D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Horst a Pépi testují: Filtr K&N
    (ze dne 30.12.2013, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 30.12.2013 22:44:40     Reagovat
    Autor: Pavel M - Pavel M
    Titulek:Horst nemusi merit
    Jeho kolega Uwe Filter uz ma zmereno:
    http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
    +cold air intake
    http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI

    Komentář ze dne: 30.12.2013 22:49:36     Reagovat
    Autor: sineDko - sineDko
    Titulek:brzda
    tuna to vraj naozaj testovali na brzde. posudte sami

    http://www.topspeed.sk/dokaze-sportovy-vzduchovy-filter-naozaj-zvysit-vykon-motora/6261

     
    Komentář ze dne: 30.12.2013 23:15:19     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: brzda
    Zajimave

    Panum z MMRacing vysly zajimave udaje. Clovek y cekal, ze snizeni odporu sani bude mit podobny dopad jako prechod 8V -> 16V, tedy narust momentu a vykonu ve vyssich otackach, zde je to presne naopak...
    Moment vyskoci temer o 10% hned od volnobehu a tento narust s vyssimi otackami klesa.

    Holt uz ani Fyzika neni, co byvala.

     
    Komentář ze dne: 30.12.2013 23:50:41     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: brzda
    na pokusy tohoto druhu má velký vliv, v jakém pořadí se dělají

    při druhém měření vycházejí skoro vždy vyšší hodnoty než při prvním, zvlášť pokud jde o motor, který byl předtím v provozu. On se při tom prvním testu vypálí nějakej karbon a podobný svinstvo, ohřeje se olej apod.

    Ale věřím, že by to tak mohlo být. Ten rozdíl v řádu procent je zhruba to, co od toho očekávám a odpovídá to snížení ztrát v sacím potrubí

    Spíš mě zarazilo, že to pánové dokázali za jízdy poznat.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 05:31:16     Reagovat
    Autor: spc - spcxxx
    Titulek:Re: Re: brzda
    a nemoze to by tym, ze tlakova strata filtra posobi inym pomerom pri nizkych otackach (a slabom vykone) ako pri vysokych?
    (ja viem ze aj vzduchu sa pretlaca menej, preto pisem o relativnom pomere)

    Dalej by som pripomenul, ze prechod 8V na 16V je v podstate dvojnasobne rozsirenie nasavacieho potrubia a je to restrikcia ineho typu ako filter (ktory posobi ako restrikcia aj pri nizkom prietoku vzduchu).
    Preto je aj 8V paradoxne pre nizke otacky lepsi, pretoze sposobi narast rychlosti pomaleho nasavaneho vzduchu a 16V moze predviezt svoej vyhody az ked je toho potrebneho vzduchu vela a 8V by uz posobil ako vyrazna restrikcia

     
    Komentář ze dne: 06.01.2014 11:53:37     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: brzda
    "rechod 8V na 16V je v podstate dvojnasobne rozsirenie nasavacieho potrubia"

    Ale jdětě! To je dogma, které nemá opodstatnění.
    Bylo myšleno 8v ve spalovacím prostoru klínovém (OHV nebo OHC) nebo sedlovém či v polokouli (příčné nebo částečně příčné proudění, obvykle DOHC)? Tam je totiž ten nejpodstatnější rozdíl.
    Budeme-li uvažovat porovnání klínu a sedla, pak zásadní rozdíl je ve tvaru spalovacího prostoru a tím pádem jde o zcela jiný motor z hlediska konstrukce i funkce.
    A pokud měníme sedlo či polokouli (á la PSA) 8v za sedlo 16v, tak za zkušenosti nemohu Vaše tvrzení potvrdit, protože dvouventilový rozvod může mít (a obvykle má) větší ventily a větší zdvih + delší časy otevření, než čtyřventil nebo víceventil (udělejte si na plastelínu pokus, proč tomu tak je). Nárůst proudění pak může být v řádech 10-30 %. Víc jsem neviděl (ani těch 30 jsem neviděl, ale netvrdím, že nemůže být; zkušenosti mám pochopitelně zcela omezené).
    Moment setrvačnosti obou rozvodů pak může být v principu shodný, protože jeden těžší ventil versus dva lehčí může dát stejný výsledek (např. Fiat/Lancia 2.0 Turbo je na tom dokonce ten osmiventil lépe díky odlehčeným sodíkovým ventilům).
    A jen taková okrajová: výroba sady vačkových hřídelů na DOHC 8v pak přijde levněji než na 16v díky polovičnímu počtu vaček, takže i tady můžeme dodatečně za méně peněz vyrobit více výkonu. Na straně druhé ty vačky více trpí a jejich opotřebení má větší následky.
    Ostatně zejména u přeplňovaných motorů pak může být tato hodnota zcela mimo, protože objem nasáté směsi (u přímovstřiků vzduchu) je pak závislá na turbu a regulaci přeplňování mnohem víc, než na rozvodu motoru.
    Podívejte na průserový pětiventil 4R/20v VW/Audi z druhé poloviny 90. let, která musela být řešena přeplňováním a naopak letitou dominanci WRC osmiventilem proti šestnáctiventilům (ale tam je podtatný i fakt, že maximální koně motor nedělají a motor nedělá auto).

     
    Komentář ze dne: 06.01.2014 12:03:13     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: brzda
    dvouventilový rozvod může mít (a obvykle má) větší ventily a větší zdvih -- a to je presne to podstatne.. Pristup stylem "cim vic ventilu, tim vic adidas", nikam nevede. Spis je zajimave je variabilne casovat. Dalsi vec je, ze cim mene je mezi ventily prostoru, tim hur tam pak pracuje chladici kapalina a tim spise pak v takovem prostoru vznikaji praskliny (francouzske dieselove dvanactiventily by mohly vypravet).

    Komentář ze dne: 30.12.2013 22:53:51     Reagovat
    Autor: sineDko - sineDko
    Titulek:vlastny test
    pardon ze davam dva po sebe komenty ale napadlo ma to az neskor.

    ak si chcete vyskusat takyto filter s vacsou priepustnostou bez toho aby ste ho kupovali sa chodte previest bez filtru. uvidite ten "enormny narast" vykonu

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 00:28:54     Reagovat
    Autor: M - Neregistrovaný
    Titulek:Re: vlastny test
    jako místo filtru nasadit pro dobrý pocit silonku...

     
    Komentář ze dne: 06.01.2014 11:57:15     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: vlastny test
    A jak si myslíte, že jsme počátkem 80. let "tunili" Pionýry a Kozí dechy?

    Komentář ze dne: 31.12.2013 01:04:01     Reagovat
    Autor: Nimra - Nimra
    Titulek:Jak to je?
    Před nějakým časem měl D-Fens k tématu bavlněných filtrů poněkud smířlivější přístup:

    http://www.dfens-cz.com/oldschool/clanek.php?clanek=2003042001

    Protože nejsem technik a problematice filtrů rozumím jako koza petrželi, mám zdvořilý dotaz, zda jde o změnu názoru (což akceptuji - ochlasta z Hradu by řekl něco ve smyslu "Jen naprostý idiot nemění postupem doby svůj názor, pane redaktore") anebo zda mi unikají nějaké detaily.

    Děkuji předem za vyjasnění :)

    Komentář ze dne: 31.12.2013 01:08:17     Reagovat
    Autor: cwds - cwds
    Titulek:
    S takovým sem koupil auto. Vyndal sem ho a podíval se proti světlu – nemoh sem si nevšimnout, že je takovej docela transparentní. Mezi bavlněnejma vláknama sou prostě na můj vkus docela velký díry. Upgradoval sem na papírovej.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 02:54:27     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re:
    Bavlna asi fakt nebude to pravé, ale co tak tamta, henta nano-tkanina?
    Sice silně pochybuji že by byla pratelná a tím i opakovaně použitelná, ale mohla by za zachování filtračních parametrů míti nižší odpor protékajícího vzduchu. Asi, jestli se nepletu.

    Komentář ze dne: 31.12.2013 01:29:07     Reagovat
    Autor: BMP1 - bitmap
    Titulek:
    OEM papirovy filtr je obvykle to posledni, co potrebuje na sacim traktu nejaky tuning.
    Vylepsenim pristupu vzduchu do airboxu a ostranenim prasecinek, ktere se obcas nachazeji mezi filtrem a sacim kanalem v hlave, se da ziskat mnohem vice za mnohem mene penez, o otravne udrzbe toho bavlneneho bazmeku ani nemluve.

     
    Komentář ze dne: 03.01.2014 10:25:34     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re:
    To je taky typicky, tuzersky pristup, zacat od konca.
    Trebars som pocul o tom, ze sutazne Favority mali seriovy vyfuk az na zvody, pretoze tie spravia najviac.
    Naproti tomu, tuzer vyjebe von stredovy tlmic, na koniec da priechodzi vyfuk, ale zvody necha povodne, vratane hrdze.

    Komentář ze dne: 31.12.2013 02:04:00     Reagovat
    Autor: bad-men - majk.z
    Titulek:Jen bych dodal...
    Jen bych snad dodal "příznivý" vliv propustnějšího vzduch. filtru na případné turbodmychadlo, pokud jej hustokchár vlastní (nebo je to tuzérův tajný sen).

    Komentář ze dne: 31.12.2013 09:09:36     Reagovat
    Autor: Gustav - Neregistrovaný
    Titulek:Paskvil
    Vážený pane,
    Dodnes jsem si vás vážil, ale jak koukám nemáte asi už o čem psát a tak se uchylujete ke stejným zvěrstvům jako vaši kolegové z Blesku, ano kolegové kteří o novinařině ví úplný kulový a především vědí kulovýmo tom co píšou.
    Pane kupte si koloběžku a neřešte věci který opravdu nerozumíte, nebo jděte za profíkama a nepište bludy pane Blesk.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 09:14:48     Reagovat
    Autor: eviljack - eviljack
    Titulek:Re: Paskvil
    Hádám buď uživatel, nebo spíš prodejce KN filtrů :)

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 09:37:08     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Paskvil
    a to jsem ten bazmek ani moc nezkritizoval! Spíš mi to přijde, že jsem to pochváílil.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 22:28:52     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Paskvil
    Mně přijde, že tak, jak jste to popsal, to celkem plní deklarovanou funkci. Osobně mám s filtrem K&N poměrně pozitivní zkušenost, i když je fakt, že jsem ho ještě nepral a jeho použití v mém případě byla znouzectnost (při bouračce mi uletěl kus originálního airboxu, a i když by to asi těsnilo, tak se mi to nelíbilo, a nový filtr K&N byl levnější, než originální díly+ nový filtr), takže jsem se nijak nesoustředil na to, jestli to teď líp jede nebo míň žere. Napadá mě, že například pro motory V6 nebo V8, které někdy mají dva airboxy (zejména pro V8 evropské provenience je to poměrně typické) by se to mohlo vyplatit celkem jednoznačně, protože vyprat dva filtry není dvakrát tolik práce, co vyprat jeden, ale koupit dva filtry je dvakrát tolik peněz...

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 10:11:22     Reagovat
    Autor: tonna85 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Paskvil
    1/Musím vložit negativní koment na adresu KN filtrů. Už se mi po několikáté dostalo do ruk pár zákaznických aut s vadou turba, kde příčina byla s nějvětší pravděpodobností právě tento super filtr. Problém jsem spatřoval v tom, mimo jiné, že filtr neměl úplně přesné rozměry OEM filtru,a po vsazení do aiboxu byl volný a k dokonalému dotěsnění mu chyběl nějaký ten milimetr a přisával nečistoty. Někdy byl též znehodnocený, zdeformovaný pravděpodobně nadměrnou vlhkostí?. V některých případech tomu možná bylo i díky nesprávnému používání, kdy dotyčný neměl o nutnosti impregnace nějaké povědomí a filtr byl totálně suchý.

    Takže Horste díky za KN filtry, aspoň je co opravovat. Aneb Vaše sračky, náš zisk. Za mě KN nebrat, kvalitní OEM filtr je po všech stránkách nejlepší blbuvzdorná bezúdržbová volba.

    2/V druhé řadě musím citovat a nesouhlasit "Původně se myslelo, že ten senzor je prostě šmejd, ale pak se ukázalo, že je ničí olej prolínající z turba nebo odvětrání klikové skříně".

    Váha vzduchu neboli MAF, bývá zařazen u turbomotorů vždy před turbem, resp. mezi sací částí turba a airboxem. Tudíš nemůže dojít k poškození prolínajícím olejem z turba, protože tento olej se může objevit až v další části traktu, za turbem, tzn. mezi dmychadlovou částí a sacím potrubím.

    Taktéž poškození od výparů z odvětrání klikové skříně je vyloučeno, protože toto odvětrání bývá vyústěno co nejblíže k sací části turba, obvykle pár cm od samotného připojení. MAF bývá vzdálená od tohoto ústí poměrně daleko, běžně i 30cm. Mnohdy je MAF součástí airboxu.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 14:25:43     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Paskvil
    K bodu 2) bych jenom dodal, že pokud je systém sání vybaven blow-off ventilem (což je asi většina moderních systémů, s výjimkou naprostých budgetovek), tak je vzduch, přepouštěný ventilem, vyveden buď do okolní atmosféry, nebo (častěji) zpátky do sání mezi dmychadlo a filtr, tedy do míst, kde je obvykle váha vzduchu. Je fakt, že pokud konstruktér něco nehulil, pak je blow-off vyveden až za senzorem mj. i proto, že by ovlivňoval výsledky měření, nicméně i tak mi nepřijde nijak vyloučené, že vzduch z blow-off ventilu může v sání nějakým vířením doputovat až do senzoru.

     
    Komentář ze dne: 08.01.2014 16:58:25     Reagovat
    Autor: nemo - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Paskvil
    NO sorry, ale konstatovat, že vlněný filtr poškodí "nadměrná vlhkost" je trochu mimo mísu. Na rozdíl od papíru právě ta vlna je tvarově i charakteristikou stálejší bez ohledu na vlhkost....

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:04:10     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Paskvil
    Měl jsem Vás za slušného člověka, pane, ale pomlouvat KN filtr, to jste teda neměl...

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:12:57     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Paskvil
    Jak koukám, v diskusi o náboženství se zde zvrhne lecjaký článek :-).

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:15:53     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Paskvil
    Už mlčím.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:50:48     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Paskvil
    Já bych to naopak rád rozvinul.
    Třeba Gustav říká autodílně svatostánek, ponku oltář a své syny uvede do dospělosti pomazáním svatým olejem Supermogul, jako kutil Tim, vau vau vau!

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:57:38     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Paskvil
    Já nic rozvíjet nebudu. Už takhle to mám u DND dost polepené. :-/

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 11:01:10     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Paskvil
    Vždy som si myslel som si že najsvätejší zo všetkých olejov je Selenia racing

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 22:43:04     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paskvil
    Není to spíš něco jako Aro, Tesco Value, Billa Clever atd., dle preference každého buřtožrouta?

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 22:54:05     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paskvil
    Možná, že poslední dobou tyto značky přebírají pomyslný štafetový kolík, ale pro nás staromilce bude stejně vždycky největší legendou onen skvostný Super Mogul 15W-40, pro opravdové fajnšmekry pak nehynoucí modlou navždy zůstane legendární Special Mogul 20W-40, který měl tu pozoruhodnou vlastnost, že při teplotě lehce pod bodem mrazu odmítal vytéct z flašky, takže se člověk nemusel bát, že ho omylem rozlije, protože to bylo asi jako vylívat kbelík se zatrvrdlým cementem. Pro jezdce na filchtlech, babetách a podobných strojích smrti se pak mazivářskou legendou stal olej M2T, známý též jako "petrolejářův omyl". Mezi hvězdami na nebi převodových olejů pak jednoznačně dominuje dosud nepřekonaný PP90, který objektivně vzato není vůbec špatný, jen ho člověk nesmí používat na to, k čemu byl vyroben, ale pro jiné aplikace, kde přijde vhod jeho již na pohled poněkud děsivá konzistence.
    BTW, všechny tyto do flašky oleje ztělesněné legendy se k mému úžasu dosud vyrábějí...

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 22:55:44     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paskvil
    To jsem teda koukám o něco přišel…:D

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 14:03:17     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paskvil
    Ty možná, ale Tvůj motor ani ne. Mám takovou soukromou teorii, že tyto oleje (za socialismu v podstatě jediné plošně dostupné náplně) byly jednou z hlavních příčin toho, že startování většiny Škodovek zejména v zimě po ránu připomínalo start raketoplánu. Maziva jsou jedna z oblastí, v nichž nastal za posledních ca 20 let opravdu významný pokrok.

     
    Komentář ze dne: 03.01.2014 11:02:34     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paskvil
    Což mi připomíná, že při teplotách pod nulou mělo moje embéčko snahu po nastartování a uvolnění spojky ujet na neutrál tak 1 - 2 metry. Pokud teda nechtěným záběrem nechcípl motor, jehož ranní život byl velmi, velmi křehký. Do převodovky jsem lil a poctivě měnil PP90, do motoru Mogul M6AD :-).

    Ona ta hustější konzistence měla své opodstatnění. Jednou mi tam automechanik, co měl rozebraný motor a měnil v něm ložiska, nalil M7ADS s tím, "že to bude lepší" a skončilo to spotřebou oleje cca 2 litry na 1000 km. Na druhou stranu, při náplni motoru 4 l se tak automaticky realizovala předepsaná výměna oleje po 5000 km :).

     
    Komentář ze dne: 06.01.2014 01:13:14     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paskvil
    No vida, to by byla reklamní kampaň. Už to vidím před očima přímo jako živé: Náš legendární olej PP90 promění Vaši běžnou manuální převodovku v poloautomaticky řazenou skříň se zabudovaným hydroměničem během jediné chladné noci!

    Komentář ze dne: 31.12.2013 09:46:23     Reagovat
    Autor: Gustav - Gustav
    Titulek:
    Ani jedno ani druhé, ale firma co do úprav výkonů a krouťáků motorů dala celej svůj život.
    Vyplodil sračku o tom že KN je na hovno, na místo toho aby dotyčný pisálek napsal "je to na hovno protože sem líbej to čistit"
    No každej zvedá čtenost svého webu různejma způsobama, někdo píše věci kvalitní, jinej ze sebe dělá vola.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 09:55:21     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    No tak pokud jste dal celý svůj život jen do úpravy kouťáků a výkonů, tak bych s Vámi neměnil ;-) Navíc nejspíš ani neumíte číst, protože autor nějaké přínosy KN filtrů uznává, jen mu moc nevychází ekonomická kallkulace.

    „Dotyčného pisálka“ na rozdíl od psaní motor management živí, takže jste docela mimo mísu.

    Last but not least: článek byl o drop-in náhradě originálních filtrů, ne o kompletních překopávkách ssání u aut, kde se K&N filtry taky uplatňují a kde mohou mít nějaký význam.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:04:26     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re:
    Drahý filter, ktorý vyžaduje pri čistení drahý olej, takže je to dosť ekonomický nezmysel. (teda ak nebývate v extremne prašnom prostredí mimo civilizácie kde treba každy mesiac vymeniť filter)

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:37:17     Reagovat
    Autor: piradio - piradio
    Titulek:Re:
    Obětovat celý život vrtání se v humusu představovaném zastaralým principem tzv. "spalovacího motoru", to považuji za téměř dokonalý způsob promarnění vlastního života. Dokonce mám pocit, že si to uvědomujete, proto tolik prskáte.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:42:25     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re:
    Ja sa nevrasm v spalovacích motoroch, ja sa vrtam v elektronike. Ano, je to dokonaly sposob premarnenia vlastneho života. ale čo nie je márne ? Mám celý život presedieť v modlitbách, prechlastať, prešukať zo ženskou ?

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 13:19:10     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re:
    Možnost 3. Žena je osvědčený a perspektivní systém, který se bude ještě mnoho let k šukání používat. Kdo dnes šuká se ženami, nemusí se obávat, že by hned zítra někdo přišel s revolučním řešením, které ženu v tomto ohledu zcela nahradí. Nehrozí tudíž, že by šukaný koncept morálně či technicky zastaral jako spalovací motor.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 22:39:59     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Fakt, že perspektivou je stagnace, je ovšem důvod, proč jsou experimenty v této oblasti poměrně jednoznačně odsouzeny k neúspěchu. Při mírně řečeno omezeném prostoru pro vylepšení čehokoli, který je navíc díky neměnnosti daného konceptu poměrně dobře prozkoumán a ve své většině také publikován již před pár sty lety, je těžké dobrat se významnějších objevů. Člověk, zabývající se spalovacími motory, naproti tomu může mít alespoň pocit, že třeba někdy ještě na něco přijde.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 22:46:01     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To by někdo měl vysvětlit zyklobuznám, hádám…nebo radši ne, jedná se vlastně o přírodní výběr Lvl. 2, tedy buzny se samy vyloučí z genofondu?

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 19:18:39     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    No a navíc na rozdíl od spalovacích motorů je přece jen reálně možné šukat s více ženami v jednu chvíli, což se drtivé většině populace s rozumnými spalovacími motory nikdy nestane. Jen pár idí na planetě sedlá poslední létající Mosquito, B17, B24, B29 nebo Lancastera, že.:)

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 19:24:29     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 22:57:20     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re:
    Az si tu poslednu atrenativu konecne raz vyskusate zistite ze je najlepsia zo spominanych.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:57:49     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:Re: Re:
    Vazeny pane, vsechno jsou jen lejna. Z tohoto hlediska je tedy zcela nepodstatne, v cem se vrtate, bude to beztak lejno.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 19:08:14     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nikoli nevyhnutelně. Kdo vykoná podstatný díl práce v základním výzkumu a vývoji, např. v oblasti materiálového inženýrství, ten myslím může umírat s vědomím, že jeho život měl jakýsi smysl, dlouhodobý v řádu generací. Komu je i to málo, ten má zřejmě smůlu, protože vynález, který by byl významovým ekvivalentem kola nebo ohně asi hned tak nezažijeme, a když, tak to těžko bude one-man záležitost, takže víc od sebe jednotlivý člověk v dnešní době asi reálně žádat nemůže.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 13:20:51     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re:
    No, možná o trochu zastaralo, ale hlavní je, že konkurence zatím není, proto se to pořád ještě dobře prodává a dají se na tom vydělat slušný prachy.

    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:19:05     Reagovat
    Autor: Gustav - Gustav
    Titulek:
    V tom případě někdo neumí počítat.
    Originál filtr bavlněný kvalitní např.pro Ford XR3i Kč 500,-
    KN pro stejné vozidlo Kč 1500,-
    Renovační sada KN vydrží cca na 4 renovace Kč 700,-
    Životnost klasického filtru max 10.000 km
    Životnost KN prakticky neomezená.
    Při správné instalaci i do běžné třeba i užitkového vozidla, snižuje výrazně spotřebu v porovnání s čímkoliv jiným. Snížení spotřeby je dáno lepším plněním díky menšímu odporu sání, jinak řečeno nemusím tak dupat na plyn aby to jelo. U dieslových aut je rozdíl většinou větší jak u benzínovývh.
    Rozdíl ve spotřebě pak záleží především na uživateli, ale může se jednat i o půl litru phm u běžného nízkokubíkového motoru tedy do dvou litrových motorů.
    K tomu schopnost čistit a tím snížit opotřebení a následné opravy.
    Ekologičnost nevyjímaje.
    Nevím jak kdo, ale na tohle kalkulačku nepotřebuju, jen si u toho zašpiním ruce.
    Ještě bych dodal, teď mluvíme o autech, pracovní mašiny, například ty důlní mění filtry podle motorových hodin, v přšpočtu na kilometry po cca 3000km, spočítejte si ten rozdíl tam a pak mi řekněte proč valná většina lidí pracující v automobilovém průmyslu na úrovni Dfense, si k píchlé gumě volá asistenční službu.
    Odpovím za vás, jsme na začátku toho proč tenhle článek vznikl, je to jen o neochotě si špinit ruce a svojí lenost či nešikovnost hájit bludným textem.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:26:12     Reagovat
    Autor: eviljack - eviljack
    Titulek:Re:
    Já tedy D-FENSe osobně neznám, ale myslím, že obvinit zrovna jeho z toho, že si nechce špinit ruce a je líný, či nešikovný, je pořádný úlet. Navíc, vždyť v tom článku na KN filtr nijak nenadává, pouze konstatoval, že jemu to za tu práci příště stát nebude.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:56:01     Reagovat
    Autor: frantisek - frantisek
    Titulek:Re: Re:
    Ja tedy D-Fense osobne znam a predstava, jak si zrovna on vola k pichle pneu asistencni sluzbu, protoze si nehiodla uspinit ruce ..... no, hodne jsem se bavil.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:26:54     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re:
    Ale ne...mohu se prosim zeptat, co to presne znamena VYRAZNE snizeni spotreby?
    Pod slovem "vyrazne" si predstavuju něco jako alespoň o 20-30%, méně nez 20% bych vůbec nenazval "vyrazne".

    Mimochodem mne vždy dojima, jak prijde nejakej genialni chytrak, co vymysli, ze například pokud zmirnime odpor filtru, tak tam pujde vice vzduchu a bude to lepsi. WOW....To by jeden nerekl...Ovšem, samozrejme ti debilove, co tam ty stavajici filtry davaji, jsou proste uplne idioti. Oni tam schvalne davaj něco, co snizuje vykon!!! Protože chtej lidem skodit!!! Takze cely papirovy filtr tam je jen ciste proto, ze nejaky skodoliby konstrukter vozu si řekl, ze tem blbcum, co si to auto kupujou, proste zvysi spotřebu a snizi vykon. Chachacha (dabelsky smich), mohli jsme udelat vykonejsi auto, ale neudelame, chachacha...

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:42:35     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Re: Re:
    Voni ty blbci daunsajzujou, startstopujou, chcijou...eeeh strikaj mocovinu apod, aby snizili spotrebu. Takovejch penez vyhozenejch za R&D a drahy kurvitka v aute. Pritom by stacilo nahajrovat Gustava aby jim menil filtry. A to by videli to vyrazne snizeni spotreby!

     
    Komentář ze dne: 04.01.2014 21:25:47     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Asi pouziva operator "cca" presne stejne jako ty. Nevim teda, proc se rozcilujes. Nebo na vymysleni kravin mas exkluzivitu ty a kdo ti poleze do zeli, toho si podaj gestapaci od BSA? 8o)

    No a k tem filtrum a ostatnim vecem, Bublino... Do aut se nedava nic, co by neproslo zejmena z hlediska rozpoctu, takze v serii montovany KaeNko nikde neuvidis, protoze je drahy a zatezovalo by servisni sit kvuli casu potrebnymu na vyprani atd. Ale uplne chapu tvou ovci zurivost nad tim, ze si nekdo dovoli zpochybnit princip neomylnych konstrukteru pouzivajicich spickove materialy, za ktery jsi utratil nesmyslny prachy a presto jezdis v kakaci, kterej strci do kapsy ve vsech smerech (vc. spolehlivosti)i 1,2 Opel Corsa z roku 1999, ktera stoji asi tretinu toho, co thalyjapyco a na rozdil od toho jinak ozuzlansho Logana nehnije. Tak blbej kseft, to by jednoho nasralo, to si dovedu predstavit

    A prosim, kdy sem vrhnes kulervouci serial o tvym jezdeni Thalyjou? Je to asi rok a pul, cos to tady velkohube sliboval. Asi nic, co? Usvedcit sam sebe z blbosti a prolhanosti asi nedas ani ty a to te nepovazuju za zadneho brilantniho stratega 8o)

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:52:06     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re:
    Budete musieť filter 5 krát vyprať aby to bolo lacnejšie než origoš bavlvený. Čo by sa stalo ak by som vypral ten original bavlnený filter ?

    Skor mi ta propagacia opakovane vypratelného filtra pripomína riešenie problému ktorý neexistuje. Asi tak ako v reklame na Calgon kde sa všetci báli vodného kamena na špirále za 15€. Jeden kalgon stoji tuším 5€.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 22:52:14     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re:
    Ale zas jó, opravář stojí víc jak 15 E a navíc člověk během toho nepere. Plus spirála umírá nějakou dobu, hůř to hřeje a žere proud.

    Ale ten filtr se vyplatí až po šestém praní, a mezi náma, jebat se s tím jak debil…čas pana Gustava je pravděpodobně zdarma, neboť když započítám ještě cenu času (a to cenu produkčního, cenu času třeba s rodinou asi ani nevyčíslí), u většiny lidí se to nevyplatí ani po deseti praních. Aneb jak strávit hodiny úsporou v řádu drobných stokorun, když za tu dobu v práci můžu vydělat tisíce. Bohužel kolenovrti pořád uvažují tímto směrem.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 11:06:32     Reagovat
    Autor: tik - tik
    Titulek:Re: Re: Re:
    "Plus spirála umírá nějakou dobu, hůř to hřeje a žere proud"

    Mohl byste mi vysvětlit, kam se ztrácí ten navic spotřebovaný proud, když je ta spirála celá ponořená ve vodě a proč to hůř hřeje, když to víc žere?
    Tohle jsou pohádky výrobců nových přístrojů. Jediné, co se tam děje, je vyšší teplota samotného tělesa kvůli horšímu přestupu tepla a tudíž vetší možnost přepálení odporového drátu, který v něm je.

     
    Komentář ze dne: 04.01.2014 21:54:18     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Vyšší teplota znamená lepší prostup tepla kostrou pračky (na kterou je spirála přimontována), dále se pak šíří po vodičích atd. Jak jste sám řekl, povrch spirály se stane velmi špatným vodičem, tak se teplo šíří všude jinde.

     
    Komentář ze dne: 04.01.2014 21:35:17     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Mam K&N v motorkach a usetril jsem tim tisice, protoze je rozdil dat za sezonu 3x 1830,- nebo jednou 1900,- a dokoupit k tomu jednou za 2 roky olejicek za 300. V silnicni Kwakisaki ho mam od r. 2005, najeto na ni je 90.000 km, 70.000 je tam K&N. Filtr menim s olejem po 6.000 km. To je asi 3000 za K&N a jeho oleje, ale asi 20.000 za bezne papiraky. 17.000 Kc mi prijde jako docela slusny rozdil, ale mozna su jen malicherna socka...

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 11:00:18     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    A jak by to snížení spotřeby vlivem menšího odporu ssání mělo jako fungovat?

    Jak psal DF, škrticí klapka proud vzduchu omezí podstatně víc. Kromě toho elektronika motoru prostě změří množství nasátého vzduhu, koukne na to, co hlásí lambda a stříkne tam přiměřené množství benzinu. O to, jak hodně musela být otevřená klapka apod. se v podstatě nestará*.

    Maximum, kterého můžete dosáhnout je tedy to, že se při stejném sešlápnutí plynu dostane do válce víc vzduchu. Jenže to spotřebu nezmenší - ta svině ECU tam pořád vstříkne stejné množství paliva, jako na neupraveném motoru, je-li plyn sešlápnut o kousek víc. Ani při maximálním otevření klapky spotřebu nesnížíte - tam jen dostanete o něco větší výkon, ovšem za cenu větší spotřeby (přiměřené vyššímu objemu vzduchu).

    Dovedu si představit, že tvar ssacího potrubí bude mít nemalý vliv na kvalitu směsi a schopnost jejího dokonalého spálení. Dovedu si představit i to, že konstruktéři aut musí v této věci činit určité kompromisy kvůli ceně, prostorovému omezení apod. a že tedy je u některých motorů možno celkovým vylepšením celého ssacího vedení kvalitu směsi zvednout a spotřebu mírně snížit. Co si představit neumím je to, jak podobného efektu dosáhnout pouhou výměnou filtru bez dalších úprav.
    ___
    * Tedy trochu ano kvůli dodatečným korekcím bohatosti směsi např. při akceleraci, ale to je v daném kontextu nepodstatný detail.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 03:16:18     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re:
    No a když to nezabere, pak nemáte na hadičce co přivádí palivo do motoru magnet.
    Jestli máte, pak určitě na blbém místě.

    Prodávám adaptéry do zásuvky, které rozpoznají odkud přichází/kde je vyrobena elektřina a tu nepustí do Vašeho spotřebiče. Rakušáci to měli nastaveno jen na Temelín, já tam mám přepínač na více zdrojů (atom, uhlí, větrníky, FVE, ...) a v přípravě je i filtr na nedomácí elektřinu bez značky lokální Český produkt. :)

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 05:42:05     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re:
    A jak to poznáte? Podle tachyonů?

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 12:36:51     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    :D Skoro správně. Ovšem, tachiony jsou dobrá cesta, ale samotné nestačí. Musí se využít kvantová teorie strun řízlá tím nejsilnějším laserem jako výpočetní základ ve fullerenové výpočetní matici. Pak to derivujete, proženete pár integrály a nakonec sečtete a odečtete. :D

    Nevíte co jsem to vlastně napsal?

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 13:07:20     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: Re:
    Pri tých filtroch do zásuvky ak by boli v režime iba OZE, tak by mali zadržať 95% energie. Zadržaná energia by sa menila vo výkonových odporoch na teplo, čo by bolo hlavne v lete dosť nepraktické :)

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 00:58:36     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jo to máte na mysli speciální model pro ekologysty. Ten postrádá možnost nastavení protože je na tvrdo jen na propouštění OZE, ale zato je násobně dražší.

     
    Komentář ze dne: 23.01.2014 18:40:13     Reagovat
    Autor: Dobroser - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Navíc ECU s podtlakem počítá, je na to spočteno i příslušné sací potrubí. Udělat naprosto volně průchodné sací potrubí někdy není to pravé ořechové - neplatí tak zcela - čím větší díra tím víc adidas. (samo že lepší je potrubí bez odporů , otřepů , nepasujících spojů atd)

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 18:15:36     Reagovat
    Autor: ScooterMarty - guttata
    Titulek:Re:
    Pane. Měl jsem fitry K&N dosud v 8 motorových vozidlech a to jak benzín tak diesel v objemech od 400 cm3 po 3000 cm3. Celkově jsem s nimi najezdil cca 300 tisíc km. Ani v jednom případě jsem nezaznamenal výrazné zlepšení chodu motoru nebo snížení spotřeby. Pravda, nezaznamenal jsem ani žádné zhoršení vlastností, ale každopádně z mého uživatelského hlediska je jediným důvodem k instalaci K&N případná úspora peněz závislá na ceně originálního filtru a četnosti výměn. Tak prosím zas trochu vystydněte. My si od Vás stejně nic nekoupíme... :-)

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 20:27:17     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Vbouráváte se do otevřených dveří, Gustave. Já jsem tam napsal, že ekonomicky je to pořád ještě přijatelné. Když ovšem nezapočtu práci spojenou s čištěním, pak je to neutrální.

    Snížení spotřeby je virtuální záležitost. Při nejlepší vůli jsem nenašel žádné údaje, o kolik menší ztrátu ten filtr má, ale když do toho tak dloho děláte, tak víte, že ztráty plněním nerostou lineárně, ale exponenciálně s otáčkami (přibližně druhá mocnina). Nebude to asi úplně snadný spočítat, ale půl litru to nebude nikdy. Můžete sem hodit, na čem stavíte ten odhad půl litru? My v automobilovém průmyslu, co voláme k výměně kola odtahovku, nemůžeme jen tak plácnout nějaké číslo, my ho většinou musíme něčím podložit, protože jinak vypadáme jako idioti.

    Komentář ze dne: 31.12.2013 10:59:51     Reagovat
    Autor: Gustav - Gustav
    Titulek:
    Jasně a výměna spirály stojí 20E.
    Nicméně jak tu čtu ty příspěvky vidím že bude lepší přejít někam kde hloupost ostatních přispěvovatelů není toliko do nebe volající.
    Snad poslední co mám na srdci, než něco vyplodíte, měli by jste si aspoň vygooglit jak takový motor funguje, nestačí jen vědět že vrčí na to aby vaše reakce nebyly jen k popukání

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 11:02:58     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    No hlavně že on je tak chytrej, že neumí ani použít funkci odpověď a psát svoje sr..ky do správného threadu...

    Na základě toho, co tu ráčil napsat, postupně nabývám dojmu, že i já, coby člověk, živící se IT, toho vím o spalovacím motoru více, než on. A jestli se on živí úpravami motorů, tak Pán Bůh s jeho zákazníky a zlý pryč.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 21:28:47     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re:
    Řekl bych, že v IT je mnohem větší konkurence než v úpravách aut. V IT se už stává jen ojediněle, že by jednooký nějak zásadně dominoval a nároky navíc pořád rostou. Ftuningu stačí vyvinout si nějakou vlastní show. Jeden má filtry a klíč k výkonu jsou filtry, filtry a zase filtry, jinej zázrak zase všude montuje vječí turba, výfuky bez prostředního tlumiče, powerboxy a největší umění je podle mně ten čiptuning, co se při něm vůbec nic nemění.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 11:00:52     Reagovat
    Autor: speedy - speedy
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ještě postrádám stylovou koncovku výfuku koupenou v železářství a z Tesca polep víčka nádrže.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 11:47:49     Reagovat
    Autor: Fifík - Fifík
    Titulek:Re:
    Gustav, nejste vy jeden z těch co mají neodbytnou touhu pokořit zákony termodynamiky? Už jenom čekám, že se objeví názor, že výborně spolu funguje KN filtr, HHO generátor a magnetizér. To jsou technologie tak na stejné úrovni (nepomůžou ani neuškodí) :-)

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:09:36     Reagovat
    Autor: LeMiserable - LeMiserable
    Titulek:Re: Re:
    Nezapomenout nahustit do pneu dusík!

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 14:45:59     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: Re:
    kdyby to mělo zachránit jeden život...

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 16:11:34     Reagovat
    Autor: Fifík - Fifík
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    A život našich dětí a dětí našich dětí a dětí dětí našich dětí.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:09:43     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re:
    Mali sme 4 pračky, špiralu nebolo potrebne meniť ani na jednej z nich. Vždy sa pokazilo niečo z kombinacie programator, motor, ložisá.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 16:39:49     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re:
    Ono hlavne pokud pouzivate "mestskou vodu" z vodarny,Calgon nepotrebujete vubec, tvrdost vody se reguluje uz v upravne - jinak to vodarnam ucpe trubky. Je to jeden ze sledovanych parametru kvality dodavane vody.

    A kdyz mate tvrdou vodu ze studny, staci si koupit noname sul za desetinu ceny. Calgon je marketingovy majtrstyk. Neco jako prodavat drozdi pod obchodnim nazvem Bakesoft (R), tri kilca za gram.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 12:51:23     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re:
    No, mne by docela zajímalo jak to vlastně s vodou je. V úpravně a po cestě až tomu co mi teče z kohoutku. Hrubou představu mám... ale občas mám dojem že po cestě nebo na výstupu z úpravny asi není vše OK. Jde ale o můj čistě subjektivní dojem na základě toho co někdy vídám při napouštění vany.

    Nedobrý dojem ve mě zanechal i pohled na domovní filtr v jednom Pražském 4 patrovém domě na vstupu z řadu, který měl průhlednou baňku s hrubým filtrem-sítkem po několika měsících provozu a pozdější informace že jej poměrně často musí čistit.

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 14:14:50     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ten filtr, to je pravděpodobně písek ve vodě, což ale není nic až tak nenormálního. Jedná se o písek, co se v něm voda filtruje, a sem tam nějaké to zrnko odpluje s proudem. Nic kriticky závadného to není, akorát jsou na to háklivé některé pákové baterie a podobné ventilové mechanismy, takže hrubofiltr je dobrá věc. Horší by bylo, kdyby to byla např. strhaná rez a nánosy svinstva z vnitřku trubek, což občas taky je vidět zejména po delší odstávce dodávky vody. Tam už o nějaké zdravotní závadnosti hovořit lze, i když to pořád není nijak závažný problém. Obecně mám pocit, že kvalita vody je jedna z věcí, co se u nás hlídají na poměry toho socialistickýho bordelu poměrně pečlivě a není třeba se nijak zvlášť bát. Osobně jsem nezaznamenal ani výkyvy v kvalitě, i když mám informace, že např. na Praze 4 s tím bývají potíže (např. jeden den teče voda téměř bez chlóru, zatímco o den později je to koncentrát, co div nerozpouští trubky).

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 01:12:24     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re:
    Já to nečistil, abych se tím prohrabal a zjišťoval co je co. Už je to také déle, takže vzpomínka to není nejčerstvější. Dole na dně jistě nějaké pevné částice byly, ale to sítko, nebo co to bylo, bylo pokryto bordelem (jakýmisi kousky) až nahoru a písek by počítám byl na dně.

    No, také jsem si to myslel/doufal, ale když si někdy napustím vanu a voda je kalná, jednou do šeda, častěji (když se to stane) do hněda (asi Fe)... Pravda, je to jen párkrát do roka... Dále jsem si myslel že jde v těchto případech hlavně či jedině o teplou ale stalo se mi několikrát, že jsem si pustil čistě studenou a nechával odtéct a ona tekla stále kalná se zabarvením... Někdy si dám sklenici čiré vody a jak se uklidní a usadí, tak jsou na dně drobné černé tečky...

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 15:28:07     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Jak to ta Praha 4 dělá, když tam teče ta samá voda jako ve zbytku Prahy s výjimkou vcelku malého území zásobovaného káranským přivaděčem?

     
    Komentář ze dne: 05.01.2014 03:23:54     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Možná mé informace pocházejí právě odtamtud. Zase tak moc lidí si mi na špatnou kvalitu vody nestěžovalo, takže to klidně můžou být informace z nějakého omezeného území. Navíc je to dost dlouho, co jsem o tom naposled slyšel, takže už to třeba je jinak (nemohu říci, že by kvalita vodovodní vody byla na mých setkáních s přáteli a známými diskusní téma číslo jedna:-).

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 15:19:33     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Co se mych zkusenosti tyka, vlastni mestske rozvody jsou obvykle OK, problem byla v domovnich rozvodech.

    Bydlel jsem v panelaku v hajich, kde byla voda v kuchyni naprosto odporna a vodu na vareni jsem bral v koupelne, kde byla OK - byly to jine stoupacky.

    Pak jsem bydlel v starem cihlaku v Nuslich, tam to bylo naopak, voda v kuchyni OK, v koupelne k zbliti to pit, nastesti sprchovani to nevadilo.

    A ted jsem v novem baraku, ctrnact dni po nastehovani smrdel z vody plast (pil jsem radsi balenou), pak se to spravilo a nyni super.

    Zrovna vodohospodarstvi v tomhle socbordelu funguje, ostruvek pozitivni deviace.

     
    Komentář ze dne: 06.01.2014 11:17:54     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    hustýýý...takže chceš říct, že úpravna vody vodu demineralizuje? fakt? nějake se mi to nezdá,neb varná konvice má spoustu usazenin, než ji jednou za dva měsíce čistíme jakýmsi roztokem...a že by reverzní osmózou bylo odmineralizováno všech 3000 litrů, které za sekundu přitečou z Březové do Brna? Musím se na B VaK zeptat, kde mají tu elektrárnu, která to živí a jak se popasujou s tím, že se jim to zase mineralizuje při průchodu pískovými filtry...

    radši zůstaň u škodovek 8o)

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 10:39:05     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Re:
    "Nicméně jak tu čtu ty příspěvky vidím že bude lepší přejít někam kde hloupost ostatních přispěvovatelů není toliko do nebe volající."
    To bude ideální řešení. Děkuji.

    Komentář ze dne: 31.12.2013 11:18:31     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Moje (ne)zkušenosti
    Před lety jsem ke koupené motorce dostal navíc nový zabalený KN filtr, ovšem když jsem se vyptal znalejších, tak jsem ho za pětikilo střelil, neb jsem shledal, že to není pro mě z následujících důvodů:

    1) má vyšší propustnost vzduchu, tj. u karburátorové motorky je nutno odpovídajícím způsobem nutno přetryskovat karburátory, jinak výsledkem bude chudá směs; z toho plynou hrátky s krabičkou trysek různých velikostí (= čas, náklady)

    2) po správném otryskování to skutečně o několik málo procent může zvýšit výkon ve vysokých otáčkách (naplno otevřené klapky karburací); to ale neupotřebím, neb motorku používám především jako dopravní prostředek, až sekundárně jako zdroj zábavy a i tak se zrovna neženu za rychlostí

    3) ekonomika provozu - sraní se s praním filtru a jeho olejováním také něco stojí - můj čas; pokud to někdo bere jako koníček, pak ok.

    4) diskutabilní je účinnost filtrace - zde se domnívám (nikoliv tvrdím), že nižší tlaková ztráta na filtru může být vykoupena horší účinností filtrace, tj. nižší životností motoru, po čemž také zrovna netoužím.

    Moje resumé: dobré pro ladiče/tunery, kteří jezdí třeba sprinty nebo na autodromu v Brně či Sosnové honí desetiny vteřiny. Pro běžný provoz za mě ne.

    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:05:40     Reagovat
    Autor: dark_n - dark_n
    Titulek:
    Používám KN filtr asi 6 let v motorce. Filtr jsem měnil každý rok a papírový filtr např. HILFO stojí cca 950,- Kč, koupí se i lepší třeba za 1700,- Kč. KN filtr se nechá pořídit za 1400,- Kč. Čistící sada se koupí za cca 350,- Kč a dodnes mi vydržela ta původní. Takže KN filtr je rozhodně úspora. Motor je karburátorová verze o obsahu 650 ccm, dvouválec do V. Při výměně za KN se doporučuje vyladění motoru na brzdě, včetně výměny trysek v karburátorech, což jsem nedělal. Pod filtrem v airboxu bývá na některých místech olejový film, ale není v něm žádný prach, z čehož usuzuji, že snad filtr plní svojí funkci. Subjektivně si myslím, že po výměně filtru šel motor rychleji do otáček a s plným plynem se dosáhlo o něco málo vyšších otáček, tím i vyšší max. rychlosti (o cca 5%). Motor ale permanentně jede na chudou směs. To se projevuje zejména občasným střílením do výfuku při zavření plynu a hlavně svíčky jsou vypálené čistě do běla. Takže větší propustnost vzduchu je tam určitě a z tohoto důvodu se také chci vrátit k papírovému filtru, akorát na to vždycky nějak zapomenu.

    Co se ještě týká čištění, v návodu u originální čistící sady výrobce důrazně varuje před vysoušením tlakovým vzduchem, jelikož to většinou vede k poškození filtru. Asi se tím mezi bavlněnými vlákny udělají větší mezery než je vhodné. Já ho čistím v létě, když je třicet stupňů a nechám ho do večera na sluníčku. Fén by byl asi také vhodný. To čištění a naolejování je potřeba udělat vždy, min. jednou ročně, i když filtr vypadá naprosto čistě, aby se obnovila obsah oleje ve filtru, jinak by neplnil svojí funkci.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:19:39     Reagovat
    Autor: dark_n - dark_n
    Titulek:Re:
    Ještě jsem zapomněl dodat, že ač v tom nenacházím logiku, tak mám dojem, že spotřeba s KN filtrem mírně stoupla.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:31:25     Reagovat
    Autor: Gustav - Gustav
    Titulek:Re: Re:
    Ne na chudou ale na bohatou, bože uvažujte.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:34:38     Reagovat
    Autor: dark_n - dark_n
    Titulek:Re: Re: Re:
    Když se shodneme na tom, že je bohatá na vzduch, měl byste pak pravdu vy :).

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 20:44:35     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re:
    Bůh uvažuje správně

    Pro množství skrze trysku nasátého paliva je určující rychlost proudění a podtlak v potrubí

    Rychlost proudění je stejná jako s klasickým filrem (protože rychlost pístu je taky stejná). Kvůli suspektní nižší tlakové ztrátě na filtru je v ejektoru menší podtlak => nasává se paradoxně méně paliva, ačkoli vzduchu přitéká stejně

    Kdyby Bůh filtr něčím přiucpal, rychlost proudění by byla zase stejná, ale podtlak by narostl a dávkovalo by se paliva naopak více. To je také princip sytiče, dobře to bylo vidět na karburátoru LEKR u Favorita, kde sytič tvořila taková klapička přívírající přívod vzduchu, která přivíráním měnila tlakový spád kolem trysky a proto to tam chrstalo víc paliva

    Jo jo Bernoulli byl svině

    Komentář ze dne: 31.12.2013 12:42:16     Reagovat
    Autor: Thud - thud
    Titulek:Ekonomický smysl
    Pro mě dalo smysl pořídit K&N do motorky, kde origo filtr stál kolem 1000 Kč a K&N asi 1500 Kč. V té chvíli stálo za to koupit K&N, ale rozdíl ve spotřebě nebo ve výkonu jsem nepoznal ani náhodou. Jediný nad čím jsem se zamýšlel, jestli to filtruje stejně jako papírák, ale dodnes doufám, že ano ;-).

    Komentář ze dne: 31.12.2013 13:32:02     Reagovat
    Autor: ... - Jejich Jasnost
    Titulek:
    Jo tyhle úpravy mne vždy pobaví. Svého času jsem to také zkoušel a do svého starého XJRka (X308) koupil KN filtr, musím říct, že jsem nezaznamenal žádnou změnu, ani ve výkonu, ani ve zvuku, prosě nic. Navíc jsem se trochu zděsil, když jsem si filtr prohlížel proti slunci, dle mého to dokázalo filtrovat spíš jen menší kamínky, zbytek lítal do motoru. Nedávno jsem upgradoval ve stylu, obsah ničím nenahradíš, na SRT8 kde je už pár uprav oproti klasické SRT8 a to včetne cold air intake od Moparu. U origo filtru vede plastové koleno vedle levé mlhovky přímo do tohoto filtru a tak chápu, že při určité rychlosti tam vzduch může být celkem příjemně tlačen a motor nemusí mít takovou práci s nasáváním vzduchu. V mém případě to koleno vede jen do prostoru kde filtr je a jaksi ho jen ofukuje. Nevím, školy nemám, ale mne tohle řešení moc performance nepřijde. Filtr je opět trochu hrubší, takže v konečném výsledku to bude asi tak nastejno. Jen to pomohlo americké ekonomice o nějakých 400 dolarů.

    Komentář ze dne: 31.12.2013 14:29:34     Reagovat
    Autor: Gustav - Gustav
    Titulek:
    Tak jinak, jako s dětma ve škole..
    Co je fixírka nebo stříkací pistole ví snad každý a snad většina tuší jak funguje.
    Budeli mi fixírkou protékat 10 litrů vzduchu za minutu bude fixírka přisávat zhruba 10% barvy a kolik té barvy nasaje když bude fixírka o stále stejném průměru přisávat budeli fixírkou protékat 20 litrů vzduchu za minutu? Řekněme že opět 10% ale procenta v tomto případě je o litr více.
    A jak funguje klasický motocyklový karburátor nejspíš taky víte, tedy budeli karburátorem protékat více vzduchu s KN bude množství benzínu stejné jako dříve?
    Jaká tedy bude bohatost.
    Takže kdo opravdu ví co KN dělá, jak se chová vzduch v sání, také moc dobře ví že s KN resp. s otevřením sání potažmo i výfuku, musí benzín ubírat nikolov přidávat pokud hodlá docílit původních hodnot.
    Ano budeteli honit výkony dostanete se i k přidávání, ale pro základní nastavení není třeba přetriskovat karburátor sadou od Dynojetu, ale stačí snížit bohatost, posunout jehlu dolů a seřídit průtok pracovní trisky. Mimochodem sada Dynojetu s většíma triskama vyžaduje snížení jehly jako základní postup při montáži.
    A kdo nechápe absolutní zaklády fyziky toho odkazuji na učebnici fyziky základní školy.


     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 14:44:21     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re:
    A čo tak si radšej kupiť motorku ktorá má o 10% vačší výrobcom udávaný výkon. Pochybujem že by mali dnešne motory nejaku vykonovu rezervu, a životnosti motoru tieto pochybné zvyšovania výkonu tiež nepridajú. Určite marketingove oddelenie ma zaujem aby bol parametroch napísaný čo nahvyšší dosiahnutelný výkon. Fakt nechapem logike tých roznych tunerov. Minaju peniaze na vylepšienie aut ako je napr Golf ktorý je to sračka od vyroby, ktorý ma kde kdo, namiesto toho aby si kupili niečo čo je už od vyroby o trochu silnejšie.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 15:03:38     Reagovat
    Autor: dark_n - dark_n
    Titulek:Re: Re:
    Možná to je tím, že za mizerných 100 k Kč si koupíte pár let staré CBR 1000 Fireblade, a když to holt nestačí, těžko sháníte něco s větším výkonem :).

    Výkonové rezervy mají motory motorek určitě, jinak by nedávali lidi desítky tisíc za programovatelné řídící jednotky atd.

    Ale myslím, že většina tady řešila primárně, jestli je KN úspora a pak až jaký to má vliv na provoz motoru.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 14:52:16     Reagovat
    Autor: dark_n - dark_n
    Titulek:Re:
    Ja Vám nevím, Gustave, fyziku jsem měl již před drahně let, ale podle mě to tak jednoduché nebude. Dle mého selského rozumu bych si dovolil tvrdit, že větší propustností filtru se zároveň sníží podtlak v difuzoru karburátoru a tím objem nasávaného paliva neporoste určitě lineárně s objemem vzduchu.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 14:57:27     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    Ochuzovat permanentě směs je pitomost a filtr tomu nijak nepomůže. Jak karburátor, tak elektronické vstřikování mají za úkol udržovat směs někde poblíž lambda = 1 s malými výjimkami jako například dočasné obohacení při zrychlování apod.

    Když přidáte vzduch (dejme tomu lepším filtrem při plně otevřené klapce, abychom mohli její zásadní vliv ignorovat), tak, buď držíte bohatost směsi někde okolo lambda 1 a pak musíte přidat i palivo, nebo na lambdu pečete, palivo nepřidáte a pak dostanete chudou směs. To s sebou nese problémy jako například vysoké emise NOx, zvýšené tepelné namáhání a hlavně klepání. Aby to neklepalo, musí se upravit předstih a motor nedosáhne maximálního výkonu.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 16:16:50     Reagovat
    Autor: venoušek - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Gustave tu fyziku ze základní školy si prostudujte, prospěje vám to. Už v článku zaznělo že nejpodstatnějším omezujícím prvkem v motoru je škrticí klapka. A filtr je až to poslední co má na poměry v sání nějaký vliv.

     
    Komentář ze dne: 31.12.2013 18:11:32     Reagovat
    Autor: Dax - Dax
    Titulek:Re: Re:
    Tak on není filtr jako filtr, že... jednou jsem potřeboval odjet někam dál než obvykle a při kontrole vozidla jsem zjistil, že výměna (normálního) vzduchového filtru už by nebyla od věci. Vydal jsem se ho tedy narychlo (do druhého dne, což byl i den odjezdu) ještě objednat, a jelikož neměli v tu chvíli možnost objednat (též normální) jiný než strachlajn, tak jsem na to kývnul. Musím říct, že horší filtr jsem v autě ještě neměl - auto nechtělo pořádně jet, "díry" na plynu, vyjetí kopce horrorová záležitost atd. Nevím z čeho to dělají, jestli to byla dýha z březové kůry nebo co, ale po návratu straého jsem "nárůst výkonu" (při návratu k téměř normálnímu stavu) skutečně cítil :-D

     
    Komentář ze dne: 01.01.2014 08:44:37     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Fyzika ze základní školy mi řekla, že průtok s principem fixírky nemá nic společného. Když budete hnát stejný (hmotností i objemový) tok jednou kanálovou trubkou a podruhé trubičkou o průměru 20 mm, bude to podle vás fungovat stejně? Množství "barvy" přisáté do "fixírky" ovlivňuje jen rychlost proudění a statický rozdíl tlaku před a za tryskou.

    Osobně si myslím, že KN vyvolává především dobrý pocit.


     
    Komentář ze dne: 05.01.2014 16:49:33     Reagovat
    Autor: Pavel M - Pavel M
    Titulek:Re: Re:
    KN by mel vyvolavat spise opacny pocit, veskere testy filtrovacich schopnosti, ktere jsem videl dopadly KN filtry vyrazne hure, nez klasicke. Navic napriklad v tomto testu je viditelne, ze onen vychvalovany nizky odpor netrva prilis dlouho, staci trochu prachu a filtr zacne mit odpor vetsi, nez OEM filtr: http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html

    Komentář ze dne: 31.12.2013 17:41:58     Reagovat
    Autor: Bubak-GS - Bubak-GS
    Titulek:
    ..mam KN filtr v motorce (BMW R 1150 GS/2003). Vyfukovy sytem mam zatim originalni, vcetne katalyzatoru. Nemam to zatim zmerene na brzde, takze narust vykonu komentovat nemuzu - pocitove se to nijak zasadne nezmenilo. Co se ale zasadne zmenilo, je chovani motoru - tahne krasne bez der ve vykonu v podstate od volnobehu - s papirovym filtrem se mu razantni pridani plynu pod 3.000 rpm moc nelibilo a zakuckaval se. Ted ne. Taky je to jedina uprava, se kterou si ridici jednotka tohohle motoru jeste poradi sama.

    Od znalejsich vim, ze pokud bych sahl i na vyfuk (kat ven, nove svody a ladak tam), tak by me ladeni na brzde neminulo vcetne predelavky palivovych map....

    Komentář ze dne: 31.12.2013 18:27:12     Reagovat
    Autor: ScooterMarty - guttata
    Titulek:
    Gustave jak jsem napsal o stránku výše, veškeré Vaše argumenty, jakkoliv znějí hezky, jsou k ničemu, jestliže dlouhodobá uživatelská zkušenost praví, že se inzerovaný benefit nedostavuje. Je jedno, jestli jste odborník. Pokud budu laicky, ale dlouhodobě zkoumat objekt, který má tvar ho*na, barvu ho*na a zápach ho*na a dojdu závěru, že je to ho*no, nebudu nakloněn odborné expertýze, že je to zlatá cihla...
    Samozřejmě stále platí mnou i dalšími uživateli zmíněná možnost ekonomické výhodnosti při vysoké ceně orig. filtru. Ale vlastnosti motoru se nezlepší a nezlepší a nezlepší...

    Komentář ze dne: 02.01.2014 11:12:40     Reagovat
    Autor: Destabilizator - destabilizator
    Titulek:sound
    Necetl jsem vsechny komenty, ale co zvukovy projem? Jsem majitelem sportovniho stroje a co vim, tak se o zmene filtru/typu sani primarne uvazuje kvuli zvuku, pripadne se uvazuje maximalne +5HP pri idealni konstelaci hvezd.

    K&N dela Typhoon kity, jestli se nepletu? Maji famozni "wooooooosshhh" zvuk kdyz je plyn aspon na pulku ;)

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 11:23:34     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: sound
    Zvukový průjem?

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 11:26:26     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: sound
    Prdiaci výfuk už asi nestačí, treba nový zvuk.

     
    Komentář ze dne: 02.01.2014 12:09:39     Reagovat
    Autor: destabilizator - destabilizator
    Titulek:Re: Re: sound
    No jo furt, projev.

    Prdici vyfuk (fart can) je neco jineho.

    Komentář ze dne: 04.01.2014 00:26:14     Reagovat
    Autor: Austin - Austin
    Titulek:Sound
    Pravda pěkné počtení.
    Já bych to zas až tak neodsuzoval, každý ať si namontuje co mu kapsa dovoluje. Že je to zejména marketingový počin je asi jasné. Green filter dává znatelně méně do marketingu a prodává méně, nikdo je nezná. KN ozhazuje nálepky a láká tunery. Prodá víc.

    Na mnou zakoupeném ojetém voze KN mám, rozhoduji se zda má ještě cenu ho čistit, nebo vyhodit. Potíž je, že budu muset ještě koupit nový airbox.

    Zvuk to asi trošku vylepšuje, Honza ZZR ten zvuk důvěrně zná, jen výfuckem to asi nebude.
    O zvýšení výkonu se myslím nedá moc mluvit, o zlepšení v nižších otáčkách subjektivně ano.
    Co tak vím, v komunitě anglických veteránů tam má za SU karburátory KN filtry každý druhý.
    Pro rozšíření obzorů - KN vyrábí i běžné filtry / vložky.
    www.minisport.com/mini-parts/fuel-system.html?cat=209

     
    Komentář ze dne: 04.01.2014 01:13:21     Reagovat
    Autor: anonym - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Sound
    Koupil jsem auto, které mělo udělané přímé sání s filtrem Green, pro zlepšení zvuku tam byla ještě taková fičura v podání statického jakoby lopatkového kola na vstupu (nebo to bylo kvůli rozvedení vzduchu, nevím). No zjistil jsem, že předchozí majitelka to nikdy nečistila a neolejovala, ale asi to aspoň dobře filtrovalo přes všechen ten bordel uvnitř. Pak jsem to pravidelně čistil sadou K&N (ano, jsem rebel), nijak extra komplikované to nebylo, nemusel jsem ani rozdělávat airbox, celý filtr držela jedna hadicová spona. Takže jsem byl docela spokojený a nebyly s tím žádný problémy. Zvuk motoru byl hlavně při akceleraci o něco zajímavější oproti originálnímu provedení. Tím, že byl odstraněn originální uzavřený airbox se toho hluku ven prostě dostane víc.

    Komentář ze dne: 06.01.2014 12:11:06     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Bavlněné filtry
    Ze zkušenosti doporučuji nepoužívat bavlněné vložky filtrů v motorech vybavených MAF senzorem (vahou vzduchu).
    Z tohoto důvodu řada seriozních výrobců (OMP, SPARCO...) tyto filtry vyřadila z výrobního programu.
    Navíc je skutečně pravdou, že tyto filtry kladou méně odporu proto, že pouští více nečistot do sání, což nemá podstatný vliv u motorů s mechanickým plynem, ale sehrává negativní roli u elektronicky ovládaných škrticích klapek, které se zanášejí.
    Ještě o něco hůř jsou na tom "kity přímého sání", tedy "homole" z bavlněných filtrů, protože ty ještě navíc nasávají horký vzduch z motorového prostoru, který je řídký a chudý na kyslík. Všimněte si, že WRC mají naopak štěrbinové nasávání po haubnou do velké uklidňovací komory s kulatou bavlněnou vložkou (absence MAF).
    Tedy bavlněná vložka filtru je OK pro motory s mechanickou škrticí klapkou a MAP (tlakovým) senzorem. To jsou historická nebo sportovní auta, kterých je málo a tvoří spíše výjimky.
    Na straně druhé bavlněná vložka filtru OMP na AR 155 Q4 dokázala "vyrobit" až 8,5 koně podle DIN při 4500/min. proti papíru. Subjektivně to ale poznat nebylo.

    Komentář ze dne: 06.01.2014 13:09:50     Reagovat
    Autor: ventYl - ventYl
    Titulek:ISO testy
    ja som nahodou na ISO 5011 test filtracnych vloziek v ktorom sa nachadzal aj nejaky K&N filter narazil par mesiacov dozadu. Parametre ako priepustnost a tlakove straty boli naozaj "lepsie" ale za cenu toho, ze filter prepustil nadmerne mnozstvo prachovych castic podstatne vacsich, ako klasicke papierove filtre. A aby to nebolo tak ruzove, filter sa navyse pomerne rychle zaniesol prachom a potom bola jeho bajna prepustnost tatam. Momentalne ten test vygooglit neviem, ani som nepoznal ten konkretny typ filtra + navyse neviem za akym zamerom ten test bol zverejneny, aj ked to by v pripade dodrzania metodiky testu malo byt nepodstatne.

    Komentář ze dne: 06.01.2014 16:57:22     Reagovat
    Autor: Sonextc - Sonextc
    Titulek:Zajímavý článek
    a plodná diskuse. Dozvěděl jsem se hodně nového.

    Komentář ze dne: 13.01.2014 17:17:57     Reagovat
    Autor: eso - eso666
    Titulek:dotaz
    Zdravim. Pri cteni clanku i pri cteni diskuse me napada pouze otazka. Kdyby to cele bylo jen o pocitu, proc vsechny zavodni motorky, zavodni auta, upravena auta pouzivaji K&N ? Kdyby prodavali lesteny prdy, udrzeli by se na trhu tak dlouho ? Moje osobni zkusenost : Vlozku filtru jsem kupoval do VW Transporter 2,5 TDi, 5 valec, s vymontovanym katem. Pocitove to jelo o malinko lip, ale nemam jak zmerit, nebo dolozit a nic proti K&N nemam.

    Komentář ze dne: 05.02.2014 08:01:51     Reagovat
    Autor: mato - Neregistrovaný
    Titulek:filtre vs. nasávanie
    napr. toyoty mali (skúsenosť s motorom 1.3) znížený výkon na 55 kW (nemecký trh) zúžením otvoru v airboxe, stačilo vyzerať väčšiu dieru a výkon sa vrátil na povodné hodnoty (61-63 kW). Niekto menil airbox za "šišku" so športovým filtrom a urobilo to vlastne tú istú službu. Napr. na toyote motor 1.6l mám medzi airboxom a škrtiacou klapkou "slepé kolienko", proste taký prázdny box kde sa časť vzduchu zachytáva. Podľa zisťovaní to slúži na zníženie výkonu v nízkych otáčkach kvôli emisiám. Ak viete o tom viac budem rád ak napíšete.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.