Komentáře ke článku: Můj veterán pod drobnohledem (ze dne 19.02.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Jejda,to je pěkný popis....Dělal jsem na ní kdysi řidičák a pak proháněl vojenskou....A mít místo,mám ji doma taky.
|
|
|
Nejprve mě napadla 706 RTO, ale zmínka o motoru uprostřed to vysvětlila. A legendární náprava Rába je ke slyšení občas i dnes...
|
|
Znejistl u dvou stresnich oken, pak u spotreby, presto mi to az do obrazku nedoslo. Diky, tohle je velmi osvezujici dilko
|
|
|
Tak ja treba vim o osobnim aute, ktere ma stresni okna tri (uz z tovarny) a zere taky jak tank...
|
|
|
Zas tak moc ne... Ale je moc hranaty.
Kratka RAVka ma uz z tovarny 2
|
|
Jako syn autobusáka jsem s ŠL-11 projel celou republiku. Táta busu říkal ,,MAZEL" a byl to člen rodiny. Později, kdy jsem se vyučil na automechanika, tak jsem poznal i stinné stránky. Např. dělat něco na motoru stylem ležet na podlaze v interiéru a zalomené ruce ve hloubce stálo za to. Nebo výměna řízení byla taky mňamka! Tenhle bus byl vlastně průměrnej. Horší než předchozí RTO a lepší než následující Karosy.
|
|
Dokonale symetrické vozidlo. Predná aj zadná časť sú zhodné.
|
|
|
Pravda, je na tom konci s volantem jsou světla jiné barvy :-)
|
|
|
Üspora výrobních a servisních nákladů :-).
|
|
Bohužel jsem se z celého textu nedozvěděl, zda lze s vozidlem driftovat případně jak dlouhý powerslide je možný :-(
|
|
Záměrně je to psáno tak, aby čtenář čekal nějakou ameriku a samozřejmě jsem se chytil. Trochu pochybovat jsem začal u odpružení, protože zadek na vzduchu měl akorát Cadillac a ten s tím stejně na konci padesátých let praštil. No a když jsem se dočetl, že to nemá klimačku a motor že je šestiválec, byl jasné, že amerika to nebude. Chtěl jsem přeskočit na konec, abych se konečně dozvěděl, co to bude, ale vydržel jsem to nejprve celé dočíst.
Každopádně super počtení a výborný závěr (odhalení)! Držím palce, ať dlouho a dobře jezdí!
|
|
|
Ne že by to bylo podstatné, ale na vzduchu je i leccos dalšího, z amerik namátkou třeba Lincoln Mark VII (kterého mám pořád chuť si koupit, a pořád se mi nedaří nějakého ve slušném stavu najít :/ )
|
|
Jistě, akorát že Lincoln se vzduchem začal v osmdesátých letech, stačilo číst článek pozorně a Lincoln z toho byl venku prakticky hned.
|
|
Moc hezké! Zpočátku jsem článek jen přelétl, hned mě napadlo, že je popisován Mates. Po pozorném přečtení a uvedených roků produkce už to šlo. Amerika mě nenapadla, i když nějaké indicie na ně taky ukazují. Celkem by mě zajímalo, kdyby někdo znalý zhodnotil a srovnal předchzí vajíčko, Š11ku a následující hranatou karosu po stránce zpracování, výkonů a celkových kvalit. Viděl jsem kdysi dobový dokument, kdy si opraváři na nově zavedené hranaté karosy stěžovali, že se kvalitou a obtížností údržby předchozím nevyrovnají. Na druhou stranu kamarád řidič MHD říká, že hranaté karosy jsou pořád z hlediska spotřeby a výdrže motoru proti současným novým městským autobusům mnohem dále, resp. míň žerou a víc vydrží.
|
|
Moc pěkný článek, sentimentálně jsem zavzpomínal na dávné zájezdy na SLovensko i do Jeseníků tímto vozem, tehdy patřil tehdejší brněnské VAAZ a její ROH organizaci (asi)... s bráchou jsme mu říkali "hranáč", narozdíl od předchozího RTO přezdívaného "kuláč" :-)
Evidentně máte přístrojovou desku osazenou klasickýma kontrolkama (ne těma "matičkovýma") - přidal byste prosím do fotogalerie nějaký snímek palubovky, případně celého pracoviště řidiče, nejlíp i s popisky?
Díky za bezva počtení! Přidávám si to k mé oblíbené recenzi trolejbusu Š14Tr taky zde na serveru.
|
|
|
Fotka přístrojové desky se snad zanedlouho objeví v odkazované galerii. V recenzi jsem to nezmínil, ale kontrolky nejsou vůbec označené. Prsotě jsi je člověk musí zapamatovat. :-)
|
|
|
já vím, že nejsou označené, ale hrozně by mě zajímalo, k čemu byly... vypozoroval jsem akorát tu zpátečku a teplotu, ale vždycky mi vrtalo hlavou, k čemu jsou ty zbývající čtyři, bo jsem je nikdy neviděl svítit. I bych z hlavy vyvodil pár ovládacích kousků (jako kluka mě to fascinovalo - třeba motorová brzda na podlaze i ovládaná pravou páčkou (stěračovou), řada klasických kolíbkových vypínačů vlevo...apod., to jsou teda sentimentální vzpomínky, ale velice milé :-)
|
|
Když už tady někteří odhadovali ameriku, nemohu nevzpomenout na nedávný zdejší test Oldsmobile Jetstar, který při podobné spotřebě (při 80 kmph) je mnohem méně praktický a pravděpodobně i méně spolehlivý. Zase pravda, že než se u škodovky vyvaří rám...
|
|
|
Holt Cesi v te dobe jezdili prakticky, amici radeji stylove:) S tou spolehlivosti bych se nebyl tak jisty, na karburatorove velkoobjemove V8 neni nic, co by se melo kazit.
|
|
|
Mně karburátor vždycky připadal jako černá magie. U vstřikování vím, že tam a tam mám píchnot osciloskop, jinam zase voltmetr a z toho, co na něm vidím, je poměrně jasné, co motoru je a co mám udělat pro nápravu. U karburátoru je to daleko více o zkušenostech, citu apod.
|
|
|
Krome plovaku uvnitr (a skrticich klapek, ale ty jsou i u vstriku) tam neni zadna pohybliva soucastka. Takze pokud jsou trysky v poradku, tak je mix presne takovy, jaky zamyslel vyrobce. Moje osobni zkusenosti jsou takove, ze ti "s citem" to akorat dodrbou. Generalku karburatoru zvladne kazdy, vymeni se trysky a tesneni, zadny cit ani zkusenosti nejsou potreba. Maximalne tak na stelovani bohatosti u volnobehu a ani na to neni potreba byt kdovijaky fachman.
|
|
|
přesně - karbec je čistá mechanika na kterou nedám dopustit, protože je to nejenže opravitelný za každých podmínek, ale hlavně je jeho reakce dokonale plynulá...1, 2, 3, 4, 5, 6... na ne jak u digitálního vstřiku, kde to nuly a jedničky řídí po krocích 1, 3, 5, 8, 11...
Karbec může mít taky jehlu a šoupátko, což jsou další pohyblivý části, ale i ten jednoduchej bezšoupátkovej má výdrb zvanej "výška hladiny", která se řídí zavíracím ventilem na plováku, kterej musí bát nastavenej správně...a nastavuje se většinou drátěným táhlem, ventil může být netěsnej nebo naopak zalepenej...může tam být i štelování bohatosti nejen u volnoběhu, ale tak nějak "centrálně" (u jehlovejch k.). Poslední karbecy připravovaly směs stejně nebo možná i o něco líp než jednobodový vstřik, ale byly už moc drahý. Na motorce, kde má každej válec svůj karbec je to už vcelku jasně rozdaný. Žádný drajv-byj-vajr, dvě škrtící klapky v jednom sání a podobný elektronický hračky se ještě nedokázaly vyrovnat kulturou chodu karbecům. Ale líp se ladí a je to levný.
|
|
|
Ja to bral podle sveho, ktery je jediny, co jsem mel rozebrany. Uvnitr jsou jen plovaky, ktere jde nastavit, ale se zbytkem se proste hnout neda. Jasne, da se nastavit bohatost a otacky na volnobeh, ale pod plynem uz je vse nemenne.
BTW, jaky vliv ma nespravne nastavena hladina? Stava se mi totiz, ze v "ostrejsich" zatackach, kdy se to v karbecu prelije na jednu stranu, tak motor pochcipava, jako by doslo palivo.
Druha otravna vec je ta, ze pokud zastavim a necham ho pres 10 minut stat, tak pak jen skytne a musi se cca 5 sekund tocit na starter, nez zase chyti. Jakoby se palivo nad horkym motorem z karbecu vyparilo a pumpa ho tam musi nejdriv zase naplnit (neni elektricka, takze se musi tocit motor, aby fungovala). Je to mozny nebo kecam kraviny?
|
|
|
hladina v karbecu může způsobit nedochlastávání, ale pokud je to jen v zatáčkách, tak bych spíš hádal na nějaký problém v elektrice. nalomený drát, blbej kontakt nebo tak něco, co ovlivňuje to "čím zapálit". ale záleží hlavně na tom, jak ten karbec vypadá a jakou má plovákovou komoru. pokud je mělká a hladina je nízko, je možný i to, že si motor nasaje jen páry a pak to jede nepravidelně a blbě.
o vypařování paliva z karbecu pochybuju. zase tak těkavé není a karbec není cedník, aby z něj nějak kvaltem utíkaly výpary i když teplota motoru je relativně vysoká. tam bych to spíš tipoval na zanesený svíčky nespáleným benzinem po vypnutí zapalování, když se dotáčí motor.
dělá to vždy při teplým startu, nebo je to při startu "s plynem" lepší?
|
|
|
Dela to na obe strany, to by byla moc velka nahoda, kdyby to byl nejaky drat, ktery v zatackach ztraci kontakt, ne? Karbec mam rozebrany nafoceny, ale nevim, jestli Ti to z fotky neco rekne.
Pri studenym startu to nedela. Kdyz zhasnu a okamzite nastartuju, tak taky ne. Musi se to tak 5-10 minut nechat stat a pak to dela. Jakoby to chytne na zlomek sekundy, ale pak nic a je potreba startovat dyl. A je uplne jedno, jestli startuju bez plynu nebo s (i kdyz vetsinou teply startuju pod plynem).
|
|
|
jsou dráty, který jsou podstatný pro celej aparát. třeba ukostření zapalování.
pak bych se podíval na bohatost směsi volnoběhu a zkusil startovat bez plynu. odpaření benzinu není příčina, protože by se odpařil vždy a měl bys takový starosti i při studeným startu, když by byl taky prázdnej karbec. ale to nemáš, proto je třeba hledat chybu jinde.
|
|
|
No problem pri studenym startu je akorat kdyz to je po vic jak mesici, to je karbec opravdu prazdnej. Ale po takovy dobe se hur startuje i motorka, kdy musis nejdriv otocit kohout do polohy, kdy to tam stece, takze je to asi normalni? Nebo mam asi karburatory na vsech strojich deravy :)
|
|
|
ale ne. po měsíci má karbec nárok na pokles hladiny. mě to motorka taky dělá, ale nemám polohu na samospád, protože mi to tam tlačí pumpa. takže startuju asi 5 sec do prvního blafnutí.
všechny karburátory jsou děravý. jinak by z nich nešel benzin do motoru, ne? 8o)
|
|
|
Tak v Oldsu je asi deravej jak reseto a po vypnuti motoru to z nej vytece na zem a v zatackach to vysplouchava ven:) Kurna uz asi chapu, proc ty ameriky tolik zerou:)))))
|
|
|
zrejme s krizkem po funusu (vzhledem k datu) nicmene
u me skodivky toto zpusobovaly netesne ventily v AC pumpe (palivove pumpe)
...rikalo se tomu "pada benzin"
tepelne ovlivneni karburatoru (zase u te skodivky) snizovala
cca 10mm podlozka mezi telesem sani a karburatorem.
Dale zde byl plechovy stit ("miska") pod karburatorem castecne odstinujici teply vzduch ktery stoupal od motoru.
|
|
|
Zalezi na definici slova "prakticky" Americani asi netouzili jednim svym autem prepravovat 40 joudu nekam do Dolnich Prkvancic, ale projet se v pohodli, v aute se najist, prospat a zplodit novou generaci.
To by v autobusu neslo, nebo by za to cloveka zavreli.
|
|
|
Tento úhel pohledu mně nenapadl. Měl jem na mysli potenciál podnikatelského plánu s tím kterým historickým vozítkem.
A taky rýpu.
|
|
|
Rypani jsem pochopil, ale samozrejme si to nenecham libit:)
Co se tyce podnikatelskeho planu - s autem na vete znackach se podnikat nesmi, jestli si podminky udeleni pamatuju dobre.
|
|
|
Vozit na svatby, propujcovat k filmovym ucelum...
|
|
|
Na svatby vozim jen kamarady. Nejak mi ty penize nestoji za to, abych musel cely den skotacit kolem svatby nebo jej nekomu pujcovat.
|
|
|
Nikdo ti to nenuti, ale mozne to je.
http://www.veteran.cz/
|
|
|
Jo, ale taky je to vsechno na bilych znackach. Jak jsem psal, se zelenymi vete znackami podnikat nesmite (oficialne). A kolik tech svateb bych musel udelat, aby se mi vratilo tech cirka 12 tisic, ktere usetrim na pov. ruc.?:)
|
|
|
Ale zase dát si do podmínek právo první noci s nevěstou ... ;-)
|
|
|
|
|
:))) Zaloha predem, doplatek zadem :)
|
|
|
Nejvic 4, ve mestech min, vetsinou je to vikendovy solich, clovek provetra auto a zadarmo se naji na hostine, za dalsi penize jeste nekoho navic povozi...
Ja to neprovozuju.
Na zelenych ne?
http://www.veteran.cz/iqis/data/vozy/predvalecne_ascii/skoda-4r.jpg
Navic na filmovani se znacky sundaji, daji se autenticke a pak se tam daji zpatky veteranske.
12 000 na pov. ruceni? Proboha, to je silenost, vzdyt se da udelat mnohem levnejsi podle vykonu, ne kubatury.
|
|
|
Na zelenych ne. Ono je opravdu hodne platne, ze se na filmovani sundaji znacky, kdyz bude mit produkce smlouvu na pronajem na Vase jmeno. Ze svateb je zas milion fotek. A nevim, co chcete dokazat tim odkazem, to ze je neco zakazano, neznamena, ze to (obzvlaste v Kocourkove) nejde ojebat:)
A nejlevnejsi ruceni jsem nasel 10.000 bez bonusu, ono ani tech 370 koni nebude nijak levnejsich nez 7 litru objemu:)
|
|
|
nejlevnejsi ruceni jsem nasel 10.000 bez bonusu
Přitom pravděpodobnost, že se svým korábem zaviníte nehodu, je odhadem asi tak jedno procento... no, realisticky vzato, spíše jedno promile, oproti nějakému fobiatikovi či octaviánovi ftédéí.
Something's rotten.....
|
|
|
No tak aspon ze je to zohledneno v te 1/12 sleve na veterany, tech 500 rocne uz nejak dohromady dam, v benzinu to vyjde jako vyjeti z garaze:)))
Ale kdyz uz jsme u toho, jaky by byl "spravedlivy" system povinneho ruceni? Asi do zacatku vsem stejne a pak bonus za nebourani a malus za bourani?
|
|
|
Povinné ručení nemá právo na existenci, samozřemě. Nepovinné zcela podle vkusu a chuti každého jednotlivého pojistitelete.
|
|
|
To az tak nesouhlasim. Priznejme si, lidi jsou dementi. A jak byste pak dostaval penize za sve znicene auto z nepojisteneho joudy, ktery ma na krku 3 exekuce?
Ano, muzete rict, ze se proti tomu muzu pojistit havarijkem, ale co kdyz mi zmrzaci dite nebo naboura do plotu?
|
|
|
Buď je zaplatí, nebo ho rozprodejte na orgány, to je Vaše věc.
Ale nemáte právo někoho apriori nutit k pojištění, zvláště pak ne za absurdních podmínek.
|
|
|
Mozna to vidim moc cerne, ale opravdu verim, ze velka cast lidi by se nepojistila a je to prave ta cast, z ktere ani exekutor nevytahne uz vubec nic. Jak byste pak resil toto? Splatkovym kalendarem na 200 let?
|
|
|
Třeba. A co? Jak v současnosti řešíte risiko, že do Vás nerad (nebo třeba i rád) protijdoucí drcne na náledí, a Vy si kvůli tomu zlomíte krček?
|
|
|
CZ75 :)) Samozrejme, ze nejde byt pojisteny nebo pripraveny na vsechno, ale denne se stanou desitky (mozna i stovky?) nehod, kde je zpusobena financi ujma nekomu druhemu a poskozeny by proste mel obdrzet financni odskodneni hned a ne se roky soudit s nejistym vysledkem.
Nejsem pritel vsemoznych narizeni a regulaci, na druhou stranu zrovna v tomhle pripade me lepsi reseni nenapada.
|
|
|
On se clovek s tou pojistovnou skutecne nikdy nemusi soudit? Nemusi nic dokazovat? Nemusi resit spoustu papiru, nepokusi se ho odrbat vinikova pojistovna? Opravdu? V jakem svete to zijete? A proc si myslite, ze byste se nutne musel soudit s vinikem? Vinik narozdil od pojistovny profesionalni svine byt nemusi.
Jo a dalsi vec je, ze jste selektivni. Sam rikate, ze nejde byt pripraveny na vsechno, ale presto chcete kazdemu vnucovat svuj nazor na to, na co by mel byt pripraveny.
|
|
|
Nikomu nic nevnucuji, naopak jsem chtel znat nazory ostatnich na to, jak by PR resili oni. Na zbytek jsem odpovedel nize.
|
|
|
Samozrejme, ze vnucujete. Kdyz rikate, ze povinne ruceni je spravna vec, neni to jen vyjadreni nazoru, je to podpora neceho vynuceneho a tedy podpora utoku na cizi prava a svobody a to je srovnatelne svinstvo, jako ten utok samotny.
(A jeste k samotnemu problemu povinneho smluvniho pojisteni odpovednosti, je to dalsi pokus o vymenu svobody za bezpeci. a jak uz to v takovych pripadech byva, svobodu jsme diky tomu sice ztratili, ale to bezpeci taky nemame).
|
|
|
Precetl jsem si sve prispevky jeste jednou a nikde nerikam, ze povinne ruceni je spravne. Naopak hned prvni dotaz je na zmenu systemu. Nakonec jsme se shodli na celkem rozumne alternative, ale debata presto ujizdi cim dal vic k necemu, ceho se nehodlam ucastnit.
|
|
|
Necetl jsem to tu moc detailne, ale myslim, ze pokud by neexistovalo klasicke povinne ruceni, mohlo by to fungovat obracene: Tedy pojisteni sveho vozu, pokud by MNE nekdo naboural. A mohla by to byt pojistka ciste jen a jen na havarii, kterou jsem ja nezpusobil, tedy jak je to dnes.
Potom by se vyrazne zmenilo, podle ceho pojistovat - dneska se pojistuje podle obsahu motoru napriklad - coz je jedno velke wtf:-( Takto by se pravdepodobne pojistovalo podle hodnoty vozu, coz by bylo pomerne logicke.
Nekdo, kdo ma skodovku v cene 10 000kc by si ji nejspis ani nepojistil, nekdo kdo ma auto za milion by asi do pojisteni dal trebas 10-20 tisic rocne.
Prislo by mi to pomerne spravedlive.
Samozrejme s moznosti, at pojistovna vymaha skodu po vinikovi - to by cenu pojistky mohlo pomerne slusne snizit.
Teoretizuju pouze...
|
|
|
Psal jsem to vyse. Neni to prece jen o vozidle. Nekdo Vam muze srazit dite, psa, kamion zborit pulku baraku. To si pojistite uplne vse a prenesete tak na sebe odpovednost za chybu nekoho jineho?
|
|
|
Tak dite si muze zlomit nohu nebo se prizabit na naledi, dum vam muze vyhoret, muze ho zaplavit povoden, ale ani voda, ani ohen zadne povinne ruceni neplati a pojistit se proti tomu musite vy sam. Povinne ruceni plati (casto proti sve vuli) jen ridici motorovych vozidel.
Risiko, ze vam kamion zbori barak nebo srazi dite, by melo byt vase risiko. Vy budete skodny. Bojite-li se, ze vinik nebude schopen plnit v pripade skody, pojistete se proti vinikove neschopnosti plnit. Ale nemate nejmensi pravo nekoho k necemu nutit, dokud vam nikterak neublizil, i kdyby to treba byl dement.
|
|
|
Tohle me pred chvili napadlo taky. Pojistit se tak, aby mi pojistovna zapltila skodu a s vinikem se pak tahali oni, to by slo. Ruceni jsem "obhajoval" jako lepsi nez nic. Tohle je asi jedina rozumna alternativa.
Vyse jsem se vyjadril ne zrovna stastne, ale asi jste pochopil, co jsem myslel. Proste je nemalo lidi, kteri si s nejakou odpovednosti (jakoukoliv) hlavu nelamou.
|
|
|
Ono ja si umim predstavit, ze pojistovny by urcite nabidly neco jako "k vasi pojistce na auto dame zdarma pojisteni i vaseho ditete" a podobne - deje se tak bezne i u dnesnich jinych pojistek...A kdyby to tak nebylo - oki, tak si to dite pojistim, pokud citim to ohrozeni...
|
|
|
Jiste, nezodpovednych pitomcu je spousta. Prave proto, ze se jim za tu nezodpovednost nic moc nestane. Kdybyste mel dotycneho, co nedostoji sve povinnosti plnit za zpusobenou skodu, pravo treba zaziva na namesti smazit v oleji, videl byste, jak by tech nezodpovednych rychle ubylo. Lidska prava bohuzel preji zmrdum.
|
|
|
Jedna vec je nezodpovednost trestat (verejne pranyrovani by zaplnilo namesti i pres existenci TV:)
Druha pak k te zodpovednosti nejak vest (vychova, kladne priklady, odmeny). Bohuzel ani jedno se moc nepestuje.
|
|
|
Dokonale zodpovedny a cestny clovek je v systemu, kteremu vladnou zmrdi a jejich zakony, v nevyhode.
|
|
|
Takze udelate ze svych deti zmrdy, aby do systemu zapadly? To je prece nesmysl. Odzmrdovani neni proces na par let, ale nesmi se to nikdy vzdat.
|
|
|
To neni vyzva, ale varovani. Dite by pochopitelne melo byt vychovavano ve jmenu kruteho zmrdobijectvi za aktivni podpory rodicu.
|
|
|
Priznejme si, lidi jsou dementi.
Hovorte prosim za sebe. Nebo uz za sebe hovorite?
|
|
|
Tak ona je to leckdy pravda, coz o to :-)
Asi to nebylo mysleno, ze "vsichni"... Ale take mam ten nazor, ze pokud se citim dementy ohrozen, je to moje ohrozeni a ja bych se mel starat. Takze to, ze spousta lidi jsou dementi nevidim jako omluvu toho lidem narizovat povinne platit ze sveho auta povinne odvody, rikame tomu pojisteni...
|
|
|
Tim, ze budete system nastavovat na uroven dementu, ucinite dementni chovani vyhodnejsim a tech dementu bude zase o neco vice. Bohuzel.
|
|
|
Ale šla Vomáčková s takovou cifrou. ČPP nabízí pro vozidla vyrobená do roku 1975 výrazně nižší sazby, sedmilitr vážící dvě tuny bez bonusu přijde v nejlevnější variantě podle on-line kalkulačky na 1.600 ročně, nejdražší pak na 2.200.
Mám u nich pojištěnou motorku (zde na D-F recenzovanou ČZ 477), za kterou platím brutálních 57,- Kč ročně :-))
|
|
|
Vomacka, to ale koukate na sazby pro veterany, to si musite ty svy cifry vynasobit 12ti, protoze byla rec o normalnim pojisteni, vime?
Jinak na Oldse platim u Allianz 600 rocne (mam jeste 50% bonus), takze to, co jste nasel, je nejaky drahy i bez bonusu.
|
|
|
Ne, to jsou sazby pro vozidla v běžném provozu na bílých značkách, což je i můj případ. Pokud vím, něco takového nabízí jen u čpp. Tedy o něco dražší než veteránské pojištění (což je ona 1/12 běžné sazby), leč pořád výrazně levnější než u jiných pojišťoven.
Sice to máte na zelených číslech, ale zkuste si cvičně zadat do kalkulačky údaje Vašeho oldse a uvidíte sám.
|
|
|
Do jedne jsem to zadal a vyjelo mi tech 10 tisic a to je tam CPP taky, tak nevim. Ale treba je to mozne, v tom pripade se omlouvam za svuj Vomackovy vypad:)))
Mimochodem zelena cisla nejsou podminkou pro tu slevu, je jen potreba mit platne testace, auto pak ale muze byt i na klasickych RZ a platite jen 1/12. Spousta lidi to tak provozuje, ackoliv mi unika smysl udelat si testace a nedat to na zelena cisla, protoze pak se resi pravidelne nejen testace, ale i STK, cili dvojty urednicky ojeb, nemluve o tom, ze oboje neco stoji.
|
|
|
Dalsi vec je, ze spousta lidi nema katalogovou cenu, ale nco jineho (akcni nabidka, flotila vozidel...)
|
|
|
No spis tu kalkulackovou cenu. Kolikrat jsem se snazil proklikat dal nebo zajit rovnou na pobocku a ty ceny z netovych kalkulacek jsou proste nesmyslne nizke, aby nalakali, a ve skutecnosti je to o par tisic vic.
To mi pripomina, mam u Allianz veterana, obyc auto a 2 motorky a zkousel jsem fintu jakoze odchazim k levnejsim a ti smejdi se me nijak nepokusili zastavit slevou, tak jsem vymeknul a storno zrusil, asi holt nevypadam natolik presvedcive, jako DF :)
|
|
|
|
Ta PMBS je na Morave, coz je pro me trochu z ruky. A tem online kalkulackam proste neverim, po par klikancich tam vzdycky zahadne naskacou dalsi tisice, na pobocce je to taky vzdy drazsi.
Jinak puvodne jsem byl hodne let zpatky u Cesky (jako jouda, ja vim) a odesel jsem, nebot vyridit cokoliv znamenalo minimalne hodinove cekani na volnou prepazku, kancl Allianzu mam nejbliz a je tam vzdycky volno. Vim, ze spousta malych neznamych pojistoven je levnejsich, jak je to pak ale s plnenim pojistky? Pokud daji malo, tak poskozeny zaluje o nahradu pojistovnu nebo primo me?
|
|
|
pmbs funguje samozřejmě i korespondenčně. jejich pružnost je velmi překvapivá a jistě najdete řešení. já u nich pojistil všechno a platím za auto o tisícovku míň než před pár lety u allianz za motorku.
|
|
|
Asi jsem staromilec, ale mam rad osobni kontakt, samozrejme ne kvuli kazde kravine, ale nejake administrativni veci proste rad resim primo v bance, pojistovne, atd., rad odchazim s lejstrem v ruce, takze je u me dulezite kriterium mit pobocku te instituce pobliz. To je holt osobnosti uchylka, to se meni tezko.
Jinak na obe auta platim u Allianz min jak na obe motorky, jsou to smejdi co nesnasej motorkare:)))
|
|
|
všechno je otázkou priorit. když chceš platit víc a ještě někam chodit, je to tvůj race.
mě zelená karta přišla poštou potom, co jsem smlouvu podepsal, naskenoval a poslal mejlem k nim. paní tam je sice velmi ochotná, není ani nijak stará, ale je nesličná, proto osobní kontakt nijak nevyhledávám a stačí mi s ní telefonovat 8o)
|
|
|
:) Chodim tam jen pojistku zalozit nebo zrusit, coz je cca jednou za dva roky, takze zadna hruza. A urcite bych jinde neusetril tisice, na to platim moc male castky, nejvic asi trojku rocne, takze financni stranka me taky nijak netlaci od te doby, co jsem prodal Chryslera. Ten mi ale posledni dobou docela chybi, takze az zas koupim nejakou velkoobjemovou silenost, tak to asi budu resit vic.
|
|
|
Kolem ~3kKc rocne muzete dnes mit povinne ruceni i na petilitr...
|
|
|
S bonusem nebo jako zaklad? Asi se podivam, co mame jeste ve meste za pojistovny a necham si poslat nabidky smluv, abych videl, jestli me Allianz tolik ojebava.
|
|
|
S bonusem. Jako zaklad je to nejake hrozne hausnumero, tusim kolem 18 tisic rocne... ovsem bonus cini tusim 65% a k tomu jeste nejake ty slevy.
|
|
|
Aha, no na Chryslera, ktery byl v te nejvyssi skupine, byl zaklad od Allianz v te dobe (4 roky zpet) mam dojem 15. Tenkrat byl ten bonus deleny zvlast, takze jsem platil neco malo pres 9, coz nebylo malo ale nejak vyrazne nizsi jsem to jinde nenasel. Ono kdyz si spocitam, ze projedu na benzinu nejakych 100.000Kc rocne, tak me povinne ruceni zas az tak nepali.
|
|
|
Ja mel CPP jako ve flotie vozidel, ted alianz a je to jeste levnejsi. Pravda, kdybych mel tu jejich netovou, tak se nedoplatim.
|
|
|
No ja na Allianz proti Ceske taky usetril. Ono to z tech online kalkulacek vypada jak jsou nejdrazsi, ale kdyz pak obejdete pobocky, tak patri k tem levnejsim a diky sve velikosti maji dobre zazemi. Budu se opakovat, ale online kalkulacky povazuju za ojeb a neverim tam nicemu.
|
|
|
Online kalkulacky nejsou ojeb, jen se musi najit nejaka, co slusne funguje. Honza tu na par dal odkaz, jsou i dalsi. Je fakt, ze clovek se obcas dozvi veci (jak od tech pojistovacich makleru, tak na callcentrech pojistoven), ale to ma proste reseni -- pojistovna zde neni jedina a co nezvladne jedna, zvladne jina (posledne treba cerpani bonusu na vice nez jedno auto, to se u nekterych makleru a pojistoven ukazalo nepruchozi, ale nakonec to jinde slo). No a pak se daji platit opravdu celkem smesne sumy a to i za velke kubatury.
|
|
|
Co se tyce toho bonusu, Allianz to driv provozovala tak, ze pocitala bezeskodni prubeh u kazde smlouvy zvlast, takze jsem mel na kazdy samohyb jiny bonus. Pak jednou sami prisli s nabidkou, ze nove to jde udelat vse na jeden nejvyhodnejsi bonus, od te doby mam onech max 50 nebo kolik procent na vse (mam dojem, ze to bylo tim, ze jsem u nich mel kdysi od 15 let pojisteny moped:) Nevyhoda je ta, ze pokud zpusobim nehodu, tak ten bonus zanikne u vseho. To bych pak asi presel k nekomu, kdo to hned po prvni bouracce nebere, jestli to tedy vubec jde udelat az nasledne.
|
|
|
No, mne nezanikne, protoze mam kazde auto pojistene jinde, ale obe pojistovny mi zapocitavaji predchozi bonus...
|
|
|
Dneska uz ale maji nejaky spolecny system prave kvuli tem prechodum z jedne pojistovny do druhe po bourackach, ne? Na druhou stranu je to asi ciste na pojistovne, jestli bonus uzna, jak veliky, jestli ho sebere hned napoprve nebo ne, takze je to asi zase jenom o tom, jak dobre se umi clovek hadat.
|
|
|
v zivote jsem na zadnou online kalkulacku nekoukal.
|
|
|
Veskere info o ni mam jen z toho, co mi slecna sdelila ze sveho pocitace a stahla cenu hluboko pod CPP.
|
|
|
1/12 PR platím na veterány i na bílých RZ.
Pravda, ameriky se na bílé platle dají dostat zpravidla dost ztuha.
|
|
|
A proto tam nevyráběli autobusy.
|
|
|
To byla reakce na srovnani osobniho americkeho auta a velkeho ceskeho autobusu.
Nekolika autobusy jsem v USA jel a neprijdou mi nikterak odlisne od nasich, snad jen lepsi perovani (jako u zlutych busu, ale netusim , jak je to u starych autobusu, jel jsem nejakou dvacetiletou kraxnou) a vic mista na nohy.
Jinak kdyz si srovname napriklad volhu a forda, tak se dostavama jinam, ze... A kdo v USA chtel male a usporne auto, mohl si poridit brouka, srovnatelneho se skodovkou.
|
|
|
kdyz si srovname napriklad volhu a forda...
Tak zjistime, ze se moc nelisi, protoze Rusove ji od Forda zacatkem 50. let okopirovali...
|
|
|
No, prave tam se dostavame. Az na to, ze Sovetsky automobil byl nejlepsi. Znas tri faze budovani komunismu, ne?
1) Dohnat a predehnat
2) Udrzet krok
3) Neztratit stopu.
Dany vyrobek je z prelomu druhe a treti faze.
|
|
|
Omlouvám se, je to OT, ale když už jsme se potkali, nedá mi to.
Před časem jsme zde vedli spor o týkající se potíží při odbočování vpravo.
Nuže, včera v 17:15 jsem v ulici Na Maninách viděl toto:
Řidič Passatu (P), zapjav pravý ukazatel směru, zvolnil a pokusil se najet do volného kolmého stání. Řidič RAV (R) ho dojel a vytroubil. P přerušil manévr, popojel přes pět zaplněných stání k dalšímu volnému a zaparkoval. R předváděl, že ho předjede nebo zezadu pojme, jeho snahu jsem nepochopil - zlí cyklisté ukradli vpravo jeden pruh pro kolmé stání a vlevo půl pruhu pro podélné stání, takže při parkování prostě musí další zájemci o průjezd počkat.
Oba automobily měly jako druhé písměno RZ A, neřídil jsem žádné z nich.
Vzhledem k tomu jak jste mi vysvětlil mé chyby v případě výše připomenutého sporu, dokážete vysvětlit popsanou situaci, když se nemusíte obtěžovat s osobou účastníka?
Měl P zkontrolovat zpětná zrcátka a vida R, dát kolo kolem bloku a pokus o parkování zopakovat, jak jste mi nepřímo radil?
Děkuji
|
|
|
to je snad telepatie nebo erupce na slunci?? :-))
minulý týden jsem viděla podobnou situaci. V ulici kolmé parkování u pravé strany, ulice jednosměrná. Běžný člověk chápe, že ten který chce zajet na parkovací místo musí trochu zpomalit. Minulý týden tam jeden v osobáku takhle zpomalil, ale celkem bez problémů a zdržování na místo vjel, přesto ten troglodyt za ním troubil (ani jedno auto jsem neřídila já :-)), ale pak jsem si řekla, že se mi to jen zdálo, protože PM tvrdil, že se to nemůže stát.
|
|
|
No jde o to, jestli si to zaparkovani borci nerozmysli na posledni chvili a nezadupnou brzdy bez blinkru. Tohle se mi stava docela casto, tam bych to vytroubeni i chapal. Z toho duvodu kdyz chci parkovat v nejake rade, do ktere je tezko videt, tak blikam celou dobu, aby tomu za mnou bylo jasne, o co mi jde. Obvykle pri hledani mista totiz snizi ridic rychlost, takze se mu casto nekdo nalepi na prdel, ten vepredu o tom nevi, protouze kouka kde by zaparkoval a pak tam najednou hodi kotvu bez varovani (blinkru) a ten za nim se z toho muze po.. Ale nebyl jsem u toho, je to jen muj dohad.
|
|
|
tady se sice parkuje na poslední chvíli, protože prázdné místo je vidět pozdě. Místo se hledá zhruba v rozsahu tří až čtyř bloků domů, takže blikat celou dobu by způsobilo zmatek. Řidič prahnoucí po parkovacím místě se pozná podle toho, že jede velmi rozvážně, my místní to známe, ostatní si zřejmě nějak dovodí, že je to hlupák, který neumí šlápnout na plynový pedál a proto se mu pokoušejí domluvit klaksonem. Ale je to k ničemu, protože u nás je parkovací místo k nezaplacení, my tady vlastně už nejezdíme, my už jen parkujeme. Troubení ostatních nám nevadí, protože nás čeká parkovací místo, to je víc než výhra v loterii, vrchol životního snažení. Najít parkovací místo a umřít. ;-)
|
|
|
Náhodou, není to tam tak zlé. Tuhle jsem něco potřeboval vyřídit přímo na Jiřáku, a krásně jsem zaparkoval na rohu Slavíkovy a Vinohradské. Zadek (auta!) mi nečouhal do křižovatky více než metr.
Nezdálo se, že by to někomu vadilo, včetně několika městapáků, již bloumali kolem jako bezduch s nepřítomnem. Pravda ovšem je, že jsem se tam zdržel jen asi půl hoďky.
|
|
|
není to tak zlý, já si nestěžuju. Dokonce se mi tady nikdy nechtělo plakat, že nemám kam dát auto. To se mi stalo naposledy když jsme bydleli v Lublaňský, tady už ne. :-)
u místních městapáků je takové chování běžné, už jsem přemýšlela, jestli jim něco nepřidávaj do pití, všichni tady takhle bloumaj s nepřítomným pohledem. Nevidím, neslyším, nevím, kde jsem a proč tu jsem. Pookřejí jenom když se přiblíží k čínské restauraci, to jsou najednou jak naspeedovaný a pak to zase vyprchá, odezní účinky a zbyde jen únava a dezorientace.
|
|
|
Holt nervaky stve, pokud nekdo jede bezduvodne pomalu a jeste pak zbrkle slape na brzdy a klickuje, blikanim da jasne najevo Jedu pomalu, protoze si hledam misto, kdykoliv muzu zabrzdit nebo chtit couvnout, nelep se na me a klidne me predjed.
Jooo, neni nad to mit 2 garaze, hlavne ta ve meste je k nezaplaceni.
|
|
|
žádný "klidně mě předjeď" tady nevedeme. Jednak tu není moc místa, tu a tam se nepohodlně vedle sebe dvě auta vejdou, ale není to moc často. Ale hlavně jsem takhle jednou zajela ke kraji, aby ten za mnou mohl projet a já se pohodlně a v klidu mohla sáčkovat na minimísto a ten sprosťák mi na to vyhlídnuté místo vjel a ještě drze řekl, hmmm, tak si najděte jiný. Od té doby bych nevyměkla ani kdyby za mnou jel tank. :-)
|
|
|
No ja chtel dodat Klidne me predjed, hlavne mi ale nezaber to misto. Ale pak jsem si rekl, ze to nebudu prehanet a ono to asi zas tak nerealna situace neni :)
Pak me napadlo mozne vysvetleni cislo 2: Jedete a pred sebou vidite nekoho, kdo jede pomalu a ocividne hleda misto v oblasti, kde jak pisete se parkuje velice tezko. Pokud se neda predjizdet, pak to znamena absolutni jistotu, ze to jedine volne misto vyzere ten pred Vami, ta bezmoc nastve tolik, ze si holt alespon vzteky zahoukate:))
|
|
|
to by mohlo být, když člověk přijde o parkovací místo tak je to hrozný stres a čím je unavenější, tím je to horší, už se viděl doma u kafe a musí dát další kolo a hledat a pátrat a neví, kdy a jestli vůbec najde. Příště si taky zatroubím. :-)
|
|
|
trochu mě děsí, že ze mě život v centru města udělal cvoka, který má tik v oku, když vidí prázdné parkovací místo a klidně by se o něj serval do krve. Evoluce z nás v průběhu let udělala městské bojovníky. Ale troubení je ještě decentní upozornění, dříve bývalo hůř . . . . :-)
www.youtube.com/watch?v=WFvrYXtTJK4
|
|
|
:o) Stačí to jiné zlé auto zapálit, pak už ti nikdy místo nezabere, ni :o). Třeba u nás je nějaký cvok, co má tři auta narvaný bordelem u baráku (a samozřejmě s nima nejezdí, ale zabírá cenné místo). Jsem zvědav, kdy někoho přejde trpělivost.
|
|
|
To byly doby, samej streetfight, do ceho jsem se to narodil?:) Nevim jak to kdysi bylo v Praze, ale na moravskem okresnim meste si jako dite pamatuju, ze i kdyz bylo parkovacich mist pomalu, tak byly stejne z polovic prazdne. Nam se nesnilo ani o telefonu, natoz o aute:)
|
|
|
Pro Tebe a Moussu:
Nevzpominam si na situaci, kdy by me takhle nekdo vytroubil (parkuju timto zpusobem u baraku uz bez trech tydnu 8 let, motorku jeste dyl) a ani ja se nedostal do situace, ze bych nekoho vytruboval. Pravda, k pouzivani klaksonu mam odpor a kdyby mi nefungoval, prisli by na to nejspis az na STK.
Parkuju tak, ze nedupu na brzdu, ale nejdriv jemne seslapnu, nebo parkrat tuknu o pedal a pak zvolna pribrzdim uz se zapnutym blinkrem. Pak se stocim na misto a bud zajedu, nebo hodim blinkr na druhou stranu a najdu jine misto. Blinkr dela divy, pokud se pouziva spravne, a ne tak, ze napnu prsty a pri cuknuti volantem prastim prostrednickem (malickem) do packy.
Situaci jsem nevidel, ale z toho, ze ridic RAV4 stacil nejen dobrzdit, ale i troubit, usuzuju, ze P udelal nejakou krpu (tipuju ten blinkr). P mel zkontrolovat zrcatka, pochopitelne, od toho je tam ma. Kdyby je kontroloval, nemusel by prerusovat manevr a ohrozovat ostatni. A pokud by byl v pravu, mel v klidu zajet na misto.
Pokud se Vam to obema stava a vidate to, nezbyva nez zvazit dve moznosti: 1) V mistech, kde jezdim se to nedeje, coz je nepravdepodobne, protoze jsem obcas nucen jezdit i po Praze. 2) Mam nehorazne stesti, ze se to nedeje v mem okoli a zaroven jezdim tak, ze se to nedeje me osobne.
Muzu politovat, uznat, ze se to deje, ale to je asi tak vsechno. Takze pokud je ctena libost, preformulovavam na "Me se to nestava, ani kdyz jezdim v mestech, jako je Praha, Londyn a Pariz." (Root potvrdi, jeli jsme tam v lete na boruvky, jsou to moc hezke osady v jiznich Cechach).
|
|
|
Pro Tebe podle odstavců:
Jo, taky si občas nevzpomínám. Klaxon ostatně také nepoužívám a na bicyklu nemám zvonek ani namontován již desítky let.
A? (S mým aktivním a pasivním příkladem to nesouvisí nijak.)
Situaci jsem viděl a z toho, jak se řidič R choval, usuzuju, že je kokot. (Statisticky není divu, viděl jsem mnoho řidičů a v naprosté většině to zjevně okoti nebyli.)
Věřím tomu, že řidič P, jako každý svědomitý řidič, zkontroloval zrcátka před vyjetím. U běžných vozů současné produkce udrží zrcátka polohu po celou dobu jízdy. P nikoho neohrožoval, chtěl normálně zaparkovat.
Pozn.: Lokalita je brutálně dopravně zklidněná, aby R dojel P, a musel brzdit, musel se hodně snažit.
Ano.
To by bylo krásné a daleko lepší, než poučování o kontrolování zrcátek. Běžný řidič před jízdou zkontroluje, zda má zrcátka správně seřízena, a poté v nich sleduje situaci za vozidlem. Nic víc.
Já dávám přednost Vídni.
|
|
|
to je divný, mně zrcátka udrží polohu nejen po celou dobu jízdy, ale klidně i celou sezonu, pokud nejede s autem nikdo jiný, prostě drží pořád ve stejné pozici. Ale možná kdybych před každou jízdou provedla kontrolu . . . . :-))
|
|
|
Já jsem ten případ, kdy s autem jede každou chvíli někdo jiný.
A nejde jen o zrcátka, již nikdy v životě nechci řídit auto se sedadlem řidiče vybaveným pamětí polohy...
|
|
|
to by mohlo být, řidič P měl určitě auto vybavené pamětí polohy! Záhada odhalena. :-)
|
|
|
Viden je relativne klidna, podle me prijemenjsi, nez Praha, nebo Brno (Ten Britskej Londyn je hnus, ve Francouzskym Parizi jsem jeste neridil, tam jsem jel jen jako spolujezdec).
Vis, zrcatka si kontroluj i jinde, nez doma v garazi., treba, kdyz jedes. Ale neboj, asi je vas vic, proto ty napisy na zrcatkach urcenych pro USA...
|
|
|
Vídeň je klidná i absolutně. Se svými třemi sty osmdesáti obyvateli.
Pokud bych kontroloval zrcátka až za jízdy, byl bych mazel. Nápis na zrcátkách určených pro cokoliv je irelevantní.
Pokud za jízdy něco kontroluji, když už to musí být, tak je to okolní provoz, ne součástky vozidla. V případě takové nutnosti zastavím mimo jízdní pruh.
Ale své školení zúročuješ statečně.
|
|
|
?
Aha, slovickarime. Dosly argumenty (ony nekdy vubec byly?)
Jake skoleni? Na Skole jsem bil jinde, v Londyne jsem byl dvakrat, pokazde jako tourista.
|
|
|
|
Já s těmi borůvkami nezačal.
Ne, nebyly.
Z Tvé strany. Pokud považuješ za argument opakování mantry o kontrole zrcátek, Tvoje věc. Já to za argument nepovažuji a za vysvětlení (požadované v počátku vlákna) teprv ne. Celý rozhovor byl tedy zbytečný.
Jsou dvě vysvětlení.
1) Víš, co myslím, ale nechceš to připustit a nic podobného zrcátkové mantře po ruce nemáš.
2) Nevíš, tedy to z mé strany byla ztráta času dvojnásob hloupá. Stane se.
|
|
|
Kontrola zrcatek neni mantra, ony tam od toho jsou.
Me prijdou vsechny rozhovory s tebou vcelku zbytecne a prece v nich pokracuju.
|
|
|
Ona tam jsou kvůli něčemu jinému.
|
|
|
to bude tím, parkuješ na místech kde je hafo času obhlídnout místo, připravit se, ťukat na pedál, propínat prsty . . . takhle bys u nás nezaparkoval ani do soudnýho dne. Kdo najde místo a první na něj vletí, ten parkuje, na protahování rukou a nohou, ťukání nohou na pedál a rukou na páčku není čas.
|
|
|
Jde to i v Praze, nezaznamenal jsem, ze by to v okoli tveho bydliste bylo nejak extra jinaci, nez jinde. Jo, vim, ze Brno - Praha je rozdil. A vic mi to vyhovuje v Praze, co se rizeni tyce.
|
|
|
v okolí moussina bydliště je to právě takový, jak píše ona. jezdí se tam vcelku dost a hlavně taxíkáči jsou dost netrpěliví, protože už dlouho neviděli nikoho s mečem 8o)
naposled jsem tam taky čmuchal po místě pěknou chvilku a pak se spokojil s jedním problematickým-jen-málo, protože mám malý auto, co moc nezavazí.
|
|
|
No a? U me je to tak, ze obcas hledam misto klidne pul hodiny a lita se tam 50 - 60 km/h. Stejne me nikdo nevytrubuje a jedine, kde se tak stava, je jedna konkterni opomijena prednost zprava, coz je casto zavineno jednim rozvozcem pizzy, ne nikym parkujicim. Mec jsem mel k dispozici asi rok, ani jednou jsem ho nepouzil. Mam uz jen macetu. Ja u Moussy neparkuju, jen sem tam projedu a nikdo brzdy nezadupava primo pred mym cumakem.
Jinak jsem si te zaradil mezi ignorovane. Neni to nic proti tobe jako osobe, ale spousta prispevku od tebe se vazne neda cist a tak se nediv, kdyz napises a nedostanes odpoved.
|
|
|
Vytrubování existuje, i když ne moc často...
Dlouhá léta jsem parkoval na magistrále. Čtyři pruhy, ten u chodníku parkovací. Jedu podle řady, stejně rychle jako ostatní spěchavci (v ranní špičce je těch protihlukových 50 km/h rychlost takřka nadsvětelná). Takže nejen blikám, ale ještě jemně přibrzďuju - vánoční stromeček hadra. Jak projedu kolem volného místa, bleskově tam zacouvám. Zdržení kolem 3 sec, dožene se zkrácením rozestupu, vzniklého mým vypadnutím z kolony.
Přesto občas někdo troubil...
P.S. Mám i možné vysvětlení. V minulém století bylo toto počínání nelegální - při couvání řidič nesměl ostatní ani omezit. No a někteří dosud jezdí "podle vyhlášky"...
|
|
|
jasně, musíš mě brát s rezervou, bydlím a parkuji tady teprve dvacet let, takže jsou pro mě názory od člověka s bohatými zkušenostmi k nezaplacení. :-))
(až příště uslyším někoho troubit, budu vědět, že mi jen zvoní v uších, když se to bude opakovat často, nechám se vyšetřit u odborníka)
|
|
|
nebezpečně se blížíš k místu, kdy se "tvé komentáře nedají číst", takže spadneš do neber-si-to-osobně-ignoru nato tata 8o)
|
|
|
chápu, já už se taky nemůžu číst, asi dám do ignoru sama sebe a ani si-to-nebudu-brát-osobně. Budu na sebe jak na cizího.
škoda jen, že pak přijdu o nové trendy v parkování u nás v ulici, ale dobře mi tak, to mám za to! :-)
|
|
|
tak to tě chválím! jít až takhle daleko se sebekritikou...to chce chilku obdivného mručení!
o nové trendy parkování ve vaší ulici určitě nepřijdeš, protože se MÁŠ KOHO ZEPTAT...a dostaneš vždy správnou odpověď s universální platností (do odvolání) 8o)
|
|
|
u nás v ulici je veselo, dnes jsem zjistila, že jsem před 14 dny omylem nezamkla zaparkované auto, autu se nestalo vůbec nic, takže pohoda v naší ulici je takřka vánoční a já mám více štěstí než rozumu. Když mám auto zamčený, tak mi zalamují klíče v zámku, šlapou na ventilky, apod., ale když ho nechám odemčený, nestane se nic. :-))
|
|
|
Mě se to občas taky stane, ale když parkuju pod barákem, tak někdy nezatahuju střechu, když vím, že třeba odpoledně někam pojedu. taky se nikdy nic nestalo ani neztratilo...a to zejména z důvodu, že tam nic nemám 8o)
Jinak mě dnes dopoledne, u nás v ulici, vytroubil dement s Kia Ceed fkombajnu a podkurevčetem v sedačce. Dáme hlasovat, jestli to byla haloocinace? 8o)
|
|
|
já vím proč tě vytroubil, zapomněl sis zkontrolovat zrcátka!! ;-)
|
|
|
Tvoje zkusenosti ti prece neberu, az na to, ze me nikdo nevytrubuje (jsem sice nahluchlej, ale tolik, abych to neslysel, zase ne), ani tatu, se kterym jsem jako spolujezdec jezdival ne zrovna sporadicky od svych deseti, ovsem vic nez kilometr od mista, kde bydlis. Jiste, ze s tim mas vic zkusenosti, vsak tam bydlis. Ja zase jinde a tam se to nedeje. Ale pokud se ti to deje porad, tak je asi nejaky zasadni rozdil mezi svety, kde zijeme. No a holt v tom mem svete neni normalni, ze se lidi vzajemne vytrubujou pri parkovani.
Jinak (a tohle muze byt odpoved na to, co probirate, vidim jen tvoje prispevky) - Honza je uz par tydnu v mem ignore z toho prosteho duvodu, ze (narozdil do Lojzy a dalsich) nemam naladu hadat se s nim o tom, ze si protireci a pise nesmysly a polopravdy, pripadne veci, o kterych nic nevi. Pripada mi to jako zapleveleni diskuze, kde argumenty nehraji roli a kdyz si sezenu info, stejne to nema cenu (mimochodem - posledni nestatni odstrel v te jeskyni, o ktere jsme mluvili, byl ve ctyricatych letech devatenacteho stoleti, pak az v moderni dobe ochranari smerem z povrchu). Komunikaci s nim neprerusuju, kdyz se me ptal ohledne veterana, odepsal jsem mu mailem.
Takze Honzo - Na D-F chodim, abych se pobavil, popovidal si a neco se dozvedel. Ne, abych se nasiral. Je mi lito, ale ackoli jsem se driv tomu, co jsi psal, smal a dozvedel se dost zajimaveho, posledni dobou to ve me vzbuzuje vic negativnich, nez pozitivnich emoci. Nez bych ti mluvil do toho, co pises, radsi pouziju kouzelne tlacitko, abych to nemusel cist a radeji ti to oznamuju, aby sis nemyslel, ze jsem to vsechno cetl a zamerne neodpovidam na primo polozene otazky (viz veteran - cekal jsem nejakou primo odresovanou zpravu, tak jsem dal reagovani, abych si precetl, o co slo).
|
|
|
máš nějaký zkušenosti, ona má zas jiný. máš jeden hlas stejný jako ona. ona říká "děje se to mě", ty říkáš "neděje se to nikde, protože se to neděje mě". když to zhodnotím objektivně, blíže realitě je Ona. to je situace...
jsem v tvým ignore, protože jsem byl neuctivý k jeskyňářům, kteří se rozčilují, že si majitel jeskyně (stát) dovoluje s ní nakládat podle svého (pracuje tam AVČR) a nebere ohled na ně, kteří jsou v jeskyni +/- trpěni.
sám jsem byl u tří podzemních odstřelů a pomáhal jsem při ražbě drobnými odstřely rozrušujícími skálu. já mám na tohle know-how i když nejsu jeskyňář, ty ses pro nekompatibilní know-how neměl tohle nikdy šanci dozvědět. navíc v moderní době nestříleli jen ochranáři, ale i záchranné čety např. v jeskyni Lopač, když dole uvázli potápěči. tou šachtou jsem šel dolů, abych tam řekl svůj názor na použití mých čerpadel pro vyčerpání studny na konci daleko za vodopádem.
do celku dobře zapadá také fakt, že lojzu v ignore nemáš i když v 6 případech z 10 hájí svůj subjektivní pocit, který vyhlásil za pravdu.
z posledního odstavce jsem pochopil, že to, u čeho ses dřív bavil, tě už nebaví. problém je teda nejspíš u tebe, ne? ...a kdo jsem já, abych ti do jeho řešení žvanil? neočekávám od nikoho nic a nejsem tak dotýkavý, abych se užíral, když v anonymní diskusi někdo nereaguje. podle mého názoru to zde bereš až příliš vážně. ale to je tvůj race...
|
|
|
Odstrel za ucelem zachrany zivota sem neplet, to je neco jineho (ani k tomu tam nedoslo).
Jsi v mem ignore (jako jediny, nic jineho me tu nijak nerozciluje), protoze jsem primarne uz nechtel cist tve prispevky vuci jinym (prime reakce na me sem tam ctu). S Lojzou sdilim valnou cast svetonazoru a podle toho, co pise mame extremne podobne zkusenosti z jistych oblasti zivota, tudiz s nim mam vetsi nazorovou shodu. Mozna se tim jen bavis, mi spoluzaci na zakladce to taky delavali, dokonce se to mnohym zadlo vtipne, ale i s odstupem casu je to spis trapne. A prijde to trapne cim dal vic lidem (u tech byvalych spoluzaku).
Majitel jeskyne - podle JJe - je nas skoropribuzny (kdybys byl verici, tak pribuzny), kteremu ji stat ukradl. Platnou pronajemni smlouvu od statu ma soukromy subjekt, stejne tak je v jeho pronajmu veskere vybaveni jeskyne a dalsich prostor. Dle teto logiky je v clovek s platnym dekretem v najemnim byte jen trpen a majitel ma pravo delat tam chlastacku s prateli, brat si, co chce a rozbijet nabytek, kdy se mu zachce. Tomu snad neveris.
Kazdy ma na neco know-how, ja minuly tyden udelal prvni barevne fotky z dvou jeskynich sini, co kdy byly porizeny a zakresloval mapy prostor, co jeste nebyly radne zdokumentovany. Co z toho vyplyva? Nic. Ma byvala pritelkyne driv zase pomalaha pri zachrane zraneneho v jeskynnim bludisti (jeste jako nezletila). A dokazali jsme to oba bez vybusnin.
Neni to o neuctivosti k tobe, je to absenci jakekoli sebereflexe z tve strany. Tvuj prvni odstavec presne pasuje na tvou situaci, za predpokladu, ze znas i nejakeho normalniho jeskynare, ne jen toho, kdo odlozi krumpac leda kdyz utika od mista vybuchu. Chybu neuznas, ani kdyby na tebe vykoukla z tveho vlastniho supliku a jeste te nakopala do zadele. Proste jsi, jak by rekl Capek, "majitel pravdy". Rozhodl jsem se nesahat ti na jeji soukrome vlastnictvi, pokud se to nebude tykat primo me, nebo mych blizkych.
Jo a mimochodem, prohrabanim pisku a blata a spravnym odhadnutim toku podzemnich vod se nam pred nedavnem povedlo dosahnout mist, kam se vsichni odbronici na odstrely marne snazi (na statni naklady, jak jinak, ze) uz leta dostat.
Obavam se, ze me know - how nebude nikdy kompatibilni s nazory tech, kdo jeskynari s trhavinama. Ne, ze bych odsuzoval pyrotechniku jako takovou, ale nechapu, proc se roky snazit prostrilet tam, kam se za odpoledne prohrabu s polni lopatkou z druhe strany a neznicim krapnikovou vyzdobu (pravda, stat mi za zniceni krapniku neda prachy).
|
|
|
"nechapu, proc se roky snazit prostrilet tam, kam se za odpoledne prohrabu s polni lopatkou z druhe strany"
pobavils...i když nemáš páru o čem je řeč. neva, názor na to mít samozřejmě můžeš.
|
|
|
Paru o to nemas ty. Pokud vim, nikdy jsi v te jeskyni, o ktere pisu, nebyl (leda v hlavnich domech, coz je trasa, co jde projit v beznem obleceni).
Nevis, jak to tam vypada a bavis se s clovekem, co se dostal (stejne jako dalsi) do mist, kam se odbornici snazi prostrilet.
Strilis bazukou do dveri a vysvetlujes tomu, kdo ma klice, ze jeho metoda je na nic a ze vi prd o otevirani dveri, protoze ty znas majitele bazuky a trikrat jsi videl, jak se z ni strili a navic ti ji dokonce nechali podrzet.
|
|
|
jistě, jistě...jí ani nevím o jaké jeskyni píšeš a je to asi docela jedno, protože to opět vypadá na "pravdu" podle vzoru "já o tom nevím, tak to pravda není"...no jako s tím troubením. byl jsi to ty, kdo zmiňoval "majitele pravdy", že? aha...nemám další otázky 8o)
kde mluvím o jakých "odbornících"? přehlédl jsi nejspíš fakt, že v mor. krasu není jen jediná speleologická parta...a že existuje pravděpodobnější možnost, že tam, kam se lze jen prostřílet, nevede žádná jiná trasa odkud by se tam chuck norris jako ty mohl podhrabat čajovou lžičkou.
i ty kecko... 8o) podle všeho jste tam každej...všichni stejní. nikomu se nechce čekat, když už to "po staru" trvá dlouho (a nikoho to už nebaví), tak škrábete na dveře, jestli nejsou nějaký rozbušky nebo čerpadla...naposledy v září.
-----------------
á propos: jaký je rozdíl mezi být a nebýt v "ygnoru"?
|
|
|
pokud má soukromý subjekt tak strašně nevýhodnou nájemní smlouvu se státem, proč ji neukončí? Na to právo má, pokud to neudělá, asi tak strašně nevýhodná, jak píšeš, nebude. Takže proč v těch prostorách ten soukromý subjekt dále setrvává a kolik za to státu platí?
|
|
|
A teď si představ, že bys, při vhodné konstelaci událostí, publikovala, jak jsi šla na procházku a viděla, jak jeden chlap druhému prokopl dveře u auta a druhý mu prosekl střechu mečem.
Mně nikdo u baráku mečem střechu neprosekl, a to tam parkuju přes osm let!
________
O.T.
V září 2010 jsem na Dělnické ulici viděl, jak automobily zastavily na červenou, z toho zadního vyběhl chlap v teplákovce a jal se tomu přednímu kopat do dveří a mlátit pěstí do střechy. Pak se obrátil, vskočil do svého auta, toho před sebou smělým obloukem objel a křižovatku projel již na oranžovou.
Asi si měl ten přední zkontrolovat zrcátka, protože ten za ním nemohl čekat, že na červenou na křižovatce zastaví.
Co je to proti vytroubení, které se přece nemůže stát?
|
|
|
já už jsem to pochopila, stát se může jen to, co uzná PM, jednak ví, co se může stát a druhak ví, že je to tím, že někdo nekontroluje zrcátka. Člověk by mu skoro až záviděl to přesvědčení, že zažil a viděl už úplně všechno. :-))
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Můj veterán pod drobnohledem
|