Komentáře ke článku: Ideální auto (ze dne 27.01.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Takové auto si může (kromě motoru) koupit na každém rohu s logem Škoda. Předloni jsem koupil Fabii Combi 1.2 (ano Haateepee, aby se vytuněncům mělo z čeho udělat šoufl) a vše zmiňované tam je, dlouho jsem hledal něco stejně vybaveného a levnějšího, ale bohužel. Nic. (nemyslím vyšmajdané ojetiny, ale funglovku), spotřeba v létě 5,7 v zimě 6,2 , jako brzda si rozhodně na silnicích typu okresek nepřipadám.
|
|
|
Jestli řídíš tak, jak vybíráš auto, tak je asi opravdu lepší, že krotíš takovouhle dravou bestii a ne něco, co je schopno se přiblížit dálničnímu limitu bez pomoci silného větru.
|
|
|
Fóbii bych nechtěl ani zadarmo (sem předpojatej), o tříválci ani nemluvě. To přece nemůže jet. Ovšem minulý týden sem s ní jezdil (1.2 HTP), seděli sme v tom tři, naloženej kufr a to auto nejen že jelo, ale bylo schopný i předjíždět. Maj to dobře zpřevodovaný, ale víc než 180 to nejede.
|
|
|
Jestlis v HáTéPé viděl 180 nebo něco hodnotou byť jen blízkého, tak ať si dotyčný nechá seřídit tachometr.... :-)
|
|
|
No, na tom tachometru by to z kopce s větrem v zádech mohlo bejt. Ale skutečná rychlost bude samozřejmě nižší.
|
|
|
Nehlede na to, ze konstrukcni rychlost je tusim 151, to beztak na rovny dalnici jelo maximalne tachometrovejch 160. Vic ani tuk. Kdyz si odmyslis odchylku, vypada to ze to pojede fakt tech 151. Z kopce by se to mozna ke 180 priblizilo, ale jedine plne nalozeny a z dlouhyho kopce... koneckoncu 50kW 1.4 mi taky jela tachometrovejch 195... ale hodne dlouhej sjezd dolu na dalnici a pet lidi v aute :o)
|
|
|
Dobré zpřevodování u tříválcové fábie potvrzuji, projel jsem se HTP 12V a musím říct, že to jede líp, než třeba současná generace fiesty s výkonnějším čtyřválcem 1,3 - fiesta má podle mého názoru zbytečně "dlouhou" převodovku.
|
|
|
Fiesta je maketa auta. Příde mi, že ten potor je v ní jako přepravní, aby ji nevozili na kamionu. Máte pocit, jako v autě s hybridním pohonem.... čekáte až ten motor sakra konečně zabere.
k té HTP... jedete třeba 80 a někoho dojedete.. a... tak to taky zůstane. Když ji dáte prostor, na tachometru se skutečně zjeví i 185. Otázka je, jestli to vypovídá o kvalitě motoru, nebo nekvatlitě tachometru.
Při téhle rychlosti to stejně žere jako tank a její dosažení je časově zajímavé hlavně z geologického hlediska.
Ani prázvná krátká Fobie pak nedokáže s tímhle šicím strojem pod kapotou udržet na dálnici 130. Prostě to nejde. Příde kopec a když to před ním nerozhučíte až se třesou okna, tak nahoře prostě jedete i 90 a předjíždí vás kamiony. Rovněž zkoušku rychlostí, kdy tachometr ukazuje přes 150, ať už je ve skutečnosti jakákoli, nedoporučuji, protože i když tento kaskadérský koues zkusíte sami a s prázdným autem, neznamená to, že to dokážete zastavit.
|
|
|
Asi by se dalo říct, že fiesta je maketa auta, ovšem pak by se to týkalo celé třídy malých vozů. Někdo prostě jezdí hlavně ve městě a tak mu takové auto stačí, někdo zase nemá na větší a tak mu musí stačit. Řekl bych, že současná fiesta nabízí v rámci třídy velmi dobré jízdní vlastnosti, slušný vnitřní prostor i kufr, určitě větší, než krátká fábie, na druhou stranu třeba vlevo od spojkového pedálu není žádné místo na nohu. Hlavní problém fiesty je ale převodovka, předchozí generace měla prakticky stejný čtyřválec 1,3 a celkem to jelo. U současného hranatého modelu byl mimo jiné zvýšen výkon motoru 1,3 z 60 na 70 koní, ovšem původní slušnou převodovku nahradila nová "delší", se kterou fiesta nepředjede ani fábii HTP 12V s nižším výkonem motoru.
Poznámky o nevhodném zpřevodování se týkají fiesty s motorizací 1,3/70 HP. Co se týče dalších benzinových motorů, tak 1,4 nebo 1,6 jedou podstatně lépe, nemluvě o dvoulitrovém estéčku. S letošním faceliftem přibyl na náš trh slušný motor 1,25/75 HP, který bych doporučoval místo 1,3/70 HP. Taky přibyl motor 1,3/60 HP - ten bych doporučil každému, komu 1,3/70 HP připadá nebezpečně rychlá.
|
|
|
Ale já nezpochybňuju auta do města. Sice je pak třeba u nás problém v tom, že z nedostatku peněz jezdí takovým autam lidi i jinde, než po městě, stejně jako SUV pak cpou do města, ale není to problém aut samotných.
Fiesta je s tímhle motorem hrozná bída a o tom sem psal. I malé auto do města může mít dobré jízdní vlastnosti. Není to jen problém, toh, že někdo udělá do města něco s dlouhou převodvokou, ale problém celkového zpracování tohlto auta. Jezdil sem ve dvou Fiestách a vždycky měl z tšch aut jedinou radost a to, když sem je konečně zamknul.
|
|
|
HTP = Hned To Pojede (pojde?), po 1/2 roce to ma zvuk jak šicí stroj a nebo olcit club :))) ale co by jste chteli od "holobytu s mlhofkama"
|
|
|
|
A nebo ještě "vytuněnější" Hovno to předjede...
|
|
|
hm, nevlastnim, najeto cca 10tis.
Benzin (popojizdky, zima) plus nizky objem (nizke ruceni), rozumne zpracovany interier, nezaludny, skutecne dobry podvozek, celkova slusna dilenska kvalita - jo.
Jinak se hodne blizim autorovu nahledu na tenhle segment aut..
Ale co se zdejsich fobiobijcu tyka:
maximalka realnych 160, furt to vcelku jede, spotreba pak jde rapidne nahoru, pri kulturni jizde dle vyhlasky lze mit spotrebu jako autor, coz je vyhovujici.. - co delam spatne?
|
|
|
Fakt se nedá sehnat nic srovnatelně drahého s mnohem výkonějším motorem a bohatší výbavou? A co Hyundai Elantra, 1.6 benzín, v základu by mi chyběla jen klimatizace (v různých akcích jí přidávali gratis). Cena? 359 000. V tom základu je ABS+EBD, kompletní elektrická výbava, výškově nastavitelný volant a sedadlo, centrál, atd. Všechny autorem uváděné "budíky", digitální hodiny uprostřed palubní desky a s fobií kombíkem srovnatelně velký kufr. Ale chápu, že pro někoho je prostě škodoFka jediná možná volba. Táta jí měl, děda taky, tchán na ní přísahá, tak to přece nemůže být špatný auto. Skutečně není, ovšem s mnohem silnějším motorem a doplňkovou výbavou alespoň v tom rozsahu, který má třeba zmíněný hyundai už v základu. Pak se ale dostaneme s cenou nejmíň ke 450 000. Nemluvě už o statistikách ukradených vozů. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam. Kdyby si Lazy do té své káry nechal namontovat klimatizaci, tak se plně naložený do kopce ani nerozjede.
|
|
|
Tak jsem včera udělal obdobný pokus jako DF, jen na netu, hledal jsem kombík a poměr cena - výkon. Takže milá Škoda nabízí opravdu 1,2 což je dost tragédie a příplatek za 1,4 je věru nekřes´tanský ( germáni sou barbaři, tak co se divím). Zabrousil jsem tedy k Pažotu, a čekal co se vyklube z nabídky 206 za 269. K mému překvapení kombík 1,4 - ale po kliknutí na výbavu, naskočila jiná cena... Dotaz na zastoupení - ano,akční cena platí, ale kterou výbavu to má stejně nevím, navíc když budu platit keš, tak +10k, cena je na lízing, tzn. že jim to dám stejně :). Je tu nějaký odborník co by mi řekl jak se to s tím pažoutem má?
|
|
|
Má se to tak, že stačí trochu přemejšlet. Dokonce si můžeš vybrat ze skladových vozů, jako u té shade. Akorát to neznamená, že skladem jsou jen socky a výbava, že je nějaké divoké jméno, jiná barva laku, sedaček a firemní deštník.
Tenhle článek je spíš k pláči, než k smíchu. Autor patrně neví k čemu je ukazatel venkovní teploty, proč na něm například bliká upozornění, když se teplota pohybuje kolem nuly. Také asi zapomě, že když dá jen manuální seřízení zrcátek a přál si auto širší, než fobie, bude mu při nastavení muset pomáhat sousedka. Kolik asi v dnešní době stojí obvod, co si zapamatuje víc poloh, aby to člověk nemusel pořád nastavovat...
Taky taková věc, jako je vyhřívání zrcátek ve větší serii za pár korun zřejmě nikdy neslyšel. Ovšem u ideálního auta by chybět určitě neměla, stejně jako jiné radosti co mají vliv na bezpečnost provozu.
Dokonce bych pokud možno zakázal vyrábě auta bez automatické klimatisace. Není nad to, když se v létě nepotíte jako prase a můžete normálně přemýšlet. Cena takové klimatisace by jistě klesla na zajímavou úroveň, nehledě k tomu, že kdo nemá na nové, ať si koupí starší a nezasírá silnici Loganoidními hybridy.
Stejně ho na těch levných pixlách zajímá jen , jestli to má pozinkovou kastli vole a jak dlouho to vole vydrží, aby s tím na silnici strašil co nejdéle.
Každý, kdo ví, jak fungují kvalitní motory o obsahu kolem 2.0plus a kolik žerou, by nejraději všechny spotřebové panikáře naházel do kafilerky, hned ta těma co určili sazbu pojištění.
1,3 motor na rodinné auto.. napíchnout na kůl a grilovat.
Nově bych zavedl limit minimálních jízdních vlastností a to včetně brzd, akcelerace a celkového chování vozidla v mezních situacích.
Volant a desačku seřiditelnou pouze výškově, opravdu nepotřebuje další komentář,protože je vidět, že autor mnoho rozumu nepobral a auto viděl maximáně na obrázku. Možná bude zákazníky lisovat v nějakém přípravku a pak by nemusel mít seřiditelní vůbec nic, ani zrcátka.
|
|
|
PRESNE. Pod tohle se plne podepisuju. Je videt ze autor clanku vida auta jenom z saliny, rozhodne ne zevnitr.
|
|
|
Vectore, ber to jako nadsázku, vždyť ten autor si delá čurinu. Nikde jsem nečetl například o brzdách (nebo že bych je přehlédl?)a ty láteříš nad ukazatelem vnější teploty, by´t je to bezesporu praktická věc . Možná jsou ty brzdy v rubrice Strčte si do...nebo jak to nazval. Náhodou musím říct, teda když nebudu brát článek vážně, že mě některé formulace rozesmály - píše s humorem a nezdá se mi, že by o autech věděl úplný prd. Auto bere jen jako věc na přepravu u A do B a dá-li bůh tak i z B do A. Rozhodně to není žádný motofanda. Možná bych mu vytknul tu paušalizaci - nejsme takoví všichni. Nevím jak pro koho, ale pro mě je auto nejen praktická věc, ale taky zdroj určitého potěšení. Ať mi nikdo netvrdí, že si auto vybírá jen podle ceny, spotřeby a velikosti kufru.
|
|
|
No asi mě to nějak moc vzalo. Koukám, že sem vyrobil i neuvěřitelné množství překlepů. Prostě mi ten článek nepřipadá ani k smíchu, ani k ničemu.
|
|
|
Ja to uz pomaly vzdavam "amaterom" vysvetlovat ze vecsi motor zo vstrekovanim pri zachovani ostatnych podmienok ma spotrebu len o par percent vyssiu (vecsia vaha motora, vecsie rotacne hmoty, vecsi kompresny odpor).
Takze kto jazdi z lahkou nohou nezbada vyrazny rozdiel - a ten sa mu beztak vrati v ovela vyssej zivotnosti motora, ktory je robustnejsi.
Tych poistovakov by som ^*^#@$#@$!@#......
|
|
|
ad spotreba a pojisteni vyssich kubatur (vyssich ? pri 1,3t by mel motor na 2.0 zacinat, ne ?)
souhlas, podpis, razitko... mluvis mi z duse, Vectore
|
|
|
Jestli povezete do kafilerky ta s odpuštěním hovada, co stanovila systém určování tzv. POVINNÉHO RUČENÍ ( Povinný vejvar pojišťovnám ... ) v ČR, dejte mi vědět - rád si sednu za volant a ještě zaplatím spotřebovanou naftu.
-
IMHO by pojištěný měl být ŘIDIČ, ne AUTO - auto, někdy bohužel, dělá pouze přesně to, co mu diktuje chování mezikusu mezi volantem a sedačkou a fyzikální zákony ( které, jak známo, nemá mandát měnit žádný parlament na světě ).
|
|
|
presne tak - ono je to totiz o lidech, coz si soudruzi neuvedomuji....
z meho pohledu je silnejsi auto bezpecnejsi, protoze mi umoznuje rychleji reagovat na nebezpecne situace, predjizdeni zkracuje na minimum atd...jezdim preplnovanym dvoulitrem a kdyz to nehonim, jsem v pohode na 8 litrech... se sluzebni chrochtofobii mam spotrebu vyssi...
ale to je stejne skoda slov
|
|
|
Plný souhlas, určitý čas jsem sedlal "jedna-osmičku" Vectru, ale spotřeba se držela kolem sedmi na sto ( za volantem jsem docela kliďas, respektive do rakve nespěchám :-D. )
Spotřebu ovlivňuje v první řadě styl jízdy řidiče a stav auta i silniční sítě, pak teprve objem motoru. Kolega jezdí s Lagunou 3.0 V6 v běžném provozu průměrně za něco přes osm litrů na sto a že by se loudal ... Ono jezdit úsporně ještě neznamená pomalu.
A český sazebník povinného ručení je už dlouhá léta vysoce nad mým chápáním, zvláště když v civilizovaných zemích na nic podobného nenarazíte.
|
|
|
Hej? A ako by sa ti pacilo platit mesacne $180 leasingovu splatku a k tomu $ 346 poistne? Pretoze viem aj o takych...
|
|
|
Austrálie ?
No, neradím házet čísla bez komentářů. Jedna věc je absolutní výše pojistky, druhá věc ale průměrný příjem v zemi ( oni nedělají za bratru $600 měsíčně ... ) a řekněme "uživatelský komfor" pojištěnce. U nás by za tu lenost a aroganci úředníků měly pojišťovny platit řidičům.
No a navíc ve slušných zemích se brutálně zdražuje pojistné "rizikovým" klientům = často bourajícícm jockeyům, což je dle mne jenom dobře.
|
|
|
Přesně tak a navíc, otázka jak by se ti líbilo je irelevantní, protože každý pak má takové pojištění, jaké si zaslouží a jaké je přiměřené vzhledem k jeho věku, zkušenostem atd..
|
|
|
Tento příspěvek se mi líbí, chtěl jsem psát, že teploměr venkovní teploty považuji za důležitý, ale předběhl jsi mne.
|
|
|
Jedinou větou: Myslím, že jsi kolosální blb!
|
|
|
Jo jo. Ono se to nezda, ale novou Elantru 2.0 traktor muze clovek sehant za 380k. Tedy bez elektrickych zrcatek, ale se 4 pytlama.
|
|
Sice s mnohým tvrzením osobně nesouhlasím (ostatně sám bych ve fóbii nejezdil ani kdyby mi ji dali zadarmo), ale článek je efef super! :)
A mimochodem...
> neexistuje nic, co by ochránilo nárazník nebo SPZ před “koulaři”
Japato? Stačí mít nárazník a SPZ dostatečně vysoko, a je to :)
> opěrek hlavy, vzadu zasunovacích
Sklápěcí (jak to dělá volvo) jsou pro vohnouty lepší (nevohnout by vytáhnul samozřejmě i tu zasouvací, když si tam sedá, ale vohnout se na to vykašle).
|
|
|
Chranit naraznik pred koulari? Kdeze! Je to presne naopak Nechaval som gulu na aute, aby som sa chranil pred tymi, co nevedia zaparkovat bez toho, aby ujebali do auta pred sebou. Kto bez toho nevie zaparkovat, je babrak a mal by vratit vodicak. No ujebavaci uz su v bezpeci, aspon odo mna. Zelene Suzuki Baleno s trebisovskou spz sa uz v cechach neobjavi...
|
|
|
Nechávat kouli na autě - to neni uplně košer, protože z malýho ťukance je díra v nárazníku a nevim nevim, jak se na to kouká pojišťovna.
IMHO je i ve vyhlášce, že když je koule sundavací, tak se má sundávat, když ji nepoužíváš.
|
|
|
ve vyhlášce to je, pravda, a pár let jsem se snažil kouli vyndávat. Pak mě jednou v zimě nějak zarezla nebo kterýho šlaka a nešla zaboha vysunout. Tak jsem ji tam nechal. Nikdy, opakuji Nikdy jsem nikomu nenačechral SPZ. Zato má přední SPZ byla jako roleta. Jednou jsem si ji chtěl nechat vyměnit, když jsem přišel (tehdy ještě) na inspektorát, tak mi slečna (docela dobrá...:-) řekla, že ji mám zlomit, protože v "pouze" pomačkaném stavu mi ji nevymění. Stejně jsem za to potom musel zaplatit.... proč jsem tu SPZ musel přelomit přes koleno, když za to stejně zacvakám? Nou koment.
|
|
ja taky jezdim na fabii 1,2 htp kombi a myslim, ze pro mladou rodinu to je dobra volba. co mne vsak vzdy dostane do kolen, je ten "skvely" motor. vubec celkova nabidka motoru u tohoto priblizovadla je uplne spackany pocin. zakladni vyber bych si predstavoval asi takhle: 1,3 16v a 1,6 16v benzin, 1,5 (ovsemze ne trivalec ;) a rekneme 1,8 naftak. protoze vybrat si nejaky rozumny motor ze soucasne nabidky a pritom myslet i na porizovaci cenu je takrka nemozne...
|
|
|
myslim ze posledni auto pro mladou rodinu (tzn. velikost+cena) co delala skodovka byla felicie. Fabie je nakupni vozik, ve verzi "long" je to nakupni kosik z Makra. Dokazu do ni nacpat i kocar pro dvojcata, bohuzel tim je prostor kufru 100% vyplnen. Kamera uz musi prijit pred zadni sedacky...
O motoru je zbytecne mluvit, benzin bohuzel SkoVWda nema prijatelny zadny...
|
|
|
Střezte se i zrůdnosti 1.4 TDI. Kultura chodu dobrá tak do traktoru Zetor.
|
|
|
jasne, pokud to ma min valcu nez kol, neni to auto... :-)
|
|
|
Hmmm, tak mě napadá :
každý kdo prošel středoškolskou fyzikou by měl zhruba tušit, že minimální počet válců pro přijatelné dynamické vyvážení řadového motoru je ČTYŘI ( ideální šest ). Konstruktéři koncernu VW zřejmě zrovna chyběli ...
|
|
|
Jezdim se sluzebni fabkou 1,4TDI a musim potvrdit, ze zvuk to ma podivnej. Ale kdyz v tom jedu sam, nebo ve dvou, tak rozhodne nejsem brzda provozu. Auto celkem slape, prumnerna spotreba 5,5l nafty v lete a 6,2 v zime. A dalo by se jezdit setrneji. Je fakt, ze mam najeto teprve nejakych 40k km, uvidim, jak se bude chovat, az bude mit 100K km.
|
|
|
Výkon záleží na objemu a u turbomotoru na stupni přeplňování. Z 1.4 TDI soudruzi ze Sudet vymámili, tuším, 55 kW, což Fabii docela stačí. Ale pokud se svezete v P-206 s motorem 1.4 HDI - čtyřválec stejného objemu a podobného výkonu, "pocítíte rozdíl". Měkký, kultivovaný a tichý chod.
-
Osobně mi nejde na rozum počin Toyoty. Proč přestali dělat nádherně točivý čtyřválcový "litr" s 50kW v končícím Yarisu a pro novou generaci ( + drobky z Kolína ) ho nahradili tříválcovou chrochtající zrůdou papírově stejného výkonu, ale v praxi přestavující drsný krok zpět ...
|
|
|
Spotřebou kolem 5.5l se běžně chlubívají majitelé Octavií 1.9TDi - jak to tedy je? Kecají majitelé Octavií, nebo soudruzi v Boleslavi resp na Vlčím hradě udělali chybu a menší motor v lehčím autě žere srovnatelně s větším v těžším autě? :-O
|
|
|
Kámoš má s O1 čipnutou z 77 nebo kolik to bylo na nějakých 90kw dlouhodobou spotřebu cca 4,8.
Jezdí tak kolem 100 a dálnice 120. Párkrát jsem s ním jel,
koukal jsem mu na počítač a je to tak. Povídal, že když jel jednou v Německu na dálnici, kde byl asi 100 kiláků tak hustý provoz, že jel celou cestu kolem 80, tak pak měl na počítači 3,7l. Takže já tomu věřím.
|
|
|
Majitelé Octavií nekecají. Měl jsem asi měsíc O1 Combi - 1,9TDi z půjčovny (takže žádný opečovávaný rodinný vozítko), a tenhle tank se dokázal celkem svižně rozpohybovat, a to při průměrné spotřebe (dle pal. poč.) kolem 4,3 litrů/100 km (a rozhodně jsem nebyl brzda provozu). Se svojí starou Xsarou I 1,9TD z r. 1999 (tedy dost zastaralý motor) jsem na průměru 4,8 v létě a 5,3 v zimě (měřeno dle tankování do plné a najetých km), takže spotřeba 5,5 / 6,2 litrů u motůrku 1.4TDi mě celkem zaráží...
|
|
|
Dalo by se s ni v lete jezdit tak za 4,5-5,0 l/100 km.
Cenu a mnozstvi nafty moc resit nemusim, tak si jizdu uzivam a nejezdim na spotrebu.
|
|
|
Majitele Octavii urcite nekecaji, sam jsem majitelem VW Passat 1,9 TDI a v lete jezdim se zapnutou klimatizaci za 6,5 a to same i v zime. Ale je to vse o stylu jizdy, ovsem i kdyz jedu 180 a otacky tocim do 3500, tak se spotreba nikdy nedostane pres 8 litru.
|
|
široké jsou lepší, úzké udělají službu taky. Jen by měly být v základu a ne za příplatek. Co mi vadí, že otlučení od dveří dodávek (Tranzit a spol.) lišty nezabrání.
|
|
Článek je skvělý, nicméně osobně jsem rozvor pod tři metry ochoten tolerovat pouze u coupé, nebo nějakého MPV, které to dožene výškou.
Zní-li ovšme požadavek na "auto do kterého se vejde rodinka s odpovídajícími zavazadly", pak kufr kombíkové Fabie je opravdu na spodní hraně použitelnosti a ta motorisace už pod ní. 1.4 74kW bych viděl jako minimum.
Obecně nízkoobjemový čtyřválec a pohodlná jízda jsou v mém pojetí nekompatibilní pojmy. Ale kdyby se výrobce takového wagenu byl schopen oprostit od evropských konstrukčních stereotypů a dal tam nějakou jednoduchou 2.5 V6, klidně 80kW OHV a 2 ventily na válec, cestovalo by se v tom o poznání pohodlněji a skoro za stejné peníze. Takový nízkootáčkový motor by byl na výrobu možná ještě jednodušší.
Jednoznačně automatickou převodovku, klidně nějakou jednoduchou s měničem, žádné hi-tech není třeba. Neuvěřitelně to šetří nervy při popojíždění a do auta pro běžné používání dnes již nic jiného.
Zadní dveře s obdélníkovým rámem, který se vzadu nesvažuje. U aut, která to takto mají je ukrutná pakárna manipulace s dětskou sedačkou na zadních sedadlech.
Ad interiér - teploměr nebo alespoň výstražnou LEDku někde, kde bude bít do očí. Ideální uspořádání palubního počítače viz Volvo 480. Místo rádia klidně jen přípravu na připojení nějakého přenosného MP3 přehrávače.
Bezpečnost - sandwich konstrukce a la A Klasse nebo Smart. V malém autě se nic lepšího asi nedá vymyslet.
|
|
|
> pouze u coupé
Nebo roadsteru :D
|
|
Ideální auto by mělo splňovat ještě kritérium provozu na neudržovaných cestách naší silniční sítě. Tzn. odolnost podvozku, zavěšení a tak - některým dírám se vyhnout prostě nedá.
Jinak plně souhlasím s autorem.
Bye. M.
|
|
ZVUKOVA SIGNALIZACE ZAPNUTYCH SVETEL PRI OTEVRENYCH DVERICH JE NESMYSL!!!
Můžete plivat na FIATY jak chcete, ale jednu věc mají vychytanou, pokud vypnete zapalování, ZHASNE SE VŠECHNO. Při zapnutí se zase rozsvítí, při startování se světla ztlumí. Já si světla zapnu při změně na zimní čas a mám po starostech.
Rostu ze škodovek a toho debilního systému, který na mě píská pokaždé, když chci vylézt z auta, protože jsem nezhasl světla. Naopak se mi stává, že ve dne rozsvěcím až po první půl hodině jízdy, protože ta prokletá zelená kontrolka není vidět, nebo je vypálená.
Jinak skoro všechno cos chtěl po ideálním autě splňuje má BRAVA 1.2 16V (tzv dojížďák pracovní), příp. MAREA WEEKEND 1.9 JTD (rodinný stěhovák pro chataře)
|
|
|
(i) svítit je potřeba i v létě (a to nejen v noci), takže při této filosofii by se světla vypínat nemusela vůbec (což ostatně řada lidí, již mají Volva :), dělá, protože zmíněná fíčura rozhodně není nic specifického u Fiatu :))
(ii) nicméně "vypne se všechno" není dobrý nápad -- co třeba parkovačky?
|
|
|
na parkovacky staci otocit klic dohora (opacne jak se startuje)
|
|
|
Nevím čím to je, ale parkovačky samotné jsem nepotřeboval rozsvítit od Kuvajtu napadení, ale samozřejmě to jde, tou zvláštní polohou klíčku. V létě rozsvěcuji světla když je tma, takže to jde jaksi samo a pokud bych je ráno zase zapoměl vypnout, tak se nic neděje, vyhláška nezakazuje svítit v létě přes den.
|
|
|
Nějaká pitomá vyhláška zhola nikoho nezajímá. Použij zdravý rozum, Luku :)
Jistěže v létě není nutné svítit vždy a všude, ale je mnoho (mnoho!) světelných podmínek, kdy je rozdíl ve viditelnosti rozsvíceného a nerozsvíceného auta -- třeba proti slunci -- zcela markantní. Ježto je poměrně nesmyslné a nerealizovatelné si na ně na všechny dávat pozor a zhasínat a rozsvěcet každou chvíli, rozumný člověk svítí furt.
Napadá mne (v dané souvislosti samozřejmě) jen jedna jediná věc, jež je ještě pitomější, než nesvítit -- a tou je určovat zákonem, že svícení je povinné. To jen tak pro úplnost, když už se ometáš o tu vyhlášku :)
|
|
|
Jo máš pravdu, já svítím furt, argument, že svícením se ničí žárovky a auto má větší spotřebu jsou podle mě směšné.
S vyhláškou o svícení nemám problém ve Fiatu, ale dost často se přistihnu ve škodovce, nebo fordu, že v zimě vesele jezdím po městě a nesvítím. Zatím mě kliftoni nečapli, ale čert nikdy nespí..
|
|
|
Copak v zimě. Mně se to takhle jednou stalo v Praze **v noci** -- vzhledem k veřejnému osvětlení jsem si toho, že nesvítím, všiml teprv když jsem vyjel z Prahy na Strakonickou :D
|
|
|
Vážení m*g***, když vidím, jak se tady debatuje o denním svícení v létě (spíš ale kdykoliv), tak navrhuji, aby vám podobní byli zákonem donuceni buďto k nákupu výstražných majáků (je přece vidět lépe než obyč. světla) nebo raději k důkladnému léčení zraku. Když člověk není slepej jak patrona (nebo není s odpuštěním p*ča), tak sleduje provoz a vidí, ano vidí..... Předposranost typu denní svícení je stejně k h**** jako přednost chodců na přechodech - na první pohled super věc, ale v praxi umírá více jak 3x tolik chodců..... Vůbec nejlepší jsou chudáci, co si rozsvítí v dešti i mlhovky....... Pro ty nebudu plýtvat slovy, neb ti už hvěznou bránou prošli....
|
|
|
Jistě, stovky lidí ročně umírají kvůli tomu, že někdo svítí celoročně, paralela se zákonem o přednosti chodců je zcela zřejmá.
Já tedy navrhuji, abychom byli zákonem donuceni naopak nesvítit vůbec - taková předposranost je přece úplně na nic a když člověk sleduje provoz a neni slepej, tak vidí...
Jinak mlhovkáři "vždy a všude" jsou opravdu top hovada, o tom žádná.
|
|
|
Jistě, stovky lidí ročně umírají kvůli tomu, že někdo svítí celoročně, paralela se zákonem o přednosti chodců je zcela zřejmá.
Já tedy navrhuji, abychom byli zákonem donuceni naopak nesvítit vůbec - taková předposranost je přece úplně na nic a když člověk sleduje provoz a neni slepej, tak vidí...
Jinak mlhovkáři "vždy a všude" jsou opravdu top hovada, o tom žádná.
|
|
|
Stovky to zřejmě nebudou, ale procento aut "denních svítilů", které má správně seřízená světla, je tak mizivé, že jsem skoro ochoten se vsadit, že oslnění (ano i ve dne je to možné) již nejednu nehodu způsobilo. Navíc je mezi oběti denního svícení nutno připočítat sražené cyklisty, chodce (mezi svítícími auty se holt cyklista tak trošku ztrácí i kdyby zavařil dynamo) a motorkáře (zavedení povinného svícení motocyklů provázela kampaň typu: svítící motorka je lépe vidět......). V noci bych si dovolil doporučit svícení nerušit, ale to se už zase dostáváme k otázce přiměřenosti, která se panu SL asi nebude hodit do jeho sofistikované argumentace. Svícení za slunného poledne může být někdy snad i užitečné (rád se dozvím kdy :-)))), ale je to asi stejně přiměřené, jako dát před každý přechod pro chodce stopku. Na konec mého výlevu mohu potvrdit, že kdo není slepej, ten opravdu vidí - je velká škoda, že zdravotní prohlídky řidičů jsou pouhou formalitou!!! A pokud má někdo to svědomí řídit, když nevidí ani ve dne, tak se už nedivím, že chce po ostatních, aby svítili. Z tohoto důvodu si hned v pondělí asi koupím maják, nebo radši dva, protože ve světle důkazů SL jsou i ty mlhovky fajn - jsou přece vidět a to je to hlavní, suodruzi....
|
|
|
Aky negativny vplyv na bezpecnost premavky a pripadne umrtnost ma celodenne svietenie? Pripadne ake su ine nevyhody?
Financne hladisko neuvazujem, zvysenie spotreby a cena ziaroviek (u mna cca 100 Sk na 10 kkm) su podla mna zanedbatelne vzhladom na celkove prevadzkove naklady.
A k tomu videniu - nie je vidiet ako vidiet, i ked sa clovek riadeniu venuje. OC uz spominal protisvetlo, ja este pridam napr. kratke useky lesa (a teda aj hlbokeho tiena) za slnecneho dna, ci uz v lete alebo zime. Ja osobne ovela skor zaregistrujem v tych tienoch auto so zapnutymi svetlami, pre oblubene strieborne metalizy to plati obzvlast.
Ked to zhrniem, za minimalne naklady urcite ziskavam zvysenu pohodu a prehlad pri soferovani, do urcitej miery mozno aj zvysenu sancu na prezitie.
Nepripada mi to ako predposratost, skor ako prakticke rozhodnutie na zaklade vlastnej skusenosti.
Ake su tvoje argumenty proti celodenemu svieteniu?
Pozn. V prispevku sa nezaoberam zakonnou povinnostou svietit, o ktorej si myslim svoje. Sam svietim celodenne uz peknych par rokov a tento zvyk asi neopustim, bez ohladu na pripadne rozhodnutia nasich zakonodarcov.
|
|
|
Tuhle ochranu mají mít pro sebe vyhrazenu motorkáři. To je můj argument.
V noci jich moc nejezdí, abys argumentoval tím, že v noci tu ochranu nemají.
Přes den si zaslouží být víc vidět, jsou zranitelnější a také jsou menší, takže plechovkář je může přehlédnout snáze než jiného plechovkáře.
Stará úprava měla logiku - motorkář bez deformačních zón a kastle a taky tramvaj, která na pětníku nezastaví, už proto, že kdyby zastavila, uvnitř by byla kupa zraněných - tito účastníci provozu ve dne svítili a byli lépe vidět.
|
|
|
Proč by se (podstatně početnější) řidiči aut měli zříkat části své bezpečnosti kvůli nějakému s prominutím (a velkou dávkou nadsázky) trotlovi ;-) na motorce? Čím si to motorkáři "zaslouží"? On je někdo nutil jezdit na dvou kolech bez karoserie a deformačních zón? Proč rovnou automobilistům nezakázat airbagy? Prostě motorkář se dobrovolně rozhodl pro méně bezpečný dopravní prostředek (stejně jako například někdo, kdo jezdí starou rezatou Š105/120) a nevidím důvod, proč by se kvůli tomuto jeho rozhodnutí měla většina účastníků provozu zříkat něčeho, co prokazatelně přispívá k jejich bezpečnosti.
Navíc moc nechápu tu samotnou logiku věci - když někdo svítí, je druhými viděn a ti se podle toho můžou zachovat. A je zcela wurst, jede-li dotyčný na motorce či v autě. Prostě vidím, že tam *něco* jede.
|
|
|
Ale tady nejde o to, že ti to někdo bere, sviť si jak chceš, ale nenuť mě, ať blbnu s tebou.
|
|
|
Já Tě pochopitelně k ničemu nenutím. Nechceš-li, nesviť. Jestli tu někdo někoho do něčeho chtěl nutit, tak luboš, který by chtěl autům svícení *zakázat* a povolit/nařídit ho pouze motocyklistům a tramvajím.
|
|
|
Já nechci svícení aut zakázat, nejsem jako vy, co pindají hovadiny a vyžívají se v tom. Prostě to bude celoevropsky povinné a hotovo. Jenže...
Jezdím na motorkách 18 let, z toho 15 let jsem svítil jen já a kolegové motorkáři, podmínky byly jasně stanoveny, vůně benzínu a vítr ve vlasech, + vyšší bezpečí díky tomu, že jsem na motorce svítil a auta ne. Na silnici jsme se tak nějak vešli.
Poslední dobou ovšem každý strašně lituje pouze a jen svou osobu a proto se obloží plechem a pustí xenony. Prostě je jiná doba, chápu, ale nebudu slepě souhlasit s tím, že to tak má být.
Pochopíš aspoň, že to zvýraznění motorkářů dost dlouhou dobu fungovalo, všichni s tím počítali? A že se teď skokem mění podmínky a stejně jako v případě "přednosti" chodců na přechodech to může bezpečnost snižovat?
Za sebe mám jasno, na jaře si prostě beru reflexní vestu, než si plechovkáři jako každoročně zvyknou na to, že musí mít při řízení obě oči otevřené a namířené před pixlu, a nemohou spoléhat na periferní vidění, které je bude varovat před blížícím se protijedoucím vozidlem, zatímco si vaří kafe/telefonují/šátrají v klíně spolujezdkyni.
|
|
|
Nehnevaj sa, ale to co pises, ze totalna blbost. Uvedom si, ze v aute sa pohybujes rychlostami,na ktore clovek prirodzenym vyvojom nedorastol. Akakolvek barlicka je dobra! Aj svietenie cez den.
Mimochodom,mam zaujimavu osobnu skusenost. V juli '96 som zmenil equipment, strieborneho Kadetta vystriedalo tmavozelene Baleno. Pocas prvych dvoch tyzdnov prevadzky (co u mna v tom case predstavovalo 2500 km) som sa musel velmi casto vyhybat pradbiehajucim autam. Jazdil som snad viac po krajnici, ako po vozovke. Potom som si uvedomil, co je vo veci. Nevideli ma. Splynul som s okolim. Zacal som permanentne svietit a pocet krizoviek sa vratil k normalu.
|
|
|
Vážený m*g***, pravděpodobně jsi nováčkem mezi řidiči a tak máš na svém kontě málo najetých kilometrů, protože jsi jinak nedokážu vysvětlit ty kraviny co tady meleš. Zkus si někdy všimnout jak se mezi osvětlenými auty ztratí jedno neosvětlené a když j eještě světlé barvy tak je to ještě lepší. Navíc i v létě se často mění podmínky (šero k večeru, cesta vede skrz les) a přemýšlení jestli už mám rozsvítit nebo to ještě počká může skončit na nárazníku nějaké Tatry.
|
|
|
Tak nepřemýšlej a sviť. Nehodlám se tady bavit způsobem, že jsem najel milion km a ten kdo najel 999 tisíc, tak tomu hovno rozumí. Ale když mluvíš o té Tatře, tak v té mě můžeš už 20 let potkávát, za světla pochopitelně bez světel :-)) a také bez jediné nehody.
|
|
|
Hele tatrováku, já být tmavý hoch a řidit Tatru, svítil bych až když bych neviděl 20m před nárazník. Promiň, ale ve vší úctě ke 20leté praxi, meleš koniny ty. Ty máš z kabiny rozhled jako z Eifelovky a Tatru přehlédne leda slepýš. Tady je řeč o tom zhasnutým frajerovi, co ti visí za korbou, o zhoršené viditelnosti v lesních úsecích atd. Mě tyhle diskuze vážně unavují. Pamatuju doby, kdy ten, kdo dal po předjetí blinr doprava, byl za vola - pak se to zavedlo a to bylo keců. Doleva se odbočovalo tak, že se dráhy dvou protijedoucích, doleva odbočujících vozidel na dvou místech křížily. Pak se zavedlo, že se zatočí o chvilku dřív a rázem bylo po kolizních bodech. To bylo keců a jak dlouho to trvalo, než jsme si zvykli, že? Takhle můžu kecat o svícení i o přednosti na přechodech. Holt věci se vyvíjejí a až si zvyknou všichni, nebude o čem diskutovat.
|
|
|
Namá smysl se tady trumfovat kdo kolik najel kilometrů bez nehody. Veř že i já nejsem nováčkem na silnicích, a to nejenom tuzemských. Jde že člověk by neměl být línej nátáhnout tu haksnu a ten čudlík znáčkou, vytáhnout nebo jim otočit a měl by to dělat automaticky stejně jako si zapne pás. On ten jeden pohyb tě může ochránit od nepříjemností, když tě nějaký důchodce přehlídne. Stát se to může i osvětlenému řidiči, ale rozhodně s menší pravděpodobností. Vím, že je to jen fráze, ale ono být viděn také není k zahození. A pokud ti nějakej slepýš nakulmuje Tatru, která tě živí, tak se možná moc nestane, ale věř mi že se nasmlouváným zákazníkům, kteří s tebou počítají, velmi těžko vysvětluje, že si mají shánět jiného autodopravce a ještě hůř se přesvědčují, že se k tobě mají vrátit.
|
|
|
Světla neřeš :-)
Podle nového zákona bude povinné svítit celoročně...
|
|
|
Viz poslední odstavec mého příspěvku výše :((((((((
|
|
|
Bohužel ano :-(((( To však neznamená, že mě to nesere tak, jako například stav D1.
|
|
|
Když to teď po sobě čtu, vidím, že jsem to napsal poněkud velmi zmateně, a editovat příspěvky tady žel nelze: reagoval jsem na "rozsvěcuji světla když je tma", s tím ostatním samozřejmě souhlasím (včetně samostatných parkovaček :))
|
|
|
U mého Fiatu jsem snad ještě nikdy nevypnul světla a naopak - nápad je to geniální, nevím co většinu výrobců vede k tomu, že to dělají jinak. Pokud není klíček v zapalování a potkávačky jsou zapnuté, světla nesvítí. Pokud je však přepneš na parkovačky, tak se parkovačky rozsvítí i když tam klíček není... Volva to mají opravdu stejně.
Jaké bylo moje překvapení, když jsem po několika Volvech a jednom Fiatu usedl do nové Mazdy a zjistil, že ten starý stupidní systém, který není v ničem lepší, ještě nějaký výrobce používá...
|
|
|
BTW Subaru to maj takhle dobre delane taky ...
|
|
|
jezdím (půjčeným) Fiatem a je to fajn, ale už jsem potřeboval svítit autem na něco a nebyl jsem nadšený z toho, nechávat bežet motor a klíčky v autě (noční focení s nasvětlenou scénou) ale uznávám, že to není úplně typické použití :-)
|
|
Mne sroubovani okna pri vyzvedavani listku nebo placeni na parkovisti nebo pri jinych prilezitostech docela otravuje. A rek bych ze el.ovladani okna alespon pro ridice zvysuje i bezpecnost. Kdyz valite k autu tydeni nakup, za jednu ruku vas taha harant v druhe drzite jeste dalsi tasky tak odemknuti "pipnutim" misto strefovani se klickem do zamku a pak lezeni po aute a odemykani dalsich dveri (zatim vam harat utece a pokusi se nastoupit do jineho auta) je nekdy taky dost uzitecne.
|
|
|
Jasně, jsou to příjemné věci. Tak si na to připlať! Ale nechtěj, aby je zcela zbytečně platil i ten, kdo má hluboko do kapsy.
Takhle bychom za chvíli mohli chtít v základní výbavě také vyhřívané čelní sklo (aby bylo vidět, není to fajn?) dešťový sensor (je přece nepříjemné se starat o stěrače ručně, nicht wahr?) a přehrávač DVD s displejem ve stropě (co mají chudáci děti dělat, že, když je vezeš z toho nákupu) :D
|
|
|
Nemyslím si, že pro člověka, který má hluboko do kapsy je nové auto pravou (resp. možnou) volbou.
|
|
Idealni auto? ok, takze Trekol Vězděchod, akorat s vyssim vykonem(do 500 koni staci), aby to jezdilo zadarmo, autopilotem a moznosti cely to slozit do kompaktniho kufriku jako to meli v jedom kreslenym serialu na kantr netvorku :)
P.S.: Trekol Vězděchod: http://www.prima-autosalon.tv/index.php?stranka=archiv-autosalonu-cs-37
|
|
|
...Ale bez prdele, dokonaly auto (vlastne takovy nemuze existovat, takze auto ktery se tomu aspon priblizuje) musi byt trvanlivy, kvalitni, jednoduchy (v jednoduchosti je krasa a to ve vsem), ale tak aby to perfektne fungovalo (hovadiny jako ruzny elektricky vychytavky NE, je to pouze dalsi vec ktera se muze posrat)... Ostatni veci jako vykon, jizdni vlastnosti atd. se prizpusobuji potrebam zakaznika.
|
|
|
Hledat ideální auto pro všechny mi přijde stejně ujeté, jako snažit se najít univerzální ženskou, která bude vyhovovat všem chlapům.
Každej má jiný priority a unifikovat to je zhovadilost.
|
|
|
univerzální auto nebo ženskou by aspoň soused nezáviděl, já bych nemusel zjišťovat co má doma on...
|
|
ja nevim, jak kdo jiny, ale ja mam ve FF clanek zobrazeny velmi bizarne (ruzne fonty, mala/velka pismena).
neumeli byste to nejak opravit?
|
|
|
Rozjetý je to i v Opeře i v Exploiteru...
|
|
Web jeste testujeme zatim je tam alespon dost zakladnich odkazu o problematice elektromobilu, prestaveb atd.. http://elektromobily.wz.cz/
Na fosil jezdi uz jen vohnouti, rostlinar zas nezbyde na vsechny..
|
|
|
A jakpak asi vyrobíte tu elektřinU? S jakoupak účinností ji umíte přenášet a skladovat? Elektromobil je bezesporu zajímavá věc, ale chce to ještě pořádné máknout na R&D.
|
|
|
Když mi bylo asi 8 let, vymyslil jsem perpetum mobile, které mělo vyrábět elektřinu. Inspirovalo mě dynamo na kole, které zásobovalo tu malou svítilnu vepředu. Moje řešení spočívalo na podobném principu. Dynamo dodává energii svítilně a zároveň mechanizmu, který točí kolem. Pak mi někdo řekl, že je to kravina a já se tím tenkrát přestal dál zabývat. Kromě toho mě ohromil návrh jednoho kamaráda, který vymyslil eskalátor na měsíc, jež by podpíralo tisíc vzducholodí. Musíte uznat, že proti tomu bylo mé perpetum mobile prd. Kamarád sice nedokázal odpovědět na jednoduchou otázku zda by lidé při té cestě nezemřeli stářím, když průměrná rychlost eskalátoru nepřesahuje 5km/h, ale to jsem bral jako detaily, které časem vyřeší. No, ... asi nevyřešil.
|
|
|
když se dostanu na web, kde je hned ve třetím slově hrubka, nemám chuť číst dál...
|
|
Mozna si spousta lidi mysli, ze $SUBJ jsou nanic, ale nemohu souhlasit. Znamy (automechanik), ktery take povazoval ABS za nesmysl "pro neschopne ridice", se mnou delal test, kdy jsme zkouseli ruzna auta na zasnezene a zledovatele silnici, s a bez ABS. ABSko dopadlo vzdy lepe, byt se snazil brzdit prerusovane.
|
|
|
Nemyslim si, ze ABS je k nicemu, ale na druhou stranu ja mam stejny typ auta sluzebni i soukrome, ale to sluzebni ma ABS. Na snehu je to srovnatelne (bydlim v horach, takze jsem hodne zvykly na snih), na ledovatce je ABS asi i o neco lepsi, ale na suche nebo mokre silnici mi moje soukrome auto bez ABS brzdi vyrazne ostreji a na kratsi draze nez sluzebak s ABS. Proc, to nevim.
|
|
|
Proč? To je přece dáno principem ABS. Pokud dupnu na brzdu u auta s ABS, potom, alespoň pokud je funkční, ve skutečnosti nepřetržitě nebrzdím a brzdná dráha je logicky delší.
|
|
|
No moment! ABS by snad melo prerusovat pouze pri zablokovani kol, ne?
|
|
|
Ne, ABS by mělo svým principem zabránit tomu, aby se kola vůbec zablokovala. Zkuste se zamyslet nad významem zkratky ABS.
|
|
|
No kvalitni ABS ma zablokovat kola na cca 15% (odvalovani kola je o 15% pomalejsi nez skutecna rychlost vozu). To je idealni hodnota pro 1) riditelnost a 2) brzdny ucinek.
|
|
Nevím, jaké kdo má zkušenosti s Oplem Astrou G, ale já jsem před časem koupil jednu s motorem 1.6 16V, hatchback, a ta až na objem kufru splňuje v podstatě všechny nároky uvedené v článku. Předchozí majitel ji nechal nacpat nějakými příplatkovými vymoženostmi (počítač, elektrická okna atd.), ale to mě jako druhého majitele finančně netrápilo. Nemůžu si to auto vynachválit. Jezdí naprosto přesně, jak potřebuju.
|
|
|
Já s Astrou G 1.6-16V Opel 100th anniversary edition ujel pár tisíc km a nemohu říci křivého slova, ačkoli exemplář měl již > 100 k na tachometru. Jediné, co mi vadilo, byl malý výkon v malých otáčkách - Astra prostě nešla vocpodu pyčo - ale jinak nadprůměrné auto s podvozkem, který i přes proběh byl výrazně nad úrovní doby. Někomu by mohl vadit retro interiér a mírně vyšší spotřeba (jezdila asi za 9l/100km). Pozdější přesednutí do hlučné a neotesané Octavie 1.9TDi byl pro mě kulturní šok na všech frontách.
|
|
|
Tak to je přesně ta samá série. Ta moje měla v okamžiku koupě hodně pod 100k, takže čekám, co se s ní stane, až překročím magickou hranici. Podle současnýho chování bych řekl, že nic podstatnýho. Spotřeba se dá vcelku dobře regulovat "chytrou" nohou na plynu, ale ve městě moc ne - v létě lítá za 8-9, v týhle kurevský zimě i za 12/100 km. Ale na dlouhý cestě se to dá pohodlně stlačit i dost pod 6. Co mě zaráží, je, že ten "nadprůměrný" podvozek vrže při větším prohybu jako stará almara - teď v zimě ještě víc. Ale takhle vržou i Vectry, tak nevím.
Taky jsem zažil několik jízd s oktáfkou 1.9, ale SDi - to mě právě přimělo poohlédnout se po autě jinde než u "domácího" koncernu.
|
|
Já bych se přimlouval za zrušení zvukové signalizace prázdné nádrže. Obzvlášť ve škodovkách je pěkně agresivní. Když mi služební fóbije poprvé pořádně nahlas a od plic zapískala, divže mi nepraskl bubínek a jak jsem se lekl, málem jsem to napálil do sloupu.
Taková agresivní signalizace je pořádný stupeň kretenizmu. Snad nejsem slepej a vidím to červený světýlko na palubce. Nepotřebuju, aby mi tu informaci ještě to auto zapískalo.
|
|
|
Tyhle věci by měly být konfigurovatelné, ať už uživatelsky, nebo alespoň v servisu. Ať si každý nastaví/nechá nastavit libovolný zvuk libovolné hlasitosti, jak je ctěná libost. Mimo jiné by to mohl být zajímavý zdroj příjmu pro výrobce a servisy.
|
|
|
Konfigurovatelné to teoreticky je. Kdybych vlastnil takovou fobii, překonfiguroval bych si to pískání štípačkama.
|
|
|
Obavam se, ze to piskle ovlada pocitac a signalizuje jim i dalsi veci (rozsvicena svetla po vytazeni klice ze spinacky atd.). Jedina moznost je asi prozkratovat draty jdouci do toho pasu, pokud tam neni canbus (coz se obavam, ze asi je).
|
|
|
u některých aut "zvukuje" (jiný výraz mě nenapadl) i nezapnutí pásu.
U švédských aut prý se bude i foukat "do balónku". omlouvám se, pokud to tu někdo psal, nečetl jsem všechny příspěvky.
jinak pokud se týká rozsvícených světel, například fiat to má vyřešené - světla se prostě vypnou s klíčkem. Na varování odstaveného vozidla jsou tu směrovky ve výstražném režimu. Docela dobrý - auto nemusí zvukovat při nevypnutí světel, naopak v "zimním" režimu je lze nechat trvale zapnuté a člověk se o to nemusí starat. (odkoukané od manželky, já to "štěstí" nemám
:(
|
|
článek celkem fajn,jen by mě zajímalo,proč to autor píše bleším písmem...Chce snad,abych si kazil oči?...musel jsem si to nakopírovat do wordu a psát tento komentář,což jsou ztracené minuty :-(
|
|
|
Co takhle podržet Ctrl a zarolovat si kolečkem od myši ??? že by ideální prohlížeč ?
|
|
|
pokud jsou všechny ostatní články zbrazeny dobře, bude chyba spíš na vysílači... BTW už je to opravené
|
|
Kdyz uz auto, tak prosim o rozumny nebo nejlepe zadny stredovy panel. V ramci terminologie tohoto serveru, musim napsat, ze nejaky zmrd vymyslel do nove Octavie II daleko sirsi stredovy panel nez bylo u Octavie I, patrne aby byl novy vuz jeste vice IN. Ano krasne to na panelu sviti, blika ale zmrd v tom aute asi nesedel protoze je tam tak malo mista ze ten panel tlaci do nohy ze v tom nemuzu jezdit a jak sem to v prosinci koupil, tak to v lednu musim prodat. Takze prosim do parametru idealniho vozu ZADNY STREDOVY PANEL. Super ma vec vyresenou Renault Espace. Ten zadny panel nema a budiky, svetylka a blikatka ma vepredu na hrane pod sklem. Super reseni, vse ve vysce oci, neni treba se divat na budiky. Jinak ty tri bliknuti namisto jednoho to je trefa, to je fakt peknej wopruz.
|
|
|
Opět musím odpovědět - sedněte si do Fiatu Brava - středový panel na rozdíl od Škodáren (hlavně Fabia) netlačí, protože v kontaktu s kolenem prostě vůbec NENÍ.
To samé platí o signalizaci rezervy. Tato zásoba paliva činí snad 10l, takže rozhodně není potřeba hlasitě pískat na řidiče, jak činí Škodovky. IMHO toto nečekané písknutí je určitě horší než telefonování za volantem, při mé první osobní zkušenosti s touto fičůrou jsem málem opustil dálniční těleso v rychlosti 140km/h. To je opravdu ZMRDOVINA!!
|
|
|
Středový panel je fajn věc. Jen se nesmí zapomínat na to, že rozumné auto je široké cca 2m; pak se tam vejde jak panel, tak i pohodlné sezení.
Loni mne Koktávkou vezl známý do Brna; ještě teď mne z toho bolí záda. Pfui.
|
|
|
No to je otazka, zmrdi sou vsude . Sedel ste treba v Audi A6 ? Nevim zda ma 2 metry ale je to velka limuzina ale ... no radeji nemluvit. Jak rikam, zmrdi sou vsude.
|
|
|
Jo ted jezdim radeji Felicii ta tam nema panel zadnej a je to v pohode :)
|
|
|
kdepák, nejlepší je wartburg. žádnej středovej panel ani tunel, nic. podlaha jak taneční sál...
|
|
|
Stejně tak, jako kecy o svícení, mě baví to povýšené hanění nových škodovek. Donedávna jsme kecali o tom, že 120GLS je prosti 105S dělo, Žigul že je lepší než Traboš atd., a teď, snad abychom dali najevo, že máme navíc, nenecháme na škodovce, i kdyby byla zlatá, nit suchou. A to vůbec nejsem škodovácký fanda. Je to prostě doména laiků, o všem jen žvanit.
|
|
|
Pardon, neuvedl jsem nick...
|
|
|
no a je to jasne, koncernovej fanda...
Ale ne, vazne si myslim, ze nove auta jsou urcite v mnoha vesech lepsi nez stara, ale proc ku...a nepreji trochu sluchu i lidem co v nich budou jezdit?
|
|
|
Kdybyste měřil tolik, co OC, ujišťuju Vás, že byste se o koncernových vozech vyjadřoval přinejmenším stejně.
A k tomu hanění - souhlasím s Vámi v případě nepodložených výkřiků typu "Škodovka je šílený krám". Většina lidí tu na Škodovkách kritisuje určité konkrétní vady a nedostatky. Když odbourám estetická hlediska, tak třeba moje osobní výhrady proti Octavii:
- Málo prostoru uvnitř - jak vpředu, tak vzadu
- Mizerný výhled vzad
- Velký zadní převis (vím, že někam ten kufr dát museli, ale parkuje se s tím občas dost blbě)
- Prapodivné motorisace zejména uvážíme-li hmotnost (1.4, 1.6)
a pár věcí typických pro celou VW Gruppe:
- Nepohodlné sedačky (částečně subjektivní)
- Velmi prapodivná politika stran příplatků (ceny, vzájemné závislosti)
- Špatné zabezpečení proti krádeži (snad se lepší)
|
|
|
Můžu potvrdit ty výtky ohledně výhledu dozadu a sedaček. Při couvání skutečně není vidět skoro nic a při jízdě je zadní zorný úhel nedostatečný. Kdysi jsem pravidelně přesedal z Forda Escorta do Octavie a ten rozdíl ve výhledu vzad mě vždycky dost znervóznil (i když jsem si vědom rozdílu třídy a koncepce obou aut). Kromě toho jsem s Octavií absolvoval několik poměrně dlouhých cest (600 - 1000 km) v jednom trhu a vždycky to odnesla záda. V mé současné Astře tyhle problémy nemám.
|
|
a zjistil jsem, že to má Octavia 1,8 20V bohatě splňuje.
Každopádně vím, jak se zde o Octvaviích mluví, takže již žádné další podorobnosti a snad jen závěrem to poslední:
DÍKY ZA TENHLE SUPER WEB! :-)
|
|
|
1) Libovolná Octavia nesplňuje požadavek na prostor na zadních sedadlech. Manipulovat tam se sedačkou nebo s dítětem je za trest. Bez legrace a přehánění snazší to je i v leckterém třídveřovém autě (v naší V480 určitě).
2) Octavia s 1.8 20V rozhodně nebyla za lidovou cenu, což ji vyřazuje z autorova uvažování o nenáročném rodinném autě. Navíc pokud se nemýlím, tak tento motor (IMHO jediný slušný, který tam kdy byl) už v nabídce není a FSI, které ho nahradily jsou dosti diskutabilní.
3) Působí-li Octavia v roli zmrd-wagenu, zpravidla je přidělena firmou a téměř nikdy nebude v uvedené motorisaci.
4) I v případě, že Octavia je ve zmrdy oblíbené motorisaci 1.9TDi, neplatí opačná závislost a její majitel/řidič není nezbytně nutně zmrd.
|
|
|
ad 1) zrovna jedna z veci, se kterou mam zkusenost a da se to prezit, i kdyz to neni uplne pohodlne a chce to cvik. a na nedostatek mista vzadu si deti obvykle nestezuji.
ad 2) presne tak - tento motor, vyrazuje cena. a predpokladam, ze se bavime o verzi 1.8T (110 kW). k dostani je v puvodni oktavce, ale nachavaji si za nej zaplatit. (+80 tis. ve srovnani s 1.6 MPi 75 kW).
|
|
a vzhledem k finanční situaci rodin by takové auto nemělo stát víc jak 150 000 ..
|
|
|
Ebo - 'vzhledem k finanční situaci rodin' - hele ty si dobrej, tak sem se poranu zase nezasmal uz dlouho. To jako myslis vazne ? A kdo ti to bude dotovat ? Pripadne mi jako by se na defens nalogoval Skromach. Kdyz ctu tvuj nazor, tak se nedivim ze takova banda lidi voli KSCSSD... A co benzin. Ten uz by si si kupovakl sam nebo vzhledem k financni situaci rodin by kho mela distribuovat mistni pobocka lidovejch milici ci bunka odborovy organizace ?
|
|
|
a kde má rodinka vzít na auto za 500 - 750 000 , když ještě splácí hypotéku za byt 3+1 za 2 500 000 ?
Mno a pokud jde o mě .. volím vždycky něakou malou stranu ..než aby ten hlas dostala jakákoliv z tech 3 velkých stran, které nestojí za nic..
|
|
|
a kde je psané, že rodina musí bydlet hned v 3+1 a mít auto? Jsem sice zrovna v situaci "živitel mladé rodiny", ale buď na něco mám a nebo nemám. Vzhledem k tomu, že nemám, půjčuju si auto u tchýně :-)
|
|
|
To je jako by ses ptal, zda je někde psáno, že rodina musí mít třeba ledničku. Psané to pochopitelně nikde není, ale 3+1 je pro rodinu s dětmi naprosto nejzákladnější bydlení. Obdobně s autem - i bez něj se dnes rodina obejde těžko. Pochopitelně není potřeba obojí vlastnit neb obojí se dá pronajmout/půjčit.
|
|
|
za 2,5 mega máš dům na klíč i s pozemkem ve slušný lokalitě. Dát to za ubohý 3 + 1 jsou vyhozený prachy... Ať je ten byt jakkoliv novej...
|
|
|
Představte si, že spousta lidí má raději byt než dům s pozemkem. Co je v Praze a okolí "slušná lokalita" na dům s pozemkem? Ořechovka nebo Hanspaulka? :o)))
|
|
hmm, proc sií musi kupovat mlada rodina new wagen? Za ty uvazovane prachy muze mit pri trosce stesti vyrazne lepsi auto po vsech strankach
|
|
|
Článek nebyl o tom, jaký wagen z existující nabídky si má rodina kupovat. Článek byl jasně míněn jako připomínky pro konstrukci nějakého dosud neexistujícího auta.
|
|
Přečetl jsem to dvakrát a uniká mně pointa...autor hledá auto vhodné pro každého, ale třeba konkrétně já bych ho s takovým krámem co popsal poslal do prdele, i kdyby mi to nabízel za vyýrazně nižší cenu než ostatní vozy. Základní chybu v úsudku bych viděl hned na počátku - proč autor vychází z tak mimořádné mrdky, jakou je Fábie?? To auto je tragédie ve všech podobách, včetně "tzv. RS" (pominu-li že Fábie RS jezdí na ropu, tak za tu cenu si pořídím daleko našláplejší auto). Vím o čem mluvím, mám tu hrůzu jako služební auto.
Možná mě něco ušlo a ten článek vlastně možná ani nebyl o autech...nechci se nikoho dotknout, já teda taky nejsem žádný spisovatel, ale článek "Ideální auto" je težká slátanina autorových utopických představ, že všichni budeme jezdit v "ideálním autě podle Josita" a za každou větou nechybí rádoby vtipný komentář, který je sice absolutně bezesmyslu a kontextu, místy až trapný, ovšem obsahuje klíčová slova: voe, zmrd, vohnout ... , snažící se křečovitě napodobit D-Fense a jeho styl...
|
|
No hlavně, aby se už nestalo to, že auto blbě fouká na čelní sklo a výdechy má jinde, než pod stěračema, aby přimrzali. I Felda fouká líp než O1. Tam to pořádně ojebali.
Mimochodem si často všimnu, že na každém následujícím modelu je vždy aspoň jeden krok zpět.
|
|
IMHO článek oničem. Konstruktivní kritiku pro tentokrát vynechám, zvrhla by se do těžkého protisocanského off-topicu. Omezím se na konstatování, že koncept čehokoliv ideálního je nesmysl.
|
|
Zrovna teď řeším koupi nového auta a mám pocit, že každý výrobce nabízí vůz, který splňuje všechny požadavky z článku. A ano, nabízí i hromadu vozů, které to nesplňují, ale jsou o to levnější.
Pokud chce autor za cenu základní výbavy auto s automatickou limatizací, bude mít asi problém. Jinak někdo je ochotný dát 20000 za manuální klimu, ale ne už 2x tolik za plně automatickou. Ne, že bych popíral její výhody, ale tolik prostě už nemám.
Suma sumárum: článek kritizuje za každou cenu a autor se ani nenamáhal zjistit, že nemá pravdu.
P.S. Dělená zadní sedadla jsou většinou za příplatek. Někdo to třeba nepotřebuje, tak proč za to dávat pár tisíc navíc? Já třeba nechápu, proč bych si měl připlácet na zrcátka v barvě vozu.
|
|
Pro Vectora (zmíněni též Seat, Skeptik, Spionator):
Chápu tvoje výhrady, ale nesmíš to zase brát tak vážně, článek tvoří z velké části nadsázka, jak správně odhalil třeba Seat, když si povšiml absence takových poznatků, jako že by motor měl vrčet, brzdy brzdit a ostřikovače ostřikovat. Já taky nejezdím fábií a nikdy jsem neuvažoval, že bych si jí koupil. Z mrdky jako je fábie kombi vycházím, Spionatore, proto, že jde o "rodinnou" verzi nejprodávanějšího modelu v tuzemsku, kde na skutečně rodinný nový vůz třídy oktávie/focus/astra občani povětšinou nemají a jak funguje trh ojetin popisuje D-FENS tak dokonale, že není co dodat. Takže fábie kombi není ideální auto pro mě osobně, ale považuji ji za spodní hranici vozidel, schopných přepravy rodiny. Protože jako hlavní omezení při výběru auta mladými rodinami chápu celkové náklady, musím přihlížet i k takovým věcem, jako je povinné ručení, takže mi chtě nechtě vyjde motor 1,3 - i když souhlasím s tvojí poznámkou, že ve skutečně rodinném autě nemá takové prdítko co dělat. Též je mi známo, k čemu je dobrý ukazatel venkovní teploty nebo vyhřívání zrcátek, ale v základní výbavě bych takové věci oželel, stejně jako elektrické nastavování zrcátek - nafouknutím kombíkové fábie jsem měl na mysli přibližně rozměry felicie combi (díky Skeptiku, taky mě to mohlo napadnout), takže naprostá většina dospělých dosáhne na páčku pravého zrcátka bez problémů. Ale nečekal bych, že budu muset vysvětlovat to výškové nastavení volantu a sedačky. Ovšemže jsem měl na mysli tyto dvě vymoženosti - při zachování podélného nastavení vzdálenosti sedadla od pedálů a nastavování sklonu opěradla obou předních sedadel, nedělej že nemáš smysl pro humor, lisovaní zákazníci dokazují opak.
Pro Jestera:
Souhlasím, současný systém povinného ručení vede mimo jiné k podmotorovanému vozovému parku na našich silnicích. Pojistit řidiče je rozumnější, hrozí však vedlejší efekty jako třeba praktická nepojistitelnost začátečníků. Ač konzervativec, v tomto případě bych výjimečně pojišťovnám vymezil jisté mantinely, řídit dnes potřebuje skoro každý, čehož by mohly zneužívat.
Pro všechny ostatní:
Díky za vaše doplňující připomínky. Kdo má pocit, že je autor imbecil, nebo, že "auto viděl jenom ze šaliny" jako třeba p0etrik, nechť svůj názor beze strachu napíše, nepamatuji se, že bych kdy použil institut chlívku nebo něco ostřejšího.
|
|
me pripada, ze si autor postavil auto zase jenom podle sebe :))) mlada rodina (pocet deti 1+) by nejradsi ve sve fabii videla kufr a la c5 break (pokud s tim jezdi dale nez do tesca nebo k babicce). a ja zase nedam dopustit na trojblik - zmenu pruhu neprovadim skubnutim volantu, takze at i ti za mnou maji sanci si vsimnout, ze opravdu menim pruh a ne ze jsem usnul za volantem a smeruji ke svodidlu... a naopak - jeste bych pridal dalsi varovne pipani - jako u c5 - pokud menis pruh a nedas smerovku, tak te to pratelsky upozorni ;) asi proto, ze nesnasim ridice, kteri klickuji mezi pruhy a odboci aniz by se obtezovaji davat to najevo.
|
|
http://www.hyundai-motor.cz/modely/accent-cenik.php
Až na ten prostor...
|
|
|
Kdyby jen prostor... Měl jsem teď Volvo v servisu a pár dní jsem jezdil Accentem, laskavě zapůjčeným rodiči drahé polovičky. Je to hlučné a i ve spoustě dalších detailů dost nepohodlné (např. opěradla sedaček se nastavují jen po poměrně velkých skocích, neregulovatelné a velmi silné osvětlení palubní desky, ovládání zadního stěrače utopené kdesi po levé ruce, nemožnost zavření středních výdechů topení a dalo by se pokračovat). Pro rodinu rozhodně ne - manipulace se sedačkami je neuvěřitelný opruz.
Z kladných dojmů pak velikost kufru, až na zvuk vcelku slušně se chovající motor a příjemně naladěný podvozek, který celkem sedí, ale zase v tom člověk nevyklepe zuby.
Jako nákupní taška nebo auto na dojíždění 30 km do práce budiž, ale nic jiného ne.
|
|
|
Samozřejmě to není ideální vůz, šlo mi o příklad "rodinného auta" pro průměrně majetnou mladou rodinu splňujícího rozumný poměr cena/výkon při zachování rozumné kvality.
Pro větší prostor a komfort pak Elantru 1.6 (jak už tady někdo psal), tam už ale cena jde nad 300 kKč.
|
|
|
A ten accent byl poslední model? Pokud ano, ten hlučný motor se mi nezdá. Vezl jsem už řadu lidí a několik z nich si naopak pochvalovalo tichý chod. Nemožnost tegulace osvětlení palubní desky - a co proboha čekáte v téhle třídě?! Osobně mi nijak přesvětlená nepřipadá. Nemožnost uzavření středních výdechů topení v autě bez zonové klimatizace mi přijde naprosto logické. Utopené ovládání zadního stěrače? Ono ovládání včetně ostřikovače je nalevo od volantu zcela v úrovni palubní desky a na stejném místě už je pouze výškové nastavení předních světel, které má ovšem tvarově zcela jiný "čudlík", takže tohle nechápu. Jinak accent se právě teď nabízí "v plný palbě" za 290 000 Kč, protože v nejbližší době bude nový model. Za tyhle peníze je ve své třídě prostě bezkonkurenční.
|
|
|
Souhlas, myslim, ze zrovna Akcent se idealu "pro mladou rodinu" dost blizi. Absolvoval jsem zkusebni jizdu, za ty prachy clovek nemuze cekat zazraky, ale nebylo tam nic co by me vyslovene stvalo. Jako nahrada jiz zminovane Felicie je to myslim uspokojujici. Podobny vykon, podobne jizdni vlastnosti, podobna velikost (prostor), bohuzel jenom jedna karoserie. Za necelych 300k se to da i vcelku snadno ufinancovat. Vybava u akcniho modelu za ty penize vyborna. Navic ta "akce" probiha s malymi modifikacemi uz nejmin 2. rok ;-)
|
|
|
Ten Accent je asi měsíc starý, takže předpokládám, že to nový model je. Tichý motor si pochvaluje tchán při přechodu z Š120, já jsem zvyklý na Volvo 480 nebo T613 a tam je to o něčem jiném.
Ad osvětlení palubní desky - očekával bych minimálně ztlumení po rozsvícení světel nebo alespoň menší intensitu, když už to není regulované vůbec. Půjdou tam holt slabší žárovky.
Pohodlnost ovládání zadního stěrače bude asi subjektivní, nicméně už asi tak dvacet let je zvykem dávat ho na páčku pod volantem, kde je rozhodně více po ruce a to i v autech nižších tříd.
Ano, značná část mé kritiky patrně souvisí s oním "ve své třídě", protože při svých požadavcích bych tuto třídu asi měl automaticky přeskakovat. Ono to vypadá, že celá tato třída je do značné míry o tom, jak z jisté materie uplést bič.
IMHO se na délce ca 4.5 metru a rozvoru ca 2.4 metru dá při klasickém uspořádání (žádný motor pod podlahou či vytaženost do výšky) postavit pěkné, pohodlné a užitečné třídveřové auto pro dva, v nouzi pro čtyři lidi, nikoli však pěkné, pohodlné a užitečné auto pětidveřové a pětimístné. Už to, že každé zakulacení karoserie ubírá spoustu místa (nad hlavou, velikost dveří, kfuru) atd.
|
|
Jeste by se vyrobci meli zamyslet nad tim, aby na volantu bylo tlacitko na dalkova svetla. Hrabat se pod volantem v zatackach neni zrovna bezpecne, i treba jen jednim prstem. Takove tlacitko bych uvital vice nez ovladani mobilu a jinych veci.
|
|
|
Dálková světla se samozřejmě správně mají přepínat šlapacím tlačítkem na levou nohu -- bylo tomu tak odjakživa, a je to naprosto geniální (měl jsem to tak v obou amerikách, bohužel tomu tak již není ve Voivu :( ). Vskutku by mne zajímalo, který nemyslící tajtrlík přišel na něco tak šíleně nešikovného, jako přepínání dálkových světel páčkou pod volantem, *když to předtím bývalo rozumně*...
|
|
|
toto som este nepocul, ale celkom sa mi to lubi. samozrejme pokial v tom aute nieje spojka (v amerikach zrejme no problem ;)
|
|
|
Nejsem si tím úplně jist, ale mám dojem, že přepínání světel tlačítkem na podlaze měla i Volga a starší Tatry - vše s manuálními převodovkami.
|
|
|
To měl i náš Spartak před 50 lety.
|
|
|
|
V třicátých letech to byl naprostý standard (a tehdy ještě automat nebyl zrovna běžný ;))
Mimochodem, Ty bys mohl vědět, do jaké míry Američané užívají *automatické* přepínání dálkových světel? Mně to přijde jako dobrý nápad (setkal jsem se s tím u starších luxusnějších amerik), ale možná, že v praxi to zase až tak dobře nefunguje? :)
|
|
je mi lito, ale vychazi mi z pozadavku pouze ty tzv. ultrakonzervativni auta z asie, i kdyz nevim, co je treba na hyundai konzervativniho:)
Takze:
Hyundai Elantra On air 1,6 - cca 370 000, uplne vsechno co chces plus vyhoda ze ti to nikdo neslohne pac se to blbe prodava. Spolehlivost na urovni japonce. Accent je zastaralej, leda pockat na novej.
Mazda3 - parada, extravagance (ultrakonzervatvni, hahaha), motory svizny, spolehlivost
Renault Megane/Clio - solidni, tradicni (ultra konzervatvni, hohoho), akorat trochu hapruje spolehlivost a servisy:(
Honda civic starsi generace, postaci 1,4, ta nova je na tebe moc UFO (ultrakonzervativni:))). Auto naprosto spickove, jen trochu hlucne, ale to jen kdyz ho poradne dusis a to ty nebudes.
Toyota corolla - skutecny etalon NS tridy, zadnej golf. Neni co dodat, vymakana ve vsech detailech.
Ale holt, je to, az na vyjimku, ta konzervatvni asie ;(
|
|
|
Auta, která jsi vyjmenoval, jsou povětšinou o třídu výš, než fábie. Na zakladě výše umístěného Skeptikova příspěvku mohu v podstatě prohlásit, že jsem měl na mysli vozidlo, které by dosáhlo vnitřního a zavazadlového prostoru srovnatelného alespoň s felicií kombi a ta je pouze o dva centimetry delší, než kombíková fábie, takže není třeba opouštět třídu malých vozů, což je důležité pro udržení přijatelné cenové úrovně.
Jinak design Hyundai považuji za dosti konzervativní, stejně jako Toyota, mimochodem ten etalon corolla má v kombíku menší kufr, než fábie.
Honda v poslední době vylezla s pár avantgardními modely, které sice mému oku příliš nelahodí, ale uznávám, že už nepatří k čistě konzervativním značkám. Taktéž Mazda, navíc na se na ty jejich novější auta dá většinou i koukat.
Renault megane je zase avantgardní až příliš a clio nedosahuje rozměrů ani té fábie, myslím tím staré clio, nové jsem ještě pořádně neviděl.
Takže srovnatelný z tvého výběru zůstává snad jen ten accent, ovšem nejsem si jist, zda současný model vůbec v něčem překonává zmíněnou felicii.
|
|
|
o tridu vys, ale cenove takrka stejne. Jestli je pro tebe nejpodstatnejsi kufr, pak jdi do Fabie Combi. Co na tom, ze to ma tvrdej a pomerne nepohodlnej podvozek (na cesky silnice), dozadu se vmestnat je zalezitosti eskamotera a motory zalostne. Pokud chces solidni motor a vybavu aspon takovou o ktery jsi psal, pak si ale zaplatis jako za NS tridu. To ale dozajista vis.
Nejak nevidim duvod, proc neporidit za stejny ci dokonce mensi penize auto o tridu vys. V tom jsou jen klady.
Dobra, Hyundai je konzervatvni, pak mi ale rekni, ktera zacka konzervativni neni, mimo avantgardy Renault:)
Clio ma par vyhod: Vejdou se do nej v pohode 4 dospele osoby a bagaz, solidni motory a solidni cenu. A je fuk, jestli jde o novy, nebo stavajici. Podvozek adekvatni na nase zimni (ostatne i letni) silnice.
Honda, Mazda jsou ale v tve cenove latce moc vysoko, to je fakt.
A Accent jsem snad popsal.
Ale jinak je pro tebe idealni pekna, moc nejeta felicie C. A mas klid a vsechno co chces...teda krom ty elektriky:)
|
|
|
Díky za doporučení, ale já auto mám a podstatně modernější než felicie. Článek jsem psal čistě jako zamyšlení, které základní požadavky by mělo splňovat "rodinné vozidlo" na spodní hranici významu tohoto slovního spojení a také na spodní hranici cenové.
|
|
V dnesnich dobach ? Neverim...
Proto si rad zajezdim s kamosovym doutnikem (Audi 100 - interier prestavenej na 200) :-) .. mista akorat pro pet lidi, spotreba do deseti litru pri vostrejsi jizde, vybava nad urovni vseho o cem ste tu dokazaly napsat (malokdo tu napsal jak moc sou zdravy vyhrejvani sedacky, nezavisly topeni atd..), motor splnuje Euro2, quattro, klimatizace, servo samosebou, vse komplet v elektrine .... porizovaci cena ? 68.000 a jezdi a jezdi ...
nevim jak vy, ale mne by nebralo dat za auto vic jak sto papiru, protoze proste nemam a zit na dluh mne taky nebavi :-) ...
|
|
Na článku je vidět že pisatel má menší mindrák a ten zastírá suverenitou a chytrolínstvím.
Napsat třeba o venkovním teploměru, že je to p.......a, je silné. Venkovní teplota je důležitá veličina, obvzláště v zimě kdy se teploty pohybují kolem 0.
Co bych přihodil já je že by každé auto mělo mít vestavěnou hands-free na bázi bluetoth. Ne za příplatek, ale sériově a výrobci mobilů by měli zaručovat kompatabilitu zařízení.
A další věc-do každého auta hasící přístroj-povinně!
Ahoj všem Honza
|
|
|
A k čemu by jako to handsfree bylo dobré? Stejně nemám pravou rukou při jízdě co dělat, tak když potřebuji telefonovat, halt chvíli nebudu hladit spolujezdkyni po stehénku -- to je jen a jenom má věc.
|
|
|
Klid, někteří soudruzi jsou díky reklamní masáži prostě přesvědčeni, že ten, kdo v autě telefonuje, není připoutaný, nebo nedej bože jezdí v pražských velehorách na letních gumách, je veřejný nepřítel číslo jedna. Těžko jim vysvětlovat, že za případnou nehodu může v první řadě nepozornost, nebo příliš rychlá jízda a až dlouho potom nějaký telefon. Takoví produkti systému zkrátka potřebují venkovní teploměr, aby zjistili, že je čas přezout na alpíny, koupit řetězy a dát do kufru pytel písku, protože jinak by z Nuslí do Strašnic určitě nedojeli. Někomu taky nedojde, že když musel ráno oškrábat přední okno, tak asi mrzne a mohlo by to klouzat, takže mu to musí ukázat teploměr nebo kontrolka se sněhovou vločkou.
|
|
|
Lépe bych to nenapsal :-))
|
|
Vozidlo pozadovanych kvalit a provedeni jiz nejaky rok existuje, vyrabi Honda pod nazvem Element. Ctyri valce, i-VTEC, cca 160 koniku, variabilni vnitrni prostor...
Vice samozrejme na www.honda.com...
|
|
Osobně bych v autě uvítal volitelně časovanej cyklovač na stěrače. Nevim jak je to u novjech aut zvykem, ale co sem měl tu čest vidět pár nízkorozpočtových aut tak to tam jaksi chybělo. Když to měl favorit a felicie, proč by to nemohli mít i jiný.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Ideální auto
|