|
Když tím sajrajtem mohli opravovat i atomovou ponorku, proč tím nespravit i obyčejné auto...
|
|
|
Ktera to byla? Nejak to ted nemuzu najit, ale historka je to skvela.
|
|
|
myslím, že to byla ta první - Nautilus, a dle tradované historky tak řešili netěsnost sekundárního okruhu.
|
|
|
Jojo, vykoupili celou benzinku, takova zelena knizka, stiny morskych hlubin, z roku 69/70.
|
|
Souhlsaim s pisatelem, mel jsem dva peugeoty - 205ku a309ku - a uz mi nikdy zadny francouz "pane" rikat nebude. Byly to prvni auta po revoluci po Skode 110 a Fiatu Ritmo, tak jsem si tenkrat myslel, ze uz nic lepsiho neni, ale pak stacil "dvojkovej" Golf a uz nikdy zabozrouta... Nyni mam druhyho Nissana a co se tyce spolehlivosti tak myslim ze temer stoprocentni. S prvnim (Primerou) jsem nalital 90tis a s timto (Almerou) uz temer taky a az na vymenu silenbloku zadnich tlumicu a beznych vymen provoznich naplni to jen a jen jezdi.
|
|
|
Ja zase na Francouze nedam dopustit. Abych to v me firme zhrnul:
- 1x Peugeot Partner - 130 000 km
- 2x Citroen Berlingo - 80 000 a 65 000
- 4x Citroen Xsara - 90 000 a 75 000, 25 000 a 15 000
Za tu dobu jsme v servisu krome pravidelnych povinnych prohlidek kazdych 30 000 byli jen se zmackanymi plechy kdyz si nekdo nedal pozor na silnici. Drobnosti typu praskla zarovka, uvolneny dekl, gumicky steracu jsme zvykli resit svepomoci.
Felicie v zdravi drzela 220 000 jen s malickostma a povinne doporucenymi vymenami (rozvody, ventily, spojka, tlumice), kdyz se zacla prilis sypat sla pryc. At ji je vrakoviste lehky. S tou jsme ve firme zacinali a z nostalgie sla az loni, po 10 letech kdyz nebylo vyhnuti.
Slepou cestou se ale ukazali dalsi produkty VW automotive. Ochcavky, Prassata, i Fobie jsme se diky satanovi rychle zbavili. Fobie za 75 000 km sezrala na servisu pomalu tolik co stala, Octavie byla jeste ze starsi generace tak se spis dalo. Ale vaha vzduchu jako spotrebni zbozi, H7 se kupovali na kartony, na predni naprave Fobie snad nezustala jedina puvodni soucastka, posilovace se vymenili 4 bez prizniveho efektu...
Co ale bylo zacarovany byl Prassat. Ten byl nastesti ve firme jen necely rok a pak sel odepsat na totalku (bohuzel i s ridicem, fajn chlapem co mel smulu). Za ten rok na nem bylo najeto snad 8 000 (prumerny najezd na rok je u nas 25 - 35 000 km na auto). Furt v servisu. Snad ani z jedne cesty se auto nevratilo bez problemu, zhruba jednou mesicne ten smejd do firmy dotahli na odtahovce. Kdyby nebyl skoncil tak smutne, tak ten kram snad daruju autorodeu nebo hodim ze skaly, prodat dal bych to nemel odvahu, to bych dostaval skytavku jednou tydne co by mne nekdo proklinal.
Takze co se mne tyce, letos se firma zase rozroste o Berlingo a Xsaru a ty nejstarsi kousky pujdou o bazar dal. Na Francouze nemohu rict krive slovo...
|
|
|
nejsem žádný zastánce vwček,nemám rád jejich obchodní politiku,ale co se týče mé zkušenosti s oktávkou1 tdi fmetle na hlínách,tak úplně be problémů.auto jsem vyfasoval s 220kkm na tacháči a ujel jsem sním 100kkm.to auto mělo vše původní (nepočítám brzdy,spojka v 260kkm a jiné běžné věci).ani žárofkožrout nebyla.pravda,pérování se ke konci mého používání podobalo americkému autu :) a ve 300kkm se přetěsňovaly rozvody,ale jinak bez problému.momentálně mám v užívání ochc2,najeto 20kkm a no problemo.
|
|
|
no vidis, ja mam na Almere 140.000 za 4 roky a menili mi pouze desticky ;-)
|
|
|
ceece, ja ti nevim, ja mel 309 XS a nemuzu si absolutne stezovat, super jizdni vlastnosti, pohodlna jizdni pozice, obstojnej motor.
Ted drazdim ochcafku f dechtu a smutne vzpominam ....
|
|
No vida, a já zase na francouze nedám dopustit - mám Xantii, otec Berlingo, bratr zas BX...:-)) Všechno šlape bez chybičky a bez zbytečných návštěv v servisech...co se týče motoru 2.1TD - je skvělej, akorát bohužel zhusta osazen čerpadlem od Lucase. Všechny tyhle čerpadla začaly dříve nebo později téct - a oprava je protivně drahá.
|
|
tak přesně na toto má patent i Opel.Předtím jsem vlastnil Vectru,nyní Omegu,a tento zajímavý jev se objevuje s železnou pravidelností-zadní stěrač,prolezl jsem kdeco,a nic.Nešel.Za dva dny brnknu o páčku a od té doby stírá jak divej, nebo sklápění světlometů, regulace intenzity osvětlení palubních přístrojů atd,atd.... Je to úžasná věc,když se vám přes noc auto samo opraví,a tajně doufám že se postupně samo krásně zregeneruje do úplně nového stavu :-))
|
|
|
tak to máš kliku, kámoš do svý firmy koupil šest omeg a když se tři vysraly během prvních dviu měsíců, všechny je vrátil a raději koupil vw. ta jeho klekla, když jel s rodinou na chalupu a v zatáčce mu prdlo servo na volantu.
|
|
|
Tohle vypadá na vlhkost v konektorech - nejlíp celý auto vysušit a prostříknout všechny svorkovnice kontaktolem - opatrně u elektroniky.
|
|
|
na to se chystám,jen mě zaujal ten skvěle výstižný název pro neidentifikovatelné jevy.Z mé omegy by byl Daninken v sedmým nebi :-))
|
|
|
No to bude asi pro Opel typický... Já měl ty samé probémy. Pomůže to rozebrat a promazat. Taky je dobré prostříknout konektor. Zadní stěrač se tolik nepoužívá a tak "zarůstá" osička v hliníkovém pouzdru. Navíc je to v zimě v solným nálevu, takže ta levná hliníková slitina prostě oxiduje...
|
|
Vodu jako palivo nepoužíval žádný motor ve světové válce, u němců se používal snad jen metanol u Bf 109 nevím už jaká verze ke krátkodobému zvýšení výkonu a dlouhodobému snížení životnosti.
Jinak se stále používá vstřikování vody do sání kvůlivá ochlazení vzduchu a zvýšení množství kyslíku na obvyklou mez.
|
|
|
Němci měli několik systémů pro krátkodobé zvýšení výkonu. GM-1 bylo vstřikování vody a metylu do válců, pak měli ještě oxid dusný. Možná i víc - D-FENS by věděl přesněji.
|
|
|
MW50 pro vstřik voda+methanol 50/50% do vzduchu stlačeného kompresorem před vstupem do motoru u BMW 801 D na strojích Focke-Wulf Fw 190.
|
|
|
Na závodech něco podobného používala Toyota.
|
|
|
Pokial si dobre pamatam, tak GM-1 bolo vstrekovanie oxidu dusneho (dobre okyslicovadlo), pouzitelne na kratkodobe zvysenie vykonu vo vyskovych stihackach, napr. Bf 109E-7N a Focke-Wulf Ta 152
Vstrekovanie metylu bolo MW50 (50% metyl + 49.5% voda + 0.5% Schutz oll) napr. uz spomenuty BMW 801D v neskorsich verziach Fw 190A,F a G; Bf 109K-4 s motormi DB-605DB a DB-605DC (takmer identicke verzie, pricom vezia DB mohla pouzivat aj menej kvalitny 87 oktanovy benzin, kym verzia DC len 96 oktanovy). Zariadenie MW50 mohlo pracovat aj na zmes MW30 (30% metyl + 0.5% Schutz oll + zvysok voda). Voda v zmesi sluzila pravdepodobne iba na dochladzovanie prehriatych valcov. System bolo mozne zapnut len pri pake plynu posunutej uplne nadoraz na maximalny/nudzovy vykon. System bolo povolene nechat zapnuty maximalne na 10 minut, potom sa musela nechat dlha pauza, co sa casto nedodrziavalo, nasledkom coho boli casto prepalene piesty a netesniace ventily. Napr. motor DB 605DC takto dosahoval kratkodobe zvysenie maximalneho vykonu z cca 1800 az na 2000 koni.
Ta 152 s motorom DB 603 pouzivala oba systemy: MW50 v malych vyskach a GM-1 vo velkych.
|
|
|
Este dodam, ze GM bola udajne skratka "Goeringmischung" alebo tak nejako.
MW znamena Methanol Wasser
PS: Neviem skoro vobec po nemecky, takze ak su tie "nemecke" slova s chybami, tak sorry
|
|
|
Nevím už jak to napsat, voda ve válci nehoří. Vstřikuje se jen do sání kde ochlazuje vzduch, aby v něm bylo více molekul kyslíku. Pouze kyslík podporuje hoření.
Nechtěl jsem popisovat použité metody vstřikovaní používané za války. Jen vyvrátit všeobecný omyl, že voda vstříknutá do válců spalovacího motoru zvyšuje výkon.
|
|
|
Myslím že jsem někde četl tomhle vodním vstřikování ve spojitosti se spojeneckou stihačkou Typhoon. Bohužel však už nevím kde..
|
|
Pánové, Francouzi, jak známo, nic nedělají normálně. Ani jidlo ani sex, natož auta. Žerou žáby a šneky, o sexu pomlčím a při konstrukci aut kladou důraz na to, aby bylo všechno jinak než u normálního auta. Spolehlivost považují za sprosté slovo. Ostatně národ, který se dosud chlubí svou revolucí, co si moc nezadala s VŘSR, moc důvěry nevzbuzuje. Možná by je vyléčilo tak 25 let reálného komunizmu a to natvrdo. Takže jsem dospěl k názoru, že francouzská auta jsou ideální pro masochisty.
|
|
|
Ale vino je uzasne, obsese zradlem inspirujici. A na sex si take nestezuji. Takze ty auta jim klidne odpoustim - navic jsem zkusil z jejich vozoveho parku ledasco, ale jedine auto, ktere me opravdu sralo ve vsech dimenzich byl Renault Modus...
|
|
|
Presne, zabozrouti delaj vyborny syry, slusny vino, ale proc se se*ou do aut mi vazne neni jasny...
|
|
|
A smím se zeptat, které "francouzské vozy" máte na mysli? Ty co se vyrábějí ve španělsku a turecku a ve vedení automobilky je 5 národností, nebo ty co se dělají v anglii a slovensku a ve vedení automobilky mají 4 národnosti?
|
|
|
Nezapomeň na TPCA (Ovčáry u Kolína) a jejich "malé auto 3x jinak", kde tomu nejvíc šéfujou Japonci.
|
|
|
souhlas - nedělají to normálně
mam kámoše, kterej trpí neléčitelnou obsesí francouzskejma autama a potvrdil mý zkušenosti, že frantíci šetřej na vývoji - prostě do toho auta cpou co 14 dní jiný díly
když přijdeš do servisu, řekneš, že chceš ten a ten díl na ten model z toho roku, tak ti řeknou, že se tam dávaly cca 4 typy a že to musej najít podle čísla a z francie to dostanou správně tak na popátý ;o)
|
|
|
Obdobný zkušenosti mohu potvrdit u Fordu. Nejlepe díl vymontovat a vzít sebou, jinak pojedete vícekrát.
|
|
..já raději zůstanu u svého Froyda.. :-)
|
|
Šestsetpětka byl dobrý vůz, otec ho pár let měl (3.0 V6) - pohodlné a rychlé auto. Mělo jen jednu nepříjemnost: při nehodě se ukázalo že auto (kupované v Auto ESA) je svařené ze dvou různých aut... špatné zkušenosti s bazary máme nějak v rodině.
|
|
prave ted sem vlastnikem prvniho a urcite posledniho frantika ve svym zivote - konkretne renault clio 1.2, rv 2003 .. do mesta idealni velikost, hospodarny, ale naprosto nedomysleny, s k dokonalosti dovedenym systemem nahodnych poruch cehokoliv nejlip jen tak z niceho nic... jo, neco se po par kilometrech da do normalu, jako treba jen tak zhasinajici podsviceni velke casti palubni desky, (udajne)nefunkcni airbagy nebo stavkujiciho palivomeru, ale kdo na to ma mit furt nervy? ostatne pristup v servisu lehce definovatelny pojmem "..a brzy nashledanou.."
nejcenejsi je osobni zkusenost, v pripade renaultu draze zaplacena... takze pro masochistu je frantik idealni :)
|
|
Zdravim. ac trochu mimo misu, taky se podelim o nejaky postreh s francouzem na kolech. Renault Magnum 480, 6x2 ma v nasi firme najezdeno necelych pul mega. kupoval se jako novy, ma jedineho ridice a je to vcelku spolehliva masina. nepamatuji si,ze by nekdy nedojel. je fakt, ze dnes mame ve firme Renaultu celkem 7 a u vsech novejsich (Premium Route 440 6x2) se neustale opakuji ruzne drobne zavady vetsinou na elektronice, ktere u stareho Magnuma nebyly. ale to je asi pokrok :-/. Obecne se objevuje u Renaultu spousta "detskych" zavad, drobnosti a to vcelku i stjne mnohokrat. s nekterymi si nevedi rady ani primo ve francii. na druhou stranu musim podotknout, ze pristup k zakaznikovi, zaruky na stari a pocet ujetych kilometru je u Renaultu (konkretne Renault Trucks Ostrava) je bezkonkurencni. nami osloveni Volvo a Mercedes nejevili obchodni zajem. co rict nakonec? v pripade, ze mate zaruku na frantika, je to dobry kup, ale jakmile zarucni doba skonci (u nas konkretne 4 roky nebo 600 000km) rychle prodat a koupit noveho. s pozdravem Xeno.
|
|
|
Renault Trucks se nerování Renault ČR (tlupa debilů - vlastní zkušenost)
|
|
Jako s každou značkou záleží nejprve na typu a motoru, potom na kuse. 605 je velice povedené pohodlné auto. ale ne s 2,5 motorem, to je hrob. možná 2.1SRDT, ale nejlépe samozřejumě 3.0 V6 .. někteří předělají na plyn a 200koní za v přepočtu 6litrů benzinu. Pokud nenearazíte na auto vyrobené v pondělí, nebo v pátek, nebo v ergentině, tak je to pohoda jazz. Samozřejmě jako u každého auta sem tam někdo něco zapomene utáhnout, zapomene dát těsnění a pod.. stává se to u všech aut a stávalo se to vždycky... no u všech aut tedy ne, ale to jsou světlé vyjimky. Někteří japonci .. a kusovky... jenže ty májí zas jiné nevýhody.
405,605 jsou na dobu vzniku naprosto nadčasová auta se skvělou aerodynamikou, pohodlná s tichým motorem s dorým poměrem výkon/spotřeba. A hlavně... hlavně držákem na doutníky.
|
|
nebyl tenhle Peugeot náhodou společně vyvíjen s Alfou Romeo 164?
|
|
Měl jsem 605 2.1SVDt přes tři roky a můžu většinu postřehů potvrdit. S motorem jsem neměl vážný problémy (čerpadlo BOSCH), spotřeba okolo 7 litrů, 190 to jelo, pohodlí po kterým se mi bude ještě dlouho stýskat. Jelikož je elektrika moje hoby, tak jsem vychytal všechny elektrický závady a řešil jsem jenom drobnosti. Je pravda, že lehnout pod to jednou za čtrnáct dní, bývalo někdy nutné (úniky oleje, problémy s regulátorem účinku serva, přední náprava...). Ale tenkrát mě to bavilo. :-) A potvrzuji, že při opravách si musí člověk zvyknout, že kvůli jednoumu šroubku je třeba nutné někdy odstrojit i půl auta. Jinak si na to auto nemůžu stěžovat - design má skutečně nadčasový a i dnes se za pěknou 605 ohlédnu. Je fakt, že od doby, kdy jsem koupil Audi A6 (před rokem), tak neopravuji, jenom měním provozní kapaliny a leju benzín (ťuk, ťuk...)
|
|
Brr, teraz sa az hanbim priznat, ze uvazujeme o kupe francuza zmontovaneho v Rumunsku ci kde - Dacie Logan MCV (to je ten novy kombik). Dacia u nas ktovieaku povest nema, ale spolahli by sme sa na rozsirenu zaruku 5rokov/100kkm - 3 problemy a isla by do vychodzich pozicii.
(Auto ma jazdit cca. 10kkm/rok a ma sa don zmestit 4ks + vacsi naklad: alternativy su nova Dacia alebo 3-4 rocna ojetina zabehanej znacky s vyssou vybavou.)
|
|
|
Co vim, tak podvozek a motor jsou Reanult a klasicky kratky logan si kolega nevi vynachvalit. 22 000 km a bez jedineho problemu. Leje do toho akorat benzin, jednou olej a sajrajt do ostrikovace.
Kdo nehleda komfort vyssi tridy a spokoji se s interierem na urovni felicie blahe pameti, pro toho je Logan IMHO dobrou volbou. Jako rodinne auto pro nenarocne mlade lidi co nemaji moc penez je to podle mne mnohem lepsi volba nez zvrhlosti typu Fobie Junior . Za 360 000 Slovenskych kreditu ziskas docela slusnou vybavu i motorizaci. Ja osobne bych sel do motoru 1,6/90k. Na 1,7 tuny celkove povolene hmotnosti mi pripada ta 1,4/75k lina mrcha...
Jako alternativu obdobneho typu mezi ojetinami bych videl treba Berlingo nebo Xsaru ve verzi Picasso.
|
|
|
Trefa: brali by sme prave motor 1.6 a alternativa je ojazdena Xsara Picasso (ceny za 3-4 rocnu sa pohybuju 300-350tis $K), popr. Berlingo ci Opel Meriva/Zafira.
Pravdu povediac, auto bude v prevadzke viacmenej len cez vikendy, takze sa nam nechce vyhodit kopu prachov za nieco, co bude hliviet pred domom.
Proti Dacii je najma obava o spolahlivost: z rumunskeho socialistickeho slendrianu (mame suseda, kt. blahej pamati do svojej socreal. Dacie v zufalstve kopal) ma byt pod taktovkou francuzskeho managementu spolahlive vozidlo. Pritom podla Rootovho clanku si frantici spolahlivost nevedeli ustrazit ani pri 605, co je uz uplne ina trieda.
|
|
|
Tady je problemem spis nevyrovnanost kvality. Kdyz mas stesti na dobry kus, muzes s tim orat. Pokud ne, smula...
Sve zkusenosti s Francouzskou produkci jsem napsal vyse. Mam toho od PSA ve fime docela dost a zatim nebyl duvod nadavat. To Berlingo (aka Partner) nebo Xsara jsou IMHO idealni vozy do kterych clovek pres tyden nalozi paletu zbozi a pres vikend vyklopi sedadla a muze jet s celou rodinou na chalupu.
Co se tyce toho Logana MPV, kamarad automechanik co tu se mnou ted chlasta zrovna rika, ze by tak pul roku pockal az vychytaji problemy pri vyrobe a tak nekdy k vanocum by do toho sel. Ted pry je to jeste riziko ze chytnes nepovedeny kus...
|
|
|
no, s tím Loganem... jelikož můžu soudit jaká je kvalita součástí pro jiná auta (107/C1/Aygo, 207, Yaris, Auris) ve srovnání s Loganem, Logana skutečně nebrat.
To není rumunský francouz, ale rumun.
|
|
|
Zajímalo by mne, co konkrétně je na Loganu nespolehlivé.
A řeči typu "bráchův švagr říkal..." a nebo "domnívám se" rovnou vynechte. To radši nepište nic...
|
|
|
- porovnej interval servisních prohlídek u Thalie a Loganu
- porovnej záruku na prorezavění kastle
- podívej se na zpracování (spáry, lícování dílů v interiéru, vedení elektroinstalaceano)
...a to jsem ho viděl jen zběžně...
|
|
|
- Thalia má relativně nové Renault motory 1,2 16V a 1,4 16V, kdežto Logan má staré 8-ventilové motory 1,4 a 1,6 mající konstrukční stáří někde v 90 letech. Při mém nájezdu cca 15000 km ročně mi interval servisní prohlídky Loganu nijak nevadí.
- Chci vidět, jak budete u desetiletého auta reklamovat prorezavělý díl. K uznání reklamace je totiž nutno servisní prohlídky absolvovat v autorizovaném servise. Ukažte mi někoho, kdo jezdí pravidelně s desetiletou pixlou do značkového servisu měnit voley a dělat servisní úkony předepsané třeba po 175000 km.
- Zpracování a lícování mne zase až tak nezajímá. Mne zajímá funkčnost a spolehlivost a na to nemá pražádný vliv to, jestli je přístrojová deska z měkčených plastů nebo jak široká je spára mezi dvěma díly. Pro mne je rozhodující, že v autě za 300.000 Kč je 7 plnohodnotných míst.
... podívej se na hodinovou sazbu ve značkovém servise a náklady na provedení prohlídky.
|
|
|
Jenže ono to tím co je vidět začíná a tím co vidět není bohužel pokračuje. Rumunský dělník má o kvalitěě své práce asi trochu jiné představy. Navíc kvalita samotných dílů a způsob nakládání s nimi je řekněme zvláštní. Na rumunech sem viděl spoustu závad a některé až neuvěřitelné. Jeden můj známý se je pokoušel svého času dovážet. :)
|
|
|
Ono je to asi tak. Kvalita vs. penize. Kdyz mas hodne penez a malo casu, koupis si Maybach a v pripade poruchy si privolas nahradni vuz nebo rovnou vrtulnik. Pokud mas malo penez a zase hodne casu, koupis Logana a holt obcas pod nej vlezes. 8-)
Kvalita a zpracovani Logana jsou, jak uz jsem napsal vyse asi na urovni Felicie blahe pameti. Mlada rodina bez penez neresi interier v kuzi a mekcenych plastech ani presnost licovani dilu. Potrebuje auto, co prepravi dva dospele, dve decka, kocar, postylku a ctyri tasky nezbytnosti z bodu A do bodu B. Neco s velkym kufrem, mistem pro 2+2 lidi, motorem co do kopce nejede max. 40 a rozumnou urovni pasivni bezpecnosti. Relativni vyhodou je i to, ze motor i auto jsou koncepcne tak na urovni 90-tych let, takze si vetsinu beznych veci clovek na aute spravi sam i bez pocitacove diagnostiky... Je jen otazkou kratkeho casu, kdy si majitele Logana zalozi na webu nejake forum o opravach svepomoci jako maji treba majitele Skodovek.
Pro mladou rodinu s omezenym rozpoctem co o vikendu chce jit na chatu, pres tyden na nakup je to IMHO rozhodne lepsi volba nez Fobie Junior s trihrnkem a deklem kufru za priplatek nebo 6 let stara ojetina o neco vyssi tridy s pofidernim puvodem z AAA.
|
|
Brácha má již druhého Pežota, první byla 205 2,0 GTI rok 1994 (aspoň dle TP), to byla past složená z osmi aut. Jezdilo to ale pěkně, 2,0 motor na takovou nákupní tašku... Pak šla pryč a nastal "downgrade" na 106 XT 1,4 (55 kW) rok 1992. Co se týče stavu tak to bylo auto po 75 letém dědkovi, stav je velmi dobrý. Celkem dobré auto, ale na můj vkus malé. Mne říká "pane" Escort stejného věku ale s motorem 1,8 16v s 77 kW; to je jiné svezení, pohodlí, výkon a tak vůbec. Ale místo 5,5 - 6,5 l co žere ta 106 mi to papá tak 7,5 - 9 l.
|
|
Po té, co jsem se doslechl o případech samovolně vzniklých požárů vozu Peugeot 307, kterých bylo údajně v Evropě několik set, zařadil jsem francouzské automobily do kategorie NIKDY ! Momentálně jezdím s Toyotou Corrola 2004 a nemůžu si ji vynachválit. Pravda, stojánek na doutníky citelně schází, ale zato držáky na kelímky s kafem má dva :-). Spotřeba 5.8 - 6.7 l/km.
|
|
Musím potvrdit tu samoopravitelnost žabožroutích aut, zrovna minulý týden jsem do své Xantie dal na benzínce naftu a vodu do ostřikovače, a asi mu nebyla po chuti, tak mi zablokoval žhavení a zřejmě i palivové čerpadlo . tak jsem to tam nechal na parkovišti a večer přišel a prosil aby nastartoval.Nic. Po asi 35 hodinách jsem přišel i s mechanikem a i na vydindanou baterku jsem snadno nastartoval a byl za blbce. A ty problémy s ventilátorem v kabině mám úplně stejné, když mám zamlžené okna tak se vetšinou nerozběhne a pak náhle jede (ale to bude asi studeňák..)
|
|
|
To mi připomíná mojeho favorita - jednou jsem nastartoval, nechal běžet na volnoběh a šel si očistit okýnko, motoru klesaly otáčky až chcípnul a pak už nešel nastartovat. Asi tejden to stálo, domluvil jsem se se servisem, že si pro to přijedou, pak jsem to zkusil natočit a chytnul. No tak jsem jim to odvez, auto dostalo nový svíčky a nový kabely a ještě mi vyměnili olej. Ale připadá mi, že se to chová furt stejně - kdybych po nastartování rovnou neodjel (nebo to aspoň řádně nevotůroval), tak to na volnoběh asi zase chcípne.
Připadá mi, že je tam nějakej zádrhel, že se musí nasát pořádně benzín, jinak ho tam jde málo až tam nejde vůbec - a pak to zřejmě hodně dlouho trvá, než se tam nacucá novej - proto mi to nechytalo ani po dlouhým točení startérem. Nebo naopak se to uchlastalo. Čertví. S teplým motorem není problém, ten chytá dobře i drží otáčky na volnoběh.
|
|
|
To ja mam pravidelne samoopravujici se starter u kadetta. Nastartuju, vyjedu z garaze. Vypnu motor, nalozim , zamknu barak, chci vyjet a starter ani tuk. Po par hodinach odpocinku startuje jakoby se nechumelilo. Mechanik tam cistil, mazal co se dalo, ale jemu se to ani jednou nestalo, tak proste nevi.... Stav uz trva pres pul roku.
|
|
|
Kolega z práce má takovej zanedbatelnej problém na felicii - jednou za půl roku se mu stane, že otočí klíčkem a startér nic - a pohasnou mu i kontrolky v palubce. Pak mu někdo poradil, že stačí zařadit jedničku, strčit do auta a zkusit nastartovat - funguje to spolehlivě, závada se tím vždycky odstraní. Možná vylomenej zub na setrvačníku nebo tak něco.
|
|
|
To je zajimavy napad! Dik, vyzkousim!!!
|
|
|
Teď koukám, že jsem to napsal možná trochu blbě - postup je zařadit jedničku, strčit do auta a pak zkusit normálně nastartovat, tj. ne se zařazenou jedničkou ;) Prostě tím strčením do auta se pohnou zuby všech koleček a ten startér se pak nešprajcuje - zřejmě má přitom odběr jako kráva (nemůže se otáčet, přestože šťáva do něj jde), proto pohasínaj ty kontrolky.
|
|
|
Ale jo, ja to tak pochopil... Proste jde o to s tim hnout. I kdyz ty jo ja to myslim bezdeky zkousel a neslo mi to - neb mi to stalo na kopci pred garazi a naivne jsem si myslel, ze mi to na pul metru na jednicku naskoci. Nenaskocilo, starter nesel dal a malem nesly otevrit vrata ;-)
|
|
|
Problem s netociacim sa starterom a jeho maximalnym odberom prudu spociva v nahromadeni uhlikoveho prachu medzi kontaktami na komutatore. Uhliky zastanu na blbom mieste a na obnovenie funkcneho stavu je treba ich posunut na nevyskratovane plosky. To je to drcnutie do auta so zaradenou rychlostou. Rozobrat, vyshrabat, zahladit ( aby nezostali ostre miesta, kde sa uhliky rychlo zoderu ), vycistit. Absolvoval som to na 3 autach, vzdy to pomohlo.
|
|
|
Nojo - jenže startér není propojenej s převodovkou dokud neotočíš klíčkem. Takže to spíš vypadá na nějakej ten vylomenej zub na setrvačníku nebo tak něco.
|
|
Mal som francuzov troch.Začinal som na Citroen Saxo 1,2-auto absolutne bez problémov, je možné že to je výsledok absencie zbytočných elektrobických vychytávok.Aj na základe skuseností s týmto autom som siahol znova po Citroene a to po C3.dva krát v prvom roku odťah a tak šiel z domu.Aj tak som ešte ale hul nelámal a kupil Renault Scenic 1.5dCiposlednej generácie.Auto za 865 tisíc slovenských korun, takže očakávania boli velké...
problémy nastali po dvoch mesiacoch keď odisšla riadiaca jednotka čo malo za následok nemožnosť zamknuť kufor.S touto závadou bolo auto mesiac!!! v servise a nemať záruku mobility tak si platím auto z požičovne.Na tretí krát poslali z francie tu spravnu...ďalšia závada-auto na volnobeh triaslo ako V3S.Výmena silentblokov motora.Po 20 tisícoch! menené stabilizátory na prednej náprave...nerátam tri krát nefunkčné sťahovanie okien,servisom nevysvetlený únik oleja(denne mláka pod autom).Auto sme kupovali spolu s bráchom a na tom jeho boli závady skoro identicke .Mne došla trpezlivosť a bol som rád ked som ho ako 18 mesiacov staré za 435 tisíc predal do AAA.Brat ho má dodnes a absolvoval už aj jeden odťah a výmenu turba pri 60 tisíc a to s tym rozhodne jak prasa nejazdí...
Takže už viem že Frantík do domu ee.
Čo sa týka Logana tak jediný automat v tej továrni je snad ten na kávu...:-)
|
|
Jen taková technická poznámka autorovi, aby věděl, co má pod kapotou.
|
|
|
Ten motor jsem mel rozebrany a MA dvanact ventilu ;-)
|
|
|
Tak pardon mylně jsem se domníval, že jsem tam dávali 2.5 od VM Motori. 2.1 je samozřejmě 12V odjakživa. BTW co bylo motoru? Spodek?
|
|
|
Praskla hlava mezi "pravym" vyfukovym ventilem druheho valce a "levym" vyfukovym ventilem valce tretiho.
|
|
Mám 309 1.4 a nemáme jedinej problém. Zato se 406 1.8i se dějou věci. Taky jsem měl tu čest řídit 605 V6 3.0 24V a NÁŘEZ!!!!!!
|
|
Zadni sedacka snese srovnani se sedackou v obyvaku? Ja se vlasy dotykal strechy a to mam 190 cm a nejsem pankac...
A Passat mi tedy spise pripomina Superba, VW jedna rodina. V Cine se Superb vyrabi pod nazvem Passat.
|
|
Rok jsem jezdil seslužebním "mazlem", 6053-0SV24. Na takhle těžký auto ideální motor. Kromě ptákovin jako žárovky a jednou měněné lamely spojky s ním nebyl kupodivu problém. Katastrofální byla spotřeba, protože se nedá odolat žádostivosti šestihrnce po točení do otáček. Jinak klasika - slušná výbava, parník-místa jak prase, kufr na dvě mrtvoly. Pořád na něj s nostalgií vzpomínám.
|
|
|