Komentáře ke článku: Výfukologie (+bonus: Pitva.) (ze dne 26.07.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
díky za recenzi. Sám tenhle problém budu u svého faka také řešit, protože výfuk drnčí čím dál víc. Tyhle informace se budou hodit.
|
|
Ono celkove jde kvalita dilu i solidnich znacek znacne do kytek, na jare jsem menil cepy, zaplatil jsem asi dvojnasobek ceny za japonskou znacku nipparts (pod kterou se casto prodavaly i original dily)...jake vsak bylo moje prekvapeni, kdyz cepum po 1 mesici (!) a cca 2000 najetych km popraskaly manzety. Po dalsi zime pocitam s vymenou vyfuku, jelikoz a protoze se mi tam pres veskerou snahu solicich silnicaru stale bimbasi originalni, 14 let stary vyfuk :) Takze dekuji za "reklamu", bosalu se radeji vyhnu.
|
|
podle me ma zvukovou vlnu odrazet do ruznych smeru v ruzne fazi. Plus konicky tvar se da dost blbe rozvibrovat, ma velkou tuhost.
|
|
Solidni, prinosny clanek, diky za nej.
|
|
O jakém asociálním poplatku je zde řeč?
Já naopak pozoruji, že POKUTOVÁNI jsou lidé, kteří si kupují pravidelně nová ekologičtější (?) a bezpečnější auta. Jednak v ceně těchto vozů platí nové ekologické (či "ekologické") technologie a ještě jsou k tomu navíc pokutováni DPHčkem.
Je správné pokutovat tyto lidi a naopak nechat provozovatele nebezpečných (nesvítí, nebrzdí, nejedou, nezatáčí, nedrží na silnici) a neekologických vozů na pokoji?
Ještě že alespoň pro firmy se DPH zrušilo, ale když na chatě vidím sousedy/důchodce, jeden jezdí v nové Fiestě 1.25 benzín a druhý příšerně smrdí ve svém Wartburgu (ale zase ušetřil a zbylo mu více na pívo a bůček), je mi do pláče. Proč ten ve fiestě zaplatil 60k za katalyzátory a další kraviny a k tomu ještě 40k jako DPH pokutu a proč ten ve Wartburgu mne smí beztrestně trávit? Když ho potkám večer na okresce, jeho světla nejsou vidět. Chtěl bych vidět, co takové auto udělá, když na namoklé silnici hamstne na brzdu (zvlášť na jeho desetiletých Matadorkách).
Nebezpečné a neekologické dvacet let staré letadlo také nenechají lítat. A nikdo neřeší sociální dopady na jeho provozovatele.
|
|
|
20 let staré lítadlo nechají lítat.... to si piš
a co lítadlo? lítá raketoplán, kterej je starší než ten sousedův warťas
|
|
|
1. majitelé starších aut také zaplatili DPH
2. chce to méně naslouchat ty zelené fikce, že staré auto = nefunkční (nebrzdící např.)
3. i celkem nová auta často jezdí na sjetých gumách pofidérních značek
4. soused ve Wartburgu patrně otálí a čeká na implementaci socialistického projektu "šrotovné"
5. jaképak katalyzátory to má ve fiestě za 60k? To mi vychází na 5-8 ks, na každý válec jeden až dva?
6. wargburgovy sjeté gumy budou ovšem brzdit lépe než pneu s novým vzorkem, a to jak za sucha, tak za mokra. Čím více budou sjeté, tím lepší budou brzdit, ideální stav pro brzdění nastane, až se ojedou úplně na slicky. V kombinaci s poměrně malou hmotností wartburgu a výhodným rozložením hmotnosti to pak bude brzdit podstatně lépe než VW Golf na eco low friction gumách
7. dvacet let stará letadla létají úplně běžně, dokonce i ta neekologická bez katalyzátorů
... a hlavně, nehulit to svinstvo!
|
|
|
1. Zaplatili, ale JEDNOU! Kdo si kupuje nova auta, plati DPH kazde 3 roky. A plati ho i z te castky navic, o kterou je auto drazsi kvuli "ekologickym" technologiim, ktere treba ani nechce.
2. Prave majitele starych aut prochazeji technickou kontrolou pomoci obalkove metody, ne majitele novych aut. A pokud nekdo projde se sterym autem legalne, tak opet jen proto, ze je na nej bran mene prisny metr.
3, Opravdu? To bych rad videl nejakou statistiku... Proc by majitel noveho auta setril zrovna na pneumatikach, kdyz nesetri na nicem jinem? Nejhorsi jsou majitele starych zapadnich vraku (15let stara MB a BMW) - nahon na zadek, zadne ESP, velka kola, takze nove zimaky by je staly vic, nez je hodnota auta.
4. Jo, ceka uz 25 let, protoze o srotovnem cetl v socialisticke sci-fi Stanislawa Lema :-)
5. Nejen katalyzatory, od oka jsem odhadl, jaky je podil ekologickych a bezpecnostnich technologii na cene vozu, ktere by kupec treba ani nechtel, ktere tam jsou jen proto, ze si to vymyslel urednik a ktere majitel Wartburgu platit nemusi. Ten samy urednik, ktery pak i z ceny tech katalyzatoru chce DPH.
6. No jasne. Ze to nenapadlo vyrobce gum a nevyrabi slicky ve velkem pro vsechna auta! Navic na tom Wartburgu (nekdo se tady ohanel malym najezdem starych sunek) budou 10 let stare Matadorky s prilnavosti asi jako by ta pneu byla z duboveho dreva. Navic Wartas tam bude mit uzke galusky, coz vyhodu lehkeho auta eliminuje. A hlavne Wartas nebude mit neco jako ABS, natoz ESP, takze pri brzdeni bude mit auto mimo kontrolu, zvlast kdyz za volantem bude "zkuseny" ridic v klobouku.
7. Ano, litaji, ale do servisu se nacpe halda penez (neadekvatne tomu, co do auta investuje sporivy majitel Wartase), museji plnit bezpecnostni standardy, jako ta nova. A pokud porusuji ekologicke limity (jako Iljusiny s hlukem), muzou litat tak akorat do Alma Aty !
Kdezto u aut plati totalne nespravedliva NEROVNOST pred zakonem. Proc mam ja jako kupec noveho vedle DPH platit jeste za technologie, aby auto splnilo EURO5 a nejakej paprda si kledne a beztrestne jezdi v aute, ktere neplni ani EuroMinus5?
Pokud uz maji byt nejake emisni (a bezpecnostni) limity/standardy (coz je dle meho sporne), tak AT PLATI PRO VSECHNY! At jsou treba o neco mirnejsi, vyhlasovane s vetsim predstihem, ale STEJNE PRO VSECHNY! At dnes plati treba jen Euro2, ale kdo ho nema, jde do srotu. A prisnejsi limity ohlasme dlouho dopredu, at vsichni dopredu vedi, jak dlouho jim to ktere auto vydrzi.
Argumentovat rokem vyroby je stejne, jako by se na mou osobu nevztahoval zakon o prani spinavych penez proto, ze JSEM SE NARODIL PRED JEHO SCHVALENIM. Logika stejna (stejne dementni).
|
|
|
Aplikujte, prosím, Váš poslední argument na problém aplikace nových norem ve stavebnictví, třeba v oblasti elektro. Že k datu udělení stavebního povolení platily jiné normy? To není argument! Koukejte si stavu přdělat podle nových norem, nebo jí zbourejte!
Že je to blbost? Ano, zejména v tomto období, kdy stavba schválená vloni, už letos neodpovídá novým normám, ač ještě není hotova.
|
|
|
1. on si ten, kdo kupuje nova auta, ta auta doma stosuje pod polstar? pokud ne, tak se mu cast te zaplacene DPH vrati. No a kdyz je chytry, tak z toho auta DPH ostatne neplati...
2. Mate konkretni podezreni, ze nejake auto proslo STK pomoci obalkove metody? Podejte trestni oznameni. Nemate, vite to je z agentury JPP? Pak nemate nejmensi pravo neco takoveho tvrdit.
3. BMW maji ESP uz nekdy od roku 1991. Nehodovost je u takovych aut dana spise typem lidi, co si je kupuji (ruzna vymastena hovadka, kriminalnici apod.), kdyby si kupovali nove fialove Pontiacy, budou nejnebezpecnejsi kategorii nove fialove Pontiacy.
5. ano, a proto je symbolem nepoddani se zvuli statniho urednika jezdeni ve starsich autech B-)
6. Vy neumite brzdit bez ABS? Krome toho, na mokru je uzka guma take vyhodnejsi, protoze na ni zapusobi aquaplenning pri vyssi rychlosti, nez na gumu sirsi.
7. U tech letadel je vymena jednotlivych dilu stanovena predpisem dlouho pred tim, nez ten dil skutecne doslouzi. A to plati jak pro Boeingy, tak pro Airbusy a take pro Tupolevy a pro Iljusiny. A nelze vyloucit, ze se na to v Rusku vice kasle, protoze ruske stroje byly vzdy staveny na tvrdsi podminky a horsi zachazeni (a zase u nich nikdo neresil spotrebu, emise a hluk, to uznavam)
"Proc mam ja jako kupec noveho vedle DPH platit jeste za technologie, aby auto splnilo EURO5 a nejakej paprda si kledne a beztrestne jezdi v aute, ktere neplni ani EuroMinus5?"
A proc me ma nekdo branit jezdit autem, ktere nesplnuje neco, co si vymyslel nejaky, nota bene z mych dani placeny ourada, kdyz mne to auto plne vyhovuje, he?
"Argumentovat rokem vyroby je stejne, jako by se na mou osobu nevztahoval zakon o prani spinavych penez proto, ze JSEM SE NARODIL PRED JEHO SCHVALENIM. Logika stejna (stejne dementni)."
Vubec ne. Jednak zakon proti "prani spinavych penez" je svinstvo, ktere obtezuje hlavne slusne lidi, kdezto pro skutecneho gaunera je to jen drobna neprijemnost, ale nic neresitelneho. Druhak stat ma trestat skutecne zlociny, zakon proti "prani spinavych penez" je dukazem jeho neschopnosti vymahat pravo, kdyby jej vymahat dokazal, zadne spinave penize tu nejsou. A nakonec, argument posledni, asi nejdulezitejsi - kdyz si kupuji automobil, je to investice. Jakasi forma smlouvy se statem, on mi s nim dovoli jezdit za to, ze ja z vozidla zaplatim DPH a prihlasovaci poplatky a budu platit spotrebni dan z pohonnych hmot. Pozdejsi jednostranna zmena teto "smlouvy" neni mozna, byla by totiz retroaktivni a tedy dle platne Ustavy neplatna.
A nakonec argument proti Vasemu prispevku jako celku - Vas stve, ze platite z noveho auta DPH a musite tam mit spoustu nesmyslu, ktere jej cini horsim oproti rade aut starsich (mene to jede, je to tezsi, ted ty pneumatiky s nizsim valivym odporem, co hure brzdi a vice prokluzuji atd.). A zlobite se na majitele starsich aut, protoze *oni nemusi*. To je ovsem zasadni chyba, to je jako zlobit se na lekare v porodnici, kdyz Vase manzelka porodi cernouska. Zlobte se na zakonodarce, ze po Vas chce odvadet tak vysoke dane a ze tak silne reguluji, co vse musi a nemusi takovy automobil mit. Na ceske zakonodarce, na eurozakonodarce i na EK a spocitejte jim to pri volbach! Tam je problem, ne v tom, ze nekdo jezdi pet let starou Vectrou, patnact let starym BMW nebo tricet let starym Wartburgem.
|
|
|
Tad chod pesky nebo si kup si stary auto a nepyskuj.
|
|
|
Zkusil bych se zastavit u bodu 2.
Ve svém motoristickém životě jsem provozoval různé postarší stroje, ale nikdy mne nevyhodili z STK s vážnou závadou. Jednou jsem tam musel podruhé kvůli nesouměrné ruční brzdě - tam byly pakny čerstvě po výměně a na jedné straně byl špatně nastavený samoštel. Kdybych to (preventivně) neměnil, tak bych prošel napoprvé. Jinak vždy vše v pořádku včetně emisí. Nikdy jsem před STK auto nijak zvlášť nepřipravoval - maximálně jsem si půjčil neprošlou lékárničku.
V práci provozujeme nyní 12 let starou Avii - nákladní auta jezdí na STK každoročně. Přestože to na první pohled nevypadá, taky to normálně prochází.
Není to tak dávno, co nějací novináři dělali STK na nových autech a docela výrazná část neprošla. Když matka se svým čtyřletým autem kupovaným jako nové a servisované v autorizovaném servisu jela poprvé na STK, tak neprošla...
Navíc si myslím, že STK je přisuzován příliš velký význam. Pokud auto dnes projde technickou, za týden může být vše klidně jinak. Navíc těch skutečně nebezpečných závad je poskrovnu a mnoho z nich ani STK neodhalí.
A ještě poslední otázka. Vás snad někdo nutí kupovat si každé tři roky nové auto a platit tak DPH?
|
|
|
Právě jsem nahlásil u plynáren, že někde unikají nervově paralytické plyny.
1. Ano, zaplatili (jsme) ji víckrát, protože je to daň z PŘIDANÉ hodnoty, platí se vždy, když je hodnota přidána. Je to státní pokuta za to, že výrobce zhodnocuje věci, nikoli za to, že si pan Novák koupil Fabii HTP
2. Nemohu komentovat, problém jsou pak STK a ne stará auta
3. Stačí se projít po parkovišti
4. Slicky se dělají ve velkém. Jen ne pro civilní použití, protože lama nemá možnost měnit gumy podle toho, jakou etapu právě pojede
kontrolní otázka: Proč se nedělají zimní gumy na motokáry? Nebylo by to pak bezpečnější?
5. Wartburg má nejspíš pneu 165/70R13, stejné jako Fabia HTP v základní megaverzi Social racer. ESP neovlivňuje brzdnou dráhu
6. Iljušiny jsou už dávno v prachu, ale B-737 lítá celá halda
Zákony nemají zpětnou platnost, v normálních zemích. V zelených a rudých diktaturách to bývá opačně. Když si páprda v roce 1965 koupí automobil, který tehdy splňoval, pak je to legální. Taky by se vám nelíbílo, kdyby vás zavřeli za urážku císaře pána nebo ekologicky upálili na dřevěné hranici za blbý kecy.
Jinak myslím, že je to obvyklá manipulace. Vybere se jako příklad nějaký dědek s Wartburgem, který jede 3x ročně 15km, a z toho se udělá monstrproces se širokosáhlými důsledky
=> kraviny
|
|
|
Fajn článek a zajímavá pitva.
Asi půjdu do exhaust system Novak.
Rád bych doplnil kolegu v bodě 5)
měl jsem 3 Warťasy 353 s roky výroby 74-85' (řazení pod volantem i na podlaze, karburace Jikov pro Š1203)
A taky jeden speciál pro závody na Sachsenringu 75koníků
Vše na pneu 165/80 R13 Pneumant DDR a 185/70 R13 Michelin.
A poslat tohodle broučka na hodiny dalo hodně práce. Trhal se pomalu a se zřetelnou výstrahou řidiči a bylo dost času smyk vyrovnat plynem.
Možná se trochu bočně kýval, ale nic co by nešlo ustát.
Měl jsem ho už na dvou kolech, na boudě ne!
Fiestu jsem ve smyku měl také a to byl jiný kolotoč.
Děkuji nechci víc.
LEO srovnává nesourodá auta: hatchback/sedan, ale to starší (Wartburg) z nich mělo aspoň lépe čitelné jízdní vlastnosti.
A ekologie? Jezdil jsem na 95+ eko 2T-olej Low Smoke Husqvarna 1:55 (vyšší výkon a čistá hlava,písty a svíčky) (používám i pro Jawu)
Nyní Cuore Sportivo (A.R. 33-1,7boxer16V, 155-2,0TS, 145-1,6boxer).
|
|
|
No budu na tebe vzpomínat až nahodím svýho dvoutaktního supermoderního Rotaxe se spotřebou 18 l/h letu a za řevu motoru točenýho na 6100ot/min a odervu éro z roku 1994 od dráhy. Věř, že plnit jakékoliv ekologické regulace je v malém letectví nereálné-celý výfukový systém má déklu cca120cm, protože lakákoliv kravyna navíc(katalizátor, popřípadě tlumiče-proč se asi lítá se sluchátkama?) je zbytečná hmotnost.No zkrátka bych ti doporučil návštěvu jakéhokoliv sportovního letiště-udělej si tabulku, piš si věk letadel, poznámky jak na tebe působí stav stroje a přítomnost nějaké ekologické fíčury(kat atd.) Zjistíš, že 80% jsou starý vrány, ze ktreých sem tam opadává barva s hlučností a spotřebou paliva odpovídající Loprajsově Tatře při jízdě písečnejma dunama. Ale "technickou" projdou i bez obálky-jinak by do toho nikdo nevlez!
|
|
|
Propána, to je zase ekopropaganda jako noha, fakt že jo. Vážený, staré auto má daleko menší denní kilometrický průběh, než auto nové, tedy úhrnné množství škodlivin z provozu starého auta je mnohem menší, než celkové množství škodlivin z auta nového, které ale jezdí každý den.
Stran toho "nebrždění, nezatáčení atd.", neznám nikoho, kdo by se chtěl v autě zabít jen proto, že mu to nezatáčí. Naopak, tahle stará auta jsou kolikrát v lepším stavu, než auta mnohem mladší - protože o ně jejich majitelé pečují. Výjimky samozřejmě existují.
Dvoutakty jsou specifické, protože smrdí. Jistě, ale stačí si vyhledat na Googlu, jakéhože je složení onen kouř (např. zde: www.dzp.cz/aice/uvod.html, ale i jiné zdroje. ZJistíte, že dvoutakt je šetrnější k životnímu prostředí než čtyřtakt s katalyzátorem (!). Ne všechno, co smrdí, je škodlivé. I ten exkrement smrdí, a jak je životnímu prostředí užitečný.
|
|
|
Co, v aeroklubu nám lítá vlečná( zlin 205) z 68, Větroně nejsou o mnoho mladší. A nejsme vyjímka, je to naprosto běžný věk na českých letiších. Věk letového parku v ČR zachraňují mladší Ulla. Ale jde o to, že u letadel se kvalita "neosere" tak snadno.
|
|
|
Věk jednoduchého létadla zpravidla nehraje významnou roli, neb drak (i motor) prochází pravidelnou revizí. A tam si, z podstaty věci, vosírku riskne málo kdo, přestože i tam platí, že "za peníze v Praze dům".
|
|
Mám naprosto stejné zkušenosti... Řešil jsem výfuk na starou Alfu Romeo, a tak jsem byl nucen kombinovat díly dle toho kdo byl jaký schopen dodat. Můžu potvrdit výbornou zkušenost s firmou Tyll, díl který jsem od nich měl odpovídal originálu, sváry ošetřené silikátovou barvou. Naproti tomu díl od Bosalu byl děs bída a zoufalství...
Při první opravě jsem nechal první díl, střední vyměnil za Tyll a zadní za Bosal. Měl jsem obrovské problémy výfuk napasovat, a pomohl až autogen, a přiohnutí v jednom místě kde se výfuk výrazně lišil od originálu (asi o 5° menší úhel ohybu). Kvalita ohybů viz. článek.
Po nějaké době jsem byl nucen měnit i přední díl, který jsem bohužel nedokázal sehnat samostatně, ale pouze jako super fíčuru made in Bosal v jednom kuse s dílem středním.... Jen nějak soudruzi z Bosalu zapoměli že když má trubka z předního dílu X cm a ze středního Y cm, tak když se to vyrobí v kuse, musí se to zkrátit o dýlku kterou se do sebe trubky zasunují. Takže následoval flexa tunning, přesuvka... A zvuk který to má mě drásá pokaždé než vyjedu... Takže nezbývá než říct BOSAL NEVER MORE
|
|
|
Na Alfu si v tom čase mohol najlepšie kúpiť taliansky Imasaf. Viem že píšem o pár rokov po príspevku, no v tej dobe sa u nás (CZ aj SR) ešte dali bežne kúpiť. Žial, teraz sa už u nás nedajú zohnať - ak áno, a len velmi obmedzný sortiment.
Pred 9 rokmi som potreboval vymeniť originálny výfuk na mojom defacto mestskom francúzskom aute (Saxo, benzín), po 7 rokoch od novoty - hrdzavé boli aj stredná aj koncová časť s tlmičom. Všade mi núkali len Bosal, a už vtedy som k menu mal averziu - dosť vysoké ceny a ohlasy naňho boli len vlažné (vraj vydrží len nejaké 3 roky), alebo od predajcov ND/servisov typu: "čo iné ako Bosal? Najlepší je Bosal..."
Tak som za podobnú, či dokonca o chlp nižšiu cenu vyskúšal Imasaf (2 diely asi za 5500-6000 Sk); Ako firma sa len stručne prezentovali, že chcú dosiahnuť aj v po-predajnom servise ND originálnu kvalitu výfukov, hrúbku materiálu aj ochranu proti korózii uvádzali najvyššiu z konkurencie... Samozrejme každý druhý výrobca má takéto kecy, no na Bosaly som nepočul žiadnu chválu, na Imasaf som nepočul nič, ostatné "renomované" značky boli drahšie o nejakých 40-50%, tak som si zvolil týchto Talianov.
Dodnes je táto časť výfuku od Imasafu po 9 rokoch v poriadku, na vozidle s najhoršími podmienkami pre životnosť výfuku: nepravidelné krátke mestské jazdy, parkovanie pod holým nebom.
Samého ma prekvapilo, že je kvalitnejší - trvanlivejší než originál (to som ani neúfal že taká kvalita sa dá zohnať za priemernú cenu konkurencie), pritom ako majú ostatní bežné skúsenosti že im náhradný výfuk vydrží typicky 1-3roky, a hlavne sa mi porvrdilo že Bosalu som sa vyhol oprávnene.
Len je škoda, že táto skúsenosť môže byť zdielaná len napoly: vyhnúť sa Bosalu = áno, kúpiť Imasaf = áno, overené, výborná volba pre dlhodobú kvalitu, ale - v súčasnosti sa už takmer nedá zohnať.
|
|
Malá nepřesnost - Tyll není pražská firma, i když tam teď expandoval, ale pochází z Nebovid u Kolína. Majitel, zvaný Lexa, je, lidově řečeno, správnej řízek, zato jeho bratr, který dělal (možná ještě dělá, byl jsem tam na brigádě cca před deseti lety) šéfa výfukárny, je zmrd všech zmrdů :)
|
|
to sedí "že dost bylo servisování a teď je třeba to opravit" .. apropos.. kdyby si chtěl někdo nacpat do auta meyle, tak to vydrží taky prd.. silentblok ramene po roce a půl ebolinx.no-ip.org/images/mondeo/meyle.jpg .. takhle vypadal originální po 10ti letech..
|
|
nechci rypat, ale tyll neni prazska firma. informace pro ceskobudejovicaky: neexistuje jen praha:)
|
|
s výfukem Bosal mám podobnou zkušenost. Šlo o obstaršího taliána, Panda z roku 91. Naštěstí má ten veyfuck málo dílů, parohy, kat, spojovací trubka a zadní tlumič. Parohy a kat jsou trvanlivé, spojovací trubka by byla taky kdybych ji neohnul takže měnící je jen zadní díl. Protože to není vůz právě nejrozšířenější tak cena výfuku nebyla nejlidovější,cca 3000 kč. Jak bylo zmíněno v článku, u bosalu se nepočítá s nějakou antikorozní ochranou po sváření. Po cca 2 letech prorezla díra do vstupní trubky vedle přivařeného závěsného háku. Zabandážoval jsem to hliníkovou fólií stáhnutou svorkami na hadice. Za pár měsíců urezla vstupní trubka vedle sváru na tělese tlumiče. Prostě to bez varování naráz upadlo. Naštěstí je to na 3 závěsech takže nic neupadlo na vozovku. Teď tam je jakýsi bezejmenný slovenský, sváry ošetřené zinkem a po skoro 4 letech na něm nejsou patrné větší stopy koroze. Vozidlo je provozované převážně na velmi krátké jízdy takže vysrážená voda ve výfuku nevyschne.
A z moderních vymyšleností to má jen katalyzátor. Ani ABS, ani ESP, airbagy, posilovač řízení, posilovač čudlíků na zamykání, dokonce ani posilovač brzd to nemá a přece to jezdí.
|
|
Není to, že se výrobce někde snaží volit low-cost řešení za cenu horší kvality prostě logický důsledek toho, že samotný Favorit je pro většinu lidí "low-cost řešení za cenu horší kvality"?
Prostě většina majitelů Favoritů asi nejsou lidi ochotní si koupit "pořádně udělaný výfuk" za cenu srovnatelnou s tržní cenou toho Favorita, takže výrobci se přizpůsobují.
|
|
|
hmm a jak poznáš ten pořádně udělaný výfuk? Podle ceny? Právě ten Bosal nepatří mezi nejlevnější, viz můj příspěvek výše. Levný no name za poloviční cenu přežil dvakrát tak dlouho a zejmě v tom hodlá pokračovat. Samozřejmě na Fava se dá koupit výfuk asi od 400 kč ale ten se musí brát opatrně do ruky. Ale tady byla řeč o Bosalu, ne o no name z Polska.
|
|
protože jsem naštěstí nepodlehl masáži že bez ABS, ESP a AIRBAGU není možné ujet jediný kilometr tak jsem si po Mercedesu C který všechny tyto otravný vymoženosti měl (a samozřejmě se s*ali) pořídil 18let staré BMW 324TD touring fservu se šíbrem a jezdím a jenom leju naftu. a teď leo pukni.)
|
|
|
No to je tak...všechno má svou životnost a nic nepracuje věčně. Kdybys si mercedes koupil novej, budeš spokojenej. Takhle jsi "ušetřil" a utratil peníze za opravy elektronických skřítků. Schválně, jestli jsi někdy poučoval okolí o tom, že kupovat nový auto je nesmysl 8o)
18 let staré, trojkové BMW je hobby-vůz, ale každodenní ježdění ho přivede do stavu "furt se něco sere" tak za dvě sezóny.
|
|
JA prodavam ND a ze zasady se vyfukum Bosal vyhybam...
Je to to nejhorsi co muze clovek na auto dat a co vic 6 a vice valcove Mercedesy s vyfuky Bosal nejedou...
Jsem rad za tenhle clanek...
Dam sina svoje stranky odkaz aby si kazdy precetl proc Bosal ne
NEsouhlasim vsak s tim ze je Walker smejd je to jediny vyrobce vyuku mimo EBERspaecher , ktery plne nahradi original... na vyfuky Walker davam zaruku na proreziveni 3 roky...
|
|
ahoj,chci jen napsat,že výfuk tyll,střední díl na 1.6 felině taky chrastí,sice až po 2 měsících....ale...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Výfukologie (+bonus: Pitva.)
|