Komentáře ke článku: Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (ze dne 02.11.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
v r 2000 -2002 som jazdil na Vectre B, bola to myslim predposledna seria , edicia 100.
Mal som v nej motor 2,2 16V , myslim 147k ak si dobre pamatam. Vybava bola taky vyssi stred, nastastie bez koze a dreva, myslim ze tam do fullhousu chybal len CD menic a tempomat.
Auto som nafasoval v dec 2000 a vratil v dec 2002 s nabehanymi 120.000km, takze som ho mal moznost spoznavat ozaj intimne.
V skratke; horsi kram som predtym a ani potom nemal, v servise na Poliankach ma zdravili kazdy mesiac " aaa dobre ranko, co to bude tentokrat" klima nesla od vyroby (prasknuta hadica), 2x katalyzator, 2x riadiaca jednotka motora, imrwere podozrive zvuky od naprav, radio viac nehralo ako hralo a podobne chutovky.
Motor , kym slapal, tahal na moje vtedajsie poziadavky vyborne. Kedze mi benzin platila firma , na spotrebu som velmi nehladel , ale pamatam si ze pod 10 moc nebyvala :) Podvozok bol fajn, drzal aj na okreskach, po ktorych som sa najazdil dost, len tie priserne zvuky...
Suhlasim s autorom, co sa tyka sexu na zadnych sedadlach, ozaj dobre aj ked mam 190cm :) akurat sa bahno z z topanok blbo tepovalo z cierneho interieru :)
Po tejto skusenosti uz do Opla v zivote nepojdem, moje dalsie auta boli Nissan Primera, neskor Xtrail a momentalne Mercedes B klasse a nelutujem ani jednu volbu...opel nikdy viac
|
|
Zdravím všechny diskutující,
jsem "hrdým" vlastníkem Vectry B z roku 2001 s motorem 2.0 Ecotec ve verzi CDX.
S čistým srdcem říkám že příšernější auto jsem v životě neměl. Samo o sobě nepůsobí zle, vůz je elegantní a vypadá docela hezky ale ta spolehlivost...
Vůz mám dva roky a najezdil jsem s jím cca 100.000 km. Asi tři měsíce po koupi bylo vše bez problému (za vynaložení obvyklých nákladů - o svoje auta se starám) ale pak to začlo... z ničeho nic selhalo v autě mazání a motor se zadřel, to byla sranda (ne nejsem technik, nemám ani páru co a proč, kamarád mechanik se na to podíval a prohlásil že to je neopravitelné - nový motor za 20 tisíc, prostě paráda). Dále odešel počítač u motoru, milion různých drobných závad které si ani už nevybavuju.
Když má auto dobrý den tak jezdí hezky ale v životě už bych si ho nekoupil.
|
|
Jsem hrdým majitelem ojetiny Vectra B r.v.1998.
Kombík, ECOTEC 2,0i 16V 100kW. V porovnání se stejně starou švagrovic Audinou jezdím co se týče nákladů na servis (porovnávaný iterval = poslední 2 roky) cca za pětinu, kromě spotřebáku (obložení, gumy) a generálky na spojce žádné další výdaje...teda když nepočítám renovaci pomačkaných plechů ;-)
Ručka je u VB prevít, nefunguje nikomu. Soudruzi v NDR asi někde udělali konstrukční chybu.
Toto auto je skvělý běžec pro dlouhé tratě. Podle computeru jezdím mírně pod 9l (Převážně Praha - zde kolem 10ti, výrazně to srazím na okreskách a na dálnici při průměrných rychlostech cca 120 resp. 150 km/h). Když jedu "ECO" režim mimo město, je to pod 7l/100km. Měření systémem několikrát plná nádrž po okraj a její doplnění ukazuje, že to počitadlo švindluje o 0,2l (ukazuje, jak jinak, méně než je realita).
Pazvuků od skřípajících plastů interiéru, náprav a nevím kde čeho si užívám méně než ve stejně starém Passatu (jezdil jsem ho jako služební vozidlo).
Není nad japonce. I když kolega hrdýžto majitel Hondy Jazz by vám ji asi po svých zkušenostech rozmlouval...
Tož tak. Asi je to kus od kusu, Opel, Audi, Honda i Passat, že?
|
|
No když už se tu roztrhl pytel s těmi vzpomínkami...
míval jsem Opel Omega 3000, chtěl jsem o něm napsat recenzi, tak teď jen ve zkratce
Plusy:
- tichoučký a silný motor. I po "upgrade" na LPG jsem neměl potíže s předjížděním, bo úbytek cca15 procent ze 170 koní nebyl téměř k poznání. Cestovní rychlost okolo 190 km/h se dala díky solidnímu podvozku dodržovat skoro kdekoli. Spotřebu už si nepamatuju, LPG byl mezi 7 a 13 Kč, tak mě to moc nezajímalo.
- komfort. Nevím, jestli jsem měl od té doby komfortnější auto. Velkorysý vnitřní prostor i pro 5 chlapů, obrovský kufr (krom 60l bandasky na plyn se do něj vešly 3 50l sudy s pivem a 3 batohy, plná výbava na víkend).
Mínusy
. koroze podlahy a lemů
- velmi nízký podvozek, který nebyl ale dostatečně tvrdě odpružen. Nkolikrát jsem utrhl trubičky od nádrže, které nebyly nijak kryté. Moje chyba, neměl jsem jezdit po louce :-)
- ruční brzda
Závěr - do nové bych šel znovu. Želbohu už se nevyrábějí.
|
|
Ano, omega A je auto od opla, ktere rezavi az po dvaceti letech, to pohodli, komfortni na dlouhe jizdy i kocici hlavy.
Mam ho, nejde se mi ji zbavit ... :)
|
|
Mám Vectru B z roku 1998, 1,6 16V, prakticky v holobytu - jeden Airbag, ABS a to je asi tak všechno.
Před čtyřmi roky, když jsem to kupoval, tak jsem auto prolézal horem dolem. Měl jsem předtím Vectru A z roku 89, rezavou jak liška, tak jsem nechtěl koupit něco, co bude zase reznout hned jak s tím vyjedu na silnici.
No, první bubliny rezu se na pravém zadním lemu objevily hned po první zimě...
Hned po koupi preventivní výměna oleje, filtrů a rozvodového řemene. Následně i vodní pumpy, taky to mrzáci mohli udělat hned s tím řemenem, ale tvrdili, že se jim zdála ok. Dnes už bych řekl - vyměňte to hned komplet.
Dále pak brzdové obložení, průběžně náplně. Po dvou letech provozu po ústeckých silničkách výměna kloubů na přední nápravě, nebo jak se tomu říká a zadního stabilizátoru. I já, zkušební antitalent jsem ty rány od stabilizátoru slyšel... Občas mírná rána do volantu, ale co jsem zjistil, tak je to u Vecter vlastnost...
Za ty čtyři roku žádné větší závady, ale najezdím s tím ročně jen asi 15K.
Maximální spokojenost se sedačkami - manželka si do auta chodí rovnat záda...
Možná díky tomu, že Opel to dělá z papírového plechu a že auto nemá klimku, tak je poměrně lehké a dá se s tím se šestnáctkou motorem jezdit. Když v něm sedím sám. ;-) Když je naloděná celá rodinka s bagáží, tak už je ten motor slabý, aspoň na můj vkus.
Zřejmě na jaře půjde auto do světa, nejsem s ním vyloženě nespokojený, ale nedá se říct, že by se stalo "součástí rodiy".
Nahradí ho zřejmě Mazda 6, případně Vectra C - tak z roku 2005-2006. Samozřejmě opět bych chtěl benzín, ale co jsem koukal, tak je to všude jen samej chrocht. :-(
|
|
Fakt jo? To jste všichni takoví mechanici? Padají tu pojmy jako papírový plech a tak podobně..no, asi si budu muset dodělat základní vzdělání. Ale k věci. Kazí se všechna auta, zejména nové šroty. Podívejte se dobře pod kapotu, do kufru, pod auta všech těch dnešních veselých, kulatých, trendy křápů. Holé plechy, šetříme na čalounění, na půlce komponentů MADE IN CHINA.
Na Vectru nesahat! Je to stará děvka, která je jen pro pravé chlapy. Teplí ať jezdí v Superbech nebo Audinách. Druhá Vectra už není tak kvalitní jako byla stará potvora A. Tu už řadu let podrbuju vědecké analýze. Chce to autům trochu rozumět a i tohle monstrum se dá zkrotit. Když se mrknu do kufru, do interiéru, pod kryty prahů, tak málokteré auto bylo tak kvalitní. Až na tu KOROZI. Tím toto jedno z nejlepších aut úplně vyřídil. NAPROSTO. Jinak byla tahle Vectra lepší (samozřejmě v patřičné výbavě a novější kusy) než tehdejší Mercedesy (jezdím 124), Alfy, Fiaty, Volkswageny. Žádný z těchto bazmeků neměl tak pěkný interiér (GT, CD) a takové vychytávky jako Vectra. Ano, byla tu třeba ta 124ka s pětilitrem a podvozkem naladěným u Porsche, ale to se nepočítá. Cena byla dost astronomická. A navíc....měly 124ky dělená sedadla? A průtah na lyže a měly jiné auta očalouněné spodky dělených sedadel? Ano? Nevím o tom. Navíc ty originál Recara...hmm....měla je 124? Ne...měla pouze karované hrůzy s krátkým sedákem a opěradlem.
V časopisu AutoMotorSport (rok 1991) byla recenze Vectry A 2.0 automat, CD. Konečný verdikt byl: Jak je možné, že auto za nějakých 25000 marek jezde stejně rychle jako několikanásobně dražší pagoda od Medvědů (srovnání s asi 6 let starým modelem) a s poloviční spotřebou benzínu? Man höre und staune!
Dodnes si ji držím, abych nasral ty debílky v Octaviích. Ani bežný Superb nemá šanci. Navíc je to děsné auto a dokonce míň kvalitní než stará Vectra. Mám s tím skušenost. Interiér se loupe, plasty se vyhladí do lesku. Auto je mdlé a mátožné. V moji Vectře mám všechny komponenty značkové a v perfektním stavu. To ale áčka nebývají. Takže málokdo pocítí, jak příjemně to jede a jak je to hbité. Ono 115 koní na 1100 kg.....člověče, zastav se a pouvažuj. Dodnes mě těší, jak naseru na dálnici všechen ten současný bazmek. Ale jak říkám, chce to mít auto v pořádku. To není 99 procent áček. Nebýt oné koroze, tak je to zlaté auto. I když jinak u mého wágenu je koroze, zejména ta estetická skoro neviditelná. Ale pod různými záhyby už je.
Takže verdikt? Béčko nebrat. Je horší než Áčko. 1.6 je motor z pekla. Nejede a je poruchový. Zklamaly mě taky jízdní vlastnosti. Béčko má vzadu složitou nápravu. Áčko má vlečené s torzní příčkou a stabilizátorem. Od béčka jsem čekal víc. Nějaký rozdíl jsem tam absolutně nepostřehl. Podle mě to není nic jiného, než trošku poupravné Áčko. Zejména když porovnáme oba Hatchbacky.
Do Vectry už nejdu, Našel jsem totiž něco, co mě, jako náročného řidiče plně uspokojilo. Tím autem je Peugeot 406. ¨Super komfort a parádní jízdní vlastnosti. Prudce zatáčí, je stabilní a s nerovnostmi si poradí famózně. Tam ten pokrok v podvozku cítím okamžitě. NA rozdíl od Vectry B. Ta mě hodně zklamala jak komfortem i jízdními vlastnostmi skoro stejnými jako má Áčko. Ale zase 2.0 16V Ecotec..hmmm..jeden z nej dvoulitrů. Důstojný nástupce legendárního 2.0 8V.
|
|
|
Děkuji mechanikovi a pravému chlapovi za rozšíření obzorů. Zvláště za nové přínosné technické poznatky a termíny.
Holé plechy pod kapotou jsou jistě neúnosné. Chtělo by to polep nějakým tepichem. Také jsem znejistěl, zda jsou všechny komponenty v mém kcharu značkové. Budu se muset v servisu přeptat. Estetická koroze (f provedení skoro neviditelná) mi také na kcharu schází. Možná se dá někde dokoupit. Prudké zatáčení to neznám. Zatím žádné z aut, které jsem řídil tímto neoplývalo. Tedy s jednou výjimkou, ale to mělo fprdeli čepy. Pořádně mrknu do kufru a pod kryty prahů (mám je vůbec?) a posoudím, zda mám auto dostatečně kvalitní.
Debílkové v Octaviích musí být nasraní k nepříčetnosti, když uváží, že si starou orezlou plečku držíte jim natruc. 115 koní na tunu, to už je sakra výkon. Mimochodem i u patřičně motorizované Octavie naleznete lepší poměr.
|
|
|
115k a 1100kg? To je 9,5kg/k, což můžu nazvat jen slabým a těžkým krámem. Pokud je to k tomu ještě rezavý, tak je to skutečný klenot ze kterýho jsou jistě všichni hotoví.
Až budeš mít 1,5kg/k, tak přijď - potykáme si. Do tý doby mi dovol považovat tě za překážku v provozu 8o)
|
|
|
Dotaz:
Jak bys nazval svůj vůz, který má 11,6kg/PS?
|
|
|
No, říkáme mu doma Lentilka, Vozík, Kolečková brusle...ale obecně je to pochopitelně takya slabý a těžký krám, no na rozdíl od tvého je aspoň zajímavej má moderní motor. NO, kdy Ti řekla pumpařka "Jé, vy máte ale hezký auto."? A bylo jí jedno, že mám litrový tříhrnek na ne 3,0 V6 jako "správný chlap" 8o)
Ale auta jsou mrtvá veličina. Jsou čím dál nudnější, zpuchlejší, neohrabanější, slabší, těžší a spotřebovávají stejně paliva jako před 15ti lety. Beru je teda spíš jako nákladní oslíky, páč dostihový kůň prostě vypadá jinak. S tím nic nezrobíš a C5 fkobajnu to nezmění.
8o)
|
|
|
A co ma Childeater za auto?
|
|
|
C6 3,6litrů - naprosto odpudivý vůz s příšernou spotřebou PHM - snad jen do kufru s eemu vejdee víc děttí, které po večerech požírá - no, abych to shrrnul, s C1 se to nedá srovnat, pumpařky to nechává klidnými a vůbec to musí působit množství frustrací (otázkou je u koho, samozřejmě) :D
|
|
|
Ja porad hlavne nechapu proc ma dospely clovek potrebu poradat na silnici dostihy ...
|
|
|
Čas, milý Watsone. Ne každý má času nazbyt a může se při jízdě kochat krajinou jako dr. Skružný. Obvykle je přesun z A do B jen pruda:).
|
|
|
Nedelej tady do me "odezdikezdismus" ;-) Ono mezi "zase ste se kochal pane dochtore" a "dostihovymi zavody" myslim porad jeste neco je a vubec to neznamena, ze musi nutne jit o pomalou jizdu ;-) Ostatne ta moje velka tezka (pro nektere pouze) dvoulitrova krava (ktera ovsem odveze sedm lidi, detsky kocar a plno dalsich kramu najednou, nebo funguje jako mensi dodavka pripadne treba i pohodlna loznice ;-) taky umi bez vetsich problemu jet 200 km/h, akorad ji dosazeni te rychlosti trva o nekolik desitek sekund dele nez tomu "dostihovemu koni" ;-)
Ale je pravda, ze pokud to jen trosku jde, tak ja osobne si cestovani planuji jako "vylet" a ne jako zavod s casem i kdyz to treba znamena, ze si pred tou cestou trochu privstanu - kdyz uz cas od casu musim absolvovat presouvaci "prudu", tak proc si ji trochu nespestrit? Je mi jasne, ze pokud nekdo pracuje jako cestak nebo neco podobneho a musi za den objet urcity pocet mist, tak to takhle delat nemuze - ja jsem vetsinou panem sveho casu sam, takze ja nastesti mohu.
|
|
|
to ses teda zase parádně shodil - nerozjedeš-li se z 0 na 100kmh pod 5s, pak si tě dovolím považovat za překážku provozu :D, no a když k tomu připočítám černého psa, tu sličnou manželku, několikanásobnou okocenost a jiné přitěžující okolnosti, pak se musím nutně ptát, jak je to možné, aby v naší lidově demokratické zemi mohl dostat vůdčí list i antikrist ?
|
|
|
Ja delal ridicak jeste za svobodna a tehdy jsem mel jedno z mala dostupnych sportaku - Skodu 110R ;) Tak me neprasknete at o ten ridicak ted neprujdu ;)
|
|
|
no, já tě nenapráskám, ale jistě pochopíš, že hlásit to musím :D
|
|
|
zrovna fčera pyčo mi přišla e-mailem tisková zpráva ivana mládka, který poukazuje na to, že pokuty od silničních pirátů mají zásadní dopad do hdp, do něhož přispívají více než čez, o2, škoda auto a podobní dohromady a zároveň ivan vyslovuje neotřřelou thesi (c), že v případě, kdy budou postupně všem pirátům odebrány řp, národ postihne bída, nebude z čeho vyplácet důchody atd. atd., pročež zdvíhá varovný prst a vyslovuje morální apel, abychom ukázali prstem na slimáky a submisívy masochisticky dodržující dopravní předpisy, neboť to jsou oni, jimž vděčíme za budoucí záhubu, občanské války a jiné jevy vyvolané dominovým efektem a co bych chtěl zdůraznit, ivaan jasně vyzývá i tyto řidiče z řad strážců tradičních hodnot, aby začali v přiměřené míře srát na předpisy a svými pokutami pomohli udržet blahobyt národa vezdejšího, na nějž si stále brousí zuby rus, němec i rakušák.
už tedy chápeš ?
|
|
|
|
Ty se chlubíš tím, že ti ženská pochválila auto?
Vozidlo pro pravý chlapy vypadá nějak takhle:
tinyurl.com/54tdfh
Je to vlastně německý traktor Lanz Buldog, ovšem opečovávaný veterán někdy z roku 1940. Motor je dieselový dvoutaktní jednoválec o objemu 10 litrů. Výkon má zdánlivě slabých 55 koňských sil, ale u těhle strojů se hraje spíš na kroutící moment a ten je přes 700 Nm, kterého dosahuje už při 350 ot/min.
|
|
|
Resp. nejedná se o pravý dieselův motor - říká se mu "motor se žárovou hlavou" nebo taky "semi-diesel engine".
|
|
Tak nevim kdy dela BMW 6ti valce do V vzdy jen rada do V byli 8mi valce takze s tim zakladem od BMW no nevim moc bych to netvrdil. A ten traktor to bych chtel videt a hlavne slyset tam jako se da rici to tahne odspodu jako!!
|
|
Eh... Motor GM 54Degree (X25XE, alebo X30XE, či Y26SE a Y32SE) nepochádza z konštrukcie BMW, to je čo za nezmysel more? :))
V6 malo BMW kedy? Haha... I6, to hej.
od BMW pochádza motor 2,5TD ktorý sa montoval do Oplu Omega B
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX
|