Komentáře ke článku: Služby zákazníkům á la Tesco (ze dne 21.06.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
|
|
..a to je důvod, proč na akce nereaguji .. neboť pokud nevím cenu předtím (zaručenou) tak si tam můžou napsat cokoliv..
|
|
|
Tak to je zase podle mě škoda, samozřejmě ty přeškrtuné ceny jsou komedie, ale pokud člověk zná běžnou cenu daného výrobku tak může narazit na zajímavé nabídky.... Nicméně obecně s Vámi souhlasím, v akci kupuji pouze věci u kterých jsem si jist že skutečně levnější jsou...... a rozhodně bych k tomu nejel nakupovat jinam než obvykle.
|
|
|
Třeba u plínek se to vyplatí. Když je mají o stovku na balení levnějí a vy jich berete aspoň pět (yásoba na měsíc), tak se vzplatí utratit stovku a půl hodiny času navíc za cestu do vzdálenějšího obchodu.
|
|
|
Ja taky tak. Zduvodnuju to hlaskou: "Do marketu chodim kupovat veci, ktere potrebuju a ne veci, ktere market chce, abych si koupil."
V tom se lisim od svych rodicu, kteri kupuji veci, protoze jsou v akci a protoze se muzou nekdy hodit.
|
|
|
Mě spíš než cena předtím zajímá cena teď, ale jinde.
Když něco co chci koupit před týdnem to stálo 80Kč a teď je to "v akci" za 100, je to sice sviňárna, ale pokud v ostatních pohodlně dostupných obchodech je cena 120, pořád je to nejlepší nabídka.
|
|
proč? Copak neberou karty?
|
|
|
to je snad jedno, nie? pointa je niekde inde.
|
|
|
Pointa clanku je podle me prave zde.
Reakce na hlasku "Nemam drobne" muze byt dvoji:
1. Pohadani se s pohladni, odchod na info-prepazku, vystani dalsi fronty, pohadani se s babou za prepazkou, konecne zaplaceni u pokladny. Straveny cas: 10-15 minut. Vysledek: nasrani sebe a dalsich 2 lidi korunovane pocitem "To jsem jim to nandal".
2. Odpoved "OK, zaplatim kartou". Straveny cas: cca 1 minuta. Vysledek: "Fuck them, mam dulezitejsi starosti"
Uprimne, snazim se s pokladnima v marketech vychazet co nejlepe a pokud mozno bez konfliktu. Nedokazal bych jejich praci delat ani hodinu.
|
|
|
nesouhlasim. dokud platim platnymi penezi, muzou se rozkrajet, ale vzit je musi
|
|
|
A musi a musi a dupity dup, protoze je to predpis a zakon a vyhlaska; a ze na kase drobne nemaji, me nezajimaaa; ja nikomu vstric vychazet nebudu a ne a ne a ne!
|
|
|
Existují i lidé, kteří si nepřejí, aby kde kdo z nějaké "nedopatřením uniklé, naše IT oddělení na tom pracuje" databáze věděl kde co o jejich pohybech, nákupních zvyklostech, kreditních rámcích ap.
Pomalu mezi ně také začínám patřit, beru to jako trénink před čipovými doklady a kde čím podobným.
|
|
|
heuréka!
znal jsem jednoho idiota, co byl takto postižen. každý měsíc si vybíral výplatu cca 80 tis. hotově v bance a pak s tím jel domů metrem voblečenej jako hastroš.
jestli chceš uniknout globálnímu spiknutí, tak si ponech pouze občanku, nejezdi autem, nechoď do míst, kde žijí lidé a už vůbec nechoď do hyper- super- nakupovat - u každý pokladny tam máš kameru a tvou velevýznamnou vizáž si pak budou bez tvého lasakvého svolení předávat agenti bezpečnostních služeb po celém světě a jelikož je všude echelon, tak první si prohlédne tvůj rypák agend mosadu vole.
on i ten bankomat má dnes kameru, což se hodí, když si nějakej cikán chce vyrbat peníze z ukradený karty, u níž měl okradený chytrolín poznamenaný i pin - bez masky gerige bushe nebo miloše zemana tak obnaží svůj xicht a pořídí důkaz, ale jinak dobrý :o)
|
|
|
Já bych to viděl někde na půl cesty. Třeba by se mi nelíbilo, kdyby se někdo klíčovou dírkou díval, jak seru, přestože bych za tím spiknutí vidět nemusel. Prostě vadí už samotné nalédnutí do soukromí nebo možnost takového nahlédnutí.
|
|
|
nu ano - to je ovšem theorie (c), která naráží na ničím neomezovanou nenažranost slídit, jaké mají lidé návyky a využít to následně ve prospěch svého zisku. do této kategorie spadají obecně idioti, kteří nedokáží potlačit svou nutkavou potřebu, což se projevuje v kompluzivní konstantní zahořklé snaze racionalizovat si svou nedostatečnost fízlováním jiných (konkértní fízly amatéry je možno snaddno nallézt i na tomto blogu*), nu a pak jsou zde technologie, díky kterýrm si na sebe člověk již tím, že obyčejně žije a využívá výdobytky civilisace (c), vyrobí dostatečně velkou databázi návyků. žádné na půl cesty v reálu není - spíš bych to viděl tak, že buď člověka ovládne paranoia nebo se naučí srát na to, že je šmírovanej na každým kroku - fízlovači majjí stejně tendenci deptat jen ty nebožáky, kteří tlak nevydrží a začnou spolupracovat - naveenek to pak maskují svou slepou nenávistí k policii obecně :o).
|
|
|
Nejvic Velkemu Bratrovi zavaris, kdyz zahodis mobil. Ten o tobe rekne vic, nez kreditka.
Kreditku taky moc nepouzivam, preferuju hotovost. Diky tomu, ze obcas udelam vyjimku, Tesco me nakupni zvyklosti nezjisti.
|
|
|
Proc ne? Je jen na me, jakym zpusobem chci platit. Navic na spouste mist s kartou proste nepochodite, hotovost je dosud univerzalnejsi.
|
|
Bohužel to je další předpis zákon, který je tak trochu v rozboru s fyzikální realitou. V Tescu by asi mít na rozměnění měli mít dost fondů. Ale když malému obchodníkovi přijde N zákazníků za sebou zaplatí za balení žvýkaček voutisícovkou, tak ho zcela nepochybně doknale vyluxují od věšech drobných peněz. A když přidje ten N+1 zákazník a chce taky koupt jenom žvýkačky a má jenom dvoutisícovku, tak je obchodník zákonitě v pytli a žádná vyhláška ČNB to nezmění.
Pro ty komu to nedochází:
Aby drobný obchodník byl schopen splnit worst-case scénář tak jak mu ukládá vyhláška, musel by stanovit kolik zákazníků je schopen obsloužit mezi dvěma návštěvama banky (tedy jaké je maximálníé N) a musel by mít každé ráno v dosahu drobnou hotovost ve výší N*(hodnota nejvyšší nominální bankovky). Taková běžná trafika by musela mít v kase (nebo někde v dosahu) drobné v hodnotě několik set tisíc Kč, což jak asi uznáte je poněkud nepraktické.
Proč to píšu: Ano v Tescu tolerance k neochotě rozměnit asi není na místě, ale zachovejte prosím při nakupování u menších obchodníků zdravý rozum a chovejme se k sobě jako lidi (kopeartivním způsobem) a ne jako šelmy.
|
|
|
Díky za tenhle komentář. Mám za sebou už poměrně dost let v maloobchodě a vždycky se šlo nějak rozumně domluvit. Vyhláška bezpochyby existuje a měla by se dodržovat, ale myslím, že v tomto případě by měl vyhrávat zdravý rozum. Pokud slušně zákazníkovi povím, že prostě drobné nemám, protože 5 lidí před ním kupovalo jednu tužkovou baterii a platili dvoulitrem a poprosím ho, jestli by si nerozměnil ve vedlejším shopu, tak to snad normální člověk pochopí. I mě se to v obchodě na místě nakupujícího stalo. S rozumem lidi...
|
|
|
v rozporu s fyzikální realitou je to jen částečně. Drobný obchodník nemusí stanovit počet zákazníků, on většinou mívá peníze v hotovosti pro dodavatele. Zajímavé je, že v yellow shops tím netrpí, tam rozmění vždycky, přesněji řečeno, člověk může přijít a nakoupit s libovolnou bankovkou. Takže zakopaný hund bude jinde.
|
|
|
Fajn, zvolte si libovolný menší obchod a já si seženu velmi konečný počet kamarádů a drobnou hotovost tam vyšťavíme nákupem žvýkaček a platbou 5000 Kč bankovkami.
Netuším, co jsou to yellow shops, ale pokud to není kasíno, herna, nebo banka, tak na ně "moje metoda" bude fungovat taky. Pokud mají dobře zmáknutý cash-flow, tak se jim vyšťavení možná nestává často, ale stát se to může skutečně každému kdo pracuje s omezenou hotovostí.
|
|
|
yellow shops jsou čongové, hadry, zelenina, trafika. U drobných obchodů bývají větší hotovostní zálohy z toho důvodu, že je třeba platit hotově dodavatelům. Já docela rozumím tomu, že se jim nechce přiznat, že je v krámě větší hotovost, protože nebezpečí okradení je vysoké právě v těch menších obchodech. Sama jedna prodavačka z bezpečnostních důvodů nerozmění pátý dvoulitr. Jen je trochu komická představa, že mají kasageld ve výši dvou tisíc :-).
|
|
|
No jo jenomže těžko budou dodavateli platit pytlem deseti a dvacetikorun.Nevím jak vy, ale já jsem při nakupování s 2000 Kč bankovkou "narazil" už mnohokrát a to i tam, kde jsem za štamgasta. Posledně jsem zboží v hodnotě cca 20 Kč prostě dostal "na dluh" :-D.
|
|
|
Napadlo me, ze ta zminena vyhlaska plati pro obchodniky, ale snad ne uz pro spotrebitele. Zajimavy by bylo, kdyby nekdo zaplatil utratu 8Kc petilitrem a trvala na dostatecne zasobe drobnych, tak mu to vratit v kovovejch korunach.
|
|
|
Hodně často vidím Vietnamce právě ze zmiňovaných drobných obchodů a restaurací, jak platí za potraviny neskutečnými štosy stravenek a drobnými, seškrabanými dohromady za celý den (pro Moussu: třeba dole v Pavilonu v Albertovi potkávám téměř vždy, co tam jsem, Vietnamce z bister v ulici, jak platí stravenkami, což je pokaždé spojené s neskutečně dlouhým přepočítáváním a skládáním těch jejich šílených nákupů). Takže ono to nebude tak jednoznačné.
|
|
|
osobně jsem tam Vietnamce nikdy nepotkala, takže to nemohu posoudit. Ale pokud vím, tak u Alberta berou za jeden nákup pouze pět stravenek, víc ne. Dokonce je to tam někde napsáno. Dost bych se divila, kdyby Vietnamci měli nějakou výjimku. A nejen u Alberta, takový úzus platí i v jiných obchodech. Takže si nedokážu představit to dlouhé přepočítávání :-(.
|
|
|
proste se deli nakup po peti stravenkach na nekolik nakupu... zadnej problem...
|
|
|
no pokud se nemýlím, zákon v tomhle pamatuje i na obchodníky - mají právo odmítnout platbu nepřiměřenou částkou. tzn. "dvoulitrem za tužkovky za 50 kč? to vám, bohužel, milý pane, nevezmu" :)
|
|
Pracoval jsem 2 roky na pokladne v supermarketech. Nekdy/casto (zalezi kde) se muze stat ze vrchni pokladni proste neni ochotna prijit vam rozmenit, ze ostatni spolupokladni vam nechteji /nemohou ze svych drobnych dat a na zacatku smeny dostanete drobne s tim ze zadne dalsi nebudou. Pak musite u kazdeho zakaznika zebrat o drobne protoze po nejake te tisicovce za zvykacky jste proste v prdeli...
|
|
|
Njn, názory vrchní pokladní tak nějak zákazníka nezajímají.
Také je velký rozdíl mezi větou "Neměl byste prosím menší?" a "Nemátééééééé drobnýýýýýý?" (takovým tónem, jak by dotyčná ještě chtěla dodat: dopyči?!).
Ale zatím mi v andělském tesku vždycky vrátlili, nikdy jsem tam tento problém nezanamenal. Ale bejvaly tam pokladní příjemnější.
|
|
|
v tom případě existuje věta:
Ok, chápu. Takže máme tři možnosti.
- Buď vám tady nechávám nákup a odcházím, protože nic menšího u sebe nemám.
- nebo to celé vystornujete, odvezete ke kolegovi, který drobné má a znovu namarkujete.
- jednoduše si dojdete někam rozměnit.
Co budete dělat?
Jsem ochoten pochopit, že drobné zrovna nemáte. Jo, chápu to, ale co čekáte že s tím jako zákazník budu dělat? To je váš problém a vaše práce.
|
|
Obchodníci nejsou povinni přijmout platbu deseti a více mincemi stejné nominální hodnoty (tedy pokud platíte 550 korun deseti padesátikorunovými mincemi a deseti pětikorunami, nemusí to přijmout) ... proč by nemuseli? 10x50 + 10x5, není tam nikde víc než 10 mincí stejné hodnoty (a to, že ty blbě uvádíš 10 a více na tom nic nemění)
|
|
|
Deseti a více znamená >9 ;-)
|
|
|
ano, ale v zákoně není "10 a více!, ale "více než 10" :-) Tzn. 11, 12, atd.
|
|
|
V tom případě je tvoje kritika nesmyslná a jen se tu ztrapňuješ.
|
|
|
Nemáte pravdu ani jeden :-)
Lze odmítnout platbu (krom bank, ty musejí přijímat všechny platné české peníze):
1. Více než 10ks mincí stejné nominální hodnoty
2. Částky nad 100Kč mincemi do 10Kč anebo částky nad 500Kč jakýmikoliv mincemi.
(Viz vyhláška ČNB 37/1994 Sb.)
Čili obchod sice MUSÍ přijmout i deset mincí stejné hodnoty (například 200Kč ve dvackách), jenže ten uvedený příklad shodou okolností porušuje 2. bod, čili platbu 550Kč deseti kovovými padesátkami a deseti desetikorunami skutečně obchod přijmout NEMUSÍ.
Stejnětak nemusí vzít platbu třeba 501Kč devíti kovovými padesátkami, dvěma dvackami, desetikorunou a korunou.
|
|
|
nikdy jsem nepochopil, proč je v zákoně tahle redundantní informace. Napadá tě, jak poskládat 500 Kč z mincí tak, aby žádná hodnota nebyla víc než 10x? To samé u 100 Kč a mincí do 10 Kč.
Kde je u toho bodu 2 limit 10 kusů mincí?
|
|
|
9*50 + 9*20 = 630, nebo pokud bys to chtel presne, tak
9*50 + 2*20 +1*10 = 500
Nejaky problem?
|
|
|
Z našich platných mincí (tj. 1, 2, 5, 10, 20 a 50Kč) lze sestavit částku až 880Kč, aniž by tam jakákoliv z nich byla víc než 10x.
Možná jste zapomněl, že existují kovové padesátikoruny?
|
|
... za stručný a dobrý článeček, ačkoliv jsem to věděl, tak vždy je něco možno se přiučit .-)
|
|
|
ano, vždy je možnéé se něčemu přiučit - v tomto případě minimálně v tom, že hloupost nezná hranic vyjádřená slovy "vybral jsem z bankomatu hotovost a šel nakupovat do hyper- super-". to by nenapadlo nikoho svéprávného ani v nejdivočejších snech.
a jaké z toho plyne poučení ?
1) v hyper- super- platit kartou; autrovi to ušetří 20 - 50 Kč poplatku z avýběr z bankomatu podle typu karty a typu lichvářské banky, která kartu vystavila a obchodu to uloží povinnost uhradit provozovateli karty cca 1 - 3% z ceny nákupu.
2) v případě, že si někdo chce porovnat míru svojí debility s debilitou obsluhy v obchoodě, nechť vybere z bankomatu bankovku co nejvyšší hodnoty (POZOR - NAD 5.000 SE JENDÁ O FALSIFIKÁT!!!) a vydá se objevovat taje mezilidských vztahů.
3) opravdový heavy figher se vydá do brněnského super- hyper- kde nakoupí 2 rohlíky a bude požadovat formu úhrady šekem :o)
|
|
|
"vybral jsem z bankomatu hotovost a šel nakupovat do hyper- super-. to by nenapadlo nikoho svéprávného ani v nejdivočejších snech."
Proč? Jestli chtěl drobné, tak vybrat z bankomatu a pak nakoupit za nezaokrouhlenou sumu v hotovosti je asi nejjednodušší způsob.
I když vybírat z bankomatu 2000 je teda hovadina, hlavně když člověk v hotovosti platí maximálně útraty za pár stovek, takže dvoutisícovka je dost na obtíž.
Daleko lepší je vybrat 1800; místo dvoutisícovky bankomat vyplivne tisícovku a čtyři dvoustovky, s čímž se dá zaplatit jakákoliv útrata v rozmezí 50-1800Kč aniž by prodavači blbě koukali.
|
|
|
Ony nektery bankomaty dvoukila nesypou. Kdyby autor vybral 1500, by na tom byl skoro stejne, jen misto dvoutisicovou bankovkou by platil tisicovkou.
Pro aleffa: jsou i karty, u kterych je vyber z bankomatu vlastni banky zadarmo.
|
|
|
jestli chtěl drobné, tak si měl vybrat stovku nebo dvoustovku a zajít si koupit žvýkačky do trfaiky - aspoň se domnívám, že 2 tis. pro většinu lidí nejsou drobné.
slušný člověk platí kartou - nezdržuje tak ostaní a nemusí u sebe nosit větší hotovost, která láká zloděje. kromě jiného to také snižuje pravděpodobnost, že se člověku dostanou do ruky falešné bankovky a v lepším případě o ně pouze přijde :o) kromě toho některý karty mají třeba tu vlastnost, že když jimi člověk platí, posílá mu to podle měs. útraty příspěvky na penzijní připojištění - ročně to může dělat i několik tisíc.
|
|
|
slušný člověk platí kartou - nezdržuje tak ostatní.
Zajímavé. Já mám takový dojem, že platba kartou trvá asi trojnásobek doby platby v hotovosti - a to ještě někde chtějí podpis*.
Ale chápu, vy asi nakupujete výhradně na obchodech, napojených na páteřní síť bank, který jakoukoli transakci vyřídí do 10 sekund.
*který sice být nemusí, ale hádáním se s prodavači ještě prodloužíte dobu tam strávenou.
|
|
|
No malokdo uz je na dial-upu/ISDN, takze to skutecne vetsinou trva do 10 sekund. Ofkoz ze mluvim o Praze:-))
|
|
|
Tak tohle si prakticky otestujte během sezóny vánočních nákupů - 10 sekund se protáhne spíš na minutu až dvě. (a teď fakt nemluvím o zapadlým krámku někde v podloubí, ale stejnej problém mají i v hypermarketech)
|
|
|
>1) v hyper- super- platit kartou; autrovi to ušetří 20 - 50 Kč poplatku z avýběr z bankomatu podle typu karty a typu lichvářské banky, která kartu vystavila a obchodu to uloží povinnost uhradit provozovateli karty cca 1 - 3% z ceny nákupu.
Autor zaplatí bance v každým případě, obchodník není ani charita ani tvůj sponzor (uvědom si, kdo komu dává peníze) a jestliže má při provozu svého byznysu nějaký náklady, musí je rozpustit do ceny zboží - tj. o to 1 - 3 % musí navýšit ceny. Jenže zatímco při platbě v hotovosti tě to může stát třeba 0,1 % (pokud sis vybral z bankomatu 10 tisíc a poplatek je 10 Kč), při platbě kartou je to 10x - 30x tolik. Proto se banky snaží přesvědčit lidi, aby platili kartou co nejvíc --> sbírání bodů, bonus program, navíc různé předschválené a výhodné (ano, hlavně pro banku) kreditní karty atd.
Samozřejmě, pokud budeš jedinej člověk v republice, co platí kartou, bude to pro tebe výhodnější, protože obchodník nechá ceny původní. Pokud budou platit kartou všichni, obchodník zvedne ceny o ty procenta, co musí odvést bance. Pokud to bude fifty fifty, cenu zvedne jen o polovinu těch poplatků.
Ve skutečnosti je tvorba koncový ceny o trochu složitější, protože se na ní podílí víc faktorů - obchodník má i jiný náklady než jen poplatky za platby kartou a ceny jsou často akční, tj. typu 12999,- atd., ale i tak platí, že poplatek za placení kartou zaplatí stejně nakonec zákazník - a výhodné je to v první řadě pro banku (a možná že jenom pro ni).
|
|
|
Zapominate, ze obchodnik ma naklady i na hotovostni platby a mnohdy vyssi. Jednak tu hotovost v kasach nekdo musi spocitat, uz jen proto, aby si z ni pokladni kazdy vecer neodnesla petitisicovku, dale je potreba tu hotovost kazdy vecer bezpecne odvezt do banky, musi mit drobne na vraceni v dostatecnem mnozstvi atd. atd.
|
|
|
To máš sice pravdu, ale asi se nedá čekat, že by papírový peníze úplně zmizely třeba do 10 let (nebo do 20?, do 100?, zmizej vůbec někdy?). Takže náklady na ně má obchodník furt a měl je i dřív a ještě je dlouho bude mít, ale s příchodem platebních karet tady má nějaký nový náklady.
|
|
|
No, on ma s temi naklady tak trochu pravdu (cimz nerikam, ze bych kartou neplatil spis se naopak docela snazim, ale o to vic me sere zabednenost GP a bank - kdo se s nima pokousel dohodnout na nejakejch podminkach ti asi rekne svoje, ja uz tak sprostej bejt nemuzu).
Prachy v hotovosti prepocita masina za par vterin a pokud neco bude proti pokladne chybet, tak to doplati spatne placena polka nebo ukrajinka z pokladny ze svyho.
Jsou tam samozrejme jeste naky naklady na prevoz, ochranu, skladovani, ale ty ani zdaleka nedosahujou marzi, kterej si kundy z ryby z MUZO (dneska uz global payment) denne strhavaji na marzich.
Shodou okolnosti mi jeden cas chodily pod rukama karetni sumare jednoho z nejvetsich retezcu a to, co si denne MUZO strhavalo jen z karet u tohoto prodejce byly radove jednotky milionu a to uz je nekolik let zpatky. Transakcni naklady na provoz hotovosti tehle cisel nedosahnou ani nahodou.
Celej ten trik je v zakazu prenaseni marze zprostredkovatele na zakaznika - diky tomu to musej prodejci rozpustit do svych cen a pro banky/MUZO, kteri si to asi deli fifty-fifty je samozrejme pak vyhodnejsi, aby lidi platili co nejvic kartama, protoze je to navic nic nestoji - spis naopak, ale ten retezec svini za tim z toho ma "vetsi vejvar", takze proto motivace vsim tim prispevkem na penzijni (zaroven vam to penzijko i prodaj, ze), ruzny vernostni body a benefity a podobnej xindl.
Zasadni tady proto je monopol GP. Jakmile se tohle podari prostrelit (coz bude cesta slozita, protoze muzo ty prachy rado pouziva pro udrzeni svy pozice) a nekteri zprostredkovatele a banky nabidnou stejne sluzby za pausal a/nebo navic dovoli vec typu "pokud platite touhle kartou, pripocteme vam k cene 2% castky, co sibere obchodnik", pak je pravdepodbonost, ze se pouzivani platebni karty rozjede jeste daleko vic nez ted. Dneska spousta obchodniku nezavadi karty proste proto, ze se jim to nevyplati a lecky by po zapocteni marze tehle kurvicek byli pod nakupnima cenama (viz napr. obchody s HW).
|
|
|
Než něco vyplodíš tak si zjisti, že třeba ono tebou nenáviděné Muzo/GPE nikdy monopol nemělo. Když už nikdo jiný co ČS?
.... mimochodem ono je to zřízení a údržba sítě je zdarma a karetní asociace taky pracují jen pro radost ? :-)
|
|
|
Ty podminky nenastavuje ani tak MUZO, jako spis karetni asociace.
|
|
|
Mimochodem když odhlédnu od karet tak "stravenky" jsou byznys úplně stejný, obchodník taky nikdy nedostane celou částku.
|
|
|
Zakaznik zaplati cenu, ktera je na pulte. Jak si obchodnik rozpocitava naklady, je pro mou volbu zpusobu platby uplne lhostejne. - Pro tebe ne?
|
|
|
|
Podotek to pochopil. Já se taky rozhoduju podle toho, kolik za co zaplatím a je mi jedno, zda ceny jsou takové, jaké jsou proto, že majitel obchodu musí platit poplatky bance, nebo proto, že si chce každý týden dopřát návštěvu nevěstince a tam nedávno zdražovali.
|
|
|
ho ho,, tak to není až tak jisté!
některé hyper- super- ve své snaze podojit zákazníka s obllibou dávají různé cenovky na regál a různé mají v systému, neboť spoléhají na to, že jen mizivý počet zákazníků si bude toto ověřovat a že případná omluva několika jednotllivcům jim v žádném případě nezkrátí jejich zisky :o)
připomíná mi to jeden židovský vtip, jak se maldý moshe ptá kohna "jak to dělají pane kohn, že je z nich ten multimilionář" a kohn na to: "vědí moshe, musejí se omezit ve svých potřebách, budou jíst málo a levně, pít budou hlavně vodu a ušetřené peníze budou půjčovat za lichvářský úrok". a moshe se ptá "a jak dlouho to asi bude trvat ?", což kohn uzavírá: "no,, pár let a potomm si už zvyknou" :o)
|
|
|
Jo, maji jine ceny, ja si takhle koupil vyrobek ktery nabizeli za tisic a ve skutecnosti v systemu meli, ze stoji pet set.
Nehledej spiknuti tam, kde je to vysvetlitelne lidskou blbosti.
|
|
|
no vidíš, jak jsi neprohloipil ! rozhodně bys také neměl ignorovat slevy na potravinách, jen blbec to nekoupí levněji s expirací 12/2006 v létě 2009 :o)))
|
|
|
Mě bylo vždycky na archívních vínech něco podezřelýho. Teď vim co :)
|
|
|
Diky za upozorneni, podivam se, do kdy ma ten dalekohled expiraci :-)
Mimochodem, ve meste ho jeste donedavna meli na jednoum miste za devet tisic a jinde za dvanact.
|
|
|
Tak pozor! Platí tady i psychologický efekt proč je v supermarketech podporována platba kartou. Přijdeš, nakoupíš, naťukáš pin a někde se "přesune pár čísílek". Tímto ztrácíš částečně i pojem o penězích a pokud-li si nenapíšeš seznam, nejdeš do obchodu a přesně to nenakoupíš (kolik lidí tohle dělá?). Nakonec tam utratíš víc a market z toho má větší zisk.
A i kdyby Tesco platilo 2pct (předpokládám, že má vyjednaný podmínky tak okolo procenta) tak bude sýr stát místo 10.70,- 10.90,- To si ani nevšimneš a u "akcí" se s tím už holt nějak srovnaj.
Nevím u jaký banky jsi ty, ale já platím 5kč za výběr + 2 do měsíce zdarma.
A když si vyberu 2500, tak vidím jak to mizí a nekoupím si vše co bych třeba chtěl a jsem pak i tomu rád.
|
|
a nesypu zákony, vyhlášky, prováděcí směrnice a jiné bláboly při každé příležitosti z rukávu. Podobnou situaci jsem asi před dvěma lety řešil v Kauflandu. Kvůli nějaké kravině na mě začala štěkat pokladní. Tak jsem ji oznámil, že pokud ji tato práce nenaplňuje, ať jde dělat něco jiného a plný vozík nechal stát na pokladně. Ta sprostá špinavá bréca se mohla po***t a ochrankář si málem cvrnknul smíchy do gatí.
|
|
|
Jste dokonaly. Hned zitra to zkusim taky.
|
|
|
To jsi si tak jisty, ze na tebe bude nekdo hned zitra stekat?
Vlastne ano. Jak te tak znam... taky bych si asi zastekal. :-)
|
|
|
Ani jeden z nas u popisovaneho pripadu nebyl, takze tezko muzeme soudit, zda to byla "kravina" a do jake miry pokladni "stekala". Ovsem vyjadreni autora prispevku "sprostá špinavá bréca" prozrazuje mnohe. Hlavne o nem.
|
|
|
No, v nejdenom případě je to naprosto přesná definice té osoby za pokladnou. Bohužel.
|
|
|
Tak to teda v te Praze mate divny moresy. U nas v Holomocu jsem vetsinou narazil na prijemne a usmevave pokladni, obcas i pohledne. Vyjimky pochopitelne existuji, ale tech je dle mych zkusenosti malo.
A opravdu si myslis, ze pokladni v supermarketu je spinava? Pokud meris "spinavost" podle toho, ze nema na sobe elegantni kostymek a boty na jehlovych podpatcich, tak to pak jo. :-) Ale ty zensky nemuzou za to, jaky hadry na ne zamestanvatel navesi.
|
|
|
Ani ne tak móresy, ale majitelky ruských či ukrajinských pasů. Ty usměvavé a příjemné pracují zřejmě někde jinde:).
|
|
|
tak tak, do hlavniho mesta je z Ukrajiny prece jen bliz nez k nam...
|
|
|
Chyba v Matrixu!!! Neco se podelalo, ja se totiz v prevazne vetsine setkavam s usmevavymi a prijemnymi pokladnimi, zvlaste s temi, jejichz prizvuk prozrazuje UK a podobny puvod... Naopak, pokud uz nahodou narazim na "brecu", je to vzdy cistokrevna (nekdy etnikem, co se musi nazyvat jinak, striknuta) ceska. A jeste plati umera, cim mladsi, tim horsi a nasranejsi... Jo, pro upresneni, nakupuji prevazne v Praze, klasicke hyper-super markety.
|
|
|
Čili nepopíráš, že špinavá být může. A někdy dokonce i smrdí, pamatuju jednu takovou špekatou ... byla cejtit až za tu plexisklovou přepážku.
Pravda, jsou to výjimky. Ale existují.
|
|
|
Ano. A ten nevylozenej vozejk ji straaaaasne vytresta. Protoze to zbozi do regalu vracet ona zcela jiste nebude.
Takze typicka situace, ze ktere nema uzitek nikdo:-) jak racionalni.
|
|
|
Co mi cpeš vozejk? :o) Pokud by vše fungovalo jak má, tak by si příslušný managor zjistil, proč někdo musí rovnat vozejk do regálů, dotyčnou pokladní by si zavolal, zjistil by, jak k lapsu došlo a pak by buď eliminoval nevhodný lidský faktor, nebo udělal takové kroky, aby bylo možné situaci příště vyřešit ke spojojenosti chlebodárce (zákazníka).
Pokud to tak nefunguje, je ponechání vozíku alespoň malým zadostiučiněním. :)
|
|
1. Vyhláška ČNB je jinak, než je v článku- už jsem to psal výš. Na webu ČNB je vyhláška ve formátu PDF, tady HTML konverze: http://209.85.129.132/search?q=cache:7u2yWrGYgsUJ:www.cnb.cz/m2export/sites/www.cnb. cz/cs/legislativa/predpisy_CNB/emise_penez/download/vyhl_37_1994.pdf
Deset stejných mincí vzít musejí (až jedenáct ne), zároveň ale nemusejí vzít platbu nad 500Kč jen mincemi (čili těch 550Kč 10x50 + 10x10 vzít nemusejí, ale z jiného důvodu než v článku). Nahoru to omezené není, takže by mělo být možné zaplatit třeba 10Kč útratu pětitisícovkou.
2. Vyhláška ČNB je vyhláška, ne zákon (zákon je víc než vyhláška), takže to je přestupek proti vyhlášce. Nevím jak by se to řešilo, asi by se na to někdo prostě vybodnul, případně by obchod dostal pokutu.
Ale řekl bych, že produktivnější než volat policajty by bylo:
(Trvat na svém a nechávat si volat vyšší bosse, dokud nějací jsou přítomní - to už řekněme proběhlo)
- Pohrozit, že jim tam košík nechám a půjdu nakoupit jinam
- Realizovat to.
...ale pochybuju, že by na ten poslední bod došlo.
|
|
|
Je to vubec divny pristup personalu, otvirat si usta na zakazniky. Takovy cesky...
Stalo se kdysi v minulem tisicileti za uz neexistujici zeleznou oponou: Tri manici (dostali vyplaceny cestak v hotovosti a male bankovky zrovna nebyly) stali za sebou ve fronte v Aldi (to je takovy jeste discountovatejsi Lidl), kazdy mel utratu asi 8,50 DEM a v ruce sviral nabozne tisicimarkovku, coz bylo takovy mensi papirovy prosteradlo v hodnote tentkrat asi 17 tisic Kc.
Prodavaci v Aldi nebyvaji nejak vyraze dobre placeni, ale za to si sve prace asi vic vazi. Takze slecna pokladni bez reci vratila 991,50 marek prvnimu, na druheho sice vykulila oci, ale profesionalne prohlasila "ein Moment" a rozmenila si u kolegyne.
Pri pohledu na treti tisicovku uz mirne zneklidnela a zacala se rozhlizet kolem, jestli to nahodou neni nataceni poradu 'Skryta kamera'. Potom privolala managera a pan s kravatou prohlasil, ze o nataceni nic nevi a jestli se ti panove s tisicovkami nahodou neznaji. Znali se a byli pozadani, aby jeden z tech, kteri uz meli dost drobnych, zaplatil za toho tretiho, protoze by to ohrozilo rozmenovaci schopnost filialky na cely den.
Vec se v klidu a s usmevem vyresila a nikdo nestekal ani neopoustel kosik.
|
|
|
Tak nejak by to v idealnim pripade melo fungovat. Jenze obcas je k videni i situace, ze zakaznik se v konfliktu tvari a chova jako majitel celeho hypermarketu a na nebohou pokladni si otvira svou nevymachanou drzku. A vetsinou v pripadech, kdy ona je v tom zcela nevinne. Cimz nechci rict, ze sprostota a nevychovanost pokladni je spravna, ale vsechno ma sve meze.
|
|
Vím, že si za tenhle názor vysloužím nepěkné reakce, ale neodolám. Když obchodník není ochoten přijmout protihodnotu, kterou mu za zboží nabízím, jednoduše má (přirozené) právo odmítnout transakci. Nějaké rozkazy o tom, co musí přijímat, anebo jak přesně to má dělat, to je pouhý útlak.
Jinými slovy autor článku namísto toho, aby slušně odešel, když se s ním nechtějí dohodnout, napochodoval zpět s kavalerií v zádech. To není důkazem jeho chytráctví tváří v tvář neochotnému personálu (který neochotný skutečně byl), ale spíše jeho značné osobní drzosti. Já na jeho místě bych si jednoduše takový obchod zařadil na blacklist a tím by pro mne veškerá další debata skončila. Copak se musíme po hlavě mlátit vyhláškami? Není svět i bez toho někdy dosti nechutný?
|
|
|
Tak ode me sis vyslouzil peknou reakci. :-)
|
|
|
Podle mne je nejlepší kombinace obou možností, okamžité zadostiučinění z mého vítěztví a následné zařazení na blacklist.
|
|
ona ta pokladní musí mít na vrácení. Pokud nemá, má tisíc možností jak si drobné zařídit - od výměny s kolegyní až po zavolání provozní. Varianta, že mne bude tesco honit po prodejně někam k informacím je neakceptovatelná.
V nejhorším to řeší košík ponechaný se zbožím u pokladny. Zvlášť když je v něm něco naváženo a naměřeno. Nedávno jsem tuhle metodu použil a jak rychle drobné byly.........a kdyby nebyly, za těch deset korun to stojí
|
|
|
A za cas straveny nakupovanim. Je to vec osobniho vyberu; ale pardon, tleskat kosiku napospas coby aktu odporu nemuzu.Kazdy mame na vyber, jak se kdo rozhodne, je na nem - takova je dohoda.
|
|
|
v tom máš určitě pravdu a přesto . . Stalo se mi, že v krámě neměli drobné na vrácení, košík plný, co mám dělat, mám projít celým krámem zpět, vrátit zboží do regálu a odejít vchodem, možná se nechat zkontrolovat ochrankou? Nebo co s tím? Jsi u pokladny, máš v koši nákup, pokladní nemá na vrácení. Co teď, co doporučuješ? Shodou náhod může jít o hyper super, kde neberou karty a ke svému překvapení jsem zjistila, že takové jsou, co doporučuješ?
|
|
|
Pak je zajiste na miste kosik s udivem nechat - jako posledni moznost, kdyz nedoslo k jine prijatelne dohode - ne jako akt odporu.
|
|
|
asi tam košík nechám jako akt odporu, protože to bude znamenat, že jsem zbytečně ztratila čas a musím se táhnout jinam, tam nakoupit - doufat, že budou mít drobný - ztratit další čas . . . můžou nastat situace, že budu sama na sebe hrdá, že do toho koše nebudu ještě kopat vzteky :-). A možná tomu, kdo to po mně bude uklízet, bude putna jestli jsem košík opustila smutná nebo nasratá.
|
|
|
To ja obcas nekde nakup necham. Kosik ne, ten nepouzivam, nejsem pes, takze tu plnou naruc nakupu vysypu do nejblizsiho regalu a jdu pryc. Obvykle z duvodu bud prilis dlouhe fronty nebo nasraneho personalu.
|
|
|
...takze tu plnou naruc nakupu vysypu do nejblizsiho regalu a jdu pryc. Obvykle z duvodu bud prilis dlouhe fronty...
Pokud vysypete, roote, nakup do regalu jen proto, ze se Vam nechce stat ve fronte, jste hulvat. Nemluve o tom, ze kvuli Vasemu rozmaru pak nekdo ze zamestnancu ma praci navic.
|
|
|
proč hulvát? třeba má spoustu práce, třeba nemůže trávit svůj čas čekáním ve frontách. Jestli někoho těší trávit svůj život ve frontě tak klidně může, jen ostatní na to mohou mít odlišný názor.
Mně nesmírně vadí, když je v některých obchodech otevřena asi třetina pokladen a u každé z těch otevřených je několika metrový had zákazníků. Když to provozovatelům prodejny nevadí, proč by jim mělo vadit, že tam někdo nechce čekat? A co se týká toho uklízení nákupu, tak má zaměstnanec práci, je na tom něco špatného?
|
|
|
Hulvat? Kvuli tomu, ze nehodlam platit za nakup dvakrat (jednou svymi penezi a podruhe svym casem)? Neni hulvatske nechat stat vazene klienty v dlouhe fronte, pricemz dalsi tri nebo ctyri kasy jsou neobsazene?
Kdysi platilo Náš zákazník, náš pán. Za komunistu to platit prestalo a jen diky submisivnim srackam Vaseho razeni se na tom prilis nezmenilo. Cimz ostatne poskozujete zbytek spolecnosti...
|
|
|
Jedna z prvnich veci, kterou delam v obchode je, ze zhruba prehlednu delku front u pokladen. Pokud se zda prilis dlouha (3 a vice lidi pred kasami), otacim se na pate a jdu jinam, ono je tech obchodu kolem docela dost (bavime se o Praze) a travit zbytecne cas mezi regaly a nasledne ve fronte u kasy se mi nechce. Ten cas mezi regaly "z naruce nevysypes", ten je proste pryc.
Ze by se nahle vytvorila fronta behem doby, nez si nakoupim, je velmi ridky jev, nastavajici vetsinou tesne po otevreni. A pokud nakupujes mnozstvi pouze "do naruce", odhaduji, ze tam stravis tak maximalne deset minut, tak rychle se situace u kas vetsinou nemeni...
|
|
|
Ale ale. Najednou to uz neni jenom dlouha fronta, ale do podminek se najednou pridaly i neobsazene pokladny. O nich vsak rec ve Vasem puvodnim prispevku nebyla.
P.S. Pouziju oblibeny argument zde: nuti Vas nekdo chodit nakupovat do obchodu, kde si zakaznika nevazi?
|
|
|
Dosud jsem si myslel, ze z kontextu dokaze temer kazdy blbec pochopit, ze neobsazene pokladny nejsou soucasti nejakych "mych podminek", ale snaha o vysvetleni toho, ze ten obchod neni totalne pretizen. Ale prece jen se Vam povedlo mne teto predstavy zbavit.
Ne, nenuti. Vsak z nej take v pripade, kdy zjistim, ze si mne tam nevazi, odchazim. Pisi to o par prispevku vyse.
|
|
|
Byl jste nekdy nakupovat treba pred Vanocema? To jedou vsechny pokladny, a presto se fronty tvori. Navic z vet To ja obcas nekde nakup necham. Kosik ne, ten nepouzivam, nejsem pes, takze tu plnou naruc nakupu vysypu do nejblizsiho regalu a jdu pryc. Obvykle z duvodu bud prilis dlouhe fronty nebo nasraneho personalu. odvodit, ze tim soucasne minite, ze se nejedna o totalne pretizeny obchod, nelze. Jak uz psal nekdo prede mnou, proc se pri vstupu do marketu nepodivate, jak velke fronty u pokladen jsou? Vlizt na plochu, nakoupit a pak se zacit rozcilovat, ze u pokladen jsou fronty, mi prijde trosku omezene.
A pokud argumentujete tim, ze nehodlate za nakup platit dvakrat, jednou penezmi a podruhe casem, nezlobte se na me, logika tu pokulhava. Protoze kdyz nehodlate cekat ve fronte a nakup radej vysypete do regalu, tak potom musite jet do jineho marketu a tam znova nakoupit. A ze by soucet casu "prejezd do noveho marketu+nakup+zaplaceni" byl mensi nez "stani ve fronte v marketu predchozim", to se mi moc nezda.
|
|
|
Byl jste nekdy nakupovat treba pred Vanocema? To jedou vsechny pokladny, a presto se fronty tvori. Navic z vet To ja obcas nekde nakup necham. Kosik ne, ten nepouzivam, nejsem pes, takze tu plnou naruc nakupu vysypu do nejblizsiho regalu a jdu pryc. Obvykle z duvodu bud prilis dlouhe fronty nebo nasraneho personalu. odvodit, ze tim soucasne minite, ze se nejedna o totalne pretizeny obchod, nelze. Jak uz psal nekdo prede mnou, proc se pri vstupu do marketu nepodivate, jak velke fronty u pokladen jsou? Vlizt na plochu, nakoupit a pak se zacit rozcilovat, ze u pokladen jsou fronty, mi prijde trosku omezene.
A pokud argumentujete tim, ze nehodlate za nakup platit dvakrat, jednou penezmi a podruhe casem, nezlobte se na me, logika tu pokulhava. Protoze kdyz nehodlate cekat ve fronte a nakup radej vysypete do regalu, tak potom musite jet do jineho marketu a tam znova nakoupit. A ze by soucet casu "prejezd do noveho marketu+nakup+zaplaceni" byl mensi nez "stani ve fronte v marketu predchozim", to se mi moc nezda.
|
|
|
Vazeny,
1) informaci o tom, ze ctyri pokladny jsou volne, jste dostal pred prispevkem, na ktery reagujete.
2) do toho, kolik mne zabere casu nakoupit jinde, Vam nic neni. mohu se take rozhodnout, ze vlastne za cenu stani v tlacenici nakoupit nechci nebo si mohu nakup objednat i s donaskou.
3) nechapu Vasi motivaci toto tema rozebirat a argumentovat tim, co jsem Vam mezi tim dovysvetlil a tvrdit "ale vy jste to nerekl, vy jste to rekl takhle"...
|
|
|
Navrhoval bych složit zboží na pás neobsazené pokladny, ležerně se opřít o zábradí a volat "Obsluha!"
|
|
|
měla bych strach, že si vyřvu plíce a nestane se vůbec nic :-)
|
|
|
Vis, drahousku, ty si treba mezitim vyndas z tasticky pudrenku a potukas si nosanek, ale pro jine to muze byt ztraceny cas.
Zamestnanec by nemel praci navic, pokud by sedel v jedne z tech jinak neobsazenych pokladen. Chyba managora.
V mem oblibenem supermarketu kdysi platilo, ze kdo stal u pokladny dyl nez 10 minut, dostal poukazku na 5 DEM jako 'odskodne', pokud byla nektera z pokladen neobsazena. Stejna castka byla i za nalezeni a ohlaseni napr, prosleho jogurtu v regalu. Oboje zmizelo se zavedenim EUR. Fronty se prodlouzily a retezec se dostal do zprav kvuli prani masa v hypermanganu. Tipuju na vymenu manageru za novou generaci.
|
|
|
oni se i noví manageři snaží, a taková snaha po česku, ta nemá daleko k dokonalosti. Nedávno se u Alberta objevily cedule s nápisem, každý jejich milovaný zákazník, který stojí pátý a dál ve frontě u pokladny, dostane tašku zdarma. Pro pomalejší tam byl obrázek pěti lidí u pokladny, čtyři měli stejnou barvu, pátý odlišnou, aby opravdu každý pochopil. "Překvapivě" se to vymklo z kloubů a tašky záhy došly. Spousta lidí tašku prostě nedostala, nebyly jeden den, druhý den, další den a pak zmizely cedule. Vydařený managerský nápad a jeho úspěšná realizace po česku :-))
|
|
|
IKEA ma jidelnu, kde se za piti lati 20 korun a po celem obchode jsou takove ty narrze na vodu s kohoutkem, aby se lidi mohli pri nakupu napit. Jenze tam bud neni voda, nebo kelimky, nebo (nejcasteji) oboji. To by tak schazelo, aby lidi pili zadarmo. Maj si to koupit v jidelne (fronta na deset minut).
|
|
|
IKEA:
I dioti
K upují
E videntní
A ušus
...a to platí jak pro zboží, tak pro služby.
Vítej v poušti naší reality 8o)
|
|
|
ikea jako jeden z mala obchodu prodava zbozi odpovidajici cenou kvalite. ostatne, je to produkce urcena pro mlade rodiny. navic je to jeden z mala obcodu, co vezme zbozi bez kecani zpatky.
|
|
|
Pokud si koupím plochou bednu s příslibem, že z toho postavím skříň...a skříň z toho nepostavím, neb jeden díl má prohozený rub a líc a navíc je zrcadlově otočený, tak je cena času nutného k výběru, nákupu, dovozu, pokusu o montáž, balení a odvozu zpět daleko přesahující kvalitu skříně, kterou dostanu výměnou. Ale to je jen můj názor...
Fakt, že berou zboží zpět je myslím dán tím, že management ví, co prodává a nikoliv nějakou lidumilnou strategií. Ale líbí se mi, že můžu pohodlně zaparkovat na širokém místě pro automobilisty postižené ženou-s-dětmi a mám tak větší šanci, že mi auto nikdo neotluče dveřma 8o)
|
|
|
Tak to vypada, ze jsem tu asi jediny, kdo si v IKEA nikdy nic nekoupil :-)
|
|
|
je nějaká promlčecí lhůta? já jsem jednou, před dvaceti lety, koupila od Ikey knihovnu, knihovnu jsem složila a po asi osmnácti letech zase rozebrala, převezla na jiné místo a tam složila znovu. K mému překvapení to šlo. Knihovny vyrábějí doteď, ale zkoušet ty nové nebudu.
Je to jediná věc, kterou jsem od nich, kdy koupila, pokud není promlčecí lhůta, tak jsi jediný ;-).
|
|
|
Máš a nemáš pravdu. Jsou věci, které bych tam někdy nekoupil, jiné zase bez problémů ano. Jako dodavatel dřevěných dílů stavebnic není IKEA zase tak špatná. Klíčem k úspěchu je nahradit opravdu velmi aušusový spojovací materiál. Pokud to někdo bude sestavovat s těmi standardně dodávanými vruty či šrouby a plechovým šroubováčkem z krabice, tak to dobře nedopadne.
|
|
|
Mám zkušenosti jiné.
Za poslední roky už se IKEA nenamáhá ani s dřěvěnou dýhou a na své dřevotřískové desky lepí plastovou fólii na které je (navíc mizerně) vytištěná kresba dřeva.
Další věcí je chyba v programu CNC strojů, kdy díry nejsou tam, kde by měly být popř mají jiný průměr či hloubku (pomáhal jsem několika známým a kamarádům sestavovat nový "nábytek")
Ale abych si nehonil triko - máme z IKEA hodně věcí, ale ¨nakoupili jsme je před pěti lety. Když tam jdu teď, tak srovnáním starého a nového jasně vidím klesající kvalitu. Nekupujem tam nic než sem tam nějakou kytku, polštář nebo bytový textil. Nábytek nám dílem netřeba a dílem nakupujeme masiv na míru.
|
|
|
Aha, no my odtamtud máme nějaké masivní věci z doby před 9 lety a s těmi nejsou problémy. Z poslední doby tak maximálně deky na sídlo, závěsné žebříky pro děti a postel v pokoji pro hosty.
A stále máme i nějaké nádobí Made In Brazil, které měli v IKEA Amsterdam ve slevě za 4 guldeny/set v roce 1999 :-D
|
|
|
dreveny skrine (masiv) se docela osvedcily. Mam od tam treba i vybaveni do kuchyne a uznavam, ze je to ausus, nicmene u talire za 15 kc nic jinyho ani cekat nejde. A ty jejich skleneny zavarovacky jsou bezva na ukladani testovin a karbidu. Jo, ovsem kdo si tam koupi levnejsi matraci, ten splace nad vydelkem.
|
|
|
No právě. Pokud tam najdeš kvalitní nábytek, je jeho cena dost blízko ceně konkurence. Bytové doplňky byly fajn před lety, kdy víka na dózy byla opravdu kovová a ne ze stříbrnýho plastu...
Matraci bych si tam nekoupil ani náhodou. Nejraději spím na bojišti...a ty měkkoty, co tam nabízejí by mi odecaly záda bez ohledu na kvalitu roštu.
|
|
|
U bytovych doplnku nevim, co ja si pamatuju, tak chromovane plasty ovladaji svet odjakziva. Ceny jsou mozna blizko konkurenci, ale zas ne u vseho, nehlede na to, ze dost veci je navzajem kompatibilnich (obal na polstar se da pouzit jako obal na podperku hlavy na kresle, napriklad), cot je dalsi vyhoda.
Vybavili jsme takhle kompletne domek a potize s blbe udelanym dilem se vyskytly jen v jedne krabici. Vymenili to bez problemu.
Ja mam zase radeji mekkou matraci a taky si tam nevyberu.
|
|
|
Nech si ušít futon, lamo. :) Dělají v tý firmě, ze který ho máme, i fešácký japonský postele z masivního dubu.
Nakoupili jsme tam ledascos v posladních dvou letech, ale nikdy jsem neměl problémy s neodpovídajícím dílem, nebo špatně navrtanou dírou. Možná ten dopad zavážej do Brna, tam jak známo fungujou způsobem ... když to nejde použij větší kladivo... :o)
|
|
|
OT
mám lavici, věším se vzhůru nohama a je to strašně příjemný, sice plotny zatím vzdorují návratu do původní pozice, ale jinak si nemůžu stěžovat, dík za radu.
|
|
|
Fajné. Ono to chvíli trvá, když se to roky stlačovalo ... :)
|
|
|
Ony v původním nápadu totiž žádné tašky nefigurovaly. Celé je to dosti nepovedená odvozenina od "stojí-li ve frontě více než 3 lidé, otvíráme novou kasu", kteréžto pravidlo zavedl před nějakou dobou holandský Albert Heijn (taktéž vlastněný Aholdem). Asi byl nějaký managor na stáži, viděl to a myslel si, že to ojebe taškou místo extra personálu.
|
|
|
ten ojeb byl ještě vylepšen, protože se "rozdávaly" jiné tašky než ty které se tam normálně kupují. Takový ojeb na druhou, buď tam dlouho stojíš a za odměnu dostaneš tašku s jejich logem a pasuješ se na jejich chodící reklamu nebo tam stojíš krátce a za svý si koupíš tašku s jejich logem a pasuješ se na jejich chodící reklamu, no není ten svět dokonalý ;-).
|
|
|
Ne, jen racionalizace nakladu. Chovaji se trzne - proc by meli zamestnavat dvakrat tolik pokladnich, kdyz klientum nejaka ta fronta evidentne nevadi natolik, aby se to odrazilo na trzbach?
Klienty tudiz evidentne zajima cena za zbozi, na cenu sveho casu kaslou. Dokazano trhem.
|
|
|
Presne tak. Navic je znamo, ze pred pokladnama jsou takove ty stojanky se sladkostma, zvykackama ,... a clovek cekajici ve fronte si z nich obcas neco vezme pri tom lelkovani.
|
|
|
Jeste na skole jsme vytvareli simulacni model pro fiktivni hypermarket (podklady skutecne, ale neznali jsme konkretniho provozovatele) za ucelem optimalizace poctu a obsazeni pokladen v case a jednim z pozadavku byla i cekaci doba ve fronte idealne 3-6 min, presne z tohoto duvodu - cili to je tak schvalne - nakolik je to spravne necht rozhodnou nakupujici
|
|
|
Zamestnanec by nemel praci navic, pokud by sedel v jedne z tech jinak neobsazenych pokladen. Chyba managora.
Tak - ted jsi na to kapnul. "Blbe" zorganizovane fungovani pokladen (v uvozovkach je to proto, ze umele vytvareni front pred pokladnama ma sve duvody - jak bylo receno jinde) je chyba managora, nikoliv pokladni nebo nejakeho rovnace zbozi. Ovsem co udela spravny tvrdak? Necha si zavolat managora a sdeli mu svuj nazor na fungovani pokladen? Nikoliv! Vysype nakup do regalu nebo necha kosik u pokladny ci jinde. Tim vsak nepotresta managora, ale nekoho uplne jineho. Jak logicke, jak inteligentni.
Co se tyce ztraty casu, tak PRED vstupem na plochu marketu se rozhlidnu, jaky je srumec u pokladen. Pokud jsou fronty a nakup neni nezbytny, otocim se a jdu pryc. Usetrim tim rozhodne vice casu, nez kdyz provedu nakup, pak zjistim, ze jsou fronty, necham nakup nakupem a jdu pryc. Podotykam, ze nakupovani neni moje extra hobby, tudiz se v marketu vyskytuji dobu nejvyse nutnou, ktera se pocita na minuty nebo par desitek minut. A za tu dobu se nejak dramaticky situace u pokladen obvykle nemeni.
|
|
|
Čekání u pokladen není pravidlem všude. Jsem-li doma, zásadně nakupuji v tom obchodě, kde to nebývá zvykem. Pokud z nějakého důvodu nakupuju jinde, kde tento buranský zvyk mají a já nemám jiné rozptýlení, opustím po pěti minutách nákup a odcházím nakoupit třeba na benzinovou pumpu, kde mají zpravidla všechno co potřebuji - od paliva, přes základní potraviny (často kvalitnější než diskontní řetězce, ale bez čerstvé zeleniny), po noviny, časopisy po automat na kafe a mikrovlnku volně k použití. Takový večer se pak zpravidla nese v duchu večeře v restauraci, což není až tak nepříjemná náplast na vohnoutí běsnění venku 8o)
|
|
|
Jsem-li doma, zásadně nakupuji v tom obchodě, kde to nebývá zvykem.
Ano, to je logicke a rozumne reseni.
Pokud se ta vecere neodehraje v asijskych jidelnach, ktere jsou vetsinou soucasti nakupnich center, bezvyhradne souhlasim. :-)
|
|
|
Svého času byl tím nebraním karet známž Kaufland, odkazoval zákazníky do bankomatu.
Zmínky o zanechaném plném koši lze bohatě nalést na netu.:-)
|
|
|
No a o jakém supermarketu si myslíte, že Moussa píše? ;-)
|
|
|
Některé "Kauflandy" to začaly zavádět teprve nyní.
|
|
|
Ve velkém hypermakretu možná. Ale co třebá já ? Jsem sám v malém obchodě s elektronikou v okresním městě. Prostě není komu říct. Jediné co se dá udělat je vyhnat zákazníka ven, zamknout krám a jít shánět drobný do banky. Nebo se v rámci dobrých mezilidských vztahů se zákazníkem domluvit, ať to zatáhne kartou nebo ať přijde, až si udělá jiné nákupy a rozmění si. Zatím to vždycky tak fungovalo. Pokud přijde prudil, co si to nenechá po dobrém vysvětlit (na nikoho neřvu, z toho jsem po těch letech vyrostl), tak má možnost odstoupit od nákupu a nakoupit si jinde.
|
|
|
Když mi za to nabídnete symbolickou slevu za potíže, proč ne? (nemyslím při platbě kartou)
|
|
|
Symbolická sleva by neměl být problém :-)
|
|
Je zajímavé, že na těchto stránkách, které jsou většinou právě proti všem možným "blbým" zákonům a vyhláškám a podporuje používání zdravého rozumu, se objevuje článek typu - JE NA TO VYHLÁŠKA tak něco dělejte - . Jak už tu bylo víckrát řečeno, vybírat z bankomatu abych pak mohl prudit je .....Prostě mít trochu schopnosti tolerance a vcítění se i do pozice druhé strany.
|
|
|
Pokud vybíráš z bankomatu, abys pak mohl někoho prudit s drobnejma, tak jsi idiot. V článku ovšem nic takového nebylo řečeno, tak nevím, co to autorovi podhazuješ.
A nakonec: Je v praxi velký rozdíl, jestli se dvoulitr z bankomatu vyberu třeba 3 dny před nákupem nebo 10 minut před nákupem?
Tolerance a vcítění jsou nenárokové složky. Jen socanské prase něco takového nevnímá a zkouší to nařizovat. V Tescu je za tyhle problémy zodpovědný člověk, který za řešení takových věcí bere peníze, proto "tolerance a vcítění" není na místě. Na místě je poznámka: "Sorry, že si v práci, ale funguj!"
|
|
to já si jednou prožil to samý na magistrátu hlavměsta Prahy. Dělal jsem si tam nějaký ověřený kopie(supr byznys, v příštím životě na to zaměřím kariéru) a ta úřednice v kanclu neměla nazpátek, tuším že taky 2000 a poslala mě na pokladdnu, že tam se rozměnit (a člověk by to i očekával). No tam byla taková ohyzdna pizda, možná že i ta samá co je hrdinkou tohoto článku, ten kariérní postup by mě nepřekvapil, a že ona tam od rozměňování není. O týhle vyhlášce jsem měl tenkrát matný tušení a obecně nevim ani jeden zákon ke kterýmu bych přiřadil číslo a paragrafy. No zkusil jsem jí to tak nějak z paměti odvykládat čím by se asi tak měla řídit, ale nechalo jí to bez reakce, stála nasvým, tak jsem jí řek naplno co si o ní myslím, šel si za tu 2000 nakoupit do Alberta kousek vedle a večer inspirován pár kousky napsal cosi šťavnatého primátorovi.. je mi jedno jestli to čet nebo ne, ale jako terapie to docela posloužilo.
Každopádně je to dobrá ukázka jak soukromý sektor předčí ten veřejný i v dodržování státem zavedených norem
|
|
Ještě hezčí je na pokladně zjistit, že nefungují platební terminály a nemít u sebe hotovost. Super zážitek, když na něj začne "mírně korpulentní" vedoucí začne řvát, co si to jako dovoluju zkusit platit kartou, když jim od rána nejdou terminály. Třeba hodit do výlohy cedulï: "Kdo chce platit kartou, má smůlu", jí nenapadne. Plný košík ponechaný na místě byl, bohužel, následek. Pokladní jsem se omluvil, že to po mě musí uklidit a zároveň politoval, že pod takovou krávou dělá. Holt "náš zákazník, náš pán" :-(
|
|
|
Není tvůj problém. Mají na dveřích karty? mají. Mají vyvěšené oznámení? Nemají. Na místě je stížnost u vydavatele karty pro bránění platbě.
|
|
|
V Tescu tu ceduli dávají k pokladně, ale tak dobře, že jí člověk vidí až když stojí přímo u pokladní. V tu dobu je už jeho nákup ale napůl z pásu pryč. Naštěstí to umějí řešit a s hlavní pokladní mě zavedli k funkčnímu terminálu, takže nakonec bez problému :-)
|
|
|
Musi mit nahradni reseni. Treba prastarou "zehlicku". Uz jsem se s tim take setkal, plny kos nakupu, namarkovano a ejhle, nejdou karty. Puvodne po me chteli, at jdu do bankomatu, ktery fungoval, ale proc vybirat, kdyz nechci. Pak zkusili, at to zbozi zase pekne vratim do regalu. To take neproslo, zacal jsem vytacet cislo na vydavatele me karty a voila, uz se prihnala tzv. hlavni pokladni i s zehlickou, pekne postaru kartu prezehlila, vypsala, ja to podskrabnul a hotovo...
Pochopitelne, pokud nemate embosovanou kartu, pak fakt mate smulu...
|
|
|
To je možné. Embosovaná znamená to vytlačené jméno na povrchu?
Zde snaha nebyl, prostě me seřvala, takže má smůlu. Ale udělala si trochu image, když takhle někdo řve na zákazníka, uprostřed plného obchodu..
Její boj, o mě, jakožto zákazníka, už přišla.
|
|
Zbytečnej článek se zbytečnou diskuzí o vyhláškách.. Je to trochu o toleranci jak zákazníka, tak pokladní.. Oba mají svůj život, své problémy, autor otravoval život pokladní velkýma penězma a pokladní autora neochotou rozměnit.. Myslim, že kdyby jeden z Vás projevil trochu více tolerance, neboli "příjemnosti", žádnej článek ani diskuze tu být nemuseli:ú)..
|
|
|
Ale jak už výše řečeno - jeden z nich je tam v práci. Jeden z nich je za to, že je na danám místě placen....
|
|
|
No a? To je úplně jedno, jestli sem pracující nebo zákazník, kdyby to bylo obráceně, dopadlo by to pravděpodobně stejně, protože todle je prostě daný povahou.. To znamená, že to svědčí jak o autorovi i o pokladní, jak v práci, tak mimo ní....
|
|
vyškolit takovou pracovnici může být na druhou stranu docela levná záležitost. universální pravidlo - "na všechno říkejte NE, dokud nebudou chtít mně, teda jako vedoucího, že jo...". umožní to zaměstnat i méně vnímavé osoby... :o)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Služby zákazníkům á la Tesco
|