D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Uživatelská recenze Saabu 9000 Turbo MY88
    (ze dne 03.04.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 03.04.2011 21:04:08     Reagovat
    Autor: Saabmaster - Saabmaster
    Titulek:
    Dobrý článek. Sám jsem měl Saaba vždycky. Od 99, přes 9000 CS, přes několik 9-5, až po nynější 9-5 Aero 260k. Vždycky v pohodě a bez problémů. Kdo to zažil, ví, o čem je řeč. Raketový starty a faktický 0-100 za 6,5s jsou něco úžasnýho. Bohužel tahle značka měla u nás dost smůlu, když ji ještě v roce 1988 dokázali komunisti úplně zrušit a následně se jí v roce 1995 chopili zlatokopové z ruskomaďarskýho Wallicaru. Dneska už se situace klidňuje, ale asi to bude ještě chvíli trvat, než se trh uklidní.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2011 14:11:42     Reagovat
    Autor: last.boysout - last boyscout
    Titulek:Re:
    Ahoj, mam (asi) pred koupi 9-5 Griffina a potreboval bych od nekoho par informaci, slo by to ?

     
    Komentář ze dne: 06.04.2011 22:44:07     Reagovat
    Autor: Prichozi Vejda - THX
    Titulek:Re: Re:
    Griffin je nadhernej se skvelou vybavou, skvely svezeni kdyz je v poradku, ale ty trilitry se moc nevyvedly, takze to asi nech plavat.

     
    Komentář ze dne: 09.04.2011 20:03:40     Reagovat
    Autor: Saabmaster - Saabmaster
    Titulek:Re: Re:
    Jasně. Napiš mi na Saabmaster@gmail.com

    Komentář ze dne: 03.04.2011 22:29:31     Reagovat
    Autor: Tomass - Tomass
    Titulek:Pekne!
    Ac Volvista (740GL, MY 1990), autorovi rozumim a dekuji mu za prijemne cteni.

    Komentář ze dne: 04.04.2011 10:43:41     Reagovat
    Autor: BeNiSh - BeNiSh
    Titulek:peknej clanek
    Dane, dik za prijemny sobi ctivo. mam jen 2 pripominky. KIT se pise s dvema "T" - K.I.T.T. (Knight Industries Two Thousands :o) ) a pak mi chybi v clanku slibeny prilozeny foto. nebo mam cekat, az se clanek objevi na saabinfu? ;-)

    Komentář ze dne: 04.04.2011 10:43:43     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Saab
    Nebudu se zabývat technikou, ta je u Saabu slušná, ale vzhled, jak inetriéru tak exteriéru je naprosto příšerný. Zejména zadek se, slušně řečeno, nepoved. Porovnání s kokpitem letadla pokulhává velice, lítám ULL a i občas ve větším a podobnost žádná. Dnes je Saab už mrtvý, a exempláře které se u nás vyskytují jsou reinkarnací mrtvol. Nevím, ale jezdit ve vyvařovaném (a 2x) autě bych nemohl. Komentovat aktivní a pasívní bezpečnost u 25 let starého auta je také dost mimo.
    NICMÉNĚ - chápu autora, že je saabí nadšenec, a fandím mu, jako každému kdo se zabývá starými auty. Také mám youngtimera na hraní. Ale porovnávat jej s novými auty, ať co se bezpečnosti týče, tak koroze, a hlavně užitku, na to koule nemám. Jako hračka, jako koníček je to bomba. Ale na běžný provoz, na spolehlivé přepravování z místa na místo je to nepoužitelný šrot. Také mám na hraní jedno auto a na běžný provoz jiné.

     
    Komentář ze dne: 04.04.2011 11:04:38     Reagovat
    Autor: Mr. Dan - Mr.Dan
    Titulek:Re: Saab
    Vzhled je věcí názoru, k tomu se netřeba vyjadřovat, ale zbytek vašeho příspěvku, to je přesně to, na co jsem čekal, až se tu objeví. Aby bylo jasno, já vás zcela chápu, rozumím vašim stanoviskům a znám spoustu takových lidí s podobným postojem. Ani sám netvrdím, že tohle je auto na denní ježdění do práce (na to by ho beztak byla škoda). Nicméně, budete se divit, ale s tímto Saabem si nijak nehraju, pouze jezdím a průběžně řeším detaily jako odchlíplou stropnici nebo prasklou žárovičku. Vyvařované jsou pouze a jenom spodky dveří (výstuha leží až na tím) plus jeden ze zadních lemů, vše ostatní je originál a přál bych vám vidět vůz zespoda - i přes absenci dodatečného nástřiku korozi prakticky nepotkáte. Kamarád se s podobným a skutečně hodně jetým a poměrně rezavým Saabem 2x překulil přes budku a neměl ani škrábanec.
    A co se spolehlivosti týče, zatímco všichni okolo řeší skutečné závady či nepojízdnost u svých několikrát mladších aut, já jen jezdím a řeším spotřebku a teď nově i to, proč mi při návratu ze servisu, kde měnili radiátor topení, nevysvětlili, proč je zatepla zvýšený volnoběh. Ale to je skoro na samostatný článek...

     
    Komentář ze dne: 04.04.2011 11:17:22     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Saab
    Mr. Dan - to je těžko. Pokud máte Saaba na způsob - týrat a utýrat - tak to nechápu. To svezení není zas tak zázračné a vyjímečné, stejný komfort poskytne kdejaké zánovní auto, které bude spolehlivější, bezpečnější, (subjektivně- i hezčí), bude mít nižší spotřebu a snad lze i říct, že větší prestiž. Naopak, u youbgtimera, veterána apod, je přístup jiný, já třeba celé své auto rozebral do šroubku, vše zrepasoval, nový lak, a složil, a je jako z fabriky - a jezdím sním jen na projhížďky či na srazy.
    Váš postoj je někde mezi, a moc mu nerozumím. Koupit staré, subjektivně - nehezké auto s drahým rpvozoem a údržbou, a vyzdvihovat jeho subjektivní přednosti moc nechápu. Beru to, že ne každý si může dovolit vytáhnout z kapsy k půl mega a koupit si sluhu - auto, které se mu líbí, je nové, bezpečné, a lze jej týrat bez údržby několik let.
    Jak říkám, starým, ne příliš běžným autům a jejich majitelům fandím, nicméně váš přístup (jediné auto) nechápu. Ale to je vše jen můj názor, dělejte jak umíte. :-)

     
    Komentář ze dne: 04.04.2011 11:43:51     Reagovat
    Autor: Mr.Dan - Mr.Dan
    Titulek:Re: Re: Re: Saab
    To je velmi zajímavá úvaha. Abych to uvedl na pravou míru, jsem student, to snad vysvětluje mnohé. Novější auta se mi většinou nelíbí, krom toho subjektivního "nemají charakter" taky IMHO často postrádají kvalitu (hlavně po roce 2000) těch starších, takže i kdybych byl boháč, koupil bych si nejspíš stejně něco jako BMW E32 apod. Najezdím kolem 8 tis.km za rok, protože nejsem líná p*del a po velkoměstě jezdím sockou a nezdřídkakdy taky na zde tak nepopulárním bicyklu. Až budu mít jednou rodinu a situace se značně změní, tak to bude všechno jinak, to je jasné...
    Jestli Saaba týrám, to by vám řekl asi on sám (tahle věta by měla hovořit za vše). Přes zimu prakticky nejezdím, když je hnusně a nutně nemusím, nejezdím. Auto stojí prakticky furt ve stodole pod dekami a větší radost než jízda mi snad udělá, když nějaký z těch vadných detailů uvedu do pořádku. Nejsem totiž manuálně zručný, natož nějaký automechanik, takže moje schopnosti končí někde u výměny oleje apod. Proto jsem koupil youngtimera v dobrém stavu, abych ho právě nemusel rozebírat do šroubku, ani bych to neuměl. Navíc mě baví, když je vůz v originál stavu a stále takřka bezvadně funguje, a víc než umělou nablýskanost, kterou jsem tolik obdivoval v pubertě na oněch srazech veteránů, mám rád uměřenou patinu. Přesto si můžu dovolit bez obav tvrdit, že můj Saab aktuálně vypadá i funguje mnohem lépe, než když jsem ho před 2,5 lety vyzvednul za úplatu z bazaru. A propós, co bude mít jednou větší cenu - dokonale restaurovaný kousek, nebo omšelý originál?

     
    Komentář ze dne: 04.04.2011 15:34:05     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: Re: Re: Saab
    No k tomuto komentáři se dá napsat jediné. Patrně jste se nikdy nesvezl Saabem. Jinak by jste nic podobného nemohl napsat. Amen.

     
    Komentář ze dne: 04.04.2011 17:15:39     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Saab
    Jesrey: Právěže svezl. A tuhle větu říká každý zavilý zaslepenec, a čtu to na kdejakém fóru: kdo se jednou svezl (libovolně dosaď - volvem, saabem, citroenem, a já nevím čím) ten nechce jinak. Právě proto jsem psal, že jsem se neposral. Dojem ve mě nechaly auta jako např. z poslední doby Nissan 370Z, Mazda RX7 ta co točí 9000, nějaký starý ameriky (7 litrů, 7 metrů) apod. ale žádný saab, volvo (byť 760 byl kočár. to jo) ve mě opravdu nijak výrazný zážitek nenechal. Jede to tak nějak normálně (výkon to má) podvozek je taky tak nějak normální, prostornost taky taková běžná u starých velkých aut - pro mě ale neakceptovatelný vzheld (subjektivní dojem).

    Mr.Dan: no s tou cenou je to jasné, vy máte jak říkáte auto s patinou, ale už je stejně - alespoň místy - stříkané když bylo vyvařované. Moje je stříkané celé - stím rozdílem, že není nikde vyvařované a všechny díly jsou původní nebo originální, jen koženku na čalounění sloupků jsme objednávali z Německa aby to byla "ta co tam byla". Taky ta rekonstrukce byla za cenu - no fuj, raději nevzpomínat. Jen ten lak (přesný původní odstín, značka laku jako originál, lakována vystrojená kastle ve vypalovacím boxu, čili stejně jako orginál) stál jako několik ojetých saabů. Ale to sem nepatří :-)

     
    Komentář ze dne: 04.04.2011 17:17:41     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Saab
    oprava: má tam bát napsaná Mazda RX8 ( a ne 7) - ta s těma maláma zadníma dvířkama otvíranýma do protisměru. RX7 byla ale taky auto s koulema, na svou dobu vybočující z konvencí.

     
    Komentář ze dne: 04.04.2011 21:22:40     Reagovat
    Autor: poli - poli
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Saab
    ono jezdit SAABem není totiž jen o tom autě. je to (a pro mě snad především) o tom, že (pokud chceš), můžeš se stát členem určité skupiny řidičů, kteří jezdí ohleduplně až gentlemansky. o tom, že se na cestě pozdraví, což mi vždy spraví náladu. o tom, že když máš nějaký problém na autě a pojede kolem jiný SAAB, tak třeba zastaví a bude se snažit nějak pomoci. jednoduše o tom, že majitelé SAABů mají ke svým vozům několikanásobně silnější psychické pouto, než majitelé ostatních značek. pouto více než desetinásobně silné, než například průměrný řidič Volkswagenu.

     
    Komentář ze dne: 06.04.2011 12:31:28     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Saab
    To je tedy ohromná výhoda že když se ti něco vysere tak možná zastaví nějaký saab co možná pojede okolo. Já ve VW díky záruce mobility nemusím spoléhat na nadšence se sikovkama ale zavolám asistenční službu z nejbližšího servisu a ti se postarají.

    Jinak by mě zajímal člověk, který má několikanásobně silnější pouto ke svému vozu než ostatní. Tuhle schopnost obdivuju. Pro mě je auto věc která dopraví z bodu A do bodu B ( čím levněji, pohodlněji a rychleji tím lépe) a vztah k němu mám takový, že by mě hodně štvalo kdyby jej někdo ukradl, ale to je tak asi všechno....

    Tudíž tebou popsané výhody se mi zdají takové....no...pofidérní ?

     
    Komentář ze dne: 06.04.2011 14:16:10     Reagovat
    Autor: poli - poli
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Saab
    nikde jsem nepsal o tom, že když se něco pokazí, že je 'výhoda', že ti možná zastaví jiný SAAB. nikde jsem nepsal, že je 'výhoda', že mne pozdraví protijedoucí SAAB. je to v něčem jiném.

    naprosto exmeplárně jsi předvedl, že jsi řidič VW, který nemá ke svému vozu takový vztah jako řidič SAABu. takže klidně dál tuhle schopnost obdivuj.

    třeba zase máš k něčemu jinému ve svém životě silnější pouto, které já třeba nepochopím...

    P.S. i já mám asistenční službu, takže nemusím spoléhat na to, jestli mi někdo zastaví se sikovkama, ale zavolám si a čekám (tedy pokud si sám neporadím, že...)

     
    Komentář ze dne: 08.04.2011 15:43:02     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Saab
    A uvědomil jste si vůbec někdy, že právě ta asistenční služba, kterou tu vychvalujete, šíleným způsobem zkresluje výsledky "spolehlivosti" jednotlivých značek?
    Protože některé automobilky nemají (nebo mít nemusí?) asistenční služby, řešit problémy "in house" a tím pádem neuvádět pravdivé údaje o poruchovosti svých výrobků?
    Je to zcela OT, ale právě u Vámi jmenovaného VW je to jeden z nejvýznamnějších faktorů, který pak nutí lidi kupovat tyto výrobky s velmi špatným poměrem "value to money".
    A k tomu, že je auto jen prostředkem dopravy z bodu A do bodu B: je vidět, že s auty nemáte žádné zkušenosti. Protože, světe div se, za stejné peníze, za jaké jste Vy zakoupil právě jen obyčejný a bezduchý výrobek, určený pouze k nezbytné dopravě z bodu A do bodu B, jste mohl zakoupit i automobil, který by Vám poskytl kromě přepravy z bodu A do bodu B i příjemný pocit z cestování, možná byste se dokonce začal na jízdu s ním těšit a dokonce byste možná začal jízdy s takovým autem vyhledávat i v případě, že z bodu A do bodu B vede kratší či rovnější cesta, a že jste se tam mohl mnohem snáze dopravit jiným způsobem.
    Věřte nebo ne, taková auta jsou. Mají duši. Mají smysl své existence. Nevím, proč na této planetě existuje tolik automobilek, když chrlí z 90 % naprosto stejné výrobky. Ale těch zhruba 10 % produkce, která se nějak odlišuje, stojí za to. Mají smysl své existence a lze říci, proč existují a proč existovat mají. A i když z historie jasně vidíme, že každý, kdo dělá něco pořádně, se za odměnu dočká leda bankrotu, protože zbytečně hází perly sviním, potěšitelné je, že se stále znovu a znovu najdou šílenci, kteří se o to pokouší. Kteří navrhují, vyrábí a prodávají auta s duší. Kdysi dávno to u VW také tak udělali a vzniklo geniální dílo jménem Audi Quattro. To ještě u VW věřili, že lidé jsou inteligentní a ocení dobré dílo. Sám na sobě vidíte, jak to byla naivní idea...

     
    Komentář ze dne: 08.04.2011 18:43:14     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Saab
    Toto jste, Integrále, napsal hezky... Tak hezky, že jsem přestal být nasranej, že musím zítra do práce... Pojedu totiž autem, které mě baví :)

     
    Komentář ze dne: 05.04.2011 08:49:49     Reagovat
    Autor: jersey - jersey
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Saab
    Vzhledem k tomu že kromě dvou Saabů vlastním i Volvo 740 se šestiválcem (mimochodem s 9000 se 740 zkrátka srovnávat nedá, to bychom Saaba zkrátka urazili) a služebně jezdím s OII a někdy Passatem a dříve jsem jezdil i P307, 407 a Roomsterem, řekl bych že mám nějakou možnost srovnání a že Vy byste se zkrátka tím (jakýmkoliv) Saabem jednou měl projet. Stojí to za to, věřte mi ;)

    Komentář ze dne: 05.04.2011 14:23:09     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:ZVLÁŠTNÍ...
    Ač je Saab jednou z pro mne "přátelských" značek, nějak mi to nedá a musím si rejpnout. Když tu byly články o Alfách Romeo, kdy to v průměru z 15 kusů jeden 2.0 TwinSpark 16v zabalil, jsa zadřen na hlavních lágrech, kdekdo se tu číli, co to je za sračky, když je to tak nespolehlivý.
    Má Saaby i Alfy rád, ale faktem je, že po "inovaci" v roce 1994 odborníky z GM dva z pěti Saabů vybavených benzinovým turbomotorem to zabalí z důvodu zadření na hlavních lágrech. A zhruba polovina z nich ještě před ujetím 100 000 km.
    A nikdo se tu nečílí, nikdo nepíše o švédským šuntu, nikdo nepolemizuje o tom, jestli se tam má nebo nemá lejt olej, který výrobce předepisuje. Proč?
    Takže Saab 9000 turbo docela dobrý. Ale přiznejme si do očí, že jsou auta, která jezdí dokonce líp (hlavně podvozkově) a přitom jejich nákup může představovat podstatně nižší míru rizika, než právě u 9000 Turbo za srovnatelnou cenu. Ostatně, byly zmíněny i v článku...

     
    Komentář ze dne: 05.04.2011 14:55:28     Reagovat
    Autor: Mr. Dan - Mr.Dan
    Titulek:Re: ZVLÁŠTNÍ...
    Přesně tak, v tomto jsou Alfisti a Saabisti tak trochu spřízněné duše - auta obou značek jezdí líp než většina "konfekce", u obou se v případě novějších modelů vyskytly problémy se zadíráním, pokaždé ale způsobené nedostatečnou informovaností majitelů, potažmo servisů. V případě Saabu 9-5 jsou to právě "úsporná opatření" provedená při změnách na motoru, skrytá za "odlehčováním hmot" apod., ve skutečnosti však poměrně fatální ztenčení některých ploch i celého bloku (opravte mě někdo, kdybych si vymýšlel!), doplněné o špatně fungující odvětrávací sadu. Přidejte nezodpovědného provozovatele a špatný servis a zadřený motor je na světě. Přitom by stačilo "jen" namontovat inovovanou odvětrávací sadu a chovat se k motoru s přiměřenou citlivostí, samozřejmě měnit olej dle předepsaných intervalů.. Je to skutečně nämlich to samé jako u AR. Pravda je, že Saaby nejsou tolik pintlich na kvalitu a předepsanost oleje, spíš na jeho včasnou výměnu. A stejně raději každému doporučím nákup 9000vky se zastaralou koncepcí nejen podvozku a citelně menším jízdním komfortem, právě pro její takřka nezničitelný motor. Nevíte totiž, jak se k tomu choval předchozí majitel, takže koupě 9-5tky, byť třeba s velmi lákavou variantou B235R (260k, 400Nm) může skutečně být riziková stejně jako nákup Alfy s TwinSparkem.
    A propós, pohybuji se na několika fórech majitelů švédských vozů, kde dobrá polovina navštěvovatelů vlastní právě 9-5tku, a zatím nikdo nezadřel, nebo o tom aspoň nevím. Všechno je to o majiteli, resp. řidiči...

    Komentář ze dne: 05.04.2011 18:23:55     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:pěkné.
    díky za příjemné počtení. přimělo mě to kouknout na sabí web, co nového, neb jsem mj.kdysi přidal svůj hlas pro záchranu značky a mám radost, že se to nakonec díky Spykeru povedlo. při té příležitosti jsem se nečekaně zakoukal do nového crossoveru 9-4x, o kterém teď asi budu snít, protože nevímpřesněproč se mi zhusta zalíbil. saab má nějaké podivné kouzlo, které neuměl definovat ani Jeremy z T.G., ale pořád to tam je. blahopřeji k dobré koupi...

    Komentář ze dne: 08.04.2011 18:58:41     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Uzamykání rychlostních stupňů
    Dane, rád bych se zeptal, proč se nedoporučuje uzamykat vyšší převodové stupně. Patrně mám ve voze osazenou stejnou převodovku (4HP18; 4HP20 se údajně montovala až od modelového roku 1998) a brzdění motorem využívám, právě s ohledem na brzdy. Kappa má pohotovostní hmotnost 1600 kg a při poněkud nevhodném odstupňování převodovky se dá motorem slušne brzdit jen na druhý převodový stupeň (maximální rychlost na dvojku je 160 km/h). Pak ale brzdí s kopce tak, že pánové s malými oturbenými motory kulí oči. Odstupňování převodů je posunuté i podle toho, že při 3000 rpm ukazuje tachometr lehce přes 140 km/h. Při řazení čtyřky převodovka dost kope, zřejmě z důvodů, které popisujete. Dá se tomu předejít, když řidič krátce povolí plynový pedál v momentě, kdy chce, aby byla čtyřka zařazena a nenechá tak převodovku řadit v záběru. Na Kappě už ale nějaké primitivní elektronické řízení bude, protože se dají tlačítky volit jízdní režimy (normal, power a ice).

    Jinak kdybyste hledal kandidáta na nevhodné spárování motoru s převodovkou, troufám si tvrdit, že právě Kappa je ten případ - atmosferický třilitr vyžaduje alespoň 4000 rpm, které se mu na dvojku dostávají někde od 110 km/h nahoru... To znamená buď vůbec nepředjíždět, nebo to rozpálit a předjet všechny...

     
    Komentář ze dne: 09.04.2011 13:29:21     Reagovat
    Autor: Mr.Dan - Mr.Dan
    Titulek:Re: Uzamykání rychlostních stupňů
    Martine, je vidět, že ač máme každý úplně jiné auto s naprosto odlišnými motory i zpřevodováním, tak naše zkušenosti s těmito staršími německými automaty jsou prakticky totožné. Ano, brzdí to nanejvýš na dvojku, dál už skoro vůbec, a to mám daleko kratší převod než vy! Proč se nedoporučuje "násilné" volení nižších převodových stupňů zamykáním, to bych také rád věděl, nicméně každý hovoří o tom, že tyhle staré skříně si prostě rády řadí po svém a každé "manuální podřazení" sníží jejich výslednou životnost. Já osobně volič používám skutečně jen pro doslovné zamčení stupně, tedy pokud chci, aby tam zůstal ten stupeň, který tam automat už předtím zařadil. To by snad škodit nemělo. Pro lepší řazení v ideální otáčkách i podřazování je dobré nastavit lanko automatu napojené na škrticí klapku tam, aby při plně otevřené klapce bylo lanko ve své krajní (nejvytaženější) pozici... Jinak kopání na čtyřku se u mého kusu děje naopak bez plynu, s plynem minimálně, takže úplně naopak než u vás!
    Ať vám dlouho jezdí a vydrží!

    Komentář ze dne: 11.04.2011 16:05:29     Reagovat
    Autor: Mr. Dan - Mr.Dan
    Titulek:Hodnocení
    Mimochodem, je poměrně zajímavé, jak několik prvních dnů po vyvěšení měl můj článek hodnocení okolo 1,2-1,3. Nyní jsme zhruba na 1,5. Čím to asi může být? Že by se dostavili různí nevěřící tomášové, co jsou líní si přečíst více než tři řádky textu najednou? Či jsem neuspokojil i v těchto kruzích nepřehlédnutelnou a zároveň neoblomnou skupinu chrochtajících koncernových vepřů? Nebo snad někdo v "dobré snaze" mačkal opakovaně tlačítko některé z horších známek? Když už se někomu opravdu něco oprávněně nelíbilo, neškodilo by sem také napsat co, abych se do příště poučil ze svých chyb... Díky.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.