Komentáře ke článku: Králíček tahal vozíček (ze dne 02.11.2013, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Kdyz uz jsme u tech vozicku, jak je to v situaci, kdy autem, ktere ma na kouli v technicaku povolen nebrzdeny prives treba max 700kg, tahnu prives s max. hmotnosti 750kg? Pokud se nemylim, tak papirove prekroceni nevadi, tj muzu tento prives tahnout, ale okamzita hmotnost privesu v pripade vazeni nesmi prekrocit prave tech 700 kg?
|
|
|
To si myslite, ze vas pred vazenim nechaji slozit polovinu nakladu, abyste se vesel do limitu? Nejsem si tim jisty, ze vam budou tak vychazet vstric... :-)))
|
|
|
ahaaa, ted jsem cetl ten clanek na OSBIDu a uz vim, jak jste to asi myslel - pripoji za auto privesny vozik o hmotnosti 100 kg, ktery je schopen vozit naklad treba 700 kg, takze celkovych moznych 800 kg je pres limit, ale protoze na voziku veze jen 50 kg, tak je pod limitem.
|
|
|
To asi těžko, ale přívěs nemusí nutně být naložen na svoji max kapacitu. Automobil taky (běžně) nejezdí zatížen tunou nákladu, nebo kolik tak zhruba větší osobák uveze.
|
|
|
Nerozumime si. Jde mi o to, jestli je v poradku tahnout autem, ktere ma v papirech na kouli 700 kg, vozik, ktery ma papirovou maximalku 750 kg, ale i s nakladem vazi v dane chvili treba 600 kg. Podle me by to melo byt v poradku, ale cetl jsem i nazory, ze je nutne papirovou max. hmotnost privesu snizit na tech 700 kg.
|
|
|
Uz jsem to pochopil, jak jste to myslel. Dle selske logiky by to melo byt v poradku, ale logiku v predpisech neocekavam, takze bych bral za platnou nejhorsi moznou variantu.
|
|
|
V takovém případě asi bude třeba "papírovou" hmotnost snížit. Musel to udělat třeba i můj bratranec, protože v Německu může podle řidičáku tahat pouze 700 kg a přívěs byl otypován na 750 a on s ním jezdil do SRN.
|
|
|
V tom případě by se nejednalo o porušení ustanovení o řízení s platným ŘP a o dalším postupu by rozhodovala okamžitá hmotnost přívěsu zjištěná vážením nebo z nějakého nákladového listu. Zrovna nedávno jsem něco takového řešil.
|
|
|
Děkuji za odpověď a potvrzení mé domněnky. Zrovna jsem řešil, jestli je v takovém případě nutné snižovat papírovou maximálku přivěsu a názory se dost liší.
BTW, musím pochválit nedávný kurs první pomoci, vzali jsme si z toho opravdu hodně, děkuji.
|
|
|
Kdyby to tak nebylo, asi 99% aut by nesmělo tahat malý vozík, který se běžně prodává s CH 750kg.
|
|
Odkazovany clanek o "dvojim metru" je pouze vysledkem toho, ze nejaky hovinar pouzil zbytky mozku. Bohuzel i pres tuto snahu nedosahl nez do poloviny hloubky problemu.
Kdyby byl ten novinarsky kreten co k cemu, tak misto debilit o piratech a polopravd o tom, jak po praze jezdi 240, by se zameril na fakt, ze opicajti zase pouzili civilni vozidla, aby vystaveli barieru. pro vyssi efekt pripadne nehody to provedli v tumelu, kundy. GIBS by zase odepsal, ze to vsechno bylo v pohode...
Druhy clanek by mel byt spise uvahou nad tim, ze 40kg je malo a navic to vyslo jen ze souctu papirovych hodnot a realna hmotnost privesu byla asi 300 kg.
Nestalo se tak. Hovinky.cz plne profesionalnich hlidacich psu demokracie se nedokazi dostat k tomu, co umi amatersky OSBID a mlati jen prazdnou slamu, prestoze u koryta je vlada v demisi a ne nekdo, kdo by je ukoloval, jak maji psat.
Ze stejneho duvodu si myslim, ze tento soubeh okolnosti nikdo nevyuzije a ze blb ve VW Cayene, ktery ujizdel zpet do prahy tunelem a Kralicek zustanou pouze ilustraci toho, jake absurdity jsou dle platnych zakonu mozne.
|
|
|
Proč má někdo potřebu namísto jednoduché věty, neustále všem tady připomínat, že novináři jsou kreténi a na opicajty okamžitě gibs. To, že lidi nejsou jen dobří a špatní a chytří a blbý se učí už i ve školce. A že ne všechno je dokonalé, rovněž tak. Tuším, že vás asi málokdy za něco pochválili a spíš jste stále něco neuměl a byl levej jak šavle, jinak si to nedovedu předstvavit. Takže pro příště, někdo (novinář) se snažil tady upozornit, nahodil téma o tom jak je to nefér s našimi pokutami, ale vám je to málo. A za druhé, už jednou pro vždy. Gibsy řeší trestné činy... Od nějakého pochybení je tu vnitřní kontrola.. Připadá mi, že nadáváte jak je všechno postavený na hlavu a sám v tom máte pěknej hokej. Vy jste přesně ten typ, komunistickýho dědka.
|
|
|
Ale těm novinářům je nefér pokuta dědkovi úplně u zadku, copak to nechápete? Já vám to napíšu polopatě. Tam jde o to, že pirát je špatně a měl by dostat úměrně víc než ten děděk. Nikoli že je něco vůči dědkovi nespravedlivého.
|
|
|
Nechápe, vždyť to sám píše - někdo je chytrej, no a někdo je halt blbej.
:-)
|
|
|
Doplnim, ze dedkovi je 38 let... 8o)
|
|
|
Kundo z ryby...
Novinari jsou kreteni, protoze nechali bez povsimnuti obecne ohrozeni v souvislosti se zablokovanim dopravy v tunelu a resili jen to, ze kdyz kralicek 25 tak pyrat nejmin mylyjooon, aby zakryli faktickou systemovou zhovadilost akcelerovanou opicajtama a urednikama, kteri mji lidi fpyci a blbci tvyho formatu stale meli pocit, ze je vsechno v poradku.
GIBS bude prosetrovat opicejni vystavbu zatarasu z civilnich aut, coz je prasecina, ktera nema obdoby. Tobe to nevadi, tak tam jdi sam, s rodinkou udelejte retez a rozjeta auta chytejte do naruce, ale je se v takoce situaci ocitnout nechci. Neni to teda "pochybeni", ale "obecne ohrozeni"
Hodnoceni tveho fitlovskeho pristupu k aplikovanym zhovadilostem a odhad toho, jak musi degenerovat bezna mysl, aby se zmitala v takovych zoufalych zachvytech.BESIP Zuzana Ambrožová
Lituju tebe, ale hlavne tve okoli, ktere nejspis musi trpet takove vylevy kazdy den.
|
|
|
Mrkněte Honzo na toto, policajti zase někoho zabili, dva mladé kluky, jsou to naše děti! Jenom jeli rychle a oni je honili! Co to povídám, jak oni, přece ta městská policie, ty jsou ale taky zralí na GIBSycz! http://www.novinky.cz/krimi/318071-mladici-u-plzne-ujizdeli-policistum-naraz-do-stromu- neprezili.html
Určitě ti policajti ohrožovali i ostatní, protože jeli rychle, jen co je pravda! Kdyby sem tam jel já nebo vy s dětmi, to bychom to tak nenechali, protože se bojíme jen o nás a řádně bychom ty holomky nechali potrestat! Otevřel jste mi oči, díky!
|
|
|
Je to asi rok kdy jsem četl rozhovor s novinářem z USA, který se specializoval na natáčení "policejních honiček" z vrtulníku. Jedna z věcí které tvrdil je to, že jako člověk který se tomu věnoval často už po pár vteřinách dokázal odhadnout jak to zhruba končí. No, ono to taky nedalo moc práce.
Zkuste brát na zřetel, že tyhle honičky končívají často velmi podobně: pokud se dotyčný rozhodne před policií ujet, jsou v zásadě čtyři možné scénáře. Buď ho policisté dokáží "sami" nějak zastavit, nebo dotyčný do něčeho/někoho vletí a obvykle zařve, nebo policisté použijí oblíbenou metodu udělat mu blokádu z civilních vozů (v poslední době velmi oblíbená), nebo, v řadě neposlední, někoho sestřelí policisté a akce končí. Máte samozřejmě pravdu že dotyční jsou volové, ale nic to nemění na tom, že v okamžiku kdy se rozhodnou ujíždět, jedna z nejhorších věcí co policisté mohou udělat je začít je honit. Pak to totiž fatálně končí velmi často. Ač představa "nechat ho jet" je hrozná, pro mě je to pořád lepší představa, než že si ze mě policisté někdy udělají "živý štít" a dotyčného pak do mě naženou.
|
|
|
Co a proč přesně by mělo být "hrozného" na představě "nechat ho jet"?
Mně tedy zmíněná představa přijde enormně moudrá, soudná, odpovědná a smysluplná. Pod pojmem "hrozné" si představím zcela jiné věci (zrovna třeba to, když prasata dělají blokádu z civilních vozů).
|
|
|
ale, ale...ty sem něco nadrásáš a já jsem otevřel oči? trochu se brzdi, blbe.
---
navíc "mladíci" ve věku 31 a 28 (hahaha) jeli po městě přes přechody kolem krchova kilo. městští opicajti je změřili a vydali se za nima. nechali je bejt asi 2 km před tím, než zahodili svůj mégane do stromu, takže ti dva se zabili sami, opicajti sehráli jen epizodní roli a na jejich konci neměli žádný podíl.
1:0 pro mi.
co tam máš dál?
|
|
|
Ne že bych Ti do toho písemného projevu chtěl kecat, koneckonců v principech se obvykle shodneme a jak se kdo prezentuje je už jeho věc, nicméně v kontextu s nedávným Coverovým článkem "Jak nepsat do Bruselu o zbraních" si nemohu neuvědomit, že kdyby každej druhej Tvůj příspěvek nezačínal obligatorním "Kundo z ryby...", tak by zejména ti rozumnější z oponentů Tvoje názory když ne přímo akceptovali, tak přinejmenším zaregistrovali s mnohem menším odporem.
|
|
|
Ale to by zase nebyl Honza, víte?
Berte to jako milé brněnské oslovení, které ve skutečnosti nemá vůbec žádný význam. Něco jako kch, kch nebo ehm ehm.
|
|
|
Myslím, že tímhle oslovením začíná jen velmi málo mých příspěvků, protože ho používám jen při zvláštních příležitostech v reakcích na epochální myslitele, jako byl tento.
Nějak moc neřeším lidi, kteří mohou souhlasit s takovým blbcem, proto jsou emoce v nich vyvolané zcela nezajímavé.
Rozumnější oponenti jistě pochopí, komu je toto oslovení adresováno...a ňafající imbecily onanující z možnosti machrovat aspoň před sebou, jako je např. JakubR neřeším, protože nemají ani cenu kulek, kterýma by je bylo možno postřílet.
---
Zdejší diskuse byla vždy nevážná. Smrtelná vážnost, suchoprdnost a kostnatá upjatost sem přišla až s juniorama, které reprezentuje Ten-jehož-jméno-se-nesmí-vyslovit
8o)
|
|
aplikovat nenaplnění materiálního aspektu přestupku by se na tento případ nedalo?
|
|
|
Neznám spis, takže nevím, zda správní orgán činil nějaké úvahy v tomto směru a jak to přesně stojí. Každopádně jde o jeden z hlavních směrů obhajoby, i když v tomto případě mně napadá ještě jiný, který si pro začátek nechám pro sebe. OSBID nabídl p. Králíčkovi právní pomoc, pokud na to přijde, pokusím se k tomu připojit a aplikovat obojí.
|
|
V tichosti prosla maximalni hmotnost tazeneho vozidla pro B+E 3500 kg, drive bylo mozne mit prives u bezneho vozidla stejne tezky, jako vozidlo, u vozidel terennich pak dokonce jedeapulnasobek hmotnosti vozidla. Bylo tak realne jezdit treba s timto po ceskych silnicich jen s B+E: www.coachmenrv.com/products/chaparrallite.aspx?page=specifications (zaprahnout to za nejaky Dodge RAM nebo Chevvy Silverado, ktere maji na korbe 5th wheel coupler, neni zadny problem, naopak, v civilizovanych zemich je to naprosto bezne).
Vtipne je, ze v USA mohu s necim takovym legalne jezdit i s ceskym ridicakem skupiny B (ani E k tomu neni potreba), dokonce tam mohu legalne jezdit s ridicakem skupiny B i s obytnym automobilem, ktery rozmery a vahou pripomina vic nez co jineho evropsky autobus, tedy napriklad tohle: www.fleetwoodrv.com/excursion, ale v CR jsem omezen na vozidlo do 3.5 tuny a na prives do 750 kg. A naopak, American muze se svym US ridicakem, ktery je v tamnich podminkach vice formalitou nez dokladem o schopnosti bezpecne ovladat motorove vozidlo, ridit takovou obludu i na evropskych silnicich.
|
|
|
mate recht.
Vtip je ale hlavně dle mého v tom, že v USA zákonodárce automaticky nepředpokládá, že vyjedu s takovým povozem na silnici coby nekompetentní polodemetní ožrala, abych schválně někoho přejel, ne tak zákonodárce v Kocourkově.
Skoro mi to připadá,že:
1. tímto sleduje zákonodárce nějaký další cíl (buď ten, co popsal DFENS zde v diskuzi- tj.dáme ústupeček vovcím, ale utáhnem to jinde)
2. auto symbolizuje svobodu, auto s vozíkem navíc možnost, při přepravě nákladů využít vlastní čas a prostředky (tj.neplatím firmu, která mi to odveze+ DPH+další sračky)
3. zákonodárci dělá dobře, když může někoho šikanovat (dost úchylná varianta, ale stačí vzpomenout na gestapo nebo později na komouše)
p.s. možná by se hodilo při komentování nějakých zákonů vždycky říct, že nás "obdarovali" novelou bla bla bla.
|
|
|
Já myslím že to kombinace dvou věcí:
1) obecná snaha postihnout kdejakou píčovinu v zákoně
2) účelově navyšovat sankce tam kde se nařízení blbě prosazuje
|
|
Mimochodem, Fóbie HovnoToPojede má max. povolenou max. hmotnost bržděného přívěsu 800kg z technických údajů, takže by, papírově, měl králíček s třináctistovkovým vozíčkem i tak problém. Papírově.
Nic to ale nemění na tom, že jediné rozumné (a tedy v ČR nepochopitelné) určení legálnosti užití ŘP sk. B by měla být okamžitá celková hmotnost soupravy, zjištěná při silničním kontrolním vážení. Přes 3,5? Problém. Pod 3,5? Dělej si, co chceš a tahej si klidně na třináctistovkovém podválu hromadu beden vzduchu, Tvůj boj. Nicméně to se nedá dělat od stolu, s tím se musí na silnici, ručičkama, šimpanzi ...
|
|
|
....Přes 3,5? Problém. Pod 3,5? Dělej si, co chceš a tahej si klidně na třináctistovkovém podválu hromadu beden vzduchu.....
Zbytečné čekat na déšť pod okapem, když se můžu osprchovat doma -
- proč přistupovat na "hru" vadí-nevadí se zákonodárcem?
Já nic měřit na silnicich nechci-silnice jsou od toho, aby se na nich jezdilo-ne aby se na nich prováděly nejrůznější metrologické úkony,, já chci předložit "férovou" statistiku a anylýzu nehodovosti takovýchto souprav za např.kalendářní rok - a pak se můžem bavit o tom, jestli je vůbec třeba něco takového omezovat/ zakazovat...
Férovou statistikou samozřejmě nemyslím "tu jejich" ala STEM apod.
|
|
|
Karle, neni ta hmotnost nakonec irelevantni?
Existuji osobni auta (Chevvy Suburban 2500, Ford Excursion apod.), ktera maji celkovou hmotnost nekde kolem 3900 kg. Pritom se jedna o vozidla, ktera maji vsim (technikou jizdy, rozmery, ovladatelnosti) bliz k autum pod 3.5 tuny, nez k nakladnim autum. Totez plati pro nektere vetsi dodavky s dvoumontazi vzadu. K cemu je dobre, kdyz nekdo, kdo chce s takovym vozidlem jezdit, musi v autoskole blbnout s Avii nebo se sedmitunovym Ivecem nebo dokonce s Liazkou nebo s dvanactitunovym Actrosem a zaplatit za takovou buzeraci 40 tisic korun?
Technika nakladaku je jina, nez technika osobaku, vyzaduji jinou techniku jizdy a nejake dalsi znalosti, to vsechno beru. Ale je skutecne nutne mezi ty nakladaky radit trochu vetsi offroad nebo obytne auto? V USA je limit 26000 liber (~11.8 tuny), teprve pak je potreba commercial license + je potreba specialni ridicak v nekterych dalsich pripadech (preprava nebezpecnych latek, vice nez sestnacti lidi, dvou a vice privesu/navesu nebo u vozidel se vzduchovymi brzdami), to mi prijde mnohem rozumnejsi.
|
|
|
Ono je stejně sranda, jak se papírově snižuje hmotnost. Iveco Daily 55C180, tedy 5500 kg celkové hmotnosti (a 180 k) je papírové sníženo na 3500 kg. ŘP "B", tachograf out, nižší silniční daň a papírová nosnost tak 900 kg. U Nissanu Cabstar, Renaultu Maxity vám prodejci naznačí, že nosnost cca 1400 kg je jen papírová, že výrobce konstruoval auto na vyšší zátěž.
|
|
|
Take se nemusi platit mytne. Nicmene je tomu tak i u tech privesnych voziku, vyrobce vam proda papirove takovy, jaky zrovna potrebujete, aby celkova hmotnost dala <3500 kg pripadne aby celkova hmotnost voziku dala 750 kg, ackoli jsou to fysicky nemlich ty stejne voziky. Z toho je jasne videt, jaka to je s temi hmotnostmi ptakovina.
|
|
|
Jo, svým způsobem máš pravdu ... Jenže, v případě přijetí Tvého modelu (nic proti němu nemám) se hrozím například pipinky, které šamstr zaplatil autoškolu, ve které v životě nabyla, blbá je jak bedna kytu, plete si pedály a posadím ji za menší náklaďáček (ve Tvém modelu je 5 tun ještě hluboko v limitu) ... brr.
Nevím, nevím ... Pravda bude někde mezi, US model mi přijde příliš liberální, evropský poněkud středověký.
|
|
|
A kde takový menší náklaďáček pro pipinku vezmete? To se tak jako běžně půjčuje?
|
|
|
Už vidím nějakou škebli, jak celej život touží tahat tuny nákladu za dodávkou. Nezaparkuje s Fiatem 500, dokonce si ani není jistá, jestli se s ním trefí na parkovací místo v Tescu, takže pochybuju, že jejím životním snem je tahat tank.
Miluju tyhle ty fikce, jak někdo ausgerechnet musí udělat něco, co je proti jaho zájmu (to ten náklad bude v tý minisukni a plastovejma nehtama i zapřahávat?), proti všem přírodním zákonům i zkušenostem (v životě jsem neviděl ženskou tahat za dodávkou náklad), ale kvůli nim pak vznikají stovky různých (ne)zákonných úprav, pravidel, výjimek a prasáren, které pak všem ostatním kurví a komplikují život a nutí je zákony ojebávat, aby vůbec mohl konat "normálně" a racionálně.
Přesně takoví idioti, co tyhle výmysly do těch zákonů prasej, jsou zodpovědný za pohrdání právem jako takovým, kdy už dávno nikomu nejde o to, co je dobře a co je špatně, ale o to, aby ho někdo při něčem nemohl chytit.
|
|
|
Nevim proč by kvůli nějaké teoretické pipince měly být omezovány tisíce dalšíh lidí. A také nějak nevidím rozdíl v tom jestli pipince dám do ruky 3,5tunové SUV nebo 5tunové SUV.
|
|
|
Netusil jsem, ze zrovna Ty budes tim, kdo bude argumentovat obavou z nezodpovednosti ostatnich. Ona si dnes ta pipinka muze koupit v bazaru nebo vojenskem vyprodeji i T813 Kolos nebo OT-64 SKOT, ridicak ji kontrolovat nebudou, a muze vyrazit do provozu i bez prislusneho opravneni, takze by tu ten problem mel existovat take, lec nenarazime na nej a v USA, kde je legalni ridit s unrestriced DL temer cokoli, take ne.
|
|
|
Steve, PatMat, Root: Neberte to tak absolutně, to byla jen úvaha ... Jasně, že si může koupit uvedené hračky, ale za současného stavu se aspoň trochu bojí. Úvahu o cizí nezodpovědnosti nestavím jako argument, spíš jako povzdech ... nějak na mne v posledních měsících padá deprese. Neberte mne zase až tak smrtelně vážně.
|
|
|
černej kabriolet mi zničil dement ve Volovu XC90, které prázdné váží 2.200 kg. bylo mu 46...takže nic moc i přes limity apod.
myslím, že je to celý pakárna, protože tahat přívěs za osobním autem je věc především fyziky a technických parametrů toho daného stroje. omezovat to ještě uměle nějakejma předpisama vycucanejma z prstu je kravina. kdo řekl, že 750kg je fajn, ale 800 už ne? na jaké auto? atd.
fakt, že nerozumím důvodům, proč si někteří potřebují na běžné silnice v Evropě koupit čtyřtunovej krám, jenž má průchodnost terénem jako tank, ještě neznamená, že je nějak budu omezovat. oni už jsou omezeni, protože jim např, péro s velkým autem nenaroste a holky se o ně nezačnou víc zajímat, popř. se jim smát za zády. celý vlaky takových ego-nádstavců by mi za ten pocit asi nestály, ...a někomu jo, protože má pocity o kterých nic nevím.
Nechal bych to bejt...
|
|
|
pokud má něco 4 tuny, tak řízení toho krámu nemá s řízením osobáku s 1500 kg nic moc společnýho, protože setrvačnost neoblafneš.
|
|
|
ale houby, pokud to má stejný palubní agregáty a čtyři kola tak je to furt jak řídit osobák. Ta setrvačnost se projeví v prdelním gyroskopu a člověk akorát musí vědět, že prostě pilotuje malej tančík. Rozhodně to nefunguje tak, že člověk, co doteď řídil famfuli a najednou sedl do offroadu (můj případ kupříkladu) je z toho naprosto paf, neschopen čehokoliv a zákonitě musí někde provětrat škarpu. A nebo taky jo, ale není to vina toho v čem sedí ale toho, že je to dement. Váha auta s tím nemá až zas tak moc co do činění.
|
|
|
Celý je to kravina. Mám auto, které váží 1,5 tuny a díky tomu může papírově tahat maximálně 1,5 tuny brzděného. Pak se podívám do homologačního listu na tažný zařízení, kde je uvedený, že to je homologovaný na daný auto na 1,9 tuny, přičemž přepočet tažné síly vychází na rovině kolem 2,7 t (ale ve stoupání by byl problém, protože se samozřejmě sečte s tíhou). Navíc je tažný na nosníku, který podle mě 4 tuny dá naprosto s prstem v nose.
Takže výrobce auta i TZ vědí, že po rovině můžu tahat min. 2,5 tuny a v podstatě kdekoli a jakkoli můžu tahat 1,9 tuny, ale papírově nesmím tahnout víc, než 1,5 t, protože nějakej ouřada to řek.
Dokud nám budou život řídít negramotní ouřadové, bude jen a jen hůř.
|
|
|
Není to tak...
Je to v zákoně dost nepřehledné, jelikož je třeba hlídat, kde se hovoří o největší povolené hmotnosti a kde o okamžité hmotnosti, kde o hmotnosti tažného vozidla, kde přívěsu a kde celé soupravy:
1. auto 1,5 t s přívěsem do 750 kg je B
2. auto 1,5 t s přívěsem nad 750 kg do 1,5 t je B+E (do poslední novely bylo B)
3. auto 1,5 t s přívěsem 1,9 t je B+E (a bylo i dřív)
Jinak pan Králíček by na svou soupravu potřeboval B+E i před novelou a B+E stačí na 3,5 t auto s 3,5 t vlekem...
A další sranda je, že v případě faktického překročení hmotnostních limitů hrozí sankce podstatně nižší...
|
|
|
Takže si mám dodělat éčko, nebo koupit na tahání Fabii (auto 2,8t + přívěs 0,75t)?
|
|
|
V té poslední novele se objevila možnost jít na 3500+750 v případě "rozšíření rozsahu"...
Rozšíření rozsahu skupiny B: Pro soupravu složenou z motorového vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg a nepřevyšuje 4 250 kg je nutné buďto řidičské oprávnění skupiny B+E nebo složení tzv. „doplňovací zkoušky“ podle § 45a zákona č. 247/2000 Sb. V řidičském průkazu se vyznačuje harmonizačním kódem č.“96“.
|
|
|
Hmm. Takže abych si za auto dal hobby dvoukolák, musím mít minimálně "zkoušku". Fakt vtipné. Když na ten dvoukolák dám jen tépich, tak okamžitá hmotnost této úžasné soupravy bude nějakých 2,3 tuny. Ale papírově podle NPH jsem v řiti. Zatímco naložený Fabiatik s nebrzděnými 750kg za zády bude mít okamžitou hmotnost stejnou, ale "zkoušku" mít nemusí. Jó, to dává smysl.
|
|
|
Jo, asi stejný jako jsem řešil před mnoha léty coby študák-brigádník: na převoz prázdné Karosy musí být D, C nestačí - ale na ježdění s bibliobusem Karosa včetně 8 pasažérů v pohodě...
|
|
|
Jo, byvavaly casy, kdy to skutecne bylo podle poctu pasazeru ve vozidle a tedy servisni technik, ktery vozil autobusy bez cestujicich, mohl mit C.
|
|
|
Já ti nevím, o "rošíření rozsahu" v autoškole nikdo nikdy neslyšel, otravoval jsem asi ve třech.
Máme na firmě dvoutunové auto s dvoutunovým přívěsem, což by se do "rozšíření rozsahu" s přehledem vešlo. Soudruzi na magistrátě nevěděli, v autoškole nikdo nevěděl. Ministerstvo vysvětlení, co je "rozšíření rozsahu" nedodalo.
Nakonec firma zaplatila 30.000 Kč za C a C+E, (srovnej s 5.000 Kč za B+E). Vynásobte prosím třemi pro tři řidiče.
|
|
|
|
Jo a nehraje se na limit TZ (ten je prakticky vždy větší), ale na limit auta...
|
|
Tohle bude paradox každé pevné hranice. Jestliže je hranice pro hmotnost vozidla N kilogramů, pak pro každé sebemenší epsilon>0 bude hmotnost N+epsilon porušením zákona. Je to nepříjemné, ale logické.
|
|
|
Formalnim porusenim zakona mozna, prestupkem to ovsem byt nemusi, napriklad s ohledem na ustanoveni § 2 odst. 1 zakona c. 200/1991 Sb., o prestupcich a na ustalenou judikaturu, tedy kuprikladu na rozsudek NSS ze dne 14. 12. 2009 pod c.j. 5 As 104/2008 – 45.
|
|
Aniž bych znal veškeré souvislosti Králíčkova vozíčku, připojím velmi zkrácený vlastní příběh.
Vědouc si záludností tažení vozíků, požádal jsem magistrát o snížení celkové hmotnosti a tím i užitečné hmotnosti u vozíku kategorie O2.
Nejprve jsem byl vyhozen, "že TO nejde". Tak jsem zahájil správní řízení. Správní orgán vydal rozhodnutí, že jde o přestavbu a to taky nejde. V odvolání jsem podotkl, že nic na vozíku neměním, tudíž o přestavbu nemůže jít. Což kupodivu odvolatel uznal a vrátil řízení zpět. Zde si s tím opět nevěděli rady a přerušili řízení s tím , že požádali ministerstvo o rozkaz jak s tím to případem naložit. To se událo již více nežli před rokem a půl. Přirozeně přijde na řadu žaloba pro nesprávný úřední postup.
V každém případ z toho vznikl jeden výstup v rozhodnutí:
dle §14 odst. 7 písm. b( vyhlášky 341/2002 Sb., platí, že okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí bát větší než největší povolená hmotnost brzděného přívěsu vozidla stanovená pro pro tažné vozidlo. atd.
pokud bude zájem pošlu kopii rozhodnutí.
|
|
|
dle §14 odst. 7 písm. b( vyhlášky 341/2002 Sb., platí, že okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí bát větší než největší povolená hmotnost brzděného přívěsu vozidla stanovená pro pro tažné vozidlo. atd.
Něco podobného mi řekli v Autovii, když jsem poptával pětimetrový vozík s celkovou hmotností 2000 kg (nejvyšší povolená hmotnost vozíku u tažného vozidla). Měli jen celkovou hmotnost 2500 kg a říkali, že rozhodující je okamžitá hmotnost a tedy papírovou hmotnost snižovat netřeba.
Ještě by mne zajímalo, zda pro takový vozík, vážící cca 700 kg, mohu jet s osobním autem s možností tažení 1400 kg, ale tak snad jo. Nerad bych dopadl jako pan Králíček. ŘP B-E mám.
|
|
Musím říci, že jsem nepochopil to, co pan Králíček vůbec porušil, jednotlivé zdroje informací se totiž liší. D-F píše, že překročil celkovou hmotnost soupravy povolenou pro jeho skupinu řidičského oprávnění o 40 kg (asi zákulisní info), Novinky píší, že neměl řidičák na BE bez podrobností, na Osbidu je to poměrně dost rozvinuté, ale nikde jsem nenašel základní informace k celé věci. Takže:
- Jaké měl pan Králíček auto? Hyundai Santa Fe?
- Jaký měl vozíček a jaké byly jeho paramety?
Děkuji.
|
|
|
Pan Králíček měl vozidlo Hyundai Santa Fé o NPH 2240 kg a vozík Vezeko Vario o NPH 1300 kg. Bad luck
K tíži pana Králíčka musím poznamenat, že již pouhý pohled na uvedený vozík naznačuje, že se jedná o profi přívěs za padesát litrů a s nájezdovou brzdou a bude třeba asi podniknout nějaké zvláštní kroky. Za Fabii bych to nevěšel.
|
|
|
Aha, tak to měl smůlu (na blbečky a blbej systém). Děkuji.
|
|
|
Pokud se to počítá tímto pitomým způsobem, tak si nedám za auto ani ten nejobyčejnější hobby vozíček, protože i ten má NPH 750kg a to už jsem mimo limit. Přitom prázdný má nějakých 130kg a s prázdným autem mi to nedá ani 3 tuny. Tohle musel vymyslet fakt magor.
|
|
…Od letošního 19. ledna byla do české legislativy aplikována směrnice EU, umožňující i s „béčkem“ tahat vozík nad 750 kilogramů, přičemž celá souprava i s autem nesmí překročit 3,5 tuny v součtu maximálních povolených hmotností, uváděných v techničáku…
…V českém, špatně převedeném zákonném ustanovení je tak naopak uvedeno, že má-li řidič jen „béčko“, nesmí vozík v soupravě do 3500 kilogramů překročit maximální hmotnost 750 kg…
http://www.novinky.cz/domaci/318025-jak-je-to-tedy-s-ridicaky-na-voziky-urednici- v-tom-nadelali-zmatek.html
|
|
|
Diky, Evelino, za vyborny postreh, konecne se v tom zacinam trochu orientovat.
|
|
|
Nejsem novinář, školy nemám:
Právní úprava do 18.ledna 2013
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení motorových vozidel ...jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče ...k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg ...jízdních souprav, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
Právní úprava od 19. ledna 2013
Do skupiny B jsou zařazena motorová vozidla ...jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4250 kg.
Těch 4250 kg není skupina BE, ale tzv. rozšířená zkouška. BE jsou jízdní soupravy s přípojným vozidlem o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg. No a na stránkách MD visela už v březnu informace, že nadále mohou držitelé skupiny B řídit jízdní soupravy s vozíkem o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg.
|
|
|
Tak teď v tom mám totální hokej :) Mohl byste mi prosím poslat odkaz kde to na MD visí, ta informace, že lze tahat >750 vozejk v soupravě <3,5t? Dost to řeším, protože to, co tahám, má >750kg, ale do 3,5t se s autem vejdu :( a dělat kvůli tomu buzerjízdy a buzertesty se mi vskutku nechce :/ nicméně podle právní úpravy budu muset - tím pádem by se nějaký kontraprodukt z dílny MD dost hodil :)))
|
|
|
Chtěl jsem v dohledné době řešit problém, ale raději se zeptám vás, kteří tušíte, co by to mohlo obnášet. Potřebuji kamsi odvézt káru na kompletaci (nikoli vyhodit). Rok výroby dávno, vlastní výroba, papíry OK (je to klasická menší kára). Kára dlouho stála, značky jsou v depozitu, mám v podstatě jen kostru a kola (takže technicky vzato to jezdí, papírově s tím ale na silnici nesmím, legislativně to není způsobilé, navíc značky v depozitu).
Napadl mě workaround - zapřáhnout za auto a na prdel tomu dát býčí hadr a považovat to za náklad přesahující auto o víc jak metr (nebo kolik je teď ten limit). A plížit se škarpami, protože si myslím, že úplně košér to není. Přesto se ptám: co hrozného by se mohlo stát, kdyby mě chytil aktivní blbec?
Případně díky.
|
|
|
Minimálně jízda bez RZ - pokuta nevím (myslím 5000+), ale hlavně 6 - 12 měsíců bez ŘP. Tedy podobně jako pan Králíček, ale v nižší sazbě.
Ve vašem případě bych si sehnal nějakého kamaráda s dodávkou.
|
|
|
Čistě teoreticky bych mohl překecat k činu osobu blízkou (to není terminus idioticus, ale realita). Frekvence řízení motorového vozidla touto osobou je nižší než frekvence dobrých nápadů politika v parlamentu, takže při dané době zákazu řízení by si toho nejspíše ani nevšimla.
Mno, ale odvoz jiným vozidlem asi bude přeci jen jistější. Za tu pakárnu by to nejspíš nestálo.
|
|
|
Ono by to takhle nejspis proslo, protoze vleceni vozidla resi zakon pomerne vagne (ten jen stanovuje omezenou rychlost a zakazuje takovou cinnost na dalnicich a silnicich pro motorova vozidla, mimo nouzoveho odtazeni k nejblizsimu sjezdu a zakazuje obecne vleci vozidlo s poruchou rizeni a na lane pak vozidlo s poruchou brzdoveho ustroji), nicmene da se dovodit, ze vlecenim je myslena bud akce v rezimu predchazeni skodam (odvleceni vraku pred ustupujici povodni by patrne proslo) nebo vleceni vozidla, ktere je jinak ve stavu zpusobilem k provozu na pozemnich komunikacich, akorat ma takovy charakter poruchy, ktera znemoznuje, aby se pohybovalo vlastni silou.
Co je zcela legalni, to je vleceni takoveho vozidla zviraty (kuprikladu parem volu, aby se pri pripadne silnicni kontrole necitila policejni hlidka natolik vytrzena ze sveho obvykleho prostredi). Jinak doporucuji platak a vse, co s nim souvisi, tedy B+E.
|
|
|
Tak kdybych se považoval za opravdového vola a měl dost síly, zapřáhl bych tu káru za kolo :)))) (cyklisty s károu občas vídám, ale s károu jsem ještě žádného neviděl, asi bych byl první ;-).
|
|
Mě nejvíc nas*alo tohle
http://www.novinky.cz/finance/317653-nemel-ridicak-na-vozik-dostal-pokutu-25-tisic- a-zakazali-mu-rizeni.html
Pan novinář totálně pojebal na co přišel. Panu autoškolákovi bych sebral licenci okamžitě.
Palkin
|
|
Je to už starší téma, ale...
Slovenský Zákon o cestnej premávke 8/2009 Z.Z. implementuje tutéž směrnici EU takto:
§ 75
Rozsah a členenie skupín motorových vozidiel
(7) Do skupiny motorových vozidiel B patria
a) motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny AM, A1, A2, A a T, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg,
b) motorové vozidlá podľa písmena a) s prípojným vozidlom, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg za predpokladu, že najväčšia prípustná celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 4 250 kg.
O žádném rozšiřování rozsahu se nezmiňuje...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Králíček tahal vozíček
|