Před čtyřmi roky jsem na tomto webu prezentoval výše uvedené vozidlo
těsně
po jeho pořízení. Řada čtenářů se na mě obrátila s požadavkem o doplňující
informace emailem a proto považuji za svou povinnost doplnit zkušenosti
po čtyřech letech užívání.
Současný stav
Karoserie vozu je bez známek koroze, stejně tak podvozek. Na karoserii
je pár šrámů a odřenin od nákupních vozíků a sem tam upadlého kusu muzikantské
bižuterie. První STK po čtyřech letech proběhla bez jakýchkoliv problémů.
Ojedinělé počiny ohledně údržby se týkaly pouze výměny brzdových destiček
na předních kolech, nových gumiček do stěračů a nových zimních pneumatik.
Výměny provozních kapalin obstaral servis na servisních prohlídkách a jinak
dolévám vodu do ostřikovačů a benzin.
Kromě dítětem ukopnutého spínače kontroly zavřených dveří vzadu vlevo,
který je nešťastně umístěn tak, že ho dítě škrábající se do sedačky skutečně
bez problémů ušlápne, nejsou na voze žádné jiné závady. Spínač jsem oddělal
a zaizolova dráty ve stavu „zavřeno“ a je pokoj. Až bude nálada, spínač
vyměním.
Vůz používám pro rodinné ježdění a stěhování muzikantské aparatury,
kdy je využito celého úložného prostoru v konfiguraci „dodávka“ a dosaženo
téměř maximální povolené hmotnosti. Díky tomu se nelze ubránit odřeninám
na plastech v kufru a zadních dveřích. Roční nájezd cca 15kkm.
Provoz
Motor se chová stejně jako po záběhu, taky ten nájezd není nikterak
vysoký, řízení a tlumiče zůstali bez zásahu a fungují standardně.
Spotřeba vozu se od jeho pořízení nezměnila, tedy myšleno dle stylu
jízdy. Při katolickém ježdění se pohybuje kolem 7 litrů na 100 km kombinované
spotřeby. Pokud se chcete trochu svézt, nebo auto naložíte na maximum,
stoupne až na 8,2 litru. V průměru platí 7,5 litru na 100km. Údaje vycházejí
z palubního počítače a z pečlivé evidence tankování.
Neustále platí můj názor na jízdní vlastnosti, které pro mě byly v době
pořízení překvapením. Pokud se s vozem nepokoušíte přímo závodit, sedí,
chová se předpověditelně jak za sucha tak za mokra nebo sněhu. Prudší manévry
volantem a terenní nerovnosti zvládá bez ztráty kontroly nad řízením. ABS
mi za ty čtyři roky pomohlo jen zřídka a to povětšinou v terénu. Prázdné
auto je logicky trochu divočejší a náchylnější na boční vítr. Sněhové řetězy
jsem na voze ještě nepoužil, všude vyjel „po svých“.
Problémem jsou brzdy při plném nákladu. Kupříkladu cesta z České Kamenice
do Děčína nutí, při plném zatížení, k obezřetnému užívaní brzd a brzdění
motorem až na trojku. Brzdy se rychle zahřejí a vadnou. Přeci jenom asi
nejsou původně stavěné na téměř dvoutunové auto. Průprava z náklaďáku se
tady hodí.
Závěrem
Na konci původního článku jsem vyjádřil obavu smíšenou s nadějí, že
kombinace země původu a Renaultu nevyrobí zmetek. Po čtyřech letech mohu
konstatovat, že investované prostředky se vyplatily a vozidlo mé požadavky
téměř beze zbytku splnilo a splňuje. Přesto se těším, až za sedm měsíců
nabídnu svého Logana prodejci k odkupu a pořídím si vůz nový. Už mám v
merku Dacii
Dokker, který je v pokračovatelem Logana MCV, ovšem v trochu bohatší
výbavě, zejména co se týká pracoviště řidiče.
Máte li někdo nějaké dotazy, jsem Vám k dispozici na E-mailu ja(zavináč)belkajan.com.
10.01.2015 Jan Bělka