Na spoluvládu ODS a ČSSD jak na celostátní, tak na komunální úrovni si již
všichni zvykli. Jejich taktika „hry na opozici“ se jim již u několika voleb
osvědčila. To, že je poslanecká sněmovna jedna velká rodina, do které se jednou
za čtyři roky snaží dostat někdo menší a chudší, aby byl, když nic alespoň
bohatší, je veřejným tajemstvím.
Komunální politika je však stejně dobře propracovaným systémem spolupráce
mezi vládnoucími stranami, údajnou opozicí a soukromými subjekty.
Prostějov je zhruba padesátitisícové město uprostřed Hané. Jak známo,
Hanáci jsou líní a lakotní, takže do jejich čela se propracovali ti nejlínější a
nejlakotnější zmrdi, tak jak velí jejich bezpáteřní instinkt. V Prostějově
vládne koalice ODS a ČSSD od řízeného převratu. Zvolení zastupitelé se však
nezodpovídají voličům, ale vlivné „marketingové“ agentuře, které můžeme říkat
třeba TK mínus.
Tento subjekt má s městem vytvořen velice důmyslné a jak to tak bývá i
jednoduché schéma. TK mínus je marketingová agentura, která má v portfoliu
několik významných firem. Řekněme, že některá z těchto firem by ráda získala
zakázku například na stavbu městského aquaparku. To není problém. Protože TK
mínus rozhoduje o umístění na kandidátkách ODS a ČSSD ve všech volbách a má
jistotu, že se do rady města dostanou jejích lidé. Těm potom dají notičky, jak a
co mají financovat. Ale aby to nebylo tak průhledné, je třeba to udělat za
potlesku tribun.
Takže, naši radní, léta systematicky opomíjejí nějaký sport. Jedno volební
období třeba basketbal. Ten bez dotací na mládež a jakékoliv podpory ze strany
města nebo fanoušků, kteří nejsou (nebo jsou jen v malém počtu) nemá šanci
vydržet. Na scénu tak přichází Spasitel z TK mínus. Všem omaže držku medem o
tom, jak se svojí vlivnou marketingovou agenturou zařídí peníze. Najednou se
hlásí noví sponzoři, radní se objevují na basketbalu (přestože mají všeho všudy
metr padesát, hází na koš a fotí se s novými posilami z Bronxu) a všem je krásně
a báječně. Dokonce vliv peněz je tak velký, že najednou začnou chodit i
fanoušci, kteří dostanou vlajky, bubny a za pár piv zdarma jsou schopni třeba
podřezat rozhodčího, když si to budete přát. Jenže než se nadějete, najedou
zjistíte, že vaše místo v klubu už obsadili jiní a vám je doporučeno, abyste se
tady už neobjevoval a nesral se do věcí, po kterých je vám prd.
Teď přichází pointa. Klub sponzoruje třeba firma Poserstav. A ta chce
postavit aquapark. Takže se správně naladí výběrové řízení. Stavba aquaparku v
hodnotě 80 mega se vysoutěží za 250. Vydělá firma, vydělají v TK mínus a všimné
dostanou i radní. Poserstav si na basketbalu vyvěsí reklamu. A teď zápich číslo
dva. Do klubu nedá ani korunu. To všechno zaplatí město se zdůvodněním, že
basketbal je každý týden v TV což je pro město dobrá propagace. Když na to
přijde úřad pro hospodářskou soutěž, dostane město pokutu půl milionu, kterou
opět zaplatí daňoví poplatníci. To jsme s váma vyjebali, co soudruzi.
Další volební období to samé uděláte s volejbalem a další s fotbalem. Léta
opomíjeným sportům se začne dařit a zakázky na průmyslové zly a fotbalové
stadiony se jen hrnou.
A jak to funguje v praxi? Modřanská power je v portfoliu jisté vlivné
marketingové agentury. Údajně přes tuto agenturu „nalévá“ do prostějovského
sportu desítky milionů. Je tedy rovnější….
Nechci zde obhajovat neplatiče. Ani toho chlápka ale také ani tuhle
zmrdikorporaci…
21.10.2012 kyD