Komentáře ke článku: FSM 8: "Povinné" zimní pneumatiky (ze dne 16.10.2011, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Mne nekdy strasne fascinuje, jak media, a kde-kdo porad vykrikuje o tom, jak letni gumy pri 7 stupnu prestavaji drzet kvuli tuhnuti gumove smesi , jenomze to neplati pro vsechny letni, a vubec nereknu i to dalsi, ze treba jizda po dalnici pri 120km ma za nasledek, ze pneumatika ma daleko vice nez 7 stupnu i kdyz je treba -2 .. kdyz je led, tak nepomuze ani zimni. No a nejvic mne fascinuje, ze nereknou i to druhe, ze zimni pneumatika na suchu a vyssi teplote prodluzuje brzni drahu a taky jeji drzeni neni jako letni guma. To vetsina lidi nevi, a vesele jezdi se zimnima i v lete. A typicky problem, ktery je rok od roka vyraznejsi .. treba kdyz je treba hodne dlouhej podzim, nebo zacne jaro daleko driv, nez zakon predpoklada a najednou je treba 15-20 stupnu v unoru, prosinci .. pak mi zakon uklada timto vlastne povinnost jezdit nebezpecne. No .. ale co clovek muze cekat, kdyz hodne lidi ma pocit, ze kdyz prezuje na zimni , sedi v 4x4 SUV, tak fyzikalni zakony neplati. Resp. netusej vubec, co je to fyzika :-D Imho by nekolik zakladnich fyzikalnich faktu melo byt povinnosti absolvovat (i prakticke cviceni) pri zkouskach na vodicak.
|
|
|
Nepřeháníte to trochu? Přestože zimní pneumatika má objektivně horší vlastnosti než letní při teplotách nad 10 st. C, rozhodně není pravda, že jízda na zimních pneumatikách v létě je nebezpečná. Zhoršení jízdních vlastností o pár procent prostě není nic tak zásadního, s čím by si řidič neměl poradit.
Nic Vám nebrání přezout na letní už v únoru, ovšem pokud v březnu napadne sníh, budete muset chodit pěšky :-).
|
|
|
to samé lze prohlásit o letní pneu v české zimně.
pouze nesvéprávnej debil na vše potřebuje zákon
a jen ještě větší debil může takový paskvil s čistým svědomím obhajovat.
Váš příspěvek považuji za obhajobu.
|
|
|
Doufám, že svá tvrzení doložíte nějakými testy, podobně jako je to v článku v [7]. Pokud by napříkad letní pneumatika v zimě měla brzdnou dráhu o 50% nebo dokonce 100% delší, tak je to fakt o hubu, vetšina řidičů by s tím měla problémy.
|
|
|
|
už z těch tabulek vyplývá, že na mokru a suchu má letní pneu lepší vlastnosti i při 0stupních.
samotný tabulky jsou zpracovaný dost podivně. pokud auto je schopno zastavit a rozjet se pak 0% na snow handling je nesmysl
a v druhém testu si evidentně řidič spletl brzdu s plynem a při zkoušce akcelerace na sněhu omylem zařadil zpátečku
co se týká vlasností pneu na sněhu je v obou případech test přinejmenším nevěrohodný
|
|
|
No ja takhle dojizdel zimni gumy na aute, o kterem jsem vedel, ze za par mesicu pujde ze skaly - temer doslova, nakonec jsem ho nekomu venoval zadarmo.
A musim rict, ze sjete zimni gumy na 1-2mm pri 35 stupnich v lete na dalnici pri 180m/hod delaj s tim autem uz docela psi kusy, obcas jsem si rikal, jestli to malicko neprehanim, to auto se chovalo cca jako lod, plavalo to nehorazne :-)))
|
|
|
lojzo, a jak jsi mohl jet 180 na české dálnici :-)
Ano, mnoho věcí má na přilnavost vliv, třeba i déšť. Proto bude výhodné české silnice zastřešit, neboť to zvýší bezpečnost ...
|
|
|
já jel po D1 300...proč by neměl dát 180? 8o)
|
|
|
Jo, jednou se mu priskriply na benzince ksandy do nejakeho BMW, Merglu nebo Audiny ;-)
|
|
|
Ty jo to seš teda fakt machr!! :D
|
|
|
ani ne, řekl bych. není to pro mne nic, co by se nedalo zopakovat tam, kde je dost dlouhá a prázdná "trať". kouzlo je v tom, že vím, že "můžu" 8o)
|
|
|
Kouzlo neni v tom jet 300 na rovince, ale 130 tam kde si jinej nedovolí 110 ..... kouzlo je v zatáčkách a né rovinkách, no ni? Jen sem si rejpnul, nic víc ..
|
|
|
kouzlo ve smyslu ´jsem lepší, protože já to dám a nikdo jinej´? trochu okresní přebor, ne ? to je pak vrchol blaha asi hláška typu "tyvoe normálně Venca to dal vod prasečáku k pštrosí voboře za sedumnáct fteřin voekrávo s hátépéčkem voe to bysem chtěl vidět dyby to jel ve fotrovym fokusu s turbíčkem voe.." to je asi velké vzrůšo, myslím.
|
|
|
Ty jo a já myslel, že budou sedět jako slicky (sice jen cca 100km, ale auto sedí jako přibité) u F1 :))
|
|
|
Jestli si jel po dalnici uvadenych 180 _metru_ za jednu hodinu a auto ti plavalo, tak to gumama urcite nebylo... ;-)
|
|
|
Možná se mu v tom horku roztekly :-).
|
|
|
Nepřehání. Pokud je 7 °C, suchý asfalt, auto v pohybu, zejména pokud často brzdí, zatáčí a rozjíždí se, tak se pneumatika výrazně zahřívá. Záleží na konkrétní pneumatice, jak se chová. Jsou zimní pneumatiky, které jsou určeny skutečně jen na sníh a led (obyvkle mívají "kostkovaný" tvar dezénu) a jsou zimní pneumatiky, které jsou vhodné na břečku, mokro a své vlastnosti výrazně nemění ani za vyšších teplot (obvykle se vyznačují lamelovým Y dezénem).
Pokud vezmeme uvedený příklad a první druh pneumatiky, tak zabrzdit v oblouku je skutečně průser proti - při stejných podmínkách použité - letní pneumatice.
Navíc i ty letní jsou různé, zase jsou třeba přizpůsobené pro nižší teploty (např. Ceat Tornado), zatímco jiná pneumatika i třeba stejného koncernu nejlépe funguje na rozpáleném asfaltu při teplotách styčných ploch nad 100 °C. není guma jako guma, a to ani letní jako letní a ani zimní jako zimní. Testy pneumatik pak vyhrávají gumy, které nejsou vhodné na žádné z uvedených podmínek (obvykle koncern Continental :-).
Jakákoli obecná prohlášení tzv. "odborníků" buď ukazují, jak se dotyčný neorientuje v problematice, nebo má nějaký zájem na důsledku toho, co říká.
|
|
|
No já nevím, ale svého času jsem měl BMW 525i, který jsem používal jako firemní auto, takže trasy jako Praha-Essen, nebo na druhou stranu Praha-Minsk apod. Je fakt, že jsem s nim nejezdil přehnaně rychle. Na české dálnici optimálních140, na německé 160, mimo dálnici 120.
Jeden rok jsem byl líný měnit zimní gumy za letní. Měl jsem hezké Pirelky, které jsem koupil za akční cenu (nový servis, který začínal a do začátku nabídl akční ceny), tak jsem je tam nechal. Asi ty fyzikální zákony na ten auťák neplatily, protože jsem nikdy nepoznal nějakou změnu k horšímu. Naopak, jakmile začalo lejt, všichni okolo na letních gumách zvolnili, mně ten auťák na té vodě seděl jak přibitý. Dokonce ani ty gumy se nijak zvlášť neojely. Ujel jsem na nich 65 tisíc, což si myslím, že s přihlédnutím na letní provoz, byl slušný proběh.
Zimní gumy dávám koncem října - v půlce listopadu. Musím. Bydlím na malém kopečku a protože vnitrosídlištní komunikace v Praze se v zimě zásadně neprotahují, bez zimních gum bych ani od baráku neodjel.
|
|
|
No BMW 525i mám v současné době (i když už poněkud obstarožní) a na jaře než jsem překonal lenost a kola vyměnil, tak jsem v zatáčkách měl pocit, jakoby auto mělo tendenci ujíždět kolmo k podélné ose, po přezutí na letní se toto nedělo ani při ostřejším průjezdu. Ale je to jen můj subjektivní pocit.
|
|
Děkuju za pěkně sepsaný článek, jakož i za FSM.
|
|
"a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza"
Jak to tak vypadá tak souvislá vrstva ledu nebo námrazy být nemusí, takže když nějaký monocajt na silnici hodí kostku ledu, nebo v případě, že bude mít komunikace teplotu pod bodem mrazu, poleje jí vodou, tak vás může pokutovat za nepoužití zimních pneu.
|
|
|
:-))) na pozemní komunikaci se nachází led. Ukaž gumy. Ano, toto je náš zákon.
|
|
|
Nepochybuji, že to takhle nějaký iniciativní policajt zkusí uplatnit a nepochybuji, že na to někdo skočí. Jak jsem v článku naznačil, základem obrany je neumožnit tenhle typ výkladu.
V případě, že nebudete cálovat na místě, bude muset policajt odložit kostlky ledu a zdokumentovat povětrnostní situaci a povrch vozovky v době zjištění domnělého přestupku, což je prakticky nemožné jeho prostředky. Můžete si vyfotit mobilem, po čem jste jel a očekávat správní řízení.
Bohužel se skrze humloprávo dostáváme do situace, že dostavadní poměrně jednoduché metody obrany proti šikaně nelze použít je třeba čím dál více sahat k vyšším principům práva. To má také za následek, že více občanů musí počítat s tím, že rozhodnutí správních orgánů bude přezkoumávat soud.
|
|
|
Pak lze ale policistu zazalovat za umysne uvedeni komunikace do stavu, ktery vyhlaska povazuje za tak nebezpecny, ze nuti ridice pouzit jiny typ pneu, nez by bylo za normalnich okolnosti potreba.
|
|
|
Aby nebyl policista rozsudkem prohlášen za přírodní živel, pak budete muset jeho vliv na stav komunikace předpokládat :)
|
|
Co sa tyka argumentu dvojnasobnych vydavkov pri prevadzkovani letnych a zimnych gum, tak len pre pripadnych neskorsich rypalov tolko, ze vydavky zostavaju plus minus rovnake, kedze kazda sada sa pouziva len cca pol roka. Sam pouzivam, a pouzival som na kazdom aute co som vlastnil dve sady pneu a menil som sezonne prezutie podla potreby. Ale rozhodne nie podla toho ci to predpisoval nejaky predpis, alebo nie. Bolo to moje rozhodnutie a vzdy sa mi oplatilo. Na snehu sa letne pneu spravaju dramaticky horsie ako zimne a preto je rozumne si na neskoru jesen prezut auto na aktualnu sezonu. Rozhodne vak nesuhlasim s predpisom co pausalne stanovuje akesi datumy s hrozbou sankcii pri jeho nedodrzani. A som aj proti nezmyselnym argumentaciam proti zimnym pneu, ako hranica 7 stupnov ci vlastnosti na vode ci brecke. Zimne pneu su v zime naprosto opodstatnene, len ich treba pouzivat s rozumom a jazdit tak ako jedny ci druhe fyzikalne dovoluju.
|
|
|
Uz jsem tu psal kdysi o prikladu moji matky, ktera ma automobil, kupovala ho pred tusim 6ti lety novy, a dnes ma najeto asi 8000km. Jezdi s nim 1x za 14 dni az mesic "do mesta" cca 15km daleko na velky nakup, a jinak jede tak 2x rocne do Prahy a zpet (150km). V zime TEMER nejezdi, nebot se boji. Vyjede, jen a pouze, kdyz je sucha silnice, a nebo minimalne neni namrzlo, naledi, vrstva snehu a podobne (coz se na Sumave dosahuje zridka kdy). Takze za zimu vyjede tak 1-2-3x maximalne na nakup celkem 30km. Celou dobu jede tak 40 maximalne, a to by jela, i kdyby mela gumy s hrebikama - proste se boji.
Jedny gumy pouziva uz od te doby, co koupila auto, zatim nevykazuji prilis velke opotrebeni.
Predpokladam, ze az pojede zrovna tu jednu jizdu v zime, tak ji chytnou PaChove, podle zakona schvalnosti.
No, nakonec ji to preju, vzhledem k tomu, jak muj otec neustale tvrdi, ze zakony se musi dodrzovat, a kdo porusi, ma platit jak mourovatej:-)))
|
|
|
Když pominu to, že taxík by pro tvou matku vyšel levnějc (je mi po tom hovno), jezdí Tvá matka v klobouku?
|
|
|
V klobouku nejezdi :-)) Ale ten styl to je..Na druhou stranu na trase Rejstejn - Susice neni zas az takovy provoz, aby to nekomu vadilo. Kdyz tam jedu, potkam za tech 15km par aut, a ty ji proste predjedou, kdyz chtej...
Na druhou stranu na dalnici uz se naucila jezdit "rychle", tam uz nasadi vrazednych 120 a jede:-) (ono je to tak asi nejbezpecnejsi, ma nejakou "nakupni tasku", nejaka Kia, kola to ma o cca polovicnim prumeru, nez bezne normalni auto :-))))
|
|
|
No ještě že má tu Kiu, to by se asi jinak mezi ty dva baráky na náměstí v Rejštejně netrefila, co? :-)))
|
|
|
ano, gumárenský průmysl si tímto lobingem pomohl asi tak jako automobilový šrotovným. Krátké zdvižení a o to delší propad.
ale pro spotřebitele to má kromě aspektu nájezdu ještě otázku skladování a manipulace s tím. Ne každý má garáž či jiné prostory, kam by to narval. Top-gearovský stolek uprostřed obýváku je taky jenom pro nadšence.
|
|
|
Každý slušný pneuservis nabízí uskladnění pneu za nějakých 200-300 kč/rok.
|
|
|
No a teď ještě dvakrát za rok dejme tomu 250 za přezutí a s náklady jsme na tom dvojnásobku, který zmiňoval výše kolega z Horních Uher.
|
|
|
250 za prezuti? To jses z nejaeho levneho kraje, ja za 4 kola obvykle davam okolo 8 stovek...Tech 250 je nejake realne cislo, nebo "mam znameho, co mi to dela za 250"? Docela by me to zajimalo, pokud je to bezna castka, tak se asi malicko zacnu o cene dohadovat :-)
|
|
|
No to bys asi měl, po mně taky chtěli za obutí nových pneu a vyvážení asi něco do 300. Samozřejmě se to může vyšplhat nahoru, když tam musej nandat hodně závaží, ale takový kola je snad lepší zahodit ;)
Jinak mám dvoje kompletní kola, takže pokud nepotřebuju obout nový pneu nebo vyvážit, přezuju si kola sám, stejně jako spousta dalších lidí.
|
|
|
Tak jsem kecal, našel jsem si to a bylo to 500 - 600, ale bylo to obutí nových pneu (v jednom případě zutí starých a likvidace) + vyvážení + montáž na auto.
Ale pokud chceš jenom přehodit kola za kola, je to podstatně levnější, někde i 25 Kč za kus, viz ceník (první, co mi přišel pod ruku):
www.blahamarek.cz/cenik-pneuservisu/
|
|
|
Nene, mam disky jen jedny a prehazuju gumy...Uz takhle to mam s uskladnenim vselijak, tak to nechci jeste zhorsovat..500-600 v jake lokalite? Tech mych 800 byla samozrejme Praha..
|
|
|
Lojzo o kolik si myslíš, že je pneu na disku větší než samotná pneu?:-)
Myslím, že mít dvojí sadu kol na discích je lepší varianta než to stále přezouvat. Zatím co přehození kol i s vyvážením zabere asi tak 20 minut - já jezdím k "rodinému" pneuservisákovi za 150CZK auto (nechávám mu 200, pokecáme, kafe dostanu, fakturu nevyžaduji) - tak přezutí trvá cca hodinu a cena je někde mezi 200 - 250CZK za kolo.
|
|
|
Jakej je rozdíl mezi uskladněním samotnejch pneumatik a pneumatik obutejch na diskách? Buď žádný, nebo pneu na ráfkách jsou lepší - naskládáš je na sebe do sloupce a nesplácnou se ti jako samotný pneu. Navíc pak šetříš peníze za vyvažování a obouvání, resp. si to uděláš sám a máš to zadarmo jako Přemek Podlaha. Jeden plechovej ráfek stojí 500 a i kdyby stál 800, tak to máš za 2 roky v kapse (teď 2x za rok přezouváš za 800).
Lokalita maloměsto 60km od Prahy, v Praze je samozřejmě blaze a draze, ale i tam se dá najít něco levnějšího: www.autoservis-perfekt.cz/pneuservis
|
|
|
Kravina!
Šetříš za vyvažování???? Asi víš kulový! Všiml sis někdy po čem jezdíš? Myslíš si, že je pneumatika homogení? Že se jen ojížděním nerozváží? Velké kulové!
Kdo nechce kazit si závěsy a tlumiče více než je nezbytně nutné (díky qalitě našich silnic), nechává kola převážit před každou výměnou. (Pokud nemění, je mi fuck = je to jeho boj.)
Potkal jsem pár drnů, co se tomu převažování divili. Prý ty gumy přece vyvážili po nazutí na ráfky.... Komici.
|
|
|
Přijde na to, kolik toho najedeš, resp. jak moc je sjedeš za sezónu. Pokud jezdíš málo, tak se ta guma tolik nesjede = nerozváží, pokud teda neztratíš nějaký závaží (BTW, když jsou nevyvážený přední kola, tak to i poznáš na vibracích volantu). Ale i kdybych jezdil každej rok na převážení, furt to bude stát míň peněz než když budu mít jen jedny disky a dvoje gumy. Navíc vzhledem k tomu, že ti vždycky jedna sada leží ve sklepě, můžeš ji tam dovézt na převážení kdykoliv, nemusíš tam čekat až to udělaj, ale můžeš si to vyzvednout druhej den hotový a taky si nebudou účtovat montáž a demontáž kol z / na auto.
|
|
|
problém je v tom, když jezdíš do práce přes 10 km úsek se značkou "zimní výbava", je 10 listopadu a ty jezdíš pořád na letních, protože je i nad ránem max. -3°C a v době průjezdu "úsekem" je tam +2°C, suchá silnice a modrá obloha. Pak obuješ zimní, protože to nechceš dráždit...a dokonce listopadu, než začne chumelit a zimáky jsou k něčemu, najedeš na suché silnici 5.000 km...a do konce dubna nemlich to samý. Takže zimáky sice jezdí jen půlrok, ale pokud je hranice 4mm, tak je v takovém režimu dojedeš na 4 mm za jednu zimu (10.000 na suchu/mokru v "plusu" a 10.000 na sněhu/ledu v "mínusu") Letní mi vydrží určitě dvě sezóny. Takže gumárníci si pomohli zaplacením zákona se 4 mm i s povinnými ZP pro všechny. Počítal jsem to minulou zimu a na DPH si přijde stát na +/- 1,5 mld Kč. To je možná taky důvod...
|
|
Dovolím si poznamenat, že :
"§21 odst. 13: Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT"
...bílá fixa v nejbližších autopotřebách stojí cca 100,-Kč 8-)
|
|
|
Což samozřejmě neznamená, že se nemám rád a při poklesu denních teplot pod nějakých cca 5'C nenahodím zimní gumy...!
(sice tomu říkají "globální oteplování" ale loni jsem zažil i led v chladiči a to směs byla do -36'C)
|
|
Zajímalo by mne jak vyřešit takovouhle prasárnu. Bydlím v "zóně" obestavené značkami "Zimní výbava" a logicky (i bez značek) jsem vždy všechna auta přezouval na kvalitní zimní gumy. Někdy jsem se neobešel ani bez řetězů. Letos mám nějaký kšeft na jihu Chorvatska a koncem března se tam musím na několik týdnů vydat. Čili bych měl kvůli cca 10 "označkovaným" km absolvovat cca 2500 km na zimních gumách v teplotách okolo 25st.Celsia. No samozřejmě, že dám letňáky a seru na ně...ale je na tom vidět, jak je to celý přiblblý.
|
|
|
doporučuju značku zneplatnit tak, aby nebylo možno vyžadovat jí podmiňované povinnosti.
|
|
|
Jojo, tlustý černý fix stojí cca 20 Kč a ten kosočtverec tam dokáže namalovat i méně graficky nadaný jedinec ...
|
|
|
Pokud mě paměť neklame, značku zimní výbava lze řešit kombinací letních pneu na kolech a sněhových řetězů v kufru. Pokud tedy není ta "souvislá vrstva sněhu", pak by bylo lepší mít ty řetězy na těch letních gumách ;)
|
|
|
No právě že naopak.....řetězy můžeš mít pouze a jedině když je souvislá vrstva sněhu a ledu. čili tak nějak nám ta novota znemožňuje jízdu na letních gumách s řetězama.
|
|
Osobne tento problem na mestskom aute riesim "univerzalkami" - Good year 4 seasons. Vzskusal som ich aj napriek kriku "odbornikov", ktori sa zhodli, ze je to nahovno. Moja osobna skusenost je Opacna - tie gumy su vyborne a hlavne ked je v lete silny dazd tak drzia lepsie ako letne. V zime som si nevsimol zhorsenie jazdnych vlastnosti oproti klasickemu zimnemu obutiu.
Netvrdim, ze univerzalky nahradia zimne obutie v kazdej situacii, ale su dobrou volbou pre auto jazdiace celorocne po Bratislave.
|
|
Mám nějaké kuloární zprávy, že sta/tis/tický úřad jaksi nemá páru na buzerace všech těch (a že jich bude), co se odmítli sečíst. Tedy metoda dělat mrtvého brouka (používám odjakživa, co se mě sčítání začalo týkat) se vždy vyplatila. Budou buzerovat jen různé provokatéry, co tam psali zjevné nesmysly, vytřeli si s formulářem prdel a výsledek poslali k zaevidování, atp.
BTW: metoda mrtvého brouka sebou nese jednu zásadně účinnou zbraň (tu ale nelze použít, pokud se ovce sčítání účastnila a něco již vyplnila) pro případnou obranu před následnou buzerací, perzekucí a pokutou. Při každé případném příštím sčítání, pokud bude koncipováno podobně jako minulé, doporučuji použít tuto metodu občanského vzdoru.
A slibuji, že pokud budu při příštím sčítání ještě živ a jakžtakž zdráv, tak někde na nějakém tom „fakebuku", možná už sedmé generace, zveřejním potřebné instrukce.
|
|
|
ja zpravy nemam ale vypada to tak ... na jare jsem delal mrtvyho brouka ja, ted ho dela statisticky urad
|
|
made in russia a nehodlám to měnit :) osvědčili se mi skoro na všechno. největší problém jsou vlhké kostky, ale na tom si vylámou zuby skoro všechny pneumatiky, navíc to nesouvisí se zimou...
|
|
Vzhledem k nové legislativě (a tomu, že mám jak letní tak zimní gumy pod limitem) jsem to zrovna řešil.
Najedu v současné době ročně okolo 5-6 tisíc km, ale v zimě jezdím místy, kde je značka.
Tudíž mám zakoupené nové zimní pneu, na kterých budu jezdit celoročně.
Prý po 4-5 letech materiál pneu ztrácí vlastnosti, takže předpokládám, že by mi to tak nějak mohlo vyjít - letní sadu kupovat nebudu.
Nemám z toho radost, protože jsem zažil situaci, kdy jsem málem nedobrzdil u přechodu na rozpáleném asfaltu (nějaký teplý den na jaře ještě se zimními pneu).
Uvidíme jak to půjde, přístí teoretická možnost jsou celoroční pneu.
|
|
|
Bych to nedramatizoval. Najezdím ročně tak 3000 km s veterány a žádný problém. Musí si člověk uvědomovat, že jede s něčím co nemá ABS + všechny možný fičury a k tomu pneu konstrukčně z poloviny minulého století .
Je to celé jen velmi úspěšné looby gumařů a přidružených podržtaškú. Blbcovi a neumětelovi jsou na sněhu zimní gumy stejně k ničemu a obráceně to platí taky.
Jest to prostě další stupidní zákon , na kterém se někdo krásně napakoval a další budou vydělávat léta. Kdyby novinářské onuce za něco stáli a nebyli prostituty, proklepnou si Humla, jeho příbuzné a majetkové poměry "před a po" a nemohou se splést .. Že by ten Huml byl takový blbec, že za dohození kšeftu za cca 10 mld jednorázově a pak trvale cca 2 mld ročně by si vzal pouze vlaječku od BESIPu se mi opravdu nechce věřit ....
|
|
Co se týče zimáků...mám tady teď tejden kolegu z Číny, z X'ianu. Viděl, že mám v kufru zimáky, tak vyzvídal, k čemu to. Vysvětloval jsem mu, k čemu je to dobrý a on pravil, že v Číně se government stará o to, aby bylo v zimě prohrnuto a posoleno, takže tam zimáky nikdo nepotřebuje.
Hleděl na mě s neskrývaným despektem.
|
|
|
No jasne. Cina je holt Cina, tam by chtel zit kazdy... Maji tam mrakodrapy, prosolene silnice, ted jeste, aby nemeli hlad a uz to bude dokonale.
Je zajimave, jak cinani v zahranici tak chvali svou zem. Asi to necim bude, treba tim, kdo vlastne muze vycestovat...
|
|
|
Smutná pravda je, že současná Čína je v celkovém průměru méně socialistická, než současná EU (samozřejmě existují výjimečné excesy).
|
|
|
Nesouhlasím.
Například v EU stále není kvóta na dvě děti/rodina a pořád ještě není omezeno vlastnictví nemovitosti na 70let.
Možná to přijde, to jako jo. Do té doby si myslím, že nevíš o čem mluvíš (anebo mi ten Číňan dneska u piva kecal).
|
|
|
Spíše jsem měl na mysli věci jako "zakládání firmy", "množství otravných státních intruzí do toho, jak svou firmu vedu", "daňové předpisy" a tak podobně.
Zdroj (informace o tom, že v současné Číně je to daleko menší oser než v současné EU) je člověk, který tam posledních cca 8 let tráví hodně času, takže by to vědět asi měl.
|
|
|
Máš pravdu předsedo :) Taky mám tyto informace. V určitých oblastech je tam podnikání určitě jednodušší, ale bacha na tresty ! Trest smrti za nějakou účetní chybu není nemožný a soudy se s tím nebabraj a do půl roka je hotovo a odnětí svobody na 10-20 let taky není nic výjimečného. Sympatickej je trest smrti za braní úplatku.
Ale nechtěl bych tam žít.....
|
|
|
Ne že by i v tomto směru byl náš svět od toho čínského zase _tak_ daleko. Podívejte se třeba na Bulawu: když se člověk ožere a zabije tři lidi*, bručí dva roky. Když týž člověk nezaplatí daně, má to na devět let!
___
* No, pravda, ne tak úplně tři lidi; byli to esenbáci, takže z hlediska vyššího principu mravního žádná škoda. Nicméně to patrně soudy v úvahu nebraly, hádám.
|
|
|
no tak za socíku kupříkladu se zakládáním firmy nebyl vůbec žádný oser, prostě proto, že celou oblast současného živnostenského práva nahrazovalo pár odstavců v trestním zákoníku. Ale že by to bylo lepší než dnešní stav, to mi teda nepřijde.
(a ne, netvrdím, že dneska je to ideální, nebo že to není oser.)
|
|
|
Myslím, že Čína se vymyká jakémukoliv srovnání.
|
|
|
Pokud jsi napriklad ve strane, nebo jeste lepe funkcionar na dobrem postu (pricemz se stotoznujes s rezimem a v nicem to nepovazujes za omezeni), v dobre oblasti a jedes ve vynosnych obchodech, je tvuj zivot svazan mene restrikcemi, nez zivot obcana EU. Napriklad pokud nebudu chtit cestovat a budu marxista, pak mi bude spise vyhovovat rezim pred rokem 1990, nez ten soucasny.
Stejne tak jsou taci, pro ktere je dukladne zbicovani na ondrejskem krizi prijemnejsi zalezitosti, nez prochazka lesem. Je to o tom, jak ma kdo nastavene vnimani.
|
|
|
Když jsem tam minulý týden žádal o vízum, neměl jsem ten pocit.
|
|
Proč "nejsou"?
Shrnu v kostce, z oboru:
- akcionáři si nejsou jistí politikou jednotlivých výrobců - (zástupci fabrik výrobců např. v ČR mají vesměs vše v pronájmu auta, budovy = ve snaze vylepšit obraz fungování firmy se některé nákladové položky neukazují akcionářům),
- banky již nepůjčí fabrice na výrobu - ta měla na výrobu vždy provozní úvěr,
- nebyla poptávka po kaučuku, zemědělci neobnovili/nezasadili nové stromy = nejsou základní suroviny + záplavy v Malajsii, kde se kaučukovníky pěstují + Čína potřebuje kaučuk pro sebe a jednou nakoupené "stromy " (kaučukovník je dřevina) už neprodá,
- výrobu řídí marketing a výrobní ředitel fabriky bez ohledu na skutečnou poptávku (v reálu objednáte zimní v únoru, v listopadu máte tak 50% toho co potřebujete) ale zato je spoustu letáků a brožurek na požádání,
- nesmyslně široký sortiment společnou vinou konstruktérů vozidel ( "vyplnění díry mezi blatníkem a ráfkem" ) a výrobců pneumatik (rádi splní požadavek automobilky, místo toho aby řekli - už děláme sortiment A-Z vyberte si z něj) - ceníky o 800 a víc položkách, např rozměr 205/55 R16 v 91H, 91V, 91W, 94H, 94V, 94W + runflat 94H, 94W ještě plus 91T = devět druhů jednoho rozměru, stačí mít tři jen výrobce v cenových hladinách levné, střední a drahé po 4ks.. přirovnávám k pekaři, který by prodával rohlíky do váhy 5kg odstupňované v ceníku po 1 gramu, makové, se sýrem, celozrnné..,
- v ČR je dobře zavedená pneu-lobby do politiky - jak odpadového hospodářství (bezplatné odevzdání ojetých pneu) tak výrobců - značky s vločkou + povinné zimní pneu + nálepky od 2012 od EU, o "nezávislých" testech pro odborné časopisy ani netřeba mluvit (jsou i vyj-jímky, to ano),
- v zastoupení výrobců nepracují odborníci, kteří projdou klasickým školením a vědí o výrobě a konstrukci pneu = umějí vyřídit reklamaci, ale za to jsou marketingově uvědomělí, případy kdy zastoupení nemívá ani sídlo v ČR, má jen své "obchodní zástupce" - školící centra a jakékoliv školení o osobních pneu od výrobce je posledních 5 let jen ztráta času, neprojednávají technické parametry, ukazují se obrázky a srovnání oproti předchozímu modelu,
- pneumatiky jsou historicky v ČR drahé dle poučky: jste malý trh, máte malý obrat, proto máte vysoké ceny - ČR patřilo za jeden z nejziskovějších trhů v pneu branži pro fabriky před vstupem do EU,
- klasické prodejní kanály jsou nahrazovány jinými (internet) a ten zatím "není" ze své podstaty schopen předat výrobci data pro výrobu = pevná předobjednávka a počet skutečně finálně namontovaných kol,které se obrušují na silnici v dané zemi. Pneumatiky od výrobce přejedou po velkoobchodech celé EU v rámci volného obchodu, nejsou pohyby do finále podloženy žádnou reálnou spotřebou např. Belgie a Holandsko jsou velkoobchodní země, kde se jen přeprodává, ale nikdo už nesleduje kam. Jiné rozměry pneu se spotřebují v ČR, jiné v Německu atd.,
- fabriky (pouze nepovinně) si data z výroby o kusech a rozměrech předávají do společné databanky, ale záměrně si často navzájem uvádějí neúplné údaje.
To v kostce.
(zatím neschválená nálepka s normou EU od roku 2012, nálepka obsahuje graficky: přilnavost na mokru, spotřeba paliva a vnější hlučnost - bude povinnost obsahovat tyto údaje i na dodacích listech při dalším prodeji zákazníkovi, dle dotazu na výrobce: stejný dezén může mít v různých rozměrech různé kategorie)
|
|
|
|
"Pokud řidič pojede například na týden na dovolenou do hor, je zřejmé, že zimní pneumatiky mít musí, neboť v horách může kdykoli napadnout sníh."
Tak to je skutečně nad očekávání vypečené vyjádření od MD.
Navrhuji doplnit ještě zákon o provozu na pozemních komunikacích o výklad termínů dovolená, hory, může a napadnout. :)
Tak hlavně, že si nemusíme lámat hlavinky a experti nám to objasnili, ne?
|
|
|
mě zase nejvíc rozsekalo: " . . pokud se řidič přizná, že vyjede na Sněžku, tak už zimní mít musí . . "
|
|
|
safra, nepřesný citát. Není tam "tak už zimní mít musí", je tam "bude zvažována celá trasa jízdy". Omlouvám se.
ale stejně by mě zajímalo na základě čeho mě bude policie nutit popsat jim celou svou trasu odněkud někam, případně ode mě chtít přiznání, kam jedu. To bude od listopadu běžné, že mě zastaví policie a bude se vyptávat kam jedu a kudy tam pojedu? :-O
|
|
|
vidíš, jak je důležité být přesný v citacích, takhle to dává smysl. jasně, že se Tě budou ptát, to je v zájmu Nás všech to vědět. vždyť cesty Tvé kříží cesty Ostatních a je potřeba Je před Tebou ochránit, stejně tak chránit Tebe před kýmkoli jiným, pokud se chová jako ohrožení nás Ostatních. protože je to dobré. alespoň tak nějak jsem to zhruba pochopil a zhruba asi rozhodně souhlasím...
|
|
|
mně se nelíběj tahle polovičatá řešení, já bych prostě rovnou zakázala jezdit do hor. Co má co poctivý, pracovitý, socialistický člověk lauzírovat někde po horách, je tam sníh a led a zima a je to nebezpečný, zakázat, všechno zakázat!!
(ale teď vážně, je mi z toho trochu zle, když si představím, že policie bude vyzvídat kam člověk jede a bude se ho pokoušet nachytat při lži. Zastaví mě a já budu mít na střeše lyže, tak mi prohlídnou kufr, jestli tam mám sbalené věci na týden do hor?? Třeba podle počtu teplých ponožek v tašce mě usvědčí, že tam jedu na týden? Možná by mohli i sousedy vyzvat ke svědectví, jestli jsem se někomu nesvěřila, že jedeme na týden na hory . . . tohle lustrování každého opravdu tak smrdí bývalým režimem, že můj pud sebezáchovy začal zvonit na poplach. :-(. )
|
|
|
ponechme teď stranou, že poctivý třeba...frézař, že, co nám plní na 120%, si tu rekreaci na horách prostě zaslouží, protože když mu jí nedopřejeme, on nám prostě přestane plnit na těch 120%, že. to je třeba si říct, nicméně...
taky mám nějakou blinkací náladu a to jsem přestal sledovat veřejnoprávní medijum. stačí, co je na netu. Unie, Dobeš a jeho návrh na domácí kontroly, čím kdo topí a jiné...tohle prostě není normální období. To je over limits a prdelí ke zdi, dovolil bych si trochu jemné vulgarity...
|
|
|
tak ten frézař samozřejmě na dovolenou může, ale organizovanou a hromadnou, ideálně autobusem bez zimních, tam jako my přimhouříme oko, že jo, to jako, že jo soudruzi, to je jasný. Ale jestli má nějakej frézař takový panský manýry, že by snad chtěl někam individuálně na dovolenou a ještě svým autem, tak to ať si sakra rozmyslí nebo bude platit jak mourovatej, to by byly pěkný pořádky, kdyby si každej jezdil kam se mu zachce a úplně sám!!
ty kontroly čím kdo topí mě taky vzaly, jednak ti vlítnou do baráku v podstatě kdy se jim umane, ale hlavně tím chtějí řešit situaci na Ostravsku, kde zcela zjevně pár smradů z komínů rodinných domků nijak situaci neovlivní. A úplně dokonalé to bude až přiznaj, že ciginy můžou topit čím chtěj a domácí kontroly jsou v tomto případě rasismus a diskriminace. To je k zbláznění. :-(
|
|
|
no, taková kontrola na Bedřišce, to bych tě debilům z MŽP skutečně upřímně přál. na to bych se i podíval ve zprávách TV Nova. ti mají tento typ reportáží na solidní úrovni...
|
|
|
Technická poznámka - to fízlování kotlů a kamen plánuje " Umweltministr" Chalupa ( ODS)- dříve starosta Prahy 6 , nikoli Dobeš(ové) z VeVerek.
|
|
|
No vidíš ... a když tu někdo napíše něco jako "zlatý časy za bolševika", tak dostane od liberálního kolektivu po kulích.
Já jsem si, pravda, říkal donedávna taky, že něco takového může vypustit z huby jen zarytý bolševik ale poslední dobou už si tak jistý nejsem...
|
|
|
to je ale v pořádku, protože pokud někdo řekne "zlatý časy za bolševika", tak si nezaslouží nic jiného než dostat po kulích. Osobně myslím, že jen z toho důvodu tam směřujeme. Kdyby nebylo těch nadšenců, kteří bají o "zlatých" časech a to nezřídka jen z toho důvodu, že se jich to vlastně nijak významně nedotklo, protože se jim shodou náhod podařilo nevyčnívat, tak tou cestou znovu nejdem.
kdyby se každému udělalo zle, tak nebudou tržiloviny a humloviny a jiné kraviny průchozí. Jenže bav se s volem vo sobotě, když jde v pátek na porážku. To bude hrozný, já se zvecnu, jestli se to vrátí.
|
|
|
ono to, bohužel, není nějaké domácí hnutí nostalgiků. je tím prolezlá celá Evropa. když poslouchám videa z euparlamentu a někteří jedinci typu barroso tam vážně hovoří o socialistické evropě, nezbytném financování sociálního smíru, když jsem si prolistoval seznam aktivit a výborů v OSN, tak mám dojem, že marxisté-leninisté to prostě ještě nevzdali. nechápu to, nerozumím tomu, ale je to zřejmě tak a ne jinak. čumim jak vyoraná myš, když v EP klasického britského gentlemana N.Farage stírá nějaká maďarská pologramotná soudružka primitivním emoproslovem a půlka EP jí ještě tleská a jiné. zřejmě zhroucení sovětského bloku nestačilo, bude se asi muset zhroutit či téměř zhroutit i ten unijní. evropské ulice jsou plné vcelku militantních odborářů, jak kdyby se psal leden 48 v kocourkově a všichni se dovolávaj toho, jak to maj ve Švécku a krásně to tam fachčí. to se jeden prostě nestačí divit.
|
|
|
že jsou v europarláči mimo čas a prostor bych snad ještě pochopila, protože to jsou úřadové a ti jsou mimo vždycky, ale že tomu většina obyvatel tleská a jen tak občas frlfá kvůli drahotě a tím to začíná a končí, tomu prostě nerozumím. Že se většina lidí rozradostní až nám polezou úředníci až pod matrace, že většina lidí oceňuje kontrolu, kterou by si snad ani gestapo nedovolilo, to nechápu. Možná v zoufalství začnu řvát, že za Němců bylo skvěle, gestapo a SS byly takové přátelské a neškodné partičky, které to s námi všemi myslely dobře. :-(
což bylo mimochodem i v diskuzi pod článkem o kontrole toho čím a jak kdo topí. Někteří se tam radovali, že konečně bude vyřešen problém Ostravska, svatá prostoto, jak si ti lidé vůbec mohou myslet, že ten příšernej smrad způsobuje něčí komín, zvlášť když ti lidé na ostravsku žijí, přece musí vědět jak to je. V horším jsou to blbci a bude se jim hned líp dýchat humus, když kontrola vleze sousedovi do baráku.
|
|
|
skladba EP žel odpovídá výsledkům voleb v doposud relativně samostatných státních jednotkách. to je holt ta demoška, že. a jak zkušenost říká, levicový demoráj se musí sám zhroutit. dokud je aspoň trochu co žrát, voliči socanů a podobné verbeže rozum nedostanou. musí to holt spadnout jak hajzl z karet.
diskuse už čtu jen tady, jinde v tom nevidím smysl.
|
|
|
Jde o to, proč o těch "zlatých časech" bájí.
Jedni proto, že se jim zajídá přílišný dnešní kapitalismus, druzí proto, že se jim zajídá přílišný dnešní socialismus.
|
|
|
mě by spíš zajímalo, co ty současné vládnoucí debily nutí býti debily. tehdy měly souzi za zadkem ruské tanky, ale dnes ? proč být debil, obzvláště nehrozí-li za nedebilitu žádný postih ? já tedy opravdu, opravdu nevím...
|
|
|
Já si vůbec nejsem jist, že jsou to debilové.
To bychom se totiž dostali k oné fundamentální psychoanalytické otázce "debil nebo svině?" ale to si nechám na jindy, bo mi došly cigára a nezbývá mi, než jít spát.
|
|
|
mě by to sice zajímalo, ale ne zase tak moc, abych o tom dlouze diskutoval a analyzoval :o) prostě jsou to lidé se zápornou přidanou hodnotou.
chápu, dobrou noc :o)
|
|
|
|
Ale mousso, od té doby co nám tady ta ozbrojená soldateska zjišťuje totožnost pachatele přestupku honičkou ve městě a střelbou, tak perlustrování obsahu kufru je drobnost :-)
Ale šlo by to vylepšit o povinné zimní obutí pro chodce a cyklisty, ona ta údržba chodníků a náhrady něco stojí ...
|
|
|
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-53284800-prizpusobte-chuzi-stavu-chodniku-jinak-za- uraz-nedostanete-odskodne-varuje-soud
|
|
|
Ja vim, ale to je potreba legislativne vylepsit, kazdy obecni simpanz by mohl udelovat pokuty za nevhodnou obuv, treba takove duchodky v zime na obecnim chodniku nebo nedej boze galusky na kole kdyz je snih ci namraza.
Vis jak je to bezohledne a nebezpecne si zlomit nohu nebo rozbit usta. A tech nebohych obeti mezi duchodci a chudacky cyklisty.
Mozna by to chtelo petici.
|
|
|
"Ministerstvo nedoporučuje používat letní obutí v případě nepříznivé předpovědi počasí" - to také není špatné :o)) Lépe řečeno, sním či bdím ?
|
|
|
Tak těch perel je tam samozřejmě víc...
"Nicméně přílišné horlivosti policie se musí bát jen ti řidiči, kteří se rozhodnou využít benevolence zákona, ale pak by si na jeho nedokonalost neměli příliš stěžovat"
Tahle věta se kupříkladu vyznačuje tím, že vůbec netuším, co má znamenat.
Zkrátka článek par excellence.
|
|
|
Ta věta je o to pikantnější, že je od právníka. (Nějaký Dlabola, což je dobré si pamatovat, aby se jeho služeb nějaký nebožák nepokusil využít třeba ve správním řízení.)
Soudím, že stoupající množství takto sračkovitě formulovaných zákonů a nařízení není důsledkem slabomyslnosti zákonodárců ale obávám se, že je záměrem.
Podstatným atributem totalitní moci jsou imho takové zákony, které nelze dodržet (ať už proto, že se v nich nikdo nevyzná, jsou vzájemně kontradiktorní nebo jsou v rozporu se zákony fysikálními). Pak už záleží jen na vykonavateli moci, na koho ukáže prstem...
|
|
|
tak tentokrát s tebou souhlasím. A jdou na mě mrákoty, s čím přijdou příště. :-(
|
|
|
Na mě už mrákoty nejdou, neb jsem se smířil a připravuji se na život (v rámci možností) nezávislého farmáře - poustevníka.
|
|
|
jasně, nezávislý farmář - poustevník to bude bezva budoucnost, jestli se nám vrací socialismus v plné parádě . . . . . tak jedině jestli hodláš poustevničit někde v hodně odlehlé oblasti mimo Evropu. :-)))
|
|
|
však než se nám ta eurozona rozpadne, na soukromé farmaření si ještě pěkně posvítíme. kontrola kojotího doupěte ohledně skladby topiva se prostě spojí i s kontrolou hygienických a technologických norem při pěstování potravin pro soukromé účely. tedy jestli nebude taky lepčí to rovnou zakázat. snad stačí to Babišovo, ne ? k čemu kojot potřebuje doma pěstované? nechce to náhodou načerno prodávat ? šmelit ? neodvádět daň ? pískat si ?
|
|
|
no jo, jeho čekaj strašně těžký časy a já se mu ještě posmívám, stydět bych se měla, kopání do mrtvol by mi neměla dovolit vrozená slušnost!! Chudák kojot, úplně jsem mu vždycky nerozuměla, dokonce jsem často to jeho nimrání v hovně odsuzovala, ale takový osud to si nezasloužil. ;-)
|
|
|
Naprosto chápu, že je ti nimrání v hovně proti srsti.
Ale... řekněme si na rovinu, že nimrat se mohu jen v tom, co z oponenta vypadne...
|
|
|
Ale dyk já vím ... vždyť píšu, že v rámci možností. Furt na tom budu s nějakým hospodářstvím na samotě líp než ve městě.
|
|
|
o tom asi žádná. já už mám nakoupený zahradní a zemědělský náčiní, vaťáky, boty do vysokýho sněhu i bahna, aktivní termoprádlo, čtyřkolku, ušanku...jen ještě pořád nemám to hospodářství. je o to nějak čím dál větší zájem - z města pryč a statky jsou nedostatkový zboží...
|
|
|
prima, to všechno za Uralem jako když najdeš, to se ti bude hodit, ale vážně hodláš hospodařit až tam??
výbava super, doktor Živago by to jistě ocenil, kdyby něco takovýho tenkrát měl . .
jen se obávám, že problémy, které nás čekají, budou úplně jiného rázu. Tak třeba až budeš mít to hospodářství a z mosta do prosta přijde befel, že v tom hospodářství s tebou budou bydlet dvě romské/arabské/muslimské rodiny bez domova, samolitr se s nimi budeš muset podělit tu výbavu, v horším ti ji zrekvírují oni. (to není fantasie, tak kreativní nejsem, to jen zkušenost, když někdo měl výstavní vilu a komouš rozhodl, že pro jednoho/dva/tři/čtyři členy rodiny je to moc a v pohodě se tam dá ubytovat spousta dalších rodin). Úplně to připomíná ty znárodněné statkáře, jednak se musel podělit, druhak musel vydělat na povinné odvody státu, ale ti s kterými se podělil o bydlo odmítli makat jak otroci . . . . . .
|
|
|
No, alternativ je mnoho. Třeba ta, že mě i celou rodinou zastřelí, bo jsem psal na DF politicky nekorektní příspěvky. Mám se snad kvůli tomu pro jistotu na budoucnost vysrat?
|
|
|
Ne, to chce střílet první. A včas. Průser je poznat kdy ten správnej čas nastane ...
|
|
|
je třeba brát to zemědělské náčiní s rezervou. venkov mě netáhne kvůli potřebě mít konečně vlastní záhon zemáků a cibul. jen jsem z města již zcela znaven, alespoň z toho zdejšího a nemám chuť se tu dál angažovat. co se bude dít, nechť se děje, žádná jednoduchá jednorázová akce ještě nikoho neochránila před vánicemi života, že...nakonec když ta muslimská dífka bude svolná a pěkná + vaření, já už bych to ani tak neřešil, ty kulturní rozdíly...
|
|
|
Tohle všechno už taky mám nebo mi chybí málo, ale tu pracovní čtyřkolku ještě nemám a zrovna sháním. Esli vono ale ještě nakonec nedojde na kobyly...
|
|
|
myslel jsem 4x4 :o) ale kobyly fajn, proč ne. občas jedu na výlet bez mapy, jen s navigací bez udání cíle, abych pak vůbec trefil domů, někde prostě sjedu z higway neznámo kam do lesů a hvozdů, kam se mi zalíbí jet a haldy hospodářství a chalup má na louce nějakou tu kobylu i celé stádo...dobré věci, prověřené časem, nezhynou, to je jisté. s koňmi to může být stejně, ne-li více zábavné a "zemité", než s traktorem.
|
|
|
S ofroutem to může být velmi zemité, tím spíš, když na tu zem máš jen polní lopatku a ofrout sedí na břiše. Zkusil jsem jednou v neděli odpoledne jet s rodinkou od kámoše domů podle azimutu a cesta, která je posilnici cca 40 km nám trvala asi 8 hodin. Ale hodně jsme toho stihli. Zmeliorovali a pokáceli jsme asi půl hektaru lesa, přeházeli polní lopatkou pár tun jílovitého bahna a postavili 20 metrů hatí. Přijeli jsme po půlnoci a na nás ani na autě nebyl centimetr nezasraný od bláta.
(Nebyl by sice býval problém skočit do cca 1 km vzdálené vsi pro traktor ale hrdost mi bránila.)
Takže o té zemitosti mám nějaké povědomí :-)
|
|
|
no nevím, když si vzpomeneš, jak bejvávalo, tak zjistíš, že největší problém tenkrát opravdu nebyl hlad.
naopak za komoušů bylo dovoleno obývat hospodářství na samotě jen straníkům (každej blbej myslivec z hájnovny byl ve straně). Ve městě nijak nehladovali a ještě se dokázali částečně schovat v anonymitě. To není námět do diskuze, spíše k zamyšlení nad tím jak to tenkrát fungovalo (nějak předpokládám, že to pamatuješ, pokud to nepamatuješ, tak beru zpět).
|
|
|
Pamatuji ale přiznám se, že některé aspekty se mi s letitým časovým odstupem hodnotí těžko. Za mě už tak zle, jako v padesátých letech, nebylo nebo jsem byl moc malý.
Těžko říct, odkud a jaké fáze socíku odvozovat analogie do budoucna, těch alternativ je mnoho.
Já nouzi o jídlo nepamatuji (i když - co je nouze? Mandarinky na vánoce? Žlutá a červená limonáda nebo jahodový a meruňkový jogurt? Ale pravda, hlad to nebyl...) ale nechtěl bych zažít frontu na jednu zasmrádlou rybu, která se porcuje od hlavy k ocasu, aby se dostalo na všechny, jako v Rusku.
Myslím, že lidi na vesnici na tom byli, co se jídla týče (a co je důležitější, když je nouze, že) vždycky líp, než lidi ve městě a třeba za války dost výrazně.
Ale abych pravdu řekl, nejvíc mě na tom přitahuje skutečnost, že nebudu mít na očích zmrdy a vohnouty, kterým se ve městě nevyhnu, anobrž převážně jen lidi, které si vyberu.
|
|
|
jen jestli si tu vesnici moc neidealizuješ. Moje osobní zkušenost je taková, že zmrdi a vohnouti tě budou na vsi srát mnohem víc než ve městě, protože se s nima prostě budeš muset stýkat každej den a ne jen nárazově jako ve městě. Taky sraní se do života bývá na vsích větší než ve městech, jelikož je to malá komunita a tlak okolí a veřejného mínění je tam mnohem silnější než ve městech, kde na sebe lidi většinou celkem serou.
Jedině tak nějaká samota v lesích, ale to je u nás už pár století dost nedostatkový zboží.
|
|
|
Měl být venkov místo vesnice. Já to řeším právě tou samotou.
|
|
s většinou článku souhlasím, ale autor se tu opakovaně zastává letních pneumatik v zimě tím, že počet nehod aut na letních pneumatikách není velký. ale problém je v tom, že ti kdo mají letní, tak jedou na horším povrchu velice pomalu protože jim auto nesedí, brzdí provoz a mnoho aut za nimi na zimních je pak předjíždí a to je zbytečné ohrožení plynulosti provozu a zvýšení rizika. osobně to zažívám každou zimu, jede kolona aut a vpředu jede jeden debil na letních např. i když je plískanice a roztátá břečka a brzdí tak všechny za sebou a jsou z toho jen nebezpečné situace.
|
|
|
a když si vezmu porovnání jízdy na letních pneu 7 mm vzorku loni kupované a zimní pneu 10 let staré 5 mm vzorku jediná výhoda u zimních byla kratší doba, než jsem se prohrabal na protaženou silnici ale s těmi letními bych to dal taky, náhon na zadek je výhoda
|
|
|
No, nejsem autor, ale myslím si, že to "téma" je o něčem jiném, než o zastávání se letních pneu v zimě:
a) jenom kokot potřebuje zákonem sdělit, kdy a do čeho přezout. Uráží mně, že mnou volení kreténi mně považují za kokota.
b) opravdu nejlépe se podniká v oborech, kde spotřeba zboží je ovcím nařízená zákonem. Já ve svém oboru chci taky nějakou malou novelu.
|
|
|
|
oblibeny argument, vepredu debil na letnich, v prikopech auta na letnich gumach... jak to poznate? ja jsem jednou mijel nekolik sklouznutych aut v prikopech a nabizel pomoc - vsichni meli zimni gumy... muzete mi to vysvetlit?
|
|
|
Máte pravdu! Já jel minulý týden z Třebíče, bylo úplně sucho, +10°C, vpředu debil na letních, za ním kolona aut. Některý lidi prostě jezdí pomalu a brzdí tak všechny za sebou, takže jsou z toho nebezpečný situace. Já to říkám furt.
|
|
|
Zdalipak není takové gruberoviny škoda. Na druhořadý target?
Copak jmelí, ale cyklisti!
|
|
Když čtu tu formulaci o označení zimních pneu, není nebezpečí že si koumáci vyrobí zimní gumy dopsáním textu "M+S" na bočnici běžného letňáku (samozřejmě s více než 4mm vzorku) třeba bílou fixou na pneu a bude to právně OK, protože to zákon takhle umožňuje?
|
|
|
Neříkal bych tomu "nebezpečí".
|
|
|
Jak pro koho, napriklad pro ministerstvo dopravy a ministerstvo vnitra to nebezpeci je.
|
|
|
|
Aby mohli strasit vohnoutstvo v televizi.
|
|
|
Tak já v tom nebezpečí nevidím. Pokud je takto zprasený zákon, který stejně nic neřeší a je jen na buzerování ridičů tak i označení zákon je takové "formální" tak proč nevyužít možností, které nám nabízí :)
|
|
|
Nejsem si 100% jistý, ale v prováděcí vyhlášce k tomuto zákonu je definováno, že "označení M+S musí být označeno výrobcem pláště". Tak jsem to aspoň zaznamenal, když se tím chlubili (jako že tvůrci zákona nejsou úplně blbí...).
|
|
No, postavil bych to asi tak, že když chce někdo na sněhu jezdit na letních pneu, je to jeho volba. Ať si klidně jezdí. Ale běda, přeběda mu, když způsobí dopravní nehodu. Žádná pojistka. Veškeré škody k tíži řidiče, a to vůbec nemluvím o tom, kdyby někoho zranil, či usmrtil. Pak dlouholetý žalář. A jestli tady chce někdo tvrdit, že zimní pneu je lobby výrobců pneu, tak mi ho není ani neupřímně líto. Každej soudnej člověk, pokud v zimě jezdí, ty zimáky prostě obuje. Ne 1. listopadu, ale koukám jak je venku, že. A ta moudra, že zimní pneu v létě nefungují, to snad ani nemá cenu komentovat. Jezdím na zimákách celoročně a nijak nepozoruji, že bych nezabrzdil, nebo nevybral zatáčku. Pravda, nejezdím 230, ani stylem nárazník na nárazníku. Stačí normální odstup a to auto i v létě na zimních pneu prostě zastaví. Pro úplnost dodávám, že je mi 51 let, 22 let jsem se živil jako řidič všeho, co má kola a najeto mám hodně přes mega. A to všechno bez dopravní nehody a ztráty bodů. Jo, pár pokut bylo, ale banální věci, co se pořešily na místě. Tak nějak , když mám máslo na hlavě, nevymlouvám se na osobu blízkou, počasí, že jsem si nevšiml, či politický systém, jaký u nás zrovna je. A úplně na závěr, spousta lidí nikdy nevytahla paty přes hranice, krom na dovolenou letecky, či busem. Kdyby ano, zvěděli by, jak se chová policie v zahraničí. Mohu mluvit za Německo, Rakousko, Itálii, Švýcarsko. Policie se chová slušně, korektně, ale nesmlouvavě. Žádné diskuse se nepřipouštějí. Pokud jsem tam něco provedl a věděl jsem to, ihned jsem zaplatil na místě a byl rád, že to tak dopadlo. Ono tam pak ve správním řízení jsou pokuty zcela v jiných cifrách, než ty směšné pokuty u nás.
Bezpečnou jízdu a šťastný návrat všem!
|
|
|
bečení ovce a přivolávání božího hněvu na odpadlíky ze stáda.
- pokud bude pojišťovna svolná platit i škody způsobené nehodou v zimě na letních (a je jich většina), nemá do toho kdo jiný co mluvit.
- pokud někdo při takové nehodě zemře, bude na místě zkoumat, jestli by jiný druh pneumatik zabránil následkům do té míry, že by k úmrtí nedošlo (a takových nehod je naprosté minimum)
ano, takové nařízení JE prolobováno ani ne tak výrobci jako prodejci pneumatik. nejsou přímé důkazy, ale těch nepřímých a hlavně věcných je více než do zblbnutí (tvůj případ) omílaná dojmologie bez provedení jakékoliv analýzy ze strany zákonodárců. kdo si myslí něco jiného nemá pravděpodobně ani ždibec logického myšlení a schopnosti přebrat a porovnat fakta, která leží před ním na stole.
zimní pneu nefungují ani v zimě na suchu či mokru tak, jako letní...a v létě je to tragédie. prodloužení brzdné dráhy je dokázaná záležitost a pravděpodobně bude mít v příští sezóně na svědomí pár lidí na přechodech, pár ťukanců na křižovatkách, nějaké cyklobuzny sjíždějící z chodníku na silnici a opačně jak se jim to hodí...a dostanou to na triko řidiči pod kamufláží "napřiměřené rychlosti" nabo "nesprávného způsobu jízdy".
pokuty v zahraničí jsou udělovány zpravidla korektně a jsou za málo rizikové přestupky v desítkách procent pod našima...ale to je na dlouhou debatu.
myslím švejku, že máš svou víru a nikdo ti ji nevezme. vofčanství máš tak hluboko pod kůží, že kdybych ti ho měl vzít, tak tě to úplně rozloží. wachowští měli v matrixu pravdu - komu je víc než třicet, ten duševně neustojí pohled na svět, jakej opravdu je a je lépe nechat ho dál obelhávat. věř si teda čemu chceš. třeba vyznávej náboženství mluvících hlav z TV, když tě to těší...klop policajtovi pokuty za to, že jsi nikomu nic neudělal a měj pocit morálního svatouška...ale nediv se, že jinde budeš za iracionálního naivku, kterej ani ve svejch letech ještě nedostal rozum.
|
|
Zdravím,
mám otázku - zastaví mě policie a rozhodne uložit pokutu protože nemám zimní pneumatiky. Co když
a) jsem zrovna na cestě do servisu a mám nové na zadním sedadle. Je toto argument proč pokutu neudělit?
b) mám letní pneumatiky, ovšem sjeté. Nejsem si jist hloubkou dezénu, je možné že by po změření šimpanzem bylo zjištěno méně než 1.6 mm. Co teď? Když odmítnu řešit přestupek ohledně zimních gum na místě, může mi tak stejně říct že teda když mám letní a ty taky špatné tak je to tak jako tak problém? Bude lepší v tom případě pokutu raději zaplatit hned a nehádat se o zimní gumy?
Díky.
|
|
|
a) vymlouvat se nemusíš, pokud nejsou podmínky předepsané zákonem pro použití zimních pneu (ani ta předpověď není 100%), protože pak pokutu udělit nelze. pokud podmínky pro zimní gumy jsou a ty je nemáš, je jedno, jestli je vezeš v autě nebo je máš doma nebo je nemáš vůbec a pokutu dostaneš.
b) měření musí probíhat v drážkách, které jsou opatřeny měrkami - tzv. hlavní dezénová drážka. nelze hl. dezénu měřit jinde. pokud máš nějaký sjetý svině, tak máš na triku buď jízdu s autem v nevyhovujícím stavu nebo bez zimních. bude záležet na tom, jaký budou podmínky okolo.
snažit se vybruslit z pokuty, když máš auto v mrdníku sice je možné, ale protože se ptáš na takový základy, tak tě fízl nejspíš dostane v druhým kole. lidem jako ty lze doporučit buď studium zákonů a asertivního chování nebo si dát auto do patřičnýho stavu.
|
|
|
Osobne bych doporucil jak "studium zákonů a asertivního chování" tak i "dát si auto do patřičnýho stavu" - oboje dela primarne pro sebe ...
|
|
|
já taky, ale nechtěl jsem ho surově odbýt 8o)
|
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek FSM 8: "Povinné" zimní pneumatiky
|