S2000 je skvělá kára, mám ji asi půl roku, taky faceliftovaný model se stablizací. Jedno z nejzábavnějších aut vůbec, takový Cat pro seniory, kteří chtějí i trochu pohodlí a nějakou výbavu.
Moje postřehy z provozu jsou zatím následující:
Motor je neuvěřitelně pružný, bez cukání je schopen jet na šestku 60, přitom dvojka jde vytočit na nějakých 110, než zasáhne omezovač. Při šedesátce lze použít jakýkoliv kvalt, v rozmezí 60-110 pak dvojku až šestku. Do šesti tisíc otáček se s tím jezdí jako s normálním atmosférickým dvoulitrem (je to hodně podobné třeba Mazdě MX-5 2.0i). Od šesti tisíc se ale dějí věci. VTEC přepne na ostrou vačku, přidá motoru pár Nm a k devíti tisícům letí jako motorová pila. Přechod není nějak ostrý, není to jako nástup turba, ale poznat jde, hlavně na první tři kvalty.
Převodovku autor popsal, řadící páka je vražená přímo v převodovce a absence táhel tak dává řidiči přímo pocítit, jak tam padají jednotlivé kvalty. Háčko je pak poskládané hodně úzce, po přesednutí z normálního auta se mi párkrát stalo, že jsem tam z dvojky místo trojky vrazil pětku (v S2000 je podobně daleko jako trojka v normálním autě). Řadička taky vibruje.
Důležitá součástka se nachází ještě o kousek dál ve směru přenosu krouťáku. Mezi zadními koly má své místo poctivý samosvor, který autu dodává rychlost na výjezdu ze zatáček a relativně dobře kontrolovatelnou mírnou přetáčivost.
Sériový podvozek je excelentní a troufám si tvrdit, že podvozek žádného sériového BMW toho nezvládne tolik jako podvozek S2000. Halt dvojité lichoběžníky na všech kolech. U S2000 je sportovně tuhý, ale ne tvrdý jako prkno. Dobře kopíruje silnici a díky velkým zdvihům (hlavně vzadu) mu nevadí ani typická česká okreska. Jen se musí zahřát, podobně jako motor. Při ubrání plynu v zatáčce krásně utahuje stopu.
Brzdy jsou naopak nejlabším místem sériového auta, jsou totiž stejné jako na prvním Civicu Type R - přední kotouče pouze cca 300 mm s vnitřním chlazením a jenom jednopístkové (!) třmeny. Na blbnutí na okreskách stačí tak tak, na okruh ne. Tady je potřeba snad jediný mechanický upgrade auta.
Aniž by to bylo důležité, s S2000 si lze užívat na okreskách za nějakých 10-11 l/100 km, na okruhu si vezme kolem patnácti, což je více než přijatelné. Na oturbená Eva ani STi rychlostí nestačí, ale je s ní mnohem větší zábava, protože člověk si musí rychlost zasloužit a zároveň auto začne tančit na limitu dřív než čtyřkolky.
|