Komentáře ke článku: Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (ze dne 24.10.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
..tak jako další zkus Lolvo ..ee pardon Volvo .. jednou jsem nechtěně zapadl na jejich klubové stránky a málem mě dostali.. hi..
|
|
Nad Saabem jsem taky jeden čas uvažoval ale zaslechl jsem podobné nechválení jak od autora článku. Nejvíc mě asi lákal interiér (s originální palubkou), který mě osobně fakt sedne a netuctovost těchto aut jako takových. Přeorientoval jsem se ale spíš na Volvo (bezpečnost, pohodlí a velmi příjemné automaty), takže příští auto bude asi V70 nebo XC70....
|
|
pro povinné ručení chodím sem: www.pmbs.cz/?menu=produkty&submenu=povinne_ruceni jde o smluvního partnera pojišťovny Slavia s krytím 100/100 Mkč
Saab 900 SE 2,0 turbobenzin jsem měl při vybírání kabrioletu taky v možných variantách. odradil mne právě ten 2,0 turbobenzin před kterým mne varovali saab-jůzři. někteří teda stylem, že je to jako dobrej motor, ale musíš se o něj starat a moc ho nehonit a že po koupi mám počítat tak s třicítkou do investic právě na motoru. ne, děkuji. raději jsem koupil jiný socialistický výrobek - P 206 CC 8o)
|
|
|
Můžu se Tě zeptat, jak jseš s nimi spokojen a jaké jsou tvoje zkušenosti? Vozový park mi obohatí Pajero 2.8 a zatímco z nabídek jiných pojišťoven mě běhá mráz po zádech, tady těch jejich 6000,- plus mínus mě nechalo čumět s otevřenou hubou, takže by mě zajímalo v čem je tam háček:)
|
|
|
háček je v tom, že oni mají rámcovou smlouvu s pojišťovnou na x-tisíc smluv, takže dostávají množstevní slevu. dokonce ani neuplatňují malusy po nehodě.
|
|
uz zacatek clanku je takovej zvlastni. autor chtel poznat jak se jede se saabim turbomotorem, tak si poridil 2,0i bez turba. hm. a ke vsemu 900NG. a prej, ze vsechny saabi turbomotory maji problem. no nevim, ale autor je tak trochu vedle.
stalo by za to vzit clanek kousek po kousku a recenzovat recenzi. protoze tohle je fakt hruza. ale nevim proc. na techto strankach stejne vsichni vsemu rozumej.
|
|
|
když jsem před třema saab-jůzrama ventiloval chuť koupit si 900 SE s turbobenzínem 2,0, bylo mi doporučeno, abych to nedělal s tím, že turba nejsou žádný stálice, že se to dá otevřít líp než škodoffka a ať počítám s investicí kolem třicítky do motoru, aby byl tak spolehlivej, že mne nezklame v práci při objíždění staveb.
také si pamatuju jízdy Saabem 9000, 3,0 turbobenzín. hezká jízda, ale spotřeba 20 ve městě? sorry, ale na koupi takového stroje musí být člověk fanda značky...asi jako škodoffkáč 8o)
|
|
|
V 9000 bol 3L V6 z produkcie GM (a niesom si isty ci mal turbinu), paradoxne 2,3L stvorvalec vo verzii Aero mal viacej vykonu a lepsiu spotrebu.
9000/ 2,3t upravenu na 195kW som skoro kupil, doteraz spominam na to ako pekne to zrychlovalo... medzimesto sa s tym dalo jazdit za 7,2 pri kludnej jazde. Spolahlivost tam predpokladam nejaka bola vzhaldom k tomu ze auto malo 13 rokov a na tacho 300+tkm (neoverenych)
|
|
|
Ten třílitr v devítitisícovce byl atvosférický V6 od Opela. Příliš se nerozšířil, protože ačkoli podle většiny zpráv to byla dobrá pohonná jednotka, vyznačující se dlouhou životností a slušným výkonem, tak trpěl dvěma zásadními problémy: za prvé dost chlastal, a to i s ohledem na slušné výkonové parametry (v tomto směru asi nelze pochybovat o údaji HonzyZZR, vcelku by to sedělo s tím, co jsem slyšel odjinud), a za druhé byl extrémně háklivý na interval výměny značně komplikovaného mechanismu rozvodů, přičemž i při dodržení intervalu nebylo zcela jisté, že rozvody náhodou nezkolabujou. Zkrátka, nic moc.
Pokud jde o Saabí turbomotory (tentokrát jde skutečně o motory Saabí, nikoli Oplácké, montované do Saabů), tak tam jsou výše uvedené informace v zásadě pravdivé, podle toho, co jsem kde sylšel/ četl/ viděl problém spočívá v tom, že bloky motorů jsou materiálově ošizené, ojniční šály jsou v bloku uložené v tenkém materiálu, turbo se hodně hřeje, blbě chladí a je na blok moc "nalepené", a v důsledku toho kolabuje buď přehřáté turbo, nebo uložení kliky. To jediné, co je IMHO jinak, je fakt, že by se to všechno mělo týkat až "nové" generace 9-3 a 9-5, tzn. "stará" generace 900 a 9000 by měla být v pohodě (tam prý kolabujou zase jiné věci, nebo ty samé věci z jiných důvodů; ty motory se prej nesmí honit zastudena a zatepla s jen citem, pak je to při dodržení intervalů výměny oleje údajně OK).
|
|
|
9000 3,0 turbobenziiiin??? A kdepak jsi v takovym aute jel? V muzeu SAAB v Trollhattanu? Tam bych jako nikdy nevyrabeny prototyp takovou konfiguraci snad mohl predpokladat. Jinak ne. Nevim v jakem stavu byl Tebou zmineny sob, ale spotrebu 20 litru snad ani nejde dosahnout. Za druhe, kdyz si kupuju auto teto tridy, neocekavam, ze budu jezdit za 7 litru naturalu.
Uz jsem Ti krome jineho pod Tvym clankem psal, ze benziny se delali jen 2,0 at uz jako atmosfery(131 koni) nebo preplnovane (185 koni), pak 2,3 jen v turbu, (bud 150 koni, nebo 185). Existovali i 2,5 V6, ale ty by snad slo spocitat na prstech obou ruk. Sam jsem ji nazivo nikdy nevidel. Mluvim porad o modelu 900, ne o 9-3, kde se to opet trochu lisilo.
Jinak teda souhlas se ssvedem, ze autor v tom ma zmatek, pac pise o touze proletet se turbo hromadou švédské oceli, aby si nasledne koupil dvoulitrove icko, ktere nikam nejede. Mel jsem ho, vim o cem mluvim. Motor drzak, (vim o lidech co maj nalitano do 600 tisic bez otevreni motoru).Vhodny leda do kabria, kde se clovek spise kocha, nez zavodi.
SAABi turbomotory z let 1995 - 2002 maji jeden defekt, ktery jde ovsem snadno prekonat. Trpi fenomenem zvanym Oil Sludge: http://californiaautocenters.net/images/sludge.jpg Tento je zpusoben degradaci oleje z duvodu nadmerneho prehrati, v dusledku zeslabeni steny motoroveho bloku. Pomoc je snadna. Menit olej pravidelne kazdych 10 tisic km. Nemyslim, ze je to neco mimoradneho, spis naopak, spousta lidi tak cini i na vozech jinych znacek. Kriticky najezd je kolem 80 - 110 tisic km. Je potreba sundat olejovou vanu, (ta na obrazku) vycistit ji, a zkontrolovat a vycistit saci kos. (na obr. je videt vzhuru nohama, smerem ke dnu vany)
Pak uz jen pravidelne menit olej, a muzete mu davat za usi kolik chcete, nezadre se. Neni ho potreba nijak setrit. Souhlasim vsak s touto vetou "Saab se k překvapení všech k této problematice zcela otočil zády a neexistuje jediné oficiální prohlášení, kde je zakopán pes a co s tím. Saab se na své zákazníky prostě vy*ral." Tady bych snad nahradil jen SAAB, sluvkem GM.
Tim se dostavam k dalsimu fake autorova clanku, a to je blabol o turbinach a o tom, ze nevydrzi. No pokud za to nekdo taha aby se poradne svezl, coz je naprosto v poradku, proto je turbomotor turbomotorem, nic nenamitam. Ale vola, co jede co to da, (nebo spis co sam zvladne) a pak po zastaveni okamzite vypina motor bych lamal na kole! Je logicke, ze to turbina nevydrzi po takovem zahulu, kdyz je jeste ve vysokych otackach, a saabista-debil ji vypnutim motoru veme tlak oleje, takze neni mazana! Pak ma jeste odvahu se divit ze odesla, a trousi kolem "moudra" o tom, ze sobi turba (Garrett nebo Mitsubishi) nevydrzej. Staci 10-15 vterin nechat motor po zahulu bezet, (cas nez si posbirate osobni veci) a turbina je zachranena. Toto samozrejme neni nutno delat pri beznem provozu, ale opravdu jen po sportovni jizde.
1. 900 NG nemelo NIKDY ovladani radia na volante. Az pozdeji pak model 9-3 a 9-5.
2. skrinka zapalovani byla do stredoveho panelu umistena take proto, aby si ridic v pripade kolize nezranil o vycnivajici klic koleno
3. tempomat si muze autor dodelat sam, a to vymenou packy blinkru za jinou s ovladacem tempomatu, a montazi origo motorku s tahlem na skrtici klapku, + 2 senzory nad pedal spojky a bzdy. Otazka asi hodiny prace, a 50 euro nakladu.
4. skutecne posledni pravy SAAB, je model 900 do roku 1993 (ne 9000, na ten uz take vztahl sve paraty GM)
5. SAAB nikdy nevyrabel modely do terenu vhodneho pro Nissan Patrol, takze nechapu, proc se autor divi, ze v nem nejsou jako uhori ve vode.
Pro me velice slabe, chude na informace (jakekoli, necekam jen pozitivni, protoze jsem saabista), a ty ktere tam jsou, jsou takove polopravdy, ne-li jeste min. Pripoustim, ze pul roku vlastnictvi je moc malo, aby clovek vedel o znacce vic. To ovsem neomlouva, spis mel s recenzi jeste pockat. Davam za 3. I kdyz je to spiz za 4.
|
|
|
O tech 3,0 v modelech 9000 jsem slysel, ale nazivo (i kdyz je v Italii veliky SAAB klub snad se vsema verzema co se delali) jsem ho nikdy nevidel, a pokud vim, tak ani nikdo ze zdejsich klubaku. Takze jeho existence je pro mne spis jen teoreticka.
|
|
|
i v cechach jich par jezdi(lo). Autor si koupi auto za cenu myho mobilu a snazi se tu rozdavat moudra a kritizovat. Navic ma v clanku spoustu omylu. Nepochybuju, ze koupil strep. Ale to je jeho chyba.
|
|
|
To je v podstatě méně kritická verze toho, co jsem se víceméně doslechl odjinud. Rád to slyším, uvažoval jsem o pořízení Saaba 9000 (nejspíš asi 2,3 Turbo ve slabším provedení, ty jsou cenově dostupnější, než AERO, a přitom budou pro moje potřeby "tahat" až až), tak aspoň vím, že to není až takovej krám, jak se o něm někdy tvrdí. S těmi turby je to pravda, úplně nejvíc mě dojímá, jak tomu většina lidí dá čoud, potom to chcípne, aniž to nechá vystydnout, takže se jednak turbo točí nasucho, a jednak se "připálí" horkej olej v mazacích kanálech. Takový turbo samozřejmě do roka odejde, a dotyčný potom sedí v hospodě a nasranej jak veřejnej záchodek bez obsluhy plive kolem kletby o "tom podělaným křápu, kde turba hořej jak žárovky v reflektorech". Podobný problém řešil otec, který před odchodem do důchodu dělal správce vozového parku v jedné spediční firmě. Nedokázal vohnoutí šoféry donutit, aby nechali vystydnout turbo před vypnutím motoru. Nakonec to vyřešil tak, že když turbo odešlo před předpokládaným koncem životnosti, tak byla výměna stržena z výplaty, resp. prémií příslušného šoféra, a najednou to šlo:-))
|
|
|
zase dalsi co jen pinda. Tzv. Lehci verze turba, oznacovana LPT, ma to samy turbo jako plny verze. Rozdil je v necem jinym.
|
|
|
V čem kromě nominálního výkonu (možná kroutivém momentu...?)? Já bych AERO klidně bral, nic proti němu nemám, ale jsou zbytečně drahý. Sice mám rád vostrej zátah a zatlačení do sedačky, těch 165 kW (tolik má AERO, nepletu-li se) by bylo jistě zážitek, ale zase je nepotřebuju tak nutně, abych na ojetinu z poloviny 90. let připlácel dvacet tisíc oproti LPT.
|
|
|
2.0t (mozna i 2.3t) - oznacovan LPT, nizkotlakej garrett (tlak kolem 0.3)
2.0T (2.0T AERO) a 2.3T - garrett (s plnym tlakem okolo 0.8)
2.3 AERO - mitsubishi (je o trochu vetsi nez garrett - tlak kolem 1)
|
|
|
Jakožto syn Saabofila musím naprosto souhlasit. Po r. 93-94 (převedení SAABu pod GM) šly SAABy s kvalitou do pr...čic. Otec doteď jezdí 9000 2.0, r.v. 87. Nalítáno cca 360kkm. Za zhruba 7000 (dohromady) byly nakoupeny další dvě devítitisícovky a rozebrány na náhradní díly.
Já osobně už nějakou dobu mám jako "fun" auto 9000 2,3T, r.v. 93. I při dosti agresivním způsobu jízdy který s tímto autem provozuji nejsou se spolehlivostí problémy.
|
|
|
jen ve zkratce:
- byl to V6 atmosférickej třílitr (sorry za to turbo..
- jezdilo to pravidelně do servisu, přesto to žralo i trávu kolem silnice - 20l bylo na počítači imrvére a průměrná spotřeba se tomu velmi blížila
- je to obyčejný sedan, akorát je těžkej jako prase
- saab je de facto třídou sám pro sebe...a není to pochvala.
- pokud si koupím i takhle velkej sedan a bude žrát 20 na 100, tak je něco špatně...a za takový prachy saab teda nenabízí nic moc navíc. "hromada švédský oceli" teda není nic před čím by si člověk měl sednout na prdel.
|
|
|
nebyla to atmosfera. Byl to 3,0t
|
|
|
no tak jsem se přece nespletl...dík!
|
|
|
nikdy sem o V6 Turbo (ani turbo) v 9000 neslysel.... pochybuju, zes v necem takovym jel.... mohl to byt pouze 3.0 V6 ... cili atmosferickej
|
|
|
pravda, pravda... 9000 se vyráběla s atmosférickým V6 3,0. Jedna mi stojí na zahradě. Sqělé svezení.
to Honza ZZR - Honza: dlouhodobá spotřeba je mezi 11-12l/100km, za 20 jsi jel s autem s nějakou závadou zřejmě... jinak asi pravdou je, že je to auto pro fankdu značky. není to "konfekce"
mimochodem, V6 3,0t (tzn. s turbem) se dával do nástupnického modelu SAAB 9-5. zajímavostí je, že turbína je poháněna výfukovými plyny pouze ze 3 válců.
|
|
|
Když už jsi SAABista, tak bys měl vědět, že fabrika doporučovala olej měnit po MAXIMÁLNĚ 7.000 km.
Druhá věc je, jak se k tomu stavělo místní zastoupení SAABu. To problém popíralo. A možná popírá dodnes... Přičemž v jejich servisech dostal majitel mezi řečí radu, nic na papíře, že svému miláškovi moc prospějou, když zkrátí interval na polovinu z původních 20.000 km, se kterými to prodávali. Tedy tebou uváděných 10.000 km.
Další věc je, že to není jen o přepalování oleje přez blok od turba. To je i kroucení bloku. A to jednak od lokálního přehřátí, druhak od nevhodného odlehčování a potřetí od katování kostů - použití plastových kolíčků na spasování bloku. Čehož ovšem poměrně rychle nechali... ale již vyrobené nechali jezdit a majitelům neřekli nic.
Jo, v Toyotě jsou blbci, když udělají svolávačku. Mají z toho jen ostudu a náklady... Takhle se to dělá u "prémiové značky".
Jinak najel jsem několik tisíc s 95 2.3T AERO... a saabista nejsem. Za hodně peněz jen průměrně muziky, zato hromada technických problémů, které výrobce/CZ zastoupení neřeší. Děkuji, nemám zájem. Tohle není ani koníček, ani spolehlivý předmět denní spotřeby. A když už zmiňuji 95, tak tam by autor ledničku neodstěhoval - a to je oproti 900 o třídu větší. V tomto voze nejde ani do kufru naložit 21´CRT monitor... Jedině na zadní sedačce. Kufr... také úžasně vychytaná věc. Zámek kufru bundu, když se k němu dostane, neskřípne, ale rovnou proskřípne. Inu, prémiový vůz...
Recenze je zmatečná, plná faktických chyb, které nemá smysl vyjmenovávat a komentovat. Ale v jednom má pravdu. Velké zklamání, jsou SAABy.
No, teď je to převlečený Opel, předtím převlečený Fiat ještě předtím čtyřtaktní motory od Forda, když měli jen dvojtakty... inu výlučnost a individualita.
|
|
|
Krome popisu konstrukcni vady je zbytek peknej blabol.
Dale mas asi na mysli model 9-5 a ne 95. Ten se uz 32 let nevyrabi.
Ve sve 9-5 jsem vezl do opravny 42" plazmu. Na stojaka. To jen abys vedel, ze to jde. :-)
|
|
|
On asi bude nějaký rozdíl v rozměrech tvé plazmy, a 21´CRT. Jedno je deska, druhé bedna. Ale chápu, že takové maličkosti, když jde o čest a slávu tvého miláška, pro tebe nejsou podstatné.
Aneb není možné, že jsi se při brodění řeky v létě namočil. Já tam šel v lednu, a přešel ji po ledě suchý.
|
|
Problemy su s motormi od roku 1994 a vyssie. Neviem presne co sa stalo, ale u Saaba vraj zacali katovat kosty, motory mali tensi blok a rozzhavene turbo bolo prilis blizko - vraj sa casom blok mohol mierne skrutit a dochadzalo tym k zadieraniu klukoveho mechanizmu. Motory do r. 1994 tymto netrpeli a bez problemu zrejme funguju dodnes. Ale kto si dnes kupi auto z r. 1993.....
|
|
vlastním starou 9000. nalétal jsem s ní za 5 let kolem 80000 km. znám v ní kdejaký šroubek, ale stále nejsem přesvědčený, že bych ji znal natolik, že bych si troufl sem napsat nějakou recenzi. po přečtení té vaší je mi smutno. mám pocit, že o SAABech víte pramálo (ve vaší recenzi lze najít dosti faktických chyb), jednoho jste si pořídil, je to převlečený OPEL, navíc se slabší motorizací, o prémiovém modelu nelze hovořit už vůbec. kdybyste napsal recenzi čistě o vašem voze, budiž. ale pokud o SAABech máte takovéto povrchní znalosti, neuvádějte v omyl ostatní čtenáře nepravdivými informacemi (snad nejkřiklavější lež je: 'Saaby měly bohužel vždy problémy s turbo motory).
|
|
Uf,
tohle bude trochu oříšek. Docela zvláštní recenze. Ale zkusme to popořadě.
Myslím, že se něco nepovedlo už při samotném nákupu auta. Jak někdo podotkl,
tak si recenzent chtěl pořídit živé benzínové auto a koupil nejslabší verzi.
Dobrá, i tak to opravdu není žádný lenoch, jen je pořád z nabídky nejslabší.
Koupě očividně neproběhla v nějak zvlášť důvěryhodném servisu, protože majitel
nevěří natočeným kilometrům. V autě se neprojel a tak ho po nákupu překvapilo
jak je z auta vidět a jak je všeobecně udělané. V podstatě to vypadá, že šel
okolo autobazaru, viděl auto, které se mu líbilo a tak ho koupil.
Pardon, ale stěžovat si u nově koupeného auta na řazení, řízení, výhled, ...
Pokud je to tak špatné, neměl si ho autor kupovat. Pokud by se v něm projel, poznal by,
jak se na silnici chová, jak se řadí, jak je z něj vidět.
A pokud mu to tak vadí, aby o tom psal články na web, neměl si ho kupovat.
Jednu véc úplně nechápu. Co má společného konstrukce auta s tím, že řidič při jízdách
v terénu dvakrát píchne? Ostatně na daný způsob používání se zdá, že funguje docela dobře.
Očividně při svém výletu nikde nenechal motor ani jinou důležitou součást auta.
A tak mě trochu pobavilo, že jde pouze o trochu nadprůměrné auto. No jo, bída.
Mimochodem, zdá se, že velkým zdrojem pro článek byla wiki, neboť se zdá, že si pisatel myslí, že
má široké znalosti o problematice SAABů a snaží se znít jako někdo, kdo má na všech modelech
a motorizacích najeto alespoň milion kilometrů. A to vše po sedmi tisících v jednom autě.
Navíc ani ty informace nejsou moc přesné.
A teď to co modří již vědí a jiní tuší.
Ano, jsem majitel SAABu. Vlastně SAABů. Zrovna jsem udělal upgrade vozového parku a koupil SAAB 9-3.
Čili nástupce recenzovaného vozu. A než prodám starší (SAAB 9000) mám dva SAABy.
Rád bych nicméně podotkl, že nejsem žádným fanatickým vyznavačem této značky, který myslí, že se jedná
o dokonalá auta bez jediného kazu. Ne, není to tak. SAABy jsou specifická auta se spoustou
předností a mnoha chybami. Vetšina z nich (chyb) pochází z vlády GM, ale v tom má autor pravdu.
Jednou je to SAAB a nemá smysl si naříkat, že vlastníkem byl někdo jiný. Vadit nám to může,
ale musíme se s tím smířit.
Já mám SAABy rád pro jejich vyjímečnost. Na silnicích je nevidíte často, řidiči se zdraví,
jsou to pohodlná a velmi dobře vybavená a bezpečná auta. A také se moc nekradou. Přeci jen, když vedle sebe
na ulici stojí SAAB a Octavia, zloděj se asi raději pustí do ní, než aby kradl auto, které tak moc
nezná a které jen tak neudá.
No, závěrem, má auta mě stála spoustu peněz (dohromady tři SAABy), provoz není levný, za pět to opravdu nejezdí,
opravy nejsou vždy nejlevnější, i když tak drahé to také není, ale i tak je mám rád.
Za své peníze dostávám něco vyjímečného, i když se mnou nemusí mnozí souhlasit.
Tahle auta jsou koníček, jestli to tak neberete, kupte si nové, kde budete jen dolívat benzín nebo naftu
a nebo něco jiného ojetého. Hotovo, basta fidli. Tak to prostě je.
A koupit si 14 let staré auto s nejasným původem, kilometry a stavem a stěžovat si na kvalitu
jízdy a na to, že auto je jen lehce nadprůměrné není úplně fér.
I tak vám nakonec popřeji hodně štastných kilometrů než půjdete o dům dál.
Nejsem příznivcem internetových diskuzí a zde jsem jen hostem a pravidelným čtenářem,
takže další reakce nečekejte. Určitě si v dalších diskuzích o SAABech vystačíte sami.
S úctou,
Špapánek
|
|
Autor si auto zjevně nevyzkoušel, než ho koupil, a potom na něm jen těžko hledal pozitiva.
Na druhou stranu pán bude asi náročnější, protože "bohužel se mi řadilo lépe i v jedničkové fábii..." má zjevně naznačit, že v jedničkové fábii není řazení také nic moc. Mám občas možnost jedničkovou fábku projet a řazení mi připadá úplně bez problémů.
|
|
Saabisti se tu sesli ... plne to podporuje tvrzeni ze Saab ma az fanaticky stoupence ktery sou proste zahledeny :) ...
suktecnost je takova ze v servisu vetsina Saabu konci s fatalnim poskozenim motoru...
co ja sem si s jednim uzil ... 9000 CSE ... 2.3 turpho ... tahal sem ho jak kocka kotata aby ho nekdo dokazal opravit (jeden servis v Praze se snazil, druhej nekde na severu republiky mi radsi rovnou rekl ze to mam hodit ze skaly a srat na to - teda krom toho ze si rekli 3 petky za vymenu motoru) ... ve vysledku jde do srotu... ale je ho skoda ... nechce nekdo kozenej vyhrev?
byl sem odklizet bouracku kde figuroval Saab 900 a nejmenovany (vekovy) spoluvrstevnik z koncernu, naraz ze to oba koupili "na komoru z boku" .. a ze by se Saab tvaril nejak extra bezpecne se rict neda ... dopadl teda o dost hur ...
|
|
|
nikdo tu nedela modlu z normalniho auta. Ale kdyz tu pise kazdej expert hovadiny, tak proc se neozvat? I ortodoxni saabisti uznavaji problemy, ale ty miva kdejaka znacka.
|
|
|
...suktecnost je takova ze v servisu vetsina Saabu konci s fatalnim poskozenim motoru...
Plne souhlasim, a dokoncim vetu...z duvodu vymatlanosti majitele, kterej si mysli, ze kdyz ma SAABa v turbu, tak s tim muze litat jako prase okamzite po startu bez ohrati, tipnout motor okamzite potom, co predjel 5 pasiku do kopce (coz mu necini zadny problem)...atd. Tak takovych sobu konci s fatalnim poskozenim v servisech opravdu (bohuzel) hodne. Ja rikam, se sob nevyzaduje nijake specialni zachazeni vuci jinym znackam, V 80 az 100 tisicich udelat vanu, menit olej co 10 tisic km, nez se mu zacne slapat na krk, tak ho nechat ohrat na provozni teplotu, a nechat vychladit / promazat turbinu po sportovnejsi jizde. Kdyz si tohle pripadny zajemce zjisti, a po koupi to i dodrzuje, nebude mit duvod psat podobne blaboly jako autor teto recenze. A i nekteri "komentatori", co kolem SAABu jen prosli.
|
|
|
...suktecnost je takova ze v servisu vetsina Saabu konci s fatalnim poskozenim motoru...
Plne souhlasim, a dokoncim vetu...z duvodu vymatlanosti majitele, kterej si mysli, ze kdyz ma SAABa v turbu, tak s tim muze litat jako prase okamzite po startu bez ohrati, tipnout motor okamzite potom, co predjel 5 pasiku do kopce (coz mu necini zadny problem)...atd. Tak takovych sobu konci s fatalnim poskozenim v servisech opravdu (bohuzel) hodne. Ja rikam, se sob nevyzaduje nijake specialni zachazeni vuci jinym znackam, V 80 az 100 tisicich udelat vanu, menit olej co 10 tisic km, nez se mu zacne slapat na krk, tak ho nechat ohrat na provozni teplotu, a nechat vychladit / promazat turbinu po sportovnejsi jizde. Kdyz si tohle pripadny zajemce zjisti, a po koupi to i dodrzuje, nebude mit duvod psat podobne blaboly jako autor teto recenze. A i nekteri "komentatori", co kolem SAABu jen prosli.
|
|
|
tak ja mam kolegu "Saab Orthodox" fanouska :) ... jen mu ten jeho nejak az moc rezne :) ...
ja to srovnavam s tim verglem co mam ja :) ... pul mega na krku, udrzba skoro zadna a zatim nic nevodeslo .. a o proreziveni si taky muzu nechat zdat :) (a vek jeste starsi nez lecjaka prezivajici 9000ka :D )
Saab mi nevadi a nikdy nevadil (designove je 9000CS Turbo tridverko s tema zabrama vzadu uplne genialni), jen sem ale nepobral "cilovou" skupinu, pro koho to bylo urceny? Kdyz sem na to koukal tak mi to pripadalo jako "osklivejsi bracha" od Volva (kdyz sem byl malej - 8 az 12 - tak sem si myslel ze je to nejak spojeny), vykonove uz to taky neni zrovna zadnej zazrak, vyrobni technologie tak nejak zaspali dobu ... a kdyz se podivam na dobovy ceniky, tak bych nasel alespon dve auta v lepsi vybave a s lepsima vlastnostma (jak jizdnima, tak technologicky/vyrobnima).
jo a ten saab proc odesel? protoze maslo v makovici podfouklo tesneni a dalsich cca 150km s tim drandilo ...
|
|
|
...9000CS Turbo tridverko s tema zabrama vzadu...
Prosil bych foto, alespon ilustrativni, co mate na mysli. Protoze zmineny model jsem jakteziv nevidel. Coz neznamena, ze jsem sezral vsechnu moudrost sveta a videl vsechno... :-)
|
|
|
Podla mojich vedomosti sa 9000 ako 3D nerobil. Predpokladam ze chcel napisat 900, alebo 99 - tie sa robili ako 3D a mali aj turbo aj akesi prieduchy vzadu.
http://jhmiki.info/saab/images/cars80.jpg
|
|
|
Saab 900. Motorizace pravděpodobně 2.0i, rok výroby do 1987
|
|
|
omlouvam se, nula navic :) ...
|
|
Mám lepší zkušenost než autor recenze - měl jsem kdysi Saab 9-5 2.0T (190k, r.v. 2000), najel jsem s ním skoro 100t km a udělal jsem s ním dobrou zkušenost - ne úplně ideální, ale rozhodně klady převažovaly.
Hlavní plusy - zátah turba a interiér
Minusy - gumový řazení a hlavně extra velká ztráta při následným prodeji
Kdyby se tolik netratilo při dalším prodeji, měl by i hodně dobrej poměr cena / výkon.
Škoda, že výrobce pak začal mít problémy, v roce 2000 byla tehdejší 9-5 na výši doby, ale prodávali ji jen s pár faceliftama snad do roku 2009 a to už byl skoro veterán :-(
|
|
Jen k tomu stahovani oken na stredovem panelu - neni to zas takova zvlastnost a uz vubec ne vysada nadupanych aut (ala Dodge Viper). Uplne stejne je napr. i v P. 206. A popravde mi taky vyhovuje vic, nezli konzole ve dverich - aspon do toho nechcije.
|
|
|
Naopak mi to připadá, že v době kdy se s elektrickým stahováním oken začínalo bylo standartně na středovém panelu.
... měla to i felicie
|
|
dam ti dobrou radu. nekupuj saaba v normalnim autobazaru (jako tvuj v auto ESA). nastesti uz ale asi saaba nikdy nekoupis:).
|
|
|
|
uf tak to stojí za přečtení :-)))
Tak pán má 3 měsíce Astru pak 4 měsíce Pasata a po 7 měsících vlastnictví Saaba píše recenzi ... hmm tak tomu říkám znalec :-)
|
|
|
2mrk: A nemyslíš náhodou, že to je ten stejný pán, který sem vložil tenhle literární počin? Recenze to skutečně není, nazval bych to "Moje zkušenost se Saabem velmi nejasného původu".
2autor počinu: Znám to také, euforie z nové věci je vždycky velká, bohužel u ojetých aut (navíc s tvojí "šťastnou rukou") rychle vyprchá a člověk má nutkání psát zahořklé texty plné "zasvěcených" rad a unáhlených závěrů. Malá rada na závěr, kup si jedničkovou fóbii nejasného původu a můžeš zase pro pobavení něco napsat. :-)
|
|
|
2sobol: podla mna to MRK pochopil ;)
|
|
|
Pravdu díš, prve jsem si to nedal do souvislosti, teď to vidim.
Samozřejmě se tímto Mrku omlouvám.
|
|
|
Zapomněl jsem jaký je to rok, ale podle té výbavy mám na chlup stejný model, ty elektrický zrcka jsou ještě navíc vyhřívaný. Nemám zadní stěrač, protože r.v. je 95', i když 12. měsíc. a auta do roku výroby 95' jej neměli, neslyšel jsem že by šlo o nějakou "sociální" úpravu (poslední dobou nadužívání tohoto slova fakt nesnáším, horší už je snad na každou pi*ovinu použít příměr "to je luxusní").
Taky nemám repro ve dveřích, ale vůbec mi nechybí, protože zadní repro spolu s předním párem v palubce s vhodným autorádiem prostor dostatečně zvukově zaplní.
S tvojí vlastností jízdy v zatáčkách nemohu souhlasit, taktéž s pocitem jízdy po děravých silnicích - srovnám-li s 10 deset let mladším "francouzem", nebo s vyskákanou Kií Sépií jednoho známého, rozhodně se v 900 II necítím jako na žebřiňáku, či něčem podobným. Takže tvrdé tovární odpružení bude trochu výstřel do tmy a nezbude, než nastřádat na nové pružiny a tlumiče.
"...avšak na hrbolech auto silně odskakuje do stran" - Které auto na hrbolech jede jak když střelí, případně v jaké rychlosti?:D
Povinné ručení cca. 2 roky zpět při koupi bylo 8k, přepočet u jiné pojišťovny 4,2k. Oni cenu napálí schválně kvůli provizi.
Takže asi tak...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0
|