D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Š Favorit - úpravy vol 2.
    (ze dne 08.08.2007, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 08.08.2007 23:23:14     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:heh..
    lol .. tak ten bonus mě dostal.. jinak prácička pro fandy a domácí kutily ..

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 02:53:36     Reagovat
    Autor: Amor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: heh..
    Jo, ten bonus byl 'very British' :-D

    Komentář ze dne: 09.08.2007 00:57:30     Reagovat
    Autor: Hulvath - Neregistrovaný
    Titulek:A co chemicka dekarbonizace ?
    Ma nekdo zkusenosti jak funguji chemicke metody dekarbonize, kupr. Wynn's, nebo jine pripravky ? Nektere se aplikuje na specialnim zarizeni v servisu, jine staci nalit do paliva. Nepomohou stejne jako pracne mechanicke zbaveni karbonu ?

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 07:40:04     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: A co chemicka dekarbonizace ?
    ... zkoušel jsem něco z toho - už nevím název, koupeno u pumpy - a výsledek jsem shledal neznatelným. Nakonec jsem aplikoval čistý přípravek přímo z lahvičky na karbon a rozpouštělo jej to jen minimálně. Řekl bych, že to funguje podle přísloví "kapka nehlodá kámen silou, ale tím, že dopadá často" - auto by na to muselo ujet možná až tisíce km, aby se to projevilo, a to už zase vychází celková demontáž levněji.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 21:57:36     Reagovat
    Autor: hanz - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: A co chemicka dekarbonizace ?
    popis jednoduchého způsobu dekarbonizace je zde. Jestli to funguje netuším. Můžete to zkusit :)

    http://www.autohificlub.cz/index.php?body=forum&forumGroupSelected=13&threadSelected=199796

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 11:16:51     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: A co chemicka dekarbonizace ?
    Tohle teda vypadá brutálně a fakt by mě zajímalo, zda to funguje.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 20:37:50     Reagovat
    Autor: ernie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: A co chemicka dekarbonizace ?
    Já bych se zkusil zeptat Horsta Fuchse, jestli na to nemá nějaký superultramegasračkoidní koncentrák... teda koncentrát.

    Komentář ze dne: 09.08.2007 07:29:54     Reagovat
    Autor: Pilot - Neregistrovaný
    Titulek:
    Jo jo, tak tenhle obor sedí DF asi nejlépe. To není na nic jiného než na 1*.

    Komentář ze dne: 09.08.2007 07:30:22     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Pořád jen tuning motoru
    Dfensi, já osobně bych spíš uvítal nějakej tuning karoserie, aby to tak kurevsky nerezlo ;)

    Tunit motor, aby to o kousek zvedlo výkon, když mi auto stějně do roka zrezne, je fakt ztráta času a peněz. BTW mi výkon mýho fava úplně stačí. Na to moje ježdění ;)

    Nejhorší je, že když se tak koukám na ostatní favority, tak vidim, že to rezne každýmu a na stejnejch místech (nejvíc u zadních blatníků), škoda že jim nevidim do kufru, abych věděl, jestli jim to taky rezne okolo zadních tlumičů. Pak si člověk řiká, že nemá cenu s tím něco dělat.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 08:00:31     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Pořád jen tuning motoru
    ... přijde na to. Např. jednoho Famfulu používám k tahání přívěsu se stavebním materiálem a pojížďkám za drsných podmínek, stojí venku, jezdí v zimě a moc nerezne. Mám dojem, že proti korozi jsou odolnější faka vyrobená v Kvasinách (různé akční modely s přívlastkem Line - Silver Line, Black-Line, Hen-Line) a také pozoruji, že se antikorozní kvality těchto kchárů liší podle výrobních sérií. Například hodně rychle zrezly první ´88 (to není žádná náckovská narážka) a poslední ´94. Možná by se někdo z Boleslavi mohl vyjádřit, čím to bylo, zda to není způsobeno nějakým periodickým vlivem, třeba menstruačním cyklem polských dělnic na montážním pásu, protože by se pak dala eliminovat koroze ve fázi výběru ojetiny

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 08:14:20     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    Moje favo je r.v. 90, když jsem ho koupil, nebylo skoro nikde rezavý, po nějaký době (už ho mám dva roky) se objevily kritický místa, tj. ty zadní blatníky, koupil jsem si tmel a další matroš v OBI a zaplácal jsem to, ale ty zadní tlumiče, to je děs, to už je na svářečku.

    Zase co bych chtěl, autu je 17 let, tak to někde reznout musí. Na parkovištích vidim stát auta, který maj i děravý plechy, to je jediná útěcha, že na tom tak blbě ještě nejsem.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 12:47:28     Reagovat
    Autor: ZS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    Moje fáčko má už 2x měněné zadní prahy + lemy a 1x přední blatníky, natírali jsme je S2003 na očištěný a odmaštěný povrch a nahoru jen sprej a zatím to nijak moc nerezne, jo zevnitř je body 930. Jinak jsou tam aj vystříkané dutiny, ale každý rok se objevují místa na dveřích apod. ono je blbý ten nástřik jakousy tou gumou, že zvenku ty vypadá OK a jak se do toho drbne šroubovákem tak je člověk najednou skrz, to se mi stalo loni na místě pod spolujezdcovým sedadlem... Neznáte nějakou lepší základovku než tu S2003 + nějakou prodejnu kde by namíchali odstín? Tady mi to nikde nechtěli namíchat, že nejsou schopni přesně trefit odstín a syntetiku, že míchat nebudou, jenom nějaký akrylát, což by vyšlo na 700/0,5kg.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 20:37:29     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    V Liberci míchají syntetiku nejmíň na tisíc odtínů a vůbec se netváří že by dělali něco výjimečného. Nechávám si míchat a stojí to max o 5% víc než běžná pixla

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 21:36:41     Reagovat
    Autor: Caleb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    No Motip micha a prodava primo autolaky. Muzete si je koupit bud v klasicke pixle, ale dokazou vam i vyrobit sprej (maji na to specialni spreje ve kterych je jen hnaci plyn, barvu tam natlaci ventilkem). Sidlo maji v Brne, ale "autorizovane prodejny" budou po cele republice. Ceny nedokazu odhadnout, ale tipuji na to na ultra mastnou palku. No kazdopadne bych tam zavolal, za zeptani nic nedate...

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 12:44:18     Reagovat
    Autor: Petr z hor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    To co míchají do spreje je něco rychleschnoucího. Už jsem to kupoval, jedna pixla přišla asi na 350,-

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 09:21:23     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    K tomu reznutí - ono to asi bude kus od kusu, mám doma jedno fako, rok vyroby 1988, do provozu 1989. Je to jeden z tech barvy socialisticka hneda...

    Zacal rezavet az v 2004, pravy podbeh + predni a zadni blatniky - zadni jsem nechal vyriznout a dat novej plech, predni jsem vymenil (fako ziskalo vzhled inverzni Shelby Cobra, vsechno barevny,blatniky bily....)

    Jinak kuriozni je ze jako novy byl prodan s promacknutymi zadnimi dvermi, se slevou...to byly casy...


    Jo a co se tyka tuningu motoru fak - znam cloveka, ktery na zacatku 90 let upravil fako na 1,3T - prej to docela slusne jelo....

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 12:01:50     Reagovat
    Autor: P. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    Ono dost dělá prostředí. Vezměte dvě auta v sérii, jedno garážovaný, druhý ne .. najeto vcelku stejně, chování vůču nim podobné. To garážované je do ruda, to negarážované vypadá mnohem líp ... nejspíš sůl nachytaná v zimě na silnicích v teple začne pracovat.

    Sériovost, záleží dost na kvalitě barvy, jednou se sejde horší směs, nemusí dobře držet, nemusí se dobře vypálit, existuje spousta parametrů, které je třeba dodržet .. nicméně i když jsou ale v tolerancích, ve výsledku lak může dělat nepřodpokládané věci.

    Další věc .. stačí vlasová trhlina v laku a od ní celý plech časem sám obroste. Může k ní dojít vlivem roztažlivosti plechu teplem (a naopak), poškrábáním, nebo třeba i špatným uchycením dílů, kdy dojde k poškození laku.

    Ochrana už orezlého je vcelku jednoduchá: přelakovat. Udivuje mě, že nikdo nezkusil auto odmašlit a plechy opískovat, pozinkovat a natřít nějakou kvalitní barvou s lepšími vlastnostmi. Nebo pokud zkusil, tak o tom nenapsal, resp. nenašel jsem. Osobně ale řeším vyrostlou část kastle návštěvou vrakáče, kde se dá za zlomek ceny oproti opravě sehnat konkrétní díl ve schopné kvalitě.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 12:55:47     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    A co ty plechy okolo zadních tlumičů? Jako vyměnit třeba ten přední blatník, to mi připadá jednoduchý, jestli se nemýlím, tak je celej přišroubovanej a nejspíš bych ho dokázal vyměnit i já ;-) Ale ty zadní tlumiče, s tím si nevim rady. Ono to nejspíš dopadne tak, že koupim jiný auto ;)

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 20:49:22     Reagovat
    Autor: ernie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    Garáž je na dvě věci. Na hovno a na nic. Aspoň ta temperovaná/vytápěná. V zimě se kastle schovaná do garáže chová jako lahváč vytaženej z lednice, hezky se orosí a hlavně uvnitř, pěkně v dutinkách, odkud to tak hezky neodchází, jako z povrchu...

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 03:41:52     Reagovat
    Autor: kkk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    Já sem rád že mám vytápěnou garáž. Mám sezónní auto, v zimě s ním nejezdím :o)

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 12:02:06     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    Ve favoritech se moc nevyznam, ale pokud vim, tak tovarna nabizela jakousi ochranu proti korozi (nastrik podvozku a osetreni na nejexponovanejsich mistech.) Moje mamka zdedila favorita s touhle upravou a zatim nerezavi. Rok vyroby je 1990.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 17:12:38     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    v dřevních dobách, tedy takřka po zahájení výroby, jsem se o produkci AZNP ještě zajímal a dostalo se mi vysvětlení, že se zkouší použití plechů z Rakouska, které se lépe lisují, resp. méně trhlin ve výlisku a hlavně narozdíl od těch z Košic, nejdou do výroby rezavé.
    to už pak ani fosfátování a jiné nezachrání

    takže i to je jedna z možností

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 23:38:54     Reagovat
    Autor: PM - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    Rezave plechy do vyroby? mam zkusenosti s renovaci veteranu a pokud se DUKLADNE neodstrani VSECHNA rez, tak se nejakou dobu po zalakovani (pri teplejsich dnech, kdy na lak sviti slunce) vytvori vypoukliny, vypada to, jako kdyz nalepite folii a zustanou vam pod ni bubliny vzduchu. Tohle jsem ale na favoritech moc nevidal. Mozna kdyby se do tech trhlin dostalo hodne vody, tak by to mohlo zpusobit nejake beznejsi efekty...

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 03:36:25     Reagovat
    Autor: kkk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Pořád jen tuning motoru
    Původně jsem tu chtěl navrhnout proč se místo na Fáčko nesoustředit třeba na BMW E30. Dá se pořídit už za dvacítku, má pohon správných kol (některé kusy i s tehdy ještě dostupnou příplatkovou špérou), je s ním mnohem větší legrace při rozumných provozních nákladech a každá úprava přinese více radosti na Staré Bělidlo než srovnatelná práce na papíráku. Ale na tahání materiálu je Bertone fakt rozumnější.

    Škodovky z Kvasin byly vždycky lepší. Řekl bych že je to spíš v lidech. Přežívajících nadšenců co za komára dělali "něco extra" (tehdejší sny typu žlutá/oranžová/červená 110R nebo "bordó" Rapid) je už málo, ale podle mých subjektivních dojmů z krátkých návštěv obou fabrik mi v Kvasinách přijde lepší i prostředí. Je to relativně menší továrna na vesnici v hezkém kraji, kde dělá dost lidí z okolí. To v Boleslavi taky, ale většina z nich se denně přemisťuje jen mezi panelákem a fabrikou, která je mnohem víc "mega". Nicméně těžko odhadovat, na kolik lidí za pásem má prostředí takový vliv. Možná je to celé ptákovina...

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 00:51:57     Reagovat
    Autor: t.t. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Pořád jen tuning motoru
    Minulý týden mi moje tetička prozradila, proč jí její fáčko a posléze filcka nikdy nerezly. a) žije v chráněné krajinné oblasti nedaleko Třeboně, kde je v zimě zákaz solení. to by mohla být pomocná informace při výběru lokality případné koupě, b) kamarád jí ošetřil zábavná místa karoserie jakousi gumou údajně stejným způsobem, jakým se prý chránila proti korozi letadla - snad navlečení nějakého U-profilu na hrany karoserie...detaily neznám. heh, vyčerpávající info. Ale uznávám, že informace "bé" mohl být jen klamný manévr, jak se k tetince dostat a posléze navlékat gumu zcela odlišnou od těch leteckých. Ženský holt všechno neřeknou...

    Komentář ze dne: 09.08.2007 10:11:18     Reagovat
    Autor: corky - Neregistrovaný
    Titulek:
    to je nádhera. Jako absolutní antitalent na cokoliv mechanického si moc rád počtu tyhle články. Vůbec tomu nerozumím, ale představivost tím pádem aspoň jede na plný obrátky. Gufera... to je slovo jak z knížky Dědeček automobil =). Díky, Dfensi...

    Komentář ze dne: 09.08.2007 10:35:34     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Senzor klepani
    Kde vzit takovy senzor klepani a kam (na motor Wartburga) ho pripevnit, aby klepani skutecne detekoval?

    At uz jako nahradni dil, nebo z vrakace - z jakeho auta? Poradi nekdo?

    Myslite, ze ho bude mast cvrdlikani pistnich krouzku (u Wartburgu i Trabantu bezna vec)?

    Diky.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 11:37:35     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Senzor klepani
    Cvrlikání "kroužků" - já spíš myslím, že to dělaly pístní čepy - ho rušit nebude. K tomu, aby ožil (produkoval napětí), potřebuje mechanický ráz. Ovšem k možnosti aplikace na dvoutakt jsem skeptický.

    Senzor klepání se dá vybrakovat z kdejaké ojetiny. Určitě ho měla fabie a felicie MPI. Bývá připevněný na blok motoru, kam, to je předmětem poměrně rozsáhlých testů a simulací. Jsem skeptický, zda by se to dalo "trefit od oka". Samotné vyhodnocení signálu z knock sensoru a stanovení reakcí je také poměrně složité, neleze z něj jen napětí a analogicky k němu že se mění předstih, jak si lidé myslí. Řídící jednotka jeho výstup integruje, navíc za různě dlouhé okamžiky a stanovuje různé druhy zásahů podle dalších provozních okolností. Relativní výhodou při "domácí aplikaci" by mohly být velké rozdíly ve výstupu při klepání a v klidu (některé mají na výstupu až desítky V).

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 15:35:54     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Senzor klepani
    Ja jsem to slysel o krouzcich, ale tezko rict. V motoru na hranici zateze se muze dit ledascos ...

    Neslo by to trefit tak, ze se tam daji dva, nebo tri ty senzory?

    Mozna si to predstavuju, jako hurvinek valku, ale moje idea je, ze v kazdem okamziku motor bud klepe, nebo neklepe. Pokud klepe, je treba zmenit predstih (asi zvysit, protoze to klepnuti je, ze to vybouchne bez toho, aby to zapalila svicka ... nebo snizit, protoze to klepnuti odpalila svicka, ale diky jinym tlakovym pomerum to hori detonacne?) a pokud neklepe, tak je predstih o.k., pripadne s nim jde opatrne hybat na druhou stranu.

    Uroven napeti me moc netrapi (jsou li to alespon desitky, radsi stovky milivoltu), tu si zmerim procesorem.

    Lze od toho senzoru z Felicie/Fabie sehnat datasheet?

    Diky
    Yokotashi

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 15:47:15     Reagovat
    Autor: King - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Senzor klepani
    2 Yokotashi: Pokud motor "klepe" tzn. ve spálováku dochází k detonačnímu spalování, pak standardně řídící jednotky reagujou snížením předstihu...

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 19:12:37     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Senzor klepani
    Já se po tom mrknu. Pro SEAT Cordoba má ten díl číslo 030905377C a nový stojí zhruba 22 EUR.

    Motor sice buď klepe nebo ne, ale ten mechanický ráz se na každým bloku motoru šíří jinak a senzor ho taky jinak vyhodnotí. Nejsem si jistý, ale knock sensor asi detekuje specifický ráz, tzn. to klepnutí.

    Poté, co knock sensor detekuje klepnutí, je třeba ještě zjistit, jestli je to samozápal nebo klepání. Mezi tím je rozdíl. Samozápal vzniká z lokálního přehřátí engine (třeba Jawa 350 po pořádný kalbě ještě chvíli běžela ve stylu tum-tum-tum i po vypnutí zapalování), klepnutí vzniká ze samovznícení paliva v důsledku zažehnutí směsi kompresí (moc velký kompresní poměr nebo velký předstih).

    Obvyklá reakce řízení klepání je ubrat předstih, někdy taky přiřadit recirkulaci výfukových plynů a tím snížit teplotu spalování = ochladit spalovací prostor.

    Stává se někdy, že by ten dvoutakt klepal?

     
    Komentář ze dne: 14.08.2007 22:33:28     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Senzor klepani
    To, ze se mechanicky raz siri po kazdem bloku motoru jinak je mi jasne - proste bude nutne najit pro kazdy valec alespon jedno misto, kde to pujde detekovat, pokud se najde pro vice valcu spolecne - tim lepe.

    Nemel by samozapal byt "jemnejsi" - jako od svicky - a tudiz nedetekovany tim knock senzorem? Jak je od sebe poznat, pokud ho senzor detekuje - posle to jiny prubeh napeti, nebo se to nejak "hada"? Trabant mi taky asi 2x (za 7 let) zustal jet na samozapaly. Jednou jsem ho musel jsem ho chcipnout prez spojku na ctyrku pri zabrzdenem aute - vydrzel jet bez elektriky asi 3 minuty.

    BTW: na jakem principu ten senzor funguje? Je to neco mechanickeho s kontaktem, nebo piezo, nebo mechanicko-kapacitni? (vic variant uz me nenapada)

    Recirkulaci bych u dvoutaktu neriskoval ... a navic se bojim toho, ze zapalim smes uz v karburatoru.

    Ten dvoutakt (W353 50k) je staveny na 80 oktanu (komprese 1:8) a dostava 95 oktanu, takze samozrejme nemuze klepat ani kdyby chtel (mozna, kdybych mu hodne rozsteloval predstih, ale nevim, nevim), jenomze mu chci zvysit kompresi na 1:9-1:10, abych vyuzil to 95 oktanove palivo, kdyz uz ho musim platit (jde mi spis o mensi spotrebu, vykonu mam 99% casu az az) a pak samozrejme budu potrebovat nejakou zpetnou vazbu.

    BTW: jeste mam v planu vylestit preplachy, tim asi nejde nic zkazit ... doufam.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 23:06:08     Reagovat
    Autor: miluna - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Senzor klepani
    Senzor klepání je nevhodné použít na motorech které produkují velký mechanický hluka vibrace což dvoutakty použité u W i T splňují beze zbytku. Dále jen podotknu že je to senzor pro řídící jednotku motoru ECU (počítač) oba dva tyto produkty DDR takovou vymožeností nedisponují. Snímače jsou připevněny šroubem s předepsaným utahovacím momentem, na přesně definované místo na motoru.

     
    Komentář ze dne: 14.08.2007 22:40:47     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Senzor klepani
    Pocitac neni problem - brouk 5x5x1mm, ktery ma 20MIPS stoji asi 60 kc a myslim si, ze mi zapalovani se vsemi vychytavkami zvladne a jeste mozna dostane za ukol nahradit dobijeci rele.

    Kdyby nahodou nestacil, tak tam muzu dat treba tohle: http://www.embeddedarm.com/epc/ts7250-spec-h.html (lezi mi to pod stolem), nebo tohle: http://www.gumstix.com/store/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=178
    (600MHz by mohlo stacit) a kdybych potreboval neco ridit s vyssi presnosti, nez 250ns, tak se holt budu muset konecne naucit s hradlovymi poli.

    Nemaji ty vibrace motoru nejak jiny charakter, nez to klepani? Navic motor muze klepnout jen tesne po zapaleni (ja nevim ... tak maximalne za dobu prohoreni spalovaciho prostoru, predpokladam), neslo by z toho proste odfiltrovat vsechno, co prislo ve spatny okamzik? Tohle vypada jako seriozni problem :-( ...

     
    Komentář ze dne: 14.08.2007 23:41:14     Reagovat
    Autor: miluna - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Senzor klepani
    nic proti ale není lepší koupit si rovnou AUTO a nechat smraďocha na smetišti dějin?

     
    Komentář ze dne: 16.08.2007 22:40:40     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Senzor klepani
    Na waranu se mi libi, ze:
    - je jednoduchy
    - je prakticky reseny a prostorny s velkym kufrem (to volvo 240 taky)
    - je staveny tak, aby si ho clovek mohl opravit sam
    - je pohodlny
    - ma rezeni pod volantem a volnobezku (nebavi me ani vyrazovat, ani radit se spojkou, ani hledat paku kdesi daleko od volantu)
    - ma male povinne ruceni (nejmensi)
    - proste se mi libi (vzhledove)

    Co se tyka toho, ze to auto smrdi, tak:
    - rad bych tam dal usporny ekologicky motor, ale legislativa tohoto statu mi to nedovoli
    - rad bych ho pripadne prestavel na LPG, ale ani to mi asi legislativa nedovoli (slo by to - viz nize - oilmaster)
    - rad bych ho prestavel na paralelni hybrid, ale legislativa ... (ale elektropohonu zadnich kol si nikdo nevsimne)
    - planuji optimalizovat spalovaci proces (el zapalovani rizene pocitacem, casem mozna i vstriky, jestli se ovsem da strikat do preplachu, na primy vstrik benzinu se necitim), aby to smrdelo mene
    - planuji rizene mazani (jawa oilmaster), pokud sezenu nejakou dokumentaci, jak to vyresili.
    - australani vyresili dvoutakt s primym vstrikem tak, ze byl ekologictejsi, nez dnesni vozy (trik je, ze CO a NOx ma waran nizsi, nez dnes prodavane vozy uz ted, jedine, co ma navic jsou ty nespalene uhlovodiky).

    A rozhodne je to vic auto, nez treba popelnice felicia, nesmysl HTP a podobne vynalezy.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2007 22:50:03     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Senzor klepani
    BTW: na co jine auto?

    Pohodlne me i s nakladem doveze kam potrebuji.
    140km/h na dalnici mi bohate staci (asi by dal i vic), nehovorim o to, ze na jizdu po meste podle 411 je moc vykonny i trabant (me 2 body byly v pujcenem neupravenem trabantu) a mozna by byl moc vykonny i velorex ...
    Spotreba pod 6.4l/100 na dalnici bez jakekoliv upravy je taky fajn.

    No a hlavne - vydrzel 31 let a vypada, ze jeste 20 vydrzi, coz si o dnes prodavanych autech dovoli tvrdit asi malokdo ...

    Komentář ze dne: 09.08.2007 12:36:02     Reagovat
    Autor: jawarz - Neregistrovaný
    Titulek:karbon
    Dfensi, co je prosím zač ten spray Albis F? Google to nezná, já taky ne, a jak asi dokážete z mého nicku usoudit, dekarbonizace je téma, kterému se bohužel občas musím také věnovat. A ničit si krásné chromy na veteránu klasickým vypalováním se mi opravdu moc nechce. Kolegové, pokud nevypalují, občas používají toluenové, naftové či různé jiné lázně, ale je to opravdu velmi velmi zdlouhavé (14 dní i déle dle stupně zahumusení). Díky za odpověď.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 13:14:42     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: karbon
    Bohužel nevím, co v tom je za xindl. Nabízí ho firma Albis Plastics v plechovkách ca 0,5kg. Vyrazil jsem to z jejich obchodního zástupce zadarmo, sice původně s jiným úmyslem. Pokud je zájem vážný, zkusím ho opět kontaktovat :)

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 21:18:02     Reagovat
    Autor: miluna - Neregistrovaný
    Titulek:Re: karbon
    nejde o žádné klepání čepů ani čehokoliv mechanického, jde o ,,detonační spalování,, lidově nazývané klepání motoru, dá se mu zabránit též použitím víceoktanového benzínu, což dnes není už problém.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 12:46:00     Reagovat
    Autor: King - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: karbon
    2 Miluna: Jde sice o detonační spalování (palivo ve spalováku nehoří, ale vybuchuje), ale právě tím "výbuchem" se mj. i bleskurychle vymezujou vůle v pístní skupině, takže část detonační kakofonie ná původ i v těch čepech ;-) Samozřejmě, že nejvíc se na zvuku klepání podílí prudce expandující směs, která naráží na stěny spalováku a dno pístu. Největší prča je ovšem fakt, že 90pct lidí tenhle jev označuje jako "klepání (cvrlikání) ventilů a dokonce se k tomu uchylujou i automechanici. Nevím sice jak k tomu došlo, ale nějak si neumím představit, jak se daj "rozcrvlikat" ventily, které trůní na konci kompresního zdvihu spolehlivě ve svých sedlech....

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 19:16:08     Reagovat
    Autor: D-F - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: karbon
    U Wartburga je tohle specifický zvuk, který se ozývá při částečné zátěži. Prostě v tom tak nějak rámusí.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 22:46:36     Reagovat
    Autor: miluna - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: karbon
    no jsou na světě motory, kterým ventily klepaly ale to se dělo přetočením do nějakých příliš vysokých otáček kdy to pružiny nestíhaly vracet (R8Gordini ale už je to tak 20let zpět :-)

     
    Komentář ze dne: 12.08.2007 00:24:15     Reagovat
    Autor: King - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: karbon
    2 miluna: Ale stejně by zajímalo, kde se to český "klepání ventilů" vzalo :)
    A druhý ořech (aspoň pro mě) je původ slova "AC pumpa" :)

     
    Komentář ze dne: 12.08.2007 11:38:11     Reagovat
    Autor: miluna - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: karbon
    Protože to na karburátorových motorech byl dříve častý jev, nějakej chytrolín to pronese a už to jede dál a dál a všem klepou ventele :)
    AC pumpa netuším, možná to někdo tady objasní, já bych maximálně řekl pumpa od firmy FACET (je válcovitá s nápisem) ze které se stářím odřelo, smylo, ošoupalo F a ET, no a už to zase mezi odborníky jede :))

     
    Komentář ze dne: 17.08.2007 13:14:24     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: karbon
    Není to AC zkratka za "ACCELERATION"? Jak jsem si vygooglil, jedná se o součástku, která po prudkém sešlápnutí plynového pedálu obohatí směs, tak mi to připadá pravděpodobné...

     
    Komentář ze dne: 17.08.2007 00:15:48     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: karbon
    Melo-li to souviset s mym cvrdlikanim krouzku, tak to skutecne nema s ventily nic spolecneho, neb je wartburg, ani trabant nemaji (njn, trabant ma jeden ventil pod palubkou, ale ten se ovlada rukou a zvuky nevydava). Detonacni spalovani bych u motoru s oktanovym pozadavkem 80 na 95 oktanovy benzin neocekaval ...

    Komentář ze dne: 09.08.2007 12:37:02     Reagovat
    Autor: kuba - Neregistrovaný
    Titulek:trochu rejpnu
    mám dojem, že není ta kliková hřídel, ale ten klikový hřídel... zkráceně "klikovka" je už potom zase "ta" :-)¨jinak super, jako obvykle

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 13:04:42     Reagovat
    Autor: kat - Neregistrovaný
    Titulek:Re: trochu rejpnu
    oba rody jsou správně, ale já raději ta hřídel

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 17:24:58     Reagovat
    Autor: corona - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: trochu rejpnu
    Často kvůli tomu máme s kolegy spory.
    Dle mého:

    hřídel - bez hřídele
    prdel - bez prdele

    Rod ženský, co jinýho.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 20:59:25     Reagovat
    Autor: ernie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: trochu rejpnu

    Komentář ze dne: 09.08.2007 14:34:10     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Věcná
    Jen drobnost, ale trochu to při čtení mate: "fréza" je nástroj, "frézka" je stroj.

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 14:44:40     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Věcná
    Nebuď hnidopich. Srozumitelné to je.

    Spíš by se dalo říci, že "ruční fréza" z článku označuje strojek běžně, obchodně zvaný "gravírovací bruska". Ale kdo to nikdy neviděl ví stejně prdinec 8o)

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 07:33:37     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Věcná
    IMHO není hnidopich, rozdíl mezi frézou a frézkou je jako rozdíl mezi vrtákem a vrtačkou.

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 08:05:25     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Věcná
    Je hnidopich, protože vytýká termínovou nepřesnost názvu, kterej je celej blbě (i když je to jedno, když kazdý ví, o co jde), protože to není "ruční fréza/frézka", ale "gravírovací bruska" do které se dá fréza upnout.

    Kdyby napsal něco jako "ten takovej jako kdyby majzl, ale ne na sekání, ale na votáčení" a někdo ho opravil, že správně se říká "šroubovák", pak bych držel hubu...ale takhle?

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 08:13:04     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Věcná
    Chlapci, nechte toho, já jsem tím nemyslel nic špatnýho.

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 08:21:18     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Věcná
    Však já Ti nic nevyčítal. Jen jsem dotáhl do konce detail na který jsi upozornil...a bral jsem to spíš nevážně.

    V každém případě nelze říci, že bys neměl pravdu.

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 08:25:16     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věcná
    Stejne je vsechno "hentý oný bazmek na ..." :-D

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 08:40:46     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věcná
    "bazmék" je fonetický přepis slova, které má v maďarštině stejný význam jako v češtině "čurák", na Moravě "šulin" a na Slovači "kokot". A k čemu se používá a ako taký kokot vyzerá vieme dúfam všici, nie? 8o)

    Osobně dávám přednost obecným označením slovanského původu jako "sráč", "mrďajs" nebo "kurvítko", případně "kurevstvo"...to vše v závislosti na tom, zdali vítězí stroj nad montérem, nebo jak moc se nějaké řemeslo brání fušerákovi 8o)

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 09:36:01     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věcná
    Čéče nevim z jakejch zdrojů jsi čerpal, ale "bazmek" znamená "pojeb" - bazmek kecske = pojeb kozu. Možná se to píše jinak, "baszd meg" nebo "basz meg", čojaviem.

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 10:53:41     Reagovat
    Autor: Joža - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věcná
    Taky jsem to tak od lingvisty slyšel: "Vymrdej s ní" je správný překlad :-)

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 16:47:22     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věcná
    Presne tak, proto nikdy moji madarsti "spolubojovnici" na ZVS nikdy nechapali proc to Slovaci tak radi pouzivaji v tomto slovnim spojeni, ale presto je to natolik vzite, ze to casto slycham i v zemich koruny Ceske ... btw take mi tehdy "prekladali" slavne Cimrmanovo "Éreč piklóš neméči, huňár zcépeň kámoš" - teprve od te doby jsem chapal poznamku cimrmanologu, ze Cimrman sice madarstinu neovladal, ale mel k dispozici jidelni listek jakehosi madarskeho hotelu :-D

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 03:35:20     Reagovat
    Autor: Widcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věcná
    Spravne sa to pise baszd meg a znamena to pojeb(vojed, vomrdej) ju (ho, to)
    To pojeb kozu sa spravne povie a napise "baszd meg a kecsket" - madarcina totiz pouziva cleny, podobne ako nemcina a anglictina.
    Basd meg je oblubena nadavka v Kosiciach. Ma to nieco spolocneho s povodne madarskou populaciou mesta. Nie nadarmo sa im hovori Baszd Meg City.

    Komentář ze dne: 09.08.2007 14:56:52     Reagovat
    Autor: scryper - Neregistrovaný
    Titulek:cisteni parou
    a komu se nechce rozebirat motor, muze pouzit vodu... www.autohificlub.cz/index.php?body=forum&forumGroupSelected=13&threadSelected=199796 viz. 24/03/2006 02:39 MarauderZ28

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 15:41:35     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: cisteni parou
    Hmm, Dfens se tak snažil, aby napsal hodnotnej článek a teď jde všechna snaha vniveč ;-)

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 15:54:06     Reagovat
    Autor: scryper - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: cisteni parou
    zas ne tak docela...spis je to o tom, ze kde nepomuze para, musi prijit rozborka a handarbeit :-)

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 16:21:24     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: cisteni parou
    Případně by moh Dfens článek aktualizovat a přidat názornej obrázek, kam se ta voda ve favoritu musí nacákat ;)

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 18:07:10     Reagovat
    Autor: sanohaj - Neregistrovaný
    Titulek:Re: cisteni parou
    to s tou vodou fakt funguje nebo je to april?

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 19:31:51     Reagovat
    Autor: scryper - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: cisteni parou
    dneska je 9. srpna...takze april asi ne-e ;-)

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 22:48:30     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: cisteni parou
    To fakt funguje. Když prolíná chladící médium do válce, tak je píst a někdy i výfukový kanál krásně odkarbonovaný. Jenže jen tak chrstnout vodu do sání ... no nevím. Teoreticky nic proti, motory DB-605 v Messerschmittech měly vstřikování vody za do sání těsně za kompresor v sérii, ale nějak se mi do toho nechce...

     
    Komentář ze dne: 09.08.2007 23:03:00     Reagovat
    Autor: ppetr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: cisteni parou
    ale tam to bylo pro zvýšení výkonu lepším plněním- voda se odpařila, ochladila stlačený vzduch a válce se plnily větší hmotností vzduchu (GM1 přidávalo i rajský plyn - ale ten snižoval životnost motoru i jen na minutky, podle délky použití).
    CauP

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 08:30:45     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: cisteni parou
    Ale oxid dusný s jeho vlivem na životnost nemá co dělat s tím, co se děje v motoru po přidání vody.

    Voda byla přidána jako dochlazení směsi, kdežto N2O už z chemického vzorce napovídá, že se jedná o vycpání objemu válců plynem, který obsahuje více kyslíku než vzduch. Aby byl udržen směšovací poměr kyslík/benzín, bylo nutno vehnat do sání i více benzínu.
    Protože pak směs vybuchovala s větší energií, bylo větší i tepelné zatížení motoru a trpěly obzvlášť pístní kroužky a dna pístů, které při delším prohřátí nad límit hrozily tím, že teplem ovlivněné dno bude tlakem v horní úvrati protlačeno. Proto se na "panic boost" nesmělo letět moc dlouho. Stejně tak je to u dnešních dragsterů.

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 12:50:59     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: cisteni parou
    Přesněji to byl systém MW-50, tedy roztok 50% metylalkoholu a 49,5% vody a 0,5% antikorozniho pripravku a slouzil HLAVNE jako antidetonacni prostredek pri pouziti benzinu horsi kvality ve velkych spalovacich motorech pri vysokych tlacich pripusti (napr. DB605 a BMW 801). Nemci ke konci valky nemeli dostatecnou produkci vysokooktanoveho benzinu C3 (cca 100 oktanovy*) a motory s palivem B4 (87 oktanovy*) potrebovaly antidetonacni slozku pro dosazeni stejne vysokych maximalnich tlaku prispusti (pocitanych v nemeckem systemu ATA). Kazdopadne tenhle system nemely zdaleka vsechny letouny, spise naopak, vetsina stroju nemela namontovany zadny system zvysovani vykonu motoru.

    Ochlazeni odparem byla druha, prinosna ficura systemu.

    GM-1 slouzilo ke kratkodobemu zvyseni vykonu motoru ve velkych vyskach, kde preplnovani motoru kompresorem nestacilo (na radovych motorech DB601 a DB605)

    Americane pouzivali podobny system, ti ale nemeli problem s vysokooktanovymi palivy (100/130 a pozdeji dokonce 130/150*), pouziano bylo hlavne u velkych hvezdicovych motoru. (P&W R-2800 na P-47 napr.)

    * rozdily v uvadeni oktanoveho cisla jsou dany ruznymi formami zjistovani indexu, v Nemecku to byl +- standatni test oktanoveho cisla automobiloveho bezinu (moderni RON), v USA se jedna o dva udaje (chuda smes/bohata smes) dle parametru testu MON.

    reference:
    http://en.wikipedia.org/wiki/MW50
    http://en.wikipedia.org/wiki/Avgas
    http://en.wikipedia.org/wiki/GM-1

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 12:53:42     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: cisteni parou
    Cast prispevku o Americanech se samozrejme vztahuje k MW50, nikoliv k GM-1. Mea culpa.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 12:40:15     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: cisteni parou
    Já myslím, že to s palivem v motoru nemělo co dělat. Například Me-109 s motory /AS lítaly jen na C3 (aby to pozemní personál poznal, natírali jim někdy podvozkové nohy na červeno, takže se to dá snadno poznat), ale měly dál MW-50. Většina mašin na západní frontě MW-50 měla, na východní často létaly Me-109 s vypojeným systémem, přičemž zhruba 50-litrovou nádrž za kabinou používali jako palivovou.

    Efekty byly dva:
    - ochlazení směsi za kompresorem, tím její smrštění a lepší naplnění válce
    - zvýšení kompresního poměru, protože voda se při spalování chová jako inertní

    Komentář ze dne: 09.08.2007 20:25:54     Reagovat
    Autor: Pepe - Neregistrovaný
    Titulek:karbon
    karbon se krásně rozpouští v úplně obyčejném fridexu.Kdo někdy spravoval prdlé těsnění pod hlavou tak to určitě viděl,teda pokud šlo o průnik chlazení do válce.Když jsem viděl ten krásně čistý spalovací prostor tak jsem vzal štěteček a hadřík a vymyl jsem všechno na co jsem přišel.Opravdu se to rozpouští,žádné loupance a škraloupy.

    Komentář ze dne: 10.08.2007 01:33:37     Reagovat
    Autor: NTPT - Neregistrovaný
    Titulek:
    jinak, hodně snížená hlava je velice užitečná při provozu na LPG. Plyn má běžně oktanové číslo kolem 110, takže neklepe

    Komentář ze dne: 10.08.2007 11:01:07     Reagovat
    Autor: Joža - Neregistrovaný
    Titulek:turbo
    Nechci nějak snižovat význam čištění a leštění, ale to jsou věci pro ženský. Chlap přidává výkon turbem. Chci článek o tom, jak na fáčko nacpat turbo!! Hned! :-)

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 11:05:49     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: turbo
    To se takhle koupí samolepka s nápisem "TURBO" a přilepí se na pátý dveře ;-)

    Taky můžeš natankovat nějakej Shell V-power racing ;)

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 13:12:17     Reagovat
    Autor: kkk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: turbo
    Viděl jsem prodávat i polystyrenový pantofle s nápisem Turbo, takový ty od rákosníků...

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 08:45:15     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: turbo
    To jsem nikdy nepochopil jak muze nejakej "želví póvl" zrychlit auto - zelva je prece pomala, ne?

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 12:29:45     Reagovat
    Autor: scryper - Neregistrovaný
    Titulek:Re: turbo
    blbost...chlap si koupi auto, co uz motor s turbem ma a pak pridava vykon kompresorem...a ted nechci slyset kecy o tom, ze chlap si koupi novy VW ktery uz ma kompresor i turbo od vyroby a vykon pridava rajskym plynem!!:-)))))

    PS: dulezita je ale taky aerodynamika;-) viz. www.tuzing.com/view.php?cisloclanku=2005081301

     
    Komentář ze dne: 10.08.2007 23:16:45     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: turbo
    jestli chceš na favouše naroubovat turbo, přetři ho podélně dvojitým bílým pruhem. fšiml sem si, že to je poslední dobou osvědčený pyj-tuning; autu to dodá ještě vjetčí vodpich než superširoký pneu, co lezou z blatníků, v kombinaci s mega trojplošníkovým spojlerem, jehož přítlak při rychlostech nad 45khm by mohl sériové pneu přivést k řízené explozi.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 09:22:47     Reagovat
    Autor: King - Neregistrovaný
    Titulek:Re: turbo
    2 Joža: Není to sice turbo na fakana, ale motor feldy MPi se od favořitě 136 liší jenom v detailech :)
    http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=359

    Komentář ze dne: 11.08.2007 00:59:03     Reagovat
    Autor: t.t. - Neregistrovaný
    Titulek:
    výborný článek. jinak jsem se právě na něm rozhodl cvičit se v prevenci proti mozkové mrtvici čtením nahlas (rada mamněnky redaktorky) a při zmínce o vyflusnutí karbonu do držky ňákýmu cyklistovi jsem si pohlenil monitor(zánět průdušek, sorry...) je nějaký návod na vytunění 1.2 ejčtýpí? mamněnka si jej koupila, protože to auto bylo modrý a ten enžin je fak hustej. takovou sračku dát do volného prodeje, to se opravdu jen tak nevidí.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 15:11:41     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    ..nevím jak D-fens ..ale já znám na 1.2 HTP schade wagen jedinej způsob "tjůninku" a to je paketovací lis :-)

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 15:48:13     Reagovat
    Autor: t.t. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    :-)) to má docela logiku...při pohledu z boku je fobie i fsedanu skoro vyšší než delší a srazit jí tak o dvacet čísel by dost mohlo pohnout s aerodynamikou. :-))

     
    Komentář ze dne: 17.08.2007 00:27:05     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Ja bych do toho namontoval motor z wartburga, to je taky trivalec, tak to nebude napadny ... tahne hezky vodspoda, kdyz se tomu vylestej kanaly a prevrta se na 1200 ccm a trochu se mu snizi hlava a odlehci setrvak, tak z nej nejakych 60-120 kW dostanes. U tech 120 uz budes potrebovat zvetsit nadrz, anzto patrne seznas, ze hustota benzinovych pump v teto zemi neni dostatecna :-).

     
    Komentář ze dne: 17.08.2007 12:58:23     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    LOL, fabia + wartburg tuning ;)

    To už tam rovnou může namontovat 1.4MPI nebo jakojkoliv jinej motor, třeba 2-litr, ten se do fabií taky dává. Někdy.

     
    Komentář ze dne: 11.08.2007 18:49:07     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Možnosti tuningu 1.2HTP jsou bohužel skoro žádné. Ten motor je přímo antituningové zařízení. Je knock limited, takže nelze zvyšovat kompresi a předstih, a má velké setrvačné hmoty, takže má malou akceleraci, pomalu se roztáčí a po ubrání plynu se ještě dlouho točí. Spíš teda votunit ten kchár.

     
    Komentář ze dne: 13.08.2007 08:20:17     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Mno, i motoru HTP 1,2 jsou různý verze s různym výkonem (40, 44, 47, 51 a všechno objem 1,2), takže nějaký možnosti tuningu by tady asi byly. Technický detaily ale neznám, takže jesi je to vyměnit půlku motoru nebo něco tak zásadního, tak už se to asi moc nevyplatí.

    Kdyby to bylo jenom přehrát firmware v ř.j., tak by to moh umět každej druhej automechanik, co má v dílně PC ;)

    BTW. tunit vzhled u tak designovýho paskvilu, jako je stará fabia, nevim nevim. Jedině vzít verzi kombi a komplet změnit přední nárazník, světla, blatníky a bylo by z toho možná i docela pěkný auto ;)

     
    Komentář ze dne: 13.08.2007 13:29:19     Reagovat
    Autor: t.t. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    díky za info. už sem s tuněnim začal. testovací jízda Praha - Opava - Praha mi rozhodila plotýnky tak, že jsem tři dny u přítelkyně v Opavě nemohl chodit ani ležet, pak dva dny chodit a pak jsem jel domu. jel jsem za ní trochu "zadovádět", moc jsme si to užili, masírovala mi kříž. pět dní. tak sem pak tu tvrdou rejsingovou sedačku votunil molitanovou anatomyckitvarovanou podložkou s logem GT. je z ní jen zpocená prdel. jinak - dyž to už nejde víc votunit, asi to bude jasně ve fektorytuningu...hrozná s.ačka.

     
    Komentář ze dne: 17.08.2007 06:45:56     Reagovat
    Autor: Lovap - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Nešlo by tam namontovať turbo alebo kompresor? Nejaké tuningové firmy to, myslím, montujú na všelijaké motory. Asi by to nebolo lacné, ale bola by to možnosť ...

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.