D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Tuzing by EMS Motorsport Slovakia
    (ze dne 07.11.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 07.11.2010 21:42:31     Reagovat
    Autor: mad_max - mad_max
    Titulek:ABC
    Řval jsem smíchy, když kámoš zaplatil cca 20k CZK za chiptuning atmosférického motoru F. Escortu u firmy ABC TUNING. nejdůležitější bod, který se týkal snad i reklamace zněl: "Následující 2 týdny (doporučujeme měsíc) jezděte do 1/3 plynového pedálu, aby si motor sedl. Po této době je možno použít plný výkon, ucítíte ten rozdíl! Nedodržení minimální lhůty je považováno za porušení reklamačních podmínek" či něco v tom smyslu. Rada zdarma: zkuste měsíc jezdit na 1/3 plynu a pak na to šlápněte, většinou poznáte rozdíl před "hlavotuningem" a po něm.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2010 22:20:14     Reagovat
    Autor: PlusOne - PlusOne
    Titulek:Re: ABC
    http://www.mmracing.sk/images/content/afera.pdf

    Jinými slovy, od firmy ABCtuning bych si nenechal upravit ani letní čas na zimní...

    Komentář ze dne: 07.11.2010 21:55:28     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Tuning VW TDi motoru
    Jista firma zacinajici na C, dela tuning skodovek a rikaji o sobe,ze jsou profici, pan J*** pracoval drive u Skody.

    No, tak tato firma minimalne do ridicich jednotek EDC15P+/EDC15VM+ (vsechny VW/Skoda TDi motory do cca 2003) dava takovy bastl od EVC. Cilem toho bastlu je znemoznit vycteni nove nahrane flash pameti (samozrejme, pres OBD2 to jde, ale programatorem ne). Problem toho bastlu je, ze se jim to pak nevejde do puvodni krabicky. Tudiz vezmou kladivko a krabicku trosku naklepou. Tim vetsinou znici ventil co je na ridici jednotce, pokud do ni neudelaji rovnou diru. Takto upravena ridici jednotka se jeste zevnitr zalepi paskou a nakonec se na ni da stitek, ze je otunena.

    Par let to zije ... pak zajdete do napr. mycky a uz neodjedete. Duvod? Voda v ridici jednotce.


    =====

    Na zaver bych asi mel dodat, ze i ti co ECU neoteviraji a delaji vse pres OBD2 zasuvku umi auto taky zmrvit, a to nahranim spatneho tuningu. Je naprosto bezne, ze spousta firem se uz defacto zivi opravovanim aut, ktere driv byly natunene. A pracne se shani originalni image, aby se napravilo to co jiny za penize zk****l.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2010 22:44:34     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Tuning VW TDi motoru
    ufff... no aspoň že tam dává ten štítek.

    může mi někdo vysvětlit, co se tam dá čiptuningovat přes OBD2 zásuvku? Tím se přece nedá skoro nic podstatného změnit. Napadá mě jen EGR ratio.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2010 23:32:02     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Tuning VW TDi motoru
    Pres OBD2 se da u vetsiny ECU vymenit cela flash pamet (bootloader je vetsinou v int. ROM v MCU, typicky MPC5xx nebo Infineon C166-SR).

    Vyjimkou jsou napr. SIMOS7/SIMOS9 (Fabie 1.2HTP apod.), kde je "ochrana" proti precipovani a nejde prehravat mapy (jen kod). Stejne tak EDC16 (TDI 2003+) maji RSA signaturu pres celou flash, ale to se podarilo prekonat.

    A k otazce co tam ti ciptuneri meni, to je slozite.

    1) Vetsina lidi ma jen obsahy pameti, ktere tam sype. Netusi vubec co v nich je zmenene, protoze to sami neumi a vetsinou ani neni autor znamy. Je to naprosta vetsina ruznych autoservisu, kteri "cipuji" za par stokorun az tisic :-).

    Vysledek: obcas zameni part number (nebot nemaji obsah pro ten spravny), tzn. napr. prestane spravne radit automat, atd. Dale se vetsinou na motoru neco vysype a pak se resi kde najit puvodni obsah, aby se to uz dal nesypalo.

    2) Potom jsou lidi, kteri pro sebe a skupinu 1) tvori tuningy. V nejakem SW umi najit mapy, o kterych si mysli, ze vi co delaji :-). No a ty potom "popotahnou nahoru" a ono to jede lip.

    Vysledek: part number vetsinou nezameni, ale tuning je ruzne kvality, s realnou sanci, ze auto se po nejake dobe vysype.

    3) Potom jsou profici, kteri dokonce maji i brzdu a tusi co v jednotce zmenit. U nich se ale pod 10tis. nedostanete.

    Pokud jde o otazku jak lide vi co kde ve slozitem obsahu flash pameti zmenit, bud' to delaji tak, ze tusi (!!) co ktera mapa znamena, nebo ti lepsi maji tzv. DAMOS soubory (nebo jine, dle typu vyrobce), kde vyrobce sam popsal k cemu ktery blok dat je.

    Snad jsem to popsal srozumitelne.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2010 15:26:46     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Tuning VW TDi motoru
    "Potom jsou profici, kteri dokonce maji i brzdu a tusi co v jednotce zmenit. U nich se ale pod 10tis. nedostanete."

    Nevím, jak u Škodovek, ale u benzinových motorů Fiat/Alfa Romeo/Lancia dělají mapy Taloši za nějakých 100-200 Euro + poštovné (cca 7 E). Na JTD to pak stojí kolem 300-350 Euro.
    Já například již leta využívám služeb bývalého motoráře z Astry a Ralliartu a jednou se mi za ty roky stalo, že eeproma byla poškozená a auto nešlo vůbec nastartovat. Pravděpodobně ji někdo důkladně zrentgenoval, nebo byl špatný čip z výroby. Ale nikdy, ani po 180 000 km se nestalo, aby kleknul motor či cokoli na něm.
    A to třeba u motorů Lancia 2.0 16v turbo jsme prováděli občas skutečně neuvěřitelný kombinace hardwaru a vždycky na to ta ECU seděla jak prdel na hrnec (samozřejmě časem člověk dospěl k tomu, že ti, co to dělají už desítky let, to mají už docela a nemá smysl se snažit být chytřejší, než oni). Občas si připadám méněcenný, protože speciálně pro tyhle motory umí v Itálii dělat mapy snad každej, kdo absolvoval základní školu.

    Naproti tomu v Brně sídlí nejmenovaná firma zabývající se tímtéž, která za 18 000 kč umí zařídit, že zákazníkovi začne motor JTD(m) kouřit, chlastat a v rozmezí asi 300 otáček i o něco lépe pojede. Odměnou je pak kompletní odporoučení se zpětné vazby elektroniky, řídící jednotka nejprve občas, později pak neustále padá do nouzového režimu a nakonec auto už jenom kouří a jezdit s ním je utrpení...

     
    Komentář ze dne: 07.11.2010 23:34:11     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Tuning VW TDi motoru
    Jeste bych doplnil, ze prave programuji kod na prepis konfiguracni pameti v ECU Kia/Hyundai EDC15C7. To na ciptuning dobre neni vubec, ale hodi se to kdyz neautorizovany servis potrebuje vymenit zmrsenou ridici jednotku a chteji vse udelat bez letovani (a tim nemrvit dalsi ECU).

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 08:10:21     Reagovat
    Autor: ventYl - ventYl
    Titulek:Re: Tuning VW TDi motoru
    tak to s niektorymi renaultami k ziskaniu tejto vodnickej feature ani netreba chodit na tuningy, tam je to out of box ;)

    Komentář ze dne: 07.11.2010 22:47:45     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:no..
    ..na Slovensku je více takových "firem" co sbalí prachy a vymlátit z nich potom slíbené zboží je problém.. vl. zkušenost..

    Komentář ze dne: 07.11.2010 22:58:44     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:...
    Někde jsem četl celkem zajímavé moudro - "Nejlevnější způsob zvýšení výkonu auta je prodej a následná koupě výkonnějšího". Nemohl jste vědět, že to takhle skončí, nicméně hrubým finančním odhadem jste už na začátku anabáze mohl mít e36 m3 a co na konci, to ani radši nedomýšlet.

     
    Komentář ze dne: 07.11.2010 23:11:27     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: ...
    Něco podobného mě taky napadlo, ne tedy přesně tohle, ale zcela obecná myšlenka, že doba, kdy se vyměňovaly v autech motory, je už dost dlouho minulostí. Vyměňovat motor v moderním autě se obvykle nevyplatí, dokonce ani když se jedná o motor z vraku, natož pak když se jedná o zakázkovou sueprúpravu. Na to bych si možná koupil novou kastli, pak to má nějakou cenu. Zcela obecně pak platí, že nejevnější cesta, jak získat úspornější/ výkonnější/ prostornější auto je koupit si ho:-))

     
    Komentář ze dne: 07.11.2010 23:48:37     Reagovat
    Autor: BobAsh - BobAsh
    Titulek:Re: Re: ...
    Není pravda. Vyměnit motor má ve spoustě případů smysl - ale výsledek musí odpovídat námaze a investicím. Tedy dát do Imprezy motor ze silnější Imprezy (snadné a přitom to přinese smysluplný výsledek), nebo třeba do Mazdy MX-5 motor z Corvette (méně snadné, ale výsledek za to stojí).

    Nicméně v případě, kdy se dá koupit auto s odpovídajícím motorem už z továrny a navíc bude výsledek stejně k ničemu, je to vážně kravina.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 08:52:45     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: ...
    Poprosil bych te o odkaz na mx-5 s motorem z vette

    Dekuji (Nejak neverim, ze by se tam vesel)

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 10:14:47     Reagovat
    Autor: BobAsh - BobAsh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ...
    LSx se tam vejde snadno, protože je díky koncepci OHV a hliníkovýmu bloku malá a lehká. Někde jsem našel i srovnání hmotnosti před a po, rozdíl byl asi 80 liber, z čehož ne všechen přírůstek byl vpředu (větší diff a pár podobnejch věcí).

    obrázky například tady:
    http://grassrootsmotorsports.com/reader-rides/3090/

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 13:55:34     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ...
    Diky

    nicmene nechapu proc. To se mi podstatne vic libi chrysler 300C co do nej pan implantoval motor z viperu

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 16:07:52     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
    Tak 300C je velká těžká kráva, s lehkou a manévrovatelnou mx5 se to nedá srovnávat.

    No ale každý tuní něco jiného, někdo škodovky, někdo tráboše, atp. :-)

    Komentář ze dne: 07.11.2010 23:15:34     Reagovat
    Autor: BobAsh - BobAsh
    Titulek:
    Vynechám teď fakt, že poslat peníze naslepo tímhle způsobem může jen opravdu extrémní naivka a zeptám se na něco jinýho...

    Proboha, koho napadlo transplantovat turbo čtyřválec do V6 Vectry? I kdyby to byla dělala normální firma, tak by to byla nesmyslně složitá kravina.

    1) Je blbost tunit Vectru.
    2) Když už tunit Vectru a tunit jí turbem, tak koupit už turboverzi.
    3) Když už se nedá sehnat a někdo vyloženě musí mít 300hp turbo Vectru (říká někomu něco slovo "torquesteer"?), tak to proboha aspoň postavit ze čtyřválce, kterej nejspíš bude mít s tím I4 turbo aspoň něco společnýho...

    Částečně bych souhlasil s předchozím komentářem - tuning má smysl, pokud se provádí na rozumné platformě. Koupit něco, co už funguje dobře a naučit to fungovat ještě líp je zajímavý a často je to cesta k výsledkům, který se jinak dosahujou blbě. Kdyby autor zahodil Vectru, koupil Imprezu GT a tu následně otunil, měl by asi docela zajímavou věc - a navíc by mnohem snáz našel někoho, kdo takovou věc tunit umí...

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 00:03:38     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re:
    ..jo jo.. a navíc, když chtěl trhat asfalt a mít pořádnej výkon, tak si měl koupit tank.. ten když hrábne, tak asfalt jen lítá .. :-D

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 00:50:21     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re:
    přidal bych 4) pokud je auto FWD (jsem línej hledat jestli ano), tak 300k postrádá smysl, neb to kola nikdy nepřenesou...leda že je cílem zastavit v 1. zatáčce o strom

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 00:56:47     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:Re: Re:
    Ale jo, přenesou. Akorát né u Vectry. /focus rs/

     
    Komentář ze dne: 10.11.2010 16:08:54     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nepřenesou a Focus RS je toho krásným příkladem.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2010 16:23:38     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nepřenesou a Focus RS je toho krásným příkladem.

     
    Komentář ze dne: 10.11.2010 16:30:32     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    když může zadní kolo u 250kg "lehké" motorky (ZZR1400, BMW 1000RR), které má oblý profil a š. 190 mm přenést 200 HP, proč by 300HP nepřenesla dvě široka kola zatížená min. 550kg? jde jen o řidiče 8o)

     
    Komentář ze dne: 10.11.2010 20:09:17     Reagovat
    Autor: BobAsh - BobAsh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ony to ty gumy samozřejmě nějak přenesou. Ale jednak to potom šíleně tahá za volant, druhak to většinou dost mohutně odsere vyvážení auta a chová se to obludně nedotáčivě.

    Zrovna Focus RS docela funguje, ale ten má taky nějaký zběsile komplikovaný přední zavěšení, jehož účelem je právě to, aby i takhle silná předokolka fungovala.

    Problém je, že zatímco u zadokolky se ti klidně můžou kola trochu protáčet a nic zásadního se neděje, u předokolky to znamená nejen ztrátu trakce, ale hlavně přilnavosti na přední nápravě a tedy drobnou potíž se zatáčením...

     
    Komentář ze dne: 12.11.2010 09:27:19     Reagovat
    Autor: cplx - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    focus rs pouziva nejaky "chytry" (elektronicky nebo typ torsen) diff.

    jestli se ti nekdy zacala protacet zadni kola u zadokolky napr. pri zataceni na snehu, tak bys urcite vedel, ze se neco deje.

    ono jde take o presouvani hmotnosti, pri rozjezdu se presouva hmotnost na zadni napravu a naopak predni se odlehcuje. pri brzdeni to plati obracene. nicmene tohle je netrivialni problem a zavisi na rozlozeni hmotnosti a nastaveni tlumicu.

    a o vykon vubec nejde, vykon je soucin kroutaku a uhlove rychlosti (otacek). jde pouze o to, jako silou bude motor za ty pneu rvat, tzn. kroutak.

     
    Komentář ze dne: 12.11.2010 15:44:15     Reagovat
    Autor: BobAsh - BobAsh
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Focus RS má samosvornej diferenciál tuším od Quaife, ale to je jednak docela běžná záležitost a druhak to nemá až tolik co dělat s vlivem točivýho momentu na řízení, ale s přenosem výkonu na silnici - díky samosvoru to hrabe oběma kolečkama, respektive začne hrabat pozdějc než normální předokolka, která typicky na výjezdu ze zatáčky protáčí vnitřní kolo.

    A zadní kola u zadokolky se mi začala protáčet docela dostkrát, ať už to bylo při zatáčení na ledu, sněhu, mokru a nebo třeba na úplně suchým asfaltu. Dokonce se mi stalo, že se mi na suchým asfaltu začala protáčet kola u čtyřkolky. A když už jsme u toho, tak i všechna kola u čtyřkolky.

    Samozřejmě, že poznáš, že se "něco" děje. Jenomže to "něco" tě neobere o kontrolu nad autem - přední kola mají pořád přilnavost a smyk se dá korigovat jak volantem, tak i plynem.

    Předokolka má ve stejný situaci (např. akcelerace ven ze zatáčky) menší trakci (ať kvůli tomu, že se jedna náprava stará o řízení i přenos výkonu, nebo kvůli odlehčení přídě při akceleraci) a navíc při její ztrátě nepřijdeš jen o poháněnou nápravu, ale i o tu, která auto řídí. A narozdíl od auta v přetáčivým smyku, který je řiditelný bez problémů, není auto v nedotáčivým smyku řiditelný v podstatě vůbec - zbývá jen ubrat a počkat až se kola chytí, nebo použít některou z metod "vyšší pilotáže", tedy zatažení za ruční brzdu nebo přibrzdění levou nohou, aby se změnilo vyvážení auta a nedotáčivost se změnila v přetáčivost.

    A jen tak na okraj - Focus II RS, kterej je spolu s Méganem RS asi nejlepší sportovní předokolkou světa, jsem řídil. Řídil jsem ho takovým způsobem, jakej si to auto zaslouží a na jakej bylo stavěný (tedy pohyb značně asociální rychlostí po okreskách) a přestože mě naprosto nadchnul, protože na rodinnej hatchback je naprosto neuvěřitelně rychlej jak v přímce, tak i do zatáček, pořád jsem toužil po zadním náhonu.

    Jo a mimochodem, říká se, že to za ruce netahá - no, na to, že je má 300hp na předních kolech, je to ještě docela dobrý. Ale za ruce to tahá pořádně.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 01:44:17     Reagovat
    Autor: spc - spcxxx
    Titulek:Re: Re:
    Prenesu....

    Zavisi od sirky pneu, zavisi od hmotnosti a napr. LSD az zdvojnasobi trakciu a zaroven poriesi `torque-steer` ;o)

    otazne je este, ci to prenesu ostatne casti medzi motorom a kolesami...

     
    Komentář ze dne: 10.11.2010 16:08:03     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re:
    právěže ORIGINÁL Vectra 2.0 16v Turbo je 4X4, stejně jako Calibra (pak je ještě atmoverze Vectra 20000 4x4, ale ta má systém 4x4 úplně jiný). Problémem Vectry/Calibry turbo 4x4 je, že reálně vůbec nefunguje. Je to typický GM - poddimenzovaný každý díl.
    Obecně všechny 16v motory v těchto řadách měly problémy s hydroštelama, které jsou na 150 000 km v hajzlu a utíká přes ně olej, čímž dochází ke ztrátě tlaku. Turbomotor C20LET je silně poddimenzovaný a to přesto, že má implatované kované písty (zatímco konkurence v té době a vlastně i dnes používá lité písty), ale blok si neuměl poradit s přestupem tepla a deformoval se (stejně jako od roku 1994 po zásahu odborníků z GM v Saabech). Navíc turbo KKK 16 nebylo právě kvalitní, převodovka v podstatě vydržela v základním provedení (204 koní) něco kolem 80-100 000 km, nad 100 000 km jsem neviděl funkční ani kus a když se začalo laborovat s výkonem, sesypalo se to jako domeček z karet. Brzdičky byly také poddimenzované a to vše napasovaný na podvozku s těžkopádnými vlečenými zadními rameny. Ostatně to byly také příčiny fatálního neúspěchu v rallye, což byl prapůvodně důvod, proč se to vlastně stavělo...
    Funkční kousky jsou poměrně drahé a vzácné právě proto, že se jich dochovalo jen velmi málo. Mají spíš sběratelskou, než uživatelskou hodnotu, ale jsou to rozhodně velmi dobře uložené peníze (platí jen pro originál a ne spatalniny). většina dnešních expertů to vydává za limitovanou sérii :-D
    Osobně bych na ježdění doporučoval spíš se poohlédnout po něčem, co má větší šanci občas trochu fungovat.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 12:51:56     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re:
    To s tym torque steering je fakt. Mam kolegu co jazdi s otunenym '03 Grand Prix (motor 3800 series II doplneny o kompresor, chladic stlaceneho vzduchu a s novou ECU, 290 hp na kolesach). Grand Prix je predohrab s nerovnakou dlzkou hnacich hriadelov. Chlapcisko hovori, ze ked poriadne sliapne na plyn, auto zmeni pruh. A to Grand Prix nie je ziadne drobatko.
    Neviem ako to riesili u neskorsich modelov GTP a GXP, ktore poskytovali relativne slusny vykon v serii.

    Komentář ze dne: 08.11.2010 12:02:26     Reagovat
    Autor: IvanCZ - IvanCZ
    Titulek:
    Zdravím. EMS motorsport disponuje poměrně bohatým know-how, které získala na závodech, bohužel kvalita a rychlost práce značně pokulhává. Letos na jaře mi upravovali c20let (ano, turbo motor z Calibry) - více info pro zájemce na www.nexia.cz. Časově to samozřejmě nestíhali, ale nakonec se to vše podařilo relativně ve slušné době dokončit. Kvalita práce však rozhodně nebyla profesionální (technické detaily nebudu rozebírat) a nebýt mého šikovného mechanika, tak asi doteď nejezdím. Narozdíl od autora článku jsem si jako právník napsal poměrně rozsáhlou smlouvu s termíny i sankcemi, takže jsem měl v ruce alespoň něco. Navíc jsem měl po ruce vždy svého mechanika, který byl schopen vše alespoň jednou za čas zkontrolovat. Nexia v současnosti disponuje 340 HP / 410 Nm s dalším potenciálem růstu, takže stěžovat si nemohu, ale autora článku plně chápu. Autore, jestli Ti mohu pomoci, ozvi se mi na mail.

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 13:36:09     Reagovat
    Autor: Pavel Vectra - PavelK
    Titulek:Re:
    Ahoj všem "komentátorům", tímto bych rád reagoval na Vaše komentáře:

    1) Vectra B se v turbo verzi nedělala (ne benzín).
    2) Chtěl jsem něco neseriového, nyní již vím že to byla blbost, ale E36 M3 si může koupit každej, chtěl jsem něco jiného, pro zábavu, něco na amatérské závody do vrchu, sprinty a případné letní vyjížďky. Když má člověk M3, nebo Imprezu GT, tak jako by měl na kufru napsáno rád závodím, ale já rád jezdím poklidně a rád se občas pořádně svezu a jelikož je Vectra autem německých důchodců (nebo bývala:-)), byla nenápadná, proto jsem se vrhnul do tohoto nesmyslu a chtěl ji upravit. na skákání po městě mám 1.4ku Peugeota:-)
    3) výkon 300hp na předek je hodně, ale co třeba Focus RS a jeho quaife?


     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 13:59:19     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re:
    3) nerikej, ze si chtel vyvyjet zaveseni jako u focusu rs :)) Ale samosvor a pevna ruka by pomohly

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 15:10:09     Reagovat
    Autor: Pavel Vectra - PavelK
    Titulek:Re: Re: Re:
    tak to samozřejmě ne, to se nedá srovnat, ale jak říkáš pevná ruka, quaife a kvalitní pneu a šlo by to ovládat...jen to chce mít i trošku mozek a neprat se s tím na 1ku nebo dvojku, možná ani trojku, člověk by se s tím musel naučit....ale asi menší peklo než zadokolka:-)

     
    Komentář ze dne: 09.11.2010 11:45:28     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Vetsinou se to resi tak, ze na prvni dva rychlostni stupne je vice otevrena wastlegate a tim padem nizsi plnici tlak

     
    Komentář ze dne: 10.11.2010 16:20:53     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Přesně tak, na první dva kvalty se ŘJ eliminuje overboost, takže plnicí tlak bývá nižší a overboost funguje až po zařazení trojky (většinou řešeno tak, ženapětí na overboost selonoidu prostě na jedničku a dvojku není). V praxi tedy stačí kolikrát jen odstranit v ECU tuto blokaci a auto hned jede mnohem líp.
    Mimochodem - za 50 000 Kč se dá na našem trhu občas koupit Fiat Coupé Turbo 16v, za dalších cca 50 000 Kč není problém, aby mělo těch 300+ koní. Je to sice okoukaná šlupka, ale pro toho, kdo potřebuje nezbytně nutně mít 300+ koní pod kapotou je to asi nejlevnější ceta.
    Akorát nevím, k čemu je to dobrý? Možná tak nechat se s tím vyfotit pro časopis Tuning magazín (ale zvenku ty koně vidět nejsou) nebo předjíždět Němce na jejich dálnicích pravým pruhem... jo, když to kámoš kupoval v devadesátým pátým nový a holky si to pletly s Ferrari a skákaly do toho nahý, tak to mělo svůj smysl... ale dneska, když jsme všichni ženatý...

     
    Komentář ze dne: 08.11.2010 17:18:29     Reagovat
    Autor: BobAsh - BobAsh
    Titulek:Re: Re:
    Myšlenka "sleeperu" (nebo Q-car, jak tomu říkaj Britové), tedy nenápadnýho a přitom brutálně rychlýho auta, je mi sice sympatická, ale pořád si nejsem jistej, jestli zrovna Vectra je dobrej základ. Dokážu si představit něco podobnýho třeba ze 4WD Galanta nebo když už máme zůstat u Opelů, aspoň z Omegy - ta jako RWD dokáže ten výkon alespoň přenýst (a dala by se do ní nacpat V8, protože je podobná Holdenům).

    Výkon 300hp na předek je vážně hodně a ani u toho Focusu to není úplně ideální - má sice samosvor od Quaife a hrozně chytrý zavěšení, ale za ten volant tahá furt.

    Tři sta koní v zadokolce je mnohem snesitelnějších než v předokolce - zatáčet a ještě k tomu přenášet výkon je prostě na dvě kola moc práce.

     
    Komentář ze dne: 09.11.2010 19:39:46     Reagovat
    Autor: CitronKE - CitronKE
    Titulek:Re: Re: Re:
    Asi najznamejsia osobnost, vlastiaca taketo "nenapadne" auto bol Paul Newman.

    info: http://www.swedespeed.com/news/publish/Features/printer_33.html

    Paul Newman calls me up and he says, "Dave, I'm thinking of getting me a Volvo station wagon, and I'm gonna stuff a Ford 302 V8 engine into it. Do you want one?"


     
    Komentář ze dne: 24.06.2013 16:51:31     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Nic proti Newmanovi, ale myslím, že nejlepší klasický příklad je Karel. Vizte Remarqua.

    Komentář ze dne: 08.11.2010 22:15:56     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:
    No jo no. Taky jsem měl takovýho kamaráda. Podobné snahy pokus-omyl ho stály zhruba tolik, co by ho stálo pořízení opravdu vyjímečného, neokoukaného a nevšedního vozidla.

    Stává se mi poměrně často, že na silnici vidím auto, které je hezké, dravé a rychlé, cenově dostupné a přitom to není žádný výplod chorého mozku SOU Automobilové.

    Je to již hodně let zpět, co tu D-Fens prezentoval myšlenku všech těchto lidí co si myslí, že v garáži u dědy pochytili všechnu moudrost světa a konstruktéři renomovaných automobilových značek jsou prachsprostí břídilové.

    To si raději pořídím ten gay car co jsme tu rozebírali minule, než takovýto bastl za hranicí bezpečnosti.

    Na závěr tedy, podle mě jsou chlapíci z EMS kurvy a autor článku blázen. ....nepříjemná kolize....

     
    Komentář ze dne: 12.11.2010 15:50:31     Reagovat
    Autor: BobAsh - BobAsh
    Titulek:Re:
    Chtít postavit něco, co žádná automobilka nepostavila, nemusí být projevem toho, že považuju konstruktéry za břídily - prostě jen chci něco, co chce příliš málo lidí na to, aby se to vyrábělo sériově.

    Dobrej příklad je třeba už zmiňovaná Mazda MX-5 s motorem LS2 z Corvette, případně spousta zástaveb stejnýho motoru do nejrůznějších aut, od veteránů z 50s a 60s až třeba po Porsche 944 nebo starších Jaguarů. Smysl to má jednak v tom, že dostanu něco, co se jinak pořídit nedá - v případě MX-5 je to miniaturní roadster s naprosto kolosálním poměrem výkonu a hmotnosti a přitom se zachovaným vyvážením (LS2 je jen o něco málo těžší než 1.8 od Mazdy a navíc se použitím masivnějšího diferenciálu a pár dalších dílů zvýšení hmotnosti rozloží na obě nápravy).

    Druhej smysl je prostě v tom, že spojím výhody staršího auta (intenzivnější zážitek z jízdy, design atd.) s výhodama moderní techniky - nebudu muset řešit, jestli mi ten karburátorovej krám v zimě nastartuje nebo ne, nebudu muset ladit karburátor tak aby to furt fungovalo, bude to míň žrát a víc to pojede.

    Třetí smysl se týká typicky zástaveb Chevy V8 do Jaguarů nebo do Mazdy RX-7 - původní motor je sice fajn, ale jen do chvíle, než umře (a ta chvíle zejména u RX-7 nastane brzo) a člověk stojí před kolosálním účtem za opravu nebo výměnu a vyhlídkou, že to po chvíli umře zas. Potom může bejt efektivnější prostě použít motor, kterej vyjde na míň peněz, je spolehlivější, lehčí a výkonnější než originál.

    A je i spousta dalších zajímavých úprav a dobrých důvodů, proč je dělat. Jenom, jako u všeho, je nesmí dělat idiot.

    Komentář ze dne: 19.06.2013 02:21:03     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:
    A jak to nakonec dopadlo?? Auto se doskládalo nebo je v ráji nebeském?

     
    Komentář ze dne: 24.06.2013 16:29:49     Reagovat
    Autor: Pavel Vectra - PavelK
    Titulek:Re:
    dopadlo to tak že co nevidět čekám verdikt od slovenského soudu a bude to trochu překvapení co ne-dostanu zpět:-)))

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.