Komentáře ke článku: Volksfraud II: Wie repariert ma´ das Ding? (ze dne 04.10.2015, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Proste to reflashuji v ECU tem co budou chtit a tem co furt jezdi do znackoveho servisu. Test mode se vypne a zbytek zustane. Vlk se nazere a kozy zustanou cele.
Mozna se tak do peti let emisni testovani priblizi o trochu vice realite, zmizi ty 5 kvaltove divnokchary a spotreby se budou lisit mezi konkurenty o 0.5l/100km pri srovnatelnych vahach a vykonech.
VW se oklepe, ale Toyota a GM budou v prodejich pred nim jeste par let.
|
|
|
Pre VW by bolo najlacnejšie najať zopár breivikov nech si zahrajú doom na socansko-ekokotických ideologických školeniach, zjazdoch a podobných podnikoch.
|
|
Na CP 1 Radiozumpa mektal cosi o tom, ze dotcene majitele bude obesilat ministerstvo. Dale sdelil, ze sw uprava uplne urcite nebude mit vliv na vykon, pry mozna trochu na spotrebu (otazka, co to udela s komunitou, kde 4,36142 l/100km je na absolutnim vrcholu spolu se zatahem vocpoda, aspon ze maj tu jistotu, ze nepujde do kopru oboje :D) a ze to bude uplne nejvic dobrovolny, ale ze kdo to dobrovolne neudela, ten vlastne nebude mit homologovany auto :D Ze na to neni zaklad u nas az tak nevadi, pri poctu novelizaci se jedna navic ztrati....
|
|
|
Dost by mne zajimalo, kolik penez da ministerstvo z penez danovych poplatniku majiteli vozdila, ktery si takto devastuje svuj cas a spaluje naftu cestou do servisu. Nebo to ma stastny majitel VW pozadovat zalobou po koncernu? Ten mu take muse sdelit, ze ho do servisu nehnal...
Mit VW (nastesti nemam), tak bych se na servis zvysoka vysral.
|
|
Level 2: eko bio green dia akce autorizáků skončí tak, že lidi, co tam přijedou s chipnutým wagenem odjíždí opět s default mapami. Následky nedomýšlet :) (až to někdo udělá a pojede eko-reflash reklamovat, že to pak blbějc táhne, zajímá mě výsledek)
|
|
|
To je druha vec - ze tam nekdo prijede, necha si to preprogramovat a pojede odtama rovnou na brzdu, ktera ukaze, jak to ne/funguje stejne jak tvrdi reklamni matroš.
Jenze VW reklamaci zamitne s tim, ze snizeni vykonu je poplatne stari vozu a ze oni za pokles vykonu nemuzou.
Myslim, ze az se rozhodne, jakou metodiku pouzijou, rozjede se hledani ojebavky. Bud papirove jiny motor, nebo papir o zmene parametru za prachy predany v hospode a nic se menit nebude.
|
|
|
Živě si dokážu představit následující scénář:
1) Auto dám na brzdu před odjetím do servisu
2) Dám do servisu
3) Auto dám na brzdu po návratu ze servisu
4) Jdu do autosalonu a chci nové auto..:-))
Českej národ už na něco přijde.
|
|
|
To budou delat ti gramotni vysiraci. Vsichni ostatni si za penize nechaji nahrat od pic-tuzeru stejnou mapu nebo rovnou nejakou vylepseniu, kdyz uz tam budou.
|
|
|
Jo, todle mě napadlo taky. Kdyby tu byl právní stát a šikovnej právník udělal hromadnou žalobu za všechny "opravou" postižené, a byla šance to vyhrát v reálném čase (dřív, než přijde doochod), bylo by to skvělé. Bohužel, v EUbordelu + Českém bordelu dohromady, je to spíše utopie.
Já osobně jsem benzíňák, Yeti v turbonaftě (protože jednou zapadla ve sněhu a tudíž "musela" mít 4x4) si vyzmyslela moje manželka. Doufám, že konečně pochopí, že tudy cesta nevede. Nicméně, ať už tu Yetinu nějak dojezdí, tak bych jí doporučil "servisní" (rozuměj auto_kurvící) akce se nezúčastňovat. V čemž mě D-F víceméně utvrzuje.
Kdyby zmr. Ťok aspoň nelhal (a lidi mu to nežrali).
Jinak opět skvělý článek.
|
|
|
Eee, mě principielně vadí tyhle masové akce, hromadné žaloby a podobně. Kromě toho se domnívám, že obecně je větší šance (ať už v rámci soudního řízení, nebo mimosoudního vyrovnání), když je člověk sám, protože přece jenom v rámci hromadné žaloby prokazování škody a podobných záležitostí je celkově takový víc na vodě.
Zase abych si zahrál na ďáblova advokáta. Naprostý většině lidí jsou nějaký emise silně u prdele, jediný, co je zajímá, je spotřeba a zátah vodspoda (oblíbený to úzus u VW Gruppe). To, že to všeichni ostatní musí šlukovat, je nezajímá. Kdyby to tak nebylo, tak si nekupujou diesla, to mi nikdo nevymluví. Věcí další je, že se stále neví, jak a co se vlastně bude dělat, přičemž je docela klidně možný, že po přeflashování budou stále charakteristiky odpovídat původně deklarovaným hodnotám. Jednak pokud vím, tak zejména diesely mají určitou výkonovou rezervu vůči deklarovaným hodnotám, navíc jestli se nepletu, tak výkon je definován v určitých poměrně vysokých otáčkách - když to přiškrtí v nižších otáčkách (což klidně můžou), tak emise sníží a výkon v nižších otáčkách bude nižší (jenže tam není možnost se opřít o deklarovaný hodnoty). To ale jenom tak fabuluju..:-)
|
|
... a říkám si, že to je docela komedie. Tohle je v podstatě důsledek globálního ekologistického hovadismu a jásavého blbství, kdy se auta vyráběla ne podle technického "selského rozumu", ale podle toho, jak se který ekologista vyspal a nadiktoval z prstu vycucané emisní hodnoty, které musí motory splňovat, i kdyby třeba nedávaly smysl. Automobilky v tom jely z donucení, protože je za koule držely odbory s mantrou o ochraně pracovních míst a governmenty s politickými kyji, takže pro ně bylo politicky i ekonomicky vyvíjet všelijak (ne)funkční ekosystémy než si dupnout a prosadit technicky smysluplnější, jednodušší, ale pro ekologisty neprůchodná řešení. Inu, když blbec dostane chuť ve jménu ekologie poroučet fysice a mechanice...
Nefunkční ekozóny jsou pak už jen červivou třešničkou na tomhle shnilém politicko-ekoNGOistickém dortu.
|
|
|
Automobilky se tomu měly v první řadě postavit, protože na rozdíl od jednotlivců měly reálnou možnost s tím něco udělat. Místo toho zvolili cestu ojebávání, tak ať si to teď vyžerou. Líto mi jich není. Je to jejich odvětví, které si mají chránit a je to tedy především jejich fail.
|
|
|
to Czech Dave
To je, myslím, docela výstižené.
Dovoluji si doporučit výjimečně rozumný Hyde Park ČT
www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/30.9.2015/.
Velmi rozumné názory Martin Vaculík, a naopak docela dobře se znemožnil Vojtěch Koutecký (v titulku je blbě představen, správnější než "analytik" je označení ekoterorista, spojený s Duhou, kůrovcem na Šumavě, prostě profesionální zmr.d.)
|
|
|
2Dfens: Opravdu je problém se v diskuzi zmíněnou velikostí modulu SCR pro osobní vozidla? Díky
|
|
|
Jako představitel Duhy byl v nějaké úvodní reportáži cca před týdnem, od té doby se tváří a je uváděn jako nezávislý komentátor, ale evidentně mluví o něčem, čemu nerozumí, nebo obtížnost řešení emisí zlehčuje, nevím, co je horší.
|
|
Poslouchal jsem v radiu rozhovor se Spolupachatelem, kde tvrdil, ze od VW dostali VINka postizenych aut a budou (statni urad) obesilat ridice kvuli ucasti na dob-ro-vol-ne svolavaci akci. V souvislosti s jeho dalsim vyjadrenim, ze bez toho zasahu jsou to auta de facto nehomologovana bych rekl, ze vysledkem VW pruseru bude klasika - kdo si nenecha zmenit - zhorsit parametry vozu, ktery si i kvuli nim koupil, nebude ho sme, v ramci statniho reseni problemu, dale provozovat.
Zakaznici VW jsou bezfantazijni a ovladatelni, takze dostanou befehl a hezky nastoupi do rady k ojebani. Ti, kteri nenastoupi nebudou urzoidi, ale blbci jineho druhu. Tem bude vsechno jedno a az na vec dojde, nebudou podavat zaloby na VW, ale svy skodovacky kramy postavi do rohu zahrady a papirove vymeni motor.
Ve vysledku odsere bordel VW zase zakaznik, jak je u VW dobrym zvykem...a jeste tem blbcum zdrazi uz tak predrazene Skodiffky, aby zalatali tu diru po americke pokute a zalobach.
|
|
|
Druhá stránka věci je to, co popisuje autor [url]http://fleischhans.blog.idnes.cz/c/478174/plivat-jen-po-volkswagenu-je-nefer- proc-ostatni-vyrobci-radeji-mlci.html[/url], totiž že v testu se používá nafta která je skutečně nafta, a nikoli bordel s příměsí kde čeho, s kterým by to auto patrně velmi rychle dojezdilo.
|
|
|
Plivat na VW kvuli ojebanym emisim u dieselu me nebere. Jsou to technicky zastaraly, laciny mrdky z druhotnych surovin, takze se tomu ojebu ani nedivim a navic - diesel v osobaku je obzvlastni prasecina. Spis je otazka, co jeste je tam ojebany a na co neni mozny prijit.
Nafta od pumpy je bezne kvality a auta na ni jezdila statisice km a budou i nadale, takze nejak nerozumim tomu, kde je to "velmi rychle dojezdilo"
|
|
Tusite uz nekdo postizene partnumbery a k nim nejaky nepostizeny ekvivalent (tzn. flash image s fake algoritmem a bez nej) ?
Od minuleho clanku ziju v domeni, ze to je rizene Siemens/Continental SIMOS PCR 2.1, nicmene stale se v mediich objevuje Bosch, tak jak to tedy je?
|
|
|
software údajně napsali nějaký Indiáni, kteří dělají pro obě firmy. Údajně za účelem testu. A kucí německý si to prej naimplementovali do série.
|
|
|
Prijde mi to trochu jako pohadka, ze by se takova uroven softu valela nekde v Indii ... no jestli se posunou jeste do Ciny tak zacnu hledat na Baidu zdrojaky.
|
|
|
to je úplně normál. Spíš bych se divil, kdyby to někdo napsalv EU
v EU se to max testuje a někdy už i to je outsourced
Čína je moc drahá
|
|
|
No nevim jestli jste nekdy neco delal s Indy, ja tedy ano a mohu rici nikdy vice. Oni se sice snazi, ale ta vedomostni i kulturni propast je obrovska ... neprijde mi, ze by se na tom dalo neco usetrit. Na druhou stranu chapu, ze rozhodovaci procesy ve velkych firmach nemusi vzdy fungovat optimalne na vysledek.
Cina umi elegantne resit problem s autorskymi a jinymi pravy :-). Staci poslat vzorek ... ostatne spousta aftermarket dodavatelu dilu presne takhle funguje. V semiconductor je to to same, nakoupili jsme nejakou tisicovku CAN transceiveru - pulka z nich prestala chodit, potom se zjistilo ze to je plagiat (cena orig soucastky bude okolo $0.5 a i to jim stalo za vyrobu plagiatu).
|
|
|
Vědomostní propast zaniká. Ti jejich inženýři mají odkrouceno 2-5 let v Evropě, mají ohromnou motivaci a nejsou rozhodně blbí. Úspora je opravdu markantní, i když jim to většinou trvá déle a je to napoprvé špatně. Například já si nemohu stěžovat.
|
|
|
Nevim co na to rici ... snad jedine: kez bych mel pravdu ja :-). Nemam-li ji, necekaji nas vubec svetle zitrky, protoze jich je opravdu mnoho, a to i pres to, ze Gaussova krivka je neuprosna.
Se snazivosti a pili (motivaci) ale souhlas.
|
|
|
Zajímavé, to máme zcela odlišné zkušenosti. Jako ano, s pár špičkovejma Indama dělám, ale tou formou, že oni jsou tady nebo ve státech, ne že zůstali v Indii.
|
|
|
Ve dvou firmách, kde jsem dělal, management "přišel" na to, že outsourcingem do Indie se ušetří. V obou firmách se vše do roka a půl stahovalo zpět, s velkou ostudou u zákazníků a samozřejmě s dalšími problémy.
Příčin je celá řada - oni možná mohou mít nastudováno, ale udělat z něčeho zkoušku na VŠ a zvládat problematiku v praxi je setsakramentský rozdíl. Nehledě na to, že bych se vsadil, že spousta z těch "našich" indů VŠ neviděla ani na fotce a pokud ano, tak mají za sebou něco jako naše plzeňská práva nebo UJAK.
Další nevýhody jsou časový posun, který reálně dělá při vývoji problémy, problémy s jazykem, neuvěřitelně slabá výkonnost apod., to všechno spolehlivě zabíjí levnou hodinovou sazbu, což je jediná výhoda, kterou outsourcing do Indie je schopen nabídnout.
Do té doby jsem si reálně myslel, že to s indama jsou akorát pomluvy těch, kterým indové sebrali práci. Po reálné zkušenosti s nima jsem pochopil, jak moc jsem se mýlil.
|
|
Ona ta koncernová auta nelžou jen při homologačních testech. Měl jsem několik služebních škodiček a všechny mě mile překvapovaly poměrně nízkou spotřebou podle PP. Nejsem žádný extra spořílek, ale i při svižné dálniční jízdě "kousek" nad rychlostními limity jsem se dle PP pohyboval někde mezi 6,5 a max. 7l/100 km. Pak jsem si koupil svoje vlastní benzinové auto ze země vycházejícího slunce a spotřeba dle PP ukazovala v průměru 8,5l/100km. Jenže zvláštní bylo, že jsem na nádrž, která byla jen o 5l větší, najel prakticky stejné kilometry, jako předtím? Prošel jsem si tedy předchozí knihy jízd s kalkulačkou a skutečná spotřeba superbů byla 7,8, resp. 8,2l/100km. To mi nepřijde, jako zanedbatelné.
Na druhou stranu jsem letos použil novou oktáfku na 1200km dlouhou cestu a zcela reálně jsem to jel za 5,3 a ani PP tentokrát nelhal.
|
|
|
Len poznamka - kontroloval si si dlzku tej trasy s gps? Totizto, pokial tachometer v skodovkach ukazuje svojich standartnych 10%+, tak aj prejdenu vzdialenost ti ukaze o tych 10% dlhsiu - a z toho ti vyjde spotreba o tych 10% nizsia... Akurat to nebude realna spotreba v lutroch na sto, ale v litroch na devatdesiat a kusok
|
|
|
Tachometry jsou nastaveny tak, ze ukazuji vic, ale odometry pocitaji spravne.
|
|
|
??? Cize auto pozna, akou rychlostou ide, akurat potvora udaj pre tachometer prezene nejakym algoritmom, aby to ukazovalo spatne? Alebo bere nameranu hodnotu z cidla tachometru, ale odometer z neho prerata tym algoritmom, kedze vie, ze tachometer ukazuje zcestne?
Preco by to takto robili? Ako by potom vyrovnavali odchylky vyplyvajuce z rozdielnych velkosti kolies? A najma, preco by davali na odometer spravnu hodnotu, ked sa vlezu do zakonnej tolerancie a vysledkom je pouzivatel vysmiaty jak leco, ze to nist nezere?
|
|
|
Protože nařízení EU které stanovuje tolerance, a protože výrobce neví jak moc nahustíte pneumatiky, jak velký bude vzorek, a tak se pojistí tím, že to nastaví prostě úmyslně blbě aby v žádné kombinaci nenastalo, že máte vyšší rychlost než skutečnou (protože dolů má celkem toleranci - 4 km/h + 10 %)
|
|
|
Máte to naopak - nikdy nesmí nastat stav, že máte na tachometru nižší rychlost než skutečnou...
|
|
|
Ridici jednotka to vi podle cidel ABS. Nezna velikost kol, tak dosazuje implicitni hodnotu. Rozdilna velikost kol se zanedbava, pocita se s koly, dodanymi vyrobcem. Zamerna chyba (zhruba +10 %) je pak vnesena do informace, kterou ukazuje odometr. Kdyz taham informaci o rychlosti jizdy z OBD, vidim vicemene to, co ukazuje GPS a ty merici cedule kolem silnic, odometr ukazuje vic.
|
|
|
Pardon, nikoli odometr, ale tachometr.
|
|
|
Dovolím si doplnit: moje auto například ABS nemá, přesto je analogový rychloměr i otáčkoměr napojen na řídící jednotku. Snímá se to čidlem na výstupní hřídeli v převodovce, resp. čidlem na k tomu určené hřídelce v převodovce.
|
|
|
Take si dovolim doplnit, ABS nebo motor neberou "jen tak nejaky typ kola", ale v drtive vetsine modernich aut je konfigurovatelna 'tire circumference' ... spousta lidi vymeni kola a potom se divi.
Take mam za to, ze + hodnotu pridava az pristrojovka (v BMW se da dokonce konfigurovat o kolik ma pridavat), motor/ABS/automat udaj vidi spravne
|
|
|
U všech aut, ve kterých jsem se hrabal, tu rychlost opravdu přihazoval až přístrojový štít.
U starších VW se nekorigovaná rychlost dala zobrazit na displayi klimatisace po zadání nějaké sekvence tlačítek.
|
|
|
Budeme asi niekedy spravit porovnavaci pokus, az pojdeme s kamaratmi jednu trasu. Moj japonec ukazuje rychlost spravne, pri 130ke je rozdiel oproti dzipieske tak kilometer - dva, skusim porovnat na konci prejdene vzdialenosti s kamaratovymi germanmi
|
|
|
Ano, auto (resp. jeho ECU) ví moc dobře, jako rychlostí se pohybuje. Zkreslení je dáno jen rozdíly v povolených rozměrech pneumatik, jejich huštěním a opotřebením. Teprve kdesi v přístrojovém panelu se k výše uvedenému +/- správnému údaji o rychlosti auta připočítají nějaké fake hodnoty, a to nelineárně - učinil jsem v tomto směru několik pokusů. Testovaný vozík Fabia 1.2HTP ročník 2003 bez ABS, pneumatiky 14" rozměru 185/60 huštěné dle doporučení výrobce pro částečně zatížené auto.
Výsledky:
vzdálenost dle mapy.cz 51.3km, vzdálenost dle GPS 51.4km, odometr v autě ukázal 51.2km.
Rychloměr v autě při 50km/h dle GPS ukazoval 55km/h, při 125km/h dokonce 140km/h - tedy budík "urychloval" auto o těžko uvěřitelných 15km/h! Zkusil jsem to i jinou GPS s týmž výsledkem.
|
|
|
50-55 a 125-140 predsa je linearne:
55/50 = 1,1
140/125 = 1,12
|
|
|
Máte pravdu, sypu si popel na hlavu.
|
|
|
Presne tak to funguje. V OBD a pripadne v servisnom menu auto ukazuje takmer to iste co GPS, kolko umyselne prichadzuje na tacho sa da nastavit.
Pri niektorych autach meni servis pri zmene kolies nastavenie, v jednoduchsom pripade su disky a pneumatiky schvalene tak, aby mali obvod v ramci na tacho prihadzovanej odchylky.
obvod = 2*pi*(sirka_behuna*vyska_bocnice/100+disk/2*25,2) mm
Plus/minus nejake drobne na dezen, kontroloval som podla internetovej kalkulacky obvodu a ukazuje cca o 10 mm viac, to je v ramci pokusu viacmenej jedno.
Napriklad:
185/65R15: 1943,1 mm, -2,1 %
195/65R15: 1983,9 mm, +0 % (dodane z tovarne)
195/60R15: 1922,7 mm, -3,1 %
205/55R16: 1975,1 mm, -0,4 %
|
|
|
No v reálu je to ještě trochu jinak, pneu na autě nahuštěná podle předpisu výrobce má jiný statický a jiný dynamický poloměr a to se liší od Vámi vypočteného.
Ale dobře je na tom Vašem výpočtu vidět třeba dvojice rozměrů povolená pro běžné OII, 195/65-15 a 205/55-16 mají vlastně stejný obvod. Ten malý rozdíl v neprospěch 16 se srovná větší tuhostí boků nízkoprofilové pneu zatížené autem.
|
|
|
Těch algoritmů tam je víc. Ručička rychloměru, ručička teploty chladicí kapaliny, ručička palivoměru ... u moderních aut ukazuje skutečné hodnoty jen diagnostika.
|
|
|
Mohu to potvrdit, ale je to dáno řekl bych až extrémní optimalizací na jízdní režimy, na které danou motorizaci naladil konstruktér. Třeba dva příklady.
Dostal na služebku OIII 1.6 TDI 66 kw. Do 100 km/h celkem ok s velmi malou spotřebou, ale na tuto rychlost vysloveně nebezpečné auto. Na dálnici jsem se s tím pokoušel zařadit do levého pruhu a předjet kamion. Rovnalo se to skoro sebevraždě.
Nebo
OII 1.4 TSI, je super, že se motor velmi rychle prohřeje, ale jel jsem s tím velkém horku na rovinaté dálnici piánko 140 km/h a olej měl už 130 °C. Co kdybych to přišlápl na 180 až 200 km/h. To tam bude 160 °C a turbo půjde do kopru?
Takhle by se dalo pokračovat dále.
Naproti tomu šikmooké výrobky vykazují daleko větší univerzálnost.
|
|
|
|
|
|
Helejte, já jsem sice jen blbej kluk z Budějc, ale ohledně toho prvního bodu, který D-FENS považuje za nejpravděpodobněbší pro ČR a EU - jak se tohle bude snoubit s tím, že auto na testech bude (jestli to chápu správně) ukazovat vyšší hodnoty (tedy správné hodnoty) emisí? V ten moment by se mělo jednat o auto, které normu nesplňuje oficiálně, nebo jak se to bude řešit? Přepíše se jen techničák? Zakáže se tomu vjezd do nízkoemisních zón?
Nebo jsem to pochopil úplně blbě?
|
|
|
Ne, pochopil jste to správně, jen to opatření je obskurní. Prostě se odstraní ta neshoda (ojebávací kód), ale auto jako takové bylo homologované a EU legislativa vyžaduje splnění emisního testu jen při typové zkoušce alias homologaci, a homologaci auto má, takže k žádnému dalšímu testu nedojde a v něm to tedy nebude nic ukazovat.
Vjezd nikam se tomu nezakáže (v techničáku to má, že to plní EURO-5) a že to v reálu čmoudí jako EURO-3, to je jen takový drobný problém, který de iure ani neexistuje.
|
|
|
Jo takhle ... Díky za vysvětlení.
Přesto mě napadá ještě jedna otázka: nebude to teď na emisích vykazovat vyšší hodnoty? Mělo by, ne? Projde takové auto?
Zkusím si odpovědět sám: asi projde, protože i moje euro-3 felda v dehtu má naměřené hodnoty hodně nízko pod limitními. A to z ní létají hezké černé vločky, před pár dny jsem pod vejfuk ze zvědavosti dal ruku :).
|
|
První možnost, protože motory splňují stávající normy.
www.rozhlas.cz/radiozurnal/dvacetminut/_zprava/1538780
|
|
Tak jsem se právě dočetl, že se koncern VW chystal masivně expandovat na americký trh. Ve světle tohoto poznatku začíná celý cirkus s "největším podvodem v automobilovém průmyslu" (tak to hovináři skutečně pojmenovali!) konečně dávat nějaký smysl. Prostě konkurenční boj a průmyslová špionáž.
|
|
|
Dieselové motory mají na americkém trhu osobních aut podíl asi 3 % (a to tam nejspíše budou započítané i pickup trucky). Jakou masivní expanzi si v tomhle segmentu trhu představovali, to ví asi jenom vedení VW. Přesvědčovat američany, že si místo benzínového auta mají koupit smradlavou dieselovou Jettu, je podle mě sebevražda.
|
|
|
S rostoucí cenou ropy, zlepšující se kultivovaností dieselů, poměrně velkém nájezdu v porovnání s evropou, americké zálibě ve velkých autech a naddimenzovaných motorech to zase tak nesmyslný krok být nemusí. Dává to větší smysl, než hybridy a elektromobily.
Smysl spíš nedává obliba dieselů v Evropě.
|
|
|
Mně nedává smysl obliba dieselů v osobních autech tak nějak celkově. Chápu to u lidí, kteří denně jezdí kvanta kilometrů, nechápu to u všech ostatních. Vždycky mě rozesměje, když vidím dieselové VW Lupo.
|
|
|
Ale nie. Nafta je v zime drahsia o 20% ako benzin, takze uspora na nakladoch na palivo je nepodstatna.
|
|
ty jako posraný motory jsou jako řtyřtakty, nebo dvoutakty,?
|
|
|
tak, bude to mocovina a spatni programatori poleti :D
http://dsl.sk/article.php?article=17559
|
|
|
" ... Podľa môjho najlepšieho vedomia dnes toto nebolo firemné rozhodnutie. Toto bolo niekoľko softvérových inžinierov, ktorí to tam dali pre ktovieaké dôvody a ja by som to tiež chcel zistiť ..."
Jasně. Takže programátoři za to můžou, banda jedna, IQ mají a ještě si vymýšlí! Bez nich by taková skupina Mirků Dušínů, jako jsme my VW, k něčemu takovému nesáhla ani omylem, ne ne ne ne ne! ...
Mám podobnou zkušenost. Pro jednoho z mnoha mých zaměstnavatelů jsem v zaměstnaneckém poměru jako zadání od zaměstnavatele napsal systém na porovnání finančních toků (části státní) instituce, neb se to vedení "nějak nepozdávalo". Po schroupání to bylo 16 mega manka, které zavinil(a) oblíbenec(kyně) vedení. Obdržel jsem vcelku nezanedbatelné odstupné a byl odešen.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Volksfraud II: Wie repariert ma´ das Ding?
|