Komentáře ke článku: Zkušenosti: Mazda 323F BJ 2.0i Sportive (ze dne 29.06.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
"musela by se fyzicky přepisovat paměť přímo v přístrojovém štítu, což vzhledem k nákladnosti nikdo nebude dělat u auta v této cenové relaci"
chachacha ... delaji se podstatne horsi veci u LEVNEJSICH aut. Kuprikladu preprogramovani BSIcka v Peugeotu/Citroenu.
Byl jsem ucastnikem situace, kdy bylo poskozeno BSI (Peugeot, "centralni elektronika") z automatoveho auta byla nahrana SPATNA data (z manualu). Majitel na to prisel tak, ze nesedely kilometry :-). Dozadoval se napravy v rozsahu tech spatnych kilometru (coz se podarilo), ale to, ze mu neradil dobre automat bylo jedno (doposud to moc nechapu proc draty a tedy i data z AT vedou do BSI a potom motoru, no ale treba k tomu byl i jiny duvod, nez ze to nekdo nedomyslel).
|
|
Ses si opravdu jistej ze tohle je model 323F? Ja mam ten dojem ze posledni verze se prodavaly v evrope jako "323". F-ko bylo jenom na CB.
Jo a mimochodem, BJ neni zadne "kodove oznaceni" pro 323F, nybrz pojmenovani platformy. Byl na ni postavenej taky nakej Ford...
|
|
|
Tak jelikož to má 323F napsané v TP i na zádi auta tak předpokládám, že to to tak bude :) Ale s tím označením nevím nic o nějkaých platformách, tak jak byl třeba Golf mk1, mk2 atd.. tak 323 byly BF, BG, BA a BJ
|
|
|
Je to 323F, len mam dojem, ze mazda tuto radu prezentovala nie ako sportovy derivat klasickej 323, ale to F malo znamenat family.
BJ je typove oznacenie modelu, jako u bmw Exx. 323ky mali oznacenia BF-BG-BA-BJ, 616ky, 626ky a 6ky maju postupne GA az GH, 929ky byvali HB-HD, xedosy CA a TA, mx5ky su NA az NC...
|
|
|
Je to 323F.
S tím označením existovaly tři generace a každá vypadá úplně jinak.
|
|
|
F znamená FASTBACK. Marketingově nazvaný sportovní hatchback. Vždy pětidvéřový. Kromě eFka dělaly i jiné varianty karosérie: sedan a 3 dvířko. Ty žádné písmeno na 323 nemají, jsou prostě jenom 323.
V letech výroby ?1992 - ?1994 se vyrábělo ještě třídvéřové 323C (kupé).
323F v generaci BG je známá mrkačka
323F v generaci BA má vzhled boule a vpředu úzká světla.
V generaci BJ úspěšná Fka s prostornější a vyšší kastlí dominovala, v Evropě je sedanů málo.
|
|
Autor ma zrejme hrabani se v autech jako konicek, respect.
Osobne se mi nezda rozumne koupit vrak a nakladne jej uvadet do provozuschopneho stavu. Jednodussi mi prijde zkratka obetovat nejaky ten cas na vydelani penez a koupit rovnou neco pouzitelneho.
Tihle verzi mazdy znam dobre, ve verzi 1.5i. Je to tvrda uskakana koza a na ceste nijak moc dobre nesedi, v zatackach odskakuje na hrbolech.
Dvere pri zavirani jsou papirove lehke, rezne to.
Uvnitr hrozny randal od razu od kol a od motoru, pokud je v otackach.
Celkovy dojem, ze je to Felina s lepsim motorem a podvozkem.
Tahle Mazda je posledni ze sve rady a byla vzhledem ke konkurenci nic moc, nahradila ji vynikajici Mazda 3. Je to stejna historie jako u Fordu (tehdy meli joint venture), kdy zastaraly Escort nahradil vynikajici Focus - bracha Mazdy 3.
Ale designove vypada i dves velice slusne, konzervativni design nestarne, stejne jako Octavia I, Almera nebo tato 323.
|
|
|
"Osobne se mi nezda rozumne koupit vrak a nakladne jej uvadet do provozuschopneho stavu. Jednodussi mi prijde zkratka obetovat nejaky ten cas na vydelani penez a koupit rovnou neco pouzitelneho."
V téhle cenové relaci by se ovšem vrak mohl vyklubat i z podstatně dražšího auta.
I když autor článku problémy zjišťoval až po koupi, tam je pak spíš sázka do loterie, jestli to půjde s přijatelnými náklady opravit.
|
|
|
"Osobne se mi nezda rozumne koupit vrak a nakladne jej uvadet do provozuschopneho stavu. Jednodussi mi prijde zkratka obetovat nejaky ten cas na vydelani penez a koupit rovnou neco pouzitelneho."
Svet je hezky prave proto, ze je z tolika barev. Kdyby vsichni uvazovali stejne jako Ty, nezachovala by se spousta prehlizenych, ale jinak zajimavych aut...
|
|
no za 42t + samoopravy je to lepší nápad než dát za nový Rapid 350t ;-) A můžu potvrdit vztah Mazdy k zatáčkám, zásadně stačí počkat na zatáčky a už se ty slavné VW-vzadutyč objíždějí, jakoby stály. A když naivka zrychlí (asi neví, že má vzadu prd a ne podvozek), tak letí k příkopu a zděšeně brzdí - to už se mi povedlo 2x :-D A s tím, jak se motor zaběhl, tak zjišťuji, že se ten podvozek počítá i u táhlých zatáček na 200km/h, kdy se pohodově drží Mercedesy, Mondea, BMW ale z VW koncernu jen ti drazí - v tom tedy Ford porazil VW (no a Mazda také).
|
|
Dále jsem uvažoval, jak vyřešit denní svícení, nechtělo se mi hyzdit vzhled auta přídavnými led světly a tak přišla na řadu instalace modulu, který po nastartování rozsvítí dálková světla a reguluje intenzitu jejich svitu zhruba na 15%...
Ten modul má homologaci? Má takovéto denní svícení nějaké sériové auto, když vyjede z továrny? Vím, že některá auta mají pro denní svícení potkávačky, ale s nějakým odporem v sérii. Ale dálková světla?
|
|
|
Mívaly to třeba starší BMW, dnes i některá Audi, ale ty si myslím mají speciální žárovky H15, které mají jedno vlákno 15W na den a druhy normál 55w. Jde o to, že v dálkovce má to světlo větší rozptyl a svítí to víc dopředu. Tudíž stačí, aby ta žárovka svítila třeba jen na čtvrtinu výkonu a jde to pěkně vidět. Ten modul, co tam mám to reguluje PWM modulací. Homologaci to asi nemá, ale prošel jsem s tím na STK a poliacjti mě s tím nikdy neopruzovali.
|
|
|
Jak se ten modul jmenuje nebo kde se dá pořídit? Taky bych to do své 323 namontoval.
|
|
|
Myslím, že tyhle moduly vyrábí (kromě jiných výrobců) například Jablotron.
|
|
|
Ta firma se jmenuje cybertronics. Ale bylo to pomerne drahe, s tim triplingem na blinkry stal skoro dvojku a ma to smysl fakt jen kdyz mas zvlast parabolu na potkavaci a dalkove.I kdyz snad by to slo pouzit i u H4 kdyz to pripojis na dalkove vlakno.
|
|
|
Primera P11 2,0 se delala samozrejme i s manualem, ovsem v CR jich je opravdu jak safranu, ale najit se da :)
|
|
Přesně tuhle mazdu jsem taky koupil vloni v prosinci, akorát ve stříbrné barvě, moc se mi líbí. Je tedy hodně otřískaná, po kapotě a střeše se přehnaly kroupy a chuligáni, ale dal jsem za ní půlku toho, co autor (mám r.v. 2000). Jinak závady byly svítící vrtulník na palubovce, ačkoliv je sonda vyměněná (musel jsem se usmát, když jsem četl článek - přesně!), prasklá hadice sání (nová stála asi 2200 Kč), a samozřejmě koroze, která mě moc mrzí, protože tohle auto je skutečně radost řídit, ano žere to, ale taky to úměrně tomu jede. Hluk od motoru se mi strašně líbí, protože jinak jezdím služebním vw 1.6 tdi. Tohle je správnej řev. Najeto mám 185000 a přemýšlím o rozvodech, které jsem po koupi ještě nenechal vyměnit (najel jsem s tím zatím necelých 2000 km). Překvapila mě cena sady na rozvody 2000 kč, mě v servisu řekli necelých 9500 kč i s prací, proto se chci zeptat, jestli je to přiměřená cena? Díky moc za informaci.
|
|
|
9500 je sakra moc.. Kód rozvodové sady od Contitech je: CT787K1 .jsou v ní origo japonské kladky, takže není co řešit, hoď to třeba do heuréky a najdi si nejlepší cenu, dá se teď sehnat od 2500,- plus ještě bych preventivně vyměnil i vodní pumpu, není sice hnaná rozvoďákem, ale při výměně je potřeba rozvody odstrojit, takže je to lepší udělat zároveň. Pro šikovného mechanika je to dohromady práce max na 3 hodiny.
|
|
|
Díky moc za informaci a tip s vodní pumpou. Ještě mi na mém autě vadí jedna věc, to jsou brzdy, které podle mého názoru nebrzdí nic moc, přitom kotouče jsou celkem dobré, brzdí rovnoměrně, a destiček zbývá více jak polovina. Zvlášť, když píšete, že vám to brzdí ostře. Nevíte, kde by mohl být problém? V servisu brzdy zkoukli a prý jsou v pořádku, ale stejně si myslím, že by měly být ostřejší. Musí se na pedál šlapat s trochu větší silou (i když ne zase tak silně jako ve Ferrari 458 s keramikou :-) ). Nevím, jestli to tak má být nebo ne (druhá mazda6 v rodině i vw brzdí ostře už při malém šlápnutí)...? Má cenu uvažovat o celkové výměně kotoučů s destičkami?
|
|
|
No ono taky záleží na značce destiček, na kotoučích ani zas tak ne. Mám zkušenosti, že některé desky prostě nebrzdily nic moc. A na druhou stranu je to taky trochu subjektivní záležitost. U mě taky nestačí jen lehtat brzdu, musí se na to šlápnout trochu více, ale důležité je, že se to auto při silnějším šlápnutí má zakousnout do asfaltu. Jinak ještě standardní záludnost je ve třemench, jejichž uložení rádo zatuhává, když se to dlouhou dobu nerozbere a nepromaže.
|
|
Je pekne videt recenzi na na "svoje" auto, jsem rad ze soluzi dobre. Moje teda zatim nema ani 6 cifer odjezdeno, dal jsem za ni jednou tolik, ale musim zaklepat taky se ji vyhyba rez.
Packa steracu z 626 byla to prvni co jsem take vymenil.
Jeste bych dodal ze volant je od NARDI, stejny jako v miate.
Jedna se skutecne o 323f, interni oznaceni BJ. Ten udajny nejaky Ford byl pouze Ford Laser, prodavany jen v Australii.
Pokud Vasek srovnava 323f (mam pouze zkusenosti se zde recenzovanou 2.0 sport/sportive/GT/protege5) tak to musi byt staryho petrolheada syn a velkej mazak, nebo spis naopak chce od auta jen aby ho co nejpohodlneji prepravilo z A do B, nedejboze aby melo nejake blbosti jako neutralni chovani, komunikativni rizeni, nebo charakter! Je zajimave ze tahle uskakana koza ujede v zatackach i WRXu.
Jedna se skutecne v kontinentalni Evrope o nedocenene auto, o ktere bych nikdy nezavadil, spis nahodou jsem se o nej zacal zajimat. Predevsim pak podle anglickych testu na stejne vozy pod jinym oznacenim jsem prisel na to, jak je to pro me zajimave auto.
Doporucuji Truth about Cars, Car and Driver, Motortrend, vse jako protege5, nebo sp20
Jsem se taky nejak rozepsal..
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Mazda 323F BJ 2.0i Sportive
|