Komentáře ke článku: Autobazarní zlodějna 2k14 edition (ze dne 21.04.2014, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Žeby HonzaZZR a Peugeot 206 CC?
|
|
|
D-FENS zjevně nechce jmenovat, není-li to absolutně nezbytné. Takže ačkoli mě taky napadlo, že ten pokus o konspiraci asi nebyl úplně nutný vzhledem k faktu, že to tady "jeden z adminů tohoto webu" sám poměrně detailně popisoval v diskusi v době, kdy byla ta záležitost poměrně čerstvá a tudíž nejpravděpodobněji hrozilo, že z úniku informací vznikne nějaký nečekaný problém, tak tenhle přístup i tak chápu a samozřejmě nepochybuji o jeho významu.
BTW o tom autě se svařenou převodovkou a převodkou řízení a vypytlenou palubkou kdysi visel na netu velice pěkný článek, jehož byl D-FENS (spolu...?)autorem. Jenže potom nějak zanikl hosting, co na něm ten web běžel, nebo došlo k něčemu podobnému, a ten článek již pár let neexistuje, což je mi líto, protože jsem si ho samozřejmě neuložil a jeho vypovídací hodnota byla nepochybná. Bylo by možné ten článek obnovit z nějakých záloh, případně se k tomu to tématu vrátit novým článkem?
|
|
|
Bylo to ta nejstrašnější prasárna, co jsem kdy viděl. Bohužel už k tomu případu nemám ty texty, ale vím, že jsem tam popsal tu opravu. Psal jsem k tomu odborné vyjádření, to tam taky viselo. Tady je fotka toho řízení:
www.dfens-cz.com/images/2014/rizeni3.jpg
|
|
|
Hezké. Jestli dobře vidím, tak je to zinkal nebo nějaký podobný materiál kategorie "Hitlermetall", tedy jedna z mnoha slitin, které se obecně považují za nevařitelné dokonce i specializovanými technologiemi. Ještě zbývá šance, že to na svém místě udrží ty trubky:-).
Je škoda, že se ty materiály nedají obnovit, myslím, že by to za tu práci i mohlo stát. Byl to jeden z prvních článků na téma automobilní patologie, co jsem kdy četl, a stopy, které to ve mně v pozitivním smyslu zanechalo, mi snad byly párkrát docela výrazně k užitku (přece jenom to bylo v době, kdy se o podobných věcech ještě tolik nemluvilo, protože všichni byli rádi, že tady vůbec jsou takový fajn káry, jako postarší Volvo S40 nebo Citroën Xsara, a nikdo moc neřešil, jestli to je nebo není vůz kategorie "dva v jednom").
|
|
|
Já požádám bývalého majitele, předpokládám, že mi to dá.
Je to slitina hliníku s křemíkem a při svařování to pěnilo. Když jsem to vyndal z auta, tak se to hned rozpadlo.
|
|
|
OK, díky. Je škoda to dílko nechat zaniknout, když už jsme na to tak narazili...
Tak to se asi skutečně svařovat nedá, protože materiál, co pění, nejspíš nezachrání ani ochranná atmosféra, ani podchlazení, svařování TIGem atd. Pokud s tím to auto nějakou dobu jezdilo, tak je to důkaz toho, že si technika občas nechá líbit skutečně neuvěřitelně moc.
|
|
|
Here you go:
1. Fragment převodky řízení, který upadl po vyjmutí řízení z auta
www.dfens-cz.com/images/2014/packa_rizeni.jpg
2. Foto téhož z odborného vyjádření. Foceno mikroskopem, je poznat, že ten materiál byl vůči svaření zcela odolný
www.dfens-cz.com/images/2014/uchyt_rizeni_ov.jpg
3. Takhle to vypadalo v autě po umytí, bez umytí to nebylo vůbec poznat
www.dfens-cz.com/images/2014/rizeni_01.jpg
4. A ještě jednou weld-resistant
www.dfens-cz.com/images/2014/rizeni_04.jpg
5. Převodovka v místě, kde se napojuje skříň spojky na skříň převodovky, tohle bude asi ze strany krytu spojky. Svařování, či spíše lepení kovem zatepla se podařilo poněkud lépe
www.dfens-cz.com/images/2014/prevodovka_1.jpg
6. Stejný pohled na totéž z druhé strany a zblízka
www.dfens-cz.com/images/2014/prevodovka_3.jpg
7. Protikus
www.dfens-cz.com/images/2014/prevodovka3.jpg
8. Pytle. To se vezme spodek vystřelené pyropatrony a udělají se tomu takové jako pacičky
www.dfens-cz.com/images/2014/pyco_pytel_01.jpg
9. Dál se koupí tzv. krytka, což je odlitek plastového víka airbagu, která vypadá zvenčí stejně jako airbag, ale není to airbag. Tahle věc se vylije dentacrylem nebo něčím takovým a do toho se zalepí ty nožičky
www.dfens-cz.com/images/2014/pyco_pytel_02.jpg
JInak to auto vypadalo zcela OK, nebylo na něm nic pozorovatelného, a na poškození se přišlo náhodou.
Příčinou poškození byla čelní nehoda, nejspíš najetí do něčeho. Upevnění motoru bylo řešeno stejně jako u Fordu Ka, tedy vpředu kousek za chladičem byla mezi podélnými nosníky napříč vzpěra a na ní byl silentblok motoru. Když dostala tato vzpěra třeba i nevelkou ránu, ihned se prohla a celý motor se posunul dozadu. Velmi křehký zadní díl převodovky narazil do převodky řízení a utrhl ji.
|
|
|
Síla. Vezmu-li v úvahu, jaká pro civilizovaného člověka téměř až nepředstavitelná prasárna to je, tak je skutečně překvapující, že je to na první pohled téměř neviditelné. Mít něco takového v autě, pravděpodobně bych to zjistil teprve v okamžiku ohledání mrtvol po výletu do pangejtu (při troše štěstí doslova). Tedy, technicky vzato něco podobného v autě vlastně mám (od A sloupku vpřed je to jiné auto), ale alespoň mechanické díly jsou snad OK, i když jak tak na to koukám, tak těžko to vědět jistě. To by se člověk fakt pos... BTW předpokládám, že to majitel asi opravoval proto, že se to při jízdě nějak projevovalo, že?
Ten motor mi připomíná škodovku 120/ 105. Tam to bylo udělané tak, že zadní čelo motorového prostoru bylo tvořeno jedním tenkým plechem nevalné kvality (jako ostatně celá Škoda 120/ 105) a hned za ním byl pohonný agregát, usazený na nepříliš odolném motorovém loži, tvořeném nějakými plechy a několika silentbloky, které by se soudný výrobce bál montovat i do zahradního traktůrku. Výsledek byl, že i zcela zanedbatelná rána stačila k posazení škodovky na odtah, protože ten plech pohlcoval asi tolik energie, jako by tam nebyl, a rána díky tomu šla vlastně direkt na motor, co držel na místě asi jako lžíce v želé:-).
Jinak děkuji za foto, musela s tím být vcelku práce. Pokusím se ještě dohledat ten původní text, i když tomu moc šancí nedávám. Pokud to najdu, pokusím se z toho udělat něco jako článek a pošlu Vám to, nebo pošlu jen odkaz, podle toho, co a kde najdu (pakliže něco). Třeba to můžete pod svým jménem opakovaně publikovat...
|
|
|
Hledat netřeba, mám to teď všechno včetně kopií smluv, posudků apod. Tohle je jen výběr. Včera v noci jsem si to pročítal a hyper fun. Svařování provedl jako fušku svářeč z Pragy Louny.
Jízdně bylo auto zcela OK a nedělalo to nic.
Svařování převodovky nebo vany je pro mně akceptovatelné. Ne že by to bylo lege artis a kdybych se měl rozhodnout mezi novým dílem a svařeným, tak bych si vybral hned, ale pro stará auta, kde nejsou ND tak snadno k mání a alternativou je jen vyřazení z provozu bych to akceptoval. Musí se to udělat pořádně, tzn. vyndat z auta, rozpůlit skříň, správně to spasovat, zabroousit hrany, obrobit, vyzkoušet na těsnost. Řízení jsem fakt nedal i přes ubezpečnování prodejce, že je uchyceno na dalších 2 místech a nehrozí, že by se utrhlo. Drželo to pohromadě jen tím, že ten lom byl veden našikmo a síly od řízení působily kolmo na něj.
Hlavní problém uvedeného auta byl v jeho ekonomické atraktivitě. Ono se těžko chápe, jak je možné, že relativně nepoškozené auto například s nakřáplým nárazníkem je totálka. To svádí různý zloděje svádí k myšlence, že to opraví, protože profit je enormní. Když se do toho pustí, tak jim záhy dojde, kde je zakopaný pes, jenže to už jim ta vražda stojí v dílně a hledají, jak z toho ven. Z tohoto hlediska raději akceptuji zbouraný kchár, ke kterému dostanu fotky před nehodou a fakturu na opravu, než tuhle netransparentní situaci.
|
|
|
Jestli máte adresu toho webu, zkuste www.archive.org
|
|
|
Právě že nemám, a bez možnosti to dohledat pomocí několika mála frází, které si po těch letech ještě vybavuju, je to v nejlepším případě hledání jehly ve velmi slušné kupce sena...
|
|
|
Kdyz jsem vec popisoval v diskusi, byla vec uz vyrizena.
|
|
|
Hej...muj prvni CC, kterej mi zabil imbecil s SUV.
|
|
|
važ slova!! Majitel úplně nejlepčejší značky na celém světě takto severoevropského zázraku prostě nemůže být imbecil!!
|
|
|
Ale muze. Vsak aji ja mam Volovo...a jeste s vodendavaci strechou, takze je nejlepsi z nejlepsich, no a hele, jakej su prej hroznej 8o)
|
|
|
gratuluji, sveho casu jedno z nejhezcich kupe, na podvozku 80ky, 176kW verze jezdila moc pekne, jen to bylo znacne drahe auto, puvodne cca 1,7M, a po 200tis km sla u meho ven prevodovka, snimac polohy spokoveho pedalu, zacalo odchazet kde co, kazdy mesic v servisu, snimac abs, klapka, turbo, to vse hazelo ECM chyby, zacalo se to srat jako kdyby to dostalo rakovinu, dnes je to auto se vyrazne zapornou hodnotou, ja bych ho dal i za odvoz, ale v jednom peknem autobazaru, kde jsem to chtel nechat za cokoli mi za nej dali onehdy 160 na ruku, coz jsem povazoval za zazrak, dodnes toho kupujiciho lituju
bohuzel ani ve Svedsku, kde jsem s tim jezdil cca 1,5 roku vcetne zimy to bylo skvele, s pridavnym topenim a d.svetlomety na volvo rampe a s xenony v hlavnich svetlech to svitilo a jezdilo nadherne, stereo s cd changerem ... DO u saltpaky, jojo, to byly casy, zima na pneu s hrebiky nemela chybu
Fazit: dnes je to vzhledem k cene a poruchovosti auto pro zoufalce
|
|
|
já ho varovala, říkala jsem mu ať si to nekupuje, ale nedal si říct, zoufalec!! :-D
|
|
|
Kdyz ja chtel mermo moci to, co mas ty...proste jse si nemoh pomoct 8o)
|
|
|
jestli jsi chtěl to, co mám já, pak tě bazarnickej šmejd okradl o střechu a půl litru. Být tebou, jdu to reklamovat!! :-)
|
|
|
To je v poho, ale natahnul me navic o sto tycek. Zoufalec su, no..8o)
|
|
|
Ještě si připočítej dveře - dvoje Ti odmontoval a navařil tam kus plechu!
|
|
|
No vidis to. Ze me to nenapadlo driv! My drnohryzove z Moravy ani neprijdem na to, jak nas ti chytrejsi osulijou...ale ja nikdy nemel auto s moc dverma. Nejvic jich mel C1 a to jeste ty treti bylo vlastne jen vyklopny okno. Divny je, ze mi nikdy dalsi nechybely, takze mi to asi neva a naucim se s tim zit 8o)
|
|
|
kdyz nekdo umre, tak o tom nevi, ale lide z jeho okoli to maji tezke
no a kdyz je nekdo idiot, tak je to podobne
|
|
|
Tak to ma tvy okoli tezky...no a co? Kazdej to ma nejak tezky. Ale neboj. Existuje zpusob, jak vliv idiota umensit, tak na nej tve okoli jiste brzo prijde.
---
Me taky prisla tahle hlaska spamem, predstav si. Ses tak blbej, ze nevymyslis nic svyho a navic to pouzijes neupraveny, takze to lze otocit proti tobe.
|
|
|
Mel jsi pri vyberu ruku od hnoje, nebo ses o to neumel starat, vysralo se ti to a proto jsou od ty doby vsechna C70 autama pro zoufalce? Hm... tak to gratuluju. Tak jednoduchej svet bych chtel mit taky. No jedna z veci, ktery me jen tak neopusti, je prave to Volovo.
Ale diky za nazor...a blahopreju k ze skofin skodiffce!
|
|
|
|
Hm. Nudne hnusny jak od skodiffky, plny cinskejch kurvitek a shnije to od strechy...fakt vyhra! Tos koupil za penize, nebos to dostal v supermarketu k XXL krabici musli?
|
|
|
Já bych kupujícího rozhodně nelitoval. Miluji tyhle situace, schopný člověk si tak přijde za pár korun ke skvělému poježdění. Jen to umět opravit...
|
|
|
● Schopny clovek si koupi pouzite auto za 160k.
● Neshopny clovek za nej da 1.6 M.
Trochu mi to pripomina scenu, kdy luza na hrade najde po hostine kosti a hladove z nich okusuje zbytky masa. Nerikam, ze to neni vyzivne, ale neco tomu chybi.
|
|
|
Ber to tak, ze on kupujiciho lituje prave proto, ze to opravit neumi. Umel to jen zkurvit a na to nemusi umet ani cist... Vzhledem k tomu, co psal za zavady, se o to hlavne neumi postarat.
|
|
|
ty mas v hlave uplnou srajdu clovece
|
|
|
Kritika od blbce je tim nejlepsim doporucenim. Diky!
|
|
|
Potíž je, že takový auto dávat dohromady je občas taky docela úkol. Dokonce občas dojde k situaci, kdy úplně nejhorší naopak je, když se o to někdo starat zkoušel a v půlce toho nechal/ musel nechat (a to by, podle toho, co píše, mohl zrovna být tenhle případ). Zejména kombinace původních dílů, "nových dílů" a nových dílů pochybného původu dovede vykouzlit neuvěřitelné závady i na jinak spolehlivých vozech a mechanismech (Volvo V40 s atmosférickou 1.6). V tomto smyslu může mít docela pravdu bez ohledu na to, jak původně došlo k tomu, že se to začalo sypat.
|
|
|
to je otázka, protože obecně "40" byly hodnoceny jako velmi problematické, měly habakuk dětských chorob, především to bylo důvodem k tomu, že jako ojeté byly nabízeny za bratru 25tis. V podstatě šlo o úplně jinou game než se "70".
předpředpředřečník hovořil o "70".
|
|
|
..a hlavne podmotorovany auto a nehezkej kombik k tomu. Spis proto se to davalo za 25 i cizejm a nejlip z druhyho konce republiky.
|
|
|
ani ne, mně to nabízel jeden, s kterým jsem s modrým Volvem udělala opravdu dobrý kup. Bylo to v době, kdy jsem vážně přemýšlela, že koupím auto pro E. A byla jsem trochu na vážkách, protože jsem věděla, že "40" je past. On mi na férovku řekl, že je to past, ale že je k mání za 25tis. a možná by se dala vydrndat sleva na 20tis. a že záleží na tom, kolik toho chceme ještě nalítat. Faktem je, že kdyby past vyžadovala nějakou větší investici, tak to není třeba řešit a prostě ji hodíš ze skály, protože za ty prachy jsi o nic nepřišel.
|
|
..nějaké zlepšení.. v bazarech pořád mrdky.. praktiky ještě horší.. a co je nejhorší.. původcem těch vraků jste vy, co je tam prodáváte..
|
|
|
pokud do toho bude cintat stát, tak k obecnému zlepšení nedojde nikdy. Naopak dojde ke zhoršení. V roce 2006 jsem si koupila auto v malinkém autobazaru bez certifikátů, potvrzení a jiných pitomin. S tím autem jsem až do roku 2012 jezdila aniž by se na něm vyskytly nějaké vážnější závady. Následně jsem auto věnovala jinému člověku a dodnes jezdí. I když si pochopitelně vyžádalo výměny dílů, které odešly věkem. Podle všeho bude výhledově s tímhle bazarem konec. Otázkou je, komu to prospěje?
|
|
Ted se na me mozna sesypete. ale jsou to asi tak dva roky co moje manzelka shanela male auto "na nauceni" shaneli jsme Hjundaj Getz. Objeli jsme toho opravdu docela dost... Nakonec jsme nasli v ackach v Ostrave.... Mno vzali jsme ho.... Ano hned po koupi jsem nechal udelat vymenu vsech pryzovych remenu apod.... a ze je jich tam oproti jinym autum o trochu vic. V prdeli taky byl ovladaci panel topeni.... Ale povedlo se to opravit znamemu pri vymene vseho ostatniho....
Zatim musim rict ze na to auto nedam dopustit. Ano ted vytekl zadni tlumic, ale to si myslim ze je relativne normalni u jetyho auta. Jestli bylo stoceny, nevim. Pri prohlidce jsme tam meli technika, ktery ve finale delal opravy a vymeny a nemel proti nemu vubec nic.....
Mozna je to fakt stesti nevim.... Jediny co me nasralo bylo ze pri koupi si acka pridaly k cene asi pet litru (uz si to fakt presne nepamatuju) za povinnou vybavu a nejaky pojisteni na rok.
Taky jsem si rikal ze z acek bych nikdy nic nekoupil.... ale bohuzel kdyz jsem objizdel soukrome prodejce nebo "prekupniky" byla to furt nekde nejaka past.
|
|
|
šmarjápano, ani v AAA nejsou všechny auta totální vraky!
|
|
...pouzit proti dvoum v clanku zminovanym mega bazarum jejich zbrane?
Tzn. vymyslet akci, nejlepe pravnicky zajistenou, pri niz by jim do vykupu byl nabidnut nalesteny vrak, v jehoz historii je zadokumentovano (nejlepe i fotografiemi) poskozeni, na ktere sice mozna prijdou, ale budou na nej kalet, protoze vejvar ma prednost.
Jen pro demonstraci faktu, ze vodu kazi, a vino piji, a certifikat o kvalite prodejce nebude nic jineho nez volneprodejny hajzlpapir. Pokud je v prizni i nejaky objektivni novinar, co o tom rad napise a celou vec by od pocatku sledoval, jen dobre.
|
|
|
Ono to ani není tak šložité. Stačí prodat bazaru vcelku pěkné, nicméně bourané, auto a pak čekat, kde se objeví. Z hlediska původního majitele to je absolutně čisté.
Kamarád prodával auto do trippleA s nějakými 200 tkm a pak se objevilo s nějakými 60 tkm (taky jsem ho tam našel, ale nechtělo se mi ho jít prohlídnout na pobočku), nevím, jestli to nějak řešil.
|
|
Jestli jsem to špatně pochopil, tak mě opravte, ale majitel auta se svařovanou převodovkou a řízením nejprve vysoudil 80 tisíc plus náklady na autobazaru, který mu to auto prodal, a následně ho sám střelil dál, aniž by se o tom zmínil? To mi přijde jako sviňárna na druhou.
|
|
|
V tom hraje roli to "tržní cena mínus 30 % provize", přesněji řečeno ta část "mínus 30 % provize". Třetina není zrovna málo, já když jsem přeprodával komisní zboží, tak jsme měli něco mezi 10 a 20 % a i tak se dvě třetiny zákazníků vofrňovaly, co prej je to za lichvu. Takže jak já to vidím, tak těch 30 % je zdůvodněno tím, že servis má "firewall", který samozřejmě musí z něčeho zaplatit, a ten firewall svým způsobem slouží i prodávajícím (minimálně je zde šance se "zadarmo" dozvědět, co je na tom autě potřeba opravit, aby vůbec šlo prodat). V tomto případě je firewall sice zaplacen, ale na hovno, a to je primárně problém firewallu, ne toho materiálu, co se jím snaží projít. Vzato ad absurdum se bazar dopustil neoprávněného obohacení jak na kupujícím, tak na prodávajícím:-).
|
|
|
áčka mají ucházející firewall včetně dokumentace, ale zákazník do něj nevidí. Několikrát jsem se podíval do toho jejich systému a úplně jsem žasnul, co všechno stihli během té jejich "prohlídky" na autě najít a zaznamenat.
|
|
|
Oni se dle mého mínění a priori nebrání nechat člověka nahlédnout, ale platí to (logicky) spíš u aut, u kterých dobře vědí, že nemají co skrývat. Když jsme v áčkách kupovali naše současné rodinné auto, tak jsem úplně mimochodem dostal do ruky i xerokopii velkého TP, a to asi týden před samotnou koupí jen na základě konstatování, že si to teda asi vezmem. Mohl jsem si tedy auto velmi důkladně prolustrovat a skutečně jsem zjistil, že kradené, z leasingu ani v zástavě není a původní majitel je původní majitel. Nahlédnutí do interní databáze nalezených závad mi bylo rovněž umožněno (BTW jsem o to požádal na základě Vašeho návodu "Jak kupovat auto v áčkách", takže díky). V systému nic moc nebylo, což následná expertíza mechanikem potvrdila, takže ve finále vše OK, ale kdyby to tak nebylo, tak to jistě budou vědět především áčka, a k těm informacím se tak snadno nedostanu, pokud vůbec...
|
|
|
To bohužel nevím, jak přesně ta komunikace probíhala, ale s autem byly bazaru předány kopie dokladů na všechny opravy včetně těch dokladů ode mne. V době prodeje bylo technicky OK. Zda áčka ve finále tu složku zahodila mi není známo.
|
|
|
Aha, díky, to je potom v pořádku, to, že papíry ignorovali, už je jejich problém.
|
|
|
No, to ještě není nic ve srovnání s tím, co připravují "realitní kanceláře". Stačí si dát vyhledat do google "realitní zákon". Malá ochutnávka:
Čeho všeho by se měl zákon dotýkat?
Které realitní transakce by měly být do zákona zahrnuty?
Jaké podmínky bude muset splnit ten, kdo bude chtít být zprostředkovatelem obchodů s nemovitostmi?
Jak bude zákon řešit pojištění.
Jak zákon zajistí klienty před nekvalifikovanými úkony realitky.
Jak zákon zajistí bezpečnost uložených peněz klientů?
Jak zákon zajistí bezpečnost realitky před rozmary a spekulacemi klientů?
Bude zákon pamatovat také na elektronické zprostředkovatele?
!!!!!!
Bude se zákon dotýkat každého prodeje či převodu nemovitosti?
I prodeje jen mezi dvěma stranami?
!!!!
Měl by zákon garantovat a kategorizovat kvalitu služeb?
Vzniknou pětihvězdičkové a tříhvězdičkové realitky?
Oni se tím moc nechlubí, nepíšou. aby jim do toho nikdo moc nešlapal, ale momentálně mají na MMR "svého člověka" a jestli to prosadí, tak když budete chtít prodat svůj dům někomu jinému jen tak, tak kromě DPN budete muset povinně onvolvovat realitku, která bude mít "garantovaný zisk" třeba 7% z transakce.
Proti tomu je lobby AAA auto víceméně jen neškodné čučkaření.
|
|
|
no nazdar, takže až si budu chtít koupit kozí chlívek i s kozou, tak vypláznu deset tisíc za chlívek, dalších deset tisíc za právní služby, dalších deset jako provizi pro realitku, dalších deset tisíc za dohled veterináře, dalších deset za energetický štítek a pak už jen něco přes deset tisíc DPH, rozumím tomu správně? A pak začnou běžní lidé pořvávat, že je ukrutná drahota a že by s tím stát měl něco dělat . . . . . a stát přijuchá a vymyslí hafo dalších povinností a to by v tom byl čert, aby mě takový kozí chlívek nevyšel na nejméně dvěstě litrů i s těmadlenctěma jako jistotama, supr!
|
|
|
|
bože chraň, pánbu s námi a zlý pryč, ani ve snu by mě nenapadlo fušovat do našeho evropskounijníhoažnadrobnostiúplnědokonaléhodotovanéhoaomezovanéhozemědělství. Jen jsem tak měla takový nápad, že bych sobě zakoupila malou chatrčku s malým záhonkem a tam se vyřádila, jednak bych řádila s pěstováním všeho možného, protože květináče v městském bytě už nedostačují a druhak bych v chatrčce radostně kutila. Bohatě by stačila chatrčka rozměrů kozího chlívku, nakonec kdo by chtěl dobrovolně kutit v chatrči rozměrů chudého zámku. Rozumí se samo sebou, že by ta chatrčka byla v husté zástavbě, abych netrpěla šokem z ticha jak v hrobce. A teď se ukázalo, že zásluhou státu, který nikdy nespí a nedělá nic jiného než dbá o moje blaho, bude taková chatrčka mimo mé finanční možnosti. I kdybych šetřila jak šílená, k tomu tři další generace zadlužila, nebude to stačit, protože je to pro moje blaho a kam stát šlápne, sto let chatrčka nebude. To je k zbláznění, kde se furt berou ti, kteří řvou a chtějí víc a víc péče státu? Je to jako kdyby všude hořelo a někdo pořád řval víc a víc a ještě víc. :-(
|
|
|
Tak minimum, co chtějí prolobovat, je že "realitní činnost" budou moct vykonávat pouze "odborně způsobilé osoby u subjektu, co bude mít pojištění a bla bla" a tu odbornou způsobilost získají jak? Roční praxí u nějaké realitky. Takže uzavření trhu na současné subjekty a nepuštění nikoho dalšího.
No a třešnička na dortu je mandatorní účast realitky a platby podílu i když si to komplet dohodnete mezi sebou....
|
|
|
já tomu rozumím, velké realitky dojalo k slzám, že ceny jdou dolů, že už není možné prodat polorozpadlou chatrč za míle, že byt v paneláku ze sedmdesátých let na periférii už se necení jak palác, tak se pustily do "akce". MMR je zbytečné jako máloco, takže tomu nahrává, prostě bludný kruh. :-(
|
|
|
Me zajima ten pripadny zakaz transakce mezi dvema stranami, tj mimo realitku.
Ochrana a respektovani soukromeho vlastnictvi je snad jeste stale na tomhle kontinente ustavni princip. Kdyz mi nekdo zakaze svuj barak/auto prodat dle meho uvazeni, pak tim narusuje moje pravo disponovat mym majetkem. Ocekavam, ze by to bylo v platnosti do prvni ustavni stiznosti, pripadne u instanci jako soud pro lidska prava, nejvyssi soud v evrope, prip na svete.
Mozna se vsak ten legislativni proces rozlozi do dvaceti let a k cili se dostane posloupnosti drobnych vylepsovani.
|
|
|
Tak pokud jsem pochopil mírné náznaky, tak jejich primární snahou je uzavřít trh, aby nemohl přijít nějaký lůzr z ulice a chtít míň peněz než zavedené realitky.
Druhý level je, že chtějí omezit inzerci jen na servery provozované realitkami podle omezení výše, jinak pokutička. Takže nějaký bazar s realitama, co by chtěl za inzoš 200Kč a ne procenta z cena to eee, to je fuj (a mmch - jeden z xindlů, co to podoporuje je sreality.cz).
Další level je, že chtějí omezit zápis do registrů bez posvěcení realitkou. Jak konkrétně to chtějí provést mi není známo (nebo je, ale nechci to říkat, abych pak nepřišel o správný načasování). Jestli jim to projde, kdy a v jaké podobě je otázka, ale cílem by mělo být to, co píšu výše - že se neprodá nemovitost, aby nějaká realitka nedostala $$$.
Že je to nukleární svinstvo non plus ultra a zcela to odpovídá myšlení realitních managerů s pohledem tupým jako pohled brouka hovnivála (viz obchodní manager remaxu), to je zcela jiná věc.
|
|
malá klička v tom celém ději
http://ekonomika.idnes.cz/uverova-kauza-s-chybne-pocitanou-rpsn-na-ojeta-auta-fxt- /ekonomika.aspx?c=A140418_2057558_ekonomika_spi
|
|
|
Také bych řekl, že mediální pokrytí společnosti 3A není bezvadné. Na straně druhé nechápu, jak někdo může 3A kritizovat za to, že poskytují (třeba předražené úvěry). Na vině jsou zde očividně ti chytráci, kdo si úvěry berou, třebaže financovat z půjčky plechovku na kolech je učiněné zoufalství trojnásobně:
1) půjčka u 3A
2) půjčka na auto, věc ztrácející hodnotu zvláště rychle a neproduktivní
3) půjčka na něco, co si lze v technicky použitelné podobě koupit za cca třicet tisíc Kč; ergo se buď kupuje drahý křáp nad poměry dotyčného, anebo dokonce dotyčný nemá ani třicet v kapse
|
|
|
Souhlas, tomu také nerozumím. Osobně moc nechápu, proč je nutno každé 2 roky měnit osobní přemisťovadlo, obvykle zcela stejné morální hodnoty, jako bylo to předchozí. Chápu to u specifických automobilů, kde třeba sofistikovaný vývoj pohonu všech kol uživatel ocení, ale u obyčejných plechovek jsem za posledních cca 30 let krom milionu odkládacích schránek, stozónových klimatizací a kvanta vysíradel nějak nepochopil, v čem je novější lepší. Ano, sežere víc peněz, ale to lehká dívka taky a může z toho mít člověk alespoň nějakou tu pohlavně přenosnou nemoc.
A pokud se dotyčný kvůli morálně zastaralé přemisťovací plechovce ještě je ochoten zadlužit, tak je magor a všechny podvody mu patří, páč si o ně výslovně říká.
Samozřejmě i auto může být investice (užitkáč, závoďák, atd.), ale to je pak dost jiná písnička.
Zadlužovat se má smysl jen kvůli investicícm, tedy něčemu, od čeho očekávám, že mi to něco v průběhu času naopak přinese.
Ale aby lidi nebyli blbí, když jim politici každý rok sdělují, že zase zadlužili každého z nás. Mám se zadlužit sám, nebo to má za mě udělat řepkobaron?
|
|
Zaujímalo by ma, čomu sa teraz venuje pan Prase. Ešte ochcává ľudí vo svojom bazári, alebo bol nútený prejsť na inú pokútnu činnosť?
|
|
|
Tuhle jsme se k tomu tématu náhodně dostali se skupinou přátel, tak jsem se tomu pověnoval.
Pan Prase zanechal obchodování v autobazarech, protože prý začal prodělávat, nadělal nějaké dluhy a už to neviděl jako perspektivní. Možná ho zasáhla krize středního věku. Spíš neudržel krok s rozvíjejícími se dovozy a neměl kapitál na to, aby financoval výkupy balíků aut od leasingovek v aukcích, případně se nedokázal domluvit s tureckými prodejci leštěnek po nějakým dědkoj kolem Mnichova. Opustil Budějovice a přebývá na Třeboňsku v domě, který zdědil po rodičích. Údajně má nyní hospodu a nemá se špatně. Plocha, kde pan Prase provozoval svůj byznys, je nyní dále autobazarem, ale údajně ho provozuje někdo normální.
|
|
|
Možno by bolo dobre spraviť prieskum a obetovať dobrovoľníka na ochutnanie jeho kuchyne, či náhodou nevypráža na motorovom oleji :)
|
|
|
To těžko, protože by to vyšlo dráž, než rostlinný olej z Lidla. Spíš bych se bál, aby výměnný interval nebyl v souladu se starými zvyky předepsán na hodnoty 20 000 smažení nebo 2 roky:-).
|
|
Co takhle zkusit policii pošťouchnout cestou Nejvyššího státního zastupitelství? Z vlastní zkušenosti vím, že v podobných věcech podvod spatřují zcela neomylně a klidně to podřízeným článkům autoritativně sdělí. Stačí i anonymní podnět, pokud bude dostatečně konkrétní. Říká se tomu kontrola pravomocně skončené věci (§ 12 odst. 3 zákona 283/1993 Sb.). Osobně jsem přesvědčen, že je to ukázkový příklad podvodu, dokonce je na to i judikatura Nejvyššího soudu, která je v tomto případě výjimečně přiléhavá.
|
|
|
|
Onehda som sa bavil s mojou pravnickou, s ktorou som mimo ine konzultoval myslienku, ze ked uz od fizlov konecne nieco potrebujem, ci neni lepsie to k nim pretlacit cez statne zastupitelstvo namiesto priamej navstevy ich chlieva a dostalo sa mi kladnej odpovede v zmysle, ze pokial nie je statny zastupitel zmrd a pripad je nad slnko jasny, dohliadne aspon, aby to tie hovada nezamietli z lenivosti pod stol a ked tak ich peskuje. Takze urcita zvysena sanca tu asi je.
|
|
|
"...pokial nie je statny zastupitel zmrd.."
To bude asi problém - z řady novinových článků jsem dospěl k závěru že "být zmrd" je nutnou podmínkou pro výkon povolání "státní zástupce".
|
|
Nechapu, proc se autor pohorsuje nad prevedenim staceni tachometru do kategorie trestnych cinu. Vubec nechapu, proc kolem toho vznika diskuze: pro me je to proste trestny cin podvodu, nebot me prodejce uvede v omyl (ukaze vylepseny zasadni udaj o vozidle), aby ze me vytriskl vyssi prodejni cenu. Proc si nelze vystacit se stavajicima zakonama?
V te prognoze bych jeste pridal pripadny zakaz prodeje auta mezi obcany. Obcan totiz neni technicky schopen zajistit vycerpavajici diagnostiku stavu vozu kupujicimu, tudiz by mel mit zakaz vubec mu to primo, tj mimo zprostredkovani bazarem, odprodat.
|
|
|
No presne proto -- zkratka neni duvodu, aby pro to existovala specialni skutkova podstata.
|
|
|
No fajn, tak jeste zacit to stihat. Neco jako: koupim bazar-auto, necham proverit ujete km, zjistim staceni tachometru, podam trestni oznameni na podvod, soud, borec jde brucet.
Trochu vaham, jestli ta idyla muze u nas existovat. Ten zakon o trestnosti pretaceni ma zrejme vytvaret hrozbu v situaci, kdy je temer nemozne tohle dokazat. Hrozba vsak nebude fungovat, tudiz je zakon redundantni a v zasade neskodny. Daji se z nej vytriskat aspon politicke body.
Vida, nakonec si i sam odpovim :-)
|
|
|
Ovšem, pokud se nepletu, stále ještě zijeme ve state, kde jakz takz občas vyjimecne plati i nejake to pravo.
Takze prosim bručet jde presne KDO?
To, ze někdo prodava auto se stocenyma km, vůbec neznamena, ze si to on stocil / stalo se tak na jeho prikaz. Mozna uz to stocene koupil, například.
U auta po prvním majiteli by se to asi dokazovalo jednodušeji, nez u auta, co zmenilo majitelu několik.
Pokud by existoval zákon proti pretaceni tachometru, potom by stejne tak mohl vzniknout zákon proti rozbijeni televizi kladivem. Jsou to 2 stejne pripady: Vlastním nejakou věc, a mohu si s ni udelat co chci. Muzu 12 hodin denne pretacet tachometr sem a tam a nechapu, proc by to mělo byt trestne, když to auto je MOJE. Stejne jako je moje ta televize a když budu chtit, proste ji rozmlatim kladivem.
|
|
|
Ano, spravna pripominka. KDO by sel brucet? Ten retez majitelu a disponentu se da jednoznacne ukoncit tim bazarem: on ma prece byt ten garant. O svem garantstvi muze sepsat i nejake prohlaseni pro ucely kupujiciho: napr, prohlasuji ze km na tachometru odpovidaji skutecnosti apod. Kupujici ma pak v ruce dokument o zodpovednosti. Dalsi pripadne zjistovani uvnitr firmy bazar muze provadet policie. Ti maji vysetrovat zlociny.
|
|
|
A jak to může ten bazar garantovat?! Angažuje jasnovidce?
Částečným řešením jsou registry, vedené důvěryhodnými subjekty (tedy ne státem) kam se budou kilometry zapisovat průběžně. Ale ani to není 100%, protože určitému procentu chyb se prosě vyhnout nedá. Například náš Voyager, provozovaný v Holandsku, s doložitelnou historií tamtéž má v servisních systémech Chrysleru informaci o tom, že ve stáří necelých 2 let absolvoval technickou kontrolu ve Švýcarsku a měl tam najeto přes 300 tisíc. Celkový stav auta ovšem odpovídal těch ca 160, se kterými jsme ho koupili.
Dokud budou lidi blbnout a koukat na stav tachometru a ne stav auta, tak se se stavy tachometrů čachrovat bude.
|
|
|
Máte pravdu.
Různých registrů je ale už nyní dost. Namátkou STK, servisy ať už značkové nebo ne (všude chtějí stavy km) ... Někam se dostanete (třeba STK), někam ne (třeba data servisů). Zatím jsem ještě reálně neměl čest s výrobcem/distributorem nějaké značky aut, která mi jako vlastníkovi "jejich" vozu. Říká se o několika výrobcích (prý i novější Škodovky už mají své záznamy oprav s aktuálními km), ale nějak jsem asi zatím neměl štěstí, nebo co. Jak dříve 2x Opel, tak 1x Volvo, nic ... BMW, Mercedes nevím.
|
|
|
Zajímalo by mě, co s těmi údaji z odometru konkrétně STK dělají..mám totiž na jedné motorce už několik let nefunkční počítadlo km (a vlastně i rychloměr; obojí provizorně nahrazuje fuj cyklokompjútr), takže už asi třetí TK po sobě si technik opisuje do svých lejster stále stejné číslo, což je mi šajsegál, přestože na jmenovaném stroji ročně pár tisíc km najedu. Nebude patrně nikdy za mého života na prodej a i kdyby, tak údaj "najeto jen" je v tomto případě irelevantní (jde o "skoroveterána" z roku 1970).
|
|
|
Co hlásíte pojišťovně při povinném ručení?
|
|
|
Poslední smlouvu o povinném ručení jsem uzavíral někdy předloni v srpnu a nevzpomínám si, že bych tam uváděl najeté kilometry.
|
|
|
Hmm, tak buď to má každá pojišťovna jinak (teď koukám do smlouvy s Wüstenrot a tam je stav odo uveden) nebo se moto liší od auto:-).
|
|
|
Jo tak to bych taky rád věděl. A nejen u STK ale i u servisů. Ať jedu vyleštit škrábanec, nebo vyměnit půl auta, tak vždy chtějí stav tacho...
Jo a u toho poviného jak píše někdo níže mi to něco taky říká. Juknu se do smluv co najdu.
|
|
|
Servis si tím kryje záda pro případ nařčení, že se s autem někdo moc projížděl apod. Kromě toho je to často užitečné pro snazší sledování intervalů výměn.
Ve spoustě situací je to samozřejmě zbytečné, ale při inteligenci osazenstva typického servisu je asi menší problém nařídit, aby stav zapisovali pokaždé, než se jim snažit vysvětlit nějakou logiku stran toho, kdy to potřeba je a kdy není.
|
|
|
Tak po mě buď stav tacho v pojišťovně nechtěli, nebo to nepíší do smluv ale jen někam k sobě.
|
|
|
Se zrušením blokové výjimky na značkové servisy musely automobilky uvolnit servisní plány i pro neznačkové servisy. Je to na netu, většina značek vyžaduje nějakou registraci a hlavně poplatek. Ale měli byste najít podle VIN datum registrace, seznam výbavy vyrobeného vozidla, garanční servis a svolávací akce + záznam km. Namátkou:
http://www.etis.ford.com/ nebo http://www.fordzona.sk/
http://service.citroen.com
http://public.servicebox.peugeot.com
http://historievozu.toyota.cz/carinfo.aspx
https://erwin.skoda-auto.cz/
|
|
|
Např::
WF0AXXGCDA2R71786
28.10.2002
Focus 1998-2005
5 Dveřový Sedan
Série 15
1.6L Zetec-S EFI (100PS)
5rychl. manuální - B5/IB5
LHD FWD
4.06
Emisní stupen IV
Automatické Řízení Teploty
(+)"D"
Stříbrná Machine (met)
Blue Harlequin / Midnight Black
prva registracia: 28-02-2003
diagnosticke zaznamy - stav km:
bez zaznamov
zarucne opravy - stav km:
pocet zaznamov - 1
|
|
|
Tohle je k dispozici u Fordu zdarma, za přístup k servisním záznamům se platí (zarucne opravy - stav km: pocet zaznamov - 1)
|
|
|
Proč by měl garantovat něco co nemůže ovlivnit?
Idiot co ho zajímá číslo na měřiči ujeté vzdálenosti víc než skutečný stav vozu si nezaslouží nic jiného než být oškubán.
|
|
|
ja bych rekl, ze je uplne irelevantni, zda-li je tachometr objektivni ukazatel stavu vozidla nebo ne. Za podstatne povazuju, ze je to tradicni argument pro nastaveni ceny ojetiny. Pokud je tento udaj zfalsovan, je to pro me trestuhodne.
Neprosazuju, aby to dostal bazar prikazem od nasich zakonodarcu. Jako kupujiciho by me zajimalo, zda-li je bazar ochotny garantovat stav tachometru. To znamena, ze na sebe bere zodpovednost bez ohledu na to, zda-li s nim hybal on nebo kdokoliv jiny. Take proto, ze se pripadna zodpovednost muze prenaset v retezci budoucich prodeju dal, tj. pripadne na me.
Zajimalo by me dal (pokud nekdo vi), zda-li je zjisteni pretoceni tachace kvalifikovatelne jako skryta vada produktu, tj. zda-li je mozne na tom zalozit odstoupeni od smlouvy. Predpokladam, ze v nasem pravni systemu by to mohlo ponekud drhnout ;-)
|
|
|
Autobazary garantují běžně stav tachometru v tom smyslu, že to co je na tachometru, je skutečně na tachometru. Negarantují stav ujetých km. Podle mně ani nemohou, protože většinu manipulací s tachometry provádí prodávající ještě předtím, než autobazar auto vůbec uvidí. Problém je zhruba ten, že by všichni chtěli auto s nestočeným tachometrem, ale současně ho asi polovina prodávajících nechává stočit.
Uvedený stav je v zájmu prodávajících, autobazarů a dokonce automobilek, jediný "bitý" je kupující, ten ale nemá žádnou power a tak v brzkou nápravu nevěřím.
Hodí se dodat, že stát má v ruce nástroj, který by umožnil tento druh podvodů minimalizovat, ale zákonnou cestou k němu občanům znemožnil přístup.
|
|
|
Pokud chcete mít alespoň +- jistotu tak kupujte vozidla z operačního leasingu tam je největší pravděpodobnost, že vozidlo nebude stočené. Ale zase pozor v menších bazarech je standardní postup stočení k poslednímu záznamu v servisce.
Pokud Vám jde o kilometry tak to chce prověřovat servisní historii.
Na druhou stranu těžko se tak shání něco jiného než kombi nebo mpv na naftu
|
|
|
Vizte, prosím, výše vlákno o realitním zákoně. Výsledkem by nejspíš byl pouze další prostor pro korupci, jistý zisk pro bazarníky a kolovaly by stejné plečky. Když si chci koupit auto a nerozumím tomu, tak si seženu někoho, kdo tomu rozumí víc a ať ho prohlédne...
|
|
|
Obcan totiz neni technicky schopen zajistit vycerpavajici diagnostiku stavu vozu kupujicimu, tudiz by mel mit zakaz vubec mu to primo, tj mimo zprostredkovani bazarem, odprodat.
Dovolil bych si odkázat na tento článek, kde tuto problematiku nastiňuji:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012111501
|
|
|
Autorovi se protiví kazuistické kurvení právního řádu. Fajn, nyní uděláme trestným činem manipulaci s tachometrem, příště třeba zabití manželky sekerou (zastřelení je tudíž OK) a uděláme z právní prostituce standard, což nám ovšem vůbec nepomůže. Viz například "zákaz hazardu" v podobě regulace VLT, ze kterých se přes noc staly nějaké stroje na hádanky, které pokládají uživatelům kvíz a když ho vyluští, tak smí zaplatit a zahrát si.
Mimoto ani nechápu, proč by samotné přenastavení tachometru mělo být trestným činem. Je to můj tachometr a mohu si tam nastavit co chci, třeba pro zábavu, jen to nesmím zneužít ve svůj prospěch.
Zákon zná pojem "podvod" (zamlčí podstatné skutečnosti, uvede někoho v omyl) aby sebe obohatil. Už to v tom zákoně je a pamatuje to na další postupy a ne jen jeden specifický. Že na to policie sere a nenaučila se to stíhat, to je jiná věc
|
|
|
rozumim. Pripadny zakon by nejspis nic nezlepsil ani nezhorsil. Pouze by zasiral system dalsim svazkem paragrafu a zakonodarci by si vykazali dalsi carku v boji proti obecnemu zlu.
Problematika se mi jevi jako trivialni. Nerozumim tomu, proc to jeste nekdo neprubnul s nejakou pilotni case-study u soudu s zalobou na podvod. Mno, na druhou stranu, ja si radeji koupil nove auto, abych se vyhnul radostem s bazary.
|
|
|
Proč to nikdo neprubnul je řečený v článku, nemožnost prokázat podvod konkrétní osobě.
Ovšem domnívám se, že zavedení konkrétního trestného činu přetočení tachometru by to ještě zhoršilo. Zatímco dnes by mělo stačit usvědčit někoho kdo věděl, že ten tachometr je přetočenej, po tom by se musel najít konkrétní přetáčitel.
Moc nerozumím tomu, proč soudy logicky neusoudí, že informace o najetejch kilometrech je podstatnou informací při prodeji auta a pak by vina byla jednoduše zjistitelná, buď by byly km uvedeny v kupní smlouvě a řešil by se předchozí prodejce a nebo nebyly a v tom případě by to holt odsral bazárista.
Nejspíš půjde o to, že se to člověku asi moc nehce podstupovat.
Já jsem si jednou koupil auto stočené o 150k km a ani jsem o tom to nějak řešit nepřemýšlel ( i vzhledem k tomu že auto bylo v pohodě )
|
|
No, vidíte, my takhle koupili koně se stočeným tachometrem... Ovšem, alas! Kilometry mu byly přidány, ne ubrány - tedy kobyla byla ostaršena cca o rok (řekla vetka). My už jí (kobylu, ne vetku) kupovali jako osmiletou (dle papírů, v reálu tedy sedmiletou). Ale když to zjistila prodávající, hluboce se zamyslela a pravila - "No jó, já chtěla čtyřletou, handlák mi prodal čtyřletou a já se teda trochu divila, že byla taková syrová a hned ve vratech se mnou praštila vo zem..."
Kobyla je bez původu (pro naše oučely to není příliš důležité), takže měla čistopis modrého průkazu dle vzoru "nemám mámu, nemám tátu". U původového koně by to samozřejmě bylo složitější.
Nicméně, tak jako auto nekupuju bez bedlivého dohledu servisáka, tak ani hemelu nekupujeme bez kontroly vetem a po předchozím důkladném vyzkoušení (tak jako je net plný aut po dooochodci, ježděno pouze do kostela, tak je net plný "mladý zdravý kůň, vhodný pro začátečníka i do sportu, ježděn juniorkou, ošetřován dětmi...)
|
|
|
to znamená, že v inzerátu je na prodej "mladý zdravý kůň" a na místě kulhavá kobyla? Tak zase jí za jízdy neodpadne převodovka. :-)
|
|
|
Zlatá převodovka. Skrytejch vad to má hromadu, kam se hrabou auta. Navíc ty vady jsou podstatně hůř opravitelný.
Nejlepší je vědět od koho kupuješ. Lidi se znají mezi sebou a dobrý zboží se neprodává přes inzeráty.
|
|
|
Tak, taková kola našinec vymění, ale podotrochlóza v kopytech? Nehledě k faktu, že málokteré auto našinci nasedují, aby bylo mírnější, zatímco nepřizpůsobivý mazlík se dá takto (dočasně) umravnit.
Ale jinak je to přesně jako to auto - tedy sháníme reference (nejen na jezdce, ale i na koně), posuzujeme skutečné motivy prodat no a pak - a to je teda odlišné - také zvažujeme, co v našich podmínkách může být jinak než u prodávajícího.
Někdy bych ovšem vraždil - když paní prodává koně z distančního sportu, toho času "vhodného i pro mírně pokročilého jezdce" s odůvodněním "že je na ní nějaký líný a ona raději více vzrušivého koně", a člověk pak oklikou zjistí, že ve skutečnosti kůň je na paní vzrušivý až moc a ona ho nezvládá - to je na pěst. Nebo onehdy, když jsme jeli kamsi za Hradec, kůň podle fotek krásnej, "s mírnou poruchou hybností zadních končetin". Na místě kůň krásnej, ale s takovou ataxií, že nebyl schopen klusat. A prodával to veterinář! Do dneška mne mrzí, že jsem ho neposlal do zadele a nechtěl po něm proplatit benzín.
|
|
|
Handl je sport, musíte to tak brát. Co mne ale opravdu vytočí; když prodají nějakýho magora holce, co se učí jezdit. To je prasárna horší než to lepení převodovky.
|
|
|
Budu oponovat - handl je vhodné provozovat u auta či televize - to se dá vždy opravit, nebo vyhodit a člověk tratí jen prachy. Ale koupit koně, citově k němu přilnout a pak řešit, co s tou nemocnou němou tváři :-(
A co se začátečníků týče - jsem hrdým autorem aforismu - "Jedinej vhodnej kůň pro začátečníka je dřevěnej". Bohužel vysvětlujte to těm lištičkám, které se zamilujou do koníšška.
|
|
|
ale z auta s odpadlou převodovkou prostě salám neuděláš, i kdyby ses pokrajel, ale možná by to mohla být čelendž pro Láďu Kapustu. :-)
|
|
|
To se nejí, leda by byla válka. To je jako sežrat vlastní babičku. I když... Laďa by možná dokázal i tohle. :)
|
|
|
To je divné, zrovna dnes jsem koňský salám viděl na pultě hned vedle paštiky (ta je vepřová).
|
|
|
To by jedl leda nějakej ... měšťák. :)
|
|
|
"Kůň" je v uzenářství často jednou z používaných přezdívek pro materiál, který by se jinak složitě popisoval jako směs soji, mouky, barviv, dochucovadel.... "Vepř" bývá něco podobného.
(Což nemám z JPP, ale člověka od potravinářské inspekce, nebo jak se ten úřad jmenuje).
|
|
|
Jak který.
Koně na maso porážejí - viz akce spolků zachraňujících vysloužilé koně před porážkou.
To je jeden malý zdroj materiálu.
Ovšem pravý tradiční koňský salám se vyráběl, když Slováci dodali dostatečný počet skopových hlav.
Což mám od JPP, ta paní je moje teta a v té masně pracovala.
|
|
Nařídil bych zákonem při každém prodeji odometr vynulovat...
|
|
|
Dobrej napad, fakt! Ja bych ho nuloval kazdy rok a prodaval bych auto v podstate nejety 8o)
|
|
|
Když už zakazovat, tak zakázat počítadla. Nebylo by co řešit:).
|
|
|
Uvedomelý euroovčan nemá čo predávať alebo si kupovať autá. Staré(a tým aj automaticky neekologické auto) má dať zošrotovať do dotovanej eurošrotovne a kupiť si nové auto europskej výroby s downsizingovaným motorom aby podporil krachujucu euroekonomiku a euroodbory.
|
|
|
Problem je v tom ze to coskoro bude jedine mozne riesenie. Tie herky napchate kurvitkami co sa dnes vyrabaju celkom urcite nevydrzia tolko ako auta spred 20 (40, 50?) rokov. A to vam teraz pchaju vtakoviny aj to inak slusnych aut. Tot v sobotu sa u mna zastavil kamarat pochvalit sa novym autom. Motor to ma ako doktor predpisal, prevodovku, no, ta je aka je, ale tych hraciciek...ovladanie vsetkeho cez centralny display, sledovanie mrtveho uhla, parkovacie sensory kazdeho druhu, vsetky trojpismenkove pomahatka (ESP sa udajne da vypnut uplne - co bude asi aj pravda, nakolko mi parkrat ustrelila rit na suchom asfalte), akcelerometre a cojaviemco este...cize sa ma na tom co kazit.
|
|
|
S tou ekologií bych trochu brzdil, motory plnící EURO normy se chovají ekologicky pouze za podmínek normy, jinak mohou mít horší emise než stodvacítka (např. chlazení přehřátého katalyzátoru nespáleným benzínem, vstřikovaným navíc). Navíc čím novější EURO, tím drobnější a nebezpečnější částice ve spalinách, schyluje se proto k zavedení filtru částic i pro benzínové motory.
|
|
|
|
obuli se do toho ze všech stran, dnes na ČT1 ministr obchodu a průmyslu sliboval prostému lidu, jak s těmi šmejdy zlodějskými zatočí, moderátorka lkala, že si lidé kupují ojetá auta. Nejlepší perla se povedla náměstkovi ministra průmyslu a obchodu, ten tvrdil, že auto má najeto třeba 300tis. nebo 400tis. a někdo to stočí na 90tis. a nějaký chudák na to naletí. Zajímavé je, že jako vzorová auta se stočeným tachem jsou tam samé škodovky, ten krám opravdu vydrží nájezd 400tis. a nic se na něm nepozná? Podle tvrzení v TV nejméně polovina starých aut má stočené tacho, takže polovina škodovácké produkce běžně vydrží 400tis. a ještě vypadá jako nová, no nekupte to. :-))
30:55
www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/214411000100423
|
|
|
Jo a důležité je zmínit tu BEZPEČNOST! Neboť bezpečnost auta poznáme jak, Halík? No podle čísla na počítadle! A stočením tachometru může ojetina dokonce skončit na střeše, pravili na tv@hovna. Hrůůůůza!
|
|
|
bezpečnou škodovku nepoznáme nijak, pokud mi paměť dobře slouží, nejdříve se zrakvil v Oktávce někdo z jejích návrhářů a pak se zrakvil v Superbu Ivan Hlinka, dost pochybuji, že by oba hoši měli starou past se stočeným tachem. Co by za to dali, kdyby skončili jen na střeše. :-)
šrotovné už asi nebude, tak je třeba masírovat národ jinak. A kdo se nechá zblbnout, nejspíš si nic jiného nezaslouží.
|
|
|
"šrotovné už asi nebude, tak je třeba masírovat národ jinak. A kdo se nechá zblbnout, nejspíš si nic jiného nezaslouží."
Já to úplně vidím tady na sídlišti. ON někde dělník na směny - to mlže donést tak 15.000,- měsíčně. ONA prodavačka v Albertu - to máme tak 10.000,-. Oba vyrůstali v nuzných poměrech, zdědili akorát 2+1 po babičce. Měsíčně ušetří s bídou 5.000,- Kč. Pracují v místě, takže nějaké high-end auto vlastně ani nepotřebují. A najednou se před barákem objeví určitě nestočená naftová past v ceně 220.000,- na úvěr slevněná jenom na 170.000,-... Pod značkou hrdý nápis AAA Auto kvalita pro každého.
|
|
|
|
Standa je zvláštní tvor, pochybuji, že těm svým plkům věří. Pokud sám nevěří, co tím sleduje? Musí vědět, že všechno se dá obejít a některé věci se prakticky nedají dokázat. Že by měl jakési vlhké sny o tom, jak to za totality bylo bezva a dalo se postihnout cokoliv, když řidič při zastavení policií už automaticky stál v předklonu, protože ho mohli dostat na čemkoliv?
|
|
|
Vůbec je otázka, co se tím sleduje. Na blaho lidu sere pes, třas před esenbákem bude taky jen druhotný bonus celé akce. Podpora prodeje nových aut taky asi ne, vliv to bude mít mizivý. Jediné, co z toho určitě kouká, je evidence najetých kilometrů. Co z toho? Další daň?
|
|
|
další daň asi jen nepřímo, zřejmě někdo "potřebuje", aby od něj odebrali software v řádu milionů, který to bude evidovat, smlouva současně zaručí údržbu softwaru, ukládání dat a nejspíš to nebude fungovat nebo bude asi stejně jako registr vozidel, jenže to nebude tak důležité, protože někdo už bude mít "našetřeno" na důchod. A tím někým myslím dodavatele softwaru. Protože to je podle všeho novodobá hitovka, přisát se na státní cecek jako dodavatel čehokoliv nefrčí, poslední dobou frčí přisát se jako dodavatel a provozovatel softwaru, který zajišťuje, že "zatočí" s "podvody". Zřejmě jde o logický vývoj, protože peníze docházejí, takže je problém s velkými investicemi, prioritou budou investice do zamezení "korupce" a "podvodů" a na to se prachy vždycky najdou, než běžným lidem dojde, že je to ve výsledku výrazně dražší než pár podvodů, bude pozdě. :-(
|
|
Jsem ted v podobne situaci jako byla popsana na konci clanku.
Koupil jsem za 300 tisic 4 roky stare auto od soukromnika, jako nebourane a blabla obvykla omacka.
Na prvni pohled dobry.
Na druhy pohled bourano na stred kufru, kufr promacknuty a odirajici naraznik, strikane na aute (barva na svetlech atd).
Na treti pohled zjisten vymeneny cely pravy zadni bok, rozlezajici se svarene plechy budou lakat vlhkost.
Geometrie mimo tolerance stanovene vyrobcem, krome leveho predniho kola.
Auto bylo za vcelku dobrou cenu, s tim ze majitel me informoval, ze z duvodu rozbiteho praveho zrcatka byl v autorizovanem servisu meneny blatnik, sklo, svetlo, naraznik.
Jenze, naraznik nesedi, blatniku schazi minimalne jeden kotvici cep a vcera jsem zjistil, ze do auta tece nad celnim sklem.
Pak je tam spousta dalsich drobnosti.
Takze po majiteli budu pozadovat slevu (zrejme soudne, jelikoz nereaguje) a s autorizakem budu muset resit reklamaci.
Proste klasika...
|
|
|
Klasika?? Opravdu je klasika kupovat ojeté auto za 300tis. a věnovat mu jen jeden pohled, protože to majitel zalil obvyklou omáčkou?
|
|
|
Nějak moc nechápu...
Koupils jste nějakou polozbořenou věc a teď najednou zjišťujete "spoustu dalších drobností" ...
Nebylo jednodušší při té koupi věnovat alespoň 10 minut detailní prohlídce toho co kupujete a tyhle trable si ušetřit? Vím, mozek zatemnělý, touha po fáru převeliká. Jenže po každých hodech následuje zákonitě sračka a kocovina neúprosná, že?
Ne, nejsem škodolibý ale docela Vám to patří! Alespoň se přístě nebudete chovat jako totální debil... Osobně si nabít hubu je to nejlepší co Vás totiž mohlo potkat ..
|
|
|
Jasne, jsem totalni debil, protoze prohlidce jsem ja osobne venoval pres 2 hodiny, podle seznamu beznych zavad nastudovanych behem nekolika mesicu na netu a zadna tam nebyla (krome jedne drobnosti).
Ja debil si domluvil prohlidku v mistnim servisu, kde bylo auto zvednuto na zvedak a prohlidnuto i zespodu, bez nalezeni nejakych zavad kdekoliv.
Az pozdeji se ukazalo, ze majitel servisaka zna, tudiz mozna i kdyby neco nasel, nerekl by to.
To asi nikdo neocekava.
Jestli z toho je nejake pouceni, ze verit se neda asi fakt nikomu a metody i soukromych prodejcu jsou v nekterych pripadech na urovni expertu z bazaru.
Samozrejme, ze dneska bych to udelal trochu jinak.
Nicmene nestastny nejsem, jelikoz majitel o zavadach neinformoval a inzeroval jiny stav, tak mam dost velkou sanci, ze soudne vymuzu adekvatni slevu.
Auto bylo inzerovane jako nebourane a bourane je, jednoducha volba.
Jo a touhy tam tolik nebylo, vybiral jsem pres pul roku a tohle vypadalo nejlip.
|
|
|
"Jasne, jsem totalni debil, protoze prohlidce jsem ja osobne venoval pres 2 hodiny" a nevšiml jsem si, že něco bylo stříkáno přímo na autě...
Sorry, jseš totální debil.
|
|
|
Och ano, uzky pruh barvy po spatnem zamaskovani u svetla poznavaci znacky, to jen tak nekomu neunikne. :-D
Ze ja se vubec obtezoval delit o svoji zkusenost.
|
|
|
já nevím, ale za dvě hodiny prohlížení se dá přehlédnout promáčklý kufr, odírající se nárazník, přestříkané světlo a nelícující díly na boku?
pokud tomu nerozumíte, bylo by pro příště lepší, vzít si s sebou někoho, kdo tomu rozumí než nasazovat na soukromého prodejce a těšit se k soudu. Ale jinak je to váš boj.
|
|
|
Příště zkuste prohlídku v autorizovaném servise a nechte si výsledek dát na papír. Tam už si sakra rozmyslí zda je to někoho kamarád nebo ne.
300kkč opravdu není málo, já si nechával v autorizáku prohlížet a project i motorku za 150kkč
|
|
A tady je k těm zmrdům klasicky občanské združení https://www.facebook.com/sovaradi je vidět, že PR funguje na ovce vždy. Číst tam příspěvky typu je třeba proti těm zlodějům zakročit je opravdu smutné.Ty ovce netuší, že jsou dalši na řadě ...
|
|
Znamenity tah od Dfense! Mit sveho vlasntniho saska.
Na kralovskych dvorech mivali vladci sveho saska. Takovy sasek pusobil jako hromosvod pro negativni reakce poddanych i panovnika. Panovnik mu prenechaval nepopularni kroky a pusobil jako pufr.
Sasek byl casto hrbac, nebo jinak fyzicky poskozeny clovek (dnes bychom rekli "disabled", nebo korektneji "differently abled"). Jeho fyzicke dysfunkce se promitaly do jeho psyche ... zkratka opak kalokagatia.
No a takovym saskem zde je Honzik Prokes. Je pod kontrolou, stabilizovany, dostal nejaka privilegia (zde napr. editorskou funkci) a uziva si svou moc (zde virtualni, muze davat prispevky do chlivku). A misto aby otravoval ve 3D, sere jen lidi na webu.
Dfens +1
|
|
|
Az se stydim, ze toto me nikdy nenapadlo...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Autobazarní zlodějna 2k14 edition
|