D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Reklamace mobilních telefonů
    (ze dne 01.03.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:51:01     Reagovat
    Autor: Otto - Otto
    Titulek:
    Reklamaci u mobilů do 5000 CZK už dávno neřeším a pokud se něco posere v záruce, házím to do koše, resp. dle nálady i jinam. Je to vesměs spotřební shit a nemám čas čekat 30 dnů na to, zda mi uznají reklamaci, resp. opraví to, či ne. Před nějakou dobou jsem Xperii, co se během hovoru neustále vypínala, reklamoval v Alze. OK, oprava, trvala skoro měsíc. Po nějaké době opět stejný problém. Neměl jsem nervy, ani čas srát se s další reklamací a čekat opět měsíc. Tj. proběhla velice radikální fragmentace SONY bazmeku o opěrnou zeď a smetení pozůstatků na lopatku. Koupě jiného spotřebního shitu, který zatím +- slouží.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 00:17:11     Reagovat
    Autor: Daemonius - Corwin.Black
    Titulek:
    Koukám, že mé lpění na starém dumbphonu není až tak hloupé.. :D

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 00:23:43     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re:
    Ja jdu timto smerem od pocatku a rozhodne neresim problemy, jako moje zena, ktera ma Nokii s Winblows a pred dulezitym telefonatem ji telefon chytre oznamil, ze automaticky provede upgrade, pricemz naslednych 40 minut vykazoval mozkovou smrt. Po jeho samoresuscitaci prestaly fungovat MMS...

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:16:20     Reagovat
    Autor: bambas - bambas
    Titulek:Re: Re:
    To, ze se ji aktualizoval OS telefonu zrovna pri hovoru, je zcela jiste chyba panicky, nebot se musela hrabat v nastaveni.
    Vychozeni nastaveni aktualizace Windows Phone je totiz:
    1. Automaticke stahovani aktualizace, pouze pokud to nastaveni dat umoznuje (= jsem pripojeny na wifi)
    2. Preferovany cas aktulizace je 3. hodina ranni.

    Takze to nesvadejte na "Winblows", ale na uzivatelku ;)

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 19:26:31     Reagovat
    Autor: gogan - gogan
    Titulek:Re: Re: Re:
    A nemůže každý výrobce dodávat OS s vlastní konfigurací?

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 23:11:07     Reagovat
    Autor: bambas - bambas
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ro samozrejme muze. Ale v zivote jsem nevidel telefon, kde by vyrobce zmenil nastaveni aktualizaci tak, aby to zrusilo napriklad hovor - navic u WP to ani neni mozne. Zkratka OS telefonu pocka na dokonceni tasku a pak se priapdne zaktualizuje...

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 19:57:13     Reagovat
    Autor: gogan - gogan
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak já nemám pocit, že by ta aktualizace killnula probíhající hovor, pouze začala automatická instalace pro uživatelku v tu nejméně vhodnou dobu.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 01:21:32     Reagovat
    Autor: Otto - Otto
    Titulek:Re:
    Jistě ne. Pro jistotu mám dva zcela fuknkční Alcately z r. 1998 :-).

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 11:50:43     Reagovat
    Autor: steve2924 - steve2924
    Titulek:Re:
    No moje statistika byla přesně opačná. Staré dumpfouny se mi srali uplně neuvěřitelně a bez reklamace byl jen jeden z 5 co jsem měl. Co se smartfounů týká tak mi odešel 1 kus ze 4. :D

    Komentář ze dne: 02.03.2015 02:30:16     Reagovat
    Autor: dj-bobr - dj-bobr
    Titulek:
    Dělám reklamačního technika pro jeden eshop (není to jeden z té "velké" trojice Alza/CZC/Mironet, ale úplně malí nejsme) a zkušeností by bylo taky mrtě.
    Servisy nestíhají 30 dní a pak je to o dobré vůli zákazníka pár dní počkat, popř. se dějou ještě pikantnější věci (třeba centrální servis Nokia pro opravy Level 3, nacházející se v kraji Středočeském, začínající na "a"). Nevím kolik toho můžu zveřejnit, možná nějak v týdnu napíšu víc..

    Jinak nejčastější reklamace u tabletů a mobilů je "nenabíjí" a důvod zamítnutí je "mechanicky poškozený USB konektor, vyrvaný z desky".

    Co byste jako prodejci dělali s telefonem, který den před koncem půlroční lhůty přinese zákazník na reklamaci skryté vady, vy mu jej vyměníte za nový a vám zůstane půl roku starý omlácený krám, ještě ke všemu rozbitý?

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 03:12:21     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    Poslal bych ho výrobci, ať se s ním pro mě za mě třeba nechá vyfotit a pošle místo něj nový bezvadný kus...? (Jenom hádám, ale zodpovědnost za skryté vady výrobku snad nekončí u regionálního dealera, ne? A pokud ano, tak proč to delaer nemá smluvně ošetřené nad rámec zákona?)

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 11:38:49     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re:
    Stochov, arvato services ? .-)
    Chvíli jsem tam dělal, jo, bylo to tam občas veselý.
    Třeba k nám občas dorazily telefony co už předtím prošly nějakým bulharským servisem - a všechny měly stejnou vadu - odpálené prakticky všechny polovodiče na desce. Někdo z techniků si všimnul že na řadě kondíků co jsou okolo avilmy jsou vypálené maličké dirky - u bulharů občas někdo vzal zdroj, připojil zem na desku a plusem objel tu řadu kondů - shořelo všechno co mohlo ...

    No, ale myslím že by to pomalu bylo na samostatný článek :-)

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:42:22     Reagovat
    Autor: dj-bobr - dj-bobr
    Titulek:Re: Re:
    Je pravdou ten drb, že v arvatu bylo vyhrazených maximálně 15min na jeden telefon, včetně telefonů, co přijely na Level 3 opravu z CellNetu? :)

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 18:44:12     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Re:
    Minimum pokud nemeli technika vyhodit, bylo 20 telefonu na smenu. Jenze hodnoceni se bralo za sesticlennou skupinu jako prumer, a pokud skupina mela odchazet s rozumne velkou vyplatou, musel byt prumer pres tricet telefonu/technik/smena ...
    Obvykle se delalo kolem 35 telefonu. Tohle tempo jsem nedaval, takze jsem skoncil den pred koncem zkusebky. Co me docela dostalo, byla skutecnost ze hodinu potom co me a dalsich 20 lidi ve zkusebce vyhodili, byli uz na nasich mistech novi lide co v predchazejicim tydnu prosli vstupnim skolenim ...

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 13:31:53     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re:
    Nokia E52 - super stroj na svou dobu, moje absolutní spokojenost.
    Žel bohu, nebyl neporuchový.

    Nejdříve sluchátko - opraveno.
    Při oprave s tím zacházeli jako s kusem hnoje = rozbitý kovový rámeček okolo displeje - opraveno.

    To máme v podstatě dvě opravy na jedné závadě (samo, že to šlo přes dvě reklamace, neb telefon jsem si vyzvedl, podíval se na něj a prodavači řekl - vytáhněte si nový formulář, budeme reklamovat)

    A pak to přišlo - pár měsíců před koncem záruky se telefon přestal nabíjet. Nabíječka připojena, objevil se nokia nápis nabíjí se - po sekundě - nabíjení dokončeno, odpojte nabíječku. Jako turbo nabíjení je super, žel bohu telefon to nějak nechtěl akceptovat a jevil se jako vybitý.

    Zkoušel jsem různé nabíječky, výsledek stejný. V práci jsme měli služební E52, takže jsem zkusil - svoji nabíječku na služební mobil, vše ok. Svoji baterku ve služebním mobilu a s mojí nabíječkou, vše ok. Služební baterii ve svém mobilu se služební nabíječkou - ani hovno.

    Resumé? V prdeli je něco v mém telefonu.

    Reklamace, ukázka na prodejně - ano pane, nenabíjí se.
    Za týden - vada se neprojevila. Hmmm.

    Takže znovu zkouška na provozovně a ejhle, ono se to nabíjí. Myslím si své, ale raději mlčím.

    Po 14 dnech opět, ani hovno. Opět zkouška se služebním, vše natočeno na mobil.

    Jdu k prodejci - reklamuji. Závada se neprojevila. Jasně. Telefon se sice ani v prodejně nenabíjí, ale závada se neprojevila. Polibte mi prdel.

    Jdu za znalce, vypláznu 800 - pane, je tam špatné relé, cena cca 10 miliardtin koruny, prostě nula nula nic.

    Jdu za prodejcem (Vodafone) - pane, nás znalecký posudek nezajímá. Hmmm, tak mi zavolejte šéfa. Pane, on tady není.

    Tak jsem to nakonec naložil soudu. Telefon stál okolo 6400, náklady byly se vším všudy okolo desítky a Vodafone se i se skvělým zkurveným servisem a jejich "závada se neprojevila" (stoprocentně to podělali už při té první reklamaci sluchátka, kdy vyměnili desku a pojebali nabíjecí relé - a jako bonus mi telefon omlátili) do prdele.

    A stejně tak všechny servisy. Tyhle pohádky servisních techniků mi připadají podobné jako PR policie - je nás málo, potřebujeme víc peněz, jsme přece hodní kluci.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 14:04:59     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re:
    Relé ? V mobilu ? V E52 ? Pěkná kokotina. A teď bych prosil tu o karkulce ...

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 14:53:20     Reagovat
    Autor: dj-bobr - dj-bobr
    Titulek:Re: Re: Re:
    Prej relé :D ale normální zákazník by to asi v pohodě sežral :(

    Nevím jak v E52 (tu mám teď jako primární soukromý telefon jako náhradu za K750i), ale ve spoustě Nokií odcházela zenerka zapojená opačně paralelně k nabíjecímu konektoru. Ve spojení s pojistkou (opět nevím přesně ve kterých modelech, musel bych nahlédnout do servmanu) dokonalý indikátor zapojení levné čínské nabíječky. Zenerka se prošlusla přepětím a pojistka odstřihla nabíječku.. později to byla už jen zeslabená cestička na plošňáku, samozřejmě ve vnitřní vrstvě, takže se při opravě tahal dráteček po povrchu..

    To ještě pamatujete, takovýhle wifikundace? :) + tahání drátečku od zvonivého integráče k plošce buzzeru na vytopených 3310/3410, testpointy, zaměnitelnost COBBA a CCONT mezi modely atd.. dneska už je to nuda.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 15:24:58     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Mobily jsem servisoval jen v arvatu, a z toho co Vám tu odepisuju o kus výš je asi znát že na takový "sraní se s tim" tam prostě nebyl čas. Navíc by to nebyl postup přesně podle manuálu, a když by na to nějaká kontrola přišla tak by to byl důvod jít domu bez prémií. Tam se hlídalo i jestli člověk netráví moc času na záchodě - cestou na záchod byl turniket kde si člověk musel průchod "odpípnout" ...
    Vlastně jsem teď docela rád že mě před koncem zkušebky vyhodili.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 13:51:45     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To je všechno legrační, problém je spíš v tom, že podle servisu se závada neprojevila...

    Asi špatnej den servisního technika...


     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 14:49:21     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Já jsem u všech telefonů kde byl udávanej problém s nabíjením, preventivně dělal rekalibraci energy management obvodů, i v případě že se mi telefon nabíjel. Když byla spočítaná hodnota korekce velká, psal jsem to jako poruchu energy management-u, když byla minimální nebo nulová - závada se neprojevila. Na moc víc čas nebyl ...
    Ale je zajímavý jak se mohla "porucha neprojevit" ...

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 14:53:09     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já vím přesně, proč se závada neprojevila. Protože napoprvé to nenabíjení "opravili" nějak podobně, jak píše "servisní technik" výše. Akorát o tom nenapsali do protokolu ani čárku.

    Však on si to pitomec zákazník převezme a navíc se musíme hojit na tom, že jsme mu při výměně sluchátka rozflákali telefon a museli to opravovat.

    A při druhé reklamaci toho nenabíjení se to nejspíš dostalo ke stejnému technikovi, nebo stejné partě, co to takhle bastlí normálně, a v klidu bez mrknutí oka napsali, že se závada neprojevila - a dokaž nám, zákazníku, že nám to tady nenabíjelo...


     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 15:54:12     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Myslíte to co píše "dj-bobr" ? Pokud jde o variantu kdy coby pojistka slouží ztenčený spoj na desce, navíc ve vnitřní vrsvě PCB, jeho náhradu drátkem beru jako vcelku korektní opravu. Prasárna to je ze strany výrobce - působení této "pojistky" jinak znehodnotí celý přístroj - protože pak je jediný "správný" postup vyměnit celou desku. To je ale dost neekonomické i neekologické - tedy neekonomické z pohledu opravy. Z pohledu výrobce to ekonomické opodstatnění má - k přepálení pojistky dojde použitím jiné než výrobcem určené nabíječky -> porušení záručních podmínek + zničení telefonu ->kup si jinej telefon debile, fuck off + "poučení" pro zákazníka že neoriginál příslušenství se může nevyplatit. Blbý je, když tenhle kalkul výrobci nevyjde a ke zničení dojde i s origo příslušenstvím, výrobce (resp. servis) se pak bude snažit tvrdit že tam zákazník nacpal čínskou nabíječku. Nebo to vede k tomu že servis tohle znehodnocení obchází tenkým drátkem na přemostění přepáleného spoje ...
    Ono to nenabíjení po první opravě mohlo vzniknout klidně tak že technikovi když to otevíral prostě ujela ruka s nějakým pevným nástrojem, a mohl utrhnout nějakou součástku, případně "poodlepit" BGAčko. Stejně jako se mohlo stát že oprava "sluchátka" spočívala ve výměně nějakého audioobvodu, a při jeho výměně pomocí horhovzdušné páječky drcnul do jiného obvodu - narušil se někde kontakt, jemu to na stole mohlo i fungovat ... možností je tu bambilion ...

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 16:25:16     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Mně jako zákazníkovi je úplně jedno, co má výrobce/servis/prodejce za úmysly.

    První oprava byla provedena dobře, ale zničili mi u ní rámeček okolo displeje (takový ten kovový nebo jakokovový) - už to je první náznak.

    Rámeček opravili výměnou.

    Pak to přestalo nabíjet - z toho servis neviním, protože to bylo poměrně dlouho poté, co se mi to ze servisu vrátilo. Nicméně telefonů Nokia jsem měl já i celá moje rodina neurekom. Pravda, ne všechny měly stejný vstup pro nabíjení, ale nabíječek s tenkým vstupem jsem měl doma originálních několik. Plus ta firemní od stejného telefonu.

    A prostě to přestalo nabíjet, nabíječka i baterka byly v pořádku.

    A že se to prostě v servisu neprojevilo, když mně to dělalo pokaždé, když jsem to zkusil - sakra i na třech nebo kolika nabíječkách ve Vodafonu jsme to zkoušeli a POKAŽDÉ se to projevilo, tak je prostě něco divného.

    Ale ukolébali mě tím, že to prostě skutečně nějakou dobu nabíjelo - bez oficiální opravy, hmmm.

    Za pár dní, odhadem 14 se nabíjení už nekonalo. Reakce servisu byla - očekávatelná.

    Ale je pravda, že mnohem víc mě tehdy nasral Vodafone a já si na nich s radostí zchladil žáhu.

    Nejvíc legrační byl ten fakt, kdy jsem si šel do TM pro přenos čísla a jinou smlouvu a pak do Vodafonu s tím číselným kódem, tak jsem natrefil na vedoucí směny a ta se mě ptala proč jdu pryč. Tak jsem jí to vylíčil a ona se hned ptala, proč jsem si nenechal zavolat šéfa - PROTOŽE TA KRÁVA, CO STOJÍ VEDLE U STOLEČKU MI V 16:40 ŘEKLA, ŽE ŠÉF OD PĚTI NEDĚLÁ A ŽE MI HO NEZAVOLÁ - dva zákazníci po tomto mém projevu ihned odešli.

    Ale to už je mimo téma oprav telefonů.

    Jo, servis Britex (Britax?).

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 22:35:41     Reagovat
    Autor: dj-bobr - dj-bobr
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Rekalibrace energy managementu.. hm, dobrý vědět, díky za info. :)
    Měli jsme zákaznici, která třikrát reklamovala velmi nízkou výdrž (nějaká černá novější dualsim Nokia), arvato nebylo ochotno distributorovi potvrdit, že to je třetí reklamace (neuznávalo se to jako záruční oprava).
    Za mých mladých let jsem u DCT3 dělal kalibraci Phoenixem, na DCT4 už se skoro automaticky měnilo UEM.. mám značné mezery ve znalosti dnešních "moderních" telefonů.

     
    Komentář ze dne: 05.03.2015 10:42:34     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To o čem tu píšu je z doby cca 7+ let zpátky, o novějších telefonech nemám ani tušení co je "pod kapotou". Takže tohle jsem taky dělal na phoenixu. Ani nevím co se používá teď ...

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 13:50:28     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re:
    O karkulce nemám, nicméně mohu, až ten posudek doma najdu, ocitovat konkrétní pasáž.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 14:38:36     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Tak na to bych se rád podíval. Nějakou dobu jsem dělal záruční servis nokií, ale říkal jsem si že paměť může pozlobit - tak jsem si dohledal servisní L3 a L4 manuál a podrobně prošel schéma. Relé tam fakt není.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 14:49:55     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Já to taky tahám z paměti a je pravda, že dané věci nerozumím. Proto mohl ten znalec použít nějakou zkratku a řekl relé místo - vysokonapěťový obvodový čip s nízkofrekvenční oscilací.

    Šlo o to, že ta závada tam byla, i když se dle servisu neprojevila. A když to tam bylo napoprvé, tak na 99 % servis tu závadu opravil nějakým takovým bastlujícím způsobem, jaký je popsán o kousek výše.

    A pak se tihle rádoby servisní technici vysmívají lidem a jsou strašně udivení, když se to lidem nelíbí.

    Tolik tedy k článku, který je dost, dost prasácký.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 22:32:15     Reagovat
    Autor: dj-bobr - dj-bobr
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Čistě pro informaci :)
    Poslední věc velmi vzdáleně principielně připomínající relé si pamatuju u Ericssonu T18, kde jazýčkový kontakt sloužil k detekci zavřeného flipu, jinak nefalšované relé bylo v prehistorické NMT Nokii 720, tuším.. to byl ale telefon "přenosného" provedení, ten by se nikomu ze zdejších diskutérů do kapsy nevešel, možná tak do futrálu od hodně velkého notebooku.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 14:57:28     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Neřeší případy odmítnutí reklamace spíš ČOI než soud?

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 15:03:11     Reagovat
    Autor: Vanguard - Vanguard
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ne, ČOI řeší jen jestli obchodník v rámci reklamace postupoval podle zákona, tzn. jestli dal dal potřebné informace, vyřídil reklamci do 30 dnů apod. I když ale ČOI zjistí porušení zákona, může maximálně dát obchodníkovi pokutu, ale tím to končí. Pokud budeš chtít vrátit peníze, musíš k soudu.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 14:00:28     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Já si dokonce myslím, že tohle by snad řešil ČTÚ. Ale jistej si nejsu.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 13:53:33     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nebyl důvod se zdržovat s ČOI. Odstoupení od smlouvy, vrácení mobilu a vzhledem k nečinnosti prodejce žaloba - prodejce ale soud dokončit nenechal, peníze poslal mně složenkou, právníkovi se refundoval na účet a bylo vymalováno.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 03:24:13     Reagovat
    Autor: dj-bobr - dj-bobr
    Titulek:
    Vratky zboží dodavatelům se dají realizovat pouze u bezvadného zboží nejevícího známky použití, a zpravidla jsou omezeny týdnem (když se překecá obchoďák, tak třeba 10-14 dní), na výrobce nedosáhneme..

    (telefon usmrtit např. přepětím, poslat do servisu na výměnu desky, zopakovat 3x a nechat si vystavit potvrzení o třetí reklamaci, na jehož základě lze dostat od dodavatele nový kus nebo peníze, považuju za prasečí řešení, kterým však situaci reálně řeší velká většina českých eshopů a prodejců mobilů.. ano, servisy nemají čas na zjišťování přepětí, mění rovnou desku.)

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 04:02:44     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    Což znamená, že za reklamaci je v plném rozsahu "ekonomicky" odpovědný koncový prodejce? To snad ne, k čemu by pak výrobce měl výstupní kontrolu, kdyby mu bylo v podstatě úplně jedno, jestli pustí zmetků do světa 5 % nebo 75 %...

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 09:24:05     Reagovat
    Autor: DanBlack - DanBlack
    Titulek:Re: Re:
    Jojo, za opravu víceméně odpovídá prodávající...
    Třeba NTB mívají od výrobce záruku 1 rok a na českou dvouletou to natahuje distributor/prodejce.
    Ekonomicky se většinou ti dva dělí (záleží na obratu prodejce a dohodě s obchoďákem).

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 11:43:34     Reagovat
    Autor: dj-bobr - dj-bobr
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jo jo, vůči zákazníkovi je prodejce zodpovědný za všechno; to že si to pak nevyřídí s distributorem/autorizákem je jeho problém.
    Dost problémů v praxi představuje i rozdíl 30d lhůty vůči zákazníkovi a vůči servisu - minutu před zavíračkou přijde zákazník, dá vám telefon na reklamaci (po upozornění, že když ho - v souladu s pokyny na webu - přinese do autorizáku, bude to mít rychlejší, prohlásí "přece nebudu někam jezdit, když už jsem u vás"), hned druhý den telefon PPLkem odjíždí do servisu, tam dorazí v D+2, v servise pobyde 28 dní a vy jste kde? :)

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 15:06:54     Reagovat
    Autor: Vanguard - Vanguard
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To je snad věc prodejce, aby si nastavil smlouvu se servisem tak, aby mu opravený výrobek dorazil nejpozději v D+28, ne?

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 17:11:08     Reagovat
    Autor: dj-bobr - dj-bobr
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Když existuje jeden servis pro celou ČR a Střední Evropu, tak si prodejce nemůže diktovat podmínky, protože servis mu na to beztak nekejvne.. typicky polské servisy jsou taková černá díra, oni si pošlou svoz, zařízení si odvezou, zmizí v jakési pierdoli a za nějakou dobu přijde PPLkem zařízení opravené/vyměněné - komunikace obtížná či žádná, RMA stránky sešité horkou jehlou .. a na výběr není, protože ten servis má jako jediný autorizaci. Při představě, že se s nimi zkouším dohodnout termíny, mě jímá zával naivity..

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 02:27:52     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A prosím vás pěkně, proč prodejce teda prodává takovej zkurvenej hajzl, na kterej má záruku rok, nejsou servisy, je to celý na piču a je chudák co si tím nevydělá ani na slanou vodu? Proč teda neprodává něco jinýho? Výrobce by se kurva rychle naučil dělat to jak má kdyby ho všichni poslali pěkně zprudka do prdele a zákazníkovi řekli, jak se věci mají.

    Např. u ATX zdrojů je dneska konkurence jak prase a i na šunty co to horko-těžko vydržej dávají výrobci tříletou záruku jako přidanou hodnotu. Extrémem je aktuálně u některých modelů záruka deset let. Jistě, spousta garážníků na to peče a na papír vám dají dvouletou, případně s tím, že máte jít za distributorem/výrobcem. Ale dá se to koupit. Tak mě nezajímají žádný sračky o tom, jak to nejde, tady to očividně jde a to jsou ty zdroje dneska už taky složitý jak raketoplán a ještě se to dělá bezolovnatou pájkou. Byť mě to samotného překvapuje, tak už začínám být místně krapet autoritou a výrobci za mnou začínaj chodit sami, abych jim jejich zboží prohnal recenzí, taková je konkurence…

    U telefonů to bude za chvíli to samý, většina značek začíná jít pěkně do prdele a budou se muset sakra votáčet aby se udrželi u vesla. Stejná válka nyní probíhá v síťovejch prvcích, odspoda se na Cisco tlačej úplně všichni, HPčko má u jednodušších prvků 99 % funkcionality Cisca (a pro tak 90+ % zákazníků naprosto vše, co oni potřebují), je levnější a prej dávaj doživotní záruku, na to už Ciscu přestává platit i to, že tady 20 let vymejvaj v akademiích lidem mozky vo tom, jak to je über a všechno ostatní odpad o kterým se ani nevyplatí přemejšlet.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 08:04:10     Reagovat
    Autor: cwds - cwds
    Titulek:
    Mě se osvědčilo z reklamace obchod – pokud možno – vynechat a jít rovnou do servisu.

    Telefon mám Čínskej, takže až umře, tak ho vyhodím, ale předchozí sem dal do VSP Data a bez problému.

    Když sem měl defekt na notebooku (jen „spotřební šit“ bez NBD záruky), obeslal sem mailem s fotkou tři servisy. Dva odpověděly tak, že to budou muset vidět naživo, jeden odepsal, že to mám poslat a půjde to na záruční opravu. Tak sem tak udělal a bylo to opravený do pár dnů.


    Vím, že mám smlouvu s obchodem, ale nevidím důvod ho do toho tahat, když tím ničemu nepomůžu.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 09:20:44     Reagovat
    Autor: DanBlack - DanBlack
    Titulek:Vniknutí vlhkosti
    Tak zrovna tenhle případ mám někde zdokumentovaný...do servisu odcházel MT s nepoškozenými "známkami" a zpátky dorazilo vyjádření "vlhkost, fuck of!" Po zaslání fotek najednou výměna desky bez keců.
    Byla to nějaká postarší Nokie.

    Nějaký rok jsem prodával PC, vím co jsou lidi schopný donést a ještě lhát do očí "já do toho nehrabal" (ty RAMky se otočily úplně samy :-D )

    Komentář ze dne: 02.03.2015 10:26:59     Reagovat
    Autor: lada11 - ladin
    Titulek:dotazy
    1) Odkud cerpate informaci o ctyrech ruznych poruchach a nasledne moznosti vratit zbozi? Muzte uvest odkaz na zakon/paragraf?
    2) Vas odhad- kolik procent zamitnutych reklamaci bylo zfalsovano servisy? Typicky mobil se vrati s "vniknutim kapaliny", ale ta kapalina vnikla az v servise...
    3) Vas odhad- kteri vyrobci dnes uznavaji zakaznikum vse respektive opacny extrem?
    4) Vas odhad- kolik procent reklamaci je od zakazniku, kteri vyrobek umyslne poskodi ve snaze ziskat penize zpet?

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 15:32:04     Reagovat
    Autor: Vanguard - Vanguard
    Titulek:Re: dotazy
    Ad 1) To není přímo uvedeno v zákoně (dnes § 2169 NOZ), ale během let to dovodila judikatura. Odstoupit se dá při třetím výskytut téže vady anebo při čtvrtém výskytu různých vad. Tento výklade je obecně známý a akceptovaný.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 11:00:32     Reagovat
    Autor: Pavel F. - flajzi
    Titulek:
    I u reklamací s vodotěsným telefonem se dá vyhrát:
    http://j.mp/1E9ivXb
    Takže pokud se mi u mého Sony Z3 Compact stane totéž, určitě půjdu tou samou cestou.
    Krytky prakticky neotvírám, nabíjím pouze přes venkovní nabíjecí konektor...

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 13:40:55     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re:
    Jo, sony Z1 bez šance - když jsou ukazatele vniknutí bílé a telefon je zatečný, tak asi nebyl problém s vniknutím vody přes krytku, že ano? Pak ten telefon netěsní a je vadnej.

    Ale u servisáka je to prostě bez šance. Jasně. To je fakt šmejd přístup jak sviňa.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 11:46:22     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Praskání skla
    "Telefon zamítnut na mechanické poškození nejčastěji LCD, nebo dotyk

    Velice zajímavé téma, ale v podstatě předem prohraný souboj. Těch výmluv co jsem slyšel, mezi nejoblibenější patří: „ Večer jsem dal nabíjet telefon, položil ho na noční stolek a ráno se vzbudím a byl prasklý displej“ Nesmysl, dotyk i LCD je sklo a samo nepraskne".

    Tvrzená skla (což je případ "dotyku") můžou při chybném procesu tvrzení časem samovolně rupnout.
    Stalo se mi to na týden starém telefonu, ležel na stole vedle ntb. Z ničeho nic se ozvalo dost silné lupnutí. Hlavou mi proběhlo "co je to sakra za zvuk, takovej jsem nikde nenastavoval". Podívám se na mobil a dotyk byl na milión kousků ...


     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 02:38:46     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Praskání skla
    Článek mi celej přijde spíš jako reklama na to, aby je lidi ani netravovali, než aby poradil, jak vyfakovat servis, co zkouší vyfakovat zákazníka. Samozřejmě, spousta věcí jsou chyby uživatelů, spousta ale jsou prostě tím, že je to zařízení na hovno navržené, vyrobené atd.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 13:57:14     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Praskání skla
    Přesně tak, je to jak nářek policajtů, že je málo policajtů a mělo by jich být dvakrát tolik.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 08:07:38     Reagovat
    Autor: Dreamkiller - dreamkiller
    Titulek:Re: Praskání skla
    Spíše bych řekl, že to bude nějaká hlubší závada. Kolegovi prasknul displej při nabijení rovnou na stole v kanclu, fungl nový Samsung. Byl jsem u toho a viděl to na vlastní bulvy. Začalo to ve spodním o kraji dvě malé praskliny na "skle", napřed nefungoval jen asi jen jeden řádek dispeje v rohu, za hodinu se to rozšířilo a do večera byl telefon K.O.
    Reklamace zamítnuta pro mechanické poškození:( Asi gorila glass má nějakou fatální chybu ve výrobním procesu neb tohle přeci není normální?

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 08:39:35     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Praskání skla
    je to nemlich stejné jako zástěny sprchových koutů. prostě nějaké procento výrobků udělá v prvním měsíci používání (rychlé kolísání teploty zvenku/zevnitř především) najednou "pink" a rozsype se na čtverečky.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 09:51:08     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: Praskání skla
    Jak už tu píšu - když se blbě provede vytvrzení skla, může samovolně rupnout. U telefonu je to prasknutí ještě v celku nuda. Daleko větší sranda je, když se totéž povede u brýlových čoček. Ty na to naštěstí díky tlouštce nejsou náchylné, ale zažil jsem co to dokáže udělat v důsledku poruchy tvrdičky (mašina ve který se x hodin koupou skla v roztaveném KNO3 a pár příměsích) - tak trochu se jí zbláznilo řízení, teplotou šla mnohem výš než by měla a zkrátila čas asi jen na hodinu (z obvyklých šesti). Čočky po vyjmutí z lázně a dochladnutí začaly praskat v závislosti na různých vnějších podnětech (dotyk rukou, bouchnutí do stolu, atd.) Ty byly ještě v pohodě, prostě se jen rozsypaly jak mokrá kostka cukru. Zbytek várky se preventivně vyhodil - a cca po týdnu se ukázalo že to byl velmi dobrý nápad - čočky v odpadu bez varování praskaly tak rychle že to vypadalo jako když vybuchují. Pokaždé s hlasitým lupnutím vymetly střípky do vzdálenosti desítek centimetrů od sebe. Představa že by se tohle někomu stalo s brýlemi na očích je dost děsivá. Nedejbože aby to bylo např. při řízení ...

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 14:12:45     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Praskání skla
    Jednou jsem koupil telefon, co měl prasklej displej, ještě zabalenej v krabici a s nalepenou fólií. (Koupil jsem ho v kamenné prodejně, půl hodiny potom jsem ho tam vrátil, bez problémů. Akorát ta buchta za pultem tu fólii strhla, pak na to koukala a pak se zeptala, jestli tam fólie byla, tak jsem jí připomněl, že ji sundala ona.)

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 22:52:00     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Praskání skla
    Samsung, tam bych podezříval baterku, běžně se nafukují jak balón. Zrovna jsem tuhle přemýšlel, kam se to vlastně takhle uskladní když ji lidi donesou takhle nafouklou a že tam musí být pnutí. No :-)

    Komentář ze dne: 04.03.2015 10:21:51     Reagovat
    Autor: audis - audis
    Titulek:2014 - 2015
    Tablet jsem koupil v 2014. 01/2015 výměna za nový kus, normálně skrz reklamační protokol, nikoliv novou fakturu. Ten má jinou vadu od začátku. Mám nárok na nový kus okamžitě? Nebo klasika záruční oprava

    Komentář ze dne: 04.03.2015 17:07:35     Reagovat
    Autor: icu - icu
    Titulek:Odemčený boot na telefonu s vadnou baterií
    Rootnutý telefon

    Synkův cca 3 měsíce starý Sony Xperia J najednou začal zdechávat - že vybitá baterie, a to 4x denně. Stačilo ji vyndat a zandat a měla třeba 70%. Šlo to na reklamaci, přičemž mi zapomněl říct, že odemkl bootloader. Po dvou týdnech zamítnutá reklamace, že je nutné měnit desku, která je nevratně poškozená (takřka v ceně nového telefonu), žádná snaha zdůvodnit, jak odemčení bootloaderu může ovlivnit náhlé zdechnutí baterie či odprásknout desku. (Navíc, postup zveřejněný výrobcem telefonu označili jako "neautorizovaný zásah do telefonu").

    ČTÚ s tím nic neudělá (není to služba, ale telefon), ČOI nijak nereagoval, dTest mi popřál hodně štěstí a že k soudu bude nutný znalecký posudek, Sony ČR se postavilo za servis, že nepochybil (že v Arvato porušili záruční podmínky výrobce jim zjevně žíly netrhalo). Takže jsem oslovil znalce a zároveň si půjčil jinou baterii a když telefon s jinou baterií jel 14 dnů v kuse jak z praku, tak jsem znalci poděkoval za čas a reklamoval telefon podruhé. To už baterii vyměnili s dovětkem ve smyslu "nemáte na opravu nárok, ale udělali jsme výjimku".

    Takže Sony a Arvato už nikdy více.

    Komentář ze dne: 04.03.2015 18:41:21     Reagovat
    Autor: Host - Neregistrovaný
    Titulek:problematická reklamace
    A co když je displej elektronicky porouchaný (přeskakuje obrazovka, masivní pruhy - nečitelný), přitom fyzicky nenese nejmenší známky poškození. A prodejce tvrdí, že jsem s tím musel někde třísknout, že se to porouchalo. Co pak s takovým vychcánkem?

     
    Komentář ze dne: 05.03.2015 10:51:19     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: problematická reklamace
    Tak je nejspíš v hajzlu řadič displaye - buď přímo ten kus křemíku co je nalepenej přímo zespodu na skle, nebo ta část HW na desce, která má na starosti vykreslování obrazu (něco jako grafická karta :-). Případně ještě může být vadný flex pásek mezi deskou a LCD, popřípadě konektor ve kterym je pásek zacvaklej. Čili na 99% se vám bouchnutím s telefonem tohle nepodaří vyvolat - to by jste musel praštit fakt šikovně, aby se odemknul zámek konektoru nebo se v něm posunul flexpásek (kaptonová folie s nanesenou mědí, v podstatě ohebná varianta plošného spoje), nebo poodtrhnul řadič LCD - ten kus křemíku tam bejvá zalitej pevnou černou srajdou která drží opravdu slušně.
    Takže s prodejcem bych se asi dost hádal na téma že tohle NENÍ mechanický poškození, pokud bych to neuhádal tak asi znalce (pokud se vám do toho chce investovat peníze a ČAS ...)

     
    Komentář ze dne: 06.03.2015 10:00:12     Reagovat
    Autor: Host - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: problematická reklamace
    Aha. Já jsem měl podezření právě na spoj mezi deskou a displejem. Tohle právě výrobci nejčastěji zpackají už ve fázi návrhu, podobně jako konektory s mizernou mechanickou odolností. Prostě nepočítají s tím, že je zařízení přenosné a bývá vystaveno otřesům. Někdy to dokonce nadrzo napíšou do záručních podmínek.

    Komentář ze dne: 22.04.2015 10:21:04     Reagovat
    Autor: faazr - ps2000
    Titulek:PRVNÍCH 6 (ŠEST) MĚSÍCŮ ???
    Ještě jsme nestihl dočíst celý NOZ (má cca 4x více paragrafů než SOZ),
    proto by mě zajímalo, o co autor opírá nárok zákazníka na výměnu vadného výrobku za nový v prvních šesti měsících od koupě. Podle mě tento nárok právně neexistuje, což ovšem nebrání tomu, aby to jako službu navíc někteří prodejci praktikovali.

    Komentář ze dne: 13.07.2015 20:52:50     Reagovat
    Autor: DS - Neregistrovaný
    Titulek:Nemá nárok na reklamaci
    Zdravím,
    přítel si rozbil na telefonu sklo, tuto opravu nechal udělat u prodejce a taky si jí zaplatil. Po roce mu odešel systém a prodejce chce nahrání nového systému zaplatit, že prý nemá po opravě displaye nárok na reklamaci. Kdo je v právu?

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.