|
Do CB jezdim pomerne pravidelne pracovne. Jako naschval je spousta firem, zvlaste tech se kteryma obchoduju, v centru. Docela si neumim predstavit, jak prijedu do CB, necham nekde na kraji mesta auto, sednu na mhd, 3x prestoupim a takhle to budu delat cely den, kdyz tam mam rekneme 3-4 schuzky ruzne rozhazene :-)))
Kdyby to nebylo k placi, je to k smichu...
|
|
|
No, Budejovice jsou zlate oproti tomu, co mame v Praze. Tady totiz ta fasisticka preference MHD uz davno funguje a podle toho to bohuzel taky vypada.
|
|
|
Podle mě se s pražskou dopravou nic dělat nedá do doby, než bude hotova síť páteřních komunikací, tzn. PO, MO a příslušné radiály. A toho se my nedožijem.
|
|
|
Tak prinejmensim by magistrat mohl prestat skodit, nestavet sikany, cyklopruhy, proti kterym protestuje i Buzno*Slap, nezuzovat siroke ulice, nestavet nesmyslne semafory tam, kde nejsou potreba atd. atd.
|
|
Budějovice neznám, ale tipuju, že máte na 99% pravdu. Nicméně přesvědčovat o tom ovčany je marné, marné, marné a zbytečné :-(
|
|
|
Nevim co se DF čílí. Centrum budvajzu, to je tak maximálně ten hektar náměstí vokolo kašny, a tam stejně nikdo nejezdí, bo kromě radnice tam není vůbec nic :)
|
|
|
Jak naschval tam sidli nekteri mi nejvetsi a nejdulezitejsi zakaznici :-)))
|
|
|
Oni se postupne prestehuji. Vybuduji se reprezentativni kancelarske zony a centrum zbyde homelessum a urednikum.
A treba si zazavodi s Brnem v poctu rozkopanych a nedokoncenych dopravnich uzlu (imho dusledek dotacnich strategii nejen EU).
Nebo se podari ovcim dostatecne dlouho zdrzovat a dotace nebudou a budou mit klid, zbyde z toho par cyklostezek a preferencni pruhy pro MHD.
|
|
|
Máš zajímavé preference. Byl jsem si užít znovuotevření Masných krámů a při každé návštěvě města jsem je před radnicí upřednostnil. Mám litovat?
|
|
Ja sem vcelku mladoch, takze jsem donedavna hojne mhd vyuzival. A myslim si ze je fajn ze je vcelku husta a pravidelne jezdici. Trosku podpasovka je onen komentar o trolejbusu co husovkou jede se sedmi duchodcema, kdyz zrovna tudy jezdi vsechna mhd solidne plna (aby ne kdyz to jezdi na maj)
Jinak samozrejme s preferencnimi pruhy nesouhlasim protoze budou celou dobu prazdne. To co mesto potrebuje je poradny obchvat, ktery mesto nesvaze, ale umozni mu rust. Bude na nem po cele delce devadesatka a pude za par let jednodusse pristavet na dalnici. Nebo par let pockat a rovnou postavit dalnici. Do te doby umoznit autum co nejsnadnejsi prujezd mestem. Ostatne kdyz bude obchvat nebude treba resit preferencni pruhy pro MHD, protoze mesto bude podstatne prazdnejsi.
|
|
..a v Brně 25 kachlí za 60 minut.. děs.. opět začínám jezdit autem..
|
|
|
Já už jezdím dýl, ale občas jet šalinou člověk potřebuje, no, spíš (bohužel a nerad) zase uvažuju o šalinkartě, ty jízdenky vyjdou na děsný peníze, parkování taky, když zrovna je kde zaparkovat. Teď se prý chystají i rezidentní zóny na parkování (po Velkém Pražském Úspěchu) a nevěřili byste, kolik dosud celkem inteligentních lidí s tím souhlasí. Za chvíli, abysme se nebránili jen dopravnímu zmrdismu policií, ale i zmrdismu dopravně-stavebnímu. Ale jak?
|
|
|
jak? prostě se vysrat na centrum a nakupovat tam, kde si dopravní situaci určuje majitel a ne nějaká klika na radnici, nejlíp tam,kam nejede socak - v avionu nebo olympii, se zavřenejma vočima ve vaňkovce. o vánocích jsem byl na nám. svobody a na rok mi to zase stačí. místo, kde zmrdismus nabral reálnou podobu ve vyhrazených pruzích, MHD, zrušených parkovacích místech nebo v městské policii, není pro mě.
|
|
|
Vaňkovka už je také dost na posrání ve špičce. :-( Spíš bych to viděl na tu Olympii, Avio, možná Futurum a pro "seveřany" Globus. :-)
|
|
|
Vaňkovka je dobrá zkratka z ÚAN na hlavní nádraží. Dá se v suchu a teple projít a ještě si dát kafe a sachr.
Za ta léta od otevření mě nenapadlo si tam něco koupit.
Teda kromě ořezávačky na doutníky, ale kolik jich člověk potřebuje?
|
|
|
To máte pravdu, ale mě spíš šlo o dostupnost pokud pojedu autem. :-)
|
|
|
Obchodní centra - já Ti nevím. Mně superluxusní zboží naprosto neznámých značek za luxusní peníze nic neříká. Já jsem takový ten týpek, který se potěší v kovošrotu :-) V centru jsem z donucení - státní úkol - byl na podzim a s vyjímkou knihkupectví ty obchody tam za moc nestojí. Vyhovují mi menší obchůdky nebo firemní prodejny.
Tj. radnice už dosáhla svého - pro běžného smrtelníka je centrum příliš drahé ať už na nákupy, tak na dopravu. MHD je luxusní myšlenka pro někoho, komu jede šalina z práce přímo domů. V okamžiku dvojího přestupování je to časově nezajímavé.
Vzhledem k "průběhu" a "profesionalitě vedení" staveb jako je Dobrovského mě děsí plány na nové nádraží. To vypadá jako kdyby chtěli pohřbít 1/2 neúředních aktivit tím, že přehradí město stavbou ...
Radnice Bohunic a Bystrce, resp. její revíry MP jsou kapitola sama pro sebe. Vyznamenat a odstřelit ...
|
|
|
Nekupuju si denně superluxusní zboží, ba ani to "značkové" (které to vlastně je?) Do centra nejezdím vůbec, pokud není na návštěvě nějaká osoba co do centra jít chce, nebo pokud není léto a já nejedu na motorce až ke kanonům na Špilberk v rámci okružní jízdy přehrada - špilas - terasy pod petrovem - večeře v laPatas - domů.
centrum mi moc drahé nepřipadá, ale je fakt, že nic než knížky jsem tam už dlouhý roky nekoupil.
průběh výstavby tunelu Dobrovského je dán spíše obstrukcemi okolních obyvatel, kterým vadí, že na stavbě se práší + radniční mrdník, který zavinil přerušení dodávek poté, co sdružení zhotovitelských firem prostavělo 278.000.000,- a město neplatilo faktury. vedení stavby je dle mého mínění velice dobře zmáknuté i přesto, že stavbou projíždí dva (žabiny a královo pole) hlavní severo-jižní průtahy městem. nechtěl bych být v botách hlavního stavoše. na stavbě taky není bordel, silnice jsou čištěny i 6x/den kropícím vozem, pokud na ně auta ze stavby vytáhnou bahno... trvá to dlouho, ale v součtu daly obstrukce různých o.s. a města asi tak rok na posunutí termínu.
|
|
|
no, Dobrovského je imho průser radnice, nikoliv dotčených lidí. Ono si vydat protiprávně stavební povolení a potom se divit je úřednicky typické. Stavaři za to opravdu nemůžou, taky jsem o nich nepsal, profesionalitou vedení jsem myslel něco jako management projektu investora.
Když jsem před několika léty v centru pracoval (Údolní), tak mi drahé připadalo. To jsou drobnosti typu kde se najíš, za kolik kde zaparkuješ/odtáhnou Tě apod. Dojíždění do OVY mně přijde jako lepší než centrum s rozkopanou pekandou, nechť tam chcípne pes.
Pokuď si ještě udělají parkovací zóny, tak se tam nebude dát zajet ani na návštěvu a zdrhne ten zbytek soukromníků, co přežívá.
|
|
Boj o koryta sice ještě nezačal, ale prasata už jsou ve střehu. Slyší nějaké kovové zvuky a nejsou si moc jistá, zda je to krmič přinášející extra porci žrádla do koryt nebo řezník, který staví hrnce na plotnu.
Tyhle D-Fensovy metafory mě vždycky dostanou :-)))))
|
|
Nechci to zlehčovat, ale Budějovice mi připadnou strašně malé na tolik popisovaných problémů. Tolik jich nemáme ani v Plzni, kde je silniční síť navržena tak, aby se všichni sešli v Sadech Petatřicátníků.
|
|
|
Musím velmi často pracovně jak do Plzně, tak do Budějovic. Neporovnatelné. Plzeň je zlatá.
|
|
|
to je, protože po náletech v pětačtyřicátým vybombardované kusy nechali jen zplanýrovat a stavěli jinde znova. když tam bydlela sestra, jen těžko jsem si zvykal na to, že v plzni to všude na hlavním tahu vypadá jako na výpadovce, orientačních bodů po málu...
|
|
|
Tedy, je fakt, že souvislost s bombardováním mě nenapadla. Ale pokud se zrovna nerozhodnou rozkopat dvě z 5-7 hlavních ulic, je Plzeň vždy dobře průjezdná. Budějovice leda tak v deset večer.:-) Navíc na hlavních tazích přibývají semafory a zkracují se intervaly. Větší bordel je snad jen v Ústí n.L.
|
|
|
No nevím, 8 minut na Sadech pětatřicátníků nebo v Přemyslovce moc nepotěší. Asi jsem mc nedočkavej.
|
|
|
Ausgerechnet Aussig mi přijde ještě docela v poho. Pár problematických úseků by se našlo, ale s minimálními místními znalostmi se dá městem prosvištět vždy. Do velké hradební nebo Pařížské zajíždí ve špičce jen extrémní lenoch nebo blbec.
|
|
|
Nejlepším pomocníkem architektury je prý buldozer, ale jak vidno bombardér první fázi zvládne také (konečně aut. nádr. v Brně u grandu také vytýčil nějký fortress (nádraží je hned vedle).
|
|
|
Tak, buldozér a Vůdce - jak vidno třeba na příkladu Čaušeskova paláce a okolí :)
|
|
|
stejně jako americký terorista vypíčil bombu na náměstí svobody, kde komouši pak vystavěli dům nábytku, co šel k zemi za 15 let nato...a ze stejnýho krámu vypadla bomba, která udělala nedávno zastavěnou proluku na novobranské ulici...a ta třetí padla na autobusový "nádraží" u grandu...něco pak zahučelo i k dětské nemocnici a vytlouklo to okna u žida tugenthata 8o)
|
|
|
To bych neřekl, téměř všechny hlavní trasy jsou ještě tereziánské. Například při jízdě od Budějovic donedávna, než tam vyprasili jednu z nejkomplikovanějších křižovatek v republice, bylo vidět za hezkého počasí již od kraje Plzně...přímo na věž kostela na náměstí, kam také jinam.
Nemluvě o tom, že bombardování Plzeň nezlikvidovalo ani zdaleka tolik, jak by člověk pro přítomnost škodovky čekal.
|
|
|
Já taky nevim kde se tahle informace vzala .. sady pětatřicátníků OK .. tam dřív domy stávaly ale nevim jestli vzaly za své zrovna bombardováním.
Cesta na klatovy vede přes Bory, což je čtvrť plná takovejch těch krásnejch činžáků z konce 19 a začátku 20 století.
Směrem na Vary vede relativně nově přes Chotíkov, ale člověk jede celou dobu městem, byť ke konci už je to panelákové sídliště.
Na Prahu se holt jede dlouho kolem nádraží ale to nákladní zbourali a teď je tam Hornbach, dál to vede kolem Baumaxu ale pak jsou po pravé i levé straně zase normální domy, byť je to čtyřproudovka.
Na Písek a potažmo ČB se jede přes Slovany, to mi přece nikdo nebude tvrdit že Slovany vypadají jako výpadovka ..
Směr na Most je taky obklopený barákama a sídlištěm po celou cestu.
Jediné co vypadá z velké části jako výpadkovka je cesta na Norimberk přes Novou hospodu, člověk holt musí objet škodovku.
|
|
|
Stačí si na mapy.cz zapnout historické mapy z let 1842-1852 a je vidět, že v Plzni hlavní tahy dodnes velmi přesně kopírují původní trasy nejméně 150 a více let staré. Jediné výrazné odchylky jsou v Bolevci a na Borských polích, protože v obou případech tam před 150 lety nic nebylo.
Nicméně ono to není zas tak divné, protože Plzeň, která se rozkládá na soutoku 4 řek a křížení několika železničních tahů se zcela přirození dělí na různé čtvrti mezi kterými je vždy jen pár vhodných míst na spojnici a tak vymýšlet v Plzni nějaké jiné umístění hlavních silnic je značný problém.
A to jak důležité jsou i méně hlavní spojnice se ukáže na jaře až se začne opravovat silnice spojující Doubravku a Košutku.
|
|
V Plzni jsem žil 25 let a Hoza má trochu pravdu v tom, že zrovna kolem kruháče pod Záhorskem to vypadá, že už je z Plzně venku a najednou bum, objeví se Košutka, to samé dejavu je po odbočení doprava směrem na Bolevec. Než se dostanete ke Geře, je po pravé straně regulérní pole. Po odbočení od autobusáku na Skvrňany zase pole i se vzdáleným horizontem.
V PLzni jsou veledůležité komunikace vedlejší, třeba spojka Doubravky a Lochotína myší dírou okolo Boleváku, nebo třeba zkratka z Lobez na Slovany. Defakto takový malý městký okruh. Pokud je problém u Boleváku, znamená to kolaps dopravy v Plzni.
Na druhou stranu, když si tam všude připadá jako na výpadovce, je to dobře, ne? Výpadovky to defakto jsou. :)
|
|
|
Zdravim, chápu že to sem úplně nepatří,ale mam takový problém a s Plzní to souvisí. Řídil jsem švagrovo vozidlo a zachytila mě kamera v křižovatce u nádraží (Mikulášská - Nádražní) Švagrovi přišla obsílka ať se dostaví vysvětlit přestupek pokud řídil vozidlo, pokud ne ať vyplní kdo ho řídil a k tomu je tam kolonka. Ale co má dělat když vozidlo neřídil a nechce mne udat? Díky za rady.
|
|
|
čekuj zdejší FSM, nepálec, voe...
|
|
|
Už to čekuju, jen tam nemůžu dohledat zda se musí trmácet do Plzně, povědět ouředníkovi že nechce vypovídat, nebo zda to má napsat do toho dopisu, kde je jen kolonka pro adresu udávaného hříšníka.
|
|
|
Pokud není ze zPlzně nebo okolí, může tam požádat o převedení přestupku na svůj úřad z důvodu vzdálenosti atd. ...a teprv doma je osobně vyfakovat.
Problém s korespondenčním fakingem je ten,že zákon říká, abys se dostavil osobně, jinak to mohou projednat bez tebe/bez sestromuže.
|
|
|
Papír říká - dostavte se osobně, pokud jste to řídil, nebo do kolonky napište osobu která to řídila. A mě zajímá jestli jde do kolonky napsat - „Totožnost řidiče je mi známa, avšak odmítám podat vysvětlení k dané věci, protože bych jím sobě nebo osobě blízké mohl způsobit nebezpečí postihu za přestupek.“ a psolat to zpátky. Nebo se to musí řešit osobně. Ale pokud to říká zákon, tak bude asi dobrý aby tam dojel (to už je asi jedno jestli tam pojede požádat o převedení, nebo je rovnou vyfákne)
|
|
|
Proč se pokoušíte do toho cpát nějaké vysvětlení proč.
a) žádat o přeložení na nejbližší úřad
b) odmítnout podat výpověď. tečka. Důkazní břemeno, včetně toho, jestli máš právo nevypovídat je snad na úřadu (nebo policistovi).
c) kolonku proškrtnout a dopisy alespoň doporučeně.
|
|
|
nebo pokuď se do toho švagrovi nechce, ať použije formulaci:
V období od-do jsem vozidlo svěřil P.. J..., RČ 123456/123, bytem Postoloprty. tečka. kolonku škrtnout.
|
|
|
Přesně tak, nechce se mu do toho. A když tam uvede mě (mimochodem jak jsi trefil iniciály) tak na mě zas maj celkem pěknou fotečku.
|
|
|
z Tvého emailu ... Moje jsou R ... S....
Tím "svěřil" a ani o slovo více by se jich měl zbavit, není povinen za ně zjišťovat kdo řídil, úřad podobný dopis pošle Tobě a ty uplatníš přeložit - ano, vozidlo mi bylo svěřeno, o osobě řidiče odmítám vypovídat. Vyjde, pokuď fotka je alespoň nejasná. Ke křivé výpovědi nikoho navádět nebudu ...
|
|
|
Co vím tak fotky z tohoto místa jsou celkem dost jasné. Křivě vypovídat nehodlám. Šlo mi o to zda pokud on použije práva nevypovídat, celá věc končí, nebo to pro něj může mít jakoukoliv dohru. Nechci mu dělat nějaké problémy.
|
|
|
Pokud ho využije osobně a správně (nenechá se zviklat), tak to dohru mít nemůže (objektivní odpovědnost ještě neplatí).
Zbytek viz ZZR.
... Jsi si zcela jistý, že švagr auto svěřil konkrétně Tobě a né Tvé manželce? ...
|
|
|
Chápu kam tím míříš,ale jak řikam, on chce vypovídat podle pravdy (a já mu to nemůžu zazlívat) a pak je ta jasná ostrá fotka, takže necham rozhodnutí na něm.
|
|
|
|
Když už, tak on musí vědět, komu auto svěřil (v opačném případě je to krádež), ale není povinen uvést komu (to je to odmítnutí vypovídat), svěřit ještě neznamená automaticky řídit nebo dokonce nařídit jízdu, kupř. ho nemohl hlídat a chtěl aby někdo měl možnost autem nějak disponovat atd ..
Moje žena takto má po dobu mé služebky klíče/doklady druhého auta, ale řídit ho neumí ...
|
|
|
Rozumim, on popravdě taky ani neví kdo to řídil, auto jsem měl dlouhodobě sveřené já. A já si to necham přeložit, odmítnu vypovídat a oni to buď zabalí, nebo využijou toho že fotka bude jasná a pak mi nezbývá než zaplatit. Je to tak?
|
|
|
Pripadne zdrzovat, zdrzovat, zdrzovat... kdyz uz to jinak nepujde.
Rozhodne on by proste jednoduse mel odmitnout vypoved a je klid. Takto je treba mu to i zduvodnit: At odmitnes, nebo vypovis, pro tebe je to to same. Pokud vypovis, ja mam pruser, to je jediny rozdil...
|
|
|
A nemuzu si zdrzovanim, zdrzovanim v dusledku nakonec vykoledovat horni hranici pokuty? Jinak diky vsem za rady!
|
|
|
A z čeho usuzuješ, že to v případě rychlého řešení bude napomenutím/dolní sazbou ?
"Zdržování" nespočívá v odpírání součinnosti, ale v důsledném využívání práv, které máš a které sis už x-krát předplatil.
Tj. - byl dopis s doručenkou (podepisoval někdo přijetí)? Nebyl -> koš, nechť se obtěžují to poslat správně. Je jejich žádost formálně správná a přípustná (a ty dopisy s řidičem ve své podstatě nejsou, DF to rozebíral)? není -> škrtnout a požádat o upřesnění .... Argumentuje nějakým paragrafem úplně mimo téma (oblíbené v rámci nátlaku na sdělení řidiče) - požádat o platné znění nebo čas pro právní konzultaci.
|
|
|
To je pravda,ale neni to důsledek bombardování. Mam celkem načtenou historii Plzně a nejsou tu žádné větší plochy které vznikly bombardováním. Plzeň je prostě takhle rozházená.
|
|
To vůbec není evropský unikát. U nás v Přerově vymysleli úplně stejnou blbost. Celá D1 je hotová, jen úsek kolem Přerova v nedohlednu a zdejší radní vymýšlí průpich městem, protože z toho kouká daleko větší vývar, než z dostavby dálnice...
|
|
|
|
Zni.
To, že si koupím byt u dálnice mně neopravňuje k tomu tu dálnici blokovat kvůli externalitám. To považuji za jedno z prvních prohlášení dostatečné autority, které na tomto písečku padlo.
Problém zůstává v jakési nevymahatelnosti při pomalém nebo (spekuluji záměrně) neefektivním postupu samosprávy. To naprosto nejhorší, co se jim může stát, je že příští volební období nebudou, ale ta šedá masa úředníků, kteří to zpackali, bude pokračovat.
Vyvážit tyto dva zájmy je velmi obtížné. US nemá imho mandát se do tohoto míchat, patří to spíše obecným soudům a trestním orgánům. Problém je v tom, že erár si nastaví pravidla defakto tak, že je mnohdy nepostižitelný. Kupř. oblíbené prodlužování vyjímek atd.
Podobné to je s rýžováním pokut - uděluje zaměstnanec města, vymáhá zaměstnanec města a přezkoumává také.
Toto je část, které se daný výrok ÚS imho vyhnul (ale nečetl jsem ani žalobu ani vlastní judikát).
|
|
A kdyz uz tu jsme u rozboru dopravni situace, jak vidite soucasnou situaci v Olomouci?
|
|
|
Od nádraží na Máj by mě v životě nenapadlo jet přes Sady. Od vlaku (evidentně nám tam zruší parkoviště pro auta čekající na lidi od vlaku ) po Strakonické, od autobusu po Mánesovce a Dlouhé louce. Jezdit tuhle trasu centrem může snad jen masochista.
|
|
|
Vzhledem k tomu, ze na okruhu mas kazdych cca 500m semafor, tak uz to vyjde na stejno.
|
|
V ČB jsem se narodil i dost dlouho žil a musím uznat, že doprava se tam v několika posledníc letech rapidně zhoršuje, zřejmě i zhoršovat bude. Z ČB jsem se odtěhoval a jezdím tam teď za rodiči. Pokaždé když přijedu, jedu na pivo za kamošema apod a nestačím se divit kolik mezi tím zrušili linek autobusů, kolik změnili jejich trasy a omezili jejich četnost. Nemluvě o tom, že když chcete jet v noci z hospody domů musíte platit 30 Kč za bus kde to máte i s hlídačem. Toto se možná již zrušilo, nevím. Směřuji spíše k tomu, že když jsem si udělal řidičák a začal jsem řídit (s domněnkou, že budu rychlejši nez MHD) nechápal jsem jak ve městě, které se sjládá v podstatě ze 3 nebo 4 hlavních ulic vůbec lze cestovat tak pomalu. I když jste už tedy dorazili na místo, nebylo kde parkovat nebo za neskutečný peníze. Zda to takkle půjde dál, včetně vyýstavby nového "obchvatu", který je pro mě novinkou dopručuji vytáhnout a jezdit na kole, protože to je ten jediny způsob kdy jste nejrychlejší. Do školy na Mariánské Náměstí z Vltavy jsem to dával za 10 minut, autobus za 12. Do práce z Vktavy na nádraží jsem to davál za 15 autobus asi za 20, ale vždy jsem byl rychlejší a neohrožovala mě zácpa a nemusel jsem nikdy chvátat na zastávku nebo z ní...
|
|
|