Komentáře ke článku: Merkjůry séntr (ze dne 22.07.2007, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ehm koukam, ze mi tu nekdo vypalil muj Nick - i kdyz verim ze jde jen o prehmat. Poprosil bych o napravu - predpokladam, ze ani autor nebude rad, ze jsou mu pripisovany jine clanky...
pro pripomenuti, dilka moji malickosti na zdejsim webu
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005052904
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005080701
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006092407
Diky Sinister (original)
|
|
Jeden ze způsobů jak se zesměšnit je blbě citovat. "Práci mám rád, ... " není tak úplně Cimrman, spíše Jerome Klapka Jerome.
|
|
No, v Budějovicích na AN jsem nebyl, ale ono to obdobně funguje asi všude. S velkou pompou, na přelomu 90. let vystavěné autobusové nádraží v Ústí n/L je podobný paskvil.
1) Jednotlivé nástupní ostůvky spojuje nadzemní lávka, která - světe div se - krátce po uvedení do provozu, byla opět z provozu vyřazena (a dodnes nebyla otevřena) - prý z důvodu vážných, technických nedostatků. Takže cestující přebíhají z ostrůvku na ostrůvek mezi autobusy.
2) Informační systém? Pcha... co to je? Snad ta tabule na zdi v čekárně, která se vpodvečer zamyká? Nebo stojanový terminál, kterému se senioři (a nejen ti) vyhýbají obloukem v domění, že se jedná o odpalovací zařízení ústecké chemičky. Zařízení tedy slouží jako zdroj zábavy malým cikáňatům, která se v hale celý den potulují.
3) WC? - ovšem - máme. Ale s přístupem z čekárny, která se - jak výše uvedeno - vpodvečer zamyká. Pokud přijede cestující večerním spojem v okamžiku, kdy je čekárna již uzavřená a chce si odskočit, než mu přijede navazující spoj, musí do křoví na odvrácené straně parkoviště autobusů, nebo vyhledat nejbližší restauraci - třeba Na Rychtě - cca 300m.
4) Šířku jízdních pruhů mezi jednotlivými ostrůvky projektant patrně plánoval podle autobusu Praga RN z roklu 1949 (2.350 mm), takže "trefit se" s Karosou (2.500 mm) je docela adrenalin. Už jsem tam viděl, jak se při troše neopatrnosti a smůly dá snadno vytrhnout křídlo předních dveří...
5) V neposlední řadě - soudruzi vyprojektovali "nové" autobusové nádraží o cca 200 m dál od původního, čímž o stejnou vzdálenost prodloužili vzdálenost cestujícím, kteří mají návazný vlakový spoj. Inu - proč ne. Vždyť ostrá chůze s kufry, manželkou a vzadu vlajícími malými dětmi je vlastně dobrým počinem k upevnění zdraví, není-liž pravda?
... A tak když na to koukám - ať v Ústí, v Budějovicích, nebo jinde, nedivím se odlivu cestujících z hromadné dopravy. I TOHLE může být jeden důvod v dlouhé řadě dalších.
|
|
|
Máš pravdu, v Ústí mám většinu příbuzenstva a ještě když jsem neměl řidičák, jezdil jsem tam občas autobusem... Je to hrůza, děs, bída, neštěstí a zmar! Vůbec se nedivím, že si lidé raději připlatí za benzín, než aby se otravovali na hnusném nádraží bez WC, bez informací, zato s reálnou možností okradení od všudypřítomných cikánů...
|
|
Moment? Chapu to dobre, ze cela anabaze byla podniknuta kvuli nejake hracce pro kocoura? Blbejsi clanek jsem tu dlouho necetl..
|
|
|
ono to není ani tolik o té hračce (tu si zaměň za co chceš... třeba podklady na CD pro tiskárnu), spíš o přístupu ČSAD a zmetkovitosti nádraží... s posíláním "něčeho" busem mám taky své zkušenosti a tak autorovi článku plně rozumím... jednou jsme takhle posílali DVD obaly (jedna banánovka) z Náchoda do Prahy... autobus měl přijet v 15.55 na Florenc... kurýr tam čekal od 15.45... čekal hodinu a kde nic tu nic... nikdo nám nebyl schopen říct, kde autobus je... až, když už jsme začali vyhrožovat náhradou škody atd. dostali jsme se k výsledku: řidič byl malej schummacher - dorazil už v 15.30... krabici se ani nenamáhal odnést do úschovny, když už přijel dřív... prostě ji vyhodil na chodník a pravděpodobně nějakej bezdík se jí během té čtvrthodiny chopil a odnesl do sběru... to, že bus dorazil dřív, jsme ale od někoho z nádraží vypáčili až po páté hodině...
|
|
|
Moment, ono ČSAD (či jiní dopravci) fungují jako kurýrní služba? Já taky občas něco pošlu busem (jednou i vlakem po strojvedoucím), ale to proto, že jde o řidiče, se kterými se znám a domluvím se s nimi. Tuto službu si nikterak nenárokuji a nepočítám s tím, že by za přepravovanou věc ručili způsobem, jako kurýrní společnosti.
|
|
|
...no nefunguje, ale proc by nemohla ? A pak mi reknete jak funguje logika ridice, ktery bednu vyhodi na ulici ? to je vazne tak slabomyslnej, ze mu nedojde, ze bedna "opustena" na dele nez 5 vterin stava se okamzite majetkem vsech co jsou pobliz ? Pokud se o to ridic nechce starat nema bednu vubec prevzit. Mozna kdyby se omluvil, ze to nema v popisu prace nebo ze mu za to nikdo nezaplatil, mozna bychom se tu dokopali k cemusi neuveritelnemu : slusnymu chovani. A kdyby zakaznik byl neodbytny, nabidnul poplatek, treba by se dopravci rozsvitilo - neco jako - aha - kseft !
|
|
|
Ano, je to především o domluvě s řidičem. Ten zásilku přijme spolu s penězi za její přepravení a měl by se o ni zákonitě tedy postarat po dobu, co ji má u sebe, než si jí převezme určená osoba na destinaci.
|
|
|
Ze se na Tebe ty autobusáci nevysrali..... Balíčky posílej poštou a máš to....
|
|
|
Neode o to, proc bla ta anabaze podniknuta, ale o to, ze se autorovi musela jevit tak trivialni, ze byl ochoten ji podniknout i kvuli kracce pro kocoura, nacez se ukazalo, ze CSAD jsou stejne nepouzitelne, jak CD.
|
|
Podobné skazky jsem taky slyšel, ale při cestě z Budějovic jsem došel k nádraží, vyjel nahoru, koupil si místenku, sjel o patro níž, něco pojedl a potom normálně včas odjel.
Možná je to tím, že pro mě není každá žena nad čtyřicet důchodkyní.
Jestli autobus vyjede o tři patra výš nebo kvůli zajížďce na nádraží objede půl města tam a zase zpátky, není to jedno? Spíš mě zaráží, že bylo nutno volit takové řešení kvůli prodeji sortimentu, kterého je všude plno a rozhodně se na něj nestojí fronty.
|
|
|
Hlasuji:
Toto je kvalitní názor.
Slyšel jsem, vyjel jsem, koupil si, pojedl, odjel....
.... Možná je to tím, že pro mě není každá žena nad čtyřicet důchodkyní.
Ano, Ygorku. To MÁ logiku.
Spíš mě zaráží, že bylo nutno volit takové řešení kvůli prodeji sortimentu, kterého je všude plno a rozhodně se na něj nestojí fronty.
Ano, konzum je naše cesta. Něco zapomenu na chatě, inu co... koupím nové a až zas budu na chatě, to staré (byť nové) zahodím do popelnice.
|
|
|
Ono to bylo celé delší, takový hezký prázdninový výlet. Přijel jsem z Brna přes Třebíč linkou firmy Jihotrans, která nasadila na trasu Brno - Kralice - Třebíč - Telč ...J.H. - Č.B. kloubový autobus (!). Vyřídil jsem si návštěvu a odjel do Litvínova s neznámou firmou, která nasadila na trasu Prachatice - Č.B. - Praha autobus, který byl superluxusní jistě již v "sedmdesátejch". Zaujal mě řidič telefonující před odjezdem dispečerovi: "Ty vole, já sem plnej!".
Porovnám - li z toho dne ČB a Brno, je nejzajímavější podobnost obchodů v GV a MC *). Zdá se, že tlak je veden právě odtud a obchodní řetězce jsou dnes tou silou, která hýbe urbanismem. Slyšel jsem cosi o rekonstrukci Florence, uvidíme, co se z toho bordelu vyklube za kačátko, hned vedle opraveného dívadla.
--------------------------------------------------------------------------------- ----
*) Na řešení autobusového nádraží mě upozornili známí, protože pro část budějovických občanů patrně tato stavba není zkousnutelná, jak to u staveb obecně bývá, někteří tomu říkají heliport. Nedalo mi to a jel jsem se podívat.
Řešení je poplatné psychologii prodeje prosazovanou u nás právě zahraničními firmami stavícími velkoprodejny. Řešení s odjezdovými stáními v suterénu by bylo také zajímavé a možné, ale právě z hlediska psychologie prodeje neupotřebitelné, pokusím se dohledat nějaké souvislosti, pokud to sem nehodí někdo znalejší...
|
|
Autobusové nádraží ve 3. patře?
Kde jinde přece ...
Ještě že to není mrakodrap!
|
|
Dovolil bych si malé upřesnění: jde o 3.podlaží, jinak řečeno 2.patro. Mně osobně připadá řešení autobusového nádraží šťastné. Velikost písma na info "ceduli" je dostačující, rozhodně ne malá.
|
|
|
Výborně. Něco jako "ztracený spád" Vám nic neříká? Představte si třeba, že jste přijel vlakem a pokračovat chcete autobusem - prostě proto, že pro první část cesty je výhodnější to a pro druhou ono. Stále se cítíte šťastně?
|
|
|
Existuje pojem "ztracená výška" , používá se, pokud vím, při návrzích delších tras silnic a železnic překonávajících kopcovitý terén.
Pokud do ČB přijedu vlakem, přejdu na autobusové nádraží, je tam kde bylo, k nástupišti se dopravím vertikálně na zdálenost, na jakou bych se dřív dopravil horizontálně.
Pokud přijedu do Brna vlakem, sejdu do podchodu, vylezu do GV, slezu na autobusové nádraží, které je podstatně dál, než bývalo (pokud nejedu SA, že).Tady by se o ztracené výšce mluvit dalo. Cítím - li se šťastně, čili nic, je irelevantní.
|
|
Re: 1. Informace zavírají asi ve stejnou dobu, ale dneska už číslo na tlf. informace nebo dispečink nenajdete.
2. Časy příjezdů nenajdete nikde a časy odjezdů už nejsou ve vytápěné hale, ale venku ve třetím patře na střeše, kde jsou čísla stanovišť vytištěná písmem o velikosti deset bodů.
Hm. Internet nic? Ja to neumi najit =/= neexistuje. No, hlavne ze si autor postezoval a zpitvoril co mohl. Informacni hodnota, nula.
|
|
|
jo, jasně. přijedu na autobusák, potřebuju se někam dopravit/na někoho čekám, ale přesnej odjezd zjistím na internetu. včetně informací o případném předčasném/pozdním příjezdu. jasně. celej žhavej.
mi někdy připadá, že někomu ten internet už leze na mozek...
|
|
|
ad "mi někdy připadá, že někomu ten internet už leze na mozek" aj mne sa zda.
AFAIK pristup k internetu ma u nas asi kazdy druhy. blbe je, ze busmi jazdi hlavne ta druha polovica
|
|
|
Mne zas pripada, ze jste se vsichni zmlsali. Kdyz autobus prijede driv, byvaji cestujici radi, a kdyz maji s nekym domluveny sraz, holt na tom nadrazi pockaji. A posilane balicky? Jeste chtejte po soferovi, aby vam volal, ze prijede driv... Autobus fakt neni kuryrni sluzba.
|
|
|
Hm, to je velice hezke, jen by to muselo fungovat spolehlive ... jeste se ti nestalo, ze sis nasel odjezd autobusu na netu a po prichodu na nastupiste jsi zjistil, ze ten spoj je uplne nebo docasne zruseny? Kolegyni se to v te dire co bydli stava pri cestach obema smery az neprijemne casto :-( Takze uvahy o tom, ze bych po tomhle veril informacim na netu dokonce o prijezdech si nech misto pohadky vecer detem ...
|
|
|
Abych rekl pravdu tak nestalo.
|
|
|
Stalo se mi to jednou, v devadesátem osmém.
Našel jsem si autobus ze Zvonařky, na informační tabuli na provozní budově se rozsvítil, takže jsem se odebral na nástupiště a pak marně čekal.
Na informacích mi řekli: "Tak to ho zapomněli vyndat".
Ale autobus z díry do díry tyhle potíže nemá - jezdí ráno do města a večer z města, rušení se projednává dlouho předem.
|
|
Ten autobusák mi celkově přijde nedodělaný a působí na mne takovým tím draze zaplaceným laciným dojmem, kdy se bohatá investice ojebala až na kost. Mimochodem, stejně na mne působí centrum IGY; parkoviště mají problém se statikou a není to tak dávno, co voda z bazénu prosakovala o patro níž do tělocvičen. Z AN na střeše jsem jel jen jednou, ale měl jsem stejné pocity, jako autor článku: najít nějakou informaci o odjezdu busu byl problém. Jediné, co mi přijde na téhle stavbě pozotivní, je Hypernova, která podstatně rozšířila možnosti nákupu potravin v místě, kde do té doby panoval Julius Meinl (ano, ten, co provozoval "kafilerii", psal tu o tom i D-F) a o něco málo lepší Billa na Lannovce.
|
|
|
O té odrbanosti investice by to mohla být pravda. V dřívější práci jsme tam prodávali jednu technologii a v podstatě do byla dotace a ne kšeft. Dokonce jsem zaslechl, že se jim v průběhu stavby zřítila část nějakého stropu, ale to je informace veskrze ústní.
|
|
Se ségrou si takhle posíláme na prázdniny děti. Naštěstí předávka se vždy zdařila. Zlatý zaplivaný Florenc...
Jinak hezky napsaný článek. Dík.
|
|
Mám ten pocit, že přímo na plochu, kde stoji nahoře autobusy se lze dostat i bočním schodištěm z té strany kde je nonstop bar a vchod do ČSOBčky... Proto mi připadá poznámka o tom, že nahoru se lze dostat jen přes dvě podlaží konzumu značně zavádějící.
|
|
Autobusem se dají posílat balíčky jako kurýrem?
Tuhle službu jsem zatím nezaznamenal, ale možná to je nějaká nová vymoženost na jihu...
Nebo jste se prostě domluvili s nějakým řidičem, že to převeze? Potom ale zas nechápu to nadávání na ČSAD, přece není jejich záležitost, jestli jejich řidič něco "na vlastní pěst" někomu převáží v autobuse?!
Taky mi vzhledem k úvodu článku není jasné, co vlastně chce autor přesně změnit.
|
|
|
1) Autobusem se dá poslat balíček tak, že se odesílatel domluví s řidičem, aby to v některé ze zastávek na trase někomu předal.
2) Není to záležitost ČSAD již proto, že ČSAD prakticky neexistuje.
3) Autor se chtěl vyplakat na široké slovanské hrudi. Změnit nechtěl nic.
|
|
|
protože každá změna je k horšímu :-)
a pokud se do toho bude šťourat,tak to jistě dopravní společnost řidiči pod pokutou zakáže :-))
|
|
1.) Autobus neni kuryr. Slouzi k preprave osob.
2.) Autobusove nadrazi stoji na soukromem pozemku a jeho majitel ma pravo rozhodovat o jeho vyuziti podle sveho uvazeni. Pokud mu jako dobre reseni prislo sehnat investora a postavit nove nadrazi i s dvema patry komerce, Vy s tim bohuzel nic nezmuzete.
3.) Jsem rad ze zmizela ta hruza co tam byla predtim a ze je konecne v centru kde zaparkovat (a to jeste zadarmo).
|
|
clovek vlastnima rukama postavi v merkjury centru informacni terminal s volnym pristupem na internet a on si bude remcat ze ho nutej cist malinkaty pismenka na nakym usmolenym papirku... achjo.Takze pro priste : dole vedle projede mistenek mas hnedle dva terminalky, kde si naklikas informace jaky potrebujes.PC uvnitr je nove, takze se nemusis bat kontaktu s nejakym gerontem.
PS: Jihotrans neni PPL
|
|
Pekne napsany clanek a s tim kocourem to neprehanej :-D
Zajimalo by me jak velky uplatek nekdo z mesta dostal aby se takove nadrazi realizovalo.
|
|
|
PROČ by měl někdo dostávat úplatek - za co? Anebo ho měl dostat stavební úřad? Porušuje to nádraží regulativy územního plánu nebo nějaké normy?
Nebo postupuješ podle českonovácké argumentační školy: "Zdá se mi, že to není obvyklé, asi to není ani hezké, je to vůbec normální? Smí se to? Zajímalo by mě, jak velký někdo dostal úplatek."?
A zajímavé by bylo, co na to místní znalec? Knihovna se mu nelíbí, co heliport?
|
|
|
Pane, vy nevíte za co se dávají úplatky???
To původní nádraží bylo zcela určitě dostačující, dokonce bych řekl, že mělo xicht nádraží, fungovalo a mě se líbilo, protože mám rád, když věci vypadají jako to co opravdu jsou. Bohužel ale stálo na zajímavé parcele a někdo na ni dostal chuť. Asi dva roky před zahájením stavby nás místní nezávislý tisk a regionální rádio začaly masírovat, že jako nádraží je zastaralé a nedostačující, což byly evidentně keci, prdy, beďary, páč oproti dobám minulým linek podstatně ubylo a autobusů jezdí mnohem míň. Nicméně cestující veřejnost byla mediálně připravena a mohlo se začít. Podrobnosti neznám, nebyl jsem u toho, ale o výběrových řízeních a zadávání zakázek taho vím dost na to abych byl zbaven i v tomto případě iluzí o čistotě toku financí okolo této zakázky.
Jinak jezdím kolem každý den do háku, barák mi jako takový nevadí, bo sračky vevnitř prodávané k životu neptřebuju, v podzemí se dá parkovat, ale nádraží si představuju prostě jinak.
|
|
|
1)Pane, jedna věc je vědět, nebo spíš tušit, za co se asi tak zhruba úplatky dávají, druhou věcí je pak předpokládat nebo podsouvat, že někdo úplatek v konkrétním případě dal nebo dostal, když navíc není jasné, za co vlastně by to mělo být.
2) Ano, parcela je to zajímavá a někdo na ni dostal chuť. Ale to není nezákonné a navíc je H.M.Chutiplnka známa, ne?
3) Podle toho, co jsem dohledal, patřilo v předmětné době autobusové nádraží firmě Jihotrans, která sice patří zčásti státu, ale nikoliv ČR. Proč tedy uplácet město?
4) Jak pravíte: jste zbaven iluzí, víte toho o zadávání veřejných zakázek dost, podrobnosti neznáte. Fajn. Na zásadní otázku: "Proč si myslíte, že by měl někdo z města dostat úplatek (a za co vlastně)?" neodpovíte nic. Máte - li nebo nemáte iluze je irelevantní.
5) To, že se někomu bývalé nádraží líbilo víc, nebo že si někdo nádraží představuje jinak, je vzhledem k otázce uplácení představitelů města irelevantní.
--------------------------------------------------------------------------------- ------
Druhý pokus: Kdo (zde míním orgán nebp referát, nikoli osobu) a za co by Vámi předpokládaný úplatek měl dostat?
Ptám se, abych pochopil chod města a uvažování obyvatel Č.B. Nejen že tam občas pobývám, ale mohl bych odvodit i analogii pro své bydliště.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Merkjůry séntr
|