Tento článek bude pojednávat o tom, že silniční fašismus dopadne
na každého. S jednou výjimkou.
Pan Králíček
tahal vozíček. Bohužel pro něho překročil celkovou hmotnost soupravy
zákonem povolenou pro jeho skupinu řidičského oprávnění o 40 kg. O celém
konstruktu, který se za tím skrývá a o možnostech obhajoby je dostatečně
pojednáno
zde a nebudu to rozebírat. To, na co se zaměřím, je mediální kampaň,
která opět startuje a které je pan Králíček nejpíš nechtíc součástí.
Jak je to celé paradoxní. Kdyby použil vozidlo Škoda Fabia HTP (nejvyšší
povolená hmotnost asi 1600 kg) a táhl za ním ten samý vozík o hmotnosti
1300 kg, jeho jednání by protizákonné nebylo. Jelikož ale táhl vozík za
vozidlem Hyundai Santa Fé, který je sice těžší, ale k tažení takového přívěsu
daleko vhodnější nežli uvedená Fabia, je to špatně. Tohle je přesně ta
prasecká legislativa, kterou nám sem nadělili imbecilové z ministerstva
dopravy a odhlasovali poslanci sněmovny. Je to v pořádku? Není to v pořádku,
protože je to na blití. Znovu se vracím k programovému bodu Svobodných
celý ten zákon přepsat. Je to paskvil, mimojiné se do něj promítlo myšlení různých Šimonovských,
Šidlů, Humlů a podobných dubiózních existencí a už jen to spolehlivě zaručuje, aby zdrojem práva nikdy nebyl.
Novinky to podaly tak, že si na pana Králíčka zasedl nějaký úředník
jménem Tejkal. To není pravda. Jsou v tom minimálně namočeni také:
- policista, který Králíčka s vozíčkem zastavil. Mohl prostě Králíčka upozornit na jistá temná zákoutí české
dopravní legislativy a nechat ho jet. Jenže asi potřeboval čárky do hodnocení.
- úředník, který jako oprávněná úřední osoba řízení vedl. Měl hned
několik možností, jak v tom nepokračovat, nicméně i on je zřejmě motivován a na 25.000 Kč musí projednávat přestupky z říčanské Czech corrupt Radar buzerbudky dva dny.
- nadřízený
úředníka, který rozhodnutí spolupodepsal. I on mohl říci, Tejkale,
ty ses nadobro zbláznil. Nestalo se.
Chci říci, že silniční fašismus je systém. Není to exces jednotlivce,
je to součást právního prostředí v této zemi. Králíček a jeho vozíček jasně
demonstrují, že se před ním nikdo neschová. Můžeme jen hádat, co dělal
pan Králíček, když se schvalovala všechna ta svinstva. Bodový systém, drakonické
likvidační tresty, objektivní odpovědnost provozovatele a podobně. Zda
se někdy pozastavil nad tím, že v přepočtu na průměrný příjem máme vyšší
pokuty než v Německu nebo Rakousku. Nejspíš ne. Nejspíš mu to bylo jedno,
protože ho stejně jako dalších pět miliónů řidičů nenapadlo, že by se ho
to mohlo vůbec někdy týkat. To se přece všechno dělá kvůli pirátům.
Pro informaci, pan Králíček měl ještě štěstí. Do roku 2010 bylo to,
co prováděl se svým vozíčkem, trestným činem. Ke změně došlo na popud legislativní
rady vlády. Poté, co byla změna zákona schválena, se představitelé
policie a někteří
poslanci ČSSD snažili do trestního zákona toto ustanovení vrátit. Například
bývalý šéf dopravky Tržil dokonce tvrdil, že rekvalifikace na přestupek
byla chyba. Kdyby bylo po jejich, Králiček by dostal minimálně podmínku,
protože je pirát a likvidační tresty pro piráty jsou správně. Co kdyby
někoho zabil. To je lepší ho preventivně zavřít.
Jeden citát tvrdí, že k tomu, aby svině zvítězily postačí, když slušní
lidé nebudou dělat nic. A to se přesně tady stalo. Pevně doufám, že to
tady na D-F říkám naprosto zbytečně a nosím dříví do lesa. Pokud si tedy
někdo myslí, že ty svinstva bude mlčky trpět nebo je dokonce podporovat,
tak si může být jistý, že ho osmaží a upečou stejně jako Králíčka. Je to
jen otázka času.
Případ pana Králíčka také ukazuje, jak je důležité umět se bránit a vystavit českému silničnímu fašismu jasné stop každým správním řízením, ve kterém úředníci odtáhnou s nepořízenou.
Kauza Králíčka a jeho vozíčku je v současné době zpracovávána poněkud
zvláštním způsobem. Na první pohled by se mohlo zdát, že se médiím silniční
fašismus médiím přejedl a že ho začínají kritizovat, zatímco ještě před
třemi lety by nás prostřednictvím dopravních expertů poučovala, že vozík
papírově těžší o 40 kg je zdrojem ukrutného rizika hlavně pro děti, matky
a jejich kočárky. Pak jsem si přečetl tohle
a došlo mi, že případ Králíčkova vozíčku byl právě dovedně přetaven v rodící
se dopravně fašistickou kampaň, mající povzbudit nová poslanecká košťata
k radikální akci. Na jedné straně bude stát malý ústupek pro (do očí bijící) případy
podobné tomu Králíčkovu a na straně druhé zase nějaké utažení šroubů.
02.11.2013 D-FENS