Komentáře ke článku: Jedeme ROVNĚ! (ze dne 16.11.2010, autor článku: Root)
Přidat nový komentář
|
V dnešní době se rovně nejezdí. Sice je na začátku řečeno, že se pojede rovně, ale pak zjistíte, že na prosazení jízdy rovně chybí politická vůle a musíte se přiklonit vlevo či vpravo.
Lidem, kteří ve vás vložili důvěru, řeknete, že slibovanou jízdu rovně bude nutno zasadit do reálného rámce dopravní situace, a že striktní jízda rovně by znamenala ohrožení celého systému sociálního státu. V EU také nejezdí rovně, ale většinou doleva, takže po jejich vzoru bude jízda vlevo (ale ne úplně vlevo, jen tak trochu, protože jsme přece pravičáci), tím pravým řešením. Pokud by někdo chtěl jet rovně, nebo nedejbože doprava, obviníte ho ze sobectví a nedostatku solidarity. Za nějaký čas už zapomenete, že se dá jet jinam než doleva, a nevšimnete si, že usilovnou jízdou doleva vlastně jezdíte v kruhu a nikam se nedostanete.
|
|
Tak na takovýhle experiment doporučuji pořídit nějakou ameriku - ty prý jezdí jen rovně, z čehož plyne že nemůžete prohrát :-)
|
|
To vypadá na docela roztomilou a zábavnou hru (tedy pokud v tom článku není ukrytý nějaký jinotajný význam, který nevidím, protože nejsem narozdíl od autora takovej hračička.-). Až budu mít někdy volný den, tak možná natankuju plnou a zkusím si to. Vzdáleně mi to připomnělo geocaching, s tím rozdílem, že vtip geocachingu je v pevně stanoveném cíli, zatímco tady je vtip naopak v cíli zcela nestanoveném. Společné to má to, že GPSka je absolutně nutné vybavení (jinak bych taky nemusel trefit domů:-). Jenom bych nebyl tak přísnej s tou mimoúrovňovou křižovatkou, a navrhoval bych mimoúrovňovou křižovatku vlastně vůbec nevnímat jako křižovatku, podle pravidla "pokračování v přímém směru je technicky možné".
|
|
Dneska se s velkou slavou objevil web www.beznehody.cz, který dle clanku na Lidovkach www.lidovky.cz/novy-web-s-navigaci-ukazi-ridicum-v-cesku-stovky-mist- smrti-pqc-/ln_domov.asp?c=A101116_195532_ln_domov_ter ma slouzit ridicum jako upozorneni na rizikova mista. Kdyz se clovek na ten web podiva, zjisti, jak lze dobry napad provest uplne nahovno :-(
Kdyz si na tom webu kliknu na nektere konkretni misto (uz jen to "Rizikové místo bez popisu ..." me dostalo), dozvim se pouze, ze v tomhle meritku nejsou snimky k dispozici a ze to mam ponekud oddalit - zkousel jsem to a asi jsem nemel dost trpelivosti - nevidel jsem NIC :-(
Dalsi vec je, ze tvrdi jak to chteji dostat ridicum do navigaci, ale ti zli vyrobci navigaci s nimi nechteji spolupracovat - jedinej Dynavix to pry do nich zapracovava. Ovsem kdyz to tak moooc chteji dostat do navigaci, proc to tam nenabizi ke stazeni jako POI body pro ruzne typy navigaci jako to dela napr. server www.poi.cz?
Je pravda, ze kdyz tam clovek vidi ta vsudypritomna loga organizaci, ktere se na tom podileji (BESIP, PČR, EKODrive), tak je myslim vse jasne a o bezpecnost nejspis prilis nejde, spise se jedna jen o dalsi lesteny prd ... :-(
|
|
Je mi jasne jak probehne pristi Den Mobility. Na zacatku akce bude v case T oznameno vychozi misto a smer pohybu z nej. Ucastnici se budou ridit pravidly "Jedeme ROVNE" upravenymi do jednoznacneho vykladu dokud nedorazi do ciloveho, oznaceneho mista. Trasa bude navrzena zkusenymi ostrilenymi specialisty, kteri jsou v tomto stylu jizdy a vyhledavani tras preborniky. Pochopitelne povede peknou krajinou a bude skytat radu zajimavych momentu. Postupne bude rust obtiznostl a v zaveru bude par chytaku (prujezd skrz JZD, apod.). V case T + deltaT (deltaT - doba zhruba nutna na dojeti do vychoziho mista a ujeti cele trasy do cile prumernym ctenarem Dfens.cz s rezervou 22%) obdrzi vsichni registrovani ucastnici SMSkou GPS polohu ciloveho mista. Tak nebudou ani ti, co nezvladnou perfektne zaludnosti trati i vyklad pravidel "Jedeme ROVNE" ochuzeni o zaverecne setkani ucastniku.
;-)
|
|
|
To se mi líbí. Jsem pro:-)
|
|
Ze zmineneho kruhace jsem dojel do Vesele. Tam jsem skoncil na krizovatce T. Nebo jsem jel blbe?
|
|
|
Ja si to rano jeste rozespalej zkusil u kafe a skoncil jsem na nejakem statku nebo cem ... ale opakuju, ze jsem jeste napul spal a neprikladal jsem tomu zadnou dulezitost ...
|
|
|
V Libuni se dá jet vlevo po hlavní za mínus deset až do ...
|
|
|
Pokud se v Libuni dáte vlevo, tak dojedete až do Prahe. V Turnově jsem vždy skončil na téčku nebo v poli, ale je možné, že tam nějaká hlavní taky nevede rovně a fintou z Libuně se někam dostanete, tak dobře Turnov neznám.
Čirou spekulací v googlemaps nad Prahou, kde se už nevyznám, byste měli skončit na téčku Radlická/Kartouzská nebo na výjezdu ze Strahovskýho tunelu na Patočkovu, ale tam je otázka jak to vezmete...
Být počasí na motorku, tak bych si to docela zajel, v autě se mi nechce.
|
|
|
Turnovem se musí projet rovně na PHu, nový hlavní průtah skrz město odbočení nedovoluje. Jediná možnost je kruháč na začátku, ale to hned skončíte v Lídlu nebo u Renoltů.
|
|
|
Obavam se, ze tesne za Turnovem je na Prahu zatacka doleva a v ni je rovne sjezd na Malou Skalu (rovne pres dalsi kruhac) a pak na Zelezny Brod, ale tam to konci teckem primo v mistni v radnici ... ovsem odhaduju to jen po pameti, mozna to konci i driv nez v te radnici :-)
|
|
|
Prohledni si poradne geometrii tech zatacek. Spravnou odpoved nasel diskuter nize -- ty Karlovy Vary. Coz by jeden nerekl, kdyz vyrazi u Jicina k severovychodu :-)
|
|
|
Jak jsem psal vyse, ja rozespalej "skoncil" na jakemsi statku v Ceskem Raji a pak jsem to uz nezkousel. Tzn., ze ja se k Turnovu ani zdaleka nepriblizil, ale proti takovemu pragocentrismu jaky predvedl RJC se proste ohradit musim ;-) Prej "Turnovem se musí projet rovně na PHu" :-D
|
|
|
Jenomze ona trasa od Jicina rovne krz Turnov opravdu vede do Prahy ;-)
|
|
|
Klidne bych se o tom s tebou hadal (prazaku jeden :-D), protoze tam jezdim pomerne casto a vim jak to tam na tom konkretnim miste vypada - na Phu tocim doleva, na Brod jedu rovne, ale ve skutecnosti je mi to vlastne uplne jedno, takze z toho nebude nic ;-)
|
|
|
|
Tak, ted si geometrii te zatacky prohledni jeste jednou. Kola nemas rovne, tocis je pri sjizdeni doprava, protoze pred vjetim do krizovatky jsi pootocen mirne doleva.
A i kdyby ne, tak za -10 punktu tam vlevo jet stejne muzes...
|
|
|
Tak si to tam zkus i prakticky az budes mit cestu ... doprava tocis az kdyz uz sjizdis dolu z kopce tim sjezdem, ale to uz jsi nejakou chvilku na te jine silnici ;-) To auto co tam je na te "dalnici" uz dve, tri delici cary toci mirne doleva.
Za body samozrejme ano - ale copak chci skoncit v Praze??? :-D
|
|
|
Chces skoncit co nejdal... I kdyz, kdyz odbocis, tak take neskoncis v Zeleznem Brode... :-)
|
|
|
Na výjezdu ze Strahovského tunelu aktuálně není žádná křižovatka, pokračuje se jen po Patočkově z Prahy ven. Taky jsem jel jen šipkou po guglmapě a s lehkou nejistotou v Řevničově nastává jistý konec v Karlových Varech - nejspíš na křižovatce Teplárenská x Františka Halase. I kdyby tam byly hlavní silnice ideálně, prodlouží to cestu nejdále do Ostrova, spíš ale jen k obci Děpoltovice nebo Odeř. Vypadá to docela zajímavě, možná si to aspoň z té prahy zkusím i naživo:-)
|
|
Na Miladě to není tak snadné, protože když přijidem na Letenské náměstí, dolů po tramvaji nemůžeme. Musíme to objet přes Oveneckou. A dole před Strossmeyerákem musíme opět odbočit do poslední křižující ulice(Veverkova).
|
|
Lepší je hra "drž se svégo pruhu" - v Praze celkem rychle dovede "hráče" z liboovlného hlavního tahu do největší zadele.
|
|
|
No, nahodou to neni uplne pravda - pokud se najede na magistralu, rekneme smerem z Veletrzni, to znamena proste na uplnem kraji, a clovek najede do leveho pruhu a bude se stale drzet pouze tohoto pruhu, dojede spolehlive do Brna :-)
|
|
|
Přání otcem myšlenky... Levej řidiče v něm jedoucího docela spolehlivě vyklopí na I.P.Pavlova nebo do Rumunský, teď si nejsem jistej na sto procent, ale průjezdnej opravdu není.
|
|
|
Nedojede. Odbočí ze Sokolské do Rumunské. Je třeba najet do pravého pruhu. Ten postupně transformuje do prostředního a levého pruhu (to se stane za křižovatkou Sokolská - Rumunská). Pak by to mohlo platit...zkusil jsem to na Google Maps a "dojel" jsem na Exit 2A (Chodov) stále v levém pruhu. Do "Brna" by se to pak už snad změnit nemělo. Faktem je, že přímo do Brna taky nedojedete, protože pokud mě paměť neklame, tak Brno samotné začíná až za sjedzy z D1. Podle mě dojedete na tohle "téčko", kterým končí D1 u Kroměříže (http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=49.312569,17.410841&spn=0.004197,0.011362&z=17)
|
|
|
Oprava... domnívám se, že skončíte v poli/zátarase (http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=49.314296,17.412169&spn=0.001049,0.00284&t=k& z=19)
:-)
|
|
|
Ještě se dá za pár bodů uhnout na Olomouc...
Jinak u kroměříže Vás to samozřejmě nevyžene do pole, alébrž přechodná místní úprava Vás zavede na silnic na Hulín. Alespoň v sobotu to tak bylo;-)
|
|
|
Ah omlouvam se, samozrejme se jedna o pruh pravy, a ne levy, automaticky jsem psal levy, protoze v nem jezdim :-) Ale je pravda, ze je to pravy pruh, ktery presne jak pisete.Tak jako tak to nic nemeni na skutecnosti, ze to asi bude rekordman, pres pul Prahy, a to doslova, a az do Brna :-)
|
|
|
Takže koukám, že hra je vlastně o tom si předem rozplánovat cestu takovým způsobem, aby se člověk s co nejmenšími bodovými ztrátami vyhnul "T" křižovatkám, nemám pravdu?
Takže ta navigace bude nezbytná už k tomu, aby člověk neplánující viděl s včasným předstihem "Tčko" a v panice hledal, kde by se mu tak ještě mohl vyhnout za -5 bodů :D
|
|
Já tuhle dostal pokutu pětikilo, když jsem předpokládal že jedu rovně ale zřejmě se jednalo o odbočování doleva (byla to taková vidlička, takže trochu loterie co je rovně a co vlevo a vpravo, neuhodnul jsem) ... on to byl totiž vyhrazenej pruh pro autobusy, ale podle značení ve směru doleva a já jelikož jsem předpokládal že jedu rovně (z téhož důvodu jsem samozřejmě ani neblikal) jsem toto značení nevztahoval na sebe. Tak trochu past, a samozřejmě tam hned čekali pražský MP a vybírali :D
(je fakt, že jsem se trochu podivoval tomu, že úplně všichni odbočujou doleva, a na rovně jsem stál sám, což jsem pochopil až pak, protože "rovně" směřovalo někam na parkoviště do sídliště :D)
|
|
Co si ted umim predstavit za nejdelsi rovnou cestu... Kdyz vyrazim ze Stromovky v Praze a pojedu rovne, najedu na D1 a pojedu... Kolem Brna, kolem odbocky na Olomouc a skoncim v Kromerizi... Ale i tam je to ted svedeny tak, ze vlastne nekoncim a ac zatacim, jedu "rovne" - prijedu na svetla v Kromerizi... Ja tam vzdycky zatacim doleva na Otrokovice, ale jel bych rovne mezi nejake baracky... Asi to tam budu muset zkusit nekdy projet... Co tam bude dal... Kazdopadne tohle "rovne" meri skoro 300km.
|
|
|
Tahle pravidla jsou nedeterministicka (coz neznamena, ze to nemuze byt zajimave).
Ja pouzivam deterministicka pravidla:
1. jedeme po hlavni
2. kruhak se jede rovne (geometricky - tj bezny 4najezdovy se sjizdi druhym sjezdem (ano, jsou vyjimky)), ale objizdi se podle pravidel a ne zkrz stred :-).
3. prijedeme-li na krizovatku z vedlejsi, jedeme rovne, at uz tim skoncime na hlavni, nebo na vedlejsi
4. "T" je konec. (smycka a jednosjezdovy kruhak asi taky)
Zkuste si tipnout, jak daleko dojedete z Horniho Bousova, vyrazite-li na zapad po silnici 279 (a pak 268)?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jedeme ROVNĚ!
|