Komentáře ke článku: My letci máme ptáky na baterky (ze dne 04.10.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
"Zatímco si pumpičkáři minulý víkend honili ptáky při jejich pravidelné cyklojízdě, já honil ptáky po louce."
Mě by zajímalo, kdy s urážením cyklistů D-FENS přestane. Jestli tedy vůbec někdy :D
|
|
|
|
nemuzu si pomoct, ale opakovat porad to same uz straci stavu. neco jako "na hlinach fmetle fprdeli pyco pyco pyco" to je snad u kazdyho clanku co se tyka aut. :-((
|
|
|
jj...ale vždyť já taky každej den potkávám zmrdy v ochcávkách fmetle nahlínách pyčo takže se holt vo nich musí psát pořád....
|
|
|
Ja tedy potkam obcas "zmrda" i v jinem aute nez je ochcavka, ale staci rict ze "projel zmrd v ochcavce" nez porad dokola omilat "fmetle, fpyco, fsulinu co ma 25cm fpyco". :-((
|
|
http://www.telink.cz. Fajnový letadla za výborný ceny. Mám Roto. Co tohle éro přežilo ...
|
|
|
Podobně dobrou zkušenost mám s Torem a SU-29 od stejné značky. Jen je to trochu drahý na to že to je kus EPP.
Ale výborně lítaj...
|
|
|
ad telink - narvat na úvodní stránku skoro 11 mega, to je síla.
Ale k věci - co kdo poradí někomu kdo by to chtěl taky zkusit ale - aby to pěkně létalo, něco vydrželo no a samozřejmě moc nestálo pro případ že mi nadšení vydrží jen do prvního vybití baterie
|
|
Super clanek.
Ja sjem prosel a prochazim stejnym vyvojem. Jsem ted uz o pad lekci dal ale neunavne drzim smer. Dalsim krokem u mne po vytunene Bellance bylo vyrezani a slepeni ( v podstate plagiat ) dvouplosniku Shark. To se ale ukazalo jako spatny smer, protoze letadlo nemelo ty spravne vlastnosti. Pak jsem presel na nakup lepsich ARF modelu. Dalsim krokem je porizeni kamery. Zabery z modlu jsou uzasne. Koupil jsem jako obvykle levnej sunt z Ciny se kterym jsem si uzil dost zabavy. Nastesti existuje Aukro, ktere umoznuje znizovat naklady na dalsi levely ti ze stare opotrebovane ale funkcni vybaveni se snadno proda a novejsi se nakupuje s lehcim srdcem. Nyni mam objednanou FullHD kameru. Logicky dalsim krokem bude FPV - tedy rizeni modelu s pozice pilota na palube. K tomu slouzi prave jiz zminena kamera a nejake dalsi vybaveni, jako vysilac a prijmac videosignalu, bryle s obrazovkou, zaznamove zarizeni a dalsi vylepseni jako ODS ( informace z pristoroju na obrazovce ), gyro a pod.
Co se tyce napajeni, od pocatku pouzivam Lipo. Pro sikovne elektrotechniky je zde Milos Zajic a jeho navody na stavbu LiPo nabijece s balancerem, ktere funguji perfektne a stoji jen zlomek komercnich pristroju. Nemaji sice ruzne vymozenosti jako diplay a pod. ale zase si jich clovek za ty penize postavi nekolik a muze nabijet vice akumulatoru najednou. Ja jsem si udelal 3ks a koupil v HongKongu plagiat jedne uspesne nabijecky za par dolaru, takze nabijim ted 4 aku naraz. To pri poctu 6 ks modelu je urcita vyhoda.
vyborne se mi osvedcil tento cinsky obchod - zatim vse poslali v poradku me i mym znamym. Obzvlast LiPo akumulatory Zippy jsou prvotridni a mimoradne levne. V porovnani s aku Polyquest, Shark ci Ray, nebo RCSystem ktere jsou vyrazne drazsi, maji lepsi parametry a zivotnost.
http://www.hobbycity.com/ je ten obchod v Cine. Nejen ze maji nizke ceny ( kvalitni 6g servo za $3.95, obycejne za $3 ) ale take siroky sortiment. Nakupuji tam modelari z celeho sveta. Obavam se ze i nasi obchodnici, kteri k cenam pridavaji DPH, Clo, svuj zisk a pak my zde platime za stejne zbozi 3 nasobek a vice.
To asi tak. Drzim palce do dalsich letovych hodin a modelarskych levelu.
|
|
|
S těmi čínskými Li-ion a Li-pol (ono je to tosamé) baterkami pozor! Protože nejsou moc často kvalitně testované na bezpečné nabíjení, může se snadno stát, že vám zahoří.
Doporučuju buď nabíjet na bezpečném místě nebo koupit baterku s LiFePO4 - Lithium Iron Phosphate (LIP).
Každopádně ve srovnání s NiMH je to pokrok o 300%.
|
|
|
Zippy jsou skutecne velmi kvalitni a stabilni v parametrech. Maji vyborne vlastnosti. Dodavaji se bez potisku, vetsina prodejcu si tam pak lepi ruzne nalepky a prodavaji je tady pod honosnymi znackami za krvave penize.
Pochopitelne je vzdy riziko s Lipo aku. Je treba dodrzovat nabijeci parametry striktne.
Neni od veci pouzivat nabijeci pytliky. Nejsou sice lacine, ale pred pozarem ochrani.
|
|
|
jojo předběhl jste mě s propagací hobbycity. Je to ta nejlepší věc co mě za poslední rok potkala :-)
Nakupovat tam baterky, taky Zippy, je radost, a o motorech a regulátorech ani nemluvě. Mám tam odtud i vysílačku DX6i a nikdy sem neměl problém.
V podstatě tady v Čechách kupuju už jen letadla a elektroniku v Číně, vždycky když se koukám u Pecky na ceny baterek, chce se mi plakat, že to někdo kupuje...
Jo a serva bych doporučil MG-14, jsou s kovovými převody, dvakrát silnější něž HS-55 při stejných rozměrech a dvakrát levnější v přepočtu.
Jinak k tomu D-Fensovýmu MiniMagu, je to super polítání s ním a rozhodně bych ho na vašem místě doplnil plováky. Den u vody je super.
|
|
|
|
Toto ale nie sú pohonné akumulátory !
Ako pohonné sa pre takéto menšie modely najlepšie hodia LiPo, na HobbyCity je ich veľký výber a za smiešne ceny. Samozrejme, je potreba nabíjačka vhodná na nabíjanie LiPo bateriek, ale to tiež nie je drahá záležitosť. Pokiaľ to človek myslí vážne, dobrá nabíjačka je nevyhnutná investícia.
|
|
|
On Screen Display :) ale jinak moc hezký překlep
|
|
Technika hledání letadla v kukuřici by se ještě dala vylepšit. Co takhle černá skříňka s vysílačem? Integrovaná signální světlice? Plachta v reflexní barvě, která při pádu vystřelí pod letadlo a zabrání mu propadnout mezi kukuřici?Speciálně cvičený pes? Nahackovaný špionážní satelit? Stopování pomocí radioaktivních izotopů?
|
|
|
Svetlice je ponekud hovadsky napad. Proc?
1. Nelze zarucit, ze bude vzdy odpalena smerem vzhuru.
2. I kdyby se ji podarilo vystrelit smerem vzhuru, uz asi tezko pozname, odkud presne byla vystrelena. Zvlaste je-li jen jedna, prilis to nepomuze
3. Pokud odpalena nahoru nebude, hrozi zapaleni letadla, pole a dalsi skody (predstavte si, ze svetlici vystrelite sikmo a ona zasahne okolo na kole projizdejici lesbickou HIV-positivni cernosku)
Vysilac neni tak spatny napad, jen neco vazi, zere proud a stejne by nebylo trivialni jej ve vzrostle kukurici zamerit...
|
|
|
Obycejne pipatko s vlastnim zdrojem se bezne prodava. Zrucny elektrotechnik vyrobi za par korun.
|
|
|
Jelikoz letam uz delsi dobu , tak bych doporucil ono pipatko . Ma konektor do prijimace a po ztrate signalu z vysilace zacne pipat . Do vybiti baterek letadla - coz muze byt i nekolik dni ..
|
|
|
Samozřejmě by se nějak zajistilo, aby světlice vystřelila vzhůru. Třeba gyroskopem. A světlic může být třeba celý svazek. Vidíte, jak to mám promyšlený? A aby se to vůbec vzneslo, vždycky můžete přidat pár vrtulí. Sice pak skončíte nějak takhle adastra.grandlodgens.org/images/Kalinin-6.jpg, ale o to víc bude zábavy.
|
|
|
To už by si D-Fens mohl ve volném čase rovnou postavit cokoliv z rodiny cokoliv-fortressů v měřítku 1:25... třeba B-52, tam věřím že by se nějakej ten signal beacon vlezl a pomocí triangulačního zaměření pak šel i vyhledat. Nehledě na to že takovej "modýlek" by v kukuřici udělal solidní holokaust.
|
|
Zdravím D-F
parťák v práci je taky podobně "postiženej" RC letadýlky i rychlostníma člunama...nakupuje většinou zde:
http://www.peckamodel.cz/
a momentálne staví z depronu a tácků od masa toto:
http://www.nurflugel.com/Nurflugel/Lippisch_Nurflugels/me263/body_me263.html
protože tohle nedávno rošlápnul (1m rozpětí) a zbyla mu elektro turbína
http://www.jcbf.hyperlink.cz/gallery.php?modul=gallery&akce=obrazek_ukaz&obrazek_ id=22&komentare=pridej
Tak přeji hóóóódně trpělivosti a nedávat pod postel :-)
|
|
Tak to klobouk dolu. Vlezt nekam kde se pohybuji zaroven divoka i zelena prasata. Divokych uz jsem par potkal a vzdycky koukala mazat pryc ode me. Ale ta zelena byvaji vybavena loveckou kulovnici nadsenim a vyssi hladinou alkoholu v krvi. Proti kulovnici je i bezna neprustrelna vesta marna.
|
|
|
Ty čtyřnohý prasata nejsou vidět, ale utíkají...no a ty dvounohý se zase hlásej signálně červeným nosem 8o)
|
|
|
Je zajimave, jak muhou mit lide podobne zkusenosti s myslivci. Bydlime od sebe s D-FENsem 3/4 republiky, ale ta pakaz tady na Morave je uplne stejna.
Take to "nejdrive strili" a pak zjistuje na co. Tuhle jsme pri jedne, blize nespecifikovane cinnosti v jistem opustenem miste v pekne prirode, najednou zaslechli ranu a kulka z kulovnice se, s vymluvne dunivym zasahem, zapasovala do pobliz stojiciho srazu.
Nevim jak to pusobi na ostatni, ale vetsina lidi "ponekud znervozni", je-li na ne vedena palba... Problem je, ze z kulovnice s puskohledem lze vest ucinnou strelbu urcite i na 300m, zatimco z pistole je 50m zhruba maximum, kde nijak zvlaste vycviceny clovek muze skorovat zasah.
|
|
Zdravím D-FENSi, letos mě to chytlo taky a šle jsem rovnou do normální modelu, kde se řídí všechno.
simulátor: http://www.phoenix-sim.com
model: http://sad.okdar.net/p-51.htm
rádio: futaba T7C 2,4GHz
Komponenty do letadla jsem nakoupil na již zmíněném hobbycity.com, kdyby tě zajímalo, co konkrétně, tak napiš, pošlu odkazy. S kvalitou je to bez problémů, stačí nakupovat na tamní poměry drahé výrobky, ale když to porovnám s cenami v CZ, tak jsem ve finále na 1/3 - 1/2 ceny.
Simulátor můžu jenom doporučit, člověk se vyhne velké většině havárií, z počátku jsem válčil hlavně s opačným ovládaním při letu k sobě a po pár hodinách na simu to už jde a hlavně už tak často nelepím a odcházím z pole s letadlem v celku.
Na rádiu jsem nešetřil, je to jediné spojení s letadlem, tak jsem konkrétně tohle na tomto shopu http://www.inwoodmodels.com/product_info.php?manufacturers_id=29&products_id=9566
|
|
Nic ve zlým D-FENSi, ale dle mého názoru je lepší si model spáchat sám. Klasicky, z balzy. Je to tak nějak hezčí :)
Ale to je čistě můj pohled.
o.
|
|
|
S dovolením bych připojil protinázor:
Před 15ti lety jsem si modely taky stavěl sám, protože RC-sety nebyly. Ale k tomu, abych mohl to letadlo z neznalosti rozflákat, musel jsem ho 10 víkendů stavět. Nebyly peníze, elektromotory ani slušné akumulátory, takže jsem zkoušel lítat na benzin nebo vůbec bez motoru. Docela to šlo, ale bylo to častokrát trápení. No a jak to všechno skončilo? Rozbité v krabicích, protože mi to učení v poměru 15 minut letu 15 hodin oprav už nepřišlo jako rozumné trávení času.
Dnes, kdy pracuju a volného času mám minimum, nechci ho trávit rozbalováním a uklízením staré rýsovací desky, vysáváním pilin atd. Raději koupím nějaký ten kus "nerozbitného" polypropylenu, zkusím, jak mi to půjde a pak se uvidí. Pokud si vzpomínám, šlo mi o lítání ne o vlastní stavbu.
|
|
|
Hezčí to jistě je. Ale pracující člověk nemá nebo není ochoten obětovat tomu koníčku tolik času a stavět třeba model o víkendech několik měsíců. Většina různejch polystyrenovejch a polypropylenovejch lítadel se mě taky moc nelíbí, ale je na trhu i spousta modelů postavenejch klasickým způsobem z balzy, laminátu, fólie a k těm si lze vytvořit pěknej citovej vztah :-) To sou už plnohodnotný modely. Člověk si je osadí dle libosti a pak už jen spokojeně lítá a má radost...
|
|
Dobrý den,
dovolil bych si zvědavý dotaz. Létají ti ptáci také na benzín? Má to nějaké nevýhody? Podotýkám, že modýlky mě moc neberou (ačkoliv, uvidíme :-)), a jen mě to zajímá.
|
|
|
Mno, vývoj pokročil kupředu, tak nevím jak moc se situace za posledních asi 10 let (co se modelaření nemám čas věnovat) změnila, ale zásadní nevýhoda je asi ta, že modelářské benzinové motorky jsou drahé jako prase a hodí se spíš k pohonům velkých modelů, než takovýchto poletuch (tam jednoznačně poměrem váha/výkon vede elektro).
|
|
a rad virtualne strili po kameraden v jinych strojich, staci sehnat Il2 Sturmovik 1946, stahnout patch a programek Hyperlobby, koupit joystick, mit internet a hura do virtualnich dogfightu nechat se asi tisickrat zmasakrovat, nez pochopi vo co gou. Spousta stroju ruznych charakteristik, stihaci, bitevni, bombardery, mise takticke, historicke, TDM, rakety, bomby, torpeda, bojiste z evropy i pacifiku, od soumraku do usvitu. S kameraden komunikace pres Teamspeak, ci Mumble. Neni nad to, kdyz po petiminutovem boji na hranici padove rychlosti s full flaps kratce pred konecnym zaramovanim soupere v zamerovaci ... dojde benzin, ci zjistime, ze jsme meli 2 naboje na hlaven (jiste, v pripade Ki 84C a 30 mm kanonu Ho to na Horrido staci)
|
|
práve som objavil zaujímavý projekt.. :-)))
http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php?t=6357 stojí za pozretie..
|
|
Dobře čtivej článek. Konečně se D-F dal na nějaký hobby a napsal nám o tom něco :-) Sice si moh zvolit jako hobby třeba i nějakej sport (cyklistika nebo tak něco :-D), ale sem rád, že zvolil RC letadla, protože je to skvělý hobby. Po pravdě sem myslel, že to bude jen otázka času kdy se na to dá, když lepil plastikáče a má tak rád techniku a letadla. Ty levný hotový RC sety sou pro začátečníka asi zdánlivě nejlepší volba, ale já začínal bez nich a sem za to rád. Stejnak si to každej koupí za tři litry, rozseká to a když ho to chytne, tak pak kupuje pořádný vybavení a ty prvotní tři litry by se na něj hodily, protože pořádný rádio, nabíječka, zdroj atd nejsou úplně levný. Jestli má D-F v plánu se RC érum věnovat víc, tak má ještě hóóódně poznávání před sebou. Třeba věta o síle obyč plechovky 480 byla docela úsměvná :-) Spalovák nebo slušnej stříďák to je jinčí kafe. Nevím, jaký éra má D-F v oblibě, ale mě se na ty začátky a naučení pilotáže osvědčil skvěle elektro větroň. Nějakej pěknej univerzální dvoumetrovej, se stříďákem, to je paráda. Ale ať už bude další modelářská dráha jakákoli, tak "Letu zdar!"
|
|
|
Mě se ve fázi učení kupodivu elektrovětroň neosvědčil vůbec. Byla to hotová katastrofa, bylo to jako dělat pilotní průkaz na ULL na strategickým bombardéru. Letadlo reagovalo na řízení se zpožděním, takže jsem skoro všechny zásahy do řízení přeháněl, pak jsem se to snažil narovnat zase na opačnou stranu a taky moc.. ergodický jev se tomu říká? Co ve svém okolí znám, hodně lidí podlehlo iluzi, že větroň má přebytek vztlaku, je pomalej a tudíž je to v pohodě, ale pro mě to v pohodě nebylo.
|
|
|
Parťák tvrdí, že to chce hóóódně přemotorovat (stříďák) a že pokud to jde pověsit na vrtuli tak to nemusí mít ani křídla, jen směrovky a naučí to lítat,
jeho brácha zas preferuje elekro-kluzáky a jejich táta velký spalováky.
A pak se v tom vyznejte :-)
|
|
|
Je fakt, že větroň reaguje pomalejc, když se jen tak plazí po obloze, ale to bývá spíš hlavně tím, když má ovládanou směrovku a křidýlka ne. Reakce jsou možná pomalejší, ale taky lítá pomalejc a je teda víc času na všechno. A taky je obvykle větší tak se dá lítat bezpečně vysoko kde kromě srážky s ULL nic nehrozí. Fakt je, že poslušnej motorovej hornoplošník je pro učení taky rozhodně dobrá volba. Jen se teda na větroni člověk líp naučí předvídat ztrátu vztlaku a zlepší si rozpočet na přistání. Ale když tě to táhne k motorákum, tak je jasný, že radši něco jinýho než větroně. Každej má něco. Pro mě má zas kouzlo ten tichej let a hledání termiky.
|
|
|
to neni o tvaru trupu, ale o profilu, nastaveni uhlu, tezistni zasoby, osazeni. nekupovat nejlevnejsi - silne prohnuty profil, velke vzepeti, poddimenzovane nosniky, motorizace 400-stovkou na 1.5m, male ridici plochy, zadne kridelka a klapky, spatne vyoseni motoru. Z takoveho modelu budes smutny.
Ale dobry vetron bude vzdy na rizeni narocnejsi nez podobne velke "klasicke" letadlo - vetsi rychlost, vyrazne lepsi klouzavost, mala stabilita
|
|
...s leteckým modelářstvím proběhlo ještě za minulého režimu, kdy jsem byl malý špunt. Mé vzpomínky jsou dnes již jen matné... Táta pořídil nějaké polystyrénové či jaké éro s pohonem na CO2 bombičky. Nakoupila se krabice bombiček, "ať nám to vydrží" a šlo se na pole. Napřed proběhlo pár pádů, než se stroj vyvážil. Tyto pády ještě kupodivu nezasadily rychlý konec. Ten nastal vzápětí, kdy táta podcenil buď výdrž bombičky nebo velikost pole. První řada vzrostlých stromů blízkého lesa naše létání ukončila. Z letadélka zbylo prakticky jen torzo motorku...
|
|
Já jsem sice autíčkář (Traxxas E-Revo se střídavým motorem) ale kámoš si jednou koupil nějaký RTF set... možná to byla Cessna ale nejsu si jist. No párkrát mu to spadlo... tak to donesl ke mě, že je něco špatně, že když se od letadla vzdálí tak serva přestanou reagovat... Příčina byla v rádiu u kterého z výroby nechodila indikace vybité baterie... stačilo vyměnit jednu vadnou zenerovu diodu a do vysílačky doplnit pípák ala vrabčí hnízdo. Od té doby v pohodě. Stejně hlavní příčina byla, že ho nenapadlo dát tam řádně nabité aku.
Z hobbycity nakupuju LiPolky do auta, mám od nich Zippy a Turnigy. Nejstarší sada má půl roku a přes 200 cyklů na kontě a pořád funguje.
|
|
po dlouhé době pěkně šťavnatý článek, k novému tématu. Já lítám jenom malé polystyreny, ale baví mě to. U tohohle článku jsem málem umřel smíchy, fakt ze života RC letce.
|
|
Překvapilo mě že "protřelý" autor zvolil poměrně mizerný čínský set (i když se je Pelikán snaží postupem času aspoň mírně vylepšovat, např. vysílač 3k. 27MHZ -> 4k. 35MHz atd.). Na každém modelářském fóru by ho od takového setu odrazovali a ani já ho nepovažuju za vhodnou investici. Za cenu dvou až tří čínských setů se dá pořídit spolehlivé a osvědčené vybavení, které má perspektivu dobře sloužit delší dobu a nebude se doma kupit nepotřebný šrot.
Lipolky se vybírají především s ohledem na tvar/váhu (kvůli umístění a těžišti) a na spotřebu motoru a serv. U lipolek je dobré nechat dostatečnou rezevu ve výkonu baterie (kontinuální/trvalý odběr, udávaný konstantou C) vůči spotřebě motoru, resp. motoru+serv+přijímače, příp. osvětlení apod., aby nedocházelo k zahřívání nebo dokonce nafouknutí packu.
Rozhodně není od věci nastudovat vztahy vrtule, motoru, reglu a baterky a i zásady nabíjení jak pohonných tak přijímačových a vysílačových packů.
Nemám zkušenost s českými e-shopy, ale nákupem v Německu, USA nebo HongKongu se dá výrazně ušetřit a dodání trá obvykle 1 až 2 týdny.
|
|
|
Gemini mam, cca 600W (MVVS 6.5) a a hmotnost okolo 1100g je "optimalni", jenom nepristanes na trave - chce to asfalt. Jenom pozor, je to porad polosoumerny profil.
Zkus něco jako motorizovane Apogee, SuperGee od Drely (7-8% profil)- dobre se to prevazi - pod strechu mezi drzaky se da gumovy provazec a nasune se to mezi nej a polstrovani.
Navic na rozdil od kulicek se s tim da letat prakticky kdekoliv a kdykoliv.
www.charlesriverrc.org
|
|
.. k modelům předloni, po 22 leté pauze. Nejdříve (maje to do firmní prodejny Reichardt model sport v Brně asi 5 minut pěšky) to byl Look elektro od Reichardta. Slušný školní dříč, z EPP takže skoro nerozbitný, a když už rozbitý, tak rychle opravitelný. Od kamaráda jsem dostal starý Modelácký větroň kategorie A1, a ten jsem vmžiku přestavěl na V1. Řízená je pouze směrovka, když ho v termice přestávám vidět, stahuju ho dolů spirálou.. Super hračka na kurzy, když mi kurzíci lítají a já se na přistávačce nudím. Pak mě napadlo, že bz to chtělo něco s křidélky, takže znovu Reichardt, tentokrát Electro Trainer Q. (Ten starý Look mezitím dosloužil.) Opět, příjemný cvičný model. Mezitím jsem od kámoše dostal starý celobalsový dvoumetrový V2, takže další hračka. Nicméně, mezitím jsem si zvykl na řízení křidélka - výškovka, takže servo směrovky putovalo na křidélkový kanál. Bohužel, tenhle krasavec má při 2m rozpětí nedělené křídlo, takže z přepravních důvodů s ním létám pouze sporadicky. A posledním přírůstkem je nádherný FW-190A8 od Alfa model. Krásné letadlo, ale docela rychlá děfka, takže se stím ještě trochu bojím lítat:)
Nabíječku používám Graupner Ultramat a po špatných zkušenostech s levnými LiPo od MpJet jsem přešel na LiPo Ray od Pelikána, zatím k plné spokojenosti. NiMH používám pouze do vysílačky a ve větroních pro přijímač a serva. Dobré baterky a nabíječka se fakt vyplatí, peníze na nich ušetřené jsou několikrát promr..
|
|
Mas moc pekny konicek.
Ja pred par lety dostal pri odchodu ze zamestnani maly dvourotorovy model vrtulniku.
Dneska letam uz dve sezony Trex 500 - 1m rotor, temer 2kg.
Chystam se na potvoru co ma cca 4.5kg a 1.6m rotor, za tezky prachy.
Litam levne LiPol Zippy, ze 4 packu uz jeden odesel (slaby clanek), druhy je na ceste do duchodu a 2 jsou porad dobre, vsechny maji za tuhle sezonu asi 80 cyklu.
Na ty stare packy a spatne pocasi jsem si poridil truggy e-Firestorm (2WD), to je docela taky zabava.
Ridit vrtulnik je hodne tezke, je to vyzva, porad je co se ucit.
A je to drahe, maloco se da opravit, pad znamena nove dily.
Vyhoda proti letadlu je, ze staci nejake volne misto s kousem rovne plochy 2x2m na pristani.
Na nakupy pouzivam hobbycity (moc toho nemaji), helidirect (maji i auta a dost velky sortiment) a readyheli.
Bezcelni limit je tusim 150 euro, takze pokud se do toho vlezes, celnici to ani neoteviraji.
Drobne dily nakupuju obcas tady, ale zacinam k tomu mit averzi, vetsinou neco nemaji, musim pockat nez to dorazi a tak je zasilka ze zahranici doma obcas driv nez lokalni "obchodnik" stihne objednat.
Navic mistni sortiment je povazlive pozadu za sortimentem v zahranici. Hlavne baterky ted maji docela rychly vyvoj, stejne tak nejruznejsi elektronika.
Pokud neletas moc, doporucuju Zippy/Turnigy baterky (hobbycity), pokud to myslis vazne, tak dneska asi nejlepsi pomer kvality a ceny maji Hyperion G3 VX 35C baterky.
Cena cca dvounasobna proti Zippy/Turnigy, ale mozno daleko rychleji nabijet s udavanou vydrzi 4x vetsi.
Jeste lze taky slozit LiFe clanek, ale to vyzaduje nabijet na miste po letu, lze dobit silnou nabijeckou za 12-15 minut.
Nabijecky muzu silne doporucit pomerne drahe Hyperion (treba 0720i 250W, 200USD) , z opacneho konce mam Bantam BC6 (50W s integrovanym zdrojem) a rad bych zkusil Turnigy Accucel-8 150W (70 USD, super cena).
A to by bylo tak vsechno z mych postrehu za 2 roky litani.
|
|
Ne jen motorem živ jest modelář.Pokud už větroň,chce to s ním vyrazit na svah a když na svah co třeba dynamické klouzání:) http://www.youtube.com/view_play_list?p=A109AE4642DDB6EC&playnext=1&playnext_from=PL& v=0YsgvF9UwUw
|
|
Proč sis to letadýlko rovnou nepostavil celé sám :)). ?
|
|
Halová letecká akrobacie na hudbu WAG 09
http://www.youtube.com/watch?v=YxsiET4kUuU
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek My letci máme ptáky na baterky
|