|
Ne, že by to při celkových smách státem promrhaných stálo za řeč: Vzhledem k faktu, že většina peněz prassáty na pokutách vybraných pochází od českých daňových poplatníků, jsou kvůli prassátům občané zhruba o 120-140 milionů chudší, než jak uvádí autor.
|
|
Na hraní si s Passatama policajti nabrali nový lidi?
Kdyby nekoupili Passaty, tak by kolem dálnice chodili pěšky? Nebo vůbec? Neměli by třeba oktávky nebo tak něco? A ty jiný auta by asi taky někdo řídil a něco by žraly, že? A dá se čekat, že by je buď koupili nebo že za ně zaplatili už dřív.
Řekla bych, že cena vypočítaná v tomhle článku je přinejmenším stejně mimo, jako těch 70 mio, co Passaty údajně vydělaly. Možná ještě o kousek víc.
|
|
|
Já bych řekl, že na prassáty převedli služebně starší a na jejich původní posice nabrali NOVÉ lidi/opice - tudíž odpověď ANO.
BTW: Náborová kampaň začala odvysíláním prvního dílu Kobry11.
|
|
|
Po dálnicích jezdím max. rok a v autě, ve kterým by teoreticky bylo možný překročit 130 km/h cca tři měsíce, tak jsem řadu věcí nesledovala...
Co vlastně bylo před Passatama? Nic, policajti se o dálnice nezajímali? Jezdili tam ve Feliciích? Všechny Felicie tam nechali a přidali k nim Passaty nebo několik felcek po nákupu Passatů stáhli?
Při hodnocení efektivity Passatů bych se dívala spíš na rozdíl "výtěžnosti" na auto a období než na absolutní čísla od nákupu; a to jak na straně výnosů (uváděných 70 mio), tak v nákladech (to z článku, ať už je to kolik chce).
|
|
|
Pokud vim, pred Passatama skutecne nebylo nic. Minimalne tedy pro tu funkci, jakou Passaty primarne plni (vybirani penez pomoci mereni rychlosti za jizdy). Dale plni funkci "dohnat pachatele" a tak samozrejme cosi uz predtim meli, ale vsichni jim ujizdeli, takze to bylo na <> :-) Pokud ale vim, tak se Passaty pouzivaji predevsim na to mereni rychlosti - a pokud zrovna nikdo rychle nejede, tak na neho najizdime tak dlouho, az se trosku rozjede, aby uhnul....a mame ho.
|
|
|
Před Passátama byly nějakou dobu Mondea ST220. Dokonce myslím, že některý z nich ještě jezděj.
|
|
|
A před Mondeama byly Laguny 3.0 a starší Passaty 2.8 VR6. Taky sem tam používali nějaký BMW řady 5 a Audi A6 (bílé se zeleným pruhem a nápisem) a civilní Volva 850 T5 v běžných barvách (červená, modrá, černá) s magnetkami POLICIE.
|
|
|
Coz o to, ale tyhle auta merili za jizdy, jako to delaj Passaty?
Priznam se, ze netusim a nikdy predtim jsem o tom nejak neslysel...Takze pokud ano, bude to pro me novinka:-)
|
|
|
Ano, uměli měřit za jízdy. Osobní zkušenost s Lagunou.
|
|
|
zapomněl jsi na červené (min. 2ks) Octofky 1,8 20V Turbo
|
|
Autor by si měl přepočítat čísla.
Zkusil jsem benzin a pak vzal první dvě čísla. Všechny vychází jinak.
benzin: 3,74 Kč/km, souhlas
1auto x 200 tis km = 748 tis Kč
16 aut... cca 12 mil, ne 27 mil. Už tady je rozdíl15 mil korun.
při 180 tis km na auto tak vyjde ještě méně a rozdíl se zvětší.
Pneumatiky:
6 sad na auto... 120 tis Kč na auto
celkem...1,9 mil, ne 4mil
Amortizace:
buď je špatně amortizace nebo zůstatková cena. Součet je 16,5 mil a ne 18,5 mil.
|
|
|
Si to zapomnel vynasobit poctem let kamarade !
|
|
|
|
Nezapomněl jsem na roky. Autor píše: "Budeme uvažovat, že auta mají najeto 180tis km , tzn 72tis/rok."
Takže když jsem počítal s 180 tis.km,bylo to za celou dobu fungování passatů, ne za 1 rok
|
|
|
Skoly nemam, nevyznam se :-) a mozna, ze nekde delam chybu, ale me ty cisla v clanku taky nesedi. Souhlasim s Janem, tehle clanek se zda byt uplne vedle...
|
|
|
Navíc tu je (podel mne) chybná úvaha s tou superhrubou mzdou. Pokud ho zajímá kolik daňový poplatník zaplatí, tak by do toho neměl počítat daně, které jdou nazpět státu a o sociální a více méně i o zdravotní dani platí v podstatě to samé.
|
|
|
O tech castkach diskutovat nechci - taky se mi nepozdavaj, ale dejme tomu. Co se ale ty superhruby mzdy tyce, nechapu, jak se muze jednat o chybnou uvahu... Policajtovi snad nevznika narok na duchod, zdravotni peci, apod.? Jasne, stat si to vlastne (ne)plati sam sobe, ale ty benefity z toho vyplyvajici cerpa dany bengo...
|
|
...Passaty vydělaly peníze. Bylo by možná dobré dozvědět se kolik vydělaly radary, nebo kolik vydělaly služební pistole či obušky. Naše demokracie došla už do nové podoby - policejní složky tvoří zisk! Výborně jen tak dál. Teď už jen stačí zrušit daně.
|
|
|
Inu dnes je nova doba, host vyhazuje vrchniho!
|
|
|
Tohle není prdel.. Bojím se, že těch statistik o tom, kolik vydělaly služební pistole se ještě dožiju :-(
|
|
|
Na to se muzes spolehnout. Ale neboj, ono se to kratce po zverejneni prvnich statistik o tom, kolik kde vydelaly pendreky, cele konecne zhrouti a policie se zmeni v "uzitecne idioty, kteri prinesou sluzebni cezetu a chcipnou".
|
|
|
už aby to bylo. zrovna dneska jsem čistil flintu po včerejším lovu 8o)
|
|
Mě teda spíš zarazilo kolik miliónů posádky Passatů údajně vytáhly z našich kapse. Z toho je mi opravdu hodně smutno, je-li to pravda. A policie se tím ještě chlubí...
|
|
Hlavne by sa mali pochváliť tým, koľko ľudí zachránili, majetku za koľko korún ochránili, koľko zločincov pochytali a podobne. Ale to by zrejme bolo všetko 0.
|
|
Opravte mě, pokud se mýlím, ale odkdy se za auta PČR platí povinné ručení?
|
|
|
Výjimku mají: Bezpečnostní informační služba pro jí provozovaná vozidla, Ministerstvo obrany pro vozidla provozovaná Vojenským zpravodajstvím a Ministerstvo vnitra pro vozidla provozovaná Úřadem pro zahraniční styky a informace a pro vozidla Policie České republiky útvarů služby kriminální policie a vyšetřování a obec pro vozidla provozovaná jednotkami sborů dobrovolných hasičů obce.
Takže Prassáty výjimku nemají.
|
|
|
OK, mýlil jsem se. Díky za objasnění.
|
|
Neni to nahodou tak, ze policie neplati za benzin spotrebni dan? Tomuto tematu se v minulosti venoval DFENS, kdyz hodnotil stupidni "napad" predelat policejni khary na plyn.
|
|
|
Tehdy to myslím myslel tak, že se peníze jen přelejí z jedné kapsy do druhé. Co policie vydá za spotřební daň, to se může prožrat v jiné části rozpočtu.
|
|
|
Ona nejen, že defakto neplatí spotřební daň. Ale jestli správně uvažuji. Když policista dostane z daní 1milion a ten utratí u soukromníka. Tak policista dostane službu/věc v hodnotě 1milion. 200tisíc se vrátí státu rovnou na DPH. Obchodník z těch 800tisíc co utžil získá dejme tomu 300tisíc. z těch pak pošle státu 45tisíc jako daň ze zisku. zbylých 500tisíc jde na platy zaměstnanců a platby dodavatelům. Z toho zase stát nazobe. Zkusím to rozdělit. zaměstnancům bude náležet 300tisíc, ty vrátí státu zhruba 60% na všech možných i nemožných daních (tj 180tis). Takže stát z utraceného milionu dostane zpět 425tisíc jen na daních od prvního článku řetězce (tedy od soukromníka a jeho zaměstnanců). Pak dostane zpět další peníze od dodavatelů (a případně jejich dodavatelů). Stát tedy v podstatě utratí za službu a utracené peníze se mu po čase vrátí téměř v plné víši zpět. Jak může stát hospodařit se shodkem?
Případné korekce a zpřesnění od lidí znalejších ekonomiky lépe než já o korekci. Ale zase ne moc tvrdě, je to jen modelový příklad jak se státem utracené peníze zase vrátí k němu samému.
|
|
Jedna (ta nejdůležitější) položka v článku chybí: zvýšení bezpečnosti provozu na dálnících - k nezaplacení :-) .
|
|
|
Myslíte třeba nedávno jak pronásledovali nějakého piráta, nezvládli řízení, prorazili svodidla a skončili v protisměru? Měli štěstí, že tam zrovna nikdo nejel a nikoho nezabili.
|
|
|
Případně, kdy nutí řidiče zastavit v odstavném pruhu a tam chtějí něco řešit?
To, že když dlouho nic nevyberou tak se na někoho nalepí aby zrychlil a pak ho vezmou, to snad ani netřeba zmiňovat.
|
|
|
nedáno zde bylo video, jak takové kundy fízlovské vybrzdil maník v Audi 80, když jim na čtyřpruhu hodil na tvrdku kotvu...a ty hovada, místo aby to poslaly do pravýho, kde nic nebylo, tak si v souladu s "pomáhat a chránit" vybraly protisměrné dva pruhy, kde se čelně střetli s dvěma vozy (mercedes a opel, tuším). myslím, že to dostatečně ilustruje, jak jim to PaCH jde...
|
|
Milionove "vydelky" z Passatu nefunkcnost bodoveho systemu znaci..
|
|
> pro jednoduchost jsem uvažoval, že by si je pojistili.
> (náklady na havárie budou jistě vyšší).
Tohle mi prosim vysvetlete. Pokud by totiz toto byla pravda, tak pojistovna je dobrocinna spolecnost, ktera z jinych zdroju nez je pojistne dotuje opravy aut po havariich.
Jedine, co pojisteni prinasi, je rozlozeni rizika. S pojistenim zaplatim tu stejnou skodu jako bez neho (dokonce o neco vyssi - o zisk pojistovny a jeji provozni naklady), akorat ji platim po pevnych splatkach, a nikoliv par let nic a pak treba pul mega. Tohle se je duvod pro pojisteni pokud mate jedno auto a nemate penize na druhe. Ale cim vic aut ve flotile mate, tim vic se vykyvy v nakladech na jednotlive havarie rozlozi na vsechna auta, a tim mene je pojisteni vyhodne.
Napada me jeste jina moznost, kdy je pojisteni velkeho mnozstvi aut vyhodne pro pojistnika - a to kdyz z nejakych duvodu ma vetsi pravdepodobnost skody nez si pojistovna mysli (cili ze pojistovna ma neco spatne spocitane).
|
|
|
Ono este by sa mohlo poistenie oplatit v pripade zodpovedneho vodica a k tomu ziskaneho bonusu (zlavy z poistenia) za XYZ rokov bez skody. Samozrejme za predpokladu, ze funguje trhove prostredie, kde sanca "podliezt" konkurenciu by mala poistovne motivovat, aby vodicom, ktori maju (zo skusenosti) nizsiu nehodovost davala zlavu a tym ich k sebe lakala, zatial co tych druhych by sa snazila vyssou cenou odpudit.
Neviem, ci to takto aj realne funguje a uz vobec neviem, aku nehodovost ma policia ;) Ale zrejme vyssiu, nakolko jazdia riskantnejsie.
|
|
|
Tak jeste jednou: pojistovna neni dobrocinna spolecnost. Jednoduche pravidlo: pokud z vasich uvah vyjde, ze pojisteni je pro vas _financne_ vyhodne, temer jiste se mylite.
Nemam zadna data ohledne bonusu a malusu, ale podle me je to tak, ze pokud nekdo jezdi XYZ let bez nehody, tak pravdepodobnost pojistneho plneni je jeste o dost nizsi, nez kolik by odpovidalo bonusu. Proc myslite, ze pojistovny v reklamach tak zduraznuji, ze dobri ridici se maji pojistit zrovna u nich, protoze bonusy a blablabla? Inu je to proto, ze dobri ridici se jim vyplati jeste vic.
Kazdopadne pojistit se ma cenu jen ve dvou pripadech:
- kdyz nemate dostatek volnych penez na pokryti cele skody
- kdyz jste _rizikovejsi_ nez si mysli pojistovna (tedy ne lepsi ridic, ale horsi, a pokud mozno takovym zpusobem horsi, aby to pojistovna nezjistila).
|
|
|
Dodal bych bod 3 : Pokud chci mit jistotu, ze at se stane "cokoliv", tak mne to nezrujnuje. Napriklad zavinim retezovou havarku na dalnici, 10 aut na srot. Pokud nebudu pojisten, nejspise do konce zivota budu splacet...Pokud pojiste jsem, jsem v klidu.
Samozrejme - kolikrat v zivote takovou havarii zavinim? Zde se pocita s pravdepodobnosti a rizikem. Vnimam ja toto riziko? Kazdy ho vnima, nekdo vice, nekdo mene. Nekdo rekne, ze pravdepodobnost, ze by se to stalo je prilis nizka na to, abych se pojistil. Nekdo jiny na to same riziko rekne, ze je pro neho prilis vysoke, a tak se pojisti...
|
|
|
Ten bod 3 je totozny s mym bodem 1 - nemam hotovost na nejvyssi moznou skodu. Proto bych si platil pojisteni odpovednosti i tehdy, kdyby to nebylo _povinne_ ruceni.
Co je horsi, ze i povinne ruceni ma strop plneni (ze zakona nejakych tusim 30 MKc). Takze vami popsane se muze stat i s povinnym rucenim a nad 30M budete splacet i tak.
Mam ale pocit, ze puvodni bod clanky ktery jsem rozporoval, se netykal povinneho ruceni, ale havarijniho pojisteni.
|
|
|
zamyslel som sa znovu a veru mas pravdu ... :)
|
|
|
Máme "pidiflotu" jen 10 firemních aut, které obměňujeme cca po 5-6 letech. Nová auta jsou pojištěna vždy jen první 2 roky, pak už se to ani v takhle malém množství nevyplácí. Firmy s velkým parkem buď auta havarijně nepojišťují vůbec anebo si sjednávají zcela individuální podmínky. To samé musí platit i pro PČR, pokud by se chovala ekonomicky, o čemž se dá samozřejmě s úspěchem pochybovat ...
|
|
|
Ano, presne tak. Ja jsem si taky svoje auta pojistoval jen na prvni dva roky - potom klesla cena auta a stouply me volne finance (ktere stejne musi za treba 5-7 let dostoupat k cene dalsiho auta) natolik, ze i v pripade totalni skody bych byl schopen si koupit auto stejne nebo i vyssi ceny znovu.
|
|
|
Právě u flotil to platí. Flotily jsou auta, která nejvíce dojí pojišťovny (a ne vyjimečně je pojišťovny dotují)...pojišťovny to samozřejmě ví, ale jedou na objem. Pořád jsou lepší 3% z 200 mio než 15% z 1 mio. Samozřejmě, že si flotily dělají z pojišťoven opravnu aut. Rozdíl je v tom, že vás jako soukromníka by další rok nepojistili tak flotila je VIP klient.
|
|
Nevím proč ale výpočet mě vyšel jinak = 47,99milionu. Rozdíl, nebral jsem v potaz zůstatkovou hodnotu auta, protože oni to neprodávaj ale používají dál a budou používat dokud to bude jezdit. A bral jsem ten nájezd 200tis km (tedy vlastně jsem byl přísnější)
Takže
Pořizovací cena 18,5M
Pneu 2,13M (200tis/30tis_na_sadu*20tis*16aut)
Servis 1,68M(200/30 = 6,67 prohlídek passaty mají mít najeto více jak 200 tak jsem počítal 7 prohlídek na auto, takže 7*15tis_za_prohlídku*16_vozů; není zde počítání s opravami způsobené uživatli vozidel ale to je částečně v kalkulaci pojištění)
Benzin 5,28M (počítal jsem cenu za l 15kč (tedy bez spotřební daně a spotřebu těch uvedených 11l, počítám však, že spotřeba bude v reálu vyšší a cena nižší)
Pojištění 1,2M nezjišťoval jsem nechal jsem to co spočetl autor
Platy 19,2M (20tis_čistého*2_na_auto*30_měsíců*16vozů) plat jsem počítal čistý, protože to co policie odvede na daních před tím dostala od státu).
Takže počítám vyšší nájezd, nepočítám, že policie auta někdy prodá a stejně to vyšlo lépe pro policii?
Dále nepočítám, že z toho co policie utratí za benzin, pneu, servis se státu vrátí 20% na DPH. A z toho zbytku se státu vrátí ještě daň za zisku příslušných společností. Takže náklady budou ještě baj očko o nějakých 30% nižší ve vztahu pro stát. Takže vývar na tom je opravdu slušný. To, že se ten vývar rozkrade ve výběrových řízeních na dodavatle pneu, servisu, uniforem, vod do ostřikovačů.... to už je jiná pohádka
-----------------------------------------------------------------
U výpočtů jsem uvedl jak jsem k nim došel, počítal jsem to celekm rychle bajočko, je možné, že jsem se mohl seknout, tak proto. ;o)
|
|
a ta auta vydelala policii penize tahanim dreva z lesa, nebo tahanim penez z kapes ridicu, kteri se nechali vyprovokovat policejni praseckou jizdou? pokud to druhe, tak to neni vydelek, ale spise forma dane. zadna hodnota z toho nevzesla. naopak se da ocekavat ze vsichni ti pokutovani byly zdrzeni od neceho uzitecneho a bylo jim odebrano cast obeziva ktere mohli utratit ucelneji. takze pokud nebudeme rozporovat cisla ktera autor uvedl, tak me vyhazi ze danove poplatniky ta sranda vysla na 150mil.
|
|
Dotaz na místní jazykozpytce.
Já osobně bych větě "činnost vydělala x peněz" rozuměl jako zisk před zdaněním, nikoliv jako příjem bez odečtení nákladů.
Mýlím se ?
|
|
|
Jo, taky bych to tak nějak tipla, ale "fakta" uvedená v článku se dají snadno rozsekat i bez tohoto detailu.
|
|
|
ano i ne, obecně je to blbě řečeno, nic takového by státní organizace vlastně neměla ani znát. Něco jako "vydělala" by nemělo u státu existovat, stát nemá co vydělávat, protože k vydělávání peněz nebyl primárně zřízen, něco jako zisk je téměř zapovězeno. Vlastně by měli blábolit něco ve smyslu podařilo se nám zachránit tolik a tolik životů a tolik a tolik metráků zdraví a tolik a tolik tun vnitřní bezpečnosti jsme ochránili. Měli by umět vypočítat vložené peníze a nepeněžní zisk z těchto částek, pokud vystoupí nějaký zástupce státu a má plná ústa toho kolik vydělal, měl by jít za roh a dát si pár facek, protože vydělat v tomto oboru není možné, jinak by to dělali soukromníci, ale protože vydělat není možné, musí to zajistit stát . . . :-))
|
|
|
Ale samozdřejmě. Pokuď někdo z policejního managementu použije u radarů a kamer a kryštofů argument, že je to OK, protože si to na sebe vydělalo, tak patří za koule do průvanu, nikoliv do uniformy.
Policejní placka není korzárský glejt královny Viktorie a passat není Černá perla.
Já měl jenom z různých článků (ne tohoto) pocit, že prostě těch 70mio je výše pokut, což už jenom dokresluje gramotnost oněch pánů s super-plackou :-) Bezpečnostní složky by prostě neměly být hodnoceny dle množství pokut/vybraných peněz, ale co-mně-napadá nějakým indexem spokojenosti. Tj. naše sídliště - OK, hovna mizí a ostatní věci nikoliv, Šluknovsko - pánové velitelé budou mít minimální mzdu.
Měření za věznicí v Bohunicích, kde 60km/h ohrožuje max. tak uprchlé vězně místo měření o 100 metrů vedle před nemocnicí = minimální mzda. Asi tak. Ale to je na dlouhou cestu.
|
|
Poliši šetří, před zdejší fízlýrnou stojí deset naleštěných oktávek a pár nových transportérů. Hned u silnice. A benga chodí pěšky i v dešti. A bez pláštěnek nebo deštníků. Není to divné ? :-) V tomhle počasí vypadají jak zmoklý slepice a mají takový utrápený výrazy, když chodí okolo svých aut v téhle slotě...Ještě že mám teplou bundu a moje auto topí jako čert :-)
|
|
|
Ne, není to divný. Osobně bych jim dal montérky, lopatu a poslal je do výkopu, aby i v takovým mrazu poznali, jaká je hodnota peněz, který dokážou jenom promrdat za hračky.
jako malé dítě se těším, až z nějakýho toho passatu vyndaj jednou jen dvě zdechliny. nebude mě to mrzet ani trochu. naopak. takže moknoucí ploskolebci jsou mi u prdele.
|
|
Mě nejvíc zaráží to, že článek, ve kterém jsou faktické chyby, může dostat na D-FENSU hodnocení 1,57. Cožpak už stačí jenom napsat "Policajti jsou hajzlové a stát nás okrádá, Frantovi ukradl 100 miliónů!" a čtenáři vesele známkují za jedna?
|
|
miliarda k miliardě a je z toho bilion. jojo.........
|
|
16kusů X 200.000 km (ok, jeden kousek moc nejezdil, nějak se první rok zatoulal na jižní moravě) = 3.200.000 km 70.000.000 tržba = 22 kč/km dost bída na provozní náklady. Nebo snad jezdí běžný taxikář benzínovým třílitrem strřední třídy a má co jíst? kolik vynese olepená octavia co číhá po nocích na červenou a na jedno rito potřebuje 2 km? 100x více?
|
|
Článek jsem ani pečlivě nečetl, ptorože je celý naprosto mimo.
Zohledňovat jen takto jednoduše náklady a výnosy je nesmysl.
Kde je zohledněno např. snížení nehodovosti? I kdyby zabránily Passaty byť jen 5 vážným dopravnním nehodám, třeba tím, že za rok chytnou 5 hovad na silnici, které přijdou o řidičák, tak už nebudeme ve ztrátě 10M, ale třeba na nule.
Na VŠE stačí možná +-*/, ane na vše už +-*/ nestačí...
|
|
|
No, kdyby zabranily temto nehodam, porad jsme v minusu, protoze samy bouraji a to rozhodne vic, nez ostatni auta.
|
|
|
A co teprve, kdyby to zachranilo byt i jen jeden lidsky zivot....to by pak bylo terno :-))))
|
|
|