Komentáře ke článku: Ultimate bazar experience (ze dne 02.12.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Jen bych dodal na adresu bazarů jednu věc - NIKDY SI NEKOUPÍM AUTO V ÁČKÁCH - kámošova ex si tam teď koupila pažouta za sto tyčí... Po reklamaci čepů, tyčí řízení a totálně prohnilého spodku a po ujištění manažera prodejny, "že by si ho klidně koupil sám", dorazil oné nešťastnici dopis s tím, že áčka donutila prodat jí auto, které bylo určené na sešrotování.... Jako perlu bych dodal, že na velkém TP je totálně nečitelné razítko STK, takže ti šulini jí prodali totální šmejd, kterej minimálně čtyři roky neviděl automechanika...
|
|
|
To je velice specifická situace- do áček jedině s mechanikem, velikou opatrností a jen hodně rámcovou představou, co bych konkrétně chtěl koupit (tedy nefixovat se na jeden konkrétní vůz). Zejména v oddělení dražších vozů platí, že vedle až nezvykle pěkných aut postávají totální vraždy, třikrát bořený vraky s utočeným tachometrem, které někdo v Reichu koupil za cenu šrotu a pak po malých úpravách střelil v ČR. V širší rodině mám celkem tři lidi, kteří si tam někdy něco koupili- jeden je spokojen, jeden je spokojen velmi, a jeden to hodnotil zhruba v tom smyslu, že se mu to zrovna dvakrát nepovedlo. Nákup v áčkách je potřeba mít opravdu maximálně pod kontrolou, protože je to svého druhu ruská ruleta- může skončit velmi špatně, ale kdo má štěstí, nebo dovede nějak poznat, která komora j nabitá, ten může být i spokojen. Obzvláště tristní pohled nabízí oddělení "levných" vozů do 30 tisíc (nevím, proč jsou to "levné vozy", když většina z nich je na první pohled zadarmo drahá). Je to způsobeno tím, že (jak mi vysvětlil jeden do jisté míry insider) jsou to auta, která se do bazaru dostávají v rámci výkupů od lidí, co si přijedou pro něco lepšího, bazar to od nich vykoupí, aby je motivoval vzít si ještě dražší leasing, než bylo původně v plánu, a ten šrot, co jim tam pak zbyde, je jim líto prohnat vysokou pecí, tak to ještě zkoušejí prodat. Tam bych si opravdu nekoupil ani voňavej stromeček.
|
|
|
I do áček vozí normální lidi normální auta, ale chce to mít fakt štěstí. Management jsou zmrdi opakující formulky jako: "počet kilometrů je garantovaný, není však zaručený", zbytek zaměstnanců jsou vohnouti "jo to já nevím pane" .. "už se teda pani rozhodla"?
FAKT NECHÁPU proč autor, který přizná že ví o autech kulový, jde do bazaru s jasnou představou o modelu (polo, c3, fabia). Proč ne Fiesta, Clio nebo Colt? Za celý článek nepadlo ani slovo o motorizaci. To už se fakt obrátit na AZ consulting, sdělit potřeby a nechat si auto nadiktovat jak do typu tak do konkrétního auta.
|
|
|
No tu jasnou představu měla jeho přítelkyně. Byť může být přítelkyně seberozumnější, obávám se, že vzhled je pro ní podstatným měřítkem a ostatní auta se jí prostě nelíbila.
|
|
|
Já bych do áček nešel ani pro ten stromeček... Svýho času, když jsem sháněl svoje první auto a neměl vůbec žádné zkušenosti, jsem našel pěknou Tigru v AAA Auto Brno. Akorát byla hezká jen z jedné srany (té nafocené v inzerátu), ta druhá byla poškrábaná jak kdyby kolem ní běhal Fred Krueger. Chodili jsme kolem ní a když došel obsluhující vykuk, tak jsme se zeptali, jestli tu cenu myslejí vážně (daly by se za ni pořídit Tigry dvě....). Koukal na nás jak tele na vrata a beze slova odešel. Já nevim, prostě nepochopim, jak ta firma může ještě existovat :-(
|
|
|
"NIKDY SI NEKOUPÍM AUTO V ÁČKÁCH"
Myslíte, že jinde to je lepší?
Já bych do Áček šel stejně jako do jiného bazaru: S předpokladem, že se mě budou snažit odrbat. A že věřit se dá jedině někomu zkušenému a spolehlivému, koho si vezmu s sebou.
I když třeba já se snažil o důkladnou přípravu a přesto pro mě návštěva bazaru byla dost záhul.
|
|
|
Jiné bazary beru jako sport (a ano, předpokládám vždy, že se mě snaží odrbat) a třeba kupodivu v těch menších se dá narazit i na fér jednání. V Áčkách jsem byl čtyřikrát a vždycky se kupujícího (nebyl jsem to vždycky já) snažili natáhnout a to dost nepěkně, viz můj první příspěvek. Co do velikosti a stížností na netu předpokládám, že Auto ESA bude stejné, jen maj jinej font a text v názvu. :D
|
|
|
AAAcka jsou bazar jako kazdej jinej...
Snazej se vyvarit.
Akorat jsou velky, tak se toho provali na pocet vic.
Ja tam v roce 2000 koupil Felicii z roku 95. Mela najeto 60.000. v roce 2002 jsem ji dal rodicum kdyz mela 170.000 km. Za tu dobu me stala na udrzbe asi 3.500 Kc (2x repasovany zadni tlumic, 2x lozisko pr. kola, repasovany starter, repasovany altik) - pak samozrejme spotrebak (olej, filtry, desticky).
Ted ma to auto 300.000 km, porad jezdi, stalo to vymenu vejfuku, zapalovaciho modulu a vyvareni lemu.
Neznam jiny auto, ktery by najezdilo 240.00 km a opravy staly 12.000 Kc (0.05 Kc/km).
Podle tohohle by AAA mel byt nejskvelejsi autobazar na svete, kdyz prodavaj takovyhle auta.
Proste jety auto z bazaru je risk.
|
|
|
AAAčka rozhodně nejsou bazar jako každej jinej. Na začátku tohoto roku jsem pomáhal známýmu s koupí osobního vozu. Když jsme prošli 7 bazarů a nenašli adekvátního kandidáta, zavítali jsme jen tak z prdele do Áček.
To byl první bazar, kde se na nás hned u vchodu přilepili 2 zmrdi bazarníci, kterým, ač lidi podle ksichtu nesoudím, to zmrdství koukalo z očí.
Nenechali nás chvíli o samotě, jakoby sme jim to tam snad chtěli vykrást (ačkoliv nebylo co a my byli poměrně slušně oblečeni). Neustále se ptali na totéž dokola "A pro koho to chcete? A kolik do toho chcete dát? A nechcete raděj fábiji?". Začal jsem jejich kecy ignorovat, protože to nebralo konce.
Uzavřelo to, když jsem objevil nějakýho pažouta, na kterým bylo něco divnýho. Prohlížel jsem si ho totiž o něco déle, než ostatní kovošrot. Hned se přihnal zmrd...
- "Jo tohle je moc dobrý, vypadá jako nový, žejo?"
- "Hm, dobrý, proč je tady to sklo tak divně propadlý dovnitř a tady zas nějak přelejzá kastli? To snad nebude takle nakokot od výroby?"
- "To tady vyčistíte a to je dobrý"
- ...
|
|
Ale jo, každá zkušennost dobrá. Před dvěmy lety mi bratranec při skypování ukázal Fabii 1,4TDI fkombajnu a co jako na ni říkám. Tak jsem mu popsal, proč bych si Fabii 1,4TDI nekoupil a slíbil mu, že mu něco najdu. Mít k dispozici +/-200.000,- to přece nějakou prověřenou ropu (je to nepoučitelný šetřílek) s trochu kufrem najdu. Hledal jsem u Škoda plus a podobných značkových autobazarů a nenašel nic. Samé 1,4TDI nebo dvou-tříletá letá auta s nájezdem hodně přes 100.000 km, takže před velkým servisem. Nakonec sehnal přes nějakého dalšího příbuzného zbořenou - opravenou 1,9TDI, na které už i cosi řešil stran elektroniky, ale hlavně že jede za 4,3 litru...
Takže ani 200.000,- Kč naprostému laikovi k pořízení kvalitní ojetiny nestačí (samozřejmě existují vyjímky).
|
|
|
To je jednoduche, problemem je snaha o koupi auta z kategorie "vohnoutuv sen".
|
|
|
Roote, omlouvám se za OT, ale potřebuji se vás na něco zeptat. Konkrétně jde o vaše tvrzení z www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2012110401& lstkom=439374&style=oldschool#kom439378
Máte k tomu nějaký relavantní zdroj ?
Jde o to že mě včera v noci zastavili na barranďáku, a snažili se mě přesvědčit že žlutá převozní značka neplatí v CZ vůbec (bez ohledu na uvedené datum), a na magistrát poslali záznam o přestupku "jízda bez RZ" (paragraf z hlavy nevim). Takže bych dost ocenil nějakej relevantní zdroj, abych se mohl rozhodnout jestli má cenu zkoušet to uhádat, nebo jestli bude nutné nějak se vyhnout správnímu řízení - přecijen bych nerad na rok přišel o papíry ...
Co jsem pročítal vyhlášku o registraci vozidel ( 243/2001 Sb), tak ta, imho vůbec nezná typ značky kterou mám na autě (ale pročítal jsem ji jen zběžně, tak je možné že jsem něco přehlédl).
|
|
|
Tohle by mne taky zajímalo. Letapáně nazpět jsem v nějakém "návodu" k dovozu ojetiny četl "Pozor na žlutou převozní značku, ta platí jen v Německu". A přitom i zde na Moravě, což už je přeci jen dost daleko od západní hranice, potkávám každou chvíli auto na německých žlutých značkách.
|
|
|
Diesel bych z bazaru v životě nechtěl, to je prakticky sázka na jistotu že je stočený. Kdo by si taky kupoval diesel aby s ním jezdil 10 000 km ročně a pak ho dal do bazaru, že...
|
|
|
Někdo, kdo má naftu za pět prstů, nebo někdo, pro koho má diesel nějakou nefinanční hodnotu (například má už čtvrtou oktávku, a všechny byly TDi, takže tak nějak logicky ta pátá nebude 1.8T). A takových lidí je poměrně dost. Tím nijak nevyvracím, že diesely čistě logicky asi bývají stočené víc a častěji než benzíny, pouze konstatuji, že nemusí být až tak zle.
|
|
|
Navíc když už auto z bazaru, kde o předchozím majiteli a jak s autem zacházel nevím vůbec nic (při koupi od majitele jde alespoň zhruba odhadnout, jak se asi mohl k autu chovat), bude logičtější si koupit auto odolnější vůči špatnému zacházení, tj. benzín.
|
|
|
Já třeba diesel z bazaru, co posledních pár let jezdil fakt jenom do kostela, mám. Motor a okolí byly v naprostém pořádku, ale zakukaly zase všechny ty věci, které zakukat musely kvůli dlouhému stání... Ložiska kol, silentbloky náprav, pozinkované plechy korodují (pro daný model dost netypické) a tak dále. Takže ani s reálným malým nájezdem to není žádná lambáda.
|
|
T-T-To máš teda blbý - máš bejt bohatej jako já a k-k-koupit si rovnou nový auto!
|
|
|
Samozřejmě, je to možná cesta. Nicméně tak bohatých lidí, aby se jim s ohledem na jejich finanční situaci skutečně vyplatilo nové auto, moc neznám. Nic neztrácí na hodnotě tak rychle, jako automobil, a kdo nejezdí 100 tisíc ročně, ten nový vůz "neutahá" natolik, aby se mu vyplatil.
|
|
|
Ja socka nejsem, ale nove auto se mi nevyplati. Jeden mazlicek je skoro veteran, druhy 7 let a s obema naprosta spokojenost za minumum nakladu. Nove auto mi ztrati za prvni roky tolik penez, kolik me staly tyto dve i se servisem za poslednich 5 let. (tedy mam-li se bavit o novem aute ve srovnatelne tride)
|
|
|
Být bohatý snad ještě neznamená vyhazovat peníze jen tak (spíš naopak, hodně bohatých je bohatých právě proto, že nevyhazují peníze za kraviny).
Průměrný český řidič, který najede nějakých 13000 km/rok a pocit z koupě nového auta pro něj nemá hodnotu několika desítek tisíc Kč, nemá důvod si pro osobní potřebu nové auto kupovat.
|
|
Účastnil jsem se koupě tří vozů. Poprvé, ještě jako kibic k otci, původně profesí automechanikovi. Prodejcem byl postarší penzista, který zřejmě svou vizáží udával plečky přitažené jeho synem ze zahraničí. Otec dokázal uvěřit i těm 88 tkm u desetiletého auta, tedy nepřekvapilo nijak, že záhy se dělal výfuk, přetěsňovala se hlava, měnila poloosa a kompletně i zadní brzdy. Nicméně od té doby asi po 50 tkm již zcela v pořádku s výjimkou běžné údržby. Otci trvalo najít inzerát a zakoupit asi pět hodin dohromady, já pak ještě nějaký čas řešil technickou a papíry, tedy jeden den celkem a cca 12 tisíc kocourkokorun nad plán.
Podruhé jsem vyrazil s bratrem, jeli jsme pořídit tentýž model, tentokráte ovšem s turbodieselem, protože bratr trval na parádním zátahu vocpoda. V autě podivně smrděla nafta. Kočka slečna majitelka to vysvětlila tím, že se jí podařilo vylít palivo z kanystru, takže filc v kufru je prolitý. Kdo by to takové fešande něvěřil, navíc filc skutečně páchl naftou. Jinak jsme našli jen běžné závady odpovídající věku a ceně, kilometry byly na realistické hodnotě. Tedy koupě, přepis, celkem řekněme zas jeden pracovní den. Později se však ukázalo, že po odstranění filcu a souvisejícího zápachu nafty se objevil zápach spalin dosud zanikající na pozadí všudypřítomné nafty. Následovala tedy výměna horších částí výfuku, přetěsnění. Nicméně zápach trval, až se ukázalo, že z turba utíká olej do sání a odtud přes těsnění na výfukové potrubí, proto ten smrad, kdykoliv auto stojí a je zapnutý ventilátor. Oprava bratru 15 tisíc kocourkokorun.
Posledně jsem vyrazil sám. Poučen předchozí zkušeností o "láci" dieselové trakce při malých nájezdech jsem žádal opět jednoduchý, ještě dvouventilový, benzín. Prodával to jakýsi třicátník, jednalo se o auto manželčino, které prokazatelně dostala od svého otce. Voňavka to tedy nebyla, drobná bouračka na předek, dle majitele, byla ve skutečnosti mnohem větší a bídně opravená. Řemenice hydraulického čerpadla po té ráně ještě krapet kulhala, kapota z jiného auta, chybně nasazena a tak dále. Navíc se ukázalo, že těsnění pod hlavou není těsné, takže foukalo do chladící kapaliny, kde se objevovala mastná oka. Majitel se také hloupě prořekl, čímž upozornil na stav zadní nápravy, na kterou daný model trpí. Cena řádně stlačena, majitel očividně potřeboval cash. Celkem opět spotřeba času v rozsahu asi jednoho pracovního dne a jedna generální oprava v servisu za 12 tisíc včetně rozvodů.
Po této zkušenosti jsem pevně přesvědčen, že do bazaru pro starší plečku nemá vůbec cenu lézt. Cena skrytých prů*er u takového vozu se pohybuje v rozsahu běžného rozdílu mezi bazarovou cenou a cenou individuálního prodeje. Navíc zatímco bazarník je na kolouška vybaven každodenní zkušeností s touto formou boje o chleba, individuální prodejce to buď neumí (lze uvažovat o koupi), anebo to umí (a pak je nutno utéci, krásná kukadla nebo ne).
|
|
tchýně má samozřejmě pravdu. Barva je důležitá, nakonec kdo by chtěl jezdit v autě s barvou, která se mu nelíbí? A proč by to dělal, snad jedině když nemá barvocit. :-)
takže nejdůležitější ze všeho je vybrat si auto, které se mi líbí. Potom si vybrat barvu exteriéru a interiéru a pak vyrazit na nákup. Dalším velmi důležitým ukazatelem je oblečení a hlavně obutí prodejce! Podle některých je důležitým ukazatelem i toaleta v bazaru, ale s tím zkušenosti nemám.
a teď úplně vážně, vybírala jsem si podle barvy a prodejce dvakrát a vyšlo to (v obou případech jsem s sebou měla znalce, kteří mi výběr schválili, ale kdyby tam nebyli, tak bych nejspíš neudělala chybu) :-).
nesouhlasím s tím, že laik plečku nepozná. Viděla jsem jich několik, ale ani jsem se nepokoušela zjišťovat podrobnosti.
možná je problém někde jinde. Jednak se většina lidí vydává do podivných bazarů, dále stále bazíruje na tom, kolik má auto najeto. Podle mého na tom moc nezáleží, protože rok výroby je uveden a bývá důležitější než nájezd. Není lepší, že s tím starším autem někdo jezdil často? Když auto pět let někde většinou stojí, tak to přece také není žádná výhoda? Možná je lépe nakupovat tam, kde ani nevědí jaký nájezd auto má. Byla jsem se podívat na jedno pěkné auto a byla jsem tam s člověkem, který tomu rozumí. Auto jsme prohlíželi, vypadalo hezky a člověk, který tam byl se mnou se ptal kolik má auto najeto. Bazarník řekl no to nevím, ale dojdu se vám podívat, jestli to potřebujete vědět. Nakonec jsem auto nekoupila, jednak se mi nelíbila barva a druhak bylo s turbem, ale myslím, že ten kdo ho koupil chybu neudělal.
|
|
|
Autor ještě nedospěl do stadia, kdy jednak ví, že tchyně má vždy pravdu, třebaže to tak navenek nemusí vypadat, a za druhé nechápe ani základní mechaniku typické ženské mysli. Míru jeho naivity výborně vystihuje také pasáž, kde děkuje bohu za to, že jeho drahá polovička je o tolik lepší než tchyně. Je zajímavé, že k autobazarníkům je poměrně realisticky podezřívavý.
|
|
|
tchýně samozřejmě nemá vždycky pravdu a mít ji nebude. To bude platit až do okamžiku než se stanu tchýní já. ;-)
realisticky podezřívavý možná, ale třeba je chyba jinde. Lidé kupující mívají stejně nereálné představy jako lidé prodávající, jedno jestli jde o auto, dům nebo cokoliv jiného.
|
|
|
Ano, tato pasaz mne take hodne pobavila :)
|
|
Moje přítelkyně měla na začátku tohoto dobrodružství poměrně jasnou představu: VW Polo, max. 5 let staré, chtěla za něj dát max. 50 000,- Kč, fbenzínu a s dostupným servisem.
A to je právě to - z hovna bič neupleteš! Auto s tímto nájezdem a stářím prostě stojí dvakrát tolik, že je potřeba nad tou zkušeností strávit tolik času a ještě plácat téměř nicneříkající článek.
Ještě by mne pane špekulant zajímalo, jak se kontrolují rozvody? A jak poznáte tlumič pérování před, nebo dokonce po smrti. Pokud z něj vyloženě nevytéká olej, tak já si to tedy určit netroufnu.
Pár let jsem auta dovážel i prodával a řeknu vám, takovejch divnejch lidí, co tomu náramně rozuměj ale chtěli by pěkný auto skoro zadarmo a příběhů s různejma vychcánkama by bylo skoro na knížku.
|
|
|
a) Autor ani přítelkyně nemají v hlavě katalog a měli nějakou představu. Tu konfrontovali s internetem s zjistili, že je trochu mimo - cca o 20.000 Kč. V článku to stojí černé na bílem.
b) Polo s nájezdem (jakým?) a r.v. 2007 nemusí nutně stát 100.000,-
c) Rozvody se kontrolují následovně: Řemen = životnost cca 150.000 km max (individuální dle značky). Vezmu nájezd, věk a usoudím, zda by měly být vyměněny. Pokud ano, chci doložit, že vyměněny byly. Pokud nebyly, musím to udělat já a bazar musí jít s cenou dolu.
d) Tlumič poznáte například podle vzorku pneumatik. Navíc v článku není nic o tom, že ten olej nevytékal.
e) Jací jsou lidi těžko říci. Já mám blbou zkušenost s bazarníky. Zejména mi vadí jejich totální ignorování občanského zákoníku ;-)
|
|
|
Přesně co a přesně proč by mělo proboha být špatné na totálním ignorování občanského zákoníku?!? :-O
|
|
|
Tak na totálním ignorování občanského zákoníku není špatné vůbec nic a já ho ignoruji, kudy chodím. Jenže... Například jistý středočeský autosalon není můj kamarád, abychom se na koupi auta dohodli rukou dáním. Takže sepíšeme smlouvu.
Já jsem požadoval, abychom jako základní platformu použili příslušné paragrafy OZ, konkrétně Kupní smlouvu. Pan bazar mlžil a řval jako raněný tygr, zvláště, když jsem mu vysvětlil, že termín „Smlouva o koupi motorového vozidla Nissan Teranno“ nic neznamená.
Kdyby mi pan bazar navrhl jiné řešení, tak pro mne za mne. Jenomže z toho paskvilu, co mi nutil, ani nevyplývalo, kdo vlastně vozidlo prodává.
Pro české paragrafy nehořím, ale OZ byl pro mne v dané situaci lepší.
|
|
|
Chápu, ale... to snad přece není "totální ignorování zákoníku", nýbrž "totální nevstřícnost k požadavkům zákazníka", ne?
|
|
|
|
já bych řekla, že záleží na ceně. Když někdo kupuje auto za padesát tisíc, tak bych na smlouvě a OZ tak moc netrvala. To je v cenové relaci ber nebo nech bejt. A všechny případné problémy jdou za tebou. Když ti klekne past za padesát tisíc, tak prostě nemá smyslu se soudit a domáhat svých práv, protože by to mohlo vyjít dráž.
|
|
|
Tady nejde ani tak o technickou vadu (tam je OZ opravdu v této cenové relaci zbytečný), ale o vadu právní. Pokud by mne i u auta za 20 tKč vyfakovali z evidenčky s tím, že to má motor z kradeného auta, nějak bych se to snažil s prodávajícím řešit.
Smlouva "O koupi Škody Favorit" mezi mnou a nedohledatelným Frantou Vomáčkou, zastoupeným Autocentrem XY, je mi v tomto ohledu k ****.
|
|
|
a to pak nejde s prodávajícím řešit? Kdyby mi prodávající prodal auto s kradeným motorem, tak tam vlítnu a budu řádit jak černá ruka. Ale záleží to na tom, kde člověk kupuje. Jasně že by mi to v áčkách bylo k ničemu.
nemluvím jen tak do větru, koupila jsem auto za 45tis. bez smlouvy. Prodejce se mě ptal, jestli chci nějakou smlouvu, tak jsem se hluboce zamyslela a řekla, že vlastně ani ne. Kupodivu byl prodejce ochoten za půl roku řešit i poměrně závažný problém. Motor se začal "hádat" a prodejce to opravil a nechtěl za to nic. I když jsem se vnucovala s tím kolik jsem dlužná. Připadalo mi, že nad tím strávil nějakou dobu a vlastně nemohl tušit, že k tomu dojde.
|
|
|
S prodávajícím to řešit lze. Nicméně musí být jasné, kdo je vlastně prodávající. Taky se může stát, že bazar je jen zprostředkovatel a prodávající je podle smlouvy nějaký Josef Novák, Krečméryho 50, Košice, a zprostředkovatel jen krčí rameny. Několikrát podrobně popsáno zde na webu.
|
|
|
nevím, kdo byl prodávající, malý techničák byl na původního majitele. Převod řešil bazar. Netuším, jak měli nastavené vztahy a bylo mi to jedno. Jen jsem tak nějak nepředpokládala, že jde o kradené auto nebo o auto s kradeným motorem. A kdyby k tomu došlo, tak bych tam asi vlítla a chtěla vysvětlení od prodejce, nevím, to se mi nestalo. Nicméně vyříkat si to člověk může i s tím, s kým smlouvu nemá, v horším pohrozit, že ho práskne nebo zveřejní, protože prodávat auta s kradeným motorem i kdyby jen zprostředkovaně není úplně triviální záležitost. Nebo se snad prodejce dokáže vyvinit tím, že jen zprostředkoval prodej?
|
|
|
Já jsem požadoval, abychom jako základní platformu použili příslušné paragrafy OZ, konkrétně Kupní smlouvu. Pan bazar mlžil a řval jako raněný tygr, zvláště, když jsem mu vysvětlil, že termín „Smlouva o koupi motorového vozidla Nissan Teranno“ nic neznamená.
„Smlouva o koupi motorového vozidla Nissan Teranno“, pokud obsahuje ujednání, která faktickým obsahem odpovídají kupní smlouvě, je jinak pojmenovaná kupní smlouva a má úplně stejný zákonný režim.
Úkon se vykládá podle obsahu. Kdyby nadpis byl "Nějaká dohoda" a obsahem byla kupní smlouva, pořád je to kupní smlouva. Takže nadpis smlouvy je poslední co by mě v bazaru vadilo.
Pokud se mýlím, mohl byste mě to prosím vysvětlit podobně jako tomu bazarníkovi?
|
|
|
|
No to doufám. Jinak bych měl asi vypovědět plné moci, smlouvy o právní pomoci a jít se živit něčím jiným.
Stejně by mě zajímalo, jak to vysvětlil tomu bazarníkovi.
|
|
|
Chcete opravdu vědět, jak to vysvětloval laik laikovi? :) Já možná raději ani ne.
2moussa: Jste odvážná, že kupujete auto bez písemné smlouvy (smlouva vznikla i tak, jen pouze v ústní podobě). Jak tady zaznělo, problém je hlavně v případě, kdy se zjistí, že auto nepatřilo tak úplně tomu, kdo vám je prodal - potom se s prodávajícím nedá řešit už nic, pouze TO + žaloba na bezdůvodko.
|
|
|
odvážná ani ne, spíše když jsem si uvědomila, že bych se stejně nevěnovala tomu abych podávala žalobu, dva roky se soudila, s právníkem jednala, ztrácela čas i peníze, tak jsem si řekla, že smlouvu opravdu nepotřebuju. Řekla bych si, že jsem naletěla a tím by to skončilo. (hehe, bezdůvodko)
|
|
|
Samozřejmě záleží na chuti každého soudruha - já bych vzteky nespal, kdybych věděl, že nějakej hajzlík z bazaru si za mých 50 tisíc peče kýty v Chorvatsku, zatímco já jsem bez a auta a bez peněz - to bych se soudil klidně 5 let (mám výhodu v tom, že bych právníka nepotřeboval :))
|
|
|
za tisícovku můžete mít dva šikovné východňáry co mu v noci šutrem vytlučou vokna. kvůlivá pár tisícovkám si to trošku gramotnej bazarista nelajsne. doufám.
statisíce, to je jinej level. z toho už se uživí zlej pes.
|
|
|
k tomu by asi Sedrik přistoupil až po těch 5 letech soudů, kdy by se zjistilo, že bazarník vlastně za nic nemůže, protože to nevěděl a peníze už utratil a firmu poslal k vodě.
(ten bazarník, kterému jsem podala peníze bez smlouvy zlého psa má. Když tam přijedu, čekám v autě až vyleze bazarník, protože pes si stoupne ke dveřím auta a upřeně na mě zírá. Takže ani nezkouším, jestli by kousnul nebo ne :-))
|
|
|
Já po zkušenostech, které jsem tady na blogu presentoval, bych si od bazarníka nekoupil ani vodu do ostřikovačů, ale i na tu bych chtěl smlouvu :p
Možná jsem přehnaný otimista, ale pořád ještě věřím, že u soudu se člověk může dovolat spravedlnosti (respektive spíše dořvat - musíte být hodně slyšet). Jen je třeba mít tolik důkazů, kolik jen jde - pak i blbej soudce musí rozhodnout dobře. Proto všechno písemně, elektronickou komunikaci tisknu a zálohuju - better save, than sorry
|
|
|
Ale ano, vysvělím milerád. Nicméně mám nejprve jeden dotaz - Pokud se nepletu, jste advokát. Mám pravdu?
|
|
|
Toto bylo na LWG, nebo na mě?
|
|
|
Pokud na mě, tak advokát nejsem, jen usmolený právník, držený v zajetí....
|
|
|
Reagoval jsem na takovéhle přihlouplé tvrzení:
Po prvotním ohledání a testovací jízdě byly jasné dvě věci: to, že 70K km najeto rozhodně nemá a to, že při tomto nájezdu není obvyklé, aby byly rozvody a tlumiče po smrti.
Jak a kdo to proboha určil? Kdyby byly ,,rozvody,, po smrti, tak je po smrti i motor, tečka.
Autor se prostě vyjadřuje jako trouba a je vidět, že technice a autům moc nerozumí, což i přiznává ale proč to proboha píše sem?
A ještě k Vašemu tvrzení o vzorku pneumatiky a stavu tlumičů. Když má tlumič tak nízkou účinnost, že se to projeví na vzorku pneumatiky, tak už se s autem nedá těměř jet. A zkuste se dívat na přední pneumatiky Focusů a Mondeí. Tam je oskákaná a zubatá pneumatika pravidlem a přitom tlumiče za to opravdu nemohou.
|
|
|
možná je problém v tom, že tomu jen trochu rozumí. Já tomu nerozumím vůbec, když něco potřebuju tak se zeptám. A spousty starostí jsem ušetřena. Když koupím auto v bazaru, tak prostě časem musím vyměnit rozvody a nijak nad tím nemudruju (s rozvody jsem se trápila v jiném smyslu). Protože u ojetého auta s pořizovací cenou 50 až 80tis. není výměna rozvodů zase taková finanční zátěž.
gro problému bude nejspíš v tom, že si lidé pořizují ojetá auta za zlomek pořizovací ceny a současně požadují fungl nové auto. :-)
|
|
|
gro problému bude nejspíš v tom, že si lidé pořizují ojetá auta za zlomek pořizovací ceny a současně požadují fungl nové auto. :-)
BINGO!!!
|
|
|
gro problému bude nejspíš v tom, že si lidé pořizují ojetá auta za zlomek pořizovací ceny a současně požadují fungl nové auto. :-)
ano, je smutné, když někdo chce koupit auto ve vážně dobrém stavu (i doložitelném účty), které je už tak prodáváno pod cenou a ještě se snaží urvat pár blbých tisíc z celkových 100+, nedůstojné pro obě strany a k vidění dnes a denně (např relativně často k vidění na bmw klubu)
stejně tak ale případy z druhé strany - před létem jsem sháněl auto, které by bylo schopno absolvovat cca 5tkm bez toho, aby se někde po cestě rozsypalo, s budgetem nejdříve 10t kč a posléze za 15-20 t kč, takže logicky stav mechaniky byl tím hlavním, co jsem hledal - víc rozsypaných a bouraných krámů, než jsem viděl, stopro není ani v áčkách. Nejvíc švandy přitom bylo s lidmi "od fochu", kteří bez uzardění prodávali ten největší šunt a ani nebyli schopni odpovědět na přímou otázku jinak, než "no to já nevim, s tim jezdila moje přítelkyně", případně "no to víte, co byste za ty peníze chtěl?". Rozhodně ne dvacetiletej šrot, kterej za patnáct v tom bazaru stojí doteď. A ano, sehnal jsem, čímž chci říct, že to stoprocentně není jen o tom, že by někdo chtěl funglovku za třicet, ale že bazarní zmrd ani potom, co ví, kolik uhodilo, neřekne "hm, okej, máte pravdu", ale dál si pojede svojí o švýcarskym důchodci a radši počká na dalšího hejla, než aby se toho krámu zbavil za polovinu (za kterou by to i tak bylo ještě pořád drahý auto na někoho, kdo si tim vydělává na živobytí a ničemu jinýmu se nevěnuje).
|
|
|
ty staré plečky nemusí přece nikdo kupovat. Prodejce může prodávat vlastně cokoliv a nikdo to koupit nemusí. Je pravda, že ve vámi uváděné cenové relaci jsou to opravdu takové pasti, že nemusíte být extra odborník abyste to poznal. Nepozná to jen ten, kdo je zaslepen tím, že by se mu mohlo poštestit zadarmo získat auto v dobrém stavu.
|
|
|
jistěže má právo prodávat libovolnou šunku za libovolnou cenu, také jsem šel o dům dál, když jsme se nedohodli.
Nad čím se pozastavuji - když i naprostý laik pozná, že je s autem v nepořádku pomalu vše podstatné, ale přesto se chce dohodnout na ceně (ale hezky na méně, než polovinu, protože mi bylo jasné, že to někde dostal/koupil maximálně za čtvrtinu, další čtvrtinu do toho narval aby to aspoň nějak jelo a vypadalo) s tím, že ne nepostatné investice tam jsou nutné a víme to oba, na žádost o výraznou slevu reaguje ve stylu "jsem se zbláznil, tak hroznej stav to neni a o tom se vůbec nebudeme bavit". Ale ano, má na to samozřejmě právo, stejně tak mu však s takovou patří jedině krach.
|
|
|
Výše jsem popisoval koupi tří takových pastí a ve skutečnosti o žádné pasti nejde, pokud se člověk drží několika pravidel.
1) Kupovat od soukromníka.
2) Pokud se tváří jen trochu profesionálně, zdrhnout.
3) Počítat s polovinou kupní ceny na opravy.
4) Tyto opravy musí dělat schopný garážista.
Osobně považuji za kolouška kohokoliv, kdo jde se stovkou tisíc do bazaru, aby si koupil něco lepšího. V téhle cenové relaci tam většinou nenarazí na slušné bezproblémové auto, ale spíše narazí ústy na tamější profesionály. Takže když se nejedná o koupi od dobrého známého, koupi za pořádné peníze, je individuální prodej řečené "pasti" třetí nejlepší možností, jak si pořídit nějaký vůz na jízdy kolem komína.
|
|
|
Ale jo, za relace kolem 100k se da i v bazaru nakoupit slusne, jen to musi byt ne uplne tuctove auto. Jedno ze svych aut jsem takhle koupil nekdy pred dvema lety a zatim az na detaily naprosta spokojenost.
|
|
|
To beru. Předpokládám nejste naiva jako autor článku, který si jde pro Polo, Fabii, anebo C3. Tahle auta jsou za své běžné tržní ceny nesmírně drahými ojetinami, přihlédneme-li k tomu, co člověk dostává za užitnou hodnotu. V ojetinách je vhodnější se dívat po krapet větších autech s poněkud objemnějšími atmosférickými motory (které do malých pleček nikdo nechtěl) a vyhýbat se dieselové trakci jako takové. V tom segmentu není taková poptávka, takže se poměr cena/výkon bývá typicky výhodnější, nemluvě o pohodlí a poměrně snesitelných TCO osvědčených benzinových atmosfér. Navíc se mimo lowcost auta dá občas najít i na pohled hezký model, třebaže stále hůře a hůře, jak přituhuje na poli předpisů pro ochranu chodců.
|
|
|
|
s tím bych si dovolila nesouhlasit
1) soukromník bude vždycky prodávat dráž, vždycky. Bazar soukromníkovi srazí cenu, aby lépe prodal a aby na tom vyvařil.
2) polovina kupní ceny na opravy se moc nevyplatí, v některých cenových relacích je lepší v tom případě poslat auto na smrt a napochodovat do bazaru pro jiné.
kupovala jsem v bazaru auto dvakrát, vždycky pod 100tis., v obou případech jsem narazila na slušné a bezproblémové auto. U prvního jsem vlastně neopravovala nic a kupovala jsem ho, protože jsem potřebovala s něčím odjet na dovolenou a počítala jsem s tím, že můžu naletět a auto za půl roku nebo nejpozději do dvou let zahodit.
nekupovala bych nikdy ani v áčkách ani v auto esa, protože tam jsou profíci na ojeb zákazníka a na pověsti jim příliš nezáleží, protože se tam tak jako tak zákazníci pohrnou.
|
|
|
ad 1) To je hodně kategorické tvrzení, které se mi v praxi nepotvrdilo. Jistěže pár soukromníků zkusí napálit nahoru, ale obvykle jsou rozumnější a navíc nemají žádnou režii.
ad 2) Téměř vždy je nutno udělat rozvody, výměnu všech kapalin, něco na brzdách, výfuk a pak ještě tu a tam věc, na kterou dotyčný model trpí, anebo je prostě na daném voze vadná. S tím je nutno počítat i u aut drahých, jedná se o spotřební záležitosti. Polovinu ceny auta to ovšem u vozů za třicet bez větších potíží udělá.
Jelikož jezdím poměrně málo (12kkm ročně) a s výjimkou občasného výjezdu za hranice všedních dní pouze cca do 20 km, považuji cokoliv nad 50ku za vyhazování peněz, to raději zbytek utratím za slušné oblečení, anebo ve společnosti, přičemž je mi putna, co si lidé o mne myslí, když někam přijedu. A když mne na tom přeci jen záleží, zastavím za rohem :)
|
|
|
Já Vám nevím. Kdybyste napsal, že to jsou věci, jež je třeba zkontrolovat, neřekl bych ani popel, ale téměř vždy je nutno udělat?!? Kupoval jsem v posledních letech z druhé ruky... moment... něco kolem 10 aut. Z toho čtyři landrovery, auta vyhlášená mj. špatnou spolehlivostí (ovšem jejich ostatní výhody jsou tak monstrózní, že se právě chystám koupit pátého; to sem ale nepatří...). No, a nakolik si vzpomínám
- rozvody nebylo třeba dělat nikdy (ve slušném autě to snad není potřeba vůbec dělat, ne? Nač?)
- výměnu kapalin tak cca v 50 % případů*
- destičky tak cca ve 30 % případů, disky právě jednou
- výfuk právě jednou**.
Takže asi tak...
___
* bazary plus jednou od soukromníka, jemuž jsem nevěřil; ostatní prodávali s přiměřeně novými a nebyl důvod datům/najetým, jež udávali na olej apod., nedůvěřovat a měnit dříve
** paradoxně u auta, jež mi prodal servisák s vysvěčením "stav 1A, výfuk v pořádku" -- taky už k tomu grázlovi ani nepáchnu
|
|
|
ad 1) nemyslela jsem to tak, že soukromník napálí cenu, spíše má nereálné představy, váží si svého auta, protože je jeho. Tak je to se vším, když někdo něco prodává, chce dostat co nejvíc. Když někdo něco prodává na kšeft (bazar), pokusí se srazit vstupní cenu.
ad 2) já to neměním hned, většinou to nechám zkontrolovat (brzdy, kapaliny) nebo jsou v autě štítky a mění se to až časem. Rozvody jsem měnila po 6 letech provozu, výfuk nikdy, brzdy podle ošoupání, olej podle štítků. Koupím novou baterku, stěrače, doleju do ostřikovaců a ostatní nechám prohlídnout.
u auta koupeného na jaře jsem nechala vyměnit olej, myslím, že i vyměnit nemrzku, koupila jsem baterku, nové stěrače a zbytek nechala zkontrolovat v servisu. Servisák řekl, že by brzdy vyměnil až časem a někdy asi časem bude třeba měnit nějaký čep nebo jak se tomu nadává. Taky musím koupit zimní a to je tak asi zatím všechno.
s předchozím autem jsem jezdila víc než šest let a za tu dobu bych se teprve dostala někam k polovině ceny. Běžné věci jako u jiných aut - brzdy, olej. Jednou praskla hadička od topení a jednou praskla vodní pumpa. Rozvody bych ani neměnila, ale začaly vydávat šílený zvuk a chodci se po mně otáčeli. Ale to bylo až po šesti letech od nákupu.
|
|
|
Mně nevadí představa že bych si koupil auto a musel do něj investovat, s tím se počítá.
K tomu že auto je samozřejmě "voňavka s kterým jezdil důchodce v sobotu na hřbitov" samozřejmě panuje nedůvěra. Co je ale horší, že se často už při letmé prohlídce ukáže, že auto je bourané 2-3krát tak že jdou sotva zavřít dveře, že je stočené o 130 000 km a při letmé kontrole přes známého se zjistí že je s největší pravděpodobností kradené v Nizozemí.
|
|
|
S těmi rozvody bod pro Vás - přiznám se, že nevím, co má to Polo za motorizaci a jak se chová ona součástka, převádějící energii z klikovky na vačku - jestli třeba nerachotí řetěz. U řemene to lze poznat až při přetržení, to máte pravdu.
To oskákání mne velice zajímá - zrovna to řeším na jednom Volvu S80 a informace čerpám právě od servisáka. Nicméně na tvrzení "nedá se s tím téměř jet" bych byl velmi opatrný. Lidé dokážou dlouhodobě jezdit prakticky se vším - nedávno jsem se měl možnost pokochat pneumatikou, která měla na jedné straně cca 3 mm vzorek a na druhé straně byla pomalu sjetá na dráty. Prý to docela tahlo, ale nic vážného...
|
|
|
Nemá to Volvo Fordí platformu D3? Opravdu všechny Mondea co jsem na nich něco dělal, měly přední pneu na venkovní hraně zubaté jak pila, nájezd od nových pneu do zubatých cca 30tis. Focus to samé. Chyba bude někde v kinematice přední nápravy, Ford třeba nikdy neřešil rozdíl poloměrů zatáčení vnitřního a vnějšího kola. Možná to, spolu s váhou diesel agregátu a velký točivý moment? Nevím, jsem jen trouba s garáží a špinavejma rukama.
|
|
|
To je v pohodě, já jsem taky jenom trouba - nyní už oskákané gumy řeší odborníci :-D. Dotyčné Volvo je benzín 3,2 l - těžký agregát s velkým krouťákem. Nicméně gumy má v dezolátu všechny. Co řekne odborník nevím, s kolegy trouby jsem však shodl, že to je kombinace geometrie a značka (Pirelli).
|
|
|
mně chybí pořizovací cena plus další náklady. Kolik to bylo celkem? Na kolik celkem vyjde ojetá S80 a z jakého je roku?
u VW Polo z článku to vezmu odhadem, pořizovací cena 80tis. plus nějaké náklady i kdyby 50tis., pořád jsou podle mě za vodou proti tomu kdyby museli koupit nové nebo ne? Jinými slovy, když tam není nějaká zásadní zrada jako třeba motor po smrti nebo ztracená převodovka cestou, tak moc není co řešit. Ale netuším jakou životnost má VW Polo, životnost Volva je nejspíš nesrovnatelná.
|
|
|
Tohle konkrétní Volvo bylo kupované jako nové u autorizovaného dealera, léta "servisováno" Charouzem a nyní, po cca 5 letech provozu a necelých 100 tisících oskákalo gumy dost příšerným stylem.
Nedávno byl doplacen leasing, odhadní cena přes 400 tisíc korun. Zajímá mě právě to "oskakování" pneumatik - předřečník tvrdí, že to dělají Fordy i s dobrými tlumiči.
|
|
|
Zkuste si pohledat pár informací o tom, co je Ackermanuv trojúhelník či Ackermanův princip. Není mi nic bližšího známo ale Ford (stále předpokládám že to vaše auto z Forda vychází, jist si ale nejsem) na to zvysoka kálel a u levných modelů výše uvedené principy vůbec neřešil. Však on si zákazník koupí nové gumy, ne? Tam by s lehce opotřebenými tlumiči a lehoulince popraskanými gumami v ramenou mohl být zakopán pes.
|
|
|
Mám osobní zkušenost z léta, kdy jsem s autem se zadními tlumiči po smrti ujel přes 2000 km. Poznat se to dá dobře, stačí se opřít o příslušný roh auta, jde to velmi snadno rozhoupat. Jezdit se s tím dalo, ale je to dost hrůza, když zadek najednou někam uskočí - na dálnici se šesti pruhy v jednom směru plné aut vážně super zážitek, speciálně na nějaké hrubé roletě, kde zadek poskakoval zleva doprava. Nepoznal by to asi jen totální ignorant. Jestli se to nějak projevilo na gumách netuším.
|
|
|
Mám Focuse a oskákaných pneu na předku jsem si zatím ani u podobně postižených jedinců nevšiml, má se jednat o vlastnost konstrukce zavěšení kol nebo přetížení nápravy dehtovým motorem? To bych spíš bral jako vlastnost podvozku sjíždění vnitní strany vzorku u zadních kol, v tomhle je víceprvkové zavěšení mrcha. Ale za ty jízdní vlastnosti tenhle drobný neduh stojí.
|
|
|
Já jen stále dumám nad tím, proč tomu tak je. Všude se totiž mluví o tom, jak auta strašně rychle ztrácí hodnotu, amortizace pojišťoven je mnohdy až úporných 50 % ročně. A přitom auta, co dneska nová stojí pod 300k, člověk aby až příliš často pohledal pod 100k ve stáří 10 let mají-li mít slušný stav.
Vysvětlí mi někdo proč tedy ojeté auto v rozumném stavu stojí tak strašně moc v porovnání s PC nového, když se všude mluví o tom, jak to strašně rychle ztrácí cenu? Když se podívám na ceny ojetin, opravdu se mi nezdá, že by ta cena nějak úměrně klesala…
|
|
|
To je trh.
Kupec takoveho vozu ma malo penez ale vuz potrebuje. Proto akceptuje i tuto zvysenou cenu.
Je to uplne stejny princip, proc je pri prodeji ci pronajmu metr ctverecni maleho bytu mnohem drazsi, nez metr ctverecni velkeho bytu. Kupec ten byt zkratka potrebuje a na drazsi (pritom vztazeno na metr plochy levnejsi) byt zkratka nema.
Proto je obecne vyhodny princip pouzivat nove automobily, a ty kolem cca 120000 km (kdy zacinaji prvni velke servisni vydaje) prodat kolouskum a opet so poridit novy vuz. I kdyz zrovna ted to neplati, kvuli znaznemu poklesu cen novych vozu. Majitel 4leteho vozu se 120kkm ted trati, on kupoval jeste za vysoke ceny.
|
|
|
No právě, když mám Thalii s první rozšířenou výbavou (posilovač) za asi 160k novou, tak právě nechápu, že ti lidi jsou ochotní dát 100k za hrubě oježděný vůz. Těch 60k není IMHO tak moc, aby to kupec nebyl schopen pořešit (případně dá o 10k navíc či jak to teď vychází za ten dlouhý leasing a má tam i dvoujnásobnou záruku), výměnou ovšem dostane podle mě značně vyšší hodnotu.
Já bych to prostě za ojetinu nedal. Pitomci, kteří ano, bohužel tímto deformují trh, protože cena pak je plošně naprosto přestřelená. Otázka je, čím to je, jestli si jen nedokážou spočítat, o kolik moc výhodnější je nové auto. Protože když se pak vezme, co je třeba všechno průběžně nasypat do renovace dílů, tak mi přijde snad ještě lepší ten leasing, tam vím, že měsíčně platím tolik a tolik, když se to rozbije, vymění mi to zdarma v záruce, na rozdíl do situace, kdy to zdechne na cestě a pak tam musím nasypat hned 20k, nebo nejezdím.
|
|
|
Já si radši koupím slušně vybavenou nižší střední / střední s dobrým motorem v osmi letech za 100k než novou Thalii sociál za 160. S tím prvním bude pořád výrazně komfortnější svezení a nebude to Renault :-)
|
|
Polo 2007 za 50000 je zkratka blbost, za ty prachy jedine prave nejaky vrak...
Prodal by autor svoje VW Polo, ktere koupil v roce 2007 za 400000, ma najeto 80000 a je bezproblemove, za usmolenych 50 litru?
Ne?
Proc teda ceka, ze to nekdo jiny udela?
Na to netreba byt lumen...
Ojete auta maji dnes pomerne mizerny pomer cena/vykon. V minulosti to bylo jinak, dnes uz se ojetina nevyplati, leda cloveku, co je schopen a ochoten se v tom sam vrtat a autovrakoviste prolezat. Bezny panelacnik to neni. V dobe, kdy se funglnova Fabie da koupit za 192000 (http://automodul.idnes.cz/skoda-fabia-easy-champion-1-2-44-kw-c382410), je nakup ojetiny zkratka picovina...
Ojetina znamena hned cca 30 litru do preventivnich oprav, zadna zaruka a polovicni zivotnost oproti novemu autu. Pro chude pary je mnohem rozumejsi si v ramci rodiny pujcit chybejici penize a koupit nove auto, ktere ma minimalne 2 roky zaruku a nebude se na to muset sahnout.
|
|
|
Jeste doplneni, ta Fabia za 192 je HTP holatko bez klimy.
Za 222 klacku je ale uz velice povedeny motor 1.4 16v 63kW a klima, Fabie nic vic nepotrebuje.
http://automodul.idnes.cz/skoda-fabia-ii-champion-active-1-4-16v-63-kw-c368369
|
|
|
jen pro doplnění:
Volvo C70 cabrio 2.0, 169 k, r.v. 2000, 157.000km doložených z STK v D a NL, ABS, ESP, 4 airbagy, celokůže, klima, rádio...po pravidelném servisu, s novejma brzdama a STK v NL + náklady na převoz z NL (1.300 km), dovozovou STK, schválení tech. způsobilosti (čistopis TP) a přijetí do evidence (SPZ+OTP) + "podovozový" servis (8.000,- Kč) je k mání za 178.000,- Kč. Vzhledem ke kilometrovému nájezdu, naprosto bezchybně vedené servisní historii (faktiry za servis + serv iska) je auto dlouhodobě bez investic.
Kdybych si za 222.000 koupil levnou mrdku od škodiffky, tak bych plakal žalem pokaždý, když bych k tomu na parkovišti šel, druhak by ta hrobka jezdila se sobě vlastním (dis)komfortem za stejný peníze jako Volovo, ale stála by více za servis a třeťak by jezdila maximálně stejně dlouho jako to dneska dvanáctiletý, superpohodlný a veliký Volovo.
nová škodiffa libovolného typu je cenově úplně v prdeli ať to vezmu vodkaď chcu...
|
|
|
naprostý souhlas, já např.hledal vůz který bude vhodný do hor, tj 4x4, utáhne přepravník s koňmi a bude relativně bezpečnější než "běžné" vozy (typu Škoda)
Našel jsem náhodou a dokonce v bazaru SSangYong Korando, menší džíp, výbava nadstandart oproti mým požadavkům,k 4x4 přibyla klima, el.okna, stavitelný volant aj...
Vůz je koupen před 5ti lety, přes bazar od prvního majitele,zásadní věci vyrobené v licenci M.B (motor, nápravy, diferenciály)
První a také zatím jediná návštěva servisu hned po koupi mě stála 6,5tis, výměna lan řazení (preventivně) a spojky.
Na tu jsem dostal od bazaru ještě slevu 9.900kč, takže mám vůz s původní cenou něco přes 700tis za cenu hodně ojeté Fabie (70.000kč, kdy jsem jim protiúčtem ještě za dvacku dal původní vůz, takže 50tis) A když srovnám fabii (vlastně cokoli od Škoda auto) s SY, není co řešit, od bezpečí po užitné vlastnosti.
Stejně tak jsem dceři rozmluvil Fábku a dojel ji raději do Rakous pro Alfičku 147. I spřihlášením a prvotním servisem (termostat, rozvody, olej, filtr) vyšla stejně jako jetá fábie "v holobytu" (55tis) takže též není co řešit, navíc Alfa je pro mě vůz co má ještě duši.
|
|
|
Jak muze nekdo rikat ssangyoungu dzip? To je jako rikat fabii mercedes...
|
|
|
Ze stejného důvodu, jako se někde říká luxovat, nikoliv vysávat. Prostě je džíp etalon kvality :-)
|
|
|
Tak píše-li někdo 'výbava nadstandart', už mne naprosto nepřekvapí, že říká ssangyoungu džíp, ne? Ono to tak nějak jde jedno s druhým, myslím.
|
|
|
Tady se musím pisatele zastat. První Korando byla opravdu kopie Jeepu.
|
|
|
No nadstandartem jsem myslel oproti očekávanému minimu, které bylo pouze 4x4, vše ostatní už bylo nad.
Bezporuchové 5ti leté užívání vozu (nepočítám běžné věci, destičky aj) je jen a jen příjemný bonus.
Od vozu jsem očekával trochu lepší bezpečnost, průchodnost i středně těžkým terénem a možnost tahat poměrně těžký přívěs bez rizika poničení hnacího ústrojí či náprav. Splňuje na 100%.
A k zařazení do kategorie, SUV to jistě není, osobák také ne, má to rám, 4x4 s redukcí, původní koncepce vycházející z K4 má předlohu v Trooperu. Nevím tedy sice do jaké škatulky toto vozidlo zařadit ale je mi vcelku jedno, svůj účel plní, a bez závad, na rozdíl od toho co slýchám od jiných majitelů těchto vozů...
Má výhoda zřejmě spočívala v koupi od prvního majitele, s doloženou servisní historií a rozumným počtem najetých km, 106tis při koupi.
|
|
|
OCmu šlo primárně o to, že "standard" je s "D" na konci. Jestli je Korando džíp nebo Jeep je jedno, protože proč by měl městský člověk jezdit po městské silnici nějakým hnusným gazikem, no ne? 8o)
|
|
|
pokud nemluvíš o sortimentu AAA Auto, Auto ESA nebo EUROcar, tak jsou to jen kecy v kleci.
|
|
|
Proč? Taky si myslím, že se nikdo nebude zbavovat slušného 5 let starého auta za 50kCZK, leda by to byla plečka.
|
|
|
prodal jsem C1 z 2006 (11/2006) se 138.000km a plně doloženou servisní historií za 60.000,- Kč v podstatě druhej všední den potom, co jsem dal inzerát na sauto.cz (za 99,- Kč). Prodal jsem ho cizejm, protože v mým okolí nebylo takový auto potřeba.
V AAA prodávají rok 2007 (a tvrdí, že má 61.000 km) za 100.000,- Kč
|
|
|
O.K., ale C1 je spíš Lupo než Polo, bylo o rok starší (to je přiznávám méně podstatné) a mělo o 60k km více najeto a stálo o 10k CZK víc.
|
|
|
Nenabízím to jako alternativu k Polu. Psal jsi o tom, že 5 let staré auto nikdo za 50 neprodá...a neprodá 8o)
Chtěli se s holkou dopravovat a dívali se už i na fobyji, což mi přijde jako naprostá tragédie a rezignace na všech frontách. nájezd obecně je dost hloupá podmínka a navíc "do 80.000km" je podmínka splnitelná nesložitým servisním úkonem, přestože auto má najeto třeba těch 140.000km.
pokud chtějí auto spolehlivé a bez investic, ať klidně koupí auto se 100.000km, ale plnou servisní historií. na to jim prachy stačit budou spolehlivě vč. ponákupního servisu.
|
|
|
"Ojetina znamena hned cca 30 litru do preventivnich oprav, zadna zaruka a polovicni zivotnost oproti novemu autu. Pro chude pary je mnohem rozumejsi si v ramci rodiny pujcit chybejici penize a koupit nove auto, ktere ma minimalne 2 roky zaruku a nebude se na to muset sahnout."
Co znamenaj ty kecy? Za cenu nový Fabie si koupím ojetinu, která bude snad ve všem lepší to co zaplatím ve Škodě za garančky do ní nedám za 5 let!
|
|
Začátkem července mi ukradli Hondu Accorda 7g.
Kupoval jsem ji proto, že "Hondy se nekradou, pi*o wole".
Nechal jsem tomu 14 dní, jestli se nenajde. Ale jelikož ji ukradli v Liberci, moc jsem tomu nevěřil. Údajně tam po nocích jezdí nakupovat polští garážníci.
V druhé půlce srpna jsem prošel podobným martýriem.
Můj výběr byl ale trochu jiný:
Śkoda SuperB nebo VW Passat 2.8 V6, r.v. 2002->
Najeto kolem 150.000.
Proč tohle? Sere se tomu přední náprava. Údajně každých 50.000. No, faktem je, že kolega má Passata - teď najeto 240.000 km, nápravu původní a pravda - teď mu začíná klepat.
Navíc náprava už dneska nestojí 50, ale 12 - navíc upravená od Mayle HD - měla by vydržet víc, než originál - navíc to nesmí posrat mechanik při výměně - proto ty vyměněný často vydžej jen pár km.
Passat má proti Superbu výhodu 4x4 (navíc starý dobrý Quattro, žádnej Haldex).
Kolega do toho aute nevráží skoro NIC. Prostě jezdí. Tankuje do toho LPG, 1x za 15.000 km vymění olej (kupuje Cinol 5W-40 za 100Kč/l - motor 2.8V6 není zrovna sporťák náročnej na údržbu). Jen oleje musí dolít 3 litry mezi serviskama.
No proto výběr auta... Ať si má kdo chce jakýkoli výhrady, na jeho případě (což mi potvrdily 3 automechanici) - tahle verze Passata či Superba skutečně drží.
Hledal jsem 14 dní. Za tu dobu se svezl v 5 passatech a 5 superbech. Všechno až na jednoho podobný parametry (r.v. 2002-2003, kolem 150 najeto... A všechno mrdky. Cukalo to, svítila tomu jednotka, člověk měl pocit, že se ta auta nějak "propadla" jak podivně seděla nízko... Jinými slovy - všechno staženo z 300.000 km a víc na těch 150. Kupodivu v nejlepším stavu byl Passat r.v. 2001 najeto 210.000 km... Ale furt ne v takovém, jaký jsem chtěl...
Nakonec jsem objevil inzerát soukromníka v MB. Superb - r.v. 2005, najeto 173.000. Plná servisní historie. Cena 140.000 Kč. (Plná výbava Elegance f metle).
Zavolal jsem pánovi, že inzerát se mi líbí, že něco podobnýho zvažuju, ale že 140 je fakt nad mojí možnost (nebyla to tupá snaha o stažení ceny - já za to víc jak 120 dát nemohl).
A jestli je ochoten se bavit o 120ti... Řekl, že jo.
Druhý den jsem sednul do auta s kolegou a jel tam.
Domeček v MB, na zahradě starší Superb 2.8V6, v garáži nový 1.8 TSI. Pán mě přivítal, ukázal mi auto, ukázal mi faktury z oprav, servisku. Jedna věc neseděla. V Cebii to vypadalo na v jednu chvíli stažený kilometry a pak na neuvěřitelně rychlý nájezd dalších... V reálu někdo při servisce v 135.000 napsal do protokolu 35. Moje klika - 2 lidi co chtěli VIN předem to odradilo.
Šli jsme to projet. Jelo to rovně, brzdilo to rovně. Nic se neklepalo, necukalo... Člověk měl pocit, že ty plechy kolem něj se nerozpadnou... Že to bylo lehce pobouchaný na levý straně jsem se dozvěděl hned po příchodu včetne ukázky faktury - žádná velká rána...
Takže jsme si plácli.
Zaplatil jsem v hotovosti 120.000. Zajeli jsme na úřad. Trefili jsme zrovna 10ti minutovku, kdy jel sytém, auto odhlásili na mě.
Já do auta nechal namontovat LPG tam, kde to umějí namontovat tak, že by člověk neurazil montérovi pazoury už po otevření haupny, seřídit tam, kde si s tím doopravdy někdo umí vyhrát (žádný obyčejný základní sežízení, nebo 20ti minutová projížďka pro zachycení pár náhodných bodů, jejich nastavení na LPG a dopočet - hezky poctivě najetí kompletní mapy na benzín a následně na plyn).
A od tý doby jezdím.
Nezávodím, ale jezdím hodně svižně. Jezdím za 12 litrů LPG (o litr levněji než s Hondou s výrazně menším obsahem). A investice do auta? Výměna hučícího ložiska (hučelo už pi nákupu a výslovně jsem na to byl upozorněn před zkušební jízdou), dodělání 1 klíčku navíc a načipování klíčků, abych měl jistotu, že po světě nepobíhá nějaký, o kterém nevím. A přední destičky (taky při nákupu řečeno, že začne brzo čidlo indikovat, že je třeba je vyměnit).
Teď jsem na 190.000. Investice do auta nula (nepočítám právě spotřebák jako filtry, olej a destičky a zimáky).
Jezdím za 2 Kč/km. Na benzín by to muselo žrát 5.5, aby to jezdilo stejně levně. To nežere ani Polo, ani Fabie. Servisní náklady budou stejné jako u těchto aut. A pohodlí a bezpečnost řádově vyšší.
Ale bylo to martirium.
Můj pocit je, že tahle verze Suprba a Passata je doopravdy držák a umí to opravit každej druhej Venca seřizovač zemědělských strojů.
Ale 90% těhle aut v bazarech jsou stočený mrdky dávno za zenitem.
|
|
|
obecně u ojetiny za sto až stopade považuji velkoobjemový atmosferický benzín za nejlepší variantu (při jasné historii majitelů, samozřejmě i to může sedlat nějaký pitoma s kšiltem dozadu), protože kdo živil motor na benzínem, ten nebyl líný měnit olej atakdále - a právě z tohoto důvodu bych v principu nebral koupi auta na plyn předělaného (kdyby to neprodával třeba bratranec, samozřejmě).
|
|
|
Prvni cast clanku preskocim, preju ti at slouzi, jen by me zajimalo jestli tu nechces zviditelnit tu firmu, kde ti delali LPG. Odhadoval bych, ze hovad, co by si zaslouzilo urazit pazroury u samy hlavy je v tomhle obory neuveritelny pocet a prave z toho duvodu o LPG do noveho auta zatim neuvazuju.
|
|
|
Firmy, kde ta montaz "vypada" znam 2.
Nechci, aby to vypadalo jako reklama. Proto jsem to nepsal.
Jedna je vetsi firma (Neptun Harfa), montaze jsem videl 3 - nemuzu rucit za to, ze tak vypadaji vsechny, ale tyhle 3 vypadaly dobre.
Jedna je soukromnik - automechanik. "Autoservis Sedlacek Varnsdorf" - toho kluka znam osobne. Montazi jsem od nej videl vlastne taky malo, ale verim, ze tak vypada od nej kazda (taky to nedela 1 den jako jiny firmy, ale od patku do nedele).
Co se tyce toho serizeni, to zase jako bokovku dela znamej, co bydli v Mraci. Stranky ma sice podle me blby, ale seridit to umi fakt dobre (www.lpgkvalitne.cz)
I sam montuje. Montaz od nej rozhodne neni na prerazeni pazour - vypada to pekne, ale je fakt, ze na Neptunu ci u Sedlacka to vypada o neco vic profi.
|
|
|
Diky, nakouknul jsem na stranky a precetl si cast o nezdarile montazi systemu Magic2, coz je shodou okolnosti stejny system jako mam ja a vubec bych se nedivil kdyby to delala stejna banda kokotu z prazske pobocky HL-PROPAN, vstrikovace mam navrtany take nestejnomerne a s demontazi sani se take nikdo neobtezoval. Premyslel jsem, ze o nich napisu clanek, jen jsem k tomu zatim nenasel odvahu.
Jinak auto momentalne jezdi, seridil jsem si to provizorne sam, jelikoz jsem se diky nefunkcnosti toho balastu nekolikrat malem zabil. Vicemene mam ale diky tehle prasomontazi z auta vrak.
|
|
Jednou jsem tuhle hru hrál na hardcore mode, známá se vrátila z GB a majíc zaměstnání 60 Km od bydliště, že potřebuje auto. Prosím za 1 den ! Řekl jsem jí rovnou, že ať zázraky nečeká a že nejsem toliko fundovaný, ale že totální šrot zas poznám na 100 metrů. Celkové resume - navštíveny 4 bazary, finanční limit samozřejmě navýšen ze 100 na 130 kkč. Původní typ auta (fabia) zavrhnut. Nakone pořešena Yariska diesel s nějakými snad uvěřitelnými 120 kkm (na tacho 80 kkm), zepředu to bylo asi lehce ťuklé, ale opravené v pohodě a jednalo se jen o nárazník, trochu problém s klimou (unikala). Samozřejmě bazarník nic z toho nepřiznal, ale jinak byl slušný. Jinak OK, auto jezdí už 2 roky bez poruch a investic denně v hák i zpět. Nicméně to se nakonec odehrálo v Ačkách a bylo to jediné ze cca 100 aut co tam měli které nebylo totál předražené anebo úplný vrak.
|
|
|
I v Áčkách se občas někdo splete...
|
|
|
auto ojeté v hladině 100 tisíc plus se samozřejmě koupit za den dá poměrně spolehlivě. akorát to nebude nejvýhodnější nabídka, popravdě, nabídka dosti nevýhodná - a potom je volba jistoty třeba protiúčtová fabie.
|
|
"se většina inzerátů tváří jako inzeráty od fyzické osoby - vlastníka vozu. Až po domluvení prohlídky člověk zjistí, že stojí uprostřed pole, kde je ostnatým drátem obehnanejch pět aut, ze kterejch chčije olej i zpětnejma zrcátkama."
Tohle jde odfiltrovat, dejte si vyhledat další inzeráty stejného člověka. Pokud to daný server neumí, vyhledejte (třeba Googlem) kontaktní telefon anebo e-mail.
Když pod stejným telefonem najdete další inzeráty na jiná auta, máte jasno.
Ad CEBIA, je nutné dávat taky pozor na to, co v tom certifikátu stojí.
Bazar je schopný se ohánět tím, že auto má certifikát a nakonec zjistíte, že v tom certifikátu se píše, že najeté km a servisní historii nebylo možné ověřit. Ale hlavně, že auto má certifikát.
"Fabie bez velkého TP"
To vůbec nějaký bazar může prodávat?
"laik na autě pozná naprosté minimum věcí, možná vůbec nic"
Nebyl bych zas tak skeptický. Alespoň základní věci může ověřit i laik. Třeba jestli VIN odpovídá parametrům auta, ověřit si rok výroby a podobně. Nebo věci jako že nějaký díl je jiného modelového roku než zbytek auta.
A samozřejmě u mnoha aut i laik vidí na první pohled, že auto je v trochu jiném stavu, než prezentovaly fotky na webu.
Takže podle mě i laik je po nějakém studiu schopný udělat předběžnou kontrolu a pokud má bazar někde v dosahu, odfiltrovat auta, na která se ani nemá cenu jezdit dívat s technikem.
Ale pro skutečný nákup si sežeňte ideálně dva lidi: Člověka přes auta s sebou a jako přítele na telefonu člověka z pojišťovny nebo policajta.
Úkolem přítele na telefonu je, jakmile mu pošlete VIN, dohledat nahlášené nehody kterých se to auto účastnilo a poslat zpátky výsledek.
Pokud se nekamarádíte s policajty ani pojišťováky, dělají něco podobného i komerční firmy (zrovna myslím třeba CEBIA)
|
|
Staci koupit za 1-5 tisic kc vrak o kterem je znamo, ze byl jako novy vuz staven tak, aby sel opravovat a jsou na nej nahradni dily.
Pak za 5-25 tisic nechat opravit s pouzitim novych a/nebo otestovanych dilu a s naklady pod 30 tisic ziskavate de facto nove auto.
|
|
|
například?
(mě jako zadání odpovídající napadá leda Žigul :))
|
|
|
to nebude ani žigul. stavebnice-aby-to-šlo-opravovat znamená ne samonosná karoserie, tedy rámová konstrukce, tedy náklaďák nebo pure ofrout. mínil to diskutér takto?
|
|
|
No me jeste treba schade 105 / 120. Nebo nektery stary renault (treba 19)
|
|
|
Zajímal by mě příklad takového auta.
U kterého auta s investicí 25 tisíc docílíte toho, že poměr nových (resp. ne-úplně-šmejdských nových) dílů bude alespoň vzdáleně připomínat výrok "de facto nové auto"?
Nehledě na to, že k tomu vraku za 1-5 tisíc nejspíš budete muset zaplatit 10 tisíc ekovýpalné.
A nehledě na to, že výsledkem pořád budou jízdní vlastnosti, bezpečnost a komfort 20 let starého auta.
Podle mě tohle není alternativa ojetého auta s rozpočtem 80 tisíc.
|
|
|
To výš že se to dá :-)
http://typek44.rajce.idnes.cz/FAVORIT_135_LX_1993/
Koupeno 5/2012 za 4000.- Kč, jediný původní majitel 43 ročník, najeto 41080 km. Ekodaň = ZTP za 1500 kč. Vyměněny tlumiče (Sachs), veškeré náplně, kontrola, promazání a rozhýbání všech funkčních částí, koupeny celoroční pneu, jinak vše jako stav cca 2-3 letého vozu (prošel jsem běžnou technickou - vše OK = 0 závad dokonce funguje i notoricky nefunkční naklápění světlometů) celkové náklady za auto včetně přepisu byly cca 25 tis.
Každopádně pro mě je to další youngtimer nikoli každodenní přibližovadlo i když si dokážu představit, že bych jej takto cca 5-8 let používal (cca 20-40 km denně - víc je samozřejmě ergonomický nesmysl) protože pro mě je technika minulosti v dokonalém stavu zajímavá. Toliko k příkladu starého nového, to je jestli je to přijatelná alternativa k zadání v článku to je vkusem každého soudruha....
|
|
|
Proč ne, ale když už bych měl investovat takové peníze, pak by to byl Forman některé z lepších řad (mě osobně se líbí SilverLine nebo BlackLine), případně obdobná řada felícií combi.
Jinak s myšlenkou rekonstrukce staršího auta za pár peněz problém nemám, sám teď něco podobného částečně provádím.
|
|
|
Silver line byl hlavní cíl, bohužel neobjevil se v ročním horizontu exemplář nazvatelný "zánovní". Co jsem viděl nejčastěji byly různě pospravované, nejčastěji znovu nalakované exempláře v různém stavu "vnitřního rozkladu". Prostě to nebylo ono celkově, když psal někdo GO motoru, udělal výměnu svíček, těsnění pod hlavou, dolil litr oleje, stočil tacho pod 100 tisíc a provedl garážový pejting nejhůře vypadajících dílů. Tenhle červenej LX v holobytu je skutečně extrém, po rzi ani stopa, lak původní, spodek nepoznal sůl a skoro ani vodu (technik na STK se z jámy hlasitě smál a po výstupu nabídl 20 tisíc). Takovej ne že by neexistoval v silvrlajnu ale nikdo už skutečně asi nebude tak hloupej, aby se toho zbavoval za pár tisíc. Všiml jsem si navíc v poslední době že Favority významně ubyly ze silnic a když už je nějaký viděn, je v relativně slušném stavu. Pravděpodobně Favority definitivně uvolnily místo Feliciím které jsou k vidění nejvíc právě ve stavu šrot. Teď jsem vyhlásil pomalé tápavé pátrání po Felicii fun, vzhledem k současnému dizajnovému směru škodovky bude právě fun asi poslední auto, kdy neměli v MB místo dizajnéra fackovacího panáka...
Mj: V čem se rejpeš kromě ameriky a Rapida? (pro pobavení fór dne - nového Rapida se prodalo v listopadu v celém Brně 68ks z toho jich šlo 12 na sklad. Je to prostě fičák, jsem zvědav jak tenhle fenomenální úspěch prodaj :- )
|
|
|
Takhle, to nebylo myšlené tak, že neexistuje konkrétní případ takového auta. Vždycky je nějaká šance narazit třeba na opečovávaného miláčka, kterého po smrti původního majitele prodává někdo, kdo tomu vůbec nerozumí. Ostatně teoreticky je možné sehnat skoro zadarmo i Lotus ( http://idobi.com/news/2010/03/djs-wife-sells-45k-convertible-for-1-on-ebay/ )
Mně šlo spíš o tohle: U jakého modelu auta mám šanci v rozumném časovém horizontu získat kus ve stavu "de facto nové auto" s celkovou investicí pod 30 tisíc?
Jestli jsem to dobře pochopil, pro Vás to byl sběratelský kousek a sháněl jste ho asi rok (čili jste prostě chtěl takové auto v perfektním stavu a nebylo až tak podstatné, za jak dlouho se nějaké najde), což není zrovna varianta pro někoho, kdo chce auto kvůli ježdění.
|
|
Nepřestává mě udivovat ta až snad obcese ujetými kilometry. Konkrétně znám oktávku s najetými 300kkm, která je v lepším stavu než mnohé s polovičním nájezdem. Uplně jak matka doma, které se taky nezdála kamarádova 206, protože je stará (rv 2002) a má strašně najeto (něco pod 200kkm). Co na tom, že znám historii vozu posledních pšest let, a kvuli kdejaký ptákovině bylo auto v servisu. A hlavně za lidových 30 kKč. Místo toho by klidně vzala pět let starou fábii z autobazaru s 50kkm (kolik takových není stočených) za 100kKč a více...
|
|
|
tak tak, zákazník si žádá málo najeto a stav vozu ho nezajímá, takže mu vyjdeme vstříc, lehce to stočíme ať je spokojenej.
Navíc jaksi stáčí kde kdo, takže to auto už je stočený než do bazaru dorazí. Jenže v čechách jsou kilometry na tachometru jako evangelium.
|
|
ale mám několik zkušeností. Předně nezávisle na sobě tam koupily auto mé dvě známé, a samotná ženská by měla být pro bazarníky pastva. Oba vozy bez problémů v průběhu tří /Fiat/ a šesti let /Honda/
Sám jsem tam nakoupil 2x a oba vozy v pohodě, před 6 lety koupená Toyota jezdí bez problémů a závad. Před nedávnem koupený Renault, velmi levný, také.
Ale také mě tam přesvědčovali, že 4 rychlostní automat má jen 3 kvalty.
Bazarů je tři p... a ojetin jak sraček, ale dobrých moc není, jenže většinou si kupci komplikují situaci sami. Nemají dost znalostí ke zhodnocení stavu vozu a co hůř nezvládnou situaci psychicky.
Psychika je důležitá protože pro mnoho lidí je nákup vozu stresující, vědí, že jsou na tenkém ledě a chtějí "TO" už mít za sebou. Výsledkem je iracionální jednání. Několikrát jsem byl s někým kupovat auto a musel jsem licitovat nejen proti bazarníkovi, ale i proti kupci.
Vydělat peníze trvá přeci jen nějaký čas, ale přijít o ně jde během chvilky.
|
|
Jsem měl za to, že na stavební spoření vám přispíváme, abyste měli kde bydlet a ne v čem si vozit prdele. :-)
|
|
Pred cca 9 lety nas zacal opousted Favorit a zena mela pro koupi noveho auta 2 podminky - klimatizace a cena cca do 120tkm. Po nekolika tydnech hledani na netu jsem v jednom bazaru v HK objevil 8 let starou Primeru P11 2.0 (vykon 96kW) s tachometrovym najezdem cca 60 tkm. Dohodl jsem se s mechanikem a okamzite jsme tam vyrazili. Bazarnik nas upozornil na 2 veci - tachometr byl stoceny (chyba 'autorizovaneho' servisu) a nefukcni ABS (jedno cidlo proste odeslo). Auto navic bylo po posledni garancce kterou Nissan predepisoval cca ve 120tkm, auto melo ve skutecnosti najeto cca 115tkm. Cena byla lehce pod 120000 takze jsem do toho sel. Prvni reakce zeny byla ze to auto je zbytecne velky. To byla vlastne z jeji strany jedina negativni reakce. Zatim nejvetsi naklady byly pred cca 5 lety predni kotouce + tesnici manzeta na prednim pravem kole a leto zadni kotouce + desticky na vsech kolech. Jo a jeste nekolikrat lat pote, co do dcery narazil duchodce nedavajici pozor a pak do me nejaky blb s vlekem ci nejakou karu. Jinak je to kazdy rok olej a obcas zarovky. Takze i v bazaru se da koupit slusne auto, ale to taky zalezi na tom kdo ten bazar provozuje.
Bohuzel Primery se uz nevyrabi a tak se jen desim toho az se budu muset divat po necem jinem.
|
|
Zdravím. S bazary mám stejnou zkušenost jako autor. O AAA si myslím svoje, nicméně koupil jsem tam už 2 bezproblémová auta. První asi před 6 lety spíše šťastnou náhodou (auto jezdí dodnes) a druhé letos v létě za asistence Auto AZ. Rozhodně doporučuju nestydět se za to, že ojetým autům rozumím jak koza petrželi a přizvat si někoho od fochu. Sice mě stála asistence pana Zicha nějakou kačku ale v porovnání s tím co jsem se chystal utratit to bylo zanedbatelné minimum. Budu-li kupovat další auto rozhodně se na něj znovu obrátím. Jinak pokud jde o AAA je to boj na minimálně dvou frontách. Jednak je třeba nekoupit auto po smrti a když už se najde kus odpovídaící zadání je navíc třeba uhádat odpovídající finanční podmínky celé transakce. To je v AAA totiž větší boj než nalezení vhodného vozu. V hledání odpovídajícího auta se totiž AAA aktivně bránit nebude. Aktivně však bude nabízet ty nejhorší možné podmínky financování koupě. Tedy nejhorší možné pro kupujícího, které jsou však nejlepší možné pro AAA. A je třeba se připravit skutečně doslova na cokoli. Pokud se tedy člověk necítí jistý v kramflecích není rozhodně na škodu si kromě kvalitního technika přizvat i kvalitního vyjednavače a vyjednávat tvrdě, asertivně a nekompromisně. AAA se totiž budou chovat stejně. Kromě toho budou navíc nečestně mlžit, zamlčovat důležité informace, vytvářet nátlak... Já jsem to pojal jako hru a tak jsem se tím cirkusem víceméně bavil. Totéž platí při prodeji auta do AAA. Závěrem bych o AAA řekl to, že při počtu aut, která mají AAA v nabídce není statisticky možné aby byly všechny po smrti a dobrý kus se tam jistě najde (já tam našel už 2 podle mých představ). Zejména je pak třeba jednat trpělivě (klidně několik dnů nebo i dva týdny), asertivně, pragmaticky a mít hroší kůži. AAA přecejen není nadace a jejich cílem je především tvorba zisku ačkoli lze jejich metody považovat v mnoha případech za přinejmenším nečestné. Nicméně pokud člověk s vědomím výše uvedeného překročí jejich práh není dobrý nebo alespoň uspokojivý obchod vyloučen. David
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Ultimate bazar experience
|