Komentáře ke článku: Test: BMW 324d po čtyřech letech (ze dne 12.06.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Tata ho mel asi rok, ja se svezl jen jednou, prece jenom bydlim kus od rodicu a ten zvuk sestivalce - lahoda. Rizeni bez posilovace, zaludna zpatecka a nadherny tah motoru od 1400 do 5000 se skvelou zvukovou kulisou. Tolik co si pamatuju. Mels mechanicky cerpadlo - pedal, lanko, cerpadlo nebo elekricky rizeny - pedal, potenciometr, kabel, cerpadlo?. Tohle predchoziho majitele zlobilo, proto si to tata nechal predelat, asi uz to bylo dojezdeny.
|
|
|
Mije auto má v techničáku v kolonce rok výroby uvedeno 8/85, což je hned z počátku a o takových vymoženostech jako elektricky řízený čerpadlo si může nechat jen zdát.Nevím, který způsob byl v autě tvého táty, ale co se mně týče, o čerpadlu, takříkajíc, nevím.Za tu dobu s ním nebyl nejmenší problém.
|
|
BMW model E30 (1982 - 1994) je podle mého názoru jedno z nejlepších aut, které se kdy vyrábělo.
Propracované tvary, solidní jízdní vlastnosti, slušný výkon.
|
|
Dle čtenosti a počtu komentářů se ptám nejspíš za většinu:
Tento článek je:
a) recenze zgarbu
b) parodie na recenze ostatních "aut"
|
|
|
Správná odpověď je a) i b).
Ať si každý vybere dle svého gusta.,
|
|
...jsi spadl z jahody naznak, ne? Možná tak u náklaďáků, protože Zil už je skoro k nepotkání.
Diesel produkuje nejen plynné spaliny, ale taky karcinogenní pevné částice, které se drží do 1,5m nad zemí. Možná to dojde tak daleko jako u benziňáků, kdy při nadměrném výskytu přízemního ozónu zakazují do center měst vjezd autům se zážehovým motorem. Takže až prachové částice z oněch "moderních" nafťáků zahltí monitorovací filtr, tak vás odstaví na krajinci či na záchytná parkoviště a dál pojedete šalinou nebo krtkem.
Suma sumárum, diesel je ve vztahu k životnímu prostředí dost bezohlednej. Teda ne úplně - spotřebuje o něco míň nafty, která je dneska už stejně drahá jako benzín.
Jo a nafta patří ne do traktoru, ale do kamen 8o)
|
|
|
Ohledně vlivu na životní prostředí souhlasím, ale měl jsem na mysli úplně něco jinýho.Zkus si zjistit kolik procent prodaných aut pohání nafta a kolik benzín.
A ohledně vjezdu do městských center.Nemyslím, že někdy dojde k úplnému zákazu vjezdu vozidel s naftovým motorem do středu měst.Vždy tam totiž budou obchody a ty se musí zásobovat, a to většinou obctarávají dodávky a náklaďáky, a ty mají většinou (99,9%) vznětový motor.
Ohledně těch filtrů.Dnes se už vyrábí (mám dojem, že je vyrábí Toyota), které se dokáží vyčistit samy.Teď zrovna nemám po ruce podrobnější info, ale pokud bude zájem můžu dodat
|
|
|
to je jen euromasáž ... pamatuju, že před kdysi dvanácti lety, když byla ropná krize a stály se kilometrový fronty na cisternu, která měla dojet za pár hodin, jsme v poklidu celou frontu s Unem předjeli a při zastávce u stojanu za avií vylezlo asi třicet lidí z aut, s tím že nám namlátí. Inu uznávám, že dneska je cena i novýho auta srovnatelná jako s benzinem, ale:
proč bych si nikdy nekoupil dýzla (po zkušenostech):
- v zimě můžu kdykoliv nastartovat
- mám rád zvuk motoru (mám teorii, že autorádia se vynalezly kvůli dýzlům)
- o něco dražší servis (díly)
- nutnost kontroly nafty v zimě jestli je "nemrznoucí"
|
|
|
Jestli je to jenom euromasaž nevím, ale fakt,že už i v USA se začínají prodávat nafťáky o něčem svědčí.
-pokud se člověk stará, tak startuje v pohodě ( nenastartoval jsem jen jednou - slabá baterie)
-souhlasím, taky si rád poslechnu osmiválec, ale to už jsme někde jinde.
-svatá pravda.Dokud ale byla nafta levnější, tak se to, pokud člověk hodně jezdil, vracelo.Dneska už je to jedno.Jedinná výhoda je nižší spotřeba.
-pokud člověk tankuje nu velkých společností, tak by neměl být problém (tedy aspoň podle mých zkušeností)
|
|
|
mno tak zvuk těch přebuzených osmilitrů se mi zase moc nelíbí ... většinou stačí poslechnout cokliv mimo škody (peněz), například takový fiati nádherně hrajou ..
|
|
|
a mimochodem, na spotřebu už dnes taky spousta lidí nehledí. Mě osobně tvoří přes 50 % nákladů na provoz auta běžná údržba, pojištění a podobně ... pak jestli dám za benzín 22 korun u hyperhroby nebo 29 u OMV, volím cestu ověřené kvality. A taky, jestli mi moje šunka sežere sedmičku na sto a budu jezdit většinu času na neutrál, nebo necelých deset a budu mít cihlu na plynu, už taky není taková bolest ...
prostě a jednoduše, chlastat a jezdit se bude za jakýhkoliv podmínek.
|
|
|
No tak napriklad v Rakousku je podil dieselu u PKW pres 50% (myslim neco kolem 53%). V Nemecku to neni tolik predevsim kvuli vyssim danim.
Co se tyce emisi prachovych castic, na tom si nekteri eurosoudruzi delaji karieru. Emise ze silnicni dopravy se na celkovych emisich jemnych prachovych castic podle nemeckych vyzkumu podili asi 17%. V tom jsou veskere emise, tzn. i castice z pneumatik, brzdove oblozeni, ale i prach rozvireny prujezdem auta!!! Coz je opet az 60% z tech 17%!!! Nejvetsim zdrojem je prumysl (35%), nasleduji "domacnosti a mali spotrebitele" s 19% (Zdroj: Bundesumweltministerium) Tzn. je to politika jako prase.
Bezudrzbove filtry uz se montuji druhym rokem, od letoska plati Euro 4 takze pro auta od Passatu nahoru jsou v podstate povinne.
Podobnou oblasti je napr. snizovani emisi CO2 (emise CO2 jsou v podstate primo umerne spotrebe). Vsichni toho maji plnou hubu (teda aspon v Nemecku), a pritom kazda nova plechovka je o 100 kg tezsi nez predchozi model (vyssi hmotnost = vyssi spotreba). Aby to pak trochu jelo tak tam dame aspon dvouapullitr, k tomu si zapnem klimu.... CO2 nebo neobnovitelne zdroje nikoho neserou, jenom se o tom zvani...
Az bude filtr v kazdem dieselu, tak nejaky eurosoudruh zjisti, ze pri vyrobe tech filtru samozrejme taky vznikaji emise prachu a CO2 a zacne se zviditelnovat v tehle oblasti...
|
|
Musim rici, ze clanek takoveho druhu bych zde necekal, ale hodnotim to jedine pozitivne. Mam totiz take E30 temer 10 let a musim rici, ze se toho auta nikdy nezbavim z nekolika duvodu: 1.tenhle model se hrozne libi svym designem (neposuzuji modni trendy a dalsi poplatnosti doby - proste se libi a basta) 2.pri dobrem stavu vsech veci co se toci a vrci ma daleko lepsi jizdni vlastnosti nez pul soucasne produkce 3.je to BMW se vsim vsudy vcetne pozitiv a vsech negativ ktere tahle znacka ma.
Jsem primo stastny, ze na tohle auto jeste sahali Nemci a ne nejakej americkej privandrovalec typu Bangel. Uznvam, ze cast osobni nevrazivosti k tomuto panovi tam je. Jen pridavam, ze v chrochtu bych ho nikdy nechtel. Naftu neodsuzuji, ale je to BMW a to znamena minimalne 6-ti valec v benzinu. Muj starecek je 05/85 325e, ale v roce 2002 dostal trosku modernejsi pohonou jednotku z E36/97 325i 24V.
|
|
|
Hmm, premejslim o koupi BMW E 30...ale teda v benzinu taky.
Zajimalo by me, jakou mas spotrebu s tim motoremz E 36?
Jinak bych se asi priklanel k 318is nebo 318i M40, co na to rikas?
|
|
|
|
|
...mozna radsi mrkni na www.e30.cz :-)
|
|
To bych bez problemu nominoval na "Auto stoleti"...Super jizdni vlastnosti, super drzak motor (prvni seriovy diesel co jel pres 200), a vubec, uronim slzu...
|
|
Docela zaimave pocteni. Akorat me stve ze kazde auto meris jinym metrem. To co napriklad Octavii vytykas to je u BMW v poradku a necha se to prekousnout. Jsem take letity priznivce vozu BMW ale musis uznat ze ty clsnky nejsou vuci Octavii fer.
|
|
|
Tak jsem zapátral v paměti i v článku a nějak se mi nepodařilo najít místo kde Octavii něco vytýkám a u BMW to skousnu.
|
|
Mi chce tvrdit, že kufr o objemu 420lůitrů je málo??????
a top sem to ani nedočet, fakte mele z hladu a ke všemu hovadiny.
Rozvor je stejně velký jako u Octavie I - takže nic moc, ale vzhledem k tomu, že si trojak harje na sportovní auto a je nejmenší z řady a je 30 let stará (e30-ka je moderniozovaná E21 -čka s rokem výroby 1975), takže to tak příšerný nebude.
dále zapoměl majitel zmínit výškově stavitelné sedačky......(asi je mel furt nahoře) neb sic emma jen 180cm, alde i dvoumetrový kamarád neměl se světlama natož mlhovkama problém..................................
|
|
|
Nejde o objem, ale přístupnost zavazadlového prostoru. Kufr by mohl mít i 600litů, ale pokud se do něho zavazadla cpou nalím otvorem, tak to přináší problém. Navíc by neškodilo si pořádně přečíst článek. Člověk se potom dozví, že jsem měl v kufru namontovaný CD changer, který se dal namontovat pouze na jedno místo a tady buhožel dost zavazel. Navíc mně nikdy nezajímal objem.
Rozvor může být i větší, ale vzhledem k umístění šestiválce podélně, samozřejmě zbyde méně místa na prostor pro cestující.
Výškově stavitelné sedačky byla příplatková výbava. A nemám 180 cm, ale 196 cm. Jsem sice menší než zmiňovaný kamarád, ale problémy mi to dělalo. Buďto jsem dřevo, nebo je kamarád hadí muž.
|
|
|
no to bych se hadal. každa e30 ma vyškově stavitelny sesle.....
stačí zmáčknout éáčku dolu :-D a zvednout zadek.
Jestli ti otvor u e30 přijde malý takl nevim co bys chtěl, za A) je to sedan, za B) 30let starej sedan.
A mista uvnitř je skoro stejně jako v O1 na houby......
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: BMW 324d po čtyřech letech
|