D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Sociální demokrat zase bloguje
    (ze dne 26.04.2009, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 26.04.2009 22:39:48     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:
    Stran prvého odstavce, zaregistrovali jste před časem tu nevídanou britskou ostudu?

    www.boingboing.net/2009/03/24/london-cops-reach-ne.html

    Stran přívlastků to byl Štěpán, kdežto Emil jen zíral -- ne že by to bylo jakkoli podstatné ;)

    Komentář ze dne: 26.04.2009 22:55:01     Reagovat
    Autor: tucker - tucker
    Titulek:Mala technicka poznamka
    Auta skutocne v malom mnozstve vypustaju toxicke latky, hlavne pri studenom starte kedy este spravne nepracuje katalyzator. Jedna sa hlavne o oxidy dusika, ale tiez aj niektore nespalene uhlovodiky (rozne derivaty benzenu a pod.). So zahriatim motora ich mnozstvo klesa, ale nejake male mnozstvo vypustaju vzdy. Prave oxidy dusika predstavuju z hladiska zivotnrho zavazny problem, s vodnymi parami tvoria totiz agresivnu kyselinu. Navyse su tazsie ako vzduch takze sa drzia pri zemi a aj v malej koncentracii su totiz korozivne.

    Ak to dotycny pan mysli s narodom uprimne tak mu odporucam presadit do kazdej rodiny DeLorean DMC ten mal skelet karoserie z laminatu a plech z antikory, tam sa korozia neprejavi....

     
    Komentář ze dne: 29.04.2009 08:52:47     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:Re: Mala technicka poznamka
    vůbec si nejsem jistý, že kterýkoliv oxid dusíku je zařazen jako toxická látka ...

     
    Komentář ze dne: 29.04.2009 09:01:22     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Mala technicka poznamka
    Pokud chceš spáchat sebevraždu, je N2O to správná volba!

     
    Komentář ze dne: 29.04.2009 09:37:09     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Mala technicka poznamka
    Sedite u internetu; presvedcte se.

     
    Komentář ze dne: 29.04.2009 21:40:30     Reagovat
    Autor: tucker - tucker
    Titulek:Re: Re: Mala technicka poznamka
    Som si raz pricuchol k oxidu dusicitemu a som potom hodinu kaslal krv (samozrejme ze to bol koncentrovany, ale ono je to korozivne svinstvo aj v znacne zriedenom stave). Toxicky rozhodne je....

    Komentář ze dne: 26.04.2009 23:14:54     Reagovat
    Autor: Nick - Choakinek
    Titulek:D-Fensi, to přeci ne
    Posledním odstavcem si D-Fensi odporuješ. Pokud bude ministrem nekompetentní blb, vlády se přeci ujme zbytek ministerstva dle pravidel, jenž si definoval v článku Byrokratická autonomie I. Takže žádné vítězství pro občana se nekoná, spíše naopak.

    V médiích to možná tak vypadá, že autorem např. bodového systému byl mostař Šimonovský, ale právě podle článku B.A.1 to vypadá, že jím byl úplně někdo jiný.

     
    Komentář ze dne: 27.04.2009 08:30:46     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: D-Fensi, to přeci ne
    Šimonovský bodový systém nevymyslel, jeho koncept byl hotový už před ním. On si jen "vzal za svůj", protože byl kompletně pod kontrolou struktur, které mu horem dolem říkaly, jak to bude správné a jak se na tom politicky "udělá". Byly to jednak skupiny v místních samosprávách, které v tom viděly zvýšení své moci a z toho plynoucí požitky, a pak Centrum dopravního výzkumu.

    Šimonovský nebyl neschopný, jen trochu rigidní, ale v jádru slušný a nevýbojný člověk. Tomu, že dělá něco prospěšného, sám uvěřil. V podstatě ho to odepsalo.

     
    Komentář ze dne: 29.04.2009 16:34:53     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: D-Fensi, to přeci ne
    Tak on V PRINCIPU bodový systém dobrý je, protože bude-li nastaven správně, má tu výhodu, že funguje v delším časovém horizontu. Před x lety kamarádovi nedala přednost žena za volantem, on šel na pojišťovnu a dostal záludnou otázku kdy přesně k nehodě došlo. Přesné datum nevěděl, což byla chyba zásadní, neb madam bourala v průměru každý druhý týden.
    Bodový systém má za úkol podobné recidivisty smáznout ze silnic nebo je alespoň donutit dělat něco, aby se jejich chování změnilo.
    Skutečnost, že v ČR došlo k jevu, že přestupky, jejichž vliv na bezpečnost provozu ikdy, nikde a nikým nebyla prokázána jsou těmi nejtvrději postihovanými, zatímco přestupky, mající prokazatelně zásadní vliv na bezpečnost silničního provozu jsou v českých podmínkách postihovány jako banality, je zásluhou obecné české vlastnosti - já vím všechno líp než ti kolem.
    Problém není v systému jako takovém - konečně je tu alespoň pokus o systém a tudíž ukončení chaosu - ale v nastavení jeho parametrů.

     
    Komentář ze dne: 29.04.2009 16:48:35     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: D-Fensi, to přeci ne
    V PRINCIPU je naprosto totálně špatný každý systém, který je založen nikoli na hodnocení bezpečnostži jízdy, nýbrž na faktorech, jež s ní souvisejí nanejvýš statisticky, a i to je extrémně sporné.

    Dokud budou trestné věci jako rychlost, telefonování, alkohol a podobně, povede každý systém jen a jenom ke zvýšení počtu nezodpovědných prasat za volantem a k většími risiku havárie pro ty, kdo jezdí sami slušně a rozumně.

    Domnívám se, že bodový systém k tomu povede poněkud rychleji než nebodový, ale tento rozdíl není nijak velký ani podstatný.

    Komentář ze dne: 27.04.2009 00:13:47     Reagovat
    Autor: blazen - blazen
    Titulek:
    IMO zvolení nekompetentního blba je vítězství především pro ministerstvo, tedy pro aparát, který pak mnohem snáze prosadí svoji "politiku" (tedy lepší kontrola nad občanem-zde populární "utahování šroubu")..

    Komentář ze dne: 27.04.2009 06:18:41     Reagovat
    Autor: Jakoc - Neregistrovaný
    Titulek:Win-win
    Ona to v podstatě je win-win situace. Pokud to někdo bere tak, že vymění funkčního Favorita za něco jiného a "vydělá na státu" 30K tak samozřejmě ne (jak již D-fens dříve vypočítal), ale pro někoho, kdo nákup nového vozu plánoval bez ohledu na šrotovné, je prodej nepojízdného vraku za 30K skutečně win-win.

     
    Komentář ze dne: 27.04.2009 09:03:17     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Win-win
    Jenze problem je,ze stat na tom neni WIN.Predpokladejme totiz,ze vetsina aut prodanych s dotaci by se stejne prodala i bez ni,jen mozna pozdeji,a naopak,masivni nakup aut s dotaci zpusobi pozdejsi nedostatek poptavky.Mozna,ze tak 10% z lidi,kteri si koupi auto diky srotovnemu by si ho nekoupili NIKDY.Je to sice blbost,ale dejme tomu...Takze najednou uvaha,ze stat da 30 tisic a dostane 60 na DPHcku se nam jevi v uplne jinem svetle...Protoze pokud by srotovne nebylo,tak by dal 0 tisic a dostal by 60 tisic na DPHcku,coz je o 30 tisic vice,nez nyni.Takze stat na tom prodela,a tech 10% lidi to nevytrhne.

     
    Komentář ze dne: 27.04.2009 12:41:40     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Win-win
    stát -- to jest úřednictvo a volení i nevolení (zás)tupci v politické aréně -- je velmi WIN.(Mj.) proto, že jejich kapsa a státní kasa jsou dvě zásadně odlišné věci.

    To jen velmi významné většině lidí to ublíží, stejně ostatně jako jakékoli jiné socanské extemporé, od dotování řepky přes dotování větrných elektráren až po existenci daní a cel jako takových.

     
    Komentář ze dne: 27.04.2009 14:05:52     Reagovat
    Autor: Nick - Choakinek
    Titulek:Re: Re: Re: Win-win
    Win protože do jejich kapsy poputuje úplateček (odměna) za prosazení šrotovného od automobilek?

    Nicméně zas ta myšlenka, že šrotovné může způsobit později snížení poptávky po nových autech se mi zdá celkem reálná. Není to pak od automobilek trochu krátkozraké?

     
    Komentář ze dne: 27.04.2009 21:19:26     Reagovat
    Autor: tucker - tucker
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Win-win
    Nie je. lebo az sa dopyt opat znizi tak budu znova skuhrat a mastit vacky statnym uradnikom, aby sa srotovali aj auta starsie ako 9 rokov a tak dalej az do .... A statny uradnik da, lebo vysledok nie je dolezity, dolezite je ako sa to cele odprezentuje.

     
    Komentář ze dne: 29.04.2009 17:36:53     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Win-win
    Hele, samozřejmě, že některý automobilky využívají oné "krize" k tomu, aby vydíraly stát. O tom žádná.
    Příklad: díky odpočtu DPH se v ČR sešel v dubnu neuvěřitelný počet objednávek na vozy značky Maserati. Není to žádná tuctovka. Takovej nářez tu nikdy nebyl, prostě žně. I byly objednávky sepsány, vyřízeny a odeslány do Scuderie, odkud přišla studená sprcha:
    "Objednané vozy nebudou dodány ve standardním termínu, neboť automobilka je z důvodů odbytové krize na 3 týdny uzavřena.
    O dalších krocích vás budeme informovat. S uctivým pozdravem...
    Tak mi řekni, je to opravdu krize, když se objednávky jen hrnou, ale automobilka je odmítne vyřídit z důvodu "odbytové krize"?
    Podle mě to je jasné vydírání vlády.
    Vládě, která se nechá takto vydírat, to patří. Já bych jim nedal nic, šrotovné bych zvláštním zákonem postavil jako podvod a byl by klid.

     
    Komentář ze dne: 29.04.2009 21:59:39     Reagovat
    Autor: tucker - tucker
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Win-win
    Takto... u nas vo Ficostane uz srotovne mame... ministri sa predhanaju v chvale na to ako to prospieva ekonomike, zamestnanosti a ja neviem este comu.. a statny rozpocet to zatazuje len "mierne", resp. je to akoze "vyrovnane"... a ovcan sa raduje jak ej tato vlada akcieschopna, ze taketo opatrenia pre ludi zavadza... a kto sa opovazi srotovne kritizovat je pomaly kacir (no fuj, protistatny zivel je to)... a tak uz tu mame druhu vlnu a uz sa rozmysla co by sme este zosrotovali...
    V reale sa nepresadzuju ti co su najspravodlivejsi, ale ti co najviac kricia (taky maly goebelsovia)...

     
    Komentář ze dne: 28.04.2009 13:32:13     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Win-win
    Rozhodne to je kratkozrake.Ovsem v dnesni dobe najit firmu,ktera by obecne premyslela v rovine "ted 5 let na tom nebudeme moc dobre,ale v budoucnu se nam to mnohonasobne zaplati a za 10 let budeme na tom nejlepe na trhu" defacto nejde.
    Vidim to u nas - prodavame za kazdou cenu,za kazdou cenu se drzi limity,neustale se navysuji povinne obraty,a nikoho nezajima,ze timhle tempem se sami za nekolik let znicime...No a co?Mame zahranicni majitele,az se jim prestaneme vyplacet,nechaj nas zkrachovat,rozprodaj na nahradni dily,vim ja...
    Dneska nejde prijit pred akcionare a rict jim "ted par let budem cilene vydelavat malo,a pak to bude lepsi" To proste nejde...Drive ano,kdyz firmy vlastnili lide,kteri v tom byli zainteresovani osobne,meli k tem firmam nejaky citovy vztah...dnes je to ciste o tvorbe okamziteho zisku a co bude za 2 roky je tak vzdalena budoucnost,ze nema cenu to nejak resit.

     
    Komentář ze dne: 29.04.2009 11:00:15     Reagovat
    Autor: Porky - Porky
    Titulek:Re: Re: Win-win
    Šrotovné není jenom o tom, že někoho výhoda 30 tis nakopne ke koupi nového auta. Takových opravdu asi moc nebude už vzhledem k tomu, že zbytek ceny auta, kterou musí dát ze svého, dělá 90% a to stejně není schopen zaplatit, pokud nebyl schopen už před šrotovným.
    Ale má to i psychologický efekt, kdy člověk již před šrotovným plánující koupi auta ji odloží, kvůli současné "krizi". Prostě si radši počká, co kdyby se něco stalo, přece v době krize nebude cpát úspory do auta a riskovat. Ale v případě šrotovného koupi odkládat nebude, protože je to pro něj výhodné (teoreticky). Takových asi bude vetšina "šrotujících" a to je záměr spíš než donutit ke koupi někoho, kdo nechtěl předtím.

    Ale každopádně to stále neomlouvá krátkozrakost celého šrotovného..

     
    Komentář ze dne: 02.05.2009 23:02:33     Reagovat
    Autor: drfie - drfie
    Titulek:Re: Win-win
    Jenom bych si dovolil upozornit, že většina transakcí na volném trhu má opravdu charakter win-win. Když si u pekaře za 5Kč koupím rohlík, tak pro pekaře má rohlík menší hodnotu než 5Kč - má jich přece plnou pekárnu a chce se jich zbavit - zatímco já mám hlad a kov neztrávím, takže rohlík má pro mě cenu větší. Kdyby tomu tak nebylo, tak by k transakci za podmínek 5Kč/rohlík nedošlo.
    Nulový součet by to mělo, kdybych dal pekařovi 5Kč a on mi dal taky 5Kč.

    Komentář ze dne: 07.05.2009 01:11:35     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Favorit
    Tento poslední model AZNP Mladá Boleslav byl jistě v době svého vzniku hitem a špičkovým vozem, ale dnes, kdybych chtěl kupovat nový vůz a za starý fazol dostal 30 OOOk, tak bych se nerozmýšlel ani vteřinu. Myslím že i Fabia II ve verci holobyt je bezpečnější a vyprodukuje méně splodin než fanouš z roku 1990. A to i ve verzi polovičního šestiválce. I když není Fabia žádný skvost a technický zázrak, tak jistě je bezpečnější než staré stodvacky a Favority, jakož i Felicie. A toto by mněl být důvod pro šrotovné.

     
    Komentář ze dne: 07.05.2009 05:40:00     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Favorit
    Zajimava logika ... takze pokud parafrazuji tvuj prispevek, tak stat by mel z penez uzmutym vsem danovym poplatnikum davat srotovne tem jedincum, kteri nejsou ochotni dbat na svoji vlastni bezpecnost, je to tak?

     
    Komentář ze dne: 13.05.2009 11:50:39     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Re: Re: Favorit
    snad kteří jsou ochotni dbát na vlastní bezpečnos!. Nebo si snad myslíš že Š-120 je bezbečnější než Fabia? To sned ne! A nemyslím si že by měl stát přispívat na auta. je toho dost do čeho ty prach můžou vrazit.

     
    Komentář ze dne: 13.05.2009 12:06:18     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Favorit
    Ti kteri jsou ochotni dbat na vlastni bezpecnost maji uz bezpecnejsi auto davno i bez srotovneho, takze srotovne je pro ty, kteri nejsou ochotni a uz jen proto je cele srotovne blbost.

     
    Komentář ze dne: 13.05.2009 12:15:11     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Favorit
    Všechna má auta, včetně Plymoutha Fury z roku 1975, byla vždy daleko bezpečnější, než funglnová Fóbie.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.