Komentáře ke článku: Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (ze dne 13.02.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Není to kritika. ale snaha o rozšíření obzorů. Jak mechani odhadne u motoru další 2-3 roky bez investic?
|
|
|
Hmm, to já nevím. Prodávám, jak jsem koupil. Ale nejsem automechanik. Kdybych automechanikem byl, nejezdil bych s autem do servisu.
Měl sundanou hlavu, kontroloval vůli ventilů atd. Tak je možné, že si z toho udělal nějaký obrázek. Já tyto informace beru s rezervou.
|
|
|
Hadam, ze spis mel sundane ventilove viko, zmeril tlaky atd, ne? :)
Spis bych ale chtel varovat pred "prodlouzenim zivotnosti" spojky, to se vetsinou dela tak, ze trochu pritahne pedal a ona ta spojka bude jeste zabirat o par tisic km dele. Jenze tam ta rezerva neni jen tak, po takovem zasahu se muze taky stat, ze se lamela ojede az na nyty a kousne se.
Chtel bych se ale mistnich i na neco zeptat: mate nejake osvedcene metody, jak si overit, ze ukony, ktere servis vyfakturuje nejsou jenom virtualni? Napada mne pri vymene oleje si treba necim oznacit olejovy filtr, ale jak zarucit, ze se olej opravdu vymeni za ten na fakture, to netusim.
|
|
|
Tak zrovna u oleje bych to zkontroloval podle barvy. I kdyz se snazim nemenit olej az kdyz je cerny, stejne je vzdycky rozdil mezi uplne novym olejem a tim vyjetym.
Osobne do autorizovaneho servisu nejezdim. Je tam sice kozene kreslo, wi-fi, mozna nekdy i prijemny personal (ze vsech zkusenosti se mi tohle stao zatim jen jedinkrat (!)), ale clovek plati vic za to stejne. Mnohem radeji zajedu nekam "do stodoli", kde navic u prace muzu stat a vse si sam kontrolovat. Navic, vymenit olej na aute by dokazal snad uplne kazdy. Teda, co to povidam, v autorizovanem servise mi ho vlastne uz i vyrazne prelili... Jinak abych byl trochu konkretnejsi, moje zkusenost je ze vsemi servisy Hundai a Mazda v Brne a par dalsimi tamtez. ;)
|
|
|
snažíš se vyměňovat olej dřív než když je už černý? to znamená po +/- 1000km? neprodraží se to?
to je jako jíst jabko tak, aby z něj nezbyl jen nevábný ohryzek, který předchozí konzumaci úplně znechutí.
8o)
|
|
|
Taky si myslím, že s tím olejem to je ošemetná záležitost.... Oleje nemají vždy průzračnou barvu od novoty, navíc se zbarví často v podstatě hned díky zbytkům oleje co zůstanou v motoru, teplotě, sazemi u starých dieselů apod. JEn některé LPG auta mívají olej dlouhodobě průzračný. S tou ,kontrolou odvedené práce je to celkem zajímavá otázka, sám mám sice auto, které si servisuji sám, (ač mám do mechanika daleko, ale na feldě člověk udělá svépomocí skoro cokoliv) na druhé straně znám případy mechaniků, kteří nosí olej domů protože jim "zbyl".
|
|
|
Bez šance, na oleji vás ojedou dvakrát, za prvé vymění jen půlku náplně a za druhé, rutinně filtr vymění za nějaký z auta jiného zákazníka, otření hadrem se nedělá - jestli si myslíte, že nemají filtry kde brát, jste naivní.
|
|
|
Spojka nejsou bubnové brzdy takhle to vážně nefunguje, lamelu drží "na místě" pružný přítlačný talíř a pokud se příliš opotřebí tak už ji prostě neudrží a začně klouzat. Na pedálu je možné seřídit pouze to aby se při nestlačeném pedálu spojkové ložisko netlačilo na přítlačný talíř a tak ji nenutilo k prokluzu.
|
|
A tohle je přesně ten důvod proč se snažím udělat si na autě maximum údržby sám i když bych vzhledem k příjmové skupině a kvalifikaci rozhodně nemusel. Do servisu (mám několik pečlivě vybraných na různé skupiny úkonů) jezdím výhradně se záležitostmi na které si netroufám nebo nemám resp. nechce se mi pořizovat vybavení. Jezdit do servisu se žárovkami, olejem, destičkami nebo kosmetickými banalitami je pod mou úroveň. Neustále se o to přeme s kolegou z kanclu, který si snad i na výměnu žárovky na záchodě zve elektrikáře. Abych trnul jestli se na autě opravdu vyměnilo vše co se k danému nájezdu nebo opotřebení vyměnit mělo, jestli mi náhodou nenalili místo oleje se správnou specifikací nějakou M6 z umaštěné konve, jestli je všechno dotažené předepsaným momentem, protože momenťák je přece až na druhé straně dílny...
|
|
|
Vždycky mě uklidní, když vedle svých klíčků vidím krabice s filtry a jinými věcmi. Silně pochybuju, že by to schovali na příští rok, až zase přijedu. Nikdo jiný v tom servisu nemá stejné auto. Flašky s olejem si bere z police, tak se mi ani nechce věřit, že by nosili ty stejné pořád dokola :-). Vypadá to, že v některých servisech berou práci vážně i když občas něco zaskřípe.
|
|
Sám jsem časem zjistil, že drobní živnostníci si svých zákazníků často váží víc, než kdejaký autorizovaný servis. Samozřejmě tím nemyslím, že je fajn hodit auto Jardovi na zahradu, ať ho jako vopraví. To je zase opačný extrém. Sám jezdím k chlápkovi, který neplácá zbytečné nesmysly (také jsem zažil v autorizovaném servisu Škoda hlášku na evidetně skoro mrtvou spojku, že "to budou rozvody woe se musej vyměnit" - poděkoval jsem a odjel o servis dál), když se vyskytnou nadnáklady, tak poctivě volá, že ještě něco našel a zda se má do toho pustit, při převzetí ukáže co kde vyměnil a nabídne odebrání si starých dílů. A hlavně když si přivezu náhradní díly vlastní, tak mě nepošle do hajzlu :-) Člověk postupem času dojde k názoru, že je lepší "poznat svého servisáka", než to dávat někam, kde se na to seběhne parta vopic čerstvě po učňáku za minimální plat.
|
|
|
To je pravda. Takto mi provádí opravy tchán a tudíž konečne vím o aute a hlavně jho servisu vše. Předchozí zkušenosti s autorizákem Škoda Na Strži a Auto Jarov tristní. Stačí jen jeden příklad za všechny... u provedené kontroly ve 150 000 se prováděla výměna náplní. To měl auto ještě otec. Já si ho přebral zhruba po 3 mesících. Když na to tchán koukl, tak jeho první dotaz zněl: "ty jezdíš bez oleje?" Ano, vypadá to blbě, ale po 3 měsících po garančce a ujetí cca 2000km mě ani nenapadlo kontrolovat olej. Podotknu, že jak se později ukázalo, takovou spotřebu oleje auto nemělo. Prostě se na to vybodli.
Další příklad... Auto Zeman. Loni byl otec na garančce a na faktuře měl položku čištění a doplnění klimatizace. Smutné je to, že vůz klimatizací nedisponuje.
|
|
Co k tomu dodat? Freye v žádném případě nebrat. Je to další příklad toho, jak si zahraniční (zde tuším švýcarská) firma rychle zvykne ojebávat české zákazníky. Já jsem tam svou Corollu koupil (při nákupu vám samozřejmě lezou do zadku), ale servisuju ji v Auto Duba. Přístup tam ještě jde, ale ty ceny...
Mimochodem, zjistil jsem, že povídačky o ranci za servis Toyot v porovnání s ostatními značkami nejsou povídačky. Servisní prohlídky našeho druhého auta - naftového Mondea -stojí totiž stejně, jako benzínové Toyoty o třídu níž.
Ale nějak se mi v Praze nedaří najít slušný neautorizovaný servis. Nemáte tip?
|
|
|
Tip bych měl. Kamarád má dílnu v Lipencích, taková prdel na Praze 5.
Staral se mi o Mondeo, vždycky poctivě. Ceny menší než v autorizáku, a jistota poctivý práce. Akorát je trochu problém s časem, protože zatím je ještě zaměstnanej v nějakým autoservisu, takže na sebe dělá jen o večerech a víkendech. To se ale počítám do pár měsíců taky změní.
Samozřejmě to asi bude zajímavý jen pro lidi z okolí, ale tip to je :)
|
|
|
A umí Toyoty? Na Škodovky nebo Fordy není problém sehnat. Na Toyotu jsem zatím nenašel...
|
|
|
To je otázka, co by s tím měl dělat. Diagnostiku na Toyotu asi nemá, ale co se týče mechaniky (brzdy, podvozek atd.), tak problém není. Stará se nám i o Civika.
Btw diagnostiku na Forda taky nemá, pouze na VW group, ale má hromadu známych ze servisů, takže když mi Monďák spadl do nouzovýho režimu, tak jsem měl druhý den auto hotový. Prostě si od někoho půjčil kompa, přeprogramoval jeden vstřikovač a bylo.
|
|
|
Petr Kříž aka Krosmen na Dobříši: http://www.ktmotorsport.wz.cz/ nebo o kus dál v Příbrami Idaho, kontakt na http://www.toyotaklub.cz/forum. Mohu vřele doporučit, nedávno jsem byl u Krosmena s Carinou E, naprostá spokojenost.
|
|
|
|
Ahoj, tak k Petrovi jezdím taky, a to jsem z Děčína :-) I přes tu vzdálenost se mi to vyplatí. Nebudu tady zbytečně vychvalovat, udělej si obrázek sám.
Jinak souhlasím s článkem, některé věci se mi na Corolle děly taky.. malí soukromníci A NĚMECKÉ servisy si zákazníků váží. sám to občas namátkově prubnu, ale mojí výhodou je blízkost Drážďan. Rozhodně ceny v Česku jsou přehnaný...
|
|
|
Fordi byvaj na servis pomerne levny, takze to moc srovnavat nejde.
|
|
|
Nejlevněji mi z autorizovaných opravdu vycházel ten Louwman (ale v řádu pár set korun) I přístup dobrý atd. Ale to bylo před rokem když začínali a my víme, kde žijeme...
Naposledy jsem byl u v článku zmíněného mechanika v Roudnici n/L. Je to na doporučení otce, který ho velmi chválí včetně jeho kolegů, kterým servisuje auta a navíc dělá i komplet klempířinu včetně úprav aut na kaskadérské akce, bouračky atd. Prý je opravdu šikovný.
Já ho ale doporučím až budu mít opakovanou zkušenost.
Nicméně spokojen jsem byl. Za kompletní výměnu všech náplní, zbroušení kotoučů, výměnu klínového řemene, zadního obložení brzd, kontrolu vůle ventilů, nový pyl a prach filtr a zevrubnou prohlídku celého auta jsem platil 6500 CZK.
Pravda je, že v aut. servisu bych dal jednou tolik. Za měsíc jdu na STK a tam se ukáže, nakolik byla jeho práce kvalitní.
|
|
|
S čistým svědomím můžu doporučit 1car na Praze 10
diagnostiku mají od Bosche ... takže vpodstatě na vše
|
|
Ak smiem - je to veľmi okrajovo k téme - mal by som otázku na ľudí, ktorí sa do toho rozumejú.
-------
Je kontrola (+výmeny čojaviemčoho) po roku nutná aj pre prevádzku auta, alebo iba kvôli záruke?
-------
Mám Yaris, ktorý uviazol v právnom vákuu, bohvie komu patrí, reálne ho vlastním ja a aj ho dojazdím do prirodzenej smrti (jeho, nie mojej, dúfam), ale nepredajný, bez záruky atď. Má za 4 roky najazdených bratru 14000 km "do Lidlu", ako tu hovorievate, a bol 3x na ročnej kontrole s výmenami atď, kým to malo význam kvôli záruke. Teraz sa mi s ním do servisu za iks tisíc korún pre možno 1500 najazdených km veľmi nechce, ale z motora na mňa svieti nálepka, že tam mal byť v decembri minulého roka.
Vďaka vopred.
No a kto si myslí, že auto zanedbávam a nestarám sa oň viac ako o domácu chladničku, takže nie som dostatočne mužný, má samozrejme pravdu (červený jarísek, už som to viackrát čítal.). Viem to, starať sa o auto ma nebaví, používam ho na prepravu A-B, je zbytočné mi to opakovať ;-)
|
|
S tim servisem jste uderili hrebik na hlavicku. Mam forda a k tomu servisaka, mala soukroma dilna a udela pro me prvni posledni, co zvladne v obycejne dilne, vse za fer ceny a na vse je 100% spolehnuti.
No ale chci zmenit auto, mam vyhlidnute nejake BMW, ale co tak zjistuji, tak najit neco podobneho pro BMW je skoro nemozne. Uz jsem i od jednoho majitele tohoto vozu slysel, ze na vetsi zakroky jezdi zasadne jen do Nemecka. Kdyz to clovek slysi, tak ma chut se na to vykaslat a do konce zivota jezdit nejakym fordem, aby mel spolehlivy servis... :(
Takze > vi nekdo o nekom spolehlivem na BMW (rada 3, roky vyroby 2005+) ? :) Kdyztak muzete i na mail saip04 zavinac mail na googlu tecka com.
V pripade zajmu vymenim za kontakt na meho servisaka fordu (hlavne focusy/mondea 2000+)
Predem diky !
|
|
|
Já bych se toho tak nebál. Pokud nebude problém, na který potřebujete diagnostiku, tak veškeré běžné práce udělá kdokoliv co o autech něco ví. Pokud něco schytá elektronika, tak Vám nepomůžou ani ti autorizovaní a začnou měnit pavouka po pavouku, a to je cesta do pekel.
U mě v servisu mě vždycky vítají: proboha, co jste si to zase koupil? Ale stejně udělají co potřebuji, i když takové auto mají poprvé v rukou.
|
|
|
Jenže dnes jednak diagnostiku potřebujete na kdejakou pitomost a za druhé i věci, které jste schopen odhalit bez ní se s ní odhalují výrazně snáze a rychleji.
A nejde jen o diagnostiku, ale hlavně o dokumentaci. Přinejmenším potřebujete znát nastavovací hodnoty, rozsahy hodnot vstupů a výstupů na různých sensorech atd. atd.
|
|
|
To souhlasím. U svých aut jsem zatím nic podobného nepotřeboval, jen jsem řešil spotřebák. Takového auta bych se okamžitě zbavil. Jak někdo začne podle diagnostiky zjišťovat co nefunguje, nemá smysl takový "výrobek" používat. Proto jsem tak nějak uklidňoval kolegu, že mechanické věci umí všichni slušní servisáci. Dokumentace je pro většinu aut k sehnání.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km
|