Komentáře ke článku: Test: Fabia po 25 tisících (ze dne 20.03.2005, autor článku: Catana)
Přidat nový komentář
|
Vaše hodnocení Fabie 1.4 55 kW se shoduje s mým, až na jednu maličkost - ABS se mi u fabie zdálo trochu přecitlivělé - zasahovalo moc brzy a nepříjemně mi prodloužilo brzdnou dráhu. Je to jen subjektivní pocit, ale u jiných aut s ABS, jsem takový dojem neměl ...
|
|
-mam 197 a ve fabii jsem se za volantem dobre necitil (jeden priklad za vsechny: prostor pro pravou nohu-tebe nic netlaci?)
-koupit "supermini" za 400 tis a bez klimatizace - to podle me musis mit opravdu "specificke" pozadavky (misto vzadu te nezajima, chces kufr pres 400litru ( pak bys klidne mohl koupit auto s 250litrovym kufrem a mit trvale sklopene sedacky, nehlede na lepsi parkovani ve meste :) ), klimatizace ti z nejakeho duvodu vadi (ale horko ti vadi taky - viz investice do stres. okna), chces mit servis za rohem ( asi vis proc...:) ),....)
(nedavno jsem auto vybiral a fabie vypadla z vyberu jako jedna z prvnich, proto pisu, co pisu - ty by ses taky urcite podivoval nad mou volbou, kdyby to bylo auto, co jsi vyradil z vyberu hned na pocatku.. :)
|
|
|
líp bych to sám nenapsal.Za ty prachy se dá koupit třeba Hyundai Elantra s prakticky plnou výbavou,srovnatelně velkým kufrem a motorem 1.6 benzín.Prostor pro pasažéry je přitom viditelně větší.Škodovkáři jsou pro mne podivní lidé neschopní základního ekonomického uvažování.
|
|
|
lidi neschopný ekonomickýho uvažování si koupí hyundai. mrkni někdy na zůstatkový hodnoty za 3 roky
|
|
|
Sorry, ale kdo z cechu, kteri si kupuji auta do 400k meni auto po trech letech? Neznam jich moc. A byvala sluzebni auta jsou kapitola sama pro sebe a nebral bych to skoro ani zadarmo. Takze argument zustatkove hodnoty po 3 letech neni az tak uplne relevantni.
|
|
|
to je fakt... pokud ti hyundai dele nez tri roky vydrzi ;)
|
|
|
Mám ho už dva roky,parkuju na ulici a najeto mám cca 20 tis. km bez sebemenších problémů-plná záruka je mimochodem tříletá.Ona nízká cena při prodeji i málo jetého vozu je zaviněna právě široce rozšířenými názory odborníků Tvého typu.Jak už tady někdo ale trefně poznamenal,pokud ho nechci prodat po třech letech,je to argument poněkud off topic.Pokud si někdo za srovnatelné peníze chce koupit auto s kratší zárukou,slabším motorem a chudší výbavou,které ale jako ojetinu prodá s menší ztrátou,já mu v tom bránit nebudu.
|
|
|
chces snad rict, ze korejci nedelaji kazde dva roky obrovsky skok kupredu, ze teprve lonske modely zacinaji konkurovat i necim jinym nez cenou a ze ty trosky, ktere jezdi po nasich silnich z rad minulych generaci korejcu... ze to snad neni realita?
jo, o novem korejci bych letos mozna zacal uvazovat, pristi rok to bude zase zajimavejsi... ale do ojeteho bych asi jeste nesel.
|
|
|
O tom pokroku to právě je,trh s ojetinami ovšem zareaguje pomaleji,takže nepochybuju,že až budu toho svého korejce někdy za 4-5 let prodávat,ztráta bude značná.Jak už jsem napsal,je to o prioritách.
|
|
|
Nechci se navazet do podnetne debaty, ale hodim jeden priklad: Kolega mel Hyundai Lantru, kupoval ji nekdy kolem (nechci kecat a nevim to presne) 1998 za 160 000, loni ji chtel prodat a nabizeli mu 140 000. Ano, vzhledem k inflaci je to ztrata znacna. A pokud se ptate jestli nekecam, tak nekecam. Chce to zjistit si fakta. Hezky den.
|
|
|
No nic ve zlým, ale proč si kupuješ auto když najezdíš za dva roky 20 000 km. Na to stačí dobré boty :-) a občas socka nebo taxi.
|
|
|
Vydrzi, mal som 12 rocnu lantru, nic jej nechybalo, motor v skvelom stave. Chce to len sa o auto starat a nedufat ze nalepenim tmavej folie na okna sa zlepsi klzavost vzduchu po skle :)
|
|
|
praveze vydrzi.
aj tie strasne Daewoo Tico vydrzia (samozrejme neobhajujem nizku bezpecnost a nestabilitu pri vetre).
Ze maju nizsiu zostatkovu hodnotu, sorry ale to je argument ktory vacsine ludi nehovori nic. Normalne je si tovar kupit (ked ho potrebujem) a pouzivat, kym funguje. Zvlast pri takom drahom spotrebnom tovare, ako je auto.
Sedliacky rozum - aj keby zostatkova hodnota Fabie klesla za 3 roky zo 400 000 len o 100 000, ty si musis kupit nove auto po 3 rokoch, inak "vyhras v loterii" servisne naklady 25-50 000 rocne (vsak preto to radsej predavas, ze jo).
Potom si kupis nove auto za 500 000 (lebo samozrejme nova Fapka bude este viac predrazena ako stara) a za dalsie 3 roky zase dalsiu za 600 000.
= za 10 rokov: 2 000 000 korun!
+ za poistky a registracie: cca 10x 5000 + 3x 2000
- vdaka odpredaju dostanes naspat: 700 000 Sk
A to este nehovorim o navyseni o 20-30% vdaka leasingu.
A o vyssej spotrebe, hlavne ked mas HTP:-)
A o 10% sanci, ze ti ho ukradnu, 30% sanci, ze ti ho vykradnu.
Kedze Hyundai alebo ine spolahlive znacky si mozes nechat aj 10-15 rokov, zaplatis kolko? 400 000 + servisne naklady, takych 10 000 rocne (u Toyoty typicky iba 2-3000 rocne). A pritom dostanes vyrazne vacsie auto.
To mame za 10 rokov
400 000 korun
+ 10x 6000 (drahsia poistka) + 1x registracia 2000
+ 10x 10 000 servisne naklady
- odpredaj bude uz len symbolicky, napr. 30 000 korun
tak ako to vychadza?
Samozrejme, majitel, ktory si necha auto do konca zivotnosti, musi potom zaplatit takmer plnu cenu za nove auto, kdezto majitel, ktory predaval auto kazde 3 roky, bude mat velku cast ceny noveho auta z predaja stareho (pokial mu ho neukradnu;-). Ale aj tak vychadza dlhodobe vlastnictvo lacnejsie cca o par stotisic korun.
A to este nehovorim o alternative kupy poctiveho ojazdeneho vozidla. Zaplatis 50-100 000 Sk a servisne naklady mas este nizsie, lebo su tam lacne nahradne diely.
Takze aj ked budu poruchy castejsie, a aj keby sa pritrafila draha oprava, napr. generalka motora za 100 000, tak to vychadza mnohonasobne lacnejsie!
(ale ked kupis Mercedes ci Toyotu, tak ani toto nehrozi, myslim teda stary poctivy mercedes do r.v. 1995 a nie dnesne sracky).
Samozrejme, len nesmies kupovat koncernove TDI a ine moderne nepodarky, lebo zakonite komplikovanejsia konstrukcia musi znamenat vyssiu poruchovost, a navyse nutnost draheho znackoveho servisu.
A navyse sa stale kradnu, rovnako ako nove.
NEMOZEM SI ODPUSTIT:
-Nie, nizsia bezpecnost ta nemusi trapit, lebo starsie auto kupis vacsie = mas vacsie deformacne zony.
A tiez vacsie pohodlie a vacsi batozinovy priestor...
- Nie, ani vyssia spotreba starsieho auta (pripadne aj sucasneho Hyundai) vyslednu vyhodnost nezmeni.
|
|
|
skodovka je umelo podavana ako vyborne auto za dobru cenu a kedze vacsina ludi su bez nazoru a pridaju sa k vacsine je na cele v predaji. ale nakoniec nie je to moj problem zn. SKODA - ZA VELA PENAZI MALO MUZIKY
|
|
|
Tak tak, kdyz jsem s nasima vybiral nove auto, tak z naseho vyberoveho rizeni, vysel vitezne Hyundai Getz. 1.5CRDi,takmer plna vybava,uspech mely vyvysene sedacky, cena 330000,-Kc ...zatim ho maji asi necely rok, najeto neco kolem 20000km a pohoda.Konkretne Fabka v takovehle vybave vysla podstatne draz(snad ke 450000,-, ale uz nevim), nehlede na to, ze se jim nelibil neprakticky interier. Stejne tak kdyz se podivam na korejske mobily - LG, Samsung - slapou sqele a za rozumne penize. Korejci se uci rychle, udelali obrovsky kvalitativni skok, uvidime jestli si tempo udrzi.CZus
|
|
|
mrkni do ceniku - Fabia Combi 1.4 16V 55 kW Elegance (tj. vcetne aut. klimy). a to je cenikova cena...
|
|
|
Až na to, že ta klimatizace NENÍ automatická, má pouze termostat na teplotu. Automatická obvykle reguguluje i směr, kam fouká, reguluje otáčky větráku, atd. U Škodovky se jmenuje Climatronic.
|
|
|
pojmy - dojmy... mechanická - automatická - digitální... tak si to nazvi jak chceš, ale klima to je.
|
|
|
No on mezi manuálním řízením s jedním termostatem a elektronickým řízením klimatizace je ve výsledném efektu opravdu podstatný rozdíl!
|
|
|
to by taky mel byt :) nicmene automatika tam je v obou pripadech (v prvnim dost jednoducha), ve druhem je navic i elektronika... ale i to prvni je klima a do fabky primerena.
|
|
|
A neni to jedno, když jí u Fabie stejně musíš při přejdíždění vypínat ?
|
|
|
|
Jiste u vyspelejsich aut se tomu rika sport drive nebo podobne....
|
|
|
ono ji musis pri predjizdeni vypinat i v Mercedesu... kdyz si nekoupis odpovidajici motor.
|
|
|
Mercedes si ji při náhlém požadavku na prudké zvýšení výkonu dokáže vypnout sám a podobně to dělá i dost jiných aut.
Když dám plyn na podlahu já u Tatry, tak si na chvíli vypne dokonce i chlazení - údajně se tak krátkodobě získá až 20k navíc.
|
|
|
mozna to nedela odjakziva... protoze znamy ma postarsi M-B kombi a kdyz jede v lete nalozeny a ma pustenou klimu, tak si porad stezuje, ze to houby jede/predjizdi a ze pristi M-B uz bude se silnejsim motorem.
|
|
|
jenom doplnim vlastni zkusenost - za klimatizaci nepovazuju zarizeni ktere nedokaze uchladit vnitrni prostor vozu v teplotach nad 30stupnu. Moje zkusenost s "klimatizaci" ve Fabii je zmrzle ruce po lokty, zbytek zpocenej. Motorizace stejna jako v clanku.
|
|
|
to chce precist si navod...
|
|
|
S místem pro pravou nohu nemám. Jediné, co možná trochu vadí je někdy při vystupování páka výškové regulace sedadla. Ale za ten rok jsem do ní kopnul asi dvakrát, což mi nejpřijde jako problém. Prostor pro pravou nohu mi daleko víc chybí u Golfa V, se kterým jsem teď nedávno jel.
- klima stojí 35 tisíc - přijde mi to celkem dost... je sice fajn, ale mě osobně docela dost vadí ten umělý vzduch, který z ní fouká... i v autě s klimou si otvírám okno. Pro mě má jedinou výhodu - v zimě rychle odmlží okna. Nicméně mi poměr výkon/cena přijde dost nevýhodný... aspoň tedy pro mě
- trvale sklopené sedačky - zkus s tím v Praze zastavit; zajímalo by mě, kolik minut ti v tomhle "kufru" něco vydrží. Navíc jak jsem psal. Výjimečně někam jedem ve čtyřech - ten kufr by pak chyběl
- opravdu by me zajimalo, co jsi vybral. U evropskych aut jsem nic srovnatelneho nenasel (Peugeot 206 SW?? ten se mi vubec nezdal), korejci maji zase mezery ve zpracovani a bezpecnosti (Fabia ma 4 hvezdy NCAP)
|
|
|
Astra G. Nechce se mi ted psat duvody... kdybys o to stal, napis mi pls na email...
Btw. Jazz jsi nezvolil proč? (jediny co odrazovalo mě, byl ten "nedospělý" vzhled)
(obavy z dražšího servisu (ve srovnání s evropskými) jsou myslím zbytečné)
|
|
|
206SW mám a jsem s ním naprosto spokojen. je pravda, že tohle konkrétní je auto za půl mega, ale... (((:
no nic, na normální ježdění mám saaba (:
|
|
Vetsina pojistoven nastavuje sazby na havarijni pojisteni sazbu ne podle modelu ale podle znacky ...a kdyz maji podle modelu tak jsou vetsinou vsechny sazby u jedne znacky stejne.
No a jestli chcete mit zaplacenou plnou cenu tak se musite pojistit na novou cenu vozidla ne na casovou.
|
|
Mám feldu, a mám pocit, že fabka je uvnitř ještě menší. Alespoň jsem měřil šíři sedaček. Nevím tudíž jak s tou délkou řidiče, ale asi krátké sedáky. Taky se mi nezdá těch 400kilo za malé auto s ,,velkým kufrem" (felda tuším 460 l), bez klima a zřejmě dalších vychytávek- el. okna, zrcátka, nevím airbagy atd. Každopádně by snad za ty 400kilo byl ten Fokus, i když to není moje skupina. A těch závad u služebáku je snad příliš. U mé Feldy 115 000 km a jen vodní pumpa. Nerozumím tomu nadšení. Možná zkusit i jiné auto, taky jsem byl z Feldy nadšen až do Volva.
|
|
|
Vnitřní šířka - Felicie má výplně dveří užší a více tvarované do prostoru dveří (ven z auta). Fabie má samotné dveře hodně hluboké + výplň vydutou dovnitř a to jsou ty centimetry co pak chybí . Řekl bych tak 10, možná víc.
|
|
|
To se nedivím, žes byl po Feldě nadšen z min. 5x dražšího (PC) Volva. Kdybys teď sednul do S-klass nebo do Maybachu, taky by sis lebedil:)
|
|
|
Oproti Feldě je Fabia hotel. Jednu z posledních Feld mají rodiče (už má ta vybraná sedadla,...) a místa je tam méně. Sedadla jsou možna užší, ale mnohem pohodlnější. Aspoň tedy pro mě.
Přišlo mi nesmyslné psát tam věci typu, že to má posilovač řízení. O tom ten článek nebyl. Nicméně okna i zrcátka v elektrice mám, 4 airbagy, dálkové ovládání centrálu, sklopný klíček, 8 repro, volant+páka+ručka je kombinace kůže/chrom... určitě se ještě něco najde, nemám v hlavě ceník ;o)
Felda Combi má kufr 447 litrů (malinko větší), nicméně ty auta jsou nesrovnatelná. Taky jsem s ní svého času najezdil dost. K té vaší vychvalované feldě:
- víko zadního kufru rezne - řešení při faceliftu v podobě nějakého konzervantu, který vytéká, jakmile je venku trochu tepleji ; pro neznalé - to je ten hnus, kterým mají felicie opatlané zadní nárazníky, je lepkavý a jde umít snad jen benzínem
- pokud s ní v horkých měsících týden nejezdíte, odpaří se z cesty nádrž-motor benzín a auto pak má po vyjetí z parkoviště tendenci "chcípnout". U moderních aut to řeší pumpa dotankující benzín po otevření řidičových dveří
- standardní 1.3 / 50 kW je šílený motor. Poměrně dost hlučný a oproti Fabii i líný
- má poměrně malý rejd - Fabia je na tom lépe
- alarm má tendenci v zimě vybíjet baterku (mám na mysli ten standardní)
- oproti Fabii výrazně nižší bezpečnost, nepomůže ani airbag
___________
K těm autům. Ono to chce srovnávat srovnatelné. Focus za 400kkc je sice fajn, ale můžete být rád, že tam je volant a motorizace 1.4 je pro takhle těžké auto ukrutná... Srovnatelně vybavený Focus s rozumnou motorizací stojí 600 kkč!!
|
|
|
"K těm autům. Ono to chce srovnávat srovnatelné. Focus za 400kkc je sice fajn, ale můžete být rád, že tam je volant a motorizace 1.4 je pro takhle těžké auto ukrutná... Srovnatelně vybavený Focus s rozumnou motorizací stojí 600 kkč!!"
K tomu Focusu - mel jsem verzi kombik na tri tydny, nez mi po nehode opravili sluzebni, paradni svezeni 1,6 16V Zetec, podvozek proste skvely, ale co me neskutecne stvalo bylo malo mista pro nohy. Moc blizko pedaly i pri nastavene sedacce a volantu. Pri denni zatezi 600km me vecer dost bolela kolena, merim 184 cm. Jinak opravdu nadherne svezeni, v jednom jede jako z praku, hlavne nepreplnovany motor s variabilnim casovanim ventilu, kterej tahne bez ustani od 3 do 6,7 tis. otacek. Na predjizdeni se nechytaji ani tDI oktavky, jelikoz musi radit a nemaji takovy vykon v tak sirokem rozmezi otacek. Kufr parada, s podlahou. Ve ctyrech a plny kufr (naradi, prevazne zelezo) stale jeste dobre ovladatelny, i kdyz je pak tezkej zadek na rizeni znat a zacne plavat. Ale opravdu jedina vytka - misto pro nohy. Mam soukrome felicii (pro manzelku) a tam si nohy natahnu, rozdil je snad 10cm.
|
|
|
Sem překvapen, kolega má 198 cm a koupil si fokuse, že je to jediné auto kam složí nohy. V mojí Feldě se naopak krčí. Jinak jsem chtěl říci, že jsem srovnával Feldu s první Fabií před lety a zamýšlenou výměnu jsem odpískal. Hluk subjektivně téměř stejný, výkon motoru bez rozdílu a uvnitř méně místa. A jste si jisti, že za pár let nebudete říkat ,,Fabie- tam reznou blatníky a víko motoru" a Škoda bude tvrdit že to opravdu není konstrukční chyba. Já tvrdím, že i ta Felda nic moc, a právě proto bych nešel do Fabie.Být škodovce za blba jednou za život mi stačí. Ale je vidět, že každý má jinej vkus a měřítka. Jen opakuji ,,nechápu proč to nadšení"
|
|
|
Tak řekni do čeho půjdeš až Felda odejde :) Fabia Combi jako náhrada Feldy Combi nemá příliš konkurentů.
|
|
|
jo na ten "silnejsi" ober alarmu jsem uz taky prisel :(
a jsem rad, ze to potvrzuji i zkusenosti jinych
|
|
koupim lepsi a vetsi auto
|
|
|
budiz ti prano... pokud z toho nebudes platit havarijni pojistku.
|
|
Autům vůbec nerozumím a jezdím půjčeným Fiátkem, ale článek napsán skvěle, až do konce jsem byl přesvědčený, že čtu D-FENSE (ber jako pochvalu :-))
|
|
|
"Po zvážení všech možných pro a proti různých automobilek mi jako vítěz interního výběrového řízení vyšla Fabia Combi 16V/55kW v akční verzi Joy."
Nejpozději u této věty by ti muselo dojít, že tohle by D-F nikdy nenapsal;-)))
|
|
|
D-FENSovi by vyšel Seat Cordoba 16V/55kW :)
|
|
taky se mí líbí nový Ford Focus (kombi), ale v podobné konfiguraci (viz sestavte si) jsem se dostal hodně před půl mega a to je přece jenom rozdíl.
|
|
Ceska auta - ja porad tvrdim, ze posledni kvalitni ceske auto byla Felicie (Ta novejsi)...a posledni hezke a kvalitni auto byla Felicie (ta puvodni)...
Mel jsem cest jezdit octavii i fabii a obe auta jsou tragicka... vybava, cena, kvalita... no a poruchovost..... Ted mame v praci samy renaulty a je to bajo... uz jenom kvuli servisu... pohodovy, mily a hlavne ochotni...
|
|
|
"nova" felda teda byla o dost hezci nez ta "puvodni"...
jinak co se tyce poruchovosti uvedenych skodovek a renaultu - koukals na TUV reporty? asi to nebude znackou...
|
|
taky mám novou, na full service leasing, než se někdo začne podivovat nad volbou, tak takhle nám zaměstnavatel usnadňuje přesun z místa na místo. Dojmy ? Jde to, v prvních 10k km vypadlý čep stírací soupravy (dvacet minut záruční servis, prý na sněhové roletě žádný div) a kamínek za krycím plechem hlavy kola (příšerný kravál, v servisu na počkání zadara i mimo záruku). Na sněhu prohrává s původní felkou 1,9D, lehčí čenich je znát, to samé citlivost na boční vítr. Dílenské rovedení za jedna, v autě je ticho, plasty lícují. Nový volant je tragédia, je hladký zespoda - řešením je nasazovací potah za tři stovky, na silnější věnec se dá zvyknout rychle. Nová řídící jednotka je příjemně chytrá, vyplatí se ale překódovat ji na automatické zamykání dveří po rozjezdu. Další dojmy - pro zloděje už nefunguje otevření dveří vypáčením vložky šroubovákem, vložka se rozlomí ve střižné drážce - prověřeno v praxi dvěma Cikány, co se do auta pokoušeli dostat ve Vrchlabí. Poučení - místo zámků záslepky a otvírat ovladačem.
|
|
|
NIKDY! Tedy zaslepky misto zamku v podani VW koncernu znamenaji, ze vyndaji zamek a misto nej tam daji takovy "spunt".
Bohuzel Ti NEODSTRANI tahla od zamku, takze cikan vynda spunt a bez problemu otevre dvere sroubovakem - provereno v praxi na sluzebni fabii v Praze. Takze nejen zaslepky, ale zejmena odstranit tahla od zamku!
|
|
|
a ako si otvorite dvere, ked sa vam uplne vybije bateria (shit happens) ?
|
|
|
Taky jsem to resil. Na jistem miste auta mam skrytou zdirku a kdyz do ni zasunu konektorovou redukci co nosim na klicich nebo v penezence tak do opacnyho konce redukce vrazim akumulator z vysilacky (stejne ten kram musim v ramci sluzebnich povinnosti tahnout vsude s sebou) nebo jiny aku na 12V a napeti se dostane primo na servo centralu ve dverich ridice... Jde to i na akumulator z mobilu ale zapojeni by bylo o neco zlozitejsi (napetovy menic a velky kondenzator pomalu nabijeny na 12V a pak vybity do serva). Kolega to ma, pro cloveka co se kamaradi s letovackou prace na odpoledne... Jedina nevyhoda je, ze to pry scucne baterku z mobilu z 80% na 20% nabiti a pak se to musi v aute po nastartovani nebo roztlaceni dobit...
|
|
Fabia JOY patří po modelu Elegance mezi nejlépe vybavené Fábky na trhu, opravdu ji chybí pouze klima a tempomat. Docela obdivuji autora článku, že po zkušenostech se služebním autem si ji našel odvahu koupit domů. Obecně je Fabie více náchylná na nešetrné zacházení než byla kupř. Felicie. Sám mám taktéž 16V Fabii podobně jak autor, při najetých 45t km jsem nemusel na opravu do servisu ani jednou. Soused má na Fabii 1,4 16V/55 kW najeto už 130t km a kromě opravy brzd a stabilizátorů do auta taky leje jenom benzín...
|
|
Po přečtení komentářů jsme nabyla dojmu, že jsme tady mezi odborníky a tak mám na Vás následující otázku.
Chystám se odstěhovat cca 30km za Prahu a budu muset denně dojíždět a občas něco odvézt. Hledám auto, které nebude moc veliké, ale zase ne úplně malé, žádný náš Yarísek ( BTW cenová politika Toyoty je taky cool, mezi 1 a 1,3 motorem je cenový rozdíl 100tis ). Líbila by se mi Honda Jazz. Co si o tom autě myslíte ?
|
|
|
ak mas nanu peniaze, neboj sa, lepsie auto v tejto triede nenajdes. kvalita, spotreba, komfortne vyrieseny interier. ad interier, tak dobre ma snad vyriesene posuvanie a skladanie sedadiel iba honda. treba skusit.
snad len cenova politika hondy je slusne divoka. slusne vybaveny zaklad za 420kSk nema klimu a elektricke okna a dalsi model je uz za 480kSk co sice vsetko vymenovane ma, ale ukrutne sa blizi cene nizsej strednej triedy ...
|
|
|
No tedy nevím, odkud si čerpal ceny ty, ale na honda.cz uvádějí 339 tis nebo 379 tis za trochu lepší výbavu.
Jinak já jsem celkem skromná, klimatizaci nepotřebuju a upřímně ani nechci, vždycky z toho akorát nastydnu. Pro mě, jako pro ženu, je důležitý posilovač a rádio. To všechné Jazzík má v základu.
Jo, jo, asi do ní půjdu.
|
|
|
ofici cennik hondy slovensko. ak si nezabudla, vymenny kurz sk cz je 1.3Sk/Kc
|
|
|
Jasně, zabudla...ehm sorry, zapomněla.
|
|
|
|
Co Fiat Panda ? Tedy nic ve zlým, ale po zkušenostech mi italský auto nesmí do baráku. Italové mají super vína, pizzu, třeba i dlaždičky, ale do aut by se pouštět neměli.
Ještě mě celkem zaujala Mazda 2, je trochu levnější a má i o trochu lepší výbavu, ale zase nemá v základu rádio. Jo, klidně se mi smějte, ale pro mě je to důležitý. Ale stejně asi půjdu do Hondy, je to srdeční záležitost. Navíc doma už jednu máme a přesto, že je 14 let stará, pořád jezdí jako drak.
|
|
|
dělám v autobranži vosum let a jedinej japonec co bych koupil s klidem by byla toyota, na druhym místě mazda.nic jinýho z japonska v žádnym případě. srdcem bych koupil francouze, rozumem japonce.
|
|
|
Co máš proti Hondě, Subaru a Nissanu ?
Ad ty francouzi - no máme jednoho doma, spíš takovýho francouzíčka, ale jezdí dobře.
|
|
|
http://www.peugeot.cz/page.php?page=konfigurator&org_version_id=399&model_id=1&model=206¬ice=cena+v%E8etn%EC+DPH&carimage=206%2F1NP0&color_code=1NP0&trim_code=PAFN&is_onyx=&is_metalic=&is_heavy_metalic=&is_leather=&is_leather_integral=&is_chromatic=&sub=&version_id=399&model_type_id=59
http://www.peugeot.cz/page.php?page=konfigurator&org_version_id=408&model_id=1&model=206¬ice=cena+v%E8etn%EC+DPH&carimage=206%2F1NP0&color_code=1NP0&trim_code=HHFX&is_onyx=&is_metalic=&is_heavy_metalic=&is_leather=&is_leather_integral=&is_chromatic=&sub=&version_id=408&model_type_id=3
http://www.peugeot.cz/page.php?page=jizda
|
|
|
Vidíš to moc černě, hlavně se podívej na cenu a výbavu, je to úplně někde jinde než ostatní.
Italové mají super vína, pizzu, třeba i dlaždičky, ale do aut by se pouštět neměli - takže by se podle tebe měli vybodnout na výrobu Ferari, Bugatti, Maseratti, Alfy a Lancie.
|
|
|
Dobře, Ferrari, Maseratti a Lamborghini beru na milost, i když mě osobně takovýhle auta nic neříkaj.
Ale Fiaty, Lancie a Alfy - sorry, fakt ne.Možná je to můj subjektivní dojem, ale k italské technologii prostě nějak nemám důvěru.
|
|
|
Hondu si dovolím doporučit. Mám Civika (sedan) z r. 1998, nalítáno přes 320 000 km po celé Evropě, zcela bez problémů.
Původně jsem také zvažoval Felicii, ve stejné výbavě vyšla stejně draho ale je (byla) to zcela jiná kategorie: žebřinák versus pohodlné auto ...
Milan
|
|
|
V Japonsku byla vozem roku.
Nemám zkušenost přímo s Jazzem, ale Honda auta dělat umí a rozhodně bych se jeho pořízení nebál.
-
PS: Je na něj docela zajímavá akce, tuším 335 tis, Kč za docela živou a úspornou 1.2
|
|
|
jj, hlavne motoricky je jazzik pozoruhodny, 2 sviecky/valec, trochu japonskeho know-how a vysledkom je mestka spotreba okolo 5.5l. selbst getestet v Banskej Bystrici.
Nemat fabiu tak asi idem do nej. alebo skor do ignisa, kedze na slovensku je akcia ignis 1.5/awd za 395kSk
|
|
|
presne tak, jejich vyhoda spociva hlavne v kvalite motoru (ktera je pro me jako uzivatele nejdulezitejsi) - honda je totiz jednim z nejvetsich svetovych vyrobcu motoru. ja sam mam accorda cc7 limousine 2.0i a nemuzu nez chvalit a chvalit...
|
|
|
2 Carralina: 1.0 Yarous je kupodivu dost svizna potvurka (55kW). Udajne to, dle jednoho meho zakaznika, "nanda" a 1.3MPi feldam, ale to jen tak na okraj :) Pro denni dojizdenido prace, proc ne a tem muj znamej ji ma dokonce f klime :)
|
|
|
Jo, to já vím, mě spíš zaujal ten nepoměr v cenách. Jednou jsem v tom i jela a když jsme jeli 170 ( podotýkám, neřídila jsem ) nebylo to v tom autě vůbec poznat, jenom si tak vrnělo. Navíc, co se designu týká - to auto je krásné.
Ale obávám se, že je pro mě trošku malé. Budu potřeboval něco většího. A právě proto se mi zdá ta Honda ideální.
|
|
|
P.S. jak bych to tak nejlíp - máme, nebo tedy budeme mít v pátek, dobrmana, plánujeme rodinu :-)))
|
|
|
To trochu mění situaci. Při kombinaci dětská sedačka + dobrman a kočárek v kufru se mi Jazz najednou zdá být pro Váš účel trochu malý. Zvažte větší auto - nebo menšího psa. Taky lze mít dvě auta v rodině, jedno na cesty do práce a druhé jako víkendový náklaďák ( relativně vyšší pořizovací náklady může vyrovnat nízká spotřeba malého auta). Počítejte a přemýšlejte.
|
|
|
Prachy nejsou :-)) navíc ten pes s námi nebude jezdit pořád, máme ho hlavně na to, aby hlídal dům.
|
|
|
Pouvažujte nad Smartem CDI. Žere 3 - 3.5 litru nafty a pro dva je tam místa víc, než dost.
|
|
Dobrmana,jaryska,rodinu???
|
|
|
Nee, právě proto Yaríska ne. Jak si na tom se schopností porozumět psanému textu ? Tedy sorry, nic ve zlým
|
|
Moc pěkná recenze. Taky se chystám pořídit novější vozítko. Velice mě láká Focus. Určitě v benzínu, nejspíš 1.8, kvůli pojistce. Ze všech stran slyším vesměs samou chválu, hlavně na podvozek.
Docela by měl zajímalo, jestli je opravdu tak super a co na to auto celkem říkáte.
|
|
Mám služební uňuchaci, 1.2 HTP. Nic moc až do chvíle, kdy mi z protisměru doleva odbočující Fiat (snad Chroma nebo Marea) nedal přednost. Na cca 60 metrech se to z 90 km moc ubrzdit nedá (napřed koukáte, jestli totenvprotisměru myslí vážně), tak jsem se pokusil uhnout doprava. Nepovedlo, protivník byl zavilý a tak jsem ho trefil na pravé přední kolo. Airbag jsem vyděl až když se vyfukoval. Rána to byla toková, že jsem fiata otočil o více než 180 stupňů. Pak jsem pokračoval do 80 cm vysoké sněhové bariéry a tam jsem se teprve po 6metrech zastavil. Fabia byla o 15 cm kratší, haubna rozbila přední okno, přední kolo vylomená a vůbec předek zcela zdemolovaný. Všechny dveře šly otevřít, prostor pro posádku nedotčen, já měl trochu spálené ruce od airbagu (on je potvora drsnej) a zbylí členové posádky pouze pohmožděná žebra od pásů (bez lékažské neschopnosti). Takže když už nic jiného, v crash testu je fakt dobrá. Z boku to asi bude už horší, hlavové airbagy asi budou citelně dost chybět. Špatné asi taky bude vzhledem k hmotnosti vozu setkání s těžším protivníkem na férovku, tj. na komoru bez šance na to, abyste ho odstrčili. Ale i tak bych si vsadil na dost velkou šanci na přežití. Tož tak.
|
|
|
A co posádka toho Fiatu, jak dopadla?
|
|
|
Vcelku dobře, baba vylezla zpoza prásklého airbagu, zapálila si a když přijela sanita, tak se nechala odvézt do nemocnice na prohlídku. Měla vcelku kliku, že to bylo zprava, zleva by dostala sloupkem do hlavy a to lidi často zabíjí. Já byl taky docela rád, že chodila po svých.
|
|
|
Neni ani tak drsnej, jako je v něm patrona a spáleniny holt bolej. Možná tě zklamu, ale slušné auto na suchém asfaltu zastaví ze 100Km/h asi na 36metrech. To je pro majitele Fobií leckdy drochu šok. No vzhledem k tomu že kolem bylo 80čísel sněhu to asi nebyl suchý asfalt, ale stejně je ten tvůj příběh spíš ve stylu, jel sem moc rychle.
|
|
|
nez vubec seslapnes pedal, tak ses o padesat metru dal... krom toho "slusna auta" jsou obvykle vyrazne tezsi nez Fabia.
|
|
|
sorry... nejak blbe jsem to spocital. rekneme tak o deset.
|
|
|
No to sice nejsou, protože existují i lehčí a lepší auta, přičemž větší hmotnost = větší setrvečnost, tady hraje roli účinnost brzd, reakce ABS (pokud řidič neumí plně brzdění) rozložení hmotnosti a směs a šířka pneumatik.
Fobia pokud vím nemá podporu panického brzdění, ani rozložení účinku podle zátěže, netož proměnnou regulaci tlaku u ABS.
O povrchu nemluvim to je jasné.
Jinými slovy... ten krám prostě nebrzdí, zvlášť když je to verze z bicí sekcí vzadu, zato combi a narvaná po střechu (proč si jinak taky pořizovat combi.) Případě krátká verze s pěti lidma na palubě.
Rakční doba je jistě veličina se kterou se počítat musí, tak řekněme 0,3-1 vteřina se počítá i když je to sakra velkej rozdíl. Pak počítáme technickou prodlevu brzd ,-)
Suchý/morkrý asfalt bývá kupodivu rozdíl až dvounásobek v brzdné dráze, protože koeficient tření pro asfalt pruce klesá (no to ještě není nic proti betonu)
To ale nemění nic na tom, že na 60 metrů při 100km/h bych na suchu za normálních okolností zastavil vpohodě i bez nutnosti brzdit nadoraz a ztrácet kontrolu nad řízenim.
Pro zajímavost technické údaje vozu LADA 2101
http://mujweb.atlas.cz/www/Lada/udaje.htm
|
|
|
nevim, jaks prisel na to, ze fabka nebrzdi... dle mych zkusenosti brzdi velmi dobre. v mestskem provozu to zaslapnes na par metrech (vyzkouseno na prechodech), na snehu se pomerne brzo aktivuji vsechny pomocne systemy a hlavne to drzi smer a na dalnici se mi snad jeste ani pri prudkem brzdeni nepodarilo aktivovat abs. vzhledem k aktualnimu vozovemu parku na nasich silnicich je na tom fabka velmi dobre.
|
|
|
No obecně fabka i oktávka na tom nejsou s brzdama nejlíp. Vždycky když si vlezu do svého starého Citroenu po větším ježdění s výše zmiňovanými a někde musím zabrzdit , tak se musím hodně hlídat abych neskončil na předním skle...
|
|
|
vidis to... a ja mam stejny problem s fabkou. pokud jdu na brzdy mirne, tak vzorne deceleruje. pokud seslapnu prudceji, citim okamzite pretizeni a vse co neni v kufru pripevnene leti dopredu. je fakt, ze u stare oktavky, se kterou jsem mel cest, byly brzdy naladeny jinak, ale taky se dalo zvyknout. dulezite je, aby byly ucinne. pak je to jenom o zvyku - stejne jako u spojky nebo pri razeni...
|
|
|
Taky je sranda přesednout z nějaké škodofky
do nějakého nového japonce nebo korejce.
Na první křižovatce jsem pak líbal sklo.
Voni maj ty brzdy naladěný tak,
že položíš nohu na pedál a už to brzdí jako sviň.
Dlouho jsem si na to zvykal,
mě osobně vyhovuje spíš styl měkkého nástupu,
kdy člověk nejprve jen tak přibržďuje a nemusí
přitom ostřížím smyslem hlídat každý milimetr na pedálu.
Ale zase chápu, že někde před přechodem
to může být podstatnou výhodou.
|
|
|
ja myslim, ze ta spravna sranda nastane, kdyz pak zpet presednes do skodovky, ktera brzdi az v posledni tretine... ;)
|
|
|
No ještě aby někam táhla to by tak scházelo.
Ani při prudkém brzdění nepodařilo aktivovat ABS, jo to chápu, protože ty brzdy nedokážou při té rychlosti kola zablokovat. A neporovnáváme s aktuální vozovým parkem na našich silnicích, ale s novým autem za stejné peníze. Že po pár brzděních normálně umřou to je prostě tragedie. Všechny pomocné sytémy = ABS 1KUS
Když někdo považuje brzdy ve Fabii za dobré, je to jeden z jasných důkazů, že nikdy neseděl v pořádném autě, nebo že auto ne zcela ovládá.
Dostal sem v servisu 1,4 krátkou Fobii jako náhradní vozidlo. Malinko pršelo, zamyslel sem se, a na chvilku zapoměl v čem jedu..Odbočku sem přejel minimálně o 10 metrů.
|
|
|
Naprostý souhlas. Fóbie nebrzdí. Toť faktický poznatek z paxe a porovnání s několika Hondami ...
|
|
|
ÁÁÁÁ, odporník to se pozná. Doma štosy speedů, votuněný křídlo a modrý ledky na podvozku.
1) na 36. metrech zastaví tak porsche. normální auto má brzdnou dráhu tak 40 +/- metrů
2) normální brzdná dráha se měří za ideálních podmínek, obvykle pouze s řidičem, nepočítá se reakční doba
3) dodatečná zátěž prodlužuje podstatně brzdnou dráhu. A myslím že minimálně 1,5metráku navíc bude setsaktra znát...
4) jak ti to doklaplo - nebyl suchej asfalt
za těhlech podmínek bych odhadl brzdnou dráhu tak na 100-130 m.
co dodat dál?
Petr
|
|
|
Sice nevim k čemu by sem si na auto dával křídlo a nějáký diody, ale brzdí mi to dobře. Na to nepotřebuju Porsche. Co je to Speed nevim, snad nějáký energetický pití ne ?
Možná by si měl o autech něco vědět, než začneš rozumovat.
http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=97&s_id=6
Dovolím si tvrdít, že mi to brzdí lépe, než té Hondě.
Žádná Fobie, kromě RS nebrzdí, to je prostě fakt. Že to brzdí lépe, než Š120 bych tak něják čekal, i když ... ehm..
http://www.geocities.com/zsliva/wartburg/srovnani.html
Co sem tím chtěl říct? Že nacpat do Fobie pět lidí a kufr věcí, raději bych nikam nejezdil, protože to do někoho zbytečně švihnout, musel bych si hodit smyčku. Raději si koupím něco co brzdí i kdyby to mělo být deset let staré.
Už raději nic nedodávej a čti si BESIP
http://www.uamk-cr.cz/besip/default.asp?id=800001¶m=1086
to bude nejlepší....
|
|
|
2 Vektor: Takova perlicka - na strankach Hondaklubu ten manik uvadi brzdnou drahu ze 100km/h na 0km/h - 37,8 m. Aplikaci vzorecku stredoskolske fyziky a faktu, ze dosazitelne zpomaleni auta pri brzdeni je mensi nez g=9,81m/s2 (thanx to Cenek Urbanec :-), jsem dospel k teoreticky dosazitelne brzdne draze 39,3m. Zda se, ze Hondista prisel na zpusob, kterak ojebat fyzikalni zakony a vzhledem k Vektorove vyroku ".....Dovolím si tvrdít, že mi to brzdí lépe, než té Hondě...." neni v nasem vesmiru sam :))
|
|
|
Mohl by si napsat prameny, z kterých čerpáš taková moudra? Vzhledem k tomu, že technických údajů, které uvádějí i kratší brzdné dráhy ze 100km/h mám pocit, že na tvom výpočtu je cosi nesprávně.
Ale jediné o co tady fakticky jde, je to, že Fobie má nedostatečně dimenzované brzdy a žádná mlha, kterou se tu snažíte vytvářet tomu neopomůže.
|
|
|
Kratší brzdové dráhy uvádět mohou, třeba pro ně neplatí fysikální zákony.... Těch 37,8 je velice blízké teoreticky možné brzdné dráze - asi 36,8 m při součiniteli tření 1,0( málokde viděnému...), kdo napíše, že brzdí ( kromě speciálních případů. z nichž ani jeden se netýká vozů, kterými jezdíme ) více, prostě lže, nemá cenu se s takovým dále bavit.... Ještě pořád Vám to brzdí líp, než té Hondě? Ostatně, přečetl jste si tu doporučenou stránku BESIP dobře?
|
|
|
taky by mě docela zajímalo, proč bych nemohl brzdit se zpomalením větším než jedno gé...(?)
jinak ale souhlasím, že brzdná dráha pod 40 metrů chce pořádné brzdy a lehké auto.
a pro Vectora - když se někomu podaří dostat do Fábky pět lidí, naplnit kufr a nepřekročit užitečnou hmotnost, tak holt musí počítat s tím, že brzdná dráha bude delší... ale to snad u každého auta.
|
|
|
Jenže u většiny aut, když naplníš kufr a obsadíš lidma, žádné zetížení obyčejně nepřekračuješ a na tu hmotnost máš dostatečně dimensované brzdy a podvozek. Kdyžto Fabka je ráda, že uveze dva lidi a ještě s nimi nezachází nic moc.
No a protože jsme se právě dozvěděli, že Fabie má na sufém asfaltu téměř maximální možné zpomalení, budou po těchto zkušenostech patrně montovat stejné brzdy na formule a ještě ušetří.
|
|
|
Mohl bych se skromně otázat, proč je dosažitelné zpomalení menší než tíhové zrychlení g?Nějak mi to není jasné, pokuď teda nebrzdíte takovým způsobem, že by vás to urychlovalo po kolmici k zemskému povrchu....
|
|
|
Nejel, v tý křižovatce na vedlejší silnici byly zbytky posypu (taková šotolina o průměru asi 5 mm) a jak jsem uhnul vpravo tak jsem se na to dostal. ABS na tom absovalo jako o život. Navíc jsem asi 15 až 20 metrů prokormidloval než mi došlo, že to s tím odbočením myslí smrtelně vážně (ona totiž stála a znovu se rozjela, což mě trochu zmátlo) a k brždění mi zbylo tak cca 20 metrů. Jo a bylo -8 Celsiů. Jinak mám pocit, že to auto brzdí ve srovnatelných podmínkách zcela normálně jako třeba fordi (mám na tom zimní gumy). Ale je to o tom, že mě ten vozejk překvapil tím, co vydrží.
|
|
|
Nojo podmínka ysi nebyli ideální. Nebyl sem u toho, ale podle toho co píšeš tak 1.. když je hnusná krajnice, brzdí se na středu vozovky a uhýbá se až nakonec. 2...když sepne ABS povolíš pedál brzdy... kdyžtak si zaplať kurz je lepší se to naučit, než někoho zabít.
3...také stojí za to zlepšít reakce, třeba snížit dřív rychlost, když se něco děje, nebo to šoupnout do té závěje před čelní srážkou.
JAsně, že se mi to takhe hrozně snadno vykládá, ale schválně si to zkus potrénovat a bude se ti to vykládat taky ,-)
|
|
Sorry, samozřejmě "viděti", to je překlep!
|
|
Ahojte všichni,nemáte někdo zkušenost s Bravou.Ad článek byl OK.
|
|
|
vzpomínám si, že kdysi sem na to čet test jako na vojetinu. A TAM ŘIKALI, že s motorem 1,616V je to v pohodě.s vostatníma motorama že je to nahovno.jinak osobně si myslim,že koupil jetej fiat je určitě dobrej počin, sice to má image jako vojetej žigulik, ale diky tomu bych čekal že ty ceny budou spiš nižší, voproti tomu je to určitě lepší svezení než třeba golf.
|
|
|
U té Bravy co myslím,je motor 1,2 16V.
|
|
|
Jestli nejezdila jako firemní auto, neváhejte.
|
|
|
fiatbravo.wz.cz
brava.wz.cz
|
|
|
Díky,přesto,pokud má někdo vlastní zkušenost a podělí se se mnou,bute to pěkné.Omlouvám se, že otravuji.DF-jsi dobrý.
|
|
|
Novější Fiaty už ani tak hrozně nereznou (nehnijou), ale BRAVO nééééé. Bravu možná s lepším motorem. Jinak je to přesně to čemu se v bazarech říká vražda. Měl sem několikrát tu čest například s 1,4 a nikdy víc. Nejlepší pocit, co sem s tím autem zažíval, byl když sem vystoupil a zamknul.
Kvalita zpracování. (a to nejsem něják zhýčkaný)
Páčka od světel mi zůstala v ruce jenom dvakrát a to pravé okno sem zavřel dokonce sám. (když sem mu dese t minut pomáhal rukou.) Něco začlo chrastit v motoru, tak sem ho chtěl otevřít, ale pro změnu sem urval otevírání kapoty. Fiata fakt nechci i když jejich auta mají něco jako duši, tak s jejich starší duší se seznámit nechci ani to nikomu nedoporučuju.
|
|
|
mel fiata bravo 1.4 12V. Uvedl 2 priklady z vlastni praxe.
1. Jel po okresce, 90-100, parada, ten motor opravdu sel, na silnici 2 baby s karkou a proti auto...tak na to slap, ze jako zabrzdi. Tvrdil, ze tam mel micheliny pres 200 sirku. Auto ovsem zacalo klouzat ladne po asfaltu a jelo porad...baby jak slysely kvileni gum, skocily do prikopa a kolega to jen tak tak vystihl, ze o 5 cisel minul toho protijedouciho.
2. Silnice 1. tridy (pardubice-rohovladova bela-chlumec, kdo zna, vi) hodne necekanych mist, horizonty, vlny a tak...jel kilo a auticko se na jedny ty vlne tak rozhoupalo, ze uz ho neukociroval a ladne na rovine vletel do pole. Nic mu nebylo, autu taky ne...nicmene po teto prihode slo do sveta.
rika: motor vybornej, interier+exterier taky velmi dobry, ale ten podvozek je fakt spatnej.
je to z druhy ruky, muze kecat, nemusi umet ridit (50 let, dela do aut), ale myslim, ze na tom neco bude. Toz tak
|
|
Nedávno jsem s ní najel asi 800 km za tři dny a dojmy mám takový, že to auto začíná táhnout ve 3000/min, optimum 3500/min. Nechtěl bych tě potkat až s tím pojedeš těch 180km/h jak uvádíš, protože ta se kterou jsem jel (najeto asi 6000km) se okolo 160km/h na dálnici začala podivně kývat (asi jako starej Brůna). Optimální rychlost, se kterou jsem po dálnici jezdil byla okolo 140km/h. V této rychlosti bylo auto vcelku tichý kromě jízdy do kopce a přejezdu nerovností, kde mi vadila hlučnost. Myslím, že se to od nástupu prvního favorita moc nezměnilo. Nechtěl bych s tím jet po D1 , to musí být dost hardcore. Jinak interiérově je to auto v pořádku, zaujala mě tam spousta vychytávek, jak uvádíš, myslím, že se zvětšil i prostor na zadních sedadlech a zdála se mi ve vnitř celkově prostornější než její první verze. Zapoměl jsem na spotřebu. Ta byla 7,8l/100km v poměru 20:80 město:dálnice, silnice 1,tř.
|
|
Já se zabydlím v každém autě, jde jenom o to za jak dlouho.Těch věcí, které ti v každém autě můžou překážet,zas není moc,dá se to odhalit ještě před nákupem,vyzkoušet si auto na týden.Je ale fakt že za 400tis.Kč se dá pořídit prostornější auto s lepší výbavou.Ty zmiňované Hyundaie mají dost dobrou kvalitu.Osobně jsem šel do Astry G Enjoy v plné palbě,je to vokapánek víc,500tK,ale je to se vším z fabriky,žádné dodělávky,s 1,4 16V 66kW ty fabky proháním,spotřeba do 6ti l, půl město,půl okresky, kufr 380 l.Fantasticky pružný motor.Na dvojiku 90km/h a otáčkoměr není v červeném(6700 ot.min),Na trojku můžeš jet 30 ale i 130, krásný sportovní zvuk motoru.Je tam teda v ceně i sportovní převodovka: kratší 4ka a 5ka .Moje maximum s tímto miláčkem na letních Al 15" je 190km/h po dálnici z Brna.Nic mi nechybí.
|
|
|
za 400 kKc prostornejsi auto v plne vybave???
|
|
|
Astra G před rokem ve srovnatelné výbavě stála 458 kkč... Jinak srovnáváte nesrovnatelné - za 500 kkč by byl nesmysl kupovat Fabii... Nicméně mám dojem, že tyhle peníze bych nedal ani do Astry G. Je to zastaralé auto - podvozek má na zadní nápravě snad ještě pořád zadní náprava s torní tyčí (to má i Astra H), namísto moderního víceprvkového zavěšení.
Pravda, za 400 kkč se dají koupit třeba dvě Dacie Logan nebo jeden velký Hyundai ;o) Nicméně za tři roky abych potenciálnímu zájemci spíš připlatil, aby si ho koupil. Fabii prodám s největší pravděpodobností naprosto bez problémů.
|
|
|
Hmm, to je teda logika - takže tři roky budu jezdit nasranej v malým líným autě jenom proto, abych se ho pak dobře zbavil , chachachaáááá .............
|
|
|
to je o tom...jel jsi nekdy hyundaiem? Ja jo, mel jsem starou lantru 1.5/93, ted elantru 2002/1.6. Fabie jsou tu v praci caste, od 1.2 do 1.9tdi.
U stary lantry beru, ze mela horsi podvozek...ve dvou, ve trech dobry ale vic lidi a naklad, to bylo horsi, zadni naprava to opravdu nesithala a nebylo to pohodlny, nicmene nikdy neustrelila. Zato motor slapal jak vino. Pravda bral si skoro litr oleje na 2000km, ale ten zvuk a dynamika, parada. Rad jsem presedal z felicii do sveho korejce, nebe a dudy. A to to byla nejslabsi motorizace. Zavada prevodovky, koupeno ojety, 140000 najeto za 75 000, prodano na 180000 ve stejnym stavu (bez koroze) za 50 000
"Nova" Elantra uz je zcela o necem jinym. 1.6/110k, neni co vytknout, podvozek stale pohodlnejsi, ale i pri zatizeni v poradku. Bez zavad. Koupeno jety
Servis levnejsi nez Skoda, vl. zkusenosti
Srovnani: za stejny penize auto o tridu vys. Lepsi jizdni vl., spotreba stejna na uplne jiny dynamice. Plna vybava samozrejmosti. Fabia v takovy vybave a motorizaci (vykonovy, 1.6 nema, coz je mozna skoda) je ukrutne draha a MALA.
Nevidim v tom zas takovou tragu...zkuste se v tom projet a nenechat si od skodovkaru kdakat zvejky nezalozeny na pravde.
maucta
|
|
|
Jel jsem jenom jejich off roady. Lépe řečeno skorotchán vlastní předchůdce současného Terracanu. Má najeto 80 tisíc a za sebou generálku motoru. Do terénu prakticky nejezdí, nepočítám-li v článku zmíněnou cestu k horské chatě. Nicméně je používán k tahání vleku, což mu nejspíš snížilo životnost. Že bych z něho padnul na zadek, to se tedy říct nedá. A to byl kupován před 4 lety jako nový.
K ostatním vozům. Getz má malinký kufr a je to auto spíš do města pro ženy. Má pár konstrukčních nedostatků (vedení výfuku z motoru), nicméně dobrá konkurence krátké fabii.
Nová Elantra je z produkce jediná, která mi nepřijde vysloveně hnusná. Nicméně v tom svém srovnání nejste zcela objektivní - Elantra má o deklarovanou spotřebu o litr větší. Kufr je více méně podobný (cca o 20 litrů míň), je o 10 cm delší, má lepší motor. Bez rádia s CD, dálkového ovládání centrálu (3.5 kkč), mlhovek (7 tis), koženého volantu (v nabídce jsem našel jen za 15 tis), střešního okna (cena není na netu), metalízy a určitě bych ještě něco našel stojí sama o sobě 386 kkč. Pravda, navic má klimatizaci, kterou nechci...
Z mého pohledu. Je to auto z Koree s horším dílenským zpracováním, levnějšími materiály, nejasnou úrovní bezpečnosti (oproti Fabii se 4 hvězdami NCAP), vyššími provozními náklady a servisem bůh ví kde (o hodinové sazbě nemluvě). Po technických vychytávkách Fabie se mu může tak akorát zdát... Podvozek nemohu posoudit, nejel jsem v tom. Po 3 letech ztráta hodnoty zhruba 60% (cca 240 tisíc), u Fabie se počítá 42% (168 tisíc). Fabii prodám s největší pravděpodobností za nastíněnou cenu naprosto bez problémů, po Škodě je slušná poptávka... Hyundai tak možná vezmou v AAA za nějaký ještě směšnější peníz než 40% původní ceny...
BTW Nejsem zarytý Škodovkář, upřímně je mi jedno, co je to za značku. Jde mi ale o technickou vyspělost auta a nemohu si pomoct, VW Group má (hlavně díky Audi) hodně velký náskok. (nepočítám luxusní značky typu BMW a spol.). V mém osobním hodnocení je na druhém žebříčku Ford (reflexní skla, adaptivní světloměty - jen pro připomenutí co je nejnovějším prvkem výbavy)
|
|
Mluvíte o autech za 400 - 500 kKč, tak to je téměř ideální Mégane - nebudu odborničit, jsou zde lidi, kteří mi vysvětlí, jak šíleně out je Renault a tak, jak má jen torsní tyče a nikoliv víceprvkovou... ( je to ta, kterou měla Zetka čtyřka - vzadu i vpředu paralelogram? No, ale to bylo moderní tak v roce 1933... ), jak má slabé motory, jak jsou nespolehlivé a tak... Je mi to jedno - pokud chcete auto, které je pro lidi, tak je to Mégane - pokud se neradi tlačíte, tak Scénic... Jediné, v čem Mégana předčí Focus, je vnitřní šířka, ostatní je menší...
Navíc: bezpečnost - před čtrnácti dny dávali na BBC PRIME živý test Méganu - chlap sedl do auta, rozjel na 50km/h a vrazil do nějakého čínského auta - pomuchlal si předek, dostal ránu airbagem, podrtily jej pásy a chlap vylezl, navíc hladce chodícími dveřmi.... Pět hvězdiček je znát...
|
|
|
Nezapomněli. Megane s rozumným motorem (1.6) v nejlevnější výbavě přijde na 460 kkč. V tom nemáte ani mlhovky, natož snad rádio, o dalších věcech nemluvě. Nicméně srovnávat Fobii s Meganem je asi totéž, jako srovnávat Megana s BMW řady 3. Je to o třídu poněkud jinde.
Jel jste s Focusem?? Nesouhlasím s vámi. Focus je na tom v mnoha ohledech daleko lépe. A co jsem měl možnost vidět nového Focuse, tak nechává slavného francouze se včelím zadkem daleko za sebou.
Ad bezpečnost - Renault má před konkurencí v tomhle ohledu náskok...
|
|
|
megana mám, sice coupé a když byl nový, stál cca 560 tis.(má celkem dobrou výbavu), ale mohu říct, že z něho mám rozporuplný pocit. chová se jako nějaká čubka, zažil jsem s ním nepředstavitelné trable jako když vystřelil katalyzátor do výfuku, ale nějak se mi k němu vytvořil srdeční vztah, takže i když je to poruchové a člověk nikdy neví, co se zase stane, tak svezení je příjemné, hi-fi přímo z továrny (tuším philips) s 8mi repro boxy dává poměrně slušný a kvalitní výkon s cd měničem v kufru, interier je nadčasový, jízdní vlastnosti celkem okay a když do něj naleju 99 oktanový benzín, jede jako splašená koza. když člověk sešlápne plyn až k podlaze, ani moc necítí tah, jak nabírá rychlost oproti otávce, kde jsem měl pocit, že spíš řídím tank. navíc má celkem dost bezpečnostních prvků, tak mi to přijde jako možná forma kompromisu mezi velikostí auta, jeho cenou a kulturním způsobem cestování/ježdění.
|
|
|
No, Mégane Autentique s Vámi zmíněným motorem, klimatisací, všemi airbagy, rádiem a ABS a ESP je za 461kKč...
Souhlasím, že srovnávat Mégana s Fabií se nesluší, jen jsem chtěl připomenout, že za tu cenu jde koupit opravdové auto...
Jel jsem novým Focusem 1,6, shodou okolností ve stejném týdnu, jako s novým Méganem - obě auta byla syrová, tak je posuzování nepřesné, navíc nebylo mou ambicí je zničit, mezní režimy nebyly používány - musím trvat na tom, že pro řidiče udělali více v Renaultu - 1050 km jeden den a druhý 820 ( obé s minimálními přestávkami ) na silnicích celé ČR dostatečně prokáží, zda je auto pohodlné - Mégane je skoro tak dobrý jako Laguna...
Po třech dnech jsem jel Focusem, pouze 500km, leč: sedačky jsou o poznání hůře tvarované, výhled z vozu je horší, mám 181, tak bych problém mít neměl.... Opravdu je znát větší šířka - spolujezdec byl dost přescent, to by v Méganu znát bylo, ve Focusu nikoliv...
Focus mi celou dobu připadal, jako lépe sedící, stabilnější, ale s tupějším řízením, chybějící výkon byl znát - Mégane byl ve všech režimech agilnější, jízda mi připadala svižnější - ale časy byly skoro stejné, mírně ve prospěch Mégana, nic průkazného -jinak už asi dnes těžko seženete v této třídě vyslovený klump, takže drobnosti řešit nebudu...obecně:
Do půl mega seženete svižný a dobře vybavený vůz, se kterým bude radost jezdit ... trochu mě mrzí, že jsem prošvihl novou Astru-dost ji lidi chválí!
Ale: Renault je tvůrcem se správným logem!
|
|
|
PŘESNĚ !!! když jsem se rozhodoval, co koupím, zvítězil znak Renault, možná právě proto to auto má člověk tak rád, i když se chová jako čubka :o), tento váš postřeh pane Urbanče vás pasuje na znalce :o)
|
|
Ja bych v tehle cenove a velikostni tride sel jedine do Hyundai Getz. Vyber motoru i vybavy a za bezkonkurencni cenu. A stejne jak Fobii, kterou nelze povazovat za nic jineho nez zakladni prepravovadlo lidi a nakladu na kratke vzdalenosti, bezkonkurencni...
|
|
Jak se koukate na Renault Megane 1.4 rok vyroby 1999? Mam ho moznost koupit za 80 tisic kacek? Vyplati se? Ma najeto 60 000 km
|
|
|
Za ty peníze je to dost málo.... Zajímal bych se o dějiny tohoto vozu - kolik toho potkal, co všechno mu utrhli a kolik opravdu najel, běžná cena je určitě přes 150kKč...
Pokud je to čisté ( nevěřím tomu moc...), je to dobré auto za dobré peníze - ještě: Je to 16v, nebo 8v?
|
|
|
Mel bych ho od zname lekarky, ktera si kupuje nove a tenhle chce prodat. Je to 16v. Jde mi spise o to, zda se na tehle autech treba po tech 60 000 km provozu nezacnou jebat zaklady jako motor nebo podvozek. Diky za odpoved. Petr
|
|
|
Znam jeden, co mu po 40000 odesly sterace, ale na obecny jev bych z toho neusuzoval. Za ty prachy, pokud je to ciste a nejsou to dve svarene bouracky, to asi ber, i kdybys ho mel jenom obratem ruky prodat za dvojnasobek...
|
|
|
Jestli má opravdu 60000, tak to je na tak moderní motor a na oleje, které se vyrábějí od toho roku 99 hodně málo.
O žívotnost motoru se neboj a podvozek, pokud ti nevyrezne (což těžko) nebo neni po ráně křivej, je stejně spotřebák. Počítej, že i když je to od super známého, v superstavu a pod.. stejně ti to tak 15 ještě spolkne.
|
|
|
1. Velice dobrá koupě, podvozky a skelety jsou držáky, zvláště se slabším motorem...
2. nehodí se na dlouhé cesty s plným nákladem-žena, dvě děti a věci na čtrnáctidení dovolenou - pak s ní nejde závodit, pokud jezdíte s polovičním zatížením...
3. Dá se předpokládat, že ženy jsou k autům citlivější, nemají potřebu závodit a hrát si na dragstery, takže bude motor spíše měkký, jakoby tupý, ale to se vyjezdí...Nebudete-li po něm chtít zázraky, bude dělat spoustu dobrých skutků...
v každém případě je dobré zareagovat na stávající stav pneumatik (letní/zimní, vzorek ), brzd ( destičky i kapalina ), ostatních náplní ( olej, chladící kapalina ) a filtrů - všech, tzn. olejového, vzduchového, pylového a palivového Možná i svíčky...
Malá rada: Barum dělává na jaře akce, něco jako "Prohlídka za korunu"-pokud je to dobrý servis, všechno, co jsem Vám navrhoval, zkontrolují a máte-li peníze, hned vymění, je to jen návrh, můj "gumák " to dělá, má spokojeného zákazníka!
Možná se najdou odborníci, kteří budou říkat, že je to zbytečné, a budou mít pravdu, ušetříte na koupi tolik, že si budete moci dovolit i nákladné opravy...
BTW: pokud některá z přítomných dam bude cítit nutkání ohradit se proti tvrzení, že jsou k autům citlivější, nemají potřebu závodit a hrát si na dragstery, tak se omlouvám, samozřejmě, jak si přejete... ;-)
|
|
|
Diky tobe i vsem za reakce. Megane je uz doma :-) Pohodovy auticko se slusnou spotrebou :-) nevite nahodou nejaky web ci forum s tzv. zakulisnimi informacemi o Meganovi?? Diky vsem
|
|
|
Blahopřeji! Pokud chcete auto pro potěšení, máte je...
http://www.renaultclub.cz
http://www.megane.cz
|
|
|
Svoji Bravu r.v. 1997 1.6 Automat s najetými 102 tis. km jsem prodal v září 2004 za 100 000 Kč. Pokud tomu autu není nic (bouračka, zatopené povodní a další chuťovky), bral bych ho.
|
|
Po precteni cele diskuse stejne zustanu u te male, drahe a buh vi jeste jake Skody. Protoze se dela v cechach, kde se hodne krade a je vsude kopice dilu za hubicku. Znam tri lidi, co mi nosi cokoliv ze Skody skoro zadarmo. a to prosim nebydlim v Boleslavy, ani v Kvasinach, nybrz na Sumave. Jo a perlicka na zaver - uz mam nove kotouce pripravene na vymenu (najeto 130 tis) a ty jsou pro zmenu z nemecka kde delaji v ty fabrice cesi..... ty jsem dostal zadarmo.
|
|
|
No no konečně pravdivý argument pro Fabii. Teď marně přemýšlím, proč sem si jí nekoupit .......
|
|
> Další příjemnou vychytávkou je setření zadního okna
> jakmile máte puštěné přední stěrače a zařadíte
> zpátečku.
Na mojom Megane '96 je to standardna funkcia.
|
|
K tomu povinnému ručení - nevím jak Vy,a le já si vybírám "pořádnou pojišťovnu" a ne tu "nejlevnější", takže podbnou zkušenost nemám (a to už mám za sebou i 1 totální havárku)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Fabia po 25 tisících
|