|
A co mám dělat když je v tlačítku prasklá žárovka, která nebyla jiným vohnoutem včas vyměněna??? :o)))
|
|
|
Borce z Prahe tam enstalovale takové jako diode. Je jich tam víc a všechne svítě, véš. Maje skoro neomezenou životnost a když hasne jedna, ostatně svítě za ně prostě. Kromě toho je to environ-mentalně způsobilé protože to žere málo energie a manažeře z ČEZu potom muse rozpočitat svoje fixně naklade do menšího počtu kilowatthodin
|
|
|
Tak já už viděl i jednoho borce, kterej mačkal tu samolepku, co je nalepená na dveřích.
Jinak jsi v návodu zapomněl na jednu poznámečku. První a poslední dveře soupravy se otevřou vždycky i bez mačkání tlačítka. Tohle je taky pro některý lidi docela tvrdej oříšek.
|
|
|
tvrdej oříšek, to je životu nebezpečný, pár lidí už mi málem urazilo hlavu, když jsem stála u dveří a oni se sápali po tlačítku!
|
|
... mohl by mi nekdo poradit, jak poznam po zastaveni vlaku, ve ktere stanici metra se prave nachazim?
Priklad: Bavim se se spolucestijicim. Vozy metra zastavi a ja mam pocit, ze bych mel vystoupit. Ale uz na tehle stanici nebo az na dalsi? Kde to vlastne jsem? Kolem jsou jen mramorove zdi, v nejlepsim pripade vidim kdesi v dali dve pismena z nazvu stanice. Kouknu tedy na takovy ten pomocny displej, po kterem behaji nazvy stanic. Na nem sviti, ze metro konci v Dejvicich. V dany cas informace uplne k hovnu. Vystoupim tedy z vozu, vlak odjede a ja zjistim, ze musim pockat na dalsi, protoze vystupuju az na dalsi stanici.
Podle ceho teda poznam, kde ve ktere stanici jsem? Podle barvy jejiho oblozeni?
|
|
|
no, nevím, jak moc se metro za posledních 10 - 15 let změnilo - za mých časů se dveře otevíraly samy a i to hlásilo název stanice, kam to přijíždí a název příští stanice. kdo nepoužíval uši, měl možnost nasměrovat zrak k některému z megavelkých nápisů s názvem stanice a věděl, která bije.
dle toho, co píšeš, jsi pravděpodobně vystoupil na hradčanské. touto stanicí v dřevních časech projížděl pankáč, co se štítl držet se madla, tak se přicucnul zvonem na protahování dřezu ke stropu. utahoval si ze spolucestujících tak, že vytáhl dětské sluchátko a drsně si poručil kávu. na hradčanské vstoupil livrejovaný číšník s kovovým podnosem, zjev do sebe kopnul kafe, grgnul, ozvalo se ukončete nástup a výstup, příští stanice leninova a jelo se dál. pouze někteří ne příliš mentálně zdatní spoluobčané mudrovali nad tím, jak je možné, že ten zjev zavolal a skutečně dostal kafe.
no a ti nejzdatnější nemuseli ani číst ani poslouchat a stačilo jim zapamatovat si barvu kovového bkladu nástupní zóny. vyber si, co je ti blízké a přestaneš bloudit.
|
|
|
jóó...tuhle UL jsem už slyšel i v rádyju od nějaký celebryty 8o)
blahopřeji!
8o)
|
|
|
Netusim jestli to je nebo neni UL a je mi to i celkem jedno, ale na stredni jeste za totace jsme se tim nechali inspirovat a jako neprazaci nemaje metra jsme to s tou kavou uskutecnili v mistni hromadne doprave a prdel to tehdy byla opravdu neskutecna :-D
|
|
|
asi tak, kafe jsem sice na vlastní očui neviděl, alee se zvonem na dřez jsem jezdil běžně + svítivě zelený čerrokýz na hlavě. v brně metrro nemají, takže se tradičně k podobným věcem staví ako burani a pomáhají si tím, že o všem, co se neodehrálo v brně, hovoří jako o urban legends. je to takový "suchý orgasmus", lékaři to definují jako depompenzaci s psychosomatickým příčinami :o).
|
|
|
V Brně nemají metro, prot jako kompenzaci zavedli klub netopýrů, prý zkruba v době otevření trasy A.
|
|
|
brno sice (dosud) není hlavním městem čr, ale mají tam nejvyšší soud - tedy proto zřejmě mají tendenci mentorovat a shlížet opovržlivě na všechny okolo :o)mimochodem -- něěkdy teď by měl vycházet překladový slovník, který dokáže konvertovat zkomoleniny hantecu zpěět do korektní češtiny :o), sice nevím, k čemu to je dobré, ale třeba se do skanzenu potom podívá více turistů.
|
|
|
|
|
V Brně maj málo jódu. Takže není nic divnýho, když jsem tam tuhle potkal v tramvaji maníka v ploutvích, plavkách a brejlích se šnorchlem. Mrzlo.
|
|
|
A dostatek jódu způsobuje, že dotyčná osoba se stává tzv. suchoprdem, který by unudil i dlažební kostku, že? Myslel jsem si to...
8o)
|
|
|
Použij svoje oblíbené google a hledej Basedovovu chorobu :o) A pak si vem plavky, ploutve a jdi do tramvaje, je to vynikající, oduševnělý vtip, a lidé to rozhodně ocení :o)
|
|
|
Protože to už někdo udělal, je to opakovaný vtip...
Pokud by se někdo smál, pak by to byl asi někdo z menšiny, která SE nebere moc vážně.
Prohlašovat takového recesistu za kreténa je známka nedostatku smyslu pro humor. Von humor hlupákům moc nepasuje, neb si nikdy nejsou jisti, že se nesmějou právě jim.
8o)
|
|
|
Aha...takže s tím zvonem vlastně popisuješ sebe? Nebo sebe, jak bys byl býval rád vypadal, ne? 8o)
Zajímavý, že jsem navlas stejnou UL slyšel v pořadu Krásný ztráty od nějakého levičáka, co popisoval pařížský život...a snad i od modelky z Nového Yorku, která líčila zážitky z toho, jak bydlí za Vodou.
Měl bys si nechat někde dát koňskou dávku fantazie, protože ty tvý vymyšlený vocasárny jsou furt stejný...nudný...a to včetně tvýho psychorozboru na dálku, kde pleteš dohromady všeliké odporné termity, aby pán vypadal jako velký suterén. 8o)
Jsi podobnej jednomu dělnickýmu dementovi, kterej neustále žvaní..a aby měl co říct, vypráví staré vtipy v první osobě a pak přesvědčuje okolí, jak se to stalo jemu a že to pravda je a je a je...dup! 8o)
|
|
|
Když čtu tohle vlákno, zažívám silvé deja vu. Všechny tyhle komentáře jsem od těch samých lidí nejméně jednou na tomto webu četl.
|
|
|
Jistě. Legendy vznikají a potom kolují. Rovněž anekdoty, písně a guslarské zpěvy.
Co je na tom divného? Pouč vidláka, prosím.
|
|
|
Je to jako s tím kapsářovým ucvaknutým prstem...
ad vidlák: Hrát si na něco, co člověk není je hloupé, Igore.
|
|
|
Děkuji za poučení. Snad se jednou dozvím, čeho se vlastně týká.
Co je s kapsářovým ucvaknutým prstem?
ad ad vidlák: Co máš za problém? Na hnojárně v Černých polích, Zemědělská 1, mi ondyno dali papír, na kterém to mám stvrzeno samotným rektorem! Z vidlí mám doma dvoje čtverky a jedny podávky trojky, a nebojím se je použít. Však dojdi někdy na rozinky.
|
|
|
Možná máš papír z hnojárny, ale pracuješ ve městě v oboru vééélmi vzdáleném od zeměďělství, které jsi pěstoval jen v marném pokusu stát se samozásobitelem. Bohužel pro tebe i pro tvé okolí to trvalo 10 let.
ad vidle: kdo má kladivo ještě není kovář
co tam máš dál?
|
|
|
Copak? Zasadil ty slepice moc hluboko, takze mu nevzesly?
|
|
|
Stale hlasi, to se nezmenilo. Ale jedna vec je fakt - ty megavelky napisy jsou fajn, ale pro lidi ve vlaku lehce naprd. Hlaty Londyn (napr.), kde je jmeno stanice malymi pismenky stokrat za sebou. V kazdem miste vlaku vidis alespon jednim oknem cele jmeno stanice a ne jako u nas, kde bud nevidis nic, nebo jenom velke "H" (radcanska, napr.).
|
|
|
Jo, o to mi prave jde. Porovnavam s prazske metro s londynskym - v londynskem je kazdych 10 metru necely metr velke metru logo Undergroundu se jmenem stanice. Kdyz vlak zastavi, najdu nejblizsi napis a hned vim, na cem jsem. (Priklad: www.hungarianaupairagency.com/photogal/tpiccadillycircus0434.jpg. ) V prazskem je nekde jediny napis pro cele nastupiste, ze ktereho neni sance nic precist, pokud zrovna nejsi ve vagone, ktery stoji teste u nej. Ucelem toho napisu je vypadat pekne a informovat lidi stojici na nastupisti, ze cekaji ve spravne stanici.
PS: Uz vim, ze bily mramor, nizky strop a kulata zed znamena Muzeum na Acku.
|
|
|
staň se řidičem v metru, naučíš se důkladně znát všechny stanice na své trase, kdy vystoupit, poznáš podle toho, že tě někdo přijde vystřídat :-). Podle barvy obložení se dá orientovat asi jenom na Ačku.
|
|
|
I na B smerem na Schwarzbrücke.
|
|
|
Tak displej to standardně zobrazuje. A na rozdíl od těch v autobusech nezobrazuje projížděné stanice, takže cyklus zobrazení příští stanice-(přestup)-konečná trvá mezi 5-10 vteřinami. Dále je jméno stanice současné hlášeno při příjezdu do stanice. Takže pokud se neprobudíš ve chvíli, kdy se hlásí zavírání dveří, máš dost času zjistit jméno stanice.
|
|
|
Problem prazskeho metra je ten, ze kdyz po celou dobu nesleduju poradne cestu, koleduju si o maler. Pokud se dostanu do stavu, ze se otevrou dvere a ja nevim, ve ktere stanici jsem, tak jsem v prdeli, protoze to uz nemam sanci zjistit.
|
|
|
Nicméně mi to připomíná situaci, kdy se "řítíš" plnou rychlostí svého vehiklu po dálnici a před koncem odbočovacího pruhu se rozhodneš zkoumat, kam odbočka vede a řešit odbočení. Na dálnici i v metru existuje hned několik indicií, které tě mohou k získávání informací o destinaci vybudit. Na dálnici máš už 2 km před odbočkou announce a metro začíná před stanicí zcela zřetelně brzdit. V té chvíli máš dostatek času.
|
|
|
Jizdu metrem bych s rizenim auta na dalnici moc neporovnaval - rizeni auta vyzaduje nepomerne vice soustredeni. Urcite bych auto po dalnici nerad ridil po 12 hodinach v praci nebo behem navratu z hospody, coz jsou situace, kdy metro bezne pouzivam.
|
|
|
Kdyz nesledujete cestu a predchozi stanice a preslechnete hlaseni, tak jste v prdeli :))).
|
|
|
V dany cas to neni informace k hovnu pro ty, co skoci do vlaku a poradne nevedi, na kterou stranu jede. Vy si jmeno stanice muzete precist celou cestu k ni, poslechnout si ji v hlaseni (2x!!! - pri odjezdu a pri prijezdu) nebo pripadne vyhlednout ven. Co proboha chcete vic? Opatrovnika?
|
|
|
No v Praze studuji, a metrem, tramvají nebo autobusem jezdím se sluchátky na uších. Nezajímá mě totiž ani trochu kde mají levnější mrkev, kterej známej mě naprosto neznámý báby už umřel a kterej kdy umře, protože má takovou a takovou nemoc, jak jsou mladý nevychovaný a podobně. Nemam ani náladu poslouchat jednostranej telefoní rozhovour, protože dotyčnej neví, že v tunelu není signál, tak minutu řve "haló, slyšíš mě, si tam?"
Potom se opravdu lehce stane, že člověk si není jistý, ve které je stanici. To že souprava končí na kačerově mě v danou chvíli taky nezajímá. Osobně s tím sice problémy nemám, ale chápu výše uvedený dotaz a nepřijde mi vhodné takového člověka urážet...
|
|
|
Zrovna nedávno jsem si toho také všiml. Jakmile se otevřou dveře vlaku už se člověk těžko orientuje ve které stanici je. Dřív měla každá stanice název napsaný také nad nástupištěm ale po rekonstrukcích asi cedule zdražili :-(
Chtít po někom v DPP myslet je zbytečné a tak když přeslechnete hlášení nezbývá než se spolehnout na znalost "vizuálu" stanic.
Za ty roky už je naštěstí znám :-))
|
|
|
Ja tam ty cedule tedy vidim.
|
|
|
Já vím že tam jsou ale dřív jich bylo víc
|
|
|
Diky za dalsi indicii, zacnu hledat cedule nad nastupistem :o)
|
|
|
Tak pokud je člověk dement tak se opravdu neorientuje. Názvy současné a příští stanice hlásí rozhlas, jsou psány na displeji a navíc jsou nad každými dveřmi přehledné mapky metra, na kterých při nefunkčnosti dvou předchozích způsobů odpočítá stanici i školák ZŠ.
Co budete dělat až pojedete MHD ve městě, kde se stanice nehlásí a ani není trasa spoje?
|
|
|
No mě doma vštěpovali jednu zásadu: "Když něco nevíš, tak se zeptej. Nikdo ti kvůli tomu hlavu neutrhne."
Je sice pravda, že v metru se nacházejí různá individua, ale najdou se tam jistě i tací, kteří poradí (někteří i rádi a ochotně).
|
|
|
Jinými slovy, proč se rozhlížet, přemýšlet nebo se dívat na hodiny na mobilu. Je jednodušší se zeptat.
|
|
|
To ani ne. Rozhlížení často nepomůže (nápis stanice není vždy vidět), hodiny na mobilu mi to neřeknou (aspoň tedy mě ne).
A člověk je často zamyšlen nad jinými věcmi, než sledováním stanice. A holt informace o aktuální stanici je v takovém případě i outsourceovat od jiných cestujících.
|
|
já bych uvítal nějaké rozšíření o hygienické návyky, které je nutno dodržovat při tlapkání na tu hnusnou věc...
já v MHD už nějakou dobu nebyl, ale občas ty existence, které využívaly tyhle vymoženosti moderní dopravy, opravdu stály za to...
|
|
když návod pro vohnouty, tak krátký, aby neomdleli dřív než dočtou do poloviny.
Jenže co myslitelé, každý myslitel nemusí být vohnout. Myslitelé jsou ti, kteří sice přesně vědí, jakým způsobem tlačítko funguje, jenže v hlubokém zamyšlení zapomenou, že jsou ve funkci otvírače dveří a věnují se místo otvírání svým hlubokomyslným úvahám.
|
|
Na krtkovy futra ste si, Švédi, už namóglovali aji puntíky na vodvírání? Fíha...to só věcy...
Hele...a má taky každej svoje dveře jako v autě, nebo chodíte všichni jedněma? Jedněma, co...hm...
8o)
|
|
|
tak, znáš to néé, my prostě dem s dobou, sme moderní, véééď. A co novýho tam u vás? Jak vám dupou králíci? Furt svítíte loučema nebo taky nějakej pokrok? Hele, nebojte se toho, vona ta civilizace neeeni špatná, no prostě my sme spokojený, samo litr to má svý mouchy, ale jinak pohoda, véééď.
|
|
|
:-) No, "oni" budó spokojení i když jim do krtka namontujó sklápěcí sedáky na heslo. Stačí jim nabulíkovat, že je to moderní, nebo světový :-) Co není složitý jak mlátička, není hodno cajzlíka. :-)
|
|
|
tak my teda jako víme, že sme in, prostě nejlepčí, woe, best nééé, vééď, a ty woe ta technika jako woe, fakt hustýýý nééé , úplně na špici, véééď. To jako prostě nééé vo tom to je, jako chápeš nee, že to jako ani nemůže bejt jinak, véééď, dyž sme prostě nejlepčí, tak sme prostě nejlepčí, ne jako prostě kúl, in a best jako pražský frajeři, woe, nééé, vééééď. Jako rozumíš nééé, vy tam u vás vo tom stejně jako víte hovno, nééé, prostě jako že jo a to teda jako není vůbec přepálený, jako néé, fakt woe, véééď.
|
|
|
Čudlíky jsou nudné. Nejlepší jsou ty mohutné kliky, co mají v metru ve Vídni, tam se za ně musí dost hustě zatáhnout, aby se ty dveře otevřely. Ale zato má každé křídlo dveří svou kliku, takže se dají dveře otevřít jen způlky :-).
|
|
ale MHD jsem jel naposledy v roce 1990, (byť mi letos JUDr.Sokol napsal, že dlužím DP pokutu za jízdu někdy v roce 97, ale to jiná veselá historka),nicméně o existenci tlačítek na otvírání dveří jsem slyšel poprvé, když se objevily na tramvajích, domníval jsem se, že nové tramvaje mají klimatizaci a individuální otvírání dveří slouží k tomu, aby se v rámci možností zbytečně nevětralo. Později mě známí, uživatelé MHD, ubezpečili, ze takový luxus tramvaje,autobusy ani metro nemají. Může mi někdo vysvělit k čemu to tedy vlastně je?
|
|
|
Údajně to bylo zavedeno kvůli tomu, aby se šetřil ten mechanismus, co otevírá a zavírá dveře. Otázka je, co se stane, až se posere nějaký to tlačítko. V těch starejch vagónech made in CCCP, když se neotevřely dveře, tak stačilo do nich pořádně kopnout. U těch novejch souprav teda nevim...
Zatim to vždycky fungovalo. Nicméně zábavný je v tomto ohledu cestování autobusama SOR BN 12, který provozuje firma Connex. Tyhle autobusy disponujou totiž jakousi specialitou, že tlačítka na otevírání dveří fungujou na nějakym principu náhody. Možná je tam nějaká pojistka, že se dveře otevřou jen v případě, že řidič držá brzdu, možná je v tom něco jinýho. Nevim, zatim jsem na to nepřišel. Ale vůbec cestování s Connexem je velmi zábavný. Doporučuju třeba linku 165. Posledně to řídil nějakej typ, co měl na volantu rozložený noviny a čet si.
|
|
|
Takže nejsem blbej! Jel jsem v květnu linkou 165 za kamarádem na Závist a nedokázal se dostat z vozu, u namení k řidiči jsem dal špatným tlačítkem a vysloužil si strohé vyhodnocení IQ testu podivnou verzí slovenštiny :-(.
|
|
|
Setri se mechanismus dveri + pripadne zkracuje doba stanicovani.
|
|
|
nemají klimu, ale mají topení. V zimě se zbytečně nevětrá.
|
|
logika je jedna věc, ovládání čehokoli druhá.
třeba já, když dojdu na křižovatku a u přechodu pro chodce je tlačítko, tak ho opakovaně mačkám.
vím,že to není na hydraulickej pohon a že stačí stisknout jednou, ale pro zichr to natlakuju asi tak desetkrát.
|
|
|
No, u tlačítek tohoto druhu má svůj význam faktor nedůvěry: "Funguje to vůbec?"
Princip použití těchto tlačítek se zcela rozchází s naší instatní kulturou.
Action!
Tyto dveře se otvírají ručně!
_____________
O.T.2aleff
"Otevírám!"
|
|
|
už jsem to psal, ale u některých semaforů se vícerým zmáčknutím toho tlačítka zkrátí doba čekání a řádně se naserou řidiči - zřejmě nějaká fičura, která podle počtu zmáčknutí odhaduje počet čekajících lidí a tím pro ně uspíší zelenou... osatně nedávno jsem i já myslel, že vylezu z auta a jedné "milé" sličně rozhodim sandál, protože díky jejímu zběsilému drcení tlačítka svítila na té nové křižovatce na Invalidovně u Sparu (nebo co to tam je) autům zelená asi tři vteřiny....
|
|
|
fakt?
no jo praha,tam jsou dál.
u nás to trvá furt tu stejnou dobu, ať mačkám jak zběsilej nebo ne.
|
|
|
ši piš, že v Práglu jsme dál! :-) dokonce aj podle toho poznáš vzdělanější čtvrti... tak třeba Libeň má takto vybavených semaforů asi pět, kdežto Žižkov pánové - Žižkov jen tři! vostatním můžete ty tlačítka zarazit hluboko do tyče a stejně se ničeho nedomůžete :-)
|
|
|
No, není to tak dlouho, kdy jsem, po těch letech strávených v praze, divoce několikrát nakop dveře, který se nechtěly otevírat - to tlačítko jsem přehlíd. Kdybyste viděli ty pohledy tý starý rašple, co stála vedle. :o)
|
|
|
No mě zase dostala "velmi inteligentní žena" a "velmi inteligentně seřízený semafor" u nákupního centra Zličín, bylo dopoledne provoz z/na parkoviště nula, semafory v provozu. Všichni inteligentní lidé na tlačítko zhluboka káleli a chodili na červenou neb žádné auto v dohledu nebylo. Pak byl chvíli klid a k přechodu se blížila osamocená ženština a jedno osamocené auto. Ženština znalá fce tlačítka pro chodce, zmáčkla ho ve chvíli kdy auto bylo cca 10m před přechodem a nikde jinde žádné jiné vozidlo, to se ví že červená autům naskočila asi až za půl minuty, ve chvíli kdy ženština přešla volný přechod na červenou a byla dávno v trapu ale k semaforům se blížilo asi pět aut, která byla nucena čučet na prázdný přechod kvůli prázdné hlavě hloupé ženštiny.
|
|
|
Ach nikoliv, kdepak prazdna hlava hloupe zenstiny, ale prazdna hlava toho, kdo necha bezet semafor pri "provozu nula".
|
|
|
Ono pokud rizeni semaforu umoznuje pruzne menit cykly v zavislosti na poctu cekajicich lidi, potom opakovane mackani ma hlubsi smysl.. Znam zivly, kteri mezi jednotlivymi stisky vyckavaji min. 3 vteriny (predpokladaji, ze vyhodnocovaci elektronika ocekva opakovane stisknuti..).
|
|
Ten verš nemá správný takt
místo "Když tlačítko svítí, zmáčkni ho, nebo jsi v řiti!" by bylo lepší:
"Když tlačítko svítí, zmáčkni ho, ať nejsi v řiti!"
|
|
|
Je to, s tím taktem drahý Watsone, trochu jinak:
Když tlačítko ještě svítí
Zmáčkni ho
ať nejsi v řiti!
Elegantněji ovšem:
Když tlačítko svítí
zmáčkni
sic jsi v řiti.
v Tokiu pak:
Zářící nástupiště
pohaslo náhle
tlačítko namačkané
|
|
|
Pravda nejvíc se mi líbí :
--------------------------------------------
Když tlačítko ještě svítí
Zmáčkni ho
ať nejsi v řiti!
--------------------------------------------
® 2008 Ygorek
--------------------------------------------
|
|
|
Tokijské haiku bych si dovolil upravit do klasické formy 5-7-5:
Zářící perón.
Tlačítko namačkané
pohaslo náhle.
:-)
|
|
Pečlivým pozorováním jsem se dostal na stejnou úroveň znalostí tlačítka jako v článku, ale ještě se mi nepodařilo rozklíčovat, proč se někdy rozsvítí a někdy ne... pomůže někdo?
|
|
|
Jiste. Sviti, pokud je poptavkove otevirani dveri panem firou zapnute.
|
|
|
A podle jakých kritérií to zapíná? Že se mu zrovna chce, nebo...?
|
|
|
Muze dostat znameni od nastupujciiho nevidomeho. Muze se mu chtit urychlit vymenu cestujicicich ve stanicich, ktere jsou v centru.
|
|
Tak zaprve.
Pozorujte lip: ty stavy jsou ctyri: (1) nesviti, (2) sviti neprerusovane, (3) blika - to vse zelene, (4) sviti cervene (mechanismus dveri je v pohybu).
A zadruhe:
Jezdite ztrejme jenom metrem. Zkuste jezdit take primestskymi vlaky nebo tramvajemi - kazdy z techto prostredku ma logiku signalizace POD jinou.
Ve vlaku pak treba zas budete za blbce vy.
|
|
|
To chce klid...
Ten maňas ten systém po X letech konečně pochopil a protože je to jedna z mála věcí co dokáže, hned o tom napsal článek...
Holt jako ten policajt co Lego do 4 let složil už za dva roky...
Důležitý je, že bylo v článku použito "trendy" slovo Vohnout, což dokazuje autorovu příslušnost k "nevohnoutské" elitě národa. A vůbec - buďme rádi, že nám nenapsal, jak to borecky zvládá doma na WC...
|
|
|
Faktem je, ze za 5 davam opravdu jen v nejvyjimecnejsich pripadech, ale tenhle slint si tu kuli zaslouzil bez vetsiho premysleni ... asi taky napisu clanek na dva radky o tom, jak jsem doma linej vyhazovat snih, takze ho vohnoutsky ujizdim autem dokud jdou otvirat vrata garaze a teprve kdyz nejdou, tak vezmu do ruky frezu a lopatu ... a helemese - ja uz ten clanek napsal ;-)
|
|
|
no nevím, dveře ve vlaku se snad dají otevříyt i za jízdy, ne ? pár odvážlivců díky tomu vyhynulo - asi nemělli ten správný grif jako ve filmu veesničko má středisková.
|
|
|
V ešusech né. Tam se mačká.
|
|
|
Obecně všude, kde jsou předsuvné dveře, jsou tyhle dveře za jízdy blokované a otevírají/zavírají se centrálně nebo tlačítky u dveří. Tam, kde jsou klasické dveře na pantech, tam je to horší, ne vždy funguje blokace dveří za jízdy (jedinou výjimkou je řada 460/560, která má klasické dveře, ale ty jsou také centrálně ovládány a blokovány fírou).
On je takový problém neuposlechnout těch velkých nápisů ve vagonu, které říkají, že za jízdy se o dveře neopírat, nemanipulovat s klikou a neotvírat je za jízdy? Já s tím nikdy problémy neměl a to se ve vlacích vyskytuji už drahně let. Dále pak, je takový problém naučit své děti, že za jízdy se prostě ke dveřím neleze? Ta pipina, co jí vypadl pětiletý kluk z vlaku, protože šel na záchod a otevřel si špatné dveře, mne dostala. Naši mi coby maličkému klukovi vštěpovali, že dveře z vagonu nebo na přechodový můstek jsou za jízdy nebezpečné a že tam mám chodit jen v doprovodu dospělého. Byl jsem tehdy pěkné kvítko, ale tohle jsem dodržoval, možná i díky několika výpraskům, které jsem dostal, když jsem neuposlechl těchto moudrých slov a táta nebo máma mne zadrželi v posledním okamžiku. A že soudruzi na nějaké blokace dveří za jízdy tentočkovali, nemusím dodávat.
|
|
|
|
tohle již dnešní hloupé osly (jack-ass) nedojme; dnes je cool běhat po střechách vlaků. je pouze otázkou času, kdy to uvidíme v metru :o)
|
|
|
si nějak zaspal, ne? mezi vagony metra se už jezdilo a tuším, že na jeho střechu se v depu už taky někdo drápal... a takové frajeřiny, že místo na Florenci se vagony s lidma vynořili na Hlavním nádraží, to už tu taky bylo :-D
|
|
|
matně si vzpomínám i na reportáž v Na vlastní oči, kde varoval mluvčí DPhlmP před jízdoua střeše metra, protože tu jen těsně míjí signalizace a mohlo by dojít ke kolizi s ležícím hňupem...reportáž byla o skákačích/jezdcích na nákladních vlacícha střihli tam tuším i nějaké mezivagónové jezdce ze Švédska, kterejch se to týkalo.
|
|
|
Na strese se jezdilo i Praze. Hlupaky to prestalo bavit pote,co jedenm z nich narazil hlavou na tlakovy uzaver tunelu (cca 10 m nad strechou vagonu) a dnes, deset let pote, uz mozna dospel na uroven dvouleteho ditete.
|
|
|
|
Coz o to, to ja ty dvere za jizdy (pri dobrzdovani do stanice) parkrat otevrel. A vubec nic se nestalo.
|
|
|
No jo, ale ty jsi chlap jak hora, ty dveře udržíš a víš, co můžeš čekat. Ale pětileté dítě nemá šanci to křídlo dveří udržet, když se do nich opře vítr podél vagonu, spíš ho ty dveře ještě vyhodí ven...
|
|
|
dneska se ale podepření správných názorů několika šlehanci přes prdel nenosí - Džamila by ti mohla vyčinit a nezbedné kvítko nechat odebrat, víme?
|
|
|
Tak mě napadá, neplete si tady někdo Vesničko má středisková a Slunce seno jahody? Nějak si nemůžu vybavit, že by ve vesničce někdo jezdil vlakem nebo metrem...
|
|
|
Plete. Ve "Vesničce" se z vlaku neskáče....
Ale plete si i jiné a důležitější věci, takže ázev filmu bych klidně zaokrouhlil dolů a neřešil ho...ale když jsi tonakousnul...8o)
|
|
|
Kdo jsi neomylný, hoď první motorkou...
|
|
|
Zaryl jsi do toho první, cyklisto....pamatuješ?
Nebo už ti taky roste špičatá čepice?
8o)
|
|
|
Už jsem ti jednou psal, že jsem nejspíš menší cyklista, než ty, motorkáři.
|
|
no povetsinou si vsimam lidi jak tam hledaj jak se to votevře , asi hledaj kliku :)
|
|
Ještě bych dodal jednu "objevenou" chybičku tlačítkového otevírání dveří v metru. Pokud si tlačítko někdo "předmáčknul" ještě před vjezdem do stanice, sice se mu rozblikají diody ale dveře se ve stanici neotevřou. Při vjezdu do stanice proběhne nějaký reset nebo co a tlačítko se musí zmáčknout znovu. Ideální možnost jak být za blbce :-)
|
|
|
To se stavalo na A, chyba v sw mob, postupne se odstranuje. Mobilni cast vlakoveho zabezpecovace se pred stanici "ptala", kde se budou otevirat dvere, a pritom se POD zresetovalo.
|
|
|
Chyba je stále aktuální. 100% stanice Skalka.
... kolik lidí už si natlouklo nos o dveře ... :-)
|
|
|
no jo, již to není, co bývalo. když byl vládcem nad otevřením a zavřením dveří pilot metra/busu/tramvaje, byllo zavírání dveří adrenalínovou zkušeností pro cestující. pilot svým ostřížím zrakeem pozoroval, zda se ke dveřím blíží přískoky nějaký opozdiilec a s radostí devianta mu dveře zavřel před nosem - zvllášť trýznivé byly tyto zážitky pro doochodce neb invalidy. v autobuse cestující kontrovalli těmto nesystémovým zásahům třeba tak, že si trhem otevřeli dveře při stání busu ve frontě a vystupovali mimo zastávku.
|
|
|
"...v autobuse cestující kontrovalli těmto nesystémovým zásahům třeba tak, že si trhem otevřeli dveře při stání busu ve frontě a vystupovali mimo zastávku.."
To šlo možná u Ikarusů nebo starých karos ŠM11 a u tramvají se shrnovacími dveřmi. Moderní karosy mají dveře blokované zaklapávací, elektricky ovládanou pojistkou, takže tam ty dveře vykopneš i s mechanismem pojistky, pokud vůbec. To bys musel se sehnout dolů k tomu točítku, co otáčí hřídelí s dveřmi, tu pojistnou páčku nadzvednout a pak si ty dveře otevřít...
|
|
|
a ha, no, měl jsem na mysli odbu před 1989 pochopitelně. od té doby jsem využil mhd velmi sporadicky - naposledy si pamatuji, že v tramvaji nebo i dokonce v autobuse bylo instalováno hypermoderní zařízení - něco jako "infochannel", takže nejen zdraví cestující, co měli možnost slyšet ojetou kazetu s gongem a hlášením jména stanice, ale i neslyšící byli informování pohybllivými nápisy na diodovém pásu u kokpitu pilota. tedy, bouřlivý rozvoj porevoluční jsem již na vlastní kůži nezažil, a proto mohu směle pokládat veškerré tvé these (c) za urban legends :o))
|
|
|
Co v buse, ale v tramvaji, kdyz clovek potreboval vystoupit nebo i nastoupit mimo zastavku, tak proste roztrhl dvere. V Ikarusu blahe pameti se pak daly drzet dvere zavrene, v Karosach B731/732 to slo (trochu jinym zpusobem) taky.
|
|
|
ono i v metru si mohl cestovat s otevřenými dveřmi (aniž by to strojvedoucí poznal) a případně tak vystoupit mimo zastávku - ale co bys z tvrdého prozkoumání tunelu měl, že?
jinak jsem byl svědkem incidentu, kdy takhle tramvaják přivřel nastupující babičku do dveří a zvesela se rozjel... babka napůl venku, v ruce hůl a mávala s ní tak zběsile, že lidé na zastávce nestíhali uskakovat... tramvaják s ní ujel asi padesát metrů, než milostivě vzal na vědomí zběsílé bouhání cestujících na jeho kabinku...
|
|
|
Předpokládám, že autor sesmolil tenhle návod pro vidle v Praze. A jak je vidět, Asiati se hned ozvali. Nejvíc mě baví ti z obydlený zatáčky na cestě z Prahy do Vídně.
|
|
|
To vis, my jezdime jeste na prasatech a brzdime demizonama. Kdysi kdyz u nas zacinali instalovat tlacitka postupne do vsech salin/busu/trolejaku, tak jsem byl dost prekvapenej velkym procentem lidi, kterym delalo problem ovladat tak demencivzdorne zarizeni. Pak se stavaly ty krasne situace, kdy lidi mackali samolepky s koleckem, anebo celou cestu na svoji zastavku mackali a mackali a mackali, jakoby si mysleli, ze se to ajko otevre nejak rychlejc.
|
|
|
Aj jaj...tos jim to všem natřel, chlapáku!
Hele...přistěhoval ses do Prahy z Ostravy nebo je z nějaké vesničky ve stř. Čechách? Já jen, že takoví patrioti jsou buď naplavení (čím větší "pražák", tím víc slámy v botách), nebo čistí debilové.
Vyber si, chvoste 8o)
|
|
|
tady zdá se někdo trefil do černého a potrefené husy již zakejhaly :o) na vlatsní voči jsem ale viděl ještě větší hardcore. to mě takhle na terminálu letiště v praze (prágl pro asiaty s nízkou hladinou jódu) úpěnlivě žádala o pomoc americká turistka z ameriky, že jí bankomat nechce vrátit kreditní kartu, co že má nebohá dělat. i sželelo se mi té kredenciózní osoby s ohledem na očividné zoufalství v jejích očích az nechal jsem se dovést k bankomatu. a hle! nebyl to bankomat, ale automat na parkovací karty a ta kráva tam narvala kartu a divila se, že to nefunguje - návod nenávod :o).
|
|
V tramvaji nebo autobuse chapu, ze je fajn ty dvere neotvirat zbytecne a nepoustet dovnitr pripadnou zimu a dest, ale k cemu je to v metru, kde je "klima" po cely rok v zasade stejne?
|
|
|
Setri se mechanismus dveri.
|
|
|
Tak to ano. Evidentne jsem na to koukal ciste z pozice uzivatele ;-)
|
|
|
...a šetřit se přece musí, ať to stojí co to stojí!
|
|
|
Vzdyt to nic nestoji. Katalogovy kus, v zasade.
|
|
|
Nechci rozjíždět flame na tak blbé téma, ale nákup katalogového kusu není jediná položka. Kde je instalace, její příprava, technická dokumentace, schvalování a ověřování? Ale je fakt, že při totální rekonstrukci/přestavbě vagonu se taková položka ztratí.
|
|
|
Vubec nemyslite politicky a neberete ohled na zivotni prostredi. Mate predstavu, jakou ma ten mechanismus dveri spotrebu elektriny? Kdyby to videl pan Bursik... :-)
|
|
|
Jde o to, ze odstavena souprava nejezdi. Kvuli dverim drahy spas.
|
|
No jo...to mi připomíná situaci co se mi stala asi před dvěma lety. Normálně si koupím lístek v trafice, naskočím do metra a chci si cvaknout jízdenku podle zvyku od nás z vidlákova. Jenže pech-cvakátko jízdenek nikde. Tak chvilku koukám, nechápu to a najednou revizor :-) No a vysvětlujte mu, že jste z Moravy a tenhle systém vidíte prvně :-D
Příjemné bylo, že když si vyžádal mou občanku a viděl, že opravdu nejsem z Prahe, tak mě pustil :-)
|
|
To jsi měl velký štěstí.....
Moje matka - důchodkyně - jela k mně. Po cestě byla výluka a tak se jelo kus autobusem a pak přestup na tramvaj ale tím že to byla náhrada jedné linky mohlo se tam nepřestupním lístkem za 18Kč
Babička vlezla do BUSu normálně si označila jízdenku a jela - no a jak měla přestupovat vidí ve stanici tramvaj tak nastartovala všechny síly zasprintovala a naskočila do tramvaje - no a kouká - to je jiná trmavaj která jede i jinam - no tak se šíbovala ke dveřím, že vystoupí a počká na tu správnou. V tu chvíli jí ovšem odchytila revizoří samice (u zvířat se běžně používá označení samec a samice) a perlustrovala jí tu nepřestupní (v této tramvaji) jízdenku. Marné bylo vysvětlování, že jde pouze o omyl. Pokuta byla mastná. V zájmu zachování vlastní svobody jsem tam ani nešel, neb potkati tu revizoří zmrdici byl bych popotahován za těžké ublížení na zdraví........
|
|
Co je to metro? Na magistrále v zácpě jsem ho nepotkal...
|
|
|
Myslím, že nějaké napůl inzertní noviny...? Jinak nevim. 8o)
|
|
|
Je to taková přeslazená dezertní tyčinka. Prodává se v balení po třech a také v kakaové variantě. Už to lze vidět i jinde než jen v Praze
|
|
Sveho casu se dvere oteviraly na pokyn ridice - a to ve vsech dopravnich prostredcich.
Jaky je ucel toho, ze ja, jako cestujici, musim mackat cudliky?
|
|
|
Viz vyse.
Ale par lidi se na to zajiste jeste zepta.
A jeste.
|
|
|
No dobre. Tak aby o bylo min poruchove, dame tam dalsi elektroniku.
To omezeni vetrani ma snad smysl, jen kdyz je opravdu zima, ne? A to zase je lepsi byt v chladnu, nez cichat 1000 vohnoutu.
|
|
|
Ne, problemy s dvermi byly mechanickeho razu, nebot jako kazdy lidsky vytvor maji vcelku omezenou zivotnost. Kolikrat za rok se dvere otevrou a zavrou? To cislo neni male a POD ho snizuje.
Ta elektronika to zvladne; mas neco proti elektronice? Ver, neni to spatna vec, pokud se uziva s mirou. (A tlacitko na dverich je v tak slozitem stroji, jako je kolejove vozidlo, opravdu bezvynamny nesmysl - vcetne samotneho systemu otevirani dveri. Kolikrat kvuli nemu vznikla vyznamna porucha, kvuli ktere se nemohlo pokracovat v krasojizde? Kolikrat kvuli poruse mechaniky?) Nezapomen navic, ze provozni spolehlivost je v zasade neprimo umerna bezpecnosti (ve smyslu zabezpeceni), kterou od poptavkoveho tlacitka dveri jaksi nikdo ani nechce.
Navic se zkracuje stanicovani i komfort prepravy; na to jsi zapomnel.
A vuz s 1000 vohnouty? Ty my tady v Praze nemame, tak nemuzu posoudit.
|
|
|
Za tu jizdu se jich vystrida dost...
Zkraceni doby cekani ve stanici? Jak?
Dobre, fakt, ze se tim omezi pocet otevreni dveri a ze elektronika v cudliku vydrzi vic, nez mechanika ve dverich beru. A je to tak smysluplne i v autobusu, ktery ma dvere na cudliky jen dvoje?
|
|
|
Ad cekani ve stanici: u metra nijak, u tramvaje ano. Ridic vidi, ze nikdo nenastupuje a vi, ze nikdo ani nevystupuje.
V autobusu nevim, cudlikovy jsem v Praze jeste nevidel:-)
|
|
|
Vzdyt se dvere zaviraji stejnym zpusobem, jako driv, ne?
Ja kdyz jezdim autobusem MHD, tak cudlikovym. krome klasickeho cudliku pro znameni tam byl jeste ten oteviraci.
|
|
|
Jo, dveře se otevírají stejně, to je fakt. Ale pobyt ve stanici se zkracuje, pokud do busu nikdo nenastupuje ani nevystupuje: není třeba pouštět signál "opusťe dveřní prostor" a není třeba čekat na zavření dveří. Tohle znamená na méně vytížených linkách značnou úspora času (když mám na lince nějakých 15 zastávek, pak to znamená úsporu v řádu minut na jednom obratu - lze pak konstruovat rychlejší JŘ, případně nasazovat méně vozidel na delších trasách). Dalším přínosem je zvýšení bezpečnosti cestujících - řidič nemusí kontrolovat všechny dveře, ale jen těch pár otevřených, což mj. také o něco zkracuje pobyt vozidla v zastávce. Z hlediska cestujících to znamená zejména v zimě snížení tepelných ztrát ve vozidle a z hlediska servisu to je snížení opotřebení dveřních mechanismů a prodloužení jejich servisních intervalů. V dnešní době se každá taková úspora, pokud je to na řádově desítkách až stovkách busů nebo tramvají najednou - tedy dopravci typu DPP nebo DPmČB - hned projeví na menších nákladech na provoz autoparku.
|
|
Neřekl bych, že situace je tak tragická a věřím, že se s ní naše proevropská společnost vyrovná. Navíc si myslím že autor sám neumí ovládat ani tak jednoduchou věc jako je např. cyklotron.
|
|
řek bych že těma světýlkama se to celý komplikuje a mate. Stačilo by jen tlačítko s kontrolkou. Chci vystupovat tak to zmáčknu, rozsvítí se kontrolka že je zmáčknuto a dál není co řešit. Nějaké blikání a rozlišování jestli se to náhodou neotevře samo je na prd. Jestli systém otevře automaticky nebo až na povel cestujícího nemusí zajímat. Dveře u auta se taky otevřou až když se zacloumá správným hejbletem.
|
|
|
A v autě na semaforech problémy nemáte? Ty tři barvy to musí být velmi komplikované a matoucí...
|
|
|
ne na semaforech opravdu problém nemám. Zaprvé jsem na jejich zvládání absolvoval odborné školení a to celkem třikrát v různém rozsahu ( M, AB, CT) jsem na jejich užívání zvyklý a většinou považuju jejich užití za užitečné. Nevím ale co je užitečného na barevné hudbě čudlíku u dveří z vagónu. Docela chápu že taková osmdesátiletá babička která nikdy neovládala nic složitějšího než vypínač na záchodě z toho může být zmatená a pak bude nervózně mačkat a mačkat. Lidi jsou prostě takoví že když je někde čudlík na kterém jsou nějak závislí tak ho mačkají, znovu mačkají a furt mačkají bez ohledu na to jestli to svítí červeně nebo bliká puntíkatě. U mechanických věcí to tak není, nikdo nebude za jízdy zkoušet tahat za kliku dveří u auta, to je prostě samozřejmost že se to otevře a nikdo to neřeší. Ale čudlík který možná někdy když se nic nepodělá až ten krám zastaví otevře dveře tuhle důvěru nemá. Tak ho prostě budu mačkat ať si svítí třeba fialovejma proužkama, a radši ještě třikrát. Proč to komplikovat, prostě chci otevřít tak zmáčknu čudlík. Když vlak stojí tak se otevřou hned, když jede tak po zastavení. K tomu jedna kontrolka DVEŘE SE OTEVŘOU. Jestli se otevřou automaticky protože je půl čtvrtý a lidi jedou z práce a je jich plnej vagón anebo se otevřou protože jsem si to vyžádal čudlíkem je mi jako uživateli úplně fuk a nevím jaký význam má dávat mi to na vědomí světýlkama.
|
|
|
Sytém, který popisujete, je v tramvajích. Ale na "myslitele" v DP to asi bylo moc jednoduché.
|
|
cítím za občanskou povinnost doplnit neúplné informace v článku vlastním pozorováním. Tak za prvé, v diskuzi je správně opraven počet kvantových stavů tlačítka, ale jsou nejasně přiřazeny jednotlivé události, jak souprava metra na zmáčknutí tlačítka v daných stavech reaguje.
A) Tlačítko NESVÍTÍ: dveře se otevřou automaticky, nezávisle na zásahu cestujícího. Drobné doplnění: První a poslední dveře soupravy jsou vždy v kvantovém stavu A, tj. otvírají se samy. Má to nejspíš souvislost s prostorem pro vozíčkáře, kočárky a podobně za těmito dveřmi se nacházejícím.
B) Tlačítko svítí ZELENĚ, NEPŘERUŠOVANĚ: Dveře jsou v módu kontrolovaném cestujícími. Pokud souprava stojí, po zmáčknutí se otevřou, pokud je souprava v pohybu, začne tlačítko po zmáčknutí zeleně blikat, aby dalo najevo, že se po zastavení soupravy dveře otevřou.
C) Tlačítko svítí ZELENĚ, PŘERUŠOVANĚ: Dveře se chystají při nejbližší možné příležitosti otevřít, obvykle když souprava zastaví a na odpovídající straně je nástupiště.
D) svítí ČERVENĚ, NEPŘERUŠOVANĚ : Dveře se právě otevírají nebo zavírají. Víceméně není nutné světlu věnovat pozornost, protože otevírání nebo zavírání dveří si člověk všimne.
Závěr je takový, že nestačí pozorovat stav SVÍTÍ - NESVÍTÍ - SVÍTÍ PŘERUŠOVANĚ, ale je nutné pozorovat i barvy. Až tedy budete někoho poučovat jak správně otvírat dveře v pražském metru, ujistěte se nejdříve, že není bervoslepý.
|
|
|
Gratuluji, ale se svym postrehem jste prispechal o den pozdeji.
|
|
|
Abych řekl pravdu tak nějaká světýlka mě moc netankují, ale spíše lidé co sockou jezdí. Klasika je, že v přecpaném metru se nějaký čudla rozhodne prodrat ke dveřím zrovna když metro začíná brzdit a dožaduje se prostoru, který nedostává tak prasí všechny okolo sebe ačkoliv ví, že další stanice je přestupní a celé metro vystoupí. Podobně jsou na tom experti s batohy, kteří jsou takoví ignoranti, že sedícímu člověku narvou svůj batoh do ksichtu a ještě se velmi podivují, když je na to nějaký starší ročník upozorní.
|
|
|
Na batoháře pomůže ho v davu za batoh chytit a nabídnout se, že mu ho pomůžete sundat. On se nemůže otočit, takže mu nic jiného nezbyde. Je to rychlé a zdvořilé.
|
|
Je legrace tady pozorovat jak dlouhá diskuse zde může vzniknout kvůli jednomu blbému tlačítku.
|
|
a ftipný článek ... jen si dovoluji připomenout, že zřejmě rakouští soudruzi zjevně dveřní tlačítka konstruovali relativně vohnouto-vzdorné, neb po impaktech, co na tlačítka působí je sem tam s podivem, že jsou stále ještě dveře otvírající ... Bylo mi dovoleno spatřit jednoho obzvláště vypečeného jedince, jak do tlačítka mlátí pěstí a předříkává nějakou zvláštní mantru zjevně výchdo ostravského původu, která změla kurva-piča-kurva ...
|
|
|
ad ostravak - ten by spíše použil konstatování "pyčo", případně "banik pyčo".
já bych spíše apeloval na hygienické návyky cestujících a na vstupu bych instaloval smradometr - platná jízdenka a podlimitní úroveň zápachu by umožnila vstup do prostoru nástupiště, smraďoši by mohli jet v dobytčáku, což by byl poslední vagón v soupravě.
|
|
|
Je zajímavé číst fantaskní představy obyvatel naší metropole o ostravácích. Synku, bohami, co má s tym čudlem společneho "banik"? "Cyp mě muže střeliť když poslucham take kydy... ...a fčil mudruj!"
Ďjó a navíc: v mém (téměř) rodném městě se už tak dávno nemluví. Začíná tu převládat zpěvný pražský dialekt, ruština a taková ta vietnamská čeština. O vzácné rómštině jsem jenom slyšel - kde kdo o ní mluví, ale nikdo ji nikdy vlastně neslyšel. Ale dost často lze zaslechnout i čistou zmrdštinu. Divné... ;-)
|
|
|
O vzácné rómštině jsem jenom slyšel - kde kdo o ní mluví, ale nikdo ji nikdy vlastně neslyšel.
Pokud vím, tak vazební věznici v Ostravě máte - zkusil bych se poptat tam ;-)
|
|
|
Na Havlíčkově nábřeží toho moc neulovíte, to spíš na Masarykově náměstí, když chce být v "centru"..
Děvčata postávající pod zamřížovanými okny v Heřmanicích romsky rozhodně nemluví (a odpovědi v romštině také nejsou) byl jsem si poslechnout.
Zítra mám příležitost jít z Garážní přes Jirskou a Palackého ulici do ...
Vezmu to pěšky a udělám náslech, třeba se od léta něco změnilo.
|
|
|
asi jsou všichni ostravaci v Praze :) Onehdy jsem v metru potkal dokonce dva šlonzáky.
|
|
|
To je docela možné. Občas jezdím do matky měst...
A fakt byli dva? Nebylo to jen rozostření tvých očí vlivem návykové látky? ;-)
|
|
|
já nemám fantaskní představy, ale určitou snahu si vyžádalo, zjistit čemu říkáte "enháčko" nebo tak nějak, snad jsem ten výraz nepopletla. Ale není to jen v Ostravě, v Liberci jsem řešila, co je to "Fuegnerka" :-)
|
|
|
NHKG = Nová huť Klementa Gottwalda - pak jen NH = "Nová huť", nyní prostě Mittal. Koupil to jeden Ind.
Velké kouřící železárny na dohled z mého okna - cca 8 km. Nic pěkného - ale živí to pořád fůru lidí.
Ale to jistě víš...
|
|
|
Ono je všude něco, V Praze to byla kolbenka, na Kladně Koněv no a v Brně zase První Brno.
|
|
no a co když tlačitko třikrát blikne a potom minutu svití, co pak ? nevíš viď ? seš taky vohnout jako já,taxe nevyvyšuj :-)
|
|
|
vím ! ... je to rozbitý !! :-)
|
|
Nadmerne pouzivani slova vohnout cloveka z vohnouta neudela :)
|
|
|