Komentáře ke článku: V řadě za sebou, tři čuníci ... (ze dne 05.09.2004, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
... a proto si vymýšlí. Rychlý dotaz "osvětlení kola" v Google nalezl:
http://www.kolombo.cz/bike/341r02.html
2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:
1. světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,
2. zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy,
3. zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.
Konec citace. Je to nějaký cykloserver, takže pravost vyhlášky si laskavý nedůvěřivý čtenář může ověřit sám.
Tedy nepřerušované světlo je nutné pouze pokud není vidět na cestu, což asi nebude případ pumpy ve městě. Pokud helma snižuje vážnost policisty, pak je mi k smíchu i policajt na motorce. Má taky legrační helmu, brejle a rukavice, ne? Nebo snad pobuřují D-FENSe černé kraťasy, nutná to prevence proti zapletení nohavice do řetězu? No fuj, hotová Sodoma a Gomora! Takže nám zbývá vylití nespecifikovaného nápoje na zem v prostoru pumpy. Pokud se jednalo o větší množství sladkého, hmyz lákajícího sajrajtu, pak je to prasárna. Ale taky to mohlo být pár kapek vody, která odteče po asfaltu do kanálu, nebo se vypaří, aniž by způsobila nějakou škodu. A která taky na té pumpě občas vyteče z auta s klimatizací.
|
|
|
DFENS sice nemá rád cyklisty a trochu zbytečně některé věci v článku přehnal, ale neosvětlení cyklisté potmě mě serou maximálně (nicméně sám na kole poměrně hodně jezdím).
Ještě k těm vocasům - nedávno jsem byl nucen s jedním příslušníkem sepisovat na bengárně 3 hodiny jakýsi protokol a ten vocas měl normálně v rozkroku u kalhot asi 10 cm díru, takže mu byly vidět trencle. Když jsem ho na to taktně upozornil, říkal, že to ví a bylo mu to úplně fuk. Představa, že ten kašpar a jemu podobní reprezentuje zákon je mi k smíchu....
|
|
|
Ano, správně, nebylo to těžké poznat. D-FENS nemá rád policajty ani cyklisty, takže emoce k policajtovi na kole jsou předem jasné.
Uvedenou informaci, jinak přesnou citaci zákona, si vykládám tak,že na každém jízdním kole určeném pro jízdu za snížené viditelnosti mají být vpředu instalována jedno nebo dvě světla. Jedno světlomet, jehož referenční osa paprsku ... a druhý fakultativně blikátko. Toto řešení je pro bicykl MP jediné možné, protože řidič nemůže před jízdou vědět, zda je vozovka dostatečně a souvisle osvětlena.
Chování, kdy homo sapiens rozlévá cokoli pod nohy jiných homo sapiens, je prasátko.
|
|
|
Městská policie jezdí po městě, může tedy předpokládat, že se bude pohybovat po osvětlených vozovkách. Pokud se při pronásledování zločince za tmy dostane na neosvětlenou vozovku, musí cyklopolicista zastavit a zavolat posily s dostatečným osvětlením. Ne že by taková situace hrozila. Nevím, jak v ČB, ale z logiky věci mi přijde, že nemá smysl nasazovat kola v noci, chodců je minimum a na stíhání aut mají šlapající benga nedostatečný výkon. Takže ti ochránci zákona po setmění u pumpy měli nejspíš už stejně "padla", ale to je samozřejmě spekulace.
Nemám rád veškeré formy vandalismu, čmáráním po zdech počínaje a odhazováním nedopalků na zem nekonče, ale vylití vody v létě někde na asfalt mezi ně nepatří. Samozřejmě, nebyl jsem na místě, takže nemůžu posoudit společenskou nebezpečnost policistova činu.
Celkem mi ten článek přijde jako zbytečné prudění a mlácení prázdné slámy. Cyklopolicie je fajn v historických centrech, pěších zónách, parcích, obecně v místech s živým pěším provozem. Viděl jsem je "zasahovat" v Aix-en-Provence, řešili hádku na ulici, věcně, stručně, nenásilně. Měli respekt i v helmách.
|
|
|
>>"Chování, kdy homo sapiens rozlévá cokoli pod nohy jiných homo sapiens, je prasátko."
chechechechechéééé :-))))))))))))
|
|
hehehe jsem se rozesmál nahlas, dobře napsáno
vedle ve vchodě bydlí velitel městské a v druhém starosta ale když cikáni vyřvávaj ve 2 ráno před barákem na chodníku tak se maximálně pohne záclona :)
|
|
clanek klasicky vybornej, ale drobnost - prase pry je (a rikal to vyucujici chovu zvirat na czu, takze o tom asi neco vedel ;) ), pokud ma moznost, velmi cistotne zvire... a jestli si spravne pamatuju, tak inteligentnejsi nez pes :D
|
|
|
Nejen že je prase čistotné a inteligentnější než pes, ale navíc vidí barevně a jeho oběhová soustava je téměř stejná jako u člověka.
Tak nevím, D-Fensi, jestli by ses neměl prasatům omluvit za to srovnání! :)
|
|
|
A navíc savci nejsou rozhodně čeleď. Jen tak pro zajímavost.
|
|
...sú blbci. Ale ešte lepší sú neosvetlení korčuliari bez prilby a bez chráničov - na hlavnej ceste. Nedávno sme sa vracali domov po 20:00 a skoro sme "sejmuli" chalana s dievčaťom na korčuliach. Na neosvetlenej ceste, medzi obcami a zbadali sme ich preto, lebo za dievčinou viala dlha blonďatá hriva, od ktorej sa odrážalo svetlo.
A presne ako píše D-F; ak ich zrazíš - tvoja chyba - mal si predvídať.
|
|
Nedostatek vzájemného respektu mezi lidmi je zvláště transpatrentní při nedávání a to pravidelné, mezi motoristou a cyklistou. I když neukázněnost vyplývá z nezranitelnosti motoristy, vypovídá o jeho morálních kvalitách. D-fense nevyjímaje.
|
|
|
Co bych měl asi respektovat na neosvětleném ožralém cyklistovi, který se mi za tmy vynoří před kapotou?
|
|
spravedlivy defensi...
http://programcycle.com/images/topr103.jpg
|
|
No D-Fensi, dneska trochu zmatený. Příště bych doporučovala vychladnout, než začneš něco pást.
Ale je fakt, že ty cyklisti mě taky štvou. Stěžují jak se k nim řidiči chovají ošklivě, jak jsou chudáci utlačování, bla bla bla, ale že by měli sami dodržovat nějaká elementární pravidla, o tom nechtějí ani slyšel. Jakej je problém mít nějaký slušný světlo, světlý oblečení nebo alespoň nějaký odrazky a NEJEZDIT VEDLE SEBE! To mě osobně vytáčí nejvíc.
|
|
Tohle je hodne utrapeny clanek. Smat se cyklistovi, ze ma prilbu je stejne jako smat se ridici, ze se pouta :-/.
Navic, nejsem si jisty, jestli to stale plati, ale mestska policie nemela (nema) pravomoc stavet vozidlo pri prestupku.
|
|
No to ze nekdo na kole jezdi neosvetlenej je jedna vec, ostatne stejna jako neosvetleny chodec, ale fakt nevim proc d-fens kritizuje mestskou policii za vyuzivani kol? Aspon usetri na pohonnych hmotach a po meste budou na potrebnem miste stejne rychle jako autem ne-li drive. Ale to notoricti motoristi asi nedokazou pochopit:-)
Jeste k te jizde vedle sebe: 1. takto cyklisti mohou jezdi a za 2. o kolik jsou 2 cyklisti vedle sebe sirsi nez osobni auto?
Naopak se mi zda ze kdyz jedou 2 cyklisti vedle sebe je to pro ne bezpecnejsi protoze to hovado za volantem si je nedovoli predject ve velmi nebezpecnych usecich samozreme z pohledu cyklisty, jedina skoda na plechovce bude kapku odrenej bok
A to ze nekteri cyklisti okolo sebe plivou a vykonavaji potrebu na krajnici je asi tak podobny kdyz frajer z plechovky vyhodi vajgla na silnici.
Takze mili D-fensi zkus si take jednou nehuntovat prirodu a vyjet si na kole, pokud mozna za svetla aby si nemel problemy s osvetlenim
|
|
|
u vas sa tak zmenili predpisy ? za federalu vedla seba mohli ist maximalne 2 chodci, cyklisti vzdy len za sebou...
v.
|
|
|
Jojo...hrozne me bavi, kdyz dojedu tyhle bikery jedouci vedle sebe, priblizit se pomalu za ne a poradne zatroubit...vzdycky skoro spadnou z kola...:-DDDDD...clovek ovsem musi mit nohu na brzde kdyby to jelito opravdu spadlo...:-DDDDDDDD ...jinak teda na kole zasadne jezdim po silnicich s minimalnim a nebo nulovym provozem, anzto vim jak to vypada z pohledu ridice a nechci se stat darcem organu...:)
|
|
|
Zatrub si, to pomáhá... No, tomu se říká přispění k bezpečnosti provozu. Co na to říká lékař?
|
|
|
Pokud je mi znamo, tak se zas az tolik nezmenily ... to jen pan fousek asi "opomnel" dodat, za jakych jedinecnych podminek vedle sebe ti dva cykliste mohou jet ... nemam ted cas hledat presne zneni, ale pokud si vzpominam, tak vedle sebe mohou jet jen a pouze v pelotonu ...
|
|
|
2 pičiklisti vedle sebe nejsou VĚTŠINOU širší auto a většinou nejedou víc jak 25 ! km/h takže když jedeš 90kou tak třeba v zatáčkách nebo ne moc přehledných úsecích asi nezabrzdíš hned jak si těch hovad všimneš.Nedejbože jet proti Tobě auto...To asi pičiklista (nebo oba) skončí ve škarpě...:-(
|
|
|
....cyklisti mohou jezdit vedle sebe...o kolik jsou širší než jedno auto.......Je strašně zábavný se za takovýma cyklistickýma zmrdama ,jedoucíma vedle sebe ,táhnout v plném provozu šnečí rychlostí, bez možnosti předjetí (jsem podle tebe hovado za volantem). Tihle okolovaný frajeři mi derou nervy.
|
|
|
vzhledem k tomu, ze bydlim v KO a pracuju v NB, coz jsou kraje oplyvajici rovinou, cyklisticke zmrdstvi tu kvete v mire nevidane (ne nadarmo se NB zove mala Cina).
to, ze jezdi neosvetleni, je bezne...dale pouzivaji zasadne kola, ktera pripominaji spise muzejni exponaty a tudiz nemohou splnovat jakekoliv predpisy (s oblibou brzdi ladnym seskokem do krizovatky, neb mechanizmus brzd jest nefunkcni)
vzhledem k velkemu mnoztvi takovych smejdu je relativne snadne provest empiricky vyzkum a dostat se tak k dost realnym cislum. vysledek :
91% nezna zaklady pravidel silnicniho provozu,
83% bezne pouziva kolo coby pick-up a prevazi podivuhodne predmety neuveritelnych rozmeru,
64% je starsi 60ti let (chvalyhodne ze zdravotniho hlediska, nicmene rozklepanej deda na neosvetlenym kole bez brzd je mazec...),
93% osciluje mezi roli cyklisty a chodce, podle toho, jak se jim to zrovna v dane dopravni situaci hodi (modelovy priklad z praxe: cyklomrd prijede na krizovatku, kde hodla odbocit doleva, tozn. ze musi dat prednost protijedoucim vozum, coz ovsem nas sikovny cyklodebil briskne vyresi plavnym seskokem z byciklu na prechod, pres ktery kolo vede, nadavaje na ridice, ze mu musi prece dat prednost, na konci prechodu opet uvede svuj velociped do pohybu a masti pryc z krizovatky, kde zanechal ridice protijedouciho vozu, kterej je nasranej, protoze se mu behem desetiny vteriny cyklista promenil v chodce a skocil mu pod kola a kdyby ho sejmul, tak pujde sedet...)
78% jsou lenosi, protoze nevyslapnou ani ten kopecek na most a kola zde vedou (nejlepe 2 vedle sebe, z cehoz je po prejeti horizontu mostu velice zabavna hra ubrzdim to nebo ne ... ? - pro pripadne namitky: reakcni doba bezneho dospeleho cloveka na zrakovy podnet je cca 0,8-1s, velice snadno si zpocitate, ze kdyz vyjedete pres horizont rychlosti 50km/h a mate pred sebou 10 m, tak to asi neklapne...zazrak, ze je tu tak relativne malo smrtaku - coz me privadi na dalsi myslenku, ze cyklomrdi jsou nesmrtelny)
toliko k drobnemu vyzkumu v ulicich NB
na zaver pro kritiky:
nejsem odpurce cyklistiky (prestoze na kole nejezdim) , jenom me sere jednostranne posuzovani jakehokoliv konfliktu auto vs. kolo a naprosto do nebe volajici ignorace jakychkoliv predpisu ze strany vetsiny "cyklistu".
dale aby bylo jasne, ze neposuzuju vec jednostrane, je spousta nehod, kdy to odnese osvetleny a predpisy dodrzujici cyklista (bratr meho svagra skoncil pod koly kamionu, jehoz ridic usnul, po 3 tydnech v komatu stravil 7 mesicu nehybny na nemocnicnim luzku kde po teto dobe zemrel na mozkovou embolii ve svych 29 letech)
z toho vyplyva, ze to neni cernobile, nicmene cyklomrdu je podstatne vic, nez tech ok, takze prosim Vas, osvetleni cykliste dodrzujici dopravni predpisy a majici pochopeni i pro ty 2stope - pokuste se zvratit tento pomer, protoze jinak budou cyklisti porad horsi, nez naledi a kroupy...
|
|
|
O problematice cyklistiky v Nymburce a okolí jsem chtěl sepsat nějaký malý článeček, ale teď už je to zbytečné. Podstatu jsi vystihl. Jet autem přes toto město je fakt o nervy (vaše) a o život (jejich). Asi nejrozšířenějším typem cyklisty je zde důchodce (důchodkyně) na dvoustopé Ukrajině bez světel a brzd. Zpravidla veze na každém řídítku jednu napěchovanou síťovku a na nosiči proutěný košík. Potácí se přes celou šířku silnice a znamení o změně směru zásadně nedává, neb kdyby se pustil byť jen jednou rukou, tašky, zavěšené na řídítkách, vykonají svoje... Brzdí kramflekem nebo seskokem s vyklusáním, vždy ovšem směrem do silnice. V kopečku na přejezdu taktéž pomalým vytrácením rychlosti až na nulu, s následným vytrčením levé nohy a přepadnutím (obzvlášt efektní, jste-li právě 10m za).
Proti slušným a pravidel dbajícím cyklistům naprosto nic nemám, ale takovéhle typy mě fakt vytáčejí do ruda. Samozřejmě že když vám taková babka nečekaně seskočí z kola rovnou pod auto, je to vaše vina...
|
|
|
Před časem jsem jel za svými rodiči, kteří bydlí kousek od NB. a po pravdě řečeno - za ty roky v ČB jsem odvykl... Při pohledu z odstupu je to opravdu vidět - Nymburk je narván cyklisty v míře jinde nevídané. Svého času, když ještě fungovala ŽOSka, tak stálo za to sledovat davy kolomanů valících se na nadjezd po obou stranách silnice... (Nepíšu "cyklistů", protože cyklista se v mých představách pojí s alespoň minimální znalostí dopravních předpisů.)
A k tomu ukazování - můj otec mi vyprávěl, kterak mu babka, co jezdila podobným způsobem, říkala: "Cože? Dyk každej přece vidí, že tu mám síťovku s flaškama, takže je každýmu jasný, že jedu tááámhle do konzumu a že tady musím zahnout! Tak co bych ukazovala?"
K tomu není co dodat.
|
|
|
Jo přesně tak, v Nymburce je to hotový peklo. Tak je krásný potkat coby chodec cyklistu ženoucího se po chodníku na vraku co evidentně nebrzdí. Atd, atd.
Cyklisti dva vedle sebe ? Pokud je to široká silnice tak budiž,i když nadšenej z toho tak dvakrát nejsem, ale ne tak že zaberou celej jeden pruh a ještě mezi sebou kecaj a nevěnujou pozornost okolí.
|
|
|
Tak jsem se neudržel...
http://www.maly.cz/index.php?item=1074
Očekávám, že se objeví nějakej patriot a bude po mně plivat jedovatá slova za to, že jsem se otřel o Nymburk... :)
|
|
|
;o))))) diky, my s qwasem interne nazyvame Nymburk qadratickym blbakovem ;o))) (a ted sejmou patrioti me ;o)
|
|
|
Co pletete o Nymburku? Stavte se někdy v Břeclavi alias Vietnamu. Na kole jezdí všecho, od nemluvňat po babky jednou nohou v hrobě.
Hospoda je vždy zdaleka identifikovatelná podle zaparkované hromady kol.
Světla nemá skoro nikdo, obdivuhodná je jízda za tmy v dešti, bez světla a s deštníkem před sebou. Že babky jezdí do osmdesáti, v širokých sukních, hromadou sena na nosiči a motykou na řidítkách je zcela běžné.
Teď ještě ve městě vymysleli "cyklostezky", kdy kolaři valí plnou rychlostí po úzkém chodníku mezi chodci a pak se na místech bez stezky vrhají z chodníků pod auta.
Jeden kolega vždycky zuří: "Ti kolaři jsou takoví haj.li, ku.vy jezdí jako hovada, neberou na nikoho ohled pi.e jedny, jezdí zchlastaní, to je o kriminál jezdit mezi nimi..." Tak jsem se ho zeptal, jak se chová na kole on. Odpověď byla jasná: "Jezdím Vietnamsky, tedy jak chci, kdy chci a kam chci. On si každý řidič rozmyslí jestli mu stojí zato nechat se kvůli mně zavřít!"
Ti, co tvrdí, že NB je horší jako Břeclav, tak v BV asi nikdy nebyli v době dopravní špičky. Byl jsem v NB několikrát a nikdy jsem ani nepostřehl, že by se tam nějak vyskytovali cyklisti...
|
|
|
Byl jsem v BV i NB... nedá se srovnat... Rozhodně jsem v BV neměl pocit, že ty cyklisty nějak vnímám, že je registruju. V NB mi po dvou kilometrech začali být nápadní...
Ale možná jsem po BV jezdil jen tam, kde je to "pro tůristy" :)
|
|
|
HEHEHE to neznate Holesov! <br>
Me rodne mesto! <br>
Mnozstvi cikylstu na jednoho obyvatele je asi tak dva. Tzn. Vic cyklistu nez obavatel. <br>
Vsude sama rovina takze vsichni na tech kolech jezdi jak muzou a jedinepravidlo ktereho jsou ochotni se drzet je to ze starsi ma prednost (nekdy je to problem kdyz se na krizovatce potkaji dve osmdesatilete duchdkyne kazda ovesenou skladacku nakupy, to je potom rachot!). <br>
Kdo neveri at se podiva! Je to tam fakt uplne SILENE takovou hruzu sem nikde jinde nevidel , srovnaetlna je snad jen Cina a jeji riksove!
|
|
|
On ten NB je přce jen zvláštní okres. Nejen, že tam je spousta kolomanů, ale i NB řidiči mají speciální schopnosti. Blbějc jezděj snad už jen ti s MEE na espézetce a s kloboukem na hlavě.
|
|
|
BINGO !!! to jsem rad, ze nekdo potvrdil mou domnenku, ze cosi je shnileho v okrese nymburskem....
jezdim tam do prace rok a pul a porad nedokazu pochopit zvlastni chovani mistnich lidi (nymburaci prominou, 100% to neni - znam 2 normalni)
sam pro sebe jsem tuto skupinu oznacil ne prilis originalnim terminem buran, ale to je jen pracovni (vypisuju konkurz na nejtrefnejsi nazev typickeho NB vidlaka)
k tem ridicum (a ostatnim):
- pravy nymburak NIKDY neda prednost chodci (naproti tomu kdyz jsem se prestehoval do KO, utrpel sem sok v podobe bezne zastavujicich autobusu a nakladaku (!!!) u prechodu)
- pravy nymburak ma S120L a starsi
- pravy nymburak nepouziva blinkry
- pravy nymburak nepouziva eventuelne nema) zpetne zrcatko
- pravy nymburak cti tradici, za hlavni je ta ulice, ktera je sirsi a rovnejsi
- pravy nymburak pije postrizinske pivo (bleee)
- pravy nymburak chodi nejmene jednou tydne na zeleznicni polikliniku
- v nymburce v jakemkoliv obchode neplati - nas zakaznik...
- v nymburce se nezdravi pri vstupu do mistnosti
- v nymburce se zastavil cas
- nymburk neni na mape kapitalisticke evropy
uz delsi dobu pozoruju nekolik dalsich odchylek od beznych ceskych mest a obci podobne velikosti a dosel jsem k jedinemu moznemu vysvetleni:
NYMBURK, MESTO ZELEZNICARU !!!
coz hrde hlasa naprosto uchvatna freska v nadrazni budove (kdo to neznate, zajedte se tam podivat, je to fakt mazec)
a zaroven je to vyrok, ktery nerika nic a zaroven vysvetluje vsechno...(jen do me, ajznbonaci ;o)))
|
|
|
Hele, co třeba NymBuran? ;o)))
|
|
|
|
se mi zamlouva, ale pockam, jestli se jeste nekdo prida - zatim jsi zarazen do souteze ;o)
|
|
|
V HK zase říkali: "Nejsi ty ze Smiřic?" :)
Ale myslím, že těžko objevíš horší označení než "kovanej Nymburák" :)
(Mám tam pár známých, kteří do téhle kategorie nezapadají... Asi tak deset...)
Mimochodem, k té fresce: Kdysi byl v Nymburce obrovský nápis: "Železnice Nymburku chlebem, Nymburk železnici pojmem"!
Ale asi na tom něco bude... Je tam nějaký "Genius Loci"...
|
|
|
myslim, ze HK by bylo tema na dalsi diskusi. jenom perlicku - sveho casu jsem se zajmem sledoval vtipne trenice mezi obyvateli HK a Pardubic a pri ceste do Pardubek jsem minul v Rosicich pred nadjezdem ceduli Pardubice U HRADCE, takto umne dopsanou sprejem...prislo mi to docela funny
|
|
Sloh D-FENSovsky dobrý, ale co tím chtěl básník říci? Někdy mě připadáš trochu žlučovitej a zapšklej- a to se bude s věkem dále zhoršovat! Vím to z vlastní zkušenosti.
Podíl blbů a hajzlíků v populaci neznám a v obdobích deprese (např. po jízdě auten, nákupu v supermarketu atp.) jej posouvám k 80%. Tato masa se zákonitě projevuje takřka ve všech oblastech lidské činnosti.
Co řidiču jsem viděl "chcát na kolo" (o močení se nejednalo)! Pak tedy D-FENS jako "automil" se musí cítit provinile. Nemluvím o řidičích jako o zmrdech jen proto, že také hodně jezdím autem (to má logiku, ne?). Jezdím hodně na kole a uvedení týpci mě rovněž štvou. Charakteristickým znakem ale není, že jsou cyklisté, ale tupouni! Při tom bordelu okolo silnic, který tam cyklisté nemohli natahat a vyházeli ho řidiči včetně vajglů (jeden jsem z kamionu koupil na kebuli-asi zaslouženě, protože si taky často flusnu). Možná by stálo za to na cylisticky frekventovaných cestách instalovat plivátka o latrínách nemluvě. Samo že nemočím v obcích, na cestách před lidmi, rovněž neplivu, když míjim chodce. Osvětlení na biku mám celoročně abych alespoň trochu snížil riziko převálcování.Co se týká článku pořád mě to vede k těm 80% spíše než k cyklistům. A kyž si to neosvětlené cyklistické hovado sedne do auta - to bych se mohl rozepsat!
|
|
Dostals mne D-fensi. Prvni pulku clanku jsem zacinal cist asi osum krat a pokazde jsem se skacel ze zidle smichy. A slovni spojeni "stealth mamrd" to je hodne patentovani 8-))))))
|
|
|
stealth me taky dostal, nicmene trochu do rad ridicu, protoze vcera vecer mi nedala prednost stealth ridicka punta odbocujici vlevo (ja vpravo), bez svetel se nahrnula prede mne a v levem pruhu za meho naprosteho uzasu promastila protismerem kruhac v KH u kauflandu a jeste pri tom stihla rozverne blikat tu doleva tu doprava. prujezd kruhakem ve 21:00 prezila, zajimavy pohled by to mohl byt ve 3 odpoledne - to by byl stretovy crash test punto x tatra ;o))))
|
|
D-Fensi, D-Fensi... Jakkoliv s tebou často souhlasím a třeba v autech se vyznáš, teď jsi šlápnul dost vedle. Vypadá to, že jsi to napsal horkou hlavou. Takže:
1.) Cyklista může mít blikačky. Je to OK.
2.) Kolo není motorka a nemusí svítit (za světla).
3.) Cyklista dokonce nemusí mít světlo vůbec (což implikuje, že nesmí jezdit za šera/tmy).
4.) Nevím, co bylo obsahem lahve, kterou dotyčný m-cop vylil, ale pokud voda, tak to snad nikomu nevadí. Mě se taky vždycky počurá auto, když vypnu klimu a zastavím.
BTW: Z tvého článku nevyplývá (nebo jsem to přehlédl), v jakou denní dobu jsi jel. Jinak jsem cyklista-automobilista tak půl na půl, takže problém znám z obou stran. Na kole svítím a blikám neustále, protože by mě smetli autozmrdi, v autě nadávám na cyklozmrdy, kteří jedou jako prasata.
Všichni by si měli uvědomit jedno. Když nemůžu cyklistu bezpečně předjet, tak to NEUDĚLÁM. I kdybych za ním měl jet pět minut do kopce. Kdo to udělá, je MEGAMAMRD. (to je ovšem i ten cyklista, pokud slušně neuhne a nepočká, až ho auta předjedou). On cyklista je mnohem zranitelnější, víme?
|
|
|
Jo, souhlas. Jezdim autem i na kole, a je jasny, ze zmrdi se vyskytuji mezi cyklisty i mezi autisty (dobre napsana veta, dohromady to zni ze mluvim o sobe :-)).
Byla asi pravda, ze obzvlaste posledni tyden v srpnu jezdili vsichni jak hovada. Nikdy v zivote jsem nevidel sejmutyho cyklistu, ten tyden vsak hned dvakrat (a jednou to byl smrtak - kupodivu zemrel cyklista) - to nemuze byt jen nahoda. Nejhorsi na tom bylo, ze obe nehody se staly na naprosto prehlednem useku ctyrproude silnice (kazda v jine casti mesta) a za slunneho dne.
Zacal jsem se bat jezdit na kole. Prestoze me jen tak neco z miry nevyvede, tak cervik hloda.
Obzvlaste potom, co jsem jako nejvetsi autozmrd vyjel v patek rano autem do prace. Byla v noci zima a okno tedy orosene. Prestoze je ocistite a pustite vetraky na plny koule, tak stejne zustava chvili zamlzene, nez se zahreje. Takze jedete minutu dve vicemene poslepu. v tu hodinnu, kdy vyjizdim do prace, je slunce tesne nad obzorem a ja jedu prvni skoro kilometr primo proti nemu - takze opravdu neni pri zamlzenem okne videt vubec nic. Takze si takhle jedu do prace - a najednou jsem se pristihl, ze jedu uz hodny kus mimo silnici, hezky leva kola v trave. Proste jsem nevidel.
A co ze bylo spatne? Po tehle silnici jezdi v tuhle hodinu do prace taky spousta cyklistu, vcetne me (kdyz jedu na kole). Kdybych nemel stesti, ze tam zrovna zadny nejel...
Jsem si na 100% jist, ze takhle se zamlzenymi skly proti slunci tam rano vyjizdi dalsi desitky aut (musi, je to jedina cesta z okrajoveho sidliste do centra, koneckoncu jsem toho denne svedkem). A jednou takovej megamamrd jako jsem ja nejakyho cyklistu sejme. Ale uz ten cyklista pod autem nebudu ja, na kole totiz radeji jezdim oklikou.
Bohuzel proti tomu slunci musim autem stale jezdit. Co se da delat s tim, aby okno nezustavalo chvili zamlzene? Jak dosahnout toho, abych se mohl vyradit z davu megamamrdu? Poradte.
|
|
|
ERROR: Melo tam byt "..hezky PRAVA kola v trave..." :). Tak zly, abych jel v protismeru, to zas nebylo.
|
|
|
Proti mlžení čelního skla se dá použít celkem dostupná chemie (vodičky a ubrousky, něco jako býval Clarin). nebo vymoženost techniky v podobě vyhřívaného čelního skla. Tím disponují z běžných značek fordy. Osobně to mám v mondeu, když se čelní sklo začne mlžit, stačí stisknout tlačítko ...a pár vteřin počkat. V zimě taky nemusím čelní sklo pracně škrabat od námrazy :-). Další možnost odmlžení je zapnutí klimatizace, protože ta vzduch vysušuje, taky velmi účinné řešení.
|
|
Ahoj musím souhlasit s kolegou výše, to je věc, na kterou drtivá většina plechovkářů ráda zapomíná, když to prostě není bezpečné tak předjíždět nesmím... A jakožto člověk z druhé strany, tedy za řídítky, musím souhlasits článkem. Je chyba, když jsem za debila, protože jezdím na kole a ještě k tomu dodržuju nějaké nesmyslné předpisy. Je potřeba, aby za debila byl ten, který nedodržuje předpisy a chová se jako swine, ať už jezdí v čemkoliv... A ještě malý kurs mé terminologie. Cyklista - člověk, který vědomě cyklicky provádí určitou činnost, tedy jízdu. Kolista - kokot, který zásadně používá jízdní kolo k věcem, k nimž není určeno (skákání ze schodů, jízda po chodníku, v protisměru, poskakování, fucking around -angl.) KOLIZISTA - extrémní sportovec, jenž se snaží udělat co nejvíce nesmyslů a zkurvenin v určitém čase. Nejvyšším oceněním pro tyto sportovce je takzvaný SUNDAY, popřípadě NUNDAY...
|
|
NO jak ma D-fensovy clanky rad tak tohle mne teda docela otravilo..
to ze kdokoli jezdi na kolle beru jako dost positivni.
rozhodne lepsi naz jezdit autem..
hlavne na kratky vzadlenosti, kdyz se ic neprevazi, mi pripada brani auta jako dost zmrdackej pocin.
|
|
Na konci clanku se vyskytla takova mala uvaha o tom, kdo vlastne zastupuje zakon v tehle zemi. Asi by to bylo na cely dalsi clanek......
A tak jenom par otazek: Kolik z tech uchazecu o praci u policie opravdu chce byt neuplatnou a efektivni rukou zakona? A kolik jich jenom hleda misto, kde je dobra zasivarna? Osobne znam nekolik policistu a vsichni do jednoho se vcelku hodi do zde hojne citovane skatulky ZMRD. Neda se vyloucit, ze existuji nejake svetle vyjimky ale tech bude asi hodne malo.
|
|
D-Fensi, jak chces reseni prestupku od instituce, jejiz prislusnici jezdi po meste v cernych overalech s nazvem firmy na zadech a sluzebni ksiltofkou frajersky ksiltem dozadu.
Pozorovano v CB na Senovaznem namesti v cca 22,00 pri montazi boticky na odstanene S 120 s podivne deformovanou haupnou motoru (asi jako po zasahu pacidlem).
Na muj dotaz, jestli krome one boty s tim hodla neco delat, neodpovedel, montaz dokoncil a odjel.... Plan reseni prestupku tim byl asi splnen.
|
|
Priznavam, jezdim po Budejkach na neosvetlenym kole, mam rozbyty dynamo a jsem linej ho zpravit. Mam jen tri poznamky:
1.Nebejt toho ze po ulici jezdi auta a meni ji tak na jakousi slabsi obdobu valecny zony, nemusel by v noci svitit nikdo.
2.Vyfukovy plyny jsou karcinogennni a napomahaj globalnimu oteplovani.
3.Pokud ma nekdo ve flasce na piti jen vodu nevydim nic spatnyho na tom kdyz ji vyleje na chodnik- uschne(pokud je to neco jinyho dalo by se uz o prasctvi hovorit).
|
|
|
no, jestli jezdis na kole bez svetla, tak napis do novin omluvny dopis vsem ridicum a zaroven bianco dopis pro okresni soud, ktery ocisti toho chudaka, kterej te jednou urcite sejme, protoze te neuvidi...
|
|
|
A kudy jezdíš? Já jen abych věděl...
Až se jednou za tebou ozve zatroubení a ty si přečteš mou SPZtku zblízka, tak se pak nediv, když zastavím, vylezu a půjdu tě ještě nakopnout. :)
|
|
|
Neříkám že jezdim v noci na kole po Pražský. Moje obvyklá trasa je třeba z Blouda na Pražský sídliště kde bydlim. Jezdim přes Sady, silnici přejíždim po přechodech(předpokládán že teď mi zas budou všichni nadávat že jezdim na kole po chodníku ).
|
|
|
Po chodníku si na kole jezdi jak chceš, tam Ti hubu rozbije poškozený chodec snadno. Ale přejíždět silnici po přechodu pro chodce na kole je z cyklistických zhovadilostí ta nejzhovadilejší.
|
|
|
Tak prave promluvil typickej cyklistickej (a navic jeste ekoteroristickej) zmrd, diky kterejm ja osobne nemuzu cyklisty ani cejtit jak na silnici, tak na pesich zonach, chodnicich, horskych cestach atd. :-(((( Kdyby byli vsichni cyklisti jako tenhle, tak vehementne protestuju i proti vystavbe site cyklostezek v nasem meste a snazim se ziskat podporu na nakup znacek "Zakaz vjezdu cyklistum" ve velkem, ale nastesti nejsou vsichni takovy a obcas se par slusnych cyklistu najde (teda prej - ja asi jeste zadneho nepotkal ;-)
|
|
|
Za ekoteroristu se teda rozhodně nepovažuju, spíš naopak. Auta ale nemám rád, za tim co jsem o nich napsal si stojim (dodávám že jsou ještě k tomu i hnusný, fakt mě nebaví na ně furt čumět). Nebýt jich je pohyb po ulicích podstatně bezpečnější. Na druhou stranu si uvědomuju že to už asi dneska bez nich nejde.
|
|
|
Za co se povazuje kazdy z nas je IMHO pro okoli irelevantni ;-) Dulezitejsi je, jak se jevime tomu okoli navenek a ten tvuj prvni prispevek na me pusobil hodne ekoteroristickym dojmem ...
|
|
|
A nejezdis nahodou v noci mezi sportovkou a Kauflandem? Ja jen ze jsem tam (na Dl. Louce) tenhle vikend nekolikrat natrefil na neosvetlene hovado, ktere snerovalo bez jakehokoli znameni z jedne strany silnice na druhou a bylo cele v tmavem, vcetne kola samozrejme.
Ad dynamo - v zajmu sveho zdravi si kup alespon blikatka, ty inteligente...
|
|
|
|
Ahoj, hele, je to tvůj život a tvoje orgány se určitě budou hodit, až budeš mít vyznačen okříklený šíp na prdeli :-) Tak taky jen drobné poznámky:
1. Smiř se s tím, že různí lidi se přepravují různě, chodci k tobě budou mít stejný názor jako ty k autům. Je 21. století ... Tímto neobhajuju debily v autech, ale jsou v populaci zastoupeni zhruba podobně jako paka na kolech :-)
2. Necítím se s EURO 4 provinile, a metan, co naprdíš taky způsobuje oteplování :-)
3. To máš celkem pravdu, D-FENS myslím přestřelil, i kdyby to bylo nevím co, tak je to v pár dnech biologicky odbouraný (teda v malém množství, ale cyklisti nevozej sud s pitím, aspoň bych řek)
... ber život s úsměvem, stejně z něj živej nevyvázneš ... :-)
|
|
|
1. Osobně se považuju spíš za chodce, vlastně mám momentálně obě kola už asi měsíc nepojízdný.
2. Taky to neberu jako nějakou zásadní krizi. V týhle souvislosti mi ale i jako nekuřákovi připadá trapná módní kampaň proti pasivnímu kouření, když stejně vdechujem denně látky analogickým účinkem ve výfukových plynech.
Jinak než s úsměvem to snad ani nejde.
|
|
|
Taky znám podobného. Léto skončilo, už to zase začalo. Situace: ráno 5:20, tma (já vím, pražáci nepochopí, že někdo může vstávat za tmy do práce, ale i takoví se vyskytují :) Křižovatka, ve tvaru kříže, hlavní vede rovně, vedlejší silnice kolmo na ni. Z vedlejší vyjede kolista, odbočí vlevo a jede po levé straně asi 100 m k trafice. Něco koupí, přejde hlavní silnici po přechodu a zase po levé straně jede ke křižovatce, kde odbočí doleva. Samozřejmě ani náznak osvětlení. Sleduji ho denně už víc, než rok. Má výdrž a hodně štěstí. Touhle dobou taky jezdí hodně kolistů do práce do místní fabriky, osvětlení snad nemá nikdo. A úplně nejlepší kombinace je ženská na kole, na řídítkách tašky s nákupem, v ruce otevřený deštník, prší, fouká vítr, tak ho drží vodorovně před sebou a vidí jen půl metru před sebe, pak je plátno deštníku :) Nebo červená blikačka na kole vpředu i vzadu, to je taky dobrá kombinace.
|
|
|
No ty seš ale tupoun. Uvědomuješ si vůbec co jsi napsal za hovadinu ? Jenom příklad - Kdysi dávno jsem taky jezdil do práce na kole - asi tak dvacet Km po silnici 1.třídy. Když jsem jezdil z odpolední tak jsem taky neměl světlo ( ale aspoň červený triko ) - proč taky, že jo - já vidím a ostatní se mi vyhnou, hehe. Z tohoto idiotského názoru ( dnes to už klidně přiznám :) mě vyléčil kamión, kterej se mi vyhnul na poslední chvíli a jenom ten náraz vzduchu mě poslal do příkopu. Vzhledem k tomu že moje průměrná rychlost na těch 20 km byly kolem 36 km/h ( ó, kde jsou ty časy :)), a v tom úseku to bylo přes 40, tak to byla tlama dost nepříjemná.
A to byla jenom moje tlama a moje chyba - nikoho jiného. Divím se že ten řidič nezastavil a nedomlátil mě heverem zasloužil bych si to.
Ovšem ty ve své nadutosti jsi schopen udělat něštastným člověka, který za nic nemůže - prostě můžou nastat podmínky kdy neosvětlenýho cyklistu řidič nevidí - a taky nastávají. Ale díky hloupým zákonům je vždy vinen řidič. Ovšem takové dementy jako ty nikdo neviní ani nepokutuje.
|
|
|
Kdo tady mluvil o silnici první třídy? Něco takovýho mi připadá jako jasná sebevražda. Měl jsem na mysli cesty z hospody centrem města 99% času po chodníku.
|
|
|
Ještě hůř - a cestou sejmout nějakýho chodce protože nalitej cyklista je rád že se udrží na kole, případně to rovnou v náhlém hnutí mysli ( vzpomene si že měl odboučit ) vohne z chodníku rovnou pod auto.
Cyklista - pokud to není vyznačeno značkou totiž na chodníku nemá vůbec co dělat - to jsi nevěděl ?
No a taky to že ve městě taky musíš jezdit po silnici a ne všude je veřejné osvětlení, nehledě na to že když je kupříkladu mlha ( i řídká) tak cyklista prostě vidět není...
|
|
|
takhle jezdi hosickove v mem rodnem meste z hospody rovnez a ti orachlejsi dokonce na babetach, pijonyrech a podobnych samohybech. zasadne k tomu pouzivaji uzkou stezku pro pesi, coby zkratku (je tam zakaz vjezdu jako vrata) aby si nenajeli o 200 m vic. celou situaci jsem zacal resit tak, ze jsem dotycneho debila vzdycky shodil do rosti, ktere stezku lemuje. tato metoda se ukazala jako neucinna. zvolil jsem proto postup 2 a zacal je skopavat na kamennou zed, ktera stezku lemuje ze strany druhe. stacili 3 a je klid.
takze az se drahy po chodniku jezdici prispevatel potka s nekym meho razeni, necht se nedivi, ze ho dotycny kopne do drzky. dale at vyplive zuby, utre si hubu od krve a slusne se danemu chodci omluvi.
howgh
|
|
|
Sorry, dal jsem sem omylem reakci qwase.
To že někdo porušuje dopravní předpisy ti nedává právo ho jakkoliv ohrožovat na zdraví. Možná namítneš že on tě začal ohrožovat první, ale u soudu by byl stejně v právu on. Když už by mě někdo podobným spůsobem sral, asi se napřed pokusim s nim promluvit než ho shodim z kola- Možná je to jen muj soukromej dojem, ale asi budeš pěkný psycho.
|
|
|
samozrejme jsem nejprve vyzkousel nekolikrat verbalni komunikaci. vzhledem k absolutni ignoranci, kdy te dotycny dement jeste posle do prdele, jsem se musel uchylit k teto metode. psycho nejsem. pravni dusledky znam, neb v ramci sveho vzdelani jsem utrpel i v tomto smeru. jo a psycho je moje druhy jmeno ;o)))
|
|
|
Jsem ridic, cyklista i chodec. V nasem meste koexistuji cykliszi i chodci na chodnicich, neni to temer problem. Jako cyklista chodce objizdim, na biku neni problem ani po travniku. Jednou jdem byl svedkem situace, kdy duchodce srazil cykliszu z kola (asi nebyl od nas) no jednu jsem mu vlepil (tomu duchodci) vzhledem k tomu ze jsem byvaly pruzkumak jsem pak radsi zdrhnul...
|
|
|
Dobrý přesvědčils mě sem zmrd.
|
|
|
Zmrd podle me nejsi - to bys nebyl schopnej tyhle sebereflexe ;-) Ale na kole se jako cyklozmrd bohuzel chovas :-( ... ovsem po tomto tvem prispevku vidim nadeji, ze si vezmes priklad sam ze sebe ;-) a prestanes se tak chovat i pri jizde kolmo ...
|
|
|
Tak teda dík, už jsem myslel že za to přijdu do pekla (i když tam asi stejně skončim tak jako tak).
|
|
|
To asi jo ;-) Ale tam se prece stejne sejdem vsichni my neverici psi ;-)
|
|
|
Dobrý přesvědčils mě sem zmrd.
|
|
muj pohled na věc je takovej:až na jednoho ekoteroreristu jsou zde příspěvky od nasranejch autařů,kteří málem transmodifikovali kolomana na 2d fotku a příspěvky od slušných cyklistů,kteří jsou rozhořčeni tím,že můžou být považováni-spíš i zařazeni do skupiny kolomanů.Já sám to vidím z obou stran-jako autař potkávám 30kolomanů na 100 cyklistů a v těch okamžicích zkouší můj postřh,brzdy a míru nasranosti,někdy bych nejradši přesunul nohu z brzdy na plyn,následovně brzda,zpátečka....a doma očistit gumy :-))))
A z pohledu cyklisty:Najezdím toho dost,sleduju co se děje,ukazuju a vím,že ten řidič za mnou ví,co dělám a když je to holt buran,tak tak jsi počkam,až to bude bezpečný a v provozu se chovam jako AUTO a proto se nebojim jet vvvvvvvvv /pardon dlažební kostky/ plném provozu mezi ostatníma autama,protože mne díky tomu respektují.
|
|
Viz titulek - jezdim autem i na kole, a kdyz vidim lidi, kteri KAZDEJ den jezdi do prace na kole bez osvetleni za nejakych 300,- maximalne, chce se mi je ......... upozornit :-))))
|
|
Předem oznamuji, že na kole jezdím často, autem také často.
Jsem z Kralup nad Vltavou (teda jednou i pod Vltavou) a horší než tady jsem to nikde neviděl.
Začnu třeba městskou policií - tento druh se u nás vyznačuje například tím, že jede na babetě (to je skoro jako kolo), za opaskem, kde má služební zbraň, má také plácačku, či jak se té věci říká a na křižovatce se stopkou profrčí bez náznaku brzdění, natož zastavení.
Ujede asi třicet metrů, svoje motokolo postaví na chodník (samozřejmě, že doprostřed), schová se za křoví a sleduje, kdo na zmíněné stopce neuvede vozidlo do klidu.
Kdo ne, na něj vybafne a cosi s ním řeší, což většinou vede k tomu, že přistižený řidič si vyměňuje jakési barevné papírky za jiné barevné papírky tohoto městského orgánu.
Příklad druhý - cyklistický.
Většinou jezdím do práce autem, zvláště v zimě, kdy čekání na zpožděný autobus mně opravdu, ale opravdu, nebaví...
Takže takhle v zimě jedu přez náš jediný most, před kterým je, mimo jiné, také taková ta kulatá cedulka, co je na ní vyobrazený velocipéd a celá je orámována pěknou červenou barvou.
Takže jedu, vjedu na most a z chodníku přede mně spadne neosvětlený cyklista ! Pro jistotu, jen tak, nevím. Bohužel, jel v protisměru kamion s návěsem, vezoucí asi pohonné hmoty a já se neměl kam uhnout.
Uff. Ale dopadlo to (pro mně) dobře, protože moje auto bylo celkem nové a tak všechny ty hejblátka, co se hejbaj když dupnu na brzdu, se fak hejbaly a moje auto se hejbat přestalo.
Co chci tím říct ?
Že jsem asi (určitě) robot, protože toho spadnuvšího cyklistu jsem nezabil - roboti přeci přeci nikdy neublíží člověku.
Je to škoda, asi chtěl skoncovat se svým životem, z mostu se mu s kolem skočit do vltavy nechtělo, tak si, holt, vybral silnici, ale mněl smůlu, protože my fakt nesmíme...
|
|
|
osloveni Nymburak je urazka, nastesti nikdo z nas, kteri jsme tu o Nymburce (to nemaj radi - prej Nymburku ;o)) z tohoto bohem pozehnaneho prdelakova NEJSME !!! ;o))))
|
|
.....a ty co nevzali k městské policii končí u "bezpečnostních" služeb všeho druhu. A to je teprve co říct...
|
|
Včera jsem si četl tenhle článek. Možná to Dfens trochu přehnal, ale pravda je že cyklisti se na silnici chovají jak sebevrazi.Včera jsem potkal asi deset! cyklistů a jen tři měli osvětlení. Taky jsem potkal jednoho běžce (nebo běhavce?) kterej si to kolem deváté večer hasil po silnici a aby si zvýšil hladinu adrenalinu tak na sebe hodil tmavou teplákovku.A pokud někdo z vás řídí v noci, tak určitě zná tu hru stínů která začne jakmile proti vám jede jiné auto.Já osobně se vždy modlím abych v tu chvíli u krajnice nepotkal takovýhle sebevrahy.
|
|
no, podobní cvoci kolomani jsou v neratovicích. když jela spolana na plný obrátky a makalo tam víc lidí, tak ráno a odpoledne na čermákštráse u vojtěcha bylo běžný, že ačkoli spolaňáci jeli z vedlejší a měli tam stopku, tak v tu chvíli přestala platit. kdo jel směrem do centra, tak je viděl včas, že nehodlají brzdit, ale kdo jel od náměstí, tak přes baráky u křižovatky neviděl nic a najednou měl cyklistu před autem. a pokud někdo odbočil doprava, tak najednou proti sobě měl třeba 4 cyklisty vedle sebe. štěstí je, že kousek před křižovatkou je dost hrbolatej železniční přejezd, takže každej tam jede krokem. a když jsem jednou na tlupu těhle hovad zařval, ať laskavě na tu stopku neserou, poté co mě donutili otestovat brzdy, tak jsem dostal odpověď: co řveš? vidíš snad že spěcháme na směnu, ne? a světla nemaj dodnes, kdo má nový kolo, tak většinou má, na starej plečkách je světlo vyjímka.
jinak teď jsem jel 2x kolem tý nový autofabriky u kolína, je tam uděláná nově silnice a vedle široká cyklostezka. přesto že byla prázdná, tak jsem vždycky natrefil na cyklistu na silnici. asi si ti dotyční mysleli, že když maj sportovní dresy, takže stezka je pod jejich úroveň.
a co se týká městský policie, tak na mělníku jsem viděl kdysi i botičku na autě, který zhruba 20 cm přesahovalo za ceduli zákaz vjezdu, která byla u cesty, která pokračovala z parkoviště a po 30m končila u dalšího parkoviště. přitom tím nikoho neblokoval, je to navíc za panelákem, takže je tam klid. a včera jsem pražskou městskou policii zasponzoroval, opět prokázali že jsou to buzny, nic jinýho, využívaj bordelu ve značení. bohužel jsem zastavil v holešovicích kousek od zastávky tramvaje bez ostrůvku, říkal jsem si, stojím dost daleko, to bych těch 30m mělo bejt, na zemi nebyla ani jedna žlutá čára, která tyto zastávky vyznačuje. bohužel nebylo. od místních jsem se dozvěděl, že nejsem první, takže mám rozepsanej dopis kde se jich ptám, jestli už tak konečně ty žlutý pruhy namalujou, že jsme jim už na to museli vydělat dost a nebo jestli si mám v autě vozit pásmo, abych si tu vzdálenost odměřil, když šetřej na značení na vozovce.
|
|
|
A víš jaký je to príma adrenalínový sport jet autem v Nera před sedmou do práce a po třetí z práce? Rafting a ruská ruleta jsou proti tomu zábava dětí v mateřské školce. Kolegyně raději vstávala o půl hodiny dříve a domů jezdila později, aby houfy neosvětlených cyklistů nepotkávala :-)))))))).
|
|
Neříkám že jezdim v noci na kole po Pražský. Moje obvyklá trasa je třeba z Blouda na Pražský sídliště kde bydlim. Jezdim přes Sady, silnici přejíždim po přechodech(předpokládán že teď mi zas budou všichni nadávat že jezdim na kole po chodníku ).
|
|
|
Nějak jsem si nevšim možnosti "reagovat" a poslal dal svoje Re na Arthurovo Re sem (navíc jsem ještě napsal špatně jméno). Nejlepší by bylo to smazat.
|
|
plně s Vámi souhlasím, a to jste ještě neviděl v Brně na motocyklech.
|
|
Aby bylo jasno, nesnažim se tady svoje jednání nějak obhajovat. Spravim si to dynamo co nejdřív (stejně už musim spravovat celý kolo)
|
|
Jó, taky mě s..ou mamrdi, ale spíš ti v autech.
Několik historek.
Neděle odpoledne, vracím se do Prahy přes Chuchli, normálně to nedělám, ale zrovna to bylo nutné. Zatímco auta pojížděla v koloně, já je zprava předjížděl v pruhu pro cyklisty, zhruba každý 20. řidič z ničeho nic začal najíždět do cyklistického pruhu (proč, proboha) a vrcholem byl jeden exot, který mi otevřel do cesty dvířka!!!
To je ovšem slabý čajíček, na silnici u Votic pod kopcem mě a mého kamaráda předjížděl autobus, jinak na silnici nikde nikdo (3 pruhy). Už můj kamarád vzadu nadával, že ten řidič jede nějak blízko, když autobus míjel mě, bylo to tak těsné, že jsem se mu levým ramenem opíral o kastli a pravou nohou lízal svodidlo!!!
Srpen sobota cca čtyři odpoledne, jel jsem po hlavní a na vedlejší zastavilo na "stopce" auto, ve chvíli, kdy jsem se k němu blížil, se rozjelo, naštěstí nestačilo nabrat rychlost, takže se mi nic nestalo, jenom mi poničil kolo.
Zatím nejlepší bylo, když jsem jel po okresce směrem na Říčany a předjížděla mě nákladní Avie. Byl jsem v klidu, slyšel jsem ji a viděl jsem, jak se přede mne sune kabina a najednou rána a jenom to, že umím docela dobře padat mě zachránilo. Ten d...l měl na korbě napříč!!! naložená vrata tak, že přečnívala cca 1 metr doprava a těmi mi přerazil levou ruku a srazil z kola.
Ty cyklisti jsou fakt nebezpeční aměli by se střílet!!!
|
|
|
Ale cyklisti jsou fakt nebezpecny ... ale vetsinou hlavne sami sobe (a casto bohuzel jeste chodcum), ale ridic, ktery k tomu prisel jak slepy k houslim, to pak vetsinou odnese take ... taky bych mohl dat prehrsel prikladu, kdy se cyklista vs. auto choval, jako by nesedel na kole, ale v obrnenem transporteru :-( Dva typicke priklady za vsechny ... neprehledna zatacka ve velmi frekventovane ulici (hlavni tah pres mesto) na kterou uprostred usti neprilis frekventovana ulicka s hodne velkym klesanim (vyjezd je tak neprehledny na obe strany, ze dnes se tam uz ani nesmi odbocit do protismeru) a cyklista vjizdi v plne rychlosti do hlavni tridy aniz by se alespon pokusil rozhlednout s takovou vehemenci, ze vytlaci na kraj i auto z priotismeru ... nebo uplne typicky obrazek (casto celkem daleko) pred krizovatkou - cyklista chce odbocit do leva a aniz by ukazal nebo se aspon podival za sebe, jestli ho treba nepredjizdi auto, se bez vahani prudce presouva k delici care ... hodnekrat jsem uz mel namale, abych takoveho hajzla nesrazil :-(
|
|
|
Tak Ifosi, vezmu Tě za slovo. Pojedeme spolu v autě trasa P6-P4 a potom Ty se mnou na kole. Budeme dodržovat dopravní předpisy a uvidíme kdo jezdí prasečtěji.
|
|
|
Co je P6-P4? Nejake specialni porno? ;-) Ale jestli to je Praha, tak mekku zmrdu osobne nepovazuji za ten spravny vzorek populace, protoze tam jsou ty koncentrace zmrdu vyrazne vyssi ;-) Ale i tak - ja prece netvrdim, ze nejsou zmrdi v autech! Zmrdi jsou totiz bohuzel temer vsude :-( Ja se s nimi setkavam i kdyz taky jedu autem nebo jdu pesky ... jen tech zmrdu na kole prekvapive (prekvapive s ohledem na jejich zabezpeceni) proste potkavam mnohem vic at jedu autem nebo jdu pesky ...
PS: Zmrdem je v tomto prispevku mysleno sobecke sebestredne namyslene individum odmitajici brat jakekoli ohledy na kohokoli jineho nez je on sam ...
|
|
|
Pres chuchli vede stezka - nemusis jezdit po silnici. Zacina v radotine, v Chuchli u prejezdu zahnes doprava, hned na to doleva a pak uz jedes furt rovne do maly chuchle a dal k barandaku. Ten podjedes a podel brehu frcis do centra.
|
|
|
Taky je ta historka starsi, dneska uz bych tudy nejel a objel to tak jak rikas.
|
|
Jak se pozná cyklonezmrd? V článku chybí tolerance a objektivita. Což takhle, kdyby se všichni - řidiči, cyklisti i chodci snažili řídit zobecněným desaterem Speedu a Autocaru. Až na cestě potkám Cordobu vykazující JČ markanty, dám si pauzu.
|
|
|
S toleranci vuci normalnim lidem nema D-F problemy. Sledujete-li tento web casteji, urcite jste si vsiml, ze stejne jako zmrdi na kolech, jsou pranyrovani i zmrdi za volantem.
Faktem je, ze procento zmrdu chodcu, cyklistu i ridicu je zhruba stejne. Bohuzel v pripade stretu s kolomanem (cyklozmrdem) je vzdy postizen ridic vozidla a to i kdyz za nej nemuze. Prestupky kolomanu jsou narozdil od ridicu tolerovany a prehlizeny. Za celou dobu co bydlim v CB, jsem videl jenom jednou, ze policie zastavila kolomana a dala mu pokutu. A to jenom proto, ze kolomani byli dva na jednom neosvetlenem kole, jeste k tomu evidentne namol a to vse na velmi frekventovanem miste.
Co tim vsim chci rict? Ze parafraze D-MENT je skutecne prehnana a myslim, ze dluzite D-FENSovi omluvu.
|
|
|
Jeste bych zodpovedel vasi otazku. Osobne se povazuji za cyklonezmrda. Proc?
1. Nejezdim po chodniku ani po prechodu.
2. Nejezdim v protismeru a to ani v jednosmerce.
3. Je-li to mozne, jedu po krajnici (i kdyz podle predpisu nemusim).
4. Jedu rovne, bez nepredvidatelnych klicek.
5. Sleduji provoz okolo sebe.
6. Davam znameni o změně smeru jizdy dle platnych predpisu.
7. Davam prednost v jizde dle platnych predpisu.
8. Pouzivam predepsane osvetleni a odrazky.
9. Snazim se jezdit mene frekventovanymi useky (i kdyz to znamena zajizdku).
10. V zime si davam pozor na naledi.
Vse je tedy zas a znova otazkou ohleduplnosti, jako tomu byva vzdy. Bezohledny sebestredny zmrd (jinak tomu u zmrda ani byt nemuze) je zmrdem bez ohledu na to, jakeho dopravniho prostredku pouziva.
HOWG
|
|
|
super, necht si z tebe ostatni berou priklad.
a propo....zapomeli jseme na piloty kluzaku, u-lightu, rogal a glidu vs. dopravni a vojenska letadla....;o)))
|
|
|
Proc? Pokud neomezuji ani neohrozuji nikoho kolem sebe, tak jsou mi sumafuk ...
|
|
|
Tak tak... A navíc, v letectví platí DOST přísné provozní předpisy. Ve vzduchu totiž nejde zabrzdit jako na silnici, a tak si nikdo nedovolí lítat proti předpisům. A pokud ano, jsou za to doost vysoké pokuty... Druhá věc je nekázeň pilotů (machrování před jinými), na kterou jich už hodně doplatilo zdravím nebo životem...
|
|
|
Souhlasím s Tebou od A do Z. Tak nějak jsem to myslel. Rád se někomu omluvím, pokud zjistím v diskusi s dotčeným, že jsem to netrefil. Zprostředkovatele netřeba. Snažil jsem se být stručný a NEADRESNÝ. A zase jsme u toho: Je to o lidech!
|
|
Nejen že bez uzardění vjedou, kam nemají, značka neznačka.
Nejen že nadávají lidem, kteří jdou normálně a řádně pravidla provozu dodržujíc, a to jen proto, že se cyklista neumí dobře vyhnout a musí přibrzdit.
Ale také rozhazují kolem sebe umělohmotné flašky. Kolem "cyklostezek" je jich nejvíc. Čím hezčí příroda, tím víc cyklostezek a tím víc petflašek v lesích.
Děs běs.
|
|
|
...ano, ano, cyklisti jsou škodná a měli by se střílet! Ale v kterém termínu by to bylo nejlepší? Asi hned na jaře, než se rozlezou, vlastně rozjedou....8 gramů do zátylku :-)))
|
|
|
ak parafrazujes solzenicyna, tak je to 9 gramov.
v konecnom duosledky je to aj tak jedno.
|
|
|
ano, je to v originále 9 gramů, ale na cyklisty poloplášť 8gr
|
|
|
No nevím. Moje zkušenost je taková, že bordel okolo silnic, stezek, chodníků a pěšin je dán především jejich dostupností a nosností vozidel po ní se pohybujících. Nejčistší jsou stezky na horách kam se dostanou jen trénovaní milovníci přírody. Jakmile je tam lanovka, kterou vyjede každý strejda, tak odpadků přibývá. Na cyklostezkách jsem moc bordelu taky neviděl, jelikož ty flašky na kolo nejsou na jedno použití a tak si je cyklisti vozí zase domů, nehledě na to, že zejména horská kola většinou vozí majitele, kteří mají nějaký vztah k přírodě, jinak by si to kolo nepořizovali a nejezdili do lesa. Nejvíc bordelu jsem viděl kolem silnic, protože autem se vozí kdejaké líné dobytče a auto uveze i starou ledničku,sporák,pračku..přece za to nebudu platit ve sběrném dvoře, že?
|
|
|
Ten kdo ma prirodu rad prece nejede do lesa na kole, ale jde pesky ... a tech samolibych cyklozmrdu vidam na nasich jizerskohorskych stezkach stovky :-((( Ostatne zeptej se v kterekoli centrale CHKO, co rikaj na cyklisty v jejich rajonu ... ale zustan pri tom sedet na kole, at stihnes ujet pred temi rychle leticimi predmety, ktere ti to budou vyvetlovat ;-)
|
|
|
Souhlas na kolem jsem uz neco najezdil, ale do lesa nejezdim, tedy s vyjimkou asfaltek, ktere jsou (bohuzel) skoro vsude.
Ono je totiz na cesticce casto i za rok poznat, ze tamtudy projel cykloblb po desti.
|
|
|
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Azdomovaa&c=zdomovaa_5_5
|
|
|
no a je to tady, cyklozmrdi - neosvetleny v neprehlednem useku....a pry jela moc rychle....je mi z toho na bliti
|
|
Dost jezdim v aute ... kdyz se predemnou objevi uprostred silnide neosvetleny debil (na kole - pesaci chodivaji vetsinou u kraje), tak bych ho nakopal do prdele. Ty ostatni manevry popisovane vyse jsem nastesti nezazil, ale na ty, co jezdi po silnici bez verejneho osvetleni v noci bez svetel troubim ... snad jim to casem dojde.
Jinak prudit nekoho s dynamem je nesmysl, protoze tahat takovy kram je silenstvi, ale dnes - v dobe vysokoucinnostnich svetelnych diod - staci (a je uplne jedno, jestli jsou diody blikajici, nebo sviti furt) par diod dopredu, par dozadu, tri tuzkovy monoclanky ... neni to ani drahy, ani tezky, ani slozity, ani poruchovy ... jen lidi jsou hovada. Jezdim na kole - prujezd centrem mekky zmrdy je i 5x rychlejsi, nez autem, o palivu nemluve - nekdy i bez svetel (vyjedu rano a nepocitam s tim, ze se budu vracet v noci a vezmu si druhy kolo), ale v tom pripade jedu POMALU po chodniku, kdyz predemnou jdou 4 babky prez cely chodnik, tak proste pockam do mista, kde je budu moci predjet a rozhodne nevlitnu z niceho nic do silnice. Pokud je v dohledu nejake auto, tak i ukazuju (myslim, kdyz jedu na silnici), kdyz zadne auto neni, tak neni komu ukazovat, takze na to samozrejme seru. Logicky vychazim z platnych zakonu fyziky - kdyz ja nevidim jeho, on nevidi mne - jednosmerne pruhledne baraky, ani krovi se nedelaji. V kazdem pripade pocitam s tim, ze auto ma vzdycky prednost, protoze je vetsi a tezsi (a v aute ma zase vzdycky prednost shalina).
Jo a pokud nejezdite OTckem, nebo nejakou podobnou kravou, tak se da cyklista bezpecne predjet temer vsude - chce to jenom umet s autem zachazet a vedet jak je siroky a nechat mu 30 cm mista (mezi nim a autem).
|
|
Pamatuji se, jak jsem byl překvapený, když jsem si vyjel poprvé na kole do Rakous.
Jedu po silnici a slyším za sebou auto, tak se klidím do pangejtu a auto pořád za mnou zpomaluje, asi po 500 m mě konečně předjelo, když se mi to stalo znovu, tak jsem pochopil, že řidiči se mě snaží objíždět, jako kdybych byl široké auto a ne jako úzkého cyklistu a proto trpělivě čejají než se uvolní protisměr.
Radost mi vydržela jenom asi 20' než se mně pokusil i s kolem ze silnice shodit debil, který mně míjel s mezerou menší než 10 cm.
Správně, uhodli jste, měl naši SPZ.
Kdo neskáče není Čech!!!
|
|
fuj, musím si ulevit.
O víkendu jsme šli s manželem, dítkem a kamarádama, co mají úplně malinké miminko, na procházku. V Praze, ale jako by to ani v Praze nebylo - je to taková zalesněná loukostráň. Šli jsme vedle sebe, ale rozhodně jsme nezabírali celou cestu (byla to cesta, nikoli silnice) když tu se ze zatáčky vyřítil chlápek středního věku na kole v červeném tričku. Uhnuli jsme mu, ale on se ještě, když projížděl okolo, osápnul na mého manžela, který tlačil kočárek, a řekl mu :"Uhni, č***ku." Chvíli jsme koukali, pak jsme za ním chvíli řvali, co by si asi za rámeček nedal.
Před chvílí jste se někdo ptal, jak si představujeme neslušného kolistu - já tedy třeba takhle.
P.S. Sami na kole jezdíme i s ročním a něco prckem, aby mě tu někdo neobvinil z podjatosti ;o))
|
|
Kola ano..proč ne..chodce taky nezabíjet..Ale je třeba si uvědomit,kdo je na silnici pánem..Vždyť kurva je proti přírodě aby měl ten menší přednost před větším a menšina před většinou..Chápu,že dnešní shnilá společnost si libuje v pravým opaku a v zájmu pozitivní diskriminace a sociální rovnosti je všechno postavený na hlavu,ale takhle by to teda nešlo...Žádný zasraný zastavování u přechodu,ani ichtylský předjíždění mě zprava kolomanem,a už vůbec ne se táhnutí deset minut za buznou v růžovým trikotu jenom proto,abych ho objel s dvoumetrovou mezerou..Říkám HOVNO!..Tak jsem teda zmrd a svině..Ale jsem za to rád..Nejsem žáden Mirek Dušín a silnice není dětský hřiště..Pokud se to driverovi na splašenejch trubkách nelíbí,tak ať zauvažuje čí vozidlo je lepší a komu budou chroustat kosti..
Tak,a teď můžou netoví rytíři spustit neprosto s tímto nesouvisející výplody,třeba o ježdění 150 před školkou,nebo drcení staré babičky na přechodu,kteréžto věci sem sice nezmínil,ale jistě to zní dobře a zajímavě a oni se na tom takzvaně udělají..tzn prorazí do vyšší ligy netových diskutérů..:o)
|
|
|
Takze jestli ti dobre rozumim, tak ty i kdyz jedes po hlavnim tahu, tak davas prednost kamionu vjizdejicimu z vedlejsi silnicky protoze je prece mnohem, mnohem vetsi nez ty se svoji minimazdickou? Protoze jestli ne, tak se prece taky chovas proti prirode ;-)
A tohle je prece jen stanoveni pravidel, ktera plati pro vsechny (coz ovsem mnoho cyklistu bohuzel nechce chapat) a ne nejaka pozitivni diskriminace, kterou ja taky vubec nemusim ...
Nesnasim bezohledny cyklisty, ale bezohledny ridice taky nemuzu ani cejtit :-((( Resp. nemam rad nikoho bezohlednyho at pri tom zrovna dela cokoli ...
|
|
|
nechová se proti přírodě, jenom se špatně vyjádřil (myslím), ne proto, že je kolo malý, ale proto, že je pomalý, zkus jet za cyklistou několik kilometrů a uvidíš! Kamion je přece jen rychlejší, resp. srovnatelný s osobákem.
|
|
|
Kamión nekamión..Vedlejší,hlavní..tam už jde přece o věci zajištující aby provoz byl vůbec možnej..Ale soráč,ale aby ten zmiňovanej 30ti tunovej kamion 5x zastavoval na průtahu městem,jenom proto,že 5x jeden člověk chce přejít,to je silně uhozený...je to stejná hovadina,jako kdyby měl zastavovat vlak,místo auta..Proto je potřeba před přechodem dupnout na plyn a zapnout stěrače..:o))
|
|
|
Mozna je to uhozeny, ale jsou to proste dana pravidla ... i kdyz me to az zas tak uhozeny nepripada ... z vlastni zkusenosti vim, ze je mnohem jednodussi zastavit a rozjet auto, nez pesky prejit kdejakou ulici ... ale pokud ma nekdo (626? ;-) s rozjezdy potize, mel by si priplatit v autoskole kondicni jizdy ;-)
|
|
|
Snad Tě na cestě nepotkám. Ani na kole, ale ani v autě.
|
|
|
Hochu hochu,děláš se zajímavým,ale pochybuju že bys mě poznal..překvapivě moje jízda nevykazuje znaky patologickýho chování..Jedině že budeš mít proklatě úzký kolečka a elasťáčky..pak moc nevystrkuj lokty..;)
|
|
|
Když tě teda není možno podle prasečího chování na silnici poznat, tak proč tak prasecky píšeš? Nějaký komplex? Neurčitost sexuální orientace či co? Doufám, že se s tebou vždy minu aspoň o deset světelnejch let, retarde!
|
|
|
Když tě teda není možno podle prasečího chování na silnici poznat, tak proč tak prasecky píšeš? Nějaký komplex? Neurčitost sexuální orientace či co? Doufám, že se s tebou vždy minu aspoň o deset světelnejch let, retarde!
|
|
|
to 626: se asi ukájíš ty, když můžeš tohle napsat.
Za blbce, ani debila Tě záměrně neoznačuju - to by jsi neuměl psát.
Ale asi jsi v mládí hordně trpěl, popřípadě matka byla alkoholička (dosaď cokoliv z W.A. filmů) a dodnes se stím nemůžeš vyrovnat.
No nic, dle tvé filosofie ti přeju nějakého většího, silnějšího a blbějšího na Tvé cestě, aby jsi mohl v praktickém životě ověřit svoji teori.
|
|
Hmm, dosti smutne Dfensi, ze neovladas vyhlasku a jeste smutnejsi, ze se tvaris ze jo a delas v tehle branzi.
Bile prerusovane svetlo je ok, navic, ale to ty nevis, bile blikacky umi i neprerusovane. Jenomze, nejlepsi je psat o necem cemu nerozumim , ze :)
Smat se prilbe, no, to svedci o dusevnich problemech, nebo jinak. Tucne prasata, line a vezouci si svoji prdel v autech mavaji presne stejne nazory na cyklistu jako ty.
Priste napis clanek o tom, jak je priroda sfine, ze vsude kolem padaji destove kapky. Fakt nechapu co ti vadi na rozlevani vody z flasky. Ze ti nevadi cakance mycich prostredku tech co ti myji predni sklo je samozrejme, komentovat to neni potreba :)
|
|
...ale nakonec dodávám svůj názor. Co mi u většiny řidičů i cyklistů nejvíc chybí, nejsou ani tak světla, jako ohleduplnost. Hodně jezdím jak autem, tak i na kole (třebaže většinou mimo hlavní silnice), takže se dokážu vžít do pocitů obou etnik.
Mám tedy pro vás několik vzkazů, přeberte si je, jak chcete:
Pro cyklisty i pro autaře:
1. za šera se jezdí zásadně se světlem, přinejmenším vzadu. Věřte mi, kdo ho nemáte, opravdu nejste vidět. To platí nejen pro cyklisty, ale i pro autaře. Jsem z Jindřichohradecka a na vsích večer nesvítí téměř nikdo, hlavně ne škodovkáři.
Pro autaře:
2. na cyklisty netrubte, leknou se a spadnou vám pod kola
3. cyklisty předjíždějte velkým obloukem, jako by to byla auta. Nevěřili byste, jak velkou dokáže projíždějící auto udělat tlakovou vlnu. Zkuste občas překonat sami sebe a vydržet s předjížděním na přehlednější úsek.
4. (obzvlášť pro D-Fens): silnice není postavena jen pro vás, řidiče aut, je pro všechny "účastníky silničního provozu", tedy i pro kolaře. Podkud se nechcete zahazovat s kolaři, jezděte po dálnicích.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek V řadě za sebou, tři čuníci ...
|