|
Hm, tím, žes napsal, že koně pohání jádro, sis pěkně nas*** do bot. Teď po tobě půjdou ekoteroristi jako slepice po flusu a nenaděláš nic. :o)
|
|
|
|
Přidávám se. Nejen že článek pobavil, ale přinesl i pár zajímavých informací. Například že péče o koně je cca 3x až 4x méně časově náročná než o psa, nebo že pronajmutí veřejné stáje je jen o málo dražší než pronájem slušné garáže ve vnitřní Praze :-)
|
|
|
V čem je pes tak náročný? Leda byste měl nějakého dlouhostrstého a denně vyčesával.
|
|
|
Pes je přirozeně mimořádně společenský tvor, potřebuje venčit a věnovat se mu. Dokonce i ten co má k dispozici velkou zahradu po celý den ji potřebuje nejlépe denně na chvíli opustit. Zabere to tak hodinu až hodinu a půl denně, naštěstí na to nejsem sám. Když k tomu přičtu nějakou tu ostatní péči a zaopatření, je to několikanásobně více než max. 20 min/den, které uváděl autor.
|
|
|
No... Já mám psů víc a společensky si spolu vystačí docela dobře, přes týden stačí krmit a večer se s nima doma chvíli pomazlit. O víkendu výlet s koňma a smečkou psů. Mezitím nějaký ten výcvik.
|
|
..škoda že nejde parkovat na krajnici jako auto..a nechat ho tam týden stát.. hned bych si ho jinak pořídil :-)
|
|
Ty emise pevnych castic jsou u kone nedostatecne rozebrany a jsou skutecne problematicke, zejmena je jich na osobokilometr podstatne vice, nez u vylagrovaneho TDi s chipem...
|
|
|
to bych neřekl. tuhé emise jsou vyhledávanou komoditou mezi zemědělci i nadšenci, kteří se hraboší na zahrádkách. pro takové pole brambor je rozptýlení tuhých koňských emisí požehnáním a v konečném důsledku si i zemědělec amatér může královsky pochytnat na hlízách, které si berou z exkrementů živiny. nezaměňovat ovšem s tuhými emisemi od vepřů - tam pochybuji, že by byly zemědělské plodiny jedlé, spíše by to byly splodiny :o)
|
|
|
Ale prdlajz, emise jako emise. :o)
|
|
|
nejsem zemědělec, ale něco mi říká, že třeba tuhými emisemi z tepelné elektrárny bych toho moc nepohnojil :o)
|
|
|
To bys to pohnojil v záporném slova smyslu.
|
|
|
samozrejme, ze ano,popel z tepelne elektrarny spalujici biomasu - stepky nebo slamu je celkem uchazejici hnojivo
|
|
|
Nooo... Thomasova struska (moučka) je taky hnojivo. Popel z elektraren obsahuje spoustu dulezitych prvku, vapnik, fosfor ... bohuzel taky dost tezkych kovu. Takze pohnojil - v obou smyslech. :)
|
|
|
Tuhé emise koně jsou však, narozdíl od TDi, z velké části tvořeny vodou a organickými materiály :-)
|
|
dik za prirozene vtipny, chytry recesisticky clanek, uz mi to na dfens chybelo ...pekna prace!!!
|
|
|
Přidávám se, fakt super ... :-)
|
|
|
Fakt dobrý!!! Do kolen mě dostala věta "Zvláštností jízdy koňmo je, že jezdec nesedí uvnitř koně, ale na něm..."
Sice blbůstka, ale pobavilo mě to. Samozřejmě totéž se vztahuje i na zbytek článku, ale u téhle věty jsem vyprskl.
Dík a těším se na podobné další dílo :-)
|
|
Dlouho jsem se tak nezasmal :) Diky za clanek!
|
|
Kolega, neregistrovaný autor, se jaksi zapomněl zmínit o možnostech tzv "supertuningu" - vzájemným přibližováním a kombinováním různých koní, lze dosáhnout maximálních a nejlepších vlastností ze všech kombinovaných zvířat. Takovéto možnosti nám automobily nenabízejí!! Vezměte v potaz např. legendárního koně Železníka... dnes již nestárnoucí kůň byl prototypem perfektního tunigového power-horse studia... Doufám, že se kolega o těchto možnostech rozepíše v pokračování...
|
|
|
|
No, je sice pravda že byl valach, což je vykastrovaný hřebec (tzn. samec koně), ale přece jen koně se jako valaši nerodí - dříve to tedy musel být hřebec:)
|
|
|
"Kolega, neregistrovaný autor, se jaksi zapomněl zmínit o možnostech tzv "supertuningu" - vzájemným přibližováním a kombinováním různých koní, lze dosáhnout maximálních a nejlepších vlastností ze všech kombinovaných zvířat. Takovéto možnosti nám automobily nenabízejí!!"
Ale nabízeji! Vynikaji v tom zejmena dve skupinky zvane tuzeri a obecne prodejci ojetin. ti vezmou z nekolika aut ruzne dily (ruznych) vlastnosti a skombinuji to. co potom vznikne je jasne kazdemu i bez znalosti genetiky
|
|
Dlouho jsem se tak nezasmál. Díky!
|
|
|
|
Přidávám se a velká pochvala, takový text tu dlouho chyběl, sedl sem jak ta jandákova p.del na pověstný hrnec, díky!
|
|
|
Vykon tohoto prostredku je 1HP, coz autor umyslne neuvedl, protoze to neni jednotka soustavy SI.
|
|
|
ano. bylo zapomenuto, že výkon stroje je 0,73 kw!!!!!!!! což je 1 HP = 1 kůň. :-) nevím, zda bych se dostal na dva kW, když bychj to očipoval. Ale to asi ne-eee
|
|
|
No, šikovný koňák dokáže výkon zvednout nad 1HP, ovšem jen na krátkou dobu. Podobně jako NOS ovšem tento boost jednotku poškozuje v závislosti na intenzitě využívání.
|
|
|
Výkon koně je cca 4 HP, a to dlouhodobě, nevěřte tomu co tvrdil pan Watt, vynálezce parního stroje o konkurenčním koni.
|
|
Nějaký koně máme.Pořizovací cena srovnatelná s autem v našem případě dejme tomu felicie, provozní náklady asi desetinové,radost mnohem větší,užitná hodnota nulová.Asi jako pes a kočka,které máme taky.Ten milion je přehnanej,jinak dobrej článek...
|
|
nerad to řikám, ale největším emitentem globálně-oteplovacího methanu je právě dobytek, toto uznává u EU :)
|
|
este sa snad ziada dodat, ze kon (kun) ma vacsinou velmi kvalitne vyhotovenie povrchu, z pravej makcenej koze.
na druhej strane, nema ziadne odkladacie priestory na kokakolu a automapu.
|
|
|
ale v rámci příplatkové výbavy je možné pořídit dokonce i odkládací prostor na opakovací pušku :)
|
|
|
Také bych zmínil důležitý fakt, že již kůň sám o sobě je dobrý ochranný prostředek. Pokud mi někdo kopne do dveří u auta, tak ty ho samy narozdíl od koně nepokopou :-D
|
|
|
A má to i jiný skrytý funkce. Když koni pod jízdním policajtem podřízneš šlachy u přední nohy, pak je policajt katapultován do davu který předtím tak statečně zatlačoval až praskala žebra...no a dav ho následně recykluje.
Dokaž tohle kapesním nožem u Fóbie 8o)
|
|
|
to zní, jako bys to už někdy zkoušel :o)
|
|
|
No tak za podobný kousek by si ten s kapesním nožíkem zasloužil oplatit stejnou. A to ne kvůli tomu policajtovi. Chlapec by se s tím totiž trápil do konce života, zatímco kůň by šel pravděpodobně brzy do buřtů.
|
|
...vzhledem k v clanku zminenym emisim, ktere jsou v prikrem rozporu s politikou EU v oblasti ekologie nelze tento dopravni prostredek povazovat za ekologicky. Protoze neni ani vybaven homologovanym katalyzatorem, schvalenym filtrem pevnych castic a nesplnuje emisni normy EURO-5, bude na nej uvalena ekologicka dan ve vysi 50% nakladu na jeden standartni konokilometr viz. publikace o vypoctu nakladu na provoz tradicnich dopravnich prostredku na uzemi EU.
V clanku se dale uvadi poskozovani zelene v blizkosti komunikaci. Poskozovani zelene dopravnimi prostredky je silnicnim zakonem zakazano a za toto vam hrozi odebrani konicaku az na 1rok a pokuta do 30.000Kc.
Dale neni zminen ukladaci prostor pro 1 rezervni kopyto s podkovou silnou nejmene 2mm, vystrazny trojuhelnik, lekarnicku, reflexni vestu a nahradni oci od kazdeho kusu alespon jedno - doufam tedy, ze se jedna o nedopatreni a prostredek temito naprosto nepostradatelnymi nezbytnosti, kterymi je podminena bezpecnost dopravy disponuje.
Takove neekologicke, smrdici a rehtajici dopravni prostredky v nasem provozu rozhodne nechceme a nebudeme tolerovat!
|
|
|
A ani ten salám z nich nestojí za moc. A navíc má průměrný kůň většího pinďoura, než celá komentátorská squadra tohodle webu dohromady, (teda, s výjimkou mojí velikosti) a to přitahuje spoustu ženskejch. Kůň je škůdce :o)
|
|
|
Pravda. To je nezanedbatelna vyhoda - s timto dopravnim prostredkem bude mit majitel skutecne nejvetsiho pindoura na silnici - a vyjde to levnejc nez Hummer H1.
|
|
|
Já bych ještě dodal, že výraz oprasit dostává s tímto dopravním prostředkem nový rozměr, neboť na koni se neprasí ani zprava, ani zleva, nýbrž zásadně zezadu.
|
|
Zajímavé. Jsou již k dispozici bezpečnostní testy NCAP nebo ADAC? Kolik to dostalo hvězdiček?
Vzhledem k tomu, že jsem spíše víkendový řidič, naskýtá se další otázka - dá se registrační značka uložit do depozitu? A jak je to s povinným ručením?
|
|
|
Kůň registrační značku nemá, neboť se jedná o dopravní prostředek s výkonem do 1kW.
|
|
|
V crashtestu vychází kůň nejlépe ze všech dopravních prostředků. Proto má v zákoně vyjímku. Při jízdě není potřeba připínat bezpečnostní pás. Stačí ohlávka.
|
|
|
Jo, v crash testu to pro kone vychazi dobre, na rozdil od cloveka :o)
|
|
je to ten Opas z Pardubic?
|
|
|
Jasne, nazdar Toshi :-) I Kdyz Pardubice uz jsem opustil. Napis mi na ICQ 4681146 nebo na opas(zavinac)secured.cz
|
|
to jsem si zas po ránu poprskal monitor :o)
perfektní článek, škoda, že nelze dávat jedničky s hvězdičkama!
|
|
Kůň nemá výkon jenom jednoho hp. Jeden hp je výkon koně dosahovaný při chůzi. Trénovaní koně dosahují (v trysku) nebo při tažení těžkého nákladu až 3 KW, tedy cca čtyři "koně" !
|
|
|
sikovny dulni mechanizator Kuba Watt pracoval s dulnimi poniky. Zmeril, ze prumerny ponik vytahne 22 tisic liber uhli ve vaku do vyse jedne stopy behem minuty. Bohuzel nejsou k dispozici vek a veterinarni testy takoveho prumerneho dulniho cernouhelneho ponika z dob anglicke prumyslove revoluce (pripadne slozeni stravy, pohlavi, prodelany vycvik, prah bolesti v mistech spojeni nakladu a tela ponika), myslim ale ze vynikali spis vydrzi nez silou (kdo by to taky vydrzel furt v dolech, byli tam i ustajeni a netahali se po sichte ven). Watt uznal, ze jednotka mhp (minehorsepower, dulnihoponikasila) by se neprosadila a vynasobil vahu uhli koeficientem 0,5 - 33tisic liber uhli/1stopu/1 minutu. Rovnez jsem nenasel, jake byly vektory a kladky pri takovem tazeni do vysky pripadne jake byly pouzity materialy a konsky postroj s ohledem na odpor trenim a subjektivni vuli ponika (jeste) tahnout (chomout vyrazne zvysuje vyuzitelnou konskou silu).
V kazdem pripade je konska sila Wattovou konstantou, ktera je tak pojmenovana jen diky dostupnym podminkam testu. No, stejne se mi lepe rika, ze mam pod kapotou vozu 83 konu, nez 62 tisicu Jamesu Wattu :-). BTW, jednotka Watt zrejme take nebude vykon pana Watta (mozna tak v hodne slabe chvilce po oslave objevu parniho stroje zkousel se pretahovat se svym strojem a z toho vzniklo co-utahne-james-watt-v-kocovine) .
|
|
|
Moje rychlovarná konvice má výkon 1.34[k], efektivni hodnota. Celkem dobry...
|
|
|
Snad prikon, ne ? :-)) To jako ze sezere 1,32 kone. :-'))
|
|
|
Máš to zmáknutý.
A násobení zvlášť.
22 000 x 0,5 = 33 000. Tam by asi nepomohly žádné vektory.
|
|
jednička. vtipný, bez křečovitého humoru, inteligentní... dobrá práce!
|
|
Pobavil jsem se jak už dlouho ne :-) Autor ještě opomenul snad největší výhodu oproti jiným dopravním prostředkům - automobil nedokáže ve svých útrobách vytvořit jiný automobil, kůň jiného koně po určitých procedurách a za jistých předpokladů takto vytvořit může!!!
|
|
|
běžný kůň ne, pouze faceliftovaná verze zvaná "kobyla"
|
|
|
Poprosim doplnit:
- Autor nerozobral modifikacie Zrebec, Kobyla - porovnanie, niektori prispievajuci sa mylne domnievaju ze model Kobyla ma pindoura
- Vplyv alkoholu v krvi vodica na ovladanie vozidla - bodova strata
- vysledky crash-testov NCAP
- ceny materialu vozidla po recyklacii
- Rozpor emisii s Kjotskym protokolom
- Pocet miest k sedeniu
- User manual k nastupovaniu na /do/ vozidla
- Zarucne podmienky a deklarovany pocet ubehnutych km
- Teoria IQ vozidla + GPS > IQ vodica 2%o incl
|
|
|
Rozdíly mezi modely Hřebec a Klisna jsem zanedbal, protože z hlediska jízdy nejsou významné. Hřebců je jen pár, protože většinou se u nich provádí modifikace na verzi Valach. Lze diskutovat, zda je některý z těchto modelů vhodnější, ale domnívám se, že je to nad rámec článku.
Jízda pod vlivem obecně problém nebývá, neboť vzhledem k rychlosti koně se málokdo pohybuje po veřejných komunikacích. Navíc v tomto stavu se člověk dopravuje téměř výhradně směrem domů a lze se tedy spolehnout na autonavigační systém. Samozřejmě není dobré to s pitím přehánět do té míry, že by hrozil samovolný pád z koně.
Crash testy nebyly provedeny, ale z praxe je známo, že konflikt s jiným vozidlem škodí zdraví. Naštěstí je kůň vybaven prvky aktivní bezpečnosti, takže se sám snaží střetu zabránit.
Za samotnou likvidaci se neplatí, ale je nutno zaplatit odvoz vzhledem k tomu, že kůň obvykle není schopen se na ni dopravit po vlastní ose.
Kjótský protokol řeší primárně emise z neobnovitelných zdrojů a jak je v článku uvedeno, kůň funguje na paliva, která by stejně podlehla přirozenému rozkladu.
Obvykle je kůň jednomístný, v omezeném režimu může být i dvoumístný. Omezení se týká celkové hmostnosti osob, jejich zkušeností a zejména rychlosti pohybu.
User manual je k dispozici na internetu a zájemci mohou absolvovat kurz obsluhy koně.
Záruka na koně je ze zákona 6 týdnů. Obecně se kvalita provozu koně řídí heslem "jak si to kdo udělá, takové to má".
Této teorii nerozumím, ale domnívám se, že v případě koně nelze dělat obecné závěry.
Jinak koně opravdu nejsou blbí, včera mi kamarádka vyprávěla, že její hřebeček rozebral kus přístřešku, vytrhal prkna i s hřebíky a vydal se do garáže na uskladněné granule. Mě zase jednou přišel z ničeho nic můj kůň do kuchyně - zapoměl jsem otevřené vstupní dveře.
|
|
|
Diky moc, uplne vycerpavajuci vyklad. LOL
|
|
|
Ať ho ráno nechá nachcat do kyble. Jesli to byly bílkoviný granule, mohly by mit cernou moč ---> pořádně ho prohnat nebo raděj rovnou veterináře.
|
|
|
Dovolil bych si polemizovat se záruční dobou na koně. Šestitýdenní zákonná záruční doba (§ 620 občanského zákoníku) se vztahuje pouze na zboží prodané v obchodě, což u koní nebývá právě typický příklad. V případě koupě koně jinak než v obchodě odpovídá prodávající pouze za vady v době prodeje, není-li mezi prodávajícím a kupujícím ujednáno jinak. takže pozor, v případě koupě koně od nespolehlivého prodávajíího můýete dopadnout jako v autobazaru:-)
|
|
|
Mám dojem, že v případě koně tam ta lhůta skutečně je.
|
|
4lánek na jedničku s hvězdičkou. Opravdu jsem se v práci dlouho tak nepobavil :-D
|
|
vykon a charakteristiky motoru, maximalni otacky, kroutak, jak to tahne odspodu.. :-)
|
|
|
Psal jsem "Zde je nutné zmínit zvláštnost konstrukce, totiž že kůň není poháněn válcovým spalovacím motorem, ale jedná se o velmi zajímavou techniku přeměny paliva na energii. Zájemcům doporučuji odbornou literaturu." Takze zadne otacky, zadny kroutak a odspodu mozna tak kopacec :-D
|
|
|
Na druhou stranu, nektere modely se krouti docela dost, kdyz maj neco delat. Coz jezdce vytaci ... :o)
|
|
...pár řádek na téma "výroba". ;-)
|
|
Hele, zkouše někdo tu hi-fi, nebo křídlo. Docela bych ten efekt rád vyděl. Ostatně by mě zajímalo, jestli bylo míněno křídlo "přítlačné", nebo naopak "nadnášející" - přeci jen je zde ryziko, že by v případě přítlačného křídla jezdec s koněm, při vysoké rychlosti, |"zakrtkovali".
I ta hifi by asi vzhledem k nedodávané předmontáži na reproduktory asi činila problém.
|
|
|
No jo ale v případě upgrade křídlem ( 2 ks ) by došlo ke změně klasifikace na pegase... :)
|
|
|
To ale není pravé, hliníkové eMHáCéčko, jako od LordMorda.
|
|
|
No ale když uvážíš že např. labuť dokáže úderem křídla přerazit člověku ruku, tak pro křídlo dimenzované nosností pro koně, by neměla být dekapitace problém :)
|
|
|
Teď mě napadlo - kůň vlastně má již hifi v zýákladní výbavě - s absolutně " naturálním " zvukem. Bohužel je napevno instalován repertoár skladeb - íhaha, frrk apodobně... :)))
|
|
|
To mě nenapadlo, asi proto že mí koně jsou celkem potichu :-)
|
|
|
No on spíše než stereo má varinatu "1+1" - vzadu je občas používaný subwoofer, zatímco přední pohyblivý reproduktor je naladěn na již dříve zmíněné skladby. Při jízdě na okované variantě a na pevném podkladu je navíc rytmický doprovod klapání, který mění frekvenci a hlasitotst v závislosti na zvolené rychlosti a typu terénu!!!
|
|
|
smarja, Vlku, ja teda nejsem zadny jazykovy puritan, ale to "vydel" a "ryziko" je opravdu hukot :-)
|
|
|
sorry, to se opravdu vydarilo - ale s tim vydenim mam obcas problemy - nezapomenu na diktat deti videli - ucitelka me upozornila, ze bych to i/y mel opravit a ja prvni i/y, ktere jsem uvidel opravil - bylo z toho deti vydeli a ucitelka skoro v mdlobach ...
Este lepsi ale byla spoluzacka, ktera bezelstne napsala na tabuli slovo pYjavice - ucitelka zjevne premyslela, jak ji opravit a nevzbudit pozornost pubertalnich studentu, ale predesel ji nekdo jiny, kdyz ze z lavic ozvala veta (klasickym pubertalnim mutujicim hlasem) "pYjavice - to musi byt hrozne zvire".
|
|
pěkný,úsměvný a moc dobrý,gratuluju za tento článek nemohlo být lehké napsat
|
|
|
Tento dopravni prostredek ma sve modely - obdobne jako auta jsou rodinna, reprezentativni, zavodni nebo prakticky nepojizdna. Za specialni zminku ovsem stoji dvounohy kun: http://necyklo.pedie.info/wiki/ Dvounoh%C3%BD_k%C5%AF%C5%88
|
|
|
Kdyz vidim to GIF v pravem hornim rohu nemuzu se prestat smat...
|
|
je super, když o tomhle vozítku napíše někdo, kdo tomu skutečně rozumí! gratuluju :) narozdílm třeba od amatérského článku v časopise týden, který vyšel tento týden...
|
|
tohle se bude hodně krást, už se těším až si to přečtu na jiném WEBu.
Jak jsem to četl, tak mi okamžitě naskakovali další a další fórky např. některé typy, vyznačující se zvláštními jízdními vlastnostmi (mimochodník), tuning považuji za naprosto odbytý ať už samotnou úpravou stroje (copánky na hřívě, ocasu, tetování a značkování, ještě že se koním nekupírují uši), tak použitím vhodných doplňků (westernová souprava, závodní souprava, výletní souprava apod, sem bych přidal i další doplňky jako je koleska, sulka nebo sáně), nezávislý řídící systém je taky jen tak nahozený v oddíle Jízda, ale kdyby to člověk domýšlel je z toho kniha. I když v tomhle duchu napsaný celý manuál .... asi by se prodával.
|
|
|
Kupíroval se ocas, koně se střihají, holí ... Ovšem tunning se obecně nedoporučuje (nebo jen fachmanům), protože zhoršuje parametry koně a neprospívá jezdci. Například tý slepici, co jednomu valachovi vpletla do ocasních žíní korálky (aby byl ještě víc úža), vůbec neprospělo, když při čištění máchl vohonem a ona dostala tema koralkama po tlamě.
|
|
fakt nerozumím.
Ale moc díky za dobrý článek. Hezky nám ten den začal.........
|
|
Autorovi tleskám ve stoje. Prakticky už tady nikoho krom D-F nečtu, protože to nemá smysl, tohle byla náhoda a dobře jsem udělal. Skvěle jsem se pobavil.
|
|
Konecne po dlouhe dobe clanek, ktery ma vtip a neni jen pouhym kopirovanim D-fense. Jen tak dal autore!
|
|
Tak tohle přečtu svému dopravnímu prostředku, myslím, že bude mít radost, až uslyší, že místo krku má jeřáb:-D :-D.
jen bych ještě přidala jednu maličkost... další výhodou je, že vás to zvířátko pěkně protáhne, takže si člověk nevzí zadek a nekyne ale pěkně maká na čerstvém vzduchu. Doporučuju;-)
|
|
Díky,fakt super článek.Doufám,že výroba koně je dle zmrdinormy ISO 9002.
|
|
|
Ano. Mohu potvrdit, že výroba koní je prováděna rovněž pomocí vybavení pro umělou inseminaci, které je certifikováno ISO.
Dovoluji si vložit odkaz
http://www.imv-technologies.com/ dnn/Racine/Menu/Nosgammesdeproduits/ Reproductionéquine/Recoltedelasemence/ tabid/137/language/en-US/default. aspx
|
|
Díky,fakt super článek.Doufám,že výroba koně je dle zmrdinormy ISO 9002.
|
|
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že rozcválaného oře skutečně není snadné zastavit, pokud má na věc jiný názor než jezdec :-) Skvěle jsem se pobavila, dík.
|
|
Už tady zaznělo hodně o tuningu, výkonech,... Ale nevýhody koně jsem nějak nepostřehl. A tak jako kolomamrd kterej nerad jezdí po silnicích, ale má rád jízdu na čistým vzduchu v lese musím konstatovat, že největší nevýhoda koně je jeho "žokej". Nevadí mi když je v lese zničená cesta od koňů lesáků to beru jako nutný "zlo" (a navíc je to lepší než traktor). Co ale při každé vyjížďce v okolí Brna nejsu schopnej rozchodit je to, že asi do 20km jakýmkoli směrem jsou totálně zničený cesty. Stane se... Časem si pěší nechtějí vyvrkávat kotníky a kolomamrdi si nechtějí vyklapat všechny šroubky a tak vzikne pěkná, nová, malá cestička mezi stromy ušlapaná pěšími a uježděná plášti kol. Ta ale vydrží do prvního deště. Objeví ji první "žokejové" a pak další a další... A tak je to furt dokola. "Žokejové" buďte prosím aspoň trochu ohleduplní.
Sorry za delší příspěvek, ale muselo to ze mě ven :-)
|
|
Fakt hooodně povedeny popis, sama na koni jezdim a vetsinou to vyložene sedí...jen více takových článků:-)
|
|
...já si při čtení málem cáknul do textilu. :o)))
|
|
zaujemcom o tuto problematiku odporucam poviedku stephena leacocka "uvahy o jizde konmo". prenho bol "etalonom bicykel (na tomto webe asi nepopularne), napr. _ "...kun je zcela obrostly chlupy. bicykl neni zcela obrostly chlupy, leda model z roku 1890, ktery jezdi ve state idaho. ..."
|
|
Ještě bych doplnil, že během životnosti tohoto dopravního prostředku není možná změna barvy např. přelakováním. Závisí na použitém materiálu při výrobě, každý kůň může obsahovat jen 2 barvy povrchu (zimní a letní). Také druh povrchu je dán při výrobě (krátká/dlouhá srst).
|
|
tak ted uz vim, co mam doma :-) ale nesouhlasim s tuningem. Napr. pouzivanim ruznych ozdobnych postroju ci zapletani hrivy a ocasu nebo upravovani srsti kone ruznymi zpusoby take vznika tuning :-D nadherny clanek :-D
|
|
Tak tenhle sloupeček je směsicí žvatlanců pseudoliteráta-equitanta. Chtěl jsem napsat blábol, ale to by bylo moc stručné. Skoro tuším přítomnost nějakého programátora co se párkrát projel na koni a teď se tu snaží vypotit rádoby interesantní a vtipnou historku ve stylu dfens, ale konečný výměšek je spíš podoben koňskému lejnu, kde podoba s koňmi a familiarita s nimi asi tak též končí :-)
|
|
Článek výborný, jenom postrádám informaci kolik to má koní..? :))
|
|
|