Komentáře ke článku: Psí hovno na botě v Lidickém památníku (ze dne 20.03.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
...a v tom jsi holce nedal moc dobrou lekci.
Spíš by to chtělo dojít k bábě a nahlas jí vysvětlit, že na hřbitově, kde leží její rodina psi nesmějí právě proto, aby nenarušovali pietu místa...a třeba i nakopat toho psa. Na tom houby záleží. Volat policajta je impotentní řešení, které je ze všech ostatních nejméně efektivní a nejméně následováníhodné.
Já osobně mám za to, že vyvolávání lítosti a jiných emocí včetně zášti nebo nenávisti v podobných "továrnách na dojetí" jako jsou tahle památná místa (Lidice, Osvětim apod.), je nemravné. Nejlépe by bylo to tam (znova) přerovnat buldozerem, zasadit tam strom a k němu dát cedulku "Památný strom". Všechno navíc už je jen špinavá politika schovaná na hyperkorektní spasitelská hesla a vyvíjení citového nátlaku vahou počtu obětí.
Měl jsi holku vzít někam na hranice a ukázat jí pevnosti, který stojí v hraničních lesích, aby bránily republiku. To je myslím poselství dneska daleko podstatnější než to, čím si museli projít Němci, kteří dnes tvoří multikulti Německo - páteř Sovětského Svazu Západu.
|
|
|
A že ty pevnosti byly co platný, že?
|
|
|
Nebyly. Ale s tím už nenaděláme nic a dnes už to není důležitý stejně jako zmíněné památníky.
Důležitý je, že na těch bunkrech je vidět odhodlání nedat se lacino...a možná se nám ještě budou hodit při válce s Evropskou unií 8o)
|
|
|
Myslíš válku o dotace na pěstování žampiónů v rámci rekultivace protievropsky zameřených objektů?
|
|
|
Máte pravdu. Štve mě, jak se Češi ustrašeně stále přesvědčují, že jsou žabaři a odpor byl vždy marný. Pokud už někdo ví, co pro nás znamenala mnichovská dohoda a Protektorát B & M, spojí si to s pasivní kapitulací kvůli "těm ostatním", případně s atentátem na Heydricha, který zase zařídili Britové. Měli bychom si připomínat, že česká armáda byla tehdy vysoce bojeschopná, politice se do poslední chvíle snažili ponižující vývoj zvrátit (ještě v době, kdy Němci vstupovali do Sudet, padaly zcela váýžně míněné návrhy na vojenský odpor), mnoho Čechů bylo popraveno pro účast na odboji. Měli bychom se trochu poplácat po ramenou spíše, než někde poplakávat a litovat se.
|
|
|
Přijměte prosím vyjádření respektu za to, že v tak vysokém věku dokážete komunikovat na internetu. Rozumím, že zážitky z války jsou mimořádně silné a vzpomínky na ně trvalé. Na druhou stranu prosím vezměte na vědomí, že v roce 1933 mi bylo -45 let a že se mne tedy toto téma až tak nedotýká. Z téhož důvodu se s Vámi nemohu plácat po ramenou, protože by mne hanba fackovala, kdybych případnou statečnost určitých lidí žijících v té době vykládal za statečnost svou.
|
|
|
A vy přijměte, prosím, také můj obdiv. Skvělá ironie a vtip, kdyby nemířila na mě, zasmál bych se ještě víc. Nejsem samozřejmě pamětník, můj děd však prožil velmi bohatý život, v roce 1938 byl kapitánem protitankového dělestřelectva a o mobilizaci i následném stažení vojska často vyprávěl, podstatnější však je, že o postupu politků existují historické záznamy.
Míjíte však pointu, jde o náš postoj k dějinám, o to, co si z toho vybíráme. Jsou věci, za které se můžeme stydět a na jiné můžeme být hrdí. My se však tak nějak dobrovolně shazujeme, což není nutné. Statečnost druhých není důvodem k vlastní hrdosti o nic menším než pocit poníženého čecháčkovství způsobený akcentací kolaborace.
|
|
|
No, mně je zase tak nějak buřt všechna ta národní hrdost, vyjadřovaná nejčastěji pomalovaným ksichtem, rozcmrndaným pivem a řevem - Naši dotoho!
Pokud se kouknu na české dějiny, nenacházím tam nic moc zásadního, na co by člověk mohl být hrdý - navíc jsem z půlky maďar a ze čtvrtiny němec a co se týče té zbylé čtvrtiny, tak tam se po staletích, co se češi nechali mrdat všemi okolo, těžko dá u někoho tady hledat český původ.
|
|
|
Ty bys měl ohledně národní hrdosti hledat spíš v maďarskejch dějinách, to u tebe převažuje ;)
|
|
|
Aha, aha, takové "pouliční směs", což? :p
Buď rád voe, jsi plnohodnotný evropan (eh sorry evroosoba) a měl bys na to požadovat dotace z důvodu multikulti obohacení!
|
|
|
Když se to vezme historicky, tak jsou všichni lidi tady evroosoby, říznuté Asií.
|
|
|
Njn, Rudá armáda přeřízla, co se dalo, to je pravda.
|
|
|
nic ve zlym, ale proč bys měl se svym původem hledat národní hrdost zrovna v českých dějinách mi teda poněkud uniká :)
|
|
|
Protože jsem se kdovíproč narodil v Praze a dostal české občanství. Kromě toho je to jedno, protože čistokrevný čech stejně neexistuje. ;-)
|
|
|
|
Když už se v tom máme hrabat, tak bychom si taky mohli připomínat to, že ministrem zahraničí a později presidentem ČSR byl zmrd, který ji dovedl do v podstatě totální reálné isolace a ještě v roce 1934 prohlašoval, že lepší Hitler než Habsburk. Že chování ČSR k národnostním menšinám je nahnalo do Hitlerovy náruče* atd. atd.
S tou bojeschopností armády víceméně souhlas, ony tam sice byly obrovské nedostatky, ale ani Wehrmacht v té době nebyla to, co v roce 1940...
___
* Nevybavuju si jiný evropský stát, jehož vládě by se podařilo takovým způsobem nas..t všechny národnostní menšiny.
|
|
|
tak vzato kolem a kolem, česko-německé vztahy stály za pendrek už za Rakousko-Uherska a ČSR ty problémy akorát zdědila. Čeští národovci nebyli žádní beránci, ale zrovna Němce v disciplíně "národní chauvinism" málokdo trumfne, z čehož měli těžkou hlavu i Habsburkové, kterým se idea pangermanismu zrovna nehodila do krámu (protože Kaiser Bill).
Objektivně vzato, postavení Němců za ČSR bylo na standardy evropských národnostních menšin té doby velmi dobré, měli vlastní školy, noviny, parlamentní strany, univerzity, zastoupení v parlamentu a kdoví co ještě, Subjektivně vzato jim to přišlo málo, protože jim jednak vadila ztráta postavení vládnoucího národa, což byla rána pro jejich národní cítění a druhak se na tom podepsala nacistická propaganda (sousedovy hrušky jsou vždycky šťavnatější a tráva zelenější). Do Hitlerovy náruče je nedohnalo ani tak ČSR, jako pocit ublíženosti v kombinaci se zblbnutím způsobeným nacistickou propagandou.
|
|
|
Ano, ty česko-německé vztahy nebyly v mnoha místech žádná idylka už za mocnářství, ale tehdy se státní moc snažila stát stranou tohoto sporu a většinu problémů se dařilo jakž takž řešit (byť samozřejmě ne všichni držitelé funkcí se dokázali nad národnostní otázku povznést a k excesům tu a tam docházelo). ČSR se s tím ale nepatlala vůbec, vyhlásila a v praxi silně protežovala "československý národ" a tak vůbec.
Oni češští a moravští Němci byli na území českých zemí něčím jako "vládnoucím národem"? Za Rakouska vládla dynastie (jejíž členové mluvili často česky lépe než příslušnící tradičních českých rodů*), později za účasti volených zástupců všech občanů, pitomosti jako státní národ zavedla až první republika.
S tou nacistickou propagandou a zblbnutím se dá do značné míry souhlasit, ale první republika jí IMHO situaci nijak zvlášť nekomplikovala, spíš naopak.
Mimochodem, existoval tedy nějaký jiný evropský stát, na kterém si v okamžiku jeho problémů s gustem smlsly všechny tam žijící národnostní menšiny?
___
* Asi nejvíce známý je případ arcivévody Františka Ferdinanda d'Este, který z češtiny maturoval za jedna a česky běžně mluvil a jeho české manželky, která česky nemluvila prakticky vůbec.
|
|
|
s tím vládnoucím národem jsem to asi napsal blbě, ne že by Němci vyloženě vládli ostatním, ale myslel jsem to v tom smyslu, že mezi vládnoucí vrstvou bylo větší zastoupení Němců, než by odpovídalo jejich procentnímu zastoupení v říši. Nějakej hoteliér z Karlsbadu nebo přadlák z Reichenbergu z toho měl v praxi sice pendrek, ale nacionalismus není příliš realistický světonázor.
Ono se stačí podívat jak se i dnes spousta lidí staví třeba k možnosti, že by v parlamentu seděl nějaký šikmooký poslanec, byť narozený a vychovaný v Čechách. A dnešní nacionalismus je jen slabej odvárek toho před sto lety.
|
|
|
No tak ona by stála za rozbor už ta "vládnoucí vrstva" - to byl jako kdo? Úředníci? Šlechta? Panovnická rodina? A jak víte že tam bylo víc Němců, když národnostní složení nikdo nesledoval a neevidoval? Monarchie si prostě nehrála na žádné blbé kvóty. V českých zemích bylo zase daleko víc bohatých podnikatelů a prosperujících továren.
Ad "šikmooký poslanec" - to máte nějak podložené? Chápu, že by někoho štvalo kdby tam seděl někdo, kdo neumí česky (mně osobně by to nevadilo, pokud by si tlumočníka platil ze svého). Ale co sakra může někomu vadit na tom, že by tam seděl šikmooký Čecho-Vietnamec? To mi přijde uhozené asi stejně jako kdyby někomu vadilo, že tam sedí blondýna...
|
|
|
"že by v parlamentu seděl nějaký šikmooký poslanec"
No ja vam nevim, ale treba kdyz takovy Schwarzenberg otevre hubu, tak to zrovna jako kovana cestina nezni. A pokud si pamatuju, nejakej ministr byl dokonce Slovak.
|
|
|
Ona většina evropských států měla to štěstí, že si naopak v případě problémů smlsla na svých menšinách, i když třeba v Polsku to bylo zajímavě zpřeházený, že polská majorita si smlsla na židech a německá menšina na Polácích a na židech. Židé si nesmlsli na nikom, tahali holt za špatnej konec.
Dalším evropským státem, na kterém si v okamžiku problémů smlsly jeho menšiny bylo Rakousko-Uhersko, které na to dojelo (ne radost z toho taky nemám) a částečně i Německo, odkud se trhli Poláci a carské Rusko, odkud se odtrh kde kdo (Poláci, Finové, Lotyši, Litevci, Estonci a bůhví kdo ještě). Pokud se nepletu, tak za války měla problém i okupovaná Belgie, kde tuším Valoni poměrně otevřeně kolaborovali s Německem, ale v téhle oblasti si moc jistej nejsem.
|
|
|
"postavení Němců za ČSR bylo na standardy evropských národnostních menšin té doby velmi dobré"
Tak pro ilustraci něco z tehdejšího parlamentu:
"V celém okrese bezdružickém je 80 Čechů, 13.821 Němec. Ze 685 ha přidělené hospodářské půdy nedostali Němci ani jediného hektaru. V okrese žlutickém je 547 Čechů a 13.900 Němců. Přiděleno bylo 271 ha hospodářské půdy, ani jediný hektar nedostal Němec. Na konci roku 1924 přiděleno bylo řádným přidělovacím řízením 240.000 ha, Němci dostali 650 ha. Do konce r. 1924 bylo prodejem z volné ruky odevzdáno 109.000 ha, 1949 ha dostali Němci. Akcí RS přiděleno bylo do konce r. 1924 1250 ha a 480 ha dostalo se Němcům."
"Žádáte od pracujících lidí, kteří s obecenstvem nepřijdou vůbec do styku, na příklad od dělníků při vrchních stavbách na dráze, od topičů, od dílenských dělníků jazykové znalosti, kterýchž tito při nejlepší vůli vůbec nemohou dosáhnouti. Příznačnou jest přece skutečnost, že při jazykových zkouškách propadá tolik německých úředníků, ačkoliv i největší nepřítel nemůže říci, že by se Němcům nedostávalo schopností naučiti se cizím jazykům. ... Máte zde před sebou namnoze starší lidi, kterým tato příprava sama sebou působí potíže, a kterým se zkoušky zařídí tak - jak tomu bylo před nedávném u poštovních zaměstnanců v Ústí - že se z jazykové zkoušky udělá odborná zkouška, a že se na nemožnost, vyznati se v odborných výrazech pohlíží jako na důkaz neznalosti jazyka."
"Kdybychom se měli zde v Československé republice děliti s vámi o vládu nad svými věcmi a nad věcmi v tomto státě, nevyžili bychom se a zase bychom zakrňovali. Budoucnost německého národa jest v Německu, ctěná sněmovno, ne v německé menšině v Československu, ani v Rakousku, ani ve Švýcarsku. Vám jako Němcům a celému národu jest trnem v oku, že se pánem Čech stal zase československý národ, což znamená nový slovanský stát. To jest pro vás nesnesitelné a kazí světové plány německé. Dvojjazyčností chcete nás zbaviti charakteru slovanského státu a vyrvati jej ze sféry slovanské. To jest vaše příprava pro nedalekou budoucnost, kdy se ruský národ zbaví sovětů a ujme se sám vlády svých věcí. Spoluúčastí Němců ve vládě chcete zveličiti vliv němectví v budoucnosti, jako byl zveličen bývalým Rakouskem, jehož provincií byly Čechy a které se stalo vasalem Německa. Vám, kolegové němečtí, pravím upřímně: Musíte se u nás dostati do takového psychologického stavu, v jakém jsme byli my v Rakousku, kde naše inteligence se učila německy z nutnosti, aby se mohla státi státními úředníky v Rakousku, kde se naše inteligence učila německy i v Českém Brodě, po celých českých zemích. V tomto psychologickém stavu budete pak pokládati za přirozeno, učiti se česky nebo slovensky, poněvadž si uvědomíte, že jste přestali žíti v Rakousku a že žijete v Československé republice pod československou vládou."
|
|
|
píšu někde, že to tenkrát byla nějaká idylka a že se měli všichni rádi?
Ten poslední odstavec je určitě z nějakýho projevu, že? Argumentovat tímto je stejné jako kritizovat současnou ČR ohledně diskriminace na základě projevu předsedy Národního odporu. Zcela nepochybně by se našly i větší perly, nacionalistické a fašistické partaje (bez ohledu an národnost) si v těch dobách servítky nebraly.
|
|
|
Moje chyba, zapomněl jsem uvést zdroj. Vše citované pochází z tehdejšího parlamentu.
Mělo to pouze ilustrovat, jak se s menšinou* zacházelo.
*/ Menšina jen proto, že proti stál tzv. národ československý, jinak by ten poměr české:německé na území Čech byl cca 5:3 a pak už se dá jen těžko hovořit o menšině.
|
|
|
Stejne je uzasne sledovat, jak se clovek, ktery ma mistama velmi spravne nazory, dokaze chovat jako totalni kokot a shazovat se naprosto dementnima vyjadrenima, jako to cinis ty.
Opravdu muj vztah k tobe osciluje mezi "je to zasadovy clovek, ktery zastava spravne myslenky" po "je to toalni kokot". Musim objektivne rict, ze jses asi jediny clovek na svete, u koho to takto mam, nikoho jineho podobneho neznam.
Docela by mne zajimalo, proc jsou Lidice "tovarna na dojeti". Mozna, ze si do tohoto vyjadreni promitas nejake svoje komplexy - mozna je to tak, ze sam jses natolik necitelny, ze nedokazes citit nic jako dojeti, a chybi ti to, nevim. Rozhodne Lidice - resp. Lidicky pamatnik - je misto, kde si kazdy najde to svoje, a rozhodne to NEMUSI byt zrovna dojeti.
Osobne jsem v Lidicich byl tak 10x za zivot, mozna vicekrat. Kdyz jsem chtel ukazat holce, kterou jsem balil, nejake hezke romanticke misto, vzal jsem ji v lete do Lidic. A nakonec - kdyz jsem si bral svoji soucasnou manzelku - brali jsme se v Lidicich. A fakt ne proto, abychom se tam dojimali nad osudem nebohych zavrazdenych, ale proto, ze je to tam hezke, v lete jsou tam uzasne ruzove sady, vsechno kvete, voni, je to upravene...
Nekdy tam clovek prijede a rika si, jake to bylo hrozne, ze se stalo to, co se stalo...a jindy tam clovek prijede a rika si, jake je to krasne, ze jsou na svete takhle krasna mista.
Rozhodne pokud by to tam kdokoliv chtel prejizdet buldozerem, budu prvni, kdo mu v tom pujde branit vlastnim telem.
Mimochodem - byl jsi tam vubec nekdy?
|
|
|
I z kokota může někdy vypadnout správný názor.
|
|
|
Jo, já chápu, že je to dost nekonformní postoj, ale zase na druhou stranu - co je předpokládaným účelem a jaký je skutečný efekt těchto "pomníků"?
- Předpokládá se, že budou ukazovat, že "válka je špatná a trpí v ní i civilní obyvatelstvo" - ale to každej ví a vidí to každej den v televizi.
- Skutečný výsledek pro návštěvníky: "Němci = svině" - což je špatně a pomník je tak kontraproduktivní...
- Skutečný výsledek pro státní správu: další položka za kterou se utrácí společné peníze jdoucí do kapsy více či méně spřáteleným, servisním organizacím, popř. na tom funguje nějaká ta "neziskovka" plná havlistů.
Byl jsem všude možně vč. Lidic, Osvětimi a ostatních, destinací...a je to všude stejný vzorec: V jedněch to vyvolává rozhořčení a zášť...a v druhejch iracionální pocit viny, přestože jsou tak mladí, že na konkrétní křivdě nemají žádnou vinu. To, do jaké skupiny kdo patří, rozděluje vlastnictví nebo absence pasu s nápisem "Bundesrepublik Deutschland"...a to já vnímám jako zbytečné zlo.
Prostě si myslím, že už toho bylo dost. Nežijí ani viníci ani poškození.
Neříkám, že by tam nemělo být "hezké místo", ale proč z toho dělat "kultovní místo"?
- Vojáci padlí u Slavkova mají (mimo Mohyly míru mající podobný status jako morový sloup běžný v každém větším městě) různě po krajině hromadné hroby, je tam kámen, deska a někdy i stožár na vlajku. Na výročí bitvy dostanou věnec, svíčky a někde i čestnou salvu. To je všechno a v té krajině jich leží na 30.000.
- nálet američanů na prahu 14.2.1945 zaplatil životem 701 člověk, ale pamětní deska nikde. Proč? Protože je zabili američani a tak se o tom nesluší mluvit?
V Lidicích bylo 343 obětí...a zabila je poražená, německá armáda (byli to teda SS a s wehrmachtem neměli nic společnýho, ale to je teď jedno)
|
|
|
Ehm...prosim te, CO presne v Lidicich ma vyvolavat nejake pocity viny a podobne? Mozna by se tam dalo brat to "minimuzeum" ... Jinak cely areal je naopak koncipovany tak, aby tam bylo hezky, pusobilo to maximalne prijemne...
Nevim, co je na to navazano za spolky, ale jsem docela presvedcen, ze zrovna Lidice by v systemu, kdy by takhle mista nebyla dotovana od statu, docela slusne prezila tak, jak jsou ted. Kdyz si vezmu, co tam vydelaj jenom na svatbach.. :-)
Mimochodem, jak to rikal klasik, neco jako ze kdo nezna svou minulost, je odsouzen ji prozit znovu?
Myslim si, ze je potreba znat svou minulost, to dobre i to zle, co se stalo. Prijde mi to dulezite, protoze poucne.
Podle mne je dulezite mluvit i o tom, ze jsme meli v minulosti lidi, na ktere muzeme byt hrdi, i svine, kteri se doufam "smazej v pekle".
Mimochodem - byl jsi v Lidicich proc? Z jakeho duvodu jsi tam jel? Ja se priznam, ze jsem tam nikdy nejel z duvodu, abych se nejak moc pitval v minulosti. Ta minulost tam na cloveka dychne tak nejak mimochodem, a ja opravdu nechapu cloveka, ktery prave TOTO misto hani z duvodu, ktery tam podle mne vubec neni. To misto mi prijde koncipovane tak, aby tam cloveku bylo hezky, a jen tak mimochodem se obcas zastavil a pripomel si, ze se tam v minulosti neco stalo....
|
|
|
Ale já nemám nic proti studiu historie! Naopak jsem nasranej, když ji lidi neznají. Ale na druhou stranu tahle "kultovní místa" historii neustále vtahují do současných poměrů, které jsou za 65 let už někde úplně jinde, takže vzniká těžko stravitelný koktejl emocí, které dnešní vztahy komplikují a lidi spíše rozdělují než aby je spojovaly a upevňovaly.
Svatba v Lidicích u památníku mi přijde dost divný prostředí. Ne, že bych nebyl schopen vnímat upravenost místa a okolí, ale hřbitovy jsou taky docela pěkná místa a přesto bych tam svatbu mít nechtěl. Ale možná v okolí žádné hezké místo není. Nevím.
Byl jsem v Lidicích, protože jsem jel okolo. Nejel jsem tam cíleně, ale měl jsem čas a tak jsem se tam zastavil. Není tam upjatá atmosféra jako v Osvětimi, ale úplně bez připomínaného dělení na "oběti a vrahy" to tam rozhodně není. Na to, abych si tam připomínal minulost je to tam moc umělé. Když to porovnám s průjezdem Orlickými horami, kde podél silnice vidíš padesátiletý les ve kterém rozeznáš podezdívky domů, které se rozpadly, protože jejich obavytelé museli odejít...vesnice, z kterých zůstaly jen kostely bez oken ve kterých najdeš německé nápisy datované třeba rokem 1854, pobořené hřbitovy a sem tam památník na padlé z první světové války...TAM je vidět i cítit, co se v minulosti stalo a dnes už je salám-banán, jestli to byli češi nebo němci.
Prostě si myslím, že různě pobitých lidí je moc na to, aby měli všichni pomník takovej, jako je v Lidicích. Mám prostě problém na jedny vzpomínat se slzou v oku a na druhé se vykašlat, protože se o nich nikde nepíše. A přesto byli jeden jako druhej...
|
|
|
Jasne, uz tomu rozumim.
Videl jsi Lidice z rychliku a podle toho soudis..
Klasika...
Mimochodem , opravdu nechapu, co je spatneho na konstatovani, ze nekdo byl vrah a jiny zase obet.
Nikdo to nikomu necpe, kdo nechce, nejak zvlast se o to zajimat nemusi...
A s tou svatbou nebudu radsi komentovat, proste jak rikam - nekdo neco videl z rychliku a dela z toho zavery, aneb vlastnost, kterou osobne nesnasim
|
|
|
To místo je koncipované tak, aby si člověk uvědomil, jak je krásně na tom světě, na kterém on má to štěstí žít, v kontrastu s osudem obětí. Idyla prostředí má umocnit dojmy z tragedie. (Ne že by to bylo podstatné, ale když už jste to výše zmínil...)
Pro vyvarování se stejných chyb je určitě nutno poznat a pochopit historii. Tu ovšem píšou vítězové, jak víme a píše-li ji stát, zpravidla je v tom nějaká levárna. Aby bylo jasno, nemluvím o tom, jestli si lidické oběti zaslouží vzpomínky ale o tom, jestli má stát rozhodovat o tom, na co a jak budeme vzpomínat a následně ono vzpomínání financovat z našich peněz. Jistě si umíte představit, že jsou lidé, kterým jsou bližší jiné tragedie (pár příkladů tu máte od ZZR), o těch ale establishment usoudil, že vzpomínat netřeba. Pokud lidi považují nějaké místo za pietní, mohou jej udržovat, navštěvovat i uctívat bez státního angažmá. To není o Lidicích ale o obecném přístupu.
Co se pochcaného trávníku týče, reakci toho pošahance považuji ze lehce hysterickou. Kdyby na pomník močil holohlavec se zdviženou pravicí, dalo by se to bezpochyby posuzovat jako hanobení památky zesnulých. Když se v parku vychčije pes, může to způsobit mentální disbalanci jen velmi netolerantnímu nebo labilnímu jedinci. Někomu vadí močící pes, jinému pobíhající nebo řvoucí fakani a obzvlášťě přecitlivělých se může dotknout třeba to, že tato posvátná místa někdo navštěvuje neoděn v kvádro, navíc pojídaje bagetu od pumpy. Chtěl bych vidět, jak by se onen kozomrd tvářil, kdyby na něj někdo zavolal švestky z podobných důvodů.
Nikdo si nemůže být jistý, co druhému vadí a co ne, ale slušní lidé se vždycky domluví. Nechce se mi věřit tomu, že žencká s čoklem by na zdvořilou prosbu "mladá paní, mohu Vás poprosit, abyste s tím pejskem šla kousek dál, nás to ruší při smutečním rozjímání..." reagovala tím, že by ho poslala do prdele. Spíš si myslím, že si vyskočil a když byl za vola, protože to nezabralo, objednal si švestky za účelem zadostiučinění.
|
|
|
Sam sis odpovedel na to, o cem mluvim, i jinde a mluvim o buranech.
Jiste v Lidicich je v pohode, pokud tam prijdes neoden v kvadro, a budes pojidat bagetu. Ovsem - zkus si prijit do divadla oden v monterkach, pojidat u toho bagetu, hlasite mlaskat a sledovat u toho predstaveni. Dozajiste to neni nijak zakazane, muzes si delat co chces v tomto smeru, presto v tu chvili jses proste buran a clovek, za ktereho se budu stydet, pokud tam budu sedet vedle tebe. A podobne je to i v pripade pietnich mist. Nejsou to zadna "svata mista". Jen urcita mista predpokladaji urcite chovani - a to vazne to s tou etiketou a podobne absolutne neprehanim, a mistama platim za toho burana spise ja, a nebo je to mirne na hrane (napriklad nemam problem jist rukama pokrmy, ktere by se podle urcitych pravidel jist rukama nemely a podobne).
Slusni lide se domluvi, ale pokud je pani neslusna, tak se s ni nedomluvis jinak, nez s klackem v ruce. Zazil jsem takovych pripadu v zivote tisic, a mozna i vice.
|
|
|
Jakkoli to nepovažuji za pravděpodobné, možnost, že ho po zdvořilé žádosti vyfakovala, samozřejmě úplně vyloučit nelze. I v takovém případě je ale pro mě volání švestek těžko stravitelné. Obracení se na ně v takovýchto věcech je potvrzením jejich úlohy v roli strážce mravních hodnot a harmonických vztahů, v tomto případě si skoro troufnu říct "ideopolicie". Ten, kdo je v této jejich roli schvaluje nebo je v ní potvrzuje, je u mě zmrd.
|
|
|
Vidim to stejne jako coyote
|
|
|
|
myslím, že právě nerozumíš...8o(
lidice nelidice - je to všechno stejný, chápeš? všechny tyhle památníky s vykreslením tragédie. v lidicích je sousoší, v bergen-belsenu zase seznam jmen lidí, co tam umřeli, v osvětimi zase mají plné zdi stovek fotek se jmény vězňů. všechno je to podle vzorce "hlavně hodně a efektně prezentovat, aby to lidi dojalo".
byl jsem v lidicích asi hodinu a půl. oslovilo mě to popsaným způsobem a myslím, že mi to stačilo.
co je špatného na konstatování kdo byl vrah a kdo oběť? no, špatného na tom není nic krom toho, že to ví každý a netřeba nosit dřevo do lesa. třeba v osvětimi není jediný nápis v němčině krom těch, které tam zbyly po SS. tak daleko jde zášť židovských organizací k dnešním němcům,kteří s WWII nemají společnýho víc než já nebo ty. lidice na mne působily ne tak intenzivním a přesto hodně podobným dojmem. je to špatně? proč? protože tys tam by 10x a myslíš si něco jiného?
že "to" nikdo nikomu necpe je odvážné tvrzení. stojí tam památník, v posledním roce byl stran ukradení tý sochy v TV aspoň 8x, točí se o tom (další depresivně-nudný, válečný) film, komunističtí spisovatelé nešetří superlativy, ódami na hrdinství a odsudky "německých nacistů", popř. němců obecně... já ale nepotřebuju, aby mi někdo ukazoval, kdo je nepřítel!
no a s tou svatbou: mě to tam přišlo podobně "příjemný" jako mauzoleum na Vítkově v Praze nebo stalinův pomník na letné. architektura strohá, kamenná...troufnu si říct i jakoby inspirovaná říšsou, Speerovou architekturou: www.lidice-memorial.cz/mapLM_cz.aspx
Jsem možná divnej, ale pokud mám najít vzor pro uměle vytvořenou krajinu, která je "hezkým místem", je to asi lednicko valtický areál. tam jsou stavby oslava života a ne uctívačů kultu smrti.
lidice mi přesto nijak nevadí. kdo chce, ať se tím dojímá...kdo má příslušný vkus, nechť se mu tam líbí...kdo tam tahal holky má na místo i jinak zabarvené vzpomínky - nikomu to neberu. já třeba tahal holky do Vranova u Brna kde je pod kostelem Lichtenštenská hrobka a před ní klášterní zahrada. Klidné místo s dostatkem soukromí pro náctileté milence...a v noci i trochu strašidelné a tajemné, protože v létě je hrobka uzavřena jen kovanou mříží. hlavně je nahoře dlážděná terasa, kde lze zaparkovat motocykl aniž by tento budil pozornost okolí 8o)
|
|
|
Ty plánuješ svatbu? ;-)
Hele ono na tom starém bonmotu o znovuprožívání historie leccos je a to, že dnešní časy jsou proti německé okupaci idylka je sice pravda, ale ta idylka nemusí trvat věčně.
A ačkoli si o tom mohu myslet cokoli, tak smutným faktem je, že nemalá část lidí si nedokáže udělat obrázek jen z četby nějakých historických studií či dokumentů - pokud si v nějaké zprávě přečteš, že tam a tam padlo nebo bylo zabito x tisíc lidí, je to statistika, přesně v duchu toho Stalinova výroku (i když on nebyl troškař a mluvil o milionu). Spousta lidí to bez nějakého přiblížení nepochopí. Tím přiblížením mohou být fotky, osobní informace o těch lidech atd. atd. Myslím, že právě z tohoto důvodu různé památníky smysl mají a přiznám se, že když tak různě jezdím po světě, nenechám si většinou ujít příležitost taková místa navštívit.
Jiná věc je to, že dle mého názoru lidé v současné době otupují a části z nich už je to potřeba servírovat tak, jak to udělal Spielberg v té vyloďovací scéna v Saving Private Ryan nebo pro ně stavět přesné repliky koncentračních táborů.
|
|
|
Ale ne. Byl to jen myšlenkově-emoční pokus 8o)
Nic takového netvrdím. Znát historii je důležitý. Ale myslím, že památníky vybraným obětem vybraného konfliktu jsou 1) nespravedlivé a 2) zbytečné.
Vím přesně, jak to myslíš. Třeba v Polsku byl před pěti lety jakýsi BESIP-program, který v místech častých nehod umisťoval do pangejtu černé siluety lidí. Jedna za každáho zabitýho vč. "malých lidí". To na mě působilo velmi tím, že tam byli jako připomínka, že v živým světě byli a už nejsou i když ten svět je tady pořád dál a z nich jsou jen "stíny". Ale koncentráky na mne působí bez výjimky uměle. Pokud mám možnost, tak se tam taky zajdu podívat, ale od Osvětimi to beru s tááákovouhle rezervou. Proto mne už zajímají spíše méně "využitá" místa.
Lidi otupujou, protože to mají každej den v TV. teď mají debilní novináři novou válku kousek od evropy, sípavému skřetovi se splnil další sen o humanitárním bombardování a tak jsou všichni pravdoláskomilové sťastní, že mír do Lybie vyvážíme v podvěsech stíhacích bombardérů po tunách...8o(
ono to lidský utrpení totiž není nijak neobvyklý jev a tak se mi zdá, že to "otupení" je spíše návrat k běžnému vztahu k běžné věci. dříve nebyl tak masivní tok informací z celého světa do každé díry po granátu, takže pokud se neválčilo přímo tady nebo za kopcem, měli lidi pocit, že se neválčí nikde. ale to není pravda. nikdy nebyla.
|
|
|
"Lidi otupujou, protože to mají každej den v TV. teď mají debilní novináři novou válku kousek od evropy, sípavému skřetovi se splnil další sen o humanitárním bombardování a tak jsou všichni pravdoláskomilové sťastní, že mír do Lybie vyvážíme v podvěsech stíhacích bombardérů po tunách...8o(
ono to lidský utrpení totiž není nijak neobvyklý jev a tak se mi zdá, že to "otupení" je spíše návrat k běžnému vztahu k běžné věci. dříve nebyl tak masivní tok informací z celého světa do každé díry po granátu, takže pokud se neválčilo přímo tady nebo za kopcem, měli lidi pocit, že se neválčí nikde. ale to není pravda. nikdy nebyla."
S tím otupením jednoznačně souhlas. S tou Lýbií bych se moc neunáhloval. Přece jenom to vypadalo, že si diktatury v Severní Africe budou minimálně další dekádu v poklidu nerušeně existovat,což se nekonec ukázalo jako velmi mylné. Pak to vypadlo, že i takový Kadáfí to má spočítané. Vše se však během chvíle otočilo(dovoz žoldáků z Afriky pramenící z nedůvěry k vlastnímu obyvatelstvu považuju za celkem zrůdnou stránku Kadáffího režimu) a Západ teď na SA ukazuje, co to znamená technologická převaha. Vůbec bych se nedivil, kdyby v nejbližších dnech došlo k dalšímu otočení situace, ať už pod mediálním tlakem či tlakem ostatních států atd. Nejsem schopen to v současnosti šmahem odsoudit, i když tady rozhodně nehodlám tvrdit, že tam spojenci válčí jen tak za lepší svět. Co bych osobně považoval za mnohem aktuálnější téma je očekávatelný příliv imigrantů ze SA, ke kterému by došlo bez intervence západu v Lýbii či bez.
Bojím se, že až budoucí vývoj obnaží realitu dnešního dění, Kadáffího zvěrstev, "identitu" povstalců, pohnutky francouzského trpaslíka a typicky zmrdský postoj ligy arabských států, ze kterého je mi na blití nejvíce ze všeho.Horujou za intervenci pro důvody, které samy v Jemenu a Ománu praktikují a následně si myjí ruce hned, co dopadla první bomba.To chce neskutečnou dávku zmrdismu.
|
|
|
Mimochodem, jak to rikal klasik, neco jako ze kdo nezna svou minulost, je odsouzen ji prozit znovu?
Osud této věty je zvláštní. Nikdy jsem neviděl, že by někdo autora výroku označil jinak než "klasik", z čehož dovozuji, že skutečný původce není tak dobře znám jako jeho údajný výrok. Kdesi jsem četl, že to vyslovil filosof Santayana, ovšem pochybuji, že by všem, které jsem kdy viděl výše uvedený výrok citovat, byl tento filosof znám, tím spíš jeho dílo.
Já výše uvedený citát chápu tak, že by se člověk (jednotlivec) měl učit z vlastních chyb a že v zásadě stejný imperativ lze symbolicky vyslovit i vůči celému lidstvu. Ne že by jednotlivec měl hledat poučení v minulosti (rozuměj: v jiné než osobní minulosti) pro to, jak žít současný život.
|
|
|
S těmi pasy je to tak, že mnoho lidí pas nebere jako nutné zlo k tomu, aby se dostali za hranice, ale se svým státem se ztotožňují. A když se já dívám na dnešní EU, tak se prostě neubráním myšlence, že současná BRD je chytřeji vedeným pokračováním Třetí Říše jinými prostředky.
Takže vnucovat někomu, kdo se narodil padesát let po válce pocit osobní viny je samozřejmě blbost. Ale jako varování před stádností a přílišnou identifikací se státem to částečně beru. Každý stát oslavuje své hrdiny a vtlouká do lidí jakousi úctu k nim - neškodí tedy občas připomenout i ty svině. Já také nepopírám, že ve starém Rakousku existovali a prosperovali lidé pochybného charakteru jako Kempen či Mécsery
Jen na okraj k tomu Slavkovu: to mě celkem překvapuje. My máme ve východních Čechách vojenské hřbitovy a památníky z války v roce 1866 a lidi tam kytky nosí od jara do podzimu víceméně pořád - i k těm menším a dost zastrčeným.
|
|
|
Byl jsem v Lidicích několikrát a tenhle pláč nebožáka, kterého se někomu podařilo dojmout (na dojetí není nic špatného, nemusíš se za něj stydět, nevidím tedy důvod k tomu, aby se likvidovalo všechno, co by ho mohlo způsobit), tak nějak nechápu. Pokud na nějakém místě zažíváš pocity, které ti nejsou příjemné, tak tam nelez. Já třeba taky obvykle nelezu na hřbitov a přitom nehlásám, že by se měly všechny srovnat se zemí.
Památník v Lidicích ukazuje především to, co je schopen udělat člověk člověku. Kdo si z návštěvy vezme poučení, že Němci jsou svině, je idiot a stejně by k takovému nebo podobnému (vůči jiné skupině lidí) závěru došel.
Poučení o tom, že válka je špatná a jí způsobená utrpení se nevyhnou nikomu, ať už se bude tvářit sebe víc neutrálně, je dle mne extrémně přínosné - lidi, kteří si takovou věc uvědomují, totiž budou válku a násilí považovat až za úplně poslední řešení problémů. Vidět něco v televizi a stát na místě, kde se něco takového stalo, jsou dvě odlišné věci. V televizi je to pořád jen film (i když jsou to zprávy). V Lidicích je to skutečnost.
Jediý rozdíl mezi Lidicemi a opuštěnými vesnicemi v pohraničí (udržovat jde jen omezený počet památných míst) je ten, že v Lidicích je všechno náležitě popsáno i pro méně inteligenčně obdařené jedince, kdežto o vesnicích v pohraničí si musí člověk informace dohledat - Lidice tedy působí na větší masu lidí. A to je dobře. Kdybychom všechny památníky zavezli hlínou a vysadili na nich stromy, nikdo by si na ně ani nevzpomněl. Pak by zmizelo poselství, že události, které se nás na první pohled vůbec netýkají, se můžou dost nepříjemně zvrtnout a že válka je špatná - které očividně ne všichni správně chápou (viz intervence NATO v Libyi).
|
|
|
Podle mého, kdyby v Lidicích stál jenom strom s cedulí, tak po nich dneska neštěkne ani pes (sic!), a to by byla velká chyba.
Tady je skvělý rozhover s p. Mahlerem:
http://www.literarky.cz/rozhovory/2771-liditi-hrdinove-zdeka-mahlera
|
|
|
Aha..a kolik psů štěkne po sedmi stech čechoslovácích zabitých v únoru 1945 v Praze americkými bombami? Kde mají památník, kam chodí školní výpravy povinně se dojmout?
Mahler? Ten Mahler, který, sám komunista, byl v padesátých letech tajemníkem komunistického ministra školství...? Jo, to je zdatný propagandista a "Lidice", nacisti a ostatní podobné rekvizity jsou hvězdy repertoáru agitátorů padesátých let...
|
|
|
Sorry, ale myslím, že srovnáváš nesrovnatelné-náhodné nechtěné oběti války a lidi úmyslně vyvražděné na základě nesmyslné záminky. Jasně, že mrtvým je v podstatě jedno, z jakého důvodu zemřeli, ale důvod, proč jedni pomník mají a jiní ne je podle mého názoru jasný.
Na Mahlera mám ovšem zcela stejný názor.
|
|
|
Ne, že by mě nepřekvapovalo, že valentýnský nálet nemá pomník (a divím se, že ho nezřídili minimálně soudruzi - např. proto, aby se tak nemyslelo na práci sovětského taktického letectva, které si také zařádilo na počátku května 1945).
Jinak tento (!) nálet na Prahu byl navigační omyl odtržené skupiny bombardérů USAF.
|
|
|
jako pomník náletu by se dala brát nově (=po válce) postavená věž emauzského kláštera, která má prý připomínat šlehající plameny. Ale kolik lidí si tý věže všimne? (a to je vidět docela dobře).
Nicméně ve světle událostí druhé světové války bylo bombardování Prahy několika zbloudilými bombardéry naprosto bagatelní záležitost. Praha utrpěla mnohem větší škody za Pražského povstání. Kralupy nebo v Kolín (rafinerie) bombardování odnesly mnohem hůř. Komunistické propagandě se víc hodily nálety na plzeňskou Škodovku nebo na mladoboleslavskou automobilku na samém konci války. Nálet na Prahu byl příliš zjevný omyl, než aby se dal nějak zvlášť propagandisticky využít.
|
|
|
No omyl. Splést si nehořící město s již hořícím při vynikající viditelnosti, je na pováženou. Pak je tu ještě ta drobnost - cíle náletu v Drážďanech byly pouze v levobřežní části, v Praze spadly bomby většinou na pravém břehu.
Nechuť soudruhů k budování pomníku by mohl vysvětlovat fakt, že podobně jako byla určena demarkační čára na zemi, byla rovněž stanovena hranice vzdušného prostoru. Americké bombardovací svazy musely mít k přeletu nebo bombardování v zóně Rudé armády povolení generálního štábu RA. A jak známo, nálet na Drážďany a další saská města byl vyžádán sovětským velením.
|
|
|
Prahu si nespletli s Drážďanami, které byly zakryty oblačností, ale se záložním cílem v Torgau. Údajně je zmátl zákrut Vltavy okolo Holešovic, který se opravdu trochu podoá tomu zákrutu na Labi nad Torgau.
Pokud vím, tak omyl rozeznali poměrně rychle a z té zatoulané formace odbombardovala pouze část.
|
|
|
Pokud bychom připustili omyl, pak údajně jako první zaměnili Saskou Kamenici s Plzní, což byl (?) výchozí bod. Kurs Plzeň - Praha je dost podobný Chemnitz - Dresden. Pro Torgau více odpovídá vzdálenost Plzeň-Praha, ale Torgau je od Chemnitz přímo na sever.
|
|
|
No ona Praha byla bombardována i cíleně, tuším od listopadu 44.Babička vzpomínala, jak se schovávali ve sklepě, když byla bombardována nedaleká Waltrovka.
To ovšem nic nemění na zjevné oprávněnosti bombardování Protektorátu spojeneckým letectvem. Civilní oběti bombardování nás mohou lidsky dojmout, ale jsou to, Bohužel, očekávané spolunásledky vojenských akcí.
Cílené vyvražďování civilistů, odůvodňované ať pomstou, či rasovou ideologií, je hnus, který nemá s válkou nic společného. Kdo tento rozpor aktivně zpochybňuje, měl by si podat ruku s páně Goebelsem, mistrem politického relativismu.
|
|
|
Od pocatku modernich demokratickych dob neexistuje neco jako civilista. Kdyz je konflikt rychly, pak je to ok, skoda si nicit dobyte uzemi, ale jakmile se konflikt trosku protahne, pak uz dneska nikdo nebude koukat jak jeden civilista vyrabi tanky, druhy civilista zasobuje vojaka jidlem, treti to naklada na vagon smerem na frontu. Asi tezko se na to bude dneska nekdo koukat z letadla a necha to byt.
Mimochodem spojenecke bombardovani Nemecka bylo vedeno s cilem zpusobit co nejvetsi skody na zivotech i majetku s nadeji ze se z toho nemecky lid podela a valka skonci driv, coz byl jak se ukazalo spatny predpoklad (s ohledem na moralku i na rostouci vyrobu v prubehu bombardovaci kampane). Byl to celkem otevrene propagovany zamer britskeho admirala Harrise.
Civilni obet bombardovani je pro me napriklad iracky stankar ktery zahyne nahodou pri prejezdu strategickeho mostu, ktery nakoupi chytrou raketou. Civilni obeti bombardovani rozhodne neni delnik v tovarne na tanky i kdyby zrovna spal v posteli protoze ten je primarnim cilem spolu s fabrikou ve ktere dela.
|
|
|
za demokratických dob je to už docela pohoda, jsou tu ty Haagský a Ženevský koncence a tisk a tak. Přečtěte si něco o tom, jak se válčilo za feudálů. Ničení potravinový základny (plus ukradení všeho co ukrást šlo a znásilnění všeho co mělo vhodnou díru) bylo naprosto běžnou taktikou a že potom sedláci pochcípaj hlady nikoho netankovalo. Nějaký ohledy na civilisty se braly tak za osvícenství a to ještě jen někdy a někde (takový oficiálně posvěcený řádění Napoleonových vojsk ve Španělsku a Portugalsku, to byla lábuž).
P.S. "Bomber" Harris byl Air Marshall a ne admirál.
P. P. S. Německá výroba sice za války vzrůstala, zejména díky otrocké práci totálně nasazených, ale obávám se, že nebejt ničení výrobních základen, dopravních uzlů a konec konců i pobíjení dělníků, tak by rostla mnohem víc. Krom toho protiletecké dělostřelectvo vázalo stovky tisíc mužů a děl, které chyběly na frontě. optika a elektronika vázaná v protivzdušné obraně jakbysmet. Takže zas tak nesmyslný to bombardování zase nebylo, jak tvrděj dnešní pacifisti.
|
|
|
jenom poznámka k Adovi: Civilista nebyl ve válce v praxi nějak zvlášť respektován nikdy, demokracie s tím nemá nic společného (hloubka zásahu do území nepřítele nesouvisí se zřízením, ale s technologií).
druhá poznámka: bez ofenzivy by růst výroby jistě byl ještě intenzivnější.
Jinak ten nálet:
Podle D. Irvinga, Zkáza Drážďan, str. 168 a násl, piloti měli nalézt Torgau (jako navigační bod) a po té letět na JV k prvnímu většímu městu na řece.
Navigátor po několika manévrech, vyvolaných přítomností nepřátelských stíhačů (v mracích se stíhací eskorta odtrhla od doprovázených bombardérů), nalezl místo, které považoval za Torgau.
Po nějaké době našli i město, kterým se vlnila řeka, nebyly však vidět podrobnosti, útok byl proveden prodle radaru. Jeden z navigátorů už předem upozorňoval na skutečnost, že podle něj jsou jinde, než nad cílem, ale byl upozorněn na rádiový klid. Formace bombardovala současně (jakmile spatřila odhoz z pumovnice vedoucího bombardéru), odobombardovala tedy celá čtyřicetičlenná formace (konkrétně 398. bombardovací skupina, vyzbrojená letouny B-17).
Tolik tento pramen, nevylučuji, že jinde píšou něco jiného.
|
|
|
Když nevím jak mám na bábu zapůsobit, zavolám P&CH, proč ne? Bonzování je něco jiného.
|
|
|
Když nevíš, nech to ležet. Volat SNB *je* bonzování.
Udat ženskou systému za to, že někde pes ochcal kámen je hovadismus.
S takovou se tam bude za chvíli smět chodit jen po kolenou, jak se na kultovní místo sluší a patří...8o(
|
|
|
To je pomerne zajimave, to by stalo za to rozvest.
V podstate se zde razi teorie, ze tzv "pietni mista"jsou blbost, a pokud nejaky pes ochcava takova mista, je to vlastne ok..
A co takhle, az bude nejaky pes ochavat hrob tvych rodicu - tedy take takove jedno pietni misto - taky reknes, ze je to v pohode?
Ja osobne bych to v pohode nebral, kdyby se to tykalo me a mych blizkych....
A budes se divit, ale i kdyby se to tykalo uplne cizich hrobu...
|
|
|
to je jednoduché, je jedno jestli pes ochcává pietní místo nebo hrob rodičů nebo cizí hrob (rodiče hrob nemají, takže nic) nebo mou nohu, vždy to řeším s majitelem psa. Se státní policií nikdy, protože to je vždy kolaborace se systémem.
|
|
|
Ale tak to je samozrejme, ja resim i jine pripady primo s dotycnym:-)
Spise mi slo o tu vec, ze ochcavajici pes je jako OK...
|
|
|
aha, tak ochcávající pes nikdy není OK, ať ochcává cokoliv. K Lidicům mám zvláštní vztah, protože já to pietní místo nepotřebuji, byla jsem tam snad jednou a moc mě to nezajímá, pokud to jiní potřebují, brát jim to nebudu. Jediné co mě na tom zaujalo byl jakýsi rozbor kolik stojí vstupné v souvislosti s provozním přídělem Lidického památníku. Totiž problém toho, že je státní a požívá příspěvku na provoz a souběžně vybírá "vstupné", což je v Evropě ojedinělá záležitost. Řešilo se to kvůli potomkům obětí, kteří jsou nuceni platit vstupné. Na druhou stranu je šéf památníku velmi solidní člověk.
spolupráce s policií je vždy odsouzeníhodná, ať jde o ochcávající psy nebo ořech na zahradě nebo cokoliv jiného. Je to prostě hnus fialovej udávat se navzájem. Je úplně jedno jestli je to v dobách porevolučních, komunisticko-socialistických nebo dokonce válečných nacistických. Pořád je to za stejný prachy. To si autor článku zřejmě neuvědomil.
|
|
|
dotyčný se to evidentně s majitelkou pokusil řešit, možná málo, ale pokusil.
osobně si myslím že nakopnutí pes nezasluhuje, ten činí co je mu přirozené a o nějaké pietě nemá nejspíše ani potuchy.
uvidíte-li zloděje jak se vloupává do vozidla, budete se sním pokoušet domluvit? nebo ho bonznete?
možná že máme zbytečně moc pietních míst, ale myslím že význam není ani vtom říci že válka je svinstvo, to ví všichni. Ale ne každý si to dokáže dostatečně uvědomit. Navíc lidé / lidstvo mají tendence své chyby neustále opakovat. Vlastně na to stačí pár jedinců, a těm bude takový pomník fuk. Nicméně možná ten pomník svou symbolikou může mít nějaký pozitivní efekt,
|
|
|
může mít efekt? třeba jaký? někdo někoho udal, spolupracoval se systémem a v důsledku toho tam někteří zahynuli. Historie se opakuje a autor kvůli blbosti zase volá systém na pomoc. Válka sama o sobě by nebyla svinstvo, svinstvo je, jak se lidé chovají. Například autor, volá státní policii kvůli čoklovi. Co by chtěl? Aby babu zavřeli až zčerná nebo aby ji rovnou popravili a postavili jí památník?
když uvidím zloděje, těžko říct. Za normální situace bych se pokusila mu v tom zabránit. Jenže neustálé "vylepšování" pravidel mě za chvíli dožene k tomu, že něco takového nebudu moct udělat. Viz například poslední blábol ústavního soudu o nadřazenosti života a zdraví každého blbečka, který se pokouší vztáhnout ruku "jen" na majetek s vysvětlením, co je majetek proti životu a zdraví nějakého nenechavce. :-(
|
|
|
zloděj činí škodu někomu, kdo ji následně pocítí. tam není na domluvu místo. čemu ale fakticky škodí pes, který obchčije anonymní kámen? ničemu. škodí jen emocionálně laděným lidem na které působí atmosféra kultovního místa tak, že nejsou schopni konfrontovat svůj názor s někým jiným a berou si tak na pomoc SNB.
pokud potřebuješ umělé kulisy k tomu, aby ti v nich zahrál nějaký výrobce hesel divadýlko o "válka je hrozná", pusť si Četu nebo Zachraňte vojína Ryana. Tam to máš 1000x lépe podaný. navíc - už 65 let se dojímají lidi nad hrůzama války, holokaustu a já nevím čeho všeho...a hele:
- američani do 20 let po WWII prohráli dvě velký, otevřený války s tím, že vietnamská byla co do způsobu účinku použitých zbraní horší než WWII a vyrovnala se tak WWI.
- pejzatí, sotva vyladili svůj holokaust do politicky použitelné omluvenky, zahájili holokaust v palestině...a přitom by, podle oficiálního dějepisu, zrovna oni měli být těmi, kteří JAKÝKOLI holokaust na světě nahlas odsoudí.
proto si myslím, že památníky jako Osvětim, Bergen-Belsen, Dachau a taky Lidice, jsou veskrze na hovno a efekt mají jen pro někoho a pouze politický. vztahům normálních lidí spíše škodí, protože zakládají pochybnosti o tom, jestli "tamti" nejsou náhodou "...pořád stejný svině, mámo."
|
|
|
mezi námi děvčaty, kde myslíš, že strůjci amerických filmů berou inspiraci? Nejsou nijak objektivní, prostě hrábnou do sudu, v kterém je téma, které dokáže většinu nejvíce dojmout. Tolik k tématu Čety nebo Zachraňte vojína Ryana.
k tomu jsou to pořád stejný svině, mámo, jen tolik, že o to přece nejde. Z historie bychom se neměli poučit ve smyslu, kdo byl největší svině, bude vždycky, spíše snaha vysledovat, jak to začíná. Protože to vždycky začíná úplně "nenápadně", v počátcích si málokdo uvědomuje jaké budou konce. A v tomto směru je význam některých památníků asi nezastupitelný.
|
|
|
já ty filmy použil jako příklad místa, kde čerpat ponaučení o "hrůzách války" s tím, že je to tam podaný intenzivněji než v nějakém památníku.
mě o to "jsou to pořád stejný svině, mámo" právě jde. všechny druhoválečný památníky jsou více či méně laděný protiněmecky i když žádný dnešní němec v tom nemá prsty a nemůže ani napravit, co se stalo.
taky neznám jediný památník, který by lidem dostatečně intenzivně sděloval, že mají věřit hlavně sami sobě, nést za svá rozhodnutí zodpovědnost a nenechat o sobě rozhodovat jiné. obětem "nenápadných začátků" se pak staví pomníky, ale spíše z nich cítit ten "hrozný konec" než "nenápadný začátek". ten si musí najít každý sám...a pro mnoho lidí je to zbytečná námaha, protože "počám až o tom natočej film"...
|
|
|
... taky neznám jediný památník, který by lidem dostatečně intenzivně sděloval, že mají věřit hlavně sami sobě, nést za svá rozhodnutí zodpovědnost a nenechat o sobě rozhodovat jiné
Já ano, kupříkladu tento: en.wikipedia.org/wiki/Voortrekker_Monument.
Pravda, není druhoválečný -- ale tam to lze vskutku očekávat jen velmi těžko, že.
|
|
|
Ale no tak. Je obrovská spousta pomníků a památníků týkajících se WW2, kde o Německu nebo nacistech není ani zmínka. Tak to zas nepřeháněj. Samozřejmě, pokud nejsi cíťa a nevadí ti už jen samotný fakt, že jsou připomínáni lidé, za jejichž smrtí stáli tvoji oblíbenci.
|
|
|
památníky nemáme proto, že nedokážeme jinak říct někomu, že má něco napravovat. Nakonec to ani napravit nejde.
chtěl bys od památníku něco, co je nad jeho možnosti. Památník je jen památník, nikomu nic nesděluje a už vůbec ne intenzivně.
kromě toho, je to jen otázka náhledu, tebe primárně zajímá druhá světová, většině lidí je ukradená, protože to prostě bylo už dávno. Nezažili to, nezajímá je to a navíc byli vystaveni masáži na téma druhá světová, to dokáže člověka otrávit. Chvíli byli lidé vystavováni masáži na téma sovětský svaz nás zachránil, chvíli byli vystavováni tomu, že se nesměli zmiňovat o tom, že v Praze byli první vlasovci a v Plzni američani a pak je ten bordel znechutil a už o tom nechtěli slyšet, protože zjistili, že to není nic než jen politika. A ten zbytek se může zcela neškodně courat po památnících.
|
|
|
Jen k tomu "holocaustu" v plastelíně:
http://blog.eurabia.cz/Blog/EsmeraldaZlopocasna/552-kviz-otestujte-si-vase-znalosti- o-palestine-.aspx
:-)))
|
|
|
považovat eurabiu.cz za zdroj objektivních informací je podobně zcestné jako myslet si to samé o Blesku nebo TV Hovna...
|
|
|
Nějaká konkrétní a věcná chyba v odkazovaném quisu(TM)?
|
|
|
otázky jsou položeny buď účelově nebo z nabízených možností není ani jedna správně. nejzhovadilejší alibismus první jakosti je obsažen např. v ot. 19.
dost pochybuju, že znáš odpovědi na všech 20 otázek a jsi schopen ověřit, že "správná" odpověď v testu je správná i v reálu. já to bral od konce...a nemá cenu to řešit dál poté, co je napsáno v 19-ce. ale věř si čemu chceš.
já mám názor, že eurabia.cz, pravdaoislamu.cz apod. jsou cokoliv jiného než objektivní. viděl bych to jako hlásné trouby lidí, kteří kolem sebe shromažďují primitivy hladové po rychlých, rázných a jednoduchých řešeních, přičemž jim zamlčují, že se jedná o řešení nesprávná...a že jsou řešení nesprávná vědí všichni, kteří mají všech 5 pohromadě.
|
|
|
D-F taky není objektivní, a taky ho čteš:-P Já beru tyto víceméně tematické a zábavné weby jako DF nebo eurabia jako zpochybnění mainstreamových "pravd" a inspiraci k vlastnímu získávání informací.
Mohu pouze doporučit, přečíst si o historii Izraele a "palestinského" konfliktu nějakou seriozní literaturu a udělat si vlastní názor.
A propos, nechceš udělat nějaké pokračování k výstavbě dálnic? Bárta pobavil;-)
|
|
|
Tak to me zaujalo - ta otazka c. 19.
Co na tom ma byt zhovadile alibisticke? Hola pravda o tom odpadu, ktery ani jejich bratri ve vire v okolnich statech zcela pochopitelne mezi sebou nechteji mit?
Ty otazky naprosto trefne zobrazuji ubohost vsech tech "antizidaku". Hlavne c. 20.
|
|
|
|
Pročetl jsem, nepochopil (co taky takhle poránu...), a pak jsem se kouknul do siskuse pod článkem. A ta je mmořádně výživná, tam odtud tolerance přímo ukapává, zlatý Novinky :)
|
|
|
To je pravda. Copak mi to jen připomíná? Aha, už vím:
3. Většina zde publikovaných textů je politicky nekorektní, xenofobní, sexistická, nacionalistická, heterosexuální, rasistická, záštiplná, obsahuje sprostá slova nebo alespoň překlepy a gramatické chyby.
4. Můžete vyjádřit váš názor v diskusi, nečekejte ale, že s Vámi někdo bude souhlasit, odpovídat Vám nebo se Vám omlouvat.
:-)))
|
|
|
v první řadě mi nešlo o řešení problému s obechcáváním ve smyslu "dobré-špatné", ale spíše o způsob řešení problému s majitelkou.
obechcávání hrobu je špatně, ale pokud jsem si v textu všiml, tak pes neobechcával "hrob", ale kámen, který možná patřil k nějakému statku u jehož jedné zdi byli postřílení nějací lidi. pokud vím, je na tom místě nanejvýš pravděpodobné, že se pes vychčije na místo, kde chcávali i psi ve starých Lidicích - na bývalou náves, na plot...a třeba i na statek u jehož zdi se střílelo. nebo je třeba uctívat každý anonymní kámen, protože má v rodokmenu Lidice? 8o/
vidíš, jakou ohromnou výhodu by měla lípa vysazená sólo na hezky upravené louce? takhle je tam areál ve kterém se tohle nehodí, tamto nesmí, tudleto nesluší...
|
|
|
Uz jsem konecne prisel na to, jak te spravne pojmenovat.
Buran.
|
|
|
jak myslíš. brát ti to nebudu. je to tvůj názor a máš na něj právo. snad mne jen trochu mrzí, žes o mém názoru nedokázal přemýšlet bez emocí a rovnou ho odsoudil jako špatný.
zkus mi odpovědět na jednoduchou otázku: kdy bude čas na "tlustou čáru"?
|
|
|
Co to je tlusta cara? Nejaky pravdo-laskovy vymysl?
Ty totiz smesujes dohromady 2 veci, ktere jiz spolu uplne nesouvisi.
Nikdo nerika dneska, a nebo teda malo kdo, ze nemci jsou vsichni spatni proto, ze zavrazdili v Lidich nejake lidi, a ze pozabijeli par milionu zidu a podobne. Nikdo soudny asi dneska nebue nesnaset obecne Nemce za to, co delali jejich predkove.
Ovsem samozrejme historii je potreba znat, a i za 1000 let je potreba si pripominat, co se tu stalo, stejne tak jako si pripominame, co ze kdysi byli vyvrazdeni Slavnikovci, a ze to neco pro dalsi vyvoj znamenalo. A za tim se proste nikdy zadna cara delat nema a doufam, ze nebude.
|
|
|
ale hovno. jakej pravdoláskysmus? prostě nemám rád vzbuzování pocitu viny u někoho, kdo být vinen nemůže ani náhodou. za tím je potřeba udělat čáru.
ad vztah k němcům: kolikrát jsi o němcích slyšel lidi mluvit jako o náccích, fašounech, skopčácích...schválně to sleduj a budeš možná překvapenej.
za 1000let? hm...takovej závazek už tady byl. za tisíc let budou mít lidi svý starosti. a co si chceš připomínat a proč? už 65 let poté se Sípavý Skřet raduje z humanitárního bombardování, židi ostřelujou civilisty v palestině, američani bombardujou civilisty v iráku i afghanu...a to všechno přes osvětimský a jiný "továrny na dojetí" tak pečlivě udržovaný pro povinný mindfucking školní mládeže z poloviny Evropy.
no, co pro mě dnes znamená vyvraždění Slavnikovců? nic. ale prachnic. husitství je možná důkaz, že náboženský fanatismus postavený proti hrabivosti politiků = bída pro celé království a přilehlé kraje...atd. beru si ponaučení, ale nevidím za tím lidi ani státy. tím, že si beru ponaučení, nebyla jejich trápení zbytečná. a tak je to i s Lidicema. myslím proto, že je na čase poodstoupit od těch událostí, ne na ně zapomenout.
|
|
|
skopčák nemá s nacismem nic společnýho. Skopčák se Němcům řikalo už dávno před tim, než se Hitler narodil. Skopčák je stejný označení jako pšonka, čobol, icik, taloš, irčoun, žabožrout, amík, cigoš, čehún, cajzl a podobně. Neni to zrovna dvakrát lichotivý, ale rozhodně to neni žádná připomínka nacismu.
|
|
|
|
Mno tak to bys u leckoho mohl docela narazit !!!!
www.postriziny.cz/fobrazek.php?id=39
Nicméně osobně bych zavoral všechny hroby a zrušil hřbitovy. Pro mne to nemá žádný význam. Pro mne má význam jedině vzpomínka na moje zesnulé blízké a pocit, že jsem se o ně nějak staral. Takový ty rodinky, kdy daj dědu chcípnout do chudobince (pardon LDNky), neukážou se tam za nim co je rok dlouhej a pak sjížděj na dusšičky tour de hroby a jako se tam dojímaj mi příjdou silně ujetý.
|
|
|
|
Co s tím má co dělat svědomí ještě se smajlíkem ?
|
|
|
"a pak sjížděj na dusšičky tour de hroby a jako se tam dojímaj"
|
|
|
asi jsem ouplně pitomej ale fakt nevím o co kráčí....popisoval jsem ten rozdíl, že zatímco já prdím na nějaký hroby a svoje zesnulý jsem rozptýlil ale než k tomu došlo jsem se o ně staral do poslední chviličky - doma.....zatímco znám jiné, kterří dědka z bábou z obou stran šoupli na 5 nebo 10 let do důchoďáku a posléze do LDNky jenom aby mohli zrekonstruovat nebo prodat jejich chalupy a teď jednou ročně objížděj jejich hroby a dělaj tam tyjátr.
Tak nějak nevím kdo je větší hajzl a kdo má či nemá svědomí.
|
|
|
V rozdílu problém není. Já znám také ty "jiné" a jejich pohnutky k objíždění hrobů "ve správný čas" jsem si vždy vykládal hryzajícím svědomím. V podstatě se dá říci, že objíždění hrobů berou jako nutné z... nutnou povinnost.
|
|
|
|
Clovece, jdi si rozorat hroby svych predku dle libosti, ale neser se laskave do hrobu mych predku. Pro mne vyznam maji, a to, ze hroby tvych predku pro tebe vyznam nemaji, o tobe neco svedci, alespon pro mne.
|
|
|
Já osobně nemám rád hřbitovy a hroby. Ale nemám nic proti tomu, aby si někdo druhý na ten hřbitov chodil a dával tam kytky, věnce a svíčky. Mně samotnýho to ale nikdy nebavilo. Až jednou napíšu poslední vůli, bude tam že chci zpopelnit a rozprášit na nějakým pěkným místě, třeba v lese. A to ani ne tak kvůli sobě, jako kvůli mým pozůstalým, jelikož je chci ušetřit této "koule na noze" ve formě hrobu, kterej budou muset udržovat.
Ostatně je snad hřbitov nějaký důstojný místo k poslednímu odpočinku? Ze hřbitovní zdi padá omítka, o některý hroby se nikdo nestará, takže zarůstaj trávou, náhrobky se rozpadaj a hned vedle je smetiště, kam se vyhazujou shnilý kytky a vyhořelý svíčky a další bordel.
|
|
|
Rozprašovat zbytky moderního člověka je neekologické! Prach je třeba zalít do betonového kvádru a uskladnit ve speciální deponii. Postavené s dotací EU, samozřejmě.
|
|
|
Proč, vždyť je to vlastně spálená biomasa ;)
|
|
|
No, dyk rikám, že je to svinstvo. :p
|
|
|
Co mi je známo, obyvatelé hřbitova také nemají každé ráno čerstvý make-up a vyfoukanou fazónu. Když se někdo jenom povaluje a hnije, nesmí se divit, že se mu rozpadá hospodářství.
|
|
|
Kde nic není, ani červ nebere.
|
|
|
To já zase staré hřbitovy rád mám. Tedy ne ty hnusné české plné leštěné žuly a debilních leptaných nápisů "Svělu vstříc" a podobných. Ale staré německé hřbitovy u nás v Sudetech nebo vojenské hřbitovy z devatenáctého století jsou většinou moc pěkné.
|
|
|
Hm, nechat se uložit na německým hřbitově, to by mi pozůstalí pěkně poděkovali ("nojo, von mjfox byl magor a v závěti nám odkázal hovno a že chce pohřbít v nějaký prdeli, protože se mu líbil tamní hřbitov, tak jako kokoti musíme jezdit na dušičky stovky kilometrů abysme mu dali svíčku na hrob a kytku...").
|
|
|
I na anglickém venkově jsem narazil na několik velmi hezkých až útulných :-) starých hřbitůvků + nedaleko od mého bydliště je starý skoro neudržovaný židovský za vysokou zdí, celý zarostlý břečťanem pod topoly, také hezké místo k večernímu poklidnému posezení.
|
|
|
My tu máme pěkný hřbitůvek těsně vedle dětského hřiště. Tomu říkám spojit příjemné s užitečným. Například si zatím nikdo nestěžoval, že děti rámusí.
|
|
|
Nejhezčí hřbitovy jsem viděl v řecku, konkrétně na rhodosu. Fakt paráda. Možná se tam na starý kolena odstěhuju umřít. Cypřiše, bílý mramor nebo něco podobného, pěkně na sluníčku ...
|
|
|
A co z toho nejhezčího hřbitovu jako mrtvej budeš mít? Se radši na důchod odstěhuj někam, kde se ti bude líbit i jako živýmu ;)
|
|
|
Vodstěhuju se tam a každej den tam budu chodit na procházku a těšit se, až umřu, jak se mi tam bude pěkně ležet. :p
Řecko je fajn, jsou tam děsný salámisti, teplo, moře kousek, pomeranče, olivy ...
Eště dvě, tři krize a bude to tam všechno za babku.
|
|
|
Souhlasím. Kdybych byl pozůstalý po někom z Lidic, chtěl bych aby měl hrob na hřibitově kam bych mohl chodit, pokud by jeho smrt byla tragická i pro někoho jiného, nechť si tam někde vedle zbuduje jaký chce památník a dá si tam pravidla jaká chce, ovšem to všechno za svoje.
|
|
|
I když nejsem pozůstalý nikoho z Lidic, vadí mi žídáci (to není označení rasy), kteří tam vybírají vstupné. Němci a dokonce ani Poláci v zachovalých koncentrácích nevybírají, snad to i zakazuje nějaká mezinárodní dohoda, jen u nás bum, chceš projít? zaplať vstupné.
Jestli se někde má začít s odškodněním obětí a propagací "nikdy více se již nesmí opakovat, co se stalo zde", tak to chce začít u těch sviní, co mají památník propachtovaný, a u těch sviní, co jim to propachtovali.
|
|
|
Mě to vadí z principu. Je to státní modlářství, tak zvané udržování kulturních tradic státem, veskrze politická doktrína, ostatně "stalinem" nahrazený metronom je toho důkazem jako Stalin sám.
|
|
|
P.S. "prostě jak stalina nahradili metronomem", ta formulace v reakci mi po přečetní nepřipadá moc jasná:-)
|
|
|
památník má propachtovaný ministerstvo kultury a jeho příspěvková organizace, která má propachtovaný i Ležáky a myslím, že i Lety.
|
|
...v Rakovníku ju márne čakali tí, ktorí ju potrebovali na chytanie cigánskeho lupiča. Lenže policajti nerastú na strome, a tí, čo mali službu, boli nasadení na hrdinnú obranu ochcaného kameňa.
|
|
ponekud prehnana reakce...co tam ti policajti tak zmuzou, babe akorat tak domluvi, aby psa nechala srat jinde...mozna ji pohrozi pokutou...pokud je to uberkrava, tak tam stejne prijde znovu a pokud ne, tak by stacilo tech par slov rict namisto esenbaku...
|
|
No tedy napraskat policajtum 60tiletou pani kvuli coklovi... a jeste to davat za vzor dceri a vsem lidem na internetu... premyslim, jestli se mi to jeste nezda. Snim, ci bdim?
A to "absolutni zlo" by se asi taky chapalo jinak absolutne, kdyby tu valku vyhrali. Koneckoncu, nebyli "absolutni zlo" komunisti?
|
|
|
Tento článek jako by sem zapadl z nějakého regionálního webu buňky mladých zelených nebo soc. dem. aktivistů...
Předně, ta příšerně patetická a absolutně mimo mísu premisa, že německý národ to dotáhl od absolutního zla k jednomu z vedoucích národů Evropy?
Jaké Evropy? Co je jiného dnešní Evropa než pozvolné byrokratické nastolení toho, po čem Hitlerčíci pásli a jenom neměli dost inteligence, trpělivosti a prohnanosti to prosadit "po dobrém"?
K mnohem absolutnějšímu zlu to dotáhli panáčkové, v jejich čele jsou úplně stejní kolaboranti s novým světovým řádem, jako v našem čele, jenže mají mnohem větší slovo, a tím pádem jejich globální role je mnohem zrůdnější než ta naše.
Jestli nějaký pes sere v Lidicích nebo kousek dál je naprosto zástupný problém, protože mnohem větší psi serou na celou tuhle zem, Od Nečase, kterej potichoučku vynáší další a další kousky naší národní suverenity Hitlerům do Bruselu, po Schwarcenberka, který otevřeně kolaboruje se současným Hitlerovým blitzkriegem v Libyi. To jsou ta skutečná hovna tohoto týdne, pane.
|
|
|
Hitlerům do Bruselu
Trošku soudnosti by to chtělo, řekl bych...
|
|
|
Já nevím..já bych Hitlera tak nebránil.....opravdu nebylo mnoho lepší než současná Bruselská oligarchie.
|
|
|
Ja si naopak myslim, ze se Hitler otaci v hrobe vztekem, jak na to sel blbe, pritom stacilo vyuzit potencial Goebelse jinak a mel by Evropu do 10ti let sjednocenou politicky...
|
|
|
Jo, urcite by byl blahem bez sebe, ze bude platit Francii jeji rozmarilost.
Presne o to prece Adovi slo, no ne?
|
|
|
Myslim, ze vystizneji a jednoduseji neslo soucasnou situaci popsat.
|
|
|
někomu vyčítat příšerně patetický premisy a pak mluvit o "kolaborantech s novým světovým řádem" mi přijde malinko schizofrenní...
|
|
Kdyz uz jsme u tech pamatniku, ja bych taky postavil nejaky pamatnik nemcum na oslavu. Nebejt Ády, neni vw a lidi v MB nemaji co zrat. A 80% cechu nema v cem jezdit. Koncern nam zaridil az 1/3 prijmu do rozpoctu. Nebejt nemcu, skoda uz davno zkrachovala a nas celej stat mozna taky. Dneska nemci drzi slavnou EU nad vodou.
A ted vazne. Po valce je davno, komu to pomuze porad nekoho ocernovat? Lidi by se meli soustredit na budoucnost. Lidice jsou proste "politicky" videt. Komunisti zabili vic lidi nez hitler a nemluvi se o tom. Stejne tak ve jmene nabozenstvi, i vic nez hitler se stalinem. A co. Porad je tu dost lidi co chodi kazdou nedeli do kostela.
Clanek o psovi co se vycural na kamen v miste sveho bydliste a ani nevi, ze nejaka valka byla :) Clanek o nicem, diskuze o mnoho lepsi.
|
|
Autor potratil příležitost ukázat dceři na bábě a čoklovi názorně, jak to tehdy v těch Lidicích bylo.
|
|
|
Naopak, historicky exkurs probehl, jak mel - i na zacatku Lidicke tragedie stal teply bonz zalozeny na hovne...
|
|
..vemte to tak.. všude kam se podíváte někdo někdy zemřel.. a taky po té zemi chodíte, stavíte si tam baráky a venčíte pejsky.. jen už není nikdo z pozůstalých, kdo by je hájil..
|
|
|
Takže když se ti někdo vychčije uprostřed obýváku, tak je to v principu v pořádku?
|
|
|
Ne, protože to je můj obývák.
|
|
|
No, a Lidický památník je ustanovené pietní místo. Očekává se tam ohleduplné chování. Jedinej kdo tam může chcát jsou malý děti, bo ty z toho nemaj rozum, a těhotný ženy, bo ty musej každou chvíli. :p
Ale venčit tam čokla je buranství.
|
|
|
tak třeba se tam pejsek chtěl podívat, aby ten památník viděl. Já viděla jednu babu, která táhla čokla na zámek a zvedala ho nad zídku, aby viděl do kraje, do zámecké zahrady, tak kulturního čokla vidí člověk málokdy. :-))
|
|
|
Zcela jistě tady diskutuje :))
|
|
|
|
Samozřejmě. I nějaký ten kultivovaný příspěvek se tu samozřejmě najde ... ;)
|
|
|
Pietní možná, ale ne moje. Takže srovnání s mým obývákem nesedí. Můžu se angažovat, ale také mi to může být buřt. Pyjeta nepyjeta. ;-)
|
|
|
Dobře, budu vycházet s premysy, že není vhodné tě zvát do obýváku, bo se doprostřed klydně vychčyješ, protože nený tvůj. :p
|
|
|
Nastuduj výrokovou logiku a speciálně se zaměř na implikaci. :-p
|
|
|
A hele, dalsi buran :-)
Docela se nam to tu v tehle debate vybarvuje:-)
|
|
|
Máš samozřejmě pravdu, ale někdo bere sebe a své city tak vážně, že se dovolává jejich uznání a respektu. V horším případě se dovolává tak akorát na policii, jako autor.
|
|
Nechápu proč pro takovou pitomost kterou neni schopnej řešit sám, volá fízly.
Pak mi taky neni moc jasný proč se s něčim takovym ještě chlubí.
Vůbec už nechápu proč má potřebu chlubit se s tim na místě jako je tohle. Rozuměl bych tomu kdyby si za tím účelem vybral místo kde má skupina diskutérů výrazně větší průnik se skupinou nadšených konzumentů TV-h@vna blesku a podobných, tam by se možná dočkal i poplácání po zádech. Uveřejnit to tady mi přijde trochu jako sebemrskačství.
|
|
a zde je můj názor:
pán je za svého psa odpovědný. Tedy jen buran nechá svého psa osrávat veřejná prostranství, aniž by jeho výkaly následně zlikvidoval. Volat k tomu policajty je stejně ujeté, jako volat mámu k řešení sporů při dětských hrách.
Drobné konflikty si řeší normální lidé mezi sebou sami, dovolávání se pomoci shůry je projevem neschopnosti dotyčného problém řešit svépomocí.
Lidice? I v tomhle případě jen kulisa pro nešvar, který se děje úplně běžně. Z čistě praktického hlediska je zesraný chodník od psů větší průser než hovno před lidickým památníkem.
A to při vší úctě k lidickým obětem. Dokonce to hovno spíš někdo odklidí v Lidicích, než na chodníku před domem, kde slalomujeme denodenně při svém občanském pachtění se.
|
|
Proč jste tu fotku báby s čoklem nedal sem?
Na celé lidické tragédii mě nejvíc dostalo, že tam údajně ještě asi rok ( opravdu přesně nevím, jak dlouho ) usilovně makali příslušníci Říšské pracovní služby (?) , likvidovali vesnici, tahali se s náhrobními kameny na hřbitově, převáželi na kolečkách zeminu a prostě se hrozně dřeli, aby zahladili po Lidicích stopy.... Němci byli ( tehdy určitě) národ stádních bezmozků, tohle určitě nemá nikde obdoby.
Obětí v koncentračních táborech nebylo násobně více jenom proto, že tento pracovitý a důkladný národ nedokázal uspokojivě vyřešit problém, co s hromadami mrtvol....
|
|
Fujtajbl. Bonzovat a jeste se vybavovat s fizlama. Tos tedy dal dceri skvely priklad :-/
Naopak, ze si babu s vorechem serval, mi prijde v poradku.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Psí hovno na botě v Lidickém památníku
|