Komentáře ke článku: Pár postřehů nejen z dopravy. (ze dne 04.07.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Dokážu si dost těžko představit, jak by bylo možný zabít kočku kolem. Spíš bych řek, že ji sejmulo auto a odhodilo ji do boku, zakousl něčí nevychovanej čokl nebo něco takovýho a autor si prostě našel hůl na bití psa.
|
|
|
Kočku je (asi) možno přejt kolem. Ale nedovedu si představit, že tak, že z ní stříká krev. Viděl jsem přejetí kočky zadním kolem felici (vletěla z boku, řidič jí možná vůbec neviděl), ještě se zmotala a utekla (asi ne daleko, přes chodník do trávy ano).
Na kole nejsou ostré hrany, schopné způsobit rány pro masivní krvácení, pneuše kola na to podle mě nemají (. I spousta koček sražených auty nekrvácí.
Nicméně skočil mi pod kolo pes, pravda byl tak cca. jako dvě až tři slušné kočky, nicméně já letěl vzduchem a ta potvora (zasažená na rozdíl od horského kola relativně úzkým pláštěm, zatíženým cyklistou o hmotnosti cca. 96 kg + váhou kola s jednodenními brašnami (20 kg?) v rychlosti přes 20 km/h), tak tahle potvora knikla a potom běžela dál, bez zjevných známek zranění.
Navíc silně nechápu, proč autor spatřuje v přejetí kočky (čímkoliv) úmysl - já se tomu psovi chtěl také vyhnout a málem se mi to povedlo.
|
|
|
Když jsem ještě vážíval nějakých rozumných 70kg a byl jsem mladý jinoch mající tak akorát dochozenou základku, také se mi povedlo psa přejet na kole. Samozřejmě nechtěně. Takovej malej voříšek se vyřítil z pole a než jsem stihl jakkoliv zaregovat, tak jsem letěl na držku. Já si drbal štěrk z držky a dlaní ještě dlouho potom, nicméně psovi se nic nestalo. Zřejmě u něj stáli všichni svatí. A to bylo ještě pořádné horské kolo, ne ty odlehčené bazmeky pro buzničky co se nechtějí namáhat. Čili i mě se zdá rozmašírování kočky na kole dost nepravděpodobné - tedy rozhodně bez pořádného zranění cyklisty by se to neobešlo...
|
|
Az me uplne prekvapuje, jak dokaze nekoho rozcilit mrtva kocka.
Za posledni rok jsem prejel dve kocky a neprestava me fascinovat, jaka jsou to hloupa a v celku sebedestruktivni zvirata.
|
|
|
U tvora, který je vědomě schopný přejet zvíře bych neměl morální zábrany nechat stát auto zadním kolem na břiše...
|
|
|
To mi zas pride trosku nenormalni a zcela urcite bych s tim mel moralni problem.
Nicmene s tema kockama to zrejme spatne vyznelo. Ja jsem to nedelal schvalne, ale naopak v situaci, kdy mi nezbyvalo nic jineho.
|
|
|
Za svuj zivot uz jsem par zvirat prejel...kocky se - zda se mi - vyznacuji pomerne velkou davkou tuposti, pripadne nedostatku odhadu. Kocka je schopna vletnout pred auto, a tam se zastavit. Tohle se mi stalo na motorce...jedu, cca 60km/hod pres vesnici, a cca 5 metru prede mnou, kocka...vylitla, a zustala prede mnou. Zacal jsem brzdit s tim, ze ji objedu zprava (prebihala zprava doleva), pocital jsem, ze tam nevbehla jen tak bez duvodu a asi chtela na druhou stranu..Jel jsem do kopce, pomerne velkeho, takze se mi nechtelo UPLNE zastavit..Nu, blizil jsem se ke kocce, kocka udelala "krok zpet". BYl jsem tak akorat od ni, ze jsem si stacil rict "no tak ji objedu zleva". V okamziku, kdy byla motorka v urovni te kocky, predni kolo uz bylo "za ni", tak se kocka rozhodla, ze teda nakonec prebehne. Jel jsem tak 20km/hod max...no, nestihla to, nechapu to, ale pokusila se probehnout mezi prednim a zadnim kolem a nestihla to.
Takze taky si zaslouzim zlou a osklivou smrt za to, ze jsem prejel kocku?
Jinak mnohokrat se mi podarilo zvire, prevazne kocku, nekdy i psa, neprejet za cenu uplneho zastaveni ci neceho podobneho...
Zvlastni kapitola jsou zajici v noci. Zajic v noci = sebevrah. At je to cim je, zajic v noci je schopny vybehnout na silnici, utika pred autem a klickovat tak, ze se neda minout. Dokonce jsem jednou zastavil, on skocil do prikopu, rozjel jsem se, a byl tam zase. To je pak tezky :-( Na zajicich je nejhorsi, ze naraz do zajice docela spolehlive urve SPZtku, pokud je na tom plastovym ramecku...
Na druhou stranu, na kole neni problem obvykle zastavit, pokud se tam ta kocka mota, ale taky si umim predstavit, ze tam vlitne, a prejede ji clovek na kole docela bez umyslu...
|
|
|
A co teprve srny! Zastavil jsem s autem, protože vedle silnice stály v noci 3 srny. Nikam nešli, pomalu jsem se rozjel. Jedna z nich se, když jsem je míjel, rozběhna a narazila mi (bez viditelných škod) na stranu kufru! Kousek od zadních světel! Ještě, že neměla prostor na pořádný rozběh...
|
|
|
V připadě některejch aut jde při sejmutí zajíce celej plastovej "nárazník"(rozuměj dekorativní kryt za 30kkč) do háje...
Ale furt lepší, než bažant skrz přední sklo :D
|
|
|
Tak lepsi mrtva kocka nez auto na strese, ve strome nebo celni srazka s autem v protismeru. Cili "vědomě" bych doporucoval zmenit na "záměrně"...
|
|
|
Lepší hloupá kočka než uplne prekvapeny coolpix či jak Vám říkají.
|
|
|
Pan coolpix si asi plete kočku s krůtou.
|
|
|
Pochopim, ze nekdo prejede/zabije zvire, pokud nema zbyti, a sam se zabit nechce. Ale...jsou to hloupa a v celku sebedestruktivni zvirata muze napsat jen uplnej blb. Kocky prece ze sve zvireci podstaty nevedi/nechapou fungovani naseho sveta. Ne oni, ale my jsme se svymi plechovkami necim neprirozenym a pro ne nevyzpytatelnym, tak proc by meli chapat, ze kdyz se pokusi v posledni chvili prebehnout pres cestu bude je to stat zivot, kdyz by mohli zit, jen kdyby zustali tam kde jsou, nez plechovka prejede?
To muzete rict, ze jeleni jsou kokoti, kdyz lezou pred hlavne pusek...to mi rozum nebere.
|
|
|
Pochopim, ze nekdo prejede/zabije zvire, pokud nema zbyti, a sam se zabit nechce. Ale...jsou to hloupa a v celku sebedestruktivni zvirata muze napsat jen uplnej blb. Kocky prece ze sve zvireci podstaty nevedi/nechapou fungovani naseho sveta. Ne oni, ale my jsme se svymi plechovkami necim neprirozenym a pro ne nevyzpytatelnym, tak proc by meli chapat, ze kdyz se pokusi v posledni chvili prebehnout pres cestu bude je to stat zivot, kdyz by mohli zit, jen kdyby zustali tam kde jsou, nez plechovka prejede?
To muzete rict, ze jeleni jsou kokoti, kdyz lezou pred hlavne pusek...to mi rozum nebere.
|
|
|
Možná by bylo legrační zjistit, co si taková kočka myslí o coolpixovi. Asi by to bylo něco o hloupým, vekým a destruktivním zvířeti.
|
|
|
Aniz bych se chtel nejak kohokoliv zastavat, tak myslim, ze v techto pripadech proste plati, ze silnejsi vyhrava...A to, ze kocka nechape, ze je nekdo/neco jineho silnejsi je i castecne jeji problem.
Ale myslim si, ze postupnou evoluci casem napriklad kocky zacnou mit zafixovano, ze pred auto se neleze..zcela logicky.
Stejne jako se viry casem stanou rezistni na antibiotika:-)
Clovek ma v tomto jednu uzasnou vyhodu - dokaze se poucit nejen ze svych chyb, ale i z chyb jinych lidi a diky tomu se tolik nedostava do situaci, kdy je ohrozen jeho zivot...
|
|
|
To není tak že něco nechápe.
Její zrak pracuje na naprosto jinak, než lidský. Příroda jaksi s existencí automobilů nepočítala. Nebo snad znáte nějaké jiné v noci mocně svítící zvíře?
Člověk že se dokáže poučit z chyb? Vy jste ale srandista...
Myslím, že dřív vymřou auta. Rozhodně dříve, než se kočkám přizpůsobí zrak :)))
|
|
|
Tak jest, Holograme. Lidi tu nebudou, auta tu nebudou ale kocouři přežijí. A Hologramové... ;-)
P.S.: Jestlipak by ten pan CoolPix přejel i lva? Je to přece jenom taková větší micka, že?
|
|
|
Haurrr! Dovolím si požádat posledního člověka, aby při odchodu vypnul proud. Ty zatracený atomovky můžou jet (asi) ještě dlouho po soudným dni. A taková sranda jako s váma, by s dalším druhem asi nebyla :)
|
|
|
To byla "seriozni odpoved" , nebo jen takova sranda, majici me mirne zesmesnit? :-) Ja jen tak...prijde mi to jako to druhe...
Clovek se SAMOZREJME dokaze poucit...to, ze na nekoho je dneska az moc informaci, a ti lide nevedi, jake pouceni si vzit, je vec druha. Obecne receno ale je clovek velice dobre ucici se tvor...
To s tema kockama - bavime se o tom, ze kocka se chova tak jak chova ve dne. V noci je to samozrjeme neco jineho, viz zajici - sebevrazi.
Kockam se nemusi prizpusobovat zrak, musi se jim prizpusobit "mozek". Coz neni zas na tak dlouho...Metodou "prezijou jen ti, kdo se to nauci" to jde velice rychle. Mimochodem - v cine tuhle delali pokus, tygrum hodili do klece slepice, a ty slepice ty tygry zahnaly do kouta. Jaka z toho plyne informace? No, ze tygri se velice rychle prizpusobili zivotu v zajeti a uz ani nevedeli, ze by meli umet lovit a zabijet. Stejne tak se kocka velice rychle muze naucit, ze se nema stat pred jedoucim autem...
|
|
|
Samozřejmě seriosní.
Pokud zabijete kočku autem, zabijete jí na 95% v noci. Tehdy se chová jako tzv."debil". Ve dne se chová jako normální chodec. I toho se občas povede trefit.
Je to prostě zvíře, které je za normálních podmínek aktivní v noci. Kočky jsou naopak velice adaptabilní a chytří tvorové. To jen tak na okraj.
|
|
|
Dovolim si oponovat - bydlel jsem docela dlouho "na vesnici" , od svych cca 13-14 let jsem jezdil na motorkach, od 18 autem...par let jsem tam najezdil, a kocky se chovaj dementne i ve dne, psi to same - teda hlavne mali psi. Prislo mi, ze cim mensi pes, tim vetsi "idiot"
|
|
|
No já bydlim na vsi celý život. Pokud si dobře vzpomínám, tak za dne se mi podařilo zabít autem leda čerstvě vypuštěnýho bažanta a pár slepic.
Zato v noci mám zářezů na pažbě až až. Včetně lišky, která mi tehdy dost dlouho pila krev a ne a ne jí dostat.
|
|
|
Hlavne cim mensi pes, tim vetsi nervak a neplati to jen co se tyce jejich chovani na vozovce...
|
|
|
To musely byt nejaky divny kocky. Nebo pri zemi unikal omamny plyn. U nas maji kocky odpor k zapnutym motorum (vyjma motoru pracky, ktery jim zespodu vyhriva pelisek) a k pohybujicim se strojum vubec. Pod kola nevbihaji, leda se zaseknou v silnici, kdyz je hypnotizuji svetla auta a blby ridic je srazi pri klickovani.
|
|
|
Blbost. Kočky skáčou pod auta ve dne, aspoň tady v okolí ve vesnicích. V noci mi kočka ještě do cesty neskočila, ve dne aspoň 30, ne-li víc. (nepřejel jsem myslím žádnou). Kočky nejsou velice adaptabilní a chytří tvorové, ale na rozdíl od psů velmi primitivní. A to nemluvím o prasatech, s kterými se žádný pes nemůže rovnat. Plyne to zřejmě z jejich většinového způsobu lovu. Ono čekat 2 hodiny u díry, až vyleze myš velkou inteligenci nevyžaduje.
|
|
|
Blbost. Kočka dokáže žít jako single lovec i ve smečce. Dokáže se přizpůsobit na bytovýho gaučáka a změnit svoje biorytmy. Kočka se vám dokáže pomstít tak, jak to umí jenom kočka. atd. Kočka je s kozou a koněm inteligenční vrchol český přírody.
Máte to u vás asi nějaký divný kočky, když za dne hromadně páchají sebevraždy a kdejakej vořech je utáhne na vařený nudli :)
|
|
|
Kolik jste měl koz? Koza je jedno z nejblbějších zvířat na světě (no dobře, savců). Kůň nevím, žádného jsem neměl. Koza je paličatá a hloupá. Kozli se mi zdají poněkud chytřejší. Koza se zhruba za dva až tři roky naučí, jak se nezamotat, když je na řetěze u kolíku. Psovi to trvá dva dny. Řekl bych, že koza je srovnatelně inteligentní jako srnka.
|
|
|
Jo? Nikdy jste neviděl, jak si koza poradila se psy? A jak jí tam ty blbý psy zatáhla nudící se kozlata? A jak dostali čokli na budku? Jaký finty je schopná vymyslet aby vám zdrhla a mohla si dělat to co chce ona (tedy škodu)? Jak se nudící se kozy dokáží zabavit? Jak se single koza dokáže bez problému připojit k jiným kopytníkům? Zkoušel jste s nima komunikovat?
Já už vím, kde je chyba. Vy tu inteligenci posuzujete podle toho, nakolik odpovídají vašim představám, jak by se asi tak měli chovat. To vám pak snadno přijdou jako blbci. Já takový požadavky nemám.
|
|
|
Já bych spíš viděl tu inteligenci v tom, jak se zvíře dokáže přizpůsobit podmínkám. Když např. mladá koza (loňská) od jara nedokázala pochopit, že ji každé ráno někdo odvede z chlívka na zahradu na pastvu a celou cestu se tomu brání vší mocí - ne, o tom nemohu říct že to má něco společného s inteligencí.
|
|
|
Nojo, ale vy předpokládáte, že je to pro ní nějaká radostná událost. Zřejmě není a dala by přednost válení na slámě a venku ať si lozíte vy s kosou :)
Co koza, to originál. Pokaždý jiný vejmysly. :) Měl jsem i takovou, která se sama odmítala kotit. Pokaždý počkala až přijdu domů. Jak to dokázala - netuším.
|
|
|
No to nevím, cestě domů se brání úplně stejně kromě případů, kdy ji večer štípou komáři
|
|
|
No tak buď je to kozí retard, nebo má radost, že vás to vytáčí. :) Normální je, že maže, že jí nestačíte.
|
|
|
No to mi povídej...
Mám doma vždycky dva - tři kousky a už o nich za těch 35 roků, co s nimi bydlím, něco vím.
Je ale pravda, že větší vzdálenosti kočky špatně odhadují - možná to souvisí s jejich "širokoúhlým" viděním. Prostě auto ano, ale jak daleko je - to neví.
No - někteří lidi jsou na tom stejně. Nebo i hůř.
A prý "Pán tvorstva"!
|
|
|
Udává se, že Tebe osobně pozná na cca 100m.
Co se ostrosti zraku týče, nejlepší je údajně kolem 5m.
Jejich očím vystačí s naprostým minimem světla a údajně vnímají očima i tlakové změny. Další rozdíly proti nám jsou v zorném poli a pohybovém vidění. Oproti lidskému vnímání zřejmě docela velké.
|
|
|
vždycky jsem měla doma kočku jen na "hlídání", vlastní nikdy, ale kočka se dokázala neuvěřitelně rychle zorientovat, vysledovat mé zvyky a zorganizovat domácnost po svém. O cizí kočky se bojím a nedovoluji jim sedat v otevřeném okně, mám strach, že vypadnou a nenajdou cestu domů. Jeden takový hajzlík během pár dnů vysledoval, že sedávám v křesle, které je na půl cesty mezi dveřmi a otevřeným oknem a když jde k oknu, zavelím, že na okně sedět nebude. Náhodou jsem si sedla jinam a viděla kočku, jak vleze do místnosti, koukne do křesla a zjistí, že je prázdné a vesele pokračuje k oknu, málem se zhroutila, když jsem jí okřikla odjinud. Vyprávění o tom, jak mě cizí kočky donutily nechávat otevřené dveře do koupelny, na záchod a do ložnice, do ložnice jen z toho důvodu, aby mohly celou noc nacvičovat skoky ze skříně, si nechám na jindy.
kočky určitě nejsou hloupé, co vede všechny mé známé k tomu svěřovat mi kočky o dovolené nevím, sama bych si kočku domů nepořídila nikdy (brousej si drápy o moje koberce, sedačky, postele, nekontrolovatelně se pokoušejí o hladké přistaní na TV, která zjevně klouže, procházejí se po šňůrách na sušení prádla a jiné hity, které mě nervují), i když jsem zažila jednu "půjčenou", která vyjadřovala neskutečnou empatii k mému momentálnímu stavu, když jsem byla naštvaná, uklidila se, když jsem byla smutná, přišla a tlapkou mě hladila po tváři. Kočky jsou zvláštní tvorové, ale hloupost určitě není jejich vlastnost. Po té co jsem se blíže poznala s některými kočkami, věřím, že je to ztělesnění ďábla a ten určitě nepatří k hlupákům.
znám jednu, ta mě neposlechla, když jsem ji varovala před kočkami, musela zaplatit svému pejskovi "ušití" nového čumáku. Nechtěla věřit, že kočka má navrch.
|
|
|
Technicka: Mam dojem, ze kdyby kocka vypadla z tveho okna, tak hledani cesty uz nebude na poradu dne. Jsou to sice mrstni tvorove, ale to by asi neprezili.
V beznych podminkach vydrzi nechteny pad na pevny povrch bez zraneni maximalne z 5 metru.
Pri zamernem skoku vytrzi vic, ale zase ne pres 8 - 10 metru.
(pri psani tohoto prispecku nebyly zraneny zadne kocky)
|
|
|
Moje prvni kocka jako kote z okna ve vysce cca 8 m vypadla primo na hromadku dlazebnich kostek o ktere si vyrazila zub. Dozila se pozehnaneho stari.
|
|
|
Mame na zahrade zed, ma asi sest az sedm metru, dole je sterk, sem tam trava. Pro kocky (venkovni, ne nase, ty to znaji) je to prinejmensim o zlomeni nohy.
|
|
|
Neni pravda. Kocky prezijou pady z neuveritelnych vysek. Poznal jsem nekolik kocek, co bez uhony vypadly ze tretiho az patyho patra. Nebylo jim nic; dokonce spravne nasly domovni dvere. (Jde asi o vysku a vitr; dokazou se pry "roztahnout" a "plachtit".)
|
|
|
|
Kéž bys měl pravdu s tou poučitelností lidí, Lojzo....
|
|
Přesně jeden takový idiot jdoucí vedle kola po přechodě mě dovedl až k regulernímu zasmykování při brždění. Co mě ovšem nejvíc položilo, byl jeho totalní nezájem že 2 metry od něj zastavilo s pískotem gum auto, prostě bez rozhlednutí a jakéhokoliv zájmu tupě přešel přechod za kterým nasednul a jel dál.
Sražení takových lidi by nemělo být trestné.
|
|
|
Osoba vedouci jizdni kolo, motocykl do obsahu 50ccm nebo vozik do sirky 60cm, pripadne hospodarske zvire JE CHODEC se vsim vsudy co z toho vyplyva, vcetne preva prednosti na prechodu.
Tak jsem se to ucil jak jeste ve vyhlasce 100.
A neni mi znamo, ze by se na tom neco zmenilo.
Nauc se predpisy, joudo.
|
|
|
předpisy jsou k ničemu, když jsi doživotně na vozíku a mohls mít 100x přednost.... Je třeba občas použít hlavu a zamyslet se....
---------------------------------------
Tím neříkám, že se předpisy maji porušoval ale říkám, že přednost chodců je blbost.
|
|
|
Tak si vytáhni hlavu z prdele a zkus si představit, že když někoho sundáš na přechodu, tak budeš:
1. v podmínce
2. bez papírů
3. chudej
A když budeš mít "štěstí" a nějakýho borce s platem 200-300k měsíčně pošleš do invalidního důchodu, tak jen na náhradě ušlý mzdy snadno přelezeš strop povinnýho ručení a budeš moc rád, když ti poškozený dovolí osobní bankrot.
|
|
|
penize nebo zdraví? Pan opas raději vsadí zdraví.... asi ho má přebytek
|
|
|
Panove - prednost chodcu neni absolutni, dle zakona (citovaneho znamym - byvalym policistou) musi chodec zvazit vzdalenost a rychlost vozidel !!!
Tudiz tam nesmi vlezt jen tak a nehoda vzdy nekonci obvinenim ridice.
|
|
|
Na to nepotrebujes bejvalyho policajta, staci cist:
Zákon č. 361/2000 Sb § 54 odst. (3) .... Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem.
|
|
|
"Je třeba občas použít hlavu a zamyslet se"
svatá pravda, ale že to budu číst zrovna od tebe...
|
|
|
|
tak to nepiš...
kážeš vodu a piješ víno...chceš, aby okolí hlavu používalo, ale sám ji necháváš odpočívat 8o)
|
|
|
Můžeš se 100x dohadovat, že přednost chodců na přechodu je blbost, ale dokud jezdíš v zemi, kde ji ze zákona maj, tak jim ji musíš dávat, jinak se budeš co chvíli rozčilovat, žes musel brzdit s pálením gum. Až se ti podaří někoho zabít, budeš u soudu taky říkat "přednost chodců je blbost"?
Dneska jsem viděl taky jednoho experta tvýho ražení, projížděl přes kruhák a na výjezdu nedal přednost chodci, přitom ho musel vidět, přecházel zleva doprava a byl tak v půlce přechodu, když z toho kruháku vyjížděl. Tak zastavil s pískáním pneumatik, oba si pak navzájem vynadali a něco na sebe ukázali.
Tohle fakt nechápu, když už někdo stejně musí zpomalit přes ten kruhák, proč pak dupne na plyn a snaží se to stihnout projet tomu chodci těsně před nosem.
|
|
|
první odstavec - bohužel
druhý a třetí - já zase nechápu chodce, který vidí (rychle) blížící se auto a stejně tam vleze... To muže udělat jen debil, který má skrze zákon zapnutý mod nesmrtelnosti, dokud ho auto nekontaktuje. Nevím jak vypadá kruháč z Vámi popsané situace, proto se zdržím závěrů ke konkretní situaci.
|
|
|
Pane Bože, do čehos´ to duši dal?
8o(
|
|
|
Naopak, cyklisty, kteri pres prechod kolo vedou vitam a rad je pres ten prechod pustim stejne jako jine chodce. Problem mam s temi, kteri to tam v plne rychlosti bez rozhlednuti svihnou na kole - to se reaguje mnohem hur.
|
|
Základem kočičího příběhu není, že zahynula kočka. Ale způsob. Byla prostě přejeta vozidlem jedoucím v protisměru. Na uvedené ulici si takový způsob může dovolit jenom kolo. Samozřejmě s rizikem ale podstatně menším než než jiný druh přepravy. Jinak pravděpodobně kocourovi, tekla krev z tlamičky.
Ano mohlo jít i o pokus se vyhnout, sjetím z chodníku do pruhu pro cyklisty. (kočce chybělo k překonání vozovky cca 10cm) Proč tam pak jsou ty pruhy pro cyklisty? Ještě na okraj. Osobně doporučuji neměnit směr a snižovat pouze rychlost. Zvíře se změnám směru snaží přizpůsobit. Výsledkem je pak většinou kolize. On to dovede i člověk co vám skáče zleva doprava. A není schopen si vybrat kam tedy půjde. Natož zvíře. Příště to nemusí být kočka ale malé dítě. A na to jsem se snažil upozornit. Prostě pražský cyklouš je králem vozovek, chodníků a hlavně přechodů.
|
|
|
pražský cyklouš není král, pražský cyklouš je vůl, kterýho by měli vozit po poutích v kleci. Takový kretenismus se jinde nevidí. Když se mu to hodí, jede po silnici, když se mu to hodí, jede po chodníku, když potřebuje, jede po pěší zóně, když spěchá, jede u baráku a je mu jedno, že z průchodu vycházejí lidé, když se mu to hodí, jede úzkým podchodem a chodci můžou třeba lézt po stropě. Koho to zajímá, Praha je jejich město a bude se v něm žít, jak oni určí. Je načase, aby si každý chodec pořídil hůl a tu vetknul do příslušných drátů. :-(
|
|
Tedy vážně už mě začíná otěžovat kolorit některých zdejších pisatelů, co se bez ustání navážejí do cyklistů. Jedouc po chodníku - špatně. Jedouc po silnici - špatně. Cyklostezky - vyhozené peníze. Lidi, buďte lidmi a ne nepřejícími a zaslepenými fanatiky bez špetky velkorysosti. Já sám nijak vášnivý cyklista nejsem, podniknu tak max 10 vyjížděk ročně, autem jezdím pracovně denně a víc toho za rok ujdu pěšky nežli ujedu na kole, ale tohle navážení do cyklistů - sportovců už mě jaksi vytáčí. Jiná věc jsou pumpičkáři - ekoteroristé, kteří chtějí provádět sociální inžerýrství na úrok většinové společnosti. Ale o tom článek nebyl.
|
|
|
mě zase začíná obtěžovat sportování cyklistů v centru města, musím říct, že jsem si v jiných městech za hranicemi nevšimla, že by se v jejich centrech pokoušeli vydovádět "sportovci", spíš je tam vidět, že se normální člověk pokouší na kole dopravit někam, to je důvod proč nepřekáží.
V Praze ne, tam si každý blbeček v centru hraje na velkého sportovce, kterému ujel peleton. Jistě jede veledůležitý závod, takže nehledí na drobné nedostatky jako je bezohlednost k chodcům, k řidičům, přehlížení červené, nerespektování pravidel, jistě než tohle všechno je důležitější vyhrát nějaký imaginární závod odehrávající se v centru města. Zajímavé je, že v centru nejsou vidět jiná sportovní odvětví, takovou pěší zónu by nepochybně oživily disciplíny jako skok o tyči, skok do dálky, hod koulí nebo oštěpem. Proč by měli být ostatní sportovci přehlíženi? Nakonec sportovat je zdravé!
|
|
|
Nésu z Prahe :-) (ani z Brna) ale představa, že někdo jede sportovat do centra města mě udivuje (že se tam na kole dopravuje, to už je jiná).
|
|
|
oni se nejspíš dopravují, ale podle způsobu a rychlosti jízdy to vypadá, že kolem nich je nějaká skupina dalších ale neviditelných cyklistů, které se snaží předjet, vyhnout, rychle dostat před toho co jede první, alespoň soudě podle prováděných manévrů těchto frístajlistů, i když možná mají z těch otlaků záchvaty a na mě to působí jakoby závodili. Cíl závodu bývá zřejmě v blízkosti pěších zón, protože tam je často vidět závěrečný a opravdu tvrdý boj o prvenství, musí vyhrát i kdyby měl duši vyplivnout. :-))
ale taky je možné, že je jim trapné se dopravovat jak stará babka, takže před námi ostatními předstírají sportovce, aby se neshodili. Aby bylo opravdu každému jasné, že teď bacha sportovec a ne nějakej blbeček ze sídliště.
|
|
|
Všechny popisované nedostatky vídám i u nás, řidičů. Takže je to prašť jako uhoď...
|
|
|
tak nevím, na chodníku se mě auto ještě nepokoušelo předjet, ani se se mnou nestrkalo v podchodu pod magistrálou a dokonce jsem ani neviděla, že by si na přechodu hrálo na chodce. Nevím, jak jezdíte vy, ale já se takových věcí nedopouštím, snažím se jezdit v autě, tak abych přežila, nejsem cvok.
|
|
|
Když jsem ještě jezdil na kole, taky jsem to dělal tak, abych přežil. Vyplývá z toho něco?
|
|
|
No viděl jsem už pár hodně blbejch cyklistů, ale taky mnoho idiotů za volantem čehokoli a světe div se i spoustu chodců. Můj názor je, že když potkáte cyklistu idiota, s největší pravděpodobností to bude i idiot motorista a chodec. Napsat, že největší dementi jsou cyklisti je opravdu ubohý. A jinak Vám mohu důvěrně říci, že mě se už pokoušelo auto na chodníku přejet. Když se tady u nás opravovala silnice, tak musela auta najet jedním kolem na chodník a jet tak několikset metrů. Po tomto chodníku chodíme ( nejenom my ) na oběd. V době opravy jsme chodili opatrně po kraji - co nejdále od vozovky. A mousso div se, jednou - asi řidič strašně pospíchal a lidi na chodníku mu překáželi, najelo auto na chodník oběma kolama a přímo proti nám - skupina asi 6 lidí, se rozjel na plný plyn. Všem se nám podařilo uskočit, ale nikdy jsem nic podobného nezažil. Po nějaký době u jídelny, stojím na chodníku a čekám až budu moci přejít na druhou stranu, když mě najednou kamarádi strhnuli dozadu. Popelářské auto jelo po silnici a najednou najelo na chodník, prostě chtěl zaparkovat. Když se k němu vrhli moji kamarádi ( já ne, protože mě se tak třásli kolena, že sem nemohl chvíli ani jít ), tak se rozjel pryč - asi se bál. Dokážeš jako řidič přehlídnout skupinu 6 lidí na chodníku? Ani jeden případ jsem nepochopil. Další případ. Projedu v autě zatáčkou a vidím, že mám zelenou. Zrychlil jsem na 50 a směřuji do křižovatky, když před přechodem stojí asi 15-letá dívčina s tátou, koukají přímo na mě a pak těsně přede mnou začnou přecházet na červenou po přechodu pro chodce. Kdyby aspoň popoběhli, ale to ne - vycházkový krokem si pěkně přecházejí. Já brzdil i vočima - pot mě šel i do žlábku ( jak říká Menšík ). Ano ubrzdil jsem to, ale taková demence se hned tak nevidí. Podařilo se mě to ubrzdit takových 15 - 20 cm od nich. A oni? Ani nehli brvou a tím svým vycházkovým krokem pokračovali dál. Tak to jsou zase moje zkušenosti.
|
|
|
Mně předevčírem nedal přednost nějakej debil s karavenem. Jedu po hlavní, musel mě z dálky vidět a taky se na chvíli zastavil, ale pak si asi pomyslel, že to jeho auto (asi Suzuki SX4) má brutální zrychlení i s tím krámem, co za sebou táhne a vjel mi tam. Tak jsem musel prudce brzdit, z čehož jsem měl fakt radost. Mám teď začít nadávat na všechny majitele karavanů?
|
|
|
možná je problém s cyklisty úplně někde jinde. Jedu autem a někoho pustím, poděkuje mi, řidiči jiných aut děkují, řidiči autobusů děkují, když je pustíš, motorkáři děkují, když je pustíš, když ti některý z nich vjede omylem do cesty, udělá nějakou chybu, omluví se. Téměř vždycky, je to takové nepsané pravidlo.
cyklista udělá chybu, někdy i omylem, nahrbí se a upřeně hledí kamsi před sebe, jakoby najednou ostatní byli neviditelní. Nikdy v životě jsem neviděla, že by cyklista poděkoval nebo se omluvil. Každý může udělat chybu, jen cyklista se v tom okamžiku zatváří jak hovado a dělá, že ostatní svět kolem neexistuje. To je možná to co vzbuzuje dojem, že jsou nebezpeční, na silnici je nutné kooperovat, jinak nepřežijeme, všichni účastníci kooperují, jen cyklisti a staří dědci na přechodu se tváří, že jich se to netýká. To může u ostatních účastníků, zvyklých na spolupráci vzbuzovat pocit nebezpečí. Takže až uvidím alespoň jednoho živého cyklistu, který poděkuje nebo se omluví, zkusím přehodnotit svůj názor. Dřív ne.
|
|
|
Tohle potvrzuji (tedy, já jsem párkrát zažil, že se cyklista omluvil, ale to bylo v jiné situaci -- v lese, kupříkladu); na silnici nikdy.
Ale zase to be fair, jak má chudák na tom peklostroji děkovat? Motorkář mávne aspoň nohou, ale koloun ji má přimontovanou ke šlapadlu. Mohl by po vzoru včelky zakroutit zadečkem, pravda...
|
|
|
cyklista lesní obecný je jiná odrůda, toho jsem viděla děkovat taky a dokonce jeden byl ochoten slézt z kola a pomoci, když viděl problém. Jenže tahle vlastnost u městských cyklistů obecných úplně vymizela, zřejmě se tak stalo nevhodným křížením nebo došlo k nějaké genetické chybce, snaha naroubovat cyklisty do města se zkrátka nedaří. ;-)
|
|
|
k fér hře je nutno dodat, že když může cyklista ukazovat vztyčený prostředník, dokázal by i mávnout na omluvu nebo poděkování, jiná gesta zvládají, tato zjevně ne. ;-)
|
|
|
Ne tak docela. Když ukazuje prostředník, chce toho za sebou naštvat, a tak mu nevadí, že zpomalí nebo zakličkuje. Pokud se chce nechat předjet a nebýt při tom přejet, pojede rovně a bude držet řídítka oběma rukama, aby ho nějaký bordel nebo díra na silnici neposlal pod předjíždějící auto.
|
|
|
Já jsem hlavně reagoval na článek, kde píšou, že cyklisti jsou ..., ale to není pravda. Pražský jezdec na kole není cyklista - pokud nemusím, nejezdím tam, kde jede jedno auto za druhým. Obzvlášť kamión je lahúdka, když se okolo vás přežene 90 Km/hod rychlostí a přitom vám zrcátkem přečeše pěšinku ve vlasech - kdo nezažil, nepochopí. Ale to je na delší povídání. Já jsem jenom chtěl poukázat, že kdo kategoricky odsoudí nějakou skupinu lidí - protože potkal jednoho idiota - je sám to co napíše, že jsou ostatní. To, že člověk někomu pomůže, poděkuje apod., nezáleží na tom, zda jede na kole, v autě nebo jde pěšky - to záleží na člověku. Jednou jsem např. pomohl staré invalidní pani. Už zdálky vidím, jak se potácí o francouzských holích uprostřed silnice, tak jsme s manželkou na sebe jen koukli a zastavili u ní s nabídkou svezení. Když řekla, kam jde - bylo to asi 15 Km zajížďka tam a dalších 15 Km zpět, tak povídám, že ji vezmeme až domu, a pani se rozplakala. Zeptali jsme se co se stalo, a pani povídá, že se takhle plahočí z města už tři hodiny a za celou dobu ji nezastavil nikdo, přestože ty řidiče prosila, aby ji vzali. A když to už vzdala, tak prej přijedeme my, odvezeme ji až domu atd. atd. Tím se nechci chválit, jen říkám, že to co moussa píše není pravda. Jsou lidi, který se chovají vždy tak, aby se za sebe nemuseli stydět - a je jedno zda zrovna jedou na kole, nebo v autě ... Moje mamča mě vždy říkala :" Chovej se k lidem tak, jak chceš aby se oni chovali k tobě." A řeknu vám, že mám vždycky perfektní pocit, když někomu pomůžu, a ještě lepší pocit mám, když se najde někdo, kdo v případě problémů, pomůže nám.
|
|
|
ten problém s kamionem chápu, zažila jsem to. Na druhou stranu chápu kamioňáka, nikam by nedojel, kdyby byl nucen s citem projet kolem každého cyklisty.
nemyslím, že by tady někdo kategoricky soudil celou skupinu, na základě jedné jediné zkušenosti, těch zkušeností je spousta, kdybych měla každou příhodu psát zvlášť nedělám nic jiného. Osočování cyklistů nic zvláštního nepřináší. Mnozí řidiči i chodci mají nějakou špatnou zkušenost s více cyklisty a to nejen ve městě, ale i mimo město a spousta těchto lidí dokonce jezdí na kole, možná právě proto nemohou uvěřit tomu co vidí v provozu. Problém je, že prakticky není možné to nijak řešit. Časem se to usadí samo, teď zrovna pohyb na kole zažívá boom, jenže než se to usadí, několik cyklistů zařve, několik řidičů bude muset vysvětlovat, vypovídat, soudit se. Perspektiva nic moc.
|
|
|
Naopak, kamioňáci mi zatím připadají vůči cyklistům až nastandartně ohleduplní - často dávají daleko větší odstup než osobáky. Moc jich nepotkávám, ale letos to jeden dal trochu blíže návěsem, než musel, nicméně pořád dál, než se lidé míjejí na úzkých cestách při závodech MTBO.
Pokud se blíží, jedu po pravé čáře či za ní, pokud tam je asfalt (což dělám i u osobáků). Na silničkách, kde není čára je potkávám minimálně, pokud opravdu problém se předemně dostat, zastavím u pangejtu.
Závěr - s frendama na silnici nemám problém.
|
|
|
Pokud mne pri jizde na kole nekdo pusti, podekuju. Stejne tak se omluvim, kdyz neco zvoru. Kdyz potrebuju nekam pustit, ukazu. Kdyz nekoho zdrzuju, pustim ho. Uplne stejne jako kdyz jedu autem - jen holt nemam blinkry, svetla a klakson abych to vsechno dal najevo. Vetsinou ale staci jednoduche gesto (pozor, ne to se zdvizenym ukazovackem!) a ridic pochopi. Stejne tak pochopim kdyz jedu autem.
Cele je to jeste v necem trochu jinem: Mnoho cyklistu proste neumi videt krizovatku pred sebou ocima ridice, a stejne tak mnoho ridicu nechape cyklisty. Obe strany pak vidi toho druheho jako nepritele, se kterym je potreba bojovat. A to je naprosto spatne vychodisku pri hledani modu vivendi na ulici.
Proto ty strnule obliceje (na obou stranach, a to je jeste ten nejmensi dusledek), proto ta necitelnost cyklistu pro ridice aut.
Pritom staci malo, dat najevo sve mirumilovne umysly :). Komunikovat a k tomu dodrzovat tech par predpisu (i to je vlastne komunikace). No a taky vedet, ze blbec se muze objevit bez varovani vzdy a vsude. A ten se nepozna podle toho, jestli drzi v ruce riditka, volant, nebo treba destnik.
Snazim se o to kdykoliv jsem na silnici, jedno v cem nebo na cem zrovna sedim. Nejspis mi to nebudete mi to verit, ale nemivam pak vetsi problemy.
|
|
|
Dávání znamení při odbočování vlevo považuju za samozřejmost a nedělat to může jen někdo, kdo se nemá rád. U odbočování doprava je to horší, pravá ruka se pravákovi sundává ze řídítek hůř, obzvlášť když chce do zatáčky přibržďovat, a nejsem si jistý, kolik řidičů ví, jak vypadá znamení o změně jízdy na opačnou stranu, než je paže (Paží ohnutou v lokti nahoru se dává znamení o změně směru jízdy na opačnou stranu.). Nečekané cyklistovo odbočení doprava ale většinou nikoho neohrožuje, maximálně někoho malinko zdrží (na křižovatce nebo na vjezdu na kruháč).
Za neděkování a neomlouvání se bych ale cyklisty nezatracoval. Sundání ruky z řídítek totiž výrazně ovlivní schopnost ovládat kolo. Typicky, někdo přibržďuje, aby mě pustil, a já se můžu buď rychle rozjet a nezdržovat ho, nebo můžu děkovat, rozjíždět se pomalu a donutit ho zastavit. První varianta mi připadá ohleduplnější.
Podobně, pokud se za mnou někdo chytne v místě, kde se nedá předjíždět, můžu se omlouvat (a při tom třeba zakličkovat), nebo můžu přidat, abych tím místem rychle projel a on mě pak mohl bezpečně předjet. Něco ukazovat můžu, až když je přede mnou, ale to už mě většinou nesleduje.
|
|
|
v zájmu své vlastní ochrany by se měl každý cyklista bleskurychle naučit vidět křižovatku očima řidiče. Nakonec předpisy by znát měl, tak nechápu co mu brání.
jeden příklad za všechny, čekám na zelenou na křižovatce v pravém pruhu, pravý je jen na odbočování doprava, levý pro jízdu rovně. Z pravé strany mého auta se postaví cyklista a čeká, nevěnuje mi ani pohled, já čekám, kdy se podívá, že blikám a pojedu vpravo, on nic, tupě zírá před sebe jako bych tam vůbec nebyla nebo byla v tu chvíli neviditelná. Nepřekvapil mě, věděla jsem, že pojede rovně a pokud pojedu taky, trefím ho. Kdybych sledovala situaci jen očima řidiče, nepomohlo by mu nic, jenže už jsem vytrénovaná a myslím i za blbouny na kolech. A přitom by stačilo tak málo, mohl se podívat a buď kývnout, že pojede rovně ať počkám nebo počkat. Neudělal ani jedno z toho a vsadil na to, že to zařídím já, že si dám pozor, abych ho nepřizabila, dříve nebo později se mu takové chování vymstí.
přesně takhle jsem to myslela, absence jakékoliv spolupráce vzbuzuje nedůvěru a vyvolává pocit nebezpečí. Je sice možné, aby většinu situací vyřešili řidiči i za cyklisty, ale nikoliv úplně všechny. Čím víc situací budou muset řidiči řešit, tím vyšší bude jejich nasranost. Jeden, který někdy poděkuje nebo se chová slušně, nic nezmění.
|
|
|
U nas sa ted rozmaha jiny nesvar - cyklomrd blokuje odbocovaci pruh doprava prestoze je na nem zelana jen proto, aby mohl vyrazit na pozdejsi zelenou spolu s auty v pravem pruhu co jedou rovne. Samozrejme, ze na troubeni nereaguje, jen tupe zira dopredu presne jak jsi to popsala ...
|
|
|
Také je vídám. Dávají si do vozů ochranné rámy, oblékají závodnický overal, i tu helmu mají. Úplní mistři. Na křižovatkách se cpou dopředu (pole position je přeci důležitá), občas to střihnou přes chodník, občas zakličkují před soupeřem, sem-tam dají i tu červenou.
|
|
Autorovi gratuluji za skvělou dedukci v případě úmyslného zabití černé kočky. Mistrovská práce, za kterou by se nemusel stydět ani Herlock Sholmes. Třeba se do příště jeho detektivní úvahy zlepší natolik, že nám bude schopen poskytnout také typ/barvu auta/kola/motocyklu, kterou bylo zvíře zabito..
|
|
Pravděpodobnější průběh kočičího neštěstí bude ten, že ji někdo srazil autem a někdo jiný později už mrtvou patrně taky autem přejel, čímž rozmázl krev po směru jízdy. A vzhledem k tomu, že krev byla v pruhu pro cyklisty, tak ten druhý si zřejmě nedělal hlavu z toho, že by v pruhu pro cyklisty autem asi jezdit neměl.
Nemá to takhle sice ten správný proticyklistický osten, ale srážka kočky s horským kolem by vypadala úplně jinak. Kočka by byla rozhodně schopna opustit prostor po svých, možná na rozdíl od toho cyklisty. Nikdo, kdo někdy v životě seděl na kole, by se nepokusil úmyslně přejet kočku, vědom si toho, jak by při tom dopadl sám. Nehledě na to, že kočka cyklistovi hravě zdrhne, když ho vidí - jakákoli srážka je vždy výsledkem oboustranné nepozornosti.
Autor by měl něco s tou proticyklistickou paranoiou dělat. Takhle se tu za chvíli dočteme, že cyklista nejen schválně přejel malé dítě, ale navíc si jeho ještě teplou krev nalil do flašky místo iontového nápoje.
|
|
|
Na kole bych nikdy dobrovolně nezkoušel najet na pohyblivý cíl typu kočka, pes, zajíc apod. Je to o držku (cyklistovu). Ani neznám nikoho, kdo by to risknul. Je to už pár desítek let, co se jezdil cyklistický Závod míru. Dojezd jedné etapy byl na škváře stadionu (asi v Plzni) a vedoucímu československému cyklistovi (Jiří Škoda?) vběhla pod kolo kočka. Nebudu napínat. Nevyhrál. Smyk na kočce neustál, z kola byla osmička, cyklista samá (vlastní) krev, pod kůží spoustu škváry. Kočka to myslím taky nerozchodila.
|
|
Nechci nějak někomu kazit dedukční úvahy ohledně mrtvé černé kočky, ale bo jsem kluk z vesnice, dovoluji si podat jednoduché vysvětlení...;-) Na kole kočku "nepřejedete", maximálně ji oprášíte kožich. Kočka ale vlítne pod auto, narazí si hřbet/palu/cokoliv o tupou část vozidla a následně několika přískoky si zkrátí svých devatero pověstných kočičích životů tak chytře, že se přemístí mimo silnici a tam v pokoji zhyne... Bohužel vyzkoušeno! Budiž jim příkopy milosrdné...
|
|
Největší nepřítel kočky je:
A) Pes
B) Auto
C) Cyklista
D) Bohumír Ďuričko
|
|
Rád bych se při příležitosti tohoto článku místních kolobijců zeptal na jejich názor: Po Praze funguje několik firem zajišťujících rychlou přepravu zásilek. Zaměstnanci těchto firem ("messengeři") jsou vídáni málokdy pěší, občas na motocyklu, zhusta nejčastěji na kole.
Otázka zní, proč se těmto firmám vyplatí nechat své zaměstnance jezdit na kolech, když
- kolo je pomalejší než auto
- auto má mnohem větší kapacitu
- kolo lze používat jen 5 měsíců v roce
- cyklista v cíli je bez sprchy a kompletní výměny oblečení společensky nepřijatelný
- automobil je základním stavebním kamenem ekonomiky
Všechna tato tvrzení jsem si nevycucal z prstu, reprezentují většinový názor na tomto webu, takže věřím že nebudou zpochybněny...
Prosím, nechtěl bych zde řešit zda tito messengeři jezdí jako prasata nebo podle předpisů, tuhle debatu si nechme na jindy, hm? ;-)
|
|
|
Když potřebuje kurýr projet přes centrum, tak kolo vyhrává.
Představte si, že v 10 dopoledne posílá firma z václaváku zásilku jiné firmě na malé straně. Kolo slabá čtvrthodinka a na jistotu, auto půl hodiny nejmíň, když budete mít štěstí.
Na delší vzdálenost vezmete kolo metrem.
|
|
|
je to jednoduché - cyklouni nic nestojej, tak se vyplatěj i přes jasnou nevýhodu v uvedených oblastech, přičemž bych upachtěnému oslíčkovi odpustil, že je opocenej jako vrata od chlíva. obálky kolomrd uveze a auto s nima posílat není nutné, cyklouni jezdí po přaze i v zimě a brašna je nepromokavá.
vybral sis různé věci...vytrhl je ze souvislostí...a poskládal je k sobě dost nešikovně, takže nereprezentují nic než tvůj hloupý a neúspěšný pokus být cykloking. tak jindy, no...
|
|
|
kolo není pomalejší než auto, protože cyklouni jedou klidně po chodníku, po pěší zóně, podchodem, parkem, všude tam, kde auta jezdit nemohou. Tím jsou jednak rychlejší a druhak se firma nevystavuje tolika postihům, s více auty by musela řešit více přestupků.
Messengeři jezdí celý rok, nejen v zimě.
Společensky nepřijatelní jsou, někteří nejen smrdí, dokonce vypadají tak nějak uváleně, hnus, naštěstí zásilky přejímá recepční a já se toho nemusím zúčastnit. Jen jednou takový šmudla dolezl až za mnou do kanceláře. Firmám to zřejmě nevadí, zatím, časem se to může změnit.
Nechápu proč by tvrzení neměla být zpochybněna, buď jste většinový názor nepochopil nebo se snažíte o hloupost.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Pár postřehů nejen z dopravy.
|