D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Loprajzlíci podle vzoru hajzlíci
    Vydáno 03. 12. 2006 (12214 přečtení)

    Poznámka: Nic z uvedeného v článku se nemohlo stát, protože řidiči kamionů jsou od přírody tolerantní, mírumilovní a především ohleduplní k ostatním účastníkům silničního provozu.

    Jedná se o naprostou fikci (fikci už jenom protože nesnáším šusťákové oblečení), která reaguje na jeden z článků uveřejněných na D-F z pohledu někoho, kdo v osobním automobilu najezdí ročně nejen po Evropě cca dvakrát tolik, než autor původního článku.

    Nedávno jsem na D-F četl článek Šusťáky vs. Loprajsové Připomnělo mi to zážitek, který mi minulý měsíc patřičně zpestřil odpolední cestu domů po dálnici D5. Vracel jsem se z Německa, v pátek odpoledne jsem přejel hraniční přechod Rozvadov a vedl svůj PKW po D5 směrem na Prahu s úmyslem pokračovat po mezipřistání v Plzni a zaparkování v Praze do vany a do postele.

    Problémy nenastaly mezi Berounem a Prahou, jak by pravidelný čtenář D-F mohl předpokládat, ale už mezi Rozvadovem a Plzní. Taktická situace: Stoupací pruh a dva další. Ve stoupacím pruhu se nacházel aviatik generující lepší (a barevnější) oblaka smradu než  Mk. 7769. Tím pádem se všichni řidiči nákladních vozidel nad 3.5t přestěhovali do prostředního pruhu a vytvořili vláček s rozestupy asi 3 metry. Já jsem se s tempomatem nastaveným na 140 km/h nacházel v levém pruhu. Až potud žádný problém, pokud nebudeme lpět na dodržování předpisů (nechat místo na zařazení, pokud nehodláte předjíždět). Náhle se ovšem jeden z Loprajzlíků se Scanií a nápisem například Novák Transporte rozhodl, že je třeba hodit pod kotel, a bez blinkru vyjel do levého pruhu. Došlo tak k efektivnímu zablokování dálnice na rychlost cca 75 km/h. To by rozhodně nestálo za zmínku, protože my méněcenní šusťáci vod pékávéček jsme na toto chování od ohleduplných Loprajzlíků zvyklí. Za zmínku stojí to, že se tak stalo 20 metrů před mým samohybem pohybujícím se dvojnásobnou rychlostí. Dobrzdil jsem a nezmohl se ani na troubení nebo nějaké verbální projevy. U nejbližší pumpy jsem sjel z dálnice, dal jsem si kafe, sodovku, cigáro a deset minut jsem vydýchával poslední LKW edvenčr.

    Po poklesu krevního tlaku na 30 procent nad nominál a srdečního pulsu pod 120 jsem opět nastoupil do svého samohybu a vyjel od benzínové pumpy. Po cca pěti stech metrech jízdy nikoliv připojovacím, ale již dávno odstavným pruhem s blinkrem vlevo se jeden z Loprajzlíků rozhodl, že mne milostivě pustí do pravého pruhu. Po chvíli jsem se přestěhoval do levého pruhu a opět nastavil tempomat na 140 km/h a pokračoval v jízdě.

    Kousek před plánovaným sestupem z D5 na finální přiblížení k Plzni jsem po minutí zákazové značky oznamující LKW prohibited v levém pruhu opět šlapal na brzdu. Tentokrát bez adrenalinu, vzdálenost byla dostatečná. Pouze jsem blikáním upozorňoval Loprajzlíka jedoucího v levém pruhu upozorňoval, že porušuje místní dopravní omezení dané zákazovou značkou. Odpovědí mi byla brzdová světla a srovnání rychlosti obou Loprajzlíků. Měl jsem v následujících několika minutách čas si přečíst nápis na malamutovi v levém pruhu: Novák Transporte. Odbočil jsem z dálnice a po vyřízení potřebného v Plzni jsem pokračoval dle původního letového plánu na Prahu.

    Mezi Berounem a Prahou se však objevil zádrhel. Z mých představ horké vany a poklidného večera stráveného u knihy (pro řidiče LKW: kniha je něco jiného než televize, je papírová a jsou v ní písmenka, těm knihám ve kterých jsou písmenka velká skoro jako ta na Vašem nákladním autě se říká slabikáře, možná jste o nich už slyšeli) mě vytrhla blikající výstražná světla aut jedoucích přede mnou v obou pruzích dálnice. Ach jo. Pomalu jsme popojížděli (proč já vůl nekoupil svůj turbochrocht v automatu).

    Mícháme naftu šaltpákama a popojíždíme, když tu je najednou levý pruh nějaký těsný - Loprajzlík ve žlutém s nápisem na Š. se rozhodl, že zablokuje levý pruh, až na to, že si nevšiml, že na úrovni zadní nápravy jeho tahače se nachází můj drobeček a opravdu není kam uhnout, takže jsem začal troubit a blikat. Uvědomil si svoji chybu a uhnul. Několik aut před ním byl další pomocník VB, tentokrát náš známý Novák Transporte se Scanií. Když viděl moji zoufalou snahu dostat se z lisu mezi žluťákem a svodidlem - a hlavně to, že se mi to podařilo, okamžitě vyjel do levého pruhu. Toho využila ostatní vozidla v pravém pruhu a popojela dopředu, načež se Loprajzlík nasral a natlačil je k pravému svodidlu, kudy chtěla projet sanitka, naštěstí vše dobře dopadlo.

    V tu chvíli mě přepadla neodolatelná touha zjistit, proč ten člověk jezdí jako prase a jediným způsobem jak to zjistit, bylo zeptat se. To byla ovšem osudová chyba, zařadil jsem se před něj, zastavil a vystoupil. Z náklaďáku vylezl asi pětadvacetiletý mlíčňák, kterému by za komoušů nepůjčili ani multikáru, s montpákou v ruce a patřičným verbálním projevem (některá slova jsem ani neznal – asi byla francouzsky) na mně vystartoval. Když si první ranou, před kterou se mi zázrakem podařilo uhnout, rozbil nádherné zenónové světlo na své votuzené Scanii, zůstal stát jako tvrdé ypsilon. Vytrhl jsem mu tyč z ruky a hodil ji do pole, bohužel zavadila o pravé zrcátko jeho cargo machine. Pak solidárně vyběhli Loprajzlíci ze žluťase a všichni tři mi dali přes držku.

    Tak to je asi tak všechno. Vlastně to není fikce, až na to, že jsem zatím nedostal přes držku, zabít mě za jízdy zkusili už několikrát. Výše popsané se dá za jednu cestu z Rozvadova do Prahy zažít a to i několikanásobně. Všem, kteří to dočetli až sem doporučuji prostudovat následující návody k jednání s Loprajzlíky a jejich elkávéčky:

    Drsný návod
    Návod pro represivní složky
    Optimální výchovná procedura


    27.11.2006 px30


    [Akt. známka: 1,57] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 160 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.