|
Je autor fajčiar a jazdí s nafťakom alebo trpí pocitom nejakej inej imaginarnej krivdy ?
|
|
|
Autor bude nekurak, protoze jinak by nemel ten frnak tak precitlivelej.
|
|
No, je to absurdní článek, a jako takový byl asi zamýšlen - reakce na absurdní zákony v našem Bananistanu. Toliko k dieselům a kouření.
|
|
Autor to bral ironicky, ale kdyby vážně někdo neměl rád diesel, tak by zcela stačilo vyrovnat spotřební daň na diesel a benzín a dále ji stanovovat podle energetického obsahu a nikoliv od jednotky objemu. Rázem by diesel v osobních autech skončil a zůstal by tam, kde je na místě, a sice ve velkých užitkových mašinách. Nikdo by si jej totiž do své kOktávky nebyl ochoten koupit, když by benzín byl cca o 8 Kč levnější než nafta.
|
|
|
|
Taky souhlasím. A kdyby existovala boží (nebo jiná) spravedlnost, tak by si každého kolenovrta, který jezdí osobním autem na naftu, povolal bůh (nebo rakovina plic) k sobě předčasně.
|
|
|
To je jen krecovita zavist, ze ti to netahne vocpoda. Ta trapna hysterie kolem tech mikropotvurek vzniklych spalovanim v turbodieselu (a zodpovednych podle zasvecenych zdroju i za islamsky terorismus) zmizi ve stejnem propadle jako treba priony, bude ti doufam zase lip. Do te doby si vem nejaky prasek.
|
|
|
Přesně! Z toho, že mi to začíná pořádně táhnout až na dvou tisících, se každou noc pomočuji. Kdyby mi to alespoň maličko nekompenzovalo to, že mi to na dva a půl tisících nevadne jako dehťák, tak už jsem si to dávno hodil.
|
|
|
No mas to tezky jak vidim. Navic ta tvoje nelecena fobie z tech mikrocastic ti asi taky oko tiku nezbavi. V tomhle ma ten clanek pravdu, antidieselovi hysterici jsou na tom psychicky i dusevne stejne spatne jako ti antinikotinovi.
|
|
|
Dobre. Zajisti, aby nikdo jiny nemusel mikrocastice z tveho (a dalsich podobnych) dieselu proti sve vuli dychat a nikdo proti nim pak nerekne kriveho slova.
|
|
|
A proc? Dokaz, ze ti ty moje castice opravdu nejak ublizily a ja ti nahradim skodu a ve vlastnim zajmu ti je prestanu rvat nasilim do plic jako doposud.
|
|
|
Nezavisle na tom, zda mi tvoje castice nejak ublizuji nebo ne, mam pravo je nedychat. Nebo vis co? Mam pro tebe navrh -- zkusim ti reciprocne posilat sve castice. Budou obsahovat olovo a budou trochu vetsi. Kdyz prokazes, ze ti nejak ublizily, nahradim ti skodu.
www.arb.ca.gov/research/health/healthup/may02.pdf
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21776206
(byt uznavam, ze uvedene odkazy jednoznacne neprokazuji pricinnou souvislost, jen koincidenci, na druhou stranu, velikost prachovych castic v ovzdusi postupne klesa s tim, jak ubyva komurkovych dieselu a pribyva common-railu a reakce tela se samozrejme projevi az s urcitym zpozdenim)
|
|
|
Tak ty priony jsou taky zcela prokazatelne zdravi skodlive. A taky se na to neumira hned, ze ano.
A presto je reakce systemu na obe nebezpeci uplne jina. Proc? Lobby chovatelu krav je slabsi nez majitel patentu na common-rail?
|
|
|
BTW: To tvoje pravo nedychat je nejake to anarcho-prirozene pravo?
Ja si zase treba muzu vymyslet, ze me primo na zivote ohrozuji tvoje prdy a po uspesne odvetne emisi olova ti jeste nadavkem nacpat do zadku korkovy spunt.
|
|
|
Coz je hezka a verna ukazka, jak by to v takove udajne idealni anarchii vypadalo. Pro same spory, kdo co komu nema dychat, o tom taktez velmi signifikantnim strileni ani nemluve, neni cas postavit ani kanalizaci, takze vsichni anarchisti serou v k tomuto ucelu kridou na podlaze namalovanem kruhu v rohu pokoje, nebo se v prirode utiraji lopuchem.
|
|
|
|
Bylo by to méně špatné než to, co máme dnes, nicméně správný postup je jakoukoli spotřební daň zrušit.
|
|
|
ano přesně tak. Spotřebku zrušit.
|
|
|
Pokud by byla spotřební daň jen a pouze formou platby za využití silniční sítě podle "hrubé matematiky" čím víc jezdím a čím větším autem, tím víc "ošoupávám silnice" a taky tím víc kupuju pohonných hmot a tedy platím víc na spotřební dani, a kdyby tato daň byla v takoví výši, aby pokrývala náklady na stavbu a údržbu silniční sítě, tak bych to asi bral. Asi by to bylo lepší, než ke stávající spotřební dani ještě přidávat fízlovský systém "sledování ujetých kilometrů" typu elektronické dálniční známky.
|
|
|
Čistě ze zvědavosti, s nákladní tranzitní dopravou, jež by zrovna nepatřila do fanklubu našich čerpacích stanic byste udělal co? Měla by to grátis?
|
|
|
Nic. Nekdo vyuziva nase cerpaci stanice pro jezdeni po Nemecku a nekdo zase tankuje v Polsku a jezdi u nas...
|
|
|
Jo, Nemecko si sice oficialne financuje silnicni sit ze spotrebni dane z paliva (spotrebuje se na to ovsem jen mensi cast z vybranych penez, zbytek jde na Turky a vubec socialku), ale stejne stoji jen krucek od zpoplatneni dalnic. Ohledne (elektronickych) dalnicnich znamek se tu debatuje neustale. O zruseni/snizeni spotrebni dane ovsem nepadlo ani slovo.
|
|
|
To máte samozřejmě pravdu. To podle mě ale neodporuje tomu, že by systém "platby za používání silniční sítě" formou spotřební daně z pohonných hmot nebyl s přijatelnou přesností funkční. Rozhodně by byla jedna jeho velká výhoda v tom, že by měl výrazně nižší režii, než jiné systémy založené na "fízlování". A druhá zásadní výhoda tohoto systému by byla, že by "nefízloval". Z toho je asi jasné, proč je takový tlak na zavádění "fízlovacích" systémů - spravedlivý výběr plateb za používání silniční sítě to asi nebude ...
|
|
|
To je pravda, bohuzel. I kdyz Nemci maji aspon v nejakem tom zakone, ci co to je, ohledne mytneho systemu, ze se ty brany nesmi pouzivat na fizlovani (sber osobnich udaji) ani na jine ucely nesouvisejici primo s vyberem myta. Co dela v CR Kapsh vi jen Kapsh.
|
|
|
To sice maji, ale co jsem slysel, tak byly nejake pripady, kdy diky tomu Polizei dopadla nejakou hledanou osobu a vubec nikoho to netrapilo...
|
|
|
No a i když přímo pod mítnou bránou vozidlo sestřelilo mého otce z dálnice a z místa ujelo(ve 120 mu dal tečku na zadní nárazník z boku), tak policejní kamery maj mizernou kvalitu záznamu-nepoužitelné a Kapsch data nearchivuje(snad krom TIR) tedy taky 0. Výsledek-pachatel nezjištěn.
Hledanou osobu možná najdou podle toho, že tam projede černé auto-stejně černé jako to hledaného, ale tím veškerá informační hodnota končí.
|
|
|
Ja mel za to, ze byla rec o Nemecku.
|
|
|
Pardon, nějak jsem se v tom díky Praetorianově komentáři s Kapschem zamotal. O tom jak to tam má jejich Polizei nemám ani ánung.
|
|
|
V Říši se policie k datům z mýtných kamer nedostane.
Im Jahr 2004 wurde das Autobahnmautgesetz dahingehend geändert, dass eine Übermittlung, Nutzung oder Beschlagnahme nach anderen Rechtsvorschriften ausdrücklich für unzulässig erklärt wurde.
( www.datenschutz-bayern.de/tbs/tb22/k6.html#6.3.1)
|
|
|
Ano, to je oficialni verse.
|
|
|
Téměř jistě i reálná. Německá policie, na rozdíl od BND, BfV a podobných institucí se zatím stále drží zákonů bez ohledu na to, jak debilní či rozumné jsou. Navíc při relativní decentralisaci policejních sborů v Říši by to muselo být známo na hodně místech a rozkecalo by se to.
Nedělám si iluse o tom, že ten zákon se (pod tlakem lidu, jak jinak) časem nezmění, ze sympatií k německé policii mne také rozhodně podezírat nemůžeš, ale v tomhle jim věřím.
|
|
|
Jiste, nikdo netvrdi, ze ta data nemohla proteci treba pres BfV. Policie pak bude zadrzeni dotycneho nazyvat "nahodnou kontrolou" a vsechno bude zdanlive v poradku.
|
|
|
V Německu, jakkoli ho jako stát nemám rád, tomu nevěřím.
Něco takového příliš smrdí pojmy jako osobní iniciativa, překračování kompetencí apod. To německý fízl bez podepsaného papíru neudělá a takový papír tam IMHO nikdo nepodepíše.
|
|
|
Myslis, ze nemecky smysl pro roboti chovani prebije cokoli? Treba financni odmenu, moznost karierniho postupu, snahu o ziskani jine vyhody...? A taky z tech osmdesati milionu Nemcu, nejsou vsichni moralni prusaci v vojenskou vychovou. Dokonce jen turku je tam nekolik milionu, nekteri z nich pracuji v bezpecnostnich sborech.
|
|
|
V zásadě ano. Osobní iniciativě a porušování pravidel extra nepřejí pravidla v žádné státní správě. V Německu k tomu musíš připočíst kromě té většinové mentality i dozvuky komplexů z WWII a hysterii s tím spojenou (např. diskuse o tom, jak se smí a nesmí nasazovat Bundeswehr...)
Dokonce i za války bylo idividuální vraždění a okrádání Židů často přísně trestáno, protože ordnung muß sein!
|
|
|
V posledni vete michas dve ruzne veci, iniciativu a snahu o osobni obohaceni na necem, co "patrilo Vudci". Za te valky byly kuprikladu rozkazy obvykle vydavany jako pomerne volne, se znacnym prostorem pro iniciativu (tedy stanovily se cile, ale uz se shora prilis nekecalo do toho, jak se tech cilu ma dosahnout, samozrejme vyjma pripadu, kdy i ten zpusob provadeni byl z nejakeho duvodu zasadni). To platilo jak pro Wehrmacht, tak pro valecnou vyrobu a nakonec i ten holocaust se provadel na ruznych mistech a v ruzny cas ruznymi zpusoby.
|
|
|
Tak jak v které fázi velké války - ke konci byl častý vtip o tom, že bez Führerova souhlasu generál nesmí přesunout hlídku od okna ke dveřím.
|
|
|
To není žádný "častý vtip", nýbrž znechucené konstatování polního maršála von Rundstedt.
A nic to nemění na faktu, že root má stoprocentní pravdu. Osobní iniciativa byla snad nejpodstatnější zbraní wehrmachtu. Vy směšujete dohromady různé věci. A to vůdcův přístup k rozdělení kompetencí a doktrinu německé armády. Takhle vám může vyjít naprosto cokoli.
|
|
|
I iniciativu musí německý voják či policista dostat rozkazem.
Osobní obohaceí jasně, ale postihovaly se i soukromé "zabjiačky" bez rozkrádání.
Pokud jde o válečnou výrobu, tak tam se o to pokoušel Speer a podle svých vzpomínek to neměl vůbec snadné. A to pracoval převážně s privátním sektorem.
|
|
|
Ono se to nezda, ale Nemecko a osobni iniciativa, to nejsou tak docela antonyma...
|
|
|
Ano, třeba já a mých deset dalších kolegů, máme tanky na 1200l paliva (nafta z ONA, jak jinak) a 90% proběhu km je v Německu..
|
|
|
Řešily se osobáky. Pokud by spotřební daň z vyšší spotřeby náklaďáků stačila pokrýt vyšší opotřebení jimi způsobené, tak by nebylo potřeba řešit nic. Pokud by to nepokryla, tak by nějaká další platba nutná samozřejmě byla. Platit za zboží a služby je správné - o tom žádná.
Samozřejmě by pro funkčnost tohoto systému "platby za využití silniční sítě" bylo nutné, aby ho používaly i okolní země, a aby tedy ceny pohonných hmot byly srovnatelné. Pokud by některá ze zemí spravovala silniční síť tak neefektivně, že by na ní zkoušela vybírat výrazně vyšší platby (spotřební daň) než země okolní, tak by samozřejmě problém měla - vlastní vinou.
Další problém by byl, pokud by okolní země používaly zcela jiný systém - třeba by neměly spotřební daň na pohonné hmoty žádnou a za využití silniční sítě by se platilo například podle ujetých kilometrů sledovaných nějakým satelitním fízlsystémem - pak by se do zahraničí jezdilo asi tankovat hromadně a to by problém samozřejmě byl.
|
|
|
Ono je to jako houpacka. Nez vyhrali v Reichu volby sockomousi a zelene kurvy (omlouvam se za pouziti sprosteho slova zeleny), jezdili Francouzi hromadne tankovat do Poryni. Pak uz to bylo jen naopak a ne proto, ze by Francouzi slevnili.
|
|
|
opotřebení silnice čistě od průjezdu automobilem se chová přibližně stejně jako mnohacyklová únava třeba u oceli, tvar křivky hmotnost nápravy x počet přejezdů (velmi zhruba) odpovídá wohlerově křivce.
tam, kde konstrukce vozovky snese miliony přejezdů osobákem snese desetitisíce přejezdů kamionu.
pak je zde samozřejmě jednak teoretické "kdyby nejezdily osobáky ale jen náklaďáky, tak stačí silniční síť "prvorepublikových" parametrů, samozřejmě při rezignaci na současnou rychlost, a druhak "opotřebení" vozovky klimatickými vlivy.
úplně od stolu vypadá "spravedlivě" kombinace spotřební daně (zatížení podle energetického obsahu paliva) a tunonápravokilometrů (které bychom směle mohli u osobáků pro nevýznamnost zanedbat).
|
|
|
A co snížit daň natolik, aby se vyplatilo přejet hranice, natankovat, přejet republiku, dotankovat plnou a jet dál?
|
|
|
"Zrušit"?
to je snad překlep. Tam jistě mělo být "zvýšit". Já nevím co máte proti spotřební dani. Jen si představte tu hrůzu, kdyby nebyla, např. u alkoholu, tabáku, PH. Těch ochlastů co by přibylo, kdekdo by kupoval a chlastal mraky lihu. Kuřáci by se přemnožili. I takto jsou s nimi problémy - hospody - kuřácké - nekuřácké, otrava smradem, těch infarktů navíc a mrtvol na rakovinu. No a samozřejmě benzin - jestliže dnes každý brečí nad přemnožením aut jak by to vypadalo, kdyby byl benzin za polovinu. Například já. Piji panáka slivovice každý večer, hulím 30 cigár denně a před barákem mi stojí to plechové přibližovadlo. Bez spotřební daně byl bych za chvíli pod drnem, protože bych roupama nevěděl co dělat.
Kdepak pánové a dámy. Zde sami vidíte, jak se spotřební daň kladně projevuje na ochraně našeho zdraví. Jak se říká, i kdyby jen jediný lidský život byl zachráněn, stojí za to spotřební daň neustále zvyšovat. Kdo to nechápe je co Kefalín? Je někdo, na koho si musíme posvítit.
|
|
|
a to je fakt, taky hulím, jak cikán za pařezem, ale kdyby zrušili spotřební daň začnu si zapalovat čtyři naráz, protože proto. Tvrdý alkohol sice piju jen zřídka, ale určitě bych po zrušení spotřební daně dala nejmíň půllitru za noc a nebýt spotřební daně na benálu, jezdím všude čtyřmi auty. Taková jsem já, ještě že máme stát a spotřební daň, jinak bych už byla dávno pod drnem a kdo by platil spotřební, z příjmu, DPH, sociální, zdravotní, dědickou a všechno to kolem? No nikdo, stát by přišel na buben a byl by konec švandy! :-))
|
|
|
Nevadilo by ani, kdyby byla uplne stejna, ovsem nepocitala se v Kc/litr, ale v Kc/kg (byt idealni by bylo, kdyby byla stejna nulova, ale rekneme, ze i ty americke sazby bychom nejak prekousli).
|
|
|
nejspravedlivější by byla v Kč/MJ
|
|
|
Pokud by ovsem nebylo zajmem zakonodarce penalisovat ty smrdute sracky.
|
|
|
Pravdu mas predsedo, stat by to mel regulovat!!!
|
|
|
Co je pro Vás osobní auto? Je třítunová bestie stále ještě osobní auto ve kterém nemá nafta co dělat? Ze zákona ano, mohu ji řídit na Bčkovej řidičák...
Problém černého dýmu přo přidání plynu je snad opravdu doménou pouze highway interceptorů z dílny VW - z toho mýho panzerwagenu nešel černej dým, ani když jsme v lese tahali na řetězech balvany...
Jak už bylo řečeno, spotřební daň by se neměla upravovat jiným způsobem, než celkově zrušit.
|
|
|
Já viděl Toyotu, která hulila tak, že do kopce zezadu nebyla vidět (doslova). A spoustu dalších, co hulily jen o něco méně.
S tím se dá mediálně pracovat, očitý svědek viděl, jak strašně hulí Toyoty, to je o zákaz importu ne?
Důležité je neříkat nikomu, že to bylo v rovníkové Africe, to by vyvolalo předsudky vůči interpretaci informace.
|
|
|
Kolega takovou Toyotu taky měl. Říká se tomu chiptuning a zakrátko následovala výměna motoru ...
|
|
To si tu naozaj niekto musí vkuse liečiť komplexy voči naftovým motorom?
Na jednej strane, diesely dnes už totálne stratili výhodu spočívajúcu v nízkej spotrebe, obrovskej životnosti a minimálnych TCO, na druhej strane, stále sprísňujúce sa emisné normy budú logicky aj benzínové motory tlačiť k vyššej spotrebe, nižšej životnosti a vysokým TCO, keďže sa blíži doba áut, ťažkých ako autobus a poháňaných 0,5l, 2 valcovým pidimotorčekom s dvoma turbami a nutnosťou jazdiť na 100 oktánový benzín.
|
|
|
Neboj, v tom okamziku se hysterikum presypou broky na druhou stranu a vznikne napriklad nejaka zarucena teorie o tom, ze benzinove motory nejakou indukcni vaporizaci odstranuji vapnik z kosti a je treba je ihned zakazat. A ruzni rozumbradove se budou dusovat, jak spaleny benzin strasne upaupamoc smrdi, ostatne i ten nespaleny.
|
|
|
Mno, koukám, že příště si budu muset pořídit ceduli s nápisem IRONIE či NADSÁZKA. Tak nějak jsem doufal, že text je tak strašně pitomý, že to každý pochopí. Evidentně ne dost.
Jen jsem se pokusil upozornit právě na všeobecnou hysterii ohledně kouření a nenapadl mě vhodnější cíl, než nafťáci.
Na druhou stranu mě těší, že se někdo chytil :).
Ano, text to dobrý není. Určitě šel napsat lépe, ale příliš polopaticky psát neumím, jelikož mě to nebaví a navíc text nepřináší absolutně nic nového. Pouze porovnává. Nafťáky smrdí, stejně jako smrdí zahulená hospoda. Rozhodně nechci polemizovat o tom, že kouření není zdravé. Stejně jako dýchání výfukových zplodin.
|
|
|
No já nevím, školy nemám, ale moje letité Volvo 850 2.5Tdi sice nejezdí za pět ve městě (spíš za osm), ale zase má najeto přes půl mega, tak má trochu nárok. O obdobných motorech je tu a tam slyšet, že se i přes mega dostanou, ale o benzínu bych o tom ani nesnil. Jen netuším, proč tomu tak je.
|
|
|
záleží s čím srovnáváš. pokud s nějakým favoritem 1.3, tak jistě nevydrží, ale nějaký V6 atmosféra, třílitr, co se jen tak převaluje a auto přesto jede kilo - to je ten správný soupeř a řekl bych, že diesel porazí v životnosti i nákladů na provoz.
|
|
|
Já bych řekl, že ten Favorit klidně jo
|
|
|
Ale na půl mega potřebuje výbrus - většinou. Nehledě na kastli, která ten motor po půl mega ani neudrží. Klidně tedy rozhodně ne. Já vím, cnově to jsou prkotiny, ale řešit se to musí.
|
|
|
To jo, karoserie je v tomhle velice limitující...
|
|
|
No tak zrovna "americké" motory 3.0 V6 s výkonmi okolo 100 koní ja uznávam z rovnakých dôvodov, ako staré "hladké" diesely. Nebude to nejaký vrchol dynamiky, ale môžeš pokojne zabudnúť. že vôbec nejaký motor v aute máš. Ja som bol sám až prekvapený, aký je ten 1.9D aj v dnešnej premávke pomerne použiteľný a oproti Fabií 1.2 a Felícií aj celkom dynamický. Ak idem po klasickej okresnej ceste, kde sa striedajú cesty 2. triedy a obce, neni problém ísť stále na 5.ke, ak nespomaľujem pod 50.
To je taký protiklad všetkých dnešných motorov (či už benzín alebo diesel), ktoré sa snažia vydolovať čo najväčšie výkony z minimálneho objemu. Nehovoriac o tom, že ani automobilky nebudú mať záujem o to, aby ich autá vydržali trebárs jednu-dve generácie a sami to podporujú hovadinami ako long life oleje, máme tu emisné normy a pod.
|
|
|
jj, já se s 2,8l turbonaftou vždycky akorát rozjedu na těch 60, zařadím za pět a od té doby většinou až do cíle nemusím řadit... prostě se vezu jak v korábu těch nějakých 80-90km/h, zatímco kolem potkávám šoumeny, co v těch svej Fobiích HCHKRDTN s obsahem 00nic kvedlají zuřivě šaltrpákou jak šílení :)))
|
|
|
Ale skorej by som sa prikláňal k nízkootáčkovým benzíňakom s veľkým objemom (nebyť tých šialených cien PHM), predsa len tá kultivovanosť je tam vyššia ako pri dieselovom motore a možno ani tá spotreba by nebola nejaká extrémna pri použití v malom a ľahkom aute (ehm, dnešné autá a ľahké, to je vtip no). V našich pomeroch je veru škoda motorov, ako boli žabožrútske XUD.
|
|
Zmínil současně, že nejvíce ohroženi jsou lidé, kteří jsou vystaveni vysoké koncentraci spalin z naftových motorů ve své práci. Současně ale dodal: „Celkový počet případů rakoviny plic způsobených zplodinami naftových motorů je jen zlomkem těch, které způsobí kouření.“
http://www.novinky.cz/zahranicni/270401-dieselova-auta-vyvolavaji-rakovinu-jejich- spaliny-jsou-na-seznamu-karcinogenu.html
Při práci s vyskozdvižnou plošinou na podvozku Avia mne slzely oči a smrkal jsem saze. Vylidnit výrobní halu plnou lidí trvalo zhruba pět minut :-D Od té doby co jsem dostal novější stroj na podvozku Nissan je to o dost lepší, ale vzhledem k tomu, že v naší rodině se umírá zásadně na rakovinu, tak si velké iluze nedělám. Šmarjá lidi neblbněte, stejně máte doma nábytek lepený jedem, podlahy z gumy, oblečení barvené jedy a sedíte u počítače ze kterého se teplem uvolňuje kde co....
|
|
Přečtu si to až zítra v práci, dneska už jsem ožralej...
|
|
Tak minimálne ten tuning už rieši EU: http://www.autoweb.cz/skutecne-zakaze-eu-tuning-a-veterany/
|
|
|
|
Tak to je zase ftip týdne. Ale možná to byla poslední šance takovou cenu udělit. Takové Řecko už má našlápnuto být zbaveno eura a nevím co by je pak udrželo v Říši. A odejde-li jedna země, možná to dá impuls i jiným. Je jen otázka, jak by se zachovala banda šašků z Brusele. Jestli by to jen okecali, nebo začali studovat sovětskou politiku "jednoty národů spřátelených zemí" a vymýšlet jak ji aplikovat proti rozpadu Říše. Třeba bychom se mohli dočkat dalšího potlačení kontrarevo... ehm euroskepticismu za pomoci tanků.
|
|
|