|
jednoduchy, vystizny, vyzivny...
Jak se basni (a i zpiva) "je to chuze po tom svete...", tak mne tesi, ze jednou se sejdeme ve stejne prdeli autari i pumpickari. Tim nemyslim privoz pres Styx, ale situaci, kdy kolo bude uplne stejne protizakonne jako auto a ve zklidnenych mistech se bude chodit jen v backorach. Docasne.
|
|
|
http://www.nakole.cz/diskuse/17124-pomnik-cyklistum-reakce-magistratu.htm
lPěkné, pravdivé,
ale màm pocit, že se necháváte pomýlit a zavádět na falešnou stopu.
Tihle lidé nejsou sluníčkoví, ani egologičtí, a na koleaky moc nejezdí.
Je to parta, která si našla svůj gap na trhu, hustě podporovaný z Brusele, našla si kanály jak dojit veřejné rozpočty, trajdat za naše prachy po světě, a prd dělat.
Mniho z nás občas chodilo do nějaké školy, a někteří i do hodně vysoké, a tak dost dobře víme, kolik času bychom potřebovali na sepsání slátaniny, jako předvedl s. Cach o Žižkovu.
Těhle ďůlku mají spoustu.
Nahoře jsem nechal link, potřeboval bych Vaši pomoc.
Napište té paní z Magistrátu, že i vy máte pochybnosti o tom, že to co by nás stálo maximálně 70 tisíc, stálo 270.
Pokusme se přimět Magistrát, aby provedl kontrolu AM.
Bojí se, už jistému Brahmovi ujely nervy.
Nenechte mě v tom samotného.
Jindra
Těmhle lidem nejde o nesmyslnou ideu cykloměsta, to jen prostředky k dojení mých a vašich peněz. Ptejme se na prachy v první řadě a vždy. Nežerte jim to, že jim o něco, ať je to cokollv, jde.
|
|
|
Nejak copy paste selhává ale podstata je jasná.
Zdá se, že podnět jednoho občana mohou pominout, ale bude-li nás víc, budou muset makat.
A lepší košile než Automat, tak je tlačme.
|
|
|
Máte nějaký link na tu informaci, že sbírka byla oficiálně ukončena 1 . 1.? To bych jim samozřejmě hned napsal, že oficiálně už sbírku ukončili a nyní lžou, aby zamaskovali to, že ji ukončili a nesplnili náležitosti.
Jinak ještě by byla zajímavá informace o tom, komu přesně (=kterému Orgánu) teď ta onaniáda spadla do údržby, kolik to bude stát a kdo se občanů ptal, zda takovou věc do své správy chtějí a ze svých peněz to budou udržovat.
|
|
|
Jsou registrováni na MV a sbírka bude ofiš ukončena jak píší.
Přemýšlel jsem o tom a otázek přibývá:
Tiskem proběhlo, že Kintera daroval pomník městu a že AM si jej cení na 1,5 mega.
Fajn.
Patřil pomník Kinterovi aby ho mohl darovat?
Jak mohl darovat něco, co není vyúčtováno, co když na tom je dluh?
Bez účetní uzávěrky to nikdo neví.
Jak je to s připojením na proud? Je ten objekt města už teď, nebo není?
Proběhla kolaudace a kdy?
Kdo byl a je zapsán na katastru jako vlastník?
Smí úředník Magistrátu přijmout dar, u kterého není jasné jestli není zatížen dluhem a navíc, ten dar bude znamenat pro město do budoucna jen náklady?
Hypotetická magořina.
Každý z nás zajde do útulku, vyzvedne pejska a půjde ho darovat městu. Město dar přijme a rázem je tu problém jak ty pejsky živit. Kdo o přijetí daru rozhoduje?
Vše je dle mého na hranici legality a protože se nikdo neptal, mohlo to projít.
Ptejme se, adresa na tu dámu tam je
|
|
|
Takže s tím lednem to zametli pod koberec? Co se pamatuju, byly tu informace o dvou sbírkách, kdy jedna z nich už údajně skončila, jen to nevykázali a prachy zmizely.
Tahle dáma řeší i ty dary městu?
|
|
|
Oni tu sbírku mají pořád formálně otevřenou, končí v lednu 2014. Pakdo 3 měsíců jsou povinni předložit vyúčtování na Magistrát, ten provede kontrolu, a do měsíce, po oprovedení kontroly, je vyhlašovatel sbírky povinnen seznámit veřejnost s výsledkem hospodaření stejným způsobem, jako veřejně vybíral.
Čili dostáváme se do hezké časové smyčky, protože nikde jsem se nedočetl, dokdy musí ten Magistrát tu kontrolu uzavřít, tedy vyúčtování může být zveřejněno klidně až koncem příštího roku, a vše bude zákonné.
A na to to asi hrají, mezitím se nahromadí jiné kauzy a průsery a na tohle se zapomene, a bude klid.
Jedinou šancí je jak ta paní JUDr píše:
Citovaný zákon o veřejných sbírkách neukládá krajskému úřadu provádět kontrolu v době konání veřejné sbírky, avšak v případě předložených podnětů ze strany veřejnosti je prováděna kontrola v průběhu konání sbírky a před jejím ukončením.
Já se ozval, a mám za to, že moje akce může být posouzena jako čin paranoidního kverulanta, nikoliv podnět veřejnosti.
Myslím si, že kdyby podobné otázky jako já, nebo jiné, položilo více jedinců, už by to mohlo být chápáno jako "podnět veřejnosti".
Ale jak nám JUDr naznačila, vůbec to neznamená, že musí hnout prdelí a něco dělat.
Přesto bych se pokusil je k tomuto několika"podněty" popošťouchnout.
|
|
|
Poslal jsem paní dotaz.
Zdá se totiž, že sbírky jsou skutečně dvě, podle informací kokotmatu a přímo jejích. Ona totiž zmiňuje sbírku, která vznikla 5. 1. a má skončit ke 31. 12. Ovšem první jakási sbírka skončila již 30. 1. a pak měli *dávno* dodat vyučtování. A pokud ne a došlo k nějakému prodloužení, tak má úřad povinnost provádět kontrolu jednou ročně (§ 24, odst. 2: Koná-li se sbírka na dobu neurčitou nebo na dobu určitou po dobu delší než 1 rok, provádí příslušný krajský úřad každoročně kontrolu průběžného vyúčtování sbírky.).
|
|
|
Každý dotaz "veřejnosti" jen pomáhá urychlit skutečnou kontrolu účetnictví AM.
Ona i ta informace, že AM na sbírku zřídil účet je nepřesná. AM použil existující účet, a jen co ty prachy vybral, jej bleskem vyčistil, což je těžce nestandardní.
|
|
|
|
Nemyslím si ze jde o českou specialitu, tím méně s tím ma v základu něco společného Rittig, byt to muže podporovat (a jemu podobni) protože se mu to hodí.
Jako člověk co jezdí temer denně temer pres celou jednu DDR metropoli to vidim tak, ze je to prostě trend. Povypravim tedy jaký mám pocit ze svého puldomova. Kolari si mysli ze jsou ekologicky a správný, na rozdíl od zlých aut. Protoze jsou ale zároveň nespravedlive pomaly, tak si to na úkor tech zlých aut vynahrazuji. Podél temer každé silnice vede cyklopruh. Když je ale na křižovatce náhodou u cyklopruhu jeden semafor navíc (vede soubezne s cestou pro chodce), aby se chudaci malý nezdrzovali, zařadí se v raní špičce do pruhu pro auta. Než se rozejdou, projedou a zařadí se zpět do svého pruhu, zdrží na tom semaforu průměrně tak 2-3 auta, která by projela. Když je cyklopruh na pravé straně přerušovaný semafory protože jsou tam odbočky vpravo, pojedou vlevo po chodníku (to me neobtezuje, ale sere protože je vždycky na semaforu akorát dojedu). Když si chtějí povídat, stoupnou si na křižovatce vedle sebe, egal jestli auto za nima projede nebo tam zůstane trcet az zareagujou na krátkou zelenou. Kolo je správné, ekologické a ma vždycky přednost. Srazite v DDR cyklistu? Vždycky spoluvina, mate jet tak abyste vždy dokázali zabránit jakékoli potenciální srážce. Ne ze byste sli do vězení, to asi ne, ale na tučnou pokutu to bude.
Mám pocit ze nemecký cyklisti jsou něco jako české matky. České matky vidí vyšší princip v tom, že jsou matky. Takže kočár odstavený k vašemu stoli v restauraci je OK, řvoucí harant je OK, cpát se kočárem ve frontě dopředu je OK, protože česká matka reprezentuje onen vyší princip mateřství a to jí dává nárok moci se chovat jako hovado. Stejně tak vyšší princip ekologie zplnomocňuje DDR cyklouny, aby se chovali jako hovada.
|
|
|
DDR uebermensche jsem mel moznost poznat na nekolika ruznych akcich vsude po svete a jen mne zarazi, ze sami doma si serou do kalhot. Vetsinou delali bordel jen v zahranici a doma slapali brazdu. Zeby novej level...?
|
|
|
|
|
To jste krapet na druhé straně, nemyslíte?
Víte vůbec něco víc, než ty bláboly, co všude blejou novináři z tv nova nebo lžidnes? Chudáčci o živobytí přišli. Dyť jen podplatili nějakýho ouřadu těsně před důchodem a trvale si připojili byznys k dočasný stavbě. Velmi důmyslné nebo hodné IQ houpacího koně.
Aspoň, že už se pánové Bratránkovi netají tím, že chtějí jenom velký prachy od státu.
|
|
|
"Dyť jen podplatili nějakýho ouřadu těsně před důchodem a trvale si připojili byznys k dočasný stavbě."
Víte VY o tom něco více, máte důkazy o nějakém podplácení ouřady tesně před důchodem? Jinak je to pouze VAŠE SPEKULACE a v tom případě nezbývá, než přijmout (byť pouze dočasně) versi o pouhém pochybení toho úředníka stavebního úřadu v Táboře, nikterak nemotivované finančními, či jinými pobídkami z té, či oné strany.
Jinak souhlasím, že se jedná o OT vlákno, tato kauza by si zasloužila samostatný článek (možná jej stvořím), který by nahlédl na věc z trochu jiného úhlu, než tak činí oficiální informační média. Máte-li právě takové informace, sem s nimi...
|
|
Podle týhle teorie jsem v totální prdeli: přesunuju se totiž jen autem, nebo pěšky, podle vzdálenosti a času.
Btw. matka mi hlásila, že v ČB projel roj cyklounů, byla úplně zděšená :) Začínají dobývat i další města..
Poslední dobou už nejsem schopen se přes cykloteroristy přenést s nějakou nonšalancí, s kolegou, členem Auto*Matu se už častujeme jen čuráky, píčusy a podobnými laskavými označeními.
Vyšlo to ale z jeho strany - na jakýkoliv klidně přednesený argument reagoval jako šílenec.
Další kolega, bijec aut, který by odle svých slov úplně zakázal se mě po vzájemný výměně názorů zeptá, odvezl bych -li jeho a jeho rodinu někam do prdele.
Po otázce, jak si to srovná se svým přesvědčením nezáludně odvětil, že to je daleko, blbě tam jezdí bus und bahn a vůbec, autem je to rychlejší a pohodlnější. Málem jsem se z toho posral.
|
|
|
LOL, to bych mu naopak klidne odpovedel, ze no problem a v den D bych k nemu dosel pesky, ze jsem v ramci zklidnovani dopravy nechal vuz doma, ale ze ho s radosti doprovodim na zastavku MHD. Jsem zvedav, co by s tim jako pak delal.
|
|
|
Já ho nikam neodvezl. Za a) řekl si o to nestoudným způsobem ("hele, takže ty nás odvezeš....")
Za b) představoval si, že to učiním ZADARMO. Což udělám pro dobrý známý, nota bene, kteří mají hlouběji do kapsy, ale hovado? Drzost těhle aktivistů je neskutečná.
|
|
|
Měl jsi mu navrhnout alternativu. Pokud by udržel v hubě tenisák, tak může jet za autem...
|
|
|
...a s vykloněnou hlavou z okna, aby mu plály uši :)
mělo by to jeden háček: nemám stahovatelný zadní okna, neb tam chybějí dveře :) Ale pravda, moh sedět vepředu.
Ale stejně, banda zmrdů non plus ultra.
|
|
|
Stahovací okna nejsou potřeba. Tenisák se dával na kouli.
|
|
|
....jo tak :) V takovým případě bych ho skutečně odvezl zadara, a moc rád!
|
|
|
Haha, včera jsem viděl docela nový Volvo XC70 a tenisák mělo taky. Halt stará škola...
|
|
A hele, článek! Teď vypadám jak blbec, zrovna jsem mailem poslal nahrávku rozhlasu na D-F mail. Nicméně to stojí za to.
|
|
http://www.auto-mat.cz/2013/09/prujezd-blankou-muze-stat-i-112-korun-2/
|
|
|
Že organizovaná cyklistika i tyhle aktivistické prasárny jsou skutečně zlo, o tom žádná, ale že by se ze Žižkova měla stát nějaká polouzavřená výlučná enkláva, o tom fakt silně pochybuji. Ono se ne nadarmo říká Žižkovu a Libni, zdaleka se vyhni:-). Pokud tedy není myšlena nějaká část na Olšanech:-). Karlín není o moc lepší, kanclů tři prdele, ale že by se z toho měla stát nějaká luxusní rezidenční čtvrť, z toho fakt strach nemám. Navíc tam je vyprojektovaná u Vltavy prakticky celá nová čtvrť, která bude pro vyšší standard bydlení o dost atraktivnější, než nějaký činžák na Karlínském náměstí. Tam je to blíž akorát do kostela.-).
Dehumanizaci Ječné a Veletržní taky moc nechápu...já v Ječné svého času asi rok dělal a nějak nevím, co by se tam dalo ještě dehumanizovat. Veletržní je podobné peklo. Aby bylo jasno, já rozhodně netvrdím, že by tam ta auta neměla jezdit, protože prostě někudy jezdit musí. Ale třeba zrovna tyhle dvě ulice beru jako nutnou oběť. Pracovat bych tam ale znova moc nechtěl, bydlet fakt jen ve stavu max nouze.
A s tím nahnáním lidí do MHD je autor taky lehce mimo. S tou to jde totiž poslední dobou silně do kopru a linky se neustále omezují a kurví. A to co ještě aspoň trochu rozumně jezdí ... resp vůbec ještě jezdí ... je v "běžnou dopravní dobu" narvané po střechu. Leda by ty lidi chtěl D-FENS nahnat ještě na střechu.
Asi jsem fakt natvrdlý, ale fakt nechápu, co zrovna tímto článkem chtěl D-FENS říci.
|
|
|
Berte to asi jako Sybilu. V jejim zivote se take nic nevyplnilo.
|
|
|
|
Jako že Ječná nebude zasekaná jako dnes dopoledne, ale na oba prázdné pruhy se bude snášet radioaktivní prach, a odpoledne se budou mezi Andělem a Žižkovem lonzat poloprázdné devítky, jo?
Já vám fakt nevím ....
|
|
|
Ja myslim, ze idea D-F se nemuze vyplnit v tak kratkem horizontu, jako se pouzivaji tramvaje. Podle mne tato teorie spiknuti by se mohla (pokud je realna) splnit tak behem treba 40 let (strilim od pasu). Myslite, ze pri dnesnich tlacich na vymenu vseho funkcniho za nefunkcni, ale hlavne CE-EKO budou jeste jezdit ty hrozne fuj zelezne vagony, co z nich padaji lidi jedouci na sprahle a tak?
Pokud by legislativni tlak byl dostatecne silny a vytrvaly, pak ano, na oba prazdne pruhy se muze snaset prach. Zadne auto nesplni EKO45, tedy nulovou produkci cehokoli (elektromobily vykopou hned u vyroby clanku), lidi nebudou mit potrebnych 15 druhu prukazu, u domu nebude dovoleno parkovat, protoze nebudou mit parkovaci ekocertifikat a podobne. Papirama muzete udelat takove peklo, ze je mozne vse.
Lidi ve finale budou drzet hubu. Kdyz zdrazite naraz a moc, stado kvici. Kdyz se to ale deje postupne, navic namisto zdrazovani jen upravujete ceny, tak stado sice pokvikava, ale jede se dal, az je to ve stavu, kde to chcete mit a odkud uz to nejde z5.
|
|
Dal jsem jedničku, ale stejně si myslím, nebo spíš doufám, že je to z větší části paranoia.
Řidičáky na kola jsou podle mě otázkou času, provoz se zahuštuje a silnice postupem doby prostě nesnesou účastníky provozu, co neznají předpisy, to je fakt.
|
|
|
Ridicaky na kola jou jediny svetly bod teto temne budoucnosti.
|
|
|
Jo! At jim ta koza chcipne taky!
|
|
|
Ja jsem prejici a tolerantni. Staci kdyz chcipnou sami....
|
|
|
Tos tomu teda fakt moc pomoh.
|
|
|
Hele, kyz jsme v puli 80. let delali amaterske potapeni, nikdo se na nic neptal, kazdej se poatapel kde chtel, jedinej problem byl, sehnat kompr co foukne 200 Atm. Dneska?
Zacatkem 90. let jsem lital na glajde, stacilo vylizt na kopec na kterej jsem si vzpomnel a mit padak. Dneska?
Jakmile praseni v jakymkoli oboru preroste unosnou mez, nastoupi paperwar. Tak proc by meli pumpickari kvicet?
|
|
|
Protože to není o prasení...prostě se něco stane dost rozšířenou aktivitou, aby se to stalo hodno pozornosti služebníků všeho lidu. Jejich kreativita a blbost dokoná zbytek.
A abych pokládal za pohodu, že když mě prudí kvůli 5 věcem, tak mohou klidně nějakou ještě přidat .... to tedy díky.
|
|
|
V podstate ano. Pumpicky si prasenim jen podrezavaji vetev, ale ten strom je drive ci pozdeji stejne urcen na porazku, protoze proste uz je moc velkej.
|
|
|
O to vůbec nejde, prostě řidiči nemotorových vozidel už neznalostí předpisů a následným prasením působí moc velké ztráty na majetku a leckdy svobodě ostatních účastníků. A nejde jim prakticky výlet na kole zakázat, což by si mnozí opilí nebo poloslepí a neviditelní z nich zasloužili.
|
|
|
Definice "moc velkych" ztrat na majetku se asi nedockam, ze?
A pokud vim, tak i bicykl ma urcenou povinnou vybavu (svetlo vpredu a vzadu, odrazky...), za jejiz absenci je mozno trestat. Coz mi ale, nezlobte se na me, prijde na stejne urovni jako trestani za "nepredpisova" kola nebo nezapnute pasy u ridicu aut.
|
|
|
Světla a odrazky vám přijdou jako pásy a nepředpisová kola? Mně to přijde jako když potkám neosvětlené auto bez povinného ručení.
|
|
|
No jo, mate vlastne pravdu.
Takze oprava: Nezlobte se na me, ale mne to prijde na stejne urovni jako trestani za nesviceni nebo absenci povinneho vypalneho.
Jinymi slovy, naprosty kokotismus. Opravdu nechapu, jak by registracni znacky a/nebo ridicaky na kola pomohly cemukoliv krome vaseho dobreho pocitu.
|
|
|
Registrační značky v podstatě ničemu. Řidičáky by pomohli snížit počet opilých, debilních a jinak nebezpečných cyklistů na silnici a zabránit tak slušným lidem dostat se do basy.
Trestání za nesvícení v hluboké noci je podle mě zcela na místě, osobně bych řidiče, který jede po tmě v noci, klidně rovnou popravil, naštěstí je to u řidičů aut jev velmi řídký. Cyklista nesvítí každý druhý. Jestli si myslíte, že je potírání toho jevu kokotismus, je to vaše právo, já mám názor jiný ;)
|
|
|
Jak ridicaky na kolo pomohou snizit cokoliv z toho, co pisete?
|
|
|
vůbec nijak, máš pravdu. Řidičáky na kolo jsou stejně zbytečné jako řidičáky na auto. Kdybychom zrušili řidičáky na auta, nestalo by se vůbec nic.
|
|
|
Ale tusis vubec, kolika lidem ridicaky na jizdni kolo zajisti pracovni mista? Nekdo musi cyklisty skolit, dalsi bude zkouset, treti bude ty ridicaky vydavat, jeste jiny je bude kontrolovat, jestli nemaji proslou lhutu platnosti a jestli nahorou cyklista nepouziva jizdni kolo te skupiny, na kterou nema platne opravneni. Zni to skoro stejne dobre, jako jakykoli recept na reseni nezamestnanosti z dilny CSSD.
|
|
|
Mohou ho dostat v rámci výuky na ZŠ, v 18 si stejně dojdou pro nový a pak už žádné náklady navíc nepřináší. Ostatně šlo by to zařadit do hodin ZSV + jeden test, stejně se tam učí kraviny.
|
|
|
A v autoskole se kraviny neuci? Skutecne?
|
|
|
Mně v autoškoly kraviny neučili. Učili mě řídit.
|
|
|
Vy jste neumel ridit uz pred tim? Nojo, to mnohe vysvetluje.
|
|
|
Nedokážu ani určitě říct, že umím řídit teď. Co vás tu čtu, vy umíte všechno. Dáváte soukromé hodiny?
|
|
|
Hele...znam jednoho, ten je taky furt chytrej jak radio...pry vsechno umi a vsechno zna uz o skolky, kazdymu tyka a ma od vseho klice. Bohuzel pro nej si to mysli jenom on. Prakticky ho ale vsichni radeji pousti pred sebe, aby ho kvuli vlastni bezpecnosti meli pod dohledem a ne za zady nehlidanyho. Skoda, ze se neznate...
|
|
|
No a co licence na autobusy? Taky jsou zbytecny?
|
|
|
jsou, majitel firmy si stejně musí řidiče vyzkoušet sám. Nebo myslíš, že nějaký canc papíru mu něco zajistí?
|
|
|
Jakej majitel firmy? Ja jsem majitel firmy. Koupil jsem si vojetej bus a vy muzete viteco.
|
|
|
No a absence licence vam zabrani s tim busem vyrazit do ulic?
|
|
|
Opravdu chcete tvrdit, ze jste zapomnel na nase debaty o odpovednosti a ruceni a v zasade i trestu? Nebo to sjedeme jeste jednou, a jeste, a postoprve?
|
|
|
Pokud jste nezodpovedny, nezabrani vam ani absence licence v tom nezodpovednem chovani, to zajiste sam chapete dostatecne. Trest vas nezajima, protoze vas prece nechytej.
|
|
|
jenže cyklisté nejsou nutně nezodpovědní, spousta z nich je jen hloupých, nevzdělaných, nepoučených...
|
|
|
A z hloupeho cyklisty udelate chytreho tim, ze ho chvili budete buzerovat a pak mu date prukaz?
|
|
|
Vás ve škole buzerovali? Mně učili. A zkoušky nebyly jen o papíru. Ale je to už nějaký ten pátek, tak se asi něco změnilo.
|
|
|
|
V autoskole mne ucili, jak projit u zkousky, ktera byla sama o sobe buzeraci. Jedine uzitecne, co mne autoskola skutecne naucila, bylo nebat se dohadovat s policajty, protoze jsem se musel kvuli nepodlozenym obvinenim typu "vy jste neblikal" dohadovat uz s tim policajtem, s nimz jsem absolvoval zkusebni jizdu.
|
|
|
Smutné. Kamarádům tu autoškolu nedoporučujte.
|
|
|
Ona uz mozna po tech letech ani neexistuje, co ja vim.
|
|
|
Me treba ucili, ze se po jizde u zkousky s policajtem vubec hadat nemam, protoze me pak zcela jiste nenecha projit a navic si ke me udela tecku a priste bude o to prisnejsi. Neposlechl jsem a tak jsem to delal napodruhy. Kdybych se nehadal, tak mi neco jen vytknul, vykecal by se, ale nechal by me projit.
Nemyslim, ze by byli policajti v Praze tak rozdilni od tech v Brne, proto si myslim, ze autoskolnik touhle "radou" spise sledoval svuj plan ziskat od tebe dalsi prachy za dve tri kondicni jizdy pred druhou zkouskou potom, co te kvuli hadani o blbostech vyrazi z od te prvni. Ale nejspis se pletu, to je jasny...
|
|
|
|
takže ty potřebuješ licenci, protože jinak bys vyjel s vojetým busem aniž bys ho uměl řídit a znal základní pravidla? Nejsou jednodušší způsoby sebevraždy?
|
|
|
Kdyby jen SEBEvraždy, bylo by to ok.
|
|
|
Takze vy jste ochotny se zabit, pokud u toho zarve i banda cizich lidi?
|
|
|
Ne. Ale také nejsem ochotný vzít autobus a jet někam do pekel. Znám naopak dost lidí, kteří, pokud by to bylo dovoleno, resp. nebylo zakázáno, by se s ním projet jeli, jen si to tak vyzkoušet. A v první zatáčce by pravděpodobně rozbili protijedoucí auto, protože neumějí řídit pořádně ani osobák.
|
|
|
A nebo taky ne. Ja bych ten autobus klidne vzal a projet se s nim sel, zcela nezavisle na tom, zda to je dovoleno nebo zakazano. Jen ho jaksi nemam a neznam nikoho, kdo by jej mel a mohl mi ho tedy pujcit... Podotykam, ze jsem mel parkrat v ruce i vyrazne vetsi a tezsi silnicni motorove vozidlo, nez je nejaky uprdeny autobus a nikdy jsem s nim nikomu zadnou skodu nezpusobil.
|
|
|
Jak se prodávají autobusy nevím, ale prostě nechci, aby se třeba s avií za 5 bez papírů proháněl kdejaký 18letý pitomec nechápající základní principy jízdy po silnici bez dohledu. Ale chápu, každý to má jinak.
|
|
|
Chtit to nemusite, mne se to take nelibi, ale kdyz dotycnemu nezalezi na tom, ze se zabije nebo ze prijde o svoji investici do te Avie, proc by se mel bat nejakeho postihu za poruseni nejakych formalistickych pravidel?
|
|
|
Postih nemůže ovlivnit, o řízení si myslí, že ho zvládne levou zadní? Nevím, co se jim honí hlavou, na to se mě neptejte. Já mám jen empiricky ověřeno, že to funguje, viz alkohol, kolo a auto.
|
|
|
Jak mate overeno, ze to funguje? To by mne opravdu zajimalo... Zmizeli snad nezodpovedni ze silnic diky predpisum, prukazum, licencim a regulacim?
|
|
|
Zmizela negramotnost díky školám?
|
|
|
Nezmizela. Ackoli uznavam, ze je ji vyrazne mene, tak stale existuji nevzdelavatelni, kteri negramotni zustanou i pres veskerou snahu o jejich vyuku.
|
|
|
|
Avii je dnes mozno poridit za 30k. Jestli ma papiry popravde netusim, ale jeste jsem nevidel auto, ktery by na papiry jezdilo. Osmnactiletemu pitomci nechapajicimu zakladni principy jizdy po silnici opravdu nezabranite v tom, aby si takovy kousek koupil a sundal treba autobus s predskolnimi detmi jedoucimi na skol(k)u v prirode.
auto.bazos.cz/inzerat/26968981/Avia-sklopka.php
I pres to se nikdy nic takovyho nestalo. Opravdu si myslite, ze to je jen diky povinnosti mit ridicak? Protoze tu Avii z inzeratu si muzu poridit i ja, na ridicak se me nikdo rozhodne ptat nebude a magor bez pochyby jsem.
|
|
|
Problém je, že když to bude legální, bude to moct dělat každý dement bez problému do doby, než způsobí nehodu. A vlastně i potom, že? Teď se může stát, že nebude moct řídit ani auto, a nakonec jej společnost uklidí do vězení.
Magor je jedna věc, druhá fakt, že dost pomůže autoškola a člověk vedle s pedály ;)
|
|
|
Doporucuji rozlisovat mezi zpusobovymi slovesy moci a smeti. Ano, v extremnich pripadech toho, kdo neposloucha, stat odklidi do vezeni (nikoli spolecnost, v tom mate chybu), casto aniz by byl naplnen materialni aspekt skutku a aniz by dotycny nekoho skutecne realne poskodil.
|
|
|
Kontrolní otázka: jak ten strejda Společnost zjistí, že je někdo magor a s Avií by sejmul autubus se školkou před tím, než k tomu dojde?
|
|
|
Nezajístí, ale tím, že sem tam někoho chytí, opokutuje, zbaví řidičáku nebo zavře, část lidí odradí a část odstraní. Zbydou jen ti opravdu vyšinutí.
|
|
|
koupili by si autobus a jeli by se s ním projet a jen tak cestou by ho zničili? Opravdu nebo by jim najednou začalo být líto peněz a raději by se ho naučili ovládat?
|
|
|
především sebevraždy, řidič busu mívá v případě nehody problém vyváznout z toho bez následků. Na druhé se může vykašlat, ale na něm samém mu nejspíš záleží víc.
|
|
|
Ne ne licence na autobusy jsou velmi potřebný. Cítím se mnohem lépe, když na mně lopata vydechuje fernet s česnekem v autobuse s licencí.
|
|
|
Pardon, ale já jsem opravdu klidnější, když mám za pravděpodobné, že ten člověk za volantem pravděpodobně četl předpisy.
|
|
|
To musí i tak. Řidičák na autobus a licence na provozování dopravy jsou dvě odlišné věci.
|
|
|
Pokud nebude muset mít ani ten řidičák, proč by musel? A proč by musel taxíkář? A taky je nemusel číst člověk, co se ke mně blíží z vedlejší na křižovatce...
|
|
|
něčí řidičák vám nepomůže v ničem. Ten, který se blíží z vedlejší, vás může přehlídnout, nevšimnout/neuvědomit si, že je na vedlejší, špatně odhadnout vaši rychlost a to všechno bez ohledu na to, jestli řidičák má nebo nemá. Takže pokud má výrazně větší a těžší auto, doporučuji opatrnost, i když v autoškole říkali, že máte přednost. :-)
|
|
|
Ano, děkuju za lekci řízení, svůj první půlmilionek už mám chvíli za sebou, ale rád se přiučím. To se všechno může stát, co píšete, ovšem takhle by se k tomu přidali ještě pitomci, co vůbec netuší, že existuje nějaká přednost, k čemu je ten směšnej trojúhelník na tyči a proč nebrzdím. Jde dávat bacha za jednoho, dva lidi, ale za všechny, to neprojde.
|
|
|
všichni by tak nejezdili, takže dávat bacha za všechny by nebylo nutné. Část lidí by si nechtěla zničit auto, část je opatrná od přírody, část je hrdá na to, že umí dobře řídit a pár blbců by nejspíš nepřežilo. Pak samozřejmě pár lidí, kteří udělali nějakou chybu nebo byli ve špatný čas na špatném místě. Ale to se stává i dnes. Vlastně hůř, dnes se stává, že vyjede někdo bez řidičáku a policie v záchvatu záchrany ostatních mu z těch ostatních postaví do cesty živý štít. Rozhodně by nedošlo k tomu, že z většiny lidí se stanou sebevrazi jen z toho důvodu, že nemají nějaký kus papíru zatavený v igelitu. :-(
|
|
|
Pár blbců...no, je to sice Darwin, ale s pár blbci navíc by se zabilo i pár inteligentních lidí navíc. A o to nakonec jde, ne? Aby se lidé nezabíjeli. Nebo jsem přehlédl nějakou myšlenkovou konstrukci?
|
|
|
Komu o to jde? Ja v zasade chci, aby se blbci pozabijeli, je to totiz vyrazne efektivnejsi, nez s nimi sdilet lebensraum. Samozrejme, ze pozabijeni se blbcu zpusobi nejake vedlejsi skody, ale ty ti blbci zpusobuji i tak.
|
|
|
Bohužel zapomínáte, že blbců bez ohledu na jejich ztráty přibývá, rodí se noví a noví. A budou umírat další a další inteligentní lidé. Chápu, že v anarchii to o tom vybíjení trochu je, ale pořád si myslím, že většině se to nelíbí. Je možné, že pravidla jsou pro blbce, ale šlechtit lidstvo vybíjením blbých by neprošlo, natož vzájemným vybíjením lidí.
|
|
|
Neco z praxe... U me na stavbe dela parta cikanu ze slovenska - pan XXXX and his boys. V praci jsou prvni, odchazi posledni, delaji i v nedeli, aby tady nebyli den zadarmo na ubytovne, kterou musi platit. Zadnej z nich nema ridicak, maji desetilety VW Prassat ftydytu a jezdi tak predpisove, ze je to mnohdy az na obtiz, kdyz je vedu ma novou stavbu.
Toto tedy vyvraci tve teorie. Neumim rozhodnout, jestli je extremem tvuj nebo muj pripad. Vim ale urcite, ze nikdo neseda do auta s tim, ze chce havarovat. Proto myslim, ze ten muj..
|
|
|
Naopak, pokud chcete jezdit skutecne bezpecne, musite si davat pozor uplne na vsechno. Jinak je jen nahoda, ze jste se jeste nezabil, i kdyz mate v hlave jinak jenom zakon c. 361/2000 Sb. v platnem zneni.
|
|
|
Ano, jistě to bude náhoda. Předpisy jsou k hovnu, stačí dávat pozor :-) Děkuji též za poučení, s dovolením budu dál jezdit tak, jak jsem zvyklý.
|
|
|
Myslim, ze merito veci je v tom, ze neni vubec dulezity, jestli RP na kolo bude mit nejakej realnej prinos. Merito je, ze pumpicek bude brzy dost na to, aby se daly podojit a levicaci na tom vybudovali novou Potemkinovu diru na zamestnanost. A protoze dulezitost ridicaku na kolo je stejna, jako dulezitost ridicaku na motorku 50 cm3, tak proste je to vopruz a at si ho pumpicky uzijou. Navic, kdyz pojede pumpicka po chodniku, tak uz to nebude s RP takova prdel, jako bez nej.
Ja myslim, ze to veci jen pomuze. Kolo se konecne stane vice rovnopravnym partnerem na silnici, o coz jde Buznomatu predevsim, takze "boticky" za parkovani, flastry za jizdu po chodniku, prechodu, praseni,... urcite to core oceni, ze konecne maji nejakej glejt na rovnopravnost.
|
|
|
To jednak az tak uplne pravdepodobne neni. Krome toho, i kdyby je cetl, nabizi se otazka, zda ty predpisy vubec jsou realne k necemu dobre a zda se jimi, pokud k necemu dobre jsou, bude ridit.
|
|
|
Samozřejmě, ta otázka se nabízí. Má zkušenost ze silnice říká, že drtivá většina lidí je četla a řídí se jimi. A pokud ne, občas přijde nehoda.
|
|
|
A pokud ano, obcas taky prijde nehoda, protoze tu nekomu praskne pneumatika, tu nekdo usne, zazmatkuje, vleti do neoznacene diry nebo je oslnen sluncem.
Zkusenost ze silnice nerika v tomto smeru nic, ta muze rikat jen to, ze drtiva vetsina lidi jede tak, aby se nezabila a neznicila si auto. Ze pri tom shodou okolnosti nahodou dodrzuji nejake predpisy, je pouha koincidence.
|
|
|
Nemohu potvrdit. Drtivá většina lidí vůbec nemá ponětí, co v těch předpisech je a naposled o nich slyšela v autoškole. Vůbec neví, co všechno musí a za co všechno jim hrozí trest. Ani neví, že už přes deset let upravuje provoz na PK zákon a ne vyhláška. Nemám jim to za zlé. Celkem včetně prováděcích vyhlášek to dělá kolem 150 stran textu.
|
|
|
Základ zůstává stejný a pokud se mění, jsou toho plná média. Značky jsou vesměs stejné, přednosti jsou stejné, povinnost v noci svítit je stejná, že se jezdí vpravo, to je tam už od války.
Že jsou tam i nesmyslná a zbytečná ustanovení je jedna věc, ale tvrzení, že předpisy nepotřebujeme, to prostě nespolknu.
|
|
|
Tak dobre. Vy je mozna potrebujete. Tak si klidne nejake mejte, ale neobtezujte s necim takovym ostatni.
|
|
|
Já je už mám zažité. Kdo je ale opravdu potřebuje jsou neosvětlení ožralí cyklisté jedoucí z hospody. Ti jsou mimo jiné živoucím (zatím) důkazem toho, že vámi proklamovaná anarchistická koncepce dopravy prostě a jednoduše nefunguje. Měli by mít strach o život, ale nakonec oni budou mrtví a řidič v base a stejně je osvěta prdlajs platná. Jste si s komunisty a liberálními ekonomy v lecčems podobný, všichni věříte, že lidstvo je homogenní hmota buď naprosto racionálních lidí, géniů nebo lidí čestných, každopádně homogenní. A ono není ;)
|
|
|
Kdo je ale opravdu potřebuje jsou neosvětlení ožralí cyklisté jedoucí z hospody.
Vidite, to jsou presne ti, kteri je nepotrebuji ani trochu a dokonce to davaji svym prikladem jasne najevo :-) Riskuji, mozna to vedi, mozna ne, riskuji svuj zivot, to, ze riskuji navic nejakou pokutu, uz maji na haku...
|
|
|
Tahle logika je vadná. Spousta z nich má auto a přesto jede na kole. Proč? Protože se bojí o řidičák. Je to iracionální? Ano. Je to realita? Ano. Lidé se NECHOVAJÍ RACIONÁLNĚ ;)
|
|
|
Ale jiste, ze se racionalne chovaji, jenom to tak z vaseho uhlu pohledu nevypada. Napriklad ocekavaji, ze pojedou-li na kole, je risiko chyceni Policii nizsi, nez pojedou-li autem.
Mimochodem, kdo si myslite, ze jste, ze se citite byt opravnen posuzovat, co je a co neni racionalni na jednani nekoho jineho?
|
|
|
Aha, takže definice slova racionální pro nás dva není evidentně stejná. Pro mě racionální je rozumný, vycházející z úvahy, rozumem odůvodněný. Když je někdo hloupý a opilý, prostě nedělá rozumem odůvodněná rozhodnutí. A často ani spousta střízlivých nepřemýšlí o tom, co dělá, ale prostě to dělá.
Kdo si myslím, že jsem? No, pro dnešek si myslím, že jsem někdo, kdo se snaží oportunistovi předkládat věcné argumenty proti agresivní napadající rétorice. Což taky není moc racionální ;)
|
|
|
Ano, ale i racionalita je subjektivni, tedy muze vychazet z uvahy, jejiz podstatu vy neznate.
|
|
|
acionalita vždycky vychází z úvahy. Jednání jedince nikoliv nutně.
|
|
|
Jediné, co je na tom špatné, je ten řidič v base. Protože ten tam za takové situace skončit rozhodně nemá. Zbytek je boj toho vola na kole.
|
|
|
Ano, souhlasím. Buď je naučit předpisy, nebo pustit volnou zábavu.
|
|
|
Žádné buď ... ať se je naučí sami. Pokud sami chtějí. Regulovat má smysl(pokud tedy vůbec) jen ty činnosti, kde může člověk uškodit druhým.
Problém není, nikdy nebyl a ani nebude, v blbovi cyklistovi, ale v systému, který jej pokládá automaticky za "chráněný druh".
|
|
|
Ano, takže máme stav, který máme. Buď můžete po Urzovsku volat po zavedení anarchie do dopravy, nebo zavést taková pravidla, která omezí u cyklistů výskyt činností, které dostávají řidiče do vězení a chodce do nemocnice. Co myslíte, že je průchodné? Jak říkám, je to otázka času, pokud chtějí šášové ve vládě dosáhnout nulové úmrtnosti nebo co to maj za cíle.
|
|
|
Oni nemají strach o život možná právě proto, že předpokládají, že řidiči majívětší strach z kriminálu, že? Kdyby režim lidi nestrkal do vězení, a ještě dokonce ožralým ozyklencům hrozilo, že když už je náhodou někdo zmerčí dřív, než je sundá, tak dostanou nařezáno teleskopem, možná by se chovali trochu jinak.
|
|
|
Ale blbost,
Nebojí se, páč jsou to magoři. Takových je spousta.
To že se bojí řidič v potaz neberou.
Podobní magoři jsou na těch nadupanejch motorkách, každou chvíli nějakého sbírají do igeliťáku.
Podcenění nebezpečí, nikoliv kalkul, že se bojí ten druhej.
|
|
|
Mno v tom pak není problém za stavu, kdy se režim vůbec nebude srát do trestání a nebude strkat lidi za nic do kriminálu. Jel jak debil a rozmázl se? OK, nechť se řidič zhojí na jeho majetku. Jel jak debil a někdo ho vyhmát? Pár přes hubu obuškem a kolo hodit o pár set metrů dál do pangejtu.
|
|
|
Jen ze zvědavosti ..... že jel jak debil bude posuzovat KDO? A ten NĚKDO kdo by ho měl jako vyhmátnout je KDO?
|
|
|
Nejspíše řidič, který se tak tak vyhne srážce s takovým neosvětleným ožralým volem. Režim do toho prosím netahat.
|
|
|
Nevím proč bych do toho měl tahat režim..naopak, právě ten v tom dělá bordel. Proto od něj abstrahujme. A v tom případě pokud někdo jede bez světla a ožralý z hospy, a vy se mu vyhnete, tak vám nezpůsobí žádnou škodu .... takže nějak nechápu jakým právem bych mu měl rozbíjet hubu a házet kolo do pankejtu. To mi nějak k těm přirozeným právům fakt nejde.-).
A platí tento navrhovaný přístup čistě jen na ožralého a současně neosvětleného cyklistu za tmy, nebo i na jiné případy???
|
|
|
To nechť je na rozhodnutí dotyčného, že, naprostá většina by asi jela dál, někteří by se z toho potřebovali vydýchat, někdo by mu párkrát střelil a já jen říkám, že ani proti jednomu řešení osobně nic nemám. Ožrala se poučí a dost možná ho díky tomu nezrakví o kus dál někdo další.
|
|
|
Fajn, otázkou je kdo rozhodne, že chování jiného účastníka silničního provozu už bylo na "přes držku". Názory lidí na to, co ještě je v pohodě a co už je za hranicí, jsou totiž velmi rozdílné.
Také předpokládám že plně akceptujete možnost, že místo toho aby byl nakopán cyklista, bude nakopán řidič. Že někdo jede na kole bez světla a moc mu to nejde(ať už proto že to jen neumí, nebo že má v sobě pár rumů) ještě rozhodně neznamená, že musí být "easy prey" :-).
|
|
|
Vyto píšete, jako kdybych o tom rozhodoval či co :)) Prostě když bude někdo chtít potácejícímu se neosvětlenému ozyklenci pár naložit, jeho boj, ať si dělá, co chce a jak chce. Pouze říkám, že mi subjektivně přijde mnohem spravedlivější i správnější tento přístup, než když by ho buzerovaly ozbrojené opice.
|
|
|
A tak o to se hádat nebudu:-)
|
|
|
Ano, ano, režim zrušit a nastolit anarchii. Hned potom bude ráj na zemi :-) A dopravní předpisy jsou k ničemu :-) Super :-)
|
|
|
To záleží na tom, co si představujete rájem na zemi. Z mého hlediska to bude určitě ráji blíž, než teď, pro vás asi ne, vám by zdá se vyhovoval nejspíš stav jako u nás za normalizace. De gustibus non est disputandum, ale mě do toho netahejte, děkuju pěkně.
|
|
|
Nejspíše řidič...
Jooo!
Jenom pro upřesnění:
Ten, který obvykle prokopne dveře, nebo ten, který upraví kapotu mečem?
(Video zde bylo v minulosti komentováno, ne?)
|
|
|
nevím co se rozumí základem. Zhruba 50% všech ustanovení v první a druhé hlavě ZPPK se za posledních 10 let změnila, aniž bych to chtěl počítat, je tam zhruba 20-30 nových povinností
To je hezký příklad. Zákon sice ukládá povinnost jezdit vpravo, ale neříká vpravo čeho, protože pojem "vozovka" není v zákoně vůbec definován. Zrovna v tomto bodě jsme se bez zákona docela dobře obešli
|
|
|
Takže protože v něm není definována vozovka, nepotřebujeme ani přednost v jízdě, semafory,...?
|
|
|
|
Také jsou součástí předpisů. Potřebují předpisy zeštíhlení? Zřejmě ano. Potřebují cyklisté znát předpisy? Definitivně.
|
|
|
Cyklisté předpisy mají, ale vůbec je to nezajímá. Jednak není nikdo, kdo by to po nich vymahal, ale hlavně pokud jsou ochotni riskovat úraz nebo smrt na kole opilí a potmě bez světel, tak jistěn taky unesou, že porušili nějaký zapomenutý paragraf na straně 18 tam úplně dole.
|
|
|
Jak už píšu jinde, zní to logicky, ale není to pravda. Riskují život, ale řidičák ne. Proto jezdí opilí s větším rizikem na kole a ne celkem bezpečněji autem.
|
|
|
V autě by to bylo fakt bezpečnější, ale papíry dost potřebuju.
Na vsi je často do hospody dál než ve městě, takže elektrokolo.
Dost silný, aby jelo jako moped.
Reflexní vesta, dopředu Fenixe (spletete si mě hravě s motorkou, jak to šajnuje) vzadu ostré červené, do boků blikačky.
To zatím funguje, jestli to tím pohejkáváním o ožralých cyklistech nedokurvíte.
|
|
|
Výborně, díky za podporu mých argumentů.
|
|
|
Hahaha. Tak jasne ze je lepsi si sednout na proprdeny sedadlo fava a vodridit si to svobodne sam, kdo by pochyboval?
Navic kazdy vi, ze schopnost ovladat autobus nebo kosmickou lod nebo ponorku nebo tanker nebo snajperskou pusku je vlastne zalozena na cesnekove abstinenci.
Co pijete? Dzus? Tak asi zkvasil, stava se.
|
|
|
Zas se vám to plete
Znáte tu o tom cikánovi, jak v půli cesty vyhodil ožralýho řidiče autobusu od volantu a odřídil to do cíle? Pak měl obrovskej problém a hrozilo mu čtvrt mega pokuty za správní delikt, protože měl sice řidičák na autobus, ale neměl licenci na provozování osobní dopravy
|
|
|
Ano, ta je dobrá a nesmyslná. Dostal pokutu?
|
|
|
ta je hlavně reálná. Zastavil to tuším NSS
|
|
|
Nesmyslnou jsem mínil tu pokutu, pardon. No tak to dobře dopadlo, zaplať pánbůh. Argumentovat tímto případem v diskuzi o nesmyslnosti výuky v autoškolách a povinných zkoušek je imho trochu mimo, ale jak myslíte.
|
|
|
Já se vyjadřuji celou dobu pouze k licenci k provozování osobní přepravy.
|
|
|
Aha, já od začátku vlákna k řidičáku, zásadní zvrat jsem přehlédl. Měl jsem zato, že čtu, že řidičák je hloupost. Omlouvám se.
Mimochodem, teď mi došlo, ten člověk neměl jakýsi profesní průkaz či podobnou blbinu, ne? Což je opravdu zběsilost.
|
|
|
To se mi nějak nezdá. Licenci "musí" mít přece provozovatel - tedy dopravce. Řidič má mít kromě řidičáku příslušné skupiny pouze tzv. profesák - a ten statečný cikán neměl. Nicméně to, že jak "licence" tak "profesák" je pouze zbytečnou buzerací, není sporu.
|
|
|
1) cyklisté budou prokazatelně vědět, že jízda pod vlivem, bez odrazek atd je porušením předpisů
2) pokud udělají několik průserů, seberou jim řidičák na všechno včetně auta, což většinu bude bolet, nemluvě o penězích
3) v autoškole se pravděpodobně dozví, jaké jejich jednání povede k nehodě a které je ok, naučí se značky atd. Jedna má nejmenovaná kamarádka při vjíždění na silnici z cyklostezky samozřejmě nedala přednost s tím, že má přednost zprava.
Je to jako ptát se, jak maturita zajistí, že se člověk bude umět podepsat. Nezajistí, ale pravděpodobnost jistě zvýší.
|
|
|
Průserem myslíte co? Že nebudu mít jako na kole blatníky nebo že jsem si dal v hospě jedno a teď jedu domů nebo co bude ten průser?
Jděte s tou buzerací někam, jako by jí nebylo dost i bez podobných blbin.
|
|
|
Průserem myslím, když způsobíte nehodu, pojedete v noci ožralý na plech, bez světel, když projedete červenou atd.
|
|
|
Když způsobíte nehodu, byť na kole, tak myslím že problém s papíry můžete mít i dnes ... ale možná se pletu.
Vše ostatní je opět nesmysl .... cyklista riskuje především svůj krk a zdraví, takže bohatě stačí, aby případný průser, který svým jednáním zavinil, zůstal čistě jeho průserem, a nestal se průserem nějakého dalšího chudáka.
Fakt nechápu kde se v lidech bere ta touha chránit někoho před ním samým. To je stejně pitomé jako vymlouvat někomu cizímu sebevraždu.
|
|
|
Počkejte, já nikoho před ním samým chránit nechci. Na cyklostezce ať si dělají, co libo, klidně bez papírů, bez vybavení...
Bavím se o situaci, kdy prasí cyklista v provozu. A ano, s tím ohrožením oprávnění se pletete, cyklistovi dnes nic nehrozí.
|
|
|
Ještě jednou a pomalu ..... problém není že cyklista prasí. On to nakonec v 99,9999% odsere nejvíc. A to i v případě, když neprasil. Nějaká bumážka se štemplem, že vinen byl někdo jiný, vás totiž z urny ani kriplkáry nezvedne. Problém je, že dnes je v případě nehody chodce nebo cyklisty řidič brán jaksi automaticky minimálně za spoluviníka. To ale není problém cyklisty, ale těch co to vyšetřují, žalují a soudí. Že budeme nějakou jeblou průkazkou ještě prudit kolisty to fakt nezmění. A pár let tímhle tempem, a budeme muset mít techničák i na boty.
|
|
|
Ano, jenže tohle cyklista nevidí, viz některé příspěvky výše ;)
Když mu pohrozíte sebráním řidičáku na všechny skupiny, pokud pojede ožralý nebo jako debil nebo způsobí nehodu, paradoxně to funguje.
Jistě, že je problém v přístupu policistů. Proč nepokutují cyklisty se jich můžete jít zeptat :-)
Já mluvím o tom, že spousta cyklistů předpisy nedodržuje, protože je prostě nezná. Zdá se vám to jako sci-fi? Udělejte si soukromou anketu, budete mrkat na drát.
|
|
|
Čistě ze zvědavosti, když chytnou nalitého kolouna, přijde o papíry na auto nebo ne?
Jasně že je nezná....ale to v případě řidičů platí taky. Denně po Praze testováno. I když je vždy otázka kteří skutečně neznají, a kteří na ty předpisy prostě jen serou. Navíc myslím, že lidí co jezdí na kole a současně mají řidičák je drtivá většina. A těžko uvěřit tomu, že když pustí volant a chytnou řidítka, tak se jim zablokuje část paměti:-)....u nějakého centra pudu sebezáchovy bych tomu nicméně věřil:-).
|
|
|
Každopádně dnes o papíry nepřijde, ale měl by.
|
|
|
Nesouhlasim. Mohl by tim prijit i o pilotak, zbrojak, clenstvi v golfovem klubu,... protoze urcite vsude bude svym chovanim porusovat nejakou obecnou klauzuli.
Cykloun by mel mit svuj RP a o ten pripadne prijit. Jinak to neni fer ani zdaleka.
|
|
|
Když jedu opilý na motorce, seberou mi papíry na autobus. Je to nefér?
Ano, je. Není to jen přestupek. Pokud schválně poruším celkem zásadní předpis, je to známka mé hlouposti, nedostatku sebedisciplíny a pokud jsem idiot, zasloužím si chodit pěšky.
Zbroják a piloťák ano, jak moc nebezpečný okolí můžete být při golfu těžko říct.
|
|
|
Omyl. Prukaz by se mel brat v te oblasti, ktere se bezprostredne tyka. Kdyz jedu vozralej v autobuse a udelam pruser, prijdu i o moznost jet na skutru. Nebude se resit, jestli mi nechaji moznost jezdit v traktoru nebo nakladaku. Proste jsem dobytek na silnici. Finito.
Kdyz prepadnu banku s nozem, seberou mi zbrojak, ale neni duvod sebrat ridicak (i kdyz by nekdo mohl argumentovat, ze jsem debil a nemam pravo ohrozovat lidi na silnici), atd.
Stejne tak nevidim duvod, proc prijit o pilotak kvuli pruseru na vozovce a opacne. Spadnu s erem a seberou mi co? Zbrojak? Ridicak na motorova vozidla? Prukaz na rizeni vysokozdvizneho voziku?
Blbost.
|
|
|
Hm. Viděl bych to spíš na myšlenkovej pochod, že když jsem dost blbej jezdit ožralej úplně na plech a ohrožuju tím prokazatelně lidi, třeba vezu plnej autobus v práci, neměl bych potom ani lítat s dopravním letadlem, protože jsem prostě nezodpovědnej. Ale to je na diskuzi, jen tvrdím, že když jsem schopnej řídit opilej kolo, auto, autobus nebo jiný vozidlo, chce to trest stejnej.
|
|
|
Moment -- vážně prosazujete "stejný trest"
(a) tomu, kdo na plech ožralý jede 1 km z hospody domů po okresce sedmé třídy, kde jede jedno auto za týden, a navíc krokem, protože tam běžně chodí neosvětlení kanci;
(b) tomu, kdo na plech ožralý řídí autobus plný cestujících na D1
? Možná by to chtělo ten přístup "každému stejně" trochu lépe produmat, ne?
|
|
|
Krokem, no... To je fuk. Jestli řídí prázdnej autobus po trojce nebo kolo po trojce, ostatní řidiči se kvůli němu do stromů uhybat můžou tak i tak... Ožralýho cyklistu na D1 bych popravil ranou do týla :D
|
|
|
Já myslím že ne .... když jste na plech "v sedle", tak ohrožujete především sám sebe. Spíš téměř výlučně. Když jste na plech za volantem, tak velmi lehce můžete zrakvit i někoho jiného.
Obecně....do situací, kdy riziko hrozí prakticky výlučně mně samotnému by se nikdo další montovat neměl. Pár facek například od rodičů se nepočítá:-). Jiná je oproti tomu situace, kdy já sám představuji potenciální nezanedbatelné riziko pro ostatní.
|
|
|
Poslední případ, který pamatuju, je ožralý neosvětlený cyklista, proti němu dvě auta, jedno předjíždělo cca 120 km/h na dvojkové, nově opravené silnici. Dostal to natvrdo, kolik přesně nevím.
Ano, jel moc rychle. Nebýt idiota na kole proti, stalo by se houby.
|
|
|
Ještě jednou a pomalu ..... problém není že cyklista prasí. On to nakonec v 99,9999% odsere nejvíc. A to i v případě, když neprasil. Nějaká bumážka se štemplem, že vinen byl někdo jiný, vás totiž z urny ani kriplkáry nezvedne. Problém je, že dnes je v případě nehody chodce nebo cyklisty řidič brán jaksi automaticky minimálně za spoluviníka. To ale není problém cyklisty, ale těch co to vyšetřují, žalují a soudí. Že budeme nějakou jeblou průkazkou ještě prudit kolisty to fakt nezmění. A pár let tímhle tempem, a budeme muset mít techničák i na boty.
|
|
|
To je sice pravda, ovsem podle teto logiky mi unika, k cemu vlastne mame RP pro motorova vozidla. Imho ku hovnu uplne stejne, jako u toho kola. Chovani ridice to nijak nemeni, jestli RP ma, nebo ne. A pokud myslite, ze snad ano, pak ale uplne stejne to muze fungovat na cyklistu.
Proto si v ramci rovnopravnosti myslim, ze na RP maji narok stejne, jako na cyklostezku.
|
|
|
|
Vymáhat dodržování předpisu, který dotyčný prokazatelně nezná, je prasárna, která prostupuje tenhle systém. Cyklisté neznají předpisy a podle toho to vypadá. Až je nebudou znát ani řidiči, resp. budou takoví, co o nich nikdy ani neslyšeli, to bude paráda :-)
|
|
|
Cyklista nemuze neznat zakon c. 361/2000 Sb. v pripade, ze se pohybuje po komunikaci timto zakonem specifikovane, protoze jako obcan CR je chranen ustavnimi zakony a take je povinen je dodrzovat. Pokud s tim nesouhlasi, muze udelat vse pro to, aby byl prohlasen za nesvepravneho se vsemi vyhodami a dusledky.
Jinak mam u prdele, jestli ten, co jede po silnici zakon zna, nebo ne. Dodrzovat ho musi. Cely dopravni system je postaven na tom, ze kazdy dopredu predvida reakci jineho ucatnika prave proto, ze jedou podle slejneho predpisu.
Jinak bych take mohl treba zkejsnout na krizovatce, protoze cekam, jestli treba cyklista pojede v leve casti vozovky, udela uprostred rizene krizovatky kolecko, Odlozi si kolo doprostred vozovky,... zkratka udela cokoli, co dela nekdo, kdo nema tuseni o nejakem predpise. V tom pripade by velka mesta rovnou zkolabovala.
|
|
|
A já vám říkám, že nemusí. Našlo by se pár fotek a videí ze čtvrtka ;)
|
|
|
To ale nebyli cykliste, to bylo stado debilu. Tim nesnizuji vahu zakona, spis je mi lito ostatnich lidi v ten den.
Nastesti jsem pres Budejky nejel, asi by ve me nekde bouchly saze a byl pak v novinach jako pravicovy extremista :-))
|
|
|
Já bych jen rád připomněl, že Zákon o silničním provozu se vztahuje na všechny účasníky dopravního provozu včetně cyklistů a chodců. Postihnut za nedodržování tohoto zákona může být řidič stejně jako cyklista, chodec či - co já vím - jezdec na koni, přičemž obecně platí, že neznalost zákona neomlouvá.
K tomu, aby policie začala dodržování této zákonné úpravy po cyklistech vyžadovat stačí vůle z jejich strany. Žádné další průkazy potřeba nejsou a pokud není vůle k vymáhání povinnosti dodržovat dopravní předpisy nyní, nebyla by ani pak.
|
|
|
Ale to jdeme po uplne jine linii. Jiste, ze kdyby policie zvedla prdel od radaru a flastrovala treba jizdu na kole po prechodu za litr, tak si ve vetsim meste vydela raz dva a mozna i vic.
To ale neni ta spravna rovnopravnost, po ktere cykliste volaji. Takze je potreba zavest pro kola kazde dva roky technickou, platit povinne ruceni, mit RP, ve vyssim veku chodit k dochtorovi a tak. To je zapotrebi.
|
|
|
Co přesně a proč přesně by mělo být špatného na "jízdě na kole po přechodu"?
Abych zkrátil debatu -- není sporu o tom, že špatné je vletět na kole na přechod zpoza rohu čtyřicítkou, když se blíží auto -- přesně stejně, jako hupsnout na něj pěšky zpoza posteru (křoví, dodávky, whatever) v téže situaci.
Ale to s kolem a jízdou nesouvisí vůbec nijak.
|
|
|
Já reagoval jen na ochyho tvrzení, že cyklisté nemusí dodržovat silniční zákon.
|
|
|
Děkuji za naprosto excelentní ukázku toho přístupu, jehož vinou je tolik havárií a průserů.
"Předpis" nikoho soudného nezajímá. Podstatné je pouze
1. udělat maximum pro to, abych nikoho neohrozil;
2. omezovat ostatní pouze v minimální nutné míře.
Vše ostatní* je nadbytečné, a jakmile na to někdo začne klást větší důraz, začne to být přímo a výslovně nebezpečné a průserové.
___
* Obecné pravidlo 3 zní: "ohrozí-li mne někdo, bráním se"; to ale až na naprosté výjimky nehraje roli při silniční dopravě. A jen pro úplnost, ještě existuje velmi rozumné pravidlo 4: "omezí-li někdo mne, vždy implicitně předpokládám, že k tomu měl vážný důvod." Nicméně pravidlo 4 už nehraje zhola žádnou roli z hlediska mezilidských vztahů; podstatné nicméně je pro vlastní psychiku, neboť významně redukuje zbytečnou, hloupou a zhola neproduktivní nasranost.
|
|
|
Proč by ho cyklista "nemohl neznat"? Nezná ho ani spousta řidičů, a jezdí bez nehod a potíží několik let, někteří možná i desítky. Vytáhnout někdo testy na řidiče tak by se asi hodně divil. Jenže ono to navzdory doomsayerům nijak moc nevadí.
Já vím určitě, že jít ke zkoušce, tak z technické části shořím jak papír. Vím kde se dolívá voda do ostřikovače a kde mám pojistky.
|
|
|
Nj, jenže na to sere pes. Dal byste křižovatky. 99% řidičů také. Cyklisté ne. A to je průser. O dalších důležitých částech nemluvě :-)
|
|
|
Oh, nikoli. Kdyz se mi rozmazne pumpicka o moje auto, tak byt je to jeho vina, nekdo musi zaplatit skodu na mem vozidle (ma snad pumpicka povinne ruceni? Ne? Takze budu skodu treba vymahat po cikanovi? Ha ha ha....), dale musim auto umejt od sracek (ztrata casu, kdo mi ji zaplati?), pripadne muzu z toho mit tik v oku. A tohle vsechno narovna kdo prosim?? Mam u prdele, ze pumpicka ma hlavu v mym prednim okne, zatimco zadek pod zadni napravou. Jeho rodina se na mne sesype, ze ja mam nemoralni pozadavky. Ze on to toho sel prsama s rizikem sveho zivota je mi uplne fuk. Problem mam ted i ja.
Takze tohle zrovna je alibistickej zvast pumpicek. Jen at maji papiry, at si plati povinne ruceni, at jezdi na technicke,... kdyz maji superkola, co jedou ve meste stejne rychle jako auto, tak pri hmotnosti lehce pres metrak i s kolem uz umi udelat paseku. Takze ja jsem jedine pro rovnopravnost.
|
|
|
A budou SPZ i na koloběžky? Co když si někdo vyrobí samohyb doma? Nebude smět na trojkové silnice?
Tudy cesta nevede.
Dneska musí být rušení i na babetu bez SPZ a bez technické, což je taky slušná kravina. Ale že na ní maj lidi řidičák, to vůbec není od věci..
|
|
|
Ten proces jde uplne mimo nas. Je naprosto egal, jestli ja ho schvaluju, nebo ne. A je taky uplne jedno, jestli ma byt ridicak i na kolobrndu. Ja myslim, ze ve svem okoli bych nasel dost lidi, kteri by pro rizeni motoroveho vozidla RP vubec nepotrebovali a presto ho mit musi, pokud nechteji mit problem.
Vubec to neni o logice, nebo o "spravedlnosti". Naopak, spravedlive je, aby stejnou buzeraci meli vsichni ucastnici provozu. Ano, pokud chci jezdit treba na koleckovych bruslich po vozovce, pak bych mel mit RP. A proc ne?
Chapu, ze se vam to nelibi, ale ono se mi treba nelibi, ze musim mit RP na motorku. Jakoukoli. Proc? No protoze ne kazdej holt ma schopnosti a ne kazdej ma IQ, takze alespon pres RP se to trosku trosicku reguluje. Ale smaozrejme hlavni smysl je, ze fasismus ma dalsi dusi do hrnicku.
|
|
|
Máte úplně stejný problém jako když půjde ožrala z putyky a bude zkoušet jak daleko hodí šutrem a jestli má tvrdší klíče než zrovna lak na vašem autě. A nebo je prostě jen v momentální finanční nouzi. Takže hezky papíry na chození, povinné ručení, atest na boty a ....
Jen tak mimochodem, cyklista se mi o auto nerozplác ani jeden, ale do auta se mi už pár lidí čistě ze zvědavosti podívalo. Pochybuji, že k němu přijeli na kole. Navíc u toho rozplácnutého cyklisty aspoň víte po kom vymáhat škodu, což je luxus, který mně, ani žádnému z mých známých kteří jsou na tom podobně, nebyl dopřán.
|
|
|
Nedelejte si iluze, kdyz budete neco vymahat na pumpickari, tak mate obrovskou sanci, ze na vas vytahnou nemoralni pristup. On, chudak, lezi ve spitale, zatimco vy, hnusnej plechovkar vyrvavate kvuli prohnutymu plechu?
Zkusenost kolegy z prace. A to jeste byl rad, ze to nebyl cikan, protoze jinak by mu to prisla vysvetlit pulka ulice vcetne nejake neziskovky.
A jinak... ano, trikrat v zivote jsem mel nehodu s cyklistou, vzdy vinou cyklisty. Nastesti vzdy bez vetsi skody na mem vozidle a bez ujmy na zdravi u cyklisty. Ve vsech trech pripadech byli presvedceni o tom, ze v pravu jsou oni.
Btw, ja jezdim na kole taky a rad, jen ne po silnicich.
|
|
|
Ale to věřím, nicméně to opět není vina toho cyklisty ve špitále, ale někoho úplně jiného. Resp. že řve a hraje na city je jeho boj ... blbé je, že mu to "žere" někdo, kdo vám může slušně pohnojit život.
To vám nezávidím a doufám, že bez toho se obejdu.
|
|
|
Ja osobne to mam rozdelene. Jedna vec je, co chce po kom stat, druha vec je, co po kom budu chtit ja. Respektuji, ze stat ma prednost. Ale tim se moje pravo nesnizuje. Preberte si to jak chcete.
|
|
|
Hele, jel bych z hospody autem, jako jsem jezdil 25 let.
Nafoukal jsem 0,4, což je pod limit v civilizovaných zemích, přesto jsem 3 měsíce neměl papíry a vypláznul jsem 6 litrů.
Takže z hospody zásadně na elektrokole, pochopitelně osvětlenej jak vánoční stromeček a v reflexní vestě.
Papíry totiž potřebuju.
|
|
|
Ono to celé pak jde beze zbytku aplikovat na chodce.
Naprostá většina chodců, které osobně znám, má řidičský průkaz.
Ti chodci, s kterými sedávám v restauraci, mají řidičský průkaz všichni.
Vzhledem k absenci chodníků v místní části používají k pěší dopravě komunikaci.
|
|
|
Posledni dobou si cim dal casteji vsimam toho, ze kdo placa nejake totalni nejapnosti, casto nezvlada ani tu shodu prisudku s podmetem. Jen premyslim, zda to je koincidence, implikace ci ekvivalence...
|
|
|
Jsem na nohou od sedmi ráno a každý komentář 3x přepisuji, ale je jasné, že když nemáte argument, něco kritizovat musíte. Ok, pochybil jsem, jen do mě.
|
|
|
Ja argumentu mam dostatek, nebojte. Kdyz se trochu lepe podivate, najdete je. Ale tohle bylo spis takove zamysleni a nebylo mirene ciste jen a pouze na vas, ale i na dalsi myslitele podobneho razeni.
|
|
|
Jistě, kdo chce, aby existovaly předpisy pro provoz na silnici, je socialista. Nebo rovnou fašista? Neříkám, že je potřeba dogmaticky trvat na každém bodě stávajících předpisů, zejména ty o rychlosti jsou spíš zbožným přáním, ovšem složitý mechanismus prostě určitá pravidla potřebuje. Nejsem anarchista, je to trestné?
|
|
|
Trestne to neni. Za hloupost vas tresta kazdodenni zivot, to celkem staci.
|
|
|
Vy na křižovatkách nedáváte přednost podle značek? V noci nesvítíte? Ano, já to dělám, jsem opravdu velmi hloupý a je mi tak dobře.
|
|
|
Podle znacek? Ne, to skutecne nedavam. Davam ji tomu, u koho dojdu k zaveru, ze mne bud nevidi nebo ze je presvedcen o tom, ze tu prednost v jizde ma on sam. Je to vyrazne bezpecnejsi, nez spolehat na nejake znacky, ktere muze kdokoli prehlednout (ci ignorovat).
V noci svitim. Ale necinim tak proto, ze mi to nekdo narizuje, ale proto, abych sam neco videl a aby nekdo jiny videl mne. Jak jsem konstatoval v jinem prispevku, jde v tomto pripade o prostou koincidenci.
|
|
|
Na to asi nelze nic říct. A co světelné křižovatky? Jedete, když všichni ostatní stojí? Co když se hnedle rozjedou?
|
|
|
Inu, s nejakym risikem pracujeme vzdycky. Taky nevystupuju pred mostem, abych se nejprve presvedcil, zda ma dostatecnou unosnost a zda nekmita vice, nez je zdravo.
|
|
|
No vidíte, a já důvěřuju značce. Je to možná hloupost, ale tak trochu se prostě na ostatní lidi a předpisy spolehnout musím, jako každý.
|
|
|
Pokud jste na nohou od sedmi rano, nevykecavejte se na D-F, ale bezte spat, diskuse vam neutece - a navic nejde o Urzuv clanek, takze ani moc nehrozi, ze se tu do rana objevi 300 novych reakci :).
A root dela na tomhle webu grammar nazi rekl bych od chvile, kdy web presel na soucasny system umoznujici komentare, takze uz tak (odhadem) 7-8 let.
|
|
|
Já také nemám rád prznitele češtiny, ale nemyslím si, že můj sloh nebo množství chyb lze považovat za znak obecné hlouposti. Spát půjdu, až budu moct, nedělám 7-15, bohužel..
|
|
|
(A ne vzdy se trefi, viz nedavny ulet s rootem mandatorne vyzadovanym instrumentalem u syntaktickeho objektu.)
|
|
|
(Kde se porad berou ti Hurvinkove, co tvrdi neco o povinnych svetlech na kole a trestani za prosluneneho odpoledne?)
|
|
|
Ano, Hurvinek si neuvedomil, ze povinne jsou ve skutecnosti odrazky.
Hurvinka by totiz nikdy nenapadlo jet na kole po verejne pristupne silnici jen s odrazkama, protoze ty jsou uplne na picu (a zvlaste na slunci), a jako ridic vi, ze prehlidnout cyklistu (resp. vsimnout si ho pozdeji nez by bylo vhodne) bez opravdovyho svetla i v pravy poledne neni az tak moc velkej problem, zvlast pokud vsechna auta v okoli (nesmyslne, ale narizenim) sviti.
|
|
|
Pak by vsak mel Hurvinek navstivit sveho lekare a s pokorou vratit ridicak.
Pokud Hurvinek nerozpozna za praveho poledne neosvetlenou prekazku, mel by se venovat radeji hram s Manickou a na verejne komunikace se nevracet ani na tom kole.
|
|
|
Hurvinek se rozhodne bude ridit vasim doporucenim. Nicmene, ted je ctvrt hodiny sobota rano a prislusny urad ma otevreno az v pondeli, takze je mozne, ze do te doby provede genocidu vsech cyklistu a maminek s kocarky v republice. Sorry!
|
|
|
Jecheche. Vsichni jsme se notne zasmali, vo tom zadna.
|
|
|
OK, tak ted vazne. S rozpoznanim prekazky na vozovce nemam problem a v zivote jsem neboural, nicmene neosvetleny cyklista v osvetlenem provozu proste je v nevyhode. Osobne jsem mel problem jen jednou - odbocoval jsem na krizovatce vlevo a cyklistku jedouci protismerem rovne jsem opravdu zaregistroval na posledni chvili (ale nastesti se nikomu nic nestalo), ale dovolil bych si tipnout, ze nejsem jedinej, komu se tohle kdy stalo.
Proto rikam, ze nejsem blbec a kdyz uz jedu na kole pres mesto, jedu se zapnutym aktivnim osvetlenim. Samozrejme netvrdim, ze to ma byt povinny, ale pokud je povinne osvetleni u aut, coz je naprosta vetsina mestskeho silnicniho provozu, je proste rozumne prizpusobit se, i kdyz je to stupidni narizeni. Samotne odrazky jsou totiz opravdu k nicemu a na slunci dvojnasob.
(Samozrejme by me ale nenapadlo to nekomu narizovat... ostatne stejne jako denni sviceni pro auta.)
|
|
|
Samozrejme, ze to ma byt povinny, jste jeste pred chvilickou tvrdil. Ve spojeni s nejakyma pokutama. Tedy by vas to i napadlo nekomu narizovat.
Nezlobte se, pokud nekolik prispevku tvrdite A, proc tedy nyni tvrdite rozumne B a jeste se tvarite, ze my vsichni, co zareagovali na A, jsme asi uplne blbi?
|
|
|
Ja se obavam ze tu doslo k nejake disonanci, protoze ja tvrdim presne opak toho, co tvrdite ze tvrdim :).
|
|
|
A k certu, je to mozny:)) Srry
|
|
|
Že máme pakárnu se světly v autech fakt není důvod aby ji museli mít i cyklisté na kolech. A svítivost...nebo jak se tomu kua správně říká...té bludičky, co se dává na velocipédy, je tak mizerná, že za světla stejně není vidět, takže jestli cyklista ve dne svítí nebo ne je tak nějak fuk. Leda by jel v tunelu.
|
|
|
Ve dne dokonce podle předpisu svítit nemusí. V noci by to ale bylo fajn, a to je, o čem mluvím.
|
|
|
Ne, o tom jste nemluvil. Mluvil jste o tzv. povinnem vybaveni, kam jste neznale zaradil i osvetleni. A to v souvislosti s represi za absenci teto vybavy.
Kuwa, to si myslite, ze sme slepy, nebo ze sme blby?
|
|
|
Chcete odkaz? Existují dvě formy povinné výbavy, jedna pro kola jezdící ve dne, druhá pro kola jezdící za snížené viditelnosti. Ve druhém případě je osvětlení povinné. Myslíte si, že jsem blbý? Ne, najděte si to. Nenapadlo mě, že byste to mohl nevědět.
|
|
|
Hurvinek ani slovem nenaznacil, ze by snad svetla pro cyklisty mely byt povinny. Kdyz si prectete cele diskusni vlakno, zjisite, ze ono zacalo cimsi navrhem na ridicaky pro cyklisty a Hurvinkovou neuvrlou a zesmesnujici reakci.
S konfliktem odrazky vs. "bludicky" mam diametralne odlisne zkusenosti. Bludicka je videt i v silnym slunecnim svetle, odrazka ne (resp. je, ale jen za urcitych podminek, ne vzdy, coz ponekud snizuje jeji ucinnost).
|
|
|
Tak tedy já za sebe musím říci, že cyklistu jako objekt zaregistruji daleko dříve než to, zda má zapnuté cykloblikátko. Resp. zda jej má vůbec. Co se odrazek týče, tam s vámi souhlasím, že za světla prakticky nejsou vidět. Takže pro mě osobně jsou za světla stejně zbytečné jako to světlo.
|
|
|
Už i světla na kolo jsou dost účinná a uvidíte je i za bílého dne, a upozorní vás.
Za dne nejlépe v režimu blikání, to fakt přehlédnout nelze, za šera by stroboskop nepříjemně prudil protijedoucí.
Problém je, že všichni svítí a když jeden ne, lze přehlédnout a kolo tuplem.
Dozadu je to horší, ale jsou i dost ostrá světla, nikoliv nějaké bludičky, zase režim blikání ve dne spíše nepřehlédnete.
Poslední vychytávkou je zrcátko vlevo, v řídítkách.
Mám anglické Winkku, funguje jako zrcátko ale taky jako postraní světlo. Asi 7 cm ostře pronikavých červených světel dozadu, totéž v bílém dopředu.
Protože to čouhá do vozovky asi 15 cm vlevo od řídítek, zajišťuje to, že auta předjíždějí větším obloukem, a to i za dne. V noci pak dávají daleko do zadu vědět, že u krajnice je nějaký objekt, to že je to kolo a pohybuje se, poznáš o malinko později.
Světla a reflexní prvky bych po cyklistech vyžadoval na silnici vždycky, v poledne nebo v noci, narozdíl od byrokratické buzerace nějakými řidičáky.
Nebránil bych se ani tomu, aby světla měla předepsanou minimální svítivost.
Potkal jsem hodně blbů, co v noci nesvítili ne z frajeřiny, ale proto, že někam jeli, něco je zdrželo, a oni, protože počítají gramy, světlo neměli. A to že jim jde o život a ostatní mohou udělat objektem policejní zvůle, je jim fuk, nebo to nedomýšlí.
Tedy i super sportovní galuskáče, povinná výbava, světla. To frajeři uvezou, když pojedou nějaký závod na zajištěné silnici, ať si to sundají, ale v provozu nezájem. Musíš to tam mít.
|
|
|
Asi mám fakt nějaké jiné oči .... ne že bych zpochybňoval váš názor, ale prostě to mám jinak.
Jinak to píšu jinde ... po cyklistech bych nevyžadoval nic. Vůbec nic. Jen bych za jejich případnou blbost netrestal druhé. Jinak povinná výbava je pro mě sprosté slovo, a že za mládí jsme toho najezdili na kole ale kua hodně. Nicméně kolo v souladu s předpisy neměl vybavené nikdo.
Beru, že lidi jako vy to myslí v zásadě dobře. Ale nechápu, že i jinak rozumným jedincům nedochází zřejmý fakt, že každé utažení státních buzeračních šroubů začíná právě takto dobře míněnými nápady.
|
|
|
Najezdil jsem na kole mnoho tisíc kilometrů, kolo jsem měl podle předpisů vybavené vždy. Nejsem sebevrah.
Utažení buzeračních šroubů? Vůbec ne. Stejná pravidla pro všechny účastníky. A tahle pravidla by se dala hodně povolit. Jenže problém je, že je tu jedna netrestaná a de facto netrestatelná skupina účastníků silničního provozu, která se liší jen tím, že jejich vozidlo nemá motor.
Když uvidím cyklistu na poslední chvíli, strhnu volant, jemu se nic nestane a já se zabiju, je to tedy ok? Protože mě stát netrestá? Chytré, opravdu.
|
|
|
"Když uvidím cyklistu na poslední chvíli, strhnu volant, jemu se nic nestane a já se zabiju, je to tedy ok? Protože mě stát netrestá? Chytré, opravdu." .... tak si tam dosaďte chodce, který je na své pouti z hospy v noci někde na okresce podstatně pravděpodobnější(pokud to na té silnici rovnou nezalomí do vyspávání opice), a máte to nastejno. A běžte si pro řidičák na boty a techničák na hadry. Ať jdete příkladem a jste připraven.
A nebo by u každé hospy mohla být rovnou záchytka, každý by při odchodu dýchnul, a jak by nenadýchal tu naši úžasnou "nulu", tak by musel pěkně do ajnclíku dokud by nebyl "čistý". Ještě je potřeba vychytat situaci, kdy se někdo zkalí v soukromí .... to by mohly řešit mobilní hlídky které nejpozději po soumraku budou kontrolovat náhodné chodce.
Cywe, Neználek ve Sluneční městě hadr:-/
|
|
|
Jsem proti utahování státně buzeračních šroubů, ale stejně jako Vy a mnozí ostatní, vím, jak je vidět, či spíše nevidět neosvětlený cyklista nebo i chodec.
Možná, povinnost nasadit za snížené viditelnosti reflexní vestu by mohla být vynucována při pohybu mimo obec nejen od cyklistů ale i chodců.
Nejde jen o jejich bezpečnost, ale bezpečnost i Vaší.
Nemusíte neosvětlence zmrtvit, můžete to ztrhnout a zmrtvit sebe, nebo své blízké.
Nékterá pravidla a předpisy smysl mají protože ne všichni lidé mají schopnost vyhodnotit sami vlastní hlavou, co bezpečné je a co není.
Pokud jde jen o jejich životy, nešť, ale v tomto případě jde potenciálně i o Váš nebo můj.
|
|
|
S tou povinnou vestou pro chodce mimo obec - jděte prosím do řiti. Děkuji předem.
|
|
|
To vedi, jak nekdo je proti utahovani sroubu, ale zaroven srouby utahovat z nejakeho jemu zrejmeho duvodu chce, nastava maskar nejmasakrovitejsi, jez se pachanim dobra zove.
|
|
|
Obdivuji vás .... mne napadla reakce významově zcela shodná, ale takto kultivovanou formu rozhodně neměla:-))).
|
|
|
"Jsem proti utahování šroubů, ALE"?
No tak proti němu ve skutečnosti nejste, ne? Tady ty "sociální experimenty" kdy zachráníte proti jeho vůli život někomu, kdo udělal maximum aby zachráněn nebyl jen znamenají, že v dlouhodobém hledisku těch lidí zařve podstatně víc. To je asi stejné jak "cvičit" tygra k přežití v divočině tím, že mu hážete v ZOO maso.
|
|
|
"Nékterá pravidla a předpisy smysl mají protože ne všichni lidé mají schopnost vyhodnotit sami vlastní hlavou, co bezpečné je a co není." ... a tak to vyhodnotíte za ně? Bomba. Vracím se koukám do mládí. Vasile, Gusto, Milouši .... kde jste?!
|
|
|
|
Chodec není účastník provozu?
|
|
|
Technicky vzato vlastně ano, jenže potřebuje pouze vědět, že má chodit vlevo, proti směru jízdy a když vidí auto, bejt opatrnej a uhnout se. Nepotřebuje znát křižovatky, princip jízdy v pruzích, dopravní značky atd atp.
|
|
"MHD má čím dál méně cestujících"
Ale v Pze ty cisla tak nemluvi; odkud to mate?
|
|
|
|
Ten clanek je nicmene o Praze, proc tedy operujete udaji z Budejovic??
|
|
|
aby se lidi jako vy měli čím uspokojit.
|
|
|
Ach tak.
Hlavne ze mate posledni slovo, ze.
|
|
|
Za uspokojeni nicmene dekuji! Prosim casteji, diky
|
|
|
V Prahe tak čísla nemluví především proto, že se změnou linek přišla celá jiná řada změn.
Například metody měření počtu a pohybů cestujících.
Jisté přilepšení je také sms jízdné, které objevuje čím dál více cestujících. Pro lidi co jedou mhd jednou za měsíc domů z hospody to má větší smysl, než někde shánět lístek. Ona totiž řada lidí, co jezdila jinak na černo, protože sehnat lístek bylo zdlouhavé a složité, si místo risku pokuty raději pošle sms. Počet cestujících se nezvýšil, pouze počet platících. Ale i to je poměrně úzká skupina.
Hlavní podíl na tom mají především změny metodik měření. Dřív se to prostě počítalo, průměrovalo, všechno se v terénu zapisovalo, takže byly přímo sebraná data. To už tak nějak neplatí.
Víceméně jsou čísla v Praze pořád stejná.
|
|
|
Dobre, je cely ten vas prispevek o tom, ze mi nakonec davate za pravdu??
|
|
|
Určitě ano, jinak byste se neptal
|
|
|
Přinejlepším ta čísla říkají, že mhd jezdí tak možná stejně lidí. Spíš ale méně, protože jak jsem říkal, počítají to jinak a bůhví, jak by to vypadalo, kdyby se to počítalo po staru, na tvrdo.
Ono totiž všechna čísla od dopravních podniků vypadají poslední dobou jako z generátoru náhodných čísel.
Celý ten přípsěvek je o tom, že těm číslům lze jen těžko přičítat váhu.
|
|
|
Lidí jezdí méně - mnoho jich z města zmizelo. Týpci s flexou v plastové tašce a "botaskami" od malty tvořili nepominutelnou část osazenstva.
Stejně tak ráno nepotkávám mikrobusy obsazené jejich kolegy, takže ii po silnicích jezdí spíš méně lidí.
|
|
Tahle sorta lidí je vůbec kapitolou sama pro sebe.
Levicového intelektuála si představuju jako člověka v divném oblečení, který sedí v přiteplené kavárně a provede orální extrakci semene ze svého údu pokaždé, když ho napadne něco, čím byl lidem znepříjemnil život.
Nedávno jsem reagoval (já hlupák) na jednoho experta na ksichtoknize (coby expert se vyhodnotil sám slovy "náhodou o dopravě a urbanizaci něco vím"), který adoroval uzavření smetanova nábřeží a dokonce uvažoval dál do budoucnosti, že by se měla udělat i "zóna" na malé straně, aby se auta vyhnala z města. Pro ty co do města nutně musí prý má existovat mýtné, které se "osvědčilo". Dodal že Hudečka podporuje, protože se mu líbí návrh udělat cyklostezku na magistrále.
Když jsem všechny ty jeho nesmysly vyvrátil, jelikož v důsledku nefungoval žádný ani pět minut od uzavření nábřěží, tak jediné co si z mé reakce vzal bylo moje konstatování, že Hudeček je nějaký hejl z moravské vesnice, který ví o pražské dopravě kulové a představuje si to jak Hitler východní frontu. Od té chvíle jsem byl idiot, mentál, retard, o dopravě nic nevím a jsem zmrd. Dovolil jsem si totiž urazit jeho guru Zmrdečka.
So sad.
|
|
|
O tom uzavření Smetaňáku a současně i M Strany to není bohužel nápad nějakého osamělého cvoka na FB, ale s tou myšlenkou celkem vážně operuje ta banda blbců na Mariánském.
|
|
|
Taky me drive nenapadlo, ze Bemova svita vlastne nebyla tak spatna. Nektera hodnoceni jsou bohuzel v case velmi relativni.
|
|
|
Tak zrovna Bém vede. Blanka, ale hlavně prodloužení Áčka, je zrovna něco, za co by ho měli přitlouct na Mariánském na zeď.
|
|
|
Co je na Blance špatného (samozřejmě odmysleme úplatky, ty jsou všude)?
|
|
|
Cena. Ta konečná, skutečná. Ne na začátku Bémem vyhlašovaná.
Další napojení...na které právě díky té ceně není a asi ještě chvíli nebude.
Průběh výstavby, a z něj vyplývající dopravní omezení, kdy už to dávno mělo být v provozu, ale ještě jen tak nebude.
Jinak řečeno, ta stavba sama o sobě smysl dává, byť je samozřejmě možno vždy diskutovat o tom, zda by jiné stavby za ty prachy Praze nepomohly víc. Ale celý proces její realizace je zprasený neskutečně.
|
|
Takže nejrušnější silnice pod okny zajistí nejvyšší cenu nemovitosti?
|
|
|
Ne vzdy negaci vyroku dospejete k pouzitelnemu zaveru.
|
|
|
Ne, taky to nikdo neříká. Ale například dostatek místa pro parkování cenu nemovitosti zvýší podstatně.
|
|
|
Takže odvedení tranzitu při zachování dostupnosti autem. A není to ono zklidňování?
|
|
|
A namísto tranzitu tam budou parkovací místa? Seriously?
|
|
|
Proč ne? Zaparkované auto kravál nedělá.
|
|
|
a to tam bude zaparkované pernamentně?
|
|
|
Pokud to dobře chápu a pokud ten názor za poslední ca měsíc zase nezměnili, tak automatníkům vadí zaparkovaná auta víc, než ta jezdící.
Dospěli jsme k tomu, když jsem se jim snažil vysvětlit, že podle čísel z Amsterdamu zjevně neplatí „méně aut -> více cyklistů“ (Amsterdam má podíl IAD proti Praze téměř dvojnásobný, naopak má proti ní velmi malý podíl MHD). Reakce V. Fillera nebo Hraboshe byla ve smyslu „ale tam ta auta jezdí, zatímco tady jen zabírají veřejný prostor“...
|
|
A přijela i pak.
Vůbec poprvé se blýskla už 20. května 1939 v dílu Rychlé šípy závodí (str. 28 souborného vydání). Hoši se, jak si vzpomínáme, zúčastnili silničního zápolení. Soupeřili s klubem Mladého hlasatele Ontario a Rychlonožka chtěl vyhrát, „i kdyby měl zavařit kolo.“ Nic nezavařil, závod ale stejně předčasně krachuje po strážce Mirka Dušína s neznámým červeným automobilem.
Hoch Láďa z Ontaria nelení, otočí svůj bicykl a pronásleduje padoucha silnicí. Ten však „otevře výfuk, aby nebylo vidět číslo“ a po této "bondovské zatmívačce“ ujede v neznámo.
|
|
Omlouvám se za zbrklost, ještě jsem článek vůbec nestačil přečíst, ale jakmile jsem zhlédl v úvodu: "Pan umělec Kintera...", ihned to ve mně evokovalo dalšího významného sochaře a to Mistrrra Pimperrru, autorrra světoznámého sousoší MUŽ SLINÍCÍ SI PRRRST a JEHO PŘŘŘÁTELÉ...
|
|
|
|
a) už existuje youbooko-facetoobová iniciativa cyklomat
b) už existuje webová iniciativa cyklomat, přičemž to dělá někdo jiný než v a)
c) proč dál tříštit síly a dělat třetí iniciativu?!
d) co lidi co nepoužívají tydlenty youbooky a facetooby?
|
|
|