D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Mazda 323F BJ 1.5 (2000)
    (ze dne 06.02.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 06.02.2013 22:20:37     Reagovat
    Autor: Michal - Neregistrovaný
    Titulek:Osvětlení ovladačů
    Ovladače jsou osvětlené, jen Vám možná popraskaly žárovky. Mám 626 z roku 2001 a postupně jsem musel vyměnit všechny v přístrojích, ovladačích i v topení. Jinak hezká recence na zajímavé a u nás dost podceňované auto. Častým problémem u všech Mazd z těhle let je koroze zadních lemů.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2013 09:18:43     Reagovat
    Autor: Petr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Osvětlení ovladačů
    Opravdu nejsou.popsáno v TP jako 33/3 - některé sdělovače nejsou označeny předepsanými symboly a nejsou prosvětleny. následně zjištěno pod palubkou :)

    Komentář ze dne: 06.02.2013 22:59:21     Reagovat
    Autor: karelpipa - karelpipa
    Titulek:Super
    Takový auto (lehky, živej motor) asi přesně hledám, díky za inspiraci :)

    Dneska sem řídil Golfa V a napriklad pri toceni volantem mam pocit, že taham za gumu, nez DSG zabere tak to trva neuveritelne dlouho, a pak to zase vystreli (trhne).
    Brzdovej pedál přeposilovanej až na pudu a vubec všechny ovladaci prvky takovy gumovy/elektronicky až sem malem naboural.


    Pěkný čtení.

    Komentář ze dne: 06.02.2013 23:01:55     Reagovat
    Autor: b.o.y - b.o.y
    Titulek:
    To stahování okýnek za ruční brzdou bych chtěl vidět. Měl jsem přesně tohle auto a bylo to na dveřích. Stejně je to má i 323 ročník 2001 po faceliftu, který mám teď.

    Jinak koroze lemů je paradoxně větším problémem u toho faceliftovaného modelu od roku 2001, kterému do podběhu nacpali "kobereček", za kterým se drží vlhkost a sůl. V kombinaci s mizernou povrchovou úpravou bez pozinkování je to vražedná kombinace. Kobereček byl první, co jsem vyhodil, když jsem to současné auto koupil.

    Jinak s jízdními vlastnostmi souhlasím. Z Brna do Prahy jezdím zásadně vlakem, protože D1 je při tvrdém pérování šílený tankodrom. Jinak je to ale super auto a s řízením Fabie se vůbec nedá srovnat.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2013 23:05:55     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re:
    Taky se da jezdit pres Vysocinu po okreskach. Treba pres takove Olsi a Chotebor... Rozhodne se nebudete nudit.

    Komentář ze dne: 06.02.2013 23:07:24     Reagovat
    Autor: CMK - cmk
    Titulek:Jina recenze
    Priznam se, ze jsem od recenze ocekaval neco malicko vice technickeho.

    Ale pokud nekdo o tomto aute uvazujete, sahnete po motoru 1.8 (tusim ze cca. 92kW - nevim presne).
    Pak je ta jizda fakt prijemna.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 11:24:23     Reagovat
    Autor: ... - ...
    Titulek:Re: Jina recenze
    Pokud vim, tak ta 1.8 ma 84 kW. Jinak ale souhlasim, je to asi nejlepsi motor, ktery se do techto aut daval - jede vyrazne lip nez ta 1.5, zere vicemene podobne, spolehlivy jsou oba motory rekl bych stejne (=velice) a pri dalnicni rychlosti ta 1.8 netoci pres tri a pul tisice.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2013 13:04:46     Reagovat
    Autor: Jiri23 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Jina recenze
    Prekvapilo by me kdyz by tak netocil, i ten muj 2.0 toci pekne vysoko na dalnici, premyslim dokonce o delsim 5. stupni z 626, nebo dokonce z dieslu, mel by to byt jednoduchej zakrok.

    Komentář ze dne: 07.02.2013 06:20:19     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:
    323F BG ročník 1997 jsme měli v rodině asi tři nebo čtyři roky, nebylo to úplně dokonalé, nicméně musím souhlasit, že to bylo příjemné, poměrně praktické a na údržbu nenáročné auto, které se neobvykle dobře řídilo, poměrně slušně jelo a moc nežralo. Je fakt, že žádná divoká bestie se v něm neukrývala, a jestli má autor opačný pocit, tak je to zřejmě tím, že máme o obsahu toho pojmu jinou představu:-), nicméně na klidnou jízdu to bylo OK. Závodit se s tím dalo jen velmi omezeně, protože ta šestnáctka nevykazovala výrazný výkonový nárůst a zabírala bez ohledu na otáčky poměrně vlažně. Navíc bůh ví kudy žrala nehorázně mnoho oleje, což, jak jsem pochopil na jednom Mazda fóru je u těchto motorů zřejmě zcela běžné. Na druhou stranu startoval na brnknutí v libovolném počasí, byl tichý a moc nežral. Drobná zajímavost je, že ten samý motor, upravený pro podélnou montáž, se dával do MX-5. Pozoruhodná je jeho konstrukce, provedená tak, že při selhání rozvodů se motor nepotká. Podsvícení ovladačů si už nevybavuju, ale alespoň něco málo podsvícené určitě bylo, protože v té samé době jsem měl Citroën XM, kde je podsvícené úplně všechno, což v noci vytvářelo známý "Strar Trek efekt", a kdyby Mazda nebyla podsvícená vůbec, tak by mi to určitě bylo divné. Stahování oken na tunelu měla myslím MX-5, 323F (aspoň ta naše) měla stahování ve dveřích, i když vyhřívání sedaček neměla. Třeba si to někdo předělal, protože se mu to tak víc líbilo, díly mohl použít z MX-5...

     
    Komentář ze dne: 11.02.2013 15:51:34     Reagovat
    Autor: Sedrik - Sedrik
    Titulek:Re:
    MX-5 2003 má stahování oken na středovém tunelu, ale ne až za ruční brzdou, nýbrž hned pod řadičkou (když si odložím ruku na středový tunel, mám prsty přesně na ovladačích).

    Jinak pěkná recenze - Mazdy jsou fajn auta a myslím, že je to jediná automobilka, která nemá všechny auta 100 procentně přeplňovaný. Recenze main-streamových přibližovadel moc nečtu, ale na 2.0 benzín v nové Mazdě 6 jsem slyšel chválu....

    Komentář ze dne: 07.02.2013 10:48:57     Reagovat
    Autor: Platonicky devkar - mrfelix
    Titulek:moje Mazda 323F BJ 1.5
    Motor 1,5 65kW mně osobně velmi vyhovuje. Nemá rád podtáčení, do 2000 otáček je spíš mrtvý, do 2500 má vlažné reakce, mezi 3000-5000 má krásně rostoucí výkon, bohužel v 5500 už výkon klesá; 5900 zaťuká omezovač.
    Charakteristikou mi připomíná 1,4 59kW od Fordu, který je ale slabší ,nebo také 1,4 74kW Alfa Romeo, který má ale lepší špičku výkonu a dosáhne vyšších otáček.

    Nevyhovuje mi převodovka - dlouhé dráhy, tužší řazení a jedna už mi odešla do věčných lovišť. Mám jinou s najetými 100tis km a není to lepší, trojka jde ztuha a pomalu.
    Kvalty 3,4,5 jsou spíše blíž za sebou, což je dobré pro závodění po okreskách, ale zas není čím ztišit motor ve 110km/h. Buďto šestka nebo delší pátá rychlost by se šikla. Stejně ani takto pětka na dálnici nestačí na všechny situace a ve 120km/h při předjíždění do kopce řadívám 4, abych točil 5000 otáček a předjel rychleji. Údajně má delší kvalty motor 1.8. Na mazda fóru však o tomto motoru říkají, že je "dlouhými kvalty zabitý". Tomu nerozumím, asi jezdí jinak.

    Poradíte: Ve své BJ stále řeším problém s mlžením všech skel v interiéru, zvláště v mrazech, ale i v létě při dešti. Buď mi nějak vlhne vzduch nasávaný ventilátorem, nebo mi naopak kabina špatně větrá ven. Hodně pomáhá pootevřít zadní okýnka - ale to zas dělá nad 90km/h rámus. (Klimatizace je v mé mazdě nefunkční.)
    Jak se mlží BJ vám?

    Omyl v článku: V mazdě generace BJ se sedí ještě výše než třeba ve favoritu a felicii. Autor, nechť si sjede se starým Civicem, Alfou 145 nebo pažoutem 205 apod., pak pozná, co znamená sedět nízko.
    To písmeno "F" v označení 323F má znamenat "fastback".

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 12:04:44     Reagovat
    Autor: jenda200 - jenda200
    Titulek:Re: moje Mazda 323F BJ 1.5
    Ohledně mlžení skel bych doporučoval vyměnit kabinový ( pylový ) filtr, to bývá častá příčina tohoto jevu.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2013 15:55:42     Reagovat
    Autor: Sedrik - Sedrik
    Titulek:Re: Re: moje Mazda 323F BJ 1.5
    Nevím, jak 323F, ale MX-5 prý kabinový filtr nemá. Potýkám se se stejným jevem - trochu pomohlo vyčistit prostor, kudy jde vzduch do ventilace (byl tam po podzimu kýbl vlhkého listí - nevím, kudy se tam dostalo :))
    Jinak řeším tento problém klimatizací, ale musím říct, že to je jediná věc, která mě na autě dost štve a nevím, jak ji řešit...

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 15:00:58     Reagovat
    Autor: Jiri23 - jiri23
    Titulek:Re: moje Mazda 323F BJ 1.5
    Me na mlzeni pomohlo vymeni interierovy filtr, zatim u vsech aut. Ale obcas se s tim jeste potykam, kor kdyz jedu treba z lyzi. Ted budu zkouset ofuky na predni okna kvuli vetrani, treba to pomuze.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 17:27:45     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: moje Mazda 323F BJ 1.5
    Já bych doporučil kontolu funkčnosti klapky vnitřní cirkulace. Já sice zatím Mazdu nikdy neměl a tato zkušenost pochází ze dvou sOplů Aster G(r.v.:2000) a H(r.v. 2007), ale také to může být důvod.
    Každopádně háčková Astra je můj poslední sOpel a netroufl bych si Adamoj auto někomu doporučit.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2013 13:16:38     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: moje Mazda 323F BJ 1.5
    Pokud je v autě klimatizce, která nefunguje, je jedinou možností, jak se zamlžování skel zbavit její oprava.
    Stačí i funkční klimatizaci jen vypnout, a máte okna zamlžená v tu chvíli.
    Jinak u Italů, Francouzů a Japonců se stěrače cyklují dolů zela běžně, nahoru je jedno setření (pro brnknutí prstem. VW to má opačně, takže divní jsou v tomto případě Němci.
    Hlavní problém těchto mazd je mizerná brzdová soustava, koroze a spotřeba oleje. Jízdní vlastnosti jsou dány hlavně zadní čtyřprvkovou nápravou.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2013 10:11:25     Reagovat
    Autor: b.o.y - b.o.y
    Titulek:Re: moje Mazda 323F BJ 1.5
    Mlžení je zajímavá věc. V předchozí 323F 1,5 bez klimatizace se okýnka nemlžila vůbec, v současné 323 F s novějším motorem 1,6 a klimatizací se mlží dost. Řeším to právě tou klimatizací.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2013 16:19:12     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: moje Mazda 323F BJ 1.5
    Klimatizace buď nefunguje, jak má, nebo ji vypínáte (ECON). Dělají to i ostatní auta, je to normální.
    Pokud jde o dysfunkci klimatizace, obvykle je to tím, že se zavírají klapky, které mají být trvale pootevřené (typicky klapka horního proudění vzduchu vlastně v žádném režimu nemá být úplně zavřená). Buď je problémem krokový motore, je někde zanesený převodový mechanizmus nebo je nějaká packy někde urvaná, páč je z 99,9 % z plastu.


    Komentář ze dne: 07.02.2013 12:40:03     Reagovat
    Autor: imp_cz - imp_cz
    Titulek:Nostalgie :-)
    Článek mi připoměl moje předminulé auto. Měl jsem 323F BG 1.6 z roku '92.

    Na motoru jsem nezažil žádnou závadu, zato rezavějící karoserie byl docela problém.

    Jezdit s tím byla radost :-) Nakonec jsem jí věnoval švagrovi, který s ní jezdil a poté ve věku 20let nechal sešrotovat.

    Komentář ze dne: 07.02.2013 14:52:57     Reagovat
    Autor: huckOmat - jiri23
    Titulek:323f 2.0
    Od nedavna jsem majitelem 323f 2.0

    pozadavky na auto byly podle priorit

    Jizdni vlastnosti
    Vnitrni/nakladovy prostor
    Pomer vykon/vaha s pozadavkem na co nejmensi vykon, jelikoz platim pojisteni od kW, ne na obsah
    spolehlivost a jednoducha konstrukce bez kravinek
    cena max € 4.000

    Jinym kandidatem byl focus MK1 turnier st170, ale u nej me odradil vykon a s nim souvisejici naklady na pojisteni.

    Mazda 323f GT/Sport/Sportive, znama v USA jako protege5 je tajnym tipem pro setrive petrolheady kteri potrebuji i nejakou tu uzitnou hodnotu. Oproti standartnim verzim nechyby 4x kotouce, ci vzpera mezi tlumici ci sportovni podvozek, vse standart.

    Predni sedacky by snesli daleko vic bcodniho vedeni, motor by unesl vice koni, ale ty se z nej snad podari dostat. Nic z toho me netrapi, to auto ma proste CHARAKTER. Jizdni vlastnosti jsou paradni, auto je vyvazene, jizda na limitu jednoducha.

    Nejvice testu lze ziskat pri hledani anglickych a americkych modelu, jako 323f Sport, Protege5 ci mirne modifikovaneho derivatu Protege mp3

    Ja vim je to dlouhy..

    BTW, prvni tjuning mojeho kousku - za € 10 ovladac na sterace z 626 nechapu proc v 323 chybi variabilni casovac na stirani, 626 ho ma

    Komentář ze dne: 07.02.2013 16:51:14     Reagovat
    Autor: dejvo - dejvo
    Titulek:
    mazdy mam velmi rad. sam som mal mazdu 3, 2004, 1.6 benzin, nevyhoda tohto modelu bola spojka, ktoru som ja menil pri 90kkm. inac to bolo skvele auto, najma odozva pri stlaceni plynu bola krasna. jedine som si musel zvyknut na opacne ovladanie stieracov, rovnako to ale maju aj hondy a myslim, ze aj renault.
    momentalne mam mazdu cx7 a je to auto, ktoremu nemam co vycitat. nanajvys spotrebu, ale o tej som vedel uz pri kupe

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 17:41:57     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re:
    Ahoj, CX7 mě zajímá a spolu s CRVčkem a RAWkou je vozítko jež mám mezi kandidáty na další povoz.
    Můžeš se trošku rozepsat? Je to Mazda, tak to nebude úplně OT, což?

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 20:01:07     Reagovat
    Autor: dejvo - dejvo
    Titulek:Re: Re:
    vidim, ze uvazujes rovnakym smerom ako ja, pretoze som zvazoval medzi tymito troma. rawku mi neodporucil znamy, ktory dovaza auta (a doviezol mi toto), crvcko sa mi velmi nepacilo, ale to je otazka vkusu.
    mazdu mam momentalne pol roka, 2.3 benzin, 182kw, dovezena z usa (kupena jazdene v nemecku). nabehanych momentalne 66k km, podla servisky tam boli iba bezne opravy, ja som nabehal max 8k km a bez problemov.
    z jazdnych vlastnosti je to vyborne auto, na to, ze je suvcko sedi krasne na ceste (porovnavane z x5, crv v ine som nesoferoval), krasne zrychlenie, velmi plynula automatika (zasadny rozdiel oproti audi co som mal predtym), hlucnost nulova. auto je relativne siroke (takmer 2m) takze v zuzenych priestoroch mozes mat problem ak nemas odhad. ma trosku vacsi rejd ako som cakal, takze napr pri jazde v podzemnych garazach mozes mat problem vybrat 180 stupnove zakruty pri malom priestore. tento motor ma turbo (ktore aj pocut najma pri starte) co vela ludi odradza. jedine "sklamanie" bola pre mna jazda na snehu - nevedel som sa na tom aute smykat, naozaj drzi velmi dobre, oproti allroadu, ktory som mal predtym (a ktory je tazsi) sa na tomto vobec nesmyka. 4x4 som v narocnejsich podmienkach nevyskusal, iba obyc jazda na ujazdenom snehu do prudsieho kopca - bez problemov. auto si dost vela cucne, v meste je to tak okolo 15l a to jazdim kludne. pri 60l nadrzi na tom davam okolo 450km v meste. mimo mesta este neviem posudit, pretoze na jedinej dlhsej ceste som siel asi 80km cez narocne snehove podmienky kde som sa vliekol v kolone pri 40km/h. mimochodom predo mnou sla druha posadka na bmw 330xd a vraveli, ze ich to dost smykalo, ja som necitil nic.

    interier je v pohode, je tam mozno malo odkladacieho priestoru. priestory na dverach su dost uzke a nic vacsie tam nedas, spolujazdcova skrinka tiez nie je ziaden zazrak. kompenzuje to velka stredna priecka, kde sa da postavit 2l flasa. pri sklopenom zadnom sedadle mi sli v aute dalsi dvaja ludia (v zadu) na 600km jazde a nebol problem s miestom.

    co sa tyka servisovania nemam moc co povedat. nejaky dobry clovek mi odtrhol zadny stierac aj z nastavcom - bol som sa pytat na nahradu v mazda servise kde mi vypocitali nahradne diely na 110 euro. (70 nastavec + 20 plastova krytka!!! + 30stierac). to iste som kupil na ebayi za 30 euro (original mazda). takze predpokladam, ze nahradne diely su budem asi zhanat sam. mimochodom, problem boli kolesa - velkost 235/60 R18 nerobi zrovna vela vyrobcov, takze vyber je maly. mne sa podarilo najst servis, ktory mi za 160 euro (za gumu) zohnal kvalitne pirellky. inac by som to riesil asi inou velkostou, na internete su spravene porovnania, co sa tam najviac oplaca dat.

    posledna vec - ak by si nahodou kupoval dovezenu z usa (akych je tu dost) treba ratat s tymito vecami - nahradne diely mozu byt ine (napr narazniky), v servise nemusia na pocitaci precitat problem auta, na autoradiu chytis iba frekvencie konciace neparnym cislom (94.1, 94.3 atd).
    viac ma nenapada

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 20:10:48     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re:
    Muzu se zeptat, proc se ted RAVky (Recreational Activity Vehicle, nikoli Wehicle) nedoporucuji? Mam prvni generaci a slouzi dobre, co se posralo na tech dalsich?

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 20:14:54     Reagovat
    Autor: dejvo - dejvo
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    pre mna kvoli 4 stupnovemu automatu. neviem ci sa tam naozaj nieco posralo, ale ja som chcel automat a tym padom ravka vypadla ako prva z uvazovania

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 20:19:56     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Jo tak. Ale muzes si nechat dovezt boss hoss trikolku, ta ma jen jednu rychlost, to taky radit nemusis :-)

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 20:25:42     Reagovat
    Autor: dejvo - dejvo
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    pripadne vrtulnik, ten nemusim garazovat :)

     
    Komentář ze dne: 07.02.2013 20:30:01     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, tady docela frci ultralighty.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2013 22:08:28     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re:
    Díky za Tvé postřehy. Akorát si nejsem úplně jistý které CX jsem to vlastně viděl vystavený v tom hyper-super co mne zaujalo. Koukl jsem na web Mazdy a asi jsem to popletl, byla to CX5 a ne CX7. Ale zjistil jsem že CX7 ač o trochu větší nemá u nás automat a CX5 ano. To jsou věci.
    Po porovnání obou CXek je mi nyní sympatičtější CX5.

    Přiznávám že zatím je mým favoritem CRVčko. Ikdyž je design celkem odpudivý a to i nyní po faceliftu xsichtu tuším letos. Je to díky známým a rodiným příslušníkům s dobrými zkušenostmi s vozy Honda. Sice nikoliv s CRV, ale s Civiky 1,8l , ale i podle intrnetových diskusí se dá tato pozitivní zkušenost relativně zobecnit.

    Chci vozítko na dýl aspoň 5+ let. Mělo by být schopné se vyškrábat i na zledovatělý zasněžený kopec a zvládnout i nějakou polňačku a blátíčko. No a aby bylo roumné ve svých požadavcích na krmení a servis.

    Zda automat či manuál ještě nevím. S automatem nemám zkušenost a považuju ho zatím tak trochu za vestavěné kurvítko a pak taky kdybych si na něj moc zvyknul, tak co pak se služebními manuály... to by asi byla ostuda. :) Na druhou stranu se mi líbí že u automatu je jednodužší spáchat vzdálený start, aby se autí zahřálo a rozmrzlo. Občas se stane že padá něco mokrého, nebo je to hustá mlha či co a auto je téměř nedobytné, pokryté třeba i centimetrem ledu. Což je fajn když skončím práci a místo odjezdu je ze mě zoufalý horník či ledovrt....

     
    Komentář ze dne: 09.02.2013 12:35:41     Reagovat
    Autor: dejvo - dejvo
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    este je aj mazda cx9, ktora sa v europe nepredavala, da sa tu vsak najst zopar ojazdenych modelov z usa, jedno som drazil, ale nevyslo.
    mne sa moc nepaci predok cx5, ale je pravda, ze cx7 prestavaju vyrabat, lebo nebola prilis uspesna a budu robit uz len cx5. ak teda ides kupovat nove, tak v druhej generacii (od 2011) dost zlepsili spotrebu a da sa s benzinom dostat niekde okolo 8 litrov v meste, aspon podla toho co udavaju.

    podla mna su crv aj cx7 kvalitou na tom uplne rovnako, vela servisov tvrdi, ze honda ma drahe nahradne diely, ale zo skusenosti kamarov s civicmi/crvckami nemam dojem, ze by platili vela. vyber z tychto dvoch je podla mna cisto vec vkusu a ludska psychika funguje tak, ze ked si nieco vyberies, sam si najdes dovody, preco si si vybral to lepsie :)

    o automate som si dlho myslel, ze je zbytocnost, ked som sa prvykrat previezol s automatom, tak som si povedal, ze inu vec uz nechcem do auta. teraz v lete som si na dovolenke cca po 2 rokoch s automatom sadol do pozicaneho auta s manualom a nebol problem - ked mas odjazdene roky s manualom, tak za par minut si spomenies na vsetky zvyky a ides.

    nech si vyberies cokolvek, prajem prijemny zazitok z jazdenia

     
    Komentář ze dne: 09.02.2013 23:34:03     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ještě jednou díky.

    Ta CX5 se asi nevyrábí dlouho, jak jsi naznačil, resp. přiznávám že jsem se o Mazdu příliš nezajímal. Budu to muset napravit. Asi to bylo že ji mám stále jako docela žíznivá vozítka.

    Bohužel nová pro mne asi zůstane jen snem. (minimálně než se zbavím hypotéky) A ojetých asi moc ještě nejezdí jak jsem zatím koukal. Vyplivlo mi to vesměs jen předváděcí vozy.

    Koukal jsem ještě po XV, Forestrovi dále ASX a Korejcích. U Subaru mne dosti nemile překvapilo že se moc jejich motory nekamarádí s plynem. (další mýtus co jsem znal padl)

    Nevíš jak se kamarádí s LPG Mazda? Ještě jsem to nezjišťoval.
    Logicky nejvíc zkušeností je v tomto směru se Škodovkama, ale novější už nehrozí. (myslím FSI a hlavně TSI) Teda zatím. Ale Škoda je pro mne, tedy vlastně byla jen řekněme referenčním modelem. Konkrétně OII, 4x4, Combi. Ne že by to bylo špatné autí, ale vzhledem k velkému zájmu ze strany chmatáků, děkuji neprosím si.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2013 12:45:57     Reagovat
    Autor: dejvo - dejvo
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    chvilu som nad plynom uvazoval, ale mne by sa to asi neoplatilo, plus nemal by som kde parkovat v robote. a v rakusku je lpg stanic minimalne, a tam chodim na dlhe trasy
    nasiel som nejaku cesku firmu, myslim, ze v brne, co robili plyn do cx7, mali tam fotky aj popis, mne to prislo ok, ale moc som o tom dalej nezistoval, kazdopadne, ak by si o tom seriozne uvazoval, tak urcite vygooglis tu firmu a tam by ti vedeli povedat co a ako. pamatam si, ze cena za prerabku bola okolo 1500 euro

     
    Komentář ze dne: 10.02.2013 18:51:30     Reagovat
    Autor: Marcus - marcusanton
    Titulek:
    ad LPG, ano, cena ~1500E.
    Toroid len maly (asi 30kG plynu) ak netuzis po zvysenom dne kufra.
    kedze je to priamovstrek, LPG funguje v mix mode, i.e. kazdy 5. az 7. vstrek je benzin z dovodu chladenia vstrekovacov, takze equivlentna spotreba s LPG je ~10l benzinu na 100 km. Povodne je to ~14l.

    Inac u brata velka spokojnost, jazda komfortna a ticha.

    Dalsim malym problemom je vstavana navigacia a zhananie vhodnych mapovych podkladov.

    Komentář ze dne: 08.02.2013 18:42:13     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Mno zrovna tahle mazda zadny zazrak neni
    Netusim s cim autor srovnava, jestli s Felicii, pak je ta Magda opravdu lepsi.
    Naopak dvojkova Fabia je o dost festovnejsi kus auta.

    Neco jsem v tom najezdil. Motor je zdechly jak pes, netahne, v zadnych otackach.
    Kopec na D1, rozjeti do kopce za kamionem, to byl quest na stoupaci pruh...

    Motor neni tichy ani omylem, ale poradne rachta, pravda v porovnani s 1.4TDI je to seveleni kvetin. Cele to auto je forove, hodne me zklamaly zadni sedacky, kde se sedi neprirozene vysoko a nepohodlne na jakemsi plechovem schodu, vys nez ridic. Cele to auto je forove, dvere jsou lehoulinke tenucke plechy, ktere pri zavreni kovove klepnou asi jako u Skody 120... Bourat bych se v tom opravdu bal.

    Focus i ta komicka Fabia II je proti tomu robustni tank. Az Mazda 3 bylo slusne auto, stara 323 rozhodne ne.
    Kupovat si auto z financnim omezenim jako autor, radeji si priplatim za jednickovy Focus 1.6 z te doby, to je uplne jina liga.

    Komentář ze dne: 09.02.2013 22:23:22     Reagovat
    Autor: Jan - Neregistrovaný
    Titulek:staré auta
    tyto staré auta mají něco do sebe. úplně rozumím autorovi, že má strach, co koupí, až mu auto odejde. já to mám stejně, mám focus 1.6 rok 2002, a je to auto, které má všechno, co potřebuju ( klima, okna a zrcátka v elektrice, vyhřívané sedačky), a nemá nic z toho, co nechcu (různé elektronické systémy a asistenty a podobné pičovinky, elektronický plyn) Jinak 323 znám dobře, otec koupil v roce 1997 novou 323 sedan 1,8 a má to do teď, ten motor je super, a auto je velice spolehlivé, za tech 15 let jenom běžný servis. brácha má poslední model 323, tuším rok 2002, hatchback 1.6. je pravda, že obě ty mazdy jsou zpřevodované dost na krátko, já mám ve svém focusu při stejné rychlosti na stejný kvalt otáčky níž. ještě se vrátím k tomu elektronickému plynu: všechny naše auta v rodině mají klasickou škrtící klapku ovládanou lankem, a reakce na plyn je u těch aut pěkně ostrá. v práci máme poslední model mazdy 3, 1.6, občas s tím jezdím. to auto má vynikající jízdní vlastnosti, ale dost to kazí uškrcený motor s elektronickým plynem. reakce motoru na plyn je taková tupá, člověk šlápne a pak čeká a zátah z nižších otáček (řekněme do cca 3500) je takový mdlý, moje i bráchova 1.6 zabírají líp. bnové auta jsou příliš svázané přísnými předpisy a radost z řízení se pomalu vytrácí

     
    Komentář ze dne: 10.02.2013 17:42:45     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: staré auta

    Komentář ze dne: 10.02.2013 16:18:20     Reagovat
    Autor: Hroch - Neregistrovaný
    Titulek:Prosezená sedadla
    řidiče jsou samozřejmě u ojetých vozů častá.
    Dají se ještě, alespoń u některých starších, nebo levných, lidových vozů, vyměnit levé za pravé? Máte s tím někdo zkušenost?

     
    Komentář ze dne: 10.02.2013 18:40:57     Reagovat
    Autor: Pavel M - Pavel M
    Titulek:Re: Prosezená sedadla
    Nemenil jsem zrovna leve za prave, ale musel jsem delat komplet rozborku a slozit ze dvou sedacek jednu funkcni a alespon u meho auta ve vyplni a rostu neni rozdil. Rozdil je v kolejnickach a mechanismu nastavovani, vypln, rost a potah by mely ale jit oddelit.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2013 16:23:07     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Prosezená sedadla
    Záleží na konstrukci. Lancia Delta I ano, Lancia Delta II ne. A tak podobně

    Komentář ze dne: 13.02.2013 23:53:56     Reagovat
    Autor: Pazout - lab rat
    Titulek:
    Mazda 3 je uspesnym pokracovatelem tradice. Bohuzel trochu pribrala na vaze, ale vypada to ze spolehlivost zustala. Porad se to da povazovat za jednoduche auto.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.