Komentáře ke článku: Recenze: Volvo V70 I TDI 1998 (ze dne 14.12.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
A to ta, jak se v tom souloží.
|
|
|
1) Autor je ženat. Zapomenutý kus spodního prádla mezi sedadly může způsobit katastrofu. On i otisk bosého chodidla náhle se zjevivší na zamlženém skle se obtížně vysvětluje.
2) Autor je aktuálně nasazen v reichu, kam dojíždí týdně stovky km.
Z uvedených indicií bystrý čtenář snadno nahlédne, že autor má jak motivaci tak i prostředky potřebné k vykonání soulože mimo interiér auta, například v penzionu, nebo na hajzlu vesnické diskošky.
|
|
|
Kdepak, to se hned pozná, že promluvila léta praxe:-).
|
|
|
1) s manzelkou se prec taky da
2) no a?
V penzionu to umi kazdej.
8o)
|
|
|
Ad 1) - to je pravda, na tuto variantu jsem úplně zapomněl :-)
|
|
|
a ad 2) - nu kdo jezdí bóchat do reichu, asi má pár stovek na nějaký vhodný šmajchlkabinet. Dá se to považovat za cestovní náklady.
To si musí zvážit každej, jaké jsou u něj rizika a možné důsledky prozrazení.
|
|
|
S manželkou? Vlastní? A není to krvesmilstvo? ;-)
|
|
|
Otazka:
Smi se o statnim svatku soulozit?
Odpoved:
Ano, smi. Ovsem pouze s vlastni manzelkou, aby radost ze styku neprevysila radost ze statniho svatku.
8o)
|
|
|
Přesně :) Incest (z latinského incestus – nečistý, hříšný), zastarale krvesmilstvo, je sexuální aktivita mezi blízkými příbuznými. Incest je a byl v naprosté většině současných i historických kultur považován za tabu a zakázán. ..a kdo je bližším příbuzným, než manželka?!
|
|
Tak to je zcela v pohodě. Vzadu je po sklopení sedaček více jak 180cm dlouhá absolutně rovná plocha. Chce to jen deku pod sebe, přece jen koberec je drsný a spálily by se lokty a kolena. Dobré tlumiče zajistí, že auto neodskáče z parkoviště.
|
|
Prečo si autor nezabezpečí nemecké značky keď už pracuje v reichu a píše že bol častou obetou nemeckých kontrol ?
|
|
|
Já bych řekl, že šetří, takže registrace a pojištění auta ho nejspí levněji vyjdou v Česku. Sám taky píše, že potřeboval dojíždět úsporně, proto si koupil diesel. Já bych to viděl jinak, ale to je každého věc.
|
|
|
Na základě vlastních zkušeností soudím, že na aktivitu německé policie nemá RZ vliv. Spíš je zajímá počet osob ve vozidle a způsob, jakým se pohybuje.
|
|
|
Pokud jsem to správně pochopil, tak příčinou častých kontrol byl zvolna se rozpadající Escort a SPZka až odkudsi z exotického východu byla jen sekundární problém. Volvo vypadá dobře a navíc už 20 let dost podobně, takže převážná část příčiny problému je odstraněna.
|
|
Atmosfér se dělalo víc. Měl jsem 850 T5 z roku 1995, bože jak to byla supr čupr kára, nedávno jsem jí prodal a kopil chrochtavou S80 v dýzlu...a už to prostě není ono...přerostlý žigulík měl prostě svoje charisma, zcela určitě v budoucnu plánuju, že si V70 nebo 850 koupím zase jako víkendovku a hobby káru.
Jinak za zmínku stojí, že na jůtubu je ohromná spousta návodů od různých fanoušků těchto cihel na kolečkách - volvoIPD nebo Robert DIY až po různé amatérské návody a rady na kde co...
|
|
Loni jsem zvolil také úlet směrem V70 (2006, chrochták D5, manuál). 2 měsíce jsem si zvykal na "Volvojízdu" než jsem pochopil, jak se naladit, aby se mi cestování s V70 líbilo. Teď už jsem spokojen, ale příště bych raději bral T5 motor. Sice od V70 nečekám sportovní svezení, ale s tím D5 je to v zatáčkách hrozně tumpachový a pár kilo dolů na přední nápravě by tomu prospělo. I když vlastně nevím, jestli je T5 výrazně lehčí. Každopádně jsem naftojezdcem tak trochu z donucení.
|
|
takže mu člověk s radostí odpustí drobňoučké nedostatky. Mám už druhé Volvo a jak si na to člověk jednou zvykne, těžko by se mi zvykalo na jinou značku. Úplně mě to pohltilo, jsou to hrozně příjemná auta. Kdysi jsem četla recenzi, kde autor uváděl, že i když je sebevíc naštvanej, sedne do Volva a za chvíli zjistí, že se spokojeně usmívá. :-)
mám S70, benzin, 2,5 bez turba, kufr je obrovská tlama, takže kombika nepotřebuji, jen když vezu víc věcí, třeba tunu, musím je rovnat, jinak je do kufru házím bez ladu a skladu. Nejsem závodník, takže mi rallye po okreskách nechybí. Auto jsem koupila, když mělo najeto asi 204tis. a nechala jsem vyměnit olej, brzdy. Časem čep řízení a teď musím nechat vyměnit silentbloky zadní nápravy, ale to všechno je údajně u těžkých aut běžné. Teď budu řešit problém, protože po sundání letních jsem zjistila, že jedno kolo má zevnitř zacintaný disk od kolomazi. Trochu zrádný je ten systém "nechat se vozit", často mám dojem, že usnu. Sedím v pohodlné sedačce, auto si mručí a nic ode mě nechce a na skle vpředu se promítá dost nudný film. Zatím jsem neusnula.
i mně se palubka někdy odráží v předním okně, myslela jsem, že je to tím, že mám interiér světlý. Dřív jsem měla Volvo s černým interiérem a nevšimla jsem si toho, proto mě překvapuje, že to máte také tak. A ty držáky na nápoje nejsou nic moc, mám dojem, že mi překážejí při řazení, protože ten na malý nápoj, je třeba hodně vysunout. Také k popelníku se člověk těžko dostane, když má zařazenou trojku, ale zase nehrozí, že všechno z popelníku poletí, když se otevře okno.
moc hezká recenze, děkuji.
|
|
|
Mě zatím spolehlivě úsměv na rtu vyčarovalo pouze EVO VIII nebo focus RS. Trochu Clio Sport a trojkové BMW. Ale Volvo je fakt pohodlné. Asi dědkovatím :-).
|
|
Zatlačil jsem slzu, 5 let jsem měl 850 TDI a předtím 740 a 240. Stran souložení uvádím, že krom 240 zevrubně testováno v obou zbývajících a je to velmi komfortní zážitek. Btw 740 měla jednu úžasnou fíčuru, že do ní díky vintage konstrukci usazení dveří s přesahující střechou nepršelo, když člověk nechal dveře "na první cvaknutí" a přitom to skvěle větralo. Jezdili jsme na dovolenou zásadně bez stanu, 740 byl náš ocelový stan.
|
|
Kdyz uz pracujete v tom nemecku, proc jste si tedy nekoupil nejaky novejsi model volva? Preci jen 16 let je na auto hodne ,ikdyz je to volvo. Pokud by to bylo jen jako hobycar a auto na srazy,proc ne. Ale na kazdodenni jezdeni bych volil tak max stari 5 let.
|
|
|
Pětileté Volovo je stiženo šetřením na všem podstatném, takže 300.000km vydrží při snesitelné spolehlivosti jen za cenu zvýšených nákladů na servis.
Když jsem přivezl do servisu na ponákupní výměny všeho svoje v NL koupené Volovo z r. 2000 s poctivými 155.000km , tak majitel servisu opravujícího zejména škodiffky řekl: "Dobře jsi koupil. Ty nový jsou už pokurvený od Forda a nejnovější od číňanů. Tohle starý ale není třeba jako škodofka, to se nevysere."
No a v neposlední řadě je otázka, jaké auto a v jakém stavu se dá sehnat za 70.000kč. Pracovat v Německu ořece neznamená nasypat kde jakému vocasovi čtvrtletní plat za stočenou ojetinu, ne?
|
|
|
„Fordí Volva“ řady 70 mi přijdou ještě relativně v pohodě. Kvalita zpracování je dobrá, do designu moc nekecali... Na houby bylo jen asi větší protežování naftových motorů, ale když se tomu člověk vyhne.
S poslední větou naprostý souhlas. Když jsem si kdysi koupil V480, tak se spousta lidí taky nezmohla na nic jiného než „ale přece bys měl na nový, ne?“.
|
|
|
Co jsem slyšel od servisáků, tak s příchodem Číňanů kvalita poněkud vzrostla, zatímco za Forda se to drželo jen ze začátku, protože kam Ford šlápl, tam sto let tráva neporoste (podobně jako GM), a v případě Volva potřebovali relativně hodně času na to, aby dojebali solidní základy. Pokud bych to měl shrnout, tak Volvo z období vlády Číny někdo chválí, někdo zas ne, pro "Ford- Volvo" nemá dobrého slova víceméně nikdo. Každopádně věřím, že oproti GM a Fordu, což jsou dva asi největší kurvitelé evropského automobilového trhu ever, je i ta Čína poklad.
|
|
|
...no, já nevím.
Čína nevyrobí kvalitně naprosto nic, pokud fakt nemusí. Znám čínský vývoj a mám tu čest s Číňany spolupraovat v autoindustry již čtvrtým rokem. Dokonce i většina Číňanů si čínské auto koupit nechce a jednoznačně preferují evropská auta, byť ojetiny.
Třeba v Xi'anu je BYD, obrovská automobilka. Chrlí statisíce aut, levných, strašných. Přesto se ale kupují - vláda podporuje prodej čínských aut, hlavně taxíky jsou od lokálních automobilek snad povinně.
Ale ani v Číně čistě čínský auta nikdo moc nechce... ;-)
Jenom se kupujou, protože a) musej se kupovat b) jsou levný
|
|
|
Jako klíčový moment bych tady viděl to "pokud fakt nemusí". V případě Volva, tedy poměrně prestižních a ne zrovna levných aut, která jdou na západní trhy, bych i od těch Číňanů čekal, že to pojmou relativně rozumně ve stylu "máme evropskou automobilku, se slušným renomé a s evropským managementem, tak je nechme dělat jejich práci". Ale nevím, je fakt, že Asie je prostě jinej svět, kde takového myšlenkového pochodu ani nemusí být schopni.
|
|
|
Myslím si že emisné normy sú to čo europsku produkciu zatial chráni od čínanov. Je veľa ludí pre ktorých je cena prvoradá.
Nebude v Číne kúpa ojazdeneho europskeho auta aj vecou prestíže rovnako ako ked si niekto u nás kupi "veľku ameriku"
|
|
|
...anebo i nového evropského auta... :-)
I v Číně jsou naftoví magnáti a obchodníci s nerostným bohatsvím, mají pohádkový zisky a ti utrácejí prachy...
...ale jasně - evropské auto je v Číně hodně i o image.
|
|
|
Hlavně kvůli tomu v EU nevznikají nové automobilky a ty staré pomalu krachují (resp. se slučují).
|
|
|
Třeba u Jaguaru se většinou tvrdí, že příchod Fordu technologickou úroveň a kvalitu zpracování vyloženě zvednul.
|
|
|
Tomu docela věřím, protože s ohledem na míru úpadku, v němž se ocitl britský automobilový průmysl (napřed léta výroby vpravdě legendárních zmetků a potom pomalá smrt všech automobilek, o které neprojevili zájem Němci:-) pravděpodobně nebyl až takový problém jej pozvednout. Navíc britský průmysl obecně je relativně autonomní a spolupráci se zřejmě podařilo navázat vcelku hladce díky tomu, že Ford byl už předtím z velké části anglická automobilka, takže zde nebyl přítomen faktor odporu, něco jako "nakýblovali se nám do fabriky nějaký cizáci a po třiceti letech provozu nám z jiného kontinentu radí, jak dělat auta".
|
|
|
Vstupem Fordu do Volva údajně došlo k enormnímu tlaku na vývojáře ve Volvu, aby do výroby pustili nové rozpracované modely. Ve výsledku pak zpočátky do výroby měly jít komponenty, které neměly vychytané mouchy. Díky tomu vozy minimálně z prvního roku výroby nových modelů měly trpět značným množstvím dětských nemocí, což naštvalo zákazníky a spousta movitých tradičních zákazníků Volva po této nedobré zkušenosti s novým modelem od Volva odešla k jiným značkám.
Tolik informace od známého, co měl informačně blízko k slovenskému prodejci Volva, a který mě kdysi varoval před úmyselm kupovat Volvo z určitého období výroby.
|
|
|
Presne tak.
Kdyz jsem dojel tatovi ukazat Volovo, tak se ptal, jestli za tech 160.000 nebylo kepsi koupit novy auto. Ja mu rekl, ze bych poridil tak mozna Daciu, nebo si druhejch 160.000 musel pujcit na nejakou ne-nejlevnejsi konfekci. Takhle, ze mam auto sice v polovine zivotnosti, ale takovy, za ktery nebyla hanba dat pred 12 lety dva miliony. No a protoze neni vybydleny ani trochu a stav jsi videl, kdyz jsme ho kupovali, nedeje se s nim zadna zmena, krom ocekavaneho servisu. A v listopadu proslo STK bez potizi a vyhrad.
|
|
|
Fakt mi chceš namluvit, že auto, kterým se vozí dítě, vypadá uvnitř pořád stejně? ;-) No dávám tomu rok, maximálně dva...
|
|
|
Samozřejmě...a nepotřebuju Ti nic "namlouvat".
Jezdí v obou kabrioletech a nezanechává stopy jiný než že na sedadle zapomene nějakou hračku. Ve Volovu za mnou nedosáhne nohama na záda opěradla a v CC jezdí vpředu.
|
|
|
Cim jsou ta nova pokurvena od Cinanu? Pokud vim, Cinan akorat nalil penize na vyvoj motoru a modularniho podvozku.
B4204T9 motor (2L, 306 koni) mi prijde ve stejne lize jako BMW, ale za mnohem mene penez.
Osmistupnova prevodovka je spicka ve sve tride, prekonana akorat luxusnimi automobily. To same spotreba tesne nad 6 litru.
Mate tam neco krome pocitu proc jsou ta nova Volva pokurvena a horsi nezli 15 let stara auta?
|
|
|
Vsechno, cos napsal, je pravda.
Cim si ale vysvetlit, ze nova Volva najezdi 250.000 km a jsou na vyhozeni, protoze tam odchazi jedna vec po druhe, zatimco stara a nijak sizena Volva jezdi dal a meni se na nich jen cislo na odometru?
Priklad ze zivota, jeden za vsechny, ktery jsem nabral od zakaznika pri cekani v Autopalace na dve tesneni k turbu dohromady asi za 270,- Kc: jako prvni mel S60 a najezdil 300.000 do lehke bouracky po ktere to dal protiuctem prave do Autopalace od kteryho koupil naftovou XC90. S tou jezdil pul roku i kdyz za tu dobu zajel na zarucni vymenu tekouciho predniho tlumice. Po lete se mu to zastavilo na dalnici. Udelat s tim neslo nic, protoze auto bylo uplne mrtvy, ani zamcit neslo. Odtahl to z exitu Krizanov do Brna, kde mu vymenili "neco na elektrice" (nejspis kabelovy svazek na motoru, ktery se spekl). Jinak prej dobry az treba na obcasne situace, kdy svetla po nastatrovani svitila do zeme a byl treba restart. Po vymene kabelovyho svazku bylo auto v servisu s blbostma jako unik chladiva z klimy netesnisti ve vedeni, prehrivani zpusobene ztratou tlaku v chladici soustave, chybova hlaseni palubniho pocitace. Po roce to dal pryc na protiucet zase k nim a vzal si naftovou XC60. S tou tam byl po 8 mesicich s tim, ze mu to napred bile kourilo a pak smichalo olej a vodu popraskanou a ohnutou netrsnici hlavou. Pridrelo se to a on ted jde jednat o vymene motoru.
Jakou vydrz budou mit na autech potykajicich se s kvalitou i blbosti, jako jsou hadice a chladice, treba cinskou elektronikou rizena cinska turba? Proc platit nemale sumy za elektroblbosti vyrobene ze stejnych materialu jako hracky? Treba za drahe prachy koupene, elektricke staveni sedadla s pameti a podobnejma korunovejma blbostma neopravis jinak, nez ze sedadlo po saskarne s dvema airbagama odmontujes a prvni, co udelas je, ze ho odneses k calounikovi, aby to vysliknul a slo diagnostikovat problem. Kdyz nebude calounik vul, necha te to opravit u nej v dilne, pokud lze a zase calouneni natahne...potom, co plastove uponky na jedno pouziti nahradi ta par korun kovovejma, ktery jsou nadosmrti...atd
Volova jsou cim dal vetsi skodofky za mnohem delsi penize.
|
|
|
Az budou ve Volvech cinska turba a elektronika, tak o tom aute nebudu ani uvazovat.
Podle mych informaci jede Volvo ve stejnych dilnach, se stejnymi dodavateli a cinani akorat poskytuji penize na vyvoj a marketing.
Ptal jsem se, protoze mozna mate nejake insider informace, ale IMO Volvo je cinske akorat financemi, nikoliv technologiemi (zatim).
Co se tyce porovnani starych s novymi, ono tezko rict nakolik to je tim co pokurvil Ford a nakolik posun Volvo od aut pro masy k luxusnim sedanum a SUV coz s sebou nese narust komplikovanych systemu, ale majorita zakazniku to proste chce.
Nevim o zadnem luxusnim sedanu/SUV, kterymu by se po 300k nesralo neco s elektrikou.
|
|
|
"Nevim o zadnem luxusnim sedanu/SUV, kterymu by se po 300k nesralo neco s elektrikou." - Lexus?
|
|
|
Ktery Lexus? Mozna LS 400, ale to je to same jako s Volvem, to jsou masiny z let, kdy zakaznici nepozadovali "luxusni" vyfikundace, ktere stoji za vetsinou poruch dnes.
Zrovna ted kolega shani dotykovy displej na IS radu a bez neho nejde ovladat klimatizace. V autorizovanem servisu za 800$, prijde zase :/
|
|
|
Aky to je rocnik? Na rocniky 2006-2009 su kompletne displaye na e-bayi sa 250 USD. Ale predpokladam ze Vas kolega potrebuje len dotykovu cast, da sa zohnat zhruba za 40 USD.
|
|
|
2012, to neni problem k reseni, spis jsem se jen pousmal jak nove Lexusy nemaji elektricke problemy :)
Jako ano, urcite mene elektrickych problemu nez Renault, ale pri porovnani s Volvem nebo BMW ten rozdil bude v jednotkach procent.
|
|
Teď mě v jednom 'bratranci od Volva' zlobil centrál, tak jsem obíhal auto a vytahoval a zacvakával čudlíky, načež jsem si konečně našel půlhoďku času, nahmatal a vyštrachal řídící jednotku zpod volantu, přepájel kontakty na plošňáku a centrál už zase běhá jako zamlada. Jen tak jsem si říkal, co bych asi dělal, kdyby tam ty čudlíky nebyly, jak bych asi zamykal. A ejhle zrovna minulý týden - čtyři kluci stojí nad autem, pak ho vystrčí z parkovacího místa (bylo čumákem do křoví), počkají, až přijede pátý a přes kabely to auto startují. Nějak jsme se dali do řeči a ten jeden povídá - má to kaput baterku, my ji musíme aspoň trochu oživit, jinak to auto nezamknem...
|
|
Dobrý čtění, nad tímhle autem jsem taky hodně váhal, ale nakonec dostala přednost A6 C4 se stejným motorem. Je fajn, že oproti Volvu má 6ku, délka je taky 4,7m, váhově má jen 1600kg, ale kufr je zhruba poloviční. A taky dvoupatrovej. Na jednu stranu to je fajn na cennější věci, co nebijí do očí, a navíc to má zarovnanou hranu, ale víc prostoru by se občas hodilo. Styl jízdy je v tom podobnej, po dálnici se plaví, okresky je ale potřeba projíždět s rozumem a ve městě to člověk skoro nerad trápí, kor za studena.. Tak ať auto slouží.
|
|
>proč jsem si koupil 15-ti letou pojízdnou ledničku s 300 tkm za cenu snu českých rodin
Při vší úctě, na sen českých rodin byste musel trochu přidat - asi tak 5×.
|
|
co je na tom autě motivujícího ke koupi
-vevnitř totální hnůj
-navenek ošklivá lednice
-naftovej traktor se spotřebou přes šest litrů
-věk, kdy se kdykoli může podělat naprosto cokoli
Co autor dělá pro svého bavorského zaměstnavatele, že nemá na normální auto?
|
|
|
Proč myslíte, že autor nemá na normální auto?
ad hnůj: vyloženě vybydlené to auto nevypadá. Má relativně strohou palubní desku bez haldy moderních metrosexuálních serepetiček. Pro mne osobně to je plus.
ad lednice - opět otázka vkusu. Mně se hranatá auta také líbí. Tahle řada V70 se mi líbí natolik, že jsem o ni dokonce uvažoval jako o nové. Ale pak to přestali vyrábět, tak jsem si radši koupil starou V480.
naftu bych si taky nekoupil, ale jsou holt tací mezi námi. Co je špatného na šesti litrech spotřeby?
u starého Volva je pravděpodobnost nějaké katastrofické poruchy docela malá. A záruku, že se něco nepodělá, nemáte ani u moderních aut. U těch nejnovějších je ta pravděpodobnost poruch zase o něco větší (ačkoli to nebývají závady kritické a většinou se to na záruku nějak usmlouvá).
|
|
|
Srovnáváte to Volvo s čím, s Oktávkou například? Já mám O II a vsadím se o co chcete, že interiér má lepší V70 a ten naftovej traftor v oktávce na dálnici pod 6l taky nedostanu. Atd... ;)
|
|
|
zajímalo by mě, co je to "normální" auto?
|
|
Budu k tomuto autu (r. 1999) po 3,5 letech užívání kritičtější.
Vnitřním prostorem není tak „obrovské“, jak se traduje. Nákladní prostor vzadu po sklopení sedaček byl (nepatrně) delší v Passatu Variant B4 i B5. Zde je naopak širší, ale také za cenu toho, že za zadními koly nemá schránky na různé předměty (slušně velké v B4, i když na rezervu umístěnou tam ve W 124 zdaleka neměly). Prostor pod podlážkou kufru je fajn v prázdném autu, ale v naloženém problematický. Na dno kufru taky asi nepoložíte něco hodně těžkého.
Auto je dost nízké, takže dost nízký je i prostor v kufru. Určité větší předměty tak nepojmete kvůli výšce (tuším jen 78 cm zadní dveře).
Tak starý vůz má ještě poměrně malý rozvor necelých 2600 mm, takže prostor na zadních sedadlech nijak ohromující není. Vepředu se 185 cm mám sedadlo nadoraz vzadu, jsem tak spokojený, ale za mnou žádná hitparáda, soudě alespoň podle věcí, které za přední sedadla naskládám.
Při sklápění sedadel mi nevyhovuje, že ani přední, ani zadní opěrky hlavy nelze vyjmout (zadní lze alespoň sklopit).
Kdo hledá umístění lahví ve dveřích, zjistí, že boční kapsy jsou hodně malé.
Auto není tak těžké, jak se píše, cca 1560 kg prázdné (s plnou nádrží 68 l asi o něco těžší).
Jako poměrně těžký dálniční křižník s odpovídajícím zpřevodováním mě zklamalo v horách. Výjezdy v Alpách (Passo Stelvio, Kaunertal) zvládaly lépe (lehčí) jen 66kW Passaty – tam, kde to dávaly na trojku, to V70 neutáhla.
Naprosto geniální dokáže být jako ecorally-champion.
Když jsem si asi po 40 000 km počítal spotřebu podle tankování, vyšlo mi 4,48 l/100 km, což je nachlup totéž jako kdysi po 50 000 km Passat B4. Počítač mi kecá značně víc, minimálně o půl litru. V létě na něm mívám průměr 3,5 l (většinou okresky a silnice 1. třídy, něco dálnice, málo Praha, minimum na 75km rovinaté trase jednou 3,1 l. Dojezd přes 1500 km/nádrž = 68 l.
Na rozdíl od B4, kam šlo do Kraftstoffausdehnungsbehälter dotankovat dalších 24 l navíc k plné 72litrové nádrži, sem po cvaknutí pistole moc dalšího nenarvete (takže třeba Livigno či Samnaun smůla), a když ano a hned nejedete, máte během chvilky loužičku pod autem.
Výhodou koncernového motoru TDI je množství servisáků, kteří si poradí s běžnými věcmi.
Překvapivě malá je kapacita nádobky ostřikovače.
Střecha nemá „okapový žlábek“, takže při pootevřeném okýnku dovnitř zatéká. Při stažení okénka nebo otevření dveří se dovnitř může sesunout sníh ze střechy. U auta ze Skandinávie pro mě nepochopitelné.
Vůz má malou světlou výšku. Možná mají ve Švédsku tak dobře uklízené silnice, ale pro zimní provoz to není šikovné. Už nějakých 10-12 cm čerstvého sněhu se zachytává o podvozek, může tam následně zmrznout. Člověk by čekal, že skandinávské auto bude vychytané pro zimní provoz, uvedené slabiny mě nepříjemně překvapily.
Z mého pohledu je auto pořád ještě OK, ale nejsem z něj tak odvázanej jako jeho zarytí fandové.
Kupoval jsem je od kamaráda, který je dva roky vlastnil a vychytával, se 194 000 km na tacho (ve skutečnosti určitě víc, on kupoval od českého autobazaru) a na můj vkus a tradovanou spolehlivost sežralo na opravách poněkud příliš (mám zapsané, ale zatím nemám odvahu si to spočítat). S blížící se TK zvažuju, jestli ještě nastavit další dva roky.
|
|
|
Technicka poznamka: Razvor je podla wiki 2664mm. Stale dost maly, ale je to vyrazne viac ako udavate (viem, wiki moze byt nespolahliva)
Poznamka k nakladom na udzbu: Nehnevajte sa, ale naozaj Vas prekvapuju zvysene servisne naklady na auto ktore ste kupil dvanastrocne s v podstate neznamym poctom kilometrov? Reputacia vyrobcu moze byt aka chce, ale cast historie vozidla je pre Vas neznama. Kludne v nej moze byt niekto co slapal tomu autu na krk az prilis a udrzbe moc nedal. Napokon, tie jazdne vykony v alpach by tomu mohli tak trocha aj nasvedcovat.
|
|
|
Stelvio pass s 99 kombikem. To je jako jit na Playboy party s poruchou erekce :)
|
|
|
Jinak nevim kde se bere to o snehu a Skandinavii. 90% populace tam bydli u mest u pobrezi, kde je celkem mirna zima s ne tolika snehu.
Ti v Karelii ci tam v tech krajinach ridi vetsinou nejaky offroad.
|
|
|
Nevím, jakou máte zkušenost se zimami ve Švédsku. Já trochu jo - teplotně je třeba ve Stockholmu plně srovnatelná s Čechami, spíš je ještě chladněji. Ono je to sice u moře, ale u moře uzavřeného a docela dost na severu.
Sněhu tam bývá víc (v porovnání s místy se srovnatelnou nadmořskou výškou) a s výjimkou hlavních tahů se Švédi se zimní údržbou silnic moc nemažou.
|
|
|
Stockholm ma stejne teploty jako Praha. Nevsiml jsem si, ze by Praha pravidelne potrebovala off-road na projeti.
http://www.holiday-weather.com/prague/averages/
http://www.holiday-weather.com/stockholm/averages/
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Recenze: Volvo V70 I TDI 1998
|