Komentáře ke článku: Cestný zmrdizákon aj na Slovensku (ze dne 04.05.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
..koukám to je všude stejný... já asi fakt uteču na ten pustej ostrov..
|
|
Uzitecni idioti (UI) jako vy jsou radosti kazde vlady. Kdyz prijde do jednani jakykoli navrh zakona, chyti se te nejmene podstatne casti a kritizuji ji na vsech forech az do te doby, nez vlada "ustoupi" a kritizovanou cast zakona zrusi. Ze ale naprosto tise a mimo pozornost projdou vyslovena svinstva a uchylnosti, je predem jasne.
Vy jste se jako UI chytnul zimnich pneumatik a napadate tak snad jedinou smysluplnou cast navrhu zakona. Ja naopak na Slovenskem navrhu ocenuju fakt, ze na jedne strane nenuti ridice mit zimni gumy "od 1.11.-do 15.3." bez ohledu na okolnosti a na strane druhe zabrani nesvepravnym kokotum z Blavy jit do tater v lednu na letnich gumach. Ze clovek ktery ma auto na priblizovani se po meste na trase Lidl-Kaufland-domu nemusi mit zimni gumy za X tisic ale proste par dni v roce necha auto v garazi.
Na strane druhe zcela mimo vasi ctenou pozornost zustava fakt, ze policajti podle noveho zakona budou moci ryzovat jeste podstatne vic nez dneska. Pokud totiz udelate prestupek a nemate u sebe 10 nebo 15 tisic cash na zaplaceni pokuty, je vam zadrzen ridicak az do doby nez pokutu zaplatite a misto nej je vam poskytnut akorat car papiru opravnujici jezdit 14 dni na uzemi Slovenska (ackoli standartni doba projednani prestupku je u vas tak 3 mesice a vic), takze lidi co delaji v zahranici a lidi co jsou od ridicaku zavisli budou muset nyni misto 2 tisicovek vozit 15 klacku cash na uplaceni organu...
|
|
|
no neviem, neviem, ale pokiaľ ste článok čítali správne, tak to, že sa zvyšujú pokuty je spomenuté hneď na začiatku článku. a je tam aj spomenuté to, že "elita" si z pokút aj tak nič nebude robiť a odnesú si to znova slušní vodiči...
čo sa týka zimných gúm. Môj otec býva v dedine, kde chodia dva autobusy za deń. Má problémy s chrbticou, ale stále vie šoférovať. Na rehabilitácie chodí každý deň. Benzín do auta, amortizáciu a podobné hovadiny mu platíme ja a môj brat, ktorí pracujeme v zahraničí. Tak, kurva - ako sa cez zimu, keď napadne 5 centimetrov snehu - k tomu lekárovi dostane?
Peter
|
|
|
Zimní gumy se tu už párkrát rozebíraly, a s tím výsledkem, že myslící člověk, který je potřebuje, si je pořídí zákon nezákon, a nemyslícímu ani ten zákon nepomůže. Jediný přínos je tedy pro státní, resp. obecní kasu, která se napakuje na trestání nepřezutých...
|
|
|
Jestli jste cetl poradne mou reakci, tak jsem nekritizoval samotnou vysi pokut, ale fakt, ze pokud nezaplatite na miste a cash, odebere vam policajt ridicsky prukaz a misto nej vam da jen car papiru dovolujici ridit po dobu 14 dnu na uzemi SR. Takze az priste pojedete navstivit tatu, udelate prestupek a nebudete mit u sebe penize cash, zpatky do zahranici pojedete vlakem a o ridicak se muzete ozvat na mistne prislusnem dopravnim inspektoratu tak za mesic...
A pokud vas otec bydli nekde v lesich kde jezdi dva autobusy denne, tak je myslim veci synovske lasky poridit mu na to auto aspon slusne zimni gumy, protoze jet na letnich (a nejlip jeste v dezenu SLICK) po zasnezene ceste je jedna z pomerne ucelnych variant pokusu o sebevrazdu.
|
|
|
OK, tak sme sa teda konečne dostali na jednu a tú istú nôtu. Súhlasím s tým, že som mohol viac vypichnúť skutočnosť o zadržaní vodičáku, ale zas, článok by bol príliš dlhý.
Čo sa týka môjho otca. Nebýva nikde v lesoch ani na horách, ale na južnom Slovensku, kde maximálne napadne 5 cm snehu. Ide jednoducho o to, že tam, kde býva on sú zimné gumy aj v zime absolútnou zbytočnosťou. A to je presne to, na čom som chcel upozorniť. Tento zákon je len zbytočná buzerácia vodičov a slušných ľudí...
|
|
|
Ze narizovat zimni gumy zakonem je zhovadilost nejvyssiho kalibru, na tom se zhodneme. Byt po mem, tak by zadny takovy zakon potrebny nebyl. Ale mezi lidmi jsou bohuzel i nesvepravna hovada co nerozsviti svetla pomalu ani v noci a na letnich gumach se klidne vyberou i do Jeseniku nebo do Tater a prave kvuli takovym hovadum se ty zimni gumy do navrhu zakona dostali.
A pokud jde o ten navrh zakona. Jak uz jsem napsal, formulace v navrhu "zimni gumy jsou povinne pokud je na ceste snih" je mi daleko sympatictejsi nez "zimni gumy jsou povinne od 1.11. do 15.3.". Konkretne pro vaseho otce by to znamenalo, ze ty 4 dny v roce co je na jiznim slovensku snehova kalamita, silnicari nestihaji a na ceste je souvisla vrstva snehu to bez auta nejak vydrzi (v takovem pocasi je stejne rozumnejsi zustat doma a svarit si litr vina) a jak silnicari snih shrnou a silnice nasoli muze jezdit jak chce i na letnich gumach (co je daleko rozumnejsi nez pokutovat nekoho ze nema zimni gumy 15.11. pri teplote +15°C) .
|
|
|
je jasné, že zimní gumy odpovědný člověk obuje tehdy, když jsou venku odpovídající klimatické podmínky - dle mě by postačilo toto rozhodnuttí nechaat na řiddiči/majiteli vozu a do pojistné smlouvy dát klauzuli, že v případě, kdy někdo pojede na letních gumách v podmínkách odpovídajících nasazení gum zimních (teplota se snad definovat dá), paak nemá nárook na pojisstné plnění. a bude vymalováno :o)
|
|
|
Hm, hezka myslenka. Sam jsem ji v nekolika diskusich nadhodil a obhajoval. Ale tak trochu se bojim ze pokud by pak pojistovna od vohnuta ktery zpusobil nehodu (kvuli letnim gumam bez dezenu) zadala regresem celou nim zpusobenou skodu a z toho titulu by mu treba exekutor prodal barak, tak ze by pak vohnuti vyplakavali v TV jak oni chudaci nevedeli ze je potreba prezout a ze jak meli chudacci vedet ze bude pod +3°C a tak podobne stejne jako dneska vyplakavaji zakaznici Providentu. A ze by pak vlada z toho titulu rozbehla svaty boj proti pojistovnam...
|
|
|
Vadi tady nekomu (me osobne tedy ano), ze pokud ma ridic v krvi alkohol, tak automaticky muze i za nehodu u ktere by bez alkoholu byl zcela jasne poskozenym? Pokud vam to nevadi, tak navrhuji tentyz princip na zimni obuti - pokud bylo v dobe nehody mene nez 4 stupne nad nulou ve stinu a ucastnik nehody mel letni obuti, tak at automaticky muze za nehodu at uz je skutecnym vinikem kdokoli ;-)
Ale ja osobne jsem i pro zruseni te automaticke viny s alkoholem a za rozumne bych povazoval letni obuti u VINIKU nehod za teplot pod +4 za velmi pritezujici okolnost a byl bych i pro tvrde financni postihy tech chytraku, co v zime vyrazi do hor na letnich a pak tam diky tomu uplne zbytecne blokuji dopravu (a jako ze jich tady kazdorocne mame bohuzel prehrsel).
|
|
|
Samozřejmě že to, že alkohol se považuje za "samozřejmou příčinu nehody" nutně vadí každému soudnému člověku -- však to není v principu naprosto nic jiného, než považovat za viníka krádeže (bez jakýchkoli dalších důkazů) automaticky cikána!
Ono se totiž pletou dohromady dvě věci, jež nikterak nesouvisejí:
(a) zodpovědnost: ta je objektivní*, a vůbec nesouvisí s gumami, alkoholem, a ničím podobným. Prostě každý účastník nehody nese jistou část viny -- velmi často (byť samozřejmě zdaleka ne vždy), jeden z účastníků nese část velmi převažující, přes 90 %.
Hradit náklady, vzniklé nehodou, by tedy měli její účastníci v poměru této viny. Zcela bez ohledu na to, zda vina spočívala v blbých gumách, nebo v dobrých gumách ale blbé rychlosti, nebo vhodné rychlosti ale hovadismu, nebo rozumu, leč nepozornosti.
(b) trest: má-li vůbec smysl viníka nehody (kromě samozřejmosti, že nahradí vzniklou škodu) ještě trestat (a medle to má smysl jen málokdy), pak teprve lze uvažovat o tom, že věci jako "nepil nic, měl perfektně vhodné gumy,..." budou polehčujícími okolnostmi, naopak věci jako "měl čtyři promile a gumami prosvítalo plátno,..." okolnostmi přitěžujícími. Zde je vhodné je soudit; v odstavci (a) však nikoli.
Pokud náklady (nebo část nákladů), zmíněných v odstavci (a), nese pojišťovna, je jen a jenom její věc, co konkrétně plnění omezí a co ne. Jedna pojistka může být extrémně drahá a zahrnovat plnění bez ohledu na cokoli; jiná pojistka naopak extrémně levná, ale s plněním podmíněným spoustou omezení (žádný alkohol, takové a takové gumy, taková a taková technická prohlídka auta, .....). Každopádně je to jen a jenom smluvní věcí mezi konkrétním řidičem a konkrétní pojišťovnou, a nikomu jinému do toho zhola nic není.
____
* Jistě, může být obtížné tuto míru zpětně zjistit. Nicméně dovoluji si velmi důrazně tvrdit, že ve většině případů by na to stačila pouhá dohoda účastníků nehody, v další řadě případů arbitráž, a jen velmi výjimečně by toto hodnocení musel provést soud. Kdybychom žili v normální civilizované zemi, a ne v etatistickém hnoji :(
|
|
|
to mi vadí taky(*). nevadilo by mi ale, kdyby se k tíži bourajícího opilého řidiče přičítaly skutečnosti odlišující opilého od střízlivého řidiče - např. delší reakční doba - otázkou ovšem je, jak to měřit.
co mi ale nevadí vůbec, to je flastr a papíry v čistírně za jízdu pod vlivem, i když se nic nestane. akorát bych asi zavedl nějakou toleranci, jako je běžné v západoevropských zemích -takové to jedno k obědu.
(*) otázkou ovšem je, nakolik má tento princip oporu v platném právu. já jí tam nějak nenacházím. je pouze obecné pravidlo, že viník je ten, kdo jednal protiprávně a v příčinné souvislosti s tím došlo k nehodě. rovnice alkohol = automatická vina je tedy spíš policajtská latina, asi tak, jako že kdo má nabořený předek je automaticky vinen.
|
|
|
skutečnosti odlišující opilého od střízlivého řidiče - např. delší reakční doba
To, čemu média říkají "opilý řidič" (např. 0.3 promile), může velmi dobře mít reakční dobu mnohem lepší, než řidič průměrný a zcela střízlivý.
|
|
|
o těch jsem já nepsal - naopak, v druhém odstavci píši, že do určité hodnoty by se to mohlo tolerovat.
na druhou stranu zero tolerance by měla být v případech, kdy někdo řídí ve stavu vylučujícím způsobilost, které nastávají už kolem 1 promile.
|
|
|
Chápu to dobře, že má-li pan A netypický metabolismus, takže je doslova "namol", ačkoli má v krvi jen 0.8 promile, může řídit bez nebezpečí drakonických trestů.
Naopak pan B, jenž má metabolickou úchylku opačného rázu, a je naprosto způsobilý k řízení, ačkoli má v krvi 1.5 promile, bude zavřen až zčerná ("nulová tolerance"), ačkoli zhola nic neprovedl, řídil naprosto bezproblémově a lépe, než 95 % ostatních, jenže pan A do něj zrovna naboural?
Nebylo by nakonec nejlepší tyhle pitomosti vůbec nedělat, alkohol v krvi neměřit, a starat se prostě a jednoduše jen o to, jak kdo řídí?!?
|
|
|
Alkohol merit, ale pouze v pripade, ze ridic sam zavini nehodu, pripadne je spoluvinik a ten alkohol mu budiz tvrde pripocten k tizi ... a pro uplne stejny metr bych byl i u zimnich gum pri urcitych teplotach ...
Btw mam za mych bezmala 20 let aktivniho rizeni (samozrejme po celou dobu bez mnou zavinene nehody) osobne vyzkouseno a potvrzeno vice svedky, ze pod vlivem alkoholu jezdim vyrazne, ale opravdu vyrazne opatrneji, defenzivneji a jeste mnohem pozorneji nez za strizliva ... cimz ovsem nechci rict, ze je to v poradku a ze bych to delal bezne, ale nekdy se to holt tak semele ;-)
Znam cloveka, ktery jezdi pravidelne do Curichu a po ceste za volantem vyzahne jednu az dve placatice fernetu prokladaje je plechovkovym pivem, pricemz vsechny nehody, ktere kdy zpusobil zpusobil za strizliva ... ale to uz je asi opravdu extrem.
|
|
|
"17% autonehod způsobují opilí řidiči ... Z toho vyplývá, že 83% nehod způsobují střízliví řidiči. Nemohl by někdo ty nebezpečný střízlivý zmetky ze silnic odstranit?"
|
|
|
Ano, tohle obcas nazyvam "libertarianska statistika". Aneb nezalezi na tom, jake vysledky nam statistika da, ale jak je interpretujeme.
Tady sme treba zapomeli rict, ze ozralych ridi 1% ridicu. Hned to vsechno vypada jinak, ze?
|
|
|
O vetsine ridicu se to nikdy nedozvis. Uprimne receno, kdyz tak pozoruju okoli (zadne zkrachovale existence, ale spise uspesni podnikatele, kancelarsti apod.), tak pod vlivem alkoholu (a ted to beru bez ohledu na mnozstvi) jezdi dopoledne cca max. do 10% ridicu (vc. tech, co maji zbytkac z predchoziho dne) a od obeda (jedno, dve pivka k obedu, panacek na traveni po jidle ...) se to mnozstvi (mnozstvi ridicu pod vlivem trochy alkoholu, ne mnozstvi alkoholu v krvi ... i kdyz i to se asi tochu zvysuje s priblizujicim se vecerem) postupne dost zvysuje, kolem seste vecer uz bych to videl tak na 25-30% a v deset vecer mozna i na 40-50%. Je fakt, ze se vetsinou drzi vic zkratka, pokud maji ten den jeste jet nekam dal mimo mesto nebo dokonce do zahranici, ale ani to neni pravidlem. Je ovsem pravda, ze v drtive vetsine pripadu to neni a ani nemuze byt poznat ani na tech lidech samotnych ani na jejich jizde a zjistit by se to dalo jen a pouze testem na alkohol.
|
|
|
:-) Jsii se chyt zrovna toho, co v tom pripsevku bylo nejmene podstatne. Sice si myslim, ze prehanis, protoze pulka naroda asi nejezdi neustala ozrala ;-) Ja naopak posledni dobou docela casto vnimam, ze i kdyz se jde u nas v repakove pit, tak zustane jeden ridic, ktery to rozvozi. Driv sme se ozrali vsichni jako cunata a podle prislovi "kdyz uz nemuzes chodit, tak jezdi autem" sme naskakali do skodovek a rozjeli se dom. Kazda takova akce mela alespon jeden zboreny plot nebo vrata. Nevim jak u vas na severu, ale v nasich repakovech uz to docela vymizelo...
Nahradme tedy "ozralych ridicu je 1%" slovy "ridicu napitych tak, aby alkohol ovlivnosval jejich vnimani a reakce".
|
|
|
Jj., z auta clovek neupadne, pokud mu necekane neotevre dvere policajt :-D
Jak se zda, tak u nas na severu to v zadnem pripade nevymizelo, ale zase to tady vetsina drzi na uzde, takze zborene ploty ci vrata nehrozi ... skoro bych rekl, ze tady se pije relativne malo, ale furt :-P
S tim nahrazenim souhlasim a v tom pripade souhlasim i s tim jednim procentem, ovsem statistiky bohuzel nerozlisuji jak moc byl dotycny napity a uz vubec ne jestli to byla fakticka pricina nehody ...
|
|
|
problém je, že každý nespokojenec, kterého systém omezuje, volá po osobní odpovědnosti, ale jak nastane situace, kdy ji má přijmout, hned se začne vykrucovat (do roztrhání těla). dále je třeba vzít v úvahu, že nemalé množství lidí ve skutečnosti požaduje, aby za ně převzal odpovědnost někdo jiný
výsledkem této schizofrenie je pak pochopitelně represivní systém, který reguluje parametry provozu a pouze ereaguje na množství nekázně.
když se na to podíváš objektivně, tak s ohledem na chování toho množství lidí ani jiný systém fungovat nemůže - je to blbý, ale je to tak a tvůj subjektivní dojem jednotlivce nic nezmění na chování stáda.
|
|
|
Jen taková technická. Nařizovat pneumatiky podle teploty je holý nesmysl. Dám dva příklady.
1.Teplota vzduchu -5, suchá dálnice bez zbytků sněhu. 2.Teplota vzduchu +7, ale povrch silnice -3 se zbytky uježděného sněhu.
V prvém případě zcela postačí pneu letní, v druhém případě budou mít i zimní problém.
|
|
|
To ze v prvem pripade postaci letni je velky omyl, pri teplotach pod +6 stupnu ztraci letni pneu velmi silne prilnavost (tvrdnou) i na uplne suche silnici - mam to mnohokrat osobne prakticky odzkouseno na podzim, stejne jako mam mnohokrat odzkouseno na jare, ze naopak zimni pneu ztraceji prilnavost pri vysich teplotach (naopak prilis meknou).
Navic jsem samozrejme uvazoval spise teplotu vozovky, resp. vzduchu tesne nad vozovkou dejme tomu do obvykle vysky teplotnich cidel automobilu.
|
|
|
Nemáš zkušenost, jak se chovaj starý zimáky? Prej s věkem tvrdnou. Spousta lidí starý zimní gumy dojíždí v létě.
|
|
|
Jo to je pravda, tvrdnou (ale i letni casem puchrej, ovsem tam to trva myslim dele). Doporucuje se zimni menic max. po 4 zimach, ale moje zkusenost je, ze diky prechodnym obdobim (podzim a jaro), kdy je rano jeste mraz, ale odpoledne ma silnice kam sviti slunce treba i 20 stupnu se ty zimni staci ojezdit driv. Ale ja jezdim docela dost i kdyz hlavne mesto a okoli. Osobne bych ojete zimni v lete nedojizdel prave kvuli tem vyrazne horsim jizdnim vlastnostem za vysich teplot, ale mas pravdu, ze to nekteri lidi delaj.
|
|
|
v prvom pripade letne stacia. mam to experimentalne overene. samozrejme bez krizoveho brzdenia, lebo suc si vedomy nie prilis idealneho obutia, nechal som si raz taky odstup ako obycajne.
moj subjektivny pocit z mojich gum je taky, ze letne pri ~0 sa chovaju asi ako zimne pri 15-20. v prechodnom obdobi nieje problem to mat v jeden den. takze bud som zle obuty, ked idem esteniecelkomzobudeny do roboty, alebo ked idem unaveny z roboty.
keby som si mal na moje cmrndanie po BA vybrat len zimne/letne beriem letne.
|
|
|
Hm, a ja mam experimentalne odzkouseno, ze pri nizkych teplotach se letni gumy v zatackach (obzvlast do kopce je to hodne znat) chovaji velice nevyzpytatelne, takze v prvnim pripade letni nestaci ;-)
Ne, ted vazne - pokud vis co delas, znas chovani svych pneumatik za konkretnich podminek a HLAVNE prispusobis tomu svoji jizdu, pak neni co resit. Bohuzel tohle dokaze cim dal mene ridicu :-( Coz nejcasteji u nas v horach vidam hlavne u prazskych a jihoceskych ridicu - nejenze o zimnich gumach snad jeste nesliseli, ale mam pocit, ze namrazu a snih vidi poprve v zivote a vubec netusi, ze to bile svinstvo muze i klouzat :-(
|
|
|
na pražáky platí jen a pouze jožin z bažin :o)
|
|
|
Jenze jen v jiznich cechach ;-) U nas tak maximalne duch MUHU anebo vedle u sousedu Krakonos ;-)
|
|
|
To je ten moravák, co se odstěhoval do Temelína?
|
|
|
pri rychlostiach, ktorymi jazdim (120+-20) su dialnice po ktorych jazdim prakticky rovne. takze chovanie gumy v zatackach a kopcoch mi moze byt *** ;)
inak myslim niesme prasce (nejsme vepri :)
|
|
|
To o tech prasatech jsem se snazil naznacit ve druhem odstavci, ale ber v uvahu, ze ziju v horach, takze mam uz vypestovanou lehkou alergii na ridice z nizin s letnima gumama u nas v horach ;-) Tvrdim porad, ze osobni zodpovednost spojena s pripravenosti nest nasledky za spatne rozhodnuti by mela byt to hlavni kriterium nejen u zimnich gum, ale klidne i u toho alkoholu a tak vubec ;-)
Btw ja osobne se naopak dalnicim vyhybam jak cert krizi a radeji jezdim "vyletni" pohodovku po okreskach, prestoze bych po dalnici vysetril treba i hodinu casu - ta hodina mi stoji za to spojeni nutne cesty s vyletem a poznavanim novych kraju aspon pohledem z auta. Dalnice je furt stejna a hlavne priiiiiserne nudna :-(
|
|
|
Dalnice prestava byt nudna zhruba od 180km/h vys. Doporucuju.
|
|
|
Zkusil jsem neco malo pres 200 a nezaujalo mne to - zalezi totiz na tom co si predstavujes pod pojmem "neni nudna" - jestli ti staci ke spokojenosti adrenalin a stres z okolnich ridicu a castejsi stridani zatacek, pak ano, ovsem ja si pod tim predstavuju uplne neco jineho. Moje predstava zabavnejsi cesty spociva spise v pozorovani okolni krajiny, mest i vesnicek, vyhledani prihodne hospudky na jidlo nebo jen obcerstveni, rad zastavim pro neco k piti ci jidlu do auta i v malicke vesnicke Jednote a rad tam treba i pokecam s obsluhou atd. - proste udelat si to nutne zlo cestovani o neco zabavnejsim. Samotna rychlost pro mne v zadnem pripade zabavna neni, naopak mi v takovem pripade chybi ta pohodicka ...
|
|
|
otázka (možná úplně hloupá, nicméně nejsem lékař ani biolog, takže mi to snad odpustíte):
není to spíš tak, že metabolismus ovlivňuje kolik alkoholu se dostane do krve a kolik jej v krvi bude, zatímco, jakmile už tam jednou je, tak naměřená hodnota má objektivní vliv na schopnosti daného jedince? jinými slovy, někdo bude mít po pěti pivech jednu promili, jiný třeba půl promile, ale mezi dvěma, který mají jednu promili (ať už toho k dosažení tohoto stavu vypili kolik chtěli) a jejich schopnostmi není už potom rozdíl?
pokud by to bylo takhle, tak by měření smysl mělo.
|
|
|
Kdyz sis dal v puberte 3 piva, byls na tom stejne jako ted? Alkoholici az do ctvrteho stadia potrebuji ke "kyzenemu" ucinku zvysovat davku drogy.
Alkac se vstrebava furt stejne - sliznici, tam vlastne ani zadnej metabolismus nezasahuje. Jen se zvysuje prah recepce.
(vse IMHO:-))
|
|
|
Ni, různý lidi mají odlišnou rychlost odbourávání alkoholu. Navíc mám dojem, že mohutnější člověk má z jednoho piva menší opičku, bo má víc krve a tedy má z jednoho piva menší promile než prťavej hubeňour.
|
|
|
to je jasný.
ale já jsem se ptal na něco trošku jinýho:
ovlivňuje stejná hladina alkoholu v krvi všechny lidi stejně, nebo každého jinak? pro účely této otázky je tedy jedno, kolik "kousků" kdo potřebuje, aby této hladiny dosáhl... :o)
|
|
|
No jinak- az do ctvrtyho stadia zavislosti odolnost roste.
|
|
|
Něco trošku jinýho?
Zkusím to takhle:
Každý živočich, tedy i člověk, metabolizuje vstupy individuálně i v rámci etnické a společenské jednotky. Projevuje se to nejen různou rychlostí odbourávání alkoholu ale i různou rychlostí odbourávání kyseliny mléčné atd.
Stejná hladina alkoholu ovlivňuje každého člověka jinak. Směr vlivu je předvídatelný lépe než velikost*).Velkou roli zde má i získaná rezistence, t.zv. zvyk. Ale to bylo popsáno mnohokrát a fundovaně.
Protože v praxi není možno správnou míru stanovit objektivním měřením (dnes je 20°C, 65% vlhkosti, 1120 mB, jste muž, vážíte právě 87,256 kg při obsahu tělesného tuku 27,121 kg, v rozhodném období jste vypil 2,5 l vody v nápojích a snědl..........Můžete spolehlivě fungovat do 0,425 promile), stanoví se hranice dohodou, která nevypovídá nic o stupni ovlivnění, ale to ani není jejím účelem. Lze to považovat za praktické zjednodušení, které se může zvrhnout v buzeraci jako cokoli jiného.
-----------------------
*) U stejného jedince záleží na momentální psychické a fyzické kondici jako u všech drog. Ani injekce novokainu na stejného jedince nezapůsobí vždy přesně stejně.
|
|
|
ok, díky.
takže pokud je to takhle, bylo by asi lépe, než měřit hladinu alkoholu v krvi podrobit podezřelého řidiče několika základním testům typu projít se se zavřenýma očima po čáře atd. tento systém funguje tuším v některých státech USA. teprve, když řidič takto vykazuje známky opilosti, dýchá se.
|
|
|
Neviem sice, kam chodi na rehabilitacie, ale predpokladam, ze to ma priblizne tak 20 - 30 km tam aj spat, co znamena, ze za 3 dni spravi ~100 km, predpokladam, ze ma ako priblizovadlo nieco od Skoda 105 po Favorit, alebo Feliciu, na ktore sada zimnych gum stoji okolo 4500 - 5000 korun (Debica 175/80 R13, neprotektorovane), co je tak priblizne ekvivalent benzinu na jeden mesiac. Sada zimnych gum ale pri kludnom jazdeni vydrzi aj niekolko sezon.
Na druhu stranu su v tomto zakone ale naozaj aj vacsie zhovadilosti, ako su letne gumy (ako sa v clanku pisalo, nechcete, aby stat myslel za vas, takze predpokladam, ze tie zimne gumy by ste mu pri takej vrstve snehu zadovazili aj z vlastnej vole). Kuprikladu sa implicitne zakazuje statie na chodnikoch okrem miest, kde to bude znackou povolene. Vzhladom k tomu, ze Slovenske mesta nie su z tych, kde je prebytok parkovacich miest, mozu nastat len 2 mozne dosledky:
* obytne zony, kde je problem s parkovanim, budu plosne posiate znackami umoznujucimi parkovanie na chodnikoch, aby si ludia nemuseli nosit auta na chrbtoch do bytov, co bude znamenat emitovanie desiatok milionov korun na nove znacky, na ktorych sa nabalia ludia, ktori to budu schvalovat a prerozdelovat.
* odtahovky si budu pravidelne mastit vrecka odtahovanim zle stojacich aut na sidliskach, pretoze proste nebude kam parkovat (sidliska v centre Kosic boli postavene zaciatkom 70. rokov; parkovacie miesta na regulernych parkoviskach sa minuli uz koncom 80. rokov, postupne sa zacalo parkovat na prijazdovych cestach, v krizovatkach a vo finalnom stadiu sa uz parkuje vsade, kde to neprekaza premavke a miestami aj tam, kde to prekaza - kludne sa parkuje aj v pripajacich a odbocovacich pruhoch; celkovo tak 60% aut parkuje na chodnikoch aspon jednym kolesom)
Zvysovanie pokut povedie bez zvysenia miery kontrol k tomu, ze policajti budu nahodne zastavovat auta a kasirovat vodicov za blbosti (presla lekarnicka, chybajuca nahradna ziarovka takeho typu, ktory je bez rozobrania 1/4 auta nevymenitelna, reflexna vesta too far od pilota) s tym, ze vodic da radsej 2000 do vrecka organu "bez blocka", nez 15000 do vrecka statu "s blockom".
Navyse sa v tej vyhlaske pripadne neriesi postup pri vrateni vodicaku. Kuprikladu keby mi vodicak zobrali v Bratislave a byvam v Kosiciach s tym, ze sa do Kosic vraciam ten den, neviem, akym sposobom a kde mi bude vykonane to "okamzite vratenie vodicskeho opravnenia". Ci si ponho obratom pojdem do BA, alebo poslem do BA ziadost o zaslanie do KE a vyberiem si ho tam, alebo mi ho nebodaj samovolne prevezu do KE, aby bol tam v pripade, ze tu pokutu zaplatim expresne.
|
|
|
eggghm, zasa tak by som sa s tym ocenovanim neponahlal. pred nejakym tyzdnom v rozhovore v SME nejaky policajny hlavoun priznal, ze skutocne celkom rozumna formulacia bola do navrhu vclenena takticky, aby kritici sa obuli do tohoto a nespochybnovali samotny zamer spovinnit zimne obutie, a ze v konecnom zneni zakona zrejme bude stanovene terminove vymedzenie. klasicky - ludia budu radi, ze im niekto mudry povie, kedy je zima, a policajti samozrejme budu este radsej, ked v prijemnom jesennom pocasi niekde na zitnom ostrove budu kasirovat zlocincov, ktori vyrazili 1. novembra rano pri 22°C neprezuti...
|
|
|
Mozna by stalo za to zminit, ze ten kdo jezdi podle predpisu, u sebe zadnou vysokou cash nepotrebuje vozit. Velky prestupek, velka pokuta. Sedas za volant s vedomim, ze budes konat velke prestupky ? Tak na co 15 litru cash ?
|
|
verejná doprava je v katastrofálnom stave? ani by som nepovedal. to mi pripada skor ako nazor cloveka, ktoremu je neprijemne take cestovanie. take nieco bezne tvrdia moji gumomilny kamarati :) ale je to len subjektivny pocit. nemyslim to zle, ja osobne som tiez fajnovka, a az na vynimky si nesadam do "verejnej dopravy" ak je tam prilis vela ludi alebo sa mi ten dopravny prostriedok z nejakeho dovodu nepaci. a este som nemal problem sa odviezt kamkolvek na slovensku. ci uz v mestach alebo medzi mestami.
a co sa tyka riedkych spojov na samoty. nuz to nema s nejakym katastrofalnym stavom nic spolocne. odhadujem ze to je tak z pochopitelnych dovodov vsade na svete.
|
|
...predbehol si ma...zakon je totalny bordel, ja nechapem jako si mozeme nechat utahovat vecne slucku okolo krku...kurva tak ked si to auto neprezujem, vykokotim sa s fackom do priekopy jako sused a budem ho dva mesiace davat v garazi dokopy...ale kym tomu samozrejme neublizim, je to len a len moja vec a ostatni ma mozu bozat v rit na cele s tym cervenym demagogom ficom...
...vysoke pokuty riesia akurat hovno...preco zakon naopak neosekaju a nenechaju ludi pouzivat vlastny rozum???aj ked uznavam, vacsine vohnoutov uz asi zakrnul...
|
|
|
tak prr, zhusta sa vy*okotis tak, ze sejmes okolo/protiiduceho. Takze bacha. Suhlasim ale s tym, ze uzakonovat taketo veci je bohapusta blbost vyuzitelna len ako dalsia paka na buzeraciu verejnosti. Pre info, zimne gumy mam. Rodinu si cenim viac ako cenu gum na aute.
Ono na tej nasej novelizacii je zaujimave to, ze povazuje vodicov za nesvojpravne stado, ktore treba viest za rucicku. Uplne by stacilo spravne rozviet stat o neprisposobeni jazdy okolnostiam a podla toho prihliadat k vyske tresu a ochotnosti poistovne uhradzat vzniknutu skodu. Ale na to potrebuje zakonodarca sedliacky rozum a ten zjavne nema.
Som zvedavy, kedy nejaky politik pochopi ze je jednoduchsie a efektivnejsie urcit mantinely ako snazit sa taxativne popisat a riesit vsetky mozne situacie a este to vydavat za prispevok k zvyseniu bezpecnosti na cestach.
Dalsim paradoxom je, ze som doteraz nezaregistroval akukolvek diskusiu o tejto novelizacii a hlavne o de facto povinnosti nosit pri sebe vysoke obnosy za ucelom uhradenia pokut. Ani jeden ustavny pravnik sa k tomu nevyjadril, pricom napadnut takuto 'povinnost' by malo byt velmi jednoduche.
|
|
Minulý týden v pondělí jsem s jedním klientem z Rakouska docela projel Bratislavu. Něco jsme hledali, takže jsme několikrát jeli přes centrum. Během jízdy jsme se tak nezávazně bavili a on najednou říká něco ve smyslu: "Jak se tak dívám, přednost chodcům na přechodech se tady moc nedodržuje, že jo."
Já jsem přivědčil a říkám, že v Praze je to jen o málo lepší. A on mi na to řekl: "U nás to bylo úplně stejně, ale když před lety zavedli za nedání přednosti chodci vysoké pokuty a trestné body, situace se ze dne na den změnila a dnes neexistuje, že by řidič chodci nedal přednost. Všichni mají strach z pokut a bodů."
Každý, kdo někdy byl ve Vídni asi ví, že řidiči se tam k chodcům chovají o dost jinak než u nás a úplně jinak než na SLovensku. Je ovšem zajímavé, že k vynucení tohoto slušného chování zjevně přispěla právě ta tady tak proklínaná represe a strach řidičů z postihu. V Rakousku to funguje, u nás bohužel ne. U nás nefunguje ani "volná ruka dopravy", ani represe a vyjet na silnici je kolikrát o strach...a já marně uvažuju co by se mělo stát, aby u nás doprava byla na úrovni Rakouska nebo Německa (aniž bych si situaci v těchto státech nějak idealizoval).
|
|
|
mentalita německého národa :o) to u nás nikdy nebude stejný.
ale já myslím, že represe celkem fungovala, po 1.7.2006 se před přechody zastavovalo, radost pohledět :o) do tý doby, než všichni zjistili, že na to můžou pořád kašlat, protože to nikdo nepostihuje.
druhá věc je, že přednost chodců občas vede k jejich bezhlavému vstupování do vozovky, aniž by vzali do úvahy rychlost přibližujícího se vozu a jeho brzdnou dráhu.
|
|
|
Ve které alternativní realitě račte žít? Mé zkušenosti jsou jednoznačně a výrazně opačné.
Jako řidič většinou* zastavuji (vím-li o tom, že je za mnou kolona, často i mimo přechod).
Jako chodec bez sebemenších obtíží přecházím, nejdéle tak třetí-čtvrté auto mne vždy pustí. Většinou první.
Po 1. 7. 2006 to bylo naopak horší, protože řidiči víc koukali po tachometru a po policajtech, nežli po chodcích.
___
* Vím-li naopak, že je za mnou daleko prázdno, někdy nezastavím ani na přechodu, neboť v tom případě je to pitomost.
|
|
|
A naopak. Mířím přes přechod, k dosažení pruhu, na kterém bych se střetl s projíždějícím autem mi zbývá tak 5", auto by projelo za 3" a já v klidu přešel ZA NÍM. Nicméně šofér usoudí, že platí více předpis než vlastní mozek a intenzívně brzdí, zastaví a já, abych si nepřipadal jako blb, který dělá schválnosti, v podstatě musím zbytek přechodu proklusat.
Na můj zřetelný posunek "JEĎ, JEĎ reagují jen cizinci. Náš slušňák ne, takže musím klusat často....
|
|
|
to znám, taky mě "proháněj" po přechodu, ale možná to způsobuje jejich strach z nevypočitatelnosti našich chodců.
Sama když jedu, někdy nevím jestli chodec, i když se tváří, že nepřejde, na poslední chvíli vběhne na přechod nebo ne.
Protože už se mi to párkrát stalo, zkoušej pacholci rychlost mých reakcí, ale také mi někteří ukazují ať jedu, když už stejně brzdím a je pozdě, takže zastavuju a domlouvám jim, že nemusí tak rychle, že nespěchám, z auta mě není slyšet a z okýnka halekat nebudu ;-).
|
|
|
Ve které alternativní realitě račte žít?
Trvalá oboustranná otázka, což?
Při prvních výletech po devadesátem jsem byl až vyděšen, jak výrazně dokáži omezit provoz, zejména v Bavorsku to bylo až nesnesitelné a chodil jsem co nejdále od obrubníku.
Po 1.7.2006 jsem žádnou změnu nezaznamenal. Někteří řidiči zastaví před přechodem a jiní je prostě objedou a frčí dál.
|
|
|
Na prechodoch to riešim podobne, mimo prechodov však zásadne nezastavujem - akékoľvek "slušné" zastavovanie na ceste mimo križovatiek, prechodov atď. je potencionálne riziko, že vám do kufra pristane nezvaný hosť... Okrem toho práve na to tie prechody sú, aby sa chodci netmolili hocikade po ceste...
A o tom púšťaní chodcov na prechodoch by mohla rozprávať moja manželka, keď musela pred pár rokmi prechádzať po prechode neďalekú štvorprúdovku tlačiac jednou rukou kočík a v držiac za druhú ďalšie dieťa... Rozprávala mi, že občas mala pocit, ako by niektorí vodiči na ňu poľovali... Normálne mala strach na tú cestu vstúpiť :-(
|
|
|
1. před zastavením se samozřejmě kouknu do zrcátka. Na to tam je.
2. pro některé chodce -- zvláště třeba starší -- může opravdu těch pár set metrů k nejbližšímu přechodu být problém.
|
|
|
To, že majú dôchodcovia problém prejsť niekoľko sto metrov naviac kompenzujú tým, že zvyšujú svoje šance darovať (byť už nefungujúce) orgány prebiehaním (najlepšie aspoň 2 prúdovky mimo prechod
|
|
|
Pravděpodobně začali i pokuty pravidelně udělovat. Odstrašující není výše postihu, ale jeho pravděpodobnost. Pokud budu mít téměř jistotu že mne za porušovaání pravidel (jakýchkoliv) odchytí, tak bude účinná i velmi nízká pokuta. Pro šťouraly, netvrdím že musí u každého přechodu stát policajt, ale vhodný kompromis by se jistě dal najít. Bohužel to znamená pro policii zvednout zadky.
|
|
na cestny zakon zvysoka serie
http://www.sme.sk/c/3856732/fico-v-aute-porusuje-predpisy.html
kurva, aby sa clovek bal, ze mu koli banalite zoberu vodicak a daju nejaky zdrap papiera
|
|
omlouvám se za off topic příspěvek ... Přišla mi, jako majiteli vozidla, Výzva k podáni vysvětlení. Na výzvě je uvedeno moje jméno, rz auta, s tím, že byl tímto vozidlem spáchán přestupek tehdy a tehdy. Potud je to standardní výzva.
Co mě však zaujalo, je věta "K podání vysvětlaní se dostaví osoba, která vozidlo řídila". Jak se k tomu mám postavit,? Připadá mi, že se tímto milá policie v podstatě snaží ze mě vylákat totožnost řidiče bez poučení a tím pádem zkrátit mé právo odepřít podání vysvětlení dle odst. 3
|
|
|
Přesně.
Jenže to poslali Tobě a Ty za ně máš najít vyníka přestupku a poslat jim ho tam ke kastraci.
Ty jsi dostal obálku, tak tam zajdeš jako majitel vozidla s tím, že odmítáš podat výpověď. Možná by nebylo od věci zavolat tomu fízlovi, kterej Tě obeslal a nechat si věc vyložit. Polož mu stejnou otázku jako zde do fóra - jestli si to máš vykládat jako jejich rezignaci na vyšetřování přestupku, které samozřejmě s sebou nese omezení v právu odepřít výpověď.
Já osobně bych tam zašel s tím, že jsem se dostavil jako majitel vozidla (nedostavit se = flastr), odepřel bych podat výpověď...a nazdar.
To, co je v té obálce má cenu jen toho papíru, protože tak, jak jsi to prezentoval to chce říci "vyřiďte viníkovi, aby se dostavil"...a na to se může každej viník vysrat, aniž by bylo možné trestat Tebe.
Přeju hezký zážitek z nasírání policejních dementů.
Den, kdy člověk naštve policajta je dobrej den 8o)
|
|
|
Kurňa...to su prase...viníka, samozřejmě.
A nezapomeň - nesmíš říct, že nevíš,kdo to řídil! Za to je flastr. Ty to víš, ale odmítáš vypovídat. Šmytec.
|
|
|
jj, takhle nějak to mám v plánu, uvidím jak to dopadne
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Cestný zmrdizákon aj na Slovensku
|