Komentáře ke článku: Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (ze dne 09.03.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
..je to hezký, ale je to malý :-)
|
|
Od listopadu 2006 mám Citroën C1 se stejným toyotím, 3válcovým motorem 997ccm VVT-i. Nemám pocit, že by za těch 40 000km, které dnes má, projevil nějakou míru nespolehlivosti. Stroj pracuje jak má, nic v něm nepovrzává...proto bych asi byl opatrným ve vyřazování francouzů kvůli spolehlivosti, tedy pokud jsi neměl na mysli koínská trojčata, ale P206 apod.
Jel jsem i v Yarisu, než jsem se rozhoupal a nějaké auto koupil, ale nevyhovovalo mi uspořádání palubní desky o kterémse zmiňuješ...a hlavně - výkon 51kW na 980kg (v úplném základu, ale může mít až 1030kg) neslibuje žádnou rezervu ve výkonu a předurčuje motor k vyššímu zatěžování v současném tempu provozu. Pro Yaris zase mluví materiály v interiéru, které se mi zdají lepší i když jsou to taky tvrdé plasty, ale zpracování je velice podobné co do kvality.
Myslím, že sis na svůj styl jízdy vybral dobrý vozík. C1 je spíše jako motokrára - lehká a tedy i s dostatečným výkonem a výborně brzdící.
Po městě jezdím za 5,6l/100km, ale sestra dokáže i skoro čistou "pětku". Mimo město jezdím 90-120kmh za 5,3l...a po dálnici, kdy nejedu pomaleji než 130 a jedu za 6,1-6,3l/100km. Mám nádrž na 35l, na kterou ujedu skoro 630 km po městě než jedu natankovat. Nejdál stroj ujel na jednu nádrž z Brna do Innsbrucku (s malou zajížďkou) - 658km a benzin ještě nedošel - žena za volantem, rychlosti na maximu dovoleného v Rakousku 8o)
|
|
|
Hm, to s tim najezdis dost - cca 25-30 tisic za rok. Jak je to s komfortem na delsi vzdalenosti (>150km)? Sedacky ok?
Rodice shaneji neco na doziti. Treba by to nemusela byt spatna volba. Ta spotreba je fakt bomba.
|
|
|
Za rok jsem s tím najel 33 000km.
Zuzka s tím jela do innsbrucku na jeden zátah. Stavěla jen na čurání a kafe. Pak šla se ségrou do města - nebyla teda nijak zničená.
Sedačky by vzhledem k možnostem podvozku zasluhovaly lepší boční vedení a pokud budeš kupovat 3-dveřovou variantu, tak pokud někdo nastupuje dozadu, je třeba sedačku po zpětném vyklopení znovu nastavit (poloha opěradla a vzdálenost od volantu) Je to ale velmi jednoduché a zabere to asi 3 vteřiny. Pokud v tom budou jezdit dva - není to problém vůbec. 5 dveřová verze tento problém nemá, ale stojí o 15000 víc a má kratší dveře. Do 3 dveřovky se proto nasedá líp. Můj otec si dlouhé dveře docela pochvaluje, když někam jedeme.
V lednu jsems tím byl ve 3 lidech na lyžích...a vešli jsme se vcelku pohodlně - 3 lidi (dvě děvčata a já) s lyžema, věcma a jídlem na 4 dny.
|
|
|
No, spotřeba bomba. Jak se to vezme. Za průměrných 5,4 l/100 km jezdí moje BMW 118 d (2l td, 150 koní). Ale uznávám, je diesel.
|
|
|
Uvedl jsem spotřebu vypočtenou z posledního tankování pro tento účel...a zbytek jsem vylovil z paměti, protože když jsem jel několikrát Brno-Praha a zpět, tak jsem to cvičně (z nudy) zkoušel dát nejrychleji, nejlevněji...atd. Průměrná spotřeba za těch 38 000km by byla možná někde u 5l/100km a možná, že i lehce pod, ale zásadně takovou agendu nevedu a palubní počítač nepotřebuju.
Vypočítávání spotřeby a náklad na provoz nechávám těm, kterým to dělá minimálně polovinu jejich dobrého pocitu z jízdy jejich slabým a těžkým krámem.
Zvýšit dojezd na nádrž v autě nebo na motorce tím, že budu efektivně využívat práce motoru a přesto nebudu zdržovat provoz samozřejmě dovedu. V takovém případě umím jet za necelých 3,5l/100km, ale není to "jízda", je to "otrava"
Mě zajímá v podstatě jen dojezd na nádrž v mém cestovním tempu, neb to je rozhodující. Zbytek je podružný.
|
|
|
Plne suhlasim. keby som chcel jazdit dynamickejsie, mozno by som tiez siahol po Citroene s tym istym motorom... Ad. "spolahlivost": nedrzal som sa samozrejme pozorovania, ale TUV sprav - a tam ako iste vies, Citroeny prave nie su hviezdami. Aj pri rovnakom motore su ine veci, ktore sa daju pohnojit, a neviem, ci francuzsky system montaze a kontroly kvality uz dobehol japonsky... Skor nie ako ano, aj ked v poslednej dobe aj Toyota vraj polavila. A okrem toho pomysli na bezpecnost – C1 ma iba 4 hviezdicky EURO NCAP, Yaris 5. Lahke auto zvadza k dynamike, a preto je bezpecnost dost podstatna: aj ked je to trosku nefer, lebo C1 je skor platforma Aygo nez Yaris, a takmer isto aj Aygo by vzhladom na vahu malo iba 4 hviezdicky, keby nan existoval NCAP test…
|
|
|
Pak je také ještě otázka, do jaké míry hvězdičky EURO NCAP skutečně korelují s bezpečností, a do jaké míry s politickou korektností. Obávám se, že již řadu let probíhá velmi zřetelný posun od toho prvého k tomu druhému.
|
|
|
Vies, nechcem nic obhajovat, ale NCAP maju svoju metodiku. Neviem, co politicky korektne sa da urobit s celnym narazom za presnej rychlosti: ked sa nezapne airbag a crash test dummies su rozkrajane, ma to pre mna urcitu vypovednu hodnotu. Politicky korektna moze byt iba INTERPRETACIA tychto vysledkov - ta vsak zavisi od interpretatora. Ak si niekto mysli, ze ho 5 * zachrani, ak sa celne zrazi s kamionom ci narazi do stromu v 130, asi to nie je o NCAP...
|
|
|
C1, P107 a T.Aygo jsou stejné stroje s jinou karoserií. Aygo má o 2l větší kufr (141dm3), ale o 2cm menší místo pro nohy - našroubovali lavici zadních sedaček o 2cm dopředu...a stejně jako P107 jezdí na 13" ráfcích. Jinak je to lautr stejnej aparát.
"Bezpečnost" hodnocená * od Euro NCAP je jen hrubě orientační a mezi 3 a 5 * není v praxi žádný rozdíl. Když to hodíš na boudu a před tím trefíš a sloupkem strom, svodidlo nebo obrubník, jde celý systém programované deformace do kopru a jsi na tom podobně jako ve Favoritu. Plíšek, který tvoří sloupky střechy je podobně "silnej" jako plechovka od Coly, která unese 70kg člověka, když si na ni opatrně stoupne. Ale jak má někde průhyb, je jako papír. Stejně tak neunese natlučená střecha zbytek auta, kterej se na ni navalí.
A navíc - jezdím hodně na silniční motorce, takže "bezpečnost" o které mluvíš beru trochu s rezervou a ovlivňuju ji raději za provozu svým chováním než v autosalonu výběrem.
Toyota Aygo se vyrábí v Kolíně na stejnélince jako P107 a C1. Kontrola kvality tam je destilátem Francouzů a Japonců.Ať tak či tak - na autě není nicviditelně odfláknutého a i když je jednoduché a levné, je uděláno pečlivě.
|
|
|
no jo, jenomže ta C1 je dělaná v TPCA, která se dá považovat, pokud jde o spolehlivost, spíše za toyotu, než za citroen. ta auta se liší jenom kastlí a stupněmi výbavy, takže pochybuju, že jeden den dělají toytotu podle japonských standardů a druhej den si řeknou, dneska děláme C1, tak na to můžem kašlat.
navíc jak peugeot 107 tak C1 mi subjektivně přijdou mnohem hezčí než aygo.
|
|
|
výbava je všude stejná, respektive nedostaneš do pežota jiné rádio než do toyoty....a pokud někde dostaneš v akci posilovač do základního modelu,tak je to spíš akce prodejce amůže ji udělat ať prodává peugeot nebo toyotu. sestavy jsou pak ve všech autech stejné až na nepodstatné detaily.
Aygo mi vadí tím, že má menší místona nohy vzadu aP107 mě přímo sere výřezem v předním nárazníku, který vzbuzuje dojem, že se auto směje. c1 se tváří neutrálně a to přebíjí i to, že má taková jaksi neforemná přední světla.
|
|
myslím, že takhle nějak vypadá rozumná recenze na auto. žádné zbytečné kecy, ale poctivé zhodnocení parametrů vozu, které jsou rozhodné vzhledem k převážnému účelu jeho využití.
|
|
|
Dik, snazim sa… Nechcel som pisat chvalospev, myslel som, ze si zasluzia spomenutie aj veci, co sa mi nepacili a nepacia.
|
|
Recenze ok, ale posledni odstavec to trochu pokazil. Povinne vymezeni se vuci Skode Fabii HTP by se recenzenti mohli odpustit. Zacina to byt klise...
Ad zeny, kundolap & male vozy. Prijde mi prirozene, ze male vozy nepatri do tridy kundolapu. To se snad ceka techto priblizovadel malokdo. Tudiz tu hlasku, ze inteligentni zeny pochvali volbu mi prijde takovy zvlastni (skoro jakoby mindracek).
|
|
|
Člověče divil by ses, ale (žlutá) C1 boří hráze a do hovoru se dají ženy +/- od 20 do 50 s tím, že je to príma auto. Dokonce přijímají zkoušku sezení uvnitř a některé neodmítnou ani zkušební jízdu 8o) Kdyby mi to někdo neznámej tvrdil, tak řeknu, že kecá. Ale to chce zažít situaci, kdy Tě za den osloví dvě vcelku pohledné ženy s tím, že máš hezké auto...a jedna si zkusí řízení kolem bloku. Neříkám, že je to každý den...a teď už ani moc ne, ale na podzim 2006 jich moc nejezdilo a tak miho chválila každá druhá pumpařka. Přál bych Ti vidět zmatek v očích pilota Oktávie 1 ftuzingu s černejmavonamapyčo, když jeho stroj přejde děvče od pumpy bez komentáře 8o)
Možná je to tím, že ženský podvědomě invertují poučku, že kdo má velké auto má zpravidla malé péro...a chtěj něco jiného než zkusit sezení v autě. Ale tímhle směrem se nepouštím 8o)
|
|
|
Jen tak orientačně, jaký je nejmenší auto na trhu? :D
|
|
|
|
Tak to si ho budu muset koupit :( Hele, a nechoděj za tebou ty lidi spíš proto, že jsou ještě nasraný na Telecom? :D
|
|
|
No nevím. Já souložil (toliko s jedinou pohlednou ženou) ve velkém Volvu, a i tam byl na můj vkus poněkud stísněný prostor; ve žluté C1 (nebo něčem ještě menším) bych to fakt zkoušet nechtěl.
|
|
|
No Ty by ses do C1 nejspíš nevešel ani sám :-)
|
|
|
nahodou ja se tuhle do Honzovy C1 nasoukal u typka pred barakem a proslap plyn a dostal jsem vynadano, ze kruty rev teto premotorovane bestie budi deti ;o)
|
|
|
Motor osobního automobilu také může být slyšet dál, než cca na 10 m?!? Na to nejsem zvyklý :-O
|
|
|
Jenže vzhledem k tomu, že Týpek bydlí v řadě vilek u řeky v údolí tak tichým, že je tam slyšet i kroky kočky (když zrovna nejede vlak), tak je v tom místě i šepot květin slyšitelným zvukem 8o)
Ale na druhou stranu je fakt, že ten tříválec spíš brumlá než aby ševelil. Ale není to nepříjemný zvuk - na autona budíček uprostřed noci je to ale nepříjemné.
|
|
|
Aaaaaha. Takže je to něco jako trabant ... :D Jen je to žlutý.
|
|
|
Milý Burtonbele. Pokud jsi chtěl psát pravdu, měl jsi napsat asi toto:
Tuhle jsme se u Týpka sešli na pokec, pojíst a popít. Když se Honza se Zuzkou zvedli asi ve 2:30, že pojedou domů, tak jsem si v opilství vyžádal zkušební sedánek za volantem a pak, po vzoru duševně slabších, jsem studený motor vytočil skokově do omezovače. Nebýt toho, že jsem by okřiknut, abych nekurvil motor a nebudil okolí, udělal bych to ještě tak minimálně 4x, abych z toho měl dětinskou radost. Když jsem vystupoval, nezapomněl jsem pochválit otáčkoměr, který jsem dodal na vyžádání majitele.
Ovšem nepochybuju o tom, že si událost pamatuješ tak, jak jsi ji popsal.
8o)
|
|
|
Já to už zkusil a jde to. Líp než v teoreticy větším Hyundai Accent. Ono vevnitř je na průměrné lidi dost místa...a jak si Tě pamatuju, jsi minimálně o hlavu vyšší než já. Proto Ti věřím, že by to nebyl nicmoc zážitek 8o)
|
|
|
Chlapi jak to tak ctu, tak jste to tady jedna velka rodina, kdy se kazdy zna s kazdym a to i osobne. Lidi jako OCS a JJ, BurtonBell a HonzaZZR jsem tedy dodnes prolinkovane nemel a to sem chodim nejakej ten patek.
Halt clovek se furt uci, eventuelne necte podrobne.
|
|
|
OCS a JJ Burtonbela neznají.
|
|
|
No ja myslel Cooperovy pary: OCS a JJ, druhy par BurtonBell a Honza ZZR ;-).
Pokud vim, tak D-Fens maturoval ve stejnem roce jako ja, takze asi vsichni az na OCS jste drobek pres tricet.
No nic jdu zase tak trochu budovat kapitalismus (s lidskou tvari).
|
|
|
Já jsem také drobek přes třicet ;)
|
|
|
OCS a JJ Burtonbela neznají.
|
|
|
Ad. Fabia HTP – neda sa nic robit, je to vozidlo v tej istej triede, a musi sa zmierit s tym, ze bude porovnavane, a ze kazde porovnanie asi este dlho bude v jeho neprospech… Aj ked spravodlivejsie by bolo porovnanie luuuzerov Fabia – Polo – Chevrolet a podobne. Alebo priemernych a mierne nadpriemernych Clio – C2 – Getz – Swift – Nissan a podobne. A potom tu mame trojicu Yaris – Jazz – Mazda… Porovnanie Fabia – Yaris aj bez parametrov a argumentov je uz samo osebe ironiou. Ad. zeny: fakt nejde o mindrak, s tym naozaj nemam problem. Davam k lepsiemu tak, ako som nakupil: zopar zien, ktore respektujem, Yaris pochvalilo. A lapanie zien autom: vies, ja si myslim, ze tak mozes ziskat iba veeeelmi podradnu triedu a model (zeny).
|
|
|
ad poslední věta: to záleží na tom, co od toho očekáváš. jsou lidi, kteří hledají právě takový model, jaký touto cestou mohou získat. a pak jsou spokojeni :o)
|
|
možná mě budou někteří kamenovat za to, co teď napíšu, ale budiž :-) sic nemám pojetí o tom, v jakých výkonových třídách se Yaris pohybuje, nedávno jsem docela koukal na jeden plně naložený (osobami)...
jsem majitelem průměrně výkonného přibližovadla Ford Puma 1.7... ani nevím proč, ale tohle auto působí na většinu majitelů ochcávek a fábek ve smazaném Íčku jako rudý prapor na býka... po městě musí být předemnou, i kdyby nakrásně měli porušit jakýkoliv předpis, klidně za dohledu policajtů... na dálnici se pokoušejí samozřejmě o totéž, ale vesměs marně a "honit se" vydrží jen někteří... takže zpět k Yarisu, který jsem potkal při jednom takovém dálničním laškování... způsobně se hnal 130kou v pravém pruhu, ale zřejmě rychlé projetí Pumy následované dvěma Fábkami v řidiči vyvolalo jakési pnutí... Fábky po pár kilometrech odpadly a já zpomalil zpět na cestovních 150... když v tom :-) v tom se kolem mě prohnal onen zelený Yaris... to auto sice sotva drželo na silnici, ale jelo přes 180 (ze zvědavosti jsem se za něj zavěsil, ale pak ho nechal být - přecijen je rozdíl "škádlit" osamoceného Fábkaře nebo labilního majitele Yarisu s rodinou na palubě...)...
|
|
|
Prozitky typu "Jak jsem vyprasil nekomu kozich" me vzdy fascinuji. I kdyby slo o zavody obrazne receno spise paralympijske jako v tomto pripade. Auta typu Fabie/Oktavie/Yaris/Ford Puma/... proste nejsou na zavodeni, ani status symbolem, ale jsou to lidova vozitka na premistovani osob a nakladu z bodu A do bodu B za +- prijatelnych provoznich nakladu (coz osobne povazuji za hlavni duvod porizeni si takove plechove skatule). Asi vice ulitavam z bodu A pripadne B, nez z transportu mezi nimi.
Toz pokoj tobe a diky za opetovne experimentalni overeni fyzikalnich poznatku (jako napr. vuz s lepsim pomerem vykon/hmotnost zrychluje lepe). Prozaril si muj den!
|
|
|
Plny suhlas, Tenzore. Ako vies z mojho textu, moje ciele s Yarisom su skromne a napospol spadaju do Tebou zmienovaneho premiestnovania z A do B. Ak ma niekto s cestovnou rychlostou 150 a viac predbehne, pokoj s nim – ved aj tak ho o nanajvys 3 minuty dozeniem, ako blika na Aviu predbiehajucu kamion… Neviem ako v Cesku (Vy mate urcite ovela viac krasnych, sestprudovych neprepchatych dialnic ako my v nasom slovenskom okrsleku), ale u nas sa cestovna rychlost 150 neda dlhodobo udrzat, ak nie su 4 rano ci okolo polnoci. Skor to vyzera asi takto: 150 – 90 (Avia v lavom, kamion v pravom) – 150 – 100 (linkovy autobus v lavom, dodavka s vozikom v pravom) – 150 – 110 (hrdzavy Renault v lavom, Skoda 120 v pravom) – 150 – 80 (prva z uprav cesty, alebo havaria) – a tak dalej s umornou pravidelnostou…
|
|
|
trochu bych tě opravil... Puma rozhodně není na přemisťování nákladu :-) do kufru se vejde tak akorát základní výbava a nákup... cokoliv, čemu se dá opravdu říkat náklad se tam prostě nevměstná... i když vlastně jo, jednou jsem vezl kola, ale to jsem vypadal jako krteček namáčknutý na volantu...
a špatně si mě nejspíš pochopil... nejsem "závoďák", ale občas se nechám (asi jako každý) vyprovokovat... ale rozhodně ne ve městech, na okreskách nebo na dálnici, když to provoz nedovoluje...
|
|
|
Ja jsem zase majitelem dvoulitroveho Subaru...a onehda jsem jel stotricitkou po dalnici...kdyz me predjela Oktavka, co se urcite chtela honit...ale ja jsem jel dal 130...no a borec pomalu zmizel za obzorem a...a vlastne se nic nestalo.
|
|
|
To já stál minulé léto s motorkou na pole position na semaforu a vedle byl chlapec s Fiatem punto fčernýmdyzajnupyčo se znuděnou teenagerkou na sedadle spolujezdce. Měl jsem otevřenu helmu s černým plexi www.bici.co.uk/pictures/422/9/194589-1.jpg a zubil jsem se na dvojku "jakozlaté" mládeže s SPZ začínající na BKL... Pak jsem udělal pár pohybů pravým zápěstím, nechal zažbrblat dvě laděn koncovky zuzčina půllitrového dvouválce...a chlapec se hned aktivizoval v sedadle, kde zatím pololežel, zařadil...já dělal takové to brrm, brrm...a jak padla zelená tak on s mohutnou gumovačkou vypálil...a já jel s širokým úsměvem vpravo, bo jsem byl v odbočovacím pruhu a chodci měli zelenou. Vesnický balík ovšem chytil na první našlápnutí a ukázal pipině, že "ho má delšího" než ten, co odpobočuje vpravo 8o)
Někdy je s blbcema fakt sranda....
|
|
|
Úplně to vidím. V mém případě se snaží porazit mého rapla. Občas se bavím tím, jak se až zoufale snaží mi dokázat, že jejich vůz je lepší; hrabáním na semaforech počínaje neuvěřitelně riskantní jízdou konče. Ty nasrané pohledy ve zpětném zrcátku, když je pak o kus dále v klidu předjedu, mne fascinují. Ti lidé snad mají pocit, že se jim zhroutil svět...
Ale na motorku bych si rozhodně netroufl, tak atrofovaný mozek a výkonný motor ještě nemám. Tedy alespoň zatím :-).
|
|
|
Male upresnenie (mozno som to mal uviest uz v clanku) – je mozne zakupit verzie Yarisu s 1,3 l a vykonom 64 kW. Dalsia moznost je diesel D4-D 1,4 s 66 kW. A kto je uplny maniak, moze siahnut po verzii T-sport Dual-VVT 1,8 s 97 kW. Vies, verim Ti, ze ten kreten v plne obsadenom Yarise mohol ist 180 km/h, najma ak mal 1,3 ci diesel. A mozno by to zvladol aj moj 1,0: lenze je to blaznovstvo, povedzme si to rovno. Myslim, ze na nasich cestach a s nasimi ucastnikmi premavky je sialenstvo ist 180 AKYMKOLVEK autom
|
|
|
No ty pyco, ja sem jel se svym prumerne rezatym zavodnim favoritem 40 po radiale a dojel sem na svetla, kde uz byl frajer ve votuneny oktavce, ne. Jak sem to turoval, aby mi to nezdechlo, tak to balik asi nejak spatne pochopil a kdyz padla zelena, tak sme to voba proslapli az na zem, ne a von normalne vodjel, akorat ze me to zdechlo a pak na me nejmin tri minuty troubil autobus, nez sem s tim na starter vodjel na chodnik. To byl adrenalin jak cyp, ten autobus se nezda!
|
|
|
Voe........... du si vyměnit práááádloooohohoho!!!
|
|
|
seš dobrej.já jsem dřív praktikoval adrenalin se š110.to bylo hustý éro....
|
|
|
Pockey, ja sem to asi nak spatne pobral. Myslel sem, ze tu je nejaka chlubarna jezdcu silnicni ralye v okryplovanych autech urcenych pro dopracu ridice do hypru a z5 po rovne dalnici, coz je fakt hustej adrenalin, tak sem chtel taky prispet svoji troskou do mlyna.
Nejlepsi zazitky sem mel se stodvacou blahe pameti, to bylo dobry jezdici srotoviste. Budiz ji vrakac lehkej!
|
|
|
seš dobrej.já jsem dřív praktikoval adrenalin se š110.to bylo hustý éro....
|
|
1) Favorit se vyráběl s několika verzemi motorů, od 40 do 50kW:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=131
Je ale pravda, že to je docela lehký auto, takže 40kW s tim cvičí docela dost. Výkon 40kW měly i felicie.
2) Fabia se prodává opět s několika verzemi motorů, od 40 do 85 kW, resp. od 44 do 77 kW novej model. Je mezi nima i HTP 51kW s objemem 1,2. Což by se asi hodilo víc ke srovnání s Yarisem, i když ten je o něco lehčí.
Když si vybereš pro srovnání nejslabší motor, tak se pak nediv, že musíš fabii vyškrtnout z výběru jako první. Já bych ji teda vyškrtnul taky, ale kvůli vzhledu, nelíbí se mi ;-) Teda ta stará, nová celkem ujde.
BTW viděl jsem jednou stát yaris (starší model) a fabii (taky starší model) vedle sebe na parkovišti - na první pohled má yaris menší kufr, jinak vypadaly rozměrově stejně.
p.s. Jaký to bylo auto, co tě něchalo 4x imobilního?
|
|
|
Iba k bodu 2) - myslim, ze je korektne porovnat NAJSLABSIU verziu modelu (Yaris 51kW) s NAJSLABSOU verziou modelu (Fabia 40 kW). Fakt, ze vykon 51 kW dokaze Skoda technicky zvladnut (pri o 20 % vyssom objeme) az vo vyssich verziach motorizacie, je predsa JEJ problem. Je treba uz konecne uznat, ze Skoda v porovnani s Toyotou dosahuje o 20 % nizsi vykon (aj) s o 20 % vyssim objemom, os polahlivosti a kvalite nevraviac. Este raz: Fabia sa da porovnavat s nejakym Chevroletom (byvale Daewoo), pripadne so svojim rodnym bratom Polom (ten ma vsetky nedostatky Fabie + cenu, ktoru ma vyssiu nez Yaris) - ale Yaris a pripadne Honda Jazz ci mala Mazda: tie su daleko za horizontom dohladu Fabie...
|
|
|
Komu není rady...
Nejslabší verze fabie stojí o 30 tisíc míň než nejslabší verze yarisu 5dv. (u nás, nevim jak v SR). Když vemu fabii s 51kW, ta stojí o 2 tisíce víc jak ten yaris (=přibližně stejně). Beru základní ceníkový ceny, o stupni výbavy obou aut nevim nic.
Myslim že je korektní srovnávat aspoň takovýhle auta, pak by ti z toho škodovka nevyšla jako totální propadák.
Samozřejmě i tak je zřejmě toyota lepší než fabia, to ti neberu.
|
|
|
"o stupni výbavy obou aut nevim nic"
...a v tom to je - škodofka nenabízí nic krom nejzákladnějšího funkčního celku. Ano, nejslabší verze fóbije - 44kW stojí 250 000,-
Základní cena třídveřového Yarise začíná na 279.900,-Kč. Ve výbavě takového vozu je tříválcový zážehový motor 1.0 (51 kW). K tomu Toyota přidává dva přední airbagy, ABS+EBD a brzdový asistent, rádio s CD přehrávačem a dočasně také klimatizaci.
S takovou výbavou by dle konfigurátoru Fóbije stála:
cena: 313 400 Kč
Fabia Classic 1.2 HTP 44 kW 5-stup.
interiér: Stone červená
Stone červená / Onyx-Onyx /melír černá-šedábarvaČervená Corridaextra výbava"CLIMATIC" - klimatizace s automatickou regulací a kombifiltrem (35 000 Kč)
ASR včetně ABS, MSR a Dual Rate (3 000 Kč)
Deaktivace airbagu spolujezdce (1 500 Kč)
Rádio "DANCE - 2 DIN s CD a MP3 a audiozdířka (8 000 Kč)
Za 313 000,- si raději koupím Yarise se silnějším motorem než těch 51kW než 44kW škodováckou mrdku. Kdo ne, chová se iracionálně.
|
|
|
Pokud se nepletu, tak Yaris má klimu manuální, zato Fabie má klimu taky manuální, ale zákeřně maskovanou jako automatickou. Pokud si matně vzpomínám, tak Climatic automaticky nereguluje teplotu v kabině, ale pouze teplotu vzduchu vycházející z ventilace. Simly Clever :-)
Taky bych chtěl umět prodávat průměrný výrobky za nadprůměrnou cenu tak, jako to umí škodovka.
|
|
|
přesně tak!
ještě k tomu dlužno dodat, že tuto zmrdskou cenovou politiku má škodovka pouze na českém trhu, a tudíž její často používáný argument o patriotismu a podpoře českého průmyslu ve mně vyvolává pouze hlasité salvy smíchu.
navíc ta fábie II je fakt hnusný auto. yaris je proti tomu designový král silnic.
|
|
|
Hodnocení vzhledu individuální věc. Faktem je, že Fóbije je destilátem Mini a Swiftu ze kterých vykradla zajímavé nápady. Jenže místo toho, aby je vyepšili, tak je protáhli továrnou na nudu a vypadl kompilát známých tvarů aut jiných značek poslepovaný typicky škodováckými, neforemnými přechody, kde nic nenavazuje, chybí nějaký nosný prvek...a navíc je ta mrdkapřipohleduzezadu vyšší než širší - a to je vážně na tyčku.
|
|
|
Zase srovnáváš nesrovnatelné.
1) Když už tak bych jako základ vzal 51kW motor (pravda, zvedlo by to celkovou cenu).
2) "ASR včetně ABS, MSR a Dual Rate" - tohle má yaris v základu?
3) Yaris má rádio bez MP3. Škodovka takový rádio nenabízí. Toyota zas nenabízí rádio s MP3 (aspoň v konfigurátoru ho nemaj).
4) Toyota má teď tu akci s klimou, jinak je za příplatek 33308,-. Navíc tu akci nezohlednili v konfigurátoru, takže se to fakt blbě porovnává.
Nakonec fabia má o něco větší kufr, no je otázka jestli zrovna to vyváží vyšší cenu (Mně to vyšlo cca o 20 tisíc, fabia classic 51kW + klimatizace + dejme tomu dalších 5 za rádio s CD, pokud by takový škodovka nabízela).
|
|
|
Jo abych byl přesněj o 20 tisíc při porovnání cen z konfigurátorů, při porovnání s tou akcí je to vlastně o 40.
|
|
|
Moc mě baví, jak škodovisti obhajujou svoji modlu tím, že se nedají srovnávat ceníkové ceny, argumentují slevovými akcemi u škodoprodejců, a proti téhle akční ceně pak staví ceníkové ceny konkurence ;o) Jenže jak jsem si tak všiml, podobné akční slevy jsou prakticky v každém autosalonu každé značky. Například můj oblíbený Citroën teď v rámci Happy Days nabízí C4 X 1,4i 16V za 295 000 Kč.
|
|
|
No počkej, já jsem to udělal úplně obráceně, vzal jsem akční cenu yarisu (280 tisíc) a proti tomu cenu škodovky z konfgurátoru (cca 320 tisíc) ;-)
Ale našel jsem teď jednu akční fabii s klimou a 51kW za 300 tisíc.
A nedělám z toho modlu, snažim se o aspoň trochu objektivní srovnání.
|
|
|
|
Ale já psal, že je to DOČASNÁ AKCE s klimou,dokonce, že jde o 3 dv.Yaris. Jenže když dáš do fóbije nějaký její hmotnosti odpovídající motor, tak za tu 1,4 MPi zaplatíš 350 000 jen to švihne. Když ale chceš porovnávat papírové parametry, tak při zanedbání katastrofálních výsledků i s výkonem 51kW dostaneš sotva průměrné a na pohled nudné auto, které je minimálně o 10% dražší než kvalitativně/technologicky lepší konkurence (a to i ta druhořadá jako je Hyundai nebo Kia). To platí o všech modelech v nabídce škodofky.
|
|
|
V tý akci jde o 5dv. yaris:
http://www.toyota.cz/cars/new_cars/yaris/yaris_klima.aspx
Fabia je o 120kg těžší než yaris (1560 oproti 1440kg) a když kouknu na technický údaje fabia vs. yaris, tak zrychlení 0-100km/h i maximální rychlost vychází líp pro škodovku, naopak spotřeba zas pro toyotu.
Skoro by si moh někdo myslet, že seš proti škodovce zaujatej.
|
|
|
On papír snese hodně, víme? Nepochybuju, že v laboratoři lze naměřit takové hodnoty, ale v praxi je to jiná káva.
Když jsem jel v lednu novou Haťapkou, kterou nešťastnej kamarád dosta jako služební a závodil se svým C1, tak jsem měl rádio při 110kmh na hlasitost 26, abych slyšel něco jiného než řev motoru a skučení větru ve spárách. A to jsme jeli vyrovnaně - žádný závod. Jet ve Fóbii tak, aby udržela krok s 51kW Yarisem je teda možný,ale rozhodně nepoužitelný v praxi.
Také cena 51kW Fóbije je jinde než cena Yarisu, že? O kolik? O 3000,- už v nevybaveném základu, který je trefně nazýván "holobytem". Když v konfigurátoru vynechám klimatizaci, aby to bylo objektivní...připočtu nejlevnější škodovácký rádio (není ještě kazetové?), vypínání airbagu spolujezdce a kapsy do dveří, dostanu cenu 293 400,-kč, což je 13500,-kč. To jsou 2-3 měsíční splátky za auto, které si na parkovišti poznám nejen podle SPZ a které bude v servisu jen na garančních prohlídkách.
Aby teda byla Škodofka cenově konkurenceschopná, musí se vytasit s motorem o 44kW, který Yaris posírá ve všech parametrech. Pokud si ještě přimyslíš nějaké to pozlátko, vyšvihne se cena škodofky do nehorázné výšky. A povídej mi něco o racionalitě výběru škodofky za takových podmínek, když za menší peníze můžu dostat modernější auto od jedné z nejkvalitnějších značek.
Tudemagogii dávají ke škodofce zadarmiko nebo je to paket za příplatek podobně jako třeba povinná výbava?
|
|
|
Honza, tento Tvoj komentar ma len jednu chybu - totiz tu, ze som ho nenapisal ja... Myslim, ze nas obdivuhodny obranca Fabie by uz mal hodit uterak do ringu - je to argumentacny masaker...
Preco sa naozaj radsej nevenovat porovnaniu Fabia - Chevrolet? 800 kiloveho 38 kW Sparka nechajme radsej tak, a pozrime na Aveo s jeho 1,2 8V 53kW dabelskym agregatom.Spotreba 6,4 (uvadzana), ABS nema a ani nedodava, airbag len vodic a nic ine sa neda, radio ma. Teda holobyt verzia ktora musi naveky vekov holobytom ostat. "Zostava" auta na stranke nespociva v priplatkoch za celkom nic, iba sa vybera farba laku a calunenia (co cenu tiez neovplyvni). To Fabia lahko tromfne, a mozeme pocitit hlboke uspokojenie a simranie vzadu dole pri chrbtici. Lenze: ked je cena otcu materi 208.000,- ceskych, je to, ako vravi Honza, "jiná káva". Ked to bude takto s cenovou politikou korejsko/americkeho draka pokracovat, coskoro bude rozhodovanie medzi Chevroletom a spickovym bicyklom... A teraz otazka: CO PRESNE Fabia vlastne okrem toho simrania ponuka za 100.000 ceskych navyse?
|
|
|
A teraz otazka: CO PRESNE Fabia vlastne okrem toho simrania ponuka za 100.000 ceskych navyse?
no přece image ne? k nezaplacení...
|
|
|
> CO PRESNE Fabia vlastne okrem toho simrania ponuka za 100.000 ceskych navyse?
To je vtip? Posilovač řízení, ABS, airbag spolujezdce, boční airbagy vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a pokud se chceš dostat přes 100 tisíc rozdíl, tak i klimatizace (celkem 318 za auto z konfigurátoru).
> Myslim, ze nas obdivuhodny obranca Fabie by uz mal hodit uterak do ringu - je to argumentacny masaker...
Srovnávat Aveo ve verzi Direct (=extražebrák) s Fabií Classic, to je skutečně masakr, ale já jsem s tím nápadem nepřišel, to ty.
|
|
|
Presne toto som cakal, a sklapne pasca:
Za 294.600, teda 25.000 menej ako Tvojmu srdcu milu Fobia dostanes u Chevyho iny zebracky zazrak (rozmery, pohodlie a objem kufra necham stranou, to by uz fakt nemalo vyznam):
LACETTI 1,4 16 V 75 kW
Klimatizace se vzduchovým filtrem
Imobilizér motoru
Rádio s přehrávačem CD MP3, 4 reproduktory, integrovaná anténa
Ráfky s pneumatikami 6,0Jx15; 195/55 R15
Sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou
Posilovač řízení
Příprava na montáž tažného zařízení
Dojezdová rezerva
Elektricky ovládaná okna vpředu
ABS
Airbag řidiče a spolujezdce
Dálkové ovládání centrálního zamykání dveří
Dělené sklopné zadní sedadlo 60/40
Kliky, boční lišty a nárazník v barvě karoserie
Výškově nastavitelný volant
|
|
|
Ano, tohle je konečně auto, co se nechá porovnat s fábií, ale:
1) Laceti nemá 75, ale 70kW.
2) 294 tisíc je cena BEZ klimatizace. Teda jestli jsi tu cenu bral z tohohle ceníku:
http://www.chevrolet.cz/images/pdf/lacetti_5d/lacetti_5d.pdf
Klima je pak za příplatek 25 tisíc.
3) Pak bys musel vzít fabii s jiným motorem, buďto 1,4/63kW (od 311 tisíc) nebo 1,6/77kW (od 336 tisíc). Pravda je, že v základu je míň vybavená než ten chevrolet.
Zkusil jsem projít pár aut "ihned k dodání" s 63kW motorem a všechny byly po slevě za cenu pod 300 tisíc, třeba tohle:
http://www.skoda-auto.com/moss-cze/services/newcars/newcardetail.htm?id=146564
A je s klimou, s rádiem MP3, okna v elektrice. Myslim že je korektní vzít cenu po slevě, protože i u Laceti je to akční cena. Fábia pak ztrácí jen 7kW na výkonu motoru, ale zas má menší spotřebu (a to o dost - 8,6/5,3/6,5 fabia vs. 9,8/5,7/7,2 laceti).
Nepovažuju fabii za nejlepší auto na světě, ale pořád mi z toho vychází, že je na přibližně stejný úrovni jako konkurence (v poměru cena/výkon/výbava).
|
|
|
Ano. To je konkurent. Stejně jako třeba Dacia Logan.
Axiom: Fabia (a ostatně všechny modely značky) jsou předražené na to, jak jsou morálně zastaralé ...a to v porovnání s konkurencí i druhořadou, jako jsou korejské krámy montované v Nošovicích a Žilině. O estetické rovině hodnocení vozu radši nemluvit.
Tento fakt, mimo jiné, dokazuješ neustálým porovnáváním akčních slev škodofky a ceníkových cen zbytku...neboť každý(!) prodejce má někdy nějakou slevu nebo model "ihned k dodání", který si zákazník nevyzvedl atd. Přesně jako debilové ze Světa Motorů.
|
|
|
> Tento fakt, mimo jiné, dokazuješ neustálým porovnáváním akčních slev škodofky a ceníkových cen zbytku...
Mýlíš se. Snažím porovnávat ceníkový ceny s ceníkovejma cenama nebo akční s akčníma. Navíc vybírám podobný auta co do výbavy, na rozdíl od autora článku, kterej původně vybral pro srovnání hůř vybavenou fabii s líp vybavenou toyotou - a tak začala celá tahle debata.
|
|
|
Autor článku vybíral - asi jako každej druhej, podle toho, kolik stroj stojí peněz. Mohl si vybrat mezi Moderním a nadprůměrně kvalitním Yarisem po faceliftu...a mezi jinými i mrdkou z Boleslavi, která pár jinde okoukaných prvků spojila do nesourodého celku (slušně řečeno), kterou pohání o 7kW slabší motor, zato je o min. 30kg těžší i bez výbavy, kteru yaris má...a nakonec - trpí koncernovými mouchami se kterými se nic neděje, protože zákazník škodofky prostě nápravu nepožaduje.
Autor porovnal cenovou nabídku škodofky a v jeho ceně byla k mání jen 44kW verze. Sám sepodívej, kdo do toho začal tahat motory, výkony a akční slevy, aby mu nakonec vyšlo, že škodofka je dražší ať to vezmeš odkud chceš a ať si vyvřískáš nezapočítání klimatizace, rádia apod.
Jo...jsem rád, že do nové Fóbije se od loňska či předloňska montuje ABS už sériově a není jen za příplatek 8o)
|
|
|
v klidu, viděl jsi někdy diskuse na auto.cz? tam to probíhá velmi podobně, nejdřív někdo řekne, že fábie je ve své třídě podprůměrný předražený vehikl, sesype se na něj smečka škodovkářů, kteří se pak zapletou do svých vlastních tvrzení, a když už nevědí kudy kam, tak řeknou, že asijský auta nemaj ten správný imidž
|
|
|
Hele pivko, o imidži tady píše spíš Honza - to "nudné auto nejen zvenku i zevnitř..."
|
|
|
> Autor článku vybíral - asi jako každej druhej, podle toho, kolik stroj stojí peněz.
To je právě to, co jsem kritizoval - kdyby vedle sebe postavil dvě auta se stejnou výbavou, bylo by to korektní, vybral by si to levnější. Když si vybere tu nejslabší mrdku od škodovky a postaví proti ní na první pohled lepší toyotu, tak to je přístup "kdo chce psa bít, hůl si najde".
> ...kdo do toho začal tahat motory, výkony a akční slevy, aby mu nakonec vyšlo, že škodofka je dražší ať to vezmeš odkud chceš a ať si vyvřískáš nezapočítání klimatizace, rádia apod.
Nevim, co se ti furt nezdá, vzal jsem auta se stejným výkonem, podobnou výbavou, u obou ceny v akci a vyšlo mi že je škodovka plus mínus stejně drahá jako toyota.
|
|
|
Hele, Pane Korektní...
Když máš cenový strop vnucený nebo morální, tak se vybírá auto podle nejlepšího poměru cena/užitná hodnota/kvalita. tedy za 280 000 je buď nadprůměrně kvalitní a slušně vybavený Yaris nebo nevybavená, slabá, těžká a odfláknutá Fóbije.
Ty ovšem požaduješ, aby si zákazník po pohoedu do šrajtofle postavil slušný základ Yarisu proti 51kW Fóbiji, která je bez jakékoliv výbavy už i tak o 3000,- dražší. Když si do ní naskládá to, co je v Yarisu v ceně základu, je hned o 13500,- nad Yarisem. to celé proto, aby byl jeho výběr objektivní. Dobrá, jak je libo. Jenže i tak to Fóbije prošvihne...
Zde je pak dle tebe racionální, aby zákazník sáhl po Fóbiji, protože za 13500kč nad svůj požadovaný strop/cenu Yarise dostane v neestetickém a méně spolehlivém balení o něco větší kufr,19Nm navíc a o 20% vyšší spotřebu PHM...zatímco Yaris by měl o 1/4 roku dříve splacený a nejspíš by k němu ještě dostal třeba povinnou výbavu, koberce, zástěrky nebo podobnou pozornost, která se u škodofky jen prodává. Hm..jestli tomu se říká racionalita, pak jsem rád iracionálním bludařem.
|
|
|
Hele, pane Racionální, když si nahodíš cenovej strop 300 tisíc, tak musíš vyloučit např. Hondu Jazz, která začíná na 340 tisících (no dobře, za 320 v akci), navíc v očesaný verzi s okýnkama na švihadlech a bez centrálu (a nedaj ti to tam ani za příplatek). Lepší Jazz pak začíná na 380 tisících.
Navíc kolega ze Slovenska nakonec vybíral právě mezi Yarisem a Jazzem, takže jenom o cenovým stropu to určitě nebylo.
|
|
|
Protože autor napsal: "Jazz vychádzal o niečo lepšie, ale zas nie o toľko, aby to vyvážilo tých 100.000,- naviac.", předpokládám, že zvážil všechny alternativy z hlediska ceny a užitné hodnoty. Kdybys si prst v pr*eli zalomil, nedostaneš v takovém tendru Fóbiji ani do širší kvalifikace.
|
|
|
Já zas podle toho, jak šmahem setřel fabii kvůli 40kW motoru předpokládám, že v případě škodovky všechny ty alternativy nezvážil. Za cenu toho lepšího jazzu (380 tisíc) bude fábie určitě slušně vybavená a nebude mít motor ze sekačky.
|
|
|
Pocuj, mjfox, ja uznavam, ze Fabia za 380.000,- (cena Jazzu) bude "slusna" v zmysle, ze nebude mat 44 kW motor 1,2 HTP a nebude holoverziou.
UZNAJ VSAK AJ TY, ze z toho nijako nevyplyva, ze bude mozne zmienenu Fabiu akokolvek zmysluplne POROVNAVAT so zmienenou Hondou Jazz - preboha, ved maj rozum.
Motor Hondy Jazz1,4 i-DSI so zdvojenym sekvencnym zapalovanim, co je ZDALEKA najlepsi seriovo vyrabany motor v celej tejto triede, nemozes ani len CHCIET porovnat s Fabiinym zastaralym agregatom. Ked nie je vyvoj (teda u celeho VW), nech tam nastrkaju ake chcu pismena, certa stareho je to platne.
O vybave, spolahlivosti a inych veciach sa uz pri tomto porovnani (Jazz-Fabia) nema zmysel ani len ZACAT bavit.
|
|
|
> Motor Hondy Jazz1,4 i-DSI so zdvojenym sekvencnym zapalovanim, co je ZDALEKA najlepsi seriovo vyrabany motor v celej tejto triede...
Tohle samozřejmě uznávám, nejsem sice odborník, ale už jen podle udávaný spotřeby má Honda navrch a to dost výrazně.
|
|
|
Mas pravdu, mal som iny cennik, Tvoj je spravny.
Teda Lacetti + 25.000 za klimu stoji presne co Tvoja Fabia.
A stane sa to, co vzdy: ak chces Chevyho dohnat motorom, cena Fabie sa zvysi len mierne, ale musis siahnut k holobytnej verzii, inak by sa zvysila trapnym sposobom. Poctivo to priznas ("pravda, je v zakladu min vybavena") a hned sa snazis Fabiu nejako zachranit...
Ale ukoncime to, lebo v podstate sa zhodujeme:
SKODA FABIA - CHEVROLET - DACIA LOGAN: to je plne v poriadku, a Fabia naozaj konkurovat moze (myslim to vazne, nie ironicky)
Snazit sa vsak nejako vykorculovat z porovnania
FABIA - YARIS, pripadne HONDA JAZZ ci MAZDA - to je beznadejne a iracionalne (uz s Renaultom ci Fiatom by to bol problem). To je kazdemu na smiech. Ak dam tu istu cenu za Yaris alebo Fabiu, volba Fabie je iracionalna. Ak dam to istu cenu za Fabiu a Chevyho ci Logan, mozem porozmyslat.
|
|
|
|
Otázka zněla "co nabízí fábie za 100 tisíc navíc" - řeč byla o Chevroletu Aveo ve verzi holo-holo-holobyt. Nevim proč sem taháš zase yarise.
|
|
|
Cože?! Fobie opravdu váží tunu a půl???? :-O
|
|
|
Přesně je to takhle:
celková hmotnost: 1565
pohotovostní hmotnost: 1050
yaris:
celková hmotnost: 1440
provozní hmotnost: 980-1030
|
|
|
Takže ze srovnání hmot je na tom Fábie vlastně líp na 1 kg užitkové hmoty připadá 2,04 kg hmoty pohotovostní, u Yarise je to 2,31 kg pohotovostní na 1 kg užitkové.
|
|
|
No, to je asi tím větším kufrem. Navíc motor fabie má větší krouťák 112Nm oproti 93Nm yarisu. Takže motor má při stejným výkonu sice o 20% větší objem, ale taky o 20% větší kroutící moment.
Nejsem automechanik, tak numim posoudit jakej to má vliv na chování auta (asi vyšší zrychlení).
|
|
|
...a v reálu samozřejmě také o 20% vyšší spotřebu. 8o)
No, hlavně, že je tato ne-levná, nová Fóbije alespoň rovnocenným soupeřem 10 let staré Felicii.
|
|
|
Tys tu spotřebu nějak měřil?
|
|
|
Stačí 4x Praha - Brno a zpět v poměru 1:1 dálnice : okreska + nějaké pojíždění po obou městech pátý den?
Když vezmu svůj motor v C1, přidám 0,5l/100km za 200kg o které je Yaris těžší, tak dostanu 6/6,4/7,1 (město/mimo měso/dálnice).51kW HTP mi jezdila za 6,8/7,5/8,7...a to jsem chtěbejthodnej a dával jsem pozor jestli nemám těžkou nohu.
|
|
|
To jsem se nehádal, to byla jen otázka. Ale tobě vychází ve městě nižší spotřeba než mimo město? Nepřehodils ty čísla nějak?
|
|
|
Nepřehodil. Je to městské auto. Ve městě se dá jezdit na nízké otáčky, ale mimo město je třeba přitopit, aby se jeden jednak projel a druhak nezdržoval rychlostí 10km pod limit, když se běžně jezdí 10 nad...
Nejsou to údaje z papíru, ale z praxe.
Po okreskách umí má sestra jezdit skoro zadarmo, neboť má ráda plynulou jízdu. Já moc často nikoho nevozím a samotnému mě na plynulosti moc nesejde.
Třeba takový Fiat Panda 1,2 (4 válec) jezdí podle počítačeve městě za 5,2l/100km a na dálnici si vezme klidně 10,5l/100km i když jedeš kolem 130.
|
|
|
Dotaz: Jakou má poměr hmotností užitečná:pohotovostní vypovídací hodnotu? Co se podle toho dá usoudit? Že v těžkém a slabém krámu odvezu aspoň víc a jeho jízdní vlastnosti budou v ten okamžik ještě horší než když v tom jede řidič sám?
Alespoň nějakou hodnotu má poměr výhy a výkonu,kde to Fóbije prosírá na celé čáře.
Také nutno podotknout, že 1050kg je hmotnost Fabie "fholobytu" a že klimatizace a podobné, pro zlepšení jízdních vlastností "důležité" komponenty, přidají minimálně 40kg k pohotovostní hmotnosti vozu, nemluvě o neefektivním snížení využitelného výkonu motoru, když klimatizace běží.
|
|
|
Ano, 21,3kg/kW (1090/51) u fábie oproti 20,2kg/kW (1030/51) u yarisu, to je fakt průser.
|
|
|
No právě, že to za delší peníze vyjde o chlup hůř pro škodofku.
předpokládám,že ani argument,který sis spočíta sám a kterej je v neprospěch škodofky, také neuznáš. Pitomcize Světa motorů mají pro zdůvodnění vítězství Škodovek nad technicky i esteticky vyspělejší konkurencí krásný zmrditermín: těžko-definovatelná-uživatelská-příjemnost.
...to já jen,kdybys chtěl poradit,co nasaditdo boje dále 8o)
|
|
|
> No právě, že to za delší peníze vyjde o chlup hůř pro škodofku.
Mno, ten poměr vychází o 5% v neprospěch škodovky. IMHO to vykompenzuje o 20% vyšší kroutící moment. (vyšší váha na stejnej výkon = menší zrychlení, vyšší krouťák na stejnej výkon = vyšší zrychlení).
> ...to já jen,kdybys chtěl poradit,co nasaditdo boje dále 8o)
Do boje? LOL.
|
|
|
Vyšší krouťák to vykompenzuje? Leda tak tím, že nemusíš často řadit. Ale pokud chceš udržet tempo rychostní, tak se nevyhneš tomu, že budeš jezditna nižší kvalty a točit motor tam,kde má výkon, protože rychost je práce...a práce je výkon za určitý čas, že? Drag race na semaforu do 50kmh fakt nejsou to nejdůležitější pro městský provoz...
Pokud se podíváš na graf, jaký má krouťák průběh, tak uvidíš strmý nárůst a o málo pozvolnější pád. Takže když budeš chtít projet nějakou rychlou zatáčku, tak budeš muset jet pomalu, abys udržel na výjezdu otáčky kolem 3000 kvůli lepšímu zrychení. když tam nalítneš, zabrzdíš motorem a dvakrát ťukneš o brzdu, tak na výjezdu máš třeba 4800ot., ale nijak zvlášť to nezrychluje a potřebuješ delší rozjezd. On je ten krouťák totiž ve 3000 maximání.
Co z toho plyne? že je to nudené auto nejen zvenku i zevnitř, ae také svejma vlastnostma, které neumožňují nic, co by mohlo připomínat zábavu a potěšení z jízdy.
|
|
|
"Nudné auto nejen zvenku i zevnitř, ale také svejma vlastnostma, které neumožňují nic, co by mohlo připomínat zábavu a potěšení z jízdy" - nemůžu si pomoct, ale tohle připomíná spíš charakteristiku z toho Světa motorů.
|
|
Teď jsme nedávno řešili výměnu našeho auta a na Yaris jsme se byli podívat. Není špatnej, nicméně pro nás malej, atd. ale až se někdy budete chtít fakt pobavit, zajedťe do Toyota prodejny Louwman tuším, je to kousek od Plzeňský. Takovej personál jste neviděli :-)).
|
|
Mno..tak sem jsi přečetl Vaší zajímavou diskuzi a vytasím se taky s nějakou tou troškou do mlýna.....škoda pomalu opouští svoje výhodné pozice vybudované nízkou cenou a vrhá se na nový styl="Ó Rodino!!" Výsledkem jsou ovšem totálně nudná a nezáživná auta(mimochodem jako poslední škoda se mi líbila Felicie, možná o chlup mexického naháče prošla 1. octavie), která začínají trpět klasickou WV nadváhou (jsou těžký) a podle mě už nenabízejí nic. Ani vzhled, ani cena, ani jízda, tak co???Pokud tedy nechci být průměrný český řidič a to já teda nechci....btw. a ty názvy, ó hrůzo!!! Joyster, Roomster, Scooter (nebo jak to bylo).....originalita přímo čiší.......
Né, že by mi škoda vadila nějak osobně (jo a S2000 Fabie je super!!). No asi bych si nekoupil ani C1, ani Yaris - vůbec se mi nelíbí a to by auto asi mělo. Moje volba, pokud se bavíte o autech okolo 350 000 ( ta fóbie 1,4mpi) je Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 16V (88 kW)..... a až se ráno vzbudím a budu pít kafe a koukat s okna tak budu spokojenej......:-))
|
|
|
> jako poslední škoda se mi líbila Felicie
Roadster-li ze 60. let, pak souhlas (ačkoli eRko také nebylo úplně špatné). Myslíte-li však tu ohavnost z let devadesátých, pak naprostý nesouhlas ;)
|
|
|
Jistě, že se nedá škoda favorit nebo felicie srovnávat s nějakými perlami designu (vyjma vámi jmenovanými a jinými dnes už veterány(nedejbože závodničky) - paráda), ale aspoň ty auta vypadala jednoduše a celkem i "elegantně" - nebyly to žádný paskvily. Srovnávat jejich design s dnešní fáábii, nedejbože pokojsterem(to je debilita ten název.........) je ovšem jako porovnávat nebe s dudama(dudami?dudy?DUDY!!!!:-))). Jaksi sestříhat jedno auto z pěti je prostě děs. V jednoduchosti je krása, občas to někdo trefí a Italové to vědí.....
|
|
|
jakou nízkou cenou sakra? jak oktávka tak fábie nikdy na českým trhu za nízkou cenu nebyly!
jó fiaty považuju také za špičku v současném designu, nová řada punto-linea-bravo je podle mě na špici ve své třídě. ale nekoupil bych si to, dokud se v praxi neprokáže, že už nemaj takový problémy s kvalitou jako donedávna. a na to ještě asi bude třeba pár let.
podle mě je nyní racionální volbou ve třídě B yaris (i když to asi chce tu 1.3ku a to už se možná trochu prodraží) a ve třídě C ceed nebo i30, pokud opustíme pole volby racionální a popustíme uzdu emocím, tak pak už je to dle vkusu každého soudruha. ve střední třídě zřejmě avensis, protože je teď na konci životního cyklu a za docela dobrý ceny.
|
|
Este by som dodal, ze Yaris je samoopravitelny. Po par mesiacoch mi central prestal odomykat zadne dvere - slo to vzdy az na druhy pokus - ale kedze som od prirody lenivy, nejako som sa do servisu nehrnul, aj ked je to vec zaruky, a ono sa to po chvili opravilo samo:)
|
|
|
Závada, která sama zmizí, se zase sama objeví. Možná je to i Murphyho zákon ;)
|
|
Sám mám Yarisa kúpeného minulý rok - spokojnosť. Bol som veľmi nepríjemne prekvapený chýbaním filtra ventilácie v základnej výbave (v návode je jeho prítomnosť podmienkou spustenia klimatizácie). OK, šetria náklady. Ale prečo nikto nepovie zákazníkovi, že to tam nie je (a v predošlej generácii Yarisu bolo i v základnej verzii)??? Je to pár korún navyše a vloženie filtra trvá 2 minúty i naprostým amatérom. Práve u Toyoty by som takýto prístup nečakal...
|
|
|
Priatelu, mal si navstivit predajnu a reklamovat: samozrejme filter v klimatizacii byt MUSI - je to typicka reklamacna chyba. Ak je v navode, ze klimatizacia funguje len s filtrom, a klimatizacia je vo vybave, filter tam MUS byt bez dalsieho prikupovania a plnenia. Je to neprijemne, ale stava sa. Teda: NEDOKUPOVAT - REKLAMOVAT. Urcite by Ti ho s ospravedlnenim vlozili tam zadarmo...
|
|
|
To bola i moja prvá reakcia - avšak riešenie by bolo na dlhé lakte. Od jesene 2006 sa tento problém rieši na úroni centrály Toyoty v ČR i SR, vrátane centrály v Belgicku - takto som sa o chýbaní filtra dozvedel i ja na toyoťáckom fóre (cz). Tie peniaze mi nestoja za čistotu vzduchu v aute pre mňa a deti - nie je to totiž nápad konkrétneho predajcu, ale EU distribútora. A doťahovať sa s niekým na centrále chce čas, ktorý by som dýchal v aute prach.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0
|