D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Kdo jsi, inženýre?
    (ze dne 13.02.2005, autor článku: Catana)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 13.02.2005 13:44:55     Reagovat
    Autor: vlk - Neregistrovaný
    Titulek:povidej
    rekni nam neco co nevime, prosim prosim

    Komentář ze dne: 13.02.2005 14:09:24     Reagovat
    Autor: KITI - Neregistrovaný
    Titulek:Předposlední odstavec podepisuji
    a doufám, že jednou bude umožněno každému studovat cokoliv, co ho bude zajímat. Doufám, že VŠ nebudou sloužit zejména k získávání určité "certifikace", která v rámci standard EU umožní vysokoškolákům zastávat středoškolská místa, středoškolákům místa dělnická a vyučeným žádat o místa u pasu či dávky v nezaměstnanosti. A jestli tušíte, že píše pouhý středoškolák, tak máte pravdu. Na závěr dodávám, že jsem kdysi urazila jednoho kolegu tvrzením, že je lepší být lehce nadprůměrný středoškolák než neschopný inženýr. Tím ale nijak nenapadám ty schopné - v hloubi duše každý tušíme, kam patříme...

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 13:06:09     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Předposlední odstavec podepisuji
    Asi to bude případ od případu. Ač inženýr, rozhodně nezatracuji středoškoláky, a i k průmyslovákovi si jdu občas pokorně pro radu. Skutečně nelze paušalizovat. Na VŠ jsem moc praktických znalostí nezískal, zato mám všechno podložené teoreticky - tj. věci, které bere průmyslovák jako dogma si já dokážu logicky odvodit. Čeho si ale na VŠ vzdělání cením nejvíce - že mě naučilo se učit a pružně reagovat, vyhledávat a zpracovávat si informace a samostatně pracovat. Toto se na střední nenaučíte... Natož na průmce, kde je jakákoliv iniciativa po zásluze potrestána...

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 13:43:29     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Předposlední odstavec podepisuji
    Určitě... A s tím co píšete se zcela ztotožňuji. Na vysoké se člověk naučí logického odvození a teoretických podkladů, samostatné práce, možná i pružné reakce. Osobně jsem ale strašlivě narážel na osobní iniciativu, většina profesorů považuje své názory za dogma, i když už jsou vědou překonané a jakmile na to upozorníte, se zlou se potážete... Paradoxně na průmyslovce jsem zažil jiný přístup.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 14:05:44     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Předposlední odstavec podepisuji
    Ono to s těmi profesory je také případ od případu. Jelikož odmala modelařím, tak se trochu zajímám o mechaniku tekutin. Na střední (gympl) jsem fyzikářku šokoval, když jsem úlohu "jak rychle bude padat parašutista" řešil pomocí součinitele odporu a dynamického tlaku, místo tupého dosazení do jakéhosi primitivního vzorečku z učebnice, a dokonce si vysloužil pochvalu "před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou". Naproti tomu na VŠ jsem byl vyhozen od zkoušky, když jsem se s profesorem snažil přít o tvaru padající kapky (od lpěl na dogmatu, že kapka má tvar "kapky", kdežto já trval na tom, že ji proudící vzduch zdeformuje úplně jinak)... Takže asi tak. Řada titulů ještě neznamená neomylnost, a je potřeba vědět, kdy a před kým se sklonit ;o)

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 15:20:37     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Předposlední odstavec podepisuji
    :o))) Bohužel můj celoživotní problém je v tom, že když někdo vykládá něco, co je podle mého špatně (viz třeba ta vaše kapka), tak se ho snažím přesvědčit o své pravdě a získat protinázor... Zpravidla to na akademické půdě končilo dost tvrdým nárazem do zdi. V lepším případě argument uznal, pak vytáhl otázku ze zálohy a vyrazil mě i s dveřmi ;o)

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 23:49:52     Reagovat
    Autor: philosophicus - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Předposlední odstavec podepisuji
    Rekl bych, ze asi to nejdulezitejsi jste si ze skoly neodnesl - ze hlavou zed nerozboris (Nevim jak je to cesky). Spis nez ve skolstvi bych vidiel problem ve spolecenske motivaci dnesnich vysokoskolaku (sam to mam za sebou teprve dva roky). Ono pro spolecnost je lepsi prumernost, tak proc se snazit byt elitou, kdyz to stejne nikdo neoceni. A pak koneckoncu, nikdo nic nedela poradne, vsichni se tak pouze tvari, takze vskutku podstatnou schopnosti je v kratke dobe dat do hlavy par vhodnych faktu, ktere lze pouzit a pak zapomenout. Nepripomina to neco? Zeby zkousku z matematiky? (hlavne at je to znamym postupem, aby zkousejici nemusel premyslet -- cest vyjimkam)

    Komentář ze dne: 13.02.2005 14:28:41     Reagovat
    Autor: Nick - Neregistrovaný
    Titulek:skolne...
    ...je potreba zavest. problem (nikoli neresitelny) je zohlednit financne nelukrativni obory (studium jako investice do budoucna by byla v techto pripadech casto nerentabilni)

     
    Komentář ze dne: 13.02.2005 17:14:08     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: skolne...
    IMHO je lukrativnost oboru přímo úměrná tomu, kolik jsou lidé na trhu ochotni do tohoto oboru vložit. I často vzpomínané zdravotnictví a školství by mohly fungovat velmi dobře, kdyby do nich nestrkal rypák stát. Pak by i studium těchto oborů mohlo být solidní a rentabilní investicí. Dobrému doktorovi nebo dobré škole velmi rád zaplatím. Příživníci v oborech typu gender studies, rovných příležitostí apod (zdravíme FF UK), ať si najdou praštěného bohatého mecenáše, nebo chcípnout hlady - já jim přispívat nechci.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2005 21:17:39     Reagovat
    Autor: Nick - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: skolne...
    jak by mělo fungovat školství bez státu? (základní, střední školy)
    IMHO má plošné školné smysl pouze na vysoké škole

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 01:25:39     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: skolne...
    No jak by mělo asi fungovat? Jako Tvůj lokální autoservis, popeláři popřípadě jazyková škola, nebo autoškola abychom to měli alespoň trochu z oboru. Objednáš a zaplatíš si službu a pochopitelně si dáš pozor, aby za něco stála. Pokud má stát něco dělat tak maximálně poskytnout jakousi platformu pro porovávání výsledků. Ale i s tím si nějaká nadace nebo firma nejspíš poradí daleko lépe.

    Argumenty o tom, že pouze stát dokáže zaručit jakousi kvalitu či úroveň neberu. Stačí se podívat na nestátní certifikáty v oblasti třeba jazyků, IT a odborného vzdělávání obecně.

    Pochopitelně, že pokud si nějaká církev, nadace, obec či firma budou chtít zřídit školu bez školného a budou ji chtít financovat z jiných zdrojů (třeba místní daň na které se občané shdnout), je to jejich věc a nikdo by jim v tom neměl bránit.

    Komentář ze dne: 13.02.2005 19:49:14     Reagovat
    Autor: met - Neregistrovaný
    Titulek:Souhlas s jediným
    .... priznáním autora k omezenosti jeho pohledu.

    Komentář ze dne: 13.02.2005 19:53:09     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:
    Aha, VŠ přidá ke střední jen obecný nadhled? Hi hi, ty máš titul? Já teda nejsem Ing., ale jeden kámoš studuje strojárnu, hcodí si ke mně stahovat občasmateriály a já nemám tušení, o čem se to tam píše (jednou jsem naivně učinil pokus si to přečíst). A to je ve druháku. Co on umí řešit, je pro mě menší záhada. Možná by bylo dobré zabývat se inženýry ze škol, které nemají v názvu slovo EKONOMICKÁ :-)

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 13:50:04     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: VŠ
    Beru v úvahu člověka, který se zajmá o dění v oboru, konkrétně mám na mysli informatiku. Tam skutečně vysoká je zejména o obecných náhledech na to, jak daná věc funguje. Co se nenaučíš sám, z vysoké neumíš. Ale víš, na jakých teoretických základech je ten daný problém postaven. Heh, když bys to četl pořádně, všimnul by sis, že smekám před lidmi z MUNI - Masarykova univerzita v Brně. To, co se tam naučí o Linuxu a šifrování je skutečně hodnotné... A trochu lituju, že v době, kdy se vysoká týkala mě, nešel jsem tam...

     
    Komentář ze dne: 15.02.2005 13:30:49     Reagovat
    Autor: gaia.x - Neregistrovaný
    Titulek:Re: VŠ
    Jenze o tom to je. Ono umet Lagrangeovu vetu s dukazem nerika nic o pouzitelnosti daneho cloveka v praxi. To, ze se nekdo naucil neco ze skript vubec neznamena, ze to umi pouzit (pokud to tedy vubec k necemu je) a v zadnem pripade to neznamena, ze by to umel i sam vymyslet, kdyby na vec prislo.

    Dogmatismus, zkostnateni a vubec jakasi zatuchlost je bohuzel to, co "slavne" ceske vysoke skoly charakterizuje nejvic. Od dob, kdy byl v republice jediny pocitac se hodne zmenilo, ne tak osnovy.
    Dnes nema nikdo neomezene moc casu ucit se nazpamet vety, lemata, dukazy, definice..... A kdo tak cini, bude v realnem svete ihned prevalcovan tim, kdo si v online katalogu knihovny vyhleda prislusnou knihu a vsechno to, co nas absolvent tloukl do hlavy po dobu 5 let nalistuje behem 5 minut. Silene integraly, kterymi bil po zadech uboheho studentika docent Zatuchly pak praktik spocte s usmevem v Mathematice a je vymalovano.
    Urcite je nutne mit nejaky zaklad, na kterem lze stavet, ale aby tenhle "zaklad" trval az do statnic, jak je to ted, to myslim mozne neni.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2005 13:28:34     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: VŠ
    demagogie. Za prvé, jak bude dotyčný online hledač vůbec vědět, co má hledat? Hezké, že spočítá v nějakém softu integráíl, jenže on nejspíš ani nebude vědět, že má nějaký integrál počítat, a když se náhodou uklepne a počítač mu vrátí nesmysl, on to ani nepozdná.
    Druhá věc - píšete, že znalost definice a důkazu neznamená, že to dotyčný umí v praxi použít. To lze ještě přijmout, ale vy z toho odvozujete opačný postulát, totiž, že člověk, který zná teorii, neumí praxi - a to už pravda není.

    Komentář ze dne: 13.02.2005 19:56:36     Reagovat
    Autor: Jaroslav Janecek - Neregistrovaný
    Titulek:re
    Pri analyse skolstvi se musite predevsim divat na to komu slouzi. Vysoke Skoly byly vzdy proto aby vychovavali budouci elitu ktera bude na oplatku podporovat existujici strukturu. Znalostni cast bude vzdy generalisovana, protoze pristup kazde kompanie k realite je jiny. Porovnal bych Vysoke Skoly ke Katolickemu seminari, kde vyslovne vyhledavali chude chlapce kteri mohli ocenit sve misto a proto byli pro system. Ve spolecnosti spoutane spoustou zakonu a zabran nikdo netouzi po progresivni tride lidi kteri by mohli toto status quo ohrozit. Dynamika mysleni je dulezitejsi nez par naucenych znalosti. Kdyz jsem byl v Praze minuly rok, mel jsem moznost hovorit s nekolika budoucimi absolventy Vysokych Skol. Ekonomickeho smeru. Prekvapilo me, jak to co znaji neni relevantni na svetovem trhu. A to co je dulezite to oni nepovazuji za dulezite. Jak jste rekl tak opakuji stare formule, ale nedokazi rici co umi. Skoro se urazi, kdyz se jich zeptate: co umite v praxi. Zacnou mluvit neco o formulkach a to ze umi delat pie charts. Za to Vam nikdo penize neda.

    Komentář ze dne: 13.02.2005 20:07:28     Reagovat
    Autor: p0etrik - Neregistrovaný
    Titulek:
    Jako clovek, ktery bude za pul roku odevzdavat diplomku na VUT v Brne muzu docela souhlasit. Skola vam opravdu neda moc konkretnich znalosti (vlastne da, ale vetsinu stejne zapomenete), ale prave obecny nadhled. Podle mne je hlavni "poselstvi" toho "ing" pred jmenem to, ze je to clovek s nadhledem ale HLAVNE, ZE JE SCHOPEN SE RYCHLE NAUCIT TO, CO PO NEM JEHO ZAMESTNAVATEL CHCE.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2005 20:15:37     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    podepisuju. Navíc ještě to, že je schopen dotáhnout věci do konce, a že je schopen dělat i to, co ho nebaví (spousta předmětů vás určitě nebavila, ne?)
    BTW jsou znalosti a znalosti... jedna věc jsou výrobky aktuálně na trhu, druhá věc jsou např. fyzikální zákonitosti. První je IMHO zbytečné učit na škole, stejně to brzo nebude aktuální a člověk se rychle zorientuje, ale to druhé se člověk sám těžko naučí

     
    Komentář ze dne: 23.02.2005 20:10:49     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Tim vlastne rikas, ze studovat jakoukoli odbornou zalezitost je zbytecne, protoze titul je certifikat, ze se dokazes dostatecne rychle preskolit...

     
    Komentář ze dne: 13.02.2005 20:47:09     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Naprosto souhlasim. Tezko muzete od absolventa jakekoliv skoly chtit, aby se s prehledem pohyboval v praxi. Titul by mel byt neco jako certifikat dostatecne schopnosti proniknout rychle do problemu oboru, a vyresit je. A mit dostatek znalosti s tim, jak je vyresit co nejrychleji a nejefektivneji. Ovsem, jsou i lide, co studuji jen kvuli titulu, ovsem, zmrdy najdete vsude.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 13:56:49     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    To jsem tam doufám i psal v tom článku. Nicméně tohle to je právě obrovský problém. Vy se to sice můžete naučit, ale vemte to z mojí strany... Když vám nabídnu 20 tis nástupní plat - to se vám bude zdát málo. Zaškolení do problému řekněme 2 měsíce... tzn. reálné náklady minimálně 60 tis než začnete vůbec něco produkovat. V praxi spíš 100-150 tis. K tomu náklady na zaměstnance, který se vám bude věnovat - jeho práce stojí... Pokud vezmu člověka, který má informace získané z vlastní iniciativy, přijde mě to tak na 10-20 tis na nákladech...

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 14:35:32     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    no prrr... 20 000 nástupní není málo (mluvíme o hrubém, ne o vašich nákladech, aby nedošlo k nedorozumění?)
    2 měsíce? Co řešíte za problémy? Tady co bereme lidi, se chytají tak za 2 týdny celkem v pohodě a za 2 měsíce nepoznáte rozdíl mezi nimi a lidmi, kteří na tom makají od začátku (tak poznáte, ale ne na první pohled a jsou prostě plně výkonní).
    Vy samozřejmě můžete vzít člověka, který se už vyzná (BTW v čem vlastně? Umí programovací jazyk? Troufám si tvrdit, že u složitějšího projektu dá víc práce proniknout do souvislostí projektu než do jazyka a tam je na tom stejně člověk, který začíná od nuly a ten, kdo umí jazyk) Někdy dokonce naopak je výhodnější mít člověka "nepopsaný list", nezatíženého ničím, kterého si můžete zformovat podle svých požadavků (absolvent, pokud to není Linuxák neochotný dodržovat firemní standard, bo někde na www.neco.org je to definováno jinak, nebude mít problém psát kód způsobem, jakým chcete vy, ale někdo s praxí může mít zažité nějaké zvyky, která vám moc vyhovovat nebudou... )
    Jinými slovy - k málo složitým, rutinním činnostem můžete vzít kohokoliv kdo to umí, ale pokud jde o složitější a komplexnější problém, stojím si za tím, že absolvovaná VŠ (celá, ne jeden semestr! :-)) je pro mě jistou známkou, že dotyčný může být k tomuto úkolu vhodný

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 15:44:11     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    To jsem si zavařil :o))) Aspoň že mám dneska dovolenou a je čas vám odpovídat :o))

    Nad nabídkou 20 tis hrubého mi vaši "kolegové" ohrnovali nos se slovy, že jsou přece ti inženýři. Ale faktem je, že mimo Prahu by to bylo přijato mnohem vstřícněji :o))

    Konkrétní problémy rozebírat nebudu, nicméně je to zejména o informačních systémech pro menší podniky a zakázkovém softwaru analytického typu. Tudíž ty zkušenosti jsou potřeba hlavně z toho důvodu, aby dotyčný měl představu, jaké všechny problémy mohou nastat a jaké jsou možnosti k jejich řešení. Ono vytvořit kvalitní návrh databáze se zdá jako úplná legrace, nicméně právě od něho se odvíjí všechno další. A existuje sice milion a jedno pravidlo, co to má splňovat, ale pokud se to udělá špatně, zpravidla už není prostor to udělat znovu a lépe.

    Ke konkrétním programovacím jazykům, už jsem to tu někde psal. Osobně je mi celkem jedno, co dotyčný umí z moderních jazyků. Pokud zná logiku programování, přeučí se opravdu hodně rychle.

    K psaní kódu. Ono v objektovém programování existují jen dva způsoby psaní kódu. Ten, který je podle nějakých zažitých pravidel a ten ostatní. Navíc pokud používáte k návrhu vizuální modelování, kde jsou naprosto zřejmé všechny vztahy mezi jednotlivými objekty i jejich vlastnosti + je k tomu rozumně dělaná dokumentace, tak moc prostoru pro osobní iniciativu není. A na rovinu řečeno, domluvit se, že pro nastavení proměnné jsou funkce pojmenované set a pro získání hodnoty get.... a podobná pravidla, to je otázkou asi tak deseti minut :o))

     
    Komentář ze dne: 23.02.2005 18:56:25     Reagovat
    Autor: Spiteful Evilman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    V jakém děláte oboru? Já jsem bytostně přesvědčen, že trvá minimálně půl roku, spíše je to rok, než se nově příchozí absolovent, či vůbec nově příchozí nový pracovník dostane na úroveň týmu a může fungovat plnohodnotně. To znamená náklady na jednoho zaměstnance zcela určitě v řádu stovektisíc korun.

    Když obsazujeme pozici vysokoškolákem, setkáváme se dnes se třemi typy:
    1. těch je většina, jsou průměrní až podprůměrní studenti, kteří vystudovali tak aby prošli. Často mají absolutně zkreslenou představu o své ceně na trhu práce.
    2.Vysoce nadprůměrní absoloventi, kteří mají za sebou mnoho stáží a studijních pobytů v zahraničí (prakticky stejně neumí nic), hovoří plynně 3 jazyky a mají značně zkreslenou představu o své ceně na trhu.
    3. Doktorandi, kteří přišli z univerzitního prostředí, kde řešili nesmyslné úlohy, které nemají s praxí nic společného a jejichž výsledky publikovali různě po světě. Pro praxi nepoužitelní, zaměstnatelní jedině v akademickém světě.
    Tito mají rovněž zkreslenou představu o své ceně na trhu práce.

    Komentář ze dne: 13.02.2005 20:46:12     Reagovat
    Autor: Taranakki - Neregistrovaný
    Titulek:Souhlasim s clankem.
    Momentalne bojuju ve ctvrtem rocniku Fakulty ekonomicko spravni Univerzity Pardubice s operacnim vyzkumem, ktery mi pripada absolutne mimo, kdyz je to skola zamerena na ver. spravu /tedy zamereni na hov.../. Nebojuju s nim proto, ze by to byl predmet na nic a byl tezkej, naopak, ale mozna i proto, protoze jsem si dovolil verejne v tisku i nazivo s cinovniky fakulty diskutovat na tema prijimacich zkousek, ktere byli zrejme v rozporu se zakonem, resp. jinych problemu. Vubec cele pojeti studia je zmatene, clovek by neveril, dochazi k prolinani s jinak zamerenymi fakultami, jenom kvuli tomu, aby ten kterej doc. mel co ucit. Navic se nektere predmete stale opakuji, jen se meni nazev, jednou verejne finance, jednou mistni, jednou verejna ekonomie... Take narocnost studia je na tento typ skoly dosti velka, pokud srovnam s mou 4-semestrovou epizodou na FSI CVUT, je s podivem, ze v urcitych smerech tahle skola dava mnohem vice zabrat. Posledni dobou je to peklo, na kterem je nejhorsi to, ze uplne zbytecne. Vedeni fakulty je jedna banda, ktera dela vsechno, jen ne to, co je v zajmu studentu. Co se tyce diplomovych praci, naprosto souhlasim, vetsina lidi udela 70 stranek reserse s naprosto minimalni hodnotou, dela se to zcela vedome a s cistym svedomim. Par kvalitnich lidi se najde, ale jak rikam, jen par.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 19:58:56     Reagovat
    Autor: KITI - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Souhlasim s clankem.
    Taranakki, vydržet a bojovat! Město perníku patří k poměrně zazmrdovanému terénu a pokud člověk vnímá i ostatní informace (např. snahu pardubické juniverzyty podílet se na úžasném projektu, kdy v Pce má vzniknout téměř evropská líheň knowhowářů a výzkumníků + startovací plošina pro "nové" firmy atd... ), je jasné, že se brzy bude jednat o "špičkovou" přípravu budoucích odborníků. Je jedno, co si mimo titul studenti odnesou, mohou se ale dostat k lizu! V případě zájmu doporučuji projet internet, někde by se měl ještě povalovat zápis z loňského roku (město,univerzita,frí zóna atd. - možná gůglit dle slova "magistrát")...

     
    Komentář ze dne: 17.02.2005 18:02:51     Reagovat
    Autor: King - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Souhlasim s clankem.
    2 Tanaki: Jak uz napsala Kitti, vydržať :c) Já jsem sice VŠ nepoznamenáný, leč moje dobračka právě ten Tvůj ústav (UPCE) na přelomu století absolvovala a co jsem vyslech při častých nelegálních pobytech na kolejích je docela silná kávička....

    Komentář ze dne: 13.02.2005 22:35:58     Reagovat
    Autor: Elton - Neregistrovaný
    Titulek:Soukromé školství
    Nad tím, jak by měly vypadat vysoké školy (ale i střední a základní) se dá diskutovat asi poměrně a myslím, že čím "větší odborníci" se nad tímto problémem sejdou, tím déle budou diskutovat a tím spíš se nedohodnou. ..protože základním problémem školství je stát. Dokud bude existovat "státní politika vzdělávání a jeho řízení", nelze problémy školství vyřešit, protože reagovat a zlepšovat se ve světě, kde po skončení vzdělávací fáze funguje konkurence n trhu práce atd., lze jedině v konkurenčním vzdělávacím prostředí a to bude zajištěno jedině systémem samostatných (soukromých) škol. Jinak to bude s oblastí vzdělávání dopadat jako ve zdravotnictví apod., kde je to v rukou státu.

    Komentář ze dne: 14.02.2005 00:05:46     Reagovat
    Autor: BLEK. - Neregistrovaný
    Titulek:Autor je kratkozraky trouba
    Mel by si uvedomit, ze vetsina objevu, ktere dnes pouzivame, v dobe sveho vzniku nemela vubec zadnou ekonomickou aplikaci. Kdyby bylo vzdelani podrizovano ryze ekonomickym potrebam spolecnosti, tak dnes nemame atomovou energii (v dobe vzniku ta teorie byla na uplne nic), elektrinu (od doby prvnich pokusu po nejakou ekonomickou aplikaci uplynuly stovky let --- ktery podnikatel bude financovat projekt s navratnosti investice za 100 let?), ani Pythagorovu vetu (predstavte si, jak nekdo "chytry" rusi podporu skoly matematiku ve starem Recku s tim, ze je jejich teorie moc abstraktni a na nic, a ze by radeji meli vymyslet, kde co nakoupit a jak to nejlepe prodat, protoze to ma ekonomicky vyznam).

    Jiste, ze se na skolach bada nad spoustou pitomosti, ale cas od casu z toho nekdo neco vymysli. Kdyby skoly byly financovany soukrome a jejich napln odpovidala pouze realnym potrebam soucasne spolecnosti, tak v nich nevznikne noveho nic. Stat muze financovat badani v teorii, ktera prinese uzitek treba za 100 let --- soukromnik nikoli.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 14:05:15     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Autor je kratkozraky trouba
    To je samozřejmě možné, ale když půjdu do důsledků, tak výzkumy Vysokých škol jsou téměř vždy financovány buď přímo ze soukromého sektoru, z fondů zadavatele (u ČVUT např. US Army) nebo z prodeje autorských práv na vyzkoumaný objekt... K čistě výzkumným účelům v oblasti lékařství, matematiky a dalších tu máme AV ČR - financována obdobně jako VŠ+ něco málo ze státu.

    Soukromník nebude financovat vývoj? Tak v tom případě nechápu, proč firmy vynakládají miliardy na vývoj nových technologií a produktů, když podle vás to všechno jde od "neziskového" sektoru. Pokud by VŠ byly soukromé, zdůrazňuji VŠ ne AV, tak by se na výzkumu nových projektů moc nezměnilo - získávají tím prestiž, zdrojem financování by bylo školné nikoliv stát a výše uvedené způsoby... A který titul by byl podle vás hodnotnější? Od školy typu První soukromá titul dávající nebo takové, která se aktivně podílí na vývoji??

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 14:39:47     Reagovat
    Autor: Slušňák - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Autor je kratkozraky trouba
    Ale je nutno rozlišovat primární a aplikovaný výzkum, přičemž firmy se zajímají hlavně o ten druhý.

    Komentář ze dne: 14.02.2005 09:48:31     Reagovat
    Autor: skaarj - Neregistrovaný
    Titulek:proboha
    co to, milý autore, píšete za nesmysly? Takže podle vás má čerstvý absolvent VŠ technického směru mít přehled o situaci na trhu, sledovat aktuální trendy atd., jinými slovy být mladý, dynamický, flexibilní zdravě sebevědomý kreativec ... tedy v podstatě být předpřipravený podnikový zmrd ?! Toto doufám není a nikdy nebude cíl vysokých škol, zejména technických. mohu uvést příklad z vlastní zkušenosti:
    - na střední škole jsem se v chemii naučil, základy anorganické a organické chemie, některé podstatné reakce významných sloučenin a rovněž základy biochemických pochodů.

    - na vysoké škole v průběhu magisterského studia nám všem byly do hlavy vtloukány reakční mechanismy, termodynamika, kinetika dějů a další důležité zákonitosti. To prostě patří k základu vzdělání v oboru chemie ať se to komu líbí nebo ne. Teprve poté bylo možné se začít věnovat konstrukci a funkci jednotlivých technologických prvků (reaktory, kotle, generátory, kalolisy, flotátory apod.) a posléze celkem logicky teprve výrobním celkům. Dále zmiňujete, že "absolventská" práce spočívá v doslovném opisu literárních pramenů. Jestli míníte diplomovou práci, pak vězte, že na technické VŠ tvoří teoretická část pouze cca 1/3 celého textu a zbytek je založen na vlastní výzkumné práci.

    - po absolvování VŠ má člověk tedy teoretický základ k vykonávání zvoleného oboru a zbytek získá praxí, praxí a zase jen praxí. Není tedy cílem VŠ učit studenty, že daný reaktor vyrábí Defraud a Tunel s.r.o nebo Harakiri Thief inc. popř. Zlodějna holding a.s., ale spíš jak ten reaktor pracuje a proč. Praxi ovšem nějaký zaměstnavatel musí napřed absolventovi umožnit!!! Ono je ovšem pohodlnější do požadavků napsat: VŠ vzdělání, praxe min. 5 let v oboru a věk do 35 let a ještě nesmíte být žena, protože to byste mohla mít třeba i děti - a to se s profilem flexibilní firmy neslučuje.
    A kde chcete prosím vás tu praxi sebrat, když vás nikdo bez ní nezaměstná?
    Navíc je tu další moment, a sice faktor časový. Vezmu-li ideální dobu studia, tj. bez přerušování, zahraničních pobytů (které zpravidla studium prodlouží), pak mi vychází toto:
    1) maturita - 18 (19) let,
    2) magisterské studium 23 (24) let,
    3) doktorské studium 26 (27) ve skutečnosti spíše 28-29 let,
    4) praxe v oboru 32-34 let.
    To znamená, že podle zmrdifirem máte v případě, že jste Ph.D. zhruba 1-3 roky na to, abyste zakotvili. V opačném případě byste patrně měli těch zbývajících 30 let produktivního věku strávit na podpoře, protože pro perspektivní, dynamickou firmu s mladým kolektivem jste prostě out. Fuj tajbl.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 10:48:51     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: proboha
    přesně tak. Lidi si tu stěžují, že absolventi nic neumí.. Oni ale nemají nic umět (přiměřeně :-)), oni jsou připraveni rychle se věci naučit!
    A že neví, že nějaký reaktor je lepší od nějakého výrobce? Vy snad po nich chcete, aby hned po nástupu rozhodovali o nákupu reaktorů? Dejte jim chvíli čas a oni se rychle zorientují!
    To, co popisují autorovi podobní lidé, je - jak jste správně napsal - předpřipravený podnikový zmrd, mladý a neklidný, který bude znát současné technologie, my ho hned zaměstnáme, on bude všechno umět, ale až přijde nová technologie, tak nebude schopný se ji naučit, natož ji pochopit - no a co? Vyhodíme ho a přijmeme dalšího předpřipraveného zmrda... Opravdu hezká představa :-(

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 11:17:39     Reagovat
    Autor: skaarj - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: proboha
    Díky za doplnění. To jsem zapomněl dopsat a sice, že účelem VŠ je lidi naučit, rychle se orientovat v problematice a být připraven se rychle adaptovat.

    Nicméně je pravda, že v současné době úroveň studentů hlásících se na školy spíše klesá. Je to dáno hlavně tím, že ministerstvo školství prosadilo plán na zvýšení počtu vysokoškoláků za každou cenu, aby byly ihned dosaženy eurokvóty. To vedlo k situaci, že na školy jsou přijímáni i lidé, kteří na to prostě nemají a za normálních okolností by byli nejpozději po prvním semestru vyhozeni. Teď ovšem tak nějak za lidovku absolvují a to jenom proto, že tok financí od státu je úměrný počtu studentů. O kvalitu absolventů se Péťa B. už tolik nestará...

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 14:19:06     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: proboha
    Proboha, zrovna takhle jsem to vůbec nemyslel. Samozřejmě že tyhle ty základy se učit musí, bez nich by to nešlo a nebylo by na čem stavět. Ale oni jsou základy a základy... Do jaderné fyziky a chemických reakcí vůbec nevidím, takže k tomu jen těžko dám příklad... Ale převedu to na informatiku, které se článek týkal. Na ČVUT do vás cpou teorie obvodů, elektromagnetické pole a další věci, a přitom čistě informatické věci, aspoň tak, jak jsem je zažil já, jsou zajímavé až v posledních dvou semestrech!! Tudíž nemít vlastní zájem už dávno předtím, jako čerstvý absolvent bych byl naprosto k ničemu. Moderní programátorské techniky, principy budování informačních systémů a vůbec všechno to, co je k dispozici jsem se učil o svém volném čase... ne ve škole... A nezlobte se na mě... Pokud je někdo Ing. z informatického směru, měl by mít většinu znalostí ze svého oboru... ne milion dalšího balastu... Proto jsem dával příklad MUNI. Znám to jen zprostředkovaně, od kamaráda, nicméně tam se dozvíte o té informatice opravdu věci, které vám v ní dají obecný nadhled nad tím oborem, ve kterém pracujete... Teorii pole jsem nikdy nepotřeboval, ale matematická teorie k šifrování mi chybí dodnes... bohužel nemám při práci čas věnovat ty stovky hodin nad integrály...

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 15:19:22     Reagovat
    Autor: skaarj - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: proboha
    Přiznám se, že do informatiky nevidím zase já. Netuším tedy, jaká jeskladba předmětů v příslušném oboru ČVUT.
    Nezlobím se pochopitelně konkrétně na Vás, ale vadí mi současný systém přijímání absolventů do zaměstnání jako celek. Pro firmy jsou ti mladí moc nezkušení zelenáči a ti, kteří potřebnou praxi získali zase překročili předepsaný věk a tudíž jsou zase neperspektivní. Sám jste v jedné reakci přiznal, že vyškolení absolventa pro firmu není rentabilní. Budiž, ale limitovat věk přijetí do zaměstnání 35 lety, jak mnoho firem činí, je podle mě zhovadilost non plus ultra. Sám jsem se setkal s odborníky, kteří ve svých 60 letech jsou na vrcholu tvůrčí práce a energie a před kterými já můžu se svými znalostmi akorát s úctou smeknout.

    Dělal jsem před časem analýzu pro jednu komerční zakázku (aplikovaný výzkum) a druhý týden jsem nebyl schopen za žádnou cenu přijít na vhodné nastavení experimentální metody. Na návštěvu přišla předčasně penzionovaná kolegyně, promnula vzorek v ruce a z hlavy vysypala předpokládané výsledky, které se následně do detailu potvrdily experimentálně. A proč musela odejít do předčasného důchodu? - kvůli tzv. zmlazení personálu, protože na věkový průměr zaměstnanců na našem pracovišti je údajně nějaká kvó, kvó, kvóta. Takže místo aby byl dán zkušeným pracovníkům prostor "vychovat" si své následovníky a předat jim zkušenosti, jsou bez milosti vyhozeni a ti mladí se v tom následně sami plácají jak nudle v bandě. Proto končím: PERSONALISTY KOPNOUT DO PRDELE a s rozběhem!

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 20:53:38     Reagovat
    Autor: Michal Kára - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: proboha
    Jestli jeste mate index, vytahnete. Pozorne se zadivejte na nazev fakulty. Co tam vidite. Elektrotechnicka fakulta. Jeste jeste jednou ELEKTROtechnicka fakulta. Uz chapete, proc se tam v prvnich dvou letech cpe do studentu teorie obvodu a elmag. pole? ;-) Mne to prijde zcela logicke.

    VT na te fakulte je zamerena na produkci lidi, kteri sice umi programovat a znaji SW inzenyring, ale preci jenom je spis zamerena na HW nez na programovani (i kdyz to sifrovani by se mi hodilo taky - a trochu vetsi prehled o pravdepodobnosti a statistice :-).

     
    Komentář ze dne: 15.02.2005 14:43:47     Reagovat
    Autor: autor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: proboha
    Před nedávnem jsem absolvoval právě FEL ČVUT, obor Výpočetní technika (VT). Na základě svých zkušeností si s Vámi dovolím nesouhlasit.

    Pokud jste absolvoval stejný obor jako já, určitě jste musel projít povinným předmětem Matematika 5D/E, kde byla matematická teorie k symetrickému i asymetrickému šifrování probírána na několika přednáškách prof. Demlovou. Prosím, nepublikujte tedy nepravdivé informace.

    Ve světle tohoto zjištění a na základě Vašeho článku a reakcí bych Vás ohodnotil jako absolventa, který se příliš soustředil na konkrétní znalosti (databáze a informační systémy prakticky?) na úkor obecnějších informací. Zřejmě by pro Vás bývalo lepší absolvovat praktičtěji zaměřenou školu. Existuje řada lidí jako Vy a netroufám si hodnotit, zda-li je to dobře nebo špatně. Pozn.: Vzhledem k tomu, že v době mého studia nebyla k dispozici ani starší skripta pro předmět Matematika 5D/E, bylo nezbytné přednášky navštěvovat a psát si vlastní poznámky, což činila jen malá část studentů. Pravděpodobně jste mezi ně nepatřil.

    Mně osobně dalo ČVUT obrovský přehled v oblastech VT jako jsou databáze, komprese, konečné automaty, gramatiky, paralelní systémy, neuronové sítě, ... Domnívám se, že pouze na základě samostudia byste u nezáživných začátků výše uvedených oblastí dlouho nevydržel a v důsledku nebyl schopen znalosti z těchto oblastí aplikovat v praxi (viz výše uvedená Matematika 5D/E – grupy, tělesa, a najednou s tím související základy šifrování).

    Mohu uvést příklad ze svého života. Nějakou dobu po absolvování ČVUT jsem odjel na pracovní pobyt na jednu universitu v USA, Department of Computational Chemistry. Měl jsem za úkol během tří měsíců přeprogramovat jejich sekvenční implementaci Generalized Van Vleck Perturbation Theory (GVVPT) pro provoz v paralelním prostředí. Paralelní systémy mne nikdy výrazně nezajímaly, nicméně s přehledem, který jsem měl z ČVUT, jsem paralelizaci dokončil již za dva týdny vč. seznámení se s jejich vývojovým prostředím, knihovnami a základními principy GVVPT.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2005 10:49:53     Reagovat
    Autor: Michal Kára - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: proboha
    Ja jsem tentyz obor absolvoval pred cca 5 lety, ale nevzpominam si, ze bychom se v Matematice 5 ucili uvedene veci... Bud jsem skleroticky, nebo to uz zmenili. Ale jinak prof. Demlova je super ;-)

    Ad PARalelni systemy: Tvrdik fakt rulez. Ale byla to nejtezsi zkouska v poslednich trech letech studia :-)

    Komentář ze dne: 14.02.2005 10:50:12     Reagovat
    Autor: Veet - Neregistrovaný
    Titulek:autor též patří mezi zmrdy.
    Víte,pane Catana ( je to Cat Anna,nebo to měl být onen komisař Catani,nebo blbě přepsaná Katana,nebo co ? ) Výstupem každé VŠ je člověk,který splňuje alespoň minimální požadovaná kritéria. Obecně se dá říci,že VŠ absolventi přeci jen prošli solidním filtrem a není mezi nimi až tolik neschopných a neuvažujících. Výsledkem VŠ ale nemůže být člověk s vlastními názory,samostatně uvažující atd.To je totiž jiná kategorie - nedá se to naučit,lze to jen podporovat šířkou informací,rozhledem, jasnými metodami myšlení apod. Taková podpora je jeden z úkolů VŠ,nikoli její výstupní podmínka.VŠ má přinést nikoli konkrétní informace ( i když jsou samozřejmě vítány a ctěny ) ale hlavně všeobecný přehled,schopnost běžně využívat dostupné matematické modelovací metody,orientovat se v základech všech souvisících oborů apod.

    Tedy,když jsem četl ,že :
    Cílem mého zkoumání se stali absolventi škol technických a ekonomických směrů, pro jejichž převratné myšlenky jsme měli učinit ve firmě prostor. Zdánlivě banální úkol. Z několika možných uchazečů vybrat toho, u něhož je předpoklad, že skutečně něco nového přinese
    - inu,zmrd Vás zaúkoloval a Vy jste na to přistoupil. Patříte k nim.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 12:05:04     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: autor též patří mezi zmrdy.
    možná by ylo dobré si ujasnit, co kdo myslíme "konkrétními informacemi" a co "obecným přehledem". Kam patří fyzikální zákony, výrobní postupy (obecné nebo konkrétní), jazyk C++, Visual C++ 6 SP5...? Vidíte asi rozdíly. C++ obecně by měl asi znát každý absolvent informatiky, ale jestli má a nebo nemá znát konkrétní programovací nástroj je otázka. Při přijímání uchazeče o zaměstnání pak musí zaměstnavatel řeši, jestli přijme někoho, kdo VC++ už umí ze školy a nebo někoho, kdo ho sice neumí (dělá v něčem jiném), ale je schopný se to rychle naučit. V první skupině najdete často středoškoláky, kteří tvrdí, že VŠ je na nic, ve druhé vysokoškoláky. A až přejde firma např. na C#, tak ti středoškoláci budou zírat jako vyorané myši, zatímco vysokoškoláci se během relativně krátké doby přeorientují.
    P.S. Všechno berte tak nějak v obecné rovině, jasně, že existují lidé, kteří nemají VŠ a umí, ale pochybuju, že by někdo, kdo má VŠ, byl úplný kretén, jak se snaží často někdo namluvit. Většinou pak zjistím, že autor podobných myšlenek vysokou nedokázal z různých důvodů dokončit a teď se snaží sám sebe přesvědčit, že udělal dobře, když odešel (že byl vyhozen od zkoušky a nebylo to o tom, jestli chce nebo nechce pokračovat už zapomněl).

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 15:01:42     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: autor též patří mezi zmrdy.
    Konkrétními informacemi rozumím takové znalosti, které poslouží k formulování nastíněného problému. Příkladem jak má vypadat databáze - nejde o jednotlivé položky tabulky, jde o to, co má splňovat za kritéria (zálohování, procedury...) alespoň základní návrh objektového modelu a vztahu mezi nimi... Druhý příklad například to, že dotyčný dostane před sebe obecné zadání problému, který chce zákazník vyřešit (např. internetový obchod s přímou vazbou na vytvářený software) a dokáže zformulovat ideu řešení.

    Jestli ten člověk umí C sharp, Javu, PHP, nebo třeba Object Pascal je mi celkem jedno. Když dotyčný chápe logiku programování, přeškolení na jiný jazyk se dá dělat skoro v reálném čase a náklady na přeučení jsou minimální.

    Obecným přehledem je myšleno to, že dotyčný dokáže řešený problém zasadit do širších souvislostí. U zmíněného internetového obchodu ho například napadne právní souvislost (ochrana osobních údajů, atd.), vzpomene si, že někdy něco takového slyšel a ví, kde má hledat potřebné podklady... Tudíž nepotřebuje vědět, že je to paragraf X sbírky Z.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 14:49:53     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: autor též patří mezi zmrdy.
    To je zajímavý názor. Zajímalo by mě, co jsou ta minimální požadovaná kritéria. Schopnost vstřebat obrovské množství informací, které se jednak dají snadno najít, ale prakticky jsou celkem k ničemu? Samozřejmě na úkor informací, které pokud si člověk sám nedoplní, tak mu zoufale chybí.. Příkladem výše uváděná kryptografie, která na ČVUT je naprosto brutálně odfláknutá, ale za to bych měl mít celkem slušný aparát na problematiku magnetických polí, řešení el. obvodů a další věci, které jsou mi v informatice jako takové prakticky k ničemu... O problematice podnikových informačních systémů bych raději pomlčel... Pokud vezmu znalosti získané ze studií, v současné práci neuplatním skoro nic, bohužel ani jako teoretický základ...

    Ok, ten citovaný odstavec možná zní zmrdsky... Nicméně firma je moje vlastní a rozhodně nemám dojem, že by na daném požadavku bylo něco nestandardního. Prostě jsme hledali člověka, který přinese nové nápady, což se naštěstí podařilo. Máme tady existující řešení, která se sice dají rozšiřovat, zdokonalovat, ale nic převratného to prostě není. Kategorie "absolvent" je naprosto záměrná... Pokud dotyčný člověk při studiu už někde pracoval, je naprosto ideální názorový protiklad k hlavnímu programátorovi, což je zkušený 35 letý člověk. Nicméně nikdo z nás se nedokáže ubránit jistému stereotypu. Neříkám, že z absolventa má vypadnout nová nadstavba na informační systém sotva se na něj podívá, ale každopádně by se měl nad tím aspoň dokázat zamyslet... a ne předvést to, co "moji" uchazeči předvedli... Odrecitovat nějakou idiotskou teorii, ale když se postavili před prázdný papír, tak vytvořit cosi, co by nešlo použít snad ani před deseti lety.

    Pardon, ale já ty lidi nechci zkoušet ani jim dávat známku, prostě po nich chci uplatnění znalostí v praxi. A je mi úplně jedno, jestli k tomu použíjí technologii X nebo Y, to už je více méně detail představující nějaké další školení a zaučení... Ale ta základní myšlenka musí být správná.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 14:58:49     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: autor též patří mezi zmrdy.
    no ale tohle v článku nezaznělo (nebo já to tam neviděl). S tímhle se dá souhlasit, ale šmahem odsoudit všechny inženýry?
    Drobné rýpnutí: ten inzerát by mě taky zajímal (nebo jak se k vám ti lidi dostali?), bo jestli jste nabídnuli málo peněz, nemůžete se divit, že ti schopní šli tam, kde nabídli víc :-)

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 15:12:47     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: autor též patří mezi zmrdy.
    Uff, tak to je chyba na mé straně, to tam mělo zaznít zřetelně... Pravdou je, že jsem to psal trochu naštvaný a nejspíš se to na tom projevilo :o((

    Nabídnuté peníze se řešili až při pohovoru a myslím, že šlo o poměrně slušnou nabídku (25 tis během zkušební doby, po zapracování více). Inzerát si teď přesně nevybavuji, měl to na starosti kolega, ale vysloveně tam bylo napsáno, že hledáme člověka s analytickým myšlením, který má přehled o současných trendech... Ten "schopný středoškolák" byl hledán celkem jednoduše, mám stále velmi dobrý vztah s člověkem, který mě před lety učil, tudíž stačilo vznést dotaz, jestli neví o někom schopném :o)))

     
    Komentář ze dne: 14.02.2005 17:24:33     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: autor též patří mezi zmrdy.
    takže si z toho vezmeme všichni ponaučení, že v hněvu se nemají psát články, a když už, tak si je po sobě přečteme ještě jednou před odesláním, ale až poté, co vychladneme.
    Oceňuju váš přístup k diskuzi, dost věcí jsme si v klidu vyjasnili a myslím, že váš skutečný pohled na věc je víceméně správný. Ale podle některých připomínek nahoře bych usoudil, že mírně modernější přístup k programování by vám prospěl (např. jaké fce get, set, když máme property? O tom, že jde i o konvence pojmenovávání proměnných, namespaces, tříd, kde se budoíu cpát velká a kde malá písmena... My např. programujeme v C#, k němu existuje nějaká metodika přímo od MS, ale naše firma ji z historických důvodů potřebovala mírně pozměnit, takže na 10 minut to opravdu nebylo. U vás třeba ano, ale pokud se budeme pohybovat v obecné rovině, tak se může negativně projevit, že někdo je teřba zvyklý pro přístup k proměnným používat fce get a set a nebude ochotný začít používat property...)
    No nic, asi to tu uzavřu, přeju hezký den, dobře jsem si podiskutoval :-)

    Komentář ze dne: 14.02.2005 14:53:09     Reagovat
    Autor: Pleskot - Neregistrovaný
    Titulek:
    Autor článku by měl ješte zveřejnit text inzerátu nebo jakým způsobem se mu lidi dostavili ke konkurzu.

    Je zde opomenutý fakt, že během studia se i pracuje!!!!!! Takže řada absolventů už tu praxi má ;-), tak proč by chodili po konkurzech, kde berou absolventy bez praxe, zkušeností a automaticky za menší peníze?

    Komentář ze dne: 15.02.2005 14:39:17     Reagovat
    Autor: linda - Neregistrovaný
    Titulek:podepisu vlastni krvi
    Asi tak: nestuduju na inzenyra, ale na historika umeni a humanitni obory jsou svym zpusobem uplne jine kafe - tam se da o ekonomicke navratnosti hovorit velmi mlhave, ale osobne si mylsim, ze bez kultury bychom byli akorat nahate opice, i kdybychom meli kalkulacky. Zda se mi, ze v mem oboru zhusta plati, ze jsem-li zakem profesora Hnupa a zminim to pred profesorem Kretenem, tak jsem nadosmrti odepsana, protoze Hnup a Kreten spolu chodili na gympl a tam se pohadali o slecnu Betu a od te doby se potiraji, kde mohou. Take funguj piseckarstvi - ja jsem gotik, ty renesancista, do myho mi nekecej a me naprosto okazale nezajima to tvoje - proto uz spoustu let nevznikla v Cehunii nejaka synteticka prace typu slovniku s vyjimkou dvacet let (!!!!) vyrabene Encyklopedie ceskeho vytvarneho umeni, jejiz dva prvni predrevolucni dily jsou uz trosicky zastarale, nemluve o polygraficke kvalite.
    A zaroven pracuju jako vytvarna redaktorka v nakladatelstvi, kde jsem kdysi jako poskok varila kafe a postavala u kopirky a po case se vypradovala k vlastnim vizitkam - a tam si tribim vlastni usudek, po kterem na skole nikomu nic neni a je vniman jako jista zavada (a to opakuju, DU je jeste vcelku inteligentni obor!), protoze mam velkou snusku rozlicnych podivnych znalosti typu svedstina a asi pet dalsich jazyku, etymologie, vsehochut typu 100+1 - ktera se v redakci velmi casto velmi hodi.... a ze skoly to vesmes neni, spis to pochazi z me neutuchajici chuti se neco dozvidat a pameti na kraviny. Ze skoly se naucim spoustu veci o vytvarnem umeni, ale praktickeho pro zivot naprosto prd - pokud nebudu pravda pracovat v Narodni galerii. Ani nejake to systmaticke mysleni.
    Jak se u nas prijimaji zamestnanci: sefka ma teorii, ze jedine vysokoskolaky v poslednim rocniku nebo absolventy, protoze se jeste nikde nenaucili poflakovat, kdysi jsme spolu a s jednim posahanym vsevedoucim grafikem vytvorili asi desetistranovy test pro budouci zamestnance, od mimoradne zaludneho textiku, ve kterem maji hledat chyby, pres improvizacni cviceni typu Takze vy rikate, ze umite bezva francouzsky, tak vypravejte o krasach firmy navsteve, ktera ceka na prijeti u sefa. Specielne nevysokoskolaci - sekretarky, grafici apod. sice maji maturitu z jazyka, ale zhusta konci u Dobry den, protoze nekolik let vyplnovali gramaticka cviceni, ale ani nepromluvili, vysokoskolaci zase maji bohulibou tendenci neumet cesky (bohemiste jsou vyjimkou)... proste obecne je to pekna bida. Takze nezbyva, nez si holt dotycne dovychovat. Protoze, jak rika muj otec, soudruka Buzkova je krava a podle toho to skolstvi vypada.

    Komentář ze dne: 15.02.2005 18:30:37     Reagovat
    Autor: Jezevcik - Neregistrovaný
    Titulek:Matematika
    Reaguji na souveti, zkraceno: "Pod pojmem zkouška z matematiky se ..... schopnost co nejvěrnější citace jedné z několika stovek definic."

    Dovolil bych si podotknout, ze ackoliv to valne vetsine lidi muze pripadat jako nesmyslne biflovani citaci definici a vet, opak je pravdou. Nebo alespon byl za mych mladych, nebo mladsich let studii.

    Kdo vsak neprozrel, tak mam obavu ze ani nepochopi. Sam jsem pri priprave na prvni zkousku z matematiky povazoval toto biflovani za nesmyslne a zbytecne. To plati i nadale pro vsechny, kteri se to uci nazpamet. Bohudik jsem narazil na nejvetsi postrach matematiky na skole a pro nej byla tato znalost podstatna. Tudiz pri druhem pokusu jsem se musel soustredit prave na tu "nudnou" teorii. Z pameti jsem vsak neumel nic, kazdou pozadovanou vetu a definici jsem si umel odvodit. Takze si troufam rici, ze teprve pak clovek muze rici, ze matematiku umi a verte mi je to rozdil. I diky solidnimu zakladu z matiky jsem pak veskere navazne nematematicke predmety zvladal levou zadni.

    A k tomu citovani doslova. Pri samotne zkousce po me zminovany postrach chtel skutecne citaci, dokonce to mohlo na slabsi povahy tak i zapusobit, jenze v okamziku kdy jsem se s nim zacal "hadat" o sve pravde a o tom ze dulezity je princip a ne pouzite pismenko (proste jsem si ve schematu oznacil neco jinak, nez on), tak to uznal a podal mi na zaver ruku s oboustranym respektem.

    Timto jsem chtel jenom rici, ze solidni znalost matematiky je prave o te v clanku mozna ponekud znevazene teoreticke casti (to se to pak aplikuje). Nepopiram vsak, ze v rade pripadu to sklouzava v biflovani.

    Komentář ze dne: 15.02.2005 23:08:15     Reagovat
    Autor: o.pitva - Neregistrovaný
    Titulek:Reminiscence
    To povídání mi připomělo výrok mé nevlastní tetičky, blahé paměti, která se na stáří přestěhovala do paneláku. Jednou takhle povídá: "V tom našem vchodu bydlí dva inženýři, tři doktoři a dokonce jeden co má matůru". Ano, pěkně to slovo protáhla, asi aby si ho vychutnala a alespoň v duchu se mohla na okamžik povznést z toho svého základu do nebetyčných výšin vzdělanců a nadvzdělanců, co mají matůru.

    Komentář ze dne: 18.02.2005 09:55:12     Reagovat
    Autor: Xload - Neregistrovaný
    Titulek:Mysleni
    Autor clanku se muze smele zaradit mezi rady prumernych lidi, kteri akorat hodnoti neco o cem nepremysli. Kdyby premyslel, tak nebude skatulkovat. Kazdy clovek je jiny a vysoka skola dava prostor pro seberealizaci schopnych lidi. Kdo nechce ten nechce, kdo chce ten je podporen ... to ze je k tomu pridana urcita davka biflovani je uzitecne ve smyslu pruznosti a vydrze ... ach jo ... doporucuji autorovi, at se tedy prihlasi na nejakou skolu napr. CVUT a vymysli si sam problem, ktery by chtel resit, opta se, zda by to nekoho zajimalo ... muzu rict, ze pokud to nebude hovadina, tak snad temer na 100% najde pedagoga, ktereho to zaujme .... autor pise sam o sobe ....

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.