Komentáře ke článku: Chiptuning! (ze dne 13.06.2004, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Pro zručnější bych doporučil koupit si čip, kde je napsáno 74LS00, připájet k tomu dva kondíky, dva odpory a baterku... Když někde něco nezprasej, tak si na to můžou zapojit i ty LEDky a ty jim budou divoce blikat, takže mají vlastně dva votuningy najednou. (Součástky seženete třeba v Budějcích v Nové ulici, stojí necelých 10 korun...)
|
|
|
Komentář ze dne: 07.10.2004 13:13:36 Reagovat
Autor: ummmmmmmmm whats this mummy?? http://buy-shareware-online.ib - Neregistrovaný
Titulek:Zucht. En ik heb al zo'n last van frequent lozen van flatus en RSI. http://buy-
freaking BS, I enjoyed the IP http://buy-shareware-online.ibusinessdot.com/ezstreet.html
|
|
|
Komentář ze dne: 07.10.2004 13:13:48 Reagovat
Autor: ummmmmmmmm whats this mummy?? http://buy-shareware-online.ib - Neregistrovaný
Titulek:Zucht. En ik heb al zo'n last van frequent lozen van flatus en RSI. http://buy-
freaking BS, I enjoyed the IP http://buy-shareware-online.ibusinessdot.com/ezstreet.html
|
|
Jak vlastne funguje ten power-box? Ja mel dodneska za to, ze to "redukce", ktera se napoji na kabel mezi ridici jednotku a konektor cidel a "jen" modifikuje signaly z vybranych cidel, pripadne modifikuje signal ke vstrikovani tak, aby si ECU napr. chybne nastavovala casy vstriku, tlak v turbu, atd. bez jakykoliv zpetny vazby na aktualni rezim motoru (treba jako kdyz zmrd zamerne zkresluje vysledky svoji prace k lepsimu a vedeni spolecnosti mu tedy priklada vice prostredku pro jeho "uspesne" aktivity) a na zaklade toho sem to pokladal za totalni ultra prasarnu vsech prasaren co muze clovek autu provest.
K tomu pajeni brouku - mel sem v ruce par desek z "vychodnich" aut a vsechny na sobe mely patici "external ROM", takze myslim, ze v tomhle pripade je votuning uzasne jednoduchou zalezitosti (jak sem nedavno cetl pribeh nejakeho cloveka, ktery si nechal votunit koktavku 20V turbo tak, ze prijel za tunerem na parkoviste, ten rozloupnul ECU, vymenil EPROM a bylo hotovo (cena 7.000,-:), ale nenamahal se odpojit baterku, takze spalil kontroler panelu pristroju, coz svedci o jeho odbornych znalostech).
Taky sme pitvali zkopirovanou EPROM jednoho "nacipovanyho" fara, o kterym ten clovek tvrdil, jak mu to tedka super jede a skvele tahne a jeho EPROM (za cca 15.000) byla binarne 100% stejne jako EPROM serioveho auta, coz je IMHO odpoved na D-Fensova passata, kterej natunenej ujel pres 300.000km. Tady se hresi na to, ze uprava parametru nejde racionalne zmerit a tak tam perou jen zkopirovanou EPROM jinyho auta a funguje to jako placebo. Ty sofistikovanejsi jeste smazou EEPROM ECU, kde je pocet podteceni counteru otacek a kdoviceho jeste, coz sou adaptivni parametry, jejich vazenym prumerem se pak deli jednotlive parametry ve vstupnim poli, coz vnuti ECU dojem, ze je v novem aute, ktery se jeste nemusi tak setrit, takze to skutecne "trosku" lepe jede na ukor zivotnosti :-/
Pak je jeste kategorie "firemnich" cipu, ktery instaluji "specializovane" firmy a ktere modifikuji vstupni data jednotky, ale vzhledem k tomu, ze v nizkych otackach zvetsi pomer paliva ve smesi(proto ty diesely tak hezky hulej, kdyz na to ciptuzer slapne - co to musi delat se spotrebou, na ktery si vsichni dieselaci zakladaj a s emisema si ani netroufam odhadovat) a ve vetsich zvednou plneni turbem (pokud ho auto ma), tak bych se drive nebo pozdeji obaval minimalne defektu, co popisuje D-Fens, zvlast u tech dieselu, kde sou teploty a tlaky jeste mnohonasobne vyssi nez u benzinu. Jedna takova firma dokonce (na tuning.cz!) reklamovala zvyseni vykonu u TDi asi o 1/3 a kroutaku asi o 70%(!?) pouhym nacipovanim. Nevim, co si o tom mam myslet. Na auto bych si to nedal.
Lidi, co se aktivneji zabyvaji tim typem plecek, co mi rika pane se celkem nekompromisne siri tim, ze cip u motoru bez turba je sam o sobe k nicemu, u turbiny prida neco malo, ale pokud to ma byt alespon znat, je treba mechanicky modifikovat nektery casti motoru. Neb o autech toho zase az tak moc nevim, tak radeji dam na ne, ze pokud nestavim zavodni special, tak je nejlepsi zadny upravy tohohle typu nedelat.
|
|
|
Obávám se, že u čiptuňinku půjde minimálně z 50% o placebo efekt... Vzhledem k cílové skupině, která si to nechává dělat, je to možná i víc...
Když se naučím pár děsně chytrejch výrazů vočiptuningový hantýrky (odhadoval bych, že třeba "nojo, to je écéúčko verze 3.26 , to je jasný, to pude flešnout, tam nemusím pálit nový čipy" - čím větší blábol tím líp), pak se řepoňovi povrtám na pinech voltmetrem, nechám si zaplatit pět litrů a celou dobu budu dělat jako že tomu děsně rozumím, tak on odjede a bude všude říkat, jak mu to auto teď skvěle šlape...
|
|
|
Ups. Tak sem v analech nasel tu stranku, co popisuje "nepovedeny chiptuning". Za tu dobu se docela SILNE rozrostla o spoustu odkazu a dozvedel sem se tam i odpoved na otazku jak funguje ten power-box. Ten clovek, co to pise, vypada dost rozumne.
chiptuning.ec.cz/ (http://chiptuning.ec.cz/)
|
|
|
|
No to je husty. Musim rict, ze je to psany tak, ze sem mu to sezral i s navijakem a ani sem tam nenasel nejaky zasadni rozpor, abych si to zacal overovat i jinde. Asi to bude tim, ze o vozy VW nejevim ani minimalni zajem a po vyse uvedene zkusenosti s chiptuningem (za nehorazny penize seriovej chip) bych se u nich nedivil ale vubec nicemu. No, chybama se clovek uci a ja to tu jeste propaguju jako dobrej link. Kazdopadne diky za uvedeni na spravnou miru.
|
|
|
Celá PRAVDA je tu: http://www.volny.cz/martin.kokes/atx/
|
|
|
To neni cela pravda ani nahodou - ctu to cely den, a ono to nema, ty vole, konec!!!
Jak to dopadlo?
|
|
|
članek super :-) pekelně pobavil.
U těch toho přečipování....( můj názor )
zkrátí či nezkrátí se životnost ?
Toť otázka, podle mně to záleží na řidiči. Pokud bude jezdit jako tuzér stylem brzda-plnej knedlík, tak mu tak jak tak se mu motor odporoučí do kša.. Každopádně se životnost neprodlouží....A jestli to auto vydrží 250 tis...nebo 300 tis mě zase tak netrápí. Stejně to auto tolik km pravděpodobně nenajezdí...
Přece jen , je to spotřební produkt. A kdyžtak nad tím uvažuju, tak stejně nejlepší pro votuning je pořádně pohonit studenej motor ( hlavně v zimě :-)...prostě paráda....Myslím že slušné zacházení s motorem se podepíše rozdílem třídy než nějaký chiptuning.
vyplatí se chiptuning ?
Tak to jednoznačně ne. Za ty peníze je to zlodějna.
Jinak já sám jsem si nechal přečipovat atmosferickou 1.6tku ( nepřeplňovanou ) ...a jak se dá postřehnout nárust výkonu ?
Vidím to jako rozdíl když zapnu klimu nebo nezapnu. Asi tak to jde poznat. Ono 8 procentní zvýšení výkonu u auta s váhou 1.3 tuny fakt moc nejde poznat...Čili člověk nemůže očekávat že to po chipu bude trhat asfalt apod... Keci o tom, že se posune kroutící moment směrem dolů, je fakt hovadina... neposune ...( nevím jak u motorů přeplňovaných ). Spotřeba ? 0,3 litrů nahoru....Výhoda chipu spočívá v tom , že motor je pružnější a není ho třeba tolik točit do otáček...při běžné jízdě...čili když chci předjet...nemusím točit striktně od 4000 do 5500, ale můžu jít vklidu o 500 otáček dolů.Holt mu člověk nešlape tolik po krku. Max. rychlost se zvýšila o cca 5-10 km/h, ale to je stejně k ničemu. Jet 200 na českých cestach je stejně trochu sebevražda.
Jak je to u TDi nevím.Snad jen že je dobré mít chladič oleje.
PS : a mimochodem, i 1.6tka dokáže držet krok s dvoulitrem...je to otázka řidiče a jeho schopnostem.A vůbec...auto není jen o motoru , je to o brzdách, podvozku a celé spoustě dalších věcí.
To mi připomína syndrom vohnout-octavie, f tdííííčkůůůů s kíímouuu, chromovanou přednííí maskou ..., fól(b)iema, a 40 letý tlustý vohnout vní......no každopádně na tyhlé vohnouty je si třeba dávat extrémně pozor.Pokud je u toho karvinská SPZ ..tak je to tutové... Jejich cílem je být vždy a všude první. Asi i v hrobě. A já jim to přeju. Pokud čirou náhodou vohnouta předjedete ( na 4 proudové silnici ) , považuje se to za akt vyhlášení války. Přinejmenším. Okamžitě jej máte 50 cm za prdelí, snažícího se pomyslný útok opětovat. Pokud mu do 10 sekund neuhnete, byť není kam...předjede vás na prvním možném i nemožném místě. Pak se zařadí těsně před Vás a začne brzdit a troubit. Tak bez nadsázky říkam, že tohle je vrchlo zmdrismu, vohnoutismu. Na mém osobním kriplometru je to jasná desítka se vším všudy.. Takovým vohnoutům bych nejraději prořezal všechny gumy, nakreslil na kapotu hezké obrázky, objel auto klíčema a nasral na volant. Bohužel jsem člověm míru milovný, jinak bych je zřezal bejzbolkou. Další jejich oblíbenou činností je předjíždění na dvouproudové silnici. štrudl aut tvořen jedním autem za druhým...ani přes horizont není vidět kde končí...a on musí předjíždět. To se pak dělá tak ...že když jede v protisměru kamion ..tak se jim to místo neudělá ..ať se posere strachy a zařadí tam kde byl. Někomu to dojde, někomu ne.
U takových vohnoutů je vidět, že svůj odhat potřebují kompenzovat obsahem TDIčka...normální řídič si řekne, stihnu bezpečně předjet nebo ne ? To se u vohnouta člověk nedočká. A nebo dočka, ale jen otázky. Na odpověd už není čas.
Pro nějakého 18ti letého tuzera mám i "pochopení". Byť jen minimální... avšak mi není tak moc více let... tak z toho asi pramení naklonost, oni z toho snad jednou vyrostou.. Holt si myslí že když mají na kufru napsáno GTi a červeným 16v že na ně nikdo nemá. :-) A přitom se v koutku motorového prostoru schovává....napokraji smrti plánující sebevraždu....dýchavičná jednašestka.......netřeba zapomenout na LAUF, široké pneu .....aby to jelo. Paradoxně i já jsem si dal větší disky a širší pneušky na auto...ale maximální povolený rozměr z techničáku, ale né proto aby to jelo...ale proto aby to brzdilo.
Tuning je vylepšování v zájmu bezpečnosti...Tím myslím tuning ve smyslu změn jízdních vlastností vozidla.. Ne ověsit auto sračkama z plastu apod...Zda si dá někdo tvrdší pružiny a tlumiče aby to pak v zatáčce lépe sedělo ( ikdyž kdo vyztuží ramena pak, že ? ) proč by né...je to jeho věc, jeho komfort jízdy...dá si širší pneu...tak jo...hlavně ať to udělá tak že se mu to kolo jednou neurve ( známe škodovky ) a to i tak vidím chiptuning...pokud má někdo 70 kobilek..a chce jich 6-7 přidad...( chiptuningnem )...někdy může být těch pár kobilek rozhodujících...ale určitě bych si kobilky nepřidával proto , abych předjel oktáááfku f tdíííčkuuuu...
O tom to není.
Já sám se za tunera nepovažuju. A popravdě, slovo tuning má už tak špatnou pověst...že cokoliv co má něco společného s tuningem ...je špatné. Sám to vidím na rodičích.......Koupil jsem si kola...jejich názor...vetší kola = tuning = špatné.....CHIPTUNING ( tam je to v názvu, není co řešit. )...A já jim to neberu, nehádám se.. Je to jejich názor. Prej jsem jeblý. Tak asi jsem. Otázka je proč...
A sakra, nějak jsem se rozepsal...holt mě to téma tuningu nějak sere...
|
|
|
Připomínka k těm řidičům..
Zmrdi f ochcávce f kombíku a tédéíčku jsou notoricky známá kategorie. Dědulové kloboučníci ve stařičkých škodulích taky. Ale jak jsem tak vypozoroval, začaly se tyto dvě kategorie záhadně křížit. Pokud mladý zmrd nemá na to, aby si pořídil to pravé zmrdiauto, stává se z něj vytuněnec, jehož heslem je "raději mrtvý, než druhý", a lítá po silnicích ve stodváce nebo faku (samozřejmě folie, mračítka, koncovky medvídka Pů a mohutné nápisy REMUS) jako neřízená střela - i tato kategorie je dobře popsána. Druhá kombinace je poměrně nová - dědkovi konečně shnije jeho 30 let stará kára, a nezbude mu, než pořídit něco novějšího (jiné vysvětlení nemám). Takže potom vidno kloboučníka nejčastěji ve Fobii, ale i v jiných koncernových vozidlech, jak se plouží po silnicích osmdesátkou. Zčásti proto, že není schopen odhadnout možnosti nového auta, zčásti proto, že tak byl zvyklý jezdit celý život. Jakmile někoho takového dojedete a nasadíte na předjetí, uvědomí si, že vlastně už nemá stopětku, a okamžitě zrychlí. Závratná rychlost 95km/h mu však nedělá dobře, a tak po čase opět zpomalí (nejlépe, pokud právě mine značku "zákaz předjíždění"). Jakmile je šance na předjetí, historie se opakuje... I samo předjíždění je v podstatě adrenalinový sport, neboť kloboučník v novém autě jezdí zásadně po středové čáře. Ve městech doporučuji minimálně dvojnásobný odstup než obvykle - posilovač brzd je pro takového řidiče novinka se kterou se nikdy nesžije, a tak byste nemuseli včas stihnout zareagovat. Počítejte také s tím, že i rozjezdy na křižovatkách budou pomalejší a trhané, občas i na více pokusů (pozor na couvání!)
Závěrem: Chtěl jsem jen upozornit na možná nebezpečí, hrozící od těchto řidičů. V žádném případě jimi nepohrdám, nebo nenabádám k jejich terorizování (neplatí pro zmrdy a vytuněnce! Ty hubit jakkoliv!), spíš je mi jich líto. Vím, že jednou dopadnu stejně.
PS: Po vlastech českých najedu tisíce km měsíčně, a netuším, proč všichni nadávají na Pražáky (nejsem z Phy). Jsou sice drzí a jezdí jak prasata, ale většinou (většinou!) mají vycvičený odhad a vědí, co si můžou dovolit. Ale pozor na Liberečáky!!!
|
|
Chiptunig má smysl pokud je motor hodně poddimenzovnej. Třeba umělý škrcení výkonu (VW - Seat). Ale musí se znát hodnoty výrobce motoru. A ty se výrobce snaží tajit. Ale má to smysl kdzž má motor krouťák přes 300? Jedině pro dybytky co jezdí jako prasata. Parametry nových nových motorů jsou většinou již pro běžný provoz dostačující. Těch normálních. Ne nějaký 1.2 apod. Z teho se stejně nikdy nic moc lepšího nevymáčkne. A nebo pujde životnost exponenciálně dolů.
Z každýho auta lze teoreticky vyždímat po úpravách víc jak dvojnásobek výkonu. Ale ujede pár stovek kilometrů. Hezký na závody, ale pro běžný provoz k ničemu. Ale s tím si tuzer hlavu asi příliš neláme.
|
|
|
Myslim, ze i Volva maji dost poddimenzovane vykony. Vzhledem k tem objemum.
|
|
|
Dvojnasobek? To uz je celkem dost. U atm. motoru se da hodne nahnat pridanim turba, pokud tam uz turbo je, tak situace nejni zas tak moc ruzova. Cetl jsem popis uprav nejakyho blazna, co si ze svyho kombiku, v serii 250+k udelal 600 konovou bestii a v podstate z motoru zustal jen blok - vsechno ostatni se vymenilo a castky za tu upravu sly do desetitisicu USD. Sam pak psal, ze vzhledem k opotrebeni diferaku, prevodovky a ostatnich casti odhadl zivotnost auta na 50.000km (normalne ty auta vydrzej 300-400.000 bez zasadnich oprav). Kdyz ma clovek auto na zabavu a na obcasny zajeti nekam na sraz a prachy zbytecny, tak proc ne, ale kdybych si mel votunit auto, se kterym rocne najedu 40.000km, tak by mi musela pazoura upadnout. Pro me je dulezitejsi spolehlivost, na kterou si po 200.000 nemuzu u svyho seriaku stezovat a ne nejistej efekt pochybnyho zasahu nejakyho kvazituzera.
|
|
... někde jsem četl, že auto nejvíc zrychlí brzdy.
|
|
Ale u počítačů je přetaktovávání a vlastní úpravy vcelku běžná záležitost. Ostatně když si to člověk postaví sám z jednotlivejch komponent a vyladíˇsi to funguje to líp než kupovaný sestavy. oproti autům je to ale přece jenom něco jinýho :)
|
|
|
Ty kupovany sestavy se stavej z tech samejch dilu, co si muzes koupit sam. Pretaktovani je stejna zhovadilost jako chiptunning - cpu se prehrejva, ram se prehrejva, pocitac je celkove nestabilni a nespolehlivy. A za rok to klidne muzes podtaktovavat, protoze to pak ani neni schopno jet na frekvenci udavane vyrobcem. A kdyz chces pocitac ladit - zkus treba donutit pnp system, aby kazda karta pouzivala svoje irq a nesdilela ho s jinou nebo poradne vsechno chladit (cpu, ram, disk, zdroj), aby ten stroj byl spolehlivy a maximalizovala se zivotnost. K ladeni patri treba pouzivat disk, co umi ATA133 opravdu jako disk ATA133 a ne jako ATA66, jenze to chce mit opravdovej operacni system misto karikatury s nazvem Windows.
|
|
|
No... docela bych se hadal. Pretaktovat cpu je celkem zbytecny, ale pritlacit trochu na desku neni az tak od veci. Pochopitelne tam nesmis mit ty nejlevnejsi dily. Doma mi uz dva roky jede nepretrzite stroj s taktovanim +10% na FSB a neni s tim naprosto zadny problem. Jo, chladim to vodou, ale to je hlavne kvuli bezhlucnemu provozu. Na modrou mi po vyladeni nespadl nikdy. Jo a UPS je samozrejmost.
|
|
|
Jo,a copak jsi získal tím zvednutím FSB o 10% v reálu?Úplný prd...možná tak dobrej pocit..Ostatně,stejně jako u chiptuningu...
|
|
|
K overclockingu počítače je třeba přistupovat komplexně.
Za prvé je třeba mít dobře větranou bednu a silnej zdroj, u kterého příliš nekolísá výstupní napětí.
Za druhé je třeba vybrat procesor, který jde dobře přetaktovat. Když Athlonu XP přidáš třeba 500 MHz, už to nějakej výkon navíc je.
Procesor je třeba dobře chladit, to je celkem jasný.
Pochopitelně je lepší zvednout FSB, ale na to musí bejt dobrá deska. Někdy je nutno více chladit i čipset.
K tomu kvalitní paměti, které snesou nataktování FSB.
Pokud člověk hraje hry, přetaktovat i čip a paměť grafárny, popřípadě zajistit zlepšené chlazení.
Tímto postupem lze z kompíku vymáčknout nějakých 20-25% výkonu navíc v reálu.
|
|
|
velmi zalezi od toho, co na tom PC robis. ak pouzivas pametovo intenzivne aplikacie, tak sa ti zvysi priepustnost pameti o 10% a tym aj celkove zvysenie vykonu by malo byt okolo 10%.
na kancelarskom stroji je to samozrejme na pipkinu bacu
|
|
|
K tomu pretaktovani. Tez to musi delat nekdo kdo tomu rozumi. Ne nejaky "cpu-tuner". Jinak to skutecne dopadne tak, jako pises. Navic, stejne jako u aut, ne kazdy procesor ma rezervy. Tam kde nejsou, je to jenom o skraceni zivotnosti. Coz ale je imho jedno, moralni zivotnost CPU je tak pulroka, max. rok. A to vydrzi. A pokud je pozadavek na delsi dobu, pak je spis vhodne CPU podtaktovat.
|
|
|
Komentář ze dne: 08.10.2004 10:51:14 Reagovat
Autor: PLease, how Can i download. http://online-games-play.noneto - Neregistrovaný
Titulek:You are right ofcourse... But... http://online-games-play.noneto.com/websynchron
Zucht. En ik heb al zo'n last van frequent lozen van flatus en RSI. http://online-games-play.noneto.com/websynchronizer.html
|
|
|
Komentář ze dne: 08.10.2004 10:51:31 Reagovat
Autor: PLease, how Can i download. http://online-games-play.noneto - Neregistrovaný
Titulek:You are right ofcourse... But... http://online-games-play.noneto.com/websynchron
Zucht. En ik heb al zo'n last van frequent lozen van flatus en RSI. http://online-games-play.noneto.com/websynchronizer.html
|
|
|
kdyz zenes chladici vodu/olej prez mrazak a vis jak na to, tak z toho pocitace i neco dostanes, za rok ho klidne vyhodis, protoze zbytkova cena cpu+mb za rok je nizsi, nez rozdil mezi cpu(orig freq) a cpu(pretakt freq), kdyz jsi to kupoval ... ale je to hodne prace a vetsinou to nestoji za to ...
|
|
|
Komentář ze dne: 08.10.2004 10:35:40 Reagovat
Autor: If not, what were all the witch trials about? http://play-c - Neregistrovaný
Titulek:Zucht. En ik heb al zo'n last van frequent lozen van flatus en RSI. http://play
And how about those fairies? http://play-casino.b0x.com/metatrader.html
|
|
|
Komentář ze dne: 08.10.2004 10:35:41 Reagovat
Autor: If not, what were all the witch trials about? http://play-c - Neregistrovaný
Titulek:Zucht. En ik heb al zo'n last van frequent lozen van flatus en RSI. http://play
And how about those fairies? http://play-casino.b0x.com/metatrader.html
|
|
|
Jo hochu,kup si něco od dellu,compaqu,ibm...To jsou "sestavy"..a ne to co se prodává po kvelbech nebo supermarketech...to jsou opravdu jenom seskládaný komponenty...
|
|
|
Mam notebook IBM ThinkPad. Nikdy pred tim jsem nemel znackovy pocitac. Nikdy pred tim jsem nezazil tolik zavad a potizi s pocitacem. Toz tak - rozdil je v IBM.
|
|
|
Jo, ntb bývá průserových modelů trochu víc:-/ A když to kupuješ nový, zpravidla se o problémech ještě neví:-/
|
|
|
Se vsema znackama, co jsou jmenovany nejsou problemy (teda pokud nepocitam obchodnicky - viz. DELL - dodavka do 4 tydnu od zavazne objednavky oproti zaloze 100% z ceny 8-O), krome IBM. 3 notebooky stary ccca 3-4 roky - ze vsech zbyl jen case, vse ostatni vymeneno. 10 POS terminalu IBM, vsechny do 2 let odesly, 15 stanic v ruznych castech prahy, z toho 10ti shorela do roka sitovka/deska nebo oboji. Je pravda, ze o problemech s jejich serverama jsem moc neslysel a NB novejsich serii jsou ZATIM bez problemu, ale tyhle zkusenosti me prinutily na HW znacky IBM zapomenou a uz mu NIKDY neuverim. Asi jen otazka zkusenosti.
|
|
|
Kecal bych. Kdysi jsem mel ve sve sprave server IBM RS/6000 a s tim nikdy zadny problem fakt nebyl a doposud (uz asi 8 let) pry stale bezi naprosto bez problemu... Jenze RS/6000 je jedna vec a cokoli, co pachne intelem, je vec jina.
|
|
|
|
Cosi o tom vím, neb prodej PC jak značkových (HP, Fujitsu, IBM, občas Acer) tak skládaček (Barbone, LYNX), tak i stavba PC na zakázku mě živí.
Značkové PC jsou stavěny z ultra komponent, často se vyrábějí série jen pro tu značku, sestavy dlouho testovány, proto mají v okamžiku uvedení na trh trošku nižší parametry než je momentální TOP pro běžné uživatele a jsou celkem drahé. Ale neměly by se tam vyskytnout ŽÁDNÉ problémy (ano, průserové modely postavil již každý z jmenovaných výrobců:-/). A pokud se vyskytnou, ke každému modelu by se mělo dát během pár vteřin najít řešení v knowledge base.
Ona totiž banka není zpravidla nadšená, pokud dodáte 200 kousků na pobočky a za čtrnáct dnů začnete testovat, proč to při určitých operacích padá a po půl roce pořád řešení nemáte:-/
Samozřejmě doma mám skládačku za 10kKc (bez monitoru), protože preferuji graficky nenáročné hry, třeba šachy - a na mou amatérskou hru ten Athlon 2000+ stačí kdykoli:-/, hudbu a tu a tam filmeček.
A o tom to je. Jiné auto si pořídím, potřebuji li levné přibližovadlo do práce, jiné jako majitel firmy, když občas musím vyrazit hasit průser osobně, jiné jako tuningový nadšenec a jiné jako amatérský závodník. Znám i člověka, který má auta všech čtyř těchto kategorií...
|
|
|
Tak to by chtelo jmenovat konkretni typy. Ne kazdy znackovy pocitac ma rozumny pomer vykon/cena. Byvaji spolehlive, ale leckdy pekne line. A nektere typy, co v minulosti vyprodukoval zrovna Compaq, byly pekne sroty i po funkcni strance.
PS: Nejlevnejsi znackove sestavy jsou take skladane z beznych komponent, vlastni design "zeleza" si u lowendu nemohou dovolit ani ti nejvetsi vyrobci.
|
|
Zase jednou starý, dobrý D-FENS. Během první půlky článku řvu smíchy (simulace CAN busu mě fakt dostala... :-)) ) a v druhé se něco dozvím... Díky!!!
|
|
Mám známého, který si před pár roky koupil Schade Felicii (f kombíku :-)) ).
Chvilku jezdil, a pak ho začalo rozčilovat, že motor na volnoběh kuckal a ze začátku blbě táhl, někdy i zdechl.
I jel s tím za prodejcem. Ten se to snažil bagatelizovat, to je prostě normální jev, nebo přímo fíčura. No to ne, každopádně se toho snažil zbavit. Dál slepička běžela do autorizovaného servisu, ale tam s tím taky nic neudělali.
Pomohl až chiptuner. Prý to byl (podle jeho slov) bývalý zaměstananec firmy, která s tím měla co dočinění. Teď jezdí Felcka tak, jak má. On z ní nechtěl dělat Hondu Targu, pouze chtěl, aby mu nezdechal motor. Chiptuner jen opravil prasáckou chybu z výroby, tvrdil, že tohle byla poměrně častá závada a byl taky po telefonu schopen hned říct, co s tím. Závadu i řešení prostě znal.
Tak co, dali byste mu Filcku do pracek, kdyby Schade service hrálo mrtvého brouka?
|
|
|
Jojo, taky jsem se v práci potkal s Felckou 1.3, přesně jak popisuješ, na volnoběh trhala (naštěstí nezdechala), zespoda při záběru vynechávala. Je to známá chyba.
Najít mezi značkovými servisy škodofky nějaký, který umí škodofky opravovat je hledání příslovečné jehly f kupce hnoje:-(
|
|
|
Ahoj, nemůžeš mi, prosím, seznat kontakt na toho chiptunera. Mám ten samý problém.
Díky
|
|
|
Take prosím o kantakt na tohoto odporníka. Trápí mě tentýž problém na mé Schade f 1.3
|
|
|
|
Tak jsem nevědomě trochu kecal. Vysvětlím v čem. Platí popis problémů. Dále platí to, že známý kontaktoval firmu, která slibovala řešení chiptuningem.
Byl rozhodnutý pro tohle řešení. Pak jsme se neviděli a po nějaké době, po opravě, bylo auto OK.
Jenže jsem teď zjistil, že:
- oprava byla jiného rázu. Ono bylo auto ještě v záruce a tak si onen člověk vymohl na servisu záruční (téměř bezplatnou) opravu. Vyměnili řídídí jednotku. Prý se bránili do poslední chvíle závadu uznat jako vadu.
- Motor šlapal dobře asi 1 měsíc, pak to bylo skoro zase jak dřív a to prakticky až dodnes. Výpadky v nízkých otáčkách, hlavně za studena. O fous lepší než předtím.
- Čipařská firma mezitím odrovnala komusi Fabii - propálený píst. Ke cti jim budiž řečeno, že zákazník trval na maximalizaci výkonu a že ho varovali. Trval na svém. Podle nich.
Takže shrnuto, chiptuning se nekonal.
Omlouvám se tímto všem těm, které jsem mystifikoval. Bylo to nevědomky, netušil jsem, že řešení bylo dočasné a ještě k tomu jiné než původně plánované.
Pro úplnost, kontakt na čipaře nemám, známý ho ztratil/vyhodil, ale zprostředkovávala mu to tehdy firma Hlaváček z Olomouce.
Toť vše.
|
|
Jeden známý má Oktávku 1.9TDI/66kW, údajně stejný motor jako 81kW, pouze chipovaný na nižší výkon. I po doběhnutí záruky nechal si ji přečipovat u tunera, který mu připadal věrohodný (vypadalo, že ví, o čem je řeč, obsah jeho EPROM nahrál a zazálohoval, doživotní uložení původního obsahu a případná obnova na původní EPROM v ceně - pro případ nespokojenosti). Akorát to nestálo tisícovku...
Já na jeho místě bych takovou úpravu podpořil ještě bavlněným filtrem a možná laděným výfukem, ale to už je jeho starost. Perfektní pneumatiky, Al ráfky a v pořádku tlumiče, geometrie a brzdy jsou u něj samozřejmostí.
Vzhledem k tomu, že jezdí značně nevyrovnaně, od rychlých servisních zásahů ve městě a bleskových výjezdů po dálnici po pohodovou 1000km jízdu 120km/h na dovolenou, je nemožné trochu rozumné srovnání spotřeby.
Subjektivně pociťuje, že spotřeba možná o nějakou desetinku poklesla. Auto má ZŘETELNĚ větší tah v nízkých otáčkách, výkon asi taky, ale nejsme taková blbci, abychom zbytečně zkoušeli maximálku s přečipovaným TDIčkem. Prostě do 160 zrychluje velmi svižně, víc nebývá třeba.
Vysvětluji si to tím, že zatímco dříve jezdil na plný plyn skoro furt, dnes mu auto na požadovanou rychlost zrychlí za poloviční čas, bez podřazování, a může vyřadit nebo brzdit motorem. Myslíte, že je to moc chybá úvaha?
|
|
|
Nechci ti kazit iluze, ale TDi 66 kW a 81 kW se neliší jen řídící jednotkou. Druze jmenovaný má nastavitelnou geometrii lopatek turbodmychadla a jiné chlazení. Takže možná šlo o přečipování na podobný výkon, ale každopádně určitě ne použitím softwaru z výkonnějšího motoru.... Jen pro zajímavost... Co podle tebe přinese laděný výfuk /bohužel tím dost lidí myslí jen tu pitomou poslední část/ u dieselu?? Kromě příšernýho zvuku, tedy?... Ono laděný výfuk má smysl hlavně za předpokladu, že vyměníš celé vedení od motoru, což v případě třeba Remus, který opravdu výrazně zlepší proudění výfukových plynů vyjde na solidní balík.
|
|
|
Dík za připomínky... myslel jsem samozřejmě výměnu výfukového potrubí, ale nějak hluboce jsem se tím nezabýval, jeho investice do ochcávky nejsou má starost a moje popelnice by si za 20kKc zasloužila všechno jiné, jen ne laďák;-)
Žil jsem v domnění, že 66kW a 81kW je totéž jinak čipované a 74kW a 96kW je ten výkonnější s proměnnou geometrií lopatek opět ve dvou programech... jak to tedy je?
A ještě - jak velký vliv má (já vím, podle někoho prasárna) vyjmutí katalyzátoru (resp. nahrazení kusem trubky)?
|
|
|
:o)) Všechny vyšší TDi než 66 kW už mají proměnnou geometrii lopatek. 81 kW je s klasickým přímým vstřikováním, kdežto 74 kW/96 kW už jsou s vysokotlakým čerpadlo-tryska. 74 kW/96 kW je přitom jeden a tentýž motor lišící se opravdu pouze řídící jednotkou. Zřejmě kvůli haldexu (4x4) je mu uměle snížen výkon, řekl bych, že krouťák přes 300 Nm by mu neudělal dobře. Všimni si, že 74 kW je nabízen výhradně s 4x4.
Vliv má dost velký. Co jsem tak měl možnost vidět, katalytátor ti zvýší spotřebu minimálně o půl litru až litr a výkon je kolem 10%. Ale tyto údaje prosím ber s rezervnou, jsou tu jistě fundovanější diskutéři :o)))
|
|
|
s tim katalyzatorem to muzu potvrdit, mel sem ho vyndanej s felicie, lip to tahlo odspoda a spotreba se lehce snizila (cca 0,5 l/100 km). akorat to ma potom takovej divnej zvuk :-))) takovej plechovej
|
|
|
A cim se spali mene benzinu, tim je mene splodin. A pak ze je katalyzator ekologicky - jasne, dela z nekterych skodlivejsich latek latky mene skodlive, ale je otazka, jestli zatez zivotniho prostredi zpusobena katalyzatorem (vyroba, vyssi spotreba, ekologicka likvidace) neni vyssi, nez je rozdil mezi skodlivinami zpusobenymi motorem s katalyzatorem a bez nej... Podle mne je to dalsi ekozmrdi dogma jako spalovani biomasy, solarni clanky a vetrne elektrarny.
|
|
Včera jsem měl pěknou ukázku toho, co je podle D-Fense out. Včera když jsem šel kolem 23. hodiny spát jsem jen tak kouknul z okna a před naším panelákem 2 orezlý škodovky 120, pár mamrdů, u kterých jsem těžko mohl uvěřit, že jim je aspoň 18 a u nich dvě 16 letý kurvičky z našeho vchodu, který na to koukali s otevřenou hubou: pod vozidlama svítily na zem červený diody a přední světla blikaly jako blesk ve foťáku :-))))
|
|
|
Tak si říkám, že ty 16ky nebyly samy, kdo na ten cirkus koukal s otevřenou hubou.
|
|
|
Zaujaly mě ty světla, museli tam mít nějaou výbojku :-)))
|
|
|
Jo, to uz jsem taky videl. Asi si hrajou na sanitku.
|
|
|
to jsou stajlingove stroboskopy:))
|
|
|
Něco podobnýho se mi stalo nedávno. Jel jsem od Poděbrad po starý (neplatím nalepovací daň ) a v nějaký díře hned u Prahy jsem se rozhodl natankovat, protože tam po mně chtěli za benzín normálně zaplatit a ne ho vyvažovat zlatem, jako pražský pumpaři. No a jak přijedu k pumpě, tak na parkovišti u "vzduch, voda zdarma" stojí dvě votuzidla. Jedna Š 105 a jeden Wartburg. V té tmě byly k poznání jen světelné efekty, ale ty stály za to. Oba měli pod předním nárazníkem standardní baberné hudby ve stilu Knight Rider, ve světlech a různě po kastli modrá světýlka a především v rozích nárazníků pak jen maličko dolů orientované stroboskopy. Mimo to jsem registroval spoustu jiných tvarových votuzidel, ale tma je neukázala ve své nahotě celé. Jen jsem litoval, že s sebou nemám foťák. Nejlepší byl ale start. Tolik randálu a smradu jsem už dlouho nezažil. Řekl bych, že tydle efekty byly nepřímo úměrné rychlosti, neboť poté, co jsem natankoval, zaplatil a vyčural se , jsem je pohodlnou roidinnou jízdou dostihl po pár kilometrech. Jen jsem zalitoval, žře nemám na autě radlici. Za to, jak oslňovali a vypadali jako sanita, by si hošíci zasluhovali shrnout do příkopu.
|
|
Ale kdež, 100W žárovky a na palubce tlačítkový spínač, který spolujezdec případně řidič rytmicky bliká. Vtipné řešení je namontovat toto tlačítko k membráně tuctucbedny, která pak tlačítko rytmicky mačká za tebe;-)))
|
|
...ty asi nemas moc rad lidi z venkova, co? Ze by nejaky komplex z mladi? :o)
|
|
|
Taky nemám rád burany. A ti jsou většinou na vesnicích.
|
|
|
Ale vždyť já jsem z Vidlákova. Z druhé největší vesnice v ČR, hned po Brnu. Jmenuje se České Budějovice. Kdybych neměl rád venkov, musel bych být masochista.
Venkov je základnou pro votuning. Jako naši historii v minulosti obohatili vesničtí rebelové, například Kubata, co dal hlavu za Blata nebo nejmenovaný leader nezdařilé vojenské akce u Chlumce, tak nyní venkov vychovává ty ne´jhustší tuningové rebely se šoukárama. Jen tak dál!!!!
|
|
Osobne jsem proti chiptuningu, prevazne z duvodu, ktery popisoval D-F a to je ze "safrware" ridici jednotky motoru je vyvijen pomerne peclive a to fundovanymi odborniky. Vysledky jsou objektivne meritelne a jsou take analyzovany a vyhodnocovany. Pak je auto zivotaschopne na poli vsech kompromisu, ktere ho svazuji (vykon, zivotnost, emise atd.).
Smysl sahat na ridici jednotku ci motor ma opravdu v jen momente, kdy ma auto snizeny vykon at uz marketingove nebo z duvodu treba povinneho ruceni.
Priklad k tomu prvnimu je treba BMW s 2.5l benzinem, ktery je (resp. byl) prodavan jako 523i a vykonem 125KW a to jen z toho duvodu, ze se prodaval soubezne s 2.8l s vykonem 142KW.
Pred a po soubeznem prodeji dvaosmy mel vykon 141KW, takze logicky by nikdo nekupoval vetsi objem, kde je vykon o 1kw vetsi (u nas treba i vyssi sazbu povinnyho). Nikoho treba nezajimalo, ze 2.8 ma lepsi prubeh tocaku a je celkove vyvazenejsi chod. Tady ma smysl snazit se ziskat puvodni hodnoty a flashnout EPROMku.
Druhy pripad je treba jiz D-F zminena Honda, nebo treba moje Almera 1.4 I.generace. Ta mela v nemecke verzi, ktera se k nam oficialne dovazela, vykon snizeny z 64 na 55KW, nevim jakym zpusobem, jestli mechanicky jako u Hondy (pravdepodobne) nebo v ridici jednotce. Zde ma opet smysl "shanet" vyssi, tedy puvodni vykon. Jinak asi ne.
Navic diesly kourici jako Avie me fakt s**ou. Je radost jet ve vykonem autu (v mem pripade jen obcas vypujcenem :-() a poznat, ze ten namakanej diesel pred Vami zrychluje podle intenzity koure linouci se z jeho vyfuku. Nekdy je potreba i rozsvitit.
|
|
Chiptuning je podla mna UPLNE SLEPA VETVA a zvratenost ladenia. Jedine odovodnenie by mal vtedy, ak by bola originalna riadiaca jednotka nepodarok.
Uplne ina situacia je ale ohladne pridavnych pocitacov, ktorych pouzitie je v niektorych pripadoch dokonca priam povinnost. Napr. pri akomkolvek vyraznejsom zvysovani vykonu je dolezite zvysit vykonnost vstrekovacieho systemu aby vladal utiahnut vyssie naroky na pozadovane mnozstvo paliva. Lenze tieto vykonnejsie vstrekovace uz nedokaze originalna riadiaca jednotka korektne obsluhovat a preto je potrebne upravit signaly zo senzorov externym boxom. Ma to aj dalsi pozitivny efekt, pretoze mnohe riadiace jednotky su blokovane na urcity max. vykon resp. na mnozstvo nasateho vzduchu pri ktorom odpoja privod paliva.
Mnohokrat pridavne "upravovace" umoznuju aj rozne ladenie parametrov v urcitych medziach a hlavne su to vratne zmeny a daju sa robit aj za jazdy.....
|
|
386SX nejde z patice vyndat, protoze je na desce priletovany.
Az 386DX byl v soklu.
|
|
|
Omyl.
Zazil jsem 386SX v paticich (byla to rarita). Je to uz hodne davno - snad nejake prvni serie zakladnich desek, osazenych temito procesory.
Potom - s pokracujici zmrdizaci (rozumej snizovanim nakladu) to ty prasata zacaly davat natvrdo na desku.
Vrcholem podvratne cinnosti zmrdu byvaly 386DX/40 od AMD pro SMD montaz na takove pomocne desticce, ktera pak byla zasazena v regulerni patici - o5 zcela zjevne snizovani nakladu - SMD verze byly samozrejme levnejsi - i kdyz se tam pripocitaly naklady na ten mezikus... Nemusim doufam rozvadet, ze tyto procesory byvaly zdrojem problemu - ale zmrdi je nekdy prodavali jako plnohodnotne 386DX/40 v keramice (!!!).
|
|
Prosím jak je to s motory VW objemu 1.4l 55kw a 74kw ? Jde 55kw motor nějakou úpravou předělat na 74kw. Konstrukčně jsou ty motory stejné ne? Ne že bych chtěl svůj motor předělat ...
Díky za odpověď.
|
|
|
Předělat to zrovna jednoduše nejde. Blok je sice stejný, ale rozdíly jsou. 74 kW má proměnnou délku sacího potrubí, dvě lambda sondy, řídící jednotku od jiného výrobce, atd.
|
|
|
...jiné vačkové hřídele, komplet jiný sací trakt, jiné chlazení ... stejný je jen železo, předělat lze jen za cenu neúměrných výdajů.
Budiž Ti útěchou, že 1.4 74PS nejede o tolik lépe než 55PS, ten výkon je tam až někde v 5.000 rpm a natolik to cestou do samošky stejně nikdo nevytočí. 55kW má subjektivně vyrovnanější průběh krouťáku a pro komfortní jízdu se hodí lépe. Taky méně žere.
Viel Spaß s produkty VW.
|
|
|
Já jsem s 55kW naprosto spokojen. Pro moje cesty do sámošky :) mi naprosto stačí. Kamarád má 74kW a zas takovej rozdíl to není, navíc mi připadá, že 74kW se musí víc vytáčet, aby měla stejný zátah jako 55kW.
Díky za odpověď
|
|
|
Teraz o tom pisali na www.autohit.cz v diskusii clanok:Jezdí se vám líp s 8V motorem nebo se 16V?
|
|
|
S V8. Na poctu ventilu uz pak moc nezalezi ... ;-)
|
|
|
Svata pravda. Najlepsie small block OHV, 6 L, 400 k, 6-st manual a cele to mat v kisni CTS-V :)
|
|
|
Však oni oba motory 55kW i 74kW mají 16V, rozdíl je "jen" v tom sání atd.
|
|
Mam zkusenost s Oktavkou 1,9TDi 4x4, 74 kW. Uz nekolik let ji mame chiplou asi na 90kW, ma najeto skoro 200 000 km a zatim nebyly kvuli chipu zadne problemy. Jinak ten chip delali v autorizaku VW Gruppe, taky si za nej ale nechali radne zaplatit :) Znamy si nechaval kdysi precipovat Audi S6 a vim ze s tim mel hodne problemu, nakonec si musel koupit novou A8 :)
|
|
něco málo ze skrip o spalovacích motorech: Chci-li zvýšít výkon motoru, musím především do válců dostat více směsi tj. vzduch a benzín smíchaný ve stechiometrickém poměru, který říká že v poměru 14.7:1 je nejvyšší možný měrný účinek směsi.
Samotný chiptuning ovlivňuje v podstatě pouze množství benzínu, protože chiptuning nedokáže zvýšit množství nasávaného vzduchu. Pokud někdo "přidá benzín" rozhodí stechiometrický poměr tj. nižšší výkon, při příliš bohaté směsi ulpívá nespálený benzín na stěnách válců, ředí olejový film a tj. zhoršuje mazání motoru = výbrus. Zvýšení množství nasávané směsi (vzduch+benzín) je možné pouze komplexní úpravou motoru. Např. u felicie znamená zvýšení výkonu: Hlava motoru (vyšší komprese do 11), vačka, sací potrubí, chiptuning. Samotný chiptuning bez komplexních úprav je blbost tj. vyhozený prachy. Zdraví uhelník
|
|
Vyborny ..... jeste ted mlatim hlavou do stolu pri predstave canbusu mezi karburatorem S105 a krabickou od mydla s 386SX ... lepsi je 80287, aby to dobre pocitalo i v pohyblive carce :-)
Cely chiptuning ma - podle mne - smysl, kdyz:
- vyrobce neco, at uz umyslne, nebo neumyslne - zprasi
- pri zmene na motoru, aby s tim jednotka spravne narabala
- kdyz je tam omezovac otacek a vime, ze to motor snese
- kdyz chceme znicit motor a nevadi nam to
----- a hlavne ---
- kdyz mame auto bez pocitace, jako treba ta schade 105 ... jenomze
na to se kupodivu nikdo nespecializuje, preztoze tam by to dokazalo zlepsit chod motoru a zvysit vykon nejrazantneji
Netusite nekdo kde vzit ty mapy? Resp. neco, z ceho by sly udelat? staci predstihy v zavislosti na otackach, plneni, teplote motoru, teplote vzduchu ... trabant, wartburg, s135, s1203 ...
|
|
Dobrý den.
Po přečtení článku si uvědomuji, že jsem se zase po dlouhé době musel několikrát zasmát. Dnešní elektronikou nacpané motory opravdu dělají z naivního solventního zákazníka dokonale závislé technické rukojmí příslušné firmy. Bohužel jsem byl dokonce i u zrodu této fantasmagorie v automobilce Mladá Boleslav někdy v letech 1993. Zezačátku opravdu jezdili na zkušebním okruhu, a doladovali data motorového spalovacího procesu praktickými měřeními. Bohužel, časem se z celé záležitosti stala nejprve "věda", které se pak zmocnili obchodníci, a nakonec i řada "soukromých géniů", stejně jako třeba v případě odkodovaní zakodovaných televizních programů, či mobilních telefonů. Počítače to je dnes opravdu doména idiotů, a zejména zlodějů. Nic mne nedeprimuje více, lnež když vidím tokového absurdního kokota s kabelem od počítače, který někam zacvakne, zatuká na klávesnici, a bělovlasý hlupák na druhé straně pultu klopí prachy.
Co se týče změn parametrů automobilové řídicí jednotky, tam je to zajímavé obzvláště u různých "soukromníků", kteří se rozmnožili jako houby po dešti, a desetitisíce korun se tam sypou jako sníh. Je třeba zajímavé, co si počne člověk, kterému neodborným naprogramováním vznikne kolize za jízdy, a podobně.
Jeden z mých manažerů jednou přijel z Brna, a stěžoval si, že na křižovatce mu chcípl motor, a nedalo se s tím nic dělat. Nechal se tedy odtáhnout do servisu, kde mu vyměnili také řídicí jednotku, za cenu 12500korun. Chtěl jsem tu jednotku vidět. Přinesl mi hliníkovou skřínku od Siemensů, na které mne upoutal jakoby vytržený kolík na konektoru, Vzal jsem v kanclu kombinačky, kolík poposunul, sešli jsme na parkoviště a motor samozřejmně naskočil. Ptal jsem se ho, co bude dělat, a musel jsem si o něm myslet, že je dokonale poslušný idiot: radoval se, že má funkční nahradní díl !!!
Ptal jsem se ho : Nebudeš volit DollyBuster ???/Možná že by bylo zajímavé, zkusit ho "probudit" a místo toho opraveného kontaktu vyndat čtyřicetinožičkový mikroprocesor ze zlatem zářící objímky, a zatlouci mu ho kladivem do lebeční kosti.../
|
|
|
To jako za provozu nekde na krizovatce sundaval konektor od ECU a neco tam pripojoval a tim ohnul kolik ze mu to az tam jelo a pak najednou chciplo?
|
|
|
Ad "do pocitacu delaji idioti". Reknete to nejakemu programatorovi, myslim skutecnemu programatorovi, ne kreslici aplikaci... Nebo nekomu, kdo navrhuje chipset.
BTW sitari jsou podle vas taky idioti? ;-))
|
|
|
Chápal bych to jako výrok o odvětví povšechně, zajisté konkrétní skuteční programátoři existují, i síťaři. Když jsem tuhle potkal citlivého bachaře, nestačil jsem se divit. Mimochodem, kolik návrhářů čipsetů dělá u vás ve firmě ? :-)
|
|
Dobrý den.
Uffffffff.........Nekontroluji svého managera, co tropí s konektory ECU, řízením či podobně. Zaujal mne jen ohnutý vývod toho konektoru. Na první pohled to vypadalo, že ten idiot v tom servisu to zřejmně páčil ven lešenářskou trubkou.
Mé vysvětlení příhody:
Manager si zřejmně jako člověk v bílé košilce , na něco v kabině vozu nepozorně sáhnul, po čemž motor chcípnul. On zazmatkoval, a zaplatil tak nejen odtažení ale i servis. Zloděj v servisu samozřejmně zjistil, že s motorem nic není, jen je někde blbě zmáčknutej nějakej přepínač, tak vyndal něco co nejdražšího, a "dal tam toho druhej kus". Protože je manažer děsně spořivej, samozřejmně že ten vadnej kus chtěl zpátky, a tak ten zloděj, aby to nezjistil, tak ten štekr poškodil, aby se to tam nedalo znova zasunout.
Pokud se živíte stejným způsobem, jako můj manager, a nebo ten zloděj v servisu, samozřejmně mi vynadejte jako naprosto neprofesionálnímu neodborníkovi, který v autě ECU nemá , a jednak ještě zadara spravuje ECU z jiných aut kombinačkama !!!
|
|
Ten Shifty je lama...
podívejte se sem!
http://www.auto-tuning.cz/forum_tf_id.php?select=493&id_topics=2&set=0
BTW, odkaz na tento tuningweb je ze starých D-Fensových stránek.
|
|
|
No, chlapec ma len 14, tak mu to nekazme. Kazdy bol kedysi mlady. Ak to chyti za spravny koniec a dostane sa mu seriozneho vzdelania z ktoreho v nom aj nieco ostane tak mozno raz...
|
|
Teď jsem se vrátila z oběda a fakt se musím podělit o zážitek, protože takhle hustě votuněný auto se jen tak nevidí. Fakt mě mrzelo, že nemám foťák.
Byl to favorit model z roku nula v takový obskurně šedý barvě, vpředu měl naprosto brutální přední spojler, v něm byly v řadě nad sebou na každý straně dvě díry, který asi měly evokovat mlhovky či co, vpředu na kapotě měl dvě "sání" jednoho typu, takový ty mřížkový boule a pak ještě jeden druh "sání" v černém plastu s nápisem favorit special edition :-))) u zadních dveří měl úplně nahoře v rohu něco co vypadalo jako blinkr, vzadu zatmavený světla ( asi fixou ) a dva výfuky s koncovkami model Medvídek Pů. Klasický tmavý fólie asi už nejsou in, pač tohle auto mělo special zrcadlovou verzi, na předním skle nápis RONNY BLEAT a na zadním NO FEAR...no šoucar v plný kráse.
|
|
|
Soukromně mně děsí baby, který se zajímají o auta a politiku. Připadá mi to jako EPROM, který se válel dva dny na prudkým slunci, a ted jsme ho zrovna zase strčili třeba do tý slavný ECU......
|
|
|
Tu politiku chapu, ale proc ty auta ... znas snad neco lepsiho, nez vetu: "Milacku, vytahni mi prosimte motor a zkoukni spojku, ja musim za kamosem do hospody?" ...
|
|
|
chápu, že vás to děsí, před lety bejvávalo lépe což, jenže doba se změnila pánové a je jen a jen váš problém, že nedokážete držet krok, strach a děs ovšem není řešení!!! No baby pokrok udělaly a jdou s dobou a vy musíte jít taky s dobou nebo z vás budou baby!! Konec konců vždyť to znáte "Kdo chvíli stál, už . . . . atd.!"
|
|
|
Dobry den
Jako student socialni psychiatrie, oboru, ktery jsem si sam vymyslel, beru rad doslova a do pismene Vasi verzi o promene chlapu v baby. Dokonce se ji opravdu jak pisete, uprimne desim. Daleko horsi mi vsak pripada lavinovita promena bab v chlapy. Ve skutecnosti jsme se ale stali vsichni takovymi umele vytvorenymi polyhybridy.
Doporuciuji zcela neskromne svuj clanek na adrese:
http://web.volny.cz/blok/index.php?IDC=36212
Případně pokud jste schopna a ochotna číst více řádek, i celý blok:
http://web.volny.cz/blok/index.php?IDA=286
S pozdravem Vas KDOSI
|
|
|
Vážený pane kdosi, tak vy jste ten velký a slavný vynálezce Sociální psychiatrie? V tom případě jste vymyslel již vymyšlené, viz např. <odkaz>http://www.pcp.lf3.cuni.cz/pcpout/lab_socp_c.htm</odkaz> Možná by vám prospělo méně (si) vymýšlet a více studovat...
|
|
|
Vážený KDOSI!
Nedá mi to, abych nereagoval komplexně.
Že výrobci do aut serou elektroniku, je sice pro domácího kutila katastrofa, ale jinak to nejde. Já sice chápu, že ichtyl vašeho ražení naléza značné zalíbení v aparátech typu škrtící klapky DVE-2, kde plyn realizuje lanko a volnoběh krokový motorek s miniaturní převodovkou. Je to krásné, složité, má to spoustu komponent.
Jenže bohužel si ekozmrdi v rámci zachování naší civilizace, spíše v neúprosném závodě o čas, který ji ještě zbývá, vynucují čím, dál přísnější ekologické normy a tak jsou řídící modely čím dál složitější. Prostými mechanickými součástkami je nelze dosáhnout, což je zároveň odpověď na dotaz položený dotaz, kde sehnat mapu předstihu na Wartburg 353.
Takže jsou dvě možnosti. Buď pro vaše managery opatříte služební vozy Š120, na které si udělají i generálku motoru doma před barákem a Vy jim to zaplatíte jako přesčas, nebo budou používat oktáfky v kombíku a f tédéíčku a pak holt musejí vzít na vědomí, že musejí se závadami do servisu.
Ostatně, pro génia Vašeho formátu, je diagnostika osobního vozu malicherný problém. Ve srovnání s komplexností systému Tamara je zásuvka OBD-2 a věci, co se přes ní dají provádět, zcela bagatelní. Stačí k tomu za tři stovky součástek, notebook, kus kabelu a nějaký ten soft stažený z internetu a Vaši manažeři mohou dělat čiptuning klidně za jízdy a s mobilem u ucha!
Vaše poznámka na nekompetentnost žen v otázkách motorismu je nepřípadná. Moje přítelkyně disponuje kromě jiných dovedností celkem solidní praktickou a teoretickou základnou k provozování i běžnému servisu osobního automobilu. Blbost a neohrabanost je nezávislá na pohlaví. Jestli jste četl mou stať o výměně startéru, pochopíte to.
Z kolébky automobilového průmyslu srdečně vás zdraví
D-FENS
|
|
|
Dobry den.
Muzete specifikovat napriklad nazvem ci aspon souradnicemi GPS specifikovat "Vasi automobilovou kolebku" ? Neni to nahodou spise rakev ?
S pozdravem Vas KDOSI
|
|
|
Vážený pane Kdosi,
to vypadá, jako byste se vytočil.
Zda je to kolébka nebo rakev, nevím. Reakci na Váš podnětný a konstruktivní příspěvek jsem sepsal ve Stuttgartu. To je pro západní automobilistický svět něco jako pro ten východní Eisenach a Zwickau dohromady. Ale to je jedno.
Ale teď už jsem tady, zpátky, kde není vliv Daimler Chrysleru tak silný, a jsem připraven na další vaše konstruktivní námitky!
DF
|
|
|
jestlipak jste D-Fensi navštívil museum Daimler-Benz a taky Porsche v Zuffenhausenu?
Doporučuji zejména to první, Porsche je takové slabší, jen jedna místnost a pár aut. To u Daimlera je to s výkladem a mají tam dokonce funkční exemplář jednoho z prvních vozítek. Smrdí, ale jede!
|
|
|
----------------------------------------------------------------
Pisete, ze jste uz zase zpet. Proboha, proc, kdyz tu neni vliv Daimler Chrysleru tak silny... ?????
----------------------------------------------------------------
Vcera jsem zase probiral knihy u Kanzelsbergera , a nalezl tam zajimavou knizku, s nazvem/ priblizne/ Historie radiotechnickych patracu Tamara. Precetl jsem si ji tam, i kdyz mi to trvalo az do osmi, kdy mne vyhodili. Vratill jsem se v duchu tricet let zpatky mezi ty zelene idioty, pachnouci pitralonem, močí, rumem a remeny, a na konci knihy mi byla odmenou cernobila fotografie pana Kadlecky, technickeho reditele firmy ERA, sediciho na pohovce, a v okne na pozadi americke mrakodrapy, majiciho proti kamere jakousi tiskovinu, s ceskymi citelnymi pismeny ERA. Pisu to proto, ze jsme tu kdysi hovorili o stejnem tematu. Kdysi jsem Vam nabizel k precteni trojdilnou trilogii KOKOTU od pana dr.Xcrementa. Tahle kniha o te Tamaře je daleko dokonalejší, i když je jen jedna. Stojí sice 350 korun, ale pokud na ni narazíte, přečtěte si ji....Pan Kadlečka, technický ředitel ERy rok na to / květen 2001/, zemřel "náhle" ve svých 51 letech na "zákeřnou chorobu". Možná, že to byla zase jako obvykle leukemie.Myslím však, že by bylo od CIA nenápadnější, kdyby tehdy někomu v kanclu při obchodním jednání v Americe " neštastnou náhodou "vystřelil v tašce nastřelovač stavebních hřebíků, a prorazil mu hlavu......
|
|
|
Opet jsem se skvele zasmal...diky D-FENSi
|
|
|
Kdo se smeje naposled, smeje se nejlepe...
|
|
je mi líto, ale myslím, že takovej chlap ještě nejsem abych mohla přečíst více než dva řádky, ale děkuji za nabídku!
|
|
|
tohle je příspěvek pro KDOSI, reakce na komentář o jeho článcích!
|
|
Před asi 100000km jsem si nechal přečipovat Felicii s jednobodovým vstřikováním u Sportmotoru. Spokojenost. V nižších otáčkách lépe táhne (adekvátně asi tak odlehčení o dvě osoby). Spotřeba benzínu i LPG asi o pulitr níž. Z důvodu seřizování LPG systému mám možnost pozorovat signál z lambda sondy a bohatost směsi je nadále správná.
Hlavní změna je v mapě předstihu (jeho zvětšení). Když jsem se bavil o důvodech proč jej výrobce nastavuje nevhodně s pánem co mi jednotku měnil, tak jsem se dozvěděl, že v době vývoje si výrobce nerisknul nastavit předstih odpovídající, protože kolísala kvalita benzínu (nebezpečí detonačního spalování), BMM nemá čidlo detonací, takže jako důvod to zní logicky.
Další skrytou věcí jsou emise. Jedná se o to, že při spalování při vyšším tlaku, ktrého lze dosáhnout např. zvětšením komprese nebo do určité míry zvětšením předstihu stoupají emise kysličníků dusíku. Tyto emise se měří při schvalování prodeje typu vozu v náročných testech. Při běžném STK se však NOx neměří (emise jsou papírově v pořádku, nebo i lepší), je však téměř jisté že po přečipování jsou hodnoty NOx mnohem větší. Toto zjednodušené měření emisí na STK je podle mého názoru hlavní důvod, proč je pro chiptunig u atmosferických motorů na trhu prostor.
|
|
2D-Fens tenhle web jsem našel čistě náhodou (přes tuzing.com) a je to skutečně osvěžující čtení oproti tištěnému bulváru typu Blesk, mf atd. Takže trochu k tématu, D-F, asi do aut fakt dost vidíš, na tuning mám stejný názor jako Ty, ale co se i v tomto kontextu nestalo: Mini Cooper 02 + Remus 2 koncovky original pro Mini (Renocar vč. záruky cca 25k Kč), sání Green též orig. pro Mini - cena cca. 2.2k Kč. A výsledek? Na brzdě u Michla v Kuřimi úbytek výkonu 4.6kW a krouťáku 8Nm, tvar křivek se nezměnil, jen jsou posunuté dolů. Jediné racionální vysvětlení vidím v tom, že napoprvé jsem byl přítomen měření a výsledek tedy nebyl cenzurován, ovšem když už to měl celý zapojený, tak jsem ho poprosil, ať to změří s klimou. Povídá mi, že je to vyhozený 5tikilo, že to bere 5kW (+/-), ale bylo to 10.7kW a 18.5Nm!!! A potom se mě ptá co že to stálo, no tak jsem řekl číslo a on mě málem zjebal za to, že jsem si u něho za ty prachy nekoupil koktávku RS. Nechtěl jsem ho vyloženě nasrat, ale naznačil jsem, že to radši pěšky než VW group. Takže na další měření po úpravě jsem již nebyl připuštěn a nedivil bych se, kdyby mi tam coby nezodpovědnému motoristovi (nerad WV) pustil klimu.
Ještě jeden dotaz: Tatra 603 motor G (bez tyristoru) - bez zátěže se plynule vytáčí až se bojím odstředivých sil, ale v záběru narazí a nechce se mu. Podstatné je ovšem to co mám teď v nádrži: směs 15l rok starého specialu, 20l nového Super 100 a 1l lihu kvúli absorpci vody. Předstih je 10st. př. HÚ jak praví dílenská příčurka. Mám počkat až se to vyjede, natankovat spec. a pak hodnotit?
|
|
Mam chipovanou Feldu MPi u Cimbu. Mam s ni najeto necelych 35.000km (mam ji rok a pul) - chip prakticky od zacatku (tehdy mela 42.000 po duchodci).
Jezdim klidnou jizdu, ale jsem rad, kdyz v potrebne chvili mam dalsi kone pod kapotou.
Muzu potvrdit spolecne s tatkou, ktery jel v aute tesne pred chipem a tesne po, ze auto jede UPLNE jinak.
Pokud mam plne auto (5 lidi), porad lze predjizdet i kolem stovky, kdy muzu vytocit v pripade potreby i trojku, ktera nevadne (na rozdil od seriovky, ktere jsme doma meli dve - obe MPi).
Navic pri klidne jizde jezdim kolem 5 litru - vyuzivam toho, ze motor jde odspodu lepe. A pocitam s tim, ze jeste par desitek tisic km najezdim :-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Chiptuning!
|