Tak jsem se konečně dostal k výměně a vyčištění více opotřebovaných
či silně znečistěných komponentů mého bavorského kamaráda. Byl jsem moc
rád, že se mi vše podařilo vymontovat za jeden den, ale uklidňujíc se,
že se u mne v garáži nachází další provozuschopný vůz jsem následné uvedení
do kompaktnější formy rozvrhl do zbytku pracovního týdne.
Ještě tentýž
večer jsem manželku odeslal na ozdravný pobyt do místního centra pokleslé
kultury Disco D123 a těšil se, na klidný večer plný vytoužené samoty. Můj
malý syn byl ovšem jiného názoru, dal mi rychle najevo, ze bez Sunaru ani
ránu a tak se vyjelo směrem Hyper turbo Kaufland market, kde sídlí místní
lékárna. Tato cesta se mi ovšem opět stala osudnou.
Můj druhý vůz se vzrušujícím jménem pana Cordoby s datem produkce 11/2002
1.9SDI si spokojeně chrochtal a já se nechával opájet příjemným drnčením
plastů v interiéru a závratnou rychlostí poskytované jmenovaným technickým
zázrakem, vzdáleným příbuzným výrobníku dehtu. Vzpomínal jsem na
cestu uskutečněnou před měsícem, kdy se ve 160ti kilometrové rychlosti
po HIGHWAY Olomouc -Mohelnice najednou objevil ve zpětném zrcátku oblak
kouře, tvářící se tak kamarádsky jako chiptuning od firmy ABC. Jelikož
v tu samou chvíli začala prokluzovat spojka, spojil jsem si to s těžce
natočenými 80tis km a tím že u VW group je možné fakt vše. Diagnostika
servisu však byla neúprosná - převodovkou si udělala výlet rotující hřídelka
a udělala roztomilý kuk otvor do bloku převodovky, olej natekl do spojky
a ta se spálila. Po optání, jestli je normální, když převodovka zkolabuje
v 80tis, mi bylo v autorizovaném servise řečeno, že je to opravdu bohužel
normální, jelikož jakýsi zkurvysynoidní konstruktér z mateřské shit fabriky
s dvojitýma vidlema ve znaku, opomnel, že diesel má trošku jiný točivý
moment jako benziňák a doporučil tyto převodovky montovat i na SDI motory,
nicméně asi někde soudruzi udělali chybu a stejná potěšující událost
se čas od času ukáže i na benziňáku.
Znaje cen náhradních dílů, jsem suveréně vytočil číslo nejbližšího vrakoviště
a očekával podobnou sumu jako u všech trošku slušnějších převodovek, tj.
plus minus 5 tisíc. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem se dozvěděl,
že všechny ostatní VW převodovky sice stojí od 3-5tis, ale zrovna tento
typ stoji 20tis jelikož je žádaný. Ceny se shodovaly po cele republice
a tak jediná šance byla známosti a po dlouhém bádání bylo zjištěno, že
tato revoluční převodovka, je po menších úpravách shodná, s neméně
revolučním typem převodovky montované do VW Scirocco v sedmdesátých letech,
nyní ovšem s cenovkou 2000,-Kč. Tedy s hruba 30ti letým rozdílem, ale u
VW je možné opravdu vše. DAS AUTO koncern dokáže například odebrat válec
z motoru Shade 1000MB a poté to prodávat jako proslulý HTP trhač
a to již je současnost. Nasazení a rozchození bylo dílem půl dne a bylo
po problémech ... HURRÁ, jedééém, vykouzlil jsem roztomilý načernalý obláček
dýmu a rozloučil se se servisem.
Tedy až do dneska, dnes při dechberoucím rozjezdu umožněném atmosférickým
dieselem se ozvalo zlověstné křupnutí nevěstící nic dobrého. AAAANO, pochopitelně
kilometrový průběh je nyní již závratných 81tis a ulomil se pravý homokinetický
kloub. Je velmi příjemné stát uprostřed křižovatky, sledovat obsazené Felície
mířící do Kauflandu, sledovat kostkované kabáty a roztomilé kloboučky se
zmijákovým vzorem na hlavách osazenstva těchto vozů a omluvně gestikulovat
až do příjezdu odtahové služby. Krásný to pocit.
Tedy, jediné co se mi zda povedené na tomto voze, je alespoň design,
díky bohu to je španělský výtvor, vše co je vyrobené přímo VW group je
velmi nestabilní, tedy až na ty...ehm..kluci španělský odpadávající plasty
v interiéru, sice tedy zatím nejsou příplatkové jako u VW, ale vzhledem
k tomu, že bez kliček se špatně vystupuje dětem, klidně bych za kvalitnější
materiál nějakou tu korunu pustil. Co k tomu dodat? S láskou vzpomínám
na Ford Escort 1.8 benzin, který si vyžádal ve 190 tis. novou spojku a
výměnu nemocného ventilu volnoběhu. Dnes ve svých 290 tis je po motorické
stránce ve velmi dobré kondici, rozhodne mě nikdy, opravdu nikdy nenechal
stát uprostřed silnice jako tyto německé vergl komponenty. Díky bohu, že
tomu dělají španělé karoserie, jinak by se to rozpadalo za jízdy. No, nic,
zítra si doskládám svoje hodné BMW, to je zatím s Fordíkem pojízdné a Seatek
půjde opět do servisu. Věřte mi VW Group nikdy více. Tak abych si ulevil
jdu to teď hodit na server WWW.PRASATCHROCHTODISESELVIDLAKSHIT.TDI
ať tam mají klidné spaní.
19.12.2008 Koci