Komentáře ke článku: Vyspělost není ve všem stejná (ze dne 09.10.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Lidé jsou nepoučitelní. Jedna domrvená demokracie ještě neskončila a už se chystá jiná, jež se postupem času zákonitě opět domrví.
Diktatura nejspíš přijde, nicméně celý evropský kontinent rozhodně nepokryje.
|
|
Tady už pomůže jen velký restart po kterém to bude hodně těžké, ale positivní je že budeme řešit úplně jiné problémy: http://zvidavyvincenc.wordpress.com/2011/05/01/michael-winkler-obnova-2/
|
|
|
Díky za pěkný odkaz - netvrdím, že to je lepší server než DF, ale není tak nudně anticyklo/proLacinovský jako DF poslední doby.
|
|
Trochu se divím, že jste si neposteskl nad odklonem společnosti od Desatera.
|
|
|
já se nedivím, vždyť vzývá pěticípou hvězdu, těžko říct, co je horší. :-))
|
|
|
treba z toho vyroste, dyk je to skolak :)
|
|
|
mám doma školačky dvě, kdyby řekly, že pěticípá hvězda je good, tak jsem v tu ránu bezdětná. :-)
|
|
|
Ale no tak... Bílá na modrém poli se snese.
|
|
|
i ta vzhůru nohama v kruhu je pořád ještě lepší než ta rudá...
|
|
|
no jo, jenže ty autor článku nemyslel. Leda by mi něco uniklo. ;-)
cituji: "Na zdivu nádraží je ještě vidět otisk pěticípé hvězdy, která tu dřív visela. Za těch časů to tu takhle nevypadalo."
trochu mě děsí, že takových lidí, kteří řvou po bájném socialismu, přibývá. Nechápu, že mu doma nedaj pár facek, jen se o tom zmíní.
|
|
|
třeba má část názorů právě z domova. pokud studuje, ví o časech, kdy rudé hvězdy visely fšude, kulový...
|
|
|
to je právě to co nechápu, jak v některým domově mohou přežít názory, že to bylo vlastně prima. Osobně jsem nijak neúpěla pod komoušema, rodinu to nijak výrazně nepostihlo, žádní mrtví, žádní odsouzení ani dlouhodobě ani krátkodobě, dokonce se dá říct, že jsme celkem úspěšně prošli jako rodina za libovolného režimu, přesto nechápu ty touhy po návratu k době kdys nemohl nic, kdy ses musel bát i sousedů a příbuzných, kdy bylo podezřelé něco mít, něco si myslet, něco chtít, nežít podle představ uličního výboru, udávat všechny, ta doba byla tak neuvěřitelně absurdní, že je nepochopitelné, aby vůbec někdo i jen pomyslel na její návrat.
|
|
|
vždyť se rozpomeň - halda lidí se prostě měla v Rudém Kocourkově prima, tedy alespoň dle jejich těžko pochopitelných měřítek. Kocourkovu vládli ruku v ruce vohnouti se zmrdama. Ne tak jako dnes, kdy se ČR pomalu uzdravuje a konkrétní zmrdi ve státní správě jsou víceméně známi, tehdy jim prostě Kocourkov patřil a "normální" člověk byl cizincem v podivné absurdní pseudorealitě. A po listopadu pro mnohé šmytec. Vidina "luxusní" penzičky v hajzlu, svoboda už jim nic neříká, neb po ní dávno zapoměli toužit atd. Zůstala jim v palici jen ta "jistota" a "klid na práci", chatička u Berounky napůl z nakradenýho, hony v oborách pro vyšší "management" apod. i když za plotem, tak to se prostě trochu podlilo pivkem za 1,40, ti výše postavení i tím vizourem + uherák a pohoda. naprosto pokřivená pravidla udělala, zjednodušeně řečeno, z kmánů pány. A to je sakra problém, když se to pak obrátí. Každý holt není Babiš nebo Dlouhý. Takže zbylo jen to fňukání nebo prznění svých mladých chorobnými názory na "spravedlnost" a běh světa. Jak říkala souška Švorcová: chyby se staly, to ano, ale podařilo se i mnoho dobrého...Prostě mozek na sračky. Toť můj point of view.
|
|
|
na ja, naše rodina se měla v Rudém Kocourkově více než dobře, možná proto. Naší rodině nechybělo vůbec nic až na drobné detaily, že mého otce těžce nervovalo, že takto to nemůže být. To je to, čemu moc nerozumím, na honu v oborách jsem byla, vizour nebyl problém a ani ten uherák nebyl problém, chatička a auto (jak mému nespkojenému otci vyčetl skalní komouš, když mu otec řekl, že je debil). Jednoduše naše rodina prošla tím šílenstvím úplně v pohodě a přesto nikdo z nich dnes nedokáže říct, že to bylo fajn a všichni doufají, že nikdy víc. To je to čemu nerozumím, spousta rodin na tom byla výrazně hůř a přesto by si tahle spousta přála návrat. Nejspíš si nic jiného nezaslouží.
|
|
|
Co je na tom nesrozumitelného? Nesvobodný a rovnostářský systém poskytuje alibi neschopným a stírá rozdíl mezi úspěšným a neúspěšným. Máš dojem, že je málo lidí, kteří by mohli tyto "benefity" ocenit?
|
|
|
No, přinejmenším pro mne je krajně obtížně pochopitelné to, že neschopní a neúspěšní se ve svobodném systému v absolutních číslech mají daleko lépe; přitom jim ale vadí větší rozdíl oproti těm schopným.
Naopak v nesvobodném systému jim z jakéhosi mně zcela nepochopitelného důvodu jen proto, že schopní i oni jsou na tom stejně blbě, nevadí ten ukrutný a donebevolající rozdíl oproti těm všeho schopným.
|
|
|
Už jsem tu o tom před časem psal, rád zopakuji.
Ona ta absolutní čísla nejsou až tak důležitá, jak by se mohlo zdát. Kdyby byla, musela by společnost pár set let zátky být jedním slzavým údolím. Asi se též shodneme na tom, že desetkrát bohatší společnost není spolkem desetkrát šťastnějších jedinců.
Chci tím říci, že spokojenost jedinec odvozuje od absolutní míry svého blahobytu podstatně méně, než od toho, jak si stojí ve srovnání se svým okolím. A v tomto smyslu si hňup může omezením svobody všech jenom polepšit.
To ovšem platí jen do okamžiku, dokud není podkročen práh hňupovy chudoby, který vnímá jako ohrožení elementárních potřeb. V ten okamžik se priority mění. Hladový hňup je ochoten strpět nový vrtulník na zahradě sousedově, pokud mu to umožní nakrmit děti. Jakmile ale zasytí jejich a svůj břuch, začne být vnímavý na sociální nespravedlnosti... atakdále, dokolečka dokola...
|
|
|
Díky, ale tohle všechno dávno vím.
Nicméně je pro mne krajně obtížné to pochopit. Prostě a jednoduše proto, že mně je opravdu děsně jedno, jak se má soused: zajímá mne, jak se mám já a moje rodina.
Tedy, malinko přesněji: je-li soused na tom mnohem hůře, pokusím se mu pomoci. Je-li na tom mnohem lépe, je mi to dokonale lhostejné.
|
|
|
"zajímá mne, jak se mám já a moje rodina."
Není-li pro Vás důležité srovnání s okolím, zajímalo by mne, jaká jiná měřítka toho, máte-li se Vy a Vaše rodina dobře, užíváte.
|
|
|
Krátká odpověď: pocit spokojenosti.
Ten mám kupříkladu* ve chvíli, kdy jsme přijeli Range Roverem z výletu po Brdech, ještě jsme si chvíli zastříleli z luku** a oběma nám to létalo do černého, a nyní sedíme s H. na zahradě mezi růžemi se sklenkou dobrého vína v ruce, díváme se na krásný západ slunce, a povídáme si.
V tu chvíli mi je až neuvěřitelně lhostejné to, že (dejme tomu) soused (nebo někdo jiný)
- přiletěl bizjetem z výletu po Karibiku;
- má desetkrát dražší luk;
- strefuje se mnohem lépe a přesněji;
- tam, kde my máme růže, on má orchideje čerstvě dovezené speciální leteckou linkou z Brazilie;
- namísto naší Koonunga Hill za 700 korun lahev pije Tishbiho Grand Reservu za 4000 korun lahev***
- namísto na lavičce z OBI, již máme na zahradě my, sedí na designérském křesle za $180 000
- a tak dále a tak podobně.
Je to aspoň zhruba jasné?
___
* Lze samozřejmě najít i řadu jiných příkladů;
** Zde je jeden zdroj velké nespokojenosti, neboť bych si rád zastřílel i z pušky; to ale vskutku nesouvisí se sousedy
*** Ne že bych proti Tishbimu něco měl, chutná mi moc, ale když na něj nemám, tak na něj halt nemám, a žádný pocit závisti vůči těm, kdo na něj mají, to ve mně nebudí -- naopak, přeji jim to upřímně.
|
|
|
Myslím si, že jakékoli adjektivum potřebuje svá kriteria. Z vína,které pijete byste takovou radost neměl, kdyby bylo nejhorším vínem, které jste kdy ochutnal (míním tím víno té samé chuti, které pijete). Jízda v Range Roveru by Vás tolik nebavila, kdyby to bylo nejhorší auto z těch, kterými jste kdy jel nebo viděl (míním tím nikoli horší ale ten samý Rover, co vlastníte)... soudím, že pokračovat netřeba. Radost, bolest, štěstí, neštěstí, světlo, tma... bez měřítek jde o prázdné pojmy.
(Ano, uvědomuji si, že měřítko v okolí není jediným, důležité je i například měřítko v čase ale pro zjednodušení je ignoruji.)
|
|
|
Zjednodušujete do nesmyslu. Právě měřítka daná osobními zkušenostmi v čase jsou podstatná; naopak měřítka daná čtením Blesku (nebo časopisu Forbes) jsou absurdní.
|
|
|
O Blesku jsem nemluvil ale chápu, že nějak jste si na ten pitomý výraz nahrát musel. ;-)
Mám toho dneska dost, protože jsem společensky unaven a spal jsem dvě hodinky, takže si dám pausu na schrupnutí ale zítra večer bych v této debatě rád pokračoval.
|
|
|
Moji otázku nepovažujte prosím za flame, jsem přesvědčen, že dává smysl.
Představte si společnost, kdy většina lidí kolem Vás umírá hlady a ostatní bojují o každý den přežití. Vaše děcka jsou sytá a boubelatá, neboť jste šikovný a dokážete každý den ulovit veverku, potkana či jinou laskominu. Pokud jste jinou společnost nepoznal a smrt hlady považujete za normální a běžný jev, jsem přesvědčen, že budete spokojený. Podobně spokojený byste byl v neolitu s Glockem, Trabantem a dostatkem střeliva a paliva. Dnes by Vám to, soudím, ke spokojenosti nestačilo. Jde jen o měřítka a ta jsou velmi proměnlivá a závislá na prostředí a okolnostech. A jedním z podstatných měřítek je naše okolí.
(Bavíme se o materiálním blahobytu, pročež úmyslně pomíjím jiné aspekty lidské spokojenosti.)
|
|
|
Domnívám se, že v popsaném případě bych byl spokojen i nyní. Jen to australské víno by mi chybělo, hádám.
|
|
|
Ano, rozumím naprosto dobře, ale je to trochu mimo thema. Ani já neodvozuji svoji spokojenost od materiálního blahobytu, jakkoli k ní může přispět, v tom si asi rozumíme. Ale řeč zde byla právě o materiálním blahobytu jako zdroji ne/spokojenosti lidstva.
|
|
|
Nikolivěk.
Řeč zde byla zcela specificky o tom, kterak kdosi, kdo sám má blahobytu* dostatek, se cítí nespokojeně jen a jenom proto, že někdo jiný má více**.
Což se mi jeví krajně nepochopitelné a velmi hloupé.
___
* zdaleka nejen materiálního, vizte kupříkladu zmíněnou svobodu si zastřílet, plus spoustu dalších svobod explicitně nezmíněných, leč implicitně zřejmých, plus řadu dalších požitků nemateriálních. Leč to je zde poměrně nepodstatné...
** ... mj. právě proto, že ono "více" v té diskusi, v níž jsme, se týká téměř výhradně právě materiálního blahobytu a takřka ničeho jiného.
|
|
|
Domnívám se, že naprostá většina lidí odvozuje svoji spokojenost od společenských interakcí, přesněji - společenských odměn (uznání, vyjádřené materiálním blahobytem, společenské ocenění...), bo společnost na ně vyvíjí značný tlak, aby své pocity štěstí spojili s těmito hodnotami. Je to pochopitelné, protože zájmem společnosti je prosperita, nikoli něco jako individuální spokojenost. Ta ji začne zajímat až tehdy, vyskytuje-li se u takového množství lidí a v takové intensitě, že by mohla ohrozit její funkčnost a mocenskou hierarchii.
Je proto poměrně obtížné uvědomit si vlastní, na společenských odměnách nezávislé zájmy. Zpacifikovaný jedinec musí disponovat značnou dávkou odvahy a intelektuální autonomie, aby si stanovil vlastní hodnotový žebřík a zcela rozumím tomu, že ne každý to zvládne.
"Normalisováni" jsme od útlého dětství, kdy ještě nejsme schopni použít racionální filtr a snadno absorbujeme stereotypy a cliché, které nás formují k potřebám společnosti jako ambiciosní, po pochvale a uznání bažící užitkové lidi.
Ve věku, kdy už jsme schopni nějaké introspekce a revise svých návyků, máme tyto v sobě zažrány až do morku kostí a čištění hlavy od nánosu těchto schemat je srovnatelné s amputací údu. Takže mi dělá potíž to někomu vyčítat.
|
|
|
I já mám podobný názor jako vy v předešlých vláknech s OC. Drtivá většina lidí odvozuje svůj pocit štěstí výhradně dle srovnání s okolím. OC není pravidlem, ale výjimkou, dobře to ví a dělá mu to dobře. Na to pozor :) Sám bych chtěl _bytostně moc_ fungovat také nezávisle. Žel, nejsem toho schopen zcela, nejsem úplný asociál (toto slovo pro mě není nadávka, pozn. red.). Ale pracuju na tom.
|
|
|
Nemohu mluvit za OCe ale řekl bych, že skutečnost, že většina lidí odvozuje svůj pocit štěstí výhradně ze srovnání s okolím vnímá, jen jí nerozumí, protože je přesvědčen, že spokojenost nemusí být nutně odvozena od srovnání s okolím, což dokládá svým příkladem.
Je pravdou, že sebevědomý člověk bývá na srovnání méně závislý a citlivý než ostatní, je více intelektuálně autonomní a víc si uvědomuje a prožívá vlastní identitu, jednoduše řečeno - je víc sám sebou a méně se soustředí na své společenské role.
Takové lidi mám rád, protože autonomie plodí větší názorovou a hodnotovou integritu, neboli takoví lidé jsou čitelnější a předvídatelnější, což je conditio sine qua non důvěry.
Je ovšem také pravdou, že zcela autonomní a na hodnocení okolí (srovnání s okolím) nezávislý není nikdo. Z mnoha důvodů, proč si to myslím, uvedu jeden podstatný:
Sexuální (rozmnožovací) pud je jedním ze základních instinktů. Z něho vyplývá zájem mít možnost výběru partnera i zájem být vybrán. Tato možnost je limitována cenou individua na partnerském trhu, ničím jiným a ta zase není determinována ničím jiným, než srovnáním s ostatními.
Pokud mi někdo tvrdí, že srovnání s ostatními pro jeho spokojenost není důležité, říká tím, že je mu jedno, jak si stojí v rámci konkurence na partnerském trhu, potažmo to, jakou možnost výběru má, čemuž se mi moc nechce věřit. Ale je možné, že výjimky existují. Třeba takový iFos je určitě neobyčejně silnou osobností. ;-)
|
|
|
Vidim to zcela stejne a take to nechapu. A to zadnym nadmernym materialnim blahobytem neoplyvame (coz je samozrejme primarne moje chyba). Nikdy mne nenapadlo resit, ze ma nekdo vic nez my, maximalne mne to muze vybudit k vetsi snaze dosahnout tehoz ... ovsem osobne vidim hodnoty kvality zivota zcela jinde.
|
|
|
taky si neumím představit, že by se moje životní spokojenost měla odvíjet jen od toho, že jsem na tom lépe než sousedi nebo že toho mám víc než oni. A to ani nemluvím o tom, že mí sousedé chtějí jen samé trotloviny, kdybych je měla v těch blbinách předhánět, bylo by mi asi ouvej. :-))
kromě toho je to hloupost i z toho hlediska, že se vždycky najde někdo, kdo má víc než ty, takže bys spokojenej vlastně nebyl nikdy.
|
|
|
"...že by se moje životní spokojenost měla odvíjet jen od toho, že jsem na tom lépe než sousedi..."
Marně si lámu hlavu, kde se tam vzalo to "jen", protože to zde v kontextu thematu ještě nikoho nenapadlo. Ještě bych snad pochopil, kdyby to bylo nutné, aby se to rýmovalo. Jenomže ono se to vůbec nerýmuje...
|
|
|
Ehh, sorry... už mi to docvaklo. Chtěla jsi zřejmě sdělit že to, co napsal iFos, se ti líbí...
|
|
|
ehh, ne, chtěla jsem tím říct, že vyznávám jiné hodnoty než ty, ale to není žádná horká novinka, všimla jsem si toho už dřív a už dřív jsi mě přesvědčoval, že to vidím špatně a že pravdu máš ty. No možná v tvém případě, v mém určitě ne.
moje spokojenost se odvíjí od toho co dělám, nedělám, umím, neumím. Bez ohledu na druhé. Něco neumím a naučím se to, jsem spokojená, nezáleží na tom kolik dalších lidí to umí nebo neumí, nepotřebuju, aby mě někdo chválil nebo mi záviděl, sama si to zhodnotím. Ale nejspíš je takový postoj nepřenositelná zkušenost, čili nic.
|
|
|
Umím sázet stromy tam, kde nikdy nevyrostou, spravit auto, že už se nerozjede, zatloukat hřebíky tak, že se vždy ohnou a hledat směr tak, že nikdy nevede k cíli.
Bez ohledu na druhé. Něco neumím a naučím se to, jsem spokojený, nezáleží na tom, kolik dalších lidí to umí nebo neumí, nepotřebuju, aby mě někdo chválil nebo mi záviděl, sám si to zhodnotím.
Bo jsem silná osobnost a mam fšecky f piči.
|
|
|
aha a nic mezi tím neznáš, jen dvě polohy, stavět si budoucnost na tom, co mají sousedé, co mi kdo pochválí a ohodnotí nebo je mít všecky na háku. Tak netrefil, tohle pořád není ono, ale asi je to v povaze (ne v síle osobnosti). :-)
|
|
|
"aha a nic mezi tím neznáš, jen dvě polohy..."
...a žereš chrousty
a tvoje máma neumí bruslit...
Vzdávám se.
|
|
|
Zkusím to s Vámi ještě jednou:
1) Spokojenost jedince je odvozena mj. od materiálního blahobytu (mj. znamená mimo jiné, čímž nejenom implicitně připouštím jiné zdroje spokojenosti ale netvrdím ani to, že blahobyt je jejím zdrojem primárním).
Toto tvrzení lze dokázat například tím, že raději jezdíte v Range Roveru než v Trabantu. Kdybyste v Range Roveru nebyl více spokojený, nejezdil byste jím.
2) Pokud míra blahobytu ovlivňuje míru spokojenosti, musí mít blahobyt nějaká měřítka (bez nich byste nepoznal, že máte být spokojený). Těmi jsou:
a) srovnání v čase (Váš blahobyt je vyšší než dříve, tedy jste spokojený),
b) srovnání s ostatními (zde jsme v podstatném rozporu, pročež rozeberu důkladněji).
Bude-li Vaše materiální situace prachmizerná, nicméně dnes lepší než včera a včera lepší než dřív, budete spokojený, tím spíše, když zároveň budete nejmajetnějším z lidí, které znáte. Začne-li se materiální situace ostatních prudce zlepšovat a Vy se postupně dostanete na posici nejchudšího, budete spokojený méně, přestože absolutní míra Vašeho blahobytu poroste.
Pro názornost zvolím extrémní příklad, méně extrémních, kdy tvrzené ještě zůstane v platnosti, si jistě vytvoříte libovolné množství sám:
Žijete od narození v komunitě, která žije v dírách v zemi, žere syrové maso a loví oštěpem. Vaše díra je největší a nejútulnější ze všech, jste nejlepším lovcem a umíte si zhotovit nejlepší oštěp. (Pro tento modelový příklad vezměme situaci, kdy žádná jiný měřítka blahobytu než svoji komunitu nemáte, případně znáte i jiné komunity, které ale žijí stejně.) Jste spokojený, máte vše, co považujete za možné a reálné mít. Protože jste šikovnější než ostatní, Vaše obydlí bude den ode dne komfortnější a čím dál výrazněji lepší než ta ostatních, Vaše oštěpy i lovecké úspěchy rovněž. Nemáte důvod nebýt spokojený.
Jednoho dne přijde do vaší osady cizinec a naučí Vaše sousedy rozdělat oheň, vyrobit luk a stavět bezpečné a pohodlné chýše. Všechny - jen Vás ne. (Třeba proto, že ho serete řečmi o tom, jak materiálními statky pohrdáte.) Brzy budete největším nuzákem z komunity, lovit od rána do večera, abyste se najedl (zatímco ostatní loví efektivně a drží siestu) a baštit syrové maso, které Vám v libém odéru z pečínek od sousedů už tolik nechutná.
Vy se ale máte také lépe než dřív, protože jste vymyslel lepší způsob, jak upevnit hrot na oštěp a z díry jste zbudoval odtokový kanálek, abyste nespal v blátě.
Je-li Vaše theorie o neexistující nutnosti srovnání s okolím v souvislosti s vlastní spokojeností universálně platná, pak nemůže extrémnost příkladu bránit závěru, že bez ohledu na situaci ostatních Vaše spokojenost poroste spolu s mírou Vašeho (absolutního) blahobytu.
S takovým závěrem nemohu ovšem souhlasit ani trochu a pochybuji, že by mohl souhlasit kterýkoli soudný člověk.
Dovolím si ještě poznámku, která pro výše řečené není podstatná a jako taková je možná nadbytečná, přesto si myslím, že stojí za pozornost:
Blahobyt je symbolem sociálního postavení, vyjádřením společenského úspěchu a uznání. (Zpravidla není bohatý ten, jehož (nebo jehož produkt) nikdo nepotřebuje a neocení. Ano, já vím ... ale ponechme prosím protentokrát zaměstnance FÚ stranou.)
A protože uznání většina lidí spojuje se svojí spokojeností, činí ji spokojenějším i blahobyt (jako výraz uznání) nad míru jejich osobních potřeb. (Že společenské uznání je především věcí srovnání, o tom snad nepochybujete ani Vy.)
Facit: srovnání blahobytu vlastního s blahobytem ostatních je naprosto běžným, důvodným a pochopitelným zdrojem lidské spokojenosti.
Uff...
|
|
|
Ovšemže bychom mohli donekonečna rozebírat extrémní a naprosto nerealistické příklady typu "sledovaný člověk je jediný, kdo se má daleko hůř než všichni ostatní", a následně "rodina sledovaného člověka je...", apod., a srovnávat je s rámcově realistickými "sledovaný člověk se má plusminus srovnatelně jako cca 80 % ostatních, jen těch zbylých 20 % se má mnohem, mnohem lépe", apod.......
.... ale ....
.... ono to nemá smysl. Protože soudnému člověku je to skutečně jasné i bez takovýchto rozborů. A naopak, vždy můžete -- chcete-li -- hledat formálně korektní, leč z hlediska smyslu diskuse naprosto absurdní "argumenty" typu "jistě, s 20 % tomu bude takto, ale co s 21? Nebo s 19? A kde je hranice, je přesně na 7.6 % nebo na 7.58 %?" A tak dále, a tak podobně.
|
|
|
Mohl jsem tušit, že argumentaci postavíte na extrémnosti příkladu.
Jenomže ona platnost mého tvrzení s extrémností nepadá.
To samé platí i v naprosto neextrémních případech, kdy díry v zemi a chýše nahradíme panelákovými byty a soukromými zámečky.
Pokud by se Vám ovšem i tento příklad zdál extrémní a z reality vytržený, nahraďte panelákové byty zámečky řadovými domky a luxusními vilami.
Buď je to pořád ještě příliš extrémní, nebo už zde srovnání ke spokojenosti nikdo nepotřebuje nebo ... mám pravdu.
Vlastně ... ještě to může být absurdní.
|
|
|
..."formálně korektní, leč z hlediska smyslu diskuse naprosto absurdní..."
(Záleží na tom, v čem smysl diskuse spatřujete.)
Vzpomenu-li na Vaše anarchokapitalistické vise a způsob, jakým je obhajujete, divím se, že vás hanba nefackuje za tuto argumentaci.
Téměř do jednoho by se Vaše argumenty daly označit jako formálně korektní, leč z hlediska smyslu diskuse naprosto absurdní. Nebo si to neuvědomujete?
(Právě pro jejich korektnost bych si ale nedovolil vypustit z huby, že jsou absurdní.)
|
|
|
Úvod jsem příliš zevšeobecnil a přitom jsem měl na mysli jen tu podivnou skupinu kňouralů po starých časech. Mezi jejich "prima" a třeba Vaším "prima" nebo další částí mojí rodiny v JČ, kde bylo vždycky dobře, rudochům navzdory, je podle mne ten, že kňouralové měli své prima skrze systém, který jim nějakým podivným způsobem naplňoval život radostí, ulehčoval jim ho nebo jim umožnil dostat se tam, kam se ve svobodné společnosti takoví lidé nepouští. Kdežto zdravá rodina či jedinec má zdroj své radosti sama/sám v sobě, v nesmírrrné hloubce tajuplné lidské bytosti, že. Prostě je stát zavřel do ohrady, kde si je opatroval a jim se to líbilo. Někomu se to nelíbilo a přesto se nenechal otrávit. Jistě, s někým to zametlo atd. A když bolševik odkráčel, někomu se výrazně ulevilo a život se stal ještě lepším nebo konečně slušným, kdežto kňoural se najednou ocitl v nejistotě, co s ním teď bude. A těm skutečně patří po zásluze důchodky a holá prdel, neb si žili na cizí účet a nad své přirozené poměry.
Ten uherák a tak ber s rezervou :o)
|
|
|
Tys "musela" udavata? A udavalas?
|
|
|
udávala, začala jsem už ve školce, naprášila jsem rodiče, že nebyli v prvomájovém průvodu, celá školka to věděla a učitelce bylo špatně z toho, že by to měla hlásit. :-))
pak jsem udala rodiče, když měli na chatě králíka - to se nesmělo. Ale já jsem neudávala trapným způsobem jako ostatní, někam dojít a pošeptat to policajtovi do ouška, žádný takový, ať to vědí všichni a nelenila jsem a vykecala to každýmu, kdo byl ochoten poslouchat, takový malý rozhlas jsem byla. :-)
|
|
|
Ježiš, to je strašný. A proč ses pro comming out rozhodla zrovna v pondělí odpoledne? O_o
|
|
|
Zcela tomu rozumím, moje angažovanost zase spočívala v tom, že kdykoliv byla požadována jakákoliv brigáda na údržbu socialistického majetku (malování, broušení a lakování lavic, zahradnické práce apod.), byl jsem první (a zhusta jediný), který aktivně hlásil účast obou rodičů bez jejich vědomí. Otec i matka pak byli nuceni budovat socialismus i ve svém volném čase.:-)
|
|
|
taky dobrý :-))
na druhou stranu, kdyby socialismus budoval každý tak zodpovědně a důsledně jako my dva, měli bychom dnes už ten bájný komunismus. ;-)
|
|
|
Pozor, nevolám po návratu komunismu. V článku nejde ani tak o politiku, jako o pokračujícím mrvení naší společnosti.
|
|
|
Clovece, kdybys zil v socialismu jako dospely, vedel bys, ze dnesni spolecnost je na tom z hlediska moralky, slusnosti atd. mnohem, mnohem lepe nez ta socialisticka.
|
|
|
jak můžete vědět, jak to tenkrát vypadalo, vždyť jste to nezažil.
například kouřit na nádraží se smělo, nikdo to nezakazoval, hulili všichni, cestující, nádražáci, všichni. Kdyby se tam dnes smělo kouřit byl byste spokojen?
vlaky přeplněné, zpoždění běžné, s podporou rodiny to za komunistů také nebylo nijak žhavé, spíše šlo o spoustu řečí a snahu udělat z malých dětí co nejdříve erár. Takže se o vás starali tak, že matka šla záhy do práce a šup dítě do nějakého státního zařízení, kde o něj bude "vhodně" postaráno. Krize rodiny - rodiče přenechávají výchovu škole - dřív přenechávali výchovu už jeslím, které fungovaly od 6 týdnů. Vlastenectví se tam nevyučovalo, multikulti taky ne, nejdůležitější bylo nevyčnívat a neodporovat, tupě přebírat myšlenky a názory, to se učilo už od útlého dětství.
a dokonce tenkrát byly potraty zdarma, ale to asi jen proto, že třeba HA byla téměř nedostupná.
a tak by se dalo pokračovat donekonečna, někde tady dál v diskuzi to někdo (integrál?) hezky vysvětluje, to po čem voláte, je přesně příčina toho, co se vám nelíbí.
|
|
|
"Na zdivu nádraží je ještě vidět otisk pěticípé hvězdy, která tu dřív visela. Za těch časů to tu takhle nevypadalo."
A co je na tom špatného z hlediska výrokové logiky? Za časů pěticípé hvězdy opravdu nebylo obvyklé potkávat na ulicích mladíky s marihuanou u držky, to mohu potvrdit. :-)
|
|
|
Tím byla myšlena vlajka Izraele? Tam je Davidova (6ti cípá) hvězda ne?. Pokud ne tak omluvte mou lenost, ale co tím myslíte?
|
|
|
Nejspíš hvězdy na vlajce USA. Pěticípá hvězda je poměrně častej symbol, např. Chrysler ji má ve znaku, kdejakej sheriff ji nosí na prsou atd.
Jen když je rudá, je to symbol komunismu.
|
|
|
Vedle.
We are a band of brothers and native to the soil.
Fighting for our Liberty, With treasure, blood and toil
...
|
|
|
Jižanská vlajka? (Liberijská vlajka?)
|
|
|
"Hurrah for the Bonnie Blue Flag
That bears a single star!"
|
|
|
|
"Vidím město rudé, vyžrané a chudé. Nad ním hvězda pěticípá, pod ní občan hlady chcípá. Až ta rudá hvězda zhasne, v městě bude zase krásně" :)
|
|
|
ty si z toho děláš legraci, ale spousta lidí to vidí tak, že ten hlady chcípající určitě nebude oběť konzumu, takže jedině tak je to fajn. Co já jsem komu udělala, že tu šílenou dobu budu muset nejspíš zažít znova. :-(
|
|
|
také jsi nebyla jako Oni ? :o/
|
|
|
hůř, nebyla jsem jako oni, a kdybych náhodou chtěla být, tak už od útlého dětství jsem věděla, že by mě táta zabil. :-))
a možná proto si mě ti trotli vybrali jako ideálního porevolučního kádra, ale nepovedlo se, neměla jsem o tom ani tuchy a přesto se nepovedlo mě organizovat, já na ten organizovaný postup prostě nemám buňky. :-))
|
|
|
tak tos měla ještě dobrý. já si mušel sám vybrat. na jedné straně doma rudý peklo, na druhé straně tatík, co si založil novou rodinu jinde a při pravidelných návštěvách jsem byl u něj ládován Hlasem Ameriky a Billem Haley + katalogy Schoner Wohnen od tety z NSR :o), emigrantky. Naštěstí zvítězilo Schoner Wohnen, když mi bylo asi deset, pak už bylo jasno.
|
|
|
tak to jo, můj otec si sice také založil novou rodinu, ale v názoru na rudé peklo se s matkou vzácně shodli, možná to bylo to jediné v čem si rozuměli, i když cesty měli výrazně odlišné. A Schoner Wohnen byl velmi zajímavý časopis, mimochodem, Hlas Ameriky stál za karas, protože to byla jen druhá strana mince. Nikdy nezapomenu na padesáté hlášení v pořadí o tom jak Vlastička Chramostová "zázračně" proklouzla a podala raport o zatčených, to smrdělo víc než dost, ale možná je to jen moje paranoia získaná v té divné době. Vlastička totiž projevila úžasnou schopnost proklouznout z území obšancovaného estébáky a ještě z budky zavolat do redakce a nahlásit, co se děje. :-(
|
|
|
Sch.Woh.byl naprosto supr, mám někde doma ještě zaprášený stoh čísel cca r.75-80. Občas v tom s chutí zalistuju. Hlasu jsem v dětském věku moc nerozuměl, zato Bill Haley and His Comets mě chytili okamžitě. To bylo posléze doma nářků, co mi to fotr dal... :o) Pak jsem cca v 10ti letech dostal LP J.Hendrixe a T.Rex a sémě imperiálismusu bylo definitivně zaseto :o)
Vlastička je ta, co posléze falšovala zápisy na katastru a chtěla restituovat půlku Hradčan za své nezpochybnitelné zásluhy fdisentu ?
|
|
|
ne, Vlastička byla jiná, ale oni jsou všichni stejní, takže se těžko odlišují. :-)
taky mám doma schovaný starý výtisky Schöner Wohnen a taky si je občas prohlídnu, možná už je čas, už jsem je tak dlouho neprohlížela, že bych musela hledat, kde jsou.
|
|
|
Zdá se, že poslední dobou každý týden vyjde jeden famózně stupidní článek od nějakého blázna (nebo trolla).
Každopádně mi přijde roztomilé, jak na upadající úroveň školství nadává člověk neschopný vyplodit dvě věty bez chyb.
A ta zmínka o pátečním odpoledni a cestě ze školy ve mně navodila dojem, že to psal patnáctiletý klučina, který slyšel taťku po příchodu z kolbenky nadávat na svět a myslí si, že když si zanadává taky, bude velkej dospělák :)
|
|
|
"Každopádně mi přijde roztomilé, jak na upadající úroveň školství nadává člověk neschopný vyplodit dvě věty bez chyb."
To je ta pointa, ne?
|
|
|
Měl bych dotaz na autora.
Co si mám představit pod pojmem "extrémně mladiství"?
Ale jinak mi to silně připomíná článek z Dikobrazu někdy v dobách perestrojky...
|
|
kdekdo už je pohoršen nad úpadkem společnosti, těch lidí je tolik, že nechápu, jak těch pár odpadlých může něco takového způsobit.
a tak už jen doufám, že autor článku lidský, morální, čestný a spravedlivý, taky zdravý vlastenec. Chodí do školy, tak třeba ve škole nikdy neopisuje ani jinak nepodvádí. Po dostudování si určitě nebude budovat kariéru, ale všechno podřídí rodině. V tom odříkání si a těžkostech si moc nelibuje, jinak by hned po škole mazal někam do práce, aby si mohl školu zaplatit. Místo toho sedne k počítači, který mu nejspíš koupili rodiče, kteří se vidí v konzumu, připojí se na internet, který mu nejspíš někdo, kdo se vidí v konzumu platí . . . .
jo, chlapče, budeš to mít těžký, abys dostál svým zásadám. Nebo že by snad ty zásady platily pro všechny kolem? Takhle totiž řve kdekdo a vždycky to myslí tak, že ti ostatní by se sebou měli rychle něco dělat. Zajímavé je, že znám pár čestných, spravedlivých a poctivých lidí, ani jeden z nich neřve, co by měli ti druzí.
|
|
|
"Každý by chtěl změnit svět, ale nikdo nechce začít u sebe".
Tedy, není to univerzálně platné - např. libertariánům by stačilo, aby je všichni už konečně nechali na pokoji - ale na tyhle články to sedí jako hrnec na hlavu.
|
|
stát se málo stará o rodiny - rodina je základ státu - ženy jsou příliš emancipované - potřeba rychlé změny - dnešní člověk má příliš svobody - je třeba evropská totalita...Trochu z vás jde strach, příteli. Co takový Paroubek, vyhovoval by jako vůdce Nové Evropy ? co si raději zajít na panáka s přáteli, nějakou veselou dámu k tomu a frustrace nechat koňovi s větší hlavou ? z týhle nálady fakt nic dobrýho nekouká...
|
|
Jedním z produktů té dnešní dekadence je i tento článek a jeho gramatika. Za základní projev onoho "zdravého vlastenectví" považuji já alespoň elementární znalost gramatiky rodného jazyka.
A pak také následující výplody:
"Na zdivu nádraží je ještě vidět otisk pěticípé hvězdy, která tu dřív visela. Za těch časů to tu takhle nevypadalo." - Ne, vypadalo to výrazně hůře, jen to nebylo vidět na první pohled.
"Stát by měl mít na prvním místě podporu rodin." - Jasně, rád kupuju pastelky, nejlépe všem cizím dětem v okolí.
"Ano, dnešní člověk má příliš svobody a bohužel lidská mysl není na takové úrovni aby si toho vážila a chovala se podle toho." - Jak čí mysl, Vaše zřejmě ne.
Že je větná skladba nesmysl, to jste prokázal už tím článkem, to že je pro vás nesmyslné abstraktní myšlení, značí to, že si myslíte, že když dvěma buzerantům zakážou svazek, stanou se z nich rázem heterosexuální tatínci nejméně 5 vychovaných dětí ... . A také to, že si přejete evropskou diktaturu. Po té nemusíte toužit, stačí nedělat nic, ona se nám tu postupně buduje z Brusele.
Nevím, jste fašista/komunista, ultraklerikál nebo jen troll?
|
|
|
Je to mladej kluk, ti by měli s politikou ještě počkat (minimálně do jedenadvaceti let věku). Ale já se tehdy této rady bohužel nedržel. Kéž by si mlaďas přečetl Childeatorovo vlákno této diskuse a přestal na pár let trollovat.
|
|
Je dobře, že prostor dostanou příspěvky, které jsou napsány dobře a mají přínosný obsah, i ty, které již tak přínosné ani dobře napsané nejsou. Myslím si ale, že tento konkrétní je z oné druhé kategorie.
Po té "psací" stránce je to dost tristní, velice nepestrá slovní zásoba (nebo značně nezdařilá snaha navázat na Cimrmanovo básnické dědictví), pokusy o vtip(y) (pokud to vtip(y) měly být) z druhé ligy a chyby, když už jsme u toho rýmu, těch tam také není po málu. Nějaké se samozřejmě sem tam vloudí, ale neměly by. Celkově mi text každopádně přišel značně nudný.
To je samozřejmě věc, ze které se člověk "vypíše", takže žádná tragédie. Co mne spíše zarazilo byl obsah. V podstatě autor bez okolků napsal, že komunismus je GUT a pojďme do toho.
Autore, jestli jste opravdu student jak se zdá, pak snad dle přísloví "Kdo nebyl ve 20 komunista, nemá srdce, kdo je komunista ve 30, nemá rozum" v čase zmoudříte. I přes to, pokud jste student, mě to zároveň trochu znepokojuje, co se v dnešní době mladým lidem v hlavě honí.
Pokud studentem či mladým člověkem nejste, pak jste blb nebo blázen.
Pár věcí mi není jasných:
Schvalujete, že si někdo z Vašich spolucestujících zapálí v prostorách, kde se to nesmí. Proč ten povyk pro někoho jiného v parčíku venku?
Co znamená extrémně mladiství? Ptal jste se ho na věk, jelikož zdání může někdy sakra klamat (bez vlastních špatných zkušeností)?
Co je špatného na tom, aby člověk (Vámi zmiňovaný nadbytek) svobody využíval pro svůj vlastní prospěch? Pokud chci zajišťovat prospěch někomu jinému, měla by to být svobodná volba, ať jedince, či skupiny (jiné skupině), či nikoliv?
Co si mám představit pod pojmem "zdravé vlastenectví"? Je vykřikovat "Ať žije národ" v pořádku, ale slovo "negr" už ne? Kdo o míře zdravosti rozhoduje?
Co je špatného na tom, že někdo se rozhodne mít málo dětí? Třeba ty "malý šmejdy" nemá rád, štvou ho nebo na to, ať již tělesně či fyzicky, nestačí. Opět, kdo bude rozhodovat o tom, kolik je správné mít dětí?
Je podle Vás lepší, když má někdo hodně dětí, ale vyrostou z nich křiváci a hajzlové, protože se jim nechtěl/nedokázal dostatečně věnovat, nebo když má jen jedno, které vychová "dobře"?
Proč škatulkujete učitele pouze do dvou negativních skupin? Ač jich třeba není tolik, jako těch "špatných", existují i "dobří" učitelé.
Říkáte, že demografické ukazatele jsou alarmující. Zmínil jste, že v roce 1989 bylo více potratů než porodů, jak to bylo v ostatních letech? Že prý bylo od roku 1957 v Československu byly 3 miliony potratů, ale kolik bylo od té doby porodů? Když ten plurál, tak ty další ukazatele také? Proč a čím?
Nevím, na jakou chodíte (případně jste chodil) školu Vy, že se Vám nedostalo věcí, jako nejrůznější praktické věci do života a pro běžný život, kritické myšlení, pěstování sounáležitosti a zdravé vlastenectví, ale mě se jich většinou dostalo, samozřejmě až na to zdravé vlastenectví, protože to nevím, co to je, tak to nemohu posoudit. Zkušenosti člověk samozřejmě sbírá i jinde, ale tak to v životě chodí. Pokud se cítíte být ochuzen, tak tu školu změňte - dokud tedy ještě můžete, v nesvobodném komunistickém diktátu to těžko bude možné.
Ty nejrůznější nesmysly, jako větná skladba, abstraktní rovnice, kterými v životě nic nespočítáte a další matematické zbytečnosti, které zmiňujete, což podle mého názoru zní spíše jako brek poté, co Vás vyhodili od maturity/zkoušky z matematiky/algebry, jsou velice užitečné. Předně, pokud se nedokážete vyjádřit alespoň na nějaké základní úrovni, těžko můžete komunikovat s ostatními. Abstraktní rovnice také nejsou k zahození. Možná si s nimi nespočítáte, jestli Vás neokradla prodavačka při nákupu pěti rohlíků. Naučí Vás ale více abstraktněji uvažovat, což je (alespoň podle mne) zcela nedocenitelná věc, která dá "majiteli" v obecné rovině schopnost lépe zpracovávat informace a lépe "do věcí vidět". Ty matematické zbytečnosti jsou zkrátka moc užitečné. Chápu, že někdo je spíše na humanistiku, ale minimálně maturita z matematiky mi přijde jako věc zcela nepostradatelná pro život.
Samotný závěr článku, tedy poslední cca 2,5 odstavce ve zkratce vzývá k národnímu uvědomění, k podpoře diktatury (aniž by řekl, jaké vlastně - zmíníte nacismus, komunismus, nesvobodu, atd. - tím myslíte, že jeden z těchto zmiňovaných hodláte aplikovat na řešení situace, či že tyto jsou špatné, ale Vaše diktatura bude nová, lepší... Jaká? Zkusím z kolegy historika získat nějaké informace o tom, jak vypadaly za dob minulých v různých novinách a časopisech propagandistické statě, myslím tím před příchodem k moci osob, jakými byli Hitler, Stalin atd. Jak moc se lišily či shodovaly.
Nepochopte mne prosím špatně, nesnažím se zpochybnit fakta o populační explozi muslimských obyvatel, ať již v EU, USA či jiných světových zemích, ale Vámi navrhované (nebo vlastně nenavrhované, jen tak nadhazované) řešení se zdá býti ukvapené, až nerozumné. S nadsázkou řeknu, že místo komunistickou EU předepisovaných kvót na muslimskou kulturu, počty žen ve vedoucích pozicích (což je totéž, akorát vztaženo na tvar pohlaví místo barvu pleti) byste se s nimi po diktátorsku popasoval jak? Poslal je do plynu jako Hitler, nebo je střílel do vesmíru, jak to V. Havel plánoval s jaderným odpadem?
Zdá se mi, že jste tak trochu jako J. M. Barroso, který tragédii vyvolanou evropskou integrací chce napravit další, hlubší evropskou integrací. Vám se nelíbí (i když částečně i líbí) určitá forma diktátu a chcete ho nahradit jiným. Nelze než jen čekat, kdy se nalezne někdo, komu se nelíbí právě ten Váš diktát a bude ho chtít nahradit jiným, svým diktátem. Tedy pokud to bude hlupák.
Vyzíváte nás, že zodpovědnost za dědictví předků je na nás. To zní skoro až úsměvně, možná za to dědictví považujete korunovační klenoty, či snad pivo. Možná je to příliš abstraktní myšlení, ale dědictvím předchozích generací za dobu několika tisíc let je přece právě jejich vývoj a omyly, kterých se dopustily. Z čeho jiného se poučit, než z vlastních chyb a z chyb ostatních. Dům se rozpadne, peníze ztratí hodnotu, ale poučení z omylu je možné jen zapomenout (tak jako se to děje), jinak si uchová svou cenu.
Ne nadarmo se říká, že minulost je zrcadlem budoucnosti a tak tomu bude i nadále, dokud se lidí neproberou. Proto, proberte se, prosím!
|
|
|
Jejda, to jsem se nějak rozepsal, i těch příspěvků přibylo, no to je hodin, já mám takový hlad, že bych už šel spát... :)
|
|
Bylo by možné zobrazit skóre článků/příspěvků/whatever you call it pod souhrnem na hlavní stránce(autor, komentářů, ikonky)? Ať si ty horší nechám na poobědovou siestu, kdy je mi v zásadě jedno, co čtu ;).
Tohle jsem nepoznal ani podle úryvku(říkal jsem si zase nějaké nadávání na Dráhy, to jsem zvědavý na co a ono ejhle... :D)
|
|
Teda to je blábol. Autor studuje, ale dovolává se na to, že dříve bylo lépe. :-)
Zřejmě deprese ze špatného vzorku dat. Připomíná mi to známého gynekologa, který si nemůže najít partnerku, protože jak říká "když se podívám na ženskou, mám pocit, že bude mít syfla, kapavku, problémy s menstruací, atd. protože jiné ženské přes den (kdy ordinuje) prakticky nepotkám"... :-)
Jinak co se týče počtu potratů a narozených, v roce 1989 se narodilo 128 tisíc dětí, chtěných potratů (po odečtení samovolných a ze zdr. důvodů) bylo 100 tisíc. Kde jste vzal vaše tvrzení o opaku?
|
|
...oni se pak mnozi, smejdi ;)
|
|
Možná student přijel z nějakýho kempu mladejch politiků (stranu nechám na uvážení jednotlivců) a teď tu má potřebu se nějak vyjádřit nad "špatností" dnešního světa. Patrně student filosofie či nějaké příbuzné "vědecké" disciplíny.
|
|
|
(Veda by se snad dala brat jako soucast filosofie, ale naopak? To snad nikdy netvrdil nikdo, mozna krome nekterych blbych vykladacu marxaku nebo ortodoxnich osvicencu.)
|
|
Při posledním odstavci jsem si vzpoměl na jednoho klasika:
"Jak ale říkám na každičké štaci,
svět bude lepší, dáme-li si práci.
Je marné vzlykat, modliti se zdrávas,
vše závisí jen na vás, na nás,
ale hlavně teda tady vlevo na vás."
Tak hlavně aby vlevo neseděli blbci. :-)
|
|
Je krize hodnot. Už jsem to tu psal. Je zapotřebí vyhledat v systému příslušný bod obnovení, restart. Například ve formě nějaké apokalypsy.
|
|
Chápu zděšení zdejších diskutujících nad osobou autora. Rád bych vás uklidnil - toto není typický mladý člověk. V každé skupině lidí se najde jeden ne úplně spokojený debil, který si neváží vlastní svobody, zato se nechává ovlivňovat oblíbeným pocitem úpadku a pohromy, která se na nás snese za to že se máme líp než kdykoliv předtím. Je nutné si uvědomit že se nejedná o reprezentativní spolek dnešních mladých lidí, ale výjimku z pravidla. Děkuji za pozornost.
|
|
hadam, ze clanok bol mysleny, teda aspon z dfensovej stranky ako zart :)
|
|
Porovnání v článku s dobou První republiky je docela zajímavé. Jenže právě to popírá základní tvrzení autora, že LIDÉ JSOU DNES SVOBODNĚJŠÍ. Z hlediska právního je tomu přesně opačně, vážený! Jako typický Marxista tedy stavíte na špatné definici výchozího stavu a pochopitelně Vám vychází nesmysl.
Demokracie, a to dokonce ani zastupitelská, která jediná v Evropě funguje (přímá leda tak ve Švýcarsku, a to ještě částečně) nijak NESOUVISÍ s jevy, které jste ráčil popsat. Tvrzení o tom, že technologická vyspělost předstihla tu mravní je taky blbost, protože vědeckotechnická revoluce se v podstatě zastavila a nyní sledujeme už jen pokles posunu vývoje (ač Vám to tak nepřipadá, je rozdíl mezi vývojem a jeho komercializací). Vývoj táhly v podstatě 2 větve: války a kapitalismus. I když pozorujeme různé snahy po nakopnutí vývoje prostřednictvím vyhledávání nových, bohužel dnes už spíše "vnitřních" nepřátel, nedaří se (z důvodů, kterých je 100+1). Na straně druhé kapitalismus se nikdo rozdýchávat nepokouší, naopak čím dál více propadáme fašismu (tzv. "třetí cestě" mezi kapitalismem a socialismem, jehož základem je Mussoliniho Pojednání o fašismu, které se pravděpodobně stalo biblí EU), jehož nosnou složkou je v makroekonomice korporativismus, řízení prostřednictvím tripartity, bankovní socialismus a podobně, v mikroekonomice pak řízený a regulovaný "volný" trh; makropoliticky pak vůdcovský princip (rady EU, které vydávají veškerá nařízení a směrnice nejsou ani voleny, ani odvolatelné občany, jimž vládnou), podporovaný řízenou a regulovanou zastupitelskou demokracií v mikropolitice.
Tedy nemůže být takhle náhodou příčinou onoho neutěšeného stavu společnosti právě totální regulovaná a řízená frustrace? Frustrace z neměnnosti vlastního osudu, kdy jednotlivci vědí, že svůj život a své postavení v něm nemohou v principu ovlivnit, neboť kdykoli se o to fakticky pokusí, přijde "z vyšších míst" zásah, který je vrátí tam, kde jsou?
Není tedy naopak současný morální stav společnosti důsledkem FRUSTRACE Z DIKTATURY? Diktatury nadstátu a státu, nadnárodních korprorací, které zde fakticky prostřednictvím penězovodů směrem k neodvolatelným politikům vládnou?
Nebyl by tedy naopak lepší NÁVRAT KE SKUTEČNÉ DEMOKRACII, K LIBERÁLNÍMU KAPITALISMU, K ZÁSLUHOVÉMU SYSTÉMU (tím pádem i morálně-hodnotovému), K ROVNOSTI ŠANCÍ (nikoli statků podle tříd) A PRINCIOPU OSOBNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA VLASTNÍ ŽIVOT?
Já si myslím, že ano!
TEDY JAKO U KAŽDÉHO MARXISTY PLATÍ, ŽE S NIČÍM, CO ŘÍKÁTE, ZÁSADNĚ NESOUHLASÍM, ALE UDĚLÁM VŽDY VŠE PROTO, ABYSTE TO ŘÍKAT MOHL.
A to je přesný opak toho, co Vy vidíte jako jediné východisko ze současné situace.
|
|
Ačkoli má pan autor v lecčems pravdu, myslí si, že cestou zpět, k rodině coby základu státu například, bude pokračovat vpřed, zpátky ni krok. Nesouhlasím a jsem klidný, což bych doporučoval i autorovi. Tak a tady jsou mé dva centy :-)
Nic nemůže být jinak než to je. Každý z nás jedná na základě všeho, co doteď zažil, viděl a slyšel. Nazýváme to svobodnou vůlí, ale je to pouhá iluze vůle či volby, jsme při každém rozhodnutí otroky výchovy, zážitků a všeho kolem nás. K tomu máme emoce, hormony a evoluční podvědomé jednání, ale i to je výslednicí všeho doteď. Ti, kteří nás učí a ovlivňují, jsou na tom stejně atdatd. Až se vyvztekáte, že máte svobodnou vůli a zkusíte masturbovat na náměstí se zapálenými vlasy, coby demonstrací svobodné vůle, zamyslete se, jestli byste to dělali i bez těchto slov.
A další věc - spousta lidí je tady permanentně naštvaných, včetně autora. Věřte mi, naštvané myšlenky mají na kardiovaskulární systém nedobrý výsledek. Nelíbí se vám svět sobců, pomožte babičce s taškou. Hnusí se vám zamračený svět? Usmívejte se... Tohle je prima místo, ale občas krapet monotónní a protože čtenáři a autoři víceméně sdílí hodnotový systém. Je to fajn, ale takhle se svět nemění...
Flame on, sokolíci :-P
|
|
Článek považuji za levičácko-kňouralský. Pane autore, až vyspějete o 20 let dál, až vám bude 45, uvidíte svět jinou, odlišnou optikou. Nic proti vám, ale nebuďte tak zatrpklý a pracujte na svém vlastním a zhodnoceném příspěvku do systému, a budete spokojen a uspokojen. Až budete dělat a vydělávat co nejvíc, uvidíte všechno pod jiným úhlem. A věřte mi, jde to.
|
|
Článek považuji za levičácko-kňouralský. Pane autore, až vyspějete o 20 let dál, až vám bude 45, uvidíte svět jinou, odlišnou optikou. Nic proti vám, ale nebuďte tak zatrpklý a pracujte na svém vlastním a zhodnoceném příspěvku do systému, a budete spokojen a uspokojen. Až budete dělat a vydělávat co nejvíc, uvidíte všechno pod jiným úhlem. A věřte mi, jde to.
|
|
|
|
"A ten" (soud) "by pak dítěti nařídil, že musí své rodiče poslouchat."
:-D A pokud presto nebude dite poslouchat, soud posle do vezeni jeho zakonne zastupce :-D
|
|
|
hlavně bychom měli naučit děti už od útlého dětství, že je prima se v rodině udávat a soudit a to už taková legrace není. Buď je opravdu úplně pitomej a nebo se mu stýská po sovětském nápadu, děti udávejte své rodiče a naopak. :-(
|
|
|
No potěš Pánbůh.
Pan poslanec Benda by měl jít na léčení. Jeho návrh pak odůvodňuje to, že titul JUDr. nezískal oprávněně neboť nepochopil výraz ad absurdum.
Smutné je, že tento nositel chorého mozku je šéf ústavně-právního výboru PS. Nejshůdnějším řešením by pak byla (nejen jeho) dekapitace.
|
|
|
Máte na mysli dekapitaci poslance Bendy, nebo ústavněprávního výboru ?
|
|
|
s Bendou jsem chodila do školy a on byl blbej už v 10 nebo 12 letech, je vidět, že se za ty roky nic nezměnilo. :-))
|
|
|
|
mně se to zdá v pořádku. pokud se má státní správa aktivně účastnit rodinného života v kocourkovských domácnostech a účinně a bezodkladně řešit problémy, se kterými si lidé v jednotlivých rodinných jednotkách neví rady, stát potřebuje dostatek relevantních informací, aby jako garant pozitivního sociálního prostředí mohl účinně konat. při rodinných soudních sporech je takových informací obvykle k dispozici víc než dost, takže to umožní nejen účinnou nápravu dílčích selhání, ale i dostatečnou prevenci. a to komplexní. tedy jak z hlediska primárního, tak i sekundárního - je to tak správně. tato legislativní úprava může vrátit Kocourkov opět na mapu Evropy. že...
|
|
|
|
kdyby měli IZIP v USA, mohlo to možná zabránit 9/11...
|
|
|
to není špatný nápad, mohli bychom se s nimi přátelsky podělit o naše nejlepší vynálezy, které brání úplně všemu. IZIP, Kalousek, Nečas, Ministerstvo vnitra a jiné, ty budou čumět. To nejlepší z Čech do celého světa a pak bude ráj na zemi. :-))
|
|
|
další vize, před kterou musím pouze v tiché ústě smeknout. jako premianti Východu máme světu dost co nabídnout, ať v oblasti dopravy, filosofie, legislativy...napadá mě z fleku asi tak 300 lidí, které bych exportoval obratem. PS + Senát prakticky komplet...
A začal bych Tržilem. Zrovna v USA vůbec nepobrali výhody takové povinné zimní výbavy a když sleduji videa z dopravy mimo Kocourkov, tak si leckde o výjezdní kocourkovský tým Tržil - Huml - Bárta doslova koledují. Zabalit a opatřit cedulkou Happy Helloween...
|
|
|
Pripada mi jako kdyby clanek psal 17 letej chlapec, ktery je zblbly levicackyma kecama. Za 10 let si clanek precti a zjistis, ze jsou to jen fraze a kecy, ale realny zivot je uplne nekde jinde.
|
|
Snad jediné v čem s autorem souhlasím je, že jsem silně znepokojen prorůstáním islámu a různých přistěhovlaců ze středověku do západního světa a pokud tu budou i nadále hlásány a přikazovány sračky typu multikulturalismus, tolerance, rovnost v souvislosti s "nepřizpůsobivými", turbany a spol., lepší to nebude. Tím spíš, že v reálu jsou tyto hesla hodně pokřivená.
Zbytek jsou nesmysly, ale z toho podle mě autor časem vyroste.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Vyspělost není ve všem stejná
|