|
Chápu to dobře, že nám tu "hrozí" rekurze v praxi? Nezaplacení pokuty způsobí zahájení přestupkového řízení, jehož výsledkem bude nařízení zaplacení pokuty. Její nezaplacení způsobí zahájení přestupkového řízení, jehož výsledkem bude... atd atd?
|
|
Takhle to vidí Lidovky: http://www.lidovky.cz/vznika-deravy-zakon-ridic-se-zas-muze-vylhat-z-trestu-pfd-/ln_ domov.asp?c=A110617_212421_ln_domov_ape
Doporučuji vzít si ke čtení kýbl :-/
|
|
|
no jo...kolina je známý, zkorumpovaný pičus, který jen pod svým jménem uveřejňuje cizí texty, protože na informaci v nich obsažené "je zájem", protože vhodně přiohýbá veřejné mínění.
možná se jednou naseru a zaplatím mu za zveřejnění nějakého článku z www.osbid.org 8o)
|
|
|
Cosi mi říká, že by to neotiskli, neb by to šlo proti redakční politice tohoto pravicového intelektuálního periodika.
|
|
|
|
Každý má svou cenu. Otázka je jen ta, zda z hlediska minimalizace nepředvídaných následků se ještě vyplatí koupit novináře, který by měl kritický článek vydat, nebo rovnou autora toho článku :-D.
|
|
|
Tohle téma se intenzivně řešilo i na ksichtoknize Svobodných. Zaráží mne, kolik Strážců Tradičních Hodnot je mezi příznivci SSO - represe je správná, protože jinak by zlí piráti unikli potrestání. Tak je to správně a tak to má být! Ach jo.
Pravdou také je, že se najde sto plus jedna způsobů, jak s orgány vyjebat, ale orgány stejně získají, protože z těch 500k řidičů, co odmítli vypovídat proti sobě nebo svým blízkým, to většina udělala prostě proto, že je to snadné. Mezi "nevypovídat" a "aktivně se bránit" je obrovský rozdíl.
Bonus: všimli jste si, že v den, kdy se tohle "profláklo", byl hned článek na Seznamu o zlotřilém pirátovi, který zas řádil? Mám takový pocit, že nás čeká slušná serie článků na téma "Zabil babičku - sežral jí (suché) rohlíky - ujel"...
|
|
|
Mi je z SSO taky na blitku už asi rok. V komunálních volbách jsem je raději nevolil. Vsadili na mladé pulce bez zkušeností jako je třeba Smetka, kteří jsou sice plní ideálů, ale v diskusi shoří jako stoh slámy a vykostí je i ženská na podatelně, protože neznají ani správní řád...atd.
|
|
|
*krčí rameny* Pořád je to asi tak ta nejlepší alternativa. Blbci jsou v každé straně. A řekněme si narovinu - alespoň se snaží.
|
|
|
Člověče...já už to tak nevnímám. Pamatuj, že nejhorší nepřítel je aktivní blbec.
|
|
|
Ano, blbci jsou v každé straně. Ale dosadit si na post místopředsedy člověka, horujícího za omezení svobody slova?
Hint: Payne.
Ale taky jsem je volil :-/
|
|
|
Myslíte to, jak se snažil udělat trestný čin z popírání holokaustu?
|
|
|
|
*krčí rameny* Za sebe mu zrovna tohle nezazlívám, protože antisemitismus nesnáším jak mor a všelijaké žvásty typu D.Duke, nebo Irving jsou jím přímo napuštěné.
|
|
|
Já mám sice k antisemitismu postoj stejný, ale zazlívám mu to velmi. Jakmile se jednou státu dá pravomoc rozhodovat o tom, jaké názory jsou správné a mohou být šířeny, je to v háji. Jak to říkal Niemöller: Als die Nazis die Kommunisten holten...
Kromě toho oni se tihle pošuci nejlépe historicky znemožní sami, což je skvěle vidět zrovna na Irvingovi - vyhoštění z USA a uvěznění v Rakousku mu popularitu spíše zvýšilo, zatímco civilním sporem s D. Lipstadt se totálně znemožnil a finančně zruinoval.
|
|
|
Problém je, že Payneův návrh byl prostě populismus a přiznejme si - SSO se bez populismu a špetky demagogie přes 0,3 procenta nikdy nedostane.
|
|
|
Ale ale...co to vidí mé bystré oči... mistr Smetka plive na SSO? Co se stalo?
|
|
|
Shoda jmen. S SSO mám společného jen to, že jsem je volil (nejmenší zlo).
|
|
|
Nikdo na nic nevsadil, prostě byl Smetka řádně zvolen. Já ho také nemusím, na druhou stranu, vyčítat to mohu hlavně sám sobě - mohl jsem se volby také zúčastnit, ale nesledoval jsem to a uniklo mi to. Nadávejte tudíž v první řadě sám sobě. Měl jste možnost do věcí zasáhnout, místo toho jen žvaníte.
|
|
|
"Nikdo na nic nevsadil, prostě byl Smetka řádně zvolen. "
Pak je to smutné...
|
|
|
Honzo, problem SSO je ten, ze nejsou lidi. 730 lidi vcetne priznivcu je zatracne malo. A jak si sami uvedomuji, v tento okamzik by byl pruser byt zvolen dal nez do komunalni politiky. Bohuzel. Ideje jsou velmi zajimave, ale chybi lidska zakladna.
|
|
|
Nesouhlasím. 730 je dost na to, aby byli schopni něco vymyslet, připravit a podniknout.
Podívej se na Zmrdo*mat. Dohromady je jich asi 10 a mají na radnici komisi pro ocyklenou dopravu...
Ba ne. V těch 730 je moc sráčů, který těch pár schopných táhnou za nohy ke dnu. V parlamentních volbách jsem jim to hodil, no v komunálních už ne...
|
|
|
Ale no tak. Zastánci represe tam byli asi tři a dostali řádně po hubě. Zřejmě to ani nejsou členové strany.
|
|
|
Mnaja, kolečka zapadla do sebe - nejdřív masivní kampaň proti pirátům (Trpišovský, Lacina a podobné), teď tenhle výblitek Humla a spol., Bártovy zastřené výhrůžky, že na silnicích udělá pořádek... A ovčani nadšeně bečí, že to "ouřady těm pyrátům nandaly" (idnes, novinky apod.). Co bude dál?
|
|
|
mas nejakej argument proc se ti nelibi trpisovskyho kampan? v zajmu odboje proti systemu jsi schopen zastavat se zmrdu?
|
|
|
Trpišovský je možná kokot (nevím, nepotkal jsem ho), ale dělat z něj obětního beránka není zrovna fér, i kokoti mají právo na spravedlivý proces.
|
|
|
nejde o to, kdo je obětí kampaně, ale jak je kampaň vedena a jaké jsou použity "důkazy".
trpišovský, ať je zmrdem jakým chce (a nehádám se, že není), byl vystaven pokusu o vykostění poté, co za ním jedoucí řidič nedodržel bezpečný odstup. o tom, jestli mu hodil kotvu nebo ne se můžeme pobavit, no tvrzení "hodil" má stejnou váhu jako "nehodil", protože tam nikdo z nás nebyl.
|
|
|
Nějaký psychopat Trpišovský rozhodně není událost na titulku. Zpráva: "Dřevorubec Karel Novák vymlátil hospodu U Bejšků v Horní Dolní" také neokupuje tři dny titulní strany ;-)
|
|
|
Nelíbí se mi, že se z Trpišovského udšlal ukázkový případ piráta na základě něčeho, co se stává dnes a denně. Trpišovský je pako, o tom žádná a trocha pokory by mu vážně neuškodila, ale důležité je pozadí - totiž že se na jeho příkladu (a příkladu Laciny a několika dalších menších případů, co proběhly médii) cíleně budoval tzv. obraz silničního piráta: manažer nebo podnikatel, majitel silného velkého vozu, který nezná ohledy a díky svému majetku jde přes mrtvoly. Podobná desinformační bublina se během loňského roku vytvářela kolem řidičů aut značek BMW a Mercedes (dokonce na toto téma kdesi vylezl průzkum, který říkal, že řidič kolem dvaceti let ve velkém silném voze, převážně Mercedesu a BMW, jsou nejpravděpodobněji kandidáti na silniční piráty). Ovčané dostali cíl pro své dvě minuty nenávisti, takže nevnímali tolik ty skutečné průsery kolem VV, TOP09 a dalších.Kromě toho bylo tohle součástí mediální masáže, jejímž cílem je zřejmě omezit svobodný pohyb občanů a otupit jejich právní sebevědomí, takže budou snadněji procházet kamery na silnicích, rychlostní pasti apod. Jinak si to neumím vysvětlit.
|
|
|
Tak Trpišovský je dobytek a na to, že vybržďoval autobus, je důkazů dost a dost. A když je někdo takový lobotomik, že vybržďuje autobus, dá se předpokládat, že vybrzdí i někoho jiného.
Nicméně to, co kolem jeho osoby dělají novináři, je fakt neuvěřitelné a je mi z toho na blití. Cíl je plus minus stejný, jako konstatujete Vy.
|
|
|
Ovšem dal bych si pozor na syndrom "nepřítel mého nepřítele je mým přítelem". Organizace bojující proti silniční buzeraci by se měly od těhle případů spíše distancovat (možná vyjma situací, kde jsou přesvědčivé důkazy o nevině dotyčného), jinak jejich oponenti mají velmi lehkou práci - položí rovnítko mezi bojem proti buzeraci a obhajobou pirátů a je vystaráno.
|
|
|
Myslím, že si tady všichni uvědomují, že problém má dvě základní roviny: jednu představuje Trpišovský (očividně charakterově závadný člověk) a druhou pak ta mediální bouře, která se kolem něj rozpoutala. Rovina č. 1 se eliminovat dá - Trpišovský zkrátka jednoho dne naběhne na někoho, kdo bude mít víc testosteronu a ten ho ukončí. Problém je ona mediální rovina a bohužel nikoliv dostatečné množství lidí skončí jen u prohlášení "jen s piráty zatočte" a dál nepřemýšlí...
|
|
|
Jásající ovčani dostanou za chvíli po piči a bude po jásotu. VIP značky totiž fungují beze změny dál, takže to nejenže odserou, ale ani neuviděj žádný posun k lepšímu. A dobře jim tak.
|
|
|
Tak já nevím, ale například u našich, kteří jinak patří k fanklubu dopravní buzerace a často se na toto téma hádáme :-) žádná oslava nebyla, ani uvedenou změnu nekvitovali nějak z povděkem. Protože:
a) Mají určité pochybnosti o souvislosti automatických radarů s bezpečností silničního provozu
b) Mají určité pochybnosti o tom, že sankce jsou vymáhány pro všechny stejně
c) Nějak cítí, že to nic nezmění, protože mají ještě v živé paměti ódy na bodový systém a následný skutek, co utek
Těch lidí, co to systému žerou, podle mne poněkud ubývá.
|
|
|
No a takový obyčejný člověk se velice snadno zamotá do pavučiny nepřehledných zákonů, vyhlášek a předpisů, takže pro něj bude rychlejší a snadnější nezkoumat tu pokutu, co mu najednou dorazila a raději zaplatit. Vždyť je to bez bodů a pyráty budou mít utrum, no ne? ;-).
|
|
|
Ještě bych dodal, že advokát nebo dostatečně šikovný člověk by jako specialista na řešení dopravních přestupků a dopravní šikany mohl mít celkem zlatý důl (co Ty na to, JJ?).
|
|
|
Moje zkušenost je taková, že lidé za právní služby v této oblasti zatím nechtějí moc utrácet peníze. Ještě tak, když jde někomu o řidičák, k tomu ovšem tato novela nesměřuje, spíš naopak.
|
|
|
Měl jsem dodat - za rozumné ceny, samozřejmě :-). Většina výplodů odborů dopravy je stejně jako přes kopírák a složitější případy se řeší už nyní individuálně.
|
|
|
Jistěže za rozumný ceny, já to ani jinak neumím. :o)
Tyhle věci dělám docela rád, protože se tím bojuje proti zmrdům. Ale ne zas tak rád, abych je dělal úplně zadarmo (vyjma rodiny a blízkých přátel, kde se spokojím s teplým slovem a popřípadě tekutou odměnou). Navíc mám takovou zkušenost, že služeb, které jsou zcela zdarma, mají lidé tendenci si málo vážit.
Ale pozor, pokud má ta práce vypadat rozumně, bývá většinou třeba se nad tím trochu zamyslet, rozhodně to není tak, že se někde za pár minut vyplní nějaký vzor. Případ, kdy jsem mohl plně obšlehnout již dříve vypracované dokumenty z jiného případu jsem snad ještě neměl, na druhou stranu je ale fakt, že rutinní věci - sekání plaťáků nebo nějakých standardizovaných podání moc nedělám. Otázkou je, jak moc by se ta podání dala standardizovat v případě obrany proti správnímu deliktu dle nynější novely, to ukáže až praxe.
|
|
|
Kdybych neměl co do huby, resp. nebyl se schopen živit ničím jiným, možná bych o tom uvažoval. Tak jak to je by se mi to trochu eklovalo takhle žít z cizího průseru, takže radši budu dál pomáhat zadarmo nebo "výměnou" za příspěvek na charitu.
IMHO se teď ale poptávka po takových službách spíš sníží - skutečným strašákem byla ztráta řidičáku vybodováním a ta je teď v podstatě pasé. Spousta lidí radši "v klidu" zaplatí pokutu, než by financovala nějaké dlouhé spory s úřadem.
|
|
|
Pokud nejezdí. Pokud jezdí, je to jiná. Máma má Fiata Pandu, táta Škodu Favorit, oba jezdí poněkud pod rychlostní limity a nezdá se jim, že by pirátů nějak ubývalo.
|
|
|
Hlavně když nebude ubývat, ideálně bude přibývat, těch co to platí.
|
|
Osobně si myslím, že by se zájmové organizace (OSBID apod.) či alternativní politické strany měly zaměřit hlavně na zjednodušení života na silnicích. Kampaně, osvěta a všechny tyhle marketingové nástroje. Cílem by mělo být například vybudování povědomí, že rychlostní pasti jsou buranské, nečestné a jejich autor by měl být vyválen v dehtu a peří a vystaven na náměstí všem ku posměchu; že dopravní policie není od vybírání pokut za každou cenu, ale od toho, aby zamezila vznikům potenciálních nebezpečných situací (např. řízením provozu na dočasně nepřehledných místech apod.); že les dopravních značek se má vyskytovat pouze v anekdotách atd. V poslední době se děje pravý opak - starostové se veřejně těší, jak budou dojit projíždějící řidiče, městští ploskolebci botičkují a zabukují jako o život a chudáci řidiči musí ještě dodržovat mnohdy samy sebe popírající dopravní značky a omezení, lemujících silnice hustěji, než kdysi topoly.
|
|
|
Zajmove organizace jako OSBID by hlavne *nemely vubec existovat*. Nikdy je nikdo nevolil a tak nemaji pravo do cehokoliv kecat. Rekl to nas vsevedouci imperator Klaus II Narcisistni. Dokonce organizace jako je OSBID prirovnal ke komunistum:
http://tinyurl.com/5rmphak
A to mu zdejsi osazenstvo virtualne liba prdel na pockani. To jsou panecku paradoxy. Jo, pardon, ja jsem vlastne zapomnel, ze zatimco ekologicke organizace jsou zle, OSBID je hodny. Protoze to rekl sam D-Fens. A tak to jo.
|
|
|
OBSID má nějaké granty od státu, event. EU?
|
|
|
Pokud vím, tak nemá - jede čistě za svoje. Proto o něm nejsou spoty v TV ani v rádiu a nemá ani reklamy v celostátních médiích...
|
|
|
Tak o čem ten jedinec píše?
|
|
|
Snazi se neco ovlivnovat? Ano. Volil jeho zastupce nekdo? Ne. Splnuje tedy podminky Imperatorovy kritiky.
|
|
|
Zjevně nemáte smysl pro jemné rozdíly...
|
|
|
Tak to zjevne Imperator (nebo dotycny reporter MF) nema taky.
|
|
|
Zejména mě v článku pobavila věta
"Klaus v sobotu kritizoval nevládní organizace (NGO) na konferenci pořádané společností PepsiCo."
Jinak myslím, že Klausovo dítko, které on sám už delší dobu pomáhá udržovat na přístrojích, proevropská levicová ODS, praktikuje NGOismus také. Opakovaně jedná mimo svůj volební program případně ho ihned po volbách redefinuje na nějaký jiný, takže se dá říci, že ani je nikdo nevolil takové, jací jsou.
|
|
|
Ono by stačilo říct, že Klaus, jak má občas v lecčems pravdu, tak taky dost často prostě jen blbě kecá a tuhle diskusi jsme si mohli ušetřit :o) Přečetl jsem si teď těch 70 jeho výroků, co kdesi publikovali k těm jeho sedmdesátinám a dost z toho jsou opravdu perly.
|
|
|
To já zase četl v Rudém právu, že Reagan je přihlouplý neúspěšný komik a jeho zvolení prezidentem USA ukázka pokračující dekadence republikánského elektorátu. A ve Völkischer Beobachter tuhle strašně strhali Winstona.
|
|
|
Ale fuj, ze se nestydite rikat takove veci. Vsichni prece vime, ze Imperator ma dlouhodobe dobrou konzistenci nazoru a proto si zaslouzi obdiv. Hmm, nebo ze by konzistenci stolice? Uz od dob, kdy v 90. letech psal nase zakony s "pomoci" svini jako byl Stehlik nebo Kozeny mam trochu problemy rozlisit, co mu to vlastne pada z huby...
|
|
|
Áááno. Tak to určitě je, Pepy tety známý spolužačka z učiliště dělala v Poldi uklízečku a viděla, jak tam Stehlík ty zákony píše!
|
|
|
Mozna vas to prekvapi, ale je to natocene a v archivech CT. Casti toho zaznamu pouzil Erik Tabery ve svem dokumentu Vladneme, nerusit nebo Tady je Sloufovo (ted nevim ve kterem).
|
|
|
Tak to mě uklidnilo. Když je to v archívech ČT, tak je to pravda.
Kdybyste věděl, kdo se na přípravě budoucí legislativy podílí teď, tak byste vomitoval.
|
|
|
Jinymi slovy, jeden za 10, druhy bez dvou za 12.
|
|
|
Začal bych třeba tím, že OSBID není KLASICKÁ nevládka.
|
|
|
Rozdíl je IMHO pouze v tom, že organizace jako OSBID bojují z mého pohledu za dobrou věc, kdežto většina ostatních NGO spíše nikoli. Samozřejmě, co je dobré a co ne záleží na přesvědčení každého soudruha.
|
|
|
Hlavně si řekněme, jak funguje NGO - čerpá peníze od státu, má placené zaměstnance a prosazuje svůj program přes média. Kolik z toho splňuje OSBID?
|
|
|
|
Greenpis čerpá prachy od státu? Ne že bych jejich financovábí nějak zvlášť sledoval, ale mám dojem, že většinu tvoří soukromé zdroje, ať dobrovolné, nebo nedobrovolné.
|
|
|
Ac jsem cekal opak, je tomu skutecne tak. GP zadne prachy od vlad nebere, tedy pokud muzeme verit Vsevedouci Encyklopedii Lidstva:
http://en.wikipedia.org/wiki/Greenpeace#Funding
|
|
|
Tahle definice je problematicka, pane kolego. Spousta zmrdu z Buzno*Slapu je bytostne presvedcena, ze za dobrou vec bojuje take. Totez se tyka mladych socialnich demokratu, mladych komunistu a vseho mozneho dalsiho xindlu.
|
|
|
Jeste ze Imperator na te prednasce nerekl, ze by se podobne organizace mely zakazat...
|
|
|
Stejne tak nerikal nic o strileni na Caleba, dodavam jen ciste pro uplnost...
|
|
|
Jo jo, svoboda projevu musi byt...
|
|
|
V zásadě je to pravda, jako je pravda tisíc jiných věcí, které nelze za daných podmínek uskutečnit a existují jen v hlavách různých intelektuálních veličin jako Caleb či Klaus.
Například je pravda, že kdyby se na mraky namontovaly benzínové pumpy, letadla by nemusela lítat dolů tankovat a ušetřilo by se za palivo.
|
|
|
Ach jo, to je jak když do prachy do Řecka hází. Tak ještě jednou:
www.klaus.cz/clanky/1211
Co to bylo kousek vedle o žraní hada?
|
|
|
Technicka: ten vas clanek je o jinem projevu na jinem miste, i kdyz na podobne tema.
|
|
|
Nicméně na otázku, jestli Klaus kritizoval NGO, nebo NGOismus ten článek odpovídá. NGOismus, jako když se odbory snaží zastavením pražského metra prosadit program ČSSD.
|
|
|
A jinak tedy i přesně k tomu projevu:
Co Klaus neřekl – dementi č. 1
http://www.klaus.cz/clanky/1951
Zpravodaj ČTK to asi trochu popletl. Jinak ten článek je poučný a zábavný, stejně tak diskuze pod ním.
|
|
|
Smrdí to tady Aleffí závistí...
Nálepkování je vohnoutí race...a překrucování vět vytržených z kontextu zase zmrdí taneček. Jsi skutečně všestranný. Blahopřeji!
----------------
Jen naivka by chtěl od tak ovlivnitelného zoufalce, aby si zkusil udělat názor na něčí činnost, aby pak mohl posoudit, zda se obecný výrok týká i této oblasti...
|
|
Tak mě napadá, že zbývá jen vytvořit pomník či památník osoby blízké.
Taktéž by neuškodilo vyhlašování "Ceny osoby blízké" za činy, které povedou k navrácení její důstojnosti a hlavně budou připomínat její tragickou smrt. Kterému z velikánů lidské minulosti bylo tolikrát veřejně usilováno o život, ač učinil tolika dobrého že!
Osoba blízká určitě uštřila mnoho peněz a a času a za to jí patří dík a věčná sláva.
Čest její památce!
Jen by se z ní neměl stát mučedník v podobě "České strany osoby blízké". (zkratka Čsob je odporná.)
|
|
|
No, tak se do toho pustte. Narozdil od statnich zmrdu, kteri maji na vse tolik (nasich) penez, kolik si jen pomysli, zdejsi komunita na to nema ani pridel peniz, ani lidi, co neudelame sami, to neni. Takze do toho...
|
|
|
Mno, uvolnilo se místo na náměstí Kinských :-))
|
|
Dobrý večer d-fensi. Překvapilo mě, že v článku důsledně nerozlišujete mezi řidičem a provozovatelem.
|
|
|
Doufám, že teď ano. Ono to někdy ani nejde, pokud má být text srozumitelný.
|
|
|
Díky. Já vím, hnidopich. Článek mi jinak mluví z duše.
Poněvadž jsem blbej na vkládání odkazů, dovolím si zde nakopírovat svůj diskusní příspěvek z 23.2.2008:
"Přidávám také svůj názor na způsob jakým by se státní správa mohla pokusit zmíněné právo občana obejít. Technologicky nejjednodušší (si myslím) bude odpovědnost provozovatele za spáchaný přestupek vložit do právního řádu jako správní delikt (jiný než přestupek; nezkoumá se zavinění jako u přestupku, odpovědnost je objektivní a dopadá bez rozdílu na právnické i fyzické osoby). Pevně však doufám, že podobný návrh narazí na tuhý odpor odpovědných legislativních složek (Ministerstvo vnitra jako koordinátor správního trestání? Ústavněprávní výbor PS?) pro značnou nesystémovost, účelovost a zbytečnou "kriminalizaci" provozovatele vozidla."
Takže jsem doufal marně.
Mám v hlavě pár drobných postřehů proti tomuto paskvilu, příležitostně je k případnému použití pošlu v rámci "konspirace" na váš e-mail.
|
|
|
Myslím že nedoufal marně, zmíněné instituce nedostaly příležitost se k tomu vyjádřit, protože úřad zmr. Bárty jim sice poslal návrhy zákonů k posouzení, ale zmr. Huml pracoval paralelně a ve snaze předstihnout poměrně pomalou legislativní mašinérii to vpálil to druhého čtení jiné novely; snad aby mu to nikdo nevyfouk a mohl to vydávat za vlastní zásluhu. Že by to podrobili analýze sami poslanci během jednoho týdne taky nehrozilo.
Děkuji za zdrženlivost ohledně postřehů a o totéž prosím i další. Zatím se v médiích daří celou záležitost vařit na malém plameni a nikdo do toho moc nevrtá, což je paradoxně dobře.
|
|
"Není mi známo, co se bude dít, když provozovatel opět nezaplatí a tak pořád dokola, s ohledem na § 125g bude muset správní orgán nejprve stíhání pro správní delikt ukončit a pak, po neúspěšném zjišťování pachatele přestupku, jej zase zahájit."
No nevím, i s vystudovanými právy a několika lety advokátní praxe za sebou si někdy připadám v naší právní džungli jako laik, ale ono už u nás neplatí ono "ne bis in idem" - čili ne dvakrát v téže věci? Po pravdě řečeno, možná bych se ani nedivil. Ach jo.
Jo a jinak uplynutím roční lhůty to skončit nemusí. V zákoně 133/2011 Sb. (zatím poslední novela zákona o silničním provozu) byla prodloužena lhůta pro projednání správních deliktů právnických osob a fyzických osob podnikajících na 4 (čtyři) roky. Tenhle stát stále více ukazuje, jak se snaží vyjebávat s lidmi, kteří se při obstarávání chleba našeho vezdejšího spoléhají sami na sebe (jsou to přece potenciální silniční piráti v drahých zahraničních vozech s kmotrovskou espézetkou...)
|
|
Tak jsem zvědav jaké na to budou cheaty. Zatím jsem skončil u trojkombinace Lídl kola + hrst prachu + SPZ :D
|
|
Tak proč se neodvolat na příslušná místa?
|
|
"Myslím, že se jedná o pokus obejít některé principy, na kterých stojí listina základních práv a svobod (zejména princip materiální pravdy)."
- Tady nesouhlasím (i když s celým článkem jinak ano). Neřekl bych, že se někdo nějak snaží obejít principy, na kterých stojí listina základních práv a svobod, oni (resp. Huml) na to imho prostě kašlou a vůbec nějaké podobné věci (jako třeba ústavu) neřeší, protože prostě oni ví, co je správné (samozřejmě jediné správné) a pokud jim stojí v cestě nějaká blbost jako listina základních práv a svobod, případně ústava, tak to vnímají tak, že takže to určitě nebylo myšleno a že nějaké právní kličky jim brání v páchání dobra (jsem celkem přesvědčen, že tihle lidi, když vidí nějakou věc, která je v jejich očích "dobro", tak úplně ignorují cokoliv a prostě VŮBEC NEUVAŽUJÍ o nějakých vyšších principech a/nebo hodnotách).
|
|
|
ne "že takže", ale "že takhle"
|
|
Když je někde 90 jedu 80! Kdo jede rychleji, toho zavřít až zčerná! Pokuty na vás hajzlové. Když můj táta dělal příslušníka na malý vsi, všichni si ho vážili. Dneska nám nadáváte.
|
|
|
Tvého fotra by si většina vážila i dnes, kdyby tě byl býval aplikoval matce orálně.
|
|
|
no, tak ho aplikoval análně, no bóže:)
|
|
|
Jako že by si dal napřed nohy za hlavu, nepolykal a potom honem to tam plivnul?
|
|
|
Zrovna vcera jsem jel v obci cca 90, nejakej deda se mi pred auto nakybloval z odpocivadla ve svem auticku a kdyz jsem ho (zcela bezpecne a s klidem) predjizdel, tak na me taky koukal jako na pirata. Co na tom, ze je to rovna prehledna cesta u lesa a louky z druhe strany bez jedineho domu ci chodce a obec je to jenom proto, ze se nikomu nechtelo davat o dve znacky vic (btw je zajimave, ze jinym typem znacek naopak nesetri vubec) ... dokonce i policajti maj dost rozumu, ze v tomhle useku nikdy nemeri i kdyz by to pro ne mohl byt relativne zlaty dul ...
|
|
|
Vy jste ale vtipálek... *oči v sloup*
|
|
co kdybych nějakým způsobem registroval vozidlo na zahraniční společnost Podfuck Car Import Ltd. se sídlem na ostrově Seychely, technicky by sice bylo obtížné vyřešit zákonnou pojistku ale možná ani to ne.
Soudruzi fízlíci budou muset posílat počtu pěknědaleko za pěkný prachy... a to se jim nevyplatí.
Označit jako pachatele přestupku Abdullaha Charífa Ibn Nguna ze Súdánu asi nebude úplně šťastnej nápad, protože to by byla křivá výpověď. No...uvidíme.
|
|
|
Myslím, že to je zbytečně složité...prostě v případě pozvánky prohledám černou kroniku a nahlásím jako řidiče nejbližšího nebožtíka, který mohl v daný okamžik ještě fungovat....poštu již nepřebere a další důkazní věci jako výslech čerstvých pozůstalých nechám zcela v režii správního orgánu.
|
|
|
No, imho má obviněný stále ještě i v Czechistánu právo na jakoukoliv, tedy i křivou výpověď, ne?
O offshorové firmě už jsem z různých důvodů také uvažoval, jest tu někdo z P.T. obecenstva, který s tím má praktickou zkušenost?
|
|
|
Neco podobneho me taky napadlo. Brani neco provozovat v EU vozidlo, prihlasene nekde hodne daleko?
|
|
|
Spousta drobných zákonů a předpisů... Namátkou:
1. Celní předpisy - ve většině zemí Evropy smíte auto "zvenčí" provozovat jen nějakou dobu, typicky 6 měsíců. Pak ho musíte zaregistrovat v místě a případně zaplatit clo a DPH (od kterých můžete být v některých státech za některých okolností osvobozen).
2. Pojištění - takové auto nemáte šanci dlouhodobě pojistit. maximálně nějaká krátkodobá pojistka, zaměřená primárně na turisty ze států, kde pojištění není povinné nebo není s evropským systémem moc kompatibilní.
3. Věci jako technická kontrola, pokud místo registrace není signatářem mezinárodních smluv, které řo řeší.
|
|
|
Nicmene zajimalo by mne, jak to resi soused - je obcan USA, ma dovezene auto, jezdi bez predni SPZtky (v USA neni potreba) a nevsiml jsem si, ze by mel problemy (nebo vozil auto kazdych 6 mesicu zpatky do statu...)
|
|
|
Přední SPZ (RZ) není třeba pouze v některých státech USA. Třeba New York ji vyžaduje.
Jak říkal Švejk: "Vono je vůbec moc věcí na světě, který se nesmějí dělat, ale můžou se provádět."
Dokud souseda nikdo nepráskne nebo se nějak nepřiplete k něčemu, aby by se v tom někdo začal hrabat, je v pohodě. Ale stačí aby někde dostal dvě pokuty za parkování v rozmezí 7 měsíců, ouřada či polopolicajt si vzpomněl...
Předpokládám, že zde se bavíme o řešení, které těmito nedostatky netrpí.
|
|
|
No, vzhledem k tomu, ze jezdi s tim i jeho CZ manzelka uz asi rok a ze tam u nas (Brno Kohoutovice) relativne casto stoji cajti (rychlost, STK), tak to asi NEJAK jit musi...
Podle mne je musi kazda takova kontrola zastavit - uz vidim, jak se cajtovi chveje placacka vzrusenim pri spatreni auta bez predni SPZtky...
|
|
|
A co zůstat majitelem vozidla, ale provozovatelem by byla "vzdálená firma", která by auto měla "pronajaté" ? To by mohlo vyřešit problémy jako povinné ručení, stk atd. IMHO taková firma by pokutu klidně i mohla dostat, ono by se to těžko vymáhalo ...
|
|
|
To není úplně špatný nápad, bohužel ale není moc snadno aplikovatelný u OSVČ nebo právnických osob, kde člověk potřebuje dostat náklady na provoz a údržbu do nákladů majitele (a co si budeme povídat reálného provozovatele). Není to úplně nemožné, ale komplikované ano.
|
|
|
A nešlo by to vyřešit jednoduše tak, že smlouva o pronájmu bude obsahovat ustanovení podle kterého vámi zmiňované náklady hradí majitel ?
|
|
|
Jak resit STK (ci jeji ekvivalent)? Jak resit povinne ruceni a zelenou kartu?
Realnejsi varianta mi prijde Ukrajina - ale tam zase o strach, aby neprisel jednou Ivan Ivanovic a nerekl "Davaj klice"...
|
|
|
Ivan Ivanovic muze byt provozovatelem, ale z toho neplyne, ze by mel byt majitelem. Provozovatel a majitel mohou byt dve ruzne osoby. Napriklad, pokud mate auto na leasing, provozovatel jste Vy, zatimco majitelem leasingova firma. V tomto bych problem nevidel :-)
|
|
|
Aha,
já to bral spíš opačně... Tedy vozidlo registrované zde, ale přihlášené na "hodně dalekou firmu". Třeba se jí ani ouřadu nevyplatí obesílat...
|
|
|
|
Majitelem auta může být kdokoliv a pojistníkem zase někdo jiný. Důležité je, aby byla pojistka sjednána a zaplacena. To lze.
|
|
Kazde poruseni pravidel ma byt radne a exemplarne potrestano :-)
A my, jako normalni ridici si z toho MUSIME vzit ponauceni.
Tj. slibuji, ze uz nikdy nebudu volit ODS a budu se snazit jezdit a parkovat v ramci zakonych limitu.
Otazka pro znale - jak dlouho muze trvat, nez CZ radar system vyhladovi ?
|
|
http://www.novinky.cz/finance/236730-tretina-ridicu-v-cr-jezdi-jako-pirati-silnic- mysli-si-cesi.html
|
|
http://zpravy.idnes.cz/padaji-slova-o-cenzure-internetu-bojuje-se-o-miliardy-a-omezeni- sazek-1jb-/domaci.aspx?c=A110620_110049_domaci_kop
Řekněte pápá pokeru přes net, aneb kráčíme ve šlépějích USA.
|
|
|
Tohle pry bylo (soudruhy poslanci z ODS a TOP09) taky prilepeno ve druhem cteni. Tohle snad uz ale opravdu nemuzou myslet vazne. Nejak si neumim predstavit, jak by ta cenzura mela byt technicky zajistena. Spojeni na prislusny herni server se da zajistit napriklad pomoci proxy serveru. Leda by blokovali i tyto.
Ceska Republika pry temito sazkami prichazi kazdy rok o dane ze sazek v objemu 4 mld. Kc (dnesni E15). Kdyz MF (prip. poskytovatele Internetu) zamestna dostatecny pocet lidi, kteri budou monitorovat Internet a aktualizovat blacklisty, mozna bude ta ztrata mensi a jeste se snizi nezamestnanost :-)
|
|
|
No co, tak herní firmy budou dodávat easy-to-install soft (tak na tři kliknutí s obrázkovym návodem) kterej zajistí VPN spojení na jejich proxiny který se budou automaticky měnit v okamžiku kdy budou odněkud zablokovaný....
Čili pro hráče NAPROSTO žádná překážka.
Naopak výborná cesta pro masivnější špehování a archivaci dat o všech a o všem.
Orwell by asi nestíhal ...
|
|
|
Ano, presne takhle by to dopadlo (sazkove firmy maji zajem pomoct hracum v pristupu ke hre), ale nejspis nedopadne. Opravdu si neumim predstavit, ze by provideri zacali takhle ve velkem cenzurovat Internet. Pokud tahle zvrhlost projde celym legislativnim procesem, stopne to Ustavni soud.
Článek 17 (LPZS):
(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.
(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.
(3) Cenzura je nepřípustná.
(4) Svobodu projevu a právo vyhledávat a šířit informace lze omezit zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu práv a svobod druhých, bezpečnost státu, veřejnou bezpečnost, ochranu veřejného zdraví a mravnosti.
(5) Státní orgány a orgány územní samosprávy jsou povinny přiměřeným způsobem poskytovat informace o své činnosti. Podmínky a provedení stanoví zákon.
|
|
|
Ještě je tu (i v článku zmíněná) možnost, že se jedná o aktivitu zaměřenou proti zvýšení pravomoci obcí při povolování VHA a VLA ve své jurisdikci. Něco ve stylu "přilepíme k zákonu kravinu, kvůli které se pak shodí se stolu celý zákon".
|
|
|
|
Ve ctvrtem bode uvedena 'ochrana mravnosti' by se na sazky a loterie snad nacpat dala. Ale jak k tomu prijdou Sazka, Fortuna, firmy provozujici vyherni automaty a podobne, ze jsou v CR legalni?
Pokud by z mravnostnich duvodu byly zakazane sazky a loterie jako takove, tak by ta cenzura Internetu s velkou davkou fantazie snad zduvodnitelna byla, ale v tomhle pripade nejde o moralku, ale o prijmy statu z her a sazek prostrednictvim dani, tedy o prachy.
|
|
|
Za porušení zákona škoda že se už nedá použít obušek
|
|
|
Ano, souhlasim. Take bych ty uredniky triskal za poruseni zakona tim zpusobem, ze z lidi tahaji prachy.
Pouziti obusku je mozna trochu sporne, ale v pripade nutne obrany jej proti urednikovi jiste pouzit muzete :-)
|
|
|
a hlavne na idiocii, áno?
|
|
koukám těch komentů... tak snad můj nebude zapomenut ve většině
prolítl jsem sice diskuzi rychle ale moje idea nikde (snad jsem nepřehlídl)
trochu škarohlídsky musím podotknout, že ona poprava osoby blízké má jednu velkou a nezadatelnou výhodu, ba dokonce přispěje ke zvýšení pirátství :D:D:D jisté skupiny řidičů
bez podrobnějšího rozboru v mý hlavě jsem okamžitě dospěl k tomu, že právě ona výhodnost je nesporná pro řidiče profesionály, a to hlavně řidiče "dynamitu" a dalších expresních doručovatelů zásilek, řidičů "žluťáka", řidičů trucků a tak dále v podobnosti toho, že jejich krédem je rychlost přepravy
zejména o to víc u těch přepravců, kde je jaksi veřejným tajemstvím že řidičům mimo diet a standardních výloh nutných k jízdě tito dávají navíc "pokutovné a výpalné" na případy že díky porušování předpisů je sem tam floydi zastaví a pokutují. moc dobře to mají započítáno do nákladů
no a teď jen tohle "pokutovné a výpalné" budou jakožto provozovatel vozidla rovnou na úřady - aspoň co se týče těch automatickejch radarů a tak. navíc s tou výhodou, že tím pádem je to ještě chrání před tím aby jejich řidiči popřípadě ztratili nějakej ten bod, takže o to víc teoreticky můžou "prasit"
a na závěr - dokážu si k tomu všemu navíc ještě představit, že při korupci našich úředníků se domluví tak, že "ochotně a bez vytáček" (vždy zaznamenáno do protokolu) zaplatí pokutu, takže jí dostanou na spodní hranici no a nějakej ten rozdíl s kterým by se počítalo dostane úplatný úředník, ale stále tak přepravce "ušetří"
|
|
Nikdy jsem proti Bártovi nic moc neměl, v těch štvanicích jsem mu spíš fandil , ale že vytáhl tu veš Humla do parlamentu, za to by měl skončit v pekle.
Počítám, že bývalý vébák, dopravní expert, specialista na odposlechy v ložnicích poslankyň, tvář autobazaru a bůhvíco ještě v jedné osobě , brzo přijde s návrhem nějakého paragrafíčku, dle kterého bude každý povinen neprodleně nahlásit každé své protiprávní jednání.
|
|
|
Toho bych se nebála...to by v parlamentu neprošlo :-)
|
|
Docela mě zaujala odstavec a věta:
Odpovědnost za tento delikt je totiž "zúžena" na následující případy“:
a) porušení pravidel bylo zjištěno prostřednictvím automatizovaného technického prostředku používaného bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo se jedná o neoprávněné zastavení nebo stání,
b) porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje znaky přestupku podle tohoto zákona a
c) porušení pravidel nemá za následek dopravní nehodu."
Přídu na úřad a při projednánání řeknu, že přestupkem (např. "rychlou" jízdou) byla způsobena dopr. nehoda a dále odmítám vypovýdat dle.... Dopravní nehoda je nedohledatelná, nikam se nehlásí...
|
|
|
Na tom neco je. Pokud skoda, zpusobena pri dopravni nehode, nepresahne urcitou castku, nemaji ucastnici nehody povinnost volat policii. Ale zase je nutne vyplnit takovy ten formular pro pojistovnu. Anebo ne?
|
|
|
Formulář není nutnost. Ten je hlavně pro pojišťovnu. Pokud se dohodneme / vyrovnáme na místě, tak se nic psát nemusí.
|
|
|
Tak to má něco do sebe :-) Problémové to bude v praze kde je plno kamer, bude potřeba aby na místě "nehody" žádná nebyla.
|
|
|
...což bude u přestupků zachycených na automatických záznamových zařízeních docela oříšek k rozlousknutí:-)
|
|
|
K nehodě mohlo dojít před nebo po zachycení auta automatickým záznamovým zařízením....
Mne spíš zaujaly ty znakY přestupku - řekl bych tedy, že nestačí vykazuje-li to jeden (formální) znak přestupku, ne? Výklad by tedy mohl být, že úřad se musí nejprve vypořádat s materiálním znakem, tj. prokázat, že tam opravdu došlo k nějakému reálně nebezpečnému jednání a ne pouhému formálnímu překročení nějakého ustanovení a teprve pak může po někom chtít nějaké udávání, případně výpalné. Ono by to bylo i logické že stíhat a projednávat mají jen skutečné přestupky (ale logikou před úřadem pochopitelně argumentovat nebudu).
|
|
|
porušení pravidel nemá za následek dopravní nehodu
pokud jakýkoliv úřad přistoupí na to, že překročení rychlosti v tunelu na Smíchově, může být příčinou dopravní nehody na poli v Radotíně, začne být život zase o něco zajímavější.
|
|
|
To ne, ale je tak nepředstavitelné to, že jste za výjezdem z toho tunelu někomu lehce naťukl nárazník, protože jste to nedobrzdil?
|
|
|
Ne, to je velmi představitelné...co je pro mě však nepředstavitelné je argumentovat proti nespáchání přestupku, respektive proti jeho materiálním znakům, tím, že ty materiální znaky potvrdím přiznáním způsobené nehody na základě překročení rychlosti. Nejsem ale právník, takže si to možná překládám jinak, to nic nemění na tom, že pro mě je zatím oříšek nerozlousknut:-).
|
|
|
Mícháte to dohromady - buď bych argumentoval nehodou nebo materiálním znakem, ne obojím najednou :-)
|
|
|
aha, pokud uvedu, že díky přestupku se stala nehoda, již to není přestupek dle novely. Pak by měl úřad zahájit nové správní řízení, ale nemá přestupek, který by stíhal, protože odmítnu vypovídat.
No tak to je jednodušší než teď, a půjde to vyřídit korespondečně.
|
|
|
Ale tu "nehodu" musel někdo způsobit - tj. sice se tím přizná, že to byl přestupek a že tím přestupkem byla způsobena nehoda, ale úřad už musí určit (dokázat) konkrétní osobu s tím, že provozovatel může odmítnou vypovídat.
To si dovedu představit např. při výjezdu z Moravských Buzerovic - na konci města je radar "do pole". Tam klidně může za radarem dojít "k nehodě s chodcem, kterýmu dám za roztržený kalhoty 27,50 Kč".
|
|
|
k druhému odstavci:
jak vidno z praxe (i z Vašeho trojdílného článku) přestupky má úřad za prokázané již dnes a obrátí jen pokud držkujete (vymlouváte* se např. na osobu blízkou), takže nelze předpokládat, že by nečinil stejně po novele. Držkovat se vyplatí pokaždé.
-------------------------------------------------------------------
*vždy mě překvapí s jakou ochotou jsou lidé schopni označit uplatnění práva za výmluvu.
|
|
|
Jistě. proto také až mi jako provozovateli přijde výzva k zaplacení/udání, pošlu úřad do háje s tím, že není splněna zákonná podmínka, protože jednání vykazuje pouze jeden znak přestupku.
|
|
|
A jste si jist, že přijde výzva k udání? Já tam čtu trochu něco jiného (§ 125h). Ale možná to rozebereme později, když tu DF vyhlásil bobříka mlčení:).
|
|
|
Převzato od jednoho kolegy:
"Princip „správního deliktu provozovatele vozidla“, tedy potrestat toho, na koho prokazatelně mohu dosáhnout, tady dost brutálním způsobem uplatnili Němci po atentátu na Hendricha v roce 1942. Tehdy zastřelili majitelku kola, na kterém jel parašutista Kubiš. V terminologii dnešních zákonodárců „provozovatelku vozidla“. Proto tisíceré díky naším zákonodárcům za jejich lidumilství, že nezavedli trestání i rodinných příslušníků „provozovatelů“ po vzoru Němců z období války. Holt pokrok!"
|
|
|
Nepřipadá mi to vůbec účelové, tvrdím roky, že se to jednou zavede.
DF uvádí "Proto ona objektivně formulovaná komická povinnost provozovatele zajistit používání vozidla v souladu se zákony, kterou prakticky nelze jinak než z pozice řidiče naplnit"
Kecy v kleci, mám doma kupu zbraní a taky jsem povinen, je to dáno zákonem, zajistit, aby byly používány v souladu s tímto zákonem. Pod trestem ztráty spolehlivosti, odebrání ZP, nutnosti zbraně svěřit PČR do úschovy nebo v šibeničním termínu převést na jiného majitele, což se u mé sbírky zaručeně nepovede.
Nějakých 20 000 pokuty, kterou se někdo dobrovolně rozhodne zaplatit, aby na něj doma neprasklo, že milence půjčuje auto... to je proti tomu prkotina.
|
|
|
Taky je ta povinnost naprosto debilní a ten zákon svinský.
|
|
|
|
A hele uz to schvalili...no bylo to jasne, ze to projde
|
|
|