Komentáře ke článku: Test: BMW 525i E60 (ze dne 09.05.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Je to prostě BMW. Ultimate Driving Machine. :-)
Jezdím e36 325i a jinou značku už bych asi nechtěl :-)
|
|
|
BMW ano ale jen AWD, ktere je doufam reseno mechanickym diferencialem.
Dobry ridic s tim nema problem, ale poslat v tehle 5 zenu v zime na sklince at si pro neco dojede, a pro to auto si muzu potom dojet sam.
Ale celkove zima+nahon na zadek= unavna zalezitost
A jaky turbo kopanec, u atmosferickeho benzinoveho motoru?
Navic pro ridice, ktery je schopen ovladat takto vykonny vuz s nahonem na zadni kola, neni problem prece vyhnout se turbo efektu a nebo jej zohlednit pri sve jizde stejne jako je treba zohlednovat RWD.
|
|
|
No a ještě bych dodal, mám pár známých co dělají jakost v automotive. To že Audi dělí díly podle jakosti a podle trhu kam míří to je docela podobná věc, ale že je v BMW oddělení, které dohlíží na to aby ta auta nebyla přespříliš kvalitní, to mě dostalo.
Je fakt že v dnešní době pokročilých materiálů, metod zpracování a výrobních postupů (ehm pardon, technologií - sounds modern and cool, so why speak czech) lze vyrobit traum wagen, který bude jezdit za málo a že deset let na to nikdo nešáhne.
Jsem ekonom, ale v autech mě baví se hrabat, vždy jsem měl rád merkur a lego, a tak díky nim mám jistou představivost a vím, že kdbych návrhy (pardon design) problémových částí dělal já, tak by servisy neměly co dělat.
Jasně po bitvě je každý generál a s odstupem času by to tak udělal každý, ale připomenu, že mé strojírenské, pružnostní, termodynamické a hydrodynamické znalosti jsou minimální. Že lidé kteří se v těchto oborech specializují dokáží dané díly (ech komponenty) vyšponovat na samou hranici živonosti a výkonu.
Ovšem je tam někde v kanclu strýc Helmut sehr Gut a ten tyhle lidi drží za koule a říká jim uber, když to bude über tak nevyděláme..
BMW po roce 2000 není to, co bývalo před
|
|
|
Až teď jsem si přečetl příspěvek Ondry_T a ten tak trochu má slova potvrzuje..
|
|
|
Jo a ještě k tomu průběhu krouťáku, to "zaváhání" je podle mě dáno
buď změnou časování ventilů (vanos), změnou zdvihu ventilů (valvetronic) nebo změnou množství EGR sraček co jdou zpět do sání.
Neberte to jako neúctu ale jako konstatování, mě se E60ky moc líbí, ještě pokud je na předku pověšený M5 nárazník, al eosobně jsem spíš zastánce naftových BMW motorů, které leckterým zatvrzelým anti-dehetovým rétorům otevírají oči.
No a nevím kolik má tento krasavec nalítáno, ale tohle by mohlo majitele zajímat:
Single and Double VANOS systems due to age and mileage are commonly seeing performance issues as well as complete failure of the VANOS piston seals. Another common effect is a rattling sound coming from the upper valve train assembly. The original seal material was found to be inferior for the application and tends to break down within 75k - 100k miles. VANOS Seal & Rattle kits are available to address these shortcomings. VANOS repair does require special tools that can be rented or purchased from a variety of vendors.
|
|
|
To zaváhání by se opravdu dalo takhle vysvětlit.
Jinak samozřejmě E60tky se mi také moc líbily. A proti naftovým šestiválcům nemůžu říct křivého slova. Jsou sice pořád náročnější na údržbu než ty benzínové, ale stále jsou odolnější a dle mého názoru kvalitnější než většina u konkurence.
Ovšem k benzínovým motorů mám blíže a měl jsem z něho prostě lepší pocit. Navíc se všude dočítám, že třeba taková 530d není o moc úspornější než šestiválcoví sourozenci v benzínu.
|
|
Teda .. nevím, jestli za to můžu já nebo můj textový procesor, ale sám jsem měl problémy to po sobě přečíst jak je to rozházené do tolika odstavců.. by mě zajímalo, jestli ten článek v tomhle stavu takhle došel DFENSovi ode mne ...
|
|
Moje osobní zkušenost s E60 je bohužel daleko od autorovy. Měl jsem 535dAT (aneb kombi, automat, biturbodiesel 200kW, zadní náhon) a bylo to auto, které mě z mých šesti aut zdaleka nejvíc zklamalo.
Částečně kvůli vysokým očekáváním z marketingu a PR značky. Čekal jsem "ideální auto", to znamená takové, do kterého se vejde rodina, bude zábavné na řízení, reprezentativní, spolehlivé, a přitom mě nesežere za živa.
Dovezl jsem si jej sám od německého prodejce někde u Stuttgartu, asi 3,5 let, najeto asi 100 tis., po prvním majiteli, po 72 kontrolních úkonech (ja, BMW Premium Selection), serviska, záruka půl roku.
A teď ta zklamání:
1) Jízda na normálních silnicích byla neuvěřitelně tvrdá - 535d má standardně sportovní podvozek, moje měla 18" kola a run-flat gumy. Po přejetí ostřejších vln (ne děr, jen vln) šla přední náprava často na dorazy. Run-flaty v tomhle rozměru neumí tlumit drobné spáry, kterých jsou na českých silnicích tisíce. Na zimu jsem pořídil rezervu a 17"ky standardní gumy a měl jsem pocit, že mi dali jiné auto.
2) Řízení - je v něm pouze minimum citu (přestože ze srovnatelných aut asi nejvíce). Trochu informací se k řidiči dostane poblíž limitu, ale není to žádná sláva. A to jsem specificky nechtěl aktivní řízení.
3) Ostřejší jízda? Tak leda po dálnici. Na okresky je auto těžké, není nijak zvlášť obratné a na limitu přechází nejdřív do "bezpečné nedotáčivosti". Testům, kde píšou, že pětka je sporťák, fakt nevěřte. Na druhou stranu je mi jasné, že většina majitelů tohle auto na limit tlačit nebude (možná majitelé M5). Driftovat se s tím dá na sněhu docela dobře, jen potřebujete prostor - ty dvě tuny když se rozkloužou, tak se hned tak nezastaví (stálo mě to ráfek).
4) Vnitřní prostor nic moc - masivní dveře, masivní tunel, masivní palubka, náhon na zadek = málo místa vzadu (o chlup víc než Oktávka II), málo místa v kufru, hlavně na výšku (ne každému vadí, já jsem v tom chtěl vozit psa, který se vešel tak tak).
5) Otravná elektronika - auto jsem vzal i na okruhy, Most jakž takž půl hodiny zvládlo, v Brně se po 2-3 ostřejších kolech přepínalo do krizového režimu - nejelo přes 100 a pomohl jen restart v boxech. I sebemenší závadu (prasklá žárovka osvětlení SPZ) po každém nastartování protivně hlásí.
6) Největší problém - spolehlivost. Po skončení půlroční záruky (a mnou najetých 10 tis. km) se auto začalo neskutečně sypat - světla vzadu, pak vpředu (kontakty byly v pořádku, praskaly dráty), panoramatická střecha, "váha vzduchu", airbagy (údajně tlaková dečka v sedadle spolujezdce), kolísající otáčky motoru (ani autorizovaný servis ani specialisté na BMW nebyli schopni určit příčinu), no prostě na půl roku a dalších 10 tis. km toho bylo až moc.
A než se tu rozjedou spekulace o tom, jak jsem s BMW jezdil, dopředu říkám, že podobně jako s ostatními vozy, u kterých jsem zatím (ťuk ťuk) žádné vážné závady neřešil. Respektive se svým posledním autem jezdím každou chvíli na okruh a drží - zlatý pět let starý Japonec, pro kterého je nedotáčivost skoro sprosté slovo a podle informací z volantu by se dala sestavit topografická mapa silnice, přitom podvozek lze nastavit i na komfort :-)
Prostě BMW mi nějakou dobu nesmí do garáže. Taky jsem dospěl k tomu, že univerzální auto neexistuje. Pokud si chce člověk zablbnout a zároveň musí vozit rodinu, potřebuje na každou činnost jiné auto.
|
|
|
Dovolil bych si ještě zareagovat a dodat pár poznatků (ne argumentů)
ad 1) Mám též runflaty, ale pouze zimní pneumatiky - což jsem jaksi zapomněl zmínit už z toho důvodu, že teď jezdím na obyčejných letních Pirellkách. A máte pravdu. Jízda s runflatama je hrozná. Auto je tvrdé, odskakuje na nerovnostech a je nedotáčivé. Nehledě na ty rázy, které se přenášely do kokpity. Používáním obyčejných pneu se vlastnosti mnohokrát zlepšily. Jízda je tišší, bez rázů do náprav a má vyšší stabilitu v zatáčkách.
ad 2) Řízení se mi oproti konkurenci v dané segmentové třídě zdálo nejpřesnější.. dokonce se mnohokrát přesnější a jistější než v některých vozech střední a nižší střední třídy. Nicméně třeba jedničkovému BMW se to nemůže rovnat ani zdaleka.. oproti vozům, které jsou dělané striktně na řidičské požitky je zas řízení příliš tupé.
ad 3) Možná je to tím, že v mém BMW se nachází lehčí benzínový motor a oproti naftovému to asi jde znát, protože si to jinak nedokážu vysvětlit - nedotáčivost a ani bezpečnou nedotáčivost jsem v tomhle vozu nezažil (pouze na již zmíněných runflatech). Automobil se mi ve všech zákrutách zdál přísně neutrální a pokud jsem se dostal přes limit, tak se vůz vrhl do lehké přetáčivosti.
ad 4) O vnitřním prostoru jsem v podstatě psal to samé.. opravdu nic moc a vzadu moc místa není, pokud se vepředu chcete uvelebit
ad 5) Otravná elektronika - ano.. s tím souhlasím, nicméně neustále hlášení o prasklé žárovce nebo jiné volovině mě nevadí. Radši ať mi to oznámí elektronika než ten, kdo jel za mnou. Krizový režím se mi ještě nestal.. zkusím to někam vzít a vyzkoušet, zda se mi to stane taky.
ad 6) vůz je v provozu už 6 let a zatím žádné problémy.. až na spotřební věci se za celou tu dobu nic neřešilo. Jistě.. pazvuky v interéru nepatrně narostly na intenzitě, ale jinak nemám jediný problém.
Je teda pravda, že s tímto autem nejezdím takovou pilu jako s předchozím, ale někdy se k němu chovám obzvlášť "nemile". Ukáže čas a jak se s ním tenhle vůz vypořádá.
|
|
Ahoj!
Mám zkušenosti s 530xi; i jinými BMW se zadním náhodem.
Rád jen poupravil:
DSC - dynamic stabilization control myslím - stabilizace
DTC - drive traction control - kontrola trakce
při krátkém stiknutí tlačítka dochází pouze k deaktivaci DTC, ale stabilizace stále běží
až po delším podržení tlačítka dochází k úplné deaktivaci systémů.
Dále bych naprosto nesouhlasil s tezí, že se vůz chová na sněhu hůře než předokolka. Jak jste sám řekl, vyvážení je cca 50:50 + moderní stabilizace. Než "hůře" se auto chová jinak a je nutno si na vůz zvyknout v žádném případě však hůře :-)
Ještě drobnost - po faceliftu se modernizoval i motor 525i, který má (tedy měl, již je nový model) objem 3.0. Dále modernizace dieslů i benzínů -např. 530i - přímé vstřiky; 545i pak změna na 550i.
Měj se
|
|
Tohle není žádný test, to jsou opsané prospekty s trochou prvních dojmů.
A upřímně - sám sis o to řekl v úvodu - nemyslím si, že by ses měl aktuálně zabývat myšlenkou psaní pro motoristická periodika (ona u nás stejně žádná nejsou), ale spíš se směrovat do lifestylových přežvýkávačů reklamy.
Chceš-li vidět, jak vypadá skutečný test automobilu, mrkni třeba na italské Automobilismo. V ČR jej budeš hledat marně, ale třeba cestou na dovolenou...
Základem skutečného testu je samozřejmě měření většiny měřitelných parametrů, od brzdné dráhy po hlučnost či ovládací síly, dále podrobný popis řešení a jejich srovnání s konkurencí a nakonec celkové porovnání vozu s konkurencí (ve třídě či cenové kategorii), vymezení potencionálního zákazníka a rezult pro případné zájemce.
Nic z toho v tvém testu není.
Je zde pouze nicneříkající popis designu interiéru a exteriéru, zřejmě pro předčítání slepcům, kteří si nemohou sami udělat vlastní závěr třeba z fotografií.
Pak jsou tam obecné řeči o motoru, dobrém motoru, ale na dané auto spíš slabém a nedynamickém, nakonec zcela nesmyslná zmínka o "vrhání se do zatáček", což je absurdní krávovina, protože to auto je naopak děsně nedotáčivý a jestli něco vysloveně nesnáší, tak to jsou serpentiny, nedejbože nějaké úzké kdesi mezi stromy a ještě snad na nerovném povrchu. Pro takové podmínky je to asi jedno z nejnevhodnějších osobních aut. O autě jako takovém a jeho chování v reálněm světě - tedy přesně to, co nemohu jako případný zájemce zjistit v autosalónu (v tomto případě spíše autobazaru), tam není téměř nic.
Vím, že je to vůči tobě kruté, napsal jsi přeci jen článek, který můžeme denně číst v novinách či lifestylových časopisech, jimiž jsi se evidentně nechal inspirovat. To je ale tragická škola!!!
Věz, že testy může provádět pouze někdo, kdo má skutečně letité a bohaté zkušenosti s rozličnými automobily různých konstrukcí a účelu, a dokáže je zhodnotit. Samotná schopnost psaní slohů není ani nezbytně nutná, ani postačující. Z tvého "testu" rozhodně žádné zkušenosti nečiší, znalosti z oblasti stavby automobilů či jednotlivých konstrukčních prvků už vůbec ne.
A to je zásadní a podstatná chyba.
Jednou jsem četl super test, který novinář přepsal po Larinim. A párkrát přímo článek, který napsal Michele Alboretto a byl jsem naprosto unešen. Ano, to byly testy! Bohužel, Alboretto tragicky zahynul tuším v roce 2001 při testech Audi R8.
Pokud se opravdu hodláš psaní automobilových testů věnovat i nadále, doporučuji usilovné studium problematiky automobilové konstrukce a zejména dlouhou a bohatou praxi v řízení opravdu prakticky čehokoli, co má kola. Poté, za takových 10-15 let...
|
|
Kdo říká,že BMW je na zimu špátné, nikdy ho neřídil.(Nebo nemá na nové pneumatiky)Je to jen tradovaná pověra,patrně z časú ,kdy naší zemí, ta auta jen projížděla.
Pokud jsem to někdy přecenil a dostal smyk,vždy jsem to srovnal,bez ubrání plynu a šlápnutí na spojku.Protože přední kola se pouze odvalují mají maximální adhezi. Elektonika sníží výkon motoru,stačí kroutit volantem....Pokud teda nejedete jako pr...Jízda v zimě mě dost baví.
Jen pro upřesnění ,o tom svezení v lehčím voze.Trojková řada E46 není zrovna lehké auto,má jenom přibližně o padesát kilo méně než moje 5 E39.Váha mého vozu je 1460Kg, včetně řidiče a 80l benzínu.5ka má hliníková ramena,nápravnice,brzdiče,kapotu i tlumiče! E60 jde ješte dál má prední část z hliníku.Pro ještě lepší rozložení hmotnosti.
|
|
|
větu: "Elektonika sníží výkon motoru,stačí kroutit volantem...."
by skutečný řidič nikdy nenapsal....a ten, kdo funguje ve víře v elektronické skřítky, padne dříve nebo později na tlamu - to je jistá věc. snad nevezmeš s sebou nikoho dalšího 8o(
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: BMW 525i E60
|