D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: D-FENSova vize dopravních předpisů
    (ze dne 19.01.2004, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 16.03.2004 21:54:17     Reagovat
    Autor: jiry - Neregistrovaný
    Titulek:
    to sviceni za dne neni nesmysl, kdyz jedes a prazi ti slunce primo do rypaku tak vidis uplny hovno pred sebou, ale kdyz se pred tebou objevi jeste jeden svetelny zdroj, je velka pravdepodobnost ze si ho vsimnes. jinak s temi tvymi novymi predpisy naprosto souhlasim ;)

    Komentář ze dne: 23.03.2004 10:55:32     Reagovat
    Autor: Marek - Neregistrovaný
    Titulek:
    Svícení za dne fakt nejni kokotina - původně melo být uzákoněno celoročně, ale nějaké hovado to změnilo. Jinak dobrej článek.

    PS. Posilovač brzdného účinku neovlivnuje brzdnou dráhu. V autě je, aby ženský vážíci 30 kg s postelí a před vysráním to auto dokázaly zastavit.

    Komentář ze dne: 29.03.2004 16:40:16     Reagovat
    Autor: Petr - Neregistrovaný
    Titulek:začátek nic moc, pak dobrý
    S první částí článku nesouhlasím. Rychlost jízdy nelze odvozovat jen podle auta bez důkladného posouzení stavu silnic. A ty stojí za ... Dále např. dálnice mají dané určité poloměry zatáček a projektanti počítají odstředivé zrychlení při jejich průjezdu. Podvozky a gumy jsou lepší, ale poloměry zatáček, díry ve vozovce a trotlové co ty auta řídí jsou pořád stejný.
    Jinak ta část o alkoholu je bez diskuze super.

    Svítim pořád!!!

     
    Komentář ze dne: 05.03.2005 23:58:28     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: začátek nic moc, pak dobrý
    Sak nikdo snad neprikazuje, ze musis jet stale maximalni povolenou rychlosti. Snad by mel byt kazdy ridic dost soudny na to, aby vedel jak rychle ma vjet do zatacky.

    Komentář ze dne: 14.04.2004 16:01:21     Reagovat
    Autor: David - Neregistrovaný
    Titulek:
    Co se tyka povinneho sviceni, tak me to jako kokotina pripada. Koupil jsem si auto, ktery neni videt snad jen na pozadi pole s repkou olejkou. Ano je zlute. Abych byl zdaleka videt - to byl taky duvod, proc jsem si zlutou karu koupil. Nekomu sviceni vyhovuje,z duvodu, ze treba spatne vidi. Proc mam kvuli nekomu, kdo ma problemy se zrakem svitit? Kdyz mas problemy s videnim, tak si bud porid brejle, anebo jezdi pomalejc, aby sis stacil vseho vsimat, anebo se na rizeni vyser, ale nechtej po me, abych svitil jak idiot za slunecneho dne. Me nevadi sviceni jako takove. Svitim hodne i v letnim obdobi, kdyz je treba pod mrakem atd...... Me vadi POVINNE sviceni. Vadi mi, ze jakmile se v zime vyjasni, kolem cest se to zahemzi zmrdama, co mi davaj pokutu, za to ze nesvitim!!!!!

    Komentář ze dne: 14.04.2004 16:59:59     Reagovat
    Autor: Balvan - Neregistrovaný
    Titulek:Celkem dobry ...
    ... akorat by me dost vzalo, ze bych za chlast prisel i o SPZ a de facto i o auto. Ze nesmim ja jezdit je v poradku, ale proc by nemohla jezdit napr. moje manzelka ?

    Komentář ze dne: 18.04.2004 20:48:52     Reagovat
    Autor: Marlin - Neregistrovaný
    Titulek:sviceni
    Ja teda s vitim celorocne kvuli tomu, ze se potom citim bezpecneji a vim o tom, ze me ridici vidi a (snad) i registrujou

    Jinak, clanek je super souhlasil bych se vsim, ale jestli ze se posadi mlady debilek do Porsche, tak to nedopadne moc dobre, a 2 roky neni nic, v rizeni, kdyz je cerstvej ridicek, aby se clovek za ty dva roky aspon neco naucil, tak by za tim volantem musel sedet kazdy den a najezdit denne min. 100km.

    Komentář ze dne: 28.04.2004 11:24:43     Reagovat
    Autor: Canis Rufus - Neregistrovaný
    Titulek:soucasny stav je spatny...
    Opravdu vyborny clanek. Ne sice, ze bych to vsechno videl stejne, ale s principy souhlasim. Plosne omezovani rychlosti je nesmysl... Mela by se omezit napr. na prechodech, na krizovatkach, v zonach, kde je zvyseny pohyb deti, apod. Alkohol za volantem bych rovnez trestal podobne - male mnozstvi, stane se - pekne mastna pokuta, at si to priste rozmysli. Vetsi mnozstvi - vsechny ty sankce, jak byly popsane, protoze to uz je zcela umyslne ohrozovani zivotu. Celorocni sviceni - jsem zastancem toho, ze je to nesmysl a ze by kazdy mel vedet, kdy je potreba svitit, ale... pred par dny jsem jel po rychlostni komunikaci, bylo pod mrakem, evidentne snizena viditelnost a neosvetlene/osvetlene vozidlo v protismeru, to bylo nebe a dudy. A presto skoro polovina (!) ridicu nesvitila. Tak nevim... je vazne mezi ridici tolik blbcu, ze je potreba vse dat do zakona, aby to zacalo fungovat o neco lepe???

    Komentář ze dne: 30.04.2004 14:34:30     Reagovat
    Autor: Vlastimil Čech - Neregistrovaný
    Titulek:a co pojištění...
    někde jsem se dozvěděl, že obecně pomaloběžné motory mají lepší spalování, než vysokoobrátkové. Vysokoobrátkové motory ale mají stejném objemu válců vyšší výkon. Od objemu válců se odvozuje nejen pojištění, ale třeba i silniční daň. Proto výrobci jsou zájmem kupců tlačeni do výroby maloobjemových vysokoobrátkových motorů s horší kvalitou spalování, nižší životností a horší účinností - spotřebou. Pokud by se poplatky vybíraly dle jiného kriteria, mohly pomoci životnímu prostředí pomaloběžné, trvanlivé a úsporné motory s velkým objemem. Nepojišťujte auta, ale řidiče...pokud by to měla být auta tak co takhle podle max. kinetické energie: brát v úvahu max. rychlost a max váhu....

    Komentář ze dne: 13.05.2004 17:15:48     Reagovat
    Autor: pixy - Neregistrovaný
    Titulek:Copak, copak...
    ... dostal's toho řidiče na vození do ciziny a sžíváš se s prase-režimem?

    Komentář ze dne: 13.05.2004 23:12:45     Reagovat
    Autor: maca - Neregistrovaný
    Titulek:
    Zajímavej článek. Vcelku souhlasím- až na to svícení. Asi před měsícem se mi stalo cestou do rachoty o půl šestý ráno (!!!),drobně mrholilo, přijíždím na křižovatku z vedlejší a chci doleva. Tak koukám doleva, dobrý, zprava taky dobrý, znova doleva a už sem stál na brzdě, páč se tam vynořila šedivá nesvítící škodule, v tý tmě a počasí prakticky neviditelná. A takovýhle zmrdy potkávám pořád.
    Proto si myslím, že pokud VŠICHNI řidiči nepochopěj, co je to snížená viditelnost, je jediný řešení povinný svícení celoročně. Žárovky zas tolik nestojej a o spotřebě snad ani nemá cenu se bavit.

    Komentář ze dne: 03.06.2004 18:18:37     Reagovat
    Autor: ItchY - Neregistrovaný
    Titulek:sviceni
    Sviceni neni kravina. Kravina je to ze v zime je to povinny a v lete nepovinny. Pak se stava ze jakmile je prvni zimni den vsichni berou pokuty protoze to proste zapomeli. Kdyby se svitilo furt tak je to vyreseny, kazdej si zvykne a nezapomene na to.

    Ten koren co rikal ze si koupil zluty auto quli lepsi viditelnosti, tak to je prosim taky kravovina. Pokud svitis tak to proste je videt lip a to tak ze kurevsky.. jde o to ze i pokud je poledne a ani mracek, silnice sama se leskne, auta okolo se lesknou, a vsechno to splyva, dokud nekdo z aut nesviti. Kdyz sviti tak ty svetla vidis vzdycky, at se leskne co chce.

    =ItchY=

    Komentář ze dne: 06.06.2004 18:01:17     Reagovat
    Autor: Morpheus - Neregistrovaný
    Titulek:Tak trochu utopie, ne?
    - Výpočet pro přípustnou maximální rychlost je utopie. Bylo by to tak komplikované, že by se to v praxi ani nedalo použít.
    - Maximální rychlost 50 km/h ve městě není nesmysl. Ale to autor pozná až ho srazí nějaké auto. Ne že bych mu to přál.
    - Alkohol (ani jiné drogy) za volant absolutně nepatří, takže nejsem zastáncem nějaké tolerance. Když vím, že mám někam jet, tak prostě den předtím nechlastám a nemám problém ani se zbytkovým alkoholem.
    - Celoroční svícení je užitečná věc i za nesnížené viditelnosti. Svítící auto je prostě líp vidět. Proč asi policie, hasiči a sanitky používají majáky i ve dne? Ano, aby byli líp vidět. A protože je blbost, aby měli majáčky všichni, můžeme aspoň svítit.
    - D-Fens v jiném článku sám píše, že je silný kuřák (kouří i za jízdy) a navíc se při cestování prý nudí a tak vejrá všude kolem. To nejmenší co může udělat pro bezpečnost svoji a ostatních je, že za jízdy bude držet ruce na volantu, dívat se před sebe a zapne světla. Když mu tak jde o bezpečnost provozu a toho kdo ji porušuje, nazývá zmrdem, měl by si nejdříve zamést před vlastním prahem.

     
    Komentář ze dne: 06.06.2004 19:43:23     Reagovat
    Autor: Morpheus - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tak trochu utopie, ne?
    Tímto se omlouvám autorovi a všem ostatním za tu poznámku, že D-Fens je kuřák a hulí v autě za jízdy. Přehlédl jsem autora článku na těchto stránkách, který to o sobě napsal. Byl to někdo jiný. Za zbytkem si stojím.

    Komentář ze dne: 16.06.2004 23:41:20     Reagovat
    Autor: Antizmrd - Neregistrovaný
    Titulek:Dobry
    Docela dobry napady. Jenom bych trosku poupravil vseobecne rozsireny omyl, ze nova auta maji podstatne kratsi (treba polovicni) brzdnou drahu nez stara auta.
    Ze je kratsi je sice pravda (ABS, moderni gumy, podvozek atd.) ale rozdily nejsou zas tak velke jak si kazdy mysli. I u stary skody 100 neni problem kdykoliv zablokovat vsechna kola (kdyz se do te brzdy clovek poradne opre :-)).
    Pro zajimavost - pred par lety jsem videl vysledku testu, kde merily brzdnou drahu Favorita (s novejma tlumicema) a Octavie TDI kombi (ABS) na suchem asfaltu z rychlosti 100 km/h. Favorit na tom byl nepatrne lepe.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2004 08:47:12     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Dobry
    On ten rozdíl nebude tak velký možná taky díky tomu, že nová auta mají sice lepší gumy, podvozek, brzdy, ABS... ale tyhle všechny vyfikundace jsou tam taky proto, aby na stejné dráze ubrzdily o půl tuny víc... Přeci jen ta hundertka nemá brzdy nic moc, ale taky má jen nějakých 700kg...

    PS: O kolik ABS zkracuje brzdnou dráhu? IMHO je tam kvůli zachování řiditelnosti...

     
    Komentář ze dne: 17.06.2004 09:06:22     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Dobry
    Opravuji - plně naložená Schade 100 má M_max = 1200 kg... Nicméně to nijak nemění fakt, že je všeobecná tendence vyrábět čím dál tím těžší krámy... Chápu že "bezpečnostní prvky, deformační zóny, dostatečná tuhost konstrukce, bla bla bla... ", jenže extrapolací těchto "vesmírných pravd", docházím k závěru, že nejbezpečnější by bylo jezdit obrněným transportérem... Pro mě, samozřejmě. Nikoliv pro okolí... Navíc, souběžně se zvyšováním hmotnosti se zvyšuje i rychost vozů. Tak co je horší? Pomalejší a lehčí auto, nebo těžší a rychlejší?

    Komentář ze dne: 29.07.2004 15:18:53     Reagovat
    Autor: skeptik - Neregistrovaný
    Titulek:
    pekne si to vymyslel, ale ako by si chcel kontrolovat dodrziavanie rychlostnych limitov?

    Komentář ze dne: 13.08.2004 21:02:47     Reagovat
    Autor: Marduk - Neregistrovaný
    Titulek:Utopie...
    Omezení podle schopností řidiče a stavu a výkonu auta. Hmm... pěkná myšlenka, jenomže si všichni určitě dovedete představit ty davy debilů, kterým rupne v bedně, protože jejich ozhrkanej hnoják vytaženej po měsíci ze stodoly předjede slušná kára s dobrým řidičem. Hned začnou něco řvát o diskriminaci atd. atd. Navícřidič který jezdí třeba rok, ale denně ne tom imho bude se schopnostma líp než dědek kterej řídí dvacet let, ale jednou za měsíc žigula na trase Opatov - Horní Lešná a zpět. (i když taková jízda žigulem po rozmlácené silnici plné výmolů může být kvalitním prověřením řidičských schopností :)))

    Komentář ze dne: 21.08.2004 20:08:41     Reagovat
    Autor: Caddy - Neregistrovaný
    Titulek:pff...
    No, clanek to neni sam o sobe spatny, skoda, ze ma podobne napady jen par jednotlivcu a komunisticke zabednence ve vlade clovek k nicemu neprimeje...
    Pokud jde o sviceni, jsem jednoznacne pro trvale, i kdyz je slunecny den, jsou svitici auta lepe videt, zejmena pokud jedu proti slunci nebo nastane lesni usek, kde ma razem ridic pocit stroboskopu, jak si slunecni paprsky hledaji cestu mezi stromy.
    A ted k rychlostem: Podle me nejde ani tak o auto a ridice (i kdyz ten ma hodne velky vliv na to, jak rychle dokaze zareagovat a jak zvladne brzdici/uhybny manevr), ale o konkretni podminky na urcitem miste. Ja jezdim, jak se citim, abych vedel, ze mam vzdy kontrolu nad vozem a jizda byla pohodova. Napr. 130 je na nekterych dalnicich smesny limit, zejmena v malem provozu a nepamatuju si, kdy bych ji dodrzel, pokud nebyla v opravdu zalostnem stavu nebo se nepredjizdely ctvrt hodiny dva kamiony. Na druhou stranu jsou silnice, kde povolene devadesatky nedosahuji ani omylem a 50 - 60 mi prijde jako prijemna cestovni rychlost, vzhledem ke stavu, zatackovitosti a šířky silnice. Rallye si zajedu jindy a jinde :) Nemluvim uz vubec o situaci, kdy pres mlhu bylo videt tak na dvacet metru a presto se nasli jedinci ritici se stokilometrovou rychlosti a ostatni predjizdeli. Zaroven vim, ze pokud je nekde znacka omezujici rychlost, ma svuj duvod a minimalne zvysim svoji opatrnost a sundam nohu z plynu.
    Proto bych spise nez nejake striktni limity zavedl rychlost spise doporucenou na danem useku, at si kazdy jede podle podminek, aby se citil jiste. (Vyjimka jsou namachrovani nejen-tuzeri v ochcavkach nebo volkswagenech, nedej boze fabiich, co jedou na doraz a jen si mysli, ze na to maji)

     
    Komentář ze dne: 15.09.2004 12:29:35     Reagovat
    Autor: mao - Neregistrovaný
    Titulek:Re: pff...
    Presne tak, mam podobnou vizi. V jednoduchosti je krasa, a cely tenhle system s vypoctem rychlosti podle auta/ridice a ja nevim ceho jeste, je trochu moc slozity, ma spoustu slabin (co treba delat s ridicema ze zahranici? A jak vubec kontrolovat dodrzovani max. rychlosti?), a v podstate ani neresi lokalni podminky.... Osobne bych zavedl uplne jiny system. Uplne zrusit plosne omezeni rychlosti (a pripadne ho nahradit plosnou doporucenou rychlosti - tedy neco jako na nemeckych dalnicich), s lokalnim omezenim rychlosti kolem prechodu, skol, neprehlednych mist, atd... Ve vztahu k ridicum by pak cely system vypadal asi takhle: Jezdi si jak chces, pokud nic neprovedes, je to jen tvoje vec, a taky tvoje ZODPOVEDNOST (Osobni zodpovednost je vubec podle mne hrozne dulezitym elementem, a hrozne tezce nesu, kdyz vidim jak je postupne nahrazovana socankovskym systemem centralnich restrikci a kontroly), ale beda Ti, jestli zavinis nejaky pruser, a zjisti se, zes jel rychleji, nez byla doporucena rychlost, pripadne max. povolena lokalni - To se pak z toho poseres. Ale vis to dopredu, tak podle toho jezdi. Podle mne by to melo celou radu vyhod - odstraneni velke casti onoho policejniho buzer-kontrolniho (a podle mne i dost nedustojneho) systemu, stejne jako i toho "Janosikovskeho" komplexu, ktery v soucasnem systemu u ridicu nevyhnutelne vznika - ze se predpisy porusuji uz "jen pro ten pocit" pri vedomi jejich debility, a jen jednu (o vice aspon nevim) nevyhodu - spoleh na osobni zodpovednost kazdeho ridice, coz je vec, ktera zde byla tak dlouho potlacovana, ze v podstate zakrnela, a musela by se pracne znovu vybudovat. Ale to by za to urcite stalo - kazdy by mohl jezdit tak, jak v danem miste povazuje za spravne. Ja osobne tenhle system praktikuju uz par let, a zatim mi to funguje vic, nez dobre... :-)

     
    Komentář ze dne: 24.07.2006 00:42:06     Reagovat
    Autor: Yossarian - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: pff...
    Jak píše Mao - také používám tento systém již několik let (bez nehody) a i pokuty za rychlost platím minimálně. A rozhodně nejsem žádná brzda provozu :-)
    btw nemyslím, že by někdo porušoval předpisy jen "pro ten pocit" - spíše se mi zdá jízda podle pravidel stresující - sledování tachometru, všech kulatých značek s číslem uprostřed, příp. jaké stupidní čáry jsou namalovány na rovné a přehledné silnici...

    Komentář ze dne: 03.01.2005 19:13:56     Reagovat
    Autor: reburke - Neregistrovaný
    Titulek:
    necetl sem vsechny komentare takze nevim jestli to uz tady neni receno,ale co me nejvic prastilo pres oci je tvrzeni ze newtonovy zákony jsou absolutni.panu autorovi bych jen doporucil vratit se do stredni skoly a zopakovat si specialni teorii relativity.

     
    Komentář ze dne: 06.03.2005 10:39:40     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Bavime se o autech na silnici v rychlosti 50 - 130 km/h. Pokud bude clanek o bezpecnem predletavani se hvezdne lodi Enterprise s romulanskou lodi ve zuzenem useku vesmiru kolem cerne diry v delta kvadrantu v rychlosti warp 4 tak potom zacni s teorii relativity. A tu jsem se pokud me pamet neklame ucil na skole vysoke.

    I kdyz... to je let, dnes se to mozna uci uz na ZDS...

    Komentář ze dne: 21.03.2005 08:55:35     Reagovat
    Autor: Jarda - Neregistrovaný
    Titulek:Super, ale ...
    V článku se mi moc líbí jednoduchá a přesná formulace myšlenk, který asi každý víceméně má, ale vyjádření někdy chybí. To jediné ALE je k tomu svícení a viditelnosti auta vůbec. Svícení celoročně by myslím fakt chtělo, už proto, že by odpadly ty spekulace typu co už je a co ještě není snížená viditelnost (v létě běžně potkáte nesvítící auto v půl páté ráno a po devátě večer). Prostě svítit furt a punktum tečka. K viditelnosti auta - jistě všichni znáte ty studie o tom, která barva je nejviditelnější a která míň (překvapivě z toho nejlíp vycházela stříbrná metalíza, subjektivně se mi zdá, že za určitých světelných podmínek je vidět snad nejmíň), ale ať je barva nevím jak řvavá, v protisměru z ní vidíme stejně jen málo, ale světla vždycky.
    Ale celkově fakt moc pěkný článek.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.