Komentáře ke článku: Zrušte dálniční známky (ze dne 12.12.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
... protoze dalnici bych vyuzil pravidelne cca 2x do mesice na useku dlouhem cca 4 km plus mozna obcas, tak 2x do roka i jednorazove nekam dal. Takze si dalnicni znamku proste a jednoduse nekupuju a jezdim okreskama nebo po "stare". Ale nekoupil bych si ani tu GPS kravovinu mj. i z duvodu zminenych v clanku, takze pokud jsou ve hre jen tyhle dve varianty, je mi to vlastne srdecne jedno. Osobne by se mi nejvic libil system s budkami na vyjezdu, ale co se libi me, nelibi se vetsinou statu, takze mam asi smolika :-(.
|
|
Paranoidni jste. Big Bro vas muze sledovat uz dnes pomoci mobilu s dostatecnou presnosti a vetsi informacni hloubkou (kdy, kde s kym mluvite a kdyz na to prijde i o cem mluvite). Navic mobil je vzhledem k dostupnosti skutecne osobni zarazeni, coz auto jeste ne ve stejne mire.
Motivaci elektronickych vinet bych hledal nekde u zajmovych skupin a lobbyistu kol Kapsche. Kdyz uvazite, kolik ten system stal na provoz (ca 6ti nasobek znamek), tak je zrejme odkud vitr vane.
|
|
|
tak me v podstate ani nenapadlo, ze kapsch netlaci na zavadeni vinet. Co se tyce toho mobilu, zminil jsem to v clanku - je mozne si koupit anonymni predplacenou sim kartu v tesku a sve jmeno nikam neudavat, nic nepodepisovat.
|
|
|
A mobil vždy nechávat na nabíječce v propleteném hadinci prodlužovaček, takže jediné co je z něj slyšet, jsou šumy a brumy okolní sítě. A na to jsou krátké i programy BIS.
|
|
|
V GSM komunikaci nejsem vůbec zběhlý, ale není možné identifikovat mobilní telefon i dle jeho IMEI, které se z mobilu získává při každém přihlášení na nejbližší BTS?
Tím pádem by SIM byla k ničemu, protože mobil identifikuje sám sebe i bez SIM karty.
|
|
|
Možné to asi je, ale 1) telefon kupuješ anonymně, nikde se neregistruješ, resp. nemusíš se registrovat a 2) IMEI jde myslím poměrně jednoduše změnit (nebo je dokonce už někdo vyrábí se stejným IMEI).
|
|
|
tak me v podstate ani nenapadlo, ze kapsch netlaci na zavadeni vinet. Co se tyce toho mobilu, zminil jsem to v clanku - je mozne si koupit anonymni predplacenou sim kartu v tesku a sve jmeno nikam neudavat, nic nepodepisovat. Uplne stejne treba firemni mobily - zde se zjisti, ze firma treba Voko salamy s.r.o. volala tam a tam, ale kdyz ma ona firma patnact mobilu, tak se konkretni jmeno tezko dohleda.
|
|
|
Autor je paranoidny tak akurat a vo vacsine nazorov ma pravdu. Stat vas sice moze sledovat, odpocuvat a podobne kravoviny cez telefon ale sucasne na to policia potrebuje suhlas sudu. V pripade myta sa jedna o rovnaky system ako maju telekomunikacne spolocnosti. Firma zakaznikovi "vybilluje" kolko a kde( a akou rychlostou/za aky cas) presiel, vystavi mu faktury a vsetko pekne ulozi do databaz. Nasledny reporting udajov je uz len ceresnicka na torte. A tu vznika prvy problem, u telekomunikacneho operatora mate ulozene osobne udaje pri odpocuvani je narusane vase sukromie. Avsak udaje o vasom cestovani su verejne zistitelne pre hocikoho kto si da tu namahu odfotit s timestampom vase auto na vjazde a zjazde z dialnice s a rovnako sa bude pristupovat k udajom v databazach. Tieto udaje v takejto celistvej forme momentalne stat nema ani mat nebude. Stalo by to miliardy. Je len na vas ako dalej.
|
|
|
Tohle je moc peknej komentar. Z tohohle uhlu jsem se na to zatim nedival. Takze jedna ruka druhou myje. Kapsch si masti kapschu a za to pujde rad a kdykoli na ruku aparatu. Pri takovych sumach ovsem muselo byt mnozstvi maziva proudiciho na vybrane zidle ve snemovne dost mocne.
Kdyz se zavadel TollCollect v Nemecku, objevily se v prislusnem zakone formulace, ktere docela rozbesnily represivni slozky aparatu: "... udaju nesmi byt vyuzito za jinym ucelem...", "...na brany nesmi byt instalovano jine zarizeni..." atd. Znamena to, ze Toll-Collectu s.r.o. priklepnuta castka staci, takze nemusel jako Kapsch mohutne korumpovat, aby byl vejvar vetsi?
|
|
|
elektronický kupón není díky jeho unikátnímu označení žádný problém "stopovat" místně ani časově v systému, který z něj odečítá kredit. počítat rychlost je pak už jen jednoduchá nádstavba a spárování čísla kupónu s fotkou z kamery na vjezdu a výjezdu také. miliardy by realizace stála, ale jen proto, že se jedná o státní zakázku... problém je jen v tom, že fotit auta pro ukládání do nějaké databáze nemůže legálně jen tak někdo. problém je spíše v zatím-platných-zákonech než v technice. nepochybuji, že v případě příslibu podílu na vybraných pokutách by Kapsch svůj systém upgradoval za zlomek ceny, pokud by existovala nějaká konkurence.
|
|
Co treba mit na dalnici proste jenom drazsi benzin jako je to treba v Nemecku? Prilis maly vyvar pro kocourkovskou mafiokracii? Cizinci urcite nebudou sjizdet z dalnice kvuli par korunam navic, mistni uz prece take plati dan v samotnem benzinu.
|
|
Poplatky za využití dálnic přece lze inkasovat mnohem jednodušeji než zaváděním vinět, známek či mýtných budek: pomocí spotřební daně z paliva. Tento mechanismus již je zavedený, elegantně řeší zpoplatnění uměrné skutečnému využívání silniční sítě každým řidičem, bonifikuje moderní úsporná vozidla, není nespravedlivý k cizincům jednorázově projíždějícím naší republikou.
Měl by se ovšem zavést v celé Evropě, aby zvýšení ceny benzínu nemotivovalo k jeho čerpání v sousedních zemích. Dálnice by pak sice byly více zatížené na úkor méně kvalitních silnic, ale to by se dalo kompenzovat zlepšením jejich údržby přidělením miliard dosud vynakládaných na výrobu, distribuci a policejní kontrolu známek či vinět a především peněz vrážených do mýtných bran a firmy Kapsch.
|
|
|
čerpání benzínu v sousedních zemích není reálná možnost pro drtivou většinu populace naší země. Já jsem z Ostravy a do Polska jsem pro benzín nikdy nejezdil, protože rozdíl v cenách není dost velký na to, aby se mi to vyplatilo spolu s ujetými zhruba 50 km, poplatkem za vymenu penez/platbu kartou (konkretne jen platba kartou v cizine me vyjde na 100 kc) a ztracenym casem na jedne nadrzi. Kdybych mel pridavnou nadrz s kapacitou treba 400l v nejakem offroadu, pak by to bylo asi neco jineho.
|
|
|
těch 400l benzínu (či nafty) ale taky něco váží...(roste spotřeba)
|
|
|
jo, ale vejde se to do užitečné hmotnosti auta. Navíc takhle velká přídavná nádrž je v reálném světě západní evropy k ničemu, hodit se může pro přejezd Sibiře nebo Sahary nebo tak něčeho. Reálnější je použití třeba patnácti kanystrů, které pak doma člověk vyloží a postupně dolívá do nádrže.
|
|
|
Pro 1200 litrů nafty do obytné Avie se začátkem devadesátých let velmi vyplácelo do toho Polska jezdit i z HK :-)
|
|
|
jo, ale to v polsku byla brutální inflace - slyšel jsem něco o 600% a víc (právě tady studuju). A opět to je 1200 litrů, ne 45 l mojí nádrže :)
|
|
|
ne tak moment, omlouvám se - mluvilo se o hyperinflaci, což je 1000% a víc
|
|
|
Pokud si dobře pamatuju, tak v roce 88 byl kurs CS koruna / Zlotý asi 2:1, tedy 100 CS korun bylo asi 200 PL Zl.V roce 93 bylo to asi 1:1000, tedy za korunu bylo 1000 Zl. Pak udělali reformu, zpočátku byl 1 PLN (nový) asi 10 KCz, dnes je to asi 6 KCz
|
|
|
100 korun poplatek? Od takové banky bych okamžitě zmizel. Já můžu v rozumném kurzu i vybírat v cizině z bankomatu.
|
|
|
co myslíte tím rozumným kursem? Peníze se vždycky přepočítávají podle aktuálního kursu dané banky, myslím si, že to je deviza - prodej v tomto případě, pokud převod neřeší bankomat, u kterého vybírám.
A hodně lidí mi říká, že by od této banky zmizeli, ale mě to moc netrápí, na té pobočce mě znají osobně, půjčku mě nechali splatit předčasně zadarmo (splatil jsem ji po dvou měsících), mám internetové a telefonní bankovnictví a navíc mám u nich i nějaké podílové listy.
|
|
|
Spotřební daň z paliva už je dávno zavedena. Je to kolem 10kč/l, přesné hodnoty bych musel dohledat. K tomu se přidává ještě DPH, která se počítá z ceny paliva+spotřební daň. Ve finále je cena paliva asi z poloviny tvořena z daní. Při nákupu paliva se přitom nerozlišuje, jestli to pak projedete po dálnici, silnici 1.tř, po okresce, nebo po polňačce, v lese či po poli, nebo v elektrocentrále, sekačce trávy, nebo tím něco vyčistíte.
Mýtné brány jsou ve své podstatě blbost, tohle se mohlo řešit podstatně levněji a efektivněji přes satelit. Je tu sice problém s tím zneužitím pro sledování, ale když to nejsou osobní vozidla, tak by to snad nebylo tak zlé. Navíc u vozidel pro podnikání se platí ještě silniční daň, ta by se mohla také platit podle najetých km z této krabičky a nikoliv fixně jako doposud.
|
|
|
při prodejní ceně benzínu 30 Kč/l je čistá cena benzínu 13,73 Kč/l, počítal jsem to onehdá, už nevím proč (samozřejmě to ještě bylo v době, kdy se benzín prodával za takovouto cenu). A vozidla pro podnikání většinou najedou obrovské množství kilometrů.
|
|
|
To jako myslis, ze by se kvuli dalnicim jeste nehorazneji zvysila spotrebni dan za paliva? To doufam vazne nemyslis ;-) To je jeste horsi reseni nez to stavajici se znamkama ...
|
|
|
No, ona by se mohla i podstatne snizit, kdyby se z ni nefinancovaly socialni davky a duchody, ale pouzivala se pouze k financovani dopravni infrastruktury (silnic a s privrenim oci dejme tomu, ze i zeleznic a dopravnich staveb na rekach).
|
|
|
Veskery dane by se mohly podstatne snizit, kdyby ... :-(
|
|
|
Na důchodovém fondu byl ještě v roce 2008 přebytek 30 miliard, které pak naše milované strany a vlády rozpustily do státního rozpočtu. Dnes všichni brečí, že nejsou prachy pro důchodce. Spotřební daň je pouze další způsob okrádání lidí, ale kam jdou ty prachy ví snad jen Bůh a svatý Václav. My si to jen můžeme domýšlet a trochu vydedukovat.
|
|
Co se týče mýta pro osobní automobily, nejsem zas tak radikálně proti, pokud by cena za km nebyla příliš vysoká asi 10h/km a fungovalo to následovně:
Proti záloze si anonymně vyzvednete krabičku, do ní nabijete kredit, třeba na terminálu sazky a potom to můžete používat sami na svých cestách, pokud se rozhodnete jet po dálnici, přenášet z auta do auta, případně půjčit kamarádovi na jeho cestu dálnicí za uhrazený projetý kredit.
Líbilo by se mi to, kdyby krabička měla display a na něm by se ukazoval zůstatek, jako u starých GO karet a vy jste tak měli okamžitou kontrolu, výdajů a přehled kdy bude potřeba dokoupit další kredit.
Co se týče satelitního sledování vozidel, tak to by bylo dost nepříjemné! Doufám, že silnice 1.tř pro osobní vozy zpoplatněny nikdy nebudou. Hlavně tehdy, když by krabičky byly na jméno. To už by potom opravdu šlo o sledování lidí a jejich svobodného pohybu a to už by nebylo akceptovatelné! Absolutní skandální šikana by byla, kdyby nám potom systém vyjel naší trasu se seznamem porušení rychlostních limitů a výší pokud a bodů. Těžko potom souhlasit se satelitním systémem, když nelze vyloučit zneužití pro sledování volného pohybu osob.
|
|
|
Displej by krabičku prodražil s tim, že Kapsch(a) by s tvrzením "displej je luxus" zdražení znásobil... tak 3-4x
Jinak vlastnit rušičku čehokoliv (zatim) trestný neni, pouze její použití ;-)
|
|
|
Obyčejný LCD display černobílý bez podsvícení je poměrně levná součástka, je sice fakt, že by musely být v krabičce udělány ještě zobrazovací výstupy, takže by to krabičku zdražilo, ale nikoliv tak dramaticky, jak uvadí kapsch. Maximálně +50% ale nikoliv 2-3x, to už je sprosté vydřidušství od kapsche!
Číňani by tu krabičku vyrobili za zlomek ceny, co uvádí ten vydřidušský kapsch a klidně by do ní nacpali ještě hodinky, karkulačku a funkce jako je denní počítadlo km, průměrnou rychlost, měříč jízdní doby, ukazovalo by to, kolik nám zbývá ještě ujet km do vyčerpání kreditu a třeba ještě videohru.
|
|
|
IMHO by si to Kapsch klidně nechal dodat od těch Číňanů, ale pak by to "certifikoval", řekl by "to je to správné a jediné zařízení, které bude v systému správně fungovat" a narazil by 500%. Nemlich stejnou krabičku, kterou byste sehnal přímo od číňanů a ne od Kapsche byste použít nemohl - neměla by papír. Krabička samotná je nepodstatná, papír stojí pětkrát víc.
Úplně stejně funguje německa firma, která nám dodává náhradní díly ke strojům. Jak jen je to trochu možné, zjišťujeme ekvivalent k nahrazení. (Stroje jsou již po záruce). Bývá to občas komplikované, dodavatel používá vlastní značení a standardní na náhradních dílech kolikrát není, neb je vyráběno "pro dodavatele".
Je rozdíl, jestli imbus stojí 5€, nebo 15Kč.
|
|
|
Naopak - v zásadě je zakázáno držet libovolný vysílač a z tohoto zákazu se udělují výjimky (ať už individuální či hromadné, někdy navíc podmíněné individuálním typovým schvalováním).
|
|
|
Můžete mi to s tím vysílačem osvětlit? Protože není vysílač jako vysílač stejně tak jako rušičky můžou být různé. O jaký typ záření se tedy jedná + frekvence? Docela si dovedu představit vyřadit GPS tracker pomocí alobalové fólie, kusu pěkného olova a jiné.
|
|
|
Vyřadit tracker, ať již založený na GPS nebo na čemkoli jiném, je snadné -- v principu stejně snadné, jako např. sundat SPZ.
Problematické naproti tomu je jezdit bez SPZ (nebo v žel celkem pravděpodobné blízké budoucnosti bez trackeru) kolem esenbáků.
|
|
|
Ano, tomuhle rozumím a nejsme vepři, ale měl jsem na mysli spíš to, proč v zásadě nemohu vlastnit jakýkoliv vysílač.
|
|
|
Protože to zakazuje zákon o telekomunikacích - resp. stanovuje poměrně striktní podmínky za kterých to možno je. Jako normální člověk bez radioamatérské koncese či jiné bumážky smíte vlastnit a provozovat jen státem přesně určená a schválená zařízení.
|
|
|
Děkuji. Již jsem v obraze.
J.
|
|
Mate nekde link na navrhovanou technologii tech "krabicek". Krabicka s GPS nedokaze nikam nic odesilat, leda by v sobe mela jeste mobil nebo by to pak odeslalo offline zaznamenana data par metru do mytne brany? To by pak stacilo koupit za par kacek rusicku a data by se krasne znejasnila.
|
|
|
počítal bych s tím, že technologie bude minimálně podobná té, co už existuje pro kamiony, aby se daly využít stávající mýtné brány, ale konkrétní informace k disposici nemám, psal jsem z hlavy, nedělal jsem studii. Myslim si ale, ze pro sledovani na bazi gps by byla nutna obousmerna komunikace mezi krabickou a satelitem, ale nvm presne jak to funguje.
|
|
|
ano, ale mýtné brány lidove receno jsou fungl vobycejny mobil a BTS-ka v bráne.
Prima komunikace se satelitem z mytne krabicky je ekonomicke a technicke sci-fi. Pozadovany vykon, velikost anteny a presnost zamereni anteny neni v souladu s rozmery osobniho auta. Primou komunikaci se satelity maji kupr. televizni prenosove vozy, zkuste si najit, jak ty anteny na nich vypadaji.
|
|
|
Ale houby. Není to sice extra snadné, ale s objektem na oběžné dráze se dá komunikovat i za pomoci běžného handheld transceiveru v pásmu UHF, který se mi vejde do kapsy.
Televisní přenosové vozy mají "trochu" větší požadavky na šířku pásma - mýtná krabička potřebuje posílat pár bytů jednou za n minut, zatímco televisní přenos v SD je vyhražených ca 6MHz. Pokud je to digitální v DV, které se ale na profesionální zpracování moc nehodí kvůli barvám, tak se bavíme o ca 27Mbps...
|
|
|
to co pisete je nesmysl. Jedine pouzitelne prenosne zarizeni v civilnim sektoru, ktere primo komunikovalo se satelity byly satelitni telefony. S nim staci stat za vcelku obycejnym sklem (oknem) a ma problemy "se signalem". Z vnitrku jedouciho auta s vyzarenym vykonem do 5W na frekvencich skoro gigahertzy a vyse a antene o rozmerech jednotek centimetru to proste az nahoru nejde, pokud ano prihlaste se o cenu za fyziku. Mozna tak v KV za dobrych podminek a ladenou antenou.
Imho sirka vysilaneho pasma nejak moc nesouvisi s dosahem signalu, ale s poctem dostupnych kanalu v danem frekvencnim pasmu. Televize ma vetsi naroky na minimum vypadku, souvisejici odstup signalu od sumu.
|
|
|
No je pravda, že na tom handheldu nebyla zrovna prutovka nebo pendrek.
Nikdo neříká, že by se anténa takového zařízení montovala dovnitř auta. Vzhledem k tomu, že nepotřebujete udržovat konstantní datový stream, ale jednou za pár minut uploadnout pár bytů informací (a v případě neúspěchu můžete prostě přenos opakovat), v pohodě by stačila anténa velikosti většího pendreku a vf výkon do 10W. Družice by pochopitelně musela být na nízké oběžné dráze. Pásmo do 2GHz, třeba něco vedle Iridia apod.
Na ten datový tok u TV a fakt, že tam potřebujete nepřetržitý stream jsem poukazoval proto, aby bylo vidět, že obě aplikace mají diametrálně odlišné požadavky na přenos a Vaše argumentace velikostí přenosového vozu je tedy nesmysl.
Suma summarum: není pravda, že potřebný hardware by se nedal vestavět do osobního auta. Dal a s přehledem.
|
|
|
takto definovano ano, dal.
prenosovy vuz tam byl jako ilustrace optimalnosti nastavby anteniho systemu mimo interier vozu.
puvodne byla rec o "mytnych krabickach", co dle sirsich informaci melo byt zarizeni, ktere je prenosne a v cene do 2tis.
|
|
|
Podivej se na krabicky (nebo spise krabice) u bratru Slovaku. V kazde je GPS prijmac a GPRS modem. Akorat tam neni klasicka SIMM, ale jen pamet, do ktere jsou nahrane informace. Data jdou pres sit T-mobile...
|
|
To že jste paranoidní neznamená, že po Vás nejdou...
|
|
|
Mě docela překvapil nápad pana Okamury.
Snad to myslel jako past a čeká, kdo se na to chytí a bude to rozposílat. Tak jsem asi prohrál..
http://neviditelnypes.lidovky.cz/doprava-mytne-v-cr-03o-/p_ekonomika.asp?c=A101130_ 171427_p_ekonomika_wag
|
|
|
hm, zkusme radši tenhle:
http://okamura.blog.idnes.cz/c/165868/Mytne-v-CR-vyhraje-nejlepsi-reseni-nebo-nejvyssi- nabidka.html
|
|
|
já jsem studoval hotelnictví a turismus, takže jsem určitou dobu měl Okamuru docela rád, ani nevím proč, ale pak jsem jednou od něj něco četl a rychle jsem ho mít rád přestal a tohle mi to jen potvrdilo.
|
|
z dob, kdy si nikdo nedovedl představit technologie modernější. kladem v uvozovkách je umělá zaměstnanost. mýtné brány pak jsou krokem zpět. tedy obecně když vycházíme ze dvou základních předpokladů (můžeme a nemusíme se shodnout):
1. potřeba je postavit a udržovat nejen dálnice, ale i komunikace ostatní ("státní" a "okresní" silnice, městské komunikace. spravedlivé by bylo dělení peněz mezi řsd/okresy/města podle dopravní zátěže na jednotlivých komunikacích
2. smysl dálnice je nejen zrychlit a zkomfortnit dopravu, ale také odstranit dopravu obtěžující v městech a vesnicích.
potom se jeví jako správné v podstatě 4 cesty:
1. spotřební daň a její zvýšení (ovšem spotřeba neodráží nijak zvlášť poškození konstrukce vozovky)
2. daň z vlastnictví vozidla (a tady můžeme správně namítat nespravedlnost toho, že důchodce Vomáčka, který najede ročně 3000 km zaplatí stejně jako cesťák Knödel, který ujede ročně 130 tisíc)
3.GPS sledování všech vozidel. věc v dnešní době věc poměrně snadná a realizovatelná. námitkou je možnost zneužití k bůhvíčemu
4. úředně zaplombované ukazatele najetých kilometrů jednou ročně příslušným majitelem glejtu odečítané (úkon, který by měl být obtížný a drahý zhruba jako evidenční kontrola pekáče při změně majitele). tady by asi právem řval povozník Mrkvička vozící svojí stařičkou tatrou mimo veřejné komunikace zeminu ze zářezu o dva kilometry dál do násypu budované dálnice. ale upřímně řečeno, tatra na stavbě zas tolik kilometrů nenalítá.
a nakonec nějaká kombinace všeho předchozího.
|
|
|
daň z vlastnictví vozidla bych si dovedl představit jako větší množství druhů známek - jednu třeba pro všechny silnice mimo města (tedy včetně D a R), druhou třeba pouze pro všechny silnice I., II. a III. třídy. Každý kraj by mohl mít pak svoje známky stejných druhů za cenu dejme tomu čtvrtinovou těch celostátních. Všechny by mohly být taky odstupňované na určitá období. (Zde by mohli tratit ti, kteří dojíždějí do krajského města jen těsně zpoza hranice krajů, ale u 10M lidí nelze dosáhnout konsensu.)
GPS sledování jsem zmínil v článku, nebudu se opakovat, jen dodám, že pro firmy to má smysl z hlediska šetření nákladů, ale v pazourech státu, kde je velká šance, že to bude zneužito, je tato technologie nebezpečná.
|
|
|
Pokud stát staví silnice za naše, tak mýtné není nic jiného než daň, správné by bylo tu daň nevybírat (použít na stavbu a opravy peníze ze současných daní). Zahraniční auta by si zaplatili známku za celé území (pokud bychom nebyli grandi). Zároveň bychom eliminovali objíždění placených úseků. Pokud by si chtěl někdo postavit svojí silnici, nechť tak učiní a stanoví si poplatek jaký chce.
|
|
|
Zdravím CNNPRG, jak jsme se nedokázali shodnout nad články na téma Lacina, tak musím uznat, že tento váš příspěvěk je absolutně perfektní a nezbývá než souhlasit, smeknout a poděkovat-lépe bych to nenapsal.
Takžě +1 a ode mě máte taky za 1
|
|
|
padesát šest druhů známek jenom v ČR mi připadá jako krávyvolovina těžko realizovatelná a těžko hlídatelná. kdybych byl snad osvíceným absolutistickým vládcem, řešil bych to takto:
- i jako ultrapravičák (nikoli nácek, ale zastánce minimálního státu) vidím jako nejrozumnější variantu do dejmetomustonožka 3,5 tuny (ale klidně i o fous víc) neplatit nic a silnice platit především z daní (zejména dph a spotřební).
- pro vše od avie výš by bylo sledování počtu kilometrů, a zde bych dal svobodu volbě, jestli to bude ouřední gps sledování nebo ouřední plomba na ukazateli najetých kilometrů nebo nějaká jiná technologie která mě zrovna nenapadá.
- to by se týkalo aut v ČR registrovaných, u osobních aut cizozemců bych šel cestou časových kuponů na dálniční síť (nebo jinak specifikované silnice, aby to nebránilo dejmetomu Jürgenovy z Žitavy si zajet na nákup do Liberce a večerní lyžování na Ještědu. pro cizozemské od avie výš opět sledování počtu kilometrů, a to buď ve vozidle zabudované (plomba na počitadle) nebo půjčovna gps krabiček.
|
|
elektronická viněta má být anonymní, má být tím pádem přenosná a má být kreditní, přičemž kredit si předplatíš třeba u pumpy jako to dnes dělají TIRáci.
problém je v tom, že první brána vybavená kamerou spáruje číslo krabičky a SPZ, takže každá další mýtná brána může fungovat jako úsekové měření.
Kapsch netlačí na pilu jen v otázce elektronického mýta, ale také sekunduje Czech Radaru v otázce měření rychlosti soukromými subjekty. Proč asi?
Pokud budou časem zrušeny nálepky a bude zavedeno cokoliv elektronického, přestávám používat dálnici. Ten auto/motokros, který vadávají za dálnici je nepohodlný, nudný a místy i nebezpečný. Hodina cesty navíc párkrát za rok mne asi nezabije.
|
|
|
Já bych se na to alternování dálnice tak netěšil. Svého času jsem rád jezdil místo po D1 po cestě na Kolín, Čáslav, Havl. Brod. Letos v létě jsem si zkusil po dlouhé době opět tuto cestu a musím říct, že v porovnání s cestou na Kolín, je D1 silnice IA kvality, rovná jako mlat. Ony tyto alternativní cesty jsou za posledních pár let neskutečně rozjebané od kamionů, snažících se vynout mýtu. O možnost alternovat třeba R10 do Turnova radši pomlčím, o cestě na Plzeň též.
Bohužel nevidím nějakou reálnou šanci, jak se systému vyhnout, nechci-li se odebrat do hor na salaš.
|
|
|
Moment, HavlBrod - Kolín je ještě považována za silnici? Jo, vy píšete cesta, tak to asi ano, občas jsou na polňačkách i hlubší koleje....
|
|
|
Tak alternovani R10 do Turnova je celkem jednoduche. I/12 do Ceskeho Brodu, pak II/330 a II/611 na kruhak za Podebrady (alternativne po II/330 pres Nymburk do Cinevsi na I/32) a pak I/32 do Jicina a I/35 do Turnova. II/610 je katastrofa, po ktere je lepsi nejezdit, souhlasim ;-)
|
|
|
Osobně bych za horší cestu označil kolínskou, než Vámi zmiňovanou poděbradskou, ale to je věc vkusu každého soudruha.
Alternativa přes Poděbrady je docela účelná, byť poněkud "výletní".
Dálnice, tedy "rychlice" R10 je příjemná v tom, že vypadnu z Radlické na okruh, na Čerňáku zapnu tempomat, za chvíli projedu Turnovem, přejedu Kozákov a jsme u přízně. Ne vždy je v pátek odpoledne nálada na výlet.
V tomto kreténském soustátí, myslím, nemáme vcelku moc šancí se stálému sledování vyhnout. Když to zkusím odhadnout, tak jsem každý všední den v Praze vyfocen na 9 místech jen cestou do práce. Tedy mimikry :-)
|
|
Vazeny pane pisateli, asi nejezdite po Vami uvedene dalnici. To ze budek je 8 mate pravdu, ale pokazde kdyz tam projizdim je tam zdrzeni z duvodu zacpy minimalne na 5minut, Ve spisce i na 15-30minut :)
|
|
|
Vážený pane kocoure, po té dálnici, konkrétně A4 Katowice - Krakow, skutečně jezdím, a přísahám, že přede mnou nikdy nebyly víc jak tři auta. Několikrát jsem jel i v pondělí během odpoledne, což třeba v Krakově je doba největšího provozu (ostatně jako každé odpoledne).
Ale třeba jsem jen měl štěstí při každém z cca 10 průjezdů. Nebo jste vy měl smůlu.
|
|
|
Po oné dálnici nejezdím ,měl bych to takovou oklikou, že by se mi to nevyplatilo, ale mí polští kamarádi mi ji též nedoporučují. Naopak jsem si párkrát projel dálnici
katowice - Wroclaw (tu novou) a super. Btw... je neplacená...
|
|
Nechci strasit, ale o tom, ze EU planuje zavest povinne GPS do vsech novych aut se uz nejakej ten rok mluvi a dokonce i padli navrhy od jakeho roku to bude platit.
EU to jako vzdy samozrejmne mysli dobre. Odvolava se na to, ze v pripade potreby staci jenom stacit tlacitko SOS na palubni desce (v pripade havarie by se o to mohli postarat narazove senzory) a mobilni telefon pripojeny k GPS by automaticky odeslal spravu do centra i z vasi polohou. Jenze proc to nevyuzit i jinak kdyz uz to ma kazde auto. A ten jeste jednu GPS s komunikacnim zarizenim (nebo ukladanim dat) pro KAPSCHarov a proc ne rovnou 4 ... pro jistotu ...
|
|
Nechtěl jsem se původně zapojovat, ale nikdo to tu nenadhodil - takže: co se stalo s ekonomikou, když bylo v Británii zrušeno mýtné? Rostla, Kefalín, rostla.
Ergo co udělá zavedení mýtného? Ztíží pohyb zboží a služeb a tím ekonomiku poškodí. Chápal bych zavedení mýtného pro zahraniční náklaďáky - ale na to není potřeba je sledovat po celé republice, na to stačí na vjezdu a výjezdu. Na domácí je to prasárna a na osobní auta zvrácenost - protože ta platí dálniční známky a nově i silniční daň, mýtné navíc je tedy TROJNÁSOBNÉ ZPOPLATNĚNÍ dané pouze nenažraností státu.
|
|
|
Souhlasim s mytnym pro zahranicni nakladaky, ale ne jen na dalnice, ale nejaky pausalni poplatek za prujezd republikou (pokud CR neni cilovou stanici). Pak by mozna ubylo polaku, co zablokuji 4 jizdni pruhy, kdyz se snazi ochcat mytne, otaci se a zapadnou. Tohle je ale bohuzel asi utopie, protoze by slo o znevyhodnovani ostatnich statu EU.
Jinak jsem se zacal podivovat nad jinou veci...je nejaky duvod, proc se musi davat poklopy od kanalizace primo do 1/3 jizdniho pruhu, aby to muselo kazde projizdejici auto prejet? Pochopil bych to u stare silnice, kde by to asi bylo nakladne predelavat, ale komplet nova cesta, jezdi tam par aut denne a po dvou letech jsou kanaly 5cm pod urovni vozovky...
|
|
|
To je svatá pravda.
Máme ve firmě Avii, se kterou najedu sotva 10.000 km ročně, ale zkrátka ji pro vlastní potřebu potřebujeme. Zatím jsem krabku na mýto nepotřeboval, na dálnici bych v utrápených 80 km/hod stejně zavazel a jiné zpoplatněné úseky ZATÍM objedu. Ale pan Bárta si myslí, že tímto ojebávám stát a tak chce zpoplatnit i úseky, po kterých musím jezdit a pro jistotu to od ledna o 1/4 zdražit a od následujícího roku taktéž. Kuriózní je, že za Avii naloženou 300 kg trubek (nebo taky nejtěžší Ducato s celkovou hmotností 4t) zaplatím stejně jako za 18 t Liánu. Tuzemské dopravce prý zdražení nepoloží, protože si vyjednali (ti největší dopravci) slevy na mýtu. To, že nám ostatním to kurevsky zdraží kooperace (resp. dopravu na kooperace) a tím pádem konkurenceschopnost panu Bártovi asi nevadí. Takže spousta firem, které roky dělají pro německé zákazníky, možná skončí. Náklady na dopravu natolik stoupnou, že pro Helmuty bude levnější vyrábět doma nebo v Číně.
Ad zahraniční náklaďáky - ve Švýcarsku svého času (možná doposud, nevím...) měli velice elegantní systém. Na vstupu do země ouřada zapsal číslo na tachometru, na výjezdu druhý ouřada odečetl, spočítal a po řidiči vybral. Naprosto geniálně jednoduché neojebatelné řešení.
|
|
|
A když si to tacho stočím tak, že bude rozdíl záporný, doplatí mi Švýcaři? To by byl dobrý kšeft!
Rozumný, bezproblémový a plně funkční způsob placení za silnice samozřejmě existuje. Je to naprosto klasické mýto, spojené s tím, že ta silnice je soukromá a nikoli státní. Poměrně běžné např. v Itálii.
|
|
|
Stočit tacho u vozidla vybaveného tachografem je takřka nereálné. Celé zařízení je zaplombováno jak v samotném tachografu, tak na výstupu z převodovky. Porušení plomby znamená velký problém s policií kdekoliv v Evropě. I já na naší Avijce musím co dva roky odsypat min 1500,- bez dph za ověření funkčnosti tachografu - bez toho nás nepustí na STK.
|
|
|
TO cover72: Máte absolutní pravdu v celém svém příspěvku. S celým příspěvkem se nedá dělat nic jiného než SOUHLASIT.
Teď to prosím neberte ve zlém, ale v "dnešní době" není dobré/žádoucí (adt. ať si každý doplní sám) zvedat daně a proto to ty "svině" (politici, státní úředníci, adt. ať si každý doplní sám) řeší dalším zavedením daně, tj nový název pro další daň, tj to vaše TROJNÁSOBNÉ ZPOPLATNĚNÍ.
Uvedu vám další příklad toho co bude následovat. U benzínu je DPH+spotřební daň a já "jsem si jistý" že někdo další zavede další DAŇ, jen si myslím, že to nenazve daní (to už by bylo moc 3 daně) a nějakým "pěkným ekvivalentem" a taky nám to pěkně vysvětlí, proč tu daň potřebujeme a že ji vlastně i my sami chceme :-)
A my zklopíme uši a zabečíííme.
|
|
Je konec roku ... koupim si znamku na pristi rok, nebo ne? No vlastne je to jen 1200 Kc a pokud bych behem roku jel nekam, kde by se to vyplatilo, tak bych ji stejne kupoval. Timpadem bych ji zaplatil a pokud bych predtim kvuli absenci znamky jel nekam mimo danici, bylo by to vlastne zbytecne, takze ji koupim.
Co na tom, ze za posledni rok jsem jel nekam, kde se mi opravdu hodilo vyuzit dalnici jen 3x, takze kdybych to vedel dopredu, mohl jsem si koupit 3 tydenni znamky a vyrazne usetrit ...
Situace s mytnim se ale vyrazne lisi.
Je nahodne datum a chci jet odnekud nekam - pojedu po dalnici za 3kc/km navic, nebo to vezmu okolo? No, po dalnici usetrim x minut, y litru paliva (y muze byt i zaporne), zaplatim z korun za pouziti dalnice (moje hodinova mzda je m, cena paliva je c).
if ( x/60*m+y*c>z) {jedu po dalnici;} else {jedu po okrskach}
Hmmm ... myslim, ze po provedeni tohoto vypoctu by se velmi snadno mohlo stat, ze bych po dlanici za posledni rok nejel ani jednou (s cenami za kilometr, ktere jsem videl v tisku nejvyse 3x) . A lidi, kteri nepocitaji svuj cas by na dalnici nevidel uz vubec nikdo.
Postuluji tedy, ze zavedenim tohoto systemu vybery vyrazne poklesnou a cele to akorat dopadne na lidi, kteri maji tu smulu, ze po dalnici jezdi daleko denne do prace. Nicmene nekteri z nich se timto aditivnim zdanenim sve prace dostanou se zbytkem vyplaty pod to, co si vydelaji bez dojizdeni (nebo podporou v nezamestnanosti a socialnimi davkami), cimz dale poklesnou vybery ostatnich dani.
|
|
|
Což bude pro Systém skvělé zdůvodnění toho, proč se musí nasadit mýtné na úplně všechny silnice včetně okresek: "ty zlé kamiony a řidiči nechtějí platit mýtné a utíkají".
Takže GPS sledování všech vč. aut do 3,5 tuny po okreskách, kombinované s kamerovým systémem a případně zaměřováním mobilů a MVČR je co, Halík? Konečně spokojené.
Tedy než někoho napadne, že by se "pro zvýšení bezpečnosti a odpovědnosti" mohly do aut montovat kamery, sledující řidiče a budíky. A pak mikrofony, odposlouchávající zajisté protistátní konverzace. Snad to tu nečte žádný státní zaměstnanec, který by se tím inspiroval..
|
|
Jezdím denně do práce cca 40 km, z toho 30 km po dálnici (resp. rychlostní komunikaci). Výrazně mi to ušetří čas, a (i když R35 není kdovíjak rovná) i tlumiče a celkové opotřebení auta v porovnání s alternativní cestou po okreskách.
Je logické, že za svých 1200/ročně budu chtít jezdit dál, kilometrická banka, mýtné, nebo já nevím, co ještě, mi cestu výrazně prodraží. Možná bych s tím neměl takový problém, kdybych věděl, že peníze takto vynaložené skončí v nějakém fondu na obnovu silnic a dálnic, tuší někdo, co se s takto vynaloženými penězi vlastně děje?
|
|
To je jasný že se ti nechce měnit zaběhlý systém, když konzumuješ více než zaplatíš, t.j. používáš dálnici denně za 1,2k/rok
|
|
Ja jenom nejak nechapu, k cemu jsou vlastne potreba porad nejake krabicky, kdyz ma kazde auto RZ, jejiz strojove cteni je uz celkem slusne vyreseno.
Napriklad v Madarsku nemaji ani znamku, ani myto, ani krabicky - proste se u pumpy nahlasi RZ, zaplati a hotovo. Porad nemuzu prijit na to, v cem je vyhodnejsi mit v aute dalsi id, kdyz uz se jedno par desitek let pouziva.
|
|
|
Ten madarskej zpusob mi prijde asi nejdokonalejsi. Nevim presne, jak maji vyresenej prodej, zatim jsem kupoval vzdycky jen u boudy za hotovy, ale dovedu si predstavit mraky moznosti a vyhod:
- jednorazovy znamky "2denni" na dva libovolny dny, bez nutnosti specifikovat predem (jakmile me videla kamera, spusti se 24h interval) - idealni pro prujezdy republikou
- moznost nakupu pres internet pred zapocetim jizdy v klidu domova, nemusim zastavovat ve tri rano na hranici a nekde shanet znamku
- "znamka" s libovolnou dobou platnosti a libovolnym datem zacatku platnosti
- nemuze se stat, ze by znamky dosly (!!!)
- pripadne okamzite selhani systemu nijak neohrozi moznost vyuziti (na rozdil od mytnych bran s lidskou obsluhou)
...
Hardcore me ubije, ale skoro bych pro to pohodli snesl pocit, ze mi nekdo kamerou odecita RZ a porovnava ji se zaznamem v databazi, do kolikatyho jeste muzu jezdit. Jinak samozrejme nejlepsi system maji v Nemecku ;-)
|
|
|
za poplatek si koupíš pro svou SPZ virtuální známku u prodejního místa "v boudě", nebo u pumpy vybavené terminálem. kontrola probíhá z dodávek vybavených kamerou a systémem OCR spojeným s databází platičů. kontrola probíhá nahodile.
při kontrole slouží jako doklad o zaplacení stvrzenka od pokladny, kde je napsána SPZ a zaplacený interval. určitě to nelze koupit na více dnů ve dvou intervalech, ale jako standardní známky (4 dny, 14 dní, měsíc, rok)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zrušte dálniční známky
|