D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela
    (ze dne 25.05.2014, autor článku: Banung)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 25.05.2014 22:09:39     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Saxík
    Zavzpomínal jsem na svojí benzínovou jedenáctistovku. Fajn autíčko.

    Jenom drobná technická k článku - moje 1.1i měla 44kW, v porovnání s 1.5D, která má 40kW. Měl jsem možnost přímého srovnání, v porovnání s dieselem jede 1.1i jako z praku (hlavně v akceleraci to je nesrovnatelný). Pravda, spotřeba je v létě někde okolo 6-7l/100km (což pořád docela jde).

    Komentář ze dne: 25.05.2014 23:28:57     Reagovat
    Autor: Banung - Neregistrovaný
    Titulek:
    Pozdější 1,5D mají 42 kw

    Komentář ze dne: 25.05.2014 23:47:44     Reagovat
    Autor: pathy - Pathy
    Titulek:
    Pokial sa niekomu zdá, ze 1.5 ropačik ide svizne, tak to aj kosačka s pojazdom musí byt uplna raketa. Ja si neviem predstaviť väčšiu motorovú tragédiu, než toto. Stačí vyjsť von z mesta a je vybavené. Akcelarecia v rýchlosti 70+ je prakticky neexistujúca. Kultivovanosť žiadna, tento pojem nemá význam spomínať pri takomto malotraktore, dynamika zdochynajuceho slimáka, aspoň ze ťa spotreba je nizka. Toto si môže kúpiť iba človek bez štipky sebaucty. Radšej dávať o liter viac, než takto trpieť. Život je príliš krátky na to, aby so jazdil na takejto magorine.

     
    Komentář ze dne: 25.05.2014 23:57:24     Reagovat
    Autor: ~ - iFos
    Titulek:Re:
    S tou akcelerací se mýlíte. Asi to jen neumíte správně rozdráždit ;-)

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 00:21:41     Reagovat
    Autor: pathy - Pathy
    Titulek:Re: Re:
    Dosť dlho som musel v práci jazdiť s fiestou 1.4 TURBOdiesel, takze viem o com hovorím. Mam z toho traumu na cely život. Diesel už jedine 6-valec!!!

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 10:36:08     Reagovat
    Autor: ~ - iFos
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nedokáži posoudit, Fiestu znám jen od pohledu a dieselům obecně se vyhýbám jak čert kříži. Ale u toho Saxa jsem byl mile překvapen a to i na dálnici. Možná ale jen proto, že jsem předem očekával jen to nejhorší.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2014 07:58:50     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    Od r. 1999 do 2006 jsem jezdil Trabantem sedanem. Za celou dobu stala udrzba 4.000 a technickou prochazel spolehlive. Jo, registroval jsem pohledy majitelu vytunenych Fobyji pro ktere jsem byl hmyz a asi jeden z mala, ktere to jejich HTP dokazalo predjet, ale i tak - jeden budik, 4 kontrolky, benzinovej kohout pod palubkou a doplnovani benzinu podobajici se alchymii, dvere silne jako dvakrat prelozeny papir - to jsou skvely veci, ktere zadne jine auto nedokaze nabidnout, ale ktere nelze nijak hodnotit nebo zmerit. To se musi zkusit 8o)

    Komentář ze dne: 25.05.2014 23:54:44     Reagovat
    Autor: ~ - iFos
    Titulek:Také s tím v práci jezdím
    Dostali jsme to v práci jen za převod. Rok výroby 1996, ale ve velice dobrém stavu. Není to rudá střela, ale modrý šmoula neboli bombónek, jak tomu říkáme. Ovšem když v tom jedu, tak koukám nahoru i do sociální Fóbie. Navíc sám soukromě jezdím jen vyššími auty, než je běžný osobák, takže ten nízký výhled je pro mne opravdu docela problém ;-)
    Faktem je, že to s touto motorizací (a to fakt nesnáším chrochtadla) při té hmotnosti je to velice živé vozítko, které ani na dálnici neudělá ostudu (jen někteří řidiči asi mají trošku problém, že je předjela kapotovaná motokára). Zatím jediný problém (když pominu absolutně nízký výhled) na který jsem narazil, je to, že jako správný Francouz má náhradní díly pro každý rok zcela jiné a homokineťáky u toho nelze vyměnit samostatně, ale pouze jen jako celou poloosu :-( A ještě se liší i drážkování, takže zjistit jaké tak aktuálně je, je pomalu pro věšteckou kouli.

    Komentář ze dne: 26.05.2014 08:19:53     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    Za 10000 koupim luxusni novy prives s omezenim 100km/h, pokud chci plachtu tak 15000. To zahaknu za normalni auto a odvezu mnohem vic a pohodlneji, nez nejakym vrakem.
    Prives je beudrzbovy, vrak musim neustale lepit izolackou, aby to jelo. Povinne ruceni privesu za pusu.
    Prives se hodi i pozdeji, popr. jej s minimalni ztratou prodam na Aukru.

    Jinak k tomu Saxu, je to prakticky jenom vytunene AX a v pripade nehody bych teda vic veril Felicii. Saxo a Swift jsou ty nejstrasnejsi papiraky hned po trabantovi.
    Mel jsem verzi 1.1 44kW, zive to teda moc nebylo.

    Navic zrovna Saxo se na zatez nehodi, vepredu odchazeji kulove cepy co 20000 Km a vzadu jehlickove loziska, autu se pak srandovne rozjedou kola.

    Jinak srovnani s jinymi auty - stary Swift je opravdu mnohem horsi (a novy mnohem lepsi), Felicie je tak nastejno, zato Yaris je uplne jina liga. S jednickovym Yarisem bych ja sam jezdil jeste dnes na pojizdky kolem komina, Saxo je uz za hranou akceptovatelnosti. Saxo z roku 91 (Pugo 106) se muze merit tak leda se Starletem, s Yarisem 1999 ani omylem.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 18:27:44     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    To je jednoduché:
    a) Ne každý umí s přívěsem alespoň trochu couvat (já třeba jo ;-))
    b) Ne na každou stavbu vjededete s OII nebo Superbem. Jistě, nemusíte vozit všechno až k míchačce, ale pak bolí ruce.
    c) Ne každý má "normální auto" s TZ. Například u služebáku to mnohdy neprojde.
    d) Ne každý si chce kurvit spojku s dvouhmotou narvanými vleky.
    e) Přívěs (ani s plachtou) nezamknete a docela bych se bál vozit třeba "žábu" na otevřeném vozíku, nemluvě o Hiltách atd. Zamknete to v autě, dáte přes to hadr, a je po problému.

    Jinak bezúdržbový přívěs jsem nikdy neviděl...

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 21:39:29     Reagovat
    Autor: spo - spo
    Titulek:Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    Bezúdržbový přívěs docela je. Doma mám přívěs na 1100kg, jednonápravový. Za 5 let a najetých asi 25kkm se měnily pouze lanovody k brzdám - zarezly. A to nejspíš jen proto, že stojí venku na trávě a tedy jde na něj zespoda vlhkost.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 22:17:22     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    A nájezdovou brzdu nemažete, zástrčku nečistíte atd.? ;-)

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 22:56:51     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    Na beznem hlinikovem privesu od Agadosu bez jakychkoliv brzt se neudrzuje lautr nic.
    Vrchol mechaniky predstavuje kulickove lozisko a vrchol elektroniky bajonet zastrcka na zarovku.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 23:13:27     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    Tak ta ložiska je občas dobré zkontrolovat, zástrčku vyčistit (aby vám to svítilo a blikalo, ne se tam honily bludičky). Samozřejmě nepopírám, že údržba libovolného auta je řádově náročnější. Ačkoliv znal jsem jednoho Favorita...

     
    Komentář ze dne: 27.05.2014 08:10:27     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    "brzt"?
    Kde se bere ta krev? Aha, kape mi z oci...
    Ano...hrdy majitel nekolika vozu Skoda. Presne takhle vas vidim.
    Blahopreji!
    Jake to je byt ilustrativnim prikladem?
    8o)

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 18:48:52     Reagovat
    Autor: Jaro-us - jaro-us
    Titulek:Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    "Jinak k tomu Saxu, je to prakticky jenom vytunene AX a v pripade nehody bych teda vic veril Felicii. Saxo a Swift jsou ty nejstrasnejsi papiraky hned po trabantovi."

    Tady machrnázory made in Pivrnec v Horní Dolní, pane...

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 22:54:45     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Saxo

    "The Citroën Saxo is a supermini car produced by the French manufacturer Citroën from 1996 to 2003. It was also sold in Japan as the Citroën Chanson. It shared many engine and body parts with the Peugeot 106 (which itself was a development of the Citroën AX)"

    "It was a sufferer of poor performances along with its twin, the 106 in a 2000 EuroNCAP test."

    Konkretne to dostalo 2 hvezdicky 2000 NCAP - HODNE SPATNE - baj voko srovnatelne s felinou, i kdyz ta nikdy pres NCAP neprosla.

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 23:07:29     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    Apropos, ze Saxo je nejvetsi papirak po trabosi je prehnane. Rekord ma Chrysler Voyager 97 (0*), za nim Rover 100 (1*) a za nim Fiat Seicento (1,5*)
    Saxofon s 2* je na tom este dobre v ramci specificke kategorie rakvi :)

     
    Komentář ze dne: 26.05.2014 23:24:40     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    Mohu si dovolit ten luxus mít stavební auto s koulí a civilní bez koule. Na auta nijak háklivý nejsem, ale lézt do civilního auta po řezání tvárnic TZB nebo zemních prací v jílu v dešti se mi tak nějak ekluje. Rozdíl v (ne) pořádku obou aut to jen potvrzuje a to v civilním se haranti stravují. Stavební auto je aktuálně 24 let staré, nijak náročnou údržbu nevyžaduje a poslední technickou dalo legálně na první dobrou.

    Ad bezpečnost - pokud Saxo a ty naše jiné rakve přežily divoká devadesátá a přelom tisíciletí, přežijí všechno. Pokud si strhnete pásku z očí a odhlédnete od mediální propagandy, současný provoz je mnohem pomalejší, plynulejší a bezpečnější než před 10 - 15 let. Vždyť mě už zdržují i motorkáři! Člověk mu uhne, nechá se předjet a motorkář pak jede jak posraný. Celou cestu 12 km do práce jedu 70 km/hod. šestý v pořadí v koloně za služebním autem VaKu a nikdo si za těch 12 km nenajde odvahu k předjíždění...

    Jak se píše níže, bral bych Saxo 1,6 16V VTS s manuálem jako druhé auto. No, asi až dostavím:-) Nebo C2 VTS...

     
    Komentář ze dne: 27.05.2014 08:17:59     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    +1

     
    Komentář ze dne: 29.05.2014 08:33:59     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    No, nevím, jestli víc věřit felicii, když je to jen votuněný favorit. :) Přece jen měli frantíci trochu lepší technologie na to, vyrobit alespoň trochu použitelné a ve své době pěkné a relativně bezpečné auto s relativně krátkou dobou vývoje (AX) a ne jak u faka, kdy se od konce 70. let dohadovali, jaké bude mít auto blinkry, protože nebyla technologie pro možnost výroby blinkrů zapuštěných do blatníků (a jen o tom se mluví, ale bůhví, kde byl ještě zakopaný pes)...

     
    Komentář ze dne: 29.05.2014 08:40:59     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    Felicie nebo saxo, favorit nebo AX, prašť jako uhoď. Jen ty frantíci budou asi míň reznout. A jsou trochu menší.

     
    Komentář ze dne: 01.06.2014 23:48:49     Reagovat
    Autor: cwds - cwds
    Titulek:Re: Re: nechapu provoz tzv. stavebnich aut
    No nevím. Podle legendární knížky "Škoda Favorit vyjíždí" byl vývoj naopak rychlej natolik, že to u Bertoneho nechtěli pochopit.

    Komentář ze dne: 26.05.2014 17:32:48     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Saxo
    Saxo a Peugeot 106 jsou jedny z nejpoužívanějších a nejoblíbenějších autíček své třídy pro ultralaciný motoristický sport.
    Místo 1.5 D ale doporučuji 1.6 16v VTS (TU5J4).
    Malej, ale vzteklej...

    Komentář ze dne: 26.05.2014 21:17:15     Reagovat
    Autor: Banung - Neregistrovaný
    Titulek:
    "Rudá střela" jsme mu říkali ze srandy, protože bylo červené. Netvrdil jsem, že to kdovíjak jede. Ve článku je i zmíněno, že rozjezdy jsou pomalejší.

    Komentář ze dne: 27.05.2014 08:53:30     Reagovat
    Autor: Tycoon - Tycoon
    Titulek:Jeden z posledních dobrých dieselů
    Jeden z posledních dieselů, který se z dlouhodobého hlediska opravdu vyplatí a nemusí se ho bát koupit i chudý člověk. Na spritmonitoru průměrná spotřeba 4,7 l/100 km (což je mimochodem o půllitr méně než je normovaná spotřeba), velmi spolehlivý. Soused ho má už více než 10 let. Díky předkomůrkovému vstřikování nemá zvuk jak traktor nebo Passat TDI PD.
    Co nejvíce překvapí, je dobrá prostornost i přes velmi malé vnější rozměry a přes fakt, že se sedí velmi nízko. Otázkou však je, jakou daň si to vybírá v podobě pasivní bezpečnosti.

    Komentář ze dne: 27.05.2014 10:35:59     Reagovat
    Autor: blackadder - blackadder
    Titulek:106
    Vlastnill jsem spřízněnou třídvéřovou 106ku, rovněž rok výroby 2000, motorizace srandovní 1,0i, totálně sociální výbava, nicméně provozně naprosto pohodové a laciné auto a taky jediný zdroj pokuty za rychlost kterou jsem dosud dostal :D
    Překvapivě prostorné auto, které zvládlo ledacos přestěhovat, tak na něho vzpomínám rád.

    Komentář ze dne: 29.05.2014 05:57:43     Reagovat
    Autor: Oskar P. - Neregistrovaný
    Titulek:Nenáročný pracant
    Hnancí agregát tohoto auta je shodný s Citroen PickUp C15D, který vycházel s Citroenu Visa, vzor pro Rumunský Oltcit. Je to opravdu držák. Kouzelné je řazení převodovky. Myšleno v dobrém slova smyslu. Parádní.

     
    Komentář ze dne: 29.05.2014 08:10:16     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Re: Nenáročný pracant
    Vzor to ani tak nebyl, neboť Oltcit je pouze vyráběný Citroën pod jiným jménem, ale pro Oltcita veškerou technologii, know-how apod. dodal Citroën do Craiovy. Dodával i celky dílů (motory, převodovky, nápravy apod.) a v Rumunsku se to kompletovalo. Za to Citroën dostal část výroby, které pak prodával na západě jako Citroen Axel. Pravda, Oltcit by se dal brát jako licenční výroba, neboť Citroen měl v Craiova Automobiles S.A. podíl nějakých 43%, zbytek rumunská vláda, ale veškeré návrhy a technologie byla z Francie. A i když s Visou vypadá Axel/Oltcit hodně podobně, nejspíš budou spolu sdílet i část dílů podvozku, ale do Visy se pro běžný provoz dávaly upravené dvouválce a převodovky z 2CV a do Axelu/Oltcitu 1129 a 1299 ccm motory a převodovky z Citroenu GSA (prý existovaly tedy i dvouválcové varianty, ale to nemohu potvrdit ani vyvrátit). Dle toho pak měly koncipovány i jiné součásti, např. že Oltcit po vzoru GS/GSA měl brzdy u rozvodovky před poloosami a ručka brzdila přední nápravu, ne jako jiná auta na těhlici a ručka na zadek... Visa měla přední brzdy na těhlicích...

     
    Komentář ze dne: 29.05.2014 08:34:38     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Nenáročný pracant
    Jo, ručka oltcitu byla na předních kolech, slyšel jsem historku o borcovi, co to nevěděl a chtěl si za jízdy přibrzdit ručkou do zatáčky, no auto udělalo něco jinýho než čekal. A bylo po autě.

     
    Komentář ze dne: 29.05.2014 14:20:25     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Re: Re: Re: Nenáročný pracant
    Je fakt, že mě samotného to trošku překvapilo, i když vím, že v Oltcitu/Axelu byly motory a převodovky z GSA... Aktivně jsem ale o tom informace nevyhledával, neboť pro mě koupě dalšího auta nebyla aktuální. Sám mám GS z r. 72, které v současné době renovuji a před týdnem jsem myslel, že mu pořídím brášku právě v "osobě" Oltcita 11RL rv.90, kterého jsem naprostou náhodou našel za pět prstů absolutně bez kousíčka rzi... Bohužel jsem pro něj nenašel vhodné umístění, tak zatím stojí tam, kde jsem jej našel, ale jak jsem jej prohlížel ze všech stran, určitě jsem si zjistil i mnoho informaci pro další části renovace GS... :)

    Komentář ze dne: 04.06.2014 16:19:46     Reagovat
    Autor: etj - etj
    Titulek:Saxo
    Pan je zrejme nenarocny, kdyz se mu podvozek Saxa zda OK, ale budiz. Ridil jsem nejaky cas 1.6 VTS a to auto se mi zdalo az nebezpecne. Podvozek to ma totalne na hovno, porad uskakuje lehka zadni cast vozu a ve vysokych rychlostech je cele auto velmi nestabilni. Jeste dodam, ze tenhle vuz skocnil rozstreleny (ne pod myma rukama) a verte, ze se v tom vybourat fakt nechcete. Dodnes nechapu, ze z toho kamarad vylezl zivej.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.