Tento článek je primárně určen Budějovičákům, ale na obecné rovině
se týká i ostatních měst a voličů tam. Čtěte volební progamy, jinak se
stane, že budete omylem házet do bedny volební lístky uskupení, která vám
udělá z města Blbákov a utratí vaše peníze za něco, co nejspíš nechcete.
Sdělení bude úplně jasné. Jestli chcete v Budějovicích dopravní Kocourkov
a preferenci nekonkurenceschopné MHD na úkor vaší nedotované individuální
dopravy autem, volte Hnutí Občané pro Budějovice. Jestli chcete prostát
ještě víc času v kolonách ve městě, které je již nyní jedním z dopravně
nejhorších v zemi a nevadí vám, že se veřejné peníze vynakládají na převážení
vzduchu, cyklostezky a omezování vaší dopravy, volte HOPB taky. Úplně nejvíc
byste měli HOPB volit, pokud jste rádi, když vám radnice ve spolupráci
s aktivisty bude nařizovat, čím máte jezdit. HOPB taky můžete volit, když
máte rádi neprůhledné hospodaření a klientelismus. Ve všech ostatních případech
zapomeňte, že HOPB existuje, jeho kandidátní lístek spalte a popel zakopte
půl metru pod zem.
Podívejme se do
programu HOPB. Část týkající se dopravy zpracovávala podle osobitého
slohu zřejmě náměstkyně Popelová, která je zodpovědná za dopravu ve městě
a její stav již nyní. Uvádí se tam:
K tomu ale potřebuje kvalitní dopravní spojení i kvalitní systém
dopravy ve městě. Jsme pro dálnici, veřejnou dopravu, cyklostezky.
Pokud se tedy dopravujete v katastru města autem, například proto, že vozíte děti do
školky, rodiče k lékaři nebo z jiného důvodu, pak vězte, s HOPB s vámi
nepočítá. Stejně jako s dalšími 30% obyvatel, kteří se pravidelně anebo
třeba jen občas autem dopravují autem. Ti budou mít totiž smůlu. Výstavba dálnice není v městské jurisdikci, takže HOPB slibuje něco, co vůbec neovlivňuje.
HOPB vidí jako řešení tohle:
- zrychlení hromadné dopravy její preferencí na křižovatkách, mj.
zřizováním vyhrazených multifunkčních jízdních pruhů (ve špičce preference
MHD, mimo špičku parkování – kontrolu lze provádět automaticky pomocí kamer).
V této souvislosti se hodí připomenout program řízené likvidace dopravy
v ČB založený na preferenčních pruzích pro autobusy vedoucích na Máj a
plán dokurvení prostoru před nádražím, kde chodcům není zadost komfortní
podchod. To, že tato svinstva, které i nyní HOPB silně podporovalo, ještě
nejsou zavedena, je zásluhou těch několika málo zastupitelů (Rataj, Tekel),
kteří pro takovou věc nezvedli ruku. Ve finále se i koaliční ČSSD zalekla
likvidace dopravy v takovém rozsahu a přestala záměr HOPB podporovat. Pokud
jim ale dáte silnější mandát, tak to svinstvo zrealizují a už je nikdo nebude moci zastavit.
- v rámci rekonstrukcí komunikací v centru budeme přednostně prosazovat
preferenci cyklistické a pěší dopravy (např. samostatné pruhy pro cyklisty).
Během rekonstrukci se to dělá proto, aby se nemuselo vyhlašovat opatření
obecné povahy a nemohli jste uplatňovat námitky a připomínky. Odborně se
tomu říká "salámová metoda".
- Centrum města není a nemělo by být parkoviště. Jsme přesvědčeni,
že mimo obyvatel a podnikatelů podnikajících v centru, případně handicapovaných
osob, nemá žádné vozidlo důvod k vjezdu do historického centra. Vytvoříme
systém kontroly vjezdu do centra, který toto umožní efektivně kontrolovat
a regulovat (přeloženo z jinotajného jazyka do češtiny, tohle znamená
zákaz vjezdu na náměstí, do přilehlých ulic a pěší zónu v Krajinské ulici,
která již nyní ekonomicky chcípá).
- Dále zavedeme v centru systém zónových parkovacích ploch, který
zajistí v širším centru dostatek parkovacích ploch pro residenty a zároveň
zpoplatní parkování v centru tak, aby jej motoristé využívali jen ve výjimečných
případech. Tohle znamená umrtvení centra města a odpis podnikání tamtéž.
Pokud jste byli navyklí zajít s rodinou nebo přáteli večer nebo o víkendu
na oběd nebo večeři, tak tohle už nebude snadné a vůbec už ne příjemné. Centrum města bude
napříště průjezdné pouze pro rezidenty, přátele magistrátu a úředníky, takže budete
muset nechat auto někde na okraji a jít třeba dva kilometry pěšky. Také to znamená další přesun
společenského života do nákupních center.
- Součástí systému bude s podnikateli projednaný systém zásobování
provozoven v předem určených časových intervalech mimo dopravní špičku.
Aktivně se pokusíme využít evropských peněz pro zavádění moderních způsobů
zásobování a založených na bázi spolupráce podnikatelů tak, aby více provozoven
zásobovalo jedno vozidlo. Podnikatelé, souhlasíte? Budete podporovat
tento záměr HOPB? Myslíte, že vás zákazníci, kteří přijeli na kolech, uživí?
Nakonec, žádné zásobování v centru nebudete po čase nejspíš ani potřebovat.
- Za zmínku stojí i další pokračování tendence integrovat různé městské
podniky s dopravním podnikem (DPMCB) a skrytě dotovat již nyní vysoce ztrátovou
MHD. DPMCB je městskou organizací, která generuje ohromnou ztrátu, která
se veřejnosti předkládá jako plánovaná provozní ztráta. Ta je nyní zčásti
dotována přímo, zčásti nepřímo a nečitelně, například z parkovného, které
také DPMCB obhospodařuje a které se má plánovaně zvyšovat a rozšiřovat.
Dalším stupněm bude integrovat DPMCB s teplárnou, takže se na dotačním
programu převážení vzduchu budou podílet také ti občané, kteří odebírají
teplo z centrálního zdroje. Když podpoříte HOPB, tak si držte si peněženky,
jinak jejich obsah zahučí do černé díry.
Vůbec celý program HOPB je plný různých nehorázností. Například v části
"přívětivé město". To mě skoro rozesmálo, když někdo označuje za přívětivé
město, kde přetáhnete dobu parkování o pět minut a hned vám na auto dávají
botičku, kde na všechno pedantsky dohlížejí arogantní strážníci nebo kde je dopravní značení natolik chaotické, že se v něm nevyzná
ani policie. Nebo partie týkající se průhlednosti hospodaření, která vyznívá
zejména komicky v souvislosti s korupcí a klientelismem na radnici. Je
běžným jevem, že v transparentně řízeném městě má starosta v kanceláři
širokopásmovou
rušičku signálu mobilních telefonů?
Je to na vás. Zejména je zapotřebí si uvědomit, že HOPB vládne městu
již nyní, celé minulé volební období mělo dostatek prostoru prosazovat jednotlivé části jeho programu,
což dělalo a taky to podle toho vypadá.
Začátkem září se hnutí, již nyní silně zastoupené na radnici, přihlásilo
ke koncepčnímu dokumentu místní cyklofašistické skupiny, která pořádá
tradiční cyklojízdy a horuje pro omezování svobodné volby dopravního prostředku
ve stylu pražského cyklofašistického uskupení Auto*Mat. Jde o partičku,
která si říká Cyklobudějovice a jejich Mein Kampf nese označení Vize
Cyklobudějovice 2018. V něm se říká, že je třeba lidem nařizovat, jak
se mají dopravovat, protože je to tak správně.
Hlavní zájmy sdružení jsou tři:
- vybudovat více cyklistické infrastruktury za vaše peníze, aby se
měli kde projíždět
- vytvářet funkce různých cyklokoordinátorů v místní správě, opět za
vaše peníze
- a do třetice, na různých akcích bez účasti i bez vědomí veřejnosti,
na neveřejných workshopech a schůzích jen pro vybrané jedince rozhodovat
o podobě dopravního konceptu města. Víte například, že Budějovice mají
cyklogenerel? Měli jste možnost se k němu vyjádřit? Víte, jak pro něj váš
zastupitel hlasoval? Myslíte, že vůbec hlasoval?
A vezměte jed na to, že jeden z führerů spolku Ing.
Petr Klika si kurevsky ohlídá, aby hotel
a restaurace Klika byla dál přístupná autem stejně jako je autem přístupná
teď.
Synergie politické strany, navíc neokrajové, s cyklofašistickým sdružením
je nová a pro zájmy těch zhruba 30% občanů Budějovic, kteří se dopravují
autem, alarmující věc. Navíc to nechápu. Cyklisté mají v Budějovicích zlatý
život. Luxusní cyklostezky, cykloobousměrky, stojany na kola, spousta věcí
za veřejný prachy, na radnici se povaluje jakýsi cyklokoordinátor (stejnou
logickou by tam mělo být dvacet autokoordinátorů a stejný počet pěškokoordinátorů),
přestupky cyklistů má městská policie nařízeno přehlížet nebo alespoň nepokutovat,
opilec na neosvětleném kole je úplně běžný fenomén. Co ještě kurva chtějí?
Nic se jim tu neděje, mají spoustu prostoru a svobody realizovat svoje
hobby, které ovšem s dopravou nemá vůbec co dělat.
Takže Budějovičáci, vezměme rozum do hrsti. Tradiční chyby voličů u
komunálních voleb mají dvojí příčinu. Buď si lidé myslí, že ten program
není brán vážně, že je to jen nějaký abstraktní plán, který se může a nemusí
realizovat. Nebo si lidé myslí, že se jich to nebude týkat nebo že "se
to nebude jíst tak horké". Tohle není plán, ale zcela reálný záměr, který
již zkoušeli prosadit a bude se týkat nás naprosto všech, kromě pár ukřičených
cyklistických fundamentalistů, kteří jezdí na kole i na ples. Pošleme je
do pekla, jinak tam oni pošlou nás.
13.09.2014 D-FENS
P.S.
Pokud znáte nějakého Budějovičáka, pošlete mu odkaz na tento článek. Je třeba, aby místní chápali, co na ně Hanební Organizovaní Pumpičkářský Blbouni chystají. Jejich program totiž ještě není oficiálně venku a veřejně o tomhle moc nemluví.