Uvažoval jsem nad tím, jakými konkrétními opatřeními by mohla EU
ekonomicky sankcionovat Rusko a napadla mě jedna skutečně hrozivá věc.
Pořád mi nebylo jasné, jak může ekonomicky pajdavá EU, která vyrábí
hospodářský růst tím, že tiskne prachy, ekonomicky ztrestat Rusko tak,
aby to bylo vůbec poznat. Zato mě napadalo mnoho cest, jak to Rusko může
Evropské unii víc než dobře oplatit. Myslel jsem přitom na komunistku Angelu Merkelovou,
která konvertovala severotureckou energetiku z jádra na ruský plyn a další podobné
věci.
Bral jsem si k srdci neústupné a rozhodné stanovisko vlády k obsazení
Krymu, které rezolutně
formuloval Lubomír ZaOrálek a které znělo nějak jako „to musí skončit“.
Divím se, proč Putin po tak krutopřísné větě okamžitě jednotky neruských
nevojáků neodvolal. Napadaly mě sankce jako dodatečné zdanění ruské zmrzliny
s dvěma oplatkami zvané Slivočnoje, zdražení veřejných záchodků v Karlových
Varech nebo protestní řízené pití ruského šampaňského tak, aby kolísání
poptávky uvedlo jeho výrobce do logistických potíží. Najednou však ta myšlenka
přišla.
Auto*Mat do Moskvy!
Celkově mám dojem, že moderní progresívní společenské proudy na východě
trpí. Kromě toho, že buzny
přivolaly meteorit vytýká Rusko drze EU
její homofilii. Organizovaná cyklistika v Rusku určitě také není na
dobré úrovni a to by se právě mohlo změnit.
Vytvořením pobočky cyklofašistického spolku Auto*Mat v Moskvě by se
mohly nastartovat procesy, které by ruská ekonomika konečně pořádně pocítila.
Uzbrojit Rusko trvalo třicet let a nedopadlo to právě jednoznačně, protože
si pořídili zbraně, které mohli dál prodávat a které jim alespoň občas
k něčemu byly, nehledě na to, že získané technologie mohli uplatnit v civilním
sektoru. Co donutit Rusáky investovat velké peníze do něčeho, co k ničemu
nikdy nebude, nikde to neuplatní, generuje to pouze prodělek a nelze to
nikomu za žádnou cenu prodat?
Zkoušel už někdo Rusko ucyklostezkovat?
Jako icebreaker na začátek bych doporučoval vygenerovat cyklomučedníky,
kterých si všimnou zahraniční média. Vzhledem k velikosti trhu a jinému
vnímání hodnoty lidského života je třeba jich pořídit více. Pokud v Moskvě
takoví nejsou, tak je třeba je vyrobit. První čtyři by se mohli třeba jmenovat
Pub, Puc, Puch a Puk. Paládium na sloupy dodá továryš Kintera. Na megakoncertu
na památku cyklomučedníků by vystoupila skupina Vzdorovité píčy (známé
jinak jako Pussy Riot) a Blbé píčy (známé jako Chinaski).
Následně bude potřeba pořádně pustit žilou veřejným rozpočtům. Výstavba
cyklostezek v Rusku určitě bude jistě náročná. Pokud by dosáhla nákladových
parametrů obvyklých v České republice, nemůže to relativně nevýkonná ruská
ekonomika dlouhodobě ustát. Samozřejmě by se přejal i ekonomický model
obvyklý v ČR, kdy stavební firmy podílející se na výstavbě cyklistické
infrastruktury chovají nehynoucí 10-20% vděčnost k příslušným úředníkům
a zeleným politickým stranám, což zajišťuje jejich budoucí vstřícnost při
zadávání dalších cyklozakázek. Vzniká tak určitý uzavřený cyklus, dejme
tomu letadlo, jehož hnacím motorem je umělé generování poptávky po cyklistické infrastruktuře. Rusko prostě
přestane utrácet peníze získané prodejem zdrojů za zbytečné věci, jako
třeba zbraně, armádu, invaze, vědu a výzkum, různé debilní rakety a podobně
a začne investovat do toho, co je skutečně důležité.
Hlavně je potřeba překonat skeptické hlasy, že cyklistika je pro ruské
klimatické podmínky nevhodná a prakticky ukázat lidem, že na kole lze jezdit
v jakémkoli počasí. Když sovětští inženýři rozdojili
kozla, jistě pro ně nebude problém třeba taková krytá vyhřívaná Bajkalsko-amurská
cyklomagistrála s eliminací protivětru záměrně vytvářeným větrem, aby se
ukázalo, že větru dešti lze skutečně poručit. To určitě bude stát hodně
peněz a 10% z hodně peněz je furt hodně peněz. Jaké preference má ruská
strana Zelených? K tomuto zdroji financování se přidruží ještě dotace do
nezbytných služeb jako opravy kol, bike friendly penziony, obchody se značkovým
cyklooblečením, depilační salóny, chirurgické ambulace pro neúspěšné laureáty
Bouchalova poháru a pohřební služby pro ty úspěšné, které také odvedou
část svého zisku ve prospěch nových struktur, aby jejich podnikatelské
záměry nadále vzkvétaly. Vztahy s veřejností se tomu říká.
Avto*Mat následně provede likvidaci centra Moskvy. Celé centrum Moskvy
by se mělo dopravně zklidnit, aby Lenin našel konečně v té továrně na myší
olej klid. Pokusy o zklidnění centra Moskvy z přelomu let 1941/1942 vypadaly
sice slibně, ale i přes ostřelování dělostřelectvem a nálety bombardérů
ve městě dál fungovaly některé služby a po centru se pohybovali lidé. Oldschool
metody zklidňování městských center použité v Coventry, Drážďanech nebo
Hirošimě byly jednak neekologické vzhledem k produkci hluku a pevných částic frakcí PM 100000 až PM1000000,
ale především přinášely vždy jen dočasný a nepřesvědčivý výsledek. Na několik
měsíců či let bylo sice centrum zklidněno, ale pak se začal zase objevovat život
a přicházet lidé. To je špatné, protože lidé městu škodí a stejně ho jen
ničí. Moderními metodami lze dosáhnout skutečně trvalého a plošného zklidnění.
Likvidace centra Moskvy je současnými prostředky bez problému realizovatelná,
protože postup je již vyzkoušený v menších lokalitách (Strakonice, Sokolov,
Ostrava, část Václavského náměstí) a naši specialisté na politickou urbanistiku
již brilantně zvládají likvidaci služeb, obchodu a společenského života
v centrech měst.
Nákupní potřeby ruského obyvatelstva se podle tuzemského scénáře flexibilně
přemístí do nákupních center, která jsou podobně jako u nás v rukou nadnárodních
korporací a zisky úspěšně vyvedou mimo Rusko. Tím dojde k útoku nejen na
výdajovou, ale i příjmovou stránku rozpočtu.
Po této úvodní fázi dojde k určité proměně vládnoucí struktury. Vznikne
nová vrstva oligarchů pakujících se na cyklostezkách. U nás se tomu říká
cyklokoordinátor nebo tak nějak. Tato nová ambiciózní vládnoucí vrstva
se bude muset utkat se současnými oligarchy, kteří bohatnou na klasických
šméčkách jako nemovitosti, hazard nebo nerostné zdroje. Dojde k nějaké
formě mocenského střetu, ale předpokládám, že obvyklá kombinace slizkosti,
podlosti, devótnosti k mocným a přezíravé arogance k ostatním spolu s homosexuálními
vztahy s lokálními politiky umožní čelným představitelům nové vládní cyklogarnitury
tuto srážku přežít. On si oligarcha rozmyslí nějaké protiakce, až ho přejede
černé neosvětlené kolo Ukrajina řízené hitmanem v růžových gatích. Na konci
tohoto snažení bude vládnoucí a úřednická vrstva nakloněná progresívním
společenským trendům v duchu pravdy, lásky, kytiček a hlavně cyklistiky.
Tou dobou bude Putinova administrativa zřejmě už dávno v rozkladu, nehledě
na to, že do Kremlu bude také možné dojet pouze na kole. Ruská zelená vláda
nebude Putina poslouchat a Medvěděvovi rozhodně nepomůže, že se jmenuje
tak přírodně. Cesta k rozšíření EU o další cyklostát bude otevřena a Napoleon
s Hitlerem se konečně dočkají završení jejich úsilí.
11.03.2014 D-FENS