aneb Jak získat tarif za pár % jeho ceny?
Tento návod platí pouze pro stávající zákazníky Vodafone. Je tomu tak
hlavně proto, že tento operátor svou standardní nabídkou již dávno nepatří
mezi nejvýhodnější a momentálně "rýžuje" na mezi Čechy silném efektu: "Příliš
zdechlý ke změně(TM)". O něco lepší nabídky má však pro Ty, co se rozhodnou
jej opustit a přejít ke konkurenci.
Platnost tohoto postupu se mi osobně potvrdila dvakrát v rozmezí dvou
let a o jeho existenci jsem se také dozvěděl v diskusi na nějakém fóru.
Smutné je, že ani tarif běžně dostupný za CZK 777,- mi nabídnutý za
CZK 250,- nebyl v mém případě výhodnější než standardní nabídka konkurence.
Onu nabídku záměrně nebudu zmiňovat. S propagací mobilních operátorů zdarma
jsem skoncoval, nicméně každý má možnost nalézt pro něj nejvýhodnější nabídku.
Pokud bude mít onen dotyčný navíc to štěstí, že pro něj nejvýhodnější nabídku
už našel a spokojeně provozuje u Vodafone, může tohoto návodu využít k
dalším úsporám.
Dále následuje samotný návod:
0) Doporučuji si alespoň zběžně projít nabídky konkurence a najít si
tarif, který by Vám vyhovoval kdyby Vodafone neexistoval. Tento nultý bod
můžete přeskočit, ale může se stát, že Vodafone ještě více přehodnotí své
postupy a vy jako zákazník budete úplně bezcenný. V to moc nevěřím, ale
stát se to může.
1) U konkurence zahájíte procesem přenosu čísla k nim. Existuje řada
možností, ale pro náš účel můžeme zvolit adresu www.t-mobile.cz/kpc,
kde je proces plně automatizovaný a zdarma (mimochodem: mezi sebou si operátoři
za dokončený přenos účtují poměrně velké sumy).
Na příslušné stránce zadáte telefonní číslo(a), systém Vám pošle jednorázový
kód formou SMS, ten na stránce zadáte a získáte 11-místný kód k přenosu.
Toto je nutné. Neobávejte se toho ani když ve skutečnosti chcete zůstat
u operátora stávajícího. Pokud by plán z nějakého důvodu nevyšel nebo byste
si to rozmysleli, tak si svůj původní standardní tarif můžete vždycky ponechat.
Na druhou stranu, pokud byste tento krok vynechali, tak Vás nebudou brát
vážně a nabídku na výhodnější tarif zřejmě nedostanete.
2) Zavoláte na linku *077, navolíte si volbu tak, aby Vás plechová huba
přepojila na živého pohůnka operátora. S prvním pohůnkem se moc bavit nemusíte.
Jen mu suše sdělte, že chcete s Vodafone skoncovat a přenést číslo ke konkurenci.
První pohůnek Vás poté přepojí na odpojovací/přemlouvací oddělení.
3) Pohůnek level II. z přemlouvacího oddělení si nejprve rekapituluje,
že opravdu chcete odejít a mezitím se podívá zda-li platíte řádně a včas
a také kolik vás ta sranda stojí. Zároveň bude vyzvídat kam že to chcete
odejít a jaký tarif konkurence Vás oslovil. Klidně mu řekněte, že do toho
mu nic není, že jste si našli lepší nabídku a basta.
Pokud by měli informace, že ten či onen operátor je o moc výhodnější,
tak je dost možné, že by lobovali za neveřejnou dohodu o zrušení příliš
výhodného
tarifu.
I tak mi přijde, že už podobná neveřejná dohoda mezi operátory musí
existovat... Jak jinak by byly možné tak podobné nabídky, v podstatě minimální
technický rozvoj jejich prehistorických sítí a skoro žádný konkurenční
boj?
Když jsem to před více než rokem zkoušel poprvé, tak už jsem měl tarif
naoko vybraný a řekl jsem svou alternativní volbu, ale teď jsem mu řekl,
že mu do toho opravdu nic není. Na výhodnost jeho následné nabídky to nemělo
vliv.
4) Pohůnek level II. si v této fázi posteskne, že by o takového dobrého
zákazníka nechtěli přijít a zeptá se vás zda-li byste se na to ještě jednou
nemohli "podívat společně". Jestli by se nenašlo něco, co by vás přesvědčilo
k setrvání. Třeba byste v nabídce našli nějaký jiný výhodnější tarif. Pokud
si s vámi stále takto neurčitě hraje, tak jej můžete popíchnout, že standardní
nabídka konkurence je mnohem výhodnější a co by ještě chtěl nabízet.
5) Pokud už to nepřišlo, tak teď to přijde: Přemlouvací pohůnek se odhodlá
Vám nabídnout něco o čem si myslí, že pro vás bude trhák. U mne poprvé
začínal na standardním tarifu za 50% ceny. Pokud jste byli dosud velice
slušní nebo nejistí, tak je velmi pravděpodobné, že Vám nabídl pouze počáteční
level. Co jsem četl, tak většinou je už první nabídka slevou % lepší. Být
vámi, tak se urazím, kdyby nabídl slevu menší než 50%. Zpravidla to nenabízejí
jako slevu, ale řekne něco ve stylu: „Co kdybych Vám nabídl XX volných
minut kamkoliv za CZKXX,-“
6) Pokud vám nabízená volba vyhovuje můžete přijmout nebo si ji ještě
zkusit upravit (Nebojte se a užijte si to. Máte jistotu, že o Vás nechtějí
přijít.)
7) Jakmile se dohodnete, tak se dozvíte o malém háčku. Dohodnuté podmínky
je možné do systému zadat pouze na dobu určitou zpravidla jeden rok (u
této firmy se obecně rádi vymlouvají na jejich systém). Ovšem s tím, že
pro Vás něco určitě budou mít i po onom roce. Abyste si po roce zjednodušili
tento krkolomný způsob, můžete pohůnka požádat, aby si tam k vám dal do
poznámky "Po vypršení slíbeno prodloužení".
8) Nakonec se pohůnek ještě opatrně zeptá, jestli jste takto spokojen
a zda to může považovat za uzavřené a může-li tedy kód pro převod čísla
zrušit. Tak a je to.
Ještě dodám, že k bývalému Oskarovi jsem svou někdejší cenovou "osvětou"
přivedl zhruba několik desítek až stovek zákazníků. Karta se obrátila,
hodně lidí si již nynější nevýhodnost uvědomilo samo.
Je smutné, že místo otevřené konkurenční nabídky musíme o cenách smlouvat
jak někde na tržišti v zemích třetího světa.
Osobně preferuji telefon používat minimálně a jen v nejnutnějších případech
a na co nejkratší dobu hovoru. Naučil mne to můj otec, který se z hovorem
vždycky vešel do půlminuty a vyřídil vše aniž by na něco zapomněl. Telefon
mu život zjednodušuje a on by využil tarif třeba účtovaný po vteřině od
započení hovoru (Který u nás dosud žádný z operátorů, na rozdíl od nabídky
v okolních zemích, nenabízí.).
"Pokecat si" během jinak nevyužitého času je sice pohodlné a příjemné,
ale vězte, že zorganizovat si věci a lidi tak, aby to nebylo nutné většinou
velký problém není. Na mém vlastním telefonu mám útratu skutečně minimální.
Pro představu s jakou útratou lze dosáhnout na tuto slevu: Formální vlastník
a uživatel onoho čísla pro které mi operátor nabídl utratí měsíčně okolo
CZK 500,- (párkrát do roka však i více než dvojnásobek).
Někdo zkrátka může být na častém, dlouhém či bujarém telefonování psychicky
či existenčně závislý. Pokud se skutečně z nějakého důvodu nemůžete či
nechcete omezovat, tak prosím alespoň nedávejte provozovatelům mobilních
sítí své peníze zbytečně, pátrejte po nejvýhodnějších nabídkách a využívejte
podobných "vychytávek" a rad jako tento článek. Možná tak časem operátory
donutíme ke skutečnému konkurenčnímu boji, lepším standardním nabídkám
a k více než sporadickým investicím do technického rozvoje vlastních sítí.
Nezapomeňte se pak do komentářů podělit o vaši zkušenost, případně výhodnost
vašeho tarifu!
08.04.2011 JIP