Komentáře ke článku: Outlook improvement vision (ze dne 15.07.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Moc jsem se pobavil. Sice nepracuju v takové firmě, ale trošku si to díky vyprávění sestry dokážu představit. Nejlepší jsou prý porady "ve stoje". Asi prý pak lidi neusínají, ani když se nový kolega snaží šéfům dokázat, že všichni ostatní "reportují" špatně. Nechápu, jak ty firmy můžou fungovat.
|
|
|
Pssst, takove veci zde nerikejte, zde vsichni veri tomu, ze firma je automaticky vzdy a ve vsem efektivni, jinak by zkrachovala.
|
|
|
Jasně, Stand UP a taky, pořádná nástěnka... A vo tom to je...
|
|
|
Jak může taková firma fungovat? Naprosto bez problémů. Zmrd je ve své podstatě něco jako parazit. Parazit je neschopný samostatné existence a potřebuje ke svému životu hostitele. Ikdyž je celá firma zazmrdovaná, tak může bez problémů fungovat, pokud v ní pracuje dostatečný počet hostitelů. V praxi to vypadá tak, že si zmrdi pečlivě vybírají své podřízené-hostitele. Ti se rekrutují z řad lidí nějak znevýhodněných na pracovním trhu. Jsou to například matky samoživitelky, lidé po padesátce, studenti bez praxe a především lidé s nízkým sebevědomím a nedostatečnou sebeúctou, ti se dají nejsnáze zneužívat. Tito zaměstnanci jsou pak neustále pobízení k vyšším výkonům, je jim naznačováno, že jejich práce je nedostatečná, že za dveřmi čeká dvacet dalších zájemců o jejich místo, že mají být nejvýše vděční za to že dostali místo. Normální člověk vědomý si svých schopností, se zdravým sebevědomím tam nevydrží ani pár měsíců, ale lidé, jinak schopní,kteří si nevěří, nebo nemají moc na výběr to snášejí bez reptání a pokud počet zmrdů-parazitů nepřesáhne neúnosnou mez, tak taková firma může fungovat léta bez větších obtíží.
|
|
|
Popsal jste dosti dobře i fungování státní správy. Dělal jsem tam deset let, takže vím, o co jde. Navíc jsem byl ve funkci správce poštovních serverů (Exchange), proto znám i psychologii Outlookových zmrdů. Dfens to vystihl dokonale. Problém je v tom, že i normální lidi tam vydrží i víc než pár měsíců. Dokonce někteří (a jsou mezi nimi moji přátelé) i víc než těch deset let. Jsou si vědomi svých schopností, zdravé sevevědomí mají také, ale prostě z nějakého důvodu to prostředí opustit nechtějí nebo spíš nemohou. Můžeme si o tom myslet co chceme, ale já sám jsem tu pitomou mašinerii opustil především díky dobře načasovanému lanu odjinud. Tedy aniž bych se sám příliš snažil.
A navzdory počtu parazitů, ta firma funguje už padesát let, ne-li sto let.
|
|
Pěkný maglajz nastane, když se posere synchronisace outlooku s mobilem a všechny eventy se přehází páté přes deváté. Jinak schůzek, popisovaných v článku, jsem také pár zažil a od té doby se jich děsím, protože představují absolutně zabitý čas a zároveň mne zdržují od skutečné produktivní práce.
Já aspoň mám možnost, stane-li se schůzka extrémně nudnou, se vykecat, že mi nastala v provozu porucha a musím to jít řešit :-). Proti tomu nikdo nemůže nic mít, protože to je mj. v popisu mé práce.
|
|
|
otázka je, kolik tažných volů je potřeba na uživení takových srandiček a jaký je výsledek.
Tuhle jsem si chtěl koupit AeroTwin na svoje auto a k informaci, že je to stěrač 700mm na 12mm hák jsem se propracoval přes set cca 4x8mi místných čísel a jakýchsi nejednoznačných kódů označujících držák. Výsledek byl, že za ty peníze jsem se na to vybodl a koupil první sadu označenou 700mm/12mm za 1/3 peněz ... No není nad to, když se v něčem udělá dokonalý pořádek.
|
|
|
K cemu je dobra synchronizace outlooku s mobilem? (ptam se, outlook nemaje a nepouzivaje a kalendar v mobilu take nevyuzivaje)
|
|
|
Pro sklerotika, jako jsem já, k nezaplacení. :)
|
|
|
"Kdyz jste blbej, kupte si notysek. Ja mam dva." :-)
|
|
|
Ono je snadnější zapomenout notýsek než mobila. V mobilu mám všechno pohromadě - telefonní hovory, poznámky, maily, plánovač (ten je pro mě podstatný, protože v něm mám zanesené, kdy se co děje na jakých linkách, takže mohu podle toho plánovat úpravy SW, případně opravy). Mobila mám u sebe prakticky pořád, navíc je skladnější než notýsek :-).
|
|
Zase jednou jsem si naprskal do klávesnice. Do smrti nezapomenu na porady v mé naštěstí už bývalé firmě: Sešli jsme se vždy v následujícím složení: Ředitel filiálky, jeho dva zástupci, šéfové oddělení, obchodní ředitel, key account manageři, obchodní zástupci a šéf ostrahy. "Meeting" vždy trval nejméně 6 hodin. Co se řešilo? Například jestli povolit externím dodavatelům (řidičům) používat hajzly ve firmě. Tato "problematika" vydržela od pojmenování problému až do pověření šéfa ostrahy, aby celou věc do příští porady důkladně zanalyzoval na 1,5 hodiny... Podobné tanečky se konaly každé první úterý v měsíci.
|
|
Pro mne, jakožto "lopatu", je autlůk jenom prostředek na čtení podnikové a jiné elektronické pošty. Abych se přiznal, netušil jsem až donedávna, že lze někomu poslat vizitku či záznam v kalendáři. Tudíž některým pojmům v článku ani zbla nerozumím, což ale není chyba článku.
|
|
|
|
Jsem na tom podobně. Sice tak nějak tuším, že Outlook jistě má pro chod firmy mnoho nezbytných fíčur, ale naštěstí směrem ke mě je nikdo neaplikuje. Zaprvé nemám na píčoviny čas a zadruhé kdyby se o to někdo pokusil, tak ať mi vleze na kredenc a zavolá nebo napíše.
|
|
|
Chtel bych doplnit, ze se D-Fens myli v tom, ze kazdou schuzi je nutno zadavat manualne. V Outlooku totiz lze vytvorit meeting tak, ze se periodicky opakuje kazdy tyden.
O nas ve firme tak kazdy aspon trochu zaslouzily orchestrator ma kalendar plny meetingu na rok dopredu - a bez namahy.
|
|
|
Tak to uz je z nej aspon Senior Orchestrator Manager, ne? :)
|
|
|
Pohled bývalého insidera. To souhlasí, kupříkladu stovky "orchestrátorů" na ústředí ČSOB to dělají stejnou metodou... Takže skutečně mají na měsíc dopředu "program" a zcela bez úsilí. Nikdo neví, jaké jsou v alokovaných blocích obsaženy činnosti, jelikož je navenek nemají nijak popsány, dost možná to nevědí ani oni, ale to nevadí, důležité je vykazovat... V některých útvarech neexistuje ani žádná pořádná evidence (snad kromě ICT) na jakém projektu, kdo a co konkrétně dělá. Jen orientačně, můj orchestrátor trávil 50% času vytvářením "pohody" v teamu, to znamená, že polovinu modrých bloků vyplácál individuálními kafíčky s jednotlivými zaměstnanci, přínos nula, team nefungoval, jelikož neexistovaly neformální tmelící vazby... Ale smyslem jeho práce nebyla práce, ale schůzovat a proplout. Každý minimální pracovní progres se hned druhý den projevil na LinkedIn. Jeho nadřízený orchestrátor se jezdil každý pátek uklidit na celý den do regionu. Pro oba bylo charakteristické, že nic nešlo, byl bordel a přesto byli hodně v pohodě. Kdo není zmrd, nebo nemá schopnost je efektivně vymetat, se v tomto začne brzy topit, jelikož se na něj vyvalí neskutečný bordel a zároveň neochota s ním cokoliv dělat. Ochota se zaangažovat a tnout do živého není příliš ceněna a je považována za svéhlavost a solitérství. Cení se servilita, práce pro team a všeobecná adaptibilita.
|
|
V tomto směru je geniální systém LotusNotes, který si můžete přeprogramovat k obrazu svému.
Takže různé fičury, jako třeba zmíněný generátor náhodného zaplnění kalendáře, vůbec nejsou problém :)
|
|
Heinz war kein Feldmarschal, aber Generaloberst :-)
|
|
|
jj, aber nicht "aber", sondern "sondern" ;-)
|
|
ale to počešťování mi už leze krkem, je toho moc :)
Váš Supreme Human Configuration Architect Mr. Ali G.in da Haus, PhDr., MBA, meeting demolition master supported by Eta, Ira, Fsb and Al-džazíra...
|
|
|
|
To jako přirážecí citoslovce?
|
|
|
Spíš si slečna chtěla koupit automobil, ne?
Pokud by to mělo být ono citoslovce, musela by ta A být čtyři.
Alespoň tak to použily italské feministky do názvu filmu o těžké práci prostitutky natočeného skrytou kamerou v její komůrce.
|
|
|
Ygorku, Ygorku, vy jste opravdu vul k pohledani...
|
|
|
Možná by to chtělo vysvětlit, takhle je to pouhý VDT.
|
|
|
Neni treba. Vsem ostatnim krome vas to prohlaseni zcela postaci. No a Vy to stejne nepochopite... :-)
|
|
U nás ve firmě je těch lidí tak malý procento, že článek mírně nechápu. Trochu sedí na některý lidi ve firmě, kde jsem dělal před pár lety (větší finanční instituce, cca 800 lidí, ale zase zmrdů třeba max 10 procent, zbytek prostě musel makat...). Teď bych to spočítal na 3 zmrdy ze sta (4, pokud sem zmrd sám, ale to se těžko posuzuje).
|
|
|
Ona je to otazka, na jake jsou pozici...
U nas (cca 50 zamestnancu, vetsina neco skutecne dela, ridi to rekneme 5 lidi) se podarilo nakonec vystrnadit v podstate 100% zmrdu, a nasledne nas koupil zahranicni majitel. A bohuzel, nadrizeni naseho vedeni se stali ruzni "country manazeri" a podobne, a tam staci 1 "CEO" na uplne vrchni pozici, ktery tam nekde "spadl z nebe" po prechozim, co tam byl 3 roky, a pokud TENHLE clovek je zmrd...tak se deje to co napriklad u nas : Vedeni dostalo narizeno reportovat, reportovat, reportovat...no, jeslikoz to dostali narizeno, tak holt ten pozadavek prenesli na obchodniho reditele a spol...a jelikoz ten to dostal narizeno, tak to prenesl na koho? No na ty, kteri by meli neco delat, ale misto toho musi psat 10 reportu tydne, do toho kazdy kvartal ruzna hodnoceni, a karierni rusty, hodnoceni nadrizenych, hodnoceni podrizenych, hodnoceni kolegu...bla bla bla...hodiny a hodiny tydne prace, ktera je naprosto k nicemu, ale ZCELA k nicemu, protoze z tech vysledku nikdo nemuze nic zjistit, co by pomohlo k tomu, aby firma mela lepsi vysledky.
A to dokaze zaridit 1 clovek...
Priznam se, ze jsem v takove situaci, kdy nevim, co presne delat - zatim jsem prohlasil, ze to delat nebudu, a pokud se to nekomu nebude libit, tak at me treba vyhodej...Jenze si uvedomuju, ze tim trpi muj nadrizeny, prenesene i generalni reditel, kteri pak moje chybejici cisla musej nejak kamuflovat a pridelavam jim praci, kterou sami nechtej delat...
Ale tak zase si rikam, ze si tu praci vybrali dobrovolne :-))
|
|
|
Hehe, a neni to reportovani nahodou prirozeny dusledek kotovani vlastnika na burze, co?
|
|
|
Nechapu presne otazku, rozhodne vlastnik na burzu nevstoupil a pokud vim, ani to nijak nehodla delat. Takze odpoved nejspis zni "ne"
|
|
|
Ono asi nebude od věci se zamyslet, proč tu vaši firmu koupila zahraniční společnost. Řekl bych že jako obyčejnou investici, v lepším příadě jako dlouhodobou v horším jako krátkodobou. A bohužel se svět netočí kolem vaší firmy, ale ta zmiňovaná nadnárodní společnost bude vlastnit třeba dalších deset firem tak pro řízení takových investic vlastník potřebuje znát informace a holt mu nestačí, že si to tu nějak pytlíkuje lokální vedení. Bohužel u vlastníka na druhém konci světa může sedět nějaka HR zmrdice, která má za cíl šířit poslední výstřelky HR mouder do všech vlastněných firem a přináší to pak sračkoidní balast.
|
|
|
No, ono to tak zhruha je, vsak o tom pisu :-)
Nasi majitele mimo nas vlastni dalsich cca 70-75 firem po cele evrope (nevim ted presne na jednu).
Nas kupovali jako dlouhodobou investici, a to ve stavu, kdyz jsme i bez jejich mouder byli v zisku..
Jelikoz logicky takovyto konglomerat firem je rizen ruznymi "country managery" a "managery pro stredni evropu" a "manazery pro Benelux" a podobne, a nad mina jsou vrchni manazeri a nad nima je jakesi vedeni-majitele, tak je pro tyhle manazery problem v tom, aby bylo videt, ze "neco delaji". Oni totiz logicky delat nemaji moc co : Lokalni vedeni (pokud je firma zdrava, coz nase je) ma vzdy lepsi moznosti reagovat na situaci na lokalnim trhu, nez kdyz by to ridil nekdo ze Svedska, ktery v zivote v CR byl parkrat na navsteve. Takze tihle lide nemaji co delat, protoze to funguje i bez nich (zjednodusene receno, samozrejme urcitou koordinaci delat museji, ale to bych zvladl na ctvrtinovy uvazek i ja).
A jelikoz nemaji co delat, a to potrebuji zamaskovat, vymysli se tuny reportu, ala nejnovejsi super-zmrdovina : "engagement survey". To se najme zmrdi-firma, co za tezke penize provede dotaznikove setreni, jak zamestnanci vnimaji sve pozice, jestli nepotrebuji, aby jim nejaky manazer utiral prdel na wc, a podobne, pak se z toho udelaj sahodlouhe zavery, vznikne asi 1000000 "doporuceni", a ty se zacnou uvadet v platnost. Tato doporuceni spocivaji v tom, ze se, prekvapive, nejprve musi sebrat dalsich 10000000 informaci, formou dotazniku a podobne, ty nasledne nekdo vyhodnoti, a zjisti se napriklad, ze kazdy obchodak umi prodavat v jinem typu firmy. WOW, kdyby se me zeptali, reknu jim to rovnou, a jestli jim reknu, ktery obchodak v jakem typu firmy :-)) No, ale to by bylo moc jednoduche, takze jsme ve fazi dotazniku...Zrovna dnes mi prisel email, ze jsem byl vybran, abych ohodnotil sveho nadrizeneho, a ze mi na to prijde dotaznik...Samozrejme, dotaznik prijde od dotycne zmrdi-firmy, nemuzeme si ho ani udelat sami.
Jedna z nejdulezitejsich cinnosti country manageru je prezentace vysledku samotnym zamestnancum. Posledne jsme asi 4 hodiny sedeli a poslouchali nejakou pani, ktera nam vykladala, jak jsme vyborne dopadli a kde mame slabe stranky. Nacez jsem ji rekl, ze slaba stranka je predevsim ta, ze za nama prijde akorat, kdyz ma prezentovat nejake vysledky, ale na obed s nama nejde, takze ji povazujeme za "kus nabytku" a neberu ji vubec jako nejakeho cloveka, spise jako nejake pismenka v emailu....
To ji mirne rozladilo, a tak slibila, ze se s nama bude vice kamaradit a rozhodne ma zajem, abychom se vice poznali. Je to par mesicu, od te doby jsem ji nevidel :-)))
Takze aktualne jsme s kolegama ve stavu, ze pomoci "generatoru nahodnych cisel" obcas vyplnime nejake tabulky, co nam nekdo posle, pripadne se na to vysereme uplne, a kupodivu to na chod nema nejmensi vliv :-)
|
|
|
nevím, zda tu po mém neúspěšném pokusu o registraci nebude dotaz 2x, ale, pokud to není moc osobní - nepracujete v logistice? Protože to, co jste popsal do puntíku sedí k jedné nadnárodní logistické skupině. Díky.
|
|
|
Nene...delame marketingove a financni informace o firmach :-)
Ale evidentne to bude stejne i jinde, me je to jasny...Ja tvrdim, ze ti "CEO" a podobni nejsou normalni lide, kteri se nekde rodi a pak nahodou dojdou k takove funkci. Podle me na tyto lidi existuje nekde nejaka umela lihen, kde dostavaji vsichni stejnou vychovu odtrzeni od zbytku sveta, a kdyz dospeji, tak je v te lihni vyslou do sveta ridit firmy :-))) Jinak si to neumim vysvetlit :-))
|
|
|
Já jsem reagoval na zmrdy s outlookem. Těch u nás moc nebude. To, že na všechny, co mají "matky" v zahraničí, lítají hovna shora, je trošku jiná kapitola.
Ale i tak, zmiňuješ například ty HR dotazníky. To ovšem v rámci celého reportingu (účetnictví, obchodní bilance apod.) tvoří jen zlomek "práce navíc" a není takovou katastrofou. A to, že na HR dělají dost často lidi, kteří prostě nemají co dělat, tak vymýšlí piczoviny, je spolu s marketingem už takovej zažitej evergreen, ne ?
|
|
|
No kdyby to bylo jen HR...
Po nas obchodakach chtej TYDNE aktualizovat "pipeline", tedy seznam rozejednanych zakazek, plus k tomu duvody neuzavreni, pokud se neuzavrelo...
Kdybych to delal poctive, necham na tom tydne tak cca 3-4 hodiny.
A je to k nicemu, naprosto. Jedine, v cem to muze byt k necemu je to, ze by nekteri lide meli vetsi prehled o tom, jaka bude situace na konci mesice. Takze by napriklad jiz 14 dni dopredu VELMI PRIBLIZNE meli prehled, jestli se splni ci nesplni plan.
Ve skutecnosti by to vedeli fakt velmi priblizne, protoze v nasem oboru nejaky obchod bezne trva rok, nez se uzavre, a jiny obchod se uzavre na prvni , max druhe schuzce a je to behem 1-2 dnu hotove. Takze v prumeru by to mozna mohlo o necem vypovidat, ale k cemu je to proboha dobre, kdyz na konci mesice stejne dostanou tvrda data? Moc nechapu - i kdyby uprostred mesice zjistili, ze se nesplni, stejne s tim NIC neudelaj. Proste je to fakt.
Btw pokud bychom meli nejake CRM, ktere by to reportovalo automaticky - a ze je to mozne - potom at se tema datama klidne udavej :-) Ale takhle, abych travil 1-2 pracovni dny z mesice vytvarenim nejakych reportu, na to se jim muzu zvysoka...
|
|
Koukam, ze automotive zacina byt vetsi lahudka, nez tradicni pristav zmrdu - poradenstvi. "Prepracovanych" budizknicemu s Outlookem lückenlos zaplnenym jsem poznal zejmena u zakazniku, ale to je v bankovnictvi s jistou dlouhodobou tradici. Myslel jsem, ze to je v Cechach u mladych firem v oblasti dodavatelu automobilovych dilu mnohem, mnohem lepsi...asi ty podniky stacily "dozrat".
|
|
Takze celej clanek je postavenej na zmrdici, ktera ma v kalendari 3 hodiny a 20 minut bullshitu. Z tydne? Ze ctyriceti pracovnich hodin?
No to me poser.
Ten generator bullshitu by si mel spis vypnout sam DF.
Je to stejnym zpusobem z niceho vykonstruovana sracka jako ta o kolaborantovi Frankovi. K tomu Amalie...
Nahoda? Okurkova sezona? Hahaha....
Adorujici stado vohnoutu radostne hyka dal.
|
|
|
A ironie je stát někde v Africe, jasně.
|
|
|
Ironii meju vokna, ty Afriko.
|
|
|
Soudruhu konzultante, vrat se, az budes zvladat pochopeni textu delsiho nez SMS. A vlastne ani ne. Neni o co stat. Ani se sem z te prdele uz nevracej.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Outlook improvement vision
|