D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Matematika v dopravě - III. část
    (ze dne 30.01.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:11:26     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:
    Pěkný článek, u mě za 1.

    Situace se stopkou na D1 je sice velmi hloupá, nicméně je zde jakástakás šance, že připojující-se automobil, pakliže se mu díky nevhodně zvoleném okamžiku přípoje, "schová" vpravo u krajnice (jestli se to tak jmenuje i na dálnici) a nicmoc se nestane. Jako naopak velmi nebezpečné vidím napojování na rychlostní komunikaci tady:

    Loc: 49°11'33.203"N, 16°25'31.153"E

    Je to poblíž Masarykova okruhu v Brně, kdo to tam zná ten potvrdí má slova. Auto, které přijede do křižovatky a chce pokračovat na D1 směr z pohledu auta vlevo, z pohledu na obrázek vpravo, musí přejet 3 jízdní pruhy k tomu, aby se dostal tam kam potřebuje. Netřeba dodávat, že se tomu tak děje z úplného zastavení automobilu (taky STOPka) a provoz je tam vcelku velmi rušný. Určitě se v ČR najde mnoho takovýchto křižovatek zprdele, mně ale nejvíce vadí právě tato.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:14:12     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:Re:
    V té první větě druhého odstavce mi ve spěchu něco vypadlo, nicméně snad to půjde pochopit i bez toho :-)

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 21:41:30     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    křižovatka mezi ostrovačicema a rosicema je sice blbá, ale provoz je tam vcelku mírný (bydlím za kopcem) oproti jiné, úplně stejné křižovatce na příjezdu do brna od svitav: http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=138097216@y=132946128@z=17

    ani jedna není ideální, ale pokud má člověk všech 5 pohromadě, je v pohodě, protože výhled je na stovky metrů oběma směry.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 22:31:28     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:Re: Re:
    Koncepčně to vypadá podobně. Zajímavé ale je, že vždycky když sem tam jel já (krom neděle večer) tam provoz moc mírný nebyl. Někdo hrál ruskou ruletu a vjížděl do mezery v levém pruhu, zatímto v pravém bylo plno, někdo vyrtvale čekal.

    Ať tak či tak, ta křižovatka je zprdele, na tom se shodneme.

    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:14:59     Reagovat
    Autor: Q - Q
    Titulek:Zradna skryta silnice
    Byla na silnici I tridy 11 smerem na hradec - projelo se dlouhopolskem a vjelo se do lesika, kde byl stin a krz ten lesik byl lavor, ktery dokazal prikrejt cely kamion. Za slunecnich dnu, kdy ridic vjel do stinu videl pred sebou rovnou snuru stromu a vyjezd z lesa a po celou dobu bylo volno, tak zacal predjizdet a v pulce manevru z lavoru vyjel kamion - bylo tam vcelku dost smrtaku.

    Komentář ze dne: 30.01.2011 23:43:20     Reagovat
    Autor: submik - submik
    Titulek:ZIP
    Dovolil bych si oponovat tvrzení, že ZIP propustnost snižuje, naopak. Propustnost snižují tukani, kteří nechtějí nikoho do své strany zipu pustit.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 11:23:17     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re: ZIP
    A také druzí tukani, co se cpou do průběžného pruhu 400-500m před vlastním zúžením.

     
    Komentář ze dne: 05.02.2011 07:44:24     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: ZIP
    No a úplně nejlepší jsou tukani (odpozorováno v Brně) kteří jedou v levém pruhu rychlostí pravého, ačkoli mají před sebou půl kilometru místa. Řídí se zásadou "přece nebudu, Máňo, ty chudáky v pravém předjíždět, abych byl za spěchajícího menažéra".

    Komentář ze dne: 31.01.2011 00:06:39     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Pár poznámek
    Článek dobrej, jenom spíš pár poznámek, resp. upřesnění
    Londýn a zpoplatnění vjezdu - doprava se v centru opravdu zrychlila, což není překvapivý, protože se snížil počet vozidel=praktická eliminace kongescí (tj. zácp). Pokud mám informace, tak by se poplatek měl snížit a vrátit na původní hodnotu. Rovnou upozorňuju, že podobné řešení se uvažuje i v Praze (v několika variantách dle rozsahu) a je krajně pravděpodobné, že dříve nebo později bude zavedeno. Celé je to ale vázaný na systém objízdných tras, dořešení parkování, MHD a podobných "nesmyslů", které by správně měly být řešeny jako jeden velký celek, ale jestli řešeny budou, toť otázka. Jinak průzkumy z měst, kde bylo něco takového zavedeno, vcelku jasně ukazují, že doprava a intenzity v placené oblasti se sice snížily, ale v oblastech přilehlých k placené oblasti došlo pro změnu k jejímu značnému nárustu (a to nejen dopravy v klidu).

    Kruhové objezdy - opak je spíše pravdou - máme tu značný množství kruhových objezdů, které mají
    1) příliš velkou velikost
    2) blbě navrženou geometrii
    Výsledkem jsou pak hrůzy typu OK Pod Chodovem-Ryšavého, která vcelku s přehledem vede statistiky nehodovosti OK v Praze

    Pravidlo zipu - prakticky vzato až na pár vyjímek je při dodržení pravidla zipu propustnost zúženého místa stejná, jako kdyby tam vozidla vjížděla v jednom jízdním pruhu.

    Barrandovský most - kdo tam jezdí, tak asi děkuje bohům za vykázání kamionů z Jižní spojky a deaktivaci semaforů na vjezdu z ulice Modřanské. Fronty jsou náhle pryč.

    Křižovatka typu motýlek? Dobrýýýý, já jí znám jako čtyřlístek, ale proti gustu..:-)))

    Ony problémy se sjednocením směrového a výškového řešení - ty základní principy jsou známý i u nás už docela dlouho, koneckonců bylo to už ve starý normě. Věc další je, že se to řekněme striktně nedodržovalo.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 10:50:01     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Pár poznámek
    Kruhový objezd býval označením způsobu projíždění lokality, napřklad náměstí, okružní křížovatka pak křižovatkou !s předností zleva". Teď je to jinak?

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 22:21:53     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Pár poznámek
    Nope, kruhový objezd a okružní křižovatka jedno jest. Jinak na kruháči pochopitelně neplatí přednost zleva, jak je chybně uvedeno v článku, ale standartně přednost zprava - tedy čistě teoreticky. Prakticky je povinnost označit každý vjezd na okružní pás značkou P4 (Dej přednost v jízdě) nebo P6 (Stůj, dej přednosti v jízdě). Je fakt, že vím nejméně o dvou okružkách, kde tyhle značky chyběj, nicméně to není záměrné, ty značky tam být mají. Spíš by bylo zajímavý, jak by se řešilo zavinění v případě nehody.

    Komentář ze dne: 31.01.2011 01:11:23     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Proměnné pruhy
    maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=Avenida+Andr%C3% A9s+Bello+Costanera&aq=&sll=-33.42786,-70.666294&sspn=0.023137,0.047679&ie=UTF8&hq=Avenida+ Andr%C3%A9s+Bello+Costanera&hnear=&ll=-33.415323,-70.605912&spn=0.023141,0.047679& z=15&iwloc=A

    Ráno do desíti se jezdí do města, pak do pěti obousměrně, od pěti do devíti ven z města a od devíti večera do rána tuším do sedmi zase obousměrně. Pěkně jsem si naběhl, když jsem si naplánoval cestu, jeden den v poledne jsem to projel a druhý den ráno bum, jednosměrka - samozřejmě ve "špatném" směru.

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 22:36:58     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Proměnné pruhy

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 23:55:02     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Proměnné pruhy
    wait... kromě toho jediného úplně vpravo tam fakt není žádný jiný pruh ve směru tam, nebo se mi to jenom zdá? :)

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 00:00:04     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Proměnné pruhy
    nezdá. některé dálnice jsou v odpolední špičce ve vytížených úsecích jednosměrné.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 00:04:57     Reagovat
    Autor: skeptik_1 - skeptik_1
    Titulek:Re: Re: Re: Proměnné pruhy
    Nezdá. Ale není to běžná dopravní špička. Název obrázku napoví, že pochází z en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Rita.

     
    Komentář ze dne: 01.02.2011 03:00:50     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Proměnné pruhy
    Dnes jsem stravil pres hodinu v zacpe kousek od toho mista. Neni to moc daleko od spicky, kdyz se milion lidi v autech rozhodne vyrazit domu do predmesti.
    Presmerovava se od 1 do 8 pruhu.

    Komentář ze dne: 31.01.2011 01:50:16     Reagovat
    Autor: hotovson - hotovson
    Titulek:
    to by me zajimalo, co ti vadi na znackach BKB?

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 09:20:16     Reagovat
    Autor: sauron - Sauron
    Titulek:Re:
    Já si vzpomínám na jinou "raritku", kdy v Přerovském okrese dávali espézetky PRA, PRB a pak rovnou PRE. Jako dítě jsem litoval, že ty céčka a déčka vynechali...

     
    Komentář ze dne: 31.01.2011 13:20:37     Reagovat
    Autor: Anupev - Lyssor
    Titulek:Re:
    Taky si říkám, proč autor musel zarýt do Blanska :)

     
    Komentář ze dne: 05.02.2011 07:51:46     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re:
    Mě vždy spíš děsili Svitaváci (značka SY). V porovnání s nimi jsou Vyškováci či Blanečáci naprosto v pohodě. Dnes si dávám velkého majzla na značky E, a můžou za to... Ehm.. Opět Svitaváci. Slušní Pardubičáci doufám prominou.

    Komentář ze dne: 31.01.2011 12:15:47     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:
    Dobrý článek, jen bych nesouhlasil s tvrzením, že omezení je k něčemu dobré a že je problém neplatnost přednosti z prava na kruháku - prostě kruhák je T-křižovatka kde se napojujete na jednosměrnou hlavní - výhoda je pak v tom že narozdíl od křižovatky nekřížíte směry. Problém pak je u kruháků, kde platí přednost z prava..

     
    Komentář ze dne: 04.02.2011 07:56:11     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Re:
    Problém je v tom, že prostě jezdíme po špatné straně silnice. V Anglii atd. máte kruháky bez značek, platí přednost zprava. Když jedete z vedlejší na hlavní, sedíte vpravo a nevadí vám ve výhledu spolujezdec.
    K tématu z článku - když vjedete do centra Londýna jako cizinec, neplatíte nic (každý rok čekám, zda pošlou složenku - naposledy v říjnu 2010 jsme tam byli a nepřišla). Taková malá radost někoho potěší.
    V článku je podle mě úmyslně vynechána dánská norma pro dálnice, kde prostě žádné připojovací pruhy nejsou, resp. nájezdy na dálnice jsou v úhlu asi 15 stupnů a ten, kdo jede po dálnici, je povinen umožnit bezpečné zařazení tomu, kdo na dálnici vjíždí. To by u nás bylo prvního půl roku pár desítek mrtvých a pak by se třeba začal pomalu měnit přístup velké části místních řidičů "já jedu, nic víc mě nezajímá".

     
    Komentář ze dne: 04.02.2011 08:05:35     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:doplnění
    Pěkně je to vidět třeba tady v mapě http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.9203,9.821123&spn=0.002224,0.004801&t=h&z=18
    Někdo namítne, že to je dost dlouhý "připojovací úsek", ale je od začátku do konce veden šikmo k dálnici a místní dodržují... přednost zprava :-)

    Komentář ze dne: 31.01.2011 14:51:21     Reagovat
    Autor: beran - beranek
    Titulek:Náměstí jako kruhák
    Myšlenka náměstí vyřešeného jako kruhový objezd mi přijde v pohodě. Samozřejmně záleží okolnostech.

    Komentář ze dne: 01.02.2011 11:01:34     Reagovat
    Autor: zgreL - zgrel
    Titulek:semafóry
    Semafóry jsou brzda nejvjéčí. Eště sem neviděl žádnej kerej by něčemu pomoh. V Aussigu si všichni voddechnem když povodeň donutí vypnout semafory na centrální křižovatce a pak se dá konečně normálně projet městem.

     
    Komentář ze dne: 05.02.2011 08:09:59     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: semafóry
    Dobře nastavené semafory nejsou nic proti ničemu. Např. v Brně jižní obchvat (nevím jak to jinak nazvat - prostě ta spojka od Svitav přes Husovický tunel na Olomouc) funguje docela dobře, pokud jedete tacho 60 je tam furt zelená, musíte ovšem znát místní specifika, tzn. kde se chytíte v pravém, protože se tam plouží trolejbus nebo kde v levém, protože je tam kolona odbočující na Líšeň.
    Něco jiného je ovšem Úvoz, kde jsou mezi semafory navíc přechody, kde když někdo zastaví a pouští chodce, stojí znovu na další křižovatce. To je ta ekológije, víme? 8-P

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.