D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: MCC Smart CDI
    Vydáno 28. 11. 2005 (22972 přečtení)

    Jak jsem se k němu dostal: S přítelkyní jsme si pořídili bydlení cca 30km za Prahou a hledal jsem druhé auto na levné denní dojíždění dvou lidí do Prahy.

    Při vybírání nehrála velkou roli pořizovací cena, ale sledoval jsem hlavně celkové odhadované náklady za dobu rozumné životnosti auta (200kkm) a celkový komfort při provozu. Váhal jsem mezi SMART, 107, AYGO, YARIS, GETZ a MATIZ.

    Během rozhodování jsem dostal nabídku na předváděcí kus Smart CDI, který byl rok starý a měl najeto 20kkm. Zkrátím to: Nakonec jsem se rozhodl pro něj a koupil ho (musím veřejně pochválit paní Poulíčkovou z Daimler-Chrysler na Chodově, byla opravdu ochotná, i když jsem jí dával co proto J).

    Charakteristika:
    Smart CDI je dvoumístný automobil se vznětovým tříválcovým motorem 0.8CDI, umístěným nad poháněnou zadní nápravou. Převodovka je automatická sekvenční šestistupňová s možností manuálního řazení. Maximální rychlost je nastavena omezovačem na 135kmh. Zrychlení 0-100kmh je 19,8s a spotřeba 3,9/3,1/3,4 litrů nafty na 100km. Pneu vpředu 145/65 R15, vzadu 175/55 R15.
    Bezpečnost: 2x airbag, ABS, ESR, CBC, ASC, HSA
    Nadstandard: Klimatizace, otáčkoměr, hodiny, rádio s CD, skleněná střecha, kryt zavazadlového prostoru.

    Zvenku
    Vzhled auta je velmi atypický. Je celkem běžné, že se lidé otáčejí a smějí, hlavně na venkově, kde Smart není až tak často k vidění. Občas se lidi ptají, co to je za auto, že je občas vidí, ale nic o nich neví. Jednou se mi stalo, že pán obsluhující menší benzínku vyběhl a snažil se mi vysvětlit, že jsem se určitě spletl a „ať do toho tu naftu neleju“. Velmi se divil, že to opravdu na naftu jezdí :o).

    Zevnitř
    Pro dva je uvnitř místa více, než dost. Sedadla jsou hodně vzadu, takže pro sebe máte v podstatě celý vnitřek kabiny. Zavazadlový prostor za sedadly (150l) pojme plně naložený vozík ze supermarketu. Jediné nedostatky jsou malé kapsy ve dveřích, kam se nevejde automapa o rozměru A3 a příliš velká odkládací plocha u čelního skla, takže odložené věci mají v prudších zatáčkách sklon jezdit.

    Odjíždíme
    Motor je schovaný vzadu pod zavazadlovým prostorem, takže jeho zvuk je celkem slyšet, ale vůbec nevadí. Po nastartování studeného motoru se ozve dusání podobné hodně ztlumenému traktoru, které po zahřátí přejde do příjemného brumlání. Spojkový pedál chybí , takže stačí na voliči (chci se vyhnout termínu řadící páka) nastavit 1 nebo A a sešlápnout plyn. Pokud je nastaveno A, nemusíte se už o nic starat, pokud máte 1, musíte “řadit”. Smart si pak sám ubere plyn, zařadí a zase přidá. Řazení moc rychlé není, změna rychlosti trvá necelou vteřinu, ale dá se na to velmi dobře zvyknout a počítat s tím. Velmi kvalitní je automatické podřazování při brzdění, takže jakmile příčina pro brzdění pomine, můžete ihned šlápnout na plyn, aniž by vás zajímalo, zda tam máte správnou rychlost. Máte ji tam.
    Motor začíná dobře táhnout od 1800ot/min a nejlepší výkon dává kolem 2500ot/min. Cokoli nad 3000 je zbytečné a je lepší zařadit vyšší rychlost. Turbo nastupuje slabým syčením kolem 2000 otáček a při maximálním výkonu zvuk Smarta připomíná spíše turbovrtulové letadlo.

    Dálnice
    Zrychlení je výborné asi do 70kmh, pak začíná ztrácel, ale stále se dá plynule zrychlovat až na omezovač při 135kmh. Při takové rychlosti už přestává být řízení příjemné, protože Smart má aerodynamiku asi jako vrata od stodoly a velmi citlivě reaguje na boční vítr i na závany od kamiónů. Optimální cestovní rychlost na dálnici je kolem 100-110kmh na šestku, kdy se motor točí lehce nad 2000 otáček a spokojeně brumlá. Rychlost neopadá ani do kopce a citlivost na závany větru je ještě malá. Pokud hodláte oponovat, že to nejsou žádné extra výkony, pak souhlasím. Smart není auto určené na dálnice, ale ani na nich neudělá ostudu.

    Město
    Kolony, málo místa, nervozita na křižovatkách. Tady je Smart králem. S šířkou 1,55m a délkou 2,5m se dá zaparkovat úplně všude. Při parkování kolmo k chodníku stačí mezera 2m široká. Navíc Smart je jediné auto, které může zaparkovat kolmo do řady aut, stojících podélně u chodníku. Jeho délka totiž nepřesahuje maximální povolenou konstrukční šířku vozidel. Na parkovištích u supermarketů stačí i zbytek místa někde na kraji, do kterého se navíc výborně trefuje, protože si nemusíte moc najíždět. V kolonách se výborně manévruje, protože zrychlení je vynikající a skoro všude se vejde. Nemusíte se dožadovat vpuštění do sousedního pruhu, protože tam prostě najednou jste.

    Nerovnosti moc nevadí, i když je občas dost znát krátký rozvor. Jediné slabší místo jsou přední kola, která jsou díky úzkým gumám citlivá na nárazy. Jednou se mi podařilo prorazit pravé přední kolo na 10cm kostce čouhající z obrubníku a jindy trochu ohnout ráfek na neoznačeném schodu vzniklém vyfrézováním vozovky.

    Okresky
    Na dlouhé rovné široké silnici není Smart žádný závodník (viz Dálnice), ale v zatáčkách je hodně rychlý. Díky malým rozměrům auta se zdá být silnice i v serpentinách o dost širší a dovoluje vyšší rychlost. Obzvlášť to oceníte, když na vás v nějaké nepříjemné zatáčce „vybafne“ třeba protijedoucí autobus nebo kombajn. Prostě se nějak vejdete. V zimě si i na tajícím sněhu díky všelijakým asistentům vede velmi dobře a i když máte občas na palubní desce blikající diskotéku, stále jede tam, kam chcete. Schválně jsem zkoušel v „bezpečné“ zatáčce prudce přidat nebo brzdit a bylo zajímavé cítit, jak se vám autíčko na smekající se vozovce snaží vyhovět.

    Plusy
    Největší výhodou jsou jednoznačně miniaturní rozměry a malá spotřeba. Největší spotřebu jsem měl necelé čtyři litry po tom, co jsem jezdil pouze po městě v kolonách a opačný rekord mám 2,8 litru při opravdu šetrné jízdě „na spotřebu“. Běžně se spotřeba pohybuje mezi 3,3 – 3,7 litru nafty na 100 km.
    Vynikající je skleněná střecha. Když stojí pod semaforem, můžete se pohodlně dívat nahoru a nemusíte se vykroutit krk na čelním skle.
    Dobrá by měla být spolehlivost. V TÜV Reportu 2005, auta stará 2-3 roky je Smart na 19. místě spolu s Volvo S60.

    Mínusy
    Největší problém je chybějící rezerva. Když píchnete, můžete použít sadu na opravu, která je ve výbavě, ale jakmile prorazíte bok pneu, tak můžete jedině zavolat asistenční službu. Ta je velmi profesionální, ale není zadarmo.
    Další problém je pomalé topení. Než začne Smart pořádně topit, trvá to asi 10km. To je nevýhoda malé spotřeby. Málo nafty – málo tepla.
    Cena je také dost vysoká. 321 tisíc za základní model CDI je docela dost za tak malé auto. Je to ovšem daň za bezpečnost. Na Internetu je video čelní srážky Smarta s Mercedesem E320 a Smarta s dalším malým autem. Z obou vyšel smart docela dobře a síla nárazu se nikdy nedostala za úroveň čelního skla.
    Další nevýhoda je, že s každou drobností musíte do servisu. Když jsem se ptal, kde se kontroluje olej, odvětili, že „s kontrolou oleje zákazníkem se nepočítá“. Prý tam je kontrolka a když se rozsvítí, tak mám tak do dvou, tří dnů přijet.
    Drobná nevýhoda je nedokonalé nastavení automatu při jízdě do prudkého kopce, kdy zbytečně brzy podřazuje, ale to už je opravdu hledání sebemenších nedostatků.

    Shrnutí
    Smart je pro mé potřeby výborné stylové auto na denní dojíždění do města. Je vhodný jako druhé nebo třetí auto do rodiny, nehodí se na delší cesty.

    Detaily o Smartech jsou na www.smart.com


    21.11.2005 opas


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,40] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 68 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.