Komentáře ke článku: Test: Škoda Felicia (ze dne 22.12.2002, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Nerikam, ze je Felicia zazrak, ale... pred dvema lety jsem resil otazku - rodinny vuz v dobrem stavu a za rozumny peniz... vyhrala to Felicie Combi 1.3 MPI GLX z roku 98 (po faceliftu), najeto 99 tis. km, nebourana, servisni knizka. Stala me bratru 152 kKc (ve vybave byly mlhovky, ostrikovace svetel, el. zrcatka, el. sibr, tazne zarizeni, metaliza) + nechal jsem si namontovat zamek na radici paku.
Docela by me zajimalo, jake byly jine alternativy... max. 4-5 let stari, max. 100 tis. km, kolem 150 kKc, nebourano a hlavne velky kufr (!) - fel. combi ma 440 litru a pod 400 bych rozhodne nesel.
Po tech dvou letech jsem se svou volbou spokojeny - rozumne provozni naklady, zadne velke opravy... Mozna bych uz si mohl poridit neco lepsiho, ale... co? Dulezitym kriteriem je take to, ze si platim havarijni pojisteni, protoze zase nejsem tak dobry ridic, abych se mi nemohlo stat, ze auto zborim za nekolik desitek tisic (u drazsich aut obykle zadny problem).
|
|
|
mame asi kazdy jine naroky....ale...resil jsem tu samou otazku, mel jsem na to zhruba stejne...a vysledek je Opel Omega Caravan 96, 150kkm, motor 2,5TDS, klima a tak, celkem 135kKc.
Spotreba kolem 7 litru nafty opravdu velky kufr a hlavne - da se v tom vydrzet i cesta delsi nez 200 km bez bolesti hlavy, zad a v lete bez upeceni...
ad leto a skodovky - osobne povazuji reseni obehu vzduchu ve skodovkach za tragedii - kdyz mate vetrak na plne pecky, sice se krasne hrne do auta, ale nema uz udy odchazet, takze se auto postupne meni v pojizdnou horkovzdusnou troubu...
posledni model kde mel vzduch kudy odchazet (otvory v zadnich dverich) byly prvni favority, pak se zrejme na tuhle "ficurku" zapomelo (i kdyz pruduchy v hrane dveri zustaly, nasavaci diry se kamsi vyparily) a tenhle tristni stav se podarilo udrzet i do fabii
naposledy v loni v lete - 30 stupnu, klimatizace pustena naplno a vysledek omrzle ruce k loktum a zbutek je usmazeny jedinec...
|
|
|
jen taková drobná korekce..... Každý,kdo kdy měl demontovaný tapecírung zadních dveří Felicijky,ví,že se otvory pro odvod vzduchu nikam neztratili,ani nevipařili...
Je tam taková pěkná membrána....
|
|
|
NECHCEM BYT SPROSTY,ALE ZA TIE PENIAZE SI SI UZ MOHOL KUPIT AJ AUTO A NIE FELICIU...
|
|
Asi rok jsem jezdil se služební Felicií z posledních sérií, 1.3MPi50kW, a je fakt že se mi s ní dařilo jezdit za 5,3l/100km. Ale málem mě kvůli triviální závadě zabila nebo přinejmenším zchromila, takže do žádnýjo prasopsa z Boleslavi už v životě nesednu, protože mejo zdraví je mi milejší.
Napřed shrnutí. Když šla pryč, měla najeto 37.000km, rachtala jak žentour, a gumy (Brillanty) ohodnotili v pneuservisu u Šafránka na 45% vzorku (na soukromý Corse B mám při ostrý jízdě životnost kolem 90ti tisíc). Po 11ti tisících měnili výfukový parohy, protože praskly hned za přírubou a prděly do motorovýho prostoru.
Ale když jí bylo 22.000 kiláků, přestal se vracet pedál brzdy. Jeden den večer jsem to zjistil, ráno jsem chtěl vyrazit do servisu. Ještě že bylo 0530 a na ulici jsem byl sám, protože v zatáčce se najednou zašlajfovaly brzdy a auto udělalo hodiny. Dojel jsem k servisu, sáhnul do kufru pro noťase, a málem jsem si vyrazil zuby o nárazník, protože se mi odpojily nohy, a to doslova a dopísmene. V těch hodinách se mi sesypaly meziobratlový plotýnky a došlo k uskřípnutí nervu, majícímu za následek paralýzu od pasu dolů.
Když jsem se dostal na stůl doktorům, zrentgenovali mi páteř a začali se bavit o euthanasii. Dopadlo to tak, že než mi dovolili se začít hejbat a cvičit, tejden do mě pouštěli elektriku, aby to páteřní svaly aspoň trochu pomalu srovnaly.
Nakonec se podle vyjádření servisu jednalo o výrobní vadu těsnění na posilovači, díky níž sákla brzdovka, do ní se lepil bordel, rezlo to a blokovalo, a museli to vyměnit celý včetně posilovače. A technik mi soukromě sdělil, že z posledního půlroku výroby prodali asi 100 aut a z nich u 60ti se projevilo totéž.
Když si k tomu připočtu, jak se Škodovka staví k zabezpečení aut proti zlodějům (tohle konkrétní auto vykradli za ten rok a 1/4 celkem 6x) a co pustí do výroby a do prodeje, docházím k závěru že v týhle fabrice nebude všechno úplně kosher.
|
|
|
ano, opatreni proti zlodelum bylo urezani cupliku s tim ryhovanim, tak ze pri zavrenem aute taktak trci a dalsi vyhoda je ze kdyz zapomenete zamknout, stale vypada jako zamcene :o]
|
|
No asi jsou v těch značkových servisech dost velký paka, jestli teče gufero na spojkovým hřídeli tak olej musí jít jen z dolní strany spojení přírub motoru a převodovky a nevim, jak je mohlo napadnou, že je to z gufera na táhle řazení.
Jinak ten článek myslim působí docela věrohodně.
|
|
no, ja jsem jakozto student relativne spokojen, mam ji v dehtu 1.9D LX hatch, najezdil jsem s ni 100 000km ...... obcas se hold neco podela (docela casto menim ramena na predku, svislaky, jednou poloosy, nekolikrat se prodrely manzety, vyfuk neproreza pote co jsem si jej vyrobil sam po konzultaci se soukromym vyrobcem vyfuku, brzdove desticky na predku se vyplati koupit kvalitnejsi - vydrzi dele na druhou stranu je pri jejich vymene nutne pocitat i s vymenou kotoucu:(...) ale vzhledem k tomu ze mame doma vlastni dilnu se zvedakem (tata byval automechanik, bratr je automechanik a jezdi zavody coby amater.....) neni problem si neco vymenit (i kdyz nejsem automechanik :))) ) Kdyz se nad temi zavadami ovsem pozastavuji a premyslim co bych vymenil abych s autem byl naprosto spokojen, prichazi myslenka na vestabu homologovaneho ramu (ano, auto se pri prujezdu zatackou krouti jako v agonii), vymenu kompletne cele predni napravy, vcetne brzd, odpruzeni .... motor by take nezustal, vzhledem k me zalibe ve veprine pod kapotou, bych privital 1,9tdi pd, se kterym je mozno se setkat napriklad ve fabii. s nim by prisla i kompletne nova elektroinstalace, u ktere by uz neodchazely kontakty pro rele umistene ve fel. ve "skrince" pod palubkou, packa blinkru, kontakt klaksonu pod volantem...... ani zadni bubnove brzdy, ani puvodni brzdovy okruh by nezustal (zajimanou sadu prodava AP). zadni naprava by prosla vyztuzenim, presnym merenim a korekcemi geometrie.
interier vozu bych prekopal, do dveri tlumeni, mdf desky, do nich tripasmove focaly, pripojene krautwirem k audisonove dablovi ;), dverni vyplne bych nechal potahnout cernou alcantrou, palubni desku tez (i kdyz by samozrejme satacil flock, ale to spis takovy low end, low cost ....), sedacky by dostacovaly momo corse, starsi typ, pravda, (zato cenove prijemny) navic, petibodovymi sabelty jsou dostacujici, v teto konfiguraci jsem bez nejake znamky unavy ujel 250 km, daleko vetsi problem mi tehdy cinil tuhy podvozek prevazeneho vozidla, dokonce se mi prosezele standardni sedaky me felicie po teto jizde velmi nepohodlne, zadni sedacky neresim, jezdim sam, maximalne ve dvou´. Necim se take musi ridit, Bratr ma v e voze pro zavody vynikajici sparco volant, uvazuji o nem i do sve seriove fel .... ten co tam je odchazi do prych a i presto ze stoji nekolikanasobek uplne noveho sterioveho volantu, o nem uvazuji .....
celou karoserii bych v idealnim pripade nechal zbavit vsech nateru a prostou techto hmot nechal prokjit cestu, jiz absolvuji soucasne vyrabene modely skodovek (ponevadz ac chcete nebo ne, maji lespi antikorozni ochranu nez felicie :) ) ... tim bych se zbavil hnijicich casti plechoveho obalu tohoto zazraku. ve standardni vybave vozidla by samozrejme nesmela chybet elektttrrrr okna, vyhrivana zrcadka s brzbradavkovym ovladanim (mam a jem rad ze je mam:))) ), klima, garmin_gps, autoradio nejhure od nakamichi, v idelanim pripade od marka levinsona (na zakazku pro skoda auto, se znackem kone a vetvicek ;), of course [domnivam se ze ML dodava atuhifi do top modelu aut lexus, ale nemam to potvrzene, ani vlastni zkusenost]
o repro jsem se jiz zminil, me choutky by uspokojily jen tripasmove kompo focaly serie utopia a bla bla bla uz mne to nebavi :))) .... Pouze takto vybavenou felicii bych si dovolil nazyvat "Zakladni LX vybava" a byl bych si ji ochoten zakoupit za cenu zakladni vybavy :)
|
|
|
že se svým velmi vyčerpávajícím popisem tuzingu feldy s dehet-burning motorem na stránkách D-FENS mnoho potlesku nesklidíte ...
-
PS: Vlastním úplně sériovou 1.3 LXi hatchback, z r.2001. Přepravuje nás z místa A do místa B, trochu si u toho brblá a z nádrže upíjí tak 6l/100km. Semo tamo něco vyměním ( žártovka, výfuk, destičky ), nejezdím jako hovado, za ty prachy jsem spokojený. Mohl bych poslat test ?
|
|
|
No, tak když to shrneme: během prvních 100tis. km jsi musel vyměnit prakticky polovinu auta protože se pořád něco sere.. Hmm, zajímavý. Já jsem na Xsaře akorát na 100tis. preventivně měnil rozvody a destičky, ačkoliv byly v pořádku. Když jsem ji kupoval, měla najeto 80tis. Teď má 130, nikde nic nevrže, jezdí dobře, úsporně a pohodlně. Kecy o nespolehlivých frantících si nechte na koledu - krom běžné údržby a kontrol se na ni nemusí sahat.
|
|
|
No ta nespolehlivost Frantíků se spíš
ale projevuje v tom, že kolega spoluzákazník,
co si objednal to samé auto hned po tobě,
tak pláče zoufalstvím, že se mu vše sere.
Ono o frantících kolují pobobně laděné typy ftipů
jako o češích, pamatuji, jak jeden kamarád koupil
svýho času nějakou škodovku, co byla vyrobená 31.12.
Dál nemusím pokračovat :)
|
|
|
Pokud se frantíci neserou do nějakých velkých složitostí, a udělají něco jednoduše, pak to většinou stojí za to...
Německý TÜV dal v minulém roce Xsarám na technických kontrolách celkem dobré vysvědčení. V kategorii čtyř a pětiletých automobilů je s 10,9% vadných kusů na mírně nadprůměrném 51. místě (těsně za ní je mj. BMW řady 7, BMW řady 5, Ford Mondeo, Audi A6), v nejmladší věkové skupině se tento Citroën usadil na 55. příčce žebříku TÜV Autoreport 2005 s 6,4% vozů které přijely s vážnou závadou. Na stejném nadprůměrném místě je také Mercedes-Benz řady S, nebo Ford Mondeo.
|
|
|
Mám Lagunu GrandTour, kterou předchozí majitel nějakým motorovým a podvozkovým způsobem " tunil", ale dělali mu to asi odborníci, protože je tišší, než kterákoliv z těch pleček kolem, velice málo zdržuje provoz, pokud jedu svižněji, podvozek v pohodě stíhá a stále jedu velic epohodlně a mohu se kochat...za rok roky najezdila 25 kkm a byly to dvě výměny náplní, při koupi výměna řemenů, svíček a záměny obutí. Jediné, co se dá autům od " Créateur ..." vytknout, je malá odolnost elektrických spojů proti atmosférickým vlivům, to je kolikrát na kopnutí do blatníku... Zde je, podle mne, pramen " nízkého hodnocení spolehlivosti " ve většině testů, naposledy ADAC...
|
|
Každý z nás má jistě s automobily různou zkušenost. A já jsem jeden z těch co na Škodu nedám dopustit. Favorit 136L z počátku roku 1990 bylo spolehlivé vozítko a díky dlouhé převodovce se s ním po dálnici pelášilo výrazně lépe než se zahraničními vozy...Ve městě je můj rekord 3,9/100 a kdo prostě neumí s karburátorem nemá si ho pořizovat. Felicii modelový rok 2000 mám dodnes, úroveň hluku je nižší než u Saxa jež má kamarád. O jizdních vlastnostech se u Saxa proti felicii nedá hovořit...tak teď nevím jestli jsme náhodou nejeli každý v jiné Škodovce...
|
|
Chtel bych se vysmat autorovi clanku za vetu,ze kdyby prisel napr Fiat s takovym autem v r.1995 tak by to byl propadak.Vzdyt Punto 1.generace je 100x horsi auto nez FELICIE!!!
|
|
|
Mám škodu Felicii 9 let a můžu říc, že se za tu dobu neobjevila žádna velká závada. Má najeto 55 000 Km, není to nic moc ale jezdím krátké tratě zato často. Udělal jsem tam 2 upravy. Vyměnil jsem zapalovací svíčky za typ Bosch super 4 FR 78. Zlepšil se chod motoru /najeto asi 40 000 Km/a startování vždy napoprvé, druhý start neexistuje.Dále jsem vyměníl tlumiče za typ Monroe reflex a s touhle upravou auto má tvdší perování,meně se naklání v zatačkách, při prujezdu jedovatých nerovností kola tolik neustřelují /menší razi do kar./a auto lépe sedí.Po této upravě se mi to auto nechce ani prodávat. Jediná velká slabina je výkon motoru/1.3 monotronic/ale tady se jedná o akceleraci protože u nas je max. povolená rychlost 130 Km/h. , auto jsem rozjel i na 160 ,max. rychlost jsem nezkoušel.
|
|
Jen pěkně do ní..... jen jí dejte..... neříkám,že Felicie je nějaké úžasné auto,ale to,co autor popisuje ve svém článku je extrém,který se vyskytuje u všech běžných aut na světě. Mám Felicii 1.3Mpi (50Kw) R.v. 1997 Najeto 98 000. za celou dobu (provoz celoročně,negarážovaná) mě nikdy nenechala ve "štychu". Jen jsem měnil Výfuk,gumy a tlumiče. To je při 100 000 snad běžná záležitost. O špatné geometrii,či korozi nemůže být ani řeč- Pneu rovnoměrně sjeté. Max.170Km/h- Chce to jen se o ní trochu starat...
P.S: Každý kdo měl možnost řídit Favorit a Felicii, Musí uznat, že rozdíl je diametrální (hlavně při větších rychlostech a při parkování- rejd)
|
|
Ještě proběhla výměna svíček za Brisk Premium LGS motor saje vzduch přez filtr KN a spaliny utíkají ven přez koncový díl Soietta...
|
|
To co píše autor je dle mého názoru 50% výmysl nebo si za stav felicie může sám. Nebudu hájit felicii, ale jak již někdo řekl: Stačí se jen trochu starat.
Kamarád měl felinu a pořád tam něco slyšel a měl výhrady. Dával to k jeho známému, ať auto spraví. Jediné co se za 5 let s autem stalo je, že byl proveden výbrus motoru a nesmyslné šťourání se v elektroinstalaci. Teď to auto chce prodat, protože je tak zničené, že už s tím nechce jezdit a nadává na škodovky, že je to šumt, podobně jako autor v článku.
Bohužel pravda je, že si za to může sám, protože tam pořád něco viděl, co ani nebyla pravda. Auto má najeto 45tis. km, má výbrus a špatnou řídící jednotku, jinak vypadá jako nový.
|
|
Tak to asi vec nazoru ze je to spatne auto ale vetsinou tyhle clanky pisou lidi co maji jeste vetsi pekla.A z toho co jsem cetl na netu tak se vetsine lidi serou vetsinou auta znacek WW,ford,Fiat atd.Fiat o tom ani nemluvim to jsou sracky do dneska.
|
|
|
Můžeš napsat, kolik si těch Fiatů měl a co se ti na nich pokazilo? Nechci odpovědi typu známej říkal...
|
|
invektiva jako to moje auto-bude porad vase, o to jak se o to ne/starate je jen vase vec.
Ve felicii s 1,9 D mlynkem vzneseneho puvodu jsem natocil cca30000, a ikdyz nemuzu za svuj kratsi zivot prilis srovnavat, tak alespon oproti 1.3 ubylo jakesi jankovitosti, jelikoz se zvetsila vaha motoru, neni problem jezdit pod 5 litru, oproti klidne 8 benzinu.
Ano myslim ze se v tomto pripade neda pouzit oznaceni podmotorovane auto, garazovane, udrzovane rv.96 125000, zatim bez problemu, akorat nevim jestli ma otec pravdu s tim odhadovanym dojezdem pul milionu kilaku :D
|
|
Koupil jsem ji v r 1996 (před odchodem němců ?) - mám najeto 182 000 km, jezdím poslední léta už málo - většinou čtyři krátké jízdy denně (a jednou měsíčně do Brna), a kromě poviných prohlídek a STK jsem byl v servisu jen dvakrát: jednou byl vadný tachometr, podruhé věneček diod v alternátoru. Ještě jednou mě sice vypekla - ale naštěstí jel tehdy kolem nějaký technicky zdatný majitel Felicie, který vadné čidlo vytáhl z kufru a našrouboval. Taky tvrdil, že je to typická závada.
Když jedu v noci z Brna (za sucha 85 minut až na Spořilov), tak poslední 3 km toho dlouhého klesání (asi 40 km před Prahou) ukazuje tachometr 180. Jednou jsem vzal stopky, abych zjistil o kolik tachometr proměřuje, a naměřil jsem 61sekund. Tedy neproměřuje.
Takže i já (potřebuju teď koupit nové auto) lituju, že se už nevyrábí. Akceleraci sice opravdu nemá, ale nikdy jsem neměl spolehlivější auto. (jezdím už 41 let)
|
|
tak přidám taky trošku do mlejna. Co kus to asi originál ;o)
Mám Filcku r.v.94. 1.3L 50kW. To se oficiálně v září toho roku spustila výrobní linka. Auto už má 12let a nakrouceno
200 000km. Původně sloužilo jedné nejmenované firmě. Takže si užilo svoje. Opatníkované elektrony a další nemluvě. Já si ho vzal na důchod cca od(teď nevím už přesně)v 8letech stáří?
Navíc ma elektrony, el. okna a jinej alarm.
Jediný co krom standardních věcí bylo potřeba měnit a nechala mě ve štychu byla cívka(cca2000kc). Naštěstí se to stalo v Brně, tak sem zavolal známýmu a byl odtažen Mercedesem ;-p Jo a kůli technické eště štelování sklonu světel.
Jinak slouží věrně a už se mnou zažila lecos. Nastartuje napoprvé i když je -20°C. Technická no problém. Pátý dveře sou spravený, zadní blatníky nechám ještě chvílu hnít.
Zdar R
|
|
podobne vlastnim Feliciu r.v.95, druhy majitel, mam ju necele dva roky, za ten cas som najazdil 20000km, uz ma 150000km.
totalne nas nechala vysiet len raz, dufam ze posledny, podobne odisla cievka - zpalovanie, musela byt odtiahnuta. nebola to az tak velka polozka...
nanovsie ale odisli svetla, z nicoho nic prestali svieti, ani stierace ani ventilator nefungoval, prisli sme na to ze je to X-rele, vymene a jazdi dalej...
inak pekna cervena krasavica, elektrony original skoda 14 palcove, pneu 185/60 a hned drzi o poznanie lepsie...
byvam pod tatrami, v zime -20 aj -24 a nikdy nie problem, vzdy start na prvy krat, a zakurene raz dva. kdezto ostatne auta KO
zadny kufor a lemy bezna vec u felicii, ale da sa to dat do poriadku za rozumnu cenu...
teraz ma trosku zacina hnevat predna naprava trosku klepe, bude treba spravit asi tlmice, alebo horne ulozenie, neviem...
v podstate som s nou ale spokojny, vozenie na postacujucej urovni za prijatelnu cenu.
|
|
tady asi někdo nemá rád felicie,asi mu za mala ubližovaly
|
|
Autor ve článku po zkušenostech z auta rodičů jenom kritizuje. První předpodklad pro dobré auto je mít kus vyrobený po 7 měsíci 1996. Zlepšila se prý kvalita výroby a byly odstraněny nedodělky. Další - kdo auto kupuje minimálně hodinu v bazaru kolem toho běhat a zaměřit se i na úplný prkotiny. Třeba jestli jsou pojistky v autě původní nebo datumy na sklech. Kdo takto pečlivě auto prohlédne, nemůže se nachytat. Já třeba osobně koupil 1.6 GLX r.v 7.1996, najeto 89tkm, po výměně oleje, rozvodu, airbag(je tam), centrál, construct, stř.okno a věci co vyplývají z vyšší výbavy. Auto po důkladné prohlídce prodělalo lehkou havárii na PP blatník( promáčklý plech) co ani prodejce nevědět atd. V lednu 2005 stálo 90tis. Sice trochu více( podle tabulek +9000,-), ale doteď mu nic není a po dalších 21t km stále jezdí a jezdit bude. Jediná závada - sjetý brzdy, po 5 měsících- prasklá vodní pumpa a chladič. U 9 letého auta - opotřebení. Preventivní výměna 4 ks čepů, termostatu. Domontován autoalarm, čudlíky proti vyháčkování. Spotřeba průměr 6,7l(jízda brzda/plyn). Jak autor uvádí lepší je R19 nebo Cit.ZX, to by si člověk pomohl - to už je lepší Š.130. Kdo chce auto, aby ho vozilo musí se starat. Doporučuji 2-3 hodiny v měsíci.
|
|
|
Člověče,asi jsi se zbláznil,když uvadíš,že Š130 je lepší,než R19.Asi jsi v něm nikdy nejel a nebo jsi asi nikdy necestoval na nějakou delší cestu..Nech se posadit na zadní nebo klidně i na přední (jsou to trošku míň tvrdý "prkna") sedačky felicie a odvýzt někam 1200 km v kuse.Docela lituju tvoji zadní část těla. Proti felicii osobně nic nemám a nikde ji nehaním,ale to srovnání Š130 s R19 mě trošku napěnilo.Stačí se i podívat na výbavu felicie..Narozdíl od ní měl R19 věci jako klima,servo,centrál na dálku el. okna,el.šíbr.,el.zrcátka,ABS airbagy,palubni pocitac,ovladani radia pod volantem..i objem kufru 360l oproti 250 ve felicii,misto pro nohy vzadu,výkonnější a mnohem pestřejší paletu motorů atd..atd.. a to uz od konce roku 92,pocitam-li novej model..jinak bych te chtel chtel upozornit,ze R19,se vyrabi uz od roku 89 a kde v ty dobe skodovka byla,ze jo..Nerikam,ze R19 je nejakej zazrak,ale ta Š130 mi nedá spát.Kdyz pises,ze kdo chce auto musi se starat,tak ja se o myho R19 staram uplne normalne,mam rok vyroby 94 najeto 194 000km a je naprosto spolehlivej,letosni zima muze byt dukazem.jediny investice jsou do bezny udrzby,tj.naplne,desticky,pakny,cepy...tot vse.Proste pochop,ze felicie je prvni pokus o tzv. zapadni auto a je to prekuchanej favorit.u ostatnich automobilek to vetsinou oznacej pouze jako facelift a skodovka z toho udelala novy auto,ale to bylo dany situaci tady v Cechach..Prvni zapadni a koncepcne novy auto je az fabie,tak se s tim smir.A VW stejne nikdy nedovoli vyrobit nam Cechum neco lepsiho,nez maji oni vsemocni a nafoukani Nemci(mam pribuznyho na dost vysokym postu ve Skodovce- Product manager,tak tomu proste ver),ikdyz tady na to chytry a sikovny lidi mame,predtim to zarizli z vychodu a ted nam to zakazou ze zapadu.. a je to skoda,ze takhle ceska znacka trpi.Podivej se treba na Superb,tvarovy linie uplne presnej Passat,to by bylo hezky,ale jen Passat predchozi generace,takze zase my jako cesi mame auto o krok nazpet.Kdyz chces srovnavat s renaultem,tak proc nevezmes renaulta z roku 96 - Megane????Docela rad bych si precetl tvoji odpoved.jen doufam,ze nejsi z jiny planety a nebo neveris,ze pomoci zaviraciho noze a izolacky se da vyrobit vrtulnik,kdyz mas prezdivku MacGyver..
|
|
|
naprosto souhlasim mel jsem škodu 130 a je fakt gut oproti škode 100 ,120 atd. ale R 19 je na hony vzdalena mam 2 kusy a mel jsem aut večina lidi to nevystřída za dva životy cca 30 no a ta škoda felicie nevim je to fakt katastrofa jsem automechanik do mesta budiš jet do chorvatska asi bych se zblaznil a ta fraze levne ND večí chujovinu jsem neslyšel kupte si 5 dveře a hned vas to vyleči ale nic proti každý ma svuj nazor beru to i když nechapu
|
|
|
Popravde bych vasi volbu sam nikdy nebral. Dat v lednu 05 90 kKc za ojetou feldu, devet let starou, to ani nahodou. To bych si radeji zajel do Reichu pro neco za ctyricet az padesat, o tridu vyse, s poradnym motorem, ktery zere sest a mene.
Mimochodem v rodine mame jednu Felicii z roku 96, social edition 1.3 40kW. Nikdy vice takovy krap! Par najetych kilometru a pravidelne je to v servisu. Reknete, ze to byl spatny kus. Nebyl, totiz kvalita materialu a zpracovani u techto masin za moc nikdy nestala. Ostatne mechanik, ke kteremu jezdim, to sam priznava, ze tyhle stroje jej z vetsi casti zivi.
|
|
Chtěl bych autorovi článku vzkázat že tam má dost závažné chyby. Pro příklad felicie se totiž vyráběla s posilovačem řízení i pro verze s motorem 1,3.Sám jsem viděl dva kousky. A dále si myslím že je to stále ještě auto pro ty co si umějejí spravit auto sami, jediné co se nedá udělat doma je diagnostika řídící jednotky. Takže jsem asi patriot ale felicie je prostě oproti favoritu nesrovnatelně lepší a o Italech a jejich fiatech už vůbec nemluvím. A s tou spotřebou? Není problém jezdit za 6l/100 km. A člověk jede. A ne že to šetří prostě brzda plyn. Tento článek je hodně odsuzující podání zkušeností s tímto autem. Já s autorem nemůžu souhlasit v 50% článku. Mám 1,3 40 kw MPI r.v. 97 a je jako nová najeto 120000 km. A je mi líto že už se podobné auto nevyrábí. Oktávia se moc líbí ale už je to auto na kterém je skutečně patrná cena spojení VW s Škoda. Felicia je levné spolehlivé lidové auto!
|
|
|
No nevím, kolegovi brala Felicia s motorem 1.6 při stylu brzda-plyn (tuším kolem 160km/hod) kolem 14 litrů na sto kilometrů...
|
|
|
Felicia 1.3 40kW je masina pro klobouky. Motorizace jak v blha pameti Schade 120 s tim nic poradneho neudela. Najel jsem s tim par tisic, takze nekecam jen tak teoreticky. Priserny stroj, ktery nema zadne koule. Kdyby alespon ten motor mel jiny nez ten impotentni sumivy zvuk. Spotreba porad kolem 8/100. A to se povazuji za jezdce, ktery ji umi stlacit a zadne brzda-plyn orgie neprovozuji (vsak to take u feldy nema logiku). Kdyz vezmete, ze bezne mate motory, ktere daji vic nez dvojnasobek vykonu a to za mene benzinu, tak nechapu, proc tohle oslavovat. Na dalnici se s tim jezdi hur nez z s Wartburgem (totiz ten je alespon sikovneji vzhledem ke svym 40kW zprevodovan). Uz od trech lidi vcetne je to peklo i na bezne silnici. Prevodovky tomu rady dosti hluci po urcitych kilometrech, neda se s tim nic moc delat. Olej chcije, kudy muze. A to uz pri zanedbatelnych najezdech. Odchazi vsecko, ta predni naprava na nasich tankodromech nevydrzi moc dlouho. V zatackach se to kvuli nizke tuhosti karoserie krouti jak uzovka. Se starymi Schade, pokud jsou udrzovane, se da jezdit svizneji v zatackach.
Za lidove vozidlo bych povazoval neco prostorneho, vykonneho a spolehliveho. Na trhu s ojetinami si bezny clovek muze vybrat z mnoha vozu, ktere tohle vice mene splnuji. Felicia ani nahodou.
|
|
|
počkej chtel bych vydet tu felicii co jede!?
|
|
Máme feldu od května 97 o krom dvou výfuků a výměny spojky kolem 60 000 km tam jen lejeme benzín a vodu do ostřikovačů. Jinak žádný problém. Na malé auto je dost velká. Spokojenost až na ty páté dveře, ale dávat na auto v aktuální hodnotě 50-60 tisíc dveře za 10 není výhodné, tak jsou rezavé.
|
|
taky mame feldu kveten 97 a musim říct že to auto proste miluju, když nepočítám v roce 2001 výměnu vstrikovací jednotky tak nic važnejsiho krom výfuku měnění čepu na řízení a nejaké ty pneumatiky nepočítám. Jo sice se ted budou muset vymenit tlumiče ale po 108 000 km to se da čekat. Pak se teda stalo že se povolila hadička ktera pousti benzin do motoru ale nastestí se to ihned vyřešilo. Jinak je jen minimálně zhnilá ( zadní dveře vůbec) ale to možná bude garážováním. a naprosto spolehlivá. A ve srovnání s favoritem je to naprosto něco jiného. Možná je to o kusu, že jse meli prostě smůlu když jste koupili kus který byl vyroben v sobotu nebo v ponděli :) nebo je to jen o tom se o to auto starat!!!!!
|
|
Máme doma dvě jednu má manželka 1,3 50kw1999 160tis jezdí s ní denně 80km do práce a mimo nějakých destiček a jednou výfuk s ní nikdy nebyl žádný problém. Nad 120km/h je sice hlučnější ale klidně dělá 170km/hod víc jsem neměl odvahu spotřebou se do 7l vždy vleze. Je pravda že koroze o sobě už začíná dávat první hlášky.Otec má 1,9D 1996 počet kylometrů neznámý(ze čtvrté ruky) podle volantu tak půl milionu.Výměny oleje po 7,5tis jsou sice nepříjemné ale spotřeba 5l je solidní na volnoběh je sice hlučnější ale ve vyšších rychlostech 150km/hod jenom ševelí 3600otáček. Servo je u té dýzlové fajn a celkově se mi zdá že lépe sedí oproti benzínové. Celkově bych to zhodnotil tak,že Oktávka nebo Pasát je jistě lepší ale pro Ty kteří si nepotřebují zvedat své ego autem a nejezdi 1000km denně. Je felda celkem solidní vůz který nezarmoutí většinou. Ty mušky které se zmiňují jsou už za těch 10let provozu snad vychytaný. Já jsem se s nimi nesetkal.
|
|
My máme feldu 1.3 už 10 let a nikdy s ní závažnější problém nebyl
|
|
Dobrý den.Chtěl bych reagovat na článek o pomluvě FELICIE který jsem si přečetl.
Mám Vůz FELICIA 1,3 GLX 50kw vyrobený v říjnu 1994.Do provozu byla uvedena Leden 1995.
Jsem třetím majitelem už 4 roky.Nevím jestli s ní měli předchozí majitelé nějaké problémy,ale já hodně málo.Letos v říjnu mé Felicii bude 13 let a všechny díly karoserie jsou původní(nechal jsem si to ověřit) a teprve teď začíná koroze na předních blatnících a na pátých dveřích.Za 4 roky provozu se na ní vyměnily pouze tyto části: střední a koncový díl výfuku,baterie,přítlačný kotouč spojky a spojkové ložisko.Toť vše.K dnešnímu dni Má moje FELICIA naježděno 145000 km.
S pozdravem Renard Müller Rychnov nad Kněžnou.
|
|
Vlastním felicii čtyři roky,má najeto 350 000 km a nejeví žádné větší potíže.Většina km je po Praze.Auto tedy dostává dost zabrat.Výhoda je,že když jedu do servisu nemusim se bát velké ceny.Pro mne je to ideální český vůz
|
|
Mám felicii 1.3 50kw a nemůžu si stěžovat. Byl jsem s ní 2x v
HR a bez problémů. Má najeto teprve 53 tis. km a krom uhlíků do alternátoru jsem nic neměnil. Jistě jsou silnější auta, ale je to o vkusu.V létě Brilantis v zimě polaris 2 a jen v dobrém. Kdybych měl více peněz tak bych volil Fabii 74kw.
|
|
Mám obdobnou zkušenost. Felicia combi 1.3 MPi zakoupena v březnu 1997. První závada v březnu 1998 - týden po skončení záruky - snímač otáček. Nutno čekat celou noc v chumelenici do příjezdu pomoci, ještě že jsme mohli přespat u dobrých lidí. A pak to šlo rychle za sebou : vadný zámek dveří - opět snímač otáček - přebíjení alternátoru (zničený akumulátor) - zakousnuté přední brzdy (nutný odtah do servisu) - převodovka (jakýsi opotřebovaný čep) - opět alternátor (opět zničený akumulátor) - levý brzdový třmen (odtah) - opět alternátor (tentokrát v servisu na soustruhu upravovali rotor, akumulátor vydržel) - po půl roce opět alternátor (tentokrát jeho výměna za nový plus další nový akumulátor !!!!) - pravý brzdový třmen (odtah) - vadný termostat - vadné palivové čerpadlo (zvlášť výživná závada - 12.000,- plus jedna noc v hotelu) a poslední tečka : utrhla se u pravého předního tlumiče miska a pružina se zasekla do pneumatiky, což mělo za následek katapultování mimo vozovku, zádí do stromu. To byl konec mé Felicie, nikomu se naštěstí nic nestalo, z auta byl totální šrot.
Nevím, jestli jsem něco nevynechal, ale nebyl jediný rok (kromě prvního, to jsem přetáhl o týden), abych neměl nějaký velký problém.
Nepočítám běžné servisní úkony jako 3x výměna výfuku, výměna spálených žárovek, výměna opotřebovaných brzdových destiček, každý rok v autorizovaném servisu na roční prohlídce.......
Měl jsem toto auto 10 let, najeto 110 000km (tedy nic moc), garážované, do poslední chvíle vypadalo jako nové, ani ty páté dveře nevykazovaly korozi.
Kupoval jsem ho hlavně proto, že jsem už měl dost stálých problémů s Renaultem 11, chtěl jsem něco spolehlivého, a tak jsem měl, co jsem chtěl. Škodovka už nikdy !!! Zlatý Wartburg 353 - 13 let bez jediné závady.
|
|
Měl jsem favorita r.v.94 1.3i a ten jezdil v průměru za 6 litrů na 100Km . Nyní mám felicii r.v.97 rovněž 1.3i a jezdí v plynu (LPG) za 6.5 litru na 100Km . Ono asi taky hodně záleží jak se s tím autem jezdí no a když je někdo magor a hraje si na závodníka a jezdí tzv. brzda plyn, tak musí počítat i s větší spotřebou , to neznamená , že se plazím , ale jezdím normálně do 100Km/h . Jezdím denně nějakých 150 Km a o nějakých poruchách nemůže být řeč . Jak se člověk přestane o jakékoli auto starat tak je z něj hned hromada šrotu .
|
|
Tak mi meli feldu novou a nemenilo se prakticky nic tedy, nepocitam veci tipu olej, desticky a asi 3 zarovky. Ale s tou korozi musim souhlasit. v roce 2004 bylo videt do auta 5tymi dvermi (r.v. 1998), zavada vyresena tak, ze do nas sejmuli na krizovatce. Jinak ted nedavno se menily loziska a zacal zlobit "kriz" na predni naprave, ale po najeti temer 300t km. Motor svoje vlastnosti temer nezmenil. Takze ja osobne si na Feldu nemuzu stezovat. Preci je to skodofka. Mohl si natrefit na nejaky zmetek....
|
|
Pěkný, realisticky napsaný článek.
|
|
Já mohu říct z vlastní zkušenosti že Felícia jako rodinné auto je uplně v pohodě. Má najeto 150 000 vešeré opravy si dělám sám a jak bylo uvedeno do značkového servisu nikdy. Předemnou ji měl otec a ten ji dával do servisu škoda. Jednak když to tam jednou dal že auto cuká tak měnili kabely potom nám řekli že máme tankovat kvalitnější benzín. Když už jsme tam byli podruhé tak už si s tím nevěděli rady. Otec jim musel připomenout aby se laskavě koukli do počítače a zjistili kdy na tom autě naposledy měnili svíčky a ejhle závada byla odstraněna. Bohužel já jsem makal ve značkovém servisu citroen, peugeot a mohu říct že bych auto nevrazil ani tam. Lepší někomu kdo je opravdu šikovnej a má možnost diagnostiky i když se stane že to je i mechanická závada a to spíš než když řídící jednotka napíše a pak se mění čidla s žádným efektem. Co se týká felicie nedám na ni dopustit je spolehlivá vždycky mě všude doveze jezdím i do zahraničí a jsem spokojen měním postupně díly co odchází stářím tudíž brzdy, pneu, výfuk thermostat a je to zas na dalších pár let spravené. Co se týká koroserie tak to bych jim za povrchovou úpravu utrhl hlavu. To opravuji 2x za rok přední blatníky nové, 5 dveře opravený odstraněná závada s fabriky. Guma okolo okna zasilikonovaná ze všech stran a i lišta nad spz. Lemy u zadních kol mě čekají ale jelikož to stále zapravuji tak až za 3 roky. Náhradní díly mám za pakatel a stále jezdím. Kamarádi kterým opravuji zahraniční auta vráží tisíce a auta semtam protestujou. Výkon motoru mají vyšší, kvalitu lepší, a výbavu větší, ale já dám přednost spolehlivosti a menšího komfortu za méně peněz co do toho objetuji. Zatím mi to stačí a uvidíme za pár let co si vyberu. Kdybych si měl koupit nové auto tak Škodovka to nebude za ty ceny a výbavu se můžou jít vycpat.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Škoda Felicia
|