D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Test: Alfa Romeo 33 16V
    (ze dne 19.06.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 19.06.2005 18:56:33     Reagovat
    Autor: Ježišmarja - Neregistrovaný
    Titulek:Tak lidé jako autor jsou důvodem...
    ...proč profitují hnusní bazarníci v teplákovkách. Zase jeden, co si zcela vědomě a dobrovolně koupil plečku za 50 kolíků a nyní se diví, že se to auto rozpadá.

     
    Komentář ze dne: 19.06.2005 19:12:48     Reagovat
    Autor: Scimitar - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tak lidé jako autor jsou důvodem...
    Já bych to tak hrozně neviděl, i když Alfy v slšném stavu jsou vzácnost. Kromě toho: co byste asi chtěli za 50 tisíc?
    Kdybych si já měl vybrat v této relaci, vyberu si naprosto jistě BMW 318 model E30 rok tak 89-90 (plasťák) - tolik se to nerozpadá, ani nežere, dynamika jízdy slušná.... samozřejmě é třicítek jsou i jiné modely ale motor 1.8 M40 je slušný... motor 1.8 M10 toho taky dost vydrží. 2.0 I6 (320i) jsou také levné modely pro ty co chtějí sportovní požitek (mají cca 130k a dynamika je slušná - šestiválec) ale sežerou vás zaživa a 325 za padesát asi v dobrém stavu neseženete a i kdyby - brutální spotřeba...

     
    Komentář ze dne: 23.06.2005 15:19:09     Reagovat
    Autor: FPT - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Tak lidé jako autor jsou důvodem...
    já koupil za 48k soba 9000 2.3t, rok výroby 91, zrezlej je naprosto minimálně, sportovní požitek docela fajn (200k motor), spotřeba není zas tak hrozná (10-12l/100km), nijak zvlášť se to nerozpadá, problémy s tím jsou jenom pokud se o to nestaráte - pochybuju, že to u bmw bude jinak...

    50k je spousta peněz. není pravda, že by se za ně nedalo koupit dobrý auto. uznávám ale, že ve čtyřnásobný cenový relaci by se vybíralo snadnějc (:

     
    Komentář ze dne: 22.10.2008 16:07:15     Reagovat
    Autor: nautiluZ - nautiluZ
    Titulek:Re: Re: Tak lidé jako autor jsou důvodem...
    To je pekna ptakovina :D
    Ze rozpada ... alfy se nerozpadaji, jen vraky, ktere nekdo slata ze trech, nebo auto tesne pred smrti - jedno z toho takhle 33ka byla.
    Mam 156 koupenou ve slusnem stavu. Jedine co sem krome spotrebnich veci typu olej, pneumatiky a podobne. Vymenil jako u kazdeho auta rozvody po cca 100.000 km - ramena maji papirovou zivotnost 100.000, po 120.000 bylo potreba vymenit jen horni cast ramen a zadni stabilizatory, ostatni je jak nove a to to auto rozhodne nesetrim.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 06:24:00     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tak lidé jako autor jsou důvodem...
    Jednak jsem to auto nekoupil tak úplně dobrovolně a že se rozpadá se nedivím. Každý chce od auta něco jiného.

    Komentář ze dne: 19.06.2005 19:20:38     Reagovat
    Autor: Tomáš - Neregistrovaný
    Titulek:Kup si....
    Hondu nebo Toyotu....či 10 let staré VW Vento po taxikáři a budeš mít o 99% problémů méně.
    Ta pasáž, kde sis navlékl montérky a pod "dohledem" automechanika jsi opravoval vlastní auto je téměř hororová...co se ti, sakra, v té chvíli honilo hlavou...? Připadá ti to normální...? Na AR jsem jednou prodělal kalhoty a od té doby se vyhýbám všemu, co bylo vyrobeno v Itálii (a teď i ve Francii - tedy kromě vína), ale pokud ti tahle zkušenost nestačí, tak si to užij :-)
    Mimochodem, mrazí mě v zádech, když si představím, jak se ženou a několika týdenním synkem předjíždím kamion a zjistím, že motor neběží jak má...na to asi člověk raději neměl žádné "cuore", no maximálně možná "cuore pedino" - "kamenné srdce"....

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 06:33:01     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Kup si....
    Proč zrovna hororová? Uvědomuji si, co za auto jsem si koupil a radši získám nějakou zkušenost, než abych byl odkázán jen na druhé. Vím že se mi může kdykoliv vysypat a myslím že je lepší být na to připraven a dokázat to spravit sám, než se nechávat odtahovat do nějakého servisu, kde Vás sedřou z kůže jen proto že máte itala a jste v potížích.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 09:48:09     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Kup si....
    To se neslučuje s informací o tom, že s tím jezdíte 170 a výš a ukazujete "fobiím" jak jsou pomalé. Vaše Alfa 33 je popelnice, která vás stála nemalé usilí a výsledkem je to, že jezdíte sice stále nebezpečným (viz zmínka o brzdách, tlumičích, atd.), ale za to rychlým autem. Chápu, že za 50 tis se toho moc sehnat nedá, ale posadit do takovéhle ho střepu manželku, dítě a dělat, jak je to nové a bezpečné... Není, nebylo a nebude.

    Alfu 33 znám ve verzi 4x4, kterou vlastnil kamarád. Před těma 5 lety to bylo sympatické auto schopné vyjet v horách k většině horských chat, což zvládali už jen lidé s offroadem. Spojka odcházela častěji než je zdrávo, k tomu vleklé problémy s elektronikou a přední sklo mělo už z výroby pnutí, takže rádo praskalo. Nevím, mě to auto nezaujalo, jeho duch byl přítomen možná když bylo nové... ale teď je to poněkud vyžilé. Už před těmi 5 lety (pak mu to ukradli) to bylo auto víceméně na dožití.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 12:17:15     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Kup si....
    Vysypat - tím je míněna jakákoliv závada, ne jen odchod motoru a pod. Znám i lidi, co si na výměnu kola musí volat pomoc. Tlumiče jsou v pohodě. Rozhodně bych neřekl, že je to popelnice, ale to je můj názor.

    Ad 4x4 - jo, znám, tahle verze se jmenuje Permanent. Je na lepší úrovni, ale prý daleko problémovější.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 22:17:32     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Kup si....
    Určitě. Nezbývá než popřát, ať vám slouží co nejlépe a co nejméně času budete trávit "v montérkách". Připouštím, že mohu jen tiše závidět, má zručnost v tomto ohledu končí u té výměny kola a dolití kapaliny :o))

    Uff, název toho modelu si nepamatuji, je to možné. Ale určitě tam měl taky 1.7.

    Komentář ze dne: 19.06.2005 19:46:13     Reagovat
    Autor: Lech - Neregistrovaný
    Titulek:
    Ta veta: " Pokud chce člověk jezdit pro radost, nesmí spotřebu řešit, takže ji neřeším." je v kontextu clanku dost legracni. Ale co clanek je to pekny.
    Jeste byste mohl zminit, ktery to byl bazar kde vas takhle pekne vypekli.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 06:25:06     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Proč je ta věta legrační? A byl to jeden z autobazaru v Plzni na Jateční ulici, jmíno si nepamatuju, ale je tam velká zastřešená plocha.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 10:15:32     Reagovat
    Autor: LOJR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Proč je legrační?Protože kupovat na jedné straně polovrak za 50K Kč z nedostatku peněz a na druhé straně neřešit spotřeku a tankovat nejdražší paliva je skutečně legrační.Já jsem asi z Vašeho pohledu divnej - kupuju si zásadně nová auta a jediná údržba, kterou jsem ochoten provádět vlastnoručně je dolívání směsi do ostřikovačů, dohušťování pneumatik a voskování kastle.Současné auto mám něco přes dva roky, najeto cca 20 tisíc a nic víc jsem ani dělat nemusel.Snad bych pochopil neustálé vrtání u veterána (i když sám bych to nedělal), ale vrtání v polovraku jenom proto, abych jakžtakž jezdil, to fakt nechápu.Pokud by manželka vyvedla podobný kousek mě, zvažoval bych rozvod.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 10:53:28     Reagovat
    Autor: aa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    to je fakt do srotu liat nieco co je drahsie nez ten srot je hovadina

     
    Komentář ze dne: 14.07.2005 16:46:20     Reagovat
    Autor: pje - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    LOJRe, koukám, že nejen na Psu dáváš najevo, že jsi pán, co mu nevadí vypláznout minimálně půlmeloun a za dva roky tratit třetinu na hodnotě plus náklady na garanční prohlídky a závislost na mechanicích, co nejsou mechanici ale vyměňovači pokud možno celku, ne součástek. Na tom se totiž vydělává, ne na ceně prodeje. Takže je z tebe závislák, který potřebuje víc peněz, aby za svou závislost mohl zaplatit. Opravdu jsi nikoho při honbě za penězi nepoškodil?

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 15:31:35     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    No, čééče, když si v bazaru koupíš auto, ještě navíc italský, ještě navíc sportovní, ještě navíc v týhle cenový kategorii bez toho aby tě nechali projet, nechali pořádně zkontrolovat (když tomu rozumíš) nebo nechat zkontrolovat jinde, tak se nediv že prostě nemůžeš koupit nic než šrot.

    Já sem byl v bazaru jednoho známýho, kterej mi prozradil opravdovej stav těch aut (sháněl sem auto do 65 kKč a ne fávo) a z cca 30 aut mi doporučil dvě - oba favority nad 100 kkm nalítáno.

    A asi ti v práci hodně přidali, když do týhle starý plečky leješ ty příšerně předražený benzíny - VŠECHNY testy těchhle super benzínů konstatovaly, že výkon zvednou - nepatrně - jenom autům, který sou na ně konstruovaný (tj. jenom některým novým) a ostatním spíš škodí. Ale to jenom tak mimochodem.

    Jedna poznámka na konec - poznámka ve smlouvě, že neručí za vady zjištěné po předání vozu je NEPLATNÁ, občanský zákoník říká něco jiného - kdyby mi dali něco takovýho podepsat, tak bych se sebral záloha nezáloha - to nemůže bejt nic jinýho než střep.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 22:23:16     Reagovat
    Autor: catana - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    S tím benzínem úplně nesouhlasím. Paradoxně právě v těhle autech udělá větší službu než v nových. Když jsem V-Power (ne racing) nalil do Felicie, stal se z ní malý drak. Totéž s Astrou GSi. Pokud stejný benzín naliju k sobě do Fabie, výsledek se projeví jen v trochu nižší spotřebě, toť vše.

    Jinak v nějakém německém magazínu (už nevím jakém) byl test Golfu IV 1.4 16V, Audi TT, a ještě pár dalších aut... A výsledek byl ten, že racing dělal motorům spíš problémy, protože jejich řídící jednotka vstřikování na to nebyla programovaná a neuměla si s tím rozumně poradit a výkon stagnoval, u TT dokonce šel nepatrně dolů. Bohužel se mi ten test nedaří najít :o/

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 06:42:12     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Jak praví Catana. Já to ovšem V-power do auta neleju proto, abych si připadal jako Schumacher, ale proto, že obsahuje různá aditiva. Někdo tomu může věřit, někdo to může pokládat za reklamní kecy, ale v případě mého motoru to funguje. Od té doby co to takhle řeším nemám žádné problémy se chcípáním, s volnoběhem a podobně. V-power totiž podle Shellu obsahuje například aditiva pro čištění vstřiků.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 07:27:02     Reagovat
    Autor: Elektronek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Mam ten samy dojem - kdyz naleju nejakej premiovej benzin do zigulika, je to na tom aute naramne poznat a skoro se s tim bojim jezdit (i kdyz na druhou stranu, ten motor je stavenej na super 96 oktanu a mozna ten natural 95 neni uplne to ono), ale kdyz to dam do Renaulta tak to maximalne min zere.


     
    Komentář ze dne: 14.07.2005 16:49:42     Reagovat
    Autor: pje - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já než předražený V-Power raději používám samostatné aditivum Prolong Petrol+. Ale to už o mně na alfaromoeclub.cz vědí...

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 08:51:54     Reagovat
    Autor: LOJR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Malý drak?! Není nad autosugesci.Test v MFD, který prokázal po natankování onoho "superpaliva" zvýšení výkonu motoru o cca 2% mluví za vše.

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 10:05:14     Reagovat
    Autor: Tensor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je o fyzice. Princip superpozice. Musis jenom secist vichr v penezence a zvyseni vykonu o 2%. Pak to auto jezdi opravdu jako drak (Dreck) (subjektivni hodnoceni ;-)).

     
    Komentář ze dne: 14.07.2005 16:52:38     Reagovat
    Autor: pje - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Test v MFD? A to je jako co? Test v laboratoři TU Liberec, to je jiná. Zasviněné motory dokážou ta aditiva opravdu vyčistit a zvednout účinnost o ne jednotky ale desitky procent. To není placebo efekt, to je fyzika.

     
    Komentář ze dne: 06.08.2008 21:40:33     Reagovat
    Autor: Tatrovák - Neregistrovaný
    Titulek:Re: superpalivo
    je to kravina výrobce snad ví co do aut lít a sám to otestoval kdyby tam mel byt 100 oktanový benzín tak by to tam urcite napsal do technicaku ne ????
    jenom tak protoze tatre je jendo co se do ni lije od 91 po 98 a jeji vykon je porad stejne dostacujici

     
    Komentář ze dne: 23.06.2005 09:52:53     Reagovat
    Autor: Viktor Janeba - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    K tem benzinum... V-power neni o zvyseni vykonu. Vyplati se lejt do jetych motoru, protoze ta aditiva neuveritelne procisti ventily, hlavy atd.

     
    Komentář ze dne: 30.07.2005 10:01:14     Reagovat
    Autor: kaki - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jen tak mimochodem,když tadu tuhle alfu nazýváš starou plečkou,tak nechápu tvoji poznámku s tím favoritem.Pokud vím vyráběli se ve stejnou dobu a myslím, že jako auta se to nedá ani srovnat.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 13:31:27     Reagovat
    Autor: Lech - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Asi vim ktery to byl. Myslim ze tenhle autobazar byl pri zatopach v 2002 prakticky totalne pod vodou. Uz jenom z toho duvodu bych tam nic nekupoval.
    Ta veta o nereseni spotreby je legracni v konktextu clanku, kde popisujete nestatnou koupi auta za 60kKc z duvodu nedostatku financi. Kdyz jsem si to precetl poprve, myslel jsem, ze na konci bude vysvetleni ze jezdite na technicky benzin nebo neco podobneho.
    Kazdopadne pokud v Plzni uvidim podobnou Alfu, budu se klidit z cesty, uz jen diky vasim komentarum ke slabym brzdam. Ale ok i takova auta muzou mit smysl.

    Mimochodem v pripade ze manzelka bez vaseho souhlasu podepise kupni smlouvu (nebo slozi zalohu) na automobil, coz neni bezvyznamny majetek, tak bych svym laickym pohledem rekl ze tato smlouva neni platna.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 14:21:59     Reagovat
    Autor: LOJR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Do toho jsem se nechtěl pouštět, je to sporné, nicméně se domnívám, že u auta takovéto hodnoty by platná byla.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 17:38:57     Reagovat
    Autor: Marek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ale v každom prípade to vypovedá o tom, kto doma "vládne". Manželka chcela auto, tak ho proste kúpila a manželovi to sucho oznámila. Gratulujem k takej manželke :-)

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 05:58:49     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Omyl. Kdybych s koupí nesouhlasil, Alfy by zůstala stát v bazaru.

    Komentář ze dne: 19.06.2005 20:26:35     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:
    Moc nechápu, proč autor, který psaným projevem rozhodně nepatří mezi hlupáky a vohnouty, nezvolí jinou životní cestu. Jakou že to mám na mysli? Třeba vzdělání a práci spíš hlavou, aby s těmi penězi neměl takový problém...

    Pointa? Pak totiž lze za ty větší peníze koupit třeba lepší auto. Nemám nutně na mysli nový "superbrus", klidně jetý kus třeba i z bazaru, ale solidní a bez problémů.

    Že to jde, mohu dosvědčit opakovaným nákupem takového druhu...

     
    Komentář ze dne: 19.06.2005 20:49:34     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Stran obživy autora - to je pochopitelně jeho věc. IMHO průnik množin lidí inteligentních a živících se rukama není zdaleka prázdný. Já třeba znám kluka, který se živí jako truhlář, protože ho to prostě baví a uživit se tím taky zvládne vcelku dobře. Přitom na gymplu měl vždy vynikající výsledky a vystudovat VŠ by pro něj podle všeho nebyl problém.

    Ad větší peníze a lepší auto - u autora to asi není ten případ, ale někdo prostě nechce "lepší auto" resp. má odlišnou představu o tom, co to je "lepší". Ta diskuse už tu proběhla několikrát. To, že mám na Mercedesa a na značkový servis neznamená, že si nemohu koupit staré Volvo a vše, co zvládnu, na něm jen tak pro zábavu dělat sám.

     
    Komentář ze dne: 19.06.2005 20:52:25     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    JJ: částečně souhlasím - ale ať si pak nestěžuje, resp. lépe řečeno (v tomto případě) moc nechápu, proč se při své inteligenci nechal dotlačit do podobné situace. Skoro mi to zavání masochismem...

     
    Komentář ze dne: 19.06.2005 20:54:49     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    No, masochismus je spis nechat manzelku a tchyni, aby vybiraly auto a slozily bez konzultace zalohu...

     
    Komentář ze dne: 19.06.2005 20:59:32     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Slovem "situace" jsem měl na mysli pochopitelně i to - tím to začalo...

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 06:28:04     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To nebyla tchýně, to byla moje mamka. Já jsem s tchýní na kordy, mamka bych jí nikdy neřek. To ovšem z článku poznat není :-))

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 07:39:35     Reagovat
    Autor: qwas - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Nic ve zlým, ale tohle mi manželka udělat, tak má zajištěné předplacené lože v nemocnici...
    No a pochopitelně by se o veškeré opravy toho vozidla starala sama a z vlastní kapsy...

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 14:42:45     Reagovat
    Autor: tino - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    tak já nevim, ale mě žena koupila SAABa 9000 aniž bych ho viděl. Zatim jsem na něm opravil pár věcí: klimu, brzdy, vyměnil ABS modul který odešel a obrousil rez, která u auta z roku 88 už začala vylézat. Jinak spokojenost. A u "tanku" je spotřeba na tento typ auta přijatelná 8-9,5 (léto-zima)

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 06:36:10     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já si nestěžuju, jak jste správně pochopil, to byl prostě pokus o objektivní recenzi. A proč jsem se nechal dotlačit do podobné situace? Dítě Vám taky nebude věřit že horká kamna pálí dokud si samo nesáhne, ne?

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 23:54:08     Reagovat
    Autor: Jezdec - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Asi mám kliku, že když jsem se ženil já, bral jsem si jako dospělý muž dospělou ženu, třeba také proto mi nikdy nic podobnýho neprovedla.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 22:39:51     Reagovat
    Autor: y - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    jen tak mimochodem...jake iq musi mit clovek, aby nebyl schopny v ČR vystudovat VŠ? <85 ?

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 07:20:52     Reagovat
    Autor: Fiatoman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    No záleží, jaká VŠ. Právnickou, pedagogickou, ekonomku, apod. udělá každý blb. Na technice jako strojařina, chemie, technologie už aspoň něco v hlavě mít musíš. Ale záleží také na štěstí. Znám totální blby, kteří titul mají a na druhou stranu spousta chytrých lidí se na to vys....
    Proč se ptáte na takovou stupidní otázku? Pokud máte názor, že titul je patent na rozum, tak Vás teda upřímně lituji...

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 16:02:36     Reagovat
    Autor: y - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    1) neptam se, byla to jen reakce na vetu "Přitom na gymplu měl vždy vynikající výsledky a vystudovat VŠ by pro něj podle všeho nebyl problém." .)

    2) jak jste mohl dojit, z toho co jsem napsal, k zaveru, ze bych si mohl myslet, ze titul je patent na rozum?

    preji hezky den
    y


    Komentář ze dne: 19.06.2005 20:31:48     Reagovat
    Autor: vipe - Neregistrovaný
    Titulek:pěkný
    Moc pěkně napsáno - a ať ti to jezdí

    Komentář ze dne: 19.06.2005 20:56:49     Reagovat
    Autor: werr - Neregistrovaný
    Titulek:Autora castecne chapu
    Kazdy mame nejake konicky, autor treba ziskal noveho konicka v autech kdyz si vzal monterky a zacal na svem aute makat sam. Nekdo ma auto jako dopravni prostredek a tak pokud se zacne sypat poridi jine (podle svych moznosti). Nekdo jezdi do servisu dolit i vodu do ostrikovacu, nekdo rozebere sam cele auto do sroubku. Osobne bych taky klidne nechal starost o auto jinym ale par spatnych zkusenosti a tak si opet temer vse delam na aute sam jako kdyz jsem pred lety zacinal, mam vyhodu, ze mam kde a mam dost naradi i zkusenosti.
    Akorat dle meho nazoru vlastnictvi starsiho auta z Italie nebo Francie hranici z masochismem :-)
    A pokud jde o bazary tak je celkem jedno o ktery slo, podle vseho se toto muze stat kdekoliv...
    P.S. Autorovi - at Ti to dal uz jen dobre jezdi.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 14:24:54     Reagovat
    Autor: LOJR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Autora castecne chapu
    Docela bych chtěl vidět, jak si na některém autě z té poslední generace děláte takřka všechno sám.To je prostě scifi.

     
    Komentář ze dne: 14.07.2005 17:01:55     Reagovat
    Autor: pje - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Autora castecne chapu
    Hmm, tak tohle je čirá právně-formalistická interpretace výroku. Ten člověk se špatnými zkušenostmi ze servisu, si nedělá na autě "všechno" sám, ale jen vše to, co je v jeho silách, tedy zjevně mechaniku a běžnou autoelektriku, přesněji jen to z mechaniky a autoelektriky, co se běžně posejří (očistit kontakty, vyměnit brzdové destičky, opravit táhlo zámku dveří...

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 15:14:53     Reagovat
    Autor: Michal 33I - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Autora castecne chapu
    Přoč myslíte že že vlastnictví staršího auta z itálie zavání masochismem? Nějak to nechápu

    Komentář ze dne: 19.06.2005 22:43:04     Reagovat
    Autor: Twinsen - Neregistrovaný
    Titulek:mel jsem stejne auto
    Obdivuji autora, ze s timto autem tak dlouho vydrzel. Sam jsem si ho kupoval pred lety, kdy to bylo pomerne nove auto (mel jsem take novejsi model, 1.7 16V) a mel jsem s nim naprosto stejne problemy. Po roce neustaleho opravovani, ktere me stalo male jmeni jsem i tak byl rad, ze jsem se ji zbavil pod cenou v jedne svetlych chvil, kdy byla zrovna bez problemu. Nejakou nestastnou nahodou jsem si asi pred rokem koupil Punto Sporting, do ktereho jsem od te doby uz nacpal cca 60.000 Kc. Auto pritom bylo od prvniho majitele, ma servisni knihu atd., nechal jsem si ho prohlednou v servisu - proste nic nenasvedcovalo problemum. Mel jsem mnoho znacek aut (od americkych pres japonska az po nemecka) a itala uz bych nechtel nikdy. Fakt to nejsou povery, ze jsou nekvalitni. Musim rict, ze me strasne moc laka Alfa 156 2.5 V6 a da se koupit za super penize, ale bojim se toho...

     
    Komentář ze dne: 19.06.2005 23:24:01     Reagovat
    Autor: Bernie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: mel jsem stejne auto
    Nedávno jsem si pořídil 156 2.0 JTS, tak pokud bys rád slyšel nějaké "tipy a triky", tak řekni :-).

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 00:16:36     Reagovat
    Autor: Twinsen - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: mel jsem stejne auto
    Rad bych slysel nejake tipy a triky :) Jak dlouho ji mas a kolik jsi s ni uz najezdil? Jake jsou zatim zkusenosti? :) Diky

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 11:46:01     Reagovat
    Autor: Bernie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: mel jsem stejne auto
    Mám ji asi měsíc a najeto mám kolem 4 tisíc (původně měla 37000, teď teda asi 41000). Předesílám, že mám 2002, 2.0JTS Sportwagon v Distinctive výbavě. A teď k těm tipům a trikům :-).
    - velmi solidní motor, má to 166 koní, ale táhne brutálně až ve vyšších otáčkách
    - žere to 7-12 litrů podle stylu jízdy. na tempomat a 120km/h jsem to z odvez z Prahy do Brna za 7,8 litru, od 120 výš ale jde spotřeba brutálně nahoru (130-9 litrů, 140-10 litrů, 160-11 litrů, 180-12 litrů) a pak už se v podstatě nemění ať jedeš jak jedeš. Ve městě je spotřeba strašná (kolem 12-15).
    - nesmí se to v žádným případě vytáčet pokud je motor studenej, pozná se to podle spotřeby, když to při každým sešlápnutí plynu ukazuje na kompu 15 litrů, tak je to ještě studený
    - žere to olej a to poměrně dost - kolem 0,5 litru na 1000 km
    - jedinej olej, co se do toho může dávat je 10W-60
    - uvnitř je to velmi pohodlný i na delší cesty (tempomat a područka nutnost), sedadla jsou příjemný (Alfatex), ale taky se v nich člověk trošku zapotí, automatická klima to řeší
    - prosto uvnitř je menší na šířku (což mi nevadí) a na výšku a délku je to v pohodě, i na zadních sedadlech se dá sedět, dobrý je jezdit jen ve 4 (i vzadu je područka)
    - mám kombíka a ten má kufr stejně velikej jako Fabia Kombi...
    - nemá to žádný odkládací místa jako jsou ve VW na flašky, na větší věci ve dveřích a podobně
    - zvenku to vypadá brutálně a každej (opravdu každej s kým jsem se o tom bavil), tak mi spontánně řek, že je to auto krásný
    - když jedu se světlama (jezdím pořád rozsvíceně), tak se mi na dálnici docela snadno prodírá autama, docela je vidět, jak řidiči mají opravdu respekt i když jedu jen 140-150 a blikám jenom výjimečně
    - brzdy jsou super v nástupu a v rovnoměrnosti (EBD taky pomáhá) ale tragická je jejich výdrž. V běžným provozu se to nepozná, ale když dvakrát za sebou prudce zabrzdíš z 220, tak podruhý budeš brzdit i vočima
    - ESP (tady se to jmenuje VDC) funguje excelentně a v krizi je to auto neutrální až běda, fakt se s ním dá projet prudší zatáčka třeba 120 a na dálnici to drží i ve 200, mám na tom 17gumy s Michelin Pilot Sport, který jsou asi nejhorší gumy v týhle kategorii, ale i tak se tomu dá relativně důvěřovat. ESP nenechá auto zahrabat na křižovatce, takže snad i gumy chvíli vydržej.
    - je to docela dost těžký (1400 kilo), takže se to podle toho i chová - pomalejc to táhne třeba na pětku, ale maximálka je v pohodě.
    - mám v tom BOSE zvuk - je to asi to nejlepší (po Harmann a Kardon v BMW) co lze jako OEM sehnat, ale na aftermarketový audio za 15 tisíc to nemá ani náhodou. Nicméně to hraje OK.
    - nepřesně to řadí, ale už jsem si zvyk a ojebávám to tak, že nepřeřazuju rychle ("sportovně"), ale dám tomu kratičkou chvilku čas v neutrálu a až pak tam jde další rychlost, což funguje OK
    - 40tisíc kilometrová prohlídka mě v neutorizovaným servisu stála asi 8000 včetně kompletní kontroly celýho auta, v Alfě ti za 10000 dolejou olej a vyměnej 3 filtry.

    - závady na který jsem přišel - nejde mi stahovat pravý zadní okýnko, vibroval mi subwoofer v kufru, jsou slyšet uvnitř plasty, jak trošku vržou - když jsem to přivez, tak ještě nebyly, čili 40000 kilometrů to drželo a teď po 4 tisících to naše silnice dokázaly takhle doničit :-(, nic dalšího zatím...

    Teď ty pocitový věci - má to při vytočení takovej trošku písklavej zvuk, vejfuk je zvenku naladěnej průměrně, uvnitř víc do komfortu, takže na křižovatce ho slyšíš a v rychlosti už moc ne.
    Celkově = kombinace toho jak to vypadá (snad se se mnou nebude nikdo hádat - JE to prostě nejhezčí kombík na trhu), opravdu pěknýho a ne moc uřvanýho, ale výkonnýho motoru, rozumných provozních nákladů a solidní výbavy.
    Zajímavý bylo, že jsem se s autem "sžil" už během prvních 500 km v Německu - prostě si do toho sedneš a sedí se ti super, volant skvěle padne do ruky a podobně. S přítelkyně Fiestou jsem se sžíval asi rok. Míval jsem 130 koňovou mazdu, to byla takový malá dračice, táhlo to jak čert, lehoučký to bylo a tak. Tohle je něco jinýho - je to rozvážnější, těžší, ale dá se tomu věřit, (nevěřil jsem tomu, ale elektronika fakt pomáhá).
    Na další hodnocení si musím chvíli počkat, po pár desítkách tisíc km...

    Hehe, to je příspevek skoro na článek :-))

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 22:51:08     Reagovat
    Autor: Twinsen - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: mel jsem stejne auto
    Diky za info, hodne vycerpavajici :) No ja prave shanim neco "normalnejsiho" do mesta...na blbnuti mam Opel Speedster (nevim jestli znas, mrkni na www.speedster.cz). a na to normalni jezdeni zatim Punto Sporting, ale jedna porucha stiha druhou... 156 se me libi moc, ale bojim se abych nedopadl jak s tou predchozi Alfou nebo Puntem..no uvidime :)

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 21:25:25     Reagovat
    Autor: zero one - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: mel jsem stejne auto
    Otec, 50 let, lékař, si pořídil před cca čtyřmi lety Alfu 156 2.0 TS. Měl jsem možnost tuhle krásku taky párkrát osedlat a musím říct, že se autorovi článku nedivím. Perfektní, možná až jedovaté brzdy, super podvozek, díky kterému lze snadno projet pravoúhlou zatáčku stodvacítkou a gumy ani nezapískají, silný motor, který perfektně táhne od 2 do 7 tisíc otáček.
    Problémy zatím žádné, až na ABS, kterému se rozsvěcí kontrolka pokud nerovnoměrně při rozjezdu proklouznou kola. Zatím s tím má najeto kolem 50 tisíc a nechce se toho auta zbavit.
    Tohle auto je prostě srdeční záležitost. Kytku si taky nekupujete podle parametrů, ale podle toho jak se vám líbí.

    Komentář ze dne: 20.06.2005 08:50:09     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Nádherně vystiženo
    Sindore, smekám, tvůj přístup se mi libí, a styl článku - prostě umíš psát.
    Vzal jsi mě za srdce. Na ty dementní komentátory doufám s přehledem kašleš. Nech je projevit jejich "názor", ale nenech se otrávit, píšeš skvěle, a máš o čem, i když podle nich jsi asi "normální socka" (když trávíš čas s manželkou a na výletech).
    Ty opravy na dvorku pod dohledem mechanika jsou můj ideál - mám normální auto na ježdění a v něm se vrtat nechci, ale pak mám taky starší motorku na vyjížďky, romantiku, a k tomu pro mě patří i to vrtání se v ní. Já podobně jako ty přímo toužím mít možnost se v tom vrtat, a kdyby to bylo pod dohledem někoho, kdo tomu rozumí, vůbec by to nemělo chybu. Škoda, že u nás v okolí nikdo takový není, o kom bych věděl.
    Mohu si z fleku koupit nový HD, ale nechci, to vědomí, že si na té staré motorce kupu věcí mohu opravit (nebo už jsem si opravil) sám, je prostě k nezaplacení a ti zapšklí komentátoři, co se pořád jen někam ženou a závodí s časem, vůbec netuší a nikdy nepochopí, o co přicházejí. Podle mě je to tak dobře.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 11:07:31     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nádherně vystiženo
    Luboši, jste s to vůbec pochopit, že existuje i něco mezi Vámi a tím, co popisujete? Asi jste ony "komentátory" poněkud špatně odhadl a navíc jste poměrně agresivní. Proč?

     
    Komentář ze dne: 14.07.2005 17:11:58     Reagovat
    Autor: pje - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Nádherně vystiženo
    Jirko, vy se pro půlku pozitivních vlastností věci vzdáváte této věci pro druhou půlku negativních vlastností, místo abyste ty negativní řešil jako problém? Pokud ano, pak jse byl správně zařazen, byť si o sobě myslíte něco jiného. Pokud ne, pak byste spíš měl smeknout před vůlí člověka dát nedokonalou věc do pořádku, aby byla k užitku.

    Komentář ze dne: 20.06.2005 10:24:47     Reagovat
    Autor: dall - Neregistrovaný
    Titulek:
    Měl jsem tři roky Alfu 33 16V Permanent 4 z roku 92 a můžu říct, že je to výborné auto. Bohužel je to Alfa, tzn. potřebuje speciální péči, kterou ji v čechách není až na vyjímky nikdo schopen poskytnout. Já sem měl štěstí na dobrý kus dovezený z Itálie, kde se tomu autu někdo věnoval. Slabé brzdy jsem řešil výměnou za závodní Feroda, podstatně se to zlepšilo, svíčky sem řešil snad rok a nakonec sem tam dal obyčejné bosche a fungovalo to skvěle, ale než sem na to přišel.... Vyndat všechny svíčky u motoru 16V za 45 min považuju za výborný výkon. S autem sem odjel taky několik amatérských rally a kopců, takže dostávalo pěkný záhul, ale nikdy mě nezklamalo, špičkový výkon, špičkové jízdní vlastnosti, výborná ovladatelnost. A pocit sounáležitosti fandů této značky taky není k zahození, u kolika jiných značek se protijedoucí auta zdraví??? Řekl bych, že jich bude mizivě...

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 10:30:44     Reagovat
    Autor: Scimitar - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Majitelé E třicítek se taky zdraví... konec konců alfa i BMW jsou legendy.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 11:03:04     Reagovat
    Autor: dall - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Jěště se zdraví majitelé starých Mercedesů, piján a žraloků, ale ne všichni, starší Alfy 33, 75, 155, 146, 147 se zdraví skoro všechny.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 10:57:41     Reagovat
    Autor: Twinsen - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Na ty svicky jsem si poridil specialni klic (se dvema klouby) a svicky se pak daly vyndat tak za cca 10 minut. :) Jinak to byla tak hodina prace..kdyz jsem si je nechaval menit v servisu, tak mechanik docela nadaval, ze neco takoveho jeste nezazil :)

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 12:24:46     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Permanent, to bych chtěl. Dík za inspiraci s brzdama, už jsem se po něčem podobném poohlížel. S tou péčí je to absolutní pravda, stejně jako ji málokdo dokáže poskytnout to málokdo dokáže akceptovat. Proto je to asi pro většinu lidí problémový vůz.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 15:13:21     Reagovat
    Autor: dall - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Permanent je paráda, origo spoilery, Recara sedačky i volant, origo alu, kotouče vzadu, jen to má malý rejd a špatně se s tím parkuje, jinak jízdní vlastnost 1A...

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 17:25:58     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Trabant 601 se taky zdravi a o Velorexech ani nemluvim :-)

    Komentář ze dne: 20.06.2005 11:21:16     Reagovat
    Autor: fiatoman - Neregistrovaný
    Titulek:Hezký článek
    Docela autora chápu. Recenzovaná Alfa se zkrátka na městský provoz nehodí a to už si i majitel uvědomil. Teď už by byla škoda auto házet ze skály, protože závady už máte docela vychytaný. Váš motor je asi nejhorší, co se do těchto aut dávalo. Je citlivý na zacházení, což u jetého auta už se nedá ovlivnit.
    Všeobecně se mi líbí názor, že italská auta jsou popelnice. Někde výše mne pobavil příspěvěk, že lepší je 10 let staré Vento po taxikáři než italské auto. Já nemám s italy žádné špatné zkušenosti. Máme v rodině už druhého Fiata. První měl brácha Uno 1,3D s kterým švagrová najela denně 70km do práce a zpět. Měl ho asi 2 roky, kdy ho s minimálními náklady udržoval v "kontrolovaném chátrání". Pak už koroze (známý problém tohoto stroje) dokonala své a bratr to prodal. Ale motor byl stále v dobrém stavu. Teď mám já Tipo 1,7D, který jsem koupil v dost žalostném stavu za pár korun s tím, ať mám v čem jezdit, než se poohlédnu po něčem novějším. Nakonec jsem to dal do použitelného stavu a naprosto bez problémů jezdil dva roky, než umřela spojka. Při té příležitosti dělám celou generálku motoru a ještě jsem nechal z Itálie dotáhnout kastli bez koroze. Prostě jsem si to auto oblíbil a rozhodla se, že si ho nechám. Podle mne, radši dám méně peněz a trochu vlastního úsilí do Tipa, než shánět socku Felicii. Jinak původně jsem se díval po Lancii Delta, takže taky ital.
    Autorovi přeji, ať s Alfou najede ještě spoustu radostných kilometrů.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 13:44:16     Reagovat
    Autor: Pařanoik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hezký článek
    ty jsi můj člověk .. 1.3D Uno jsme měli taky, koupený nový, za 12 let najeto 280 tisíc prakticky bez problému. Když pomineme generálku motoru a parkovací problémy, tak auto bylo netknutý. Garážovaný a bez rzi. V rodině to byl asi sedmej fiat, nahradila ho 1,6 16V Marea (překonávám svoji lenost sem o ni taky napsat), Uno mi před třemi lety ukradli (nejspíš na díly).

    Teď mám 1,4 Tipo. Když jsem koupil, nadával jsem jak vzteklej (někdo to polepil s pár vraků, jen aby to jezdilo), ani jsem do toho nevrazil moc peněz a práce, stačilo opravit zámky, pohrát si s větráním a podobnýma neduhama a nemůžu si stěžovat. Možná akorát mi začíná obrůsdtat zadní blatník, ale vzhledem k pochybné minulosti mu to nemám za zlý.

    Co se týče srovnání s Felicií, tak bych nedoufal ... favority byly adekvátní k Unu, Felina je Tipo, spousta dílů je shodná a jednoduše zaměnitelná, jen u Fiatu nehnijou dveře od kufru už z výroby, Auto (velký A schválně) Jede (taky velký) a motor se dá poslouchat.

    No a Fiat klub, vedle Lada klubu je snad nejsilnější na české scéně ... ;)

     
    Komentář ze dne: 25.06.2005 10:44:15     Reagovat
    Autor: Dust - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Hezký článek
    Pánové já byl Fiatem Uno na výletě v Rusku, od Pitěru až po Volgograd, víc jak 9.000km za dva týdny a žádný problém. Nedám na něj dopustit.

    Komentář ze dne: 20.06.2005 12:10:13     Reagovat
    Autor: asimov - Neregistrovaný
    Titulek:AR
    Každý den sedím od rána do večera u klávesnice a pak se občas seberu a jdu do garáže si opravovat něco na své ( teď už svých) Alfě. Taky jsou to modely z let 80 za relativně málo peněz a je mi šuma fuk, že to žere 15 na sto ( aby ne, když je to V6 motor a nejezdím na spotřebu ). Co neutratím za novou kraksnu bez charisma, to klidně propálím ve válcích. Ukájet se nad tím, že vlastním novej superwagen nepotřebuju a klidně si přiznám, že nemám manažerskej plat a nemůžu tak dostatečně dobře reprezentovat svoje EGO před okolím.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 12:28:33     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: AR
    Přesně jste to vystihl, Asimove. Nezbýá mi než souhlasit s každým Vaším slovem. Přeji Vám jen krásné chvíle s oběmi Alfami. A až bude ten sraz, tak se pokusím.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 13:52:21     Reagovat
    Autor: Radar - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: AR
    Každej jsme totiž jinej. Někomu udělá dobře, když seřeže manželku za předem splacenou zálohu, někdo má auto jen na pojíždění a převoz rodiny a ani nechce vědět kde to má svíčky a kudy se lije olej, někdo leští a natírá štětcem svoji stodvácu, někdo honí triko ve své služební oktáfce, a jinej zase dává dohromady Alfu, tráví nad ní a pod ní spoustu času, ale po čase celý umaštěný s pocitem vítěze vyjede z garáže, nechá probublat nádherně znějící motor a prosviští si pár ostrých zatáček - tak to je to pravé Cuore Sportivo. Ale to většina komentátorů tohoto článku nikdy nepochopí a ani nebude chtít pochopit. Nemám jim to za zlé. Alfa není jen auto, je to zážitek, se vším všudy. Jak s pocitem nasranosti a chutí všechno rozkopat, tak i s pocitem dobře vykonaného díla a skvělého požitku z jízdy. Věřte mi. Mám už druhou a neměnil bych. A lepší školu života než Alfa 33 neznám.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 14:31:18     Reagovat
    Autor: dall - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: AR
    Tak tak, na ten zvuk sem zapoměl... Nechával sem si dělat laďák u jedné místní firmy a společně s vyhozeným středovým dílem mělo to auto nejkrásnější zvuk, co jsem kdy slyšel, nádherně hluboký, paráda. Když sem ji prodával tak se slzou v oku, ale ještě dnes mi kámoš alfista, co ji občas potká vždycky volá a říká, že to má nejkrásnější zvuk ve městě a mě se vždycky zasteskne..... ach jo .....

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 15:30:25     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: AR
    Jo, Radare, máš pravdu. S tim žekařdý je jiný nelze než souhlasit. Někdo si lepí na auto kraviny a někdo to má jako my alfisti :-)

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 15:43:07     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: AR
    Tak tady s tebou musim HRUBĚ nesouhlasit.

    Kdybych měl dost času a nějakou korunu navíc, taky bych si pořídil nějaký klidně starší auto se srdcem, který bych opečovával a rejpal se v něm, ale jako DRUHÝ auto.

    Když někam potřebuju, musím přijít, nastartovat, jet a DOJET. Nikdy sem na silnici nezůstal a doufám, že taky nezůstanu. Jak už tady někdo zmiňoval, na vejpadek motoru při předjíždění se v pohodě umírá, tak bych to zas nezlehčoval.

     
    Komentář ze dne: 20.06.2005 17:42:22     Reagovat
    Autor: Radar - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: AR
    Beru, ale v tom případě už neporovnáváme Alfu a to ostatní, ale nová a stará auta. Pokud jsi úspěšný v zaměstnání a jsou ti všichni bohové nakloněni a máš neustále na nová auta, která tě nikde nenechají, budiž ti ze srdce to přáno. Ale valná většina národa na to prostě nemá. A pokud se bavíme o starších autech, která mohou při předjíždění umřít, tak raději potkám rychleji jedoucího Alfistu srdcaře, který stráví u svého miláčka v garáži nemálo času a věnuje se tomu, aby to auto bylo pintlich, než borce se shnilým firemním Fáčkem pikapem, který ani neví, že na pneu by měl mít aspoň nějaký vzorek. Tím samozřejmě nechci vyloučit fakt, že i mezi alfisty se nenajdou sebevrazi (a tím pádem i potenciální viníci nehod). Jenom jsem chtěl v předešlém příspěvku říct, že záležitost jménem Alfa Romeo je prostě koníček.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 16:53:28     Reagovat
    Autor: asimov - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: AR
    Já to chtěl naposledy shodit ze skály, když mi na podzim praskl šroub na kterém se pohybuje vidlička vypínající spojku. Na druhou stranu kdyby někdo chtěl vyměnit převodovku u auta s transaxle rozvodem, tak už jsem v tom opravdu velmi dobrej ;o)

    Komentář ze dne: 20.06.2005 21:29:54     Reagovat
    Autor: MedWed - Neregistrovaný
    Titulek:
    Autora zdravim, a chapu... ja koupil staryho Opla Vectru 2000 16V - to je verze s motorem a podvozkem z Calibry...
    Jasne, taky potrebuje par ( par vic ) oprav... ale za cenu cca 70k budu mit auto s vykonem, stabilitou na silnici, dobryma brzdama, tlumicema... proste auto, se kterym bude radost jezdit :)
    Nemyslim, ze koupit stary auto je projev sockoismu... Z platu bych si zrejme pri malych usporach dovolil splacet i novou Octavii II... ale proc, kdyz se mi nelibi? :)
    Nejsem zavodnik, spis pozoruju to, ze cim silnejsi mam auto, tim min zavodim... nemusim nikomu dokazovat, "ze na to mam" :) ale obcas ji slapnu na krk ( z soucasne dobe 1x za pul roku ) a ukazu na dalnici nejake TDi s cervenym ickem a namachrovanym obchodnim zastupcem v kabine zada...

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 00:47:45     Reagovat
    Autor: Jones - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Přesně tak, taky míň "závodím" v silnějším autě. Když se na mě lepí debílek ve votuněnym Fávu, prostě ho bez problémů pustím, protože vím, že těch 190 koní pod mojí kapotou by ho "roztrhalo", kdykoliv bych si vzpomněl. Mimochodem koní Italských, 10 let starých a překvapivě spolehlivých! Až na drobnosti s elektrikou jako nesvítící světýlka v interiéru žádné problémy, chce to jen dobrou údržbu, to je to, kvůli čemu jsou Italové "nespolehlivější").

     
    Komentář ze dne: 14.07.2005 17:22:12     Reagovat
    Autor: pje - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Moje řeč, taky se párkrát za rok takhle na volné silnici pobavím, a to se TDIčkaři nestačí divit, jak to, že desetiletá 164ka je žéééne jak kojota... Ale nehodlám nikoho ohrožovat, spotřeba dvoulitru s klimatizací 8-9 dlouhodobě...

    Komentář ze dne: 20.06.2005 22:31:18     Reagovat
    Autor: Ben - Neregistrovaný
    Titulek:
    Vážení a milí,
    uvědomte si, že majitel popisované alfy bohužel neměl to štěstí a narazil na mizerně udržovaný kousek a postupně se snažil závady řešit. Jsou to většinou stejně jen takové, jako spojka, svíčky, brzdy atd, které jsou spotřební materiál a dříve či později je musí vyměnit i majitel Oplu či Toyoty. Ale když by si dal majitel hned na začátku auto trochu dokupy, tak by jej to pak nepřekvapovalo na dálnici atd., a pak takové barvité líčení problémů s běžnými závadami, které mohou potkat majitele kteréhokoliv auta, akorát umožňuje zvedat si sebevědomí notorickým pomlouvačům italských aut. Nicméně je to asi takhle: pokud se něco na Italském autě pokazí, vyrobil to Bosch. Není to pravidlem, nicméně něco na tom bude. Konkrétně do této Alfy 1,7 16 V patří platinové svíčky NGK, jež jedna stojí 700 Kč. Bohužel český národ si myslí, že vše se dá přechytračit a tak tam šoupne levné Bosche, Brisky atd. a ještě ktomu čtyřbodové pro lepší pocit. A tak je to se všemi ostatními díly. A PAK NA TO DOPLATÍ PŘÍŠTÍ MAJITEL !!! Není bez zajímavosti, že takový "slavný" VW také přechází k japonským dílům, např. Denso. Vážení a milí, italské auta nejsou o nic poruchovější než německé či francouzské, ba dokonce je kvalitou často předčí. VŠE je pouze přesně cílenou a vtíravou reklamou, kterou praktikují němečtí výrobci a lidé jim ji bohužel baští. A čeští novináři si také raději rýpnou do italského výrobce než Škodovky, taky by pak nemuseli míti příště co testovat, chlebodárce je chlebodárce. A ještě k těm, co si koupili nové Fobie a myslí si, že jsou mistři světa a mohou tady urážet: Divili byste se, ale když se dostane 10 let stará Alfa do dobrých rukou, je většinou v lepším stavu a odvádí svému majiteli mnohokrát více radosti než Vaše Fobie HTP, když byla nová. Znám takových Alf hodně.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 06:48:49     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Přesně tak, však jsem to v tom článku napsal. Když se vysypala spojka, začal chrastit motor, tekla vodní pumpa a všechny ty závady, tak majitel prostě odstavil auto do autobazaru s tím že se někdo chytí. No a já se chytil. Všechno jsem vyměnil a teď jezdím v klidu. K těm svíčkám - Brisky používám jen v zimě, na léto mám Golden Lodge a problémy nepozoruju. Jo a Denso - ve čtvrtek si pro ně jedu.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 09:25:18     Reagovat
    Autor: DALL - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    S těma svícema máš pravdu, ale dát dva a půl litru za svíce se mi prostě nechtělo, tak sem to řešil těma jednobodýma Boschema a ustala hlavní závada, tj. studené starty na 3 válce a uchlastávání se. Jo a ještě dvě důležité věci, první jsou kabely ke svíčkám, NIKDY ne uhlíkové, ty kabely sou hodně dlouhé, u boxera to jinak nejde a uhlíkové mají velkou ztrátu a další životně důležitá věc je olej, vždy a pouze doporučený výrobcem, cokoliv jiného se rovná obrovské mínus životnosti motoru. A taky hlavně NEHONIT za studena... Pokud tohle bude majitel dodržovat, čeká jeho Alfu dlouhý život...

    Komentář ze dne: 21.06.2005 00:26:15     Reagovat
    Autor: tomy - Neregistrovaný
    Titulek:
    Takže taky přispěju svou trochou do mlýna, neb mám také AR 1.7 16V.

    Spolehlivost:
    Nejslabší stránka, nicméně výčet závad na autorově Alfě svědčí hlavně o ignorantství původního majitele. Moje AR má najeto cca 120k, z toho já asi 40. Souhlasím s tím, že je to auto pro fandy, závady se vyskytují častěji, což je z části dáno charakterem tohoto auta. Je potřeba si uvědomit, že s takovým autem většina jezdí "co to dá" a podle toho to taky vypadá...

    Spotřeba:
    Mimo město při svižné jízdě (o které se může Fóbiím i Oktáfkám jen zdát) přibližne 7 - 7,5l, měřeno z "plné do plné", ve třech lidech. Výrazně "pohodovější" jízda s atrapou auta - Fóbií 1.4 cca 8l. Při jízdě cca třetina mimo město, 2/3 ve městě kolem 9-10l Naturalu 95. Takže myslím, že není co řešit.

    Jízdní vlastnosti:
    Stabilita výborná. Brzdy OK, mám verzi s ABS a kotouči vzadu, brzdí bez problému, je ale potřeba šlápnout větší silou na pedál. Motor bezkonkurenční, nevím o jiném sériovém autě z té doby v 1.7 bez turba s podobnými parametry (8.3s z 0 na 100). Na dvojku nějakých 108, na trojku kolem 150, na předjíždění prostě ideální. Na těchto vlastnostech se také podepisuje poměrně malá hmotnost 960kg a malý průřez auta (malý aerodyn. odpor). Motor má skutečně nádherný zvuk, hlavně v otáčkách 5000-7000.

    Obecně k italským autům:
    Mýty o nekvalitních autech z Itálie se tradují z dob Fiatů 127,8 a podobně, od té doby se však kvalita mnohem zlepšila. Na motory jsou podle mého názoru Italové jedničky, na design také. Nepamatuji se, že by někdy vyrobili zmetek jako třeba 1.8l 20V motor od VW (BTW i F1 má 4 ventily na válec, VW musí mít pět - bez turba k ničemu). Nicméně předsudky přetrvávaji a po pravdě řečeno mi to jakožto fandovi AR vyhovuje, protože menší zájem snižuje cenu a auto je pak dostupnější těm, co je dokáží ocenit :-) Další auto bude zcela jistě zase Alfa, nejspíš 156.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2005 06:59:35     Reagovat
    Autor: Radar - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    První věci, které teď na Alfách odcházejí, jsou ty vychvalované "kvalitní" německé výrobky Bosch. Váhy vzduchu, čidla, ....

    Komentář ze dne: 21.06.2005 23:09:30     Reagovat
    Autor: Venca 146TS - Neregistrovaný
    Titulek:AR
    Souhlasím zde se všemi Alfisty. Mě potkal stejný osud jako autora. Před rokem a půl jsem uvažoval o koupi svého prvního auta. Jelikož jsou u nás v rodině samá italská auta (otec : AR156 2,4 JTD M-Jet, bratr Fiat Tipo 1,9 TD Granturismo), tak i já jsem se rozhodl pro Itala. Pořídil jsem si AR 146 1,6 Twin Spark, r.v. 98, která byla dovezena z Holandska.Po koupi auta jsem nechal vyměnit svíčky (originál NGK - 6000,-, rozvodový řemen, napínací a vodící kladku, všechny filtry). Auto jezdilo výborně asi měsíc, ale jednou v noci, když jsem jel z brigády domů, tak se mi zadřel motor na 4. válci. Auto tedy opět putovalo do servisu (ke známému), kde se udělala generálka spodní části motoru (přebrousit kliku, nové šály, ložiska, nový olej Esso a když už to bylo rozebrané, tak se vyměnila i spojka). Po třech týdnech jsem si auto vyzvedl ze servisu s tím, že ho budu po generálce zajíždět. Prvních 2000km jsem jezdil "volnou". Jednoho dne jsem musel odjet do Jablonce a říkal jsem si, že už bych jí mohl trochu "protáhnout". Takže cestou tam jsem se ujistil, že bude volno a tedy cestou zpět jsem "zatpoil pod kotlem". Asi 10 km jsem jel na plno (tachometrových 215km/h) poté jsem zvolnil na nějakých 160-170km/h. Vše se zdálo být v pořádku až když byla na R10 uzavírka (tam je to zcela běžné)a tudíš jsem musel jet pomaleji, tak se začalo ozývat nepříjemné klapání a bylo to tady zase... takže jsem sotva dojel do servisu a generálka se konala podruhé...Nejdříve se nemohlo přijít na to, co bylo příčinou. Po dlouhém bádání se spodek motoru odvezl k odborníkovi, který je vybaven i odpovídající technikou a ten zjistil, že je ohnutá kilka. Po dlouhém shánění (nikomu to nepřeju) jsem usoudil, že koupím asi jiný motor z nějaké bouračky. Za velmi solidních 12000,- jsem koupil motor a nechal ho namontovat do auta. Takže po dalším měsíci a půl jsem opět jszdil. Po třech týdnech mi začala svítit kontrolka vstřikování. Jelikož v servisu, kde mi dělali motor neměli diagnostiku, jsem tedy zajel do originál servisu AR kde zjistili, že je ohnuteékolo od vačkové hřídele a že obrousilo snámač fáze. Bylo to zaviněno neodbornou aretací, kterou provedli již ve zmíněném servisu. vše tedy bylo vyměněno a také mi byl doporučen nový olej Selénia 20K 10W-40 dnes bych nic jiného do své Alfy nenalil. Od té doby jezdím pouze do servisu kde se specializují na italská auta. Alfa potřebuje mimořádnou péči a je velmi choulostivá na používaná aditiva. Ale zato se vám odmění nádherným zvukem a výtečnými jízdními vlastnostmi. S autem jsem si prožil hodně špatných chvil ale to auto mám rád a rozhodně mu to nemám za zlé, protože ten motor už někdo oddělal už v Holandsku. Takže přeji majiteli ať mu jeho Alfina jezdí bez větších problémů. Takže Cuore Sportivo!!!

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 00:18:27     Reagovat
    Autor: Jezdec - Neregistrovaný
    Titulek:Re: AR
    Asi nejsem ten správnej typ pro Alfu, ale celkem mě baví představa zde přítomných alfistů, že auto se musí rozsypávat, stát na údržbě neskutečně mnoho času a peněz, aby měl člověk radost z jízdy. Aby neměl radost, že už mu to zase na chvíli jezdí!
    Je řada aut (a nemám teď na mysli chladné vozy bez duše jako třeba VW nebo Škoda, ale třeba BMW apod.), která mají taky pěknej zvuk, dobře jedou, jízdní vlastnosti super, akorát majitel musí umět dolejvat benzín a měnit olej, protože nic jinýho na autě není třeba dělat.
    Koupit auto z roku 98, ihned do něj vrazit přes 6k jen na svíčkách, po krátké době řadu peněz na generálce, pak za dalších 12k motor a za kdoví kolik servis (výměnu) a ještě bejt s autem spokojenej - to myslím může pochopit jen další alfista.
    Nechci vám alfisti brát radost z auta, je fajn, že jí máte, ale věřte, že řada lidí (vč. mě) tu radost ze svého auta mají taky i bez toho, aby trávili večery v garáži a investovali měsíčně tisíce do "mimořádné péče".

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 09:20:00     Reagovat
    Autor: tomy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: AR
    Možná kdyby sis komentář Vency146 přečetl pořádně, tak bys pochopil, že šlo právě o to měnit ten olej. Přidřít kliku můžeš jen tím, že tam olej nemáš, nebo že tam naleješ s jinou specifikací než bys měl, nebo že Ti klekne olejové čerpadlo, což ale nebyl tento případ. Že s tím autem jezdilo v Holandsku hovado, které si nepohlídalo výměny oleje, za to přece Alfa nemůže. A že při přebroušení se někdo vykašlal na to zjistit, jestli je klika ohnutá, to taky nechápu - to je základní věc, která se má v takovým případě prověřit, neb se to stává dost často. A 6k za svíčky není nic extra - uvědom si, že je jich tam 8.

    Prostě Alfa vyžaduje speciální péči, ale to neznamená, že pod ní musíš dennodenně ležet. Je to o tom, že do ní nemůžu nalít olej, jaký bych chtěl, že ji nemůžu honit do plných zastudena, atd. A za to se mně odmění úžasnou jízdou, která nemá v jiném běžném autě obdoby. Novější Alfy jako právě tato 146, nebo 156 už nejsou o moc poruchovější než ostatní auta, sám jich znám několik a u žádné z nich nebyl nějaký větší problém. Nejspíš to bude tím, že jejich majitelé nejsou hovada.

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 11:28:01     Reagovat
    Autor: asimov - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: AR
    Twin Spark motory na olej citlivé jsou, hlavně ty 16 ventily. Sám jezdím se V6 z roku 1987, který je konstrukčně hodně velký stařík a tomu je úplně jedno co tam je za olej, hlavně, aby tam byl. Na 75ce je V6 motor ta nejspolehlivější část vozu. A zvuk má ještě lepší než boxer i bez ladění výfuku. Nejlíp to rve srdce, když se udělá na okruh sidepipe bez tlumičů bokem u dvěří spolujezdce. To je pak na okruhu v Brně slyšet z jedné tribuny, kde se auto na okruhu nachází :o)))

     
    Komentář ze dne: 23.06.2005 22:32:09     Reagovat
    Autor: tomy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: AR
    Jestli Ti něco na 75-ce bezmezně závidím, tak to je transaxle... Přece jen se mi to zdá pro pravé sporťáky nejlepší řešení. Škoda, že mu Alfa nezůstala věrná :-(

     
    Komentář ze dne: 20.03.2007 11:20:30     Reagovat
    Autor: Zd. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: AR
    Alfa má duši, na rozdíl od BMW

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 06:09:43     Reagovat
    Autor: Sindor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: AR
    Na 146 jsem si myslel v zimě když mi kleknul motor. Byl tam stejnej motor, boxer 1.7 16V, ale pak jsem usoudil, že už mám to auto celkem vychytaný a že po opravě motoru už není moc prostoru pro poruchy. No uvidíme, zatím drží. Přeji spoustu radostných kilometrů.

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 12:32:17     Reagovat
    Autor: tomy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: AR
    O 146-ce jsem uvažoval taky, ale do boxera bych asi nešel. Ve třiatřicítce boxer nemá chybu, ale 146-ka je o víc jak 200kg těžší a charakteristika boxera se na ni podle mého nehodí. Twinsparky mají vyšší krouťák (hlavně při nižších točkách), takže se s nimi dá jet, aniž by se musely moc točit. Takže to vidím na 1.8, nebo 2.0TS.

    Komentář ze dne: 22.06.2005 12:42:29     Reagovat
    Autor: ryba - Neregistrovaný
    Titulek:
    kdyz to tak ctu...zlatej korejec:)

     
    Komentář ze dne: 22.06.2005 22:55:21     Reagovat
    Autor: F - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Bla, bla, bla :-), další, který nikdy nepochopí, že auto může být taky objekt radosti a ne se jen přesouvat z místa A do B.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2005 09:05:31     Reagovat
    Autor: Ff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Další, kterej nepochopí, že auto může bejt taky objekt radosti bez toho, aby se do něj muselo cpát desetitisíce Kč ročně na údržbě a stovky hodiny strávených v garáži vrtajíce se ve stále se rozsypávajícím autě. To mi přijde spíš jako masochismus.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2005 12:00:21     Reagovat
    Autor: F - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Opravdu ubohý argument, já ve svým příspěvku přeci nemluvím o hodinách strávených v garáži, takové Punto 16V od r. 1999-> je mnohem spolehlivější a dává více radosti ať už z jízdy či ze základní výbavy o které si majitel Pola či Fabie může nechat jen zdát, a to ještě za příplatek :-). Ano u nás je vžitá představa, že Fabie znamená pojem a je brána téměř jako rodinné auto pro Česko. Omyl, je to obyčejný vůz nižší třídy mdlého výkonu a vrzající palubkou, který je navíc na svou kategorii příliš těžký, takže pokud se nekoupí s nějakým solidním motorem, tak je to utrpení se v něm přepravovat, natož mít radost z jízdy. O neustálých problémech s přední nápravou ani nemluvě. Howgh

     
    Komentář ze dne: 23.06.2005 20:49:09     Reagovat
    Autor: Ff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To je zvláštní že sem taháte Fabii. Já se o ní vůbec nezmiňoval. Ale věřím tomu, že je řada nenáročnejch lidí, kteří uspoří poslední korunu, pak si koupěj chcíplý HTP, ale z auta mají neskutečnou radost a je jim jedno že to má zvuky jak sekačka na trávu a Hovno To Pojede.
    Radost z vozu takovýchto lidí mi přijde stejně nepochopitelná jako radost z vozu u auta, který je víc v garáži než na silnici, ale hlavně že má Cuore Sportivo. To jsem tím chtěl říct.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2005 07:07:34     Reagovat
    Autor: fiatoman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Dejte si tu práci a projděte nějaké stránky věnované Alfám. Tam se dozvíte to co tu, že pokud byla alfám od začátku věnována péče v podobě kvalitního oleje, svíček a nehonění za studena (což není nic neobvyklého), tak alfa spolehlivě slouží a je jen pro radost. Platí to zejména o vozech dovezených ze švýcar. Naopak u nás sehnat slušnou Alfu je malý zázrak, protože už je poznamenána těmi, co jezdili s plynem na doraz pořád a lili do toho všechno možné. Jak autor článku tak majitel výše uvedené 146 prostě měli smůlu na auto, které ti předchozí majitelé doslova zprasili. Kdysi jsem měl možnost koupit za pár šupů pěknou 33 se zadřeným motorem, ale než jsem se rozhoupal, tak už byla pryč. No ale asi to bylo dobře, protože já stejně používám auto pouze na přesun z bodu A do B, takže sám bych tu péči asi nebyl ochoten dát. Ale svézt bych se tedy někdy chtěl...

     
    Komentář ze dne: 24.06.2005 08:36:02     Reagovat
    Autor: tomy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Souhlas. Taky bych si Alfu, která jezdila u nás už nekoupil. Zrovna pro naši republiku je typické, že se každý hrabe ve všem, včetně toho, o čem nemá ani páru. Není problém se pak setkat s názory, že na oleji nezáleží, nebo třeba že čím dražší olej, tím lepší... Naopak ve Švýcarsku nebo třeba Itálii je podobných kutilů mnohem míň a podle toho ta auta pak vypadají.

    Komentář ze dne: 23.06.2005 09:17:52     Reagovat
    Autor: leam - Neregistrovaný
    Titulek:alfa
    proti gustu neni dišputátu, ital je záležitost srdce ne rozumu, vždycky má zbytečné mouchy a výkon.Kdo chce spolehlivost a cenu koupí japonce. Kdo má prachy bez fantazie, bere audy nebo vw. Kdo se bojí závisti zůstane u škodovky.

     
    Komentář ze dne: 24.01.2010 14:35:32     Reagovat
    Autor: petulka - petra V.
    Titulek:Re: alfa
    Na ty japonce bych moc nespoléhala, jsou sice blbuvzdornější (rozuměj trochu dýl vydržej jezdit když je majitel ignorant) ale ignorant dokáže oddělat i japonce, ignorant dokáže ododělat vpodstatě cokoli. naopak když auto dostává předepsanou péči- tzn když se to co je předepsáno vymění v řádném termínu tak se to logicky nemůže vysrat pocestě (když v předepsaném termínu např 100 000km vyměním rozvody tak je nanejvýš nepravděpodobné že se mi při 120 000km přetrhne rozvoďák- pokud sem ignorant a neudělám to tak halt spláču nad vejdělkem když se rozvoďák přetrhne- a nemůže za to auto ale debil majitel, stejně tak předepsáno selenia turbodiesel- to je ale drahý hele tady máme nějakej olej truck diesel 5w40 tak to tam nalejem- prostě ignorantisms) a je lhostejný co je to za značku- proto dodržujme pokyny výrobců a auta budou ve znatelně lepším stavu.

    Komentář ze dne: 23.06.2005 11:50:38     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Zlata fobia
    Zlata Fobie, sluzebni ma nalitano skoro 200 k, kdekdo s ni jezdi a moc se s ni nesere a ZADNY z popsanych pruseru se nikd nekonal. Jen jde trosicku zruha razeni. Pch, alfa :O)

     
    Komentář ze dne: 14.07.2005 17:37:05     Reagovat
    Autor: pje - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Zlata fobia
    Jo jo, za cizí peníze se to jezdí a udržuje... Kolik blbejch zákazníků té vaší firmy to asi platí, he?

    Komentář ze dne: 23.06.2005 13:39:36     Reagovat
    Autor: jargoon - Neregistrovaný
    Titulek:"Radši to rychle prodej!"
    Pánové! Nebuďme na sebe škaredí jen kvůli preferování rozličných značek. Možná je to tady ten správný kolektiv na to, abych vám napsal jedno zamyšlení, snad i morální.
    Dá se to shrnout slovy: „Rychle to prodej!“ To slýchám velice často. Je to řešení hajzlů, místo opravy to jen „zahladit“ a být rád, že se s tím konkrétním problémem bude trápit někdo jiný. Je to řešení? Sám jsem si v duchu dával otázku: „To se tím prodejem jako samo opraví?“ Prostě se to posralo tobě a tak je Černý Petr na tobě, ne? Nebo by se ve vyspělé společnosti měl kupující tuto skutečnost aspoň dozvědět. Vždyť to auto někdo koupí a….! Možná je to právě praktika těch, co auto při příznacích poruchy „rychle prodají“ a sami si pak koupí něco nového. Ti samí potom mohou sem psát, jací jste idioti, že cpete tolik peněz za opravy a přitom třeba sami před časem prodali přidřené auto do bazaru. U lidí bez peněz na úplně nové auto se pak může stát, že si koupí sice mladší, ale ještě větší mrdku než předtím. No prostě někde musí existovat „SPOLEČENSTVÍ SVÉPOMOCNÝCH OPRAVÁŘŮ NASTRAŽENÝCH PORUCH V MRDKÁCH Z BAZARU“, no ne? Někdo si ty auta nechává a opraví si je. A těm právě patří dík, že se ty „vraky“ dožijí veteránských dob.
    Já měl Favorita a postupně jsem ho celého prolezl a to bylo právě ono, že jsem o něm všechno věděl a proto bylo na něj spolehnutí. Teď mám teda ojetinu Fabii a stýská se mi po mém Fáčku, protože jen za opravu serva jsem dal 14k. Simply fever.
    Doufám, že jste mě pochopili, co jsem měl na mysli, protože kecy „radši to rychle prodám“ mě zvedají ze židle.
    Co vy na to?


    Komentář ze dne: 23.06.2005 14:26:12     Reagovat
    Autor: Falcon - Neregistrovaný
    Titulek:Závist
    Autor na sebe vědomě prozradil, že je eRkař což chytrému napoví... že s opravami "on the fly" a pravidelnou velmi pečlivou údržbou má jisté zkušenosti :-) Ale opravdu mu závidím, taky bych chtěl mít servis, kde bych si mohl skoro zadarmo dělat na autě pod dohledem mechanika.
    eRkařům zdar!

     
    Komentář ze dne: 14.07.2005 17:35:35     Reagovat
    Autor: pje - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Závist
    Moje řeč.

    Komentář ze dne: 23.06.2005 15:03:58     Reagovat
    Autor: Venca 146TS - Neregistrovaný
    Titulek:Re Zlatá Fóbie
    Vy s tou vaší služební Fóbií nemáte žádný problémy, protože ji vaše firma kupovala zřejmě novou a taky se stará o údržbu (výměny oleje, atd.). Moje Alfa nebyla bohužel tento případ. Když to prase, co to mělo předemnou nedodržovalo výměny oleje, nebo tam dokonce lil něco jiného než předepisuje výrobce, tak je jasný, že se ten motor zadře. Teď už uplynulo od výměny motoru v mé Alfě něco přes rok a auto jezdí bez problémů (už jsem najel přes 20000km) a můžu říct, že se s tím taky "neseru" - motor drží i při velmi vysokých otáčkách. Záleží také na tom, co člověk od auta očekává - někdo chce jen auto z místa A do místa B a někdo se chce pořádně svést a je ochoten investovat trochu více do údržby (kvalitní oleje, atd.). Já patřím do té druhé skupiny. Fóbie není žádný sporťák a proto není tak choulostivá na motor a jeho údržbu. Zato vám však neposkytne takovou radost z jízdy jako Alfa - dá se říct, že vám neposkytne skoro žádnou, protože její výkon v poměru k váze je velmi slabý... A pokud Fóbii srovnáváte se starou AR 33, tak je to velmi laické a ubohé... Fóbie je o zhruba 15 let mladší než AR 33, tak se laskavě zamyslete nad tím, kde byla před 15 lety Alfa a kde Škodovka - vy asi víte kde. Tímto se nechci pouštět do Škodovkářů - každý preferujeme jinou značku a já to nikomu neberu.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2005 16:13:42     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re Zlatá Fóbie
    Nesporně pravda, nicmene jsem uz toho najezdil docela dost a pozitek z jizdy proste nemam (po vsech tech strudlech co se pohybujou rychlosti sneka, skoronechodam kvuli bezohlednosti zmrdu na silnicich, mizernym silnicim co pripominaji spis tankodrom atd., stealth chodcích a cyklistech). Ergo je pro me auto spis zalezitosti otravnou, pristupuju k nemu systemem "ja te nebudu prasit a ty jezdi a neser se" a je mi fuk, jakou znacku ma na kapote. Zase mam samozrejme jine preference. Halt, nekdo ma rad vdolky, jiny holky. ;)

     
    Komentář ze dne: 24.06.2005 09:40:59     Reagovat
    Autor: ryba - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re Zlatá Fóbie
    To bylo pekny:))))) To jsme na tom stejne

     
    Komentář ze dne: 24.06.2005 08:34:35     Reagovat
    Autor: alt - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re Zlatá Fóbie
    Mozna je problem castecne i v tom, ze ne kazdy vyzkousi vice [tim nemyslim jen 2-3] kvalitnejsich znacek aut [Skoda apod. promine]. Potom mu prijde "jeho" vuz jako nejlepsi, investuje do nej nemalo prostredku a na ostatni kouka se zbytecnym despektem, casto pramenicim prave z nezkusenosti s kvalitnimi vozy. A take dela svoje vek - pokud nekdo ma jako svuj prvni vuz Alfu, najede s ni cca 30k km tak se opravdu omlouvam, ale takhle prece nelze objektivne vec z sirsiho hlediska hodnotit.
    Sam jsem vyzkousel vsechny mozne novejsi Skody a nestojim o ne. Dale jsem vlastnil pro zabavu Mercedes w115 a ted 10 let stary Saab 9000 turbo, ktery ma najeto poctivych 330000 km a se kterym uz jsem si taky uzil svoje [tyto vozy jsou poruchove jako kazde jine i pri peclive udrzbe]. Jako pristi vuz planuji ojety Jaguar, bavi me delat si soukromy pruzkum znacek a servisu a mam opravdu rad silne motory.
    Netroufal bych si tvrdit o autech nic, neb kazdy ma jine preference a financni moznosti. Alf bych se ovsem bal, protoze % zadrenych motoru maji ve srovnani s ostatnimi znackami opravdu podezrele vysoke - viz treba Tipcars.cz a ctete komentare - jen u 156tek ma zadreny motor kazda pata - a ze by si je kupovalo vice "prasat" nez jine znacky uprimne pochybuji - spis nekde udelal italsky soudruh chybu a neco tradicne poddimenzoval...

     
    Komentář ze dne: 24.06.2005 08:54:40     Reagovat
    Autor: tomy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re Zlatá Fóbie
    Jak už tady bylo opakovaně řečeno, u Alf se jedná o poměrně výkonné sportovní motory, u kterých je potřeba dbát na použití správného oleje a pravidelné výměny. Běžné motory jiných aut mají většinou mnohem menší poměr koní na litr, takže je jasné, že namáhání součástí je menší a nebudou proto tak citlivé hlavně na mazání. Auto se nezadře jen tak, v naprosté většině jede buď bez oleje, nebo tam někdo naleje olej s jinou specifikací. Nevěřil byste, kolik je u nás trotlů, co vám budou tvrdit, že na oleji v podstatě nezáleží - z tohoto pohledu je poměr 1/5 ještě dobrý. To samé platí o "honění" za studena. Prostě než začnu využívat plný výkon, je potřeba motor zahřát. A nevidím na tom nic neobvyklého, u aut s turbem se musí postupovat stejně a nikdo se nad tím taky nepozastavuje.

     
    Komentář ze dne: 28.06.2005 00:33:52     Reagovat
    Autor: Venca.146TS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re Zlatá Fóbie
    Souhlasím s vámi, že nelze posuzovat ostatní značky, když jsem je nevyzkoušel. Alfa je sice moje první auto, ale jelikož jezdím zhruba od 15 let, tak jsem měl možnost vyzkoušet i jiná auta než je Alfa (např. Golf III GTI a VR6, BMW 535i a 540i, BMW M5, Mazda RX8, Renault 19 1,8 16V, Opel Vectra A 2,0 16V 4x4, Fábie, Oktávie, a ještě by se tam nějaká auta určitě našla). Také jsem neřekl (nenapsal), že je Alfa nejlepší a že se na ostatní značky dívám s despektem... Jde spíše jen o prosazování značky, fandovství a vyvracování názorů, že je Alfa nespolehlivá. To samé by se dalo říci i o lidech, kteří prosazují auta koncernu VW (například řeči typu: tédéíčko je nejlepší motor, že Fóbie RS jezdí 240 km/h, nebo že nic jinýho než VW bych si nekoupil, protože VW je nejlepší - ano s těmito "odbornými" komentáři jsem se setkal). Zde je třeba řici, že tito lidé se asi skutečně v jiném autě než je auto koncernu VW nesvezli. Potom je zde také otázka, jaké auto lze považovat za "nejlepší". Nemyslíte, že jde také o účel, pro který budu daný vůz používat? (např. :budu-li si chtít pořídit auto, které mě jen "doveze" a přitom bude mít malou spotřebu, určitě si nekoupím Alfu). Určitě je na trhu více typů aut, které vám poskytnou radost z jízdy (např. Vámi zmiňovaný SAAB - ikdyž jsem ho neřídil ani se v něm nevezl, tak věřím, že to bude asi taky "pila", nebo třeba BMW). Můj názor na ostatní značky (např. na konkrétně již zmiňovanou Fóbii) vyplývá z mých zkušeností (určitě jich asi nemám ani zdaleka tolik co Vy podle toho, co jste napsal), které jsem s nimi měl.
    Vy se divíte,že u Alf je "podezřele vysoké %" zadřených motorů, ale když náš "vychcaný" národ (tímto myslím určité % lidí) si myslí, že to "vochčije", když tam naleje nějaký jiný (a hlavně levnější - o to jde především) olej, tak se nelze čemu divit. Ano, po nalití "něčeho jiného" auto sice chvíli jezdit bude a vychcaný čecháček si bude myslet bůhví jak neni chytrej a že výrobce je debil, co tahá lidem peníze z kapsy a že on přišel na to, že to jde i jinak a hlavně "levnějc". Omyl!!! Motor se při dlouhodobém vytáčení zadře a onen "vychcandíra" se bude nejdříve divit, jak je to možný a ve finále auto nechá opravit ve stylu "jenom, aby to chvíli drželo" a potom rozbité auto "střelí do bazáče". Jak jednoduché že???
    Jednou jsem se setkal s odpovědí právě jednoho chytráka, která mě ještě dnes zvedá ze židle. Přijel do servisu se 156tkou 2,0 TS s tím, že "prej mu to nějak divně cvaká". Samozřejmě, že byl zadřený motor a to na 2. a na 4. válci. Po dotazu, jestli tam leje olej doporučovaný výrobcem, řekl, že tam leje "volej vod kamaráda" a že ať po něm nikdo nechce, aby "zbytečně vysolil" kolem 1800,- Kč za olej a že se na to může vys.at. Potom to měl pan "šetřílek" za 30 000,- protože se dělala generálka. Popravdě řečeno moc toho neušetřil... spíš naopak. Tak se potom nedivte, že je u nás "podezřele vysoké %" Alf se zadřeným motorem. A nemyslím si, že by někde udělal "italský soudruh chybu a něco tradičně poddimenzoval".
    Například auta již zmiňovaného VW takový problém nemají, protože nemají tak velký poměr výkon na litr a tudíž nejsou tak choulostivá na kvalitu oleje. Ale není to jen olejem, ale také např. svíčkami, apod.
    Vy tady říkáte, že nelze "věc z objektivního hlediska hodnotit", když dotyčný nevyzkoušel více jak 3 značky aut. Z Vašeho příspěvku plyne, že jste Alfu nikdy neměl a říkáte tady něco o italsých soudruzích co něco tradičně poddimenzovali, ale nevyzkoušel jste ji, takže si trochu protiřečíte nemyslíte?
    Jinak Vám přeji s Vašim Jaguárem hodně šťastných kilometrů bez nehod.

    Komentář ze dne: 14.07.2005 18:01:56     Reagovat
    Autor: pje (petr164) - Neregistrovaný
    Titulek:
    Autora obdivuji za jeho pozitivní přístup k problémům a jejich řešení. Alfa potřebuje péči, to už tu bylo řečeno. Pokud už někdo chce měnit doporučení výrobce (olej, svíčky, destičky...), musí něco vědět o specifikaci pro daný typ auta. Místo polosyntetiky se dá jezdit se syntetikou, ale motor nesmí být poškozený a se starým zakarbonovaným těsněním, kterí syntetika vypláchne a to pak teče a snižuje tlak oleje... Taky oblíbený sport dávat místo 10W-40 (60) jen 5W-40 nebo dokonce 0W-30 je u alf vražda motoru, pokud není aditivován ke zvýšení viskozity a tepelné stability, popř. ke zlepšení povrchu třecích ploch. Výrobní vlastností alf jsou větší vůle pro dosažení vyšší dynamiky motoru (to je o fyzice) a řídké oleje nestačí vymezit vůle a motor pak trpí. Já na nové auto požadovaných vlastností nemám, proto kupuji ojeté za pětinu až desetinu pořizovací ceny nového a dám do něj 50 tisíc, abych získal jistotu spolehlivého stroje. Tak jsem si vylepšil Omegu A i současnou Alfu 164 2.0TS Super (mimochodem, obě auta mají podobný ročník konstrukce, ale s alfou se jezdí o mnoho bezpečněji. Když je tolik lepších nových aut, proč mne v zatáčkách všichni zdržují a jiní zatáčkoplazové mne předjíždějí v obci? Alfy jsou dobrá auta, tím lepší, čím lepší je zacházení s nimi., a to progresivně.

    Komentář ze dne: 26.01.2008 21:33:25     Reagovat
    Autor: Ales 33 4x4 - Neregistrovaný
    Titulek:Mám taky alfu
    Je to přesně tak.... Já si koupil AR33 4x4 sport wagon... Prej sem si říkal abych něco naložil... Omyl.. do čtyřkoli to nejní jentaká spanda.. No ale zima a sníh... To je pokušení... Moje alfa je starší model, takže osmiventyl, ale tahá taky krásně... je to zážitek( i když momentálně je odstavena kvuli totální korozi karoserie :-( ...)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.