D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Bachem Natter 4: Let Lothara Siebera
    (ze dne 05.11.2006, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 05.11.2006 13:32:34     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:O5 vynikající článek
    Díky D-FENSi, zas jsem o něco chytřejší. K těm hypotézám - na základě tvých článků jsem dospěl k závěru (ale je to pouze moje domněnka!) že Sieber nezvládl pilotáž letounu zcela odlišného od všech, které kdy létal, k čemuž napomohly četné nešťastné náhody. Neočekávané otevření krytu kabiny při tak vysoké rychlosti může způsobit šok, náhlý prudký náraz vzduchu může pilota i omráčit. Při letu v mracích se snadno podlehne iluzi, a i vycvičený pilot zcela iracionálně přestane věřit přístrojům - i pokud nějaké má (což nebyl případ Natteru, o to je to pravděpodobnější). Při rychlosti blízké rychlosti zvuku se SKOKEM!!! a velice dramaticky změní aerodynamické charakteristiky letounu, prudce narostou síly v řízení a letoun bez posilovače se stane prakticky neovladatelný. A k tomu ten booster. Vidím to prostě jako řetězec nešťastných shod okolností, které nutně kulminovaly průserem...

    Komentář ze dne: 05.11.2006 14:12:16     Reagovat
    Autor: acko - Neregistrovaný
    Titulek:wow
    To je teda hobby :-)

     
    Komentář ze dne: 05.11.2006 14:14:51     Reagovat
    Autor: passcheck - Neregistrovaný
    Titulek:Re: wow
    A jak prospěšné :))

    Komentář ze dne: 05.11.2006 16:41:01     Reagovat
    Autor: Pluto - Neregistrovaný
    Titulek:Hodnosti Siebera
    Hezky clanek. Jenom mam trosku chaos v pilotovo hodnostech. D-F v uvodu pise, ze byl LS degradovan z porucika na svobodnika. V zivotopise pak ze byl LS v roce 1943 degradovan na 'Flieger'. A v dalsi casti zivotopisu ze byl roku 1944 povysen na svobodnika.

    Jestli se nepletu, tak der Flieger = letec. Nebyl LS puvodne degradovan na vojina (mozna der Krieger - záklaďák?) a pak povysen na svobodnika, s tim ze Fliegerem byl vlastne porad?

     
    Komentář ze dne: 05.11.2006 16:48:27     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hodnosti Siebera
    ... to mi uteklo. Mrknu se na to.

    Komentář ze dne: 05.11.2006 21:14:13     Reagovat
    Autor: q|p - Neregistrovaný
    Titulek:clanek
    Sednout do neceho takoveho chtelo hodne odvahy, nevim jestli by mi to navraceni hodnosti za tohle stalo.

    Akorat se vubec nemuzu rozhodnout ktera hypoteza mi prijde nejlepsi :)

    Kazdopadne dik za dalsi clanecek ktery me udelal o kapku moudrejsi, dobra prace.

    Komentář ze dne: 05.11.2006 21:27:23     Reagovat
    Autor: lopato - Neregistrovaný
    Titulek:
    zajímavé, čemu se budete věnovat příště?

     
    Komentář ze dne: 05.11.2006 21:34:53     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Avia B-534.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2006 14:50:23     Reagovat
    Autor: Grinder - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Výborný seriál. Smekám. Na článek o Avii se teším.

    Komentář ze dne: 06.11.2006 04:59:35     Reagovat
    Autor: pavel - Neregistrovaný
    Titulek:
    tak to napis anglicky a dej to wikipedie.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2006 17:50:41     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    c´mon gimmi shit I am a poor nigga ganxta dont spekka english yeah

     
    Komentář ze dne: 10.11.2006 13:38:04     Reagovat
    Autor: Dave - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    But you can ask for help the folks here, I am sure someone would be willing to help you, yeah brotha!

    Komentář ze dne: 06.11.2006 05:03:25     Reagovat
    Autor: pavel - Neregistrovaný
    Titulek:wikipedie
    tohle uvadi wiki o sieberovi, tak jim to vylepsi:

    In February 1945 the SS funders decided that the program was not going fast enough, and demanded a manned launch later that month. The first and only time that the aircraft was tested in this way was on March 1, when Lothar Sieber flew a Ba 349A, which was launched from the military training area near Stetten am kalten Markt. Things went well at first, but at 500 m (1,600 ft) the cockpit canopy pulled off. The plane suddenly turned over and flew directly into the ground. Siebert was killed in the accident, and the cause was never explained. It was suspected that the canopy may simply have not been properly latched before launch.

    Komentář ze dne: 06.11.2006 08:05:59     Reagovat
    Autor: PG - Neregistrovaný
    Titulek:Smekám
    Parádní práce.
    Soudě podle fotek z mapy to vypadá, že jste tam byl. Pokud ano, zkoušel jste i najít to místo v lese? Občas se vyskytuju poblíž Stuttgartu, tak by mě to zajímalo, jestli by to stálo za výlet.

    A ještě k mapám - šlo by to myslím zakreslit do google earth nebo jiného geografického systému na netu.
    Vidět trajektorii ze země by bylo určitě zajímavé.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2006 18:47:00     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Smekám
    O mé výpravě po stopách užovky bude další díl.

    Komentář ze dne: 06.11.2006 11:46:05     Reagovat
    Autor: bendys - Neregistrovaný
    Titulek:Proč dopravní pilot ?
    Je zajímavé, proč byl jako zkušební pilot rychlého stroje vybrán někdo pilotující zcela odlišnou kategorie letadel. Asi nebylo moc zájemců.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2006 12:22:54     Reagovat
    Autor: Datel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Proč dopravní pilot ?
    Zajimave je, ze ho nenechali Nattera pilotovat ve vleku za letadlem - kvuli vycviku. Asi holt byl fofr :-)

    Komentář ze dne: 06.11.2006 15:01:56     Reagovat
    Autor: Synkretik - Neregistrovaný
    Titulek:Sklenice vína?!
    To je zvláštní, že za sklenici vína byl takto tvrdě potrestán, a přitom takřka celé německé vedení bylo v průběhu WWII na pervitinu a podobných drogách. Dokonce i norimberský proces kvůli tomu musel být odložen, protože někteří byli tak mimo, že museli prodělat detox, než se nimi dalo rozumně mluvit.

    I když, současní US vojáci taky fasují amfetaminy...

    Nechtěl by tady někdo napsat článek o historii chemických zbraních, které s používají jako doping vlastních vojáků? :))

     
    Komentář ze dne: 06.11.2006 18:49:14     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Sklenice vína?!
    Führer jel tvrdě v péčku a Goering v opiátech, to je celkem známo, ale že by třeba štáb KG200 jel na drogách, to si dovedu dost těžko představit.

     
    Komentář ze dne: 06.11.2006 21:44:11     Reagovat
    Autor: Synkretik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Sklenice vína?!
    Osobně si myslím, že velké množství tehdejšího establishementu pravidelně uživalo různé druhy amfetaminů nebo kokain. Veřejně se o tom samozřejmě nemluvilo, kdo by se tím chlubil. Ale většina tehdejších hlavounů vypadá jako kokainisti/heroinisti - nepřirozeně hubení a přitom energičtí. Prosté vojsko na tom IMO bylo podobně, viz tento článek, údajně přeložený z německého Der Spiegel:
    Hitler's Drugged Soldiers
    http://amphetamines.com/nazi.html

    Nebo tady píše The Guardian jak
    "amphetamine pills were in every first-aider's kit to give to exhausted soldiers." http://education.guardian.co.uk/higher/artsandhumanities/story/0,,843158,00.html

    Nepropaguju drogy, jen mě zajímá, jak to tenkrát bylo. A docela mi to koreluje se starým vojenským zvykem, že před útokem se fasuje alkohol. Čím větší ztráty se očekávají, tím víc.

    Nemyslím, že nacisté by ve svojí německé důkladnosti vynechali něco, co by je mohlo posílit. Pokud vím, podobné látky jako pervitin se používají v armádě dodnes (minimálně US piloti). A nedávno jsem viděl roční rozpočet US army určený na antidepresiva - sice to nejsou tvrdé drogy, ale ta částka je fakt síla. Osobně bych řekl, drogy jsou volitelná součást armádního brainwashingu. (jak zpíval Karel Kryl: "chlast místo náručí couvat tě naučí")

    Degradace Siebera za sklenici vína mi přijde divná. Možná provedl něco jiného, nebo byl vybrán za obětního beránka, protože seshora zrovna přišlo nařízení o boji proti alkoholismu. Možná ale také, že ve Wehrmachtu platila dialektika: do útoku ožralý, na stráži střízlivý!

     
    Komentář ze dne: 06.11.2006 22:20:09     Reagovat
    Autor: Synkretik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Sklenice vína?!
    Doplnění - recenze knihy "Nazis on Speed - Drogen im 3. Reich"
    http://www.gruenekraft.com/wiki/index.php?id=PS
    K zakoupení zde:
    http://www.amazon.de/dp/3930442531

    Praví se tam například:
    Methamphetamine was the main drug fuel of the German military machine, and was handed out liberally, by command, to all units of the army, navy and airforce. [...] As the war effort began to fail, commands were issued to increase the amounts of Pervitin given to soldiers, so they could endure and perform under increased conditions of stress.

    Nebo:
    The core message of this book is in the title – Nazis on Speed. I find this a much more convincing explanation for the psychological dynamics of the Nazi military and political program, than speculations about involvement in occult societies and beliefs, or purelyracial ideological obsessions. [...] The narrow-minded, aggressive, paranoid mind-state that results from chronic amphetamine and stimulant abuse is equivalent to the fanatical ruthlessness of the militaristic control-freak, bent on domination in whatever area of life they operate – personal, economic or political.

    Komentář ze dne: 07.11.2006 16:04:57     Reagovat
    Autor: Anton - Neregistrovaný
    Titulek:
    Pěkný článek..,o Nattera jsem se zajímal kvůli stavbě jeho modelu taky.
    Tak mě napadá.., nemohla být příčinou havárie nestabilita způsobená neodhozením přídavných raketových motorů?? Respektive jen jednoho??
    Pokud byly trosky jednoho z nich nalezeny na místě dopadu, pak tedy zůstaly přivěšené na letounku až do místa dopadu..?
    Jinak neoficiálně se uvádí překročení rychlosti zvuku již na ME-163 během jeho zkoušek, myslím ještě na staré verzi Me-163A.
    Ale pokud byl aerodynamický třesk slyšet i u Sieberova letu, pak by to platilo i jeho případě.
    Mimochodem, jistá firma v ČR dělá Nattera na zakázku v měřítku 1:1!!
    Tak pokud by to tu už D-FENSe už moc štvalo, může se prolítnout.., ta replika je vyráběna tou samou technologií jako originál.
    Každopádně hezký článek!

    Anton.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2006 18:21:07     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Díky

    Asi tuším, odkud je ta zakázka.

     
    Komentář ze dne: 12.11.2006 12:56:13     Reagovat
    Autor: Anton - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    To D-FENS: Psal jsem Vám maila jako odpověď..

    Anton.

    Komentář ze dne: 08.11.2006 18:19:04     Reagovat
    Autor: gewehr - Neregistrovaný
    Titulek:vdaka
    velka vdaka za clanok, za moznost ineho pohladu. Snad len maly pozdrav kolegom modelarom ;o)
    http://www.fantastic-plastic.com/HORTON%20HO229-A1%20GOTHA%20PAGE.htm

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.