Komentáře ke článku: Novela silničního zákona a dobře nám tak. (ze dne 29.05.2011, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Je jasné, že většina lidí čte články proto, že je tam to, co číst chtějí, takže určitá tendenčnost tu bude vždy, ovšem některé postřehy jsou už hodně legrační, viz společné řízení - povinnost projednávat přestupky ve společném řízení není jaksi na libovůli úředníka ani úřadu. Dikce zákona je obligatorní a pokud to wohnout projedná samostatně, tak je tady jasná nezákonnost, která se zejména teď bude dát dobře využít. Co se týče bodů se nerovnost nevytvořila, ale spíše zmenšila, protože nyní bude řidič (bodově) za více skutků ve vícečinném souběhu trestán stejně jako řidič s více přestupky v souběhu jednočinném. Řidič s jedním přestupkem je na tom (bodově) vůči těmto pořád stejně.
|
|
|
Bohužel podle nového Humlova Verordnungu bude stejný trest v souběhu vícečinném i bez jakéhokoli souběhu, pokud se jedná o interval tří měsíců. Celkem dlouho jsem potřeboval, než jsem šifru mista Stanislava rozkódoval, ale myslím, že to mám správně a uvedený postup je pro přestupce-recidivisty výhodnější. Ne že by mi to dělalo morální problém.
Ohledně společného řízení, správní řád ho upravuje jako možnost, nikoli jako povinnost. Vzhledem k tomu, že lhůta 60 dnů pro zahájení řízení o přestupku je pouze pořádková a její dodržování je spíše teoretické, nic nebrání, aby úředník udělal stanovil ve svých věcech "jasná pravidla". Týká se to hlavně menších lokalit, kde obě úřednice správního odboru své notorické potížisty i lokální VIP znají a vědí, jak na to. Ve větších městech, kde existují definovanější procesy a systém kontroly nad nimi, by s tím neměli uspět.
|
|
|
Ale ne přeci, je tady přednost speciální úpravy § 57 odst. 1 zákona o přestupcích. Správní řád se tedy (v tomto) neužije. Zahájení přestupku s tím nesouvisí, protože jde pouze o data spáchání, tzn. řízení může začít pořád až po půl roce, ale bude muset být společné pro přestupky spáchané ve třech měsících od prvního.
Ad body - je to odlišná nerovnost než předtím, kdy jste mohl mít v rámci jednoho řízení např. 2 bodované přestupky v jednočinném souběhu s výsledkem 1 záznam, nebo 2 bodované přestupky ve vícečinném souběhu s výsledkem 2 záznamy, kdežto teď to bude vždy jen jeden záznam, akorát že společné řízení je omezeno na 3 měsíce. Ze "Standova" pohledu systém nehaproval u řidičů, kteří po dobu jednoho měsíce třicetkrát projeli úsekovkou v tunelu, ale u "profesionálů", kterým z tachografu vytáhli 28 záznamových listů a na každém z nich našli bodované porušení. To by asi mělo nově nejvíce odpadnout.
|
|
|
A když ne? Rozhodně nemám dojem, že by se tohoto výkladu úřady nějak usilovně držely. Ani nevím, jak by to prakticky dělaly, viz dále
To byl minulý Standův pohled. Standovi vadilo, že nějaký řidič kamionu dodržoval přestávky podle nějaké staré normy, přičemž se jednalo o jeden ten samý skutek, který nastával kontinuálně (ne opakovaně, viz ježdění tunelem). Teď to jde ještě dál, bez ohledu na to, jaké přestupky se stanou, projednají se ve společném řízení ty z nich, které byly spáchány v intervalu 3 měsíců.
Jaká situace by nyní po novele nastala, pokud by úřad měl rozhodnout o pěti různých přestupcích, které se staly 10.1., 10.2, 10.3, 10.4. a 10.5.? Není mi jasné, jak by úřad postupoval. Dejme tomu, že by rozhodoval podle dosavadní úpravy ve společném řízení o všech najednou. Ale co po 1.8.2011? Jeden ve společném řízení a další dva samostatně? Nebo 3+2? Nebo volat Standovi?
|
|
|
O čem přesně je to společné řízení ? Kde je uvedeno, že bude řidič trestán jen jednou ? Z uvedeného textu to nevyplývá, jedná se jen o to, že se nebudou řešit v jednom společném řízení přestupky za celej rok a lidi budou informování (pravděpodobně) dříve, než když už vlastně nemají řidičák.
Ad radost z možného "bonzování" nepovolených cyklojízd a trestání cyklistů podle paragrafu šitém na míru Cannonballistů: Nejsem si totiž zcela jist, že cyklista je na cestě řidičem v kontextu či smyslu uvedeného textu. Hodně štěstí a očekávám článek, jak to dopadlo :)
|
|
|
To je trochu jako ptát se, co když úřad nebude respektovat jednoroční prekluzi. Jestli to někde dělají špatně a nikdo jim to neomlátil o hlavu je věc jiná. Každopádně teď to díky návaznosti na body má mnohem větší význam a v případě špatného projednání vznikne jasná újma a nezákonnost, která bude muset být odstraněna zrušením rozhodnutí.
Od novely to bude u přestupků např. 10.8., 10.9., 20.9., 10.10. a 10.12. skutečně 4 + 1. Trochu se to směšuje tím, že se jednak změnilo společné řízení v zákoně o přestupcích a současně došlo k úpravě záznamu bodů podle zákona o silničním provozu. Přechodné ustanovení k § 57 pokud vím není. Pokud již poběží řízení pro přestupky 10.1., 10.2, 10.3, 10.4. a 10.5., take k nim přestupek spáchaný po novele nepřipojí a bude probíhat samostatně.
|
|
Nyní bude možné pokutovat na místě jednotlivé účastníky nepovolených cyklojízd a dokonce jim na 48 hodin zabavit kola. Mega fun, už se na to těším
Moc se netes. Snad ani sam neveris tomu, ze tohle bude uzivano k buzeraci pumpickaru. Spise se obavam, ze buzerovani budou ucastnici ruznych protestnich jizd jako treba www.ovce.eu/2010/01/protestni-jizda-30-1-2010/
|
|
|
Akce, na kterou odkazuješ, byla řádně nahlášena a povolena...
|
|
na konec článku... krom zapsané věty bych doplnil do kontextu: pokud budou lidé volit stejné kschity za jiné strany jako v 2010, 2006, nikam se nedostaneme a moc se nestane.
|
|
|
kazdej, kdo nevolil svobodny, je u me mrtvej Homo(ho)lka! :-D holt vovce slysej na parky a pivo za 2,- a na sliby typu nalesteny nic
|
|
Nějak jsem nepochopil, jestli obecní policie smí měřit na jakémkoliv místě bez označení a nebo jestli stále platí, že jde o vybraná místa (jako dosud) a jen zmízí ona cedule.
|
|
|
Zmizí "jen" cedule. Co ale vidím jako další problém je to, že v Praze (nevím jak jinde) vzniklo tři prdele úseků, které se v současnosti vydávají za monitorovací (Wilsonova směr centrum, 5. května směr Chodov...). Pokud jsem koumal správně, tak se jedná o tytéž přístroje, které se používají pro úsekové měření, ale nikde se mi nepodařilo zjistit, komu patří a komu jdou získaná data. Strašně rád bych se mýlil, ale podle mého jsou to další měřené úseky MP. Celý fígl je v tom, že se lidem nakecalo, že to jsou jen kamery pro sledování provozu, a tak na to řidiči kašlou. Ve chvíli, kdy nebudou muset MP používat cedule, se dané úseky přepnou do výdělečného módu, řidiči na to budou kašlat dál a prachy potečou proudem...
|
|
|
Co vím, jde o přístroje nakoupené z nějakých grantů EU a opravdu slouží ke sčítání dopravy. Dokonce je výslovně zákázáno jejich použití k represivním účelům a to po dobu 3 let od jejich instalace. Co se bude dít pak je ovšem otázka. Nakolik se dají použít k úsekovému měření rychlosti nevím, to přenechám povolanějším.
|
|
|
i podle mejch informaci se jedna o stejny pristroje, takze po trech letech (v soucasnosti zbyva cca o rok mene) se nejakym klinutim prepnou na cink-cink-kasicku a rejzovani pojede na plno
|
|
|
|
mozna v Eltodu zname stejnyho, uz od zakladky to byl takovej Landovo karierni andilek-debilek, tak tam ve firme jiste obre zapad :-D
|
|
|
Toho člověka neznám, byl u nás ve firmě asi půl hodinky a tohle z něj při tom vypadlo ...
|
|
|
Tak jsem zkoušel hledat něco bližšího a našel jsem kulový... O tom, že se nesmí tento systém použít k represivním účelům se zmiňuje např. Eltodo a Operační program Doprava (OPD), což pro mě nejsou zrovna důvěryhodné zdroje. V jedné z diskusí jsem narazil na reakci (myslím, že někoho z OPD), že se tento systém nedá použít pro úsekové měření rychlosti, což je lež, jelikož je to jedna z vlastností tohoto systému (dělá i fotečky). Našel jsem i dotaz někam na stránky EU, jak je to s použitím tohoto systému pro vybírání pokut za rychlost (zjednodušeně) - bez odpovědi. Nevím, nevím, ale třeba se najde někdo, kdo vědět bude... :-)
|
|
Omlouvám se, ale příliš jsem nepochopil ani účel této novely, ani přesný smysl článku, takže si dovolím pár dotazů:
1. Smyslem novely mělo být výhradně zvýšení bezpečnosti?
2. Považuje autor článku novelu za zlepšení, zhoršení nebo zachování současného stavu?
3. Z článku je patrné, kterou stranu bychom neměli volit, abychom nebyli šikanování. Je toto negativní výběr (tzn. když budu volit kteroukoliv jinou, bude to lepší) nebo může autor doporučit nějakou konkrétní stranu (a své doporučení něčím podložit)?
4. Jaká konkrétní opatření by vedla ke zlepšení situace na pozemních komunikacích (nemyslím "pouze" bezpečnost)?
|
|
|
jidlo ti taky doma musej predkousavat?
|
|
|
Ne, jídlo ne. Pomohlo to?
|
|
|
tak nechtej po nikom predkousavat nazory
|
|
|
ad 3) tech stran, ktery nevolit by se naslo jeste vic, tohle je hodne uzkej vyber. volba strany je na kazdym, jako doporuceni povazuju nevolit stranu, u ktery sem se uz spalil - neplnila sliby, utahovala vic a vic srouby a obecne mi jako jedinci kurvila zivot svejma drahejma a neucinejma rozhodnutima. pokud nekdo pri dalsich volbach nalitne na usmevavy billboardy, necha se opit rohlikem a jde volit tu stejnou stranu (nebo tu samou jen s prevlecenym nazvem) v domeni, ze tentokrat uz to bude jinak, je slaboduchej idiot. do hospody, kde vari na picu a nebudu tam spokojenej, taky prece priste nepujdu!
|
|
|
Díky, ale to není odpověď na 3. Já osobně mám dost vyhraněný názor na to, které strany nevolit - v tomto ohledu nepotřebuji nic předžvýkat. Ale D-fens píše, že když nebudeme volit konkrétně tyhle tři, nebude šikana. Tak jsem se chtěl dozvědět něco víc :-)
|
|
|
ty 3 DF ocividne vyjmenoval, protoze jejich vlada novelu schvalila... je to tak slozite?
|
|
|
Aha, omlouvám se, nedošlo mi to. Bylo to tedy myšleno tak, že kdyby to dostala vláda, složená z jiných stran (třeba z těch s barvou a politikou opruzeného orangutaního zadku, jak tu navrhoval kolega), tak by to neschválila.
Teď už to není složité - díky za vysvětlení.
|
|
|
Abychom se do toho nezamotali: měl jsem možnost sledovat řev rudooranžového obecenstva v reakci na návrh, že za alkohol do limitu nebudou body. Průlom, zrušení nulové tolerance, povolení otěží modré lůze, tak teď už se smí za volantem chlastat, to zas bude mrtvejch... Takže ne, poslanci, kteří chtějí vyhovět těmto svým voličům, pro něco takového ruku nezvednou.
Proto ta moje otázka, jestli tedy tahle novela stávající stav zlepšuje nebo zhoršuje. Můžeme přijmout tvrzení, že to bezpečnost nezvýší, ale to není fšecko.
|
|
|
kazdopadne ta novela nedela to, co je stadu predhazovano... a logicky ani nemuze
idealne vubec nemela spatrit svetlo sveta stejne jako jeji predchudkyne a co se tyce vlady, do prdele by mohli jit vsichni bolsevici, od rudejch pres oranzovy, zeleny, modry a janevimjaky...
|
|
|
Tak tak. A vládnout bych měl já, neúplatný, nezatížený ideologií a bezchybně uvažující :-D
|
|
|
spravne, ty mi ctes myslenky :-D
|
|
|
verim, ze diktatura by byla v CR funkcni. soucasna a nedavno minula politika mi pripada jako tahani voziku pokazdy chvilku jinym smerem. kdyz tam vladne jeden prizdisrac, tak to tahne doleva, nez to vubec rozjede, zacne druhej tahat doprava, treti dozadu atd. atd. nakonec se vozik cuka namiste a nikam se neposouva. diktator by ostatni vypraskal a rozjel to jednim smerem... jakym tot otazka, ale urcite bysme se nekam uz konecne posunuli ;o)
|
|
|
No vida, začínáme se shodovat!
|
|
|
ciste pro zajimavost, slo by mi napovedet o jakou barvu se to jedna? treba v hexadecimalnim vyjadreni. zverolekar ani odkojena maminka nejsem a tak se v tehle vecech nevyznam :-D
|
|
|
|
Nikoliv, on tvrdil, že pokud bydou tyto tři, bude šikana.
To není ekvivalence, obrácená implikace zřejmě neplatí.
|
|
|
Ad 2. - Potřebuješ černobílou odpověď? Viz paralelní článek o expertech. Autor upozorňuje na - podle něj - dobré i špatné pasáže zákona.
Ad 3. - Pro ty, kdo si nedokážou vybrat sami politickou stranu mám jednoduchý návod: Zájmy obyčejného člověka u nás brání dvě parlamentní strany: KSČM a ČSSD. Pokud Vám opravdu záleží na osudu této země, dejte do obálky kandydátky obou těchto stran. Dojde tak ke zdvojnásobení síly vašeho hlasu.
Ad 4. - Mě zaujal návrh publikovaný v druhé polovině tohoto článku: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004101702
Myslím, že by stál za oprášení, dopracování a širší publikaci. Z provozu je potřeba eliminovat špatné řidiče. Špatný řidič je takový, který způsobuje nehody.
|
|
|
ad.2 - ne, o spektru jsem nic nepsal. Prostě odpověď. Článek jsem četl - omlouvám se, pokud mi nedošlo, že je odpovědí na "Základní otázka: Zlepší tento zákon nějak bezpečnost na silnicích?".
ad.3 - viz výše. S výběrem politické strany problém nemám, otázka se týkala něčeho úplně jiného. Pokud je tu ještě někdo s atrofií schopnosti rozpoznat smysl textu, pokusím se to ještě nějak dovysvětlit :-). Špílec s oranžovorudou kombinací a zdvojnásobením hlasu je opravdu vydařený - už dlouho jsem se tak nepobavil.
ad. 4 - jsa ducha mdlého, nedaří se mi rozlišit, jestli i tohle je fórek - jistý druh humoru mě poněkud míjí.
Tak jo, díky všem. A kdyby měl autor přece jenom nějaký zaručený tip na stranu do příštíh dostihů, tak to ocením - u nás v hospodě to s Máňou z prasečáku řešíme furt.
|
|
|
Co je na tech vetach
Z provozu je potřeba eliminovat špatné řidiče. Špatný řidič je takový, který způsobuje nehody.
vtipneho? Podle mne je to kruta pravda.
|
|
|
Já nepíšu, že je na nich něco vtipného, jen že nepoznám, jestli to jako vtip bylo myšleno. Jistě, špatní řidiči způsobují dopravní nehody a proto je potřeba je vymýtit - vskutku geniální.
Jenže:
a) Ne všichni špatní řidiči způsobují nehody. Odpovězte si každý na dvě otázky: 1) jsem dobrý řidič? 2) způsobil jsem už někdy nehodu? Já na obě odpovídám ne.
b) Nejen špatní řidiči způsobují nehody - jsou to taky špatné zákony, špatné silnice, špatné počasí, špatná strava, špatná... eh...
c) Co je to špatný řidič?
|
|
|
Beres to z opacne strany - nehody zpusobuji vzdy spatni ridici, ale ne vsichni spatni ridici zpusobuji nehody. Pokud ovsem ze silnic vyzeneme skupinu spatnych ridicu, kteri zpusobuji nehody, pak tech ostatnich spatnych ridicu uz na tech silnicich mnoho nezbyde.
|
|
|
Tzn. každý, kdo způsobí nehodu, je automaticky špatný řidič?
Hm, ok, na mě dost radikální názor, ale budiž...
|
|
|
Pokud ji zpusobi, pak ano, jinak by ji nezpusobil. Muze se ovsem na zaklade toho zazitku stat dobrym ridicem. Vyborny ridic se pak dokaze vyhnout i nehodam, ktere zpusobi nekdo jiny.
|
|
|
Dobrý řidič se po jednom-dvou pomačkání plechu ze svých chyb poučí.
Když někdo věčně něco přehlíží, a třikrát během jednoho roku nedá přednost takovým způsobem, že to skončí havárkou, je jen otázkou času, kdy se stane něco vážného.
Prostě lidský faktor v jeho osobě selhává významně častěji a vážněji než u ostatních.
|
|
|
Ještě k námitce b) - stane se, smůla. Proto je tam určitá tolerance, nebrat řidičák hned, ale až po několika nehodách.
|
|
|
Zda zrovna tato NOVELA nějakým způsobem pohne s bezpečností na silnicích, na bez křišťálové koule dnes prostě nelze jednoznačně odpovědět. A imho článek na to ani nehledá odpověď.
Vtípek s dvěma kandidátkama není můj, poprvé jsem jej čet tuším na nějakém blogu tuším Kubery, ale nejsem si tím jist, a možná to i on od někoho opsal.
Zda má DF tip na nějakou stranu, která garantuje návrhy a prosazení skutečně rozumných zákonů, netuším. Kdybych o ni věděl, doporučil bych ji.
Ten odkaz opravdu doporučuji v klídku přečíst. Nemusíš s ním souhlasit, ale zkus to přelouskat a přemýšlet o tom stříhání rohů řidičáku (nebo jiném mechanismu vyřazujícím opakovaně selhávající řidiče).
|
|
|
"Zda zrovna tato NOVELA nějakým způsobem pohne s bezpečností na silnicích, na bez křišťálové koule dnes prostě nelze jednoznačně odpovědět. A imho článek na to ani nehledá odpověď" - nehledá, on ji dává :-)
"Zda má DF tip na nějakou stranu, která garantuje návrhy a prosazení skutečně rozumných zákonů, netuším" - to je v pohodě - já se taky neptal tebe.
Odkaz jsem četl a s lecčím nemám problém souhlasit. Vyřadit opakovaně selhávající řidiče - možná, ale velkýho bacha na skutečnou příčinu "selhání". Na jedné straně někdo, kdo najede 100k ročně v obtížných situacích a třeba zaviní nějakou nehodu, na druhé straně Lojza z Horní u Rozkroku, který jezdí každou sobotu svou shnilou šáde120 nalitej z hospody domů a nikdo ho nechytne, páč obecního policajta vozí za milenkou.
A definice selhání? Jel jsem v obci 51 km/h, nadýchal jsem 0,1 promile, jel jsem na červenou (páč za mnou to hnal debil a kdybych to zkusil dobrzdit na oranžovou, mám ho v kufru)?
Kdo a jak bude hodnotit špatné a selhávající řidiče?
|
|
|
TO je riziko povolání. Když někdo jezdí 10x nebo 100x více, musí být spolehlivější.
Když se někdo po pětipivu opatrně doplouží domů, je míň nebezpečný, než exhibující střízlivý votuzer ve městě či na dálnici. Jsem pro určitou toleranci a alkohol jako přitěžující okolnost při nehodě, ale to je na jinou diskusi. Pivko v Rakousku po obědě je imho natolik příjemná věc, že za tu toleranci stojí;-)
Zaviněná nehoda je poměrně exaktně definovaná událost, a prostým počtem vztaženým k času lze snadno měřit a kvantifikovat nebezpečnost řidiče. Kdo za 5 let způsobí čtyři nehody je nepochybně větším rizikem, než kdo před 10 lety způsobil jednu.
|
|
Dfensi, jste jako noc a den. Po špatném článku dobrý a užitečný článek.
Jen dotaz: "Základní otázka: Zlepší tento zákon nějak bezpečnost na silnicích?
Odpověď: Ne. "
Měřil jste to? Abyste potom nebyl za Hamáčka...
|
|
|
Měřil někdo úspěšnost bodového systému od jeho zavedení, před tím, než předložil novelu na stůl?
|
|
|
proč by to D-F měřil? D-F přece nic nového nezavádí. Jen upozorňuje na to, že pokud je nějaký systém a někdo se rozhodne tu ubrat a tam přitvrdit, tak by k tomu měl mít nějaký důvod. V tomto případě by tím důvodem mělo být vyhodnocení účinnosti. Dokonce to i v dalším textu vysvětluje.
pokud se zákonodárci rozhodnou, že odteď už za to a za to nebude tolik bodů, ale bude jich více, měli by z něčeho vycházet. Zatím to vypadá, že se kdosi podle nějakých svých niterných pocitů, které nikoho nezajímají, rozhodl, že odteď je 6 bodů málo a proto bude 7. Vzhledem k tomu jaké možnosti mají a jaké finanční prostředky na to obětují, by to chtělo minimálně nějaký blábol opřený o výsledky, i kdyby ty výsledky byly vyhodnoceny úplně blbě. Zatím jsou změny vždy na bázi: nám se zdá, že by to mělo být takhle, páč to bude určitě lepčí.
|
|
|
Nesouhlasím s tím, že by měli veřejnosti předhodit "minimálně nějaký blábol". Výdaje na vymáhání tohoto systému jamtárci neplatěj ze svejch kapes, ale z peněz, který ukradnou daňovejm poplatníkům, proto si myslím, že by bylo na místě, aby si alespoň někdo dal tu práci a vypracoval nějakou podrobnou analýzu, která se veřejnosti předloží jako argument pro plánované změny.
|
|
V článku mě velmi zaujala věta, že spodní hranice pokuty je protiústavní. Mohu se zeptat na nějaké podrobnosti, proč tomu tak je, respektive v čem přesně říká ústava něco jiného? Pochopitelně souhlasím s tím, aby žádná dolní hranice pokut nebyla, jen mě udivuje, že je protiústavní, aby byla.
|
|
Měřil někdo úspěšnost bodového systému od jeho zavedení, před tím, než předložil novelu na stůl?
|
|
|
To měl být dotaz pro Vaia
|
|
|
Určitě ne, poroto mě překvapilo, že autor tvrdí s jistotou něco co taky neměřil. Myslím, že má pravdu, ale když už chce psa bít, ať má rovnou hůl (hooool).
|
|
Možná mi v novele něco uniklo, četl jsem to jen zběžně, ale přišla mi jako docela vyčuraná - odhaduju, že ty zdánlivý úlitby (tj. zrušení bodů za některý přestupky) mají mít hlavně pozitivní efekt na výběr pokut a to přece úřadům jde především.
Podle mě si navrhovatelé konečně uvědomili, že zatímco jim jde hlavně o prachy z pokut, tak řidičům jde hlavně o body a udržení řidičáku. Proto když zrušili body třeba za mírný překročení rychlosti a další drobnosti, ve výsledku vyberou víc peněz:
1) Lidi se nebudou tolik hádat a spíš zaplatí, protože ztracený body obvykle trápí víc než pokuta
2) Vybodovaní řidiči nejezdí, takže nemůžou dělat přestupky a platit za ně pokuty. Když se moc lidí vyboduje, kapři si sami vypustí rybník
A současně to celý jde prezentovat jako vstřícnej krok a odstranění nadměrný tvrdosti bodovýho systému. Tj. z tohohle pohledu je ta novela good job.
|
|
Omlouvam se, ale schvalne zkuste zjistit za kolik je v novelizaci STOPka (nezastaveni na ni). Budete mile prekvapeni.
Dale puntickarske sledovani prestavek u kamionu je nejednou v toleranci +-2HODINY...
Doted bylo lepsi resit pokutu v nemecku za pauzy (cca 30€) nez tady prijit o body a prenize a papiry do cistirny za to same.
Dale ve vsech "vyspelych" zemich sou povetsinou lekrnicky jen doporucovane nebo nepovinne. Pozor na polaky, tam je povinny hasicak.
Tahle zeme je pekne zkurvena....
|
|
|
Na začátek nemá cenu komentovat politický postoj.Každý máme nějaký a nesouvisí s obsahem článku.
Co se týče bodového systému,tak ho za šikanózní budou považovat převážně agresivní řidiči,nebo totální antitalenti na všechno,kteří se nenaučí řídit auto ani,když vylezou z autoškoly a stanou se tak řidiči svátečními.Ostatní občané, kteří mají řidičák v náplni práce práce,nebo jako součást cesty do práce,určitě ocení,když ze silnic zmizí zpomalovači, kteří,svou jízdou BRZDA-PLYN,vytvářejí zbytečné kolony a tím znervózňují ostatní,takže je celkem logickou reakcí takového řidiče předjet a nechat ho za sebou.Také ocení, když zmizí psychopati bez špetky soudnosti a zodpovědnosti za vlastní jednání.Nechám na vás do které skupiny se chcete zařadit.
Mimochodem kolikrát jste zažil nebezpečné předjíždění jenom proto,že si řidiči před váma nedrželi základní rozestup a nesledovali zrcátka? Byl jste nucen předjíždět více aut najednou,nebo se radši držel v koloně?Cítil jste nervozitu, nebo dokonce agresi?
Bodový systém jen reaguje na rostoucí nároky ze strany uživatelů silnic.Stejně také roste jejich počet,protože nároky pro udělení řidičského oprávnění naopak klesly a to je špatně.
Zajímalo by mě,kolik mrtvých,nebo zmrzačených pacientů,by společnost tolerovala u mladého chirurga,než se lidově řečeno "vyjezdí",nebo u starého chirurga,který je prokazatelně za svým pracovním zenitem,ale odmítá to egoisticky připustit?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Novela silničního zákona a dobře nám tak.
|