D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Drákula - Dacia 1310 Break
    (ze dne 09.08.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 10.08.2009 07:15:14     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Pár dotazů:
    První investice byla kola – pneumatiky už po zimním stání venku jevily známky únavy. V servisu originál gumy nikdy neviděli (mladí kluci) a tak jsme na originál ráfky a duše dali pneu z Favorita a ono to pak bezvadně fungovalo skoro čtyři roky.

    Tohle nechápu, to má nějakej exotickej rozměr pneu?

    Mylně jsem dolil motorový olej.

    To nemá olejovou měrku?

    Oprava přidřené převodovky stála litr, a zbytek života Drákula zlobil na dvojku. A jednou jsem na laciné pumpě natankoval vodu s trochou benzínu, ale po čase to roztálo a jezdili jsme dál…

    Tohle taky nechápu, co má benzín společnýho s převodovkou? Asi nic, ale je to nějak nešťastně napsaný, čet jsem to asi třikrát, jestli mi něco neuniklo.

    A k obrázku, co měl bejt v článku - něco se asi podělalo a ten odkaz směřuje zřejmě lokálně někam na C:

     
    Komentář ze dne: 11.08.2009 09:35:14     Reagovat
    Autor: elpsycho - elpsycho
    Titulek:Re: Pár dotazů:
    To nemá olejovou měrku?

    Já to chápu tak že dolil mylně do převodovky místo převodového mnohem řidší motorový olej, čímž jí odsoudil k tomu přidření :)

    Tohle taky nechápu, co má benzín společnýho s převodovkou? Asi nic, ale je to nějak nešťastně napsaný, čet jsem to asi třikrát, jestli mi něco neuniklo.

    To s benzinem už bude další, nezávislý problém.


     
    Komentář ze dne: 12.08.2009 22:16:55     Reagovat
    Autor: Pepe - Pepa
    Titulek:Re: Re: Pár dotazů:
    já to chápu tak že viděl loužičku, zkontroloval měrku v motoru, bylo trochu míň tak dolil do motoru. a on zatím olej chyběl v almaře a ta to nerozdejchala. Což bude asi problém materiálů protože klasické převodovky celkem bez problémů zvládají provoz bez oleje nebo jen s mizivým množstvím po mnoho set kilometrů.

     
    Komentář ze dne: 12.08.2009 21:47:21     Reagovat
    Autor: zarniwup - zarniwup
    Titulek:Re: Pár dotazů:
    Možná to stálo asi ještě na diagonálkách. To je asi taky umění sehnat. :-)
    Ráfky má ten pohybostroj na tři šrouby, taky taková specialitka.

    Komentář ze dne: 10.08.2009 10:03:43     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:jo jo..supr kchár
    ..hele a nenašel by jsi na tom vraku funkční omezovač brzdného tlaku pro zadní nápravu ? .. mám 1310TX na dvoře ..nožky má nahoře a potřebuje pomoct :-) .. do Rumunska se mi zrovna 2x nechce a díly na to u nás sehnat je velkej problém..

    Komentář ze dne: 11.08.2009 19:05:46     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:
    No hlavně, žes ty faka vytrestal. A taky věřím, že rád, na víc asi nebylo, co? Pružinové matrace jsou děsně cool, to jsi jak na vodě. Nechápu, proč se do moderních sedaček cpe polyuretanová pěna nebo co to je. Gumy hvízdaj úplně normálně u každého auta s obsahem nad litr, stejně jako u mojí filety. Taky jsem to jednou nandal faku a to tam jelo pět lidí! No, chválím, že ses té plečky už zbavil a užíváš si sice hnusně obludného, ale zato moderního auta.

     
    Komentář ze dne: 12.08.2009 14:51:18     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re:
    Tyhle silácký hlášky, jak někdo "trestá favority", případně "jim naložil" nebo "za sebou nechává fábie HTP" už ignoruju dávno.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 15:22:35     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re:
    Ja nikoho netrestam, nemam proc, ale konkretne hlavne Fabie se neustale snazi ztrestat me, obzvlast kdyz jsem jeste mel Suzuki Wagon (asi neprenesli pres srdce, ze je predjelo tak osklive krabicoidni male auticko) hrozne radi jejich ridici hrali na honenou - ja rad jezdim stabilni rychlosti lehce nad povolenou a zrovna ridici hlavne tech Fobii (a to zdaleka nejen HTP) to evidentne naopak ze srdce nesnasi, takze do kopce hrozne zpomaluji a z kopce to naopak rozjizdeji jak sileni, diky cemuz se furt jak kreteni vzajemne predjizdime dokud mi nedojde trpelivost a bud si dam na pumpe kafe nebo jim neujedu. Jenze za chvili se temer vzdy najde novej takovej blbecek :-( Mj. i proto zrovna na Fabie mam uz docela slusnou fobii ...

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 15:59:45     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re:
    Normálně se mi to nestává, ale občas se na malých klikatých okreskách -- jimiž jezdím daleko raději, než po větších tazích -- setkávám se specifickou variantou popsaného chování.

    Mistr Světa totiž neumí v zatáčkách jezdit, takže je ve své Ochcávce projíždí asi tak třetinovou rychlostí, jíž bych bezpečně a pohodlně mohl jet já v mém poměrně vysokém a relativně vratkém terénním autu. Jakmile se však objeví delší rovinka, kde bych jej mohl bezpečně předjet, Oktavián usoudí, že musí taky sakra ukázat že mu to jede, vole, tolik klokanů přece, a zadupne to do podlahy -- čímž šanci na předjetí zmaří (sice mi to akceleruje trochu lépe než jemu, ale zase ne o tolik lépe, abych mohl předjet na relativně krátké rovince), a ještě mne obvykle obdaří oblakem ukrutně černého ohavného čmoudu, neboť většina těchto Mistrů Světa to má ftédéíčku.

    Pospíchám-li, někdy i trochu nadávám (zrovna tuhle se mi to stalo na cestě z Řevnic do Mníšku); jinak to obvykle řešívám tak, že uhnu na první lesní cestu, jež vede alespoň přibližně mým směrem, a pokojně a s úsměvem jedu tamtudy :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 16:37:52     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Todle me taky extremne sere. Kdyz jedu 911kou a vidim dobre do zatacky tak tu oktavku proste zhruba stovkou predjedu a trva mi to zlomek casu. Vyjedem na rovinku a manik to musi vyhecovat na 130 minimalne aby me predjel a vubec si neuvedomuje ze to taky nemusi stihnout a pred dalsim klikatym usekem zjancene brzdi na 60.

    Urcity useky na e55 sou zarnej priklad. Nebo stara Boleslavska.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 16:43:54     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Už jsem myslel, že popsaná chování jsou jen mým subjektivním pocitem. Takže je to asi všude. Lopata v zatáčce přes stoupáním, která se dá jet úplně normálně osmdesát, jede padesát a já pak musím filetu točit na trojku, místo toho abych se pořádně roztáhl.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 16:52:28     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, zrovna tohle bych Mr Lopatovi za zlé nijak neměl; žádný učený z nebe nespad', a já jsem také jezdil jako připosražený, když jsem měl najeto 100 km i s couváním do garáže, žejo. Nebo třeba má Mr Lopata půl promile, a nechce riskovat průser...

    Štvou mne ale ti, kdo pak tam, kde je dobře vidět a široká silnice, najednou zjistí, že jsou Caraccioly mladší bráchové, místo aby -- jak považuji za samozřejmé, když vidím v zrcátku někoho rychlejšího -- zpomalili, uhnuli ke krajnici, dali pravý blinkr, a počkali, až ten vzadu předjede...

     
    Komentář ze dne: 16.08.2009 07:48:54     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ale právě tohle mám na mysli. Beru někoho, kdo celou cestu jede tak nějak souvisle. Caracciolovo brácha to umí na rovince, v zatáčce nebo ve zúžení-navíc když tam prohučí nákladák, si málem rozbije hubu, i když nemusí...

     
    Komentář ze dne: 16.08.2009 11:00:45     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Osobne bych rekl, ze to v 90% pripadu delaji schvalne, protoze tihle to nedelaji jen v zatackach, ale vsude kde je nejde bezpecne predjet. Pokud maji na prdeli "zetko", ridi starsi zenska anebo geront tesne pred smrti, tak ti sice na rovinkach taky trochu zrychli, ale malokdy to (na rozdil od skupiny zminene vyse) u takovychto pusobi dojmem, ze to delaji jen proto, aby je nikdo nepredjel (a hlavne tihle nikdy nezrychli nad povoleny limit).
    Neni to tak dlouho, co jsem zde zminoval mlamoje s jednou rukou zahaklou za hagus a rostenkou vedle sebe, ktery v nejakem polorozpadlem japonci tuhle taktiku delal zcela okate - vsude kde se nedalo predjizdet se vylozene kochal (ze pane doktore? ;-), ale jakmile slo predjizdet a tudiz se ho ta kolona za nim logicky pokousela predjet, docela zvostra na dupnul na plyn, takze slabsi auta v te kolone predemnou mely vyditelne problemy ho stihnout predjet dokud to bylo bezpecne ... holt nejak si ten chlapec sve komplexy asi lecit musel :-(

     
    Komentář ze dne: 16.08.2009 12:25:56     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pokud jde o geronty. Zrovna dnes jsem na pumpě viděl starý pár, tak kolem sedmdesátky, fabii HTPečko najeto tak padesát tisíc, více ne a otlučenou jak po dvoustovce. Muž-řidič marně zápasil s dohuštěním pneumatik. Byl to takový ten systém huštění s těmi kyblíky, co jsou zavěšeny rukojetí na ventilu centrálního vzduchojemu. Radil jsem muži, že má nejprve kyblík zavěsit na ventil, chvíli počkat, až se natlakuje což pozná podle zvuku a poté jej sundá a pneumatiku dohustí mačkáním tlačítka "plus" současně se sledováním manometru. Vše jsem názorně předvedl, včetně doplnění jedné pneumatiky.

    Když jsem vyjel z myčky a viděl chlápka, kterak po patnácti minutách dále tápe, tak jsem mu dotlakoval všechna kola. Mimochodem měl tam něco málo přes jednu atmosféru.

    Nepřipadal mi, že tento poměrně jednoduchý úkon dělal schválně. Prostě mu na to nestačil mozek. A takoví mají vůdčí list.

     
    Komentář ze dne: 17.08.2009 06:09:46     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Vzdyt pisu, ze u takovych to nepusobi dojmem, ze by to delali schvalne ...

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 16:54:59     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jeste me facinujou experti co maj zadokolku nemecke vyroby, zavodej a pak brzdej ze 150 na 60 v zatacce. Nejlepe za mokra.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 17:14:35     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    No tak pokud zrovna nejede nikdo proti, serves them right, does it not? ;)

    Já vzdáleně podobným způsobem kdysi rozbil Sierru -- zatáčku jsem najel dobře, o to nic; hezky jsem si v ní pak přidal plyn, aby mne to vyneslo do požadovaného směru... ... ... ale to jsem nevěděl, že těsně za zatáčkou najedu na kus černého ledu, který většina ostatních řidičů minula, protože se nechali zatáčkou vynést trochu do protisměru a já ne. Tak jsem pak v tom protisměru byl v piruetách, první přetáčivý smyk jsem ještě zhruba srovnal, ale protismyk už jsem nezvládl :( Proti nikdo nejel, chvála Bohu na výsostech, tak jsem se poučil levně :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 17:42:01     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Drsny.

    Ja takhle usnul v Superbu ve Francii, po stihaci nocni jizde Nemeckem. Taky sem se pouzil a jeste zalevno, byla prazdna dalnice :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 22:33:28     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Tak tohle taky znam a taky me tihle "Fitipaldi" ani trosku netesi, ostatne to je porad o tom, ze mam rad stabilni rychlost ... akorad ta lesni cesta je pro mne s MPV mene dostupna nez pro tebe s terenakem :-(

     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 22:48:41     Reagovat
    Autor: chris - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tak tohle mohu bohuzel potvrdit.
    Typicky fabka v kombiku.
    Sam mam uz 9 let fabku hatch 1,9TDI, coz opravdu neni zadny ostry hatchback, je to takova plechova krabice na premistovani se z bodu A do B.
    Takze dalnicni presun vypada tak, ze clovek jede cca 135-150 tacho(dle stavu silnice a provozu), coz je na fabku tak akorat aby to jeste prilis nehlucelo a neskakalo jak jojo, a zaroven je tem 10 konikum na 1kg celkem jedno jaky pozitivni ci negativni sklon vozovky je zrovna pod koly, a i brzdy maji primerenou rezervu, ma-li auto rozumne obuto.
    (Ono kazde auto ma na dalnici svoji optimalni rychlost, je to ta kterou clovek udrzuje za dobreho pocati tak nejak podvedome aniz by mel neprijemny pocit (v dnesni dobe ovsem uz asi jen na tech zbylych usecich DE silnic, kde se jeste smi ridit dle rozumu a citu) a aniz by musel rizeni venovat nejakou extremni pozornost.
    Na CZ dalnici to ovsem vypada tak, ze mimo klasickeho "obriho slalomu" tj. uhybani vozum vyzsich trid blizicim se zezadu (v poslednich letech celkem bezproblemovym, posledni lepici dementi se vyskytuji uz snad jen v oktavkach I sedan) a predjizdeni kamionu, se vyskytuji jeste "fabka utrzena od kolotoce".
    Dolu kopcem se "pririti" nebo spise priskace za zadek rychlosti tak 175 tacho(coz je zjevne maximum volneho padu).
    Clovek si rika: RSko to neni (kombik), o zivot tez nejde (to by blikal 4ma, ci troubil, ci to dal nejak jinak najevo) ale coz, neni problem uhnout a pustit, uz jen proto ze mit cosi poskakujiciho tak na hrane kontroly nad vozem tesne za zadkem neni dobre.
    Jakmile se ale sklon vozovky vyrovna a obrati hore kopcem, stane se jim z 175 tacho 125-135 tacho. A ze by uhnul, to mu dojde az kdyz zjisti, ze ackoliv ma plyn proslapnut az na uroven silnice uz 2 minuty, fakt mu to do kopce bude stale zpomalovat a zpomalovat. Za vrcholem stoupani se cyklus samozrejme zopakuje.
    Ono by to dolekopcem bylo i jedno, proste uberu plyn, pokud ma auto motor odpovidajici vaze vozu (tj. alespon minimalni vykonovou rezervu na bezpecne predjeti), tak kdyz konecne uhne, tak clovek proste plyn trochu prida, predjede, a zaradi se aniz by nejak omezil skutecne rychla auta.
    Co je ale pruser, ze si ti mantaci naprosto neuvedomujou vektory sily pri jizde z kopce, nedochazi jim jak jsou na hrane kontroly a brzdne drahy vozidla danne tridy, pokud by byl potreba najednou nejaky razantnejsi manevr (pridat nemuzou, brzdit prilis nepujde, budou dlouzi ci zacnou rotovat).
    V posledni dobe si rikam jestli tohle neni nejaky podprahovy brainwash efekt tech dokur....ch pravidel: Nemysli! Nevejuj se rizeni! Venuj se lokalizaci a rozpoznani prikazanych cisel! Zajisti neprodleny posun rucicky tacho na ono cislo!!
    Vidis 50 jed 50, vidis 30 jed 30, nevidis znacku s cislem...znejisti, hledej, hledej, honem honem nejaky cislo, bez prikazu to nejde...hlavne nemysli....hle, na budiku pred tebou jsou nejaky cisla...1..9..0... posun rucicku tacho 190.





     
    Komentář ze dne: 15.08.2009 22:53:02     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ovšemže je, a zdaleka ne podprahový -- však to píši už léta a léta...

     
    Komentář ze dne: 16.08.2009 08:00:15     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Zajímavý efekt lze také vysledovat tam, kde se v řepákově vyskytují indikační cedule rychlosti s blikajícím názvem ZPOMAL-blik, blik, blik. Zde je vidět, že mantákům nestačí již rychloměr jeden ale musejí mít dva, pročež až v součinnosti obou teprve zpomalují z 55 na 47-46-48-51-kurva, brzda!-45...

    Komentář ze dne: 13.08.2009 23:36:05     Reagovat
    Autor: Ravel - Ravel
    Titulek:
    Strejda měl sedana, a proti Škodivkám se to nedalo srovnávat. Úplně jako auto z jinýho světa. :-))

    Komentář ze dne: 15.08.2009 11:51:31     Reagovat
    Autor: janajda - janajda
    Titulek:
    Musím se autora zastat, protože u přes drobnosti v článku mi to přišlo napsané moc pěkně :-)
    Netradiční recenze na netradiční auto.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.