Komentáře ke článku: Test: Ford Mondeo 1.8 (ze dne 12.03.2006, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Bohužel máte smůlu, správně jsou opravdu ližiny. A to bez ohledu na to, že ve vyhledavači najdete obojí.
Jednou z mnoha věcí, která občas postrádá zdánlivě jasnou logiku, je bohužel i jazyk. C´est la vie.
|
|
|
Ač zřejmě gramaticky správně, přesto mi měkké i po l v ližinách vyloženě rve oči i jazykový cit :-(((
|
|
|
Jirko, ližiny jsou to nahoře na střeše auta, lyžiny to, co má pod předkem sněžný skůtr...
|
|
|
Řekl bych, že DFENS je hrozný vůl. Vezme si na test auto v základní výbavě CORE (ve volném překladu - jádro, základ), s nejslabším motorem, který se do Mondea vyrábí a začne kritizovat, že motor nejede jak má apod.
Zřejmě je i slepý, neboť uvnitř vozu nedokázal najít ani otevírání kufru. Tlačítko je umístěno na přístrojové desce, dole před radicí pákou.
Nepochopení popisu cyklovače stěračů je jen dalším důkazem debility autora testu. Nejedná se o intenzitu stírání, nýbrž o délku prodlevy mezi jednotlivými setřeními skla.
DFENSi, nic moc. Zdá se mi, že jsi typickým příkladem idiota a kverulanta.
|
|
|
Musim jenom souhlasit, svezení se v aute v zakladu s nejslabsim motorem a odsouzení kvuli tomu celé modelové řady ci celého Fordu obecne presne reflektuje obsah autorovy hlavy. Ja auta dovazim, Mondeí jsem udelal nekolik, mimojiné i 1.8HE, sice silnejsí, 125k. a musim rict ze jezdi pekne. Motor neni vubec slyset, je docela slusne zivy, spotreba 9-10l. kombinovana.
|
|
|
souhlas, 2 roky jsem jezdil s prvním mondeem 1,8 a jezdilo se v něm v pohodě. spotřeba cca 8L, na delší trasi i méně. Auotor by se měl spíš naučit jezdit něž takový slinty napíše.
a především se musí vyzdvihnout užitná hodnota verze kombi.
|
|
Bohužel máte smůlu, správně jsou opravdu ližiny. A to bez ohledu na to, že ve vyhledavači najdete obojí.
Jednou z mnoha věcí, která občas postrádá zdánlivě jasnou logiku, je bohužel i jazyk. C´est la vie.
|
|
|
jj, "ližina" - odvozeno od "líha" (a ne od "lyže", nebo "vylízat" :) )
|
|
|
http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=li%9Eina
|
|
Ta formulace neni moc jasna, nicmene tim asi mysli to, ze se airbag muze nafouknout vice ci mene (dva mozne stavy) v zavislosti na narazu, hmotnosti ridice a kdo vi cem jeste. Opakem je airbag, ktery se nafoukne vzdy stejne.
Jinak core je core - mam pocit, ze vetsina jinak standardni ci bezne vybavy se do core neda ani dokoupit a i jinak je to hodne oholene. Proc to vlastne vyrabi? Aby mohli ukazovat nizkou pocatecni cenu (neco jako Fabia Junior)?
|
|
Ta formulace neni moc jasna, nicmene tim asi mysli to, ze se airbag muze nafouknout vice ci mene (dva mozne stavy) v zavislosti na narazu, hmotnosti ridice a kdo vi cem jeste. Opakem je airbag, ktery se nafoukne vzdy stejne.
Jinak core je core - mam pocit, ze vetsina jinak standardni ci bezne vybavy se do core neda ani dokoupit a i jinak je to hodne oholene. Proc to vlastne vyrabi? Aby mohli ukazovat nizkou pocatecni cenu (neco jako Fabia Junior)?
A kontrolni dotaz - to to opravdu zralo tolik? Zalezi samozrejme na stylu jizdy, ale sam za sebe si takovouhle spotrebu s 1.8 tezko predstavim...
|
|
|
Správný pojem je dvoufázový airbag. Z toho plyne, jak to pracuje. Dále systém IPS vyhodnocuje směr zrychlení a nafukuje podle potřeby jen ty airbagy, které jsou k nárazu relevantní.
Kdyby byl dvoukapacitní, tak by musel být 2x větší. Aby po nárazu pojal kapacitu dvou ksichtů v případě dvouhlavého řidiče.
Jo, fakt to žralo tolik. Styl jízdy byl, lidově řečeno, plná kláda.
|
|
|
Naše rodina vlastní Ford Mondeo 2.2 TDCi (tuším že 150 HP) a nemůžem si ho vynachválit. Motor táhne velmi slušně a spotřeba je dle mě a otce vynikající (při úsporné jízdě na dálku se občas vejdeme i do pěti litrů na sto km). Verze Core je opravdu očesaná, a to někdy brutálně. Verze Ghia už je trochu jiné kafe. Občas ale stejně vzpomínám se slzou v oku na náš Ford Escort 1.8...
|
|
|
Souhlas. Kdyz se clovek podiva do diskuzi na netu, tak stejne vetsina lidi ma opravdu +/- vybavu Ghia.
Ale ted vidim druhy duvod, proc core nabizeji, zvlast kdyz se prodava jen s tim nejslabsim motorem - pro autopujcovny (za levny peniz vetsi auto, za ktere si lze vice nauctovat).
|
|
Jakkoli s mnoha zde podanými autotesty celkem souhlsím, tak nyní fakt nemohu
* Ližiny - sice vypadaj odporně a taky mne to tahá za oči, ale je to SPISOVNÉ. Dej tam "Lyžiny" a budou se do tebe obouvat houfy komentátorů, že jsi debil, ž eneumíš česky
* 1.8 je pro tuto modelovou řadu ZÁKLADNÍ motor, je proto logické že při obsazení 4 lidmi + další bazáží (tedy dodatečnou zátěží cca 350 - 360 kg) netrhá zrovna rekordy v agilitě. Zkus se projet "základnímů Passatem 1.6/75 kW - pak teprve poznáš, co to je kurevsky lenivá kára
* rozčilovat se, že při jízdě plně zatíženého auta stylem "plyn na podlaze" motor hodně žere ...
* CORE je základní výbava - doporučuji seznámit se se základní výbavou Octávie (mechanicky stahovatelná okna vpředu, mechanicky stahovatelná okna vzadu...)
* "přiblblá kontrolka" upozorňuje na nebezpečí možného vzniku náledí. Možná budeš překvapen, ale pokud jedeš po dálnici a v čase T je venkovní teplota 0°C, pak tatáž teplota může být i po dalších 5 minutách
* "budík z východního Německa", "EBA s vitakalem" - radši no cemment
* Marketingové cancy jsou dnes všude - osobně doporučuji http://www.volkswagen.cz/page.php?chapter=modely&show=passat - z blábolů typu "faktor dobrého pocitu", "nejkomfortnější Passat všech dob" nebo "bohatství nápadů" se dělá špatně zase mně - i bez vitakalu :o( Mimochodem, ten prassat (přes o 20% nižší výkon motoru) stojí o více, jak 10% více
Zkus pouvažovat, zda by pro příště namísto článku tohoto typu nestačilo napsat NESNÁŠÍM RÁD FORD MONDEO, PROTOŽE SE MI NELÍBÍ - bude to stručnější, rychlejší, údernější a informační hodnota článku zůstane srovnatelná.
Sorráč, D-Fensi, ale za dnešní výkon 4-
|
|
|
Pan D-Fens se asi při psaní článku o Fordu Mondeo špatně vyspal, jinak si tu snůšku napsaných hovínek nedokážu vysvětlit a naprosto souhlasím s výše uvedeným komentářem od autora "jerry". Ford se opravdu modelem Core 1,8i snaží oslovit těch pár zákazníků, kteří uvažují o jiné značce a hledají spodní hranici, kromě autopůjčoven to opravdu nikdo "v základu" nekupuje. Také patřím mezi nadšené čtenáře D-Fense,ale tímto článkem u mně hluboce klesl a řadím ho jeho slovy do kategorie "vohnout - prudič", což se mi opravdu píše těžce. Snaha o objektivitu a nadhled, vše zabalené do vtipného komentáře se vytratila v nesoudnou apatii a to nelze jen tak mlčky přejít. Promiňte, také 4-...
|
|
|
kdyby D-fens napsal jenom "NESNÁŠÍM RÁD FORD MONDEO, PROTOŽE SE MI NELÍBÍ", tak bych misto cteni a smichu premyslel, proc D-fens prisel o humor... Radeji i priste dam prednost zpusobu informovani o kvalitach wagenu, ktery provozuje D-fens.
|
|
|
DEFENS - nechapu proč se snižuješ k recenzím typu Ford Mondeo - jsi u mě hulvát a hňup - sorry ale po přečtení mě napadá přirovnání tebe k hloupé huse - opravdu příště napiš FORD mě točí a nezajímá . (tečka) ....pokud protěžuješ vozy Vw - klidně,ale najdi mi nějakeho Passata který začíná na ceně jako toto Mondeo....
|
|
ližiny jsou odvozeny od slova líha, proto měkké i. s lyžováním nemají nic společného :-)
|
|
|
A když mi to v zimě líhne na střechu do škarpy? Tuž to si aji po nich poližuju, ni?
|
|
Verzi CORE jsem nikdy nemel v ruce, ale za posledni dva roky jsem nejake ty kilometry najel v Mondeu kombi TDCi Ghia (2004) a Mondeu sedan 2,5 V6 Ghia.
Prvni seznameni s novym mondeem bylo naftove - jedine co jsem tomu autu mohl vytknout, bylo nastaveni plynu. Sice jede krasne, ale pokud se s tim clovek chce normalne rozjet, tak to chce trochu si zvyknout... Ale jinak bez stiznosti.
Dalsi setkani prislo, kdyz otec menil vozovy park a misto Omegy B prislo domu benzinove Mondeo. Sam jsem priznivcem sportovnejsi jizdy a to co predvadi podvozek tohohle auta je fakt super. Na to, ze opravdu nemam rad predokolky, tak tady mi to vubec nevadi. Vyzkouseno na ruznem povrchu a v ruznych podminkach - hodnoceni za 1!
Jediny problem: na kostkach nebo nerovnostech je tuzsi nastaveni podvozku spolu se 16" koly docela znat.
Zaverem: Nikdy jsem nebyl priznivcem Fordu, i kdyz se jich u nas v rodine vystridalo docela dost, davam prednost jedne znacce ze Svedska - a Saab to neni. Casto jsem si FORD vysvetloval jako "Found On Road Dead" nebo "Fix Or Repair Daily", ale objektivne vzato musim priznat, ze posledni generace Mondea se svym tvurcum opravdu povedla.
|
|
|
Rozdily v jizdnich vlastnostech dle ruznych lidi by mohly byt zpusobeny ruznymi konstrukcemi zadni napravy u sedan/liftback/kombi.
|
|
Vlastnim Mondeo 2003 2,0 benzin (107kW), vybava Trend + neco navic - co se tyka dilenskeho zpracovani je perfektni (tata ma 2004 se skoro stejnou vybavou a 2,0 TDCi a plati to same). Nevim, jak Mondeo, ale Focus se ted dela i ve Spanelsku (moje Mondeo je made in Germany), coz mozna vysvetluje ten propad kvality.
Co se tyka tech hodin, tak to je vazne katastrofa, nemaji totiz ani cisla, a kdyz clovek chce v rychlosti behem jizdy se kouknout kolik je hodin, tak musi otocit hlavu a desifrovat, kam ze vlastne rucicky ukazuji (a ovalny tvar ciferniku to rozhodne neulehcuje), to uz je rychlejsi zvednout ruku a kouknout na hodinky. Spotreba u dvoulitru vychazi mnohem lepsi nez u 1,8 (nekde jsem kdysi cetl test 1,8 SCi [primy vstrik benzinu] a co se tyka razeni a dynamiky, tak jim to vychazelo stejne jako tobe u HE verze) - ja jezdim do 8l/100km a to rozhodne nejezdim na spotrebu, akorat ve meste, kdyz se potrebuju jen primerene rozjet, tak radim pomerne brzo, motor na to sily ma dost - spotrebu beru podle tankovani, v roce 2003 byl i ve verzi Trend PP za priplatek 7500Kc.. 2,0TDCi ma skutecnou dlouhodobou spotrebu 5,7l/100km.
K brzdam bych asi rekl to same, co ty. Podvozek mi prijde o neco lepsi nez u Focusu 2004 - ten ho ma docela tvrdy, coz na nasich silnicich nizsich trid ve mne kolikrat vyvolavalo obavy, v zatackach mi prijde ze sedi trochu lip (bude asi i vetsi rozchod, neporovnaval jsem) a pneu jsou 205 misto 195, coz taky bude mit trochu vliv. Jedna vec me ale pomerne stve - spojka - to je zrejme vlastnost vsech Fordu, nebot ve vsech trech Fordech, kterymi jsem kdy jezdil se chova stejne, a to tak, ze zabira pomerne dost zostra a bez varovani, takze pri rozjezdu to chce hodne citlive poustet a treba s Fabii se rozjedu rychleji nez s mnohem silnejsim Mondeem, u naftaku to neni tak strasne (ve Focusu jsme meli 1,8 TDCi 8V, Mondeo ma 16V), protoze maji i na volnobeh docela velky tocivy moment, ale u toho meho benzinaku sem tam pustim pri rozjezdu spojku vic nez je zdravo (motor sice nechcipne, ale jeho reakce nesvedci o velkem nadseni), protoze clovek neciti, ze by uz zacinala zabirat a ona mrcha jak na potvoru uz jo. Myslel jsem si, ze je to tim, ze je ovladana hydraulicky, ale to ma Fabia taky, tak nevim.
To, ze je zevnitr videt kapota mi vubec nevadi, kdyz ji nekdo videt nechce, tak stacit snizit sedacku a je to :-).
Dynamika je jednoznacne nejlepsi u toho 2,0TDCi, to je povedeny motor - ma 330Nm s moznosti kratkeho zvyseni plniciho tlaku pri prudkem seslapnuti plynu a tim zvyseni momentu na 350Nm, obzvlast pekny je to po prujezdu zatackou na trojku, kdy clovek pri vyjezdu slapne na plyn, motor zarve, auto vyrazi brutalne do predu a v dalce vzadu zustane mracno takoveho mlhaveho dymu, protoze uz to katalyzator nejak nepobere :-). Jinak ten naftak je perfektne odhlucneny, vevnitr to skoro vubec nezni jako naftak (i kdyz rozdil oproti 2,0 benzinu je dost znatelny). Benzinak nema takovy zatah (190Nm), ale zase se da hodne vytacet (cervene pole zacina na 6500rpm), tak se to vcelku kompenzuje.
Jednou jsem ridil Mondeo ST220, ale moc zazitky neposlouzim, nebot jsem s nim jel jen asi 15km, na dalnici jsem jel max. 180 a pak uz byl sjezd :-(. Motor je diky tomu, ze je to sestivalec jeste lip vyvazeny nez dvoulitr a je extremne tichy - pri prvnim rozjezdu mi to chciplo a ja si toho ani nevsimnul, az po phledu na otackomer :-)
|
|
Mám kombíka Mondeo z roku 1997. (To s tím žabím ksichtem). Má motor 1,6 16V. A tomu teprve říkám pomsta... Amerika jako prase. Mimo město 11 litrů, na dálnici klidně 15, při prasácké jízdě městem klidně 20 litrů. Na dálnici se zapnutou klimatizací to jde max. 90 km/h na čtyřku. Zato brzdy stojí za to. Chvílema to brzdí aj rychleji, než by mi bylo příjemné...
A ještě jedna taková perlička z detailů: Nádržka ostřikovače skel má objem galon. Čili když si koupíte na benzínce pětilitrový kanystr, trochu rozlejete po motoru, stejně vám zůstane půllitr, který vozíte jak idioti v kufru velikosti fotbalového hřiště. A on tam jezdí, jezdí a jezdí...
|
|
|
Tak to si nech to auto spravit, tyhle čísla nejsou možný. Měl jsem několik aut 1,6, nedostal jsem se přes devět a jely věru o dost rychleji, než 90.
|
|
|
Auto v servisu bylo, a ten týpek se jen potutelně usmíval a říkal, že je to prý normální... A za výměnu předních žárovek si vzal za práci tři stovky...
|
|
|
Jo, takhle se mi jednou vylily vzadu v kufru asi 2 litry nemrznouci smesi do ostrikovacu. Bylo to v zime, teploty dlouhodobe pod nulou, takze jsem mel v aute asi 14 dni jako v lihovaru. Nastesti sem jen popojizdel po okoli a za tech par minut se clovek "ozrat" nestihl.
|
|
|
No nam jednou v lete lupla flaska domaciho kalvadosu. To bylo maso.
|
|
všechny benzínové motory od Forda jsou tak nějak nemastný neslaný, jediná vyjímka byl 1,7 (spolupráce s Mazdou dávali ho do Pumy) občas se objeví některé velmi nestandartní technické řešení ale celkově na mne Fordy působí silně nesympaticky, např staré Mondeo (žabí ksicht) má opěradla u sedaček tak blbě zkonstruovaný že se pohybují do stran :)) Takže tady s D-F plný souhlas jsou to sráče, spousta lidí na ně ovšem nedá dopustit a v ničem jiném by nejezdili (většinou to ani nezkusili) a dobře jim tak :)
|
|
|
To ze vidis kapotu bych nevidel jako nejakou nevyhodu. Ono totiz zalezi strasne moc na tom jak ma clovek serizene sedadlo. ja treba vidim kapotu skoro ve vsech autech a to jsem prumerne vysoky a sedadlo v malych autech mam obcas i uplne vzdadu (jezdim na "dlouhe ruce", ne ze bych je mel napnute ale neopiram se o nic lokty). Zkratka tohle je vec dana i konstituci samotneho pasazera a hlavne nastavenim sedacky takze to neni nejake extemni minus.... ja si na to proste musel zvyknout a ve vedsich autech (delka prez 4,5 metu a prez 1,7... proste neco co uz se na nasich parkovistich hur parkuje) mam naopak dobry pocit z toho ze vidim kde to auto konci a mam lepsi odhad kolik je tam jeste mista.
|
|
Se slzou v oku vzpomínám na svou Sierru 2.0i DOHC; 88kW. Sice se výbavou nedala se soudobým Mondem srovnat, ale motor byl skvost. Nežral a jel. Dej jí Pán lehké odpočinutí.
Kidd
|
|
|
Se slzou v oku a vírem v peněžence vzpomínám na svou Sierru Combi 2.0i OHC, 74kW. Byla celkem pohodlná, ale žrala a nejela.
|
|
|
njn, motor DOHC vzniknul proto, aby vyřešil problémy o kterých píšeš. A na vlastní peněženku můžu říct, že se jim to tehdy povedlo.
Kidd
|
|
|
Jo, 2.0 DOHC byl jeden z nejlepších motorů, které na začátku 90. let brázdily české silnice - kromě Sierr se dával i do Scorpií a sloužil v nich k velké spokojenosti majitelů. Pro manželku na mateřské mám Sierru v této motorizaci a musím říci, že jsem naprosto spokojen. Technické parametry motoru - ani ne tak výkon 88 kW / 5.500 rpm, jako spíš maximální kroutící moment 171 Nm již při 2.500 rpm jsou pro "běžnou rodinnou jízdu" naprosto ideální a spolu s celkem slušně odstupňovanou převodovkou (při 2.000 rpm jede auto na 1 - 20 km/hod, 2 - 40, 3 - 60, 4 - 80, 5 - 100 km/hod) umožňnují dosahovat celkem slušné spotřeby (7,9 l/100 km) při poměrně hbité jízdě
Pro zájemce - podrobné povídání o Sierrách je i zde
http://www.volny.cz/oleowr1/ford_sierra.htm
|
|
|
Můžu potvrdit. Tento motor splní normálnímu uživateli vše. Zrychlení velmi slušné, maximálka asi 220km/h, teda víc jsem s tím nejel...... což bohatě stačí.
A spotřeba? Dědkovské dálkoplazení šlo zajet pod 7l. Mě se podařilo nějakých 6,7l, ale byla to nuda. Normální jízda kolem 8l, prasení 12-15l.
Teď už jsou z mé Sierry plechovky na sardinky. :-)))
Kidd
|
|
|
"Se slzou v oku a vírem v peněžence vzpomínám na svou Sierru Combi 2.0i OHC, 74kW. Byla celkem pohodlná, ale žrala a nejela."
Přesně, v pohodě 12l, svižněji 14-15l, město nevím přesně, ale svištění víru v nádrži občas přehlušilo i motor. DOHC byla bomba. Svižný, malá spotřeba, jeden z nejlepších motorů.
Mondeo 1.8i 16v DOHC, na stejné úrovni. Dědkovsky (to moc nezná, jen když šetřím nohy, naložím večer psa a jedem na procházku) pod 7l, velmi svižně 8l, prasácky + město do 10l, na auto, co má skoro 1,5t prázdný velmi slušný. Kdo se chce povozit, nesmí holt chtít slabou naftu, nejraději naftu vůbec. Benzín je sice o něco slabší ve spodní polovině otáček, ale jde to, nad 3,5t táhne super. Na rozdíl od D-FENSE nepodřazuju 5tku, táhne od cca 100 a chci-li někoho prohnat, za 4, na 6t ot. 160, za 5 a 200 coby dup, kde tři minuty. Snad jediný, na co je potřeba si zvyknout je citlivá spojka. Kdo nemá cit, dusí při rozjezdu motor a přidá-li víc plynu, kvičí koly co rozjezd. Srovnání s Oktávií je rozdíl třídy. Jezdím po Vysočině, občas i se známé Oktávkou a s Mondíkem stejnou trasu v pohodě o 20-30 km rychleji.
|
|
radši nekomentuju..........
|
|
Jakozto majitel Mondea 1.8 combi (Mk3 - 2002) musim sice se spoustou veci souhlasit (zejmena ten budik je nasravaci), ale nektere zminene drobnosti - sterace ktere se zastavi uprostred okna - to jsem nikdy nezaznamenal.. tuknu a prejedou normalne tam a zpatky.. Otevirani kufru - 1. klickem dalkoveho ovladani, 2. velke tlacitko na sloupku u ridice, 3. elektronicky spinac v zadnich dverich. Staci si vybrat..
|
|
ten podtitul článku jsem nepochopil. Kdyby to byl jediný model v nabídce, tak prosím, ale přece nikdo nikoho nenutí, aby si koupil základní motorizaci v základní výbavě. A člověk, který prý pracuje v automobilovém průmyslu by mohl mít trochu lepší orientaci v nabídce na trhu, když si půjčuje auto, a chtěl by se přemisťovat rychlostí světla.
Co se týká určení konkrétně tohoto modelu. Není to žádný trhač asfaltu, 0-100 km/h dělá za 11,7s, maximálka je 193 km/h. To jsou parametry srovnatelné např. s oktávií 1.6 (75kW 0-100 za 11,8s), autorův seat cordoba pak 0-100 zvládá za 13,6s. Popisované mondeo je prostorné, pohodlné a bezpečné auto s nadprůměrným podvozkem, i ta základní výbava obsahuje ABS, 4x airbag, manuální klimu a el. okna vpředu. Existuje spousta lidí, kterým to stačí, obvykle už jsou to starší lidé, kteří jezdí podle předpisů (=50 v obci, 90 mimo obec a max 130 na dálnici), ale důraz kladou na bezečnost, prostor a pohodlí, technické vymoženosti jako 50ti zónová klimatizace, palubní počítač a dešťové senzory jim jenom komplikují život a obejdou se bez nich.
Z článku mám pocit, že vznikl ve stavu maximální nasranosti na celý svět, kdy autor viděl rudě (možná bylo obsazeno jeho oblíbené parkovací místo, nebo se mu stala nějaká ještě horší křivda) a nebylo po ruce nic lepšího, na čem si vylít vztek, než mondeo z půjčovny.
|
|
Proboha d-fensi kam jsi se to propadl......nezlob se ale co píšeš je snůška "hoven" jsem pravidelný návštěvník těchto stránek,pročetl jsem snad všechny články, ale tohle je největší humáč co tu je....nevím jakou máš zkušenost ale já spolupracuji s redakcí která se podílí na tvorbě několika časopisů, svezl jsem se jak v "sexy černém mondeu" tak i v hard core focusu 1,4.
Co se týče mondea tak mě motor 1,8 nijak nepřekvapil ale i nijak nezklamal. Zato musím uznat že šestiválcová verze je opravdu příjemným zpestřením. To že se stalo aktérem nějaké historie a ty se na něj díváš od té doby s opovržením je z tvé strany velice nekorektní. Co se týče podvozku, tak ty jsou u fordu velice povedené. Sám jsem vlastníkem focusu a věř že si ten podvozek nechá líbit opravdu hodně.Je čitelný rychlý a odpustí hodně chyb.
NESOUHLASÍM S TEBOU a dokonce bych si dovolil požádat tě aby jsi zkusil i nějakého jiné (ne odlítané magory z půjčovny ) a potom nás tady informoval o tvých prožitcích a pocitech....nezlob se ale dnes to nebyl povedený příspěvek, ozvi se na mail, rád ti zprostředkuji svezení z některým modelem FORD až ho budeme mít na recenzi.
|
|
Myslím, že benzínovej motor 1,8 je docela slušná nabídka v základní verzi. Srovnejme s 1,6 v Passatu nebo 1,4 v Octavii (ta je teda ale o třídu níž, ale hmotnost asi o moc nižší nebude). Navíc Ford benzínový motory celkem umí, což se už nedá říct o VW.
|
|
S nejrůznějšími motorizacemi současné generace mondea jsem něco najezdil a v zásadě k tomu autu nemám vážnější výhrady. Chápu a sdílím D-FENSovo postesknutí nad neoslnivou dynamikou základní motorizace 1,8/81 kW, jakož i nad zvýšenou spotřebou při pokusech o svižnější pohyb. Nejslabší verze vozidel této třídy se ovšem vyrábějí pro lidi, kteří potřebují velký pohodlný kočár za účelem strejcovské jízdy se spoustou haraburdí nebo rodinných příslušníků, případně zvířectva. Většina zájemců o plecháč kategorie mondea pak volí jiný motor než 1,8 a taktéž nadstandardní výbavu.
Ve srovnání se základními motorizacemi evropských konkurentů na tom není mondeo zase tak špatně: Laguna 1,6 jej sice nepatrně překonává zrychlením i úsporností, ale má podstatně menší kufr. O něco nižší spotřebu má také Vectra 1,6, navíc přibližně stejný zavazadlový prostor, ale zrychlení pokulhává. C5 1,8 zase akceleruje o nějakou tu desetinku rychleji, spotřebou i kufrem však s mondeem prohrává. Passat 1,6 a 407 1,8 jsou horší ve všech zmiňovaných parametrech.
|
|
musim take souhlasit s nize uvedenym nazorem jerryho. snad jen pridat ze se autor pred napsanim mel trochu informovat a zjistil by ze ze veci ktere sam nechape maji svou logiku. jerry uz zminil onu kontrolku na mozny vyskyt namrazy. ja pripojim dalsi dve. co se tyce steracu tak mam dojem ze tam byla pouze porucha na kterou se autopujcovna asi vykaslala. oprava nezabere ani pet minut. a co se tyce predni kapoty, tak pouzity klice je na miste, duvod? ztizeni prace zlodejum. kdyz uz se dostane do auta tak bohuzel pro nej nestaci jen, v pripade mnohych aut jen zatahnout za packu, ale prave pouzit i ten klic.
|
|
|
myslim ze dfens mluvil o kufru vzadu, ne o kapote. Ale stejne tomu moc nerozumim, na otevreni kufru je mozne klic pouzit (teda aspon myslim, nikdy jsem teto moznosti nevyuzil), ale proc to delat, kdyz jde kufr otevrit tlacitkem zevnitr, stejne jako z venku. A nebo tim dalk. ovladacem v klicku. Aspon na mym mondousovi to tak funguje..
|
|
|
...a proti uspineni rukou pri otevirani je dobre zvedat pate dvere za zadni sterac :-)
|
|
Teda DFENSi, tys s tim musel jezdit jak Fittipaldi, ze to tak zralo. Ja jezdim z benzinovym Mondeem 2.5l (6valec) v zime za 8.7-8.9 a v lete kdy bezi klimatizace a je ridsi vzduch za 9-9.5l/100km, podle toho jak mam zrovna tezkou nohu. A rozhodne nejezdim pomalu. Kolik, to tu radeji ani nebudu psat ;-)
Jinak moje nazory - neskutecne me stve to "rozpatlavaci" mavnuti steracu chvili po pouziti ostrikovacu. Jestli sezenu dokumentaci od elektroinstalace, tohle bude prvni cil stipacek. S uvedenym zastavenim steracu uprostred skla jsem se nikdy nesetkal, asi slo o zavadu jednoho kusu. Hodiny made in DDR, jo souhlasim. Vypadaji dost lacine, za svetla se na nich cas precist da, ale potme to je jen pro milovniky hlavolamu. Pokud by byly na vybranou klasicke digitalni, jake byly ve starsi verzi, bral bych. Radio je sice trosku retro, to by mi nevadilo. Ale prijimac je v nem tupy, slabsi stanice rychle mizi v sumu a pokud je v blizkosti prijimaneho kmitoctu jiny dostatecne silny, dostavam nazornou ukazku intermodulace. Tuctovy Grundig ktery jsem mel ve svem uplne prvnim aute (Sierra z roku 87) byl proti tomu spionazni prijimac. CD prehravac v radiu hraje dobre a krom toho, ze palene CD (originaly v aute ze zasady nevozim) obcas precte az po nekolikerem vypnuti a zapnuti si na nej nemuzu stezovat.
Dilenske zpracovani je dle meho nazoru docela dobre, ale driv jsem jezdil s Mondeem z roku 96 a to se mi zdalo ponekud lepsi. Plasty nevypadaly tak bakelitove, nechytaly tolik spinu a na operkach pro lokty nebyl plast ale mekke calouneni - prijemne. Ovsem starsi model mel zase casteji tendence nekde drncet nebo vrzat, inu vse ma ma sve + i -.
Prostor uvnitr, jo dobry. Pri mych temer dvou metrech vysky je toto tvrzeni vyrazem uznani. A ackoliv jezdim se sedackou ridice na zadnim dorazu, na zadnim sedadle se jeste da sedet, coz u starsiho modelu slo pouze trpaslikum. Na Sierru to ale nema, tam bylo pro cestujici vzadu mista jeste vic.
Podvozek, ten me zklamal, ocekaval jsem lepsi. Pravda, rozmlsal jsem se na starsim modelu, to byl doslova 'sportak' (abych byl konkretni, Mondeo 2.0GLX, tedy neco jako dnes verze Trend, rozhodne ne zadna sportovni verze). Tvrdsi perovani, v zatackach nebyl haklivy na nerovnosti, choval se velice stabilne a prijemne. Novejsi model je dost skakavy, kazdy hrb v ostrejsi zatacce znamena odchod o par desitek cm smerem k vnejsi krajnici a navic se auto chova ponekud nedotacive. Starsi model byl na hranici neutralniho az nepatrne pretaciveho chovani, daly se s nim zatacky projet i "dverma napred", coz bych se s timhle novejsim bal. Kdyz jsem se s timto poznatkem sveril dealerovi Forda, tak mi na chvili pujcil Mondeo ST220 (to co maji polioajti), to ma podvozek mininalne stejne dobry jako bylo v te starsi verzi. Skoda ze takovy neni i u beznych verzi.
Motor, tak to je parada. Na volnobeh temer neslysitelny, da se s nim jet v minimalnich otackach a presto tahne. Bezne jezdim po meste padesatkou na petku, otacky nepatrne pres 1000/min, plyn skoro netreba. Akcelerace z temer volnobehu logicky neni nic moc, na to uz se podradit musi :-) Kdyz ovsem zacinam zrychlovat od nejakych 1500/min, uz to tahne a muzu bez prerazeni klidne pokracovat za narustajiciho 'duneni' az do maxima. Ve srovnani se starsim 2.0 je motor i v maximu otacek vyrazne tissi (pravda, nema tak sportovne urvany zvuk jako ten dvoulitr, ale co na tom zalezi). Kolem 2000-2500/min uz zabira celkem zdatne, mezi 3500-4000/min se dostavi brutalni zaber, ktery opadne az daleko za hranici 5000/min. Na predjizdeni s oblibou pouzivam podrazeni 5-3, akceleraci a zpet prerazeni 3-5. Jedinou vytku k motoru bych mel k jeho ponekud skripavemu zvuky v nizsich otackach, ktery pripomina slabe drhnouci kov o kov, ale to je nepodstatna kosmeticka zalezitost.
Designove mi to auto prijde docela pekne, ale nejvic se mi libil prvni model (myslimze '94).
A jeste jedna vec se mi na tom aute libi. Je to dobry "plachtak". Celkem jsem si zvykl na to, ze na rovine muzu kilometr pred zacatkem obce ve 100km/h vyradit a za ceduli jeste musim brzdit, abych to stahnul na 50km/h. Velka vaha a dobra loziska zrejme delaji sve. Rekord v "plachteni" mam 10.2km pri klesani 300m, najezdove rychlosti 120km/h a konecne 30km/h. Podotykam ze v noci na prazdne silnici, nikoho jsem ve finale nezdrzoval ;-)
|
|
|
Jestli ten zásadní rozdíl nebude tím o polovinu větším motorem V6, a taky rozdílem soukromé vs. půjčovnové auto...
|
|
|
Motorem to urcite bude. Vetsi motor neni potreba tolik tocit, aby daval stejny vykon jak ten maly. Respektive, vetsi motor ma vyssi kroutici moment v malych otackach, kdy ma celkem pochopitelne take mensi spotrebu. Ale stejne se mi ten rozdil mezi moji a DFENSovou spotrebou zda hodne velky. Rekl bych, ze to je predevsim stylem jezdeni. Pokud je rucicka otackomeru temer porad v posledni tretine rozsahu, bude i Mondeo mit spotrebu jako Zigulik.
|
|
motor 1.8HE? HE jako High Explosive?
|
|
dekuji touto cestou vsem, kdo se snazi o udrzeni jazykove urovne, proto prosim opravit v clanku
"Ksindl na silnici 2: Druhá strana"
OSOBY, KTERI SI POROZUMELI
dekuji za pochopni
faazr
|
|
Díky za popis charakteristik motoru 1,8 16V !! Mám sice jiný výdobytek kapitalismu, velikostí , váhou a pohodlím srovnatelný s Mondeem, bohužel mi tam jaksi ještě navíc chybí těch 16V. Takže můj motor vykazuje (nebo měl by vykazovat) výkon 76kW. A to vše při 6000rpm. I točivý moment na papíře by nebyl k zahození.
Jinak jízda s tímto motorem vykazuje přesně znaky popsané v článku. Dole nic, ve středu nic. nahoře nic (snad jen hluk). Je úplně lhostejné předjíždět na trojku, čtyřku, pětku. Ne že by se nedokázal rozkolébat něakm nad dálniční limit rychlosti - ale uf pak ta spotřeba. Vzhledem k velikosti momentu je také velmi zajímavě zpřevodován (nedivil bych se, kdyby takto byl zpřevodován motor z mixerů), takže uf ty otáčky. V normálním provozu (rozuměj hustý a plný blbců) nemá cenu "skvělého" výkonu využívat a je lepší jezdit jako přizdisráč a o nějaké hbité přejetí se nepokoušet. Přesto při tomto laskavém zacházení si řekne o 8,5 litránku paliva, nějakých 13-15 litrů při potýrání poníků není problém.
Myslel jsem, vzhledem k roku narození mého motoru (1996) jsou už v dnešním letopočtu hi-tech technologie trochu dál a nečekal bych, že takový motorický paskvil se dosud vyskytuje u nových vozů. Ale celkem lehce jsem se nechal přesvědčit, že ano :-)
|
|
Na to jak funguje inteligentní systém ochrany vyhodnocující rychlost a směr nárazu se můžete podívat třeba tady: web.quick.cz/teletext/mondeo.wmv
Omlouvám se za špatný zvuk, točil jsem to na digifoto, ale v zásadě jde o to, že se v Mondeu po nehodě místo airbagu řidiče nafoukl airbag spolujezdce, kde ale nikdo neseděl...
|
|
|
|
Treba uz to auto bylo jednou tukly a zady airbag tam nebyl... ;o)
|
|
uvedu jeden příklad za všechny - zminovaná páčka na blinkry a jednoduchá fce jejího jednoduchého stlačení a jednoduché setření oken jedním cyklem - mam 16let staré BMW a u něj je tato fce samozřejmostí, o ergonomii interiéru ani nemluvě... a to už vůbec nemluvim o tom, co dovede 16let starý motor 1,6i 16v. když jsem četl, jak se chová tato 18tka, smál sem až sem se za břicho popadal .,))
|
|
|
A zkusili jste tu páčku stěrače posunout dolů? Selžou-li všechny pokusy, podívej se do manuálu, praví klasik. Já se směju taky diletantismu autora
|
|
|
Aha, tak zase jeden čuráček který si koupil středověkého bavora, který je rád že drží pohromadě. Takových už jsem kamaráde na silnici potkal. Strč si ten svůj středověk co má cenu pár korun a neser se do diskuze. FUCK BMW!!!
|
|
RTFM@ http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#liziny
ližiny
jsou kovové nebo dřevěné trámce, které slouží k posunování těžkých břemen; mohou také tvořit součást nosných konstrukcí lešení – Kostru tvoří sloupky, ližiny a vzpěry. Ližiny najdeme také na střechách automobilů; jsou to podélné vyztužené lišty, na které se dá připevnit nosič na kola nebo autozahrádka: Standardem pro všechny verze vozu jsou rovněž integrované ližiny pro střešní nosič. Do standardní výbavy patří mimo jiné střešní ližiny charakteristické pro většinu vozů kombi.
Přestože se může zdát, že jde o příbuzné slovo k vyjmenovanému slovu lyže (ostatně ližiny se trochu lyžím podobají), a že je tedy nasnadě psát je s tvrdým y, není to pravda. Podstatné jméno lyže jsme převzali z ruštiny (lyža), ale ližiny jsou odvozeny od částečně synonymního slova líha.
|
|
Sněčím souhlasim můžu (spotřeba, dizájn) s něčím ne (cyklovač stěračů)
Mám mondeo r.v. 2000 (tey ty rybí chromovaná ústa) s 1.8i výkon 81 kW ... Auto je prostě "průměrné" skoro ve všech ohledech: motorově, jízdní vlastnosti, vzhled ... Co je nadprůmerné je vnitřní prostor (zde se též s DF shodneme), příznivá cena na trhu ojetin, levný servis.
|
|
Dfense tuto recenzi zcela nezvládnul. Ani 1/10 z toho co napsal není pravda. Zcela neobjektivní a zaujatá rádoby recenze!
|
|
Za dva roky života s Mondeem 1.8 Kombi jsem zaznamenal následující "závady": horší kvalita stírání skel, hlavně vzadu a nepohodlné přepínání hlavních světel... Jinak je to skvělá kára, za tu cenu. Mám nutkání poznamenat, že autor je blbec...
|
|
kdo sedne do slušného auta, bude mít při kontaktu s Fordem nutkání ke zvracení. Ale to je zase jen subjektivní pocit, stejně jako to že vozkové ve Fordech jsou zpravidla děsní pitomci (bez blinkrů, zaprasený skla ze všech stran, plná čára nezájem). To už vůbec nezmiňuju tu debilní krávu co mi už asi 10x tesla víkem kudy leze vozka fordu z té svojí popelnice do dveří.
A teď objektivně:
Jak to že ty vraky s modrým oválem vůbec prolezou emisní kontrolou????????
|
|
Mám také nutkání poznamenat, že autor je blbec...
|
|
Sice je tu těch komentářů už tak dost, ale taky se musím vyjádřit. To že Core je opravdu slabě vybavené je fakt. V rodině vlastníme 1.8 Duratech HE 92kW (125koní) Viva, taky mě překvapilo že nemá palubní počítač atd. ale musím říct že ostatní prvky v interiéru jsou promakaný. Osobně jsem zvyklý na ovládání cyklovače už z MKI který je stejnáý jako u MKIII a je to podle mě nejjednodušší a nejlepší ovládání cyklovače. Kontrolka na upuzornění na teplotu od 4C a pod 0C, mi vůbec nevadí, neoslňuje, ale zato správně upozorňuje, kdyby totiž zhasla, tak bych si to vůbec neuvědomoval. Co mě ale v tomhle čláku nejvíc nasra... je kritika spotřeby, tahle žere M3 a né běžný auto na cestování. Já se na dlouhých cestách spojených s okreskama i dálnicí vejdu s 92kW mezi 7-8 l/100km. NA dálnici přitom jedu okolo 140km/h. Myslím si že dosáhnout 10 lpři běžným provozu a 13l na dálnici ukazuje na to, že buď to auto mělo poruchu na motoru, nebo je opravdu autor neumí jezdit, a ještě k tomu jak je zaujatej, tak k tomu litr přidal.
|
|
Autor článku musí být pěkné hovado. Mám Mondeo 1.8 81 kw a že by to byla taková hrůza, to se říct nedá. Na dálnici na pětku ze 130 zrychluje bez problémů, jinou rychlost nepoužívám. Na rally to určitě není, ale ten motor je pohodovej. Autorova F1čka to není, ale to má hold smůlu
|
|
No, nevím co si o tom mám myslet...autor na další recenzi chválí do nebe starý Favorit a tady haní špičku střední třídy. Že by "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" Myslím, že by bylo dobré si přiznat...Mondeo v životě mít nebudu, protože jsem blb a prostě na něj nevydělám, tak ho prostě aspoň setřu. Chlape, VZPAMATUJ SE !!!
|
|
doporucuji se podivat na tohle a uz nic o fordu neresit http://www.autorevue.cz/default.aspx?server=1&article=11360
|
|
no neda mi nenapisat, autor je tak trosku debil. Porovnavat octaviu 1.6 s mondeom je sebevrazda...zavana to patriotizmom...favorit sem....octavia tam... Get some punch to the fuc..g head...u dickhead!!!!
|
|
Text tohoto komentáře byl přesunut do chlíva, jelikož velmi dobře ilustroval míru autorovy debility...na což zde nikdo není zvědavej. (ZZR)
|
|
|
Neděláš cenzora někde na idnes nebo novinkách?
|
|
|
Ale soudruhu, nazyvat presouvani do chlivku cenzurou... ts ts ts. Proc radsi rovnou nepriznas, ze inkriminovany prispevek ti byl velmi blizky svou mirou inteligence, ktere bys taky rad mozna jednou dosahl?
|
|
Je zvláštní, že mi tenhle článek tak dlouho na tohmhle webu unikal...
V první řadě nejsem fanda fordu, pro mě je to konfekce jako Renault, Honda, VW a řada dalších. Nebudu se vyjadřovat k tomu, jestli je 1,8 v jedenapůl tunovym autě líná, to je na posouzení každýho jednotlivce.
Ale dvě zásadní sdělení: hodnotit auto z půjčovny jako reprezentanta značky, může buď hovado osmnáctiletýho ucho, nebo někdo kdo měl blbej den.
Podovzek: Ze všech aut ve kterých jsem kdy jel: octávky, Alfy, BMW, fordy, Renaulty, Saaby, Volva, Hondy, Mazdy, Opely, Porsche, VW, bylo toho poměrně dost a od spousty značek zdaleka ne jen jeden model. Tak co se týče naladění podvozku (umění postavit pohodlný auto, schopný v zatáčkách) Tak moje pořadí je jednoznačně Porsche, BMW, Hydropneum Citroeny, Ford, pak strašně dlouho nic, pak Alfa a Saab a pak to vostatní. Takže D-fensi, narazil jsi na neskutečně dojebaný auto lidma, který se k autu chovaj tak, jako kdyby s nim jezdit dva dny. A taky to tak je a prostě auta z půjčoven jsou to nejhorší v čem se dá jet.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Ford Mondeo 1.8
|