D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Prosím o pomoc, vybírám popelnici
    (ze dne 01.03.2015, autor článku: LWG)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:09:26     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Amerika
    Na Vašem místě bych se poohlédl po nějakém pěkném MPV od Chrysleru nebo Dodge, typicky Grand Voyager s 3.8 V6 motorem s LPG. To je poměrně nenáročné a přitom prostorné auto, kam se podle konfigurace dá nacpat šest až sedm lidí. Co se takhle rozhlížím po příslušných fórech, lidi si to docela chválí.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:21:12     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Amerika
    Svezl jsem se s Chryslerem v 3.3 (+LPG) - to už jsem byl ochoten zkousnout i ten automat.
    Já nevím. Rozum říká že to není špatné, ale můj dojem z toho auta byl prostě nic moc a rozjezdy i v rovinatém Polabí mi přišly jako takové upocené (podotýkám, že deset let jezdí 90% nájezdu s O1 1,6 benzín v kombíku, takže nejsem zvyklý na nějaké rakety). Je pravda, že akcelerace byla jediné, co jsem byl schopen vozu vytknout. Celkem mi přišlo, že pokud bych jezdil někam po dálnicích, tak ano, ale vlnit se s tím Vysočinou by se mi moc nechtělo.

    Krom toho do nízkonákladového projektu nezapadá výše pojistky, ale uznávám, že to není až tak argument. Stavba je bič, ale zkusím se ještě bez velkých nadějí podívat po 3.8 a případně zkusit.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:29:19     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Amerika
    JA som mal Grand Caravan pozicany v horach BC viackrat a nejako som nemal problemy s dynamikou jazdy. Ale musim priznat ze naposledy to bola verzia s 290 hp pentastarom...ale aj ten 3.8 je fajn.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 07:12:54     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Amerika
    Argument vysi pojistky je vohnouti dogma, nad 2.5 litru uz povinne ruceni dale neroste a pod 5 tisic se da dostat. A pri tom, na jakou porizovaci cenu se da dostat...

    (napriklad:ww3.autoscout24.nl/classified/257216917?asrc=st|as nebo ww3.autoscout24.nl/classified/266933476?asrc=st|as)

    Jiste, je to autobus se vsim vsudy, jezdit s tim vazne neni zabava, ale sluzbu to udela.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 17:58:27     Reagovat
    Autor: danvac - danvac
    Titulek:Re: Re: Re: Amerika
    Něco takového bych chtěl taky, ale bohužel si netroufám sám na nákup v zahraniční...popravdě se mi nechce ani nic kupovat tady.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:36:13     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Amerika
    Pokud Ti rozjezdy Voyagera s 3.3 přišly upocené (ano, nic moc to není), tak věz, že Tebou vytipované popelnice jsou na tom *výrazně* hůř.

    Grand Voyager 3.3 má 134 kW (dle výrobce - v papírech je napsáno 128 kW, netuším proč) a váží 1650 kg. P807 je o 30 cm kratší, o metrák těžší a bez uzardění do toho dávali motorky s výkonem kolem 90 kW.

    3.8 je opravdu velmi slušný motor, k tomu autu se hodí víc, ale je jich docela málo (byť při Tvých nízkých požadavcích na výbavu si vybereš snáze než já).

    btw: Voyager se dělal se 4x4, což by se u vás mohlo docela hodit.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:39:18     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Amerika
    Ovsem abys z toho motoru dostal tech 134 kW, musis ho poradne tocit. A to dela v tom aute dost nehorazny kraval.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:40:21     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Amerika
    (tedy, dostal alespon teoreticky. Po x letech provozu bude mit nejvyssi vykon treba o 15 % mensi)

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:43:43     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Amerika
    A Ty si myslíš, že ty žabožroutské čtyřválce budou při podávaném výkonu 90 kW nějak extra tiché?

    Mimochodem - Voyager je odhlučněn docela dobře a i když motor je při podřazení na dálnici slyšet, zase taková hrůza to není.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:51:09     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Amerika
    Nemohu si pomoci, krátce poté jsem projížděl P Expert Teepe 100 kw turbochrocht a přišel mi živější a to má větší čelní odpor a podle údajů prodejce dvě tuny.

    Nevylučuji, že to mohlo být kusem u toho GV, nebo tím pocitem z automatu.

    GV píšou všude cca. 2,2 tuny (prodejce mluvil o 2,5 tuny), ale ty to máš doma.

    Pod 100 kw do těch trojčat nejdu.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 15:05:37     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Amerika
    Živější možná přijde kvůli průběhu točivého momentu - u dieselů celkem běžná věc.

    Diesel mi přijde jako pitomost - zbytečně složitější věc, smradlavější a škodlivější svinstvo a úspora malá. Pokud na penězích nezáleží, tak benzin, pokud ano, tak LPG.

    Nevím, jak moc na to spěcháš, ale pokud moc ne, tak se můžeme domluvit a mohu Ti našeho Voyagera např. na týden půjčit. Pokud se dobře pamatuju, trpíte tam u vás nájezdy nějakých těch potvor, se kterými bude potřeba něco udělat, takže se tam stejně chci vypravit.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 22:14:24     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Amerika
    Potvora tam prý delší dobu nebyla, ale to neznamená, že zase nebude, musím se zase poptat na vhodných místech.

    Třeba ty dodávkový diesely bych tak nezatracoval - vím o dodávkách co točí bez problémů statisíce kilometrů a třeba ty scuda mi byly z více stran chváleny. Jasně, krátké trasy - problém.

    Dneska věc bere určitý obrat, v rámci předváděček se žena přiklonila blíže k ulysse and comp. a jedna z výhod jí přijdou přeci jen trochu menší rozměry kvůli parkování a tak. Auto má být v budoucnu spíše k její dispozici, takže uvidíme.

    Nicméně jsem zjistil, že na autoscautu jsou u Vás z téhle nějaké třílitry v automatu, to by mohlo být sympatické i Tobě a vrátit důvěru v ten evropský kompakt.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 05:53:54     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amerika
    Ještě bych bral do úvahy pokračující tažení ekoteroristů proti starším dieselům: nízkoemisní zóny, buzerace u STK apod. Zdá se, že starší benzínové motory s alespoň Euro1 nebudou tak omezovány jako srovnatelné diesely.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 06:08:32     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amerika
    Mýtus dodávek s dieselem pominul s nástupem turbo dieselů a obecným odchodem kvality strojírenství do věčných lovišť. Teď nám ve firmě klekl Trafic. Při 80 tis tomu odešla převodovka, při 140 tis se potkal motor - přeskočil rozvodový řetěz (hydro napínák imbecilní konstrukce), v servisu tomu ani nedokázali sundat hlavu, protože vypitvat vstřiky v podstatě nelze bez jejich destrukce (oni to tam snad nasprosto lisujou). Navíc má už načatou převodku řízení. Tedy bude "nový" motor z vrakáče, aby to po své ose odjelo do bazaru a pá pá.
    PS: Ten motor je Nissan.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:24:33     Reagovat
    Autor: Viktor - Viktor Navrátil
    Titulek:Re: Amerika
    Grand Voyagera v naftě mám a mohu doporučit. Ačkoliv to nepoužívám na denní jízdy, ale jako rodinné přesouvadlo. Sedm míst, pohodlí a poměrně dost úložného prostoru. Maximální spokojenost…

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:29:47     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Amerika
    S Grand Voyagerem bych byl opatrný, kolegovi dvakrát vyplivnul uprostřed Německa. Auto z roku 2002, kupované nové u nás a stalo se to ještě v záruce....
    Motor už si bohužel nepamatuju.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:22:25     Reagovat
    Autor: Otto - Otto
    Titulek:Re: Amerika
    Multipla.

     
    Komentář ze dne: 05.03.2015 11:18:10     Reagovat
    Autor: Caralina - Lenka
    Titulek:Re: Re: Amerika
    ale jako kuš...zadání znělo popelnice, ne hnusná popelnice. Chápu, že to, jak to vypadá, je do určitý míry jedno, ale co je moc, to je moc.

     
    Komentář ze dne: 05.03.2015 11:36:44     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Amerika
    No nevím, ale Multipla se mi jeví daleko méně nevzhledná, než např. VW Caravelle, kterážto má extra-nudný exteriér VW Transporter. multipla je uvnitř veliká, je z ní vidět, bezvadně se řídí a na parkovišti ji netřeba hledat podle SPZky. Navíc se dělaly i jiné než supernudné barvy, takže si lze vybrat podle vkusu a ne podle toho, že v nabídce jsou 4 šedé až cerné, bílá, 3 modrý modré vč. montérkové, a bordó-červená.

     
    Komentář ze dne: 05.03.2015 11:57:54     Reagovat
    Autor: Caralina - Lenka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Amerika
    Caravelle je dodávka, krabice od bot, nenadchne, neurazí. Ale Multipla je prostě echtovně hnusná, taková krysa mezi auty.

     
    Komentář ze dne: 05.03.2015 12:22:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Amerika
    Právě... VW obecně razí politiku designu aut, kdy se auto nemá líbit a vzbuzovat emoce, ale má "nevadit".

    Multipla je úplný opak. Mě třeba více vadí folcvágňácká/škodovácká nudná a nenápaditá impotence, než auto, které se líbí jen někomu.

     
    Komentář ze dne: 06.03.2015 14:31:34     Reagovat
    Autor: Caralina - Lenka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amerika
    ok, se asi neshodneme, ale je pravda, že Multipla ( ať je hnusná jak chce ) aspoň vzbudí nějaké emoce. Nicméně, to nic nemění na tom, že bych jí fakt nechtěla :-)

     
    Komentář ze dne: 06.03.2015 14:40:23     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amerika
    já bych si ji taky nekoupil, ale vím o tom, že má nemalé přednosti...a rozhodně není nudná.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 12:27:58     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Amerika
    S Grand Voyagerem hlavně pozor na termoizolaci okolo výfuku, neb bez ní radostně shoří.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:21:23     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Amerika
    Ale pendrek. Díra nebyla ve výfuku, ale v katalysátoru. A byla tam podle všeho tak rok. Kdyby někomu* došlo, že díra ve výfuku se zpravidla rychle zvětšuje a tahle byla podle zvuku pořád stejná, tak mohl tenhle konkrétní Voyager pořád v klidu jezdit.
    ___
    * Ano, já mám taky máslo na hlavě :-(

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:36:29     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Re: Amerika
    Děkuji ti za uvedení na pravou míru.
    Všimni si však, že jsem nenapsal, že by v klidu jezdit nemohl -- toliko že je třeba si na to dávat pozor.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 06:09:43     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Amerika
    Nemá ono to také nějaké problémy s chladící soustavou??

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 08:30:19     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Amerika
    Pokud za problém považuješ výměnu termostatu už na 250 tisících, tak ano :-)

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 09:07:58     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Amerika
    Vždyť to tu uvádím: "S drobnou závadou na chladícím systému." :-)

    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:17:24     Reagovat
    Autor: tatrman - Neregistrovaný
    Titulek:
    Já bych autorovi doporučil nejdřív přehodnotit rozmnožovací politiku . Co takhle nedělat si tolik dětí když na to nemám. Nářky nad zlodějskou republikou co dotuje utiskovanou pakáž z našich daní jsou sice oprávněné, ale udělat si tři děcka bez zázemí je taky částečně romské uvažování

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:27:56     Reagovat
    Autor: eviljack - eviljack
    Titulek:Re:
    Checht...

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:28:56     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re:
    Tak zejmě jsem si tak trochu zapřeháněl a zanadával na systém který dotuji a nadsázka nebyla pochopena.

    Nejsme bez zázemí, máme rozumné bydlení (3+1 patro RD), mateřská také není zrovna malá, rozhodně vyšší než plat nemalé části pracujících v našem městě a kterýkoliv z uváděných automobilů bychom si mohli z úspor pořídit nový (nebo vyráběný ekvivalent), bohužel by to prostě protáhlo stavbu domu (na kterou zatím nemáme půjčeno a chceme se tomu vyhnout).

    Krom toho by mě zajímalo, jak by mě nyní pomohlo přehodnocení rozmnožovací politiky, kdybych ho učinil - to jak navrhujete infanticidu?

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:33:05     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re:
    Maj recht, dluhy stoji za hovno. Hypotekar pak aby do vsech sporu v praci nosil pampers.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:01:25     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re:
    Pri cteni clanku se mi vybavilo velmi inspirativni video (druha cast, ale je dobre videt obe):

    https://www.youtube.com/watch?v=0izYIytwFSA
    https://www.youtube.com/watch?v=Y68CdS2LGz0

    (inspirativnost je v necem jinem nez v te "chudobe", s clankem souvisi hlavne to, jak pestuji brambory, aby je nemuseli kupovat a usetrili).

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:14:04     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re:
    Hází mi to chybu. Předpokládám, že je pěstují tak, že je brambora vyjde tak na deset korun. Můj tchán občas říká, že domácí vejce stojí klidně deset koru na nákladech, tak to odvozuji...

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:17:21     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To dela to https://

    www.youtube.com/watch?v=0izYIytwFSA
    www.youtube.com/watch?v=Y68CdS2LGz0

    Jde tam o neco jineho, je to o cloveku co podnika a ma hromadu deti, k tomu nema penize (plati pujcky). Takze zacal pestovat brambory, aby usetril. Inspirativni je to v tom jak se vubec nevzdava, jak neustale bojuje a bojuje.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:41:46     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak to docela chápu. Pokud se mi něco v životě podělá a nebudu schopen vydělat, tak se pokusím také vypěstovat s vysokým podílem vlasntí práce.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:49:32     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Zrovna u brambor to myslim rozumne moc neni, ale budiz. Pointa je v tom, ze sikovny absolvent stavarny nebo strojarny pestuje brambory misto toho aby delal svuj obor. Az nebudou mit pravnici co jist, bude na svete neco velmi velmi dobre nebo velmi velmi spatne ;-). Napiste mi, par brambor s Vami vybarteruju, tedy pokud lide z IT na tom nebudou hure. Mimochodem, stavite u toho sveho domu i protiatomovy kryt? ;-)

    Ja taky pestuju ruzne veci, ale je to spis pro zabavu a mnohem lepsi kvalitu, coz u brambor nelze prilis zlepsit.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 08:04:42     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nechci se dlouho trápit, pro případ jaderného výbuchu to má dost velké prosklení, takže živí mi budou moci závidět :-)

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:53:21     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Doporucuji spis otevrit okna nebo vyjit na zahradu, aby byla maximalni expozice i alfa-beta. ;-) Umirat na nemoc z ozareni bych teda ale nechtel.

    Kupodivu utok se dle vypoctu da prezit, kdyz clovek zaleze ze zacatku na co nejdelsi dobu (14 dnu) nekam pod zem. Podle grafu je ale extremne uzitecne i jen 2 dny.

    A potom sebou mit hlavne geigera a utek pryc.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 15:08:07     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A potom sebou mit hlavne geigera a utek pryc.

    Týýý jooo!
    I u tématu tak vážného se lze zasmát, to by jeden nečekal.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 22:16:43     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já myslím, že neštěstí, policajt a nukleární exploze nechodí nikdy sami, takže po dvou dnech začne kličkovaná mezi jadernými spálništi a prostorech, kde ta odpařená voda pršela.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:31:15     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re:
    Pan LWG zada o radu pri nakupu vozu nikoliv o socialni davku. Tj. romske uvazovani je dost mimo misu.

    Nehlede na to odkladat rodinu na "az na to budu mit" take neni vzdy dobry napad, nebot pri prumernych mzdach a prehnanem ocekavani ohledne "az na to budu mit" by vedlo k tomu, ze bychom uplne vymreli.

    To si dovoluji tvrdit ja, ktery zakladal rodinu v pozdnich tricatych letech a pravda slusne jsem se pred tim stacil zabezpecit. Nicmene povazuji za zazrak, ze dorost je zdravy...

    Tj. s priblblymi soudy bych brzdil...

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:44:39     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re:
    ja zakladal rodinu v pozdnich tricatych letech

    To je pech, zakládat rodinu zrovna před válkou. Nicméně mohu aspoň gratulovat k dožití se věku velmi hezkého! Ostatně to, že dorost je -- sám ve věku kmetském -- zdráv, je také důvodem ke gratulaci.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 21:10:31     Reagovat
    Autor: shane - schn
    Titulek:Re: Re: Re:
    :-D

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 12:57:14     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ale by zabezpečen.
    Jeho fabrika Morgenstein und Kohn v Německu pěkně vydělávala a zaměstnávala defacto jen členy vlastní židovské rodiny.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:38:11     Reagovat
    Autor: Viktor - Viktor Navrátil
    Titulek:Re:
    Pokud se nezačnem konečně rozmnožovat, tak jak to má být, tak nás tu ti čmoudi (cikánští i arabští) za chvilku převálcují!!!

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:46:37     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re:
    Tak, v podstatě jde o výběr vozu pro populační válku. Očekávám trochu vlastnectví, hrdosti na rasu a ne kecy, že někdo má děti! Tatrman, vy uže rozmnožil sa?!

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:53:08     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re:
    :-D

    Dobre, ze to berete s humorem. Tatrmanuv prispevek me nastval do ruda, az jsem napsal komentar, coz tady cinim v poslednich letech vyjimecne (a timto prispevkem zase prestavam).

    Hodne stesti pri dostavbe domu. (Nechtel bych uz to sam zazit znovu).

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:47:22     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re:
    Pokud se budou všichni množit jako králíci, je celkem lhostejné, jaká bude převažující barva pleti, neboť v těch davech bude stejně život dokonale na hovno, i kdyby to byl samý Árijec.

    Už teď je Evropa nechutně přelidněná (snad jen vyjma některých odtažitějších míst v království Barnevernetském, kde se množit nelze, protože tam každému děti seberou).

    Snaha to ještě dále zhoršovat je ... hm, nemoudrá, velmi mírně řečeno.

    Něco jiného by bylo, kdyby bylo kam expandovat; ale to v současnosti není, a hodně dlouho ještě nebude.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:15:39     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ještě za našeho života (předpokládaného) lidstvo mine populační vrchol a nebude-li obrat opravdu radikální, tak s tím jen těžko něco dělat v horizontu života příští generace.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 06:23:29     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ze nieto kam expandovat? To snad nemyslite vazne. Zijem v krajine ktora ma hustotu osidlenia 3.8/ km^2. Ked vylucite oblasti kde je skutocne nepohodlne zit, narastie to na 25/km^2. Expandovat este stale je kde.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 09:12:41     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Já OC chápu. Stavím ve vesnici, která má hustotu na svém území cca. 14,84 obyvatel na 1 km2 a to ještě přiléhají ne úplně malé lesy na území cizáků a plně mi to vyhovuje.

    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:27:19     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Za mě Mazda MPV
    Volil bych Mazdu MPV, nejlépe s motorem 2.0i. Nebude to žádný zavoďák, ale jezdit by to mělo spolehlivě. Vycházím z rodinné zkušenosti s Mazdami - jezdí furt, stačí měnit olej a lít benzín.
    Tyto benzínové dvoulitry běžně najezdí půl milionu a I zbytek pohonu bývá trvanlivý. Není to žádný h-tech, ale vcelku poctivá práce.
    Slabinou Mazdy je mizerná protikorozní ochrana, hlavně zadní lemy jsou po osmi-deseti letech kolikrát durch. Pokud mate možnost zajet pro auto do Němec, nejlépe do Porůří (Essen a okolí), kde tolik nemrzne, určitě neváhejte, auta tam bývají v dobrém stavu a za hubičku.
    Pokud z auta nic neteče a při jízdě se neozývají pazvuky, mělo by uvažovanou dobu vydržet.
    Z jiných bych zvážil Mazdu 6 kombi první generace, případně Accorda kombi, generaci vyráběnou cca 2003-2008 včetně, I když u těch může být problem napasovat dozadu tři dětské sedačky.
    Při uvažovaném provozu bych si určitě nekoupil diesel (zvlášť ne od Fordu nebo Mazdy), do roka by Vás čekala spousta problémů (vstřiky, čerpadlo, turbo, dvojhmota...).
    Hodně štěstí.

    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:32:03     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Transporter
    Já jsem barák dostavěl před třemi lety a děti jenom dvě, nicméně se asi dovedu vžít.

    Je to asi zvláštní, ale první co mne napadlo, byl T4 ve slušném stavu s pár sty najeto. Při dokončování domu poznáš, proč je tak fajn mít dodávku a přeprava hromady dětí a krámů je mnohem jednodušší.

    Ale pokud dodávky nerad, tak samosebou proti gustu...

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:42:23     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Transporter
    Akorát že taková T4 Multivan s motorem 111kW (což je ta správná T4 pro rodinu) stojí ve slušném stavu ke 300 tis. Kč.....

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 06:24:12     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Re: Re: Transporter
    Multivitamín pro rodinu vůbec není potřeba, je to jen bonus k tomu a to samé se 111kW. S otcovým T4 Transporterem 2,5TDi/75kW se najezdilo hromada a hromada kilometrů (konkrétně, auto se koupilo jako 4leté s údajně najetými 100tis km (tomu samozřejmě nikdo nevěřil), dnes má najeto necelých 500tis), odjely se s ním veškeré dovolené a výlety co kde byly a v mezičase jej otec používá pro firmu (stavař), kdy za tím tahá i plně naloženou dvoutunovou káru a že s ní jezdí velmi často.

    Problémy T4 jsou hlavně koroze a řidičova sedačka, která moc nevydrží, otec za ten nájezd má 3. Pak u motoru 2,5TDi s manuálem je problém výstup na levou* poloosu, neboť z převodovky kouká "čep", do kterého se poloosa nasune do drážkování a zvlášť, pokud se Tranďák přetěžuje, tak se to čůro čumějící z převodovky roztáhne a poloosa se začne protáčet... Tzn. auto nepojízdné. Jediné, co pomůže je vyndat převodovku, rozebrat diferák, vyměnit a šup zpět. Už to máme taky za sebou. Když člověk už ví, kam sáhnout, je to tak na den až dva práce. Než jsme na to přišli, bylo to pomalu na 5 dní.

    -------------------------------------------------------------------
    *Už si přesně nepamatuji, je to 8 let, co jsme to dělali. Jedna poloosa je držená šrouby k přírubě na výstupu z převodovky a druhá je zasunutá do toho bazmeku.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:42:23     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Transporter
    Akorát že taková T4 Multivan s motorem 111kW (což je ta správná T4 pro rodinu) stojí ve slušném stavu ke 300 tis. Kč.....

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:43:38     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Transporter
    A to mě nějak uniklo, přitom to má fakt zajímavé ceny, i když odhodím vyslovený low end - máte (a kdokoliv další) něco k motorizacím? Hodně se tam objevuje 2,5 tdi. Snese to ty přískoky vpřed?

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:52:10     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Transporter
    ...ten pětiválec?

    Bezproblémový agregát.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:21:37     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Re: Re: Transporter
    Můžu potvrdit, i v režimu sanitka (studený start...plnej...chcípnout...start...plnej...chcípnout) běžně najezdily k milionu kilometrů, než je nemocnice daly pryč. To T5 nepřežily půl mega a T5 facelift se serou už po 50 tis....

    Pak vím o jednom, který má po 800 tis. km původní turbo, přestože navozil matroš na několik domů a z Německa dotáhl desítky aut.

    Bacha na korozi, po těch letech už prakticky všude... Jinak je to poctivě dimenzované auto, celkem snadno a levně opravitelné.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:34:24     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Transporter
    Bože můj, tak to bude mírně ohnilý. Pokud plechový interiér a orezlý exteriér projdou přes ženu, tak to asi bude nová možnost. Moje O1 je 2,5 roku otlučená z jedné strany a druhý rok jí reznou zadní dveře.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 03:55:30     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Transporter
    O tom ale Ondra nemluví. Transportéry jsou typicky německá auta- když hnijou, tak pořádně. Markantní to bylo u T3, kde hodně odcházela podlaha a C sloupky. T4 korozí tolik netrpí, ale i tak je potřeba si dát pozor na to, kde je co durch, protože někde něco zpravidla je. Pozitivní je, že jde o velmi festovní auto dosti oldschool koncepce, takže musí shnít opravdu na prach, aby z něj začaly odpadávat provozně relevantní součásti:-).
    BTW drobnou zajímavostí je, že pokud byste z toho chtěl/ potřeboval udělat čtyřkolku, tak retrofit Syncra je u T4 otázkou asi jednoho odpoledne práce (to je pokrok oproti T3, kde Syncro verze měla dost výrazně odlišnou kastli a konverze byla prakticky nemožná).

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 10:15:40     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transporter
    Díky. Můžete prosím upřesnit, kolik trávy u cesty to sežere? (Nasmlouval bych se SUS něco za údržbu příkopů :-) ).

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 18:10:12     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transporter
    No, kolik... Dalo by se říci, že hodně:-). Jezdil jsem s kamarádovým T4 R5 ve verzi "bydlibus", která je oproti standardnímu T4 těžká jako kovadlina, protože značně přibrala poměrně poctivě dimenzovaným interiérem obytné části, kombinované se třetí řadou sedadel (takže ve finále je obsaditelnost buď čtyři lidi na celý víkend, nebo 2+3+2 lidi na delší cestu). Viděno touto optikou je nějakých 14 litrů v kombinovaném provozu ještě celkem úspěch. Počítám, že lightweight verze budou žrát tak o dva litry míň. Pozoruhodná je téměř naprostá nezávislost spotřeby na stylu jízdy. Zástavba LPG je podle očitých svědků možná, ale problematická z důvodu absence místa, kam by se dala umístit přiměřeně velká nádrž tak, aby příliš nenarušovala užitnou hodnotu vozu.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 08:02:53     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transporter
    Běžný T4 2,5TDi/75kW fsociálu žere okolo 8l/100km. Výhoda je ale, že ani tak moc nezáleží na stylu jízdy nebo zatížení, celé se to hýbe +- max. o 1L/100km.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 03:46:27     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Transporter
    2.5 TDi je původně agregát Audi, který má několik specifických bolestí (přidírající se vačky kvůli špatně řešenému mazání), ale in general je to celkem dobrý motor. Jeden známý ho měl tuším v A6 (pokud to teda je tentýž agregát, u VW si tímhle jeden nemůže být jist), a nebyl s tím nikdy žádný významný problém. Relativně levná je T4 s pětiválcem 2.5 fbenzínu. Levná je proto, že je jich poměrně dost, poměrně dost se jich vyrobilo i dochovalo, protože ten motor má slušnou výdrž. Žere ovšem i trávu u cesty. Zajímavé, ale asi ne cenově, jsou V6 a VR6 benzíny, což je vlastně undersized verze motorů, montovaných do sportovních verzí čtyřkovýho Golfa (totéž, i když ve větším objemu a natuněný na o něco vyšší výkon, pohání slavné dálniční Prasáty). Obecně bych asi nebral nic slabšího, než tu 2.5 TDi, přičemž výkonově ideální motorizace je IMHO ta 2.5 fbenzínu. Podle toho, jak T4 jezdí s R5 benzín, to s takovým dvoulitrem TD 50 kW musí být hodně velká bída.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 10:44:34     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Re: Transporter
    ...nespletl ses? Ja mel za to, ze pridirani se tykalo az pozdejsiho 2.5tdi V6.
    Jinak musim obdivovat Tvuj zaber. Vidim, ze prakticky neexistuje tema, na ktere bys nedovedl vest zasvecenou diskusi (mysleno v dobrem) ... :-)

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:50:28     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Transporter
    Vačky se pokud vím přidíraly hlavně na V6 2.5 TDi (oprava za 100 tisíc, docela jsem zíral). U pětiválců jsem o tom neslyšel.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 18:11:55     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Transporter
    Oba máte samozřejmě pravdu, a TDi 2.5 V6 je taky ten motor, co měl ten kamarád v A6. Omlouvám se za šíření dezinformace, omylem jsem spatlal dvě generace motorů dohromady...

    Komentář ze dne: 01.03.2015 22:54:58     Reagovat
    Autor: D.a.l.i - DaliborZ
    Titulek:Opel Zafira
    Asi je to mimo (pod) rozpočet, ale na podzim si žena přála vícemístné auto, takže jsem se zaměřil na Opel Zafira A, benzín 1.8. Cenově se dá sehnat od 40 do 100.000.

    Máme ročník 2000, motor má 85kW. Jede to velmi slušně, ten motor táhne hezky odspodu. Jízdní vlastnosti jsou v pohodě, na Hondu Accorda 6G to samozřejmě nemá, ale jezdím s tím autem rád, byť je to proti Hondě trakař :-)

    Po nezbytném servisu mě to auto vyšlo na cca 50.000, koupil jsem od soukromníka zachovalý kousek (věděl jsem od něj, co budu muset řešit).

    Není to žádný krasavec, taková šedá myš a nemá vysouvací boční dveře, nevím, zda to znamená diskvalifikaci.

    Z mého pohledu další výhoda - jezdí jich strašně moc, tzn. servisovat to umí kde kdo.

    Další výhoda pro mě je kvalitní servis Opelu + vrakoviště u Stuchlíka u F-M.

    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:02:48     Reagovat
    Autor: Hubert - Hubert
    Titulek:Proč se držet při zemi?
    Pořiďte toto: http://www.sauto.cz/autobusy/detail/karosa/ostatni/16045355?goFrom=list

    S tím se můžete množit dle libosti a místa bude mraky :-) Jen to tedy nemá palubku z měkčeného plastu, PET lahví se tam vejde paleta. Škrabku za víčkem nádrže taky nenajdete, ale to vozidlo je simpl a clever.
    Jen je potřeba mít v řidičáku písmenko D :)

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:06:07     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Proč se držet při zemi?
    Tak Déčko se dá dodělat, ale např. trasa ke školce, parkování u školky i baráku, atd. to dost vylučují z výběru. Ale pokud bych chtěl být fakt za magora, tak je zajímavá varianta.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:25:29     Reagovat
    Autor: Hubert - Hubert
    Titulek:Re: Re: Proč se držet při zemi?
    :-)

    Parkování je poněkud problém, u vozidla tohoto typu, to ano.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:28:01     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Proč se držet při zemi?
    Taky se dá koupit BVP. Dětí se dovnitř vejde poměrně dost (spíše dospělí se tam špatně vcházejí, je to nízké); a zaparkovat se s tím dá v zásadě kdekoli, celkem bez ohledu na to, zda tam předtím bylo volno nebo ne.

    Pokud bys chtěl být fakt za magora, je to velmi zajímavá varianta!

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:30:48     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Proč se držet při zemi?
    Ano, byl bych za magora dlouho, ale asi bych nedostavěl barák a děti viděl velmi zřídka v přítomnosti příslušníka vězeňské služby.

    (Vzhledem k politickému vývoji obojí hrozí i z jiných důvodů, ale proč tomu nadbíhat, že?)

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:33:53     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Proč se držet při zemi?
    No zase na druhou stranu, s Multiplou si pro Tebe manželka skrz zeď na Pankrác nezajede. Zatímco s tím BVP, při trošce dobré vůle.....

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:39:11     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Proč se držet při zemi?
    Pravda. Starší už bere rozum, proč začínat u malorážky, když ve věži je pádný argumetn, že? Tady by měla slušný problém i zásahovka, i když věřím, že RPG asi nějaké mají a javelin by si časem půjčili, ale než to zorganizují...

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:55:50     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se držet při zemi?
    Pokud jim realce na CZ a postarsi revolver trvala hodinu, pak bych byl celkem v klidu...

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 13:31:13     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se držet při zemi?
    Kór když Javeliny máme v armádě podle posledního sčítání asi dva.

    Šel bych rovnou do BVP-3 s Kontakt-5, pak se můžete nějakým RPG už jenom smát…

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:07:29     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se držet při zemi?
    Ani to není problém: na anténu bevka přivážeš svatojiřskou stužku a než projedeš městem, získáš ku pomoci celý prapor rusofilních Slováků, kteří propadnou pocitu, že "Novorusko" se instalovalo už i zde a vše vyřeší za tebe: stačí pak ukazovat na jednotlivé cíle a u každého zařvat magickou formulku "FAŠÍSTA!" -- vezmou jej útokem "lidská vlna" a umlátí buď airsoftkama, nebo bustami Stalina a Lenina.

    Poté se jich ale včas musíš nějak zbavit, protože pokud to neuděláš, vzápětí si založí "<dosaď kraj> Lidovou Republiku", Bevko ti znárodní, do baráku ti nakvartýrují Čečence (kteří ti ukradnou auto) a hlavně začnou vybírat ještě své vlastní daně navrch k těm státním, což je všechno tak nějak silně nežádoucí.

    (Pokud někdo netuší, která bije, dělám si "mírnou legraci v mezích zákona" ze "Slovenských branců".)

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 20:25:16     Reagovat
    Autor: Dachsmeister - Dachsmeister
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se držet při zemi?
    Aby spis madarsti separatiste na FUG a za pomoci na nadrazi v Komarom ukoristenych madarskych T-72 prevazenych do CR neosvobodili sve utlacovane bratry z Hornych Uher. Kassa bude opet madarska! Vcetne letiste a zelezaren! A Porosenkuv Ungvar taky! Putin to Orbanovi napovi a posle nejake turisty...

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 20:37:48     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se držet při zemi?
    Pokud to vsechno zustane v mezich srandy, rad se budu smat... zatim ale, co ctu overene zdroje, mi moc do smichu zrovna neni :-/

    A nejde jen o nejakou genocidu par milionu etnickych Rusu na vychode Ukrajiny s tichym souhlasem Evropy. Jde o cele to zakulisi, ktere hraje vabank. To neni chut, to je nutnost. A o to je to horsi.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:54:22     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Proč se držet při zemi?
    Skot na znackach se da poridit v navonenem stavu od stopade vys. Pokud cloveku nevadi tech par tun navic, tak je to v podstate takovy rodinny velkoobjemovy SUV s obojzivelnou ficurou.

    Troufam si i tvrdit, ze to muze mit urcite vyhody pri obavach z nasazeni boticek, odtahu, ani z kradeze radia si clovek nemusi delat hlavu. Kourova skla v zakladni vybave, misto stupidniho a okoukaneho ramu naprosto neokoukany pancir.

    Ja bych to nezatracoval.

    Komentář ze dne: 01.03.2015 23:03:54     Reagovat
    Autor: Miluna - Miluna
    Titulek:Childeater výše ....
    má celkem pravdu! T4 s 2,5 je celkem dobré a neseroucí se auto. Jen doporučuji kupovit spíše v Německu.
    Za mne, popíšu jen svou osobní zkušenost: Před cca pěti šesti lety jsem při přestavbě domu měl potřebu vožení různého stavebního materiálu. Shodou okolností jsem viděl u známého prodejce aut v Německu v kopřivách strčeného Mercedesa 124 kombi. Roman, kolik za to chceš? Tisícovku. Ok. Dostal novou baterku a dva roky vozil lišty, umyvadla, pytle ze vším možným i nemožným, kdo stavěl či přestavoval, tak to dobře zná.
    Naprosto neskutečné, pohodlné uvnitř prostorné a nikdy nerozbité auto! Od chvíle kdy jsem ho poprvé nastartoval a slyšel ten sametově znějící motor, jsem se stal fandou starých Mercedesů.
    Zkuste se podívat na disely 2,5d nebo 3,0 d z let 88 - 95, pozor, novější neznamená v tomto případě lepší
    Já s tím autem jezdil dál i když už jsem měl hotovo. Prostě to bylo fajn svezení s téměř nulovými náklady na provoz.
    Dělá se i verze 7 míst a tempomat také nebude problém u lepších výbav. Plečky jsou pod padesát, slušné kousky kolem sedmdesáti a suprové kusy víc jak sto. S Peugeotem, Fiatem nebo tím výše zmíněným Chryslerem se to nedá ani v nejmenším srovnat.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 03:31:10     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Childeater výše ....
    W123 (piáno) a W124 (ten patrně neměl dost charismatu, aby si zasloužil nick), jsou nádherný auta, ale dneska už spíš veteráni. Drtivá většina pián trpí zcela nezvladatelnou korozí, a W124 jsou na tom líp víceméně jen o to, že jsou výrobně novější a tím pádem nekorodují už od roku 1984, ale pouze od roku 1990. I tak je jich převážná většina na několika specifických místech poněkud průsvitná a dát to dohromady je při celoročním provozu skoro tak náročné jako to pak pohromadě udržet. Jako dostupný, relativně levný, neuvěřitelně nenáročný, i prakticky použitelný a přitom atraktivní youngtimer je to úžasná věc, ale na denní ježdění s rodinou bych viděl spíš toho Transportéra, něco od PSA nebo, když už bychom byli fandové Mercedesů, tak třeba "mouchu" W210. Dají se pořídit za pár peněz v relativně slušném stavu s tou výhodou, že ve Stuttgartu někdy kolem roku 1994 poprvé zaslechli něco o protikorozní ochraně, takže u mouchy skrz podlahu obvykle nebývá vidět silnice, přičemž je ale zachován například pneumatický centrál a jiné vychytávky, které dělají Mercedes Mercedesem.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:36:46     Reagovat
    Autor: Miluna - Miluna
    Titulek:Re: Re: Childeater výše ....
    Rozdíl 210 a 124 je právě v té zkorodovanosti, od roku 91 už by mělo být vše lakováno vodou ředitelnými barvami a protikorozní ochrana šla do kytek.
    Mercedes Mercedesem nedělá jen pneumatický centrál ale třeba úhel otevření dveří, dokonalý posaz za volantem, sedačky se žíněmi a neuvěřitelná robustnost a promyšlenost spojená s jednoduchostí ale to všechno bývávalo....

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 18:28:19     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Childeater výše ....
    Bezhlučný centrál, živé, nezničitelné a přitom relativně úsporné motory, precizní převodovky, festovní a vkusné interiéry, které někdo vymýšlel hlavou a ne ptákem jak je poslední dobou zvykem prakticky celosvětově, to všechno je Mercedes. Bohužel jen asi do roku 2005, kdy se přestala dělat "stará" S-Klasse. Je fakt, že MB pořád mají něco do sebe, jak jsem se přesvědčil při řízení "předposledního" eska z roku 2010, kdy u třílitrovýho diesela nebylo poznat, že to je chrochták, ale i tak to je jen odlesk někdejší slávy...

    Komentář ze dne: 02.03.2015 02:21:15     Reagovat
    Autor: px - Neregistrovaný
    Titulek:ford galaxy
    ford galaxy, hledat na tipcars

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 08:09:57     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: ford galaxy
    Nemá odšupky. Vyřazen z výběru.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 10:11:30     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:Re: Re: ford galaxy
    šoupačky jsou super, ale vyřazují asi 70% možností. Také by se mi líbily, ale mám S-Maxe a spokojenost, jen trochu cenově mimo požadavky...

    Na krátké cesty v podstatě padá dízl a frantíka v benzínu není možné sehnat, takže zůstává Mazda 5 a Voyager. Nic jiného mě nenapadá...

    Komentář ze dne: 02.03.2015 04:37:22     Reagovat
    Autor: Vendabenda - Neregistrovaný
    Titulek:
    Volvo XC 90. Delaji se i 7 mistna.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 05:57:09     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    To jsme ovšem mimo rozpočet, řekl bych...

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:40:23     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    To auto by mohlo soutěžit s Mondeem druhé generace o cenu za nejhorší poměr vnitřních a vnějších rozměrů. Zvenčí to vypadá slušně, ale co místa tam zaberou ty blbé interierové prvky, to se fakt nevidí.

    7 míst je u toho v praxi blbost, bez trvalých následků se v tom na vzdálenost nad 100 km přepraví 4 lidi.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 13:04:08     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re:
    Velice významně jim do toho souboje hovoří FF třetí generace (a tím pádem třeba i ford Kuga).

    To je doslova etalon toho udělat velké zvenku a mrňavé zevnitř...

    A navíc bez motoru.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 06:27:38     Reagovat
    Autor: Michal Lenc - michal.lenc
    Titulek:Nadpis
    Já zcela narovinu řeknu, že mi vadí nadpis a vyznění článku. Fajn, autor začal tím že hledá auto na doježdění a že očekává že se vzápětí rozpadne atd. Ale nakonec to graduje tím, že má rozpočet až 150 tis. Kč. Tedy částku za kterou se dají i koupit nová malá auta.
    Můj názor tedy je, že popelnici lze bez problémů koupit do dvaceti tisíc. Za více peněz už to bude s trochou snahy při výběru funkční spolehlivé a relativně moderní auto.
    Chápu, že autor se nejspíše pohybuje v jiných finačních relacích než já, ale nazývat auto za sto tisíc popelnicemi na doježdění mi přijde (nejspíš nechtěně) urážlivé.

    BTW: Já mám jako pracovní a osobní vůz, se kterým denně najedu nějakých 200km naftovou Mareu ze 35tis. Kč. V zásadě ani tu nenazývám popelnicí, protože auto je to pohodlné a řekněme narozdíl od Felicií denně jezditelné.
    Držme se zavedeného názvosloví autor, tedy nevybírá POPELNICI, ale PELECH.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 08:11:12     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Nadpis
    OK, možná to s tou popelnicí přeháním, ale říkal jsem, že ideálně mířím pod sto tisíc a tam jsou pelechy už zřídka kdy bez věkových a nájezdových extrémů.

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 10:42:24     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Nadpis
    tedy taky nějaký ty moudra:
    1. já bych v současné situaci volil na poskakování multiplu s benzínem, pod padesát bude výborná a opravy jak na felicii. ale vepředu je trojsedadlo a na spaní je to krátké.
    2. na druhém místě bych viděl nějaké berlingo (partner, kango ....) kvůli dodávkovitosti, opravitelnosti a vrakáčům, ale to bývá pětimístné, a benzíňáky jsou buď děsně drahé, nebo holobytové a unavené
    3. citroen C8s benzínem leč s automatem mám doma pět let a má najeto hodně přes 300 a nějak se moc nesere, respektive sere se tak že není nutno řešit a může legálně na silnici (což mě fakt překvapuje protože je to otlučenej střep v té době nejlacinější auto ze všech inzerátů). lacinej C8/807/phedra/ulysses v naftě nebrat, protože to bude utahané auto z třetí ruky které se už nevyplatí opravovat (celé to auto je děsně složité a má asi milion čidel a jednotek na kdeco, a nafta = důvodné podezření majitele ze spořivosit na nepravém místě, volej brzdy a tak dál).
    4. minulá generace (do 2002 - 806/ evasion/ phedra/ulysses) má výrazně lepší pověst, bo je to vlastně jinak okarosovaná dodávka (jumpy/expert/scudo minulé generace). ale nemá to tříbodovej pás uprostřed vzadu a moc se to nenabízí a když se to nabízí tak to mívá nějakou mouchu, protože takového pokladu se málokdo příčetnej dobrovolně zbaví. ale jestli je po ruce nějakej šikovnej garážista, tak je to zase skoro jak felicie. mimochodem, proč ne tu dodávku minulé generace (kromě toho že vypadá hnusně a behvá bez klimy a na naftu)?

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 10:16:13     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:Re: Re: Re: Nadpis
    Berlingo, Kangoo a podobný předělaný dodávky nejsou osobní auta ale dobytčáky, ovšem pokud jsou minimální nároky na pohodlí a velké požadavky na prostor, proč ne. Mě by pevná zadní náprava a listové pružiny dokázaly docela otrávit 600 km cestu na dovolenou...

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 10:31:29     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nadpis
    Třeba já bych s tím hlavu nelámal (konečně pevné nápravy se nám cpou už i do osobáku a třeba ten chrysler má takové odpružení tuším také), Berlingo jsem řídil asi 130 km cestu a krom divného posilovače mě to nevadilo.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 10:39:57     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nadpis
    Drive jsem kvuli kocarku "bez skladani" uvazoval, ze koupime na chvili Citroen Berlingo/ Peugeot Partner, ale zadna smysluplna auta nebyla k dispozici. Bud "predrazena", nebo pred smrti.

    Kangoo bych nebral, technicky je to srot, z oprav se zblaznite Vy nebo servis. Berlingo/Partner je dle meho nazoru lepsi. Kangoo jsou zrejme z toho duvodu levnejsi ...

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 10:53:00     Reagovat
    Autor: Petr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Nadpis
    Já zase očekával, že budeme vybírat popelnici, jakože popelnici. Jestli plastovou, kovovou, s kolečky či bez... :D

     
    Komentář ze dne: 02.03.2015 11:04:15     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Nadpis
    Také zajímavé téma, ale tam jsem ochotnější risknout nevhodnou investici.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 13:05:53     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Re: Nadpis
    Já taky, navíc to tak pěkně začíná.

    Rozestavěný barák... Tři děti...

    Komentář ze dne: 02.03.2015 12:19:10     Reagovat
    Autor: ochy - ochy
    Titulek:Mazda MPV
    Stal jsem pred par lety pred podobnym rozhodnutim, ne kvuli detem, ale kvuli psovi a odvozu materialu. MPV druhe generace mi byla trochu mala, koupil jsem MPV I. 2,5 TD. Znam osobne cloveka, ktery, nez ji omotal o strom, najezdil milion dveste tisic. Ja zatim asi sto, vymenil jsem desticky a dvakrat olej, kdyz jsem si zrovna vzpomnel. A dvakrat pneumatiky :) Pry jsou ale dily v replikach za pusu.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 12:57:18     Reagovat
    Autor: cyklista - cyklista
    Titulek:
    Vzhledem k plánovanému nízkému nájezdu kilometrů bych vůbec neuvažoval o dieselu.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:02:09     Reagovat
    Autor: pepyk - Neregistrovaný
    Titulek:popelnice
    Místo trojčat P807, C8, Ulysse II doporučuji pro tento účel starší, jednodušší a spolehlivější řadu P806, Evasion, Ulysse I, z posledních roků výroby (dělaly se do 2002) a vzhledem k nájezdu v benzínu. Nešetřit na pořízení ani prvotním servisu (i tak se pod 100tis pořízení i s prvotním servisem vejde bohatě). 807/C8 atd je sice novější, líbivější, ale také podstatně problémovější.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 14:30:49     Reagovat
    Autor: 86dusan - 86dusan
    Titulek:zafira ?
    pokud jste ochoten ustoupit od soupacek
    je zde moznost Zafiry A/B. Zadni sedacky nejsou vyndavaci ale posouvaci k prednim "jednou rukou."
    Delka kufru s odsunutyma sedackama je potom cca 165- 170cm.
    Motor - pro tyto kousky je dobrou volbou 1.6 benzin nebo 1.8 benzin.
    Jezdim obdobne poskakovacky a
    -s Felicii 1,3 jsem mel spotrebu cca 8,4
    s zafirou A 1,6 jsem, mel spotrebu cca 8,7
    s zafirou B 1,8 mam spotrebu 9,3
    ale , jak jsem rikal - nema soupacky, nema vyndavaci sedacky.
    a ma jeste dalsi dve sedacky v kufru... Deti je miluji :-)

    Komentář ze dne: 02.03.2015 15:55:31     Reagovat
    Autor: Icebear - Icebear
    Titulek:
    Napadá mě jedno přibližovadlo, a to FIAT Multipla. Sice nesplňuje všechny vaše požadavky (posuvné zadní dveře), ale zase má jiné výhody, které sice nezmiňujete, ale nejsou nezajímavé (malé vnější rozměry - příjemné parkování, výborný výhled z vozu, snadno vyjímatelná sedadla i v 1. řadě, takže velká variabilita prostoru atd.)
    Motor atmosferický benzín 1,6l je jenoduchý a téměř nesmrtelný a ve vámi stanovené ceně byste snadno dosáhl i na tovární CNG verzi, což snižuje měsíční náklady na palivo na necelou 1/3 oproti benzínu, čož také není k zahození.
    Není to sice žádná kráska, ale jako všestranná, šikovná a levná služebná je skvělá.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 16:19:22     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Plyn, 7 míst, ca 115kCZK

    Komentář ze dne: 02.03.2015 18:46:25     Reagovat
    Autor: JN - Jirinka
    Titulek:kia
    che, kia, diesel, obecna trubka, maly najezd - vsechno spatne, ale presto bych zvazil carnival 2.9 crd, popelnice to koneckoncu je, da se sehnat slusna za par babek
    www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=25&t=65452

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 10:22:58     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:Re: kia
    nevhodné z důvodu dieselu a spolehlivost žádný zázrak...

    Komentář ze dne: 02.03.2015 19:27:18     Reagovat
    Autor: Dachsmeister - Dachsmeister
    Titulek:Mazdu!
    Mazda MPV. Poctive minule stoleti. Nasel jsem na Tipcars i jednu Mazdu 5 s 363tkm ktera by Vasemu spolecenskemu statusu odpovidala vice! Kazdopadne benzin, na vsechny ty diesely se vyserte pri Vasich trasach. A nezmrznete. Kdybyste byl blazen, tak jeste pada do uvahy Espace 3.5 V6. To uz radsi ten Voyager. Ta Mazda pujde zvladnout i bez plynu.
    Kdyz Vas budget vynasobim 2.5, je zde zcela nova Dacia Lodgy... Ojeta za + 25 litru k maximalni Vami uvadene castce. V teto variante to mate na 10 let vyreseno. Spolecensky status radeji neresim...
    Ale zaverem, znam jednoho JUDr. ktery vlastnil a vlastni Multivan 3.2, Mercedes R a Multivan 2.0 BiTDi. Coz obcas vyvolavalo docela zajimave spolecenske situace! :-)

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 10:36:48     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Mazdu!
    ehm, společenská prestiž a auto jako status symbol... ono je to v kotlině trošku jinak než v německu či rakousku, u nás (a na maloměstě tuplem) německá premiovka není symbolem úspěšného usedlého člověka, ale stigmatem ubožáka zbohatlíka co musí ukazovat že na to má. konkrétně v té mé branži je celkem běžné, že když se sejde na parkovišti oktávka, mondeo (mazda, pežot...) a černej mercedes, vyleze z oktávky vedoucí projektu nadnárodní firmy co osobně fakturuje měsíčně 30 melounů, z mondea majitel a self-made-man z významné odborné firmy s obratem půlmiliardy ročně a z černého e-klase či 530/a6 se zatmavenými skly vexláček pasoucí deset slováků - subdodávek mzdového charakteru. čili status symbol u nás je, ale spíš ruského než německého stylu.

     
    Komentář ze dne: 05.03.2015 06:49:43     Reagovat
    Autor: Dachsmeister - Dachsmeister
    Titulek:Re: Re: Mazdu!
    Souhlasim. Stava se. To ovsem neznamena, ze je to obecny stav. Ve slusne firme existuje hierarchie i ve vozovem parku, mezi zivnostniky a svobodnymi profesemi to take obcas funguje.
    Muj zubar ma Volvo, detsky kardiolog (spoluzak z gymplu) Mercedes, obchodnik s zelezem A6, servisak Renaultu Espace a Vel Satis, vietnamska obchodnice Land Cruiser, developer CLS, majitel kovovyroby Subaru Outback, atd., atp.
    Bratr bohem a hudebnik Schade Felicia...

     
    Komentář ze dne: 05.03.2015 07:35:00     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Mazdu!
    Jsem maloměstský advokát, celý život jsem na auto jako symbol statusu kašlal a doufám, že mě to moc nepoznamenalo. Kšeft tu chodí nahoru - dolů poměrně náhodně, nebo rozhodně nekoreluje s typem a vzhledem mého vozu a jeho změnami.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 20:11:28     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:806 a spol
    Přidám své zhodnocení s Fiatem Ulysse I s benzínovým motorem 2.0 16V 100 kW (kód RFN) pod kapotou.

    V květnu tomu budou 2 roky, co jsem výše zmíněnou "popelnici" pořídil. Mezi kandidáty byla tehdy i Multipla, ale nakrátko zpřevodovaná 1,6 mi přišla málo a kamna jsem nechtěl. Navíc tehdy byla Multipla dražší a vybydlenější. Můj kus jsem koupil jako dovoz od překupníka - předpisová voňafka, ale technicky už měla mnoho za sebou. Totálně K.O. byly všechny brzdy, jedno rameno, stávkovala elektrika a jedna pneu byla sjetá na plátno. Jsem nechápal, jak tohle mohlo v Bavorsku na silnice...

    Motor 2.0 16V je asi minimum. Při obsazení rodinkou bez zavazadel je to "raketa", obsazení dospělými se mrštnost znatelně vytrácí. V běžném provozu není třeba přelézat otáčky přes 2500 ot./min., plyn stačí jen lechtat a na trojku se to klidně posbírá od volnoběhu. První náznak zátahu je po překročení 3000 otáček, druhý lepší po 4000 otáček. Tachometrových 130 km/hod znamená 3750 otáček, 110 km/hod je rovných 3000 otáček. Spotřeba je asi největší překvapení. Dlouhodobý průměr dle tankování je do 8,5 litru. Nedávná cesta za lyžováním na Kubínskou Holu s osádkou pěti dospělých + dítě a 700 litrovým boxem na střeše vyšla spotřebou na rovných 8 l/100 km (ve SM testovali novou Fabii 1.0 MPi s pětičlenou osádkou z Prahy na Ještěd - vyšla jim spotřeba myslím 9,6 a byly brzdou provozu). Pokud se ale na dálnici rozdovádíte kus za limit, počítejte nad 12 l/100 km.

    Interiér je podle předpokladů prostorný, vpředu se sedí docela daleko ode dveří - nelze se o ně pohodlně opřít. Mezi sedadly je volno, chybí středový tunel a řadící páka je po ruce na pultíku. Chybí odkládací prostory a třeba flašku s pitím si musíte dát za sebe do kapsy bočních dveří. Zase díky vzdálenosti sedadel ode dveří tam lze pohodlně dosáhnout. Zadní sedadla jsou samostatně vyjímatelná, středové je trošku užší a s pouze dvoubodovým pásem. Ve třetí řadě se pohodlně usadí i dospělý pak ještě zbude místo na postavený cestovní kufr. V šesti lidech jsme se poskládali na čtyřdenní lyžařskou dovolenou včetně jídla. Vyndávací sedadla jsou podle mne lepší, než sklápěcí do podlahy - tedy za předpokladu, že je nemusíte tahat do 12. patra. Perfektně vymyšlené je vnitřní osvětlení.

    Co jsem řešil:
    Po koupi bylo třeba vyměnit všechny desky + kotouče, jedno rameno, dvě pneumatiky a střední a zadní díl výfuku. Zde pozor na tyto exoty, prohrávající s přesilou dieslů. Třeba tento výfuk jsem kupoval ne podle ceny, ale podle kolonky "skladem". Potom volali, že by to tak do týdne mohli sehnat...
    Po výměně výfuku odhaleny ještě prasklé svody, v práci jsme to zavařili, ale to je závada, která nějakým způsobem přetrvává.
    Oprava rozharašené elektroinstalace, elektrikář si s tím poradil a ani moc nenadával.
    S ochlazením přišly horší studené starty. Po nekonečných peripetiích odhaleno nefunkční (přemostěné) relé palivového čerpadla a nakonec taky vadná řídící jednotka. Občas to ještě zazlobí, ale nyní to má pravděpodobně na svědomí dmychadlo sekundárního vzduchu.
    Výměna zapalovací rampy - jako dvouválec tu vůbec nejede:-)

    Co musím vyřešit:
    Nefunkční vnější klika levých zadních dveří. Je to bolest těchto modelů. Obecně se přimrzlé šoupačky strašně blbě otevírají.
    Koroze - můj exemplář byl kdysi dávno nějak lehce očesán na levou stranu a rezne zadní blatník nad nárazníkem a do levého prahu jsem při výměně kola zatlačil hever.

    Když jsem se teď letecky díval na S-auto, asi bych si nevybral. Je tam jedna 806 s tímto motorem, ale víc jak 50.000,- bych za ni rozhodně nedal. Pokud padne volba na novější generaci sourozenců 807, zde bych bral benzínový motor 2,2 16V.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 07:41:41     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: 806 a spol
    1.0 MPI? O tempora, o mores... Němci se nepoučí, tigry byly také podmotorizované.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 20:54:33     Reagovat
    Autor: Dachsmeister - Dachsmeister
    Titulek:Re: Re: 806 a spol
    A co teprve Tiger II. ten mel pomer vykon vaha velmi nevyvazeny.. A kolik to zralo! Kdyby tehdy meli TDi, mohli to v polni dilne chipnout a trumfovat se komu to zere mene.
    Takze nakonec italsko-francouzsky kocar nebo nemecka dodavka nebo americky Cestovatel 6valec ? Na drevoplyn, eee LPG samozrejme!
    Jeste jsem si vzpomnel na jedno MPV 4x4 benzinove ve kterem jsem si trochu zajezdil. UAZ 452. ;-)

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 10:57:56     Reagovat
    Autor: pepyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: 806 a spol
    Mám dlouholeté zkušenosti s více motorizacemi a provedeními téhle krabice. Není pravdou, že motor 2,0 16V je asi minimum. To auto je pro popsaný styl jízdy zcela bez problémů použitelné i s nejslabším 1,9TD 68kW (pokud je v pořádku - dnes se již použitelný kousek s tímto motorem pravděpodobně koupit nedá). Stejně tak je bez problémů použitelné s benzínovým 2,0 v osmiventilové variantě, disponující 88kW - omezení je patrné pouze ve vyšších rychlostech, protože má kratší převodovku, nicméně těch 130 jede bez problémů také. Na oplátku je podstatně spolehlivější než ten 16V RFN. 16V existuje ještě ve starší variantě RFV (97kW), která na rozdíl od EW řady RFN nežere olej. Zdaleka nejlepší motorizací je pak 2,0 HDI 80kW v osmiventilové variantě RHZ, která se však osazovala jen v modelovém roce 2000 a sehnat neorvaný kus je dnes také malý zázrak, nicméně možné to ještě občas je. pro popsaný případ bych se ale také snažil sehnat zachovalý benzín, spíše v německé inzerci než u nás. Co do koroze, pokud auto nebylo bourané či nějaké prase nepoškodilo prahy zvedákem, nebývá s ní problém ani u hodně starých kousků.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 22:03:43     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: 806 a spol
    Ad výkon - já bych tedy slabší motor nechtěl. Věřím, že to někomu stačí, ale pokud přestupuje z Octavie I 1,6 74kW, tak aby nebyl zklamán. O Spotřebě oleje v RFN jsem několikrát četl, ale u mne to neprobíhá. Aktuálně na tachometru přes 200.000 km a netřeba dolévat, hladina neklesne ani zdaleka k minimu. Měním co 15.000 km.
    Ad koroze - ano, netknutá karoserie nerezne. U mne se v tom bohužel v minulosti někdo vrtal. Co ale rezne všude, tak to je pomocný rám vpředu pod motorem. Několik majitelů eurovanu tohle řešilo a je to problém i v příbuzném Scudu, Expertu a Jumpy.
    Tupé rány od zadní nápravy při přejezdu různých nerovností je projev jen mého exempláře nebo obecně tohoto modelu? Tlumiče jsem měnil a přineslo to jen menší zlepšení (ale už to aspoň na hrbolech neodskakuje).

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 22:53:03     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: 806 a spol
    Protože tato skupina aut se zalíbila mé manželce (která by auto měla do značné míry využívat), tak to na něj vypadá. Rovněž narostly představy o tom, že vůz nemusí být nutně starý a levný, ale nějaký trohcu novější a mohl by být i přes 250 ... no prostě zatím změna směru, ale uvidíme.

    V této souvislosti mě trápí, že motory 2,2 benzín se na našem trhu de facto nevyskytují. Dokonce se dělal třílitr, který tu snad nebyl vůbec, nebo je víceméně k nesehnání (ale nevím, jestli má do takového auta cenu).

    Uvidíme, třeba ještě bude změna.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 07:05:51     Reagovat
    Autor: pepyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: 806 a spol
    2,2i a 3,0V6 jsou jen v těch novějších 807, C8 atd., v 806 ne. A mám dojem, že třílitr pouze v kombinaci s automatem. Ten třílitr nijak úchvatný není. Jinak pokud chcete tohle novější auto v benzínu a jste ochotni zaplatit více než původně uvažovanou popelnicovou cenu, doporučuji se rovnou dívat v Německu. Tam se ten benzínový kousek koupit dá.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 07:46:47     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: 806 a spol
    benzínový dvoulitr je občas i v jumpy/expert/scudo do roku 2006 (které se mimochodem zespoda od 806 moc neliší) a ten se také občas objeví v 8/9 místné variantě. vzhledem k podobnosti s 806 je to podstatně menší než druhá generace jumpy/expert/scudo, ale lednici a pračku zároveň je tím možno bez poslední řady sedadel odstěhovat a také je tam možno vystavět patro na spaní.

    jinak třílitr v c8 mám, není to projevem žádné dělo, ale taková tupá klidná síla, není to na žádné závodění, je to na tichou klidnou jízdu s rezervou na předjíždění, moc se to (zatím a překvapivě) nesere, ve městě je to dost pažravé (dvoukilometrové poskakování po praze s průměrnou rychlostí 25 km/h si řekne o 16 litrů/100 km), po dálnici stotřicítkou na tempomat tak devět, vzhledem k prehistorické konstrukci není problém předělat na lpg, ale kam s ním, žánop, a vyplatí-li se u takového střepu.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 07:52:39     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: 806 a spol
    Díky za referenci. S dodávkami začíná být prolbém, tyto pozice postupně opouštím, prohlašujíc to za taktický manévr. Ze zdejší diskuse a v kombinaci s původním záměrem jsem byl pro koupi starého T4 2,5 TDi s přístupem "jezdi, nebo jdeš na vrakáč", leč žena si prohlédla Ulysse... protože tentokráte je ta volba víceméně na ní, tak to vypadá, že si dodávku na spaní koupím v příštím životě, nebo prostě někdy.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 08:34:04     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 806 a spol
    dodávka obecně je drahá, blbá, líná, nepohodlná, žere, smrdí, nedá se s ní zaparkovat před školkou atakdále, ale je to záležitost ukrutně návyková. jestli máš plány sdílet koníčka horských sportů s rodinou, tak je to téměř nezbytná proprieta.
    pohrávám si s myšlenkou pořízení alpského auta, které jsem tuhle viděl a bylo mi prezentováno na parplacu pod kalbingem - zvenku obyčejná vysoká zaplechovaná dodávka, nejlépe s nápisem německy o nějaké servisní firmě na něco v baráku, první řada dvě křesla, druhá řada tři samostatná sedadla (aby se dalo prostřední vyhodit pro průchod) s bočními kulatými zatmavenými okýnky, vzadu šest míst na palandách typu kupé druhé třídy v laborci či košičanu, samozřejmě nezávislé topení a dvě baterie, s sebou pod postelí nouzová chemická latrínka typu kostka (tedy defakto nočník). oproti obytňáku sice výrazně méně pohodlí, ale ta nenápadnost na parkovišťátkách...

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 08:40:31     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 806 a spol
    Vidím to stejně. Momentálně však jezdím do hor zřídka, většinou ve dvou, občas sám, četnost má na svědomí počet a krátké odstupy vrhů mláďat a pochopitelně stavba, takže tohle bude záležitost za pár let, zatím je nejstarší kočce 4,5.

    Tedy můj sen o dodávce bude nutno prostě odložit, bohužel zatím není, kým jí naplnit.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 09:02:25     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 806 a spol
    taková dodávka se samozřejmě plní rodinou. protože s dodávkou se pečlivé matce snáze argumentuje tím že to bude v pohodě. protože takové ranní koupání ve Wolfgangsee na oblíbeném "potápěčském" parkovišti odkud četníci vyhánění obytňáky a stanaře a nechávají na pokoji spáče v civilních autech...
    ale kuš, dávám si facku a konec mimibazaru.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 09:06:28     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 806 a spol
    To jo, ale obávám se, že než manželka bude svolná k podobným výletům, ještě nějaký čas uplyne. Já normálně už spal i v penzionu. Fakt, že jo, nemohu se pochopit, ale bylo to tak.

     
    Komentář ze dne: 04.03.2015 11:13:10     Reagovat
    Autor: pepyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 806 a spol
    Dodávka se mi takhle líbí většinou jen do doby, než s ní pak někam jedu. Pak jsem rázem rád za to mpv-čko, které je uvnitř sice o něco menší, ale je to pořád osobák, kdežto ten Multivan, i když je vybavený sebelíp, je pořád dodávka. Už jsem o tom uvažoval x-krát, ale vždycky skončím u toho, že si rád nechám to mpv, které prostorově v pohodě stačí. Obytný Sprinter Maxi apod. mě pak neláká už vůbec, ten podle mě kombinuje akorát nevýhody obojího. Pohodlí nic moc, jede to blbě, žere to strašně, mýto je na to větší a leckam se to buď nevejde, nebo tomu rovnou zakazují vjezd. A s pořízením jako jednoúčelovky a udržováním v provozu je to dražší než hotel (ne že bych měl hotely nějak rád, ale ten nepoměr mi principielně vadí).
    P.S zaregistrovat se mi nepodařilo, nepřišel mi aktivační mail, a odpovědět mě to nechá tak po dvou, třech hodinách, divý systém...

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 23:55:14     Reagovat
    Autor: pepyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: 806 a spol
    Tupé rány od zadní nápravy dělá silentblok uložení zadní nápravy, záležitost cca 300 Kč.

    Komentář ze dne: 02.03.2015 22:09:50     Reagovat
    Autor: LucniKonik - lucnikonik
    Titulek:další frantík
    Zdravím, pokud nejsou šoupačky naprostá nutnost, z vlastní zkušenosti v klidu doporučím Renault Espace, konkrétně třetí generaci (1997-2003), ale POUZE benzínové varianty, naftový jsou jemně a slušně řečeno hodně velký průšvih. pokud chcete víc místa, tak Grand Espace (+30cm proti "krátkému").

    můj dědek je 1997, 2.0 8V benzín 84kw, položebrák (manuální klima, el. okna vpředu, el. zrcátka, otočný přední sicny), dle tacho to má cca 250 tisíc (tipuju, že tak možná i počtvrté), je to jednoduché auto (konstrukčně), minimum rizikových dílů, sedačky vzadu jsou každá samostatné křeslo) (mám jen 3 vzadu, auto je papírově až sedmimístné, když potřebuju, půjčuju si sicny od kamarádů). Je to i poměrně lehký auto (moje má 1565kg provozní hmotnost).

    Co se spotřebáku týče - rozvody jsou materiálově kolem 2000 Kč, čepy, silenty a spol. cccca od stovky do pětikila, brzdové destičky dopředu od cca litru ..., zadní pakny jsem dosud nemusel řešit :-). Aktuálně mám s tímhle autem najeto cca 50 tisíc km, kupováno v dosti zbědovaném technickém stavu, takže počátečních oprav nebylo málo, ale nic, co by ovlivnilo pojízdnost. Kamarád měl Lancii Zetu (806ka) 2.0T a tvrdí, že se mu s mým autem jezdí líp (lepší rozhled z auta).

    Hezký kus se dá pořídit od cca 40 tisíc, výhodou je plastová kastle, jediný kovový díl zvenku je kapota motoru, ostatní věci jsou plast nalepený na ocelovém rámu (dveře mají taky ocel. rám s nalepenými plasty), takže opravy kastle jsou v klidu (stačí umět laminovat :-D), bezpečnost - 4 hvězdy v crash testu, pátou to dle podkladů nedostalo za "nepřívětivost" vůči chodcům (stáhne pod sebe a sežere :-D)

    Při prohlídce nutno hodit na zvedák a zkontrolovat spodek, u nás bývá problém s opravenýma bouračkama, kdy ty auta jsou shnilý na spodku, což je vidět na zvedáku hned.

    Kamarád, který kvůli rodině kupoval nové auto (oktávka kombi 1.8T LPG už byla malá) po projití mnoha kusů všech možných MPVček nakonec pořídil za necelých 60 tisíc taky Espace 2.0 16V 103kw, rv. 1999, auto moooc hezký, bonus byla koule plus přestavba na LPG, auto udržováno až neskutečně (dovoz 2010 z DE, do 210 tisíc km origo serviska, od 210 do 265 tisíc km si původní majitel vedl vlastní servisní knížku, kde měl snad i výměnu žárovek (neskutečný pečlivka), prodával jen kvůli nafasovanýmu služebnímu autu.

    ad nafty u Espace - 2,2dT i 2,2dci jsou naprosté šmejdy, které se prostě nepovedly (stačí projet české inzertní servery a kluby majitelů, uvidíte, kolik lidí shání spodek nebo celý motor), sypou se neuvěřitelně :-(

    Komentář ze dne: 02.03.2015 23:18:33     Reagovat
    Autor: Beranek - Neregistrovaný
    Titulek:Mazda Premacy
    5 samostatných sedadel, rovná podlaha, benzín, ...

    Komentář ze dne: 02.03.2015 23:44:40     Reagovat
    Autor: bezec - bezec
    Titulek:
    Normalne neprispivam (zvlaste pak k clankum o autech, protoze autum nerozumim), ale vida, ze pisatel je na tom uplne stejne jako ja (3 deti, rozestaveny barak, zena na materske), pridam me zkusenosti s autem potrebnych parametru.

    Pred rokem a pul koupen Citroen C8, ale za 200 tis. Kc, 2008, 2.0 HDi priskrcenych na 88 kW (protoze dovoz z Holandska), najeto 180 tis. km. Koupeno u typickeho bazarnika oveseneho retezy :-). Krome rozvodu jsem musel do toho po roce jeste nasypat penize za tlumice a kotouce na vsech kolech (ze me tato vymena ceka, bylo zrejme jiz pri koupi, ale rok jsem jeste odjezdil, napr. tlumice byly kupodivu stale funkcni, ale vrzaly).

    Mel jsem nakroceno jeste ke koupi Fordu Galaxy za jeste vetsi objem penez, ale jsem nakonec rad, ze jsem ty penize do auta nevrazil. C8 rozhodne neni tak "sexy", interier je skutecne huste retro (jeste stale mi pripada, jako bych sedal do auta ze 70.let a ocekavam, ze v aute uz bude sedet Fantomas), nad nekterymi ovladacimi prvky (napr. sterace, radio, topeni) mi zustava rozum stat (mame jeste Mondeo a tam je ovladani proti C8 uplne jiny svet), ale nakonec jsem velmi spokojen.

    Mile prekvapen jsem motorem/prevodovkou -- ac je to priskrcena verze (neni problem zvednout vykon na standardnich 100 kW), tak diky kratsim rychlostnim stupnum je dynamika v beznem provozu velmi slusna. Mozna je to tim, ze jezdim stylem, pri kterem sice jezdim na na "beznych silnicich" relativne k jinym ridicum rychle (tj. jezdim podle limit auta, bezpecnosti a mych schopnosti a nenechavam se omezovat limity zakonymi), ale na dalnicich jiz tolik nespecham (120 je moje oblibena cestovni rychlost). Kratka "sestka" mi proto nevadi, protoze 130+ nejezdim. A tuto dynamiku motor poskytuje pri kultivovanem zvukovem projevu (v porovnani s TDCi (2006) od Forda) a rozumne spotrebe (na pocitadle sviti 6.6, odhaduji, ze realna bude tesne pod 8).

    Dale jsem rad, ze oproti Galaxy jsou zadni sedadla vyndavaci a nesklapi se do podlahy -- mista v kufru je diky tomu skutecne mnoho a my ho vyuzijeme (kola, vozik za kolo, na hory vyrazime s 4 pary sjezdovych a 4 pary bezeckych lyzi, ...). Auto jsme vybavili gumovymi koberci, takze deti mohou delat bordel (i kdyz gumove koberce tdo vyse ramen by se hodily :-)) a z chudaka auta se stal rodinny otrok.

    Drobnym nedostatkem, na ktery jsem si zvykl (zrejme nekriticky), je vrzani uplne vseho v interieru. Take mi bylo doporuceno menit olej po 10 tis. -- tudiz menim takrka dvakrat rocne, coz je trochu otravne.

    Doufam, ze to nezakriknu, ale zatim nas po 30 tis. auto nikdy nenechalo ve stychu.

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 07:43:56     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re:
    Díky. Jak často jezdíte krátké trasy?

     
    Komentář ze dne: 03.03.2015 07:57:47     Reagovat
    Autor: bezec - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Kratke trasy jezdim zridka, vetsinu popojizdeni uskutecnuji zminenym Mondeem.

    Komentář ze dne: 03.03.2015 11:25:36     Reagovat
    Autor: FiraJ - JíraF
    Titulek:
    Já bych nezatracoval Espace, okolo těch 100kKč by se nějaký benziňáček našel. Ta 3.5V6 na upocený rozjezdy moc netrpí. Vzhledem k pověsti frantíků s pi.ou ve znaku je důvodné se domnívat, že za stejný prachy ta popelnice bude v lepším stavu než od véčkařů ze západního Turecka.

    Komentář ze dne: 03.03.2015 13:23:34     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:
    A propos, nemám čas to pročítat celé, možná už to padlo -- pokud si můžeš dovolit spotřebu, sáhl bych po staré velké americe.

    Já byl se svými velmi spokojen (www.ocs.cz/oc/MoPar.html), a kdybych měl místo, kde to ustájit, už bych si byl asi býval koupil pár dalších -- bohužel když jsem stavěl barák, blbci ušatému mi to nedošlo :(

    Komentář ze dne: 04.03.2015 10:40:05     Reagovat
    Autor: volkswagen - volks
    Titulek:C4
    Řešili jsme se třetím potomkem podobný problém.

    Nějakou dobu jsme jezdili echt dodávkovou dodávku MB Vito, kterou jsem měl víceméně kvůli motorce na okruh a doma jsem to prodal jako bezva rodinné auto, nicméně na popojíždění to moc není a dodávka podle mých zkušeností potřebuje jezdit. Furt. Jinak jde ukrutánsky rychle do kytek.

    Takže jako druhé, respektive první auto do rodiny se dostal Dlouhý Citroen C4. Sice nemá šoupačky, které by se mi líbily, ale zase vnější rozměry toho auta nejsou takové, že by to byla nutnost, dveře se otevírají hodně doširoka.

    Tři velké dětské dětské sedačky se vejdou, sedačky ve druhé řadě se dají posouvat, kufr pro pětičlenou rodinu dostatečný, většinou jezdíme krátké trasy a na hory si bereme rakev na střechu/držák na kola na tažné.

    Sedačky v kufru jsou fakt jen pro tchýni, ale mají tu dobrou vlastnost, že tam jsou pořád. S vyndaváním z Vita mám špatnou zkušenost, sedačky byly vždycky tam, kde jsem je nepotřeboval.

    Jediný závažný problém jsem měl vlastní blbostí při natankování benzínu místo nafty, auto se zastavilo na dálnici. Asistenčka zaplatila odtah a půjčení náhradního auta a mě to ve výsledku stálo jen vypláchnutí nádrže.

    Takže nenadchne, nenasere, za ty prachy, co bych chtěl, mám tři kluky a auto podle toho vypadá...


    Komentář ze dne: 04.03.2015 21:47:58     Reagovat
    Autor: Klaun - Neregistrovaný
    Titulek:Osobní zkušenost
    Volvo 850 komb LPG

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.