Komentáře ke článku: Jak jsem se k pětce dostal (ze dne 07.04.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
V zimě není problém jezdit proti kolegum s předním náhonem? :) Je to skutečně řidičem nebo tím samosvorem? :)
Ani jedna z fotek není pravděpodobně fotka tvého vozu.. nicméně přeji at slouží.. další E34 mezi námi :)
|
|
|
na té první je moje zapojená jako tažná, jinou fotku jsem nenašel a ted je navíc na opravě laku a čalounění interieru. Jinak bmw, hlavně E30 dělám v podstatě už 12 let.
|
|
Mam tech. dotaz nejen na autora. V clanku se zminujete, ze nechavate ohrat studeny motor na volnobeh, v jine diskuzi jsem naopak cetl prispevek od cloveka, ktery se auty zabyva a ten naopak doporucoval nenechavat studeny diesel bezet na volnobeh, kvuli spatnemu spalovani za studena a naslednemu zanaseni sazemi, ale radeji ho ohrat klidnou jizdou do 2500ot. ...?
|
|
|
Ptát se tady, jak ohřát diesla...:-)
V první řadě je třeba rozlišit místo studeného startu. V pět ráno před panelákem nebo v hustě obydlené zástavbě zahřívat diesel na volnoběh před vyjetím není rozumná volba. Čistě technicky je to podle mne jedno. Diesel se samozřejmě zahřeje i na volnoběh, na nějakých 60° v pohodě. Někdo má řeči o studené převodovce a teplém motoru. Myslím, že to nebude zase tak žhavé. V převodovce se to točí i na volnoběh, i když je pravda, že je toho méně. Skříň převodovky se ale samozřejmě ohřívá od bloku motoru. A "studená" převodovka při rozumném řazení vlastně ani nepředstavuje problém. Když startuji z práce, zpravidla to dělám tak, že nastartuji, pustím topení, naložím auto, napíšu papíry, setřu z okna zbytky námrazy a s topícím autem vyrážím. Se sazema by problém být neměl, ty se usazují ve výfuku a po prvním přidání plynu do plna vyletí ven. U dieslu s filtrem bych ale na volnoběh nezahříval. Při startu z domu (pře činžákem) to neprotahuji, první si připravím auto, pak startuji a hned vyrážím. Samozřejmě klidná jízda, centimetr plynu...
|
|
|
|
Všechny naše motory jsem už viděl rozdělané (kromě Avie 1997 s 485.000 km) a nic takového tam není. Pravda, vše je max euro II.
|
|
|
2 roviny:
1. na volnoběh se ropák zahřívá děsně dlouho
2. za tu dobu otrávíte vše v okolí
Jinak já jsem nezažil tenhle motor s neprasklou hlavou, takže se mi článku moc nechce věřit. Všechny, který mi prošly rukama buď měly hlavu už svařenou ,nebo jsem ji na svaření vezl já. Někdy už to ani nebylo svařitelný. Tím nechci říci, že autor lže, jen mám odlišnou zkušenost.
|
|
|
Je to bolesťou hlavne starších motorov 2.4.
Kamarát má toto isté auto, za tú dobu už riešil viacero problémov, vrátane výmeny tečúcich trysiek.
Ja jazdím v 405ke 1.9D (chystám test, inak je to veľmi spoľahlivé vozítko) a poobhliadam sa po niečom inom. Ako fanda Francúzov a starých áut som chcel 605ku, bol som ale zhrozený, ako motorom praskajú hlavy a bloky. Neviem, čím to pri týchto starých turbodieselových motoroch je, ale kupovať to je hazard.
V mojom okolí sa objavila Kappa 2.4 JTD z roku 1999 za veľmi priaznivú cenu, turbodieselov a zvlášť common railu sa však dosť bojím. Auto má už cca 300 000km a pôvodné trysky.
|
|
|
Diesel bych ohřál plamenometem a koupil benzin... ;–)
Samozřejmě ideální je použít nějaký předehřev a motor za studena nestartovat vůbec. Výborné je nezávislé naftové topení, ale je pravda, že nebývá zrovna za hubičku.
Máte-li u místa, kde přes noc parkujete, elektrickou zásuvku, tak se podívejte po elektrickém vyhřívači bloku. Já to mám na Jeepu a rozdíl při startech v -20 °C je znát i u toho benzinu. Navíc se to dá zkombinovat s dobíječem akumulátoru a elektrickým fukarem pro vyhřívání interieru. V Evropě asi nejlepší nabídku má firma DEFA.
www.defa.com/en/automotive/warmup/products/engine_heaters/
|
|
|
Asi jsem to špatně nepsal, šlo mi o to, že autor článku napsal: "...auto se k nám chová tak jak my k němu. Než tedy někam vyrazím, nechám ho chvilku jen tak v klidu blafat..." naopak ve výše odkazované diskuzi píše autor:"Nenechavat motor bezet na volnobeh po nastartovani za studena. Volnobeh pouzivat vzdy kdyz ma motor provozni teplotu. Jinak dochazi k velke karbonizaci diky nedokonalemu spalovani neohrateho motoru. ..." landroverforum.klape.cz/forum/viewtopic.php?p=144475#p144475 Mám dojem, že oba se zabývají auty a přitom každý tvrdí/doporučuje úplný opak toho druhého.
To že je lepší jakákoliv forma předehřevu je mi jasné a že ještě lepší je benzin je beze sporu ;-)
|
|
|
Dal bych přednost názoru Landroveristy, poněvadž Baworista Luky bude expert spíše jen přes motory benzínových závoďáků.
|
|
Ja to taky slysel od kamionaka, ze ropak se za studena na volnobeh nezahreje a ze je treba ho zahrat rozumnou jizdou.
|
|
Diky autorovi za pocteni a skladam hold za odvahu pri vyberu motoru.
TDS neeee i kdyz podle toho co autor pise, se k motoru chova moc hezky a dela vse pro to, aby minimalizoval problemy s TDS souvisejici.
Tenkrat bylo tds bomba, ale jen do te doby, nez zacaly praskat hlavy a odchazet cerpadla. Z tohoto duvodu sem o e34 vubec neuvazoval a dal si od bmw na chvilku pauzu, nez klesla cena e61 535D na prijatelnou uroven. Mimochcodem, taky se mi muze o nejakem sikovnem drzaku na piti u me verze jen zdat. Radeji bych byl bez TV v autem, sle s drzakem na piti. Fakt to tam neni kam dat :)
Jinak e34, jak je starsi, libi se mi cim dal vic.
Tak at vam dobre slouzi.
Hezky den.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jak jsem se k pětce dostal
|