D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Jeep Wrangler JK Unlimited
    Vydáno 22. 07. 2013 (10213 přečtení)

    Rozhodl jsem se podělit o zkušenosti s užíváním legendárního vozidla JEEP Wrangler a to v provedení JK Unlimited Rubicon 2.8 CRD, r.v.2007. Nehledejte v textu prvky recenze, jen krátké zhodnocení laického uživatele. Nejsem simply-clever petrolhead, jsem simply-stupid user. Kdo hledá informace od zkušených expertů, ať se koukne třeba na jeepforum.cz.

    Nebudu rozvádět důvody, které mě vedly ke koupi dvaapůltunové krávy, která žere jak kyselina. Byla to srdeční záležitost, tečka.

    Wranglera jsem koupil před rokem v bazaru, měl najeto kolem 70 tisíc, zjištěna kompletní historie vozu, zachovalý, sem tam drobný šrám.

    No a jak se s tím jezdí ? Inu těžká otázka. Dobře i špatně. Špatně ve smyslu, že řídíte malotraktor- tvrdý podvozek , hlučnost, spotřeba a akcelerace odpovídající hmotnosti,. Největším překvapením pro mě bylo houpání na nerovnostech. Moje tchýně, mající slovenské kořeny, autu říká „hojdačka“. Žil jsem v mylné představě, že takové terénní auto překonává nerovnosti jako vznášedlo a posádka výmoly sotva zaznamená. Opak je pravdou. Každá větší díra auto rozhoupe a příčné nerovnosti pěkně kopnou. V nějaké recenzi jsem četl problémy se stabilitou a hlučností. Možná je to tím, že se nikam nehoním, jezdím rozvážně a spíše pomalu, ale já jsem nikdy problémy se stabilitou nezaznamenal. Zato hlučnost tu ano. Hodně majitelů Wranglera JK si libuje, jak je auto krásně tiché. Buď mám citlivější sluch, nebo jinak postavené kriterium hodnocení, ale můj Wrangler hlučný prostě je. Dieselův motor chrochtá poměrně hlasitě a aerodynamika vozu také nebyla konstrukční prioritou. Ani sundávací střecha nemá žádnou hlukovou izolaci, což možná také přispívá k hlučnosti v interiéru. Trochu potěší jen to, že za jízdy v interiéru nic nevrže, neklepe, nepíská.  K motoru jinak nemám co napsat, za téměř 5 let provozu nenastal naprosto žádný problém. Pětistupňový automat není zrovna nejmodernější, při akceleraci chvilku přemýšlí jak na to, ale člověk si zvykne.

    Interiér je prostý až spartánský, nicméně nabízí vše, co člověk potřebuje. Teda skoro vše, protože zde jsou věci, které by šly vylepšit. Odkládací prostor je omezen na uzamykatelnou přihrádku v palubní desce, do které se prdlajs vleze a pak nevelký box ve středovém panelu. Ve dveřích je dole jen malá plastová kapsa, kam se vleze akorát tak parkovací karta a desetikoruna na košík. Takže kam odložit třeba telefon nebo sluneční brýle ? No přece samozřejmě na rádio na palubce, ale ajajaj ony tam nedrží, protože tam není žádná odkládací plocha. Naštěstí se dají dokoupit různé OEM výrobky, které problém částečně řeší, ovšem v evropských obchodech je nehledejte a z USA počítejte s poštovným převyšujícím cenu zboží.  Další taková podivnost se týká problému „kam s rukama“. Wranglera si většinou nekupují řidiči, kteří se těší na další pokračování instruktážního videa z dílny Besipu a po večerech diskutují s přáteli, zda je správnější držet volant v pozici 13.50 nebo 14.45. Takže pokud se po celou jízdu nedržíte křečovitě volantu a chvílemi řídíte jen jednou rukou, nabízí se otázka kam položit volnou ruku k relaxaci. Levý loket lze benevolentně vystrčit z otevřeného okénka, ale co když je venku kosa ? Opěrka na dveřích je tvrdá a blbě umístěná. Podobný problém se týká i pravé ruky. Samozřejmě dají se opět dokoupit (těžce předražené) podložky, ale to nic nemění na faktu, že ergonomie interiéru není zrovna silná stránka Wranglera. Jinak je už interér celkem bez dalších problémů. Není nastavitelný volant, což mi nechybí. Sedadlo se dá nastavit slušně. Zadní řada sedadel je provedena formou jednoduše demontovatelné lavice- funkční a jednoduché. Opěradla se dají samozřejmě sklopit a tím člověk teprve využije tu Unlimited velikost prostoru. V kufru zavazí akorát poměrně mohutný surround reproduktor, který někteří řidiči vymontovali, údajně aniž by zaznamenali nějaké zhoršení, jinak velmi slušného, ozvučení.

    Co člověka uchvátí, je možnost jednoduchého sundání střešních panelů, což z auta udělá jakýsi polokabriolet. Pro zastánce vítru ve vlasech je pak možnost sundat celý hardtop a nahodit plátěnou střechu, což se ale v Kocourkově rovná jistotě, že ráno najdete střechu rozpáranou a zdemolovaný interiér. V lepším případě se vám tam někdo jenom vyblije. Podobný problém je se zavíráním kapoty, která je (zřejmě v jakési stupid-Wrangler tradici) uzavřená jen dvěma obludnými klipy bez možnosti uzamčení. Takže, když ráno nebude moci nastartovat, tak to chce kouknout pod kapotu, jestli vám přes noc rómský aktivista neodnesl motor do sběráče (naštěstí lze opět vyřešit výměnou za uzamykatelné klipy). Podobných archaických prvků je na Wranglerovi více, někdo je má rád, protože tradice je tradice a někomu jsou po chuti méně. Bimbající metrovou anténu rádia ještě skousnu, ale primitivnost dveří, tam už je to horší. Dveře celkově jsou zřejmě podobné těm, které otevíral generál Patton při obhlídce vojsk. Pro otevření je nutné pořádně zabrat palcem a při zavírání fest prásknout. Jednou jsem měl naraženej palec a otevřít dveře byl docela majstrštyk. Ale hlavní co nasírá je nemožnost aretace otevřených dveří.  U dveří posádky se na to dá zvyknout, konec konců je to tak děláno záměrně, aby šly dveře rychle demontovat, když se chcete zbavit plechů kolem sebe. Ale páté dveře, tam aretace fakt chybí a je třeba dodělat možnost zafixování v otevřené poloze. Když člověk nezaparkuje zrovna podle vodováhy a chce naložit do kufru nákup, tak ho páté dveře furt mlátí přes prdel. Vzhledem k tomu, že jsou páté dveře obohacené o dvacetikilovou rezervu, tak by starší osteoporotický řidič mohl místo Wranglera brzy řídit jen invalidní vozík  a tím by se ochudil o to hlavní pozitivum, které Wrangler přináší a sice průchodnost terénem. K tomu mohu říci jen tolik, že mě Wrangler ještě nikdy nenechal ve štychu. Je pravda, že jsem nezkoušel ani žádné svahové extrémy, ani brodění přes potoky, ale tam kde jsem jel, jsem bez problému projel. Při blbnutí v terénu, je můj hlavní problém psychický blok- v pozici řidiče máte najednou pocit, že tuto hrůzu určitě neprojedete, protože se auto musí zákonitě převrátit, nebo že zůstanete viset za spodek atd. Když ale za volant usedne zkušený offroadový šofér,  tak se hranice průjezdnosti terénem posouvají úplně jinam. Wrangler je zadokolka a pohon 4x4 se přiřazuje ručně. Bohužel nemá mezinápravový diferenciál, takže po zvládnutí terénu je třeba 4x4 pohon zase vypnout. Kdo na vypnutí zapomene, tak mu to Wrangler připomene v první zatáčce.
    Co postrádám, je parkovací asistent a co mě vyloženě sere je tankování. Můj Wrangler si ve městě cucne průměrně 13-14 litrů a dolít mu zásobu bumbání je, u většiny čerpacích stanic, záležitost na čtvrt hodiny. Wranglera si často kupují chlapi jako já, co už jsou za zenitem a tankování jim pořád připomíná to, nač nechtějí myslet. Tankovací pistole pořád vypíná, musí se všelijak natáčet, zasunovat, vysunovat a jemně mnout, vyvrcholení pořád a pořád nepřichází a nezbývá než trpělivě čekat než pumpa načůrá 80 litrů proudem starého prostatika.

    Ale dost bylo negativ. Za největší pozitivum Wranglera považuji univerzálnost- hodí se bez problému na jízdu v terénu i po silnici.  Vzhledem k tomu, že ministerstvo dopravy Kocourkova řídí banda hrabivých ignorantských teplajzníků, tak se onen rozdíl mezi silnicí a terénem čím dál tím více stírá. Někdy si říkám, že na naše rozbité městské silnice je Wrangler ideální vozidlo.

    Co říci závěrem event.zájemcům o Wranglera ? Chcete moderní čtyřkolku s nízkou spotřebou a nezbytným luxusem ? Pak jděte o dům dál. Jste konzervativní člověk, kterému se líbí klasické americké vozy, nepotrpíte si na luxus audin a jste ochoten přivřít oči nad menšími nedokonalostmi ? Pak jděte do Wranglera, bude vám dělat radost !


    20.07.2013         -magic-


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,61] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 37 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.