Komentáře ke článku: Zkušenosti s Hlítkou (Nissan Patrol GR-Y60) (ze dne 27.07.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Proc by situace, kdy auto visi na levem prednim a pravem zadnim kole, mela byt pro auto bez zaverek konecna? S tim se prece samosery dokazi vyporadat taky...
|
|
|
Teoreticky je to pravda. V praxi to moc nefunguje. Špéra je špéra a nejlépe je, pokud je i vpředu.
|
|
|
Pokud jezdíte trialy a jak vůz, tak i Vaše řidičské umění tomu odpovídají, pak ano, v takovém případě je Vaše tvrzení bez diskuse pravdivé.
Pokud ale jezdíte věci poněkud normálnější, špéry jsou celkem zbytečné, a speciálně ta vpředu nadělá rozhodně víc škody než užitku (mj. proto, že (a) ovlivňuje řízení, strčí Vás stranou do té velké díry, a už je to leda na naviják nebo kolegu s pružným lanem, (b) přenáší na osy mnohem větší rázy, skočíte si na nerovnosti se zavřenou špérou a potřebujete novou poloosu, ...).
Pro běžný „rekreační offroad“ je optimální
- rozumné křížení, takže skoro vždy je kolo na zemi a ne v luftě;
- rozumné obutí, takže to kolo zabírá;
- nějaké visko uprostřed, aby když už je kolo před jen v luftě, šel moment i jinam.
Pomůže také nějaký traction control pro přenos zleva doprava a naopak; nicméně to už se v odhadem asi tak 99 % případů dá dohnat i ručně (tedy spíše nožně) normálním přibrzděním.
___
Poznámka k článku a k autorovi: já osobně také z mnoha důvodů preferuji pevné osy, nicméně kategorické tvrzení typu SUV s nezávisle pověšenýma kolama skončil je prostě a jednoduše volovina classa prima. Až někdy nebudete mít nic lepšího na práci, podívejte se třeba na takového Hummera nebo, budete-li argumentovat, že Humvee rozhodně není SUV, na Range Rovery od L322 nahoru -- obojí může v libovolném terénu, v němž s Patrolem bez vijáku budete shánět traktor, jezdit v kruzích kolem bez zvláštní námahy. S nezávislým zavěšením.
|
|
|
Tak já jezdil trialy ještě za Císařepána (ti starší s letitými offroad zkušenostmi vědí...). Je možná pravda, že se už na to nedokážu podívat nezaujatě z pohledu běžného uživatele - třeba myslivce, který používá Vitaru do lesa. Já vždy jedu někam po dálnici a pak najednou zjistím, že, nevím jak, jsem se ocitnul někde v pustině mezi kameny :-)
Závody už nejezdím, žiju v USA a víc mě tu baví poznávat krajinu někde v horách, lesích nebo v poušti desítky mil od nejbližších obydlených oblastí. Je pravda, že v USA se jezdí v porovnání s ČR víc hrubou silou - všechno zašpérovat, podhustit na beadlockách co to jde a na těch 39" kolech se to pak už prostě nějak projede...
Ale ta špéra má smysl i pro běžného poučeného uživatele. Nehádám se, že základ je aspoň nějaké křížení, ale pokud porovnám sebelepší samosvor nebo elektroniku, tak se špérou projedu vždy víc (výjimka - silniční pneu v mělkém bahně, to je doména elektronického protiprokluzu).
S tou uzávěrkou vpředu - Češi se jí zbytečně bojí. Stačí se s tím trochu naučit jezdit a pak se není potřeba bát ani o poloosy (to samozřejmě platí i pro zadní špéru). Je pravda, že jsou lidé, kteří zlomí každou poloosu, ale těm už nepomůže nic. Snad jen RCV na Dana 60 - to jsem ještě nikdy neviděl nikoho zlomit.
|
|
Tak nevím. Představ si, že jsou i lidé, kteří chtějí jezdit na dálnici víc než 110, aspoň trochu komfortně a pak dojet po polní cestě třeba na ryby. Většina SUV je na tenhle účel o moc lepší než tvůj Patrol. Nevím, proč se tu musíš do nich neustále navážet. Tady nejsi na offroad fóru, nejsem si jistý, zda tu i ostatní budou sdílet tvé názory. Jinak tahle stará hlítka není špatná volba, ale stejně, LC70 je pořád o něčem jiném...
Jo, a taky nevím, proč bys do auta na 33" musel lézt po žebříku. 33" mi přijde pro takovéhle auto rozumné minimum. Mám na autě 35" a nastupuju tam vcelku v pohodě (naštěstí žiju v zemi, kde tyhle pneu můžu mít na offroadu legálně).
|
|
Co to je "monostřelná zbraň"?
Nějaká specielní věcička nebo jen pokus o ftipnost???
|
|
Konečně rozumná recenze, která má pro potenciálního kupce auta nějakou vypovídající hodnotu. Tohle auto mi bylo vžycky sympatický a protože od tý doby, co jsme přesedlali na nový auto mám absťák po šmíru, pořád o něm přemýšlím jako o koníčku...
|
|
"potok s lesní cestou, kterou ukazuje kamera s primazáběrem na Jetiho projede i můj fotr s felicií a ještě se bude Jetimu smát... Kterémukoliv SUV dá v terénu na prdel i obyčejná škoda 120"
A na silnici zase Patrol nebude mít šanci ani proti Felicii. Co z toho vyplývá?
Jako kdyby u SUV byly primární terénní schopnosti. (Třeba zmíněný Yeti, jaké asi tak procento si zákazníci koupili primárně do terénu? Jaké asi tak procento se jich vůbec kdy do terénu podívalo? Podle mě ty podíly budou minimální.)
Mimochodem nejčastější výhody SUV které jsem slyšel od zájemců o jejich koupi byly bezpečnost a pohodlnější nastupování díky větší výšce. Takže asi tak.
|
|
|
Potvrzuji. Grand Vitaru jsem si nekoupil proto, abych měl offroada, ale proto, že mi to přijde bezpečnější než Fabka a to, že to občas projede terénem, kam bych se s Fabkou bál (ne, že by jej neprojela, ale bál bych se), je jen příjemný bonus, ale nemám v úmyslu prohánět to půlmetrem vody nebo s tím stavět sněhuláky. Kdybych chtěl fakt teréňáka do lesa, tak si koupím fakt teréňáka do lesa.
BTW myslím, že to dokáže projet místama, kudy stodváca neprojede, ale nemám chuť to zkoušet, takže s klidným svědomím dopředu uznávám porážku ;).
|
|
|
Tak, v životě je bohužel nutné dělat kompromisy. Takže na můj standardní mix 25000 km/rok dojíždění do práce s 1x týdně naplnění v hobymarketu po střechu, k tomu v zimě hory a dále cca 2000km/rok s koňobusem a dvěma koňmi - na to je SUV dobré.
Kdybych jen vozil koně,tak si pořídím koňododávku, třeba. A na dojíždění do práce něco menšího. A na plenění stavebnin klasickou dodávku. Ale vše tohle mi nahradí SUV, i když s kompromisem. U klasického teréňáku by třeba tahání vycházelo líp, ale jezdit v tom denně do centra?
|
|
|
Asi by nebylo nutné dělat kompromisy, kdyby skutečně existovalo něco jako Knight Industries 3000, které se dokáže přetransformovat do lecčehos ;-). Akorát si nedovedu představit, že bych to byl schopen zaplatit.
|
|
No já měl tu čest s GR 60 i GR 61 a musím říct, že tohle auto v serii je ubožátko okradený už od pohledu, o jízdě v terénu nemluvě. Až lehký lift a větší kola mu odemknou potenciál, který má. A že OFF je lepší do terénu než ne-OFF (júúú) a SUV-čkáři jsou Ti k smíchu, to vypovídá jen o Tobě. Ve sněžný bouři je taky lepší psí spřežení než ultralight. Já tu moc nereaguji, ale pro tahle auta mám trochu slabost (díky jednomu kamarádovi srdcaři) a mě vadí, jak Tvůj oslavný blemt tahle auta deklasuje.
|
|
|
dehonestuje Patrola. Znám ho a není špatný, ač můj názor je, že Toyoty jsou odolnější.
Ten článek je nevhodně okořeněn arogancí a povýšenectvím, chybí objektivita.
Patrola jsem jednou tahal Nivou a taky nebudu tvrdit, že kvůli tomu je Niva lepší.
Normální člověk rozlišuje auta pracovní, rodinná, stylovky, sporťáky, městská přibližovadla atd... Porovnávat mezi kategoriemi vždy jen nednu vlastnost není normální.
|
|
Domnívám se, že autor článku zde vystupující coby "UKO-NAWAYA" je totožný s členem offroad fora s nickem "Ukonvej" (usuzuji tak z výšky slunce, směru větru, podobnosti přezdívky, typu automobilu a v neposlední řadě použitého slohu).
V této souvislosti bych rád zmínil, že "Ukonvej" byl na zmíněném fóru velkým propagátorem vyvíječe HHO, a přesvědčit jej o nesmyslnosti podobného zařízení bylo zhola nemožné.
Se zkušeností pocházející z oné diskuze tedy vzdávám polemiku o některých zjevných i méně zjevných nepromyšlenostech uvedených v tomto článku. ;-)
|
|
Az na silenej pravopis je to docela sympaticky clanek. Mnohem lepsi, nez vecne vychvalovani a vychloubani, jak si ten nebo ten koupil to nejlepsi auto a nikdo na nej nema. Tohle je strizlivy a soudny pohled na vuz, ktery pan vlastni. Evidentne si vybral presne to, co mu sedi a je spokojeny. Gratuluju a diky.
|
|
|
Přesně tak - majitel a auto mají asi podobný naturel. V dnešní přetechnizované době se břízka k břízce...:) Líbí se mi, jak tu někteří afektovaně hájí svoje SUV. Možná, že si skutečně většina majitelů SUV nevybírala kvůli schopnostem v terénu, ale je pravda, že marketing výrobců SUV tuhle vlastnost dost tlačí dopředu. Jako subarista jsem musel několikrát poslouchat výzvy od majitelů Škoda Yeti, nebo nějaký Kyje a všichni byli strašně přesvědčený, že maj něco jako offroad...
|
|
|
Tak já nevím jak kdo hájí svoje SUV, ale pravdou je, že ten despekt k těmto vozům, kterým autor článku velmi často čtenáře obšťastňuje, je prostě totální pitomost. Ostatně, on třeba ten Forester je samozřejmě také "jen" SUV, a jsem přesvědčen, že situací, kdy by nestačil a bylo by potřeba skutečného "offa" zažije 99% řidičů skutečně hodně málo...pokud vůbec. Jinak pokud přispěvatelé na offroadforum.cz nekecají, tak s trochou šikovnosti jsou i taková klasická SUVéčka jako Sportage, SantaFe či Tuareg schopna projet opravdu hodně.
Osobně se domnívám, že hlavním limitem je nechuť majitelů si zánovní auta orvat a zničit, ne jejich technické dispozice. Ale to u majitele s naleštěným LC, RR, Hiluxem nebo Navarou nebude moc jiné:-)
BTW .. ačkoli se mi některá SUV líbí(stejně jako jako se mi líbí třeba Defender), tak žádné nemám, protože nevím co bych s ním dělal. I když jestli půjdou silnice v Praze do hajzlu stejným tempem jako dosud, tak možná názor změním:-(.
|
|
|
Ono u těch „opravdových SUV, co nejsou ofrouty“ (kam je otázka, zda Subaru vůbec patří, ale různé Kie a jiné Cayenny zcela jistě) ani tak není problém s tím, že by to jednorázově neprojelo -- s dobrým řidičem a trochou pomoci se dá projet moc! --, ale spíše s celkovou robustností a schopností projíždět dlouhodobě. Nebo aspoň vydržet těch pár týdnů dovolené.
Tuareg s námi byl jednou v Alpách, některé z cest objížděl po asfaltu -- ne že by neprojel, přinejhorším s trochou šťouchnutí; ale řidič se o to (asi právem) bál. Stejná zkušenost (z jiného roku) s Hondou CRV, ta se vracela už z Asietty už třeba jen od tohoto: ocs.bit.cz/Alpy2008Raw/Alpy2008Raw-Images/317.jpg.
|
|
|
A to je taky pravda - SUV projede hodně, ale je nerozum ničit leštěnku v lese. Sám jsem takhle s Foresterem často jezdil s "klukama vod ofroutů" na vyjižďky a jediný limit byl většinou moje neochota auto dojebat. A forester 1. generace nebylo žádný SUV, ale kombi s vyšším podvozkem a pohonem AWD. Termín SUV přišel až s nástupem marketingu cíleného na singls/adventure. Od třetí generace je bohužel i forester "klasické SUV".
|
|
|
Ona je hlavně ta terminologie ukrutně nejednoznačná. Tradičně se už snad někdy od 40. let dál za SUV považovaly věci jako Jeep Station Wagon apod., později třeba Cherokee nebo IHC Scout -- a to jsou v dnešním vnímání plnokrevní ofrouti.
Každopádně, jak psal už Vilda, co do jména. I pod jiným jménem se auto v blátě zahrabe stejně kouzelně... :)
|
|
|
Jak se to říká: "auto s pohonem čtyř kol má tu výhodu, že s ním zapadneš až v místě, kam se za tebou už nikdo nedostane, aby tě vytáhl" ;-)
|
|
|
S "moderním" pohonem čtyř kol se dá "zapadnout" i na celkem rovné a přístupné cestě. Když elektronika odmítne pracovat, je vám nápis 4x4 k ....
|
|
|
my říkáme, čím lepší offroad, tím delší cesta pro traktor
|
|
|
jen upozorním, že průchodnost je vlastnost terénu, nikoliv vozidla...
|
|
Na Island jste ho predpokladam prevezl trajektem. Nekdy bych se tam rad podival se svym vozem, takze by mi pomohlo vedet kolik to priblizne stalo tam a zpet. Byly okolo toho nejake komplikace s papirovanim?
Diky
|
|
|
Na Island (přístav je na východě země – málo osídlená oblast na opačné straně, než je Reykjavík) se pluje z Dánska s mezipřistáním na Faerských ostrovech.
Přibližné ceny vizte zde:
www.periscope.cz/katalog/tabulky-detail.html?id=76
Počítejte s tím, že přeprava offroadu bude dražší než osobáku. Taky je to časově náročnější – jedna cesta tři dny.
Když to tak zvážíte, možná bude lepší varianta přepravy na Island letecky a zapůjčení offroadu tam. To má ale nevýhodu, že si půjčujete auto, jehož jízdní vlastnosti dobře neznáte.
S papírováním není žádný problém, ukážete občanku či pas a o auto se nikdo zajímat nebude.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti s Hlítkou (Nissan Patrol GR-Y60)
|