|
Rekl bych, ze ruzne cykloakce se budou konat nerusene dal a policie se bude divat jinam, jako je to doted, kdy buzny jezdej po chodnikach nebo jinak terorizujou dopravu a nikdy jsem nevidel, ze by je policie pokutovala. Pripada mi, ze si snad organi myslej, ze se jich zakony o provozu na pozemnich komunikacich netykaji.
|
|
|
pokud se policie dozví od prvního nasraného řidiče, že tam nebo onde buzny rejdí, nebude se moci dívat jinam, ale začne "dog eat dog show" v podobě zjišťování, chytání a pokutování i když se to dementům v placatejch čepicích třeba nebude líbit, jelikož budou muset chvíli jako-pracovat.
|
|
|
a proč by měli něco zjišťovat, chytat a pokutovat? prostě jim to daj domluvou a nechaj je jet. si snad dnešní, nebo co?
|
|
|
musej konat -> jízdu rozeženou, aby obnovili provoz. když ne, tak riskujou, že budou večer v TV, což na ně dolehne ještě hůř než ta jako-práce.
|
|
|
tak nějakou organizovanou cyklojízdu asi rozeženou, ale nedělám si iluze, že budou nějak zvlášť prohánět osamocený cyklisty jen proto, že jim je někdo nabonzuje.
|
|
Alespoň že ty elasťáky moc nepraskaj a lopatou to jde pak z kol náklaďáků dobře seškrábnout. Mám je rád, holky a kluky hlaďoučký - na hlavě hříbeček, utržený nožky v příkopě a diví se, co že se to stalo :)
|
|
Když jsem tu zprávu zaregistroval, jako místní znalec situace jsem se dobře bavil :)
"Problémem", který Klimkovice "řeší" je bývalá hlavní cesta z Bílovce do Ostravy, okreska č.647. Žádné "centrum" v Klimkovicích není, a pokud je (náměstí), tak jím žádná auta nejezdí :) Auta projíždějí průtahem vsí (ul. Československé armády - viz mapa)
Zákaz vjezdu (a kontrola jeho dodržování v praxi) bude velice zábavné - po zmíněné cestě se cca 5 km před ani po Klimkovicích není kam odbočit (aby jako Cimrman po čase nezjistili, že se jim na krajích obce hromadí auta :)) Navíc, pokud si vybavuju průměrné stáří vozového parku domorodců, asi tam nebudou jezdit žádná auta :D
http://maps.google.cz/maps?rlz=1C1FDUM_enCZ473CZ473&q=klimkovice&um=1&ie=UTF-8&hq=& hnear=0x4713e663d865737d:0x400af0f66153600,Klimkovice&gl=cz&ei=LGBTT8ydDMjS0QXBscTKCw& sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=3&ved=0CFAQ8gEwAg
|
|
|
Taky nechápu, co vlastně Klimkovice řeší. Jízda po staré 47 - nyní 647 je děsná pruda, hlavně s náklaďákem. Je to samý prudký kopec, zatáčky, obce... Ty zlé kamiony tam musí mít spotřebu snad 42 litrů na sto a to je kurva rozdíl proti dálniční 30. Že by si to dopravci nespočítali?
|
|
V Prahé odsouhlasili, že si budou obce samy vymýšlet vyhlášky. Na jednu stranu super, vyhlášku vymýšlí někdo místní a pravděpodobně znalý poměrů. Na druhou stranu se v měnších obcích může dostat do zatupitelstva kdejaký kokot a vymýšlet cipoviny.
Já v tom vidím plus, bo zastupitelstvo si volí každý sám. A navíc nikomu nic nebrání zajít na zasedání zastupitelstva dát najevo svůj názor. A na přespolní sere pes, ti se mají realizovat ve vlastní obci.
|
|
|
"A na přespolní sere pes" = nechť sousedovi chcípne koza.
Vynikající mentalita, která živí CZ radar, parkovací lobby a podobné zhůvěřilosti.
Předpokládám, že občané Klim-cosi jsou všichni zaměstnáni lokálně, nic do své díry nedovářejí a veškeré produkty mají uplatnění na lokálním trhu. A jsou s tím strašně spokojení.
|
|
|
Občané lázeňské obce Klimkovice :-)
Stejná myšlenka srozumitelněji:
Je lepší když o místních věcech rozhodují místní.
Výhody: lepší znalost místnch poměrů, sociální vazby v místě které ovliňují, efektivnější feedback a opozice
Nevýhody: možnost vazeb na místrní firmy a nevýhodnost pro obce, demence a nekompetence některých zatupitelstev
nízkoemisní zóna je důkazem nekompetence Klimkovického zatupitelstva
|
|
|
Tomuto rozumím, ale ona doprava bohužel není čistě místní záležitost. Historicky se sídla stavěly okolo obchodních cest. A pokusy v současné urbanizované krajině/zástavbě uměle vynucovat "zóny klidu" jsou .... no-comment.
|
|
|
Situaci v Klimkovicích neznám přesně. Ale jestli tam mají průtah městem a obchvat je placená dálnice tak je to na hovno a fest to shodí zajímavost lázeňské obce. Ale emisní zóny nejsou řešením.
Umělé zóny klidu jsou hloupost a většina současných přístupů k nim nazvaná " zklidňování dopravy" je šikana řidičů a vylidňování městských center. Přitom původní myšlenka je "harmonické soužití aut, cyklistů a chodců." Vždycky jsem si myslel, že je to pouze nesmyslný sen, ale rekultvace třídy 8. pěšího pluku ve F-M je důkaz že to jde.
|
|
|
1. Dálnice není "obchvatem" Klimkovic - pro průjezd Klimkovicemi je třeba ve směru od Bílovce z dálnice sjet u Bravantic (cca 15 km před Klimkovicemi), nebo ze směru od Ostravy před tunelem (cca 5 km od Klimkovic) . Pokud jedu z Bílovce do Ostravy (nebo naopak) tvoří použití dálnice cca polovinu cesty
2. "Lázeňská obec" mě rozesmála nejvíce Klimkovice jsou prdel, která má do představy lázeňské obce velice dlako - lázně Hýlov jsou od předmětné silnice č. 647 vzdáleny cca 4 km a sebevětším provozem na této silnici jsou zcela nedotčeny :)
|
|
|
Z leteckých fotek nevypadá ta 647 jako špatná alternativa k dálnici. Jezdit tam jednou za týden tak známku nekupuju :-) Ale bydlet bych u ní asi taky nechtěl.
Pokud si tamní,má ta nízkoemisní zóna nějaký smysl, nebo na radnici jen tak blbnou?
|
|
|
nejsem místní (=Klimkovičák), ale z okolí. Dříve jsem tudy jezdíval denně do práce... Pozadí rozhodnutí místní radnice neznám (a rozumné vysvětlení pro ně nemám). Skoro bych řekl (jak píše níže tomsth) jestli to nemá sloužit jen k buzeraci - kamiony po těch kopečkách moc nejezdí, běžné náklaďáky (zásobování obchodů apod.) po dálnici jezdit nebudou.
|
|
|
Na druhou stranu, tranzit asi pojede po té dálnici, ne? Moc se mi nezdá, že by ti, co jezdí dálky, neměli dálniční známku. Pár takových exotů jistě bude, ale určitě ne většina. Takže je docela možný, že jim to tam ve skutečnosti ucpávaj místní a na ty bude ta zóna stejně krátká.
Mimochodem, nevíte někdo, jaký je poslední vývoj ohledně téhož v Německu? Těch měst, které mají zóny je sice čím dál víc, ale slyšel jsem, že mají dost strach to vymáhat, protože si nejsou vůbec jistí, že by to obstálo u soudu.
|
|
"Skrz Klimkovice projíždějí denně stovky náklaďáků, řidiči si zkracují cestu přes centrum, aby nemuseli platit dálniční mýtné. Především proti nim je naše vyhláška namířená, chceme je vytěsnit na dálnici. Svými výfuky tady zatěžují ovzduší," uvedl místostarosta Klimkovic Jakub Unucka.
Pan místostarosta má patrně úplně jiný záměr, než omezit těžkou nákladní dopravu - stačí se rozhlédnout po dálnicích, jaký je asi tak průměrný věk kamiónů na nich se vyskytujících a jaképak emisní normy splňují, zpravidla je to od EURO III výše (pominu-li pár starších tatrovek 815 a podobných vehiklů, ale těch v celkovém množství není mnoho). Tedy zavedením nízkoemisní zóny těch naklaďáků skutečně moc nevyžene, zato bude výborně buzerovat místní a turisty (lázeňské hosty), kteří přijedou třeba v karburátorovém Favoritu.
|
|
Situaci v Klimkovicích neznám, avšak když jsem jel po ostravské D1, po shlédnutí značky "110" s dodatkovou tabulí "ochrana ovzduší", nevěděl jsem,jestli se mám smát nebo brečet.
O užitečnosti značky není pochyb ani v polích za Prahou směrem na Teplice.
Dále se nestačím divit omezení na 50 km/h na příjezdu po D1 do Prahy (ul.Brněnská?). Proč se nějaký kripl diví, že má u baráku smrad a hluk, když se nastěhuje k jedné z nejvytíženějších tepen v Praze??
|
|
|
Ano, omezení hluku v místě kde je protihluková bariera a nejbližší dům 0,5km vzdušnou čarou je opravdu interesantní...
|
|
|
U té padesátky s doplňkovou značkou "Omezení hluku" by bylo možné doporučit jet těch padesát, ale na dvojku (případně na jedničku, pokud to auto zvládne a řidiči ho nebude líto).
|
|
|
těch 110 kvůli ovzduší jsem viděl zrovna včera a vzhledem ke zvlněné vozovce jsem to bral jako krycí výraz pro: "použili jsme do podloží kamenivo napajcované levnou škvárou, která se rozpadla, podloží sedlo, silnice ze zvlnila...a tak, abychom byli krytí, až si ve 130 urazíte po doskoku nárazník, dali jsme se alibistických 110, což by mělo pořešit všchno, co do týhle prdele přijede" Tohle by se na dodatkovou tabulku totiž nevešlo 8o)
|
|
|
Třeba to je preventivní opatření...vezměte si Vaši uhlíkovou stopu po započítání všech těch zplodin, které uniknou při požáru přilehlé vegetace v důsledku jisker vzniklých třením spodní části automobilu o vozovku po odlomení koleček dotčeného automobilu na neoznačených zpomalovacích dálničních prazích :-))))
|
|
formou platby přímo uživatelem považuju za dost zoufalý a ve svém důsledku destruktivní pokus naplnit státní kasu. tedy mluvím o zpoplatnění vybraných komunikací kapacitních, bezpečných, k mámě Gáje relativně šetrných. přirozeným důsledkem je ucpávání souběžných středověkých silnic skrz intravilány obcí.
skutečně systemové řešení by bylo zpoplatnit kilometr nápravového tlaku (progresivně) na jakékoli veřejné komunikaci (což by bylo asi poněkud oříšek udělat dokonale, třeba pro tatru drandící rok od výkopu ke kypě s občasným výletem k nejbližší pumpě by to moc spravedlivě udělat nešlo), ale rozumný kompromis by byla kombinace spotřební daně na palivo se zaplombovaným ukazatelem najetých km či džípíeskou. ctitelé mámy Gáji by pak mohli většinově odhlasovat různé sazby dle splňovaných emisních limitů.
|
|
|
rozumný kompromis by byla kombinace spotřební daně na palivo se zaplombovaným ukazatelem najetých km či džípíeskou
A že by to rovnou hlídalo rychlost a posílalo pokuty majitelům ne?:-)
Za rozumný kompromis považuju budku s mýtařem s možností předplacených karet.
|
|
|
jasně, souhlasím a opravuji se. džípíeska je rozumný kompromis v ideálním pohádkovém světě bez fízlování. nebo osekaná džípíeska pouze na nakroucené km se čtením jednou ročně.
platit paušálně za auto a rok nebo za kilometr pouze některé veřejné komunikace považuji za pitomost. bouda s mýtařem je takové francouzské řešení zaměstnanosti.
|
|
|
Tak v ideálním světě by tam mohla být kasička...:-)
|
|
|
V idealnim svete bychom se presouvali teleportaci... :-)
|
|
|
(Není náhodou někde v zenu axiom, že důležitý není cíl, ale cesta? ;))
|
|
snažím se jezdit co nejméně a co nejvíce chodit :) není teda ani mým koníčkem sledovat všechny novely všech zákonů, natož o provozu na pozemních komunikacích. ale stejně nevím, jestli podle dnešní úpravy je cyklista řidič. podle mě těžko. je to sice účastník silniční dopravy, stejně jako chodec, jezdec na zvířeti, na skatu nebo na inlinech, ale řidič?! myslím, že ještě stále není...
|
|
|
§ 2/d
ŘIDIČ je účastník provozu na pozemních komunikacích, který ŘÍDÍ MOTOROVÉ nebo NEMOTOROVÉ vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti.
|
|
|
a troufal bych si tvrdit, že jízdní kolo je neoddiskutovatelně vozidlo, rikša také.
|
|
www.blisty.cz/art/62573.html
Praha zvažuje omezení vjezdu čmoudícím autům...
Nevládní organizace vítají studii proveditelností nízkoemisních zón. Společná tisková zpráva Pražských matek a Centra pro životní prostředí a zdraví ze dne 6. března 2012...
|
|
|
Pražský matky jsou s prominutím kravky a měl by být povolen jejich odstřel i u krmelců! Nestačí jim, že mají patent na debilní nápady, ještě radostně hrají roli užitečných idiotů, měly by se přejmenovat na Pražské zlo!
|
|
|
|
já si trochu myslím, že moussa není Pražskou matkou, protože tak nějak doufám, že se to uskupení rekrutuje z náplavy. Proto mají v názvu Pražské, soudím samozřejmě podle sebe, kdybych pocítila potřebu založit nějaké takové uskupení, tak nebudu rvát do názvu Prahu, protože to se z mého pohledu rozumí samo sebou. :-)
ale aby náhodou nedošlo k omylu, tak jsem Pražským matkám napsala, že jsem matka z Prahy a že mi dělaj ostudu, aby se laskavě zamyslely nad tím co by chtěly a podle toho se zařídily, buď život ve městě se vším všudy, třeba i to, že z dítěte nemusí být maratonec pokud se chce dostat včas do školy nebo život na samotě u lesa, samá příroda, kytičky, lesní plody, hajnej vochmelka, ale do školy a do krámu sice bezpečno, ale daleko. A hlavně aby byly čestné a mluvily jen za sebe, přestaly vytvářet dojem, že snad všechny matky z Prahy touží po životě v hlubokém lese v díře po granátu.
podle mého soukromého výzkumu menšího vzorku lidí je možné je rozdělit na několik jasných skupin. Žádnou vědeckou práci na to téma jsem nenapsala, ale myslím, že nejsem daleko od pravdy.
Pražák obecný - smířený s tím, že žije ve městě se vším co k tomu patří, hluk, smrad, provoz, pro turistu není kam šlápnout, v MHD nával, všechno drahý, ale jinak prima. Hluk ho neobtěžuje, klid ho ruší - zástupcem tohoto druhu jsem já.
Pražák emigrant - chápe, že město je město a ne lesní samota. Pořídí si domek mimo město, smíří se s tím, že domek je třeba udržovat svépomocí, stejně tak zahradu, ale má co chtěl, dostal se z města takže si nestěžuje a zařídil si život podle svých potřeb - zástupcem tohoto druhu jsi asi Ty.
Náplava - celý život na vesnici, leze mu nervy náves, málo života, málo kultury, ticho a tak vůbec, někteří jdou ještě dál a mají představu, že ve městě člověk hnije a nic nedělá, kdežto na vesnici musí makat. Nastěhuje se do města a najednou zjistí, že ten všednodenní život se výrazně liší od poklidného života vesnického, je tu draho, je tu hluk, jsou tu lidé, věčná zábava a kultura obtěžuje, výlet na Václavák najednou ztratil kouzlo, ale pořád má dilema, protože domů se vrátit nemůže, celé vsi se pochlubil, že už je z něj obyvatel města a ves by se mu to dala vyžrat a z života ve městě má tiky a navíc úplně cítí, jak na něj jdou všechny civilizační choroby. Tak vymyslí, že nejlepší bude si vybudovat náves v centru Prahy a všechno bude jak má být. Ještě netuší, že to tak nebude, protože než k tomu dojde, tak Pražáci obecní odtáhnou pryč a zase tu bude mít tu klidnou náves. Jenže náplava to nepochopí, dokud to neuvidí na vlastní a pak už bude pozdě. Náplava neví co chce a proto se nemůže poučit jinak než vlastní zkušeností. Vlastně je mi jich líto. :-)
|
|
|
Jasně, v tomhle se shodneme. Mně šlo právě o to, že "Pražské matky" svým názvem tak nějak předjímají, že každá matka z Prahy patří mezi ně -- což je lež jako věž.
Podobný problém mám s "Evropou", nebo třeba s komoditami "Fair Trade".
___
P.S. Já si poněkud stěžuji, neboť jsem se hloupě nastěhoval na místo, kde je strašně moc lidí -- zatímco zpočátku jsem křik káňat slýchal mnohem častěji než rambajz sousedovy sekačky, nyní je tomu poněkud naopak :( Ale je to moje chyba a ničí jiná, samozřejmě :)
|
|
|
Týý joo, draho.
S výjimkou neregulovaných nájmů a některých restaurací je pro venkovana v Praze naopak levno.
Otázkou také je, co je to Prahou ve smyslu, který popisuješ. Kaizlovy sady pulsující kypícím životem?
|
|
|
No, jak v čem. V Praze seženeš nájem průměrně za 8k měsíčně, v Ústí prý za 3k. Což je IMHO celkem drahota.
Ale pravda, střelnice máme zřejmě levnější, než v Brně :)
|
|
|
Však jsem napsal, že s výjimkou neregulovaných nájmů. (V regulovaných nemám vlastní ověřené srovnání.)
Nicméně Brno se na rozdíl od Ústí v tomto od Prahy liší jen málo.
|
|
|
Vinohrady, Jana Masaryka, 55m2 bratru neco okolo 5000 cisty najem...se "vsim" se dostavas na 8 000 - 9 000.
Za tuto cenu mam v podstate vsude kousek. Ale prej nam to pan starosta chce od cervence zdrazovat:)
|
|
|
Za obývák to celkem ujde, ale co zbylé místnosti? Ty máte zadarmo? :-O
|
|
|
za úplně stejný peníze pronajímám stejně velký byt v centru ústí... takže to zas takovej rozdíl není
|
|
|
Starosta Vám chce zdražovat neregulovaný*) nájem?
Jak to ten čerchmant hodlá udělat?
____________________________
*) Pokud to není jasné, míní se tím nájem tržní, placený soukromému majiteli nemovitosti.
|
|
|
Trebas je pan starosta a pan majitel jedna a tataz osoba.
|
|
|
Čerchmant toho docílí extrémně snadno, stokráte bohužel. Namátkou třeba (a zdaleka nejen) lokálním zvýšením daně z nemovitostí. Též spoustu jiných podobných svinstev smí ze zákona jako starosta činit, a jedno každé z nich nutně zvýší nájem.
|
|
|
Technická poznámka: starosta sám to udělat nemůže, musí to také schválit zastupitelstvo, které si lidé zvolí. Čili v rámci demokracie zcela OK. (O tom, že demokracie je na houby mně vyprávět nemusíš.)
|
|
|
Ano. A leccos může být schváleno a vymáháno, i když starosta hlasuje proti, ne?
|
|
|
Lokálním zvýšením daně z nemovitostí jsem postižen, o tom mi nemusíte nic vykládat.
Schválilo ho obecní zastupitelstvo v mezích daných zákonem.
V pravomoci starosti to není.
|
|
|
netržní nájem placený nesoukromému majiteli musí být nutně regulovaný?
|
|
|
Netržní = regulovaný
Nesoukromý = státní, obecní
Alespoň ve všech případech, které znám.
Zcela obecně možná ne, ale příklad neznám.
|
|
|
na Vinohradech už nájem není regulovaný. Není ani tržní, tak nevím, jaký vlastně je. :-)
|
|
|
No zase třeba v Ústí, Chomutově apod. placenou střelnici nepotřebuješ vůbec. Stačí se vyložit z okna nebo vyrazit na noční procházku ;-)
|
|
|
jsi první venkovan od kterého slyším, že je tu levno. Neboj, to brzo přejde, až z toho aktivisté vytvoří Mrtvé město, poměr se otočí, nájmy budou levné a všechno ostatní drahé. :-)
|
|
|
Ony jsou to i kurvy ulhaný nešikovný. Jen tak pro zajímavost a pobavení zdejšího publika. Ukázka přiohnutí výsledků ankety "Dopravní prostředky, kterými se žáci/studenti dopravují do školy" strana 7 zde:
www.prazskematky.cz/prilohy/gymn_e_krasnohorske/SPM_Gekom.pdf.
Ještě je zajímavé, že ačkoliv je jedním z nosných témat posílení dopravy žactva na piciklu, dle ankety tak žádný žák dosud nečiní (pokud tento druh dopravy není skryt pod "jiný" se sedmi kusy, ale to může také být po čtyřech nebo vlastní nosič).
|
|
|
já jsem se nepobavila, spíš naštvala. Pod názvem "Bezpečná cesta do školy" se skrývá ještě větší hnus než jsem si myslela. Chybí tam počty mrtvolek a zraněných na cestě do školy, aby bylo jasné proč Pražské zlo rozjelo takovou akci za peníze Ministerstva životního prostředí, Magistrátu, Norských fondů. Ale po pročtení je jasno, jde o agitku pro Automat!
"téma doprava a životní prostředí bylo zařazeno do školního vzdělávacího programu. Dětem promítli film Automatu, při hodině udělali agitku a podařilo se jim získat haranty pro účast na cyklojízdě škol. Výukový program připravil Automat. V hodinách tělocviku se vyučuje údržba kola a v biologii první pomoc", nejspíš po pádu z kola. Takže Automat už se vyučuje na základních školách za peníze nás všech.
|
|
|
No, já být rodič, asi něco od plic řeknu píčitelce nebo panu řéditeli. Takové sračky - hanba!
|
|
|
je potřeba být opatrný a když člověk dává dítě někam do školy, tak je dobré se tam nejdřív poptat, jestli mají kamarádčofty s někým z tria Pražské zlo, Automat a Oživení, a jestli jo, tak s dítětem rychle běžet jinam. A kdo neuteče ten bude brzo odsouzen k tomu, jezdit do práce na kole. Nejdřív to začne u dětí a učitelů a pak to bude pokračovat k rodičům. :-)
|
|
|
Zvláštní. Kdysi jsme se s ex smáli u Vyčítalovy písničky "...a u Marxových spisů řek tý úče že jí dává kuli z dějepisu a jestli chce tak že jí ukáže ten otoman" - komunismus je pryč, ne? A ejhle, už je to tu znova.
|
|
|
Je to hnus fialovej.
Mně tam přišlo úžasný, jak někdo zfixluje procenta v grafu a vedle nechá výchozí data. Nejen, že jim nesedí součet všech, ale ani ten procentní podíl neodpovídá žádné variantě celkového počtu respondentů. Přidáno dostaly jak jinak - autobusy a tramvaje.
Později mi došlo, proč tam není kolonka picikly. Zřejmě to má poukázat na nemožnost dojet na nich ke škole.
|
|
|
třeba jenom neuměj počítat a nebo to počítání svěřili dětem, které mají místo vyučování automatí vymejvárnu mozků, takže jim počítání nejde. :-)
|
|
|
|
To je sobota..
Mozna docela dobry tip za zabavny program ... pri pouziti zcela jednoduchych a primitivnich nastroju, jako je nasada od vidli (ci vidle cele), by se dalo se pobavit s nekteryma lidma na tema slusnost, dodrzovani zakladnich dopravnich predpisu, a podobne..
Kamery sebou, velka sance k natoceni nejakeho veseleho videa :-)
|
|
|
Rozhodně celé vidle - jednou stranou udeříš, druhou bodneš. :)
|
|
|
Spíše by mne zajímalo, zda policie opravdu zasáhne, jak předpokládá článek a někteří následně diskutující;-)
|
|
|