Komentáře ke článku: Alfa 147 po dvou letech (ze dne 20.05.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
ital zustane italem. jeho vlastnosti, pristup a povaha se nijak nemeni.
kazdopadne preju uprimne mnoho stastnych kilometru. na silnici bychom se meli chovat vsichni stejne, bez ohledu na puvod plechovky.
|
|
|
Během téměř desetileté spolupráce s Italy jsem potkal takové, které máte asi na mysli, ale i takové, kteří byli opravdu vynikající. Jeden starší ital svou pedantností dokonce sral kolegy i z německé pobočky.
|
|
|
No já mám se spoluprací s Italy také značné zkušenosti. Za něco stojí ti, kteří pocházejí z území, kdysi patřících k nám (tj. zhruba po Toskánsko) a ti, kteří emigrovali do Jižní Ameriky.
|
|
|
Já zase takový znalec Itálie nejsem. Ale zažil jsem tam ledacos a mohu zodpovědně prohlásit, že pokud se stane průšvih, Ital má tendenci to řešit. Vysloveného podrazáka jsem v Itálii zatím nepotkal. Narozdíl od Polska, Slovenska, Česka...
|
|
|
Ono to není tak jednoduché. Prodáváme v ČR autodíly a zejména sportovní díly a doplňky pro automobilový sport. cca 60 % sortimentu je z Itálie, 20 % z GB, po 5 % z USA a Německa, cca 10 % Asie. Italské produkty jsou páteřové. Neustále jsou problémy s dodacími lhůtami, kdy Ital něco slíbí a pak to prostě není a není. Jakoby čas nehrál roli.
Jenomže reálný důvod je úplně jiný. Většina sporotvních dílů je vyráběna na CNC automatizovaných linkách, které vyrobí vždy určitou sérii v určitém počtu kusů a poté vyrábějí jinou sérii. Díky tomu jsou ceny špičkových dílů velmi rozumné, často za cenu běžného aftermaketu dostává zákazník skutečně špičkovou kvalitu (nechci tu dělat neplacenou reklamu, tudíž neuvedu). Jenomže v okamžiku, kdy ze skladu zmizí poslední kus dané série, díl prostě není a vyroben bude opět zase v nějaké sérii v pravidelném plánovaném čase. Ta firma prostě nemůže jít a vyrobit jednu sadu tlumičů a pružin pro českého zákazníka hned, protože pak by cena přestavění, přeprogramování a kontroly byla tak vysoká, že by si to český zákazník setsakramentsky rozmyslel, zda si to vůbec může dovolit. Proto to někdy vypadá, že Taloši jsou banda flákačů, ale je to prostě jen nepřesně odhadnutým stavem skladových zásob. takže například komplet podvozek pro jeden typ auta máte za týden a na jiný typ auta téže značky budete čekat třeba 3-4 měsíce. Pokud by tomu bylo jinak (vyšší skladové zásoby, častější změny výr. sortimentu), ceny podstatně vzrostou, ale kvalita bude úplně stejná.
Díky tomuto způsobu výroby pak může nastat situace, že ocelové laděné svody na motor stály dokonce méně, než originál litinové. Ale zákazník je dostal za 2,5 měsíce.
Je totiž dobré si uvědomit, že aftermarketové zboží musí v nákupu vyjít na zlomek prodejní ceny, protože ta je dána náklady na distribuci a obrovské skladové zásoby dodavatelů. Proto za 1500 Kč dostanete v aftermarketu brzdové destičky pochybné kvality a mizerných vlastností, zatímco PÍP vám za ty stejné peníze dodá velmi kvalitní destičky fungující se součinitelem 0,42 v rozmezí 100-650 °C. Ale nebudou ještě dnes do 20.00 hodin, ale za 2 měsíce přijdou poštou.
Je to dobrý nebo špatný obchod? Mohu to vyřešit tak, že je budu objednávat 2 měsíce předem a než až v okamžiku, kdy začnou hoblovat kotouče...
Holt, život je něco za něco.
|
|
|
Zajímavé. Nebyl tohle důvod zpoždění dodávky dílů na přestavbu Pechova Mitsu na R4? ;-) Nicméně ta kvalita tam pak po dodání taky nebyla nijak zázračná, jak se projevilo např. v Hustopečích.
Nevíte o tom něco víc?
|
|
|
Bohužel nebyl. Tam si RalliArt Italia uřízl totální ostudu proto, že nebyl vůbec připraven na výrobu velkých plechů. O co šlo:
RalliArt Italia byl ze strany FIA pověřen výrobou přestavbových kitů pro Lancery EvoIX na kategorii R4 (lehčí, pevnější, lepší závěsy), protože je aktivně sám vyvinul a vyrobil první prototypy. Znamenalo to ale zajistit lisování velkých plechů, zejména pak kapot, dveří, atd. Technologické kapacity RalliArtu Italia ale nestačily takovým požadavkům, navíc přetlak na straně poptávky byl obrovský. S novým kitem R4 byl Lancer totiž o více než 1 s/km rychlejší, což je hodně.
Hromadění objednávek během doby, kdy byly technické detaily projednávány s FIA, způsobily obrovský tlak na výrobní kapacity. Prostě nestíhali, ale musím říci, že když Ášín věc ventiloval tuším právě před rokem na Krumlově, byla již záležitost známa včetně jejího řešení. Pod tlakem totiž jakási italská slečna omylem objednala pro výrobu zadních ramen zcela jiný materiál, než měla. Je neuvěřitelné, že ani při svařování, ani při dalších operacích na to nikdo nepřišel, což svědčí o nulové výstupní kontrole kvality! RalliArt se k tomu oficiálně vyjádřil v tom smyslu, že šlo o předvýrobní série, což je po půl roce výroby samozřejmě blbost, ale ihned začal díly měnit. Když Ášín rozpoutal mediální salvu na adresu RalliArtu Italia, již šlo o v podstatě vyřešenou záležitost a jeden z prvních postižených - hrabě Harrach - osobně potvrdil, že nové díly jsou zcela v pořádku, jsou pevnější a lehčí než sériové a rozhodně nepředstavují žádný problém. O tom, že asi skutečně šlo o nevhodný materiál svědčí i fakt, že mnohem více namáhané přední uložení bylo zcela v pořádku.
Nicméně tady se jednalo 100% o chybu RalliArtu Italia, který prostě zcela vynechal kontrolu kvality na "známých" dílech, aby mohl přesunout kapacity na výrobu velkých plechů, což se mu vymstilo v podobě obrovské ostudy.
Paradoxní na celé situaci je skutečnost, že většinu nových lidí RalliArt přetáhl od Maura Pregliasca, kdysi slavného soutěžáka a nyní majitele ladičské společnosti ASTRA, která se účastnikla i MS v rallye (Lancie, Escorty, Seaty a v poslední době připravovali auta pro Toniho Gardemeistra) a paradoxně právě ASTRA se pyšní tím, že ze všech týmů ve WRC má historicky nejnižší počet odstoupivších z důvodů technické závady :-)
Nicméně nyní běžně Lanery R4 ve WRC i v národních šampionátech účinkují bez problémů a jsou výrazně rychlejší, než jejich produkční verze. Osobně sice již od RalliArtu nic neberu ("využíval" jsem jejich motoráře a programátora), ale myslím si, že není důvod dělat kvůli tomuto průšvihu nějaké velké vlny. Stává se to celkem běžně.
Na obranu Italů - když v roce 1999 na tiskovce při představení tehdy nového Focusu WRC Colin McRae prohlásil, že žádné auto při své premiéře nevyhraje, ihned v reakci na moji uštěpačnou poznámku dodal, že jedinou výjimkou je Lancia, pro kterou běžné zákonitosti toho sportu nikdy neplatily. Dej mu Bůh lehkou zemi...
|
|
|
"což svědčí o nulové výstupní kontrole kvality! "
No především to svědčí o nulové VSTUPNÍ kontrole.
|
|
|
A můžu poprosit o zaslání značek, které vyrábějí kvalitně, ale musí se čekat ty 2 - 3 měsíce, než se to vyrobí? Neorientuju se v kvalitě náhradních dílů, ale rád bych si s předstihem raději kupoval kvalitnější díly, než předražený aftermarket...Kdyžtak díky
|
|
|
...Na email tomasmraz@email.cz
|
|
Moc hezký článek, až to, stejně jako minulé o 147, chvílemi nutí při koupi auta uvažovat i o cuore sportivo.
Docela by mě zajímalo srovnání s jinými ,,podobnými" vozy - napadá mě silné luxusní bmw řady 1, potažmo nějaký civic pro mladé nebezpečné šílence.
Problém je, že 6.g vti bude mít v továrním nastavení výrazně měkčí a zastaralejší podvozek, ty stejně staré jako tahle alfa zase asi nebudou mít srovnatelný motor.
Nemáte někdo přímé srovnání, potažmo nedalo by se amatérsky udělat a pak o tom sem napsat? (bohužel už k testu nemůžu dodat vti, ale někdo by se třeba našel)
Když mluvím o srovnání, mám na mysli zábavnost, nikoliv ,,za kolik to dá nortšlajfe" nebo ,,kolik z toho vytáhneš."
V krajním případě by se za průkazné dalo brát, jak moc potupí fábku feresu čyplou na 180 kobyl a 450 krouťáků pyčo.
|
|
|
Jak nebude mít srovnatelný motor? Civic 7.g 1,6 81 kW alfa 147 77kW, popřípadě civic Type-R 147 kW. Měl jsem jen 1,7 74kW v ropě a i při najetých 160tkm při nákupu po dobu 1 roku nepotřeboval nic než vyměnit kotouče (původní), desky a 4x olej . Nic nevrzalo, vše fungovalo a to za ten rok najel 60.000km
|
|
|
Jde mi o to, že jak se tu DF rozplývá nad točivostí alfy, tak nevím, jestli je i tenhle ,,slabší" 1,6 VTEC dost točivý a živý. Měl jsem nějakou tu dobu čest s tím vti, který se dá vyhnat přes 8000rpm, teď mám prelude 2,2, která se dá skoro k těm 8000, nevím, jestli 1,6 81kW nebude mdlejší, co se otáček týče.
Type-R s alfou 1,6 TS srovnatelný určitě není a nevím, co by muselo být v 2,0 TS za ďábla, aby se s type-r dal srovnat alespoň ten..
|
|
|
"A na splašený krávě jsi jel? "
"To jsem jel."
"No tak vidíš, to máš stejný, jenom se míň mačkáš."
(K čemu přesně je dobrý jezdit s motorem vytočeným k 8000 rpm?)
|
|
|
Zvuk motoru, adrenalin, ten pocit, že 16 let stará atmosférická šestnáctka může vyvolat takovýhle úsměv na tváři...(a údiv pána v superbu 2,5 tdi, který chce závodit a pak se diví, že nestačí). Ten úsměv sám. Pocit v autě, kdy v 5600 přijde, namísto uvadání, kopanec, je prostě úžasný.
Ne, rozumný smysl to nemá, motor to opotřebovává, řve, žere to dost benzinu i oleje, pochopitelně.
Btw formulaci ,,jezdit s motorem vytočeným k 8000rpm" chápu jako jízdu v konstatních otáčkách, a to 8000rpm. Předpokládám ale, že takhle jste to nemyslel.
|
|
|
Přesně tak, pouze pocit.
Reálná zkušenost je taková, že než se Honda roztočí na 5400/min, kde teprve začíná nějaký výkon, je poloviční turbomotor, který táhne od 2500/min., dávno v cíli.
|
|
|
Tím chcete říct, že dejme tomu civicu type R ujede nějaký litrový turbomotor? :-D
A pokud budu chtít honit desetinky a závodit, tak si nepořídím ani alfu, ani hondu ani poloviční turbomotor, ale něco, co umí závodit, například radical.
Pokud si budu chtít jízdu užít, mnohem víc mě přeci zajímá pocit, ne pohled na stopky.
I když třeba budu říkat něco jiného, až se svezu fiatem coupé nebo focusem ST.
|
|
bude na prodej, asi tak za půl roku v Auto Esa
nebouraná, po prvním majiteli, f_fejsliftu, snížená, hlavně vepředu, drobné vady laku.
http://media.novinky.cz/248/322480-original1-yh0nv.jpg
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/268107-zemetreseni-v-italii-zborilo-kostely- i-tovarnu-na-syry.html
|
|
|
|
|
Nic z toho tam Esa nenechaj, nebojte :)
|
|
|
Ocividne s ni jezdil senior do kostela. Eventuelne kostel jezdil na ni.
|
|
Clanek dobry, coz o to..Ale napadlo me pri jeho cteni drobne upozorneni:
Skutecne existuji lide, a je jich HODNE, kteri nemaji auto jako milenku - tedy maji ho ciste jako "spotrebni vec". Nemaji k nemu zadny vztah, proste jim slouzi k dopravovani se. Nedaji do neho korunu navic, neumyvaji ho,je jim zcela ukradene, jestli je fmetle a nebo ne, jestli je na hlinach a nebo ne, jake v tom je radio a co se do toho ma lejt za olej. Autum prilis nerozumi, ani rozumet nechteji, holt rozumi jinym vecem.
A tito lide NEJSOU nejak horsi nez ti, co se autum venuji a osetruji a staraji se o ne. Protoze svym zpusobem maji pravdu - lecktere auto je proste spotrebni zbozi, a principialne takove auto neni vice ci mene nez trebas televize.
Bylo by asi docela perverzni, kdyby si clovek koupil Lamborgini a pak se k nemu choval takto. Ale kdyz to vezmu osobne - ja si koupil Thalii a beru to PRESNE tak, jak jsem psal. Je to pro me obycejny stroj, a nevenuju tomu autu ani minutu navic, kterou nemusim. Dokud se to neposere, tak do toho nestouram. Nijak to auto neudrzuju, proste az se jednou rozpadne, tak poleti ze skaly a koupim si jine.
Samozrejme auta mam rad, a kdybych mel doma vedle te Thalie jeste zminene Lamborgini, tak se k tomu autu budu chovat ZCELA jinak...
Problem asi nastane, kdyz si koupi nekdo takovy, kdo to auto ma jen jako beznou spotrebni vec, takove auto, co tu pozornost potrebuje. Pak vznikaji ty famy "Alfy se serou".
|
|
|
Bude to něco mezi, úplně spotřebkou bych to nenazýval (tou je třeba hajzlpapír). Pokud chci, aby mi věc sloužila, musím se o ni aspoň trochu starat (a tím nemyslím luxování a leštění). Je to stroj a žádný stroj úplně bezúdržbový není (to jsou jen zbožná přání). Sice nemusím trvat na tom, že mi auto vydrží 30 let, ale je velmi nepříjemné, když přestane fungovat v nejméně vhodnou chvíli.
|
|
|
Myslím, že tohle není ten problém, který se tu adresuje :) Ať si klidně lidi berou auto jako spotřební zboží jako vy. Pochopitelně s tím, že až se jednou posere, poletí ze skály. Oni ale naprosto nelogicky čekají, že jim auto, ke kterému se takhle chovají, bude fungovat bez závad věčně...
Auto není lednička, aby se provozovalo bezúdržbově. Jeho užívání je podmíněno určitou kvalifikací (právní, praktickou i technickou), která není vyžadována jen tak ze srandy. A přečíst manuál si umí každý, aby do auta nelil a necpal, co tam nepatří. Přitom držet se manuálu by bohatě stačilo...
|
|
|
Ja to jednou rocne dam do servisu, oni tam vymenej olej a nejake kraviny, jako olejovej filtr, obcas mi vymenej brzdy, obcas kotouce (zatim 1x). A vic to neresim. Veskera udrzba je, ze dolejvam vodu do ostrikovacu. Doslova. Jo jeste s tim 2x rocne zajedu vymenit gumy - obvykle pak celej rok nepotrebujou ani dofouknout.
A jinak vubec neresim, jestli se studeny motor ma ci nema vytacet, a jestli je normalni s tim jet hodinu v kuse s otackama na hranici, kdy zapina omezovac...vubec neresim.
Ocekavam od toho auta, ze vydrzi alespon 5 let, jestli vydrzi 7, tak to bude ok, pak stejne planuju vymenu.Aktualne mam najeto 102 tisic, a nepostalo se nic. Minule mi v servisu rikali, ze je opotrebovane nejake tahlo u rizeni, nebo kloub, ci co...nic nepozoruju, tak to neresim. Az to prestane zatacet, necham to vymenit:-)) (no doslova takhle ne, ale proste az to zacne vykazovat nejake evidentni znaky zhorsene funkcnosti. Driv fakt ne...:-))
|
|
|
Mám to velmi podobně. Možná ale víc poslouchám na autě různý zvuky a občas to vede i k servisnímu zásahu - typicky ložiska.
Spolehlivost auta měřím hlavně podle toho, jak moc mě nutí k návsvěvě servisu mimo předepsané servisní intervaly. Že bych si něco na autě opravoval sám, to je opravdu sci-fi, nevidím jedinej důvod, proč bych to měl dělat.
|
|
|
Jsem možná jako veteránista a petrolhead začátečník malinko zaujatej, ale stejně jako se chovám šetrně třeba k ručnímu elektrickému nářadí nebo k jízdnímu kolu (prosím nekamenovat), nedělá mi problém činit totéž i u auta. Těch pár rozumných omezení jak se k autu nechovat přináší z dlouhodobého hlediska znatelné výhody a úspory a pokud to neocením já, ocení to další majitel u koho auto skončí.
|
|
|
Neříkám, že by člověk měl s tím autem schválně prasit a zkoušet, co to vydrží, na druhou stranu, nějaký zvláštní ohledy a vymazlování taky třeba nejsou, je to pořád jen věc k práci (přepravě odněkud někam a zajištění odpovídajícího pohodlí posádce při takové přepravě).
|
|
|
No, ale lojza se tu chlubí právě tím jak prasí - nakládání motoru za studena, dlouhodobé vytáčení k omezovači... Prosím, jsou to jeho peníze, jeho auto, ale je to podobně vohnoutské chování jako šroubovat špičkou kuchyňského nože. Cíleně si likvidovat majetek a ještě se tím chlubit, na tom mi nepřijde nic moudrého.
Averzi i k těm nejjednodušším úkonům údržby chápu, ale pak se ti lidé nemůžou divit že za pravidelnou prohlídku dají totéž co já za celoroční provoz.
|
|
|
No vidis...a ja zase slysel od lidi, co autum rozumi, ze zrovna tyhle motory co mam ja v te Thalii se muzou vytacet na vysoke otacky a nijak jim to nevadi, ba prave naopak.
A ty tomu reknes praseni :-)
Co clovek, to nazor, a kde je pravda?:-) Neresim...
Jak jsem psal - pokud by se to tykalo jineho auta, choval bych se k nemu jinak. toto auto umoznuje se k nemu chovat "bezudrzbove", tak se tak chovam. A dale - ja jsem si urcil urcity stav, ktereho chci dosahnout (auto vydrzi 7 let) a cokoliv bude nad to, tak je bonus. Beru to tak, ze jsem si to auto koupil na 7 let, a pokud po 7 letech bude naprosto dorasovane a prestane jezdit, nebude mi to vadit.
Stejne tak mam doma naradi urcene na "hrubou praci" - napriklad sroubovaky, ktere pouzivam i jako majzlik a u kterych vim, ze je jednou timto postupem proste rozmlatim. A pak mam sroubovaky, ktere mam uz 10 let a predpokladam, ze je budu mit "navzdy".
Stejne to mam s tim autem - v tom aute jsem odvozil material na prestavbu bytu, od cementu po tramy, ktere se tam nevesly, a tak mi cumely z okna:-) Poskrabala se mi u toho trosku palubka, vzadu na sedackach mam kousek skrably...Neresim. To auto je na "praci", je mi jedno, jestli je omlaceny a nebo poskrabany a nebo je 5cm skrabanec na palubce.
Pokud bych si koupil Lamborgini Diablo, tak dozajiste se k nemu budu chovat ZCELA jinak :-))
|
|
|
Do Diabla by se ti ty trámy ani nevešly ;)
|
|
|
Částečně ti musím dát za pravdu. Ale už kvůli těm plánovaným 7 letům by ses k motoru měl chovat trochu šetrně. Ani vysokootáčkové motory by se neměly provozovat až k omezovači trvale, už jen z toho důvodu že to pak žere bensin (ale i olej) jak nezavřený. S interiérem čiň co chceš, na interiér to nejezdí. Mít stavební auto je fajn, takhle jsem odvozil tuny bordelu starým Swiftem - z čtyřmístného vozidla jsem udělal třímístné a kolik suti nebo cementu se do něj najednou vešlo. Ale u stavebního auta bych si představoval v pořizovací ceně přece jen o nulu míň.
|
|
|
É, čo to tárám, z čtyrmístného jednomístné. Sesle u řidiče je potřeba.
|
|
Ja se Vam, D-Fensi, divim, ze se neustale pozastavujete nad tema predsudkama o Alfach a ze Vam to porad lezi v zaludku. Neni lepsi to mit proste u prdele? Ja zase ridim BMW a slysim a ctu vsude, ze: si na neco hraju, jsem pirat silnic, jezdim jak prase, jsem debil v bmw, nedoplatim se za dily, jsem cigan v bmw, jsem libovej frajirek, atd... Taky mam auto nekolikrat objete klicema vidlakama z parkoviste u Kauflandu. Mam auto z roku 99, stalo me 120k a ted ma cenu tak 80. Nechapu, proc to musim poslouchat a co mi jako zavidej? Kazdy auto ma asi nejakej cejch a majitel pak bohuzel taky.
|
|
|
Taky mi to není jasný, přitom ročníky z přelomu milénia jsou za podobný prachy jak místní etalon škoda octavia, i ty díly vyjdou na stejno, kdežto komfort jízdy je někde uplně jinde...
Sám mám E34 za pár korun a vždycky se musim smát, když se někomu skládám se svýma mizernýma 176 cm na zadní sedadlo octavie.
Ale přijde mi, že lidi z těch aut maj určitej respekt. Když jedu pohodovou stovkou, tak se mě většinou nikdo nesnaží za každou cenu předjet, ale když jedu značně nepohodovou stovkou ve favoritu, tak mě kdekdo musí předjet, i kdyby to bylo za cenu, že se manévr bude konat v kopci v zatáčce přes dvojtou plnou...
|
|
|
Nikdy jsem nepochopil, že tohle někdo nepochopil. V žádném případě nechci obhajovat předjíždění do opce na dvojitou plnou, ale logika "BMW nechat být a Favorita předjet" je ve své podstatě velice prostá a správná:
- favorit často smrdí a ne každej to rád čuchá či neustále přepíná na vnitřní okruh
a zejména
- u favorita se dá čekat, že v případě zatáček, kopců apod. ze rychlosti 100km/h značně sleví (nedobré jízdní vlastnosti; neochota řidiče šlápnout na plyn, protože ve starém pekáči pojede nejspíš socka, co jezdí ekorallye; slabý výkon motoru apod.) a zároveň je velice pravděpodobné, že ve zmíněném úseku (začátky, kopce apod.) půjde bezpečně předjet těžko i se slušným autem.
Takže i když jedu se svou vcelku svižnou 300k mrchou, auta typu Favorit apod. přejedu (několikrát zdůrazňuji, že bezpečně) preventivně, aby se pak za nima do kopce s plnou čárou necoural.
|
|
|
A teď si představte, že ten Fanouš má repasované nápravy, přičemž pokud to jde, jsou použity soutěžní díly, kopletně nové brzdy s vrtanými kotouči, fungl novou spojku, velmi mírně poladěný, nicméně od starého profíka seřízený motor, a za kniplem někoho, komu je spotřeba 15 litrů LPG/100 km dokonale lhostejná (taktéž destičky apod.), takže spíše než stylem ekorallye jede stylem rallye.
Vy to samozřejmě s tou třistakoňovkou bez potíží dáte, nicméně "preventivně" takového Favorita předjíždí i jiní řidiči, jejichž auto má k dispozici 300 HP pouze za předpokladu, že ho někdo potáhne za šestiválcovým BMW... Jeden takový kripl s naftovým Megane mě asi dvě minuty "preventivně" předjížděl u Velvar, nakonec jsem mu musel zpomalit, protože jednak začal provádět zátěžový test turba, jednak ohrožovat protijedoucí vozidla. Následně se přede mnou plazil 70-80 km/h (já bych jel v průměru o 20 rychleji) a nešel předjet, protože zas tak extrémně vytuněné to Fako zas nemám. Fakt dobrá prevence... BTW: Vnitřní okruh nemám, nicméně jsem po něm cestou docela toužil.
|
|
|
Tak ja mam, clovece, celkem opacnou zkusenost. Se mnou porad nekdo zavodi. Vetsinou odolam a zvitezi rozum, ale cas od casu mam neodolatelnou touhu ukazat blbeckovi, ze jeho TDi (90% pripadu) fakt neni nejrychlejsi auto planety a to se mi taky vetsinou povede a blbecek mi tam musi dat aspon dalkovy, protoze ego. V 95% pripadu se nechytaj a to mam jen “zdechlej“ 2,5 litr...
|
|
|
K zavodeni musi byt nejmene dva...Zkousel jsi se nekdy proste na nejake zavodeni vykaslat a jet si tak, jak chces, a ne tak, jak chce nekdo jiny?
Ja to tak delam a jsem docela v klidu - chce me nekdo predject? Oki, at si me predjede...predjizdim nekoho ja? Oki, tak ho predjizdim....Ale ne proto, ze bych mu to chtel natrit, ale proto, ze proste jedu rychleji v tu chvili...
|
|
|
No, to je prave to “vetsinou odolam a mam rozum“... Obcas je ale potreba ten rozum trochu nemit. Zatim se to, zaplat buh, obeslo bez skod na zdravi ci majetku kohokoliv.
|
|
Z posledka mám podobnó zkušenosť. Můj rodinné sedan začál nejak skákat, zajél sem s tem na válečky a pré pravé přední tlumič hyn. A hneď mně dali cenovó nabídku na vopravu, Potom sem eště zajél do značkovýho servisu, tam mně nabídli originální tlumiče, vo 400,- levňéší na kusu. Navíc měli akcu se slevó na prácu, tak sem s origilnálama ušetříl skoro 3 litry. Příjemný překvapení, to sem vod Toyoty nečekál.
|
|
|
No jo, no, to by se v Praze nestalo. Ve zdejších servicech Toyoty si vždycky při pohledu na cenu říkám: Dělaj si prdel, že jo? Dělaj si prdel. Musej si dělat prdel. To přeci nemůžou myslet vážně. A oni to vážně myslej.
Doma máme ještě naftový Mondeo a jeho servis je levnější, než servis benzínový Corolly.
|
|
Tyhle hovadiny, kdy se kvůli výměně jednoduché záležitosti stane práce na půl dne jsou zapříčiněny zřejmě tím, že je automobil konstruován tak, aby splňoval přísná kritéria deformačních zón.
Taky jsem se nestačil divit, když se při výměně žárovky hlavního světla musí sundat maska a vytáhnout celý světlomet... Nějaká dodávka od Fiatu myslím.
|
|
|
Spíš to bude kokotismem dizajnérů. U volva otevřu haubnu, odšroubuju dekl, vyměním žárovku, zašroubuju dekl a zavřu haubnu. Trvá to sotva půl minuty.
|
|
|
Nechce se mi to hledat, ale když jsem tady k jinému článku psal příspěvěk, že se dnes vyrábějí auta pro buzeranty, tak mi bylo řečeno, že výměna žárovky je u moderního automobilu "servisní úkon". :-)))
Jebat, že musíš se žárovkou do servisu, hlavně že moderní vůz je uživatelsky příjemný :-))))
|
|
|
Svět se v prdel obrací. Už od doby, kdy se motor nedá opravit kladivem, francouzákem a šroubovákem :)
|
|
|
mám moderní auto, závistivci říkají, že je to gay-car...ale žárovky se tam dají měnit pohodlně po otevření kapoty a byla by to záležitost na půl minuty, kdyby to za těch 70.000 km bylo někdy potřeba 8o)
"servisní úkon" je mimo jiné i dofouknutí pneu
|
|
|
Servisní úkon je i mimo jiné obsluha děvkou z escortSERVISu, namísto schopnosti sehnat si děvku a neplatit za přidanou hodnotu. Nafouknout gumu umím sám, nemluvě o jejím nasazování.
Na závistivce kašli, co je komu do tvé homokáry. I s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo.
|
|
|
ja si u Suzi vpoho vymenim zarovku v pravem svetle, v levem, se mi to obcas podari a obcas ne... ukon je to, jak ja rikam, automobilova gynekologie :)
ale je fakt, ze skusenej servisak, s rukou 2x vetsi nez moje, to dava taky za pul minuty... asi jsem hrablo a nebo to ma kurevsky omakany :)) - no neni se co divit, zarovky se u Vitar meni co 5-10k
|
|
|
Co to WTF je občas podaří, občas ne? Výměna žárovky není přivedení ženské k orgasmu. Když to udělám jednou, už to umím pořád, ne?
|
|
|
půl minuty trvá výměna, ale pět minut jsem přemlouvala pumpařku, že mi může žárovky prodat. Hrozně se divila, že budu měnit žárovky. Přijela jsem k pumpě, ukázala vzorek žárovky a poručila si počet kusů. Pumpařka se divila, co s nimi budete dělat, to nevyměníte, to je zbytečný kupovat. Kde to budete měnit? Ukázala jsem směrem k autu a řekla tam to vyměním. Přesvědčovala mě, že to nepůjde tak lehce. Šlo to snadno, ale celkový čas 5 a půl minuty i s přemlouváním pumpařky. ;-)
|
|
Pěkný článek.
Mám doma jedno BMW a jedno auto s <> na kapotě. Ať už jedu kterýmkoli, "blbé kecy" musím poslouchat pořád. U BMW: to tě sežere, díly stojí nesmysl, v zimě nevyjedeš žádný kopec... U Renaultu je to klasika: francouzi se serou, ...už se ti to rozpadlo? Časem jsem vypozoroval, že tyto názory mají většinou uživatelé, nikoli řidiči, povětšinou koncernových vozů. No prostě lidé, kterých názor je mi celkem ukradený.
Servis aut si v rámci možností dělám sám podle hesla - Když něco chceš pořádně, tak si to udělej sám. A se záměnou dílů jsem se setkal tolikrát, že už jsem si nacvičil důkladně porovnat vymontovaný díl s dílem původním.
Naposledy jsem objednával na tchánův Peugeot 307 vrtuli chladiče, která nepřežila spolu s mřížkou (spíš mříží) pokus lva sežrat lišku. I přes dotaz na číslo dílu u oficiálního dealera a jeho porovnání s číslem dílu dodavatele (tuším taky Delphi) byla rozteč děr pro přichycení úplně jiná. Podobně jako u Alfy musel dolu přední nárazník a z práce na pár desítek minut se stala půldení drbačka s napasováním nové vrtule na starou saharu (ventilátor jsem z časových důvodů dodavateli vrátit nemohl/nechtěl).
Na BMW jsem třeba objednával přímo u dealera palivové trubky. Přišly už naohýbané ve dvou krabicích do kterých by se dala zabalit 56'' LCD televize a po přirovnání k původním trubkám, jsem obě musel ještě doohýbat.
|
|
|
Jo, s <> na kapotě mám stejnou zkušenost, tedy zcela zbytečné pomluvy od jistých známých, koncernistů. Pak když je tím vezu, tak se nestačí divit.
"Válelo" je legrační značka, bohužel Renault ty jejich šunty montuje snad všude.
|
|
Moc dobre vim proc jezdim tim, cim jezdim. Cim novejsi auto, tim dele trva trivialni oprava.
Kdyz tak ctu: "Tyto šrouby lze povolit pouze ze strany masky, nikoli ze strany motoru, ..." napada me: A co ta nejaky tuning? Treba vzit COcko (v horsim pripade TIG), vrtacku a predelat ty srouby aby byly tak, jak by je umistil clovek s mozkem v hlave?
Ja tohle praktikuji na vsech strojich, co opravuji (pro sebe, nebo se souhlasem majitele) a nemuzu si to vynachvalit.
|
|
To je zase nějaká další DF taškařice? Vyjmenuje, co se mu zase pokazilo, ač se tak běžně u jiných aut nedějě, a zároveň všem připomene, že se "Alfy neserou". A ovce bečí, že je to tak.
Nerozumím tomuto způsobu zábavy.
|
|
|
Nu, ja si svoju 147 (r.v. 2002) iba chvalim. Jedna vec ma serie - pri kazdej vymene ziaroviek v svetlometoch spominam vsetkych svatych, aj takych co sa este narodit nestihli. "Staci zatiahnut za hacik" - makovy to trt! Tahat mozem maximalne tak od svetlometu dozadu, kde je poistna skrinka alebo tam vadi iny bazmek, tak musim vyhaknut cely ten drat z ociek a hrat sa s tym ako gynekolog s novou pacientkou. Samozrejme nestaci len jednu stranu vyhaknut, lebo to drzi ako privarene. Musel to vymysliet niekto so zmyslom pre humor a naopak chybajucim zmyslom pre logiku.
|
|
Chladič a rameno? To mi přijde na dnes už osmiletou ojetinu naprosto v pohodě.
Začínám se na trhu s novými auty poohlížet po vhodném nástupci Focuse fkombíku, protože podle síťového grafu (dovolená v Jugoslávii, druhé dítě) by se mi další auto mělo vyrobit letos. Čtyři roky mi nějaký Helmut bude prdět do sedačky, možná ho ťukne na parkovišti a pak se pro něj rozjedu do Rajchu. Jenže co vybrat? Vidím všude kolem šílené katování kostů, čím dál tím větší závislost na diagnostice, neprůstřelný CAN bus ke kterému už jen tak něco dodatečného nepřidrátuji, díly na novém autě odpovídající té nejhorší druhovýrobě...
|
|
Omlouvám se za OT, ale uvažuji o AR 159 1,9JTD. Bohužel má filtr pevných částic... Našel jsem adresu - http://www.odstranenidpf.cz/, kde filtr z auta vymontují. Je to dobrý nápad? Nemůže to motoru uškodit?
|
|
|
A není jednodušší zjistit, kolik ta případná výměna opravdu stojí? Četl jsem, že na první HDI od PSA už oficiální cena filtru spadla někde k 10.000,- Kč. Volba nechat filtr za nějakých odhadem 7.000,- vykuchat nebo za 14.000,- vyměnit...
|
|
|
Jojo, nechte to vykuchat a zaveďte si, prosím, hadici z výfuku do kabiny, ať ty karcinogenní superjemné částice nevdechují lidé v okolí silnice.
|
|
|
Ne tedy že by to s nevykuchaným filtrem bylo nějak zásadně lepší; jen je to s ním méně vidět.
Nafta patří do kamen!!!
|
|
|
:-)
A jak s kamiony? Dřevoplyn?
|
|
|
(Kamiony bych hlavně zrušil, ale) jinak počítám, že dálkové náklaďáky by asi skutečně měly být na benzin. Něco jiného jsou zemědělské stroje apod., tam ten diesel snad určitý smysl mít může. Snad.
|
|
|
Já bych vás nejraději rozčtvrtil.
Čtvtku do sněmovny, čtvrtku do senátu, čtvrtku na Pražský hrad a poslední čtvrtka šéfem Tatry.
|
|
|
Přemýšlím, jak se asi ruší takové kamiony a zřejmě nedostatek představivosti mi brání přijít na něco jiného, než je jejich zákaz. Ale to Vy určitě na mysli nemáte, nepletu-li se?
|
|
|
Kamiony se ruší tak, že se kupříkladu namísto hnusných rajčat ze Španělska důsledně jedí dobrá místní, namísto botasek z Číny si gentleman nechá ušít boty u ševce zpoza kopce, a tak všelijak podobně.
Jihoafrická červená vína a holandské sýry jsou zapotřebí v menší míře, takže celková potřeba kamionů zásadně poklesne.
Fungovat to samozřejmě bude pouze v případě, že podobný přístup akceptuje dostatečné množství lidí; ale to tak nějak v zásadě cokoli, že?
|
|
|
Tak to potom jo. Jestli jste mínil namísto "kamiony bych zrušil" spíše "snažil bych se v rámci svých možností přispět k omezení kamionů", tak tomu rozumím.
(Na to, je-li takový postoj správný, názor nemám.)
|
|
|
Formulace sama je citátem. Vy snad neznáte Mikymauzoleum?!?
|
|
|
|
|
ty superjemné částice filtr stejně nepobere, protože jsou menší než ty, které jsou sledovány, takže oficiálně neexistují. tím, že vyhodíš filtr bude více černých sazí, ale těch malinkých bude +/- pořád stejně. je to teda salám-banán.
|
|
|
Takže nejlépe udělá, když Alfu koupí a přeďělá na benzín. Nebo pošle ze skály, když už jednou byla znesvěcená.
|
|
|
No tak zda se ze Alfa slouzi vcelku slusne, ale zas zadnej zazrak to taky neni. Je mi jasne ze DF najde na aute i veci, kt. jeste nekolik mesicu ci mozna let nebudou potrebovat opravu, zas na druhou stranu napr. u myho staryho Facka, kt. jsem koupil 10 let stary a ted je mu uz skoro 18 let se taky ani jednou nestalo, ze by mne nekde nechalo, pouze jednou jsem neodjel uz z domova - porucha palivoveho cerpadla. Take mam hondu civic 1.5 VTEC - E z roku 2000, dost mne pravda zklamala vykonem, anis potreba neni nijak zazracna, ale chladic mne neprasknul:-). Zarovky mimo PSZ jsem za 2 roky nemenil ani jednu, proste jenom jezdim, menim olej, filtry, svicky, brzdy, ted mne ceka vyfuk, vse v podstate jenom spotrebak a najel jsem cca 37 tkm. Takze po 2 letech ne nijak extremniho jezdeni s Alfou si myslim je trochu predcasne mluvit o nejake super spolehlivost, na to bude cas tak po 5 a vice letech bez poruch mimo spotrebniho materialu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Alfa 147 po dvou letech
|