D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Náš zákazník náš pán
    (ze dne 21.01.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 21.01.2009 22:40:43     Reagovat
    Autor: Porucik Tronik - PorucikTronik
    Titulek:Hmmm
    Debata dvou lidí, kteří reagují na to, co si myslí, a nikoli na to, co ten druhý píše... Jak to mohlo jinak dopadnout? Maník byl sice drzej, ale vy jste vyletěla jako čertík hned na začátku. Afektovaná debata o hovně.

     
    Komentář ze dne: 21.01.2009 23:46:14     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Hmmm
    jo, přesně jako diskuze tady.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 00:22:18     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:Re: Re: Hmmm
    Vosle, to říká fakt ten pravej... :-D

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 00:34:56     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Hmmm
    Jestli nechápeš co tim myslim tak si přečti diskuzi pod článkem o zářivkách,

     
    Komentář ze dne: 26.01.2009 12:57:46     Reagovat
    Autor: eltazar - eltazar
    Titulek:Re: Hmmm
    no myslím že jsi trošku mimo. potíže s FYRMOU rok a půl, ty bys s nima jednal v rukavičkách a v gentlemanském stylu? navíc, slečna dosti distingovaně ale přitom slušně shrnula problémy, které s poskytovatelem měla a dostalo se jí odpovědi ve stylu "vyliž mi prdel ty <> blbá". no nevím jak ty, ale já bych reagoval tak 100x hůř než autorka :)

    případně bych si pro takovýho dementa rovnou osobně dojel a plácnul mu jednu za ucho :)

    Komentář ze dne: 21.01.2009 22:47:09     Reagovat
    Autor: JohnDoe - Neregistrovaný
    Titulek:Kdo
    chce kam,...

    Komentář ze dne: 21.01.2009 23:50:26     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Typickej čůrák IŤák
    A další den se určitě pochlubil spolustudentům, jak mu nějaký blbý béefúčko posílalo e-mail že mu nejde internet...

    Komentář ze dne: 21.01.2009 23:55:33     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Kdo za to může?
    Mě připadá že si za to můžete hlavně Vy. Již ve druhém emailu jste se na něj v podstatě bezdůvodně obořila. Co čekáte v takovém případě? Jistě, profesionální komunikace vypadá trochu jinak, ale když narazíte na idiota, tak se s sním takhle nedomluvíte. A s tím byste měla hned na začátku počítat že lidé na zákaznické lince nesedí všeho znalí lidé. Krom toho když chcete bleskovou odpověď, proč tam rovnou nezavoláte?
    A když už píšete email, proč se jako zákazník nějak neidentifikujete? Číslem smlouvy? Číslem telefonní linky? Tohle jsou pro poskytovatele relevantní údaje...

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 00:12:28     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Kdo za to může?
    Telefon uvedla hned na začátku, příště víc číst a míň nadávat.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 02:56:13     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Re: Re: Kdo za to může?
    Jak to vidím já tak vy byste měl víc přemýšlet a míň mluvit. Nenadávám, pouze suše konstatuji. Paní podle mě hned na začátku uvedla svoje mobilní číslo, protože to dá rozum že nebude uvádět číslo na svojí pevnou linku kterou zaprvé už nikdo k telefonování nepoužívá, zadruhé neví, jestli náhodou není nefunkční a zatřetí si třeba číslo ani nepamatuje...

    První a třetí argument sem uvedl podle sebe jak to mám já...

    Takže asi tak

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 03:18:04     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Kdo za to může?
    A co jste tím chtěl říct, že uvedla číslo mobilního telefonu? To je snad jedno jaký číslo udá, hlavní je že tam bude k dispozici.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 09:45:19     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Kdo za to může?
    Ano, ale já sem mluvil o něčem jak se poskytovateli identifikovat. Tedy číslem pevné linky nebo smlouvy a ne číslem mobilu. Ježiši.

    Kdo tady málo čte?

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 09:58:26     Reagovat
    Autor: Chodny - Petr Kratochvíl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Kdo za to může?
    můj provider má číslo na můj mobil (pevnou nemám), tak i mail - a myslím že u lucie to bude stejné...

    takže identifikace bez problémů...

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 11:48:25     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Kdo za to může?
    Nechápu proč považujete za pravděpodobnější že zná číslo pevný linky než že zná číslo mobilu.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 13:08:54     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo za to může?
    třeba proto že POKUD má paní ADSL tak poskytovatel pevnou linku používá pro svou službu. Rozhodně by to měl vědět určitěji než kdejaký kontakt na mobil. A taky mi ukažte kde si vás jako zákazníka identifikují podle čísla mobilu (kromě telekomunikačních společností)

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 13:16:44     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo za to může?
    Myslite, ze lokalni samodomo provider provozuje ADSL?

    Ziram.

    Ze jde o wifi, pise autorka hned ve tretim odstavci.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 13:17:20     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo za to může?
    Prosímvás a odkdy je ADSL bezdrátové připojení? Nebo je v tom zase neschopnost číst?

     
    Komentář ze dne: 24.01.2009 00:50:58     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo za to může?
    Uznávám, slovo bezdrát jsem přehlédl. Nebyla to neschopnost číst ovšem, samozřejmě.
    Každopádně to nic nemění na ostatních myšlenkách.

    Komentář ze dne: 22.01.2009 00:14:16     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:
    Zákazníci, co se mnou komunikují podobným stylem, si rychle vyslouží zvýšení cen a současně pokles kvality služeb, protože kdo má tohle snášet. A když odejdou jinam (= prudit někoho jiného), tak jsem jim jenom vděčný. Škoda, že se někteří vracejí, asi jsou na ně ostatní ještě hnusnější, než dokáži být já.

    Když konatktuji svého providera, tak jsem :
    a) slušný
    b) věcný
    c) chápu, že nejsem ani jediný, ani nejdůležitější zákazník.

    Když já něco podělám, tak je můj provider:
    a) slušný
    b) věcný
    c) chápe, že já jsem jenom člověk a občas udělám nějakou botu.

    Pokud někdo nechápe, co já jako klient mohu providerovi udělat, tak je to třeba:
    1) vyčítat mu, že mu něco nejde, když je chyba na mojí straně
    2) neuhradit fakturu
    3) uhradit jednu fakturu 2x


     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 00:37:18     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re:
    Zase by to chtělo víc číst. Z toho článku jasně vyplývá že to nebyl ani zdaleka první problém. Pokud pořád něco nefunguje tak se neni čemu divit že jsou zákazníci nasraný.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 03:09:17     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Re: Re:
    jenomže těma metaforama a rádoby inteligentníma urážkama, potažmo rozborama co může zákazník očekávat od Poskytovatele se nikdy nikdo nemůže dobrat zdárného konce - se zdravým rozumem a bez ztráty důstojnosti.

    Já neříkám že zákazník nemá právo na kvalitní službu ale podepsal nějakou smlouvu nejspíš a pokud jsou výpadky tak časté že to neodpovídá sjednané kvalitě, může v souladu se smlouvou nějak reagovat. Ale tyhle srdceryvné maily fakt nic neřešej.

    Řešil jsem obdobný problém s mizerným připojením se svým poskytovatelem (chyba nebyla na mém přijímači). A stálo mě to dost energie a času to vytelefonovat ale nakonec se to povedlo i bez urážek, i když problémy jsem měl jako paní ze článku.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 03:22:20     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re:
    Smlouvu ukončila. Takže co jste tím chtěl vlastně říct?

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 09:46:34     Reagovat
    Autor: pesolino - pesolino
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Že může od smlouvy odstoupit. A to bez zbytečných keců.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 12:53:01     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Konkurence vás musí milovat.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 14:11:19     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:Re: Re:
    z článku sice vyplývá, že nejde o první problém, ale paní se jaksi zapoměla zmínit, na čí straně předcházející problémy vznikly... často se ssetkávám s tím, že lidé například posadí k počítači děcko a když se vrátí, tak půlka věcí nefunguje jak má - pak volají o pomoc, ale to, že se v tom hrabalo dítě a totálně zmrvilo většinu nastavení, samozřejmě zatají... ostatně zmrvit si nastavení můžou i svou vlastní přičinlivostí...

    blahé paměti si vzpomínám, jak kamarád spravoval jednu malou vesnickou internetovou síť... ženská zavolala a řvala do telefonu, že jí zase nefunguje internet, že ho potřebuje k práci, že ho zažaluje za ušlý zisk a kdesi cosi... přičemž předchozí problémy byly 2x způsobené poskytovatelem, další tři se skládaly z přeinstalace windows (na to si pozvala synovce, který se s nějkým opisování nastavené sítě vůbec neobtěžoval a ještě křičela, že to maj blbě udělaný, když se to nenastaví samo), zavirovaného počítače (na co antivirák, to jen spomaluje, ne?) a nezaplacené faktury, načež ji kamarád odpojil...
    tento poslední případ dopadl tak, že kamarád dojel na místo a letmým ohledáním zjistil, že jak zřejmě šmidrala nohama pod stolem, vytrhla si kabel z konektoru...

    chci tím říct, že lidé by se měli nejdřív přesvědčit, zda chyba nevznikla na jejich straně a pokud ano a nevědí si s ní rady, tak slušně požádat o pomoc... a ne za každou cenu křičet a doufat, že na jimi způsobený problém nepřijde a když, tak "ono to samo"... napsat do mailu "dejte mi vědět, zda je chyba u mě nebo u vás" je samo o sobě vtipné - jak má provider od stolu zjistit (kromě proměření linky u adsl), zda není chyba třeba v tom, že se někdo v počítači vrtal?

     
    Komentář ze dne: 24.01.2009 14:08:57     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re:
    Pokud nekdo rve a sproste nadava, tak tim alespon v mem pripade vyreseni sveho problemu nejenze vubec neurychli, ale naopak maximalne oddali a jeste si nakonec opravu tvrde zaplati - holt, kdyby si na svoje osobni flustrace zaplatil skoleneho psychologa, udelal by mnohem lepe ... ostatne moje dlouholeta zkusenost s lidmi mne naucila, ze cim vic nekdo rve, tim je pravdepodobnejsi, ze si zavadu zpusobil sam a jeste je v tomto smeru jedna spojitost - cim mene plati, tim vic rve ;-)
    BTW je take zajimave, ze tihle telefonni sprostaci jsou pak pri osobnim styku jak beranci a pristoupi temer na cokoli :-D

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 04:51:15     Reagovat
    Autor: sova - sova
    Titulek:Re:
    a ted vazne. jsi placeny od svy prace. tvoji praci je obsluhovat zakazniky. za to te plati i tvuj zamestnatel. myslis, ze na zakaznickou linku ti budou volat a dekovat, ze jim sluzby bezi tak jak je nasmlouvano? ano prd. na zakaznickou linku se obraceji v pripade, ze maji problem. ty jim mas pomoct problem vyresit. ne je vychovavat. to neni tvoje prace a ani to nikdo po tobe nechce. ze ty nechces, aby ti srali na hlavu? tak si jdi hledat praci jinam. pokud na to mas ovsem..

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 18:22:59     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re:
    Jelikož jsem sám sobě zaměstnavatelem, tak mám na výběr ten luxus, že si zákazníků-problémistů mohu dovolit zbavovat, aniž by mě za to někdo sral na hlavu. Bohužel někteří zákazníci jsou opravdu problémoví a není nic lepšího, co tě může potkat, než že odejdou ke konkurenci.

    Než bych vymýšlel kolik mám za nadstandardní úkony zákazníkům účtovat a tak se s tím papírovat, tak jim to radši v rámci dobrých vztahům udělám zadarmo. Bohužel některým to nestačí, jsou drzí arogantní a když jim zdarma podáš prst, tak se vztekají, že nedostali celou ruku.

    Já se k zákazníkům chovám slušně, ale někdy už ve mě opravdu kypí krev. Takových zákazníků je mizivé procento, ale těch pár jedinců dokáže člověku nejen pěkně hnout žlučí, ale taky připravit o hromadu času, protože z počátku, než přijdeš na to, že to není zákazník, ale permanentní problémista, tak se jim snažíš vyhovět.

    Pokud zákazník není spokojen, tak ať jde jinam. Já to ve vztazích, kde jsem zákazníkem, taky tak dělám.

     
    Komentář ze dne: 23.01.2009 08:59:52     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jeden cas jsem pracoval v nejvyssim vedeni stredne velkeho pripojovatele internetu a sluzeb s tim spojenych - muzu potvrdit, ze je urcity druh zakazniku (vetsinou ti s uplne nejnizsimi pausaly v radu stokorun), kteri prudi opravdu jen a pouze proto aby prudili, ale ve skutecnosti neodejdou ke konkurenci i kdyby je clovek prosil :-( A pritom bych tyhle zakazniky te konkurenci ze srdce pral ;-) Ale vim, ze konkurence ma zase svoje prudice - to je proste jisty druh povahy.
    Ovsem tahle rocni zkusenost (vc. tech tehdy posramocenych nervu) mne naucila jak se pri mem nynejsim podnikani k takovym chovat - vicemene to odpovida tomu co popisujes ty :-)

     
    Komentář ze dne: 28.01.2009 12:46:00     Reagovat
    Autor: KID - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Tak tak, ve firmě také razíme pravidlo: jsou zákazníci, které se vyplatí poslat ke konkurenci. A firma nám vzkvétá.

     
    Komentář ze dne: 23.01.2009 09:39:20     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re:
    Což samozřejmě může fungovat pouze po dobu, dokud je poptávka a nabídka neměnná.

    Jako zrovna minulý týden ten šmudla pojišťovací "poradce", říkejme mu třeba Prcal. On se tak jmenuje, skoro. Před třemi lety, kdy jsem se s ním poznal, měl kšeftů batoh. Firma mi tehdy začala hradit obskurní finanční program zvaný "managerské pojištění" a Prcal to přišel se mnou sepsat. Nabídl mi další finančně poradenské služby, já odolal pokušení prostřelit mu koleno a požádal ho, zda by mi mohl navrhnout, kam uložit určitou částku peněz, aby mi neležela na bežném účtu. Prcal řekl oukej, jasně, žádnej problém, sbalil si koženou tašku, noutbúk a nasedl do Superba fdechtu. Pak už jsem o něm neslyšel.

    Minulý týden volal Prcal, že má pro mě ten program, kam dát ty peníze. Ocenil jsem Prcalovo dynamické jednání a řekl mu, že to snad až příliš uchvátal, protože jsem peníze mezitím utratil. Prostě v onu chvíli jsem pro prcala byl nezajímavý, ale teď pod vlivem krize se mu půl mega cashe zazdálo být dost dobrými. Takže jsem komunikaci s Prcalem ukončil Klausovým "mažu si vás z telefonu".

     
    Komentář ze dne: 24.01.2009 14:17:22     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To co popisujes ty je vyrazne jiny pripad nez co popisuje Shi (alespon tak jak ho chapu ja) - clovek totiz musi brat v uvahu, jestli takovy potizista (ostatne jak jsi to popisoval, tak ty jsi pro Prcala prece zadny potizista nebyl) neni pro mne ztratou a to nejen financni a casovou, ale i tim, ze takovy potizista neustale generuje negativni reklamu a v pripade, ze se ho podari vystrnadit na bedra konkurence, tak se v tu chvili stane pro mne vlastne prinosem, protoze tu negativni reklamu bude nahle delat jim (a to si pis ze bude - poznal jsem to uz mnohokrat - to je proste jisty druh povahy vecneho nespokojence, ti nejsou spokojeni nikde a nikdy).

     
    Komentář ze dne: 25.01.2009 16:24:31     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    No, pokud ten zákazník platí, byť i jen minimální paušál, pak má nárok na to, aby se jeho problémy řešily. To, že je prudič, na věci nesmí nic měnit. Sám jsem se za těch patnáct let, co se pohybuju v IT, s takovými potkal, ale vždycky jsem to nakonec dokázal ukočírovat tak, že ze včerejších prudičů se vyklubali docela příjemní lidé. Prostě jsem řešil jejich problémy, nechal si za to platit a svoje frustrace s nimi ventiloval buď na svého šéfa, který mne do té situace navezl, nebo všesměrovými výbuchy vzteku, které byly prudké a krátké, ale vyčistily náladu.

    Já to sám chápu, protože člověk dělá něco na internetu a ono to najednou spadne a na hotline se nedá dovolat, nebo se dovolám a dál to evidentně nikdo neřeší. Platím za svou přípojku 290 kaček, takže za ty peníze nemůžu chtít nic luxusního a respektuju to, ale zase nehodlám tolerovat, že závada není odstraněná ani týden po nahlášení závady, přičemž operátor jen mlží. Naštěstí linka až na týdenní a třídenní výpadek (který stačilo vyřešit jen resetem operátorova noname switche na půdě domu) mi linka funguje uspokojivě.

    Ohledně zde popsaného případu si myslím, že na vině je technik a jeho naprosto přezíravá odpověď. Ten člověk měl jen napsat, že děkuje za nahlášení závady a že se pokusí ji odstranit v co nejbližší době. Jenže technik odpověděl jako hovado a tím tu zákaznici jen podráždil. Naprosto zbytečně...

     
    Komentář ze dne: 25.01.2009 18:40:22     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    "No, pokud ten zákazník platí, byť i jen minimální paušál, pak má nárok na to, aby se jeho problémy řešily."

    No to sice ano, ale každý vztah je oboustranný a aby mělo smysl ho udržovat, musí být oboustranně výhodný.

    Hned v prvním e-maulu se píše:
    "prosíme o okamžitou informaci zda je závada na Vaší straně nebo na naší "

    Na jednu stranu autorku chápu, že jí možná akutně něco hořelo a potřebovala připojení hned, na druhou stranu za svých 300 Kč měsíčně asi nemůže očekávat individuální péčia jak následně dala najevo, tak přístup k internetu nějaký měla.

    Kdyby v prvním e-mailu projevila trochu lidskosti (za 300 Kč měsíčně se döžadovat okamžitého sdělení je velmi empatické), tak je možné, že by se i ten technik na druhém konci projevil jako člověk. Když někdo něco potřebuje rychle, tak mi obvykle napíše něco jako "potřebujeme vědět kdy nám dodáte X, protože pokud to nebume mít do pátku, tak to přes víkend nemůžeme nainstalovat ..."

    Lidi, co mi napíší, abych jim "okamžitě sdělil kdy jim dodáme jsou až příliš často jedinci, kterým je v podstatě jedno, kdy se jim ta informace dostane, ale jenom prudí. Buď je to nějaká madam z ekonomického oddělení, kterou tak akorát žere, že tam má otevřenou objednávku, nebo je to konečný uživatel z kategorie prudič. Prudiči pošlou takovýto urgentní požadavek, já se můžu přetrhnout a když jim za 10 minut volám, tak se nemůžu dovolat, následně se dozvím nejen že dané osobě před pěti minutami padla a na pracovišti už není, ale taky že příští týden na pracovišti vůbec nebudou (dovolená, služebka) atd. Prostě prudič, který si zaprudil, a s egem posíleným vědomím jak hezky spéroval nějakýho ubožáka odjel na dovolenou ...

    Osobně si myslím, že v tomto případě stěžovatelka narazila na osobu se sobě rovnými komunikačními schopnostmi. Když vyžaduje lepší servis, tak si ho asi bude muset zaplatit. Jako providera používáme už víc jak 10 let SkyNet a nemůžu na ně říct jediného křivého slova (až na to, že nikdy nebyli nejlevnější, ale ono to s kvalitou služeb asi souvisí )

     
    Komentář ze dne: 25.01.2009 19:33:46     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ono asi jde o význam slova "okamžitě". Já to jako prudění nevnímám. Pokud znám odpověď, pak odpovím, pokud ne, odpovím ve smyslu "problém je složitější, jeho vyřešení nám bude nějakou dobu trvat, za což se omlouváme". Kdyby ten technik odpověděl v tomto smyslu, pak by dotyčná dáma neprudila, o tom jsem přesvědčen.

    Komentář ze dne: 22.01.2009 00:58:39     Reagovat
    Autor: Smety - Smety
    Titulek:Jak tak koukám
    Jak tak koukám, tak lokální ISP jsou asi všude stejní. Jeden mi tvrdil, že za nefunkční připojení si můžu sám, jelikož jsem permanentní stahovač (všehovšudy 1,5 GB za měsíc). O pár hodin měnili vyhořelé APčko...

    Komentář ze dne: 22.01.2009 05:24:21     Reagovat
    Autor: karel - Neregistrovaný
    Titulek:Copak
    se ta pani obouva do Ruska? Jako kdyby Rusove mohli za problemy k UK... Jestli ma problem s odberem plynu z Ruska, muze si klidne odebirat plyn v lahvich...

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 11:23:23     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: Copak
    ona má Velká Británie problémy s odběrem plynu z Ruska? Já měl za to, že je to Ukrajina.
    hint: UK je Velká Británie, čili United Kingdom. Ukrajina je UA (jo, já vim, že se jim říká Úkáčka, ale to nemá s MPZ nic společnýho. Němcům se taky říká Germáni a přitom maj na MPZ D).

     
    Komentář ze dne: 24.01.2009 21:31:11     Reagovat
    Autor: El Carlos - El Carlos
    Titulek:Re: Re: Copak
    ...a proto se jim taky říká Dederóni ;-)

    Komentář ze dne: 22.01.2009 06:50:09     Reagovat
    Autor: FRENKY - FRENKY
    Titulek:cestina
    Do té češtiny bych se zas tak moc nenavážel..viz. "Ale Fyrma mi odpoví..."

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 08:49:40     Reagovat
    Autor: AnderN - AnderN
    Titulek:Re: cestina
    Nedivil bych se, kdyby tam ta Fyrma byla schvalne. Me spis prastily do oka carky ve vetach, spousta preklepu a tvary typu "bysme ... abysme" namisto "bychom ... abychom", "rikala sem" misto "rikala jsem" apod. Na miste te pani bych se cestinou opravdu neohanel. Ale mohlo to byt jen znacnym rozcilenim :-)

    Komentář ze dne: 22.01.2009 07:28:01     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:provider si zaslouží zkrachovat...
    I když o nic nejde, mám ve zvyku se napsát pár zdvořilých vět, třeba omluvu v zastoupení zatím neznámého viníka.
    Nic to nestojí a nic tím nepokazím. Klient se zasměje, emoce vystydnou a problém se řeší.
    Většinou je to stejně chyba klienta, ale já jsem pak vnímán jako vstřícný člověk a příště komunikace začíná třeba "možná je to zase moje chyba, ale nefunguje nám... Podíváte se na to co nejdříve? Nemůžeme bez toho být."
    A všechno je v pohodě, nikdo nikomu nenadává a nikdo nechce odcházet.

    Když je klient debil, no tak se na něj mile usměju, jeho problém rád vyřeším a pak mu to naúčtuju a hezky mu poděkuju za zakázku.
    Když je chyba u providera, tak je na místě sypání si popela na hlavu, případně slevy a ne arogance.

    A když je arogantní zákazník? No a co? Buď má pravdu a patří mi to a nebo ji nemá a můj čas mi zaplatí. Kdyby byl v pohodě, tak mu udělám laskavost, agresivnímu ji neudělám, to je celý rozdíl.

    Komentář ze dne: 22.01.2009 08:02:58     Reagovat
    Autor: Chodny - Petr Kratochvíl
    Titulek:krutý
    Zajímavý - to že se tady objeví článek v podstatě "o ničem" mě po etudě s tlačítky v metru nepřekvapilo. Krutej ale byl počet individuí, více či méně obhaující postup firmy. Předpokládal bych, že logická úvaha:
    mám hodně práce + nemám čas odpovídat = žádná odpověď
    je tak pro první stupeň zš.

    A zmiňované obhajoby toho firemního zmrda jsou o to překvapivější, že je člověk čte na tomhle webu (kde je zmrdologie od A do Z).

    A příspěvky dalších firemních "borečků" co si "odpovědi" nechaj zaplatit je zbytečný se zmiňovat.

    Člověk se pak nediví, že to u nás vypadá, tak jak to vypadá...


     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 08:27:19     Reagovat
    Autor: Johnny10 - Johnny10
    Titulek:Re: krutý
    asi tak. slecna byla sice afektovana. mela rovnou volat (do telefonu by se oba chovali o poznani slusneji), nicmene ten clovek je za to placenej. a co vetsina firem tady zcela opomiji dat do svych internich doporuceni pro pracovniky a neustale jim to pripominat- chovejte se k nasim zakaznikum slusne a maximalne vstricne, protoze jsou to oni, kdo plati vase ucty.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 09:42:21     Reagovat
    Autor: Chodny - Petr Kratochvíl
    Titulek:Re: Re: krutý
    žijeme oba ve stejné dimenzi? Pokud ano, co vám na této žádosti přijde afektovaného?

    Dobrý den,
    od dnešního rána není funkční internetové připojení, prosíme o
    okamžitou informaci zda je závada na Vaší straně nebo na naší (v případě že je na Vaší straně termín odstranění závady) - buď na tento e-mail, nebo na telefon 123/456789.
    Děkuji

    Jak jsem už psal výše - ve firmě zapracoval klasický zmrd, který bude raději hodinu po mailu diskutovat proč to nejde, než aby udělal to za co je placenej...

    OT: u jednoho nejmenovaného lokálního poskytovatele to funguje tak, že když se objeví závada, pošle technik d firmy mail s popisem závady + hrubým časovým odhadem, ke kterému slečna v kanceláři přidá omluvný řečičky a další omáčku a uloží si to. Odpovědět na emaily výšezmiňovaného typu je pak (za pomoci ctrl+c a ctrl+v) otázkou několika sekund...

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 12:19:21     Reagovat
    Autor: Johnny10 - Johnny10
    Titulek:Re: Re: Re: krutý
    ja mel namysli ty dalsi zbytecne maily. ten prvni byl samozrejme ok...
    jinak jestli jste si vsiml, psal jsem, ze chyba byla jednoznacne na strane toho pracovnika. jen podotykam, ze ta pani tomu svych chovanim v druhem a dalsich mailech proste nepomohla..

    Komentář ze dne: 22.01.2009 09:41:09     Reagovat
    Autor: Falcon - falcon
    Titulek:ISP
    Páni, a to si stěžuju na svýho lokálního ISP, který má zákaznickou linku 24h denně...
    Myslím, že už po první odpovědi páně technikova by mi chytila koudel a minimálně bych žhavil drát k jednateli společnosti. Pokud jsem poskytovatelem jakékoli služby, myslím že je celkem normální, že mám přehled o tom, co se v mé síti děje; a pokud ho nemám, tak alespoň asertivně odpovím:

    "Děkuji za upozornění na problém, prověřím to, budeme ho ihned řešit a informovat Vás v nejbližším možném termínu."

    Napsat zákazníkovi, že nemám čas mu na cokoliv odpovídat (a co mě vlastně vůbec otravuje!) a že jsem to já (osobně), kdo stanovuje pravidla, vede zcela přirozeně k odchodu zákazníka ke konkurenci - která v oblasti ISP je nezanedbatelná.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 09:48:31     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: ISP
    Ano, je to komunikacni selhani z obou stran. Na jednu stranu je fakt, ze ISP nemuze obvolavat vsechny zakazniky, kdyz dojde k vypadku (je to drahe, casove narocne atd.), ale na druhou stranu o planovanych vypadcich je velmi vhodne informovat zakaznika predem... Na druhou bych rekl, ze zde pani Lucie je typickym prikladem toho, ze cim mene zakaznik plati, tim je s nim vice potizi.

     
    Komentář ze dne: 22.01.2009 09:54:45     Reagovat
    Autor: Chodny - Petr Kratochvíl
    Titulek:Re: Re: ISP
    Nějak mi uniká co má tento text společného s lucií?

    Pokud jsem si všiml, žádala o info mailem, slušně, bez jakýchkoliv náznaků potíží. Kdyby mě na helpline odpověděl takovejhle zmrd, provětrám mu faldy dvakrát tolik...

    Komentář ze dne: 22.01.2009 10:06:36     Reagovat
    Autor: Carralina - Carralina
    Titulek:Soudruh poskytovatel
    má chování řeznického psa, pracovat takový člověk pro mě, tak letí na hodinu. Může mít hodně práce, věčné otázky zákazníků ho můžou maximálně prudit, ale i tak se má chovat slušně a zdvořile a neposílat zákazníkům emaily ve stylu "co mě vůbec votravuješ".

    Komentář ze dne: 22.01.2009 15:45:25     Reagovat
    Autor: fanousek czspeed.net - Neregistrovaný
    Titulek:dalsi info
    Jenom pro doplneni, jedna se o ISP www.czspeed.net alias dedina.net alias Slimmer atd.... pusobiste Praha-6, mistni obyvatele dobre vedi o jake lidi (firmu) tady jde. Taky tu "firmu" znam, clanek me proto vubec neprekvapil.

    Komentář ze dne: 22.01.2009 16:10:19     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek: Hm
    Tak už to dopadá, když se lidé tváří, že chtějí řešit problém, ale ve skutečnosti se chtějí pohádat a mastit si ego.

    Začal s tím onen soudruh podnikatel, který je zřejmě příslušníkem jedné ztracené generace tzv. chlapů, kteří neunesli ztrátu tradiční role. Ovšem slečna Lucie nezůstala pozadu, ochotně na tuhle hru Ochablého penisu přistoupila a začala chytat za slovo i za brýle. (Lucie, víš ty vůbec jistě, že ve starověku neměli brýle?)

    Prostě se pohádali dva kreténi. Oba získali hovno ;o)

    Komentář ze dne: 22.01.2009 17:50:48     Reagovat
    Autor: Sellier - Sell
    Titulek:se musím paní zastat
    Bohužel jsem měl též obdobnou zkušenost s reakcí zmíněné "firmy". Možná jsou to šikovní kluci, ale nikdo jim zřejmě neřekl jak se chovat k zákazníkovi. Také mne jejich prvotní reakce na jakoukoli závadu nadzvedávala ze židle (a to jsem nekonfliktní kliďas). Ono když nemáte jinou možnost jak se dostat na net a nikdo s vámi nekomunikuje (v lepším případě) a nebo vám po x pokusech o komunikaci po několika hodinách dorazí sms ať neotravujete... Zkuste se vážení zamyslet v jaké roli vystupuje paní - ZÁKAZNÍK a v jaké poskytovatel.

    Komentář ze dne: 23.01.2009 12:53:51     Reagovat
    Autor: Martinnn - Neregistrovaný
    Titulek:Staré přísloví
    Jedna stará moudrost praví: "Nehádej se s blbcem, ostatní by si vás mohli splést".
    Tak nějak mám pocit, že tady se sešli takoví dva...

    Komentář ze dne: 24.01.2009 11:57:46     Reagovat
    Autor: HonzaV - HonzaV
    Titulek:diagnostika
    slečna by tomu taky docela pomohla, kdyby se pokusila závadu upřesnit: "adresu mám přidělenou automaticky, pingnu si na bránu, na DNS už ne..." - já vím, chci moc, ale řekněte mi jednu věc: existuje nějaký softvérek, který by tohle otestoval v nějakých pěti krocích sám, vč. třeba kontroly nastavení připojení pro IE a serverů v outlooku a nezobrazil by výsledek v přijatelné formě ("kroky 1 až 3 OK, chyba 4: Nedostupný server DNS") - tohle už by snad zvládl přečíst do telefonu každý. Pokud něco takového je, proč to provideři neinstalují povinně na klientské stroje a ve vlastním zájmu nepodmiňují hlášení chyby recitací výpisu z tohohle prográmku?

     
    Komentář ze dne: 24.01.2009 12:15:09     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: diagnostika
    Ano, software, který to přesně takhle v krocích zkontroluje existuje. Jmenuje se Network Diagnostics a je standardní součástí Mac OS X.

     
    Komentář ze dne: 25.01.2009 16:30:58     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: diagnostika
    Případně Lokk@Lan, je to freeware a lze jej nainstalovat prakticky na každou stanici s OS od MS. Já to používám na základní diagnostiku sítí už léta a jsem s tím spokojený.

     
    Komentář ze dne: 25.01.2009 16:33:17     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: diagnostika
    On MS vyrábí nějaké operační systémy? :-O ;-)

     
    Komentář ze dne: 26.01.2009 11:13:33     Reagovat
    Autor: ***** - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: diagnostika
    Klasická reakce debila...

     
    Komentář ze dne: 24.01.2009 15:44:46     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: diagnostika
    Jak bys přesvědčil lidi aby si tam nainstalovali nějakej špehovací software? To by radši šli ke konkurenci.

     
    Komentář ze dne: 24.01.2009 17:28:36     Reagovat
    Autor: zubator - ZUB
    Titulek:Re: Re: diagnostika
    špehovací ? :D :D :D

     
    Komentář ze dne: 24.01.2009 17:37:17     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: diagnostika
    Ano. A přesvědč paranoidního člověka neznalýho počítačů že to tak neni.

    Komentář ze dne: 24.01.2009 12:39:07     Reagovat
    Autor: 626 - Honz
    Titulek:tak to se nepovedlo
    Jestli teda chtěla působit paní Lucie jako inteligent, tak se jí to moc nepovedlo. Na mě teda působí jako hádavá blbá kráva, i když uznávám, nervy dokáží zapracovat a jestli to není první porucha...
    Ovšem ta reakce toho pičičmundy, tak to je síla, jestli tam pořád ještě pracuje, tak si ta firma nezaslouží nic, než krach.

    Komentář ze dne: 24.01.2009 14:42:29     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:Ach jo
    Jéééééééééééééééésuskote, taková <|>ovina a taková diskuse ... A jestli se slečna chce hádat, ať zkusí zákaznickou linku O2 a povídá si s nimi o 8mbit ADSL, které je 8mbit jenom někde, pokud máte kliku. To je teprve maso a třeba narazí na kamarádku stejné úrovně - že jich tam mají na rozdávání (IQ ve výši alespoň pokojové teploty je velmi nepravděpodobnou výjimkou).

     
    Komentář ze dne: 25.01.2009 16:38:41     Reagovat
    Autor: SigTERM - SigTERM
    Titulek:Re: Ach jo
    IQ některých jedinců patrně nestačí na to, aby pochopili, že 8MBit je maximální teoretická rychlost a že O2 skutečně nemůže přesně vědět, kde to jde a kde ne. Tipoval bych to tím pádem na IQ zamrzlé vody...

     
    Komentář ze dne: 25.01.2009 18:48:11     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Ach jo
    No O2 je kategorie sama pro sebe bez oheldu na to jak se zrovna tato firma momentálně jmenuje.

    Před pár lety jsem měl tenhle problém: ADSL vypadávalo vždycky pár hodin po silném dešti a za pár dní zase samo od sebe začalo fungovat. Vždycky jsem nahlásil poruchu, za týden se mi někdo ozval s tím, že mi sdělil, že podle nich očividně všechno funguje. Taky aby ne, když už to mezi tím samo od sebe vyschlo a začalo fungovat. Když jsem po urputném dlouhodobém snažení dosáhl toho, že mi domů skutečně dorazil jejich technik v době, kdy to nejelo, tak řekl jen:" Jéé ono vám to vážně nejede, ale já s sebou nemám žádněj měřák, takže stejně nic nezjistím ... A dnes už přijet znovu nemůžu. Mobil na sebe vám dát taky nemůžu. Až vám to zase nepojede, tak normálně nahlašte prouchu ... "

    Díky bohu, že je závislost na této firmě už pryč.

     
    Komentář ze dne: 25.01.2009 19:22:51     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Ach jo
    O2 to pochopitelně vědět může. Někdy by to vyžadovalo místní měření, ale zjistit se to dá.

     
    Komentář ze dne: 27.01.2009 17:42:03     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Ach jo
    Sorry, ale nemuze. Parametry toho metalickeho vedeni se meni i v prubehu dne v zavislosti na teplote, vlhkosti, zapinani a vypinani vykonnejsich spotrebicu, prenaseni dat po jinych dratech (preslechy) atd. Proto maji ty produkty postaveny nejrozumnejsim moznym zpusobem (tedy muze to jet AZ X, za dobrych podminek - stejne jako ty muzes za dobrych podminek jet az vmax se svym autem. Take nebudes reklamovat auto proto, ze s nim nemuzes jezdit v Sudetech po klikatych silnickach to rychlosti, ktera je jako maximalni uvedena v technickem prukazu).

     
    Komentář ze dne: 27.01.2009 18:02:50     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ach jo
    Nimene o cifre vyskytujici se za onim magickym AZ v dane lokalite ma predstavu dost jasnou.

    Komentář ze dne: 25.01.2009 11:03:23     Reagovat
    Autor: Michal - Neregistrovaný
    Titulek:
    Ach.....tohle me tak vytocilo, taky to resim.... Doufam ze ta firma co nejdriv skonci s timhle pristupem k zakaznikum..

    Komentář ze dne: 26.01.2009 07:32:21     Reagovat
    Autor: John2 - Neregistrovaný
    Titulek:hm
    Neprofesionalni afektovane chovani jak z jedne, tak druhe strany. Takoveho providera bych nechtel mit za providera a takovou histerickou pani bych nechtel mit doma za manzelku.

     
    Komentář ze dne: 26.01.2009 12:46:24     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:Re: hm
    Souhlas:-) Krásně řečeno :-)

    Komentář ze dne: 27.01.2009 15:19:27     Reagovat
    Autor: Seta - Neregistrovaný
    Titulek:300 Kc = untermensch?
    Už dlouho jsem se chtel zeptat nekoho zasveceneho (a ze tady jsem uz neklik zasvecených prospevku prosel):

    1) proc skoro vsichni provideri nabizi sluzby, ktere jsou pro ne (alespon podle reakci na pripadne dotazy ohledne nefunkcnosti) celkove nevyhodne?
    Z nejakeho duvodu tu sluzbu prece nabizim:
    A) dela mi reklamu,
    B) po case cast zakazniku prejde na vyssi tarif, prikoupi si nejake doplnkove sluzby, nebo dokonce HW atd.
    C) nuti mne k tomu konkurence - v tom pripade jsem rozzloben na konkurenci a snazim se ji kvalitnejsimi sluzbami za podobnou cenu vystrnadit

    2) Proc nepouzivaji nejaky diagnosticky SW a nemonitoruji stav pristupovych bodu, popripade i APcek zakazniku? Nemyslim je On/OFF stav, ale treba packet loss a podobne? Urcite na to nejaky SW je, ne? Nedodavaji ho vyrobci "vetsich kusu" HW?

    Kdyz si uvedomim, jak by na mne zapusobilo, kdyby mne muj provider oslovil emailem typu:

    Dobry den,
    vidim, ze mate casto/porad skoro nulovy upload, v urcite casy nejede ani download, delka pingu na vase AP dosahuje az 3s atd. Nas pristupovy bod je temer jiste v poradku (dalsim 10 pripojenym to nedela) mohli bychom vam s tim pomoci*?
    S pozdravem
    Vas XY
    *hodinova sazba je 950Kc

    1) naklady:
    5 minut casu sekretarky +
    cas technika na instalaci diagnostickeho SW / pocet emailu(sms)
    2) generovane prijmy:
    a) zaplacená hodina prace (spis 1,5) technika
    b) pri HW zavade (vadne AP, konektory, kabely, uzemneni atd) moznost prodeje noveho (kvalitniho) HW
    c) prekecani na vyssi tarif
    3) neuveritelna reklama - kdybych videl na nejakem foru popisovanou takovouhle reakci providera, snad se k nemu dam, jen abych si overil, ze je to pravda :)

    PS. je to muj prvni prispevek na zdejsim foru, tak ke me budte prosim shovivavi.

     
    Komentář ze dne: 27.01.2009 16:39:51     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: 300 Kc = untermensch?
    1) Třeba jen ten Váš došel k názoru, že Vy mu ani časem víc vydělat nedáte. U některých firem existují i poměrně sofistikované metody určování toho, jak hodně se na daném zákazníkovi bude dát vydělat v budoucnu...

    2) AP zákazníků zase tak moc monitorovat nemůžete (až na ping), protože každý pes jiná ves a tak 99% těch věcí nebude podporovat ani snmp, natož pak netflow. Zjistíte pak maximálně žije/nežije wan interface a to je na nějaké rozhodování nic moc.

    V podstatě libovolný monitorovací systém generuje haldy dat a spoustu false positives. I když si nad to hodíte nějakou logiku, která se bude snažit odchytat reálné problémy a zahazovat krátkodobé "výstřelky", stejně to bude kupa dat a budete potřebovat člověka, který nebude dělat nic jiného, než to hlídat a reagovat. Pokud budete rovnou z té věci posílat SMS/e-maily, nevyhnete se falešným poplachům a zákazníky tím opravdu "potěšíte".

    Ty náklady reálněji:
    - Nový počítač s dvěma až třemi disky: 100.000,- (/3 roky)
    - Rozumný monitorovací tool: djeme tomu 50.000 (buď komerční soft, nebo opensource + čas na uchození)
    - Jeden člověk, který to bude zpracovávat, buďme optimisté a dejme půl úvazku: 20.000/měsíc

    Summa summarum: technicky to částečně řešitelné je, obchodně je to pro drobné klienty naprosto nesmyslné.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2009 14:13:55     Reagovat
    Autor: N/A - Neregistrovaný
    Titulek:Re: 300 Kc = untermensch?
    ISP muze pronajmout zakaznikovi zarizeni (router), coz bude to jedine zarizeni, ktere bude schopno komunikovat v jeho siti.
    (Pozn. v idealnim pripade. Na druhou stranu, kdyz Vam nekdo prolomi WPA2, tak Vam urcite nebude volat kvuli tomu, ze nema konektivitu na DNS server.)

    Zakaznik nema opravneni modifikovat nastaveni routeru.
    Router lze spravovat vzdalene.
    Z toho plyne, ze cela infrastruktura (linky, AP, routery, anteny, ...) jsou majetkem ISP.

    Co si da zakaznik "za to", je ciste jeho vec.

    Zakaznikovi pak staci odeslat sms "packet loss 38%, prosim o rychle reseni, <identifikace platiciho zakaznika>". ISP ma vsechny dostupne prostredky na to, aby overil, ze na jeho strane k problemu nedochazi.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2009 15:33:28     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: 300 Kc = untermensch?
    No a kolik stojí nejlevnější rozumný router s podporou běžných technologií pro alespoň trochu civilisovanou vzdálenou správu (tedy snmp, TACACS+, command line shell, případně konfigurace po tftp)? 5-10 tisíc?

    Kolikpak by musel být měsíční paušál, aby to pokrylo jen náklady na routery a lidi, co je na straně providera budou spravovat? A bude ISP dělat i takové pitomosti jako nastavování access listů, NATu apod? Pokud bude, spousta práce navíc, pokud ne, musí se router chovat nějak rozumně transparentně a user si za něj musí dát svůj vlastní...

     
    Komentář ze dne: 30.01.2009 16:17:43     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: 300 Kc = untermensch?
    A)

    Z typického low cost zákazníka nevyrazíš navíc ani korunu. Já si taky nechám pro korunu koleno vrtat. Na poslední nabídku od providera (radikální zvýšení rychlosti při zachování ceny) jsem reagoval dotazem, zda nelze zachovat rychlost a snížit cenu :-)

    Na 1 zákazníka, který se ti odvděčí za kvalitní služby věrností, připadá 10 dalších, kteří půjdou jinam, když to bude o pár korun levnější. A budovat téměř osobní vztahy můžeš, když máš zákazníků desítky, ale ne když jich máš stovky. Možná ti to připadá neuvěřitelné, ale už jsem se setkal se zákazníkem, který hlásil nefunkčnost dodaného zařízení a problém byl v tom, že to zapomněl zapnout. Pokud klienti platí relativně málo, tak si nemůžeš dovolit, aby ti takovíto lidé volali pokaždé, když si zapomenou některou z domácích periferií zapnout.

    Protože námi dodané zařízení bylo relativně drahé, tak jsem bez obav z toho kolik času to bude stát, zahájil proces:
    1) Máte to v zásuvce a zapnuté?
    2) Svítí na tom nějaká světýlka ?
    3) Máte zastrčený kabel , vede ten kabel do počítače, jsou konektory zasunuté až na doraz ? ...
    ....

    B) Nainstalovaná zařízení jsou velmi heterogenní a na jejich diagnostiku neexistuje žádný standard, mnohdy k nim není ani pořádná dokumentace. No a SOHO router od Cisca, který má v sobě standardní IOS stojí cca 10 kKč. Je to úžasné zařízení, ale domů bych si ho stejně nepořídil, protože takový ADSL modem/router Alcatel SpeedTouch stál kolem 2-3 tisíc Kč a udělá mi stejnou službu a přes webové rozhraní ho nakonfiguruje ho každý trouba, který aspoň trochu tuší co dělá. K malému CISCO routeru taky existuje nějaký grafický klikací nástroj, ale pořád je to poněkud jiná liga. No a u těch WiFi AP mezi low end za 1000 kč a Orinikem to bude s cenou podobný problém. A chtěl bych vidět, jak někdo dostane nějaké diagnostické informace z mého AP/Routeru Gigabyte 54G (pořizovací cena cca 1000 kč), který je překvapivě spolehlivý ake kterému není ani pořádná dokumentace a jehoz webové rozhraní toho taky moc neumí.

    Grafickou utilitu na plochu, která by mi provedla základní diagnostiku (kombinace ipconfig + ping + tracert) bych taky uvítal a ze strany providera by to nemuselo být až tak velké úsilí něco takového vyvinout a klientům rozdat. To by technické podpoře mohlo trochu práce ušetřit a taky to je maximum, co by se pro malé zákazníky dalo udělat. Ještě by se dala zprovoznit odpovídací služba (zákazník pošle placenou SMSku se žádostí o prověření stavu jeho připojení a providerův automatický systém buď zkusí pingnout na klientův AP/router a pošle výsledek, nebo v případě známé poruchy odešle informaci o tom, že porucha je v řešení + prognózu).

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.