D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: Renault Scénic II 1,9DCi
    Vydáno 19. 10. 2003 (33822 přečtení)

    Můj hlavní dobrodinec a zaměstnavatel v jedné osobě mi nechtěně poskytl materiál k dalšímu automobilovému nezávislému testu. Tentokrát se bude jednat o dílko významné v tom, že se bude vztahovat na vůz, který se u nás začal prodávat teprve v pátek 16.10.2003.

    Jedná se o

    Renault Scénic II 1,9 dCi

    a byl zapůjčený od centrály naší firmy ve Stuttgartu. Spolu s kolegyní jsme v něm urazili během dvou dnů kolem 1400km na trase z jižních Čech do jižního Slovinska.

    Jednalo se o nový Scénic (najeto 5000km) s devatenáctistovkou turbodieselem a systémem vysokotlakého vstřikování common rail. Převodovka byla šestistupňová. K nadstandardní výbavě kromě ABS, ESP a brzdového asistenta dále patřilo rádio s CD a prostorovým zvukem, digitální klimatizace a xenonové světlomety.

    Řeknu rovnou, auto ve mně vyvolalo maximální rozpaky. Vůz s podobnou technikou a výbavou by v Čechách stál 800.000 Kč, takže mám zato, že se jedná o vůz poměrně hodnotný. Kdybych si ceny nebyl vědom, řekl bych, že je to zvyjebenej krám.

    Relativně nejmenší problém byla jízda samotná. Diesel nebyl žádné žihadlo. Příjemně se jezdilo v rychlostech nad 120km/h, kdy lze řadit šestku. Jinak to byl typický diesel, nepotěšil a nezklamal. Do interiéru se přenášelo typické chrochtání a vibrace, i když v minimální míře, tak přece jen. K předjíždění bylo nutné podřadit. Motor neměl výrazný turbo efekt a šel dobře odzdola. V městském provozu byla jeho těžkopádnost spíše překážkou. Na to, že byl Scénic šestirychlostní, byly všechny převody poměrně dlouhé. Řadící páka nefungovala příliš přesně a měla dlouhý krok. Měl jsem dojem, že míchám povidla a ne řadím. Téměř pravidelně jsem při řazení šestky zařadil čtyřku a místo jedničky trojku. Spotřeba se pohybovala kolem 7l/100km a na jedno natankování to ujede kolem 900km. Jeli jsme maximálně 150km/h, protože na rakouských a slovinských dálnicích se přestupky narozdíl od dálnic českých trestají.

    Pochvalu zaslouží podvozek. Díky velkému rozvoru bylo auto neobvykle stabilní a nehopsalo jako koza. Poloměr zatáčení i manévrovatelnost byly lepší než u malého empévéčka. Jak nemám MPV rád, pro tohle jedno bych "opuchlého Mégana" bral.

    Co bylo ale u Méganu hrůza hrůzoucí, byla funkce všelijakých podpůrných systémů. Přístroje jsou uspořádány na konzoli ve středu vozidla a pokud vás zajímá, jak rychle nebo v jakých otáčkách jedete, musíte spustit zrak ze silnice. Na displeji tvořícím palubní desku je chaos a nepřehledno. Funkce elektronické ruční brzdy mne dováděla k šílenství. Vytažením jakéhosi šuplíku po levé ruce se mělo auto zabrzdit, zmáčknutím tlačítka zevnitř tohoto šuplíku pak odbrzdit. Notoricky to nefungovalo. Na CD playeru pořád drnčel panel s imitací eloxovaného hliníku a tak jsem na něm držel prst. Asi v půli cesty jsme omylem zajistili zadní dveře dětskou pojistkou, kterou se už nepovedlo uvolnit. Dobrá pakárna je i ovládání světel. Světla se zapínají otočným koncem levé páčky pod volantem, pohybem levé páčky k sobě se současně tlumí dálková světla. Zákonitě se dříve nebo později stane, že při pokusu o ztlumení nebo zažehnutí dálkových světel otočíte tím koncem a světla si vypnete. Stalo se nám to a není to nic moc. Páčka stěračů i blinkrů by měla být tak o centimetr delší, čímž by se upravil zároveň zdvih páček, který byl příliš krátký. Hrubostí chodu připomínaly ovladače favorita, u kterého také nikdy nevíte, zda se páčka ulomila nebo jen tak cvakla. Stejně tak byl krátký chod pedálů. Funkce brzdového asistenta měla špatnou vazbu na aktuální rychlost jízdy, pokud jste například při couvání ťukli zprudka na brzdu, asistent zafungoval a auto přibil do silnice. A tak dále.

    Vůz se startuje zasunutím karty s čipem a současným stiskem brzdy a tlačítka start. Tlačítkem Start paradoxně vůz i vypínáte (že by analogie s Windows? - těch u tohoto auta bylo mnohem více). Karta sama o sobě má velikost vizitky a je v ní integrované dálkové odemykání. Je to velmi samoúčelné a nenapadlo mne, v čem je toto řešení lepší než klasika, nehledě na to, že karta překáží v kapse daleko více než klíč.

    Co každého na Scéniku asi zaujme, je design. I tady mám špatnou zprávu. Avantgardní design se odpovídajícím způsobem neodráží na užitných vlastnostech. Nenašel jsem na prostorové řešení scéniku nic, co by stálo za řeč. Místa v kufru i na zadních sedadlech je průměrně. Jediné pozitivní je, že z toho auta bylo dobře vidět. Zadní partie připomíná střeliště na ruských bombardérech z padesátých let, například na Iljušinu Il-28.

    Potíže s tím bazmegem vyvrcholily tím, že se kousek za Novo Mestem, asi 550 km od našeho domova, při cestě domů a v půl páté odpoledne spontánně otevřelo postranní okénko u řidiče, kleslo až dolu a nedalo se vytáhnout zpět nahoru. Auto je v záruce a amatérskou opravu jsme pokládali skutečně za poslední možnost. Stejně tak nebylo možné s autem jet - průjezd přes Alpy, kde bylo v noci kolem -5°C, bychom asi odnesli pořádným nachlazením. Už jsme pomalu začínali hledat hotel, když jsme spatřili v obci Brežice (velká asi jako Říčany u Prahy) servis Renault. Renault je ve Slovinsku nejprodávanějším vozem a dokonce se tamtéž i vyrábí ca 600 vozů Clio denně. Zacházení s námi v servisu Renault se nedalo s tím, co by nás pravděpodobně potkalo v tuzemsku, vůbec porovnat. Ačkoli jsme dorazili patnáct minut před zavírací dobou a ačkoli vůz měl registrační značku města Ludwigsburg (Němci jsou ve Slovinsku asi tak oblíbení, jako v Čechách rusáci), na voze okamžitě začali pracovat dva mechanici. Bohužel nám nedokázali pomoci, protože a) neměli pro tento typ vozu ani jeden díl b) oprava předpokládala výměnu kompletu elektrického stahování oken, a to mechaniky i elektriky. Dodací lhůta 48hod.

    Nakonec jsme přilepili okno k rámu izolepou. Na vině byl malý plastový dílek, přenášející sílu z bowdenu servomotorku na dolní okraj skla. Už z letmého pohledu na tento dílek bylo zřejmé, že se zlomit musel a Renault se z jeho zlomeninou bude potýkat ještě mnohokrát, třeba už jen proto, že polypropylén v zimě zkřehne. Měnit kvůli takovému nesmyslu, který jsme zkalkulovali asi na čtyři koruny, celou soustavu elektrického stahování oken, jsme vyhodnotili jako vrchol plýtvání a projev absolutní idiocie.

    Zajímavé je i to, že v některých servisech Renault ve Slovinsku se netřeba objednávat s běžnými opravami (olej, destičky, kotouče...) a dělají je bez keců na počkání. Pokud nemohou, zapůjčí náhradní vozidlo. Zajímavé mi to připadá proto, že Renault ČR jistě o tom ví a mohl by klidně to samé zavést v ČR, ale protože se tak ještě nestalo, zvítězila zřejmě mentalita "pro českej xindl je všechno dost dobrý!". Vůz jsme se druhý den pokusili nechat opravit i Čechách, ale zde se ještě Scénic neservisuje a tuzemský dealer Renaultu provedl opravu okna tím, že pod něj narval značkovou Renault dřevěnou uříznutou násadu od koštěte se slovy, že díly nemá a zatím mít nebude, tak ať si to necháme spravit v Německu. Tím moje sympatie k té automobilce vychladly až do nuly.

    Shrnutí:

    Ačkoli se Renault snaží zapůsobit neotřelým designem, který sám o sobě vyvolává mnohé otazníky, užitná hodnota takových aut je stejná jako těch, která vypadají takzvaně normálně. Žádný zázrak pod futuristicky zahnutými plechy nečekejte.Výrobce pravděpodobně hodlá provokativním designem demonstrovat změnu myšlení - ve Francii je totiž Renault chápán jako v Čechách Telecom nebo ČEZ, prostě mamutí polostátní podnik. Kéž by Renaultu to novátorství z huby do ruky vejíti ráčilo, pokud jde o čistou techniku. Auto bylo po všech stránkách průměrné a vykazovalo stupidní chyby. Byl jsem rád, když jsem za sebou zavřel ty futuristické izolepou oblepené dveře.

    Po zážitku se scénikem jsem se přestal divit, že dvoudveřový velkoprostorový vůz Avantime, což byl jakýsi domrvený Espace, ve vší tichosti skončil. Krach projektu Avantime měl za následek konec automobilní větve společnosti Matra, která jej pro Renault vyráběla. Osobně se domnívám, že Avantime poslala ke dnu nikoli recese automobilní branže, ale design, který mému oku skutečně nelahodí ani omylem. Napiště klidně do diskuse, že jsem chrapoun a nemám estetické cítění, ale Renault 19 i Mégane první a druhé řady jsem pro jejich sexy design obdivoval. Nové renaulty vypadají jako rakve a mám dojem, že si z nás spotřebitelů teplí designéři dělají prdku!

    Kdybych si mohl dovolit auto za megakorunu, Mégane Scénic by to rozhodně nebyl.


    19.10.2003 D-FENS

    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,88] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 21 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.