Komentáře ke článku: Test: Peugeot 307 (ze dne 05.03.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Suhlasim s autorom, ked dnes kupit nove auto (in general), tak jedine japonske, pripadne ameriku. Nemci sa za poslednych par rokov pekne zhovadili a francuzi s talianmi nikdy poriadne auta robit nevedli...
|
|
|
nejsem si jisty,jestli se da souhlasit s tim,ze frantici nikdy neuměli dělat auta...několik let jsem měl R9, starej vrak 1.4 benzín, jeho průměrná spotřeba se pohybovala okolo 5-6-ti litrů (na dlouhejch cestách rekord 4,2), fungoval výborně, jedinej problém byla stále se povolující ruční brzda, servis byl omezen na dolejvání kapalin, výměnu gum a jedno ložisko po roce,kdy jsem ho provozoval. Nebýt ožralého řidiče sněžného pluhu na vysočině mám to auto do dneška...
Koupil jsem ho za deset tisíc od druhého majitele, že je škaredý, ale nemůžu říct ani slovo, najezdil jsem s nim cca 200 tisic km, takže v době,kdy ho potkala radlice debilního Jihlaváka,mělo najeto 330 tisíc.. ještě jsem nenašel nic podobně spolehlivýho, kromě R25 Baccary a R 5 Monaco,kterou provozuje moje matka bez potíží posledních 12 let. Holt, asi to bude nějaká náhoda..
|
|
|
mám tiež R9 1.4 benzín a som s ním spokjoný. Má 23 rokov (ale vykať mu ešte nemusím :-), najazdené cca 187 tis. km (možno viac, kúpil som ho ojazdený), štartuje na prvý šup (aj v najväčšej zime), rýchlo sa zohreje a kúri (topí) takmer okamžite. Môžem si na ňom väčšinu vecí opraviť doslova na kolene. Na moje krátke cesty do práce je ideálny. Nemusím sa báť, že mi ho ukradnú (však kto by ho chcel, že) a keď s ním niekde buchnem, veľká škoda mi nevznikne.
Mimochodom podľa mňa posledné dobré Renaulty boli R11, 21 a 25. Novším modelom už neverím.
|
|
|
Koupit americky auto kvuli spolehlivosti mi pripada jako vtip roku :-) Japonci jsou v Evrope predrazeni, ale pro cloveka ktery meni auta jednou za deset (nebo jeste vic) let jinou volbu nevidim
|
|
|
"Koupit americky auto kvuli spolehlivosti mi pripada jako vtip roku"
Mluvíš z vlastní zkušenosti nebo tlumočíš "názor veřejnosti". Jakým novým americkým autem jsi jezdil a jaké jsi s ním měl problémy? Abych případně věděl, do čeho nejít...? Díky.
|
|
Francouzi to uměli v době koncernu FACEL, což je ostatně táž doba, kdy žil a pracoval (v téže zemi) starý pan Ettore.
Ohledně Itálie existuje názorový proud podle nějž Lambo ani Ferrari není zase tak mizerný krám, ale já bych na to nedal -- mít peníze na kterékoli z nich, hned si běžím koupit Aston Martina.
Jinak dosti slušná auta dělá ta banda nesnesitelných socialistů na severu: žít bych tam nechtěl ani náhodou, nicméně jezdí se v tom pohodlně a je to velmi bezpečné.
|
|
|
Ospravedlnujem sa, ta 1,6 o Peugeotu ma 16V, teda 4 ventil. Mea culpa.
|
|
Myslím, že u 307čky mechanik nestál před VAGem.
|
|
|
Když má autor znalosti takové, že auto je "hatchbag", diesel žere překvapivě míň než benzín, motor s objemem o 0,3l vyšším a turbem má kupodivu vyšší výkon, při šlápnutí na plyn u Peugeota se nic neděje kvůli dvouventilové technice, pak je klidně možné, že software v 307 updatoval technik VAGem přes zařízení GM Tech 2 zasunuté do výfuku.
|
|
|
Nechci se hadat, ale diagnostikovat motor VAGem u Peugeota jde, nicmene jen motor. Nova verze VAGu uz umi temer vsechny auta s protokolem OBD. Ovsem prehravat software VAGem nejde.
|
|
|
No fajn - a ma to neco spolecneho s tim, ze autor do toho prd vidi? On prece psal, ze mu VAGem aktualizovali software v RJ.
|
|
|
Ja se nehadam, jen rikam, ze Peugeot novym VAGem jde precist, nic vic :-) Pokud tou aktualizaci software nemyslel jen prenastaveni ruznych hodnot, to by VAGem slo taky.
|
|
|
Ovsem predpoklad, ze by v autorizovanem servise Peugeot pouzivali VAG je celkem nesmyslny ze:-) Oni pouzivaji Lexiu, Actiu nebo neco takoveho pokud se nemylim...?
|
|
|
Vždyť tu sám autor řekl, že není techni, ale uživatel a článek je v tom duchu vedenej. Jde o to, že i v Octavce může sedět normální člověk (taky jsem před měsícem jednoho na silnici viděl ... ;-) ) ...
|
|
|
|
|
V texte som napisal, ze tieto dva motory nejde dost dobre porovnat, pretoze je jazdy z ineho sudku... takze iba male postrehy ako uzivatela.
|
|
|
No hej, nejde o VAG, ale vieme o co sa jedna...
|
|
mame v rodine dva vozy 307 - klasickou 1,6 a kombik SW .. prvni ma 4 roky, a mimo klasickych servisnich programu, kdy vas francouzi pripravej o cca 3000 kreditu (oleje, serizeni, atd) jsme nemeli u ani jednoho z vozu sebmensi komplikaci. Prace a jednani servisu velmi korektni ... vzdy nam vysli vstric. Srovnavat 307 s nejakou fobii .. no to muze opravdu jen slovak.
|
|
|
tu poslednu poznamku si si mohol odpustit, ale to by sme sa nedozvedeli nic o tvojej mentalnej vybave.
neviem co sa ti nezda na porovnavani aut, jedno sa stale kazilo, a druhe nie. to, ze ty si mal stastie na dva kusy dobrej p307, nehovori nic o kvalite vsetkych 307, rovnako ako autorova spolahliva oktavia nehovori nic o kvalite ostatnych.
|
|
|
no shodou náhod mám taky 307 v metle s 5dveřma s aut. klííímou a 1,6 f benzínu. a zatím max spokojenost (na tachecu cca 25 000). Akorát trošku nechápu srovnábí s Octávkou. 307 můžeš srovnávat tak max s golfem. Jinak co se týče O1 tak ten velkej kufr je opravdu jediné co na ní shledávám proti 307 lepší. (ale kdo chce místo ten si logicky koupí SW a ne hatchback)
|
|
|
oktávka = golf... Včetně podvozku...
|
|
|
právě právě, fascinuje mně, jak marketingový pokus škoda auto dostat oktávku do vyšší třídy, než kam objektivně patří, na spoustu lidí funguje. a u tý nový dvojnásob.
správně je to nicméně tak, že oktávka je prachobyčejný céčko, jako focus, 307, corolla, golf, civic, almera...
těším se na flamesu :)
|
|
|
Je to tím, že BORA není primárně určena na náš trh?
|
|
|
nic si z jozífka nedělej, ani nepostřehl, že nesrovnáváš s fabií :)
|
|
|
On to, pokud se nepletu, srovnaval s O1 a ne s fobii.
A je to JEHO srovnani JEHO aut a Tvoje poznamka je minimalne trapna.
|
|
|
Možná si pan Joseph nevšiml, ale srovnávala se Š Octavia a P307.....
|
|
|
No ked narodnost hovori nieco o inteliencii... mozna o tvojej. To uz ani radsej nenapisem, ze mam korene v Cechach ;o)
|
|
Japonec, KRADE se nakonec :-)
Mam corollu a jeste mi ji neukradli :-P (slouzi dobre stejne jako slouzi hromada dalsich aut kolem me:)
|
|
Prosím ťa, nemohol by si napísať aspoň mesto, kde sa tvoja anabáza so servisom Peugeot odohrala?? Pretože asi to bude len a len o ľuďoch. Moja skúsenosť je presne opačná.
Sedlám Škodovku O1 a Peugeota Partner. V Škoda servise Araver sa nasieram naprosto pravidelne. Z posledných kuriozít by som spomenul výmenu alternátora za 10 000, pričom nikto sa neunúval vymeniť aj klinový remeň a auto ma nechalo na diaľnici či prípravu na STK na 3 pokusy keď dvakrát som neprešiel kvoli brzdám. Montáž alarmu v "autorizovanom servise" po ktorej mi vyhorela palubná doska ani nebudem rozvádzať. Ale nebudem preto písať aká je Ochcávka nanič auto... Lebo to všetko je o ľuďoch...
Peugeot Partner mám 4 roky a za celý ten čas tam lejem akurát benzín a vodu do ostrekovačov a chodím na servisné prehliadky. Tá posledná ma stála nejakých 5000 a okrem výmeny oleja, filtrov a doplnenia chladiacej a brzdovej kvapaliny mi vymenili zmes v ostrekovačoch za zimnú a auto mi vrátili vyčistené a povysávané...
|
|
|
No vycistit a povysavat mojeho pazouta by jim asi dalo vic prace nez samotna prohlidka :-) mam 306 2,0 HDI najjeto 60 kkm zatim 2x rozbite pr. sklo a jdena uhnila spojka u vyfuku jinak slape OK
|
|
Jste nepochybně ještě mládi. Jinak byste věděli, že od Francouzů si gentleman koupí jedině tak bagetu. Rozhodně nic technického. Oni jsou totiž proslulí svou láskou k perverzitám v sexu, stravování (šneci a žáby), literatuře, výtvarném umění atd. a to přenáší i do svých strojírenských a elektrotechnických výrobků. Cení si mnohem víc nápad než účelnost nebo preciznost. Němci už načichli socializmem a tak technologická kázeň pláče v koutku. Když auto, tak japonské. Žádné drbání pravou rukou za levým uchem, poctivě obšlehnutá špičková řešení všech světových automobilek a dokonalá technologická kázeň. Já osobně bych sáhl po nějaké Toyotě nebo raději Lexusu. Bohožel ale nemohu, anžto Lexus nedělá kombíky nebo hatchbacky a já potřebuju vozit pejska. Teď ho vozím na zadním sedadle Mercedesu a to je definitivně nevyčistitelné od zažraných chlupů.
|
|
|
A jéje, to znám. Nemáš náhodou labradora?
|
|
|
Kdepak labradora. Dlouhé chlupy jdou vyčistit. Mám boxera. A ty krátké chlupy, místy zaslintané, nevezme ani průmyslový vysavač. Nepomáhá ani deka na sedadle a opěradle. Ty krátké ostré chlupy se záhadně dostanou i pod ní.
|
|
|
Deku nebo prostěradlo podšít dětskými přebalovacími podložkami - to je neprodyšné a chlupy se pod to nedostanou.
|
|
|
Jo to mi vyprávěj, a to jsem si velmi naivně myslela, že z krátkosrstého psa ( mám dobrmana ) tolik chlupy padat nebudou...houby..padaj a odstranit je nelze :-(
|
|
|
http://www.lexus.cz/lexus_cars/rx/index.asp
No možná, že do tohoto by se Ti pejsek vešel.
|
|
|
Stačí nebejt línej a před převozem psa tam natáhnout takový to napínací strečový prostěradlo. Tak to dělá moje ségra, má bernskýho salašnickýho chlupáče, hrozný tele, a když s ní občas jedu, nebojim se na zadní sedadlo ani ve světlejch kalhotách... 8-) (to tam samozřejmě ten pes neni, kromě něj se na zadní sedadlo už nevejde nic) 8-)))
|
|
|
Psa vozím taky na zadních sedadlech (labrador), ale vždycky si tam natáhnu deku. Akorát jsou olízaný okna, a troška chlupů na čalounění dveří. Ale to se dá přežít.
Ale i tak chci příště kombíka!
|
|
|
A že nikdo nezmíní Outback a následníky, dá se odvézt nejen pejsek(živý), ale i jelen s parožím (mrtvý) ani se nemusí sklápět zadní opěradlo.
|
|
|
Lexus IS200 Sportcross, kombi na bazi IS200. Velmi pekne auticko, k mani v nemeckych bazarech (u nas se neprodaval). Do RX300 se pes taky urcite vejde. Kdyz Toyotu, tak Avensis kombi v nejake vybave Sol. Myslim, ze ani s Accordem Tourer bys neudelal chybu, pokud chces navic sportovnejsi jizdni vlastnosti.
|
|
Budem trochu off-topic, ale ked je tema o peugeotoch, tak ma vzdy napadne predchadzajuca firma. Top management mal k dispozicii Peugeoty 607. Okrem toho bolo vo firme cca 60 skodoviek (Fabia + Octa), priemerny vek tak 2 roky.
Na tych 3 peugeotoch bolo tolko vad - pocet servisnych zasahov, ako pri ostatnych 60 skodovkach. Inymi slovami - peugeoty boli cca 20x poruchovejsie ako octavky a fabie...
|
|
|
Tomuhle věřím, stačí se podívat na TUV a Peugeoty se dopředu rozhodně netlačí. To stejné se dá napsat o Renaultech. Design mají pěkný, ale to zpracování je degraduje.
|
|
|
jen se zeptám - víte vůbec o čem TUV je?
a hned si odpovím: ne. Jinak byste nemohl napsat takovou chujovinu.
99% procent trubek odpoví že TUV je statistika spolehlivosti. Ano to je stejná pravda, stejná jako že tento silan nejvíce silanizuje, nebo že do tohohle krémovýho jogurtu skáčou kousky ovoce samy...
|
|
|
To sice vyložená statistika spolehlivosti není, ale určitou vypovídací hodnotu to má. A pokud to nevypovídá o kvalitách samotného vozu, tak rozhodně o kvalitě servisních míst a o majiteli jako takovém. Protože pokud auto neodjede bez platné STK, tak to znamená:
a) je to děsná plečka a spousta poruch se neustále opakuje
b) servismani jsou leví jak šavle, když to nedokázali vychytat
c) majitel je ignorant, protože nepoznal, že mu např auto při prudkém zabrzdění má snahu skočit do příkopu.
Když to shrnu, tak ačkoli to není statistika spolehlivosti, tak z ní jednoznačně vyplývá, že o japonské vozy se lidé starají nejvíce, zatímco s italskými a francouzskými se jezdí, dokud neupadne kolo a bez kola hold auto na STK neprojde. A tohle je větší chujovina než TUV považovat za měřítko spolehlivosti.
|
|
|
Tak, tak. pod tohle se klidně podepíšu!
|
|
Mam s pazoutom opacne skusenosti - 206 - za rok a pol co som ju mal, som mal dve poruchy - studeny spoj na imobilizeri. Teraz po 4 rokoch sa vraciam ku pazoutu velmi vdacne - po sukromnych skusenostiach s Fiatom a pracovnych skusenostiach so skodovkou. Saltpaka 307 ide tazsie ako vo fiate aj ako v skodovke, pohodlie, spracovanie, vzhlad - oproti skodakrabiciam nebe a dudy. Motoricky je to parada - mam 1,6 110k motor a oproti 1,6 100k skodovke a 1.2 16V 80k z fiatu je omnoho zivsi - kone naviac su znat. A kloktanie pred zrychlenim som si vsimol len v pripade, ked zvyknyty z fiatu neskor pustim spojku... :-) Okrem toho je asi inak sprevodovany, na dialnici nepoznam slovo podradenie - motor je zivy aj pri 140, v tomto bola najhorsia skodovka oktavka, aj 1,2 fiatu bola zivsia. Dokonca 307 akceleruje bez problemov aj pri 160, ale viac ako 170 som odmietol pridat, nikdy v zivote to nevyuzijem. A kufor? 307 ma 420l, fabia 260l, brava 380l, oktavka 560 - ale nie je oktavka uz v inej triede a hlavne v inej karosarskej uprave ako 307? Okrem toho - ja mam velkost kabata 4 - 5XL a pohoda, vopcham tam dve cestovne tasky, notebook, moj a frajerkin kabat a kopec kravin navyse - nechapem tvoju plnost kufru - neviem ci mas velky notebook, ale kabat vacsi nemas urcite...:-)))) A ked budem denne pouzivat kociar, tak si kupim kombi, do hatchbacku narves do kufra kociar maximalne pre barbiny...
Ale - nekricim hop kym mi nepreskocilo, uvidime v nasledujucich mesiacoch a rokoch... mozno si ma pozvu na 4 -5 preprogramovani takisto...:-)
|
|
|
golf, 307, octavia, corolla, megane... maju rozvor 2600 mm plusminus nejake drobne, takze su v rovnakej triede.
|
|
|
1,6 v 307 a v 206 je ta ista, len rozdiel vo vahe je znacny a tym aj dynamika. Osobne si myslim, ze u 307 je uz na hranici... v 206 je OK (mal som aj 206 s tymto motorom).
|
|
aneb není všechno zlato, co se třpytí, žeano... (:
moje přítulka vlastní 206SW, rok 2003, 1.6/80kW, najeto cca 44.000km. ten motor bude asi stejnej jako v tý 307, řekl bych. je to 16V a stěžoval bych si u něj na jiný věci než na to, že nejede. 206ka je sice lehčí, ale zase ne o moc. motor je poměrně v pohodě do cca 2.200rpm, pak mi přijde, že to je takový hluchý až do cca 3.5000rpm, kde se probudí a s tím autem občas až neuvěřitelně cvičí. stěžoval bych si na spotřebu (v těch vysokejch otáčkách žere fakt hodně - ovšem to je tak nějak pochopitelný) a hlavně na poměrně nelogické zpřevodování. i když jak jsem pozoroval u aut podobné třídy, dneska se to asi tak dělá.
to, že na tom autě nepozoruju třeba tu typickou hroznou kulisu řazení, na kterou si spousta lidí stěžuje, mě jenom utvrzuje v názoru, že francouzi uměj dělat i kvalitní auta, jako kupec na něj ovšem musíte mít štěstí...
|
|
No tak pozeram, ze par ludi neunieslo porovnanie 307 s Octaviou1, ale inak to nesu statocne (az na tu nemiestnu narodnostnu poznamku). Je to hodne aj servise, uznavam (Peugeot Nove Mesto nad Vahom je zazmrdovany a zavohnoutovany az dost, hotova vykladna skrina), ale ja som tieto auta porovnaval na zaklade nejakych logicnych argumentov z pohladu uzivatela. Nemusi byt vsetko co je skoda a VW zle... a aj Peugeot sa moze vynimocne podarit ;o)
|
|
|
ten clanek se mi libil z toho zamindrakovanyho vohnouta si nic nedelej ale ,,Renault Forevr,,
|
|
Ani omylem, poslední povedené francouzské auto byla Simca (znalci vědí, v čí licenci se vyráběla) a i na té se dalo poznat, která část odkud pochází. Zejména směs metrických a nemetrických šroubů mne uváděla v tichý úžas ... Ale stejně jsem ji neměl prodávat :-)
|
|
|
JJ, odborník se vždycky pozná...
|
|
Trochu faktů do toho tlachání. Jsou věci který mě občas strašej. Třeba tohle - do aut poměrně dost dělám, takže mě tenhle článek nemohl nechat chladným. Je to úlet. Ale zaroveň mě i napadlo - jak je to v oblastech, do kterých nevidím - je i tady pohled autora stejně mimo?
Abysme si rozuměli - nemám nic proti recenzím typu "mám rád své auto", které se na tomhle webu objevují, ale vadí mě, když si nějakej řidič hraje na odborníka a vytváří rádoby odbornej text. Ale abych jen neplkal...
1) Malej kufr hatchbaku - fakt objevné tvrzení, které navozuje odborný duch článku (a pro jistotu se 3x opakuje)
2) 1,6 80 kw není dvouventil, ale 16v (tady mě zaráží, že si "majitel" nevšimne 16v v označení "svého" vozu a tvrdí něco o starých dvouventilech)
3) informace o svolávacích akcích mají "dobré servisy" v kupě a pokud mechanik není idiot dokáže všechny problémy vyřešit najednou
4) srovnávat 1,6 benzín a 1,9naftu s turbem? bez komentáře...
Určitě bych nechtěl aby to vypadalo, že se pažoutů zastávám - za první rok výroby P307 by některý lidi měli jít na doživotní na pracovní tábor do Kambodži a přístup dovozce je přímo definice slova "hloupoust vítězí", ale každopádně tenhle text měl vypadat jinak.
Já bych ho nazval: jak jsem překvapivě zjistil, že naftový motor a větší kufr mě vyhovujou víc a navíc jsem si vybral servis plnej pitomců...
|
|
|
Co se týče těch dovozců, zaujala mě reakce dovozce a značkového servismana v televizním pořadu, kde si majitel stěžoval na nekorektní chování elektroniky.
Potom jsem dotazem zjistil, že moji známí mají stejnou závadu elektriniky, ale kašlou na ni, protože auta koupili už ojetá a nemohou tedy porušit záruční podmínky.
|
|
Sedlam 3-tieho Renaulta, 1 Citroen a 1 Peugeot.
Kvalita za poslednych niekolko rokov rapidne klesla.(doporucujem precitat forum cafe.auto.cz zvlast prispevky Ajvn-a s Renaultom Clio so spotrebou 2.5 l/100)
Renault Megane II, hodnotia diskutujuci prinajmensom negativne. Pozeral som rebricky "poruchovosti" aut za prvych 100.000 km. No_1 - Toyota, potom dlho, dlho nic. Potom Honda, Nissan, potom kopa hovien, potom dlho dlho nic a potom nejake smejdy. Na chvoste su: WV, Audi, Citroen, Peugeot, Mercedes!!!. Ako "driver" S120, SFavorit, S-Felda,Oct1, C3, Xantia, Renault19, Meg1, Meg2. A ako presvedceny Renaultista idem do Japonca. Howgh !!! Jak mluvi muj bratr Ostrafski Winnetou. Kdyz sedis na mrtvem koni, tak presedlejpyco !
P.S. Viem, ze sa vyjadrujem jak Incu-cuna (Inak bol to Winnetou-ov foter) co sa da od IT-aka ocakavat
|
|
Za sebe vidím srovnání P307 a OI následovně:
Manželka si vybrala P307 hatch a jezdí s ním již pátým rokem. Já jezdím většinou s něčím služebním, mimo jiné jsem jezdil s OI - 1,6, 1,9TDi, 1,8T, v současnosti sedlám O II 1,6. Takže:
P307 +:
1. zevnitř prostorné auto, v příčném směru stále patří na špici v prostornosti
2. průměrné, ale čitelné jízdní vlastnosti, rozhodně lepší než OI, ale již horší v porovnání s OII
3. velikost zavazadelníku odpovídá potřebám rodiny, tento víkend s ním manželka odjela na hory a s konfiguraci 1 dospělý, 2 děti, 1 (maxi)kočárek a dále větší množství tašek různých velikostí neměla žádný výraznější problém. Samozřejmě, že Ochcávka to není :-).
4. sedačky jsou pohodlnějsí proti OI, u OII mně osobně přijdou lepší sedačky vepředu
5. servis (v našem případě P Domanský) je bezkonkurenční, co se přístupu (zejména k mámě s dětma) týče. Nechci jim dělat reklamu, ale v porovnání se škodovackými servisy... Kromě jedné svolávací akce jsem nezaznamenal v kvalitě auta žádné abnormality.
6. motor 1,6 80 kW dokáže - pravda s prázdným - autem docela slušně cvičit. Je fakt, že jsem si onoho výše zmiňovaného "hluchého" místa v rozsahu otáček také všiml. Kam se hrabe 1,6 z OI, natož z OII. V OI měl původní, 74 kW motor daleko větší chuť do života v nízkých otáčkách, než ten dnešní, 75 kW.
7. relativně kompaktní rozměry, což ocení zejména ten, kdo se proplétá městským provozem.
8. výhled do všech stran a vyšší posez nad silnicí. To je sice diskutabilní bod, ale je fakt, že pro mou necelých 160 cm "vysokou" ženu je P307 první auto, s kterým bez problémů i couvá :-)
P 307 -:
1. řazení. Tady vítězí OI a zejména OII na celé čáře.
2. řízení. Pro mne zbytečně přeposilované.
3. hlučnost. Motor je i přes své kvality od cca 4000 rpm dost hlasitý. K pohodě nepřispívá ani výrazný aerodynamický hluk od cca (tachometrových) 140 kmh.
4. spotřeba. Mám pocit, že dostat se s touto motorizací pod nějakých 8l/100 km je úkol spíš pro borce z Econom rallye.
5. slabá výbava. Je sice hezké, že 6 airbagů bylo v základu, ale přeci jenom po zkušenostech z provozu bych jeden pár v klidu vyměnil za klimatizaci. Nevýhoda konfigurace prvních sérií.
Resumé:
Každý by měl zvážit, k čemu bude své auto vlastně využívat a jak jej bude provozovat. Osobně bych si pro sebe asi P307 nevybral, ale z hlediska ženy na mateřské se dvěma dětmi se jedná o - téměř - ideální volbu. Prostorné, bezproblémové a přitom nenáročné a kompaktní. Podotýkám, že se jedná o ryze subjektivní pocity a dojmy ze srovnávání konkrétních vozů.
|
|
|
2 Kukan: jen bych mel malou pripominku. na vybavu bych moc nenadaval protoze kdyby sis poridil Oktavku tak by se ti taky mohlo stat ze nejenze tam nebudes mit klimatizaci (tu maji v zakladu snad jen nejake specialni serie) ale navic budes mit o par airbagu a treba taky vzadu "svihadla". Mel jsem tu "cest" stravit par tisic km ve spolecnosti Skody Superb ve vybave " holobyt"a muzu ti rict ze na ty klicky vzadu jsem koukal jak tele na nove vrata a jeste vedsi mdlo se mi udelalo kdyz jsem zistil ze to moc levne auto nebylo diky jine priplatkove vybave. Zkratka jak rika defens " my uzivatele auta koncernu VW jsme radi ze nam do zakladni vybavy dali alespon koupi na konci radoici paky a celni sklo" ;-)
|
|
nemám 307 ani octavii, mám ale kamaráda co pracuje u jednoho prodejce peugeot (a poměrné známého). když jsem se poohlížel po autě, šel jsem pochopitelně za ním, co by mi o 307 řekl. chtěl jsem něco té velikosti, kufr mě netrápí, takže uvnitř místo, celkově menší auto... přátelsky mi vysvětlil proč nikdo z firmy 307 nemá. podle jeho zkušeností je cca každé 2.-3. auto pytel plný problémů. údajně mají naservisováno 307 co prodali dohromady stejně času jako všechny ostatní peugeoty. čili o něčem to vypovídá.
|
|
|
dosť dlho som čakal, kedy niekto vyrukuje s "recenziou" na P307, tak som sa konečne dočkal, aj keď táto žiaľ nebola z tých "odbornejších."
sám tiež nie som žiadny odborník na posudzovanie jazdných vlastností a techniky áut. ale jedno ma trošku straší: keď stále počúvam varovania na chybovosť P307. pred dvoma rokmi som si zaobstaral jeden jazdený kus, rok výroby 2002, bol to benziňák 2.0e 16V 100kW, takmer plná výbava vrátane takých "somarín," ako dažďový senzor a automatické zapínanie svetiel (z môjho pohľadu a skúsenosti s jazdením Š120, Š Forman a fóbie trochu zbytočné, pripadá mi to ako typické "umelé vyvolávanie potrieb," ktoré zbytočne auto predražujú) . tachometer to malo určite pretočený, odhadujem, že to muselo mať najazdených možno nejakých 130 - 150 tis. km. ja som na tom najazdil niečo viac ako 40 tis. km a okrem podivného kovového "klepania" zadného sedadla na ľavej strane sa "našťastie" nevyskytla žiadna závada. síce to žralo "jak sviňa" priemerne 8 l na 100 km, ale inak fpoho. v októbri minulého roka som mu dal predajom ďalšiemu majiteľovi "vďačné" (za vernú službu) zbohom.
a ejhle, o mesiac na to som sa už viezol vo svojom novučičkom pažoute (vo facelift verzii) tentoraz vo verzii s "chrochtomotorom - traktorákom" - 2.0 HDi 16V 100kW. mám najazdených niečo cez 12 tis. km, auto má za sebou prvú garančnú prehliadku a okrem podivného kovového "klepania" zadného sedadla na ľavej strane (zjavne na tento konštrukčný nedostatok franc. súdruhovia za tie roky výroby nedokázali nájsť účinný recept) sa žiadna závada nevyskytla. spotreba mi pekne klesá, auto využívam takmer na 100% na pohodlné presúvanie na dlhších trasách (Bratislava - Košice, BA - B. Bytrica, Martin, BA - Praha), zatiaľ si to vypýta nejakých 6l na 100km v priemere, pri prevahe jazdy na diaľnici v rozmedzí 140 - 150 km/h nejakých 6.5l - takže celkom spokojnosť. dokonca to má (mnou pôvodne neočakávaný) ESP od nemeckých odborárov zamestnaných v Boschi a v uplynulej zime som si mal možnosť overiť, že funguje spoľahlivo. so správaním motora som tiež relatívne spokojný - čisto subjektívne dojmy - od tých 1600 - 1700 pekne ožíva, okolo 2000 ťahá ako sa sluší a patrí, potom je tam akési hluché miesto a zas ožíva niekde okolo 2800 - 3000. Hoci sa mi zdá čisto subjektívne menej "pružný" a "živý" ako ochtáfkofské ftédéíčko, oceňujem na ňom menšiu hlučnosť a menšie vibrácie. pri 130 na diaľnici a zaradenej šestke v zásade počuť len svist vetra a hluk od pneumatík.
tak neviem, mal som len šťastie na 2 exempláre za sebou z tých bezkazových, alebo mám očakávať, že "problémy ešte len prídu?"
|
|
Před třemi roky jsem řešil problém koupě auta, v mém případě ojetiny, velmi mne udivilo, že Oktávky s tím ošklivým designem uvnitř ve verzi 1,6 najeto ke 100 kilo si pořád držely cenu kolem 350 litrů, dal jsem 220 a pořídil Vectru B, stejné litráže, výkon 74 kw, s klima atd, dnes má najeto 160 kilo a nemůžu si naříkat, jezdím za 6,5 l a jsem spokojený, super pohodlný auto slušně vypadající. Asi jsou ty Škodovky tak drahý jak nám tvrdne koruna či co.
|
|
|
Podobná zkušenost. Vectra B. Mám ji asi rok, taky šestnáctku, r.v. 98. Spotřeba poměrně sedí. "Mezi městy" se to dá při normálním ježdění srazit k pěti litrům, na dálnici když to podržím, dostal jsem se max. do 7,5.
Manželka je nadšená ze sedaček a nechce už nikdy jiný auto. Údajně jí přestala bolet záda. :-)
Jediná větší investice byla do rozvodového řemene a vodní pumpy (prevence) a brzdové obložení (všude kotouče).
Koeficient k ceně Oktávky je stále 1.6 - 1.8
|
|
Tady to je bezva mazec. Lidi se tu hadaji protoze jeden udelal spatnou zkusenost s autem. Ale proc ne aspon je sranda. Srovnavani nesrovnatelneho je ale obvykla disciplina I u tzv. Odborniku. Napriklad testy v casopise Svet motoru maji sve kouzlo. Kdyz se napriklad testuje Fabia s matisem a seicentem a slavne vitezi pro vetsi kufr,vnitrni prostor a lepsi vybavu tak je to docela sranda. Co na tom ze je mezi nimi cenovy rozdil vice nez 50 tisic. Takze si myslim ze trochu tolerance k laickym nazorum by neskodilo. Spis je treba busit do takovych co z pozice profesionala vydavaji skrytou reklamu za objektivni test. Ale to je jina pohadka. Jeste k Peugeotu. Tato znacka mi nikdy k srdci neprirostla byt je znam spise jako spolujezdec. Je to neco jako boty. Nekdo nosi boty co ho tlaci ale jsou in. Ja radsi takovy co pri prvnim obuti mam pocit jako kdyz je mam odjakziva. A z pazoutu tento pocit nemam. Je to subjektivni ale pro mne je rizeni citova zalezitost. Jsem spise pro mala auta. Z mnoha velkych mam obcas pocit ze konstrukteri vyuzili velky prostor tak velkoryse ze se stal malym. Starsi Octavie je typickym prikladem. Sice si muzu natahnout nohy ale furt drcam kolenama do velkolepe tvarovaneho oblozeni dveri a stredoveho panelu. Smesne mala odkladaci schranka a v kapsach ve dverich se neschova ani uterka na okna o mape ci lahvi piti nemluve. Ale to jsou jen moje pocity nekomu to treba vyhovuje. Ja jsem spis ctitel aut co se otoci tam kde jini sotva zaparkujou. Samozrejme kdybych denne jezdil 300 km tak by to chtelo neco pohodlneho ale to je na jinou debatu.
|
|
a 80 kW . A 2 ventily na válec. Howgh. Když něco píšu, musím vědět, co. Howgh. Nedošlo?
|
|
Preboha, to čo bolo? Autor sem síce chodí, ale gramatiku sa zjavne neučil!!! Ešte dobre, že toto čítajú hlavne naši bývalí bratia a sú imúnni voči tým gramatickým príšernostiam, čo tam vypotil!
Skrátka - typický zmrd :-))
|
|
Neni trochu pateticke srovnavat 307 s oktafkou? Z hlediska uzitkoveho jsou to prece naprosto jine vozy... jinak velke. Myslim, ze 307 bude preferovat znacne jina cast ridicu a s tim je 307 take vyrabena. Relevantni mi prijde srovnani 407 s oktafkou ... a na to bych byl opravdu velmi, velmi zvedav.
Obcas se projedu v jednom z mnoha vozu, kterymi moje rozvetvena bohata a vysoce burzoazni rodina disponuje a to konkretne novy Citroen C4 coupe...
To je vuz z naprosto jine dimenze... spojuje to nejlepsi z francouzkeho pohodli a komfortu se sportovnimi naroky prumerneho burana z cech. Moc rad bych nekdy do vozoveho parku zaradil 407 coupé, nebot to je opravdu lahudka... a ac to neni trilitr tak schopny jako ten u Porsche, muzete se s nim v klidku projet po mestskych dirach v pohodli a luxusu, ktere zadne jine auto stejne tridy nenabidne.
ale chapu, ze slovaci jsou trochu jina dimenze - ono jestli se rika, ze ceska republika je praha a zbytek... tak co je potom slovensko.
|
|
|
mozes si oktavku nafukovat kolko chces, nikdy to nebude ina trieda ako je. takze porovnavat prosim s 307, Corollou a spol.
|
|
|
mozes si oktavku nafukovat kolko chces, nikdy to nebude ina trieda ako je. takze porovnavat prosim s 307, Corollou a spol.
|
|
|
Peugeot 307 a Škoda Octavia jsou auta stejné třídy, a to NIŽŠÍ STŘEDNÍ.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Peugeot 307
|