Komentáře ke článku: Radarem proti zlodějům... ha ha. (ze dne 12.06.2015, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Nejhorší na tom je, že kdo si takový článek přečte, případně udělá případnou úvahu sám, bude mu hned jasné, které bije.... ale kolik lidí to udělá? Obávám se, že ne dost.
Samozřejmě díky za skvělý článek, budu ho šířit dál.... obávám se ale, že typická reakce bude, že mámo, voni ty radary teď budou umět nejen chytat pyráti, ale dokonce i zloděje!!
|
|
|
Přesně. Šířit - to dělám také, leč, obávám se, že takto by měl svůj článek pojmout nějaký ten novinář z mainstreamu, což je ale asi tak pravděpodobné, jako že se během příštích 5 minut naučím čínsky.
|
|
|
|
:-)) Ten je fakt dobrý. Miluji čínský humor.
|
|
|
Tak tenhle humor jsem fakt nedal. Nepochopil jsem totiž, co na neúplné větě: „Nyní můžete říci, že čínští lidé…“ je tak strašně vtipného… :-)
|
|
|
To je takovy slozity prekladatelsky orisek....:-D
|
|
|
Zajimave. To je takovy efekt google translatoru do "exotickych" jazyku. Nekdy se da preklad "doladit" pomoci kontroly zpetnym prekladem, coz se mi v tomhle pripade nechtelo. Takze mily translator udela pri zpetnem prekladu z puvodni vety "uz muzes rict, ze umis cinsky" vetu "on muze rict, ze postaveni Ciny". A pri prekladu z anglictiny do cinstiny a zpet dokonce do cestiny pak dostanes to, co jsi dostal ty. A po prohnani vysledneho textu pres par dalsich jazyku nesjpis vypadne neco jako "za uplnku ti rozjebu hlavu kladivem".
Na druhou stranu ale klobouk dolu pred temi, kdo za algorytmy pro jednotlive jazyky pro google translator stoji. Kdyz uvazis, ze treba anglicke slovo "after" znamena nemecky "konecnik", "zadek" se rekne nemecky "Po" a cesky "po" je anglicky "after", neni to jednoducha zalezitost. :-)
|
|
"dalnice udrzba nehoda". Sice blikajici sipka jako krava, ale ani to nezabrani nekterym ji prehlednout. Jak v tom pomuze radar, ale netusim.
|
|
|
Radar pomuze a ne malo. Jen to nebude v teto veci, ale ve zcela jine a nekomu uplne jinemu.
|
|
|
Bude-li radar viditelný a bude-li se o něm vědět, tak to bohužel tuším.
Všichni zpomalí. Tak jako všude jinde, kde už ty radary jsou a ví se o nich.
Prostě nás dostali a my musíme vymyslet, jak z toho ven.
V místech, kudy v Praze prakticky denně jezdím, v uplynulém roce instalovali pět úsekových nebo stacionárních radarů. A VŠUDE se postupně začalo jezdit "podle značek". V Zálesí je třicítka, všichni se tam sunou tachometrových třicet. Na Modřanské 50, v ulici K Barrandovu nahoru 70, dolů 50. Že se tam dříve jezdilo "normální" rychlostí je samozřejmé, že si tam dneska každý hlídá tachometr (takže ve skutečnosti se táhneme pomaleji) je smutný fakt.
Pokaždé, když před kamerou brzdím, připadám si jako debil. Jako malý smrad, kterého za trest zavřeli do komory a neví, kudy ven.
Ne, individuální vzpoura nemá smysl, v běžném provozu to koneckonců nejde. Určitě v tom pocitu nejsem sám, protože dobře vím, jak rychle tam všichni jezdili před rokem. A také vidím, jak všichni vztekle brzdí před čárou na silnici.
Petice, demonstrace... k smíchu. Nasrání zde v diskusi... no, na pár minut se uleví.
Ale nějaký systémový nápad? V jedné z dřívějších diskusí jsem si zavěštil, že za pár let by řešením mohly být nějaké lepší drony,. kterými by komunita vybraných geeků ty škatule vytrvale ničila. Nevím, jak dobrá jsem Pýthie, ale určitě ještě pěkných pár let si budu denně cestou domů několikrát připadat jako spráskaný pes. A zřejmě čím dál častěji.
Takže ano, radar nás nakonec donutí.
Bohužel.
|
|
|
Treba ta 50 na Modranske je primo genialni. Zatimco driv tam kazdy dal nohu z plynu a kouknul doleva a hlidal jestli z podjezdu v pravo nekdo nevyjede, dneska kazdej slapne tupe na brzdu, aby byl mezi carama na 50.
Takze sice vztekle brzdi, ale prakticky by bylo treba zjistit, jak se to podepsalo na poctu nehod na one krizovatce.
Nicmene co se tyce sesrotovanych vozidel udrzby, tam radar fakt nepomuze, protoze tam rychlost nehrala zadnou roli.
|
|
|
Pokud jste měl na mysli dočasná označení pro údržbu, místa nehod ap., souhlasím, to jsem přehlédl.
Já si jen potřeboval vypsat vztek z frustrace, že trvalý radar bohužel ke snížení rychlosti pomůže...
|
|
|
Konkrétně radar na Modřanské bezpečnost z mého pohledu značně snižuje (jezdím tam denně a znám to tam i jako chodec).
Brzdí se těsně před radarem z 80 na 40, často na krev (že gumy zapiští radostí), tou čtyřicítkou to lidi projedou rentgenujíce tachometr, kdy už bude zase sedmdesátka (mimochodem měřená úsekovkou) a můžou to zase přišlápnout, ale na přechod pro chodce, kvůli kterému to asi původně bylo myšleno, se o to víc nekouká.
(dřív nebyl problém jako chodec navázat oční kontakt s řidičem na tomto přechodu a mimoverbálně se "domluvit", dnes to problém je a subjektivně z pohledu chodce se toto přecházení stalo o dost nepříjemnějším)
|
|
|
Mimochodem, ta úsekovka je (zatím) pouze "EU", tedy bez rizika pokut. Svědčí o tom mimo jiné i fakt, v pruhu odbočujícím doleva na "Československého exilu" měřící čára (ani kamera) není.
Což neznamená, že tomu tak musí být navždy.
|
|
|
Zato taková mikroúsekovka Zálesí .. (zasvěcení vědí)
|
|
|
.... to z EU už asi úplně neplatí, aktuálně mám na stole cca 12 žádostí o odpustek z Modranske. Nebo se na to prostě magistrat vysral a solí to hlava nehlava?
|
|
|
Skutečně je to ta dlouhá "úsekovka" k ulici Československého exilu , tedy k Belárii (kolem bývalých skleníků v Hodkovičkách)?
Vím, že některým "EU" úsekovkám vypršela lhůta, kdy bylo možné použít jen pro pouhý monitoring provozu ("bez pokut"). Ale pak většinou osadí kamerami a opatří čárami úplně všechny pruhy - včetně odbočovacích. Dnes tomu tak na Modřanské není, takže rychle jedoucí řidič se může "čáře" vyhnout tím, že konec úseku přejede v odbočovacím pruhu a pak se (v rozporu s vyhláškou) přes plnou čáru vrátí zpátky do přímého pruhu.
Podobná "EU-úsekovka" bez čáry v odbočovacím pruhu je například v barrandovském kopci na Terasách nebo na Strakonické od Zlíchova ke Smíchovskému nádraží.
Mimochodem, chtělo by to aktuální, úplnou a pokud možno hodnověrnou mapu (v horším případě seznam) všech stálých "ostrých" radarů. Databáze na POI.cz není vždy úplně aktuální a např. mapa na stránkách pražského magistrátu už vůbec ne.
|
|
|
V Anglii kamery lidi likvidují tak, že na ně hodí pneumatiku a pak ji zapálí:
http://www.redditmirror.cc/cache/websites/www.speedcam.co.uk_adyvb/www.speedcam.co. uk/gatso2.htm
Tady v ČR pamatuju akorát na zprávu o někom kdo do podobné budky zarazil krumpáč a jinou kde někdo střílel pistolí ale nevím o tom, že by někdo ničil úsekové měření (poloha ve výšce nad typicky poměrně rušnou silnicí podobné aktivity asi dost ztěžuje).
Osobně ale tipuju, že z těch kamer je takovej vejvar že max. po druhé nebo třetí zničené jakýmkoliv způsobem by se tam usídlily permanentní policejní hlídky co by ty kamery hlídaly ... ne, tudy asi cesta nevede.
A pokud máme drony, tak není třeba kamery hned ničit. Stačí aby se dron vznášel mezi kamerou a autem (kamera nevidí nic :)), případně oslepil kameru laserem (lasery s výkonem řádově stovky miliwattů jsou vcelku levné, z číny se dají objednat za pár šupů a dron by tak mohl kameru oslepovat z poměrně velké a bezpečné vzdálenosti, i když pak by mohl být problém s přesným zaměřováním)
Cena dronu který by ale zvládal v dostatečné rychlosti tak přesně manévrovat by ale asi převyšovala cenu průměrného vraku na českých silnicích a nejspíš i součet "určených částek" co by za dobu své životnosti ušetřil. Takže IMHO blbost.
|
|
|
Medii probehla zprava, ze moravsti "teroriste" zlikvidovali pozarem nekolik mytnych bran ... neni to sice radar ...
|
|
|
Až budou mýtné brány využívány jako radary, myslím, že uříznutí půlmetru napájecího kabelu ji vyřadí na několik týdnů a náklady na opravu budou ve statisících. Všechny brány jsou v podstatě stejné, jak to jednou někdo vymyslí a zveřejní, nebude problém systém vyřadit v podstatě celý.
A pokud to udělá pár desítek lidí v celé zemi, systém půjde klidně položit!
|
|
|
To jsou úvahy jak ze šesté třídy základky o přestávce na školním hajzlu.
Na každý takový útok systém nedočkavě čeká, protože mu bude jednak vítanou záminkou k utažení šroubu o deset toček naráz a hlavně na stát nabalení kolaboranti si znamenitě namastí (protože upgrade).
Ufiknutí kabelu se ovcím odprezentuje jako terorismus, vandalismus, obecné ohrožení matek s kočárky, načež se vhodná firma pověří pancéřováním techniky, zabezpečením v off-grid režimu, přidají se další kamery na hlídání stávajících kamer, v krajním případě se pořídí letka vrtulníků pro operativní měření a jiná pro stíhání vandalů, asi se prohlasuje i zvláštní zákon a zvláštní daň na fond dozorovací techniky. Budete si na své bonzáky víc připlácet, až se z toho poserete. Tudy cesta nevede.
|
|
|
no, jestlipak víte kudy do takové mýtné brány vede kabel? he? (primárně to není snad kvůlivá terorismu, ale kvůli sběračům kovů, ale technické řešení se příliš neliší)
|
|
|
Čistě teoreticky - Zařízení musí být odněkud napájeno, a musí někudy předávat data. Nebylo by výhodnější útočit na tato připojení ? Dává to útočníkovi větší možnost výběru místa útoku, dost často na ne tak nápadných místech, nebo ne příliš nápadným způsobem.
|
|
|
Data bych tipoval, buď po zakopeném kabelu, nebo vzduchem. Nevím, ale kopat někde do chodníku aby se přesekl kabel bude dosti pracné a asi i dosti nápadné :)
Nejslabší článek bývá ale člověk. Zařídit, aby klíčový systémový administrátor nějakým nenápadným způsobem zmrvil data (což už se asi děje, lokální mafie nejsíš bude mít whitelist kdo se má ze záznamů ztratit) bude asi mnohem jednodušší a nenápadnější než někde něco kopat či sekat.
|
|
|
Tak...
Koukam ze jezdime stejnejma cestama se stejnejma pocitama...
Jen k ty tricitce na CTYRPROUDOVCE v zalesi - smerem od nemocnice k Novodvorsky - jak uz je clovek vystihovanej, taky sem tam brzdil jak kokot, ale je to tam nasledovne: 30, krizovatka, a az za ni radar... Podle myho tam merit tricet nemuzou... V opacnym smeru je to ovsem v riti... Jen me na to musel upozornit mladej kterej si teprv dela papiry...
|
|
|
Mně taky logicky vychází, že za těsně křižovatkou (u ÖMV) už musí platit jen "obyčejná" padesátka. Jenže všichni tam jedou pro sichr "pod třicet".
|
|
|
Pletete se. Bohužel.
Radar je umístěn před koncem křižovatky. Ta konci koncem oblouku. Tedy mají asi 2 metry ''k dobru".
A třicítku rusi až KONEC křižovatky. Tedy konec oblouku. Viz zákon.
Je to perfektní past.
(Už jsem to pro známe resil.)
|
|
|
Wow!
Laik by řekl, že omezení končí baj voko někde v průsečíku s osou křížící komunikace. Nanejvýš na pomyslné hranici prodlouženého vzdálenějšího okraje protínající komunikace. A ono až na konci oblouku, který může být někdy i pěkných pár desítek metrů dlouhý.
Díky za vysvětlení.
Mimochodem, jak se o té třicítce dozví řidič odbočující z ulice Nad Lesním divadlem doprava na Novodvorskou? (Uvažujme čistě teoreticky, že při odbočování nebude muset brzdit a při odbočování pojede čistou "předpisovou" padesátkou.)
A ještě: Je-li nějaké omezení (třeba rychlosti, stání, zastavení...) umístěné zdánlivě hned za křižovatkou, ale ještě "před koncem oblouku" (to se stává docela často), logicky končí "koncem oblouku", tedy hned po pár metrech. Nemám pravdu?
(Asi mám, ale s orgány to nemám šanci uhádat, že?)
|
|
|
Já si myslel víceméně to samé, co Vy. Přišlo mi to logické. Obzvlášť beru li v potaz, že před nějakými křižovatkami je rychlost zvýšena. .. Ale potom co přišla první výzva jsem se přiučil.
Varianta s odbočováním neuspěje, protože odbocujici a projizdejici auta bezpecne rozpoznate na fotce. Prostě při odbočování vždy bude auto vyrazne bokem a bylo by to na fotce vidět. Musel byste křižovatku projíždět jak při slalomu, aby se dalo dle vznike dokumentace alespoň chabe argumentovat. Na levý pruh by toi nešlo ukecat už vůbec. Jedine mít onboard kameru.
Jinak výzvy chodí mezi 14 a 21 dny. Chtějí vždycky litr. ( a to jednou známe naměřili 53, po odečtu 49...)
|
|
|
Nedozví, tohle už se řešilo. Prokázalo se (ach ten střední rod..), že lze mít v místě měření víc jak 30kmh, třicítku nevidět a být změřen..
Dnes mi přijdou nové sportovní lepivé pryže, zkusím tam navalit aspoň 40 real, natočit na video a pak použít ve správním řízení jako důkaz :D
|
|
Za mých mladších let se fotilo fotoaparátem, informace z radaru (jednorozměrná vektorová resp. časová) byla zobrazována indikátorem resp. řídila nějaký akční člen. Vidím, že v pojetí dobroserů je slovo radar synonymem pro univerzální dohledové zařízení.
"Městská policie nebo radnice tedy neví, že vám ukradli auto a naopak, státní policie neví, že vznikl nějaký snímek z radaru." Není to tak pravda, nebo aspoň neoficiálně. Jedni i druzí kluci na sebe ani trochu nevraží a roky je možno je vídat, že se, vylezlí ze svch služebních aut, baví zcela přátelsky, často přímo při předávání buzer.. eh dozorové silniční štafety. Jestli spolu chodí do hospody v civilu, nevím, jejich ksichty se nazpaměť neučím.
V městech roste raketově fízlovací kamerový systém, data z něj jdou kontinuálně a nekontrolovaně rodící se mocenské vrstvě zatím jen šmíráků. Jestli patříte mezi zájmové osoby z opačného břehu, můžete počítat s tím, že o každém hnutí vašeho auta (i vás osobně, jdete li pěšky pod kamerou do hospody nebo z úřadu) vědí. Analogicky mají povědomí i o případném přesunu auta svého nebo spřátelené firmy, kdyby bylo toto ukradeno. V centrech měst, poblíž důležitých institucí, na křižovatkách, na výpadkovkách z města, visí bdělé oko Bratra.
To jsou data online, k tomu si připočtěte periodické-statistické informace. Jednou za dva roky průjezd gůglkamery, jednou za cca 5 let průlet fotogrammetrického letounu. Gůglvozík má oko ve výšce převyšující oko běžného chodce a nakoukne nad plotem, zmapuje vaši zahrádku, koukne do dvora, vidí odkdy máte nová okna, jinou fasádu nebo vrata. Letecké snímkování zaznamená kdy jste přistavěl garáž, zasypal bazén, vybudoval terasu nebo vykácel ten čtverec uprostřed svého 500m lesa, kam jinak nikdo nevidí.
Data sice nejsou oficiálně propojena, ale nemáte možnost, kdy se k nim a proč dostane. Nějaká ta BIS se k nim v případě přání dostane. Může to být i jiná zkratka, podle dotyčné země provozovatele služby.
Zařízení úsekového "měření" (defacto spíš dozoru) by bylo možné vyřadit několika technickými způsoby, podrobnosti psát nebudu, ale to nikam nevede. Vyřadíte prních několik nebo desítek. Provozovatel pak zadá větší ochranu, pokusí se vás chytit při činu a ve výsledku bude odolnější. Jestli si tahle zařízení nepřejete, musel byste bojovat proti svému spoluobčanovi, voliči, hodnému bezúhonnému otci a VOLIČI, který si tohle všechno přeje a platí to.
A opět si neodpustím poznámku, že žádný cajt ani empík tohle zařízení nenavrhne, nevyrobí, nevyprojektuje, neinstaluje ani kvalifikovaně neobslouží. K tomu potřebuje menší armádu kolaborantů a tu mezi námi najde. A (my?) kluci, co tohle umíme, se rádi dáme státem najmout, protože když ne my, tak někdo odvedle a kšefty se neodmítají. Tady jen pokecáme o nepříjemných dopadech fízlování.
A zatímco tlacháme, množí se a valí se sem vrstva čehosi, co nás třeba umlátí pěstma a čepicema, radary vůbec potřebovat nebude.
|
|
|
Data sice nejsou oficiálně propojena, ale nemáte možnost, kdy se k nim a proč dostane. Nějaká ta BIS se k nim v případě přání dostane. Může to být i jiná zkratka, podle dotyčné země provozovatele služby.
A hádejte, na co je vypsána jedna z největších výzev mezinárodního grantového programu Horizon 2020 vypláceného přímo z Brusele? No přece na datamining, sdružování databází, automatické vyhledávání na základě markantů atd. Naivně jsme si s kolegou mysleli, že se pokusíme zajistit si přes Horizon financování testování výpočetní techniky z hlediska odolnosti proti únosu informací skrze monitorování HW, ale po otevření výzvy se ukázalo, že o takové věci v Bruseli nestojí. Skoro to vypadá, že ty výzvy jsou vypsané na míru konkrétním universitám, které tu špinavou práci rády odvedou...
|
|
|
Pojďme si zaspekulovat ještě víc. Dřív nebo později bude dohledový systém (tvořený mnoha podsystémy sledovacími, vyhodnocovacími atd., zmíněno výše) dostatečně výkonný a nastaven tak, že každý, kdo nebude v nějakém whitelistu, spáchá nevyhnutelně nějaký přestupek a bude záležet jen na nastaveném stupni tolerance závažnosti toho systému, zda bude automaticky spuštěna reakce či nikoliv. Široké vrstvy obyvatelstva budou systémem donuceny zvolit cestu menšího odporu a přesednout do veřejné dopravy nebo (ti majetnější) samořídících se aut, protože tam přece žádné přestupky nikdo neudělá a VHD / samořízená auta se přizpůsobí aktuálně platným předpisům, nastaveným místní obecní mafií, pardon - radnicí, v lokalitě, kudy zrovna projíždí. Lokálně / centrálně určované limity a no-go zóny pro automatické vozy a VHD, vydávané za systém preferencí vozidel záchranářských a bezpečnostních složek, zajistí elektronické vytvářené ZIL lanes pro členy místní / státní mafie. Ti, co budou vyčnívat nebo budou močit proti proudu, budou postupně eliminováni buď soustavnou šikanou, nebo drsnějšími metodami, pokud šikana nepomůže.
Orwell by zbledl závistí, kdyby žil.
|
|
|
Ono asi bude přituhovat. Obce mají tyhle měření jako zdroj příjmů a jakmile jim začne vysychat (někteří lidi prostě v měřených úsecích zpomalí, někteří budou bojovat proti tomu např. argumentací o absenci materiálního znaku přestupku a dáváním případně k soudu, někteří zvolí metodu obstrukcí ....), tak možná začnou obce podnikat zoufalé kroky (místo 30 tam dají 20 a sníží toleranci, t.j. žádost o "určenou částku" bude chodit třeba už od 21). Otázkou je jestli šroub praskne a lidi vyženou zastupitelstvo vidlema, nebo se tím umrtví doprava ....
Ona je u úsekového měření ještě jedna možnost. § 125h 1c) má podmínku "porušení je možné projednat uložením pokuty v blokovém řízení."
U překročení o 40 a více v obci toto projednat blokově nelze, takže možnot se vyhnout sprdeli je projet 30ku rychlostí 70 a výše (nebo 50ku projet 90 a výše, případně 120+ pro měření na jižní spojce apod.).
Jakmile se o tomhle dozví více lidí, tak možná nastanou situace kdy před úsekovým měřením budou lidi zvažovat jestli to zvládnout prosvištět rychle (když někdo chce rezervu tak tu 30ku musí profrčet aspoň 80), nebo naopak prudce brzdit na rychlost na tabuli (30).
Nechci vidět ty nehody když se někdo rozhodne to profrčet a jiný před ním naopak prudce brzdit ...
|
|
|
Tohle zaručeně nefunguje!!! Ouřednictvo našlo postup a soud to posvětil. Slepá ulice...
|
|
|
to: Rattlesnake (et item Reeve)
Pesimistické, leč velmi výstižné.
Zvláště k poslední větě není moc co dodat. I já se obávám se, že v dohledné době budeme mít jiné starosti, než rychlostní radary.
|
|
|
Nedávno jsem četl. že D-FENS je prý zaměstnancem automobilového průmyslu a lobbování za auta je přímo i jeho pracovní náplní. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli to je jen nějaká šeredná pomluva, nebo jestli je to pravda.
|
|
|
Není. Lobbování "za auta" v pracovní náplni nemám. Ale určitě bych to jako pracovní náplň bral.
|
|
|
Díky. Myslel jsem si, že to bude jen taková malá demagogie a lež. Aneb když nejsou argumenty, napadněte oponenta...
|
|
|
D-FENS totiž ono lobbování pojal jako koníček...:-)
|
|
|
I kdyby měl lobování v pracovní náplni, tak bych na tom neviděl nic špatného. Obvykle se takové situaci říká spojení příjemného s užitečným. :-)
|
|
|
Můžete mi prosím sdělit, jak si vlastně představujete Vámi zmíněné lobbování za auta?
|
|
|
Asi jako opak Auto*matu, nic jiného mě nenapadá :)
|
|
|
Kdyby existoval spolek Chlebo*mat, financován ze státních dotací, který by si kladl za cíl úplně omezit konsumaci chleba a donutit každého, aby jedl cizrnové placky, bylo by třeba lobbovat i za chleba.
A abych nezapomněl: do těsta na chleba by se musel povinně přidávat řepkový olej. ;-)
|
|
... ony třeba ve Zlíně ty úsekové radary opravdu zaznamenávají průjezd všech vozidel. Už dlouho.
Je to už hodně let co jsem se účastnil "povinné" demonstrace na místní opičárně. Už si toho moc nepamatuju, ale utkvělo mi v paměti, jak jeden strážník hrdě demonstroval funkčnost své nové hračky: "Zkusme si najít nějaké auto podle registrační značky, zadáme tam třeba .... Jo aha, ono to po mě chce nějakej důvod... No jo, tak já tam napíšu, že se jedná o hledanou osobu... Cože? Jo, tady ještě kliknout na jakési srozumění... Aha, máme ho, v 10:40 projížděl rychlostí 42,53 km/h."
To zadání důvodu a kliknutí na OK sice znamenalo porušení několika interních předpisů, protože aspoň tehdy si s tím běžný strážník nemohl hrát, jak se mu zlíbilo, ale koho by to vzrušovalo, že...
|
|
|
z podstaty věci fotí všechny úsekové radary všechna auta. Jinak by nebylo možno zjistit, jak dlouho danému vozu trvalo projet měřený úsek. kde se tyto fotky schovávají, kdo DB spravuje a jak dlouho jsou archivovány, nikdo neví. není to tedy zlínská specialita, jen zlínský opicajt byl dost velký debil, aby předvedl, k čemu může opicajt takový systém zneužít.
|
|
Navrhuji dvě úrovně útoku:
1) Nějaká varianta červa Stuxnet
2) Pasivní agresivita = v maximální míře dodržování předpisů
Pokud zmrdi přijdou o vejvar, nasměřují svůj zájem jinam. Mírným bonusem je i nasrání státního aparátu.
http://www.lidovky.cz/mam-zbytecne-prostoje-stezuje-si-rychetsky-na-ucpanou-d1-a- chce-majak-1ij-/zpravy-domov.aspx?c=A140923_201442_ln_domov_sk
|
|
|
Paintball. Sehnat kvalitní a přesnou zbraň a kamery lze likvidovat z docela luxusní vzdálenosti. Pokud lze kupovat prázdné kuličky a naplnit je vlastní barvou, ideální. Namíchat si něco, co připomíná hovno ptáka, případně rovnou sehnat nějaké hovno z domácího chovu(pro ty se slepicemi)... Jak často je bude asi bavit čistit "posrané" kamery? .) A bez fotky ať si mají rychlostních záznamů kolik chtějí.
Samozřejmě varianta střílet kamery-radary běžnou puškou tu je také, ale ta nic nevyřeší a povede k omezení zbraní.
Navíc zničení kamery vs. zamezení záznamu je jinej level škod a vandalismu :-)
|
|
|
Plnitelné kuličky, alespoň pokud vím, existují, ale nejsem si jist, že jsou obzvláště v našich zeměpisných šířkách rozumně dostupné. Hlavně si ale myslím, že plnitelné kuličky a přesná střelba z paintballky jsou v protikladu.
Co si vlastně představujete pod "docela luxusní vzdáleností"? Jak velký cíl představuje taková kamera? Odkud byste chtěl vést střelbu?
|
|
|
Stačí být mimo osu záběru :o)
|
|
|
Přesně tak, postavit se stranou a kamery na mýtné bráně jsou ve výšce 6 m, takže dávka z kvalitní paintballovky z nějakých 15 metrů by tu čočku mohla s docela slušnou pravděpodobností vyřadit. Doba trvání 1 minuta, náklady 30 Kč ....
To by mohla být cesta.
|
|
|
Z airsoftové zbraně se dá dosáhnout "bez problémů"(otázka peněz) přesný dostřel na 100 m. A to se bavíme o věci, která střílí lehounké 6 mm kuličky. Co se dá asi zvládnout s věcí, která střílí těžší věci, hmm...
(samozřejmě u airsoftu se bavíme o bezvětří, přece jenom ty kuličky odkloní víceméně cokoliv)
100 m mimo zorné pole kamery mi přijde jako dostatečná vzdálenost.
Nicméně jsem plastometčík, paintballem se nazabývám, tzn. nemůžu zaručit, že stejná kouzla jdou i tam(navýšení výkonu tak, že lze střílet přesně na 100 m).
|
|
|
Skutečně si troufáte plastovou kuličkou zasáhnout s rozumnou mírou jistoty na 100m cíl velikosti čočky kamery?
I kdyby: vyberte si kameru (asi nebude úplně osamělá v lese), zkuste se zbraní zaujmout polohu ke střelbě a nevzbudit přitom nežádoucí pozornost.
|
|
|
Presna strelba na 100 m? Z airsoftky? Na 100m se presne neda strilet ani vetsinou vzduchovek.
"Bezny" airsoftky (elektriky) tech 100 metru nedostreli vubec, natoz presne. Dalo by se o tom uvazovat u neceho opravdu hodne silnyho, co by strilelo 0,8g uhlikovy kulicky. (Mozna to byvalo 0,88g, ted nevim - kazdopadne z normalnich elektrik se strili 0,2-0,25g kulickama).
I v takovym pripade by se ale nedalo mluvit o "presne strelbe", protoze tyhle zbrane jsou temer vzdy plynovky a jejich parametry se vyrazne meni s kazdym vystrelem a vykyvama v okolni teplote. A navic, i kdyby nejakym kouzlem ta kulicka opravdu doletela tech 100 metru, tak na konci drahy bude mit tak malo energie, ze staci aby zafoukal velmi jemny vanek a hned strilite o par metru vedle.
|
|
|
Kristova noho, kdybych se tím nezabejval pár let, tak o tom nepíšu.
Zrovna elektrická airsoftka se dá potunit za nízký peníze tak, že na 75 m trefíte hlavu(jednu takovou vlastním). Za slušný peníze na 90 m. Tam už je riziko selhání docela vysoké(když je to udělaný na prase, protože $$$). Případně za hodně slušný peníze použít vzduchárnu, která hlavní procpe až 180 m/s s 0.2(možná i víc, netestoval jsem to, nemám rád externí kapsy s náplněmi).
Jenže pak se dostáváme k plynovejm "sniper" puškám, kam se nacpe zajímavá náplň, překopou se střeva za pevnější a dostaneme se k úsťovce dost za 200 m/s(co si vzpomínám, 220 m/s s 0.43 kulivem), což už jsou docela veselá čísla, hlavně když to pak na 50 m prostřelí plechovku s plynem na plnění zásobníků(což už je nádoba, která má vydržet hrubší zacházení). S velmi přesnou zbraní se dostáváme k těm 100 m a trefování hlav s tím, že to dotyční cítí. Nicméně s takovejma zbraněma spousta lidí nechce mít nic společného, protože na bližší vzdálenosti kuličky zůstávají v kůži, což není "OK". Čím dotyčnej střílel na akcích, netuším, jen tak "pro zábavu"(mimo akce) tam cpal 0,43.
Ano, v zimě z takový plynový pušky nevystřelíte, smolík. Proto tu je ten vzduchovej systém =) Ale tam už těch 100m bude opravdu nereálných.
BTW - vliv větru jsem zmínil, že.
Tož tak, jak jsem napsal, nevím jak funguje paintball - psal jsem to jako návrh s tím, že když AS zbraň lze hnát na tu vzdálenost s dostatečným výkonem, předpokládal jsem, že půjde i značkovací zbraň =)
|
|
|
Paintballové zbraně jdou taky tzv. "přehulit" (tj. zvýšit úsťovou rychlost), na military akcích se ne vždy vyžaduje omezení maximální úsťové rychlosti na 300 fps, na ostatních typech akcí ano (ale ne vždy se to kontroluje).
Já osobně hraju právě s úsťovkou 300 fps, tudíž zkušeností s "přehulením" zbraně zas tolik nemám. S "nepřehulenou" zbraní se ovšem na 100 metrů hrát nedá (resp. zvýšit dostřel se dá pomocí Apexu či flat-line hlavně, ovšem za cenu přesnosti, vysoké přesnosti na "limitních" vzdálenostech pak pomocí tvarovaných projektilů First Strike).
Zvyšovat úsťovou rychlost pak nejde donekonečna, protože by kuličky už uvnitř zbraně dostaly takovou prdu, že by ihned praskly. Navíc se s vyšší úsťovou rychlostí více projevují nepřesnosti hlavně a kuliček (vystupující šev, přeležení a tudíž nerovnoměrné rozložení barevné náplně apod.), kdy kulička chytne v hlavni rotaci v náhodné ose - faleš - a už na třeba 10 či 20 metrech výrazně zahne. A tento problém by byl u oněch Vámi zmíněných plnitelných kuliček vyšší, ať už kvůli nepřesnostem v gramáži či rozložení náplně, či kvůli tvarové nepřesnosti, která u nich bude IMHO poněkud vyšší než u kuliček sériově vyráběných.
|
|
|
U "nepřehulené" zbraně se kuličky na 100 metrů často ani nerozprsknou (ztratí už moc rychosti). To cvrnknutí pak není skoro ani cítit.
Přesnost je nic moc, ale zásobník má 200 kuliček a zbraň má celkem slušnou kadenci, takže není problém se slušnou přesností "kropit" třeba 3-4 střely za sekundu (nebo když je zbraň s elektrickým podavačem a střílí se na automat, tak je kadence ještě o dost vyšší :)).
|
|
|
Na 100 metrů ani nedolítnou, možná se dokutálej :-)
Každopádně ten příspěvek přede mnou byl o přesné střelbě na 100 m, čili něco ve stylu "one shot - one kill", což je IMHO u nepřehulené paintballky prakticky nemožné a u zmiňované airsoftky (protože s ní nemám zkušenosti) se to odvážím označit pouze za značně nadnesené.
|
|
|
Proč střílet ze 100 metrů? Naopak bych se snažil být co nejblíž a stačí, když z dávky trefí čočku jenom jedna ...
|
|
|
U dopravní kamery v polokulovém skleněném dómu nemáte ani na dvacet metrů tušení, kam zrovna míří objektiv. www.surrey.ca/images/cos-master/pageImages/TrafficCamerainSurrey.jpg
Když bude mít tu ochrannou kupoli z kouřového skla, nepoznáte směr snímání ani z půl metru.
Pevná kamera má obyčejně překryt a objektiv je shora a z boků chráněn.
Pro nějaké partyzánské prskání barviček Velkému bratrovi do oka si vygůglujte klíčová slova SELF CLEANING... oni s tím totiž počítají.
http://www.xstreamdesigns.com/
Tohle je takové dětinské trucování, na bourání systému by se muselo jinak a to si ovce nepřejou. Pro potvrzení pravdivosti si stačí zrekapitulovat, jak probíhá vývoj, dvacet let zpátky...
|
|
|
Okay. Self-cleaning = stěrač a ostřikovač.
Co takové to svinstvo na řetězy, které občas zhrzené polovičky ve mstě nanáší na čelní skla, odkud to právě stěrače dostat nedokáží?
Vůbec se nemusí jednat o paintball, na toto by bohatě stačila zahradní hadice s kompresorem v kufru a "stříknout" tam. Omylem. Uklouzl a při pádu zvedl ruku s hadicí... To víte, "svině klouzavý"...
Systém zbourat nejde a jak správně zaznělo výše, "hard-kill" pokusy vyústí akorát tak v utahování šroubů. Na tohle by se muselo jít přes "plausible deniability", popř. "soft-kill", neškodnými a téměř nepostižitelnými metodami.
|
|
Nejen že s článkem souhlasím, ale dovolím si i malou právní odbočku ohledně využitelnosti takového snímku v tresním řízení.
§89/2 tr.ř. sice říká, že "za důkaz může sloužit vše, co může přispět k objasnění věci", ale judikatura a praxe se rozumně ustálila na výkladu, že tato na první pohled nijak neomezená formulace přípustnosti důkazu má své zákonné i ústavní limity:
nález IV. ÚS 569/11 bod 33 "Podle § 89 odst. 1 a § 160 odst. 1, 2 a 4 trestního řádu lze dokazování v trestním řízení provádět toliko po zahájení trestního stíhání sdělením obvinění. Smyslem a účelem této zásady je zejména garantovat práva obviněného na obhajobu (§ 165 trestního řádu) již v přípravném řízení, a to za situace, kdy trestní řád umožňuje v hlavním líčení akceptovat důkazy provedené v řízení přípravném."
nález III. ÚS 623/2000 odst. 39 "Dále pak bude důležité i ustanovení § 89 odst. 2 tr. ř. o přípustnosti důkazů. Kritérium završující potom představuje zásada zákonnosti trestního řízení vyjádřená v § 2 odst. 1 tr. ř. Podle § 89 odst. 2 tr. ř. může za důkaz sloužit vše, co může přispět k objasnění věci. Limitem této na první pohled neomezené formulace musí být zásady trestního práva procesního, čili zásada zákonnosti trestního řízení, jakož i zásady další, které naplňují obsah principu spravedlivého procesu (např. presumpce neviny aj.)."
...
Tedy i za předpokladu, že z kamerového záznamu radaru by bylo zcizené auto identifikováno, nebude ho lze užít jako důkazu v trestním řízení. Jednak proto, že jde o oddělený systém (ne, měšťáci ani soukromá firma nemohou zajišťovat za policii důkazy do tr. řízení o vině pachatele) a jednak proto, že v dané době nebude trestní řízení ani zahájeno.
Naopak tedy v rámci prověřování by bylo lze operativně tato data využít k dopadení pachatele, kdyby však něco vůbec zaznamenala... Většinou je rozlišení příliš nízké, než aby vedlo k ztotožnění určité osoby...
|
|
Tak se mi před chvílí zadařilo a MP mi naměřila 84 kousek za cedulí obce.
Situaci ohledně sem dlouho nesledoval (mám i jinou práci), tak se zeptám.
Nechal sem to dát do správního. Dá se to pořád „nechat“ prekludovat?
|
|
|
Problém taky je, že zatím sem měl zatím jen jedno správní řízení a to ze stacionáru a navíc v době, kdy stačilo nevypovídat. Což byl čajíček. Takže se případným správním řízením si nejsem moc jistej v kramflecích.
Kdyby tu byl někdo ze severu, kdo by byl ochotnej mi s tím trochu helpnout (klidně i za peníze nebo protislužbu), byl bych vděčnej.
|
|
|
30kmh.cz - tam je dost informací a předpokládám, že by se mohl najít i někdo, kdo by pomohl s konkrétním případem.
|
|
|
Pokud je mi známo, tak stále platí roční lhůta pro projednání přestupku (návrh na její prodloužení neprošel).
Městská policie může rychlost měřit pouze v místě, které jí schválí PČR (nepletu-li se, tak v současné době toto nemusí být označeno příslušnou dopravní značkou). Předpokládám, že u Vás nejsou MP o tolik horší než třídní nepřítel, že by se byli schopni vrhnout na "partyzánské" měření rychlosti.
---
Pokud jsem uvedl nesprávné informace, budu jen rád, pokud mne někdo vzdělanější opraví.
|
|
nebyl stavební dělník, nýbrž geodet (pomocník geodeta). lépe gůglovati - snáze machrovati - věrohodněji bagatelizovati. viděno zvenčí jsou to pitomci (platí o jakékoli profesní oblasti, čím méně o tom víme, tím snadněji vše šmahem zavrhneme). jó já kdybych se tomu pár měsíců věnoval, to bych to postavil do lati....
|
|
|
Možná jsem nepochopil podstatu sdělení, ale v článku nikde není, že jsou to pitomci a jejich nehoda je bagatelni.
|
|
|
"Jenže ať jsem hledal jak jsem hledal, nenašel jsem žádnou relevantní informaci o tom, že by auto na D1 zajelo stavebního dělníka. Respektive našel jsem jednu, ale ukázalo se, že se jednalo o nákladní vozidlo Tatra příslušné ke stavbě, které nacouvalo dělníkovi na hlavu, což zrovna není typický pirátský modus operandi"
čili málo a blbě hledal. anebo možná píár oddělení jisté firmy nejsou úplně pitomí paraziti a dělají svou práci dobře. sice bylo opakovaně tvrzeno, že není ambice dělat novinařinu, ale vypadá-li něco jako kachna....
|
|
|
Tak proč nás nepoučíte a nedáte sem ten link, co jste našel?
|
|
|
ehm, já vůbec netuším jestli takový link někde existuje. jsou i jiné zdroje informací než gůgl. ovšem argument "neexistuje páč jsem nevyfůgloval" je poněkud, no, řemeslně nedostatečný, něco jako oprava filtru pevných částic wapkou. ševci by prospělo držení se svého kopyta. chatrná úroveň mimo kopyto pak zbytečně sráží hodnověrnost o kopytu, a mnoho psů, zajícova smrt, a kdo honí příliš mnoho zajíců, ten nakonec moc nepochytá.
|
|
|
Vy jste toho geodeta znal? Já jsem ho neznala, ale slyšela jsem na něj samou chválu, prý to byl úžasný člověk a v druhé práci neuvěřitelně schopný profík.
|
|
|
ano. jsou i jiné zdroje informací. spolupracuju jako subka s firmou, která dělá na D1...a o pár nehodách vč. jednoho smrťáku vím odjinud než z novin.
společné mají jen jedno - řidič, který narazil do šipky/zachytil dělníka/srazil se s autem vyjíždějícím ze stavby/vjel do stavby z vedlejšího pruhu, nedával pozor a nevěnoval se řízení. Polovina z těch nehod byly kamiony, které rychlost v uzavírce překročit nemohou a druhá půlka byla minimálně spoluzaviněna stavbaři, kteří si díky rutině přestali dávat pozor na to kde jsou a co se kolem děje.
Radary jsou tedy v popsaných případech k hovnu, neb se v uzavírkách stávají nehody s rychlostí zcela nesouvisející.
|
|
|
kamiony nemohou překročit rychlost po rovině a do kopce bo omezovač. dolů z kopce 4,5% (na více místech D1) se po několika kilometrech (kopce na D1mají okolo čtyř) ustálí rychlost naloženého kamionu někde okolo 115 km/h. což je ve zúžení docela hukot.
|
|
|
Ano, ale kde se staly ty nehody? Delnika zachytilo auto na rovine, protoze prochazel kolem lamelovek, ktere nejspis rovnal, aby nezasahovaly do sirsiho pruhu v uzavirce a nemuseli kvuli nim ridici vybocovat a do sipky narazilo auto taky na rovine, nebo v mirnym stoupani.
Pokud vim, zadna nehoda se v prudkem klesani nestala...a digitalni tachograf rychlost zapisuje a na prekroceni 80 kmh se pri kontrole snadno prijde a neda se to vysvetlit pojizdenim, rucnim dopsanim dat apod., proto tyhle kousky delaji jen idioti a jeste k tomu na cizi kartu.
|
|
|
Má-li podstata problému spočívat v prakticky zcela nepodstatném faktu, že to nebyl dělník, nýbrž geodet, respektive pomocník geodeta, tak mi nezbývá než konstatovat, že to už snad není ani hnidopisstvi. Všechno ostatní je totiž pravda.
|
|
|
máte pravdu, ale to přece na věci vůbec nic nemění. Těch přejetých dělníků není tolik, aby to stálo za radary. A zmíněnému geodetovi by radary těžko pomohly.
|
|
Napadla mne jedna věc jak možná trochu poštvat lidi proti úsekovým měřením. Předpokládám, že systém nejspíš bude zcela automatický - kamera něco naměří, když je rychlost vyšší než limit + tolerance, systém najde podle SPZ provozovatele vozidla a pošle mu automaticky žádost o úplatek ("určenou částku"). Úředníci pak nejspíš jen čas od času náhodně vyberou pár lidí co nezaplatili a buzerujou je "manuálně".
Stačilo by jen si někde najít náhodnou oběť (SPZ libovolného zaparkovného auta kdekoliv), na kus papíru SPZ 2x nakreslit/vytisknout a pak dva lidi dojdou ke kamerám a ve správném časování s SPZkou pod kamerou proběhnout (ideálně tak, aby se naměřila rychlost např limit 30, t.j. sprdel s mastnou sazbou). Nic netušícímu nebožákovi dojde dopis, dotyčný pak bude na úřady naštvaný a výmluvy "to tam jen někdo běhal s cedulema" asi úředníka nezachrání.
Pro probíhače dle mého názoru legální (nic nezakazuje běhat po silnici s kusem papíru vypadajícím jako SPZ).
Možná jsem idealista, ale třeba pak úředníkům dojde, že lidi ty radary minimálně v takové míře nechtějí.
|
|
|
I kdyby to opravdu v nějaký pohádce fungovalo, nejspíš by se nakreslená SPZka musela přivázat na prdel gepardovi, ne?
|
|
|
Pokud si ten text přečtete ještě jednou, třeba si již povšimnete, že tam pan Rovik píše o dvou lidech, s čímž se dá podle mého názoru "dosáhnout" i rychlosti nadsvětelné.
|
|
|
Ano, takto se dá popřít i časoprostorové kontinuum. Ale pro podobné úkazy má systém jistě pojistku, jako třeba že zahodí všechno, kde není sekvence.
Ovšem jistě zajímavý oříšek by byl, kdyby existovaly dva úplně stejné trabanty (byť jeden z USA) a ty, byvše vybavené stejnou RZ, projely kolem obou stanovišť úsekového měření tak, aby výsledná rychlost byla nad technické možnosti dotyčných trabantů (ale v rámci hodnot, které je možno dosáhnout jinými vozidly (např 160kmh)
Chtěl bych být muška v té kanceláři, až by na úředníky nastoupil někdo z místních borců a zpochybnil by celé to měření. :)
|
|
|
Kamera nic neměří. Kamera v ose jízdy resp. v mírném nadhledu přiřazuje obrazovou informaci k příslušnému měřenému objektu v příslušný čas. Rychlost měří radar dopplerovským principem, přičemž těch měření asi bude víc a bude se kontrolovat kontinuita pohybu a pak se spočítá průměr.
Nemůžete dost dobře poštvat lidi proti něčemu, co sami chtěli, i když třeba nepřímo. Na tomhle webu možná získáte dojem, že dopravní fašismus nikdo nechce, ale tenhle web není ani trochu relevantní většina. Tady se možná spíš scházejí ajťáci, kterým je dopoledne perfektně jasné, jaké technické a organizační principy dopravní fašisti potřebujou; no a odpoledne jim je dodají a naúčtujpou.
|
|
|
Úsekové radary (nemýlím-li se), neměří okamžitou rychlost na čáře, ale vypočítávají průměrnou rychlost podle času, za jaký dané auto úsek projede.
Takže výchozí návrh vychází z reálné úvahy.
Sám ovšem reálný není, neboť se domnívám, že odesílání dopisů až tak úplně automatické není. "Automat" sice může připravit data pro dopis o "sprdelu", přesto si myslím, že před odesláním zásilky přiložené důkazy alespoň zběžně omrkne nějaké rychlé očko, aby se přesvědčilo, že nejde o totální nesmysl, tedy že například alespoň sedí typ auta a nejde o jízdu s kradenou značkou.
Čímž by byla - jistě zábavná - varianta s běžci odsouzena k nezdaru.
Tento web sice relevantní není, ale vybrané "názory z lidu" v médiích také ne. Uvážíme-li, že téměř polovinu ekonomicky aktivní populace tvoří řidiči, a porovnáme-li to s chováním řidičů v místech známých stacionárních radarů (prudké brzdění před úsekem a následné zrychlení po něm), jistě lze usoudit, že s tímto řešením spokojeni nejsou.
|
|
|
Možná se mýlím já (radary ani kamery dopravním buz... ech pardon, dozorovým institucím nenavrhuju, neprodávám, ani o nich nepřednáším), pokud je úsekové měření na principu indukčních smyček, je věc jasná, pokud jje podobné stacionárním radarům s displejem v obcích, tam je viditelná UHF anténa radaru ve futrálu. Pak bude nutná nějaká minimální efektivní plocha cíle. Algoritmus měření a vyhodnocení může být různý, to by nám objasnil, je li zde, dotyčný kooperující soudruh insider.
Názory z lidu, od nichž vycházejí moje informace, nejsou "vybrané" ale jsou z online diskuzí a jsou takové, že to jednomu často rozhoupá žaludek. Nejen dopravní fašismus, ale i Bureš, zbraně, registrační pokladny, daňová přiznání, cokoliv - lid si přeje být buzerován, protože "poctivému to neublíží" a piráti a podnikatelé ať dostanou za uši.
Nevěřím tomu, že úředník(ce) od složenek za radar neví, zda to lidi sere. Mají přece příbuzné, sousedy, spolužáky. Každý jakoby brblá, ale taky drží. Kolik už bylo od roku nula voleb? a jaký je vývoj, prosím vás?
|
|
|
V Praze u úsekovek na sloupech (i v tunelech) vídám regulérní wifi antény, 2.4GHz i 5GHz, takže ten link půjde eventuelně zarušit či v extrémním případě hacknout. Jednak klasické "válce" yaginy, panelovky i parabolky.
|
|
|
Chodec/běžec není feromagnetický a tudíž neaktivuje indukční smyčku.. bicykl aktivuje tak z 30% případů (klasika smyčky před křižovatkou házející zelenou na jinak trvale červených..), chce to aspoň železnej skateboard či jiný podobný hardware
|
|
Jistě že dělníka na cestě ještě nikdo nezabil, to by totiž na té cestě musel někdo pracovat. :D
A i kdyby nějaký "pirát" zabil dělníka na dálnici... Pujde to poznat? Je fuk, jestli se o lopatu opíra 5 opic nebo 4.. výsledek práce je stejný. Akorát se dosáhne kýženého snižování nákladů.
|
|
|
Nonono...to, ze nekdo nosi v praci monterky neznamena, ze je bezcenny...a ze neni oprava dalnice hotova pres vikend neznamena, ze se tam lidi flakaji.
Kdyz jsem se zajimal o to, proc se treba na zemnich pracech nebo na bourani stary vozovky nepracuje na dve smeny, bylo mi receno, ze to RSD nezaplati a tak se dela 7-17, coz je dvouhodinovy prescas kazdy den a chtel bych videt cloveka, ktery dokaze 10 hodin makat jen s pulhodinovou pauzou na obed.
Treba na prijezdu do Prahy byla uzavirka odstranena o nejakych 20 dni driv nez podle harmonogramu vychazelo...
|
|
|
těžko vysvětlovat že když jeden dělník vykope studnu za 50 dní, tak ji padesát dělníků za den fakt nevykope.
a práce na směny je možná někde v montovně kde vopičáci dělají furt to samé. na stavbě při vícesměnném provozu (několikrát jsem zažil a není o co stát) jde produktivita do háje a 2x10 hodin nepřináší proti 1x12 žádné urychlení, náklady pak dvojnásobné. ano, něco se dá jet nonstop, třeba CB kryt finišerem, ale to jsou speciality a práce na tom se podobá spíš té montovně. na směny se nedá třeba armovat, nedá se dělat kabelařina, zemařina se dá dělat jen velmi omezeně a z hlediska bezpečnosti je zemařina potmě peklo, někdy se musí potmě v uzavírce montovat a to taky není žádné terno...
a pak máme klimatická omezení, někdy třeba je potřeba teplota podkladu o x stupňů víc než rosný bod, a pak brouci pytlíci mudrujou že ti flákači vyspávají a pracují od jedenácti.
|
|
|
To si rozhodně nemyslím, že by každý v monterkách je bezcený. Možná jsem měl specifikovat oranžové vesty :D To by bylo blíž.
Když člověk jezdí denně nějaký úsek... a jednu kyvadlovku nahrazuje druhá.. při cestě do práce a z práce tam vidim někoho "pracovat" tak jeden den ze 14ti... Sorry.. ale na to není slušných slov... + jejich vyjebaný smailík "Musíme to opravit ŘSD" Každý den tam člověk zajebe 10 minut... to je za 20 prac. dnů 200 minut.. a ti zkurvenci tu práci, co by se dala při denním režimu klidně tech 7 - 17 udělat za 20-30 dní tak dělají půl roku.. takže 1200 minut zajebaných kvuli zmrdům, hajzlům a nevím kvůli komu všemu.. a to neberu v potaz finální podobu "opravy" která stojí za vyližprdel..
Takže mám uplně u prdele kolik to stojí, co nechcou platit.. všem v ŘSD přeju ať vychcipají bolestivou smrtí a jejich potomci taky.. to se nesmí šiřit dál... Když si to neumí zařidit tak, aby vytiženost lidí na place byla alespon 90% a ne 10.. Tak to taky o něčem svědčí...
Ono v te zcela zbytečné koloně už nebývá daleko k tomu volnému pádu...
(A dále nebudu řešit že opravují useky, které jsou zcela v pořádku a useky, kde člověk nechá podvozek, tak mají někde X let, že nechají silniční značení (kyvadlovku) i na již opraveném useku, protože to zařizuje jiná firma a těm se zrovna nechce asi týden od dokončení prací a další věci.....)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Radarem proti zlodějům... ha ha.
|