D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: (Matematický) Bůh existuje
    (ze dne 27.11.2014, autor článku: Laskavec)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 27.11.2014 22:51:00     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Matematika?
    Muj ucitel linearni algebry rikal "matematika je jen deset cisel a porad se to prehazuje, tak kde mate tu slozitost?"

    Jsou ale i v matematice veci, ktere se pouhym pocitanim slusne vyresit nedaji. Viz treba rovnice o dvou neznamych, kde vime, ze:

    11x+13y=1985.

    x a y jsou prvocisla.

    To staci k vyreseni rovnice. Ucivo zakladni skoly.

     
    Komentář ze dne: 27.11.2014 23:03:36     Reagovat
    Autor: Sinuhet - Sinuhet
    Titulek:Re: Matematika?
    Nemůžu si pomoct, ale já i v tomhle vidím krásu matematiky.
    Právě i díky tomu, že vygenerovat velké prvočíslo není takový problém, jako jej pak zjistit zpátky třeba právě z takovéhle rovnice, máme pokročilé šifry - a díky tomu zajištěnou jistou míry anonymity.
    Připadá mi to slušné :)

     
    Komentář ze dne: 27.11.2014 23:10:38     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Matematika?
    Technicky vzato může být matematika kolik čísel chcete (limitně dvě, směrem nahoru existují zřejmě jen čistě praktické limity). O tom se přesvědčila učitelka ZŠ, která synovi jednoho mého kolegy někdy krátce po revoluci (v jeho asi deseti letech) zapsala poznámku přibližně tohoto znění:
    "Zesměšňuje svoji učitelku tím, že zadané příklady počítá v hexadecimální soustavě.":-)

     
    Komentář ze dne: 27.11.2014 23:21:11     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Matematika?
    V hexa se dost blbe pocitaji zaporna cisla. Tedy alespon z hlavy. Ja pocitam hodne casto z hlavy, cloveka to udrzuje v mentalni kondici, ale objektivne priznam, ze zaporna hexa pri vetsim poctu, jak ctyr cifer uz delam sracsky v Excelu...

    Delal jsem kdysi nejake knihovny v assembleru pro plovouci carku 8bitovych procesoru a musim rict, ze tam jsem chvilemi mel pocit, ze objevuju vesmir :-))

    Moji spoluzaci na VS zase zkouseli pres maticove pocty prostrelit ctvrty rozmer (bez pouziti casu a podobnych berlicek). Ostatne to je uz dnes pomerne znama vec. Ale blby bylo, ze simulacni software vysledek ctvrteho rozmeru pochopil, kdezto tvurci toho programu uz ne :-))

     
    Komentář ze dne: 27.11.2014 23:44:26     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Matematika?
    Můžete upřesnit "prostřelit čtvrtý rozměr?" Ve vektorových výpočtech není zas takový problém počítat v podstatě v libovolných n rozměrech, ne?

     
    Komentář ze dne: 27.11.2014 23:58:47     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Matematika?
    Slo o jinou vec. Vychazelo se z techto hypotez:

    1) kazdy (n-1) rozmer umi rozmer (n) rozdelit na dve poloviny. Dukaz: krychli muzeme rozdelit rovinou, rovinu rozdelime primkou, primku rozdelime bodem

    2) Kazdy (n+1) rozmer vytvorime diky kolmici rozmerem (n) na puvodni (n) rozmer v miste, ktere oznacime (n-1) rozmerem. Dukaz: Rovinu vytvorime tak, ze na primce v nejakem bode vztycime jinou primku jako kolmici. Treti rozmer vytvorime tak, ze na nejake primce v rovine vztycime kolmo jinou rovinu

    A z techto dvou veci se vytvoril algoritmus v maticovem poctu, ktery simuloval ruct az do ctvrteho rozmeru. Problem byl, ze vysledek si nikdo neumel prostorove predstavit, protoze si stale predstavujeme jen ve tretim rozmeru :-) Jiank receno, pokud by "neco" treba zilo jen v rovine, nedokaze pochopit, jak se vztyci kolmice na tuto rovinu.

    Takze tak. Neslo o pouhe X-rozmerne matice.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 00:09:05     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Matematika?
    Pokud „krychli muzeme rozdelit rovinou, rovinu rozdelime primkou, primku rozdelime bodem“ má být důkazem tvrzení „ kazdy (n-1) rozmer umi rozmer (n) rozdelit na dve poloviny,“ dovolte mi prosím jen jeden dotaz:

    To bylo na fakultě ekonomické nebo filosofické?

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 00:33:36     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Matematika?
    Ale ovsem, ja ted nechci slovickarit nad smyslem "kazdy", protoze se stejne pohybujeme v intervalu 0-3. Zbytek nechapeme a dukaz neni mozny, samozrejme. Dukaz pro n=4 byl pochopitelne motivem toho modelu.

    Napsal jsem to v rychlosti, korekce dle libosti, podstata doufam zrejma.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 01:24:35     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Matematika?
    Jo aha... No já vidim problém hlavně v tom, že ta nová kolmice musí vést směrem mimo ten původní n+1 rozměrnej prostor. Takže podle mě je to tak trochu cyklický, ne? Pokud si umím představit 3D prostor, tak mi nedělá problém představit si jak rovinu protahuju někam dál, takže vytvořím 3D prostor. Pokud bych si uměl představit 4D prostor, stejně tak není problém to 3D protáhnout tam.

    Jinejma slovama, k čemu tolik práce, abych došel k tautologii, že pokud si umim představit 4D prostor, tak si umim představit 4D prostor?

    Možná to moc zjednodušuju, nechci podceňovat nějakej seriózní matematickej výzkum svým dvouminutovým zamyšlením v půl druhý ráno :)

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 09:09:51     Reagovat
    Autor: Otras Mozgu - Otras Mozgu
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Matematika?
    Ja som bol na seba hrdý keď som pochopil zovšeobecnenie pojmu "rovnobežnosť", čo je inak povedané v n-rozmernom euklidovskom priestore "lineárna závislosť". Je to tak? Už to bolo dávno a nepamätám si to presne.

    A tá rovnica je absolútna a čistá dokonalosť.
    Myslím že Keith Devlin to vyjadril pekne:

    "Like a Shakespearean sonnet that captures the very essence of love, or a painting that brings out the beauty of the human form that is far more than just skin deep, Euler's equation reaches down into the very depths of existence."


    Ešte by som si veľmi rád prečítal článok o Riemannovej hypotéze. Neplánujete napísať niečo na túto tému?

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 12:47:26     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Matematika?
    Nevím jestli si děláte srandu nebo ne, ono se to na netu blbě pozná. Každopádně Riemannovu hypotézu jsem nikdy nepochopil ani se o to nesnažil. Takže nemohu sloužit ;)

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 23:03:28     Reagovat
    Autor: Otras Mozgu - Otras Mozgu
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Matematika?
    nemyslel som to tak, že chcem aby ste napísali dôkaz alebo riešenie Riemannovej hypotézy. Len stručne napísať, o čo ide a aká je to záhada a aké je to zaujímavé. Myslím že to súvisí aj s prvočíslami, ale bolo to pre mňa príliš zložité, preto som aj chcel nejaké ľudské vysvetlenie problému.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 00:03:08     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Matematika?
    Bohužel, matematika je široká a zrovna teorie čísel jde dost mimo mně. Kdybyste si z problémů tisíciletí vybral třeba P=NP?, byl bych v trochu jistějších vodách. Ale něco jsem dohledal.

    Pokud ovládáte angličtinu, doporučuju Youtube, třeba https://www.youtube.com/watch?v=rGo2hsoJSbo, tam vám to vysvětlí člověk kterej to na rozdíl ode mě třeba chápe.

    Můj stručnej a extrémně zkreslující výcuc je následující: Existuje nějaká Riemannova funkce, která se týká komplexních čísel. Ta funkce se někdy rovná nule. Pokud je Riemannova hypotéza pravdivá, tak víme, kdy se ta funkce rovná nule.

    No a proč je to zajímavý - pokud je Riemannova hypotéza pravdivá, jsou pravdivý i některý poměrně zajímavý tvrzení o prvočíslech, ze kterejch mezi ty jednodušší patří že:

    - Každý celý lichý číslo větší než pět je součet tří prvočísel

    - mezi čísly x na třetí a (x+1) na třetí leží nějaké prvočíslo

    Takže tak. Nemyslim si, že by dokázání Riemannovy hypotézy automaticky znamenalo, že jsme schopný odhalit všechny prvočísla a tím pádem by prolomilo současný šifry.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 19:10:46     Reagovat
    Autor: zanek - vltava
    Titulek:Re: Re: Re: Matematika?
    V hexa se ze zápornéma číslama počítá úplně sténě, jak ze zápornéma desítkovéma.
    Esi Vy nemyslíte zobrazení zápornéch čísel jako dvojkovýho doplňku.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 23:27:45     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Matematika?
    Ano, myslim samozrejme doplnek, protoze pokud nemate plovouci carku, tak tezko procesor naucite "minus", nebo tedy alespon nevim o metode, ktera by ho pouzivala. Ne, ze by to neslo...

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 19:47:55     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Matematika?
    Já si to blbě přečetl a od včerejšího do dnešního večera mi v hlavě vrtalo jak tohle zadání "základoškolsky" vyřešit ...

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 23:29:00     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Matematika?
    Je to skutecne priklad ze zakladni skoly. Byl to priklad na Pythagoriade v roce '85, proto ten vysledek.

    Reseni je celkem snadne.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 23:30:57     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Matematika?
    ...samozrejme se to resilo bez pocitace. Kalkulacky z Tuzexu tehdy v sobe nemely prvocisla. At se zacci snazi... :-)

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 02:00:47     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Matematika?
    Jako fakt je to jednoduchý, vyřešeno úplně náhdou na první číslo který jsem tam vrazil... Ale kdyby mi to napoprvý nevyšlo, asi bych se na to po pár pokusech těžce vysral :D

     
    Komentář ze dne: 30.11.2014 17:32:47     Reagovat
    Autor: Field - Field
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Matematika?
    Tam jsou jen dvě možnosti, které je potřeba ověřit, žádné velké množství pokusů. Příklad na tři minuty.

    Jestli má součet dvou čísel být lichý, musí být jeden sčítanec lichý a druhý sudý. No a protože se oba členy součtu násobí lichými čísly, musí jedna neznámá být sudá, což u prvočísel splňuje jedině číslo dvě. Zbývá jen zjistit, která z neznámých to je a jakou hodnotu má ta druhá.


    Komentář ze dne: 28.11.2014 08:47:58     Reagovat
    Autor: donovanstangiano - donovanstangiano
    Titulek:matika?
    Jak můžete jako sčítat písmenka? To přece nejde... ;-)

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 22:40:50     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: matika?
    Proč by ne? Naprosto největší lameřina spočívá v tom, že se každému písmenu abecedy přiřadí číselná hodnota (pokud je plovoucí podle nějakého pravidla, tak se to dá používat jako jednoduchá symetrická šifra). Pak se s tím už pracuje jako se kterýmkoli jiným číslem. Matematicky zdatnější diskutující jistě doplní i jiné možné postupy, jak sčítat písmena, mě nic jiného nenapadá, ale i tak to stačí:-).

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 02:10:05     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: matika?
    Tak třeba čistě vizuálně: I + V + I = M
    :)


     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 02:20:27     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: matika?
    Pravda, to mě nenapadlo. Já tak nějak obecně neuznávám historické numerické systémy, které nemají nulu, bez nuly (a taky bez záporných čísel) to je taková matematika napůl. Vlastně doslova napůl:-).

    Komentář ze dne: 28.11.2014 09:47:48     Reagovat
    Autor: mhafan - mhafan
    Titulek:Matematika jako test inteligence
    Polozme si problem: x+3=5, kolik je x?

    Smime posuzovat (ne merit) inteligenci jedince na zaklade jeho schopnosti resit tyhle ulohy? Jak asi vypada clovek, co vyse uvedenou rovnici nezvladne? Mladez se intenzivne brani zkouskam z matematiky a obecne postoji, ze mira jejiho zvladnuti jedincem je o jedinci vypovidajici. Mame pry ty dalsi inteligence - umeleckou, pohybovou, komunikacni, ... Matematik by se mel skoro citit trapne, ze po lidech chce matematicke mysleni.

    Slava matematice!

    Ps.: ... Ale ten clanek neni dobry :-)

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 10:17:27     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Matematika jako test inteligence
    Základní matematika (stejně jako základní fyzika) je poměrně racionální.

    Ano, máme tu i další inteligence, ale inteligence související s racionalitou je poněkud lepším motorem pokroku, než inteligence "umělecká, pohybová a komunikační".

    Bohužel matematika i fyzika se často učí naprosto zoufalým způsobem a vědomí o vztahu těchto věd a racionality se díky tomu ze společnosti vytrácí.

    Lidé s inteligencí umeleckou, pohybovou, komunikacni ... trpící nedostatkem racionality pak mají problém pochopit základní ekonomické a fyzikální principy. Tito lidé pak vymýšlejí a podporují takové kraviny, jako jsou solární elektrárny na 50 rovnoběžce, kde už nám to moc nesvítí, a taky větrnné parky v zemi, kde skoro nefouká. Až prosadí své představy o trvale udržitelné ze všech směrlů dotované energetice, tak si po tmě mohou zazpívat a zatancovat a v zimě je ten tanec možná i zahřeje a až jim dojdou síly na tanec, tak si mohou komunikovat své opblíbené teorie o tom jak nadnárodní ropné koncerny tají plány na konstrukci čistého zdroje energie.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 11:23:04     Reagovat
    Autor: mhafan - mhafan
    Titulek:Re: Re: Matematika jako test inteligence
    ta moje uvaha je jeste obecnejsi: jak nakladat s clovekem, ktery pri nejlepsim svem usili nezvladne vyresit x+3=5. Smime ho prohlasit za takoveho idiota, ze by nemel ani napr. ridit osobni auto?

    Neni to uz jenom o matematice. Je to o zkoumani miry mentalnich schopnosti cloveka. Mohly by z toho byt vtipne zavery: kdo nevyresi x+3=5, pak:
    - nemuze ridit auto,
    - nemuze byt urednik na mestskem urade,
    - nesmi byt predseda vlady ;-)

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 11:50:54     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Matematika jako test inteligence
    Nedokáži posoudit, zda řešení "x+3=5" nebo obecněji IQ říká něco o schopnosti ovládat v provozu vozidlo, ale obávám se, že podobná míra idiocie není diskvalifikací pro práci na úřadě.

    IQ je syntetický test se všemi vadami, které z toho vyplývají, a navíc pro bezpečnost provozu bude EQ přínosnější než IQ.

    Komentář ze dne: 28.11.2014 10:26:56     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Mňo...
    Na základce v matematické třídě, v zásadě pořád vyznamenání,...Na střední se začalo počítat s písmenky místo čísly a rázem se matika stala utrpením. Jednoduché kvadratické funkce jsem raději přenechal kalkulačce. Kvadratické funkce vyžadující nějaké úpravy rovnice byly automaticky fail, protože jsem to tam prostě neviděl a přehazoval neznámé naprosto chaoticky. Matika za 4 byl v zásadě úspěch.
    Fyzika / jazyky / ekonomické předměty konstatně za jedna/dva.

    V dosavadním životě (cca 25 podřízených a cca 300mio obratu ročně) potřebuji k životu hlavně trojčlenku a vzorce v excelu.

    Asi to mám fakt jinak ložený, chlapci a děvčata matematický..:o)

    (...ale nebojte, až budu potřebovat spočítat nějakej ten integrál nebo něco, co teď vůbec netuším jak se jmenuje, tak si někoho z vás s důvěrou najmu) :D

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 10:35:58     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Mňo...
    To nebude matematikou, ale učitelem a debilním způsobem výuky. Já třeba měl nabiflováno, že při úpravách rovnice se při převodu z jedné strany na druhou se mění znaménko.
    Byl jsem v šoku, když jsem potřeboval někomu vyzvětlit proč a zjistil jsem, že to nevím. A byl jsem naštván, když jsem to "proč" zjistil.

    Matematika by měla být mnohem méně o tom "jak", a měla by být mnohem víc o tom "proč". Pak bude dělat to, co prý dělat má a to je rozvíjet logické myšlení.

    Zajímavé stránky o výuce matematiky na SŠ jsou zde:
    http://www.realisticky.cz/

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 11:01:15     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re: Re: Mňo...
    Odkaz přečtu, děkuji.

    V mém případě si dovolím tvrdit, že to bylo mnou. Ač hoch jinak bystrý, matiku prostě vynechal, protože mu písmenka nic neříkala.

    A způsob výuky? Na fyziku jsme měli stejnou osobu, tedy nevím jak moc velkou roli v tom mém ignoračním procesu hrála dotyčná vyučující.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 11:40:59     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Mňo...
    V matematice (jak jsem ji zažil já), se dá snadno ztratit motivace, protože člověk má pocit, že to k ničemu není a fatální rána se zasazuje bazírováním na recitaci definic a vět, místo aby se kladl důraz na pochopení a představivosti.

    Mohla mě trafit mrtvice, když jsem vyhrabal jakousi učebnici nebo skripta a tam jsem mnoho let po konci studií narazil na "Větu", kterou jsem potřeboval pochopit. Když se mi podařilo vytvořity mentálnéí model, tak se v hlavě rozsvítilo, protože výsledkem byla jasná geometrická představa prostoru, pro který daná věta platí. Najednou bylo jasné, že věta vlastně neříká nic jiného, než že dojde-li k průniku koule a přímky, tak místem styku jsou jeden nebo nanejvýš dva body, což je něco, co si lze představit velmi snadno.

    Na škole během studia jsem se nikdy neučil hledat geometrickou či jinou představu, ale hledal jsem jak si aspoň na chvíli zapamatovat nezapamatovatelnou větu, protože učitelé nás nikdy daným směrem nepošťouchli a mě samotného bohužel nenapadlo, že to je ta správná cesta, jak matematiku pochopit a ne protrpět.

    Vyučující nám taky většinou důsledně tajili, že oni svou geometrickou představu mají (mám pocit, že ti kteří rozuměli, předsavu měli, ti kteří učili leč nerozuměli, uměli věty nazpaměť a taky si pod tím nic nepředstavovali).

    Bohužel když je to představitelné, tak to není hypervědecké a málokterý vyčující asi měl dost kuráže na to prozradit nám svou představu - třeba tak, jak to učinil Feynman, který připustil, že při tvorbě mentálního modelu došel třeba ke kouli, která je zelená a chlupatá ...

    Ve fyzice člověk třeba i navzdory učiteli o dost snáz udrží vazbu na realitu, než v matematice, Matematika se pak učí tak, že kdyby podobně učili biologii, tak by se člověk učil o malých vodních obratlovcích, ale nedozvěděl by se z toho, že se vlastně mluví například o rybách ...

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 11:56:45     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mňo...
    No já jsem byl podobně konsternován, když jsem si uvědomil, že na odvození jednoduchého vzroce (jako třeba rychlosti nebo tak) lze použít trojúhleník...jehož strany vlastně tvoří ten vzorec...
    Do té doby to do nás rvali prostě jako axiom, že délka dělená časem je rychlost..

    No matematik už ze mne asi nebude, tedy zpět do výstavby kapitalismu..:)

     
    Komentář ze dne: 01.12.2014 21:01:47     Reagovat
    Autor: Norm - Norm
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    No... tento pojem (kapitalismus) Vám také moc dobře nevysvětlili.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 19:33:13     Reagovat
    Autor: zanek - vltava
    Titulek:Re: Re: Mňo...
    To je jednoduchý.
    Představte si rovnicu jako takový ty stardávný váhy, třeba takový co drží v rukách slepá Spraveldnosť. Aby byly vyvážený, musí bét na vobóch stranách to samý, třeba pět kilovéch závaží na jedné a pět kilo herteplí na druhé. A aby vyvážený zůstaly, co přidáte (nebo vodeberete) na jednu stranu musíte přidat (nebo vodebrat) aj na druhó.
    No a včíl máte na jedné straně rovnice jedničku, keré se chcete zbavit. Co uděláte? No vodeberete z vobóch stran rovnice jedničku. Dyš se podíváte na výsledek, tak na jedné straně jednička zmizela, a na druhé přibyla mínus jednička.
    Néni to ale tem, že by přeskočila saltem a ešče se přezula v luftě nebo co, ale tem, že ste z vobóch stran vodebrál to samý.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 19:38:14     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Mňo...
    no, pamatuju na šestou nebo sedmou třídu, (a-b)*(a+b). nanic samozřejmě, na týrání nebožátek jedině. a jak se dobře zamachruje s 324*276 z hlavy, he? bezva nástroj...

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 19:38:14     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Mňo...
    no, pamatuju na šestou nebo sedmou třídu, (a-b)*(a+b). nanic samozřejmě, na týrání nebožátek jedině. a jak se dobře zamachruje s 324*276 z hlavy, he? bezva nástroj...

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 19:46:02     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Později se ti při úpravách občas hodí, když dokážeš poznat tvar A^2 - 2AB + B^2 a rozložit ho na (A-B)*(A+B), ovšem je fakt, že to je přesně taková kravina, která se moc dobře zkouší, ale a užitečná pro život není.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 00:44:48     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    To je ale zrovna blbě :-) a^2-b^2 je (a+b)(a-b), a^2 - 2ab +b^2 je (a-b)^2.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 19:41:54     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Mňo...
    Ano nějak takhle nám to souška učitelka vysvětlit mohla, ale neudělala to. Coby dodnes zvídavé "dítko" jsem už tehdy díky škole rezignoval na zvědavost a akceptoval skutečnost, že v matematice se věci dělají ne proto, že mají racionální důvod, ale proto, že je to pravidlo.


     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 23:38:16     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Mňo...
    Na zakladce mne ucili pocitat podle napsaneho vzorecku.

    Na gymplu mne ucili pocitat podle vzorecku presne, ale pomalu podle nauceneho vzorecku.

    Na VS mne ucili pocitat nepresne, zato rychle a hlavne - naucit se vzorec vymyslet.

    Cili zatimco na gymplu bylo dulezite, ze pruhyb mostu je 12,347 cm a clovek byl rad, ze to stihl vcas, tak na VS spocital pruhyby peti mostu a bylo to plus minus centimetr, coz bylo fuk.

    Protoze VS ucila ne se vzorce biflovat, ale pochopit jak vznikly, aby si je clovek mohl kdykoli odvodit, tak vznikla (nejak takto) hypoteza, ze:

    - student musi vedet vsechno
    - asak musi vedet vsechno dulezite
    - docent musi vedet, kde se to dulezite da najit v knihovne
    - profesor musi vedet, kde se da najit docent

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 10:41:24     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Mňo...
    Já jsem se v praxi párkrát s potřebou integrálů setkal. Ale když je dost výpočetního výkonu, tak se celý problém redukuje na rozhodnutí, na jak malé intervaly dělit a dál je to matematika základní školy :-)

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 20:15:39     Reagovat
    Autor: nihilistic.bird - nihil
    Titulek:Re: Re: Mňo...
    Já jsem integrál přímo v praxi použil jen jednou, když se mě kamarád ptal, zda duše od traktoru unese na vodě sud piva (tažený za kanoí). Nepamatoval jsem si vzorec na výpočet objemu toroidu, tak jsem zamachroval integrací rotující plochy a vyšlo to. Bohužel od té doby jsem to nepotřeboval.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 20:26:49     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Mňo...
    No ale teď k tomu důležitýmu... Unese? :)

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 20:30:56     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mňo...
    tady bych vzpomenul jednu zednicko-truhlářsko-strojařskou zásadu: nikdy nepočítej něco co v reálu existuje a co si můžeš pohodlně a přesně změřit (vyzkoušet).

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 00:38:11     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Jelikož mi k provedení experimentu momentálně chybí mimo jiné duše od traktoru, kánoe, a bohužel i to pivo, tak bych vzpomněl druhou zásadu - nikdy se nesnaž objevit něco, co už objevil někdo před tebou ;)

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 00:44:51     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    ...no ale tim bych nezavrhoval alespon se pokusit o zajisteni toho stenete a nasledne badani nad tim, jake by to mohlo byt s pneumatikou. ;-)

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 00:54:03     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Tohle se navíc dá s přijatelnou přesností odhadnout. Ani bych nemusel vědět, že jsme na duši od traktoru seděli čtyři (suma zatížení tak 250 kg) a duše pořád zcela spolehlivě plavala, abych odhadl, že vak takového objemu musí 50 až 100 kg unést s rezervou v řádu stovek procent:-).

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 01:29:39     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Objem toroidu je tusim dvojnasobek ctverce PI krat ctverec polomeru trubky duse krat vzdalenost osy od stredu "trubky" duse. Pokud to tedy tak kostrbate popisu. Popis by sel zjednodusit pri pouziti vnitrniho a vnejsiho polomeru, ale zas by se zkomplikoval vzorec.

    No a pak uz staci Archimeduv zakon a odecist vlastni hmotnost duse, ktera take nebude zanedbatelna.

    Kazdopadne, na sesti dusich z 3011 jsme v roce 1999 meli vor na Vltave z Vysaku do Budejc, meli jsme tam stul pro ctyri a becku uprostred. Vcetne stezne.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 02:00:03     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Natáčeli jste první díl seriálu "Hop nebo trop"?:-)
    BTW hmotnost samotné duše není tak vysoká, jak by se na první pohled mohlo zdát při pohledu na to, jakej to je děsivej kus gumy. Ta největší běžná duše- ze Zetoru- váží odhadem pár desítek kg. Není to málo, ale jeden člověk ji unese a na jedno štěně to pořád vychází s dost bohatou rezervou, aby se to dalo "střelit" na základě odhadu.

     
    Komentář ze dne: 30.11.2014 17:37:21     Reagovat
    Autor: Field - Field
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Jo, na vás si pamatuju. To bylo naposledy, co jsem jel v sezóně Vltavu, pak už se to nedalo.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 10:34:43     Reagovat
    Autor: nihilistic.bird - nihil
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Jestli unese si už bohužel nepamatuji, ale myslím, že ano. Je to už mnoho let...

     
    Komentář ze dne: 30.11.2014 19:54:43     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    šišmarjá! měli jste snad pivo v sudu vychlazené na teplotu výrazně nižší než teplota vody v řece? někomu snad vadilo kdyby byl sud s pivem částečně ponořen do řeky? potom naprosto není nutno řešit nafukovací anuloid, ale stačí tušit kolik váží prázdný sud (asi deset kilo), objemovou hmotnost piva prohlásit za rovnou objemovce vody v řece a pouhá porovnávací úvaha, kdy spočítáme "krabici od bot" která objemově odpovídá 10 kg vody (třeba 25 *20*20 cm) a představit si ji vedle anuloidu a zjistíme, že jedno z toho je zjevně větší.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 22:08:51     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Mňo...
    Při znalosti průřezu nafouknuté duše spočítám obsah průřezu jako kruhu. Změřím vnější obvod a vnitří obvod nafouknuté duše, tyto zprůměruji. Dále už pracuji s válce o podstavě rovné průřezu a výšce rovné průměru obvodů.

    Bude to fungovat? (Integrovat je frajeřina, vživotě jsem integrál nepochopil ani na doučování - vím k čemu by to mělo být, ale jedenácté přikázání zní: nespočítáš).

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 22:15:23     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Fungovat by to melo. Mozna to nebude zcela presne (protoze narust objemu se vzdalenosti od stredu toroidu nebude uplne linearni), ale pro vyse zimeny ucel to zcela postaci. Vetsi vliv nez tohle tam bude mit tlak, tloustka materialu, teplota vody a latky v ni rozpustene... Technik vi, ze 20% presnost v takovych pripadech naprosto staci.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 00:31:35     Reagovat
    Autor: zanek - vltava
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Integrál je taky jednoduché.
    Máte na válu rozválený těsto na nudle, a zajímalo by Vás, jakó plochu ten patvar zabírá. Tak nožem nařežete to těsto na přesně centimetr široký nudle, ty poskládáte za sebe jednu k druhé, a celó tu zeskládanó dlóho nudlu změříte cólštokem. Délka v cm pak vodpovidá ploše v cm2.
    Vono to teda nebude úplně přesný, protože ty krátký nudle nemajó rovný konce, a tak při jejich zeskládání mezi něma može bét kósek volnýho místa nebo budó trochu přesahovat. Tenčí nudle dajó přesňéší výsledek, protože na tvaru konců nebude záležet.
    No a integrál je, dyš só ty nudle nekonečně tenký.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 00:48:03     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Ano, v teorii ano. Ovšem integrovat některá zvěrstva, no…jak údajně kdysi řekla jedna vyučující na FJFI, derivovat je jak mačkat zubní pastu z tuby, integrovat je jako cpát ji tam zpátky :-)

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 10:41:05     Reagovat
    Autor: nihilistic.bird - nihil
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mňo...
    Ano, je to tak. Je to vlastně délka střední kružnice krát obsah kruhu, který je průřezem toru. Napsal jste to přesně, lze to zjednodušit na objem ekvivalentního válce.

    Zajímalo by mě ovšem, zda to bude fungovat i pro nekruhový průřez, tedy obecně libovolný symetrický průřez, třeba elipsu nebo čtverec. Možná si to někdy spočítám :)

    Komentář ze dne: 28.11.2014 11:16:26     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    Musim uznat, ze clanek musel dat spoustu prace. Prozkoumat takovou spoustu opravdovych-pocitu-co-musi-pochopit-kazdej musi dat zabrat podobne, jako kdyz se kojici, prosta prvorodicka pokousi vypsat ze tech svych pocitu.
    Jen nemuzu zahnat svuj dojem, ktery ve me clanek vyvolava, ze najit si holku a realizovat se trochu jinak by prineslo autorovi daleko hlubsi uspokojeni. Ale co ja vim? Jsem jen prosty pobijec much...

    8o)


     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 11:36:33     Reagovat
    Autor: viro - viro
    Titulek:Re:
    Vítej v klubu. Ale opravdu jsou lidé, kteří jsou šťastní v jiných sférách.......Můžu se to snažit chápat, můžu se pokoušet tomu porozumět, ale stejně z toho bude akorát hovno. Jsou prostě jinde tak nějak mimo mé mentální sféry.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 12:43:15     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re:
    I matematik si může najít babu, jen ji nesmí hledat mezi matematičkama (světlým výjimkám se omlouvám ;) ). Je tu otázka, jestli při balení ženskejch jsou matematický metody ku prospěchu nebo ke škodě (osobně tipuju spíš to druhý, ženský jsou až moc často iracionální).

    Co se těch pocitů týče, myslim že radost z pochopení nějaký matematický věty je dost stejná jako když se člověk po hodinách šťourání v motoru konečně zbaví toho debilního zvuku, kterej ho dlouho sral, nebo když něco víkend opravuje na baráku a pak je to hotový a může si otevřít pivko. Prostě pocit z dobře odvedený práce.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 15:46:08     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re:
    Matematický metody jsou velmi ku prospěchu, pokud získáte algoritmus, který ovšem není triviální, protože cílové osoby jsou silně nelineární. Když ale identifikujete onen nelineární dynamický systém, můžete ho řízením dostat tam kam chcete - od postele po blázinec ...

    Věc druhá je, jestli se s "matematikem" dá žít, protože výsledkem některých matematických "procitnutí" mohou být změny osobnosti.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 23:41:48     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re:
    Myslim, ze nastaveni vah PID regulatoru pro zvladnuti nejake hysterky musi byt rehole. Podle mne to na konci vzdy povede k oscilaci. A nebo ten utlum musi byt poradnym kladivem.

     
    Komentář ze dne: 01.12.2014 21:50:26     Reagovat
    Autor: Norm - Norm
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Adaptivní PSD s vysokou váhou posledních vzorků ;).

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 14:47:41     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re:
    Hm, tak nějak jsem tušil že věta "Slečno, provedl jsem analýzu vašich křivek a dospěl jsem k závěru, že by mezi námi mělo dojít k průniku a sjednocení zároveň" asi nebude v top 10 balících hlášek... :(

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 00:57:19     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Osobne si myslim, ze matematika, IT dratenictvi apod. nejsou nic spatnyho nebo neuzitecnyho. problem je v tom, ze zejmena ve mestech pritahuji vysinute a omezene jedince, kteri tomu propadnou, stanou se v te subkulture "nekym" a jsou spokojeni. Najit mezi nima normalniho cloveka, kterej je IT jen v praci, je kumst a stesti.

    stejne typy na vesnici (az na uplne zoufalce, kteri nezapadli, protoze maji i dalsi sociopaticke poruchy) vetsinou strhne hlavni proud a oni se nakonec z okopavance dotahnou k prumernosti a i pres neslavnou uroven se casem i ozeni, protoze jsou skromni a vetsinou i sikovni.

    Matematickou vetou asi holku na vylet neprovezes, ani si v ni nedas nohy na stul.
    Pinozit se s matematickejma vecma teda moc realneho uzitku nenese.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 01:14:17     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re:
    To je jeden pohled. Druhý pohled by bylo zamyšlení nad možností, že lépe jsou na tom ti ve městě, protože, jak jsi sám konstatoval, jsou někdo alespoň v rámci určité subkultury a jsou spokojení. Že se ten samý nešťastník na vesnici třeba i ožení, nebo obecněji najde si ženskou, je nejednoznačná výhra, protože taky záleží na tom, jak ta ženská bude vypadat. Partnerství, založených na tom, že na sebe zbyli dva chudáci, co si navzájem neměli co vyčítat, už jsem pár viděl a nebylo to nic moc ani navenek, a co teprve uvnitř. Každopádně na tomto místě nemohu neobdivovat sílu tvojí inspirace Freudem:-).

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 01:32:42     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jen bych dodal, ze mam kamarada, co rad suka sice stihly, ale docela hnusny zensky s tim, ze prej tyto se vice snazej.

    Nemohu posoudit.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 02:15:02     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak to je samozřejmě otázka, kdo spatřuje ve vztahu jakou "přidanou hodnotu". Dobrý tělo, ale hnusnej ksicht nemusí být nutně špatně, v nejhorším případě lze zvolit nějakou polohu, kde si navzájem necivíte do obličeje:-). A vůbec, já kupříkladu znám řadu žen či dívek, které jsou bez urážky opravdu úplně blbé, takže komunikace s nimi je pro mě celkem stresový zážitek, protože je to jak setkání s ufonem. Po fyzické stránce jde ovšem o krasavice (v intencích většinového vkusu), které bych asi dokázal bez obtíží utáhnout když ne klasickými balicími postupy, tak v nejhorším tím, že bych je na hluváta přelstil, protože některé si nechají nakecat opravdu téměř cokoli. Je mi to ovšem naprd, protože můj vkus se od většinového dost výrazně odlišuje a kdybych takovou úplně vymaštěnou sexbombu našel nahou u sebe v posteli (o čemž drtivá většina chlapů sní celý svůj život), tak ani nevím, co bych si počal:-).

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 10:07:23     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Voni nevěděj k čemu si tahaj celej život "nádobíčko" s sebou?:-)

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 11:05:33     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A hlavně krása pomíjí, blbost je věčná...

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 01:53:40     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re:
    S reálným užitkem jdi někam. Takovejch lidí je, co je živí věci, který nemaj žádnej reálnej užitek - kadeřnice, uvaděčky v divadle, dealeři trávy, fotbalisti, Žito 44...

    A až potkáš matematika co by chcípal hlady nebo měl problém sehnat práci, dej mi vědět, já nikoho takovýho ještě nepotkal. Co mám zkušenosti, tak se na ně třeba banky vrhaj jak slepice po flusu. A pořád si myslim že divnej chlápek matematik s prachama najde babu spíš než divnej chlápek od aut bez prachů.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 12:46:10     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Treba kadernice mi nepripada nijak zbytecna. Kdo by treba ostrihal tak pekne nakratko mou asistentku tak, aby se clovek potesil? 8o)

    Neznam nikoho, kdo by chcipal hlady. Ty jo?
    Znam ale matematika, ktery ma prachy, ale jsou mu na hovno, protoze nejradsi chodi v teplakach a flanelove kosili, nikam nejezdi, nic krom jeho oboru ho nezajima a snazi se v nem byt nejlepsi. Nesportuje, necte...sem tam si smahne nejakou hru na PC. Podezirame ho, ze svlecenou holku videl mozna na koupaku dirou ve zdi. Je to takovej ten buranskej typ, kterej se zenske diva do vystrihu i kdyz s ni mluvi, ale kazda se mu zda blba. Takze mozna zasune do bejaky, ktere za to zaplati, ale nerozmnozi se...nastesti.

    Proste nektere discipliny pritahuji urcity typ lidi.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 13:02:57     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Teda, tak to musí bejt parchant, když si dovolí nosit oblečení který se páně ZZR nelíbí a místo aby relaxoval u dementního běhání za kopačákem, tak relaxuje úplně stejně dementním pařením PC her. To že se snaží bejt nejlepší ve svym oboru je přímo hrdelní zločin. Dokonce je to takovej zmrd že místo aby každý pěkný holce mazal med kolem huby, jak se sluší a patří, tak je pod jeho úroveň bavit se s blbejma lidma.

    To poslední mu docela závidim, taky se to budu muset naučit.


     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 23:56:50     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Môžete sa ho príležitostne opýtať, aký záver je možné urobiť z toho, že poznáte jedného matematika, a on je nejaký. :)

     
    Komentář ze dne: 30.11.2014 01:16:45     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Navopak. Já potud potkal jedinýho matematika, kerej se do Honzou stanovenýho intervalu nevešel.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 13:48:56     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Pro smažky práce dealera evidentně užitek představuje, když mu raději platí místo toho, aby si vařily či pěstovaly samy, ne? Podobně fotbalisti - poskytují zábavu lidem, kterým se líbí na to koukat a tak jim za to dobrovolně platí. Evidentně z toho nějaký užitek mají, i když my dva to třeba považujeme za blbost.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 14:50:11     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Jo a někdo si pak čutá nebo hulí i doma jen tak pro radost. Toť jeho "reálný užitek". A někdo si doma pro radost snaží dokázat Fermatovu větu.

    Jen jsem chtěl poukázat na to, že reálnej užitek nemusí vždycky znamenat hmotnej nebo prachy.

     
    Komentář ze dne: 30.11.2014 17:27:17     Reagovat
    Autor: ... - ...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    No u tech fotbalistu nevim - nejsou minimalne u nas fotbalovy kluby dotovany?

    Komentář ze dne: 28.11.2014 11:34:02     Reagovat
    Autor: viro - viro
    Titulek:Tak v mém případě
    je to vrh perel sviním.
    Hudebního sluchu jsem prost a dodnes jsem nepochopil, jak se můžou, třeba sčítat, písmenka. Čte se to hezky, dokonce jsem ten pocit pochopení a prozření zažil díky jedné vynikající matikářce na střední, ale k mé smůle mě učila pouze půl roku, takže jsem následně upadl zpět do bahna matematického bezvědomí.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 19:59:02     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Tak v mém případě
    Mě kolega onehdy zaskočil sdělením, že v hudbě a hudebních stupnicích je logika. Stalo se tak, když jsem obdivoval, kterak on briskně transformoval jakousi hudební skladbu na rozsahem a schopnosti velmi omezený hudební nástroj.

    Já s hudební teorií vždycky hrozně bojoval, biflování (stupnic i jiných iracionalit) mi nikdy nešlo, pokud si vzpomínám, tak z dětí ve třídě nikdo nenaznačoval, že by to mělo mít nějaký vnitřní řád a nebo smysl a všichni jsme trpěli podle kvality své mechanické paměti ...

    A teď mi kolega ukázal, že mé dlouholeté utrpení se zcela nulovým přínosem, bylo ještě zbytečnější, než jsem si tehdy myslel.

    Do hudebního bezvědomí jsem upadl, před bezvědomím matematicko-fyzikálním mě uchránil otec, který mě občas učil dvě verze matematiky (tu pro soušku učitelku a tu kterou si mám pamatovat do budoucna) a k tomu mi úžasně vyprávěl o světě a o tom jak věci kolem fungují.

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 20:11:18     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Tak v mém případě
    logiku má klavír. housle, trumpeta a další vehementy kde tón vytváříte a není už hotový (naladěný od ladiče) jsou trošku vošajslich. ale samozřejmě 99,9% populace si s tou logikou vystačí páč ty droboučké odchylky neslyší. ale pro transpozici tříakordové trempárny pro překližkovou kytáru z CFG do ADE je logika velmi jednoduchá. čili stačí pochopit co znamená dvanáctá odmocnina ze dvou a jak ji zaokrouhlit (tedy mluvíme o klasickém evropském pojetí kdy je oktáva rozdělena na dvanáct intervalů čili půltónů)

     
    Komentář ze dne: 30.11.2014 17:24:39     Reagovat
    Autor: kmarty - kmarty
    Titulek:Re: Re: Re: Tak v mém případě
    To ale mluvite pouze o modernim, rovnomerne temperovanem ladeni. U klasickych ladeni se neco jako dvanacta odmocnina ze dvou vubec nevyskytuje.

     
    Komentář ze dne: 04.12.2014 08:02:06     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Tak v mém případě
    no samozřejmě že mluvím o tempeře! která je samozřejmě nepřesná, ale když se nám to piáno temperuje v cimře kde zrovna zatopíme a pověsíme na věšák zmoklej hubertus tak se nám beztak trošičku rozladí takže je to venkoncem jedno, a navíc, kdo by chtěl tahat domu ladiče-pijana pokaždé když chce hrát další etudu.
    no a když do toho zamotáme ještě všeliké exotické toniny s úplně jinak pojatými intervaly z těch všech orientů, nipponů, aborydžinska a dalších tatrmánií....

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 20:14:51     Reagovat
    Autor: Karkulka - Karkulka
    Titulek:Re: Re: Tak v mém případě
    http://www.fffilm.name/2012/02/hudebnim-skladatelem-snadno-rychle.html

     
    Komentář ze dne: 28.11.2014 20:34:35     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Tak v mém případě
    k tomu jsem dospěl "nezávisle" asi ve třinácti, kdy jsem realisticky zhodnotil svůj hlas, cit pro rytmus, charisma a zručnost, a zanechal jsem snahy balit děvčata na zpěv za doprovodu kytary, a začal jsem je balit za transkripce trojakordových popěvků v sešitcích popsaných úhledným písmem do tónin pro něžné ručky na hmatníku překližkové hrůzy umačkatelných.

     
    Komentář ze dne: 29.11.2014 11:21:07     Reagovat
    Autor: nihilistic.bird - nihil
    Titulek:Re: Re: Tak v mém případě
    Já jsem hudebně negramotný a naprosto hluchý, nicméně určitá logika tam je. Tóny prý znějí libozvučně, mají li harmonické se stejnými frekvencemi. Stupnice jsou voleny tak, aby poměr frekvencí jednotlivých tónů byl v určitém poměru. Např. odpovídá-li vyšší harmonická určitého tónu jiné harmonické jiného tónu, pak to prý zní libozvučně.
    Já ty hudební písmenka označující tóny moc nechápu, nicméně po rozvinutí příslušné zvukové vlny do Fourierovy řady a pozkoumání příslušných harmonických je to trochu jasnější.

    Komentář ze dne: 28.11.2014 19:20:23     Reagovat
    Autor: svetr - svetr
    Titulek:a co říká autor na toto : ??
    Matematika dohromady s hudební výchovou, tělocvikem, informatikou i diskusním kroužkem. Tak vypadá hodina matematiky
    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vyuka-s-tablety-a-metodou-profesora-hejneho-fzf-/domaci.aspx? c=A141124_112948_domaci_zt

    Komentář ze dne: 30.11.2014 18:05:47     Reagovat
    Autor: Hroch - Neregistrovaný
    Titulek:Matematika je věda jako každá jiná
    Koho to baví, ať se matematikou zabývá, a nás ostatní s ní prosím neotravujte.

    V lidské společnosti přece existuje nějaká dělba práce, nemusíme přece všichni umět všechno, jak už to skoro vypadalo za komunistů.

    Matematika byla noční můrou mého dětství, které bych, ostatně i z jiných důvodů, nepřál ani Hitlerovi.

    Poslední dobou mnozí úporně prosazují názor, že kdo není dobrý v matematice, je méněcenný blbec.
    není to pravda, jistě si všichni vzpomeneme na příklady lidí, kteří sice byli dobří v matematice, ale jinak selhali a svůj život zbabrali.
    Žijme, počítat za nás mohou jiní.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.