Komentáře ke článku: Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (ze dne 29.11.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Jak moc papírově náročné je provést registraci staršího auta, koupeného v EU, u nás? Jednou z variant náhrady mého současného faka je, že bych si nějaké starší auto dovezl z Rakouska nebo Německa, ale mám trochu obavy z byrokracie, která se kolem toho točí...
|
|
|
Není to nic složitého.
Popíšu postup v Německu. Auto koupíš a dovezeš na registrační úřad. V okolí najdeš výrobny značek. Tam si koupíš převozní pojisku a značku. Ceny se liší podle pojišťovny a doby, cca 120-200EUR. Je na 2 týdny až 2 měsíce. Doporučuju obejít více prodejců a porovnat ceny. Pozor! Auto musí mí platnou technickou - TUV! Najdeš v německých dokladech. S pojistkou půjdeš na registraci, tam auto dočasně zaregistruješ pro export, (zkontrolujou VIN, proto musí být auto fyzicky na místě) a necháš si vyrobit značky. Vyrazíš na cestu domů. Tento postup platí pro převoz po vlastní ose. Druhá varianta, dražší, je naložit to na přívěs a dovézt přímo na STK doma. Doma si zajdeš na emise a STK - import. Stojí to cca 2000Kč. Můžeš opět obvolat a porovnat ceny. S hotovou STK zajdeš na městský úřad - odbor dopravy. Tam ti vystaví český techničák. Pozor! Někde je to na počkání, ze zákona až 1 měsíc. Až je techničák hotový, auto si zaregistruješ a je to.
|
|
Pěkná reklama na Accorda...:-)
Ale teď vážně. Mám 605, pomalu, ale jistě stárne - pro slečnu je 18 roků krásný věk, pro auto už míň. Proč mám 605 ? Jsem Ti rozměrově podobný, jen připočti takových dobrých 130 cm přes pupek. Nicméně Peugeot vnitřními rozměry vyhovuje. Ta 607, opravdu je to tak tragické ?
|
|
|
Mám 185 cm a přes pupek podobně, a 607 mi nepřipadala nijak malá (míval jsem i T613, takže jakés takés srovnání mám).
|
|
Jedna z těch hodně lepších recenzí auta, bez zbytečných příkras, urážek ap. Autore díky :-)
Přiznám se, že Accord (v letošní verzi) je jedním z horkých kandidátů na obměnu stávajícího vozu za pár let.
|
|
Nemůžu si pomoci, je to jak opsaný reklamní leták. Ale zaplať pámbu za něj, Honda jich moc nemá(=kašlou na marketingovou masáž).
Ještě ke spotřebě, 9l-10l je nějak moc, chce to lehčí nohu. A nebo míň častěji TDIčkám dokazovat, že máš lepší auto...:-)
|
|
Taky jsem měl sportovní pružiny H&R na svém Evu (instaloval je předchozí majitel), ale na normálních rozbitých okreskách mě z nich bolela záda. Auto bylo navíc na limitu trochu víc nedotáčivé, než by mělo být. U Accordu to asi nebude tak extrémní.
Vyřešil jsem to instalací stavitelného podvozku HKS, což mohu vřele doporučit. Jde nastavovat vše možné, pružiny mám na střed, odklon spíš větší a tuhost si můžu upravovat podle potřeby (manuálně, tj je třeba zvednout kapotu a kufr a otočit kolečky) - asi 30 poloh nastavení, v polovině je o něco málo tvrdší než Octavia I 1.9 TDI.
Záda z toho nebolí, auto je mnohem pohodlnější, díky výrazně progresivnímu vinutí v pohodě pobere drobné příčné nerovnosti, a přitom stále hezky drží. Navíc si jde hrát i s vyvážením - na okruhu se zadkem na max tvrdost a předkem o 4 stupně měkčím auto hezky drželo stopu, nechalo se rozhodit i kontrolovaného driftu a 14.11. v Sosnové bylo jen málo aut rychlejších :-)
Pokud byste o tom uvažoval a jezdíte občas do Čech, zkuste www.komvet.cz. Na Evo stál komplet cca 25 tis. + DPH, pokud to dělají i na Accord, čekal bych podobnou cenu.
|
|
Má to auto aspoň nějaký chyby? Nechce se mi věřit, že by je nemělo, každý auto nějaký má. Že autorádio neumí MP3 a palubní počítač je ve verzi lite, to není chyba, to je vlastnost závislá na stupni výbavy. I když po slabých 10 000 km to může být ještě přístupem "nový koště dobře mete" ;)
BTW, jsem jedinej, komu připadá uspořádání motorovýho prostoru nápadně podobný tomu ve fordu focus I (s motorem 1,6)?
|
|
|
Co sa tyka chyb, zatial som naozaj ziadne nenasiel. Trochu mi akurat vadi veniec volantu, ze mohol byt hrubsi... a tiez posilovac riadenia, podla mna mohol byt volant trochu strmsi, ak sa chcete otocit napr na parkovisku tak si fakt "zaruckujete". Inak zatial 100% spokojnost :)
|
|
|
Tomu se snad neřiká posilovač řízení, ale prostě převod. Jestli teda myslíš, že volant má zbytečně moc otáček.
|
|
|
Chyby? U Accorda? Hm, snad jen hlučnost od kol, což jde do značné míry eliminovat vhodným "obutím".
|
|
jsem uz o neco dele majitelem starsi verze CC7 rovnez ve dvoulitru... moje honda ma uz 200 000 km, z toho jsem 130 000 najezdil ja
za celou dobu krome bezne udrzby jsem zaplatil za servis 500Kc (300 za relatko cerpadla paliva + 200 za praci)
muzu jen potvrdit autorovy dojmy, ktere ziskate svezenim v jakekoliv honde - motor je skvelej a co se tyce podvozku, kdysi v jedne recenzi kdosi napsal, ze accord se v zatackach chova jako kdyz jede po kolejich...lepe bych to nevystihl
co se tyce spotreby, umim jezdit za 8 nebo taky za 15...podle chuti :)
gratuluju autorovi k dobre volbe, at vydrzi, jezdi, VTECu zdar a vochcafkam a jinym ropohltum daleko ve zpetnem zrcatku nazdar
-BB-
|
|
já bych se ještě přimluvil jako kolega svrchu za nějaký obšírnější comment celé procedury volám do EU bazaru-auto přihlášeno v CZE. Pokud někdo dokážete... klidně i na článek by to bylo...
|
|
|
dovést auto z Německa není vůbec těžké. Absolvovali jsme to již 4x. Jedenkrát od Turka, jednou z obrovského bazaru - zabavené leasingy, dvakrát od soukromé osoby. Postup je vždy stejný, na mobile.de si vyberete auto, chce jich to několik, kdyby se nějaké stihlo prodat, nebo se Vám nelíbilo, v bližším okolí. Hledejte auto s tuv - německá stk, bude s největší pravděpodobností bez větších závad. Pak máte dvě možnosti: možnost a) auto hodíte na paleták a svištíte si dom. Možnost b) musíte na úřad, koupíte si pojištění, značky (150 euro dohromady), namontujete na auto a fičíte po vlastní ose domů. Pokud auto nebylo v Německu odhlášeno, musí s vámi na úřad majitel a auto odhlásit. S jazykem není problém, domluvili jsme se anglicky/rusky/česky. Doporučuji zajet alespon 400 km od hranic, tam je výběr mnohem větší. Po doražení do čr sjedete s autem na stk, absolvujete prohlídku a emise, přeloží vám techničák, a se všemi doklady dojedete na úřad, kde vám auto do 14-ti dnů přihlásí. V čr to celkem vyjde do 5000kč. vyražte v pondělí/středa/pátek, aby úřad v D měl otevřeno (úřední dny). A počítejte s tím, že je to akce opravdu na celý den. Dovezli jsme takhle 2x golf 1995, jednou volvo 440 1995, passat 2007, a všechna auta jsou bez problémů, v pěkném stavu a najeté kilometry skutečně sedí. Finančně Vás to dnes vyjde plus mínus na stejno, ovšem stav je mnohem lepší a tolik se v D nepodvádí.
|
|
|
Co se poplatků na inspektorátech v Německu týče, je to různé. Ceny jsou i o sto procent rozdílné, např. v Jeně pojistka+značky+poplatky 110 Eur, Chemnitz 65Eur (vzdáleost 100km od sebe) a lze odhlašovat nebo vyřizovat odvoz kdekoliv - není vázáno místem prodeje či bydlištěm prodávajícího(tedy loni to tak šlo). Každopádně přístup prodejců(ne čmoudů) a nabídka je tím lepší, čím jste dál od hranic, hlavně těch polských. Bohužel nejlepší kusy jsou většinou kolem Kielu nebo Karsluhe :), ale pro káru nad 5000Eur se to vyplatí.Dále na Mobile.de, v bazarech a autosalonech jsou vesměs ceny uvedeny pro domorodce, cena pro čechůně je až o 30% nižší. Osobní zkušenost s koupí mojí Primery byla taková:
1měsíc na mobile.de
1 den cestování po Sasku a po okolí Erfurtu
den nato obvolání vytipovaných kusů a tlačení na cenu
odvoz vítěze (před prodejcem ještě volat jakože jinému prodejci a potvrzovat si aktuálnost ceny = sleva vítěze většinou jistá)
Osobně velká spokojenost zde: www.auto-weissenborn.de
|
|
Dakujem za skvelu recenziu. Som fanda japonskych aut a vzhladom k mojim 190 cm si tiez kupujem vozy strednej triedy. Mam neskutocne dobre skusenosti s dvomi Accordmi, jednym Avensisom a o niekolko mesiacov chcem kupit Mazdu 6.
Taktiez mam svoje skusenosti s koncernovou produkciou a to hlavne so sluzobnou O II a Passatom a musim uznat, ze do koncernovych vyrobkov by som z vlastneho vrecka nedal ani jedno EURO!
Dufam, ze casom pripojis aj bohatsiu recenziu, hlavne co sa tyka skusenosti s tvojim autom.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0
|