|
Možná kdybys zakázal auta, kde je toho železa ještě víc než na kole, mohli by koně normálně na silnice. Tvým nepřítelem není bicykl, ale lokomotivy, tanky a auta :-)
|
|
bo značení v podstatě nepoužívaných hypostezek v rozsahu menším než malém a to za dotační prostředky tu už je. To má většina cyklostezek větší využití.
|
|
|
Možná rozsah, ale využití bude mít zhruba srovnatelné. Kdo jezdí na koni, ten tak zpravidla činí někde na louce, tzn. hipostezka ve městě asi bude zet prázdnotou zákonitě. Kdyby ve městě anebo v těsné blízkosti měst bylo tolik koní co prasat, pardon, cyklistů, tak by na hipostezkách možná bylo oproti cyklostezkám narváno.
|
|
|
Hipostezek zas tak moc není - respektive v mapě ano, ale v reálu je to horší (tu je cesta rozoraná, tu přerušená ohradníkem a tu vedená po asfaltce...)
A to říkám s plnou znalostí člověka, který tráví dovolené hipoturistikou (byt většinou spíše na turistických stezkách, případně volně dle mapy...)
Ve městech by to asi moc k ničemu nebylo, nakonec by byl obvyklý problém s parkováním (i když mne už několik sestřiček nabídlo, že mi budou koně celou směnu rády hlídat... ;-) )
Ovšem podobný nápad, co tu uvádí autor článku, jsem ventiloval na DF již loni - ovšem já navrhoval akci "zablokujeme koňmi cyklostezky" a budeme protestovat, že na naši formu dopravy se tolik peněz nedává...
|
|
|
To se mi jeví jako dobrý nápad, vzhledem k tomu, že kůň vylučuje emise nejenom plynné, ale i kapalné a tuhé, by to zároveň mohl být svého druhu chemický útok. Vidím tady jen dva problémy: jednak mizivou efektivitu takové akce, zapříčiněnou tím, že po průměrné cyklostezce projede jeden člověk za tři dny, takže blokáda by byla poněkud vopruz ani ne tak pro cyklisty (oba dva), ale především pro sabotéry. Za druhé, pokud by se nějaká agresivní nula začala ohánět pumpičkou, případně to neubrzdila a zastavila se až o barikádu jako ten debil nedávno o moje víko od kufru, tak hrozí riziko zranění nejenom prasat, nýbrž i koní, a zatahovat ty ubohé němé tváře do nějakých žabomyších konfliktů mi nepřijde správné. Samozřejmě že vybavení, odpovídající například c. k. husarům, tedy minimálně šavle přiměřené délky, by takové riziko do značné míry eliminovalo, což je zajímavý námět...
|
|
|
Jakpak se stalo zastavení cyklisty o kufr?
|
|
|
Kolona o cca 5 až 7 vozech vč. mě zastavila z rychlosti ca 40 kmph na světlech, a za námi jel ohlelmičkovanej blbeček, co ten zvolna (!) zastavující štrůdl aut na vzdálenost cca 50-70 metrů zaregistroval zřejmě až v okamžiku, kdy ležel zhruba na úrovni mého pravého zpětného zrcátka. K mému velkému zklamání se nezabil, takže soutěž o Darwinovu cenu patrně pokračuje dosud a kdoví, koho ten slepák ještě stihne dostat do erárních gatí tím, že se mu zabije o auto...
|
|
|
mně se jednou stalo zastavení chodce o kufr. Chodec si myslel, že jsem pirátka silnicová a pojedu mezi refýží a chodníkem rychle, rozběhl se, že přeběhne hned jak přejedu a "naboural" mi do kufru, respektive do zadního blatníku. Čuměl jak puk. :-))
|
|
|
Inu, alkohol:) jednou se mi po delším sezení v trafice malem stalo totéž, přiznávám a nechlubim se tím.
|
|
|
(Pro Ifose: reálie Korunní ulice, Pha 2 nebo 3, ted vlastne uz nevím.)
|
|
|
takže chodec-pirát! Na takový by si měli posvítit!! :-))
|
|
|
Pirát chodníků, hmmm... na to by měli zavést extra sazbu, protože sebrat mu chodecký průkaz asi dost dobře nepůjde.
|
|
|
co třeba hnáty zpřerážet? Pirát chodníků je vážný problém! Kdyby to mělo jedno jediné víko od kufru/blatník před škrábnutím nebo prohnutím zachránit!! Jak má chudák řidič jezdit, když jsou chodníky a přechody plné chodců-pirátů!! On si takový pirát myslí, že může dobíhat tramvaj a že to není nic proti ničemu, ale to se šeredně mýlí, to je veřejné ohrožování!!
|
|
|
Naproti tomu trestné body by se chodcům mohly vyplácet přímo na místě, vhodně upraveným a pravidelně desinfikovaným šídlem rovnou do glutea maxima.
|
|
|
JJ, to se občas coby chodci stává mně. Vždycky se vcítím do řidiče a podvědomě přizpůsobuji rychlost své chůze tomu, jak bych v daném místě jel já, jenže to zpravidla je rychleji, než jede on a vlastně než běžně jezdí většina lidí:-).
|
|
|
tak to se asi vcítil špatně, protože to je v místě, kde chodci skáčou do silnice jak lumíci, protože zrovna jede tramvaj, na kterou čekali. :-)
|
|
|
JJ, jako na každé tramvajové zastávce...
|
|
|
Hipostezek je velmi mnoho.
Veškeré silnice starší jednoho a čtvrt století byly projektovány a stavěny jako hipostezky.
A většina těchto hipostezek je provozována beze změny návrhových parametrů dodnes.
|
|
Je to vtipné, mohlo by z toho chytřejším členům Buzno*Šlapu i něco vyplynout, ale nejsem si jist, zda je opravdu dobré tyhle věci psát na web.
Minimálně hipostezky z dotací EU je něco, co bych se bál zmínit, aby se toho nějaký soc dem k*kot nechytil jak h*vno košile.
Jinak veelmiii obecně: Koně jsou, alespoň co jsem pozoroval, mezi regulačními zmrdy mimořádně neoblíbení. U mě ve vsi se kůň nachází mezi radničními nepřáteli hodně vysoko, hned po mé kamarádce Ivetě a kamionu a takových určitě pět příček nademnou :-) Zadnice už dokonce instalovala na lesní cesty dopravní značky B31 a v sezóně k nim staví šimpanze od MP, aby jezdce kasírovali.
Kůň je totiž velký, umí být rychlý, ne každý si ho může dovolit, dá se na něm dobře individuálně dopravovat a navíc kromě puberťaček někomu evokuje i honáky nebo rytíře. A to je co, to je špatně.
|
|
|
Kůň je přeci buržoazní přežitek jak vyšitej a s tim musíme co soudruzi, no s tim musíme zatočit.
Jakožto aktivní jezdec bych dodal, že téměř každý kdo jezdí, činí tak pro pocit absolutní svobody, který z jízdy pramení (stejně jako z jízdy na motocyklu, kterou také aktivně provozuji). A to je věc, která kytičko-sluníčkové zmrdy (a jejich přisluhovače) znající pouze pocit absolutně zpocené prdele, navýsost sere, že. :-)
|
|
To chce Altaira, zavolejte ho, třeba rád bude dělat předsedu, i když sám tvrdí, že kůň je pohonnou jednotkou a nikoliv řídící :)
|
|
|
Další kdo zná mého bývalého spolužáka a kámoše z průmky? :D
|
|
|
Nejsem přesvědčen o tom, že průmka je to, čím se Michal do povědomí (nečekaně) široké veřejnosti. Ba troufnu si tvrdit, že ani jeho vysokým renomé i Micrososftu to nebude :)
|
|
|
Jistě znám i jeho filmové vystupování i jeho epizodu coby střihače a herce v pornofilmu :-D
|
|
|
Tak kůň se dostal do povědomí veřejnosti hlavně svým vystoupení v Nebe, peklo, jak zramoval ten koš :) nebo ještě jistým serverem, ale řekl bych, že Torm má v tomhle případě ten svůj server takový ucelenější a lepší :)
|
|
:-) Tento článek ve mě znovu probudil lásku ke koním. Skočím si do Alberta pro lasagně.
|
|
Kolo musím tahat do druhého patra, proto už tam taky odpočívá druhý rok, u koně si nejsem jistý, jak by schody v činžáku zvládal. Navíc se tuším nedá složit, tedy "vratně"...
|
|
Tak nevim jestli to byl puvodni zamer autora, ale propagovat kone je z hlediska oteplovani jeste vetsi blbost nez ty kola. :-D Pac takovej kun produkuje metan, a ne zrovna malo. Jak by mel spravny bojovnik za Matku Gaiu vedet, molekula metanu pritom zpusobuje 20x vetsi prispevek ke sklenikovemu efektu nez molekula CO2. A to nemluvim o mnozstvi CO2, ktere tech 500 kg zive vahy vyprodukuje pri fyzicke namaze.
Takze kone radsi nechejte semlit do eko-vyzivy pro cyklisty a nechejte je dal jezdit na byciklech.
|
|
|
Ale konske prdy jsou ekologicke, prirozene a zelene, takze se nepocitaji, prece! :D
|
|
|
Puvodni zamer autora byl alegoricky zpodobnit smysleni cyklistickych natlakovych organizaci.
A z hlediska globalnich klimatickych zmen (oteplovani je anachronismus - ale opet to berte s nadhledem), kun nespotrebovava zadna fosilni paliva. A kdyz uz jsme u toho - v americe meli indiani vyznamne vice konu a pritom to nemelo zadny vliv na globalni klimaticke zmeny.
Z ceho soudite, ze kone produkuji nadmerne metan ? Resp. ze pokud kun spase travu, je nakrmen senem ci obilninami, tak ze vyprodukuje vice metanu, nez kdyby tyto suroviny byly rozlozeny bakteriemi a jinymi organismy primo na louce ? Kun neni vepr ani krava.
|
|
|
V americe indiani neměli kone zadne.
V jizni americe po celou, v severni pro skoro celou dobu sve existence.
Dale je na miste pripomenout, ze na louce nejsou anaerobni podminky.
Kun neni vepr ani krava, zatimco krava neni kun ani vepr a vepr neni kun ani krava. Joo!
Travici trakt kone, vepre a kravy, to jsou pekne tri pripady evoluce, coz?
|
|
|
V Jizni Americe meli ty vembloudy s divnym poctem hrbu, kone jen par stoleti, v Severni meli kone cca 500 let. Nevim, jestli se to da brat jako chvilka, ale budiz.
Kun je sice majestatni zvire, nicmene s batuzkem na methan a slauskem pripijenym k travicimu traktu asi tak cool nebude.
Vyhodou je, ze je chutny (nevim, co vohnouti blbnou, konske maso je treba do hamburgeru lepsi, nez hovezi) a i jinak se da zpracovat, treba na lepidlo.
|
|
|
Vzhledem k mnoha tisicovkum let osidleni se mi to tak jevi.
Ono i rozmnozeni koni od vypusteni (uteku) let do pouzitelneho poctu nebylo hned, ne?
V Severni Americe meli ty divne chlupate kravy.
Tak tomu nerozumim.
Tomu rozumim a souhlasim.
|
|
|
Ja to spis beru v ramci casoveho useku, kdy po planete pobihali kone, votuneni na vysoky vykon. Evropa byla osidlena stovky tisic let (modernim clovekem asi 40 000 let), kone tady byli odpradavna, ale ti moderni, pouzitelni pro dopravu, jen par tisic. Amerika byla poprve osidlena nekdy v rozmezi 20 000 - 14 000 let vubec prvnim typem cloveka a kone se tam soubezne s clovekem vyskytovali asi 500 let. V poperu k osidleni kontinentu je v americe meli dyl. Pokud vim, tak kdyz se prvni evropane snazili dostat pres prerie, tamejsi kmeny uz pouzivaly kone bezne. Stejne, jako prasata na floride, sami indiani rikali, ze to bylo jako kdyby prisly kobylky.
Nepamatujes na kravy s plynovam vyvodem bokem a batohem na chytani methanu?
|
|
|
Pamatuji, že jsem tu něco takového četl.
Netuším ale, jak to naroubovat na naše vlákno.
|
|
Ze "Ti" na kolech znecistuji zivotni prostredi vice nez jakeky - koli jiny dopravni prostredek je prokazatekne.
: olejovani retezu, ojete gumu ,poniceny porost ,a v neposledni rade vyrazne vysoka navstevnost urologie,
u buzerant-sko lesb.. strany.
Na miste by bylo zduraznit ,ze puvodne byly cesty budovane pro kone - a bohuzel-bohudik vdecime konim skoro za vse - pokrok ,vzdelani, - proste skoro za VSE.
Cesty byly vyhradne ve vlastnictvi KRALU a SLECHTY
Pokud by i nadale byla ve vlastnictvi "royal family" nikdy by nedoslo k buzeraci ze strany cukraru ,zahradniku a jinych existenci kteri si leci svoje complexly u policie
|
|
Jsem sice cyklista, ale tenhle článek beru. Kdybych to měl vyjádřit slovníkem pana ex-presidenta (o kterém si sice myslím svoje, ale on opravdu není na hlavu padlý): opravdu ale opravdu mi vadí cyklistiku povyšovat na cyklistismus.
|
|
|