Ultimátní nirvána. Prasát fkombíku ftédéíčku fbyzbysu fmetle, pyčo,
sen každýho manažera!
Popisovaný test vyšel ve Světě motorů. Svět motorů je zvláštní periodikum,
něco jako týdeník o autech. Sekce o tuningu mě pokaždé rozseká na malé
kusy a redakční testy mě pak zase slepí. Vyznačují se velice svérázným
hodnocením předností a záporů. Na špičce pomyslného automobilního světa
se téměř vždy ocitnou vozy z koncernu Volkswagen a vůbec nejlépe je, když
jsou to vozy Škoda. Periodikum čelí v posledních letech čím dál většímu
vypětí obhájit přednosti čím dál více zastarávajících Wagenů pro Volk před
byť druhořadou konkurencí. Kolem některých skutečností se už prostě nedá
kličkovat, to je losí test ve sto padesáti. Například nízkonákladová alternativa
firmy KIA pro střední a východní Evropu známá jako c´eed nabízí s vznětovým
motorem 1.6 lepší dynamiku a menší spotřebu než Octavia s motorem 1.9 TDI,
a to vše za podstatně méně peněz. Pak je zatěžko čtenáře přesvědčit osvědčenými
argumenty typu "volant padne skvěle do ruky", "přístrojová deska je provedena
z kvalitních měkkých plastů", "v interiéru je množství praktických odkládacích
ploch" a "do dveřní kapsy se vejde 0,7l láhev". Je třeba sáhnout po něčem
rafinovanějším.
Jistě se shodneme na tom, že novej Passat je ukrutnej frčák, především
když je ftédéíčku. Obdivuji tu environmentální fíčuru, kdy se z výfuku
při každém řazení začmoudí, jako by to jelo na hnědý uhlí. Design prasátu
připomíná oteklého nosorožce jen vzdáleně a povedl se lépe než nová Škoda
Fabia z ruky sturmbanndesignéra Herrmanna Kiste von Krabitz. Passat
kromě solidního technického základu reprezentovaného osvědčeným bezperspektivním
agregátem Pumpe-Düse-Krawall nabízí především prestiž a silniční dominanci
díky použití netradičních vysoce hodnotných materiálů jako je umělohmotný
chrom, umělohmotný hliník, umělohmotná kůže a umělohmotné dřevo. To by
ale ještě pořád nebylo ono. Nyní je tu speciální verze Business, ve které
SM identifikoval zařízení k přemisťování managerů.
Autor recenze, jistý pan Hlisnikovský, na první pohled věděl, na jaké
věci se ve světě velkého byznysu zaměřit. Test naleznete zde.
Původně jsem myslel, že to nějak okomentuji, ale ten text je tak dokonalý,
že bych čímkoli dalším tento klenot nenávratně poskvrnil. Takové věty jako
"Ani po dvou letech nevyčpěl z passatu duch moderny a elegantní tvary dokáží
manažery reprezentovat stejně dobře jako jejich drahé obleky" a "Až
se budete pozdě v noci vracet z teambuildingu, standardní bixenony jako
když najdete" se navždy zapíšou do dějin totálního hovadismu. Autoři
nezapomněli ani na tajm menežment: "Passat... tichým tempem hooodně
nad povolenou dálniční stotřicítkou polyká kilometry". Užijte si to
do posledního slova, podobně jako po svezení Prasátem Fbyznysu už váš svět
poté nebude takový, jako byl.
K testu mám několik menších výhrad. Kruciální fíčura Passatu Business
pojmout menší blondýnku, do kufru je sice zajímavá a back-office managerky
takto ve světě velkého byznysu zcela běžně cestují, to je známá věc, ale
kampak se pak dají golfové hole? Co to je za test na managerský automobil,
když nepojednává o umístění holí? Dál tam není nic o zásuvce na noutbúk.
Sice je možné posadit si do vozu na zadní sedadlo asistenta (článek takovému
pasažérovi říká "zadní cestující") a nechat jej vyrábět pro "předního cestujícího"
proud ručně třením ocasu, ale pro managera je zásuvka na noutbúk kruciální,
protože při telekon na téma workshopu o apdejtu procesní mapy se baterie
rychle vybijí. Článek přehlíží význam madel na střeše, česky hagusů, ale
nepochybuji, že i ty mají ve světě managementu nějaký význam, třeba se
na ně na příplatkový VW Gerätehalter (Kč 24.100,- u značkových dealerů
VW) dá připevnit beamer a pouštět powerpointové prezentace za jízdy na
pomaleji jedoucí okolní nemanažerské vozy. Ve výbavě vozu chybí některé
další manažerské doplňky, například chromovaný úchyt na bažanta, do kterého
by zaneprázdněný manager během jeho mnohasetkilometrých cest tempem hoooodně
nad povolenou stotřicítku močil a tím kruciálně optimalizoval svůj time
management. V neposlední řadě postrádám nějakou nabídku dalšího rozšiřujícího
příslušenství, který by postavení majitele ve světě velkého byznysu dále
podtrhl, v tomto směru doporučuji aftermarket figurku šimpanze
Business Boy za Kč 799,-
Sám jsem ohledně Hlisnikovského na pochybách: buď je totální génius
a udělal si neopakovatelným způsobem z CEO světa prdel, anebo je úplně
fpytli.
28.10.2007 D-FENS