Komentáře ke článku: Alfa-Romeo 147 last shots (ze dne 02.08.2015, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
|
Krása, pěkný článek ke kafi u kterýho se člověk hned po ránu rovnou nenasere.
Jen je škoda, že nebyla zmíněna verze GTA s Bussem 3.2l a 184 kW, je to sice trošku jiný zvíře, nic méně stále "stočtyřicetsedma" a zvlášť po montáži Q2 nekonečná sranda.
|
|
QV = quadrifoglio verde = zelený čtyřlístek a objevuje se u menších aut (Alfasud, AR 33, později AR vrcholné sportovní verze AR 75 a 164) vedle QO = Quadrifoglio Oro = zlatý čtyřlístek, kteréžto označení bylo vyhrazeno luxusnějším verzím (Alfa6, Alfa 90, Alfa 75 V6).
Q4 = Quadrifoglio quattro a to opravdu vždy znamená pohon všech kol. Nejprve u modelu 155 Q4 s agregáty z Delty Integrale, v roce 1993 model 164 Q4, který byl první sériově vyráběnou čtyřkolou s aktivním mezinápravovým diferenciálem (vyvinuto s Steyr-Puch), zadní nápravou z DTM s elektronicky řízenými tlumiči BOGE a superostrým řízením. Jenže došly prachy, takže místo Busso 2.5 bitrubo tam zůstala slabá atmosféra 3.0 V6 24 v s 232 koňmi, které na 1680 kg prostě nestačily, stejně jako brzdy… Později došlo i na řadu 156, kdy se s motorem 1.9 JTDm 150 k objevila verze Q4 s TorSenem jako mezinápravovým diferenciálem (pozná se podle rudých čtyřpístkových třmenů Brembo).
Pro řadu 159/BRERA/Spider pak byla zpatlána verze Q4 s TorSenem jako mezinápravou a ostatními volnými diferenciály, bohužel kvalitativně šlo o průšvih, systém rád, zato často kolaboval, některá auta mají již třetí rozvodovkuvyměněnou v rámci záruky. Po faceliftu Q4 potichu upadlo a nahradila je verze Q2, která měla lepší jízdní vlastnosti, byla lehčí a netrpěla všemi neduhy. Ale to už bylo pozdě...
Pro Guilii údajně AR vyvinula mezinápravový aktivní diferenciál a zadní samosvor s vektorovatelným záběrem (soukolí do pomala plus soukolí do rychla s lamelovou spojkou mezi nimi, něco podobného známe z Lanceru Evo a GT-R 35), tak uvidíme, jak se u alfy pochapí.
|
|
|
O Q4 píšete tak to dám pod Vás.
Tošku delší, ale pěkný srovnání jak funguje mechanické řešení s TorSenem oproti konkurenci www.youtube.com/watch?v=OflK_pYVA4M.
BTW: Bral jsem od Vás kotouče OMP sport a destičky ETF. Slíbil jsem, že dám vědět jak mě kombinace funguje, bohužel jsem nějak pozapoměl tak to napravuji.
Skvělý, naprostá spokojenost. Měnil jsem tedy i hadice (to ale dělám co dva roky tak jak tak) a dával DOT 5.1, ale subjektivně, brzdí to asi nejlíp co jsem měl.
|
|
Maly hatch s 1.6 atmosferou za 629 kKc je vskutku hipstersky pocin. Zrejme je Fiat presvedcen, ze tady zijou sami dioti.
Tomu se rika totalni zavrazdeni cenou.
Kdyz jsem v roce 2009 potreboval nove auto namisto volne se rozpadajiciho se Focusu I, nemel jsem nejak vyhrazene zajmy, hlavni pozadavaek byl, aby to bylo nove a nemusel se s tim srat po servisech jako s Focusem) a aby to bylo chopno provozu na dalnici, cenove neco mezi 300-500 klacky, co vyjde nejlip v pomeru cena/vykon.
Dival jsem se prakticky po vsech nepremiovych znackach s velkym rozptylem, od Focusu II pres Mondeo, Fiaty, Toyoty, Skodky, Opely. No a FIAT me tehdy opravdu prekvapil, ze si to pamatuju dodnes, Fiat Punto s nejakym obyc atmomotorem stal stejne, jako Mondeo dvoulitr benzin, neco kolem 500 klacku. Znal jsem tehdy cloveka, co se tehdy potloukal kolem ceskeho zastoupeni Fiatu a ten mi v hospode rekl, ze centrala Fiatu dodava do cech auta za mirne VYSSI cenu, nez je doporucena cenikova - za relevanci nerucim. Vysledky byly pomerne ocekavatelne, v roce 2012 Fiat rusi ceskou pobocku, cesky trh od te doby obhospodaruje Madarsko.
Fakt jsem nepochopil, co si jako Fiat od sve cenove politiky sliboval, nastavit cenu, ze auto dane znacky dava smysl jedone jako ojetina, je na cenove citlivem trhu pomerne zajimava strategie.
|
|
|
Kdyz se podivam, kolik jezdi treba Mini vsech moznych variant, ktera jsou s cenou jeste nad Alfou, tak jsem rad, ze je tolik lidi s jinym vkusem nez priblbli skodifkari, kteri jako prvni zminuji vzdy spotrebu. Co na tom, ze ta auta jsou mimo fantastickeho predrazeni asi o tretinu zastarala, levne vyrobena a hnusna (posledni generace vsech rad vypada, ze si ji nekdo delal doma, posledni Fobyje uvnitr pouziva stejny materialy jako Dacia Sandero prvni generace), ze?
|
|
|
Dle menho nazoru jsou nova Mini vsech moznych variant rok od roku cim dal tim hnusnejsi. Abych byl presnejsi, krom tridverovei kratke verze (a i ta porad roste a tloustne) mi pripadaji hnusne vsechny. Vcera sem nevericne ziral na "neco jako offroad dodavka Mini" v khaki barve, hnusnejsi auto na parkovisti nebylo.
|
|
|
Z Mini mám stejný dojem, to samé milion variací Fiatu 500. Kromě klasické verze vypadají všechny příšerně...
|
|
|
Kdyz se podivam, kolik jezdi mini, tak vidim hromadu z Nemec dotazenych desetiletych ojetin za ca 200 koliku pro blond slecnu a nove Mini jsou vzacne asi jako Bentley.
A to je vilkovy sububrb Prahy (kde ziju) se zelenyma vdovama pro Minisky prirozene prostredi.
Navic Mini je stylovka jako Apple, cilene na stejny druh hloupejsiho zakaznika.
Fiat Punto za pulmic je proste jenom magorina. Dneska stoji polovinu, nejvykonnejsi verze 1.4 8V 57kW. Ty Minisky maji aspon motor.
Tady mas cenik:
http://www.fiat.cz/UserFiles/File/ceniky/CZ_199_PUNTO_29.6.2015.pdf
Vzdyt ta komedie se nemuze merit ani s Fabii 1.2 TSI...
|
|
Text je z fora italskeho AR Clubu, kam prispival i registrovany japonsky uzivatel, nekdy v zari 2003.
Cenik ruznych verzi a modelu: (nechce se mi vse prekladat)
volante a destra = volant vpravo
volante a sinistra= volant vlevo
Alfa 147 2.0 TWIN SPARK 5MT (3porte/RHD: volante a destra) \2,750,000 (21,277 EURO)
Alfa 147 2.0 TWIN SPARK 5MT (5porte/LHD: volante a sinistra) \2,800,000 (21,673 EURO)
Alfa 147 2.0 TWIN SPARK SELESPEED (3porte/RHD) \2,880,000 (22,292 EURO)
Alfa 147 2.0 TWIN SPARK SELESPEED (5porte/RHD) \2,980,000 (23,066 EURO)
Alfa 147 GTA 3.2 V6 24V 6MT (LHD) \4,230,000 (32,742 EURO)
Alfa 156 2.0 JTS 5MT (RHD) \3,660,000 (28,330 EURO)
Alfa 156 2.0 JTS 5MT (LHD) \3,590,000 (27,860 EURO)
Alfa 156 2.0 JTS SELESPEED (RHD) \3,860,000 (29,955 EURO)
Alfa 156 2.5 V6 24V 6MT (RHD) \3,990,000 (30,964 EURO)
Alfa 156 2.5 V6 24V Q-SYSTEM (RHD) \4,190,000 (32,516 EURO)
Alfa 156 GTA 3.2 V6 24V 6MT (LHD) \5,440,000 (42,217 EURO)
Alfa156 Sportwagon 2.0 JTS SELESPEED (RHD) \3,960,000 (30,660 EURO)
Alfa156 Sportwagon 2.5 V6 24V Q-SYSTEM (RHD) \4,290,000 (33,215 EURO)
Alfa 166 3.0 V6 24V SPORTRONIC (RHD) \6,000,000 (46,455 EURO)
NEW Alfa GTV 3.2 V6 24V 6MT (LHD) \4,690,000 (36,312 EURO)
NEW Alfa Spider 3.2 V6 24V 6MT (LHD) \4,690,000 (36,312 EURO)
Vsechny modely 3 roky, nebo 100.000 km zaruka.
( V ITALII JEN 2, A DO ROKU 2002 JEN ROK!!! )
Ceny phm v te dobe byli: benzin 111 yen (0.87 euro) litr
nafta 81 yen (0.63 euro)
Jako poznamku udava, ze naftaky v japonsku nejsou nikterak v oblibe, a jedine modely v dieselove verzi na trhu jsou tyto:
TOYOTA-COLLORA
TOYOTA-COLLORA FIELDER
TOYOTA-GAIA
TOYOTA-HIACE WAGON
TOYOTA-HILUX SURF
TOYOTA-LAND CRUISER
LAND ROVER-DIFENDER
MAZDA-BONGO FLENDY
MITSUBISHI-PAJERO
MITSUBISHI-DELICA SPACE GEAR
MERCEDES BENZ-TRANSPORTER T1N
Prumerny rocni najezd japonce je (r.2003) 14.000 km.
Jinde jsem nasel, ze ta White Edition, (Bianco Ghiaccio 296) byla jen pro japonce, interier byl v cervene kuzi a brzdove trmeny take cervene.
Cena: 147 2.0 Twin Spark Selespeed White Edition: 3,5 milionu jenu. (r.2008)
Vic ani tuk.
|
|
Jako starého zvědavce by mne zajímalo, jakým vozem si D-Fens (po favoritech a Alfách, popř. po "španělské fabii") dělá radost nyní... Nevěřím totiž, že by se vzdal ježdění pro radost a svůj automobilismus omezil na režim "pondělí až pátek, nudný služební auťák". Ať je ono nové přibližovadlo cokoliv, už teď se těším na recenzi
|
|
|
Koupil jsem si Octavii 1.6 TDI Greenline kombi. Musel jsem kvůli dětem, taky to má vynikající pasivní bezpečnost a táhne to odspoda. Ta zadní náprava s unilinkem je super. Vylepšil jsem to a do každý pružiny narval molitanovou houbu, takže mám stavitelný podvozek. Taky jsou prima ty asistenti, auto mi například signalizuje, kdy přejedu plnou čáru a taky rozeznává dopravní značky, což jsem předtím musel dělat sám. Vejde se mi do toho kolo a když přitlačím, tak i dvě až tři. Má to taky menší spotřebu než A-R, takže jsem na jednu nádrž dojel do Chorvatska a zpátky a pak ještě do Lidlu. Do dveří se vejde celá PET flaška a vedle ní ještě dvacet deka gothaje vcelku. Už se těším, až začne mrznout, abych vyzkoušel tu škrabku, ale zatím to moc nevypadá.
|
|
|
Šmarjá, tohle mi nedělej!
Btw, je to na hlínách, s klímou a fmetle?
|
|
|
Ne ne. Mám na tom patnáctky fplechu. Co jsem ušetřil na kolech, to jsem investoval do pasivní bezpečnosti. Připlatil jsem si za airbag v šaltpáce a za asistenta rozpoznání únavy, aby mi řekl, že jsem unavený. Chtěl jsem taky tu kapsu na deštník ve dveřích, ale chtěli za to peníze a tak jsem si koupil ten deštník samotný a nacpal jsem ho do výfuku, a tam ho taky vyzvednu, až si půjdu pro tu škrabku.
|
|
|
No, pro mne je v každém případě novinkou, že Škodovka vyrábí gothaj, to jsem opravdu netušil. Jen nevím, má-li cenu si kvůli gothaji kupovat Oktávku. IMHO by úplně stačila Fóbyje. Ale nevím. Může to být tím, že mám posunutý žebříček hodnot. Já bych například klidně riskoval život bez airbagu na šaltrpáce a v rádiu, jen kdybych moh jezdit na hlínách.
|
|
|
Ale né, gothaj je z toho lídlu, i s tou flaškou.
|
|
vypadá to, že jsi ztratil víru ve značku - tohle je dokonalej šperk a nestojí to moc (soudě podle recenzí)
http://www.autobild.de/artikel/alfa-romeo-giulia-iaa-2015-vorstellung-3553590.html
pokud bys měl zájem o drahou dacii, doporučuju lehce jetou GLK 350ku, nemá to chybu
|
|
|
To je BMW se znakem AR na přídi?
|
|
|
Jo, co by za to BMW dalo xD
|
|
|
Za tuhle šlupku? Myslím si, že by za to bmw nedalo vůbec nic a to jsem fanda hlavně do italskejch aut, rozhodně víc než do bmw. Ale tohle je i designově hodně velká bída a ten zbytek....
|
|
|
%#&*($#%)(@*&$*@&%)(*@$&@(*$&@(*$
|
|
|
no no...se nerozčiluj urzíku....předek je strašně oteklej, vnitřek mě taky nijak extra neoslovil. Oproti Alfě 159 vypadá jak o dvě generace zpátky, ale uznávám, že naživo to může být lepší.
Stejně tak sem zklamaný z nové generace Maserati quattroporte, hlavně ze zadku ( www.betterparts.org/gallery/maserati-quattroporte-09.html ), to jsem naživo nevěřícně tady v plzni obcházel, vypadá to fakt jako hyundai s kiou dohromady. Kam zmizela elegance? Kam se poděly neotřelé tvary? Tyhle snahy zamířit do mainstreamu vedou podle mě vždycky jen doprdele, ale třeba se pletu a budou oba modely úspěšné, přál bych jim to, jen mě se prostě nelíbí no :(
|
|
|
Mně se líbí, připadá mi i elegantní, holt to není úplně typická Alfa, ale stejně mi to přijde jako hezké auto (navíc 510 koní je 510 koní).... dobrá, uznávám, nejsem schopen se na Alfy dívat objektivně, dokonce jsem si svým způsobem zvyknul i na 145, ani ta mi nepřipadá ošklivá, což je nejspíše důkazem podjatosti xD
Každopádně na stará kolena si pořídím 4C, až našetřím nějaké přebytečné úspory.... bohužel se obávám, že cena karbonového auta nejspíše moc neklesne, takže neočekávám, že bych ji kdy sehnal pod mega a půl.
|
|
|
No zrovna 145 se mi líbí moc, protože mam rád ostré, uzké tvary, hranaté samozřejmě....147 je taky super. Pokud budou designy vycházet z tý giulia(y), tak to podle mě moc hezký nebude a jak psal DF, jestli je i hodně velká, tak nevim no. V rodině máme jak 159 combi tak gtv 3,2 kupé(ne já přímo, ale něco sem se v nich najezdil), takže si myslím, že můžu srovnávat.....jinak v úchylce na alfy se shodneme ;-)
|
|
|
Já mám 145 i 146 (liší se jen vzadu), přičemž 146 se mi líbí fakt hodně, 145 méně (tedy zepředu ano, zadek už tolik ne).
Ta 159, kterou máte, se mi líbí taky, ale opět daleko víc ve variantě sedan; nicméně já obecně kombi nemám moc rád.
|
|
|
159 SW je pro mě nejhezčí auto co jezdí po silnicích. Naopak sedan mě nijak zvlášť nenadchnul.
|
|
|
|
Souhlasím, avšak nevidím je jako ošklivá vs. krásná, ale jako krásná vs. krásnější xD
|
|
|
S tím Quattroporte si dělaj pr*el?
Teď k tý Alfě - je to prostě převlečený BMW (ty linky, proboha) trochu míchnutý Audi. Bohužel design se dneska slil v jednotvárnou napodobeninu ostatních. Platí to skoro u všech značek.
Moje manželka dnešní auta téměř nerozliší. Ale to není relevantní ukazatel :-)
Dřív se lidi nebáli udělat i "ošklivý" auta. Experimentovat, odvázat se v designu. Dneska se sází na jistotu a na osvědčený tvary. Všechno na jedno brdo.
|
|
|
|
Všichni v tom vidíte BMW, já zase Jaguar, ale je to jen logické, když na rozdíl od Alfy 156, 159 tohle má pohon zadních kol a motor podélně, proto je delší předek a la BMW a spol.
V této kategorii se designově odlišuje Cadillac a trochu MB, jinak je to na jedno brdo.
Naštěstí na design auta nejezdí...
|
|
|
Cywe...jak mas BMI 30+ na jehlach, tak ses rad, ze se nekam vsoukas. Treba se v tom Magorovi dobre hnipe, nez se z auta prelije k nejaky gamesce v PC 8o)
|
|
|
No já nevím... AR bohužel nevlastním ačkoliv chuť by byla, ale tenhle oteklej paskvil se mi moc nelíbí a zakrýt tomu znak, řekne většina lidí na první pohled BMW. Článek jsem nečetl, reaguji jen na fotky...
|
|
|
Tak v dnešní době předpisů o přítulnosti k chodcům a při snaze zachovat rozumné převisy je originalita proporcí sedanu celkem limitovaná.
Po pravdě, designově mě štve jen ten sloupek zadních dveří a mohla být skrytá klika, to by bylo to pravý pro mě, ale jestli cílí na americké trhy dá se to pochopit :)
V QV bych na tyto drobnosti asi rychle zapoměl.
|
|
|
Taky jsem čekal něco jiného, ale chce to vidět live a produkční verzi. Ty fotky červeného QV, které jsou teď všude, nejsou zrovna cool, protože to na nich vypadá fakt jako BMW.
Je to o hodně větší auto, než se zdá z fotek. Největší pecka je zadek combi. V interiéru jsou nějaký věci, ze kterých bude asi mainstream divokej - například tlačítko engine on na volantu - ale jinak je to zase něco jiného a svoje zákazníky si to najde.
|
|
|
No já taky nevim, řek bych, že bý em používá hodně jinačí dizajn lengvič. Celkově jsou taky střízlivější a hranatější, neni v tom designu vidět taková "vášeň". Mmch do budoucna budou ještě mnohem hranatější, nevim, co s tim němci momentálně maj. Při pohledu na todlenc by mě bavorák teda nenapad', troufnu si říct, že nikdy, ale fakt taky je, že jsem tendlenc entuziasta a "většina lidí" ví o bavorácích prd. Mi osobně se to víc podobá na předraženej Nissan. Pardon, Infinity. Ty maj dost kulatý tvary.
|
|
|
Rozmyslam ci to nebude mat nieco spolocne skor s Chryslerom. Double wishbone vpredu a patprvkovy mulitilink vzadu nemoze nepripominat platformu LX/LC
|
|
|
ČAS: 00:39
BUZNY SE NA TO NEKOUKAJ, OSTATNÍ MŮŽOU
https://youtu.be/6dkv_Qi9MXI
|
|
|
Ta podoba s BMW tam docela je. Ale asi je to nevyhnutelné, má-li být dosaženo podobného koeficientu Cx, chování na silnici apod. a tvar karoserie v této kategorii aut bude nejspíš podobný, ať už půjde o Alfu, BMW, Škodu či jinou značku.
Mne osobně tyto vozy nijak moc neoslovují, já raději jednoduché ostré hrany a nekomplikovanou konstrukci. Ale to už není in několik desetiletí, mám holt smůlu :-).
|
|
|
|
Tenhle konkrétní kousek se mi líbí. Sice jsou tam detaily, které bych velice rád oželel - kupříkladu to vykrojení zadní skupinové lampy do bočních blatníků nebo ty "žábry" na předních blastnících a zejména cena :-), ale ano, něco takového beru. Podobný styl má Jeep Grand Cherokee www.cz.jeep.com/gc_2014/index.html, i když ten by mohl být méně bachratější.
Ale to je OT, popovídat na toto téma můžeme, až se zase potkáme osobně :-).
|
|
|
Já reagoval čistě jen na jednoduché ostré hrany a nekomplikovanou konstrukci. Ale to už není in několik desetiletí; jinak do diskuse nevstupuji částečně proto, že ukrutně nestíhám, částečně proto, že Alfy se mi nikdy moc nelíbily, snad vyjma (zcela nedosažitelné) Stradale a některých (typicky na ní založených) konceptů. Dokonce ani Spidera moc nemusím, oproti němu bych kdykoli preferoval některý z anglických roadsterů (čistě subjektivně, samozřejmě).
|
|
|
Naopak. důvěra ve značku naopak narostla.
|
|
|
ok. Zkus jeste drahou Dacii Duster - 6V GLK 350 ... je to neuveritelny auto a stoji min nez alfa ( mirne jety)
MYKES
|
|
Zadal jsem do googlu olej Selenia 5w 40 a našlo mi ho to v několika obchodech, ovšem v každém měl plastový kanystr uplně jinou barvu a nápisy. Přijde mi to divné a nevěděl bych, jaký si koupit aby to byla opravdu Selenia... Nebo je to normální? ;)
|
|
|
Zkuste hledat podle celého názvu oleje co je výrobcem doporučen pro Váš motor.
|
|
|
Já to zkoušel jen ze zvědavosti, kolik ten olej stojí když je na AR všechno drahý. Potřebuji auto pro přítelkyni, tak mi napadlo natlačit jí můj chrochtající sen českých rodin a sobě koupit konečně Alfu, protože ojetiny jsou fakt levný...
|
|
|
|
Ja naftu moc nechci... Zere to skoro jak benzin, najezd moc velky nebude a do toho vsechny ty ficury co se casem podelaji... Vsechny clanky o AR tady mam nastudovany a na alfisty taky jeste kouknu ;)
Koukal jsem na mobile.de a skoro vsechny 147 tam maji najeto do 100tkm, pritom jsou to rv2007-9, neni to divny? A to koukam jen na soukromy prodejce, turkum v bazarech neverim :)
|
|
|
Oni i soukromí prodejci bývají skrytí turkobazarníci, na to bacha.
|
|
|
Jeste jeden hloupy dotaz pred spanim, 1,6 TS ve 147 se do smejdu z integraleho clanku taky pocita? :/
|
|
|
Ne, to jsou klasický alfácký motory Twin Spark se dvěma svíčkama na válec. U modelů 147/156 s TS motory se jevila jako nejlepší motorizace 1.8 TS výkon/váha/spolehlivost, 2.0 TS u těchto řad měl nepříliš šťastně rešený mazání a rád se přidíral na klice (nejsem si jist jestli jen první, nebo celá generace).
Bývaly tam ještě problémy s variátory, motor pak měl takový dieselový zvuk, ale jak jsem psal výše, nejlepší je se zeptat ve fóru vlastníků těchto motorizací.
|
|
|
Tak to jste mě po ránu potěšil :) už jsem se bál, že si budu muset nechat zajít chuť stejně jako před časem v případě 159, i když tam to bylo z jiných důvodů.
|
|
|
Tak jsem zkouknul alfisti.cz a moc moudrej z toho teda nejsem. DF v článku píše, že mu 1,6TS žrala 7,5l a tam vyhrožují 11l a celkově jsem tam zatím nenašel nikoho, kdo by odborností připomínal třeba Integrale. Připomíná mi to tam v 90% hospodské diskuze typu jedna paní povídala...
Pokud se tu najde někdo, kdo dokáže objektivně zhodnotit motor 1,6TS 88kw, budu rád. Díky...
|
|
|
Jo je tam hodně žvástů, jako všude, ale pokud se konkrétně zeptáte většinou se z odpovědí dá udělat slušný obrázek.
Zrovna co se spotřeby týká objektivitu těžko hledat, prostě podle stylu jízdy (a stavu motoru), věřil bych, že oba údaje jsou pravdivé.
Já jezdím s šestiválcem tak problémy TS znám jen z těch "hospodských debat" ze srazů (což zas není špatný, každej si pravdivě postěžuje :) ) a od známých v okolí.
Jinak s tou 1.8 jsem u 147 trošku mystifikoval, potkat se to dá ale jsou to swapy a tam je nákup hodně na zvážení, nějak jsem si to v tom nočním příspěku neuvědomil.
Hodně štěstí.
|
|
|
Pokud do 147 půjdu, tak 1,6TS 88kw. Akorát ještě musím přítelkyni vysvětlit, že nový auto je blbost a vnutit jí Oktu... :)
Zatím to vidím tak, že ideální bude auto po prvním majiteli (nejlépe z Německa), a pak taky doufání, že se o to staral jak měl a neměl by být problém. Spotřeba do 8l je pro mě v normě a 120k by s tím mohlo cvičit slušně...
|
|
|
Hmm, podobně, před pár lety, přesvědčoval přítelkyni kolega ... původní teorie byla taky posun vozu.
Dnes má přítelkyně 147 a on 156 SW :)))
Jasně, pojede to pěkně, ale po čase ... až zjistíte že podvozek na to s přehledem má ... však uvidíte :))
|
|
|
Hehe, to by bylo ideální :)) přátelkyně "italský sráče" nesnáší a ani se jí vzhledově nelíbí (to na mě jdou vždycky mdloby), ale po dvou dovolených v itálii začíná konečně trochu obracet. Jo a bez servisky bych auto nekoupil - i když tady si ji umí vyrobit každý druhý.
Kolegyně jezdila několik let 156 1,6TS ale měla to na plyn a motoru to nedělalo moc dobře, navíc jí pak celá zrezla - původně ji kupovala ve finanční tísni jen na chvíli kdo ví od koho. Teď má novou Astru 1,7cdti a kdykoliv se zmíním o Alfě, celý zbytek dne chodí a zasněně vzdychá... :)
|
|
|
Jo ještě. V Německu je standard servisní knížka. Pokud není ptejte se.
|
|
|
11 l/100 km žrala po městě v zimě. Při běžném provozu kolem 7-8 l. Ani hustá prasba po dálnici netáhla spotřebu nijak moc nahoru
Co jsem měl červenou, měl jsem v telefonu nějakou appku, co se do ní dají zadávat ujeté km a benzín, když na to nezapomenu, tak sem postnu ty záznamy.
Kritickým místem 88kW je variátor, to je ta píčovina, co zajišťuje překřížení ventilů. Je v něm špatně navržené pérko a to se utahá, takže pak to má zvuk jako TDi. Výměna toho elentu se pracností rovná výměně rozvodů, je proto lepší to udělat s rozvody.
Existují nějaké raritní problémy - hydroštely, ojeté vačky apod., pokud výkon kolísá nebo se motor třese zatepla jako sekačka, nebrat. Nenechat si nabulíkovat nějaké kraviny o vadné lambdasondě.
Na hodně autech jsem taky pozoroval kolísání volnoběhu, které způsobuje buď opotřebení malých svíček, nebo šachta na svíčku na 2. válci zatopená olejem (opotřebené těsnění pod víkem ventilů).
|
|
|
Ok, děkuji. Mám známého mechanika co pravuje převážně AR a lidi na něj pějou chválu, určitě bych ho vzal sebou...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Alfa-Romeo 147 last shots
|