D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: Ford Focus Turnier ST170 (2002)
    (ze dne 22.06.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 22.06.2014 23:15:13     Reagovat
    Autor: Wolodyjowski - Wolodyjowski
    Titulek:
    Další kašpárek s odjetým (bohužel trochu výkonnějším) vozidlem...Nic moc.To už jsou mi na cestách milejší ti mladí a neklidní velkomanažeři s fleetovými pseudohustokchárami z Nošovic "k osobnímu užívání" :-)

     
    Komentář ze dne: 22.06.2014 23:42:50     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re:
    Co je na autě se 150 tisíci km odjetého? Zvláště má-li všechno podstatné (motor, podvozek...) v pořádku. Jsem starej šedivej fotr, ale i mně můj jedničkový Focus velmi příjemně překvapil jízdními vlastnostmi, byť mám docela tuctovou benzínovou 1,6. Takže si taky občas na okreskách sám a v místech bez provozu udělám radost jízdou, při které by manželka významně pohlížela na tachometr.
    Autorovi: Předjížděcí a závodící mánie ostatních je bezesporu dána také tím, že máte kombíka. Hranatý nemoderní zadek kombíků jedničkové řady vyvolává dojem tak tak pojízdné kredence, takže spousta řidičů má svědivé nutkání předjet za každou cenu. Činí tak i ve velmi riskantních místech, takže jsem občas nucen auto zabrzdit téměř na fleku, aby majitel splašeného tříhrnku zoufale se držící s otáčkami na maximu někde na úrovni předku mé kapoty mohl ukojit ego a nebyl smeten z protisměru.
    Jednou jsem měl možnost se jako spolujezdec projet i s ST 170 a jízdní schopnosti auta byly skutečně o notný kus výš. Vůbec bych se mu nebránil, i když spotřeba "normálních" verzí je skutečně výrazně nižší (oproti například takovým escortům, které i ve standardních motorizacích žraly ostošest).

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 13:32:19     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re:
    Nesouhlas. Než napíšu proč, může se zeptat, čím jezdte a požádat o odkaz na nějaký Váš článek o Vašem autě?

    Článek mi přijde velmi dobrý, je tam dost informací pro případného zájemce o toto auto a podrobný popis, jak se chová, co potřebuje a jak se s ním jezdí.

    Focus I s benzínovým motorem je asi nejspolehlivější evropské auto od Fordu. Standardní dvoulitr vydrží při rozumné péči 400-500 tis. km, stačí měnit olej a rozvody. Takže když si majitel dá pozor na korozi, auto mu může ještě spoustu let jezdit.

    Navíc Focus I je ještě celkem lehké auto s pokročilým podvozkem (McPherson vpředu, multilink s "control blade" vzadu), hydraulickým posilovačem a velmi komunikativním řízením. Mechanika je robustní, dostupná a docela dobře opravitelná. Elektroniky a moderních kurvítek je tam minimum. Podle mě je tohle ideální jako druhé auto v pořadí pro nadšeného mladého řidiče na to, aby se člověk naučil řídit a moc ho to nestálo a přitom měl jedno auto pro všechno - zábavné ježdění i převážení lidí a krámů.

    Jen na okruh mi přijdou standardní brzdy slabé, autor nejspíš jezdil s rezervami, na limitu by je nejspíš rychle utahal.

    Sám jsem měl standardní Focus I 1.6i, dodnes je v rodině a vždycky se s ním rád svezu (byť jsem se postupně dopracoval mnohem dál), to auto je prostě radost řídit, všechno na něm funguje jak má. Souhlasím s autorem, že zdaleka nejlepší je na autě podvozek, ten standardní skvěle tlumí nerovnosti a přitom v zatáčce vydrží opravdu hodně. Přes volant je pak hezky cítit, kdy se kola přední kola dostávají na limit, kdy se utrhla a kdy se zase chytla. To žádná moderní Octavia nedokázala a pochybuju, že kdy dokáže.

    Dále je Focus rozumně v zatáčce řiditelný plynem - stačí ubrat a hezky utáhne stopu.

    Komentář ze dne: 23.06.2014 00:08:34     Reagovat
    Autor: pesu - pesu
    Titulek:Mno ...
    Tenhle "skvost" jsem měl tu čest řídit a žádný faktor zábavnosti jsem tedy nezaznamenal. Motor je až do 5000 rpm mdlý a tupý a ani potom to není žádné kulervoucí svezení. V přímé dálniční konfrontaci Focus proti mé tehdejší dehtové Alfě překvapivě neobstál. Z podvozku jsem taky nijak odvázaný nebyl ... dost možná proto, že jsem v té době jezdil v AR156 komplet v Eibach. Když to srovnám s Focus RS Mk 1, který jsem měl tu čest také testovat, tak ST Mk 1 považuji za auto velmi nudné. Rádoby sportovní hothatch, který ovšem výkonem zaostává i za auty o třídu nižšími. Připadá mi to stejně trapné, jako když VW vyrobilo Golfa GTI s motorem 2.0 85 kW. Myslím, že toto auto dokonale to vystihuje pořekadlo "navrch huj, vespod fuj". Ostatně nenadarmo jej můj bývalý kolega, rovněž majitel ST, nazývá důvěrně "můj krám" ;-)


     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 11:46:52     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Mno ...
    To si myslím, že je nespravedlivé. Focus ST samozřejmě nemá vůbec nic společného s F430, Lancerem, STi nebo rally. Je to prostě ST (Sport Touring). Na skutečný sport je určen celkově zesílený a uzpůsobený model RS s přímějším řízením, lepším podvozkem, nezbytným samosvorem a hlavně turbem, které právě eliminuje nedostatek výkonu v nižším a středním pásmu otáček toho ST-atmosféráku. RS má taky opravdové brzdy s vícepístkovými pevnými třmeny Brembo, na rozdíl od laciných plovoucích jednopístků na ST.
    Ale krám ST určitě není, to bych viděl jako hanlivé označení. Na rozdíl od zmíněného Golfa či Octavie je postaven jako celkově sportovnější, nikoli jako TD se silnějším motorem, jak auta dělá VW. ST má drobné výztuhy karoserie a uložení podvozku, jiné řízení, brzdy, tlumiče, pružiny a další díly přizpůsobené vyššímu namáhání, což jej činí přeci jen o něco serioznějším vozem.
    Jinak samozřejmě i na ST existují spojkové kity s jednohmotovým ocelovým odlehčeným setrvačníkem.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 12:22:55     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Mno ...
    Můžu se zeptat na Váš soukromý názor na ST v druhé generaci?

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 12:45:58     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Mno ...
    Jinak samozřejmě i na ST existují spojkové kity s jednohmotovým ocelovým odlehčeným setrvačníkem. - A je to rozumné, nahrazovat dvojhmotu jednohmotou?

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 13:09:16     Reagovat
    Autor: gogan - gogan
    Titulek:Re: Re: Re: Mno ...
    Odlehčená jednohmota by měla jít ochotněji do otáček (taky samozřejmě naopak) a vydržet větší zátěž. Rozumné je to asi pro toho kdo si dává sportovní kit a takovéto chování očekává.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 13:33:37     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mno ...
    Dvouhmotu dává výrobce do auta, aby bylo línější? A protože to hovno vydrží? Myslel jsem, že to má nějaké technické pozadí. Například snížení hluku / vibrací.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:02:22     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mno ...
    Dvouhmota je tam proto, aby motor nereagoval bezprostředně na ubrání plynu cuknutím a došlo k zamezení přenosu vibrací klikového mechanismu do karoserie.
    Dá se tedy říci, že dvouhmota zvyšuje moment setrvačnosti motoru a tím pádem snižuje výkon, tedy skutečně je motor z tohoto hlediska línější, ale jízda plynulejší a pohodlnější.
    Ocelové setrvačníky jsou naopak lehčí, což moment setrvačnosti snižuje a navíc jsou otěruvzdornější, takže vykazují delší životnost při hrubším zacházení.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 13:34:31     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Re: Mno ...
    +1

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 12:33:21     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Mno ...
    To si myslím, že je nespravedlivé. Focus ST samozřejmě nemá vůbec nic společného s F430, Lancerem, STi nebo rally. Je to prostě ST (Sport Touring). Na skutečný sport je určen celkově zesílený a uzpůsobený model RS s přímějším řízením, lepším podvozkem, nezbytným samosvorem a hlavně turbem, které právě eliminuje nedostatek výkonu v nižším a středním pásmu otáček toho ST-atmosféráku. RS má taky opravdové brzdy s vícepístkovými pevnými třmeny Brembo, na rozdíl od laciných plovoucích jednopístků na ST.
    Ale krám ST určitě není, to bych viděl jako hanlivé označení. Na rozdíl od zmíněného Golfa či Octavie je postaven jako celkově sportovnější, nikoli jako TD se silnějším motorem, jak auta dělá VW. ST má drobné výztuhy karoserie a uložení podvozku, jiné řízení, brzdy, tlumiče, pružiny a další díly přizpůsobené vyššímu namáhání, což jej činí přeci jen o něco serioznějším vozem.
    Jinak samozřejmě i na ST existují spojkové kity s jednohmotovým ocelovým odlehčeným setrvačníkem.

     
    Komentář ze dne: 29.06.2014 17:39:04     Reagovat
    Autor: pesu - pesu
    Titulek:Re: Mno ...
    Takže oprava. Dostal jsem od kolegy pojeb. Nenazývá jej "můj krám", ale prostě jen "krám". Kromě toho jsem prý naprosto trestuhodně opomenul květinkový charakter vozu. Ovšem na rozdíl od květeny nerozkvétá pouze na jaře, ale celoročně. Inu, není prý nad "kvalitní" německý pozink ;-)

    Komentář ze dne: 23.06.2014 08:55:13     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Octavia RS + TDI
    Nemyslím si, že by na Octavii RS bylo něco ostrého.

    Dále, nějak nerozumím tomu démonizování TDI, já jsem NIKDY nezažil, že by majitelé TDI měli potřebu vytahovat se na silnici víc, než kdokoli jinej. Asi žiju v jiný republice, nebo co. Na mě se žádný TDI nelepí, nemusím jim ujíždět a nenechávám je vykulené v oblaku dehtových zplodin podobně jako většina místních recenzentů.


     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 12:08:17     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Octavia RS + TDI
    To asi v jiný republice skutečně žijete, nebo máte velmi krátkou paměť. Stejně tak prohlásit, že dnes se to už skoro nedá pozorovat je něco jinýho, než že jste to NIKDY nezažil. Svýho času byla Okta I 1.9 TDi vážně vyhlášeným strojem firemních frustrátů a blbečků, to jste nějaký roky určitě zaspal.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 22:13:59     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Octavia RS + TDI
    (Okta! Lambo! Cywe! Tihle autíčkáři prostě neudrží víc než dvě slabiky.)

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 22:31:55     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Octavia RS + TDI
    (Cywe... co tagle jít se bodnout)

    :-)

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 22:49:27     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Octavia RS + TDI
    Nic ve zlým, prostě to nějak nemůžu:)

     
    Komentář ze dne: 30.06.2014 15:22:59     Reagovat
    Autor: potkan - potkan
    Titulek:Re: Re: Re: Octavia RS + TDI
    Hmm, pre mna za mna mozete volat automobilku, od ktorej vozidlo mam v pouzivani, kludne Toyo Kogyo Kabushiki-Gaisha, ale ja s dovolenim ostanem pri dvojslabicnom mazda.

    Komentář ze dne: 23.06.2014 09:51:42     Reagovat
    Autor: Apt - Neregistrovaný
    Titulek:folklór
    No jo, to je takový zdejší folklór. Cool článek tady prostě musí mít aspoň jeden ze tří hustokrutejch parametrů. Na výběr jsou:
    1) jak se mě snažila přejet škodovka (ideálně TDI) a jak jsem ji pozávodil...
    2) jak všechny ohrožují cyklobuzny
    3) jak blbí jsou městský policajti a jak jsem je vytrolil


    Komentář ze dne: 23.06.2014 12:43:21     Reagovat
    Autor: Baloun - Baloun
    Titulek:V obci 50, mimo 200
    Nechápu ten přístup, se kterým se čím dál častěji setkávám a který byl zmíněn v článku.
    Auto, které jede tachometrových 50kmh, to na úrovni značky "Konec obce" odvaří a jede, jako kdyby ho ukradli.
    Nabídněte mi prosím někdo nějaké vysvětlení.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 12:49:29     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: V obci 50, mimo 200
    Imho to ma souvislost s tim, ze je mnohem vyssi riziko mereni v obci nez mimo obec, nehlede na to, ze v obci staci mensi prekroceni k drastickym nasledkum, nez mimo obec.
    Takze se lidi naucili jezdit v obci proste 50, protože maj strach z mereni, a po vyjezdu z obce jedou "normalne".

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 13:20:41     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re: V obci 50, mimo 200
    Až během týdne chytíte 400 Kč + 2 body za překročení rychlosti v obci plus dvě "výzvy provozovateli vozidla" z úsekových radarů za 600 , sám si přizpůsobíte rychlost podle pravděpodobnosti rizika problémů. Před koncem obce jsem viděl měřit nesčíslněkrát, těsně za ním nikdy.
    Ano, jsem jedním z těch, kteří za koncem úsekového radaru výrazně zrychlí, jako ostatně většina řidičů kolem mě. Mimo obec však 200 opravdu nejezdím.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:11:52     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: V obci 50, mimo 200
    V obci hrozí poměrně vysoké riziko střetu s chodcem, dítětem, důchodcem nebo jiných nečekaných situací. Proto je až paranoidně obezřetná jízda v obci a zejména kolem škol, dětských hřišť a obecně míst, kde je soustředěno hodně lidí považována za základní projev slušnosti. Nejen z hlediska bezpečnosti, ale i různých pocitů "leknutí se", hluku a podobně. Smyslem takové jízdy je pokud možno neobtěžovat.
    Mimo obec jsou rizika a nežádoucí dopady automobilismu výrazně nižší a tak lze rychlost jízdy přizpůsobit těmto okolnostem, tedy doprava může být rychlejší a plynulejší, jak je jejím smyslem.
    Můžete mi, prosím, vysvětlit, co je na takovém jednání nepochopitelné?

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:17:29     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: V obci 50, mimo 200
    V situaci, kdy značka "konec obce" může stát osamocena někde v polích, kde jediné stavení na dohled je zvolna se rozpadající zbytek místního JZD, zatímco reálně obec začíná někde o půl kilometru dál, takové chování nemá se správnými řidičskými návyky nic společného, je to opravdu jen ústupek skutečnosti, že na takových místech se typicky měří, a proto to lze rozjet až za tou kouzelnou křídovou čárou. Nepochopitelné pro to není ten správný výraz, možná spíš "iracionální".

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:17:46     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: V obci 50, mimo 200
    V obci hrozí poměrně vysoké riziko střetu s chodcem, dítětem, důchodcem... a policajtem. Nebo aspoň s jeho měřícím zařízením.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:32:52     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: V obci 50, mimo 200
    S policajtem taky, ve zcela fyzickém smyslu, a samozřejmě to spolu souvisí. Mně se už minimálně jednou stalo, že jsem měl naloženo o cca 40 kmph víc, než se na daném místě smí jet, a nikoho jsem přitom neohrožoval až do okamžiku, kdy mě uniformovanej stojan na čepice změřil a následně vyslal kamikaze kolegu, co mi skočil před auto s plácačkou v ruce a snahou "zabránit pokračování společensky závadného jednání". Patrně si neuvědomil, že fyzikální zákony, narozdíl od LZPS, zatím Humlova klika v parlamentu nepřechcala. Asi by trochu čuměl, kdybych ho společensky závadně zabil, což se klidně mohlo stát, kdybych neměl volný vedlejší pruh (protože střet s jiným autem a zranění nevinných lidí bych kvůli němu samozřejmě neriskoval).

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:36:03     Reagovat
    Autor: Sedrik - Sedrik
    Titulek:Re: Re: V obci 50, mimo 200
    Pod tohle se podepíšu - nerozumím tomu, proč si někteří řidiči myslí, že jet v obci 50 je nějaká hanba. Raději pojedu v obci 50 a mimo obec 110, než trotl, co jede 70 všude (a že jich takových potkávám).

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:48:37     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:Re: Re: Re: V obci 50, mimo 200
    +1
    Asi před měsícem jsem narazil na jednoho dementa s dodávkou. Jel ze Sosnové z minikár a jaksi zapomněl že už není na okruhu a musel synátorovi ukázat že to má "taky v ruce". Osmdesátkou tam může jet jen totální dobytek. Co nezvládal mimo obec technikou, to doháněl v obci prasením.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2014 10:54:46     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Re: V obci 50, mimo 200
    Takových potkávám, v obci se za mě nalepí, za obcí v zatáčkách mi ze zpětného zrcátka zmizí a opět mě dojedou v další obci. A to jezdím v obci těch cca 60. Nikdy jsem nepochopil, ale proti gustu...

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:55:42     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: V obci 50, mimo 200
    "V obci hrozí poměrně vysoké riziko střetu s chodcem, dítětem, důchodcem nebo jiných nečekaných situací. Proto je až paranoidně obezřetná jízda v obci a zejména kolem škol, dětských hřišť a obecně míst, kde je soustředěno hodně lidí....."
    docela bych vřele souhlasil za předpokladu, že nahradíme slovo "obec" vhodnějším "intravilán". což je to slovo kterým se asi zaobíral duch když tvořil zákon, a nějak to správné slovíčko nemohl vylovit z paměti.

    aneb proč vymýšlet vymyšlené: cedule začátek a konec obce má dvě funkce, informační (čili GdeProbohaSu) a rychlost omezující, což je dohromady kombinovat pitomost. to pochopili třeba (nejen) v rakousku, kde jsou dva typy cedulí, jedny říkají jak se ten shluk chalup jmenuje a druhá cedule jiného vzhledu a velikosti omezuje rychlost tam, kde shluk chalup u silnice vykazuje znaky intravilánu..

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:13:47     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: V obci 50, mimo 200
    V obci hrozí poměrně vysoké riziko střetu s chodcem, dítětem, důchodcem nebo jiných nečekaných situací. Proto je až paranoidně obezřetná jízda v obci a zejména kolem škol, dětských hřišť a obecně míst, kde je soustředěno hodně lidí považována za základní projev slušnosti. Nejen z hlediska bezpečnosti, ale i různých pocitů "leknutí se", hluku a podobně. Smyslem takové jízdy je pokud možno neobtěžovat.
    Mimo obec jsou rizika a nežádoucí dopady automobilismu výrazně nižší a tak lze rychlost jízdy přizpůsobit těmto okolnostem, tedy doprava může být rychlejší a plynulejší, jak je jejím smyslem.
    Můžete mi, prosím, vysvětlit, co je na takovém jednání nepochopitelné?

    Komentář ze dne: 23.06.2014 13:00:23     Reagovat
    Autor: . - Neregistrovaný
    Titulek:CTR
    Blahopřeji autorovi k pěknému výběru, já jako kompromis mezi praktičností a zábavností koupil nedávno Civic Type R "UFO".
    Věci se do toho vejdou jako do normálního Civica a jezdím max ve dvou lidech.
    Nebýt určitých drobných závad způsobených mimo jiné prací autorizovaného servisu, byl bych spokojen na 98%.
    Výkonu je tak akorát a navíc je to (pro mě) pěkný auto.
    Nic si nedělejte z toho, že vám to tu lidi kritizujou, každýmu se libí něco jiného a to je dobře.

    Abych se držel nastoleného tématu - zatím jsem neoprasil žádné TDI, jen jednu O1 RS na světlech. Což jsem asi prohrál, když jsem nehodlal do pravotočivé zatáčky kam nevidím jet 90 km/h a ubral. Uvidíme co léto přinese.

    Komentář ze dne: 23.06.2014 13:45:39     Reagovat
    Autor: enthusiastic.driver - enthusiastic.driver
    Titulek:Pěkně sepsáno
    Tak narozdíl od něktrých jiných článek chválím. Docela fajn kumulace informací.

    Jinak na ten upgrade na RS bacha, to je opravdu jiný level provozních nákladů, než na obyčejné ST. mini Cooper S bude super volbou i nadále ;)

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 13:48:35     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Pěkně sepsáno
    Můžete poskytnout nějaká čísla, popřípadě link někam, kde se ta problematika rozebírala?

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 16:22:41     Reagovat
    Autor: enthusiastic.driver - enthusiastic.driver
    Titulek:Re: Re: Pěkně sepsáno
    Konkrétní čísla poskytnout nemohu. Pouze mám v okolí pár lidí, kteří RSového FoFoně provozovali/provozují a všichni se shodují na tom, že to je provozně stejně nákladné jako drandit STI/EVO. Spotřebou počínaje, specifickými díly konče.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 18:00:32     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Pěkně sepsáno
    Začněte spotřebou benzinu, RON 98 a 4 l/100 km. Pak počítejte olej po 10 000 km a to 10W60 za nějakých 350 Kč/l a dáte tam 6 l. Přední gumy opravdu moc nevydrží, aby to jelo jak má, chce to 17" v ZR a ty nejsou úplně laciné (ideálně Brigestone Potenza), u jedničky máte celkem ještě v poho rozvody, ale u pětiválce je to vopruz a dáte 40-60 000 km (to je proti Lanceru pohoda). Chcete-li alespoň občas zastavit, tak přední desky OMP 971C počítejte za 5 600 Kč/sada, kotouče přední 10 700 Kč/pár, zadní 7 000/pár. Přední ramena budete dělat zhruba každý rok, čepy a tyčky stabiláku za půl (přecijen to dost kopíruje silnici), já osobně bych tam okamžitě hodil podvozek BC-Racing alespoň řady RA za 27 500 Kč nebo raději řadu ER za 49 700 Kč...
    Ale věřte, že to fakt stojí za to!

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 22:38:35     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Pěkně sepsáno
    Super, dík aspoň za rámcovou představu, to všichni pořád porovnávají náklady na údržbu, ale aby se člověk dostal ke konkrétním číslům za rok, to jsem mockrát neviděl, přičemž za mě osobně je málo co důležitější údaj.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 09:21:33     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pěkně sepsáno
    Trochu problém u těch čísel je vliv a smysl používání toho auta. Dám příklad: mám 2 automobily jednoho výrobce. Oba jsou poháněny motorem 2.0 turbo o zhruba obdobném maximálmím výkonu. Jeden vůz je lehký a primárně sportovnějšího charakteru, druhý je někdejší vyšší třída, dnes typicky střední.
    Pokud bych Vám napsal strohá čísla, tak provoz toho menšího stojí asi 4x víc než provoz toho většího, přičemž ale ten menší najezdí asi 10x nižší počet kilometrů za rok, než ten menší. Takže taková čísla Vám budou k ničemu, protože neodrážejí případné Vaše náklady.
    Příčina je jednoduchá: zatímco to větší auto je využíváno na běžnou rodinnou jízdu, které pro něj znamená minimální zátěž a opotřebení a v souvislosti s tím jsou pro jeho servis používány standardní náhradní díly, jejichž funkce, životnost i cena jsou plně adekvátní způsobu jeho používání, u toho menšího auta jde o čistě sportovní využívání, které je dosti surové a tím pádem opotřebení jednotlivých dílů podvozku, brzd, pneumatik, výfuku a různých ochranných konstrukcí včetně celé karoserie je enormní. Jmenované díly k servisu jsou tedy samozřejmě již nakupovány s ohledem na jejich používání na hranici jejich zničení a proto jsou cenově poněkud jinde, přičemž i jejich životnost je podstatně nižší (a to i přesto, že na tom druhém autě při způsobu jeho používání by vydržely asi navěky).
    Takže byste při pouhém sdělení čísel (provoz většího mne stojí v servisu cca 10 000 Kč ročně, zatímco provoz toho menšího kolem 100 000 Kč ročně) dospěl k nesprávnému závěru. Budete-li totiž to menší auto používat ve stejném režimu jako to větší, servisní náklady budou obdobné.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 15:14:00     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Pěkně sepsáno
    No, problém. Pokud si budu kupovat úzce profilovaný náčiní, tak už bych mohl vědět, že se s tim pojí i úzce vymezená funkce a rozsah použití, která jde ruku v ruce s nákladama, který se v porovnání s běžným dostavníkem můžou zdát nesmyslný, ale jsou daní za úplně jinej fun factor vozidla.

    Chci říct, že pokud si budu kupovat Integrale nebo M5, tak obojí má poměrně specificky danou funkci a tim i zákazníky, který ty stroje kupujou, obojí bude kupovat +- podobná sorta lidí a používat +- ke stejnýmu účelu, aneb těžko si budu kupovat Integrale na průlety po dálnici a M5 na řádění na šotolině, z čehož plyne to, že i náklady na provoz se tolik v rámci daný specifikace lišit moc nebudou. Pochopitelně je to individi, ale hlavně to člověk musí měřit optikou toho, co a proč kupuje a ne běžný produkce. Asi tak nějak, ne?

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 15:35:17     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkně sepsáno
    Problem je, kdyz stejny nastroj ruzni lide pouzivaji k ruznym ucelum. Takze je dobre uvadet jak pouziti, tak naklady.
    (Neznam M5 ani Integrale, mluvim obecne. Videl jsem auta, ktera nekde slouzila jako zavodni hustokhar, jinde jako rodinny vuz a jinde jako stavebni delnik. Predpokladam, ze ac papirove stejny vuz, tak naklady u kazdeho byly zcela jinde. I u vice specializovanych vozu muze byt pouziti treba jako auto pro fun faktor projizdky nebo jako lestenka na oslnovani rostenek)

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 16:21:29     Reagovat
    Autor: Més que un club - Blaugranas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkně sepsáno
    No nevim, jak píšu, ten účel bude podle mě dost vyostřenej už tim, že to je sice podle znáčků na karoserii ten samej výrobce i model, no zbytek vnitřností už na tom bude úplně jinak a právě proto si tu konkrétní specifikaci budu kupovat. Jen málokdo si (aby to bylo zřejmý) bude kupovat Ferrari jako offroad. Stejný to máte i s autama, který maj zdánlivě stejnou kastli, jako v případě Focus 1,6, Focus ST a Focus RS - účel, k čemu ty auta budu používat, je dost poplatnej tomu, co v nich najdu za vnitřnosti, ni?

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 09:33:25     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Pěkně sepsáno
    Začněte spotřebou benzinu, RON 98 a 4 l/100 km. - Kolik? Asi tam jedna číslice chybí, má to být 14?

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 10:15:34     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pěkně sepsáno
    U RS Focusu, při plným nasazením bych to viděl spíš na 24

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:41:11     Reagovat
    Autor: rosini - rosini
    Titulek:Re: Pěkně sepsáno
    Však já si z těch komentářů taky hlavu nelámu, naštěstí nežijeme v totalitní zemi (zatím :-)), takže každý má právo na svůj, byť někdy extrémní názor. A dneska je pěkně, plná nádrž, takže vím bezpečně co mi pomůže na ty komentáře úplně zapomenout :-).

    Komentář ze dne: 23.06.2014 14:53:24     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Pěkný článek
    Zhltnul jsem to jedním dechem, byť nejsu žádný odborník, tak jsem si početl s gustem.

    Akorát mě mrzí jedna věc - je tam krásně popsáno, nač si dávat pozor u tohoto fokusu.
    Ale plánuju koupit klasický kombík, nejspíš benzín, a protože tomu prd rozumím, nevím, nač si dávat majzla. A klasický kombík se prostě od STčka liší.
    Nevím, jaká cená je v poměru ke stáří a ujetým kilometrům podezřelá, jaká není. Co je skutečným problém fordů z roku 2007 a co je jen kosmetika...

    Samozřejmě, že známého mechanika mám, ten se mnou bude na ty předváděčky jezdit, ale přece jen - vlastní povědomí je lepší.

    Máte někdo nějaký tip na stránku o fordech, kde bych se něčeho takového dočetl?
    Díky.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 16:06:51     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Pěkný článek
    Zkus google, o Focusech je toho všude mraky, namátkou moje.auto.cz, tipcars.com - zkušenosti majitelů či jak se to jmenuje, autorevue.cz atd.

    Obecně - doporučený motor pro Focus I je 1.6 benzín, diesely jsou poruchové a větší benzíny nepřináší o tolik lepší dynamiku (pak dává smysl až ST, o kterém je článek). Jinak reznou prahy a zadní lemy. Jinak platí totéž co při nákupu jiné ojetiny (a toho je i na tomto serveru mraky).

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 17:09:32     Reagovat
    Autor: cyklista - cyklista
    Titulek:Re: Pěkný článek
    Zkuste

    http://www.fordzona.sk/premium/ - rozkódování vin, nebo

    http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=25480
    http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=9683

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 17:32:04     Reagovat
    Autor: cyklista - cyklista
    Titulek:Re: Re: Pěkný článek
    A pokud by to bylo dovezené z ciziny, tak tady začali evidovat najeté km aut prodávaných v aukcích (ale když to stočili předtím, tak to asi taky bude špatně)

    http://www.sdruzeni-sova.cz/

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 20:37:48     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Pěkný článek
    dobrá, máte vybráno auto a model. tedy:
    1. zjistěte si průměrnou cenu auta v bazaru, model, ročník motor. fokusů kombíků najdete v tuzemsku asi šest stovek. pokud tomu nehovíte, tak nebrat nejlevnější čtvrtinu bazarových.
    2. prověřte soukromé inzerenty. pokud zadáte do gůglu telefon a vono vám vyskočí třicet inzerátů na různý auta, potom to není soukromník. možná budete mít kliku a najdete soukromníka co se z principu nebaví s bazary.
    3. dál se zaměřte na prodejce nových aut a protiúčtová auta. máte jakousi šanci, že nebudou kvůlivá desítce zisku riskovat pověst a narovinu přiznají co autu je.
    4. a i tak vás můžou slušně napálit.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 08:40:24     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Pěkný článek
    Jednickovy Focus je super auto, ale jako ojetinu ho uz dneska nedoporucuju.

    Jak psali predrecnici, nejlepsi volba je benzin Zetec SE 1.6i. Mel jsem presne tenhle typ a pekne svezeni. Vynikajici je hlavne podvozek, chova se prisne neutralne a meze ohlasi pekne predem. To naopak treba jednickova octovka je pri vjezdu do zatacky krute nedotaciva, pri vyjezdu zase pretaciva, prdel to tahne ven - navic se to urve pomerne neocekavane.

    Problem Focusu a jeho tehdejsi kolegyne Mazdy 3 je ale obecne nizsi zivotnost. Focus po 200 kkm jde srat, resp. zacne brutalne narustat TCO. Sam jsem si to zazil. Do 200 kkm bezproblemove auto - v rozmezi 200 - 220 jsem do oprav nasypal 100 litru a sypalo se to prakticky porad.

    Zetec 1.6i ma pri takovem najezdu problem ze zere olej, opravna sada neexistuje. Originalni Ford 5w30 specifikovany ridky olej to bylo schopne sezrat litr za cestu Praha - Ostrava. Tak se tam lil hustsi 10w40. Ford si byl toho vedom a nabizel na vymenu sveho casu cele polomotory za zvyhodnenou cenu - to je u ojetiny ale nesmysl. Pri tomto najezdu odejdou loziska, poloosy nahonu (brutalne drahe cca 12000 za jednu), vychodi se elektromechanicka skrtici klapka (10000 CZK) a zacnou odchazet civky. Tou dobou budou rezave spodni hrany dveri a mozna i lemy blatniku.
    Hydrostely budou cvakat jako datel a hustsi olej z duvodu vyse jim nepomuze.


    Jednickovy Focus byl v minulosti vynikajici ojetina, ale nyni uz budou prakticky vsechny ve stavu rozpadu.
    Pokud ale sezenes neco s malym najezdem v dobrem stavu, doporucuju.

    Z pohledu spolehlivosti na tom bude jednickova octovka 1.6i mnohem lip, jizdni vlastnosti ma ale mizerne.
    Focus najezdy nad 200kkm moc nezvlada.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 09:12:04     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Pěkný článek
    Jaké cívky? Je tam jenom jedna, společná pro všechny válce.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 09:52:53     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: Pěkný článek
    Jo je jedna, mnozne cislo vyse je blbe.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 13:29:26     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:Re: Re: Pěkný článek
    Hydroštely u Zetecu SE 1.6? Ale no tak, to bych pod vačkama nesměl vidět hrníčky. Oblíbená pověra, v tomhle motoru hydroštely nikdy nebyly.
    S FF 1 mám najeto něco přes 100 tkm a veškerá údržba včetně pneu, oleje, gumiček do stěračů a vody do ostřikovačů vychází na cca 0,6 Kč/km, což mi přijde velice přijatelné číslo. Z nespotřebních věcí se za 5,5 let vysrala akorát cívka (sekundární vinutí vždy pro dva válce společně) a palivové čerpadlo. Co je skutečně bolístka je repase zadní nápravy kolem 200 tkm, ale za ty jízdní vlastnosti, které multilink má, ta práce s demontáží nápravnice a přelisováním siletbloků jednoznačně stojí.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 10:58:45     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Pěkný článek
    Díky všem (dalším tipům se nebráním).
    Dívám se i na C-Maxe. Moje cenová hladina je někde okolo 120 000, což je mnohdy dost problém vůbec najít, natož najít něco "kvalitního".

    Díky i za tipy ohledně motoru, protože s rodinkou najezdím opravdu málo (současná felda v kombíku najezdila 70 000 za 8 let a corsa C najezdila 40 000 za 5 let, tak se mi nafta nevyplatí.

    Jdu hledat.

    A propos, kdyby měl někdo zájem o Corsu C třídvéř z roku 2003 (jednolitrovka), mám jednu k dispozici. Perfektní auto do města.

    Komentář ze dne: 23.06.2014 20:06:23     Reagovat
    Autor: Romus - Romus
    Titulek:
    Chtěl jsem napsat článek o mé "nové" 156 2.5 V6 a už nemusím, protože bych to napsal úplně stejně jako Vy ( pravda pár čísel by bylo jiných ) :o)

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 20:58:44     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    To neva, články o Alfách tady máme rádi.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 21:38:29     Reagovat
    Autor: gogan - gogan
    Titulek:Re:
    JJ, to dejte. Zvlášť by mě zajímaly spotřeby při různém stylu jízdy (mám 156 s AR16102).

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 09:26:10     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re:
    He, he… spotřeby u 156 2.5 V6 … 11,5 l/100 km.
    Stačí?

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 14:30:41     Reagovat
    Autor: gogan - gogan
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ne :))
    11,5 l/100 km je tuším tabulková kombinovaná co si vzpomínám měl jsem ji s 2.5 tak 13l.
    Teď mám v autě 3.0 v6 z GTVčka tak mě zajímá porovnání, dokážu jet za 10 - 11l pokud jedu stylem "převážení stařičké matinky" ale pokud jedu ostřej 16 - 18 l není problém (to myslím bylo podobný). Právě proto mě zajímalo srovnání dle stylu jízdy a porovnání jestli těch mých dvaapůlkových 13 bylo motorem nebo jsem se prostě jen zklidnil.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2014 16:52:34     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ty spotřeby odpovídají, dá se jet styl klobouk za 10, běžně 12-13, vrah nejspíš i přes 20 (upřímně jsem tim stylem nikdy nejel 100km v kuse, takže se to blbě měří). Mam GTV 3.0V6 24v C1B 160kW (přiškrcená EURO3 s hromadou (nevykuchaných) katů).

     
    Komentář ze dne: 02.07.2014 16:35:34     Reagovat
    Autor: hofmas - hofmas
    Titulek:Re: Re: Re:
    U te moji se spotreba pohybuje od 11l az nekam pres 20:) A mam druhou, cisla si vicemene odpovidaji.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2014 21:58:22     Reagovat
    Autor: loriscapirossi - lorisacpirossi
    Titulek:Re:
    Článek rozhodně napiš, chtěl jsem autorovi napsat, že mě mrzí, že si nevybral Busso, už jen kvůli neměřitelným parametrům jako je zvuk a charakter tohto motoru, tak se třeba hecneš ty.

    S 2.5 V6 jsem se svezl, pravda, na moje GTA trošku něco chybí, nicméně i tak je to velice libové vozítko a k jejímu vlastnictví ti gratuluji a přeju spoustu kilometrů. i těch neplánovaných, kdy se mi někdy stane, že zapomenu odbočit a místo 20 kilometrů jedu domu třeba i 100 :-)

    Komentář ze dne: 24.06.2014 11:36:58     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Předjíždění
    "Ale co si mám myslet o majitelích běžných českých a korejských hatchbacků, kteří se pravděpodobně ukájejí tím, že v obci dali STčko jedoucí padesát voe"

    To není touha závodit, vysvětlení je jednoduché a logické:
    Většina lidí netuší co je "ST" a nepozná ho od normálního Focusu.
    Nechci Vám kazit sebevědomí, ale většina těch řidičů si asi nemyslí "estéčko woe to musím předjet", ale "ten starej Focus se táhne jak smrad".
    Hlavně když ještě kolem snačky konce obce jedete 50 (od takového auta se dá čekat mimo obec tak 80).
    Snaží se Vás jen předjet aby se za Vámi nemuseli táhnout.
    A nečekají že těsně za koncem obce vypálíte a zmizíte v dáli.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 10:39:48     Reagovat
    Autor: rosini - rosini
    Titulek:Re: Předjíždění
    Ve spoustě věcí máte pravdu. Problém není úplně v tom, jakej znak mám nalepenej na zadku, byť je poměrně velký a dá se z toho lecos vyvodit. Tenhle úkaz je obecně problém na našich silnicích, ve vesnici na padesátce se předjíždí o stošest a za vesnicí se jede sedmdesát. Krásně to kdysi popsal jeden redaktor Top Gearu, který jel tuším s Dacíí z Anglie do továrny do Rumunska. Na české republice ho překvapilo právě to, jak se lidé s výkonově poddimenzovanými malými vozy pouštějí s velkou odvahou do předjíždění. V práci jezdím s 75 koňovou Fábií, takže jsem si vědom toho, že to auto nemá výkon a do předjíždění se pouštím až ve chvíli, kdy mám dost místa a u předjížděného vozidla nehrozí, že začne zrychlovat a já pojedu vedle něj další stovky metrů. A pokud vidím na zadku Passata znáček V6, tak mě ani nenapadne u cedule vyhodit blinkr a něco zkoušet, protože vím, že to prostě špatně dopadne. Někteří lidé by měli reálně zhodnotit výkonové možnosti svých vozů a podle toho se taky rozhodovat s předjížděním.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 11:05:28     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Předjíždění
    Jestli to nebude tím, že ty lidi prostě zdržujete. A nějakej fokus jim je u zadku, prostě ho chtějí smahnout a jet si po svým, jelikož jste pro ně řidičsky nekompatibilní a tudíž je serete. Což si vy pošahaně vyložíte jako snahu o závodění a problém je na světě.

    Já se třeba drajvrů co to mimo ves ohulí a ve vsi zašlápnou na 45-50 a pak to drží až k další ceduli, koukám hodně rychle zbavit. Když vím, že na tomhle konci nikdy neměří a nikdy nikdo tam nechodí, tak je mi padesátka u zadku. Plynulá jízda, víte?

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 11:17:50     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Předjíždění
    Jak jiz psal kolega nade mnou...
    Další věc je, ze i když prede mnou jede téměř jakekoliv auto jakkoliv silne, tak proste on jede 50 v obci a za obci zrychli na 90 a jede 90...
    Takze me, který chci jet rychleji, nezbyde, nez ho proste predjet. Priznam se, ze jsem si taky "zazavodil", to když mi bylo 18-20, mel jsem nejake Subaru z roku 78 a zavodil jsem s Favoritama...Pak me to nejak preslo a uz me to ani nenapadne :-) Tudiz ja ta auta předjíždím proste proto, ze chci jet rychleji, nez jedou oni z není v tom zadny jiny důvod.
    A ani neresim, proc oni jedou pomaleji, nez by mohli - proste jedu, pokud to jde, tak predjedu a jedu dal, neresim...
    Btw se mi v podstate nestane popisovana situace, totiž ze bych nekoho predjizdel a on se mi v tom pokousel zabranit tim, ze bude zrychlovat podle me...Vlastne jedina výjimka za posledních snad několik let se mi stala před 14 dni, když jsem jel přes Orlik smerem na Tabor, a když jsem jel přes přehradu, tak nejakej inteligent nedokazal prenest přes srdce, ze by ho tam někdo mel predjet (tak ona tam je cedule tusim 30, takze mozna proto, nevim).

    Takze kdybychom se my 2 potkali, tak nejspíše budes resit, jak se te nejakej idiot v Thalii snazi predjet na okresce ve 120, a jak jsi mu to nandal, sešlápnul plyn a nechal ho za sebou ..
    A ja bych to neresil vůbec, z mého pohledu by situace vypadala: Dojel jsem auto, jelo kilo, ja chtěl jet rychleji, tak jsem se chystal ho predjet, no on si to najednou rozmyslel, slapnul na to a byl pryc, super, alespoň jsem mel volnou silnici....

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 13:56:45     Reagovat
    Autor: rosini - rosini
    Titulek:Re: Re: Re: Předjíždění
    Jak už jsem psal v článku, já nemám problém s tím, pokud někdo chvátá, v obci jede kilo a předjede mě. To je každého věc, kolik a jak si kde troufne a já jen doufám, že takovej osel nepotká někoho mě blízkého. Ona ta padesátka v obci se nedodržuje kvůli radarům, ale z jinejch důvodů. A pokud mě někdo předjíždí, tak s ním určitě nezávodím, bez ohledu na to jaké řídím auto se hlavně snažím dostat domů zdravej a pokud možno neohrozit nikoho okolo. Ale pak právě nastává ta komická situace, kdy já už jsem dávno za cedulí, jedu pořád 50, protože mě někdo třeba v HTP předjíždí, pak se za ním x kilometrů táhnu 70-80. Oukej, tak holt dojedu do cíle o něco později, pár minut vem čert. Ale že bych někoho takového zdržoval svou pomalou jízdou, to se mi nějak nezdá :-). A nemálo těch, co v nich chytnou saze, když je pak někde předjedu zpátky a to teprve kroutím hlavou. Asi má pravdu kolega, který tady psal, že starý kombík je na silnicích považován za snadnou kořist a podle toho to taky vypadá. Ale tohle by asi bylo téma na samostatný článek a pod ním by se určitě objevila dlouhá a divoká diskuze :-). Měl jsem možnost projet autem velkou část Evropy včetně severských zemí a je zajímavé, že s podobným chováním jsem se v takové míře setkal pouze u nás, v Rusku a Polsku. Naproti tomu třeba ve Švédsku jsem si nedovolil překročit povolenou rychlost ani o kilometr a ani jednou se mi nestalo, že by nějákej seveřan předváděl takovej manévr, byť řídil Volvo s dvojnásobkem koní. Takže bych spíš tipnul, že problém není ani v autě jaké řídím já, jako spíš v dost zvláštním chování spousty řidičů na našich silnicích.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 14:21:37     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Předjíždění
    To moc nechapu s tou 50 v obci...Ja osobne teda pokud vim, ze se nekde meri, tak se tam snazim jezdit 50, at je doma klid, ale jinak proste jezdim tak, abych nikomu neublizil, nikoho nejak neohrozil...at uz jedu 20, nebo 120...
    Paradoxne vice krizovych situaci vznika, když jedu tech 20 - ale ono je to docela logicke, když uz nekde jedu 20 tak proto, ze je tam nejaka spatna situace, například před skolou vybihaji nahodne deti spoza zaparkovanych aut. Na druhou stranu v 8 vecer pojedu v tom samem miste klidne vyrazne nad limit...
    Podle toho co pises, bych teda fakt nechtel zit ve Svedsku:-(

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 15:04:14     Reagovat
    Autor: rosini - rosini
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Předjíždění
    Taky musím přiznat, že jsem se tam sice cítil bezpečně na silnicic, ale na řízení strašný. Na dálnici mají limit 120 km/h a opravdu jsem nepotkal nikoho, kdo by tam jel rychleji. Vypadalo to tak, že jsem měl jedno auto 300m před sebou, jedno 300m za sebou, na tempomatu nastavených 120 a jen jsem držel volant. Nikoho jsem nepředjížděl, nikdo nepředjížděl mě, žádné vzrušení za volantem a měl jsem co dělat, abych neusnul za volantem. Ani se nedivím, že mikrospánek je ve Švédsku častou příčinou nehod.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 14:28:51     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Re: Předjíždění
    Nevim, ja nejak u aut neresim znacku, typ, pocet koni atd, pro me to prevazne jsou proste "vozidla" co nekam nejak jedou. Jak jedou je na jejich ridici a predpokladam, ze ridic jede tak jak chce a umi (a muze a dovoli si v ramci pravidel a sveho bodoveho konta atd).

    Takze pokud me auto dojizdi, vidim, ze jede rychleji a pokud to jde, necham ho predjet. Je lepsi, kdyz je daleko prede mnou, nez tesne za mym naraznikem.

    Pokud ja dojizdim auto a situace to dovoluje, tak se ho pokusim predjet, protoze zjevne jeho ridic si vybral (ci mu byla vnucena okolnostmi) nizsi rychlost, nez vyhovuje me. Neresim, jestli je to proto, ze jeho trabant vic proste nejede, nebo ze ma zihadlo, co ma petkrat vic koni nez ja a jen se proste kocha krajinou.

    Kdyz to dobre dopadne, on si pojede dal svou rychlosti, ja ho predjedu a pojedu si svou.
    Kdyz to nedopadne dobre, tak zacne zrychlovat a ja se zaradim za nej, protoze ho nejde bezpecne predjet.

    Pokud se zrovna "probudil" a zmizi v dali, jsem spokojen, protoze dal pokracuji svou rychlosti, jak jsem mel puvodne v planu.

    Nejhorsi je, kdyz zjisti, ze jsem prestal predjizdet a tak zase zpomali. Ale takovych jsem potkal malo a potkavam je cim dal min.

    Cili pri predjizdeni se rozhoduji podle schopnosti sveho vozu a rychlosti toho druheho. U slusneho ridice nehrozi, ze zacne necekane zrychlovat, u neslusneho je lepsi mit velky odstup, protoze clovek nikdy nevi, co se mu v hlave vyvrbi.

    (Samozrejme zrychlovani za ceduli konec obce, konec omezeni rychlosti, za zatackou, kde nasleduje rovinka a tak podobne je neco jineho, ale to je ocekavane a predjizdet v takovych mistech zacinam pouze, pokud se zda, ze manevr uspesne a snadno dokoncim i kdyz auto prede mnou zareaguje na zmenu situace zrychlenim. Coz byva jen malokdy (traktor s valnikem je takova typicka vyjimka, ten se nerozvasni k vyssi rychlosti v rozumnem case), cili spis pockam, az si nasadi novou rychlost a pak to pripadne resim. )

     
    Komentář ze dne: 26.06.2014 11:15:17     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re: Re: Re: Předjíždění
    Souhlasím, také musím konstatovat, že počet nevyzpytatelných hovad na silnicích očividně klesá. Zvláště těch notoricky předjíždějících, myškujících a úmyslně brzdících.
    Naopak pozoruji nárůst těch, kteří nechávají předjet, i když za nimi jedete jen o malý fous rychleji. A hlavně rostoucí počet těch, kteří vás za hustého provozu pustí z vedlejší nebo do "svého" pruhu. Tahle slušnost se už pomaličku začíná stěhovat z největších měst i do těch ostatních.
    Ano, jakkoliv hovado občas také potkám, nemyslím si, že by situace byla tak dramatická, jak ji média a "dopravní experti" líčí. (A už vůbec nevidím důvod ji násilím "vylepšovat" dalšími restrikcemi, samozřejmě.)

     
    Komentář ze dne: 26.06.2014 13:10:33     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Předjíždění
    "A pokud vidím na zadku Passata znáček V6, tak mě ani nenapadne u cedule vyhodit blinkr a něco zkoušet, protože vím, že to prostě špatně dopadne. Někteří lidé by měli reálně zhodnotit výkonové možnosti svých vozů a podle toho se taky rozhodovat s předjížděním."
    I Passat V6 může jet pomalu, záleží na řidiči. Takhle jsem s 1.4i/55kW dal Porsche. Jelo po dálnici 90.

    A jak jsem psal, většina lidí neví co je "ST" a prostě vidí pomalu jedoucí starý Focus a očekává, že pojede pomalu i dál.

    Kdybyste měl závodní auto které na pohled vypadá jako Felicie a přes vesnici s ním jezdil 45, taky Vás bude kdekdo předjíždět.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2014 13:33:41     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re: Předjíždění
    Já jsem zrovna včera viděl jednoho forda - třídvéř, oranžové "camo", černé kostky na přední kapotě, vytuněná černá kola. Machýrek za volantem. A vida, ford focus ST.

    Přiznám se, že do přečtení článku jsem se s ST znakem nesetkal, ale nějak by mi to evokovalo GT (neptejte se proč), takže bych ho asi nehonil.

    Jinak ten passat s V6 - není to i ten policejní?

    Komentář ze dne: 25.06.2014 12:06:47     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Opravdu "Turnier"?
    Dotaz autorovi:
    Skutečně máte "Turnier" (neboli kombíka, jak jsou v Německu nazývány)?
    Pokud ano, bývá potřeba jiných řidičů předjet výrazně vyšší, protože kombíky přece vozí haldu krámů a plouží se jako šnek. (Ve skutečnosti v 99 % případů vozí jen luft, ale to je vedlejší).
    Pokud vím, na českém trhu se ST 170 prodával zpočátku jen jako třídvéřový hatchback (později možná i jako pětidvéřový), jako kombík nikdy. Ale co Ford, to originál, takže nevylučuji že na německém trhu bylo ST 170 k mání i ve verzi kombi. Na internetu obrázky takových "ST 170 kombi" jsou, ale často jde o pouhý vnějškový tun/zing pomocí viditelných doplňků, nápisu na zadních dveřích a snížení podvozku.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 12:31:46     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Opravdu "Turnier"?
    ...kombíky přece vozí haldu krámů a plouží se jako šnek...

    Proč by se ausgerechnet kombíky měly ploužit jako šnek? I blbá octavia TDI se vyskytuje častěji v kombíku než v liftbacku. Pokud řidič zrovna nejede eco-rallye, dokáže s tím jet docela svižně. A co teprv verze RS.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 13:02:46     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Opravdu "Turnier"?
    +1, za prvé fakt často vozí vzduch a tam je nárůst váhy a odporu pro silniční provoz marginální a pokud jsou naloženy, tak pořád není propad jízdních vlastností nijak hrozivý. Po německé dálnici i 1,6 OI dokáže sypat tachometrických 160 - 170 bez vážnějších problémů a to jsme tam byli čtyři s batohama, lanama, atd.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 13:07:20     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Opravdu "Turnier"?
    Místo "lanama" jsem přečetl "lamama", což dalo příspěvku úplně jiný rozměr xD

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 13:48:39     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Opravdu "Turnier"?
    Takový ekologický... :-D

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 13:20:29     Reagovat
    Autor: eviljack - eviljack
    Titulek:Re: Re: Opravdu "Turnier"?
    Skoro bych i řekl, že to byla ironie.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2014 14:02:40     Reagovat
    Autor: rosini - rosini
    Titulek:Re: Re: Opravdu "Turnier"?
    Opravdu mám kombíka a opravdu se vyráběl. Je dovezen z Německa, takže máte pravdu v tom, že verze ST170 Turnier se na našem trhu nikdy neprodávala. A vím o asi o pěti dalších v naší republice, ale všechny jsou pravděpodobně dovezené. Hatchback je tu mnohem více rozšířen, ale právě proto mě verze Turnier zaujala, Je to trochu unikát a navíc kombinace praktického auta s výkonným motorem má něco do sebe.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2014 10:40:11     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re: Re: Re: Opravdu "Turnier"?
    Věřím, že se jízdní vlastnosti kombíka a hatchbacku nijak výrazně neliší (čímž reaguji i na příspěvek výše), alespoň u mé obyčejné 1,6 (taktéž kombíka) tomu tak je. Kombík má prostě jen trochu vypouklejší zadek, který je - nepochybuji - aerodynamicky navržen tak, aby celkový odpor byl téměř stejný jako u hatchbacku (rozdíl v hmotnosti je pouhých 50 kg, zrychlení, maximálka i spotřeba jsou udávány stejné).
    Jen jsem naznačoval, že pro některé řidiče je zadek kombíku zřejmě příznakem čehosi pomalejšího. Zvláště když kombíky "jedničkové" řady mají na rozdíl od hatchbacků (a kombíků řady MkII) zadní světla dole, navíc působící jakousi rozpačitou hranatostí poněkud "neohrabaně".
    Nezastírám, že i mně působí drobné potěšení, když ve městě (za bezpečných podmínek a nízkého provozu, dodávám) mohu nějakému "sériovému občanskému žihadlu" či SUV svalnaté značky, které se na červené ostentativně řadí vedle mě do levého pruhu, předvést zadek mého kombíku mnohem déle, než onen "závodník" původně zamýšlel.
    (Pro ostatní: Ne, nepotřebuji si dokazovat, že mám "závoďáka". Prostě mám jen radost, že mi auto - pořád ještě - dobře jezdí a že i obyčejná cesta do práce nemusí být jen otravná.)

    Komentář ze dne: 26.06.2014 14:31:55     Reagovat
    Autor: Snake - Neregistrovaný
    Titulek:ST
    Sám vlasním ST cca půl roku. Auto super, ale je to dost o tom jak stím člověk jede. Když pojedu jak s normálním autem, budu řadit ve 3000rpm, auto se chová jak moje bývalá Fiesta. Nedej bože pokud je motor studený a omezovač to škrtí, to pak jen hluboce bublá a nárůst otáček minimální. Pravá sranda začína, jak už bylo zmíněno od cca 5000rpm a motorem připraveným na provoz. 1-2-3 stačí prakticky na cokoliv pokud nezkoušíte maximálku. Vždyt 3ka v 7000 otáčkách a na tachometru 140. Je zajímavý sledovat jak otáčky a rychlost stoupají stejně a budíky se sesynchronizují :-)
    Cena spojky a dvouhmoty mě taky straší ze sna, ale vím o dosti uživatelích co volili jednohmotu a jediný neduh už byl popsán. Pokud z toho někdo chce mít ještě lepší auto, možná bych zauvažoval o jednohmotě a 5ti stupňové převodovce ! Klasická z Focuse 2.0 protože 6q je vlastně jen jinak zpřevodovaná 5q.
    Ale jde jen o můj názor.

    Koroze je klasika. Tak hold do toho člověk jednou nacpe nějaký peníž a nechá opravit a nalakovat. Asi pořád levnější než když se vysype něco na dehťáku a ten pak nejede vůbec. Osobně mám auto dovezené ze Švýcarska a předchozí majitel nechal podvozek a podlahu řádně ošetřit, takže trpí jen prahy a lemy. Proste Ford, ale pokud člověk nechce jezdit v něčem jako je Golf nebo Ochcávka, chce mít něco, co když hodí za 2 a šlápne na to, tak mu to nahodí úsměv...ST170 je ideální auto. RS už je závoďák, stím se do práce nevyplatí jezdit. Přece jenom moje ST si při "závodění" vezme cca 15l/100, ovšem RS klidně 30l/100 a to bych už živit nechtěl. Snad jen tu RS500 v matně černé, to bych asi ujídal granule i já :D

    Jinak zdravím majitele, na č. silnicích jsem viděl Turnier snad jen 2x, jedno modré a druhé černé.

     
    Komentář ze dne: 30.06.2014 08:14:18     Reagovat
    Autor: rosini - rosini
    Titulek:Re: ST
    O jednohmotě mě přesvědčuje spousta lidí, koneckonců u Oktávek TDI je nahrazení dvojhmoty jednohmotou dost běžný jev. Ale mám strach, aby pak netrpěly jiné komponenty, přeci jen vyvážení u jednohmoty nebude takové. Jinak dojem z motoru máme stejný, do 5000 otáček to nestojí ani za řeč :-). Já mám tmavěmodrý Turnier a tahle barva k němu náramně sedí.

     
    Komentář ze dne: 30.06.2014 08:24:14     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: ST
    Významné riziko je v podstatě jenom jedno- může něco povolit buď v převodovce, nebo (pravděpodobněji) v soustavě klika- ojnice- písty. V limitním případě praskne kliková hřídel. Jinak se jedná v podstatě o otázku komfortu, protože auto s jednohmotou bude živější, ale taky se bude víc klepat. Chce to zjistit, jestli existoval stejný nebo alespoň analogický motor, který DMF neměl (jako u toho TDi). Pokud ano, tak je to OK. Pokud ne, tak bych si downgrade u auta na denní ježdění asi rozmyslel.

    Komentář ze dne: 29.06.2014 09:49:24     Reagovat
    Autor: etj - etj
    Titulek:
    Pekny, ctivy clanek... Muj nazor na auto: Subjektivne je velmi, velmi osklive. Mam rad klasicke sedany konservativnich tvaru a tohle na me pusobi seredne (btw. v clanku mi chybi foto - ze by umysl ;) ). Jinak jsem nejake fordy ridil a dojem byl velmi dobry. Skvele podvozky, pruzne motory (2.5 V6). Co se mi dale nelibi je 170 koni na predni kola, to se mi zda uz trochu moc (i kdyz kroutak je tady celkem slabej)... Neni nad kombinaci motor vpredu, zadni nahon, ale ja jsem bmw nemocnej... Cim me autor ale rozhodil, mozna snad nasral, je srovnani s F430. To je hodne pres caru a je to drzost. Ridil jsem a ten pocit je pochopitelne nesrovnatelny. Hlavne teda absence motoru pred sebou a vykony jsou taky nekde jinde, ze jo.

     
    Komentář ze dne: 30.06.2014 08:10:16     Reagovat
    Autor: rosini - rosini
    Titulek:Re:
    Srovnání s Ferrari nebylo myšleno výkonem :-). Když jsem poprvé řídil Ferrari, přišlo mi strašně tvrdé a uskákané a první dojem byl dost děsivý. Ale stačilo zrychlit a podvozek najednou začal pracovat tak jak má, to auto je prostě nastavené na rychlou jízdu a ne na ploužení se po městě. A STčko co se týká nastavení podvozku je úplně stejné. Takže ve městě trpím na každém kanálu, ale jakmile auto zrychlí, začne se chovat mnohem lépe. Řídil jsem i spoustu jiných poměrně rychlých aut, ale zrovna u těhle dvou mi ten rozdíl mezi pomalou a rychlou jízdou přišel největší.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.