|
zaujala mně zmínka o místě na nohy u řidiče. v mazdě 6 minulé generace (a v trojce je to ještě horší) mě při delší jízdě bolí pravé lýtko, protože se neustále dotýká středového tunelu, a je to dost nepříjemné. jako soukromé vozidlo mám focus první generace, a musím říct, že některé věci jsou tam řešené o mnohem logičtěji, než v nových autech, a to i vyšších tříd. řidičská pozice je v tom starém fordu nejpohodlnější ze všech aut, která jsem měl možnost řídit, a to auto neprodám, dokud bude fungovat. nevím, jak uvažují návrháři nových automobilů, ale nejsu žádný obr (185 cm), a v nových autech je problém s místem na nohy častý, a přitom auta jsou čím dál větší (a lidi taky s každou generací rostou o pár cm)
|
|
|
to bych rád viděl, kam tu nohu strkáš? V šestce je místa až až. Spíše si jel jen v malé trojce, co ? Případně jak sis to nastavil. Když si dáš sedadlo do zadu, tak při 185cm ani nedosáhnu na volant ...
|
|
|
nene, jel jsem v obou autech mnohokrát (tisíce kilometrů), ty auta znám dobře. problém je právě v nemožnosti nastavení pohodlné pozice. pokud mám sedadlo tak, abych pohodlně držel volant, pořád se opírám pravou nohou o palubní desku, a to je při delší jízdě nepříjemné. pokud bych si dal sedadlo tak, abych měl pohodlí na nohy, tak bych na ten volant asi nedosáhl :-) opěradlo mám myslím nastavené správně, né, že bych v sedačce ležel..
|
|
a tento stroj nějakou dobu užíval jako zděděný služebák.
Nejnudnější auto na světě. Nuda zvenku, nuda vevnitř, neskutečně nudné auto pro nadšeného řidiče. Vůbec jsem se na jízdy s ním netěšil.
Jak píše autor, to auto dává smysl pro dlouhé přesuny po dálnici - jako by říkalo: "Ja, ich liebe Autobahnen." Na okresky je nevhodné, je moc těžké, má nepoddajný podvozek, necitlivé řízení a když jen trochu přitlačíte na pilu, jako by říkalo: "Was ist den los? Das ist keine Autobahn!" a vesele hrne po čumáku ze zatáček ven za blikání kontrolky stabilizace....
Užívaný exemplář měl DSG. Řídící SW držel auto v nesmyslně nízkých otáčkách - po odřazení vždycky spadly někam k 1 200 ot/min a auto nepříjemně vibrovalo, zvlášť za studena. Také při odbočování se převodovka neměla k podřazení. Naštěstí šlo oboje vyřešit kliknutím pádla pod volantem (a na pádla reagovala rychle).
Byla tam i navigace, kterou mi jednou ukradli v klidné vilové čtvrti (a která stála celkem za prd). Takže varianta na sklo je určitě vhodnějším řešením.
Auto jsem měl jen krátce (do půl roku), za tu dobu najel asi 20 tis. km (když jsem ho přebíral, měl něco málo přes 100 tis.), závady žádné. To mi přišlo jako samozřejmost, ale třeba pro BMW to samozřejmost fakt není....
|
|
|
Pro cestování po dálnicích mělo i radarový tempomat (jo, ten, kdo auto objednával, se s tím nemazal a na nějaké úspory moc nehleděl - možná to bylo ještě před krizí). Radarový tempomat fungoval docela dobře, šla nastavit i vzdálenost od auta vpředu. Jen brzdy aktivoval až moc razantně.
Osobně mám rád auto pod kontrolou a elektronické chůvičky moc nemusím (ABS mi dává smysl, stabilizace jak kdy, proto preferuji vypínatelnou). U radarového tempomatu mi vadilo, že neumí fungovat v "hloupém" režimu a prostě jen držet nastavenou rychlost. Navíc mohl způsobovat falešné poplachy majitelům radarových detektorů....
|
|
Stalo by za to napsat zda se jednalo o CR pripadne i kod motoru.
|
|
Auto kúri po pár metroch ? To sa mi nechce veriť, keď som mal Fiat 2,0 JTD tak to kúrilo tak po 10 km - a to to malo bufík (ale zrejme len vodný, ohrievajúci chladiacu kvapalinu a nie priamo vzduch vháňaný do kabíny, to by mohlo byť vysvetlenie).
|
|
|
Je to tak mám služební Ochcávku se stejným motorem a začíná to topit po 4 - 5 kilometrech.
|
|
|
Ono to ani tak netopi, jako spis odmlzuje okna.
Koncernove diesely maji uz dlouha leta topnou spiralu, ktera co nejdriv ohreje motor, aby se studenym provozem nenicil, taky to dela vlazny vzduch na ofuk oken, to hned po startu. Po cca 5 km je teplomer odlepeny od nuly a auto zacina topit, po 10 km je cely system prohraty.
|
|
|
A kdepak je ta topna spirala, ktera ohriva motor? Podle me jde o pridavne elektricke topeni v telese topneho systemu, takze chvili po startu motoru zacne auto topit. S teplotou chladici kapaliny to ale nema nic spolecneho, ta se ohriva standardne rychle, coz odpovida uvadenym vzdalenostem jizdy. Mimochodem, ta topna spirala je pekna vec z hlediska komfortu, nicmene studeny alternator se s tim moc nekamaradi ...
|
|
|
Sorry, ale v topném systému přece vždycky cirkulovala chladící kapalina, ne? Nebo dneska už je tam výměník, tj. chladící kapalina následně ohřívá kapalinu v topném systému? To mi přijde úplně zbytečné, navíc je pro motor opravdu dobré ho prohřát i z venku, tj. přihřátím "malého okruhu" tou samou spirálou, která ohřívá i vzduch dovnitř...
|
|
|
A stále cirkuluje. Jenže zejména u ropáků trvá hodně dlouho než se ohřeje a to ikdyž je výměník tepla=žebrování=topení v kabině napojeno na malý okruh. Proto to žebrování mívá protaženu nejen trubku s chladící kapalinou, ale i vybrání na další zdroj tepla, tentokráte ale elektrický. Tento zdroj tepla musí být dost výkonný, protože musí výměník nahřát ikdyž je ještě chlazen cirkulující chladící kapalinou z motoru. Jak jsem psal jinde u Opla se to jmenuje Quick-heat.
|
|
|
Také bych si tipl že jde o obdobu takového toho foukadla teplého vzduchu jaké koupíte v elektru do 500. Za teplovodní výměník kterým to topí po ohřátí motoru je vřazeno ještě jedno žebrování ořívané elektricky odporovým drátem. A tomu musí odpovídat i dimenze altíku, aby to ukrmil. U Oplů tomu říkaj Quick Heat, žere to 1kW = cca.80A a aspoň v háčku to bylo pouze za příplatek.
|
|
|
Topné spirály pro ohřev motoru se dělaj ve formě topných tyčí jako třeba do topných žebříků v koupelnách. Dělá se pro ně díra do olejové vany a musí se dávat dost bacha aby pak ta tyč něčemu nevadila (nejen mechanicky, ale nesmí bránit cirkulaci oleje v motoru) a současně byla ponořená. Jsou to celé sady.
Ty se skládaj z té spirály, resp. tyče se šroubením s vlastním termostatem, propojovacím kabelem ukončeným koncovkou, která se uchycuje někde v přední masce a kabelu s protikusem k tomu konektoru a normální zástrčkou do obyčejné 230V zásuvky. Některé sady mají i spínačky aby se to dalo zapnout obdobně jako klasickej bufík časovým programem. Co jsem viděl na netu tak odběr mívají 2kW a víc. To si nejsem jist, že altík dá...
Že by tohle některá automobilka u nás měla standardně si dovolím pochybovat. Používají to na severu, kde mají na parkovištích zásuvky. Ohřívá to motorový olej a auto pak jde po šichtě nahodit a rychleji topí, protože má teplý olej a částečně i motor, takže se zbytek motoru zahřeje mnohem rychleji.
|
|
|
To, co se používá na severu do osobních aut ohřívá vodu a jejím prostřednictvím celý blok, ne jen olej. Dá se to běžně koupit jako aftermarket, dává se to pak do bloku do jedné z děr pro zátky, které mají zabránit prasknutí bloku při zamrznutí. 2 kW bere celá sada včetně malého přímotopu pro vyhřívání kabiny, vlastní topítko do vody má odběr ca 400 W-
My to máme v Jeepu a rozdíl při startování při -20 °C je opravdu velmi znát.
Elektrická ohřívadla oleje měly například některé Avie.
|
|
|
Aha, tak to jsem nevěděl. Já narazil na to co jsem popisoval při zkoumání jak zahřívat motor jinak než bufíkem. Líbilo se mi to i cenově (cca,1/10 bufíku), ovšem zásuvku nemám ani u domu ani u práce, takže nic.
Nechybí Vám tam u výkonu pro tu vodu nula? Co jsem koukal tak palivové bufíky ať benzínové či naftové pro trochu větší motory mají kolem těch 4kW co dávaj do vody a pak ještě něco elektriky na čerpadélko, které honí vodu z bufíku okruhem a zpět do bufíku a na ventilátory pro ohřev vzduchu v kabině. Že by na ohřev vody v motoru stačilo jen tak málo, a ještě ve větším motoru v teréňáku?
Že je to znát věřím, jinak by to nedělali protože by to nikdo nechtěl.
|
|
|
Ne, nula tam nechybí. Idea je, že se to pouští ráno před odjezdem na ca 2-3 hodiny a vyhřívá se jen motor. Kabina se může a nemusí vytápět separátně*. Čerpadlo tam není, k oběhu vody stačí rozdíl teplot (a rozeběhne se to překvapivě brzo, je to docela slyšet).
Bufík potřebuje větší výkon proto, že musí motor ohřát rychleji a proto, že se počítá s ohřátím vody na teplotu, postačující k vyhřátí interieru. Kdybyste nechal bufíka běžet 2-3 hodiny, tak ventilátory a čerpadla spotřebují nemalou část energie akumulátoru.
www.defa.com/en/automotive/warmup/products/engine_heaters/
___
* My to máme udělané tak, že motor se při okolní teplotě 0-5 °C vyhřívá hodinu a za každých 5 °C dolů se přidá 45 minut. Kabina se vytápí jen při nižší teplotě než -5 °C a max hodinu.
|
|
|
Asi jsem levej, ale výkony/odběry tam při nejlepší snaze nemohu najít. Montážní návody, kde a jak odšpuntovat motor, to jo... Takový Apple přístup "takovou informaci naši zákazníci vědět nepotřebují"... grrr.
Jen u toho interiérového foukadla píšou něco o dvou stupních 1 a 2 kW co jsem o něm tuším i uvažoval a nakonec to vyřešil tím s termostatem z elektry za 500...
|
|
|
Přímo na tom bazmegu to napsané je :-) A tady to řešili nějací hybridisti: priuschat.com/threads/defa-safestart-engine-block-heater.112281/
To interierové topítko má proti běžnému fukaru z obchoďáku jedinou výhodu a to jsou malé rozměry. Pokud to člověk nechce vozit pořád s sebou, udělá ten fukar nejspíš ještě o něco lepší službu, protože má daleko větší průtok vzduchu a vytopí kabinu rovnoměrněji.
|
|
|
No já to potřeboval asi jen 3x. Jednou jsem to sebou neměl a po cca. 5h když jsem chtěl sednout do auta tak na něm byl 1cm ledu a málem jsem se do něj nedostal. Pak jsem na to místo v zimě jel s prodlužkou a tím foukadlem z elektra které jsem dal na sedačku, nastavil termostat a auto bylo pak příjemně vytopené a majzlík k prosekání se dovnitř nebyl třeba. :)
|
|
|
P.S.: tedy v zimě bych to využil i vícekrát, nejen na tom jednom specifickém místě, ale brání mi v tom neexistence infrastruktůry.
|
|
|
|
:D
A kde není signál, tak ještě BTSku, kde není koupaliště, tak bazén, ... :)
|
|
|
A co použiješ na ohřátí té infrastruktury, aby šla nastartovat? ;-)
|
|
|
Ta přece běží když auto ne, přece...
Jen mne napadá taková provokativní.... "Nebude tedy rovnou lepší nechat běžet motor auta?" :) Tuším to tak dělaj někde na Aljašce/Kanadě, nebo kde.
Stačí to porychtovat aby se auto dalo zamknout s běžícím motorem...
|
|
|
Jsem slyšel, že v Rusku to maj tak, že auta si v noci samy občas automaticky nastartujou, prohřejou motor a zase ho vypnou. (Samo že pak ty starty asi probíhaj v rozumných intervalech, aby ten motor nepromrzl na kost.)
|
|
|
Tak v Rusku je možné vše. "Přebrodíš zamrzlej Dněpr, praštíš sebou do zralého žita a střílíš na nepřítele jako prd." :)
To jsem neslyšel.
|
|
|
Od své první cesty do země kde předevčírem znamená již pozítří musím říct, že ani to by mě tam zase tak moc nepřekvapilo...
|
|
|
Tak tuto položku ještě odškrtnutu ještě nemám a 60 mi ještě taky není. :)
Tohle byl útržek z nějakého tuším Donutilova pořadu...
|
|
|
Na Aljašce/Kanadě netřeba zamykat, tam se moc nekrade.
Tedy, konkrétní zkušenost mám z USA pod padesátou. Nezamčené auto s běžícím motorem (jenž samozřejmě nepoháněl topení, nýbrž klimatizaci) na parkovišti u supermarketu jsem viděl několikrát. Auto sice bez běžícího motoru, ale zato s otevřenými okénky a s klíči ve spínací skříňce tam bylo běžnější, než auto zamčené.
Disclaimer: bylo to v 90. letech a na západním pobřeží -- v N.Y. tomu asi bude jinak; a také je docela dobře možné, že od té doby už to i na Západě tamní socani stihli „zcivilizovat“ podobně jako třeba v Anglii :/
|
|
|
Tak to nevím, ale všude asi bude nějaký ten progres. A vlastně nejen v Rusku je možné vše...
|
|
|
Nula mu tam rozhodne nechyba. Nase Nissany maju block heater oba od vyroby. Prikon vykurovacich telies je 450W. Mozem Vam zarucit ze efekt je citelny. Akurat my sme sa tejto zimy nejako s timermi mebebrali. Jednoducho som ten kram vecer pripojil so zasuvky a rano ho odpojil. Teda, presnejsie, poslal som syna aby to urobil. Kto sa ma v tom mraze trepat von, ze?
|
|
|
Jo, kamoš má Volvo 240 2.0 benzín r.v. 1982 a má to ten ohrev motoru - kábel do 230V. Ale nikdy to nepotreboval použiť.
|
|
|
vw uměl už do T4 naftovej bufík ohřívající vodu při studeném motoru a nízké venkovní teplotě. Topit to začíná tak po kiláku, třeba to je řešený stejně.
|
|
Po dálnici se s tím asi jezdí dobře. Tedy pokud jsou u řidiče lepší sedadla než vzadu. Já se v Pašíkovi vezl 2x vzadu a v obou případech se moc těšil na konec cesty, protože sedět na zadních sedadlech víc jak hodinu je katastrofa.
|
|
|
Já tedy nevím, jestli se bavíme o stejné generaci Passatu, ale co jsem měl možnost cestovat Passatem B6, klidně i vzadu, to auto mi připadalo jako pasažérovi poměrně pohodlné. Dostatek místa (190 cm), záda mě nebolely ani po delší vzdálenosti, slušně odhlučněné. Takový solidní dálniční express. A to rozhodně nejsem fanda VW Group, sám bych si to nekoupil, ale hlavně skrz techniku. Ale možná jsem jen zvyklý na auta s tvrdšími podvozky, která nejsou na našich cestách kdo ví jak pohodlná.
|
|
|
Také mám na mysli B6. Interiér relativně bez výhrad, odhlučnění taky. Místa na nohy tolik, že by předemnou mohla klečet kurva, ale krátké sedáky (i proto to místo, stejně jako třeba v Oktávce) a totálně nepohodlné. Ve 3/4 cesty z Plzně do Třeboně jsem se kroutil jak had, posezení hrozný. U auta této třídy mě to dost nemile překvapilo.
|
|
|
Když zmiňujete délku sedáků.. Také je zmiňují různí recenzenti aut a přiznávám bez mučení že tomu nerozumím.
Když je sedák dlouhý, tak kromě vysokých lidí nelze sedět rovně s opřenými bedry a současně koleny 90 stupňů, tedy nohami celou podrážkou na podlaze. Když zastrčím zadek k opěrce a opřu si celá záda, tak mi dlohý sedák nedovolí dát nohy na zem...
Když je sedák kratší, tak mohu sedět libovolně, zatím co dlouhý sedák dosti komplikuje život. Proč je dlouhý sedák tak "must have feature"?
|
|
|
Krátký sedák tlačí přední hranou do zadní strany stehen, což není mj. dobré pro krevní oběh (omezení přísunu krve do spodní části končetiny). Když ho sklopíte aby netlačil, tak přijdete o podporu a nohy se rychle unaví, v horším případě budete v některých situacích ze sedačky sjíždět (nebo muset vynakládat sílu na to, aby se tak nedělo).
Příliš dlouhý sedák je sice také špatný, ale není to taková tragedie, jak naznačujete. S koleny v úhlu 90 ° se dá sedět u kancelářského stolu, ale ne v autě. Dokonce ani náklaďáky, dodávky, MPV a jiná auta s vysokým posezem nemají pedály těsně u sedaček.
Ideální je samozřejmě sedák délkově nastavitelný, ale to je docela vzácnost. Hlavně u levnějších aut se to v podstatě nevidí.
|
|
|
No co mám zkušenosti z Lancií, tak tam bývají sedáky dlouhé, u Thesise budí pocit, že skoro až po kolena. Nevadí to ničemu, protože kromě opěradla a bederní opěrky (vč. její výšky) lze nastavit i sklon toho sedáku a přední hrana bývá velmi měkká (Thesis) nebo dokonce má nastavitelný sklon (některé staré Delty). Nikdy jsem nepřemýšlel proč, ale sedí ve mi v tom moc dobře a i po 10 hodinách cesty vylézám z auta relativně čerstvý...
|
|
|
7er, delka sedaku nastavitelna...
|
|
|
Oběma pánům JJ+drobek děkuji za vysvětlení. Holt mám kraší končetiny a tak tomu asi nikdy úplně prakticky rozumět nebudu ale aspoň jste mi osvětlil teorii.
Já mám velmi nepříjemný zážitek z delší jízdy s autem s dlouhým sedákem, kdy mi hrana sedáku tlačila na lýtko těsně pod kolenní jamkou a nebo jsem seděl neopřen se vzduchovou mezerou mezi zády a opěradlem a to tedy také nic moc. Ještě jsem zkoušel tuším i kulatá záda, ale po pár kilometrech mne začalo tak bolet ve spodních zádech.... no byla to pro mne sesle kata Mydláře.
Co to bylo za auto už nevím.
|
|
|
Tak to se asi někomu něco v konstrukci nepovedlo, nebo Vám majitel nesdělil všechny možnosti nastavení sedáku...
Mi se jednou stalo, že jsem vezl kolegyni, které si hrála se všema čudlíkama od sedačky. Pak jsem vezl jinou kolegyni a ta si stěžovala, že se jí v tom nějak blbě sedí. Hádal jsem se, že je to nesmysl, pak si sedl na místo spolujezdce a s hrůzou zjistil, že sedačka má vyboulenou bederní opěrku na maximum a sedák zvednutý tak, že mi šly kolena vzhůru pod úhlem snad 40° (přední hrana zvednutá na maximum, zadní nastavená co nejníž). Opravdu se na tom sedělo jak na mučícím nástroji, člověk s kratšíma nohama neměl šanci dostat na zem :))
|
|
|
Ty sedáky jsem zmiňoval spíš kvůli místu pro nohy. Jestli se tam sedí na hovno kvůli nim nevím... možná už ale inženýři s Pašíkem automaticky počítají jako s rodinným vozem a dělají je schválně krátké aby se tam líp sedělo dětem :))
|
|
|
Konstruktéři se snaží uplést bič z jisté materie. Konkrétně navodit dojem, že v tom autě je dost místa, aniž by ho ovšem museli skutečně zvětšili, protože to stojí moc peněz. Zadní sedačky se tedy tvarují stylem „Frau Braun juchuchu, kolena do vrchu“ a ty přední se prostě zkrátí.
|
|
|
Já si to jinak taky vysvětlit neumím. Nemyslím si ale, že je to zrovna u Passatu za potřebí, protože by vzadu bylo hafo místa i s plnohodnotnými sedačkami. Působí to na mě hodně nedůvěryhodně.
|
|
|
Na rozvoru 270 cm se pojem „hafo místa“ nedá zrealisovat ani se sedačkami značně očesanými. Na něco takového jsou u dnes běžné koncepce auta rozumné minimum 3 metry*
Na zadní sedačce Passatu (5. generace) jsem jednou absolvoval část cesty Praha-NL a takové utrpení v autě nepamatuju.
___
* Výjimky existují u některých MPV, kde se dá něco nacpat do podlahy a u aut s motorem vzadu. Například T 603 měla rozvor pouze nepatrně větší (275 cm) a tam bylo místa relativně dost, protože kabina byla vepředu protažená mezi podběhy tak, jak to u dnešních aut udělat nejde.
|
|
|
Je to cca rok co jsem toto svězení absolvoval, takže jediné co si pamatuju přesně jsou ty příšerný sedadla. O dostatku místa máme asi každý jiné představy, ale mě bohatě stačilo (měřím 181cm).
|
|
|
Faktem je, že pokud mne paměť nešálí, u toho Passatu tehdy zásadní problém nebyl ani tak v omezeném prostoru, jako spíše v naprosto tragicky nepohodlných sedačkách.
Tím neříkám, že místa bylo nějak na rozdávání; ale domnívám se, že kdyby se ty jejich sedačky prostě vyhodily a daly se tam třeba sedačky z Volva, ta cesta by relativně přežít šla, byť v prostoru poněkud stísněném.
(Můžeš prosím příležitostně juknout do mailu? Hlavně jde o zprávu „možno-li“, méně podstatná je „AppStore“. Dík!)
|
|
|
když mluvíte o Volvu... taková V40 má místa vzadu málo - podobně jako třeba v O1, ale sedačky jsou skvělý a dlouhé cesty tak nejsou probém.
|
|
|
Sedačky z Volva potvrzuji. Jsou opravdu fajn. Výborné boční vedení a co se týče delších cest tak mohu porovnávat Fábie1, Roomster, Feldu, O1, O2,5(zadní sedačka), AstruH a V50. Kromě Feldy ty Škodovky byly služebáky. A kdybych je měl seřadit co se týče únavy z delší cesty, tak V50, AstraH, Roomster, a zbytek Škodovek mám tak nějak stejně. Nejvíc jsem z nich najezdil s tou Fábií 1 a tam cesta 300km byla hodně drsná. Byl jsem vždy unavenější než u Astry H po skoro 700km. V50 je ještě pocitově lepší, asi bych musel absolvovat ještě delší cestu.
Jen docela nepěknou vlastností asi daní za dobré boční vedení ve V50 je u polokůže resp. polokoženky že praská a loupe se.
|
|
|
Mě se polokůže neloupe ani nepraská. Ono je taky třeba ji udržovat... ;) Mám za sebou dlouhé cesty Fabií I, O1 a teď nově Rapidem. V Rapidu byly příplatkové sedačky, které mě moc příjemně překvapily, fakt super, ve Fabce a O1 to bylo mučení...
|
|
|
Já to s již popraskanou a loupající se polokůží koupil. Týká se to jen levé strany sedadla řidiče. Docela mne to nemile překvapilo. Vůbec co se týče potahu sedadel mi přišlo Volvo V50 Momentum jako min. krok níž oproti Astře H, Enjoy s celotextilními potahy.... Co se týče ale komfortu sezení a bočního vedení tam s přehledem vede V50 naprosto bez debat.
Jinak pro zajímavost se zeptám. Jak se taková plastová polokůže udržuje aby zůstala pružná, netvrdla, nepraskala a neloupala se? Jo a zároveň se v tom dalo jezdit. Tedy žádné nevyvětratelné smrady, nic co utřu do oblečení, ...
Textil jsem vzal vhkým hadříkem nebo vysavačem a 1x ročně si pučil profi mašinku na hloubkové mokré čištění. A to bylo vše. Sedačky po 3+ mých 3 letech skoro jak nové bez dodatečných potahů...
U V50 po 7 letech a 60tkm se loupe polokůže, hliníkový dekor vypadá jak prošlý válečným konfliktem (rýhy, prohlubně,...)
|
|
|
To vám neporadím, protože V50 nemám a jel jsem zatím jen textilní verzí. Mojí 14 let starou polokůži ve V40 občas přetřu "papírkem na kůži" co jsem koupil na pumpě a nic nepraská ani se neloupe, nesmrdí ani se neutírá do oblečení. Ale třeba na V50 šetřili... nepřekvapilo by mě to když si vzpomenu na nejhnusnější palubní desku se středovým panelem co jsem kdy viděl :)
|
|
|
Asi ta Vaše polokůže je fakt z kůže a ne koženky...
|
|
|
No, moc peněz. To ani ne (třeba v porovnání s různými safe kurvítky). Té nechuti udělat auto delší moc nerozumím, protože zrovna koncern pro čínský trh auta prodlužuje.
|
|
|
|
... aneb víc už ty bávce zkopírovat nešlo :D. No jo, Passat B5, ne?
|
|
|
Silně to připomíná i sedačky Lancie Kappa, od roku 1994, ovšem bez možnosti prodloužit sedák.
|
|
|
je to Recaro, předpokládám že to dávají všude možně. Já je mám v G4, jen ne kožené.
|
|
Zaujal mě jeden ze základních požadavků - mlhovky. To je potřebujete tak často? Jinak ta veverka byla možná spíše kuna.
|
|
|
Jo, taky jsem se podivil: "kombi, mlhové světlomety a vestavěné handsfree". Moje požadavky na auto byly "kombi, klimatizace a přední okna v elektrice" a přesně takové jsem sehnal, jako bonus jsem pak získal i vyhřívaný čelní sklo. (Bluetooth handsfree jsem si později domotoval sám.) Mlhovku mám jenom zadní, přední nemám (a nepotřebuju).
|
|
|
Je to FIREMNÍ auto. Mlhovky jsou tam kvůli souladu s bezpečnostní směrnicí většiny firem. Mám dojem, že je to kvůli pojišťovně a případnému pracovnímu úrazu. Protože auto musí jezdit když je potřeba. A to i v mlze.
|
|
Neexistuje nic jako TLUMENÝ zvuk naftového motoru. Dál jsem neměl sílu číst - lidi, omámení údaji o spotřebě, stávají se dobrovolně hluchými. Nicméně už letos bych rád sesmolil pamflet o Golfu VI Cabrio po 120000 km, kde asi budu občas značně sprostý: Jak se Vám, člověče, proboha může líbit to otravný A NEVYPNUTELNÝ varování před poklesem vnější teploty? A climatronic, to je kapitola pomalu na samostatný článek...
|
|
|
Tak já třeba mám varování před poklesem teploty taky rád. Na dlouhý trati, kde člověk snadno otupí je to dobrý. Kdyby bylo vypnutelné, je k ničemu. V okamžiku kdy ho budete nejvíc potřebovat bude podle Murphyho 100% vypnuté.
|
|
|
Kdyby bylo vypnutelné, je k ničemu. V okamžiku kdy ho budete nejvíc potřebovat bude podle Murphyho 100% vypnuté
Tato logika mne dlouhodobě fascinuje.
Šak i když je to vypnutelné, Vy si to ve Vašem autě prostě vypínat nemusíte nikdy, když nechcete?!? Nebo se obáváte, že si to vypnete ve stavu somnambulním, zhypnotizován na dálku zlomocným imperialistou?
Jak byly poslední povodně, a zakazoval se vstup do parků, protože by mohly padat stromy, to jste vymyslel také Vy, že namísto prostého varování je zapotřebí natvrdo zákaz?
|
|
|
A coz teprve ten nestoudny zakaz vstupu, kanoistiky a prohaneni se na motorovem clunu na rozvodnene Vltave. Stejne toho, kdo by zakaz porusil, museji zkusit zachranne slozky vytahnout, takze ani pres tohle se z toho nelze vylhat.
|
|
|
Proč by probůh musely? (Jasně, ze zákona. So what?)
|
|
|
Já to v autě nemám a zatím to ani nepostrádám. Důležitost takového kurvítka bych přirovnal k dálniční informační ceduli, na které za deště svítí upozornění, že prší.
|
|
|
Já bych to nejradši rozflákal. Vždycky to tak protivně pípne, já s sebou trhnu, co se děje, nemám olej, klika venku, ztratil jsem kolo, nebo co, musíš zaostřit na display a tam bliká venkovní teplota. Bych prask.
|
|
|
A jak se vy a předředčník vyrovnáváte s existencí takového zbytečného a nevypnutelného kurvítka, jako jsou kontrolky blikačů, které notabene kromě blikání ještě protivně cvakají?
|
|
|
Něco, co reaguje na mou akci, je mnohem méně otravné, než něco, co se ozve jaksi samo, když se tomu chce, ne?
That said, zrovna cvakátko na blinkry patří k nejzbytečnějším zbytečnostem vůbec. U jednoho z aut je mám dlouhodobě vypnuté (aha!), a nikdy mi nijak nechybělo.
|
|
|
Narozdíl od teploměru, kterej je v zásadě úplně na ekrement, pokud máte v hlavě mozek, tak blikače jsou celkem důležitá věc.
Já na teploměr úplně kašlu, protože to o silnici nevypovídá vůbec nic. Když se mi to nezdá, tak si to "osahám", třeba brzdovým pedálem, nebo razantnějším zásahem do řízení. Výjimečně nejsem línej zastavit a po silnici udělat pár kroků. (Třeba když přijde v lednu okluzní fronta přes zmrzlý podklad). Před najetím na namrzlý mostek v listopadu vás ochrání hlava, nikoli sledování venkovní teploty.
|
|
|
Blinkry samy ano, ale to cvakátko je přesně nač dobré?
Se zbytkem souhlas naprostý.
|
|
|
No cvakátko v některých autech upozorní (jiným rytmem) na prasklou žárovku. Tam to pak smysl má. Jinak stačí klidně ty žárovky. Já se stejně orientuju prstem podle polohy páky. Na palubku nekoukám vůbec, to by měl dělat druhej pilot. Já se věnuju řízení. :))))
|
|
|
Cvakatko upozorni jinym rytmem? Pokud praskne zarovka, tak se vlivem snizeneho odberu rele blinkru rozjede rychleji. Je to stejny, jako kdyz tuzingar da LED zarovky a pak resi, ze blinkry skoro nezhasinaji 8o)
Jinak je videt, jak kabriolety vedou peloton pred rakvema, protoze v obou mam venkovni teplomer, ktery v hednom aute rozblika cislo teploty od teploty +3 az 0, druhy v tomto rozsahu rozsviti oranzovou, neoslnujici kontrolku (prumer asi 1,5mm). Obe auta taky maji zvukovou signalizaci blinkru, ale u obou jen potichu mlaska, takze ani jednomu v tomto smeru nelze nic vytknout.
8o)
|
|
|
To zrychlování blinkrů při prasknutí žárovky mívají i auta, kde se blikání řeší čistě elektronicky a ne bimetalovým přerušovačem.
|
|
|
Moje blikace cvakaji dost potichu - kdyz mam stazeny okna a neplazim se krokem, nebo kdyz mam pustenou hudbu, vetsinou je stejne neslysim. Zato varovani pred moznym naledim pipa hlasite jak hovado, reaguju na to podobne jako pan Rimmer. A navic je to uplne k nicemu, protoze ten teplomer, podle kteryho se to varovani ridi, ukazuje uplny hausnumera.
|
|
|
O něco lépe. Signalizuje to něco, co jsem sám spustil. S tím problém až tak nemám. Pravda je, že cvakání by si to mohlo odpustit. Dříve (prvním autem byla Š100) tam býval bazmek, který při mechanickém spínání zároveň vyluzoval zvuk. Proč je to i v moderních autech, kde je zvuk "dodělán" elektronikou, také nechápu. Ale zřejmě je na to nějaký předpis a nikoho dosud nenapadlo předpis zrušit. A asi ani nenapadne, spíš se dočkáme toho, že bude povinné i to teplotní kurvítko.
|
|
|
Ono když jsme u toho, je opravdu hodně špatně to, že se (AFAIK jen a jenom vinou debilních předpisů, technicky by to naprosto žádný problém nebyl) nedá vypínat ABS :( Takhle třeba na šotolině je to opravdu enormně nepříjemné...
|
|
|
To je další věc. A jistě bychom jich nalezli ještě celou spoustu.
|
|
|
vám vadí, že na šotolině nejde vypínat ABS? Mám pocit, že to ťukání, co vám vadí, to není od blinkrů, to buší vaše sportovní srdce. :-)
|
|
|
ABS sa da vypnut v pohode - vytiahnutim poistky. Alebo Vam bude auto hadzat kadejake idiotske varovania?
|
|
|
Což je poměrně dost nepraktické ve chvíli, kdy vjedu na sypké a potřebuji zastavit, abych mohl vyměnit pojistku, a tak mohl bez ABS bezpečně a pohodlně zastavit :P
|
|
|
Připojit na vhodné místo v okruhu vypínač snad zvládneš, ne? I kdyby to mělo být jen do série s pojistkou.
Osobně v tom zase takovou výhru nevidím. Užitečné to bude v pár specifických situacích a pořád řešit, zda taková už nastala nebo ještě ne...
|
|
|
Jasně, že se to dá podomácku upravit, o tom není sporu.
Hodí se to typicky při sjezdu s mírného kopce v něčem hodně sypavém. Tam i ABS RR, jež je -- a to nutno přiznat, komu čest tomu čest -- naprogramované velmi rozumně, brzdnou dráhu dost nepříjemně prodlouží, oproti okamžitému zablokování všech kol.
(Ono realisticky, nejspíše by to asi chtělo tlačítko někde na volantu, spíš než přepínač. No uvidíme časem, až bude pokdy a také až budou tititi na nějaká další vylepšení... A propos, to mi připomíná, mail „možno-li“ dostals?)
|
|
|
No nevím. U starších systémů ABS by to asi prošlo, ale novější kombinované s ESP se nebudou správně inicializovat, když se zapnou za jízdy.
|
|
|
Pokud by to mělo sloužit takto sporadicky, pak by lepší než přepínač byl tlačítkový spínač (rozpínací). Pokud by to člověk nezmáčkl ... hlavně by to nezapomněl pod kopcem zase zapnout:).
|
|
|
(Vy dnes máte chvat a nečtete závorky, že? ;))
|
|
|
|
Přesně tak, budíky skenuju tak nějak průběžně a jak je venku, tam svítí neustále.
|
|
|
to nic není, mnohem horší je pípnutí že dochází kapalina ostřikovačů. Když je hladina těsně nad čidlem, pípá to při projíždění zatáčkami a to bych to teprve prohodil oknem :)
|
|
|
Prostě Bratwursttechnikwageny...
|
|
pokud vam sterac nechava smouhy, pravdepodobne raminko dostatecne netlaci gumicku k oknu. predvcirem jsem se nad tim podivoval a nakonec jsem proste raminko rukou priohnul vic k oknu a voiala, smouhy jsou pryc (nemam passata)
|
|
|
Takhle jsem kdysi léčil zadní stěrač u firemní oktávky - marně. Jelikož jsem to pak dával do servisu (nějaká pravidelná kontrola), řekl jsem ať se na to taky podívají, podívali se a opravili, nejspíš vyměnili pružinu.
|
|
Mám něco lehce podobného (2007 Variant, 8 ventilů), jen v dobové plné palbě (= Highline, 12 x airbag, střešní okno, DSG, kůže, navi, masážní vyhřívaná sedačka, xenony, zakázková muzika (btw žádný zázrak, ale jsem v tomto ohledu profesionálně deformovaný, muzika mě živí) a spousta dalších pitchovin které téměř nepoužívám) a jezdím s tím zhruba rok (cca 15-16tkm).
Určitě to není špatné tzv. rodinné auto! A do kufru se vejde i 12 pytlů mulčovací kůry z Bauhausu. Přední sedačky pohodlné, vzadu jsem nikdy neseděl, takže nemůžu soudit. Sedí tam jen děti a líbí se jim stoleček s držáčkama na nápoje, chroupají Pringles, koukají na DVD a nestěžují si.
Na dálnici, na dovolenou ve 4-5ti lidech do Rakouska, Chorvatska atd. ideální volba. Nudné na řízení, určitě ano. Ale na nenudnou jízdu mám druhé, nerodinné auto.
Rozdíl DSG vs. ZF je jako traktor vs. letadlo. Ale víceméně to funguje a řadí celkem příčetně. Závady za 1. rok - uhnilé ramínko zadního stěrače, pak výměna předních stěračů, olej v motoru, filtr. Drobnou autonehodu mé ženy (pomuchlaný zadní blatník a dveře) nepočítám.
Hluk.... no, slušně odhlučněné to určitě není. Rychlost na dálnici cca 180 GPS lze vnímat jako zcela komfortní a bezpečnou. Rychleji u nás nejezdím a do Reichu jsem s tím zatím necestoval.
Zásadní výhrady vlastně žádné, akorát cca 1 x za měsíc se stane taková divná věc.... když parkuju a vypínám motor, sjedou mi všechy 4 okna o cca 10 cm. Netuším, čím to je... Any help??? dlouhej mocnej dick / schwanz :-).
|
|
Dobrý den, rád jsem si přečetl zkušenosti autora, protože u nás v rodině (švára) máme s tímto autem - motorem naprosto opačnou zkušenost - kdyby se toho zbavil hned po prvních problémech, mohl si ušetřit spousty peněz a starostí. Ten motor se mu podělal už asi tak třikrát, vždy oprava za velké peníze (naposled snad 100t Kč, čas musel stát než si mohl dovolit opravu, a poté zas teď o víkendu hláška "motor do servisu" na přístrojovce - černý dým z výfuku, klepání od motoru - byl jsem spolujezdec, po klidné jízdě necelou hodinu po dálnici (prý zase vstřiky, nevím, naposledy mne nechala stát Škoda 105L :-(. Proti jeho druhému autu - Octavii staré 1,9 TDI, která má už nalítáno bez závad třičtvrti milionu km je Pasat sice hezké auto, ale ten motor - no, třeba jen jeden jediný špatný kus, co já vím? Prostě jsem moc rád, že jsem si to od něj svého času nekoupil, a zůstal tehdá raději u bezproblémové Felicie.
|
|
|
No, já mám známého co si furt kupuje pašíky. Sice na ně nadává, ale jakoby jiné auto nebylo. Nadává na elektriku, že se nedostane pod 10l/100km a nechápe jak s tím ůže někdo jet za 5l.
No a pak se mezi řečí dozvím že tam má přidaný 2 turba, nebo že onehdá když jel s vlekem a lodí na něm od móřa, tak na něk kdesi v kopečku dotírala jakási A6, tak že prý na to teda šlápnul a loď za ním plápolala a A6ka daleko za ním...
|
|
|
Třeba předtím jezdil Range Roverem ;–)
|
|
|
To sice nemohu vyloučit, ale pochybuji, protože by s jeho některými způsoby využití (třeba to tahání lodě) si asi nějakého buď nechal, nebo v této kategorii zůstal..
Ale to on ne. Vyjde nový pašík, už tam posílá objednávku "fplný palbě" a jak dorazí, tak jde ten předchozí z domu. Než uňahňají dalšího, tak tam má tak 300tkm, motor na výměnu a zbytek jak nový. Onehdá když vydali takovou tu ošklivou variantu s těmi divnými předními světly tak na něj čekal a čekal a už pak prskal že na pašíka prdí, si koupí A6, 3.0 a stejně byl pašík zas.
|
|
a nemusel si jezdit v těžkém a nemotorném holobytě. Výběr BMW, Mercedes a VW ukazuje o co ti šlo - o "prestyž", tak proč se snažíš něco popisovat? Zvenku bylo logo VW a to je hlavní ne? Přitom jen, to, že má auto 3x denně reklamu na Nově z auta nic prestižního nedělá, a to i když Karel a Pepa a 90% reklamožroutů si myslí opak.
|
|
|
|
Hehe, no nahodou toho kouzelnika treti kategorie znam. Vzhledem k tomu, kolik v tom "holobyte" travi casu na dalnicich kde "sky is the limit", tak se nedivim, ze se koukal po silnem, pohodlnem aute. Prestyz je mu ukradena a ubezpecuju Te, ze tam co caruje Nova nevysila ;-)
|
|
|
Kdyz se dival po silnem a pohodlnem aute, tak proc sobe zakoupil Prassat?
|
|
|
Pokud vim, tak mohl vybirat pouze ze stroju nemecke vyroby (nejake pravidlo te jeho carodejnicke dilny). Ale zeptej se Boba osobne :-)
|
|
"Při mých dálkových cestách při průměrné rychlosti 120-130 km/h..."
To jezdite zasadne po Autobahnu mimo spicku, ne?
|
|
|
Záleží, jaký vehikl má člověk k disposici a v jakou denní dobu se přemisťuje. Máte-li kupříkladu Renault Thalia 1.2i a řízení letového provozu hlásí volno, lze prý dosáhnout i průměru 150 km/h. Akorát při přistávání na runwayi nesmíte příliš mačkat na brzdový pedál, poněvadž potom by do vás mohl narazit interceptor většího kalibru. Přeci jenom, bubnové brzdy jsou bubnové brzdy.
|
|
|
Bubnové jako kotoučové, prostě se kousnou a nepustí a je to:-).
|
|
|