Komentáře ke článku: Muzikál Tajemství (ze dne 08.05.2005, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Vzpomínám si, že Landu nedávno propírali v Reflexu a nějaký ubožák mu ve svém článku neustále připínal Dubovou ratolest za jeho předchozí účinkování ve skupině Orlík. Zkrátka z něj dělal skrytého neonacistu. Naštěstí mu (tomu pisálkovi) dali čtenáři co proto. Na Landův muzikál bych sice nešel, ale jeho hudební snahu oceňuju. Docela se mně líbí text skladby Šance.
|
|
|
Landovo působení ve kupině Orlík společně s Matáskem si ještě osobně pamatuju a je to důvod, proč ještě ne zcela dozrál k tomu, abych někdy trávil čas sledováním jeho muzikálových počinů. na druhou stranu jsem zachytil okrajově informaci, že po tom, co měla jedna jeho blízká osoba (nechci být konkrétní, i když vím, která) nějaké dost ošklivé zdravotní problémy, Landa dost zmoudřel a začala se projevovat i jeho lepší stránka, ke které nacionalistické sračky v podání skuppiny Orlík neřadím. uvidíme, kam povedou jeho kroky v budoucnu, ale zdá se, že se našel.
|
|
|
to, že landa je pravicový nacionalista nejde popřít. i když jsem kdysi orlík poslouchal, s odstupem času musím říct, že je to shit. Landa to umí se slovíčky a ví kam brnknout aby český národ rádoby povzbudil. neodsuzuju ho za to, ale osobně mi to příjde laciné.
|
|
|
Myslím si, že se Landa postupně přesunul od nacionalisty k vlastenci, a vlastenectví, pokud není pocákáno žlučovitostí proti ostatním národům, považuju za pozitivní věc. Rozhodně mnohem pozitivnější než snahu některých liberálů o likvidaci národní identity ve jménu multikulti (odstrašujícím příkladem budiž anglofonní Kanada, v Québecu má jejich snažení spíš opačný efekt).
|
|
|
mohu se vás zeptat, podle čeho mám poznat, že Landa je vlastenec ?
|
|
|
Prosím upřesnit otázku. Ptáte se
1. "Podle čeho mám poznat, že L je vlastenec, a nikoliv přímo nacionalista?" (když tedy budeme brát nacionalismus jako extrémní odnož vlastenectví),
nebo na
2 "Podle čeho mám poznat, že L je vůbec "aspoň" vlastenec?"
|
|
|
píšete, že "Landa se postupně přesunul od nacionalisty k vlastenci, a vlastenectví". já myslím, že tomu tak není, proto mě zajímá, jak pojem vlastenectví vnímáte, jak by jste vlastenectví svými slovy vyjádřil ?
|
|
|
Můžu se zeptat, jaký je podle vás rozdíl, mezi vlastenectvím a šovinismem nebo nacionalismem? já se považuju za vlastence, ale proti multikultuře nic nemám, jedno přece nevylučuje druhé.
|
|
|
Multikultura nefunguje, to je vše, co se o ní dá říct.
|
|
|
"Co to bylo za ranu, kdo nam to sem z palmy spad, cerny telo, cerny oci to neni muj kamarad, Bila liga, Bila sila..........." . Jasny tohle nejni vubec neonacisticky, je to takova normalni, romanticka pisnicka :) Ale prc se za to stydet, ja jsem taky rasista, nikoli z presveceni, ale ze zkusenosti.
Jinak Landa dobry, ma svuj styl a neohejba hrbet a to se ceni.
|
|
|
je to laciný a primitivní. Orlík byla jedna z prvních skinheadských kapel a nebyli to ani nacisti ani rasisti, jen idioti utržený z řetězu, co chlastali pívo po hektolitrech a v ožralosti hajlovali a dělali kravál. jestli tohle někoho může oslovit, tak je mi ho líto.
pak se na jendé jejich akci obejvil kripl z časopisu blesk, napsal o nich plamennou obhajobu, že to ne e, že oni jsou vlastenci a že tomu ostatní nerozumí. tím byla odstartována mediální popularita Orlíku, začaly se jim vydávat CD, protože pro tupce na vesnicích to byl vodvaz v ožralosti zpívat bílá liga, bílá bílá nebo Čechy Čechům, jen nepochopili, že na jejich primitivnosti druhá strana vydělala peníze, kolik to nevím a je mi to jedno. jen jsem byl zděšenej, když jsem viděl ten několikaletej téměř masovej záběr mimo Prahu, kde to přitahovalo jen minoritu vyholenejch lebek, co se večer poflakovali po ulicích a buď v přesile mlátili lidi nebo vytloukali okna. jestli je Landa aspoň trochu normální, tak se tím chlubit nebude.
|
|
|
Kdy byl Orlik a kdy vzninul Blesk...? Tehdy byla proste takova doba - vse drive zakazane a odsuzovane se zkratka muselo zkusit. Coz ovsem nikoho moc neomlouva, dodavam.
|
|
|
presne tak - byla proste takova doba a dneska uz je Landa jinde. a ja ho za ten neustaly vyvoj beru. sice ted pro zmenu sahnul na Kryla (a ne uplne dokonale), ale zase si rikam - snazi se a kdo jiny by to udelal lip? a najednou je nekolik Krylovych pisnicek tak popularni... I kdyz si spousta teenageru mozna mysli, ze morituri napsal Landa ;)
|
|
|
...Karla Kryla? Co to je za doba, že si pořád někdo přivlastňuje cizí věci - sám to neumí, tak ať na to kašle!
Po plyšáku jsem si myslel, že doba " digest songs " pominula, teď už budeme mít jen originály - a ajta užovka: teď se pořádají závody v tom, kdo ukradne a více zmrší cizí song...
|
|
|
Musím s vámi nesouhlasit pane Urbanče. Landa se svým hlasovým projevem podle mého názoru k písním Karla Kryla hodí, když porovnám Landovu interpretaci Kryla například s Nohavicovou interpretací (Album Vzpomínky na K.Kryla), vítězí Landa na celé čáře. Například jeho verze Morituri Te Salutant z alba Vltava Tour prostě po hudební stránce nemá chybu...
|
|
|
...pro mne je irelevantní, jestli hlas DL více koresponduje více s páně KK písněmi, než interpretace JN...
Karla Kryla nejlépe interpretuje Karel Kryl, nedělám si dokonce čáku, abych Vás o tom přesvědčoval - prostě : když Landa zpívá Kryla, Gotta, Mareše, či Vítka, je to vždycky recyklované maso, jestli mi rozumíte....
|
|
|
Čáku si pane Urbanče dělat nemusíte, naprosto souhlasím, že Kryla interpretuje nejlépe Kryl, to je nepochybné. Podle mého názoru je ale z těch pokusů o reinterpretaci Kryla Landa zatím po hudební stránce nejlepší...
|
|
|
Slusnou cover verzi "Morituri te salutant" predvedli na zacatku 90. let Törr (jinak blackmetalova kapela). To, co predvadi Dan Landa je smutny. Btw. setkal jsem se s nazorem, ze Morituri je Landova pisnicka (20 let, Kryla neznala). Tož tak.
|
|
|
Verze Morituri Te Salutant od Törr vyšla v roce 1996 na stejnojmenném albu. I když má svoje kvality, považuji Landovu verzi za mnohem lepší a věrnější originálu. Landa do té hudby vkládá určitý náboj, který prostě Roman Izaiáš nedokáže vygenerovat. Törr podle mě svým stylem ke Krylovi nesedí. Uznávám ale, že je to věc názoru.
|
|
|
To byste také mohl říci, že Mozarta nejlépe diriguje Mozart. Do stoupy s cédéčky světových filharmonií! :-)
Prostě někomu skutečnost, že někdo převezme starou písničku, a aniž by zamlčoval, kdo byl jejím původním autorem, ji přezpívá nanovo, nevadí.
|
|
|
nevím, kolik CD, nahraných přímo Mozartem znáte, nebo alespoň pásků...
Ale CD ( a pásků ještě více - mám velice autentické z roků 67-69 )přímo s Krylem je tolik, že nejsou potřební přežvýkači... neříkám, že mi to přímo vadí, jen je nemám potřebu poslouchat, stejně tak, jako dohadovat se, jestli jsou dobří...nejsou to Kryl, tak co bych je poslouchal...
A abych to dokončil, protože je mi to protivné, psát o Landovi jako o "zpěvákovi": poslouchám, kromě dechovky, operetky a rocku po 1978, téměř všechno, ale nad nepříliš upravenou nahrávkou nějakého bluesového dědka ze Saint Louis 1936 si nadělám do trenek - když totéž dělá KDOKOLIV jiný, ani si nezasním... Když poslouchám lidovou písničku, pocházející z krajů mimo germánský hudební vliv, jsem na větvi, ze které okamžitě slezu, když ji někdo interpretuje, byť dobře a citlivě...
Všechno ostatní je flame...
|
|
|
Já jsem zase docela "na větvi" třeba z Čechomoru, ačkoliv klasická dechovka či cimbálovka mne moc neoslovují :-)
|
|
|
Mozart, kterého kolega použil, není nejlepší příklad, protože z té doby neexistují zvukové záznamy. Vezměme nějakého modernějšího klasika, například Sergeje Rachmaninova (1873-1943). Nahrávek vlastních i cizích děl udělal tento non plus ultra pianista za svého života mnoho, a přesto po jeho smrti vznikly tisíce nových verzí jeho tvorby, špatných i dobrých. Také mám slabost pro originál, ale nemůžu zatracovat nová provedení. Občas se totiž stává, že se nová verze nejen vyrovná originálu, ale dokonce je lepší - viz. 4. Rachmaninovův koncert v podání Michelangeliho (1957).
|
|
|
Máte úplnou pravdu, děkuji za vhodnější příklad.
|
|
|
trochu si nerozumíme: To, co dělal Mozart, Rachmaninov, Janáček a možná ještě někteří další ;-) , je apriorně určeno k interpretaci, o tom spor asi nevedeme, navíc s Vámi téměř úplně souhlasím ( Ital, hrající Rusa je tak trochu geniální limonáda....)...
Ale v případě písníčkáře ( třeba i mého milovaného blues...) je jednota tvůrce a interpreta v jedné osobě ( jasně, třeba ve čtyřech osobách, nebo, aby mě nezabil Jura Štrajt, v pěti osobách) prostě nenahraditelná a nezaměnitelná, a o tom prostě není možné diskutovat. Asi Vám těžko sdělím, proč vyholený blbeček nesmí zpívat " Bratříčka " , když si při něm
nezabrečel vzteky při pohledu na ruské kolony...
Ještě k " Čechomoru ", ale třeba Jurovi Pavlicovi, Redlovi a jiným: Pokud tvůrčím způsobem přistupují k lidové písničce, je to věc vkusu, většinou ji neurazí, protože mají cit, daný životem v dané kultuře, jejímž je písnička hudebním výrazem...
A k lidovým písničkám: za největší trapnost posledních 50 let považuji odpoutání lidí od jejich hudebních kořenů ( nikoliv kořínků, to bych si vyprosil...)jak "tvorbou " všelijakých častušek, "lidovek", "populárních písní" a jiného hudebního smetí, které je zdárně rozvíjeno Gotty, Janečky a jinými Landy. Přičemž to, co je v lidech uschováno, se projevuje jednoduše: v tom, co zpívají čtyři ožralí chlapi,když jdou z hospody - těžko donutíte opilého, aby zpíval to, co nechce, co nejde ze srdce, a už vůbec by nešlo donutit čtveřici, aby synchronisovala v tomto stavu něco, co není v nich... Tož tak....
|
|
|
já nevidím v tom přepapouškovávání a předělávkách cizích textů rozdíl mezi superstars a a našimi zavedenými "stars". hnusí se mi kalkul s jakým k tomu přistupují ti druzí a u těch prvních to laciné podbízení se...
|
|
|
A neni úplně jedno, jestli to či ono naspíval ten či onen ?
Podle mého jde o to, že každé připomenutí památky někoho, kdo něco dokázal a kdo něco znamenal stojí za pozornost ...
|
|
|
Myslim že se po Landově úpravě Kryl točí v hrobě jak vrtule.....
|
|
|
Přitom by stačilo tuhle masu nasměrovat na Žižkov, do Chánova atd. Kdo si hraje, nezlobí. S přílivem čmoudů z jižních a východních končin by šlo o hru téměř nekonečnou...
|
|
|
no, ona ta masa jeden rok byla nasměrovaná na Žižkov. proběhla akce pod konspiračním názvem 1.ANTIMÁJ a to bys viděl - při ptůchodu jinak černými ulicemi Žižkova, se žádnej cigán neodvážil ven a max. od 4.patra výše bylo vidět, že se občas pohnula záclona. větší hardcore byl ale v Libni. tam jsem jednou viděl třeba maringotku obezděnou cihlama a barikády, kde po sobě házeli navzájem dlažební kostky - holt dělníci mají třídní boj v krvi a když nebylo proti komu, tak válčili proti sobě navzájem.
|
|
|
jo, to byla doba, kdy se říkalo, že skinheadi jsou pomocníci naší policie...
|
|
|
Když nějakou skupinu kriminalizuješ, způsobíš tím její radikalizaci.
|
|
|
K tomuhle mám malou teorii, a to, že různé antify, skniheadi a fotbaloví rowdies jsou povoleni hlavně proto, že jde o relativně bezpečný ventil, kterým se pod občasnou kontrolou státu vypouští přebytečná pára z různých deprivovaných jedinců. Díky tomu pak dotyční nelezou do různých podzemních organizací jako v Rusku před 100 lety; prostě si svůj zadržovaný vztek, adrenalin a testosteron vybijí jinde.
|
|
|
Spíš bych řekl, že s nimi naše "represivní" složky sympatizují. S fotbalovými rowdies, hooligans a podobnými se jinde vůbec nemažou.
|
|
|
Orlík vznikl v roce 88 a společně s třemi sestrami dopomohli Kočandrlemu k vybudování Monitoru - tehdy prodali každý 100.000+ desek. Trefili se přesně do ducha doby - tříakordový primitovní OI! tehdy prostě jelo.
Což nemění nic na tom, že jejich hudba byla a je pakárna (vím o čem mluvím, ty desky mám doma taky :) S Aleffovým hodnocením (odstavec 1 plně souhlasím) - hustý ale je, že po Orlících přišel Bráník (Oi na ROI), Agrese (Prostějovštinou pronášené: Ó Hóóóóóódiné, tož hudeřila hódina pravdy...:) a další, kteří na jejich odkaz navázali. A hustý je taky to, že zblbli tisíce vesnických balíků, kteří si navlíkli hustobombry (vypadáš pak jako věčí, vole), hustokanady (to se to kope, co?) a hustovietnamy (od hustovietnamců za pětikilo, originály se těžko shánějí).
Těm se právě líbily ty hustosongy na 3 akordy s jednoduchym poselstvím ("mrdala a chlastala" od Bráníku to možná vystihuje dokonale). To je průser orlíku a Danka Landy - ne palmy a Alíb agíl. Docela se mi líbilo heslo jedný protilandovský site "Tak dlouho řval Landa Čechy Čechům, až si vzal Němku :)
|
|
|
tehdy byla jiná doba, ale taky tu hrál třeba Svatý Vincent (jeho hit práskni negra do hlavy) a to byl o něco skutečnější nazi nebo H.N.F, který policajti pravidelně rozháněli z kdejaký pískovny a srali přitom strachy, aby nedostali sami na budku. když byl industrialový festival na Deltě, procházelo se po skončneí v podstatě uličkou, kde tajný legitimovali kdekoho, zmrdi. takže ono zejména v tý době bylo, z čeho vybírat, a to nemluvím o OZW, P.P.U. nebo takových peckách jako byla Jasná Páka nebo Žabí Hlen & Rotující Kedluben. ten, kdo poslouchal tenkrát Orlík byla za největšího chudáka a outsidera, kterýmu se zdráhala podržet i toulavá fena.
|
|
|
"Práskni negra do hlavy" snad nezpival Sv. vincent, to byli"OiOi Hubertus Macháně", ne? ono i Orlik vzniknul z puvodne hard core kapely, ta pamet lol
|
|
|
máte pravdu - Hubert Macháně je správně :o), již si vzpomínám - taky zpívali Macháňům bude patřit svět, koplas mě šeredně pod koleno baby nebo buzerák :o)))))))) mimochodem, když jste takový pamětník, zaznamenal jste také tvorbu skupiny P.S. ? ta zkratka proti všem očekáváním neznamenala "práce na silnici", ale "pohlavní styk" :o)
|
|
|
A taky "Já chci rajón bílej...". Co se týče práce na silnici, tak jsem zaznamenal dvě "písně" od skupiny Hassman & práce na silnici, jedna vypovídala o nenávisti autora k vydavatelství Monitor a druhá o dítěti, kterému vypadly zuby (melodie podle Sick Bastard od Exploited). Macháňata si hned půjdu stáhnout, kazetu jsem už dávno ztratil a teď jste mě na to nějak naladili...
|
|
|
HNF jako Hrdinové Nové Fronty? To bylo docela dobrý, ale měl jsem blbou nahrávku, tak jsem si to moc neužil. Matně si vzpomínám na song Provokace ("Pomatená útočí a lidi to vytočí...") nebo tak nějak...
Do placu přidám Gumový prase, zejm. song o tom, jak pták posral fízla. Vůbec měli dobrý texty a intra z filmu muž z Acapulca :o)
|
|
|
HNF mam dodnes, nebot z konce osmdesatych let mam k nim citovy vztah. Text jejich pisne "Svet se posral" mi prijde dnes vyjimecne aktualni. Cituji:
Otevřeli jsme svoje srdce, a čekali s důvěrou,
a někdo nám, někdo nám, někdo nám,
někdo do něj nachcal!
Brutální soulad politickejch stran,
v ulicích teror, šílenej kravál.
To svět se posral!!!
|
|
|
Už to sosam, tak si to snad po téměř deseti letech připomenu.
|
|
|
Nasel jsem na netu jejich kompletni album v mp3, ale nejde mi to stahnout :-(((
|
|
|
|
hazim :-))
http://maxi.webzdarma.cz/hnf/hnf.htm
|
|
|
Ona ani ta kvalita nemůže být, neboť se rozpadli (transformovali v 13. století) ještě před plyšákem. Jejich jedinná deska byla zmixována d demáčů nahraných na cívkách.
|
|
|
|
HNF byli jeddiný opravddový punkrockeři v ČR. kámoš je znal, protože jeho rodiče měli chalupu někde v Jihlavě nebo v Opavě, odkud byli.
jejich písničky mám doteď nahraný přímo z mixážního pultu, perly jako svět se posral, jen počkej zajíci nebo bombardéry zůstaly nepřekonaný.
nezapomenu, jak měli první a poslední oficiální koncert v lucerně - předtím to byl většinou outdoor. celeej sál se zvednull, když skončila předkapela a nastartovalo pogo jako za starejch dobrej časů, než se začalo proslýchat, že HNF končí a že to bude dál XIII.století.
tehdy se na pódium vyšvuhnul nějakej 40-ník, párkrát seebou trhnul a skočil zpátky mezi lidi - měěl ale smůlu, neml číro, tak se dav rozeestoupil a on přistál na dršce na parketu, poččítám, že dostal ještě pár kanadou, než se mu podařilo see postavit na nohy :o))))))))))))
|
|
|
Kdyz jsem delal v roce 1988 poradatele na rockfestu v pakulu, tak tam hrali spolecne se Zonou A a po hodine spadlo podium :-)))
|
|
|
jo, Zóna A byla taky dobrá, pak ještě časem Šanov, ten link fakt nějak nechodí, tak hledám jak zuřivej dál :o), jinak pamaatuješ ještě Hámu a jeho Thörr ? ty měli taky písničku Válka, ale to byl fakt mazec :o))))))))))))
|
|
|
Jo, jo. Prave jsem zakoupil CD od Zony A vcetne hitovky Puf a Muf na e-shopu Evropy 2. Tak me napada, proc to nehraji ? :-)))
|
|
|
tady je video od HNF
http://www.xiii-stoleti.wz.cz/soubory/vitejte.htm
|
|
|
tohle jsem musel ...
Bída
Žijeme v bídě tohoto světa,
špinavé děti a opilé ženy,
není tu nikdo, kdo by nám pomohl
a naše dny tu už jsou dávno spočítány.
Všude je hlad, bída a chudoba,
každý má hrůzu ze stáří.
Nechte mě chcípnout uprostřed ulice,
už přichází všichni svatý.
Jen bída
Je to bída
To je bída naše bída!
Nevinný ??? s prázdnejma hlavama
a ti co nás drží na řetězu,
bída je uprostřed zlatýho prasete,
jak asi žije si dneska horních deset tisíc.
Smrt si nás vyhledá brzo a po částech,
smrt ta nás z bídy zachrání,
nechte mě chcípnout uprostřed ulice,
bída nám život ochromí.
Jen bída
Je to bída
To je bída naše bída!
Je bída
nemám co žrát
a chcípám hlady,
prázdnej žaludek mám,
kultura chatrčí.
Přežíváme ze dne na den,
bída je naše paní ,
chcípáme už nemůžem dál.
Život je prázdnej,
nezbejvá nic
jsme příliš slabí,
chcípáme víc a víc.
Jenom žijem, nežerem, mrdáme a obcujem,
váháme, umíráme, plodíme se a chlastáme.
Bída stojíme, pracujem a chcípáme
to je bída, naše bída, naše bída...
|
|
|
jak se to stane, že s příznivce anarchistických punkerů se vyvine pravičák? :-)
|
|
|
to je jen úhel pohledu zvenčí a snaha o zaškatulkování. necítím se být vázán ani k pravici, ani k levici.
|
|
|
Ber to s nadhledem: měl to být pokus o vtip :-)
|
|
|
Bráník byl náhodou super :o) V bomberu člověk není větší, akorát sahá pouze do pasu, což má praktickou výhodu oproti třeba parkerům. Vietnamy, delty a já nevím co ještě se vždycky sháněly snadno, aspoň za mého mládí v army shopech. Ale dávám za pravdu, že kanady byly vždycky tak trochu ghetto :o)
|
|
|
Aleffe, vcera jsme tady diskutovali o HNF apod. Me Orlik jeste spada do podobne kategorie - v roce 1990 mi bylo 18 a docela me to bralo. Podotykam, ze rasista nejsem, ale Orlik zpival texty, ktere si pulrok nazpet nedokazal nikdo ani predstavit a tenkrat to proste bylo kchuuul. Ten Tvuj nazor mi prijde moc radikalni ale pokud ti v te dobe bylo 30, tak to chapu. Ja jsem vyholenou hlavu nemel a okna nerozbijel, ale Orlik jsme si pousteli porad a libilo se nam to vsem (maturantum) ....
|
|
|
no, co se týká Orlíku, tak jsem mohl sledovat jeho vzestup ještě v době, kdy nebyl vůbec mediálně známý - to ostatně platí i o ostatních kapelách nebo zpěvácích té doby. velmi dobře si pamatuju, že se pár let před převratem mírně uvolnilo ovzduší a v ČSR propukla se zpoždění X let punkománie, přičemž skinheadi se začali shlukovat na stanici metra Hradčanská, kde vopruzovali a napadali ostatní lidi - zásadně v přesile 10/1 a víc. byli to odpadlí pankáči nebo chudáci, kteří měli nadměrně vysoké sebevědomí, ale všichni okolo na ně srali jako na placatej kámen. celkem přirozeně se našli v Orlíku. tehdy začal hrát i lou hagen fanánek a 3 sestry - sice to byl taky brutal pub rock, ale při bližším pohledu to bylo chytrý, což se o Orlíku říct nedá. Orlík mi trochu připomíná Rammstein - dokud je člověk nevidí a nerozumí, dobře to šlape, ale jakmile té němčině začne rozumět a vidí je naživo, tak to ztrácí glanc. našel jsem si je ptom, co jsem je slyšel v Lost Highway, ale od té doby, co jsem je viděl na videu, tak už je tak často poslouchat nemůžu. jinak jsme přibližně stejně staří, takže ve věku to nebude :o)
|
|
|
Pravda, Fananek je trochu jina kategorie, ale tenkrat jsme to opravdu nerozlisovali - dodnes se divim, co jsem delal pred 15 lety za pi...y :-))) Jinak Rammstein se mi libil, ale ted uz je to sr..a :-((( Dodnes si ale s detma ( 6 a 4) radi poslechneme prvni dve desky (Herzeleid a Sensucht) v aute - moooc se jim to libi :-)) Nemecky moc neumim, ale neco jsem jiz diky Rammsteinu pochytil - Bück dich, befehl ich dir :-))
Pamatujes na skupinu PS a jeji hit "Skolnikuv byt" ?
|
|
|
jistě - školníkův byt aneb punková opera o délce cca. 42 min., měl jsem to nahraný a jedna čubka mi to nevrátila, za což jí dodnes proklínám. jinak od PS se mi dost líbilo pivo za 2,50, to byly časy :o), to ještě na Špejchaře nebyla ta zkurvená diecézní organizace, ale svatostánek kalení 24h open hours :o) ale pamatuješ takový záležitosti jako Mushrooms in our shoes ? to byl masakr :o)
|
|
|
Vysel jsem jenom tak pred barak,
a v kapse jsem mel pul kila.
A pak jsem narazil hospodu,
v ni pekna vycepni byla.
:-))))))
Znam, ale taky nemam.
|
|
|
A ja mam dve verze v MP3, hec:-)
|
|
|
existuje způsob, jak je dostat do mého pécé ????????
|
|
|
Existuje, ale musim se nekdy stavit doma.
|
|
|
tak to přeji nám oběma tvůj brzký návrat domů :o), v případě zájmu mohu kontrovat záznamem PPU&AGON Orchestr :o)
|
|
|
Mala oprava, Skolnikuv byt neni od PS, je to od clovicka ktery si rikal Stradomir Hromnissky a pro ucely nahrani zalozil se svoji zenou kapelu Klysma 20 litru...
|
|
|
a to se cení.... nádhera, vždycky si vzpomenu na Pupendo, myslím, že podobně duševně vyzrálá je kontrola_nemocnych.
Daniel Landa podle mého názoru chodil v mládí příliš ven, jednou se ožral, upadl do škarpy a ta puberta mu zastydla. Za mlada byl veliké hovado, jak se můžeme všichni přesvědčit a cestou životem se mu přihodilo dost nepěkných věcí ze kterých by leckdo začal měnit názor na svět. Takže tu máme zmoudřelé starší hovado, které je slavné a má dostatek možností. Svým neumělým, rádoby mystickým sylem se snaží konat dobro a šířit osvětu. Moc dobrý, při sledování akce Malina sem málem upadnul ze židle. Jedno de musí uznat, kdyby se dokázal takhle srovnat v životě každý, bylo by to celkem dobře, a jako jeden z mála možná myslí i na ostatní. Já si tohle uvědomit tak se nad sebou rozbrečim a pak asi dělám co umim abych to nějak vyžehlil... takže dost podobný postup.
Řada mých přátel, tvrdí, že Landa je idiot, já bych to až tak nehodnotil, ve srovnání s průměrem naší populace to vypadá, že je nadprůměrně inteligentní a poměrně muzikální. Jeho zpravcování Karla Kryla, vychází z hlubokého přesvědčení, zřejmě i úcty a obdivu.... i když až, asi na dvě písničky vyloženě strašné.
Je strašné zejména v porovnání s originální myšlenkou a přednesem písní, kdy je znát že pan Landa ani moc neví o čem zpívá. Dost smutné myslím a pokud si chcete takovou písničku užít, tak to prostě nejde.. Jenže zase v porovníní s průměrnou hudební tvorbou.... a to se cení.
|
|
D-FENSI ta zmínka o ješitném Klausovi nemusela být.
Ne, že bych byl nějaký klausofil (nicméně jeho chování k socanské vládě a postoj k euroústavě se mi líbí), tak mě docela sere novinářská nálepka o klausově ješitnosti, aroganci a bůhvíco ještě.
Klaus jaksi nemohl pochopit, že mu novináři nerozumí a mnohým dal najevo, co si o nich myslí. To novinářští polovzdělanci rádi nemají. A novinářská džungle mu dala pořádně zabrat.
V porovnání Paroubkem, nebo mozkožroutem napadeným Zaorálkem je Klaus zpěváčkem nedělní školy.
|
|
|
Klaus nebývá ani arogantní, ani ješitný ? Tak to je pro mě opravdu novinka. S Klausovými názory mnohdy souhlasím, ovšem jeho způsob vyjadřování, kdy dává najevo, že všichni s jiným názorem, než má on, jsou bezmála duševně méněcenní, mě pěkně vytáčí.
Je stejně arogantní, ješitnej a namyšlenej jako Zeman, akorát je o dost chytřejší a kultivovanější ... Takže D-FENS má pravdu.
|
|
|
jo, Klaus je "arogantní a namyšlenej", ale je takový, protože na to má, je to osobnost. Nejsem jeho pokrevní fanda (i když se považuji za "pravicového" voliče), ale považuji jej za osobnost a za dobrého prezidenta, ostatně i Zemana považuji za osobnost a respektuji jej. Osobnost je vždycky svým způsobem vyhraněná a proto je více kontroverzní. Chtěli byste raději za prezidenta třeba Paroubka?
|
|
|
Ano, schopny inteligentni clovek nemuze byt 'nekontroverzni' - ma proste sve nazory, s nimiz casto okoli nesouhlasi nebo je nechape a on neustoupi jen kvuli verejnemu mineni, vytvarenemu beztak pravazne hlupaky.
|
|
|
"Schopny inteligentni clovek nemuze byt 'nekontroverzni' " - tak trochu bych si dovolil nesouhlasit.
Člověk může mít nekonformní názory, aniž by se musel chovat jako arogantní hovado.
Většina inteligentních lidí si uvědomuje, že může existovat i jiný pohled na věc, že i oni se mohou mýlit a že na některé otázky existuje víc správných odpovědí. Nejde o neústupnost, nebo nesouhlas, jde o schopnost tolerovat existenci jiných názorů.
Domnívám se, že je normální uvědomovat si, že se mohu mýlit, nebo že nemusím mít pravdu. V.K. vystupuje, jako by si tohle nepřipouštěl.
Ikdyž v mnoha ohledem s Václavem Havlem nesouhlasím, tak právě toto on dokázal - svým chováním neurážet lidé s jinými názory.
Když jsem viděl v TV rozhovory s lidmi, kteří v životě něco dokázali, (nositelé nobelovy ceny, úspěšní západní businessmani, ... ) tak téměř všichni (včetně Billa Gatese) vystupovali poměrně skromně a chovali se jako normální lidé.
Pouze namyšlené nuly mají potřebu chovat se jako pupek světa. Opravdu velcí lidé tuto potřebu nemají.
|
|
|
Vytesat do kamene.
A omlátit ho profesoru Narcisovi o hlavu.
|
|
|
Koukam, ze je tady je temer fan klub Klause. Nechodili jste na sveho obryleneho guru nahodu radostne a houfne na zacatku 90. let koukat do divadel? Vesmes to byli ti sami, co byli radostni i mnohem drive. To bylo k zbliti... Neco Vam reknu, ten chlap uz tu davno nemel byt, je to mrtvola minulosti, vyrostl v minulosti, diky tomu je takovej jakej je a v minulosti mel zustat. Pamatuju ty zmrdy typu Dlouhyho, Dyby, Kocarniky, Cermaky, Macky, atd... Pamatuju toho namyslenyho Dybova fotra na Hotelu Horal, jak si silou vynucuje prednostni vstup na zranici pro elitu "Made by ODS for you", kdyz jsem tam delal jako panchart praxi. Pamatuju neomylny a mnohdy zmrdsky volice ODS bez okolku ctici svuj totem s vyrezanymi inicialy VK, neschopni prijmout, ba i slyset jiny nazor. Pamatuju to horlive prazdne nadseni pri poradani gremii v Golfu v Podebradech, jak se mi hyperiniciativne angazovani postpubertalni a spoluzaci mohli strhnout, ackoliv by v te dobe nepoznali hovno od sracky. Byli to teleci leta, uznavam, ale byl jsem rad, ze stojim opodal a mel odstup, stejne jako ted. Nevolim, nevolim zejmena politiky a politicke strany, nestranim, i kdyz to tak vypada a umim i poslouchat a proto to vsechno si muzu dovolit svobodne zvanit a kritizovat, politiky nezajimam, stejne jako vy ostatni, at si rikate cokoliv. Uplatnuji racionalni volebni ignoranci, sve pravo. Jsem napravo, ale ne uplne, lec neni jen jedna prava strana, stejne jako i pravda. Byt napravo neznamena byt v rade, i kdyz neni seskupen casto malo dokaze, nekdy i vice. A o tom, ze je Klaus chytrejsi nez Zeman bych smele polemizoval. A ze je Prof., no a co? Takovejch je, navic je prof. ekonomie, ne kvantovy fyziky, cimzto nevylucuji, ze by ji byl schopen vychodit, ale spis ne, protoze kvantaci si delaj ekonomku jen tak z pleziru, ale opacne to jaksi nefunguje. A navic i kdyby byl, tak nikdy neuzna Zemana a jeho nazory. A ted me bijte, bijte do me, kopejte do me, stejne vstanu a budu zase zvanit to svy, navzdory vsemu.
|
|
|
A vy jste profesorem ekonomie, že tak neomylně víte jak je tato věda snadná?
|
|
|
Ty mi připomínáš jednoho mého spolužáka - taky spousta slov, a myšlenka žádná... Pokud tedy nepočítám tu sebechválu...
|
|
|
To je tvuj nazor, kterej ti neberu a sebechvalu jsem tam mimochodem nepostrehl. Pokud vim, tak jsem nikde netvrdil, ze mam patent na pravdu. Rikam, jen to, co si myslim. To, ze to nekoho irituje, je jeho problem...
|
|
|
A nezapomeňme, ve které straně je úložiště všech těchto entit (čti nul)!
Ještě bych snad jen dodal, že ten jeho profesorský titul taky nebyl úplně až tak košer (o tom se všude na Internetu válí haldy materiálu). IMHO všichni tihle profesoři a doktoři (Klaus, Gross atd.) by měli okamžitě po skončení jejich funkcí vrátit ty své "těžce nabyté" diplomy, protože je to výsměch všem skutečným studentům!
|
|
|
...ano...havel dokazal neurazet lidi s jinymi nazory....a take dokazal polozit tatru koprivnice a zbrojni prumysl...
|
|
|
Pokud vím, tak Tatru nepoložil Havel, ale vláda, která rozhodla, že vláda za vládní zakázky neručí
Co se týče zbrojních zakázek, tak hlavními odběrateli byly země jako Irák, Libye a podobné, tedy země, které masově vraždily vlastní nebo okolní obyvatele a které stejně moc neplatily a naše dodávky zbraní byly pomocí bratrským zemím, bylo to financováno spíš z RVHP, než že by za to platily. Problém je rozhodně složitější, než že "Havel zrušil".
|
|
|
A taky si myslím, že položil večerku u nás na rohu. Sice měla tvrdý rohlíky, špinavou podlahu, mizerný sortiment, nabubřelou prodavačku, ale může za to Havel, protože u nás se přece o prosperitu nesvéprávného občanstva odjakživa staral a navěky starat musí stát, tedy vláda, poslanci, prezident a UFO.
|
|
Na muzikal sice asi nepujdu, ale se zajmem jsem si clanek precetl. Diky. A to zaverecne prani bylo opravdu puvabne ;-)
|
|
Tajemství jsem neviděl a asi ani tak rychle neuvidím...... Mám to drobátko zruky. Jen bych si dovolil polemizovat o výroku, že: "od muzikálu coby zábavného žánru nic podobného (intelektuálního) očekávat nelze."
Prvním muzikálem který se po "revoluci" u nás začal hrát byli Bídníci (Les Misérables) a kdo vi o co jde určitě uzná, že má hodnotu jak hudební, tak myšlenkovou. Určitě je to z nemalé části dáno předlohou, ze které vychází. Jsem toho názoru, že každá muzika jde udělat dobře a těch opravdu dobrých muzikálů se u nás hrálo fakt málo. Pleáda muzikálů v posledních letech mi fakt zvedá kufr - Galileo, Tři mušketýři, Miss Saigon, Kočky..... svědčí o tom, že muzikál je dobrý kšeft a tak se nám to tu v muzikálech rojí jak zašlými hvězdičkami z dob komunismu, tak odpadem z viru Superstar. Na závěr stačí doporučit, aby jste se řídili VLASTNÍM vkusem a nenechli se marketingovými zmrdy nahnat na divadla na kdejakou kravinu vypadnuvší z choré kebule či prázdné peněženky skladetelovic. LogOut.
Kidd
|
|
|
Nojo, pravda, jenze minimalne Miss Saigon a Kocky nejsou ceskym vynalezem, alebrz ,podobne jako Bidnici, importem pomerne dost kvalitnich veci, pokud se tedy bavime o originalech a ne tom, co z toho vyvedou mistni podminky.. ;-)
|
|
|
ano ano, svatá prauda......
|
|
|
Tak tak.. Poslední dobou se mi zdá přemuzikálováno, ale kvalita se vytrácí. První muzikály co tu šly - tj. Bídníci, Jesus Christ Superstar - to byla naprosto bomba. Viděl jsem, a nezapomenu. Pak přišel Dracula, to bylo taky skvělé dílo, i když na Ježíše nemá. Krysaře jsem bohužel neviděl, ale ta Landova hudba je dokonalá. A pak se všechno nějak posralo - zřejmě tím, že se do toho vložili zasloužilí soudruzi Janeček a David (Kleopatra), Galileo, Hamlet... na to už jsem neměl žaludek.
|
|
|
pokud jde o ty kvalitní, tak bych ještě připomněl Hair...
|
|
|
No jo, prostě stará dobrá Broadway kvalita, a nee ty postsocialistické sračky... A ještě přidám - West Side Story
|
|
|
Pravdu díš, Jesus Christ Superstar byl jedinečnej, Dracula ....mnoo...ale jo, ještě to šlo, i když jsme od toho čekala něco jinýho, přece jenom původní Dracula je dost o něčem jiném, ale budiž.
Pak nás z ex práce poslali na Johanku z Arku...tedy já nechci být sprostá, ale budu asi muset...taková sračka se hned tak nevidí, celou ten příběh úplně zmotali a ve finále z toho byla love story jako do Danielle Steele. Děs.
Na žádný další muzikál už nemám odvahu.
|
|
|
Na Johanku bych teda dobrovolně nešel - slovy klasika: od jiných jsem leccos slyšel... A pokud náhodou Zaňáková - Bílá - Penková - zase Bílá ječí v TV, okamžitě přepínám...
|
|
...na Novej Scéně v Bratislavě na " Zem úsmevov " a bylo to v roce 1969... Otřesný zážitek, kompensovaný jen neuvěřitelně milou Bratislavankou...
Než někteří rozžehnou flame o rozdílech mezi operetou a musikálem, chtěl bych je ujistit, že jsem si vědom rozdílů a shledal jsem je nedůležitými - musikál i opereta má hodnotu invence, která je zachytitelná asi u deseti děl celkem...
Nechci snižovat bytostnou potřebu show u slabších povah, jen si uvědomuji mizivou informační hodnotu těchto výrobků...
|
|
No, jak mam clanky od D-FENSe docela rad, tak vzdycky kdyz dojde na kulturu pusobi na me dojmem "to co se libi me je to jediny spravny a kdo rika ze ne je hovado". BTW, co se tyce publika, nevim jestli je prevazne posTklimaktericke (vi vubec D-Fense co to znamena, nebo to byl jen preklep?). Muzikal jsem navstivil jen jeden (Drakula, uz pred hodne lety) a publikum mi prislo sips frikulinozni.
|
|
Politicko korektní levicové tepání do Landy mě taky štve a článek jakéhosi debila (tuším, že má pseudonym Michal Nanoru) v Reflexu mě donutil k tomu, že jsem tento časopis nasraně roztrhl vejpůl a přestal číst, přestože jsem ho pravidelně kupoval víc než sedm let.
Přitom Landu nijak nežeru. Jeho polorap - polozpěv doprovázený "hudbou" připomínající špatné náhrávky garážových kapel mého mládí (monotónní rachot) ničí estetické vnímání i mně, člověku hudebně téměř hluchému. Ale jedna věc je kritizovat hudebníka za jeho hudbu a něco jiného kritizovat jej za jeho názory resp. prezentaci, která může určité názory připomínat. (Podle toho se může rozhodovat posluchač, ovšem nikoli kritik.)
A proto jsem rád, že Landa je, i když si ho nikdy neposlechnu.
V každém případě bych rád jednou viděl politicko korektní levičácký synkopický orchestr a'la Sandstorm: Trumpety narvané v prdeli, fagot nacpaný tamtéž, vozebmouch trčící z prdele apod. Uznávám, že to je všechno na jedno brdo, ale moc možností není :o)))
|
|
|
...toto není Vaše běžné uvažování....šacoval jsem Vás na víc....
|
|
|
Ve vztahu k politicko korektní levicovosti veškeré úvahy vedou k silně negativním emocím, které pak převládnou. Alespoň v mém případě. A co se týče sestavování orchestru, to má svůj původ v diskusi o jistém religiózním symbolu, kterou bych tu nerad opakoval :o)
|
|
|
...přiznejte si, že je blbost, kvůli nějaké Landě se rozčilovat tímto způsobem...
BTW: asi jsem politicky korektně levicový, protože mi DL připadá jako fracek zblblý "úspěchem"...on není ani tak pravicový, jako fašoun, on není ani tak showman, jako pořadatel pochodňových průvodů....To pak není pravicové, to je jen blbé... Nebo Vám vytvoření nějakého " řádu " připadá jiné, než psychopatologické?
A používat svrchuuvedené symboly svrchuuvedeným způsobem je ... však víte ...
|
|
|
Vůbec nejde o Landu, vždyť píšu, že ho nemusím. Mně prostě vadí, že Reflex dává čím dál větší prostor levicovým pisálkům bez pořádného vzdělání (Potůček, Komárek) nebo levicovým pisálkům bez zdravého rozumu (Doležal, i když ten občas zaboduje, asi má občas odvykací kůru).
Konkrétně ten levicový blb Michal Nanoru neútočil na Landu z pozice hudebního kritika (v takovém případě bych i souhlasil), ale z pozice levicové korektnosti. Navíc jsem pojal podezření, že kdyby Landa ve stejné kvalitě zpíval antirasistické a levicové texty, byl by přijat jako "nadějný alternativní performer".
|
|
|
No, Reflex může být jaký chce, ale pokud aspoň nefabuluje
a je pravda co v tom článku psali, že Landa o sobě řekl,
že "poznal lásku k bližnímu a bude ji bránit i násilím",
tak jen doufám, že takový člověk nedostane nikdy do politiky.
Jak znám svou smůlu, tak v tom naplnění významu "lásky k bližnímu" a té obrany násilím (kým? před čím? jak?) bych se mohl ocitnout díky svému světonázoru na opačné starně barikády, na té straně, proti kterým je tu lásku třeba tím násilím bránit, a to už pozor. :)
|
|
|
Nevim, co psali v tom reflexu, ale mozna to byla parafraze rozhovoru s DL, kde se ho ptali jestli by jeste byl schopen pouzit nasili a on odpovedel, ze v pripade, ze by nekdo napadl nekoho z jeho rodiny, tak by nevahal, ackoliv jinak uz pry pochopil, ze nasili nikam nevede.
|
|
|
No ještě že máme ty média :)))
Takhle, cos napsal, to zase zní velmi dobře.
|
|
|
Ale vždyť víš, jak to chodí. Někdo něco normálního řekne a média to překroutí jenom proto, že to řekl člověk s holou hlavou a protože se jednalo o výrok prostý a přímočarý, nikoli správně levicově-relativistický a politicko-korektně nenapadnutelný. (Asi jako kdyby někdo řekl, že svoboda člověka se musí bránit i násilím a tisk z něj udělal druhého Bakunina.)
Je ale fakt, že nevím, jak to Landa řekl, a řekl - li to takto, nevím, jak to myslel. Nejsem jeho fanda a nemám potřebu ho bránit, ale na druhou stranu je třeba brát "citace" a interpretace v médiích s rezervou, minimálně je třeba přihlédnout k názorové orientaci daného média.
A je třeba rovněž vzít v potaz, že za pravicový extremismus je považováno už de facto cokoli, zatímco levicový extremismus je zcela opomíjen, tolerován a mnohdy podporován. Dělat si starosti kvůli jednomu "kdovíjaktobylo" výroku Landy ve světle zásahu policie proti antikomunistickému aktivistovi je zbytečné.
|
|
|
Starosti si nedělám, jen jsem si řekl,
když jsem to četl, že to je teda pěkněj kokot.
Jak a jestli to neřekl jinak,
je asi zřejmě věc na jiné diskuzní vlákno.
Osobně mi je Landa dost na háku,
jeho hudba mě neoslovuje
a co jsem v tv viděl tu jeho Krylovskou mši,
tak to bylo velmi dojemné,
vzpomněl jsem si na svou babičku,
jak vždycky v neděli slzela při dechovce
a filmech pro pamětníky. :)
|
|
Mnozí kritici vyčítají panu Landovi, že je rasista a nacionalista. To jsou však asi jediné dvě věci, které bych mu odpustil. Já jsem totiž také rasista, protože jím není jen ten, komu by nevadilo, kdyby jeho dcera nebo sestra chodila s předsmaženým či zcela připáleným spoluobčanem. Taktéž jsem nacionalista, protože jím není pouze ten, kdo nemá žádné předsudky vůči tlupám gastarbeiterů, šířících kolem sebe smrad samohonky a cibule, jakož i neartikulované zvuky, které lze napsat pouze azbukou.
Radikální názory nejsou tím, co mi nesedí na tvorbě pana Landy. Ale dost mi vadí, že ten člověk neumí zpívat, neovládá žádný nástroj a komponuje mizernou muziku, kterou opatřuje texty na úrovni šestého ročníku základní školy.
Jak si někteří z vás již možná povšimli, nepatřím k obdivovatelům leštěného barda. Na druhou stranu nemám rád, když někdo odsuzuje něco, co pořádně nezná. Já jsem s dílem páně Landy poměrně detailně obeznámen, přestože jsem nikdy nepocítil touhu zakoupit nějakou jeho desku. Byl jsem totiž mnohokrát nucen konzumovat jeho výplody, šířené rozhlasem, televizí, nebo známými, kteří měli pocit, že "tohle prostě musíš slyšet". Takže jsem si vytrpěl imbecilní Orlík, abych trohu pookřál u prvního sólového alba Valčík, jehož kvalit ovšem žádná z následujích desek již nedosahuje. Valčík byl totiž i při své jednoduchosti originální, dalšími alby již autor vykrádá sám sebe.
Co se týče buzikálů, neviděl jsem Krysaře ani Tajemství, takže zde si kritizovat nedovolím. Obecně buzikály nemám zrovna v lásce, pár jsem jich sice navštívil, ale nikdy příliš dobrovolně.
Něco si ale kritizovat dovolím, a sice Landovu interpretaci písní Karla Kryla. Nemyslím si, že by jakémukoliv národu prospívalo, když mizerný šumař v bílém prostěradle před dívčím sborem przní pod záminkou patriotismu dílo jednoho z jeho největších umělců.
Jisté však je, že panu Landovi nechybí obchodní talent a dobrý odhad intelektu většiny národa. Díky tomu si založil slušný kšeft, když se mu podařilo přesvědčit stádečko, že je "drsný vlastenec s poetickou duší." A navíc založením Řádu Teplářských Řitířů dokázal ve správný čas podpořit prodej nové desky a premiéru buzikálu...
|
|
|
"...Ale dost mi vadí, že ten člověk neumí zpívat..." z čeho tak usuzujete? poslechněte si čistě pro utvoření svého názoru i nestandadní zpěv DL - viz zmiňovaný muzikál Dracula. Jestli tohle znamená neumět zpívat, tak většina populace by měla usta použivat pouze ke konzumaci potravy a naučit se znakovou řeč.
|
|
|
On ten Landa umí samozřejmě sugestivně
verbálně ztvárňovat určité věci-taková performance to je,
ale o skutečném zpěvu bych si nedovolil hovořit.
Já se např na housle taky určitým způsobem
k nějaké věci vyjádřím, nicméně to s ovládnutím
formy hry na housle souvisí jen velmi volně.
|
|
|
Z čeho usuzuji, že pan Landa neumí zpívat? Rád vysvětlím, jak jsem na to přišel. To se prostě vloží kompaktní disk do přehrávače, stiskne se tlačítko "play" a přibližně za půl minuty je každému, kdo má alespoň jedno zdravé ucho, naprosto jasné, jak je to se zpěvem páně Landy. Po této stránce je na tom bídněji snad jedině Leoš Mareš, kterého pan Landa poráží už tím, že se při hudebním doprovodu nejenom pokouší zpívat, ale občas přitom i změní tón a někdy se dokonce trefí do melodie.
Přestože fanouškem pana Landy asi nikdy nebudu, sluší se, abych uvedl, že jeho tvorbu nepovažuji za to nejhorší, co se v našich končinách hraje. Jsou tu daleko větší obludnosti a to nemám na mysli postnormalizační pop v podání Mistra nebo Helenky verze 6.0, ani jejich perspektivních následovníků jako třeba Richard Krajčo, trio dcerušek mainstreamových důchodců, nebo každej, jehož zadek aspoň na vteřinu zabírala kamera při Superstar. Je tu ještě větší hnus, než nesmyslné popěvky souboru písní a tanců jménem Divokej Bill a dokonce než většina produkce řitního otvoru jménem Evropa 2, který dal národu Leonu Nachcálkovou, Těžkej Pokondr a výše zmíněného amatérského automobilového kaskadéra v kožichu. Už i u nás si totiž získávají popularitu zoufalci, které poznáte podle zkratky DJ, po níž většinou následuje více či ještě více dementní přezdívka. Proti takovým je i pan Landa génius, protože se alespoň pokouší zpívat a psát hudbu a ne ji vykrádat a potom pouštět davu jako za starých časů flašinetáři...
|
|
|
S druhou půlkou naprosto souhlasím, pouze bych se ohradil proti komentování zpěvu D. Landy. Uznávám, že to není operní pěvec, ale jeho hlas koresponduje stylu, který vytváří. Ne veškerou jeho tvorbu prožívám, ale spousta jeho písniček má co říct a výraz, kterým je Landa interpretuje, odpovídá zaměření jeho tvorby. To už bychom mohli debatovat o tom, že třeba Karel Kryl vlastně taky nebyl žádný kytarový virtuos ani zpěvák, ale kdo by na něj chtěl sáhnout, tak mě raní a bude mít ve mně trvalého oponenta v takové diskusi.
|
|
|
Je pravda, že Karel Kryl nepatřil zrovna ke špičkovým kytaristům, jako doprovod písničkáře však jeho hra plně postačovala a jakékoliv složitější provedení jeho písní jim podle mne ubírá na síle. Také je pravda, že Kryl nebyl nejlepším zpěvákem v našich končinách, se zpěvem na tom byl ovšem výrazně lépe, než s kytarou, což dobře vynikne, když si poslechneme jeho písně v podání Jaromíra Nohavici a ještě lépe v provedení pana Landy. Díky němu si snad každý slyšící člověk uvědomí, že Kryl disponoval velmi slušným hlasem, kterým Landu výrazně převyšuje, stejně jako původními melodiemi a dokonce i tou instrumentální dovedností. A srovnávat Krylovy texty s Landovými, to bylo, jako poměřovat zeměkouli s kozím bobkem...
|
|
|
je pravda, že ty Landovy re-maky Karla Kryla nebyly asi nejšťastnější počin, ale to si myslím téměř o všech pokusech o remake. Původní provedení má půvab ve své originalitě a nemusí to být jen ve kvalitě písničky nebo interpreta, ale například i v kontextu s dobou. No a pak tam určitě svou roli hraje nostalgie posluchačů (tedy u mě určitě, písně mého mládí a tak...:-)
|
|
|
Znovu mohu pouze opakovat.. Poslechněte si muzikal Dracula v podání DL, hlasový rozsah, melodičnost a charakterní barva hlasu - proti zpěvu D.Hůlky ryzí poslech. V jeho běžné tvorbě to ale není znát. Jinak souhlas.
|
|
Je to sice trochu OT, ale rad bych vedel, co te vede k tomu, ze nazyvas Neffa svazakem a Wericha (ktery si za komancu temer ani neskrtnul) soudruhem... Jeho prvorepublikove pociny sice zavaneji ideou o svetlych zitrcich, ale kazdy clovek delal v mladi obcas blbosti, ktere posleze prehodnotil, ne?
|
|
Mohu za sebe říct že ač to mám silně z ruky na tento muzikál jsem s partnerkou jel. Byl to první muzikál na kterém jsme byli a mohu říct že ikdybych v Praze přímo bydlel a lístky měl zadarmo tak bych na jiný muzikál nešel. Na tento muzikál jsem šel jen díky tomu že to byl pan D.Landa který jej udělal a byl jsem po skončení nadšen, opravdu se mi moc líbil a myslím že to bylo velmi dobře podané, jistá míra poselství tam byla ale bylo to opatrné a nebylo to vnucované. Líbil se mi a mohu jen doporučit.
D-Fensi kdy jsi tam byl? Já 30.4. v 19:00 tak doufám že jsem neseděl vedle tebe a přitom tě nezaregistroval :-)
|
|
No,na Tajemství jsem byl a musím říci,že když zapomenu na muzikální chyby ( bohužel nejsem hudebně hluchý ) tak to byla taková lepší estráda. Osobně to vidím tak,že muzikál - a hráli tu zatím jen dva - má řadu podmínek. Hlavní z nich je,že muzikál hraje s diváky,je tam přímá interakce,tedy musí mít jeviště takové,že se dá hrát mezi diváky a živou kapelu,která je schopná reagovat na aktuální změny představení dané právě interakcí s diváky. Takovým muzikálem tady byl Ježíš v Spirále a teď mohu doporučit ctěné pozornosti Cats - obecně nejdéle hraný a nejúspěšnější muzikál na světě. Byl jsem velmi zvědavý,jak se s tak extrémně náročným muzikálem srovnají čeští herci - no a musím říci,že produkce mne překvapila. Naprosto neznámá jména - a jsou nejméně stejně dobří,jako cast,co jsem viděl na Cats v Londýně. Úžasné. A to je to,co jsem chtěl říci - vykašlete se na vykopávky,jako je Landa a podobní, případně i na socialistické zombie ,je tady ( a bohužel asi dlouho nebude,to je dané českou nekulturností a neznalostmi ) muzikál světové třídy,zahraný na světové úrovni naprosto neznámými,mladými tvářemi,kteří zvládli to,co jsem v čechách považoval za nemožné - zvládli perfektní věc na vysoké úrovni.
|
|
To to pako jeste nikdo nesejmul? Neuveritelny, jak se s takovym povlem ztotoznuje tolik lidi. Rekl bych, ze to vypovida cosi o tolikrat zminovane inteligenci naroda
|
|
Mně se líbí jak tenhle web osciluje hezky od fašismu ke komunismu a ve stanici inteligence nestaví :-)
Inu pravda je taková , že Landa nácek byl a je. Jen se k tomu nehlásí tak na plnou hubu protože to není in a penízky od sponzorů by s k echt náckovi hrnuli jen stěží. Pravda je taky to , že Landova hudba je dvouakordová dechovka ( byť přiznávám , že někdy i melodická ) . .....
Ke Klausovi netřeba nic dodávat. Ješita to je a to je dobře. Jen sebestředný lidi někam svět dotáhli. Zateplenej anonymní přispěvatel internetového blogu kolem dějin nepohne ......
hajtlá ....
|
|
Musim rict, ze ja, zaryty, lec laskavy pravicak, taky vlastnim snowboard a nejezdim na nem tak uplne spatne (bohuzel, k tomu, abych byla sakra dobra, mi chybi chalupa u sjezdovky) a piju vodu z igelitove lahve... to si mam jako nosit bandasku?
|
|
|
taky se hlasim k prknarum, ackoliv radsi lyze...a plastovou flasku mivam taky...a batuzek. A mival jsem dlouhy vlasy(!) LEVICAK A KOMOUS JAKO PRASE!
Co se tyce toho rozsortovani, lide z tohoto webu patrne nemusi sport, a to jak jeho aktivni tak pasivni formu. Takze vsichni sportovci jsou levicacky prasata popr. zmrdi. Holt osud.
|
|
"starý dobrý sound of Orlík" mi dost připomíná zmrdštinu. Zmrdi maj taky svoje dýly, supr fílingy apod.
|
|
|
Přesně :-) Orlík je pro mne něco jako Lunetic.
|
|
|
Já nemyslel Orlík, že mi připomíná zmrdštinu, ten se mi naopak docela líbí, vyjadřování ve stylu "sound of Orlík" mi přijde jako "byl jsem komunikovat byznys", zmrdština.
|
|
|
hezký vyvětlující komentář, gratuluji. jiným zase připomíná pokřik vyholených primitivů řvoucích OI OI zmrdství nejtěžšího kalibru.
|
|
|
Jo, to beru, co člověk, to názor.
|
|
http://www.novinky.cz/04/21/64.html
Dle tohoto článku chtěl Landa použít Bergmanovu Sedmou pečeť... Švédové mu ale, bohudík, toto potěšení odepřeli, a tak musel stvořit nové dílo, jež se zcela jistě hloubkou a zpracováním své předloze .....no....blíží.. :)))
http://www.tyden.cz/author.asp?aid=2&show=text&tid=14914
Peňás asi je ješita, leč nadaný, vzdělaný a ovládá umění ironie a sarkasmu.. ono si asi hraní na Řád chrámu světla a poněkud prostoduchá tvorba páně Landova nic jiného nezaslouží.
Jinak jsem kdysi četl rozhovor s Landou o jeho aktivitách (kickbox, pistole, závodění...etc.) a z celého jeho projevu byl zřejmý zdroj jeho konání...strach z nejistoty a otevřeného prostoru (v přeneseném smyslu slova samozřejmě).
Navíc mě trochu udivuje D_fensova tolerance/obliba?? Landy, když tento je čistým produktem Nejedlovského husitského "vlastenectví".
Ale co, skoro každý z nás má v hlavě vzájemně nesouměřitelné názory=maglajs a nějak s tím žijem... :)))
P.S. Voskovec by asi na D_fense vzal po oslovení soudruhu HOOL a dal by mu po tlamajzně.
|
|
Film: Der Untergang
Vydáno 17. 04. 2005 (3899 přečtení)
Až do konce se však projevovala Hitlerova krvelačnost a touha po obětech, v záverečné fázi se tou obětí měl stát německý národ sám. Největší přínos filmu pro běžného diváka spatřuji právě v tom, že ukázal, v zajetí jakých vedení Třetí říše žilo. Neviděli jsme všechno, například posedlost politického vedení germánskými legendami (zejména tou o Bedřichu Velikém), mysticismem a astrologií. Pak by se nám hovadno vyjevilo v plném světle.
Muzikál Tajemství
Vydáno 08. 05. 2005 (3647 přečtení)
Týden čtu docela rád, kromě komentářů pana Peňáse. Myslím si totiž, že je to nafoukaný idiot. Míra erekce Peňásova ega je zhruba srovnatelná s občasným ztopořením svazáka Neffa, provozovatelem Neviditelnýho schweiner Hunda. Peňás napsal, že Tajemství je slátanina, poněkud nevhodně konfrontoval děj muzikálu s dopravně-bezpečnostními aktivitami Dana Landy a nakonec sáhnul do hluboké pokladnice slovesnosti soudruhů Wachsmanna a Wericha, aby nás informoval, kam ho srdce táhne – muzikál nazval slovem hovadno.
Najdi jedno slovo :)))
|
|
Landův Kryl je prostě NAPODOBENINA... navíc vykalkulovaná.
Na Landu v tomto případě platí výnos o pracovitém volovi.
Asi je to trend doby, zašmatlat upocenýma prackama úplně všechno.
|
|
|
Řekněme,že před Landou už to udělali i jiní a dle mého soudu lépe - http://www.spv.cz/torr/download/07-morituri_te_salutant.mp3
|
|
zdar nemáte někdo v kompu nějáký nahrávky od HNF? jestli
jo tak mi prosím něco pošlete já nemůžu nic sehnat...
|
|
Dneska jsem akorát na Tajemství byla. Bylo to úžasné. Ještě na konci první poloviny jsem hlásila, že Krysař byl lepší. Druhou polovinu jsem prožila zatlačena dojmy a sílou příběhu do sedadla a ani jsem nedutala. Při závěrečné scéně jsem se musela, hodně snažit, abych neuronila slzu ;-) A k hloubce celé myšlenky? Nevím, ale řekla bych že to jediný muzikál na naší scéně současné scéně, který má vůbec nějakou myšlenku - a ta navíc vůbec není povrchní ...
|
|
Děkuji autorovi článku za objektivní zhodnocení muzikálu i Landy jako osoby. Jen tak se to nevidí.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Muzikál Tajemství
|