|
Od Fejka to prozíravé nebylo, omlouvat ho nehodlám.
Jak bylo napsáno, vzhledem k odpovědnosti plat hezký. Ale že by oststní náměstci ČD odpovídali za výsledky vlastní hlavou nebo krví, to sotva. Jak to, že dosud to nikomu, ani Nečasovi, ani Sobotkovi, nevadilo?
|
|
|
Protože o to nejde - v principu je to každému ukradené a Nečas začal bečet jen proto, že se kauza objevila v novinách. Navíc co se platu na vyšších pozicích týče, Fake je skutečně jen malá ryba.
Prostě a jednoduše se Fake mediálně ukřižuje a jede se dál - za pár dní si na to nikdo nevzpomene.
|
|
Presne takhle to citim, akorat jsem to nenapsal do smyslupneho clanku. Medialni hon na vyzirku Fejka je <>vina ... Problem je, ze nekdo takove misto za v zasade statni penize vytvari ... nepochybne jsou tam desitky dalsich jeste nesmyslnejsich a jeste lukrativnejsich ...
|
|
|
Přesně, je to problém zaměstnavatele (firmy) když zřídí pracovní místo s platem X a odpovědností Y.
|
|
Třeba Česká Spořitelna má svého ombudsmana, vlastně celý malý tým lidí takto nazvaný.
Zase až tak úplně špatný nápad to není, minimálně existuje centrální registr nespokojených klientů a jejich nejčastější důvod nespokojenosti - ten se pak používá při úpravách workflow.
Na druhou stanu se dají vytřídit a rovnou ignorovat "prudiči", o které přijít není pro firmu žádná ztráta.
|
|
|
Ehm, že se ty stížnosti používají při úpravách workflow? Podle mých zkušeností se k úpravě workflow používá všechno možné vyjma stížností klientů.
|
|
1. Ředitel ZOO nakoupí zvířátka,sem tam něco uhyne,ale jede se dál ... u lidí je to dědictví.
2." blbými a nechotnými zaměstnanci ČD, špinavými hajzly..."
Vlakem jsem se něco nacestoval,ale blbých a neochotných zaměstnanců bylo minimum,ty WC - když jsou lidi dobytek ...
|
|
|
"ty WC - když jsou lidi dobytek . . "
ne tak docela, jinde jsou záchody čisté, totiž jinde třeba v restauracích, u benzinových pump, aj. Není to tak, že vlakem jezdí dobytek a do restaurace jdou jen čistotní. V restauraci to majitel nechá uklidit, u pumpy dtto, jen státní ČD na to kašle. V cizině totéž, cizinec není žádná extrémně čistotná bytost, jen se tam firmy o úklid starají.
stejná situace je v metru, na Můstku nové odpadkové koše za cca 80tis. přetékají odpadky, lidé nejsou dobytek, vzorně to hodí do koše, dopravní podnik to má na háku, má předepsáno, že koš vyprázdní v xx hodin a pokud se někdy mezitím přeplní, koho to zajímá. Takže pokud je někdo dobytek, tak jsou to výhradně tyhle polostátní firmy.
|
|
|
Tady bych upozornil na technický problém - majitel benzinky či knajpy může nechat ajncík vyčistit hned po upozornění, leč vlak, jak známo, se pohybuje, takže údržba musí počkat minimálně do cílové stanice. Mezitím ovšem samozřejmě zděšení kandidáti toalety užití raději rychle zavírají dveře.
Leč coby člověku, co vlakem cestuje poměrně často, se mi zdá čím dál více, že obvyklé jeremiády na hrůzy vlakové dopravy spadají čím dál více do sféry oblíbených urban legends, jsa šířeny zejména těmi, kdo do vlaku nevkročili již drahně let, anžto 1. jsou přec hrdými majiteli silničního přibližovadla 2. vlak je prostě špatný už tak nějak ideologicky a oni nejsou žádný ty vofce, že.
Nejvíc se asi IMHO změnil přístup personálu, mohu říci, že v naprosté většině jsem se setkal s vstřícností a ochotou, hysterické hulákání jsem za poslední rok zažil jen jednou a i to brzy sklaplo, když jsme dali najevo, že nejsme na buzerplacu. Zpoždění též výrazně ubylo, okrádání je záležitostí převážně jen nočních dálkových rychlíků do multikulturních destinací a i to se daří i pouhou přítomností policie eliminovat. WC třeba v Regionovách funguje OK, s bordelem jsem se tam nestřetl, horší to je u rychlíků, ale doby, kdy jsem se při cestě do Ostmarky hluboce styděl, co tam z kotlinky posíláme za kulturu, jsou snad definitivně pryč. Jistěže pořád ČD vypadají oproti ÖBB jako chudí příbuzní, leč chudoba sama cti netratí :-)).
|
|
|
Podle toho co vidím na trase S7 (Praha hl. n. - Beroun) sice došlo k upgradeu na cityelefanty a tím teoreticky pohodlnějšímu cestování, jenže jako vždy je zde několik ALE.
Bohužel zpoždění je zde prakticky na denním pořádku. Ovšem bývá spíše malé(do 15 min). ČD má však tu vlastnost zpoždění do 5 minut nehlásit (nezobrazovat na tabulích)a to potom člověk s jazykem na vestě přiřítí na plné nástupiště v době odjezdu vlaku a vlak stále nikde.
Doba zpoždění se zásadně uvadí co nejmenší možná, obvykle jim to sice vyjde. Ale když se 15 minut po odjezdu nehlásí žádné, a až po 20ti minutách naskočí zpoždění 20 minut, které se protáhne třeba na 3/4 hodiny je velmi těžké zvolit alternativní dopravu.
Nefunkční/vyplá klima. Nejsem sice její fanda, ale bez oteviratelných okýnek je to docela naprd. Venku může být příjemných 25°C, ale vevnitř je typicky 30 a vlhko jak v chlívě, přitom stačilo vytvořit nějaké pasivní nasávání vzduchu zvenku, když už nefgjí okna.
Záchody apod. jsou pak v poměrně slušném stavu. Vyložené špatné bývají vyjímečně.
Přístup průvodčích až na některé excesy rovněž dobrý.
|
|
|
Minuly tyden jsem mel vesely zazitek s CD natolik, ze jsem poslal stiznost s nekolika otazkami pres jejich webovy formular. Do 2 dnu mi prisla nicnerikajici odpoved od grafomanky z "oddeleni rizeni kvality osobni prepravy".
Otazka:
Proc se zpozdeni vlaku na nadrazni zobrazuje tesne pred planovanym prijezdem vlaku a naskakuje po 5ti minutach, i kdyz na internetu u konkretniho vlaku sviti napr. 60 minut zpozdeni?
Odpoved:
V převážné míře případů je zveřejňována výše zpoždění jednotlivých spojů postupně dle průběžného vývoje situace. Prostřednictvím internetu je uváděna okamžitá poloha vlaku v místě jeho výskytu a porovnání s časovými údaji dle jízdního řádu. Před dojezdem do další stanice může dojít ke změnám, které nelze vždy přesně odhadnout. Bohužel dochází i k případům nesprávně podaných informací o zpoždění. Každý zjištěný případ pochybení je s odpovědným zaměstnancem projednán v souladu se Zákoníkem práce a dle interních pravomocí naší společnosti.
Cili zavri hubu cestujici, my to delame spravne. Co na tom, ze vlak proste nemuze dojet 60min zpozdeni, my prece hlasime "Ohlasene zpozdeni se muze zmenit".
|
|
|
Dobrá hláška ČD je také : "...zpoždění z důvodu obratu soupravy." U páry, která kdysi zajížděla na točnu, aby se obrátila, bych desetiminutové zpoždědí pochopil, ale u Elefanta, kde vůdci trvá minutu, než přejde z kabiny do kabiny...
|
|
|
A na druhem stanovisti pak otoci klickem v zapalovani, zaradi rychlost a jede, zejo? Nebo ze by to byl slozitejsi stroj nez auto?
|
|
|
|
Podle meho nazoru je to naopak jednodussi stroj nez auto, ma mene pohyblivych soucasti, odpada slozita prevodovka a komplikovane motorove ustroji, kde dochazi ke kontaktu mezi pohybujicimi se a nepohybujicimi se komponentami, vodni chlazeni, spojkove mechanismy atd. atd.
|
|
|
Vlak má zase součásti, co nemá auto, to se takhle od boku nedá říct, co je složitější. (A zrovna Elefant má i nějaký kapalinový chlazení, podobně jako auto.)
|
|
|
To asi jednodušší není, jednou jsem viděl jenom elektroniku vakuového hajzlu v Elefantu a ta byla nacpaná dráty jak centrální mozek lidstva, nicméně samotné rozjetí vlaku trvá stejně dlouho jako rozjetí auta, podle toho, co jsem vypozoroval..
|
|
|
Pokud se neozivuje/neresetuje. Pokud se nerozpojuje/nespojuje. Pokud se nemeni fira. Pokud je vzduch natlakovany. Atd.
|
|
|
Jo, nebo pokud se nedělá generální oprava vlaku. Ježiši.
|
|
|
Narozdil od generalni opravy vlaku se mnou uvadene ukony v provozu bezne provadeji a deji. Ze kvuli resetu 471 muze vzniknout zpozdeni, se bohuzel stava take pomerne casto.
|
|
|
Nevím, nikdy jsem Elefant neřídil, ale podle toho co denně vidím ve Svinově, tak vlak přijede, fíra vyleze, přejde po peroně na druhý konec a za chvíli jede. Minuta dvě.
|
|
|
Co když se během obratu soupravy mění i mašinfíra? Jednomu směna končí, druhýmu začíná a ten se ještě převlíká v šatně, tak to má 10 minut sekeru ;-) Nebo s tím může být spojená nějaká technická kontrola. Na nádraží jsem občas viděl tlouct chlapíka dlouhým kladívkem do kol, myslím, že se mu říká "koloťuk".
|
|
|
Koloťuk nemá u Elefanta co klepat, tam nejsou špalky, ale brzdové kotouče, hehe.
|
|
|
Klepat nemusí, ale nějakou kontrolu na tom snad dělat může, ne?
|
|
|
Při běžném obratu soupravy ve stanici ne. Na trase Opava-Český Těšín se to aspoň nedělá. Na konečné možná. Ti říkám, že fíra vyleze s klíčema a nějakým lejstrem a zaleze na druhý konec, něco tam zapne, začne to hučet a jede se.
|
|
|
No dobře a kdes teda viděl to zpoždění 10 minut?
|
|
|
No to by mě taky právě zajímalo, proč při zpoždění hlásí ČD, že je to z důvodu obratu soupravy...
|
|
|
Tak napiš dotaz do ČD, jako xjurasek, třeba se taky něco dozvíš ;)
|
|
|
Koloťuk kontroluje stav ložisek, ne?
|
|
|
Koloťuk mj. kontroluje, zda nejsou prasklá kola metodou akustické emise. Proto do toho mlátí tim bazmekem na dlouhým topůrku. :) Celkově pak kontroluje technický stav vozů zařazených do vlaku.
|
|
|
No já jsem koloťuka viděl vždy jenom mlátit do těch brzdových špalků. Dá fírovi pokyn zabrzdit/odbrzdit a u toho kontroluje, jestli jsou špalky pevné/povolené. Pak mu před jízdou dá nějaký lejstro podepsat a nazdar. Ten ožrala by nějakou akustickou emisi asi nerozpoznal.
|
|
|
Nevím jak je aktuální stav ale bejvalo to tak, že kole bylo složeno z kola a obruče (z nějaké oceli legované tuším manganem, nebo něčím takovým). Ta se na kolo nasazovala po zahřátí a po zchladnutí tak vznikl nerozebíratelný spoj. Ta legovaná ocel byla sice tvrdá, ale myslím, že taky trochu křehčí, takže koloťuk poklepem zjišťuje, jestli ta obruč není prasklá. Ale jestli to platí ještě teď ...
|
|
|
Nevím, možná. Ale nakolik je ta obruč křehká, to nevím. Jednou soudruzi v Německu dali u rychlovlaku mezi kolo a obruč gumovou vložku. Mysleli, že to bude OK jako u tramvaje, jenomže při té rychlosti se ta obruč na té gumě rozvibrovala, praskla, jeden konec té natažené obruče vylezl do kupé a druhý do výhybky. No a průser byl na světě. Takže ta obruč asi moc křehká nebude, když se dá narovnat. Ale nevím, nejsem přes kovy.
|
|
|
Ma to popsal celkem správně. Rázem (koloťukovou palicí) by při narušené obruči došlo ke křehkému lomu (zjednodušeně obruč hned komplet praskne). Při jízdě se obruč zahřívá a lom by se měnil ve tvárný (zjednodušeně se to bude chvíli natahovat, než to praskne). Obruč se narovnala, protože ji to vyválcovalo po kolejnici.
|
|
|
To by ten koloťuk musel mít palici jak prase a ne to dvacetidekový kladívko.
|
|
|
A navíc, aby se lom křehkého kovu měnil ve tvárný by musela být, z mého laického pohledu, kurva teplota.
|
|
|
Nemusel. Ten kov není křehký, křehký je ten lom (tomu se tak skutečně říká). Pokud je na obruči nějaký vryp, nebo trhlina, pak stačí i menší ráz (rána palicí), aby k lomu došlo. Rozdíl teplot nemusí být až tak velký (třeba jen 40 stupňů) a charakteristika lomu se mění.
|
|
|
Mám za to, že kolo u vlaku je z jednoho bloku. Celá náprava se vyrobí jako odlitek a pak se obrábí. Do toho by koloťuk mohl mlátit celý den a neudělalo by to nic. Jednou jsem se díval na tu nápravu zblízka a neviděl jsem nic, co by spojovalo jednotlivé elementy
To kolo s gumovou vložkou implementovali soudruzi v Německu proto, že s dosavadní konstrukcí kola nemohli dosáhnout požadovaného komfortu jízdy. Jak se ta guma stlačovala, obruč se pořád deformovala a amplituda namáhání byla moc velká, takže se pohybovali v té nakloněné části Wöhlerovy křivky. Asi si toho byli i vědomi, protože během servisních prohlídek měl technik kontrolovat všechna kola UZ detektorem, což je taky utopie. Místo toho se radějí rozhodli do kol klepat a několik prasklých jich skutečně našli.
|
|
|
Okem nerozenatelných spojů kovových dílů Ti mohu pár ukázat...
Samotné kolo může být z jednoho kusu nebo ze dvou tak, jak popisoval ma. Na nápravu se kola lisují - celé dvojkolí jako jeden kus jsem snad ještě neviděl.
|
|
|
Já asi ano.
Několikrát jsem se, pravda, jako šmírák*), účastnil demontáže celého dvojkolí, jeho transportu a mohl chvíli zpovzdálí sledovat jeho obrábění na k tomu zhotoveném soustruhu. Místo: VŽKG, opravny železničních vozů, číslo provozu si bohužel nepamatuji.
Je možné, že kola byla na osu nalisována tak, že spoj nebyl vizuálně rozpoznatelný, ale proč by tam byly z vnitřní strany náběhy?
__________
*) Inu, letní brigáda středoškoláka. Šmírák vybíral mazací tuk z ložiskových domečků po demontáži prachovky před demontáží dvojkolí. Ruce jsem si umyl dočista až někdy v říjnu.
|
|
|
Já netvrdím, že to neexistuje. Jen že jsem to neviděl. Naopak jsem viděl lis, kterým se lisují ta kola na nápravu.
|
|
|
Presoustruzeni se ale pochopitelne dela vcelku; proc a jak by se mela obruc z kola oddelovat? Na soustruh zeleznicni podvozky za svuj zivot jezdi vic nez nekolikrat (nechce se mi napsat mnohokrat).
|
|
|
Já se domníval, že řeč byla o kompletním dvojkolí versus kolech nalisovaných na hřídel.
Oddělování obruče od kola je nesmysl, o kterém bych neuvažoval ani já - bylo by v takovém případě přece jednodušší obruč rovnou vyměnit, než ji stáhnout, nasadit na přípravek, přesoustružit, sejmout a nasadit na kolo...
|
|
|
Soustruzi se i kola s obrucemi. Menit je kvuli "dupajicim" ploskam vzniklym treba pri brzdeni by byla draha legrace.
|
|
|
Skutečně se to dělá ze tří částí (2x kolo + náprava). Kola jsou na nápravu nalisována (za studena). Důvodem je technologie výroby (náprava je kovaná, kola litá nebo válcovaná). Obrábí se pochopitelně v sestavě.
Ty náběhy tam jsou proto, že průměr na kterém jsou kola nalisována je větší, než na zbytku nápravy.
|
|
|
Děkuji za vysvětlení.
Ani se nestačím divit, kolik náhle "znám" odborníků na železniční podvozky.
__________________
O.T.
To, že v celém vlákně není ani zmínka o buzioblečku, považuji za osvěžující a milou připomínku "starých časů".
|
|
|
Pan D-F se bude muset divat pozorneji. Kola bez obruce jsou zalezitost pomerne nova a necasta.
|
|
|
Nemáte pravdu.
Kupříkladu Slovenská strela měla od počátku kovaná kola bez obruče.
|
|
|
Nojo, slovenská špecifiká ...
Asi existují (existovaly) jak kola monobloková, tak s obručí.
Nehoda u eschede ukazuje nevýhody obručí
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_ne%C5%A1t%C4%9Bst%C3%AD_v_ Eschede
|
|
|
Já vám dám slovenská špecifiká! Konstrukce vznikla v Tatře Kopřivnice pod vedením Ledwinky a Wollera.
Obruče mají jen samé výhody. Jen se nesmí používat guma, tam kde nemá:).
|
|
|
Budu si pamatovat, že na gumu nemám nandavat obruč. Děkuji, dovolte mi odejít :)
|
|
|
S tou poslední větou stoprocentní souhlas! :-)
|
|
|
Nejspíš to bude něco jako když pilot Phantomu přijde k éru, zakvrdlá s raketou na podvěsu, obejde letadlo, přičemž občas za něco libovolného zatahá. Poté zkušeně kopne do pneumatiky aby zkontroloval tlak a podpisem na formuláři USN2548/II/63 (trojmo) stvrdí technickému personálu převzetí stroje v bezvadným stavu. :)
|
|
|
Jo, něco podobného asi bylo na USS Forrestal, 1967, když tam borci na Skyhawku kontrolovali podvěsy u raket.
|
|
|
|
USS Forrestal málem potopili vohnouti, to je pravda. Ovšem s posvěcením svých šéfů, pro vědeckého badatele v oboru vohnoutí etologie je tento případ téměř nepoužitelný.
|
|
|
Ve Svinove se pri obratu nespojuje/nerozpojuje. Tot odpoved i pro roota vyse.
|
|
|
No však jo. Hádá se někdo?
|
|
|
V zásadě je postup následující:
1. Fíra stiskne tlačítko "Změna stanoviště" a vypne řízení.
2. Volným krokem přejde na druhou stranu (má na to několik minut).
3. Po příchodu na druhé stanoviště si zapne řízení (a pokud má zelenou, může zavřít dveře a jet (tedy, nastavit, jestli má jet dopředu nebo couvat, odbrzdit a zapnout tah motoru).
Takže i když je vlak složitější stroj než auto, rozjet se s ním je zhruba na úrovni auta s automatem a s tlačítkem "Start" místo klíčku.
Ve chvíli, kdy se mění fíra, tak ještě musí vyťukat svoje ID - vlak sice bez toho pojede, ale fíra by měl docela průser (ID fíry se zapisuje do tachografu, v případě nehody se o to zajímá Drážní inspekce a nejsem si jist, jestli se výstupy z tachografu nepoužívají i jako podklad pro odpracované hodiny).
|
|
|
A krome natukani ID take provede dalsi ukony (kontroly), aby byl v kriminale jenom jednou nohou.
|
|
|
Popisoval jsem "technický postup", ne kompletní předpis na rozjetí vlaku.
|
|
|
Popisoval jsem mozny duvod zpozdeni. Prebrani stanovste muze byt technicky trivialni, ale na triko si ho bez predepsanych ukonu nikdo nevezme. Pokud jsme v provozu, je potreba pocitat i s timhle.
|
|
|
"...zpoždění z důvodu obratu soupravy." Asi nepůjde jen o prostou změnu směru jízdy lokomotivy, že? Nějak se ta lokomotiva musí dostat z jednoho konce soupravy na druhý konec soupravy...
|
|
|
Elefant zadnou lokomotivu nema, elefat je EMU.
|
|
|
|
|
Nemusí, ona je na obou koncích. A není na uhlí, že by v té druhé topič musel nejdříve zatopit.
|
|
|
U elefantu je jen na jednom konci, na druhém je řídící vůz.
|
|
|
No dobrá, máš pravdu, taky jsem to našel ve wiki, ale v kontextu toho, o čem se zde bavíme snad nemusíš být takový hnidopich.
|
|
|
Třeba vlak přijede až po odjezdu vlaku nazpátek, pak je ten druhý zpožděn z důvodu obratu soupravy.
|
|
|
Je tam zpoždění, protože za Berounem směrem na Pzleň se dělá nová trať a je tam výluka. Tak je to pochopitelný.
|
|
|
Je tam zpozdeni, protoze 171 je v dezolatnim stavu a pomalu se rozpada, a kdyz se k tomu pricte povestna nespolehlivost skodovackych 471... Na primestskou dopravu nema rekonstrukce za Berounem skoro zadny vliv.
|
|
|
Zpoždění opravdu není kvůli opravě mezi Berounem a Plzní, protože je +- stejné jako v posledních mnoha letech (do školy do Prahy jezdim už 10 let).
K té nespolehlivosti. Tušim na listopadu 09 ( možná 08) napadlo větší množství sněhu a nádražáky to jako každý rok překvapilo - jakej blázen by v tu dobu očekával sníh, že? Tejden, možná dýl, jsem se dostával do školy s cca hodinovym zpožděním a jednou jsem se na to vyprd úplně, protože nebyli schopný říct, kdy a jestli to pojede. No, celý slavný elefanti na tom byli dost bídně, protože do nich nasněžilo a nechtělo se jim jezdit, takže byly nasazeny zase starý panťáky.
|
|
|
Nadrazaky to neprekvapilo, ale holt se vyhazel stanicni persobal, co mel za ukol napriklad cistit/rozmrazovat vyhybky. To neni prekvapeni, to je pruser, ktery vsichni prorokovali. Bez investic se holt setrit neda, pokud nepripustime dopady na provoz. Co meli nadrazaci delat?
Ze 471 stoji za hovno, vedi vsichni. Ale to je holt politika, zde konkretne retor volneho trhu Martin Riman a jeho slib zajistit ksefty Vagonce.
|
|
|
Podle toho co vidím na trase S7 (Praha hl. n. - Beroun) sice došlo k upgradeu na cityelefanty a tím teoreticky pohodlnějšímu cestování, jenže jako vždy je zde několik ALE.
Bohužel zpoždění je zde prakticky na denním pořádku.
Tak to buď rád, že nevíš, co tě čeká. Díky rozhodnutí pana Bárty došlo zrušení výstavby nobého tunelového spojení Praha-Beroun. Čili nyní se chystá rekonstrukce stávající trati okolo Berounky za současné intezity dopravy a to bude mazec...:-) Ale za to jaksi nemůže SŽDC ani ČD, ale Bárta...
|
|
|
tenhle problém by se určitě dal vyřešit i u vlaku, prostě by s tím vlakem mohla jezdit uklízečka. Nakonec u McD se taky uklízí za provozu.
vlakem cestuji tak cca každých sto let a musím říct, že ČD mě překvapují velmi. Je to třicet a více let, co jsem docela často jezdila Pardubice - Praha. Když jsem vloni nebo předloni jela znovu, byla jsem trochu hin z toho, že v těch Pardubicích to vypadá úplně stejně. Nádraží stejné, ale rozparcelované na malé prodejničky. Vlaky se změnily, ale pořád působí takovým ušmudlaným dojmem, že se člověk bojí někam sáhnout, aby se neušpinil. A to jsme možná cestovali jedním z těch lepších.
rozdílu ve vagonech jsem si všimla při své docela nedávné cestě ze zahraničí. Vlak byl složen z různých vagonů, které měly namířeno do různých míst. Ten z venku ušmudlaný a zanedbaný měl namířeno do Čech. Do Moskvy jelo několik hezkých vagonků a že jsou Rusové nějaký dobytek. Uvnitř jsem nebyla.
je to složité, vy si pochvalujete, že hysterické hulákání jste za rok zažil jen jednou, se mnou by otřáslo i to jednou za rok. Vlastně si pochvalujete, že jako platícího zákazníka už vás málokdy seřvou, kolikrát vás ani neokradou a tu tam je i čisto. ČD jsou placená služba a radovat se, že při užití placené služby vás neokradou a neseřvou a nechytíte v tom bordelu tyfus a tuberu je spíše k pláči. :-(
jsem majitelkou silničního přibližovadla a dávám přednost indivindi dopravě. Nemám ráda kolektivní cestování a vadí mi, že musím být někde načas a nemohu odjíždět a přijíždět podle svých potřeb. To nic nemění na tom, že ČD jsou černá díra ne peníze a ani zdaleka se uživatelům nedostává služba odpovídající vynaloženým prostředkům.
|
|
|
S principem - protože tvrdíš, že XY není zase až tak špatné, tak to je důkaz, že to XY zbožňuješ - se v diskusích setkávám často a mám ho rád :-)). Leč napíšu-li, že dle mých, sic osobních, však ale poměrně bohatých zkušeností je chování personálu ČD až na výjimky korektní a vstřícné, tak tím jen oponuji oblíbenému klišé o standard fucking ajzbonech. Jistěže by se na blbce či salámistu nemělo narazit nikdy, jelikož cestující jsou zákazníky, leč ani v soukromém sektoru nejsou všichni dodavatelé ochotní a všichni odběratelé vzorně platící.
V Pardubkách coby následník tamní pověstné soc. realistické jídelny byla zřízena moderní slušná restaurace, sociálky byly zrenovovány již dávno, již dost dlouho tam také fungují nové prodejny tisku, občerstvení a drogistického zboží, o kvelbu s čerstvým pečivem nemluvě. Že na stěně zůstal tradiční zvěrokruh, jen kvituji, ten ať úplně stejný zůstane. Uvažuje se i o dalších rekonstrukcích, jaké proběhly např. v Ova-Svinov, Zábřehu na M. nebo v Chocni, kde nádraží prokoukla až neuvěřitelně.
Uklízečka do každého vagonu by byla ještě lepší, vždyť nejde o nic jiného než o money. Se subjektivním dojmem ušmudlanosti nic neudělám, to je vždy otázka jak reálných vjemů tak připadné předpojatosti, nikdo nejsme dokonalý.
Jezdím jak vlakem, tak autem, kritériem výběru je destinace a účel cesty. Ani kolektivní, ani individuální cestování neberu politicky, Zmíním-li výhody vlaku, tak se mi sedí pohodlněji (což je zajisté subjektivní) , mohu si dát sváču, přečíst noviny nebo knížku, žádné otravné hledání parkoviště a nemusím přemýšlet, jestli si to pivo či dvojku mohu ještě dát nebo ne. Rychlost přepravy závisí na již zmíněné destinaci, termín odjezdu se dá efektivně zorganizovat, aby člověk jen tupě neseděl na peronu, záleží i na hustotě spojů.
|
|
|
Sice máte pravdu, že se leckde "renovuje a opravuje". Jen nevím proč se nemohu zbavit pocitu, že je to tak nějak odfláknuté. Připomíná to, jako když kdysi opravoval okresní stavební podnik nebo OPBH. Nedotažené, nedodělané a mnohdy zfušované. S tím samým se lze setkat třeba v neprivátních nemocnicích. A kolik takové opravy stály, se raději neptám.
|
|
|
Seš fakt dobrá. Nápad s uklízečem je jediný, který v této diskuzi stojí za řeč. Ten by opravdu stál za realizaci. V autobuse je něco podobného občas (podtrhuji) k vidění, roli uklízeče ovšem vykonává řidič osobně a nikoli za jízdy.
|
|
|
Nevím jak do Pardubic, ale v mezinárodních expresech uklízečky najmuté ČD jsou. Minimálně sbírají odpadky, jestli mají i štětky na WC, to jsem si nevšiml.
|
|
|
Nechci rozpoutat flame, ani hájit státem provozované služby, ale ty řeči o neochotných zaměstnancích, zpožděních a špinavých hajzlech, to je obecně pitomost. Ze svého autíčka jedoucího po státní silnici to nevidíte, ale já vlakem cestuji často a rád. Samozřejmě narazíte na průvodčího debila, na zblitej hajzl, partu ožralejch dementů, co dělají bordel, ale není to pravidlo, je to poměrně výjimečné. Na to, že provozovatelem je stát, je ten pokrok za poslední roky až překvapivý.
To samé se týká špíny. Ano, existuje, ale kde je humus, tam si nesedám. A že nevím, kdo tam byl přede mnou? Vy si berete rukavice, když jdete nakupovat? Dezinfikujete všechno pečivo před konzumací? Copak nevíte, že nákupní košík, který právě tlačíte, měl hned před vámi v rukou ten hnusnej smradlavej půl roku nemytej prochcanej červama prolezlej bezdomovec? Že jeho pařát svíral tu housku, co máte v košíku, a ještě se na ni vychrchlal?
Nepřehánějme to.
|
|
|
Ja nevim jak vy, ale ja kosik pri nakupu zasadne nepouzivam. Nejsem pes.
|
|
|
To je stejná pitomost jako říci, že nepoužíváte vozík, protože nejste invalida. Svědčí to o vašem argumentačním deficitu.
|
|
|
Nebo Vase odpoved o zbytecne aroganci, vyberte si. Ovsem nic to nemeni na skutecnosti, ze kosik ani vozik v obchode nepouzivam.
|
|
|
To me cece zaujalo - zcela mimo tema, jak to tedy v takovem obchode delas? Zvlaste v obchode s potravinama...Ja se priznam dobrovolne, ze u nas v Intersparu pouzivam takovy kosik, co se mu da vytahnout rukojet a je z nej vozik :-)))
|
|
|
Pouzivam igelitove sacky, ktere jsou tam k mani. Treba pet, sest a vesim si je na jednu ruku, lahve pak drzim ruzne. Obcas bych ty ruce potreboval ctyri, ale jeste se nestalo, abych to nepobral. Nejhorsi pak jsou fronty u pokladen, neb ke kase prichazivam pomerne obtezkan.
|
|
|
nechci se tě dotknout, ale proč jsi od levelu "lovci a sběrači" nepostoupil alespoň do doby bronzové, kde už byla využívána horká technocká novinka - kolo? tenhle life-style moc nechápu.
8o)
|
|
|
To je jednoduche -- protoze si obvykle ani nevzpomenu, ze tam nejake kosiky ci voziky jsou a automobilem bych dovnitr temi rozsupovacimi dvermi asi bez obtizi projel, ale dal uz by to pak moc neslo a hlavne bych se pak nevytocil u peciva. No a kdo ma porad troubit na ty joudy, co mi nechaji vozicky v ceste?
:-)
|
|
|
Aneb : Proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite:-))) Ja obvykle delam vetsi nakupy, abych tam porad nemusel...timhle stylem bych to za boha nepobral:-)
|
|
|
No jo. Někdo holt má prachy a čas na to aby jezdil vlakem. Já bohužel tak bohatej nejsem a tak musím jezdit autem. Opravdu si nemohu dovolit překonávat 130km vzdálenost za cca 3,5 hodiny a platit za to cca 250 kč, když stejnou vzdálenost ujedu autem za 1,5 hodiny za téměř stejné peníze, ne-li levněji.
|
|
|
Auto jako hračka pro chudé ... stejně jako oranžové volební lístky ... ani nevíte, jak jste uhodil hřebíček na hlavičku.
Dnes chudí volí socany a proto jsou stále chudí. A s autem je to naprosto stejné. Honit se sem a tam, topit se v dluzích, třást se strachy, jestli přijde na účet výplata. Nevysvětlíte jim ani jedno, ani ty socany, ani ty plechovky.
|
|
|
|
|
Vždyť má pravdu. Kdo nemá na soukromý vlak a musí jezdit blbým autem je opravdu chudý.
|
|
|
A jo...Aneb jak je ten pribeh o synkovi arabskeho sejka, co je na studiich v Londyne co pise domu: Tati, kdybys to tu videl, ja jezdim do skoly Mercedesem, a ostatni autobusem.
Nasleduje telegram od otce: Synu, posilam ti penize na ucet, a koukej si taky koupit autobus....
:-))
|
|
|
...a vybírat nedotované jízdné.
|
|
|
Ono se to říkalo s Gruzíncem v Moskvě: tatínku, všichni jezdí do školy autobusem, jenom já Moskvičem. Odpověď byla: tak si taky kup autobus, ať se nelišíš od ostatních.
|
|
|
situace:
- lidi se potřebují dopravovat za prací, za zábavou...všichni
- jedni to dělají autem a tak "mrtvý čas" potřebný k přepravě z A do B zkrátí na minimum a za podmínek veskrze snesitelných, ne-li přímo inspirujících
- druzí jedou sockou, ráno dříve vstávají, v podvečer přicházejí domů a mají za sebou řádově více promarněného času než indi-vindi dopravci. navíc tento čas ztratili čekáním nebo transportem v nějakém vagónu s výhledem na mokré skvrny v podpaží spoluvěz...ehm...spolucestujícího.
výsledek:
- honit se sem a tam musí všichni.
- ti, co jedou v autě nebo na motocyklu stihnou ještě mimo "honění" další aktivity, protože UŠETŘÍ ČAS.
a čas, milej zlatej, si ještě nikdy nikdo nekoupil...a ty, vole, za jeho utrácení ještě platíš.
-------------------
když někdo jezdí 45 minut do práce a z práce každý pracovní den (jo, já vím, že v kolbence makáte 7 dní v týdnu, ale bereme to obecně), tak od 15 let (to už může jezdit alternativně na mopedu) do 65 stráví dopravou do práce a z práce 26 měsíců. ten, kdo si to 50 let zkracuje na minimálně polovinu, je ve finále o rok života v plusu...a to počítám jen cesty do práce/do školy
teď mi řekni, kolik stojí rok života...kokotí hlavo 8o)
|
|
|
Honit si sem a tam musí všichni, kteří se hromadnou dopravou nedostanou na s kurvou domluvenou schůzku.
|
|
|
nevím s jakými kurvami si domlouváš schůzky ty, ale pokud bych já měl využít takových služeb, pak jedině v domácím prostředí, takže bych využil escort servis (kde navíc nejsou žádné nešikovné šmudly). schůzku by tedy musela stíhat prostitutka ("kurva" je spíše povaha).
jo, někdo si to holt umí zařídit 8o)
|
|
|
Já si s kurvami(ma) schůzky nedomlouvám. Ani s prostitutkama, ani s escort servis crew. Taky nepředpokládám, že štětka z escort servisu by měla být nějak manuálně (orálně, vaginálně) gramlavá. Ale to je jen moje domněnka, ty o této problematice víš evidentně více...
|
|
|
vím a nevím, jak se to vezme...rozhodně za to neplatím 8o)
|
|
|
|
ne. kamarádím s nima. jedné servisuju motorku, jiné jsem pomáhal vybrat auto...má to svý výhody ;o)
|
|
|
A ty kurvy to vážně berou jako práci? Jako když třeba nekomu složím za prachy uhlí?
|
|
|
jak který. ty zoufalý jo. ty lepší to baví a proto jsou dobrý. ale nemám mnoho zpráv. kamarádím jen s těma ne-blbejma a ty se tím baví.
|
|
|
Takže intelektuáky-štětky se baví tím, že například roztáhnou nohy kdejakýmu spocenýmu dědkovi? Ale jo, jiní by třeba nepochopili, proč hraju stolní tenis.
|
|
|
víš...ono záleží kde "ji" nabízejí. tím se taky řídí cílová skupina...a podle ohlasů jsou starší páni spíš opatrnější, vědí kam sáhnout a užijou si to spíš oba a o to víc než když se přijde vydovádět hňup, kterej má mozek nadrženýho králíka a zkušenosti jen pomálu.
jo, každej chleba má dvě kůrky 8o)
|
|
|
S tímhle asi těžko rozpoutáte flame, spíš se všichni podělají smíchy.
Prosím vás, říkáte "pokrok za poslední roky až překvapivý"? Nevím, jak dlouho jste na světě, ale od převratu uběhlo 20 let a i po takové době se skutečně kulturně dá jezdit pořád jenom v některých dálkových vlacích – ve vagonech s konstrukční rychlostí 160-200 km/h. Všechno ostatní je katastrofa – dálkové rychlíky složené z východoněmeckých prosezených koženkových vagonů s dveřmi na kliku!!!
Pokud chci použít vlak na delší vzdálenost, např. když chci jet do centra Prahy konzumovat alkoholické nápoje, jedu si po té státní nestátní silnici a zaparkuju na nějakém relativně kulturním nádraží – třeba v České Třebové, kde mají podzemní garáže, dám si jednu dvě plzně a pak můžu vybranými vlaky pokračovat do Prahy, k tomu je ale potřeba si koupit první třídu, aby si člověk zachoval duševní zdraví.
Je to vlastně takový draze zaplacený výlet za odměnu, člověk si dopřeje trochu luxusu – dá si pivko, zakouří si, pak si sedne do prázdného světlého vagonu, nemusí řídit a ujede 160 km za 100 minut, což je na trase Č. Třebová – Pha bezkonkurenční.
Kromě těchto světlých chvilek ale cestování vlakem u nás pro mě pořád zůstává nekulturní.
|
|
|
Jezdil jsem vlakem do Plzně několik let na střední a rok na vysoké. Pak jsem radši denně ujel 50km Favoritem, který žral 10l/100km (byl před smrtí, na jiný jsem bohužel neměl), protože dopravovat se vlakem bylo peklo. Skoro každý den měl zpoždění a ujel mi autobus na něho navazující, takže pro mě rodiče stejně museli přijet na nádraží. ČD = jedna velká tragédie... Abych jen nekritizoval, nesetkal jsem se s jediným vyloženě špatným zaměstnamcem ČD nebo mi alespoň nic takového neutkvělo v hlavě.
|
|
|
No tak to je dosti špatný příklad, na této trati probíhá již řadu let rekonstrukce, čili zpoždění jsou nutné zlo. Také je bohužel pravda, že tato trať je kromě německých rychlíků smetiště ČD.
|
|
|
Normální člověk by považoval tak nějak za samozřejmé, že jízdní řády se budou obtěžovat vzít v úvahu rekonstrukci trvající i pouhou řadu týdnů; o řadě let ani nemluvě.
Ale pravda, normální člověk bude těžko dělat u ČD :)
|
|
|
(MD neni CD, i kdyz sedi v jendom baraku.)
|
|
|
(Well, tedy: normální člověk bude těžko dělat v takovém bordelu, ať již se jmenuje jakkoli :))
|
|
|
Ale copak? Jaký "autíčka"? Už to nejsou "plechovky"?? :-)
|
|
|
Autíčka (zde nepochybně ironický tón), plechovky, popelnice, střepy, krámy, vraky, werky... dá se tomu říkat různě ;)
|
|
|
Hlavně nevím, jak té větě "Ze svého autíčka jedoucího po státní silnici to nevidíte, ale já vlakem cestuji často a rád." rozumět. Nevidím, jak rád cestuje vlakem, nebo nevidím, jak jsou vlaky špinavé a zpožděné?
|
|
|
Ta věta vytržená z kontextu nedává smysl. Ale jinak to mělo asi znamenat, že člověk, co vlakem nejezdí, nemůže vědět "o neochotných zaměstnancích, zpožděních a špinavých hajzlech" tolik jako ten, co vlakem jezdí často. A jestliže ten druhý se s ničím z toho nestkal, celkem logicky tomu prvnímu nevěří.
|
|
|
To je v poradku. Tlak sedla na prostatu zjevne zpusobuje, ze se z nich uvolnuje jakasi latka, zpusobujici poruchy mozkove cinnosti. V malem mnozstvi (tedy pri jezdeni na kole obcas) to nevadi, ve velkem mnozstvi je dopad drtivy. Zeny dotycny problem nepostihuje, neb prostatu nemaji.
|
|
|
Omyl. I ženy mají prostatu. Ale jen na jedné straně trubice, nikoli okolo jako muži.
|
|
|
Sice to pro tuto diskusi má asi stejný přínos jako rozhovor s fotbalovým representantem, ale ženy prostatou nedisponují. Mají (a to jen některé) do uretry vyúsťující žlázky vzniknuvší ze stejného embryonálního základu, ale to už můžeme rovnou říci, že mají i penis :-)
|
|
|
zanedbané a vybydlené vlaky obecně - to pitomost samozřejmě není. prosezené sedačky v mezinárodním rychlíku se bakelitovými doplňky s hrdým nápisem "made in czechoslovakia" (nic proti tomu, funkční to stále je) - to je realita. to, že čd nakoupily (převážně za peníze těch, co vlakem nejezdí) pár souprav a stavějí pomatencům jako jsi ty potěmkinovu vesnici, je také realita.
pro návrat do reality bych pánovi doporučil libovolnou trasu superexpresem řady 810 na libovolné trati. i v trabantu bylo větší pohodlí a navíc jel vždy ve správnou dobu tam i zpět.
tolik ke snaze pozlatit si svou bídu a trochu poplivat lidem jejich standard, který je pro tebe nedosažitelným luxusem a tak jsi udělal z nouze ctnost. ale do jisté míry máš pravdu - takový luxus, aby někdo jezdil s poměrem 100 tun na osobu, na to má málo kdo z mocných...a samozřejmě "náš" proletariát, kterému tento luxus zatím dopřáváme.
|
|
musí být jasno i té nejkonformnější vohnoutské ovci, jak je to s proklamacemi Nečasovy vlády typu "vláda rozpočtové odpovědnosti" a "musíme šetřit".Nejdražší trafikant v ČR Fejk dal svým osobním příkladem najevo, jak je to v současnosti ve státním sektoru s tou proklamovanou "odpovědností" a "nezadlužováním".Věřím, že není jediný, kdo dělá h...o a je takto erárem(a námi všemi) královsky placen.Skutečnost, že krátce předtím zastával mnohem smysluplnější post(ředitel ZOO), mne vede k závěru, že si asi teď rve zbytek vlasů, komu a jak posloužil jako figurka v jakési hře.Ale peníze, jak známo, nesmrdí...
|
|
Pokud by Fejk přišel k té trafice jako když zavadí bílou hůlkou o strunný hudební nástroj, pak by mu asi nebylo co vytknout. Ale já tomuhle scénáři moc nevěřím, i ten Faust napřed musel aspoň něco podepsat.
PS: "Fake" :-)))
|
|
ad cena jizdenek: Me imho neprijde CD jako predrazene. Pokud se da ujet slusnym Pendolinem 400 km do Ostravy za cca 450 Kc (20 EUR), tak je to docela slusne. To vzdalenost je srovnatelna se vzdalenosti Mnichov-FFM (ICE3 to jezdi za 3:15 a za ca 80 EUR dvojkou). To za dvaciase urcite nedate vyjma Bahncard 100. Primestska doprava se CityElephanty je taktez temer z hubicku (srovnej 2,40 EUR za jizdenku po Frankfurtu). Nicmene CD je narozdil od DB o hodne vice subvencovana.
ad Fake, politicti pohunci: Me prijde, ze firmy s vetsim poctem zamestnancu nez 5000 funguji podobne jako statni firmy: uzivi se tam take spousty pijavic, jejich cinnost je stezi meritelna a zavedeni KPI se maji jako upir ke konzumaci cesneku, vitamin B je dulezitejsi nez schopnosti. Koneckoncu i nakup sluzeb u externistu skyta u takovych vetsich firem rovnez slusny korupcni potencial. Tim nechci rozporovat tvrzeni popsane v clanku o statnich firmach.
PS: Podobne pijavice jsou i cechy - napr. kominici. Zkuste si nechat vyvlozkovat komin a spoctete si kolik ten clovek vydelal za hodinu. Protoci se vam panenky. Jenom kvuli prasivemu kominickemu cechu.
|
|
|
K ceně v pendolínu je nutné připočítat i místenku. Pro druhou třídu je tak cena: 632 Kč, pro první 847 Kč. www.scpendolino.cz/cs_CZ/cenik/jizdne-supercity/:/page.xhtml
Např u mého auta mě cena za kilometr za benzin vychází cca 2,10 Kč. U některých tras (např na chatu) mě to vychází autem levněji, i když pojedu sám, než vlakem. Pokud pojedu busem (bez legitky na PID) vychází mě to autem o cca 30 kč dráž. Pokud jedem ve dvou, už na tom vyděláváme. Pohodlnost, nevázanost na jízdní řád a množství zavazadel za těch pár korun stojí.
U vlaků se pak vyplatí spíše skupinové ceny, popř. do města, když člověk nemá kde zaparkovat, atp. Takže vlak má smysl skutečně jen někdy.
|
|
|
Např u mého auta mě cena za kilometr za benzin vychází cca 2,10 Kč. U některých tras (např na chatu) mě to vychází autem levněji, i když pojedu sám, než vlakem. Pokud pojedu busem (bez legitky na PID) vychází mě to autem o cca 30 kč dráž. Pokud jedem ve dvou, už na tom vyděláváme. Pohodlnost, nevázanost na jízdní řád a množství zavazadel za těch pár korun stojí.
Ale jaksi zapomínáš započítat opotřebení vozu a cenu svého času, pokud tedy už chceš připravit kalkulaci...
|
|
|
Cenu casu je ovsem potreba zapocitat na obou stranach, jak pri ceste autem, tak pri ceste vlakem...
|
|
|
To samozřejmě ne. Ve vlaku můžeš pracovat či třeba spát. Za volatem bych toto nedoporučoval..:-)
|
|
|
Tot otazka. Nekdo se ve vlaku nemuze soustredit, nekdo ma takovy charakter prace, ktery se tam vykonavat neda atd.
|
|
|
Samozřejmě, lze argumentovat různě, ale předpokládám, že sezení ve vlaku lze označit za klidový či odpočinkový stav a řizení vozidla za stav, který je duševně značně náročný..
|
|
|
To si nemyslim, pokud nejsou souvisle kolony a provoz neni prilis husty, dovoluji si povazovat za odpocinkovy stav spise to rizeni vozidla.
|
|
|
V tomto se zřejmě neshodneme....
|
|
|
jel jsem vlakem na jaře.
praha-brno, rychlík z berlína do vídně, druhá třída, místenky.
jediná 2 místa byla v coupé, kde u okna cestoval opilý angličan dlohý asi 2,5 metru, který měl nohy na protějším sedadle -> podrážky bot na protějším opěradle. čpěl potem a chlastem. naproti němu seděly dvě asiatky, které sice od sebe seděly asi 40 cm, ale pištěly na sebe jako kdyby byly přes dva vagóny.
vydrželi jsme tam asi 10 minut a šli si sednout do chodby na výklopná sedátka. to nám vydrželo dalších asi 10 minut, protože se furt coural někdo do jídeláku a z jídeláku, na hajzl, z hajzlu. zbývajících 200 minut jsme prostáli u okna, co se nedá otevřít a špekulovali nad funkcí poplašného aparátu, ale nebyl tam žádný konduktér, kterýmu bychom použití záchranné brzdy hodili na triko. vlakem už raději ne...
cestování vlakem, stejně jako ostatní hromadná doprava, stojí za vyližprdel, protože ani zvýšené náklady nezaručují zvýšený standard...a "zvýšený standard" = jen-o-něco-horší-než-auto
|
|
|
A pak, ze vlaky jezdi poloprazdny...
Co ten jidelak, nic?
|
|
|
Když jsem jel naposledy jel po dálnici, tak mě dvě vozidla předjížděla zprava, další borec se mi tlačil do kufru. Přes silniční přeravu nezavrhuji...:-)
|
|
|
Možná by stačilo po té dálnici nejezdit jako kokot a ctít vyhlášku, že se jezdí VPRAVO a levý či prostřední pruh slouží POUZE pro předjíždění.
|
|
|
Proboha...to, ze te predjizdeji auta na dalnic z prava znamena, ze jses nejen velmi spatny ridic, ale jeste k tomu idiot.
Alespon pro mne ano...Osobne si myslim, ze clovek, ktereho je nutne predjizdet zprava, vytvari na silnici jedny z nejnebezpecnejsich situaci, jake mohou nastat.
Kolega nize pise, ze by stacilo jezdit podle predpisu - osobne se domnivam, ze predpisy v tom nemusi hrat az takovou roli, jako prirozena inteligence, ktera zde evidentne v urcite mire schazi.
|
|
|
No, já třeba smajlíky zásadně nepoužívám, ale kritizovaný přispěvatel smajlík použil. Naivně, protože jak je vidět, ani to někomu nestačí, jen když má příležitost škytat přetlakem vnitřní čistoty.
Pokud neznáš/nechápeš/nedokážeš si představit situaci, kdy tě několik automobilů na dálnici předjede, nebo se snaží předjet, zprava, asi jsi toho nenajezdil mnoho.
Příklad pouze na přání, nechci zakládat zbytečné vlákno.
|
|
|
Rekl bych, ze vsichni zde chapeme, ze ten prispevek byl jen provokace, tak proc dotycnemu nepoprat trochu toho vysluni popularity? Zbytecne mu to kazis ...
|
|
|
Aha, tak to se tedy postiženým omlouvám.
Reakce mou předcházející ale potom chápu ještě méně.
|
|
|
... jako ostatne temer vzdy ;-) (ja smajliky pouzivam)
|
|
|
OK, omlouvam se - popijim tady vytecnou hruskovicu, kourim doutnicky a posloucham kompozici Strausse a Cajskovskeho, takze jsem trosicku rejpavej ... nic ve zlem, ju? ;-)
|
|
|
Na zakony sere pes, ale jedno ze zakladnich pravidel slusnosti na dalnici mi veli, ze se vzdy drzim vpravo jakmile to je jen trochu mozne i prestoze tam jezdim lehoulince nad limit (tak kolem 160) a z Prahy do Turnova jsou rychlejsi treba jen dve auta (kde jsou teda ti slavni pirati - kdyz nepocitam ty, co tam jedou v mem pruhu opacnym smerem - tohle se na te rychlostce zacina stavat skoro standardem ;-). Ale i kdyz jsem jel ted nedavno z Lipna a mel jsem jeste ve zbytkaci mozna jeste tak dve promile takze jsem jel poctive podle predpisu, tak me ani tak zprava nikdy nikdo nepredjel - nemel totiz sanci, protoze se vzdy poctive a vcas vracim zpet do praveho pruhu.
|
|
|
Nebavili jsme se o tom asi tak dvacetkrát jen v poslední době?
Nepřeháněl bych to. Kdybyste ta "vždy" nahradil nějakým "obvykle" apod., znělo by to lépe. Ale namátkou třeba (a těch diskusí bylo určitě mnohem víc):
pokud někdo jede v levém pomaleji než já v pravém, je absurdní pitomost, abychom se pouštěli do čtverylky "on přejede doprava, já doleva, předjedu ho, on se vrátí doleva, já doprava" místo triviálního, jednoduchého a naprosto bezpečného "prostě oba jedeme dál touž rychlostí jako dosud, a těšíme se z plynulé a bezpečné jízdy".
www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2010123101& lstkom=322781#kom323402
Přijde mi nekonečně slušnější jej nechat v tom levém, když se mu tam líbí, a předjet pohodlně a bezpečně pravým, když je v něm volno. Třeba má důvod, proč do pravého nezajíždět -- může např. mít mnohem horší tlumiče než já, a v pravém bývají skoro všude ukrutné koleje.
www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2010072504& lstkom=298949#kom299254
|
|
|
Ale jak vidis, nekteri jedinci dostavaji z predjeti zprava (v obci naprosto bezna a legalni vec, vcetne treba Jizni spojky) koprivku a psotnik zaroven...
|
|
|
Taky nechápu, proč zrovna tento úkon je trestný. Jeho legalizací by se vyřešilo hodně infarktových situací, resp. by k nim nemuselo vůbec docházet.
|
|
|
Bavime se o tom furt :-D
Ale ja se vpravo opravdu drzim vzdy (btw uz mnohokrat jsme si take ujasnili tykani a porad to neni dost ;-).
Co se tyce predjizdeni zprava, tak ve meste s tim nemam problem, na dalnici nebo rychlostce s tim trosku problem mam, protoze uz se mi stalo, ze se ta spici panna v levem probrala presne ve chvili, kdy jsem ji chtel predjet zprava a mel jsem nahle docela dost co delat, abych problem vyresil :-(
|
|
|
Omlouvám se, ale mně se občas stane, že si po delší době nevzpomínám, zda si tykáme či vykáme s opravdickým živým člověkem -- natožpak v diskusním klubu, kde jsou jedinou identifikací přezdívky...
|
|
|
V poho, to bylo jen v zavorce mimo tema ;-)
|
|
|
Nojo, cestovat sockou, to je nápad. Jel jsem jednou jednosměrně do Mladé Boleslavi z Brna. Tak jsem sedl na Vindobonu a jel v pohodě jedničkou. V Kolíně přelezl na jakýsi lokální přibližovadlo a v jedničce jsem byl úplně sám. Přečetl jsem dva časáky a byl jsem na místě o půl hodiny rychleji, jak autem. Celkem jsem litoval, že jsem nejel vlakem na stejné místo i o 14 dní dřív.
Lístek jsem koupil večer doma a zaplatil kartou. Vytiskl na tiskárně a vyrazil na nádraží.
Vlak má občas smysl, ale cestovat dvojkou je projev masochismu a nemístného šetření.
|
|
|
doplňující otázky:
- jak jsi vyrazil na to nádraží?
- jak dlouho trvá cesta na a z nádraží?
- skutečně to i po započtení tohoto handicapu vychází oproti autu o 30 minut lépe?
- o kolik více stála jízdenka než cesta autem?
...já jen, abychom si udělali skutečně reálný obrázek, který ukazuje cestování vlakem jako na první pohled výhodnější, no pohodlí jako v autě v něm sotva najdu, je pomalejší a dražší...nemluvě o tom, že se musím dopravit na nádraží a z nádraží, kde musím být hezky na čas jako cvičená opička.
no, užij si to... 8o)
|
|
|
Na nádraží to mám 20 minut pěšky. Z nádraží v MB jsem měl odvoz. Pořád jsem měl 10 minut k dobru. Cesta z Brna do MB je opruz. Jízdenka stála snad 4 kila, kolik to stojí autem, netuším. Asi by mi sežralo 30 litrů benolu. Problém byl v tom, že zpět jsem potřeboval jet autem, tak by mi jedno přebývalo :-). Odvážel jsem odtud auto.
Jsou zkrátka místa, kam se autem moc nevyplatí jezdit. Je jich málo, ale jsou. Než bych vlezl do autobusu, to radši pojedu vlakem. Cestovat vlakem za nějakým účelem a ne pro zábavu se mi stane jednou za 5 let.
|
|
|
to je fakt - když člověk někam veze auto a nemá odvoz zpět, je to vpravdě sofiina volba. já tohle měl v listopadu, ale vezl jsem auto do belgie. nazpět jsem letel létadlem - a byl to podobnej opruz jako s vlakem - smrad v kabině, hajzl malej a divně ulepenej, na zemi při nástupu filcunk jak v kriminále, lítá to na naftu. už jim do toho taky nevlezu 8o)
|
|
|
Jsou vyjimky, kdy se vlak skutecne vyplati. Treba pri sluzebnich cestach z Prahy na Severni Moravu. Ale to je tim, ze D1 je takova, jaka je a dalnici HK - Olomouc jeste nepostavili a podle vseho hned tak nepostavi, naopak ta zeleznice je v tomhle smeru rok od roku o neco lepsi.
|
|
|
máš bydlet blíž k hlavnímu městu. tím se ušetří spousta času. ale když cestuješ z periferie na periferii...jakáž pomoc? 8o)
|
|
|
Ty uz ses taky dal k monarchistum? Jiste, bydliste nekde ve Wienerwaldu by melo cosi do sebe, to uznavam, ale zose kdo mo furt poslouchot tu esterojsocky pomrvenou nemcinu?
|
|
|
ne zcela. po vyhoření SSO mi to přijde jako "malé dobro" 8o)
|
|
|
|
Podobné zkušenosti mám taky, proto si taky ve snaze o zachování duševního zdraví kupuju první třídu. Jedu takhle jednou za čas, takže ta 1,5 násobná cena zas tak nebolí.
Dá se to udělat i tak, že v okamžiku, kdy za jízdy zjistíte, že druhá třída je plná, přejdete do první a průvodčímu rozdíl doplatíte, hned jak jde kolem. S tím není nikdy problém.
|
|
|
|
Jedou jsem jel z Prahy do Brna vlakem, je to uz par let. Byl to takovy "klasicky vlak" , sama druha trida, mozna nejaka prvni - tak jako tak, vsude to bylo priserny, a jak jsme se snazili dostat do nejakeho prijatelneho vagonu, bylo to vsude stejny. Tak jsme nakonec zakotvili v jidelnim voze, tam to slo...popijeli jsme "kafe" az do Brna a byl klid. Ale teda, zrovna Praha - Brno vlakem uz nikdy:-)
Je vsak pravda, ze nektere vlakove spoje jsou uzitecne a predpokladam by se uzivily i bez dotaci - napriklad jsem bydlel v Uvalech, a otamtud do centra Prahy je to vlakem idealni. Sice tam vedou i silnice, ale bohuzel vsechny se schazeji v "uzkem hrdle", kdy pres Ujezd se uz musi po jedne jedine silnici, a neni problem tam rano ve spicce jet 5km cca hodinu, i vice (osobne ozkouseno opakovane), nez se clovek dostane alespon na Cerny Most.
Kdezto vlak jede tusim 20 minut a jsem v centru...
|
|
|
Řízení mě baví. Cesta trvá asi hodinu a stojí cca 100 kč (ano, na samotném benzinu), tedy cca o 15 kč oproti busu (30 kč je tam i zpět). 15 Kč + opotřebení tedy za hodinu zábavy občas akceptuji jako cenu za "atrakci".
Obvykle se snažím jet ve dvou osobách a to se opotřebení už zaplatí. Navíc vlastním Forda Fiestu z roku 90, takže většinu opravim svépomocí, popř. za pomoci známého automechanika a platím tak jen díly, které mám navíc díky němu levnější.
Za 2 roky co ji vlastním jsem do ní nasypal max 5 000, + 2x 2 100 za povinný, který bych investoval tak jako tak. A za servis auta se v určité míře platí i když jen stojí.
|
|
|
ceny ČD moc neznám, ale když jsem chtěla lístek, tak mi bylo doporučeno koupit ho v zahraničí, protože vyjde levněji, ideálně u DB.
kominický cech je pijavice z logiky věci. Zákony vám nařizují přítomnost kominíka u každé blbiny a následně pravidelné kontroly komínů, z toho důvodu může cech hnát cenu nahoru. U nás se nechávalo vložkovat nerezovými krky a to se opravdu protočí panenky, ale cena vylezla u materiálu.
|
|
|
Vymetu komín, hlavně ten bez vložky. Zadarmo.
|
|
|
Taky miluju ČD - jel jsem cca po roce trasu Pha - Ol a zpět... klasický rychlík... Ve vlaku podmínky na zhebnutí dusno vedro.... některá okénka nefunkční tj. možnost větrání nula a i ono nechat se tři hodiny ofukovat je fajn.... To že byl vlak narván tak že se nedalo projít ani chodbou mezi kupé také nesvědčí o nějakém dobrém monitoringu vytíženosti vlaku... Takže další vlakový zážitek si nechám zase za rok.. Jediná věc byla že ve skupině 3 lidí to bylo finančně o chlup výhodnější jak autem a mohli u toho pít všichni pivo včetně "řidiče" ... Ale i tak mě prostě ČD nemají šanci přesvědčit že se do té Phy nedá dostat jinak a lépe..
Offtopic:
Ad. kominíci... kominíci jsou živnostníci stejně jako podlaháři topenáři servisáci plyn. kotlů atp.. mohou zakládat cechy a jiné zájmové organizace jako výše uvedení... Mám dojem že ten největší "cech" se dokonce ani cech nejmenuje a je to Společenstvo kominíků ČR :-) A mimo něj jich tu bude ještě X dalších různé velikosti.... ale běžný kominík cech k ničemu nepotřebuje... Pouze od novelizace staré kominické vyhlášky na novou se činovníci z tohoto společenství nejvíce angažují v médiích a tváří se že jsou jedinými... Je jasné že si pak nahodí i ceny.... ale pokud člověk hledá najde i kominíka který funguje za ceny rozumné....
|
|
Fejk to měl těžký, ZOO dokázal zviditelnit, trochu vylepšit, nadrbat pro ni prachy a ještě přitáhnout více drobných sponzorů. Jen se tam asi nechtěl zakopat až do důchodu. Taky se bránil sloučení s botanickou, ke kterému mělo dojít až po jeho odchodu. Původně do českých center jít nechtěl a moc mu to moc nesedlo. ČD nejspíš vzal jen ze zoufalství, v horším za slíbený další postup. Z venku to vypadá, že si myslel, že se o něj budou prát a k tomu nedošlo.
ČD nemůže zachránit ani tisíc ombudsmanů, těm pomůže jen privatizace, respektive zrušení.
|
|
|
http://www.bugemos.com/?q=node/239
|
|
|
A co ostatní ze série:
www.bugemos.com/?q=node/236
www.bugemos.com/?q=node/374
Jen mi tam chybí něco na téma "klimatizace ve vlaku", protože to je pravý peklo. Venku je příšerný vedro, uvnitř příšerná kosa, zvlášť kardiaci z toho musej mít radost. Ostatní z toho chytěj jenom rýmu. A energie to taky sežere víc než je potřeba.
|
|
Proč vlastně média honí Fejka? Ten přece jenom bere peníze za práci na pozici, kam ho NĚKDO musel přijmout. A NĚKDO musel takovou pracovní pozici vytvořit. Rozhazuje peníze ten, kdo bere nějaký neobvykle vysoký plat nebo ten, kdo s ním uzavřel pracovní smlouvu?
|
|
Že může s klidným svědomím kritizovat nulovou zodpovědnost plynoucí z jeho pozice? Největším (a podle mne i v podstatě jediným) neštěstím jeho postu je ten, že se jmenoval ombudsman a ne třeba výkonný ředitel kontroly kvality nebo tak něco.
Úkoly, na kterých měl pracovat, byly svým dopadem na cestující rozhodně pozitivní a rozhodně pozitivní je i to, že se vůbec někdo touto kapitolou začal zaobírat, byť to asi zpackal názvem "ombudsman" a angažováním mediálně známé tváře, kterou zveřejnění platu prakticky zlikvidovalo.
|
|
Souhlasím s těmi, kdo mají pocit, že autor ve vlaku dlouho neseděl, ale jen tak vypouští slovíčka bordel, špína, zpoždění, neochota, protože DF core mu za to zatleská.
Pokud jde o Fejka, tak hon na něj je bohužel mediální realita. Noviny a televize vždycky budou nahánět podbné "kauzy", protože masy je kupují a chtějí. Ombudsmanův plat, ačkoli jeho pozici zvládne referentka oddělení reklamací, je odrazem postavení ombudsmana na úrovni představenstva. Ta odpovědnost tam samozřejmě není, ale úroveň práce a vyhodnocení výstupů pro referentku opravdu není.
|
|
|
Já v něm sedávám párkrát do roka, manželka o něco častěji, děti (vzhledem k debilní věkové omezenosti vlastnit ŘP na auto) poměrně často.
Uklizený vlak jsem nenatrefil snad nikdy v životě (za uklizené neberu přešmudlanou podlahu a sedadla otřená pozadím jiných cestujících). O zpožděních bych mohl sepsat článek (až se jednou zase rozhodnu služeb ČD využít, na nádraží na to bude určitě čas). A neochota? V paměti uvízla jen paní za šaltrem pokladny kdesi na Moravě. Byla velmi příjemná a ochotně poradila. Uvízla proto, že byla výjimkou.
|
|
|
jezdím Olomouc Praha a zpět 1-2x týdně už léta. Důvod je prostý: na D1 mě může čert vzít, jenom tam vlezu. Nemluvě o tom, že Pendem jsem za 2 hodiny na hlaváku ať se tam děje cokoli, IC jenom o málo později. Jízdní řád až na výjimky celkem dodržován, větší výluky určitě méně často než kolony na D1.
Za poslední 3-4 roky se stav dálkových spojů rozhodně výrazně zlepšil, s ohledem na možnost zakoupení jízdenek přes net je možno i míru interakce s personálem minimalizovat.
Jestli on problém není v tom, že na tu "dráhu" už jdete předem nastartovaný, protistrana to vycítí a je to tady.
|
|
|
Nevím, jak vlaková souprava něco vycítí (a stihne se uvést do špinavého stavu a ještě se zpozdit).
Fajn, ale ony existují i nedálkové spoje. Je hezké, že se ČD daří dodržovat jízdní řád u Pendolína a asi je také udržuje v čistém stavu. Bohužel se zřejmě tak vyčerpá, že na ostatní spoje už nezbývá.
|
|
|
Já jsem jel vlakem naposledy před dvěma týdny.
Vlak byl čistý, klimatizovaný, jel přesně podle jízdního řádu.
Elektrina v zásuvce byla, Internet internetil, hlášení následující stanice bylo i v angličtině, nikdo nezmatkoval, kdy má vystupovat, všechno naprosto v pohodě.
Byl jsem spokojen jako obvykle, italskými vlaky jezdím rád.
|
|
...milují jízdu vlakem, ostatně i já jsem byl v jejich věku stejný a pamatuji jak jsem s dědou chodil po Vinohradské třídě z Jiřáku dolů k Muzeu koukat na vlaky na Hl. nádraží, jeden čas jsem chtěl být i strojvůdcem (pak kosmonautem atd...) stejné přání má i můj mladší syn (uvidím jestli z toho vyroste jako já:-)). Občas jim jejich přání (jízdu vlakem) plním, výlety vlakem bývají zábavné a vzrušující, je tedy pravdou, že využíváme zejména lokálních spojů (typicky okolo Sázavy mezi Stř. Skalicí a Světlé nad Sázavou - tzv. posázavský pacifik) kde si na úroveň lokálky nemohu stěžovat ani v nejmenším (jezdí na čas, je poměrně čistá, není přecpaná, má instalované držáky kol, jízdenku kupuji ve vlaku, průvodčí jsou ochotní a rádi konverzují a zastávky jsou spíše boudy na kterých lze zlepšovat nebo zhoršovat kvalitu jen stěží:-)). Vlak užívám k zábavě a povyražení, kdy nezáleží ani tak moc na ceně lístku (nepřijde mi nijak drahý) či času. Kauza ombudsmana p. Fejka mě nechává chladným, považuji ji jen za mediální tyátr (aby bylo o čem psát) než za nějaký, z běžného rámce rozhazování, vybočující exemplární případ. Já mám prostě vlaky rád (považuji je za jeden z nejlepších dopravních prostředků co člověk vymyslel) a jediné co mě mrzí je, že investice, které jdou z husta z daní, nejsou investovány ku prospěchu drahám, ale k obohacení lehkoživů. Což potvrzují všechny politické reprezentace neschopností (umělou) dráhy konečně zprivatizovat.
|
|
|
Nojo, jsem asi podobně cáklej. Vlakem jezdím pro zábavu s nejmladším dítětem. Po Brně je to rychlejší a fun factor je oproti zavšivené MHD daleko vyšší. Takže buď jedu autem, nebo jdu pěšky, případně vlakem. Pokud není jiné řešení, tak s odporem vlezu do socky.
|
|
Je to sice OT, ale myslim, ze to zdejsi ctenare zaujme:
http://tinyurl.com/6xv9mwd
Nazev clanku je "Doprava v Budějovicích zhoustne, na Modrý most už nesmějí auta."
|
|
|
Správně. V Budějcích je třeba podporovat cyklistickou dopravu. To by bylo, aby v hlavním městě libertariánů se jezdilo auty...
|
|
Jak tento clanek zapada do tematiky aut?
|
|
|