Komentáře ke článku: Jak neplatit pokutu III. Tipy pro správní řízení. (ze dne 08.05.2012, autor článku: Smrtihlav)
Přidat nový komentář
|
- druhá, jednoduchá varianta podání odporu se mi ve dvou posledních případech vyplatila, protože do předvolání k ústnímu jednání uběhly měsíce (2 a 4). mám za to, že vypracovat úředníkovi zdrama návod, co všechno má mít, aby tě dostal, je kontraproduktivní.
- při ústním jednání pak uvedeš do zápisu, proč a jaké žádáš doplnění spisu, takže rozhodnutí bez toho bude možné jen tehdy, pokud se vyjádří k tvým námitkám a musí zdůvodnit tvoje požadavky na doplnění spisu. a do toho nejdou, pokud se jedná o věci, který mají mít a z nějakého důvodu nejsou ve spisu už od začátku.
- neúplný spis po technické stránce je dnes výjimka. fotka tam je i se souřadnicema měřícího stanoviště, protokoly už jim taky jdou
- důležitým argumentem při určení/odmítnutí nebezpečnosti přestupku jsou údaje z Jednotné dopravní vektorové mapy - www1.jdvm.cz/ , což je vlastně filtr podle druhu, příčiny a času dopravních nehod v libovolné lokalitě v čr. tím lze snadno vyvrátit smyšlená tvrzení o tom, jak je místo za sucha a ve slunečný den nebezpečné, protože se tam staly dvě smrtelné nehody...a JDVM ukáže, že ty dvě nehody se staly před 8 a 4 lety, kdy silnice byla před rekonstrukcí užší, bylo to v noci za deště a oba sražení byli pod vlivem a cyklista navíc jel v protisměru a bez světel (toto je reálný případ)
|
|
|
OK - Honzo díky za doplnění.
|
|
|
ad poslední odstavec: JDVM má taky grafickou podobu a z té v tomto případě vyšlo najevo, že v místě se žádná nehoda nikdy nestala a dvě smrtelné nehody se staly 300m dál ve směru jízdy a 500m proti směru jízdy
|
|
|
Dohledal jsem si nehodu, kterou jsem zavinil v roce 2007. Místo nehody je v evidenci posunuté o cca 500m oproti reálu. Stoprocentně spolehlivé to tedy nejspíš nebude.
|
|
|
Spolehlivé nespolehlivé...je to oficiální a tak by se dvě oficiální stanoviska měla shodovat. Když už si to teda ouřada tahá z prstu, měl by mít aspoň rámcovou představu...a ne zaokrouhlovat na kilometry bez ohledu na počasí, denní dobu apod.
|
|
|
Chápu správně, že by ouřada měl zaokrouhlovat podle počasí, denní doby apod. někdy na kilometry, jindy na versty, případně také na parseky či furlongy za vhodných podmínek?
|
|
|
ano.
pokud se odvolává na to, že v místě (podle jejich vnímání je to asi 1,2km komunikace) se staly dvě nehody a proto je přestupek v místě (od obou nehod vzdáleném stovky metrů), společensky nebezpečný, měl by vycházet z oficiálních pramenů, kde je jasně uvedeno o jaký druh nehody se jednalo.
takže když posuzuje přestupek ve dne, bez chlastu a za nesnížené viditelnosi a za sucha, měl by si najít jen nehody, které se staly v takové situaci a ne použít všechno +/- kilometr na každou stranu.
|
|
|
Jo, jenže na tu se můžou přihlásit akorát ouřadové. Já to zkusil a poslali mě do kšic:
Vážený pane,
dovoluji si Vám oznámit, že do Jednotné dopravní vektorové mapy mají prozatím přístup pouze registrovaní uživatelé z řad státní a veřejné správy, škol a výzkumu a správci dopravní infrastruktury.
Přeji příjemný den
Ing. Milan Brich
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Divize rozvoje dopravy
Thámova 7
186 00 Praha 8
Milan.Brich@cdv.cz
tel: 548 423 768
|
|
|
Kdybys klikals místo psals, už bys věděls;-)
http://www.jdvm.cz/mapsphere/MapWin.aspx?M_WizID=22&M_WizCode=NEHODY_STAT_VYMEZ&M_ Site=cdv&M_Lang=cs
Je potřeba vlevo v menu najít Tematické úlohy a vybrat 04-dopravní nehody. A pak už stačí jen klikat. Doufám, že to pár lidem pomůže.
Díky Honzovi za odkaz na JDVM, myslím, že to ještě dobře využiju;-)
|
|
|
|
Dík za opravu, tohle se mi stává maximálně jednou za deset let:-(
|
|
|
o JDVM vím od D-F...takže on za to může 8o)
dříve bylo možno vyhledávat i podle data, ale teď se nemůžu dostat k žádnému rozhraní, které by fungovalo jako filtr podle data. moje nehoda s cyklistkou z r. 2004 tam není ani ťukanec z 2007, ale přitom u obou byla policie.
je to teď nějak nově pokurvený, protože to trvá dlouho a stojí to co do možnosti filtrování za vyližprdel.
|
|
|
http://www1.jdvm.cz/cz/s502/Rozcestnik/c7316-Statistika-nehod-v-zadane-lokalite
|
|
|
Honza ZZR má výjimečně pravdu - uvádí informace z praxe.
Problém je v samotném článku smrtihlava - není pravda, že je poměr neinformovaných telat ke čtenářům FSM 20:1 - to není ani náhodou. Ono totiž neprasí tolik lidí, jak si tady na webu myslíte - ti co prasí, už postupně zjistili, že se musí bránit lépe než dosud a úředník reaguje (šéf reaguje, nenechá hodit do koše tolik případů . ještě tak rok a prasiči na vlastní kůži zjistí, že ani postupy z FSM nepomáhají, protože systém se samozřejmě sám patchuje a vše v komentáři uvedené si postupně "dává do pořádku". Opakuji, ZZR uvádí správné příklady a všechny se postupně patchují (a ne, nejsem bengo ani úředník, jen nežiju ve vakuu).
Je to stejné jako u mého oblíbeného příkladu "antiradary". Stačilo, aby je stupidi začali kupovat a do 4-5 let, jak jsem předem tvrdil, je na začátku a konci každé vesnice instalována RAMERová hlavice :-) a z krabiček jsou zbytečné kusy plastu.
|
|
- ještě lze použít i podezření z podjatosti správního orgánu jehož pracovníci jsou odměňováni nenárokovou složkou mzdy podle úspěšnosti jejich práce...a důkazním materiálem budiž interní směrnice o platovém ohodnocení v tom kterém odboru MÚ. více se o tom asi rozepíše JJ, který to vymyslel a v praxi už minimálně 2x uplatnil.
|
|
|
Tam se obávám, že se s tím úřady vypořádají asi jako s materiálním znakem přestupku, tj. nijak. A dokonce pochybuji že bude mít nějaký soudce koule s tím souhlasit, soudy to prostě smetou. Materiální znak navíc u soudu vyhrál zatím jen jednou a to bylo 52kmh na 50kmh. Milionkrát předtím a poté soud nereflektoval.
|
|
|
Důležitý je, že NSS uvedl nutnost zkoumat "materiál" vždy a že jeho naplnění nijak nesouvisí s "formálním aspektem". Takový přístup si na základě tohoto lze vynutit. Jen je třeba být vytrvalý. Ale uznávám, že univerzální recept to není a sám o sobě "materiál" nestačí.
|
|
|
Materiální znak zafungoval vícekrát a nejen u soudu.
Mně se na Tvém přístupu moc nelíbí to, že příliš sázíš na drtivý útok (či podraz) proti orgánu první instance. Já oproti tomu sázím na strukturovanější přístup, takže už od počátku se snažím o to, aby se do spisu dostaly věci, použitelné až v dalších kolech. Například kouzelné prohlášení policisty o tom, že bylo pěkně, protože kdyby pršelo, tak by neměřili :-)
Skepse k odvoláním není často na místě - některé správní orgány prvního stupně jsou u svých nadřízených krajských úřadů krajně neoblíbeny a ty jim rutinně vrací většinu odvolání k dopracování.
Trik s Tichomořím je pěkný, ale existuje ještě jeden - do spousty států, včetně evropských, pošta neumí poslat klasický dopis do vlastních rukou. Takže se to pošle doporučeně a zahaniční pošťák ho pak vydá komukoli, kdo to na místě nějak podepíše. Když to někomu pošleš do práce a recepční, která to podepíše, dopis někde zabordelí...
A ještě jedna legrácka: při změření a vyfocení automatickým radarem můžeš zkusit ouřadu napsat, že Tvoje auto na místě v danou dobu nebylo a ať Ti vlezou na hrb. Ideální je to když je majitelem právnická osoba a tento dopis za ni podepíše neexistující zaměstnanec :-D Na internetu pak určitě najdeš někoho, kdo Ti dosvědčí, že Tvoje auto viděl v danou dobu někde úplně jinde :-)
|
|
|
> Mně se na Tvém přístupu moc nelíbí to, že příliš sázíš na drtivý útok (či podraz) proti orgánu první instance.
Na druhou stranu se mi daří chodit fyzicky na úřad nejvýše jednou až dvakrát ke každé kauze. Ty si musíš udělat volno víckrát. Taky nezapomeň že tvůj postup není vůbec vhodný pro začátečníka, protože ty už v tom nejen umíš chodit, ty se v tom rochňáš.
> do spousty států, včetně evropských, pošta neumí poslat klasický dopis do vlastních rukou.
Něco mi v paměti říká, že s tím máš osobnější zkušenosti :) Já zase mohu přihodit k dobru perličku z posledního naměření - momentálně si úřadové nic netušíce a vesele vylámali zuby na mé datové schránce, kterou opomněli a já to papírově nepřebírám.
> A ještě jedna legrácka: při změření a vyfocení automatickým radarem můžeš zkusit ouřadu napsat, že Tvoje auto na místě v danou dobu nebylo a ať Ti vlezou na hrb. Ideální je to když je majitelem právnická osoba
No, článek ale o právnických osobách nepojednává. Upřímně řečeno, dostat se z toho když majitelem auta je firma a oni mají jen fotku je tak lehké, že to vůbec netřeba pitvat do detailu. Pokud mají i totožnost řidiče, neliší se přístup od postupu při fyzickém majiteli. Každopádně na právnické osobě si vylámou zuby vždycky.
|
|
|
Na pravnické osobě si vylámou zuby? Nevím, ale co je mi známo, tak dle nažízení 168/2002 je povinností provozovatele vést evidenci provozu vozidla, tj. kdo, kdy a jak dlouho řídil.
V textu předvolání k podání vysvětlení přímo výzva k dodání této evidence.
Pokud k tomuto znáte kličku, rád bych se poučil. :)
|
|
|
nejsem v tom profík, ale už jsem četl, že tato evidence je nutné z hlediska účetnictví, tedy není žádná povinnost ji úřadu ukazovat...
Prostě přijde určený zástupce firmy a prohlásí "odmítám podat vysvětlení" DOT
|
|
|
Evidence kvůli účetnictví je předepsána jinde a není u ní nutno uvádět, kdo řídil, pouze najeté kilometry, datum a účel cesty. Tohle je kvůli bezpečnosti práce, hlavně povinným přestávkám. Správní orgán pochopitelně nemá nárok ani na jedno.
|
|
|
Stalo se mi to, jel jsem brzo rano služebákem na jižní spojce a zapomněl jsem na čerstvě instalovaný úsekový měření. Po par měsících to přišlo na firmu, šéf to bez zjišťování dal rovnou mně, že to může být jen moje. Došel jsešm na inspoktorát, paní mi ukázala fotku, kde byly vidět jenom ruce a temný obrys hlavy - jezdím se sedačkou šoupnutou až nadoraz. Tak jsem řekl, že to moc nevypadá, že jsem to já a že si to ještě rozmyslím. No a do uplynutí roku se neohlásili.
Jinak v knize jízd je psaný pouze řidič, vždycky se dá říct, že se řidiči udělalo špatně, tak se prohodili, ale už si nepamatují, kde to bylo... Nicméně to by teoreticky mělo zachránit jen před ztrátou bodů, pokutu by asi mohli vymoci na zaměstnavateli.
|
|
|
Žádnou pokutu na zaměstnavateli vymáhat nemůžou. To leda až bude platit ta odpovědnost provozovatele vozidla, nicméně i tam to lze obejít.
|
|
|
A skutečně jste četl takové předvolání? Nic o dodání jakékoli evidence tam není (krom toho na to nemá úředník ani nárok). Pouze se předvolává osoba oprávněná k jednání (vezme s sebou doložení jejího oprávnění, OP, a zaslanou výzvu).
|
|
|
Ale houby - viděl jste vůbe někdy takové předvolání?
1. Nařízení vlády 168/2002 se především na některé řidiče vůbec nevztahuje. Například na jednatele firmy, dobrovolníky v neziskovkách, dočasně v ČR pobývající zaměstnance zahraničních poboček apod. Vztahuje se jen na ty, kdo podléhají zákoníku práce.
2. Protože v tomto nařízení předepsaná evidence se vede kvůli přestávkám, logicky ji není nutno vést u krátkých jízd, kde jsou přestávky irelevantní.
3. Není stanovena povinnost tuto evidenci archivovat. Pokud to na konci měsíce zkontrolujete, uděláte zápis že vše bylo OK a evidenci vyhodíte, nemůže vám nikdo nic říct.
4.Evidence je vedena pro účel, stanovený zákonem či v tomto případě nařízením vlády. A pro žádný jiný. Pokud ji bude chtít správní orgán, jediná správná odpověď zní "nadefekovat!".
Orgány to podle všeho dost dobře vědí, protože jsem se zatím nesetkal s požadavkem na předložení této evidence a to jsem těch případů řešitl už dost.
|
|
|
možná se s tím vypořádají podobně jako s mými důkazy - úředník jen poznamenal "vašimi důkazy se nebudu zabývat, budu se zabývat jen názorem znalce".
Oba v Cibulkových seznamech, oba stejné vystupování... :-(
|
|
Clanek super, nicmene mam lepsi prevenci ktera nevyzaduje tolik namahy. A to sice dodrzovani dopravnich predpisu. Nechapu, co je na tom tak sloziteho.
|
|
|
Protoze tady jsme vsichni vrahove maminek s kocarkama a nechceme prijit o papiry. Nechapu co je na tom tak sloziteho.
|
|
|
|
BTW...má někdo informaci na jakým principu měřej prasáci rychlost protijedoucích vozidel ?
|
|
|
Vzájemná rychlost vozidel změřená radarem minus rychlost Passata.
|
|
|
Takže je to závislé na přesnosti prasátího tachometru ?
|
|
|
Jednak a krome toho take na presnosti necertifikovaneho pravitka a pixelu na kamere... Na cemz muze byt take naprosto krasne postavena obhajoba, jak uz vyzkousel JUDr. Beran.
|
|
|
Ne. To je pasivní měření ve starých Passatech. U nových je relativní rychlost obou vozidel známa díky radaru, který staré nemají.
|
|
|
Beran to postavil na tom, že není jasně doloženo, že jeli v konstantní vzdálenosti za ním, protože nemají dálkoměr. nové prassaty mají ramer, takže tohle odpadá a nepomůže než zpomalení po avízu od antiradaru, nebo obranná palba z palubních zbraní.
|
|
|
U Berana to snad dokonce vyhořelo na tom, že to totálně pos.... a na konci měření byli blíž, než na začátku (naopak by to bylo v pořádku, změřili by menší rychlost, než skutečnou). Četl jsem to před delší dobou, tak is nepamatuju podrobnosti.
|
|
|
Beran uspěl do značné míry proto, že na pardubickém magistrátu jsou debilové, neovládající matematiku základní školy. Pokud by tuto matematiku ovládali a nebo si přizvali znalce, nebyl by býval velký problém jeho rychlost dopočítat.
Mně se na tom případu daleko víc líbila jeho argumentace materiálním znakem - tj. že buď jel i on bezpečně, nebo jeli i fízlové nebezpečně.
|
|
|
jo, zkusil to obrátit proti nim, ale rozdíl je v tom, že Beran je Beran, kdežto ploskolebci mají výc-vik! ...a navíc takhle prasí každej den.
|
|
|
Zrovna včera jsem několikrát potkal v protisměru a jednou dokonce dojel ve svém směru bílou nijak neoznačenou Oktávku s bradavicí vepředu a modrým magnetickým majáčkem na střeše ... mrzelo mne, že zrovna nemám čas, bylo by možná zajímavé se na ně zavěsit a filmovat jak jezdí ... pak už jsem na ně nenatrefil :-(
|
|
|
A co kdyby prasili? Oktavka asi jde, to by se clovek i udrzel, ovsem za predpokladu, ze nema problem s ohrozovanim sebe i okoli. Jednou jsme narazili na dalnici (docela provoz) na tehdejsiho stokiloveho playboye, ministra Brezinu. Tankoval a popijel kafe. Tata se zkusil pak jeho auta drzet. Vzdal to pri 240 km/h (meli jsme trilitrovou omegu, co to zvladala vcelku slusne) s tim, ze neni vrah, ani sebevrah, aby daval takove mysky, jako on.
|
|
|
Kdyby prasili, byly by to zajímavé záběry na net, nic víc bych tím nesledoval. A rychlost za prasení nepovažuju, ostatně to u té Oktávky ve městě (což jsem opomněl zmínit, omlouvám se) ani nijak reálně příliš nehrozilo ...
|
|
|
Tak mě napadá, jestliže mají plackolepci v nových passatech rammer, tak je lze odhalit pomocí antiradaru, což u původního způsobu měření nebylo možné. Ni? Já si snad jeden koupím, už jen z prdele. Škoda, že se zjevně nedají použít zahraniční, ještě bych Chemika připravil o DPH.
|
|
|
Jj., psali o tom zde forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=14&t=1208. Ale osobně (zatím) do antiradaru investovat nehodlám, za rychlost jsem ještě nikdy za čtvrt století ježdění neplatil ani korunu (aniž bych si dělal s povolenou rychlostí větší starosti), tak se mi zatím antiradar nevyplatí ...
|
|
|
... že se zjevně nedají použít zahraniční se mi nezdá, proč by tomu tak mělo být? Detekovaná pásma se přece dají nastavovat, ne? Ale uznávám, že jsem tuto problematiku zatím moc nestudoval, a mohlo mi něco zásadního uniknout.
|
|
|
V ČR se používají jiné frekvence než ve většině ostatních států a ne všechny detektory je zvládají detekovat s dostatečnou citlivostí a spolehlivostí. Naopak některá pásma, která se v zahraničí používají pro radary, mají v ČR jiná použití a u zahraničních antiradarů dochází k množství falešně indikovaných poplachů.
Mimochodem, já si říkám, zda v těch nových Passatech není spíš laserové měřidlo, protože se mi nezdá, že by dokázali tak dobře zakamuflovat anténu klasického Rameru. Kromě toho by to dávalo smysl i z "taktického hlediska" - při měření z pár (desítek) metrů bude ten laserový paprsek tak tenký, že ho v zásadě nemáš možnost detekovat (a následně rušit).
|
|
|
Dokazali. Prohledni si dobre celni masku, je schovan pod ni (coz vzhledem k tomu, ze je plastova, nicemu nevadi), ale porad je tam docela dobre viditelna ta hlavice.
|
|
|
Jo, zrovna koukám, že je tam Ramer 10.
|
|
|
Pro důvěryhodné - máme manuál k RAMERu 7 a jeden funkčíkus k dispozici . V rámci hesla "Poznej svého nepřítele"
|
|
|
Vyborne, tak ho nekdy postavte proti tomu, kterym meri PCR. Muzete policistum rici treba to, ze jste z CDV a ze delate statistiku, kolik ridicu prekracuje nejvyssi povolenou rychlost, az prijdou otravovat :-)
|
|
|
Plánujeme ho namontovat do auta a měřit policejní auta Ramerem a snímky pak zveřejňovat :D Blbý je že zástavba je homologovaná jen pro Felicie a Fabie a musí to být absolutně neprůstřelné :)
|
|
|
Tak ho postavte na trojnozku na chodnik. Tam zadnou homologaci nepotrebujete.
|
|
|
A to je takovej problem sehnat feldu?
|
|
|
Ha, to bude prdel až kvůli vám začnou PaCH vozit antiradary :-)
K tý neprůstřelnosti - jak je to s frekvencí na které ten radar měří - je volně k dispozici pomocí všeobecného oprávnění, nebo jí maj vyhrazenou pachové ? Aby na vás pak nepoštvali ČTŮ ...
|
|
|
GL v tomhle pásmu tuším není vůbec, takže to budou mít přidělené pro sebe. Ono tohle pásmo se už k moc jiným věcem nehodí...
|
|
|
Pak by DPP musel mit ovsem taky nejake povoleni.
|
|
|
Tak jsem na to koukal - http://www.ctu.cz/predpisy-a-opatreni/opatreni-ctu/vseobecna-opravneni.html/article_ pos/1 - žádné GP jsem na tohle pásmo nenašel /a ono by se hodila např na přenos dat .../
Za to jsem v monitorovacích zprávách ČTÚ našel tohle:
kontrola kmitočtového pásma 34 GHz, ve kterém lze provozovat radiolokační rádiová zařízení (silniční radary) jen na základě individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů. V České Kamenici byl zjištěn provoz radiolokačního měřiče rychlosti bez příslušného oprávnění. O zjištěných závadách bude rozhodnuto ve správním řízení.
***
kontrola kmitočtového pásma 34 GHz, ve kterém lze provozovat radiolokační
rádiová zařízení jen na základě individuálního oprávnění k využívání rádiových
kmitočtů. Závada zjištěná v předchozím období (využívání rádiových kmitočtů bez
oprávnění) v České Kamenici byla řešena správním rozhodnutím o uložení pokuty
ve výši 3 000,- Kč.
***
A mám za to že ty pokuty můžou být i výrazně vyšší, takže by tohle chtělo pořešit a zajistit si individuální oprávnění k používání kmitočtu, protože když by nějaká kurva fízlí přitlačila na ČTÚ tak by mohli vymyslet i pokutu blízkou spíš hornímu limitu ...
|
|
|
Napadá mě že když budete "měřit" za jízdy, a pojedete úsekem kde měří pachové na stejné frekvenci, mělo by to znemožnit měření na obou stranách. V případě že by jste měli vydané individuální oprávnění k provozu na tomto kmitočtu, jednalo by se vlastně o legální aktivní antiradar :-)
|
|
|
Nojo, ale zase kdo by jezdil Felicii nebo Fabii jenom kvuli tomu, ze na ni je bradavice...
|
|
|
|
No, to by legalni nebylo, slo by to k soudu a ten by posuzoval, jestli to bylo nechtene, nebo chtene poruseni predpisu, ktery jasne zakazuje ruseni.
|
|
|
"Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo Vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen “antiradar”)."
Jenze tohle je prave ten technicky prostredek, pouzivany policii nebo Vojenskou policii pri dohledu na bezpecnost provozu na pozemnich komunikacich... (byt je to ptakovina, protoze ten radar dohlizi na rychlost a nikoli na bezpecnost). Ale souhlasim s tim, ze pouziti radaru za ucelem jineho radaru by se za antiradar povazovat dalo, na druhou stranu by pak i policie musela sve radary provozovat tak, aby se z nich nestavaly antiradary. Cili asi by se skutecne resil umysl (a proto je nezbytne jej co nejkomplexnejsim zpusobem zastrit).
|
|
|
To je doslovná citace? Pokud ano, tak tam nic nevidím o městské (obecní) opolicii... Znamená to, že ty můžu rušit jak chci? :-)
|
|
|
Ano, obecni policii rusit muzete. Pokud pujde o radiove zarizeni, muzete se dostat do sporu s CTU, pokud jde o lasery, tak akorat bacha na ochranna pasma letist (nicmene to by slo pouzit i proti laserovym mericum MP a mereni lidary tak ucinit nelegalnim alespon v TMA a CTR).
|
|
|
Děkuji za informace - potěšily. :-)
Jinak já si na vykání v int. diskusích nepotrpím - to jen tak na okraj... :-)
|
|
|
Tak beru zpet, platne zneni je toto:
§3 (4) Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, která znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen "antiradar”).
Na druhou stranu to ovsem znamena, ze pouzivat technicke prostredky pouzivane pri dohledu na bezpecnost provozu na pozemnich komunikacich, neni vyhrazeno jen policii a vojenske policii, ale de facto komukoli (pokud to nebude uzito jako dukaz ve spravnim rizeni)...
|
|
|
|
Případná NEúmyslnost by se dala stavět na tom že jste přece nevěděl že tam policie měří ...
|
|
|
Ano, tento argument je skutečně zajímavý, a jsem velmi zvědav jak se s tím aparát vypořádá. V Beranově případě to raději nechali promlčet :o)
Nejde o to, jaký mají satrapčíci výcvik (ostatně myslím, že vzhledem k těm nehodám s Passaty na soud asi žádný dojem v tomto směru neudělají), spíš to docela pěkně nastavuje zrcadlo onomu oblíbenému argumentu, že nepovolená rychlost je sama o sobě nebezpečná bez ohledu na to, zda došlo ke konkrétnímu ohrožení či omezení ostatních účastníků silničního provozu.
|
|
|
V zásadě ano. Ale tachometrem se nerozumí to, co má řídící opice před sebou. Je tam extra kalibrované a ouředně ověřené měřidlo.
|
|
|
všechna zařízení podílející se na výrobě důkazu jsou kalibrována...tedy i měření rychlosti prassatu. je ovšem otázka, jakou metodou je ta rychlost zjištěna, protože do věci vstupuje nahuštění a stav pneumatik, stejně jako fakt, že na videu ve starých prassatech se zobrazuje jejich rychlost průměrná (za nějaký krátký úsek), nikoli okamžitá. ale odchylka nebude rozhodující a soud na to nasere. je to jedna pakáž.
|
|
|
Odchylka měřidla je dána, zdokumentována a počítá se s ní. Ne že bych byl povznesen nad využitím triků a la JUDr. Beran, ale smiřme se a tím, že pokud mi opice v novém Passatu naměří 150, tak jsem fakt nejel 120 a nebudu z úředníka dělat zase totálního vola.
|
|
|
vždyť píšu, že odchylka nebude rozhodující. za 140 nestavijou a ze 150 odchylka měřidla 130 neudělá. spíš bude zajímavá, když půjde o to, jestli dotyčný jel 29 nebo 31 nad limit.
|
|
|
A zkousel jsi to nekdy? Opravdu, absolutne dodrzovat VSECHNY predpisy po CELY cas jizdy? Ani na sekundu je neporusit?
Ja to parkrat zkousel, ale je to fakt dost na nervy :-)) Pristihl jsem se u toho, ze jedu opravdu pomerne nebezpecne, takze jsem zase zacal jezdit bezpecne s tim, ze bohuzel porusuju ty predpisy, no...
|
|
|
Já to jeden čas chvíli dělal jako protest (vč. informace na zadním skle) proti novele zákona. Ale fakt se to nedá ...
|
|
|
Co se nedá? Krom dementně umístěných značek na stavbách (jako objíždět směrovou ceduli příkopem fakt nebudu) mi jízda podle pravidel nepřipadá nijak obtížná.
|
|
|
Fakt?
Tak třeba značka nejvyšší povolená rychlost 30 km/h při údržbě zeleně u silnice, omezující úsek 4 km. To také dodržujete?
Na dlouhé rovné přehledné silnici telefon ne a ne a nezvednete, ať se zákazník/klient/šéf/manželka třeba zblázní?
Parkujete vždy tam, kde se smí, konečně, místa je všude dost, že (včetně pravidla o nutné zbývající boční vzdálenosti ke druhému kraji vozovky)?
Na rovném úseku s plnou čárou traktor nepředjedete, protože 25 km/h je pohodová vyjížďka a mohl byste ublížit tý bílý čáře?
Dlouhá široká silnice ve tři ráno, výpadovka z města, nájezd jednou za XY - udžíte tam 50 km/h?
Někdo před Vámi jede 78 km/h v místě, kde se bezpečně dá jet 150+ km/h, leč ten úsek není nekonečný. Spěcháte. Budete ho předjíždět 90 km/h nebo celý manévr urychlíte tím, že to trochu přišlápneteA který z manévrů Vám přijde bezpečnější?
Atd., atp.
|
|
|
To je marný, fakt! Takovejch už tady bylo...a někteří se vrátili napravení po střetu s realitou a psali kamsi poděkování za FSM.
Je to jen otázka času, kdy kolem nás jeho popluje mrtvola dolů s proudem 8o)
|
|
|
Hlavně jak už někdo psal dříve, obvious troll is obvious.
|
|
|
No, ja ten telefon nezdvihnem, bo nosim uzke nohavice a mobil vo vrecku, to potom musim urobit na jeho zdvihnutie pohyb vhodny akurat pre jogina :-))
Celkovo, tel. za volantom je asi jedina vec co dodrzujem - nutno ale poznamenat ze zas nie kvoli tomu, ze je zakazany, skratka sa necitim bezpecne, ked kombinujem telefon a jazdu (bez handsfree samozrejme)
|
|
|
Já telefon taky fyzicky nezvednu, léta používám v autě vestavěné handsfree ...
|
|
|
Ještě si dovolím přihodit: Co 20 km/h v obytné zóně? A co přednosti při vyjíždění z ní?
|
|
|
Já neříkám, že to není debilita, ale je jich jak nasráno a 99% řidičů, který potkávám, vůbec netušej, co se k těm značkám váže. Tudíž silně pohybuju o tom, že zrovna pan "vždy-podle-předpisů" bude patřit k tomu 1%...
Jinak spíš než samotná obytná zóna mě serou příčný prahy, kterejma jsou tyhle zóny prošpikovaný.
|
|
|
Jsem blázen nebo rootův koment, na který jsem reagoval opravdu zmizel?
|
|
|
1) Spadá pod dementně umístěné cedule na stavbách
2) Nezvednu, tu chvilku, než se mi podaří zastavit, to počká.
3) Ano
4) Nenapadá mě místo, krom jedné silnice ve Švýcarsku, kde by mě to mohlo potkat. Ostatně ten traktor zas tak často nepotkávám. Ale vzpomínám si, že jsem se jednou vlekl za kombajnem dost dlouho a ten fakt předjet nešel, čára nečára, protože je široký.
5) Ve městech, kde jezdím, je na takových úsecích aspoň 70. Není problém dodržet, za chvíli jsem z toho města venku.
6) Ne, samozřejmě se snažím předjíždění co nejvíc zkrátit, takže v tomto případě 90 někdy poruším. Ale jet na 90 za někým, kdo jede 78 mi zas tak moc nevadí, ten rozdíl v rychlosti není velký a on někde třeba uhne.
Jako neříkám, že jezdím vždy přesně podle předpisů, ale nepřipadalo by mi takový problém to úplně striktně dodržovat, v podstatě jen někdy mírně mimo obec překračuji rychlost, to už by takový rozdíl nebyl.
|
|
|
O tohle přece vůbec nejde.
Jde o to, že člověk by měl mít k tomu, co dělá, nějaký důvod.
Přesně proč by měl kdokoli v běžném osobním automobilu jet v esíčku na Strakonické před Barrandovským mostem 30 km/h?
"Protože to někdo řekl?"
To je právě ukrutně špatně: dělat bezmyšlenkovitě to, co "někdo řekne", je zlo prvé kategorie, jež vede přímou cestou ke Godwinovi.
|
|
|
1. Je mi u prdele pod co to spada - dodrzujes, nebo ne? Ja potkal jednou 30km/hod pri "praci na silnici", opravovali tam pred rokem nejaky mostek, 30km/hod platila pres les cca 4km, nez byla prvni krizovatka, ktera ji rusila. Dodrzujes?
2. Proc? Me osobne prijde MNOHEM nebezpecnejsi nekde honem honem zastavovat, a delat prekazku v provozu, nez proste telefon zvednout,a hovor vyridit. Proc ho nezvednes?
3. Opravdu VZDY parkujes tam, kde se to smi? Potom predpokladam se nepohybujes v Praze, ani jinem vetsim meste. (parkujes vzdy 5metru od hranice krizovatky, od prechodu, a podobne? VZDY?)
4. Zcela bezne potkavam traktory / jina pomalujednouci vozidla na silnicich. Uplne staci, kdyz mi tam nejaky vjede v Dobrisi dole ukoleji, a ja bych se za nim mel tahnout az nahoru na kopec smerem na Prahu. Prijde mi jednodussi ho proste jednoduse predjet, i kdyz tam je plna cara - videt tam je velmi daleko. To same na okreskach, clovek potka neco podobneho bezne. A skutecne me pak deprimuje, kdyz uz za nim visi 5 aut, co jedou 15km/hod, uz asi 5 minut, a jedou a jedou, a nemaji vlastni mozek, aby ho proste predjeli.
5. Opet - je videt, ze nejezdis po Praze, napriklad. Ale opet - je mi zcela u prdele, kde TY jezdis - dodrzoval bys 50? Dodrzujes, vzdy, a vsude? (nejnovejsi vynalez na Strakonice - skoro uz od Barandaku je az ke Zbraslavi 50km/hod, pry kvuli hluku.../Ehm, silnice vede minimalne polovinou sve trasy mimo jakekoliv lidske obydli....dodrzujes? Pokud ano, proc?)
6. Tvoje vec. Jezdi, jak umis a na co mas naladu, nikdo ti do toho kecat nebude. Pro zmenu ale nechci, aby do toho kecal nekdo me, kdyz tam, co jiny jede 78, protoze se mu chce, ja pojedu 150, protoze to neni nikomu a nicemu nebezpecne...
|
|
|
1) Nedodržuju. Psal jsem to tak proto, že to byla odpověď na můj první příspěvek.
2) Nezastavuju honem, až to jde. I mimo volant mám průměr jeden telefonát na den, tak fakt nemám důvod brát telefon ihned okamžitě.
3) Ano. I v Praze, i když tam nejsem často. 5 metrů od přechodu vždy ne, protože 5 metrů platí jen před přechodem, za přechodem ne.
4) Jsme málo zemědělský kraj, tak mně traktory nepřekáží.
5) 50 na Strakonické dodržuju, protože nevím, co tam je, jedu tam tak jednou za rok, nevím, jestli je tam radar, stavba, zúžení, přechod..
6) Já do toho nikomu nekecám, já jen poznamenal, že mi nečiní obtíže pravidla až na velmi málo výjimek, které jsem vyjmenoval, dodržovat.Problém je, že si v tom našem bordelu lidi zvyknou kašlat na všechno a pak mě nedodržováním pravidel ohrožují. Typicky přejíždění středové čáry v zatáčce, když jedu proti němu a mám fakt co dělat, abych se tam vešel.
Dodporučil bych ale toto vlákno ukončit, diskuse neměla být o dodržování pravidel, ale o boji proti policejní buzeraci, která bohužel exsituje a přispívá k tomu, že lidi jezděj jak prasata.
|
|
|
Ad 2) Je vidět, že vás to neživí ... ale právě, proto, že mne na rozdíl od vás telefon živí (v přeneseném slova smyslu - přináší mi práci, když mi na něj volají zákazníci), jsem si už dávno do auta pořídil vestavěné BT-HF ...
|
|
|
Vážně? Takže každodenní příklad ze života v mém blízkém okolí - když pěkně pomaličku na nejpomalejší převod pojede cyklista do táhlého kopce dlouhého 2,5 km po jinak široké přehledné silnici, ovšem celé osazené (kdovíproč) plnou čarou, tak za tím cyklistou opravdu těch 2,5 km pojedete rychlostí kroku chromé babičky? Anebo porušíte předpisy a tu plnou čáru nakonec přejedete, protože proti celou dobu nic nejede? Anebo toho cyklistu hezky natěsno a nebezpečně ometete jen abyste tu bílou "zeď" nedejbože ani jedním kolem nepřejel?
|
|
|
Kde je takové místo? Leda na tříproudovce, ale tam víme proč. A jinak máte pravdu, cyklista pod určitou rychlost by měl být v zákoně definován jako chodec, při jehož objíždění se plná čára předjet smí.
|
|
|
Ne, tohle opravdu není tříproudovka :-( A když nad tím tak přemýšlím, tak je to mnohem delší než těch 2,5 km, ale ten zbytek je buď z kopce nebo aspoň po rovině ... a takových míst mám ve svém okolí víc, jen to co jsem popsal je extrém tou svojí délkou, stoupání mají podobné i ta další místa. Holt horské městečko ...
A nepotkávám tam jen cyklisty, ale i pomalu jedoucí pracovní stroje apod. - ve všech případech předjížděním porušuji zákon (a nebudu sem psát město, nebo tam policajti postavěj hlídku, aby kasírovala - divím se, že na to ještě nepřišli)
|
|
|
On se cyklista (a motocykl bez postranniho voziku) skutecne predjizdet na plne care nesmi? :-O
|
|
|
Předjíždět lze, ale nesmí se při tom přejet ta plná čára, tzn., že pokud chceš do kopce se klátícího cyklistu předjet dostatečně bezpečně pro sebe i pro něj, bez přejetí plné čáry to v praxi obvykle prostě nejde ... svým způsobem blbý zákon tlačí řidiče do toho, aby cyklisty na takových místech lízali pravými zrcátky :-(
|
|
|
Třeba v Rakousku na ty traktory (a jiné pomalujedoucí vehikly) mají jednoduché dodatkové tabulky. Holt kopcovitá země:).
|
|
|
Takové místo je skoro všude, protože plné čáry i tam, kde jsou umístěny smysluplně*, jsou umístěny z hlediska bezpečnosti předjíždění někoho, kdo jede cca 70-80 km/h, a předjíždějící cca 90-100 km/h.
Z hlediska předjíždění cyklisty, který jede typicky 20-30, výjimečně 50, je naprosto nesmyslných i 99 % těch plných čar, jež jinak smysl mají.
Jo, a pokud je tříproud přehledný dostatečně daleko, jakýpak že smysl tam má plná (přesněji, nepřejíždění plné, abychom vyloučili omyl "myslím, že to je můj pruh")? Medle zhola žádný. Vy tam nějaký vidíte? Jakýpak?
____
* A teď nehodlám řešit, zda je to případ typický nebo výjimečný, ačkoli zkušenosti o tom mám poměrně jednoznačné.
|
|
|
"A to sice dodrzovani dopravnich predpisu."
Všech? Zkoušel jste to někdy?
|
|
|
máte na mysli, že zanedbal následující
(2) Řidič nesmí
...
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
|
|
|
Těm co nic ilegálního nedělají nemusí vadit, že je někdo šmíruje!
Nicméně zpět k vám - Obvious troll is obvious.
|
|
|
Pokud nemáš řidičák nebo jezdíš málo, tak tě chápu, taky jsem měl kdysi takový názor. Dneska, kdy obce zřizují tzv. rychlostní pasti, aby vydělali peníze, policajti dokonce otevřeně přiznávájí, že jsou tlačeni do téhož, tak pak má řidič přímo morální povinnost se trestu vyhnout. Nechat se oškubat za rychlost v místě, kde je obec jenom kvůli nějakému územnínu plánu, nejbližší baráky jsou kilometry daleko a ohrozit můžeš maximálně bažanta nebo zajíce, to nepříspívá k žádnému zvýšení bezpečnosti na silnicích.
Podobně, pokud je široká, rovná silnice, dá se po ní jet bezpečně i 120 km/h (s Renaultem Thalia 1.2 i 170).
Když je někde už několik let stavba obchvatu, tj. je tam umístěná 30-ka a přitom široko daleko není ani lopata natož aby tam někdo pracoval nebo vyjížděl vozidlem stavby, nemá slepé dodržování tohoto omezení vůbec žádný smysl. Tj. dá se tam jet i 120 (= 90km přes!), takže dle zákona je to na okamžitou popravu střelou do týla, ovšem dle zdravého rozumu?
Když předjedeš cyklistu, traktoristu nebo jiného šneka na plné čáře, pokud v tu chvíli nic nejelo proti a byl tam dostatečný rozhled, jedná se o porušení zákona (zakázané předjíždění), ale v praxi nebyl nikdo ohrožen ani omezen.
A tak se dá pokračovat dál.
Dneska cestou do práce jsem potkal hlídku Pomáhat a Chránit, kontrolovali auta na silnici, o 100m dál cestáři opravovali silnici, takže byl zabraný celý jeden pruh. Objíždět se to muselo protisměrem. Policajti by byli 100x užitečnější, kdyby v tom místě řídili dopravu tím zbylým volným pruhem, ale z toho nekoukají žádné vybrané pokuty, tak proč by to dělali :-(
|
|
|
Třeba se skutečně jedná o člověka, co ve 3 v noci v sobotu jede 30 kolem výjezdu ze stavby, ačkoliv tam je zhasnuto, nikde ani noha :-)
|
|
|
Copak v noci, já kolem takový "stavby" jezdím ve dne ;)
|
|
|
V tom prvním odstavci se poměrně jasně poznávám:-(
|
|
|
Dřív šel ten šnek nějak ojebat "objížděním". Známého chtěl kvůli objetí cyklisty (nebyl to pumpičkář s tyčí v řiti jedoucí 50) fízl vyhodit z jízdy, ale po odpovědí, že nepředjížděl, nybrž objížděl (za což se postavil i vedle sedící instruktor) byl klid.
Je to ovšem 10let, co jsem dělal papíry (shodné období s incidentem) a současnou sbírku prasáren jsem nečetl.
To jen tak aby řeč nestála.
|
|
|
"Nechat se oškubat za rychlost v místě, kde je obec jenom kvůli nějakému územnínu plánu..."
"Jenom kvůli nějakému územnímu plánu" to obec být nemůže, protože zákon definuje dvě podmínky, které musí být současně splněny, aby o obec šlo.
(obec je zastavěné území, jehož začátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami)
|
|
|
A právě územní plán určuje, co je zastavěné území a co ne, nikoliv přítomnost staveb :)
|
|
|
To tedy pro účel omezení rychlosti jen stěží.
U některých obcí lze dokonce pozorovat, že značka se jménem obce se posouvá, ačkoli se pozorovatelné zastavěné území nezměnilo a územní plán teprve ne.
Už jsem viděl, že značka přeškrtnutá (na výjezdu) je ještě hluboko v zástavbě (zjevné, nikoli plánované), ale značka nepřeškrtnutá (na vjezdu) je kus před zástavbou (opět zjevnou).
|
|
|
Termín použitý v zákoně musí být nějak definován. Zákon o provozu na pozemních komunikacích definuje pro omezení rychlosti obec jako zastavěné území označené značkou. Co je zastavěné území pak definuje Zákon o územním plánování a stavební řád. Tvoje implikace vyvozuje, že by značky měly stát tam, kde podle územního plánu zastavěné území začíná/končí, ale tak to není, značky by měly stát tam, kde je potřeba omezit rychlost, protože tam mezi barákama pobíhaj děcka a slepice, tj. v té části zastavěného území, kde skutečně žijí lidé. Pro nás je důležité to, že značka zapíchnutá v lese, který je v územním plánu označen jako les nebo trvalá zeleň nesplňuje zákonem danou podmínku zastavěného území, nejedná se tedy o obec, ergo kladívko tam platí rychlost stanovená mimo obec.
|
|
|
Ačkoliv je to výklad velmi rozumný a orgány by se jím asi měly při umísťování značek řídit, tak s jeho aplikací pozor.
Imho je to uplatnitelné při nějaké formě připomínek k umístění značky, ale jako FSM tohle půjde k soudu, protože pokuď někde značka/omezení je, má řidič povinnost ji respektovat (viz raketýring na nepoužívaných železničních vlečkách do zrušených/jinak zásobovaných továren).
|
|
|
Tady nejde o nerespektování značky, ale o její zákonem podmíněnou platnost. Podobně jako u značky omezující maximální povolenou rychlost za mokra, kdy její platnost je podmíněna tím, že je mokro. Není-li zákonem stanovená podmínka platnosti splněna, nemůže jít o nerespektování značky.
|
|
|
Ano, ale jako účastník provozu nejsi v tu chvíli kompetentní platnost posuzovat. Na to existuje jiný proces a povinnost respektovat i nesmyslné značení je ustálenou aplikací zákona. Právníci vysvětlí asi lépe proč, ale je to tak ... prostě do správního a soudit se.
ad podotek o kousek níž - zákon sice nemusí exaktně definovat pojmy, pokuď jsou obecně užívané, jednoznačné a nebo definované zvykem či odkazem jinde. Ale v případě možného dvojího výkladu existují nějaká pravidla aplikace zákonů, pro běžné smrtelníky se to v praxi projevuje jako ustálená judikatura. Tj. v případě sporu je nakonec někdo oprávněn posoudit, jestli dané normy aplikovatelné jsou a za použití obecných pravidel výkladu vůči povinnému (shoda nebo součet příznivějších pasáží dle síly jednotlivé normy) to prostě aplikuje.
|
|
|
Mohl byste trochu rozvést co to ta ustálená aplikace zákona je? Někdo by mohl argumentovat tak, že většina řidičů tu konkrétní značku o konci obce kdesi v polích ignoruje, a proto v souladu s ustálenou aplikací zákona tato značka nestanoví pro řidiče povinnost nepřekračovat max. rychlost v obci.
|
|
|
ustálená aplikace je bílý jednorožec podobně jako tzv. desuetudo, zaniknutí nepoužíváním, které se snažíte asi aplikovat.
Ustálená - jde o to, jak dané ustanovení obvykle vykládají orgány veřejné moci, soudy a průměr vovcí to akceptuje. Nic "složitého".
|
|
|
Nikoliv.
Můj příklad z praxe ukazuje, že značky bývají osazeny bez ohledu na hranice zastavěného území podle územního plánu.
Nic víc.
|
|
|
Pristupujete k zakonum jako programator k definici promennych.
Termin pouzity v zakone se definuje predevsim tehdy, pokud je pro ucely zakona potreba presnejsi nebo mirne odisny vyklad, nez jak je v beznem jazyce nebo pro ucely jinych zakonu.
Zcela jiste automaticky neplati, ze termin "zastavene uzemi" v zakone o provozu na poz. komunikacich je totozny s jeho definici pro ucely zakona o uzemnim planovani.
|
|
Ja bych jen upresnil, nebo dodal,ze v Praze jde odvolani na Ministerstvo dopravy.
Zajimavy u meho prohresku bylo, ze mi po trech mesicich neprisla na odvolani zadna reakce:) prestupek je sice jiz od 6.4. promlcen, ale cekal jsem aspon nejakou reakci uradu:)
|
|
Na (neexistujícího) "cizokrajného zástupce" již vydal NSS záplatu (netvrdím, že neprůstřelnou). Viz 1 As 27/2011-81
|
|
|
Vím o tom a po pravdě si nemyslím, že je to špatně, protože JE to zneužití práva a nedokážu si představit situaci, kdy by člověk takovou ptákovinu fakt potřeboval realizovat, když by fakt potřeboval nějakého chlapa z Kuvajtu, tak mu to "svoje" rozhodnutí okopíruje a pošle.
[Takže když už máme ten monopol na spravedlnost v českých soudech a musí to být,] zrovna proti tomuto rozsudku nelze nic namítat.
Každopádně podpásovku to neohrožuje; dle rozsudku to může teoreticky nastat jen to, že ouřad napíše, že je nutné zvolit si jiného zmocněnce.
|
|
|
Také si nemyslím, že je to špatně. Občas v diskusích jen pro zajímavost upozorňuju na některé rozsudky, protože na zdejším webu vídám sklon k doslovné interpretaci práva (obecná nikoli osobní poznámka).
|
|
autorovi a všem ostatním, kteří list po listu, příspěvky a pod. skládají nikdy nekončící atlas FSM.
Důkladné studium mně v praxi ušetřilo mnoho peněz, bodů (dle očitých svědectví i mnoha dalším) a dále seznámilo s "myšlením a filosofií" dalších složek, tvořících Stát.
Pozn.: Parukářský trh je poměrně rozvinutý; z proplešatělého řídiče, než vsedne do auta, se během několika vteřin stane rocková šelma, z nakrátko ostříhané blondýny lepá černovláska apod.
Vyzkoušeno!
|
|
|
Hm, navstivit parukarstvi, to me jeste nenapadlo :)...jak jednoduche....
|
|
|
Na stacionární radary mne napadlo nalepit si na stínítko fotku obličeje nějaké "selebrity" (třeba Humla) v životní velikosti ;-) Ale zatím jsem to nerealizoval ...
|
|
|
to je ovšem hodně starý trik: http://www.youtube.com/watch?v=TqPAmTZb7NA ;)
|
|
|
Tak ja myslim, ze bohate staci stinitko, a kdyz clovek jede kolem toho "fotaku", tak pro jistotu trosku zvednout hlavu, aby to byla jistota, ze nic nebude videt:-)
|
|
|
|
Podle mých karnevalových zkušeností se v tom strašně potí ksicht. Paruka plus brýle se mi jeví jako vhodnější řešení. Osobně si ale vystačím se sklopeným stínítkem.
|
|
když si spočítáte kolik času vás bude stát celá přestupková šaráda i v případě že z ní vylezete se štítem, dojdete k závěru, že místo ochcávání kdečeho je výhodnější dodržovat pravidla. Protože čas je co ? Protože čas jsou peníze. Není pitomost strávit spoustu času kvůli ušetřeným pár minutám? Času, který se vám už nikdy nevrátí? Jak pro koho, že.....
|
|
|
Ale pravidla my přece dodržujeme, např. pravidla slušného chování a ohleduplnosti. Nedodržujeme debilní části zbytečně složitého zákona, které s bezpečností nemají nic společného a tady už jde o samotný princip.
|
|
|
Překročení rychlosti: 2.500 Kč
Nepřipoutání se bezpečnostním pásem: 1.000 Kč
Nesvícení denními světly: 2.000 Kč
Nasrat úředníka a úředníkovi: k nezaplacení
|
|
|
Kdyby šlo jen o peníze tak se dá zavřít oko.. sice se sebezapřením ale vyplázne se 1-2 K za mimořádnou silniční daň a jede se dál... Jenže v okamžiku kdy k mimořádné silniční dani dostanete jako bonus do žebříčku nějaké body , tak pak už ten ztracený čas je poněkud penězi nevyčíslitelný - body se umazávají docela blbě..
A to pomíjím úplně princip že měření na debilních bezpečných místech je opravdu jen výběrem další silniční daně a bezpečnost na silnici opravdu nezvýší... Tímto zdravím naše krásné stacionární CZECH radary v Prostějově u kterých záměrně zvyšuji rychlost ať mají na radnici , ehm pardon už změna - na magistrátě , fajn statistiky jak nám tu po PV jezdí piráti ;-)
|
|
|
důležitá otázka: mají se dodržovat úplně všechna pravidla nebo jen ta, která policie pokutuje? Jak to děláte Vy? Podle příspěvku to vypadá, že dodržujete jen předepsanou rychlost a to ještě možná jen v místech, kde je velký výskyt pomahačů nebo radarů nebo obojího. Na dodržování jen některých pravidel soudím z toho, že píšete jen o ušetřených pár minutách, takže dodržujete jen rychlostní limity nebo ještě nějaká další pravidla?
|
|
|
Ať si to "šumy" dělá třeba doma potmě pod dekou... Nechápu, kde se v těhle lidech bere ta drzost, poučovat ostatní. Dělám něco jinak a mám potřebu to ostatním sdělit? Fajn, proč ne. Ale spílat někomu do volů a hlásat svojí pravdu jako tu jedinou nejlepší?
Osobně si dávám velkýho majzla, abych na silnici nešlápnul vedle, páč času mám zatraceně málo a ježdění autem mne živí. Na druhou stranu jsem rád za takové články, jako je například tento, protože člověk prostě chyby dělá a šlápnout vedle může, aniž by o tom věděl.
|
|
|
"Šumy" je s velkou pravděpodobností pěšák nebo dítě, jinak by takovou blbinu nemohl napsat.
takových článků není nikdy dost, jak se šrouby utahují, je třeba se bránit. Pokud je možné zabránit dalšímu zbytečnému zdanění, je povinností každého občana, tak učinit! Jinak to proti té vládní/místní svoloči nevybojujeme. :-)
|
|
|
Mě spíš vytočil ten styl, než příspěvek jako takovej. Každej by měl znát svoje možnosti a hranice, za který už nepůjde/nemůže. Já si třebas nemůžu dovolit lítat někde po úřadech a dohadovat se s těma vylízancema tam - jednak kvůli času a druhak kvůli zachování jejich zdraví a mé svobody neb jsem člověk vznětlivý. :-)
|
|
|
Vyjma pár vypatlaců, kteří se stejně záhy vybijou v boji o Darwinovu cenu, nikdo dnes nejezdí aby se zabil, skončil na měsíce ve špitále nebo jen aby musel lítat po pojišťovnách. Proč? Protože čas jsou peníze.
Většina silniční buzerace je založena pouze na měření rychlosti, protože se dá co? No přece výhodně zpeněžit !
Pokud rozbiju při fotbálku sousedovi okno, jdu se přiznat a samozřejmě okno mu zaplatím.
Jaká škoda prosím pane mistře obuvnický však vznikne tomuto státu, potažmo ostatním spoluobčanům překročením povolené rychlosti zhusta na zcela nesmyslně omezených místech jen aby se mohlo vybírat?? Chce-li mne někdo takto okrádat mám pak plné právo se jeho zvůli všemi prostředky bránit.
|
|
|
Většina silniční buzerace je založena pouze na měření rychlosti, protože se dá co? No přece výhodně zpeněžit!
Plus parkování, zákazy stání a zastavení, no a tam je to ještě jednodušší. Nemusí se nic měřit, jen se dá lístek za stěrač, nebo botička a penízky máme doma.
Do teď jsem byl v domnění, že znám zákon docela dobře. Ale teprve tento a předchozí článek na stejné téma, mi otevřely oči ve smyslu, jak se proti těm zhovadilostem bránit. Díky pane D-FENS a palec nahoru!
|
|
|
tak jako tebe baví být ponižovaný debilitami za které jsi jinak terestán, nás baví nasírat úředníky a dementy tvého typu. vůbec nejlíp by bylo, kdyby se zhnusený strážce tradičních hodnot odebtal domů a pak v depresi z toho, kam ten svět spěje, pobil celou rodinu vč. sebe. Očistí tak genofond od ovčího DNA a celý duh si tak nějak vydechne...přemejšlej o tom...a checkuj nože v kuchyni 8o)
|
|
Ještě jeden dotaz pro nějakého právníka, nebo znalce zákona.
Jak to je s evidenci přestupků? Vím, že po roce, pokud nebyl uzavřen, nelze ho vymáhat, ale je i nadále zapsán v centrálním registru v kartě řidiče, nebo ne? A neví někdo zda existuje nějaký zákon, který upravuje za jak dlouho a zda vůbec jsou tyto evidované přestupky z karty vymazány?
Ptám se proto, že za těch 50 let co mám ŘP tam musím mít (pokud to někdo nevymazal) přestupků "něurékom" (jak tuhle psala pí. Moussa). No a pak stačí při běžné kontrole, aby se PCH podíval do databáze a vypadnou mu oči z důlku.
Díky za případnou odpověď.
|
|
|
Jsi nenapravitelny pirat, vem si priklad z me babicky. Ridicak ma 65 let, nikdy zadny prestupek nespachala, dokonce ji nikdy ani nekontrolovali. Sice je to trochu zpusobeno tim, ze nikdy nedrzela volant v ruce (poukazku na autoskolu vyhrala v nejake recitacni soutezi a po valce nebylo tolik benzinu, aby jim nekdo plytval na vyuku ridicu, proste dostala papiry). Mohla by ted zastavat nejakou funkci u besipu, nebo aspon delat zkuseneho spolujezdce mladym piratum silnic, jak to stoji v navrhu.
|
|
|
správně se to píše "neurékom", ale čte se to měkce slovensky. :-)
možná vypadnou oči Vám, nedávno jsem to tu psala, stalo se jednomu známému, že mu udělili "trest" v podobě odebrání řidičáku, než mu to stačili sdělit, uběhl nějaký ten rok a trest vypršel. Paši z toho byli lehce zmatení, ale pak ho odeslali zpátky do autoškoly. Musel se naučit testy a od jízd ho málem vyhodili, protože jezdí dlouhé roky a má své zlozvyky. Prošel, tím odčinil všechno zlo světa a může řídit dál.
přestupky by měly být umazávány, ale jak to v místním "pořádku" funguje, bude asi jiná otázka. Půl století pirátství už je na medaili nebo čestný titul. ;-)
|
|
|
Jestli mne má chabá paměť nešálí, tak neurekom, případně neúrekom. :)
A když jsme v těch slangových slovenských číslovkách, tak "hafo" je prý údajně víc, než "po kokot". Ale je to bez záruky. :)
|
|
|
děkuji za opravu a omlouvám se zasloužilému pirátovi silnic za mystifikaci, opravdu to nebylo úmyslné.
s dlouhým "u" to zní divně. Je zvláštní, že já to slovo neznám ze Slovenska, ale od lidí z Ostravy. :-)
|
|
|
Ten "zasloužilej pirát" hřeje hodně, musim přiznat. Co by ne, každej chlap je ješitnej bez výjimky.
Dostanu nějakej metál? :)
|
|
|
Aha, tak nic. To nebylo na mne. :(
|
|
|
ještě vydrž, až budeš mít 50 let za volantem a kartu řidiče popsanou z obou stran, bude i metál. Ale zase při řízení traktoru nebo koně člověk tolik přestupků nenasbírá nebo se pletu? ;-)
|
|
|
By ses divila. Jenomže to se nekasíruje, protože to nemá holt tu výtěžnost. Takže to ani nexistuje. :)
Jo a musim se ohradit. Jezdím i s autem. Jsem velmi dobrý řidič. :))
|
|
|
...já to slovo neznám ze Slovenska, ale od lidí z Ostravy. Jestli to nebude tím, že na ostravsku od padesátých let žije spousta přistěhovalců ze Slovenska (včetně mojí babičky).
|
|
|
To snad nemění nic na věci, že to znamená něco jako "nevýslovně", tedy pokud si to dobře pamatuji.
|
|
|
slovnik.azet.sk/synonyma/?q=neurekom
takže to nevýslovně určitě neznamená...ostatně, žena mě také někdy překvapí slovenským výrazem o jehož významu jsem dosud neměl ponětí, naposledy (velmi příhodně v tomto čase) orgovánem, o kterém tvrdí, že to znamená šeřík.:-)
|
|
|
Nojo!
Znamená to "nepočítaně", což jsem až dosud netušil. Ale pokud to používám (z mého hlediska) jako "nevýslovně mnoho", nepozoruji, že by s tím měli posluchači problém. Nebo jsou natolik slušní, že to přejdou.
No, pieseň Biely orgován se v předrevolučním rozhlase hrála docela často. Interpreta si však nepamatuji.
|
|
|
...pieseň Biely orgován... lyrické balady ve slovenštině mne minuly.
|
|
|
pro ygrk a CNNPRG (nebo tak nějak):
Pozor! Neúrekom znamená něco jako "nevýslovně", ale konkrétně se používá ve významu "nevýslovně mnoho"...
Tedy nikoliv "nepočítaně", ale "nespočetně"...
Úplně přesně jeto "toľko, že to nemožno uriecť"
A synonymický slovník je v tomto případě na kokot... či na piču?
|
|
|
|
Ha,ha,ha. Češi učí Slováka, jak se co píše. Já jsem původem Slovák, protože můj otec, ač Čech, byl notárom a jako takový byl přidělen na Slovensko, zrovna v době, kdy jsem se narodil, takže jsem měl smůlu a do dnes musím uvádět, jako místo narození, šílený název jednoho malého městečka z východního Slovenska. Žil jsem tam jenom 4 roky, přesto jsem měl v roce 1993 nemalé potíže, jak dostat české občanství.
No schválně vyzkouším, jak to v praxi funguje. Jednoduše si zažádám o výpis z karty řidiče a uvidím co tam bude.
Jenom jako perlička, jsem v CZ asi jediný řidič, co má v novém ŘP uvedeno, že ŘP na kamiony (s přívěsy, návěsy atd.), získal v roce 1956 a na motorku a osobák v roce 1959. Když ona ta 6 je na klávesnici hned pod devítkou. Zatím si toho nikdo z kontrolujících PC nevšiml.
|
|
|
narodila jsem se v Československu a Slovákům jsme tenkrát říkali bratia, tak co bych nemohla někoho poučit. ;-)
můj ex se také shodou náhod narodil ve Zvolenu a ještě mu napsali do rodného listu, že se jmenuje Peter. Takže po rozdělení měl problémy s občanstvím a další problémy byly s občanstvím dcery, protože každá úřednice řekla, ale otec je Slovák, narodil se na Slovensku a jméno má také slovenské.
ale někteří na tom byli ještě hůř, kdysi jsem potkala jednu opravdu starou paní, která se jako Češka narodila v Užhorodě, to byl teprve boj o občanství, chvíli to vypadalo, že nepatří vůbec nikam. :-))
|
|
|
No pokud by se mi podařilo nějak sehnat použitelný cestovní pas, tak to, že bych nepatřil žádnému státu by mi vůbec nevadilo.
Ono vůbec to současné pojetí státní příslušnosti je na palici. Uspořádání, kdy státní občanství se odvíjí od příslušnosti k obci, kde člověk žije, mi přijde podstatně logičtější.
|
|
|
už se to vyřešilo, všichni jsme euroobčánci, kus jako kus. :-(
nejhorší je, že tě státy nutí mít jejich doklady a když si o doklady požádáš, tak stát nedělá nic jiného než ti hází klacky pod nohy, pokud se i jen trochu odchyluješ. Jediná schůdná cesta je, žít celý dlouhý život na jednom místě a mít plný šuplík všech nemožných potvrzení. A aby toho nebylo málo ještě se řeší, kde jsi daňový rezident.
a aby toho všeho nebylo málo, ještě tě to někdy stojí peníze. E. babička je Slovenka, narodila se ve Francii, ale většinu života žila v Čechách, na boj o české občanství si musela zjednat právníka, aby jí zajistil výpis z matriky někde ve francouzské vísce. Naštěstí má neutrální jméno, její sestra, která se jmenuje Alžběta, ale ve Francii se narodila jako Elizabeth, svedla těžší boj a stálo ji to trochu víc peněz, protože se řešilo jestli vůbec existuje a teprve potom se řešilo kam vlastně patří.
státy chtějí a uznávají jen pecivály, žádný trajdání po světě se netoleruje! Hezky hnít doma a nechat si kálet na hlavu od místní samosprávy, tak je to správně!! ;-)
|
|
|
I pecivalove to maji tezke. Louis Belcredi mel potize s tim, ze mu po osmactyricatem zacali vnucovat, ze je Ludvik, coz delalo zmatek v oficialnich dokumentech. Tak to byl proste pro urady jen "soudruh Belcredi, pripadne, kdyz se nekdo z bolseviku ozral, tak soudruh knizepan", ale pravda, to byl jen takovy drobny problemek, vzdledm k tomu, co si cela rodiny vytrpela. A to se mnoho desitek let de facto nehnul z mista.
|
|
|
A to se nemuzes odhlasit a pozadat o nansenuv pas? Co bys vlastne musel splnit, abys ho dostal? Myslim, ze zrovna ty s tvou podvratnou cinnosti bys to zvladnout mohl, ze se musis politicky ukryt, nebo tak....
|
|
|
pro vicekrále Pepu:
Pochopil jsem - řidičák na osobák musel být dřív než na kamion, takže je z roku 1659!
|
|
|
Ti si nevsimaji veci... Videl jsem 250 Sachs jezdit na papirech od 125 uplne jine znacky, me se taky nikdo neptal, proc ridim neco, na co bych pri prvotnim pruzkumu papiru nemel mit opravneni (ono je to trochu jinak, ja ho mam, ale bezny prislusnik to z ridicaku jen tak nepozna, navic by musel pocitat a ze to umi, to neverim).
|
|
Mám prosbu na zdejší zkušenější kolegy, včera jsem byl chycen v Jindřišské městapačkou. Tak nějak i vím, že to tam uzavřeli, ale netušil sem, že se nedá projet z jindřišské na václavák, takže mě tato uniformovaná opice chtěla stáhnout o pětset a ještě se tvářila jako kdyby mi dělala nějakou službu ( upřímně bych jí za žádnou službu nedal ani 50 :-o ) Takže po větě "nebudu se s Váma bavit a chci do správního řízení" mi to začla samozřejmě rozmlouvat, načež jsem jí řekl, že doufám že je na ní její rodina pyšná - oblíbená to moje věta při konverzaci s MP. Nicméně k jádru pudla, tady je asi jediná šance to nechat vyhnít, protože za vjezd na pěší zónu v 19 hodin večer...nějak mě nenapadají ty 3 nohy:))
Každopádně to jak to tam uzavřeli je tak totálně debilní, že to snad opravdu musel vymejšlet nějakej fízl z Korunní....
|
|
|
Oni tam vybírají pokuty? To si snad dělají prdel. Chodím kolem často a berou tam auta zhruba s frekvencí jedno za dvě minuty. Doposud jsem si myslel že je pouze směřují jinam po nové úpravě..
|
|
|
LOL, já taky myslel že pomáhají a jenom směrují nebožáky co o tom neví. No a oni chrání.
BTW ten zavřený václavák je taky kokotina, páč silnice tam stejně musí zůstat, protože samozřejmě plno lidí má vyjímku a jet tam může.
|
|
|
taky chodím často kolem a taky jsem myslela, že jde pouze o domluvu, přesněji o dohady. Někteří řidiči vypadali, že se to pokoušejí usmlouvat na průjezd.
jako peší zóna to tam rozhodně nevypadá, auta zaparkovaná po obou stranách ulice a na pěší zónu dost velký provoz. Musím se podívat, jaká přesně je u Palace značka.
(už je to přes měsíc a pořád se to nějak neusadilo. Xgandalf tvrdil měsíc dva a usadí se to. O prázdninách si to sedne určitě, ale pak to nejspíš zase vstane)
|
|
|
jj, vybiraj kurvy...stalo nas tam najednou pomerne hodne. Prave ze vyborna pesi zona...clovek jede za tramvaji okolo zaparkovanych aut a bum, orangutan v reflexni veste cloveku oznamuje ze je v pesi zone a natahuje ruku po penezence
|
|
|
kde přesně vás odchytla městapačka? V Jindřišské žádné značení "Pěší zóna" není. Je tam značka "zákaz vjezdu povozů", pod ní dodatková "neplatí pro vozidla MČ P1" - to mě překvapilo, jednička má povozy?? :-D
k tomu je tam cedule se značkou "slepá ulice" a u toho nápis "zákaz průjezdu Jindřišskou ulicí".
na konci Jindřišské na křížení je značka "pěší zóna" nebo zákaz vjezdu?
|
|
Sam mam za sebou nepodani vysvetleni 2x, jednou jsem se k nepodani vysvetleni dostavil na sluzebnu, podruhe jsem na poskytnuty formular (kdo ridil, jaky vztah k nemu mam a tak) napsal ze odmitam podat vysvetleni. Prvni udalost je 3 roky, druha rok a pul. Takze zkusenosti zatim dobre, ale to je ze statickych radaru. Jednou jsem zaplatil 2000 kdyz me chytly ty kurvy v Prassatu na dalnici, pote co jsem tomu rychle jedoucimu Passatu co se na me v levem pruhu tlacil chtel uhnout, takze jsem i zrychlil (ze 135 na 155), abych se toho tlaciciho kokota zbavil. Zajimalo by me to Tuvalu, jak se dal da zjistit, jestli se posta vrati? A pokud se vraci nedorucena zasilka, je jiste ze dojde do roka?
Co takovy Afganistan, prihranicni oblasti Pakistanu? Plus nevim, jak bych toho zmocnence mel jmenovat, konkretni navod v clanku neni.
|
|
Tohle je opravdu směšný, časově i finančně náročný a hlavně naprosto neefektivní způsob "odporu". Při dalším přestupku můžete začínat znova.
Zákony jsou od toho, aby se dodržovaly. Rozhodně si nemůže každej jouda sám určovat, že tady pojede 160, támhle 20, protože jemu se to tak zdá v tu chvíli správný, vhodný, bezpečný. Když se vám zákon nelíbí, snažte se ho změnit. Když se vám nelíbí dopravní značení snažte se to změnit. Když se vám nelíbí, že někde smrdí třicítka, ikdyž už tam nikdo nekope, snažte se to změnit. Když se vám nelíbí, že policajti měří rychlost místo řízení dopravy, nebuďte hnusný na policajty, nemá to žádný smysl, snažte se to změnit.
Místo léčení příčiny potlačujete příznaky, fail.
|
|
|
"Zákony jsou od toho, aby se dodržovaly."
To mi stačilo ... já osobně bych asi za války nedokázal udávat židy i když to bylo v zákoně ...
|
|
|
Jsou lidé, kteří si to přesně takhle zdůvodnily... "nařídili to, tak se to musí".
|
|
|
|
Já bych tam to y nechal. Vzal bych to podle slova k*rvy.
|
|
|
Vis, kdo to byl Pavka Morozov?
|
|
|
Dejavu, zkoušel jste někdy regulérní cestou změnit dopravní značení?
|
|
|
Já ano. Leč cesta regulérní nebyla zrovna legální a zatím to není promlčené ;-)
|
|
|
Ja se tedy hlasim..ja jsem presne ten jouda, co si sam urcuje, ze tamhle pojede 160 a tamhle 20, protoze jezdim tak, abychjezdil bezpecne, nikoliv tak, abych jezdil podle predpisu. Nakonec, kdybych doslova dodrzoval predpisy, tak pojedu mnohem nebezpecneji....
Na policajty budu hnusny vzdy, a cim vice tim lepe...
Mimochodem uz se docela tesim, az si clovek budu moct zaplatit jakoukoliv SPZtku... Uvazuju o necem jako ACAB 88 :-)))
|
|
|
Tak taková SPZ je hate crime, za to bude nejmíň 6 let natvrdo.... :)
|
|
|
Ale on za to nemuze, spz neni jeho majetkem :-)
|
|
|
No pry moudry urednik rozhodne, jestli SPZ neni rasisticka a jinak nevhodna...A pokud SPZ vyda, potom je to vec tohoto urednika, a ne moje:-))
Ted jen najit dostatecne tupeho urednika, co to nepochopi (to by nemusel byt problem). Ale stejne vznikne nejaky patch, neco jako objektivni zodpovednost ridice za nevhodnou SPZ :-)))
|
|
|
Moment, odkdy zajímají nějaké trapné právní předpisy, principy a zásady policii a lovce nacistů :)
|
|
|
K tomu lze zcela obecně namítnout toto:
Řidič si sám určuje rychlost pouze na vlastní komunikaci, případně na komunikaci, pro kterou si takovou možnost obstaral.
V ostatních případech musí dodržovat pravidla, která stanovil majitel.
________
Diskuze tohoto obsahu se nevedou o rychlosti jízdy, ale o tom, zda je správné dodržovat zákony státu, který je jednotlivým občanům různou měrou nepohodlný.
Ke shodě tedy z principu není možno dojít.
Sám si určuji, kde si natrhám jablka a kde hrušky. Nakonec, kdybych dodržoval předpisy, nenatrhám nic.
Na policajty, kteří mi v tom překážejí, budu hnusný vždy a čím více, tím lépe (dokonce jsem v televizních zprávách viděl několik instruktážních šotů, more...).
|
|
|
88, 18 neo podobně je už moc okaté...co tak AYAK or AKIA ? :-)
|
|
|
Poněkud se mýlíte. Joudou je ten, kdo si není schopen sám určit, jaká rychlost je v místě správná, vhodná a bezpečná. Za řidiče to totiž nikdo neudělá, ani úředník za stolem, ani fízl krčící se za trojnožkou v křoví.
Na fízla hnusnej budu, protože se dobrovolně propůjčil k tomu, že mne (a nejen mne) bude bezdůvodně buzerovat. Podobně na všechny ty úředníčky, jejichž "pracovní" náplní je rozesílat obtěžující obsílky.
Mimochodem, kdyby fízl dbal zákona, nechá tu bezdůvodnou třicítku odstranit. V civilisovaných zemích bývalo zvykem, když zrovna žádné práce neprobíhaly, značky u staveb zakrývat.
|
|
|
Tyhle značky u staveb, to je obrovský bordel. Na druhou stranu viděli jste už někdy, aby něco takovýho měřili? Já ne. Na druhou stranu, možný je všechno.
|
|
|
Já už několikrát (ale mám pocit, že vždy to byli MP)
|
|
|
Dokud nebyla hotová D11 u Kolína, byli státní fízlové s radary na těch třicítkách okolo TPCA pečení vaření. Klidně v zimě v devět večer.
|
|
|
Proč bych si sama nemohla určovat, kolik kde pojedu? Koneckonců jsem to já, kdo v danej okamžik, v daných povětrnostních a provozních podmínkách a v daném autě jede? Jinak pojedu na okresce svou popelnicí, jinak půjčeným tátovým dvouaapůllitrem, jinak pojedu ve dvě odpoledne o slunečném dnu, kdy se rojí cyklisti, jinak pojedu ve dvě v noci, kdy je liduprázdno široko daleko, jinak pojedu v mlze a dešti, jinak za krásné viditelnosti. Stejně tak, jako programově nestojím na STOPce, protože je to absurdně zbytečná značka, která ze mě dělá debila, protože logicky, pokud sama nepoznám, jestli mám na předností zastavit nebo jestli vidím dobře a můžu projet, tak snad nemám za volantem ani co dělat... Značky, které jsou rozumné, poslouchám, ale sorry, nejsem prostě ochotná za volantem vypnout mozek a bezduše poslouchat nesmysly.
|
|
|
jouda si musí určovat, jak rychle pojede, vždy a všude, protože kromě stanovené maximální rychlosti je ještě v zákoně ustanovení, aby každý přizpůsobil svou rychlost povaze, stavu a já nevím čemu. Takže pokud si jouda určí nižší, je to správně a dokonce je to v souladu se zákonem. Trestá se jen pokud si jouda určí vyšší rychlost.
|
|
Chtěl bych se zeptat místních zkušenejších diskutérů, zda-li mají praktickou zkušenost s náhledem úřadů na značku "Průjezd zakázán".
Vše co jsem o této značce našel je pouze stručné znění zákona: "užije-li se nápisu "Průjezd zakázán", nesmí řidič projet takto označeným úsekem, aniž by jízdu přerušil, například za účelem naložení nebo složení nákladu". Znamená to tedy, že v praxi se jedná o přestupek pouze, když projedete od značky ke značce a až tam vás odchytnou?
Abych mluvil k věci: byl jsem zastaven cca v půlce úseku a jelikož jsem nejel dál (a MP nemohli vědět, jestli projíždím opravdu dál, nebo ne), tak si myslím, že nedošlo k vůbec žádnému přestupku.
Podotýkám, že jsem se s nimi vůbec nebavil, do protokolu napsal obligátní text a tím to prozatím skončilo.
Díky
|
|
|
Pokud te zastavili v pulce useku, JEDNOZNACNE se nejedna o prestupek. Protoze nikdo nemuze vedet, jestli jsi zrovna nejel o 5 metru dale, nez te zastavili, a tam jsi chtel .....nevim....nekupovat v obchode / jel jsi za znamym odvezt mu knihu / cokoliv...
Spise se divim tomu, ze dneska jeste existuje nekdo, kdo cloveka zastavi v pulce trasy, to bych rekl, ze uz budou proskolenejsi...
Pripadny spor snad nejde prohrat...
|
|
|
Děkuji za odpověd. Jedná se o úsek, kde tak nějak nic není. Spojnice mezi jednou částí sídlište a druhou. Ale i tak jsem tam prostě mohl na někoho třeba čekat.
Jen mě napadá jeden detail. V protokolu bylo, že jsem "nerespektoval značku Průjezd zakázán" + mé vyjádření. Ale přemýšlím, jestli jsem tam neměl přidat svoji poznámku o tom, že jsem byl zastaven jen v půlce. Jestli totiž popis z jejich strany není brán automaticky jakože jsem projel skrz.
|
|
|
To by rozhodne meli nejak dokazat. Pripadne predpokladam najdes minimalne 2 svedky, co ti dosvedci, ze te staveli uprostred....
Rozhodne i kdyby tam mezi tim nic nebylo (proboha proc tam je prujezd zakazan, kde to je?) muzes tvrdit presne jak pises, ze jsi tam mel sraz se znamym a proto jsi tam zajel a hodlal jsi akorat zrovna zastavit...
Ale pravnik nejsem - tak jako tak je lepsi si na pomoc nejakeho pripadne vzit :-)
|
|
|
Jestliže ho zastavili uprostřed takového úseku, tak jaksi bych žádné svědky nesháněl. Takového důkazu se opravdu může dopustit jenom šimpanz. Automaticky bych si stěžoval na počínání hlídky a žádal náhradu nákladů (cestovné, strávený čas). Kamarád právník by si mohl taky přivydělat ...
|
|
|
škoda, že není možné se hájit tím, že oni ho zastavili, takže vlastně neprojel i kdyby původně chtěl a ještě by měl policajty jako svědky, že opravdu zastavil. :-)
|
|
|
No vždycky můžeš tvrdit, že si chtěla zastavit až za nimi:-).
|
|
|
To přece není nutné. Jestli v protokolu stojí, že švestky řidiče zastavily v úseku, jímž je zakázán průjezd, pak tím zastavení vozidla - tedy neporušení zákazu - dosvědčují samy.
|
|
|
Je otázka zda zastavení policií je zastavením dle zákona, podobně jako zda je stání než policajt vyplní záznam o přestupku či provede prohlídku obvazů, i když připouštím, že vozidlo bylo zastaveno a stálo.
|
|
|
Obávám se, že se na to kouká jako na zastavení nezávislé na vůli řidiče, stejně jako zastavení v koloně tam, kde je to značkou zakázáno.
Prostě jsem tam např. jel někoho/něco vyzvednout, vyložit... a basta.
|
|
|
Jedná se o tento úsek.
http://mapy.cz/s/3Pjj
Podle dosavadní diskuze to vidím tak, že si počkám na předvolání. Seznámím se se spisem a dle toho budu jednat. Pokud bude přímo napsáno, kde me zastavili(otázka: MUSÍ to být součástí spisu?), tak není co řešit. Pokud nebude, tak budu požadovat předvolání toho vola co mě zastavil a jeho výpověd. No a uvidíme co dál.
|
|
|
Nejultimátnější značka. Ztělesnění stupidity. I největšímu submisivovi ovčanovi okamžitě dojde, že když zákaz neporuší jednoduše tím, že kdekoli na úseku zastaví a poté se rozjede, je tady něco hrozně špatně a ta značka je nějaká divná.
Jinak pro vás vybírám z D-FENSova článku:
Kdyby tedy došlo na ten případ, že budete na místě odchyceni a bude vám svérázným jazykem městské policie tlumočeno podezření z přestupku spočívajícího v porušení jakési zákazové značky (1 trestný bod, pokuta 1500 - 2500 Kč), obvinění s veškerou rozhodností odmítněte s tím, že nedošlo k porušení povinnosti vyplývající z dopravní značky B 32 s nápisem "Průjezd zakázán", protože v úseku označeném značkou došlo k přerušení jízdy a pokud budou strážníci něco namítat, sdělte jim, že a) zákon nestanoví důvody, pouze pro které může k přerušení jízdy dojít b) z místa, na kterém se nacházeli a které splňuje taktický požadavek skrytého dohledu, nemohli vidět celý označený úsek a proto ani nemohou dokázat, že došlo k průjezdu úseku bez přerušení. Požadujte projednání ve správním řízení a sepsání zevrubného záznamu o provedeném úkonu, jeho skutečně důsledné sepsání zabere podle mých zkušeností nejméně třicet minut, ale mnohdy i více.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011031301
|
|
|
Jenže poloopice mají těch třicet minut, mnohdy více, placených (to add insult to injury, z mých peněz), a nikam nepospíchají.
Já ne a pospíchám.
Je už celkem lhostejné, jak by správní řízení dopadlo; zcela zásadně neakceptovatelný je totiž sám o sobě "trest za nic, spočívající v nejméně půlhodinovém zdržení".
|
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Jsem ve správním řízení z důvodu autonehody s autem které nemělo technickou. Vleče se to už tak 2 měsíce o pořád se nic neděje. Chtěla bych se tedy zeptat co mam od tohoto řízení očekávat a zda se lze nějak vyhnout drtivé pokutě? Děkuji
|
|
|
Záleží na situaci. Pokud auto bylo v dobrém stavu, technická byla prošlá týden z důvodu zaneprázdnění a nemělo to s nehodou přímou souvislost, s postihem se možná něco dělat dá, i když úplně bez ztráty kytičky to nebude. Ale pokud bylo auto z TK vyhozeno kvůli nějakému nedostatku, který má přímou příčinnou souvislost, tak smůla.
Z toho, že se o nehodě dozvěděl ouřad soudím, že to nebyl zrova škrábnutý lak na nárazníku, co?
|
|
Zkusil jsem si zaplatit rokbezpokut.cz
a zatím mi jednou pomohli s pokutou za parkování, tak uvidím co bude dál.
|
|
Při mém předjíždění jsem se bokem střetl se zemědělským strojem ,který byl tažen traktorem.Začal jsem předjíždět v místě s přerušovanou čarou,ale traktorista,když jsem byl na jeho úrovni začal přidávat na rychlosti a tím mi neumožnil bezpečné předjetí a při tom jsem bokem zavadil o výše uvedené zařízení.Předjíždění bylo dokončeno již v úseku s nepřerušovanou středovou čarou.Snažil jsem se potom traktor zastavit,abych se pokusil dohodnout o vypořádání mojí škody z jeho pov.ručení.S tím ovšem nesouhlasil a každý jsme tvrdili svoji pravdu.Škoda je jen malá na mém vozidle(cca 7000,-,druhá strana nemá žádnou škodu a bylo to bez zranění.Proto jsem zavolal PČR a jde to do správního řízení.Co mohu očekávat na tomto správním řízení?
|
|
|
Muzes ocekavat, ze jen tezko prezkoumatelne dokazes braneni predjizdeni ze strany traktoristy (uz jen tenhle fakt to dost zneverohodnuje i kdyz mas treba 1.2 HTP) a dostanes to na triko, takze zaplatis nejen opravu, ale i pokutu a 1000 kc za spravni rizeni.
Pokud mas on-board kameru, muzes zkusit dat zaznam do spisu a zadat znalecky posudek ze ktereho by vyplynulo, kolik kdo jel, ale nejspis k tomu neprihlednou a bezbyde Ti nez se odvolat, kraj nejspis potvrdi zjisteni uradu a muzes se soudit.
Je to prdeli ke zdi.
Zacni tim, ze si okopirujes CELEJ spis. Pak lze rict neco ne tolik obecnyho.
|
|
Dobry den, mam tri pokuty (dve za rychlost a jednu za parkovani) a chci je resit metodou doruceni fikci. Nemam vsak nikoho, kdo by bydlel v panelaku a mohl me poskytnout schranku pro mou fiktivni ridicku Amy Saxon. Lidi ty metody neznaji a boji se toho. Mohla bych nekoho poprosit o propujceni schranky? Dekuji.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jak neplatit pokutu III. Tipy pro správní řízení.
|