Komentáře ke článku: Optimalizace nákladů na telefonování, mobilní obzvlášť (ze dne 16.01.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
..řešení č. 2 .. najděte si zaměstnavatele, který vám poskytne služební telefon a akceptuje i sem tam nějaký ten soukromý hovor.. :-) ..
|
|
|
Není lepší si sem tam nějaký soukromý hovor zaplatit sám než hledat práci podle zneužitelnosti služebního telefonu?
Nic ve zlém, ale článek se mi zdá být obsahově o technickém řešení nadhozeného problému. To je jako kdybyste pod článkem o minimalizaci rizika přenosu pohlavních chorob doporučoval samohanu :-)
|
|
|
...a akceptujte riziko, že účet za mobil může být (a zhusta je, hned v závěsu za služebním vozem) pákou, která vás jednoho dne může stát místo, respektive pákou, která zajistí, že své místo rád, potichu a "na dohodu" opustíte.
|
|
|
Když to bude dobře formulováno ve smlouvě...
Jinak ale souhlas, hledat práci podle telefonu a podobných věcí je neskutečná hloupost.
|
|
|
sice ano, ale spadá to do podobných řešení jako navrhuje autor..
|
|
|
ne.
hledání práce podle benefitů je vohnoutská kravina ke které není potřeba žádná invence a s řešením autora to má jen tu podobnost, že zaměstnanec ušetří za telefon. neplatí v penězích, ale platí značnou ztrátou soukromí, která hrozí v (pro zaměstnavatele) pravý čas přeměnou v důvod k potrestání/propuštění zaměstnance.
|
|
|
No, a nebo taky ne:-) My ted prechazime k operatorovi, co nam dava pro firemni volani za 9 stovek neomezeny telefonovani,neomezeny smsky a nejakej zakladni internet. Takze nam bylo receno, ze proste firemni telefon muzeme pouzivat dle libosti i k soukromym hovorum, pac to firmu nestoji ani korunu navic...
Pripadna ztrata soukromi - osobne mne az tak netrapi, ze by muj zamestnavatel videl, na ktera volam cisla, stejne je nezna..A beru to jako cenu za volani zdarma, coz se mi osobne docela vyplati...
|
|
|
problém není v tom, kolik firmu tvé soukromé telefonování stojí, ale kdy a jak s kým komunikuješ. TO je páka na které tě odhodalný hajzl nadzvedne ze židle a o tom, jestli na ni dosedneš zpět bude rozhodovat jen cena, kterou máš pro firmu.
víš například, že na vyžádání zákazníka je možné obdržet texty sms v superpodrobném výpisu až půl roku zpětně? jednou jsem takový výpis viděl při jednom tažení na defraudanta.
|
|
|
Ale no tak, snad si nemyslis, ze bych byl tak blbej, a o pripadnych defraudacich bych hovoril/psal ve firemnim telefonu:-) Resp v jakemkoliv telefonu....
Me by bylo docela jedno, i kdyby si toto nekdo nechal vypsat. SMSky defacto nepisu, a jak jsem rekl - cisla, na ktera volam, by nikomu k nicemu nebyla...Takze jsem celkem klidny.
Telefon stejne nejvic pouzivam tak, ze si moje manzelka vola s rodicema, ci se znamyma :-))))
Pripadne kdyz jedu do Budejovic, tak si zavolam kamosce, a hodku dve s ni po ceste kecam :-) Coz by sice mohlo teoreticky zajimat moji manzelku, ale zamestnavatele urcite ne :-))))))))
|
|
|
ale ono nejde o to CO řešíš tím telefonem ani S KÝM, ale KDY to řešíš. i to může být užitečná munice. o kousek níž jsem popsal předvánoční situaci u jednoho momentálně insolventního developera z Brna.
začátek konce je, když si zaměstnanec začne myslet, že je pro firmu nepostradatelný.
a nakonec - o tom, žes ženatý firma ví a od účtařky se to dá zjistit, pokud dotyčný s tebou nechce vejít v kontakt a zjišťovat to...a pak by se skutečně mohlo stát, že bys dostal "jistou obchodní nabídku".
zajímalo by mne, jak bys takovou situaci řešil, protože by najednou bylo v nebezpečí, nebo minimálně v řečech jak tvé postavení v zaměstnání, tak tvůj osobní život. a to celý jen proto, že nemáš svůj mobil a za cizí prachy jsi s plačící a psychicky rozloženou kámoškou řešil dvě hodiny její nemocnou matku a někdo to uvidí jako řádek čísel na papíře. za zkoušku nic moc nedá a nic moc taky neriskuje.
|
|
|
Nehledej problemy tam, kde nejsou:-) Delam obchodaka, naplni moji prace je telefonovat,lezt po netu a jezdit po vsech certech po schuzkach:-)) Takze hodinove hovory nejsou vyjimkou:-) Fakt u me nehrozi nejake problemy...A kdyby mi nedej boze nekdo dal takovou vyhodnou obchodni nabidku, dal bych mu protinabidku, neco ve smyslu "chcete li najit sve auto zitra rano cele na svem miste, zapomente na to..." A to ja jsem na to blazen dost velky, abych tohle udelal....nakonec uz na skole jsem jednou vysvetloval ucitelovi, jak je svet zly, a kazdou chvili vam nekdo doma vymlati sutrama okna .... :-))
a hlavne manzelka o te zenske stejne vi :-) a pokud by nekdo o necem nemel vedet, proste to vyrizuju tak, aby to nikdo nevedel, kdo nema :-)
|
|
|
Mohu vědět, co je to za operátora a jaký tarifní program, prosím. Řešíme teď ve firmě novou telefonii, tak sbírám info.
|
|
|
je to O2 a prechazime k nim od Tmobilu. Nekdo z vedeni to tam domluvil, je to tezce individualni tarif:-) Ale tak prechazime k nim s cca stovkou cisel, odhaduji, tak se jim to asi vyplati, no....
Jinak pry nase obchodni reditelka tam ma nejakou znamost, ale spis bych rekl, ze to nebude az tak zhave...
Rozhodne je alespon videt, jake jsou v cenach operatoru rezervy:-))
|
|
|
Mohu vědět, co je to za operátora a jaký tarifní program, prosím. Řešíme teď ve firmě novou telefonii, tak sbírám info.
|
|
|
ale ono to může být ošetřeno jak chce. situace mého bývalého kolegy v jedné brněnské, developerské firmě:
- služební telefon i pro soukromé účely, limit 2500 kč. co je nad něj, to mu nedaj do výplaty.
- jednou za kvartál projde "kontrolink" - synovec generálního ředitele a IT v jedné pokřivené osobě několik účtů (hlavně lidí kolem třicítky) za mobilní telefon.
- po kontrole je obvyklé, že dotyčný předstoupí před ředitele, který má na stole kartičku s tel. čísly o kterých chce vědět, zadli jsou služební nebo soukromá.
- poté, co jsou některá/všechna očekávaně označena za soukromá, je vznesen dotaz, jak dlouho asi trvá napsat takovou smsku a jestli tázaný souhlasí s tím, že napsat ve špičce - v pracovní době 120 sms/měs. znamená, že +/- 30 minut/den nepracuje, což vnímá jako porušení pracovní kázně...a následuje vytýkací dopis s oznámením o krácení/odebrání osobního ohodnocení za měsíc (suma v tisících Kč), kterého se vyúčtování týká.
Podobné lišárny lze najít i v užívání služebního vozu, zejména pokud má implantován GPS modul kvůli knize jízd, které je vpravdě danajským darem.
|
|
|
To, co pises je dost hruza.
Nechapu proc kontroluje lidi kolem tricitky. Je to v tvoji branzi vek, kdy se lide musi ohlizet po zmene branze?
Nic netusim o tom o kolik vase firma prichazi penez. Pokud jde o radove desetikoruny az nekolik malo stokorun, tak se pruzeni muze prodrazit.
Priklad: zmrd hodinovka - interni cena tezko pod 400 Kc/hodina - superhruba mzda, kancl, vybaveni kanclu, benefity, sluzebak....
Buzerovany zamestnanec napr. 250 Kc. Pokud stravi oba 1 hodinu behem buzeracni exercirovani tak to mame 650 Kc a ve vysledku nasraneho zamestnance (provolat 650 kc za mesic - to uz musi nekdo zhavit luft do ruda).
Zpruzeny zamenstanec = nastrany zamestanec, nasrany zamestnanec = spatne fungujici zamestnanec.
Ja tedy svoje lidi neprudim kvuli kravinam. Napr. kdyz mi klucina jezdil ca 60 km do prace, tak jsem ho nechal chodit na 10-00/10-15 hodinu do prace. Vyhnul se tak zacpam a usetril si ca 1,5 hodin denne v zacpach. Navic byl sikovny a ochotny a nadelal hromadu prace, takze proc by clovek prudil, ze...
|
|
|
Naprosty souhlas. Prudit zamestnance quli kravinam je cesta do pekel. Nasrany zamestnanec dela jen tu praci, kterou musi.
Jinym pripadem je ucelove pruzeni zamestnance, aby z firmy odesel. Pak to ale opet vypovida o neschopnem manazerovi, kdyz musi hledat ruzne obezlicky, misto aby si to se zamestnancem vyrikal na rovinu.
|
|
|
jo, nic moc. fluktuace zaměstnanců je tam vysoká, dlouhodobě tam pracují jen sociopatičtí degeneráti.
kontroluje lidi kolem třicítky, protože ti starší mobil používají minimálně a telefonují "z pevné".
není to moje firma. jen mám info z první ruky.
nezapomeň na "úsporu" ve formě nevyplacení třeba 3000 na prémiích.
není to dlouho, co tam zavedli nařízené pozadí na monitorech a interním nařízením zakázali nahrávat do počítačů "mediální" soubory s koncovkou *.mp3, *.jpg, *.avi a podobné. Vše je v *.pdf. Lidi se tam naučili chodit na kafe a čaj, protože není možné používat icq apod. ne všichni mají také přístup na internet. některé stanice běží s Win 97. já tomu říkám pracovní tábor, On zase "práce". Měnit není zatím za co, má rodinu a hypotéku na krku.
|
|
|
Ono se na to da divat 2 zpusobama...
Jeden je : Spokojeny zamestnanec, ktery ma volnost, maka z 8,5 hodiny tak asi 4, pracuje na vybornou a vse je ok.
Druhy je : Zamestnanec, ktery pracuje z 8,5 hodin 4 hodiny, je flakac, ktery bere mzdu za to, ze pul dne pise smsky.
Ja osobne se ted nachazim jeste nekde pred tim prvnim : Pracuj tak, aby byly vysledky, a jak k tomu dojdes, je na tobe. Kdyz se plni plan, je dovoleno cokoliv. V okamziku, kdy se nesplni, je to toho "cokoliv" obrovsky problem a mas pruser....Takze ja si plnim, takze pro mne neni problem z 8 hodin denne klidne 4 psat tady komentare:-)
Znam i dost firem, ktere jedou presne podle bodu 1. Kdyz jsem delal na Oraclu, tak tam je docela pevna pracovni doba, jsou tam jiste limity, co clovek denne ma udelat, ale obecne se firma snazi vyjit zamestnanci vsemozne vstric, neresi se, kdyz jses hodinu na obede a podobne.
A delal jsem i ve firme 2 typu , konkretne na call centru. Operator je delnik. Pracuje, ma jasne definovane prestavky (1x za 2 hodiny presne na sekundu 5 minut, cas na obed presne 30 minut), telefonni cisla mu vytaci automat, mezi hovory presne 30 sekund prestavka, neda se to utnout. Pokud to clovek presto udela a udela si rucnim zasahem preruseni, potom se mu tento cas nezapocitava do pracovni doby a dostane o to nizsi plat... Na prvni pohled galeje - jenze, jak ma takove callcentrum jinak pracovat? Kdyz operator bude delat 4 hodiny z 8, potom si callcentrum musi zakaznikum uctovat 2x vyssi cenu za zakazku, a logicky ji nedostane. Takze v teto oblasti je opravdu nutnost zavedeni velmi prisnych pravidel a nevidim v tom nic spatneho.
|
|
|
Ono se na to da divat i tretim zpusobem. Mas projekt, musis dodat. Cim chytrejsi a robusnejsi reseni na zacatku navrhnes tim vice si usetris prace a problemu vubec v dalsich fazich projektu. 8,5 hodiny neplati. Musis dodat, MUSIS! Tj. kdyz je treba tak makas 80-100 tydne (v realu typicky mene nez mesic/mesic a pul za rok, ted mam zrovna veget :-). Chytre reseni udelas s tymem, kde se lide neboji rict nahlas svuj nazor (vcetne toho ze je soucasny smer/reseni na hovno), vule prispet k reseni. Tj. je treba mit skupinu lidi pracujici s "volnym" duchem, dobrou motivaci, nez upjatych uredniku, kteri koukaji po 8 hodinach na hodinky, aby vypadli domu (oddelat si svych vosum a padat).
Je to samozrejme podle druhu prace. Sachberabeiter se musi motivovat a drzet za "koule" jinym zpusobem, nez clovek s praci u niz jsou metriky hure definovatelne a trackovatelne...
|
|
|
ZZR a násl. JJ mají pravdu - tolerance zaměstnavatele k užívání jeho prostředků, není-li podchycena ve smlouvě, je zhusta cestou do pekel.
|
|
Ještě lepší řešení je najít si zaměstnavatele který poskytuje soukromé SIMkarty se stejným tarifem jako mají firemní telefony, které si ale zaměstnanec platí sám ;)
Já jsem toto řešení ale nakonec nezvolil, protože jsem poměrně konzervativní zákazník a zůstal jsem u stávajího operátora, s tím že mám stejné tarify jako předtím, ale s 50% slevou, resp. cíky dalším službám a občasném překročení tarifu platím dnes cca 60% toho co dříve.
Toho může dosáhnout dnes úplně každý s veřejně dostupným tarifem (pokud už má u svého operátora nějakou historii, typicky klasické 2 roky). Stačí zavolat na infolinku a říct že chcete odejít jinam, máte výhodnější nabídku, např. od vašeho zaměstnavatele (může být fiktiviní, ale nabídka by měla vypadat tržně reálně),
Dále ignorovat počáteční nabídky zoufalců na běžné infolince a počkat si až vás přepojí na speciální pracoviště, kde už sedí člověk který má možnost tu 50% slevu zařídit.
Někde o tom byl i celý web.... A tady to je: http://jakusetrit.ic.cz/
|
|
|
to funguje jenom nekde - u vf hodne dobre, u o2 min a u tm asi vubec - byl 'sem zakaznikem tm nekdy od 97, 3 cisla, utrata tak 1500/mesic, kdyz 'sem zivnostnicil tak 3000 a vic. Rikal 'sem si ze sice malej zakaznik, ale dlouholetej, tak by se mohli snazit. Kdyz 'sem pohrozil odchodem, nabidli mi obycejnej hit, vcetne uvazku na dva roky - takze 'sem jinde. Utratim +- 2/3 a muzu volat +- dvojnasobne. A staci k tomu ze svagrova je dobrovolnej hasic :)
|
|
|
jsem u tmobile a nedavno jsem chtel odejit. Jsem u nich asi tak 4 roky, vetsinou tak 300, poslednich par mesicu vic. Sel jsem primo do prodejny, a byl jsem fakt rozhodnutej ze odejdu. Kdyz mi ale predhodili slevu 50% na jakykoliv tariv, tak neslo jinak...
|
|
|
Kouzelná formulka "chci přejít k jinému operátorovi" u TM již nějakou dobu nefunguje. Fungovala do doby cca tak před 3-4 lety, teď asi nějak změnili politiku, že lidi, co se pídí po snižování ceny už nechtěj. Dobře jim tak, byl jsem tam paušální zákazník 8 let, teď jsem u VF, kde mi z ulice nabídli lepší podmínky, než TM za celých 8 let mého smluvního vztahu.
|
|
|
vlastně máte pravdu všichni, je to popsáno i na tom webu, i u Tmobile to funguje, ale pouze před koncem smlouvy, narozdíl např. od vodafonu kde není prakticky žádný úvazek kromě půlročního po koupi dotovaného telefonu.
te´d u O2 ADSL mi to nezabralo, tak mám tmobile (ČRA) ADSL, stejná služba za poloviční cenu.
|
|
Rozumim pohnutkam autora reseni,taky se mi nelibi odirani od OPu. Jen nevim, pro koho tak slozite a nakladne reseni vlastne je? Pokud volam hodne, mam ramcovou smlouvu s OPem a za 1-2 Kc/min volam kdy chci a jak chci dlouho kamkoliv v ramci CR (bonus je,ze nemam skryte cislo nebo se volanym nezobrazuje cislo GSM brany). Navic mi k tomu OP za par korun mesicne k cislu prihodi privatni sit a tam si volam zcela zdarma.
Pokud volam 100 min/mesic, tak asi nema cenu resit tohle harakiri a zkousnu i 4-5 Kc/min.
Na hovory do konkretni zahranicni zeme se daji domluvit taky zajimave ceny, pokud napr. komunikuji s materskou firmou. Pokud volam po celem svete,tak asi jedine pres VoIP,tam uz jsou operatori trosku neochotni. Ikdyz pro firemni klienty se jinak muzou pretrhnout.
|
|
Reseni je to klasicke, nic noveho pod sluncem. Kamos z Prahy tohle mel rozjete uz pred mnoha, mnoha lety na linuxech na obou stranach, kdyz byl pracovne dlouhodobe v Anglii. Ale musi to byt plne obousmerne, jinak vznikaji u volajich zmatky s volajicim/volanym cislem. Co se tyce mezinarodnich hovoru, tam to smysl urcite ma, ovsem v ramci mistniho volani me osobne tech par usetrenych korun nestoji za to riziko, ze nektery z tech mnoha clenu zrovna nepojede ...
|
|
Zdravím, tak to rozjedeme:
1) Operátory používám dva - 802.cz (v současnosti spadá pod RIO media) a ipvox.cz (ten jsem přibral na začátku ledna kvůli mobilům). 802.cz má výhodu v tom, že má peering s kdekým, ipvox má zase levné mobilní volání.
2) Náklady a složitost:
Brána, kterou používám, dnes vyjde lehce přes 4k,- Kč s DPH. Na e-bay mají podobné za 160 USD. Samozřejmě je to všechno otázka vkusu každého soudruha, dá se sehnat 4-kanálová brána od 2N za cca 24k,- Kč, nebo brána od Junghannse rovnou v provedení PCI karty přímo pro Asterisk za bratru EUR 1600.
Článek je dlouhý, tak to vypadá složitě, ale v podstatě je to zakoupení, zapojení a konfigurace jedné krabičky.
3) Spolehlivost a úspora nákladů:
Klasickou IP telefonii používám cca od roku 2005. Za tu dobu jsem se přesvědčil, že u klienta záleží na kvalitě konektivity. Specificky v mé lokalitě je UPC dost děsná, naopak ADSL přes LLU je OK; s tím se mi ještě nestalo, že bych si nezavolal.
Bránu používám dva a půl roku; za tu dobu mi ušetřila nemalé peníze. S tarifem za 700 Kč jsem měl účet okolo 1000 Kč, ovšem byly i měsíce, kdy to bylo za 2500...
Z mobilu volám převážně na jiné VoIPy, to je potom zdarma, na pevné linky se teď vejdu do 0,5 Kč/min a na mobily teď nově za 1,8 Kč/min. Paušál u Vodafone mám 170 Kč :)
Na to, že můj mobil používá tři až čtyři čísla si moje okolí zvyklo okamžitě :). Volají mi na klasické mobilní číslo, ale příchozí hovory chodí pochopitelně z jiných čísel.
PS. GSM brána není podmínkou, stačí softwarový klient na PC, nebo klasický pevný IP telefon/brána.
|
|
|
Je tam jeden problém, a to je nastavení Asterisku. Ne každý je Linux guru a Asterisk úplně jednoduchý není.
My nabízíme pro Windows uživatele 3CX ústřednu, ale zas abyste neříkali, že je to nějaká inzerce, tak ta ústředna s pár omezeníma (fax, BLF, WMI, intercom) funguje pro 4 současné hovory zdarma.
A softphonů si tam můžete zaregistrovat kolik chcete.
Druhá věc je, kolik si účtuje IP provider za volání na mobily. Je to opravdu o tolik levnější než volání z mobilu na mobil mezi dvěma operátory?
|
|
btw. ipvox má tarifikaci 1+1.
|
|
voláním přes SIP (čili jednodušší technologií než v článku) jsme se začal zabývat už před 2 lety, mám IPvox.
doma na počítači:
- (wifi myslím 2,4 GHz) přes Skype kvalita volání téměr bezproblémová.
- přes SIP (SJphone) (do mobilních a pevných sítí) s výpadky >> nepoužitelné.
v mobilu s WM:
integrovaný klient pro SIP není, návod na doinstalování dle MM http://www.mobilmania.cz/clanky/volejte-zdarma-s-windows-mobile-navod-pro-voipsip/sc- 3-a-1122191/default.aspx je starý, a nerad bych něco pohnojil v novější WM6,5. - nezkoušel jsem.
Skype přes wifi na hotelu/ doma uspokojivé, Skype přes 3G/EDGE uspokojivé méně, ale z velké nouze se dá
SIP skrz program PortGo přes wifi (hotel, doma) s výpadky >> nepoužitelné. zkoušel jsem další programy, ale bud to vubec nešlo zprovoznit, nebo to chtělo nějakou online registraci, často nešel zvuk do sluchátka ale do vnějšího reproduktoru (v PortGo také nejde) nebo kombinace. Z nouze použitelný jsem objevil akorát ten Portgo.
Poradte SIP klient do windows mobile, který nebude složitý, bude fungovat, použití jednoduché ideálně jako v tom návodu na MM. děkuji
|
|
|
dodatek: mám HTC touchpro2, WM 6,5 ofic.
|
|
|
dodatek2:
v mobilu:
SIP přes 3g/edge už si nepamatuju, ale mám pocit že to bylo ještě horší než přes Skype.
doma:
zajímavý je, že doma (domácí počítač, wifi, volací program SJphone) testovací hovor dopadne kvalitově výrobně. ale jak zavolaám do pevné sítě, výpadky jak stehno, nepoužitelné.
|
|
|
Mě se to líbí. Alespoň nějaká cesta, jak obejít uzavřený trch mobilních operátorů a vytvořit tak nějakou konkurenci.
Koukal jsem, že Asterisk by měl běžet na OpenWRT bez problémů, takže bych to mohl rozjet na svém stávajícím serveru/routeru. Potřeboval bych jen nějaký GSM modul do USB nebo miniPCI. Dá se něco takového sehnat? Dalo by se to takto řešit?
Díky.
|
|
|
Jojo, vsichni si porizujte asterisky, zvlast kdyz na jejich provozovani nemate prislusne znalosti. Az vam tam pak nejaky Rumun provola do Gambie na placene linky par milionu jako te hotelierce, budete se divit... Ale je to samozrejme vas boj :-)
|
|
|
Proč ne, je to ideální příležitost se naučit něco nového. Kde jinak se to naučit, než si rozběhat vlastní.
Je samozřejmé, že před spuštěním bude předcházet studium. Pokud by se ale člověk bál učit nové věci, tak si tu dneska ani nepíšem tuhle diskusi přes internet :)
|
|
|
uz v clanku bylo nadhozeno pouziti predplacene sluzby - s tou muze zkouset co chce a prijde maximalne o par stovek/tisicovek
|
|
Moc netelefonuju a když,tak přes "oskartu",ale hodně smskuji a používám program z www.mobilecity.cz který se jmenuje Oskárek,kdy se sms posílaj přes bránu operátorů. "paušál" na internet mám za 177,- /měs a když pošlu v průměru 500 sms/měsíčně je to značná úspora a bonusem mám internet v mobilu,ale je tam nízký FUP,ale na to se dá zvyknout...Měsíčně mě mobil stojí 200,- na volání a 177,- na internet :)
|
|
|
ano, pro pouze javové mobily je oskarek 1 ze 2 použitelných řešení, pro komfortní a funkční posílání sms přes net z mobilu. pro windows mobile, javové hloupé a možná i další, je použitelný program GiboSMS. před časem jsem testoval..
GiboSMS je trial na měsíc, pak stojí 100 kč/rok. vyplatí se to!
|
|
|
GiboSms je fajn, kdyz neztrácí poslané SMS. Pak je to k vzteku.
|
|
|
A taky by se mohli obtezovat reagovat na maily :-(
|
|
|
Kdyz uz nekdo musi vyuzivat ve velkem free sms brany - neni pro Win Mobile jednodussi dat si do oblibenych odkazu v prohlizeci adresu m.mobilecity.cz? Tu javu jsem ani neinstaloval. Koukal jsem i na ten GiboSMS a prijde mi jak pro pubertaky (i kdyz zase - kdo jinej esemeskuje ve velkym a pritom se snazi maximalne usetrit?). Kilo za ten program neni urcite moc, ale vadilo by mi tam to rocni obnovovani.
Ja se ted snazim odnaucit manzelku posilat mi SMS a misto toho volat - schvalne jsem ji kvuli tomu zvolil tarif, kde ma na nejcastejsi cisla volani zcela zdarma ;-) Hlavni moje duvody proti SMS a pro volani jsou asi tri:
1. Volanim vyresime vse rychleji a v souctu mnohdy i levneji nez vymenou nekolika SMS.
2. Pokud mi posle SMS a ja ridim (coz je casto), prectu si ji az kdovi kdy (a to jsem si kvuli ni nainstaloval programek, ktery pri neprectene SMS kazdych 5 minut zavrni). Kdyz mi zavola, vyresime to hned (samozrejme mam v aute vestavene HF).
3. Pokud mam praci a prijde mi SMS, narychlo ji prectu a aniz bych smolil odpoved, zapomenu na ni ... a je problem ;-) Kdyz mi zavola, muzu mluvit i pri praci (pokud mam jednani, hovor odmitnu a ona vi, ze to je teprve ten spravny cas na SMS ;-) ).
|
|
|
eh, ja take radeji volam, ale kdyz uz se rozhodnu posilat sms z jakehokoliv duvodu, bud obyc za kacku dve, nebo pres posilac.
taky moznost, ale ne neni jednodussi dat si do prohlizece zalozku m.mobilecity, to je vyhodne pro ty, kdo nemuze mit oskarek nebo gibo. (min. oba programy pracuji s tel. seznamem v mobilu, webovka dle me nikoliv, zase nehodlam se prilis omezovat v komfortu). diskomfort pres ty dva programy je jeste skousnutelny, oproti posilani sms beznym zpusobem za kacku dve. jinak sms je draha jak svina. 1 sms = max 1 kB dat. i kdyby sms stala 1 Kc, tak 1 MB = 1000 kc. data draha jak svina. to nehodlam pravidelne podporovat.
s nedorucenim adresatovi pres gibosms jsem se zatim za pul rokku snad nesetkal.
|
|
|
O tom nedoruceni jsem nepsal ja, ja GiboSMS dnes poprve vyzkousel, odeslal 2 SMS sam sobe a odinstaloval to. Skoda, ze jsem se tam zaregistroval a nejde to zrusit. Tu adresu na web Oskarka jsem si do oblibenych ulozil, treba se mi nekdy bude hodit relativne rychle odeslani anonymni SMS ;-)
Je pravda, ze tech mych cca 50, max. 70 SMS mesicne za tech tusim 70 haleru mi za ten diskomfort jakekoli SMS brany proste nestoji, nevyuzivam ani tech 20 nebo kolik SMS zdarma z brany operatora. V mem mesicnim vyuctovani se tech i kdyby 70 Kc za 100 SMS zcela ztrati ... a stejne na SMS v drtive vetsine pripadu jen odpovidam a je pro me mnohem jednodussi a komfortnejsi stisknout "odpovedet" nez poustet nejaky extra program a hledat to tam pracne v adresari o zhruba 700 kontaktech ... je to jen o prioritach, ja v zadnem pripade neodsuzuji jine chovani ;-)
|
|
“že jsem odpůrcem jakékoliv regulace ze strany dobrotivého Svazu Evropských Socialistických Republik, ovšem s jednou maličkou výjimkou”
Proč? Vy chápete, že volný trh bez regulací vyřeší problém daleko rychleji a efektivněji, zatímco státní regulace ho nejen nevyřeší, ale ještě zadělá na další problém. A v té samé větě prohlásíte, že existuje výjimka. Existuje proč? V Evropské unii se narodil jeden osvícený úředník, který vidí do hlavy milionům lidí, zná jejich dnešní spotřebitelské preference a zná vývoj spotřebitelských preferencí každého člověka na rok dopředu? Protože jestli ne, tak není schopen nic efektivně regulovat.
Neexistuje způsob, jak by regulace mohla být efektivnější než svobodná volba milionů lidí, kteří každý den hlasují svými penězi o tom, co je pro ně nejlepší.
Jinak zajímavý a pěkný článek.
|
|
|
Ad regulace:
podívejte se na výši terminačních poplatků před regulací a po. Pochopíte. Terminační poplatky znesnadňují vstup nových operátorů na trh.
|
|
|
Terminační poplatky nejsou problém. Státní licence ano.
Otázka za sto bodů: co se stane, pokud si připravím potřebnou technickou infrastrukturu (zcela libovolného typu) a začnu prodávat telekomunikační služby, aniž bych předtím poprosil Pana Státního Úředníka o milostivé svolení?
Aha.
Stačilo by toto svinstvo zrušit. Nic jiného, speciálně a jmenovitě tedy žádná regulace, není zapotřebí.
|
|
|
Pro provozování internetové telefonie se potřebujete pouze zaregistrovat, viz "osvědčení o registraci podle generální licence", buzerace bude jen u mobilních telekomunikací. Samozřejmě jako operátorovi vám vyvstává hafo dalších povinností, to ale asi všude na světě.
|
|
Osobne mi tento navod prijde dostatecne kutilsky abych ho zaradil na hromadku "kterak ojebat stat na danich predelanim auta na drevoplyn". Volani nepovazuji za nezbytnou komoditu, takze lze vcelku snadno omezit - a pro ostatni pripady (babicky, tety) je tu skajp...
|
|
|
Vždyť to píšu - ušetřit se dá i netelofonováním :)
Jinak pomocí této metodiky stylu "kterak ojebat stat na danich predelanim auta na drevoplyn" šetří velké firmy, které mají dostatečně schopné IT oddělení, statisíce za telefony. O skypu se nehodlám bavit, je to prasárna.
|
|
|
Velke (i mensi) firmy maji predevsim s operatory podstatne jine smlouvy a docela urcite neforwarduji hovory pomoci 3110ky :-) Pochopil jsem clanek tak ze resi problem jednotliveho zakaznika telefonujiciho za standardni, prestrelene ceny. Dale predpokladam, ze ten, koho problem skutecne pali, uz ho nejakym zpusobem vyresil. Navodu na toto tema je po internetu tuny, navic dost ctenaru tohoto webu je nejakym zpusobem "postizeno" IT, takze je to krapet noseni sov do Athen.
ad Skajp - navzdory vsem ideovym prekazkam je prekvapive uzivatelsky jednoduche a dostatecne spolehlive reseni - idealni pro ruzne babicky a tety, navic s internetovym tarifem pouzitelny i z bezneho 3G mobilu.
Jinak receno - reseni je spoustu a v clanku mohla byt ta dalsi alespon zminena...
|
|
|
Myslím, že z nadpisu a náhledu bylo úplně jasné o čem článek je, tak nechápu, proč ses týral jeho čtením a diskutováním pod ním, když je to tak o hovně, každý to ví ...atd.
|
|
|
Pokud se prokouses moji ne az tak obsahlou reakci az dokonce, najdes tam, co mi v clanku chybi. Tento server ma obvykle docela uroven, takze bych cekal (i podle nadpisu) vic nez jenom Jak podle navodu sestavit Lego. A ne, cteni ani diskuse mne zdaleka tolik neobtezuje ;-)
|
|
|
Myslím, že ti nikdo nebrání s nikým se nestýkat, umývat se jednou týdně a živit se lovem drobných hlodavců na skládkách a v kanalizačním systému. Ale ti, kterým podobný styl nevyhovuje a k obživě potřebují telefon, volání omezit nemohou a už vůbec jej nepovažují za zbytnou věc.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Optimalizace nákladů na telefonování, mobilní obzvlášť
|