D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Sleva na mobilní tarif pro čtenáře D-FENS!
    Vydáno 10. 04. 2011 (15234 přečtení)


    aneb Jak získat tarif za pár % jeho ceny?

    Tento návod platí pouze pro stávající zákazníky Vodafone. Je tomu tak hlavně proto, že tento operátor svou standardní nabídkou již dávno nepatří mezi nejvýhodnější a momentálně "rýžuje" na mezi Čechy silném efektu: "Příliš zdechlý ke změně(TM)". O něco lepší nabídky má však pro Ty, co se rozhodnou jej opustit a přejít ke konkurenci.

    Platnost tohoto postupu se mi osobně potvrdila dvakrát v rozmezí dvou let a o jeho existenci jsem se také dozvěděl v diskusi na nějakém fóru.
    Smutné je, že ani tarif běžně dostupný za CZK 777,- mi nabídnutý za CZK 250,- nebyl v mém případě výhodnější než standardní nabídka konkurence. Onu nabídku záměrně nebudu zmiňovat. S propagací mobilních operátorů zdarma jsem skoncoval, nicméně každý má možnost nalézt pro něj nejvýhodnější nabídku. Pokud bude mít onen dotyčný navíc to štěstí, že pro něj nejvýhodnější nabídku už našel a spokojeně provozuje u Vodafone, může tohoto návodu využít k dalším úsporám.

    Dále následuje samotný návod:

    0) Doporučuji si alespoň zběžně projít nabídky konkurence a najít si tarif, který by Vám vyhovoval kdyby Vodafone neexistoval. Tento nultý bod můžete přeskočit, ale může se stát, že Vodafone ještě více přehodnotí své postupy a vy jako zákazník budete úplně bezcenný. V to moc nevěřím, ale stát se to může.

    1) U konkurence zahájíte procesem přenosu čísla k nim. Existuje řada možností, ale pro náš účel můžeme zvolit adresu www.t-mobile.cz/kpc, kde je proces plně automatizovaný a zdarma (mimochodem: mezi sebou si operátoři za dokončený přenos účtují poměrně velké sumy).

    Na příslušné stránce zadáte telefonní číslo(a), systém Vám pošle jednorázový kód formou SMS, ten na stránce zadáte a získáte 11-místný kód k přenosu. Toto je nutné. Neobávejte se toho ani když ve skutečnosti chcete zůstat u operátora stávajícího. Pokud by plán z nějakého důvodu nevyšel nebo byste si to rozmysleli, tak si svůj původní standardní tarif můžete vždycky ponechat. Na druhou stranu, pokud byste tento krok vynechali, tak Vás nebudou brát vážně a nabídku na výhodnější tarif zřejmě nedostanete.

    2) Zavoláte na linku *077, navolíte si volbu tak, aby Vás plechová huba přepojila na živého pohůnka operátora. S prvním pohůnkem se moc bavit nemusíte. Jen mu suše sdělte, že chcete s Vodafone skoncovat a přenést číslo ke konkurenci. První pohůnek Vás poté přepojí na odpojovací/přemlouvací oddělení.

    3) Pohůnek level II. z přemlouvacího oddělení si nejprve rekapituluje, že opravdu chcete odejít a mezitím se podívá zda-li platíte řádně a včas a také kolik vás ta sranda stojí. Zároveň bude vyzvídat kam že to chcete odejít a jaký tarif konkurence Vás oslovil. Klidně mu řekněte, že do toho mu nic není, že jste si našli lepší nabídku a basta.

    Pokud by měli informace, že ten či onen operátor je o moc výhodnější, tak je dost možné, že by lobovali za neveřejnou dohodu o zrušení příliš výhodného
    tarifu.

    I tak mi přijde, že už podobná neveřejná dohoda mezi operátory musí existovat... Jak jinak by byly možné tak podobné nabídky, v podstatě minimální technický rozvoj jejich prehistorických sítí a skoro žádný konkurenční boj?

    Když jsem to před více než rokem zkoušel poprvé, tak už jsem měl tarif naoko vybraný a řekl jsem svou alternativní volbu, ale teď jsem mu řekl, že mu do toho opravdu nic není. Na výhodnost jeho následné nabídky to nemělo vliv.

    4) Pohůnek level II. si v této fázi posteskne, že by o takového dobrého zákazníka nechtěli přijít a zeptá se vás zda-li byste se na to ještě jednou nemohli "podívat společně". Jestli by se nenašlo něco, co by vás přesvědčilo k setrvání. Třeba byste v nabídce našli nějaký jiný výhodnější tarif. Pokud si s vámi stále takto neurčitě hraje, tak jej můžete popíchnout, že standardní nabídka konkurence je mnohem výhodnější a co by ještě chtěl nabízet.

    5) Pokud už to nepřišlo, tak teď to přijde: Přemlouvací pohůnek se odhodlá Vám nabídnout něco o čem si myslí, že pro vás bude trhák. U mne poprvé začínal na standardním tarifu za 50% ceny. Pokud jste byli dosud velice slušní nebo nejistí, tak je velmi pravděpodobné, že Vám nabídl pouze počáteční level. Co jsem četl, tak většinou je už první nabídka slevou % lepší. Být vámi, tak se urazím, kdyby nabídl slevu menší než 50%. Zpravidla to nenabízejí jako slevu, ale řekne něco ve stylu: „Co kdybych Vám nabídl XX volných minut kamkoliv za CZKXX,-“

    6) Pokud vám nabízená volba vyhovuje můžete přijmout nebo si ji ještě zkusit upravit (Nebojte se a užijte si to. Máte jistotu, že o Vás nechtějí přijít.)
    7) Jakmile se dohodnete, tak se dozvíte o malém háčku. Dohodnuté podmínky je možné do systému zadat pouze na dobu určitou zpravidla jeden rok (u této firmy se obecně rádi vymlouvají na jejich systém). Ovšem s tím, že pro Vás něco určitě budou mít i po onom roce. Abyste si po roce zjednodušili tento krkolomný způsob, můžete pohůnka požádat, aby si tam k vám dal do poznámky "Po vypršení slíbeno prodloužení".

    8) Nakonec se pohůnek ještě opatrně zeptá, jestli jste takto spokojen a zda to může považovat za uzavřené a může-li tedy kód pro převod čísla zrušit. Tak a je to.

    Ještě dodám, že k bývalému Oskarovi jsem svou někdejší cenovou "osvětou" přivedl zhruba několik desítek až stovek zákazníků. Karta se obrátila, hodně lidí si již nynější nevýhodnost uvědomilo samo.

    Je smutné, že místo otevřené konkurenční nabídky musíme o cenách smlouvat jak někde na tržišti v zemích třetího světa.

    Osobně preferuji telefon používat minimálně a jen v nejnutnějších případech a na co nejkratší dobu hovoru. Naučil mne to můj otec, který se z hovorem vždycky vešel do půlminuty a vyřídil vše aniž by na něco zapomněl. Telefon mu život zjednodušuje a on by využil tarif třeba účtovaný po vteřině od započení hovoru (Který u nás dosud žádný z operátorů, na rozdíl od nabídky v okolních zemích, nenabízí.).

     "Pokecat si" během jinak nevyužitého času je sice pohodlné a příjemné, ale vězte, že zorganizovat si věci a lidi tak, aby to nebylo nutné většinou velký problém není. Na mém vlastním telefonu mám útratu skutečně minimální. Pro představu s jakou útratou lze dosáhnout na tuto slevu: Formální vlastník a uživatel onoho čísla pro které mi operátor nabídl utratí měsíčně okolo CZK 500,- (párkrát do roka však i více než dvojnásobek).

    Někdo zkrátka může být na častém, dlouhém či bujarém telefonování psychicky či existenčně závislý. Pokud se skutečně z nějakého důvodu nemůžete či nechcete omezovat, tak prosím alespoň nedávejte provozovatelům mobilních sítí své peníze zbytečně, pátrejte po nejvýhodnějších nabídkách a využívejte podobných "vychytávek" a rad jako tento článek. Možná tak časem operátory donutíme ke skutečnému konkurenčnímu boji, lepším standardním nabídkám a k více než sporadickým investicím do technického rozvoje vlastních sítí.

    Nezapomeňte se pak do komentářů podělit o vaši zkušenost, případně výhodnost vašeho tarifu!


    08.04.2011 JIP



    [Akt. známka: 1,56] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 59 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.