D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Auto ser více dé é
    (ze dne 07.10.2012, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 07.10.2012 19:36:03     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:
    Koukám, že výraz Bratwursttechnik se ujal. :)

    Komentář ze dne: 07.10.2012 20:01:45     Reagovat
    Autor: Metete Utelete - M.U.
    Titulek:Déjà vu
    Připomíná mi to (v tom servisu) tchánovu příhodu, ještě když jezdil s kombi feldou 1.9D (tedy až na tu rychlost servisu). Autorizovaný servis zaboha ne a ne přijít na to, že může být problém ve žhavících svíčkách. "Tam problém není, to diagnostika neukazuje. Až když tchán trval na tom, že ty nový svíčky chce a že si je zaplatí, pokud to jima nebude, tak je tam dali. Tybrďo, vono to bylo těma svíčkama!

    Dneska fakt všichni čuměj na diagnostiku a hlavu maj od toho, aby jim nepršelo do krku. Šílená doba. Já mohu se svým značkovým servisem být relativně spokojen, nicméně hlodavec pochybnosti už mi zavelel najít si někoho, kdo tomu opravdu rozumí (aspoň si myslím, že jsem ho našel). Překvapivě na práci servisu nenašel moc závad, akorát nepromazali při výměně destiček brzdy (takže potenciálně mohly zatuhnout a nevracet se) a už to po těch létech chtělo vyměnit přední ložiska (hele, tyjo, já najednou slyšim motor!), do čehož se tam asi nikdy nikomu moc nechtělo, protože na mém korejském šmejdu je to asi moc rozebírání.

    Komentář ze dne: 07.10.2012 20:36:37     Reagovat
    Autor: vze - VencaZE
    Titulek:sos
    Po německých autobánech se pohybuju dost často, tak až budete potřebovat s něčím pomoci v nouzi, klidně zaklepejte na kabinu. Poznávací znamení- modrý tahač DAF105XF, modrý návěs, obojí na CZ číslech a v předu i vzadu nenápadná tabulka "západní expres" :-). Mám i 2x 12kg hasičáky když na to přijde.

    Komentář ze dne: 07.10.2012 21:14:04     Reagovat
    Autor: rory2k - rory2k
    Titulek:Stalo se mi něco podobného...
    vlastním Mondeo 1.8i s přestavbou na LPG, nicméně provoz na benzín často s výhodou využívám.Jednou takhle jedu z Prahe do rodného městečka, z kopce to pustím na benzín a co se nestane: motor se začne dusit, evidentně chybí jeden válec.Přepnu na plyn - OK.Rychlá diagnostika: odešel benzínový vstřik na jednom válci.Dojedu domů na plyn, hned druhý den se vnutím do jedné kdysi proslulé neznačkové opravny, sídlící od mého domu asi o 2 ulice dál.Pan šéf si poslechl chod motoru, zamumlal něco o tom, že se mám stavit odpoledne.
    Téhož dne mi sdělil následující: "Moc Vás nepotěším.Je to skutečně vstřik na 4.válci.Bohužel ho nemá náš oblastní dodavatel, ani centrála Auto Kelly.Neznačkový - rozuměj přímo od výrobce (Bosch) stojí 3500,- s DPH.Volal jsem i do Forda - tam mají ten samý díl v repasi za 8000,-(!) a fungl nový za 10.000,-(!!) vč. DPH."Pak mi doporučil jednu vrakárnu na Fordy ve Velkých Popovicích:"Až ho budete mít, stavte se příští týden v pondělí a přendáme to."
    Požadovaný díl na vrakárně v Popovicích měli, a to za pouhých 1000 Kč.Nicméně v pondělí jsem v servisu zastihl pouze jeho se(x)kretářku, která mi sdělila: "Pan vedoucí je na školení, bude až za 14 dní."No fajn, pan vedoucí je na školení a tak tedy přišel o kšeft - zřejmě má peněz dost i na se(x)kretářky.
    Spojil jsem se tedy se svým bývalým spolužákem, co dělá do aut profesionánálně a už mi několikrát vytrhnul trn z paty, když se na mne různé značkové i neznačkové servisy zvysoka vy..., a že to teda přehodíme u něj doma na dílně.
    Ještě než jsme se do toho dali mne napadlo podívat se zblízka na inkriminovaný vstřik.....a ejhle, co tu dělá ten upadlý drátek?Nemá být náhodou na tom vstřiku?Jak to, že na to panvedoucí nepřišel, i když mu tam moje auto stálo na dílně půl dne?
    Závěr byl ve znamení trafopáječky, cínu, kalafuny a bužírky.Od té doby vše OK.Poučení: autorizovaná svoloč je tahák na peníze lidí z kapes, ale i mezi malými dílničkami je potřeba pečlivě vybírat...děsím se toho, co bude, až těch posledních pár fachmanů v oboru odejde na zasloužený odpočinek...

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 21:39:27     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Stalo se mi něco podobného...
    Pájení elektrotech. cínem neni zrovna nejvhodnější způsob opravy konektrotů a kabelů v autě...
    Cín s teplotou mění strukturu a to způsobuje jeho křehnutí, u olovnatejch to neni až tak výraznej problém, ale u bezolovnatý je to nejspíš jeden z důvodů, proč má automobilovej a armádní průmysl vyjímku...

    Je velmi dobrej důvod proč je drtivá většina konektorů v autě krimpovaná ;-)

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 22:50:42     Reagovat
    Autor: rory2k - rory2k
    Titulek:Re: Re: Stalo se mi něco podobného...
    To mě napadlo taky, ale vzhledem k tomu, že v těsné bízkosti se nachází ještě několik drátových spojů, navíc provedených systémem zátorka(nakroucené dráty do sebe bez cínu omotané izolačkou), připadá mi moje provisorium ještě docela únosné.Na jaře celou kabeláž rozhodím a provedu pořádně;-)

    P.S.: cín je použit ještě olovnatý z hodně starých zásob, současné EU slitiny, vydávané za cín bych tam nedal, nejsem blázen

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 07:48:09     Reagovat
    Autor: vbl - vbl
    Titulek:Re: Re: Re: Stalo se mi něco podobného...
    Olovnaté pájky se dají normálně koupit, povinnost používat Pb-free je jen pro věci určené koncovému zákzazníkovi. Pokud něco děláte pro sebe (myšleno jak home bastl, tak i např. prototyp zařízení atd.), tak se na to RoHS nesmysl nevztahuje.

    Ale nakoupit si do zásoby je možná dobrej nápad, nikdy nevíte, kdy utáhnou šrouby...

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 23:13:44     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Stalo se mi něco podobného...
    Krimplování je imho mýtus a prasárna. Spolehlivost elektroniky podle toho vypadá.
    Svazky se místo pájení bodově svařují, podobně konektory.

    Pro měkce pájený spoj platí sice ještě socialistická, ale funkční poučka - tvar spoje zajišťuje spoj mechanicky proti vibracím a pohybům, cín vodivost. Každý spoj, kde má cín funkci mechanickou je odsouzen k poruše.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 12:32:41     Reagovat
    Autor: Termit - Termit
    Titulek:Re: Re: Re: Stalo se mi něco podobného...
    Není to mýtus, dobře udělaný krimpovaný spoj je spolehlivější než pájený. Pokud to někdo matlá na koleně, použije neodpovídající kombinaci konektor/průměr kabelu a mačká to kombinačkama místo krimpovacíma kleštěma se správným nástavcem, tak je výsledek pochopitelně nepoužitelný. Ale to platí o jakékoliv činnosti.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 12:36:21     Reagovat
    Autor: Termit - Termit
    Titulek:Re: Re: Re: Stalo se mi něco podobného...
    Není to mýtus, dobře udělaný krimpovaný spoj je spolehlivější než pájený. Pokud to někdo matlá na koleně, použije neodpovídající kombinaci konektor/průměr kabelu a mačká to kombinačkama místo krimpovacíma kleštěma se správným nástavcem, tak je výsledek pochopitelně nepoužitelný. Ale to platí o jakékoliv činnosti.

    Komentář ze dne: 07.10.2012 22:03:49     Reagovat
    Autor: BorKur - BorKur
    Titulek:
    Jo jo, značkové servisy jsou lahůdka... Ostatně jsem tu sem kdysi psal svou zkušenost s českým autorizákem émerické značky.
    Jak jsem šťasten, co jsem našel na svůj vehikl zdatného neautorizovaného mechanika, kterému popíšu závadu svým laickým lexikem po telefonu a s pravděpodobností limitující ke sta procentům vzápětí obdržím diagnózu pravděpodobné příčiny. Holt, někdo něco umí, jiní připojují notebooky a mění soustavy dílů.

    Jen bych nesouhlasil se závěrem článku. Čím novějšími vozy jezdím, tím více nabývám dojmu, že již ve fázi návrhu mají konstruktéři za úkol maximálně přilnout právě k onomu "měnicímu" modelu, pročež je více a více dílů neopravitelných, v horším případě s řádně osekanou plánovanou životností, a k sehnání jen v co možná nejobjemnější soustavě s jinými díly, aby výměna byla na hranici rentability.
    Ale nejsem od fochu, rád se nechám z tohoto dojmu vyvést...

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 22:32:39     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re:
    Myslím si, že to je spíš dané systémem subdodavatelů.
    Když dostanu zakázku typu "potřebujeme ERG" tak já udělám black box, který se připojí na sací a výfukové potrubí, je navržený na nějakou životnost a mění se celý.
    Je to pro mě snadnější ze všech možných hledisek, než dodávat hromadu plíšků a šroubků.

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 22:37:37     Reagovat
    Autor: BorKur - BorKur
    Titulek:Re: Re:
    Já právě žil v dojmu, že automobilky drží subky poměrně v šachu - a že když jim nedodá jeden subdodavatel ventil přesně dle jejich specifikací, byť by byl požadovaný laserem gravírovaný portrét Michaela Jacksona na každém druhém šroubku, čeká už na tuhle zakázku deset subek jiných.

    Spíš mám dojem, jestli za tím vším nestojí kombinace dvou cílů:
    1) Po záruční době co nejrychleji klienta dotlačit k nákupu nového vozu a současně
    2) provozovatele ojetiny šroubováním nákladů na pozáruční servis podojit, příp. přesunout časem do kategorie č. 1.

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 22:41:26     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 22:47:14     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Z toho mne mrazí a doufám, že lidi tohle nenechají projít. Svá stará auta neudržuji proto, že bych na nové neměl, ale proto, že mají šarm, duši a hlavně jsou nekomplikovaná.
    Tohle neskončí dobře, obávám se...

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 22:52:52     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Lidi už toho nechali projít... rovnou v tom článku je zmínka třeba o žárovkách. Co ta prohibice nedávno?

    A stran aut třeba -- co kdybych si chtěl z USA dovézt Lincolna Mk VII (pro zjednodušení diskuse v perfektním stavu)?

    Přesně tak, mám smůlu. Místo něj si patrně mám koupit Schade hundert-und-zwanzig ve stavu pramizerném, tam jen připlatím extra daň.

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 23:07:04     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Můj osobní náhled na věc je takový, že naprostá většina lidí má plné ruce práce s vyděláváním na své životy a na nějaké protesty jim už nezbývá vůle nebo motivace. Přiznám se, že mne se prohibice prakticky nedotkla, protože tvrdý alkohol téměř nepiju (a pokud ano, není kupovaný v Čechách). To ale neznamená, že je prohibice správná. Žárovku ve většině případů snadno nahradíš její LED variantou. Speciálních případů, kdy někdo potřebuje žárovku pro její světelné spektrum nebo pocítil na sobě účinky prohibice, je tak málo, že jejich hlas nemá šanci cokoliv změnit. A zbytek masy je lhostejný a němý, protože jich se to nijak nedotklo.
    Jenže pokud lidem sáhneš na auto (resp. právo *efektivně* převážet sebe a rodinu a svoje věci) a donutíš je buď kupovat nové (na což většinou nemají) nebo přestat jezdit, to na své kůži pocítí mnohem více lidí a to by už mohlo představovat kritickou masu.
    Doufejme, že lidem dojde trpělivost nebo že se EU zhroutí dřív, než to stihne vejít v platnost. V Belgii (nebo v tom, co z ní po pádu EU zbude), ať si pak zákonem zakazují i díru v zadku. Na zbytek světa to nebude mít vliv.

     
    Komentář ze dne: 07.10.2012 23:30:04     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    "A zbytek masy je lhostejný a němý, protože jich se to nijak nedotklo."
    Jenomže ono se to dotklo, i když ne tak zřetelně a bezprostředně. Napadá mě parafráze na známý výrok:
    Když zakázali žárovky, mlčel jsem; mně přece stačí ledky.
    Když zakázali destiláty, mlčel jsem; já je přece nepiju...

    To, že něco pocítí hodně lidí (nebo třeba všichni), se řeší velmi jednoduchým a osvědčeným způsobem: množina budoucích poškozených se rozdělí na několik menších (resp. menšinových) skupin a po kulích dostanou pěkně popořadě. Všichni, ale postupně, to je celý fígel.

    Kdybych byl bruselským komisařem, nikdy bych se nepostavil za opatření, které poškodí najednou všechny řidiče, to by mohlo vyvolat odpor, anobrž nejdříve bych osolil například majitele žlutých aut, protože ti jsou v menšině a ostatní by jen nadšeně hýkali. Pak modrých, zelených, červených ... skupina nadšených hýkavců bude logicky vždy větší než skupina postižených.
    Takhle se to dělá kdemohkradicky.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 10:48:22     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: Re:

    Komentář ze dne: 07.10.2012 22:30:52     Reagovat
    Autor: kobol - kobol
    Titulek:
    Musím překvapivě z vlastní zkušenosti potvrdit, že Seat "záruka mobility" funguje. Dokonce, dle jedné verze podmínek, která nevím, zda ještě platí, máte nárok na dovoz 20 litrů PHM, pokud vám dojde na cestě mimo civilizaci. Cenu PHM zaplatíte, dovoz je zdarma.

    Ovšem katastrofa je Ford Asistance: tam jsem jednou volal s technickým dotazem okolo sedmé hodiny večer. Pán na telefonu mi řekl, že odpověď si mám najít v příručce k vozidlu. Pokud tam požadovaná odpověď není, tak že on nic neví, on umí jen zavolat odtah. Tak jsem se ho ještě cvičně otázal na dovoz paliva...... ale dopadlo to jako v reklamě na AirBank - jenom na něj něco hodit.

    Oceňuji, že servis měl cívky skladem, v CZ je mají v centrálním skladu v Boleslavi, takže druhý den nejdřív.




    Komentář ze dne: 08.10.2012 11:01:44     Reagovat
    Autor: RomanL - RomanL
    Titulek:
    Ta poslední věta pasuje nejen na automechaniky... ;-)

    Komentář ze dne: 08.10.2012 12:36:51     Reagovat
    Autor: czbird - czbird
    Titulek:Auto Staiger - totez v bledemodrem
    Na aute se mi rozsvitila kontrolka "engine problem", ktera muze signalizovat hromadu ruznych problemu. Manual velel jasne - dojedte do servisu.

    Znackovy servis Auto Staiger postupoval velmi podobne jak je popsano v clanku (zkusenost #1), alternativni servis (zkusenost #2) pak situaci zachranil ponekud sveraznym, nicmene retrospektivne mohu rict, ze velmi kvalitnim resenim.

    Zkusenost #1 (diagnostik uber alles):
    Pane, hlasi nam to tady zavadu v systemu sani, konkretne zadrena klapka. Muzeme Vam vymenit cely blok sani ("to jinak nejde") za bratru 20k (bez prace) s dodaci dobou cca 2 tydny (dovoz z dolnouherskeho skladu).
    Konecna faktura byla na 1100 (500 diagnostika, 600 urceni zavady). Po diskusi na tema v cem se lisi diagnostika od zjisteni zavady a reklamaci fakturovane castky u majitele servisu jsem byl pozdeji ocenen refundaci v hodnote 1000,- Kc (prekvapive). Nicmene od te doby k nim uz nejezdim.

    Zkusenost #2 (fachman):
    Navsteva v autoservisu #2 o hodinu pozdeji probihala trochu jinak:
    - Ja: Pry mam zadrenou klapku sani, tuhle to hlasila diagnostika
    - Fachman: Ukazte, najedte nam s tim tadyhle na zvedak.
    Po otevreni motoru a vizualnim prozkoumani tahla klapek se ukazalo, ze upadl takovy mrnavy picinec, ktery spojuje tahlo s klapkou, takze tahlo tahalo jenom 3 klapky a ctvrta se nehybala, protoze jeji osicka z tahla vyskocila. Oprava spocivala v nataveni kousku PVC o prumeru sirsim nez ocko v tahle na konec osy klapky tak, aby k vypadavani nedochazelo za ujisteni, ze to bude drzet a ze chtit za opravu neceho takoveho 20k je fakt na hlavu.
    Plusy:
    - rychlost opravy (cela navsteva zabrala cca 20 minut)
    - cena opravy (puvodne nic nechtel, ale vnutil jsem aspon technikovi 200)
    - kvalita opravy (po 3 letech stale drzi)
    Minusy:
    - customizovana konstrukce je hlucnejsi nez original, protoze PVC pouze brani klapce vypadnout z tahla, ale spojeni neni pevne jako originalni reseni, takze vibrace motoru maji za nasledek cinkani pri volnobehu, kdy se osicka klapky volne pohybuje v ocku tahla.


    Do servisu #2 uz take nejezdim, protoze lide, kteri byli dostatecne open-minded k variante #2 uz v nem take nepracuji a me zkusenosti s novym osazenstvem jsou velmi negativni (namatkou drzost chtit 500,- za vymenu brzdove zarovky, pozdeji licitovano prijimacim technikem az na 150, nakonec koupena za 8,- Kc a vymenena svepomoci - pro rypaly, proste jsem se s tim nechtel spinit, byl jsem zvykly, ze podobne prkotiny mi tento servis, kam jsem kdysi jezdival pravidelne, resil zdarma).

     
    Komentář ze dne: 10.10.2012 12:14:00     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Auto Staiger - totez v bledemodrem
    Auto Volf Plzeň, Volvo...
    Chcípal mi motor na volnoběh. Objednal jsem se, nicméně mechanik už tam ve smluvenou dobu nebyl! Holt vám to udělají vod Škodovky pane. Čekal jsem hodinu než mě vzali. Po cca 15ti minutách měli jasno - svazek motorových kabelů je v pr..., je třeba ho vyměnit, cena 33k + práce.

    Odjel jsem k jednomu autoelektrikáři ve Štěnovicích. Ten do cca 2 hodinách koumání vyměnil pojistku od klimy (bylo to v zimě, takže jsem nezaregistroval, že nefunguje), vzal si 15 stovek a já frčel šťastný pryč.

    K Volfovi už nikdy víc!

    Komentář ze dne: 08.10.2012 12:54:53     Reagovat
    Autor: AX - AnthraX
    Titulek:
    Citim urcity rozpor mezi "Sepisuji zakázku s blondýnou jménem Martina, která je kyselá jak prdel." a "všichni byli zcela profesionální, chápající a ochotní, vynikající výkony".

    Komentář ze dne: 08.10.2012 12:57:24     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:hm
    K poslednímu odstavci nutno dodat, že své děti bychom měli dát na jakékoli řemeslo a vtlouci jim do hlavy, že věci se dají spravit, když člověk ví jak na to - i bez manuálů nebo nějakých jiných fičur.

    Komentář ze dne: 08.10.2012 13:44:53     Reagovat
    Autor: cmk - cmk
    Titulek:Euro - servis :-)
    Tak to ej ukazka, jak to tu vubec funguje...
    Vsichni jsou hezci a slusni.
    Jak jde o to neco jasne viditelneho, tak se to opravi vymenou (tady to ani jinak neslo, ale casto se misto 5 hodin prace a vymeny neceho za 20 korun vymeni za 2 hodiny prace dil za 20 tisic).
    Ale jak jde na trochu premejsleni a veci mimo smernici, je najednou problem...

    Komentář ze dne: 08.10.2012 16:05:38     Reagovat
    Autor: Jarryx - Jarryx
    Titulek:
    Ja fakt "miluji" tyhle multifunkcni kontrolky v dnesnich autech. Jedu si jendou takhle po dalnici, kdyz tu nahle v kokpitu "diskoteka": snad styri nebo pet kontrolek se zblaznilo (motor, mazani, esp, dpf, a jeste neco), nektere sviti, jine blkaji, nakej bzucak do toho. Malem sem strachy zatahnul za rucku a vyskocil z auta. Jestli to ma bouchnout, pak budu mit s katapultem bez padaku vetsi sanci na preziti...

    Vyradil sem a dokutalel se na nakej pangejt. Co se to stalo mymu kcharu (btw japonec)? Beru obd-adapter, skusim precist chyby pres mobil: naka P0104 (nebo 101?) - snimac vahy vzduchu. Otevru haubnu, vztekle prastim dlani pres ten bazmek, a hele! Kontrolky najednou chciply, a P0104 je uz jen v historii. Klidne sem dojel domu (cca 200km) a pristi den zasel ke kamosovi do dilny, at se na to podiva. Opravdu to byly jen nake vadne kontakty, nebo co...

    Proc kurwa nemuze auto dat ridici poradnej "fidbek" co se deje? Proc kompjutr nemuze rict jestli je to vada kriticka (ihned vypnout a odstavit), nebo jestli s tim muzu nouzove dojet? A proc vlastne rovnou na displeji neukaze ve srozumitelne podobe, co ze je to za problem? Ja mam nekdy pocit, ze vyrobce je snad dohodnutej s odtahovkama a servisama, a nechce jim sahat na kseft...

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 16:12:03     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re:
    Zejména v době, kdy by nebyl problém to vypsat na malý display, co mají už i trouby v kuchyni nebo poslat přes modrý zub třeba do mobilu.

    Stejně tak nechápu kotel ústředního topení, co chyby označuje kódem (který není v manuálu) a nemohli tam dát stručné textové hlášení (u krámu za asi čtyřicet hadrů).

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 16:33:11     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re:
    A přesně proč myslíte, že když už někdo píše na kus žvance složení (což je obecně stejně nesmysl, ale to teď řešit nechci), napíše tam "E901" místo "včelí vosk"?

    Ostatně to vůbec není novinka poslední doby. Proč asi učí děti "první pád, třetí pád" namísto zcela jasně srozumitelného "nominativ", "dativ"? Proč asi se píše "D1" místo na prvý pohled zřejmé "brněnské dálnice"? A tak dále, a tak dále, a tak dále :(

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:10:59     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    No, v CR ty dalnice nijak dusledne (a uz vubec ne oficialne) pojmenovane nemame, ale treba v Rakousku je oficialne pojmenovane maji (a nejen dalnice, i schnellstraße) a maji pojmenovane i jednotlive zeleznicni trate, coz neni uplne neobvykle ani v Nemecku.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 16:43:05     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re:
    Já ten kotel, resp. jeho výrobce docela chápu. Dvě sedmisegmentovky stojí výrazně méně než fulltextový display i kdyby to měl být nějaký mrzák 2 x 16 znaků na kterém se to pořád bude číst hodně blbě. Navíc kódy jsou mezinárodní a rozlišit to v příručce je snazší, než udržovat n lokalisovaných versí firmwaru a řešit logistiku s tím spojenou.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 16:58:08     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jedna verse obsahující všechny lokalisace, přepneš si podle libosti. A návod nemusíš dělat vůbec. Cena slušného grafického LCD displeje je nepodstatná a bude-li celé zařízení dražší o její dvojnásobek, je to úplně jedno. Nebo, to je ještě lepší varianta, může to mít prostě wifi/RJ a komunikovat přes webové rozhraní -- těch pár lidí, co nemají počítač, si to prostě nekoupí.

    Ale jinak to je prastarý problém kchatování kostů. Může mne každou chvíli šlak trefit, když vidím, jak v Range Roveru, autu za několik mega, výrobce šetří na deseti cm drátu, pořádném konektoru, lepších informacích na vestavěné diagnostice apod. :(

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 17:03:04     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    (Vážně jsem napsal "LCD displej"?!?!? Eh, jsem ve stavu nemocných, snad mne to omlouvá :((( )

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 20:07:55     Reagovat
    Autor: Tikamthi - Tikamthi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    jo, takovej nesmysl napsat...to se mně stát nemůže, hned se mi v hlavě rozsvítí pomyslná LED dioda a vím, že je něco špatně...

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 20:23:34     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    LC display a LE dioda. Kdo by tomu rozuměl? Ani Google. Při zadání LC Displ... vyjede v nabídce LCD diplay...

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 20:28:23     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Když už takto -- což, nutno zdůraznit, považuji za velmi nešťastné -- pak "displej LC" či "dioda LE", neboť v češtině (na rozdíl kupříkladu od angličtiny) patří neshodné přívlastky důsledně za odpovídající substantivum. Z různých "Apple počítačů" a podobných jest mi notně nevolno.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:18:33     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Inu, jazyk se vyviji a vyvoj patrne pujde tim smerem, ze pokud bude privlastek pochazet z nejakeho ciziho, v cestine nesklonneho slova ci zkratky, pak bude mozne jej psat za ten vetny clen, ktery je onim privlastkem rozvijen. Nemohu rici, ze by to bylo neprakticke.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:38:17     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jazyk se vyviji a prizpusobuje vyjadrovani vetsiny. K tomu, jak bude vypadat jazyk v budoucnu doporucuji jako studijni material film "idiocracy"

    "And there was a time in this country, a long time ago, when reading wasn't just for fags and neither was writing. People wrote books and movies, movies that had stories so you cared whose ass it was and why it was farting, and I believe that time can come again!" Prezidentova rec ke kongresu, 2505.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:39:32     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Heh...
    vis co je zajimavy? Oba jsme pouzili odkaz na stejny film, kazdy u jineho clanku, ale oba ve zhruba stejnou dobu :-)))

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:44:05     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Inu, asi je takova doba. Ja si tveho okazu vazne nevsiml. No, nicmene, ja mam za pocitacem okno, za nim se deji veci na pul ceste k popisovanemu stavu, takze pravdepodobnost, ze na film nekdo znuvu upozorni neni mala.

     
    Komentář ze dne: 09.10.2012 13:34:42     Reagovat
    Autor: karelpipin - karelpipa
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To proto, že minimálně jeden z vás čte FFFilm Franty Fuky.

     
    Komentář ze dne: 09.10.2012 13:56:18     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    U me je to kombinace - jednak ctu fffilm, a jednak jsem ten film videl uz davno pred par lety a silene se mi libil a zaujal mne :-))

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:30:30     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A pri zadani LCD je spojeni "LCD displej" az nekde na konci. Pravda, "led diody" je pate nejbeznejsi spojeni, ale porad je to docela daleko. Pokud napisu "ostrov koh", nabidne mi to hned na prvnim miste "ostrov koh samui" a pak radu dalsich ostrovu, v jazyce thajskem "koh". Pokud napisu "ostrov isle", hodi to "ostrov isle of man" To o nicem nevypovida, krome blbosti lidske.

    Mozna tomu malokdo rozumi, ale je odporne pouzivat redundantne nadbytecna slova, at uz v beznem hovoru, nebo v psanem projevu.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:54:47     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    "redundantne nadbytecna"? :)

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:01:28     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Co je to za nemoc, co mas? :-)

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:04:43     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Chřipka. Jak to přesně souvisí?

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:07:43     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jaka myslis, ze je pravdepodobnost, ze bych napsal takovou vec primo v te vete omylem?

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:09:39     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Respektive z dotycneho otazniku vyvozuji, ze jsi to automaticky nevzal jako zert (ci pokus o zert, mozna nevtipny).

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 16:24:08     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    Detailní feedback auto řidiči nedá, protože převážná většina řidičů netuší, že v autě něco jako váha vzduchu je. A ani ti, co sedlají vozy VW a o existenci váhy vzduchu vědí ze servisních faktur, většinou nevědí nic o tom, jak funguje. Pro ostatní systémy platí to samé.

    Ten, kdo tomu rozumí, si může pořídit zmiňovaný OBD reader a počíst si do libosti (tedy tu základní sadu, vendor-specific diagnostika je jiný level).

    Nicméně je pravda, že moje Volvo 480 (a všechna Volva s tím přístrojovým štítem) rozlišuje stavy "něco je blbě, svítí kontrolka, tak se podle toho příležitostně zařiď" a "něco je hodně blbě, okamžitě zastav".

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 16:37:35     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re:
    No, ať řidič ví nebo neví, co je to váha vzduchu, "zkontroluj žlutý konektor tam a tam, nepomůže-li to, kontaktuj servis a řekni 'je třeba zkontrolovat váhu vzduchu'" je pro kohokoli informace smysluplnější, než nějaká kontrolka, ne?

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 17:27:25     Reagovat
    Autor: egres_svk - egres_svk
    Titulek:Re: Re: Re:
    Pre technicky-nie-uplne-ignoranta, iste. BFU to nic nepomoze, lebo casto ani nevie kde sa otvara kapota, co je to konektor, boji sa, ze nieco pokazi a ze mu kvoli tomu napriklad padne zaruka alebo co (takze by sa to nakoniec dalo zjednodusit na "kontaktuj servis" :/ ). No a v konecnom dosledku by servisy nemohli pytat tisicove sumy za pripojenie zazracnej skrinky k diagnostickemu konektoru, vymazanie chyb a tvarenie sa, ze prave opravili warpovy pohon.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:11:03     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re:
    no a co si myslíš, že ten kód chyby je ?
    OBD2/KKL/CAN je standard srovnatelný s modrozubem ... existují i převodníky - možno si dokoupit.
    Kód chyby je klíč do manuálu, kde je napsáno udělej tohle a tohle. Origo manuál stojí xxx, neorigo xx, free .0x
    Neočekáváš, že ve free verzi (univerzální OBD reader) budeš mít manuály svého vozu, že ne ... buď rád za stručný univerzální popisek a zbytek si dohledáš.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:15:09     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To vím docela dost přesně, psal jsem na načítání OBD pár modulů. Ty informace jsou hodně napytel.

    A jinak, pokud jste četl co jsem psal, neočekávám manuály svého vozu v universálním readeru; naopak očekávám, že budou přímo v tom voze samotném. Bylo by to to logické, smysluplné, velmi praktické... a tedy také neúnosně zastaralé, já vím.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:22:00     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Na pytel je, když z toho chceš dělat palubní desku v reálném čase.

    Pokud jde o ukládané chyby, tak z jejich popisu alespoň částečně poučený člově pochopí, co se děje a kam má napřít pozornost, takže tam to funkci splní. Problém je jen v tom, že OBD se omezuje na základní ovládání spalovacího procesu, takže se přes něj nedostaneš například k informacím o brzdách, posilovači apod. To jsou věci pro proprietární firemní diagnostické sady.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:31:51     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, o tom právě mluvím: u každého auta, jež má počítač a obrazovku a takové věci, by taková diagnostická sada měla standardně být k dispozici v tom zmíněném počítači, že.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 20:23:43     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já tomu rozumím. Ale názor mám opačný. O kurvítko méně.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 20:30:09     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Podle téže logiky by pak ovšem bylo vhodné odstranit také kupříkladu kontrolku přehřívání či dobíjení... vlastně celou palubku.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 20:32:21     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    resp takto - od auta očekávám předvídatelné informace v minimalisticky nezbytně nutném množství. Porucha není provozní stav.
    Systém, který je ukecaný jak Nataša a stejně nic nevyřeší nebo nerozhodne je imho jako palubní k ničemu. Z OBD používám nejčastěji bloky měřených hodnot, abych viděl co si ECU "myslí" že měří.
    Oprava praštěním do konektoru je spíše odchylka než pravidlo. Už vidím běžného řidiče opravovat VN rozvod na cestě (hint - přeražený kabel jsem si takto opravil a snad ho před zimou i vyměním za nový)

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 20:39:06     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Porucha je provozní stav, a bude tak dlouho, dokud někdo nevymyslí zcela bezporuchové zařízení.

    Samozřejmě, že čím méně poruch, tím lépe. Dokud se ale vyskytují, je jedním z nikoli nepodstatných atributů zařízení také to, jak snadné je poruchu diagnostikovat a opravit.

    U klasických vozů, jež nebyly plné počítačů, šlo především o dostatek prostoru a přehlednost a srozumitelnost celého zařízení.

    U moderních vozů, jež jsou počítači přecpané, je diagnostika zapotřebí. A OBD je potřeba ze všeho nejméně; mnohem důležitější jsou údaje o centrální řídící jednotce, o již zmíněné klimatizaci, o systému pérování a-tak-dále.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 20:56:15     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    ne není. stávající elektronika v rámci svých možností o nouzovém režimu rozhodne.
    Problém není v akceptování toho, že na opravu je nutné spec. vybavení a znalosti, ale v tom, že výrobce mně takovýto level garantuje autorizací a mnohdy to stojí za starou belu (zvládají servis neporouchaných kusů).
    Ačkoliv diagnostiku umím používat, tak bych ji jako součást nechtěl, podobně jako si mnoho lidí na výměnu kola nebo žárovky zjedná servis. Za příplatek/volitelně pro technologické nadšence by to špatné nebylo.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:05:08     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ale houby. Diagnostika by tam měla být stejně standardně, jako tam je standardně hever nebo pohodlný přístup k těm žárovkám bez potřeby specializovaného nářadí.

    Ale dá snad probůh rozum, stejně jako ten, kdo se nechce patlat s heverem, jej používat nemusí, nemusí ani ten, kdo se nechce patlat s diagnostikou, používat ji, ne? Podstatné je, aby tam byla k dispozici těm, kdo o ni stojí.

    A přístup, že v základní výbavě je akorát tak volant a vše ostatní za příplatek, dost upřímně nesnáším. Zrovna Range Rover má (nebo přinejmenším P38 měla, jak je tomu teď za indiánů, to nevím) v základu prakticky vše a v příplatkové výbavě byly vlastně jen věci jako bullbar, dřevěný volant apod., a myslím, že je to tak jedině dobře.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:41:18     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    o pohodlném přístupu k žárovkám si můžeme nechat jenom zdát. Fabie 1 může být etalonem. Hever přidělaný tak, že ho tam vracet připomíná 3D puzzle ... Originální navigace a autorádia bývají také výkřiky ergonomie a techniky.

    Děkuji nechci. Prdlajs součást. Součástí má být open-source komunikační protokol a veřejný popis kódů, který by byl povinnou součástí homologace. Podnikavý kutilové se postarají o zbytek. Podobně jako OBD2. Ačkoliv automobilka přikládá k vozu rozkošný klíč na kola, nikdy jsem nepřemýšlel o jeho seriózním použití. Stačí mně informace že je to ořech 19 ...

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:58:49     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ach tak. Je-li pro Vás Fóbie etalonem, leccos chápu.

    Já mám k žárovkám přístup velmi pohodlný, hever i klíč na kola plně funkční a snadno dostupný, originální radio velmi rozumné (až snad na to, že nemá vnější vstup). Navigaci (možná naštěstí) neznám :)

    Proti open-source protokolu nic, ale vzhledem k tomu, jak má každý vůz nutně zásadně odlišné vybavení, by to mohl být tak stejně leda HTTP, žejo. Nač Vám budou ve Vaší fóbii standardizované kódy pro vzduchové pérování?

    A s "povinnou součástí", ostatně stejně jako s "homologací" samotnou, běžte, prosím pěkně, k Brdínkovům. Nebo na nějaké jiné, ještě mnohem méně příjemné místo.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:47:10     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jestliže neumím navrhnout protokol tak, aby pojal známý problém i s rozšiřováním do budoucna, nebudu se samozdřejmě se pokoušet to prosadit jako diagnostický standard.

    S povinnou součástí jsem imho nezačal já.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:47:11     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Na druhou stranu dovedes si predstavit tohle v defenderu? Fuj. Jsou auta, ktera by mela mit v zakladni vybave treba deset pocitacu, ale mela by byt i auta s karburatorem, rucnim syticem a bez jedineho kusu kremiku s nozickama.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:02:52     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:13:53     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Na to klikat nebudu, protoze uz jsem to videl v katalogu, nebo kde a udelalo se mi nevolno.

    Mozna bych nejakemu tomu naftovemu motoru absenci karburatoru i odpustil... Vetsina meho vozoveho parku karburator ma. Svedci mu to. Tedy bohuzel, jeden ze stroju ma jak karburator, tak krabicku s nejakym tim kremikem, co prekazi pri vytahovani baterie, ale porad se to da snest, protoze se elektronika do niceho neplete a da se odstranit, kdyby zazlobila.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:28:32     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je jako stesk po klice misto starteru. Doporucuji, usetris za autobaterii :-)

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:34:51     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nerikam, ze to ma byt vsude, ja ji treba u poloviny aut nemam, ale u mnoha jsem uz byl v situaci, kdy bych ji vyuzil. Elektricky starter u jednoho vozidla vubec nemam a vubec tam nechybi. Tedy ne, ze by se mi chtelo nahazovat rucne petilitr, uz u 1.4, kdyz nechyta, se slusne zapotis, ale reseni by to nebylo marne.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:38:51     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A co synchrony, Majere, synchrony mas? :-)

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:42:44     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kdyz nepocitam vuz s automatickou prevodovkou, kde si to zarizeni resi samo, tak mam dohromady tri synchrony. Zato mam na motorce neutral i mezi dvojkou a trojkou, hec.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:46:38     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak to jsi ovsem strasne zmekcily a mel byses tech synchronu zbavit, protoze kdo neradi s meziplynem, jako by nebyl... A opravdovi borci pouzivaji meziplyn i s automatem :-)

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:53:57     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ja jsem zmekcily, uznavam, ted jsem si na potapeni v jeskyni sice nebral vzduch v lahvi, resil to nadechem, ale zmekcile jsem pouzil kombinace sedmimilimetroveho rucne sesivaneho neoprenu (200 kc a deset zaplat zdarma) a dvacetileteho armagnacu. (mas jeste neopren na prodej? Vypada to, ze u tech ostrych skal budu mit vysokou spotrebu neoprenu). S meziplynem radim, kdyz mam naladu, nekdy se necham ukolebat pocitem, ze kolecka pracuji za me. Meziplyn u automatu? Jedine, ze bych snedl hodne brokolice a u kazdeho razeni... Ale to bych pak musel mit otevrena okna a ted zacina byt venku zima a ja jsem zmekcily...

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:09:55     Reagovat
    Autor: Q - Q
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A vubec. Dneska je to samej novatorskej vedator se svym bazmekem plnym cerpadel, karburatoru a podobnejch sracicek, co se furt jen serou a jinak sou uplne nahovno.
    Ale povoz s poradnym parnim valcem a kotlem na uhli, aby jeden dneska pohledal.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:12:03     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Parni valec, jakozto moderni ficura, ma tu zakladni nevyhodu, ze se neda v pripade nutnosti tak lehko nakrajet a snist.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:15:25     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Zase kdyby se ti to povedlo, byla by v nem spousta zdravi prospesnych mineralu, napriklad zeleza.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:19:33     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jenze to bych pak musel doma lizet zed, abych si doplnil i hladinu vapniku (a aby me ochranil pred dostatkem zeleza). Ale co takovy parni valec z plastu! Je levny, lehky a pri praci hezky voni. Pak jsem jeste videl parni stroj ze skla, ale to by skrabalo v brise.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:16:02     Reagovat
    Autor: Q - Q
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jiste. Chtel sem jit trosku s dobou a nechtel sem poznamenat, ze spravny staromilec by nikdy nevyuzival takove levicove vymysly, co degeneruji uzivatele na pouhy sulc, jakym jsou treba kolo nebo ohen. Natoz -a to boze chran- jejich kombinaci v jednom zarizeni.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:18:35     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A vubec, i ten kun je moc moderni zarizeni. Kdo po ranu nezapraha tyranosaura, jako by nebyl.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:22:38     Reagovat
    Autor: Q - Q
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Proste je to vsude sama levicova moderna. To by se za cisare pana nikda nestalo!

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:21:52     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No já se teda přiznam. Občas když jsem roztržitý (nanejvýš tak jednou do roka, možná dvakrát) tam ten meziplyn šoupnu i v autě. Anebo 2x spojku.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:24:22     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No tak ono dat meziplyn pri razeni napriklad z trojky na petku, misto dvojiho seslapnuti spojky, by asi nebylo zrovna fer k prevodovce. Pri opacnem razeni to smysl ma i u synchronu.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:25:56     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Proc ne? Kdyz presne srovnas otacky obou kol, neni s tim problem.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:28:52     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To se mi pak zda nefer vuci obecne bezpecnosti, provadet proces razeni tak dlouho, aby otacky natolik padly, abych musel pouzit meziplyn. Nebo myslis s tim dvojim vyslapavanim spojky? Ano, to nutnost neni, ale lip se to odhaduje.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:31:55     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    S meziplynem se ovsem da prerazovat i uplne bez spojky.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:35:44     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[24]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To jsem zkousel jen trochu, slo to, ale to je uz prilis hardcore. Deda to delaval, dokud mel v poradku nohy.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:34:06     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No a co se padu otacek tyce, ten probiha, pustis-li bez kvaltu plynovy pedal, velmi rychle.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:37:41     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[24]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jo, u ravky dokonce (pocitove) rychleji, nez treba u favorita.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:26:29     Reagovat
    Autor: Rhinox - Rhinox
    Titulek:Re: Re:
    Ja mam v aute fulltext display, propojenej taky s pal.pocitacem. Ukazuje na nem treba spotrebu, atd. Tak proc proboha neukaze take chybu, alespon v te podobe "P0104"? Kdybych volal asistencni sluzbu a rovnou jim rekl tenhle kod, muzou se pripravit, vzit sebou nahradni dil, lebo mi alespon rici co se deje. Ale ne, tohle mi display neukaze. Hlavne ze treba info z id3-tagu mi tam scroluje porad...

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:28:36     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ono to nejake auto nedela? Huh.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:33:33     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Nevím, jak dnešní Range Rovery; ale P38 Ti akorát řekne "Někde je chyba". Kde, to už si máš zjistit s diagnostikou. Šašci počmáraní :( Ostatně viz také www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2012100703& lstkom=433736#kom433777...

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:45:39     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Smankote :-( Dokonce i nejmenovane francouzske pidiauto vypise na displej, co se mu nezda. Treba "Catalytic converter failure" nebo "Airbag fault".

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:51:27     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak na této úrovni ano, ale jaký fault s airbagem, to už neřekne, ačkoli to ví a hlásit by to triviálně mohl. Stejně tak třeba u klimatizace, tam má asi sto specifických chybových hlášení, ale neukáže ani jedno, jen řekne "máš problém s klimatizací", a ta hlášení lze vytáhnout jen přes diagnostiku :(

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 21:50:20     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Rekne, ze je problem s hydraulikou a kdyz prekrocis urcitou rychlost, kdy by to vedlo k poskozeni auta, varuje te zapipanim. Vic asi netreba na silnici chtit a nakonec i diagnostika ma sve meze a nemuze ukazat vsechna tajemna zakouti duse vozidla.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:36:47     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Já nemám fautě fulltext displaj. Cokoli, co se mi na něm doposud posralo, stačilo spravit kladivem, šroubovákem nebo drátem. Jako posledně vejfuk. Upad v přírubě mezi trubkama co dou z válců a katalyzátorem. Taxem to vypodložil klackem, aby to nějak lícovalo a sdrátoval to k sobě. Do servisu to stačilo. Nahlásil jsem kod: upad vejfuk.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:46:43     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Paradoxne fulltext displej ani neni potreba. Na nekterych autech, ktere ho nemaji, se to treba vypise jako ciselny kod na pocitadle kilometru.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:51:59     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No jistě. Například číslo 120568, je potřeba vyměnit rozvody. Jenomže tomuto kodu nerozumějí ti, kteří mají fulltext displej.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:52:51     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ten kod uz se najde v servisni dokumentaci, prinejhorsim pak pomuze strejda Google.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:57:35     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak to ne. Jak to nehlásí displej, tak je všechno fcajku. I kdyby lítaly písty haubnou do stratosféry.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 22:31:49     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nebo kontrolka diagnostiky motoru vyblikává dvoumístné číselné kódy, pokud otočíš klíčkem v zapalování v nějaké kombinaci on-off. Stíhat počítání těch záblesků je ale fakt jako cvičení postřehu v nějaké psycho ordinaci :-). Pak jen mrkneš do manuálu a je jasno.

     
    Komentář ze dne: 11.10.2012 09:29:08     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ford Focus (teda mk1, na jiným jsem to nezkoušel) má diagnostický mód palubní desky, kam se ale musí správným chvatem přepnout. Pak se dají na počítadle km zobrazit i nějaké chybové kódy. Ale samo od sebe auto ten kód nevypíše, musí se vlézt do toho diag. módu.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 16:47:01     Reagovat
    Autor: czbird - czbird
    Titulek:Re:
    Nahodou, da se to odpozorovat.

    Ja uz treba vim, ze kdyz se rozsviti diskoteka dobijeni + posilovac + airbag + ABS + ESP, tak to znamena, ze mam v hajzlu alternator :)

    Komentář ze dne: 08.10.2012 18:42:49     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:
    Aký majú zmysel 4 zapalovacie civky, ked v pripade spalenia sa jednej ostatné tiež nefunguju ?

    Predpokladam že na izolacii došlo k kchatovaniu kchostov, všetci okrem zakazníka, t.j. automobilka,dodavatel dielov aj autoservis sú spokojní,

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 18:59:39     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    Eliminace rozdělovače jako potenciálně nespolehlivého mechanického prvku, zjednodušení řízení předstihu, zkrácení vysokonapěťových kabelů...

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:42:44     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re:
    no, rozdělovač VN provozně není žádný zázrak, ale trochu jedovatá poznámka - o vadných cívkách člověk slýchává hromadně až od té doby, co ten nespolehlivý prvek vyloučili.

     
    Komentář ze dne: 09.10.2012 00:35:03     Reagovat
    Autor: egres_svk - egres_svk
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nuz, ak by sa ich soudruzi nesnazili napchat takmer az do valca, neboli by tak tepelne (a mechanicky) namahane. Velky problem moze byt aj vsade avizovane kchatovani kostu - ak sa da ta blba cievka na Fabiu alebo podobny bazmeg kupit za 15 eur a vyzera to pomerne drobne (www.nahradnedielyskoda.sk/predaj/91-191-large/zapalovacia-cievka-1- kus-cena-za-4ks-50-.jpg), neverim, ze je konstruovana s ohladom na dlhu zivotnost.

     
    Komentář ze dne: 09.10.2012 16:52:21     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re:
    O cievkach nie, ale o kabloch poculi dost. A tie su takisto zrusene.
    Inak, mal som viacero aut s cievkami priamo na sviecke, ale este sa mi nestalo ze by nejaka z nich buchla. A to pritom vacsina z tych aut pochadzala od koncernu ktoreho vyrobky nie su zrovna povazovane za etalon kvality.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:07:35     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re:
    Ale tie tri ostatné fungovali. Tak píše DFens že jel na tři válce, sem tam na čtyři. Teda než bouchnul balonek.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2012 19:12:29     Reagovat
    Autor: egres_svk - egres_svk
    Titulek:Re: Re:
    Ak som spravne pochopil, tak najprv jedna umrela - mohla sa zacat tavit kvoli medzizavitovemu skratu. Vypadol valec, no este neprislo k dostatocne zvysenemu odberu na to, aby padla aj poistka.

    Ked sa natavila dost, nejake odhalene vodice mohli sposobit buchnutie a vyrazilo to aj poistku, ktora zivila vsetky cievky.

    Komentář ze dne: 08.10.2012 23:38:02     Reagovat
    Autor: tibi - tibi
    Titulek:Zlatá slova
    Syn už se učí. Patrně v dobré firmě. Minulý týden rozchodili motor z tanku. Je to malá soukr. fabrička o pár lidech, pěstujou si vlastní nástupce a o jejich (ruční) práci je ve světě rvačka. Amerika, Anglie, Japonsko...Vypadá to, že bude mít lepší perspektivu, než právník, nebo zubař.

     
    Komentář ze dne: 09.10.2012 13:09:35     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Zlatá slova
    Malá soukromá firma s vysokým podílem ruční práce - to je terno a výhra v loterii. Sám v takové pracuju. Firma kombinovaná s klanem :-) všichni se znají a s majitelem a ředitelem v jedné osobě si tykají. Práce dost, až nad hlavu, protože něco dobře vyrobit, to dnes už moc firem neumí.
    Systém je autostabilní, zmrdivzdorný, protože zmrdi, jak známo odmítají osobní zodpovědnost - a to v malé firmě nelze. A současně i vohnoutovzdorný, protože opravdoví fachmani si nehodlají nechat kurvit práci od flákačů. A tak případný čerstvě nastoupivší vohnout se buďto musí naučit makat, nebo (a to častěji) si sbalí svých pět švestek a táhne v řiť.

     
    Komentář ze dne: 09.10.2012 22:00:34     Reagovat
    Autor: tibi - tibi
    Titulek:Re: Re: Zlatá slova
    Když narazím (v jakékoli oblasti) na něco fakt super, tak si hned řeknu: Jak dlouho to vydrží? A zpravidla se to nejakým časem inovuje k horšímu a ta věc ztratí smysl, nebo aspoň půvab. To samé jsem si řekl, když jsem je poprvé navštívil a měl jsem příjemný pocit z jejich jednání, zkušeností, filosofie...kvalitní lidé.
    Ale vy jste definoval onu zmrduvzdornost dokonale. Takže už se neobávám a zůstávám zas bohužel optimistou. :-)

    Komentář ze dne: 11.10.2012 07:43:19     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:VW
    V súvislosti s tým, ako je u nás VW etalón kvality, priestornosti a vlastne všetkého si neodpustím jednu uštipačnú poznámku. Že VW vyrobil preskakujúcu rozvodovú reťaz, to nič, stane sa, beriem. Ale že oni ani za boha nevedeli tú reťaz upraviť tak, aby fungovala a radšej ju nahradili remeňom, to nechápem :D

    Komentář ze dne: 13.10.2012 07:40:57     Reagovat
    Autor: Příhoda P. - Neregistrovaný
    Titulek:To mi připomíná.
    Jak mi kolega líčil cestu přes DE s Renaultem, který si náhle postavil hlavu a vytlačil vodu z chladiče. Odtáhli ho do nejbližšího servisu, kde se s autem trápili přes diagnostiku a všemožné peripetie. Zkušební jízdy a jistém okamžiku zase voda ven. Prý to nakonec vyřešil kolem 17,00 jeden starý zaměstnanec, který tam docházel z jakési nostalgie dotazem, zda zkusili vyměnit také termostat? A bylo po potížích. Nechtělo se mi tomu věřit.

    Komentář ze dne: 13.10.2012 12:20:52     Reagovat
    Autor: Czz - Neregistrovaný
    Titulek:Len mala poznamka k tomu PSC
    Blondyna Martina IMHO s tou otazkou na PSC nebola az tak mimo. V mnohych krajinach PSC nepouzivaju - Irsko napriklad.

    Inak ked uz som pri tom Irsku, ten popis servisu dokonale sedi na akekolvek remeslo tu v IE. Prevazne velmi prijemny ludsky pristup, ale samotna oprava uplne nahovno. Zvycajne pod opravou rozumeju "treba to vymenit cele" aj v pripadoch, kedy by som ja coby amater to zvladol za par minut, ale nemam k tomu nastroje a navyse napr. v pripade problemov v domacnosti casto majitel pozaduje "odborny" zasah. (som v podnajme)

     
    Komentář ze dne: 13.10.2012 17:38:51     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Len mala poznamka k tomu PSC
    Nakonec to dopadne tak, že lidi si budou v servisu pronajímat plac 3 x 6 m a (drahé) nařadí a opraví si auto raději sami.

     
    Komentář ze dne: 13.10.2012 17:47:57     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Len mala poznamka k tomu PSC
    Ano, servis do-it-yourself, vybaveny zvedakem, diagnostikou a drazsim naradim, to je byznysplan, ktery uz mne take napadl :-)

     
    Komentář ze dne: 13.10.2012 19:32:21     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:Re: Re:
    To už tady asi před rokem bylo, jmenovalo se to Selfix. Skončili, nevím z jakého důvodu. Mít to blíž, neváhám. Takhle šaškuju s nájezdy, špalky a různými svařenými cajky a snažím se udržovat nadstandardní vztahy s bratrancem (jáma, lis a MIG) a kamarádem (zvedák a lepší nářadí). Ale i tak vždycky přes zimu omezuju údržbu maximálně na olej a případné drobnosti než začnou zábst ruce.

     
    Komentář ze dne: 13.10.2012 20:32:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    nájezdy z šikmo říznutýho trámu mám taky, ale to jen na kontrolu výfuku, sundávání nárazníků (když jsem sestře montoval tažný) apod. jinak dávám auto do servisu (je to na rozdíl od motorek opruz a nikam se nedá dostat, tak mě to neba), ale olej měním sám ve firemní dílně na údržbu stavebních strojů. ani nepovoluju vypoušťák, ale nechávám to odsát přes měrku, když předtím najedu zadníma kolama na cihly. tak z toho dostanu všechno. filtr mi dají v ekolube k oleji za několik desetikorun. měnil jsem ještě komplet brzdy a jedno přední rameno, ale to je zvládnutelný s kvalitním nářadím a heverem. výfuk mi měnili v servisu, protože ho bylo potřeba dopasovat a aobnovit spoje na svorky, který jsem nechal při nouzovejch opravách zavařit a svorky vyhodit.

    základní servis na běžný auto teda v garáži zvládne každej...podle mýho názoru.

     
    Komentář ze dne: 13.10.2012 21:36:43     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:Re: Re:
    Stejně u mě musí být sousedi trochu zmatený. Ráno kravaťák s noťáskem (když se jede k zákazníkovi), odpolko vágus v roztrhaných montérkách co se válí pod vrakem s nějakou podezřelou zelenou SPZtkou co má nějakej divnej zvuk, úplně jinej než HáTéPé nebo TéDéÍ co maj normální lidi. :-)

     
    Komentář ze dne: 13.10.2012 23:23:43     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tak to doplnte tim, ze budete vecer pobihat po okoli v kostymu supermana, to uz z Vas budou uplne paf :-)

     
    Komentář ze dne: 13.10.2012 23:31:26     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    No nevím. U nás se o lidech, co nosí spodky přes kalhoty, nepíší komiksy, ale klinické zprávy.

     
    Komentář ze dne: 13.10.2012 23:33:00     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Treba by si vzal k srdci film Woodyho Allena Banani... Tam to prece v te zemi, kde prevzali revolucionari moc, bylo nejakou dobu dokonce povinne a ty spodky se dokonce musely menit kazdych 30 minut, z hygienickych duvodu.

     
    Komentář ze dne: 14.10.2012 07:40:34     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:Re: Re:
    Stačí jednostopý dopravní prostředek jehož jméno je zde zapovězeno a slušivý buziobleček? Bohužel pro mne jediný schůdný způsob odtučnění abych se na jaře opět pohodlně vsoukal do Recara.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.