Komentáře ke článku: Velmi osobně o protestní jízdě (ze dne 31.01.2010, autor článku: C. J. Hornster)
Přidat nový komentář
|
Tak report chvalim(pekne postrehy) az na ty letni gumy, dve sady gum zimni + letni vydrzi zhruba stejne ne-li vic nez dve sady uni + uni. Pak to celkovy dojem z clanku hodne zkazilo.
|
|
|
nevies citat???
-> jazdi len obcasne, prilezitostne
mimochodom prezuvanie,vyvazovanie 2x rocne a skladovanie 4 pneu nie je lacne - nehladiac na strateny cas...
faktor zostarnutia materialu casom...atd.
|
|
|
IMO je vecne prezouvani gum na prd a snizuje jim to zivotnost, dve sady kol jsou vyrazne lepsi a na zimu snad clovek nepotrebuje rucne vypletany kola za sto papiru a nejaky ty plechace se daj splasit na kdejakym vrakovisti... A k tem univerzalum, shodou nahod sem tuhle zimu jezdil s autem na univerzalech znacky barum ne zrovna nejmladsiho data vyroby a myslim ze letni by byly lepsi, o hodne lepsi - jejich univerzalnost je skryta v tom ze nahovno jsou v lete i v zime...
|
|
|
Tzv. univerzální pneumatiky jsou pouze zimní gumy s omezenou hlučností a valivým odporem. Jejich "předností" je, že v zimě fungují jako ty nejhorší no-name zimní pneumatiky (Maloya, Matador, Europa...) a přibližují se velmi těm letním. V létě ale fungují hůře než značkové zimní pneumatiky (Pirellli Winter, Brige LM...), o letních ani nemluvě.
Vzhledem k ceně tzv. univerzálních pneumatik neumím jejich nákup úplně pochopit, za jednu sadu "univerzálek" totiž není problém na e-shopech koupit ve výprodeji značkové a kvalitní 2 sady pneumatik na léto i zimu (zimní koupím v březnu a letní koupím v proinci za polovinu běžné ceny, čím mámprkativkx stejnou cenu jako 1 sada "univerzálek").
Rozdíly mezi letními a zimními pneumatikami rostou s indexem rychlosti. U kategorií H a více je v zimě (myslím zimu z hlediska počasí a nikoi kalendáře) letní pneumatika opravdu nepoužitelná, stejně, jako ta univerzální.
Navíc na zimu lze doporučit o něco užší pneumatiku s vyšším profilem, než na léto a klidně i menší průměr disku,který je limitován jen velikostí předních brzd směrem dolů (například letní 205/50/16 je lépe nahradit zimní 195/60/15). Limitem je velikost předních brzd - asi 95 % aut má plovoucí jednopístky, takže platí: přední kotouč průměr nad 280 mm nedám 14" nad 294 mm nedám 15" a nad 310 nedám 16" (teda možná dám, ale jen tenký, takže raději buď vyzkoušet nebo nerisknout). 80 % aut má ale přední kotouče do průměru 280 mm... Menším průměrem ráfku, menší šíří a vyšším profilem zase snížím cenu těch zimáků i případně disků na ně.
V otázce pneuservisu - na Černém mostě pneuservisy mění pneu s vyvážením za cca +/- 1000 Kč auto (elektrony), zatímco o pár kilometrů dál v Tuklatech u pumpy za polovinu... Navíc i nákup sady zimních plecháčů se stále do rozpočtu proti tzv. univerzálním pneu většinou vejde (2 sady kol mají 2x delší životnost, takže nákup sady menších, užších a obyčejnějších plecháčů se během těch 4 let rozpustí).
Řekl bych, že pokud je zima jako letošní, rozhodně je nesrovnatelně lepší řešení používat zvlášť sadu letních a zimních gum, ale samozřejmě v posledních 3 zimách byl bákup zimních pneu vyhozenými penězi, protože jízda po městě (alespoň po Praze) byla rozhodně bezpečnější na letních pneumatikách, pokud nejsou vysokorychlostní (i kdyý i například Ceat Tornado ve véčku zvládají i teploty kolem nuly celkem v pohodě).
Berte to spíš jako doporučení k zamyšlení než jako rejpání, ale myslím si, že udělat škodu za několik desítek či stovek tisíc kvůli tomu, že jsem ušetřil pár tisícovek za sadu adekvátních gum, mi přijde hloupé.
|
|
co takhle zamést si před vlastním prahem? Neumíte česky, ale píšete články. Nemáte na zimní, ale jezdíte. Druhé kritizujete za to v jakém přijedou autě, když nemá schválené doplňky, nemá tam co dělat. Trochu příliš subjektivní, třeba nemá na nic lepšího, než na tragickou škodovku nebo vylepšené BMW. Aby nedošlo k omylu, nejsem zastáncem vylepšených aut ani propagátor zimních. Jen kritizovat kdekoho, když má jeden máslo na hlavě . . no nic, proti gustu.
nebýt té kritiky kdekoho, byl by článek hezký.
|
|
|
Já jsem pochopil, že ti tuneři měli na autě neschválené doplňky, čímž porušili podmínky organizátorů akce, které zněly, aby každý měl na akci auto v cajku podle zákona. A absence zimních gum proti zákonu není.
|
|
|
ale jo, proti tomu nic. Jen se mi nelíbí, když někdo vykřikuje, ten je špatnej, ten ještě horší, všechny kolem kritizuje, ale sám v pohodě, protože pro svoje chování má stopět výmluv a důvodu, že ti ostatní třeba také mají důvod, to ho ani nenapadne, oni jsou fuj, on je chudák student. Oni jsou fuj, protože porušili zákon, to je další blbost, ale to už řešíte níže.
Možná se mi to jen zdá, ale tenhle přístup se rozmáhá čím dál tím víc, každý každému na silnici vadí, každý má máslo na hlavě, ale nelení a s pohoršeným výrazem odsuzuje druhé. Ten mi tam vjel a neblikal, no já jsem taky neblikal, ale já jsem měl důvod. Normálně bych tam neodbočil, ale zrovna jsem to nutně potřeboval. A tuhle mi to tam jeden blb poslal, asi chtěl odbočit, ale tam nemá co odbočovat i kdyby nutně potřeboval. Stovky a stovky variant, kdy každý vidí jedině svoje důvody, důvody ostatních jsou mu příliš vzdálené, tak je odsoudí i když má sám másla na pleši . . .
|
|
|
Jo, s tím samozřejmě souhlasím. Plnou hubu keců má dnes kdekdo, ale sáhnout si do svědomí dokáže jen málokdo.
|
|
Je tragédií dnešní doby, že má člověk potřebu se sáhodlouze ve třech odstavcích omlouvat za letní gumy v zimě. Autore, zákon tím neporušujete. Zatím. Tak je každému hovno do toho, na čem jezdíte po městě. Já mám také letní a ani by mě nenapadlo se někomu omlouvat nebo vysvětlovat. Až mě zákon bude buzerovat i s gumama, holt si ty univerzály koupím také, protože nejsem magor, abych si dvakrát ročně nechal přezouvat auto za nemalé peníze (Ano, pitomci. Výměna vyjde taky na nějakou tu korunku - to abyste nezapomněli to započítat do celkových nákladů ;-) a musel řešit uskladnění.
|
|
|
Fascinující přístup. Zjevně v současnosti nepovažujete univerzály za rozumné -- patrně Vám jejich jízdní vlastnosti nevyhovují. To beru a proti tomu nic.
Ale co by se sakra změnilo, kdyby to bylo v zákoně?!? Bude snad větší zima? Naberou tím univerzály lepší přilnavost?!?
Musím se přiznat, že z těch lidí, již se rozhodují podle zákona a nikoli podle zdravého rozumu, je mi čím dál tím víc zle :(
|
|
|
Přesně tak. Nejhorší řidiči jsou ti, kteří jezdí podle zákona a ne podle situace. Tudíž z toho, co nám o sobě pisatel sdělil je jeasné, že nejlepší, co můžeme udělat , je vyhnout se mu obrovským obloukem.
Poslední 3 zimy jezdit po Praze na zimákách bylo horší, než jezdit na letních. Pokud by zákon nějaké zimáky podle data předepisoval, byl by to jednoznačně prvek nebezpečnosti.
Letošní zimu a zimu před 5 lety však na letních vyjíždí jen idiot.
Ráj na zemi bude, až se lidé ve své zhovadilosti a debilitě nebudou odvolávat na zákony, ale až budou jednak tak, jak je to správné!!!
|
|
|
Letosni zima na letnich je naopak teprve ten spravny adrenalin... :-)
|
|
|
Takže odtud vítr fouká - jde o adrenalin! To plně chápu - to napětí při pohledu ráno z okna na půlmetrovou sněhovou nadílku, ta nejistota jak se dneska dostanu do práce. Podaří se mi vyhrabat z parkoviště? Nebo budu muset jít na autobus? A pojede vůbec autobus? ;-)
|
|
|
Jo. Ale muzu jet nakonec i vlakem, kdyz na to prijde :-) A momentalne kdyz je -10 a mene, k tomu vzhledem ke stavu me baterky pribyva jeste "a nastartuju vubec?" Na druhou stranu, kdyz uz nastartuju, tak jedu a taky dojedu, snih/nesnih, vzorek/nevzorek... ;-)
|
|
|
A proč mít jen mizernou baterku, najet padesát kilometrů se svítícím hladovým okem, to je přece taky adrenalin!
|
|
|
Jenom padesat? To vam auto se sviticim hladovym okem najede uz jen tak malo?
|
|
|
Chtěl jsem napsat sto, ale zdálo se mi to moc. Osobně to nemám vyzkoušený, jak se rozsvítí hladový voko, tak hned jedu k benzínce (ale teď mě napadá, že je to blbej zvyk, protože až mi tam jednou praskne žárovka, tak zůstanu někde stát s prázdnou nádrží).
|
|
|
A ono vam nezacne drive ci pozdeji psat nebo rikat neco jako "STOP FOR FUEL", pripadne nezacne cislo, udavajici mnozstvi litru paliva v nadrzi, blikat? Druha vec je, ze kuprikladu i kdyz by hypoteticky doslo palivo mne, tak to neni zase takova tragedie, protoze obvykle mam jeste 10 litru v kanystru v kufru.
|
|
|
Popřípadě se to dá udělat tak, jak to udělal hrdina jednoho loňského filmového trháku. Vypil flašku kořalky, pak se vymočil do nádrže, nasedl a odjel. :-D
|
|
|
Uf, to jsem určitě viděl, sice si nemůžu vzpomenout, co to bylo za film, ale mám dojem, že to vypil, a do nádrže zvracel, nebo to bylo zas někde jinde? :D
|
|
|
|
Jo, pravda, to je ono, s Gerardem se roztrhl pytel, Law Abiding Citizen je ovšem mnohem lepší :)
|
|
|
Jako pařan jsem na to šel z jakési profesní povinnosti, byť jsem si byl vědom, jak dopadají pokusy zfilmovat počítačovou hru. Předčilo to mé očekávání, film byl horší, než jsem čekal.
|
|
|
Nápis STOP FOR FUEL jsem nikdy neviděl a číslo udávající množství paliva v nádrži taky ne - všechny auta, co jsem řídil, měly klasickej ukazatel s ručičkou + to hladový voko. Teda kromě novějších aut, jako škoda fabia II, ta měla nějakej LCD displej a na něm sloupcovej ukazatel (navíc měla i palubní počítač a ukazovala dojezd v km).
Nojo, vozit v kufru kanystr s benzínem, to pak už neni adrenalin - pokud to teda neni plastovej kanystr, to pak právě naopak - člověk si řiká, vyteče mi to nebo nevyteče do kufru? Bráchovi se to stalo - prasklo mu víčko, asi změnou teploty se ten benzín rozpínal nebo tak něco.
|
|
|
To se nesmí plnit na doraz, že.
|
|
|
Podrobnosti nevim, to bych se ho musel zeptat, jestli si ještě vzpomene, kolik benzínu tam tenkrát měl.
|
|
|
Volva čtyřkové řady s Info centrem (460, 480) množství paliva v nádrži zobrazit umí (dokonce se to dá i snadno kalibrovat hodinářským šroubovákem). Stačí při zapínání zapalování podržet na ovladači info center tlačítko Reset. Pravda, za jízdy je to poněkud nepraktické ;-)
Jinak když Grand Cherokee (r.v.96) ukazuje dojezd nula, má v nádrži ještě deset litrů benzinu. Otcův Blazer má v nádrži nulu naopak už ve chvíli, kdy si ručička palivoměru poprvé lehce lízne červený index.
|
|
|
to se ukáže i když info centrum není nakalibrované zrovna na ten příslušný vůz? Mně ukazuje úplné nesmysly, třeba natankuju plnou a dojezd ukáže asi 75 km. Mám infocentrum z jiného vozu, "čárkovaný" obsah nádrže ukazuje správně, s vnější teplotou není úplně kamarád, protože ta roste podle toho jak dlouho jedu, po půl hodině jízdy mě přestane varovat, že venku mrzne :-), průměrnou spotřebu taky neumí, ale důležité hodnoty jako teplota vody a oleje je v pořádku. Jak se to nakalibruje, to se do toho otvoru vedle reset strčí tenký šroubovák?
|
|
|
Ano, přesně tak. Natankuješ plnou, zmáčkneš na IC "reset", zapneš zapalování a pak šroubováčkem kroutíš, dokud na displayi neuvidíš 60l, což je kapacita nádrže V460 a pozdějších V480.
Pokud ukazuje nesmyslný dojezd, nepočítá průměrnou spotřebu a přitom čárkový graf je OK, tak to ale vypadá spíš na poruchu připojení signálu od vstřikovačů - tj. auto ví, kolik má v nádrži (na to je tam vlastní sensor), ale neví, kolik momentálně žere a tedy ukazuje nesmysly. Jak se chová ukazatel okamžité spotřeby?
Je-li to opravdu tím, mohu se Ti na to příležitostně podívat - ve většině případů je to jeden konektor v přístrojovém štítu. Hodinka práce v pohodovém tempu i s rozebráním a zpětnou montáží krytu palubní desky.
Vnější teplota - někdy se uvolní čidlo, dostane se moc blízko motoru, resp. chladiči a pak kecá. Projevuje se to i tak, že po zastavení při teplém motoru začne teplota růst o něco rychleji. Na V480 je to čidlo vpředu v nárazníku/masce. Ty máš masku jinde, ale bude to taky někde v těch místech. Je to takový malý černý válcový bazmeg se dvěma dráty a vylisovaným logem Bosch.
|
|
|
ukazatel okamžité spotřeby zamrzl, ukazuje pořád stejně. Bez ohledu na to jestli s autem jedu já nebo chlap ;-).
mám celé infocentrum z jiného auta, protože mi odešel tachometr. Takže je celý ten díl odjinud a na levé straně kruhu ukazuje nesmysl. Pravá funguje v pohodě, tachometr taky, počítadlo km také.
nijak zvlášť mi to sice nevadí, ale určitě se ozvu až bude příležitost. Můžu bez toho žít, ale kdyby to fungovalo, líbilo by se mi to. Možná tam bude nějaký renonc s připojením, protože se tu a tam stává, že přestane ukazovat tachometr pro projetí menšího než malého množství děr. Někdy zase naskočí, třeba jeden přejezd, vypadne, druhý přejezd, zase naskočí, hradeckou dálnici nevydrží, to už je těch otřesů moc.
na čidlo se podívám, jestli ho najdu.
|
|
|
Coz o to, ja mam ukazatel s rucickou a hladovy voko taky, ale krome toho i tohle (a starsi nez Fabia II uz taky bude). Jine auto, o kterem si stale jeste na Odboru dopravne-spravnich agend mysli, ze jej jeste vlastnim a mozna je to i pravda, sympatickym hlasem rika "Verkraftstoff beendet. Bitte walt tanken." a na displeji pri tom ukazuje cislo. A vsadim se, ze je starsi nez to, cim jezdite.
Jinak kanystr samozrejme plastovy je. Mam ho ovem v krabici s par dalsimi vecmi a prevrzeni proto nehrozi.
|
|
|
Převržení není problém, ani u plastu ani u neplastu. Tedy pokud to zavíráš, nemáš stržený závit na víčku, a tak podobně :)
U některých plastů (přesně řečeno u většiny vyjma těch, jež jsou pro skladování těkavých hořlavin speciálně uzpůsobeny) nicméně může být problém statická elektřina, jež teoreticky může zapálit benzinové výpary.
|
|
|
To je mozne, nastesti mne se benzinove vypary netykaji, vyjednal jsem si vyjimku :-)
|
|
|
Tak ono neškodí to vědět, pokud si třeba půjčíš auto, nebo tak něco...
|
|
|
A proto jsi také mým potomstvem řazen k jistým živočichům řádu artiodactyla :-D
|
|
|
Tak lepsi byt artiodaktylem, nez mit zakaz vjezdu do podzemnich garazi :-)
|
|
|
To je věc názoru ;-) V NL takové zákazy nejsou a v ČR jsem na něj ještě v praxi nenarazil. Nejbližší podezmní garáže, o kterých vím jistě, jsou v HK.
|
|
|
§30, odstavec 8, vyhláška 23/2008 Sb. - Značka zákaz vjezdu vozidel na LPG je na každé veřejné garáži.
|
|
|
Což je (a) pravda, (b) excelentní důvod tuto značku ignorovat. Má totiž smysl pouze u garáží podzemních (a ještě i to jen u některých).
|
|
|
|
Pokud se nepletu, tak daný paragraf mluví výhradně o garážích veřejných hromadných podzemních. V nadzemních je parkování aut na LPG většinou povoleno, byť někdy pouze v nejvyšším patře/na střeše, podle řešení konkrétní budovy. Třeba v hotelových garážích parkuju v Praze několikrát do roka naprosto bez problémů, prý nejsou de iure veřejné, majiteli či personálu to nevadí a tím to hasne.
Mimochodem, celkem by mne zajímaly ty katastrofické scénáře, ze kterých se vycházelo při vymýšlení té vyhlášky. Nádrž LPG se při klasickém požáru chová výrazně civilisovaněji, než nádrž benzinová, takže předpokládám, že jako největší risiko tam brali možnost úniku a následné iniciace. To není nic moc představa, na druhé straně mi pravděpodobnost něčeho takového připadá extrémně nízká, už s ohledem na to, že plyn smrdí a únik v nebezpečném množství je tedy snadno detekovatelný.
A jak jsem psal, v ČR se pohybuju většinou tak, že mne ten zákaz použití podzemních garáží neomezuje.
|
|
|
Predne plyn sam o sobe nesmrdi. Smrdi znackovaci latka v nem (merkaptan). No a druha vec je, ze ty se treba bez podzemnich garazi obejdes, ja ve dvou ruznych podzemnich garazich (ne sice tak zcela verejnych, ale take ne tak uplne privatnich, proste klasicke business centrum) bezne parkuju, z toho v jednom pripade nemam rozumnou alternativu a rozhodne nehodlam resit nejake stiznosti na porusovani provoznich podminek.
|
|
|
Technicky máš se smradem pravdu, ale LPG bez značkovače nenatankuješ, takže praktické dopady to nemá - uniká-li plyn, je to cítit.
Samozřejmě, že kdybych auto provozoval podobným stylem, jako Ty, tak bych si plyn také velmi rozmyslel a řešil bych to nejspíš nákupem nějakého Smarta či podobného mrňousa na ježdění po městě.
|
|
|
No, to bych musel opet rozsirit vozovy park. Na coz ovsem asi zase taky dojde, pravda.
|
|
|
Myslím, ze tam jde především o to, že LPG je těžší než okolní vzduch, takže v případě úniku zůstane v podzemní garáži a dost blbě by se odtamtud dostával. Něco jiného je to v případě CNG, ten je lehčí než okolní vzduch a tudíž by měl v případě úniku sám vyprchat ven. Nicméně jsem na garážích už viděl i zákazy LPG+CNG, což myslím už není dle zákona, to bude jen připosranost majitele.
|
|
|
Je to dle zákona. Jsou tam zmiňována plynná paliva ad hoc. Ty značky pouze LPG jsou spíše relikt z doby, kdy CNG nikdo neprovozoval.
|
|
|
Hotelové garáže viz. odkaz výše. Nejsou to veřejné garáže, tudíž tam buď musí být zákaz nebo dostatečné větrání a detekce. Pro detekci LPG je trochu problémem, že běžně se detekuje CO. Při požadavky na detekci další látky násobíte počty detektorů, vyhodnocovaček atp. A to stojí koruny.
Pro ty katastrofické scénáře musíte na Slovensko. Jak se přiznal ing. Hošek z HZS, poté co mu tu vyhlášku svorně otloukali o hubu projektanti, montážníci a investoři, celé to opsali os Slováků, aniž by v podstatě věděli, co činí.
Já se tady už dvě hodiny snažím popasovat s jedním špitálem, kde se ucházíme o zakázku. Dle této vyhlášky musí být i strukturka, pokud jde podhledem, jednak ohniodolná se zachováním funkčnosti, druhak typu B2 ca s1,d0. Takový kabel nikdo nedělá a pokud by dělal, tak by to nikdo nezaplatil. A to prosím pro obyčejnou 5e. Abych pravdu řekl, takovou hovadinu, s takovým idioten faktorem, jako vyhl.23 jsem dosud neviděl.
|
|
|
Nojo, to jsou ty chytrý auta, co si s řidičem povídaj. Slyšel jsem historku snad o nějakým renaultu ve vyšší výbavě, co si s majitelem povídalo - v autě odešel nějakej čudlík snad na ovládání rádia (prostě nějaká prkotina), auto to poznalo a promlouvalo na majitele lidským hlasem "zajeď do servisu", akorát asi německy (česky to určitě nebylo). Majitel rozumněl, ale kašlal na to až se auto nasralo a odmítlo nastartovat a jen mu řeklo "říkalo jsem ti už několikrát, že máš jet do servisu!" - a v neděli odpoledne zůstal trčet na parkovišti u Delvity ;)
|
|
|
To nebyl Renault, nýbrž KITT.
|
|
|
Ten ale nejezdil do servisu, ale do takoveho toho kamionu. :-)
|
|
|
To je UL. Ony ty Renaulty sice ridice do servisu posilaly ("Bitte fahren Sie vorsichtig zum nechsten Werkstatt"), ale byly v tom temer nekonecne trpelive. Konkretne mne hlasilo tohle auto zavadu brzd a nutnost navstevy servisu nekolik mesicu, pricemz nakonec jsem do toho servisu nejel nikdy, jen jsem vymenil vydrolene tesneni pod nadrzkou na brzdovou kapalinu a tuto dolil, cimz byly vsechny obtize odstraneny a auto si na problem vicekrat nevzpomnelo.
(jaky rozdil od modernich diagnostik, kde je potreba jednou se vyskytnuvsi problem vymazat v servise a dokud se tak neucini, tak si auto stezuje).
|
|
|
No je fakt, že mi to řikal jeden známej, že se to stalo jeho známýmu ;) Takže UL by to klidně bejt mohla.
|
|
|
A tak je to správné a tak to má být. Dovolte mi odejít!
Jsem rád, že stále existuje dost blbů se spasitelským komplexem, kteří nám, méněcenným, řeknou, co je správné a co ne.
|
|
|
Kecy v kleci. V současnosti mám letní, které zatím nejsou sjeté. Nemám tedy důvod si kupovat jiné pneumatiky. Letní mi vyhovují i v zimě, neboť se svým autem jezdím pouze v Praze, kde je v zimě po většinu času sjízdnost ulic velmi dobrá, což znamená, že jsou uhrabané a očištěné až na asfalt. Tudíž jediný důvod, proč si kupovat na léto horší gumy a na zimu o něco lepší, je zákon. Pokud mi to zákon přikáže, jsem povinen uposlechnout. V čem máte tedy problém? V pochopení tak jednoduché věci? Potřebujete vysvětlit ještě něco z mého života?
|
|
|
Pokud mi to zákon přikáže, jsem povinen uposlechnout.
S tímhle mám problém. Velikánský problém. Protože řídit se podle blbého zákona je svinstvo, ukrutné svinstvo, váženosti.
|
|
|
To se clovek dozvi veci. A kdo urcuje, ktery zakon je blby a jak moc?
|
|
|
To si musi clovek urcit sam. A take musi byt pripraven nest nasledky, kdyz se splete.
|
|
|
Omlouvat se za letní mi příjde příliš konformní a blbé!
Já to vidím tak, že pokud v zimě potřebuju používat auto bez ohledu na počasí, tak si zimní koupím, nejen gumy, ale i s disky (mohou být i použité). Skladování není potřeba složitě řešit, skoro každý má sklep, nebo garáž, v extrémním případě kočárkárnu, sušárnu, nebo tak podobně. Tam jim bude dobře. Přezouvám podle počasí svépomocí sám třeba na parkovišti.
Pokud auto v zimě téměř nepoužívám, (najedu do 1000km za zimu), vyjedu pouze pokud jsou cesty uklizené, nejlépe suché, je hezky a nemá sněžit, jinak auto nechám stát, nejedu, nebo jedu MHD, potom volím raději kvalitní letní a budou mi stačit. To je i můj případ, akorát že auto tráví zimu v garáži.
Šíleně mě potom sere, abych si jen kvůli debilnímu zákonu musel kupovat zimní kola na těch svých zimních sotva 1-3tis za rok (předpoklad že se zimními bych najezdíl víc), které stejně nesjedu dřív jak za 10let. To se mi fakt vyplatí, díky posranci! Ono je to o soudnosti, pokud potřebuji jezdit pravidelně v těžšších zimních podmínkách, tak si zimní prostě koupím, protože je využiju, pokud to využiju občas 1-3x za zimu, jsou to v podstatě vyhozený prachy. U mého auta to reprezentuje výdaj kolem asi 15tis, což není málo!
Nákup univerzálů nepovažuji pro sebe za příliš vhodný, protože v létě od těch pneumatik chci excelentní jízdní vlastnosti na suchu a na mokru mi stačí slabší nadprůměr, což mi žádné univerzály nedají.
|
|
|
Svědomí, samozřejmě. Co jiného?!?
|
|
|
Ano, no... tak nějak mi nic jiného nezbývá, pokud nechci sponzorovat PČR. To je také důvod, proč jsem loni musel uplatit emise. Z nějakého důvodu švestky lpí na tom, abych měl na SPZ nalepenu správnou samolepku a těžko jim vysvětlovat, že tohle auto nemá šanci ji legálně získat. :-D
Můžeme použít nějaký bypass, který sice není v souladu s blbým zákonem, ale který nám pomůže literu zákona dodržet, neboť v opačném případě při každém zastavení zaplatíme na místě nemalý bakšiš. Co se týče pneumatik, žádný podobný bypass mě nenapadá.
Ale jinak ano, bojuji proti blbým zákonům tím, že nevolím jejich implementátory. Avšak zatím se mi moc nedaří.
|
|
|
Pokud vím, tak co se týče emisí, tak platí, že auto musí splňovat limity platné v době jeho vzniku a že starší auta, která byla jednou typově schválena a uvedena do provozu podle platných limitů v době jejich vzniku mají právo svobodně dojezdit pokud splňují tyto staré limity.
Pokud by na emisní stanici byl normální člověk a ne debil, tak by v tomhle ohledu přece neměl být problém? Další je věc, pokud je tam něco v háji (třeba lambda) a ono to potom nesplňuje, tam je ale auto lepší stejně zpravit, neorigo sondou, jinak to nadměrně žere a dlouhodobě se to kvůli tomu neoplatí, protože palivo není zadarmo. Horší varianta je, když je tam třeba vylítaný karbec a už nejde seřídit, potom už pomůže jenom snad hledat po vrakovištích.
|
|
Jakej pak adrenalin. Zodpovědný občan jezdí na letních gumách po sněhu bezpečně a tedy nejvýše 30km/h (zatáčky se berou krokem). Zrovna dneska ráno jsem jel po silnici I. třídy v koloně, které vévodil jeden takový zodpovědný řidič. 15km jsem jel úsek skoro hodinu. Když jsem se konečně dostal ob jedno auto za něj a naskytla se možnost předjíždět, tak ten pablb odbočil.
|
|
|
A jak víte, že měl letní gumy? Sám každý den na letních jezdím a rozhodně provoz nezdržuji, ale většinou dojedu nějakou kolonu táhnoucí se mimo město čtyřicítkou, ale nikdy jsem nezjistil, zda je to kvůli letním gumám nebo kvůli nezkušenosti řidiče. Můžete mi tedy vysvětlit, jak u takového vozu poznám letní pneumatiky?
|
|
|
No, (za předpokladu, že příběh je pravdivý), je celkem lhostejné, jaké měl řidič gumy; naopak je jisté, že byl prase a hovado.
Neboť slušný řidič, vidí-li, že se za ním tvoří kolona těch, kdo jsou z libovolného důvodu schopni/ochotni jet rychleji, a je-li to v situaci, kdy se nedá dost dobře předjet, prostě uhne a pustí je před sebe. Rozhodně daleko dříve, než po hodině cesty.
|
|
|
No hlavně jestli bylo KAM uhnout.
|
|
|
Během 15 km? Dost pochybuji o tom, že by se v celých Čechách našel kilometrový úsek, kde by nebyla ani jedna jediná možnost zajet natolik blízko ke kraji, aby kdokoli, kdo je za mnou, nemohl bezpečně předjet -- pokud buď on nebo já neřídíme zrovna kombajn.
|
|
|
No klidně během 15km, protože je zrovna zima. V létě tam klidně mohly bejt tři odpočívadla, ale teď jsou silnice někdy v takovym stavu, že je na nich sníh a po stranách hromady vyhrnutýho sněhu, takže silnice je tím zúžená a na kraj se zajet nedá. Resp. i kdyby se mistr na galuskách snažil pustit kolonu zajetím ke kraji, tak by tam moh lehce uvíznout.
A pokud ta silnice není dost široká (jsou tam ty muldy sněhu po sranách), aby se tam vedle sebe vešly tři auta, tak by zajetí ke kraji stejně nic nevyřešilo, dokud budou jezdit auta v protisměru.
|
|
|
Poslechnou, mjfox, voni jsou vodkud? Já žiji v horách, byť v nízkých, a silničku (a) tak úzkou, aby se tam nevešla tři auta vedle sebe, pokud se jedno na doraz přilepí ke kraji, (b) přitom tak frekventovanou, aby byl problém předjet, když jeden hodně zpomalí nebo zastaví, (c) to celé v úseku delším než pár set metrů prostě neznám. Ani v této zasněžené zimě.
|
|
|
No zrovna teď Ti tu pár takových úseků klidně ukážu. Třeba z Jívky do Radvanic to fakt nejde. Úzká silnice, v některých místech se dvě auta neminou ani normálně na míjení jsou tam krátká výhybná místa. V létě tam můžeš uhnout na pár vjezdů na pole či odboček do lesů, ale teď opravdu ani náhodou - po obou stranách silnice minimálně metrová bariéra, místy i výrazně vyšší.
|
|
|
Mno, nevím jak zrovna teď, ale už jsem tam párkrát jel, a fakt jsem nenabyl dojmu, že by to tam splňovalo bod (b) ...
|
|
|
Tak magistrála či Jižní spojka to pochopitelně není, bohužel je to ale cesta hodně využívaná zásobováním všeho druhu. Když jedeš od Jívky, tak neuhneš dřív, než v Radvanicích dole u té hospody (než vyjedeš doprava nahoru na Trautenau) a i tam je to samá hromada sněhu.
|
|
|
Lidé s podobným zkratkovitým uvažováním mají zpravidla zvláštní schopnosti. Zjevně mezi ně patří i ostříží zrak s funkcí 200x ZOOM za příplatek. :-D
|
|
|
možná nemá ostříží zrak, ale v jednom má pravdu, sice v tom, že by člověk vyletěl z kůže, když se za někým štrachá půldne a najednou situace "ha, teď by to šlo, předjedu ho", a ten dotyčný odbočí. :-))
|
|
|
Tak pochopitelně, zda-li měl skutečně letní gumy, jsem si nijak neověřil. Nicméně vzhledem k tomu, že ráno bylo na vozovce nasněžených několik málo centimetrů již částečně rozbředlého sněhu, jednoduše jsem opatrnou jízdu přisuzoval nevhodnému obutí. Zkušeností měl bezpochyby také málo, protože i na letních gumách by se dalo po poměrně široké silnici I. třídy jet rychleji.
Jinak s letními gumami na sněhu mnohdy nepomohou ani ty nejlepší zkušenosti. Stále se dobře pamatuji na situaci, kdy jsem jel klikatými silnicemi v okolí naší vesnice. Na silnici byla vrstva uježděného sněhu. Já jel s Felícií na zimákách a za mnou jel kamarád s Fronterou s náhonen na všechny čtyři. V zrcátku jsem viděl, že klouže jak na bruslích až v jedné mu to ustřelilo natolik, že vrazil do značky. Pak už jsem jel pomaleji, aby mohl jet v klidu za mnou. Na sněhu je mezi letňákama a zimákama obrovskej rozdíl.
|
|
|
Tohle mi strasne pripomina radio Jerevan...jestli ono to nebylo tak, usek 15km byl spise 30 km, nejela se skoro hodina, ale tak pul, a kolona tam byla proto, ze tam je pokazdy za jakehokoliv pocasi :-) Tomu bych veril spis :-)))
|
|
Mám na záložním autě instalovaný Pirelli P2500. Doporučuju!
Kvalitní zimáky to samozřejmě nejsou, ale když budeš vozit řetězy, tak bys neměl mít problém.
|
|
Mam takovy dotaz..kdyz uz se tu resi letni/zimni gumy
Vadi necemu, kdyz clovek naopak jezdi nonstop na ZIMNICH?
Bracha si koupil za par desitek tisic male auto, ciste na jizdu do prace a na nakupy, nejaky Fiat Punto ci co to je...
A koupil to se zimnima..a tak proste jezdi na zimnich, a az mu jednou "dojdou",. tak rikal, ze si proste zase koupi zimni a ma klid.
Vadi necemu, kdyz clovek jezdi na zimnich ve 30 stupnovem vedru? Neberu to, ze to vice hluci, to je jasne...A asi se i rychleji opotrebovavaji...i kdyz to taky neni az tak desne hrozny. A neresim situace typu "jeste 1 cm a byval bych to neubrzdil"
Je se zimnima v lete nejaky zasadni problem?
Dik:-)
|
|
|
Ve vedru je z nich "žvejkačka" a auto může plavat a blbě brzdit.
|
|
|
Mám dojem, že jejich vzorek je také náchylnější k aquaplaningu, ale konkrétní testy jsem nenašel. Nicméně určitý smysl to dává, neboť letní je pro vodu optimalisovaný, kdežto zimní musí být kompromisem mezi vodou a sněhem.
|
|
|
Přesně tak, v létě zimní gumy hůř drží stopu, plavou a hvízdají v zatáčkách, podstatně se prodlužuje brzdná dráha zvláště při razantnějším brždění, velký hluk, vyšší spotřeba PHM, velké opotřebení, horší jízdní vlastnosti na mokru. Osobně bych se nato vybodnul, protože letní malých rozměrů na malá auta nestojí mnoho.
|
|
|
Pokud bráchovi nevadí jejich větší spotřeba, proč ne. Koneckonců je to docela racionální využití plášťů, které mají nižší vzorek než 4 mm a za které už můžou teoreticky P-undchášové pokutovat za modrou značkou zimní výbava (samozřejmě za pomoci ověřeného měřidla (c)). Je jen potřeba počítat s tím, že guma je hodně měkká a má nižší příčnou tuhost.
|
|
|
Jak píší kolegové, zimní směs má mizerné parametry na teplu. Kamarádův kolega z práce takle dojížděl na silnějším stroji zimní a když bylo 32 C ve stínu, jel po sluníčku (jak teplý byl asi asfalt) a pak musel dupnout na brzdy. Dobrzdil, zůstal na silnici, ale druhý den tam měl letní - ovladatelnost a brzdná dráha především byly na houby.
Na druhou stranu, pokud jezdí brácha z baráku do práce (tedy, někam blízko) a na nákupy (opět - blízko), asi příliš nepozná rozdíl (zvláště pokud si bude vědom hrozícího problému a bude jezdit poněkud defenzivněji). Ovšem zimní = většinou vyšší spotřeba, tak efekt nebude tak výrazný, jak si možná představuje.
|
|
Zdravím. váš článek mi sedí a myslím že jste vychytal většinu výrazných událostí a stačil jste okomentovat i mé vozidlo Š120L. Mrzí mě že nemám BMW od Hammana ani jinou pecku z těch co jste vyjmenoval ale pokud víte tak tyhle vozy jsou sice homologovaně upravené ale koukal jste někdy na ceny těchto dílů? je o hodně rozdílná než u doplňků nehomologovaných. Na mém voze jsou sice úpravy které nejsou zdaleka schváleny pro provoz na pozemních komunikacích ale já sem nepřijel na tuning sraz ale na protest proti 50 km/h jako všichni ostatní. Vy jste taky správně měl zůstat doma a šetřit na zimní pneumatiky. nic ve zlém ale moje auto je co se týče podvozku,brzd a motoru naprosto v pořádku dokonce mám i nové zimní pneu. Tušil sem že tam můj vůz nezapadne a to se mi taky potvrdilo ale nechtěl sem slyšet komentáře nebo číst články o tom že mám zrdcátka Beskyd ve kterých je hovno vidět atd. to je cca. vše. Mějte se a doufám že od vás uvidím ještě nějaké články ( tedy pokud se tam nebude vyskytovat moje vozidlo) s pozdravem Majitel přetuněné Škody 120L
|
|
Nevím jestli to jen nechápete nebo jste profesionální demagog....
Jestliže se nazýváte studentem "na plný úvazek", žádné daně neplatíte a co se týče DPH, tak to neplatíte ze svých peněz - pokud ze stipendia, jsou to zase jen státní peníze (tj. například moje daně, poněvadž mě zaměstnává soukromý sektor a já Vám to stýpko dotuju také).
Pokud platíte nákupy (a tím pádem DPH) z peněz rodičů, přítelkyně nebo jiných sponzorů tak to nejsou VAŠE daně, ale jejich daně.
Pokud při studiu pracujete (ovšem ne pro stát, ne jako odb. asistent pro školu a všechno ostatní do čeho leje ve finále peníze stát), pak těžko můžete sebe sama nazvat "studentem na plný úvazek".
Jinak s článkem celkem souhlasím, ale tohle jsem si nemohl odpustit :))
|
|
|
Dovoluji si ocitovat
"Obě moje dosavadní výdělečné činnosti spočívali v řízení auta po celé ČR, takže odježděno mám dost a dost. Nyní jako student na plný úvazek výdělečně činný nejsem, přesto sypu státu dost na DPH"
Jinak s článkem nesouhlasím, ale tohle jsem si nemohl odpustit :))
Důvod nesouhlasu: Nepřipadá mi zas aź tak extra praktické převzít povinnosti cykloqueers, k nimž patří srát řidičům na hlavu, samotnými řidiči.
|
|
|
Jediný myslitelný koncept, kdy by mohl mít tímto tvrzením pravdu je ten, že by si tím ježděním autem před studiemi vydělal dost na to, aby se uživil po celou dobu studia práv (bez toho aniž by musel dodatečně pracovat). Vzhledem k tomu, že 5 let studia práv přijde pěkně draho (bydlení, jídlo, ošacení, knihy, v tomto případě přeprava autem, pojistky, atd atd.) nepovažuji za pravděpodobné vydělat obyčejným řízením auta za pár let tolik, aby nyní nemusel vůbec pracovat. Tedy pokud to auto neřídil pro mafii, ale pak zase nemá smysl bavit se o placení daní.
Celé je to o tom, kde pan autor bere peníze (je mi po tom hovno, vím) na provoz svého současného života. Pokud tedy z vlastních úspor, které on sám vytvořil, ok, jeho tvrzení je platné, i když tahle konstrukce se mi jeví velmi málo pravděpodobná. Pokud jej někdo sponzoruje při studiích, žádné daně neplatí a to ani na DPH. Resp. platí, ale ne ze svých peněz, tudíž se těžko může vztekat, jak on na to platí (ptž. "dře a platí") a ono to nefunguje.
|
|
|
Nevím sice kde přesně řídil auto, ale jestli řídil dodávku fy typu euroback, beck a zároveň při tom ještě prodával ty supervýhodné produkty. Tak věřím, tomu, že si za 2 roky mohl klidně vydělat na pět let studentského života. Ale napadá mne spousta možností jak se za dva roky zajistit na pět let studia, a při tom řídit auto.....
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Velmi osobně o protestní jízdě
|