D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Musí mít všechny děti nárok na stejné vzdělání? Nemusí!
    (ze dne 11.12.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 11.12.2011 21:06:42     Reagovat
    Autor: tom83 - tom83
    Titulek:
    No a já zase naopak věřím, že na takovou kravinu získáte howno, i když Evropská uhnije na podobné "projekty" dává peněz jak sraček, z cizího totiž krev neteče.
    No ale jestli z ní ty prachy chcete určitě vyrazit, udělejte to víc multikulti, povinně "genderově vyvážené", zelené a nejlépe se záštitou nějaké romské lesbické vozíčkářky.

    P.S. Když na děti serou rodiče, tak škola plná frustrovaných ex-soušek v přechodu s tím stoprocentně už nic neudělá.

     
    Komentář ze dne: 11.12.2011 22:39:33     Reagovat
    Autor: Lukypa - Lukypa
    Titulek:Re:
    Souhlasím, dodnes vzpomínám na dobré učitele, nepotřebovali bodové systémy a podobné kraviny abychom je i my "lemplové" poslouchali. Měli v sobě něco co odlišuje dobrého učitele od neschopného.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 14:49:31     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re:
    To ano, ale funguje to stále hůře, vím to i od těch dobrých, kteří kvůli tomu třeba odmítli prodloužit smlouvy v důchodu. Problém spočívá v tom, že:

    a) Doba více přála formální autoritě (jasně, nestačila, ale posilovala pozici učitele).

    b) Rodiče byli většinou škole více nakloněni než dnes, nebo z ní měli minimálně větší strach.

    c) Škola mohla zasáhnout do života podstatně více ("budeš to mít v papírech")

    d) Školství bylo tak trochu více kasárna a nepřetahovalo se o žáky.

    To všechno neudělá dobrého učitele, ale dá učiteli větší účinnost. Ztráta těchto podmínek účinnost učitele snižuje, takže množství těch, kteří se dále jeví jako dobří, prostě kleslo.

    Navíc ideální pedagogické typy, přirození vůdcové, vytrvalí zásadoví, schopní v jednání s lidmi, atd., po těch často sáhne a lépe zaplatí jiný obor.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 18:39:46     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    vzhledem k tomu, že niknejm blue83 má stejné znaky jako niknejm tom83 kombinuji, že ex-souzška to bude asi stejná jako jsi ty ex-soudruh...osle.

    když na děti serou rodiče, tak to znamená, že výuku těch, na které neserou mohou ty zanedbávaný poškozovat? nebo je dobře, když se šikovný a motivovaný děcka zapojej a naučej se to, co budou potřebovat za 10 let, když nastoupí někam, kde budou vést tlupu hovad-na-která-rodiče-srali? vojnu už zrušili, takže se chytrej člověk s těma hovadama už nikde nepotká, dokud nenastoupí do práce...a že je to hendikep jako prase je vidět na první pohled a mladýmu stavošovi trvá roky než se naučí s lidma zacházet tak, aby dělali práci ne protože to chce on, ale protože to chtěj sami.

    ale něco mi říká, že tohle je pro tebe jen takové brekeke, že? 8o/

    Komentář ze dne: 11.12.2011 22:50:40     Reagovat
    Autor: Someone Else - someoneelse
    Titulek:
    Takže chytrý děti bude bavit se učit a tupý lemplové se budou ve škole nudit a kašlat na to. Zjevně timhle systémem objevíte Ameriku. Kolik že peněz z eurofondů tahle vaše geniální myšlenka bude stát?

    Komentář ze dne: 12.12.2011 08:00:08     Reagovat
    Autor: charon - charon
    Titulek:
    Velmi pekna idea

    Obavam sa, ze Vas projekt peniaze s eurofondov nedostane z jednoducheho dovodu. nikde sa nespomina podpora mensin, fetakov alebo aspon buzerantov - to su predsa hodnoty ne ktorych stoji EU. Vy tu chcete vychovavat slusnych vzdelanych ludi, ktori budu rozmyslat a pytat sa neprijemne otazky?? To zavana extremizmom az rasizmom...
    Tym, ze vo Vasom projekte chyba snaha o znizenie emisii CO2 ste ho v ociach uradnikov EU pochovali navzdy..

    Napriek tomu Vam drzim palce

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 14:40:05     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re:
    Ale klidně dostanou, občas totiž prachy kápnou na něco, co není úplnná blbost, nebo totální korupce - všechno se uhlídat nestačí :-). Hlavně pokud nechtějí moc, šanci mají.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 15:40:57     Reagovat
    Autor: egres_svk - egres_svk
    Titulek:Re: Re:
    Dovolim si vyslovit opacny nazor. U nas sme chceli pretvorit nevyuzity pozemok na dirt/street bikepark. Po nekonecnych natahovackach to skoncilo s tym, ze jednoducho nie.

    Nedavno sa ku mne dostali zakulisne informacie, ze v tom nebolo dost penazi z EU, ktore by sa dali odliat inde - potrebovali sme len povolenie pozemok pouzit a mechanizmy na presun hliny.

    Tyzden po zruseni nasho projektu na druhej polovici spominaneho pozemku zacalo vyrastat detske ihrisko s chodnikmi, travou, preliezkami, lavickami, velkej drevennej konstrukcie a akesi mini namestie, alebo ako to nazvat. Stavala ho firma blizka primatorovi a urcite vieme, ake financne toky sa tam odohravali.

    Samozrejme bude sa to lisit podla lokality, spominany primator je komunisticky zmrd (a napriek tomu ma slusnu podporu volicov, co mi z casu na cas robi chutky ozdobit kandelabre strasiakmi na povrazoch).

    Komentář ze dne: 12.12.2011 08:28:13     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Nechapu
    Nějak jsem to ne zcela pochopil, protože se v článku vyskytuje mnoho pojmů, pod kterými si nedokážu nic představit.

    Pro začátek - co se skrývá za pojmem interaktivní prostředí? Vyskytuje se to tam mockrát a vůbec nevím, co tím autorka myslí.

    Dále by mě zajímal nějaký příklad konkrétního týdenního projektu.... o co by šlo?

    A konečně - co by dělali studenti, kteří nebudou účastníky projektu v projektovém týdnu? Pokud to dobře chápu, třída se v těch týdnech rozdělí na dvě části.... jak to provést při konstantním počtu učitelů? Nebo ty projekty budou samostatné?

    Komentář ze dne: 12.12.2011 08:28:55     Reagovat
    Autor: Jester - Jester
    Titulek:Projekt ???
    Vážená, nevěřím svým očím.

    Pro nás, ne příliš inteligentní, si to shrnu. Vaše činnost, placená z kapes daňových poplatníků, nenese výsledky. Proto ji zkoušíte vylepšit jakýmsi projektem, opět placeným z kapes daňových poplatníků, v tiché naději, že se jako mávnutím kouzelného proutku něco změní .....

    1. Rodičům problémových dětí je převážně u zadku, jestli jejich děti něco umí. Podstatné je, aby po nich nikdo nic nechtěl.

    2. Pokud chcete nápravy dosáhnout dvěma projektovými týdny ročně, je to jako chtít vyléčit notorika dvěma týdny abstinence.

    3. Nápravy se nedosahuje máváním kouzelnými proutky, ale tvrdou a, přiznejme i nudnou, každodenní prací. Za tu jste placena, stejně jako vašich pár set tisíc kolegů před tabulí. Teď už jen, aby vám to snažení z hlav do rukou přejíti ráčilo.

    Dokud se dosažené vzdělání nebude automaticky vyplácet, dokud bude výhodnější pobírat dávky než pracovat, dokud školství nebude motivační a konkurenční záležitost ve smyslu konkurence mezi školami i dětmi, žádný projekt nás nespasí. Ačkoli úředníkům rozhodně nefandím, ve Vašem případu o projektové žádosti rozhodli IMHO zcela správně.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 09:34:32     Reagovat
    Autor: Hamster - hamster
    Titulek:Re: Projekt ???
    Z pozice člověka přihlížejícího práci několika učitelů z pozice příbuzného a rodinného příslušníka musím konstatovat, že klíčový je bod 1, který činí z bodu 3 reálně nerealizovatelný Sisyfovský úkol, zejména proto, že bod 1 je značně podporován státem a vedením všech škol, do nichž mohu nahlížet. Zoufalství pár rodičů, kteří jsou postaveni před volbu buď se přestěhovat někam, kde je (snad) nějaká lepší škola, nebo provádět doma náhradní doučování na úroveň dříve běžného standardu, pokud nechtějí nechat děti mentálně shnít zaživa, je výjimkou v oceánu rodičů-ignorantů.
    (U nás doma jsme zvolili variantu domácího (do)vzdělávání.)

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 09:37:05     Reagovat
    Autor: Hamster - hamster
    Titulek:Re: Projekt ???
    nějak jsem na první čtení přehlédl, že u bodu 1 je "rodičům *problémových* dětí". Dle mých zkušeností lze "problémových dětí" nahradit souslovím "naprosté většiny dětí", bohužel. I rodiče, kteří jsou jinak inteligentní a pracovití, mě dokážou naprosto uzemnit totálním ignoranstvím v oblasti výchovy svých dětí.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 14:38:10     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Projekt ???
    Trochu ztrácím kontakt s pedagogickým světem, ale souhlasím s Hamsterem. Je s podivem, kolik vcelku chytrých a praktických lidí neprojevuje o míru vzdělání svých dětí zájem, hlavně ať je klid.

    Na druhou stranu existuje nevelká skupina lidí, schopných své děti totálně přetížit školní i zájmovou činností a hnát je "na krev" za výkony.

    Obě skupiny považuji za oběti nepřiměřenosti přístupu svých rodičů. Normální dětství - sem tam lumpárna, ale jinak sekat dobrotu se nějak ztrácí.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2011 00:57:58     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Projekt ???
    to je přesné, úroveň vyučování je tristní a když z toho uděláme "projekt" a nalejeme do toho trochu peněz, tak se sice nic moc nezlepší, ale učitelé budou periodicky vykazovat nějaké nesmysly. A časem se ty dva týdny klidně změní v nalejvárnu nějakých blbostí jako třeba jak je dobré platit daně, jak třídit odpad, proč si koupit elektromobil . . . . .

    Komentář ze dne: 12.12.2011 09:49:02     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
    V okamziku, kdy jsem precetl "koucovani", a "manageru", tak se mi usadil na mysli jediny vyraz, a to "zmrd". Pak jsem do docetl jen z povinnosti, ale lepsi uz to nebylo

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 14:36:03     Reagovat
    Autor: jam - jam
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
    na me takhle negativne pusobil clanek jeste pred 'koucovanim'. uz jak padnla prvni zminka o specialnim systemu hodnoceni a pridelovani bodu jsem si rekl, 'sakra, neni uz ten primarni system hodnoceni tak trochu na hovno? tak proc pridavat jeste dalsi?' - za komancu jsme take byly "hodnoceni" podle stejnych meritek jako zde uvedenych, horsi bylo uz jen to ze toto hodnoceni bylo zapisovano do "kardovych listu". ale jakmile jsem se docetl ze "projekt" podporil jednemi milovany, druhymi nenavideny David Gruber, tak jsem pochopil co tu ten clanek dela. :)

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 14:36:55     Reagovat
    Autor: Hnusná Opice - Serednaopice
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
    Přesně. Nebyl jsem si jistý, ale jakmile padlo jméno Gruber, slovo "zmrd" vyskočilo jakoby úplně samo.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2011 08:15:27     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek
    zrovna Grubera bych z toho vynechal... Ceho dosahl, ma tvrde vydreny, to mi dohromafy se zmrdstvim moc nejde

    Komentář ze dne: 12.12.2011 12:51:24     Reagovat
    Autor: Vita - Vita
    Titulek:není nad vymýšlet vymyšlené
    už to bude 40 let od mé základní školy kdesi
    škola byla placená - to znamenalo
    1) škola se snažila aby dítě nějak prospívalo - jinak hrozilo, že jej rodiče dají jinam
    2) pravidelně před rodiče předstoupila účetní se slovy - s Vašimi penězi škola hospodaří takto a takto

    a dítka - v průběhu roku se sbíraly body - lepší výsledek = víc bodů, případně červené trestné.
    1) každá třída byla rozdělena na 3 skupiny/3 barvy
    2) tyto jednou týdně sečetly své body a soupeřily mezi sebou o týdenní vítězství té které barvy v rámci třídy a v rámci školy, pochválen vítězný jednotlivec a vítězná třída, pokárání za červené body
    3) měsíčně byla vyhlášena vítězná barva měsíce, opět pochvaly a pokárání
    4) "semestrálně" vítězná barva obdržela putovní pohár a zase pochvaly a pokárání
    - my to tenkrát fakt brali vážně, body jsme si poctivě sčítali a bojovali mezi sebou o dobré umístění.
    - vysvědčení už známky mělo ale ke každé známce byly dva řádky textu se zdůvodněním známky - třeba ve stylu "je blbej, ale snaží se"

    těch rozdílů bylo trochu víc - ale to by bylo na celý článek

     
    Komentář ze dne: 13.12.2011 00:46:43     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: není nad vymýšlet vymyšlené
    není to bodování pro děti trochu stresující? Vzdělání přece není sport, aby se bodovalo a určoval vítěz.

    kdysi jsem byla v ozdravovně a tam se také vyhlašoval jako vítěz ten, který nejvíc přibral, stresovalo mě, že jsem bez šance i kdybych se pokrájela.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2011 00:59:24     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: není nad vymýšlet vymyšlené
    Musela jsi mít krásné dětství. Vítězit v ozdravovně by mě velmi bavilo, leč neměl jsem to štěstí. Svět je nespravedlivý.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2011 01:10:01     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: není nad vymýšlet vymyšlené
    já jsem nevítězila, vždycky mě vyhlásili jako nejhorší ze všech! Těm, kteří přibrali nejvíc, dali diplom a mě v jídelně přede všemi pokárali, že se málo snažím! A ten kravál, když jsem odmítla sníst rejžovej nákyp (fujtajxl)!

     
    Komentář ze dne: 13.12.2011 01:28:07     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: není nad vymýšlet vymyšlené
    Rejžovej nákyp, mein Gott! Už přestaň, nebo budu muset jít vyplenit lednici, abych se trochu ozdravil.

     
    Komentář ze dne: 13.12.2011 16:00:03     Reagovat
    Autor: Vita - Vita
    Titulek:Re: Re: není nad vymýšlet vymyšlené
    pletete se - neurčuje se vítěz ale pouze úspěšný, body byly za dobré výsledky, za vyvolání, za ... soutěžily skupiny/barvy - ne jednotlivci. Toto je evropské pojetí.

    Japonci mají/(měli?) jiný systém - osnovy určovaly kolik bude jedniček, dvojek, trojek ... to byl "sport", jen jeden mohl být nejlepší - na druhou stranu tam neexistovalo opisování - dám opsat a on mi vyfoukne poslední jedničku. Nedostatkem bylo, že všechny školy bez ohledu na kvalitu měly stejný počet "jedniček"

     
    Komentář ze dne: 13.12.2011 16:36:53     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: není nad vymýšlet vymyšlené
    psal jste v bodě 2, že byl pochválen vítězný jednotlivec. I když mě spíše zaujalo to pokárání.

    a jestli je "vítěz" nebo "jen úspěšný" je jedno. Hodnotil se také úspěšný pedagog?

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 11:29:53     Reagovat
    Autor: Vita - Vita
    Titulek:Re: Re: Re: Re: není nad vymýšlet vymyšlené
    upřesním - týdně se na 30 minut sešli všichni jedné barvy (škola byla malá), na tabuli se napsaly body jednotlivých tříd a sečetly - to byl účel, při tom se jmenoval nejlepší jednotlivec ze všech tříd a nejlepší třída za ten týden.
    Pokárání za trestné body bylo zřídkavé - byla to obdoba poznámky v žákovské
    Jak se hodnotil pedagog netuším, ale byl závislý na penězích platících rodičů ...
    Snad jen iniciativa našeho třídního, rozdal nám formuláře vysvědčení a vyplnili jsme jej na kantory.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 22:24:17     Reagovat
    Autor: JanDvorak - JanDvorak
    Titulek:Re: není nad vymýšlet vymyšlené
    S těmi body to funguje i dnes. Akorát že nesoupeří skupiny mezi sebou, ale každé dítě "jede" samo za sebe. Během roku vidí, jak jsou na tom.

     
    Komentář ze dne: 15.12.2011 11:44:21     Reagovat
    Autor: Vita - Vita
    Titulek:Re: Re: není nad vymýšlet vymyšlené
    tady ale šlo o týdenní "vítězství" "barvy" a radosti z toho. A další týden je blízko .... rok je daleko.
    A také jsme se snažili v rámci týdne určitě taktizovat.

    Komentář ze dne: 12.12.2011 14:21:21     Reagovat
    Autor: viro - viro
    Titulek:Shrnul bych to
    je to jako všechno státní - na hovno. Byť minimální, ale platba je motivací rodičů donutit svého spratka k nějaké úrovni vzdělání. Ovšem v zájmu státu je tupý houfec vovcí, takže to je tak, jak to je. Ještě že moje dětí už mají ZŠ za sebou. A taky jsem vyhrál jenom na půl a to ještě kdo ví.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 15:11:22     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Shrnul bych to
    No jakkoli jsem pro to, aby se za vzdělání platilo (a to na všech stupních), tak s tou motivací moc nevím - ze zkušenosti vím, že existují rodiče, kteří si platí nikoli za vzdělání svých potomků, ale za papíry pro ně*. Takže ani to placení nevyřeší úplně všechny problémy s motivací.
    ___
    * I na státních školách, byť tam ne oficiálně, ale různými službami a sponsorskými dary, v lepším případě škole, v horším zainteresovanému učitelstvu.

     
    Komentář ze dne: 12.12.2011 15:59:05     Reagovat
    Autor: Hamster - hamster
    Titulek:Re: Re: Shrnul bych to
    Ano, tohle je přesně další průser. Pro spoustu rodičů by to bylo "sakra platíme těžký love tak za to koukejte dát tomu našemu dobrý známky a hlavně po něm nic nechtějte". Zase jsme obloukem u toho, že výchova dětí začíná a končí u rodičů, škola je jen takovej pomocník a doplněk, sama nic nezmůže.

    Komentář ze dne: 12.12.2011 15:47:14     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Alternativní zdroj peněz
    Je možno se podívat po jiném zdroji peněz - u nás ve městě dotuje občas nějaký školní program nad rámec základního vzdělávání jedna fabrika. Nejsou to bůhvíjaké částky, ale desetitisíce ano.

    Komentář ze dne: 12.12.2011 17:05:29     Reagovat
    Autor: rejsek - Neregistrovaný
    Titulek:Na slovo projekt začínám být alergický
    Typický blábol se standardní strukturou textu: nejprve se konstatuje, že naše dětičky se ve škole chovají čím dál hůř, že řada rodičů nezvládá výchovu svých potomků a je téměř nemožné učit děti proti jejich aktivnímu odporu. Následuje nabídka "řešení", které je plné moderních frází a ve své podstatě tuto situaci ještě zhoršuje.

    Především je naprostá pitomost zavádět na půdu ZŠ metody ze "vzdělávání dospělých", a to z mnoha důvodů. Dospělí neprocházejí vzděláváním, ačkoliv se tak mnoho kurzů jmenuje. Dospělí procházejí školením, což je rozdíl. Dále děti nejsou dospělí, jejich úsudky, motivace i pohled na svět jsou prostě jiné. Rovněž je naprostá blbost pokračovat v lezení do dětských zadnic. Když se pacholci flákají u počítačů, tak to nelze řešit tak, že vyučování připodobníme počítačové hře.

    Škola je oběť přístupu, který chtěl ze světa dětí vymýtit cokoliv nepříjemného. Dětství se mělo stát rajským obdobím plným lásky, hojnosti a her. Ze světa dětí měly úplně zmizet práce, povinnosti, námaha. Ze škol byly odstraněny prakticky všechny tresty za nevhodné chování (všimněte si, že se momentálně pracuje na tom, aby veškeré tresty zmizely i z rodin). Z dítěte se stává modla, které je třeba se klanět. Dítě se vždy musí dobře cítit a být bezpodmínečně milováno, ať už se chová jakkoliv ke komukoliv - i kdyby fackovalo svoje rodiče (o což se malé děti pokoušejí). Další tvrdý zásah utrpěly školy změnou názoru na jejich funkci. Školám se přisuzuje především funkce "přípravky na budoucí povolání", popř. na budoucí život. Školy se tak ale ocitají v neřešitelném rozporu: není možné dítě připravit na budoucí život, a zároveň pokračovat v přeslazování dětství a skákat podle toho, jak dítě píská. Přesto jsou školy do tohoto rozporu ponořeny a kritizovány za to, že oba protichůdné požadavky nedokážou splnit. Některým lidem dojde i to, že škola má funkci výchovnou, zvlášť škola základní. Naprosto se ale kašle na třetí význam školy: škola je místo, kde dochází k přenosu kultury z jedné generace na druhou. Škola působí jako svorník mezi generacemi. Ono pro budoucí povolání opravdu není důležité vědět, jakou nervovou soustavu má nezmar -- ale je to součást našeho kulturního dědictví.

    Nejdůležitější je, že tyto tři role školy od sebe nelze oddělit. Pokud k oddělení dojde a na nějakou z těchto funkcí školy rezignujeme, automaticky se to projeví úpadkem i ve zbývajících dvou. To se v současné době děje. Náprava však reálně není možná. Ke školství se v současnosti přistupuje jako k určitému průmyslovému odvětví, školy se tomu mají přizpůsobit včetně přijetí měřítek pro průmysl typických. Funkce vzdělávací i výchovná jsou ale nezměřitelné, a navíc výchovu mají v ruce především rodiče, včetně těch, kteří si s výchovou nevědí rady. Ona třetí role školy -- místa, kde je možné předat naše kulturní dědictví další generaci -- je v současnosti spíš potírána (buď s poukazem na ekonomickou zbytečnost, nebo s poukazem na povinnost být tzv. multikulturní). Navrhovaný "projekt" vzývá moderní technologie, ale nemám pocit, že by podporoval vzdělání.

    Pozn.: Velmi doporučuji k přečtení články Jany Bradley, která popisuje úpadek amerického školství po zavedení hravých forem výuky matematiky, po rezignaci na systematickou výuku čtení a psaní a po zavedení standardizovaných testů. http://www.evropsky-rozhled.eu/budeme-jednou-umet-pouze-testy/ Další odkazy jsou na uvedené stránce.

    Máte-li čas, přečtěte si také knihu od Konrada Paula Liessmanna "Teorie nevzdělanosti". Velmi poučné čtení. http://www.ulozto.cz/6750535/liessmann-2008-teorie-nevzdelanosti-pdf

     
    Komentář ze dne: 13.12.2011 19:45:26     Reagovat
    Autor: Geo - geo
    Titulek:Re: Na slovo projekt začínám být alergický
    Nesouhlasím s kritikou standardizovaných testů, od J. B. v odkazovaném článku. Vychází z triviální myšlenky, že v případě, že testujeme znalosti, tak se testovaný neučí ony znalosti, ale učí se jak uspět v testu. To je sice pravda, a prakticky jsem si to ověřil během mého studia od gymplu po VŠ.
    Co mi však chybí je zmínka o tom, že samotným ténikem toho, jak uspět v testu, se člověk naučí i ony testované znalosti. Když se učím na písemku z matematiky, tak procvičování testovaných příkladů se, je naučím přeci i počítat. Kritika by tede neměla směřovat k tomu, že se něco testuje, ale hlavně k rozsahu testů, aby byl dostatečně velký. To že školy přizpůsobují výuku srovnávacím testům, je pak naopak dobře, protože to eliminuje školy odkuď studenti odchází s dobrými známkami, ale nulovými znalostmi, protože pro dosažení dobrých známek jim stačili jen povrchní znalosti.
    V poslední době pozoruji, že z testu se dnes stává zbraň hromadného ničení, neboť nekompromisně odhalí rozsah znalostí, a utvoří exaktní uspořádání nad skupinou lidí. Výsledek pak nedává prostor, pro nějaká mlžení, a často pak na řadu přicházejí výmluvy, jako že mi zrovna bylo špatně, že mi to nesedlo, atp.
    Samozřejmě je ale potřeba vědět co testuju, a v jakých mantinelech se pohybují výsledky testu, a co z nich tedy můžu vyvozovat. Z jednoho úspěšného testu na derivace neze usoudit, že člověk je geniální matematik, ale to, že umí na nějaké úrovni řešit derivace, už vyvodit mohu.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 15:55:05     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Re: Na slovo projekt začínám být alergický
    Co se testů týče, na škole jsme je příliš moc neměli, v autoškole i u zbrojáku byly nedílnou a podstatnou součástí zkoušek. Z těchto dvou událostí si pamatuju, že jsem si tes nejdřív prošel a určil jeho podstatná pravidla (když dvě odopědi říkají jinými slovy totéž je správná ta třetí. Pokud je citován paragraf jen v jedné odpovědi, tak je to ta správná. Je-li jedna odpověď delší než ostatní dohromady, je to ta správná. úřad má nejdelší lhůty a nemusí nic, občan má nejkratší lhůty a musí vše). Zbylých pár procent jsem se naučil dle ad-hoc kriteriií (rozdíl mezi hamerlesskou a lankasterkou je, že jsou obě dvojky, ať už ta tři slova znamenají cokoli). Oba testy jsem napsal na 100% bodů, ale s tím co měly testovat to vážně nesouviselo. Rozhodně jsem se učením na tyto testy nenaučil požadovaným, natož pak potřebným, znalostem pro daný obor.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 19:12:18     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Na slovo projekt začínám být alergický
    Ten test je tak kvalitni, jak kvalitni je jeho autor. Testy na zbrojak takhle absolvovatelne skutecne jsou, udelal jsem je zamerne uplne stejnou metodou, jako vy, ale kdyby autor toho testu nebyl hlupak, tak by proste nebyla sance je takhle udelat...

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 19:41:15     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Na slovo projekt začínám být alergický
    Nejen testy na zbrojak, bohuzel. Spousta testu se da docela slusne poresit na zaklade znalosti reseni testu, bez vztahu k problematice.

    Komentář ze dne: 13.12.2011 10:04:37     Reagovat
    Autor: Bandit - Bandit
    Titulek:^^
    Jak bylo psáno někde dřív, škola tím vychová pár skutečně dobrých žáků / studentů a zbytek bude podprůměrný odpad.

    Z pohledu dětí / studentů to bude asi takhle: "Za důkladnou přípravu (zbytečný čas, když projdu i se známkou 4.) budu odměněn tím, že se ještě budu srát s nějakým projektem. To určitě,"

    Což jak se divám na dnešní děti a adolescenty, je to docela realný odhad.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 20:00:10     Reagovat
    Autor: tom83 - tom83
    Titulek:Re: ^^
    "a zbytek bude podprůměrný odpad"

    Však životní realita potřebuje i ten podprůměrný odpad (charakteristické pro průměr čehokoli je, že dvě třetiny hodnot jsou pod ním). Pak je akorát třeba zaručit, aby si odpad vydělával na chléb vezdejší výkonem nějaké podprůměrné činnosti a ne nataženou rukou ke státu.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 21:58:37     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: ^^
    ... charakteristické pro průměr čehokoli je, že dvě třetiny hodnot jsou pod ním.

    To je nějaký statistický axiom? Vždy jsem se domníval, že záleží jednak na rozložení hodnot, jednak na tom, jaký průměr se uvažuje. Například když do jídelny přijde deset lidí, prvních devět si vezme po deseti knedlících a na poslednícho žádný nezbyde, tak (aritmetický) průměr bude devět knedlíků na hlavu - což je celkem dost, a přitom ještě 90 % strávníků bude nadprůměrně najedených...

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 22:43:20     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: ^^
    Ano, právě že na rozložení hodnot. Předřečník má zřejmě na mysli Paretův princip 80/20.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 23:16:16     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ^^
    Paretovo pravidlo ale, pokud si vzpominam, nemluvi o rozlozeni vzhledem k prumeru, jako spis o efektivite vynalozenych prostredku.
    A pokud je ukolem zakladniho skolstvi "vychova tech talentovanejsich a na ostatni serem", pak bych to byl ochoten pripustit. Realita je vsak podle me jina.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 22:38:25     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: ^^
    Ono uz se rozlozeni schopnosti v populaci nepovazuje za gaussovske?

    Komentář ze dne: 13.12.2011 10:49:25     Reagovat
    Autor: Jirik - Jirik
    Titulek:Placene skolstvi
    Je cas, aby se naplno rozbehlo placene - elitarske skolstvi. V CR zoufale chybi moznost vyberu, kde si necham spolu-vzdelat decka. Zamerne pisi spolu-vzdelat, protoze chapu, ze vzdelani zavisi nejen na skole, ale i na pristupu rodicu. Pokud na deti rodice s... nemaji cas, nebo vse nechaji na skole, skola sama jen tezko odkryje a vyuzije cely potencial studenta.
    Chci, aby moje decko melo moznost ziskat spickove vzdelani, ziskalo co nejvice dovednosti (treba skrz ten "koucing", kdyz uz to tu zaznelo) a hlavne, aby ziskalo pozitivni social-skills. Zvlaste to posledni je, alespon ve verejnem skolstvi, stale problem.
    Jsem pro placene skoly typu PROG, kde za financni uhradu, nebo na zaklade stipendia, ziska dite solidni vzdelani, nauci se "chovat" a pokud nejsou rodice burani, nebo "novi zbohatlici", nauci se i to, ze "sance tu jsou", jen to neco stoji (rodice penize, deti vice uceni, vice domaci prace...).
    Deti ve skolkach a predskolach jsou vesmes zvidave, soutezive a sklonne k hram a soupereni - napr. typu popsanem v clanku. Pokud to v nich budeme podporovat i v zakladnim skolstvi, udrzi si to, pokud ne - rezignuji, stejne jako dospeli, pokud je frustrujete.
    Nejde mi o rozdeleni skolstvi na "pro bohate" a "plebs", ale o moznost, ze pokud se rodice rozhodnou, ze maji zajem vzdelat sve ditko jinak, nez v masovem vzdelavacim procesu pana Dobese, meli by tu sanci mit. Tomu, ze by se verejne skolstvi pomalu melo blizit tomu "elitarskemu" muzou pomoci i projekty popsane v clanku, samozrejme nejsou samospasitelne a k dobremu skolstvi je jeste pekny kus cesty.


    Komentář ze dne: 13.12.2011 13:00:08     Reagovat
    Autor: ochy - ochy
    Titulek:
    Tenhle text je ta největší hromada sraček, co jsem tu za poslední dobu četl.
    V první řadě je děsivý ten slovník. Zajímalo by mě, jak je možné, že projekt dotaci nedostal, kromě romáků a homosexuálů obsahuje i jen výtah ve formě článku všechna klíčová slova k tomu potřebná. Asi formální nedostatky při podání, nebo špatně mažete.

    V řadě druhé mě zaujalo, že se mají vybírat děti podle zvláštního systému hodnocení. Proč? Proč řešíte, jestli se někdo snaží nebo je aktivní? Přesně tenhle přístup dostal české školství do těch hoven, ve kterých se teď topí!!! Snaha je na hovno. Počítají se výsledky. Když je dítě debilní, snaha z něj inženýra neudělá. Tedy udělá, ale nemělo by to tak být. Za pár desítek, možná i jednotek let nás budou léčit lékaři, kteří sice možná neovládali teorii na příslušné úrovni a na pacientovi nepoznají prdel od hlavy, ale udělali snaživě spoustu PP prezentací s cool efekty a byli členy AS, takže prostě prošli, protože se SNAŽILI. S tím jděte, s prominutím, do prdele.

    A last, but not least, před několika více lety lety jsem jako osoba znalá komunikace ve francouzštině a angličtině byl přítomen - jako tak nějak překladatel - jednomu workshopu, kde také říkali, že poskytnou "program celého týdne a očekávaný výstup ... bude umístěn v podobě videoprezentace do interaktivního prostředí". Stálo to podle mých info cca 3 megakoruny a výstup bylo 35 denně totálně opilých evropských "zelených" (čti komunistů měkkého jádra) a jejich fotky na internetu. Když chcete dělat projekt, vyserte se na uhnii a zkuste to za soukromé peníze. Když vám je někdo dá, bude to mít možná smysl.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 18:16:16     Reagovat
    Autor: ross - ross
    Titulek:Re:
    Vidim to stejne ... parazituje se dneska na vsem, a deti nejsou zadnou vyjimkou. Jinak kupa sracek ...

    Komentář ze dne: 14.12.2011 12:54:35     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:
    A je opravdu nutný ty blbý a líný vzdělávat ?

    Komentář ze dne: 14.12.2011 15:30:04     Reagovat
    Autor: Gaspard - Gaspard
    Titulek:Nevím na čem vydělat
    tak obšlehnu systém hodnocení v Bradavicích z Harryho Pottera a budu to vydávat z svoji geniální myšlenku.
    Ach jo, to je zase blábol.

    Komentář ze dne: 14.12.2011 16:34:27     Reagovat
    Autor: AnnaS - Neregistrovaný
    Titulek:Ušetřit peníze
    Proč mám platit ze svých daní školství, které se ubírá špatným směrem, ať školství poskytuje určitý standard, další hodiny budou pro děti, které třeba opravdu nasbírají nějaké virtuální peníze (body) . Těmto dětem by se poskytlo to nadstandardní vzdělávání, nemusí to být projektový týden, ale třeba i jedenkrát týdně dvě hodiny AJ s rodilým mluvčím, i třeba 1 hodina ,,social skills" atd.Spratkové by si odseděli povinné penzum hodin a potom ať vypadnou. Zbytek dětí, tak jich prostě bude málo, dostane nadstandardní vzdělání. Průšvih je, že v momentě, kdy by se něco takového skutečně uskutečnilo, tak by do toho začali žvanit psychologové, chtěli by úlevy pro dyslektiky a diskiminováni by se mohli cítit ,,nepřizpůsobiví". Tady je možnost jenom zaujmout soukromý sektor. Místo posílání peněz na charitu a pomoc dětem v Indii, poskytnout peníze na nadstandardní vzdělávání, do kterého si ale nenechají kecat od rodičů a pychologů a rozhodně nebudou nikoho zohleňovat. Zneužívání ,,zohledňování " dovedlo tuto společnost, tam kde je.Dávám to jako námět do diskuse. Byla by legrace, kdyby se peníze daly dohromady a sponzorovaly by se děti třeba i v tom trochu ..za vlasy přitaženém" projektu. Pokud by se ale na to vyflákly, vyletěly by a nikdo by se s nimi nepáral, Do školství by se takhle dostal tržní princip. Učíš se, chováš se dobře , máš šanci dostat nadstadardní vzdělání, jsi fakan, mazej po dvanácté hodině domů, další peníze do tebe nebudou investovány.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 16:41:37     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Ušetřit peníze
    Proč by měli chtít úlevy pro dislektiky?

    Já například jsem dislektik jak poleno a věřím, že ve spoustě předmětů bych body celkem nahrnul, průměrově jsem byl na základce většinou tak v první třetině a nebyli jsme blbá třída.

    Jasně, že diktáty a cizí jazyky (hlavně psaná část) byly vždy s problémy, ale celkově si nemyslím, že by dislektici potřebovali nějaké úlevy (ano, pokud budou virtuální prachy třeba za vzorně napsané poznámky v sešitě, tak budou dis. mimo. Ale tam by to asi mířit nemělo).

    Dislektik má nějaký postih, ale pokud se s ním doma dře, tak lecos jde překonat.


     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 17:01:39     Reagovat
    Autor: gilhad - gilhad
    Titulek:Re: Re: Ušetřit peníze
    Problém je, že spousta rodičů si raději vyběhá papír, že potomek je dis-cokoli a má nárok na úlevy a lepší známky, než aby si s potomkem sedli a dotáhli ty lepší známky učením. Bohužel pozorováno na mnoha reálných příkladech.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 17:15:36     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Ušetřit peníze
    Za to nejsou ani ulevy, ani lepsi znamky. Jedine, co se za to da ziskat, je o neco malo casu navic pri ruznych diktatech a testech. A to je uplne na nic, protoze treba ja, ktery na to papir mam, pokud nevidim chybu ve slove hned napoprve, tak ji neuvidim ani napodruhe, ani za deset minut a padesat kontrol. (u me je to vetsinou problem s chybejicim pismenem, skupinou pismen, nebo celym slovem, i/y, s/z problem neni. ale kdyz mam po sobe text precist, prectu i to, co jsem nenapsal, ale vim, ze to tam ma byt).

    A pokud je to vazna porucha, ani sebevetsi usili rodicu a sebepevnejsi rakoska s tim nehne.

     
    Komentář ze dne: 14.12.2011 18:28:05     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ušetřit peníze
    Úsilý nehne s plným rozsahem problému. Ale určitá zlepšení se vybojovat dají, nebo ze své zkušenosti mám ten pocit.

    Váš problém s chybami mám také. Pro právničtinu fakt výbava.

    Komentář ze dne: 15.12.2011 08:52:35     Reagovat
    Autor: AnnaS - Neregistrovaný
    Titulek:
    Možná by se mohli najít dobrodruzi, milovníci adrenalinu, kteří by čistě ze zábavy mohli zafinancovat podobný projekt, určit si určité podmínky a pomoci podpořit ve škole soutěživost. Možná by se některý ,,spratek"i mohl chytit.Zajímavé by bylo propojit zmíněný projekt i s nějakou sportovní aktivitou. Tak jako je ,,teambuilding" u dospělých. Určitě by se našel ředitel, kterému demokratické školství leze krkem, ale je naprosto sešněrovaný směrnicemi atd. , který by to podpořil. Muselo by se to ale nastavit tak, aby to nebyla aktivita pouze pro snaživce a oblíbence učitelů, ale aby to bylo atraktivní pro ,,chytré a mantinelů znalé" hajzlíky.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.