D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec
    Vydáno 04. 01. 2009 (25241 přečtení)

    Když jsem se na jaře rozhodoval, čím dál jezdit, byl pro mě Focus jasná volba... Ne, tak takhle to nebylo. Nejprve jsem projížděl internet, četl různé testy, recenze, diskuze a ostatní zdroje informací. 

    Moje kritéria byla jasná:

    · auto nižší střední třídy, kde není místo na zadních sedačkách dimenzováno pro děti do 3 let
    ·  5 dveří, občas vozím lidi i na zadních sedačkách, a představa, že bych jenom jednou jedinkrát musel vystupovat kvůli odklopení sedaček, ve mně budila šílenstí. Nu což, asi jsem rozmazlenej.
    · Motor o obsahu/výkonu minimálně 1.6/100 PS, občas jezdím delší štreky třeba 400km na jeden zátah, a po zkušenostech s minulým autem o výkonu 55 PS už jsem přeci jen chtěl něco silnějšího.
    · spíš benzinový agregát, jezdím z 60% ve městě, a nenajezdím toho až tolik, aby se mi to vyplatilo
    · spíše hatchback nebo kupé, velký kufr nepotřebuji, na stěhování si půjčuji jiné auto.
    · rozumný kompromis cena náhradních dílů/četnost potřeby náhradních dílů
    · rozumná výbava, tedy minimálně: posilovač řízení, ABS, elektrické stahování oken, klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a mlhovky.
    · alespoň trochu komunikativní řízení, nic ve stylu francouzů
    · příjemný podvozek, který se mne nevytřese duši, ale ani nevyklopí v první zatáčce
    · design – na ten jsem kladl menší důraz, ale přeci jen se nemusím pozvracet při každém pohledu na auto.
    · aby s ním byla alespoň trochu zábava

    Začal jsem vybírat a postupně vyřadil tyto auta: Opel Vectra/Astra (poměr výbava/cena se mi v té době nezdál příliš adekvátní), Renault Laguna/Megane (nekomunikativní řízení, řazení, cena náhradních dílů, poruchovost ??), Škoda Octavia I (šíleně předražená, za sebe bych neposadil ani liliputa), Škoda Fabia I (nepřítomnost motoru 1.6 a HTPéčkem fakt jezdit nebudu, dělal jsem v tom autoškolu, nikdy více), Honda Civic (úděsnej interiér) a Fiat Stilo (dobrá výbava, ale šíleně nudné auto). Vítězem se tedy stal Ford Focus, zejména kvůli svým jízdním vlastnostem, celkem dobré ceně pořizovací i provozní, a údajné spolehlivosti.

    Jedná se o FoFo, rok výroby 1998, motor o objemu 1.8 16V Zetec hatchback, výbava Ghia, stříbrná  barva, dotažená z Rajchu. Údaje motoru si najde každý na netu, takže jen okrajem: 115 PS při 5400 ot./min a 140Nm při 4800 ot/min. Výbava Ghia čítá: elektrická okna vpředu i vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka, ABS, ASR (vypínatelný protiprokluz), výškově stavitelný volant (bohužel jen v jedné ose), dálkový centrál, manuální klimatizace, radio s CD přehrávačem + ovládání pod volantem, mlhovky vpředu i vzadu, klimatizovaná přihrádka u spolujezdce, otevírání kufru od řidiče, loketní opěrka v zadních sedáčkách uprostřed, osvětlení kufru a další blbinky v podobě imitace dřeva na palubce, dříve se mi to líbilo, teď už se mi to celkem hnusí.

    Jízda s Focusem je skutečně výborná, klasický hydraulický posilovač řízení dodává dostatek informací od kol, podvozek s (v té době) revolučním zavěšením zadních nápravy je opravdu etalon ve své třídě. Dokáže jet s osazenstvem dostatečně komfortně bez zbytečných rázů, a přitom sebejistě. Při rychlém průjezdu zatáčky se nejprve chová malinko nedotáčivě, poté ihned neutrálně, a při opravdu kritické situaci nejprve pískají gumy a až o chvíli později zjišťujete, že jedete bokem vpřed, což můžete velice jednoduše korigovat plynem, volantem a brzdami. Prostě bravo, tohle se konstruktérům skutečně povedlo! Řazení si nezadá s koncernem VW, páka se v kulise pohybuje v delších drahách, ale přesně. U mého kousku se ani moc nedostává známý problém při řazení z 2. na 3. převodový stupeň, což byla dříve slabina převodovek Fordu. Motor je při nastartování hlučnější, ale stačí zahřát na provozní teplotu, a zklidní se, řekl bych průměr, nekoná se divadelní představení „V mrazu startující Zetor“ jako u oblíbených TDI motorů koncernu VW. Agregát táhne již od spodních otáček, dá se v klidu jezdit  do 2000 ot./min. Při vytáčení auto zrychluje solidně, při předjíždění mimo město je lepší podřadit třeba  až na 3. převodový stupeň a sešlápnout plyn, auto vystřelí vpřed a najednou spatříte na tachometru  hodnotu daleko za povoleným limitem. Maximální rychlost jsem nezkoušel, ač na německé dálnice to mám, co by kamenem dohodil. Osobně jsem jel maximálně asi 200 km/h tacho. I při této rychlosti se auto chová jistě a předvídatelně. Dlouhodobější spotřeba se pohybuje okolo 8l/100km, dostal jsem se s mírným sebezapřením i na 5,5 l při delší klidné jízdě na trase Aš – Slaný a zpět.

     Při posazení za volant se zdá, že jedete spíše nahoře, než normálně. Vyhovující posaz si  najde 99% národa, se svými 195 cm už trochu bouchám pravým kolenem do oblouku palubní desky, ale nejde o nic kritického. Sám za sebe si sednu s menšími obtížemi, ale to v žádném jiném autě v dané třídě.

    Závady:

    - přední brzdy, destičky i kotouče se odporoučely, cena cca 2800 Kč.
    - nyní začíná mírně prosakovat servo, až bude čas, hodím do servisu, zatím to není nic hrozného
    - občas pozlobila elektroinstalace – ukázala se kontrolka ASR, spadla ručička tachometru, a odezva na sešlápnutí plynu byla asi taková, jako když nabídnete obyvatelům Janova manuální práci. Co jsem se dočetl, tak se jedná o čidlo rychlosti umístěné v převodovce, chtěl jsem to šoupnout do servisu, ale jako na potvoru to přestalo.

    And that´s all, nothing more...

    Na jaře mě čekají servisní úkony, rozvody, filtry, oleje, doplnění a vyčištění klimy atd. Rovnou nechám udělat zadní brzdy, ať mám pokoj a FoFouš je i nadále spolehlivým společníkem na cesty.

    Vyzdvihl bych rád i největší zápory :

    - koroze na spodních lemech zadních dveří (bude opraveno při jarní návštěvě servisu)
    - odemykání motoru klíčkem, sic tradice, ale dost blbá, šíleně nepraktické
    - problémy s dosažením provozní teploty v nízkých teplotách, vše zkontrolováno a OK, asi ho moc šetřím
    - na dnešní dobu nic moc boční vedení sedaček, zdá se mi, že non-Ghia verze mají lepší

    a naopak klady:

    - jednoznačně podvozek
    - dobrá cena náhradních dílů, i ceny práce v autorizovaných servisech
    - většinou dobrá výbava v poměru k ceně (Škodovka by se mohla učit)
    - motor
    - nekrade se
    - i po letech líbivý design

    Suma sumárum: Focus je auto, co si na nic nehraje, není to žádné NEJsportovnější, NEJlevnější, NEJkvalitnější ani NEJúspornější auto na světě, a ani se tím nesnaží být, ale chce uspokojit běžného řidiče, kterému chce nabídnout ty lepší vlastnosti auta bez zbytečných ALE.


    18.02.2008 Smety


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,67] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 66 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.