Komentáře ke článku: Odo (rollback) mania (ze dne 01.08.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Auto vždy prodám známým. Případně jde na protiúčet. Bazar je až poslední štace a zatím se mi jí daří vyhnout.
|
|
Souhlasím s článkem až na tu stať o popularitě bazarů v Česku. Myslím, že u nás jsou bazary populární z toho důvodu, neboť spousta čechů toužících vozit svoje holé zadky vozem prostě na nový nemá. Např. v Německu je vůz z bazaru specifikum držitelů čerstvých řidičáků a takové auto mají na naučení. U nás je vozítko z bazaru většinou jedinou možností jak se vyhnout přecpané a předražené mhd.
|
|
|
..ano.. u nás je dost málo lidí co si za dva roky práce může koupit nové auto aniž by museli ty dva roky žrát trávu a bydlet pod mostem..
|
|
|
Jak je to dlouho, co jsi mohl přijít do kvelbu vod škodifky a odjet novou fóbyjí 1,2 HTP s nulovou akontací a splátkou 3.550,- Kč/měs. po dobu 5 let? 3 a půl tácu dá dokupy i tan největší salát, pokud pracuje aspoň za dvanáct čistýho (to dá i kde který brigádník) a stará se neválí doma, ale chodí aspoň někam vytírat podlahy.
|
|
|
..ale no tak.. ...těch blbců co chtějí něco splácet a přeplácet je opravdu málo.. já mluvil o tom, že u nás jsou platy tak mizerné, že si nelze koupit nové auto za "prachy na dřevo"..
|
|
|
reagoval jsem negativně na obecné tvrzení, že ne každý si může dovolit nové auto bez toho, aby se musel chodit pást.
néni-temu-tak
8o)
|
|
|
To neukecáš Honzo, koupěschopnost lidí v ČR je obecně nižšší, než třeba v DE, nebo Francii. To je fakt a s tím nepohneš!
Kdybych já chtěl nové auto podle svého gusta, potřeboval bych hodně přes 1000 000kč, nebo ještě o dost víc, protože chci prostorný větší sedan, nebo hadsback s pořádným motorem a solidní jízdní dynamikou, kvalitním podvozkem, který bude pohodlný a s bohatou výbavou. Rozhodně nejsem příznivce SUV, protože jsou těžké žravé a mají i další vlasnosti, které nepotřebuji a ani bych neocenil.
Při těcho svých prioritách mi zbývají varianty:
1) buď rezignace a hluboká frustrace v šunce.
2) koupit si to, co chci, ale bude to ojeté
Já jsem volil druhou možnost, ale né všichni jsou takoví a já tuhle jejich volbu respektuji i když já bych vždy jednal jinak.
Druhá věc jsou nepoctiví bazarníci a dovozci, kteří stáčí tachometry, papírově omlazují auta, pokoutně nechávají opravovat bouračky i totální a snaží se všemožně napálit své zákazníky, aby si nahrabali. Netvrdím, že všichni jsou svině, ale ti poctiví jsou oproti nepoctivým v nevýhodě, že méně vydělají.
Potom si od nich lidi koupí auto, které je stočené a ono se to, světe div se, sere. Zkušenost neznalého člověka je potom taková, že ta moderní auta nic nevydrží a příště bude chtít ještě méně km, což mu v bazaru zajistí stočením pomalu i na přání. Je to o blbosti neznalých lidí, kteří chtějí za pakatel super stav zánovního vozu, což nejde dohromady. Když bych nakupoval ojetý vůz, na počítadlo bych se ani nedíval, ale chtěl bych vidět servisní knížku a faktury ze servisů.
|
|
|
Né každý je unešený Fabii II 1,2htp.
|
|
|
psal jsem o F1. na F2 jsem podobnou akci ještě neviděl, ale možná mne to minulo.
pokud je někdo takový jelito, že si odveze auto za které ve finále zaplatí o půlku víc, je nejvyšší naděje, že si bude vybírat právě škodifku...jelitové už jsou takoví 8o)
|
|
|
No, taky jsem jelito. Ale vybral jsem P307. Už teď je mi jasné že další liz ani za sto let.
|
|
|
Při vší úctě, kdybych snad někdy stál před hrozbou být odsouzen k pilotáži fóbyje HTP, tak radši budu půl roku prolejzat bazary a hledat "solidní" vojetinu.
Nevidím žádný zásadní rozdíl mezi "nechat se ojet panem Prasetem" a "nechat se ojet Simply never a jejími dealery". Všechno lepší, než krumpl z schadewerke.
|
|
|
Fakt divné ale je, že se rok co rok najde přes 675 000 blbců, kteří si tento klumpr koupí. Hlavně ti hloupí Angláni, kteří hlasují v anketách, ti musí být úplně vymaštění...
|
|
|
V Anglii kastrujou milovniky aut registracni dani, cim tragictejsi slupka, tim nizsi dan, to se pak neni cemu divit. Navic se tam ani nesmi jezdit rychle a korunu tomu nasazuje fakt, ze jezdi vsichni v protismeru.
|
|
|
Eva a Vašek nebo Maxim Turbulenc mají též své vděčné posluchače, a přesto si snad nikdo netroufne tvrdit, že jde o kvalitní hudbu ;-)
|
|
|
Také se divím, že se najde přes 675 000 blbců, kteří si tuhle šunku koupí? No podle mých pozorování končí hodně velká část těchto šunek jako různé služebáky pro zaměstnance firem.
Zbytek jsou poskakovadla pro hoóóódně nenáročné řidiče, kteří jsou zvyklí na slabé šunky ještě z socialistických dob a zároveň mívají také poměrně hluboko do kapsy, ale přesto chtějí nový auto.
Sám bych do fábie nejspíš nešel a když už bych musel, tak jedině do silnějšího 1,2TSi, nebo 1,4TSi, tam se mi ale zas nelíbí ten automat, nebo do staršího RS s manuálem, ale zas aby to nebylo auto od prasete.
|
|
|
No ono to nebylo zase tak jednoduchý, nevěř reklamám! Když tam přičetli pojištění a nedej bože jsi si do auta něco přidal (druhý pytel, rádio, centrál...) bylo z toho pět litrů a poslední splátka činila 50 000,-, to pro mě není auto pro každého!!! Radši jsem šel do bazaru pro Feldu, než tohle.
|
|
|
MHD je přecpaná...a předražená je jen ve vztahu ke komfortu jízdy ve špičce. Mimo špičku je k vidění autobus/trolejbus vezoucí 5 lidí za 5x18,- Kč apod. Přesto, nebo spíše právě proto je MHD stále nutno dotovat a aby cena lístku nebyla podseknutá, musel by stát na hodinu jízdy alespoň 50,- Kč a to jsem možná ještě z levnýho kraje.
|
|
|
jak kde. V Praze jsem takhle prázdnej bus/tramvaj neviděl už hooodně dlouho. Ještě tak pár stanic od konečný v nějaký prdelní končině, kdy už většina lidí stačila vystoupit, případně ještě nestihla nastoupit. IMHO je pražská MHD vytížená dostatečně. Její ztrátovost bude spočívat spíš v dementním hospodaření než nedostatku cestujících.
|
|
|
To je pravda. Ostrava se ovšem té ceně blíží mílovými kroky. A když člověk jede na delší vzdálenost tak návaznost spojů je tak tragická že si pomalu musí vzít dovolenou.
|
|
|
MHD v Praze je kapitola sama pro sebe, vedení dopravních podniků bych doporučil velmi často hrát hru trafic giant, nebo nějakou modernější alternativu.
Z pohledu obyčejného občana mi příjde do města to MHD pro osobní dopravu docela snesitelné, ale předražené je, to souhlas. Ovšem, co se týče pohody, tak to nepovažuji za zas tak hrozné, především proto, že se nemusíte skoro o nic starat a můžete myslet jen na svůj cíl cesty.
Jako nejvhodnější individuální dopravní prostředek ve větších městech mi příjde kolo, nebo scooter. Provoz je levný a dostanete se s tím skoro úplně všude. Jezdit po městě autem v dopravních špičkách považuji za zvláště nepříjemné a drahé (protože v zácpách to žere nejvíc, pokud to není na elektriku) a potom ještě ty problémy s parkováním ve městě, to je námět na horor, nehledě k tomu, že to dávno není zadarmo.
Provoz ve větších městech mi příjde v pohodě ještě tak o víkendech a v noci, někdy to ještě jde i mimo špičku. Jet ve špičce do města autem může masochista, nebo ten, kdo auto potřebuje ke své práci (živnostník co si v něm vozí nářadí a materiál), jinak je to děs a hrůza, tak to raději nedělám, kolony a zácpy mě děsně serou!
Horší je, že ty zácpy ve špičce bývají i mimo město na výpadovkách, což se velmi špatně objíždí. No nebyly stavěný na ten provoz, bohužel.
Na dojíždění do města za prací každý den vidím optimál MHD, nebo pokud mám zabezpečeno parkování u pracoviště, úsporné kolínské auto, je levné, malé a málo žere. Ještě levnější by ale byl malý elektromobil.
Na normální ježdění mimo město vidím optimál vůz podle svých preferencí, větší sedan, nebo kombi s motorem aspoň 2,5 V6 nebo ještě větší, který už autu zaručí solidní dynamiku, aby se dalo rychle a bezpečně předjíždět ty dýchavičné fábie HTP a další podmotorovalé lemry.
|
|
|
Jenze autobazar neni jedina varianta, jak poridit ojete auto...
|
|
Ne moc často souhlasím s Defensem zcela.
Tentokrát ovšem naprosto.
|
|
Zatial som vzdy auto kupil od sukromnej osoby a som spokojny. Momentalne jazdim Primeru P11 GT, ktora mala v case mojej kupy 200 000 km, vymenil som na nej akurat spotrebaky a motor toci bez problemu cez 6000 rpm jak novy... samozrejme po zahriati :) Casom bude recenzia...
Jo, co sa tyka stacania tacho, suhlasim s DF, keby bola v CR/SR vymozitelnost prava v poriadku, nad takymto zakonom by nebolo treba ani uvazovat. Ked si stocim tacho preto lebo som ho musel menit alebo preto lebo sa mi zrovna chcelo, je to predsa moja vec. Ked ho stocim preto, aby som auto predal drahsie, je to podvod...
|
|
|
To video mě teda pobavilo, zároveň jsem se ale zhrozil , co pustí na silnici...
Copak tohle může legálně (aniž by stanice STK měla boční příjem) projít technickou?
|
|
|
Proč by nemohlo? Není jedinej důvod. Je to dobře zamaskovaný, technik pozná pendrek a ani to nehledá...mrkne na čísla, zkusí brzdy, světla, přeptá se na povinnou výbavu, poskáče s přední nápravou, někdy zkusí vůli v řízení...a nazdar. Čísla sedí, všechno kontrolovaný je v pořádku a víc ho nezajímá.
|
|
|
Na povinnou výbavu se ptá nebo ji kontroluje?
|
|
|
Byl jsem teď na STK se Zuzčiným Pandou a se svou motorkou. V Pajdovi nebylo po výbavě ani vidu ani slechu asi nkdy, neb jak to její sestra přivezla z Fiatu, tak to jezdilo. Tam chtěl výbavu vidět, neviděl ji a přesto jsem prošel. Do motorky jsem si lékárničku koupil, dokonce jsem tam narafičil i žárovku (mám přestavbu na xenony)...a vidět nechtěl nic a ani xenony mu nevadily. Nestálo mne to než 400,- auto a 200,- motorka.
|
|
|
Aha, díky za info. No, radši to dokoupím, Ti naši místní pitomci na STK dělají problémy kvůli kdejaký kravině (jiný kola, spojlery atd,). Bývalí lampasáci :-/
|
|
|
náhradní náplň do lékárničky podle nového zákona stojí 189,- Kč, žárovky od 89,- do 150,-Kč, vesta je za 65,- na každé pumpě a trojúhelník je taky do 200...jo, jasně - i tak je to pětikilo, ale nechat se kvůli tomu na silnici vykuchat nějakým pičusem v placatý čepici? Nene...to si to radši všechno pořeším a pak se dosyta vykřičím nebo si rýpnu do citlivého místa a budu vědět, že mne na ničem neuvařej a odjedu od do běla rozvzteklené hlídky "se štítem" a ne "na štítě" 8o)
|
|
|
Ale jo, však jasný. Nejde o prachy, člověk toho v autě utopí daleko víc. I když už mám díky svojí lenosti na pokutách za tyhle hovadiny předplaceno do další pětiletky.
Kdybych "mohl", tak je utratím rád, ale když "musím", tak se mi do toho vůbec nechce.
|
|
|
tak tak.. STK je jen taková šaškárna na kterou se krásně hodí ten článek " krytá záda a všecko v cajku – za flanděru" ..
|
|
Souhlasím.
Myslím, že ve hře je ještě jeden důvod, proč jsou u nás bazary tak v oblibě.
Ti, co maj doma mrdky nechtěj, aby ti, kteří si naběhnou věděli, kde bydlej a jak vypadaj...a ti, co v baziši nakupujou doufají, že když s jetejma autama někdo obchoduje, tak mu záleží na tom, aby se mu lidi vraceli, měl dobrý jméno atd. Jenže neví, že vždy bude víc oškubání chtivých hejlů než neprodejných mrdek, který se hoděj jen na ND.
Nicméně se i v bazaru dá za 30.000 sehnat auto, který po investici pár tisíc a pár hodin funguje. Ten pick-up (Felicia 1,6), který jsme s Tebou tenkrát kupovali pro sestru pořád jezdí k plné spokojenosti a má už přes 260.000 km: img37.imageshack.us/img37/9780/pikou.png
|
|
|
to jsou jen řeči, koupila jsem v bazaru auto za 40tis., funguje už pátý rok a pár tisíc investic nebylo třeba. Musela jsem vyměnit hadičku od topení - pár korun, vodní pumpu nebo co to bylo - pár stovek, dokoupit zimní - to není oprava, dokoupit zahrádku a už podruhé budu měnit rádio, to není z oboru oprav ani investic. Guma pod motorem - nutná výměna, stálo to tak málo, že už ani nevím, exhumace ruční brzdy byla v mém zájmu, nefunguje úplně skvěle, ale pořád mě to nezruinovalo v řádu desetitísíců. Jediná větší závada byla, že se motor začal "hádat", dodnes úplně přesně netuším, co to znamená, nicméně závada byla opravena v rámci záruční doby, takže mě nestála ani korunu. Suma sumárum, rozhodopádně jsem do auta neinvestovala tisíce a funguje déle než pár hodin, má nalítáno něco kolem 250tis. i když tacho vykazuje úplně jiné a dlužno říct nepodstatné hodnoty. Prostě takový příjemně zajetý vůz, který má vychytané dětské choroby a spolehlivě slouží. A jako bonus nesmírně pohodlné sedačky, pohodlné řízení, odvezu co potřebuju, spotřeba tak nějak normálně, přiznám se, že spotřebuju nesleduju, protože mě setiny litru nezajímají, nejezdím k pumpě ani málo ani moc, že auto nejezdí na vůni fialek vím, takže jsem smířená s tím, že občas u pumpy nějakou tu kačku vydám, v opačném případě to můžu tak leda tlačit.
|
|
|
asi nemá smysl vysvětlovat, že pokud auto nemá servisku, tak je lépe pro jistotu nechat udělat rozvody, seřídit ventily, vyměnit náplně, filtry i svíčky...a to celé prostě proto, aby člověj jednak zjistil, jak na tom stroj je a druhak, aby mohl servisní intervaly dál dodržovat jak je předepsáno a něco nezanedbal. celý ten cirkus ovšem něco stojí. dohromady asi 4.500 i s prací. pokud je na tom něco špatně, jde to asi mimo můj vesmír, ale aspoň za ten pocit mi ty peníze stály, když už jsme to dělali celé na hovno.
od podzimka 2008 stroj najel asi 30.000km, není bílý a místy rezavý, ale oranžový a bez koroze...sedadla nejsou prosezená a propálená od cigaret...a taky myslím, že bys ve svým Volvu tu CéBéeRku v jednom kuse neodvezla 8o)
|
|
|
Mám obavy, že patříš do kolonky:
- auto není dopravní prostředek, ale pojízdný oltář.
Janík má určitě jiné priority. Auto za 40 tis. 5let již provozováno s minimem nákladů. Pokud vydrží ještě 2 roky, koupí si další zánovní za opět, 40 tis. Vyjde to okolo pětikyla za měsíc.
Osobně to řeším obdobně až stejně. Koupím po TK a jezdím bez jakékoli údržby a „servisních“ zásahů, když se podělá dřív než za dva roky, cyklus se opakuje. Až na nepodstatné výjimky, to vždy ty dva roky auto dá. Je to vysoce efektivní a ekonomická metoda. A to mám auta rád. A jako bonus máš každý dva roky „nový“ auto a minimum starostí.
|
|
|
neodvezla, protože bych něco takového ani nevezla, nekupuju si auto, abych mohla přepravovat náklady sem a tam, nejsem špeditér. Ale nebyls to ty, kdo tu nedávno tvrdil, že mu C1 stačí, protože když něco potřebuje přivézt, tak si to jednoduše nechá přivézt od prodejce? Takže jak? Je dobré mít místo auta náklaďák nebo není, jaký je vlastně tvůj názor?
|
|
Kupodivu mám lepší zkušenost s bazary, než se soukromými osobami. Před dvěma roky jsem sháněl auto pro běžný provoz, volba padla na Focuse první generace.
Neměl jsem čas objíždět všechny inzeráty z annonce, jednak z časových důvodů a druhak bydlet nejzápadnějším koutě ČR není žádná výhra. Objel jsem pár inzerátů a do jednoho to byli šmejdi, co lhali snad úplně ve všem, ať už rok výroby, stav, u jednoho dokonce i barva. Na stav tachometru jsem sral, spíš mě zajímalo, jestli a jak bylo auto servisováno, jestli na něm není žádné právní břemeno atd.
Po čtvrt roce jsem zkusil obejít pár bazarů, do jednoho jsem nakráčel, okouknul Focuse (dovoz z Rajchu), s bazarníkem (kupodivu normální člověk) upravili cenu a druhý den jsem si pro něj přijel. Auto jezdí už 2 roky bez nějakých vad.
Z mého okolí vím o podobných případech, až tedy na jednoho, který si za to může sám - skoro totální bořenina (z bazaru), ale holt měla najeto 40 tkm.
|
|
Dobrý článek.
Ale u těch bouraček znám minimálně dva lidi, co koupili auta která měla velmi málo najeto potom co byla otlučena (nikoliv rozsekána) a byly to velmi dobré kaufy, obě vydržela dlouho, jedno je stále v provozu (po asi osmi letech) u stejného majitele.
A zajímavost - z velmi spolehlivého zdroje vím o člověku, který koupil auto obyté kroupami. Bylo nepříliš jeté, pěkně vybavené i motorizované, jenom vzhled nic moc, ale skrz to zase nebylo. Jezdí většinou v rámci okresu, takže ukecal cenu (auto bylo dlouho neprodané) a jezdí v otlučené káře. Nemá s tím problém.
|
|
|
Kroupy tam asi nebydleli ;-)
Jinak plechy nemenit a diry po kroupach neresit, ono po celkove vymene vetsiny plechy se prece jen trochu zmeni jizdni vlastnosti (ponekud drazsi zkusenost).
|
|
|
Viz. hlavní strana, upozornění č. 3, které přiměřeně budiž použito i na mé příspěvky.
Jinak díky za upozornění.
|
|
|
Hele me vzdycky zajimalo, esli takove obouchani kroupama nejde spise vyuzit. To ze je karoserie dolickovana, to se musi prezit. Ale na skole jsem se dozvedel o jedne metode zpevnovani materialu a to bylo prave "obouchavani" povrchu. Pak to bylo cele pevnejsi. (ale vzhledem k vycerpani plasticity i krehci). Dalo by se tedy "Okroupovani" pouzit jako metoda zpevneni karoserie? I kdyz ten plech je vlastne hluboce tazeny?
|
|
|
To jednak a za druhé-vobouchaná kastle může mít stejné vlastnosti jako dolíčkovaný golfový míček. Hráči golfu zjistili, když se ještě hrávalo s hladkými míčky, že ty použité otlučené lítaj nějak dále...
|
|
|
Kdyz uz racte byt gramar nazi, tak "kroupy tam asi nebydlely".
|
|
|
|
Jsem na tom podobne, ja koupil v bazaru a spokojene jezdim pro zmenu s autem, ktere ma po obou bocich plno sramu od parkovacich umelcu (a par dalsich uz stacilo pribyt).
|
|
Co jsem teď nedávno kupoval auto, tak osobní pohovor s původním majitelem je k nezaplacení. Ano, dost často narazíte na zmrda, ovšem v okamžiku, kdy zjistíte, že co vám povídá se zcela neshoduje s tím, co na autě vidíte, tak jednoduše odcházíte. Ovšem slušnej majitel vám poví spoustu o historii vozu, jeho zkušenostech, dáte kafe, podiskutujete o ceně a po příjemně strávené hodince qaž dvou spokojeně odjíždíte v novém voze.
Základ je nechat si nejdřiv problémy vozy říct a pak zkontrolovat, že tam jsou opravdu jen ty popsané a žádné navíc.
|
|
"involvovat", "moron" - hell yeah! Dfens povysil a vic chodi na meetingy?
Vysvetlovat cloveku co pise, "jen debil kupuje pred 90k nebot dvojhmotovy setrvacnikovy gradient stechiometrickych koeficientu neni dost vahadlovo linearni"... fucking morons, to, ze 60%+ populace netusi o autech s prominutim ani hovno, a ze to drzi dole trh a zene nahoru ceny je tezke.
Jenze to se musi zazit - volny trh s nastavenymi pravidly typu "neojebes tachometr". Bohuzel v CR jakakoliv zminka o pravidle, vyvolava predstavu Musoliniho sochy v parku, STB hlidek a sbirani zbrani od kulaku a burzoustu lidovymi milicemi.
Pak musim odepisovat lidem, co se mne ptaji, proc 2 roky stare BMW jde poridit za polovic ceny v CR od uplne ciziho cloveka, rychle, bezpecne, se zarukou...
rikam jim, ne, to neni DPH, to je pravni stat a volny trh.
Ze jde bazarnik odsoudit za podvod co mne stoji statisice i za soucasne legislativy je mozna teoreticky mozne, ale prakticky to nikdo nedela. Proc asi..
|
|
V článku se píše, že turbo vydrží 150 000km. Má na životnost vliv provozování na krátkých (motor se pořádně neohřeje) / dlouhých trasách nebo je životnost turba dána hodinově (kilometrově)?
|
|
To DF vypíchl jeden fenomén, který mi rovněž vrtá hlavou. Proč do boha je ten údaj o km tak magický? I totálnímu blbci musí dojít, že zdevastovat auto lze i po 50tis km a nemusí to být ani naschvál, stačí na to dostatečná míra bezohlednosti a trvalé bydliště např v Praze. Podstatný je stav, nikoli ujetá vzdálenost
|
|
|
Ten buransky komplex musi ale bolet, ze? ;-)
|
|
|
Ja sem teda Redneck co uz par let bydli v praze a musim s pisatelem souhlasit. V praze jsou ata brany vic jako spotrebka nez modla, takze na parkovisti se s tim nikdo nesere a podvozek na tech prima vlnitejch kostkach a dirach jak po bombach dostava vetsi zakus nez nekde v horni dolni.
P.S. Omlouvam se za cestinu
|
|
|
Tu zmínku o Praze jsem nepochopil. To máte na mysli časté přejíždění přes zpomalovací prahy nebo máte nějaký komplex, jak píše root?
"Magičnost" údaje o počtu najetých kilometrů bych hledal v marketingu. Prodávají čísla, jednoduchá, všeobecně pochopitelná a porovnatelná čísla: stav tachometru, spotřeba, počet Hz, Bytů nebo pixelů. Kvalita je pak na tom často bita. Například 10Mpix kompaktní fotoaparát fotí strašně a zrní, ale prodává se určitě lépe než 5Mpix s kvalitnějším objektivem.
|
|
|
"Tu zmínku o Praze jsem nepochopil" - autor tím chtěl s největší pravděpodobností říci, že 50 kkm po Praze a 50 kkm například v okrese Olomouc jsou dva diametrálně odlišné údaje.
V tom druhém případě je auto docela v poho, v tom prvním čepy, tlumiče a spojka na výměnu, zvlášť když s vozem jezdil zmrd...
|
|
|
Zřejmě to s tou Prahou nebylo zrovna šťastně formulované.
Čekal bych, že při srovnatelných přesunech a srovnatelném zacházení ta Praha a např. ten okres Olomouc vyjdou asi tak nastejno, jen pokaždé bude opotřebovanější něco jiného. V Praze spojka a brzdy, možná turbo, venku zas čepy a tlumiče.
Je škoda že v autě není něco, čím by šla jednoduše změřit celková absolvovaná zátěž. Ale možná je to tak dobře, výrobci by to mohli zneužít.
|
|
|
Praha je tankondrom, pane kolego ;-)
|
|
Celkem s D-F souhlasím, co se týče dalšího plevelu v legislativě. Též mi vrtá hlavou, proč se u nás stále drží přesvědčení s najetými kilometry...
Ale trochu nechápu, proč se D-F obouvá do toho, kdo si přeje mít auto full-outfit, nebo kdo si přeje mít pěkné auto... Samozřejmě, že kupovat si auto jen aby si soused sednul na prdel je blbost, ale třeba pro mě je auto koníčkem i nástrojem. Relativně často jezdím, proto chci mít v autě pohodlí. Občas vozím i kamarády (v podstatě pokud se někam jede, třeba na týdenní "zájezd", jezdím já), většinou jezdím jen s přítelkyní, po městě toho zas tolik nenajezdím. Tedy velikost auta, resp. prvky komfortní výbavy jsou pro mě zútulněním jízdy. Autu dávám vše, co potřebuje, rád se v něm šťourám (když se můžu v něčem vrtat a zkoumat, jak co funguje - to je moje), jsem rád, že vypadá hezky (i úpravy na něm), ale kvůli svému pocitu, nikoli, aby se sousedi posrali. Stejně mám "jen žabožrouta." Mě je to putna, co si sousedi klepou, hlavně, že si mám kam dát nohy i když se posadím "za sebe" a že mě to na D1 nebo celkově na našich silnicích nevytřese plomby ze zubů...
Stejně tak jako D-F dělá do modelařiny, protože ho to baví, stejně tak mě baví starat se o auto a vrtat se v něm...
P.S. Už jsem došel i do stadia, že začínám konstruovat (a poté postavit) své vlastní auto pro tuning srazy (nejen vzhled, ale spíš jízdní výkony), abych věděl, co dokážu...
|
|
|
...proč se u nás stále drží přesvědčení s najetými kilometry...
To je celkem prosté. Neboť pokud by se dalo na tento údaj spolehnout, spolu s rokem výroby a aktuální stavem vozidla je to trojčlenka, která o autě řekne hodně a rychle. Tak třeba velký nájezd + mladé auto + na první pohled bezvadný stav = pečlivě prozkoumej, co majitel schovává.
Ono není bez zajímavosti, že ve spoustě států včetně USA je manipulace s tachometrem taxativně vyjmenované porušení zákona s docela nepříjemným postihem. Asi něco jako když si opuncuješ samodomo vyrobený zlatý šperk (byť by byl skutečně ze zlata a ne mosazi).
|
|
|
Dobrý příklad. Státní puncovní úřad je také hodně velké svinstvo a naprostá zbytečnost a nesmysl, jež (a) neskutečně otravuje všechny slušné zlatníky, (b) naprosto nemá šanci zamezit žádnému podvodu a vůbec nijak neomezí ty neslušné.
|
|
Obdobná situace s najetými kilometry je se stářím vozidla. Tradiční první otázka wohnouta "a kterejpa to je rok" značí, že to je totální idiot a pozlacený Prasopes se může těšit na tučný wejwar. Můžeme se ptát po typové modifikaci, například od modelu MY99 má Impreza GT čtyřpístkový třmeny místo trapných jednopístků (byť stále na kotouči 277 mm). Nezajímá mne tudíž, jestli je v TP uveden rok výroby 2001, když mám evidentně na první pohled co do činění s MY96, který má vepředu jednopístky, co nebrzdí, zato s omlazeným TP podle zfalšovaných dokladů první registrace kdesi v Ugandě.
Navíc ne každá inovace nerovná se přínos. Fiat Coupé 16v Turbo měl úžasný motor, mizerný podvozek a brzdy nebyly v ceně vůbec, stejně jako ventilace. Je tedy nutno utratit nějakých pár svých tisícikorun za vylepšení brzdového systému. Novější generace toho SocialLowFerrari byla sice dovybavena brzdami již z fabriky, dokonce i lepší ventilací, ale to vše - aby se výrobce vešel do FairPrice - bylo nutno eliminovat snížením nákladů jinde - tentokráte na motoru, jeho motormanagementu a turbodmychadle. Je to logické, milý Watsone, ale každý potencionální kupec se vždy znovu a znovu diví, že tomu tak je.
Jak psal D-FENS, zejména exhalační normy jsou dnes na vině tomu, že z 10 testovaných pětiletých vozů má 5 v háji debimetr, 5 má v háji lambdu (nebo alespoň okuh jejího vyhřívání), 3 mají jiný problém v motormanagementu, který způsobuje vyšší spotřebu paliva v kombinaci s nižším výkonem a vyššími emisemi. To je prostě zkušenost.
Korunu tomu nasadil enviromentalistický úředník, který předepsal bursíkovné podle papírové exhalační normy, přičemž paradoxně většina aut papírově plnících Euro4 se reálně jen s velkým štěstím vejdou do parametrů Euro2, zatímco většina aut plnících papírově Euro 2 tak činí celou svoji životnost, pokud nedošlo k napadení Kutilem domácím, nejnebezpečnějším to virem v oblasti automobilového průmyslu.
Poslední záležitost se jmenuje "servisní náklady", které nám v čase rostou kvadraticky. Ztímco přední nápravu Alfy Romeo 155 lze "rekonstruovat" za nějakých 13 000 Kč (bez tlumičů), u 156 je to již 30 000 Kč a u 159 již 50 000 Kč. Smích?
Shruno: nákup staršího vozu s přiměřeným kilometrovým průběhem může být mnohem lepším kupem, než nákup novějšího s nízkou číslicí na tachometru. A to nepočítám podvodné jednání, kde zase platí: čím novější, tím dražší a tím samozřejmě i větší pravděpodobnost podvodu, prostože se to prostě vyplatí.
Good luck!
|
|
|
Eh?!?
Vždyť právě proto, že nákup staršího vozu s přiměřeným kilometrovým průběhem může být (já bych řekl "obvykle bývá") mnohem lepším kupem, než nákup novějšího, je otázka "a kterejpa to je rok" naprosto rozumná, smysluplná, ba přímo nutná.
Bude-li někdo např. inserátem nabízet "Range Rover" bez bližších údajů, je vůbec to prvé, co mne zajímá, rok výroby; pokud je 2002 nebo vyšší, nemám zájem.
|
|
|
Sklouznem trochu od podvodů k technice. Vždy jsem si myslel, že A-R 155 je na podvozku Tipo/Tempra/Delta/Dedra/145/146/anevímcoještě. Že to je vlastně 146 s větším kufrem :-) Pokud je tedy na této platformě, co obnáší těch cca 13.000 Kč na přední nápravě? (to není ironická ani hnidopišťská otázka, jen mne to zarazilo a rád bych byl poučen).
Nevěřím tomu, že by zrovna na 155 taliáni dělali nový podvozek:-)
|
|
|
Pane kolego, dovoluji si lehce oponovat. Existují komponenty, které mají určitou životnost a pak prostě odejdou. Typicky čalounění stropu u libovolného výrobku GM od roku cca 1980. Ano, na to to nejezdí, ale není nic příjemného, když to na zadních sedadlech vypadá jako na půdě s pověšeným prádlem. Civilisovaná oprava je pěkně náročná a nákladná.
Dále - koroze. Čím starší auto, tím shnilejší. Jak oba víme, doby, kdy měla Š100 cca 10dílný gumový koberec jsou ty tam, dnes je pro kvalitní vyvaření dost často nutné vymontovat prakticky celý interiér kromě palubní desky.
Takže to není tak jednoznačné...
|
|
|
Koroze? Mam 14 let stare auto a korozi prakticky neznam ... ale samozrejme, pokud se zde opravdu bavime o 30 let starych pomalu uz veteranech, tak je to samozrejme jina kapitola vcetne odstavce o tehdejsi antikorozni uprave ...
BTW u mnoha znamych pozoruji, ze novejsi (dvojkova) verze stejneho modelu ma mnohem vice zavad nez jednickove verze vcetne te me ...
|
|
|
Druhá verse stejného modelu je poruchovější proto, že na základě zkušeností s versí první výrobce ví, kde si může dovolit katovat kosty - nebo si to alespoň myslí.
|
|
|
Ona je v tom tak trochu hrdost českých občanů ... Jinak by prodej s ojetými vozy ( myslím vozy na denní použití sportovních a offroad speciálů se to asi netýká ) neměl šanci . Představte si situaci kdy si člověk řekne že si koupí nové auto a má rozpočet dejme tomu 400 k . Buď si koupí ojeté báwo vole na hranici životnosti , co mu budou všichni závidět a říkat si kde na to proboha ten kluk ušatá vzal . Holky budou říkat no jo Karel je sice idiot ,ale má báwíčko a to se mi líbí . A nebo si holky budou říkat Karel je v pohodě a koupí si třeba Nového Golfa v nižší výbavě . Bude mít sice auto o dvě třídy níž ,ale nepřijde mu domů za pár let exekuce ,protože auto používá k práci a báwíčko jaksi spolklo hodně peněz takže si musel k líznigu ještě pujčit ... Já například od svých kamarádů snesl tolik kritiky když jsem si koupil nové subaru legacy , protože za tu cenu bych mohl mít ,, vole áá 8čku v naftě a to už je panečku jinej kočár ,, :-) Kdyby lidi nad autem ( a zejména mladí lidi jako jsem já ) uvažovali jako nad věcí co se poní chce hlavně aby jezdila a ne nad nástavcem penisu a vylepšovákem sebevědomí bylo by na světě krásně a my bychom nemuseli řešit holohlavý kretény v X5kách co vlastní síť autobazarů :-))
|
|
|
Takhle vazne dnes mladez uvazuje? :-o
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Odo (rollback) mania
|