D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Pozor na Tupouny a R36!
    (ze dne 28.09.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 28.09.2009 22:01:21     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Čtenářský masochismus..
    Co tenhle článek dělá na D-FENS? Každá zhruba třetí věta svědčí o naprosté demenci autora, přičemž některé perly typu "Podřazuji z pětky na tři, motor na LPG má nefunkční omezovač otáček, odborně ošetřený katalyzátor dělá taky svý" ve mně vzbuzují až soucit..

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 10:33:27     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:Re: Čtenářský masochismus..
    O tvé demenci svědčí tvá druhá a třetí věta tak radši pomlč.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 12:53:47     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Re: Re: Čtenářský masochismus..
    8-P, já měl na zhodnocení kvality článku a utvoření si názoru na něj materiálu dost (až moc). Svůj názor jsem vyjádřil a racionálními argumenty jsem schopen ho obhájit. Narozdíl od Vás.

     
    Komentář ze dne: 30.09.2009 08:20:38     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Bohužel se musím zastat autora, protože z pětky na trojku podřazuji často, skoro vždy když předjíždím. Na motorce pořazuji někdy i z šestky na dvojku, ale to sem nepatří. Benzínový motor totiž ve vyšších otáčkách dává více výkonu, a tak potom předjížděcí manévr probíhá rychleji, což je pro mě žádoucí. A co se týče vykuchaného katalyzátoru - podle toho co mě učili na základce je pístový motor něco jako tlaková pumpa, jenž vyrábí energii rozdílem mezi vysokým a nízkým tlakem. Pokud se tedy u benzínového motoru zbavíme všech překážek ve výfukové části, tlak u výfuku bude menší, a celkový motorový výkon bude vyšší. Proto měly všechny stíhačky v bitvě o británii uřezané výfuky dlouhé maximálně jednu stopu - sice to dělá kravál, ale pár koní (o váze nemluvě) to zachrání. No a co se týče omezovače otáček, že něco nefunguje u motoru na lpg mě opravdu, ale opravdu nepřekvapuje. Nefunkční součástky jsou taková lpg klasika.

    A tak tedy nechápu proč by autor měl být dement...

     
    Komentář ze dne: 30.09.2009 23:58:20     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Ok. Očividně vás můj příklad dráždí stejně jako kolo s naleštěným špičatým sedlem cyklistu.

    K tomu řazení se asi nebudeme vracet, že..

    K těm otáčkám.. v oblasti za 2/3 rosahu otáčkoměru má většina klasických motorů výkonové maximum a po jeho překročení začne výkon poměrně prudce klesat, takže hnaním otáček někam za hranice otáčkoměru si člověk zas tak moc nepomůže - spíš naopak. (nehledě na to, že si koleduje o poškození motoru). Navíc mám pocit, že plavete v problematice výkonu a točivého momentu. Píšete-li, že předjížděcí manévr (rozumím tím zrychlení) probíhá rychleji při vyšších otáčkách, jste na omylu. Pro zrychlení automobilu je zásadní právě točivý moment (tedy de facto síla působící na automobil) - jehož maximum je obvykle kolem 3000 ot./min a nikoliv výkon motoru. Výkon je dobrý pro dosažení co nejvyšší rychlosti.

    Nevím, co vás učili na základce, ale pístový motor určitě nevyrábí enegii rozdílem mezi vysokým a nízkým tlakem. Spíš bych řekl, že je to stroj, který mění chemickou (potažmo vnitřní) energii směsi paliva a vzduchu na mechanickou práci. Podle toho, co píšete o "tlaku u výfuku" si myslím, že poukazujete na nižší umístění spodní isobary na T-S diagramu porovnávacího oběhu tepelného stroje. Tím se samozřejmě zvýší odvedená práce (a tedy i výkon), ale je nutno si uvědomit, že v pístovém motoru nemají tlakové ztráty ve výfukovém potrubí na tlak na počátku komprese žádný vliv. Jedná se pouze o to, že motor musí překonávat tlakové ztráty ve výfuku během výfukové fáze. A tedy čím nižší tlakové ztráty, tím více výkonu je možno použít na pohon kol. (Celkový výkon motoru zůstane stejný!)
    Co se týče vykuchaného katalyzátoru, dokážu si představit, že jsou v něm tlakové ztráty (ve Vaší terminologii "tlakový odpor") vlivem turbulencí i několikanásobně vyšší než v nevykuchaném. V takovém případě je opravdu lepší celý katalyzátor nahradit rovnou trubkou.

    A k té demenci. Možná to bylo příliš silné slovo, ale článek se mi nelíbil už proto, že byl příliš rozvláááááčný, unylý, neoriginální a některých místech opravdu hloupý. Neměl jsem sílu ani chuť se ke všem těm kravinám vyjadřovat, ale několik jich hezky vypíchnul HonzaZZR o pár komentářů níže.

    Howgh.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 01:12:26     Reagovat
    Autor: ray - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Milé DFC zdá se mi, že o motorech a autech toho moc nevíš, nebo možná máš zkušenosti s diesely.

    Pro jistotu jsem vyhrabal záznamy z brzdy a u atmosférického benzinového motoru mám maximum výkonu při 6400 otáčkách a maximum kroutícího momentu v 5200 otáčkách. A krouťák nijak tragicky neklesá ani v 7000 kde je od výrobce nastavený omezovač. Tvůj popis opravdu pasuje lépe na turbochrochty, které většinou mívají otáčkoměr do 6000 otáček, ale nad 3500 se zjevně trápí.

    A co se řazení týče, pohybuji se po našich silnicích občas v autě, které bude mít za tři roky nárok na veteránské značky (pokud soudruzi z Autoklubu něco nezměnili). Je to pětikvalt a na trojku jede 200km/h, takže na dálnici na konci omezení, kde se přejíždí do protisměru a tudíž tam zpravidla je 60ka, pokud chci být opravdu rychlý,řadím za 2. A naopak, když potřebuju z ustálené 130ky zrychlit, trojka je ten správnej kvalt. Teda trojka je správnej kvalt skoro vždycky, třeba na cestě z Klatov do Srní jsem nic jiného řadit nemusel. Tohle je pro změnu přeplňovanej benzin a křivka krouťáku má vrchol okolo 3800 otáček.

    Přeskakování kvaltů není žádná ostuda, když ve městě rozjedu dvojku na 50, šup tam rovnou čtyřku, nebo i podle okolností pětku. Zrychlovat už nepotřebuju a i ten slaboučký krouťák okolo 1200 1500 otáček bohatě stačí na udržování stálé 50. Prostě šetřím. Ale zase při jakékoli potřebě rasantního zrychlení dám dvojku.

    Ale jinak PEACE!

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 02:33:18     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Radši no comment... ale o jedno vás prosím: Natočte video kdy jedete 200km/h na trojku a dejte to na Youtube (i se zvukem!). Garantuji umístění v Top 10 sledovanosti. ;-)

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 07:37:25     Reagovat
    Autor: ray - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Podobná videa po internetu již kolují, i když je pravda, že většinou se jedná spíše o dosažení maximální rychlosti, kterou autorům tento vůz a vlastní strach dovolí.

    Technicky zdatnější čtenář si může vygooglit pilové diagram některých rychlých aut . Tato činnost mu může přinést zjištění, že třeba M5 z roku 1992 (3,8l) jede na trojku více než 160 km/h.

    A teď malý testík: O jakém z nejrychlejších sedanů 90. let jsem psal v minulém příspěvku, když jich bylo vyrobeno celekm 507?

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 07:58:11     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Alpina B10 biturbo

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 08:06:33     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Víš, Punťo...on i můj Citroën C1 velikosti kolečkové brusle jede na trojku 130:
    1 - do 45
    2 - do 70
    3 - do 130
    4 - do 150
    5 - do 170
    vše "tacho"

    Druhý můj stroj jede na jedničku 110 a na trojku 230.

    Myslím, že bys si měl přiložit k podbřišku vlažný obklad.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 11:24:55     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    230 na trojku jó, to asi nebude harlej že ne

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 12:21:41     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Hárleje už mají i převodofku? 8o)

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 14:41:22     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Zklidni hormon, Honzo. Oba dobře víme, že 130 na trojku je reálné u většiny aut. Ale 200 už ne.

    A k tomu druhému stroji - jedná se o normální osobní auto? Neboo.. že by to byl jednostopý sportovní superstroj? ;-) Čili.. jak moc relevantní byl tvůj příspěvek, kromě toho, že sis vyhonil ego? (a kdoví, co ještě..?)

     
    Komentář ze dne: 02.10.2009 19:23:05     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Jsem klidný člověk.

    " Natočte video kdy jedete 200km/h na trojku...bla bla bla"

    Otázka 1: Kde řešíš auto/moto?
    Otázka 2: Chtěl jsi 200 na troku? Dostal jsi příklad "200 na trojku?"
    Otázka 3: Co sis honil ty, když jsi to psal?

    8o)

     
    Komentář ze dne: 02.10.2009 20:15:54     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Jsem klidný člověk. No LOL, ještě napiš "nikdy nemuvím sprostě" :-D

    Otázka 1: Kde řešíš auto/moto? Zkus si ten thread projít celej, třeba to tam objevíš. A pro příště, když nemáš ani páru, o čem je v diskuzi řeč, tak se do ní nezapojuj.

     
    Komentář ze dne: 04.10.2009 13:06:52     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Nevtírej se, cykloune.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 11:40:17     Reagovat
    Autor: osmpé - osmpé
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    no myslím že ses odstřelil sám. točivý moment je mi celkem u šípku, protože vím že největšího zrychlení v autě dosahuji mezi 4000 a 6000rpm. Na motorce mám dokonce nějaký ventil co zdvojnásobuje výkon či co, a ten se otevírá v 8000rpm - jinými slovy moje motorka má největší krouťák mezi 8000 a 11000 otáčkami. Pak už je jen červená.

    No a na závěr: Jestli chceš tvrdit že "pístový motor určitě nevyrábí enegii rozdílem mezi vysokým a nízkým tlakem", tak jsem zvědavý jak se popereš s tímhle.

    Pohádka o pístovém motoru:

    Protekl benzín karburátorem a smísil se se vzduchem. Spolu potom došli až do pístu. V pístu je byli zapáleni, explodovali, a dali vzniknout ohromnému tlaku. A tento ohromný tlak zatlačil na píst, a píst pohnul celým autem. Ale nebojte děti, všechno to dobře dopadlo...

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 12:24:04     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Aha...V-Max od Námahy, co? 8o)

    V pohádce šel myslím kuvjat se vzduchem do válce, kde si zapálili a zatlačili na píst... ale nechci se hádat. přeci jen už jsem pohádkám odrostl. 8o)

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 14:46:40     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    V pořádku. Nechte točivý moment u šípku, běžte si číst pohádky (nebo jinou literaturu odpovídající vašemu intelektu) a zapomeňte na tuhle diskusi..

     
    Komentář ze dne: 04.10.2009 12:50:59     Reagovat
    Autor: Ic3g3org3 - Ic3g3org3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Točivý moment je ukazatelem pro pružného zrychlení, tedy pohodlí zrychlit bez podřazení. Není náhoda, že se u závodních speciálů moc často krouťák ani neuvádí, je to totiž zbytečné. Závody se jedou ve vysokých otáčkách, kde je důležitý nárůst výkonu. Točivý moment ne v širokém spektru otáček "téměř" lineární, což výkonová křivka u benzínového motoru rozhodně není.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 15:57:10     Reagovat
    Autor: JK - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    1. Výkon auta jde poměrně přesně ze zrychlení spočítat, viz:

    www.physicsforums.com/showthread.php?p=2373159

    Problém se může zdát jen použití akcelerometru, ale ten se dá taky nahradit výpočtem

    2. Výkon motoru v maximálních otáčkách většinou omezuje elektronika zkrácením doby vstřiku, pak dojde k vypnutí vstřiku úplně. Toho využívají chiptuneři, kteří upraví mapu a při maximu otáček stříkají fest bez ohledu na lambda poměr (spotřebu a Bursíka), což výrobce nesmí.

    3. Můj LPG motor má systém autonomní a nezávislý na původní elektronice, i když má mírné úpravy, smrdí rozhodně míň než moje Š120, se kterou jezdím po poli .

    4. Výpočet výkonu motoru z dráhy a zrychlení

    Teorie:

    www.roomd113.com/TAKS%20NOTES/Objective%205%20Momentum%20Acceleration. pdf

    Praxe:
    ecomodder.com/forum/showthread.php/decent-acceleration-calc-9487.html

    Jistě, zrychlení závisí na kroutícím momentu, druhá věc je při jaké rychlosti se děj odehrává. Laicky řečeno, Octávka při 100 km/h už nebude zrychlovat jak moje Alfa V6 210 k, i kdyby měla turbonaftový motor s červeným i 130 k (prakticky ověřeno, teprvá uvažuju zdali se už vyplatí řadit trojku). I když jsem ochoten připustit, že na semaforech mi to natře, samozřejmě domachruje až se mi roztočí turbo, kroutící moment mám tuším nižší, zato otáčky můžu honit v pohodě lehce přes 6000. Dvojka se dá solit ke 120, trojka určitě přes 160, ale tam už vzhledem k rychlostním limitům nemá význam motor vytáčet. S motorem nad 150 k nemá smysl řadit rychlosti postupně. Řadím pokud motor točím s meziplynem, samozřejmě.

    PS. Jezdím Passátem, aby mě nelákalo se s kokoty honit, alfa má duši a leccos si nenechá líbit, proto stojí raději v garáži, obtěžovala mě permanentní křeč v levé noze.
    Díky všem za morální podporu, super jsou příspěvky Honzy ZZR, jak dělí lidi na ty co umí a mají mě fakt dostalo :)


     
    Komentář ze dne: 03.10.2009 08:02:53     Reagovat
    Autor: xxx@xxx.xx - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Mna by zaujimalo, kde ten tocivy moment chces merat, resp. ku ktoremu miestu v aute ho priradis. Ci je to na klukovom hriadeli motora, za stalym prevodom, na vystupe z prevodovky, alebo na kolesach.
    kedze plati: vykon=moment x otacky
    To, co pohana auto je len a len vykon.

    Zrychlenie nezavisi len od tociveho momentu motora. Jednosmerny motor ma teoreticky nekonecny moment pri nulovych otackach a navzdory k tomu trolejbusy nerobia stovku pod 3 sekundy. :-)

     
    Komentář ze dne: 03.10.2009 11:34:55     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Částečně máte pravdu. Opravdu závisí na tom, kde se kroutící moment měří. To je jasné. Ovšem spíše než výkon = moment x otáčky by pro zabránění zmatků bylo lepší psát výkon = moment x úhlová rychlost.

    Bavíme-li se o místu za převodovkou, roste úhlová rychlost s násobkem převodového poměru a moment je zase třeba převodovým poměrem vydělit. Výkon je konstatntní. Takže.. na čem opravdu záleží při akceleraci je jen a pouze kroutící moment na kolech.
    Uznávám, že dokud je možno řadit, bude vlivem zpřevodování vyšší krouťák na kolech při vyšších otáčkách, ALE jen do určitého okamžiku, kdy křivka závslosti kroutícího momentu na kolech na rychlosti pro daný převodový stupeň protne křivku pro vyšší převodový stupeň. Klíčový je stupeň limitace. Například u Octavie 1,8TSI se otáčky, za které už nemá cenu jít pohybují kolem 6500 min-1.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 11:28:27     Reagovat
    Autor: px30 - px30
    Titulek:Re: Čtenářský masochismus..
    Co tu dělá tenhle článek nevím, asi byl publikován jako všechny ostatní. Perel tam moc nebylo - to, co považujete za perlu (podřazení z 5 na 3) je naprosto normální způsob jak za určité rychlosti rychle zmizet. Passata nemám, u mého vozu je trojka docela dlouhá, takže pokud si spokojeně brumlám na pátý rychlostní stupeň mezi 80 a 130 km/h a přiřítí se hovado popsané v textu, je podřazení na trojku a pokus o zmizení asi to nejlepší, co se dá udělat. Teda soudě podle autorových zkušeností možná není :-)

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 12:49:19     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Těsně vedle. Podřazení z 5 na 3 samo o sobě za perlu nepovažuji - za určitých (poměrně vzácných) podmínek se dá pochopit. Ovšem odstranění omezovače otáček a "odborně ošetřený" katalyzátor jako prostředek zvýšení hnací síly jsou donebevolající nesmysly.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 13:04:25     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Vykuchat katalyzátor = snížit tlak (odpor) ve výfuku + získat další expanzní komoru. To celé dá s použitím propustnějšího filtru dohromady 2 věci:
    1) motor jde lépe do otáček
    2) zvětšení objemu výfuku vylepší průběh kroutícího momentu
    Odstranění nebo přeprogramování omezovače pak má vliv na výkon, protože třeba motor s lehčími ojnicemi a písty můžeš díky zmenšeným setrvačným silám soustavy pustit třeba o 1000ot/min vejš.
    Nevím, co v tom vidíš za nesmysly, protože tohle je běžná praxe i při amatérských závodech.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 13:39:36     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Vykuchání kalyzátoru nepovažuji za "odborné ošetření", o snížení tlakových ztrát by se dalo pochybovat (záleží na konkrétním zásahu) a získáním expanzní komory na místě katalyzátoru těžko zvýšíte účinnost motoru.
    U závodních speciálů samozřejmě nepochybuji, že za cenu drastického snížení životnosti je možné motor vybičovat k vyšším výkonům, ale u klasického osobního automobilu to považuji za nesmysl.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 12:35:24     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Vykuchání katalyzátoru je uvolněním průchodnosti výfuku o jehož účinku na výkon ve vyšších otáčkách pochybuje akorát analfabet.
    Získáním expanzní komory dosáhneš zvětšení objemu výfuku, který tak pojme více plynů, které se ve větším prostoru stlačují méně - zase je ve hře tlak v potrubí.

    Závodní speciál? Co to je?
    Mám tyto úpravy v civilním stroji a opotřebení nevyakazuje po 80 000km ani 1/3 servisních limitů. Výkon jsem před 55 000km zvýšil o nějakých 8% - ze 114k na nějakých 124k.
    Máš v tvé teorii něco špatně.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 16:21:05     Reagovat
    Autor: DFC - DFC
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Dobře no, asi nemá cenu tě přesvědčovat, že u výfuku nejde o to, aby pojal co nejvíc plynů, ale o to, aby měly plyny co nejsnažší cestu ven. Když jim do cesty postavím prázdnou krabici od katalyzátoru, opravdu v ní dojde k expanzi (což je dobré třeba proto, aby výfuk "nestřílel"), ale ke snížení tlakových ztrát to určitě nevede. Představ si, že bys měl fouknout do 5m dlouhé rovné trubky a potom do stejně dlouhé série třeba 15 na sebe navázaných prázdných krabic od katalyzátorů (včetně zúžení). Čím by asi vzduch proudil snáze?
    Samozřejmě se nabízí varianta, kdy je expanzní komora ve výfukovém potrubí umístěna hned u motoru. Dokážu si představit, že ta výkonu dokáže pomoci, neboť není třeba urychlovat plyny v celém potrubí a tato komora slouží jako tzv. "větrný kotel", jestli ti to něco říká. Ale mít expanzní komoru v místě katalyzátoru, tedy u samého konce potrubí, je podle mě blbost.

    Závodní speciál je stroj, který je upraven speciálně pro závody. Je-li výkon zvýšený o 8%, tak to asi nebude úplně vončo.. a propos - dosáhl jsi toho 8% zvýšení jen a pouze odstraněním omezovače otáček a vykucháním katalyzátoru? (nebo je ve hře i poštelování ECU) Protože to je meritem celé věci.

     
    Komentář ze dne: 02.10.2009 07:18:21     Reagovat
    Autor: JK - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Expanzní komora přímo u motoru je hovadina, trubka je žádoucí, protože když se zavírá výfukový ventil, už bývá otevřený sací ventil a setrvačností výfukových plynů dochází k rychlejšímu nasávání směsi. Všechny auta, se kterými jsem měl tu čest jezdit měly za katalyzátorem expanzní komoru. Stačí se podívat na stránky, zabývající se prodejem výfuků, nad 150 k mají takto řešený výfuk téměř všechny auta. Zadní tlumič rozhodně průchozí trubka nebývá, snad jen u tuningových tlumičů bývá průchozí trubka s navrtanýma dírama, kde zřejmě nejde o tlumení energie plynů, ale o hustý zvuk.

     
    Komentář ze dne: 03.10.2009 11:17:01     Reagovat
    Autor: bmp - bmp
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Ale mít expanzní komoru v místě katalyzátoru, tedy u samého konce potrubí, je podle mě blbost.

    Samozrejme, ze je to blbost, protoze katalyzator se zasadne nachazi na opacne strane vyfukoveho potrubi, a sice co nejblize u motoru :)

    Co se tyce celkove konstrukce vyfuku, problematika neni tak jednoducha, jak by se na prvni pohled mohlo zdat.

    Bavime-li se o atmosferickem benzinovem motoru, nema nejmensi smysl upravovat seriove vyfukove potrubi, protoze vyrobce pri jeho konstrukci hledel na co nejnizsi vyslednou hlucnost a emise, vyrobni cenu + je samozrejme optimalizovany, aby co nejlepe pracoval s "kratkymi" vackami, ktere zajistuji dobrou objemovou ucinnost motoru v nizkych otackach, bouzel na ukor tech vysokych.
    Vysledny design ma tedy kratke svody od jednotlivych kanalu, ktere vyustuji co nejkratsi cestou do katalyzatoru a nasleduje jedina trubka, ktera odvadi spaliny dale do serie ruznych tlumicu.
    To je zly sen kazdeho nadseneho ridice vozu s atmosferickym motorem :)

    Mate tedy pravdu, ze nema valny smysl tocit seriovy motor k hranici cerveneho pole otackomeru, nedej boze az za nej, protoze tam uz potrebny tocivy moment neni prave kvuli restriktivnimu vyfuku a protoze "kratka" vacka uz do valce proste vic vzduchu nepusti.
    Tuhle tupost ve vysokych otackach uz nespravi ani zadny chiptuner, protoze obohacenim smesi a zvetsenim predstihu lze dosahnout zlepseni jen v radu jednotek procent, coz je plivnuti v mori.

    Kdo tvrdi, ze u atmosferickeho motoru jen preprogramovanim ridici elektroniky zvysi vykon o vic nez 10%, ten lze.
    Bohuzel, mraky lidi mu na to skoci :(

     
    Komentář ze dne: 03.10.2009 12:24:29     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    "...nema nejmensi smysl upravovat seriove vyfukove potrubi, protoze vyrobce pri jeho konstrukci hledel na co nejnizsi vyslednou hlucnost a emise, vyrobni cenu + je samozrejme optimalizovany, aby co nejlepe pracoval s "kratkymi" vackami, ktere zajistuji dobrou objemovou ucinnost motoru v nizkych otackach, bouzel na ukor tech vysokych."

    Výfuk má cenu upravovat právě proto.

    "...tocit seriovy motor k hranici cerveneho pole otackomeru, nedej boze az za nej, protoze tam uz potrebny tocivy moment neni prave kvuli restriktivnimu vyfuku a protoze "kratka" vacka uz do valce proste vic vzduchu nepusti.
    Tuhle tupost ve vysokych otackach uz nespravi ani zadny chiptuner, protoze obohacenim smesi a zvetsenim predstihu lze dosahnout zlepseni jen v radu jednotek procent, coz je plivnuti v mori."

    Pokud chci, aby aparát dosáhl vyšší rychlosti, musím mu dát dost výkonu a tedy nejen více paliva, ale i více kyslíku obsaženého ve vzduchu. K tomu vede cesta třeba přes náporové sání a propustný filtr. Sériový stupeň plnění není žádné dogma, bratře 8o)

     
    Komentář ze dne: 03.10.2009 12:48:49     Reagovat
    Autor: bmp - bmp
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Naporove sani a propustny filtr mozna ma smysl na motocyklu, ale u auta na nejake to bezne blbnuti bych s tim cas a penize neztracel.

    Nemluvim samozrejme o pripade, kdy je aparat z fabriky natolik "optimalizovany", ze soudnemu cloveku ten zprasek neda spat, ale jinak jsem se nesetkal s pripadem, kdy by usili vynalozene na upravu saciho traktu pred klapkou odpovidalo dosazenemu vysledku

    "Výfuk má cenu upravovat právě proto."

    Ja vzdycky rikam, ze vyfuk a zapalovani by se melo delat az na konec, protoze nema cenu stavet super vyfuk na motor, ktery ma seriovou kratkou vacku, aby to tahlo vocpoda a zaroven je nesmysl zabit tocivy motor seriovym vyfukem, nebo nejakym jeho derivatem, kdy se do toho hrabne az za katem.

    Jsem bohuzel s timto nazorem ponekud osamocen, protoze je mnohem jednodussi nabastlit na seriove auto dozadu "ladak", nechat to chipnout a pak lhat sam sobe, ze to v otackach jede jak drak, pritom to dela jen vetsi kraval :)

     
    Komentář ze dne: 03.10.2009 13:07:45     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Já si právě myslím, že jednoduché je efektivní, proto je dle mého názoru otevřený filtr (zvýšený průtok) věci jen ku prospěchu. Pokud s tím zkombinuješ otevřený výfuk, dostaneš nějakých 6-8% výkonu navrch+vylepšení průběhu krouťáku, pokud jdeš cestou kompromisu a stále máš na paměti, že s tím chceš jezdit hlavně po silnici. Ostré vačky s delším zdvihem je pak už vyšší level a není to nijak triviální věc. Pokud srovnáš cenu takové úpravy a výsledek, jsi nebezpečně blízko tomu, čeho lze dosáhnout úpravou míchání směsi.
    Já osobně si myslím, že je lépe jít od jednoduchému ke složitějšímu, obzvlášť, když vychytáváš jen drobné mouchy, ale jinak jsi s celkem spokojen.

    Samozřejmě souhlasím s tím, že minimálně 50% strojů, aut nebo motorek, jede o dost hůř než by jeden čekal, když je napřed jen slyší. 8o)

     
    Komentář ze dne: 03.10.2009 13:52:01     Reagovat
    Autor: bmp - bmp
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Tak to mame pristup presne opacny :)
    Ja vzdy postupuji od sloziteho k tomu nejjednodussimu, nebot je mnohem snazsi prizpusobit jednoduche veci tem slozitym, nez naopak a rekl bych, ze je to nakonec i levnejsi, a hlavne vysledky jsou potom dle meho nazoru lepsi :)

    Co se tyce tech propustnych filtru, rozhodl jsem se kdysi davno jit na to "vedecky" a sestrojil jsem si z tenke trubice naplnene vodou a PVC hadicky jakysi podtlakomer a timto aparatem jsem meril hodnoty podtlaku v jenotlivych castech sani.

    Takhle se mi podrailo identifikovat jednotliva a uzka mista v systemu a nasledne jsem je votunil tak, abych vznikly podtlak co nejefektivneji eliminoval.

    Vysledkem bylo zpravidla to, ze jsem vyhodil veskere vedeni vzduchu pred a za airboxem, a vyrobil nove, pricemz nebylo uplnou vyjimkou, ze se mi v pripade pouziti naporoveho sani podarilo omezit podtlak v sani pred klapkou na nulu, obcas se dokonce vyskytl i mirny pretlak.

    Vedlejsim produktem tohoto badani bylo zjisteni, ze sportovni bavlnene filtry jsou jen dosti draha hracka, ktera je ovsem celkem k nicemu, protoze v pripade dobre udelaneho sani se instalaci sportovniho filtru podarilo snizit podtlak za filtrem v tom nejlepsim pripade o jednotky procent, v tom nejhorsimpripade nebyl mezi papirovym a bavlnenym filtrem rozdil vubec zadny.

    Tolik jen k tem filtrum :)

    Co se tyce vyfuku, tak tam se urcite shodneme na tom, ze nejlepsi vyfuk je takovy, u ktereho kdyz se do koncovky zasune drat, tak se zastavi se az o vyfukovy ventil :D

     
    Komentář ze dne: 05.10.2009 07:28:14     Reagovat
    Autor: JK - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    To je pravda, ale každý motor je jiný. Jezdil jsem s firemní felícií 1.6, jezdila dobře, ale opravdu nemělo smysl motor poslat do otáček nad 4500, měla ohromný krouticí moment (vzhledem k hmotnosti), poprvé jak jsem s tím jel jsem na to nebyl připravený a "zaskákal jsem si". Naproti tomu služební oktávka 1.6 krouticí moment v nízkých otáčkách nemá vůbec, ve vysokých jede jak motorová pila, i když výkon pašíka nemá, na pětku mastí sakra rychle. Pašík má jak krouťák tak mu neklesá moc výkon i při mírném přetočení. Má dokonce i náporové sání v přímo od výrobce, zjistil jsem to, když jsem měnil kdysi předek po srážce se srnou. Slabší modely měly sání trošku jinak, byl celkem kumšt správné sání sehnat

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 23:19:58     Reagovat
    Autor: spc - spcxxx
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Pan ma ciastocne pravdu

    -vykuchany kat ide lepsie ako zapchaty, no nie lepsie ako novy... dovodom je vznik turbulencii v plynoch pri prechode rozsirenym miestom bez restriktora

    Prostriedkom na zvysenie vykonu je nahradenie katu rurou - nedochadza k turbulenciam a spetny tlak je skutocne znizeny -> co vsak pomoze len vo vyssich otackach, v nizkych moze aj uskodit

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 13:50:25     Reagovat
    Autor: px30 - px30
    Titulek:Re: Re: Re: Čtenářský masochismus..
    Odborné ošetření KAT bych viděl jako sundaný katalyzátor - spousta lidí to dělá. Odstranění omezovače je diskutabilnější, nicméně k této praktice sahají i výrobci - motor v mém Fordu má redline posunutou o pět set rpm oproti sérii a to už z továrny. Další podobnou záležitostí je zaslepení EGR ventilu, výměny svodů a tak dále. Rozhodně jsou to rozumnější úpravy vozu (až na ten omezovač - do toho já bych nešel) než vyvoněné tuňafky s křídlem od jumba :-)

    K článku samotnému jsem chtěl podotknout jenom to, že krásně (byť rozvláčně) popisuje vývoj normálního člověka, který se snaží na silnici neškodit. A to vývoj od víry v heslo PaCh až po brutální vystřízlivění při třech bodech z donucení.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 12:32:32     Reagovat
    Autor: Emanuel - Emanuel
    Titulek:Re: Čtenářský masochismus..
    Z článku jsem pochopil, že autor není podnikatel a podnikatele nemá rád, protože podnikatelé jezdí jako prasata. Dost ubohý hodnocení.

    Komentář ze dne: 28.09.2009 22:04:10     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:existuji zpusoby
    1. Mel jste to hnat do spravniho rizeni a zkouset to uhrat na §2/2 z.c. 200/1990 Sb., odvracel jste nebezpeci. Tohle jste mel tvrdit i policistum. Svedci, co jeli v tom pravem pruhu, by se urcite nasli, myslim, ze tu Honza ZZR nedavno vypravel, ze v tom pravem pruhu zrovna jel a cele to videl...

    2. Nejsem si jist, ze pravdepodobnost, ze nefunkcni servo zpusobi nehodu, je nejak zasadni. Mel jsem auto s adaptivnim servem (francouzske), ktere fungovalo, jak se mu zachtelo (to servo. I kdyz to auto obcas taky...) Nekdy byl volant mekkoucky i pri vysoke rychlosti, jindy nahle stvrdnul i pri jizde nizkou rychlosti. Navic pri jizde vysokou rychlosti s tim volantem obvykle moc netocite (pokud ano, delate s autem kotrmelce), cili to servo neni zase tak moc potreba.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 22:26:41     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: existuji zpusoby
    Přesně tak. Všechno jsem viděl a úplně přesně si to pamatuju. Navíc jsem jel s družkou nebo se sestrou...to je náhodička - dva svědci.
    Mám na takové příhody set-sakramentský štěstí, no... 8o)

     
    Komentář ze dne: 30.09.2009 12:26:43     Reagovat
    Autor: THUD - thud
    Titulek:Re: Re: existuji zpusoby
    To jsou mi náhody. My jsme jeli hned za váma autobusem plně naloženým roztleskávačkama a mnou jako kaučem ;-)! A viděli jsem to všichni. Však taky řidič musel jet chvilku smykem, abysme se dopředu mohli dívat bočníma okýnkama!

     
    Komentář ze dne: 30.09.2009 16:19:29     Reagovat
    Autor: rzx - rzx
    Titulek:Re: existuji zpusoby
    Kamarad ma ford mondeo st220 a pri nahlem vypadku serva pred najezdem do pravotocive zatacky na 4 proudove ceste [2 tam, 2 zpet], skoncil v protismeru stat u svodidel.

    Zatocit volantem bez funkcnho serva samozrejme dokazal, ale to prekvapeni ho zcela zmatlo a podle jeho slov si nejdrive myslel, ze ma defekt LP. Ja takovou zkusenost nemam, ale pocitam ze to prekvapeni bude zasadni.

     
    Komentář ze dne: 30.09.2009 16:34:43     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: existuji zpusoby
    Me to poprve samozrejme take prekvapilo, ale to snad neni duvodem k tomu zpusobit nehodu nebo "skoronehodu".

    Komentář ze dne: 28.09.2009 22:24:03     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Několik drobných výhrad:
    1) Autor soudí, že se nepřipletl do žádné nehody JEN protože nemá agresivní povahu a "dodržuje"?
    2) Není trochu schizoidní vysvětlovat synovi, že se nemá zlobit na lidi, kteří mu křivdí...ale jinak být spokojen s policejní prací?
    3) Z čeho autor soudí, že doba je šílená?
    4) Motorkáč (ať už je to název pro cokoliv), je motorkáčem, když mu několikrát seberou papíry?
    5) WTF: "fašistická helma s rohama"?
    6) Rychle jedoucí motocyklista riskuje? Není možné, že riskuje jen v očích toho, kdo na motocyklu nikdy pořádně nejel?
    7) ovk@mvcr.cz je "dvoustupňový" institut. Napoprvé pošlou každého do řiti, ale napodruhý, když se jim dodá dost věcných informací + povídání o tom, že věc lze také řešit ofiko dotazem podle zákona o poskytování informací, se tím zabývá už někdo další.

    Doufám, že se autor poučil a příště nebude synovi vymlouvat, že policajti jsou jen hovada, která by se jinde jen stěží uživila.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 22:46:06     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Několik drobných výhrad:
    ad 6) Asi tak. Nejak si nedovedu predstavit komfortni (ve vsech ohledech, tedy vcetne rizika) jizdu na motorce, pri ktere musim neustale hlidat prostor za sebou a vedle sebe, jestli me nejaky plne nalozeny polsky bratr s navesem nehodla predjizdet. Absurdni...

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 22:52:26     Reagovat
    Autor: Label - Label
    Titulek:Re: Re: Několik drobných výhrad:
    To potvrzuje i psycholog Jeroným Klimeš. “Je pro ně obrovským zážitkem mít pod sebou 150 koní, dává jim to pocit síly a převahy nad ostatními. Riziko si v tu chvíli neuvědomují,” upozorňuje Klimeš.
    Motorkáři do třiceti let podle něj nedokážou odhadnout své možnosti. Ale mrtví jsou už i mezi zkušenými jezdci.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:20:07     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Ja to ale nemyslel ironicky.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:29:32     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Label taky ne 8o)

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:20:52     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Prima.
    Kolik toho pan Klimeš najezdil?
    Platí to univerzálně nebo jen na kluky?
    Existuje možnost, že někdo jezdí na motorce stajným tempem jako kdyby jel autem?
    Jak pan Klimeš třídí zkušené a nezkušené?
    Není možné, aby byli i zkušení zabiti při nehodě, které nemohli zabránit i když jeli podle předpisů?
    Jak ví pan Klimeš, kdo a jak umí/neumí odhadnout své možnosti?

    Neví pan Klimeš i to, kam jsem si dal ty moirový fusakle, co jsem dostal od sestry minulý vánoce? Když tak jezdím s tím pocitem nadřazenosti a neschopností vykoumnout hranici svých možností, bývá mi už po ránu ziminka na nohy...i když...30 mi už bylo, tak už jsem vlastně fpoho. 8o)

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:22:14     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    To byly urcite fasisticky fusekle, ze jo?

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:27:55     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Jasně. Byly modrý s bílou a černou...modrá je nová červená, to každej ví...a nová - jako "neo"...no a neo-červená, bílá a černá - barvy vlajky 3. říše...a nacismus a fašismus - to je stejný, ne? ftelevizi to taky řikaj... 8o)

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:31:57     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    No, hlavne ci je cerno-bilo-cervena trikolora?

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:33:47     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Bismarckova Německa?

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:39:06     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Jo. A taky Wilhelmova a krome toho NPD.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 22:57:04     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Několik drobných výhrad:
    ad 5) Autor myslel zřejmě přilbu Wehrmachtu s přimontovanými rohy a brutálně pochromovanou. Nosí to hlavně drsní motorkáři na hustých čoprech, co si hrají na Hell Angels :-).

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:14:09     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Aha todle...to je ale dávno z plastu, vč. těch pochromovaných 8o)

    Stále ale nevím, jak může být helma fašistická...tedy pokud nesnímá myšlenky nositele a neposílá je přes antény v "paroží" na ústředí policie ke kontrole a k případnému postihu za ideozločin.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:16:54     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Ta prilba propaguje fasismus uz jen svym tvarem, to nevis? :-)

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:23:25     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Aha...takže němečtí hasiči jsou do jednoho neonáckové a měli by je všechny propustit 8o)

    www.salzgitter-aktuell.de/mm/Feuerwehr2003-0.JPG

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:34:40     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Touché!

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:23:29     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Dalo to práci, ale jednu fašistickou helmu jsem Ti našel:

    www.usmbooks.com/images/MussoliniStory/BM1.jpg

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:25:06     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Krásná. Děkuji!
    Škoda, že se mi motorka nehodí stylově k tomu kohoutímu peří...i když...která se hodí, že?

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:29:59     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:32:45     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    To ne, děkuji. Ta má na mne moc ostrý brzdy a futuristický design. Jsem tradicionalista.

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:38:42     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    No když je tohle moc futurustické, měl bych jednu z roku 1903. Akorát že vypadá skoro... skoro jako... ne, to se nedá vyslovit, skoro jako co vypadá!

    catalogodemotos.com.ar/L-M/images/Laurin-Klement-1903_jpg.jpg

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:40:25     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    jako KOLO! :-)

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 16:33:18     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Jestli vono to nebude tím, že první motorka vznikla přiděláním motoru na bicykl. Každý motorkáč je tak vlastně zároveň cyklistou ;-)

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 16:36:21     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Že se na to tenkrát raděj nevysrali :p

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 17:00:54     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Ano, to je častý omyl. Je to stejně zcestné jako tvrdit, že jsme všichni "lovci a sběrači", přičemž polovina lidí neví, jak vypadá koza a z rostlin znaj jen banán a vánoční stormeček.

    Bicykl je na nižším stupni průmyslové evoluce a jeho ovládání je úplně jiné než ovládání jízdního kola i když má také 2 kola a řídítka. K motocyklu je bicykl ve stejném postavení asi jako šlapací autíčko k libovolnému kabrioletu - obé má také 4 kola a volant, ale na jedno není třeba umět ani číst a na druhé není právě snadné našetřit.





     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 17:24:20     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Bicykl je na nižším stupni průmyslové evoluce a jeho ovládání je úplně jiné než ovládání jízdního kola?

    Člověk se každou chvíli dozví něco nového ;)

     
    Komentář ze dne: 04.10.2009 18:37:20     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    No ano.
    Porovnej:
    - brzdy: Na motorce vpravo přední, ruční, vpravo zadní, nožní...kolo má zadní vpravo a přední vlevo...nelze brzdit motorem
    - řízení: Na kole, díky malým setrvačným silám v běžných rychlostech, nelze použít řízení "kontra" - tlak na levé řídítko má za následek sklápění vlevo.
    - těžiště motocyklu je níže než těžiště jízdního kola
    - smyk na jízdním kole lze korigovat jen velmi omezenými způsoby (nelze např. přidat plyn) právě kvůli těžisti a podvozku, který mají všechny motocykly odpružený.

     
    Komentář ze dne: 30.09.2009 19:44:49     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    A co tahle mašina?
    Pokud se nelíbí pouštní barva, tak má ještě zelenou a strakatou. ;-)
    Prý se dají použít i díly z druhovýroby (USSR)

    http://www.waldsteinia.wz.cz/images/technika/bmw.jpg

     
    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:30:18     Reagovat
    Autor: ... - ...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 16:05:08     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    Znal bych jednoho co jezdil s tou origoš černou plechovou a tu orlici přelepil samolepou (aby ho nenařkly s propagace nacismu) měl k tomu i origoš kožený kabát.

    Nad funkčností tý helmice při havárii nechci domyslet.

     
    Komentář ze dne: 30.09.2009 08:26:41     Reagovat
    Autor: osmpé - osmpé
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Několik drobných výhrad:
    alespoň to odrazí kulku z nějaký malorážky, když na to přijde :-)

    Komentář ze dne: 28.09.2009 23:10:08     Reagovat
    Autor: Tlustej - Tlustej
    Titulek:
    Nesoudím jednotlivce, soudím skupinu. Policisté jsou jako skupina pouhá sbírka hovad, opilá vlastni mocí, dodávanou jim jinou skupinou - hovady zvolenými, pro která pravidla nemají význam.

    Já Václava NE-CHCI, já tam Žižku CHCI!

    Komentář ze dne: 29.09.2009 08:14:32     Reagovat
    Autor: kajencik - kajencik
    Titulek:R36
    Já to zase tak neřeším, těchto pasátů zase tak moc nejezdí a i zepředu se dají docela dobře poznat, ještě jsem ho v akci nepotkal, ale kdybych takovýto passat uviděl na dálnici prostě těch 130 chvíli pojedu. A na vyblikávání reaguji pouze mírným zrychlením a zařazením se do pravého pruhu, tedy pokud si nejsem jist že auto které machruje má výrazně nižší výkon.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 11:02:05     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: R36
    Moc jich není, ale třeba jedinej olomoucke operuje na takovým kusu dálnice, který projede v jednom směru max za 45 minut (Přerov - Hranice na Moravě)...a z daného úseku si samozřejmě nevybírá místa, kde na nájezdech za zatáčkou nejsou připojovací pruhy a je důležité jet jako člověk, ale místa, kde je rozhled na 2 km dopředuse dá bez rizika jet 300.

    Zepředu ho poznáš možná na parkovišti, ale v zrcátku ani omylem. Na změření mu stačí 1,5 sec., takže až si ho všimneš, jsi v tom.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 11:47:10     Reagovat
    Autor: px30 - px30
    Titulek:Re: Re: R36
    Jo jo - přesně tak - z vlastní zkušenosti a stylu jejich "lovu" se dá bezpečně poznat zezadu do rychlosti 160 km/h, protože na kořist čeká povětšinou v těsném závěsu za kamionem. Ve zpětném zrcátku jsem to ještě nepotřeboval a doufám, že potřebovat nebudu, protože si myslím, že nebudu mít šanci.

    Maximálně by se možná dalo spoléhat na prudké vyjetí zpoza náklaďáku, ale pokud mi dají dištanc, budou bodiky mínus.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 17:20:06     Reagovat
    Autor: VirtualCZE - VirtualCZE
    Titulek:Re: Re: Re: R36
    Pokud se řidič věnuje provozu, tak ze zadu (když je dojíždíš) není problém poznat R36 ani v noci a téměř bez ohledu na rychlost. Prostě pokud předjíždíš hodně rychle Passat s posádkou ve žlutejch vestách, je lepší zvolnit.
    Problém je když si tě vyhlídnou z odpočívadla nebo nájezdu apod., pokud se v noci blíží xenony, většinou paranoidně vypínám tempomat...

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 17:36:53     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: R36
    Kameru mají i vzadu. Opatrně s tím dojížděním:).

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 21:41:31     Reagovat
    Autor: VirtualCZE - VirtualCZE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: R36
    Jenže z principu měření nemohou nahávat "mezi pruhy" a zjednodušeně řečeno musí srovnat rychlost svoji a oběti. Typický zásah pak vypadá tak, že oběť předjede nepovolenou rychlostí R36 jedoucí cca. 110km/h v pravém pruhu, ten se celkem poklidně vydá za ní, pak jí natočí a za chvíli s diskotékou kasíruje v odstavným...

     
    Komentář ze dne: 04.10.2009 17:15:56     Reagovat
    Autor: Ic3g3org3 - Ic3g3org3
    Titulek:Re: Re: R36
    To není pravda. K platnému změření je potřeba 10s (možná 8s) dlouhé video. Ne jako fotka u laserových pušek stojících za stromem vedle značky [Neobydlená vesnice]. Zrovna zítra jdu odevzdat ŘP, tak si to video zkouknu ještě jednou :-D

     
    Komentář ze dne: 04.10.2009 18:24:48     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: R36
    1,5 sec. je minimální doba po kterou s obětí musí držet rychlost. Je to v technických omezeních zařízení namontovaného v autě.
    To, že natočí 10 sec. je jejich věc, ale technika je jinde.

    Komentář ze dne: 29.09.2009 08:43:04     Reagovat
    Autor: Sedrik - Sedrik
    Titulek:Agent Provokatér
    Institut Agenta provokatéra není v právním řádu ČR zakotven, protože ČR je vázána Úmluvou o ochraně lidských práv a svobod - podle výkladu této Úmluvy prostřednictvím ESLP by bylo používání Agenta Provokatéra zásahem do práva na spravedlivý proces.
    Vzpomínám si, že nám v semináři trestního práva pedagog vysvětloval, že by nebylo fér například poštvat na úředníka maskovaného policistu, který by se mu snažil vynutit úplatek. Tento úředník by totiž za normálních okolností třeba úplatek nikdy nevzal (byl by moc nízky, nebo je to prostě slušnej chlap) - ale každej máme svoji cenu a pokud by byl policista neodbytný (měl by za každého korupčníka prémie) a úředník již unaven jeho neustálou snahou, pak by třeba k úplatku svolil.
    Toto jednání je ovšem zásahem do práva na spravedlivý proces tak, jak jej popisuje článek 8 zmíněné úmluvy ve smyslu výkladu ESLP.
    Jde o to, že nikdo pak nemůže 100procentně říct, že by se úředník tohoto trestného činu dopustil bez akce agenta provokatéra.
    Je to jen shrnutí toho, co se mi udrželo v hlavě - institut agenta v TrZ je, ale pouze ta jeho druhá verse (už si nevzpomenu, kde to tam je přesně a hledat se mi to nechce :))

    Komentář ze dne: 29.09.2009 08:46:01     Reagovat
    Autor: Smety - Smety
    Titulek:
    Hezký článek, před nějakou dobou jsem to viděl podobným stylem, jako autor. Teď už ty zmetky nemůžu ani cítit.

    Komentář ze dne: 29.09.2009 11:01:41     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:Je to válka
    Psal jsem to již u článku o zrakvení mladé ženy podobným "Simírem" ve fábii...
    Je to již jako za totáče. Stát vyhlásil svým občanům válku a jeho vojsko je policie. Slušný člově kto ví a pracovat k policii nejde. Kdo k nim pracovat jde, přestává být slušným člověkem.
    Netřeba přemýšlet o tom, že policie je tady aby nás chránila. Je zde především proto, aby ochraňovala stát před vlastními občany.
    Proto mrtvej policajt=dobrej policajt !

     
    Komentář ze dne: 03.10.2009 22:22:47     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Zkouška loajality
    Kritický nesouhlas. Většina obyvatel neví, že by se policie chovala špatně. Drtivá většina obyvatel totiž buď poslouchá rádio, nebo čte noviny, nebo kouká na Novu - dost možná by se to dalo vyjádřit jako "současný počet obyvatel ČR starších 18 let - počet čtenářů D-F".
    Plus, ne všichni policajti jsou svině. Třeba městské na Zbraslavi jsem ještě měřit neviděl (od toho jsou tam zřejmě undercover dopraváci v černé oktáfce, slyšel jsem taky o "outsourceovaných" radotínských), zato mě vysvobodili z knihovny, když mě tam při instalaci serveru zamkla knihovnice bez mobilu a zmizela. Jiní "reflexní" mi zase párkrát poradili v navigaci.

    Jinak řečeno, dle mých zkušeností má velké procento zvláště městských automotivních patrol (nevyznám se v organizačních schématech, ale jsou měštští v "rambo černé" a měštští v reflexních vestách, pročež vesty přisuzuji automotivním) dost slušný potenciál se stát skutečnými PaCHy, pakliže se to od nich bude vyžadovat, resp. pakliže se od nich nebude vyžadovat opak. Koneckonců, převážná část "reflexních" městských se rekrutuje z řad lidí, kteří v "PaCH" skutečně věří, nebo tam jdou kvůli platu. Třeba vím o brněnském učiteli ze ZŠ, který tam šel, aby uživil rodinu. Tomu taky přeješ smrt?

    Suma sumárum - generalizování+odsuzování se mi osvědčilo jako krajně nemoudré, kontraproduktivní a nesmyslné kdykoli, kdy se nejedná o prosté (mírně paranoidní) optimalizace bezpečnostních procedur (tedy jinak - pokud vezmu v potaz statistiky a nestrkám kreditku do bankomatu, okolo kterého se poflakují dvě nepřizpůsobivá individua, OK. Pokud bych jim ale navíc přál smrt, byl bych hovad. Nechtěl bych mít ve svém okolí příliš mnoho hovad, přejících smrt všem, kdo jen spadá do nějaké skupiny kterou hovad nechová v lásce)

    Komentář ze dne: 29.09.2009 12:52:10     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:
    Pokud se skutkový děj "honičky" s satrapoprasátem udál tak, jak autor tvrdí opravdu nevím, proč se autor sám zbavil všech možností obrany zaplacením blokové pokuty. Bloková pokuta existuje v našem právním řádu už přinejmenším 50 let, přesto její význam mnoha jedincům stále zůstává utajen. Takže dělají přesně to, co autor: Zaplatí, a pak se vybrečí někde u piva nebo na www o těch "zlých policajtech". Pokud byli policajti opravdu "zlí", měl autor odmítnout zaplatit pokutu a zkusit co se dá ve správním řízení, spolu se stížností na chování policie.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 18:12:09     Reagovat
    Autor: PeterSly - petersly
    Titulek:Re:
    Ono se tech 40 let podepsalo i na pravnim povedomi a ochote a schopnosti hajit sva prava...

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 18:44:04     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re:
    Nějak zapomínáte na to, že pokud nejste právník a máte tedy jen průměrné nebo i lehce nadprůměrné právní povědomí, tak s vámi ve správním řízení můžou docela slušně zametat. Zažil jsem, že "jejich právník" do očí lže a zacházejí s vámi jako s onucí až do doby, než si sám najmete právníka. Na tuhle srandu má peníze a čas málokdo.

     
    Komentář ze dne: 01.10.2009 14:53:50     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re:
    Návody, jak si počínat ve správním řízení jsou na tomto webu i dalších webech. Lze se také obrátit na advokáta. Chápu, že se někomu nemusí chtít se takovou věcí zabývat, ale pak by měl trochu ubrat na rétorice. Právě skutečnost, že se na to všichni raději vykašlou, totiž dává satrapčíkům možnost se popsaným způsobem chovat.

    Komentář ze dne: 29.09.2009 19:19:48     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:konec uhybani
    Co udelal slusny clovek doted, kdyz za nej prijelo zezadu blikajici cerne auto? Pridal, aby se co nejrychleji dostal pred predjizdene vozidlo do praveho pruhu a umoznil autu za sebou prujezd.

    Co se bude delat odted? Clovek ubere, aby jel pod 130km/h.

    O tom, jak to bude bezpecne si kazdy dokaze udelat obrazek sam.

    Cekam, kdy se objevi prvni chiptuningove firmy, ktere budou nabizet upravy typu: snizime vykon o 10% a prumernou spotrebu o 15%.

     
    Komentář ze dne: 04.10.2009 17:27:16     Reagovat
    Autor: Ic3g3org3 - Ic3g3org3
    Titulek:Re: konec uhybani
    Uniká vám smysl chiptuningu. "Nachipovat" si dieselové motory nechávají často podnikatelé kvůli snížení spotřeby. Kvalitní chiptuning je v podstatě upravení vstřikování vedoucí k lepšímu spalování směsi. Zvýší se výkon i točivý moment, což při stejně rychlé jízdě znamená, že spotřeba je nižší než byla. Jiná věc je kořová clona vytvořená powerboxem a podobně. Ale to by bylo na delší diskusi. (P.S. nemám rád naftu, ale její úsporné výhody uznávám)

    Komentář ze dne: 29.09.2009 20:49:50     Reagovat
    Autor: MYZA - MYZA
    Titulek:Standa
    Dovolim si pridat jednu perlu, kterou jsem nasel na netu:

    Re: Amen
    Standa [85.71.160.xxx] | 25. 03. 2009 07:28
    Po pravdě jezdím v jednom z těch pasatů a i když se nám to ze začátku taky nezdálo,báli sme se že se v tom zabijeme,což se občas skoro potvrdilo tak nakonec je to na práci výborný auto.to že nevezmeme němce který nám tam ve 100vce hned za přestupcem v jede když mi jedem přes 200km/h je proto že máme už nahrané video a jedeme ho zastavit.Byl prostě první.jinak v těch passatech jsou krásně vidět i fotit pásy,telefony,známky takže zbystřete..A konečně máme i respekt a ne že když jedeme s Feldou 1.3do kopce pod majákem,tak nás ještě zprava předjíždí Audi..mimochodem je zajímavé že přestupky dělají pořád ta samá auta.BMW X5,všechny typy Audi,Superb,Passat,Octavia,nic jinýho.Ještě docela dost řidiči Hyundae Elantra..jedou i 200km/h.Jak sem již řekl halvně na D1 mi nepřipadá rychlost od přes 150km jako bezpečná s tím jak je dálnice konstrukčně zastaralá apovrch mnohde dokocne i propadlý je děs.
    Mimochodem řekněte si mezi sebou že u čehokoliv pokud není zranění se do škody 100.000,-Kč NEVOLÁ policie,ale vypisuje euroformulář!!A zajíždí se do odstavného pruhu,nezůstává se např.v levým!A také že připojovací pruh je od slova v rychlosti se připojit a nez zastavit dát přednost a pak tam někomu vjet do pravýho,ještě lepší rovnou do levýho..Nebo stát a telefonovat v odstaváku,na sjezdu,ve stoupáku..
    Promiňte opravdu se někdy pozastavuju nad tím jak některým z nás Čechů mohli dát řidičáky.Na to není výmluva.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 21:58:50     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Standa
    :-)))))))))))))))

    odkaz na diskuzni forum, kde se tihle exoti exhibuji nemate?

     
    Komentář ze dne: 29.09.2009 22:15:16     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:Re: Re: Standa

     
    Komentář ze dne: 04.10.2009 17:37:59     Reagovat
    Autor: Ic3g3org3 - Ic3g3org3
    Titulek:Re: Standa
    Typickej policajt... Ono aby taky ne, když jste vyjmenoval 3/4 vozového parku ČR. O těch odstavných a připojovacích pruzích s vámi souhlasím, stejně tak že není "STOPka" před kruháčema, že chodci nemají přednost na přechodech apod.
    Ale jestli si myslíte, že respekt získáte koupením rychlého auta, tak jste na omylu. Nikdo si nepřeje, aby se nám po silnících honil nějakej Semír jako v tom seriálu. Víte jak to tam obvykle dopadá? Vždycky se bourá a bourá a bouchá to a lidi umíraj. Jestli vám přijde bezpečnější, když se ženou rychlostí 200km/h dvě auta místo jednoho, tak mě ne.

    Komentář ze dne: 29.09.2009 21:19:23     Reagovat
    Autor: NX306 - NX-306
    Titulek:Taky jsem potkal
    Taky jsem potkal nedavno jednoho Prassata. Jedu v levem pruhu asi 160-180 a vidim v prave noveho Passata. Snizim rychlost na 135 (na tachometru), predjedu, Passat se za mnou zaradi do leveho pruhu a vidim ze predu znacku R36 (dobry identifikacni znak) a dva experty v uniforme. Snizim rychlost na 130, Passat se mi nalepi na kufr. Vzdanost jsem stopnul na 0.5sec. Jakmile bylo v pravem pruhu misto, zaradim se. Passat me pred jede, zaradi se (opet vzdalenost asi 0.5sec) a dupne na brzdy a pribrzdi na 80. Tak jsme jeli asi 5km. Pak to vzdal.

    Pomahat a chranit... jo urcite :)

    Komentář ze dne: 30.09.2009 11:12:32     Reagovat
    Autor: beda68 - beda68
    Titulek:R36
    mě by zajímalo, jak mají ošetřený, že neoznačený auto jede stejně rychle jako silniční pirát?

    měří kamerou a tachometrem a ne radarem. pokud vím, tak policie nemusí dodržovat rychlost pouze pokud jede s majákem

     
    Komentář ze dne: 30.09.2009 20:45:57     Reagovat
    Autor: 3RL - 3RL
    Titulek:Re: R36
    § 18 odst. 9 zákona o silničním provozu => rychlost může PČR nedodržet i bez použití VRZ

    OT - on ten Polcam vlastně je schválený jako radarový rychloměr ;-)

     
    Komentář ze dne: 02.10.2009 18:56:49     Reagovat
    Autor: pepek - pepek
    Titulek:Re: Re: R36
    A jak jsi na to přišel "radarový rychloměr"? To máš tak bujnou fantazii?

     
    Komentář ze dne: 04.10.2009 20:33:37     Reagovat
    Autor: 3RL - 3RL
    Titulek:Re: Re: Re: R36
    Byl to jen takový pokus o vtipný offtopic, že se dá "vpodstatěúsekovka" schválit jako radar...

    Předpokládám, že Vás to ale spíše nadzvedlo kvůli tomu odkazu na §18/9. No může se mi to nelíbit stejně jako Vám, ale reálně s tím není šance něco udělat.


      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.