Komentáře ke článku: Jaké je to pracovat v autobazaru vol. 2 (ze dne 22.03.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
zaprvé bych to nenazval článek, ale spíše jakási glosa nebo komentář, ale budiž.
Problém je v tom, že nikdo se nevyzná ve všem a tak mu většinou nezbyde, než se spolehnout na informace odjinud - problém ovšem je, kde je najít aby byly aspoň trochu relevantní.
Od prodavačů je nelze čekat, to snad každý už pochopil (i když je pár výjimek, ale to člověk aby poznal, že ho někdo netahá za noc, musí mít o daném sortimentu něco nastudováno a znát to - pak ovšem nepotřebuje p(r)odavače zboží nebo mít spolehlivého kamaráda, který poradí a není to někdo, kdo si jen hraje na odborníka.
Osobně konkrétně v elektru jsou mi všichni ti prodavači nebo moderně řečeno "asistenti prodeje" či "konzultanti" čím dál protivnější, protože sice podobně jako autor "článku" si přečetli dvě příručky o prodeji nebo prošli masírkou na nějakém víkendovém kurzu o prodeji (ono to asi platí na průměrného zákazníka, uznávám), ale já se tím vždycky bavím, když zkouší ty příručkové finty a přístupy... asi úplně nejprotivnější byli v Euronics, kdy borec na objednáné zboží, které jsem si jen na prodejně šel vyzvednou, byl schopen každému vnucovat pitomou prodlouženou záruku - a ani na třetí NE NEMÁM ZÁJEM nepochopil že NE je NE. Nepotřebovat to zboží hned odvézt tak bych mu ho hodil na hlavu (o zboží samozřejmě nevěděl nic a o tom, že by bylo třeba dobré půjčit paleťák nebo vozík na odvoz k autu nebo poslat nějakého poskoka to se dneska asi nenosí, udělat něco pro zákazníka. Nakonec úplně nejlíp se kdysi kupovalo elektro (kromě netu) v Carrefouru, tam kupodivu i něco tenkrát věděli a uměli i poradit... přitom blbej hypr...
Jo a když nějaký nagelovaný frajírek s tabletem (asi aby byl víc důležitější) za vámi lítá po O2 prodejně a vysvětluje, že 749 je vlastně výhodnější než 399 a dokazuje to tím, že u nás máte ty Outú Extra výhody, takže když vezmete měsíčně 100 litrů benálu, tak hned máte s námi slevu 105 Kč, pak koupíte nějaký hadry, zajedete na hory a ze 749 je vlastně míň než 399 u konkurence... tak jsem se s ním chvilku "pobavil" a nakonec si odnesl tu outú kartu za pade pro kterou sem tam původně šel a žena na ní má ty svoje slevy prakticky zadarmo... Jo, nejvíc ho asi "pobavilo" když jsem mu na ten benzín řekl, že když si natankuju jinde než u "jejich" Agipu, tak mám tu nádrž levnější hned a bez O2 ;-)
|
|
|
Jinak v tom bazaru jsem kupoval auto asi 4 roky zpátky a spíš než s nějakým vnucováním a přesvědčováním jsem se setkal s typickým nezájmem o to, něco prodat (V "áčkách" jsem ale ani nebyl). A to jsem měl zadání docela tradiční - větší auto pro rodinu, ne moc drahý. Asi nejlepší to bylo u autorizovaného prodejce značky, který ty ojetiny nemá jako hlavní byznys, tam nic nezakrývali a dalo se s nimi v klidu bavit a dohodnout. Naopak malej bazarista přišel, nahodit auto, otevřel kapotu a bez jízdy za 5 minut došel a prej "berete"? :-D
(Nakonec jsem koupil auto na inzerát od soukromého prodejce a levněji než v bazaru)
|
|
|
Nikdo se nevyzná ve všem, ale v době Internetu a hromady odbornejch diskusí a odbornejch webů se s trochou důvtipu a inteligence dá poznat kvalitní zboží.
Prostě si o tom vždycky něco přečtu, odfiltruju bullshit, dám dohromady to, co znám a vidím a poskládám si jakejsi celkovej obrázek...ať už de o friťák, pračku nebo ledničku.
Po pár letech příležitostnýho „technickýho studia v rámci nákupů“ je i průměrně nadanej člověk schopnej kvalitu od šitu rozeznat už pohledem a „osaháním“. Jen si holt musí vyndat hlavu ze zadku.
|
|
|
Ehhh, vodbnornejch diskuzí a vodbornejch webů, tak to jo.
Akorát je trochu potíž, že valná většina rádoby odbornejch diskuzí je plná odporníků co maj do prdele díru. Zpravidla se v celé komunitě vyskytuje tak do pětice lidí, kteří docela ví, o čem mluví, a zbytek je ten bullshit. Já jsem třeba schopen na elektrobastl nebo Živě vlézt asi tak jednou měsíčně, pak se o mě začne pokoušet infarkt a musím si zase dát voraz.
Mezitím ovšem jsou pitomci schopni neznalého člověka přesvědčit k nákupu ve stylu z bláta do louže…a třeba počítačovej zdroj fakt nepoznáte pohledem a osaháním, protože jednak si to není kde osahat a pak, na trhu je sposuta rádoby kvalitních značek co prodávají shit s pozlátkem, který je sice např. tišší, ale za to velmi hrubě na úkor kvality a životnosti.
|
|
|
Když sem si kupoval novej zdroj, pohledem sem poznal, že je to Seasonic.
Když sem si kupoval předchozí novej zdroj, pohledem sem podle UL čísla poznal, že ho vyrobila Delta Electronics.
Ani jedno nebyl shit... :)
|
|
|
Delta se kvalitou může dost lišit, stejně tak FSP, Enhance atd. Všichni honí centy a tak vám do 600W verze SFX zdroje hned oproti 500W verzi narvou šuškony poté, co usměrňovací tranzistory šoupnou dolů kde se chladí na kostru a jak je to chladnější a je tam větší průvan, tak nač používat Chemi-Cony, ne?
Vohnouti dneska berou Be Quiet! a kdejakej Corsair, kde kvalita velmi kolísá podle výrobce a třídy.
|
|
|
Co říkáte na EVGA Supernova G2 750//850W? Všude na to slyším akorát chválu.
|
|
|
Neviděl jsem to, nemám dost velkou zátěž, tak to ani moc neřeším. Ale v zahraničí dopadá dobře a hlavně má dlouhou záruku, tak tam se nedá moc spálit. Otázka spíš je, jestli využijete výkon - dneska i už dost solidní HW (čtyřjádro, maisntreamová grafika) v zátěži neveme ani 200 W. Tohle je tak pro blázny s přetočenými šestijádry na 1366, nebo BD a nějakou tou 300W grafikou (nebo spíš dvěma). Páč v nízké zátěži pak máte i nízkou účinnost.
|
|
|
Copak se šestijádry, ale s nenažranými osmijádry od AMD a grafikami v CF :)
|
|
|
jo tak s tím Carrefourem musím souhlasit ...škoda, že už tu dávno nefunguje
|
|
|
Pocatkem 90. let byl dost oblibeny presvedcovaci argument "to muzete dat do dani, takze to mate zadarmo...". Nasli se blbci, co neumeli pocitat. Jak podnikali, je mi zahadou.
|
|
|
Kdyby jen počátkem 90. lech a jen přesvědčovací.
Když sem si na přelomu tisíciletí koupil nový auto s mříží „na firmu“, musel sem nejdenou vysvětlovat, že „dát si něco do nákladů“ opravdu neznamená, že vám to celý proplatí stát. V očích mnohejch sem měl auto snad zadarmo, nebo co.
|
|
|
Jj, to funguje stále. Mám jednoduššího známého a když se napije, tak začne žvatlat právě o tom jak ti zlí podnikatelé mají vše zadarmo=z daní, protože v nákladech ... je to marný, ..
|
|
|
Prodavači v elektru jsou věru zajímavá sorta. Tuhle jsem navštívil jeden celkem honosně vypadající audio obchůdek v centru Prahy. "Potřeboval bych obyčejný měděný reprokabel 2x4 mm" pravil jsem bezelstně očekávaje prostou odpověď "máme/nemáme". Tamní audio guru si mě změřil povýšeným pohledem a zaskočil mě otázkou: "A jaké máte reprobedny?" Zmaten jsem mu sdělil něco jako že "normální, na domácí hifi poslech, s klasickými elektrodynamickými měníči". Guru se bohorovně zašklebil: "To není podstatné. Zajímá mě, jestli stojanové nebo podlahové". Stále nechápaje, jak souvisí velikost ozvučnice s reprokabely, počal jsem usilovně přemýšlet, kam zařadit svoje Pioneer CS7070, které se někdy označují jako malé podlahovky, jindy jako velké trojpásmové stojanové reprobedny, které si však lidi kvůli rozměrům často staví na zem. "Řekl bych...ehm... že mám velké regálovky, ale mám je položené na podlaze" zhostil jsem se udatně nesnadného rébusu. "Aha, máte je na zemi, takže jsou to podlahové reprobedny" poučil mě mistr prodavač a dodal vítězně: "tudíž si k nim skutečně využijete reprokabel 2x4 mm. Kdybyste měl stojanové reprobedny, stačil by vám kabel 2x2,5 mm." Odcházel jsem s kabelem v tašce a s pocitem, že ty metodické pokyny pro prodavače musí obsahovat vskutku inovativní poznatky z oboru elektroakustiky:-) A doma jsem seznal, že ty zkurvený Pioneery mají tak lacině a blbě provedené reproterminály, že je obtížné tam nacpat 4 mm dvojlinku a praktičtější by bylo koupit verzi s průměrem 2,5 nebo pouze 1,5 mm. Na zvuk to valný vliv nemá, ten je otřesný tak jako tak.
|
|
|
Takže jste si koupil low-end repráky, ani jste se neobtěžoval zkontrolovat typ a velikost konektoru a hurá do obchodu pro kabel, hlavně, ať má čtyři milimetry, to je záruka super zvuku? Asi se potkali dva příručkoví odborníci :)
|
|
|
Terminály jsem po zakoupení prozkoumal pouze rychle a nezdálo se mi, že by měl být problém nacpat tam 2x4 mm. To byla samozřejmě chyba. Nakonec se to ale s trochou snahy podařilo. 4 mm kabely jsem zvolil spíše ze zvyku, ne proto, že by to měla být záruka kvalitního zvuku. Vliv kabelů na zvuk obecně nepovažuju za zásadní.
|
|
|
To je ono - on Vám ten prodavač také poradil ze zvyku. A narozdíl od Vás se trefil. :-)
|
|
|
Jistě:-) Jen bych chtěl dodat, že v žádném případě nebylo mým záměrem stěžovat si na prodavače, že mi prodal kabel, se kterým jsem pak měl drobné problémy. Za to nemohl, protože jsem přesně takový požadoval. "Humor" spočíval v tom, že tloušťku kabelu odvozoval pouze z parametru, zda jsou bedny kategorie regalové či podlahové. Na provedení terminálu se vůbec neptal. Mnohé regálovky mají přitom velmi dobře provedené konektory, kam není problém vsunout ještě tlustší kabel, a naopak existují velké sloupové bedny, obzvláště vintage, s nepraktickými perovými svorkami, kam 2x4 mm nacpete těžko.
|
|
|
Když on Vás nějak odhadnul a na základě určité své zkušenosti (80 % sloupá má tohle) Vám něco doporučil...
No... :-)
|
|
|
Jenže já nic doporučovat nechtěl. Přišel jsem si jen pro tu zatracenou 4mm měděnou dvojlinku:-) Když už chtěl mermomocí radit a jít na to "statisticky", mohl se spíše zeptal na cenovou kategorii beden, u dražších se na terminálech tolik nešetří. Doporučovat ale průřez kabelu jen podle druhu ozvučnice je skutečně pitomost, podobně jako doporučovat rozměry pneumatik podle objemu motoru auta.
|
|
|
|
Proč jste mu vlastně neřekl rovnou značku a model?
|
|
|
Už ani nevím, možná jsem mu to i řekl, ale on se stejně suverénně držel formulky "podlahová bedna -> tlustý kabel, regálovka -> tenčí kabel". To mi přišlo velmi komické.
|
|
Ehmm.. a v kterému elektru jsou všichni ti odborníci, co člověku poradí a upřímně povědí, jaká je na čem marže, co je nejlepší a co si rozhodně nemá kupovat ? Kdykoliv jsem do něčeho takového vlezla, první problém byl někoho vůbec najít a druhý problém z něho vyrazit vůbec nějakou informaci. To nevím, to kolega, to tohle.....
|
|
|
Hehe, jo to by mě taky zajímalo.
Navíc autor nám tu popsal, jakým způsobem nakupují idioti. Normální člověk si v dnešní době najde veškeré informace na internetu a za sebe říkám, že se díky tomu v 99% dokážu sám správně rozhodnout a nekoupit šmejd nebo předraženou věc.
|
|
Dobrý den, nepochopil jsem článek, glosu, postřeh.
O čem to mělo být? Vy jste ten hodný, kdo říkal zákazníkům, že tohle je šmejd a tohle má nákupku za 7000?
V tom prvním nejste jediný, v tom druhé jste úžasná rarita.
Že je něco "šmejd", byť to není takto expresivně pojmenováno, slýchávám v elektru dost často. Většinou je to dělostřelecká příprava před útokem o polovinu dražšího produktu, než o který mám zájem. Nicméně to považuju za standardní vochcávací taktiku prodeje v českých zemích. A proto si mimojiné techniku v takových obchodech nekupuju a hlavně si o ní snažím zjistit co nejvíce. Ale budiž.
Ovšem že by mi někdy někdo v elektru řekl, že tahle pračka má nákupku 7000 a stojí 11000, zatímco tahle je nakoupena za 3000 a stojí 10500, s tím jsem se tedy věru nikdy nesetkal.
To je dost neordinérní přístup k zákazníkovi, zejména v jednom "ze tří největších elektroobchodů u nás".
Vyznění článku prostě nerozumím, ale je to moje chyba.
|
|
|
soudím, že autor tou nákupkou myslel koncovou cenu pro zákazníka a ne nákupní cenu pro majitele a chtěl tím sdělit, že kdo koupí levně koupí šajs. I když ani to bohužel není pravda a cení rozhodně není ukazatel kvality.
|
|
Hlavně klid. Diskuze pod články se nečtou a pokud už se čtou, neberou se vážně.
Bohužel snad každá česky psaná internetová diskuze má sklon se časem zhroutit do jakési informační černé díry, kde spolu v děsivé singularitě komunikují pouze trollové, duševně vyšinuté osoby, jedinci, kteří si nemají s kým povídat (protože si nikdo nechce povídat s nimi), rozzlobení senioři a zlobivé děti.
|
|
|
Je to tak,.inteligenti diskuze nečtou a ani do nich nepíší. A ta částka také nesouhlasí.
|
|
Když je prodavač (P) odborník, pozná v zákazníkovi (Z) laika a dobře a odborně mu poradí tak, aby Z odcházel s pocitem dobrého obchodu a P věděl, že se nevrátí s reklamací.
Když je P idiot, exhibuje se jako kretén, hází rádoby znalecké hlášky, vyčtené z příčurek pro idioty a pojišťováky, pomlouvá konkurenci a opovrhuje Z bez ohledu na jeho znalost věci. Z pak má volbu zůstat nebo jít. Co z toho dělat drama?
|
|
Vážený pane, svými tvrzeními a tím co si myslíte o nakupujících jste naprosto na omylu. Neznám člověka, který by toužil po pračce z Koree za tři litry a nebo po svařenci od AAA. Naopak, každý touží mít velký dům vybavený tím nejlepším od Miele a před garáží medvěda minimálně S classe. Ovšem nesmírně limitujícím prvkem je stav na účtu. Takže když se vám vysere ten korejec co vám poskakoval po koupelně doteď tak jdete a za těch pár tisíc co jste pracně našetřil si prostě koupíte dalšího a to i přes to, že se prodejce chytá za hlavu jaký jste pitomec a jak je to velký krám.
|
|
|
To je půlka pravdy, resp. první možnost. Druhá je zkušenost, kdy pračka za 30 se vysere stejně rychle a spolehlivě jako ta za 13, ideálně chvíli po záruce, a oprava té první stojí jak ta druhá nová.
Problém je, že s výjimkou těch nej srágor .. a i ty někdy překvapí .. a těch nejluxusnějších výrobků .. které občas překvapí také, byť opačně:-/ .. zde existuje skutečně velmi široká zóna, kde je to tak všechno na jedno brdo, a spíš než o ceně je to štěstí. A pokud zákazník předem očekává, že má velkou šanci si naběhnout na vidle, tak je vcelku logické, že si za to není ochoten zrovna dvakrát připlácet.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jaké je to pracovat v autobazaru vol. 2
|