reagovat
    Autor: DND - DND
    Titulek:Re: Re: závislost
    Tak to pozor, aby si to třeba na pasové kontrole špatně nevyložili;-)

    Komentář ze dne: 29.01.2012 11:06:22     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Lidová spořitelna
    Česká spořitelna vyhrála tendr na Drábkovy sociální kartičky. Z pragmatických důvodů bych si přál, aby to oběma institucím tentokrát s rozběhem vyšlo bez nějakého sedání si.
    www.lidovky.cz/system-si-podle-drabka-seda-tak-sli-urednici-do-prace- v-sobotu-ptd-/ln_domov.asp?c=A120128_200411_ln_domov_sk
    Ale zlomyslná představa spravedlivě rozhořčených romských aktivitů bez peněz, ale s mačetami a právní podporou kanceláře Samkové činí z tohoto podniku pikantní neznámou.
    Navíc bude hezké pro konzervativní středostavovské sedět v hale u příležitosti nákupu investičních nebo úvěrových služeb ČS vedle rozjívené romské rodinky, která s naturelem sobě vlastním půjde řešit svoje problémy s výběrem nebo platbou.

    Za mně osobně - už pomalu mám vybráno a sestavuji plán kulový blesk.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 11:08:39     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Lidová spořitelna

    Komentář ze dne: 29.01.2012 11:29:26     Reagovat
    Autor: Kadet - Kadet
    Titulek:
    Jo, to se asi může stát kdekoliv s jakoukoliv bankou. Je to smutné, ale to nejlepší, co se dá v současnosti udělat, je mít víc účtů a karet u více bank. a platit jak klaun...

    btw nová karta trvá tak dlouho, protože banka je zas někde objednává. samozřejmě kdyby to nebylo krasně zregulované odvětví garantující oligopolní postavení těm několika bankám, museli by být banky k zákazníkům vstřícnější a nějakým způsobem by to dokázaly řešit (přednabité karty, bla bla cokoliv dalšího)

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 12:56:36     Reagovat
    Autor: Geo - geo
    Titulek:Re:
    Nejsem si zcela jist, ale paradoxne zrovna Sporka si je dela sama. U jine banky je zajimave se jich zeptat, proc si za kus plastu, ktery jim karetni firma doda za ~10 Kc, uctuji treba 300.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 13:24:40     Reagovat
    Autor: Aro - arounek
    Titulek:Re: Re:
    Karta při dostatečném nákladu určitě vyjde pod 10Kč, ale pokud ji chcete personalizovat, dále tam chcete čip a magnetický proužek, tak to klidně leze i do stovek (zejména ten čip přidá na ceně - pokud čip třeba umí i digitální podpis, pak jsou ty tři stovky fakt dobrá cena)

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 13:35:01     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re:
    Vysoutěžená cena pražského DPP byla cca 80-90Kč kus (bez následné distribuce ?)

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 16:37:40     Reagovat
    Autor: Geo - geo
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tech 10Kc je cena personalizovane karty s nabusenym cipem! Tri stovky jsou fakt spatna cena.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 16:41:13     Reagovat
    Autor: Geo - geo
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jinak teda jasne, pokud se jedna o firmicku, ktera potrebuje tech karet 100, tak ta cena mozna takova bude, ale mel jsem se zato, ze se bavime o bankach.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 21:10:26     Reagovat
    Autor: Wraith - Wraith
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To je samozřejmě úplný nesmysl a je vidět, že problematice vůbec nerozumíte.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 22:53:42     Reagovat
    Autor: Aro - arounek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jak jsem řekl: záleží na čipu. Čeští výrobci nikde ceníky nemají ale tohle mi vyblil google jako první odkaz:
    http://www.smartcardsource.com/smartcardprices.html
    lepší čipy jsou běžně kolem $10 ... a teď k tomu ještě připočtěte nutnost personalizace, nutnost odeslání poštou + průvodní dopisy (myslím že chodí 2x: jednou karta, podruhé pin se seškrabatelným polem). Narovinu si řekněme, že za 10 Kč to nebude i kdyby to byla papírová karta vytištěna na černobílé laserové tiskárně.
    takže stačí se vyšplhat na 250, připočíst DPH a hned je to 300 nebo kolik, a to zejména když je v tom skryt i nějaký zisk pro banku, jak je u českých bank zvykem.


     
    Komentář ze dne: 03.02.2012 13:24:20     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re:
    Zejména ten čip zcela výslovně nechci; na placení je přece žehlička, na bankomaty magnetický pásek. Čip je zlo intergalaktické úrovně, mj. proto, že zjednodušuje sledování a také proto, že se s ním zadává pin v každé trafice.

    A hádejte co?

    Mám smůlu. Kartu bez čipu nedostanu. Ostatně šeky (jež bych preferoval a s nimiž jsem v 90. letech, kdy ještě fungovaly, byl zcela spokojen) také ne.

    Nad důvody, proč tomu tak je, nechť se zamyslí každý sám...

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 21:08:56     Reagovat
    Autor: Wraith - Wraith
    Titulek:Re:
    Někdy před dvěma lety jsem ve stresu před náhlým odletem do USA nechal kartu v bankomatu a odešel pouze s hotovostí. Přišel jsem na to za asi 30 minut, karta samozřejmě nikde, banka, jíž bankomat patřil (nikoli moje banka) nebyl schopen odpovědět ani na dotaz, kdy se na to někdo může podívat, protože bankomaty zapomenuté karty (pokud je nikdo nesebral) vtahuje zpět. Mé bance jsem situaci oznámil kolem poledne, nová karta pro mne byla připravena na blízké pobočce druhý den večer. Poplatek už nevím přesně, ale bylo to něco přes tisíc korun.

    Většinou nerozumím potížím, které lidé v diskuzích popisují.

    Mimochodem, zrovna v bankovnictví je fest konkurence a je to znát. Že jsou lidé pitomci a zůstávají někde, kde jim to nevyhovuje, je samozřejmě pouze jejich problém.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 23:16:20     Reagovat
    Autor: Jenc - Jenc
    Titulek:Re:
    Neplašte, naštěstí existují banky, u kterých za kartu neplatíte (ani za vydání, ani za vedení), takže klidně můžu mít třeba tři karty od tří různých bank a nemusí mě to stát ani korunu.

    Komentář ze dne: 29.01.2012 11:34:20     Reagovat
    Autor: motyq - motyq
    Titulek:vymenit
    doporucuju kartu vymenit. pri takovem extempore bych neveril tomu ze nekdo kdo ji mel po ceste v ruce si neopsal udaje... ale mozna jsem moc paranoidni

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 17:36:39     Reagovat
    Autor: S474N - S474N
    Titulek:Re: vymenit
    Ja bych doporucoval primarne vymenit banku.

    Komentář ze dne: 29.01.2012 13:59:48     Reagovat
    Autor: Q - Q
    Titulek:Jojo
    Bankomaty CS je sranda - me se v kapse ulomila kreditka tak dobre, ze kdyz ji strcim do libovolnyho bakomatu CS, tak mi ji vyflusne, napise "Prosim cekejte" a to je vse - stalo se to zrovna nekde v okresnim meste, kde sem potreboval neco vyplatit - sestrelil sem asi 3 masiny, nez sem nasel bakomat jiny instituce, kterej mi hotovost vydal (kdyz sem sel asi po dvou hodinach kolem jednoho z tech bankomatu, porad tam bylo "prosim cekejte..."").
    Cas od casu jen tak ze srandy to zkousim v praze a zatim 100% uspesnost s freezovanim dalsich masin. Kartu sem objednal duplicitni, takze problem nemam, ale az me CS jednou nasere, tak si vemu seznam automatu, koupim si permici v MHD na celej den a vemu to od A....

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 14:38:33     Reagovat
    Autor: gr - greeny
    Titulek:Re: Jojo

    Komentář ze dne: 29.01.2012 14:32:54     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:pakliže je autor či kdokoliv jiný...
    ... klientem ČS, musí očekávat odpovídající služby.
    Až budu mít chvilku, napíšu k problému karet obecně více.

    Komentář ze dne: 29.01.2012 16:16:30     Reagovat
    Autor: Jim Hacker - Neregistrovaný
    Titulek:trochu nadhledu
    Doporučil bych autorovi trochu nadhledu. Absolvoval sice nepřijemnou anabázi, ale na druhou stranu - zaručí mu nějaká konkurenční banka, že podobná situace u nich nenastane? To je prostě život. Spíše příliš nerozumím lidem, kteří vše sázejí na jednu kartu "obrazně řečeno" a nepočítají s riziky. Co mu proboha brání v tom, aby v peněžence či zadní straně kalhot nenosil bankovku odpovídající jeho nouzovým potřebám? Případně minci? Hlavně že má mobil s internetem, ale použít SMS jízdenku ho nenapadne? Divný to tvor...

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 17:25:00     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: trochu nadhledu
    Autor si nestěžuje na to, že mu automat sežral kartu, ale na to, jak blbě to firma pak řešila.

     
    Komentář ze dne: 29.01.2012 17:58:56     Reagovat
    Autor: nikoloki - Nikoloki
    Titulek:Re: trochu nadhledu
    V NEnošení bankovky v zadní kapse kalhot mu evidentně nebrání nic ;-) …

    Komentář ze dne: 29.01.2012 20:37:29     Reagovat
    Autor: PK202 - pk202
    Titulek:Raifeisen bordel
    Také pátek. Po cestě domů návštěva rodného města. Náhlá nutnost vybrat cca 4000 Kč. První bankomat po ruce : "Transakce byla stronována" tak opodál "domovský bankomat" : "Transakce byla stronována" ... kruci ráno bylo na účtu sto litrů....návštěva pobočky (podotýkám té kde je z historických důvodů veden účet) ...dotaz ...po půl hodině... z bezpečnostních důvodů jsme Vám kartu vyměnili za novou a tuto zneplatnili....nojo, ale já žádnou novou nedostal a ani mne nikdo neinformoval....ano máte pravdu o odeslání nové karty nemáme záznam....asi chyba v systému omlouváme se... já notak jí pošlete a dejte potřebné 4000 z pokladny a buďte rádi, že to nastalo až dnes páč včera jsem kartou platil hotel mimo republiku a potíže s kartou by byly velmi nepříjemné ....OK dáme 4000 ale předložte občanský průkaz...nemám mám jen pas a řidičák a kartu a vizitky a kufr se jmenovkou páč jsem na cestě ze zahraničí....hmm tak nedáme páč hotovost jedině proti občance.....to snad ne...byla to Vaše chyba přeci že jste mne neinformavali, tak buďte pružní... mám i číslo OP napsané v notebooku....ne ne pane nejde to TO JE VÁŚ PROBLÉM ŽE SEBOU NEMÁTE OP KDYŽ CHCETE VYBÍRAT V HOTOVOSTI...najednou se ocitá zmrdova kravata v mé ruce obličeje jsou blízko sebe a křičím "to si děláš prdel zmrde ?!!!!!" a pár dalších nadávek...přikulhává bezmocnej dědek z ostrahy a uvědomuju si, že se blíží průser a tak holt zmrda pouštím, vyhrožuje něco jako o polici a podobně ...seru na něj posbírám se své věci a odcházím......po cca měsící ruším účet u RB a stále čekám jestli budou mít kule mne zažalovat páč identitu maj a kamery tam jsou určitě taky...už je to přes rok a nic.....asi se tím nechtěj moc chlubit.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 11:39:06     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Raifeisen bordel
    aha...a to je konec? ááá, taková pěkná povídánka a žádné titulky "hráli a zpívali"... 8o)

    to máš z toho, že ukládáš peníze v rakouský kampeličce, vole.


     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 13:47:24     Reagovat
    Autor: Redik - Redik
    Titulek:Re: Re: Raifeisen bordel
    Honza ZZR musi bejt bud dvousetkilovej trimetrovej zapasnik nebo proste na Internetu dela silenyho hrdinu, pac neznam cloveka, co skoro na cokoli odpovi vetou ve smyslu "ses debil a lhar" a nedostane apon jednou tejdne pres drzku...

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 10:44:14     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Raifeisen bordel
    Co vím, tihle dva (předřečníci) se docela dobře znají. Pravda - rakouskou banku bych takhle šmahem neodsuzoval.

    Mimochodem, samostatná finanční družstva - raiffeisenky byly před cca 100 lety rozesety po celém Rakousku. Jejich název pochází - voila: od jména propagátora družstevnictví, pana Raiffeisena. To samé v té době u nás, jen se jmenovaly po panu Kampelíkovi.

    Komentář ze dne: 29.01.2012 21:45:55     Reagovat
    Autor: janek - janek
    Titulek:normalni
    jak dlouho si autor tohoto paskvilu mysli, ze trva prevydani karty? dve hodiny? mozna tak uvarit polivku, ale tezko vydat novou kartu:)

    to je taky napad, chodit s jedinou kartou. navic, jak pise sam autor, ma snad dve karty, ne? tak co hudruje? kreditka+debetka. nebo ne?


     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 11:30:53     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: normalni
    víc karet je problém. Mám jich víc a pletou se mi PINy. Takže se pak musím obracet na přátele, aby mi půjčili na víkend. :-)

    novou kartu by vydávat nemuseli, stačí dojet do bankomatu a vyzvednout tam tu, kterou bankomat sežral. Mně snědl bankomat kartu a na papírku bylo, že bude karta k vyzvednutí na pobočce za tři dny a i to je dost dlouhá doba, když vědí, který bankomat to byl.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 11:34:36     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: normalni
    mám už kolikátou kartu od asi třetí nebo čtvrtý banky a každá má stejný pin. jednou jsem měl dokonce dvě souběžně a...měly stejný pin 8o)

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 11:41:09     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: normalni
    to ještě nezaručí, že se nepoplete s PINem od mobilu. To se mi taky stalo, pokoušela jsem se přesvědčit bankomat, aby mi vydal peníze a cpala tam PIN z mobilu. Ten šmejd spořitelní se ukecat nenechal. ;-)

    (ale zatím dobrý, stalo se mi to asi 3x a všichni mi zatím s úsměvem půjčili, zdá se, že není nic zábavnějšího než moje blbost :-))

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 12:06:11     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: normalni
    zaručí...i mobil má stejný pin 8o) ale náhoda to není.

    prostě všude lze PIN nastavit a tak mám na všechno jeden. nerad otročím věcem a tak jsem to porychtoval tak, abych nemusel. změnit pin u karty snad lze v každém bankomatu domácí banky. mám KB a ta to umožňuje.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 12:16:00     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    ČSOB samozrejme take ...

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 10:54:44     Reagovat
    Autor: Ricchie - Ricchie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    mobil má stejný pin 8o) ale náhoda to není

    No tak to je teda ale pěkná pitomost mít stejný PIN pro všechny karty, navrch k tomu i do mobilu.

    Ještě řekni, že kvůli tomu, aby se ti to nepletlo, máš stejný heslo do všech svých emailových schránek, heslo na D-F a kamkoliv jinam...

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 11:42:26     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    pro hlupáka každý hloupý. když si na své věci dáváš pozor, nemusíš mít ze života pakárnu...a pokud mne hlupák okrade, jistě bude aspoň tak chytrý jako ty a bude hledat ke každému zařízení jiný pin 8o)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 11:59:18     Reagovat
    Autor: Ricchie - Ricchie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    Pokud by byl "hlupák" chytrý jako já, tak by se nemusel živit kradením, ale vydělával by si na své živobytí poctivěji a bez rizika :-)

    Můžeš to okecávat jak chceš a můžeš si dávat na své věci pozor maximální, používání stejných PINů je prostě z hlediska zabezpečení proti zneužití kokotina největšího řádu.

    BTW - triviální případ zneužití situace, kdy člověk používá stejná hesla najdes tu: www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/105886-student-se-naboural-do-e-mailu- a-hledal-choulostive-fotky-divky-pak-vydiral/

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 12:06:32     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    ale jo, ta aspoň děláš u lopaty a jsi dobře vychovaný 8o)
    ty bys zkusil zadat všude stejný pin? pokud jsou tvé zvyky jiné, tak kombinuji, že ne...můj "jednotný pin" nikdo nezná, nemám ho ani nikde poznačen, není to rok mého narození, ani rok narození nikoho z okolí, ani SPZ auta či motorky, přesto ho nezapomenu...při zadávání si kreju klávesnici rukou, takže dostat se k němu je prakticky nemožné.

    hambatý fotky žádná z mejch holek neposílala mejlem, protože všechny jsme fotili spolu na můj foťák a když se povedly a chtěla je, vzala si je na flešku 8o)
    v e-mailové schránce není nic, co bych neobhájil před vyšetřovatelem. citlivé informace jako dětský porno a tak jsou komprimovány v zaheslovaném souboru na HDD s šifrováním, takže nenos sovy do athén, ok?

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 13:00:04     Reagovat
    Autor: Ricchie - Ricchie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    Pokud bych se dostal ke dvěma platebním kartám téhož člověka a PIN k jedné z nich bych znal, tak na té druhé ho odzkouším nejdřív. Právě z toho důvodu, že jsou lidé (čehož ty sám jsi dokladem), kteří mají stejný PIN.

    Co se týče mailu - není nutné mít v mailboxu závadný obsah. Stačí poslat z tvé nabourané adresy mail třeba nadřízenýmu: Ty čur..u, už mě nebetyčně sereš. Jsem teď totálně ožralej, tak si to troufám napsat!" a odeslat to třeba pozdě v noci z brněnské internetové kavárny. :-) Před vyšetřovatelem sice nic obhajovat nebudeš, ale v práci bys problémy mít mohl.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 13:12:29     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    K tomu snad staci patricne vyplnit hlavicku "From:", proc se nekam nabouravat?

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 14:20:33     Reagovat
    Autor: Ricchie - Ricchie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    Obávám se, že průmerný uživatel hlavičku From: jen tak zfixlovat neumi. Kdežto vyzkoušet, zda Franta z vedlejšího kanclu nemá stejný heslo do mailu jako do pracovního PC (který mi kdysi prozradil, protože byl nemocnej a já z jeho PC potřeboval nějaký data) napadne ledaskoho. Zvlášt, když mě Franta nasere :-)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 14:40:39     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    Prumerny uzivatel si neumi vyplnit svou identitu v mailovem programu neb mobilni aplikaci?

    No je to mozne, ale to se nam ten prumer za ech par let povazlive thorsil...

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 15:11:23     Reagovat
    Autor: Ricchie - Ricchie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    Já si teď ale už nejsem jistý, zda se bavíme o stejné věci.

    Pochopitelně napsat identifikaci odesílatele "Franta Vocásek" zvládne asi kdekdo. Já to ale myslel tak, že krom napsání "Franta Vocásek" to navíc vypadá, že mail dorazil z adresy franta.vocasek@seznam.cz. Zkrátka něco jako u spamu či phisingu. A tohle už průměrný uživatel neumí.


     
    Komentář ze dne: 03.02.2012 13:29:13     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    Před vyšetřovatelem sice nic obhajovat nebudeš

    Vyprávějte o této bláhové představě a mladické ilusi Petru Partykovi, prosím.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 15:18:52     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: normalni
    PIN není problém navolit individuálně, dnes už většinou i zdarma (to je pokrok...)
    Dokonce můžete používat i jeden PIN pro více karet, to je zcela ve Vaší režii, byť to asi nelze z bezpečnostních důvodů úplně doporučit.
    Možností máte dostatek, že si nepopletete PIN od karty a mobilu asi dokážete (ne)zaručit jen Vy sama, ale viz komenty autorů výše - i v tomto případě si můžete PIN sjednotit.
    Zvažte ale bezpečnostní rizika či alespoň limity na kartách s ohledem na výši Vašeho pojištění karty proti zneužití a samozřejmě je také důležité, zda pojištění kryje i autorizované transakce (tedy ty s použitím PINu), což jsou u čipovek vlastně skoro všechny.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 21:01:17     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    děkuji za ochotu, ale pořád to nevzdávám a čekám, že si těch pár čísel zapamatuji, respektive podaří se mi je v případě potřeby vyvolat, protože někde v paměti jsou, jen je najít. ;-)

    nejvíc se mi líbila rada vyškrábat si PIN na bankomat, který člověk používá nejčastěji.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 21:06:41     Reagovat
    Autor: janek - janek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    ve vsi ucte, opravdu vam dela problem zapamatovat si 4 (slovy ctyri) cisla??

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 21:13:03     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    jo, ale těch čísel je víc. 3x karta, 1x mobil, to už jsou 4 kombinace. K tomu čísla mobilů jiných, všechna možná i nemožná hesla a ještě spoustu dalšího haraburdí nosím v hlavě.

    on tam bude jiný problém, přijdu k bankomatu a bez přemýšlení ta čísla naťukám správně. Pak najednou přijdu k bankomatu, netrefím ta správná čísla asi z přetížení nebo proč a čím víc o tom přemýšlím, tím je méně pravděpodobné, že se trefím. Ale zas takový problém to pochopitelně není, kartu mám už spoustu let a hlady jsem ještě neumřela. Horší než zapatovat si PIN je trefit "vzorový podpis"! :-)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 13:54:59     Reagovat
    Autor: Redik - Redik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: normalni
    Ja pouzivam pamet kodu v mobilu - napriklad na cislo kreditky. Cislo zmenim nejakym jednoduchym matematickym ukonem (typicky neco pricist nebo odecist - bud od kazdy cifry, nebo od celyho cisla) a doufam, ze to pripadnyho nalezce nenapadne. Ta pamet kodu je samozrejme taky zaheslovana. Mit stejny kody a hesla je, rek bych, vo hubu, protoze je dost pravdepodobny, ze to bude jedna z prvnich veci, kterou by clovek vyzkousel, kdyby se nejaky z nich dozvedel. Jinak ten PIN se da zmenit na nejaky cislo, co na ty karte je uvedeny - treba... nevim... prostredni ctyrcisli. Tech pokusu nastesti zlodej nema tolik, nez se to blokne, takze by to byla silena smula, kdyby ho to napadlo.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 18:01:28     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: normalni
    Zasa len cumim ake mozu byt rozdiely medzi rovnakymi instituciami v roznych krajinach...obe banky v ktorych mame s manzelkou ucty vydaju platobnu kartu na pockanie (tu sa tomu hovori access card).
    Ale s tym ze clovek by mal mat viac kariet suhlasim.

    Komentář ze dne: 30.01.2012 11:01:32     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:
    No nevím. Asi bych to řešil tak, že bych zavolal někomu známému, který by pro mě přijel, cestou bych se stavil ve spořce, vybral hotovost potřebnou na týden a bylo by to vyřešeno. Kvůli takovýmto situacím ty přátele máme ne ? :-)

    Komentář ze dne: 30.01.2012 12:46:37     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:k bankám, kartám i autorovi
    Česká Spořitelna je moloch čítající téměř 5 MM klientských duší. Přes 60% jejích příjmů, tedy i zisků tvoří poplatky.
    To jsou veřejně známá a jednoduše dohledatelná data.
    Že si instituce s takovým portfoliem pro službu klientům nepřetrhne hnáty je nabíledni, de facto je klientsky nejdražší bankou na trhu, přesto její tržní zastoupení nijak dramaticky za posledních 10 let neklesá, spíše naopak.
    Z mého pohledu má autor na kvalitu služeb u této instituce zcela nemístné požadavky a měl by držet hubu a krok, neb zcela specifickou situaci na domorodém bankovním trhu členstvím v ČS band of brothers podporuje a přiživuje.
    Na druhou stranu nelze ČS upřít pár primátů a i díky těmto je na trhu profilována jako největší banka v ČR. Její bankomatová a pobočková síť je zcela bezkonkurenční a proto je banka vyhledávána především důchodci a konzervativními / neaktivními klienty. Pro jejich běžné požadavky zcela postačuje.

    Karty a bankomaty:
    1. Bankomaty vlastní banky - hojně tradovaný obecný omyl. Valná část bankomatů je vlastněna nebankovním subjektem, někdy bankou provozována či je vlastník smluvně vázán poskytovat konkrétnímu finančnímu domu bankomat k provozu a jen část bankomatové sítě provozuje i vlastní některá z bank. Opět ČS je vyjímkou. Poměrně velká část ATM sítě je bankou spravována i vlastněna.
    2. Technické zabezpečení opravdu na úrovni banky neexistuje. Servis zajišťuje externí společnost, dotace bankomatu pak samozřejmě nějaká bezp. agentura (zpravidla G4S). Jedna zajišťuje provoz, druhá do piskly cpe prachy, navzájem se suplovat logicky nemohou. Banka může při poruše dát hlášku na správce ATM a ten zajistí nápravu. Dá se předjímat, že u ČS, která má bankomaty na každé prdeli se nepřetrhne a logicky proto není ani důvod.
    3. Vydávání zadržených karet:
    je striktně omezeno. Pakliže se jedná o bankomat na veřejném místě mimo pobočku, pak je to průser. Banka si vyžádá výjezd technika, ten (někdy) přijede (v řádu dnů a záleží jak významná je lokace či frekvence užívání mašiny, exponované ATM mají přednostní servis), ten přístroj opraví a předá všechny zadržené karty na centrálu - vede se kontroling a přísná evidence. Karty jsou následně rozdistribuovány na konkrétní vydavatele. Expirované karty jsou zadrženy a blokovány automaticky, spousta bankomatů zadržuje i poškozené plasty (nosit kartu na prdeli je opravdu akt hodný vohnouta a burana prvního řádu - divit se poškození či dysfunkci karty pak už hraničí s debilitou), dále mohou nastat určité technické problémy na bázi ATM, a to je držitel karty bohužel v prdeli - dočasně určitě.
    Proto je výhodnější vybírat z bankomatu situovaném u nějaké pobočky. Pakliže je držitel schopen se prokázat personálu totožností a doložit, že je majitelem karty, pak nebýval s vydáním plastu problém. Pobočka má od mašiny klíče a do schránky se zadrženými kartami přístup (aspoň tomu tak dříve (4roky a zpět) bylo. Pakliže je držitel i klientem banky, která bankomat provozuje, je to ještě jednodušší.
    4. Vydávání karet:
    zcela obecně tak činí externí (a mnohdy i zahraniční) firma. Je to výroba plastu a osazení bezpečnostními prvky + emboss. Jen se pak vytiskne určitý design a logo, to už je detail. Proč by banka měla být výrobcem plastu, čipu, embossovacích strojů a tiskařských mašin, to mi uniká. Proto to nechává na jiných. Distribuce plastu je v podmínkách ČR trhu běžně 1 týden (i v případě, je li plast karty vyráběn v zahraničí). Express to umí běžně i do 3. dne, znám banky které jsou schopné přes kurýra dodat kartu k zákazníkovi po celém světě do 24 hodin. To beru jako velmi zdatný logistický počin, že si zájemce o službu adekvátně zaplatí je nabíledni, klienti privátních bank tomohou mít i zdarma. Stejně jako náhradní hotovost na pobočce banky, což zvládají i pro běžnou klientelu v rámci ČR i některé banky, pro privátní klienty lze službu uplatnit i na zahraniční pobočce.
    5. Zbytek je v lidech
    jako i v jiných oblastech života, tak i na pobočce či call centru funguje gaussovka dokonale a máte šanci narazit zhusta na bezkrevného úředníka držícího se skripta či procedury. Vyjímky pak tvoří oba protipóly - tedy neochotný kripl neschopný akce, kterou dokonce udělat musí (viz komentář zabývající se prokázáním totožnosti. Pas je stejný doklad totožnosti jako občanka a pracovník přepážky proti němu prostě hotovost vydat MUSÍ a tečka. Nenechte se odradit blbci vykládajícími si svévolně pravidla a zákony. Zavolejte vedoucího, dál se s idiotem nebavte). Stejně tak můžete narazit i na abnormálně ochotného jedince, který Vás dokáže i online či telefonicky když ne přímo vyvést ze sraček, tak alespoň zajistit pružnou nápravu a přidat i něco navrch. Zejména na straně znalostí a zkušeností. Vyvažujte takové zlatem, nenechte si podobnou zkušenost pro sebe. Moc lidí takových není, navíc jich ubývá a když jsou, proč by probůh pracovali na call centru či přepážce banky ???
    6. a konečně epilog:

    Každé řešení, které spoléhá na dálkový kontakt, zprostředkování funkčnosti atd. prostě může selhat a bude selhávat. Technika je nedokonalá a má své vrtochy. Sorry, ale jen blbec si může myslet že bude vždy stoprocentně fungovat a že plnohodnotně nahradí lidský faktor, který má ale také své meze. Mějte minimálně dvě karty - debetní pro výběr z ATM a kreditku (ty radši dvě od dvou různých providerů a ještě lépe i karetních společností). Při výjezdu do zahraničí pak buď přímý přístup k hotovosti a nejlépe i prachy s sebou. A informujte svou banku o výjezdu (hlavně když je banka anglosaská) kvůli monitoringu podezřelých transakcí.
    Jsou situace, kdy má škvára za žebrem cenu zlata, tak to vždycky bylo a vždycky bude. Nejlepší řešení je univerzální, říká se tomu diverzifikace rizik. Tak diverzifikujte, ať nejste zaskočeni situacemi, které jsou velmi nepříjemné v důsledcích, ale prostě mohou nastat.
    Koukám, že je to na samostatný článek

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 12:19:37     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:Re: k bankám, kartám i autorovi
    Ale lépe se to napsat nedalo :)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 13:23:59     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:Re: k bankám, kartám i autorovi
    >Při výjezdu do zahraničí pak buď přímý přístup k hotovosti a nejlépe i prachy s sebou
    takže karta je k hovnu ...nač jí teda mít....

    To že se technika může porouchat si myslím chápeme všichni...co nechápeme je to, že někdo kdo prostřednctvím té techniky vydělává neskutečný prachy (kartový bussines je IMHO velmi lukrativní) není schopen při poruše té techniky zákazníkovi adekvátně pomoci.
    Například by mohl na místo vyslat nějakého mobliního pracovníka, který by dovezl zákazníkovi náhradní hotovost. Jako další by se mi jevila služba ...dojdi si do nejbližší otevřené banky a tam ti na prokázání totožnosti vydají náhradní hotovost a my si to s nimi vyřídíme. Tím mám na mysli kartové společnosti. Případně by tyhle služby mohly poskytovat i banky.

    Samozřejmně že se kdykoliv může porouchat cokoliv, ale je jen na dodavateli služby, jak se k tomu postaví.....



     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 15:51:25     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:Re: Re: k bankám, kartám i autorovi
    pro pk202:

    svět není černobílý.

    ">Při výjezdu do zahraničí pak buď přímý přístup k hotovosti a nejlépe i prachy s sebou
    takže karta je k hovnu ...nač jí teda mít...."
    No nejspíše proto, že je to dnes zdaleka nejběžnější, nejrozšířenější platební prostředek, navíc zhusta pojištěný proti zneužití či ztrátě. Když Vám prachy někdo ukradne, tak budete mít bez náhrady právě tu holou prdel. Bez karty a přístupu k hotovosti u té holé prdele taky zůstane. No, venku žádný med, bez dobré banky a bankéře Vám zbývá jen zastupitelský úřad...
    Navíc problémy s kartou jsou ojedinělé, prostě je tam nějaká nízká pravděpodobnost, že se může průser stát. Sorry, kde není?

    "To že se technika může porouchat si myslím chápeme všichni...co nechápeme je to, že někdo kdo prostřednctvím té techniky vydělává neskutečný prachy (kartový bussines je IMHO velmi lukrativní) není schopen při poruše té techniky zákazníkovi adekvátně pomoci."

    Jsou banky, které vydělávají neskutečné prachy na karetním byznysu, jsou banky, které na něm moc nevydělávají a jsou dokonce i banky, které jdou na nulovou marži či ho dotují a vydělávají jinde. Je jen na Vašem uvážení, kterou z nich budete podporovat. Když vidím, kolik klientské důvěry darují čeští spotřebitelé největší bankovní trojce v ČR, pak bude problém spíše v hlavách těchto spotřebitelů. Nicméně velká část bank dnes nabízí v rámci balíčků vydání a vedení karty zdarma, včetně souvisejících služeb, obnov po expiraci, blokací atd. Výběry z bankomatů máte několikrát za měsíc, či ze "spřátelených" bankomatů dnes už běžně zdarma, takže zase tolik už na Vás banky nevydělávají. Na kartách leckdy skoro nic.

    "Například by mohl na místo vyslat nějakého mobliního pracovníka, který by dovezl zákazníkovi náhradní hotovost. Jako další by se mi jevila služba ...dojdi si do nejbližší otevřené banky a tam ti na prokázání totožnosti vydají náhradní hotovost a my si to s nimi vyřídíme. Tím mám na mysli kartové společnosti. Případně by tyhle služby mohly poskytovat i banky."

    Když si článek přečtete ještě jednou, tak zjistíte že jsou v něm tyto možnosti, byť okrajově, zmíněny.
    Vždycky se dá najít řešení. Musí být ale aktivita z obou stran.
    On i ten vztah mezi klientem a bankéřem může být jiný než jste zvyklí. Ale musí fungovat recipročně. Když si klient vzpomene, že má bankéře a banku jen v okamžiku, kdy se stane průser, pak to také leckdy i průserem skončí. Standardní řešení bývají přijímána pouze v rámci nutné povinnosti. To leckdy ale nepomůže a nestačí. Ve svém telefonu mám čísla všech 260 klientů. V pravidelném kontaktu jsem zhruba se 180 z nich. Zhruba 30-40 je ale naprosto neaktivních, byť se snažím sebevíc, od některých se člověk dočká arogantního chování bez jakékoliv příčiny, někteří mě znají jen když něco potřebují apod. Někteří už mě dokázali i trefit pod pás či jinak prohodit, zachovat se neslušně. Přesto všechno dostanou všichni BEZ VYJÍMKY stejný standard, a i ten bude min. o řád výš než v jakékoliv retailové bance. Pánč to beru jako profesní čest a zakládám si na ní. Je ale několik desítek klientů, kteří díky svému vystupování, chování, historii /jelikož ten vztah se nějak buduje, když se chce..../ mají jistotu, že se z jejich potřeb poseru v kteroukoliv denní i noční hodinu. Když mi zavolá ve dvě ráno z druhého konce světa, tak se pro něj přetrhnu.
    Tak si položte otázku, jak to máte vy se svým bankéřem nastaveno? Jak aktivní v tom vztahu jste, znáte ho vůbec, je to pro Vás partner? Jestli ano, pak můžete být relativně v klidu kdekoliv. Každý svého štěstí strůjcem.
    A případné kecy o nějaké segregaci apod.?
    Hovno, takhle se dělá byznys. Kvalitu musí dostat každý, špičku jen někteří. Chceš li špičku, zasluž si jí. Já taky nemám nic zadarmo a nejde vždy jen o peníze.
    To je byznys, ať se to někomu líbí či nikoliv.

    A to je i odpověď na poslední větu:
    "Samozřejmně že se kdykoliv může porouchat cokoliv, ale je jen na dodavateli služby, jak se k tomu postaví....."
    Ne, není. Je to do jisté míry i na Vás, jak se k tomu postaví :-)






     
    Komentář ze dne: 19.02.2012 09:07:34     Reagovat
    Autor: Lemming - Neregistrovaný
    Titulek:Re: k bankám, kartám i autorovi
    Dobré, jen k tomu "Přes 60% jejích příjmů tvoří poplatky." - to není poravda, poplatky tvoří u našich bank, stejně jako u zahraničních, cca 1/3 příjmů. Viz jejich finanční výkazy.

    Komentář ze dne: 30.01.2012 22:06:48     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Nebuďte zlí na techniky Spořky - snaží se
    Řekněme, že jsem měl přístup k jistým informacím z technické části ČS, takže bych rád trochu vysvětlil, co a jak. Je toho víc. Předně, bankomaty nejsou napojeny on-line na "skutečný" systém spořky, čti: účty. Dřív se (prý, vyprávěli mi pamětníci ze spořky) dokonce manuálně svážela data z automatů; měli onehdá i potíže s tím, že někdo obešel řadu bankomatů, na každém si vybral peníze a než se aktualizoval stav konta, vyrobil celkem slušný dluh. To už je teď ošetřené, leč bankomaty stále zůstávají separátní "organizační jednotkou" v rámci banky a sběr informací z nich není žádný hi-tech - což se bude týkat i informací o kartách a tak podobně.

    Pak jsou tu ještě fascinující data, na jejichž základě je prioritizována údržba, ale do toho nebudu zbíhat.

    Nu a do třetice, ČS má "skvělé" vedení - přinejmenším u techniků je polooficiálním cílem, že zaměstnanec nemá být spokojený (Sic!) a naopak se má neustále bát o místo, protože tak přeci pracuje nejlépe. Nějaká inspirace z Japonska či co.
    Toto je zejména záležitost nového vedení, kde se cca. před rokem na vedoucí pozice dostali zmr. a jejich přátelé, kteří se doopravdy a nefalšovaně rozhodují (např. o počtu techniků na nějakém úseku/systému) nikoli na základě počtu klientů a důležitosti, nýbrž na základě toho, jak moc barevné jsou powerpointové prezentace o daném oddělení/systému. Fachmani a fachdámy, kteří před lety celý systém stavěli a kteří by se skutečně hodili na ty posty z nich šílí, protože jsou přímí, neprovozují rektální alpinismus a starají se o systém a ne o grafy, přičemž takto musí bojovat za přežití techniky proti hujerům a zmr.; zaměstnanci jsou rváni do co nejvíce otevřených a co největších open spaců, přes které pořád někdo chodí a nesmí si dělat žádné soukromí ani skříněmi a je na ně tlačeno, aby si brali co nejvíce povinností, aby mohl být někdo vyhozen a ušetřilo se na nákladech. Několikrát se stalo, že byla část techniků či operátorů vyhozena jen proto, aby "se" zjistilo, že sekční vedoucí měli pravdu a zbyteček pracovníků je přetížený tak, že nezvládá. Načež se ČS obrátila na vyhozené techniky a část skutečně natahala nazpět (což je poněkud nad mé chápání, ale budiž).

    Za sebe říkám, že podle toho, co znám je skoro zázrak, že to funguje alespoň tak, jak to funguje. Technicky drží Spořku nad vodou zejména fachmani čtyřicátníci, kteří tam zůstávají z neuvěřitelné loajality k technickému zázemí a klientech, zatímco jim vedení hází klacky pod nohy. Ti si zacvičují čerstvé třicátníky a pár pětadvacátníků, ale to jsou IMHO tak poslední, kdo tam s takovým přístupem vydrží.

    Takže vás prosím - buďte na techniky ze Spořky hodní; nemohou za to, že mají v nejvyšším vedení totální hovada a fakt se snaží, co systém dovolí. Řada ze senior techniků pracuje na de facto 200% a někteří i na 400% placené pracovní doby a navzdory obstrukcím a neustálé snaze zmr. zabít produktivitu tím, že budou zaměstnanci psát nejlépe minutové výkazy - tak loajální jsou technice a zákazníkům. Fakt není fér si na nich vybíjet vztek.
    Vyžrat by si to měli ředitelé a to nikoli oddělení a úseků, ale přímo pod-firem (ČSAS má dceřinné firmy, které se o to de facto starají; a právě jejich ředitelé jsou...)

     
    Komentář ze dne: 30.01.2012 22:23:51     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Nebuďte zlí na techniky Spořky - snaží se
    a z toho "skutečného" systému se do toho bankomatího "neskutečného" nějak překlopí data nebo jak to funguje? Protože to vypadá jakoby to bylo online.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 09:29:15     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Nebuďte zlí na techniky Spořky - snaží se
    Zhruba tak. Data se sbírají a pak přesypou.
    Mimochodem, tak to funguje snad ve všech bankách: "online" znamená, že transakce v rámci banky se jedou hned či velice často dávkově (tj. jakési "semi-online", kdy je pro klienta zdání online, ale ve skutečnosti se jedná toliko o velice častý cyklus dávkového zpracování), ale jakmile se jedná o převody mimo rámec databáze účtů banky (jako je u ČS Sporožiro), je to dávkou několikrát denně. Mezi bankama to chodí většinou někdy odpoledne či v noci, protože to si ČNB účtuje nejmenší poplatky (u Spořky; mBank to jezdí tuším v 8 a v 17hod.) a bankomaty chodily *tuším* brzo ráno - ale už je to nějaký čas a i tehdy jsem to vysvětlení bankomatů měl z třetí ruky, takže nebrat za slovo.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 20:53:26     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Nebuďte zlí na techniky Spořky - snaží se
    asi bude mít pravdu tmiso níže, protože když v jednom bankomatu vyberu a během třeba dvaceti minut přejdu k jinému, tak ten druhý "ví", že jsem už vybírala, přesněji upraví použitelný zůstatek. Ale zase někdy mívá bankomat zpoždění, peníze už na účtu jsou, ale bankomat o nich neví.

    u internetového bankovnictví to vypadá zase trochu jinak. Když dám příkaz k úhradě, odečte se částka od zůstatku a objeví se v dnešní činnosti, ale objeví se ještě jinde jako "vyčkávající". Tam to vypadá jako pseudoonline činnost, ale to je spíš z toho důvodu, že v tu chvíli jsou peníze pro banku k volnému použití do doby než je musí připsat na jiný účet/jiné bance.

    ČNB účtuje bankám poplatky za mezibankovní převody? :-O

     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 12:28:07     Reagovat
    Autor: tmiso - tmiso
    Titulek:Re: Re: Nebuďte zlí na techniky Spořky - snaží se
    su online transakcie a offline transakcie.

    zacinalo sa s offline. tam bankomat/terminal urobi s vlastnymi datami a s kartou co vie a podla vlastneho uvazenia [ne]schvali transakciu. schvalene transakcie sa potom raz za cas kabelovym (nahra sa na disketu/vytlaci ... a strci do kabely) alebo inym prenosom odoslu do centraly na dalsie spracovanie.
    vyhoda je technicka nenarocnost - fungovalo to este v dobach, ked platobne karty boli plechove. momentalne napriklad tzv. zehlicky ale aj vybrane transakcie s chipom a v niektorych zaostalejsich krajinach dokonca s magnetickym pruzkom
    hlavna nevyhoda je ako uz bolo napisane - kym sa centrala dozvie, ze sa nieco stalo, muoze sa stat daleko viac.

    momentalne uz je skoro vsetko online - bankomat/terminal zavola na centralu a spyta sa co s transakcoiu a [ne]schvaluje centrala

    Komentář ze dne: 31.01.2012 00:59:07     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:
    To je nejaky vynalez pro zeme tretiho sveta, ze se karta musi zasouvat cela?
    V Mexiku, Brazilii, Kanade, USA atd. se ta karta jenom protahne ctecim zarizenim.
    Ma to nejaky duvod krome buzerace?

     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 01:05:03     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re:
    Je to tu naprosto normalni. A to bys koukal, jak dlouho to nekterym masinam trva, nez ji sezerou.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 01:26:35     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re:
    Este som nevidel taky ATM cez ktory by sa karta len tahala. A to zijem v Kanade 11 rokov...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 12:34:45     Reagovat
    Autor: tmiso - tmiso
    Titulek:Re:
    pokial sa nacitava magneticky pruzok, je technicky mozne kartu len pretiahnut citackou. na POS terminaloch bezne, na bankomatoch neobvykle.
    pokial sa nacitava chip, musi byt karta v citacke cely cas transakcie.
    momentalne su na bankomatoch kombinovane citacky, ktore vcucnu celu kartu a potom urobia, co uznaju za vhodne. vraj pre pohodlie zakaznika

    Komentář ze dne: 31.01.2012 06:56:35     Reagovat
    Autor: pepeechose - pepeechose
    Titulek:Změň banku, fňukno
    Milý autore, přestaň laskavě fňukat a začni se o svůj rozpočet lépe starat. Existují banky s mnohem lepším portfoliem služeb. A mnohdy zdarma! Brečet nad tím, že tě neuspokojují služby jedné z nejzlodějštějších bank na trhu se rovná vohnoutismu.

    Komentář ze dne: 31.01.2012 09:49:02     Reagovat
    Autor: Layton02 - layton02
    Titulek:autor
    Vcelku se vztekem autora souhlasím.
    Řeči o tom, že měl u sebe mít aspoň nějakou hotovost jsou sice pěkné ale liché. Do bankomatu pro ně se chodí tehdy, když je potřebujete, čili když Vám dochází. Tohle je otázka situace a ne špatných předpokladů.

    Pokud si někdo zřídí pro jistotu víc karet, jak je libo, ale akorát o to víc házíte peněz do chřtánu těmhle mastodontům.

    A odvolávat se kecama, "cos čekal vole, máš se jistit" je krásný příklad přizdisráčskýho přístupu. Způsobem "Banky jsou holt takový, tak se přizpůsobme" se dá aplikovat na jakoukoliv situaci nebo instituci, stačí jenom vyměnit podmět v první větě.

    Jedna cesta je vyměnit banku, ale je i druhý způsob. Proč si bance nestěžovat? Proč jí nekomplikovat život, když zrovna do týhle člověk na běžným účtu měsíčně narve pěknej ranec?

    Autor nestáhl ocas, jak by tu některý běžně udělali, ale stěžoval si, a to by měl dělat každej. Jenže spousta lidí jsou prostě ovce.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2012 10:03:51     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: autor
    Tak zrovna spořka má reklamace udělaný docela dobře a ani se moc nehádají.
    Druhá věc jsou třeba některý záležitosti, se kterýma na pobočce nic neudělají protože "my to tak máme nastavený", to je pak potřeba brát jako blbě označený zboží v supermarketu, který mají v kase za jinou cenu a taky s tím nejde v danou chvíli nic udělat. Prostě se to občas stane.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 12:10:38     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:Re: autor
    Každý rozumný člověk by měl vědět, že NEEXISTUJE a nikdy ani exsitovat NEBUDE systém, který je bezchybný. A je jedno, jestli se jedná o banku nebo třeba mozek.

    Pokud je někdo na nějakém systému závislý, tak si má prostě udělat krizovej plán. V tomto případě náhradní kartu - a tu má mít člověk proto(alespoň doma a zdarma, na trhu je jich více než dost), že ho někdo může okrást, že se mu může mechanicky poškodit, že se mu může zmagnetizovat nebo ji omylem sežere bankomat (který to ovšem často udělá z nějakého důvodu).
    Stěžovat si sice má smysl, ale pokud by se kdokoli normální měl řídit střední pasáží tvojí reakce, tak by to asi daleko nedotáhl. Spolehnout se má člověk zejména na sebe a ne na to, že mu někdo zaručí 100 procentní fungování nějaké plastové kartičky (zejména proto, že to 100 procentně zajistit nejde).

     
    Komentář ze dne: 01.02.2012 13:31:59     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:Re: Re: autor
    > (zejména proto, že to 100 procentně zajistit nejde)
    mno to sice nejde, ale dá se v takovém případě alespoň vyvinout snaha to nějak napravit a zákazníkovi pomoci, ta zdaleka od nenažraných karetních společností a bank není vidět.....

     
    Komentář ze dne: 03.02.2012 08:52:32     Reagovat
    Autor: Layton02 - layton02
    Titulek:Re: Re: autor
    S první částí souhlasím, nic takovýho jsem ale ani neřekl. Já tvrdím, že systém nápravy je nedostatečný a za takový peníze, který zákazník zrovna rve do ČS oproti jiným bankám by měl chtít víc.

    Pokud autorem danou situaci, kdy selže jedna karta řešíš tím, že máš druhou doma, tak je ti k ničemu, když nemáš ani na lístek domů.

    A opět, pokud řešíš nedostatky na systému tím způsobem, že se přizpůsobíš, pak jsi ovce a ne rozumný člověk.

    Komentář ze dne: 31.01.2012 13:52:18     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Kredit is nice
    Kredit is nice, but we need Cache, četl jsem na jednom krámku na Borneu.

    Rád to cituji, páč pořád si myslím, že "výdaje pod kontrolou" znamená vidět peníze, které někomu dávám a ne mít vhodně nastavené nějaké limity.

    Neomlouvám tím fušeřinu bank a chápu, že někoho tlačí realita k tomu, aby byl na kartě závislý.

    Komentář ze dne: 31.01.2012 18:41:07     Reagovat
    Autor: jestireq - jestireq
    Titulek:eBanka
    Kdysi dávno (tak 6 let) mi stejným způsobem spolkl kartu bankomat tuším na Můstku.
    Volal jsem do banky, tam mě myslím odkázali na servisní firmu (bankomat byl tuším ČSOB).
    Karta byla asi druhý den k vyzvednutí na pobočce, rozhodně to nebyl týden.
    Dodnes si z toho ale pamatuju pouze to, že bankomat neměl žádné identifikační číslo, nebyl na něm ani kontakt na tu servisní organizaci a operátor se vehementně dožadoval uvedení ulice, ve které bankomat je (což je v podchodu metra trochu problém určit) takže jsem nechal zapsat 'Pod Václavským náměstím'. :)

    Každopádně to bylo poučení, nosím hotovost a cítím se nesvůj když částka v peněžence je pod tisícovku a vybírám v bankomatu, který je ve vchodu do pobočky ČSOB a pouze když má pobočka otevřeno.

    Komentář ze dne: 01.02.2012 11:35:15     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:Hm
    Nevím, co s tím má společného Česká Spořitelna. Ať už technické problémy s kartou nebo sežrání karty bankomatem se děje poměrně často (dělal jsem v bance a pro 10 k klientů sme převydávali několik kusů karet každý den). Je to naprosot běžná věc a klient s ní musí počítat.
    V Reiffce mi během 12ti měsíců 2x přestal fungovat čip (což se většinou zjistí tehdy, když máte v sobotu o půlnoci litr útratu na kase v restauraci a přístroj ohlásí, že karetní údaje se nepodařilo načíst).
    Teď jsem v KB, kde jsem byl snad i mile překvapen, že mi bankomat bez jakýchkoli upozornění asi 3x kartu vyplivl, místo aby si ji sežral a mohl sem tak klidně přejít přes ulici ke konkurečnímu bankomatu, kterej s ní problém neměl (sice za 35 Kč, ale taky pátek večer, čiže to beru jako pozitvní i když to tak není).
    Jediná rozumná věc v článku je doporučení na konci (mít doma ještě jednu platební kartu navíc). Nechci tu 2x pozitivně zmiňovat KB, ale náhradní debetní karta k účtu je tam už delší dobu naprostou samozřejmostí (při otevření nového účtu)...

    Komentář ze dne: 11.02.2012 00:21:34     Reagovat
    Autor: Corwin22 - corwin22
    Titulek:Měkouš
    V rámci toho, že mám možnost bankomaty CS molocha(ano přes 1300ks po ČR), vidět opravdu zblízka a v praxi. Dovolím si pár poznámek.

    Ad1)Sežralo kartu? Nu, to se může stát. Zvlášť, když jí ovce tahá po kapsách, a nerespektuje napsaná doporučení/Netahat v kapse/.
    Ad2)Zákaznická linka je panáčku nalepená na každém ATM. - Jedním slovem kecy. (Maximálně, že by nálepka odešla. Ale o tom dost pochybuji.)
    Ad3)Všechny karty které zachytí ATM. Jsou vybírány od Po-Ne v 7-19h. Následně jsou doručeny druhý den CS.

    Zbytek nebudu řešit, neznám procedury.

    Každopádně mě učili vždy připraven.
    Sušenko....

    BTW:Hodnoceno za 4.

    Komentář ze dne: 18.02.2012 01:43:33     Reagovat
    Autor: luda - Neregistrovaný
    Titulek:sezrani karty
    No kdysi se mi neopatrnosti stalo ze mi karta po delsi dobe bez operace sama zajela do bankomatu tehda CSOB. datum mi nerekli, jen ze az to doplnovaci navstivej tak daj vedet - bylo to tenkrat tak na tejden az dva. jeste ze sli tenkrat posilat penize na ucet .
    dneska uz ma clovek pro sichr 4 debetky, kdyby z hlavni vybral blbej limit 50 tisic na tejden .ucty u 4 bank kdybyy nahodou jedna sit dane banky vypovedela sluzbu v bankomatech jako se to stalo jednou manzelce , banku pro vyber a vklad vetsich castek zdarma ,kdyz si clovek chce koupit treba auto za hotovy a karty maj limit treba 20/30/50 na tejden , ctvrta ta ma 200 k na mesic aspon.
    k tomu je zaloha kreditni karta u uplne jiny banky .
    a to jeste nema clovek vyhrano, kdyby jel do zahranici tak kreditky od obou firem jak VISA tak Maestro , kdyby nahodou jednu nebrali .

    dnes uz dokonce i internetovy penezenky vydavaj karty pro zakazniky aby si z nich mohli vybrat cash. treba Moneybookers .

    navic dneska krom vyhledani pobocky pres net na mobilu existujou uz i aplikace bank do mobilu. tudle jsem byl v jedny casti mesta kde to vubec neznam a potreboval vybrat z bankomatu a nevedel kde. a aplikace nejen ze to ukaze podle lokalizae site opa - nemusi se zapinat gpska ale spusti se i navigace takze vas to i navede.

    btw ono je z vaseho clanku poznat ze se rad nechavate okradat , ze vam to vubec ale vubec nevadi . a navic vklad do fortuny jde jak pres mobil tak i doma na pc, prave to vasi kartou.
    dneska z bankomatu vybiram jen penize na hotove zbozi , kde nejde nic elektronicky - at uz prevodem ci kartou .
    doufam ze vam tadle lekce stacila a zvednete konecne tu vasi linou prdel a zaridite si x ruznych uctu a karet co jsou zdarma . a taky prestanete sazet u vydriduchu jmenem fortuna a podobne radoby sazkovky na NHL, kde vas vobiraj jeste vic nez v bance.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.