Komentáře ke článku: 2045 – Tíha rozhodování (ze dne 02.02.2014, autor článku: Shackall)
Přidat nový komentář
|
Kdy bude pokračování?
Zítra?
Už dnes večer?!? Super!
|
|
|
Pokračování už asi nebude - pokud tomu dám skutečně požadovanou formu, tak by to měla být na podzim knížka. Vydavatele už mám.
|
|
|
Jen abyste to nemusel vydat jako samizdat. Do podzimu dlouhá doba a vývoj překotný...
|
|
Zatím jsem každý ze tří příspěvků vztahující se ke knize přečetl jedním dechem a s nadšením. Pokud skutečně vyjde kniha moc rád si jí koupím, protože tohle téma mě nejen fascinuje, ale opravdu je to čtivé. Sakra ale doufám, že nakonec toho parazita Yodu krouhnou a celej ten jejich zapráskanej ekosvět se otočí k pánu.
Stylem psaní mi to připomíná zemi žen od Vladimíra Párala, což vzhledem k tomu, že je to jedna z mých oblíbených knih, není vůbec na škodu, alespoň pro mě. Jen tak dál.
|
|
|
Díky. Co se týká knihy - ta bude mj. jako e-book a půjde někde daunloudovat frí. Na tomhle fakt rejžovat nechci a s vydavatelem jsem už v tomto ohledu domluvený.
|
|
Hodně dobré, jedním dechem. Držím palce ... a pokud mohu pro dobro věci něco udělat,jsem tu.
|
|
|
četl bych dál, až bych kapitalistické zítřky opomíjel budovat.
|
|
|
Díky. Jen s těmi světlými kapitalistickými zítřky to vidím bledě :-(
|
|
skvěle napsáno, na knihu se opravdu těším. doufám, že vyjde i jako ebook, ať mám čím nakrmit čtečku.
|
|
|
Díky. E-book bude. Otázka je naopak ta tištěná verse.
|
|
Neměl by být spíš tím sídlem Wolfsburg alias Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben? Možná jsem jen něco špatně pochopil...
|
|
|
Vzorem pro Toppenerův* koncern je jistý koncern jistého tlustého Hermanna, který skončil díky geopolitickým událostem v roce 1945. Byl aktivní i u nás, kde vlastnil mj. Škodu Plzeň. Jmenovalo se to Reichswerke Hermann Göring A.G :-)
Princip je podobný – koncern vstupuje do existujících podniků, a ty pak k*rví a vyžírá. Otázka pak je, jestli se do připravované knihy vejde i podrbnější popis. Pokud ne, tak:
Toppenerův koncern má hlavní sídlo v Bruselu. To, co je v Turíně a kam půjde bratr Matějíček, je jen jeho „Výzkumně-technická sekce“. Tam se hlavně částečně vyvíjejí „efektivnější“ technologie výroby elektřiny (FVE, štěpka, bioplyn), částečně vynalézá perpetum mobile, testuje brethariánská strava atd.
Továrnu ve Wolfsburgu vlastní koncern přirozeně také. Dílem jde o zbrojovku, dílem stále o továrnu na silniční vozidla.
Výroba aut, tak jak ji známe dnes, v Euroafrické kontinentální federaci pochopitelně neexistuje.
Vyrábí se.
a) Vojenská vozidla. Mj. např. licenční Humvee a Hummer H1, pouze s poněkud sofistikovanějšími motory (např. DOHC s variátory, systém úspory paliva, občas hybrid). Na ekologii přitom defekuje pes, hlavní je, aby ty stroje byly spolehlivé a mohly rychle vozit vojáky na místo určení potírat terorismus. Místo výroby převážně Wolfsburg a Stuttgart
b) Vládní speciály – Toppener a vyšší členové strany mají luxusní speciály, odvozené od vojenských vozidel. Toppener sám pak navíc ještě speciál, vyrobený na zakázku přímo pro něj (tomuhle autu se budu věnovat trochu podrobněji, takže o něm zatím pomlčím). Výroba kusová, částečně ve Wolfsburgu, finální práce v Molsheimu.
c) Nákladní a užitková vozidla, autobusy – velmi omezená výroba, prodávají se vybraným firmám a státní správě a to ještě na pořadníky. Pohon bio a dřevoplyn, nebo elektřina. V omezených sériích hybridy (pošta apod.)
d) Elektromobily – TAC Alfa a TAC Beta. Dvoudveřové městské vozidlo a čtyřdveřové kombi/sedan/hatchback. Opět velmi omezená výroba pro státní správu a firmy. Firmy samozřejmě na pořadníky. TAC = Toppener automotive company.
A éto vsjo, protože auto je špatné áááánnnnoooo! Automobilky jako Aston Martin či Ferrari pak působí v zámoří, odkud se jejich produkce kusově dováží. Hádejte pro koho ;-) Automobilu chtivý obyvatel Euroafrické kontinentální federace má ovšem určité možnosti:
a) Zakoupit nějaký elektromobil Tesla či GMC z USA. Na to má málokdo, jde zhruba o ekvivalent pořízení Mercedesu z Tuzexu za těch minulých komunistů. Teslou jezdí mj. i Ing. Ráč.
b) Koupit nějaké auto Made in PRC nebo Brazil v autosalonu u Toppenera. Je to drahé (asi jako Fiat Uno za těch minulých komunistů), je to na pořadníky a ne každý na to má kádrový profil.
c) Koupit nějaké pašované auto Made in PRC nebo Brazil, samozřejmě minimálně hybridní. Je to drahé, a jsou potíže s přihlášením – to řeší celá série patřičných obálek.
d) Nechat přestavět nějaké již existující vozidlo na bioplyn, dřevoplyn, rostlinný olej apod. Nejčastější řešení, využívá ho cca 80% motoristů.
Dopravní šikana a silniční fašismus jsou ovšem výrazně horší než teď, takže motorizovaní obyvatelé Euroafrické kontinentální federace trpí jako zvěř – viz první „díl“.
___________
* Pokud jste nečetl první "díl" tak Gerhard Toppener je prezidentem Kontinentální euroafrické federace.
|
|
Druhý díl celkem ušel, první jsem zatím nečetl, jen kouknul na datum…nicméně dle mého názoru sílí pravděpodobnost, že uhnije rázně změní směr. Ať už po těchto volbách, nebo pak po vystoupení Spojeného království. S ohledem na dodatečné regulace je dneska fotovoltaika skoro mrtvý obor, omezení jsou i na malé domácí instalace, tím pádem to nikdo nechce. Trochu do toho začínám dělat, kolega prodává pár větších (15-30W panelů) k nabíjení baterek a takových věcí za rok.
Takže tohle mě tentokrát moc neoslovilo…co tím chci říct je, že pokud toho nemáš nějakou větší část už napsanou a budeš pokračovat tímto tempem (první úryvek tu byl tuším 2011), tak v době, kdy by to snad vyšlo, už to dávno nebude aktuální. Buď se režim změní odspodu, nebo to celé zbankrotuje. Případně nějaká mezicesta formou toho, že zchudneme na úroveň před 20 lety, a pak už na tyhle nesmysly ani nebudou prachy. Pohled na výši dluhů jednotlivých zemi v Evropě mi jasně říká, že tohle už nevydrží moc dlouho. Dluhy nepůjde schovávat jako v sojuzu - na to je tu toho kapitalismu moc. A věřitelé si na ty prachy sáhnout můžou.
|
|
|
Zdar, dokončení plánováno na podzim 2014 - mám to v hlavě, teď to jenom házet ve volném čase na papír. Pak by to šlo na e-book, takže prodleva bude minimální.
Jinak ambice není rozhodně vytvořit něco, co obohatí pokladnici světové literatury - jenom si trochu rýpnout do ekofašos méně tradiční formou, a pár lidí pobavit.
Co se týká intervalů - první díl jsem skutečně napsal v roce 2011, ovšem jako článek, ne jako zamýšlený román. Že bych to mohl rozšířit, mne napadlo až na pivu s nakladatelem a definitivně mě k tomu nakopl D-FENS. Proto ta prodleva mezi I. a II. je tak dlouhá a mezi II. a III. pár týdnů.
Ad technikálie - pokud je mi známo, tak od podpory OZE Uhnije nijak neustupuje, regulace CO2 také stále pokračuje, s globální změnou klimatu bojujeme pořád, a nebýt krize, je to hlavní téma. Jinak sci-fi je v tomhle ohledu mrcha nevděčná, například nebožtík Souček psal o strojích času, které měly v sobě komponenty, vyrobené v ČKD (Bohové Atlantidy)...
|
|
|
Jo takhle, tak to už to asi zvládneš rychle :-) Já to myslel právě tak, že dá-li a výrazněji uspějí euroskeptici, možná se brzy dočkáme drastického omezení tady těch sraček. A pak by to asi nenašlo tolik čtenářů, protože by to nehrozilo akutně - bylo by to jen to sci-fi ve stylu „jak to mohlo být“ (a naštěstí nebylo).
Tak ať to píše, na podzim uvidíme :)
|
|
|
|
V papírové podobě přímo bys to neměl, že bys to vzal na ten Den mobility? Stejně teď jsem leta nečetl, nakupilo se to, ale jak začínám jezdit na druhou stranu města, čas bude - tak se zatím proberu tím, co tu mám :-)
|
|
První dva díly mně úplně minuly, avšak tohle jsem zhltnul jedním dechem a na konci mi v hlavě akorát neodbytnej hlásek vyžadující okamžité pokračování.
S trochou obav jsem se tedy pustil do předchozích dílů, konkrétně obav z toho, že mně nenadchnou jako tento díl. Ovšem po přečtení, se tyto obavy ukázaly jako liché, nezbývá mi tedy nic jiného, než doufat, že na podzim si budu moci zakoupit a přečíst celou knihu.
Ostatně bych si velmi považoval výtisku, který by byl podepsán autorem a zajisté by si našel místo v mé knihovně.
|
|
|
Pripojuji se. Ty tri ukazke mne zaujali a proto bych taky rad vlastnil papirovou verzi i s autorovym podpisem...
|
|
Takový lepší Ludlum, smekám a těším se na podzim!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek 2045 – Tíha rozhodování
|