Komentáře ke článku: Zkušenosti: Alfa-Romeo 147 1.6 T.S. (ze dne 10.10.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Až na ty narážky na "simply clever, Dfens never" vynikající recenze s dobrým epilogem na konec.
PS: Žádnou alfou jsem ještě nikdy nejel. Bohužel neznám nikoho, kdo by jí měl.
|
|
|
simply klevr je povoz pro lidi bez fantazie - axiom
s D-F jsou v mém okolí 4 Alfisti...a od doby, co si ji pořídili, tvářej se při řízení o dost jinak než někdo, kdo se nudí v nejnovější, plně vybavené škodifce 8o)
|
|
|
"PS: Žádnou alfou jsem ještě nikdy nejel. Bohužel neznám nikoho, kdo by jí měl."
Já znám jednoho bývalého, dokonce jsem v ní i jel, tuším 155.
Co si pamatuju, hezky vypadala a hezky se v ní jelo.
Na druhé straně vysoké provozní náklady (spotřeba, povinné ručení, opravy), což byl ve finále i důvod prodeje (za hodně málo, ale myslím, že majitele přestalo bavit opravovat a raději Alfu prodal neopravenou a levně).
Samozřejmě těžko hodnotit podle jednoho kusu.
Mimochodem:
"Nízká cena a vysoké výkony těchto nezapomenutelných strojů je nasměrovala do rukou různých tunerů, streetracerů a pošuků všeho druhu ... Sehnat použitelnou 147 byl také problém"
v kombinaci s:
"jediným zdrojem komplikací může být nekompetentní majitel, který nekontroluje hladinu oleje, používá nesprávný olej nebo jezdí s autem nevhodným způsobem, přičemž kombinace litinový blok-hliníkové písty-subtilní klika je citlivá na vytáčení za studena"
vysvětluje, proč jsou ojeté Alfy tak levné.
Čili:
"147 s benzínovým motorem seženete za cenu stejně staré a stejně vybavené Fobije fkombajnu."
...akorát Fobií fkombajnu na prodej jsou kupy, zatímco A-R 147 v nějaké cenové hladině a použitelném stavu je problém sehnat vůbec nějakou.
|
|
Já si jen trochu rýpnu - nedávno jsi měl co dělat, abys mému Fakírovi stačil ;-). Ale jinak klobouk dolů, když jsem se s Alfou svezl do Lišova a zpět, jelo se s tím krásně.
|
|
|
ještě furt mám tu fotku, jak dáváš dvoulitrovýho passata :)
je to tím, že to auto je relativně těžké. Je vypasené jak magistrátní úředník. Fako nemá tenhle problém.
|
|
|
prosím, bylo by možné tu fotografii nasdílet? po cenzuře RZ atp. :)
|
|
|
Ten tvuj ctyrkoly dabel se stava pojmem. Prijedes s nim zase o vikendu do hor?
|
|
K těm vykopávkám: Peugeot206 je tu taky pěkně dlouho a jak to tak vypadá ještrě dlouho i bude.
Alfa je parádní svezení, ale člověk když ji kupuje musí být obezřetný. Kolega měl dvě, jedna byla super, ale zatoužil po novější. No a ta se srala a byl rád, že se toho nevýhodně střepal.
|
|
Koukni pod kryt motoru na kabely od cívek. Jedna cívka sice napájí dvě svíce (malou a velkou), ale každá svíčka je na jiném válci!
Jinak to pojede určitě více než 200. U 146 jsem pokořil rychloměr, který byl u 1,4 TS jen do 220km/h. Těžko říct kolik jsem jel doopravdy, nikdo mne naštěstí nezměřil. Podle tabulek jakéhosi italského webu, kde byly v tabulkách přesně typy aut, pneu, atd + otáčky (měl jsem tam 7000ot/min) a v té tabulce to dělalo 218km/h. Mohu jen říci že při tomto pokusu na prázdné dálnici řízení mírně ztvrdlo, auto si přičaplo a sedělo jak přibitý. Šlo ovšem o zcela nový rovný úsek dálnice bez jakýchkoliv vad.
Jinak vítej mezi komunitou, srazů Alf je dost.
http://www.alfisti.cz/
http://alfaromeo.italiaspeed.cz/
a moraváci
http://www.squadramoravia.com/web/
|
|
|
Co znamená, že je každá svíčka na jiném válci, resp. co tím chceš říct? Někdy se i u motorů s jednou svíčkou na válec používá systém, kdy jedna cívka napájí dvě svíčky a obě pálí současně, jedna do komprese a jedna do výfuku. Výrobce tak něco málo ušetří na výrobních nákladech, stačí mu poloviční počet cívek než má v motoru svíček.
Vlastně, vzhledem k tomu, že zapalování stejně dělá ř.j., tak by ta menší svíčka mohla pálit jindy než ta velká - tos myslel?
|
|
Jenom k té pověstné "kvalitě" Twin Sparků. To není zas tak velká fáma, 16V Twin Sparky jsou poměrně choulostivé motory, které jsou extrémně citlivé na kvalitu oleje a i při správném zacházení mají tendenci se semo tamo zadřít.
|
|
|
Problém je v tom, že Alfa není pro kloboukáře, vajíčkáře a koncernové nízkospotřebáře. Takže když měl někdo Alfu, tak jí kurvašlapal na plyn. A pokud se o ni nestaral tak jak se starat měl, je zaděláno na budoucí průser. Když si pak někdo koupí takovouhle jebku, může tam mít sebelepší olej a nic s tím nenadělá.
|
|
|
No a to pak je důvod hospodských pomluv na kvalitu těchto aut. Protože neodborník do toho moc nevidí.
|
|
|
Ale já to nezpochybňuju - ale je známej fakt, že 16V Twin Sparky měly nepříjemnou tendenci se zadírat i v případech, kdy o ně bylo pečováno takřka vzorově. Taky mimo jiné proto, že vzhledem ke svému charakteru měly trochu jiné vlastnosti, než klasické motory+pár konstrukčních vad.
Ale abych citoval odborníka:
"Alfa Romeo 16V Twin Spark se však do nějakých 150 tisíc km obvykle zadře, i pokud olej doléváte. Obvykle se nespokojí s protočeným „lágrem“, ale rovnou přetrhne ojnici, která vyletí ven blokem, takže totální destrukce. Nejčastěji to postihuje nejvýkonnější verze, ty slabší méně, jistotu však nemáte ani s nimi.
Technická: možná že u novějších TS už to bylo o něco lepší, ale ten punc nespolehlivosti tam je pořád.
|
|
|
"Problém je v tom, že Alfa není pro kloboukáře, vajíčkáře a koncernové nízkospotřebáře. Takže když měl někdo Alfu, tak jí kurvašlapal na plyn."
Přesně tohle si myslím taky. Jeden z důvodů, proč jsou ojeté Alfy tak levné.
|
|
Sorry, ale D-Fens jenom potvrdil, ze Alfa je malo robustni vozidlo. Viz napr.
- "... jediným zdrojem komplikací může být nekompetentní majitel, který nekontroluje hladinu oleje, používá nesprávný olej nebo jezdí s autem nevhodným způsobem, přičemž kombinace litinový blok-hliníkové písty-subtilní klika je citlivá na vytáčení za studena... "
- "Životnost komponent podvozku je asi 60-80 tis. km"
Nevim, co muze vozidlo s 88 kW a 0-100 km/h za 10,2 s (ziv) pripravit za ridicske orgie, ale nedokazu si predstavit, ze by to byl az takovy narez.
Vzhled shledavam velmi zdarilym u temer vseho, na co v Pomiglianu sahnou. Jinak s autem jezdim hlavne z duvodu potreby dopravovat se mezi body A a B. Na to bych si rozhodne Alfu nekoupil (pokud toho jeden najezdi soukrome kolem 50 tisic rocne).
PS: Kolega si koupil 159 Wagon jako novy vuz (je to pet let zpatky). Ackoliv byl zapaleny alfista, tak ho ten klumpr, toho zapalu zbavil. 15 navstev servisu (furt mu svitila tadlecta oranzova kontrolka "engine failure") - vcetne vymeny motoru. Po 3 mesicich to vratil a koupil si Saaba.
|
|
|
1. nalej do libovolnýho současnýho common rail turbomotoru třeba olej 15W-40, dávej mu kotel pěkně za studena a čekej co se (brzo) stane.
2. životnost komponent podvozku - ano, bohužel do generace 156/147 u Alfy tak nějak moc nepočítali s tím, že chce někdo provozovat Alfu na tom, co vydává za silnice třeba Středočeský kraj. Od 159 už to není problém (resp. není to o nic větší problém než u konkurence).
Koupit si poměrně neběžné auto první rok co se ten model vyrábí opravdu moc chytrý nápad není, zvláště při obecně mizerné kvalitě českých autoservisů. Předpokládám, že servisák nevěděl co s tou závadou dělat, tak "zhasnul kontrolku" a doufal, že příště to vyjde na někoho jinýho. Jiná příčina 15x svítící kontrolky motoru u libovolné motorizace 159 během 3 měsíců prakticky není možná, pokud se jí majitel cíleně nesnažil zničit. Tyto servisní legendy samozřejmě vůbec nejsou problém jen u Alfy, zkuste se zeptat někoho, kdo si někdy koupil nové Audi S / RS od roku 2000 dál a potřeboval v ČR servis. Tam nejen že často netuší co s tím, ale ještě se v tom většinou vrtá za astronomickou hodinovou sazbu téměř čerstvý absolvent učňáku který ten model vidí poprvé. Doporučuji pražské servisy co mají v názvu Porsche, to je záruka dobré zábavy (pokud to člověk neplatí).
PS: Kolegyně si koupila před rokem a půl novou Toyotu RAV4. Ačkoliv byla zapálená Toyotistka, 3 spojky a 2 závady na motoru (dusilo se to v otáčkách) jí donutily se toho klumpru zbavit. V Toyotě jí známej řekl, že u "RAVíska" platí "pravidlo padesáti" - po 50tkm odejde spojka za 50tkč. Ona teda nestihla ani s jednou z těch spojek najet ani těch 50.
Na závěr - věřte nebo ne, jsou lidé co najedou soukromě ještě o 10tkm ročně víc, jezdí hlavně z důvodu potřeby dopravovat se mezi A a B a všechno to dělají bez problémů s Alfou.
|
|
|
Ad servis: abychom to kydani blata na nasince neprehaneli. Onen servis se nachazel v Luxembourgu. Takze i zapadevropsti soudruzi, kteri jakteziv nemuseli kolaborovat se zlocinnym komunistickym systemem ve forme vstupu do Pionyrske organizace, si s jankovitou Alfou taktez nevedeli rady.
At Vam Vase Alfa slouzi.
|
|
|
nezapomen, ze dfens jezdil doposud hlavne autama, ktera mela misto tachometru trhaci kalendar. A jezdit stovkou v takovych otackach chce byt opravdu fandou. Zlata O2 1,6
|
|
|
Ano, to je skutečně zlatý vůz.
|
|
|
pokud ji porovnavam s alfou v otackach pri rychlosti 100km/h, tak ano. A pritom zminenej motor ve skodovce pri teto rychlosti taky netoci rozhodne malo. Hotova vyhra ta alfa:)
|
|
|
Ano, podvozek málo vydrží, nicméně i s opotřebenými silentbloky auto jede dál, je jen na majiteli, jestli ho baví trpět ty rány, kličkování a vrzání.
Není z hlediska uživatele až takový rozdíl, jestli ramena odejdou v 80k nebo ve 100k jako u Oktáfky fdýzlu, známém etalonu spolehlivosti, znamená to jen tolik, že za osm let budete měnit ramena třikrát místo dvakrát (osm let jsem ale zatím žádné auto neměl a tak je mi to jedno)
|
|
|
Ja jsem v klumpru on Motorwerken Jung Bunzlau s prislovecnou slepici ve znaku najezdil s jednim exemplarem skoro 200 tisic km a na podvozku jsem nemenil nic (tak ze ani tlumice), jen jednou brzdove koutouce. Navic se tomu furt musel menit olej a dolivat palivo (halt ve skodofce neumeji furt se kolem toho muselo behat).
|
|
|
Je to stejné téma jako "kosti" stabilizátoru u Fabie. Některé podvozky se povedly, jiné se zase nepovedly, co na tom. Ta životnost není řádově kratší, je jen o něco kratší, pochybuju, že tohle bude reálně někoho zatěžovat, protože to není drahé a vyměnit to zvládne i největší drn.
|
|
|
Aby bylo jasno, jsem AR+ pár kousků jsem vlastnil a jedna 75ka čeká na své znovuzrození ALE stabilizátor mne na mé bývalé 156 naštval moc. Cože? gumy na stabilizátor? No ty se nevyrábí, musíte si koupit celý stabilizátor, je komplet s gumami! Hmm ani v druhovýrobě ani nikde, jen kompet a výměna? Šílenství italského konstruktéra s vírou v neomezenou životnost italské pryže.
|
|
Tak jsme se dočkali recenze na Dfensův splněný sen. Bohužel fázi očekávání vystřídala fáze zklamání - Alfa 147 má na hovno ergonomii interiéru, volant ani řadící páka nepadnou do ruky, převodovka za moc nestojí. Nemůžu se ubránit dojmu, že to musí kazit radost z jízdy.
Možná by šlo udělat pár hotfixů, tj. starý známý DoDo systém. Osvětlení ovladačů větráku by šlo dodělat (a není to jen závada, shořelý žárovky apod.?) i kdyby se měla někam schovat LEDka, co by to osvětlovala zepředu. Podsvětlení budíků by taky šlo jednoduše předělat, aby ve dne nezhasínalo (případně předělat na regulaci poťákem, jako to mají některá auta - řidič si sám nastaví vhodný jas ). Hlavice řadící páky by šla vyměnit za nějakou, která padne. U volantu nevim, mít v alfě volant třeba z felicie, to je trochu blbý, no ale prodávají se různé tuningové doplňky, třeba by se našla náhrada, která nebude v autě tlouct do očí a přitom bude příjemnější do ruky. Jen ta sborka-rozborka bude počítám trochu složitější než povolit a utáhnout dva šroubky. Vypnout nafurt vyhřívání sedaček je práce na jedno cvaknutí štípačkama, případně rozpojit nějaký konektor.
Ještě mě napadá jedna podstatná otázka, jak se v tom autě mění žárovky v předních světlech? Zdá se mi, že auta se dělí na dvě skupiny: 1) na ta, ve kterých to jde jednoduše za pár minut a 2) na ta, ve kterých to nejde vůbec, resp. jenom v servisu a ještě se s tím profíci mažou hodinu a po skončení práce musej dostat první pomoc, protože maj poškrábaný ruce až po loket ;)
|
|
|
Věci jako ergonomie řadící páky mě tak nějak nese*.
Volant se dá celkem snadno korigovat záměnou za silnější volant z faceliftu, ale tato úprava je očividná a mě se nechce originální stav vozu příliš měnit. Vlastní swap je poměrně jednoduchý, pokud si votuner neodpálí do obličeje airbag.
Nemám čas na DoDo, integrace LEDek do spínačů by mi trvala déle než generálka motoru :) řešení se našlo jednoduché. Ze zásuvky, ve které je strčený zapalovač, jsem vytáhl ten zapalovač, takže zásuvka trochu víc svítí a osvětluje ty ovladače.
Žárovky jsou přístupné zezadu od motoru a výměna je poměrně snadná.
|
|
D fensi mám dva dotazy
jak se liší olej 10W40 a 10W/40 Valvoline MaxLife
„že majitel Alfy nesmí být debil a musí si umět vybrat vhodné gumy“
|
|
|
Domnívám se, že Alfa továrně nazouvala Pirellky.
Mohu vřele doporučit i BF Goodriche G profiler (ale obojí pod 8°C dají varování písknutím a pak se trhnou....a je čas přezout na zimu)
Jinak jezdit pořádnou zimu na letních Pirellkách je docela hardcore zážitek, nebo musíte řídit nudně a slušněji :-)))
|
|
|
10W/40 se od 10W/40 liší podle toho, co mají v technických listech. Pro alfisty je rozhodující vysokoteplotní viskozita. Taky je dobrý koukat na alkalitu oleje.
Pokud se jedná o nějaký super powa 10W/40 by Lidl, pak k tomu není ten technický list.
Pokud jde o rozdíly mezi Valvoline a Selenia 20K, pak jsou skoro žádné.
Na auto se nehodí gumy s asymetrickým dezénem
ty, co je na nich napsáno OUTSIDE na vnější straně
(když pán v pneuservisu neumí číst, tak na vnitřní straně)
Předpokladem správné fce těchto gum je, že nemají výrazný odklon ani příklon, což u Alfy zajistit nelze. Taky nejsou dobrý úplně shitózní gumy, což mi udělala předchozí majitelka. Odstraněním sráče s nápisem Hankook zmizely různé problémy jako nestabilita při brzdění a pazvuky přípomínající plácání mokrým hadrem do střechy.
|
|
Chlape, já mám taky AR159 (recenzi na D-Fens ještě piluju).
Mám to v dehtu 1.9JTDM 16V a s motorem tahle Alfa rozhodně problém nemá. Navíc SAAB patřil do koncernu GM, takže používal donedávna stejné naftové motory. Co se tam děje dnes, to nevím.
|
|
Jsem rád DF, že sis koupil to, co jsi chtěl
Já jsem si po sezóně (a po doplacení leasingu na C1) řekl, že potřebuju něco, co mne bude bavit zase trochu jinak než zelenožlutá mandelinka, ale zároveň bude mít hodně jejích vlastností...a tak jsem sobě minulý pátek 8.10.2010 zakoupil Peugeot 206 CC, 1,6 - 16V v plně vybavené, limitované edici Roland Garros.
Za víkend jsem zjistil, že se majitelé kabrioletů vcelku nadšeně zdraví a je fuk, že jedni jedou v sedmiletém Peugeotu a druzí v nejnovějším coupé od BMW, které má ještě převozku 8o)
|
|
|
Další "Malucha" do rodiny? Že ty si těma malýma autama kompenzuješ něco velkýho ?!
(Samozřejmě nic ve zlým, jen pokus o vtip ...)
|
|
|
No jo...další auto do města a ještě pro míň lidí, zato s kufrem 200-400litrů - to podle toho, jestli jedeš s coupé nebo lufťákem. Prostě mi už začal srát plech nad hlavou, ale mít tam jen hadru jsem nechtěl.
|
|
|
jistě, to je jen pro socky mít místo plechový střechy hadrovou. Chudáci, kteří ani na plechovou střechu nemají. :-))
ty ses lekl globálního oteplování nebo jaký je důvod pořídit si do Čech kabrio? Asi tak tři dny v roce se to užít dá, ale co s těmi zbývajícími dny? :-(
|
|
|
na hadrovou střechu se blbě dává cokoliv na co jsou připnout lyže, ale na plechovou se dá dát aspoň magnetickej držák, kterej jsme používali na C1
ne, mě už nebavilo jezdit v plechový krabici...a od chvíle, kdy jsem vleže na zadních sedadlech C1 zjistil, že svoje město neznám od výšky cca 10 m nad chodníkem, bylo rozhodnuto.
3 dny v roce? to nevím, jak je na tom Praha a čechy, ale koupil jsem to minulý pátek, který jsem odjezdil bez střechy, o víkendu jsem ji natáhnul taky jen večer a dnes se to asi od 10 do 16 hod. dalo taky v pohodě...a nebyl jsem sám kabrioleťák, kdo jel otevřenej. Stačí pustit topení naplno, vytáhnout okna..a lze v tom jezdit bez ohledu na teplotu. Zazunka si nestěžovala ani když venku bylo +6°C...a znáš ji jaká je to zmrzlina, ne? Takže decapitabil lze použít jistě vícekrát než 3x v roce...ale jsou to postřehy z Moravy, no...8o))))
|
|
|
Neboj se Mikuláše v létě. :-))
Brácha měl pár let Opel Kadett 2,0 Cabrio Ghia (hadrovka)
a problém nebyl ho při -5°C vytopit na příjemných +22°C,
ale aby do toho na semaforech v zimě nesněžilo!
No prostě totální úlet.
|
|
|
Hezký! Tak ať slouží!
Kdyby ses eventuelně obtěžoval s recensí, asi nebudu jedinej, kdo si ji rád přečte :-)
|
|
|
Děkuji!
Aparát je černej, což sice není má oblíbená barva, ale stav je 1A, takže mi to vlastně ani nevadí.
Na recenzi se pracuje.
|
|
|
Já mám zas černou na prvním místě, na motorkách i autech. Takže nezapomeň připojit i foto ;-)
|
|
|
a prosím, důkladně zdokumentuj ten libový interier, ať z toho něco mají i ostatní :o) dobrý kauf.
|
|
|
Přeju hodně štastných km s mandelinkou bez krovek f bleklajnu :)
|
|
|
To podsvícení by mělo jít nastavit.
Dopuručuji přečíst manuál, ale pozorně (může to být jedna věta někde v nesouvisející kapitole)
U mého auta se to dělá tlačítkem pro nastavení hodin - v pořadí hodiny, minuty a nakonec podsvícení. Bez manuálu bych na to nepřišel.
|
|
Dávám dál, jak jsem kopupil: Říkali mi moji automechanici, že si všimli že na šestnáctistovky twinsparky pasuje olejový čerpadlo z dvoulitru (nemohli sehnat slabší na šestnáctistovku a tak je napadlo zkusit větší. Jede to s tím lépe a radostněji...
|
|
Díky D-Fensovi za shrnuté zkušenosti. Momentálně jsem totiž sám auf der Suche nach nevytuzené, nebourané a manuální (o SeleSpeedu nechci ani slyšet) 3D 2.0 TS s jasnou servisní historií a v trochu lepší, než social edition výbavě, což se doposud jeví jako solidní Mission Impossible. Zadání: Líbivý fun car na výlety a trochu kacířsky i na jízdu po městě, který je hlavně radost řídit, a díky tomu mu prominu event. vyšší náklady. Jelikož služební TDi služebník s dostatkem odkládacích prostor a měkčenými plasty mě dvakrát neuspokojuje...
Českou kotlinu jsem vzdal po pár inzerátech, všechno vesměs auta z Dojčlandu po ňáký žencký (ročník 1896), doktorce, která voe za 6 let najela 25 kkm a pak ji prodala sádelníkovi do Čech, aby měl na novou teplákofku. Samozřejmě všechno nebouraný, protože každá druhá 147 v ČR je ze speciální edice - napodobenina božského VW a jeho marketingového zázraku jménem Polo Benetton Edition, které AR bezostyšně zkopírovala. Vím, že asi chci moc, ale nepřestávám věřit, že někde takové auto existuje...
|
|
|
Taky jsem to dělal za podobných pohnutek a taky jsem původně sháněl dvoulitr s manuálem (ohne Serespýd), 5D, a taky jsem to vzdal. Orientoval bych se rovnou na Deutschland nebo Itálii, přičemž dovoz z Itálie je poněkud komplikovanější operace.
Časem jsem přišel na to, že v ČR jsou jen dvoulitry s předkusem. To je tak, že kapota přečnívá čelní stěnu o několik centrimetrů. Nevím proč, ale ty bazarní lamy mají problém auto po crashi spasovat, nebo to z nějakých důvodů nejde, kdoví, každopádně předkus je výborný indikátor stavu.
Mám v úmyslu vyprodukovat ještě jeden článek s "buying tips".
|
|
|
Díky za tip. Komplikace dovozu z Itálie by mě za Europrotek..., ehm, EU, snad ani nenapadla. Pohledám a zjistím.
Už jsem se smířil s osobním dovozem anebo koupí od "klubáka", i když ani jedno nemusí bejt terno...
Když nad tím tak přemejšlim, tak ten předkus jsem už řekl bych taky zaregistroval. ...holt ti povaleči italský nedomysleli podélný rozložení váhy a českejm bazarníkům odkojenejm Přemkem to nedá spát. Jedině dobře pro nás, že to nejde správně spravit.
Buyer's guide by byl pro potencionální cuore sportivo petrolheady k nezaplacení! Ostatní ať si....!
Asi debilní otázka, ale neláká Vás to někdy vyměnit 1.6 T.S. 88 kW za 2.0 T.S.?
Ptám se proto, abych jednou nestál před hezkou 1.6 T.S. a nezavrhl ji jenom kvůli mému, možná ne tolik podstatnému, Questu for 2.0 T.S., díky.
|
|
|
Dvoulitr není lepší jen o těch 0,4 litru, ale má v sobě více užitečné techniky. Variabilní sání, vyvažovací hřídel... i dynamika jízdy je úplně někde jinde. Pokud máte možnost a čas shánět, klidně to dělejte a časem se výsledek dostaví. Já kdybych natrefil ve své sociální síti na pěkný dvoulitr, tak pošlu 1.6 do světa. Marná sláva, 1.6 sice nejede špatně, ale taková ta razantní power spojená s přimáčknutím do sedadla jí chybí.
|
|
|
Tak pořádné přimáčknutí a razantní power dvoulitr poskytne, ale asi není nad motor V6 od Giuseppe Busso.
147 GTA ti poskytne hodně nevšední zážitek, jak power tak i sound. A obsluha čerpacích stanic tě bude vítat možná i s šeříky.
|
|
|
S tím spasováním mají problémy i v ofic. českých servisech.
Výměna žárovek u facelift verze je o nervy, takže asi buď rád, že u původní verze je to OK.
|
|
|
Malinko mimo, ale nedá mi to, nepřipojit opačnou historku s "prodejcem ojetých vozů ze zahraničí".
Když jsem před mnoha lety kupoval tehdejší vozítko, strašně jsem toužil po escortu 1.6, nebo ještě líp 1.8 v kombíku.
Narazil jsem náhodou na mondeo 1.6, ani jsem ho nějak moc nechtěl, ale zeptal jsem se borce v bazáru, co že je to jako za stroj.
Čekal jsem taky historky o panoj doktoroj z Mnichova, co s tím jezdil jen na nákup a na hřbitov.
Utrpěl jsem šok. Nebo spíš několik šoků:
1) ptám se: asi to nebylo bouraný, co? Odpověď: bylo, celkem se nám to podařilo vopravit...
2) a v jakým to je ta k ňák stavu - můžu se podívat? on povídá: no žádná sláva, kotouče fpíči, desky fpíči, spojka pude asi taky brzo srát...
3) a co původní majitel - byl to doktor z Mnichova?
povídá: nené, měl to ňákej řezník z DDR a podle fšeho na auto docela sral, bůhví, jesli aspoň měnil volej, bordel ftom byl jak ftanku...
Auta jsem se tenkrát ujal a ač je dneska už v automobilovém nebi, věrně mi pár let sloužilo! :-))
|
|
Je to trochu off-topic,
kde NEtankovat
kverulant.org/pumpari.html
je to za rok 09, kdo najde novější, může hodit link.
Je tam i PDF seznam těch v poho.....ale dneska, kdo ví.
PS: našel jsem tam tu "svojí" který se vyhejbám
|
|
|
No nevím, našel jsem tam jednu, kde sám tankuju, a ta je z celého okolí asi nejlepší :-/
|
|
|
Pokud je to ta hned první na seznamu, tak o ní, majiteli i jeho rodině si myslím už dlouho cosi neslušného.
Jelikož tamtudy občas projíždím, tak jsem tam dřív tankoval, ale reakce motoru byla dosti promněnlivá.
Ale možná je to tím, že můj vůz je choulostivý a trpí Alfitýdou :-)))
PS: ještě mám negativní tip na Benzínu ve Fr.L.
|
|
|
Ano, je to ta první na seznamu. Majitele znám jenom od vidění, vím, že měl nějaké nevyřízené účty/spory ve FRL, a že ho více lidí moc nemusí. Problém jsem tam nikdy neměl, asi to bude motorem (1.8 Fordí stříkačka, takže dokud to není nafta nebo voda, tak to vezme skoro všechno :) ). U Alfy to chápu, potom doporučuji benzinku F1, kousek od hraničního přechodu se Selbem. Na kvalitu jsem si nikdy nestěžoval, cena taky v pohodě, na to, že je to pro germánskou klientelu. Až na ty fronty.
PS: Ten tip na blbý benzin ve FRL mám taky, tedy pokud se jedná o Agip.
|
|
|
Majitele znám po dřívějším osobním sporu ohledně psa, je to arogantní debil. Ceny paliva má sice zajímavý, ale to dilema...pojede to zas hůř?
Ne-e o Agipu zatím nevím, ale minulej týden Benzína. Motor netáh a spotřeba vylezla +1,5l (běžně je 9,5-11litrů) (ta citlivost na tah i spotřebu je dokonce výraznější po novém paliv. filtru a vyčištění nádrže)
Jo a další adept je Shellka v Chebu u Lidlu, tam mi dokonce poprvé v zimně zamrzl benzín. Tchán v Aši měl taky problémy.
|
|
|
Na Shellce v Chebu si nekoupím ani žvejkačky, ale to je jiná historie.
Ad benz. v Aši - Q1? Jenom abych věděl.
|
|
|
Ona ta ochota na Shellce je asi jen při cálování. A docela mě vyděsil ten jejich maník co mi furt chtěl natankovat.
Cvíli jsem na něj čuměl, co blbne, pak mi to docvaklo...nebudil jsem dojem seriózního člověka. (vlasatej, v bundě F1 Ferrari a počmáraná Alfice ála WTCC) (a bylo to v době těch odjezdů bez placení)
Ale na druhou stranu, kterej blb by byl tak okázale nápadnej?
Q1 u Plusu? Tam už jsem přes rok nebral.
Možná jí najdete ve vyhovujících kverulant.org/Store/COI%20seznam%20vyhovujicich%202009.pdf
Zato jsem nikdy neprohloupil s libovolnou v Bavorsku.
|
|
Jen mírně OT:
Byl by nějaký názor (popř. insider info) na současnou nástupkyni 147ky? Párkrát už jsem jí viděl (teď naposled na dovolený v Itálii, kde už jich jezdí docela dost), a krátce se s ní jednou projel a dojem zatím velmi pozitivní (akorát s tou cenou 700k v trošku slušnější motorizaci a výbavě to asi nemůžou myslet úplně vážně, ojetiny pochopitelně ještě nejsou).
|
|
|
Provedl jsem letmou prohlídku a zjistil, že s tím nebude problém, protože většina techniky je z Fiatu Brava. Motor má kořínek ve starém dobrém Fiat Fire ze začátku devadesátých let. U motoru Multiair mám nějak problém důvěřovat tomu hydraulickému stavěcímu členu zdvihu ventilů. Je to takové typické kurvítko, nelze ho nijak diagnostikovat, jen rozebrat půl motoru a pak zvolat "hmm tak tímhle to nebylo".
Rozumný přístup na straně zákazníka by byl, počkat dva roky, až se to "otestuje provozem" a cena sleze o nějakých 30%, pak se z toho stane atraktivní volba.
|
|
|
A ta verze s motorem 1750ccm Turbo Benzina, by mohla být silně návyková.
Bude jich jako šafránu, najdou se nějaký mouchy a prodá se jen před smrtí.
viz 147 V6 3,2 GTA
|
|
|
Ano, TBi je povedenej motor, pokud jde o uživatelskou stránku věci. Jezdil jsem s tím loni a myslím, že to z hlediska uživatele nemá konkurenci. Škoda jen, že to má litinovej blok nápadně připomínající TwinSpark, vysokotlaká pumpa poháněná mechanicky pevným převodem odebírá zbytečně energii motoru a ovládání waste gate pneumaticky je taky oldschool řešení. Čekal bych vyšší rozsah inovací, dívám se na to jako na JTS s turbem. Škoda, že si to auto nechávají tak dobře zaplatit.
|
|
|
Děkuji.
Jo, dva-tři roky jsou asi tak zrovna ta doba, kdy bych auto tohoto druhu mohl reálně poptávat. Takže uvidíme :o)
|
|
|
Těžko říci kolik ty elektrohydroštely vydrží. Klasické hydroštely odcházely především na boxerech, u Twin Sparku jsem s tím problém neměl. Pokud mi jako studenej začal kovově klapat boxer, byly to hydroštely, kovový klapot studeného TS způsobuje špatný variátor, kterému postupně trvá čím dál delší dobu, než se natlačí a došteluje vačku tak jak má být. Včasnou výměnou, nebo repasí pochopitelně zachráníš vačkovku i zdvihátka.
|
|
|
Když mi po koupi cvakala už jsem se chystal na hydroštely, i když mě předchozí majitel ujišťoval, že jsou měněné před necelým rokem. Nakonec pomohlo nalít tam pořádný olej a cvakání se spravilo.
|
|
Já si AR 146 pořídil jako auto - za jeden plat, než dostanu služebák a na 15 km denně, a trošku mi se mi dostala pod kůži, i přesto že ji mám s 1,6 boxerem, který je pro tohle auto brán jako volba rozumu.
Rozhodně bych ale nepřeceňoval AR komunitu, která má trošku problém dívat se na AR jako spotřebák na rok. Konkrétně rady tipu Selenia jedině pičo, hlavně nezapomeň udělat rozvody atd. mi zrovna moc nepomohly. Navíc po tom co se mi jeden chytrák pokusil prodat díly z bourané 146 za cenu nových z obchodu, jsem se na celou komunitu vykašlal úplně.
Co se týče budoucího fun caru, tak 147 se mi nelíbí a slušnou 146 neseženu :-( škoda
|
|
|
Já bych to neházel do jednoho pytle. Je pravda, že v 90 letech kdy kluby vznikaly, to byla sdružení opravdových nadšenců a skoro všichni jsme se znali osobně. Bohužel s přibývajícími lety počet Alf v Česku vzrostl, čímž do klubů nastal i větší příliv pablbů, tuzerů atd.
(Koukni na některé weby LidověVagónového koncernu a budeš se divit.)
Zároveň se zvýšil i stav kůlnových mechaniků, kteří věřili, že bez speciálních přípravků a dalších potřebných propriet dokáží nastavit a vyměnit vše od rozvodů po elektroniku. Navíc závadu eliminují metodou pokus - omyl, což se zákazníkovi značně prodraží. To všechno značku poškozuje.
A ještě k těm olejům. To není o tom, "žejediněselénia pyčo". To je o tom, co píše výrobce v motoru v manuálu. Tak nějak tomu výrobci věřím, že tam nenapsal nějaký naschvál. Jen jednou jsem uvěřil rekalmnímu žvanění servismena (byl jsem čerstvý majitel AR33) a do motoru nalil jakýsi Castrol, který mi ten hodný pán ze servisu doporučil (byl zároveň oficiální prodejce kastrólů). GO motoru po roce mne stála asi 30 tisíc.
|
|
Velmi pekny clanek. Vitam DFENSE mezi nami:) i kdyz tedy uz ex, protoze ja jsem svoji 156ku musel pochovat po jedne nezavinene srazce s fakem. Ale na ten zvuk V6 v alfe nikdy nezapomenu a urcite je v planu jeste jedna, ale uz jen jako auto na vikendy. Na normalni jezdni to opravdu nebylo, preci jen po praze za 18 litru...po dalnici se s tim dalo jet i za 11. Ale ostra jizda za 25...za ty penize to stalo. Drzim palce at alfa slape jako hodinky...
|
|
Mám takový problémek s Alfou 147 1.6 88kW, 2001 a potřeboval bych poradit. Podle mě to nebude závada specifická pro Alfy, ale něco obecného jako lambda atp. Takže:
když auto vychladne úplně, třeba přes noc, tak v nynějších nižších teplotách nejde nastartovat napoprvé. Slyším, že to chytne ale neudrží to otáčky a zhasne během vteřiny. To lze opakovat cca 5x-7x a pak to s větším kolísáním otáček (1100ot +-400ot) v průběhu 10-20s běží a poté se otáčky ustálí okolo 1200 a potom klesají se zvyšující se teplotou motoru jako normálně. Když se tedy podaří nastartovat, studené auto po přišlápnutí plynu vynechá vteřinu a následné zvýšení otáček je se značnými obtíženi - připadá mi to jako chování auta s karburátorem, kde byla nastavená moc bohatá směs. Nenapadá někoho ze zkušenosti, čím se tohle děje? A ještě jedna věc - nestačil jsem odstranit malou dirku ve výfuku v 2. nebo 3. části, což mi ale u žádného auta takový problém nezpůsobilo.
|
|
|
a taky mě trochu drtí spotřeba, což s tím může souviset. Jezdím hlavně po Praze, sice rychle(tedy o kousek rychleji než vyplašení šneci co jedou max. 40km/h) ale snad bych řekl že plynule, jenže za 10l/100km. Tolik si bral 11 let starý 2.0GTi Seat. No a v létě po okreskách s maximální plynulostí a rychlostí mezi 80-120km/h jsem se nejméně dostal na 8.2l/100km. Připadá mi, že by to mohlo být méně... :-)
|
|
|
Lambda to nebude, lambda regulace se pouští až po určité době chodu motoru.
Mně se V480 chovala velmi podobně, jen to nezáviselo na teplotě, ale na nadmořské výšce - v NL startovala na první ťuknutí i při -20°C, v ČR napotřetí i při +10°C. Po výměně tlakových čidel (atmosférického i v ssání) to bylo OK.
|
|
|
Hlásí to nějakou chybu? Svítí nějaké nezvyklé kontrolky? Prošlo to na emisích bez cheatu? Je mrtvý variátor?
Že nereaguje na plyn ukazuje, že regulace mezi plynovým pedálem a škrtící klapkou nefunguje korektně. Jako první bych hledal netěsnost v sání. Váha vzduchu by taky mohla být supektní, zkuste ji odpojit. To auto pojede normálně dál, jen se rozsvítí kontrolka na palubní desce. Třetí tip by mohly být vstřikovače, resp. jejich snížený průtok, ucpaný filtr paliva nebo chcíplá palivová pumpa.
Pro další diagnostiku by to chtělo se na to přípíchnout a sledovat některé základní ukazatele.
Lambda regulace v tu chvíli ještě neběží, takže lambda v klídku...
|
|
|
Nejprve poděkuji za odpovědi - díky :-)
Nehlásí to vůbec nic, všechny kontrolky i display neukazují nic abnormálního. Jak se to ohřívá, tak postupně mizí to "dušení" motoru a okolo 70 stupňů to už jede úplně ok. Měnila se váha vzduchu asi před 2 měsíci. Tehdy to bylo taky naposledy na diagnostice a proběhlo to bez ztráty kytičky...jenže to ještě nebyly ráno teploty pod 10 stupňů...
Pro informaci: 1)netěsnost sání mám řešit primárně od airboxu ke škrtící klapce? 2) někde jsem vyčetl rozumy, že by mohlo pomoci vyčištění škrtící klapky a motorku volnoběžné klapky...?
Já pociťuji chybu jen když je to studené, pak se to postupně vylepší až do normálu. A stane se to jen když to celé úplně prochladne třeba přes noc-když s tím ráno přijedu do práce a k večeru jedu zpět, už se to nestane. Takže mě taky napadla netěsnost sání, ale netušil jsem, že by mohla mít až takový vliv.
|
|
|
Netěsnost sání za škrtící klapkou. Na motoru na zadní straně, blíž ke kabině, je namontovaná taková velká černá věc, sání. Mimochodem se vyrábí v České Republice. Vpravo, když stojíte čelem k motoru, je škrtící klapka. Do toho ústí spousta hadiček, některé jdou do sání, jiné ze sání do víka hlavy válců. Je třeba vydat se po nich a hledat, zda nejsou zpuchřelé. Mezi hlavou a sáním jsou čtyři gumové spojky, ty je třeba taky checkovat. Pak je třeba vydat se po obvodu sání a hledat veškeré trhliny, netěsnosti, mastné fleky. Většinu problémů těchhle dusících se a žeroucích aut jsem vyřešil tímhle způsobem.
Zanesená škrtící klapka by to být i mohla, ale Alfa nemá EGR, tedy odpad svedený do kuchyně, a tak se tam sání tolik nezasírá. Preventivně ji lze vyčistit, je to snadné. Vyčistit motorek apod. ovšem nelze, ta jednotka škrtící klapky není určena k rozebírání. Někdo to sem tam na internetu nabízí, ale nedoporučuji to vůbec dělat, protože se tím dají generovat chyby mnohem větší než je ta primární.
Pokud nic, tak bych šel po palivovém systému. Udělá to auto něco nestandardního, když mu dáte zatepla na dvojku full throttle a chvíli ho držíte v otáčkách? Změní se jeho chování, když otočíte klíčkem a hned startujete, nebo když otočíte klíčkem do první polohy, necháte ho chvilku se zapnutým klíčkem (ca 30s) a až pak startujete? Vysvětlení: Když auto přes noc stojí, vyteče palivo z dopředného i zpětného vedení, z fuel railu taky. Když ho ráno nastartujete, musí pumpa nakrmit tu hadici a ještě k tomu motor, co při studeném startu bere hodně paliva. Zdravá pumpa má skoro desetinásobnou rezervu, ale pumpa s ucpaným filtrem ne. Tím opožděným startem se dá pumpě čas naládovat hadici a fuel rail.
|
|
|
Ok, mrknu se na ty netěsnosti jak popisujete. Akorát tam je přístup jak k penězům, to bude paráda...
ad fuel error - to mi někdo říkal před léty, tak jsem si na to vzpomněl, zkoušel jsem zapnout elektriku a počkat až se to načerpá, ale chování motoru bylo úplně stejné
Odpoledne jsem zběžně koukal, jestli si nevšimnu nějaké evidentní netěsnosti jako povylezlá hadice atp. a všimnul jsem si pootevřeného airboxu - otevřené oba zámky boxu a škvíra cca 3cm! Nevím jak dlouho to bylo, natož jak se to mohlo stát. Zítra vyndám filtr a pokusím se podle znečištění od bláta odhadnout, jak dlouho to bylo otevřené.
|
|
|
Trochu jsem googlil a víceméně ty příznaky skoro vždycky vedou v diskuzích k váze vzduchu... Na UK fórech se toho dá najít na to téma docela dost, např. http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/243706-struggling-from-cold.html
No, uvidím až přijde:)
|
|
|
další http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=17892 - to co popisuje je přesně to, co dělá moje auto...
|
|
|
Ještě k těm Bosch HFM. Mám jeden simply clever tip. Ten vnější válec tvořící HFM má pokaždé jiné číslo a jsou jich desítky typů, ale ta sonda v tom je skoro univerzální - té jsou jen asi čtyři typy. Kdo nechce platit za originál HFM hodně peněz (tzn. cenu HFM + Bosch přirážku + Alfa přirážku), tak ať mi buď napíše, nebo vydělá z toho válce tu sondu, najde na ní číslo ve tvaru X XXX XXX XXX a googlí. Po čase najde díl třeba na Opel Vectra nebo Fiat Marea, který má sice jiný válec, ale stejnou sondu, a bude levnější. Ten si koupí, bez Alfa přirážky, vydělá z něj tu sondu, zadělá ji do toho původního válce a jede.
|
|
|
Tak to je dobrý vědět pro příště, díky:-)
|
|
|
Naprosto banální a jednoduchá závada, motor prostě neví, že je studený. ECU má chybnou informaci o teplotě motoru. Studený motor dostává jiný poměr paliva a vzduchu než potřebuje. Chyba bude ve vadném senzoru teploty.
|
|
|
Nejspíš ne, protože pak by si motor pořád myslel, že je -35°C. Nikdy by se to samo nespravilo. Navíc teplotu motoru bere z čidla teploty chladící kapaliny, tedy ze stejného zdroje jako teploměr na palubní desce, a závadu teploměru by Stromek rozpoznal.
Jestli něco v tomhle směru, tak snímač teploty nasávaného vzduchu ve váze vzduchu Stárlajn. Jeho výstup je používán k ke korekcím dávkování paliva (teplý vzduch má jinou hustotu než studený).
|
|
|
Možná to bude "chytrá" rada jak od píva v hospodě, ale...už ses kouknul na svíčky?
|
|
|
Svíčky jsem všechny vyměnil a nic se nezměnilo...
|
|
|
Kabely? Civka? Zanesena klapka?
Mel jsem dve podobne zavady (ale ne na Alfe) - jednou mi to v chladnu chcipalo na volnobeh a stacilo vycistit klapku, podruhe mi to podobne jako tobe reagovalo na vlhkost a nakonec jsem po vymene svicek, vicka rozdelovace i kabelu zjistil, ze to dela civka - jiskru davala, ale asi dost podivne, po vymene jsem zjistil, ze mila civka byla napraskla a jak se do ni dostala vlhkost, tak takhle blbla, kdyz se vlastnim teplem trochu ohrala, asi vyschla a blbnout prestala ... ale divil bych se, ze by takhle blbou zavadu mel jeste nekdo jinej nez ja ;-)
|
|
|
Kabely i cívky jsou OK. Cívku má každá svíčka vlastní, takže jsou na 1 válec dvě a to už by bylo podezřelý:). Na klapku kouknu...
|
|
|
Jinak AlfaDiag ani FiatECUscan žádnou chybu nehlásí a kontrolka na přístrojovce zhasíná tak jak má...
|
|
|
Já mam stejnej problém s 1.8TS - při prvním studeném startu se dusí, zvlášť po přidání plynu (občas si při tom i "střelí" do sání). Celková reakce na plyn je letargická. Po chvilce to zmizí a všechno funguje bez problémů, stejně jako po dalším startu když to nestihne kompletně vychladnout.
Vyčistil jsem váhu vzduchu a skoro to přestalo, ale jenom skoro, takže jsem jí vyčistil podruhé a začalo to dělat znatelně víc než předtím:D. Mám tedy pocit, že problém bude v ní - teď čekám až přijde nová, takže když počkáš pár dní, dám vědět jestli to pomohlo, nebo ne.
|
|
|
Ahoj, váhu jsem měnil, sice za Starline (náhrada od bazaru v záruce), ale je prostě nová. Snad ani Starline neudělá věc, která nefunguje už po 2 měsících...nebo jo? :-D
|
|
|
Pozor na starline copy bullshit váhy vzduchu. Pro analytické účely ji stačí odpojit. Ta řídící jednotka není blbá, když nemá signál z váhy vzduchu, přejde na jiný regulační model - tzv. alfa-n regulaci. Tzn. nastavuje úhel škrtící klapky podle otáček motoru. Tím se vyhodí ze hry pár komponent, jako váha vzduchu nebo čidlo teploty v ní umístěné.
|
|
|
Jestli to chápu správně - začalo to dělat až po 2 měsících od výměny váhy? To bych se pak nedivil, kdyby to váha byla. Starline dělá prakticky všechno co jsem od nich kdy měl v ruce tak, aby s tim člověk dojel z bazaru domu a pak se děj vůle boží. Jednu dobu dělali i destičky, který nebyl problém zlikvidovat na testovací projížďce:)
|
|
|
To nedokážu takhle říct, protože to začalo dělat až teď cca 14 dní zpět co padají teploty k nule či aspoň pod 10 stupňů. Dřív takové podmínky nebyly, takže to může být tak i tak. Zítra ráno před nastartováním odpojím váhu vzduchu jak radí DFens jako diagnostickou metodu a uvidím. Posléze se mrknu na ty netěsnosti za motorem, na což se vůbec netěším...
|
|
|
Aha, mě to dělá vždycky, nezávisle na teplotě. Taky na to zkusim kouknout, naštěstí je tam u GTV o něco víc místa:D
|
|
|
Součástí váhy vzduchu je i teplotní čidlo. Jestli to Hvězdná pěchota od Autokelly posrala, tak tam to čidlo posílá píčoviny a motor se podle toho zkouší chovat. To by mohl být problém, ale zase by to dělalo pořád.
|
|
|
Neměl jsem dnes možnost vyzkoušet studený start s odpojenou váhou, takže zítra.
Když to teď řeším ,všiml jsem si jedné věci:
motor je na provozní teplotě a já mám 1/3 plynu, zrychluji a v tom tomu při překračování cca 2800ot/min skoro neznatelně poklesne výkon. Člověk to ani nepozná, když zrovna jede přes hrbol, takže v Praze skoro nikdy :-) Je to poznat protože člověk cítí plynule se zvětšující sílu motoru a očekává tento nárůst dál, ale v oněch 2800rpm to lehce zvolní a pak síla zase začne růst se stoupajícími otáčkami. Na papíře z motorové brzdy si to představuji tak, jako kdyby se do grafu průběhu výkonu motoru připletla malá mez kluzu z trhací zkoušky oceli :-)
|
|
|
To dělá moje A-R taky. Je to takový pocit, jako by auto někdo lehce chytil za zadek. Nepřikládám tomu žádný význam.
|
|
|
Tak jsem odpojil váhu, nastartoval a nastartoval napoprvé. Ale otáčky hned posléze na pár vteřin klesly na cca 500, pak se probraly na 1200. Jenže když jsem chtěl přidat plyn, tak se to dusilo a otáčky spadly opět na 500, dokud jsem nedal nohu z plynu. Po opětovném připojení váhy to taky hned naskočilo a otáčky takovým to způsobem nekolísaly při při dání plynu. Pak se to chovalo celkem normálně. Když jsem s tím chtěl vyjet, tak se to opět trochu dusilo a netáhlo to. To se zase za deset vteřin spravilo...
Na ty netěsnosti jsem se ještě nestačil kouknout.
|
|
|
Tak já mám beze zbytku vyřešeno:). První část hadice vedoucí od škrtící klapky k airboxu byla hned v tom prvním žebrování u klapky popraskaná prakticky v každym záhybu, někde skoro kolem dokola. Cvičně jsem to zalepil chemoprenem než seženu jinou hadici a auto jede proti původnímu stavu "jak střelená svině", veškerý problémy s dušením za studena zmizely a spotřeba nejspíš o něco klesla (ale to je ještě brzo hodnotit). Při testovací projížďce jsem 3x zakopl o omezovač, protože tah ani ke konci nijak nepolevuje:D
|
|
|
Ještě k backfire: U Alfy s jistotou chudá směs. Hoření ve válci se zpomalí natolik, že to ještě hoří, když otevře ventil. Z nějakého důvodu to tam neláduje dost paliva. Když šlápnete na plyn, tak otevřete škrtící klapku, ale paliva tam jde pořád málo, takže se namíchá chudá směs, a není nic, co by to poznalo a korigovalo, protože lambda regulace ještě nejede. Díra v sání, vadná váha vzduchu nebo nedostatek paliva.
|
|
|
Tak v mém případě byl ten první typ správně - hadice sání byla asi 20cm před klapkou prasklá kolem dokola... Nechápu že jsem na to přišel až teď.
|
|
|
Krasne napisane. Mam presne tak ako si napisal terazchut sa na svojej 147-previezt. Len z pasie. Je to románik :)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Alfa-Romeo 147 1.6 T.S.
|