D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Slow Bay
    (ze dne 28.12.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 29.12.2014 00:07:06     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:Ehm
    Tedy něco jako "stoupací dvojpruhy", na našich cestách poměrně obvyklé? :)

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 18:48:04     Reagovat
    Autor: JirkaCV - JirkaCV
    Titulek:Re: Ehm
    Taky mě to napadlo. A ještě mě napadla jedna situace, kdy se mi opotila pr..hýždě. Maník mě na jedničce vzal z prava přes odpočívadlo.

     
    Komentář ze dne: 02.01.2015 16:52:50     Reagovat
    Autor: Mem - Mem
    Titulek:Re: Re: Ehm
    A konkrétní důvod? (Tedy kromě toho, že pravděpodobně na tom odpočívadle překročil povolenou rychlost).
    Z připojovacího pruhu vás může "předjet".

     
    Komentář ze dne: 30.12.2014 13:08:04     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re: Ehm
    "Stoupací dvojpruhy" jsou sice obvyklé, mohlo by jich však být řádově více - nejen na hlavních tazích a nejen ve stoupání. A nemusí být ani tak dlouhé.
    A hlavně - naše "pruhy pro malá vozidla" mají oproti navrhovanému řešení jednu psychologickou nevýhodu: Začínají a pak končí. Řidič, který do něj zajede, se zase musí vrátit zpět - a hrozí mu, že se bude vracet s obtížemi. Teď mi nejde o profesionální řidiče těžkých náklaďáků, ti si vždy nějak poradí. Jde mi o nezkušené či příliš opatrné řidiče, kteří jedou nějakou "téměř předpisovou" rychlostí a do stoupacího pruhu neuhnou, protože se buď bojí, že se už zpátky mezi ty "rychlé ohaře" nezařadí", nebo prostě podlehli nákaze myšlenkou "jedu devadesát, takže mě nemá kdo předjíždět". Pro oba typy řidičů (a nás ostatní) by navrhované řešení bylo požehnáním - nezkušený (opatrný, "spravedlivý") by včas přejel do "správného" pruhu, v němž by nerušeně pokračoval dál. A ti ostatní by ho mezi tím v klidu předjeli.

    Komentář ze dne: 29.12.2014 09:11:09     Reagovat
    Autor: sniper - sniper
    Titulek:Německo
    Nemusíme jezdit ani nijak daleko, něco podobného je např. na německé silnici 300 třeba u Schrobenhausenu (https://www.google.cz/maps/@48.539178,11.2480267,392m/data=!3m1!1e3?hl=en), jenom tam jsou ty úseky výrazně delší (a pravidelně se střídají zvýhodněné strany). Jezdí se tam díky tomu o dost líp.

    Komentář ze dne: 29.12.2014 09:18:53     Reagovat
    Autor: Ada - Ada
    Titulek:
    Jenze Novy Zeland je narozdil od nas civilizovana zeme. U nas na tomto reseni nebude mit nikdo zajem, co by pak pri plynulem a bezproblemovem provozu delala dopravni policie, ministerstvo dopravy a nakonec I poslanci?
    Navic sam jsem parkrat zazil hovado, ktere me riskantne oprasilo cca 50 metru pred stoupacim pomalym pruhem (ten kopec s pruhem byl zhruba videt aspon na ctvrt kilometru)

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 09:28:58     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re:
    Tak vono to srovnávání s NZ nebude moc fungovat hlavně z důvodu naprosté odlišnosti hustoty osídlení a s tím související hustoty dopravy, snad kromě Aucklandu případně Wellingtonu. Nemluvě o infrastruktuře, která je také o dost odlišná.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 09:30:18     Reagovat
    Autor: sniper - sniper
    Titulek:Re:
    Tak mně předjíždějí i tím úzkým pruhem, co se normálně nazývá nějak jako dvojitá plná čára, a to jezdím rychlostí naměřenou podle GPS, tedy těsně kolem limitu... Větčinou jsem to zažil směrem z kopce, ale našel se i nejeden, co nás tama předjížděl i nahoru. Spousta výkonu, mnoho Nm, v protisměru nic (a nebo dost daleko), nijak nikoho neohrozil, neomezil... Mně to teda nijak neurazilo ani nenaštvalo, spíš jsem přemýšlel nad tím, jak (a jestli vůbec) by to šlo legalizovat.. Napadlo mně např., že by na dlouhých rovných úsecích mohla být směrem dolů ta dvojitá čára přerušovaná...

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 13:48:11     Reagovat
    Autor: wenkovan - wenkovan@seznam.cz
    Titulek:Re:
    Přesně tak, na německých silnicích třídy B je to rozšířené a velmi šikovné. Dva pruhy jedním směrem, v protisměru jeden pruh, po pár kilometrech se to vystřídá.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 14:24:43     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re:
    Na tohle je moc fajn kus silnice do Ceskych Budejovic, smerem od Tabora. Kousek pred CB jsou 3 pruhy - 2 nahoru a 1 dolu. No ten dolu ma oficialne dovoleno predjizdet (alespon mi to z toho znaceni na silnici vyplyva).
    Takze se vec ma tak, ze smerem nahoru vedou 2 pruhy. Pokud pojedou 2 auta vedle sebe celou dobu, je to "v poradku". Cesta dolu ma 1 pruh, no kdyz je v sousednim volno, muzu ho pouzit k predjizdeni, ale musim davat prednost autu, ktere by v tom pruhu jelo nahoru.

    Imho uplne nejvic nejlepsi zpusob, jak udelat ve 3 pruzich co nejplynulejsi provoz.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 14:38:51     Reagovat
    Autor: Priba - Priba
    Titulek:Re: Re: Re:
    Zrovna tohle před ČB mě nepříjde moc bezpečné. To že do prostředního pruhu mohou v obou směrech.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 14:44:11     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Proc?
    Videt tam je dobre...
    Jezdim tam docela rychle, jak dolu tak nahoru, a nikdy jsem nezaznamenal jediny problem. Nahodu me to tam prijde jako presny priklad toho, jak by to melo fungovat.
    (Samozrejme pokud by tam nebylo videt dost daleko, nema to smysl, ale zde videt imho je daleko az az)

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 17:07:35     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Přesně tak, funguje to tam dokonale. Někdo při návrhu dopravního značení používal hlavu. Ale ty skvělé podmínky tam jsou dané hlavně tím, že jde o dálnici v polovičním profilu, čili dobré rozhledové podmínky, poloměry zatáček a další parametry jsou už "dálniční", což v jiných případech není.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 16:02:31     Reagovat
    Autor: rowos - rowos
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tohle je taky na silnici 145 pred Netolicema smerem od Budejc (streetview https://goo.gl/maps/pWYsM). Vcera jsme se vraceli z CR do CH a uz docela snezilo, ale i tak jsme tam jeli z kopce kolem 90km/h (nevim jestli presne, trosku vic nebo min), celkem asi 2 nebo 3 auta. Silnice jde z kopce, jeden pruh, znacka zakaz predjizdeni, dvojita cara, druhy smer jsou dva pruhy. Nekde dal se pak z dvojite stane plna+prerusovana a dovoluje predjizdet i smerem z kopce. A nejakej blbec nas asi 3 auta predjizdel na ten dvojitej. Takze, dvojita cara, znacka zakaz predjizdeni, rychlost. Co dodat? Takovymhle ridicum nepomuzou sebe lepsi dopravni upravy, ty budou prasit vzdycky. Asi nejaky mustangove, kteri se nenechaji zkrotit nejakyma predpisama.

    Ono by to opravdu nefungovalo, protoze cesi jezdi (a) "musim ho predject, ikdyz pak pojedu stejne rychle", (b) "jedu jako posranej, ale kdyz bude misto, kde by me mohl predject, tak zrychlim, aby me nepredjel".

    A v CB jsem pak pozoroval opravdu hodne casto, ze lidi necumi na semafor, ale asi onanujou, takze rozjezd pul hodiny po zelenej. Pak samozrejme se musi jezdit na cervenou. A kdyz uz teda konecne na tej zelenej po pul hodine zaradi a rozjedou se, tak samozrejme pomalinku, protoze dulezite je, aby projel jenom on a ostatni si muzou pockat na dalsi zelenou - jednou jsem uz fakt vytek a na tu kecajici kravu zatroubil, aby ten plyn trosku pryslapla a neplouzila se 20km/h k dalsi krizovatce, kde uz ji dlouho zelena svitila.

    A jinej blbec zase na useku 50km/h, kde jsem jel tak 53km/h tachometr (cili tak 50km/h navi), me MUSEL predjezd, aby proste do te zatacky na semaforu vjel jako prvni. Samozrejme jsem byl pak hned za nim, protoze do te zatacky taky pribrzdi.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 20:10:25     Reagovat
    Autor: v6102c - v6102c
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ono v CB čumět na semafor je docela těžké..kor v létě.. když chodníky a přechody jsou plný divoženek..pak se to nechá i pochopit a omluvit..u chlapů...samozřejmě..na co koukaj blondýny u semaforu,netuším..

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 18:37:12     Reagovat
    Autor: v6102c - v6102c
    Titulek:Re: Re: Re:
    Není to v pořádku..požívat se má pravý pruh,levý jen k předjíždění.. pokud pojedou dvě auta vedle sebe nahoru,moc si toho předjíždění zezhora neužiješ.Ale pravdou je,že je to šikovné..nicméně jen pro ,už tady zmíněný,dobrý rozhled..jinak by to bylo dost o držku.. a někdy taky je,když v tom levém nahoru jede někdo celou dobu..

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 18:47:35     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jasne, to je samozrejme, ale bylo to mysleno jako extremni priklad, samozrejme:-)
    Samozrejme je toto mozne pouze tam, kde je dobre videt, ale takovych mist je i v CR myslim docela dost - v nekterych mistech takoveto 3 proudove silnice se stridavym vnitrnim pruhem vznikaji samovolne i na 2 pruhovych silnicich - kdyz jsem jeste bydlel v HK, tak HK smerem na Jicin (tusim, nekamenovat, jestli je to ta druha, ale snad ne) se jezdilo ve 3 pruzich bezne - silnice je tam siroka, prehledna...mozna mi to JJ potvrdi ci vyvrati, jestli to tam funguje dodnes.

    Pokud nekdo jede v levem nonstop, tak ten protijedouci proste jen "neziskal zadnou vyhodu", jede si v tom 1 pruhu a o nic neprisel. Pouze nic neziskal. To je jeste fer, imho.
    Sam tam jezdim "nonstop v levym nahoru", pokud je provoz a predjizdim jedno auto za druhym, no pokud vidim nekoho v protismeru a jen trosku to jde, tak samozrejme jeste davno pred setkanim uhybam doprava. Pokud to jde, samozrejme pokud to nejde (jedu 130-140 a nechce se mi zpomalovat na 90, protoze ten muj kram uz by se na tu rychlost zpet nerozjel), tak ne, no...Ale kdyz to tak reknu ze zkusenosti - 9 z 10 jizd tam je zcela v pohode, vsichni se tam srovnaji, nikdo nikoho nezdrzuje a vsichni jedou tak rychle, jak sami chteji a potrebuji. Ideal :-)

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 19:02:59     Reagovat
    Autor: v6102c - v6102c
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Jojo..já to nekritizoval..sám to předjíždění dolu rád a dost užívám..a i potkávám takové,kteří,jedouce zezdola v levém,se i vrátí do pravého,vidí-li mne,že už jsem v tom jejich.. a tak by to mělo být.. trochu rozumu a trochu slušnosti a je to pohoda..a pěkně to frčí..

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 14:12:47     Reagovat
    Autor: pivak - pivak
    Titulek:Re:
    A bylo volno? Pokud jo, nevidim v tom zas tak velky problem.

    Komentář ze dne: 29.12.2014 10:30:34     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Tohle je v Rakousku
    ...nahlavním tahu na Vídeň za Hornem. A ano, velice to ulehčuje předjiždění kamionistů a dodržovačů.

    Komentář ze dne: 29.12.2014 10:31:41     Reagovat
    Autor: Garfield - Neregistrovaný
    Titulek:existuje i u nás
    popsáno (vč. zkušeností s PČR) zde www.muwin.info/?p=807

     
    Komentář ze dne: 02.01.2015 17:00:24     Reagovat
    Autor: Mem - Mem
    Titulek:Re: existuje i u nás
    Týpek opakovaně přejíždí plnou čáru, předjíždí pravým pruhem vozidla v levějších pruzích, dostane pokutu 2000 a pak se konečně podívá do zákona a vyhlášek, aby zjistil, že nemá jezdit přes plnou čáru? A s tímhle se potkáváme v provozu...

    Komentář ze dne: 29.12.2014 10:51:04     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:PL
    V Polsku je to tak, že na hlavních tazích silnic místo dvoumetrových krajnic mají silnici skoro všude tříproudou vždy 2+1 s tím že se to po cca 5-10km prostřídává.Tím pádem když dojedeš pomalé vozidlo, vždycky víš, že po pár km bude možné ho předjet.
    U nás tomu brání nějaké stavebně technické normy z doby krále klacka, kdy odstavený povoz stál na krajnici několik týdnů než vykrmili někde nějakého vlalcha k odtažení.
    Jenže holt tohle vylepšení které by podle mne dramaticky snížilo nebezpečí nehod na našich silnicích nestojí posrancům za úvahu, protože na něm nelze prakticky nic vyrejžovat.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 11:28:32     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: PL
    Uspořádání 2+1 je k použití i na Slovensku, kde mají normy takřka shodné s českými.
    Konečně, je k použití i v Čechách cestou z Benešova do Mirošovic, i když tuším jen v jenom místě, ostatní rozšíření jsou ve stoupání.
    Otázky:
    Máte nějaký odkaz na konkrétní ustanovení normy, nebo jen tak žvaníte?
    Skutečně schvalují technické normy poslanci?
    Kolik procent hlavních tahů v ČR má dvoumetrovou krajnici se zpevněním odpovídajícím navrhovanému použití?
    [Zde viz případ rekonstrukce D1, kdy se po odkopání a proměření zjistilo, že odstavný pás není možno jednoduše použít pro provoz, zatímco pro (velmi) občasné odstavení vozidel a velmi řídký průjezd vyhovoval.]

    Naprostou většinu tuzemských silnic není možno navrženým způsobem upravit, protože to šířka pozemku neumožňuje, výkup je takřka nerealizovatelný a vyvlastnění politicky neprůchodné.
    Příkladem jsou rekonstrukce stávajících silnic, kdy se s velkým úsilím občas podaří zvětšit poloměr směrového oblouku (aktuálně mezi Čechticemi a Křivsoudovem).
    S podobným omezením se ostatně potýká i železnice, viz zde (před rokem a půl) proběhlou diskuzi o vagonech s výkyvnou skříní.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 12:52:08     Reagovat
    Autor: Priba - Priba
    Titulek:Re: Re: PL
    U Benešova to je několikrát a nedavno to dokonce i rozšířili na další úseky. Bohužel na úkor úseků, které jsou dost široké a dříve tam bylo možno bezpečně předjíždět v obou směrech. Nyní už jen v jednom.

    Bohužel to ale taky tolik nefunguje.

    V krátkém dvoupruhu se setkávám s řidiči, kteří jsou na tak krátkou dobu líní otočit 2x volantem. Nebo se domnívají, že řidiči za nimi nejsou rychlejší než oni a nechtějí je pustit.
    Případně se do předjíždění pustí řidič, který šetří palivo a celou délku dvoupruhu stráví předjížděním jediného vozu, ačkoliv by jeho vůz evidentně motoricky zvládl předjet bez problémů.

    Na dlouhém dvoupruhu zas při hustším provozu vzniká kolona na konci, kde se mají řidiči zase seřadit do pruhu jednoho, ačkoliv před dvoupruhem provoz nestál.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 13:01:47     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: PL
    V popsaném případě je chyba v tom, že jde o komunikaci s maximální povolenou rychlostí 90 km/h, kteroužto dokáží jet všichni zúčastnění, takže předjíždějící musí jet rychleji.
    A rychleji jede jen tak, jak si troufne...(Sandstrom zde před lety použil vysvětlení: jedu 110, jsem sexy rebel, ty jedeš 115, jsi zlý pirát.)
    Druhá věc je, že mě zlý pirát občas dojede, předjede, zařadí se a pokračuje vzorných 90.

    Komentář ze dne: 29.12.2014 11:59:25     Reagovat
    Autor: Vita - Vita
    Titulek:... Vysočina
    no, já mám z okolí HB pocit, že nové opravy silnic jdou důsledně proti průjezdnosti. Klikatá silnička je nahrazena novou rovnou širší komunikací s důsledným označením zákazu předjíždění. Dvojitá čára je protažena tak, že tam kde šlo dříve pohodově předjet to nyní nestihnete. Tříproudá komunikace je nahrazena dvouproudou s ostrůvky pro deset chodců denně.

    Komentář ze dne: 29.12.2014 12:14:11     Reagovat
    Autor: t595 - t595
    Titulek:
    Podobné rozšíření je va směru na Prahu mezi Miroticemi a Čimelicemi /49°44´17"N 014°05'48"E/ a dle mé zkušenosti 50% řidičů zůstává v levém pruhu
    Ve většině případů by stačilo, kdyby všichni jezdili při pravém okraji vozovky, nesprávný příklad denně k vidění kolem Benešova, kdy řidiči levým kolem téměř lížou středovou plnou a vpravo je místo pro další dva vozy

    Komentář ze dne: 29.12.2014 18:58:29     Reagovat
    Autor: lab rat - lab rat
    Titulek:
    Tohle hojne existuje v zapadni Kanade. Je to samozrejme lepsi nez nic, ale vsechny problemy to neresi.
    Nejvetsi chybou je, ze se pruh vetsinou prida vpravo, takze vetsina zdrzovacu stejne zustane vlevo. Druhy problem je, ze tohle rozsireni je vetsinou na rovnem useku takze vsichni sraci, kteri doted zdrzovali v zatackach, uvidi rovne dva pruhy a slapnou na to (aby hned po skonceni rozsireni u prvni zatacky hnapli na brzdu).

     
    Komentář ze dne: 29.12.2014 19:39:56     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re:
    Pri hustote osidlenia zapadnej Kanady to viac nez staci. Na niektorych cestach novy pruh zacina ako lavy, priebezny sa posunie doprava. Navyse, ked sa zdrziavac nestiahne (alebo prejde do noveho - laveho pruhu) ho jednoducho predbehnete sprava. Svet sa kvoli tomu nezruti.
    S tym druhym problemom mate bohuzial pravdu. Zazil som to velakrat. Nastastie, predbiehacie pruhy za casto vyskytuju aj v zakrutach - aspon teda v tych oblastiach kde sa z casu na cas vyskytujem. Celkom dobre to je HWY3a cez Kootenay pass.

    Komentář ze dne: 29.12.2014 20:18:56     Reagovat
    Autor: Toutou - Toutou
    Titulek:Spíš ne.
    Praxe bude taková - kolona deseti až patnácti aut příjíždí ke slow bay, všichni přednasraní a odhodlaní to těm ostatním zmrdům ukázat, radikální závodnící v Octaviích valchují plynový pedál už sto metrů předem, celá kolona prakticky beze změny (možná s jedním, dvěma předjetími) projíždí slow bay rychlostí kolem 130 km/h, bezprostředně po projetí první nebo nejvýše druhý řidič zvolňuje na pohoda vole podle zákona 85 tacho, nasraná kolona jede dál.

    Dnes a denně k vidění například z Prahy po sedmičce na Chomutov ve stoupání kolem Panenského Týnce.

     
    Komentář ze dne: 02.01.2015 17:08:26     Reagovat
    Autor: Mem - Mem
    Titulek:Re: Spíš ne.
    Když jsem měl VTEC a jezdíval často trasu do Prahy přes Mohelnici-HK, v těch stoupácích jsem byl neustále nalepený na TDIčka, ze kterých se černě kouřilo, ale jinak se nic nedělo. Překvapivě řidiči audin občas sledovali i provoz za sebou a uhýbali, u oktávek to už bylo kus od kusu... Nejlepší stejně byli borci, kteří bez pohledu do zpětného zrcátka opustili 200 metrů před koncem stoupací pruh zrovna ve chvíli, kdy byli předjížděni... ale to už člověk musel předvídat, držet si odstup a do větších akcí se nepouštět, pokud bylo i něco v protisměru.

    Komentář ze dne: 30.12.2014 09:10:25     Reagovat
    Autor: Hyrogen - Hyrogen
    Titulek:Rakousko
    Existuje jednodušší a levnější řešení. Používá se v Rakousku – pouze formální odstavné pruhy (o to širší jízdní pruhy) – rechts fahren – tedy kdo není debil nebo Čech či Polák, se drží u pravé krajnice a kdo spechá, tak v klidu předjíždí...

     
    Komentář ze dne: 30.12.2014 13:38:04     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re: Rakousko
    Tohle dobře fungovalo (a snad ještě funguje, nevím - už používám dálnici) na původní silnici z Poděbrad do Hradce například mezi Vlkovem a Dlouhopolskem. Myslící řidiči - a byla jich většina - uhnuli k pravé krajnici, aby umožnili pohodlné předjíždění ve svém pruhu. Když bylo potřeba, ve stejném místě se mohla míjet i dvě dvojice aut proti sobě.
    Dodržovali to kupodivu i Poláci. Výjimky se samozřejmě našly.

    Ano, skutečně si myslím, že jsme menší řidičští dobytkové, než se všeobecně soudí.
    Ba dokonce shledávám, že se situace stále zlepšuje.

    Komentář ze dne: 30.12.2014 09:54:21     Reagovat
    Autor: zceyee - Neregistrovaný
    Titulek:
    Já v praxi používám (tedy pokud to vozovka umožňuje), že uhnu na kraj silnice a nechám rychlejší předjet (a nepředpokládám že ti co tenhle manévr nechápou pochopí na co je pravej pruh). Jde celkově o toleranci na silnici, když jedu rychle a někdo mi uhne, předjedu. Návrh by sice možná trochu posunul hranici myšlení "uhnout za čáru když můžu je nebezpečný" na "tak si holt počká až bude SB" .... a dále "ten kri...pl mě předjíždí? Co si to dovoluje ten zm....rd když má za chvíli SB, tu máš!". V pozici lokálních řidičů a jejich myšlení se mi tato myšlenka zdá z psychologického hlediska kontraproduktivní. Když je místo - uhnu. Když neuhne ten předemnou, předjedu.

     
    Komentář ze dne: 02.01.2015 17:03:18     Reagovat
    Autor: Mem - Mem
    Titulek:Re:
    Tohle občas dělají i řidiči náklaďáků, případně blinkrem naznačí, že je volno k předjetí. Na širokých silnicích první třídy to je řekl bych nepsané pravidlo, taky jedu u krajnice a běžně se tak vyhýbá předjíždějícímu protisměru, místa je dost

    Komentář ze dne: 30.12.2014 21:01:19     Reagovat
    Autor: coolio - coolio
    Titulek:
    Tohle funguje i na Aljašce, kde je v letní sezóně hodně obytňáků na silnicích, řízených většinou důchodci.
    Rozdíl je ale v jedné, a myslím že podstatné věci: stoupací pruh je na začátku doplněn značkou "pokud je za tebou kolona 5ti aut nebo více, musíš je nechat projet, i kdybys na konci stoupacího pruhu musel zastavit" (anebo něco v tom smyslu). A fungovalo to dobře, řidič pomalého auta vpředu se před stoupáním podíval za sebe, odhadl rychlost jakou má vyjet stoupání aby nahoře nemusel zastavit a všichni za ním projeli.

    Komentář ze dne: 30.12.2014 21:02:07     Reagovat
    Autor: coolio - coolio
    Titulek:
    Tohle funguje i na Aljašce, kde je v letní sezóně hodně obytňáků na silnicích, řízených většinou důchodci.
    Rozdíl je ale v jedné, a myslím že podstatné věci: stoupací pruh je na začátku doplněn značkou "pokud je za tebou kolona 5ti aut nebo více, musíš je nechat projet, i kdybys na konci stoupacího pruhu musel zastavit" (anebo něco v tom smyslu). A fungovalo to dobře, řidič pomalého auta vpředu se před stoupáním podíval za sebe, odhadl rychlost jakou má vyjet stoupání aby nahoře nemusel zastavit a všichni za ním projeli.

    Komentář ze dne: 30.12.2014 21:02:08     Reagovat
    Autor: coolio - coolio
    Titulek:
    Tohle funguje i na Aljašce, kde je v letní sezóně hodně obytňáků na silnicích, řízených většinou důchodci.
    Rozdíl je ale v jedné, a myslím že podstatné věci: stoupací pruh je na začátku doplněn značkou "pokud je za tebou kolona 5ti aut nebo více, musíš je nechat projet, i kdybys na konci stoupacího pruhu musel zastavit" (anebo něco v tom smyslu). A fungovalo to dobře, řidič pomalého auta vpředu se před stoupáním podíval za sebe, odhadl rychlost jakou má vyjet stoupání aby nahoře nemusel zastavit a všichni za ním projeli.

    Komentář ze dne: 31.12.2014 09:45:15     Reagovat
    Autor: Honza - Neregistrovaný
    Titulek:
    Usporadani 2+1 maji i ve Svedsku, na vsech hlavnich tazich mimo dalnice. Takovy silnice jsou striktne chraneny svodidly, nelze v tom pripade prejet ani do protismeru. A kazde cca 3-4 km se pruhy prohodi. Navic rychlost na techto hlavnich tazich je povolena do vyse ma 80-90km (mimo dalnice, tam byva 110km/h, na par usecich i 120km/h), takze vetsinou se to vyuzije na predjeti nejakeho kamionu, pripadne karavanu, protoze ostatni dodrzuji maximalku automaticky a jen malo jedincu tuto rychlost prekroci... :-)

     
    Komentář ze dne: 01.01.2015 21:18:58     Reagovat
    Autor: rikos - rikos
    Titulek:Re:
    Presne tak, ale i ty jejich dlouhatanske nakladaky to tam masti 110 tacho, takze je potreba na to slapnout, zase jsou tam cedule, za kolik metru se to sjede do jednoho pruhu. Ale v tehle mistech na severu uz neni takovy provoz jako kolem velkych mest...

    Komentář ze dne: 23.01.2015 17:05:31     Reagovat
    Autor: dolfort - Neregistrovaný
    Titulek:useky
    Ano, skoda ze takych usekov nie je viac aj u nas.

    1.) Velmi rozumne je to poriesene na ceste c.21 v HU medzi mestami Hatvan a Salgotárján (okolie Pástó)
    https://www.google.sk/maps/@47.9130772,19.6827982,359m/data=!3m1!1e3?hl=en
    so vsetkym co ma byt - vopred oznacenie ze bude taky usek, jeho dlzka, potom v priebehu useku ostavajuce metre. Vodici nemaju potrebu riskantne predbiehat, lebo vedia ze cochvila bude predbiehaci pas.

    2.) 2,5km obchvat obce Ozdany na juznej trase BA-KE, luxusne nazyvany "R2", v profile 2+1. Maximalka urcena na 100kmh.
    https://www.google.sk/maps/@48.3777243,19.9100544,14z?hl=en

    3.) kratucky mozno 400m stupaci predbiehaci 2+1 usek pred Krivanom, kde je to fakt ohubu, ked sa predtym nazbiera viacej aut za pomalym vozidlom. Daju sa tam vidiet neuveritelne veci. Ale stale lepsie nez nic, pravda.
    https://www.google.sk/maps/@48.5174835,19.4680761,689m/data=!3m1!1e3?hl=en

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.