Komentáře ke článku: Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (ze dne 03.01.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
"To je můj subjektivní názor, objektivní najdete na stránkách magazínu nebo propagačních materiálech prodejce."
Tak na stránkách magazínů, alespoň těch českých, abys objektivní názory pohledal. Ať dělají jakejkoliv test, vždycky vyhraje škodovka.
Auto je to asi zajímavý, hlavně ten podvozek.
|
|
|
autor nejspise zapomnel na parovy tag <irony> ;)
|
|
Jen k dodatku o doplnovani diakritiky - stalo se mi jednou, ze jsem na jedne nejmenovane skole IT zamereni dostal v 1. rocniku projekt, kterak kvalitne doplnit diakritiku do textu. Ucinnost jednoducheho slovnikoveho reseni bez heuristiky byla skoro k 80%, coz mi pri zbeznem proletnuti clanku prijde totozne jako reseni z MUNI, tudiz bych jej az tak moc do nebes nevyzdvihoval.
|
|
Tak, Citroëna mám taky. Sice předchůdce (xantii), ale i tak je to pohodlí. Velké vzdálenosti (nad 350 km) nejsou problém bez bolesti zad. :-)
Co se týče hydrauliky, nevím, jak v jiných zemích, ale do C5 se dávala jen jedna verze a to, jak autor píše, Hydractive 3. U C5 už neexistovalo, že by byla klasická 6-ti kule a nebo hydractive. Toto existovalo u XM a Xantie, že hydractive (1 před faceliftem a 2 po faceliftu u XM, 2 (před i po obou faceliftech) u Xantie) byly za příplatek (nebo u Xa Activa).
Právě hydractive v režimu "auto" (tzn. není aktivován režim sport), pokud pozná, že řidič jede "ostřeji" díky senzorům, automobil trochu přitvrdí. Režim "sport" tuto vlastnost pouze nastaví "na tvrdo."
Co se týče designu C5, tak tu si už vzali na paškál designéři Citroënu. Nevím, jestli i CX, ale BX, XM a Xantii (nepočítám facelifty Xa a XM) dělal Bertone a rozhodně bych to nepokládal za hnus. XM a Xantia se mi velice líbí a časem z Xantie přesedlám právě na XM...
Doufám, že jsem na nic nezapomněl a že se na mě nikdo za upřesnění nebude zlobit. :-)
|
|
|
Stran C5, vyrábí se ve dvou verzích hydrauliky, H3 a H3+.
|
|
|
Ano, teď už jsem to našel, když jsi mě na to upozornil. Abych řekl pravdu, dostalo mě to. To slovíčko "plus", pokud jsem jej někdy viděl, se mi jaksi zdálo "nepodstatné," byť má, když na to koukám, velkou váhu. Všechna schémata hydry u C5, která jsem viděl, byla právě k variantě "plus." A pokud jsem C5 viděl zespodu, byla to sedmikule... Ale ty byly dvě.
Takže se omlouvám, bylo to mou neschopností detailně si zjistit informace a nechtěl jsem nějakým způsobem mlžit.
|
|
Článek celkem O.K, ale tato věta: "To, co je jednoznačně velkým kladem hydrauliky a v čem opravdu ostatní auta nepředstavují konkurenci je to, že auto zachovává stejnou světlou výšku i po naložení 5 velkých lidí a plného kufru!!! U ostatních značek pak musíte jet opatrně, auto sedí nízko, trpí pneumatiky, tlumiče, pružiny a na přejezdu pravděpodobně odřete spodek." - prostě není pravda a s tím si dovolím nesouhlasit. Udržování světlé výšky vozu pomocí hydrauliky používají i jiné evropské automobilky a to již po několik desítek let.
|
|
ad. Hydractiv: v prvni verzi byly vetsinou Hydractiv 3, ve verzi druhe a treti uz snad jen 3+, docela napomocna kmunita je na klubu www tecka c5club tecka cz.
ad. svetla vyska - vim, ze i jini vyrobci tuto ficuru maji, namatkou Mercedes u nekterych modelu, LandRover ma vzduchove odpruzeni atd. Jen jsem bral srovnatelnou tridu vozu, kde C5 zacina cenove neco na 500 tisic, v teto cene a seriove vybave ja o zadnem aute nevim (mimo C4 Grand Picasso a i ta to ma jako priplatkovou vybavu), cimz samozrejme netvrdim, ze neexistuje. Takze za vase doplneni dekuji.
Jeste jsem zapomel uvest loketni operky dve vpredu, stredova vzadu, ABS, zrcatka na obou clonach se stereo svetylkama.
|
|
|
Zdar,
pokud máš tlačítko Sport na podvozek (mezi šipkami na volbu výšky), tak máš H3+, podobně jako já na C5 3.0 V6.
U druhé verze je taky nejčastější provedení H3.
|
|
|
Jj, tlacitko sport mam, podle diagnostiky na to reagujou cisilka upravujici bocni naklon, nicmene je to velice zvlastni, protoze jinak je to auto verze holobyt. Nema to ani elektricke sklapeni zrcatek, o ASR a podobnych ficurach ani nemluve. Takze proc by do takove verze s takovym motorem davali H3+ ?
Co mi ale obzvlast vadi, a nejem u tohoto auta, ale obecne, ze kdyz se mi pocitac rozhodne do toho odpruzeni kecat, neda se to vypnout. Ja mam rad co nejmekci i za cenu nejakeho toho naklonu (zkus zkouknout na nejakej film s DS :) a libilo by se mi, kdyz chci tvrdsi, zmacku sport, kdyz tvrdsi nechci, nezmacknu.
|
|
|
Fakt nemám šajn, ale zřejmě tam je H3+ na přání zákazníka - já mám vybavení Exclusive, mám tam úplně všechno mimo velké navi a vibroše v sedačkách. No, a představ si, že tam nemám - naprosto nelogicky - vyhřejvání sedaček. Nechápu... :-)
Jinak, počítač mi do odpružení nijak moc nekecá. Moje C5 je samosebou o dost tvrdší než předchozí Xantia, ale jinak je v automatickém režimu měkčí než C5 II.gen. Při Sport režimu ztuhne volant a celé auto je znatelně tužší. Je to znát docela dost.
Pokud máš tvrdou C5, možná by mohlo být řešení změřit gule - i na C5 se dají dofouknout, popř koupiti nové.
|
|
|
No tak i blbá omega kombi B měla vaneo na zadní nápravě, mazda 626 komby má taky nějakou obdobu-po ujetí par km se zvedne na standartní světlost-626 kombi se dělala i jako 7-mi místná! No a hodnotit auto po ujetí 5000km - no co takové hodnocení mě zajímá asi jako výše zmiňované počasí v Argentíně-Nic ve zlým.
|
|
Sice nejsme ve škole, ale "16ti", "18ti", "8mi" ani nic podobně jazykově prasáckého se opravdu nepíše.
Dále je vhodné podotknout, že "objektivní NÁZOR" neexistuje. Je-li něco objektivní, přestává to být názorem.
Takovéto "drobnosti" kazí dojem z jinak třeba povedeného článku.
|
|
asi blbej kus, ale za posledni rok 2x servis - hydraulika, auto nepojizdne. nastesti v prodlouzene zaruce (stari 3 roky). ani podle TUV to nevypada na zadnej drzak.
|
|
Před mnoha lety jsem taky udělal pitomost a koupil si CX25TDi (byl to tehdy dobrý tahač vleků). Dodnes se za to stydím. Po čase, když se jeden sběratel těchto skvostů o můj kousek zajímal, s velkou radostí jsem mu jej věnoval. Aby už byla ta zrůda ode mě co nejdál.
|
|
|
Ja mel kdysi CS25TRD2, specialni uprava pro Svycarsko, melo najeto pod 200 tis., uz si to presne nepamatuju, a za cely rok a pul, nez mne sestrelil prazak s bavorakem, jsem menil jen jedno lozisko v kole, protoze se mi zdalo, ze huci. Kdybych vedel, ze par mmesicu nato mi nekdo neda prednost a auto bude na odpis, moh sem usetrit.
Proste je to jak vsude, kdyz kapnes na spatny kus, neni co zavidet. Ja takhle koupil novou Oktavku kdysi, a byl jsem na tom ur nez se starym autem, prvni rok kazdej mesic v servise. Pak slo nastesti do sveta. Sice vsechno v zaruce, ale clovek si kupuje novy auto, protoze chce jezdit, ne opravovat.
|
|
|
pardon, CX25TRD2 samozrejme
|
|
Ahoj, zajimala by me ta diagnostika ? za 6tis to asi nebude origo peugeot/citroen diagnostika ze? dokazes tou diag menit hodnoty nebo jen cist zavady + zobrazni informaci. Diky
|
|
|
Cauky, samo ze origo to neni, ale jsem presvedcen, ze je to totez. Co jsem se dival ve znackovem servise, je to naprosto stejne, dle mne to vyrabi ve stejne garazi a prodavaji si to bokem na eBay, bud primo ta firma co to vyrabi, nebo to proste zamestnanci kradou. Jestli to umoznuje uplne vsechno, co originalni nemam tuseni, ale hodnoty to menit umi. Napr. mi bylo divny, proc je u radia nastavena vychodni evropa, tak jsem to zmenil na zapadni, nacez se prestala zobrazovat RDS. Tak jsem pochopil, ze je to asi bug a ze tam ta vychodni byla schvalne a nastavil jsem to zpatky :)
|
|
Hmm, tak tohle se mi libilo. Francouze sice nesnasim jako narod, jejich vyrobky, zpusob zivota a vubec vsechno, ale tuhle recenzi sem si precetl az do konce.
Autorovi se proste auto libi, slouzi mu a je s nim spokojeny. Nezbyva nez mu poprat mnoho happy km a at je i nadale spokojeny.
Na me je francouz moc meky. Kdyz sem ho ridil, mel sem celkem problemy "cist" chovani vozu. Z houpani by se mi opravdu mohlo (a udelalo ) spatne. Nejvic mi vyhovuje BMW 3.0D 3 nebo 5 verze. Jede to super, zere mene nez 2.0 benzin a podvozek je pro me prijatelne tvrdsi.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i
|