|
Podobne to je aj v kalifornii. Maximalne povolene rychlosti su aj v mestach obmedzene znackou a netreba si ich pamatat. Po prepocte na km/h su rychlosti priblizne rovnake ako v Europe (okrem dialnic tzv. freeway, najvacsiu som videl v Arizone 75 inak 60-65).
K pokutam: v Kalifornii vacsinou policajt vypise "hlasenie" o stave premavky, case... a toto hlasenie ide na nejaku komisiu a nasledne pride posta so sekom na zaplatenie pokuty. Ak sa nemylim tiez maju nieco ako bodovy system. Pre hriesnikov su nasledne vyssie poistky, ktore sa daju znizit absolvovanim "kurzov bezpecnej jazdy". (Absolvovanie je za ucast a pocul som o pizza kurzoch kde dostanete pizzu zadara...).
|
|
|
Co si pamatuji, tak 75 je v nekolika statech a 70 ve vetsine, co jsem projizdel (z NY do San Francisca) Tusim, ze Nevada mela donedavna neomezenou rychlost na nekterych silnicich. Ale nejsem si jisty.
Co se tyce prekroceni rychlosti (maximalne tak o 25 - 30 mil za hodinu) Pokud se clovek chova slusne a uzna svou chybu, pak dostane napoprve jen varovani, pokuta nasleduje az za dalsi prohresek. Policii jde o klid na silnici, ne o buzeraci kazdeho, kdo jede nad limit.
|
|
|
Dokonca podla zavaznosti rozlisuju medzi neformalnym ustnym napomenutim a oficialnym napomenutim, ktore treba potvrdit podpisom a je to v podstate na rovnakom tlacive ako keby policajt vypisoval spominane "hlasenie" o priestupku.
Neobmedzenu rychlost som nevidel, ale tiez som o tom pocul...
|
|
|
Ja dostal oficialni papir s napisem varovani, ale nepamatuji si, ze bych neco podepisoval. Byla mi poprana stastna cesta a at se mi nic nestane.
Jinak ten policajt nechtel videt ani papiry od auta a kdyz jsem mu ukazal cesky mezinarodni ridicak pro USA, neznal ho. Pak se podival na mou "narodni" karticku, pokyval hlavou a bral to jako fakt. Jel jsem 20 mil pres limit.
|
|
|
Myslim, ze to varovanie treba podpisat, pretoze on si nechava original a ty dostanes kopiu, takze aby si nemohol vymyslat pocet "pokut"...
Ked zastavil nas hened si pytal "rental agreement" a potom chcel aj medzinarodny vodicak. Ked som sa ale pytal jedneho "dopravaka", ktory stal pri cestnej blokade (poziar nedaleko), ci treba aj medzinarodny povedal, ze mi staci aj EU karticka.
Neviem ci vobec poznaju nieco ako technicak, pretoze tam zrejme moze jazdit vsetko co ma motor volant a kolesa...
|
|
|
Každý stát má své limity, ale v zásadě lze říct, že čím dále na západ, tím je povolená rychlost na dálnici větší a to v rozsahu 55-75 MPH. Navíc někde je rychlost v noci o 5 MPH snížena.
|
|
|
ve statě NY je nejvyšší limit 55 mil v hodině ale běžně se překračuje, jinak je to asi stejný jak v tom texasu akorát na červenou se může doprava bez zastavení, pokud to není vyloženě napsaný u semaforu.Alkohol se toleruje, byl jsem tam šest měsíců a měl jsem dvě bouračky kvůli demenci některých řidičů kterých je tam celkem dost.Jezdí se tam slušně ale někdy potkáte strašný pako
|
|
ad. Souběžná jízda v pruzích je zde naprosto běžná a předjíždění z prava není považováno za smrtelný hřích.
On to totiz vubec neni hrich. V USA jsou si pruhy "rovny" cili kamion muze jet v levem a vy ho muzete predjizdet vpravo, aniz by to odporovalo nejakemu zakonu. Myslim v Kalifornii nebo New Yorku nejaky maji, ale vsichni ho ignoruji.
Ten 4-way Stop ma dalsi pravidla. Pokud 2 auta dorazi stejne, ma prednost ten zprava. Pokud 3 auta, tak prvni jedou ty co jedou proti sobe. Je pravda, ze se to vetsinou resi mavnutim "jed", ale kdyby doslo k nehode, je dobre tohle vedet.
Mate pravdu v tom, ze se jezdi mnohem vice civilizovaneji. Je to hlavne proto, ze ridi naprosto kazdy, 15 lety spratek i 80 lety senior, protoze jinak by se nikam nedostal... do skoly, na nakup, za znamymi. V aute se defacto travi veskery cas mimo praci a zabavu, takze nemuzete jen tak prijit o "papiry" nebo nabourat.
No a v neposledni rade, za opakovane prohresky je neodvratne chladek viz pripad Paris Hilton, a tak si lide davaji pozor. Typicka cedule co jsem vyfotil dnes cestou: http://img210.imageshack.us/img210/6346/bubuyr1.jpg
Nekdy mozna sepisu zazitky z rizeni v brazilskych megapolich, mexiku nebo ciny. Vezte, ze mame stale co dohanet a muze byt i 100x hur :)
|
|
|
"V USA jsou si pruhy "rovny" cili kamion muze jet v levem a vy ho muzete predjizdet vpravo, aniz by to odporovalo nejakemu zakonu."
--nie tak uplne, su staty kde to to pravidlo neplati a v Texase na niektorych cestach su umietnene cedule "Left lane for passing only" aj ked je pravda ze sa to az tak velmi nedodrzuje.
|
|
|
Mohl by mi někdo zhruba popsat, jestli nebo jak funguje technická kontrola vozidel v USA?
|
|
|
Pokud vím, tak v Coloredu bylo povinné jen měření emisí, technická neexistovala.
|
|
|
na Floridě ani technická, ani měření emisí neexistují.Pojistku musí platit pouze auta, motocykly podle uvážení vlastníka (takže v podstatě nikdo), používání přilby je nepovinné.
|
|
|
V Marylandu je třeba technickou kontrolou projít při přihlašování ojetého auta (tuším, že max. stáří je 30 dnů). Může ji zařídit buď prodávající (tak tomu bylo v mém případě), nebo kupující. Nemá-li auto při přihlášení na nového majitele technickou kontrolu, dostane dočasné značky na 30 dnů a během této doby musí technickou projít. Emise se dělají myslím jednou za 3 roky (nemusí se obnovovat při změně majitele). Nevím, jestli si to pamatuji dokonale, přesné info viz zde: mva.state.md.us/AboutMVA/INFO/58000-01T.htm, mva.state.md.us/AboutMVA/INFO/58000-01T.htm#appendixA.
|
|
|
A ještě pro upřesnění: technické kontroly (safety inspections) se dělají všude možně, např. na čerpacích stanicích.
|
|
V Nevadě je to nemlich totéž... Mohu potvrdit svou obsáhlou, jednodenní, řidičskou zkušeností ;-)
|
|
Strávil jsem na východním pobřeží 11 měsíců, hlavně Maryland, Washington D.C. a Florida. Pravidla v článku platí i zde. Navíc bych připoměl možnost otáčení se i na světelných křižovatkách, pokud není tabule "DO NOT TURN ON THE LIGHTS". Policii nevadí ani tak překračování rychlosti, jako traffic harashment (časté přejíždění z pruhu do pruhu, myšky a jiné prasárny). Za celou dobu jsem, ani já, ani kamarádi neplatili jedinou pokutu, vždy jsme se s policií domluvili. Policie ač je ostřejší se lidi nesnaží buzerovat, posuzují přestupky podle závažnosti vůči okolí, mají narozdíl od naší policie přirozený respekt. Na závěr: Nejsem ani náhodou obdivovatel USA, ale policie ČR se má co učit.
|
|
pokud jde o americkou policii je třeba dodat především, že mezi obyvatelstvem se vesměs těší respektu nevídanému skoro nikde v evropě a zejména ne v česku. prostě na amerického policajta se stačí podívat a člověk hned ví, že si nemůže moc vyskakovat. na druhou stranu, pokud se člověk chová normálně, o existenci policie se dozví akorát když zabloudí a potřebuje se zeptat na cestu.
jinak velmi dobrý článek!
|
|
v akom stave su tam cesty, vie niekto povedat?
|
|
|
Zhruba stejne jako dalnice v Nemecku(zapadnim), cili vyborne udrzovane. Dva pruhy pro jeden smer je naproste minimum, pokud to vylozeni neni cesta do nejakeho zapadakova.
|
|
|
Moje zkušenosti se od Danteho lehce liší; dálnice jsem zatím zažil skoro vždy perfektní, místní silnice ve městech (Maryland, kde jezdím nejintenzivněji) jsou ale dost často nepříjemně podobné českým tankodromům a vyvolávají touhu po SUV na vysokoprofilových gumách.
|
|
Piktogramy jsou logickým a v podstatě jediným možným řešením situace, kdy Evropa tvoří (stejně jako USA) z dopravního hlediska v podstatě jeden celek, ale mluví třiceti různými jazyky a používá tři druhy písma. Unifikace základního dopravního značení formou piktogramů je tak nezbytnou podmínkou k tomu, aby všichni řidiči mohli bez větších problémů jezdit po území celé Evropy. Nedokážu si představit, jak bych fungoval při řízení například v Norsku nebo Španělsku, o zemích nepoužívajících latinku ani nemluvě, kdyby byly dopravní pokyny psány slovy.
|
|
|
Ony piktogramy jsou výrazně rychlejší na čtení a pochopení i v případě, že člověk daný jazyk ovládá. Používat text na triviální sdělení je podle mne pitomost - co jde by se mělo vyjádřit piktogramem a jen opravdu specifická sdělení by se měla vypisovat.
Ono na USA dojde. Teď chtějí vydávat ilegálům řidičáky. Až se zase nějaký Hispánec zabije, určitě přijde nějaký humanista s tím, že za to mohou hnusné xenofobní diskriminující dopravní značky v angličtině.
|
|
|
Hm. Aby nakonec v rámci zrovnoprávnění menšin nebyly nakonec ty značky dvoj- a vícejazyčné... Blbost nekvete jen u náš...
|
|
|
Vícejazyčný nápis zase diskriminuje negramotné a těch mezi těmi "undocumented workers" také nebude nejméně. Vsázím na obrázky ;-)
|
|
Jen takova technicka poznamka – zato na urovni tak pate, seste tridy. Ty znacky nejsou kosoctverce, ale……?
|
|
|