D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Alfa Romeo 166: Italská limo
    (ze dne 09.02.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 09.02.2014 21:46:07     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Oooo, 166...
    Pěkný článek. :)

    Po 166 jsem také pokukoval, stejně jako později na popud SJ - Petka (doufám, že tu přezdívku píšu správně) po Saabu, protože současné XM 2,1 TD mě začíná pěkně srát (hlavně ta nafta, XMko jako takové je úžasné) a u benzínů si motor asi pořádně nevyberu, nehledě na zoufalý nedostatek benzinových aut v relativně slušném stavu z druhé ruky (v nabídce v drtivé většině debilní fiatí 2,5TD s prasklou hlavou a shnilými prahy, na což se můžu tak akorát vye-e, zbytek taky 2,1 a do toho už se mi taky nechce). Zas mám na stole položený ten debilní Lucas EPIC a řeším, co s tím.

    Nad 166 jsem uvažoval fšestiválu, ale co mě u Alf děsí, je stísněný interiér hlavně v oblasti řidiče (je to dost vidět i na fotce, hlavně v oblasti nohou, proto by to pro mě byla až jakoby "nouzovka"). V autě jsem zvyklý se rozvalit a užívat cestování, ani Alfu bych nehonil, ale jsem furt na vážkách, já zarytý Citroenář...

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 19:14:00     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Oooo, 166...
    Přezdívka je napsaná správně, děkuji za starost:-). XM 2.1 TD je dobrá varianta, ale nesmí v něm být ten polodebilní nerepasovatelný Lucas, to je pak v pr.... XM 2.5 TD jsem měl taky, překvapivě s prasklou hlavou a shnilými prahy:-), a musím říct, že to docela šlo- jelo to (teda po výměně těsnění pod svody, kdy se dokonce i roztočilo turbo:-), dalo se s tím jet i pod 4 litry (po dálnici 140 za hodinu okolo 5- 5,5 litru), a s prasklou hlavou to jezdilo asi tři roky a najezdilo snad 50 tisíc, než jsem vůbec zjistil, že je prasklá (tlakovalo to vodu, ale u expanzky chybělo těsnění, takže tlak měl kudy utíkat a nic dalšího to nedělalo, nezhoršovalo se to a motor chytal na brnk i v zimě). Takže 2.5 TD za mě dobrá třeba i s malou chybičkou:-).
    Alfu jsem nikdy neměl, ale řídil jsem občas kamarádovu 156 2.5 V6 fplynu ftuzingu ftovárnímkomínumístovejfuku pyčo. Jelo to dobře, ale pro Citroënáře je takové auto trochu šok, podobně jako SAAB. Ona totiž každá značka má něco do sebe. Citroën má velmi příjemné, prostorné interiéry, netuctové designy a měkké pohodlné podvozky, ke kterým tak nějak z logiky věci patří poněkud nevýrazné motory (kvůli kterým jsem nakonec XM opustil). Alfa (tedy alespoň 156) má interiér, který je po usednutí trochu zklamání (kromě jiného i proto, že, jak jste správně vypozoroval, je o dost menší, než by člověk čekal u poměrně velikého vozu), vynikající podvozek a motor, který, kdyby ho nějaký prase nedomrdalo úplně k smrti, by měl co nabídnout. SAABy mají fenomenální, velmi prostorné a obestavěný prostor slušně využívající interiéry, v nichž v podstatě nelze sedět nepohodlně, motory, které tahají tak, že dovedou být až nebezpečné, ve srovnání s A-R a Citroënem výrazně konzervativnější designy (které zejména u sedanů z určitých úhlů trochu připomínají BMW) a vzhledem k výkonu motoru nedostačující podvozky, které navíc v překvapivé míře odolávají pokusům o jejich dodatečné odladění (např. zadní náprava na 9-3 první generace, tvořená kusem ohnuté roury, není snad dokonce ani primitivní, to je ještě něco míň, pro co zatím nevynalezli odpovídající výraz, takže na tom v podstatě není co ladit).

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 13:08:28     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Re: Re: Oooo, 166...
    Což, že si nevyberu motor u XMka... Do nafty se mi nechce a ani benzín bych nehonil, spíš jde o to, že dvoulitr (ať 8V nebo 16V, hlavně teda 8V) je málo na takové auto, TurboCT je málo kusů a jsou to strašné vyběhanky a třílitra, kterého bych chtěl, ten mě zas sežere byť by se mi moc moc líbil a překousnul bych snad i toho nejčastějšího automata (jde spíš o technickou problematiku automatu než o to, že bych ho nechtěl, protože "voe automat je hovno jízda, nuda atd." To stanovisko v uvozovkách je samozřejmě kravina, ale nebýt problém s prokazatelně měněným olejem (nelze prokázat), nemám s automatem sebemenší problém.

    Že jsou všechny motory do Xem nevýrazné a řešené spíš na dálniční přesuny bez sportovních ambicí, to mě osobně nevadí, ale ty atmodvoulitry jsou dost "chudobky" a není tam případná výkonová rezerva. A nic mezi v motorech není.

    A když to řeknu blbě, nemám už chuť si udělat z auta lego a poskládat si ho, to jsem dělal, když jsem byl mladší, že do chudobky šel palubák, semiš místo textilu, tempomat a kdesi cosi, že jsem měl auto 3x rozloženo a složeno do šroubku. Dnes mě spíš baví renovovat starší kousky než upravovat novější.

    A design Saab vs. BMW... Já zas vidím mnoho podobných rysů na Favoritu a Xantii. Jsou to detaily, ale je vidět "rukopis" designéra. :)

    Jinak, Lucas, pokud jen teče, je oprava relativně laciná (sada těsnění + práce do 3 tisíc bokem), horší je to, pokud odejdou některé snímače nebo mechanika (sada dvou aktuátorů ze čtyř stojí cca 6 tisíc (jsou tedy potřeba 2 sady), čidlo polohy vačky předvstřiku stojí 11 a čidlo polohy rotoru 13 tísíc..., kabel čerpadla stojí asi 7500 a relativně často tepelným namáháním od motoru ztvrdne a oloupe se bužírka jednotlivých kabelů pod krytem čerpadla a zkracovat kabely je na pytel). Sada těsnění na tekoucího Epica stojí cca 1200 kačen z Kingdom of Kondom i s poštovným.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 17:21:12     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Oooo, 166...
    Dvoulitr je na XM skutečně málo, to je bez diskuse. Na druhou stranu jsem měl dvoulitr 8v, co se montoval do první generace XM (a drsňákej nápis "Injection" na blatnících jasně napovídá, že to tehdy bylo fakt něco:-), a ten motor měl tu fenomenální vlastnost, že pořád jezdil i v době, kdy už byl zjevně bez komprese, oleje žral stejně, jako benzínu, a místo benzínu se do něj dalo nalít v podstatě cokoli, co proteklo vstřikama:-). Ten třílitr s automatem je zajímavá volba, protože to byl relativně bezproblémový, i když dosti rozežraný motor. Automaty, co se tam dávaly, byly pokud vím ZF HP 18 (tedy stejné, jako například v SAABu 9000 do roku tuším 1995), a obecně s nimi nebyly závažnější problémy, pokud nedojely na vyloženě odfláknutou údržbu. Nicméně jsou to oldschool automatky, které se relativně dobře repasují, takže ani dojetá by nemusela být vyloženě problém.
    Mně Favorit připomíná spíš BX, než Xantii, ta hranatá čelní partie vypadá jak vzatá přes kopírák. BTW BXo byl taky úžasný vůz, kterých v poslední době povážlivě ubylo...

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 20:30:27     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Oooo, 166...
    Právě v té dojebané údržbě vidím hlavní problém. Je fakt, že to trpí nejen automat, ale se zbytkem auta si člověk dokáže poradit.

    2.0 8V se dával i do Y4, nejen do Y3. :) Ale do hodně málo XM Y3 se ještě povedlo "sehnat" 2.0 8V s karburátorem.

    Hlavními tvary je BX Faku dost podobné (přece jen, taky to dělalo jedno designérské studio), ale proto jsem říkal u Xa i u Faka se zaměřit na detaily. :)

    BXek zmizela hromada... Taky jsem docela koukal...

    Komentář ze dne: 09.02.2014 21:48:28     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:LPG...
    Vsechny benziny, ktere nemaji prime vstrikovani, vstrikuji palivo krz ventily. Vstriky LPG se samozrejme pri pouzivani nekvalitniho LPG parafinem zanaseji, ale rozhodne se ten na zadnem aute na vstrikach nevypaluje (byt se muze rozehrat diky zahratemu plynu z reduktoru). Jestli tam neco hrozi, tak mozna poskozeni ventilovych sedel a to je tak vsechno.

    Ne kazdy je prase, aby mel zajem smrdet pod nos ostatnim a pri tom je naprosto normalni tendence provoz auta danove optimalisovat.

    Komentář ze dne: 09.02.2014 22:00:34     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Automaty, LPG
    Mám tu možnost jezdit tohle auto v 3.0 a fplynu a v pár věcech si dovolím autorovi odporovat.
    Je LPG a pak je LPG. Pokud to udělá Frante ve stodole, špatně nadimenzuje přívod LPG z nádrže, malej reduktor a neudělá pro každou řadu válcu jednu větev, tak se pak není čemu divit, že se to kucká. Zanášení parafínem - pár posledních stovek metru dojíždím na benzín jako prevenci. Flashlube pro další jistotu (jsem paranoidní).
    Podle počtu příspěvku a komentu na alfisti.cz mají problémy s automaty hlavně diesely. Po špatné údržbě (nevýměna oleje) je největším zlem pro automat prasklý radiátor topení, pod kterým leží řídící jednotka automatu.
    V autě se lze celkem pohodlně vyspat - lehce zdlouhavější sudnávání opěrek hlavy na předních sedadlech.
    Stísněnost vepředu - při 186cm a metrickém centu živé váhy s tím nemám problém.
    Oleje - Selenia se zle neshání, asi nejlepší a navíc alfapozitivní web je znackoveoleje.cz.

    Komentář ze dne: 09.02.2014 22:32:56     Reagovat
    Autor: RallyCAD - RallyCAD
    Titulek:LPG
    Moc pěkný článek od znalce!
    Jen k tomu LPG - o jakém parafínu se tu bavíme? LPG je propan/butan a jediné co se do něj přidává je konstrastní smrdlavá látka kvůli bezpečnosti při úniku. Na LPG jsem najezdil cca 160.000km a LPG jsem si montoval i udržoval sám, ale o parafínu jsem nikdy neslyšel - přesto, že si seřízením nebo diagnostikou LPG systému občas přivydělám. Je pravda, že ta kontrastní látka (takový světlehnědý šlem - něco jako chrchel po kafi s mlíkem) ucpává, resp. impregnuje papírový filtr plynné fáze LPG, ale že by ucpal vstřiky? O tom jsem fakt nikdy neslyšel...
    Jaký tam byl systém LPG? Originál italský?

     
    Komentář ze dne: 09.02.2014 23:30:56     Reagovat
    Autor: TParanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: LPG
    Ta kontrastní látka se nazývá ethylthiol neboli ethylmerkaptan (hovorově pouze merkaptan)

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 07:29:15     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: LPG
    No, to jste asi měl kliku na LPG, nebo nevím. Já měl LPG 2x. Jednou stařičký podtlak, kde na směšovači byla sklenička na bordel. Po pár tisících tam něco malinko bylo, ale viděl jsem ji na autě co servisovali přede mnou i téměř plnou.
    U podtlaku mě štvalo ře se to muselo furt štelovat.

    Teď mám sekvenci zatím jen pár km, takže fpoho. Ale viděl jsem na vlastní bulvy u známého, který byl na servisu LPG (já na čumendu) jak měl filtr plynné fáze plný jakési průzračné "vodičky" kterou servisák označil za ty parafiny co prý když ztuhnou v LPG vstřicích tak je umí zalepit.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 08:58:41     Reagovat
    Autor: clarion - clarion
    Titulek:Re: Re: LPG
    Nebojte sa toho sekvenčného, mám 3.0 24V v Kappe, sekvenčné LPG tam je už 280tkm (celkom to má 370tkm), raz za rok to dám do servisu LPG a nemám s tým jediný problém. Doterajšie náíklady na údržbu LPG boli tak do 130 Euro spolu s robotou. Ono viac záleží na tom, kde človek tankuje plyn, niekde sa dajú kúpiť pekné sračky. Potom tak vyzerá aj filter. V mojom okolí je našťastie viacero čerpačiek, tak tú s blevajzom môžem ignorovať. Jediné, čo ma serká je spotreba, lebo pod 153/100km LPG som sa nikdy nedostal. Pri jatde na krv sa to šplhá cez 30l/100, čo je už dosť maso.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 10:21:33     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Re: Re: Re: LPG
    Jediné, čo ma serká je spotreba, lebo pod 153/100km LPG som sa nikdy nedostal. Pri jatde na krv sa to šplhá cez 30l/100, čo je už dosť maso.
    Myslel jste tím 15,3 litru na to 100km? To jezdíte stále po městě? Mám pruměrnou spotřebu 12,5l na 100km, se 65l nádrží (použitelných 60l) je dojezd od 350km do 450km podle charakteru cesty, poměru město/dálnice a toho, jak moc spěchám nebo se kochám.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 10:58:27     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: LPG
    Tad nádrž asi není namontovaná tak úplně podle předpisů, co? ;-)

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 11:26:47     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: LPG
    Montáž je podle předpisu. Celou LPG soustavu mám zapsanou legální cestou. Jen... jen nádrž je pravena v tom smyslu, že se tam vejde více paliva. Což podle tedy podle předpisu není. Zde ve městě má LPG jednu malou výhodu - parkovistě vyhrazené pro vozidla s LPG je jediné neplacené parkoviště v centru města, protože je vedle obchoďáku s podzemními garážemi, kam auta s LPG nesmí.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 11:34:20     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: LPG
    To, kolik do te nadrze dokazete nacpat, nikdo nikdy kontrolovat nebude (taky do sve nacpu vic, nez bych mel a jsem tomu rad). Jen je nutne takove veci vest v patrnosti, tedy kdyz uz s tim jedu do podzemnich garazi, tak tam nejezdit v zime s uplne plnou nadrzi, nenechavat to v parnem lete stat venku s uplne plnou nadrzi apod. Pokud to nacerpate do plna nekde behem cesty a jedete dal, tak s tim neni pochopitelne zadny problem.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 11:43:32     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LPG
    Radši Vám nebudu psát, že si všechno toto uvědomuji, nebo zítra neco poseru. :-)

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 12:02:20     Reagovat
    Autor: clarion - clarion
    Titulek:Re: Re: Re: Re: LPG
    Ospravedlňujem sa, malo byť 15l/100km Je to bežný priemer, kombinácia mesto, obec, okresky. Keď tú istú trasu robím na benzín, tak je to do 11l/100km. Zas na druhej strane, pri tých cenách paliva je to tak, ako by som jazdil za 7,5l nafty na 100.
    Inak pri nákupe som dlho bojoval medzi AR 166 a Kappou. Vyhrala Kappa pre "útulnejší" interier. .

    Komentář ze dne: 09.02.2014 22:44:31     Reagovat
    Autor: Leviathan - Leviathan
    Titulek:
    Moc pěkný článek, auto opravdu krásné. ALE:

    1) Dosti pochybuji o tom, že motor 3.0 166/162 kW konstantně navyšuje výkon až k omezovači. Dokonce jsem si vygooglil graf průběhu výkonu a kroutícího momentu, tento je s uvedeným faktem zcela v rozporu.

    2) A naprosto pochybuji o tom, že vozidlo v jakékoliv rychlosti delší dobu dokáže konstantně zrychlovat, to by křivka průběhu výkonu musela mít poměrně podivný tvar, rozhodně by to nebyla přímka, jak uvádíte u charakteristiky motoru.

    Pokud jsem moc pedant, omlouvám se, ale mě to docela praštilo ,,přes nos."

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 17:28:05     Reagovat
    Autor: honzaz - janzanda
    Titulek:Re:
    Mam Busso 3.0 a je to presne tak, jak pise autor clanku. Motor zatahne kdykoliv. I ve 200. Kdyztak na jare (na letnich kolech) svezu, jestli jste od Plzne nebo od Prahy.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 20:42:40     Reagovat
    Autor: Leviathan - Leviathan
    Titulek:Re: Re:
    Achjo. Jde mi o to slovo ,,konstantně". Já věřím, že to pojede jako drak, už jsem řídil auto s šestiválcem a více, než 200 koni. Ale z fyzikálního hlediska je téměř nemožné, aby zrychlení bylo konstantní, tuplem pak s konstantním nárůstem výkonu.
    Když si najdu video na youtube, jak to jede, tak přibližně podle tacho je 0-100 asi 7 vteřin, 100-150 dalších 7 (tj. zrychlení průměrně poloviční oproti 0-100, jak to u aut s výkonem mezi 130 a 250 koni bývá), 150-200 dalších asi 12 (tady by mi začla poměrně výrazně ujíždět).
    Ale svezení rád přijmu, jediná alfa, kterou jsem zažil (bohužel taky jen jako spolujezdec), byla Giulietta Quadrifoglio verde a byl jsem trochu zklamaný z motoru (zvuk, charakter), i když podvozek vypadal hodně dobře.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 17:15:40     Reagovat
    Autor: HonzaZ - janzanda
    Titulek:Re: Re: Re:
    OK, tak se mi ozvete na <login>@gmail.com a domluvime se.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 19:34:40     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    Ad 2) Tohle dokáže např. bavoří dvanáctiválec, tedy alespoň podle výpovědi jednoho BMW znalce, co měl příležitost řídit starou 7er s tímhle motorem. Doslova říkal něco ve smyslu "Nevím, kam až by to zrychlovalo, ale co jsem si troufl jet, tak to zrychlovalo pořád a pořád stejně." Takže možné to evidentně je.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 20:51:17     Reagovat
    Autor: Leviathan - Leviathan
    Titulek:Re: Re:
    No, našel jsem si to na youtube a jako..ne (opět odhady, tacho 100-150 5s, 150-200 7s (to je KURVA fofr), 200-250 11s). To prostě neni pořád stejně. Konstantně možná zrychluje letadlo po vzletu.

    Komentář ze dne: 09.02.2014 23:20:56     Reagovat
    Autor: Romus - Romus
    Titulek:LPG a zadní náprava
    LPG a Busso -> Když jsem objížděl 156 s 2.5 V6, tak 2 ze 4 na které jsem se byl podívat měli demontované LPG, z toho soudím že to Busso opravdu LPG moc nemusí.

    166 a zadní náprava -> Co si pamatuju, že jsem četl na alfisti.cz, tak ta zadní náprava je nějaká strašně složitá a když se vysype tak to znamená konec auta ( z pohledu nějaké rozumné investice ) je to pravda nebo ne?

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 06:56:46     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Re: LPG a zadní náprava
    V podstatě jste dal sám sobě nápovědu - alfisti.cz. Pokud se nepletu, jsou tam dvě zajímavá vlákna, jedno o LPG do Busso a jedno o LPG do Busso GTA. Je tam jeden, který měl a má vícere Alf s Busso+LPG a bez problému a pak je tam jeden věcný smolař, který má práve AR166 Busso+LPG a sere se mu to neskutečně. I o repasi zadní nápravy je tam toho dost popsáno, základ je jasný, nenechat to všechno najednou...

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 08:20:49     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: LPG a zadní náprava
    Multilink na zadní nápravě? Jakmile vidím ramena a pomocný rám, není to pro mě multilink.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 09:56:18     Reagovat
    Autor: Tanguero - Tanguero
    Titulek:Re: Re: LPG a zadní náprava
    Hele a co pro tebe je Multilink? Ten pomocný rám je nutný, chytat ramena přímo do kastle určitě není lepší nápad. No a ty ramena jsou tři, což už je jasně multilink.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 19:23:13     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Mutilink bez pomocného rámu má např. Hyundai Lantra. Přesněji řečeno to není úplně mulitlink, ale nějaký hybrid multilinku a McPhersonu, nebo možná spíš McPherson vyztužený příčnými rameny. Každopádně jsou tam dohromady tři ramena, ukotvená direkt do kastle. Na druhou stranu jsou tvořená kusem ohnutého plechu, takže patrně nepřenesou takovou sílu, aby byl potřeba pomocný rám:-).

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 15:22:37     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension
    Kde tam vidíš nějaké rameno?
    A zářný příklad multilinku na zadní naprávě - Honda Accord 6G.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 19:30:23     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: LPG a zadní náprava
    Před pár lety jsem měl občas příležitost řídit kamarádovu 156 2.5 V6, což by pokud vím měl být Bussomotor, a LPG s centrálním směšovačem a toroidní nádrží bylo asi jediná věc, co na tom skutečně fungovala, pokud pominu, že ten expert, co to montoval, při tom provalil díru do tělesa škrtící klapky, kterou bylo nakonec nutné vyměnit. Je pravda, že to žralo asi 17 litrů na 100 km, ale jezdilo to dobře a za tepla to na plyn i startovalo. Možná se na tom podepsal fakt, že to bylo nějaké velmi primitivní LPG, žádná automatika s chytrým přepínáním a integrace do systémů vozu minimální možná, takže na tom nemělo co nefungovat...

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 20:58:05     Reagovat
    Autor: Romus - Romus
    Titulek:Re: Re: LPG a zadní náprava
    Já hledal právě auto bez LPG, jen mě překvapilo jak často to tam někdo narval a pak zase vyhodil. Ono v provozních nákladech na V6 156 se to palivo celkem lehce ztratí a pochybuju že s tím dneska ještě někdo jezdí víc jak 10 000 km ročně ( po ČR )

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 22:48:30     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Co si představujete pod provoními náklady? Za ten rok a 20tisíc kilmetru, co mám tuhle Alfu 166 3.0 jsem do ní vrazil: 3x olej Selenia 10W60 (nákup a pak po 10 tis. km), brzdové destičky, 2 žárovky, lehce kosmetika, a prkotiny. Na jaro a léto křečkuju díly na zadní nápravu. A pak také ono odsuzované LPG. Když se podíváte kolik aut i Alf jezdí v makaronově na LPG, tak ani nepřekvapí, že Alfa 166 má v prolisu na rezervu rovnou oddělávací víčko na protažení LPG, aby to nemuseli v servisu vrat. Tenhle motor je nádherný vzhledově, zvukově i chováním, Ale to neznamená, že ho musím glorifikova natolik, abych se do něho bál dát LPG. Už jsem to psal výše - je potřeba zvolit vhodnou konfiguraci, která bude stíhat oněch 166kW/162kW krmit. Na druhou stranu přiznávám, že u první Alfy 156 2.5 mně kompletní rozvody+kovová vodní pumpa, oleje, všechny filtry, svíčky NGK, brzdovka, nová náplň chladicí soustavy a další věci, včetně práce stály 20 000Kč.
    /// Pruměrná spotřeba LPG vychází aspoň u mně do 12,5l počítáno podle tankování, ale je to dáno zhruba polovičním podílem příměstského provozu.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 00:32:39     Reagovat
    Autor: Romus - Romus
    Titulek:Re: Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Nechápejte mě špatně, nemám vůbec nic proti LPG v Bussu. Jenom se snažím být realista že do té své 156 letos těch 30 000 zahučím ani nemrknu :-) Ale na rovinu říkám že si nejsem jistej jestli bych chtěl 156 s V6 jako dailydriver ( na to mám jiné auto) je fakt že 166 a Thesis níže bude asi jiné kafe.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 22:31:06     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Tak ono k A je třeba říct i B. Ten Thesis i s plynovou vestavbou má pohotovostní hmotnost 1990 kg. Je nadmíru pohodlný, ale v zatáčkách se snaží jet zásadně rovně :). Prostě, je to uplně jiné auto než třeba 156ka, v podstatě bych řekl až jízdně nezábavné. A ten třílitr s tím má docela dost práce... Jenže... Je to Thesis :)

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 00:00:41     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Najezdí :)

    Nedávno jsem si na dojíždění do práce pořídil Thesise s 3.0 Bussem přestavěného na LPG, za 3 měsíce jsem najezdil cca 5000 km. To je rovných 20 tisíc.

    S kappou coupé se stejným motorem jsem taky najezdil okolo 20 tis., ale je pravda, že trochu krvácela peněženka. Zdaleka však ne tolik, jako kdybych splácel adekvátní vozidlo odnova třeba u Škofinu....

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 21:24:19     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: LPG a zadní náprava
    Na plyn se nestartuje, protoze neni predehratej zplynovac a do vstriku jde moc kapalny faze a je zam riziko zamrzani.

    Pokud mas slusny system, treba Prins, poznas jen zanedbatelny rozdil jizdy na plyn a benzin.

    Neprilis chytra kednotka je spis ke skode. Zadny system se do systemu vozu neintegruje, max. si z nej bere informace.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 01:10:41     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Jsou systémy které umožňují i start přímo na plyn

    Rozdíl při chodu motoru je - plynové ventily dělají hluk.

    Jak se má potom nazvat odpojování a následná simulace benzínových vstřiků,


     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 07:47:39     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Ano, buď stařičký podtlak, nebo hajpa-zupa vstřikování kapalné fáze. Sekvence startuje na benál.

    Jak které. Já mám KPéčka od Lovato a po jejich posunutí aby nerezonovaly o kryt motoru, který jim dělal ozvučnici o nich nevím. Resp. když člověk ví jaký zvuk hledat, tak trošilinku slyším při otevřené haubně. Při zavřené jejich zvuk nedokážu odlišit od ostatních a v interiéru už vůbec.
    Ale když jsem slyšel Valteky před repasí s mrtvými gumičkami, nebo jak se jmenují, tak ty dělají slušný randál.
    Jak jsou na tom ty přesný bez gumiček, tuším Hana, Keihin, nebo jak nevím, neslyšel jsem.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 08:44:04     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Mam Prins v turbobenzinu na Volovu C70 a nevim o nem. V P206CC mam Lovato a ceka me laborace se vstrikama, protoze jednotka je pomala, nezvlada davkovat plyn ve vysokych otackach nebo pri rychlych prechodech mezi jizdnimi rezimy, takze se to prepinalo na benzin. Ted to tyhle hluchy mista preklenuje privstrikem 2-3% benzinu. Pokud se nepodari vyresit tento problem, pujde to cely ven a Prins misto toho.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 09:08:18     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    A je to opravdu pomalostí jednotky? Já jsem takové chování párkrát viděl a vždy to bylo tím, že systém nebyl schopen dodat dost plynu (ne „vstříknout“, ale ve smyslu „udržet v rampě potřebný tlak“). Buď to bylo přicpané, nebo tam byly levnější komponenty pro menší průtok.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 09:22:47     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Honzo, nechystáte se sem napsat recenzi na tu C70? Pokukuju po ní, takže bych si to rád přečetl...

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 11:18:52     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: LPG a zadní náprava
    Domnívám se že Váš problém není dán systémem, ale schopnostmi montážníka a užitými komponenty. Pokud jde o problém od začátku. Pokud až po čase/km, tak může ještě hrát roli smůla na opravdu fujky plyn (stačí někdy prý i jedna plná takové "radosti")

    Už jsem četl o instalacích Lovato se vstřiky Valtek atd... Schopný monážník, který ví co dělá si to třeba může dovolit (když použije třeba cívky se správnou impedancí a tak, ale já jsem názoru že prostě své k svému. Lovato jednotce, taky Lovato ten zbytek. (reduktor, filtry, MAP, vstřiky) Teda u těch vstřiků bych si dovolil když už neLovato, tak lepší. Ty Hany, Keihiny a tak. Ale jen v případě že si s nimi bude rozumět ŘJ plynu elektricky na 100%.

    Co jsem zatím tak nějak získal dojem, tak Lovato patří do takové zlaté střední cesty. Někam k BRC, Landi Renzo, levnějších řad Princ, Vialle a tak. Níž jsou podle mne všechny ty Stagy, Magic, ... prostě takové ty většinou skádačky z co nejlevnějších komponent, někdy i k sobě se moc nehodících.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 11:55:13     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: LPG a zadní náprava
    Zrovna do reduktoru jdou obvykle akorat dva draty a ty jdou k teplotnimu cidlu, takze za predpokladu pouziti cidla s ekvivalentni VA charakteristikou vcelku jedno, jaka znacka reduktoru se pouzije k jake ridici jednotce, podstatne je, aby ten reduktor zvladl odbavit dostatek paliva.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 13:00:50     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Souhlasím že to je asi ten nejpodstatnější parametr. Dalším bude možná třeba aby to uměl kontinuálně, požadované kvalitě, ... a věřím že jich ještě kupu neznám, poňádž jsa neplynař i neautař...

    Jinak u mého jich bude trocha víc. Určitě mimo smímač teploty tam mám i otevírání přívodu kapalné fáze, což je jeden či dva fousy navíc...

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 08:50:03     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Obe moje auta mohou v nouzovych pripadech startovat na plyn. Oba systemy registruji takovy start a u Lovata je to 5 plynovych startu, u Prinsu 10.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 11:24:04     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: LPG a zadní náprava
    To jsem nevěděl. Jak?
    Mám poměrně nové Lovato Easy Fast ODB a montér mi o tom neřekl. Pro případ, že bych třeba neměl benzín (nebo se pokazilo benzínové čerpadlo v nádrži někde na cestě by nebylo špatné to vědět)

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 11:37:26     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: LPG a zadní náprava
    Pri startovani podrzite to prepinaci tlacitko.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 12:52:04     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: LPG a zadní náprava
    Aha, děkuji. Někdy vyzkouším. Jen budu asi vypadat trochu komicky. Pravá startující a levá křížem držící čudlík. :)

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 07:59:47     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: LPG a zadní náprava
    Myslím, že jste si udělal úsudek moc rychle. Nevzal jste v potaz že nechat/nenechat v autě LPG má pro prodávajícího několik možných motivací:
    - prodám rychleji/dráž/lépe auto s LPG nebo bez?
    - LPG je nové, chci je dát do dalšího povozu a ušetřit za matroš.
    - LPG-pozitive není moc lidí, panují předsudky a tak = menší skupina zájemců.
    - kolem koupě auta s LPG je dost otazníků navíc. Měl to dobře seřízený? Jak jsou na tom ventyly a sedla? ....

    Sám netuším jestli budu svůj povoz prodávat s či bez LPG.

    Komentář ze dne: 10.02.2014 17:22:11     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Smutek
    Auto i článek na jedna, ale může mi někdo říct, proč se ta Alfa tváří tak smutně a utrápeně? ;-)

    Komentář ze dne: 10.02.2014 17:24:48     Reagovat
    Autor: HonzaZ - janzanda
    Titulek:Vyfuk
    Zdravim,

    taky jezdim v 166 3.0 Busso (rv 2003). Rad bych se zeptal, kde se da sehnat ta koncovka vyfuku za 4000. Musim ho vymenit a vsude mi ho nabizi za 7000. :/




     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 19:18:00     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Vyfuk
    Nejbližší konzervárna...?:-)

     
    Komentář ze dne: 10.02.2014 19:51:01     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Re: Vyfuk
    Myslím, že už vám na alfistech poslali odpověď a odkaz na novou koncovku. Případně zkuste mates-auto.cz (AR vrakoviště), nebo na alfistech v inzerátech jeden rozprodává AR166 3.0.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2014 17:18:00     Reagovat
    Autor: honzaz - janzanda
    Titulek:Re: Re: Vyfuk
    Ano, uz koukam. Diky za upozorneni, pane kolego :)

    Komentář ze dne: 10.02.2014 19:26:41     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:
    Alfa na LPG? Tak na tohle už jsem taky moc starej.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 14:44:05     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re:
    Jo, koupěj si starej střep a tímhle tomu dají ještě korunu.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 15:21:46     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Pravda, pravda...darebaci, dane neplatej! Postrilet!!! 8o)

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 16:25:34     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re:
    To ale s daněma souvisí tak, že vůbec.

    Tyhle auta si nekupuje někdo, kdo řeší spotřebu. Ale jak říkám - jsem na tohle už asi fakt starej. Třeba má LPG fun factor, kterej jsem ještě neobjevil.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 17:17:49     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jistě. Člověk na to může šlápnout a přitom nemusí chodit žebrat. Já tu zdejší povznešenost a okázalé neřešení peněz opravdu moc nemusím.

    Proč by si někdo, kdo bere průměrný nebo nižší plat nemohl koupit auto pro zábavu? Mně je pořád milejší někdo, kdo si provozuje Alfu na LPG a dopřává jí přiměřenou údržbu, než někdo, kdo sice frajersky jezdí na benzin a pak kupuje kritické díly z pofiderní druhovýroby.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 17:31:54     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    No to jsme dva. Já tohle taky opravdu nemusim.

    Alfa prostě je (nebo spíš byla) něco jinýho. A nebylo to cenou, já koupil 156 v ceně srovnatelné s idolem českých rodin. Víte co? Ta reklama na "cuore" nelhala. Měl jsem spoustu aut před tim, i potom, ale tohle jsem si nechal do 250.000 km. A bavilo mne každej den. Jako žádný jiný auto před tím, ani potom. Jistě, jsou auta, který mají funkční signalizaci stavu oleje a taky je kvůli výměně žárovky nemusíte vzít na díru. Ale jsou věci nesdělitelný, který jenom modří vědí. V životě by mne nenapadlo do týhle nádhery nacpat LPG. To je jako když do Spitfira narvete Buffon.

    Škoda že ta značka spáchala sebevraždu...

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 17:50:06     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ale LPG si lidi nezastavujou do aut z pleziru, ale z neochoty platit zhovadile dane, nebo z nutnosti.

    Takze places sice hezky, emoce z toho tecou proudem, ale cinis tak na spatnym hrobe. Neznam totiz nikoho, kdo by radeji nejezdil na benzin.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 17:58:43     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já se přiznám, že benzin vůči plynu nijak zvlášť nepreferuju a v zásadě mi to je wurst. Jediná věc, která mi z uživatelského hlediska u plynu vyhovuje méně, je o něco delší doba tankování a umím si představit, že kdybych potřeboval parkovat v podzemích garážích v Praze, asi by mi vadily ty zákazy vjezdu. Na druhou stranu plyn je zase bezpečnější v případě požáru auta.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 18:01:26     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je furt dokola. Když budu chtít auto, který jezdí ekonomicky, v žádným případě nebudu kupovat Alfu. Ta je všechno co chceš, jenom ne ekonomický auto. Když nemám na provoz, tak holt si mazla vezmu na vejlet až si našetřim a jezdim feldou.

    Začínam se těšit, kdy uvidim první cenově dostupný Ferrari se zástavbou LPG. :)

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:05:52     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re:
    Pročetl jsem si Vaše "zděšení" nad LPG v Alfách, ale nedozvěděl jsem se podstatu toho zděšení. Pokud nepočítám "chlapácké" mávání šrajtoflí, které navíc nic nevysvětluje nic z Vaší averze k LPG.

    Podělíte se o tu informaci prosím?

    Kdyby byla Alfa z kraje kde o LPG ještě neslyšeli, pak bych rozuměl/spatřoval motivaci takového zděšení v jisté konzervativnosti. Ale že je to Italské a tamní kraj je nejvíce LPG snad na světě, tak ...

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:10:58     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re:
    Ve vláknu máte už všechno potřebný. Věřím že to dáte dokonce i vy, byť ne třeba na první pokus.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:19:50     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re:
    Děkuji za tak vysoké hodnocení mé osoby. Potěšující, až se pýřím.

    Po druhém pročtení jsem se sice nedozvěděl nic nového, za to jsem však pochopil že mimo iracionální averze k LPG již nedovedete vysvětlit, si umíte krásně naběhnout na vidle v postu páně JJ.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:24:40     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ferarri ne, ale Audi RS se na plyn obcas potka :-)

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:27:30     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re:
    Končetinu do ohně za to nedám, ale tuším že lze najít fotečky nějakého Porsche na LPG. Ale stále to není Ferari, to je fakt.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:45:32     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 20:51:29     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tý brďo. Asi se tu někomu rozpadne holomatrice tak, že to nedá dohromady ani Džordy či Data ze Startreku. :D

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:50:22     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Už jsem viděl BMW 750i v plynu, tak proč ne. Ikdyž plnění měl dané na spodní straně zadního nárazníku :-D

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 20:03:58     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, proti 750i v plynu nelze mit namitek, ale to plneni v narazniku, to je u takoveho auta barbarstvi.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:27:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pindy.
    Neresime cenu jizdy jako takovou, ale "cenu jizdy Alfou".
    Napus jediny duvod, proc by si nekdo mel kupovat Feldu, kdyz chce Alfu a existuje alternativa, ktera ji udela trochu hure dosazitelnou, ake o to lepe provozovatelnou. Jediny, co vrhas do diskuse, jsou jen jakysi emoce...a ny ty, s prominutim, sere pes. Alfa neni Ferrari ani nahodou. Je to porad konfekce.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:36:07     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Konfekce je to težko, protože kdyby se to auto vyrábělo ještě teď, šel bych do něj klidně zas. Stejný provedení jako tehdy, 0 inovací. To o žádným jiným říct nemůžu.

    Chápu že se to snažíš mocí mermo narvat do konfekce, asi i proč, no ale půjde ti to těžko, Za timhle se totiž ohlídlo každý děvče. :))

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 08:05:08     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Hezkej pokus...ale konfekcnost auta se posuzuje podle jinych meritek nez tim, ze bys si jej koupil znova.
    Alfa JE konfekce. Od zbytku se lisi asi tak, jako kdyby si Hitler zacal cesat pesinku na druhou stranu. Byl by pak jinej? 8o)

    Devcata se ohlizej za vsim, co jim prijde zajimavy, konfekci nevyjimaje, protoze nosi konfekcni, hadry, boty, maji konfekcni samecky (a ti se vyznacujou tim, ze sami sebe vidi jako huste nekonfekcni)... 8o)

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 18:45:04     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Konfekce pro holky je 206CC, s tím bych asi jakoukoli Alfu (krom MiTo) nesrovnával. Jediné, co jsem ochoten uznat, že poslední plnokrevník byla 75, ale ani další typy nejsou vůbec k zahození

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 19:26:45     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A jeje...zase jeden, co problem v trenkach dorovnava plechovym nadstavcem na parkovisti? 8o)

    Na tom, ze Alfa-Romeo JE konfekce se tim nic nemeni, ze?

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 19:52:53     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jak která Alfa je konfekce. Takové Disco Volante třeba...

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 18:08:07     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Obvious troll is obvious.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 23:46:33     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    má recht, nacpat do auta na vyblbnutí plyn, protože je to levnější, je stejné jako ředit francouzský parfém vodou, aby za ty prachy dýl vydržel.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 23:59:18     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Copak parfém, ale ředit vodou cognac, či nastavovat senem tabák:).

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 00:08:25     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Heh, přesný. Tohle se tady snažim takovou dobu vyvětit. :)

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 00:13:35     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já už jsem to pochopil. A zavazuji se, že nikdy* Alfu plynem przniti nebudu.


    --------------------------------------------------------------------------------- -------------------
    *V případě, že mi bude darována zplynovaná Alfa Romeo, LPG nechám neprodleně odstraniti.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 00:16:39     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No berte to tak, že jste dostal vykastrovanou kočku, která si sice občas může vrznout, ale je mnohem ekonomičtější, když to nedělá. :)

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 07:54:19     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jede to stejne, platis min za PHM. Jake ze jsou ty duvody "proti"?

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:35:08     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ono asi nejde jen o to, na co to auto jezdí, ale o to, že instalace LPG je v drtivé většině případů netovární dodatečná modifikace auta, které bylo zkonstruováno a vyrobeno jinak.

    Pokud by u Ferrari vyrobili auto na LPG* jezdilo by prostě na LPG a za debila by byl ten, kdo by se ho pokoušel modifikovat na spalování benzinu.
    ___
    * LPG asi ne, ale CNG od nich v horizontu ca 5 let očekávám

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:38:57     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Asi tak. A hodnota toho auta je hlavně v tom, že baví. Tak, jak je.

    Já proti plynu v principu nic nemám, je mi to celkem wurst.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 23:52:57     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já proti plynu mám leccos, ale používám jej kvůli snížení daní.

    Samozřejmě, mnohem lepší by bylo získávat benzin načerno; ale bohužel se mi dosud nepodařilo žádnou možnost* nalézt :(((

    Jinak ale Alfa v plynu je ještě zlatá oproti Ferrari v dieselu, ne? A to prosím pěkně není přestavba, to vyrábí přímo sama firma! Bleurgh :(((
    ___
    * S cenou neprohibitivní. To, že nehodlám vyšilovat jako pako nad možnými haléřovými úsporami, ještě neznamená, že bych byl Rotschild, a zdaleka ne vše si mohu dovolit.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 00:03:10     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 00:07:12     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Otázka je jak dlouho to půjde, než soudruzi ucpou i tuhle díru v systému. Aby z těch přestaveb nezbylo brzo jenom neužitečné harampádí. Pochybuju, že se tohle novému ministru financí bude líbit.

    Dělali i ty JTD Alfy v naftě. Ten třílitr jezdil jako čert. Že to patří spíš do traktoru, to je věc druhá. Ale svého času to byla také jistá daňová optimalisace. :)

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 00:08:37     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ještě máme dřevoplyn:).

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 00:12:00     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No to mne napadlo, hned jak tohle vlákno odstartovalo. Jakej fun bude asi s alfama s kotlíkem na dřevoplyn. :))

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 18:48:29     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nejvyšší objem dieselu, co se dával (dává) do Alfy, 2,4. Jen pro info. Pokud jste jel třílitrem, tak to byl benzín

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:47:40     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Asi jsem zatím vyjímka potvrzující pravidlo. :-) Budget byl sto tisíc. Kombík jsem nepotřeboval, vw koncern jsem nechtěl, bmw mně nenadchlo, dehet jsem nechtěl, ale chtěl jsem dobré svezení, neokoukanost a atmobenzín. Alfa to splnila a splňuje. I díky zlé pověsti jsou ceny nižší než vozu ze stejných let a nižší výbavou. Za cenu nižší než zachovalá (do stočených 120 000km :-) ) Fabie I 1.4mpi v kombíku mám super auto a jsem spokojený. Plusem je pro mně alfa komunita a ePER. Skončil jsem u Alfy. Nakonec se to seběhlo tak, že jsem sáhl i po plynu a zatím nelituju ani Alfy, ani plynu.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 17:58:40     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    "Tyhle auta si nekupuje někdo, kdo řeší spotřebu."

    To je arbitrarni tvrzeni zalozene jen na tvych pocitech. Realita je jinde uz jen proto, ze se tyhle stroje daji koupit za cenu 7 let jete Fobyje.


     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 18:03:05     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ne, to je arbitrární tvrzení majitele alfího autosalónu. :))) A já si ho jenom vypůjčil.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 19:29:22     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Aha...pak jsi ale zcela mimo misu...nebo vis, ktery Alfi salon prodava sestivalce za 50.000 Kc?

    Komentář ze dne: 10.02.2014 20:35:39     Reagovat
    Autor: Host - Neregistrovaný
    Titulek:
    Vynikající článek. Nadprůměrný i na zdejší poměry. Snadno srozumitelný i pro průměrného uživatele. Obsahuje všechny podstatné údaje. Chválím i popis předností a nedostatků různých motorizací. Prostě vyčerpávající. Uvítal bych další recenze od tohoto autora. Určitě by byly přínosem.

    Mimochodem, co se týče ceny náhradních dílů, tak jeden můj známý koupil výhodné malé MPV za 300 000,- někde v jižní evropě. Po pár letech se mu pokazil motorek v okně a nový včetně opravy prý nejde sehnat pod 15 000,-. Pak musel vyměnit spojku za 50 000,-. Tak nevím, jestli se stal obětí zmrdiservisů, nebo jestli jsou to reálné ceny u některých (šikmookých?) značek. Jestli se mu pokazí něco v motoru, ta to může rovnou hodit ze skály.

    Komentář ze dne: 11.02.2014 00:04:03     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Gratuluji
    ke krásnému vozu a výběru toho "správného" motoru*. O alfě 166 jsem chvíli také uvažoval, ale nakonec jsem zůstal věrný Lancii. V interiéru je víc místa a kolega z Lanciaklubu, který mi dělá servis, by asi nepřežil, kdybych mu do garáže postavil Alfu :-)).

    Tak ať Vám dlouho a dobře slouží.

    ______________
    * Je to tak, jsem Busso pozitivní.

    Komentář ze dne: 11.02.2014 17:58:09     Reagovat
    Autor: Mr.modena - Neregistrovaný
    Titulek:166 + 2.0
    Já už mám třetím rokem AR 166 s motorem 2.0 TS (114 kw), se kterou jsem velmi spkojený a nemyslím si, že by s tímto motorem byla Alfička nějak extra líná, protože rozhodně nevnímám, že bych měl nějaký problém s TDíčkáři, to oni ho mají se mnou a zcela zásadní.... ale samozřejmě pak tomu odpovídá i spotřeba... jinak průměr v městě 10 l v létě, 12 v zimě, dálkové trasy 8,2 l. Momentálně máme najeto cca 272 000 km. Dříve jsem jezdil s rodinnou AR147 1.6 TS, takže srovnání v rámci AR moc nemám, ale proti tomu je 166 i s 2.0 velmi zajímavá.
    Když jsme měnili před rokem komplet přední nápravu vč. tlumičů dostali jsme se nakonec někam k částce 24 tis., takže to není moc levná záležitost, ale vášeň je vášeň.
    Souhlasím - brzdy stojí za nic - ověřeno zlomenou přední kapotou a spol. o traverzu alias zadní nárazník v Peugeotu Partner... :( Jinak musím konstatovat, že většina v článku uvedených závad mě nepotkala, ale to neznamená, že Alfička nedokáže zlobit jinak, že se mi občas hádá centrál v jednotlivých dveřích, nejde mi otevírat přes dálkové kufr nebo 2 dny po opravě opět nesvítí couvací světlo, atd. už nějak extra neřeším. Po dvou a půl letech kdy mi nesvítilo světlo v kurfu začalo svítit.... holka jedna vrtošivá :-)

    Komentář ze dne: 11.02.2014 18:48:15     Reagovat
    Autor: loriscapirossi - lorisacpirossi
    Titulek:GTA
    Super článek,

    akorát jedna technická. Motor 3,2 V6 není GTA. Jediné GTA této generace jsou ve 147 a 156. 3,2 ve 166 byla bohužel díky euro normě uškrcena na 177 kW oproti 184 kW, tento motor byl použit třeba i v Alfě GT ale už to není GTA.

    Jinak jako majitel dvou Alf včetně 156 GTA bych přál každému se s tím svézt, je to fakt požitek a v životě by mě nenapadlo tam cpát LPG, u takovýho auta se nedá koukat na spotřebu :-)

    Komentář ze dne: 12.02.2014 09:16:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Neregistrovaný
    Titulek:Fiat Freemont
    Dobrý den, když už se tady bavíme o Italech, chtěl jsem zdejší diskutující poprosit o radu. Potřebuji obnovit vozový park, nebudu rozebírat kritéria, líbí se mi Freemont v motorizaci 2,4 benzín, 6-ti stupňpvý automat, LPG. Motor krouťákem neoplývá, ale na pohodové ježdění si myslím bude stačit. Nedaří se mi ale dohledat o motoru a převodovce bližší informace. Nechci skončit jak majitelé JTS v článku od Integrale. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013080802
    Možná někdo poradí autosalon kde se dá bavi o rozumné slevě, nebo dílně pro zástavbu LPG kde mají zkušenosti s tímto motorem. Fiat naběhl s nabídkama na Citroen style, kde se je auto už v ceníku ve slevě a prodejci moc nechtějí slevit. Pane tady už máte slevu 100k!
    Děkuji.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 18:03:11     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Fiat Freemont
    FIAT bych sel kupovat do Auto Hemala do Pohorelic, LPG zase do firmy Green Fuel do Brna - Reckovic. Nechal jsem tam oplynovat C70 2.0 turbo a funguje to skvele.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 21:19:44     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Fiat Freemont
    Fiat Freemont nie je talian ale american, inak znamy pod menom Dodge Journey. Motor 2.4 I4 Chrysler World Engine prvej generacie je vyrobok GEMA (Global Engine Manufacturing Alliance ), JV medzi Chryslerom, Mitsubishi a Hyundaiom. Nemal by mat nejake zaludnosti. Odhadujem ze prevodovka bude dvojspojkova Getrag MPS6, nakolko hydromechanicka AT sa pouziva s motorom Pentastar V6. Podobnu prevodovku pouziva aj Ford a Volvo pod nazvom Powershift a uprimne povedane, s tymi s ktorymi som prisiel do styku som z rydzo uzivatelskeho hladiska nebol nadseny.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 16:18:12     Reagovat
    Autor: neregistrovany - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Fiat Freemont
    To samozrejme vim, ze to je American, prave proto se mi libi:-) Ale chci si byt jisty co tam Fiat montuje, Journey ma v teto motorizaci ctyrstupnovy automat. A dvouspojku nechci.. Poslal jsem dotaz na dealera, uvidime, dik za odpoved.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 21:33:53     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Fiat Freemont
    Ono smutna realita je ze ten 6-stupnovy hydromechanicky automat nie je ziadna vyhra. Je nan vela staznosti. Pokial by bol sparovany so stvorvalcom mozno vydrzi dlhsie, nakolko predsa len prenasa nizsi moment, ale ktohovie.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 00:35:57     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Fiat Freemont
    Pokud vím, tak to je tem samý motor, který tvořil základní "evropskou" motorizaci Chrysleru Voyager/ Grand Voyager I. generace, navíc snad údajně má něco společného i se staršími motory Jeep. Nevím, jak v menším a lehčím autě, kterému by po výkonové stránce více vyhovoval, ale v Grand Voyageru (pohotovostní hmotnost přes dvě tuny a aerodynamika pohovky) fakt není oč stát. Dynamika je poněkud zdechlá, spotřebu to má jak Messerschmitt, navzdory aplikaci dvouhmotového setrvačníku se to (díky velkému objemu na válec) klepe jak sekačka na trávu, náhradní díly nejsou extra dobře dostupné a poměrně dost stojí, spolehlivost a životnost v nejlepším případě průměrná, a technická lahůdka pro nadšence to taky zrovna není (atmosférický SOHC motor s řemenovým rozvodem, nevýrazným výkonovým maximem a velkými rotačními hmotami). S autem velikosti a váhy Felicie by to asi byla naprosto ďábelská jízda, ale u GV je dost poznat, že to byla základní motorizace.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 16:59:24     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Fiat Freemont
    Nie. Prva a druha generacia Voyagera (hranate) mala stokonovy K motor ako zakladny. Tretia generacia (prva obla) zacinala s akymsi dvojlitrom. Jediny 2.4 litrovy motor v ponuke bol EDZ I4 DOHC, 150 hp. Ten isty motor bol zakladny v 4. generacii, ktora bola zaroven posledna vyrabana v Rakusku. 5. generacia benzinovy stvorvalec nema vobec.
    Motor v Journey/Freemont je WGE, DOHC I4, 173 hp. Tiez na nom nie je nic zvlastne - je to bezny motor z minuleho desatrocia. To znamena dve vacky v hlave pohanane retazou, za furik ventilov, dual VVT. V Europe sa pred Freemontom/Journey mohol objavit len v Dodge Caliber R/T a v Sebringu.

    Komentář ze dne: 12.02.2014 14:30:21     Reagovat
    Autor: nechutina - nechutina
    Titulek:
    Ridil jsem se vasi radou a nalil jsem do alfy jedine olej Selenia a jelikoz nedelaji zadny prevodovy, musel jsem do prev. skrine nalit motorovy ... Ne ted vazne, motorovy olej selenia ano - pokud chcete dodrzovat tzv. "skoro longlife" interval vymeny 20tis. oleje selenia jsou vysoce aditivovane a vhodne na dlouhe vymeny, me se treba vyborne osvedcil belgicky motorovy olej Champion MULTIGRADE SL / CF SAE 10W60. Samozrejmne je treba snizit interval na 5-8 tis. to ovsem neni na skodu u jakehokoliv vozu. Znam i lidi co do svych alf lili sracku zvanou Castrol a menili po 20tis. :D jezdi do dneska, "pridirani na klice" nelze svadet u motoru TS jen na olej jako takovy.
    Podvozkove dily znacky TRW se vyrabi predevsim v turecke firme Teknorot proto je lepsi koupit primo Teknorot za jinaci penize, pokud chcete kvalitu tak Lemforder, pokud top tak OE dil (az na vyjimky).
    Nechci rypat ale jen poopravit :)

     
    Komentář ze dne: 12.02.2014 17:58:13     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Re:
    20 000km interval u TS nebo i u Bussa je dobrý pokus o sebevraždu. Nestíhal jsem, tak jsem si teď měnil až po 10 000km (dříve tak do 8500max.) a alfici jsem docela litoval a sám se styděl, když jsem viděl hnusotu co jsem z auta vylil. Ale na alfisti,cz je jeden blázen s Alfou 156 2.0 ts euro2, který tam lije jen Castróla a Selenie se bojí, aby se z toho motor neposral. :-)

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 10:39:11     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re:
    Není. 20 000 km není žádný problém. Na Racing i víc.
    Naopak není vůbec nutný ten olej měnit výrazně dřív neý po 15 000 km, po 8 000 km mi to připadá jako čiré bláznovství, ale proti gustu...
    Busso - hovoříme-li o atmosférické benzinové verzi - není v ničem mimořádný motor, takže nepotřebuje žádné mimořádné oleje ani péči. Stačí dodržovat manuál a není co řešit. Proti manuálu je jen třeba starat se o napínák, ale jinak s motorem to auto problém nemá.
    Častější výměny olejů jsou smysluplné u turbomotorů, kde ten olej degraduje vlivem vysokých teplot turbodmychadla. Neexistuje na světě olej, který by měl konstantní mazací schopnosti po 30 000 km, pokud to auto jezdí denně na krátké vzdálenosti. Taková tvrzení výrobců jsou částečně šílená, částečně podvodná.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 11:20:35     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re:
    Platí Vaše konstatování o rychlejší degradaci oleje i pro turbomotory s turby chlazenými vodou? Prý je to stále silnější trend.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 15:25:03     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Rozhodně. Turbo chlazené vodou je zcela běžná a stará věc, prakticky všechna turba s valivými ložisky bývají chlazena i vodou a větší s kluznými také. Pouze olejové chlazení se používá u malých levných turbodmychadel.
    Se zvyšujícím se počtem studených startů je třeba snižovat interval výměny, v běžné praxi postačí nějakých 15 000 km s kvalitním plně syntetickým olejem v pohodě.
    Ale 30 000, které jsou bohužel uváděny i v uživatelácích, může fungovat leda tak na jeden zátah (kdyby chtěl řidič objíždět zeměkouli...).

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 20:19:34     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re:
    To jsem nevěděl. Jeden Oplí mechanik mi to vysvětloval tak, že prý jsou dva druhy turb. Chlazená olejem a nebo vodou. A prý ta olejová trpí víc při studených startech, protože studený či skoro zmrzlý olej než se zahřeje tolik nemaže a nechladí. A prý na Astře 1.7 CDTI, 74kW co jsem měl je použito to olejem chlazené.

    Jo a všichni výrobci myslím tak nemlží. Aspoň u Opla psali že těch 30 je maximum a při větším podílu krátkých jízd, resp. ztížených podmínkách, které byly specifikovány dále doporučují měnit olej častěji. Tuším že to zkrácení psali až na polovinu, když jich splňuji víc. Já teda měnil mezi cca. 10-15 a to co z auta teklo, bylo hodně ošklivé. Moc jsem si nedovedl představit, že bych to tam nechal celých 30. Nevím jak to píší jiní výrobci, ale myslím že to bude podobné, jen spořivý uživatel uvidí 30, zaraduje se a dál nečte a neřeší. Ani nechce, je tam 30 a basta!

    Teď na benzínu v tom budu pokračovat. Ikdyž tam nemají interval po 30-ti, ale po 20-ti, tak zase zkrácení na 1/3 už mi přijde u atmo-bezturba přehnané. Navíc jsem to oplynil a LPG prý tolik olej nezatěžuje.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 13:28:59     Reagovat
    Autor: nechutina - nechutina
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ja videl hodne zakarbonovanych zanovnich benzinovych motoru (bmw, mercedes, audi) po dodrzovani predepsaneho intervalu 30 tisic, ty motory byly totalne zaprasene uz po 100tis. To je pak minimalne na repas hlavy, me prijde prave ciste silenstvi menit motorovy olej po 30tis. nedejboze kdyz tam jeste v autor. servise liji misto origo oleje nejakou sracku ...
    Sam se snazim menit po 5-8tis./1rok ve vsem co ma nejakou hodnotu, nic tim nezkazim a ceny oleju a filtru jsou smesne oproti pripadnym castkam a casu pokud se neco vysere :)
    Jinak co se tyka bussa mate pravdu tam bych nebyl proti klasicke vymene 10 000/1rok .

     
    Komentář ze dne: 13.02.2014 21:46:16     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re:
    Častější výměny olejů jsou smysluplné u turbomotorů, kde ten olej degraduje vlivem vysokých teplot turbodmychadla. Neexistuje na světě olej, který by měl konstantní mazací schopnosti po 30 000 km, pokud to auto jezdí denně na krátké vzdálenosti. Taková tvrzení výrobců jsou částečně šílená, částečně podvodná.

    On taky limit 30 kkm nikdy nebyl spojován s častými krátkými jízdami. Naopak byl brán jako maximum i při téměř ideálních podmínkách jako dlouhé jízdy s malým podílem studených startů. Že někdo sere na servis nebo práci v servisu ojebávají, je věc druhá.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 20:23:14     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Není ten interval proměnlivý, tj. auto si nějak řekne samo o výměnu oleje? Právě podle počtu (studených) startů by to mohlo nějak úměrně zkracovat.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 21:18:42     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano, je s tím, že je 30 kkm je horní hranice, ale problém je komplexní. Třeba u obou vozidel, které mám doma, jsou dosti našponované výměny vzduchového filtru.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 21:31:36     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Auta co maju oil life monitor to presne tak robia.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 20:39:34     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Také si myslím. Na druhou stranu to asi nemají lehké ani v tom servise, když přijede zákazník, tak mu to asi ani nenavrhnou v obavě že příště nepřijede, protože ho chtějí nutit/vnucovat mu aby utrácel "zbytečně".

    A když člověk koukne v jak širokém cenovém rozpětí lze najít tentýž olej ... od třeba 800/l v autoryzáku po 100-200l na netu ...

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 21:44:22     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    K tomu mam dotaz na znalce (a pokud někdo bude mit dojem, ze mi musí nutne vysvětlit, jak jsem blbej, ze tomu nerozumim, není třeba, vim to sam...)

    V autorizovanym servisu při vymene oleje pocitaji rekneme pro priklad 500kc/litr.
    Ten samy olej, tedy stejny typ, se da na netu nekde poridit rekneme pr opriklad za 200kc/litr.

    V tom servisu tvrdi, ze to "není mozne", protože oni sami nakupuji od výrobce ten olej draz, nez je nabizeny na netu.

    A ted: Kde hledat pravdu?:-)

    Je mozne, ze ten olej nabizeny na netu bude mit nejake jiné parametry, ačkoliv se na první pohled stejne jmenuje? Například ze by pro znackovy servis byl dodavan nejaky "kvalitnejsi" olej, nez do "noname obchodu"?

    Pokud to tak není, potom by to znamenalo, ze v servisu kecaj (coz nerikam, ze není mozne, mozne to je v pohode), a nebo by to také mohlo znamenat, ze jim to fakt prodavaj draz a to proto, ze to ten servis proste musí brat od toho 1 dodavatele.

    Je tu někdo, kdo si je jisty tim, jak to je?

    Ja do toho mého auta nechavam menit nejaky olej, co pisou, ze vydrzi 30k km a skutecne ho menim nejdříve po 30k (jednou jsem si na to nejak nedaval pozor a najednou to bylo okolo 35k km a evidentne se autu nic hrozneho nestalo) a uvazuju o pouziti "levnějšího oleje" nakoupeného v nejakem "online obchode", ale mirne se bojim, aby tam byla stejna kvalita - u toho ze servisu mam alespoň ozkouseno, ze se k tomu motoru muzu chovat jak prase a nedeje se nic zasadne spatneho...

    Pokud někdo ma nejake dobře reference na poctive eshopy ci něco podobného, se kteryma ma osobní dobře zkusenosti, rad si necham poradit...dekuji předem :-)

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 23:06:00     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    evidentne se autu nic hrozneho nestalo

    Jedno dokumentační..

    http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo

    http://www.youtube.com/watch?v=oIkxlWpJ6bk

     
    Komentář ze dne: 14.02.2014 23:40:54     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re:
    Na tohle jsem slyšel a četl hodně názorů...

    Já to beru takto:
    - autorizák stejně jako větší servisy prý kupuje olej ne v litrovkách, ale v sudech a nedivil bych se kdyby to bylo pod 100/l... No a pak má taky v regále pár zaprášených kartónů "značkového" oleje s logem automobilky. Jakou mají nákupku nevím, ale na netu takový GM Dexos, nebo jak to je jde koupit pod či kolem 200 a zeptejte se u Opla...

    Takže jsem několikrát učinil pokus s nákupem různých olejů. Jak na netu, tak i třeba v krámu.
    A neomezil jsem se jen na koupi olejů "jediných možných", ale i těch co splňují specifikace + normy výrobce. No a že zkrátím intervaly výměny, což stejně všichni zkušení autaři i tribotechnici doporučují "jako jeden muž".
    Bonusem je, že ač používám oleje co splňují, nebo i mírně překračují specifikaci výrobce auta a výměny dělám zhruba v polovině intervalu, tak i přesto 1/3 na ceně oleje a v případě že sám, tak ušetřím i za práci a motor dostává co potřebuje i ještě s nějakou rezervou.
    Samozřejmě že s olejem měním i filtr. Je to jen pár korun navíc.

    U auta od nova se to tak asi opravdu většinově dělá, že se jde na dřeň. Zvlášť u fletových aut na ty různé lejzačky. Tam do servisu často kecá vlastník, tedy leasingovka, která vyžaduje striktní dodržování intervalů, i povoluje/nepovoluje servisní úkony. Třeba kolega byl před měsícem/třemi týdny na garančce a říkal že po nich chtěl aby se koukli na brzdy. Leasingovka prý zamítla opravu. (výměnu destiček) No a včera tu byl že je zase na servise a tentokrát prý nestačí jen destičky. Prý "komplet" ať tím myslel cokoliv.
    Nové auto ty 3 roky dá ať se s ním zachází téměř jakkoliv. Na to jsou myslím stavěný. Hlavně firmami nejžádanější modely.
    (pravda jeden ex-kolega u tříválcové 1,2 htp docílil zhuntováním výměnu motoru, který zadřel v záruce i přes pravidelný značkový servis)
    Jedno co k tomu asi nemělo daleko jsem měl na půl roku. Žralo 1l oleje na 600-800km a nařízení bylo kupovat u Mušle ten za 730, nebo kolik to stál litr... nařízení je nařízení a z mého to nebylo, že..

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 00:02:09     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re:
    P.S.:
    Kolují zvěsti o tom že prý ty levné oleje jsou často šméčka/falza. Jestli jo, tak hodně dobrý, protože jsem si koupil na aukru Mušli 5W-30 pro můj nynější povoz 5l + dva filtry za cca. 840KČ a jen olej od autorizáku byl v nabídce za 1600....

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 00:04:44     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    .. a porovnal ty flašky se stejnými v krámu. Vyjma ceny s opravdu nelišily. Plast, tvar, texty, loga, hologram ... a pečetě neporušeny.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 18:48:44     Reagovat
    Autor: cyklista - cyklista
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Myslím, že velký rozdíl v cenách olejů vznikl tak, že servisům trvale klesá zisk z prodeje nových aut, snaží se pak vydělávat na prohlídkách aut. Takže si navrhli ceny s potřebnou marží, zatímco internetový obchod má úplně jinou strukturu nákladů a jiné marže.
    U pneuservisů po rozběhu internetového prodeje pneumatik se dost změnil poměr prodejní ceny pneumatik a ceny montáže. Nedokážu odhadnout, jestli internet podobně zahýbá i s cenami olejů, zatím to tak nevypadá.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 18:55:39     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Coz o to, chápu proc ve znackovem servisu musí prodávat s mnohem vetsi marzi, nez eshop.
    Spise mi jde o to, jestli skutecne a nevyvratilne plati, ze v tom servisu tam nalejou ten samy olej, jako bych koupil v eshopu, a nebo jestli tam preci jen nemůže byt rozdil v kvalite - ono umim si představit, ze 2 oleje se stejnym oznacenim mohou mit ruznou kvalitu. Umim si představit, ze by to bylo mozne, svého casu jsem se pohyboval v IT - HW, a tam to tak bylo také - ty same komponenty s tim samym oznacenim byly ruzne kvality (mluvil o době cca 10 let zpet).
    Proto me zajima pohled nekoho, kdo se v tom skutecne pohybuje a vi, jak to je, idealne nejaky insider :-)

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 19:30:33     Reagovat
    Autor: cyklista - cyklista
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já myslím, že Vám to nikdo nezaručí. Pokud servis má k dispozici správný olej, tak stejně, když bude mechanik chtít, nafasuje olej a bokem ho vymění za nějaké splašky nebo ho ho nevymění vůbec. Velké firmy si najímají kontrolu, obdobu stavebního dohledu. Když jsem musel s autem do servisu, tak jsem se snažil dodat vlastní olej a mít pod kontrolou práci mechanika.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 19:34:04     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pokud řešíš kvalitu olejů, tak bych se spíše bál fazifikátů vzhledem k tomu jaké peníze se v tomhle oboru točí.

    Dle mého názoru motoru dalekové více škodí nakládní za studena a hlavně přetahování intervalů pro výměnu oleje než částé výlety k červenému poli otáčkoměru a řešení kvality olej, jak si myslí běžný uživatel. Samozřejmě pokud používáš předepsaný olej. V případě, že chceš mít klidné spaní, tak přejdi na výměnný interval pro ztížené podmínky (olej a filtry) a tankuj prémiová paliva u OMV nebo Benziny.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 20:27:01     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re:
    Tak o IT jsem nevěděl. Dosud jsem si myslel že se to týká jídla a drogérie. (při porovnání údajně téhož výrobku od Nestlé z Německa a od nás...)

    O co šlo v tom IT?

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 20:36:39     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re:
    Například zakladni desky. Mluvilo se neoficialne o tom, ze vyrobci mají 3 urovne kvality.
    Nejvyssi sla do znackovych PC od Dellu a podobne, stredni kvalita sla do beznych velkoobchodu a nejnizsi kvalita sla do tech PC, co se prodavaly v Tescu a podobne.

    Ono v te době nebylo uplne neobvykle, ze se nekde objevily komponenty z nejake potopene lode a podobne - osobne jsem mel v ruce diskety z potopene lode nakoupene téměř zadarmo a byly priserne chybove:-)

    Pravda, nemusela to byt nutne 100% tak, jak nam to bylo receno, ale rikali nam to na skoleni, které poradal prave jeden velky velkoobchod s HW (tenkrat velkoobchod byl fakt velkoobchod co prodaval jen firmam a nikoliv koncakum)

    Nakonec, urcitym zpusosem se v oblasti HW pracuje i dnes - například CPU se bezne vyrabi tak, ze se vyrobi hromada CPU s dejme tomu 4 jadrama, pak se to strci do nejake testovaci masiny, tam se zjisti, kolik jader spolehlive funguje, pokud nejaka nefunguji spolehlive, tak se "vypnou" a CPU se proda například jako 2 jadrovy.
    To same pokud se nepletu se castecne deje u grafických cipu.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 20:51:04     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Počúvajte, Kefalin, a čo vy si predstavujete po takým pojmom „úroveň kvality“?

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 21:02:52     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Tenkrat jsme v praxi resili "procento reklamaci". Dneska uz to v tomhle není co byvalo, dneska když koupim v podstate libovolnou zakladni desku od téměř libovolného výrobce, tak bude procento reklamaci zhruba podobne. Tenkrat ale se vazne resilo, ze urcite modely určitých zakladnich desek od určitých vyrobcu se reklamuji vyrazne casteji, nez od jinych vyrobcu defacto totozne modely.
    Nakonec ty to mas dodnes co se tyce zdroju myslim.

    Ono clovek jako ja, co s tim pracoval ve smyslu stavby / prestavby PC nezkoumal, jestli tam jsou takove ci makove kondenzátory - ale rychle se zjistilo, ze nektere desky jsou "na hovno" a to proste proto, ze...odchazeji, padaji na tom Windows...a podobne.

    Btw to fakt byla doba, kdy Pc z Tesca a spol staly za hovno, odcházelo to jak na bezicim pasu...

    Dneska je uz fakt trosku jina doba, co se tohoto tyce, dneska i ten uplne low end je v podstate docela v pohode..

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 22:07:22     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To tak není, ale vono taky „v podstatě totožné“ znamená úplně jiné. Do těch sestav v obchoďáku se dává když ne zrovna úklid skladu, tak minimálně tak uATX holobyty. Do brandované sestavy si to nechávají dělat na zakázku na míru, zatím jsem moc neviděl, že by používali nejhorší součástky a taky to mívá aspoň nějakou výbavu. Taky to samozřejmě stojí jiný prachy.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 23:07:43     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Tak ty desky.. nevím.
    Ale třeba u těch procesorů jde o běžný výrobní postup. Je to logické. Proč vyrábět milion typů, když lze dělat jen pár v té nejvyšší variantě a vyselektovat je testováním. Takto snížíte a výrazně myslím odpad.

    U pevných disků se mi osvědčilo kupovat osobně u co největšího dodavatele/importéra. Dozvěděl jsem se totiž že jejich spolehlivost závisí na tom kolika rukama ten disk projde. Prý každý další transport je neúměrné zvýšení riziko budoucího selhání. A nevím zda jsem měl jen smůlu, ale skutečně když jsem se toho držel, tak jsem neměl s HDD problém.

     
    Komentář ze dne: 21.02.2014 10:50:41     Reagovat
    Autor: nechutina - nechutina
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Na internetu se misty vyskytuji padelky, hlavne Castrol, ten je padelan asi nejvice, co se tyce aut. servisu muze se klidne stat, ze ten nakup maji na te flasce OE. oleje i vyssi protoze oni kupuji za ceske ceny, eshop to nakoupi v polsku ci v americe za uplne jinou NC. Napriklad i japonci maji narizene v evrope drzet maloobchodni ceny svych oe dilu dost vysoko oproti jinym trhum (snimac klepani Nissan EU-7500,- JPN-2500,-zhruba) Kvalita obecne dilu v automotive se lisi zapadnim a vychodnim trhem takze verim ze je to tak i u maziv.

    Komentář ze dne: 14.02.2014 10:48:23     Reagovat
    Autor: Buchtak - Neregistrovaný
    Titulek:Alfa Romeo GT
    Pánové, tak jsem si přečetl článek a přemýšlím....už dlouho mě láká Alfa Romeo GT. Někdo nějaké zkušenosti? :)

     
    Komentář ze dne: 15.02.2014 18:12:32     Reagovat
    Autor: loriscapirossi - lorisacpirossi
    Titulek:Re: Alfa Romeo GT
    Já a samý pozitivní :-), mám obyč dvoulitr benzín, jestli po přečtení článku přemýšlíš o šestiválu tak.....do toho :-)

     
    Komentář ze dne: 16.02.2014 02:04:15     Reagovat
    Autor: Buchtak - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Alfa Romeo GT
    Díky! Půjdu teda! :))))

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.