Komentáře ke článku: Favorit on fire (ze dne 16.03.2008, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
nenapada vas, kdo do tepelne exponovaneho mista dal kabel s horlavou a ne samozhaseci izolaci? Myslel jsem, ze neco takove je mozne akorat u monteru v cine.
EU ma normy na kdejakou picovinu, od zahnutosti bananu po sterace na traktorech a zelenost vonicich "stromecku" ale ze by nekdo silne nedoporucil aby elektricky kabel vedeny v prostoru kde jsou mistama teploty i pres 1000C mel by nehorlavy, to mne sokuje. No nic, asi budeme muset nechat vystudovat dalsich milion sest gender odborniku, sociologu, socialnich ekologu a jinych parazitu, dat jim praci v Evropske komisi, zvysit dan na 97% a nechat je trochu vic kafrat do nasich zivotu.
A hlave nezesmesnovat autority, soudruzi, bez vedeckych metod rizeni by
ESSR zaostale kapitalisty nedohnalo ani v prisni ci prespristi petiletce.
|
|
|
No, v dnešní době by tam kabel s inhibitorem hoření asi byl. To už ví i polnohospodári z Kysuce, co vyrábějí novou KIA Cee´d. Jenže auto pochází z r. 1993 a tam to ještě celkem nikoho nezajímalo. Hořelo to docela dobře.
|
|
|
No moment, inhibitory hoření jsou přece šíleně nebezpečné. Co kdyby to nějaké dítě cucalo. Po ocucání pouhých několika tun by možná mohlo dostat rakovinu...
|
|
|
No, když vezmu v úvahu ty desítky metrů kabeláže v moderních autech a schopnost malých dětí se dostat do míst, kde by je člověk rozhodně nečekal, tak aby ses nedivil :-). Asi bude třeba přijmout další eurozákon na ochranu těch malých ubohých drobečků před cucáním kabelů...
|
|
|
Já vidím výhodné kompromisní řešení v nasazení ekokabelů izolovaných slámou máčenou ve výtažku z konopí. Požární odolnost je zhruba stejná jako u těch z favorita a při zahoření izolace se uvolní THC, které umožní posádce zasmát se vlastní kremaci. Pro zlepšení ochrany dětí bude nezbytné omotat je v dětské sedačce alobalem s reflexními nášivkami, aby je havrani na spáleništi snáze nalezli.
|
|
|
Kabelů, které nevyvýjejí jedovatý kouř (LSOH), které samy uhasnou (-R), které po určtou danou dobu neshoří (-V180) nebo, které mají i garantovanou funkční odolnost v prostředí podobném kremační peci (EI 30,60,90), je na trhu dost. Mají bohužel jednu podstatnou nevýhodu - cenu. Tam asi bude zakopaný pes.
Velmi "legrační" je to ve stavebnictví. Existují přesně dané předpisy, kdy a na jaké zařízení použít jaký kabel. Týká se to zejména požárně bezpečnostních zařízení a návazných evakuačních systémů.
V praxi pak obvykle záleží na vzájemném poměru předposranosti projektanta, drzosti instalera, kterého zedník dotlačil do cen, na které je i osolený provázek drahý, a ve finálu na úplatnosti kolaudujícího hasiče.
Znám v Praze několik budov, které by měly v případě požáru velké obtíže a ty tisíce lidí, ktaré tam pracují, by se ani třeba nemuseli dozvědět, že hoří.
Ono je to všude stejné, záleží jen na měřítku potenciálního průseru.
|
|
|
Nemíním tu dělat reklamu, ale připadá mi zvláštní, že bys jako člověk z "automotive" branže neznal firmu glogar ( www.glogar.com/cz/htm/frame.htm).
S úspěchem používáme na ochranu hadic ve stísněném motorovém prostoru ultralajtů.
|
|
|
Jen tak na okraj, existují stavební panely se slisované slámy, které ani autogenem nezapálíte. Pravda, jdou dobře rozmočit.
|
|
|
Jojo, je to v takovy ty pohadce o 3 prasatkach:-)
|
|
|
Ne inhibitor hoření není nebezpečný. A rakovinu z něj není možno dostat,
Pochopil jsem to správně?
Takže "dobývání surovin" nuceným pálením kabelů, krytů tiskáren a monitorů (často opravdu, ale opravdu "ve velkém") nás nijak neohrožuje?
Děkuji, oddechl jsem si.
|
|
|
Nu vidíš, zrovna na KIA Cee´d by někdo mohl něco napsat. Slyším samou nekritickou chválu a tak bych málem uvažoval o zakoupení.
|
|
|
:D myslis napriklad o tom, ako im jedna zhorela na D1 kusok pred Bratislavou tyzden predtym ako sa mala zacat na SVK predavat ?
mam pocit , ze to vtedy bol nejaky testovaci kus pre novinarov alebo predvadzacka..
|
|
|
No však. Jak auto jezdí nebo i bourá, to dnes ukáže každý výrobce. Ale předváděčka echt požáru, to jen tak někdo nemá :-)
|
|
|
Náhodou každá kia dobrá, hlavně když vytlačí tu šílenost jménem Fabia II ( nemluvím o kombíku,ten vypadá v rámci normy )
|
|
|
S tím by Cee´d neměl mít problém, když tedy nebudeme brát v úvahu tuzemskou mentalitu, že Škodovka je nejlepší, protože je naše
|
|
|
Na mentalite "skodovka je nejlepsi, protoze je nase" neni zas nic tak moc zleho, dejme tomu ze se jedna o posledni slabe pozustatky narodni hrdosti, i kdyz je to dneska uz jen premalovany Volkswagen...
S cim bych problem uz mel, je neutuchajici snaha majitelu skodovek predjizdet predpisove jedouci vozy znacne silnejsi kubatury a sportovniho razeni.
Dokud jde o predjeti na bezpecnem useku silnice, tak rad uhnu a s usmevem pozoruji jak neboha skodovka upi, aby se zavdecila egu sveho sofera, jenz urcite poskoci o nekolik radu nahoru, kdyz muze predjet baworaka.
Legrace jde stranou, kdyz me takovy idiot ohrozi riskantnim manevrem ktery si vyzada me zbrzdeni, aby se mohl zaradit...
Nekdo by mel prozkoumat, nakolik je za zvyseni poctu nehod zodpovedna az silene nezdrava soutezivost ridicu skodovek verzus veskere silnejsi vozy, nejhure v dobrem stavu, zahranicniho puvodu a sportovniho vzhledu.
|
|
|
Muj vuz je sice zahranicniho puvodu, ale neni z nejnovejsich a uz vubec ne sportovniho vzhledu. Oktavky me predjizdi porad, z kopce dokonce i fabky a feldy. neni to o tom CO predjedou, ale ZE predjedou.
|
|
|
Ono to ani neni o tom CO tě předjede, ale KDO tě předjede ;)
Ještě když jsem měl favorita, tak mě furt někdo předjížděl a to i když jsem jel 110 na okresce. Nebo naopak jsem někoho dojel, nějaký na první pohled lepší auto, ale přitom se hrozně coural.
|
|
|
No to mi povidej ... ja jezdim takovou malou neforemnou vosklivou skatuli od bot s 1.3 motorem, ale protoze je to auto pomerne lehke, nemam problemy se zrychlenim ani s udrzenim stabilni rychlosti i do kopce. Ale prave protoze si drzim tu stabilni rychlost, tak pravidelne do kopcu predjizdim hlavne Fobie (predpokladam, ze ty s nejslabsim motorem, ale nikdy jsem to nezkoumal), ktere me ovsem z kopce vitezoslavne a obcas i docela neprijemne nebezpecne opetovne predjizdeji. Ovsem co vubec nechapu jsou ty pohledy ridicu techto vozitek - kdyz je predjizdim ja, tak maji ve tvari takovy zhnuseny nebo nasrany vyraz a kdyz me predjizdeji zpetne oni, tak nahle vypadaji opravdu spokojene :-) A pritom ja proste chci jen jet svoji stabilni rychlosti, vetsinou kolem te nejvyssi povolene. Ovsem pokud narazim na takoveho ridice, ktery to dela opakovane a predjizdi me za kazdou cenu i tam, kde to neni zrovna bezpecne a jeste me pri tom vytlacuje, tak si radeji u nejblizsi pumpy dam kafe ... abych po prestavce v dalsim kopci narazil na podobneho pitomce :-(
|
|
|
A zase, předjíždíš hlavně fábie, protože jich tady jezdí nejvíc.
|
|
|
V tom nevidim problem, problem vidim v tom, ze to jsou motorove poddimenzovana auta neodpovidajici naddimenzovanemu egu jejich ridicu ... me by to bylo srdecne jedno, at si se mnou hraji na predjizdeni klidne celou cestu - me nevadi, kdyz me kdokoli predjede, ale at me predjizdeji jen tam, kde mne ani nikoho jineho neohrozi (ovsem to by prece mohl prijit dalsi kopec, ze ;-) ... jenze to by si museli priznat, ze maji nejspis mene vykone auto nez je ta hnusna neforemna japonska krabice co mela tu drzost do kopce predjet to jejich dokonale auticko z Boleslavi :-(
Btw predjizdim pochopitelne takto i jine znacky, ale malokdy se stane, ze by takoveto opakovane nebezpecne situace vyvolavalo neco jineho nez Fobie ... jine znacky me bud predjedou a treba i pri tom oprasi, ale zmizi v dali, pripadne je predjedu ja a postupne se jim vzdalim, ale jen Fobie se me takto drzi jak hovno na bote az do te doby nez to nevydrzim a radeji zastavim na pumpe. A pozoruji tento jev i v pripade, ze nas jede stabilni plynulou rychlosti vice aut.
|
|
|
Nebo je v nich nejvíc pomatených hlav ? Mám podobné zkušenosti. Nejhorší provinění je plynule předjíždět v táhlém kopečku (třeba na D1) tříválcový zázrak z MB. To pak musí hned hodit lopatku paliva do kotle a za šíleného řevu "motoru" mě blikáním nutit k uhnutí z levého pruhu ... prostě někdo mozek má a někdo má v hlavě nasr .... :-(
|
|
|
Hehe, mnohem větší prča je, když je kopeček hoooodně dloooouhý, boleslafský zázrak vás začne předjíždět, a ještě před vyvrcholením mu začne docházet dech. Pak se musí potupně zařadit zpátky dozadu, a nasraně se dívat jak se mu (při udržování konstantní rychlosti) pomalu vzdalujete. Stalo se mi na R35 na "paceřáku". K nezaplacení ;o)
|
|
|
|
Prave na zminenem paceraku a pak jeste v tech zatackach smerem na Liberec hned za odbockou na Jablonec ty mnou popisovane fobiare pozoruji nejcasteji, ale plne na to staci i trasa Turnov-Praha po "dalnici" ...
|
|
|
Jo ten kopec za Boleslaví směrem na Turnov ja klasickej případ. Anžto jezdím strejcovsky - mám tam děti a nevlastním ropný vrt - tak mne v první polovině vždy předjede nějaká Fóbie - vždy si plasticky představím ten kravál tří nasraných čneláků - abych jí v poklidu stejným tempem dojel, předjel a nechal za sebou, ještě před horizontem. No a u letadla mne z vítězným vrčením omete, abych ho pět v poklidu dojel nejdále u Příchovic. Já ty lidi nechápu, že jim takový okamžik při předjetí, stojí za ten jízdní diskomfort. V tom autě při takové jízním režimu nemůže být slyšet vlastního slova a vibrace, které já si dopřávám pouze při práci s Husqvarnou - to mám nafťák. Asi to bude tím, že mám auto jako spotřební věc, která přesouvá mou rodinu z A do B.
|
|
|
Běžná zkušenost. Jezdím s T613 tempomatových 140 a tohle vidím každou chvíli. Končí to zpravidla tak, že někde na klesání mne ten mamlas vítězoslavně předjede.
|
|
|
Mam silne auto s tempomatem a zazivam to same.
|
|
|
no, vzhledem k tomu, že kromě škodovky jsou všechny auta zahraniční, tak holt prostě nějaký zahraniční auta předjet musej. Ony se předjížděj i škodovky mezi sebou, ale na to už se tady špatně nadává :)
|
|
|
Promiň, ale jaký je rozdíl mezi korejcem,kterýho u nás montujou poláci a slováci, francouzem kterýho montujou poláci a češi a folvágnem, kterýhomontujou poláci a češi a kteýmu se říká škodofka?
Vzhledem k tomu, že vzhledem k reálné úrovni škodofky je na trhu více lepších aut než těch, která jsou horší než škodofky, tak iracionalita výběru této značky se musí odrazit v tom, jací lidi to auto kupujou.
Chtít poté po průměrném občánkovi, aby zaplatil 300 000 za auto, které má dynamiku škody 120L a velmi podobné vnitřní vybavení, aby se choval úměrně tomu, co auto snese a ne kolik stojí? Ani zdání...bohužel.
|
|
|
Toz ja jezdim Feldou 1.6 a rychlost jizdy volim podle nalady a/nebo stupne unavy. Takze nektere dny predjizdim ja Fabie, jindy predjizdeji ony me. Co me ale uFabiaru zarazilo, byla jedna nebezpecna vec: obcas se mi pri predjizdeni Fabie stava, ze kdyz jsem byl v levem pruhu, Fabiar zacal zrychlovat - nejspis "aby ho ten kripl f prorezle Felde nepredjel". Zatim jsem mel vzdycky stesti a brutalnich 55 kW vykonu motoru hnaneho do 5000 ot v mem rezo-stroji na predjeti stacilo. Zatim...
|
|
|
No, me se to stalo, kdyz jsem na motorce predjizdel feldu, nastesti jsem mel stejny vykon, ale ctvrtinovou vahu, takze me ten magor moc neohrozil, ale snazil se, snad si i podradil.
|
|
|
To ja mam z predjizdeni "lepsi" zazitek. To jsem jednou na 3 km rovnem useku prasil 100 az 120 km/h. Na konci useku, v mirne pravotocive zatacce, jel kamion s vlekem a hned za nim pickup. Jeli docela pomalu, nejakych 60 km/h, tak jsem si najel k prave krajnici, abych do zatacky videl - v protismeru nic nejelo. Tak jsem usoudil, ze brzdit je zbytecne a ze je pekne predjedu. Jenze kdyz jsem byl nejakych 50 m za pickupem, ten najednou bez blinkru vybocil do leveho pruhu, ze jako bude taky predjizdet. A ja porad jel tech 100+...
Ze jsem dupnul na brzdy, to si vubec nepamatuju. Volant jsem strhnul doleva taky uplne automaticky, nejspis v podvedome snaze kopirovat obrys "prekazky". Jen si pamatuju, jak jsem prosvistel cca 40 cm kolem leve strany toho pickupu (ktery byl v tu chvili nasikmo mezi pruhy) a zahucel do cca 1 metr hluboke skarpy...
Jizda do skarpy byla divoka. Auto sebou divoce hazelo, ale nejakym zazrakem jsem ho srovnal ze sikmeho smeru do osy skarpy. Asi po 40 metrech se konecne zastavilo. Kdyz jsem se po par sekundach probral ze soku, vylezl jsem ven. Mel jsem naprosto neskutecne stesti - trefil jsem se zrovna do mezery mezi dopravni znackou a jakymsi malym stromkem. Jak jsem drzel nohu na brzde, zustala za autem ve skarpe celkem brutalni vyryta stopa od kol.
Videl jsem, ze ridic pickupu zastavil opodal a sel ke me. Jeho prvni veta "smarja, kde ses tam vzal?" Ze soku jsem se ani nezmohl na to, abych mu vynadal. Vlastne jsem byl docela rad, ze vubec zastavil. Pomohl mi totiz auto vytahnout ze skarpy zpet na silnici - pickup by docela silnej. A co bylo uplne nejhustejsi - Felde nic nebylo. To jsem fakt necekal. Po projeti myckou v zasade ani neni poznat, ze k celemu incidentu vubec doslo.
No, stejne prasim dal...
|
|
|
Které je nejlepší terénní auto? Firemní felda ;)
|
|
|
Fuj, to bych nechtel zazit. Autem jezdim ani ne 4 roky, tohle se mi zatim nestalo, skarpu jsem jeste nenavstivil, ale je zajimave sledovat, jak se meni chovani ostatnich, co se vytlacovani (kdyz jsem predjizden, nebo kdyz nekdo predjizdi proti me, vyjmecne kdyz nekoho predjizdim sam) tyce, kdyz sedim na motorce oproti tomu, kdyz ridim stary dvoutunovy pick-up.
Jak velky musi byt clovek magor, kdyz predjizdi a nevidi pred sebe? Co kdyby v protismeru jela, smarja, michacka betonu...
|
|
|
No on to byl taky DOST hnus! Me teda hned tak neco nerozhazi, i pred statnicemi a jinymi vyznamnymi zivotnimi okamziky jsem spal a dodnes spim jak mimino. Zadny nervy, minimum stresu, v techto vecech jsem skoro jak robot (tedy v porovnani s lidmi v mem okoli). Ale tenhle incident me fakt dostal. Zajimavy bylo, ze bezprostedne po nem jsem byl celkem v podode (tedy na to, ze jsem se celkem realne mohl zabit). Az cca dve hodiny potom, v praci, behem porady se sefem, to na me prislo. Zacaly se mi nekontrolovatelne chvet ruce a castecne i nohy, fakt des. Celej zbytek dne jsem pak nemel na praci ani pomysleni, furt se mi vracely ty okamziky jak jsem prosvistel kolem te dodavky a ta cesta skarpou.
Jo, jinak s poslednim odstavcem souhlas. Oktavkare predjizdejici pred horizontem nebo neprehlednou zatackou vidim skoro denne, a to jezdim 20 km dlouhou trasu. Obcas trnu, abych nejakeho takoveho nepotkal kdyz se k tomu horizontu blizim z druhe strany...
|
|
|
Ja jezdim ctyrikrat, sestkrat tydne trasu dlouho okolo 30km, vetsina jsou serpentyny v Moravskem krasu - krasna krajina, ale nebezpecne silnice, hlavne v zime. Znam tam kazdy patnik, vim, jak je klopena ktera zatacka, kde je co rozbiteho, kde je spatne videt, kde v noci nedosahnou svetla, kde prebihaji srnky... Diky tomu si dovoluji tvrdit, ze odhadnu, jestli je urcite chovani nebezpecne, nebo nikoli. Sam cestuji spis klidne, na motorce mam nizko stupacky a auto je vysoke - ani v jednom pripade mi to nedovoluje projizdet zatacky prilis rychle, takze malokdy riskuji sam. Desi me, kdyz me na zdanlive bezpecnem useku predjede nejaky magor stylem "hup k prdeli, brzda, skub volantem chéééééééén, skub volantem" a pokracuje silenym tempem, aniz by si byl vedom sladkeho tajemstvi, ze ta zatacka pred nim vyhazuje pri sedesatce a on jede 110. Nedavno jsem v noci sel prohledavat vrak, elegantne zabodnuty v teto zatacce do krovi. Moc hezky zazitek.
Kdyz se dostanu do situace, kdy se musim nekam trefit, kdyz musim dupnout na brzdu, nebo kdyz mam smyk, jakoby se mi hrozne zpomali cas a ta jedna, nebo dve vteriny se zdaji trikrat delsi. Diky bohu. Pak se vetsinou musim oklepat, tremu pred zkouskami mivam, mozna i obavy, ale to je okamzite pryc, jakmile je po zkousce.Moje pritelkyne ma to, co popisujes, prijde opozdena rana a s clovekem zamava.
|
|
|
Mně se jednou stala taková věc, jel jsem po nějaký okresce, dojel jsem kamion. Tak jsem dumal, jestli ho mám předjet. (Obvykle předjíždím hrozně málo a hrozně nerad). Proti nám jel druhej kamion, tak jsem odhadoval, jestli bych to stihnul. A najednou koukám, že za tím kamionem, co jel proti, vyjelo auto a předjelo ho. Místa měl dost, docela v pohodě se tam vešel. Ale kdybysme se rozhodli předjiždět oba najednou, tak bysme se asi nevešli - srazili bysme se nejspíš čelně někde mezi těma kamionama. Takže ze zdánlivě bezpečný situace se stala potenciálně nebezpečná.
|
|
|
No vida, co člověk to názor, podle mě je zase designově Fabia II combi naprosto otřesná, vypadá jako poklopená lednička... tam kde designu Fabie I kombík docela prospěl, tady situaci zhoršil.
IMHO samozřejmě :)
|
|
|
byl jsem na to zvědavej, a tudíž jsem si vyrazil na předvádečku. kombík nic moc, připadal jsem si jako na koze. ale hatchback ok, pěkný interiér, všechno tam, kde to má být, sedí to hezky, přitom to není moc tvrdý, slušný kufr i vnitřní prostor. a navíc to celkem rozumně jelo i s tou nejslabší 1.4kou s pěti lidma uvnitř. kdybych teď zrovna potřeboval auto v nižší střední, klidně bych si to koupil.
spolehlivost se samozřejmě ukáže až časem, ale ta 5+2 záruka, to znamená, že si musej věřit. oproti fábii II je vtip v tom, že za o málo vyšší cenu dostanu dle mého názoru lepší auto a ještě o třídu vejš.
|
|
|
> ...a navíc to celkem rozumně jelo i s tou nejslabší 1.4kou s pěti lidma uvnitř.
Jestli to nebude tím, že jejich nejslabší 1.4ka má 80kW ;)
|
|
|
no jistě, zejména vzhledem k výkonu, který z tohoto objemu dosahují automobily ze skupiny VW to je docela zajímavý kontrast :o)
|
|
|
Přesněji řečeno, VW group takovej (nebo lepší) poměr výkon/objem má, ale pak takovej motor nedává do fabie.
|
|
|
jó a kam VW takový tajný motor dává? soudím, že je tajný proto, že se neobjevuje v žádném sériovém modelu koncernu VW.
jistě jste nechtěl hovořit o motoru 1.4 TSI a doufat, že vám to projde, že ne?
|
|
|
Možná myslel, ale neví, co je to to TSI 8o)
|
|
|
Myslel jsem ty TSI, FSI a TFSI, co se dávaj do oktávky - tam se VW podařilo vyždímat víc kW na litr objemu.
Ale že nemaj nějakej lepší motor (tj. nějakej úspornější) pro malý auta, to je docela ostuda.
|
|
|
no jo, jenomže TSI je benzín s turbem, naproti tomu v ceedu je atmosférický benzín, to samozřejmě nelze srovnávat (a cenovka je u turbobenzínů pohříchu taky někde zcela jinde). s turbem se dostaneme úplně na jiné výkony, 1.4ky s turbem jdou běžně přes 100 kW, a to jak u VW, tak například u fiatu.
jinak, a tím jste měl argumentovat vy :o), u starý fábie byla (a ještě je) atmosférická 1.4ka 16V 74 kW, která chtěla 98 benzín. nevím, kde jí vzali a proč do oktávek nedávaj tenhle motor, namísto tý úděsný 1.4 59 kW. a zajímavý je, že tenhle motor není ani v nový fábii ani v roomsterovi ani v polu, nevím, kde ho vyhrabali.
ony ty benzínové motory u škodovky, to je vůbec chaos, do oktávky rvou prastarý osmiventilový 1.6ky MPI 75 kW, kdežto do menší fábie a roomsteru 1.6 16V 77 kW, to je mi taky záhadou, proč to dělaj.
|
|
|
No dobře, ale asi bysme mohli porovnávat 1.6/85kW FSI (jestli jsem to dobře pochopil, tak to není turbo) s 1.4/80kW CVVT ze seedu. I tak má ale KIA víc "kW z litru" a menší spotřebu. VW má zas o něco větší krouťák.
Jo, ceed má taky 1.6ku, pak má 93kW a stejnej krouťák jako jako 1.6 FSI. Jak to ty korejci dělaj? Finta bude asi v tom "VVT" - variable valve timing (jestli se nemýlím), je s podivem, že u VW tenhle zázrak ještě neobjevili (resp. snad ho i objevili, ale ještě nepoužili v sériově vyráběnym autě).
|
|
|
... autor tak vlastně zastává názor, který zároveň vyvrací. ;o)
|
|
|
Já si musím přihřát polívčičku, protože mi to nedá.
Výkon není dobré kritérium na posuzování motoru. Ne nadarmo se říká, že kupujeme výkon, ale jezdíme na točivý moment. Tam jsou na tom všechny atmosférické 1.4 zhruba stejně, tzn. někde kolem 130Nm.
KIA 1.4-16V CVVT: Výborný motor, asi nejlepší, co v tomto segmentu na trhu je. Výhodou je variabilní časování ventilů. Zhruba bych to srovnal s A-R 1.4 Twin Spark před rokem 1999, ale podobně jako on taky rád papá.
VW 1.4-16V 63kW: Taky není špatný. Sbírá se někde od 2.000rpm a rychle se vytáčí. Výhodou je malá spotřeba a příjemný zvuk. Aktuálně s tím jezdím a pro auta o velikosti fabie nevidím problém.
VW 1.4-16V 74kW se už nedělá. Měl stavitelnou délku sání do dvou poloh, což poněkud odstraňovalo díru v otáčkách, kterou má předchozí model, ale asi to nebylo úplně dotažené do konce. Konstruktér, který na něm pracoval, prohlásil, že to bylo víceméně nechtěné dítě, kterým chtěl VW konkurovat Japoncům, ale nevyšlo to.
VW 1.6-8V 102PS: vrať se do muzea, křápe. Mezi sešlápnutím plynu a akcelerací uplyne asi jeden otčenáš. Motor je takový žádný, kromě u pumpy, tam dá o sobě vědět.
VW 1.6-16V 77kW: Motor hrůzy. Hlučný, nepružný, žere. Když řeknu, že stojí za hovno, tak urazím hovno. Alternativní pohonná jednotka pro high-end Fabie asi proto, aby se vyprodaly sklady.
VW 1.6-16V 75kW FSI: Není tak mizerný jako předchůdce se vstřikováním do sání. Chybí mu pružnost mezi 2000-3000 rpm. Řízení přípravy směsi pracuje podivně. Motor sice umí jet v nehomogenním módu s plně otevřenou škrtící klapkou a řídí spalování jen dávkováním paliva a stavěním plnícího pohybu v sání přídavnou klapkou, což by mělo mít přínos pro výkon a ekonomii jízdy, ale v praxi se tak většinou neděje a přednosti systému FSI jsou nevyužity. Prý za to mohou tuzemská paliva, myslím ale, že ten motor je primárně stavěný pro Natural 98.
VW 1.4-16V 92kW TSI (jen turbo, bez Roots chargeru) - kdyby se jich vyrábělo víc a jejich cena klesla, může si VW ty jedna šestky strčit do pr*. Jet s tím je zajímavý zážitek, zrychlení je na úrovni 1.8, malé turbo nemá výrazný turboefekt a malinko si odfukuje. Šestistupňová převodovka + lehká noha = spotřeba 5l/100km (ale taky se dá jezdit za 9). Motor je tichý a běží kultivovaně. Nevýhodou je velká hmotnost agregátu (na úrovni tédéíčka), není mi jasné, jak je to se servisem (olej, intervaly prohlídek) a i o životnosti by se dalo spekulovat...
VW 1.4-16V 125kW+ TFSI (turbo + kompresor): chová se to jako starý 85kW dvoulitr. První varianty byly hlučné a žraly olej, to je už minulost. Bohužel, nikdy to nebude low-end záležitost a high-end taky ne. Motor je odsouzen k pozici ubohého psa.
VW 1.2-16V ... kw TSI: Uvidíme na podzim.
|
|
|
Tenhle příspěvek s rozborem motorů Kia x VW mě jen utvrzuje v přesvědčení, že je opravdu lepší udělat jednu věc pořádně, než deset polovičatě ;o)
|
|
|
á, výborně, konečně mi v tom někdo udělal pořádek. díky :o)
ještě, když už jsme tak u toho, by mě zajímal váš názor na motor 1.8 TSI. na mě to dle papíru působí jako vcelku rozumná motorizace pro oktávku a další vozy tohoto segmentu, ale nikdy jsem s tím nejel.
|
|
|
Aby se v tom čert vyznal ....
1,4 je k dostání i v 59kW a TSI 103kW a 110kW :).
|
|
|
Co motor VW 1,4-16V 77 kW FSI, docela jsem o něm uvažoval, jen ten Natural 98 mě od něj odrazoval, nemáš zkušenost?
|
|
|
Kia 1,4/80 kW 137 Nm verzus VW 1,4 16V FSI 77 kW 130 Nm v sériové výrobě od r. 2000
Kia 1,6 / 93 kW 154 Nm oproti VW 1,6 16V 92 kW 152 Nm výroba od r. 2000
Ale tyhle VW motory se nikdy v žádném autě v České republice neprodávaly.
|
|
|
Izolace na kabelu je z PVC, to je odolné šíření plamene, to znamená pokud zmizí podnět pro hoření, izolace zhasne a dál nehoří, tuto samozhášivost samozřejmě omezí znečištění povrchu například olejem, ale v daném případě podnět nezmizel, zkrat trval, takže kabel si hořel vesele dál .
|
|
D-Fensi, pokud bys chtel na dotycne misto nainstalovat neco, co skutecne vydrzi, tak se poohledni po Kaptonovych izolacnich buzirkach. Tenhle matros vydrzi bratru 700 st. C a ma i celkem solidni mechanickou pevnost. Ovsem kde to sehnat v malych delkach, fakt netusim. V maloobchodech vim jen o teto pasce:
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=745-038
|
|
|
Jo, jeste jsem zapomnel, dodat, ze samotny Kapton sice vydrzi tech 700 st. C, ale bohuzel to nevydrzi lepidla na tech paskach apod. Hmm, nebo ze bych se pletl? Uz jsem s tim dlouho nedelal...
|
|
http://zpravy.idnes.cz/pri-hromadne-nehode-na-vyskovsku-uhorel-ridic-favoritu-pi5- /krimi.asp?c=A080315_093154_krimi_klu
no co se stane... tohle se stane :-)
|
|
|
Dyk to auto je úplně na sračky, kdoví jestli nebyl mrtvej ještě než to chytlo plamenem.
|
|
sem tam něco nedomysleli. Vzhledem k tomu, že Favorit je poněkud náročnější na údržbu, tak pravidelně min jednou do měsíce se dívám pod kapotu, zda už třeba nemám motor chlazený vzduchem, kolik oleje zase bylo spáleno a kolik vyteklo netěsnostmi, či jestli bude ještě čím ostřikovat sklo. A jednou tak při kochání se zázrakem techniky šedesátých let si moji pozornost získala hadice od LPG, která přivádí plyn kamsi před karburátor (teď si fakt nevybavuju, jak to tam je přesně pořešený), ale která hlavně volně ležela na bloku motoru. Samozřejmě, že byla už hezky odřená. Vyřešilo jednoduché převlečení starou hadicí. Ovšem nejlepší bylo, když jsem se na to zeptal při pravidelné roční kontrole LPG zařízení, kdy mi bylo odpovězeno, že takhle se to dává běžně a ještě si nikdo nestěžoval. No možná proto, že uhořel. :-/
|
|
|
Je to zázrak techniky z 60. a 70. let - z 60.let je hliníkový blok s 3x uložením kliky (pro 1L obsahu to ale stačilo!), rozdělovač a převodovka; 8-kanálová hlava, zapalování a čištění oleje je ze 70.let, kdy se objevilo jako high-tech na 120S :) V 70.letech taky proběhl refit některých dalších dílů - kotoučové brzdy na přední kola, alternátor...
Ale v zásadě ano, Favorit jako takový bylo možno postavit už v roce 1972 :)
|
|
|
Muj oblibeny zazitek s Favoritem byl, kdyz jsme roku 1996 v jizni Francii tankovali a najednou jsme zjistili, ze stojime v kaluzi benzinu.
Nebyl to dobry pocit, protoze bylo asi 40 stupnu a taky jsme tesne predtim docela dost brzdili.
Nicmene se zjistilo, ze mezi otvorem pro tankovaci pistoli a nadrzi vede zahradni hadice. Tato vedla volne pod blatnikem a "bezpecne" ji k nemu pridrzovaly nejake plechove pacicky. No a nejaka z tech pacicek to nevydrzela a hadice se prodrela o rotujici pneumatiku.
V tu dobu jsem soudruhy z AZNP odepsal definitivne, hadici opravil lepici paskou z Auchanu a od Favoritu drzel se radeji dale.
A dfensovu odvahu riskovat v teto sunce zivot dodnes nechapu...
|
|
|
Jo, tak tahle hadice mi zpuchřela a rozpadla se, asi při výrobě nepočítali, že auto vydrží víc než 15 let.
|
|
S hořícím Fáčkem mám docela ftipnou příhodu. Krásný letní, horký den, čekám na parkovišti zámku Jemniště. Asi 30C, zámecké parkoviště je plné, odhadem tak 150 - 200 aut, motorky, autobusy. Rodinky s dětmi, víkendoví výletníci, tůristé, cyklisté v hájtechhustobadytrenčkotech, svatby atp. Prostě pohoda největší. Kochám se přírodou a zámkem a v tom v dálce vidím přijíždějící vozidlo, které za sebou zanechává kouřovou stopu. Rozlišuji Favorita, který přijíždí od Benešova romantickou alejí a začíná hořet. Nevím, jestli se řidič chtěl pochlubit i ostatním, jak mu Fako dobře topí nebo dospěl k závěru, že víc hlav víc ví, ale abychom z jeho problému něco měli, dovezl čoudícího Favorita doprostřed plného parkoviště, cca 10 metrů od vjezdové brány do zámku, zastavil a vyběhl z auta. Polouvařený starší pán, ze kterého stříkal pot, nám oznámil něco jako: dobrý den, je to fpíči, mně to ho-ho-hoříííí...a běžel do pole. Nálepka LPG a plnící otvor v zadním nárazníku + šlehající plameny z motoru proměnily pokojné letní poledne ve slušný akční film. Kdo měl mobil, volal hasiče, kdo byl u auta, okamžitě se snažil z místa průseru odjet. Půlka aut zůstala zaparkovaná, patřila lidem, co byli uvnitř zámku. Nálepka LPG mne odradila od pokusu vyjmout hasičák a něco jít řešit, provedl jsem rychlý odsun a slyše houkání hasičského auta v dáli jsem jen rekognoskoval akci. Hasiči přijeli rychle a jakmile začali stříkat nějaký shit na hořící Fako, vzduch se zaplnil šedivým nedýchatelným sajrajtem a dopadal na parkující auta. Fako se nedařilo uhasit, zůstala z něj jen kovová kostra, vše ostatní se rozteklo. Pár hasičů z toho vedra skoro zkolabovalo. Lidé, co ukončili prohlídku zámku nebo slyšeli sirény, našli své vozidlo pod vrstvou sajrajtu, nevěřícně zkoumali vrak Faka a zkropené okolí. Prostě sobota jak vymalovaná. Do ruda povařený majitel ohořeliny pozoroval výsledek akce a tak nějak všeobecně sklízel pohledy typu: co to je za ču.áka, moh nás fšechny zabít, moh mi zabít dítě apod. navíc se téměř složil, když s ním hasiči začali řešit škody. Moje zkušenost s Fakem je, že všechno dobrý, dokud není moc zima nebo moc teplo. Pak se dějí opravdu, ale opravdu nehezké věci...
|
|
|
Nalepky LPG bych se v pripade plniciho otvoru na zadnim narazniku = profi vestavene nadrze nebal. Ty nadrze jsou vybaveny pretlakovymi ventily ktere nechaji i v pripade dosti rozsahleho pozaru plyn poklidne shoret jemne slehajic smerem dolu do strany resp. dolu dozadu. Videl jsem video jedne Nemecke firmy kde dokazovali bezpecnost systemu tak, ze auto s plnou nadrzi LPG postavili do bazenu s par set litry benzinu na dne a zapalili. Auto poklidne shorelo a zadne vetsi BUM se nekonalo...
Ale kdo chce zazit spravny adrenalin, tomu doporucuju cestu na vychod Slovenska. Na vlastni oci jsem tam videl nekolik vozidel Skoda 120, ve kterych plynovou nadrz predstavovala standartni 10kg lahev propan-butanu umistena za zadnim sedadlem a uchycena kusem desky. V pripade pozaru lituji zasahujici...
|
|
|
Pravda, auto neexplodovalo, takže to skutečně LPG systém ustál. No, spolehni se na to,když ty testy neznáš... :-) příště do toho půjdu po hlavě, to je jasná věc :-)
|
|
Díky za dobrou radu a přesnou porci kousavé ironie:-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Favorit on fire
|