Komentáře ke článku: Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (ze dne 11.07.2010, autor článku: C. J. Hornster)
Přidat nový komentář
|
..tak koukám, že dost stanic STK jsou stejný kurwy .. aneb někdo to odsrat musí.. bo musíme plnit limity ( a jako na potvoru to odsere tvoje auto, které je o.k., ale vždycky se něco najde, že).. Jinak 3KKč za papír není moc.. zkus si zajít za právníkem a padne ti čelist na zem.. za darovací smlouvu (dvě A4, které jsou uložené v PC a jen se občas přepíše dle potřeby hlavička s údaji o dárcích a obdarovaném) tě vyjdou bratru na 5KKč ..tomu říkám "vejvar" ..
|
|
|
Jenže obyčejně ten právník musí studovat min. 5 let, pak živořit jako koncipa a poté ještě složit nelehké advokátní zkoušky. Vidím to na své ženě, kolik jí to dá práce, než může něco "poradit", aby to ustála. Pokud se Vám cena nelíbí, nic Vám nebrání si stáhnout darovací smlouvu z netu a mít to zadarmo. Ale modlete se, aby se nic nestalo. Žena má plnou kancelář těch, co chtěli ušetřit za právní služby (při kšeftech za statisíce až miliony se jim zdá několik tisícovek za právní služby příliš) a pak třeba přijdou o byt či barák, protože si mysleli, že právu přece rozumí a dokáží si vše zařídit sami.
To bylo trochu offtopic, co se týče cen.
Autor ale narážel na to, že cena za auto měla být konečná a veškeré další "náklady" měly být schované do ceny vozu. Je to stejně absurdní, jako když v Tescu by po Vás chtěli 15,- Kč za fakturaci na pokladně.
|
|
|
njn a ja na cernaku problem nikdy nemel, ani s 97 civicem, ani s 98 grand cherokee, ani s 05 primerou ani s dovozni tk na 98 mondeo a 94 F650 (moto)
Akorad se jim musi nechat, ze sou docela stouralove to jo. A taky jsem mel auta bez koroze, s novym pneu a povinnou vybavou
|
|
Odkazy na fotografie jsou chybne.
|
|
Odkazy na fotografie jsou chybne.
|
|
davam za 5, kvoli tomu ze si to kupil a zaplatil aj ked ta ojeklamali.
nech ti sluzi.
|
|
Víš, tak slečna za administrativní poplatek nemůže. Ostatně oni o něm píšu snad i na ceduli u WC, aby koloušek věděl, do čeho jde. Každý bazar něco takového má, většina ale zakomponovaný už do prodejní ceny, čili tě to tolik netrápí. Dneska je v tom tuším i odhlášení a převedení vozu na nového majitele + nějaké kravinky navíc.
Horší je to u nich se sjednáváním pojištění a povinného ručení. Mají nějaké smluvní pojišťovny, s kterými musí plnit limity a nemáš šanci přijít a říct si nějakou, která zrovna není k dispozici. A každý by se měl bát chvíle, kdy si zaměstnanci uvědomí, že už dlouho neplnili u Directu, který je navzdory reklamám dost předraženej.
|
|
|
Ještě jsem chtěl dodat - neosvětlil si pořádně, proč už nikdy do ESA? Auto odsloužilo co mělo a evidentně bez větších problémů... To tě tolik ten administrativní poplatek trápil?
|
|
|
Chodil by si nakupovat do do krámu, kde u pokladny by chtěli navíc k ceně zboží např. 15,- Kč za fakturační poplatek u pokladny, 20,- Kč za osvětlovné, 10,- Kč za skladovné?
|
|
|
Jistěže chodil.
U lékaře a v lékárně je to přece, jak bylo vidláku vysvětleno na tomto webu, správné, ne?
Takže nejen osvětlovné, ale ještě 15 Kč za každou položku v seznamu žároviček.
|
|
|
Vidlák to ale zjevně nepochopil, pokud vím tak při NÁKUPU v lékárně žádné další poplatky nikdo neplatí.
|
|
|
Opravdu?
To, že mi třeba 200% ceny nákupu stát ukradne již v předstihu, znamená, že léky nenakupuji?
Huustýýý.
|
|
|
To pak můžu stejně argumentovat tím že platím daně mj. na státní správu a přesto musím skoro pokaždý platit nějakej kolek. V tom že je současnej systém "zdravotní daně" špatnej asi nejsme ve při.
Srovnávání administrativního polatku v autobazaru a poplatku v lékárně kulhá na obě nohy.
|
|
|
Ano, pak můžete stejně argumentovat, proč ne?
Kulhá stejně jako přirovnání, na které se tím reagovalo. Tak to chodí.
|
|
|
Já tedy když chodím do lékarny, tak jsem dosud neplatil poplatek za elektřinu spotřebovanou na svícení, abych si dokázal vybrat z regálu, neplatím poplatek za čas lékarnice, který spotřebovala se mnou, neplatím poplatek za papír, na kterém je vytištěn účet, neplatím poplatek za zašpinění podlahy a kterou musí uklízečka umýt, atd. Vše je totiž započítáno do ceny zboží, které si tam kupuji.
Nebo Vy takovou lékarnu znáte?
|
|
|
Znám. Poplatku říkají marže.
______________________
Ujel jste takový kus stranou, že to není ani roztomilé.
|
|
|
Poplatek je u Vás totéž co marže? No těbůch, Vás bych si chtěl vzít do našeho týmu (tvorba účetního systému), s Vašimi znalostmi bysme zavřeli krám do týdne...
|
|
|
Vidím, že obliba tvůrčího čtení stoupá.
Radost z toho nemám, jistě.
Vašemu přání se nedivím, jste ale zatím na konci pořadí. Můžete mi poslat nabídku.
(Jak tu začíná být v módě.)
______________________
...bysme...?, tak to je s podivem, že k tomu ještě nedošlo.
|
|
|
Pokud bych si to precetl a vedel o tom tak proc ne?
A kdyz se mi to nelibi tak to nekupuju.
To je asi stejny, jako kdyz ja napisu clanek, ze v tescu maj hnusnej rohlik za korunu a dva bloky od baraku mam samosku kde maj stejne hnusny rohliky tentokrat za 2 koruny a tim padem by tam nikdo nemel nakupovat
|
|
|
Přirovnání kulhá, já jsem se nebavil o tom, zda do takového krámu chodit či nikoliv. Spíš jsem chtěl rozvířit diskuzi o tom, co je obvyklé a co ne.
Poplatky a různé "přirážky" se obvykle vážou k věcem typu doplněk či něco co nemusí být v ceně zboží. Pokud existuje varianta, kdy obchodník mi prodá něco bez poplatku, protože to k tomu nemusí být, tak pak ať je to zvlášť. Např. u auta příplatek za xenony chápu, protože mohu koupit auto i bez xenonů. Ale mohu koupit auto u AutoESA a abych se NĚJAK vyhnul poplatku za administrativní zpracování? Nemohu. Tak proč klamou zákazníky, když bez toho poplatku si u nich auto nekoupím? Proč tedy oddělují poplatek od ceny vozu? Pak je to klamání spotřebitele, protože za inzerovanou cenu si auto nekupím, aniž bych jim povinně nezaplatil onen administrativní poplatek.
Prakticky: Budu všude inzerovat, že prodávám nový Superb za 1.000,- Kč. Pak přijdete za mnou, a ve smlouvě Vám podstrčím, že k tomu Superbu si musíte koupit krabičku sirek, které stojí 999.000,- Kč. Zdá se Vám takovéto chování prodejce v pořádku?
|
|
|
Chování prodejců z praktického příkladu bylo ještě před pár lety běžné, používalo se z podobných důvodů jakošvarcsystém. Vymysleli to prodejci, akceptovali to zákazníci. Jediný, kdo měl problém, byl stát,.
|
|
Těžko říci, zda je lepší nakupovat u velkých (ESA, AAA) a pořádně si prostudovat jejich smlouvy, nebo u malých bazárků, kde vám 150 kilové plešaté hovado prodá cokoliv jako "voňavku panéé", navíc "absolutně nejetá kára, ňákej starej pan doktor s tím jezdil jen v neděli".
|
|
|
No nevim, u AAA se mi někdy před třemi lety taky snažili prodat fajnovku za 200 kolíků... Pořád se ostýchali nechat mi to zvednout na rampu, jakože "zrovna vobsazená, ale to auto je fakt luxusní, kdybych na něj měl tak ho vezmu do rodiny"... Počkal jsem si až vocap sjel z rampy s nějakým vrakem a nechal tam Mondeo hodit. Samozřejmě slušně bouchnutý na předek (to nebylo vidět shora) i na zadek (ten vidět byl, ale ne tolik). Naopak mám jednu dobrou zkušenost s bazarem za Prahou, malej fungující o jednom prodejci a kočeně, který "když se woe podíváš do vočí, tak vemeš všechno". A v ESA jsem byl mile překvapen při kupování záložního auta do rodiny. Poukázali i na vady, kterých bych si běžným okem vůbec nevšiml a následné ověření v servisu opravdu odpovídalo technickému stavu popsanému od nich...
Ono to asi nebude o bazarech jako takových - záleží, kdo si tě tam "vezme do parády", jak moc se jevíš jako koloušek a na jaké auto máš zrovna zálusk. Chci tím číct, že blbě se dá pochodit v každém bazaru stejně jako dobře...
|
|
|
Souhlas....nedávno jsem v AAA koupil zánovní felicii,lidi okolo nedělali s prohlídkou,projíždkou žádnej problém,všecko ukázali atd atd. I když nutno říct,že u tohohle auta nebylo co zapírat...
|
|
|
Ono,uplne najlepsie je vyexkrementovat sa na bazar,a dohodnut sa priamo s majitelom auta
|
|
Před třemi roky jsem byl ještě jako neřidič přítomen kontrole našeho letitého favorita. na emisích tam byla taková hovada,to vám řeknu. Né,že by si sednul za volant a špalap na pedál,on se musel hrabat pod kapotu,štelovat karbec a kdoví co všechno. nakonec to skončilo tim,že na ně ani větrák nestačil a auto začlo vařit....na monitoru jim běhaly otáčky okolo 6000ot./m což je u favorita samozřejmě blbost a i když naměřený hodnoty byly na papíře dost v normě,dělali drahoty s nálepkou....nicméně byl jsem tam nedávno na evidenčce a s radostí zjistil,že jsou tam jiní lidé,co aspon vědí,co dělaj.
|
|
Jeden z duvodu proc si radeji vzdy necham stk a emise " udelat" od znameho za dva litry je ten, ze nechci aby nejakej vohnout turoval a zkousel motor na plne pecky v aute o ktere se jak blb staram......Stavajici vozidlo je 3 roky stare. Pro poradek.
|
|
|
Souhlas - regulérní technickou jsem prošel jen jednou v životě a docela mě vyděsilo, jak to celé probíhalo. Test tlumičů na čemsi, co silně připomínalo pouťovou atrakci pro nejotrlejší, byl konečná. Vše co nebylo pevně přidělané se nacházelo různě po voze. Nejlepší bylo, když přišel "technik" (takovej vobejda v montérkách) a pronesl "upaduo vuám zpetný zvcátko" a vítězoslavně ho držel v ruce. Předpokládám, že během té prohlídky došlo u mého auta k opotřebení odpovídajícímu 10t km ujetých v poklidu na našich silnicích. Taky si myslím, že mi těma "machrovinkama" při měření emisí odpravili lambdu (ale na to sem přišel až hodně pozdě) - panáček zvedl kapotu motoru a místo šlapání na plynový pedál tam za cosi tahal a hnal otáčky nahoru, hodně za možnosti ukazatele na přístrojové desce. Přestal až když se ozvalo zarachtání a pronesl "woe to má nějakej divnej zvuk"...
Neříkám, asi takhle technická neprobíhá všude, ale riskovat to znova nebudu...
|
|
za ty prachy to byl kauf století...v téhle cenové hladině bych spíš čekal nepojízdnou bouračku na díly. čím je tak tajuplné vozítko do 50.tis., o němž se nemůžeš zmínit ? jsi dospívající dífka ?
|
|
Neni jednodussi koupit si na aukru za 5000 normalni privesny vozik za normalni auto?
Neni s tim zadne srani, lip se to naklada a pak se to este za stejne prachy proda...
|
|
|
Furt to připojovat - odpojovat, víc to žere, blbě parkuje, v případě stavby domku za současného bydlení fpaneláku kam s ním? Na druhou stranu písek se v kufru vozí blbě.-)
|
|
|
No pripojit a odpojit vozejk je zalezitost na 20 sekund.
Parkovat vozejk muzes u panelaku nebo u toho domku privazany retezem, vidim to tak bezne.
Hlavne mi prijde mnohem narocnejsi kupovat kdesi v bazaru strep, pak to slozite opravovat aby to slo aspon nastartovat, zaplatit za prevod 800, u starsich 10000 "ekopoplatku", dva litry za povinne ruceni.
Vozejk za pet litru koupim a za rok za pet litru prodam, vyreseno.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA
|