Sem dojezdil svoji hustokáru Oplici Vectru GT R (Rost Edizion) v dvoulitrovým tahavým bencínu s bošovým hustovstřikem Motronic, elektrickým woknem, anatomickými sedačkami, fajně velkym kufrem a tak podobně.
Bo se tej moji prdě už moc nechtělo fungovat, co se elektroniky týče, tak
sem se rozhod´ , se poohlidnut po fajne ostre ojetině, kera by doložila
muj socialný status a mě i reprezentovala u nas v kraju pod jedovatym oblakem
z Mittala.
Vectra mě protáhla Baworama, Sasama, Weinvírtlou nad Vídní, Tatrama
x krát a tak podobně. Naposledy jako můj dárek Adamu Oplovi sem ji zmáčel
gumy v krvi kajsi pod Tatrami, kde jakýsi slovák vyletěl ze svoji turbokáry
předním oknem ven. Cajti a pozůstalí tam pod těmi Nízkými Tatrami postávali
a nechávali v tym šoku projíždět auta. Já jedu a tak v polospánku, bo sem
se vracel ze Zakopaneho (moja odpolední velikonoční cesta kolem Tater z
Ostravy...620Km) kolem Belianských Tater zpátky domů a najednou cosi čvachtne
a už jsem měl tu kaluž krve z toho synka na naraznikach. Zdokumentoval
sem si to svým datartovým foťáčkem a ještě pokecal s jednym pozustalym
a s policajtem. Baba, co taky stala a přihlížela odklízení bordela mi řekla,
že se tu zabil "taky jeden". Policajt mi eště poradil kaj se mam vykrutit
přes uzavěru zpátky na svoju trasu. Řek´mi, že mam jet přes kajake Vlachy
a Vlašky. Pičo, a to zme v Itálii? No chuj. Ale tak sem to dobře vykrutil
a už už sem si to rajzoval po dalnici bez známky. Trochu mi ty panorámata
s rozsekanou mrvolou eště vrtaly v hlavě, ale nakonec zdrava mysl zvítězila
a doma už sem se jenom chlubil fajnym a nezvyklym zažitkem. No kura, vidime
mrtvolu z pěti metruv každy den? A nebude tomu okřidlovanemu turbovehiklu
chybět jeho zdatný majitel? Zdatný krotitel přehršle kilowatů a náporu
fakt kurevskyho krouťáku. Tak jak sem to tak promýšlel, tak sem došel k
závěru, že dost bylo Opla od krve a s poťapanu elektroniku. Inač ale to
nebylo špatné auto. Naladoval sem do ňho katalyzátor, bo su ekolog, dále
celý výfuk a komplet tlumiče kajabapičo i s uložením, ložiskama. Kupil
sem mu tež fajne gumy jako Dunlop Fast Response. NA těch hustogumách to
auto ožilo jak cyp. Ale ty čtyry roky fajneho rajzovani po matičce zeměkouli
už bylo až až.
Eště sem s tim prošel technicku, abych měl s čim jezdit po bazarach
a od června 09 sem sjížděl cele naše Slesko aj s přilehlymi kolonijami.
No co vam budem řikat. Tristni obraz. Přesmutné pokoukaní a nejedna úvaha
mi proběhla lebku. Bahnite placky, kaj čvachatlo v sandalach a bíle ponožky
byly hned šmucig jak čuně od stryca z Prajske, no myslim od Waltera, co
byl v Hitlerjugendu...no, znáte ho, ne? No Walter, co bydlí nedaleko kostela
a kusek od pamatníka německým letcům. Kura neserte mě, dyť ho musíte znat,
když ho znam i ja! Tak spatky k nakupu auta, jo? Tak sem tedy chodil po
tych buranských bazarech s nazvami jako Jozef Hrazda autocentrum, nebo
Mojmir Guňa auto a moto bazar s.r.o, DaMegavehiculos bazzare. No, dobre,
to posledni sem si vymyslel, zas tak supr vymazleny název tu nikdo nemá.
V jednym supr bazaru sem si prohlíd´ pěkny auta z minulosti. Třeba tam
měli fajnu Cromu s dvoulitrovym benzínem za lidovych čtyřicet peněz. Ale
co to bylo proti Daewoo Raceru nebo Yugo Floridě. Dobre, dělám si prču.
Tak to Yugo tam neměli, bo co umroe drug Tito, už se ty auta tak moc zas
nevyváželi. Tak očumuju tu nabídku, kde jedinou výbavou káru byl růženec
omotany kolem zpětneho zrcatka nebo kajake stinitko ve formě medvědiho
obličeja a tak podobně. No fajne pokukani. Muzeum hovno. Tak čumim vo vyleze
z bazardomku za průvodce a za chvilu se mi moje přaní vyplnilo. Vyšli dva
borci. Oba měli trička ve formě hokejových dresů a na krku mobily na řemeňach.
Jeden měl melír na háru a druhy tež...překvapivě. Oba stala rozkročmo a
čuměli. s čim by komu pomohli a poradili. Sem si řikal, že nikdo jejich
služeb nevyužije, ale využili. Lidi chodili a ptali se tu na pěknu Corsu,
tu na tamto fajne ťamanske kombi z roku 95 nebo na ten supersport Fiat
Kupe s naburanym předkem. To bylo za lidovych stopět korun. No aby ne,
když to mělo na skle napsane že to ma "předni Ajbag" a centrál aj šíber.
Se divím že to nemělo aj tažne...Tak se dědek ptal, co by mu doporučili
pro vnoučka za pěknu ojetinku, aby si synek užil čerstvy řidičak. Ty dvě
melirovane gorily šly automaticky k litrovej Corse. Nečekal jsem na konec
transakce a šel dál od bazaru až k bazaru. Až sem dojel kajsi za Frydek-Místek
až tam, kde končí civilizace.
Tam mě nalakala k navštěve hustobudka bazarnika s jakymsi větrným mlynem
na fasadě. Tak si řikam, že tu budu kulturni lide a že tu třeba zrobim
dobry kup. A taky že jo. Du se teda projc po bazare a tak čumim na ty opotřebene
Oktávie kombi a na ty Golphy III a IV in der ausführlicher Ausstattung
natürlich mit Alu-Felgen und Übermenschgefühl während jeder einzelnen Fahrt..KDF...Kraft
durch Freude. KDF!! KDF-Wagen. Tak děcka, až zas uvidíte Oktávii, tak si
vzpomeňte na můj název...tato, za nama jede KDFKO.....KCBP!!! KCBP!!! (American
Pie). A když uvidíte seksy auto, tak můžete říkát...fotře, hustý....KDF!!
Fotře, todle je hustý KADEEFÁČ! V Praze můžete říkat třeba takhle:
Jééééjda, jeminááánku, tohle je ale hustýýý a vymalzelnýýý KAdeefáááč,
ty vole, ty píčo, todlencto jako můůůžu. Hustý! No, ale zpatky k moji transakciji.
Tak čumim na ty bouraky a v kapse muchlam svazek banknocentlí. Už už se
chcu zvedat a jít do piči nebo na Banik, ale tu nahle cosi zůstane jako
otisk na moji sitnici, tak jak zme si jako děcka čumivali do žarovky a
pak zavřeli oči a v tej tmě nam tam putovala ta žarovka zhora dolů nebo
naopak až uplně ten obraz zmizel. No chude děcka neměly pokažde na plejstejšna
nebo tehdy na Atari abo Commodore abo Amstrad, abo Snes nebo Mega Drive
nebo na tu chobotnicu či vajcovlka. Tak mi ten obraz tež tak putoval po
sítnici až přes žlutu skvrnu a zpátky. Bylo to azurovéééé....bylo to světléééé
(píšu prašsky), mělo to vpřééédu masku ve formě heraldickeho štita s pochromovaným
plastem....co to bylo? Hádjete dál. Mělo to fajně prolamovanu kapotu, co
teď kopiruje kajaky etalon střední třídy. Mělo to kapkovite zpětne zrcátka,
tež to mělo chromovane retro přední kliky. Zadní dveře neměly kliky v takým
štýlu jako v předu, ale umně zamaskované v posledních sloupkách. Bylo to
rébus De´Silvy pro pablbce, keří toto auta považují eště i po dvanacti
rokach za kupe. Na znaku vpředu aji překvapivě vzadu byl jakési had, abo
jaka taka mrcha, co si láduje do chřtánu malé mimi, jak se četl interpretaciji
na různých fanofskych webach pro nactilete tělem i duchem. No, taksi jaksi
to vypadalo. Si řikam, co to je za auto. Tak du dozadu a čtu na tom Fiat
Romeo 1.8 TS. Takže to je Fiat?! Ale pěkny. S tym bych mohl zrobit tu u
nas na Stodolni paradu. Pak třeba zajet na Baník na Bazaly pičo nebo s
babu vyjet do nakupniho centra kupit nějaký čínský svetr pro ni nebo třeba
si zajet do ZOO na šimpanzy...no, kura, jako začalo se mi to v gebuni rysovat.
Začalo to chytat bronc. Tak sem si zavolal bazarnika. Přišel taky maly
kokot s ježkem a dluhyma vlasama vzadu a s metalovym tričkem. Už nevim
co tam měl za metal. Esli Slayer, nebo The Who nebo Kansas nebo Kanibal
corpse. Něco take. Tak sem si řek, že se svyma stodevadesati metrama si
mužu dovolit, co chcu.
"Dobry den, posluchejte, to nevypada tuto auto špatně. Zrobime prohlidku?"
"Jo, možeme. Idem hnedka pro kliče. Tak tu chvilu počkejte a zatim
si to prohlidněte, bo je na co se divat."
Ocasek přišel za chvilu obtěžkany červenými klíčami se znakem Fiat a
s dodatkem Romeo. Zmačkl central a blinkry zrobily, to k čemu byly vymyšlene
a jak to chytřejši lidi než ja i ty, čitateli, vykutili. To už mi ale začalo
pulzovat srce jak cyp. Když sem zrobil analýzu ceny (68000) a stavu auta
alespoň v povrchovém smyslu, tak mi začalo pozvolna jebat. Auto jak nove.
Lak parada. Fajna barva Azura Nuvola. Jak sem se pak dočetl v německé přiručce
tak šlo o Farbe, die Extravagant und echt rar war.....(barva byla extravagantní
a velmi plachá, tak ju mělo málo kupců). Detaily jako chromy a všelijaké
plasty v stopro stavu. Originélní (nikoli ordinérní) puklice nepochroumané,
tak jako často to je k vidění na Fiatech 156 v autu Z Lesa a VVV Vejmrdtraktoru.
Bo co sem po tomhle Fiatu tam taky pátral po netzi, a u VVV i v realu u
nas v Ostravě, tak měly tydle puklice dost často rozpraskane a neuplné.
A tydle byly úplné a v OK stavu. Slovo O.K. pochází z války Sever proti
Jihu (1861-65) a mělo za učel říct že jsme měli ZERO KILLS v naších modrých
řadách. Takže tenhle Fiat měl zatím taky ZERO Kills, čili byl velmi OKEY.
A to su poměrně estét a na tyhle věci náročný. Proléz jsem celou kastli
skrze naskrze, nahlédl pod auto i do kufru i interiér důkladně vysmejčil
(jaké hnusné Prazoprdské slovo) a dokonce i nějaký ten tapezierung odchlípl
a nakoukl pod ně, i když tak lehce odchlípnout to jako v Superbu to nešlo.
Říkam ocasovi davaj papiry, otevři kapotu a deme čekovat udaje. Udaje
seděly jak mucha připlacnutá na čele senilního dědečka a alles schien in
Ordnung zu sein. Prostě Ká.....Dé.....ef...nebo jinak...kÁDéF wYmaZleNÝ
wochucovadlo běžnýho šedýho života. Interiér jako novy, volant super nastavitelný,
potahy jako nove, plasty černe a naleštěné. Fše vysate, vypulirované. Doklady
a kodove karty nechyběly ani příručky v italštině. To sem si dobře početl.
Jenom věta Cosi fan Tute mi tam chyběla. Bo měl motor zdola rozměrný kryt
motoru, tak podkapotí interiér vypadal podle toho. Jako nový. Dvěma slovy
jako nový. Teda jako novy, když už píšu, jak pišu. Ocas to nahodil.
Trošku to zpočatku dieselově zachrochtalo..asi jako čuně od stryce Waltera
z Prajske. Znáte Prajskou? to je od slova Preussen. Jako Prusko, vole?
Douchová, ty nevíš co to je Prusko? Ale jako pyčo wím. To byl jako pyčo
německej stát pyčo...nooo...jako tam vládli jako ten...no pyčo...Dušan,
Mirek...pyčo nééé...ten Byzmark. Taky ten Frydrych Veliký co dostal u Kolína
od Laudona po pyči. Taky tam vládl ten zmrd co u královýho hradce léta
páně tisícího osmistého šedesátého šestého na hlavu porazil ty pyčo rakouský
polní myslifce, dělostřelce pod vedením pyčo Jabůrka, ty hulány, kyrysníky
pyčo....Douchová dost! Vidím, že máš o Prusku dobrý přehled. (a já bych
ještě doplnil že to je region mezi Opavu a Hlučinem a že to tam bylo do
1918 a pak 39-45 Německo....bydleli tam Tedeši). Tak zpátky k Fiatu. Auto
chrochtlo, bo variátor už nebyl nový. Ale pak už jenom pravidelny volnoběh,
asi tak pravidelný jako je dupačka se staru po padesátce. Ne, fakt, volnoběh
byl zcela pravidelny. Jak krámy. Všude v motoru čisto a naleštěno
jak u krásných aut, jako je třeba VW nebo podobné dospělé auta. Eště sem
šahl po knoflíku klimy a čum na to kare, ono to funguje. Pak ještě skok
k tlumičum vzadu...perfektní stav. A vpředu nesu schopny posudit, bo to
ma příliš krátky zdvih. Tak nemůžu dělat chytreho.
Ale třeba další hejblata posudit mužu a ty byl v pořadku. Tak okej.
Co s tebu, Fiat. Dobre, volám tlustemu. To je stotřicetikilový intelektuál.
šusťáky, holá lebka, hrubý zlatý řetěz na tlustém krku, Mohutná lýtka potetovaná
čínskými draky a znaky jako je svastika...no dobře, tak to tam nema. Dělám
si z vás piču. Ono, je dobre mít na své straně takovou gorilu. Tlusty si
dal chvilu načas. Za nějakou dobu zastavil jeho tereňý Mercedes ML na parkovišti
a malem jim zbural i ten mlýnek u bazarkukaně. Pak už sem jen držel hubu
a učil se. Malý kokotek povolal posilu v podobě gorily, ale o něco menší
než byl moje gorila. BazarKinkkonk na moji Moju nestačil. Ten ho uuargumentoval
a co nešlo zargumentovat, to ta moje BenzAffe podpořila váhou svého zlatého
řetězu. Oba začali chrastit, ale ten můj ho přechrastil a nakonec vyklidil
pole. Zůstal malý Cypuškin, který začal chystat papíry k transakci. Autokár
měl novu technicku, česke papíry aj vyplněné cosi o technickým stavu. Auto
jezdilo celu dobu v Římě, což mi i v našej RomeoLanciaFiat prodejně v Ostravě
potvrdili. Tak šlo teda auto do prodeja. Tlusty se postavil vedle mě a
hustil do mě, že su chuj, že si kupuju Fiat, že to su tachnicky jako dobre
auta, ale že se to jebe, že mi přenecha svůj SUV Benz, že si chce teď kupit
S-Klasse a co s taky druhym Benzem. Eště pak vyšel Cypek, že auto projedeme.
Tak tlusty se na něho podíval úkosem a Cypštajn se lekl. Tlusty se nasoukal
dopředu a sešteloval si volant. Překvapivě mu nezůstal v ruce. Auto vykázalo
povrzávaní horních ramen, ale inak dobro došli. Přenechal jsem tedy těch
68 peněz v bazaru a jelo se domu. Teda do doupěte od tlusteho, kery provozuje
obskurní garáž plnou Mercedesů a fšelijakých jiných podobných aut. Na cizí
je tlusty zlý, ale na mě ne. Hned šlo auto na zvedák, ale eště dřív jsem
vybalil z kufru Vectry, kerou mezitím dovezl tlusteho pohunek, pět litrů
Hustomazadla Selenia Racing aji s filtrem. Vpředu pár pohunku lomcovalo
s dolnim krytem motora a ja s tučkem tak porůznu pochodoval pod autem.
Eště došlo k extempore, bo jeden z jeho pohunku ukypl jednu kapku cenné
Selenie mimo a tlusty ho zdupal a jebnul ho po ruce..ty ty ty..eště raz!
Tukan se vybavil mohutným šroubovákem a počala analyza kaufu. Tož zadní
víceprvková náprava Al dente. Primissima el tuti scirso kambióni del´sorte
y la kunte...no, dobře, dělám si zas hustopyču....zadek tedy absolutně
v pořádku.
Zadek: Dva tenší příčná ramena uprostřed hranatého profilu
uložené v silenblokach v takým hlinikovým držáku uprostřed zadni části.
Pak jedno podelné trubkové rameno. Čili šest ramen celkem. Klasické staroitalské
řešení. Eště nešlo o multilink jak ho známe třeba z 166 nebo Kokóty Avensis.
Talián dal dokonce zcela nové brzdové destičky. Kotúče vzadu taky fklidu
a vpoho pyčo.
Výfuk: Plechove svody vpředku pod hlinikovym krytem, dále to pokračuje
přes katalyzátor a středový díl bez tlumiče až nakonec k finalnímu tlumiči.
Fšecko dobre a fajne. Tak deme dopředu, jo?
Lichokopytník: Vpředu je wymazlená hustonapráva skladající se z vysoké
proklatě zprohýbané těhlice, dolního hustoramena, tlumičové vzpěry, horního
trojúhlenikoveho ramena a pokrucene tyčky stabilizatora a jeho maleho tahla.
Ale každý už ví, že i s malým kašpárkem se dá zahrát.....A proč je lichokopytník?
Protože to vypadá jako takový pojebaný obdelník....delší vnější stranu
tvoří ta těhlice a tu druhou souběžnou stranu tvoří ta tlumičová vzpěra.
Obě su fajně a chlapacky dole rozkročené a souloží s tím dolní ocelovým
ramenem, Soudě, dle tvaru jde o odlitek a ne o plechové rameno. Dolní část
našeho obdélníku tvoří rameno s čepem a vrchní část tvoří právě to malé
pidirameno, co souloží svým čepem s těhlicí a svým tělem je uchyceno do
takového hliníkového domečku, který zase pro změnu dupe konec tlumiče.
Prostě každý píchá každého. Pornonáprava..
Jako Achilovka celého lichokopytníku se ukázaly ty horní ramena, která
od samého šukání do výšky se deroucí těhlice opotřebily svůj pyj...v tomto
případě šroubovací čep. Pak to mělo vůli, a při přejezdu nerovnosti pyčo
to skřípe asi tak, jako když dupe hlupy Evžen Majku z kravína vzadu na
dvoře,jak se čepuje taxikářům do jejich PD systému biomasa. A oni to tam
robí na takové staré posteli s madrací z Ikey, co ji našli za Tescem vyhozenou
nějakým bezdomovcem. No. Takže ramena už mám kupené a teď čekám na výměnu.
Přední kotouče: Sou plné! Ale velké, Alespoň to. Sou to maxi kotouče.
Ale plné...hmm. navíc mě čekala záhy výměna. Bo byly opotřebené jako můj
mozek po těch štrapacích věčného studenta.
Takže to by bylo všicko k podvozku. Kotouče vpředu k.o. Horní ramena
taky. Čepy řízení s velmi mirnu vůli. Zbytek perfektní.
Tlusteho otroci vyměnili olej a dali tam 4,5 litru tej 10W-60 směsi
aji s filtrem. Pak očumovali auto a tlusty se kál, že prý ty Fiaty nesou
zas až tak špatne, podle toho co vyděl. Že to ke mašina je kokot, a že
s tym se dají prý robit věci. Enem se k němu mam stavi na kotouče ATE aji
s deskama, že pry to je urgentni.
Vectra: Na dvoře byvaleho JZD stála moje milá KDF Vectra. Co s
ňu. Najel sem zní jenom zak po vyletach 60k metrů, tak jako ať de už fakt
do řiti. Za to že mi tak dobře sloužila a že se i v ní tak dobře souložilo(zdravím
recepční Kateřinu do Brna) se ji odvděčím tak, že ju necham tlustemu na
pokusy. "Posluchej, tlusty, daj mi tam do toho Fiata nove rozvody
aj s kladkama i se vzduchovym filtrem a ja ti necham tu svoju popelnicu.
Su tam nove ťamanské Kajaby, liťáky po komaxitu originál u Calibry, su
tam nova cífka Bosch, senzor polohy klapky Bosch, nové svíčky GM, nové
kabely Pro Spark, komplet novy vyfug aji s katalyzatorem asi cele za jedenáct
korun. Komplet nove o vanicach robene. Su tam nove předni světla DEPO.
Ze šroťáku L-Klapka, a motorek volnoběha pyčo."
"Si chuj? Taku žďorbu? Ty si vylizany kokot. Ale počkej...foter má narozeniny
a ta jeho gřapa už je zrezla, tak snad jo. Víš co pyčo, davaj tu plecharnu
svoju a dobre. Poce ještě mrknut ke mě do kompa na ceny těch dilu a zrobime
kšeft." Jak jsme se dohodli, tak se stalo. Za týden byly rozvody
Contitech a filtr Bosch okey.
Další výdaje vzpápětí: Objednal jsem si z jedneho zasilkoveho
obchoda (ale Quelle to nebylo) sadu NGK TS svíček. Dal jsem jim za to 3,9k
koruny (co ja mam s těma kačkama...jak carda retarda) a hned to nachratil
pod víko zapalování. To šlo dobre. Sem si všimnul, že to nema žadny rozdělovač,
ale civky na těch velkych svičkach. Od velké vede káblík k malé na vedlejším
válci.
Pak sem nechal vyměnit olej v převodovce za Valvoline 75w90 a nechal
vypustit hustokapalinu z chladiče a následbě jej vypláchnul Liquy Moly
a destilovanou vodou. Pak nalil Texaco růžovoučínké (růůůůšoufoušinkéééé).
Pak sem si objednal Tutelu do serva a doplnil letní směs do obstřikávačů.
Dalším krokem byly brzdy ATE s deskami téhož jména a brzdovka Tutela. Eště
sem si před cestou do Alp nechal zaslat zásilkovou službou (ale NEckermann
to nebyl) stěrače Bosch a sexy bonbón..teda sexy koberečky přímo pro Fiat
156, aby mi bylo v autí hezky....(sexy věta, ne?).
Pak ještě přehodit zánovní gumy z Vectry. Šlo o Dunlop 195/60 15. Můžu
doporučit. Vyborně to drží v zatáčce asi jako klíště na pleši staré ruské
primabaleríny.
Kchár nebylo ani nutno nějak robit ve smyslu mytí nebo vysávaní. To
už porobili za mě jiní. Enem jsem to ručně umyl a pak naleštil Kokotem..nebo
Koyotem? Nakonec přišla ma tajna zbraň ve formě kokpit spraye, kterým jsem
nastříkal venkovní plasty. Eště hadřík a leštidlo na skla a pyčo je hotovo.
Sousedi v naši vilové čvrti čuměli za zaclonami a po čtrnacti dnech si
jedni, co bydli proti nam kupili novu Fabiu 1.2 ve fialove metalize ale
na plechačich. Teď v zimě sundali ty drahocenne puklice a auto jim vypada
tuze šmrncovně. Lahoda pro oko designerovo.
Bylo třeba ten Fiat Romeo Walter D´Sillva (taky Prajzak?) edition vyzkoušet.
Jel sem do Alp. Do Berchtesgadenu, kde měl jeden strejda své Orlí Hnízdo....och
ja...Da KehlStein hOuSE, kde dupal Ewu D´Braun a snil o kozách Leni Rýfnštálové
nebo o tom jak rozmluvit Van Géblsovi jeho touhu po jedné české herečce.
K mé cestě mu fajně brumlal 1.7 TS 16V...ano.....1750. Akorát italská
dylyna z marketykhu z toho porobila 1.8. Více o tym motoru tady:
Jedna se litionový odlitek s hlinikovou hlavou a šestnácti ventilama
v hrničkových zdvíhatkach. Na sací vačce ja přirobeny variator, což je
takova trubka s různyma vyvrtama uvnitř, takže se ta vačka v tym jak se
to posunuje otáči o něco málo stupňů kolem sve osy. To jak se do variatora
leje olej a ten to tam tlakuje. Tam líta aji pružina, co to tam pak tlači
a te vnitřní element jede po koncu vačky a ta u toho křičí blahem a natáčí
se vůči fixnej vačce vyfukové. Takže to nerobí změněný zdvih a délku doby
sání jako u všelikych těch VVTEC..a jiných systemu. To prostě pušťa cosi
zpatky do sani, aby to vylepšilo emise aji Durchzugskraft v nižších
otačkach. Pak nastupuju ty svičky, Těch je osm a jedna su menši kvuli prostorovym
narokum v hlavě valců. Ne? Pyčo! Proč osm pyčo? Bo jak chceš vysoke otačky,
tak musíš mít nízkozdvihový šestivalec třeba jako dělají ti vrtuloví. Aby
byl malý spalovací prostor a více válců. Směs rychle prohoři a otačky letí
vzhůru jako kokot vzrušeného chovance z ústavu, který poprvé viděl VKVčka
nebo Ulici. Když je motor vysokozdvihový, tak by směs neprohořela tak rychle.
Je třeba tam nacpat dvě svíčky, aby se zefektivnilo čazení směsi. Dvě možnosti,
jeden efekt. A když tam dáš pyčo i ty vyvažovací hřídele jako má ten dvoulitr
tvinšpark, tak to máš pak skoro jako to samý, Skoro. Bo šest hustoválců
do V pyčo ničím nenahradíš.
Takže díky těmdlenctěm hejlblatům a Boschiho elektrohejblatům bylo dosaženo
výkonu 106 Kw a 169 Nm. Motor točí až do 7500/m. Maximum krouťaku je kajsi
kolem 3500. To auto ožije, aby se pak nasledně pyčo utopilo ve výkonove
díře od 4000-4900. Pak se to nakopne jak cyp a začne to mocně ťahat pyčo
od vrchu. Bo tam je ještě to nové sání s proměnnou dělkou...jedno kratší
a užší potrubí a jedno....hadej kokot!
Oficiélní dynamoúdaje dle Ing Spagettiho:
0-100 9,4s
max 210 Km/h
pružnost na pětku 80-120 mi vyšla na 14s
Spotřeba.
Jel jsem tedy tu testovací 2150 km dlouhou štreku až pod Watzmann přes
Rakousy a pak domů přes Šumau nahoru kolem Kdyně a Trhanova (Kozy....kozy.....Kozy...Kozina)
do Pilsen a pak na Prahu. Tam jsem chrápal v Sázavě u jedné své oblíbené
děvky kousek od Wievegha. Pak nahoru na Králový Hradec a ještě výše a pak
už jen serpentinama dolů až do Mohelnice a hura pyčo Olomouc a pak Ostrava
a......a....kde bydlím neprozradím. Vy byste mi muj Fijat čorkli.
110km/h spotřeba 6.3 tankováno
plná-plná 156 km - 10 litrů
mix (ekonomicky plus jeden rychlostní exces) 7,2
najeto 850 km až do rezervy (asi dva litry)
extrém plyn - brzda 9.7 litru
šlo o konec září...teploty babiho leta pyčo a jízda převažně v noci
Jízdní vlastnosti:
Strmější řízení, degresivní posilovač. Velký rejd...bohužel. Auto dobře
sedí a zadek výborně pomáhá zatáčet. Jde vykružit fajne obluky. I když
se auto trošku nakloní. Jinak při brždění si nezaklekává a i při akceleraci
je v klidu. Karoserie tužší a bez efektů při prudších změnach směru. Možna
by to chtělo tužší podvozek a širší gumy, aby člověk vytřiskal maximum.
Z auta je dobry vyhled, ale kapota vpředu není přehlednutelná. Vidiš
z ni prostě chuja. Inač posez a pokuk fklidu. Enem dozadu tež trošku huř
de čučet, ale to moc nevadí, Počum do zpetnych špígelů je okey. Sedačka
vodiče de dobře nastavit, stejně tak volant. Ten te vysunut dopředu, tak
jak když se ti postaví ocas a i de s ním zakývat, tak jako když si ho....Takže
celkove klima je v kabině okey. Pohodlí a dobrý úsed toho, kdo si vezme
do palice krotit Fiat 156.
Auto bylo vybaveno originálním rádiem Fiat Romeo a šesti reprakama.
Na to radio snad nešahla nikdy žadna TUC TUCU chtiva gyčala, tak vypadalo
dobře, ale šlo stejně pryč za muj milovany Clarion, To radio sem dal tlustemu,
ať to speněží, bo mu potom někdo na parkovišti pomuchlal ten jeho MiLý
SUV hybrid. Klima robí, co má. Čili chladí, Enem má tendenci
furt zapínat a nebere fpotas, že je třeba venku mínus. Apropos...alfa se
v zimě nadměrně chladí. Dostat se nad padesat je problematika hodna Maxe
Plancka. Asi tam strčím mezi masku a chladič nějaku zdechlu kočku z cesty,
Nebo ježka. I když o jeho izolačních schopnostech mam určité pochybnosti,
ba co víc, dokonce mirna skepse zahltila můj už tak zůženy rozumový obzor.
Suma sumarizacion:
Dost kvalitní auto, bohužel v ČR často po léčebných procedúrách učně
Kamila a jeho kamaráda Pepíka. Dva kamarádi jak ze slabikáře, tváře malovaný,
oči hluboky, IQ pojebaný...ti nemají tušení o 10W-60, o rozvodech, o postupnym
zahřivani motora (hliníkové písty - litinový blok), o svíčkách za čtyři
litry. To se vezme keš z houmkredita a už se spěchá do bazara. Pak se v
tom Fiatu jezdí měsíc až se pojebe. Toník ze třeťáku, co "studuje" obor
automechanik to trošku polata a rychle s tím do nějakého bazara. Třeba
do KOKOKO Koko, tam nam daj dvacet litrů a slevu na Felicii pyčo.
S tímhle talianským bazmekem jsem zatím najel 8000 Km v českých a na
stole a žádný problém.
Čeho si všimnout: 2x2 plynové vzpěry kufru a kapoty, chromovaných
klik sowohl vně als auch uvnitř, pevných plastů uvnitř, tuhé karoserie,
náročně řešených náprav a těch stopadesáti nápisů Made in Germany....ach
ta italská děvka.
Dodatek: Ještě jsem zapoměl dodat, že jsem měnil opotřebený klinovy
řemen pyčo i s dvěma kladkami, bo ta jedna vyluzovala takové vrzavé koncertino
F-Dur v tonině onanova křiku.
Můj pozdrav: Kupujte tyhle Fiaty enem když mate prachy na pořadny repas.
Pak dostanete (včetně repasu) auto za cenu průměrné Oktavyje jedna v jedna
šestce a s vymazlenýma nálepkama na kapotě jako HustoTurbo! Da megaloBomba.
Yeha....kchár! A wejfugem The Lajtyngg. A ružencem na zpětném zrcátku....
12.12.2009 Gablenz