Komentáře ke článku: Stavíme „Rebel´s car“ (ze dne 03.01.2010, autor článku: Shackall)
Přidat nový komentář
|
Dobrý článek, pobavil mě... ale asi mi uniklo, vo co go.
Pochopil jsem to jako návod na auto, se kterým mužu jet radar neradar a pokud vidím modre majaky, pořadit, pedal na podlahu a need for speed hot pursuit, nebo tam je nějaky jiný zkrytý význam?
Taky bych to mohl chápat jako "výchovu řidiče" v momentě kdy mu dám nadupane auto a zároveň mindhack, že jediný průser a končí se mi zdá jako učinná metoda.
Raději si pořidím normálni M3 s LCD rámečky na SPZ. :)
|
|
|
Ale tak ja to chapu, i kdyz je to prilis hardcore... Ty cizi znacky se sehnat daji, kazdopadne umluva o silnicnim provozu (tusim Viden 1968) vyzaduje "arabske" (mysleno nase) cislice, skutecne arabske cislice, tedy rozsypany caj, nejsou uznavany.
Veci k doreseni:
1. idealni je, kdyz v te zemimimoEU vlastni to auto pravnicka osoba, ktera mi patri (samozrejme tak, aby to nebylo mozne dohledat). Mohu pak mit superlegalisovanou najemni smlouvu a FINGER
2. pojisteni - jednak lze uzavrit na VIN, druhak lze uzavrit hranicni pojisteni. Padelatelem verejne listiny muze byt neznamy pachatel, v tomto smeru mel autor docela dobry napad.
3. elektronicke mytne - opet, lze uzavrit i na takove auto na cizich znackach, kazdopadne je to dalsi dan, kterou je nevhodne platit. Vybrakovana krabicka nebude reseni, mytne budou kontrolovat celnici, kteri ale maji VW Transportery, kterym ujede i lepsi fabie
Ale jak sam rikate, cely ten konstrukt je zbytecny, kdyz je mozne postavit vysuvny kryt ci changer na RZ. Pak je idealnim vozidlem neco bezneho, ale s brutalnim motorem (seriove nikdy nevyrabene, ale doma sestavitelne BMW 550i, Passat s W12 6.0 apod.)
Pri splneni vyse uvedeneho neni nezbytne nutne, aby pri prvnim problemu dotycny koncil...
|
|
|
Obávám se, že celník bude mít něco jako lokální transponder, takže ze dvou metrů bude při kontrole očekávat pípnutí, že se jeho krabička s vybrakovanou rebel krabičkou domluvila. Je pravda, že můžeme zkusit zavést diskusi na téma "to mi prodali rusáci na LukOilu", ale obávám se, že to nebude příliš produktivní a skončí to minimálně lustrací a již uvedenými trabli s ní spojenými...
Hlavně je tu jeden problém: je-li potřeba R36 ujet je třeba uvažovat o zarušení komunikace přes Matru, protože rádiu člověk neujede a R36, které jsem potkal a ve vší slušnosti 150 tachometrických předjel, byli na dálnici vždy minimálně dva, nepočítaje celníky a ostatní VB pakáž.
Co se týče značek potkávám pravidelně nějaký Range Rover s dubajskou značkou - sypaný čaj tam sice je, ale je to tam i latinkou a čisličkama. Kamarád má auto na floridských značkách, kde je psané na firmu a policajtům říká, že je tu zrovna na dovolené. Jestli chlapci z magorátu posílají pozvánky za velkou louži nevím, ale mohu se zeptat.
Obecně to asi není volba pro mne, protože ujíždět někomu v běžném provozu rychlostí, kterou jsou ta mladá hovada v schopna R36 dosahovat, už není v mém věku ta pravá adrenalinová zábava. To půjdu raději skočit z Gottwalďáku a svoji V8 odkážu dětem...
|
|
|
Tím Range Roverem lze v zásadě ujet leckudy i velmi pomalu :)
Dokud si, samozřejmě, nepozvou hochy na motorkách nebo vrtulník.
|
|
|
"...Dokud si, samozřejmě, nepozvou hochy na motorkách nebo vrtulník..."
Což je jen otázkou času.
Osobně nemám rád takovéhle návody. Ne proto, že bych chtěl policajtům ulehčovat buzeraci, ale honit se s policajty v plném provozu (a nabádat k tomu) může jen zmrd. Já bych dával přednost spíše takové osvětě, která by učila, jak s policajtem elegantně vyjebat na základě jím chráněných a prosazovaných zákonů. Nikdo nemusí nikam ujíždět, ohrožovat další, na mé věci nikterak nezainteresované kolemjedoucí, vyřídí se to s policajtem na místě a hotovo.
|
|
|
Nojo, dík. Když já jak něco podobného slyším, mám vždy zcela automaticky před očima scénku, jak někdo říká kupříkladu Balabánovi či Morávkovi něco jako: "Chlapi, neblbněte, tohle jen povede k průserům a odnese to spousta nevinných lidí, kdybyste radši s nimi elegantně vyjebali podle jejich zákonů, ty oni většinou totiž fakt dodržují...."
___
(Přičemž poslední věta je kupodivu historicky zcela pravdivá.)
|
|
|
Často jsme svědky, že policajti většinou ani pořádně nedovedou zdůvodnit, proč vlastně provádí kontrolu, případně je jejich jednání plné procesních chyb. Obrátit to proti nim považuji za mnohem elegantnější, než nějaké zmrdské kličkování testosteronem nadopovaných idiotů v nadupaných kárách s ještě neschopnějšími policajty za zadkem mezi auty na silnici. Nejste na té silnici totiž sám, váženosti.
|
|
|
Souhlasím s tím, že ujet bobíkum se nedá vždy a ne vždy je to idealní byť máte RS6. Ve městě je na to příliš hustý provoz a navíc Policejních aut je tam celkem dost, tady by hrála hlavně roli znalost města, uliček, garáží a podobně + štestí.
Naopak si myslim, že zase je to docela pohodový zpusob jak se jich zbavit na dalnici, pokud tedy máme skutečně něco, co dokaže utřít R36 a neni to zrovna ucpaná D1.
Myslim, že stačí se jim ztratit z dohledu a sjet na prvnim exitu... Pak už nebudou vedět, kterým směrem jste jeli.
Dalnice je taky plná jiných aut, ale nebývá přeplněná a odstavný pruh je tady pro prasátka vždy připraven.
|
|
|
Odstavný pruh je k dispozici i R36...a protože prasata v nich se liší jen tím, že mají jiný oblečení, je potřeba předvídat i to, že použijí všech prostředků. Vždyť předpisy nedodržují běžně i obyčejní píčusové ve městě, tak proč by dálniční měli?
|
|
|
Když už jste se v té poslední větě obrátil na mne přímo, rád bych připomněl, že v příspěvku, jímž jsem toto podvlákénko zahájil, jsem o té silnici nepsal zhola nic, aniž bych ji snad měl jakkoli na mysli. A to bez ohledu na to byl-li bych na ní sám či nikoli.
|
|
|
Bohužel, musím nesouhlasit s bodem 2. Přes dva roky jsem se marně pokoušel sjednat povinné ručení na vozidlo registrované v zahraničí. Všechny pojišťovny po mě chtěly český TP. Jen některé měly povědomí o uzavření PR na VIN, ale pouze dočasně, max doba 14 dní a podmínkou je odhlášení v zemi původu a započetí přihlašování v ČR.
|
|
|
V ČPP jsem s tím přes jejich agenta neměl problém - uzavíral jsem povinné ručení na ameriku z roku 68 na kalifornskejch značkách a myslím že ani nechtěli "title" nebo doklad o proclení...normálně to se mnou uzavřeli na vin i tu kalifornskou značku.
Slyšel jsem, že tady jezdí spousta jinak nepřihlásitelnejch amerik právě takhle...doklady z USA, USA značka a česká zelená karta=auto je někoho v USA kdo si ho sem přivezl, já ho mám půjčený a proto je povinný ručení na moje jméno...
Nevím jestli je to 100% legální, ale funguje to, možná i proto, že policajti nejsou na tyhle situace proškolení...
|
|
|
Jezdil jsem tady pár let na amerických značkách. Motorku jsem kupoval v USA novou, kde jsem tehdy žil. Při návratu jsem si jí vzal ssebou, byl jsem tedy první a jediný majitel. Měl jsem komplet doklady, title, registraci, ID card i floridský řidičák. Přesto jsem tenkráte u pojišťoven nepochodil-vracel jsem se v r.2003. Máte ale pravdu, že policajti skutečně neznají svojí práci, stavěli mě dostkrát, jezdil jsem i na Slovensko, jednou až na Ukrajinu...a vždycky jsem tvrdil, že registrační karta platí zároveň jako PR :-) Nedokázali si to ověřit, jen kroutili hlavami a nejistě brblali "ale určitě si to dejte do pořádku" Každopádně jsem rád, že jsem nikdy neměl nehodu s jiným vozidlem.
|
|
|
|
Tak upřímě pochybuju, že ta věc má atest 8SD :-D Nicméně nápad dobrý, provedení bohužel silně pokulhává. Životnost tohoto vynálezu odhaduji tak na plus minus 500 km. Pak tam nateče voda, v ozubených kolech se usadí "censored" a roleta umře v momentě, kdy se to hodí nejméně, například při příjezdu na benzínku, kde zrovna osádky čtyř hlídkových vozů provádějí kontrolu kávového automatu ;-)
|
|
|
Jojo mám stejný nazor... jen jsem to uvedl jako příklad. :) je to čistokrevná čína :D
|
|
|
ta poznamka o transporterech mi pripomnela, ze ne kazdemu transporteru ujede kdejaka fabie :D
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=125517137&__lp=1&scopeId=C& sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1. makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=50%2C51%2C52%2C53&makeModelVariant1.searchInFreetext=false& makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false& minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY& damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=cz& pageNumber=1
|
|
Ja to pochopil jako navod na stavbu vozu co neni zrovna na denni jezdeni, ale je vhodny pro akce co nejsou zrovna koser (ted nemyslim vypujceni bankomatu z mistniho supermarketu, ale clovek vyhybajici se aparatni buzeraci muze potrebovat promtne zmizet, ci si vyridit ucty a rad by zustal v anonymite). Nicmene ta lpg nadrz muze nejednoho pekne zrakvit a povazuji ji jako doplnek "me zivyho nedostanete", protoze kdyz ti nasi ostrostrelci nahodou, omylem pri prebijeni trefej auto respektive lpg nadrz, nicmene je tu take nesporna vyhoda zvyseneho dojezdu - takova rozvasnena M3 pod plnym vybumba nadrz zatracene rychle....
|
|
|
Opravte mne prosím někdo pokud se mýlím (ideálně s odkazem na zdroje), avšak nakolik je mi známo, museli by tu nádrž trefit minimálně Stingerem, aby vybouchla. Kulka z pušky (neřkuli z pistole) toho, alespoň pokud vím, nedocílí.
|
|
|
S odkazem na vyhledani LPG explosion na youtube, popravde 90% vybuchu je kvuli uniku plynu z nadrze, horsi je ze sem mel asi dva roky auto na LPG a za tu dobu se 2x porouchal plnici ventil a plyn unikal v mnozstvim vetsim nez malem, neni to zas tak bezpecny... co se odolnosti vuci strelbe tyce, jedna vec je zasah do nadrze (neni tezke minout) coz by nadrz mohla prezit.. opakovany zasah ale muze byt neco jineho) ovsem zajimavejsi by bylo trefit otvor v nadrzi kam se pripojuji hadice, uzaviraci kohouty a manometry, ten je pokud se nemylim mosazny a urcite nebude tak pevny jako samotna nadrz...
|
|
|
Ja, vhodná směs LPG se vzduchem, to ne že ne :) Ale přivést k výbuchu přímo tu nádrž, co je v autě, to je, pokud vím, hodně obtížné.
|
|
|
Kdysi jsem viděl nějakou hasičskou prezentaci, kde se pokoušeli zapálit auto s LPG nádrží. Ať dělali, co dělali, auto sice hořelo, ale v určeném časovém limitu neexplodovalo. Tak to uhasili.
|
|
|
Normální nádrž na LPG nenavrhovali debilové a tak má pojistný ventil. Pokud v ní vzroste tlak, tak začne odpouštět plyn - dojde-li k tomu při požáru, tak unikající plyn normálně pomalu hoří, ale k explosi nemůže dojít. Jo když si nějaký vohnout strčí za sedačku Š120 klasickou lahev s propanbutanem, může se stát leccos.
Nepamatuju si teď čísla, ale mám dojem, že k otevření bezpečnostního ventilu dochází při cca desetinásobku běžného tlaku a na roztržení je pak potřeba ještě desetkrát přidat.
Mám slíbeno video z ověřovacích zkoušek plynových nádrží. Posledním krokem je zvyšování tlaku až do okamžiku roztržení, což může být celkem zajímavá podívaná.
A když je řeč o hasičích, další, co mám slíbené, je video o tom, jak američtí hasiči hasili kamion s hořčíkovými odlitky (pochopitelně vodou).
|
|
|
Prosím, buďte od té lásky a hoďte mi ta videa do mailu, až je budete mít. S tím hořčíkem by to mohlo vypadat velmi hezky, tak silvestrovky.
|
|
|
Jo jo, určitě se podělím. U toho videa s hašením hořčíku se prý čeští hasiči lámali smíchy, když se tam velitel zásahu strašně chlubí, jak to jeho hrdinní podřízení snad po 6 hodinách uhasili (překlad: vyhořelo to).
|
|
|
Jinak bych nerad působil dojmem, že lezu Honzovi někam, nehledě k tomu, že sám ten dopravní prostředek z mnoha důvodů velmi upřímně nesnáším, nicméně pro zmíněné účely je z mnoha důvodů zcela ideální silná motorka.
|
|
|
Motorka je na toto idealná hlavně z důvodu (rychlost, velikost a akcelerace snad řikat nemusím) že ma RZ pouze vzadu a tu neni problem přidělat na modelařske servo za 150kč tak, že se sklopi. Hlavně v Belgii by to bylo využitelné, protože tam je stacionárních radarů 2 prdele ale všechny jsou natočene ve směru jizdy a fotí zadni RZ (z čehož soudím že tam něco jako "řidil někdo jiný" nefunguje).
Ted mě napadá... jak jsou ošetřene české radary, natočené proti směru jízdy, proti motorkám? Poučil by mě někdo? :)
|
|
|
Na vetsinu motorek se bezny stacionarni radar pouzivany na zlepseni obecnich rozpoctu ani nechytne (prilis mala odrazni plocha) a ten zbytek? Proc by chytali a hledali nejakeho motorkare kdyz muzou zkasirovat stareho Lojzu co jel na svym Favoritu od Lidlu ke Kauflandu zivotu nebezpecnych 56,1 km/h
|
|
|
Co je to prosím ta "většina motorek"?
Já jen, že jsem ještě nejel na takové motorce, která by unikla snímání ať už cedulí s rychlostí na začátku obce nebo stacionárním měřičem Traffipax od CzechRadar, který má piezosmyčku v asfaltu...a to třeba moje motorka - Kwakisaki ZX-6R má z oceli jen hřídele kol a kyvné vidlice, trubky přední vidlice, klikovku, vačky, nádrž a převodovku...no a dvě hrsti šroubů. Suma sumárum tak 25 kg oceli. To je míň než je na Babettě...a přesto mne změří.
|
|
|
Zajímavé. I jedu-li na bicyklu, obecní informační radar mě změří.
|
|
|
bavil jsem se se známým policajtem, a bylo mi řečeno, že jeho zkušenost je taková, že laserový "radar" motocyklistu změří velmi zřídka. Cyklista nebo chodec se prý kupodivu dá zaměřit mnohem lépe, záleží ovšem na vzdálenosti měření, na velkou vzdálenost se tím paprskem špatně zaměřuje. Klasické radary tyhle problémy nejspíš nemají, protože neměří úzkým paprskem, ale jejich záběr je mnohem širší.
|
|
|
Jak jsou ošetený radary v ČR? Nijak. Systém zaznamená průjezd, ale anonymita je zaručena. Ona je zaručena i když Tě vyfotí policajt z auta, má SPZ, ale Ty mu ujedeš. Má SPZ, může si tipnout typ motorky a pak vidí záda. I kdyby měl fotku zepředu z nějakého radaru kolem kterýho jsi projel, třeba i se zvednutým hledím, má jen oči a kousek nosu - ze zákona máš mít helmu...a kdo pozná, komu ty oči patřej? 8o)
|
|
Zajímavé téma, které by zasloužilo pokračování. Určitě by zaujal článek o tom, jak se například zmocnit "rebel Meďoura" či jiné podobné káry nad mega, za předpokladu že na něj nemám volné prostředky. Zmocnit nemyslím dovézt do garáže a přehodit prostěradlem, ale návod, jak obstarat všechny patřičné kroky k tomu, abych s ním mohl beze strachu vyjet do ulic :)
|
|
Sešlo se zde pár zajímavých komentářů, takže bych si dovolil se k některým vyjádřit.
1) Z hlediska vyššího principu mravního by měly mít zákony hlavu a patu, a ti, kteří je buď vymýšlejí, nebo dbají na jejich dodržování, se mají těmito zákony řídit. Ohledně silničního zákona se neděje ani jedno, ani druhé ...
2) Článek o tom, jak postupovat v případě buzerace Kobrou 11 (FSM) vítám, rád si přečtu, ale nenapíšu, neb si nemyslím, že bych mohl k tomuto tématu něčím podstatným přispět.
3) Úprava přední RZ, aby nebyla zachytitelná radarem, popřípadě, aby byla sklopná. To se zde již probíralo, případné zájemce odkazuji na vynikající články pana JJ.
Vzhledem k tomu, že jsem speciálně přední nárazník montoval a demontoval u řady vozidel (čas od času dělám kamarádům nějaké jednoduší opravy), musím říci, že si sklopnou RZ (nebo dokonce display) nedovedu příliš představit. Většina nárazníků má pod tím plastem více (Buick) či méně (Opel Astra) masivní U profil, který je někdy přichycen ke karoserii šrouby, někdy (Punto) je součástí kaeosérie a je přivařen. Vzdálenost mezi železem a plastovým obalem je v řádu jednotek cm. Případné umístění pohyblivých částí a servomotoru by se podle mě neobešlo bez poměrně razantního zásahu do oné traverzy.
Další věcí je, jak takové zařízení maskovat - podle mě to v domácích podmínkách nelze udělat tak, aby si toho nevšiml první policajt například u supermarketu.
V neposlední řadě tu máme takové věci jako vodu, odlétající štěrk, sůl, sníh a teplo z chladiče, kterým je tato část vozu vystavena - to je náročné jak pro pohyblivý mechanismus, tak pro display.
4) Passat W12 6,0 a BMW 550 - podle mě je lepší, než doma vyrábět něco, na co si netroufla automobilka, vydat se přesně opačnou cestou. Tedy "zcivilnit" nadupanou káru, odvozenou od sériového modelu (kromě M3 to může být třeba Sierra Cosworth nebo Focus RS). Ta auta prošla náročným vývojem, fabrika je odzkoušela, a výměna atraktivních součástí exteriéru a interiéru na jízdních vlastnostech nic nezmění.
5) Zastavení vozidla střelbou - pokud v něm neujíždí Usáma bin-Ládin, tak na běžné silnici nebo dálnici fakt ne. Policista nesmí použít zbraň, pokud by tím ohrozil život nebo zdraví náhodných kolemjdoucích (resp. kolemjedoucích)
|
|
|
Ad 3 -- běžně se do nárazníků vestavují skryté navijáky; velmi často jsou skryty právě za odklopnou SPZ. Takže to je zcela jistě řešitelné.
Ad 5 -- hezká theorie. S praxí je to v této zemi horší; z řetězu uletěvší esenbáci ohrožují náhodné kolemjdoucí daleko hůř, než všichni piráti silnic dohromady. A není tomu tak dávno, co esenbák zatýkal neozbrojeného podezřelého v autě -- pokud si vzpomínám, odraženou střelou přitom zabil vlastního kolegu. To je sice na pochvalu, ale v principu tam mohl stát kdokoli...
|
|
|
Ad 3 -- přiznám se, že s tím jsem se nesetkal. Nicméně z mého laického pohledu bych měl hned dvě námitky - Range Rover má asi (nevím, k mému "lékařskému" setkání s ofroudem nikdy nedošlo) prostor pod nárazníkem poněkud jinak řešený - soudím dle toho, že má s největší pravděpodobností rám. Dále ten kryt bude asi jednoduchá deska z plastu, panty, a nějaký primitivní zámek. To je trochu jiné, než nějaká točna.
Nicméně nepochybuji, že by to otočnou RZ vyrobit šlo - ono technicky lze vyrobit v podstatě všechno. Nicméně by se jednalo o dost složité zařízení, které by vyžadovalo určitý vývoj, spojený s následnými praktickými zkouškami - mechanismus by měl například umět ustát i ťuknutí tažným zařízením...
Ad 5 -- Ano, bohužel. Nicméně se nedomnívám, že by každý příslušník ihned spustil na ujíždějící vůz palbu...
|
|
|
K té trojce -- máte pravdu, nikdy jsem to neviděl na autě se samonosnou.
Ono je to stejnak cvičení v rétorice: z praktického hlediska je těch situací, kdy není čas zastavit a značky vyměnit ručně, tak strašně málo, že vůbec nestojí za to o nich uvažovat. Prostě výměnná značka, má-li mít skutečný smysl (a nebýt pouze bondovskou hračkou pro pobavení) rovná se zásoba reservních značek ve voze, plus snad velmi mírně upravený rámeček, aby se měnily snáze. Toť vše.
|
|
Nu,
nabízím k diskusi dvě varianty téhož:
1) kouknu do obchodního rejstříku a vyberu tam firmu, která už je min 10 let pod drnem, ideálně včetně majitele
2) předpokládám, že se IČO pří zápisu vozidla do rejstříku neověřuje, a firmu si včetně náležitostí kompletně vyfejkuju.
Následně si na zmíněnou firmu napíšu kupní smlouvu, se kterou zajdu auto přihlásit. Ani s fake firmou celkem nic nehrozí, protože úředník tu firmu prostě nedohledá, takže mi přinejhorším smlouvu zmateně vrátí a já mu slíbím, že se vrátím s novou, protože tuhle nějaká pinda zmastila.
S pojišˇovnou je to horší, ale pojistit auto může klidně třetí osoba, plátce pojištění nemá s provozovatelem nic společného.
No a věc je hotová - mám auto na pravých SPZ, s pravými doklady a adresou, kam může posílat poštu klidně celý pražský policejní ředitelství. Policajt na ulici nic nezjistí, proč by měl, na STK můžu chodit taky.
Firma je fake nebo mrtvá, takže se mi nestane, že by se majitel nebo exekutor probral a chtěl mě o auto připravit (pokud mě tedy najde).
Nu?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Stavíme „Rebel´s car“
|