Komentáře ke článku: Den svobodné mobility 2015 preview (ze dne 01.09.2015, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Poznávám na konci samozřejmě Vlašim a okolí Divišova. Tedy kolem Exitu 41 na D1. To mám kousek. Snad bych se mohl konečně zúčastnit :-)
|
|
|
Vlašim a přeslavný Paroubkův přejezd (šesterák), který ještě snad rok po otevření, musel chodit ajzlbón ručně ovládat. :-) Teď už žije automaticky.
|
|
Letos se bohužel nezůčastním. :( Celkem mě to mrzí, ale přimíchala se mi do toho jiná autíčkářská akce (sraz vozů mého oblíbeného veterána). Budu na všechny myslet alespoň v duchu. :)
|
|
|
Ajzbón tam chodí stále. Neovládá ale přejezd, ten se ovládá jak automaticky (jízda od Benešova), tak manuálně z dopravní kanceláře v místě. Na tomto za je závislá možnost postavit vlakovou cestu a postavit odjezdové návěstidlo na volno (do Benešova). Vlak si to pak shodí sám a otevře šraňky.
Chlápek tam chodí přehodit výměnu a vyměnit klíče v elektrickém zámku. Přednosta, jak mu naskočí dálková verifikace klíčů, to pak postaví do (z) Benešova. Ale jak jsem slyšel, plánuje se na našem šikanzenu zavedení samovratných výměn. Takže by tam už nechodil.
Jinak bych se také asi s dovolením zúčastnil, dvé kol a jeden vejfuk mám.
|
|
Zkusim dorazit.
Docela me pobavila pozvanka na prednasku. Na ty "specialisty" zacinam byt zvedavej 8o)
|
|
Je radost občas vidět někoho, kdo umí projíždět zatáčky. Aspoň na videu.
|
|
Uf, 100 kilaku, to abych na benzin zacal setrit uz ted :D
Zalezi hlavne na pocasi, ale pokud bude hezky, tak nejspis dorazim. A taky pokud se mi podari vyresit prisavani vzduchu, podtlak v sani je asi na 2/3 normalu a strikani spreje kolem motoru neodhalilo nic, takze jsem trochu v koncich a uvitam kazdou radu ;)
|
|
|
Na odhalení netěsností v sání používám čistič na brzdy. vypařuje se relativně rychle, ale ne zase tak moc, aby se neprojevilo místo, kde je vyšší proudění. Co se podívat na sací trubky, jestli nejsou už vyhřátý, nepružný a popraskaný?
|
|
|
Vrsek motoru mam cerstve nalakovanej, takze bych nerad pouzival nejaky rozpoustedla. Zkousel jsem to start motorem, coz je nejakej eter ci co, hrozne rychle se to odparuje, ale popravde nedela to nic, ani kdyz to fouknu primo do sani :D
Sani je jeden 25 kilovej kus litiny, z plastu neni nic :) Podrobnosti viz odpoved na Czechdavea.
|
|
|
U starších amerik prý praská po delší době přímo materiál, ze kterého je díl sání vyrobený, vznikají v něm mikroprasklinky, které během provozního zahřátí dialtují a přisávají vzduch. Hodně na to prý trpí hlavně výfukové parohy, které navíc nesou v podstatě celou váhu výfukového potrubí a musí odolávat vibracím potrubí při přejezdech nerovností na silnicích atd. (proto se taky při tuningu dává mezi výfukové parohy a potrubí vlnovec a potrubí se uchytí ještě jedním držákem v těch místech), to ale není tenhle případ.
Taky bych koukl na všechna těsnění sacího traktu (na hlavě válců, pod karburátorem/karburátory atd.) a stav šroubů, které sání drží ba bloku motoru, případně vyměnil poškozené nebo unavené díly, což u osmiválce může být docela prácička.
|
|
|
Musim to upresnit - delali jsme na tom par veci, takze sani bylo dole. Dal jsem novy tesneni, coz je plech, kterej se v kritickejch mistech utesni cernym silikonem. Pak jsou tam jeste mezi sanim a blokem vepredu a vzadu pasky gumy, ktery nam daly docela zabrat, protoze jak to bylo novy a vysoky, tak sani slo na motor zpatky hrozne blbe. Repasoval se i cely karburator, takze bud je netesnost v karburatoru pod klapkama nebo mezi sanim a motorem. Tesneni mezi sanim a karburatorem jsem nekolikrat menil a nic se nezlepsilo. Vakuometr ukazuje stabilni nizkou (14 dilku Hg sloupce) hodnotu, na kterou jsem prisel hlavne diky tomu, ze to po ty oprave hur brzdilo (posilovac nema takovou silu). Kolem ty hodnoty to nekmita, po pridani plynu to hezky spadne a po zavreni vyleti nad tu hodnotu, takze jinak se to chova jak by melo. Nejaky fotky here
redguy.rajce.idnes.cz/GO_Olds/
|
|
|
čerstvá zkušenost, go smallblock: ty pásky gumy popraskaly tak po týdnu a začal z toho tect olej. Po prozkoumání různých usafór je jasno - gumové pásky jsou úplně nanic, demontovat, očistit, napatlat housenku cca 1cm vysokou kvalitního silikonu, nechat zavadnout, usadit zpět sání, dotáhnout šrouby podlé schématu
(ten motor je napatlán silikonem téměř všude už z výroby)
|
|
Kolega Dfens to nezmínil, ale čím více silničních speciálů a exotických vozidel se účastní, tím lépe. Sice se v době konání DM budu usazovat v novém sídle, ale pokusím se také se svou silniční lokomotivou zúčastnit :-).
|
|
Speciál ani exotiku nemám, zato uvažuju, jak moc velké problémy nastanou se sníženou Hondou Civic při průjezdu částí "offroad style" :)
|
|
|
A co teprv Škoda Favorit s převodovkou 8 cm od země :(
|
|
|
Podle mých nedávných zkušeností bych řekl, že pokud nebude nikdo sedět vzadu, bude to ok :-)
|
|
Chtěl bych se s Vámi projet cestou na jinou akci. Kde to je? (alespoň zhruba)
A co je později odpoledne? Díky
|
|
Rad bych dorazil, ale tak trochu mi to koliduje s jinou dlouhodobe planovanou akci, takze se jeste uvidi.
|
|
Což mi připomnělo, nevyšel tu náhodou článek o palubních kamerách?
Pokud ne, uvítal bych doporučení =) Díky.
|
|
|
Mám kameru MOBIUS ActionCam V3. Z těch, co jsem měl možnost vidět je zatím to nejlepší jak kvalitou záznamu, tak i vzhledem k ceně. Má spoustu možností nastavení s ovládacím programem v češtině, je maličká a na vnitřní baterku mi vydrží cca 2 hodiny. Někomu by možná mohla vadit nepřítomnost displeje, ale podle mého není potřeba. V případě nouze je možné jí propojit s "chytrým" telefonem nebo něčím podobným a použít to potom jako displej.
|
|
|
Vypadá hodně zajímavě. Bylo by někde k vidění noční video? Průjezd městem a mimo město (tj. mimo pouliční osvětlení, čistě na to, co osvítí auto). ď.
|
|
|
Já v noci prakticky nejezdím, ale na Youtube je různých večerních a nočních videí celkem dost. Momentálně bych našel jen vjez a jízdu v podzemních garážích.
|
|
|
Ten prcek si mě získal. Teď ještě čekám na další doporučení od kolegyně z práce, ale tohle je zatím favorit #1, jak cenou, tak velikostí :-)
Díky
|
|
|
Doporucil bych Mio Mivue 588, predevsim v noci ma pekny obraz, vse funguje spolehlive vcetne citlive GPS, g-senzoru, varovani pred stacionarnimi radary, atd. Take enkoder pomerne dobre zvlada rychlou jizdu s blizko se mihajicimi objekty bez nejakeho extremniho grupovani pixelu (bitrate je evidentne nastaven na cca 15000 kbps)
Pracuji v oboru IP kamer, takze si troufam rici, ze dokazi poznat co ktera kamera umi, konkretne tenhle kus pouziva snimac Sony EXMOR (ne uplne aktualni generace), cemuz se muze rovnat v tomto segmentu maloco. Kamere by samozrejme pomohl lepsi objektiv, ale to by cenu zdvojnasobilo.
Na den mobility se pokusim dorazit, zajemcum klidne poreferuji osobne.
|
|
|
Taky musím něco pořídit, začíná to být neúnosné, ale zase do toho nechci vrážet kdo ví kolik, přece jen mám to hlavně do města kvůli debilům na kole.
|
|
|
No nevím, mě ty Exmory zase tak neuchvátily. Stará zlatá CCDčka (např. ICX673AKA). Ale dnes se holt každý honí za megapixely...
|
|
|
Pokud se bavime o exmorech v techto kamerach, tak tam souhlasim, ze srovnani muze dopadnout rozporuplne, trochu problem je, ze, pokud vim, CCDcka zadna podobna kamera nepouziva.
Kdybychom se bavili ale o soucasne generaci, tak tam je jiz CCD bez sance. Navic, kdyz uz narazime na mexapixely, tak pokud se bavime o uhlu 120° a vice (bezne objektivy u techto kamer), tak pri cemkoliv nizsim nez 1080p, by byla RZ citelna tak na 2 metry.
|
|
|
No nevím, já se zabývám jistými ehm, okrajovými aplikacemi, kde nejvíc záleží na citlivosti a těm starým CCD se nové CMOSy (či mCCD a podobné věci) vyrovnávají dost těžko. Například tomu uvedenému 1/3" sensoru zhruba odpovídají CMOSy s úhlopříčkou 1/2".
Jinak ale souhlasím, že pokud je potřeba zajistit čitelnost poznávaček při těchto zobrazovacích úhlech, tak megapixely potřeba jsou.
|
|
|
Díval jsem se, že těch MIO je poměrně dost typů a přijdou mi podobné. Doporučil byste i nějaký nižší? Nebo raději koupit 588 (z jakých důvodů je o tolik lepší)?
Kolik to vydrží jen na baterku? Chci něco hlavně kvůli ježdění po městě, což jsou většinou jízdy max 2h s přestávkami. A případně pokud máte zkušenost i se zpracováním videa, co je tak nejjednodušší program, postačilo by z toho vždy vytáhnout záběry a poslepovat za sebe do jednoho.
Děkuji :-)
|
|
|
Obavam se, ze pokud budete chtit kameru s timto snimacem (ty levnejsi tusim pouzivaji cipy Aptina, coz tragedie nebude, ale rozdil bude znat) tak zbyva jedine tenhle model, ktery ma i ostatni, ne zcela nutne vybaveni (touch screen, GPS...).
S baterkou primo zkusenosti nemam, napajene v aute to mam porad, ale kdyz jsem sledoval jakou rychlosti se to vybiji a komentare v recenzich, tak bych s tim pocital maximalne na par minut.
Na editaci videa pouzivam Freemake Video Encoder, je to jednoducha utilitka a zakladni veci se tam krasne a rychle zvladnou. Free verze u delsich klipu prida za video asi 2s animovane logo. VELKY pozor ale pri instalaci, ma to s sebou kupu balastu, ktery durazne nedoporucuji neinstalovat.
|
|
|
oprava: Freemake Video Converter
|
|
|
eště taky nedoporučuji neinstalovat
|
|
|
Děkuji, podívám se na to, a možná zvolím tu 588, ono se to neztratí.
|
|
|
já nyní zabíhám DOD RX8W (obdoba LS460W)
obraz dobrý, ovládání dobré, funkce mne trochu zklamaly.
|
|
|
Navážu další otázkou, jak je na tom čína, je tam něco solidního? Realita je že 90 % toho co tu nabízí každej krám jako svoji značku je jeden a ten samej (nebo dva) čínskej výrobce co to prodává na eBay za pár korun, FullHD kamera s GPS. To mi nepřijde marný. Je to úplnej šmejd, nebo se to dá?
|
|
|
V tomhle je asi dobrý projít nějaké zahraniční testy a vybírat podle finálních výsledků videí. Já takhle vybral LS300W - na ebay před rokem za necelých 15 stovek se vším všudy. U nás říká Heureka 6,7 litru :) Stěžovat si nemůžu, pokud pominu, že jak jsem ji teď v těch parnech nechával za sklem namířeným na jih, tak to trošku pošodalo baterku, která teď fakt prd vydrží.
To mi připomíná - Behemote, šla by nahradit např. 3,7V baterkou z mobilu? Nemyslím fyzicky, ale elektronicky. V kameře je 3,7V LiPol, konkrétně to vypadá zhruba takhle - www.alibaba.com/product-detail/3-7v-500mah-lithium-polymer-battery_ 1503302384/showimage.html
|
|
|
Nejak nevidím ten obrázek, nenačitavá. Asi by to fungoval mohlo, přeci jen v nouzi jsem taky nabíjel svoji beterku z W810i bez nabíječky přidrátováním paralelně na nějakou starou nokiu. Občas to dokonce jiskřilo když jsem to tam strkal a vše funguje doteď :D Pokud to má všechno 3,7 V tak se to bude nabíjet +- tak aby to fungovalo, nevybuchovalo ani se moc nepodbíjelo. Jestli je tam střední kontakt tak na něm nebývá nic, nebo výstup pro signalizaci elektronice termistorem že se to přehřívá.
|
|
|
Doporucim nespekulovat, mel jsem GS8000 (vlastne porad mam kdyby nekdo chtel) za cca 1500, obraz byl ve dne celkem OK, ale za sera uz nebylo videt vubec nic, obcas se kamera nezapnula, GPS se kolikrat chytala i 10 minut, v lete by se plast pravdepodobne zkroutil, drzak stal za prd a jeste mikrofon bral ruzne bruceni.
|
|
zatímco normální lidi budou mít Den svobodné mobility, u nás bude pobočka Automatu Brnonakole exhibovat další omezující cyklojízdou ve stejném termínu 19. 9. Už se teď těším na demonstrační jízdu plnou porušování veškerých předpisů jako minule a zejména pak na odhady počtu účastníků, obvykle tak 2-3x nadsazené.
Mimochodem, byl jsem dneska svědkem, jak pičus na kole jen tak tak nevyrazil matce z ruky autosedačku s mininem, poté co chtěla přejít od auta ulici a on se ta vřítil v protisměru v jednosměrce a ještě byl na ni pak sprostý. Asi se čeká než ty debilní pumpičky někoho opravdu zabijí nebo nevím a zelená radnice je ještě podporuje a řidičům připravuje naprostý kolaps v půlce města....
|
|
|
Podokl bych ještě k pičusovi na kole, že nejenže byl v jednosměrce v protisměru, ale na chodník je zde řešen jako cyklostezka / chodník, takže je to ještě o level tuposti výše než obvyklí členové zdejší Automat pobočky. Kdo ví, jestli to nebyl sám Šindelář.
|
|
|
A ona se nerozhlédla? Tím nijak nehodnotím toho blba.
|
|
|
Pokud jsem si stihnul všimnout, tak se rozhlédla, ale zjevně nečekala (ani já ne, a to tu chodím tu denně) že v protisměru jednoměrky poletí nějaký pako na kole "co to dá", navíc ta ulice je mírně do oblouku, takže asi nebyl napřed vůbec vidět. Ono každý se automaticky rozhlédne jestli nejede auto a cyklistu když už, tak čeká na druhé straně ulice na smíšené stezce pro pumpičky s chodníkem (to je taky samostatná kapitola).
Jako spíš mě zaráží že ten debil ani nepřibrzdil nic a na (ještě slušné) upozornění je ještě sprostý buran.
Bydlím tu přes 10 let, ale takové prasárny, co předvádějí dneska cyklouni to jsem nezažil ani když jsem seděl pracovně denně v autě, dneska kdykoliv vylezu z domu, tak jich potkám několik během pár minut.
|
|
|
Zřejmě si nově koupila kola spousta debilů. Protože co se tu popisuje, to může dělat jen debil. A ten je debilem i za volantem.
|
|
|
Bacha, za volantem si mnohdy tolik nevyskakuje, protoze je to venku samej fizl a kamera. Ale pumpicky jsou, podobne jako cikani, podporovana mensina, takze tam si muze frustrat pustit zilou.
|
|
|
Jo, to je fakt. Navíc ty nejurputnější cyklonazi zjevy z kaváren s jakože in duhovým kostitřasem socialistické výroby žádnou možnost dostat se za volant nemaj. Já se na kole snažím seč to jde ostatnímu provozu vyhnout. Tihle kolidují záměrně.
|
|
|
Ale pak jsou schopní v zimě prosit "nevezmeš mě autem, na kolo je zima"... a v létě má blbý kecy... nebo když pak potřebují něco odvézt na co kolo nestačí.
Já už se nějakou chvíli odhodlávám dovézt si sem kolo a začít po pár letech znova jezdit rekreačně, ale když to pozoruju, tak se mi pořád moc nechce. Nějak jak se z toho stala hromadnější záležitost a i v lesích nebo mezi poli je "moderních" cyklistů víc než menší množství, tak to ztratilo to kouzlo, že se člověk jel někam projet a odpočinout.
|
|
|
To jsem takhle viděl pána, který přijel do zahradní restaurace na kole, jak k obědu (bylo opravdu velké horko) zkonzumoval pět piv a dva panáky, a to bylo jen to, co jsem viděl. Sdílet s někým takovým cokoli (tím spíš silnici), je riziko.
Podotýkám, že se nejednalo o místního, který sedl na plečku a dojel pár metrů od baráku k hospodě, nýbrž typického rekreačního cyklistu (horské kolo, dresík atd.).
|
|
|
Mám rodinu a známé na jižní Moravě, která je poslední dobou pod náporem těchto exotů. Docela se i u místních, kteří napřed byli rádi, že turisti začínají jezdit ve větším množství, začínají převažovat negativní názory na tuto velkou část "cyklistů" právě kvůli jejich neomalenému chování jak na silnicích, tak v hospůdkách atd. Je to škoda, vyjet si rekreačně občas na kole bývalo fajn, teď už nejezdím z principu...
A místo toho, aby se to začalo řešit, tak budeme zavádět cykloźony s "absolutní" předností a legalizovat prasárny pumpiček... Nepochopím takový přístup.
Viděl jsem a zažil hodně i na silnicích, jezdíval jsem každodenně pracovně po půlce republiky, ale to co se děje s mětskýma pumpičkama poslední cca 2 až 3 roky, to opravdu nechápu. Nyní i za podpory zelených debilů na radnici. Dokonce už budeme mít i legendární bajkazyl. Co na tom že ti pitomci si to otevřou u 4 proudového průtahu městem. Asi bude brzo jen 2 proudý.... :-/
|
|
|
Moje oblíbená Šumava dtto, ale tam to není jen poslední dobou.
|
|
|
Zkurvení cyklisti mě osobně serou na jižní Moravě už deset let. Vždy, když vjíždím do Pavlova od Mikulova, tak na horizontu stojí nějakej cyklozmrd a kochá se opravdu hezkým výhledem na Nové mlýny, Pavlov a celé okolí.
Ale vždy na horizontu s kolem frajersky zaparkovaným na silnici.
Dvakrát dokonce někdo na té silnici seděl. Na horizontu na silnici mimo obec. Co je tohle za čuráky, to mi zatím nikdo nevysvětlil.
Podotýkám, že vedle silnice je z jedné strany sráz a na druhé straně je pohodlný vjezd na vinohrady, kde je obrovský prostor, kam si lze stoupnout a kochat se stejně kvalitně.
Dodržování nějakých pravidel v obci, kde je 500 obyvatel, ale přes léto se tam v klidu denně 1000 dalších prochází, popojíždí na kole a autem, je spíše z říše snů - zejména od měšťáckcýh idiotů, co někam poblíž dojeli vlakem/autem a pak oblékli buziobleček a frajersky "jeli na kole kolem Pálavy".
|
|
|
...třeba potom odvedl kolo 50m nazpátek do baráku a se slovy "mámo, dneska jsem dal čtyřicet kiláků na šotolině" svalil sebe na otoman a blaženě usnul...
|
|
|
|
Vzpomenu-li si na to vedro, spíš bych tipoval, že svou maminku nevděčně poblil.
|
|
|
Zajímá mě, kdo má ve vedru chuť na panáka. Jedna z věcí, která je mimo mou představivost.
|
|
|
Celé vlákno jsem nečtl, tak nevím, zda onen panák byl specifikován nějak konkrétně -- ale jako by se ve vedru nedalo pít, nebo co! Takový mintjulep, nebo aspoň mojito, případně daiquiri...
|
|
|
Sladke cuda? Brrrrr...nie pre mna. Ron dorado con hielo. A je to. A ani horucava nevadi :-)
|
|
|
Tak já po pravdě řečeno stejně ty míchaniny moc nemusím (bez ohledu na denní teplotu), a ve vedru při práci popíjím nejspíše tak dobré růžové nebo rovnou sekt; ale to už pak nespadá do kategorie „panák“ :)
|
|
|
Nuz, musim sa priznat ze ja som v tomoto ohlade tak trocha buran. V praci pijem akosi len vodu (akurat k obedu si dam dealkoholizovane pivo) a ked robim nieco doma, vacsinou popijam pivko.
Jedinu vynimku tohto roku som zazil ked som musel porobit nejake veci pocas dovolenky. Usalasil som sa v main lobby resortu a barmanka ma celkom slusne zasobovala Brugalom Extra Viejo s ladom.
|
|
|
A co je, prosím pěkně, na pivě buranské?? Buranský je sám buran. A v tom případě je jedno, zda pije vodu, víno, pivo, nebo rum.
Já osobně pivo mám rád velmi, rád zkouším nové značky, rád piju lokální piva, mám svých pár značek, na které nedám dopustit. A zkuste, prosím, mne titulovat jako burana a za trest Vám nepovím nic nového o ježkovi :-)
|
|
|
Ospravedlnujem sa vsetkym pivkarom a zvlast Vam.
Pivo mam aj ja velmi rad a este ma aj zivi.
Ale musime si priznat ze sosat si pri praci sekt ma predsa len trocha iny smrnc :-)
|
|
|
Omluva se přijímá :-) Já si v práci pivo musím odpustit, ba i musím uznat, že by mi moc elánu do práce nepřidalo, inu je to nápoj na chvíle klidu. Sektu a všeobecně perlivým vínům jsem na chuť nikdy nepřišel, má záklopka protestuje.
Pardon - ráčíte být pivovarníkem?
|
|
|
Bohuzial nie. Som len technicky specialista v pivovarskej spolocnosti, navyse nenavidenej mnohymi pivarmi. Staram sa o laboratornu techniku - plynove chromatografy, merace alkoholu, CO2, rozpusteneho kyslika etc.
|
|
|
To je spíš jako v chemickém průmyslu, není-li pravda..?
|
|
|
Ani nie ako v chemickom priemysle, skor je to normalna potravinarska velkovyroba. Ono then slad sa este stale melie, vari, pridava sa chmel, etc. Akurat sa to robi vo velkom. Sladek v takomto pivovare sa blizko k pivu ani nedostane. Teda okrem denneho ochutnavania.
Ale kym sme mali este experimantalny pivovar, no, tam som sa citil ako Alenka v risi zazrakov.
|
|
|
|
Jako první:
...Při psaní ho zneklidňoval jen tmavý vchod do krypty. Pozoroval ho úkradkem a občas tím směrem vystřelil...
(Pan Nesvadba to napsal trochu jinak, ale smysl doufám zůstal.)
|
|
|
Mě tedy spíše napadl kouzelník HH, Papouš a jeho čajová dečka...
|
|
|
Čajová panenka je zcela základní vybavení; jak někdo vůbec může existovat bez něj?!? Vždyť jinak ta konev hrozně rychle stydne...
|
|
|
Moji synovia si zalievaju caj priamo v salke pomocou porcelanoveho sitka. Ale pouzivaju vacsiu salku ako vy - vlastne je so suprava: salka + sitko + vrchnacik.
Konvicku pouzivaju len ked robia ladovy caj.
|
|
|
To jsem kdysi dávno také zkoušel, ale tudy cesta nevede. Malý šálek -- málo čaje, vařit každých pět minut další vodu není zábavné. Velký šálek -- chladne to v něm stejně, jako by to jinak chladlo v té konvi :)
|
|
|
P.S. Ale teprve teď si vzpomínám, že Papouš ji neměl na konvi, nýbrž na kleci, že? Tam bude patrně o něco méně praktická ;)
|
|
|
Vy jste asi nikdy neměl doma papouška, případně jste úhlavní odpůrce klidného spánku, že? Jinak byste o účelnosti zakrytí klece nemohl nikdy pochybovat.
Jako jinoch jsem měl Agapornise. Má dobrá matka mu ušila povlak na klec z krásné brokátové látky (dědictví po buržoazní babičce, jinde nevyužitelné). Podezřívám jí, že tak učinila nikoliv z lásky ke svému dítěti, či k tomu nebohému zvířeti, nýbrž v zcela sobeckém ohledu na klid svých nervů...
|
|
|
Ale to zajisté*, ovšem Papoušovi na rozdíl od Agapornise stačilo by půjčit nějaký tlustší slovník ke čtení, n'est-ce pas?
___
* Vlastního papoucha neměl jsem, leč skrývání a odhalování Lóry mám důkladně načteno z Ransomovek :)
|
|
|
Nechte být. I Agapornis je velmi inteligentní zvíře. Pravda ve slovnících nelistoval, ale jinak projevoval výrazné známky vyšší inteligence, až bych řekl vyčůranosti.
|
|
|
Že nekandidoval na presidenta!
|
|
|
Ale fuj, od kdy se hlava státu volí? Papouš slyšel na jméno Bony, takto zkratku jména malého císaře. Otec prosazoval jméno Franz, ale já ráčkuji a v zájmu pofiderní snahy naučit papouše mluvit by zvoleno neškodnější jméno. Mluvit se nenaučil, zato dokázal bravurně otevírat dvířka od klícky a jiná kouzla.
|
|
|
Já to myslel jaksi opačně: když už se hlava státu volí, mohlo to dopadnout mnohem méně špatně, než to dopadlo.
(Mimochodem, zmíněný císař byl průměrně vysoký, ale couž. Různá kouzla dokázal také.)
|
|
|
Papouš byl fajn, v mnoha případech by asi reprezentoval lépe, než aktuální Bařtipáni.
Ta výška je legrační, dnes zveme prckem člověka, který byl ve své době skoro čahounem. Svého času jsem četl zajímavý článek prof. Ulče, který uváděl zajímavou komparaci pevninských a Tchaj-Wanských Číňanů v 60. letech. Mezi oběna společnostmi byů výrazný rozdíl v obvyklé výšce osob a podle všeho to bylo způsobeno velkým rozdílem v příjmu bílkovin, zejména mléka a sýrů. Když koukám na brnění na zámku, připadám si jako obr. Oni museli dost nuzovat.
|
|
|
No s tmavým vchodem do... do něčeho bych měl jednu z doby, kdy už normální lidé dávno nepracují -- ale zase je tam, pravda, aspoň ten sekt :) www.ocs.cz/Images/vecerniprace.jpg
|
|
|
|
|
Tak tak. Navíc stačí porovnat, když bych já projel jednosměrkou nebo na červenou, kolik mě to bude stát a hlavně body (neberu teď, že člověk by se samozřejmě snažil nějak bránit dle FSM atd.) a co hrozí cyklistovi.
Když narazí na ty "nerozumné policisty, co si hodní ego na cyklistech" jak je pumpičky označují, tak dostanou kolik, 200 max 500? Většinou ani to ne.
|
|
|
No já byl teď hroznej pyráť, kdyby mě nějakej smeták viděl, tak mě nejmíň zastřelí na místě :D Jel jsem totiž sto metrů po chodníku (širokým na dva silniční pruhy, sice tam jsou stromky). Hrůza! Samozřejmě jsem čekal až tam nikdo nešel, což nebyl takovej problém. Po třech minutách kdy se ta kolona nehla a naopak za mnou už to blokovalo druhou křižovatku, když jsem potřeboval za pár metrů někam vjet…nebudu tam stát.
Von tam vůbec skoro nikdo nechodí, takže tam klidně mohl být těch sto metrů od křižovatky samostatnej odbočovací pruh do garáže, přece jen i odsud do toho nákupáku jezdí asi tak o dva řády víc lidí než chodí pěšky okolo. No ale teď tam máme pětimetrovej chodník, stromořadí a smradlavou kolonu, a tak je to správně a tak to dává smysl…oh, wait.
|
|
|
A jako bonus vás nějaký smeták ještě bude fotit na fakebook na tu stránku, kde to natírají zlým řidičům tím, že tam dají fotku "špatně" zaparkovaného či (podle jejich "rozumu") domnělého přestupku :-)
|
|
|
Představuji si ty zajímavé spory z titulu porušování osobnostních práv a práva na ochranu osobních údajů. Úplně se mi sbíhají sliny.
|
|
|
Já tak občas když nemůžu spát procházím různé podobné weby, stránky a tak (je dobré být v obraze, co nepřítel zrovna dělá :-) a pozitivní je, že jim to už oproti dřívějšku stagnuje, vesměs mi přijde, že když jedou místní cyklofašisti směr centrum do svých (ne)ziskovek či kavárniček, že udělají pár fotek na víceméně stejných místech a lidi to už moc netáhne, ani nepřibývají další fandové, nejvíc jim přibylo když kamarádi z novin napsali propagační článeček, jak "veřejnost" :-D :-D řeší zlé řidiče. Nejlepší je, že ten co to založil neměl ani řidičák, ale řešit dopravu by chtěl :-D
Spíš je zajímavé pozorovat, kolik z těch lidí, co tam chodí, mají co společného právě se současnou radnicí, která sere dobro kudy chodí... či cykloneziskovkami, sluníčkáři atd. :-)
Nepředpokládám, že by to tu někdo neznal, je to např. na FB stránka Macho parking. Na pobavení když člověk nemůže spát je to super :-)
|
|
|
Podíval jsem na Macho Parking a z toho by se asi žádný hezký spor neupletl. Pravda je, že tam vyfocené parkování je mnohdy na přesdržku.
|
|
|
A to zase jo, někteří exoti jsou extra a nenapadlo by mě je nijak obhajovat, protože nepřekáží jen pumpičkám, ale i normálním lidem.
Ale většina "případů" co odhalili tamní Columbové je to, že se někdo nevešel mezi čáry, zaparkoval podle už jinak zaparkovaných aut, tak pak odjedou a za blbce jsem já :-) Jinak třeba jak je tam ta ulice s cyklopruhem mezi novějšími příspěvky, tak tam v podstatě díky pruhům se zcela zamezilo možnosti legálně zastavit třeba u pošty či provozoven, protože se jedná o ulici od centra, kde těch pár ofiko parkovacích míst je samozřejmě nonstop obsazených. Strašně to tu mají rádi třeba pošťáci :-)
|
|
|
www.blinnker.com/
I kdež, Hulán už dělá speciální xichtoknihu pro petrolheady. Z upoutávek vybíráme ...
Auty se může uživatel chlubit, nahrávat sem fotky svých vysněných Ferrari sporťáků či Audi limuzín, může zde vystavovat na odiv své vytuněné Škodovky a Fordy a Hyundaie, poptávat je, prodávat.
Přihlásím se na BLINNKER a podělím o tu koncernovou nádheru s lidmi, které to zajímá. Je to auto, které mě moc baví, a které je fakt precizně navržené.
Není to možná moje vysněné auto, zde asi půjdu do agilnější Audi A7 Sportback, ale je přesto dobré otestovat, že i některá SUV se už naučila jezdit.
BLINNKER je pro podobné úvahy, chlubírny, touhy a testy navržený.
Mockrát se mi stalo, že jsem jel kolem nějakého nepříliš ohledupného řidiče, a chtěl jsem s ním komunikovat. Tedy, chtěl jsem mu vynadat.
S BLINNKERem to jde. Z vašeho mobilu pošlete zprávu na SPZ daného auta, a pokud je registrována na BLINNKERu, zobrazí se ihned řidiči v jeho telefonu.
|
|
|
Nepokoušela se svého času o něco podobného i Evropa2, tlačili to nonstop v rádiu, ať se lidi registrují, sdílí dopravní info, myslím že i nějaká ta komunikace mezi uživateli tam byla a i přes mohutnou mediální podporu to tiše vyšumělo. Jinak já když někam jedu, nemám zrovna chuť komunikovat s kýmkoliv jiným, stejně to nikam nevede - pokud někdo vyrobí nějakou kravinu v autě a je normální, tak si to uvědomí, mávne nebo blikne, pohoda klid. Každému se stane občas.
Pokud někdo jezdí jako dobytek programově nebo naopak jako místní maminky v SUV ani neví, co je to přednost zprava apod., nemá moc smysl to řešit. Stejně budou koukat jako spadlí z višně co že to po nich chcete.
Bohužel musí člověk dneska za volantem přemýšlet za všechny ostatní místo aby si jízdu nějak užíval, minimálně ve městech.
|
|
|
Hulán se vrací, super! :)
|
|
|
Doporucim na TyTrubce kanal StopCham (anglickojazycna mutace Stop A Douchebag). V pulce videi tam lovi magory, co zacpu v aute objizdeji po chodnicich. V druhe pulce zase ty, co parkujou ve 2-3 lajne. A ty co nevycouvaji, nebo nepreparkujou dostanou nalepku... pres pulku prednoho skla. Inu Rusko, zeme neomezenych moznosti.
|
|
|
Hm tak návrat do reality: kámoš si nabil na kole rypák, byl v tom alkohol, a měl to za 25000 + 1000 ve sprř.
|
|
|
Na co jste čekal Vy, až tu maminku udeří? Nebo jste zasáhl a toho dobytka odeslal někam?
|
|
|
Bohužel jel špatný směrem a viděl jsem ho napřed tak nějak periferně, když jsem skládal věci z auta. Tj. maminku ohrozil až o pár metrů dál a statečně za hulvátského a sprostého chování ujížděl pryč. Tak rychle běhat neumím, nevím jestli bohužel nebo bohudík, protože v tomto případě bych měl na krku zřejmě i nějaké fyzické napadení a to jsem většinou kliďas a žádný rváč ani postavou.
Jako kdyby jel o nějakých 5 minut dřív, tak bych ho s největší pravděpodobností měl na kapotě, ta ulice je dost úzká (taky proto mají vyhrazený prostor na chodníku).
|
|
|
Já v tom viděl motorku. Všechny šipky prostě směřují k motorce ;)
|
|
Možná svým příspěvkem naseru místní názorovou družinu, ale čím dál víc, z roku na rok, mi u slov svoboda, sovobodná mobilita, chybí uvozovky u toho slova svoboda. Jinak řečeno důraz na svobodu začíná v tom ubývajícím zbytku svobody připomínat křeč. D-fens se vymezuje proti sračce, lžím a demagogii v podání Auto.matu a státu, jenže stát dosahuje s každým dalším motoristou resp. s každým zakoupeným a registrovaným motorovým vozíkem vcelku pohodlně další výpalné od dalšího rukojmího, podíl svobody se s počtem klientů v systému o neměnných vnějších rozměrech zmenšuje (rejdiště/počet rejdilů, rejdiště=const), produkty tohoto "svobodného" kolbiště připomínají čím dál víc matrix (dopravní systémy a fízlování), případně pomůcky pro buzíky (design a vybavení vozů, penetrace kurvítky).
Ale jo, mobilita je fajn, jenže je to čím dál víc buď nostalgie nebo protest, s tím důrazem na svobodu. Asi to platí i u jiných srocení bez účasti nebo vysloveně navzdory Systému. Vodáci, letci modeláři, rogallisti?
Jinak je to samozřejmě OK, akorát nechápu vymezení přítomným výfukem. Auta na elektriku jsou špatně? Majitel si přece dobil akumulátor ze stabiláku u sebe na dvoře a do toho leje benzín, nebo v nejhorším případě ze sítě ČEZu a ten pálí uhlí jak divej? Zatímco petrolhead tam mohl nalít Burešovu dotační euronaftu z řepky nebo E85 z dotační kukuřice.
Před 50 lety neexistoval Auto-mat, ani metr cyklostezek, spotřební daň z paliv, STK, správní delikty, a na jednu Škodu 440 připadal desetkrát větší podíl svobody a mobility na silniční síti a 100x větší v parkování, takže nikdo nemusel inzerovat svobodnou mobilitu... paradox.
|
|
|
Já teda nevím, jestli to chápu správně, tahle mobilitní akce je protest proti nesvobodě, kterou šíří cyklonazi? Fakt?
|
|
Sloni ejakulat mne pobavil. Nedokazu si tedy predstavit kde D-FENS tuhle podobnost vypozoroval a hlavne doufam ze mluvil pouze o vizualni shode a ne o chuti.
Moje preplnovane sestivalcove priblizovadlo by nejspis potesilo oko nejednoho petrolheada, ale bohuzel se nanchazim na stejnem kontinentu. Uz nejakou dobu uvazuju ze bych prispel clankem o utlaku motoristu v Kanade.
Dobre se bavte, treba se nekdy nejaka akce trefi datem do jedne z mych navstev rodne vlasti.
|
|
Jó, chce se mi zvracet. Zejména fotografie jsou velmi výmluvné.
http://www.roudnicenl.cz/download.php?id=11449
V sobotu 19. září ožije Roudnice nad Labem v sedmi různorodých zónách, které si pozornost lidí zaslouží. Workshopy, kreativní dílny, lekce jógy, slackline, longboardy, přehlídka, výstava fotografií, zpívánky, pohádky, tancovačky, koncerty, pikniky. Přijďte potkat sousedy a ochutnat bábovky našich babiček na místo, kde je běžně automobilový frmol. Je čas neztrácet čas a konečně zažít Roudnici jinak - bez aut. Zavřete oči a představte si, jak by naše město vypadalo bez aut. Alespoň na jeden jediný den, alespoň v jedné jediné části. Bezautomobilovou utopii proměníme v realitu 19. září 2015. V rámci jednodenní akce ZAŽÍT ROUDNICI JINAK oživíme sedm zón našeho města nadupaným programem z oblasti kultury,sportu, vzdělávání a gastronomie. Workshopy, kreativní dílny, lekce acrojógy, slackline, longboardy, koloběžky, elektrokola, kola, indoboard, pilates, fitmamky, stolní fotbálek, poledance, basket, žonglování, minitenis, módní přehlídka, výstavy fotografií, zpívánky, pohádky, tancovačky, koncerty, pikniky, grilovačky, soutěže, jazykový koutek, pilates, zábavné čtení. To je jen namátkový seznam aktivit, kterými Roudnici zpestříme. Přijďte potkat sousedy, vyměnit kytku či knížku a ochutnat bábovky našich babiček na místo, kde je běžně automobilový frmol. Je čas neztrácet čas a konečně zažít Roudnici jinak - se sousedy a bez aut. Akci ZAŽÍT ROUDNICI JINAK pořádá skupina dobrovolníků pod záštitou starosty města Roudnice nad Labem panem Vladimírem Urbanem, v rámci celorepublikové akce Zažít město jinak. WWW.ZAZITROUDNICIJINAK.CZ
|
|
Má smysl pořádat v dnešní sobě, kdy se svět obrací naruby, všude zuří občanské války a jiné konflikty, které se začínají přelévat i do Evropy, takovou trapnou jízdu za „svobodné pěstování hemeroidů v našich plechových miláššcích“ ?
Co takhle raději jízdu po D1 s blokací konvoje cizí armády, která ilegálně přes naše území veze velké množství neznámých zbraní a munice k hranicím Ukrajiny a ohrožuje tak křehký mír v Evropě?
Nebo spanilou jízdu Prahou s poznámkou: „pokud se někomu během jízdy udělá silně nevolno v blízkosti parlamentu nebo vládního sídla, nechť zde nouzově odstaví svůj automobil aby neohrožoval ostatní účastníky silničního provozu“.
Kdo může za to, že by se takhle udělalo nevolno třeba i 50ti účastníkům naráz? :-)))
A podobných akcí lze pořádat mnohem víc, účinněji a vynalézavěji. Fantazii se meze nekladou.
Doba pokročila směrem do pěkně hustých sra... a je potřeba tomu adekvátně přizpůsobit všechny akce.
|
|
|
To co "pořádá" D-F vám přijde na pikaču, tak prostě nepojedete. Pohoda jazz. A něco jiného vám přijde lepší, tak to prostě uspořádejte.
Vy sám.
V čem je problém? Tedy krom vás:-)?
|
|
|
Inu, já bych se spíš zamýšlel nad tím, kdo jim ty průjezdy českou kotlinou, v hlubokém předklonu, s připaženýma ušima a jazýčkem v natoprdeli odsouhlasil. A podle toho se zachovat u příštích voleb, včetně varianty, že tam nepůjdeme vůbec, protože není volit koho. Takováhle pasivní resistence, řekněme, deseti(a více)tisíců lidí, by šmejdům nahnala daleko vetší hoňku, než aktivní resistence stovek kusů, byť jasně viditelná. Na to jsou zvyklí a připravení, to pouze přinese osobní tragedie ofízlovaným, případně zmláceným, neřku-li obojí.
Těžko by se pak xindl mohl ohánět nejakým demográtickým mandátem, kdyby byla účast u voleb pětiprocentní :-) Jděte a uspořádejte. Budu mezi prvními, kdo se takové věci zúčastní.
|
|
|
Deset tisíc lidí nepůjde k volbám a politici se z toho...?
|
|
|
Pasívní rezistence ve smyslu nejít k volbám? Ale to se přece děje běžně a já už jsem se zúčastnil (bylo nás řádově víc, než desetitisíce). Bylo to k hovnu. Např. takový Zeman nemá problém lhát o tom, že ho zvolila většina národa. Jediný efekt, který jsem zpozoroval, byl ten, že jsem se dozvěděl, jaký jsem blbec a hajzl.
|
|
|
Kadel třeba myslí deset tisíc v každém okrsku.
Ale ono se to nestane, ta partaj, která vyvalí sudy a uvaří guláš, dostane voliče vždycky. Pro ty sotva dospělé místo guláše třeba vietnamský sluchátka a jako maskota nějakou ikonickou piču s čírem.
Až partaje prožerou poslední dotace a státní příspěvky, což taky jednou nastane, nahradí politickou vládu na základě voleb beztak příslušný dekret Rady komisařů Eurosvazu, beztak si to už trénujou.
|
|
|
Kadel myslí deseti(a více)tisíce. Stačí pořádně číst.
S těmi sudy a gulášem je to, bohužel, velmi tristní pravda. A tak se naskýtá otázka - má cenu za tenhle zasraný národ, který jde koupit za guláš a pívo, který poté, co zažil jedny okupanty, druhým tleská a sám sobě si lže do očí, jak se máme teďka dobře, vůbec jít bojovat? A bojovat s otevřeným hledím, tedy s (prakticky) jistotou, že na nějaké demonstraci si mne novodobá StB nejprve řádně zdokumentuje a ztotožní, načež zařídí, že se stanu nežádoucí osobou (včetně všech půvabů informaticky propojené společnosti), nebo mne rovnou policejní provokatéři seřežou na legální demonstraci teleskopama i kdybych seděl v kriplcyklu (České Budějovice), neřku-li něco ještě zábavnějšího?
My, co jsme zažili bolševika, víme, že jít do toho čelem je vcelku spolehlivě bezúčelná cesta, protože systém už (minimálně) uplynulých cca 70 let pracuje na tom, jak problematické jedince eliminovat. A moc dobře ví, že blbou ovčí většinu stačí zkorumpovat pocitem svobody (můžeš cestovat! hurá!) a pocitem blahobytu (v samošce jsou pomeranče, to za bolšána nebylo, hurá!).
Čím jsem starší, tím víc je mi bližší Krylovo "... že šel bych zas, rád?", i včetně navazující odpovědi. Já už mám za sebou převraty dva, mně to stačilo.
|
|
|
Kdyby jítí/nejítí k volbám mohlo cokoliv změnit, tak už by je dávno zrušili.
Samozřejmě nejlepší by byla emigrace. Jenže dnes, na rozdíl od doby komunizmu, není kam emigrovat. Takže zůstává jediní možnost rezistence.
Dnes pořád ještě nějaké jsou, na rozdíl od doby před 89.
Jen nám je salámovou metodou okrajují.
CO je nelegálního na tom, v případě nevolnosti opustit svůj nouzově zaparkovaný vůz?
|
|
|
Ten zasraný národ má sousedy, kteří principiálně nejsou o moc jiní. A navíc ta zasraná krajina, ve které se historicky nezanedbatelnou dobu nacházíte, není zas tak špatná ve srovnání se světem celkově, vzato z praktického i emočního hlediska. Navíc tu je pořád ten pocit, že kdo utíká nebo zahazuje flintu, ten už pak utíká principiálně, nechává toho druhého aby si myslel, že je silnější pes, je to pak takový nomád, přizdisráč, Ahasver.
Přece to, že je těch pár fízlů, pohůnků a technicko informatických kolaborantů ze stejného národa a mluví stejnou řečí, nebude důvodem abyste stáhl gatě a rezignoval.
|
|
|
Kdyz jsi jednou v nato, tezko se prujezd zakazuje. Ve stejnem predklonu jsme vidali 40 let nejen prujezdy, ale i pobyty. Tak co...
|
|
|
Nebylo to náhodou tím, že jsme byli v obdobných sračkách, nazývaných Varšavská smlouva? A že patlavej Hável ve svých propagandistických projevech vykřikoval, že "Už nikdy nebudeme členy žádného vojenského paktu"?
Já osobně jsem jel, v den hlasování o vstupu ČR do NATO, několik stovek kilometrů do své domovské obce jen proto, abych si mohl hodit své "ne". Nikdo ode mne tedy nemůže čekat nějakou moc lásku a obdiv k téhle západní Varšavské smlouvě, do které nás nahnali.
|
|
|
Hm, tak to se divím, že ČR do toho NATO vstoupila, když ho v referendu odmítlo 100 % zúčastněných voličů (tj. Ty). Jestli ono to není tím, že to referendum, ve kterém jsi hlasoval, stát nikdy nevypsal :-)
|
|
|
Nějak mi uniká kdy že bylo referendum o vstupu do NATO a krom Havlova aprílového vyjádřední roku 1997 o něm vůbec není ani stopy ....
([URL]http://www.natoaktual.cz/na_cr.aspx?y=na_cr/cravztahysnatoiii.htm[/URL])
|
|
|
|
Jojo, to je ale normalni.
Clovek tak dlouho mysli na nejakou věc, az si sam sobe vsugeruje, ze se stala, i když se nikdy nestala.
Podle nejakych pruzkumu nemale množství vzpomínek je prave takto falesne vytvorenych. Clovek například něco vidi v TV a po par letech uz je presvedcenej, ze se to stalo jemu. To same prihody kamaradu - někdo něco vypravi a za nejakou dobu ten samy pribeh vypravi jako svůj zážitek kdekdo...
Takze si z toho nic nedelej, je to normalni...
|
|
|
Ano, uznávám se, zmýlil jsem se, to "ne" před těmi víc, jak 10 lety bylo v referendu o EU, člověku už ty špinavosti po čase tak nějak splývají (rozdíl 4 let ze vzdálenosti 12 let). Koneckonců, obě ty věci jsou tak úzce provázány, že se člověk zmýlí snadno. Omlouvám se. Nicméně na mém vztahu k Varšavské smlouvě ver. 2 to nic nemění.
|
|
|
Pokud jsou "Tak úzce provázány", proč si chce EU zakládat vlastní euroarmádu jako náhradu NATO? :D
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Den svobodné mobility 2015 preview
|