D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Den učitelů
    (ze dne 29.03.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 29.03.2014 23:38:03     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:
    Vážená paní,
    měl jsem tu smůlu že angličtinu jsem měl tu možnost se učit na gymplu jen v prváku, pak odešla naše paní učitelka do důchodu. Přesluhovala o cca 10 let. Zbytek gymplu jsem veškeré znalosti angličtiny načerpal nikoliv díky, ale navzdory další paní učitelce. Věřím že mít celé čtyři roky paní důchodkyni, naučil bych se mnohem víc než jako autodidakt z modrého a zeleného Murphyho. A zaplaťpámbu za ten prvák, Kiplinga, Whitmana a Blakea už mi z hlavy nikdo nedostane.
    Přeji vám do další nepochybně záslužné práce co nejvíce elánu a co nejméně klacků pod nohy.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 10:01:24     Reagovat
    Autor: kolemjdouci - Lukas
    Titulek:Re:
    Možná byste mohl zavolat i paní učitelce češtiny..

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 22:31:24     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:Re: Re:
    Že by někoho mohlo popudit pár čárek? Na ty defekuje Bílý tesesák.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 22:46:29     Reagovat
    Autor: JiriF - jirif
    Titulek:Re: Re: Re:
    No, jak kdy ;-)

    Propustit nelze, popravit.
    vs
    Propustit, nelze popravit.

    Komentář ze dne: 30.03.2014 00:08:05     Reagovat
    Autor: acko - acko
    Titulek:
    Tohle s tim poslanim me taky stve. Jakmile ma nejake povolani byt "poslanim", je to vetsinou vopruz protoze si zmrdi domysli, ze by se to melo delat z ciste lasky k oboru a klidne i zadarmo.
    Poslani je treba to, jit ucit anglictinu zanedbane deti ve stredni africe. Ale ucit na skole v civilizovane zemi, to je proste povolani jako kazde jine a nejake vyssi moralni hodnoty by se tomu nemely pripisovat.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 00:23:39     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re:
    Presne, nemely. Jak to tu rika vetsina na D-F - vykasleme se na poslani a pojdme to spocitat podle trhu, ne?

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 00:29:54     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re:
    Obávám se, že „poslání“ je jeden z mnoha velmi rozumných a velmi smysluplných pojmů, z nichž se stal nesmysl jen a jenom tím, že se je někdo pokusil objektivisovat.

    Subjektivně je dobré, ba dokonce žádoucí mít poslání. Ale je to vnitřní věc, moje osobní, subjektivní záležitost. Nikdo mi nemůže říkat: „vy, pane, tady máte poslání, tak se koukejte snažit!“ Resp. může, ale vysměji se mu.

    Nejinak tomu je se spoustou dalších pojmů, o něž už jsme v těchto debatách mnohokrát škobrtli -- „právo“ či „solidarita“ člověka napadnou jako jedny z prvých, a bude toho mnohem více.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 00:41:56     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re:
    to ani ne, spíše je to tak, že pokud se nějaká profese prohlásí za "poslání", tak je třeba, aby jela ve státní režii. A pak je skutečně na místě ji dělat z čisté lásky a klidně i zadarmo, respektive jet v tabulkových platech podle tarifů.

    pokud je to ovšem povolání jako každé jiné, tak rozhodně není třeba, aby ho zajišťoval stát. Vykašleme se tedy na poslání a zprivatizujme zdravotnictví stejně jako školství a máme po starostech.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 12:41:33     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re:
    IMHO to „poslání“ u českého učitelstva pochází z doby národního obrození a sloužilo původně k posílení společenské prestiže tohoto stavu. Teprve nedávno to začali používat jako argument k tomu, aby se udrželi u státního korýtka.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 12:53:58     Reagovat
    Autor: shane - schn
    Titulek:Re: Re: Re:
    IMHO v těch dobách mělo učitelské povolání společenskou prestiž vysokou, pan učitel byl součást městské a vesnické honorace, navíc dost často bejval pod penzí a to se cenilo.
    A vzdělávat lidi se jako poslání považovalo, protože se mělo za to, že vzdělání lidi povznáší a pomáhá jim dostat se z bídy.
    Časem se to nějak zamíchalo a nějaké vyšší cíle a poslábí už nejsou in, důležitější je kešeň a učitel je socka co nemá ani dvacítku, půl roku se stejně profláká a navíc ho platí stát, takže je fuj parazit. :)

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 12:56:41     Reagovat
    Autor: shane - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    btw, pokud by učitelé nebyli placeni státem podle tabulek, tak by si těžko pohoršili. Takže co se týče keců o poslání, tak je to spíš klacek na ty učitele, aby drželi hubu a nechtěli moc zvedat platy, nebo se nedejbože osamostatnit. (To samý třeba doktoři. když byla stávka, tak jim "poslání" omlátil o hlavu každej jouda na internetu)

     
    Komentář ze dne: 02.04.2014 00:32:36     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    samozřejmě že jsou řeči o poslání spíše klackem na učitele, na druhou stranu, pokud se učitel nebo lékař pyšní tím, že je vzdělaný a většina mu nesahá ani po kotníky, tak by to měl odhalit. Pokud to neodhalí a žije v bludu, něco to o něm vypovídá. Pokud to odhalí a hledá jestli to za něj má vybojovat pacient/pojišťovna/žák/student/rodič, pak je jeho nadřazenost jen umělá, čili nic.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 20:52:17     Reagovat
    Autor: lapis - lapis
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A co asi může lékař nebo učitel, který to odhalí, s tím udělat? Odejít do zahraničí, to je fakt, s tím není problém, ale něco systémově změnit? Mohl jste si všimnout, jak dopadlo Děkujeme odcházíme, nadpoloviční většina líných kokotů a hlupáků tvoří každý národ, ale u nás jsou přeci jenom ještě oproti jiným naočkovaní všeobjímající bolševickou nenávistí ke snažení a touze po úspěchu a politici zjevně mají stále dobré kamarády v novinách, kteří pomůžou všechny zkurvysyny/dcery zmanipulovat kdykoli k čemukoli. Lékaři jsou jediní, kteří mají reálnou moc, každý jiný je jakš-takš nahraditelný, týdenní výpadek ve škole se dá dohnat, soudy se taky dají o týden posunout, hasit můžou jakš-takš dobrovolníci, ale akutní bolest nepočká. Za ty kecy o poslání, které nemá nikdo právo komukoli cpát, by si veřejnost zasloužila, aby se ten protest dotáhl a jenom na jeden měsíc třetina doktorů opravdu přestala fungovat. Schválně bych chtěl ty zmrdské vohnouty žvatlající o poslání vidět svíjet se v nesnesitelných bolestech na zemi a jejich pitomé rodiny stát bezradně okolo, jak prosí nějakého zkušeného lékaře o pomoc, ale ten se jim za ty jejich sračkovité kecy jenom směje do očí a nechá zmrda pomalu chcípnout. Všichni ostatní by si možná dali napříště lepší pozor, o koho se otírají ... Je mimochodem tento postoj dostatečně pravicový?

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 23:08:22     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Děkujeme, odcházíme byla stávka za privatizaci zdravotnictví a média jim zkazila tím, že psala, jak lékaři požadují zvýšení platů?

    akutní bolest, že nepočká? Tak se zkuste zeptat některého z lékařů. Na to abyste viděl někoho se svíjet bolestí, kolem rodinu, která prosí zkušeného lékaře o pomoc, nepotřebujete stávku lékařů, tedy pokud poslední dobou nestávkují permanentně. To je u nás čím dál tím častější.

    který postoj má být dost pravicový?

     
    Komentář ze dne: 04.04.2014 21:01:50     Reagovat
    Autor: Karkulka - Karkulka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Při každé stávce co pamatuji ambulance fungovala normálně, takže akutní bolest čekat nemusela.

     
    Komentář ze dne: 04.04.2014 21:32:24     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    potom nechápu, na co si lidé pořád stěžují. Mluvila jsem o situaci mimo stávku. Lidé tvrdí, že zdravotnictví nefunguje, že na ně lékaři kašlou, že je nechávají v bolestech čekat. Lžou, přehánějí, kydají na zdravotnictví špínu jen tak z plezíru?

     
    Komentář ze dne: 04.04.2014 20:42:18     Reagovat
    Autor: versyk13 - versyk13
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    "Týdenní výpadek ve škole se dá dohnat." To bych ráda viděla ten poprask, kdyby se na týden "vypadlo" třeba o maturitách...
    Ale vážně: Dívat se naprosto bezmocně na bolest bližního můžete i bez stávky či podobné iniciativy, jak už tu myslím někdo napsal.

    Komentář ze dne: 30.03.2014 01:52:27     Reagovat
    Autor: Taksou - Taksou
    Titulek:Co je sdělením Vašeho článku ?
    Že den učitelů je na nic a k ničemu anebo že Vy si svůj plat opravdu zasloužíte ?
    Za 5.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 10:56:19     Reagovat
    Autor: Trumpeta - trumpeta
    Titulek:Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    že se vždycky najdou lidi, kteří mají pocit, že když vystudovali, stali se z nich experti na školství. Školství totiž rozumí každej, protože tam přece každej byl, víme? My totiž ty vyžírky učitelský máme prokouknutý. Jak se nějakej ozve, že má pocit, že dělá svou práci dobře, hned je třeba ho uzemnit. Jakmile nějakej z nich projeví názor, že v oslavě profese nespatřuje gró své existence, je podezřelý a je třeba mu to " po učitelsku" osladit pětkou.
    Proto za 1. Paní profesorka nám kultivovaně napsala, jak to vidí ona. Že je hrdá na to, co s dětmi provádí, že indoktrinace v jejím podání nehrozí, že ji uspokojuje množství bývalých žáků, kteří jí dávají feedback o tom, kolik toho pro ně udělala. Nechci spekulovat, jestli patříte k lidem, pro které vděk a úcta znamená slabost, když tu přece máme peníze. Já tomuto benefitu u učitelské profese naopak velice fandím.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 16:58:29     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    A bohužel nenpasala, kde působí.

     
    Komentář ze dne: 01.04.2014 18:21:24     Reagovat
    Autor: versyk13 - versyk13
    Titulek:Re: Re: Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    Na státním gymnáziu v menším městě.

     
    Komentář ze dne: 01.04.2014 18:21:36     Reagovat
    Autor: versyk13 - versyk13
    Titulek:Re: Re: Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    Na státním gymnáziu v menším městě.

     
    Komentář ze dne: 01.04.2014 00:45:29     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    Nějaká indoktrinace je tam vždycky, každý předává nějaký názor, byť třeba ten svůj. Průser je jaksi v tom, když je ten názor protlačován, obzvláště hromadně.

     
    Komentář ze dne: 02.04.2014 22:25:15     Reagovat
    Autor: Taksou - Taksou
    Titulek:Re: Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    Ach tak.
    Jenže takové "Všeználky" najdete i ve spoustě jiných profesí. Jen namátkou: daně a pravidla silničního provozu. Každý ze zákonodárců, který platí přímé daně a řídí automobil, se obvykle domnívá, že problematice opravdu rozumí a aktivně se do ní montuje. V případě školství tato iniciativa hrozí taktéž, ale z pohledu zákonodárců není tak "populární", tak se krotí.

    Jen pro jistotu: učitelský stav za "vyžírky" nepovažuji a nikdy jsem ani takto neuvažovala.
    "Dělat svou práci dobře" je normální. Za to totiž dostávají ti zaměstnanci plat/mzdu.
    Ano, pokud někdo vyzdvihuje, že dělá svou práci "dobře" (tedy že standardně plní svůj pracovní závazek, pracovní smlouvu), přijde mi to divné.

    Jakmile nějakej z nich projeví názor, že v oslavě profese nespatřuje gró své existence, je podezřelý a je třeba mu to " po učitelsku" osladit pětkou.
    Zcela mimo terč. Nikdy jsem zhovadilost na téma "výdělečná činnost jako poslání" nepodporovala.

    Paní učitelka (nikoliv profesorka, nebo se snad bavíme o výuce na VŠ?) nám dala zpětnou vazbu. Díky za to. Spousta kvalitních učitelů jsou pod šíleným tlakem, jak administrativním (ministerstvo, vedení školy), tak i pod tlakem osobním (žáci, rodiče žáků). A spousta lidí v soukromém sektoru je pod šíleným tlakem, jak nadřízených tak i zákazníků. Lidé, co dělají jen na sebe, jsou také pod tlakem. Ještě větším, než ti ostatní. Probuďte se.

    Paní učitelka se na můj vkus nevyjadřuje kultivovaně. Nicméně nevadí mi, když jí Vy budete tleskat. Vaše věc.

    Ne, opravdu nespekulujte. Nejde Vám to.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 10:38:00     Reagovat
    Autor: Trumpeta - trumpeta
    Titulek:Re: Re: Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    Ano, pokud někdo vyzdvihuje, že dělá svou práci "dobře" (tedy že standardně plní svůj pracovní závazek, pracovní smlouvu), přijde mi to divné.
    Standard je v učitelské profesi dosti těžce kvantifikovatelný, asi jakoby jste zkoušela tvrdit o člověku, který umí nahlas odříkat báseň, že je standardním hercem. Takže dělat učitelskou profesi tak, aby se vám studenti po letech vraceli s poděkováním, to dnes vyžaduje zřejmě něco navíc. A to prosím není normální, chcete-li - průměrné - ve smyslu, v jakém normalitu chápu já.
    Se zbytkem se dá souhlasit. Bez těch osobních invektiv typu "probuďte se, nespekulujte atd.". Taky vám neradím co a jak, přestože například poslední věta prvního odstavce vašeho postu je natolik nesrozumitelná, že byste s tou stylistikou opravdu něco udělat mohla... Do vašeho hodnocení paní učitelky(/profesorky/whatever - titul neuvedla a pro mne až tak podstatný není) mi samozřejmě nic není. V podstatě mezi námi (dle názorů z vašeho dalšího postu) není vážného sporu. Jen mi vadil ten urýpaný prvotní post. Vy jste se na nic doopravdy neptala, vy jste dvěma větami velmi zřetelně naznačila, že článek stál za hovno. Bez agrumentace, bez vysvětlení. To umí i diskutující na novinkách a proto jsem si rýpnul i já.

     
    Komentář ze dne: 04.04.2014 23:51:13     Reagovat
    Autor: Taksou - Taksou
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    Souhlasím s tvrzením, že kvalita se v případě učitelského stavu nedá měřit okamžitě. Ale na tomto principu funguje spousta profesí, jejichž kvalitu výkonu prověří až čas.
    Také jsem měla několik učitelek a učitelů, na které vzpomínám dodnes.

    Vámi zmíněné invektivy jsem v reakci na Váš komentář použila záměrně. Pokud si ještě jednou přečtete Vaši reakci na můj původní příspěvek, pak věřím, že pochopíte, proč jsem tak učinila.

    Než mi začnete udílet rady ohledně stylistiky, je vhodné zaměřit se na Vaše vlastní příspěvky (viz "jakoby jste").

    K mému úvodnímu komentáři: ano, byl to ryp. Záměrný. Ano, článek z mého pohledu stál za nic. Žádná přidaná hodnota, nic nového jsem se nedozvěděla, kromě faktu, že paní učitelka a její kolegové nestojí o den učitelů (se jim nedivím) a že nám sdělila, že má kladnou zpětnou vazbu od studentů.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 17:12:53     Reagovat
    Autor: versyk13 - versyk13
    Titulek:Re: Re: Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    Sdělením mého článku bylo zejména to, že nestojím o oslavování na jedné straně a zatracování na straně druhé. Dále pak se nepovažuju za Všeználka ani za "Všeználka". Doufám, že jsem dost jasně napsala to, že pokud člověk vystuduje VŠ, zdaleka to z něj nedělá odborníka. Za třetí zkuste rozlišovat mezi výborným a dobrým, přičemž rozhodování o tom, do které kategorie (pakliže vůbec do jedné z nich) patřím, závisí výhradně na mých studentech - včetně těch bývalých. Za čtvrté: to, že někdo učí na VŠ, ještě neznamená, že má automaticky titul "profesor", což Vám poněkud uniklo, soudě podle první věty třetího odstavce zdola. Za páté: porovnávat, kdo je pod jakým tlakem a ještě z toho něco vyvozovat, je podle mého skromného názoru zcestné.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 00:35:45     Reagovat
    Autor: Taksou - Taksou
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Co je sdělením Vašeho článku ?
    Dobrý večer, paní autorko,
    děkuji za odpověď. V tom případě se Vám tedy omlouvám, neboť z Vašeho textu jsem toto sdělení opravdu nepochopila.

    Má poznámka o Všeználkovi se netýkala Vaší osoby. Jak je vidět, psaný projev má opravdu zásadní limity. Všeználky jsme ve Vašem oboru my všichni, kteří jsme absolvovali vzdělávací soustavu, tudíž se domníváme, že jí rozumíme. Tím směrem mířila má poznámka. Přečtěte si ji prosím ještě jednou.

    O kvalifikaci, znalostech a dovednostech v souvislosti s absolvováním studia VŠ jsem nic nepsala. Takže nechápu, proč mi připomínáte, že VŠ vzdělání je jen jedním z ukazatelů.

    Já si netroufám nijak hodnotit kvalitu Vaší práce, neboť ji neznám. Věřím Vám, že do toho dáváte vše a přeji Vám adekvátní ohodnocení. Jen si dovolím poznamenat, že stát Vám nikdy toto nedokáže zajistit.

    Vysokou školu jsem zmínila jen proto, že předřečník o Vás psal jako o profesorce. Máte profesuru ?
    Neuniklo mi nic. Uniklo to Vám, ty Vy jste se měla ohradit, pokud tedy nemáte profesuru. Jen mi přijde směšné, že učitelé na středních školách si nechají říkat: pane profesore, paní profesorko.

    Jistě, porovnávám neporovnatelné. Nám všem bych přála, aby i školství bylo nestátní.
    Pěkný večer


    Ach tak.
    Jenže takové "Všeználky" najdete i ve spoustě jiných profesí. Jen namátkou: daně a pravidla silničního provozu. Každý ze zákonodárců, který platí přímé daně a řídí automobil, se obvykle domnívá, že problematice opravdu rozumí a aktivně se do ní montuje. V případě školství tato iniciativa hrozí taktéž, ale z pohledu zákonodárců není tak "populární", tak se krotí.

    Jen pro jistotu: učitelský stav za "vyžírky" nepovažuji a nikdy jsem ani takto neuvažovala.
    "Dělat svou práci dobře" je normální. Za to totiž dostávají ti zaměstnanci plat/mzdu.
    Ano, pokud někdo vyzdvihuje, že dělá svou práci "dobře" (tedy že standardně plní svůj pracovní závazek, pracovní smlouvu), přijde mi to divné.

    Jakmile nějakej z nich projeví názor, že v oslavě profese nespatřuje gró své existence, je podezřelý a je třeba mu to " po učitelsku" osladit pětkou.
    Zcela mimo terč. Nikdy jsem zhovadilost na téma "výdělečná činnost jako poslání" nepodporovala.

    Paní učitelka (nikoliv profesorka, nebo se snad bavíme o výuce na VŠ?) nám dala zpětnou vazbu. Díky za to. Spousta kvalitních učitelů jsou pod šíleným tlakem, jak administrativním (ministerstvo, vedení školy), tak i pod tlakem osobním (žáci, rodiče žáků). A spousta lidí v soukromém sektoru je pod šíleným tlakem, jak nadřízených tak i zákazníků. Lidé, co dělají jen na sebe, jsou také pod tlakem. Ještě větším, než ti ostatní. Probuďte se.

    Paní učitelka se na můj vkus nevyjadřuje kultivovaně. Nicméně nevadí mi, když jí Vy budete tleskat. Vaše věc.

    Ne, opravdu nespekulujte. Nejde Vám to.

    Komentář ze dne: 30.03.2014 10:46:20     Reagovat
    Autor: mhafan - mhafan
    Titulek:centralni vedeni
    Ucim na VS a obcas potkam i nejake ucitele ze strednich nebo zakladnich skol. Jsem dokonale presvedcen o tom, ze nejvetsim problemem ceskeho skolstvi je jeho Ministerstvo. MS provadi experimenty na lidech a ty bohuzel nemaji ani zadnou koncepci - je to proste nahodna strelba.

    Ucitel vi, co ma ucit. Nepotrebuje na to metodicke vedeni urednikem z ministerstva.

    Financovani v tomhle oboru bude jeste dlouhou dobu problem a privatizace skolstvi by to nevytrhla. Necekam u svych socdem spoluobcanu, ze by platili za skolu pro sve deti. Proste to skolstvi musi jeste nejskou dobu vydrzet.

    Takze bych rekl, ze pro spoustu ucitelu by byl nejhezci darek provedeni jednoho velkeho UNDO a dalsi nepokracovani v modernich cool projektech MS.

    Komentář ze dne: 30.03.2014 12:05:01     Reagovat
    Autor: p3tiny - Petr L.
    Titulek:FCE? Really?
    Je tu snad někdo, kdo si myslí, že FCE není jen další z kusů papíru, který jsou dobrý tak akorát k použití při nedostatku toaletního papíru?

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 13:02:04     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: FCE? Really?
    A Vy ho máte? Nebo jste se na něj připravoval? Nebo jaké s tím máte zkušenosti? Povídejte.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 13:16:31     Reagovat
    Autor: demiloco - demiloco
    Titulek:Re: Re: FCE? Really?
    Já ho mám... A je opravdu k ničemu.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 13:59:10     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: FCE? Really?
    Pokud jste si jenom nechal potvrdit svoji úroveň Angličtiny, přihlásil jste se na zkoušku a dal ji bez přípravy a s přehledem, tak ano, samotný papír je často k ničemu.

    Ovšem třeba přechod z "czenglish" na úroveň FCE je bezesporu velmi k něčemu. Půvab FCE pak je v tom, že se to neprodává, ale uchazeč musí na nějaké úrovni umět Anglicky.

    Já osobně bych, býti diktátorem, dal FCE jako maturitu z angličtiny pro gymnázia a PET jako maturitu z Angličtiny pro SOŠ, SOU s maturitou a další školy. Myslím, že by díky tomu odpadla po nějaké době řada problémů popisovaných na tomto webu. No, a kdyby byla ještě maturita z Matematiky...

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 15:02:48     Reagovat
    Autor: Clayton - Clayton
    Titulek:Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Takže po mnohdy až 12 letech výuky angličtiny budeme chtít po po studentech znalosti na úrovni FCE... To docela vypovídá o efektivitě našeho školství. My jsme zvládali bez problémů angličtinu na úrovni CAE po 4 letech studia na gymnáziu. A to si ještě myslím, že někteří z nás by po pár měsících intenzivního studia zvládli i CPE. Pravda, měli jsme štěstí na hodně dobrého učitele.
    Samozřejmě vám rozumím, situaci ve školách znám a vím jak těžké by pro mnohé studenty bylo udělat i tu PET zkoušku. Pak je ale s naším školstvím opravdu něco hodně špatně a na vzdělávání se vyhazují peníze z okna.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 19:43:04     Reagovat
    Autor: shane - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    tak na to jsou vždycky dva. my měli na střední dobrého angličtináře a stejně se tak třetina studentů nenaučila anglicky pomalu ani objednat oběd. prostě to měli na háku nebo na to neměli

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 19:38:21     Reagovat
    Autor: versyk13 - versyk13
    Titulek:Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Díky, naprostý souhlas s posledním odstavcem. Jinak budeme pořád tady: https://www.youtube.com/watch?v=arFosHiu2Mw
    A přečtěte si komentáře pod tím.
    BTW: u mě na konci prváku by to asi stačilo, ale maturita? Ale takhle je to prostě nastavené a ještě si kdekdo stěžuje, jak je to náročné.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 21:10:01     Reagovat
    Autor: seego - seego
    Titulek:Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    k tomu iba jedno... na Slovensku bol minuly rok niektory z tychto certifikatov nahradou za maturitu z cudzieho jazyka... a stal sa z toho totalny vysmech... len si jazykovky trosku dost zarobili...

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 21:16:34     Reagovat
    Autor: shane - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    a tak von je dneska celkem výsměch i ta maturita, i když asi ne takovej, jako diplom ze soukromé české vejšky

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 15:01:22     Reagovat
    Autor: p3tiny - Petr L.
    Titulek:Re: Re: FCE? Really?
    tak fajn. Asi patřím do tý skupiny lidí, která zná Ameriku i jinak, než jen z televize. Mám tam část rodiny, moje přítelkyně tam má rodinu a soudě podle svýho okolí si troufám tvrdit, že tam lítám "často". Mám FCE, dal jsem to v 18 bez přípravy a absolutně nic mi to nedalo. Zatím jsem ho (certifikát) nikdy v profesní rovině nevytáhnul a ani ho po mě nikdo nechtěl/nesoudil mou úroveň AJ podle toho, jestli ho mám nebo ne. A hlavně by mi to bylo dost trapný vytahovat cár papíru, kterej jsem získal před deseti lety. To je jako s diplomem z plavání ze školky.

    Bude to ale asi tím, že pracuju v oboru, kde je AJ samozřejmostí a tak nějak se počítá s tím, že když je potřeba začít mluvit nebo někomu něco prezentovat anglicky (o psaném projevu nemluvě), tak to jaksi umí. A na to žádnej certifikát nikdy nikomu nepomohl - jenom praxe, která je u naprostý většiny absolventů (a učitelů) naprosto tragická. Náslech z kazety totiž tak nějak člověk odtuší, ale posaďte ho na conference call s italem, co mluví anglicky, a garantuju vám že neřekne ani zbla.

    Když bych si měl vybrat mezi člověkem, co na střední skládal FCE a člověkem, co místo toho byl na pár měsíců někde v anglicky mluvící zemi, beru uchazeče č.2.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 15:25:18     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: FCE? Really?
    Aha. Další závistivec, co nemá diplom za plavání.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 16:11:27     Reagovat
    Autor: p3tiny - Petr L.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    vy máte, pokud vím, jen bronzový a stříbrný :))

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 23:34:04     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Vida, konečně mám něco čím otestovat pozornost ejčár darmožroutů. Sice doufám že aktualizovat CV dlouho nebudu potřebovat, ale v seznamu certifikátů to úplně vidím: Mokré vysvědčení - kapr.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 00:18:33     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Já mám delfína a to už je na zvýšení mzdy. Ještě dnes to ohlásím zaměstnavateli.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 09:54:41     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Já si toho kapra omlouvám tím že v pětadvacetimetrovém bazénu na záchranu před utopením netřeba uplavat víc než 12,5 metrů. Takže 25 je i s bezpečnostním koeficientem. :-) Plavat 200 na delfína mi tenkrát přišlo jako zbytečné sebemrskačství.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 10:47:34     Reagovat
    Autor: shane - schn
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    fskutečnosti asi šest na šířku :)

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 13:43:38     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Křižovat dráhy je nečestné a nesportovní. :-)

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:08:03     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Já jsem měl tu nejnižší známku, ani nevím, jaká to byla (škeble?), takže do CV to raději neuvádím. Plavat ovšem umím (naučil jsem se to mnohem později než ve škole) a můžu to v případě potřeby doložit praktickým testem.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:33:50     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Křidýlka se nepočítaj, zpátky na dno, škeble!

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 13:55:54     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: FCE? Really?
    Když bych si měl vybrat mezi člověkem, co na střední skládal FCE a člověkem, co místo toho byl na pár měsíců někde v anglicky mluvící zemi, beru uchazeče č.2.

    Já bych část pohovoru vedl v angličtině, to bude lepší než praxe 3 měsíce v GB uvedená v CV. Aby to nebyla nějaká brigáda typu sbírání jahod, přespání v ubytovně s dalšími 30 českými brigádníky a dotyčný umí říct akorát "ice" nebo "beer" :-D

    Nejlepší pro výuku cizího jazyka je buď kurz, kde učitel je rodilý mluvčí a o hodinách hodně mluvit. Nebo práce ve firmě, kde ten cizí jazyk musíš používat. (Nebo nejdřív jedno a pak druhé.) A mozek bohužel velice rád zapomíná, takže když jsi uměl jazyk na střední za jedna, maturitu jsi měl za jedna a dokonce jsi se byl schopný i domluvit, je ti to k prdu, když jsi pak deset let touto řečí nekváknul :-( (Resp. není to k úplnému prdu, budeš to mít lehčí, aby ses ten jazyk znova naučil než kdybys začínal od nuly.)

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:01:15     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Ta degradace jazykových schopností funguje, ale nemyslím, že je to až taková hrůza. Já jsem se třeba ruštinu učil od tuším 10 do 15 let, pak deset let totální pausa. Při cestě do Ruska jsem rozuměl v podstatě hned všemu a po týdnu jsem se byl schopen normálně domluvit a vést školení uživatelů (s překlady některých odborných termínů). Němčinu používám aktivně docela málo, ale dost v ní čtu a tam mi vždy na „rozmluvení“ stačí 2-3 dny.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:05:51     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Jo, německy rozumím taky dobře, ale mluvit, to je problém, skáčou mi tam anglický slova a nakonec je lepší s Němcem mluvit anglicky a on mi německy odpovídá, protože má podobnej problém jako já, jen s jiným jazykem :-D

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:16:17     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Kdyby angličtina, tu do toho pletou skopčáci sami často taky. Ale holandština, to je teprve něco :-)

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:24:30     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Jo, Němci přebíraj anglický slova velice jednoduše, prostě si tam přidají der, die nebo das a maj nový slovo. Třeba "das Baby".

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:26:51     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Mě kdysi dostalo „Jawohl Sir“ v nějakém dabovaném filmu či seriálu.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:35:59     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    "Heil Caesar" je ovšem v tomhle směru nepřekonatelnej vrchol.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:48:34     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    To ovšem pokud vím není „Heil Caesar“ ale „Hail (to the) Caesar" a je to i v anglickém originále. V němčině jsem Briana neviděl.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:54:34     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:51:28     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Já si myslím, že to je taková hrůza.

    Já jsem se kupříkladu nikdy neučil gramatiku, protože diktáty jsem zvládal za jedničku prostě proto, že jsem hodně četl krásnou literaturu a nějak to ve mně zůstalo.

    Ovšem co dělám poslední 3 roky v emerické kchorporaci a české knížky skoro nečtu, protože mám půl metru vysoký seznam odborných knih v angličtině, které prostě musím přečíst, abych se tochu přivzdělal o světě, ve kterém žiji, má čeština degradovala na hodně smutnou úroveň. S klopením uší na sebe prásknu, že jsem nedávno usilovně přemýšlel, jestli se "obědvá" píše s 'j' nebo bez, protože intiutivně jsem to sice napsal správně, ale pak mi připadalo, že se to tam nějak nehodí.

    A ještě tragičtější je, že podobně zmatený byl i kolega, na kerého jsem se se svým váháním obrátil :-P

    (Ještě smutnější je, že s angličtinou je to to samé. Na střední jsem ještě uměl alespoň základy gramatiky, ale co se bavím s Francouzi, Italy, Indy a Chicagany, ty složitější prvky se tak nějak vypouští, když to člověk řekne blbě, stejně mu druzí rozumí a neopraví jej, a tak bych tipoval, že ačkoli se každý všední den bavím s lidmi ze Stateside teamu, zkoušku jako FCE bych nedal ani omylem. Možná už ani tu maturitu z angličtiny, co jsem z ní měl za jedna, bych dnes nedal.

    I tady halt musím zpětně kvitovat, že rodiče měli pravdu, když mi říkali, že byť mi to jde "samo" skrze čtení, ta gramatika není zbytečná. Jenže já nedbal, a takhle to pak, milé děti, dopadá: vemte si mne za odstrašující příklad.)

     
    Komentář ze dne: 01.04.2014 00:54:48     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Nicméně pokud se dorozumíte, proč vůbec nějaké toaleťáky, které jsou z půlky jen pro to, aby živily nějakou bandu budižkničemů, řešit, žáno?

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 19:26:21     Reagovat
    Autor: versyk13 - versyk13
    Titulek:Re: FCE? Really?
    A těmi dalšími kusy rozumíte co? Maturitní vysvědčení? VŠ diplom? ŘP? ....Všechny přece vypovídají - nebo by aspoň měly - že jste určité věci zvládl na určité úrovni.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 16:14:06     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Re: Re: FCE? Really?
    Ano. To mi rodice (oba ucitele na gymnaziu) take stale rikali. Dokonce se mi snazili vstipit myslenku, ze kdyz nepujdu na vysokou, uzivim se leda umyvanim zachodu.

    No a ja byl hlava dubova, pracuju v oboru, ktery byl pro me konickem a zivim se jim pomerne uspesne dodnes. Kacirsky bych mohl dodat, ze k me praci mi skola dala schopnost cist a psat, zbytek jsem se naucil sam.

    Nikdo nikdy po me nechtel ani vysvedceni, ani certifikaty ani nic takoveho. Zamestnavatele zajimalo vzdy jen to, co umim. Povazuji to tak za spravne.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 16:56:13     Reagovat
    Autor: versyk13 - versyk13
    Titulek:Re: Re: Re: FCE? Really?
    Jistě, důležité je to, co člověk umí. Moje výuka také není prvoplánově zaměřena na získání onoho certifikátu. Je to jakýsi vedlejší produkt našeho snažení a ten "kus papíru" je podle mé zkušenosti lepší mít než nemít. Nikdy nevíte, kdy ho můžete potřebovat. Samozřejmě je na každém, jak se rozhodne.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 22:20:29     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Podle meho nazoru je jakykoli papir bezcenny. Pokud ovsem nepracujete ve statni sprave ... me prvni zamestnani bylo ve statni sprave a tam se na jakekoli tituly hralo presne tak, ze nezalezelo zda clovek neco umi, ale zda ma prave takovyto nebo jiny papir ...

    povazuji to za zrudne a vydrzel jsem tam rok ... od te doby pracuju zasadne v soukromem sektoru.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 22:29:35     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    To je, myslím, příliš odvážné tvrzení.

    Samozřejmě, budu-li přijímat známého člověka na základě osobního doporučení, bude mi naprosto lhostejné, jaká má nebo nemá lejstra, a budu brát v úvahu pouze to, co umí nebo neumí.

    Pokud nicméně budu muset vybrat vhodného člověka ze stovky zájemců, o nichž nic nevím, pak rozhodně začnu těmi, kdo mají lejstro z matfyzu nebo aspoň z FELu.

    Je samozřejmě naprostá pravda, že mezi těmi prvými mohou být dokonalí pitomci a mezi těmi druhými (kdo buď nemají lejstro žádné, nebo vystudovali gender studies apod.) může být ten největší machr z celé party -- ale je to enormně nepravděpodobné. Pokud nemám čas, abych si každého zájemce osobně vyzkoušel (a to většinou nemám ani zdaleka), pak je lejstro z kvalitní školy velmi rozumný a smysluplný první filtr.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 22:47:54     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Ono je to tak trochu dvousecne. Ten, kdo je skutecne schopny, nema potrebu si nejake misto hledat, ten si sva pracovni mista sam vytvari. A na to skutecne zadny papir potreba neni, vynechame-li medicinu a advokacii.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 22:51:34     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    To nepochybně. Já ostatně explicitně polemisoval s poněkud extrémním tvrzením „je jakykoli papir bezcenny”; řada méně kategorických formulací smysl rozhodně má.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 23:06:49     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Skutečně to je moc tvrdé, je to asi tak, že naprostá většina papírů je bezcenná.

    Jinak až já budu hledat skutečně pracovníka na úvazek, tak spíš naopak většinu těch s papírem z FELu vyrazím rovnou a u elektroprůmyslovek moc uvidím. Nejspíš budu vstupní pohovor dělat ve stylu „tady máš tohle všechno nářadí, měřicí přístroje, vybavení, tady máš monitor/zdroj/televizor/atd., nefunguje to, ukaž co umíš.“

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 23:33:09     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    No ja takhle svého casu prisel k zamestnani PC technika. Je to tak 10 let...Mala firma o 4 lidech, hlasilo se tam celkem k 50 lidem...
    Prisel jsem na pohovor, nikdo se me ani nezeptal, co mam za skolu, strcili mi do ruky "test". Test byl primitivni, no majitel firmy vyradil nejhorsi polovinu, druha polovina sla do ucebny, kde byly PC...tam jsme měli cosi udelat v excelu, cosi udelat v MSDOSu a takove blbustky...
    Z toho vzeslo 10 lidi.
    Pak nas uz po jednom vzali na dilnu, dali nam nefunkcni Pc a delejte, co umite.
    ZAvadu jsem nasel asi za 5 sekund, dobry, dekujeme, ozveme se...
    Druhej den telefon, ze me berou.
    Pozdeji jsem se dozvedel, ze jsem mel v obou testech 100% uspesnost, coz mel ještě 1 manik z toho zbytku, a me vzali, ze jsem na tu zavadu prisel dřív.

    Delal jsem tam pak něco přes 3 roky..

    Nejlepsi bylo, ze asi po pul roce mi majitel firmy řekl, jestli bych mu neokopiroval alespoň maturitni vysvedceni, ze to potřebuje nekam zalozit :-))

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 23:43:21     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    V tomhle mas urcite pravdu. Ja mam to stesti, ze nachazim zamestnani, ktere mi umozni zivot meho standardu, pro mnohe vyrazneho nadstandardu a do prace na vlastni noze se nepoustim. Proc? Protoze jsem proste srab nest to riziko. Delal jsem nejake cinnosti jako vedlejsak v minulosti, ale nevedlo to k financni pohode a administrativa s tim spojena je neunostna. Netvrdim, ze to tak zustane na vzdy, ale v tuto chvili jsem spokojeny jako zamestnanec.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 23:39:37     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Nerad se poustim do pre zrovna s Vami, ale moje zkusenost je vyrazne opacna. Muj obor je IT ... Na FEL jsem nastoupil, ale pro lemplovstvi a totalni znechuceni ze slendrianu, ktery nas tam ucil (myslim IT predmety) jsem tam byl jen jeden semestr.

    Do nekolik zamestnani, kterymi jsem prosel, se opakovane prihlasovali absolventi vysokych skol a zcela vyjimecne se mezi nimi nasel schopny clovek. Vetsinou to byli lidi s titulem, kteri nic neumeli a pro uceni byli nepouzitelni, nemeli analyticky pristup, nedokazali si poradit ani s beznym troubleshootingem natoz s narocnejsimi ukoly.

    Treba je uz dnes na vysokych jina situace ...ale za me (1995 prvak) to byla tezka traga.

     
    Komentář ze dne: 04.04.2014 00:49:02     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Je to stejné či horší.

     
    Komentář ze dne: 04.04.2014 01:06:35     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FCE? Really?
    Mé zkušenosti jsou z 90. let -- od roku 2000 už nezaměstnávám; jen využívám subkontrahentů, protože podmínky pro zaměstnávání jsou v tom socanském hnoji čím dál tím šílenější.

    V 90. letech nicméně jsem těch zkušeností měl docela dost, a zcela jistě tehdy byl průměrný absolvent matfyzu nebo FELu řádově -- opravdu řádově! -- schopnější a lepší, než průměrný samouk. Samozřejmě už tehdy byli totální idioti s diplomem a géniové bez něj, ale byli opravdu výjimeční a v davu těch opačných případů se naprosto ztráceli.

    Ono to má i smysl: jen málokterý samouk se obtěžuje nastudovat si teorii automatů a gramatiky; málokdo, koho tlačí jen praxe, se věnuje výpočetní složitosti. Kolik samouků četlo práce Aha a Corasickové předtím, než se pustili do implementace nějakého vyhledávacího stroje? A tak dále, a tak dále, a tak dále...

    Měl jsem zaměstnance, relativně -- relativně! -- slušného samouka. Implementoval mi exponenciální algoritmy, a dalo spoustu práce mu vysvětlit, proč ty věci, jež mu nad malými testovacími daty chodí tak perfektně, jsou úplně a naprosto nanic. Chyběly mu ty obecné teoretické základy; praxi měl, ale bez těch základů je taková praxe jaksi... ehm... k ničemu.

    Podobných příkladů jsem zažil mnoho.

    Nicméně that all said, je skutečně možné, že dnes už upadly dokonce i výše zmíněné školy natolik, že máte pravdu. Což je tedy dost tragická varianta... ale ano, možná je, nepochybně :(

    Komentář ze dne: 30.03.2014 12:26:45     Reagovat
    Autor: Marek28 - Marek28
    Titulek:
    Já se přiznýám, že povolání učitele je u mě jedním z nejméně respektovaných povolání (společně s novináři, politiky, městskou policií,...) a i české školství jako takové považuju za naprosto katastrofální.

    Můj vztah k učitelům se odvíjí jednak od toho, že sám jsem prošel několika školami a mezi průměrné až nadprůměrné učitele se dalo počítat asi tak 30%. Zbytek naprostý děs a hrůza. Setkal jsem se učebními metodami, jako je například předčítání z učebnice hodinu co hodinu, setkal jsem se s tím, že se mi učitelka smála, když jsem jí tvrdil, že druhá světová válka začla v roce 1939 a setkal jsem se i s tím, že učitelka matematiky učila žáky své vlastní nesmyslné postupy, které by člověk nejen nenašel v žádných učebnicích, ale ani by ho tak dementní řešení samotného nenapadlo při vší fantazii co má.
    Ale to není všechno. Dál se můj vztah k učitelům odvíjí od toho, že jako student filosofické fakulty jsem byl poměrně často v kontaktu se studenty pedagogiky. Potkával jsem je na chodbě, sedával jsem vede nich při čekání na zkoušky, chodil s nimi na některé společné hodiny. No povím Vám, že nic tak nabubřelého, jako je budoucí učitelka (muže to kupodivu tolik nepostihuje), jsem nikdy neviděl. Na to se nehrabou ani studenti technických oborů! Kdyby si to zasloužili, tak neřeknu ani popel, ale pravidelně se u zkoušek ze společných předmětů umisťovali na samém chvostu (a to byly prosím zkoušky naprosto triviální, ze základních dějin starověku například - a budoucí dějepisář to napsal s odřenýma ušima). Ona ta arogance a povyšování se asi prostě k učitelskému řemeslu patří, nebo nevím.

    Sečteno podtrženo učitele tedy v podstatě neuznávám, nemám k jejich povolání pražádný respekt a vážím si až na výjimky pouze těch učitelů, kteří jsou z oboru a pouze si udělali pedagogické minimum. S těmi mám zkušenosti vynikající - přirozený respekt, porozumění oboru, dobrý nepovýšenecký přístup k žákům atd. Za svůj život jsem potkal 1-2 dobré učitele s vystudovaným pajďákem.

    O zbytečnosti a neschopnosti českého školství jako takového se tu radši ani nebudu rozepisovat.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 13:00:03     Reagovat
    Autor: shane - schn
    Titulek:Re:
    senza. Absolvent fildy pohrdá učitelema. Už jsem myslel, že se dneska nezasměju. To je jako když cikán nadává černochovi do negrů :)

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 13:10:14     Reagovat
    Autor: Marek28 - Marek28
    Titulek:Re: Re:
    Pohrdání je moc silné slovo.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 13:12:49     Reagovat
    Autor: anakonda8 - anakonda8
    Titulek:Re: souhlas
    Ve školství jsem strávil hodně času (ne, že bych propadal, spíše jsem dlouho studoval), ale většina kantorů a kantorek mě svým chováním a jednáním utvrdili v tom, že být učitelem není poslání, ale diagnóza. Byly výjimky, ale většinou to byli zamindrákovaní debilové a krávy. Dodnes doučuji děti svých známých počty, fyziku a chemii a často slýchám: kdyby nám to ten hňup (v případě ženského rodu jde o švizdu) pořádně vysvětlil, tak bych to pochopil hned. Samozřejmě, třeba nedávali pozor v hodině, ale tomu moc nevěřím, když vidím, jaké cancy se jim snažili nalít do kebulí. A plat? Švagrová 20 let učí na učilišti a bere okolo 30 000,-. Mileráda jde ale stávkovat za vyšší plat, protože "proč bych si nevystávkovala víc?" Plat ve školství okolo 24 000,- měsíčně mluví za vše - v tom jsou nejen učitelé, ale i uklízečky a škrabačky brambor ve školní jídelně (další celoživotní stres). A tyto profese určitě sráží průměrnou částku dolů. No a o studentech pajdáku, které jsem potkával v Olomouci, nebudu raději psát, prostě další generace typých usurpátorů.

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 13:17:33     Reagovat
    Autor: Marek28 - Marek28
    Titulek:Re: Re: souhlas
    Vím přesně, o čem mluvíte. Já si živě pamatuju, jak nás někde v 6. třídě chemikář učil vyčíslování. Nepochopil jsem to. Doma mi stačilo 15 minut s bráchovou přítelkyní (studentkou nějaké potravinařské VŠ) a už jsem se styděl, jak jsem něco tak jednoduchého a primitivního mohl nepochopit.
    Co se týče studentů peďáku, je to jedna velká katastrofa (ne že by to ani na fildě nebyla katastrofa, ale přece jen o poznání menší). Po 2-3 semestrech jim začnou vonět i vlastní prdy, nosánek nahoru a přesvědčení, že můžou učit celý svět. Hrozně mi v tomhle učitelé připomínají novináře - ta neznalost ničeho, ale zároveň odbornost ve všem a jakýsi pocit, že oni vedou společnost a diktují, co si má kdo myslet.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 17:37:59     Reagovat
    Autor: Linka - Linka
    Titulek:Re: Re: souhlas
    Učitelé mají tabulkové platy. Nastudujte si to. Nejíže stojí zš, nejvýše vš. Osobní složka nebývá skoro vůbec, nebo pro oblíbence. Plat 24 tis brutto, postup za dvacet let o dva a půl tisíce. Učitel zš.

    Když už chcete kritizovat, tak s fakty, prosím.

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 11:31:19     Reagovat
    Autor: kolemjdouci - Lukas
    Titulek:Re: Re: souhlas
    30k na učilišti? blbost..

     
    Komentář ze dne: 03.04.2014 11:38:11     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: souhlas
    Není to běžné, ale s nějakými příplatky a má-li učiliště štědrého sposnora a ředitele, který to pustí na odměnách, to není ani nic nemožného.

    Komentář ze dne: 30.03.2014 15:24:43     Reagovat
    Autor: Phoenix - Neregistrovaný
    Titulek:
    Jako bývalý učitel (učil jsem cca 5 let, než jsem prchl do soukromého sektoru) přispěji svou troškou do mlýna:

    ad povolání vs poslání) Posláním by svým způsobem mělo být každé povolání, pokud jej má dotyčný provádět opravdu dobře. Bez ohledu na to, jestli se jedná o pekaře, zametače nebo právníka. Jenomže si na to musí každý přijít sám, kecy z ministerstva o poslání (notabene od lidí, kteří v životě neučili) jsou skutečně hraběcí rady par excellence. Učitelství je povolání jako každé jiné ve slova smyslu provádění činnosti, díky které dotyčný neumře hlady.

    ad zvedání platů) Vždy je třeba se pídit po tom, jak je spočítán průměrný plat, kterým se ohání redaktoři. A jestli na něj dosáhne čerstvý absolvent nebo učitel po 20+ letech praxe (kterých je ve školství z podstaty věci více než oněch čerstvých absolventů). Tabulkové platy mají samozřejmě onu zjevnou nevýhodu, že nemotivují k výkonu. Plat se podle nich zvedá podle toho, kdo jak dlouho na daném místě "vydržel", což považuji za zvrhlé. Tabulkové platy navíc nereflektují místní specifika (ceny služeb, nemovitostí atd.), takže si jako učitel s tabulkovým platem budu na Vysočině "chrochtat" o poznání více než například v Praze. Jakékoli změně (tzn. odměňování za reálný výkon) se ovšem často úspěšně brání právě sami učitelé. Neříkám, že je jednoduché ohodnotit výkon daného učitele (dobrý středoškolský učitel se často "pozná" až po letech na VŠ, kdy student dospěje k názoru, že měl opravdu dobrý středoškolský základ), nicméně počtem „prezošek“ k "Bílé knize" bych to opravdu neměřil.

    ad kdo rozumí školství) Podobně jako v případě medicíny (každý byl někdy nemocný, no ni) má téměř každý pocit, že rozumí školství, protože kdysi dávno chodil do školy. Jak velké procento lidí soustavně učí někoho mladšího libovolné dovednosti a tak si zhruba dovede představit, co ono povolání obnáší? U vlastních dětí by to mělo být samozřejmé (i když učit vlastní děti je z určitých důvodů daleko těžší než učit děti cizí), přesto si troufám tvrdit, že tak mnozí nečiní. Pokud by tak činili, dostavila by se u nich pravděpodobně jistá pokora a vědomí toho, že někoho něčemu naučit není zase tak jednoduché, jak to občas vypadá. Což nijak nekoliduje s tím, že samozřejmě existuje spousta neschopných učitelů a že nemusím být režisér, abych mohl být filmový kritik (nicméně jako "pouhý" filmový kritik bez dalších znalostí nebudu vědět, jak to zařídit, aby vznikl dobrý film, „pouze“ poznám dobrý od špatného).

    ad MŠ) Ano, největším problémem našeho školství je jeho vlastní ministerstvo. Koncepce se střídají jako na běžícím pásu, ovšem pod pojmem koncepce si většina lidí na MŠ představuje frekvenci slovních spojení "žák umí, může, dovede" ve stostránkových hovadinách typu RVP, cool prezoškách a jiných zmrdovinách. Hlavně aby se student nenadřel a nedej Bůh nenaučil samostatnému kritickému myšlení (velké nebezpečí pro vládnoucí vrstvu). Jakmile došlo u MŠ na genderově vyvážený web, vzal jsem kramle. Dobrý učitel nepotřebuje žádné koncepce s roční platnosti, protože ví, co má učit a jak (a kvalitnímu začátečníkovi s lecčím poradí zkušení kolegové, nikdy ne ministerský úředník). Špatnému učiteli (s nezájmem o obor, s potřebou si něco dokazovat atd.) žádné koncepce nepomůžou, zejména dokud je budou vytvářet "experti", kteří v životě neučili (na výsledné podobě oněch koncepcí je zrovna tohle dost znát). Dobrého učitele od špatného rozezná ředitel (je za to ostatně placený), ne 300 km vzdálený úředník.
    ad mezi průměrné/nadprůměrné učitele se dalo počítat tak 30%) Neřekl bych, že je tomu v jiných profesích výrazně jinak. Odráží to celkové rozložení inteligence v populaci, "Gaussovka" je IMHO v tomto smyslu značně optimistická.

    ad studenti pedagogiky) Ne každý budoucí učitel studuje na "pajdáku" či "fildě". Například budoucí středoškolští učitelé přírodovědných kombinací studují zhusta na přírodovědeckých fakultách (například Přírodovědecká fakulta MUNI). Že byl "pajdák" určitou dobu "úniková volba" se určitě shodneme, nicméně situace se podle mého v poslední době zlepšuje (jelikož představitelům "pajdáků" došla trpělivost). To je to "kteří jsou z oboru a pouze si udělali pedagogické minimum".

    ad učení vs doučování) Ve třídě je většinou kolem třiceti studentů (v případě výuky cizích jazyků kolem patnácti). Čistě matematicky má učitel na každého studenta v každé vyučovací hodině tři minuty. Když doučuji jednoho člověka 45 minut, tak ho téměř vždy naučím více než když jsem učil 45 minut třicet lidí současně. Na třicet lidí by člověk musel aplikovat například několik odlišných postupů vysvětlování různé problematiky, protože co člověk, to maličko jiný způsob myšlení. A přes vzletné fráze o individuálním přístupu je třeba konstatovat, že na něco podobného při běžném vyučování (narozdíl od doučování) opravdu není bez násobné hodinové dotace proti dnešku čas. Zvlášť nadaným studentům (nebo naopak problematičtějším jedincům) se člověk může věnovat sólo mimo vyučování, ale v hodině opravdu není možné vysvětlit jednu věc pětkrát pokaždé jinak, aby bylo každému způsobu uvažování učiněno za dost. Což nijak nekoliduje s tím, že samozřejmě existují špatní učitelé, kteří i z jednoduché, logické a rychlé záležitosti umějí vyrobit naprostý chaos.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 17:30:25     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re:
    Pěkně napsáno, stejně, jako článek.
    Jenom s tím optimismem, že se věci mění "poslední správným směrem" bych byl opatrnější. Když musí ředitel základní školy nové absolventky UK po nástupu ihned posílat na intenzivní kurz jazyka českého (přitom je sám matikář), aby alespoň nepsaly na školní web slova jako "konzert" či "děti byli", tak je něco moc špatně právě u absolventů.
    Jako absolvent čistě technických škol však neznám problém "diagnóza učitel". Pouze po "Sametové revoluci" jsem opustil ČVUT v okamžiku, kdy profesionálové ve svém oboru účastni formálně v KSČ byli intenzivně vytlačování nestraníky, kteří bohužel měli v oboru pramalou vážnost (a ani té straně nebyli k ničemu).
    Bohužel se obávám, že poslední dobou víc, než diagnóza "učitel" získává na závažnosti diagnóza "žák a jeho rodiče".
    Obávám se, že od roku 1998, kdy vzala otěže pevně do rukou soudružka Buzková, jde naše školství tak rychle do háje, že se nám to za pár let vymstí.

    Komentář ze dne: 30.03.2014 18:53:43     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:pointa?
    Nějak jsem asi článek nepochopil. Kupodivu jsem v něm nenašel prakticky nic, s čím bych nějak zásadně nesouhlasil, takže rozhodně to nemyslím nijak ve zlém, jen mi uniká pointa.

    Komentář ze dne: 30.03.2014 21:35:20     Reagovat
    Autor: seego - seego
    Titulek:...
    K tomuto len jedno...

    Posobim v skolstve 10ty rok... tiez som uz odmaturoval z ekonomickych predmetov okolo dvoch stoviek studentov... Nehovorim, ze vsetci boli stopercentni, ale doba je taka...

    Viac ma fascinuje, ze autorka clanku v podstate vyjadruje, ze jej je ukradnuta nejaka vyhlaska, skolske vzdelavacie programy a podobne pekne a prijemne zalezitosti.

    Tak by ma zaujimalo, ako sa potom podielala na tvorbe tychto dokumentov podla standardov, ked z vlastnych skusenosti viem, ze pre studijne odbory pripravovali kolegyne 60 strankove dokumenty... Mozno je situacia taka, ze mila pani zasluzila ucitelka tuto milu povinnost delegovala nejakej mladsej kolegyni, pretoze ta to s tym wordom vie...

    Tiez mame v kolektive kolegyne, ktore "len ucia"... rano od 7:45, poobede 15:00 padla... maju par rokov pred dochodkom a preventivne si nezalozia ani mailovu adresu... co keby nahodou od nich niekto nieco navyse chcel :-) najviac sa mi paci, ked takato zivotom unavena ucitelka sa drzi zubami nechtami ucit aj ako dochodkyna, lebo ti mladi, jaj, ti na to kaslu, a len skuseni kantori dokazu decka naucit :-)

    Co sa tyka obsahu vzdelavania a zbytocnosti ministerskych direktiv, nesuhlasim s nazorom, ze by vsetko malo byt v pravomoci skoly. Dnes ludia ziju v turbulentnom pracovnom prostredi, stahuju sa, kompatibilita a nadvaznost vzdelavania by mala byt zarucena. Inak student po prestupe musi robit desiatky rozdielovych skusok, pricom odbor je ten isty :-)

    S cim naopak suhlasim, je medialny tlak na to, aby bola generacia blbsia a mohla robit u korejcov na pasoch. Preto chlapec az po ukonceni ucnovky pochopi, ze nebude ako Rytmus, ale ze bude lepit ramiky na televizory jak pochuj. Na druhej strane, kazdy ma moznost volby...

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 21:58:03     Reagovat
    Autor: versyk13 - versyk13
    Titulek:Re: ...
    Ano, ukradené mi to je dokonale, protože za pár let se to zase nahradí ještě větší pitomostí. ŠVP jsme v tomto světle řešili metodou nejmenšího zla a nerozkecávali se. Že to někde pojali jako román, je jejich problém. Jak jste si všiml, od ŠVP lehce couváme (tedy MŠ), protože se ukazují "určité problémy". Náhodou jsou to přesně ty, na které jsme upozorňovali, když to celé s velkým humbukem začalo vznikat. A o moje PC dovednosti už vůbec nemějte péči. Ještě v 55 jsem dojížděla na MU v Brně, abych byla ta nej... Z mladých se tam nechtělo nikomu, protože na co, že jo...

     
    Komentář ze dne: 30.03.2014 22:24:43     Reagovat
    Autor: seego - seego
    Titulek:Re: Re: ...
    Potom ste vzacnym pripadom starsej ucitelky, ktora v oblasti digitalnej gramotnosti nieco so sebou robi... Ak som Vam krivdil, sorry...

    Co sa tyka SVP, je to dementny a nedomysleny system... Ale co sa tyka metodiciek v inspekciach, u nas vyslovene vyzaduju niekolkostostranove roraty... Spracovaval som 10 predmetov a dostal sa k 180 stranam, co je chore :-)

    System s jednotnymi osnovami a volnostou pocas disponibilnych hodin bol urcite lepsi:-)

    Co ma ale tesi, ze nemusim podriadovat zatial svoje vyucovanie nejakej doktrine... tak sa na tej ekonomike celkom slobodne bavime a diskutujeme o problemoch...

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 14:13:59     Reagovat
    Autor: versyk13 - versyk13
    Titulek:Re: Re: Re: ...
    Ano, jenže takových dementních věcí je spousta a vždycky to má stejný scénář: "je to něco nového, převratného a spasí nás to". Pro jistotu se rovnou začne věštit, že většina kantorů při svém mdlém rozumu to nepochopí - to kdyby se to po... příliš brzy.
    Inspekce pak sama o sobě je tristní záležitost. Vůbec nikoho nezajímá, zda žáci vědí, umí, myslí, ale zda máte správně vyškrtané kolonky, případně používáte tu jedinou správnou terminologii. Klíčové kompetence například.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 17:27:06     Reagovat
    Autor: seego - seego
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ...
    Praca skolskej inspekcie funguje presne ako cela EU, nezaujima nas postup, nezaujima nas vysledok, zaujima nas byrokraticke vypisovanie formularov...

    U nas teraz prebehla tzv. pasportizacia - spisovanie vybavenosti strednych skol ministerskymi komisiami. Mam na starosti pocitacovu ucebnu, do kolien ma dostal inspektor, ktory spocital pocitace a spytal sa, kde nam visi prevadzkovy poriadok...

    Rozpravam mu o software (konkretne o potrebe novych windowsov), pozera na mna ako na mimozemstana... Nasledne si pyta inventarny zoznam... Dal som mu ho a viac som s nim nekomunikoval.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 17:37:05     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ...
    "Dej blbci funkci, a vymyslí lejstro."
    Jak praví skutečný Básník.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2014 17:42:19     Reagovat
    Autor: Linka - Linka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ...
    S inspektory se co? Nebavíme... chodí na školu, aby něco našli. Stejně jako policajti.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.