Komentáře ke článku: OSA zla - kašpárčí průmysl (ze dne 06.11.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Konecne to psal nekdo kdo ma mozek :))
|
|
Nekupovat to. Každý si přece - ještě asi tak půl roku :-/ - může svobodně vybrat, jestli si CD/DVD koupí nebo ne. Když vynechám různé cenově velice solidní možnosti typu P2P :o), tak případným neposloucháním autorů zastřešených OSA duše člověka patrně zase tolik neutrpí...
Jiné kafe ovšem je ta "veřejná produkce" různých kamarádských spolků a praktiky popisované na http://www.jirihradec.cz/. Tam už je pak každá rada drahá (teda kromě držte hubu, kupujte Vondráčkovou a na nic se neptejte).
|
|
Zaplat pambuh ze na svete jeste existuji staty kde tyto pololergalni organizace nemaji takovu moc jako u nas. Napriklad mixy tanecni muziky byly presunuty na server do zahranici, protoze v CR se s OSA ani s IFPI nedalo dohodnout na legalnim zverejneni (tzn. i na placeni urcitych poplatku)... takze zmrdi utreli. www.djpromotion.net - presunuto do Thajska.
|
|
Myslim si, ze obcan by nemel byt vubec obtezovan nejakymi poplatky autorum.
V pripade radii a TV bych to ponechal trhu - radio/TV usiluje o sledovanost, nebot ta jim prinasi penize z inzerce, a proto by mely sami zvazit, ci hudbu budou hrat a kolik za to budou ochotny/schopny autorum zaplatit. Jinymi slovy obcan by nebyl povinnou smluvni stranou v pravnim ukonu, jehoz obsah muze ovlivnit jen malo.
Autorova popularita by pak byla hlavnim faktorem ve vyjednavani a soucasne by to mohlo vest k
1) vetsi diferenciaci mezi medii (jako provozovatel bych se zamyslel nad tim, jestli "koupim" do programu 3x Vondrackovou nebo 300x nejakou mene znamou kapelu); tim by mozna prestala byt radia podobna jako vejce vejci a bylo by konecne vic na vyber, ie konec mainstreamu, ktery je stejne neprimo diktovan "shora", ostatne jako kazdy trend ci moda.
2) vetsimu pohybu oblibenosti autoru, ie cirkulaci elit (prilis drahy autor se bude objevovat mene a tudiz jeho popularita bude klesat a vice versa).
3) snizeni vlivu nahravacich spolecnosti, nebot zacinajici autori/skupiny by mohli prorazit nejprve skrze radio (bude stacit, ze neco umi a ze nechteji tolik, aby se do radia dostali) a pak by on(i) mohli nahravacim spolecnostem diktovat podminky.
|
|
|
Heh :) V zásadě souhlasím, až na to, že drtivá většina textu je nadbytečná: stačí ponechat to trhu ve všech případech :)
|
|
|
Hm, mam za to ze RIAA ako velky brat OSY vznikla v trhovom prostredi... ci nie?
Este k bodu 3: moje skusenosti su, ze za hranie skladieb v radiach casto platia producenti, co by si zacinajuce kapely asi nemohli dovolit... Co v konecnom dosledku stale viac podsuva do popredia mainstream...
|
|
|
Vznikly v legislativnim prostredi, kde nelze pojmy "nabidka" a "poptavka" vykladat pomoci ekonomickych teorii ;)
|
|
|
Pokial mozno poprosil by som blizsie objasnit, vopred dik.
USA 1952 mi pripada ako modelovy vzor pre ekonomicke teorie tej doby, ale rad sa poucim.
|
|
|
A co Nova nebo Prima? To jsou přesně kanály, které se chovají dle zákonů trhu a nabízejí přesně to, co chce konzument. A jaké z toho vznikly stoky...
|
|
|
No tak at jsou to stoky; mne je to jedno, pokud me nic nestoji.
|
|
|
Jenže ono tě to stojí - a nejen peníze. Stojí tě to plíživou debilizaci společnosti, která přestává užívat rozum a pouze tupě přežvýkává to, co ji v barevném obalu TV předloží k sežrání.
ONI rozhodují o tom, o čem se bude národ bavit, jaký k čemu zaujme postoj, jakou zbytečnost si v hypáči vrzne do košíku a koho bude volit.
Množství jedinců schopných té masáži odolat a řídit se vlastním rozumem se neustále snižuje.
To to nepřijde jako hodně vysoká cena?
|
|
|
Ale to je jen jeden z důsledků naší "easy" civilizace.
Veškerá technologie a celý ten pokrok směřuje k tomu,
abychom nemuseli nic, aby za nás spoustu věcí
dělali mašiny a jiné pomůcky, tak se nedivme, že se
tato duševní lenost či pohodlnost projevuje i v jiných
oblastech života než je ta naše technologická lehkost žití.
Ona to je totiž taky utopie, že člověk obklopený tou veškerou technikou, která mu usnadní tu bídnou existenci a člověk oproštěn od jha práce se bude pouze zaobírat tou svou
ušlechtilou činností, která bude povyšovat jeho ducha.. Velké hovno, akorát zlenivíme i po té duševní stránce. Už je to dost vidět.
|
|
|
Ahoj Artie, mas pravdu, ale ja bych to s tou debilizaci spolecnosti nevidel az tak cerne. Myslis, ze prumerna inteligence naroda byla do vzniku Novy vyssi? Nebyla. Jen to tolik nevychazelo najevo, jaci jsou lidi blumy. Staci se podivat treba na takovyho Urbance. Ten tady byl uz dlouho pred Novou...
|
|
|
Tak sis kopnul do staříka, a ulevilo se ti? Ne že bych se ctěného p.t. Urbance chtěl nějak zastávat, ale po několika diskusích s ním a s tebou mi na rozdíl od tebe rozhodně nepřipadá jako bluma. Naopak, spíš jako někdo, kdo toho dost ví a má to v hlavě srovnané. Co říkáš na včerejší řetězovou bouračku u Boleslavi, závodníku? Zase za to mohly ty sračky ve starejch plechovkách, co jely v husté mlze připosraně pomalu?
|
|
|
Myslim si, ze nemas pravdu. Souhlasim s tebou, ze intelektualni uroven vetsiny volicu ovlivnuje i muj osud, ale nemyslim si, ze za to muze Nova ci Prima. Dluzno dodat, ze nejvetsi vinu na tom nese populisticke chovani vsech politickych stran, tedy nemuzeme medium obvinit z toho, ze "debilizuje" volice, kdyz tak cini primo politici a kdyz vetsina volicu je debilnich bez ohledu na existenci ci povahu medii.
V hypotetickem pripadu slusnych a inteligentnich politiku by i vysilani bylo jine, ledaze bys chtel trvat na jakesi konspiracni medialni teorii, ktera navzdory skvelym politikum a inteligentnim volicu podryva intelektualni a politicke prostredi v CR, coz by trpelo nedostatkem predevsim v podobe podceneni trzniho chovani medii ;)
Kazdy vyhledava media, zpravy, cinnosti a lidi podle sveho vkusu a podle svych intelektualnich kapacit. Kdyby nebylo Novy, tito lide by si nasli ji podobny zdroj. A neco jako Nova vzdycky bude, ledaze bys pristoupil k silne regulaci medii, coz by vyvolalo - obdobne jako v pripade prohibice ci zprav v dobe socialismu - akorat to, ze by se pozornost vetsiny lidi upnula do sede zony, ktera vzdy - v ramci moznosti - funguje trzne. Jediny zpusob, jak bojovat s debilitou, je uroven vzdelani, ktera ovsem tematem meho prispevku nebyla.
Mimo volby mi je intelektualni uroven naroda silne ukradena, protoze me neovlivnuje. At si nakupuji, co chteji, at si sleduji, co chteji, ja se s nimi stykat nemusim a ani to nedelam, naopak si z nich mohu delat srandu, coz mnohdy cinim. Naopak s nadsazkou lze rict, ze cim debilnejsi vetsina bude, tim vice inteligentni mensina vynikne ;)
Mam-li parafrazovat aleffa, tak bezmozek potrebuje levne nekvalitni zradlo obalene pestrou reklamou a urvanou trapnost reality show ci estrad, jinak propadne panice, jeho svet se zhrouti a jeho narusena stabilita bude urychlene hledat pevny zachytny bod v podobe jeste totalitnejsich hnutich, nez jsou dnes k dispozici. Nezapomen, ze to byla prave absence toho levneho zvance v narvanych obchodacich a chudy televizni program, proc se tato debilni masa tise obratila zady k socialismu; kdyby si tohle komuniste vcas uvedomili, tak tu budou vladnout dodnes; teda co to povidam, komuniste si to uvedomili a proto dodnes vladnou ;)
|
|
|
Nesouhlasím ani s jedním z vás. Není to ani nástupem NOVY, ani populismem politických stran. Vaše tvrzení by totiž znamenalo, že před rokem 89, před nástupem populistů byli všichni chytří a nezkažení.
Myslím, že procento lidí hloupých (nezaměňovat prosím za nevzdělaných), nevidících si ani na špičku nosu je min. několik stovek let neměnné. Rozdíl spočívá pouze v tom, že dříve se takoví lidé neměli šanci nikde prezentovat a pokud náhodou ano, vždy se našlo dost těch, kteří jim zatli tipec. Nástup masových multimedií, počínaje masovějším vydáváním novin v druhé polovině 19. stol., a rozvoj moderních technologií umožňuje některým z těchto hlupáků prezentovat svá "moudra" širším vrstvám obyvatelstva a to i přesto, že nemají dostatečné ekonomické zázemí. Stávají se tak viditelnějšími a pokud jsou mediálně schopní, tak i mocnějšími.
Ruku v ruce s tím jde rozvoj technologií, který vycházeje z reality, že člověk je od přírody velmi líný je cílen na to, aby uživatel nemusel vůbec nic a to ani myslet. Výrobci tak cílí své kampaně na přirozené lidské vlastnosti a stejně jako mocným hlupákům se jim moc nelíbí, když by uživatel měl přemýšlet jiným směrem, než se jim hodí do krámu. Stává se z toho tak perpetum mobile, spirála hnaná kombinací lidské blbosti a lenosti, která s sebou strhává i průměrné a nadprůměrné jedince. Občas se sice někdo ozve se svým krátkozrakým výkřikem (nova ničí kulturu, počítačové hry vyvolávají násilí, apod.), ale jinak dochází k přirozené dekadenci společnosti u níž nelze odhadnout kde přesně skončí.
Přeji proto mnoho příjemných chvil při sledování VyVolených, Česko hledá Superstar, GoGo Show, Nemocnice na kraji města po 20ti letech, Prásku, čtení Blesku, Večerníku Praha, trávení nedělního odpoledně v hypermarketu, ježdění o víkendu na chatu, v létě do Chorvatska s kufrem plným paštik a jiných zábavných činnostech výdobytků moderní společnosti...
|
|
|
A propos, jak souvisi tvuj prispevek s mym komentarem? Vzdyt mnou navrzeny "system" by spise vedl k prosazeni alternativy vuci mainstreamu, tj. lze usuzovat, ze soucasny autorsky system nahrava "osvedcenym" a etablovanym hvezdam a hvezdickam, jejich uspech je vetsinou dan tim, koho z nahravacich spolecnosti preblafly nebo s kym se jejich nabijec zna, jinymi slovy nahrava prave te debilite.
|
|
meli jsme kapelu, hrali jsme i bez osy. vyhradne vlastni tvorbu. spokojene par let. nikdy problem nebyl ani na oficialnich koncertech. poradatele na osu pekli stejne jako my. kapela se rozpadla, ale az budu mit nekdy jinou, bude to uplne stejna situace. at mi osa polibi sos. platit nekomu za to, ze hraju svoje vlastni pisnicky, to uz bych mohl platit za to, ze si piskam motiv, ktery me napadne a nekdo ho uslysi.
osu bych vypnul.
|
|
inu, zde se autor myli, kazdy spotrebittel plati chytrym klukum z frauenhoferu prostrednictvim http://www.sisvel.com/ Je to ale na obsahlou diskusi.
|
|
|
Dovoluji si nesouhlasit, Čína totálně peče na hochy požadující licenční poplatky. China-made MP3 přehrávač stojí se zdrojem, sluchátky, čtyřřádkovým displejem a podporou ID tagů, var. bitrate v širokém rozsahu atd. atd. zhruba 700 Kč.
China-made DVD přehrávač stál před 4 lety s podporou MP3, DivX (a ignorováním region kódů) zhruba 1200 Kč.
Z těchto spotřebičů jsem žádnou úlitbu držitelům licencí nezaplatit, to je jasné.
Při vytváření MP3 používám kodek Blade, není nejnovější, ale je to dílo undergroundu, opět nic nikomu neplatím.
Nejsem příznivcem krádeží daných tím, že se něco platit má a neplatí - ale pokud najdu na pultě nebo v hlubinách internetu nástroj, který dělá přesně to, co chci, nezajímá mě, co si jeho autor/výrobce myslí o účelnosti podpory těch hudebních/filmových "průmyslníků". Koupil jsem si produkt /resp. stáhl zadarmo nabízený produkt/ způsobem, který je v ČR zcela legální, tj. pokud je mi produkt nabídnut na krámě nebo na internetu, už neřeším, zda se mají nebo nemají platit nějaké licenční poplatky za technologii. To je povinnost výrobce/autora produktu/softwaru, ne moje.
|
|
|
jenom malé doplnění co mohou způsobit ochrany na CD na PC http://www.cdr.cz/a/15736 je to legální? To není trik,to je (o5) Sony...
|
|
|
ano Cina nato zcasti pece, ale dovozce nebo vyrobce hw z cn proste sisvelu plati, protoze mu jinak celnik container zasekne a dovozce nebo vyrobce proto zakalkuluje cenu licence do ceny produktu, ani o tom spotrebitel v eu nevi, ze to plati. howg.
|
|
Imho je produkce, co se line z rádia a televize pro kašpárky reklama. A za tu se neplatí. Spíš bych jim napařil pokutu za obtěžování, narušování mravního vývoje neustálým opakovaním jedný sračka kolem dokola a za nasírání posluchačů. :o)
|
|
Dynamika většiny masově spotřebních nahrávek je při masteringu záměrně kurvena nadměrnou kompresí. Je to proto aby nahrávka zněla subjektivně "dobře" i z té nejsračkovější laciné spotřební elektroniky, jakou lze dnes koupit. Zvuková kvalita hudební produkce jde ruku v ruce s kvalitou reprodukčních zařízení, která ji přinášejí průměrnému konzumentovi (oboje tedy dlouhodobě do hajzlu...), přičemž cíl výrobců hudby i elektroniky je jediný a zmrdsky prostý - maximální "vejvar" bez ohledu na cokoliv jiného...
|
|
|
No spíš to je kvůli tomu, že dynamika
záznamu na CD je menší než dynamika hudby samotné.
Čili, pokud bychom měli zachovávat dynamické špičky
bez ztráty květinky, pak naopak tiché pasáže by byly
utopeny hluboko v šumu různého původu, takže se nahrávky
záměrně placatí. Což se pravda týká
většinou jen klasiky a dejme tomu jazzu a různých jinakostí. Popáč stejně jede furt do plnejch, tam už je úplně jedno, jakou co má dynamiku.
Jiná věc jsou rádia, ty záměrně komprimujou co to dá,
protože pak jsou víc slyšet. :)
|
|
|
Principiálně ano, komprese pro potřeby záznamu je nutná zejména u analogových způsobů, jde ale o to dynamické rozdíly ve skladbě zachovat a jen snížit jejich rozpětí na velikost vhodnou pro daný druh záznamu. U klasiky nebo jazzu je tento problém nejmarkantnější, nicméně vlastní dynamika a odstup s/š záznamu na CD jsou takové, že jej lze velmi dobře zvládat. Měl jsem na mysli spíš záměrné potlačení jakékoliv dynamiky u popových nahrávek, kdy se už ani nejedná o kompresi, ale o prachsprosté ořezání jakýchkoli špiček limiterem, takže úplně všechno zní stejně hlasitě. On i ten popík jde zvukově udělat líp, ale neznělo by to tak "dobře" z mizerných reproduktorů běžné low end spotřebky... Rádia jsou v tomto směru kapitola sama pro sebe, limiterem je tvrdě ořezáno všechno a vždy, jsou tak sice víc slyšet, ale zní to hodně nepřirozeně. Vzhledem ke sračkovitosti jejich programů je ale tento technický detail skoro nepodstatný...
|
|
|
Dal bych vše za to, aby spotřebkový "hi-fi-ny" hrály alespoň tak dobře jako TVM repráky. Sousedi mají nějakej čínskej sračkoidní šunt, který když pustí trochu nahlas, tak vše v okolí 30m rezonuje na frekvenci cca 200Hz - humus.
|
|
|
Ten limiter / kompesor se používá taky pro to, že každý trek má prostě jinou výstupní úroveň (jinou hlasitost) a ani nejlepší zvukař by nezvládnul vřechno to zkorigovat + je třeba myslet i na postpubertální spíkry, kteří občas pěkně řvou a huhlají. Limiter to zamaskuje - kdo by poslouchal rádio s množstvím dropoutů (?)
|
|
Zalozim si Ochranny Svaz Divaku a zacnu od televizi a radii vybirat penize za poslouchani jejich reklam - kdo se prida?
|
|
|
Pokud jsi schopny lobbista nebo takoveho najdes, vsadim na tvuj uspech. V tomto smeru jsme skutecne zemi neomezenych moznosti ;)
|
|
V nějakém článku o jmenované vypráskané organizaci jsem četl cosi v tom smyslu, že vybírá za veškeré hudební produkce např. v rádiu, a to i v případě, že jde o autory dávno "mimo" (J.S.Bach, například), a vybrané prachy pak rozděluje autorům, kteří s ní mají smlouvu (třeba Gott, Vondráčková apod.). To znamená, že z použití autorského díla napsaného jednou osobou profituje osoba jiná, která s dílem nemá nic společného. Je to tak?
A pokud ano, kde se rozdávaj kvéry?
|
|
|
Presne tak to je ... kwery se prodavaji napr. v prodejnach mysliveckych potreb ...
|
|
|
U klasiky se to dá ještě pochopit, protože je zde většinou někdo, kdo jí zahrál.
Ale vybírá se i za produkci autorů, kteří s politikou poplatků systémově nesouhlasí? Nevím, jak je to dnes, ale ještě nedávno to byla třeba skupina Kryštof, nebo např. David Bowie. Znamená to, že OSA vybírá poplatek i za něco, do čeho jim nic není?
|
|
|
Těžko říct, kdo ten nápad dostal, jestli p. Kočandrle nebo p. Janda (Petr) - vyždímat z hudebního průmyslu (v ČR) co nejvíc a získat legislativní ochranu pro takové zvěrstvo. Za tím musí stát nějaký genitální mozek. Dnes už naštěstí začíná být vidět, že to co leží na pultech records shopů je produkce, hudbou se to dá nazvat právě, když jde o již prověřené tituly (klasika)...
V p2p sítích (na internetu) nacházím kvanta opravdové hudby (aktuální tituly), ze které je cítit, že ji někdo udělal hlavně pro radost, ne pro peníze.
|
|
|
Ono se dá vyvařit i z lidovky - stačí napsat její "úpravu" a pak tvrdit, že ji zrovna nškdo hraje/zpívá. A kdo rozděluje vyplývá z článku myslím poměrně zřetelně.
|
|
|
Já věděl, že to najdu http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A040415_192821_domaci_jan jak OSA potkala i uvítání pana prezidenta.
|
|
|
Zrovna v podobnych vecech se plne ztotoznuji s nazory nekterych ctenaru tady, a sice ze v techto pripadech je zakon namiren proti obcanum ve prospech uzke skupiny zmrdu, a proto je jeho nedodrzovani "povinnosti" slusneho cloveka.
|
|
|
Jo, jenze co mam delat s temi "polo-zmrdy" z osy? - Poslou ke me do obchodu nejakyho vysokoskolaka na brigade, kterej "vo tom nema ani paru" a sami sedi v Praze v kanclech a spekuluji kde by mohli jeste koho vobrat.
OSA je jako BSA - pololegalni, poloutajena s velmi silnou lobistickou zakladnou - s tim se tezko bojuje :(
|
|
OSA a mobily - http://mobil.idnes.cz/telefony.asp?r=telefony&c=A051124_210114_telefony_dno a dobrý příspěvek v diskuzi (bohužel jsem Hušákarenu nenavštívil, ale třeba to může někdo potvrdit...) Attica- Nejlepší joke ve vztahu k tomu autorskýmu právu najdete na zadních stranách vstupenek do Sazka Arény na jakoukoli akci - je tam zakázáno fotit, vytvářet audiovisuální záznamy apod.Toho je tam fůra.Co mě ale dostalo je fakt, že na lístku se píše, že o akci je zakázáno i vyprávět:)))) Orwell by měl radost:))
|
|
Předně bych rád začal podmínkou, že mp3 není jakási ´alternativní´ cesta hudební akvizice. Já tvrdím, že je to revoluční cesta, jak umělec ´dodává´ svou produkci přímo konečnému posluchači - bez toho, aby z toho procesu žily (parazitovaly) organizace jako OSA, RIAA........které navíc selektivně ´propuští´ jen hudbu tvořenou hlavně pro finanční zisk.
SOLIDNÍ autor hudby, který jako primární pohnutky necítí snahu co nejvíce vydělat naopak cítí potřebu svou hudbu dostat k co nejširšímu publiku. Hudba je přece živa hlavně tím, že se poslouchá, a ne tím, že leží v obchodě za nehorázné peníze, které jdou z 90% na ´konto p. Jandy´ a podobným....
Jako pádný argument mohu použít to, že opravdu ´cenné´ a hodnotné hudební kousky (ne produkty!!) na krámě nikdy neuvidím, protože distribuční gramo-moloch o takové minoritní hodnoty nemá prostě zájem...V P2P síti běžně objevuji hudbu, která se na pulty (ba ani do katalogů) nikdy nedostane....a je to dobře (a nemám na mysli nějaký neposlouchatelný underground).
|
|
Jojo, jako DJ vím svý. Ale stejně, řekněte mi: Na co a komu bych měl platit a za co? Když pustím na akci skladbu od Armina Van Buurena a OSA si mě zkásne s tím, že to je pro umělce, komu to dají? Gottovi, Vondráčkový,...?? Jak mě můžou zkásnout za zahraničního umělce kterýho ani nezastupujou a dát prachy těmhle naším už starým a nezajímavým interpretům? Aby měla Vondráčočková na další plastiku?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek OSA zla - kašpárčí průmysl
|