|
Konečně metoda na posouzení tohodlec globálního voteplování:
v Thomadorfu, ať je to cokoliv, je už druhej den zima a nasněžilo.
V lednu!
|
|
|
V Shackalldorfu, který je hned vedle Kellner City, je také sněhu až do prdele*. A mě to sere, protože potřebuju betonovat.
Já chci ty mírné zimy středomořského typu, které nám slibují vědci z IPCC, NASA, Michael Mann a další. Furt nic!
__________________
*Omlouvám se za vulgarismy, ale dneska mi byla fakt kosa :-(
|
|
|
Vím, jak se cítíte ... s betonováním je to poslední dobou velmi, velmi zlé.
|
|
|
Proč?
Něco mi uniklo, nebo ty domíchávače vozí něco jiného?
|
|
|
Jaké domíchávače? Co si umíchám, to mám, radost z betonování si nějakými domíchávači ředit nehodlám.
|
|
|
On je megaloman a kdyz uz neco betonuje, tak to musi bejt tak velky, aby na tom pristal mig a tak hluboky, aby to odolalo jadernymu vybuchu.
|
|
|
Paní Hurychová, já – a to je moje zvláštnost – si svoji maltu vždycky míchám sám!
|
|
|
Ty od Zapy, co mi naštěstí nejezdí pod okny, ale kousek vedle..
Nevím proč, ale domíchávače od Zapy jsou mi něčím sympatické.
|
|
|
Kdysi jsem nekde cetl jakysi reklamni slogan Zapy:
Vune zeny, tvrdost chlapa,
to je beton firmy Zapa.
Ze by to bylo tim? :-)
|
|
|
Ten slogan se zna, ale ne, neni to tim.
Spis jako by se slysel jazz.
Zdalky.
From Hell.
|
|
|
To když takhle pustíš míchačku a zavřeš oči... Ale to asi nemá cenu, je to nesdělné.
|
|
|
Myslel jsem, že mluvíme o betonu.
Když chce chlap vlastní beton, tak směs přehazuje lopatou za mírného kropení.
|
|
|
Tak já jsem zvolil kompromis mezi "být chlap" a "vyhnout se infarktu" a zvolil míchačku, no. Pořád chlapštější, než domíchávač, ne?
|
|
|
tak určitě....
akorát bych byl ochoten se vsadit, že dovezenej beton je zkrátka lepší a kdyby se to někomu chtělo počítat, asi by zjistil, že není dražší...a když se chci cítit chlapštěji, udělám si v míchačce maltu:)
|
|
|
Teoreticky by o něco lepší být měl, ale mně trochu vadí, že do toho nevidím. Když si něco můžu zmrvit sám...
Fakticky si myslím, že v míchačce lze udělat beton srovnatelné kvality za srovnatelný peníz. Jen se nesmí materiál odměřovat na lopaty, poměry v míchačce musí být vždy stejné, hustota správná, nesmí se šetřit cementem, (tzn. cement - písek v objemovém poměru max. 2,5 : 1, pokud se nepřidává štěrk) a když se do toho cvrkne ještě lžíce Jaru místo plastifikátoru a provzdušňovací přísady a nakonec se beton dobře (jak jen je v domácích podmínkách možno) zhutní a ohlídá, aby vyschnutí nebylo příliš rychlé, nemusí se začít příští rok na jaře drolit. A možná i jednou někdo řekne "jó děti, tohle je poctivej beton, ten dělal ještě váš praděda." No nezní to líp, než "jó děti, tenhle beton vás přežije, protože je z domíchávače"?
No ... v zásadě jde ale vždy především o to, kolik ho potřebuji, že.
|
|
|
tak ta poslední věta to hezky rozsekla. já naposledy spotřeboval třiapůl kubíku, předtím dvaapůl, to kdybych měl míchat v malý míchačce...kolečko si namíchám sám, ale nad kubík bych si už dojel pro hotovej, je kvalitní a není drahej...a případní pravnuci si řeknou to samý, co tvoji, pochybuji, že se budou pídit po tom, co se míchalo na místě a co bylo z betonárky:)
|
|
|
Ještě je v tom jeden aspekt. Kdyby měl přijet domíchávač a chrstnout mi pár kubíků naráz do šalunku, tento by musel vypadat podstatně jinak než ten, co jsem za pár hodin splácal ze zbytků vlnitého eternitu. Zkrátka když jsem započítal práci navíc s mícháním a odečetl práci se šaluňkem, vyšla mi samo-domo výroba v daném případě lépe. Navíc odpadlo risiko včas nezpracovaného zbytku. Je to případ od případu a imho nelze říct, že jedno nebo druhé řešení je vždy lepší.
|
|
|
taky lze objednat sušší směs, co přivezeš normálně na káře a pak si to rozvozíš, kam potřebuješ. Nezpracovaný zbytek se nesmí stát, pokud přece hrozí, je potřeba si připravit oka z bytelnýho drátu a ty do hromady zasunout před zatuhnutím, pak jí za ně zvednout a odvézt na skládku:P...nebo vyhlásit dětem sochařský den, v jakémsi jurském ábíčku byl dokonce i návod na levné rychlé činky z betonu, klacku a páru plechovek....:)
|
|
|
Sušší směs nic neřeší, chemicky se beton pojí tuším max. 90 minut, ať je suchý nebo mokrý.
Ale abych byl upřímný ... těch míchaček, co jsem s rodinkou namíchal, už bylo tolik, že našem případě zkrátka žádná jiná možnost nemohla být lepší. Ona sem dcerka totiž občas jukne, víme... Takže někdy může být lepší domíchávač, jindy míchačka a basta. Víc necouvnu ni krok.
|
|
|
no, nerad bych srážel vaše betonářské nadšení, ale beton vyšší třídy než dejmetomu 20/25 (megapascaly - válcová/krychelná 28 denní pevnost) v "zednické" míchačce umíchat prakticky nejde (a to ještě fandím a předpokládám dávkování surovin navážením na decimálce a plastifikátru odlitím do sleniček na kořalku). tedy nejde z běžných surovin za rozumné peníze. umím udělat krásný samozhutnitelný beton zhruba 90/105 s čtyřiadvacetihodinovou pevností okolo 50 MPa a míchat to vrtačkou v kýblu, ale cena bude okolo šedesáti tisíc za kubík (při maloodběratelském nákupu surovin), což je poněkud mimo realitu na běžné použití.
samozřejmě může se náhodně stát, že některá chalupníkova záměs bude mít fantastické parametry. ovšem když vezmeme ty fantastické a méně povedené, a vezmeme nějakou směrodatnou odchylku, tak to furt bude statisticky naprosté bláto na které se spolehnout nedá.
takže limita důmyslnosti a složitosti konstrukce je pro míchání v zednické míchačce (tj gravitační , tam kde jsou lopatky pevnou součástí bubnu) někde u železobetonového stropu v rodinném domku o rozponu okolo pěti metrů.
|
|
|
No ale michacku musi aspon prikryt plachtou, aby nebyl za magora.
|
|
|
Týý joo!
Když jsem šel na kutě, tak jsem v nočním tichu poslouchal ledničku.
Zpívala zhruba totéž, co druhdy míchačka (pokud si to dobře pamatuji), zhruba:
I`m
waiting for my man
26$
in my hand...
|
|
|
Čuchnul si autor té rýmovánky někdy k ženský?
|
|
|
Domnívám se, že určitě, ostatně jde o umělecké přirovnání.
Vůně zavlhlé betonové směsi důkladně zpracovávané vibrátorem je skutečně lehce vzrušující.
Vyzkoušel jsem to.
|
|
|
Ráno jsem odmetal, to jo, ale sněhu až do prdele neměl ani můj psík.
Pokud chci betonovat v lednu, tak si základovou spáru nějak chráním, třeba plachtou.
Aby přišly ty mírné zimy, je třeba překonat přechodovou fázi, která je recentně pozorovatelná. Největší vliv má v této etapě globální oteplování na rozvržení a intenzitu srážek.
Globální neznamená lineární.
Mělo by?
A proč?
|
|
|
A jaký že má to oteplování vliv na rozvrzení a intenzitu srážek? To by mne velmi zajímalo. Poslední informaci, co jsem získal od oteplovačů, bych interpretoval tak, že globální oteplování se projeví tak, že se ochlatí. Už to totiž není Global Warming, ale Climate Change ...
|
|
|
Fakjo?
Pokud by tě to zajímalo, tak bys o tom měl alespoň povědomost.
Oteplení je doložené posunem teplomilných druhů rostlin na sever
v oblasti Čech a Moravy, to jsem tady uváděl několikrát.
Globální oteplování se projeví tak, že se ochladí. To je správně, ovšem férové (ze strany autora výroku) by bylo uvést, jaký odhaduje místní a časový průběh.
Pokud současná fáze oteplování prošla špičkou, nastane ochlazování.
Na tom není nic divného, jenom to asi nebude politicky vhodný přírodní jev.
Je zarážející, že naprostá většina čtenářů předpokládá, že globální oteplování je lineární proces, jako by něco takového v zemském klimatu bylo možné.
Globální oteplování a člověkem způsobené globální oteplování
je pro většinu čtenářů totéž, což je chyba.
Globální oteplování a globální ochlazování v minulosti probíhalo a dokonce je doloženo i v nedávné historii a nad pojmenováním některých epoch "doba ledová" nebo "malá doba ledová" se nikdo nepozastavuje.
Zvláštní.
|
|
Motoristicke casopisy a rubriky se snazi, ale sem tam nekdo propasuje peknou vetu. Lzidnes: "Na tuto hračku, která hlídá řidiče před přejetím bílé čáry a tedy vyjetí z jízdního pruhu, si budou muset někteří zvykat. Když je systém aktivní, stále řidiči "kecá" do řízení. Naštěstí se dá vypnout." v oslavnem clanku na nejakou ficuru.
Japonci meli za WWII neco podobneho na kamikaze clunech, zamklo to asi 20 sekund pred narazem rizeni, ale tam to melo aspon duvod.
|
|
Moje spotřebně-pracovní auto zvané "Drobek" má jednu fíčuru. Sice je jeho průchodnost zasněženými lesními cestami více než dobrá i s dvoutunovým přívěsem a ještě mě nenechal nikde viset, ale mráz - což je ona zmíněná fíčura -obecně dost nesnáší. Při teplotách pod -5 C je otevírání dveří slosovačka. Kryt nádrže se ovládá táhlem z místa řidiče a zkoušet ho nemá ani cenu. Rozmrzne tak po ujetí 50 km. Nevíte, jestli to má Rapid podobně?
|
|
|
Na otvírání dveří v mrazech velmi pomáhá dobře namazat mechanismus mazacím tukem a gumová těsnění silikonovým olejem.
|
|
|
Díky, přiznám se, že to jsem nevěděl. Nicméně třeba u Formana, kterého jsem používal donedávna, jsem podobný problém nikdy neměl - a to jsem dveře rovněž nemazal.
|
|
|
Dveře si necháš přimrznut jen jedenkrát. Potom začneš mazat. Dnes už je k dostání nádobka s houbičkou specielně k použití na těsnění kolem dveří.
|
|
|
Šmarjá, co to máte za werky na veverky? Dveře auta jsem nikdy nemazal a nikdy se mi nestalo, že bych je nemohl otevřít. Ani na horách, ani v -20.
|
|
|
Nemaží se dveře. Maže se těsnění, ke kterému dveře při zavření přilehnou. Zvášť doporučuji při střídání garáže a venkovního parkoviště, třeba v režimu týden/víkend.
Vyučil jsem se na Škodě 105. Hodilo se mi to i u následovníků, včetně Subaru.
|
|
|
Aha, tak to nemusím řešit, protože žádnou garáž nemám.
|
|
|
Stejnou službu, jen za mnohem míň peněz, udělá i v drogerii zakoupený glycerín a kousek hadru.
|
|
|
nejlepsi je na to glycerin. k dostani v lekarnach, i kdyz to prodaji neradi.
|
|
|
Prodává se i technický, resp. koupil jsem ho v autodílech, tak asi nebyl pro lékařské účely. :-)
|
|
Trochu mi vrtalo hlavou, jak se ta škrabka může do víčka nádrže vejít, takže jsem si to našel na netu a zíral jsem.
Na sníh to možná fungovat bude, ale s ohledem na velikost bude mít člověk mokré a zmrzlé prsty, takže otřít to rukávem vyjde lépe. Na led to nejspíš bude k ničemu kvůli materiálu, podobně jako většina podobných výtvorů.
|
|
|
A teď si vemte, kdyby jako onehdá bylo -1 C a pršelo.. z auta je ledová skulptura, s velkým nasazením se dají klíčem vysvobodit a otevřít tak možná jedny dveře... ale kryt nádrže ani náhodou. A to je chcu vidět, jak budou vysekávat průzory v 4 milimetrech ledu bez škrabky
|
|
|
Si koupis jinou, normalni.
|
|
|
pak však tahle simplyklevr fičúra nemá moc smysl, že :)
|
|
|
No jiste, je to image ficura, neco, jako mosazny plisek ve tvaru konske hlavy na kozenem klobouku - ukazujes, jaky dopravne prostredek preferujes - bez ohledu na nazory okoli.
|
|
|
dovedu si to živě představit
A: "JÁÁÁ mám škrabku ve víčku nádrže a je to simply klevr, co máš ty, nulo?"
B: "motor co opravdu táhne a náhon na všechny čtyři"
A: "Buržouste, na co ti to je?? To my si dáme do opěradla až 1,5 litrovou láhev s pitím pro rodinu!!"
B: "<diplomatické mlčení>"
A: "to jsem mu to mámo nandal, co????"
|
|
|
Na lamer.cz byla nejaka citace, ze kdosi nasel na netu ksiltovku ve dvou provedenich - normalni za nejakou cenu a ta sama, ale s rovnym ksiltem hip hap hop style o stovku drazsi. Odpovedi mu bylo, ze za blbost se plati.
Me jeden skodovkar vysvetloval ze felda je vlastne stejne velka a tudiz vykonna, jako moje auto. Tak jsem mu spocital, kolik jeho feld muzu (podle manualu k taznemu zarizeni a k autu) za svym autem tahnout (jedenact s ridici, dvanact prazdnych). Je, ten se vztekal...
|
|
|
|
|
krátká felda váží 950 kg.
11 x 950 = 10.450 kg
Které auto velikosti felicie může táhnout 10,5 tuny...a na jakém tažném zařízení?
kulový čep ISO 50 lze použít pro maximální hmotnost přívěsu 2.000 kg.
"výkon" se dá měřit všelijak, že? v některých souvislostech je to kratší zvuk termínu "užitná honota".
no nic...jsi nejlepší a máš vždy pravdu
|
|
|
S tím výkonem souhlas. Nicméně třeby my máme u Jeepu na kouli ISO 50 povolenu maximální hmotnost (bržděného) přívěsu až 3,5 tuny.
|
|
|
mas pravdu. ISO 50 jako příruba má 3.500 kg. jako hák pak 2.000 kg. každopádně ani 3.500 neńí 10.450 kg
|
|
|
SAE class IV ma 4.5t, nekteri vyrobci si sami pro sebe vytvorili i "class V", byt ta neni standardizovana, ale konci obvykle nekde na sesti tunach. Ale ani to zdaleka neni konec, nektere vetsi pickupy, napriklad Silverado nebo Dodge RAM, mohou mit na korbe tocnu (fifth wheel coupler) a tam pak to tech 10t byt klidne muze, pricemz samotne tazne vozidlo ma maximalni hmotnost pod 3.5t.
|
|
|
No...i kdyz jsi nasel pekny extremy, tak jsou na polovine tech chvastavych 10,5 tuny. Nejake tocny na pickupu a podobny blbosti jsou uplne mimo. Vysledek? Splet sis cloveka, ktery potrebuje vratit nohy na zem. Copak ti v tomhle vlaknu neva zadne jine cislo? Zkus to na toho, ktery musi cvicit techniku, aby nezabijel holyma rukama a je pro nej lambada porazit i mistra sveta v kickboxu, protoze "vi jak na to". Ted si pricetl dalsi vitezstvi - utahne Rrrrrejndzem 10.450 kg...a ty resis, ze existuji tocny na pickup, co by to mozna zvladly. 8o) trochu divny, ne?
|
|
|
Tak muzes mu navrhnout, ze to odtazeni tech deseti feld do nejakeho mirneho kopce nam muze predvest. Pokud na to nepristoupi, muzes se mu vysmivat zde, pokud pristoupi a neutahne, pripadne si utrhne tu cast auta, na kterou tech deset felicii priprahne, budes se mu moci vysmat do oci, pokud ano, bude se moci vysmat do oci on tobe, to je fer, ne?
|
|
|
pro zjevnou pitomost jeho prohlášení to nemá cenu navrhovat a už vůbec ne organizovat. navíc není můj styl se někomu smát do očí. stačilo by mi úplně, kdyby napsal, jak to vlastně myslel. ale asi je snazší dělat, jako že se nic nestalo...jestli myslíš, že je to fair, zorganizuj to sám. já jsem přece zaujatý 8o)
no a jak je to dlouho, co chtěly opice od MPP roztáhnout Hummerem autobus a oddělaly spojku? a to má autobus MHD necelejch 10 tun.
|
|
|
|
tohle ale není "tah" to je "trh". první felicii z těch dvanácti, co PM tahá za svým rrrejndžem, bys urval motor 8o)
o tom, jak dopadlo to trhací auto se tam nic nepíše a že pak nešly zavřít dveře se taky nedozvíš...
|
|
|
Já jsem Patrolem táhl Tatru (tuším 12 t), která nepomohla ani trochu, a taky to šlo.
|
|
|
Já jsem Felicií táhnul na kopec traktor, kterej nechtěl chytit. A taky to šlo.
|
|
|
V téhle fázi diskuse, myslím, Arnolde, že s traktorem nezaujmeš. Už tu bylo dvanáct feld, autobus, Tatra... Kdybys tohle chtěl fleknout, musel by k tomu traktoru připojit aspoň valník hnoje. ;-)
|
|
|
Do kopce. Co kopce, do krpálu!
Vlečku hnoje, to by asi chudák nepřežila. Felda. Už takhle ta spojka málem chytla a smrděla až skoro do Rakous.
|
|
|
|
Pes ma dobrej kroutak a pekne tahne vocpoda. Jenom by zaslouzil trochu lepe sprevodovat.
|
|
|
Ani tak mi nejde o to, co jde, jako o to, kolik co SMI tahnout. Zelezny Zekon utahl kamion...
|
|
|
|
|
Podle manualu smi tahnout nejake osobni auto 10,5 tuny? Hm..
|
|
|
Ještě poupravím taženou hmotnost. PM píše o dvanácti prázdných Feldách a jedenácti s řidičem. Vezmu-li v úvahu, že prázdná auta se moc dobře táhnou nedají, budeme kalkulovat s padesátikilovými řidičkami a pak se opravdu dostaneme na cca deset a půl tuny. Nicméně si myslím, že sehnat dohromady jedenáct Felicíí o pohotovostní hmotnosti 895 kg www.eurooldtimers.com/cze/galerie-stroj/2498-1960-skoda-felicia-994- .html bude problém.
|
|
|
Upravte si limity. Některá auta mají na normální kouli i více než 2 tuny.
Například nový Sharan má na kouli povoleno 2,2 tuny.
|
|
|
OK, OK...Limit i pro nakladni vozidla jako je iveco turbodaily je na cep iso50 pouhych 3,5t. Vrat se teda k jadru veci - ktere auto velikosti felicie muze tahat 10,5 tuny a na jakem taznem zarizeni? To je mozne pouze s "tlamou" a cepem.
|
|
http://new.skoda-auto.com/microsites/testujrapida/summary-t2
Každé druhé slovo je "rodina, rodinné, s rodinou", rodině se všechno líbí, auto je prostorné a malé, výkoné, rychlé a zároveň příjemně pomalé, podvozek je nádherně měkký a zároveň úžasně tvrdý... boha jeho to jsou srance :D :D auto brzdí a proto mu dáváme pět hvězdiček. Motor hezky vrčí takže sedm hvězdiček. Rodině se kolem něj dobře běhá, sedmdesát hvězdiček :))))
|
|
|
Vsak to taky testovaly rodiny. To vyrobis jakkoli, treba ja mam na motorce taky dost mista na kolena, spolujezdec vzadu jakbysmet (dokonce tim ziskavam loketni operku), nad hlavou jakbysmet, pneumatiky jsou prijemne kulate, chromovana riditka zadne nebezpecne ftalaty, motorka uveze tolik sudu piva, kolik se jen jezdci vejde do nuse...
|
|
|
Opravdu zírám, jak jsou lidi dnes nenároční.
Mně se to auto docela líbí a dovedu si představit, že se slušným dvojlitrem bych tím i jezdil (sám či ve dvou). Ale dělat z toho rodinný vůz, to je opravdu úlet.
|
|
|
Na dvoulitr je to prilis velka krava. Mozna... kdyby v tom byl 2.8 VR6... tak by to porad melo tvrde sedacky, udesne servisy a pritahovalo by to kriminalitu, takze ne.
|
|
|
jako vizuálně to není špatný... být to kupé s pořádným motorem a podvozkem tak by to byl důstojný pokračovatel starýho rapidu... jenomže to by nebylo rodinný :-/
|
|
|
Tak ono to muze byt pro rodinu, otci to pomuze prekonavat krizi stredniho veku, matce to porad prijde jako male auticko, synek se muze domnivat, ze to ma sportovni tvary... Fakt, ze za tu cenu si vsichni tri poridi jina, vyhovujici bazarova auta, je sice hezky, ale deda mel skodovku, tata mel skodovku, tak ja... Beztak se tem cizakejm neda verit, nalakaji zakaznika na nizkou cenu a da dvacet let aby sis sel pro novy.
|
|
|
děda měl škodovku, táta má škodovku, takže já si raději pořídil Mitsubishi a pak Forda :D
|
|
|
No nevím, podle mě je to typickej low cost sedan, kterej se hodí tak na trhy někde do Afriky či Asie, kde snad musej mít sedan i z dětský tříkolky. Prostě ať si to hraje na co chce, je to ve skutečnosti nástupce kufrový Fábie a nic víc, do nižší střední to nepatří ani náhodou. Konkurent je Thalia nebo na některých trzích kufrový Clio, popřípadě ty nový dvě zmršeniny od PSA. Fluence ani Linea ne, ty jsou o třídu vejš.
Prostě auto, který bych čekal někde v Tunisu, nebo Istanbulu, ale určitě ne v Praze.
|
|
|
Byls nekdy v Istambulu? V takovych autech ram jezdi mozna tak omladina. Jinak je tam vic velkych aut nez tech malych. Myslim, ze se mame co ucit 8o)
|
|
|
Byl a určitě bych se tam chtěl podívat znovu, je to zajímavý místo. Nevím zda omladina, ale aut tohoto typu tam jezdí dost. Zrovna tak, jako třeba v Číně.
|
|
|
S pojmenováním konkurence bych souhlasil. Ale koukal jste co za to chtějí? Když jsem do konfigurátoru zadal naftovou motorizaci a nějakou základní výbavu tak jsem to ihned zavřel a částku raději zapomněl.
|
|
|
No já jsem na to koukal trochu podrobněji a zjistil jsem, že Rapid je rozvorem skutečně spíše na úrovni Fluence a Liney než Thalie. Akorát to zvenku tak rozhodně nevypadá. To auto prostě vypadá jako low cost sedan pro východní trhy, rozvor nerozvor. Podle mě prostě malý sedany vypadají komicky a do nižší střední včetně to chce hatchback. U Oktávky je to tak na hraně, sice to vypadá celkem ok, ale za cenu velikých převisů na obě strany.
|
|
|
"My už jen vzpomínáme, s jakým úsilím se nám dařilo nacpat hluboký kočárek do Š105, upevnit autosedačku, naložit obě babičky, jídelní stoličku, přemýšlet, kam postavit lahvičku s čajem nebo otevřenou přesnídávku..." Paní Jeníčková, testovací řidička werku.
Jeníčkovi jr. je tak 13 až 15, tj. narodil se cca roku 1998. Tedy zhruba roku 1999 jezdili Jeníčkovi Škodou 105. Přiznám se, že nerozumím uvažování tohoto kmene. I když byl člověk ultra socka, mohl sehnat roku 1999 za těch cca 15 tisíc daleko prostornější auto než 105.
|
|
|
"Můj děda byl debil, můj tata byl debil a já si taky koupím škodovku"
|
|
|
mně se líbí ty testovací rodiny. Nejméně jedna kostkovaná košile do každé rodiny, asi odměna za účast v testu. :-)
|
|
|
Ale houby, to by bylo moc drahé. Ty košile si jen půjčovali na focení.
|
|
|
Četl jsem jen hodnocení výbavy od jedné rodiny a podle mě dosud jezdili ve Favoritu nebo jsou všichni členové debilní. Rozplívání se nad prostorem pro brýle, 1,5l petlahev a oboustranným koberečkem v kufru si jinak nedovedu vysvětlit...
|
|
Je to taková nenápadná zajímavost, kterou si každej zapamatuje. Nejspíš je to součást marketingové strategie Škoda Auto. Mělo někdy nějaké auto škrabku na led ve víčku nádrže? Nemá, Škoda Rapid je první. "Gagarin byl první člověk ve vesmíru a zná ho celý svět. Víš ty, kdo byl druhý?"
Kdybych byl majitel rapida, určitě by moje jediná škrabka na led nebyla nějaká malá destička, tu bych bral jako nouzovku. Na běžné používání bych si pořídil něco, s čím se líp pracuje, tj, aspoň tohle: www.nabel.cz/images/814_prew_800.jpg
P.S.: Ještě jeden zajímavý fakt o Rapidu: špatně se prodává, tj. je zřejmě příliš drahý. Podle mě je dost možné, že cenová strategie je dobře promyšlená, je to novinka, tak nasadili vyšší cenu. Navíc potenciální zákazníci čekali na uvedení nové Octavie, po kterém se pravděpodobně změní i ceny té staré... Škodovka klidně může Rapida zlevnit a sleva je to, na co zákazníci často slyší.
|
|
|
to není nenápadná zajímavost, to je nesmysl. Takže Škoda Auto je sice první, kdo má škrabku ve víčku nádrže, ale nejspíš bude i poslední. Do vesmíru létají lidé opakovaně, blbost se škrabkou nikdo opakovat nebude a Škoda od toho nejspíš časem potichoučku ustoupí.
|
|
|
V jednom aute skrabku (pouzitelnou asi tak stejne, jako tkanicka od bot a kartacek na zuby k surovani chodby), ve druhem destnik ve dverich, dalsi skube samo volantem. Tak nejak vypada produkce automobilky ve 4. stadiu zazmrdovani.
|
|
|
Co je špatného na deštníku ve dveřích?
|
|
|
Samo o sobě nic, je to moc pěkná vychytávka. Ale nejdřív musí být perfektní i zbytek auta, jinak to působí divně - asi jako pneumatiky za pět tisíc kus na Škodě 105...
|
|
|
Asi jo, myslim, že se to zasouvá z boku do dveří.
|
|
|
K čemu by to bylo vyndavat ho při zavřených dveřích?
|
|
|
Aby mohl býti rozevřen ještě před vystoupením z vozu? Řešení u Superbu vyžadovalo ještě řidiče-poskoka, který přistoupí k otevřeným dveřím, vyjme deštník a ten rozevře. Teprve poté vystupuje osazenstvo zadních sedadel. Mimochodem, jestli se nepletu, byla schránka pro deštník aplikována jen na jedné straně vozu. Takže shrnuto - je to celé na h....
|
|
|
Záleží na tom, jak se na to díváš. Ve srovnání s autem, které žádnou přihrádku na deštník nemá, je superb o krok napřed, protože má aspoň tu jednu a aspoň na jedné straně dveří... (sklenice je z poloviny plná / z poloviny prázdná).
|
|
|
Aplikoval jste někdy Vámi zmíněný postup v praxi? Nebo je to jen teorie?
|
|
|
Máte-li na mysli případ první, tak se přiznám, že ne (nejsem z cukru). Ale viděl jsem a jde to. Případ druhý s řidičem - poskokem jsem neviděl ani neaplikoval. Ale nějak si nedokáži představit otevření celkem velkých zadních dveří a tahání deštníku z nich, aniž by nedošlo ke zmoknutí dotyčného. Řidič-poskok se jeví jako užitečné řešení:).
|
|
|
Já mám ve dveřích od auta taky skládací deštník, je to celkem užitečné (i v situaci kdy ve většině případů stejně používám kapuci bundy). Krom toho tam mám ještě reflexní vestu, termofolii, a škrabku. Druhou, jinou škrabku mám u spolujezdce kde mám i smeták na ometání.
Škrabku ve víčku od nádrže nechápu, mám otvírání nádrže zevnitř vozu, navíc pokud je takové počasí že je třeba škrabat, startuju auto aby jela klima a sklo se ohřívalo zevnitř, takže škrabka ve víčku by znamenala vlézt do vozu, otevřít nádrž, nastartovat, jít pro škrabku... trochu demence.
|
|
|
Ten plastovej bazmek mám a používám, je fakt, že když to bylo nový, škrábalo se s tím líp, asi se ten plastovej břit otupil. Zatím jsem neměl potřebu shánět jinou škrabku, stejně mám čelní sklo vyhřívaný.
|
|
Já se přiznám k tomu, že škrabku-smetáček do zadní části vozu umisťuji. V létě do kufru k heveru (abych ji někde přes rok neztratil) a v zimě na podlahu levého zadního místa. Je to z toho důvodu, aby po otevření zasněženého auta nenapadal sníh ze střechy na sedadlo řidiče.
Jinak mi přijde umísťování škrabky (a kde je smetáček?) pod víčko nádrže též vyloženě "simply clever". A to mám víčko nádrže na levé straně.
|
|
|
vydržte, příští verze Rapidu bude mít na víčku nádrže i ten smetáček a později se tam možná přestěhuje ještě spousta dalších věcí. ;-)
|
|
|
Tuhle zimní výbavu rovněž vozíme ze stejného důvodu vlevo vzadu. My ovšem i klasický domácí smeták na tyči, aby mohla sníh ze střechy omést i má drobnější manželka. S běžným smetáčkem totiž dosáhne maximálně tak do třetiny šířky střechy, takže auto pak vypadá jako pankáč :-) což by problém nebyl, problém je, že pak za sebou tvoříme za jízdy chumelenici, což považujeme za neslušné.
|
|
|
No vidíte, já mám jednu škrabku v kufru, jednu v předních dveřích, jednu v zadních ... Vždy připraven. Jo, a parkuju v garáži a letos jsem škrábal jenom jednou ...
|
|
Už se to tu zmínilo: ergonomie škrabky made in Vuřtguláštechnikauto je prostě...příšerná. Ve svém Zweitürigen Bratwursttechnikwagen vozím za sedačkou škrabky dvě - jednu šudlací se smetáčkem a malou stěrkou: autoprocar.cz/Sterky-na-led/123-kombikoste-plastove-skrabka-na-led. html a jeden "icekiller", který ani vygůglit nejde. Ten bazmek od Škodoffky je výsměch. Ale auto je skvělý, protože KUFR, MÁMO!
|
|
|
tohle koste vozim uz ve tretim aute, asi pet let. hrana se uz trochu obrousila, ale je to to nejlepsi, co se da sehnat.
|
|
Z Defense se stava opravdu komicka figurka. Nejdriv se trefuje do cyklistu a ted si vybral dokonce skrabku v Rapidu.
Kamarade, ja tohle tady kdysi citaval jako blog plny zajimavych nazoru, ted sem chodim ciste pro pobaveni. Dfens, diky, kam se na tebe hrabe Ostravak :-D
Poznamka 1: neplati nahodou nejaky zakon, ze to auto clovek beztak musi omest cele, aby z neho nepadaly za jizdy hromady snehu? Mirim tim k tomu, ze ten wagon stejne musi Dfens obejit at chce nebo nechce :-D
Poznamka 2: jestli to je pro Dfense daleko od ridice k nadrzi, tak si muze koupit kolo a objet to ;-)
|
|
|
a) On zákon nařizuje, že musím oškrábat přední sklo, světla a zrcátka. Je za to pokuta. Zaplať Bůh - jinak bych sedl do auta, ze kterého nevidím, vyjel a někoho zabil.
b) Proč jenom ti blbci u General Motors dali přihrádku na CD do loketní opěrky mezi řidičem a spolujezdcem. V kufru by se vyjímala lépe - a vešlo by se tam klidně 20 CD ;-)
|
|
|
Omést ano, ale smetáček u nádrže není. Led stačí oškrábat z čelního skla a bočních okének. Zadní okno má i low-cost vozů vyhřívání a není nutné přes něj vidět stejně tak přes zadní boční okénka nesledujete provoz. Takže ano škrabka na druhém konci vozu než sedí řidič je poněkud nepraktická. A myslím, že pokud jí uživatel použije tak stejně skončí někde ve voze.
|
|
|
ještě jsem zapoměl, že kdo autem jezdí deně do práce a parkuje venku, tak škrábe skoro každé ráno kdy mrzne. Každou noc rozhodně nesněží.
|
|
|
Asi jsem divnej, ale já přes (pravá) zadní boční okénka provoz sleduju. Typicky třeba na křižovatkách ve tvaru Y, kdy v zrcátkách a zadním skle nevidím cestu, připojující se zprava, nebo tam vidím jen její velmi malý kousek.
|
|
|
Přesně tak, stačí aby to bylo trošku v nestandardním úhlu a na nebezpečí je zaděláno. Auto je vždy třeba oškrábat celé. Bohužel.
|
|
|
A mizerný výhled přes úzká zadní okénka mě vysloveně točil v lamborgini... alespoň mám nějaký nefinanční argument, proč ten krám nekupovat (+ šprajcuju se tam hlavou o strop).
|
|
|
Sakra, tys ten výběr novýho advokátskýho kcháru vzal z gruntu :o)
|
|
|
Zbytečný. Stačí přední sklo, vokna u řidiča a spolujezdca a venkovní špígle. Zadní sklo škrabat je zbytečný, šak nekerý dodávky majó za řidičem neprůhlednó přepážku a taky ježďajó. A do zadních bočních voken se musí dívat enom ten, gdo si špatně najél do křižovatky...
|
|
|
Jenže tyhle dodávky mívají patřičně uzpůsobená zpětná zrcátka - tj. v porovnání s osobním autem jsou výrazně větší, s několika plochami a často i separátním panoramatickým prvkem.
|
|
|
jezdil jsem boxerem, kterej měl sice velká zrcátka, ale byla tam jen jedna plocha zhruba jako A4 na výšku.
vidět tam bylo docela dobře - asi stejně jako z osobáku a couvat se podle toho dalo pohodlně. myslím si, že velikost tam nehraje roli ani tak kvůli tomu, aby bylo více vidět, jako kvůli tomu, že je tam měnší zakřivení zrcadla, které méně zmenšuje, aby řidič viděl "něco" i když jsou zrcátka výrazně dál než v osobáku.
|
|
|
V tom hlubokem snehu se mu k te nadrzi na kole pojede fakt uzasne. Co se takhle zamyslet, nez racej placnout nejakou volovinu, vasnosti?
|
|
|
|
Jo a zaintegrovat by je mohli treba do hagusu. Nebo by mohly byt skladaci a umistene uvnitr v disku reservniho kola. Lekarnicka a sada zarovek a pojistek by take mohly byt v reservnim kole, mezi pneumatikou a rafkem, v pripade potreby by se pneumatika vypustila a sejmula z disku a voila, je tam vse, co ma byt. Soucasti vyssich versi vybavy bude i pumpicka pro pripad kontroly povinne vybavy Policii.
|
|
|
tomu nesměj, nepochybně existují lidé, kteří by radostně něco takového za velký peníze od Škodovky koupili a ještě by měli radost, že dostali slevu. Štěstím bez sebe, že se jim do auta vejdou nohy a kolikrát auto i brzdí a jako bonus má takové auto i kufírek. No nekup to za půl míle! :-))
|
|
|
Kazdopadne by to byl pokrok, vzhledem k tomu, ze uz pomerne dlouho si skoda vystacila pouze s vyhrivanim zadniho okna, aby te nezably prsty, kdyz v zime tlacis. A takove bezky skoda, k tomu treba pro prvnich 100 zakazniku reklamni kulich zdarma... Bezky by mely byt sroubovaci a pripevnene pod stropem.
|
|
Nezbývá než doufat, že se u Rapida neotevírá víčko nádrže zevnitř vozu :-) Ale stejně musí být legrace, když víčko pokryje led a nedá se otevřít, nebo když na škrabku vyvzlíná nafta :-)
|
|
|
Mas tam mit toho divocha dvanactistovku, pak ti jen bude hnata krasne vonet benzinem a v interieru si pripomenes doby minule, kdy takhle skodovky uvnitr vonivaly bezne.
|
|
|
Škrabka u hrdla nádrže je vskutku geniální vynález :) Ta vůně benzínu má něco do sebe, když jsem ve své Alfě Romeo 33 1.7 16V provozoval s kamarádkou divoký sex na zadních sedačkách tak po určité době v autě krásně voněl benzín, dokonce i bylo slyšet šplouchání z nádrže. Prostě romantika, to Rapid určitě neumí :)
|
|
|
Rapid to nebude umet z jineho duvodu. Sice znam slecnu, co mela ve svych 20 letech nozku cislo 33 a byla celkove neskutecne droboucka, nicmene i tam bylo zapotrebi mensi SUV. Dovedes si predstavit, jak se na moderni skodovacke zadni sedacky snazi vmestnat dva lidi?
|
|
|
U Rapida se víčko nádrže nijak nezamyká! Nezbývá tak doufat, že simply clever škrabku ráno u víčka najdete dříve, než naši přizpůsobiví občané...
|
|
|
To snad nééééé... Nemám tu značku taky nijak v oblibě, ale zase úplný dementi to snad nenavrhujou. A nebo se rozhodli vrátit do dob minulé verze Rapidu a montují víčko s klíčkem? Viz http://www.automaxhk.cz/picts/thumb-fullsize/uzaver-palivove-nadrze-skoda-105-120- 100-110-110-r-coupe-tatra-613-2776-0.jpg
|
|
|
Přesně tak, nový Rapid se veze na vlně retra :-) Prostě Simply Clever řešení.
|
|
..tak snad někdy do schade werke dorazí fičura zvaná vyhřívané přední sklo .. :-D
|
|
|
Tady je zajímavý, jak málo výrobců tohle nabízí. U mnoha dodnes nejde ani za příplatek. Já to mám na Mondeu a je to výborná věc, sice musím stále oškrábat okna z boku, ale nemusím se naklánět přes kapotu a tudíž se ani ušpinit při škrábání předního skla. Má to vyhřívání nějakou zásadní nevýhodu? Jestli ne, tak se fakt divím, jak málo aut to má.
|
|
|
Někteří vlastníci si stěžují na nepříjemný pohled proti světelnému zdroji, ale mě to nikdy nepřišlo.
|
|
|
Vyhřívané čelní sklo máme u jednoho z našich firemních Transitů a přiznávám se že ač je ze všech nejpohodlnější, jezdím s ním docela nerad. Za jasného dne nebo v noci mi to nevadí, ale pokud je pošmourno a šedo, nebo za soumraku či svítání, i to docela výrzně unavuje oči. Jsem ale jediný ve firmě, kdo si na to stěžuje, možná proto že jsem "brejlovec".
Ovšem je pravda že to auto je staré už více než deset let a tak možná dnešní řešení používají jiný systém a je to o něčem jiném. Tohle má ve skle takové droboučké, lehce kroucené drátky, takže mám za jízdy ve špatných světelných podmínkách pocit, že se oko snaží mimoděk zaostřit na ně a současně rozum velí koukat na cestu. Výsledkem je rychlejší únava až bolení očí.
Jediná výhoda je, že i když je auto plné dýchajících pasažerů (těžko po nich chtít, aby nedýchali, že ano) tak se nerosí přední sklo, což je jinak bolest všech ostatních Transitů (vždy než se zahřejí a i potom je většinou potřeba na přední sklo výrazně topit).
|
|
|
Tak tohle jsem taky nikdy neporozoval. Mondeo je rok 2009, možná je dneska už ta technologie jiná. Je ale fakt, že brejle zatím nenosím, i když už jen tak tak.
|
|
|
Jo, trochu to kazi signal pro GPS/mobil, pokud je za prednim oknem. Ale s tim jsem mel problem tak 5 let zpatky, ted uz ne.
|
|
|
To jsem u sebe nikdy neporozoval.
|
|
|
Obcházení horký kaše se vyplácí.Nějaká chytrost výrobce
v tom asi bude.Chilli třeba pálí,působí bolest i smrt,a přeci ho lidi konzumují.Koupí ho ze zvědavosti aspoň jednou.
|
|
Napadlo mě úplně to samý :D
|
|
Zvědavost mi nedala a škrabku na led u Rapidu jsem si našel na netu. Určitě je simpl clever, ale led bych s ní já sám škrábat určitě nechtěl. Ale jelikož je to v základu je to bomba :-) Jsem zvědavej, kdo další s tím přijde. Tipoval bych Thalii v základu :)
|
|
...za pár korun a kolik lidí je schopno se o ní bavit. Řek bych, že škodováckej marketing je určitě simply clever:-).
|
|
|
|
Mám přesně tu samou škrabku jako na obrázku, je to potmek dlouhé řady doslouživších, ztracených, darovaných předchůdců:-)
|
|
Zavání mi to vohnouctvím, protože jenom hovado může sednout do auta a jak uvádí v 20-ti centimetrové závěji jenom stěračem odmíst sníh a odjet. Kromě toho, že vidí úplný hovno přes sníh na kapotě, to samý vidí do stran a v zrcátkách.
|
|
|
Jezis vy jste kverulanti. At si vyrabej co chtej, kdyz maj dojem ze to prodaj, pul republiky to zivi a halde lidi to na konzum jde pod nos lip nez nejaky rejze, krevety a schnitzly. Kazdej vi, ze na led se pouzivaj predevsim debetky, kreditky, karty pojistence, klubovy karty nejruznejsich retezcu, zejmena pak ty s tvrdsim plastem. No a ty sofistikovanejsi nebo ty s rukama slecinek maj vyhrejvany skla nebo kvalitni vnitrni ofuk...
|
|
|
Však jo, ale srandu si z nich snad dělat můžem, ne?
Mimochodem, bydlet kdekoli mimo ČR / SK byla by Oktávka 1.8 TSI 4x4 DSG určitě minimálně v užším výběru pro moje příští vozidlo.
|
|
|
Čím víc srandy, tím líp. Článek je z těch na titulní straně D-fensu druhý nejčtenější. Lepší reklamu si Škoda Auto nemohla přát ;-)
|
|
|
Ofuk je oser, bo trvá dlouho. Nejlepší je dobrá škrabka, plus případně rozstřikovač s rozmrazovačem. Průzor na oko za pár vteřin, zbytek se pak může ofukovat cestou.
|
|
ty filtry ve vysavači se čistí tak, že se normálně vyperou... ;-)
|
|
|
Ve vysavačích se nevyznám, ale na motorce mám filtr, který se dle návodu výrobce vyfouká kompresorem (všeho do času, občas se musí vyměnit) s poznámkou, že čištění mokrým procesem by filtr znehodnotilo.
|
|
|
Ano, do motorových filtrů voda skutečně nepatří, nicméně ty ve vysavači se fakt normálně perou v umyvadle. Je to prakticky jenom kus molitanu (i když někdy trochu lepšího), nebo na něčem napnutý látkový filtr. Usuší se to a jede se dál...
|
|
Omlouvám se za OT: před časem tady byl odkaz na vylepšenou autolékárničku, ale nikde to nemůžu najít. Netušíte někdo, kde to bylo?
|
|
|
Patrně sorudo.cz/cs/blog/vybaveni-od-nas/autolekarnicka-sorudo tady.
Ale pozor, já už ji mám objednanou hodně dlouho a pořád nic nepřišlo. Předvčírem mi posílali omluvný mail, že prý "dodání prověřují, zašlou informaci a omlouvají se za průtahy", nicméně ani informaci, ani lékárničku dosud nemám. Tak nevím.
|
|
|
Globální oteplování neznamená, že vám bude v zimě +30C ! Typický vohnoutí přístup.GO je o tom, že se přehřívají horní vrstvy troposféry a mění se celková cirkulace vzduchu, třeba Hadlleyho buněk. Velká část tepla se spotřebovává na tání ledovců. Tak se dostává nadbytečná voda do systému, což vyvolává tlak na litosférické desky, výsledkem jsou častá zemětřesení nad st. 7 RCH. Pište o tom čemu rozumíte.
|
|
|
A tomu zabrani repka a solarni elektrina...jeste ze to mame
|
|
|
A kdyz se to teplo vstrebava do ledovcu, znamena to, ze tyto se zvetsuji, je to tak?
Me osobne se zda, ze by to melo byt jinak, ale trebas to zvetsovani ma nejaky logicky zaklad, spocivajici v GO...
|
|
|
ty vole...vysvětlení všech přírodních katastrof GW a napsané v jednom odstavci! nevídané!
nejvíc se mi líbí, že voda, která se v systému vzala asi "odnikud", tlačí na litosférické desky a tím vyvolává zemětřesení nad 7° Richtera.
těsně v závěsu za tím je, že Atomkraft "tomu rozumí" a proto o tom smí psát...
8o)
|
|
|
Ta voda se vzala průnikem tepla a ledovce. Ledovec, to je takový tvrdý ... no skoro jako nějaký šutr, ale zase je to podobný sněhu, protože vobojí to je vidět v zimě. A sníh nic neváží (zkuste chytit padající sníh), takže ten led asi taky moc neváží. Ale když se z toho udělá ta voda, tak ta už váží a začne tlačit. Na ty desky.
|
|
|
No ježíšmarjá! Nechápu, co na tom nechápete, to je vidět, že jste úplně mimo. Von když ten led na jedný straně desky roztaje, tak tam tlačit přestane, žejo, no a zase ta roztátá voda se někam přesune a začne tlačit na jinym místě. Tý desky jakože, no a to právě dělá tamty problémi. To ví přece každej, jen vy jste tu úplný troglodyti, že to ještě nevíte, to je úplně jasný!
|
|
|
Zasranej příliv, zase bude někde minimálně 7 Richtera.
|
|
|
No Vy si tu teď z toho děláte prdelky, ale přijde den, kdy se i pod Váma začne otřásat zem, no a potom přijde Atomkraft a řekne: "Já vám to říkal, ale teď už je pozdě kupovat priusy!". Vona totiž ta voda tlačí pomalu, ale jistě, víme?!?
|
|
|
hlavně Atomkraft dokáže tentokrát ovšem v jednom řádku (protože je to úplně jasný), že za to zemětřesení může právě ta voda 8o)
|
|
|
Von tě ten humor přejde, ty przniteli přírody. Na pólech jsou prostě ty čepičky, a spokojeně si tam levitují i s ještírkama. Pak projedeš ty v Blansku přes radar 55 km/h na té své motorce, rozrezonuje to zeměkouli, spadne pár ještírků, pak spadne ledovec, udělá to žbluňk, pak přijde tsunami, šloupchne do dalešické přehrady, roztočí turbínu úplně šejdrem, a pak nám tady bouchnou Dukovany!
Sme to viděli, v televizi. A taky godzilla tu bude běhat! Tu jsme taky viděli!
|
|
|
Von mě ten humor už přešel, vy prznitelé přírody. Tlačí se mi nějaká voda v břiše. Vypadá to na nějakýho toho Richtera.
Zkusím koupit modrej Prius, jestli to pomůže.
|
|
|
Zvláště ta nadbytečná, co se dostává do systému:).
|
|
Jak poznáte blbce? Podle polobotek, když sněží. A podle toho, že spustí zamrzlé stěrače. Sebekritika se od blbců neočekává...
|
|
Takový, který si myslí, že se škrábe jen přední okno miluju úplně nejvíc. Z auta lítej kusy sněhu a ledu, ale frajer za volantem má proškráblej průzor jak z bévépéčka, takže pohoda, žejo. Že nevidí do stran a dozadu ho netrápí.
Jinak ale celkem souhlasím, že škrabka pod víčkem nádrže asi není důvod si to auto kupovat.
|
|
|
spíš je otázka, jaký je vlastně důvod to auto kupovat, když to má "již od" za 293.000 s 55kW 1,2MPi pod kapotou...a se slušným výkonem z 1,4 TSi to stojí přes nad 420.000 kč.
|
|
|
Protože přeci slušnýmu člověku stačí slabý auto, ne ?
V silnejch autech jezděj jen tudlencty pyráťy, viď. mámo ?!
|
|
Snad jen řidič negramot by nejdříve sedl do auta a pak zjistil že má namrzlé okno nebo natolik zapadané sněhem že to chudáci stěrače neutáhnou ani když se do práce zapojí ostřikovač.To pak obvykle u toto praskne pojistka co :-)) Více vohnoutský přístup si neumím představit. Že Vás sere zrovna ta pitomá škrabka. Kdo chce psa bít ...Rapida jste možná ještě ani zblízka neviděl ale už to fundovaně hodnotíte na základě recenzí z netu a světa motorů. Rapida se vůbec nezastávám ale toto je příspěvek o ničem.
|
|
Přijde chlapík do bazaru,že by prodal passata v dehtu s 370 tis. nalítáno. Týpek mu zkušeně vysvětlí, že je to neprodejný, že se musí 150 tis. "vodcouvat". Týpek, že jo, tak to sundaj.
Po chvilce přemejšlení se týpek podrbe a říká: "Teď, když už to nemá tolik nalítáno, já si ho asi nechám, přece jen passat je držák."
|
|
|