D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * 411: Bál jsem se, tak jsem na to šláp'
    Vydáno 29. 07. 2006 (14870 přečtení)

    Už jste taky viděli v protisměru kolonu nasupených řidičů řítících se rychlostí 29km/hod. v zapomenuté "dovolené na silnici (30 km/hod)", v jejichž čele jede Schade 120 s pilotem se smrtí v očích?


    Nemusí to tak být.

    Řekněme si jak, za podmínek, že si všichni trochu pomůžeme, můžeme jezdit všichni rychleji plynuleji a bezpečněji.

    Jednou z nejčetnějších příčin dopravních nehod je podle Ministerstva vnitra nedodržení bezpečné vzdálenosti (Zdroj http://www.mvcr.cz/doprava/nehody/2005/12_2005.pdf ,strana 7).

    Ministerstvo dopravy vysvětluje na stránkách BESIPu (hodí se mi vypsat BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU) co je bezpečná vzdálenost takto:

    Bezpečná vzdálenost je .... Když vozidlo před Vámi mine nějaký pevný bod u silnice (strom, dopravní značku, …), tak Vy k tomuto bodu nesmíte dojet dříve, než za dvě sekundy. ... Jde o rozšířené zjednodušující pravidlo používané již dlouho v zahraničí. Obecně jste povinni dodržovat takovou vzdálenost, na které v dané situaci bezpečně zabrzdíte. Velmi záleží na stavu silnice, počasí, stavu vozidla atd. (Zdroj http://www.ibesip.cz/cs/Bezpecna-vzdalenost/)

    Modří už vědí, ze zákona o přestupcích, části první, §2 Pojem přestupku, že podle odstavce 2 písmena b) Přestupkem není jednání, jímž někdo odvrací nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému zákonem, jestliže tímto jednáním nebyl způsoben zřejmě stejně závažný následek než ten, který hrozil, a toto nebezpečí nebylo možno v dané situaci odvrátit jinak.

    Co je zájmem Zákona o bezpečnosti a plynulosti silničního provozu?
     
    No samozřejmě bezpečnost a plynulost.

    Až sem jsem používal oficiální údaje. Teď přejdu ke spekulaci. Pokud jedu v obci 50km/hod, tj. 13,88 m/s je bezpečná vzdálenost vozu za mnou 27 metrů. (asi 6 délek aut). Jako řidič musím řešit situaci - jak jet rychle, abych dokázal zastavit před osobou, či objektem, který má být zákonem chráněn, a současně, jak ochránit vlastní majetek - vozidlo, před nárazem zezadu. V drtivé většině případů, zatímco žádná osoba ani překážka v dohledu není, vozidlo za mnou je velmi konkrétní a velmi blízko - 4 metry maximálně. To mi PODLE MÉHO SELSKÉHO ROZUMU, dává právo ODVRÁTIT konkrétní hrozící NEBEZPEČÍ a "poodjet". Takové jednání není přestupkem, neboť je pro bezpečnost.

    P.S. Pokud jsme ministr Bublan, nebo jiný 411-hlavoun-fan, můžeme říct, že nás mohli sledovat ;-)

    Takže v praxi:

    Pokud jedeme po obci sami, máme smůlu, není na co se vyml.... pardon nehrozí nám nebezpečí a jedeme pomalu. Jestliže však blíže než 27 metrů za námi jede potenciální šílenec, který (určitě) spí, v zájmu zachování vlastní i obecné bezpečnosti, je lepší šlápnout na plyn a odjet.

    Pro zachování plynulosti, pokud nejedeme zrovna první, nenecháme auto před sebou ujet (nesledujeme tachometr, ale sledujeme okolní provoz, a jedeme v něm plynule). Pokud jsem poslední v řadě a budu změřen, a zastaven, prohlásím, že jde o šikanu, neboť všichni přede mnou v pohodě jeli, zatímco já jsem zastaven.

    Zbývá dodat, že ne vždycky stojí za to jet rychleji, například v okolí škol a v úzkých silničkách bez chodníků spěchá (zvlášť do práce) jenom Husák.


    25.07.2006 -vk-
     
     



    [Akt. známka: 2,81] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 119 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.