D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Jak se vláda starala o bezpečná auta
    (ze dne 04.04.2014, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 05.04.2014 00:01:07     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:vladu potrebujeme
    Jojo, ale vládu prostě POTŘEBUJEME, protože co kdyby jinak volný trh přišel s něčím, co by mohlo někomu ublížit.
    Ono tedy ani tak nejde o to, že by ta vláda tomu zabránila, jako spíše o ten pocit, že kdyby vše fungovalo, jak hypoteticky má, tak se nic zlého nestane.... co na tom, že tak to fungovat nikdy nebude, důležité je, že alespoň hypoteticky by mělo.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 08:44:10     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: vladu potrebujeme
    No...stejne jako selhala vlada, ukazalo se, jak jsou i v radu let nefunkcni trzni mechanismy, protoze jim chybi pruznost. Nebo jsi zaznamenal nejaky bojkot GM, nebo aspon zverejneni problemu, aby mohli zakaznici hlasovat penezenkou?

    Kdyby nebylo vladnich instituci, tak vyrobce zmrsi soucastku, zjisti, zavadu a protoze by to zaplatil ze zisku, tak ji opravi, ale uz vyrobene necha tak. Vyrobce nikomu nic nerekne, nebude nikdo, kdo by to nejak evidoval, takze se to nikdo nedozvi, takze trzni mechanismy nezafunguji uplne stejne jako ted.

    Problem je teda nekde jinde, tak zklidni hormon a vezmi se prasek, magore.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 10:34:37     Reagovat
    Autor: Gofry - gofry
    Titulek:Re: Re: vladu potrebujeme
    Akurát s tým rozdielom, že v prípade štátu ľudia prišli o miliardy. Výsledok je rovnaký, ako keby svoje ťažko zarobené prachy spálili. Skvelé.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 10:36:55     Reagovat
    Autor: Gofry - gofry
    Titulek:Re: Re: vladu potrebujeme
    Akurát s tým rozdielom, že v prípade štátu ľudia prišli o miliardy. Výsledok je rovnaký, ako keby svoje ťažko zarobené prachy spálili. Skvelé.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 10:46:36     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Akurat, ze o tom sa nehovirili, hej?
    Pointa je inde...

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 10:57:27     Reagovat
    Autor: Princ Krason - princkrason
    Titulek:Re: Re: vladu potrebujeme
    Jenže stát za těžké náklady vytváří falešnou iluzi bezpečí.
    Tedy krade a nedává nic a navíc klame, že chrání před škodou, ale opak je pravdou. Tohle chcete hájit?
    Naopak, pokud je jasně řečeno zákazníku, občane postarej se, protože můžeš být podveden, okraden, jde o zřetelně odlišnou situaci.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 11:04:27     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Jediné štastie že vytváranie iluzie voľného trhu nič nestojí.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 11:53:45     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Stojí to právě tolik, kolik za to jsou lidé ochotni DOBROVOLNĚ platit.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 12:04:16     Reagovat
    Autor: Princ Krason - princkrason
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Omlouváte podvod, krádež a organizované vydírání tím, že jiný podvod ... je stejný? A to je co za morálku?

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 08:33:43     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Nechci to hajit. To tam nekde je? Ze jsem si nevsiml...
    Chtel jsem, aby mi ten chytrolin-co-vsechno-vi-lip ukazal, jak by fungovaly ty "trzni mechanismy", ktere obhajuje jako zcela dostacujici.

    Velmi pochybuji o tom, ze treba prave auto dokaze dnes racionalne a objektivne posoudit treba i jeden zakaznik z 10, protoze jinak by Folcvagen nemel takovy odbyt.
    Vysledkem by bylo, ze by v situaci bez "vyssi kontroly", kterou ten kreten tolik prosazuje (hlavne proto, ze je jisty, ze nikdy nenastane), tihle hloupi lide "vylezli zpatky na stromy" a zjednodusili tak svet na uroven, kterou jsou jeste schopni pochopit a zhodnotit. Prave tohle je totiz motorem kazdeho druheho lpeni na tradicich - neschopnost orientovat se v dnesnim svete dost na to, aby se dotycny nespalil, nebo ho to nestalo moc usili. Tlachat v salone o neuzitecnych blbostech prece lze i oblecenej do pytle s laptemi na nohou, ne? 8o)

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 10:00:48     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Jednak jsem nikdy netvrdil, že tržní mechanismy vyřeší vše ideálně; pouze že to vyřeší lépe než stát. Což se projevilo i v tomto případě (i když bych připustil, že zde trh selhal úplně stejně jako vláda, pak vládní řešení bylo dražší, ergo horší, neboť dosáhly stejného výsledku).
    Dále tvrdíte kraviny o tom, že anarchisté (či já, či hloupí lidé, whatever) chtějí svět bez "vyšší kontroly"; tím jen opět ukazujete Vaše totální nepochopení toho, co vlastně říkají ti, které kritizujete.... nikdo nic nenamítá proti vyšší kontrole, jen proti tomu, aby byla vynucena násilím a aby byl někdo nucen za ni platit.
    Bude-li nějaká certifikační firma fungovat z dobrovolně zaplacených peněz a budou-li si od ní automobilky nechávat dobrovolně certifikovat své produkty, jsem celkem přesvědčen, že žádný anarchista by nic nenamítal.
    A to hlavní na konec: Neustále předhazujete toto selhání vlády jako selhání trhu.... že vláda sice nic neudělala, ale trh také ne. Ehm.... jste schopen pochopit, že toto odvětví NENÍ TRŽNÍ? Je tak neuvěřitelně přeregulované, že nelze z faktu, že zde něco selhalo, soudit, že trh neuspěl. Je to podobné jako kdybyste řekl, že trh neuspěl ve státním zdravotnictví. Když tam volný trh NENÍ, těžko může selhat. Je to něco jako kdybyste dokazoval neschopnost Smrtihlava tasit, vystřelit a trefit tím, že byste si to sám zkusil, nevyšlo Vám to, takže byste prohlásil, že Smrtihlav (který tam vůbec nebyl), selhal. To je úplně stejný nesmysl jako tvrdit, že trh selhal v odvětví, které je totálně přeregulované vládou!

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 11:38:13     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Popiras tedy sve lonske zbytecne blbosti nadavkovane na 20 nebo kolik dilu tim, ze to s trhem nebude tak skvele samoregulacni, jak si ty a tvi chovatele myslite? Prima, to je krok k realite...a ke statu, bohuzel.

    Jen uplne od reality odtrzeny kokot si muze myslet, ze nejaka sutomobilka dobrovolne zaplati za to, aby o jejich vyrobku nekdo rekl, ze je to kram. Problem je, ze cena takoveho vysledku je pouhym zlomkem vydelku, ktery shrabne konkurence potom, co si zaplati takovy vysledek. Certifikacni firma se nikomu nezodpovida a muze tak brat od vsech. Navic neni vubec zarucena nestrannost, protoze zije z penez automobilek...a koho chleba jis, toho pisen zpivej, ze? Takze je mozno zaplatit prirazku za to, ze auto dostane 5 hvezdicek, aniz by firma na nejaky, skutecne zavazny problem upozornila.
    Mas to teda furt deravy jak reseto a porad, jako umineny debil, spolehas na to, ze vsichni se budou naraz, dobrovolne a nafurt chovat jako Mirkove Dusinove. Srandu z takovych utopii vc. jejich impotence a mizernych koncu spokecnosti pri selhani jednotlivce si dela film Demolition man...a ten je z r. 1993. Uz ti o tom teda amici natocili vcelku jednoduchy film, tak se na to mrkni. Tebe tipuju tak na tri reprizy, ale snad pochopis...

    Pindy o preregulovanosti si nech na koledu. To nema nic spolecnyho s tim, ze se auto vypina, protoze je zavazna zavada v centralnim vypinaci. V tom je trh uplne svobodny, nemusi se omezovat. System,u spinani zapalovani je asi tisic, ale ten nejjednodussi byl vyroben blbe aniz by na to trh nejak reagoval, protoze aut s touto zavadou se prodalo 2,5 milionu. Drz se teda tvrdych faktu a nesklouzavej do obecnych kecu.
    Misto dalsiho kyblu OT sracek bude stacit, kdyz napises proste "mas pravdu".

    8o)

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 22:44:08     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Ach jo.... mohl byste, prosím.... číst?

    Vy: Urza tvrdí, že trh vyřeší každý problém.
    Já: Ne, to jsem nikdy netvrdil; pouze že řeší problémy lépe než stát, což zdaleka nemusí být ideálně.
    Vy: Takže trh nevyřeší každý problém? To je tedy krok směrem ke státu.

    Připadá Vám taková reakce normální? Prohlašujete se stále za někoho, kdo má hrozně navrch, kdo se skvěle orientuje v praktickém životě a podobně. Umíte číst a chápat psaný text?

    Zbytek příspěvku jsou opět reakce na něco, co jsem netvrdil, případně to zcela překrucujete, dožadujete se uznání toho, že máte pravdu.... k tomu, abych uznal, že máte pravdu, byste musel napřed začít reagovat alespoň na to, co píšu, a nevymýšlet si to, co byste rád, abych psal, abyste si pak mohl pohonit ego nad tím, jak jste to zase vyhrál.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 22:46:57     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    (No, možná taková reakce není normální; je ale naprosto běžná :/ )

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 11:53:17     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: vladu potrebujeme
    1/ Kde jsem já psal něco o tom, že trh to vyřešil? Pokud jsem nic takového nenapsal, proč mi to tak vehementně vyvracíte?

    2/ Nemůžete vědět, zda by to trh vyřešil/nevyřešil i v případě, že by lidé nespoléhali na vládu.... je to něco jako namítat, že trh momentálně neřeší zdravotnictví; no jistě, že neřeší, když ho už řeší vláda, lidé za to už jednou platí (protože musejí), takže většina z nich necítí potřebu platit dvakrát.

    3/ Je-li problém skutečně někde jinde a neřeší-li to ani vláda, ani trh, k čemu pak že ta vláda je? Toto je nesmyslně slabá až absurdně hloupá obhajoba: "Trh problém neřeší, takže budeme platit povinně miliardy dolarů někomu, kdo to stejně nevyřeší."

    4/ Prosím, zkuste diskutovat bez těch neustálých osobních útoků. Není to naprosto k ničemu dobré, jen to snižuje úroveň diskuse.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 08:44:24     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    1) tve clanky o neuzitecnych blbostech jsou plne nantry "trh to vyresi", tak by me zajimalo, jak by se s timhle popral.

    2) Muzu. Nevyresil, protoze by o problemu proste nevedel. Neexistovala by prece zadna centralni organizace, takze by nebyly zadne souhrnne informace. To, ze ted je a nefunguje, je jina vec. Lidi ale svobodne vybiraji z nabidky a kupuji, co chteji...a hele - 2,5 ˇmilionu si jich koupilo nespolehlive auto. Trh tedy nijak nezafungoval..

    3) ale ja neresim bordel vladnich instituci, nevsiml sis? Chci, abys mi na tomhle pripade ukazal ty trzni mechanismy, kterymi ses tady pred rojem zaklinal a bral je ve svem nekonecnem serialu o neuzitecnych blbostech jako vselek.

    4) uroven diskuse snizuje, kdyz do ni nekdo pise totalni blbosti.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 09:53:23     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    1/ Nikde nepíšu, že tržní řešení bude ideální; pouze lepší než státní, toť vše. Což jsem mimochodem ve svých článcích mnohokrát zdůrazňoval.... není můj problém, že si z nich pamatujete jen to, co se Vám hodí (někdy i věci, které tam vůbec nebyly).

    2/ Ehm, "trh" není nějaký panáček, který něco ví/neví. Někteří lidé o tom věděli, někteří ne. Každopádně fakt, že teď (za existence vládní organizace, která se o to má údajně starat a lidé jí do nezanedbatelné míry věří) si to 2,5 milionů koupilo, naprosto neznamená, že by si to 2,5 milionů koupilo i v případě, že by tato organizace neexistovala. Možná ano, možná ne, to prostě nemůžete vědět. Rozhodně nelze vinit trh ze selhání v oborech, které na sebe převzala vláda.

    3/ Nikdy jsem nebral trh jako všelék.... opakovaně jsem tehdy psal, že tržní řešení nejsou ideální, pouze lepší než státní, což mimochodem platí i v tomto případě (i kdybych připustil, že řešení bylo, jak Vy tvrdíte, stejné, tedy špatné od vlády i trhu, ačkoliv vůči tomu mám své námitky v bodu 2/, ale řekněme, že na chvíli připustím, že máte pravdu), neboť státní řešení bylo stejné jako tržní, jen to státní stálo hodně peněz, které byly nedobrovolně vybrány.
    Takže pointa: I kdybyste měl pravdu v tom, že trh to řeší stejně jako stát (myslím, že nemáte, ale i kdyby), tak vládní řešení je dražší, ergo horší.

    4/ Mimo jiné také, nicméně je velmi složité Vám vysvětlit, jaké blbosti píšete, protože kdykoliv se k něčemu takovému někdo blíží, pošlete ho do prdele, nazvete kundou z ryby a řeknete mu, že je frustrát, čímž diskusi ukončíte.... mohli bychom ale začít u těch osobních útoků, jejich absence úroveň diskuse bezesporu pozvedne.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 18:00:07     Reagovat
    Autor: acko - acko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    1/ trzni reseni zde fungovalo. zakaznici se snazili se domoct oprav uz od zacatku techhle problemu, a byli trzne poslani do prdele. statni instituce selhala, to je sice pravda, ale ted diky ni dojde k naprave. soukromopravni cesta neni mozna a vase iluze, ze kdyby nebyla vlada, tak by si zakaznici ustanovili nejakou soukromou instituci, co by tohle resila je uz opravdu smesna. za prve by to nefungovalo pro nedostatek financi a vlivu takove instituce, a pokud by uz nejaka takova instituce ziskala penize a vliv, narokovala by si jiste i reseni dalsich problemu, jako je bezpecnost, zdravotnictvi apod. vpodstate by z ni vzniknul novy stat.
    2/ argumentujete tady ve smyslu, ze bez stemplu statni instituce by si to auto yolik lidi nekoupilo. to ke nesmysl, neznam nikoho kdo by se nejakym.statnim stemplem pri vyberu auta ridil.
    3/ statni organizace, ktera neco nehlida co ma hlidat neni vyjimka, ale standard. stejne jako soukroma firma co podvadi. je to v dusledku toho, ze.. podrzte se.. jsme lidi, a lidi delaji chyby. pro vasi tezi, ze jakakoli cinnost je v soukromych rukach lepsi nez ve statnich neexistuje zadny dukaz. naopak, nektere cinnosyi vyrazne lepe zvladaji organizace typu stat. ( tj korporace s vseobecnym vlastnictvim) nez organizace soukrome. Tyto cinnosti se prakticky tykaji pouze prava a spravedlnosti, ale tam i tenhle pripad patri.
    4/ to je pravda.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 18:21:45     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    I kdyby 1 az 3 byla pravda, potom by se zrusenim státu nestalo nic horsiho, nez ze by to zustalo stejne "na hovno" jako ted, ovšem lide by měli v kapse vice penez, které jim dnes stat sebere a pouzije je na reseni, které je na hovno.

    Mimochodem - vezmeme si odvetvi, kteremu docela rozumim, pac v tom delam. A to odvetvi hodnoceni financnich rizik, certifikaci ekonomicke stability firem a podobne. Ackoliv to zadny stat nenarizuje, presto se soukrome subjekty dobrovolne rozhodly, ze vytvori urcite standardy v hodnoceni ekonomicke stabily jinych subjektu, jiné subjekty se rozhodly, ze si to budou delat po svém, a další subjekty se rozhodly, ze se tim budou ridit a vybiraji si z konkurenčních hodnoticich modelu.
    A dokonce i v ramci konkurence spolu spolupracuji a predavaji si vzajemne informace (a to i největší konkurenti) o tom, kdo jim plati a kdo jim neplati.
    Nevidim důvod, proc by něco podobného nemohlo fungovat v jakekoliv jiné oblasti, například na poli automobilismu.


     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 19:27:45     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    S těmi alternativními scénáři je to těžké... IMHO už sama existence mamutích automobilek, které se pak chovají všelijak, je do značné míry výsledkem státní buzerace, výrazně zvyšující fixní náklady a vyhánějící firmy z odvětví.

    V případě GM bylo tržní řešení v podobě bankrotu za dveřmi. Kdo mu zabránil? Zmrdimanagement nebo Odumbo & Co. ?

    Nevim, jak vybíráte auto Vy, ale já znám lidi, kteří vybírají podle nic moc neříkajících hvězdiček od Euro NCAPu a totálně nerealistických spotřeb dle NEDC. Obojí moji definici pojmu „státní štempl” v daném kontextu naplňuje měrou vrchovatou. (Já osobně koukám na statistiky z reálných nehod a na zkušenosti normálních lidí ze skutečného provozu.)

     
    Komentář ze dne: 09.04.2014 00:24:17     Reagovat
    Autor: acko - acko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Já neobhajuju záchranu GM, proboha.

    Říkám, že GM ten šmejd vyrábělo už jako zcela soukromá a tržní firma, a tržně posílala ohrožené zákazníky do prdele. Zákaznící halt neměli power, aby tu firmu nějak přemohli.

    Existence mamutích automobilek, co se chovaj všelijak, dozajista není výsledkem státní buzerace, protože by jinak neexistovalo spousta malých výrobců a úpravců automobilů. Je to blábol. Malé automobilky neexistují, protože se kromě luxusních vozů prostě malovýroba nevyplatí. Je to jako s marmošou. Marmošu vyrábí hamé z rybízu a umělého dochucovadla, buřtožrouti to kupujou, protože je to levný. Pak můžete mít v jižních čechách supr mamču, co vyrábí supr marmošu, ale sklenička stojí 9 pětek, takže to nikdy asi nebude vyrábět na pásu, žejo. A když by už to měla vyrábět na pásu, tak se na to vykašle, protože jí to za to nestojí.

    To samý je to se všim. Já chci tuhle součástku do počítače. Koupim jí za tolik a tolik. Když jich koupim 5000, tak jí budu mít o 5% levněji, a to se vyplatí :D

    Existence mamutích automobilek je důsledkem toho, že je levnější vyrábět ve velkém, než v malém. R+D prostě něco stojí.

    Druhá věc - jako nejsou frekvence na mobilní telefony nekonečné, a zmrďosvobodní mohou do konce svého života obhajovat volný trh v rámci 3 operátorů a jak že ho ruší EU zakázáním roumínkových poplatků, tak ani silnice nejsou nafukovací. Ze zcela osobní zkušenosti musim říct, že jsem viděl dost polomrtvol, co za nic nemohly. Naposledy to nebyla polomrtvola ale přišla o nenarozený dítě. Protože jela a jela a pak jí tam někdo vjel. Řekl bych že zraněných, co za to nemohou je tak půl napůl (možná to dává i smysl). U mrtvých to asi tak nebude, neb se člověk asi častěji zabije sám, vlasním přičiněním.

    Zkrátim to rozkecal jsem se. Být tu fúra neregulovaných výrobců aut třeba bez světel a tak protože proč, nebo nějakých suprlevných indických, tak nejezdim ničim jinym než tankem. Na to se mám moc rád. Nemyslim si, že mě státní kontrola 100% ochrání, to ani náhodou, ale vim, že jsou nějaký pravidla, který se musí dodržet, než se auto u nás prodá. Alespoň něco, když už nic nejde ideálně, že jo. Ale s tim postojem, že když to nejde ideálně, tak je to celý nahovno, taky nemůžu souhlasit.


    EuroNCAP A NEDC: neexistuje nic jiného, přestože tomu nic nebrání. Nic nebrání tomu, aby vznikla soukromá firma, která by to zjištovala pro zákazníky lépe a radostněji. Ale neexistuje. Je to nekalou konkurencí státu? NE. Je to proto, že žádné soukromá firma prostě nemůže ustát ten tlak peněz, které za tím celým stojí. Je to smutný svět, s penězi. ale je to tak.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 12:48:28     Reagovat
    Autor: Heisenberg - Heisenberg
    Titulek:Re: Re: vladu potrebujeme
    Tržní akce proti GM byla podniknuta. Spotřebitel si uvědomil, že ty auta stojí za prd a přestal je kupovat. Kdyby do ní nebyly nasypané další prachy, tak yž tady GM není. Jistě, nebylo to primárně kvůli téhle závadě, ale stokrát nic umořilo osla.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 17:12:09     Reagovat
    Autor: Graf - Fürst
    Titulek:Re: Re: vladu potrebujeme
    k druhému odstavci
    I když je vládní instituce ( v CZ ) , výrobce Škoda Auto zmrší součástku, zjistí závadu a protože by to zaplatil ze zisku, tak ji opraví , ale už vyrobené nechá tak .
    Přesně takhle postupovala automobilka s modelem Roomster. Při čelním nárazu se přetrhly elektrosvazky a proto nevystřelil airbag. Když to páni inženýři zjistili, doplnili tam kondenzátor a vyrábělo se vesele dál . Proto se doporučuje kupovat tento model až od nějakého data či výrobního čísla.
    A tento případ potvrzuje , že jsou nám mnohé úřady nanic.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 23:41:21     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Tak to jsem měl kliku. Jel jsem s jedním z prvních kusů a z blízka jsem se seznámil s airbagy tak že o mě zabrzdil frikulínek s A3 a já to napálil do auta přede mnou a to ještě do auta před ním. Stáli jsme tam jak trubky 4 auta. Doufám že už se o funkčnosti tohoto zařízení niky přesvědčovat nebudu...

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 10:00:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Jenze kondenzator je trapna zaplata. Reklamy nadale tvrdi, jak se auto po nehode odemkne a zapne varovky, ale uz nepisou, ze jen v pripade, kdyz se neutrhne baterka.
    Z toho plyne, ze skodoffku radeji nekupovat vubec.

    Za domaci ulohu zkus zjistit, pri jake prilezitosti to ti chytri inzenyri nasi skodiffky zjistili.
    V soucasne podobe je statni dohled nad schvalovanim typu do provozu smesny, prestoze UVMV Praha neni nijak hloupa organizace a praciji tam zatim velmi dobri odbornici. Jenze pouze prebirame schvaleni odjinud, takze UVMV lontroluje pouze papiry a dava razitko.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 15:15:16     Reagovat
    Autor: Graf - Fürst
    Titulek:Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Při jaké příležitosti to zjistili? Nechám se podat.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2014 15:04:20     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Jednoduché, prý až při testech v EU NACP.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2014 15:23:42     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: vladu potrebujeme
    Ano - poté, co jich několik tisíc dodali zákazníkům.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 07:41:12     Reagovat
    Autor: MrDesiro - Desiro
    Titulek:Re: Re: vladu potrebujeme
    A nemohlo být nezveřejnění problémů velkými médii být způsobeno tím, čemu se říká inzertní korupce? Tedy tím, že velká média se bála, že po zveřejnění by přišla o inzerci státních úřadů, příp. by se ty státní orgány k danému vydavateli jinak otočily zády?

    Komentář ze dne: 05.04.2014 00:32:41     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Poctivá a kvalitní....
    S tim "poctivym kvalitnim" Oplem bych raději moc do světa nevyřvával, levnější věci jako Corsa taky trpí klasickym schisofennim katovánim na kost...
    Celej spodek kastle je stříkanej polyuretanem (soli a štěrku odolává celkem obstojně), ale ramena, čepy řízení, stabilizační tyč... nic, to všechno je po 4 letech zrzavý jak liška...


    btw - neměl by při chcípnutí motoru (ale stále zařazenym kvaltu) bejt stále funkční posilovač brzd? Podtlak má...nevim co provede (či spíš neprovede) ABS/ESP, ale brzdit by to rozhodně mělo...

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 07:05:04     Reagovat
    Autor: Pavel M - Pavel M
    Titulek:Re: Poctivá a kvalitní....
    ze reznou cepy a ramena bych nevidel jako problem, je to spotrebak, ktery stejne budes casem menit a navic jsem vzdycky zaznamenal jen povrchovou rez, coz na funkci nema zadny vliv.

    posilovac brzd ma po chcipnuti motoru podtlak na 3-5 zabrzdeni i bez beziciho motoru

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 07:35:14     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Poctivá a kvalitní....
    Opel je OK. Kdyby za mnou někdo přišel a ptal se, zda si vyberu mezi Mercedesem a Opelem, beru Opel.

    Uvedené reznutí podvozkových dílů je typické pro všechna nová auta. BMW a sráče z Itálie sice mívají podvozkové díly z hliníku nebo nazinkované, ale jinak se kvůli kchatování kchostů používá kombinace pasivace a obyčejného lakování namísto KTL a tak to prostě zrezne. VW zreznou zrovna tak, když jsem nedávno měnil kola na manželky autě, zhrozil jsem se, v jakém to je po 4 letech stavu.

    Ano, posilovač bude fungovat, dokud se motor bude točit a ještě nějakou dobu potom. Nebude fungovat ABS a ESP.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 08:07:20     Reagovat
    Autor: beda68 - beda68
    Titulek:Re: Re: Poctivá a kvalitní....
    jenom dotaz. bude posilovač fungovat i v autě s automatem?
    (nechce se mi to hledat)

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 08:20:32     Reagovat
    Autor: RoadMagor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Poctivá a kvalitní....
    Nevim, jak u nejakych novych hi-tech reseni, ale u pontiacu z 90. let tedy po chcipnuti nefungoval - rizeni ihned tuhe a brzdy na chvilku jeste podtlak maji.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 11:50:47     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Poctivá a kvalitní....
    Posilovač řízení vypne hned s výpadkem funkce motoru. Posilovač brzd už ze své konstrukční podstaty (prostor pod membránou posilovače a trubičky mezi posilovačem a ssáním motoru mají nějaký objem, takže fungují jako zásobník podtlaku) ještě na jedno nebo dvě sešlápnutí dostatečbý podtlak poskytne.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 08:49:49     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Poctivá a kvalitní....
    Zrzavej podvozek nicemu nevadi, ne? Stejne je zaprasenej a navic se driv opotrebuje, nez by urezavel.

    Nehody kvuli vypnutymu motoru nemusi vzniknout kvuli tomu, ze auto brzdi malo nebo blbe, ale treba pri predjizdeni muze byt zhasnutej motor problem, kdyz jede neco v protismeru, nebo pred zatackou vydechne posilovac rizeni.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 13:23:39     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Re: Poctivá a kvalitní....
    Jde o princip... když už se patlá celej spodek kastle polyuretanem, proč nechránit alespoň ještě ramena, ty zas tak moc spotřebnim materálem nejsou, a tady jsou po 4 letech ve stavu kdy se z nich loupou flíčky rzi...

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 13:42:35     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Re: Poctivá a kvalitní....
    Jde o princip... když už se patlá celej spodek kastle polyuretanem, proč nechránit alespoň ještě ramena, ty zas tak moc spotřebnim materálem nejsou, a tady jsou po 4 letech ve stavu kdy se z nich loupou flíčky rzi...

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 18:39:53     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Poctivá a kvalitní....
    U ramen lisovaných z plechu by mohla koroze být po nějakých 5 - 6 letech nepatrný problém. U ramen tlakově odlévaných to problém nebude asi nikdy. Ale u různých pomocných rámů nápravy to po nějakých 12 - 15 letech problém je a jeden známý třeba nedávno zjistil, že mu u 18-letého auta ježděného od nova v ČR chybí asi 30 cm nápravnice... Prostě to uhnilo.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 20:12:04     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Poctivá a kvalitní....
    Stříkat ramena PUR nemá význam. Jednak by to stálo pytel (místa, kde se do nich něco šroubuje apod. by se musela vymaskovat nebo následně nějak opracovat) a především PUR se neudrží na hranách, takže by to tam začalo reznout tak jako tak. Navíc u některých aut je životnost ramene daná životností svislých čepů a tak už antikorozní ochrana nemá smysl vůbec. Na ramena se používalo kdysi práškové lakování, ale pak se ukázalo, že s rozvojem lakovacích technologií a díky kvalitnějším barvám ty díly zvládnou zákaznickou specifikaci s odřenýma ušima i bez toho. Litá ramena taky velmi hezky reznou, protože z principu odlitek je porézní a ty matroše jsou taky horší než v případě výlisků z plechu, nedej bože výkovků.

     
    Komentář ze dne: 07.04.2014 03:33:49     Reagovat
    Autor: pathy - Pathy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá a kvalitní....
    Všetky časti podvozku a teraz nemyslím len zavesenie kolies, ale aj nosníky a pod. ktoré sú z plechu hr. 2mm a viac môžu kľudne hrdzavieť, lebo ani za 30 rokov neprehrdzavejú tak, aby neboli dostatočne pevné. Povrchová korozia je v tomto pripade vlastne ochrana proti korozii.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 10:37:22     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re: Poctivá a kvalitní....
    Tohle platí i u fauvé - už na první TK po 4 letech jsem měl u fabie v protokolu lehkou závadu "povrchová koroze dílů podvozku bez vlivu na pevnost konstrukce". Nemá smysl to řešit, auto se stejně dřív rozpadne opotřebením či hnilobou kastle, než hniloba podovozku bude mít na funkci / bezpečnost nějaký vliv.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 11:37:39     Reagovat
    Autor: Olaf J. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Poctivá a kvalitní....
    To mi něco připomíná. Měl jsem doma Feldu se kterou se jezdilo málo. Po 9 létech měla najeto 52 t. km. V zimě téměř nejetá, prostě jako nová. Výfuk jsem dal hned u nového auta našopovat. Byl stále hliníkově stříbrný.Na poslední prohlídku jsem jel do jiné STK. Jakýsi mladík auto prolézal, týral ho na válcích, na té jejich klepačce. No prostě jako blbej. Nevydržel jsem to a řekl mu, jestli to náhodou nepřehání, když vidí, že to auto je jako nové. Nakonec tam ten magor napsal: Věnovat pozornost výfukovému potrubí. To už jsem se opravdu dožral a zeptal se ho jestli si ho pořádně prohlédl. Já jsem ho totiž ještě před tím přestříkal žáruvzdornou hliníkovou barvou. On mi odpověděl, že u tak starého auta musí něco najít. Říkám mu nahlas, tak co tam píšete takové blbosti. Prostě jste neshledal závadu a hotovo. Tady je protokol z STK před 2 roky, kde píší v hodnocení - Stav nového vozu. Tak o co vám jde. Konflikt se řešil až u majitele STK, protože ten to nevydržel a přišel osobně.

    Komentář ze dne: 05.04.2014 10:52:59     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:
    Osobne si myslím že pan dfens sa zameral na nesprávneho vinníka,podla mna skutočným vinníkom je zazmrdovanosť manažérov(po nás potopa, hlavne ze mame odmeny a ked vznikne problém už budeme v dalšej firme) a chamtivosť=katovanie costov, PR marketing to už nejako zakazníkom vysvetlí(v EU by mohli mať z toho štart-stop systém). GM motors bol znárodneny v roku 2009. Nefunkčné spinacie skrinky sa montovali od 2001. Čo sa NTSHA týka, netreba zabudať aj na možnosť že GM mohol ešte ako sukromna firma podplacať ludí z NTSHA aby vyšetrovanie skončilo v šuflíku (každý a svoju cenu), a po rokou 2009 asi vláda vysvetlila doležitosť nevyšetrovania predraženej vládnej firmy. Osobne to vidím ako zlyhanie volného trhu(Delphi upozornila GM, ale tí nerobili nič) a zároven zlyhanie štátnych orgánov (NTSHA).

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 11:56:30     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re:
    Ať je "skutečným viníkem" cokoliv, pointou je, že vládní organizace, která je za to placena z násilím vybraných peněz, to nebyla schopna vyřešit.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 12:05:41     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re:
    vládna organizácia nebola schopná, súkromná firma (GM) asi bola shopná ale problém nechcela riešiť.A čo teraz, má niekto návrh ako v buducnosti predísť podobnému epic failu ?

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 12:25:31     Reagovat
    Autor: Princ Krason - princkrason
    Titulek:Re: Re: Re:
    Spolehat se na sebe ...

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 12:49:56     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re:
    No, prvním krokem je neplatit peníze za organizace, které mají řešit něco, co neřeší.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 13:06:48     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Alebo aspoň obviniť manažerom ktorí aj po roku 2004 stale nechali montovať vadný spínač a nespravili zvolávačku zo zabitia z nedbanlivost, a keď už nič iní, tak im aspoň dať podmienený trest a doživotný zákaz manažerskej činnosti (nebolo by špatné im namontovať do auta dotyčnú spínaciu skrinku nech si užiju zabavy).

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 08:59:01     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Z hlediska managementu se nejednalo o zmrdovinu, ale obyčejnou neschopnost. Kdyby to prostě Delphi odmítli schválit a ten PPAP nepodepsali, nestálo by to GM ani cent. Takhle vzali tu odpovědnost za sebe a navíc zadarmo. Toyota na to jde jinak - ta vadné díly taky akceptuje, ale chce na to slevu :)

    Komentář ze dne: 05.04.2014 15:05:35     Reagovat
    Autor: Gustav - Gustav
    Titulek:
    Zase blud, než se pustíte do technických popisů aut, tak si ověřte jak to opravdu funguje. Děláte ze sebe vola už příliš často.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 15:44:06     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re:
    A neživil (či neživí) se tím on takhle náhodou? Z toho bych celkem soudil, že o tom leccos ví.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 15:48:50     Reagovat
    Autor: ... - ...
    Titulek:Re: Re:
    No, jedinci, jejichz vyplody se objevuji na thedailywtf.com/, se tim taky vetsinou zivi :)

    Spis bych od predrecnika cekal nejaky detailnejsi informace, proc ze to je uplne blbe, misto pripitomelyho vykriku do tmy.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 22:40:48     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re:
    No, já se sice živím něčím podobným, ale Gustav se tím živil, ještě když jsem já za sebou tahal po dvorku hrnec na provázku.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 22:35:56     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Gustave, nemohu se dočkat. Oplodněte mě a rozviňte ten váš krátký elaborát tak, abyste ze mně udělal definitivního vola. Čekám že mě usvědčíte z nějaké zásadní neznalosti, například že motor v autě není vůbec třeba, ale automobilová lobby ho tam montuje, aby zákazníkům mohla účtovat více peněz.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 23:13:22     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re:
    Kdybych já blbec věďál, že se zasejc dostává do módy Flinstounovic lobby, nenechal bych býval na fiatu loni vyvařiti podlahu.

    Komentář ze dne: 05.04.2014 16:00:36     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:To jsem nepochopil
    Nanny state je spatne (s cimz plne souhlasim), protoze stat se sere lautr do vseho.
    A kdyz se do toho nesere, jako v pripade onech spinacich skrinek a na problem jest vysrano a ponechano ciste na samocinnem trznim reseni, je to spatne taky a muze za to zase stat.

    Zajimava logika.

    Prijde mi zvlastni v jednom odstavci pledovat, aby se stat do veci nesral a zaroven stat sepsout, ze se do veci nesral.

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 18:44:58     Reagovat
    Autor: atropos - atropos
    Titulek:Re: To jsem nepochopil
    Myslim, ze vam krapet unikla pointa.

    Komentář ze dne: 05.04.2014 23:33:52     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Tak hezky napsaný a
    na konec taková kravina. Opel je kvalitní auto? Jestli to nebylo nějaké sofistikované "jakože sranda" co jsem nepochopil, tak fakt nevím.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 00:16:14     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Tak hezky napsaný a
    Ano

    marketing má Opel dost chcíplej, což asi vnímáte vy jako zákazník. Já to vidím zase z jiný stránky a tak mi neuniklo, že některé prémiové značky jsou šrot a naopak některé neprémiové...

    Ono je to většinou tak, že tyhle automobilky, kterým nepadají zákazníci z nebe a nenakupují média tak agresívně, se musejí daleko víc snažit a zákazník z toho může mít profit.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 00:28:48     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Tak hezky napsaný a
    Samozřejmě netuším z jakého úhlu to vidíte, ale já to vidím z úhlu ex-majitele Aster G a H. A nejen majitele, ale i aktivního účastníka diskusních fór obou typů aut. Tedy jsem tak nějak i viděl co řeší ostatní a tak.
    Já se na to dívám z pohledu člověka, který u obou aut musel řešit výměnu/opravu klapky vnitřní cirkulace, kterou Opel prostě neumí udělat na dýl než 3 roky. (v případě H) u G nevím na jak dlouho, asi na kousek déle.
    Dále jsem se nedobrovolně seznámil s částí běžně nepřístupné elektroinstalace z důvodu opravdu šmejďácky od výroby provedené. Konektory jak na plošný spoj...
    Strojně-mechanickou část neumím posoudit, ale hlavně ropáci stále jen řešili a řešili...

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 08:53:39     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Tak hezky napsaný a
    Já to vnímám podle toho, jak která automobilka reaguje na chyby dodavatelů a zprávy od konečných zákazníků. Podle toho je Opel někde v horní třetině.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 09:56:18     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Tak hezky napsaný a
    Jo, je pravda že co se týče svolávaček, tak tam asi bude z těch lepších. (pokud více znamená lepší) Otázkou zůstává jestli je docela velký počet svolávaček příkladem podstivého přístupu, nebo spíše toho že už to někde s tím katováním dost přepískli.
    Třeba kauza vířivích klapek u 1,9 , které byly objektivně špatně z výroby (od nějakého roku je vylepšili), tak tam ticho po pěšině... Zato je svolávačka na přidání jakési spony do modulu CIM ve volantě, ...

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 11:57:54     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Tak hezky napsaný a
    V tomto případě poněkud paradoxně opravdu platí, že více rovná se lépe, protože "fatální" chybovost se značka od značky téměř nebude lišit v současné době extrémní prefabrikace, kdy dvě zcela různá auta mohou sdílet desítky procent dílů. Nízký počet svolávacích akcí například u tý naší Škodověnky, která je téměř 100 % spolehlivá, jen občas nevystřelí airbag, otevřou se dveře a tachometry se přetáčejí v podstatě samy, je tak IMHO dáno především tím, že se spoustu věcí podaří zamést pod koberec, pravda za cenu jistých rizik pro crash test dummies aka zákazníky, kteří jsou ale se svojí úlohou testovacích jezdců zjevně spokojeni, takže to nevadí...

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 12:12:03     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Tak hezky napsaný a
    O zdejším prostředí nemám jedinou iluzi si myslím. Když před časem vyšla na světlo jakási studie tuším Brněnské univerzity že za 30% nehod může stav silnic, tak mne překvapilo jen to, že se to objevilo v médiích. Obsah sdělení ne.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 13:07:27     Reagovat
    Autor: Torm - Tormans
    Titulek:Re: Re: Re: Tak hezky napsaný a
    Ty dveře a airbagy mne zajímají, máte na to nějaké reference?

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 14:29:05     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Tak hezky napsaný a
    O pytlech v Růůůůmsterech se píše v článku.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 16:24:48     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Tak hezky napsaný a
    Německá kvalita zde - http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007010501, řešení.....zmrdské.


     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 18:41:45     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak hezky napsaný a
    A jo, tak pardon za dezinformaci. Já to četl na první straně diskuse a nějak si to promítnul do článku o GM.

     
    Komentář ze dne: 08.04.2014 01:42:32     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Tak hezky napsaný a

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 12:59:53     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Tak hezky napsaný a
    Dejme tomu, že pozice GM vůči dodavatelům je taková, že GM ty svolávačky nestojí ani korunu. I ty smlouvy jsou napsané velmi dobře. Na to taková Toyota, kterou defacto dodavatelé řídí, může rovnou zapomenout.

    Charge motion klapky neuměl v té době nikdo. Opel byl podobně jako všichni odkázán na své dodavatele a ti byli tři - Bosch, Mahle a Mann Hummel. Všichni dodavatelé vycházeli ze špatné premisy ohledně zatížení klapek při provozu a ty pak upadávaly a zničily motor (často u BMW). Na to reagovali jejich výrobci snižováním vůli v systému, takže se klapky začaly po čase zasekávat (sání Mahle pro VW TDI nebo pro Alfu JTD pozdějších sérií). Trvalo nějakou dobu, než se (k tíži konečného zákazníka) přišlo na to, jak má celé vypadat a že má mít ten mechanismus pevný doraz. Halt někdy musí konečný zákazník dělat testovacího jezdce...

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 16:14:25     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Tak hezky napsaný a
    Já pro ty víířivé klapky zachytil název swirl flaps, nebo tak nějak.

    Nejspíše to bude podobné i s těmi klapkami vnitřní cirkulace. Taky nějaký dodavatel, nevím. Nicméně ani na jedno svolávačka nebyla a když se vám natrvalo zavře venkovní vzduch do kabiny, tak se s tím skoro nedá jet, protože se mlží okna jak blázen a vniřní stěrače zatím nedělaj...
    U háčka jsem si myslel/doufal že to už maj vyřešený a ono prd. Spíš zhoršený, protože tam si s ní ještě hejbe auto samo bez držení. Má to několik efektů. Umí to vytlouct baterku při delším stání, pak to mlžení za jízdy... Navíc když to opravíte dle DIY návodu z fóra, tak se můžete těšit na smrt motorku. Takže je ještě třeba spáchat omezovač proudu pro ten motorek. Samotná oprava je celkem jednoduchá, ale přístup je k tomu jak k penězům (min. 1,5h práce) a musíte si nechat vytočit pouzdérko, kterým tu rozžvýkanou plastovou osičku zpevníte.
    Co se týče instalace, tak konkrétně v pátých dveřích to je chuťovka. Ty tři drátky se dvěma paticemi pro osvětlení RZ, jedním mikrospínačem pro otevření a konektůrkem pro napojení do zbytku svazku za lidových 2,5. Standard je že je to šmejďácky zalité v tom plastu mikrospínače už od nova. Konektorek je jak na plošák, žádná ochrana proti vlhkosti, takže měděnka. Mikrospínač kvůli kterému jsem to musel rozkuchat neseženete a jako bonus jsem zjistil že o něj vůbec nešlo, ale že uhnil izolovaný drátek k němu. A při sundávání tapce ulámete spolehlivě 9 nebo 10 ks těch plastových příchytek. Origo GM tuším za 30 jeden... naštěstí jsem sehnal podobný tuším Fordí za 5kč za kus.

     
    Komentář ze dne: 08.04.2014 13:37:23     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Tak hezky napsaný a
    Já bych si jen dovolil k těm Oplům. Já je vidím z úhlu po 3 - 5ti letech a po 100 - 170tkm a veliké procento problém s hlučností manuální převodovky u nafty (astra, zafira, insignia) dopracovali jsme se do stádia nákupu pouze od dodavatelů kde nám nečiní problém jim to obratem vrátit.

    Ač mi ty auta nejsou sympatická s vyjímkou insignie tak mi ani nejsou nesympatická, ale problematická manuální převodovka kolem 150 000km je prostě epic fail

     
    Komentář ze dne: 08.04.2014 13:56:07     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Tak hezky napsaný a
    Já Opel zase nemusím proto, že s výjimkou Sintry (což vlastně není Opel) mě zatím v každém po 500 km ukrutně bolela záda.

    Komentář ze dne: 05.04.2014 23:37:50     Reagovat
    Autor: Bubak-GS - Bubak-GS
    Titulek:Ford taky rezne...
    ... Galaxy Titanium nove v roce 2011 - dneska je na tom podobne jak vsechna ostatni "moderni" auta. Podvozek zrzavy jak liska,. ..

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 17:19:41     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Ford taky rezne...
    No to cumim.
    Minuly tyden jsem byl na STK s dvanactiletou Fabii moji zeny, na spodku ani krapitek rzi, na ramenech, napravach a uchyceni tlumicu povrchove rezave dubky. Bez pripravy a proslo bez vyhrad.

    Zadni dil vyfuku ma totalne prorezly obalovy plech ale zatim vyfuk tesni, stredni dil vyfuku taky poreadne povrchove orezly.

    To auto bylo v naposledy v mycce v dobe moji svatby (leta tomu), kdy to delalo servisni vozidlo na rozvoz vysluzek a v garazi nebylo nikdy.

    Cumim, ze auto rv 2011 muze byt rezave.
    Octa 2010 nema na podvozku naprosto nic, rezave jsou jenom brzdove kotouce.

    Komentář ze dne: 05.04.2014 23:48:05     Reagovat
    Autor: ps2901 - ps2901
    Titulek:Jen dotaz
    GM, dle zde zdejší terminologie "Goverment Motors" loni prodal tuším nějakých 9 mil aut.
    Půjčky od státu údajně splatil, tak "vo co go" Vám p. DF?

    Ano, Emerika má spustu chyb, ale pořád tam dojí na daních z benzínu zhruba třetinu, 5litrová auta v plné výbavě stojí méně než v Evropě Schade Rapid 1,2 TSi a do života tam kecají podstatně méně ..

    Přiznávám, že nějak moc nechápu ten apriori antiAmi postoj ve Vašich článcích ... ?

     
    Komentář ze dne: 05.04.2014 23:55:35     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Jen dotaz
    do života tam kecají podstatně méně

    Problém je v tom, že „Emerika“ je něco jako „Evropa“ -- je to ukrutně velké, a jsou v tom místa s docela zásadně odlišným životním standardem.

    To, že je tam spousta takových, v nichž socani lidem do života kecají daleko méně, než je ohavným zvykem zde, o tom pochyb není.

    Ale kromě toho jsou tam také místa jako toto: www.foxnews.com/us/2014/03/18/high-school-senior-jailed-kicked-out- school-and-may-lose-army-dream-because/?intcmp=latestnews.

    O místech jako Waco nebo Ruby Ridge ani nemluvě.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2014 00:10:44     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Jen dotaz
    Mě o nic nego, já jen popisuju, jak se vláda stará o nás motoristy. Příběh není vázán na Ameriku a mohl se stejně dobře stát v Evropě, kde je struktura a pravomoci vládních orgánů provádějících dohled nad trhem podobný. Každopádně mít dobré vztahy s vládou je pro automobilku fajn. Škoda taky nemusela Roomstery s nefungujícími aribagy svolávat.

    Půjčku měl a splatil Chrysler. GM nemělo půjčku, GM udělalo s Obongem "obchod" - GM natisklo akcie a Obongo natiskl prachy a vzájemně si to vyměnili. V roce 2013 se Obongova administrativa rozhodla akcie prodat. Vzhledem k rozdílu mezi odhadovanou a nakonec reálnou cenou akcií na tom americký daňový poplatník provařil jen asi 10 miliard dolarů, což by se dalo nazvat úspěchem. Nejsou v tom započteny další intervence vlády ve formě subvencí na "zelené autobusy", které se nikdy nevyrobily a na různé sociální programy.

    Komentář ze dne: 07.04.2014 20:26:18     Reagovat
    Autor: JeromeHeretic - JeromeHeretic
    Titulek:
    Ten clanek je strasne dlouhej. Co chtel D-fens rict? Jestli by nekdo zvladl trivetou svodku... THX

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.