D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Škoda Favorit a rok 2011?
    (ze dne 29.05.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 29.05.2011 22:34:20     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Tak nevím...
    ... já jsem po přečtení článku o "kvalitě" výfukového systému Bosal a následném zakoupení Formana navštívil firmu Tyll, kde mi namontovali střední a zadní díl výfuku, oba ve standardním provedením a s normálním počtem koncovek, takže Bobeš nevypadá jako od soběšucké diskotéky.

     
    Komentář ze dne: 29.05.2011 23:24:32     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Tak nevím...
    Bosal nedávno vznesl k článku rozsáhlé připomínky.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2011 16:11:32     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Tak nevím...
    No nepovídejte! A copak se jim nelíbilo?

     
    Komentář ze dne: 02.06.2011 22:23:47     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Tak nevím...
    Bylo to dlouhé a bylo toho dost. Klíčovým poselstvím bylo, že článek byl neobjektivní a závěry vyvozené z pitvy výfuku nesprávné.

    Komentář ze dne: 29.05.2011 22:38:59     Reagovat
    Autor: Pech. - Pech.
    Titulek:
    Zdravím, provozuju jednoho magorita LPG z roku 93 a mám s ním zkušenosti... koupil jsem ho manželce na otloukání a magorit projevil velmi vysokou odolnost a ženskovzdornost (podtáčení :-) )

    Předně - to auto potřebuje tu svojí trochu péče, pokud to nebudeš zanedbávat, odvděčí se příkladnou spolehlivostí (tím myslím, že i když se něco jebe, tak to přesto jede... nenechá tě stát) a přijatelnými provozními náklady...

    k nízkému výkonu - aby to bylo stavem motoru, musel by mít najeto více než půl mega, nebo jezdit 50000 na jeden olej... proto se jeho mechanické opotřebení nedá předpokládat, motor magoritu většinou přežije s přehledem zbytek, pokud má dostatek, a včas vyměněný olej a dost vody v chladiči..

    proto mu dej nové svíčky, naprosto standartní, ty "lepší" na plynovce fungujou špatně, dej nový vzduchový filtr dej možná i palivový pro plyn, pokud je tam plyn více než 5 let.....

    pak zkontroluj stav příslušenství motoru a zapalování, plynovka je na to velmi citlivá (rozdělovač, regulace předstihu - není zatuhlá?, zapalovací kabely - jsou obvykle v prdeli, moc velký odpor, palec, seřízení ventilů.... a nakonec zajeď na seřízení k plynařovi, on totiž sporák jezdí i s málo palivem ještě poměrně dlouho zcela plynule, ale líně....

    ke korozi.... hajsavé jsou spoje předních blatníků a podélých nosníků, konec prahů (zpravidla posledních 5cm pod tím debilním plastíkem) nejnižsí místo podlahy, a pochopitelně, jako u všech aut - zadní lemy...

    vibrace volantu - můžou to bejt vnitřní klouby (s rychlostí se to rapidně zhoršuje...) nebo jen blbě vyážený kola (okolo 110-120 běs, pod a nad celkem ok..... prověř ještě, jestli někdo nestopil to závažíčko pravý poloosy - třeba při její výměně, to taky dělá svý...

    k centrálu - dávej bacha až budeš měnit baterku, můj fako se po připojení baterie vždy sám zamkne...

    ke klice 5 dveří, namaž jí dokud se hejbe, pokud to nenamažeš zatuhne to a zničíš to...

    k elektrice - jebe se trochu pojistkovka studeňáky, některýho to nepotká, já už měl na svojí, různíé závady 3x, kteoré jsem opravil propájením spojů, obvykle je to v patici relátek....

    k paměťovýmu cyklovači stěračů... z felicie ve favoritu nefunguje, favoritový ve felicii jo....

    pár věcí ke stavu - je divný že tam ten gumovej ptákovinec nebyl při koupi - mám dojem že by to od 93 měly mít všechny - mám v podstatě holobyt a je tam, a 93-4 jsem bez toho ještě neviděl - mno se dveřma se asi něco dělo....

    pokud máš motor 135 karburátor, tak ho nemůžeš zaměnit za lxi (předpokládám že máš 50kw - když lxi - ověř v techničáku) protože ty motory mají krom drobností, hlavně jiné písty... tudíž menší kompresní poměr a motor 135 karb by si rozuměl s řídící jednotkou BMM 40kw, ovšem s 50kw to k sobě nesedí, jet by to asi jelo, ale nebude to ono... dá se to odstranit právě snížením hlavy - dorovnáním KP...

    k vejfuku - vydrží cca 3-4roky

    případné další dotazy zodpovím :-)

     
    Komentář ze dne: 29.05.2011 23:38:56     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Výborný komentář.

    Ještě další hints:

    - závaží na delší na poloose - nesmí se tam kvrdlat, pak to způsobuje vibrace volantu v malých rychlostech, opatření je vyměnit gumu v něm, dá se koupit samostatně. Absence závaží se projeví kmity až v 90 km/h.

    - spotřeba oleje - neviděl jsem favorití motor, který by měl najeto pod 200k a žral olej skrze písty. Pro začátek bych vyměnil olej, možná tam nějakej ichtyl nalil nějakou sračku. Pokud to nepomůže, pak bych v kombinaci s fenoménem "auto nejede" začal koumat kolem hlavy válců, například podpálený ventil nedosedá, přehřívá se, což tepelně namáhá gufero a olej teče do válce ventilem. Rychlá diagnostika - jsou na víku ventilů zespoda napečené černé fleky?

    - ECU pro 50kW dá motor 135B s nižší kompresí (tato úprava se původně prováděla jako tuning) - do 135B 40kW se strkala ECU z 50kW varianty. Rozhodně nedorovnávat snížením hlavy pod rysku, nastanou problémy

    - ta gumová věc na pátých dveřích nebyla standard, to byl tuning, BTW potřebuji nový - kde je zdroj?

     
    Komentář ze dne: 30.05.2011 16:39:43     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re:
    Vďaka za tipy. Ono ten výkon nieje oveľa lepší ani benzín. Regulácia predzápalu tu už (pokiaľ viem) nieje odstredivá ale je priamo funkciou ECU. BTW čo sa týka motora, mám 135B. Zohnal som motor 135 z 90. roku údajne v dosť dobrom stave, tak neviem čo by mi povedali, keby som mal blok 135 a zvyšok zo 135B, v papieroch je typ motora 135B. Každopádne, radšej by som si motor 135 s karbošom ušetril, ono predsalen, jedno auto nikdy nieje dosť a myšlienka takej Škody 100@135 nieje až tak márna, ale o tom rozhodne až čas.
    Čo sa týka elektriky, akosi sa už posral pravý Lucas, Nefunguje zadný stierač. Inak dosť som sa čudoval, akým spôsobom mali prvé Favority vyriešené prepojenie elektriky piatych dverí so zvyškom auta. Neviem síce, dokedy sa to tak robilo (tipujem že snáď až do 93) ale mohol to vymyslieť jedine diletant.

    Komentář ze dne: 29.05.2011 22:44:32     Reagovat
    Autor: Pech. - Pech.
    Titulek:
    shackal: tyll by měl bejt snad origo... po třech letech se v prostředním dílu (patrně origo -s vyraženým znakem škoda) udělala dírka pod rourou výstupu středního tlumiče... zavařil jsem to a jelikož to bylo nedávno, uvidíme zda nebude za půl roku díra jinde...

    ten střední origo díl zpracování přesně odpovídal tyllu, poslední díl mám přímo tyll, ten je zatím ok...

    první díl obvykle přežije dvě sady zbytku...

    až budeš vejfuk měnit - nešetři a dej origo těsnění a ty origo měděný matky... ušetříš si spoustu trápení se strhanejma svorníkama až tam příště zase polezeš.... a ktej přírubě se u motoru moc pěkně nemůže, je to gynekologie - zvlášť pro chlapa co má trochu větší pracky...

     
    Komentář ze dne: 29.05.2011 22:56:37     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re:
    Tak výfuck zatím neřeším - ten, se kterým jsem vůz zakoupil už je v hutích a mám komplet nový. Střední a zadní díl mám dvě sezony, přední jednu. Až to budu měnit příště, půjde tam opět Tyll, ale místo sériového předního dílu svody Hrčina s termoizolací.

    (Ekopoplatek 10 kKč mne motivoval k tomu, že chci udělat Bursíkovi radost a provozovat Bobeše minimálně do roku 2021, kdy skončí platnost nádrže na LPG.)

    Komentář ze dne: 29.05.2011 23:17:22     Reagovat
    Autor: Pech. - Pech.
    Titulek:
    10K??? to je divný, karbec 93 má podle techničáku euro 1, BMM by mělo mít, pokud vím euro 2 a tudíž 3K, ne?

     
    Komentář ze dne: 29.05.2011 23:23:10     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    BMM má EURO-1 (5k), karbec má undefined (10k)

    Komentář ze dne: 29.05.2011 23:23:20     Reagovat
    Autor: mattt - mattt
    Titulek:Taky se chystám nakopat systém doprdele
    No ted aktuálně jezdím subaru legacy (2010) na které jsem dostal příspěvek z firmy ,ale jakmile ho dojezdím (cca. 5 let ) tak už nové auto kupovat nikdy nebudu . Koupím si tak 5 aut ... Vidím to na tři ameriky 60 - 75 rok ( nebo stary MB S ,popřípadě jaguár z 90.let ) . A dva jeepy cherokee 1993- 2001 . Jeepy pujdou do LPG . Jedna z amerik taky . Jeepy budu používat na běžné ježdění a jednu z amerik taky ... seru na to že to bude hnít a bude to oprýskané . Zbyle dvě ameriky za peníze bokem z výplaty rekonstruuju a pak je hodím do garáže. Tohle všechno mě vyjde na 500 000 max a vydrží mi to nadosmrti ... Narozdíl od nového legacy ....

     
    Komentář ze dne: 02.06.2011 09:31:04     Reagovat
    Autor: xXx - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Taky se chystám nakopat systém doprdele
    Hmmm, tak jsi si tady zase polaskal sve posramocene ego burane...

    Komentář ze dne: 29.05.2011 23:53:01     Reagovat
    Autor: Pech. - Pech.
    Titulek:
    mo já mám na mysli karbec s katem - na stk tvrdil, že má euro 1 podle kodu.... je to 93- březen

     
    Komentář ze dne: 30.05.2011 00:00:46     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re:
    Karbec s katem r.v.93 43kW mám taky, euro 0, 10.000,- Kč. Vyřešil to přepis na tchána se ZTP.

     
    Komentář ze dne: 03.06.2011 19:57:36     Reagovat
    Autor: safy - safy
    Titulek:Re:
    Máš na mysli ecotronik?

     
    Komentář ze dne: 03.06.2011 21:35:07     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re:
    43kW varianta je karburátor bez katalyzátoru (do 5.1993 f Boleslavi a do 11.1993 f Kvasinách).

    42kW varianta byl Ecotronik, elektronicky řízený karburátor s katalyzátorem (1991-1993). Mívá EURO1.

    Pak existovala celá řada přestaveb. V roce 1992 totiž platil zákon, že kdo vybaví svoje firemní auto katem, nebude muset platit silniční daň. To vedlo k vybavení relativně velkého počtu Favoritů neřízeným katem.

    Komentář ze dne: 30.05.2011 00:02:23     Reagovat
    Autor: shushen - shushen
    Titulek:
    Tak v tomto článku som sa celkom slušne našiel :) Tento koment bude asi obsiahlejší, keďže favorit je ozaj moja srdcovka :)

    Moje prvé samostatné metre boli na favorite, bratov BMM '93. Odvtedy som vedel že také niečo musím mať aj ja :) Vodičák som tiež robil na Fabči haťapke a potom som začal sedlať bratovho Faťasa ale jemu sa to nejak nepáčilo aj keď som si ho bral len, keď ho nepoužíval. Financie na nákup vozítka som použil z predaja motorky, za ktorou mi síce bolo ľúto ale auto malo u mňa väčšie využitie. Najprv som chcel niečo iné ako Favorit, lebo som si myslel že za tú cenu zoženiem aj niečo lepšie ale stačilo pozrieť jednu Ibizu Porsche system 1.5 (takéto niečo http://www.carfolio.com/images/dbimages/zgas/models/id/426/seat%20ibiza.jpg) a vzhľadom na to, že na konkrétnom kuse bolo viac vecí zlých ako dobrých, boli celé rozmýšľačky nad iným autom vybavené. Nakoniec som sa teda rozhodol pre Formana Comfort Line 94, motor BMM 50kW s centrálom, alarmom, strešným oknom, stredovou konzolou (vyzeral plusmínus takto, len som mal elektróny http://www.skoda1203.estranky.cz/img/original/4314/v.skoda-forman-comfort-line.jpg) . Tiež som ho bol pozrieť s kamošom, ktorý mal Feldu a robil si na nej kopu vecí sám, tak som mal radcu. Kupoval som ho počas akademického týždňa takže si asi vieš predstaviť ako som sa svedomito pripravoval na maturitu.. :)
    Formi bol dosť zhnitý, čo som nepovažoval za problém, ale keď mi po prvej zime spadol zo zdviháku pri prezúvaní tak som vedel že to nebude sranda.

    Dúfam že Ti bude slúžiť, tá maximálka je dosť o ničom, môj plne naložený dal tachometrových 140. Ináč pozeral som fotky a hlavne tá posledná na elektrónoch je parádna :) Ja som nakoniec Miloška z domu vyhostil a vymenil za mladšieho "nástupcu" Fabču Combi 1.4 16V, r.v. 2002. Doteraz neviem či som si tou kúpou veľmi pomohol..
    A ináč ešte na margo podobnosti mňa a tvojho článku pochádzam zo ZH tak aj to ma potešilo, že aj toto mesto tam bolo spomenuté :)

    Komentář ze dne: 30.05.2011 15:34:23     Reagovat
    Autor: cmk - cmk
    Titulek:
    Over hlinikace, ze nejsou bouchnute. Resp. je prodej a penize investuj do jinych veci, aby byly v poradku.
    Nech si alespon vyvazit kola - to kmitani bych videl spis na nevyvazenost.

    Z tohohle auta sprintera neudelas. Monovstrik neni zadna vykonova vyhra. Oproti karburatoru to ma jen tu vyhodu, ze to drzi stale nastaveni hodnot (tedy nesjizdi se predstih, nedelaji se ruzne vule na klapkach v karbeci apod...). Jinak na vykon je to stejny, ne-li horsi nez dobre serizenej karburator.

    Kazdopadne - takovyhle auto musi umet jezdit na dostatecne dlouhy rovince 150 a tu rychlost na pul plynu udrzet - jestli ne, eni neco v poradku. Tech 150 jede i moje byvala Felda r.v. 1995, kterou ted pouzivaj rodice na kratke cesty a ma v soucasny dobe najeto 295.000 km s originalnim motorem s jednou vymenou rozvodoveho retezu v asi 180.000 km a tesneni pod hlavou v podobne kolimetrazi. A taky je to na plyn (Tartarini).

     
    Komentář ze dne: 30.05.2011 15:51:04     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re:
    Vidíš to sme skoro krajania, ja som zo Zvolena 8-) Už som si skoro myslel, že pekný Favorit a ešte k tomu na plyn sa ani nedá zohnať. Chcel som už kúpiť niečo čisto benzínové, keď však vidím, že Natural 95 za 1.50€ liter, neľutujem.

     
    Komentář ze dne: 30.05.2011 15:51:59     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re: Re:
    Hop sorry, to bolo pre "shushen"

    Komentář ze dne: 30.05.2011 15:44:12     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Ja, autor
    Zdravím, som rád že aj môj článok si našiel priaznivcov :) Ohľadom motora: Idem sa pustiť v najbližšej dobe od hlavy do toho. Mám nakúpené všetko čo bude treba. Elektróny asi pôjdu preč, centrál je už tam...
    BTW mňa to ani nenapadlo, ale u nás je fakt výhoda aspoň to, že nemáme žiadny eko-zmrdi-poplatok, zatiaľ...

     
    Komentář ze dne: 31.05.2011 14:21:52     Reagovat
    Autor: cmk - cmk
    Titulek:Re: Ja, autor
    Aha... A ja si rikal, jak nekdo muze jeste chtit za Favo takovy penize. U nas lecktery Favorit, ktery neni v rozumnym stavu uz neni prodejny ani za par korun - s ekopoplatkem se to proste nevyplati.

     
    Komentář ze dne: 31.05.2011 14:32:36     Reagovat
    Autor: cmk - cmk
    Titulek:Re: Re: Ja, autor
    Ale abych Te nepotesil :-)

    V pulce ledna jsem od kamarada "koupil" Skodu Felicii Combi MPi 50kW r.v. 1999. Byla v ni plna nadrz benzinu. A cena byla: "1 sushi k obedu" coz znamenalo asi 400 Kc. Ve finale jen ten benzin mel vetsi hodnotu :-)
    Auto teda chtelo rovnou vymenit spojku a olej. Nechal jsem rovnou udelat lozisko a pritlacak. Nicmene varilo to, vybijelo se to, central nejak nefungoval (a ja jsem hrozne linej, takze ho chci), takze jsem jeste sundal palici, vymenil tesneni, vymenil vsechny zamky a spinacku (aby to bylo na 1 klic), namontoval novej central s dalkou. Pak chcala voda jeste z vodni pumpy, takze tu jsem vymenil a mlatila predni naprava, takze nejaky silentbloky a cepy se menily. A za necelych 15.000 Kc (600 EUR) mam auto, ktery bych asi sice neprivezl domu s hlaskou "mamo, podivej, jak mam hezky auto", ale auto, kterym jezdim po meste, vozim v nem bordel a neni mi lito v nem prijet do prace, kde uz se 10 let v kuse rekonstruuje barak, takze je kolem spousta bordelu a blata, zastavit kdekoli na dvore a vystoupit/nastoupit. Feldy nesjou nicim zazracny a zajimavy auta, krom jedne veci - jak se traduje, ze na skodovky jsou levne dily, tak je to posledni skodovka, u ktere je to pravda. Priklad - na svym hlavnim aute (Honda Accord 2.0 VTEC Tourer) si ted nechavam menit olej, filtry a komplet desticky na celym aute a vzadu kotouce. Bude me to stat 10kKc. Na Felde by me to stalo 3.000.

    Komentář ze dne: 01.06.2011 14:46:07     Reagovat
    Autor: msk - msk
    Titulek:favo
    Favoritistov 20 km od Ziaru je nas tu na DF asi viac :-), v mojom pripade je to 20 km na sever.

    Mal som kedysi favorita ( benzin, karb ) a neskor po prichode do CR som kupil formana ( 92, benzin, karb, LPG som montoval po mesiaci - BRC ). Jedinym dovodom pre kupu tychto aut bola nakupna cena a cena oprav. Nechcem povedat, ze by ma niekedy nechali v stychu, ale od spolahlivosti mali vzhladom k svojmu veku a povodu daleko. Vacsinou sa ale porucha v strede pola dala vyriesit nejakou hrubou metodou.

    Favorit bol uz pred kupov chudak mrzak, bolo to firemne auto, s ktorym uz nikto nechcel jazdit, lebo nestartovalo, ak nastartovalo, tak neudrzalo motor v otackach, na pristrojovke svietla kontrolka mazania pokial otacky padli pod 2500 a z vyfuku siel tmavo cierny husty dieselovy dym. A s tymto "autom" som mal sluzobne jazdit. Kedze firma odmietala poslat auto do servisu a jeho stav im bol u prdele, pobral som to teda ako prilezitost zadarmo sa povozit a zistit co vsetko este auto znesie a proste ho dorazit. Takze sa akurat vymenil olej, zacal tankovat v-power 99 ( za firemne, vtedy som este nevedel, ze tych 99 oktanov je mi kvoli kompresii nahovno a veril som "ocistnym" prisadam v palive ), motor sa zacal vytacat nadoraz, z krizovatiek sa zacalo chodit odpichom, no proste spraval som sa k tomu autu horsie ako nemci k zidom pocas 2. svetovej vojny. Kazdu chvilu som po takomto chovani ocakaval silnu ranu od motoru a posledny vydych, ale kupodivu to motoru neuveritelne prospelo, zacal startovat, jazdit, prestal dymit, takze som sa s nim prestal bat chodit na vikendy domov. Neskor som to auto za par susnov kupil, pojazdil na nom nejakych 20-30 kkm a mozno este jazdi dodnes, ak neodhnilo.

    Formana som kupil po nejakom domacom kutilovi, ktory mal nejaku zvlastnu uchylku a fascinovala ho elektrika, pretoze tak domrdanu elektriku aka bola v tom formanovi som este nevidel. Interierove svetlo obetoval akemusi homemade led panelu signalizujucemu otvorenie dveri ( proste kokot odcvakol draty na nacpal ich vedla ventilacie do tej diery kam sa dava mobil ). "Skryty vypinac" dal klasicky dolava dole, ale kedze mu nevydal drat od spinacky, tak to predlzil nejakym pidi dratikom hrubky wolframoveho vlakna, ktory jedneho letneho dna pri ventilatore na plne pecky zacal svietit. Vsetky upravy boli robene stylom "tu odstrihnem, drat do hubu, vyplujem izolaciu, skrutim medzi prstami a "zaizolujem" doktorskym leukoplastom ( robil na zachranke )". Dostat ho dnes do ruk, nakopem ho do riti. Po 2 dnoch stravenych v garazi som ale dostal elektriku do povodneho stavu ( a to nie som mechanik, o autach viem hovno, nenavidim manualnu pracu a nemal som k tomu ziadnu dokumentaciu ).

    Tieto 2 auta ma za tych x rokov nechali v stychu len par krat. Favorit raz v dazdivy den v garazach v Poluse, nestartoval, len strielal do vyfuku a kuckal. Nasledoval odtah do "znackoveho" servisu Skoda do Dubravky, auto tam stravilo pol dna, ja som bol na prasky, pretoze som bol v BA len na otocku a mal som v aute osadenstvo, ktore so mnou do BA slo na dobre slovo. Nakoniec bolo auto "opravene" doplnenim oleja za 700 sk a poznamkami o tom, ze motor je pred smrtou, lebo z neho tecie olej. Porucha nebola zistena, auto po 4 hodinach co som ho dotiahol do servisu normalne nastartovali a dalej neriesili. Kreteni. Ja som potom posraty nasledovnych 200 km cakal, kde mi motor znovu klakne v strede pola. Po par dnoch mi kamos povedal, ze mi asi navlhol rozdelovac a stacilo ho zlozit a utriet vreckovkou ( aplikovane nasledne este asi milion krat pocas vlastnenia tohoto vozu vzdy uspesne pri problemoch s motorom ).

    Forman ma nechal v stychu 2x, raz mi strelila na dialnici v 140 lava predna guma, pretoze ten vy*ebany k*k*t od ktoreho som ho kupil, musel pravym prednym kolesom odrat obrubnik a zamaskoval to tak, ze tu rozrezanu gumu doplnil dusou, v mieste prerezania nastrihal dalsiu staru dusu a tuto gumu dal na lave koleso, aby to nebolo na prvy pohlad vidiet, ze je guma v pici ( bolo to zvnutra ). No a ja som takyto detial nezkontroloval ( kto prezerate lupou pneu pri kupe auta? ).
    Druhy krat ma nechal v stychu 2 minuty po predoslej ociste rozdelovaca ( klasika). Zle som zalozil hlavu rozdelovaca ( sikmo ) a vylamal sa uhlik v hlave. Stastie bolo, ze sa to stalo asi 150m od predajne nahradnych dielov, takze za 5 min a 250 Sk som pokracoval v jazde :-).

    Kazdopadne po tych rokoch nemozem vobec povedat, ze by to auto bolo nejake jednoduche na servis a dobre vymyslene. Ano, je to stare auto, tudiz jednoduhsie a robili sa horsie a zlozitejsie auta v tej dobe ( fiat, citroen ), ale nebol to ziaden etalon zdraveho rozumu. Forman bola posledna Skodovka, ktora mi mohla cez prah a muselo by sa neviem co udiat, aby som si v buducnosti dalsiu taku kurvu kupil.

    Bohudik mi ale zivotny styl nedovolil vlastnit nespolahlive rozpadajuce sa auto, ktore muselo casto do servisu ( nemam garaz ani ruky na mechanicku pracu ) a servisovanie auta vo velkom meste je peklo ( clovek riesi dopravu do/z prace/servisu, co sa da rozumne vydrzat 2x do roka, nie co 2 mesiace ), takze to definitivne vyriesila kupa novej Kia Ceed. Sice by som za jej cenu mal favoritov 10 a za jednu garancku servis favorita na 2 roky, ale tak to uz proste chodi. Po 4 ( ci 5? ) rokoch a 80tkm pocet zavad 0, pocet navstev servisu cca 7, priemerna cena prehliadky +-6 tkc, menene len bezne veci. Tak uvidime ...

     
    Komentář ze dne: 01.06.2011 15:52:47     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re: favo
    No jo, Kia Ceed sa mi páči a je mi sympatickejšia ako väčšina škodoviek... Ja študujem elektrotechniku ale veľa vecí si na Favorite viem spraviť sám. Tá oprava motora bude pre mňa dobrá skúška, našťastie mám blízko odbornú pomoc.

    Komentář ze dne: 04.06.2011 04:08:52     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Stara auta
    Na stara auta nedam dopustit - clovek na tom opravi vsechno.

    Favorita bych sice nechtel ani zadarmo, ale na druhou stranu pokud by to tady bylo legalni, tak bych z nej za weekend s COckem dokazal udelat auto, ktere bych chtel (combi, svisle zadni dvere, rovna podlaha kufru od narazniku dal - viz Volvo 240 combi, Wartburg tourist a podobne).

    A vstrikovane LPG je jen pro nastvani - zere to stejne a je to citlive na palivo. A cisteni vstriku neni levne. Jestli mate smesovac, budte rad. Mozna by melo smysl vstrikovani primo do valce a zvyseni komprese, ale to je na hodne dlouhe zkouseni.

    Drzim palce, at vam dlouho jezdi.

    Komentář ze dne: 07.06.2011 08:47:26     Reagovat
    Autor: Ma - Martin Vintr
    Titulek:
    Zdravím. Moc pěknej článek. Před rokem jsem taky psal jeden o tom našem, což je ovšem ještě model 1988 :)
    Ten tvůj je moc hezkej tak si ho važ a starej se o něj, když ,můžeš. Já se o toho našeho starat nesměl a skončilo to tak, že Favorit sice pořád vypadá hezky,ale mechanicky jde pomalu doháje...

     
    Komentář ze dne: 08.06.2011 14:47:40     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re:
    Ďakujem :) Ja som si auto kúpil viac menej ako miláčika. Ono keď si dneska človek kupuje Škodovku s rokom výroby 1994 a staršiu, nekupuje si to preto, že by bol na to odkázaný ale preto, že má pre neho pochopenie...

     
    Komentář ze dne: 08.06.2011 18:01:40     Reagovat
    Autor: Ma - Martin Vintr
    Titulek:Re: Re:
    To jo...loni jsem koupil Felicii z konce roku 95,bohužel Favorit by neprošel rodinnou radou

     
    Komentář ze dne: 08.06.2011 18:03:23     Reagovat
    Autor: Didier - Martin Vintr
    Titulek:Re: Re: Re:
    Mimochodem...osobně ale považuju motor s karburátorem jako lepší než motor s BMM...náš Favorit s karbecem se mi zdá má lepší dynamiku než moje Felda

    Komentář ze dne: 08.06.2011 16:09:15     Reagovat
    Autor: Jenc - Jenc
    Titulek:
    Já měl Archibalda (tak se můj Favoritek jmenoval) osm let (2001-2009). Byl to jeden z prvních vyrobených vůbec - r.v. 1988 - 1.3 karburátor. Moc jsem na něm za tu dobu nenajel (cca 35 tisíc km), ale byl jsem s ním velmi spokojený. 150 km/h na rovině v bezvětří vytáhl po celou dobu spolehlivě. Interiér jsem měl předělávaný, takže téměř na vlas stejný, jako v tomhle článku. Tahal jsem za ním vozík, navozil jsem v něm veškerý materiál na přestavbu bytu, atd. Bylo to dobré auto, ale už jsem potřeboval a chtěl něco novějšího... Jako veterána máme Škodu 105L (taktéž r.v. 1988), takže Fáčko šlo do šrotu :-( páč „díky“ zkurvené eko(komunistické)dani bylo neprodejné.

    Komentář ze dne: 16.06.2011 22:26:39     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Favorit-vrak
    Ak by to niekoho zaujímalo, toto sú fotky prvého Favorita ktorého som bol kuknúť. Zdanie ale vie klamať
    http://postimage.org/gallery/330jingzs/

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.