D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Pasivní bezpečnost autobusu
    (ze dne 01.07.2012, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 01.07.2012 21:59:21     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Tak nevím
    U těch sedaček, počítáme-li náraz bez připoutání cesrujících, snad hmotnost sedícícho při nárazu roli nehraje?
    Zatímco hmotnost cestujícího sedícího na následující sedačce dozajista vliv má - sklouzne dopředu, narazí do opěradla a sedáku před seboua sedačku utrhne. Sedačka, na níž v okamžiku nárazu seděl, není jeho chováním ovlivněna.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 22:04:43     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Tak nevím
    Pokud by autobus naboural přesně kolmo do přepážky a při nehodě se nedeformoval, tak by to asi bylo jedno.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 22:10:18     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Tak nevím
    Nerozumím.
    Pokud autobus nabourá do překážky šikmo s deformuje se, hmotnost pasažéra sedícího na sedačce chování této neovlivní. Samozřejmě - kromě nárazu zezadu v ose pohybu (s jistou tolerancí, samozřejmě).
    Doufám, že root to neoznačí za homosexuálně sadistickou praxi, jak má ve zvyku. Jde mi jen o šrouby a plech. Koženku a molitan prosím abstrahujte.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 22:23:31     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Tak nevím
    Chtěl jsem říci, že v praxi nenastane situace, že by se nějaká nepřenesla z pasažéra na sedačku, protože autobus narazí do překážky kolmo, záď autobusu se při nárazu nadzvedne atd., každopádně hraje roli, kdo na té sedačce sedí. A auta je to podobně, i tam je konstrukce sedačky dimenzována na nějakých 150kg váhy na ní a ne za ní.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 22:40:36     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Tak nevím
    Nechápu, v čem je jádro sporu.
    Buď je pasažér se sedačkou spojen, nebo není.
    Rozdíl je zásadní.
    Fyzika je jen jedna, jak říká Olda, přítel můj.
    (To uvádím pro případ, že to bude číst PM, je to asociace, nic osobního.)

    Ostatně, u automobilu je cestující spojen poutem s karoserií, ne sedačkou. Nemá tedy smysl poukazovat na dimenzování sedačky pro statické zatížení a hovořit o chování v momentě (! dobrý, ne?) nárazu.
    Sedačka nemůže být konstruována na váhu za ní, to je samozřejmé.
    F.t = m.v, že?
    Váha, respektive hmotnost, má kamarádku.
    Anebo jsem, jako prostý vidlák, úplně mimo, stane se..

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 22:57:57     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevím
    Někde jsem viděl, jak se rvaly z podlahy sedačky v letadlech. Jednoduchá konstrukční změna upevnění tomu dokázala zabránit.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:02:26     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevím
    Nevím, zda chápete, o čem je řeč.
    Nápověda:
    Máte na mysli situaci, kdy byli cestující připoutání, nebo ne?


     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:08:18     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevím
    Jistěže jsem to pochopil:-) To byla jen douška k tomu poutání ke karoserii v autě.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 05:44:28     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevím
    Tak to je závada v mém dlouhém vedení.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 22:20:12     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Tak nevím
    To, že se sedačky utrhnou (nárazem pasažéra zezadu, pochopitelně) je podle mně pro většinu typů nehod výhodou. Samozřejmě, opačná situace nastává v případě instalace tříbodových pásů.

    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:13:43     Reagovat
    Autor: ronin - ronin
    Titulek:Rozdil
    Dfensi, nezda se ti, ze by rozdil mezi autobusem a osobnim vozem nemusel byt take trochu dan tim, ze autobusy v 99,99% ridi kvalifikovani profesionalove s ridicakem, ktery nedostane kazdy 18tilety mistr sveta amoleta, co ma potrebu ze sveho rodici zakoupeneho vozu vymacknout, co to da?

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:18:38     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Rozdil
    Naučte se číst - D-FENS to v článku uvádí: Mnohem větší roli hraje bezpečnost aktivní, u autobusu například to, že řidič je většinou kompetentní osoba a ne dement s hlavou popletenou besipáckou politicko-dopravní demagogií.

    A pak se můžete taky naučit psát - pravděpodobně jste měl na mysli mohl místo nemusel.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:28:18     Reagovat
    Autor: ronin - ronin
    Titulek:Re: Re: Rozdil
    Omlouvam se, tedy Dfensovi, protoze tu vetu jsem v zaplave technickych mnohaodstavcovych podrobnosti skutecne prehledl.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:26:36     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Rozdil
    No... já chodím na pravidelné roční školení řidičů z povolání. Drtivá většina jsou to totální vohnouti, kteří nezvládnou ani správně vyplnit přihlášku k tomu školení. Každoročně se snažím ve volné diskuzi upozorňovat, že neexistuje žádná "problematika osoby blízké", ale pouze ústavní právo nevypovídat proti sobě... Nechápou to. Jsem za anarchistu a piráta silnic:-)

    Mimochodem, před necelým měsícem jsem vezl svou matku, mého syna a dva další pasažéry na nástup autobusu do Chorvatska. Přijel celkem pěkný bus se dvěma řidiči - jeden mi připadal lehce retardovaný a druhý měl kulatou postavu a byl rád, že vyfuněl ty tři schodky do svého sedadla. Měl jsem trochu strach a nervózně očekával sms, že dojeli:-)

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:32:22     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Rozdil
    Mám ty samé zkušenosti s profi řidiči. Nicméně, jak známo, pro povolání šoféra je nízká inteligence spíše výhodou.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:39:52     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Rozdil
    Tuším že root(?) mi před časem posílal dokonce link na nějakou studii, ze které vyšlo něco podobného - řidič nesmí být úplný idiot, ale je-li příliš inteligentní, tak velmi zjednodušeně myslí na spoustu jiných věcí a snáze se dopustí chyby. Zkusím to někde vyhrabat.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:50:02     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Rozdil
    Vyhrabte to pro ostatní, já už si to na sobě dávno ověřil :-). Samozřejmě jde o dálkové jízdy a denní zaměstnání.

    Ano, řidič by neměl být debilní: www.youtube.com/watch?v=nywpIAv6tMA

     
    Komentář ze dne: 08.07.2012 18:13:52     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Rozdil
    Bylo to snad vykoumáno přímo v Praze, už někdy ve dvacátých letech a šlo o řidiče tramvají. Dělal to snad Psychotechnický ústav či tak něco.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2012 23:54:07     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Rozdil
    Já ani nikde netvrdím, že by byli inteligentní.

    Napsal jsem něco v tom smyslu, jako že umějí řidit

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 00:01:48     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Rozdil
    To zase jo. Když je nějaká nestandardní dopravní situace, tam se to teprve ukáže, kdo má na řízení buňky. A často teprve manévr "profesionála" dokáže uvolnit zacpanou křižovatku, pustit řidiče z vedlejší, atd.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 07:43:12     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Rozdil
    v rámci jednoho svého neduhu a nutnosti v posledním půlroce navštěvovat špitál a tam mimo jiné trávit čas v čekárně jsem se seznámil s jedním důchodcem - řidičem autobusu (dle všeho velmi šikovným - stále si jako důchodce přivydělává řízením všelikých zajímavých historických potvor pro kulturní akce dopravního podniku jistého města nad milion obyvatel) a často jsme si krátili čas vedením řečí. tvrdil, že je neštěstí systém kdy je nutno pro papíry na autobus mít praksi s céčkovým řidičákem. vede to prý k tomu, že uchazeči o řidičák na autobus (99% z nich jsou kluci mezi dvacítkou a třicítkou kteří jezdili kamiony po evropě a teď mají mladou rodinu a chtějí být víc doma) jsou z 80% nepoužitelní, neboť jsou sice zpravidla velmi šikovní v couvání a v provozu, ale nejsou schopni přeorientace z vození palet na živý náklad - nejsou schopni zkloboukovatět styl jízdy tak, aby jim pasažéři zejména v zadní části busu nelítali jak nudle v bandasce, a také nejsou dost psychicky odolní tomu, že živý náklad neleží jak palety s dlažbou a občas se po autobusu pohybuje nebo nedejbože něco chce nebo se na něco zeptá. také tvrdil, že občasný výskyt obzvláštníků, psychopatů a deprivantů předdůchodového věku za volantem autobusu je způsoben tím, že je to profese jaksi nedostatková a některé autobusácké firmy v podstatě nemůžou tyto exoty vyhodit, protože by nesehnali náhradu.

    Komentář ze dne: 02.07.2012 02:17:02     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:
    kdysi dávno byl v zahraničí vymyšlen bezpečnostní prvek pro autobusy, šlo o umístění sedačky řidiče do nebezpečného prostoru - jsou to ty autobusy, kde řidič sedí úplně dole vpředu, před sebou žádný čumák jen sklo. Mělo to na řidiče působit psychicky a vést ho k větší opatrnosti. Někdy je to u zahraničních busů ještě vidět. U novějších už to není, řidič sedí trochu výš. To podle mě není úplně špatný nápad. Když už není možné zajistit bezpečnost, tak aspoň ten, který točí volantem ví, že zakuká určitě jako první.

    co se týká těch řidičských zkušeností řidičů autobusů, to je trochu slabší, nedávno si mi stěžoval majitel dopravní společnosti, že se mu hlásí na řidiče autobusů lidé, kteří nejsou schopni ani zacouvat do dvora.

    a další ne úplně nepodstatný problém jsou nařízené přestávky a doby řízení. Řidič může řídit jen asi 4 hodiny v kuse, pak má přestávku a pak může řídit zase 4 hodiny, možná to není úplně přesně. Nicméně může řídit stanovenou dobu bez ohledu na to jak je unaven nebo není, protože je dáno, kdy řídit může, logicky celou dobu využije bez ohledu na bolest hlavy, únavu, apod. Bez ohledu na svůj stav musí využít dobu, kdy řídit "smí". Pokud problém v Chorvatsku zavinil mikrospánek, je zjevné, že není možné nařídit přestávky a aktivní dobu, protože člověk prostě není stroj. Jenže vysvětlujte to lidem, kteří volají po sešněrovaných pravidlech. :-(

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 05:41:57     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re:
    Pochybuji, že to bylo vymyšleno jako bezpečnostní prvek, spíš to bylo z důvodů maximalizace kapacity. Podobné umístění sedadla řidiče mají například některé autojeřáby.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 18:12:39     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re:
    Pokud míníte třeba autojeřáb umístěný na podvozku Tatry, pak to srovnání s autobusem poněkud pokulhává. Před řidičem autobusu je jen sklo, plast a někde dole pár jeklíků. Před řidičem Tatry minimálně ta traversa, co má místo nárazníku:).

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 19:27:20     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re:
    Mínil jsem přístup k návrhu vozidla.
    Kromě ochrany by pak měl řidič mít i výhled, nemyslíte?

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 07:40:56     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re:
    Od jednoho řidiče autobusu jsem zaslechl názor (se kterým se vcelku ztotožňuji), že jde-li skutečně do tuhého, pak se řidič instinktivně snaží zachránit sám sebe, takže toto předsunuté umístění řidičovy sesle nic neřeší.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2012 18:15:52     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re:
    Asi su blbé či co...
    Pochopil jsem to tak, že právě vystrčení řidiče na nejohroženější místo ve voze spolu s jeho tendencí přežít řeší z hlediska jeho jízdního stylu docela hodně...

    Komentář ze dne: 02.07.2012 10:39:57     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Aktivní bezpečnost
    Zajímavé čtení, díky za něj.
    Závěrem tedy je, že cestování autobusem, i přes jeho mizernou pasivní bezpečnost, je velmi bezpečné. Díky aktivní bezpečnosti.
    Logicky mne napadá otázka: Proč má cestování autobusem tak vysokou aktivní bezpečnost? Nedaly by se některé principy, zvyšující aktivní bezpečnost, využít i u jiných dopravních prostředků ke zvýšení jejich aktivní bezpečnosti?
    Jistě, osoba řidiče je jedním z nejdůležitějších prvků. Nenašlo by se ještě něco dalšího?

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 11:33:31     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Aktivní bezpečnost
    hm, to by mě zajímalo které prvky zvyšující aktivní bezpečnost byste chtěl implementovat.
    přísnější autoškolu a povinnou praxi třeba na bicyklu? povinný tachograf do každého auta a hlídání bezpečnostních přestávek? povinný živý náklad který si bude v případě házivé agresivní jízdy stěžovat? vyšší posaz řidiče a tím pádem lepší rozhled (jakože placatá auta vybavit periskopem třeba)?

    si myslím že vysoká aktivní bezpečnost je způsobena kombinací několika faktorů: 1. osoba řidiče, 2. technický stav vozidel (přece jenom i vohnout šofér či majitel si zas tak často nelajsne vézt pětačtyřicet lidí ve vraku kterému brzdí jen jedno kolo), 3. neobvyklost použití autobusu pro noční opilecké návraty z tancovaček (obrovské procento nehod s fatálními následky), 4. zpětná vazba od živého nákladu (při jízdě na hranici smyku by asi náklad okamžitě hlasitě protestoval a případně si dodatečně stěžoval)

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 11:58:52     Reagovat
    Autor: eviljack - eviljack
    Titulek:Re: Re: Aktivní bezpečnost
    Já bych autobusům zákonem zakázal bourat, a je to :)

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 12:38:13     Reagovat
    Autor: pivak - pivak
    Titulek:Re: Re: Re: Aktivní bezpečnost
    Zakonem bych to neresil, protoze jak znamo k zakonum je u nas maly respekt, ale takova smernice Evropske komise, to uz je jako slovo bozi. Ta uz by tem nehodam zabranit mohla.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 14:57:53     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Aktivní bezpečnost
    + fakt, že autobus jen zřídka kdy jede rychleji než 100 kmh a do téhle rychlosti zrychluje celé odpoledne.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 18:58:52     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Aktivní bezpečnost
    no jasně, protože rychlost přece zabíjí :)

     
    Komentář ze dne: 08.07.2012 18:17:50     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Aktivní bezpečnost
    Cožpak rychlost, ale to zpomalení při kontaktu s držákem kamery...

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 13:10:57     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re: Aktivní bezpečnost
    Závěr že autobus je velmi bezpečný dopravní prostředek mne nepřekvapil, ovšem poměr mrtvých na bilion osobokilometrů už ano - 70x horší v neprospěch aut (0,1 vs. 7). Osobokilometry jsou trochu zavádějící, když si uvědomíme, že v autobuse zpravidla cestuje řádově vyšší počet lidí než autem - když uvážím napůl obsazenou Vrakosu se čtyřiceti pasažéry na palubě versus auto se dvěma lidmi, tak se nám poměr mrtvých zhorší na 2:7 pokud bereme v potaz pouze ujetou vzdálenost. I to je velmi dobrý výsledek a podle mne je klíčem k němu řidič profesionál, který prostě umí řídit - má zkrátka vůči průměrnému řidiči osobáku kratší reakční dobu a bohaté zkušennosti z každodenního ježdění; navíc vzhledem k živému nákladu, který by si na něj patrně stěžoval v případě, že by se mu něco nelíbilo, se snaží jezdit co nejplynuleji; patrně před usednutím za volant zpravidla nechlastá (tedy snad, když si vybavím některé exempláře z dob, kdy jsem busem jezdil..). Samozřejmě i mezi profesionály jsou rozdíly, ale ne natolik výrazné, jako mezi řidiči osobáků, kteří se rekrutují od 18-náctiletých frajírků s nějakým vrakem ftuningu (=lepší bejt mrtvej než druhej) přes "zoufalé manželky" s nájezdem jejich jaríska pár tisím km ročně převážně po nákupech, ožraly odvážející se po zavírací hodině oblíbené knajpy do sousední vsi, seniory jež znejistí každá složitější křižovatka až po ostřílené zodpovědné řidiče s nájezdem přes 50tkm ročně po celé Evropě.

    Můj závěr tedy je - hlavní je vždy řidič a jeho styl jízdy; rychlost reakcí na nenadálé události; zkušenosti; plynulá jízda (přičemž plynulou nemyslím nutně pomalou; jet se dá plynule i svižně, jen to chce předvídat) dobře čitelná pro ostatní = bezpečná jízda.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 20:45:25     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Aktivní bezpečnost
    A taky respekt ostatnich; on jen nejvetsi dement si troufne autobus vybrzdovat etc. Kazdy se od takoveho monstra drzi radeji dal.

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 19:29:43     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Aktivní bezpečnost
    Jel jsem jako pasažér v autobuse MHD, který vybržďoval řidič P205.
    Blbec si trufně vždycky.

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 14:49:07     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Aktivní bezpečnost
    Už to tady padlo. Nejvíc statisticky mrtvých na silnici připadá na pátek a sobotu večer a v noci. Tedy nejpravděpodobnější způsob, jak se v autě zrakvit, je návrat z diskotéky, tancovačky, zábavky... a málo mládežníků usedá cestou z diskošky za volant autobusu...

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 15:09:54     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Aktivní bezpečnost
    v článku mě překvapila poměrně vysoká "úmrtnost" na osobokilometr vlaku, a domnívám se, že je zkreslená. jaksi tuším (nebo jsem někde četl), že počet mrtvol na osobokilometr uvnitř vlaku (nebo lépe ale nepřesně řečeno, když vlak "nabourá" a rozšvihá se) vychází o něco lépe než v autobusu, ale poměrně obrovské číslo mrtvol jsou lidé kteří na nádraží vlezou pod vlak, ve vysokém procentu vožralí jak koně. za československa drželo primát nádraží v Popradu, tuším, že to bylo průměrně něco více než deset mrtvol ročně (nebyl tam mezi nástupišti podchod ani nadchod, netuším jestli už je - pár let jsem tam nebyl a občas svištěly nákladní vlaky po koleji hned před budovou nádraží).

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 19:36:46     Reagovat
    Autor: Geo - geo
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Aktivní bezpečnost
    Ze zrovna ty si nevzpomenes, ze na nadrazi v Popradu je nadchod. Teda minimalne od te doby co odtatmtud jezdi elektricka do Smokovce. Na druhou stranu to ale nevylucuje dostatecne mnozstvi linych a ozralych, nebot schody z nastupiste jsou tam dlouhe (od nedavne rekonstrukce ale uz jezdici)

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 21:03:31     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Aktivní bezpečnost
    aha, teď jsem pogůgloval a zdá se, že od roku 2007 tam jsou schody z kosmického TEŽ nástupiště kolmo nad nádražím (předtím nebyly a byl to fakt masakr). páč jsem byl v popradu naposled někdy před sedmi lety (to to letí...), tak jsem tam schody fakt neviděl a chudáci dezorientovaní opilci se motali v kolejišti.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2012 01:11:53     Reagovat
    Autor: Geo - geo
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aktivní bezpečnost
    Pravda, sice ten napad s umistenim stanice elektricky relizovali v roce 1986-1991, ale udelat poradna nastupiste a schody je napadlo az pri reko. v 2007.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 17:18:30     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Aktivní bezpečnost
    Já nechci být jízlivý či politicky nekorektní, ale co třeba postřílet dementy, ženské za volantem a Simíry s Kazimírem?


    Komentář ze dne: 02.07.2012 12:32:42     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Můj extrém
    Osobně nevěřím ničemu, co v tu chvíli sám neřídím ...

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 13:34:34     Reagovat
    Autor: P. K. - P. K.
    Titulek:Re: Můj extrém
    Souhlas. Proto jezdím s autobusem ;)

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 13:42:24     Reagovat
    Autor: acada - ACADA
    Titulek:Re: Re: Můj extrém
    No kdybych ja ridil autobus, tak bych si snad podepsal parte. Neridil jsem nic delsiho nez cca 5 metru (pokud nepocitam vysokozdvizku s privesem). Vzdycky me fascinovalo, jak se s takovou kravou da jezdit.

    Nejvic me ale prekvapil jeden ridic. Na prijezdu do Brna od Vyskova po stare. Zacpa az k Podoli. Pan si to nejdriv s nama drandil odstavnym pruhem. Pak to switchnul do mezipruhu (cti jel po plne prostredni care) a nakonec to pred kruhacem zas dostal do normalniho pruhu. Takovej styl rizeni taky aplikuju. Ale ja jezdim na motorce... Ale az na to, ze se mi zpotila prdel se nikomu nic vazneho nestalo ;).

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 13:49:04     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Můj extrém
    Je to jednodussi, nez se zda, kdyz vam nekdo sveri tahac s navesem, tak s nim taky po patnacti kilometrech pojedete vicemene jako s osobakem... Horsi to bude jen tehdy, kdyz pujde o to se nekam trefit nebo zacouvat.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 14:26:20     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Můj extrém
    no jasně že s tím po patnácti km pojedu jak s osobákem. po dálnici. ale jak přijde něco složitějšího, třeba téčková křižovatka kde je potřeba si nadjet jak s koňma, strom s větví nad silnici, vachrlatější okraj vozovky na násypu, značka o výšce v podjezdu (které si v osobáku anio nevšimnu) atakdále tak mi zbydou jen oči pro pláč. ostatně není nutno začínat rovnou s kamionem, velká sranda je třeba v pátek odpoledne sledovat na trošku naplněné víceproudovce jak chalupáři zapomínají na vozejk s haraburdím. velká sranda je taky sledovat cyklistickou výpravu při pokusu o zajetí do podzemních garáží.

    Komentář ze dne: 02.07.2012 18:05:40     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:To nejsou jen autobusy :-)))
    Co autobusy..ale takova detska choditka - zakazat...prilby povinne vsude...tepla voda - zakazat...
    www.novinky.cz/domaci/272179-cesi-ignoruji-rady-odborniku-smrtelnych- urazu-deti-by-mohlo-byt-mene.html

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 18:59:55     Reagovat
    Autor: madmax - madmax
    Titulek:Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    I kdyby to melo zachranit jen jedno dite, ze? :)

    Casem by bylo rozumne vydat zakaz nocniho vychazeni, neb jak znamo, ve tme je spatne videt a zvysuje se tak riziko jak pro dospele, tak deti. Navic se pak usetri za osvetleni, jelikoz ho nebude treba, cimz budeme setrit i bohyni Gaiu. Vychazeni ve vecernich a nocnich hodinach budiz povoleno pouze prislusnikum bezpecnostnich slozek a jedincum vlastnicim zvlastni povoleni vydane MVCR.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 19:25:47     Reagovat
    Autor: Dax - Dax
    Titulek:Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Ćlověk se sice chybama učí, ale dítě je dítě, zejména malé vyžaduje často specifický přístup (dítě = cca. do deseti let, ovšem záleží i na té řešené situaci). Ta první chyba, kterou udělá aby se naučilo, může být taky osudová. Někdy tu chybu ani nemusí udělat dítě, jen doplatí na důvěru v dospělého. A někdy stačí jen drobnost...

    V době, kdy rodiče jsou příliš často nezodpovědní trotlové (pravda, často vychovaní státem, ale dle mých pozorování za to nemůže jen stát), může úprava některých drobností pomoci. Ovšem jsem spíše za osvětu, než za nařízení. Ostatně i v odkazovaném článku se hovoří jen o doporučení.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 21:01:45     Reagovat
    Autor: madmax - madmax
    Titulek:Re: Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    No jo, jenze ono se vzdycky muze neco stat, i kdyz se rodic snazi sebevic. Souhlasim, ze upravy drobnosti v principu skodlive nejsou, jenze kdo urci, co je smysluplnou upravou a co je buzeraci. Jednotne meritko asi nalezt nelze, proto je asi snazsi nechat to na posouzeni jednotlivce.

    Ve clanku se sice mluvi o doporuceni, ale znate to - slovo experta, tot neco je musi byt naveky vytesano do kamene. Vybavuji si z minulosti clanek, kde se mluvilo o zakazani foukacek ci balonku ve Velke Britanii, protoze mohou ohrozit zdravi deti. Argument navrhovatele tusim znel 'Po desitky let deti foukaly do foukacek/nafukovaly balonky. Ted to uz delat nebudou a budou ve vetsim bezpeci' ci neco v tom smyslu.

    Neni takova pitomost, aby se ji nekdo nepokusil zrealizovat a vecpat vsem :)

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 10:40:26     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    - dítě je dítě ... tomu říkám objev, voe
    - dítě dělá chyby ... a napravovat je má rodič, ale ne stát
    - pokud udělá chybu rodič, te to jeho věcí a ne věcí státu, protože rodič přijde o dítě a až pak někde vzadu přijde "stát" o daňového otroka.

    "doplňovat drobnosti" je jen jiný název pro salámovou metodu ukrajující ze svobod ne-debilům, kteří se o sebe a své potomky dokáží postarat bez problémů, popř. si problémy řeší sami.
    podporovat Hnutí Za Práva Idiotů je špatně i když se pachatel dobra zaklíná mantrou o dětech a jejich bezpečí. srát na cizí děti, pokud si starost o ně nezaplatí jejich rodiče!

    média dělají z lidí blbce a ovlivnitelné ovce pak bečí, že by se měl stát starat. jenže tím berou svobodu i peníze všem, teda i těm, kteří stát k ničemu nepotřebujou.

    osvěta dělaná státem je drahá, neefektivní a nese s sebou dříve či později povinnosti a "nutnost" jejich kontroly. takže do prdele s ochranitelskou péčí o děti dementů. když maj tak blbý rodiče, že se zramujou svou či jejich vinou, pak by z nich zase vyrostli jen hňupi a tak jich v globále není škoda.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 19:31:31     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Mně se strašně líbí, jak tam glorifikují Holandsko. Realita je přitom taková, že přilby na kolech povinné nejsou a taky je skoro nikdo nepoužívá. Dětské sedačky v autech sice povinné jsou, ale s dost výjimkami a dlabe se na ně také ve velkém. Kdy jsem tu naposledy kupoval lék v bezpečnostním obalu bych také musel hodně dlouho vzpomínat.

    Na druhé straně tu výborně funguje třeba výuka plavání pro děti - evidentně inspirovaná Cimrmanem a jeho SUPem. Naposledy dělala dcera zkoušku, jejíž nejjednodušší částí bylo uplavat 200 metrů v zimní bundě, kalhotech a zimních botách.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 20:37:50     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Příprava CO na protržení hrází? :)

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 21:29:55     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Neřekl bych. Metr vody sem, metr vody tam - podívejte se na mapu Holandska v 15. století :-)

    Spíš je to tím, že voda je tady všude a risiko, že do ní trpaslík spadne, není úplně malé.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 21:45:09     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Každopádně 200m v "plné polní" je docela nářez.

    Rozšířily se mi díky vám obzory. Zdá se, že pokoušet se utopit průměrného Holanďana je neblahý nápad. :)

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 22:35:57     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    No jo, ja taky driv myslel, ze staci hodit do rybniku minci...

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 22:48:14     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Lovit věci ze dna se učí taky. Dokonce poslepu :-)

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 23:04:09     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    To by se mi libilo. My jen preplavali bazen.

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 14:08:43     Reagovat
    Autor: acada - ACADA
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    No ty kravo, to je aspon CO vyuka. Ja jsem jeste z generace, kdy jsme ve skole probirali ruzne prvni pomoci atp. Bavilo me to. A navic jsem to pozdejc jako vedouci na ruznych taborech zhusta pouzival (muj oblibeny je sipovy vzor pri obvazovani). Mam taky ale dojem, ze se jednalo o vetsi prostor nez jedna vyucovaci hodina za rok. Ted se lidi IMHO moc spolihaj na mobily a rychlou.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 21:10:31     Reagovat
    Autor: madmax - madmax
    Titulek:Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Imo je to tim, ze Holandsko je pro bezneho volice zemi obskurni, tudiz se na ni da navlect vselicos cyklistikou pocinaje a multikulti konce beze strachu, ze by si nekdo mohl overovat fakta.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 20:12:49     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Vubec ideální by bylo povolovat děti podobně, jako zbrojní pasy. Prostě předvedeš způsobilost v teoretickém testu, poté praktické zacházení s nádobíčkem ...

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 12:42:13     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Nejprve teoretický test, potom praktická manipulace a nakonec střelba ostrýma na cíl?

     
    Komentář ze dne: 03.07.2012 15:06:03     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: To nejsou jen autobusy :-)))
    Jen blbněte... výčet debilů Humlem nekončí...

    Komentář ze dne: 02.07.2012 19:11:54     Reagovat
    Autor: Dax - Dax
    Titulek:
    Ojé... Článek typu "vše již bylo vynalezeno" bych zrovna tady čekal asi nejméně. Nejsem též příznivcem čehokoliv "za každou cenu", ovšem někdy stačí jen upravit zdánlivě nepodstatné drobnosti k tomu, aby se stav zlepšil (jak již psala Moussa). Někdy prostě může stačit málo.

    www.novinky.cz/domaci/272179-cesi-ignoruji-rady-odborniku-smrtelnych- urazu-deti-by-mohlo-byt-mene.html


     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 19:13:44     Reagovat
    Autor: Dax - Dax
    Titulek:Re:
    Aha, někdo byl s odkazem rychlejší, tak pardon...

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 21:43:04     Reagovat
    Autor: Hulmiho Ukolen - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    A jak ten odkazovaný článek na novinkách jako souvisí s tématem pasivní bezpečnost autobusů?

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 22:14:02     Reagovat
    Autor: Dax - Dax
    Titulek:Re: Re:
    Konkrétně tím "někdy stačí jen upravit zdánlivě nepodstatné drobnosti". Další dotazy...?

    Komentář ze dne: 02.07.2012 22:00:28     Reagovat
    Autor: Bartelmus - Bartelmus
    Titulek:Jen malá poznámka
    to madlo na sedačkách v Karosách je opravdu ve výši zubů, ale čtyřletého dítěte.
    Jinak respect před autorem, musel si ke článku sehnat spoustu zdrojů. Díky.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2012 22:37:40     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Jen malá poznámka
    To je celosvetove, dokonce i v americkych skolnich autobusech... I v mem aute. Ale tam je madlo ocelove a zrejme by se neposkodilo.

    Komentář ze dne: 03.07.2012 03:33:16     Reagovat
    Autor: badaxe - Neregistrovaný
    Titulek:
    Myslím že je jedním (nikoli jediným) důvodem rozdílný styl jízdy auta a autobusu. Městské autobusy se šourají celkem nízkou rychlostí, takže moc fatálních nehod asi mít nebudou (pokud do nich nevletí cisterna s benzínem :-) ) u linkových „vesnických“ autobusů je to podobné, tam silnice obvykle autobusu neumožní větší rychlost a řidič má většinou trasu „najetou“, takže ví že do téhle zatáčky musí přibrzdit. V reálu se to tedy týká především dálkových autobusů, ale srovnání je Frantou co jede od Máni a má osum piv a šest trpaslíků, neb mu nedala a on si to musel vynahradit. Je tedy už od počátku srovnání poněkud asymetrické. Pokud by se srovnávalo srovnatelné (nevím jak) pak by to asi bylo trochu jinak. Další docela zásadní rozdíl byl v tom, že autobus i dálkový má omezenu rychlost, takže na rozdíl od auta si to po dálnici v Germánii nedrandí 180, ale pěkně katolicky jede kolem stovky. Není to ani tak dáno omezovačem, ale prostě předpisy a tachografem. Dost jsem jezdil na dovolenou s jednou cestovkou a ta si brala stabilně stejnou dopravní firmu kde jezdili většinou stejní řidič. Protože jsem je po čase už znal, ptal jsem se na různé kraviny, třeba proč se s tím tak vleče a podobně. Odpověď byla jasná, podle předpisů (třeba v Německu) musí mít autobus samozřejmě technickou, ale jejich TÜV mu umožní jet místo 90 o malinko vyšší rychlostí (100) což ale v podstatě stojí za absolvování jen firmám které v dané zemi hodně jezdí, jinak se prostě hrnete svou 90 po pravé straně a kocháte se krajinou. Při nižší rychlosti máte samozřejmě větší šanci zareagovat. To není o blábolech BESIPu, to je o tom že v 90 když vám tam něco vletí 50 m před vámi, tak to asi stihnete, pokud ale jedete 150, tak reakční doba vás, systémů a brzdná dráha prostě tu reakci neumožní ukončit zdárně. To že hodně řidičů autobusů jsou lidi co jezdit umí, je fakt, na druhou stranu několik jich jsem potkal kteří by neměli mít řidičák ani na tříkolku (ostatně ten z Nažidel je přesně ukázka, na ten typ neměl oprávnění a navíc to praskal o cca 30 víc než měl povoleno ne předpisy ale vozidlem) . Článek je rozhodně zajímavý, ale premisa o bezpečnosti, ze které vychází je prostě statistické porovnání jablek a hrušek. Ostatně i to co je tam technicky není zcela pravda, zdaleka nikoli všechna auta mají samonosnou karoserii řada jich má rám, stejně jako autobus (nebo třeba náklaďák)

    Komentář ze dne: 03.07.2012 16:57:00     Reagovat
    Autor: Gonzalo - josefkra
    Titulek:rozříznutí busu na půl
    Chorvatský incident mi vyvolal vzpomínku na loňskou havárii "World Wide Tours bus" v NYC. Proti této situaci nelze moc pasivně bojovat (aby autobus nebyl jako tank). http://www.youtube.com/watch?v=H7CCUTr2kbg , pády na bok jsou taky zdokumentované a tento údajně byl bez úmrtí http://www.youtube.com/watch?v=BNmr-rVx7C4

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.