D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Nouzové přistání
    Vydáno 10. 02. 2008 (10289 přečtení)

    Co bylo příčinou nouzového přistání Boeingu 777 v London Heatrow?

    17.1. 2008 přistál v Londýně nouzově Boeing 777.

    Piloti tvrdí, že jim těsně před přistáním selhaly motory. Nyní zcela laický rozbor člověka, který je držitelem pilotní licence na malé letadlo a o letectví se přiměřeně zajímá.

    1) Selhání jednoho proudového motoru u moderních dopravních letadel je ještě méně pravděpodobné, než že vyhrajete milión. Stává se to na celém světě maximálně několikrát za rok, což je při množství letů zanedbatelné.

    2) Pokud již k selhání proudového motoru dojde, je to téměř vždy při startu, kdy je motor krátkodobě nastaven na cca 110% svého maximálně povoleného trvalého výkonu. Je to logické – věci se porouchají, když je nejvíce zatěžujete.

    3) Boeing 777 má dva zcela nezávislé motory se zcela nezávislým ovládáním a přívody paliva (tak jako většina moderních dopravních letadel). Pouze s jedním funkčním motorem může toto letadlo naprosto bezpečně vzlétnout, libovolně dlouho letět a opět přistát.

    4) Piloti tohoto letu normálně startovali z Pekingu a během letu nehlásili žádnou závadu. K údajnému výpadku motorů došlo těsně před přistáním v Londýně, kam letoun od začátku směřoval. Při konečném přiblížení k letišti jsou již většinou motory letounu stažené téměř na minimum.

    Sečteno podtrženo – výpadek obou dvou motorů ve stejnou chvíli po předchozím bezproblémovém letu při finálním přiblížení je asi tak málo pravděpodobný, jako že vaše auto v garáži přes noc samo od sebe nastartuje.

    Jako skutečnou příčinou téměř kompletně zničeného letadla tedy hádám na:

    Piloti natankovali málo paliva, respektive nenatankovali dostatečně velkou rezervu (množství paliva na palubě při letu má výrazný vliv na spotřebu motorů a tedy i na celkovou cenu letu). Vlivem jednoho či více faktorů (vítr, vyčkávání nad letištěm...) byla skutečná spotřeba paliva větší a piloti až do posledního okamžiku doufali, že to vyjde. Nevyšlo. A tak nastoupil tutl...


    02.02.2008 Honza
     


    [Akt. známka: 2,88] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 82 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.