D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Otevřený dopis ZMRDOVI
    (ze dne 27.06.2004, autor článku: Peťák)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 27.06.2004 22:23:11     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:...
    Prijde mi, ze autor bud nepochopil prispevek, na ktery takto reaguje, nebo pochopit ani nechce. Z clanku je patrnej takovej ten pristup "Ja sem hornik, kdo je vic a vsichni, co sou nade mnou sou zmrdi, lemplove a jen mi pridelavaj praci". Mozna to prameni taky z toho, ze cim roztahanejsi a vetsi firma je, tim vic lidi ji ma jako "zasivarnu", teplej flek a jistej prijem. A pak prijde nekdo, kdo se odvazi zeptat se ho, co vlastne dela, dany clovek musi najednou zapnout a delat svoji praci poradne a s nasazenim, protoze se nad nim zacina vznaset riziko prusvihu a ve finale si ten clovek dovoli tvrdit, ze postupy, ktere ten dany zamestnanec vykonava nejsou uplne v poradku, kdyz on je dela uz radu tydnu/mesicu a dokonce to prednese jeho nadrizenym! Pak je samozrejme zmrd ze zmrdiagentury nepritel a podle toho se s nim jedna. Neni bez zajimavosti, ze v jedne "instituci" se behem navstevy auditorske firmy zvedla produkce o 40% a po odchodu auditoru zase opadla a to bez jakehokoliv narustu papirove odpracovanych hodin....
    Pomerne casto se pohybuju po ruznych "velkych" firmach at uz v pozici dodavatele nebo pouhe nevstevy a musim rict, ze z jeho (ne autorova, ale "zmrd"ova) prispevku mi bylo celkem presne jasne o cem mluvil :-/ Ne ze bych chtel hajit zmrdstvo z nekterych "poradenskych" firem, ale argumenty v clanku mi nepridou logicky spravne.

     
    Komentář ze dne: 29.06.2004 10:05:06     Reagovat
    Autor: pupu - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ...
    Je to proste pohled z druhe strany. Dobra poradenska firma by mela predem pocitat s tim, ze zamestnanci nebudou nadseni z jejiho vpadu. Ukolem managementu je pak vysvetlit, proc tam ti lide jsou, co maji za ukol a jak moc je s nimi zahodno spolupracovat. Veril bych tomu, ze takovy pohled zvensi muze firme velmi prospet, a zaroven verim tomu, ze zamestnancum se tahle cinnost vubec nemusi libit - a to jak zrmdum, vohnoutum a spol, tak slusnym lidem. Holt vecny boj mezi teorii a zivotem. Kazdopadne bych pausalne poradenske firmy nezatracoval, ani nepropadal nekriticke euforii.

     
    Komentář ze dne: 29.06.2004 11:48:17     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: ...
    Ale vzdyt. jen sem tam nenapsal, ze urcite existujou i zmrdifirmy, ktery vyplodej lesteny prdy a za to si nechaj kralovsky zaplatit. Ale zase verim tomu, ze takovy velmi rychle zaniknou.
    Konzultacni firmy si managment vola az kdyz nevi kudy kam, nebo alespon v okamziku, kdy pausalni naklady stale rostou, ale produktivita stagnuje a vetsinou je prichod tyhle firmy spojenej s tim, ze se holt bude neco menit a to "neco" znamena vetsinou zliklidovat povalece sec to jde. Proto z toho ma kazdej, kdo nema uplne cisty svedomi opravnenej strach a lidi z tech firem s tim pocitaj, ze zamestnanci pujdou proti nim.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2004 14:51:27     Reagovat
    Autor: T - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: ...
    Zmrdifirmy, ktere produkuji lestene prdy rychle nezaniknou. Bohuzel. Vzdycky se najde dost firem, které z jakehosi duvodu jejich pseudosluzeb vyuzivaji.


    Komentář ze dne: 27.06.2004 23:20:24     Reagovat
    Autor: Drobné zastání - Neregistrovaný
    Titulek:
    ... mám pocit, že autor příspěvku na který Peťák reaguje patří do třetí kategorie - pracuje ve zmrdifirmě, ale není úplný zmrd a snaží se pomoci. Já se osobně za zmrda nepovažuju (nedělám ve zmrdifirmě a snažím se myslet), ale již několikrát jsem dostal ožehavou otázku: "A co byste nám tedy poradil?" Konverzace která následovala, zcela splňovala to, co popisuje ZMRD (držím se Peťákovy terminologie).

    1. Mlžili, protože nic nechtěli změnit - jé to já nevím, to bychom museli zavolat do Německa, Ameriky, Rakouska, na Měsíc...
    2. Moje debilní dotazy typu "k čemu je Vám tohle" vedly většinou k odpovědím, že ani nevědí...
    3. Tady je nějaký problém - ale to používá pan finanční ředitel.
    4. Proč je tohle vyloženě v rozporu s doporučeními výrobce? Já se zeptám, ten pán je na dovolené.

    Přeji ZMRDOVI, aby brzy dospěl a přišel na to, že firma, ve které to vypadá takto, je zazmrděná natolik, že jí není pomoci.

    Komentář ze dne: 28.06.2004 00:40:40     Reagovat
    Autor: pixy - Neregistrovaný
    Titulek:Číslovky (OT)
    Sorry, ale nějak to nemůžu přejít. "Ke dvěma" nebo "tři z osmi" se píše takto: "ke 2" resp. "3 z 8". Skloňovat umí každý sám a hovadiny jako "2-ma" a "8-mi" už nepsala ani moje babička. A to byla jednoduchá venkovská ženská. Nic ve zlým, ale rve mi to oči...

     
    Komentář ze dne: 28.06.2004 21:58:21     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Číslovky (OT)
    Zadny komentar k obsahu, pouze kritika pravopisu ......
    to zavani zmrdstvim ....

    Sorry delam si prdel :-)))

    Komentář ze dne: 28.06.2004 09:37:12     Reagovat
    Autor: gt - Neregistrovaný
    Titulek:
    Zbytečně generalizuješ, dělam ve vedení větší "komunistický" firmy a to co píše ZMRD ve svym komentáři je v podstatě pravda a je strašně těžký činnosti v podniku změnit, pomoct může "zmrdifirma" - byly u nás Zmrdifirmy na n-tou (opravdu jenom plky a faktura) a taky lidi, který opravdu můžou pomoct a poradit.

    Komentář ze dne: 28.06.2004 10:50:45     Reagovat
    Autor: Konrad - Neregistrovaný
    Titulek:autorovi bych doporučil větší praxi
    Ať se jedná o výrobní či nevýrobní firmu, často dochází k jevům popisovaných "zmrdem". Nevědomost vedoucích kdo z jeho podřízených má co dělat a dělá, je rozšířená a je jasné, že když se do toho někdo začne vrtat, že vzbudí velkou nelibost. K podobným jevům dochází např. i při výměně ředitele/nadřízeného, který se poté snaží zjistit (často marně), na co má toho kterého podřízeného.

    Komentář ze dne: 28.06.2004 11:54:29     Reagovat
    Autor: Mia - Neregistrovaný
    Titulek:dost
    Dosti už zmrdologie, začíná to být trochu nudné a únavné..

     
    Komentář ze dne: 28.06.2004 12:53:51     Reagovat
    Autor: HonzaV - Neregistrovaný
    Titulek:Re: dost
    Mio, to je, jako by sis na webu zahrádkářů stěžovala, že je to jen o kytkách a krtkovi...

     
    Komentář ze dne: 28.06.2004 17:11:44     Reagovat
    Autor: Mia - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: dost
    Já vim:-))ale už mi to prostě přijde o ničem, to co k tomu tématu mohlo být řečeno/napsáno, už řečeno/napsáno bylo.

    Komentář ze dne: 28.06.2004 11:59:17     Reagovat
    Autor: Kňazo - Neregistrovaný
    Titulek:hezká analýza
    Docela zajímavá analýza. Když to čtu, moje myšlenky jsou černé jako krtci.

    Komentář ze dne: 28.06.2004 12:51:31     Reagovat
    Autor: HonzaV - Neregistrovaný
    Titulek:
    Ano, velmi zajímavé, začínáme se dostávat na úroveň řízení firmy. Obě strany mají v podstatě pravdu a je snazší to pochopit, když si uvědomíme, jaké jsou cíle a smysl existence dnešních tzv. zazmrdovaných firem.

    Akciovka obvykle neexistuje proto, aby přímo generovala zisk, nebo nedejbože něco vyráběla či poskytovala služby, i když z brožur to tak vypadá, ale proto, aby ZVYŠOVALA SVOU HODNOTU na akciovém trhu. Tím bohatnou (... bez komentáře) její majitelé, akcionáři, a vedení se chová zásadně tak, aby přežilo obchodní rok, resp. hlasování valné hromady. Někdy je toto úsilí tak intenzivní, že to dopadne jako v Parmalatu či Enronu.

    Dochází tedy k situacím "řekněte, kolik chcete, aby to bylo" (účetní před uzávěrkou), k různým auditům, najímání konzultačních firem atd. Podle toho i vypadají zájmy vedení versus zájmy pracovníků a to je jádrem všech konfliktů.

    Zatím znám jediné řešení, jak v postižené firmě přežít: uvědomit si svou pozici, zabránit jakékoli identifikaci s firmou (do čehož vás kádrové a personální oddělení... é... tedy human resources... neustále tlačí), odcházet na minutu přesně, navečer jezdit na kole nebo vodit děti na písek a hlídat, jestli chodí výplata. Nebo vyklidit pozice a hledat nezamořené území...

    Komentář ze dne: 29.06.2004 14:05:44     Reagovat
    Autor: Lokutus - Neregistrovaný
    Titulek:Praxe
    Kdysi jsem dostal takový hezký email. Byl to obrázkový seriál.

    Bylo uspořádáno utkání (nevím, zda se to tak dá nazvat) mezi Japonskou desetiveslicí a Francouzskou desetiveslicí. Vyhráli Japonci o tři délky.
    Management Francouzského týmu najal externí firmu, aby vyhodnotila závod a přišla s nějakým návrhem na zefektivnění Francouzského týmu. Externí firma rozhodla, že ve Francouzském týmu je nepoměr v počtu lidí - 10 veslařů a 1 kapitán lodi (ten s tou hlásnou troubou). Je potřeba zefektivnit pádlování, a to tak, že se sníží počet veslařů na osm a přijmou se dva noví kapitáni s většími pravomocemi.
    Uspořádal se nový závod, při kterém byl Japonský tým ve standardním obsazení 10 ku 1, zato Francouzský tým měl poměr 8 ku 3. Kapitáni Francouzského týmu se snažili, seč mohli - řvali na osm veslařů skrz hlásné trouby, až si málem vyřvali hlasivky, přesto i tentokrát prohrál Francouzský tým. A to dokonce o deset délek.
    Opět byla najata externí firma, aby provedla analýzu. Výsledky byly uspokojující. Externí firma přišla na to, že v současném stavu není posádka lodi schopná čelit konkurenčnímu tlaku Japonské desetiveslice, neboť naprosto chybý jakákoliv struktura velení a zaměstnanci se při práci flákají, neboť jich je zbytečně moc. Ze současné sestavy byl ponechán pouze jeden řadový zaměstnanec (veslař) a tři kapitáni (hlásné trouby). K tomu byli přijati dva noví zaměstnanci na post navigátora (s dalekohledem na stožáru) a dva provozní kapitáni pro dohled nad řadovými kapitány. Sedm nadbytečných veslařů bylo s konečnou platností vyhozeno.
    Výsledek byl ten, že Francouzi prohráli tentokrát o sedmdesát délek. Přesto si management Francouzského týmu připsal příplatky za dobře vykonanou práci na optimalizaci výkonu Francouzské desetiveslice.

    A vo vo vo tom to je.

     
    Komentář ze dne: 29.06.2004 14:23:39     Reagovat
    Autor: Tepes - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Praxe
    Nedá mi to, abych nereagoval na podobnů notéčku.

    Příjde host do restaurace, objedná si pití, jídlo a než mu to přinesou, tak pozoruje okolí. No a vidí, že všechen obsluhující personál má v kapsičce zastrčenou polévkovou lžíci. Nedá mu to a zeptá se obsluhujícího číšníka, proč to. Číšník odpoví: "Víte pane, majitel restaurace si najal poradenskou firmu, a ta zjistila, že cca 10 % pracovní doby trávíme tím, že hostům nosíme chybějící příbory, nejčastěji je problém s lžící. " Host je s odpovědí spokojen, no a při placení si všimne, že číšníkovi visí z poklopce provázek. Diskrétně se ho tedy zeptá, co znamená ten provázek. A číšník tiše odpoví: "Víte pane, v souvislosti s tou poradenskou firmou, bylo zjištěno, že umýváním rukou po toaletě strávíme cca 5 % času. Tím, že máme provázek, odpadá nutnost mytí rukou a opět šetříme". Hostovi to ovšem nedá a zeptá se: "No a jak ho zastrkáváte zpátky do kalhot ? " Na to číšník šeptem: "Nevím pane, co kolegové, ale já používám tu lžíci".

    Nic výstižnějšího na téma konzultanti jsem v životě neslyšel...

     
    Komentář ze dne: 29.01.2005 22:34:27     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Praxe
    no vidíte Tepesi, sice ex post, ale na něčem se přeci jen shodneme !

    slyšel jsem o zmrdech konzultantech něco minimálně srovnatelné hodnoty, jakou jste ve svém příspěvku uvedl !

    Kdesi v horách sedí bača a pozoruje svoje stádo ovcí, kterak se pase a v tom přijede jeep cherokee, z něho vystoupí mladý zdravý perspektivní chlapík v obleku hugo boss, z pod rukávu košile etherna mu vykukují hodinky rolex ..

    přijde k bačovi a říká, že se s ním vsadí o jednu ovci, že mu do 5 min. řekne, kolik mu tady běhá ovcí aniž by se vzdálil na 5 m daleko od auta. baču to zaujme, tak řekne, že jo ..

    chlapík otevře na kapotě svého teréňáku notebook HP, připojí se přes satelit a GPS, otevře si nějaký program, zaměří ovce na louce a za okamžik hlásí monitor výsledek. bača je ohromen a chlapík si bere svou kořist do jeepu. bača ho ale zarazí a říká, že se s ním taky vsadí o to zvíře, co ukořistil, že prý za 1 sekundu uhodne, čím se živí. chlapík je veselá kopa, tak si plácnou ..

    a v tom bača říká: vy pracujete jako konzultant. chlapík překvapeně kývá, že jo a ptá se jak na to tak rychle přišel ?

    a bača říká:

    1) nikdo vás sem nezval, ale přesto jste přijel až na mou louku

    2) neřekl jste mi nic, co bych sám nevěděl

    3) máte všechno značkové a drahé, ale stejně jste nepobral moc rozumu a vraťte mi toho pasteveckýho psa, než o vás přerazím hůl

    ale věřím, že život píše ještě větší perly :o)

    Komentář ze dne: 29.06.2004 23:19:46     Reagovat
    Autor: ZMRD - Neregistrovaný
    Titulek:Drobné zastání + panu Q
    Děkuji, aspoň někdo mě pochopil.

    Nezastávám se všech konzultantů. Můj komentář měl jen naznačit, že není zmrd jako zmrd a lidé by neměli být paušálně házeni do jednoho pytle jen podle toho čím se živí.

    "...z Tvého příspěvku by se mohlo zdát, že zde pracují samí lajdáci, blbci, lemplové, sabotážníci a polovzdělanci ..."

    Kdyby tomu tak bylo, tak je veškeré snažení marné. Naštěstí je tomu přesně naopak. Bohužel k potopení lodi stačí, i když je sabotér nebo idiot jen jeden námořník zmnoha. Ovšem když je ve strojovně idiot, navigátor je zmrd a obsluha radaru ani nečetla návod, tak loď bude mít problémy bez ohledu na kvality kapitána a zbytku posádky.

    Co se týče polovzdělanců u výrobní linky, to opět nebylo míněno paušálně. Bohužel některé pozice bývají obsazeny lidmi bez dostatečné kvalifikace. A některé lidi nelze dovdělat na potřebnou úroveň. A pak jsou již jen dvě cesty, buď ten člověk bude přesně (v asijském stylu - strojově přesně, absolutně bezmyšlenkovitě a naprosto precizně) dodržovat technologickou kázeň tak, jak byla určena technologem, a nebo jeho místo zaujme někdo, kdo bude schopen kvalifikovaně posoudit co je a co není z technologického hlediska přípustné a bude pracovat "po česku" tj. za použití vlastního mozku, možná trochu nedbale a trochu švejkovsky. V obou případech technologie pojede v povolených mezích.

    Konzultacemi ve smyslu "ušetříme pár lidí tím, že znormujeme čas na návštěvu toalety" se opravdu neživím a nikdy ani živit nebudu. Navíc zdravý rozum říká, že realizovat úspory optimalizací vytížení lidí a následnou redukcí jejich počtu je možné až všechno (z hlediska technologie) funguje tak jak má.

    Nemám sílu polemizovat se všemi body, které jsou v článku trochu mimo. Tak se zaměřím jen na ten asi nejkonfliktnější:

    "Zaměstnanci zmrdifirmy – tedy zmrdi – nejsou odborníci na žádnou oblast. (Nebo jsou to odborníci na všechny oblasti???) "
    ... "Externí firma je specializovaná na určitou oblast a pracují v ní specialisté v daném oboru;"

    Jistě, je nesmysl, aby člověk - zaměřením historik - konzultoval v oblasti nanotechnologií. Na druhou stranu není nutné aby nemocnici řídil lékař (někdy je to i na škodu :-).

    Pokud konzultuji technickou oblast, tak je jedno jaké je mé původní zaměření, jestli jsem huťař nebo stavař, přírodní zákony jsou všude stejné, platí mezioborové analogie atd. Proto je elektrikář schopný velmi rychle pochopit vedení tepla zdí, proto je strojař schopný pochopit odlévání kovů. A pokud se narazí na opravdu odborný problém, tak si na to najdu experta, tomu položím jasné otázky a budu doufat, že mi na ně dokáže jednoznačně odpovědět.

    V suohrnu - pokud jako konzultant narazím na něco, co podle mě odporuje zdravému sleskému rozumu, tak je to buď špatně, nebo je potřeba snížit úroveň abstrakce (za podpory expertů z dané vědní oblasti). Bohužel představa, že někde existuje pro každou firmu univerzální expert, který má v malíčku přesně to, co vaše firma dělá, tak takový expert neexistuje. To by totiž znamenalo, že onen expert zná:
    podmínky vaší výroby,
    vaše suroviny a jejich vklastnosti,
    vaše stroje a jejich vlastnosti,
    vaše produkty a jejich specifika,
    vaše odběratele a jejich požadavky,
    vaše zaměstnance a jejich návyky.
    Tak takový prostě expert neexistuje. Pokud ano, tak je to dlouholetý zaměstnanec vaší firmy. Podobné znalosti bude mít ještě zaměstnanec vaší konkurence.
    Na ideálního experta zapomeňte. Zbývá konzultant. Co ten zmůže ? Čemu rozumí ? Všemu ?
    Já říkám, že rozumí všemu a ničemu současně. Podle mě totiž
    99% technologických operací musí probíhat v souladu se zdravým selským rozumem. Uznávám, že mohou být jevy, které se zdravému selskému rozumu vymykajím, ale to jsou jevy na špici vědy, které na výrobu v drtivé většině firem mít vliv nebudou. Jsou mi známy některé fyzikální jevy u kterých připouštím, že je dost dobře nechápu a asi ani nikdy nepochopím. Ne že bych je nebyl schopný, kdyby na to přišlo, popsat vzorečky, které si vytáhnu z knih, ale prostě nechápu je natolik, abych mohl říct ano, je to tak a já přesně vím, proč tomu tak je a rozumím tomu.

    Jako příklady jevů, které mám na mysli, bych uvedl teorii relativity, kvantový jev, některé jevy z optiky, atd. Na to můj rozum nestačí. Ale tohle opravdu s 99,9% problémů ve výrobě nesouvisí.

    Mimochodem opravdový expert se pozná tak, že téměř cokoliv ze svého oboru dokáže přijatelnou formou vysvětlit inteligentnímu desetiletému dítěti. Čím víc expertů jpoznávám, tím spíš tomu věřím. Mimochodem, kdo znáte Feynmanovy přednášky z fyziky, tak asi tušíte, co mám na mysli.

    Ale zpět do reality:
    Ve výrobě jsou spíš problémy toho typu, že je teplotu potřeba regulovat +/- 1 stupeň Celsia, měřič teploty je zkalibrovaný na +/- 0,5 stupně Celsia a nikoho nenapadne zabývat se tím, jaká je přesnost samotného čidla. Kupodivu se ukáže, že se pravidelně kalibruje měřák a nikoliv čidlo s měřákem. Nekalibrované čidlo samo o sobě, když je nové, tak je přesné na +/-2 stupně Celsia, navíc ono už vůbec není nové ... No a když se k tomu přidá ještě problematika regulace s překmitem, tak jsme od požadovaného +/-1 stupně Celsia zatraceně daleko.

    Na tohle fakt nemusím být expert na biotechnologii, elektroniku, metrologii a přestup tepla, stačí použít rozum (a třeba i Ishikawův diagram) a zamyslet se nad tím co všechno má vliv na stanovení teploty.

    Fajn, teplotu měřime blbě. Polovzdělanec řekne no bóže, tak tam chvíli nebylo 41 stupňů a bylo tam 43 stupňů, vždyť to nic není. A biotechnolog je na omdlení, protože on si na rozdíl od polovzdělance uvědomí, že při teplotě 43 už nám jaksi pacient zemřel.
    -----
    Závěr - opět není konzukltant jako konzultant, stejně jako není cikán jako cikán. V obou případech je třeba dbát zvýšené opatrnosti :-)
    -----
    Ještě jednou děkuji některým přispěvatelům za podporu a Peťákovi za korektní tón článku. V mnoha bodech s ním souhlasím, v mnoha nikoliv, avšak respektuji jej.

    Podotýkám, že uvedené příklady jsou fiktivní, ale jsou analogií z reálu. Reálnými příklady bych mohl poškodit pověst zákazníka a to si podle smlouvy opravdu nemohu dovolit.

     
    Komentář ze dne: 30.06.2004 00:00:35     Reagovat
    Autor: px30 - Neregistrovaný
    Titulek:R. F.
    ... a co ta záklopka?

     
    Komentář ze dne: 24.07.2004 13:32:49     Reagovat
    Autor: MK - Neregistrovaný
    Titulek:Re: R. F.
    Uf! Mate uplnou pravdu, pane!

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.