Komentáře ke článku: Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (ze dne 08.05.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Já už jsem Fabii s tímhle motorem taky řídil (a to ještě v kombíku) a opravdu to moc nejede, ale přesto nechápu D-Fensovu potřebu na ní dštít síru. Připadá mi to jako diskuze pod články na idnes, kde vždycky pár lidí napíše že škodovka je česká sračka a koupí si jí jen debil.
Je zajímavé, že např v Top Gearu si rozhodně nemyslí, že by Fábie stála za hovno ( www.topgear.com/uk/skoda/fabia/verdict).
|
|
|
řídil jsem to ve verzi FI, kterými jezdí Skanska...nic moc. Felicia 1,6 byla nedostizná v rychlosti...a soudě podle jízdy sestřiným Feliška 1,6 Pick-upem si dovolím tvrdit, že její motor s 230.000km je tišší ve všech režimech od startu, předs město, dálnici až po pomalý příjezd s prohřátým motorem.
FII jsem s 1,4 TDi řídil taky...a protože mám i na auto nároky, aby to brzdilo, zatáčelo, jelo předvídatelně a bylo to i trochu hezký, spokojenej jsem nebyl. Mám 176cm a do kolena mne střední kastl v palubce tlačí jako prase. Ze spodní hrany okna u ramene + masivní palubní desky tlačící se ze všech stran mám pocity podobný tomu, když mi bylo deset a jel jsem Ikarusem, který byl ovšem opravdu prostorný.
V práci máme Dacia Logan se silnější verzí 1,5dCi v kombíku i pick-upu. V nich se cítím o dost líp i když nedostatky také vidím. Možná je to kvůli tomu, že auta stojí dost málo na to, jakou službu SPOLEHLIVĚ dělají a jak ta auta vypadají. Kdyby si tak chtěli vzít škodováci vzor u Dacie...
...a to už 100.000km jezdím Citroënem C1. Udělej si z toho představu s čím teda můžu srovnávat...
|
|
|
Vždyť já jsem s tou Fabií taky nebyl spokojenej a nesnažím se jí vynášet do nebes. Ale když D-F prohlašuje, že jakékoliv jiné auto je lepší, zdá se mi to trochu přehnané. Stejně jako když nedávno v komentářích nadával na Yetiho, že to vypadá jak Kia. Přitom mě se zamlouvá víc než třeba Nissan Quashquai.
Jinak s názorem na Logan souhlasím, a na tvůj článek o C1 si vzpomínám. Jak slouží?
|
|
|
Já to naprosto chápu. Kdysi dávno jsem měl jako služebáka "jedničkovou krátkou fabču". Vybavení "comfort", motorizace 1,9 tdi. S tím autem jsem za 2 roky najel cca 90000km. Sám bych sice raději volil motorizaci benzín 1,6, 16V ve verzi 105 koní, nebo co to tenkrát bylo v nabídce, ale holt korporátní zmrdipravidla jsou korporátní zmrdipravidla. O tom autě nemohu říct celkem nic výrazně špatného: Spolehlivý úsporný tahoun, který ničím neurazil. I na "kadle kadle" jsem si časem celkem zvykl. Pokud jde o Fabii II, tak tu jsem nedávno nafasoval jako náhradní vozidlo v servisu. Bál jsem se i zevnitř otevírat dveře, abych náhodou neulomil tu úžasnou designovou kovově se tvářící páčku. Auto mělo natočeno cca 12k km. Uvnitř všechno drnčelo. O motorizaci 1,2 HTP už bylo napsáno dost (a to to byla ta silnější varianta). Tak hnusnou přístrojovku jsem snad v životě neviděl. Můj závěr: Škodovce se podařilo stvořit auto výrazně horší, než byl jeho předchůdce.
|
|
Fíha....to je to tak strašný ? Já jsem se vezl jenom v kombíku s HodněTrapnýmPohonem, měřím přes dva metry, takže ano, auto je malý, ale to až tak nevnímám, pro mně jsou malý všechny škodovky - snad možná krom superbu, ale v tom jsem ještě neseděl. Projev HTP je strašnej, tohle je ještě horší ? OMG..... Blbou přístrojovku kritizují i "nezávislé" motoristické časopisy.... Obecně se mně F II nelíbí, stará mi přišla hezčí, pominu-li fakt, že můj zájem z výše uvedených důvodů leží mimo tenhle segment.....
|
|
|
TDi 1.4 je podstatně horší než HTP, HTP se po třetí vlně modifikací podařilo dotáhnout do stavu, kdy se celé auto neklepe jako osika a hlučnost také o něco klesla.
Já si nemyslím, že HTP je špatný motor, ale musí se k tomu úplně jasně dodat, že není špatný do města. Kdo má ambice s tím jezdit mimo město nebo nedej bože na dálnici, ten se se zlou potáže.
|
|
|
Do Ceskych Budejovic. Tam to chapu. Ale kamarad to ma a bydli sice ve meste, ale na kopci. V terenu, kde se jezdi z kopce do kopce je to neskutecny zrout.
|
|
|
Ona dost žere i po ČB. Krátký rychlostní stupně.
|
|
|
Moje přítelka má F1 1,2 kombi a krátké trasy po Praze (hlavně Čimice-Prosek) jezdí dlouhodobě kolem sedmi litrů. Ale ona se nebojí ten motor brutálně podtáčet..:)
|
|
|
Já tedy nevím, na firmě máme Fabii I s 1.4 TDi 55kW a nemůžeme si na ni stěžovat. Nalítáno už má přes 200 000 km a doposud se chová spolehlivě, jen se měnily nějaké hadičky kolem turba. Dlouhodobá spotřeba je tuším něco málo přes šest litrů. Není to žádný závodník, ale tyhle ambive tohle auto nikdy nemělo. Přesto se s tím svižně jezdit dá, jediné, co bych tomu motoru vytkl, je traktorový zvuk a úzký rozsah otáček, kdy to slušně zabírá. Ale zvyknout se na to dá a pak se s tím autem dá slušně žít.
|
|
|
Obávám se, že HTP jednoznačně JE špatný motor. Pokud jej porovnám s nesmrtelným a asi již před 20 lety amortizovaným čtyřválcem Fire (Fiat), který se s pouze kosmetickými změnami vyrábí již nějaké to desetiletí v téměř úplně robotizovaném provozu (naštěstí!!!), tak mi přijde, že se ve VW vysloveně zbláznili. Nevím, co je k tomu šílenství vedlo, ale tak výrobně drahé, tak na všechno náchylné a tak uživatelsky nevýhodné dílo by mělo být odměněno červeným razítkem v pracovní knížce. Ze sraček je ten motor vyrobený proto, že to je výrobně tak drahá sranda, že udělat to z běžných materiálů odpovídajících vlastností, bude to výrobně stát jako TSI. A protože to je ze sraček, tak se to taky podle toho sere. Od řetězových kol po palice, všechno je to průser.
Tříválec 1.4 TDi je naprostý unikát. Pamatuju podobné tříválcové průsery ještě v rezatých Alfách Romeo 33 a nepřestává mne překvapovat, že když někdo něco vyzkouší a spláchne do hajzlu s tím, že to je úplně na hovno (byť do toho utopil hromadu peněz), za 30 let se najde ve VW machr, který to zaručeně sebere, ještě trochu dokurví, a za těžký prachy nacpe dementovi jako poklad. Plně souhlasím s názorem, že je to katastrofa a koupí to jen naprsotý šílenec v největším záchvatu nepříčetnosti.
Fabia II je celkově povedené dílo, co bylo na Fabii I slabé, to úspěšně převzala, co bylo celkem slušné, to se podařilo evolucí dokurvit natolik, že mi je záhadou, jak může výrobce takového veledíla nechcípnout hlady. Že v dnešní době někdo postaví motormanagenent na ŘJ fy Siemens, to je snad téma na diplomku z psychiatrie.
Asi za úspěšný prodej Fabie může opravdu psychobacil jménem šrotovné, který mj. dokázal, že zastaralý Fiat Panda, sestavovaný již jen ze skladových dílů, se stal nejprodávanějším autem v Evropě, což jej jednak zachránilo před úplným stažením z výroby a druhak, že i na českém trhu, kde je vše se značkou Fiat neprodejné, se jako zázrakem vyhoula Panda, coby suveréně nejhorší a nejpříšernější nabídka Fiatu v současné době, na čelní místa v prodejnosti, ač třeba poměrně podařené Bravo je drceno technicky obdobnou konkurencí o řádově 100 000 Kč dražší. Inu, nechci slevu zadarmo, že?
Je vidět, že davové šílenství by stálo za samostatný výzkum...
|
|
|
není sporu o tom, že htp není žádný motor snů. ale z porovnání se strašidelným 1,4 tdi vychází jako vítěz (kromě spotřeby, pokud ji považujeme za klíčový atribut). hluk, vibrace, rozsah použitelných otáček atd.
jsem byl před několika lety u chlebodárceho a jeho půjčovatele přibližovadel za exota, když jsem druhý den po nafasování tohoto naftového zázraku požadoval výměnu za něco, v čem se dá za jízdy telefonovat a po skončení jízdy komunikovat normální hlasitostí, a bez rozmýšlení jsem kývl zrovna na htp. (další bonus byla nepřítomnost podivnomříže zmenšující i tak stísněný kufr a existence pásu vzadu uprostřed - ne snad, že bych chtěl někomu dopřávat dvousetkilometrovou torturu, ale cesta na oběd se dá vydržet) zaplaťperun jsem dnes obou zázraků ušetřen.
|
|
|
No to jistě, tomu věřím. Nicméně lepší ještě zdaleka neznamená dobrý.
HTP je určit lepší volba než tříválcový skvost TDI, ale na druhé straně to zdaleka neznamená, že by to pasovalo HTP do role dobrého motoru. Tak to kurva ani omylem. Je to jen menší zlo.
Nicméně za méně peněz lze na našem trhu zakoupit celkově kvalitnější díla než Fabia II osazená některým z třívalcových šílenství, včetně funkčních, spolehlivých a životných motorů.
Možná už budu vypadat jako agent, ale prostě třeba to Grande Punto je proti oné Fabii učiněný zázrak, je levnější, spolehlivější, má nesrovnatelně nižší servisní náklady a přesto to nikdo v ČR nekupuje. Místo toho se v ČR těší oblibě vedle tříhrnkové Fabie například i Chevrolet Spark, montovaný z díliu Punta první generace. Inu, lidi jsou různé...
|
|
|
No to jistě, tomu věřím. Nicméně lepší ještě zdaleka neznamená dobrý.
HTP je určit lepší volba než tříválcový skvost TDI, ale na druhé straně to zdaleka neznamená, že by to pasovalo HTP do role dobrého motoru. Tak to kurva ani omylem. Je to jen menší zlo.
Nicméně za méně peněz lze na našem trhu zakoupit celkově kvalitnější díla než Fabia II osazená některým z třívalcových šílenství, včetně funkčních, spolehlivých a životných motorů.
Možná už budu vypadat jako agent, ale prostě třeba to Grande Punto je proti oné Fabii učiněný zázrak, je levnější, spolehlivější, má nesrovnatelně nižší servisní náklady a přesto to nikdo v ČR nekupuje. Místo toho se v ČR těší oblibě vedle tříhrnkové Fabie například i Chevrolet Spark, montovaný z díliu Punta první generace. Inu, lidi jsou různé...
|
|
|
Je úplně jedno, jak kvalitní výrobky vyrábíš, pokud je nedokážeš prodat, máš smůlu. Škodovka má dobrej marketing, tak ji lidi kupujou. 1,2 tříválec je motor dobrej tak do města nebo do menšího auta (např. Lupo, ale to už se nevyrábí). Neni to jedinej motor v nabídce. Když si ho někdo (nebo 1,4 TDI) koupí, je to jeho boj. Já bych ho taky nechtěl.
Kdykoliv vidim v TV hokej, kolem hřiště jsou zaparkovaný škodovky. Až tam budou fiaty, tak se možná bude víc prodávat i to punto.
|
|
To s tím kolenem, které se opírá o bok kaslíku na rádio, jsem zažil už ve Fábii 1. Měl jsem ji půjčenou jako náhradní auto asi na 3 dny; dva dny jsem měnil nastavení sedačky a volantu, než jsem přišel na to, jak se tam vejít, aniž bych mě ten roh neustále tlačil do horního konce holeně. Měl jsem pocit, že v případě sebemenšího drcnutí bude kost zlomena. Nakonec jsem polohu našel, ale zase při ní bylo špatně vidět z auta ;-) Motor 1.2HTP navozoval pocit úspornosti jen do okamžiku prvního tankování, protože ručička palivoměru švindlovala (průběh plná, plná, plná, plná, prázdno!). Jednalo se o nový vůz.
Ve F2 jsem nikdy nejel, ale vždycky mne zaujme, když vidím dole vedle sebe na semaforu tohle vozítko a řidiče, který dělá takové divné pozice pravou nohou - ze stejného důvodu. A v té chvíli si říkám, že prostor je prostor. Mám teď Grand Voyagera. Původně byl ve hře i Citroen C8, ale tam nebylo místo na nohy...
|
|
|
hehe, tak to jsme na tom stejne - grand voyager. Nastesti teda s fabkou jezdit nemusim, a kdyz jsem se sluzebakem parkrat jel tak to bylo jak za trest. Se svymi 196cm jsem mel sto chuti po asi 100metrech to nechat na ulici a dojit pesky.
Ale po tydnu co mam granda (2005, 2.8crdi) jsem rad za tuto volbu - je to snad prvni auto kde mam misto uplne vsude kolem sebe a to i na druhe a dokonce i s primhourenim oci treti rade sedadel - ale taky je to krava obrovska...
|
|
|
GrandVoyagerRulez ;-) Já se byl tehdy jen ze zvědavosti kouknout do bazaru... Ale když jsem ŠEL ze třetí řady sedadel přes druhou řadu sedadel na místo řidiče, bylo jasno. Konečně přiměřeně velké kombi, kde se mi kola vejdou do kufru... (1999, 3.8 AWD)
|
|
Naprosto rozumim clanku. Nikdy v zivote jsem zadnou fabii nemusel ridit, ale zrovna minuly tyden jsem si do jedne sednul na misto zadniho spolujezdce. Nevim, jestli jste nekdy takovou vec zkusili... v mem pripade nastesti auto nikam nejelo.
Vzpomel jsem si na stary Citroen Xsara prvni serie, se kterym se dodnes obcas posunuji po meste, kdyz neni zbyti. Ma miniaturni motor 1.4i, vazi stejne jako Fabie a ve sve dobe to bylo jedno z nejlevnejsich aut na trhu.... i pres tu strasnou podmotorovanost, snad prilis mekke pruziny, obcas nefungujici elektricke soucastky a absenci nekterych modernich doplnku :) , je to ve srovnani s touhle hruzou vlastne docela fajn, tiche, vevnitr vkusne a dobre slicovane auto. A kdyz ted pujdu a sednu si na zadni sedadlo, budu sedet v normalnim malem aute na pohodlnem sedadle, ne ve vezeni. ...
a tak si rikam ... jak je to sakra mozne, kdyz je od sebe deli presne 12 let !!!
|
|
Taky se přidám. Se Škodofkami jsem nalítal celkem dost, protože jeden jejich dealer je dodavatel našich firemních wagenů.
Fabia I 1.4 MPi - typický firemní povoz. Solidní auto, v něčem lepší, něčem horší, ale celkově lehce nadprůměrné auto.
Fabia I 1.2 HTP - náklady na provoz vyšší než u 1.4 MPI (spotřeba, poruchovost)
Octavia I 1.9 TDi 66kW - platí to co u Fabie (solidnost). Za zmínku stojí motor - ano je to zemědělec, ano moc to nejede. Ale tohle všechno přebije spotřeba a to, že tenhle motor je téměř nesmrtelný.
Octavia II 2.0 TDi - typický Pumpe Duse. Je stejně hlučný jako 1.9 TDi, jako bonus víc žere a mnohem víc se sere.
Octavia II 1.4 TSi a 1.8 TSi - asi to nejlepší co v Boleslavi momentálně produkují.
Fabia II 1.2 HTP - ve všem horší než její předchůdkyně. Nejsem nijak zaujatý, ale opravdu nemohu najít ano jedinou věc, v čem by byla lepší než její předchůdce.
Superb 2 2.0 TDi CR - pohodové auto na dálkové jízdy. Palubka by mohla méně omezovat prostor a vzadu je možná zbytečně moc místa, ale jinak žádný problém (máme je relativně krátce). Nelíbí se mi design zadní části, kombi je dle mého názoru mnohem vyváženější.
|
|
Kamarád dostal dostal ten samý typ jako služební, najel jsem v tom pár kilometrů, ale dojmy podobné jako D-F.
Ve městě jede docela slušně, mimo lehký podprůměr. Ale ten řev :-(
Boční vedení docela ujde, ale musel bych mít 170cm a 60kg. Se svými 190cm a 110kg do toho auta nenastupuju, ale oblékám si ho.
Musel jsem se smát, když jsem omylem bouchl do palubní desky, jestli je takhle udělaný zbytek auta, tak potěš. Rámeček na radio jsem chtěl rozmlátit po 3 km jízdy.
Měl jsem strach brát za kliku, čekám, že mi jednou zůstane v ruce.
Ceníkem Škodovky jsem se neprohraboval, ale podle výbavy tipuju cenu okolo 450 tKč. Za ty peníze bych to viděl na jiný auta o třídu vejš, ale to už je věc firemní politiky.
Mimochodem, v dnešní době jsou pořád normální garančky po 15 000 km ?
|
|
|
Garančky pro 15 000 km jsou nejen normální, ale i poměrně rozumné. Proměnné servisní intervaly a intervaly výrazně nad 15 000 km dělají dobře jen motorům, které jsou provozovány způsobem, kdy olej příliš netrpí. Bohužel kvalita oleje v motoru se měřit žádným snímačem nedá, auto ji tak pouze velmi nepřímo odhaduje a občas to holt nevyjde.
Leckteré moderní motory občerstvují olej tím, že zákazníka nutí každách pár tisíc km dolejt litr oleje. Pak není problém mít prodloužené servisní intervaly, když třetinu oleje vlastně takto vyměníš :-D
V servise se při výměně oleje nikdy neptají jak auto provozuješ. Jenomže olej by bylo vhodné volit i podle způsobu používání auta.
Pokud někdo auto honí a motor má navíc konstrukční vadu a olej tím dostává na frak, tak může být po méně než 10 000 km zralý na výměnu.
Zná se že HTP - Hromada Technických Problémů (http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf) má důstojného nástupce.
|
|
|
No třeba u Chryslerů se servisy na typ provozu ptají a přizpůsobují tomu nejen olej, ale hlavně interval výměn. Dokonce na to máme u Jeepa v manuálu zvláštní kapitolu.
|
|
|
No tak kapitolu v manuálu na toto téma má asi kdejaké auto. Jenomže co jsem servisoval auta asi v 6 autorizácích tří různých značek, tak se na to neptali vůbec nikde.
Nehledě na to, že v jednom autorizáku mi do převodovky nalili olej, který sice nepochybně vyhovoval specifikaci výrobce, ale po výměně oleje to za nízkých teplot řadilo ukrutně blbě.
Teď si olej do motoru vozím vlastní a doufám, že mi ho tam taky lejou.
|
|
|
To PDFko, to je hukot...
„Již jsme opravovali i motor, u něhož některý z mnoha servisů, jimiž dotyčná fabia prošla, vyvrtal otvor ve škrticí klapce, čímž se podařilo stabilitu volnoběhu na čas obnovit."
„Motor 1,2 HTP velmi tepelně namáhá olej, v létě a při běžném dálničním tempu jej šedesátikoňová fabia vyžene na 150 stupňů Celsia.."
"Při volbě oleje doporučuje vzepřít se doporučení výrobce a zvolit mazivo pro sportovní a vysoce zatěžované motory dle
SAE 5W-50"
"Sada pro opravu dodávaná samotným výrobcem proto krom samotné hlavy, ventilů, hydraulických zdvihátek a šroubů obsahuje i svody s modifikovaným katalyzátorem, z něhož by se již piliny uvolňovat neměly."
"Výrobce nadvakrát prodlužoval vodicí lišty, takže místo nahoře na vačkových hřídelích začal řetěz přeskakovat
dole na klice..."
Jinak článek vychází z neplatného předpokladu, že 1.2HTP je EA111 1.6 s odříznutým válcem. Tak tomu ale zcela není. Z výrobních důvodů byly sice použity některé komponenty z 1.6, ale jinak je to český vynález. Vznikla tak úplně nová "famile" motorů EA113. Dokonce podle některých prvků (rozvody řetězem, hliníkový blok) usuzuji na kořeny v Česaně :).
|
|
S Fábií II jsem se nesvezl, tak nevím, jestli může být moderní vozidlo opravdu tak otřesné. Design se mi ale opravdu nelíbí, zezadu mi F-II ze všeho nejvíce připomíná tramvaj, zvláště, je-li v barvě červené.
Diesel, a navíc tříválec....
Diesel v osobáčku mi jako řidiči z povolání opravdu dost vadí - dost se ho naposlouchám v práci, a moderní diesely s lehkým setrvačníkem se vždy po "chcípnutí" velice nepříjemně zatřepou, přímo zazmítají na sielenblocích.
Jsem zvědav, jak se v praxi osvědčí moderní trend - maloobjemové zážehové motory s turbem.
Nevýhody dieselu v osobáku - je dražší, hluk, problémy se zimním startem, poruchy startérů, větší baterka, nutný větší objem, větší zatížení přední nápravy....Aby se vyplatil, tak by auto mělo najet ročně víc než 35 tis. km.
Snad by mohl být přijatelný pro lidi, co jezdí na nalejvanou naftu za polovic.
|
|
|
tříválcový diesel mám ve Smartovi (0.8cdi) a bez problemu. Ale asi je rozdil mezi motorem WV group a Mercedes.
|
|
|
Tříválcové diesly mám doma dva a nevidím problém, ten větší s objemem 1,2 s turbem a vstřikováním PD jsem kupoval když měl najeto 180 000 dnes po dvou letech má dalších 40 000 a motor považuji za tišší a kultivovanější než čtyřválec 1,9 který mám ve druhém autě a to do tříválce občas leji i bionaftu. Jeho pružnost je obdivuhodná je schopný plynule rozjet auto na 5 rychlostní stupeň od 1000 otáček.
A druhý motor je vyhlášený držák, atmosferický s objemem 0,9 a klasickým čerpadlem, na těch 1,5 tuny ve kterých je instalován je dostačující. U toho mě štvou jen vibrace kolem 900 otáček ale protože se provozuje za kostantních otáček není to na závadu s tímto motorem mám ale výrazně menší zkušenosti zatím jen 15 hodin, byť motor už má za sebou 3000 h
|
|
V tomhle krámu jsem se už taky svezl. Tak příšerné auto abys pohledal. Jako řidič Felicií nejsem příliš náročný, ale tohle bylo zoufalství. Řve to. Nejede to, prostě to nejede! Do kopce se s tím ve 4 dospělých nedá bezpečně předjet ani kamión! Navíc i při sotva 180 cm jsem měl pravou nohu strašně vyvrácenou. Kravál děsný, po dojetí na místo jsem smrtelně vážně prohlásil že příště půjdu radši pěšky. Sám jsem majitelem 2 Felicií, třetí vrak mám na dvoře, a jsou to mnohem lepší auta. Na nic si nehrajou, jsou to prostě nenápadní pracanti. A dokonce i Feli 1 s 40kW jezdila líp. A Feli 1 v dobrém stavu ve verzi Laurin a Klement s motorem 1.6 na silnici neudělá ostudu ani po 15 letech :)
|
|
|
Když už to srovnáváš s felicií... Děláš jakoby felicie ve čtyřech lidech jela kdovíjak.
|
|
|
Nejede kdovíjak, ale není to zdaleka takový děs. Mám ovšem 50 a 55 kW verze.
|
|
..já radši Schade vergl komentovat nebudu, paač jsem se zařekl, že co má míň jak 4 válce a obsah 1,6 je dobré tak do sekačky.. :)
|
|
|
4 válce, 636ccm, 127 k ...jednašestky, jednadevítky i dvoulitry vdechnce, sežvejká a vyplivne. Všechny, bez výjimky 8o)
|
|
|
..se bavíme o autech a né o vysavačích na dvou kolech ;-) ..bych chtěl vidět, jak by to rozhejbalo 2tuny železa :-P
|
|
|
nic to nevysává...spíš z toho kousky padají 8o)
jakou máš výhodu z toho, že tvá rakev má 2 tuny?
jsi proto někde dřív nebo nemusíš stát na červenou? 8o)
|
|
|
No...víš, Honzo...když to ve stopadesáti natřu do svodidel, přežiju....když mně někdo na dálnici zařízne, a já se mu podívám do kufru, přežiju....
|
|
|
já nemám motorku proto, abych to házel do svodidel...i když stát se může. řídit se tvou filosofií, beru si "na doma" jednu z našich T815 8o)
na motorce nesmíš jezdit tak, aby tě mohl kdokoli ohrozit = i kdyby se někdo snažil, nesmíš dovolit, aby se dostal do pozuice, kdy tě má v hrsti. prot je lépe být "ten rychlý". navíc je motorka obratnější než rakev na 4ech kolech. to, co ty neubrzdíš já objedu.
|
|
|
..a další výhoda je (pro mne hlavní) , že to odveze přes 600Kg .. což občas využívám.. Ale nechci rozebírat, jestli je lepší motorka a nebo auto.. každé má své :)
|
|
|
já na tom odvezu mimo sebe ještě metrák v podobě spolujezdce a zavazadel v objemu asi 145+20 litrů. Hlavně mne to dopraví rychle kam potřebuju a časová úspora za den ježdění po stavbách je oproti autu třeba i 4 hodiny. Takže na motorce končím tak nějak normálně, ale autem bych jel ještě 3 nebo 4 hodiny. Takovou úsporu poznáš hlavně druhej den ráno na tom, jak se budíš...
Ale máš recht - každý má svoje.
|
|
|
V autě můžu jíst a pít. A řídit nahej, což si na motorce moc nedovedu představit.
|
|
|
A poslouchat rádio a pustit si klimatizaci. Nebo přepnout na vnitřní okruh, když jedu za dieslem.
|
|
|
člověče divný...já u řízení raději řídím i když jedu v autě...a 2/3 lidí, kteří tak nějak plynule vybočujou do protisměru žerou nebo pijou a zbývající třetina telefonuje nebo ladí navigaci...a nahota ne veřejnosti mne taky nikterak nerajcuje.
ehm...co jsi vlastně popisoval? výhody nebo nevýhody? 8o)
navíc s motorkou musím na dálnici každejch +/- 270-300km k pumpě, takže tělesné potřeby si vyřídím v depó 8o)
|
|
|
Na rovince určitě, ale v zatáčkách/za deště/v zimě/na štěrku/na písku/atd., atd., je situace diametrálně odlišná :-)
|
|
|
nepamatuju si, kdy mě někdo v autě v nějakejch zatáčkách dojel...a minulý čtvrtek odpoledne jsem byl na D1 v přívaláku i za sněhové bouře za Prahou nejrychlejší. Štěrk, písek a díry jsou běžný standard.
8o)
|
|
|
Minulej tejden byla na D1 sněhová bouře?
|
|
|
Ano. Čtvrtek kolem 17:30 na zúžení ze 3 na 2 pruhy u sjezdu na Benešov. Bylo to i v TV...kroupy a sníh.
|
|
|
Proboha, sníh a kroupy zažít na motorce? No tak to potěš panbůh. Stejně tak přívalový déšť je vždy moc nepřijemný, protože přilba nemá stěrač a musíš mít kvalitní nepromokavý ohoz a počítat s horší adhezí.
Na zimních terénech jsem to na motorce zkoušel, ale je to strašný, zvláště když to podjede, tak to potom udržet. V tomto ohledu by mohl být ideální tzv. dálník, dělá to firma firma peravers a řada se jmenuje ecomobile, nebo novější řada monotracer. Motorkáři ale asi budou tvrdit, že to není pravá motorka, ale jakési podivné motoauto.
|
|
|
To také záleží na tom, které auto by Vás v těch zatáčkách mělo dojíždět a ochotu toho onoho řidiče riskovat.
Fakt, že je motorka v zatáčkách pomalejší (za relativně stejných podmínek), je několikráte ověřená realita.
A jestli jezdíte na motorce rychleji ve sněhu (?), za deště, tak dle mého máte velké štěstí, že ještě můžete psát na D-F :-)
|
|
|
No právě...kdo to jede "na šrajtofli", může jezdit rovnou Formuli HTP. Kdo jede na srdce, handicap tím dorovná. Jde o to, jak je kdo se strojem sjetej.
Ano, motorka je o chlup pomalejší na průjezdu i když zase získává na výjezdu. Neviděl jsem ale žádný test s novým bikem, který by měl kontrolu trakce a ABS. Tyhle dvě hračky činí z brzdění před zatáčkou jen videohru a lze se soustředit jen na stopu. Za vrcholem zatáčky pak vyvrátíš zápěstí a aparát vystřelí dopředu. Myslím, že fakt o pomalejší motorce na technické trati vezme brzo za své.
Na motorce jsem odjezdil zimy od roku 1998 do r. 2006. Vždy stačilo obout pneumatiky na "wet race", které mimo vody zpracovávaj krásně i břečku. Pamatuju si, že jsem v únoru 2003 předjížděl sypač neprotaženým pruhem, kde byly 3cm mokrýho. Chlapík málem vypad z budky 8o) Jen stroji to moc neprospívá a tak od r. 2006 jezdím v zimě Citroën. Se štěstím pak nemá jízda v zimě co dělat.
|
|
|
Na motorce v takový břečce? No ty seš ďábel! Možná že těžšší stroj s dobrejma gumama na mokro jakž-takž bude držet stopu a bude ovladatelný, ale brzdit bych v tom před překážkou nechtěl! Navíc stačí trocha ledu pod, nebo vyjetý koleje a s motorkou to setsakramensky zacvičí. Možná jsem měkkej, ale tohle už je fakt jen pro ty nejotrlejší motorkáře.
PS: na horském kole třeba normálně jezdím na sněhu i ledu v zimě, a je to fajn zábava ale motorkou bych si to netroufnul.
|
|
|
Těžší stroj? Co to je? Ten můj má 200kg s plnou nádrží a patří k těm lehčím. Ovladatelnej je dobře, podvozek dává dobrou zpětnou vazbu, když to plave, tak cítíš kde to plave i jak moc.
Samozřejmostí je předvídání na 2 tahy dopředu a brzdit jen zadkem. Předkem to nemá smysl a tak je tomu třeba přizpůsobit i styl - teda je to plynulá jízda kolem 70-80kmh. V podstatě stejná jako autem na sněhu, akorát ne tak pohodlná.
Motorka je daleko stabilnější než kolo, který asi dík tomu, že ho člověk unese dává pocit jakési jistoty. Ale u motorky ta stabilita není vidět. Ta je jen cítit...a kdo nesedí v sedle a nedrží kozu za rohy, těžko to pozná 8o)
img34.imageshack.us/img34/9064/19112005cestadomnkupodb.jpg
|
|
|
M5 versus R1 mezi H.Brodem a Humpolcem. R1 te M5 neujela. Ten kluk pak uznal, ze to proste neslo, at delal co delal. Ale uznavam, ze M5 neni uplne bezne auto.
|
|
|
M5 není běžné auto, to je fakt. Ze tří kusů byly 3 doslova finanční propast. Kdyby mi dneska někdo přivezl M5, tak mu snad rozmlátím hlavu heverem. Neopravitelné, cokoli - tedy vše - tam člověk vymění, zase odejde. A tak pořád dokola. Neřešitelné, zbytečné, frustrující.
Je pravda, že až po těchto zkušenostech jsem pochopil, proč M5, i když nová stála stejný peníze jako třeba Quattroporte, ztrácí na 80 000 km zhruba polovinu ceny proti tomu Maserati. A proč všechny, který jsou na prdej mají těch 80 000 km. A dost se divím, že je nedávají zadarmo nebo že nezaplatí za to, že si to někdo zamete. Zadarmo drahý!
|
|
|
a to mluvis o e34(ktere?) e39, e60 ? a s jakym Quattroporte (3g, 4g ,5g?) to porovnas, stim vtipnym 2.0 lirovim ... doufam ze stim V8 ? a ze porovnavas cenu ojeteho auta s velmi rozdilnou uspesnosti a tudiz i kvantitou na trhu je spis for ... a mit nick integrale a rikat o m5 ze jeto kasicka je taky dobrej for :) nejspletl jsi se a nechtel jsi napsat misto M5 ... HF ?
|
|
|
Já zajel na 636ccm se 127 k Brno za 2:20:nějaký drobný. Zajede to M5? Kolik "kluků-na-R1" to dá? 1 z 50ti?
Kdo má kladivo, ještě není kovář.
|
|
|
Odkud, z Havl. Brodu? Za 2hod 20min? To bude asi omyl, ne? :) Neb já to mám v autě, lážoplážo 140kmh jízdou kolem 50min. Z Humplu to nebude o moc více.
Záleží na tom jaká m5, novější umí i 330kmh tacho, což 6kilovej bajk těžko.
http://www.youtube.com/watch?v=GDwkykXj6GQ
|
|
|
Tak já to Brno pochopil jako jeden okruh na autodromu ujetý za 2 min a 20 s
|
|
|
já mluvil o času na kolo na automotodromu v brně: dvě minuty, dvacet vteřin a nějaký drobný. jen tam se pozná, kdo umí a neumí řídit. jezdit rychle a rovně totiž dokáže kdejaký šimpanz. ale když už chceš srovnávaz jízdu v provozu, tak jsem jel z Mostu do Brna za 2 hodiny a 3 minuty...z hranic se Slovenskem jsem po D2 dojel do Brna za 13 minut...R52 do Pohořelic projedu pod 4 minuty...v Mikulově jsem za 18 minut...
můj šestikilovej bajk jede reálně 271kmh. na 200 jsem za nějakých 10 vteřin, na stovce za 3,5... zatímco na těch 330 se to BMW rozjíždí celé odpoledne. takových jsem už potkal...8o)
|
|
|
:-)
M5 E60
auto zeitung 26/2004
0 - 100 km/h 4,4 s
0 - 200 km/h 13,9 s
sport auto 12/2004
0 - 100 km/h 4,5 s
0 - 200 km/h 13,8 s
sport auto 11/2005
0 - 100 km/h 4,4 s
0 - 200 km/h 14,1 s
Autobild 2005
0 - 100 km/h 4,7 s
0 - 200 km/h 13,5 s
Car&Driver 2005
0-60 mph 4.2
0-100 mph 9.4
0-150 mph 20.7
Road&Track 2005
0-60 mph 4.1
0-120 mph 13.3
|
|
|
Ještě so dovolím takovou menší vsuvku s akcelerací 0-270kmh. Podle přiloženého videa:
http://www.youtube.com/watch?v=3BSPmLpRaxI
... to m5 má za cca necelou půlminutu. Takže s tím odpolednem bych byl opatrný :-)
Aby bylo jasno - já osobně nemám nic proti motorkám. Ač nejsem jejich skálopevný fanda, tak je docedu ocenit. Vadí mi nicméně Vaše vynášení 6kila do nebes jakožto etalonu zrychlení, rychlosti, atd.
Fakt je ten, že m5 e60 sice ztácí oproti moto na zrychlení, ale na maximálce, stejně tak jako v zatáčkách, moto zesměšní. ;)
|
|
|
270, to bych mel asi hnedo v trenkach ... to mi staci bohate v aute
|
|
|
Hm... A papiere, papiere si už podpísal?
http://verydemotivational.files.wordpress.com/2010/04/129160641524861971.jpg
|
|
|
nepodpísal. u nás ani u Vás to není třeba. předpokládaný souhlas se tomu říká. američani maj předpokládaný nesouhlas a tak podepisujou papíry 8o)
no a navíc toho z motorkáče moc nezbude, takže pokud se někomu budou hodit moje rohovky nebo tvrdé mozkové pleny a bude se domnívat, že mu jejich odejmutím ode mne něčehož přibude, nechť si je tedy vezme 8o)
nejvíce orgánů k transplantaci dodávají cyklouši*, kteří se zrakví sami**
---------------
*) zdroj: brněnská patologie
**) zabití při nehodě jdou na soudní pitvu do ÚSL, takže orgány nelze použít.
|
|
|
Logicky, malá rychlost, malá hmotnost kola, atd.
Přilby prý snížili využitelnost cyklistů - nejvíce orgánů v dobrém stavu je, pokud je zničen jen mozek, nějakým klepnutím o překážku.
|
|
|
ano, taky jsem to slyšel. helmičky proti smrti jsou teď in-style a akorát jim prodlužují agónii 8o)
|
|
|
Áno, to zrejme bude pravda. Preto by bolo treba apelovať na cyklomatov, aby dodržiavali zdravý životný štýl, nejedli tučné mäso, nepili, nefajčili a pravidelne sa venovali športu. Iba tak budú ich orgány pri odovzdaní v správnej forme ;)
|
|
Ve Fabiích jsem jezdil a zarážející pro mě je, že stejné vozy s identickou motorizací jezdí brzdí i zatáčí jinak. Jízdní vlastnosti jak Fabie I, tak i FabieII jsou naprosto otřesné.
|
|
Se zmiňovanou motorizací zkušenost nemám, ale jezdím s F2 HTP (12V). Měl jsem možnost několikrát jet i s F1.
Vzhled: Ano, souhlasím, že zde je mnohem více hezčích aut než jsou obě. Nicméně musím říci že hezčí mi přijde F2 před F1- ta zvlaště jako kombík vypadá jako houskový knedlík.
Palubka: Byl sem zvyklý na Felicii takže mi u F2 přišla velká, ale stejně tím, že ve F1 řidič sedí níže působí palubka mnohem mohutnějším dojmem.
Co se týče místa-auto se vybíralo takhle: řidič (185cm) si sedl, ustavil si celkem pohodlně sedadlo, vystoupil a sedl si dozadu. Místa měl dost (sice nic na 200a více km ale ušlo). Do takového Clia se za řidiče vleze jen fakír..
Nechápu proč musí být dvěře tak mohutně oplastované, velká flaška s pitím z nich stejně divně trčí.
Debilní posilovač - stejně tvrdý na parkování jako na dálnici.
Prodleva mezí sešlápnutím plynu a záběrem motoru.
K rezervě nám teče voda.
Koroze chromu na masce (teda pokud se tomu dá říkat koroze)
K motoru nějaké výhrady nemám, až na to že zvukem připomíná proudovou stíhačku z Il-2 strurmovik.:)
Spotřeba neco kolem 6,5 litru (kde je 5,7???).. dá se normálním stylem jet i za 5,0 ale chce to vědět co přide, kde je kopeček - mít tu možnost hrát si s tím...
|
|
|
Il2 Sturmovik byl proudový?
|
|
|
Kolega asi myslel simulátor na PC, ve kterém se tuším v datadisku vyskytovaly proudový letadla (Me-262)..:-)))
|
|
|
kdybys někdy v haťapce jel, věděl bys že nesviští jako roztočený čtyřválec, ale spíš bručí...
|
|
|
"dá se normálním stylem jet i za 5,0 ale chce to vědět co přijde, kde je kopeček" - a to se pak ještě bavíme o normálním stylu jízdy? Co je na tom proboha normálního?
|
|
|
Podle mě se to ještě dá nazvat normálním stylem jízdy, přestože tak většina řidičů nejezdí. V odbornější terminologii se to nazývá defenzivní styl jízdy, kdy se téměř nebrzdí brzdami a využívá maximálně setrvačnosti vozu, brždění motorem v kombinaci s podřazováním a předvídání. To ale v praxi vyžaduje opravdu velké předvídání a znalost terénu, někdy pouštíte plyn i 1km před obcí, abyste do ní zpomalili bez brzd. Tento styl se taky nedá moc aplikovat, když je větší než malý provoz, protože vám to furt někdo narušuje. Občas tak jezdím a palivo to opravdu uspoří, ale né s HTP, to bych fakt byl brzdou provozu. Nejlépe se takto jezdí s velkými motory od 2L navrch a tam to opravdu uspoří hodně.
|
|
|
nesouhlasím. defenzivní styl jízdy je něco jiného než pomalá jízda.
rozhodně si nemyslím, že jezdím pomalu, přesto brzdy používám minimálně a jedu plynule a brzdím motorem jako na motorce.
má mladší sestra dokázala tímhle stylem jet s C1 za 3,93 l/100km, ale jela poloviční průměrnou rychlostí a ani to řízení si neužila, protože je třeba stále hlídat stroj, otáčky a na sledování provozu zbývá míň času. jízda tímto způsobem je únavná.
je lépe zůstat déle v práci, protože za tu uspořenou hodinu vyděláš 2x tolik než ušetříš v palivu.
|
|
|
Záleží kde s tím jezdíš.. když 15 let jezdím na chalupu (a 5 i jako řidič) tak tu cestu včetně výmolů znám nazpaměť. Tím pádem nepřidávám tam kde je sice pěkná rovná cesta, ale vím že za ní je hnusná zatáčka a stejně bych musel dost brzdit.
Jenže tohle se dá používat jen v těch našich kotěhůlkách kde potkáš auto jednou za čas (a podle nálady :) ). Na normáln í silnici (NJ-FM krom jednoho místa) takhle fakt nejezdím..
Mám ozkoušeno že F2 má nejlepší spotřebu okolo 3000ot., tz. když se jich jakž takž držím, brzda rozhodně nejsem..
Nepřijde mi to jako špatné auto (co se týče motoru). po dálnici téměř nejezdím, ve městě radši ocením lepší odpich a tady v MS kraji stejně víc jak 110 skoro nikde jet nejde (a těch 110 jen na FM-NJ, jinde míň)
Takže tak..
|
|
tak ja neviem, pouzivam v praci Fabiu II 1.6 16v 77kW a to je podla mna solidne auto,ma tah, hluk ako tak, no bol som aj prijemne prekvapeny dobrym spravanim v zakrutach, takisto tu malu skrinku "na protezu" ocenujem, idealne na blocky a podobne somariny. radiaca paka tiez celkom ujde, jedine, co zavadzia je ten stredovy tunel pristrojovky,ktory udiera priamo do kolena. takze pre odporcov Fabie II, prevezte sa na 1.6 16v a zmenite nazor...
|
|
|
Nezměníme.....sedni si někdy do superbu, P 605, nebo 607, Citroena C5 nebo něčeho v podobné kategorii a pochopíš proč...:-) Neber to jako jako osobní invektivu, jen velká auta jsou návyková a pak přesednout do něčeho jako Fabia je hrozné. A ještě o příspěvek výš kolega říkal, že se mu víc líbí F2 jak F1 - nechápu proč. F1 totiž měla aspoň trochu proporce auta - byla viditelně větší na šířku než na výšku. U F2 mám pocit, že ten poměr je obráceně - bál bych se, že to někde cvaknu (z vodáckého slangu - převrhnu)
|
|
|
Malá auta taky umí být návyková, pro řidiče můžou být zábavná a pokud to nemá být polykač dálničních kilometrů, ale příměstské přibližovadlo, tak malé auto může být téměř po všech stránkách lepší, než nějaká obluda.
F1 se mi z venčí líbila, podvozkově to byl proti Felicii pokrok, ale to je asi tak vše pozitivní co se o F1 dalo říct. No a F2 se mi už nelíbí ani zvenčí. Za stejné peníze Hyundai i20 poskytne víc a ošklivý je možná i trochu míň.
Vozidla, která jsi vyjmenoval, jsou typické polykače dálničních kilometrů.
|
|
|
Souhlasím. Cirtoën C1 je zábavná motokára se 70k na 790kg a motor se ochotně točí až do omezovače...svým chováním na silnici v technických pasážích je vcelku návykový 8o) Pro dva lidi a případný nákup není mnoho lepšího za těch +/- 200.000,- Kč
|
|
|
Zábavná malá auta se buď přestala vyrábět někdy v 80-tých letech anebo ta dnešní se cenově dostala na úroveň střední třídy. A nejen cenově, ale i složitostí a náročností. Fábia tedy k nim nepatří ani náhodou.
A co se týče výše uvedených "polykačů dálničních kilometrů", tak ty si představuji přece jen poněkud jinak. Že by k nim patřila C5 si nemyslím. Nic proti ní nemám, ale tohle sousloví se používá pro auta z jiného segmentu.
Ale asi se shodneme že Fabia je příměstské přibližovadlo - proti tomu nic nemám, tak to totiž je.
|
|
|
mam P406 2.0 16v 99kW, ciastocne P406 coupe 3.0 V6, takze viem, co je to vacsie auto, hovorim len, ze kazde auto ma svoje klady a tato F2 v tej 77kW motorizacia to natrie vela autam na ceste a napriek pociatocnym obavam pri "fasovani" tohto auta, po absolvovani 19000 km za 3 mesiace na F2 som zmenil nazor a myslim, ze by ho zmenila vacsina z vas, f
akt je, ze 1.2 htp by taky uspech nemal, ale F2 s 1.6 16v je rozumne, dost pruzne mensie auto na cesty a ani miesta na nohy vzadu nieje tak malo, na pocit je tam viac miesta ako pri rovnako posunutej prednej sedacke pri ochcafke 1,2 aj 3.
jedine ten debilny, na pocit hryzavy textil, ale to dava koncern do vacsiny tychto aut.
takze neodsudzovat na prve zvezenie
aj ked vonkajsi dizajn je fakt hrozny, ale aj k tomu by som mal dodatok, ze je to lepsie, ako sa na prvy pohlad zda
|
|
Nemám osobní zkušenost (kromě pohledové z venku), ale celkově mezi lidmi s dvojkou moc spokojenost není. je tam méně místa než v jedničce (kde je člověk "obložen" tak, že okolo něj je tenká vrstva vzduchu a pak už plast), je to prý užší (???), hůř sedí, atd..
Nevím, rodinné auto je u mě něco mnohem prostornějšího, kam se narve bez problémů kočárek a další krámy.
Na druhou stranu - kovové disky ať si každý překrývá, čím se mu líbí, nebo ať je vozí nekryté (což dělám poslední zimu také).
A také - vůbec si nemyslím, že pokud je někdo rodinný typ, musí být omezen způsobem popsaným v článku...
|
|
|
Ocelové disky bez puklic mám na zimu také a mám pocit, že majetnější kolegové, co mají na zimu disky z "lehkých" slitin, musí nějak podezřele často jezdit na čištění brzd.
|
|
|
co je to "čištění brzd"...a "podezřele často"?
Já jen, že starým autem, který jezdili ne zimních a letních "hlínách" jsme nic takového nepotřebovali za 5 let a 60 000km...a byl to Hyundai Accent 2003.
Nemaj náhodu ti kolegové škodifky? Tam to není hlínama, ale brzdama...a čistění jim moc nepomůže 8o)
|
|
|
O.K. Tak to asi byl jen můj pocit. Prostě pár známých co měli problém s tím, že jim brzdy přibržďovaly kolo a pomohlo jen vyčištění, jezdlilo v zimě na hlínách. Pístky se jim nevracely jak měly, nebo tak nějak. A byla to auta různých značek. Měl jsem za to, že hlíny tolik nekryjí a bordel snáze lítá na brzdové čelisti. Ostatně i WRC disky na zimu vypadají, že mají snahu zakrýt velkou plochu.
Na Felicii jsem to měl taky, ale tam to vážně byla vlastnost :-D
|
|
|
Na aute, kterym ted jezdim jsou kola z lehke slitiny uz 15 let a furt to brzdi, ackoli jsem na cisteni brzd nikdy nebyl (jen vymena opotrebovavajicich se casti, ale na to snad nema vliv typ kola). V predu kotouce, vzadu bubny. Jak casto ze to chodis na cisteni brzd?
|
|
|
Ocelove disky bez poklic mam na zimu i ja - nebavilo by me porad kupovat nove poklice, kdyz kazdou chvili clovek vymete nejaky pod snehem skryty obrubnik apod. Ze stejneho duvodu plus kvuli soli (a plus kvuli sirce pneu) nechci na zimu hlinikace ...
|
|
|
Rodinne auto... kdyz uz ma byt hnusne, necht je to multipla. ma sest mist k sezeni, je prijemne odpruzena, uvnitr prostorna.
Idealni rodinne auto je ale stejne velky terenak.
|
|
...s 1,6/77kW automat. Když byla nová, tak mi připadala fakt pěkná. Myslím si, že otázka designu je individuální. Po roce si kvalitou už tak stoprocentně jistý nejsem. Ve dveřích u spolujezdce při jízdě po "drsnější" silnici něco drnčí, sere mě to a nemůžu najít zdroj toho zvuku. Trochu vrzal brzdový pedál, to už ale přešlo. To s tím rádiem a ovládacími provky, to musel vymýšlet snad někdo pod vlivem psychotropních látek či jedů. Na kličku u dveří jsem si zvykal snad půl roku. Co se výhledu týče, tak ten je zhruba stejně zoufalý, jak u první Fabie. Sedačky mají boční vedení myslím dobré, řekl bych, že i lepší, jak u první Fabie. Jsou dost tvrdé. Taky, pokud je člověk unavený a chtěl by si na chvilku zdřímnout, tak na sedačce F2 se určitě nevyspí - na zádech to nejde pořád a na bok se nelze "zkroutit". Dalším paskvilem je to rádio - v základu je zde možné připojit jen to originální - pokud tento drahý, starý a špatně vybavený přístroj nechcete, tak si musíte pořídit spec. rámek, do kterého jiné rádio umístíte - vypadá to strašně. Se zapojením se velký problém - není zde ten typizovaný konektor, ale cosi firemního, na co se musí použít redukce. Pokud se nové autorádio připojuje taktéž s redukcí (Pioneer), tak už je trochu problém, aby se rádio do redukce vešlo (zde jsem redukci od Pioneera musel "zkřížit" s redukcí z firemního na typizovaný konektor, abych vůbec mohl rádio zabudovat. Nehledě na to, že rámek i kabelová redukce nejsou zadarmo. Zde ovšem nesmím křivdit mému prodejci - obojí mi dodal zadarmo. Dalších problémů, chyb nebo nedodělků jsem si nevšiml.
S 1,6 s automatem se jezdí velice dobře - je to rozhodně o moc silnější, než jsem měl předchozí 1,2HTP (47kW). Spotřeba odpovídá "váze nohy" - dá se s tím jet za 12 i za 6,5. Na techničákových 6,1 jsem se zatím nedostal. Při dlouhé cestě z Francie do ČR jsem měl průměrnou spotřebu 7,4, přičemž zde je potřeba brát v úvahu i rychlou jízdu po německé dálnici.
Nicméně závěr je takový, že tohle auto bych si už znovu nekoupil.
Rád bych se zde diskutujících čtenářů, nebo i p. D-Fense zeptal, zda může automatu významně ublížit toto - povedlo se mi za jízdy drbnout do páky voliče a přeřadil jsem z D na N. Protože jsem měl sešlápnutý plyn (jel jsem tak 110 km/h), tak motor zařval, já jsem se leknul, pustil plyn a volič jsem za jízdy znovu posunul na D. Nikdy se mi nic podobného nestalo. Děkuji za radu.
|
|
|
V zásadě nevadí přeřazení na N, to dokonce někdy využiješ při sjíždění svahu např. Akorát dát pozor aby jsi tam D dával zpátky až když je motor ve volnoběhu. Tedy nepomáhat tomu zvýšením otáček někam k předpokládané hodnotě podle rychlosti. Ona si to převodovka přebere sama.
Tohle ale platí pro klasický kapalinový automaty. Jestli je to tak i u různých robotizovaných převodovek už si jistej nejsem.
Buď rád že jsi tam nekopl R nebo P, to by šla Fábka přes řídítka :-)
|
|
|
Řekl bych, že na R a P bude fungovat pojistka. Z D na N z principu není. I když znal jsem člověka, který si po plným plynem zařadil v autě s automatem z "4" na "5" a tu pojistku si zmáčknul. Při těch asi 100 km/h přežila převodovka zařazení R asi 2 vteřiny a prej to ani moc nehlučelo... lamely zasmrděly jak lucifer a bylo vymalováno, stálo ho to 30 000 :-)
|
|
|
Většina novějších automatů má ještě interní pojistku a nezařadí zpátečku pokud se auto pohybuje dopředu.
"Řazení ze 4 na 5" moc nechápu. Zpátečka je přece opačným směrem a navíc oddělená několika dalšími polohami (minimálně 1, 2, D, N)
|
|
|
Myslím, že to myslel tak, že dotyčný si v tom okamžiku neuvědomil, že jede s automatem. Auto zrychlovalo, otáčky motoru se zvyšovaly a tak se rozhodl jako u manuálu zařadit ze čtyřky (páka dole - D) zařadit pětku (páka nahoře - R/P)... Beztak ještě šlápnul levou nohou naprázdno na neexistující spojku.
Jinak otáčky motoru u mého auta byly ještě celkem vysoké, asi ca. 4000 a převodovka ve F2 je klasický kapalinový automat (ne robotizovaná). Asi z toho zrovna dvakrát šťastná nebyla, ale jedno je jisté - už to (asi) nikdy neudělám. A taky budu rád, že to (nejspíš) nezanechalo žádné následky (doufám).
|
|
|
S robotizovanou převodovkou zkušenost mám a z P na N za jizdy bez provblémů. Při přesunu voliče na R převodovka zařadí spátečku až když auto zastaví, i při přepnutí do manuálního režimu ŘJ převodovky nedovolí zařadit špatně - při rychlosti pod volnoběžné otáčky podřadí a při akceleraci po dosažení max otáček motoru zařadí další stupeň.
|
|
|
Přesně tuto verzi má i přítelkyně, nicméně ona sama moc nejezdí, takže těch 65 000 km jsem na tom převážně natočil já. Možná by to už bylo i na samostatnou recenzi, ale pokusím se vyjádřit stručně:
- s autem jsem toho najel dost, nejdelší cesta čítala 9 000km a vedla přes Slovensko, Rakousko, Itálii, Francii, Španělsko do Portugalska a zpět trochu severněji přes Německo. Delší cesty se v tom navzdory děsnému hodnocení přežít dají, ale asi je to dáno spíš tím, že jsem první "dálkové" cesty absolvoval ve Škodě 1000MB.
- těm 77kW doteď nevěřím a nevěřím ani tomu, že si někdo dal práci s řídicím programem pro ten automat. Nevěřím tomu pokaždé, když chci v 60km/h předjíždět autobus a prošlápnu plyn na kick-down - převodovka váhá, pak zařadí dvojku, přetočí motor do červeného, auto netáhne, řve, já mám na čele pot a modlím se, aby tam už padla trojka a já předjel... Přesto manuální řazení moc nepoužívám, je totiž zoufale pomalé (při podřazování s kopce, kdy chci brzdit motorem, trvá přeřazení ze šestky na trojku cca 2 - 3 sekundy).
- automat je pokrokově vybaven šestkou, kterou se snaží zařadit za každou cenu. Ve výsledku není problém mít při 70km/h zařazeno za 6 při otáčkách kolem 1600 za minutu. Zoufale nízký kroutící moment v těchto otáčkách je kompenzován častým podřazováním na 5 při sebemenším polechtáním plynu. Trvalo mi rok, než jsem si na to zvykl. Výsledkem je vyšší spotřeba, která je pak srovnatelná s jízdou na manuální režim, kdy jedu stylem brzda plyn a držím motor okolo 4000 otáček (tam táhne, ale na rádio fakt zapomeňte).
- spotřeba – zde bych se rád zeptal, jestli je to normální: výrobce při 90km/h udává 6,1l/100km. Nejčastěji jezdím na 25km dlouhé meziměstské trase, spotřeba se pohybuje mezi 7 litry při velmi lehké noze a 9 litry, když tomu dám trochu pokouřit. Na původních pneumatikách, se kterými to výrobce prodával, byla ještě cca o 1 litr větší. Při zapnuté klimatizaci a jízdě po městě není problém dostat se přes 10 litrů. Po přezutí na zimní gumy to vypadalo, jako by autu spadla koule z nohy, ale spotřeba se k udávaným 6,1 nedostala nikdy ani náhodou.
- vysoká kastle není kupodivu problém v zatáčkách, ale je problém při větru. Jednou jsem byl na dálnici ve 150 km/h poryvem větru odhozen do vedlejšího pruhu, což zrovna nepovažuju za bezpečné. Citlivost na boční vítr je zhruba srovnatelná se zmíněným embéčkem.
- díky dlouhým převodům se auto jeví líné, nicméně s krátkými převody by uvnitř byl zřejmě fakt kravál. Překvapivě má v kopci problém i s krátkými verzemi HTP s červeným P. Na dálnici dokáže hátépéčko vzdorovat do 130 km/h, pak ho konečně začnu předjíždět s rozumným rozdílem rychlosti.
- spotřeba na dálnici je díky antiaerodynamickým tvarům problém – při dodržování 130 km/h na tempomat za bezvětří je okolo 8 litrů. To bezvětří je důležité, když zafouká protivítr, není problém jít na 10 litrů. Na německé dálnici jsem se z toho jednou pokusil vyrazit maximálku – za strašného řevu s kopce se tachometr líně doplazil k hodnotě 200, navigace ukazovala 190, palubní počítač psal spotřebu 16,8l/100km, na rovince zůstala spotřeba stejná a rychlost okamžitě klesla na 180 (170 dle GPS). Udávaná maximálka 186km/h je tedy spíše přáním marketingových poradců než realitou.
- nové projektorové světlomety zoufale nesvítí. Při použití předepsaných žárovek před sebou vidíte vlastní stín, pokud za vámi jede jakékoliv auto vyrobené po roce 1970. Montáž 100W žárovek nic neřeší díky ošizené elektroinstalaci. Na drátech o tenkém průměru je při silnějších žárovkách úbytek napětí až 2,5W, což znamená, že 100W žárovka bude stejně svítit jako 70W. Problém je zřejmě spíše s optikou v těch světlech, 90% světla se soustředí do dvou bodů v maximální možné vzdálenosti před autem při tlumených světlech. Na nerovných cestách to pak krásně oslňuje řidiče protijedoucích automobilů, zatímco vy nevidíte nic (poznámka: sklopit víc světla nepomůže). Snaha o reklamaci nevyšla, odborníci ze Škoda Auto nám sdělili, že máme ty nejpokrokovější světlomety které kdy vyrobili a tudíž máme být rádi.
- závěrem bych rád vyzvedl přístup odborníků z autorizovaného servisu. Při servisní prohlídce jsem pána slušně požádal, jestli by se nepodíval na přední nápravu, že tam napravo začalo něco klepat. Odbyl mne slovy „Áaaale, po 15 000 tam nemůže nic klepat, máte málo nafouklé kolo!“. Pravdou je, že zhruba po roce to opravdu samo klepat přestalo…
Tak. To je pár postřehů s FII 1.6 16V f automatu . Jo a ještě něco – řazení mezi D a N není za jízdy blokováno a občas řadím neutrál, když například při jízdě s kopce dojíždím ke křižovatce a nechci brzdit motorem. Zatím si převodovka nestěžovala. Zpátečka je blokovaná čudlíkem na hlavici páky a navíc ještě mechanicky, když auto jede. Při každém rozjezdu tento blokovací systém vydá strašnou ránu – dřív jsem se pokaždé lekl, že se něco pokazilo, ale už jsem si na to zvykl.
|
|
My sme s tímhle pazdrát motorem měli v práci roomstera. Smrt, svrab a neštovice. Kravál jak v tanku a aby to trošku jelo, musel tomu člověk nechat cihlu na plynovým pedálu. Chlastalo to cca 8 l nafty na 100 km. Prostě úspornej motor :). Ve firmě vydrželo vozidlo přesně rok, potom bylo nadělno novému "šťastnému" majiteli.
|
|
Sekačka na trávu s ohnutým nožem. Úplně přesně, díky, konečně už vím co mi ten motor tak připomínal:)
Máme je ve dvou combi exemplářích v práci, společně zakoupené koncem roku 2008. Ačkoli ostatní osobáky ročně najedou okolo 60.000 km, tyhle dvě boleslavské krasavice jsou mezi kolegy tak oblíbené, že ještě ani jedna z nich nepřetočila 10.000. Nejede to, nebrzdí to, netopí to, nedává to žádnou zpětnou vazbu, není z toho skoro nikam vidět a žere to víc než můj starý unavený fordí V6 Cologne (a ne že bych u něj někdy spotřebu nějak výrazně řešil).
Máme v práci jednu kolegyni, nadšenou příznivkyni vozítek typu Daewoo Spark, Fiat Seicento, VW Lupo atd., myslím že s oběma těma FII najezdila nejvíc právě ona. Když se koupily, div že to nechtěla slavit, po pár spíš dnech než týdnech nadšení utichlo a poslední dobou jezdí i ona raději Transitem. Lepší referenci asi nenajdu:)
|
|
..bych autorovi tohoto článku přál, aby šel pěšky v dešti a měl být za půl hodiny o 5km dál a zastavovaly mu samý 1,4 TDI. Vsadím boty, že by ještě rád nasedl. Anebo by opravoval dům, manželka v 8.měsíci, hrozila výpověď z práce, stařičký favorit dosluhoval a někdo mu nabídl téměř zdarma novou 1,4 TDI. Troufám si tvrdit, že by po jí velmi rád sáhl hrůza-nehrůza.
|
|
|
Jak může dosloužit stařičký Favorit, jehož majitel nedlabe na údržbu?
|
|
|
ehm...
Pokud se ocitnu v dešti a bez vozidla, nespoléhám na kolemjedoucí, ale zavolám sestru, družku, taxi nebo nějakého známého. Pokud by se jednalo o 5 km, tak bych schůzku buď zrušil nebo ji dohodnul na později, případně vysvětlil, že jsem 5 km dál a že se schůzka překládá v místě, nikoliv v čase.
Pokud bych měl děvče až takto před "rozpadnutím", tak by byl ten virtuální dům už nejspíš měsíc až dva opravený. Výpověď z práce hrozí vždy, ovšem s různou pravděpodobností...a nikdy bych asi nejezdil "stařičkým Favoritem", ale koupil si aspoň Felišku za 25.
Všechny tyto situace jsou s velkou nepravděpodobností reálné. Jediné nereálné je to, že by nějaký škodifkáč zastavil protože chce a ne protože mu to dál nejede...a že by někde byla k mání 1,4TDi "skoro zadarmo". Pokud by ale skutečně byla, vezmu ji, prodám ji tobě a koupím si za ty peníze raději ojetý Focus.
|
|
|
Tak na autostopu není nic špatného a důvodů pro něj může být povícero. Když jsem naposledy stopoval, bylo auto ze hry, protože jsem jel z vidlákova do Prahy a předpokládal jsem v matce měst konzumaci piva.
Hromadná doprava byla ze hry, protože prostě nic nejelo.
Taxík by šel (popřípadě Drink SOS zpátky), ale dávat cca 600,- a víc za cestu, která busem stojí ani ne tři pětky se mi nechce. Ne, že bych si to nemohl jednou za dva měsíce dovolit, ale je mi líto peněz.
Otravovat rodinu či přátele, aby mě hodili do Prahe na večírek se mi taky nechce.
Takže nezbývalo, než zvednout palec - a taky to jde. Fabie s rodinnými typy za volantem ovšem stopařům nestaví, protože jejich řidiči mají strach, aby je někdo neokradl, jak konec konců správně říkáte.
|
|
Rozhovor s panem Manske je masakr.
...Jakým způsobem se podařilo vozu propůjčit více emocí a dynamiky? :D
|
|
Rozhovor s panem Manske je masakr.
...Jakým způsobem se podařilo vozu propůjčit více emocí a dynamiky? :D
|
|
Pravda vzhledově auto nicmoc, ale zas tak špatně jak tvrdí autor nejede, naopak má solidní dynamiku, která končí spíše až u 4000ot, bezproblému ujede všem 1.6i a nižším. Ikdyž se to stímto motorem nechá vytáhnout téměř na 200kmh, doporučuju tak max 160kmh, ve vyšších rychlostech už je znát horší konstrukce a auto spíše poskakuje, divně se naklání. nechá se stím jet po okreskách i pod 4l/100 při klidné jizdě, jen se musí točit do 2500ot. Když jedu sám, tak předjíždím kdykoliv, kohokoliv naprosto bez problému. Ve 4 osobách je to horší a do kopce bych si to netroufl.
|
|
Teda zaujatější hodnocení Fabie jsem ještě nečetl. DFENS snad musel být zaměstnanec škodovky, kterého tam šikanovali, ponižovali a pak vyhodili. Jinak si jeho komplex vůči škodovce nedokážu vysvětlit.
Je mi jasný, že se teď všichni na mě sesypete a budete mi nadávat, jak si troufám polemizovat se samotným velkým DFENSem, který je bohu rovný, má patent na rozum a rozumí úplně všemu.
Prodeje fabie mluví celkem jasně, ale uznávám, že géniů jako DFENS je v populaci pouze mizivé procento, což dozajista vysvětluje tento fakt.
PS: Osobně bych si fabii také nekoupil, ale rozhodně to není nejhorší auto ve své třídě.
|
|
|
|
Já bych věděl, Peugeot 206. Kdybych si měl vybrat menší zlo, vyberu si fabii.
|
|
|
Tak jeho zaujatost proti skodovce je prece absolutni, je videt hlavne v tech clancich, kde popisuje, jak se snazi vylepsit sveho favorita.
|
|
|
Nojo, to je taky zarážející, na jednu stranu oktávka a novější auta od škodovky jsou fuj, zatímco favorit je tak dokonalý auto, že mu stojí za to ho ještě dneska udržovat...
|
|
|
udržovat jednoduché auto, jehož veškěré technické skupiny lze opravit v garáži, které při slušné údržbě vydrží desítky let v provozu, je daleko logičtější než fanaticky tleskat idiotům na jízdnícgh kolech.
|
|
|
Zajímavá myšlenka, ale zase úplně off-topic.
|
|
|
IMHO DF proti skodovkam nema vcelku nic - vid. to fako.
fabiou I pocnuc uz to totiz nieje skodovka (okrem loga) ale VW. aj ked zasa ten seat ... zeby lahka schiza ;)
|
|
Text tohoto komentáře byl přesunut do chlívku, jelikož porušoval publikační pravidla. (BB)
|
|
Text tohoto komentáře byl přesunut do chlívku, jelikož porušoval publikační pravidla. (BB)
|
|
Naprosty souhlas, fobie je opravdu desnej vehikl... Lec myslim si, ze 1.2 HTP je daleko horsi nez 1.4TDi. Ten diesel ma alespon nejakou dynamiku... V "kombiku" je 1.2HTP totalni tragedie, pri brzdeni hned vetsinou "zasahuje" ABS, protoze predek je lehkej, jizda je opravdu nebezpecna... Clovek se s tim musi smirit, a jizdu prizpusobit...
Podle me je nova fobie jeste horsi nez stara a myslim si, ze je to proste koncernova politika. Proste je skodovka ten v hierarchii WV nejniz, tak podle toho musi bejt provedena.. jinak si to nedovedu vysvetlit...
To, proc u nas spousta firem, i mezinarodnich, kupuje jako sluzebaky prave skodovky, prestoze jsou pro cechy nejdrazsi v cele evrope, jsem nikdy nepochopil, a duvody typu nejakeho patriotismu s "ceskou" znackou, jsou naprosto mimo misu... Je to vysmech...
|
|
Nechápu ty čuráky kteří tvrdí že je 1.9TDI nesmrtelný. Je nesmruelný do tý doby než se ti vysere turbo a nedoplatíš se kurva.
|
|
|
je vcelku nesmrtelny i tak , turbo na oktavku na 1,9 neni az takova palka , ze znate ceny jen z autorizovanych servisu neznamena vubec nic .
kuprikladu znam superba 1,9 TDI co ma nejeto 450 tis a turbo a vsechno kolem motoru je puvodni , a je to taxik , kterej taky dost casu prostoji s nastartovanym motorem , takze motohodin bude mit este daleko vic ...
ze se lide k autu s turbem este v dieselu neumi chovat je vec uplne jina .
|
|
|
nejvetsi slabina toho motoru je v jeho rozvodu , ale pokud se meni kdy a jak nebyva problem
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD
|