|
V dnešním eurosvětě mi připadá daleko pravděpodobnější, že se v rámci boje proti diskriminaci zakáže zaměstnavatelům ptát se potenciálních zaměstnanců na dosažené vzdělání. :-)
|
|
|
To samozrejme taky. Ale je potreba si 4. tridu dodelat, to se prece nijak nevylucuje.
|
|
|
Rob Grant: Neschopnost
Takhle nějak by to mohlo vypadat, geniálně kormutlivý obraz budoucnosti EU.
Dal bych sem :-), kdyby to nebylo :-(
|
|
|
Ano, ale nám tady bohužel chybí ta paternalistická autorita, která nad námi převzala kontrolu a řídí naše životy předem vytyčeným směrem víceméně proti naší vůli, respektive bez našeho vědomí, OVŠEM s dobrými a v zásadě silně nesobeckými úmysly a vědomím, že všechno skončí, jak má.
|
|
|
Já mám čím dál tím větší pocit, že ji tu máme (tzn. nechybí :-) a ta autorita si bohužel zcela vážně myslí, že jedná "s dobrými a v zásadě silně nesobeckými úmysly a vědomím, že všechno skončí, jak má". Viz poslední snahy s kvótami v orgánech společností a jiné diktování toho, co je správné.
|
|
Není to tak dlouho, co si museli učitelé dodělávat jakési pedagogické minimum, pokud jejich vystudovaný obor nebyl přímo ten učitelský. A prd sešlo na tom, že učí desítky let.
|
|
|
Moje maminka, aby mohla i nadále učit na zvláštní škole, si musela "na stará kolena" večerně dodělat "speciální pedagogiku" na úrovni "nástavby pro maturantky". Absolvovala totiž jen "normální" vysokou pedagogickou a po 30-ti letech praxe na zvláštní škole by to bez absolvování rychlokurzu "speciální pedagogiky" asi z ničeho nic přestala zvládat. Prý je tam učili strašně důležité věci jako anatomie dítěte na úrovni výuky přírodopisu na druhém stupni základních škol a podobně. Můj návrh "kašli na to a běž učit bělochy na normální základku" neprošel ...
|
|
|
Manželka jako biolog si při škole udělala navíc nějakou obdobou "pedagogického minima" a získala papír na střední školy. Kdyby byla magisterským oborem učitelka učitelka (s učiteli přitom absolvovala všechny neoborové předměty, plus nějaký level psychologie navíc), tak by mohla učit na základce.
Takhle nemohla, mohla by na nižší gympl, ale ne na stejně staré děti na základce. Tenhle paradox unikal všem pedag. fakultám, kde sháněla možnost si tedy dodělat papír na základku, všude jí tvrdili, že je to stejné jako u učitelek. Nakonec to vysvětlila někomu na škole, kde si ten středoškolský papír udělala a formou znávání zkoušek a sepsání nějaké práce se dobrala i k tomu papíru pro základky. Pochopitelně též zaplatila za toto druhé studium, ale tuším že to nebyla žádná darda.
|
|
Taky jsem chodil na Hornickou.
|
|
ten námět není původní, že, to je jedna z vedlejších linek jedné poměrně známé a čtené knihy. úmyslně?
|
|
|
Rozhodně ne. Nemám ponětí, o kterou knihu by se mělo jednat, jen doufám, že jsem jí nečetl, protože inspirace byla v podobě snu a bohužel není vyloučeno, že ten se vzal z nějaké zapomenuté knihy. Čemu se to trochu podobá, je Kafkův Proces, toho jsem si vědom.
Docela by mě to zajímalo a děkuji za upozornění, jen by se slušelo napsat i o jakou knihu se jedná (ať si toho zmetka, co mi ukradl nápad, můžu podat :D ).
|
|
|
Vonegut, Mechanické piano (Player piano). je tam vedlejší linka příběhu o nešťastníkovi kterému počítač zjistil že nemá tuším něco jako zápočet z tělocviku na střední škole. dost citováno a dost i nepřímo citováno.
|
|
|
|
ovšem (abych jako správný schizofrenik reagoval sám na sebe), námětů je málo, daly by se spočítat na prstech. cizinec přichází, bratr odchází, dohání nás minulost, neopětovaná láska.
“Jenomže před vámi měl ten nápad už nějaký Joachim Graff a Mikuláš Konáč a Hans Sachs a Opitz a Hebbel a
Nestroy a Kaiser a operu o ní složil nějaký Serov a Wetz a Honegge a Goosens a Emil Nikolaus Reznicek – Ale proto se může napsat třeba ještě tucet oper o Juditě,” dodal jsem honem, když jsem viděl, jak je zdrcen. “Záleží na tom, jak se ta látka pojme, ne?”
|
|
|
Tak nějak to asi bude.
Nicméně jako všichni autoři kombinuji několik nápadů, takže zbytek povídky snad konverguje k tomu Kafkovi :D
|
|
a já myslel, že se něco dozvím :-(
|
|
Když si vzpomenu na svůj sen, ve kterém jsem někdy v polovině studia nemohl uzavřít třísemestrální blok, protože nám náhle řekli, že k tomu musíme mít řidičák na traktor a už bylo zkouškové... no, probral jsem se řádně spocený.
|
|
>>> A zákon požaduje, aby na tebe bylo tak pohlíženo, takže abys mohl být dále zaměstnán na pozici pro vysokoškoláka...<<<
hlavni hrdina pracuje ve statni sprave?
- pokud ano, at se nedivi
- pokud ne, tak nechapu - zamestnavatel si muze vybrat zamestnance na zaklade ruznych kriterii - napriklad dosazene vzdelani, trestny rejstrik atp, ale pokud jej uz zamestna a je s nim spokojen, tak ho prestava zajimat jeho formalni vzdelani, ale zajima ho to skutecne.
pochopitelnejsi by bylo napriklad, kdyby pracoval v oboru kde je potrebna kvalifikace vyzadovana zakonem, napriklad lekar.
|
|
|
A zákon či co to je povinně nařizující kvótu pro počet žen ve vedení firmy dává majiteli soukromé společnosti nějak na vybranou kolik ženských tam chce mít?
|
|
|
To se řeší vytvořením nové pracovní pozice "pozitivně diskriminovaná manažerka", jejíž náplní práce je dohlížet na to, aby nebyli diskriminováni muži. Taková pracovnice v souladu se svým světovým názorem nebude dělat vůbec nic, čímž vůbec nic nezkazí a jediné, co to zaměstnavatele bude stát, bude jedna další fakticky vzato daň eurosocanům.
|
|
|
Ale to pořád - a úplně zbytečně - něco stojí.
Hlavní pointa mého příspěvku ovšem byla ta, že do vedení firem už ESSR kecá. Stejně tak kecá do minimálních platů, počtu odpracovaných hodin, zatím hlavně zdravotních nároků na zaměstnance apod. Dle mého názor není to, aby ESSR začal kecat soukromým firmám do oblasti vzdělání zaměstnanců, vůbec nereálné, a přijde to hned poté, co zavedou tabulky na platová minima podle dosaženého vzdělání.
|
|
Jiste, ze skola zajisti ubytovani. Jen je problem s tim, kdyz ma nejaka trida telocvik na sedmou, ctvrtaci budou mustek vstavat driv a odklidit sve spacaky z telocvicny, nez nastane vyuka.
|
|
|
Cisarpan uz v sedm skákal přes predlitavskou bednu.
|
|
|