Komentáře ke článku: Můj život se Saaby (ze dne 04.10.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Zajímalo mně, jak si vedla KIA v testu TG a narazil jsem na tenhle klip
www.youtube.com/watch?v=N6rluEE5sl4
V pozadí se nachází Boeing 747 f sněhuláku a má na křídlech motory jako dvojmontáž. Může mi někdo posloužit informací o této verzi, přičemž B-747 měl vždy motory v uspořádání 4x1 pokaždé vždy zhruba v třetinách polovin křídla, s možností pasivního uchycení pátého mezi trup a #2. Děkuji
|
|
|
Nejspis prosta fantasie tvurce animace.
|
|
|
Ten krám se vyskytuje ve víc klipech top gearu, v simulátoru použili podle všeho reálné pozadí
|
|
|
pro upřesnění:http://nz.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110201193555AACFsTK
|
|
|
Pokud se nepletu, měl by to být upravený Boeing, který byl použit při natáčení bondovky Casino Royale.
|
|
|
|
Děkuji, tak tím se to vysvětlilo.
|
|
Tedy z 9000/ 9-3 na Cee'd, to je hodně razantní downgrade, to bych asi nedal, i když moje stará 9000 je viděno optikou moderní automobilové produkce pěknej vrak, pořád ještě je minimálně větší a bezpečnější. Tu upravenou 9-3 jsem vídal na Saabinfo nebo kde a už tehdy jsem z í neměl úplně nejlepší pocit. Nicméně vypadá pěkně.
Proces implantace nového motoru do auta s vylehlým motorem je někdy nečekaný problém- většinou to vyjde, ale taky ne vždycky, a pak jsou s tím takovéhle problémy. Já si s podobnými opravami taky užil svoje (dohromady dvě auta díky mým investicím přežila svoji smrt), ale poté, co mi SAAB 9-3 zcela nepochybně zachránil život, bych si KIU asi rozmyslel. Ještě by připadalo v úvahu Volvo, ale jinak nic, protože jsem se na vlastní kůži přesvědčil, že pasivní bezpečnost je nesmírně důležitou vlastností vozu, dokonce i ve městě (protože schytá-li to člověk na dveře řidiče rozjetým dvoutunovým vozidlem, tak 50 kmh bohatě stačí k tomu, aby ho z vraku tahali po částech).
|
|
|
Víš,
pro mě ta auta byla hodně. Měl jsem Saaby (a pořád mám) moc rád. Zažil jsem s nimi spoustu skvělých věcí, byla to pro mě víc než jen auta. Ale... Vždycky s tím něco bylo. Buď jsem opravoval, nebo platil nebo něco nefungovalo. Navíc v 9000 (auto má pořád sestra, já jsem vlastník, kvůli terordani, takže jsem se s nimi vlastně úplně nerozešel...) jsou xenony, protože to ani po vyčištění světel nic moc nesvítilo. Takže to vlastně ani není úplně legálně provozované. Dokud jsem byl sám, šlo to. Bral jsem to jako daň za to, jak vyjímečné auto mám. Ale s manželstvím a rodinou jsem potřeboval něco, co pojede vždy když to budu potřebovat. A bohužel v mých finančních možnostech není koupit nové Volvo nebo BMW či něco podobného. Protože po mých zkušenostech jsem se rozhodl že chci nové auto. A jak jsem obhajoval, že nové je nesmysl...
Prostě mě k tomu dohnaly okolnosti. Jak jsem napsal, doufám, že se to někdy vráti. Snad, třeba. Pořád sním o tom, že si koupím druhé auto do rodiny 9-3 cabrio. Nebo starou 900 jak jsem vždycky snil. Ale vím, že jsou to jen vlhké sny, peníze nejspíš nikdy nebudou. Je to těžko popsat takhle přes článek či komentáře, jestli jsi s Prahy, můžem zajít na pivo a probrat to tam. Sice k ničemu nedojdem, ale třeba mě pochopíš a aspoň pokecáme o Saabech a autech všeobecně.
A třeba příští rok nebudu muset zrovna během DM pracovat a auto bude pořád jezdit a pořád bude moje a já ho sestře zabavím, zprovozním a vyjedu si zavzpomínat.
|
|
|
Aha, další auto, kde hlavní požitek spočívá v tom, že se v tom budu vrtat :o)
|
|
|
Mám 9000 z roku 92 a nemohu říci, že bych se v tom musel dennodenně vrtat, i když se v tom vrtám. Ale jen vychytávám takový drobnosti, které ovšem nemají vliv na každodenní provoz. Mohl bych na to zvysoka kašlat a stejně by jezdila... Jako ta 2.3i autorovy sestry...
|
|
|
Ono se v tom dá takhle vrtat? Tak to si musím taky koupit.
|
|
|
Tak co jsem takto povrtal v poslední době:
- elektrická sedačka spolujezdce (sklápěla se jen levá půlka opěradla)
- vytápění sedačky řidiče (někdo na to hupsl kolenem a topný drátek se přerval)
- podsvícení palubky (praskla jedna ze 4 žárovek, otáčkoměr byl lehce 've tmě')
- nefunkční levé přední čidlo ABS (naprosto vydrolenej vnější oplet na tom koaxiálu, co vede k čidlu) - nerad bych nedobrzdil a sejmul nějakého cyklistu...
|
|
|
Já bych to asi neměl říkat, ale přemýšlel jsem, co dál a Saab mě zaujal.
Alfa Romeo pro mne svůj potenciál již vyčerpala, protože 159 je napadena stejnou infekcí jako Saab a cokoli dalšího po ní v Miláně vyrobili nebo vyrobí už stejně nebude pro mne, včetně suicidního nápadu vyrábět zadokolky a skočit za Lancií do hrobu.
Nové auto si také už kupovat nebudu, protože už toho prostě vím příliš mnoho o tom, z čeho a jak se vyrábějí
Takže něco zajímavého, s čím by se dalo denně jezdit. A vyšla mi z toho 9-3 první generace
|
|
|
Já jsem v tomhle bohužel 'zastydlej' na 9000*, takže houby poradím. Každopádně 9-3 první generace (benzíny) je ještě motoricky SAAB a ne GM zprasenina a pokud je s 'plným turbem' či snad přímo Viggen...
*když já se na každý auto dívám pohledem otce od rodiny a jak to tam všechno naložit - tím nemyslím kufr, jde mi především o pohdlí pro posádku...
|
|
|
No hej, ale čo ten prúser s turbomotormi po r. 1994? Či radšej poctivú atmosféru?
|
|
|
"íčko" (nikoli Ivan Langer!) je u SAABu "jistota desetinásobku". Hodně těch motorů odlítalo půl milonu bez nějaké větší údržby. Železo, koncipované na přeplňování, ale přeplňování nevyužívající, je tak výrazně předimenzované, že se na něm skutečně doslova nemá co pokazit. Spotřeba průměrná, jízdní výkony mírně nadprůměrné (jinými slovy, jede to líp, než by člověk čekal od "papírově" nikterak impozantního motoru; většina "íček", zejména 2.3, je na atmosférický motor nečekaně "placatá", zejména v kombinaci s automatem zabírají prakticky od volnoběhu; podílí se na tom kromě relativně velkých rotačních hmot taky vysoká statická komprese a velmi pružný systém řízení spalování, hardwarově totožný s výrazně sofistikovanějším systémem pro turba). Pro člověka, co nebaží po "technically advanced" řešení, nehoní se za výkonem, nehodlá závodit a nevadí mu obvykle poněkud chudší výbava "íček" (neboť to byly zpravidla "budgetovky" pro nenáročné SAABisty), je to volba, s níž nelze udělat chybu.
|
|
|
Jo, v podstatě 9-3 OG dvoulitr s malým turbem by nebyla špatná. 9-5 je o poznání pohodlnější, ale 9-3 pro jednoho člověka v pohodě stačí.
Na denní ježdění jsem používal 900NG 2.0i bez turba. V podstatě motor na kterém se nemá co mechanicky pokazit. Teď tedy válčím s váhou vzduchu...
Tady na jihu čech moc saabistů není, ale v Budějicích si snad známý otevře dílnu. Já jsem si koupil GM diagnostiku (TECH2), takže mám prostředky na odchytávání chyb, programování jednotek včetně imobilizéru. Takže jakés-takés zázemí tu je...
|
|
|
9-3 první generace (tedy správněji 900 třetí generace:-) je rozhodně zajímavá volba. Měl jsem dvě, obě dvoulitry ve verzi coupé (jedna Aero, druhá byla nějaká raritní verze s Aero motorem, ale v "obyčejné" výbavě), a obě byly super. Není to nikterak mimořádné auto, ale vcelku dobře vypadá, neláká zloděje ani vandaly a velmi slušně jede, konkrétně Aero (dvoulitr s turbem Mitsubishi TD004, upraveným podvozkem a kosmetickými úpravami, 151 kW) nebo Viggen (v podstatě lépe oplastované Aero s motorem 2.3 a změněným interiérem, 169 kW) má při ostré akcelearci nezkušený řidič problém udržet na silnici (proto jich taky spousta skončila hozená přes budku). Někdo, kdo přesedl z Alfy, bude asi u 9-3 poněkud zklamán podvozkem, neboť Oplí komponenty na přední nápravě jsou sice zajímavě řešené po technické stránce, ale ve výsledku se nic až tak mimořádného nekoná a navíc zadní náprava to kompenzuje tím, že je skutečně primitivní a dalece zaostává za fenomenálním výkonem přeplňovaných motorů. Hlavní devizou toho vozu je kromě bezpečnosti, odschool designu, solidního dílenského zpracování, dobré korozní odolnosti a perfektního interiéru, ve kterém člověk odesdí 15 hodin v kuse a pořád může chodit, skutečně zejména motor. Řeči o tom, že se to sere, doporučuji brát s rezervou jako ostatně většinu řečí, neboť jsem viděl řadu SAABů, co byly snad prokletý, ale taky znám dost SAABů, co mají jejich majitelé "na doježdění" a už tři roky říkají "já bych si pořídil něco lepšího, ale když von není důvod, když ten krám pořád jezdí a nic nevyžaduje...".
|
|
|
Ahoj D-F,
kdybys mel chut, tak bych Ti prodal svou posledni 9000:-). Sice je v ni na to aby denne jezdila investic za par tisic, ale sestra je nema a ja to delat moc nechci. Mam vydaju dost a ted si to nemuzu dovolit.
Plati pro kohokoli, kdo by mel zajem o 9000.
Neprodavam na nahradni dily, to auto pro me hodne znamena a rad bych aby jeste jezdilo.
|
|
|
Já koupil do své 9000 komplet nové světlomety a nedávám tam nic slabšího než Osram NightBreaker a to už trochu svítí...
|
|
|
Nicméně 9000, zejména "šikmáč" (verze se šikmým vyskoým ksichtem po prvním faceliftu), svítí fakt mizerně a nepomůže mu ani svěcená voda, to je bohužel fakt. Řada známých tohle řešila a nevyřešila, pokud pomineme, že se začali ládovat mrkví...
|
|
|
Obzvlášť CS svítila v době své slávy opravdu dobře (prokazatelně lépenež dnes kdejaké xenony), jenomže problém je ten, že už jsou to dost "fousatá" auta a navíc obvykle od prvopočátku svítila i ve dne. Důsledkem svícení je co? Odpovím si sám, v prostoru světlometů dochází obzvláště při pomalé jízdě k značnému nahromadění tepla, a to má za následek poškození paraboly, která zmatní ono to pak blbě svítí. Ano, faceliftovaná 9000, tedy CS je na tom hůř, protože světlomety mají menší plochu a přehřívají se tedy asi víc než vyšší světlomety starších verzí.
|
|
|
Drahy a vazeny kolego, kdyz se budes hooooodne smekat tak se zkusim primluvit aby ti firma zvysila pristi rok plat o trosku vice nez letos:-)
Jenze sis na krk uvazal dalsi balvan takze se obavam ze se budes muset jeste par let spokojit se svym Ceedem.....
|
|
Sakra internet v čechách je opravdu malej, ani jsem nevěděl, že si Medvěd nakonec ten saab fakt koupil. Škoda ho znal jsem ho osobně :(
|
|
|
Je to tak. Ja ho potkal jen dvakrat, ale vypadal jako fajn clovek, pohodar.
Kdyz jsem se to dozvedel, docela me to vzalo.
|
|
|
Medvěda jsem znal z motorek, hnedka jsem na něj myslel, když jsem na ten článek klikal. Fajn týpek, ale vkus na auta měl vážně hroznej :))
|
|
Já jsem měl vždycky Saaba, akorát na chvíli Octávku na práci. Pak mi Roman Šolc nabídnul dovoz jetýho auta ze Švédska. Nelituju. Dneska mám 9-5 Aero na svezení a 9-3 205k na práci.
Rozhodně bych si nekoupil Kiu. To radši dvakrát vyměnim Saaba. Zkus to taky. Po dvouletý pauze ve výrobě se dají koupit slušný auta za rozumný peníze.
|
|
Klidně mě zabte, ale mně nepřipadá KIA Cee´d jako špatný auto. To jsou tady automobilky, co prodávají daleko horší drek za víc peněz.
|
|
|
Tak ve srovnání s určitými automobilkami je Cee'd určitě dobrý auto, ale vyměnit ji za SAABa*...
*SAAB není auto, SAAB je diagnóza...
|
|
|
sice nerozumím autům jako df ale když jsem se posadil do kamarádova Ceedu a připadal si jako na diskotéce nemluvě o celkovém designu interiéru a exteriéru tak jsem se opět ujistil, že mého galanta v6 z rv.97 budu ještě radostněji opečovávat a prodlužovat mu život co jen to půjde.
|
|
|
tak Kia je celkom jednoduche auto, len ta nizsia cena presne zodpoveda nizsiemu tech levelu (ceed prvej generacie). Podvozok je sice 'sportovo tvrdy', ale z nezatazeny skace na nerovnostiach ako kamzik. O zvukovych efektoch zo zadnej napravy radsej pomlcat.
Motoricky to tiez nieje vyhra, diesel (firemny) a kolegov 1.6 benzin (nevhodne sprevodovany pre dialnice). Riadenie sa da najlepsie popisat ako playstation style. preposilovane bez akejkolvek odozvy
ako auto do mesta OK, na pracu tiez, ako jedine auto do rodiny radsej nie. Po presadnuti do Oktavky mam pocit ze som presadol do sportaku (a vieme ake vodicske auto O2 je)
je to lacne (aspon predchadzajuce gen) auto s lacnym podvozkom. you get what you pay for. ale ocakavam ze bude fungovat nejaky ten rok, motor je fakt jednoduchy.
|
|
|
Cee'd (doufám, že se to tak píše) je auto, které IMHO nabízí vynikající poměr cena/ výkon. V tomto směru strčí do kapsy libovolný vůz VAG (což, přiznejme si, není až takový výkon), většinu produkce konsorcia Renault/ Dacia a dražší Hyundaie. Levnější Hyundaie mu vážně konkurují, ale i na ty myslím má. Takže Cee'd rozhodně ano, pokud z nějakého důvodu trvám na novém voze, ale nedostává se peněz. Nicméně to nic nemění na tom, že downgrade ze SAABa do Cee'da mi přijde skutečně traumatizující. Počítám, že podobné pocity by mohl mít kapitán tankeru po přesednutí na výletní parník na Slapech. Loď to sice pořád je, ale...
|
|
|
Ja by som nad Daciou silno uvažoval. Síce je to vyslovene low cost, ale aspoň sa nesnaží tváriť sa ako auto o dva levely vyššie. V poslednej dobe vypadajú konečne normálne, v sérií ponúkajú motory na LPG a pod.
Snáď len dúfam, že Dacia nedopadne tak ako Škodovka, že na výber nie je jediný normálny motor.
|
|
|
Traumatizující proboha... Já jsem jezdil s Audi A8 4.2Q a vyměnil jsem ho za Fabii 55kW (a to fakt velkou náhodou, původně jsem hledal něco podobnýho A8) a žádný trauma z toho nemam. Možná bych ho měl, kdybych nevěděl že za pár měsíců, maximálně půl roku Fabii vyměnim opět za nějaký plnohodnotný auto, ale abych měl trauma z toho, že denně strávim 0.5h - 1h v jinym autě? Jestli tohle někoho traumatizuje, tak už fakt neví co roupama:D
|
|
|
První Ceed byl v nížší střední určitě nadprůměr, ale ten novej se mi už moc nelíbí a zastaralá atmosférická 1.6 jako vrcholná benzínová motorizace, se kterou to stejně žádný žihadlo není (i když na běžný ježdění to asi stačí) a žádnej nafťák, co dá stovku pod 10 vteřin... no konkurence je už o dost dál, a to zdaleka nejen koncern - Ford, Fiat, Opel, Honda, teď nově i Mazda. Nechápu, proč když už maj ten turbobenzín a můžou ho rvát třeba do Velosteru, ho do tohohle nedaj. A naprosto směšný jsou pak ty jejich pokusy ve střední třídě, kde spoléhaj na 1.7 turbonaftu...
|
|
|
|
Dfens: Cee'd bol v minulosti dizajnovo fajn, na nič sa nehral, technicky všetko OK, bohužiaľ zrovna Kia a Hyundai sa mi v poslednej dobe akosi nepáči, pretože dizajn je v dnes typickom štýle "dáme tam toto a ešte toto, hej toto je teraz v móde, bude to tu", hlavne, nech všetko vypadá futuristicky, športovo, tuňyngovo...
Detto Peugeot, kam sa podela elegancia Pininfarinových karósérií z 80.-90. rokov.
|
|
Řekl bych že jste měl smůlu na vadné kusy. Já již téměř pět let provozuji Saab 9-5, což je prý nejproblematičtější model. Dá se říct, že do něj leju jenom benzín a auto jezdí. A to je jeden z prvních, co sjeli z výrobní linky (leden 1998). Samozřejmě má již spoustu drobných much, jako falešné poplachy, křehnoucí plastové díly, tvrdohlavá klima, ale na svůj věk je to pořád suprové svezení. Rozhodně si jej nechám dokud bude pojízdné. Pak snad zauvažuju o nové 9-5. Ideální by byla ta poslední 2010-2012 :-)
|
|
|
Asi tak. Se svými 9-3 (což by vzhledem k použití totožných motorů nemělo být o nic bezproblémovější auto, než 9-5-) jsem nikdy neměl ani náznak problému. Je fakt, že jsem mohl mít štěstí a navíc se o svoje auta starám- po nastartování to nechám ohřát, před chcípnutím to nechám vystydnout, nehoním to zastudena, olej měním na polovině výrobcem předepsaného intervalu, o němž je všeobecně známo, že je značně optimistický, neleju do toho kdejaký sračky, ať už jde o olej, nebo o benzín, koupil jsem platinové svíčky za 250 Kč kus, které tam skutečně patří, a tak dále. Nicméně to je pořád v podstatě běžná údržba, kterou by v možná o něco menší a možná v ještě větší intenzitě vyžadovalo i jakékoli jiné srovnatelné auto.
|
|
|
Pod pojmem "běžná údržba" si každej evidentně představujem něco jinýho. U mě je to třeba to, že s autem normálně jezdím (ani prasba, ale zase ani žádný přehnaný hýčkání), kupuji normální obyčejné palivo (to znamená nikoli z JZD, ale z běžné obchodní sítě), kromě nějž do nádrže odmítám lít cokoli dalšího a v předepsané době ho přistavím do servisu, kde potřebné úkony provedou. Chápu, že občas se něco může podělat i mimo interval, ale vozidlo, které by to dělalo moc často, půjde brzo do světa. Pokud výše popsaným způsobem automobil nelze uspokojivě provozovat (což si už drahnou dobu myslím o Alfě a na základě tohoto článku i diskuse získávám tento dojem pomaloučku i o Saabu) do baráku mi nesmí.
|
|
|
Kromě toho zkrácení výměnného intervalu oleje na polovinu (což je záležitost zcela fundamentální, kdo to neudělá, ten si koleduje o ztrátu mazání) by vlastně všechno, co jsem jmenoval, měla být samozřejmost a běžná údržba. Potíž je v tom, že u nás se to tak ne vždycky bere, a relativně běžně se tu vyskytují motoristé, jejichž servisní nároky dokonce i u auta, jako je SAAB, běžně saturuje olej, nápadně připomínající legendu Speciál Mogul, svíčky Brisk za kilo sada, "na kerý to Ajro fpohodě jede" (dokud do válce neukápne elektroda) a olejové filtry "jeden na tři náplně". Ani MPičková Felicie takové zacházení nevydrží dlouho, ale SAAB v jeho důsledku vylehne prakticky okamžitě, a to je právě ten "rozdíl ve spolehlivosti". Myslím, že zdrojem těch legend o tom, jak se ta či ona značka furt sere, jsou kromě těžké minority těch, co měli prostě smůlu, právě tihle nešťastníci, co je nalákal bomba výkon za pár korun, aniž pochopili, že za požitek z motoru, co je pomocí turba "nastřelenej" na 185 kW, je holt nutné něčím zaplatit.
|
|
|
Nebyl bych takový pesimista že Felicie takové zacházení nevydrží. V roce 1994 jsem převzal služebního Formana po svém předchůdci, který odešel do důchodu, Auto mělo v té době najeto 67 000 km a poslední výměnu olej měl při 30 000 km takže na jednu náplň oleje najelo bez dolití 37 000 km, přesto toto zacházení na něm nezanechalo vážnějších škod. Auto jsem si jako 3 leté se 120 000 km koupil do soukroma a do světa šlo jako 10 leté s 270 000 km aniž by se z hlediska mazání motoru objevil problém.
|
|
|
Taky jsem viděl SAAB 900 NG, který byl dovezený z Itálie, a za svůj život (15 let, něco přes 100 tis. km, téměř výhradně krátké pojížďky po městě) údajně zažil dohromady asi tři výměny oleje, z toho první dvě zřejmě alespoň vzdáleně podle servisní knížky (tzn. na ten třetí olej najel tak 70 - 80 % nájezdu). Olejovou náplň, zahuštěnou karbonem na konzistenci pudinku, nešlo z motoru normálně vypustit ani po zahřátí na provozní teplotu a nakonec bylo nejjednodušší vyměnit olej společně s vanou. Dostat ten kentus ze zbytku mazací soustavy vyžadovalo asi tři proplachy, nicméně po provedení odpovídající údržby to auto najelo dalších 100 tisíc bez větších obtíží. Šlo ovšem o "íčko" z doby ještě předtím, než vizionáři z Fuck you GM ušetřili dolar padesát na každém bloku, což jsou velmi významné detaily. Turbomotor po GMáckém "odlehčení" by byl při takovém zacházení po smrti za tu dobu třikrát.
|
|
|
Jinak je samozřejmě pravda, že ta Felicie nebyl úplně nejlepší příklad, neboť zejména favorití a felicijní motory byly na mazání fakt nenáročné. Letitá pohonná jednotka, montovaná ještě dvacet let poté, co byla morálně zcela po smrti, byla vývojově koncipovaná pro použití olejů, dostupných u nás někdy v 70. letech, tzn. sajrajtů, které byly celkem zoufalství i oproti úplně obyčejným západním výrobkům ze stejné doby, natož oproti moderním olejům. Dokonce i o sto tisíc kilometrů "přejetý" současný olej zřejmě maže líp než to, na co tyhle motory musely umět jezdit normálně;-).
|
|
Ja osobne som obrovský fanda áut z 80. - 90. rokov ako BMW E30, E34, Staršie SaaBy, Peugeoty 205GTi, 405 Mi16 a pod., z tých áut mám orgáč. Jedného veterána už na denné jazdenie mám, stále sa poobhliadam po nejakej parádnej E30, ale keď si otvorím bazár, je mi na zaplakanie...
|
|
Když je auto "se sportovním filtrem" a podobnýma blbostma, nejsou neustálé opravy něčeho způsobené právě tímhle?
Čistě laickou úvahou se lze dobrat k závěru, že například zmíněný sportovní filtr jistě propustí více vzduchu a klade menší odpor, ale zároveň filtruje podstatně hůře, neb ve sportu se s nějakou životností motoru stejně moc nepočítá...
A tak to bude asi se vším "sportovním". Nebo se mýlím a je to jinak?
|
|
|
Nikoli nevyhnutelně, sportovní filtr má prostě jiné parametry, než OEM, a nemusí to nutně postihovat jeho filtrační schopnost. Třeba je propustnější při stejné filtrační schopnosti, ale je dražší. Nebo je levnější, ale má kratší životnost. Nebo má nižší toleranci proti vniknutí vody do sání. Nebo je větší, takže je problém ho v motoru nějak rozumně umístit. Atd...
|
|
|
Sice platí "nikoli nevyhnutelně" jak se píše v předchozí odpovědi, nicméně s ohledem na kvalitu, promyšlenost a otestovanost zdrcující většiny tuningových úprav v ČR je to spíš teoretická možnost. Sám jsem před pár lety koupil auto se sportovním filtrem (a nebyl to žádný levný noname) a stálo mě to dva MAF senzory ("váhy vzduchu") než jsem vyhodil kónus a uvedl sání do originálního stavu. Od té doby jsem problém neměl. Obecně už jsem koupil víc aut s "lehkým" tuningem a votuněnej díl se buď brzy sám rozbil, nebo v horším případě ještě rozbil něco souvisejícího, co by se jinak pravděpodobně nerozbilo. Poslední zkušenost mám právě s tím filtrem, od té doby když koupím auto, nevyjedu dřív, než z něj strhám všechny hovadiny co na něj jakej blbec navěšel a nevyměním je za sériové díly. Bohužel mnoho zajímavých "ostřeji laděných" aut staršího data výroby téměř nelze koupit v sériovém stavu, takže pokud je auto jinak zachovalé a není napadené nějakým špatně odstranitelným tuningem, je jednodušší to koupit a očesat, než shánět něco bez tuningu. Ty díly navíc často není problém dál prodat jiným magorům, co si chtějí dobrovolně zničit auto. Nějak komplexněji votuněné auto typu toho Saaba bych si v životě nekoupil, to se už z principu věci musí nevyhnutelně sypat s každým kilometrem a navíc bude asi i problém najít někoho, kdo to opraví když neví co všechno je tam jinak...
|
|
Osobně nedám dopustit na klasickou 900, sám mám jednu v kabriu v Monte Carlo žluté (asi jediný vůz v republice) po kompletní renovaci včetně všech šroubků a celé automatické převodovky do poslední lamely a posledního O-kroužku a jezdí skvěle.
Na denní ježdění mám 9-5 V6 automat. Pohoda, tahoun.
Náhodou se na Bazoši objevila moje stará 900 sedan (4 dveře - tedy není to Commander), hooodně uvažuji o koupi, tak nějak z nostalgie.
Mimochodem, celá renovace kabria je fotodokumentována a popisována online na saabcentral, výcuc mám i v češtině spolu s hafem fotek. Kdyby byl ze strany D-fense zájem, klidně to mohu nabídnout (vyšlo to před časem na Saabinfu, ale jak jsem koukal, není to celé, je tam nějaký renons s prostředním dílem).
|
|
|
Tak to D-F pošli a uvidíš, jestli Ti to zveřejní. Na Saabinfu jsem to četl a docela se mi to líbilo.
|
|
|
No já to už kdysi posílal, ale žádná reakce. Tak nevím, zda to bylo nezajímavé nebo to jenom spláchl kyberprostor :-)
|
|
|
Vzhledem k tomu, že D-F nejspíš denně dostává desítky mailů, z nichž převážná většina jsou blbosti nebo spam, bych se nestyděl se připomenout...
|
|
Ahoj,
přesně podobné pocity jsem měl, když jsem si nedávno koupil Rovera -- sice značka jako taková už neexistuje, ale těch řečí kolem, jako "nekupuj to, nikdo to nemá, nikdo na to nic nemá..." ;) ;)
Stačí se jen dívat, je to super auto, sice "jen" jednašestka, ale je luxusní, pěkný a moc pěkně se v něm jede ;) ;)
A dovolím si malý odkaz ze své zahrádky: www.rover.klusik.cz ;)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Můj život se Saaby
|