D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Alza
    (ze dne 12.12.2010, autor článku: Urza)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 12.12.2010 20:54:50     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:To je docela zajimave...
    Tohle je fakt zajimave a az podivne. To, ze na telefoni podpore sedi brigadnici, co nemaj tuseni, o co jde a vsechno ctou z papiru, to chapu a neresil bych to. Ale ze i na technicke podpore sedi takovi diletanti..to je divne. A jeste divnejsi je to mlzeni s popisem - ja osobne jsem tam naopak mel vzdy jen ty nejlepsi zkusenosti s reklamacema, opravdu velice dobre. Mozna to bude tim, ze to nevyrizuju po telefonu, ale zasadne osobne, jezdim tam pro veci kazdou chvili, takze mi to nedela problem. Fakt jedinkrat v zivote jsem s nima nemel problem, a naopak jsem se spis setkal s pristupem "no jo, ja vam to vymenim, i kdyz spravne bych to mel nekam poslat..."
    Fakt zvlastni...
    Druha vec je, ze ti lide opravdu nemuseli vubec vedet o tom, ze se nejaky popisek zmenil - to jiste dela nekdo uplne jiny a oni k tomu problemu prisli jak slepi k houslim. To je obecne problem obchodu, kde jednu reklamaci neresi 1 clovek, ale pada to ruznym lidem do fronty podle toho, jak se system vyspi, ci jak se komu hodi to prehodit na nekoho jineho. (napriklad u nas ve firme je za reklamaci VZDY odpovedny 1 clovek, a pres toho jde VZDY veskera komunikace mezi zakaznikem a prislusnym produktakem, ktery reklamaci resi).

    Osobne bych to resil dopisem "nekam nahoru". Mam zkusenosti, ze vyssi vedeni obvykle celou vec vyresi jednoduse a rychle. a to nejen v Alze :-)

    A taky si rikam, kdyz nad tim premyslim, ze ti lide, co to resili, proste nemohli nalezt spravne reseni. Oni z principu logiky VERI svemu zamestnavateli, ze zakazniky nepodvadi, proto je tahle moznost ani nenapadne. Jenze tohle je klasicky "podvod", i kdyby z neznalosti. Takze co oni maji delat? Pro ne je nemozne, ze by to byl podvod, a nic jineho je logicky nemuze napadnout :-)))

    No, kdyby to bylo potreba nejak popostrcit, mam tam kamose, ktery tam dela obchodaka, mohl bych mu rict, at se na to podiva:-)

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 00:09:46     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: To je docela zajimave...
    No, kdo má trochu přehled o HW a SW, nesedí na telefonické technické podpoře a obvykle také nedělá tuhle podporu jako takovou. Takový má přidělené své zákazníky a o ty se stará na vyšší úrovni. Na telefonu sedí v naprosté většině služebně nejmladší technici nebo operátoři, kteří o HW mají jen matné tušení :-). Podobných historek, jako autor článku, mám také několik, i když ne tak drsných... asi jsem měl kliku na lidi, kteří alespoň věděli, o čem mluvím.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 13:29:34     Reagovat
    Autor: scobra - scobra
    Titulek:Re: To je docela zajimave...
    Shodou okolností dělám na technické podpoře (tedy ne v Alze) a přijde mi naprosto normální, že když něco nevím, otevřu pusu nebo zvednu zadek a zeptám se někoho, kdo by to vědět mohl. Přinejhorším napíšu, že nevím, ale až zjistím, dám vědět.

    Opravdu nevidím důvod omlouvat líné dementy z Alzy za jejich chování, protože takovýhle přístup si žádnou omluvu nezaslouží.

    A reakce níže ve smyslu: "měl sis zjistit sám", "měl jsi to řešit osobně", opravdu nechápu. Ano, podporu poskytuje Alza dobrovolně a na vlastní náklady, nicméně zákazník si u nich koupil zboží a tudíž si tu podporu zaplatil. Pokud ji poskytovat nechtějí, poskytovat ji nemusí, pak ale nemusí platit zbytečný lidi bez znalostí, který stejně nikomu nepomůžou.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 15:24:10     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: To je docela zajimave...
    možná bych rozlišoval mezi technickou podporou firmy, která poskytuje relativně komplexní služby (což třeba jste vy) a technickou podporou obchodníka s PC a komponentami s tisíci položkami sortimentu, což je Alza.

    U vás může zákazník požadovat řešení technických problémů do větších detailů, u Alzy mi bude postačovat, když na výtku, že prodaný kus nemá nějakou vlastnost, kterou inzerovali, zareaguje tak, že si zboží vezme zpět a vrátí peníze, což Alza udělala. Alza je tu pro lidi, kteří si chtějí nakoupit z relativně širokého sortimentu za relativně nízkou cenu. Pokud by měli mít detailní podporu pro každý kus zboží, museli by mít příliš mnoho techniků => vysoké ceny.

    Možná by bylo dobré si uvědomit, že Alza je e-shop, nikoliv "systémový integrátor" nebo "dodavatel komplexních řešení", proto mají techniky na úrovni poučenějších uživatelů, protože pro jiné by neměli dostatek práce.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 19:20:48     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:Re: Re: Re: To je docela zajimave...
    Já se obávám že zde jde o něco jiného. Tože může být v popisku zboží chyba je jasné. Ani autor za to nehodlal nikomu trhat hlavu.
    Po prvním dotazu na technickou podporu měla podpora kouknout na web a zjistit, že tedy mají blbej popisek a okamžitě se měli omluvit a nabídnout výměnu zboží. Pak by jistě nikdo nenadával. Ovšem tohle mlžení lži a výmluvy mi říkají, že je zde nebezpečno nakupovat. Co kdyby se opravdu jednalo u podobnou věc, ale u výrobku násobně dražšího a objevilo by se to dejme tomu až po nějaké určité době (člověk přece nemůže vyzkoušet vše hned při koupi a musí se nějak spolehnout na tvrzení prodejce) - uvedu příklad u PDAčka by byla uváděna nějaká obskurní GSM norma kterou používá stát do kterého 3x v roce jezdím. Koupím ted PDAčko v Alze a za dva měsíce zjistím, že přístroj nefunguje a uvedenou normu nepodporuje...Alza mi řekne - není to pravda, změní popisek a 100% mne s dva měsíce starým ošmataným PDAčkem odmítne vrátit peníze.
    Skutečně díky za tento článek, v ALZE si určitě nic nekoupím.

     
    Komentář ze dne: 15.12.2010 08:57:50     Reagovat
    Autor: Lucc - Lucc
    Titulek:Re: Re: Re: Re: To je docela zajimave...
    Proč hned "nic nekoupím"? Teď jsem tam kupoval varnou konvici a cítím se zcela v suchu a bezpečí :)

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 13:49:28     Reagovat
    Autor: Skeptik - Skeptik
    Titulek:Re: To je docela zajimave...
    Prodejci tyhle informace nejcasteji pouze kopiruji od dodavatele (distributora). Ten je zase ziskava od agentury v ktere sedi nejaky brigadnik dohledavajici informace na webu vyrobce. To myslim dava jasnou predstavu o urovni a spolehlivosti techto dat. V IT nejsou takove marze aby to kazdy prodejce zadaval sam nebo nedejboze aby dokazal zaplatit kvalifikovane lidi na podpore :-(

    Komentář ze dne: 12.12.2010 20:55:40     Reagovat
    Autor: Marian Kechlibar - Marian Kechlibar
    Titulek:Kolem šifrování
    mají lidi vůbec hodně zkreslené představy. Hodně škody napáchala díla typu "Digitální pevnost" - guláš z odborných termínů, nedávající však pohromadě smysl.

    V alze se údajně hodně střídá personál, takže mne nepřekvapuje jejich neznalost podobné věci.

    Komentář ze dne: 12.12.2010 21:17:52     Reagovat
    Autor: Lukash - Lukash
    Titulek:
    Pan Urza tady brečí hezky, ale smysl mi fakt uniká. Já v Alze nakupuju už léta a za tu dobu jsem tam něco utratil. A něco z toho musel i reklamovat, což bylo vždy profi a bez problémů. I kvůli tomu tam nakupuju, neboť vím, že v případě reklamace nebude problém. Ale když už chci něco reklamovat, jedu tam osobně. Nehoním si brko a nečekám několik dní u emailu na odpověď.
    Jinou věcí je, že měli špatný popis na stránkách. To se holt stává, nicméně vždy se vyplatí si informace ověřit i jinde (třeba na stránkách výrobce).
    Suma sumárum, článek o hovně. A mě by od koupě v Alze rozhodně neodradil.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:17:10     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    Mě taky ne, protože s nimi mám dlouhodobě dobré zkušenosti. Je ovšem pravda, že jsem po nich celá léta chtěl naprosto jednoduché věci, které snad ani nelze zkazit, a reklamace byla jedna jediná, vyřizovaná osobně.
    Jiná věc ovšem je, a v tom musím s autorem článku 100 % souhlasit, že je mírně řečeno tristní, když z něj někdo dělá takovéhohle vola. Já dokážu pochopit, že se stane chyba, všichni jsme jen lidi, nebo zmrdi. Rozdíl mezi člověkem a zmrdem je v tom, že zmrd (si) chybu nepřipustí, a když připustí, tak ji svede na někoho jiného, a v žádném případě se za ni neomluví. Osobně mi nevadí, že se někdo spletl, to se prostě stane. Ale totálně mě na*ere, když ze mě někdo dělá vola (poněkud méně, ale taky dost mě točí, když někdo účelově dělá vola ze sebe, což byl IMHO případ toho frajera, co "nevěděl", že HDD není notebook).

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 19:08:03     Reagovat
    Autor: tom406 - tom406
    Titulek:Re:
    Já panu Urzovi naprosto věřím, s Alzou a hlavně jejich reklamačním oddělením mám od té doby co tam dělá ten zmrd co dělal na reklamacích v CZC jen ty nejhorší zkušenosti.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2010 08:06:27     Reagovat
    Autor: Wolferine - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Hm takze se historie opakuje?:) Alza(tehda jeste alzasoft) stala za houby (hlavne co se tyka reklamaci), pak se to zlepsilo a ted uz je to asz na houby:)

    Komentář ze dne: 12.12.2010 21:23:17     Reagovat
    Autor: Marty - Marty
    Titulek:
    Asi bych do Alzy poslal nejen nas.anej mail, ale treba i 2 kila nejake te bouchaci plasteliny...

    Komentář ze dne: 12.12.2010 21:23:19     Reagovat
    Autor: Marty - Marty
    Titulek:
    Asi bych do Alzy poslal nejen nas.anej mail, ale treba i 2 kila nejake te bouchaci plasteliny...

    Komentář ze dne: 12.12.2010 21:25:56     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Pragmatismus
    Ja jsem pritelem pragmatismu v techto situacich. Vy jste ztratil nekolik hodin sveho zivota, abyste se pokousel zjistit informaci, ktere je dostupna a rychle dohledatelna na internetu (www.seagate.com). Pripadne prcal lidi v Alze.

    Od prodejcu techniky je lepsi nic necekat. Cekal (ale ne vedel), ze kvuli konkurecnimu tlaku si nemuzou dovolit zaplatit lidi, ktere by obsahove te problematice rozumeli.
    Ne ze by to bylo spravne, ale je to halt tak.

    Tj. pokud Vam ty disky nevyhovuji kvuli spatne uvedenym parametrum na webu Alzy, tak jste to mel udelat a koupit jine, ze...

    Vazne nechapu... ja bych se to vykaslal uz po tom telefonickem rozhovoru s temi experty na zacatku.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 21:27:18     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Pragmatismus
    PS: V Alze jsem nikdy nic nekupoval, ale Vase historka by me od toho neodradila.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:24:49     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Pragmatismus
    To je těžký. "Měl sis to líp zjistit" je zcela univerzální recept na jakýkoli problém, zejména řešíme-li post hoc něco, co se už stalo:-). Na druhou stranu, na co tady máme krásně navržený web, plný krásně zpracovaných, odborně popsaných nabídek? Osobně mám ve zvyku kouknout na stránky výrobce, jestli se tam udaná specifikace neliší od toho, co píše Alzaweb, ale (až do přečtení tohle článku) jsem to nedělal ani tak pro sichr, jako spíš proto, že mě šmejdění po netu baví. On člověk tak nějak logicky předpokládá, že když píšou "HDD má hardwarové šifrování", tak že ho skutečně bude mít, protože to není nijak neuvěřitelná možnost. Kdyby psali "HDD za Vámi bude sám chodit po ulici jako pejsek", tak bych si to před nákupem rozhodně ověřil. Šifrování ovšem pokládám za téměř samozřejmost, atak necítím potřebu si paranoidně ověřovat, že někdo něco nezvrzal. Nota bene když je tam ta doplňující informace o 192bitovém klíči, která ve čtenáři (asi záměrně) vyvolává dosti silný dojem, že to psal někdo, kdo ví, o čem mluví.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:40:54     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Pragmatismus
    Ze udelala Alza chybu je jasne. Kdyby Urza ovsem to HW sifrovani tak moc postradal, tak bych ty disky vratil a basta.
    Po prvnim pokusu s hotlinou od Alzy bych si odnesl poznatek: ti lide nemaji ani nejmensi sajn a dalsi interakce s nimi je jenom ztrata casu. Dalsiho pul dne casu na emailovou kanonadu bych fakt neinvestoval.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:51:55     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Pragmatismus
    Se koukni na web výrobce:

    Features
    Encryption 192-bit Triple DES

    Co z toho plyne? Že má disk nějaké šifrování nebo snad dokonce hardwarové?

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 08:57:28     Reagovat
    Autor: Marian Kechlibar - Marian Kechlibar
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pragmatismus
    No tak z této formulace by snad každý běžný člověk usoudil, že *nějaké* šifrování používající 192-bitový 3DES tam je.

    Máte nějaký způsob, jak vykládat výše zmíněný text jako "vůbec nic nevypovídající o přítomnosti šifrování"?

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:57:10     Reagovat
    Autor: vlk - vlk-x
    Titulek:Re: Re: Re: Pragmatismus
    hw šifrování rozhodně není samozřejmost, ale to asi ví každý, kdo tenhle speciální požadavek má - takže autor si to zřejmě ověřil, přesto si disky zakoupil a pak strávil několik hodin tím, aby měl námět na tenhle článek. taky jsem časem dospěl k pragmatismu a tenhle článek považuji za první krůčky studenta v reálném životě.

    Komentář ze dne: 12.12.2010 21:28:20     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Lol
    Pěkné, docela jsem se zasmál. Tedy nikoli nad peripetiemi p. Urzy, ale nad diletanstvím personálu.
    Jinak osobně nakupuji v Alze každou chvíli a jediný vážnější pokus o reklamaci byl, když jsem nakoupil do IBM serveru disk, který měl hot swap být s kolejničkama a přišel bez nich. Na Alze mě poslali k čertu, IBM chtěla disk za cenu polovice serveru jako takového a celou peripetii nakonec vyřešily plastové kolejničky z Taiwanu.
    O reklamaci levné baterky s ručně poháněným dynamem, ve které se hodinu po koupi při prvním pokusu o použití ostrouhala ozubená kolečka jsem se ani nesnažil a jen si vynadal za vlastní blbost. Pravdou ale je, že pokud chce člověk něco rychle, blízko a za dost slušné ceny, vychází pro mne Alza pořád nejlépe.

    P.S.: číslo faktury se uvádí na stránkách pod odkazem "váš účet" nebo tak nějak

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 21:49:57     Reagovat
    Autor: extreme4u - extreme4u
    Titulek:Re: Lol
    Tak to je PRDEL :-)
    To jsem se fakt nasmál, to snad ani normální, takový blbci v Alze. Já tam teda taky nakupuju, ale nikdy jsem následně po koupi nic řešit nemusel, takže v tomto ohledu nemám zkušenosti. Ale ty telefonické a emailové odpovědi jsou fakt neuvěřitelné. Je to vlastně k smíchu nebo pláči?? Nechápu co za lidi tam přijímají, co za lidi tam pracují a že si vůbec zaslouží nějakou výplatu. Na druhou stranu je pravda, že jsou placeni za PRODEJ a ty ostatní věci jen zdržují a iritují.
    Taky jsem 2x odpovídal na pracovní nabídku Alzy, poslal tam životopis (vždy jinému personalistovi), ale naštěstí mě nevybrali :-P

    Komentář ze dne: 12.12.2010 21:44:22     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:Alza
    Pro: Mám to blíž než do CZC. Reklamace zatím bez problému.
    Proti: Bývají o něco dražší než CZC. Jejich maskot je neskutečně debilní.
    Celkem vzato: Nechte si otravovat život něčím zásadnějším, než je Alza.

    Komentář ze dne: 12.12.2010 21:45:29     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:Reklamace
    Osobně mám s reklamacemi v Alze dobré zkušenosti, je to jeden z důvodů, proč tam nakupuji, druhý je kombinace platebních automatů, rychlého výdeje a otevírací doby. Přes ulici je Mironet, který je pravidelně o 10 % levnější, ale stejně z těch druhotných důvodů zvolím Alzu.

    A co se odbornosti týče, nečekám od žádného webového prodejce nic, takže mohu být leda příjemně překvapen.

    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:16:26     Reagovat
    Autor: Hyrogen - Hyrogen
    Titulek:Smysl
    Že v Alza.cz občas odpovídají na něco jiného než na co jsou tázáni je zřejmě běžné a i mě se to stalo.
    Chybné popisky jsou poměrně častý problém ale to platí prakticky pro všechny a Alza není vyjímkou. Má osobní zkušenost s reklamacemi v tomto shopu je výborná a když k tomu přidám promakaný systém objednávek i plateb, vč. rychlého dodání, tak tu mám hlavní důvody proč u nich nakupuji a nakupovat budu.
    Nepochopil jsem proč autorovi článku stála omluva od nějakého zasměstnance za tu mailovou válku. Pokud bych disky nechtěl, z důvodu chybějící funkce, tak je vrátím hned a koupím jiné, případně jinde a stihnu to v pohodě do 14 dnů. Takhle přemýšlím nad smyslem té "války" a také tohoto článku. Po přečtění mohu pouze vrtět hlavou nad neschopností či vychcaností některých zaměstnanců Alza.cz ale od nákupu zde mě to odradit určitě nemůže. Kdybych tohle zažil u malého prodejce, kde majitel je prodavač i reklamační technik zároveň, tak bych svou přízeň hodně zvažoval ale řešit takovou kravinu u velké společnosti s mnoha různými zaměstnanci, která navíc jinak funguje perfektně - v tom opravdu smysl nevidím.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:31:26     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Smysl
    Někomu jde třeba o princip. Jiného zase motivuje určitý "pud průzkumníka", kdy prostě chce zjistit, jak vysoko sahá ta stěna, na kterou narazil, ačkoli čistě techicky vzato to k ničemu vědět nepotřebuje. Někdo se třeba chce ujistit, že TADY už fakt nemá cenu nakupovat. No a někdo si řekne, že když už to tak pěkně rozjel, tak je škoda toho nechávat v půlce, když z toho přinejmenším může být zajímavej článek na D-FENS:-))

    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:24:47     Reagovat
    Autor: spazik - spazik
    Titulek:hm
    Popisky bývají neúplné, vyjímečně chybné u všech eshopů, pokud si nejsem jistý ověřuji výrobek jinde nebo u výrobce....

    Když jste zjistil, že jste koupil něco jiného, než jste potřeboval, nechápu proč jste se s nimi vůbec vybavoval a nevrátil zboží ve 14ti denní lhůtě... Co taky čekat od technické podpory, kde skoro všude sedí brigádníci za pár šlupek.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2010 15:18:14     Reagovat
    Autor: Pleskot - Pleskot
    Titulek:Re: hm
    chtěl jsem napsat něco podobného, nebudu se tak opakovat

    na jeho obranu řeknu, že to je jeho první zkušenost (nevěděl o možnosti vrácení do 14 dnů) a zkušenosti se obvykle nabývají pokusem-omylem :-) je zbytečné mu pokládat takové otázky jako proč se nechoval jinak.

    CZC má u zboží příspěvky od lidí, pokud není výrobek nový tak se tam dá dočíst dost zajímavých informací, i příspěvky na opravu popisků (kdo to čte ví, že připomínek k opravám popisů je spousta ), proto CZC má u mě velké plus

    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:27:45     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    jediný problém s Alzou nastal, když jsem u nich koupil "chat pack" od Canyonu. Webkamera a sluchátka s mikrofonem. Chtěl jsem používat kameru bez mikrofonu na sluchátkách, ale nedařilo se mi najít mikrofon. Tak jsem to řešil přes technickou podporu, vyřešil houby a proto jsem vzal šroubovák a zjistil, že Canyon do kamer v sadě se sluchátky mikrofon nemontuje i když dírka v plášti kamery je. Je to levnější...a mikrofon je přece na sluchátkách. Obyč cost-cuting. Nevěděl to nikdo vč. jiných zastoupení Canyon v ČR.

    Jinak jsem s Alzou problém neměl.

    Mám teď přenosný, 1TB HDD od WD a ten defaultně nabízí zaheslování. Není to sice to samý jako šifrování, ale dle mého je to dostačující, pokud je heslo "bezpečné". Ne?

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 09:07:07     Reagovat
    Autor: Marian Kechlibar - Marian Kechlibar
    Titulek:Re:
    "Mám teď přenosný, 1TB HDD od WD a ten defaultně nabízí zaheslování. Není to sice to samý jako šifrování, ale dle mého je to dostačující, pokud je heslo "bezpečné". Ne?"

    No to záleží na tom, jak se to heslo použije. Pokud se tím heslem zablokuje třeba jen tabulka rozdělení disku, a zbytek dat se tam skladuje v nešifrované podobě, tak rozhodně ne. I toho jsou někteří výrobci HW schopní.

    Známý krypto expert Bruce Schneier provozovával tzv. Doghouse, kde každý měsíc trhal na kusy nějaký nikoliv-bezpečný SW a HW, který se tak ovšem pro laika tvářil. Dost značný podíl měly přenosné disky.

    Zrovna si vybavuju jeden, který řešil situaci tak, že přexoroval všechna data na disku heslem. To je metoda, která byla v "ruční" podobě zranitelná už v době napoleonských válek (Kasiského test).

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 16:12:38     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    No já jsem si koupil přenosný, ale ne-nárazuvzdorný HDD na který jsem uložil všechny upirátěné programy a filmy. Kdyby se do bytu dobývala softvérová policie, bude snazší vyhodit z okna na dlažbu přenosný HDD, který se rozfláká na tisíc kusů než celý case přidrátovaný ke kde čemu 8o)

    tím heslem se zablokuje přístup k disku. tváří se to tak, že když je blokování aktivní a nevložíš heslo, disk se ani nenačte. Je to rozdělený na dva virtuální disky, přičemž na masteru běží jakési rozhraní a na druhém jsou data. Pokud neprojdeš přes master, nezpřístupní se na data na slave.

    Komentář ze dne: 12.12.2010 22:37:29     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Nechápu proč autor ztrácel tolik času...
    1) Nečekám, že popisky ke zboží na webshopu budou 100% správně, když chci mít jistotu, jdu na web výrobce. Webshopům projdou rukama tisíce položek a informace tam zadává spousta lidí a splíst se může každej.

    2) Nečekám, že na jakýkoliv technický podpoře budou specialisti na všechno - často je jediná kvalifikace dotyčnýho pracovníka že umí zvedat telefony a hledat v knowledge-base. (Kromě toho já osobně bych se radši obrátil na support výrobce disku.)

    3) Na základě čeho čekáš, že se ti budou ihned po prvním dotazu omlouvat? Napsals že sis koupil ten a ten disk a že by měl umět HW šifrování - jejich odpověď je, že tenhle model to neumí. Napsali to stručně, nejseš asi jedinej (proto taky neodpověděli obratem), kdo píše na jejich support. Kromě toho tón, jaký jsi zvolil, tě rychle zařadil mezi zákazníky - stěžovatele.

    4) Alza netvrdí nic jiného než výrobce: www.seagate.com/www/en-us/products/external/external-hard-drive/portable- hard-drive#tTabContentSpecifications

    Závěr: disk neumí to, cos po něm chtěl - máš možnost ho vrátit, sami ti to nabídli.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 23:20:46     Reagovat
    Autor: vikin - vikin
    Titulek:Re: Nechápu proč autor ztrácel tolik času...
    A to "Encryption 192-bit Triple DES" které je na druhém konci linku má být jako co? Něco jako "kup si šifrovací soft" nebo tak něco? Poučte prosím laiky neznalé odporných termitů ani cizích jazyků.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 06:29:48     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Nechápu proč autor ztrácel tolik času...
    Znamená to, že alza při tvorbě popisu zboží vycházela ze specifikace výrobce. Když tam Seagate má "encryption", nemůžete se zlobit na alzu, že disk ve finálu šifrování neumí.

    (Já osobně nevím co to znamená, žádný disk se šifrováním nemám a nemám s tím ani žádné zkušenosti.)

    Komentář ze dne: 12.12.2010 23:03:25     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:souhlas
    za prve - nepokladal bych popis spatne zkusenosti za brekot.

    za druhe - kupoval jsem v alze neco jenom jednou a to proto, ze to nikde jinde nemeli, a uz bych to neopakoval - dodaci lhuta mela byt 2 dny, pritom byla zhruba 2 tydny, a to nemluvim o dodaci lhute do domu, ale do obchodu alzy - mam to kousek, tak jsem zvolil osobni odber.

    Nastesti jsem to nemusel reklamovat.

    Komentář ze dne: 12.12.2010 23:12:39     Reagovat
    Autor: vikin - vikin
    Titulek:Zírám.
    Teda pánové. Zdá se že většina z vás je úplně nadšená z toho jak příjemné a snadné je v oné firmě reklamovat. Všichni jsou unešeni a rozhodně by je Urzova štrapáce od této firmy neodradila. Mne tedy rozhodně ano. Já kurva nechci reklamovat! Já si chci vybrat zboží dle mých potřeb či preferencí a spokojeně je používat. Jestliže prodejce zboží nějak specifikuje, já zboží na základě této jeho specifikace zakoupím a zjistím že císař je nahý, pak budu domnívám se zcela oprávněně roztrpčen. Jestliže pak prodejce kontaktuji, sdělím mu že má chybu v Matrixu a on mne vyfuckuje "Urza vs. Alza" systémem, pak se budu cítit povinen varovat ostatní před něčím takovým. Opravdu žasnu nad poznámkami některých o Urzově "brečení" či o snadné ověřitelnosti oné specifikace někde na internetu. (teď mám ohromné cukání použít kapitálky) Proč to kurva neověřil ten trotl co to do Matrixu vkládal! Proč se kurva za svoji chybu oklamanému zákazníkovi alespoň neomluvili(nemluvě o nějaké kompenzaci)! (virtuální CapsLock virtuálně vypnut)

    Mimochodem, když na mne poprvé zařvala ta jejich "reklama" myslel jsem že je to jen nějaký vtip, když jsem časem zjistil že je to skutečně reklama dospěl jsem k názoru že od nich zcela jistě nebudu nic potřebovat.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2010 23:38:18     Reagovat
    Autor: vlk - vlk-x
    Titulek:Re: Zírám.
    další malé děcko, které snad ani nežije ve stejné zemi... reklamace je běžná věc, při nákupu zboží je potřeba s ní počítat a vzhledem k současné "kvalitě" výroby má možnost bezproblémové reklamace velkou váhu. šetří to čas i peníze. a propos... u kterého mobilního operátora jste a vyhovuje vám? mě tedy ne, ale to ani jeden, ovšem... volat potřebuji, takže to neřeším. čas se dá využívat i lépe.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 03:21:00     Reagovat
    Autor: vikin - vikin
    Titulek:Re: Re: Zírám.
    reklamace je běžná věc, při nákupu zboží je potřeba s ní počítat a vzhledem k současné "kvalitě" výroby má možnost bezproblémové reklamace velkou váhu. šetří to čas i peníze

    Hmm, co na to říct? Napsali kdysi dávno Šimek s Grossmannem takovou povídku a v ní bylo psáno mimo jiné také:

    Však mi otec často vyprávěl se slzou v oku, jak to bývalo dříve. Země byla vysávána cizáky a jejich domácími nohsledy, na zámcích bouchaly láhve šampaňského, paničky zkracovaly své sukně, po bulvárech se vlnily nevěstky a lahůdkářské obchody se vysmívaly do ulice svými cenami v přeplněných výkladech, Baťa zaplavil republiku nekvalitní obuví - nalákal zákazníka nízkou cenou a za šest let sis mohl jít pro nové.

    Jde mi jen o tu poslední větu, ale nechtěl jsem ji příliš vytrhovat z kontextu. Já totiž podobné boty používám. Nebývají sice od Bati, ani ta cena nebývá nízká ale slouží mi dobře vždy řadu let.
    A víte proč? Vybírám si. Nejen boty. Prostě všechno co nejsem schopen či ochoten:-) si vyrobit sám. Nekoupím si botky za dvě kila, protože vím že se samy rozpadnou aniž bych je nedej Bože použil. Nazval jste mne malým děckem, nic proti ale není to úplně přesné. Ač v duši stále mlád, křížků už pár na hřbetě táhnu. No a za tu dobu jsem nastřádal nemálo zkušeností ať už vlastních nebo zprostředkovaných. No a tyto zkušenosti řekl bych celkem úspěšně aplikuji. Prostě ještě nenastala situace kdy bych byl nucen něco reklamovat. Můžete říct že jsem dítě štěstěny, ale znám člověka kterému občas říkám "reklamátor"(jistě si domyslíte proč asi). Koupím si takhle rychlovarnou konvici, on shodou okolností také. Nějak na to přijde řeč a on řekne "a kolik stála" já odpovím "dvanáct set" on "haha ta moje tři kila". Za dva měsíce on s konvicí pod paží uhání reklamovat a já dál vařím(vařím stále dál, už to je přes tři roky a konvice bestie ne a ne chcípnout;-)).

    Mimochodem nejsem žádný ekoterorista, ale berete v úvahu dopad onoho "katování kostů" kterým je toto "reklamátorství" způsobeno? Když on za stejnou dobu jako já spotřebuje třeba šestkrát tolik konvic, to jest šestkrát více surovin, šestkrát více energie na výrobu a distribuci. Mně to přijde jako plýtvání ač nejsem žádný velký šetřílek. Píšete že je to běžná věc a že při současné kvalitě výroby je nutné s tím počítat. To znamená že jste rezignoval a hodláte se přizpůsobit. Já ne. To s těmi operátory jsem jaksi nepochopil, ale pokusím se vám odpovědět. Můj operátor se jmenuje T-mobile a jaksi necítím potřebu jeho služby reklamovat. Dovolám se když se dovolat potřebuji, internet nechytám jen v úplné divočině. Z mojí strany celkem bez výhrad. Stačí to tak?

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 03:23:26     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Zírám.
    Teorie hezka, u IT komponentu na vyber moc nemate. Leda byste si domu poridil nejake serverove reseni od IBM, ale i tam si myslim kupujete spis rychle vyrizeni reklamace nez kvalitu v podstate komoditnich soucastek:-)

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 03:42:41     Reagovat
    Autor: vikin - vikin
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Zírám.
    Ahoj. :-) To bych nečekal že mne tu teď někdo odchytí. Už jsem to chtěl zalomit.

    Serverové řešení od IBM sice nemám, přesto mám doma tři PC a jeden prťavec ze kterého mimochodem právě píšu páč jsem už v pelechu. No a kupodivu, ač tyto stroje používám celkem intenzivně ještě u žádného nenastala reklamační událost. Kromě toho NB jsem si totiž vždy tyto stroje sestavoval sám ze mnou vybraných komponent. Jediné co mne občas donutí do změn ve strojovém parku jsou softwarové požadavky. :-(
    No a ten NB jsem si vlastně také vybíral sám. Nebo ne?
    Jestliže po třech+ letech chcípne HDD když mi jebne zapnutý noťas o zem tak to na reklamaci asi není. A vyměnit větrák procesoru když po dvou letech nonstop jízdy začne pískat ložisko mi také nepřijde jako katastrofa. ;-)

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 05:24:29     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Zírám.
    No jo, blby je, ze pevny disky uz nejsou co bejvaly a pameti taky ne. Reklamace jsou dneska v podstate standardni cinnost, a zalezi na konkretni varce vic nez na nejaky znacce. Holt je to cim dal vic hazeni kostkou...

     
    Komentář ze dne: 14.12.2010 11:07:12     Reagovat
    Autor: vlk - vlk-x
    Titulek:Re: Re: Re: Zírám.
    Díky za odpověď. Taky vám odpovím, i když pozdě - holt systém, který zdržuje zadávání příspěvků až to pak jeden vzdá.

    Taky se snažím kupovat kvalitní věci, značkové, vybírám si... a proč? Protože chci aby vydržely a protože nemám čas na to, abych ho ztrácel reklamacemi případně opravami. Jenže... časy se mění a ukažte mi, co je dnes kvalitní? 90 % se vyrábí v Číně. A praktické zkušenosti z posledních desíti let mě naučily, že i kvalitní a značkové věci se kazí a proto je ideální nakupovat tam, kde vám to bez problémů vymění případně opraví. Jaké např. kupovat boty? Vyzkoušel už jsem lecos od Baťě až po Salamander. Déle než 2 roky nevydrží. Ale s tím už jsem smířený. Nekvalitní se začnou rozpadat po měsíci. A jakou mám koupit LCD TV, aby vydržela 10 let a nebylo ji potřeba reklamovat, jak vy říkáte? Prostě v dnešní době je jedinou zárukou rychlá a bezproblémová reklamace, případně kvalitní servis.

    A s těmi operátory to bylo ve stylu - to si nevyberete. Autor článku sice demonstrativně přestal nakupovat v Alze, ale je to jenom gesto. Pokud jste spokojený s vaším operátorem, tím lépe pro vás. Já jsem spíše smířený, ale stejné gesto jako autor článku neudělám, protože znám služby všech tří operátorů a každý má něco.

    Komentář ze dne: 13.12.2010 01:02:26     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:ty jo
    ..tak nevím, ale než si něco koupím, tak si to ověřím u výrobce... věřit nějakemu e-shopu je vo držku.. proto napíši rovnou typové označení a pokud pošlou něco jiného, tak to rovnou zvracím..

    Komentář ze dne: 13.12.2010 01:15:49     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek::-|
    Popis se může rozcházet s realitou, ale u takového giganta jako alza by k tomu snad dochazet nemělo.
    Personál, který pracuje jako podpora v obchodě s elektronikou a VT a plete si notebook s externim diskem je na pováženou.. ted nevím jestli hledat chybu v lidech že ví kulové nebo v těch, kteří jim tu práci dali....
    Každopádně Alza mě odrazuje se svými "akcemi" při kterých zboží stoji více než u konkurence a oni to maji jako super slevu dále uvadění veškerých cen bez DPH jako primarní cenu napsanou největším písmem mi přijde velice zmrdské, to jsem nikde jinde než na Alze neviděl.
    Nepočítám vlezlou, dementní a protivnou reklamu se zeleným šaškem.
    Ještě, že v Ostravě existuje Alfa :)

     
    Komentář ze dne: 14.12.2010 19:14:05     Reagovat
    Autor: Pleskot - Pleskot
    Titulek:Re: :-|
    Nejsi jejich cílovým zákazníkem, ani já nejsem. Kdo ví na co teda cílí, když ne na cenu? :-D Někde tu přispěl člověk co je s Alzasoftem spokojený, proč ne, cenami to asi nebude.
    Mimochodem slovo alza ve španělštině znamená "zvedá" nebo "zvyšuje" (3 os.j.č. od infinitivu alzar)....

     
    Komentář ze dne: 19.12.2010 21:56:36     Reagovat
    Autor: neogeo - neogeo
    Titulek:Re: Re: :-|
    Jsi mimo. Alza je zkratka vytvořená ze jména a příjmení původního zakladatele firmy...

    Komentář ze dne: 13.12.2010 07:25:50     Reagovat
    Autor: eviljack - eviljack
    Titulek:Reklamace v Alze
    Kdysi jsem si v Alze zakoupil GF 6800 Ultra s AGP rozhraním (hráblo mi v kouli, a musel jsem ji mít :)) od Leadteku, ale cca po roce začalo zlobit chlazení, objevovaly se artefakty a padal systém. Dal jsem ji tedy na reklamaci, a čekal.

    Ta se protáhla přes zákonnou lhůtu třiceti dnů, údajně z důvodu opožděné dodávky od výrobce, a nakonec mi přišla 7800GTX, ale už s PCI-e sběrnicí. Nelenil jsem, našel si její cenu, vybral další zboží, a volal do Alzy, a nechal se spojit s vedoucím reklamačního. Když jsem mu vysvětlil celou situaci, navrhl jsem, že mi tedy vystaví dobropis na pořizovací cenu Ultry, já si nechám novější kartu a vyberu desku a procesor do výše dobropisu, souhlasil, a pozval mě na osobní jednání. Sám se mě ujal, všechno přednostně vyřídil, doplatil jsem asi 2 tisíce, a odjel spokojeně s komplet novými "střevy" pro svou křemíkovou bestii :)

    Komentář ze dne: 13.12.2010 09:02:40     Reagovat
    Autor: Marian Kechlibar - Marian Kechlibar
    Titulek:Triple DES a 192 bitů
    Jelikož původní DES je dělán způsobem, kdy ze 64 bitů klíče je 8 paritních bitů, reálná délka klíče (vůči brute force) je 56 bitů. Tj. u Triple DESu 168 bitů.

    Mimochodem, samotná skutečnost, že je u disku uváděno šifrování 3DES, by v člověku, který ten algoritmus zná, docela podporovala domněnku, že půjde o HW řešení. Proč? Protože DES je Feistelovo schéma s velkým počtem bitových permutací, a permutace se dělají daleko lépe a efektivněji v HW (překřížíte dráty) než v SW (hnusné maskování bitů s pomocnými proměnnými), takže HW implementace DESu bývaly v 90.letech známy jako rychlejší než SW implementace, a to dost.

    (U AESu taková situace není).

     
    Komentář ze dne: 14.12.2010 07:37:43     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Triple DES a 192 bitů
    Že ano? :o))))
    Přesně tohle mě také napadlo, když jsem to viděl :o)

    Protože tuším, že jste někde psal, že jste matfyzák.... nechodil jste na Ochranu Informací k Benešovi? :o)
    Tam se tyhle krásy probíraly docela detailně :o))

     
    Komentář ze dne: 14.12.2010 11:17:59     Reagovat
    Autor: Marian Kechlibar - Marian Kechlibar
    Titulek:Re: Re: Triple DES a 192 bitů
    Ano, tam jsem chodíval.

    Nicméně DES a spol jsou v zásadě moje parketa, protože šifrováním se živím. Někdy i dešifrováním :-D

    Komentář ze dne: 13.12.2010 09:49:51     Reagovat
    Autor: cenda - cenda
    Titulek:
    Každopádně doporučuju kupovat na Slovensku, tam mají hardwarové šifrování http://www.alza.sk/seagate-freeagent-goflex-1000gb-cerny-d179482.htm

    Komentář ze dne: 13.12.2010 09:59:52     Reagovat
    Autor: Tom - navara
    Titulek:Snapshoty
    Zdá se mi to nebo většině místních uníká základní pointa článku - a to že se Alza s.r.o. (známená s.r.o. i přímé lhání?) ani neomluvil za vlastní chybu...

    V cache je pořád dostupná původní verze:
    img.altamis.net/comp/alza-hw-disk.png
    img.altamis.net/comp/alza-hw-disk.mht

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 11:42:21     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Snapshoty
    No vzhledem k tomu, jaký tón komunikace Martin Urza zvolil, se moc nedivim, že se mu nikdo poníženě neomlouvá.

    (Taky si uvědomte, že M.U. komunikuje s několika různými lidmi, takže když mu odepisuje další nový člověk z reklamačního oddělení, neví která bije a ani netuší, že by se měl za něco omlouvat.)

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 11:51:44     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Snapshoty
    Jaký jiný tón měl zvolit? Mně to přijde celkem přiměřené. Kdyby idioti v Alze byli alespoň jen poloidioti, tak by napsali něco jako "Ano, došlo k chybě, za kterou se omlouváme, při tom objemu dat se to občas stane. Děkujeme za upozornění, tady máte kód na stovku slevy při dalším nákupu" a konec.

    Komunikace s několika lidmi je irelevantní - ve slušné firmě je na zákaznickém oddělení k disposici vhodný informační systém, takže se nemůže stát, že by "nový člověk" netušil která bije. Nehledě na to, že kdyby to vyřešili podle vzoru výše, žádná další komunikace s nějakým novým člověkem by se nekonala.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 13:15:32     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Snapshoty
    Někdo tu o pár řádků níž píše "Suše-stručně-slušně". Představ si, že sedíš na tý podpoře a přijde ti stánkovej liebesbrief. Když už se tím prokoušeš, seš rád, že vůbec pochopíš, kde je problém. Budeš mít chuť si ještě číst předchozí korespondenci, na kterou už odpovídal někdo z tvých kolegů?

    Tím tónem se v očích pracovníků reklamačního oddělení zařadil do kategorie "prudič". Taky si nedělám iluze, jak asi vypadá hodnocení jejich práce --> závisí na počtu odbavených ticketů, takže fakt nečekám, že se tím bude jeden člověk zabývat celej den - právě naopak, čím rychlejc to vyřídí, tím víc ticketů za den vyřeší. Navíc - není to pravý techsupport, ale reklamační oddělení, řešení problémů z jejich strany bude zjistit jestli funguje/nefunguje a když ne, tak vyměníme nebo vrátíme peníze.

    www.alza.cz/Publish.asp?idpm=1271

    (A i kdyby to byla pravá technická podpora, vzhledem k tomu jak široký spektrum zboží Alza prodává, by stejně byla malá pravděpodobnost, že natrefí zrovna na někoho, kdo má zkušenosti se šifrováním harddisků, nota bene externích a právě těch, co si koupil.)

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 13:43:52     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Snapshoty
    Já jsem takovýhle end user support nikdy nedělal, ale první co udělám je že se podívám na historii komunikace.

    Odbavit ovšem neznamená odpálkovat za každou cenu. Pokud ale vím od lidí, kteří to dělají, tak při odbavování ticketu je (asi v nějaké rozumné míře) důležitější malý počet interakcí než celkový čas. Tj. lepší to vyřídit za 15 minut a nevracet se k tomu, než se tím zabývat 2 x 5 minut.

    Samozřejmě, že na té podpoře nebude sedět opravdový expert, ale zkontrolovat údaje na webu proti originálu od výrobce nebo zajistit, aby to udělal někdo, kdo alespoň trochu ví, která bije, není zase takový problém. Rozhodně je to i pro firmu lepší, než takový ping-pong mezi first line supportem a uživatelem.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 14:17:05     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Re: Re: Snapshoty
    ??? Pokud prijde zakaznik s reklamaci, pracovnich technicke podpory by se ve slusne firme mel automaticky omluvit, i kdyby to vubec nebyla jeho chyba.

    PROBOHA KDE TO ZIJEME ???

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 11:43:05     Reagovat
    Autor: JIP - JIP
    Titulek:Re: Snapshoty
    Díky za doplnění obrázků.

    Podle mého šlo o záměnu slov v popisku někým, co toho měl docela pravděpodobně na přepsání a vyplnění víc (a text "neštudoval").
    Kdyby šlo o jasně koncipovanou lež s úmyslem se obohatit, tak by se na to asi většina lidí tady (včetně mě) dívala jinak.

    V Alze měli možná vohnouta, co "něco někam hromadně zkopíroval a neřešil, protože won je placenej wod položky".
    Autor má zřejmě štěstí, že nenaráží častěji na takové lidi (nebo na výsledky jejich práce).
    Kdybych se měl pokaždé rozčilovat nad podobnými věcmi tak bych nedělal nic jiného.
    Osobně se raději zasměju nebo nevěřícně zakroutím hlavou.

    Je sice škoda, že se autorovi nikdo neomluvil, ale slušné vychování bohužel není samozřejmost. Na omluvu má jistě nárok a může ji požadovat i prostřednictvím soudu.

    Komentář ze dne: 13.12.2010 10:10:50     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:no já nevím
    podle mě jste se dopustil dvou chyb, kterých se osobně na základě zkušeností snažím vyvarovat.

    1) Když kupuju elektroniku, zpravidla se rozhoduju na základě "user reviews" na internetu. Ti co už danou věc mají zpravidla vědí o co jde a jaké jsou plusy a mínusy, a kromě toho často odkážou na něco ze stejné kategorie ale mnohem lepšího. Takto jsem kupoval například svůj notebook - trvalo mi to skutečně tři dny strávené surfováním než jsem nakonec objevil ten který mi vyhovoval. Koupil jsem ho v alze, a hřeje mě u srdce, že se mi dostal do ruky nejlepší počítač jaký jsem kdy v životě měl. (jak už to tak bývá :-)

    2) Druhá chyba byla, že jste na ty brigádníky vystartoval se zlým tónem. Je to jako s policajtama - oni mají nad vámi moc, oni to vědí, a proto vy na ně musíte být slušný, protože oni mají moc překazit vám vaše plány. Platí to i u úředníků a všude.

    Můžete oponovat tím že dávat najevo oprávněné rozhořčení je správné, avšak jsou situace kdy je pro člověka výhodnější zmlknout, a slušným tónem poprosit o Vámi stanovené řešení situace - například "vyměnit za něco jiného". Policajti, úředníci, a technické podpory mají s vymýšlením vlastních řešení situací zpravidla problém.

    Jak jsem si ověřil na vlastní pěst - naprostá většina lidské společnosti jsou idioti, kteří vás posuzují podle tónu kterým mluvíte, a ne podle věcí které říkáte. A tady jste v alze pravděpodobně narazil. Mezi stovkama mailů které jim tam chodí každý den se s vámi prostě nikdo nechtěl bavit. Proto je někdy lepší mluvit míň, a nedávat své emoce najevo.

    A úplně nejlepší je napsat jim hned po rozbalení disků:

    "Dobrý den, nejsem s tím spokojen, chci vrátit peníze anebo to vyměnit za disk jiný. S pozdravem, blablabla..."

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 11:53:54     Reagovat
    Autor: zarniwup - zarniwup
    Titulek:Re: no já nevím
    Jj, tyhle reklamační maily, pokud má člověk chuť se s tím zabývat, psát stylem 3x S. Suše-stručně-slušně. Výlevy s třemi otazníky vypadají efektně, ale efektivní nejsou. Přestože můžou být zcela oprávněné.

    Komentář ze dne: 13.12.2010 11:23:39     Reagovat
    Autor: JIP - JIP
    Titulek:clanek dobry, ale....
    Pěkný článek na zasmání:) (Ať už nad nevědomostí personálu prodejce, či nad zvolenou cestou řešení takové banality jako chyba v popisku).

    Já myslím, že autor může být spokojen. Pokud tedy bylo původním cílem celého jednání napsat pěkné slohové cvičení na téma technická nevědomost prodejců.

    Osobně se snažím reklamace a podobné situace řešit, pokud možno, co nejefektivněji. ...i když v případě negativní zkušenosti také nemám problém o tom informovat co nejširší okruh lidí (viz. např. http://jip.xf.cz/notebook-premio.html)

    V tomto případě bych jednal následovně:

    1) V případě pochybnosti o přítomnosti dané funkce bych si to ověřil jinde na internetu.

    2) V zákonné 14-denní lhůtě vrátil nebo vyměnil za jiné.
    Pokud bych měl pádný důvod, tak bych jej uvedl - v tomto případě pravděpodobně poznámku, že mají dost zásadní chybku v popisku.

    3) Až v případě obstrukcí, bych to řešil další komunikací. Komunikaci samozřejmě důsledně archivuji pro všechny případy (zveřejnění, soud apod.)

    btw: Tu poslední větu: "A doufám, že nejen pro mě, o Vašich postupech se pokusím informovat co nejširší okolí." by to chtělo rozdělit. (Po případné úpravě tento odstavec možno smazat.)

    Komentář ze dne: 13.12.2010 12:10:21     Reagovat
    Autor: Thomikh - Thomikh
    Titulek:Video
    Popisek uz hardwarove sifrovani neumoznuje... Video stale ano... www.youtube.com/watch?v=6PDGIIxHP7Q&feature=player_embedded

    Komentář ze dne: 13.12.2010 12:39:52     Reagovat
    Autor: Hank - Hank
    Titulek:XKCD
    Celá tá "zbytočná" emailová prestrelka mi pripomína tento komix: xkcd.com/386/

    Komentář ze dne: 13.12.2010 13:34:15     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:Bazak? :)
    Tam jeste nekdo zije? :) tam sem dostaval pred takovejma 15ti lety od neprizpusobivejch radnou sodu .. skoro den za dnem ... dodneska si pamatuju jak na placku vysedavali ty fotrove a cely to okupovali pro sebe ... a kdo neznal alespon nejakyho Olaha nebo Race (ci aspon nekoho kdo zna ty thle jmena) tak mel docela peklo ...

    brrrr ... strasidelny vzpominky ... nastesti uz je tam to velky parkoviste tak je tam snad doufam klid ... slejzaj se porad do mety a delaj tam bordel?

    ale k tematu: kousek od tebe sidli kamos co ma malej webshop s IT ... (v Budapestsky) ... muzu ti na nej dat kontakt a kdyz budes brat od nej tak mu muzes zajit dat na budku osobne :))))

    Komentář ze dne: 13.12.2010 14:14:12     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Skvělé, skvělé, skvělé
    Naprosto neuvěřitelné. Martine, držím palce, je dobře, že jste si to nenechal líbit.

    A co mě v tomhle státě nepřestává fascinovat, že tak 80% lidí Vás bude považovat za prudiče.

    thumbs up

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 20:30:01     Reagovat
    Autor: Angus - angus
    Titulek:Re: Skvělé, skvělé, skvělé
    Taky držím palce, nedej těm zmrdům pokoj...
    Já měl stejný problém před týdnem, akorát s jiným druhem zboží u jiné firmy. Napsal jsem krátký mail šéfovi a jeho odpověď: "Dobrý den,
    máte pravdu, měli jsme chybu v popisku zboží. Omlouváme se. Samozřejmě zboží vraťte, na kompenzaci se dohodneme.
    S pozdravem XXX "
    Myslel jsem si, že jinou odpověď snad ani nelze očekávat, přesvědčil jsi mě o opaku.
    A proto, nedejte těm zmrdům pokoj, i kdyby šlo o bůra, jinak se jich nezbavíme.


     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 20:36:30     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Skvělé, skvělé, skvělé
    Hele, ale oni mu nabídli, že zboží může vrátit. Jenže on nechtěl.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 21:17:28     Reagovat
    Autor: Angus - angus
    Titulek:Re: Re: Re: Skvělé, skvělé, skvělé
    No, ve ČTVRTÉM mailu mu napsali: "Zboží můžete do 14 dnů od dne koupě vrátit."
    Vůbec bych se nedivil, kdyby mu pak napsali, že je pozdě...



     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 21:21:42     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Skvělé, skvělé, skvělé
    Jo a pak by mu ještě zapálili auto a otrávili psa, to je přece jasný.

    Komentář ze dne: 13.12.2010 14:15:34     Reagovat
    Autor: jam - jam
    Titulek:notebook vs mybook
    :-D zajimave pocteni a zpusob mailove komunikace by jiste nadzvedl i me. ale prece jen pro jistotu. nemohli rikat mybook? myslim ze jeden z vyrobcu disku ty sve eterni nazyval 'my book' coz sice neni foneticky az tak podobne, ale pri spatnem telefonim spojeni by to mohlo splynout.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 19:36:28     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: notebook vs mybook

    Komentář ze dne: 13.12.2010 14:24:17     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:
    Díky za článek. Chystam se pořídit notebook a aspoň už vim, kam pro něj nepůjdu. I když kdo ví jak to chodí jinde...

    Komentář ze dne: 13.12.2010 14:41:55     Reagovat
    Autor: Rusworm - mr.rusworm
    Titulek:Moje zkušenost s Alzou
    Do svého počítače jsem si kupoval zdroj. Potřeboval jsem miniATX zdroj do svého HTPC s výkonem alespoň 400W. Kdo z vás trochu zná IT, ví že tohle je opravdu problém.

    Alza prodává X-spice KIRA 530W pro HTPC. Ptám se jich: "Vleze se to do té HTPC bedny, kterou u Vás kupuju zároveň s tím zdrojem?""Ano, samozřejmě." Po pokusu o instalaci zdroje do nové bedny jsem zjistil, že to pravda není.

    Přijdu do Alzy v Holešovicích. "Dobrý den, ....., ten zdroj do mého HTPC nepůjde. .... můžete mi vrátit peníze?" "Jasně, vytisknu vám dobropis, proplatí vám to na pokladně. Tu chybu na webu opravíme."

    Nemůžu říct, že by se na mě celou dobu usmívali, ale svoji práci odvedli a napravili to, co sami zvorali. Fair přístup, proto jsem jim tu dezinformaci na webu prominul a mám je rád dál.


    Komentář ze dne: 13.12.2010 19:12:46     Reagovat
    Autor: XiXao.man - Neregistrovaný
    Titulek:Moje zkušenost s ALZOU
    Jako fyzická osoba, ale i zástupce několika právnických osob nakupuji od společnosti ALZA několik let. Nakupujeme především PC komponenty. Drtivá většina objednávek byla vyřízena rychle a s reklamacemi osobními , ale i podanými zásilkou jsme neměli výrazný problém. Koncem minulého týdne jsem uzavřel první vážný problém. Při řešení tohoto problému se plně obnažily hlavní "systémové mezery" , které obchodní a reklamační oddělení vykazuje. Nebudu zde "pitvat" problémy jednotlivých obchodních případů a rovnou předávám několik mých postřehů za těch několik let:
    1) Vše klape hladce, až do okamžiku, kdy je třeba osobní a konkrétní přístup k zákazníkovi nebo zakázce.
    2) Zákaznik, který neodebere za víc jak 100kKč/měs. je "nikdo , nicka, dacan, votrava, je třeba ho vojebat a voškubat..."
    3) Cenová politika je nastavená pro maloobchodní konzumenty, nikoliv pro obchodní partnery (viz. výše.). Registrované firmy mají stejnou cenu, jako koncový zákazník a to cenu vyšší, než je jinde obvyklé. Koncový zákazník, ale ani firma NEMÁ přiděleného svého obchodníka, což je při řešení čehokoliv docela průser.
    4) Komunikace, která je vedená prostřednictvím e-shopu s obchodníky je pouze jednostranná ( t.j. zákazník - ALZA ). Zapíšete k objednávce své požadavky ( včetně např. požadavku na zpětný kontakt obchodníka ) a nic , ale vůbec nic se neděje. To platí i pro přímou e-mailovou komunikaci na obchodníky, nebo pracovníky reklamačního odd. Kdo nestáví opakovanými telefonáty několik hodin, ten se nedobere požadovaným výsledkům. Jeden telefonát, nebo elektronicky vznesený požadavek vůbec nic neznamená, pracovníci neprovedou nic, nebo něco úplně jiného, než bylo v požadavku.
    5) Běžní pracovníci obchodního, nebo reklamačního oddělení, kteří komunikují elektronicky, nebo zkrze telefonickou podporu, tvoří jakýsi "FIREWALL" proti zákazníkům. Cílem je vše co nejefektivněji nekompetentně ODBÝT, nikoliv VYŘEŠIT! Matoucí informace, oblbování, oddalování řešení problému, přehazování horkého bramboru jsou standardní fíčury a munice.
    6) Osobní kontakt na pobočce je oproti výše napsanému diametrálně odlišný a většina mých známých si ho chválí. Jakoby šlo o dvě zcela různé firmy.. :-)
    Toť asi v kostce vše, co mě k tomuto tématu napadlo..
    XIXao

    P:S: "Nejen Bohové musí být šílení, někdy jsou šílení i obchodníci"

     
    Komentář ze dne: 13.12.2010 21:23:44     Reagovat
    Autor: jbb - jbb
    Titulek:Re: Moje zkušenost s ALZOU
    Na ja, také jsem u Alzy nakupoval. A postupně byl svědkem, jak se z nich stává supermarket a později hypermarket pro BFÚčka (Běžnej Franta Uživatel).
    Takže o výrobku Vám řeknou na hotlajně všechno to, co si přečtete na Alzanetu. Nic víc, nic míň.
    Vyzvednout výrobek (obzvláště před Vánocemi) trvá... Tak 30 min, hlavně když si navymýšlíte hodně položek. Vrátit položku trvá tak 2hod - vezmete si listeček a čekáte a čekáte...
    Po mohutných zkušenostech různého typu jsem tak zakotvil převážně u composu - mají více položek (i serverové, které občas potřebuji), a co nemají, to seženou. Ovšem web maj hrozný, když je nejhůř, pošlu odkaz na Alzaweb se slovy "máte, seženete, kolik?" a za cenu max stejnou seženou... Zatím cokoliv. Navíc vždy jeden konkrétní obchodník, telefonické avízo... Jistou malou zakázku (řád stokorun) mi po oznámení nechal ležet ve skladu 2 měsíce - prostě jsem se nestavil, tak počkal, až dorazím, pohoda, jazz...
    Dodávám, že jsem vcelku běžnej uživatel, co za hardware utratí tak 40tKč ročně, žádné velké sumy...

    Komentář ze dne: 13.12.2010 22:30:53     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:vysvetleni
    Zdravím všechny.


    Rád bych dovysvětlil ještě několik věcí, na které mnoho lidí narazilo v komentářích:

    1/ Prioritně jsem nesháněl disky s šifrováním. Až když jsem viděl tu nabídku, zaujalo mě to. Jinak mi to ale bylo (a do jisté míry stále je) poměrně jedno. Jak jsem psal na začátku, určitě bych si nějaké disky koupil i kdyby šifrování nenabízely. A určitě bych si koupil buďto Seagate nebo WD, takže tohle byla prostě jedna z možností.

    2/ Osobně jsem reklamaci vyřídit nejel, protože mi to za to prostě nestálo. Respektive kdybych požadoval od disků šifrování a jiné disky bych za žádnou cenu nechtěl, jedu tam. Jenže já bych si stejně (i kdyby tam šifrování nebylo) koupil nějaké takové disky. Akorát takhle to za mě to šifrování "rozhodlo", kdybych je vrátil, tak stojím opět před rozhodnutím, jaký disk si koupit a mám na výběr třeba 5 možností, žádná z nich není výrazně lepší a tyto disky by stejně mezi těmi možnostmi byly.

    3/ Nedíval jsem se na stránky výrobce a nečetl reference uživatelů prostě proto, že mi to za to nestálo. Samozřejmě, když jsem si kupoval notebook, řádně jsem si vše pročetl, protože částka, která se pohybuje v desítkách tisíc pro mě už není zanedbatelná. U disků, za které jsem platil malé jednotky tisíc, mi to za to prostě nestálo, protože pokud za tu částku dostanu "něco, na co se dají ukládata data přijatelnou rychlostí, má to řádově inzerovanou kapacitu a je to v záruce", tak jsem vlastně neprodělal. Hlavně, když mi to přivezli až domů a hned.

    4/ Článek není žádný "brekot", kdy bych si stěžoval na nespravedlnost světa, jak mi bylo ublíženo. Dostal jsem nějaké disky, které budu využívat (s šifrováním nebo bez) a které dle mého názoru docela odpovídají ceně (a také tomu, k čemu je chci využívat). Prostě s tím zbožím jako takovým jsem relativně spokojen a kdyby tam neměli ten popisek o šifrování, možná bych si ho koupil taky a za stejnou cenu.

    Celý článek jsem psal jen jako varování pro lidi, kteří by si tam chtěli koupit něco většího a dražšího, aby věděli, co se jim může stát....

     
    Komentář ze dne: 14.12.2010 01:28:19     Reagovat
    Autor: XiXao.man - Neregistrovaný
    Titulek:Re: vysvetleni
    Jednoduše řečeno: "Vše je o firemní/štábní kultuře", jinak řečeno "o lidech"! Ono mimochodem ten reklamní potrat PR oddělení - "ALZÁK" není ani tak hnusnej až je hezkej ( o tom rádobyvtipném skřehotání nemluvě ) a už vůbec ne "IN". Působí jako toporný zvratek. Stejně nehezky a toporně působí poměrná část rozhraní společnosti vůči klientům... Takže je vlastně vše OK!? Je! Některé firmy zjevně zkouší, kam až můžou ve své komerční, konzumní a tuctové definici trhu zajít...

    Komentář ze dne: 14.12.2010 14:42:18     Reagovat
    Autor: jet_ - jet_
    Titulek:
    Mam podobnou zkusenost s Patro.cz a Svet Elektra v Brne (nevim jestli jeste existuji) Omluva a korektni chovani jsou v CR neexistujici pojmy, cest vyjimkam. Vymahani penez za spatne nebo nedodane zbozi je beh na dlouhou trat. Vysledkem je, ze v CR nenakupuji. Pro male nakupy mi ted nejvice sedi Amazon. Uz dodava i do CR, umi se tam chovat, jsou vstricni i pri reklamacich (nezazil jsem reklamaci sam, znam pouze z vypraveni kolegy). A neni to jen pri nakupech pres intenet. Mival jsem penize v nejmenovane ceske bance - pomerne dost penez. Banka spolupracovala s exrementokutorem pri kradezi pomerne smesne castky z meho uctu pry za odvoz popelnic z adresy, na ktere jsem uz x let nebydlel. Jde o princip, takze, banka prisla o vsechny me penize, a ze toho nebylo az tak malo. Chovejte se take tak. Nesedi vam cesti prodejci? Nenakupujte u nic. Nesedi vam ceske banky? Odejdete do slovenskych. Nesedi vam banky vubec? A potrebujete banky?

    Komentář ze dne: 15.12.2010 01:06:06     Reagovat
    Autor: Choakinek - Choakinek
    Titulek:Fuck Alza
    Děkuji za tip, pane Urza, v Alze si už nikdy nic nekoupím. Nebudu podporovat idioty s intelektem ani ne žáka 1. třídy ZŠ na pozicích, kde takoví nemají co dělat. Dám o tom vědět i známým.

     
    Komentář ze dne: 15.12.2010 01:11:28     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Fuck Alza
    Ale no tak, na blbce na zákaznické podpoře můžete narazit všude. Samozřejmě že takové chování nepotěší (a já osobně bych o něm rozhodně vyrozuměl toho, kdo má zákaznickou podporu pod palcem), ale samo o sobě tohle snad není důvodem k používání f-word a demonstrativnímu bojkotu celého obchodu, ne?

     
    Komentář ze dne: 15.12.2010 10:16:56     Reagovat
    Autor: jet_ - jet_
    Titulek:Re: Re: Fuck Alza
    jasne, ale berte to tak, ze autor clanku byl nejspise "vytocen do bela". Stezovat si sefovi zakaznickeho oddeleni ne vzdy prinese ovoce. V popsane firme maji evidentne "expertu" mnohem vice. Vami nabizeny postup je spravny ve fungujici spolecnosti, ale ne tam, kde "ruka ruku myje". Strilet az nahoru pak sice vypada zoufale, ale nekdy to muze byt to jedine, co primeje toho uplne nahore v dane firme, aby uplatnil "zakon padajiciho hovna" (ti co byli na vojne vedi)

     
    Komentář ze dne: 15.12.2010 15:39:08     Reagovat
    Autor: Choakinek - Choakinek
    Titulek:Re: Re: Fuck Alza
    A kolikpak kol personální oddělení Alzy provádí ve "výběrovém" řízení? 2 nebo 3? Takhle to vypadá, že je ovšem provádí pouze na půdě zvláštních škol. V takovém obchodě nechci nakupovat.

    Komentář ze dne: 15.12.2010 13:26:58     Reagovat
    Autor: Michal - quattro
    Titulek:alza.sk
    Jen pro info. Na SK strankach ma Alza stale u daneho disku (SEAGATE FreeAgent GoFlex Desk 1000GB 3,5" USB 2.0) uvedeno HARDWAROVE sifrovani. Pravda, u 2.5" 500GB maji uvedeno SOFTWAROVE sifrovani. Mam i prnt.scr stranky kdyby to chteli menit i tam.

    Komentář ze dne: 16.12.2010 01:56:27     Reagovat
    Autor: mordy - mordy
    Titulek:Alza útočí...
    Reklamoval jsem v Alze základní desku. Týden před uplynutím měsíční lhůty jsem jim volal, zda ví, že jim zanedlouho vyprší čas na vyřízení a co je s deskou. Nevěděli.
    Moc jsem počítač zrovna nepotřeboval, dělal jsem na notebooku. Nechal jsem to uležet a 14 dní po konci lhůty mi přišlo, že trpělivosti bylo dost. Zavolal jsem znovu, řekl, že podstatně přetáhli reklamaci a jestli souhlasí s tím, že si přijdu na pobočku pro peníze. Souhlasili. Druhý den koukám do systému, než jsem se vydal na pobočku. Z ničehonic tam přibyl záznam o vyřešení reklamace, datovaný 14 dní zpět! Ani jsem se moc nenasral - sortiment se rychle mění a kupovat do kompu jinou desku, která by byla kompatibilní se zbytkem dílů není taková sranda (za půl roku se stihly změnit paměti DDR2 na DDR3 a patici procesoru AM2 nahradila AM3).
    Vyčkal jsem hodinku ve frontě. Nebyl jsem tam ve špičce, nejsem blázen. Stál jsem tam sám. Mimozemšťan bohužel zrovna obědval. Vyzvedl jsem krabici s deskou, podepsal papíry a venku před prodejnou jsem se na krabici na světle zahleděl. Přišla mi jinak barevná, než ta, co jsem jim odevzdal, ale po té době už jsem si nebyl jistý. Tak jsem se začetl do specifikace a zjistil jsem, že mi podstrčili nejlacinější bazarovku s polovinou slotů, místo toho, co jsem původně koupil. Vrátil jsem se tedy do vesmírné lodi, tentokrát už trochu nasrán a šel rovnou k pultu. Pán nedal najevo překvapení a vrátil se po chvíli s mojí starou dobrou deskou.
    Vyprávěl jsem odpoledne o celé anabázi kamarádovi, ten desku prohlížel a najednou: "Ty vole, vždyť je zlomená!" Po vybalení z antistatického sáčku se ukázalo, že Alza šikovně zlomil roh desky, přes který vedou tišťáky a narovnal ho zpět, aby to nebylo na první pohled vidět. Pravděpodobně se mnou úmyslně vyjebali, protože se jim deska válela měsíc někde v koutě a neposlali ji do opravy. Vybavil jsem si nápis nad pultem: "Zkontrolujte si důkladně prodávané zboží, Reklamace mechanicky poškozených dílů nebude uznána" a vzápětí oblíbenou hlášku mimozemšťanů během střelby lidí, kterou používali v Mars útočí: "Přicházíme v míru!" Alza asi ctí podobné "zákazník ojebaný s úsměvem, spokojený zákazník!"
    Odjel jsem radši do druhé pobočky, s tím, že v Holešovicích je třeba divná voda. Tam se chvíli cukali, ale nakonec zavolali vedoucího. Ten byl kupodivu docela vstřícný a pohovořil s nepřátelskými mimozemštany na druhé konci Prahy. Sdělil mi pak jméno člověka, kterého si mám zavolat a trvat na tom. Nakonec to skončilo vrácením peněz, ale Alza never more...

    Komentář ze dne: 16.12.2010 11:02:28     Reagovat
    Autor: Philip LeMarchand - Neregistrovaný
    Titulek:Proč se tomu divíte ?
    Je zarážející že se tomu někdo diví.

    Alza je prostě továrna na prachy a pouze využívá barevnou letákovou masáž pro přilákání stáda ke korytu. Stádo si chrochtá a pár kusů co se vzepře půjde stejně na porážku.

    Proto před nákupem přemýšlejte a nekoukejte pouze na cenu jako jediný důvod k nákupu. Po celé ČR jsou hromady lokálních prodejců s usměvěm na tváři a schopnostmi prodejce/technika a člověka.

     
    Komentář ze dne: 16.12.2010 11:17:58     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Proč se tomu divíte ?
    Už vidím někoho, kdo je schopný technik, jak bude postávat za pultem v nějaké maloměstské prodejně s IT... V jedné takové prodejně mě sice usměvavý, ale blbý prodavač v létě přesvědčoval o tom, že FireWire konektor je jen jeden. Ale mohu se tam příležitostně stavit znovu - třeba se v oblasti šifrování pevných disků vyzná lépe.

    Továrna na prachy je z principu a dle zákona každá právnická osoba založená za účelem podnikání.

     
    Komentář ze dne: 19.12.2010 14:06:42     Reagovat
    Autor: Philip LeMarchand - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Proč se tomu divíte ?
    Ano bude a ano stojí. Žijete v omylu, pokud se myslíte, že všichni experti se odstěhovali za prací do Prahy, kde vládnou e-shopy bez odborných prodejců.
    Kdo dlouhodobě nepracuje v IT a nezná tamní poměry a trh, nezná ani zákulisí a to jak to kde chodí.

    Komentář ze dne: 16.12.2010 15:32:26     Reagovat
    Autor: krang - krang
    Titulek:Pionýr slepých uliček
    Děláte machra na chudáky brigádníky z Alzy zbytečně, pokud chcete 100% zákaznickou podporu, tak si objednejte u Hewlett&Packard. Sice asi zaplatíte více, zato vám nebude připadat, že jednáte s někým kdo je technicky pod vaší úrovní. Jinak nejlépe je vždy se informovat na stránkách výrobce - http://www.seagate.com/www/en-us/products/external/external-hard-drive/ V prvním odkazu (google) se píše ....This ultra-portable drive includes the GoFlex Dock plus premium backup and encryption software....SOFTWARE je to slovo o které jde, že? Alza je e-shop a né poradna, ta je v Hybernský 14. Mimochodem, o možnosti vrátit zboží v originálním obalu do 14dnů bez udání důvodu víte? teď už možná ano...

    Komentář ze dne: 16.12.2010 18:37:13     Reagovat
    Autor: Standulin - Neregistrovaný
    Titulek:Ichtyl
    Mám dojem, že o ichtylech jsem četl někde na tomhle webu...

    Komentář ze dne: 18.12.2010 22:24:20     Reagovat
    Autor: mibfox - mibfox
    Titulek:Trochu prehnana reakce autora mi prijde...
    Jako ja chapu, ze to nastve, kdyz si clovek koupi vec a neco od ni ocekava a ona to nesplni.
    Tady evidentne byla chyba v popisku, coz se z milionu veci co alza prodava stat muze.
    Na podpore jsou brigadnici, nad nimi mozna nekdo zkusenejesi a autor mel ten den smulu na cloveka.

    Kazdopadne ja bych zbozi vratil a koupil si jine. Autorovi slo o hw sifrovani, zjistil ze tam neni, tak nevim co resi. Zbozi do 14 dnu vratim a hotovo.
    Jestli cekal, ze mu podpora z alzy kouzelnym proutkem na dalku na disk pridela, tak se samozrejme nedockal.

    Spatnej popisek - chybna koupe
    Vratim - koupim jinej
    Nechapu o co jde ?

     
    Komentář ze dne: 21.12.2010 08:58:04     Reagovat
    Autor: Urza - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Trochu prehnana reakce autora mi prijde...
    Nechápete, o co jde? Stačilo by číst :o)
    Je to vysvětleno jak v článku, tak v komentáři, který jsem k tomu psal.

    Jde čistě o princip.... že spletli popisek, OK. Že jsou tam idioti na podpoře, OK. Ale že dělají idiota ze zákazníka? Jestli Vám takové chování přijde normální, pak dobrá.... já tedy s takovými lidmi uzavírat obchody nechci.

    A pokud byste článek neprolétl jen způsobem, že přečtete každý druhý odstavec, dočetl byste se i to, že mi o to hardwarové šifrování moc nešlo, což byl i důvod, proč jsem disky nevrátil.

    Omlouvám se za trochu hrubší reakci, ale už mě nebaví pořád dokola vysvětlovat něco, co je zaprvé vysvětleno v článku a zadruhé už jsem to vysvětloval i v jiných reakcích.

    Komentář ze dne: 29.12.2010 23:30:24     Reagovat
    Autor: Stanley - Neregistrovaný
    Titulek:Stejný problém
    Já celkem autora článku chápu. Momentálně jsem zjistil totožnou věc. Zakoupil jsem flash disky Verbatim. Na stránkách Alza.cz se u něj píše doslova "Produkt je dodáván s předinstalovaným softwarem na ochranu heslem. Bezpečnostní software lze upgradovat pro přidání dalších funkcí."
    Asi nikoho nepřekvapí, že žádný, ale absolutně žádný software na něj předinstalovaný neni. Na stránkách výrobce se pak člověk dočte "Ke stažení je dostupná zkušební verze softwaru pro ochranu pomocí hesla."
    Mno, psát jim kvůli tomu nebudu, dopadlo by to asi stejně a softwarově si to vyřeším sám. Ovšem je to ponaučení, doteď jsem popiskům věřil, teď už si je radši budu ověřovat jak debil i u výrobce...

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.