Komentáře ke článku: Test: Renault 25 Baccara (ze dne 12.02.2005, autor článku: Root)
Přidat nový komentář
|
taky mám renaulta - jediný auto, co má ve znaku něco šukézního. chová se to jako čubka, ale nedám na něj dopustit.
|
|
Tak to leda pokud má člověk jako zaměstnání pos.ancování a erární kartu na benzín.... :-)))
|
|
|
Ne, pokud je OSVC a pise si cestaky na osobni auto. Mimochodem - neznate nekoho, kdo by prodal ruskeho robura? Staci mi jen RZ+papiry.
|
|
|
;-))) Neznam. Chci si koupit vyhledove BMW 850i, to zere taky jak zjednany... BTW neznas nekoho, kdo by prodal lodni bagr? Staci jen papiry... ;-)
|
|
|
Nojo, jenze lodni bagr do ucetnictvi nedas. Robur je takovej obycejnej nakladacek, treba na prevazeni streedniho mnozstvi elektroniky, jako jeden z mala nakladaku jedi na benzin a ma normovanou spotrebu 50l/100km. Mam tedka nejakou cestu do kyjeva a asi pochopis, ze je mi lito to tam vozit tranzitem za 9l nafty...
|
|
|
Ja jako f.o. ne, spravna pravnicka osoba ano. Navic ma dalsi netusene moznosti z danoveho hlediska.
|
|
|
Snad jedine to odpisovat. Navic pokud nemas lod, nebo pristav, tak ti to dost tezko uznaj a znas financaky - proti rozhodnuti neni odvolani, takze tyhle sporny pripady :-/
Jinak vlastnit nejake vozidlo a proptne ho davat pod s.r.o. je do urcite velikosti firmy hloupost. Sice si muzes vykazat naklady, ale pokud nemas zrovna skodovku, tak to zas nejni tak hrozny. Musis ale vest knihu jizd, sbirat ucty za benzin a podobny fujtajbly. Pod f.o. si tam napises co chces a pokud je to alespon trosku realny, tak jsi z obliga.
|
|
|
Hele, vice e-mailem.
K vozidlu - myslim, ze je jedno, jestli je vozidlo psane na f.o. nebo na p.o., je-li i u f.o. v obchodnim majetku. Ano, pokud v obchodnim majetku neni a postupuje se podle zakona o cestovnich nahradach, je to v rade pripadu vyhodnejsi. Samozrejme, nejvyhodnejsi je vyhodna kombinace obou variant.
|
|
|
OK, beztak sme off-topic.
|
|
|
Nene, panove, pokracujte, prosim... resim podobny problem (mam dat benzinovou dvoulitrovou octavii do majetku firmy, nebo delat amortizace soukromeho majetku).
|
|
|
Pokud ji kupujes novou, tak koupi na firmu si odectes DPH (pokud mas v predmetu koupe napsano, ze se jedna o vozidlo s oddelenou loznou plochou - je mezi sedadly a kufrem takova ta hnusna mrizka), kazdorocni amortizaci, opravy, naklady dle spotrebovaneho paliva. Musis vest povinne knihu jizd, kterou prokazujes danove naklady a uchovavat blocky na PHM.
Pokud ji mas uz koupenou na fyzickou osobu, tak NEvlozenim do firmy sice prijdes o moznost auto odepisovat a naklady na opravy davat do dani, ale pises si jizdni vykaz, kde je pocet kilometru a duvod jizdy a za kazdy kilometr mas narok na nejakych 3,30+spotreba benzinu, pricemz kilometry nemusi nutne sedet s tachometrem a blocky si schovavat nemusis. Spotreba se vypocita prumerem z hodnot v TP. Cena benzinu je dana vynosem MF na ctvrtleti a NEBO 4x rocne (vzdy v jednom ctvrtleti) si vyberes jeden z uctu za benzin a ten cvaknes k vykazu a za tuto cenu jezdis cele ctvrtleti.
Uvedene informace, necht si kazdy zpracuje po svem.
Vice ale v zakone o ucetnictvi. Ten se navic porad meni :-/
|
|
|
no, myslim, ze zvolim tu druhou moznost. Kdoze to tu prodaval bagr? :D:D:D
|
|
|
Nechci se hádat, ale nebyl robur německé výroby? Rusové dělali benzínové náklaďáky, ale to byly ZILy (trambusy), nebo KRAZy (kapotové budky). Obzvlášť ty Krazy byly technickým skvostem - motor ne nepodobný lodnímu, zážehový a maximální rychlost se šestistupňovou převodovkou 50 km/h.
Možná myslíte UAZ (uralskij avtomobilovyj zavod) v provedení dodávka. To byl taková ta kulatá terénní dodávka postavená na podvozku obyčejného UAZu. To byl ideální náklaďáček do terénu a na špatné silnice...
|
|
|
Je tomu tak, jak rikate, Robur je nemecke vyroby. Priznam se, ze jsem po puvodu te veci nikdy nepatral a narodnost jsem ji prisoudil pouze na zaklade jmena, ktere mi rusky znelo (asi uz jsem tim jezykem posledni dobou zblnuty). Diky za uvedeni na pravou miru.
|
|
|
A co Jules Verne - Robur dobyvatel, to Ti nic neříká?
|
|
|
Robur je z bývalé NDR a říkalo se mu - Pomsta za Sudety pro jeho "skvělou" výkonnost a "bezporuchovost" :-))
|
|
|
autami sa nam pomstil kadekto. u nas sa hovorilo "causeckova pomsta" vystupom jednej nemenovanej rumunskej automobilky ;)
|
|
|
robur je německý...nejsi z prahy? podle IQ
|
|
Pokud jsem OSVČ a píši si cesťáky na osobní auto, tak proč by to auto mělo mít velkou spotřebu? Není to jedno? Klidně mě poučte, tomuhle fakt nerozumím. Jen mi přijde, že je to šumák, zda to žere 12 litrů nebo 6.
|
|
|
No, ja s s.r.o-kem teprve zacinam, ale, pokud se nepletu, tak logcky - vyssi spotreba poznamenana v TP = vyssi odepisovana castka.
|
|
|
Ale stejne ten benzin zaplatit musis, tak proc je to vyhodnejsi?
|
|
|
lebo oficialne jazdis za 50l/100km (robur), ale IRL si tam isiel za 9(tranzit). pri ceste z A do B (praha -> brno) je dost rozdiel ci urobis cestu za 2CZK/km(v skutocnosti), alebo za 12CZK/km(oficialne). nech to je 100 km, tak mas "zdanenych" 1000CZK.
pokial to auto nemas "vo firme" len ho mas prenajate si pises km ako ta napadne (len aby si to obhajil pred danovakmi). v skutocnosti nemusis jazdit vuobec.
|
|
|
Tak. Jeste dobra finta je LPG, pokud se s tim clovek chce otravovat. Oficialne jezdis na benzin, neoficialne na LPG (nelze prokazat opak) a cim vetsi spotreba, tim vetsi zisk... Moje zadne auto ovsem na prdy nejezdi a doufam, ze toho bohda nebude. To uz radsi stolni olej ;-)
|
|
|
Pokud nemáte vůz v majetku firmy, jsou tam hezké cestovní náhrady - za kilometr. Tam se oplatí mít hodně bločků od PHM :)
|
|
Zapomnel jsi, Roote, na popis, jestli se v tom aute da, no, vis co myslim, a ne aby to bylo jen pres predni blatnik...:-) Myslim, ze tento popis by mel byt standardizovan, ponevadz pri cestovani prave nad tech 10K km muze byt dulezity...:-)
Jinak az na tu spotrebu (ta je IMHO dost tragicka) vcelku dobry. Nasi tez meli Renaulta, i kdyz jineho...:-)
|
|
|
Nezapomnel, ale proste jsem to v tom aute nezkousel. Nejak mi to neprijde dostatecne pohodlne v nicem, snad krome nejakeho tahace nebo wohnmobilu...
|
|
Obvykle se při čtení takových článků usmívám ale tady jsem se rozhodl reagovat. Obecně lze konstatovat že velké limuzíny, obvykle v daném období prezentované jako ,,vlajkové lodi'' té které automobilky se po uplynutí pár let stávají těžko prodejnými a proto jejich cena velmi prudce klesá z milionů na statisíce později na desetitisíce. Cena klesne oproti ostatním modelům opravdu prudce a proto se někomu může zdát výhodná.Pořizovací cena je většinou nízká proto, že provozní náklady jsou opravdu vysoké a málokdo je ochoten je platit. Pokud vše funguje OK, běda ale jak se něco rozbije, cena za opravu bývá tak vysoká že se nevyplatí auto dále provozovat. To že se v takovém autě, i když se nejedná o nic nového dobře cestuje je jasné každému, to není potřeba rozebírat. To auto bylo s tímto účelem konstruováno, provozní náklady byly druhořadé. Rozplývání nad technickými parametry a stavem teď se na mne frankofilové nezlobte, ale mám takové vlastní úsloví ,, sýry víno opravdu vynikající ale na ty auta by se měli vy…t to jim moc nejde". Pokud to člověk jen řídí, dobře, ale já to občas opravuju a ten slogan ,,creatér automobilé" bych předělal na ,,cretén" protože některá technická řešení, to je síla, abych nebyl hned kamenován, vzpomenu systém: matka v jakémsi plechovém košíčku hojně automobilkou Renault využívaném na podvozku. Co se stane až závitový spoj naruší koroze a že to na automobilu není nic neznámého? Při pokusu o povolení takto provedeného spoje se plechové pouzdro které má držet matku lehce protočí a… nejde tam ani zpět. Co zbývá? Uříznout šroub nebo vysekat otvor a matku (většinou v nějakém nosníku) přivařit. Jednou jsem si málem zapálil dílnu při řezání zadních tlumičů z R21. Zkuste někdo rozebrat třeba dveře na Toyotě z té doby. Stačí vám křížový šroubovák, desítka klíč a půl hodiny. Na tu 25ku si paletu nářadí ani netroufnu odhadnout a že se půlku věcí podaří rozlámat je mi jasné už teď. To v jakém stavu bývají brzdy na starších Renaultech, uložení přední nápravy (komu to netluče do podlahy tak lže!)výfuky a karoserie z hlediska koroze, to si opravdu nemusíme nic nalhávat. Uf to jsem se nějak rozepsal, to zas bude spravedlivých rozohněných příspěvků, kdo ve formuli 1 a.t.d. K tomu jediné, je to otázka peněz a ochoty je investovat a s kvalitou běžné produkce to nemá zhola nic společného. Pokud vám to auto dělá radost a dobře se Vám s ním jezdí gratuluji a to myslím upřímně i když je ta věta nějak moc profláknutá. Mám na to jen jiný úhel pohledu.
|
|
|
Ja sice mechaniku prakticky az na sve auto nedelam (sam mam dilnu zabyvajici se diagnostikou, elektronikou apod), ale par protipoznamek bych mel:
1. tebou pripomenuty problem strzenych/vytrzenych zavitu spoju nosnik-naprava je zalezitost snad vsech starych popelnic. Frouncouzskych, nemeckych i japonskych. Pokud ti to vadi - tak si stanov maximalni stari aut prijatelnych k oprave.
2. brzdy a podvozek - to je prece klasika francouzsych aut. Akorat - jak starych? Tebou pripomenuta R21 asi nez do opravny take patri spis do vykupu surovin, ne ?
3. Co se tyce "creatér automobilé" - no, prave Francouzi zavedli do autoprumyslu spoustu veci, ktere at uz jsou dobre nebo ne, se ujaly a pouzivaji dodnes. Napr - homokineticke klouby, samonosna kastle (i kdyz sam bych chtel auto na ramu - treba Toyota Crown apod) atd.
Jo, aby to nevyznelo ze jsem zastance franc. autoprumyslu - sobe bych frantika v zivote nekoupil :)...
|
|
|
Hm, ja by som chcel auto na rame tiez - Chevy Corvette
|
|
|
21 je ze stejného období jako 25 , a creatéři jako jedni z prvních umístili řídící jednotku na pravý přední podběh a ABS dolů hned za nárazník. Nechce mi někdo vyvracet že to je z důvodů prodeje náhradních dílů při havárii? V tomto směru je na pomyslném žebříčku Astra G kde je řídící jednotka skryta (jistě z prostorových důvodů) přímo pod předním nárazníkem na levé straně. Airbagy zapracované do přístrojové desky tak že je nutná při aktivaci celá výměna jsou dnes snad běžné u všech aut, při každém nárazu s aktivací airbagů tak firma vyrábějící automobily má na dílech vyděláno cca 50k
|
|
|
Castecne mas pravdu, ale mrkni do strev jakyhokoliv auta - a ECU nastrkane do kazdeho volneho kousku mista (i deformacnich oblasti) jsou dnes samozrejmosti. Ukaz mi nejake moderni auto, co tam nic nema - a pri poctu ECU vyssim nez 10ks v jednom aute to jinak asi nejde.
A samozrejme nikdo nepopira, ze vyrobci se ted snazi udelat co nejvic proto aby mohli vydelavat i na pozarucnim servisu.
Staci treba to, ze az na cisty OBD-2 (ne kterej stejne vsichni vyrobci serou) zadny vyrobce nepousti do sveta popis diagnostickeho protokolu, takze alternativni tvurci SW museji 80% casu pri tvorbe obetovat reverse-egineeringu.
|
|
|
První auto se samonosnou kastlí byla Lancia, nevím kde jsi přišel na francouze
|
|
|
Nee, byl to lotus, Chapman využíval již od začátků své zkušenosti z leteckého průmyslu ...
|
|
|
Lotus nikdy nemel samonosnou kastli - vzdy byly postaveny na prostorovem skeletovem ramu. Stejne jako letadla.
Pokud se nepletu, prvni seriove osobni auto se samonosnou kastli vyrobil citroen.
|
|
|
Musím trvat na tom, že první samonosná kastle byla Lancia Aurelia, dá se to ověřit z mnoha zdrojů.
|
|
|
Starý Renaulti sou fakt svině na údržbu. Známý dělal šéfa mechaniků u Renaulta, jezdil do Francie na školení (mluví plynule to jejich hatmatilkou) a sám povídal že byl párkrát z přístupu k součástkám na infarkt. Prostě při konstrukci zapomněli že se to bude občas opravovat :) Zlatý Peugeot, měl jsem 205ku a na generálku celýho auta mi stačil šroubovák a klíč 10ka a 13ka.
|
|
|
Ja tedy budu asi lhat - me na te popelnici predni naprava fakt nemlati ;-)
|
|
Roote nevěřím :) anebo to někdo sešrouboval natvrdo bez silentbloků(jak už jsem párkrat viděl)
Na ostatních autech to z 99% jde bez problémů povolit
K té konstrukci - Helmut tvrdí (je to opravdový člověk kamarád mého strýce) cituji: i inženýři se čtyřkama chtějí něco dělat
|
|
|
Si to klidne prijed prohlidnout ;-)
|
|
jsi šťastný člověk, máš to dobrý neškrab si to
|
|
|
Strašně se mi líbí, že máš nick miluna, ale přitom jsi chlap ;o)) Prosím prosím, když se tolik vyznáš v autech, co bys řekl na Peugeot 309 GTi? Chtěl bych auto na vyblbnutí, jen tak pro srandu a svoje "normální" si nechci ničit. A za málo peněz, aby přítelkyně nežbrblala... Předem dík za odpověď!
|
|
|
no ten nick je pozůstatek jednoho přihlašování na jakousi diskusi kde jsem se nomohl nalogovat na původní Milan a nějak se mi to zalíbilo a lidi mne tak znaj
jinak 309 GTI má snad motor kterej byl původně pro 405 Mi16 ? Problém všech těch GTI a GSI a pod je v tom že ve chvíli kdy je cena pro našince přijatelná jsou ty auta už hodně za zenitem a na konci své životnosti. Většinou to lidi dost honěj a tvrdý podvozky taky nevydržej to co běžné. To znamená velice pečlivě vybírat! Prohlédnout podvozek (tekoucí tlumiče, vůle čepů, vrchní uložení) motor otevřít nalévací víčko oleje (jak to moc dejchá zpátky) kouř z výfuku (namodralý - spalující se olej) převodovka (synchron na dvojce) Rozvoďák se na tom snad dá udělat jenom když je motor venku! A náhradní díly jsou taky dražší než na běžný model, druhovýroba se kolikrát na ty sportovnější modely ani nedělá. Pokud je to auto OK tak je to většinou radost se v tom vozit, pokud ne může to bejt dost drahej problém.
|
|
|
Jojo, souhlas :)
2Vincent -byt tebou, poohlidnu se po necem jinem - napr Kadett GSi c20xe (110kW) nabizi o dost vic srandy za zhruba stejny $$$, pritom ND jsou o dost dostupnejsi a servis nesrovnatelne jednodussi.
Jestli to ale chces i na obcasne normalni jezdeni tak hledam Astru F GSi se stejnym motorem - z toho se aspon tolik nestydis vylezat na verejnosti :)
|
|
|
Na netu jsem v ojetinách našel jen Opel 2.0 GSi, ale ten má 115 koní, čili 85 kW. Pažouta mám v okolí bydliště, Opla ne, což je asi vyřešený. Plus Kadetty jsou většinou v rukách tuzingářů, takže k němu mám trochu odmítavý postoj. Na normální ježdění káru mám, toto chci jen pro srandu a zábavu. Sorry Tiangu, ale na tebe nedám, tvůj názor na šachovnicové polepy, mračítka atd. nesdílím. Navíc o Tavrii pochybuju i co se jízdních vlastností týče a o ty mě jde především...
|
|
|
Doporučuju Tavrii v úpravě, viz můj příspěvek níže.
|
|
Osobně si myslím, že za částku cca 30000 už by se dala stvořit taková lehce custom Tavria, která by určitě udělala na návsi víc povyku než nějaká sériovka byť typ Baccara. Dobrá Tavria z roku 94 se dá koupit za nějakých bratru 10000 a zbyde vám 20000 na různé úpravy jako například snížený podvozek a tady bych se opravdu nebál být radikální, protože Tavria má v sérii velkou světlou výšku. Další úpravy by záležely na vkusu majitele. Já osobně bych preferoval sportovní tlumič výfuku, leštěné sání, plastové kryty prahů a "mračítka" na předních světlometech. Bohužel chiptuning zřejmě nebude možno na tomto voze realizovat. Touto úpravou bych zdaleka ještě nedosáhl částky 30000, takže bych mohl ještě dokoupit velkou sadu samolepek např.: "rychlé pruhy", "šachovnice", ... atd. a zbylé finanční prostředky bych použil na nákup různých doplňků do interiéru jako hlavice řadící páky, potah volantu nebo sportovní kryty pedálů. Takže jaké auto za 30000? Pro mě je to jasná volba.
|
|
|
Tobe doporucuji prohlidku stranek
http://www.tuzing.com
zbytek nema smysl komentovat, ale jo, mas pravdu - orezla socialni ukrajinska popelnice s vychciplym 1,1(nebo snad 1,2?) litrovym motorem a lestenym sanim a fofrsamolepkama je urcite lepsi a rychlejsi a luxusnejsi a vic cool a in nez ne tolik orezla luxusni francouzska popelnice s 3-litrem :))).
Te tavrie si uzij :)...
|
|
|
Náhodou taková Tavria, když si s ní někdo opravdu hodně pohraje, tak takových 220 jede úplně klidně. Vždyť jen sportovní hlava motoru, ostrá vačka, leštěné sání a sportovní tlumič výfuku její výkon více jak zdvojnásobí, takže se hravě dostane někam ke 110k!!! Výkon dál můžu ještě zvyšovat chemickým tuningem, jako například přípravek PS 23 a tankováním 98 oktanového benzínu, takže už jsem hravě někde kolem 140k!!! K tomu aby auto lépe jelo taky pomáhají pořádně široká litá kola, sada spolilerů a snížený podvozek, čímž vzniká pod autem podtlak a to jede pak mnohem rychleji. Toto řešení bylo použito již v F1, ale bylo zakázáno, protože s ním formule dosahovaly příliš vysokých rychlostí. Těmahle úpravama se určitě dostanu přes 180k a to spolu s hmotností tavrie způsobuje, že může mít lepší zrychlení i než Golf GTI, takže nějaký vydechlý 3-litr pro mě opravdu nemůže být soupeřem...
|
|
|
Musim se priznat, ze nevim, jestli to je pokus o ironii nebo jestli to myslis vazne...
|
|
|
Smrtelně... Vždyť takhle upravenou Tavrii ještě nikdo nemá, aspoň jsem teda ještě neviděl, ale obyčejnýho Renaulta má kde kdo.
|
|
|
Hmmm, nezapomen na ty kobyly, co ti pridaji rychly pruhy, sachovnice vepredu, modry ledky apod. Kdyztak muzes k tomu motoru jeste pridelat turbo a pak to natres i petilitru...
Jinak samozrejme nejde o to mit auto, ktere nikdo nema. Jde o to mit auto, ktere spolehlive slouzi a nebudi zbytecne pozornost.
|
|
|
Ježišmarjá, neblbněte!! Vždyť to je ironie jako kráva, autor stránky tuzing.com dobře zná, protože jmenoval všechny "zaručené" tuzingové úpravy...:-)
|
|
|
Takovou tezkou kravu upravovat? Neblbni.
Za 500 kc Trabanta, za 250 kc motor z Wartburga, za 250kc chladic ze skody 105, za 25000 si ten motor nechat postelovat (kovane pisty a ojnice, rozbrousit sani a preplachy, precasovat, snizit hlavy pro 140 oktanu, 3 karburatory Trabant (na kazdy valec jeden)), k tomu za 4000 tri ladene vyfuky a dostanes se ne na 180k, ale na 180kW (asi pri 40 tisic ot/min, 60l Methanolu/100km) a pri hmotnosti cca 700kg i s ridicem se dostanes do stavu, kdy opravdu vyuzijes pritlacne kridlo (ma smysl od 200km/h a to dosahne trabi s motorem s wartburga bez uprav a bez vzduchoveho filtru).
Bude to mit 0-100 za 2 sekundy ...
Uznavam, ze mi v rozpoctu nezbylo na nalepky a spoilery a podobne veci, ale nejdulezitejsi je jak to frci, ne?
|
|
|
a upravit konce vyfukov, aby sa co najlepsie vyuzil tlak spalin (vid V1, V2, Energia, Saturn, Proton, Space Shuttle, ..). tzv. poloreaktivny pohon
|
|
|
|
Hrdost a pycha autoprumyslu Ukrajinske SSR konce 80ch let - nastupce zaporozce s nahonem na predek.
|
|
jako stara plechovka dobry. horsi by to bylo jako auto na jezdeni.
nikde zminka o prvcich bezpecnosti. ten motor je zrout a na svuj objem ma zalostnej vykon. asi sem hodim recenzi svyho auta, aby zmrdi i nezmrdi vedeli, ze mezi 5% aut , kterym prej R25 nestaci, muzeme nalezt levny spolehlivy vykonny a bezpecny auto...
|
|
|
Bezpečnostní prvky u aut podobné velikosti spočívají především v tom, že se na nich nešetří každým kouskem plechu... Spotřeba motoru je věc podružná, je-li vůz vybaven příslušně velkou nádrží.
Tu recensi napiš, celkem by mě to zajímalo...
|
|
|
Měl jsem R25 GTX 2,2i bez kůže, ale jinak úplně fše !! Výkon motoru byl analogický parnímu stroji (79 kW), ten motor opravdu klapal po jednotlivých válcích. Lepší auto jsem ale nikdy zřejmě neměl !! To se neslo po cestě jak vznášedlo, v interiéru ticho jak v kostele, to srandovní atypické radio bylo více než hifi. A spotřeba - pánové nevím nevím, kde na to chodíte. Pro ilustraci - udělal jsem s tím na jeden zátah cestu 880 km do Chorvatska s rodinkou a nákladem "po střechu" za rekord 8 a 1/4 hodiny (!!) a spotřeba byla 5,5 litrů/100 km - tedy nevím, asi se s tím musí umět jezdit. Měl jsem ale manuální převodovku. Kdyby mě "nepřejel" Fiat Ducato, jezdil bych dodnes ! A bezpečnostní prvky v takovém autě ? Na co ? Já z R25 po té havárce v pohodě vystoupil a užasnul - Ducato bylo na hadry ! Kdežto já jsem s R25 dojel domů 130 km bez problémů (po přidrátování zadního nárazníku a kapoty kufru).
|
|
|
ja jezdim se svym autem za 1,5 litru na 100 km a kdyz do me celne narazila liazka, odhodil jsem ji do prikopu a s poskrabanym naraznikem jel dal.
snad si myslis, ze ti to nekdo sezere. 5,5 litru s tim zroutem bys nejel ani na neutral. zkus napsat neco vic verohodnyho. a pokud jsi nejel v poradnych autech, tak je pro tebe mozna R25 to nej. pro ostatni to muze byt rozdrcana rachotina. neni nad to, kdyz clovek objektivne hodnoti, ze?
|
|
|
ja jezdim petadvacou (2,1TD) uz nejakej rok. ta udavana spotreba JE REALNA. kdyz jsem s touhle pohodlnou plechovkou byl na dovoleny po beneluxu, tak jsem si na konci spocital prumer 5,3l/100km. a treba lucembursko je samej kopec.. blbé je tedy to, že musis jezdit v rezimu "light foot", coz v praxi znamena ze na kazdym rozjezdu vykazujes brutalni zrychleni za 48,2 sekundy na 100km/h :o) coz je jeste o malo straslivejsi nez kdyz na to dupes :o))
|
|
|
No, o akceleraci ani tak nejde. Tu energii vyrobit musis a je jedno, jestli behem osmi vterin nebo behem padesati a naopak zustat v oblasti nejvetsiho tociveho momentu muze byt v takovou chvili naopak vyhodne, rozhodne vice, nez kdyz motor klepe.
Dulezite potom je udrzovat plynulou jizdu s lehkym plynem. Takhle se mi podarilo ujet na D2 u Malacek na jeden litr nafty s dvoutunovou 2.5TD 35.5km (pak mne prestalo bavit blikat na kamiony, ze uz se prede mne muzou zaradit), coz dava nejakych 2.9l/100km... ;-)
|
|
|
to mas pravdu, Spořínek (pokud si tuhle bizar postavicku pamatujes) by nas za plynulost jizdy urcite pochvalil. ja si s timhle motorem na deslich cestach ale zvykl na hrube podtaceni (pri usporne jizde radim vyssi stupen tak, ze chudak auto si asi musi myslet neco o volnobehu:-)
no a takova jizda je bez debat skvely zazitek... jen jsem chtel svou zkusenosti prispet k presvedceni SSWEDa o tom, ze se s tim da jezdit i za tech petapul.
|
|
|
S dieselem ano. S 2.2 benzinem tomu, nezlob se na mne, taky neverim. Mozna podle pocitace, ten toho nakeca...
|
|
|
ano roote, s benzinem je to nesmysl. u diesela bych tomu po 2 pivech mohl verit:-).
pokud si nekdo naivne mysli, ze kdyz zrychluje pomalu, usetri palivo, pak nic nevi o spravnym economy run a uz vubec bych ho nechtel potkat nekde pred sebou. jestli vi, co je kroutici moment a vykon motoru pri urcitych otackach a hlavne jakej to ma vyznam a dusledek, pak by takovou hovadinu nemohl provadet:-).
a o vykonovejch parametrech r25 je asi zbytecny spekulovat. jelikoz predjede 95% mistnich aut, asi opravdu kazdej jezdi se starou stodvacitkou:-). nijak nesnizuju pohodlnost a prostornost petadvacitky, ale naivne si myslet, ze konkurence neni lepsi, je posetile...
|
|
|
No, jaksi 90% aut spada do kategorie pod 2000 ccm a u tech novych je ten trend jeste vyraznejsi. Z toho zbytku je vetsina do 2500 ccm... A predjet Ochcafku f tedeicku s tim trilitrem pochopitelne taky neni zadny problem ;-)
|
|
|
vetsina aut ale nevazi puldruhy tuny:-). mam 2,3 litru, ale s tim trilitrem bych si hral jak kocka s mysi. na objemu zas tak uplne nezalezi.
pocitac skutecne ukazuje o neco mensi spotrebu. navic, vzhledem k naprogramovani taky zalezi, jak velka vzdalenost se meri. je to kapku slozitejsi, ale logicky. vejit se s trilitrem se smisenym provozem do osmi litru je drina. o to vic, pokud se jedna o kratky trasy, protoze i kvuli ucinnosti se vetsi motory zahrivaj pozdeji. atd. takze s tou spotrebou opatrne...
|
|
|
Těch 5,5 litru se mi zdá fakt trochu málo, ale jinak bych úspornost těchhle motorů nepodceňoval. Obecně R25 a R21, i když vypadají jako hranaté škatule, mají vynikající aerodynamiku a zpřevodování optimalizované pro dálniční provoz. Se svým R21 s motorem 2,2 litru/79 kW nemám problém při 130 jet kolem 7 litrů. Například cesta z Friedrichshafenu přes Norimberk a Prahu, ze 2/3 po dálnici, podle počítadla 752 km. Před výjezdem jsem natankoval plnou nádrž, má obsah 66 litrů, kousek před domem mě poprvé probliklo hladové oko. Rezerva je cca 10 litrů. Tak si to přepočítejte... Rozhodně jsem se cestou nijak necoural, po Dojčlandu na dálnici mezi 130 - 160, doma trochu míň, protože už byla tma.
Na přední nápravu jsem za 8 let nemusel sáhnout, čepy i tlumiče zatím drží. Koroze - co to je? Neznám... Fakt ale je, že každé 3 roky přibude v dutinách a na podvozku asi 10 kilo rezistinu s olejem :-)
|
|
Když už se tady rozjela diskuse o těchto starších limuzínách, mám dotaz. O něčem podobném uvažuji protože:
a. potřebuji levné auto - dodělávám stavbu a všechny peníze sypu do ní
b. chci lepší pasivní bezpečnost než Š 120 - vozím malé děti atd.
Zatím se výběr zúžil na Ford Scorpio, Opel Omega a Fiat Croma (Lancia Thema)-co by jste poradili? Vím ,že spoustu vad bude mít každé z těchto vozidel, nikdy jsem neměl auto mladší 10.let . Jde mi o výběr nejlepší ze špatných variant. V mém žebříčku zatím vede Omega. Děkuji za názory.
|
|
|
no zcela jednoduše, všechny ty auta jsou kategorie do 50tis všechny jsou dost špatný a všechny patřej víceméně mezi dost nepodařené modely se strašným množstvím předem neodhadnutelných závad. Hlavně tady nepište vy kteří uvedené skvosty vlastníte jak je to vlastně všechno v pohodě a jak vám zrovna to které dobře slouží. Pro mne jsou to všechno auta na celý život, to si prostě koupíte a máte protože se to už nedá prodat :)))
|
|
|
Takhle, obecne je asi jedno, jestli to bude Scorpio, Omega, 605, R25, Safrane, BMW 5, Mercedes E nebo Audi 100, mozna s tim rozdilem, ze BMW a mozna i Mercedesy (s temi osobni zkusenosti nemam) jsou staveny na o neco vyssi zivotnost. Co bych asi nebral, to je Citroen XM (moc sanci na to, ze se neco pokazi) a z te Italie neni odpovidajici stejne velke auto (krome Maserati).
Dulezite je, v jakem stavu je ten jeden konkretni kus. Kolik ma najeto neni az tak podstatne, spise je dulezite jak se s tim autem zachazelo (kdo byl majitel, jestli s tim jezdil na servisni prohlidky apod.). No a auto nekupovat od mistniho autobazaroveho zmrda, ale idealne od autosalonu, ktery jej vzal na protiucet a to pokud mozno jeste nekde zapadne od ceskych hranic. Dobre si ho prohlidnout zespodu, projet se, poslouchat podezrele zvuky, sahnout si do oleje, do chladici kapaliny atd.
|
|
|
...""No a auto nekupovat od mistniho autobazaroveho zmrda, ale idealne od autosalonu, ktery jej vzal na protiucet a to pokud mozno jeste nekde zapadne""...
- Roote, od tebe bych takovou naivitu necekal. Myslis si ze autosalony nefalsuji servisky (jim to jde dobre :) ), nepretaceji stav ujetych km atd ? V teto branzi se castecne tak trochu pohybuji, a po salonech znam dost lidi, a v tomto pripade vim o cem mluvvim. Jinak se zbytkem souhlasim.
Co se tyce vyberu vhodne stare popelnice, tak bud
a) co nejnizsi provoz naklady - Omega A motor c20ne (sedan/kombi - to je fuk, shnila bude stejne)
b) co nejlepsi svezeni - BMW525 e34
|
|
|
Hík a radu. Prosím ještě o informaci, kolik je tak přiměřená cena za tu omegu. Na stavu asi moc záležet nebude - jak píšeš, perfektní nebude žádná. Kolik je tak u toho dvoulitru spotřeba ?. Pokud jde o BMW, mohl by jsi říci ještě pár podrobností? Já bych se tochu bál ND - cena, dostupnost. Mněl jsem Volvo 360 2litr, jezdilo perfektně ale kvůli tomu muselo pryč. Nebyla na to žádná druhovýroba, vrakovišť jenom pár a ceny se tam řídí podle ceny nového ND.
Díky.
|
|
|
Ad BMW
- na tohle auto bych mohl zpivat same chvalozpevy,
nebyt techto neprijemnosti - cena ND (druhovyroba sice je, ale v malem rozsahu), spotreba, a fakt ze vetsina tech co zde jezdi uz ma nejlepsi za sebou (a dost tomu prispel jejich provoz v CR a casta snaha predchozich zdejsich majitelu setrit na udrzbe kazdou korunu). Nejzasadnejsi a nejproblematictejsi cast je podvozek, obzvlaste zadni naprava.
Motor je bezproblemovy, prevodovka (manualni) take. Do automatu bych nesel. Dobry kus je tak za 70tkc. Spotreba je 10 az 12l pri kombinovanem provozu.
Ad omega:v relat. slusnem stavu se da sehnat okolo 30-40tkc.
c20ne v omeze si vezme cca 7-8l mezimesto, 10-11mesto, pri rozumnem slapani na plyn. Prevodovku spis doporucuji manual, automat je sazka - bud prezije to auto a jeste se pak strci do jineho, anebo neprezije ani 10tkm. Zadni lemy blatniku budou ohnile tak jako tak. Na motoru URCITE zmerit kompresni tlaky - musi byt MIN 11,5, obvvykla hodnota je tak 12,5. Sam motor je bezporuchovy (a prave proto spousta lidi v nem ani nemeni olej), prezije (skoro) vsechno - dokonce mu neublizi ani praskly rozvodak. Jen je netesny co se oleje tyce. Pozor dej na rizeni - at tam neni vule.
|
|
|
pokud jde o ceny a dostupnost nd, tak spis nez omegu bych doporucoval (i kdyz ponekud socialnejsi...) sierru, nejlepe asi s motorem 2.0 OHC z poslednich rocniku vyroby (do 93-95?). na tu lze bez problemu sehnat vse a za pakatel. navic byvaji sierry o neco mene nachylnejsi k hniti nez omegy. spolehlivost - kdyz se nezanedbava bezna udrzba, tak standard. co se tyce scorpia, ve srovnani s nim sierra podstatne mene zere, i kdyz motor je stejny. a hlavne: stejne jako omega nebo bmw to ma nahon na zadek :o)))
lancia, resp. fiat croma - nebrat, sype se to jak na bezicim pasu (vlastni, tezce zaplacena zkusenost), u bmw bych se bal cen nd, to uz bych spis sel do audi 100 doutnika (udajne neskutecny drzak a taky ve sve dobe jedno z nejbezpecnejsich aut vubec), nejlepe avant (kombi). tam bych ale bezpodminecne dukladne proveril puvod...
|
|
|
O tý Sierře budu asi uvažovat, jezdí jich ještě dost a ND asi opravdu nebudou problém. Ten dvoulitr je s karburátorem nebo se vstřikováním? Ještě bych se zeptal na asijskou produkci, pokud má někdo zkušenosti. Znám několik automechaniků, kteří mají jako svoje auto Nissana, ale slyšel jsem, že opravy jsou tam velmi drahé, stejně jako u Mazdy a Toyoty.
Jinak o všech těhle vozidlech uvažuji asi na 2 až 3 roky, pak to asi půjde na sešrotování a snad už budou finance na něco perspektivnějšího.
|
|
|
dvoulitr ohc v sierre se delal jak v karburatoru (cca do roku 87), tak i se vstrikovanim (vsechno vyse). osobne bych si radeji vybral karburator (kdyz to zlobi, vynda se tryska, profoukne a jede se dal...), ale proti gustu zadny disputat.
pokud budes koukat na sierry, tak dej pozor, aby to byl opravdu ohc motor, ne 16v dohc. to je sice delo, ale rada tomu praska hlava valcu... a pokud je mi znamo, tato lahudka byla dost castou poruchou tehle motoru. na ohc se po mechanicke strance nema co zkazit, pokud nepraskne rozvodovy remen (ten doporucuji pri pripadne koupi okamzite vymenit, stoji par stovek, pokud neni treba menit i kladku, jako ze vetsinou treba neni). vse lze udelat samodomo se zakladnim naradim, prirucky jsou na webu. jinak plati vse, co bylo v minulych prispevcich - tlaky, kapaliny, etc.
diesla asi nebrat. a kdyz uz, tak urcite ne 1.8. zatim jsem neslysel o spokojenem majiteli.
dily: na kazdem druhem vrakovisti je temer na 100% nejaka sierra. v praze (nevim jak jinde) existuje nekolik specializovanych fordich kseftu, jinak u forda (to je ale asi ten nejhorsi mozny pripad) podle elektronickeho katalogu objednaji cokoliv. cekaci doba od okamzite do cca tydne.
pozor bych si u sierry dal na prevodovku (synchrony) a diferencial - jaky dela kraval. dale na stav predni napravy - cepy, silenbloky atp. cim je motor bytelnejsi, o to holt taky vic vazi. zbytek jsou prkotiny.
na zaver pro rypaly: sierru nemam, jsem na starsi rocniky. ale par mi jich uz proslo rukama, takze myslim, ze vim, o cem mluvim...
|
|
|
Ferenci, nevím jak je to u sier (řek bych že stejně jako u Scorpia) ale 2,0 DOHC není 16v. To byl až v novým modelu scorpia od roku 95. DOHC je obyč. 2 ventily na válec, akorát že má vačkový hřídel zvlášť pro sací a pro výfukový ventily, takže je to jen 8 ventil (měl jsem ho rozebraný). Jinak o prasklý hlavě u tohodle motoru jsem zatím neslyšel. Mě odešel motor (najeto 350tkm), vylágrovaný na klice a dal jsem tam ten samý ze sierry (stál tuším 3000). Sehnal jsem ho za 3 dni, takže díly no problemo.
|
|
|
Jo, stál 2500 i se spojkou a převodovkou, a na cestu jsem dostal půlku vejfuku a lambda sondu.
|
|
|
O to nejde. Autosalon ti neda do protokolu, ze autu je uplne vsechno... ;-) Krome toho je mozne ze nemecke autosalony falsuji servisni knizky samozrejme taky, ale tak nejak sam citis, ze to je mnohem mene pravdepodobne, nez v Auto ESA.
|
|
|
Obávám se, že ten pocit (že autosalony v reichu jsou poctivější) není úplně oprávněný... Sám jsem dvě takové knížky viděl, jedno auto viděl rozebrané, druhé v garáži před nastříkáním.
Pravda, nemohu vědět, zda byly knížky vyrobeny v reichu nebo u nás, ale v důsledku je to jedno, ne?:-(((
|
|
|
Na tom BMW 5 e34 se shodnem, novejsi rady uz mi tak povedene neprijdou, akorat bych volil kubaturu jeste o litr vetsi... Ono na bezne spotrebe se to uz neprojevi a ten vykon je citit...
|
|
|
No co se motoru tyce - ja ti nevim...kupovat popelnici ve snaze usetrit co to jde - a pak jezdit za 15l/100km a vic... neprijde mi to moc logicke.
Sam jsem zastancem co nej obsahu - ale me prijmy jsou bohuzel omezene (ve 23 letech to malokdy byva jinak - kdyz se zivis sam) , proto jsem si take pred 1,5r poridil auto co odpovida mem prijmum a moznostem - vectra b rv97 2,5v6 po 1. majiteli, s nimz jsem spokojen. BTW - dnesek jsem projezdil v A8 4,2 quat., az na udaj MFA (prum spotr 17l/100km) fakt dobry :)))
|
|
|
No, kdyz chces usetrit, kup si Cordobu 1.9SDI novou, jinak neusetris. Ale jsou situace, ze te variabilni naklady zase tolik nezajimaji, napriklad ten muj pripad - auto slo do servisu a potreboval jsem dva mesice necim jezdit a pak jsem taky chtel auto s velkou spotrebou z vyse jiz uvedenych duvodu...
Tvoji situaci chapu, ja jsem v tvych letech jezdil Rapidem a resil podobne problemy. K te A8 quattro - jako imidzovka dobry, zrychleni fajn, na dalnici faky fajn, nicmene v zatackach clovek nevedel, kdy mu zapne zadni nahon a kdyz zapne, tak jeden ma co delat. S kolegou jsme se shodli, ze stara z fabriky snizena (M-tuning) e34, ktera ma na podvozku v haji skoro vsechno, ac ma cca o 100 koni min, tak je te A8 v technickych pasazich vice nez rovnym souperem. Taky jsem uz pochopil, proc s osmou ten policajt pri zasedani MMF vyletel v te zatacce konci D5.
|
|
|
Ad A8 - mel jsem naprosto stejny pocit. Na dalnici letadlo, na okresce take - jenze letadlo moc zatacet neumi...
Odstrel z mista na ten obsah take nic super - ale to bylo spis prevodovkou. Jinak ale svezeni vyborne - na dlouhe trate to musi byt super...
|
|
|
mno ja bmw e34 525iA mel a krasa.sehnal sem ho za 65tisic v jednom malem zapadlem bazaru uplne nahodou.melo slusnou vybavu(i kdyz ne uplne max) v kufru luxusni lita kola,snizenej sporotvni podovez,nezrezle a celkveo dobrej stav.automat tam slapal krasne(ta lepsi 5stupnova prevodovka se zimnim a sporovnim rezimem)
kdybych ji na mokru za silenho deste nerozstrelil mel bych ji doted...jeste sem si do ni nechaval delat plyn
jinak bez plynu po dalnici teh 7-8litru pri 130-150 se dalo,po meste asi11-13litriku...resil to provoz na plyn:)
(chjo styska se mi po ni)
|
|
|
dotatek..rv.1992 takze ta silnejsi 2,5 ale jeste bez vanosu
jinak vse v elektrice,kuze,sibr,palubni pc,klima,vyhrivane sedaky,....mno pohoda tezka za ty prachy
|
|
|
Bral bych 525i a motor novejsi M50 s vanosem, ne M20.
Rozhodne ne 2,0, povinny ruceni stejny a spotreba take (jako 2,5 l - i kdyz to melo 110kw takfurt nic moc, 2,5 M50 mela 141kw).
Samozrejme myslim BMW
|
|
|
Můžu ti popsat na co dávat pozor u Scorpia, jelikož ho mám, r.v.1993 prostřední model. Pozor na korozi, tradičně zadní lemy a prahy. Motory: 2,5D relativně spolehlivý ale nejlínější, na takhle těžký auto to chce fakt nervy jak ocelový lana :) ale když se rozjede tak jede (spotřeba 7), 2,5TD s tím už se dá předjíždět, spotřeba krapet vyšší, ale vykazujou vysokou úmrtnost (mrkni do annonce kolik lidí shání tenhle motor), nejlepší asi 2,0DOHC (spotřeba podle nohy 7-8,5), celkem to jede (120kobyl) a hafo levných náhradních dílů. Vysoká bezpečnost (prej ford rozmlátil 2000 aut než je začali vyrábět) ABS seriově, torzní tuhost nesrovnatelná (zadní nosníky sou spíš traverzy). Při dnešních cenách nafty doporučuju ten 2,0 ale jedině DOHC (vydrží tak 350tkm), a na dálku se vejde i pod 7 litrů. PS: po sklopení zadních sedaček vznikne vzadu letiště i u 5tidvéřové verze.... takže dá se v tom.... tamto. Pak jsem ještě zjistil, že se blbě spravuje, protože když chceš něco povolit, tak musíš povolit tři další věci. Náhon má na zadek, takže v zimě vozit pytel písku nebo jezdit s plnou nádrží.
Jo, měl jsem i Themu. Benzínový sou dost žravý, ale sou to žihadla, hlavně turboidní thema je stíhačka. Ale jestli stavíš tak se ti asi nebude chtít živit sporťáka. Naftový berou tak 7, ale je to exot a nic na to neseženeš, taky ji občas praskne hlava a hlavně do 50k pěknou nekoupíš. Za 40 sou k mání volítaný šlupky tak akorát do kovošrotu.
Sakra jsem se rozepsal, asi taky napíšu recenzi :))
|
|
Mam tu cest obcas s 25-kou jazdit, je to ta 2,8 ale s manualnou prevodovkou, a to vám je niečo čo sa na na inom aute len tak nevidi. Ten manual je totižto nikedy pohodlnejši ako automat. Tam sa staci rozbehnut na hodit 5-ku a mozes ist skoro hocikde a hociako rychlo, taha to od par otackok az po vrchol, ani na predbiehanie vacsiny aut nieje potrebne radit. Kto sa stazoval ze je to auto slabe tak asi snim nejazdil (samozrejme na sportovu jazdu to nieje), ten vykon sice nieje bohvieaky velky, ale na vacsinu BMW-ciek ci podobnych autakov do 2 litorv (aj novych) to vpohode staci, uz len ten pocit rozbiehat sa zo 40-ky na 160 bez toto aby si preradil a pritom sa ta marne snazi predbehnut nove BMW-cko je paradny :-). Je to stare, velke, hodne zere, ale ked si do toho clovek sadne jak do fotelky jak doma v obyvacke, zapne radio jak doma v obyvacke :-) a k tomu jemný zvuk 6-válca tak hned si zlepší náladu.
|
|
Vzdyt je to ovladany lankem ktery bezi spolecne s lankem plynovyho pedalu. jinak to ani u auta co ma skrtici klapku na lanku rozumne udelat nejde :)
ferenc> zapomen ze si koupis stary dily u fordu, drzi je jen pet let po skonceni vyroby pak se jich zbavujou, nelogicka koktska politka, ktera mne nutila v roce 2000 objizdet evropu a shanet novej kardan do scorpia cosworth
|
|
|
darmon> no, nechci se hadat, ale napr. loni na jare jsem objednaval u forda nejaka loziska do prevodovky z roku 83 (5kvalt T9, predpokladam, ze vis, o co jde). do tydne jsem je mel, a ze to byl sakra nestandardni rozmer - nikde jinde nez u forda je nemeli. navic diky fordimu systemu "plug and play" (stejne motory pouzivane v ruznych modelech :-) je kolikrat jednodussi vymenit cely agregat, kterych jsou po vrakovistich mraky a za hubicku, nez shanet nejakou pitomost... tyka se to ale samozrejme normalnich seriovek, na ktere sezenes stale vsechno, ne rarit jako cossie, proto jsem taky doporucoval snad nejrozsirenejsi model 2.0 ohc. ovsem taky jde o normalni spotrebni dily, ne fajnsmekrovske zalezitosti jako novy kardan... nepredpokladam, ze zrovna tohle bude las chtit menit... a kdyz neco kor nemuzu sehnat, pak je tu jeste ebay a spousta klubu na netu.
|
|
Nemáte, prosím, někdo zkušenosti s Arem? ( www.aro4x4.cz) Deset let jsem vlastnil BMW (325i a 525tds), ale nějak se mi změnily preference a životní styl (stal jsem se dobrovolně buranem), takže teď chci né moc drahé auto, které všude vyjede... Nové se dá pořídit za cenu Octavie. BTW, BMW 525 je opravdu krásné auto, fňuk!
|
|
Mám tiež R 25 V6 TX. Ma vela drobnych vad a zhanam nanho nahradne diely kto by mi poradil kde by som ich zohnal za slušnú cenu? Za odpovede vopred dakujem Vlado.K
|
|
Vidim ze sa diskutuje o R25, a kedze mam uz druhy, tak mi nedalo neprispiet... Spotreba je pri 2,2i 79kw 7,8l, viacmenej mesto-mimomesto (nie dialnica), poruchy od vymyslu sveta, ale za tu kupnu cenu sa nieje co cudovat. Korozia karoserie - co to je??!. Filozofia pri kupe bola nasledovna: za par tisic (Sk) "top of the line model", lod a obyvacka v jednom + trocha tlacitiek a pasivnej bezpecnosti. Pocas 4 rokov som ich vlastnil ako student no napriek tomu som neskrachoval. Znamy je zivnostnik a ma rovnako stary Espace so vsetkymi muchami, kedze strata hodnoty noveho auta je prenho vacsia zataz ako opravy stareho. Nikomu neberiem ze je to z urciteho pohladu neperspektivne auto, nieje idealnym riesenim pre kazdeho (hlavne ak si to nedajboze nedokaze alebo nechce svojpomocne opravovat). Od toho su tu ale auta nove, stare, velke, male, makove a orechove...
|
|
Mam R25 uz asi 10let, ne Baccaru, ale obyč. Výbava téměř stejná kromě kůže, el. sedaček a pátými dveřmi musím bouchnout.Proč píšu? Obsah 2,2l ( benzín, samozřejmě ), ale spotřeba kolem 7,5 litru, umím jet z Vysočiny do Prahy ve třech lidech za 5,4 litru! Pravda, jsem už starší pán a i auto je už starší pán ( má ujeto 250 000 ), moc ho nehoním, ale těch poctivejch 90-100km/hod s touhle spotřebou jedu.
|
|
Toto vozidlo v bordovej metalíze a s namontovaným LPG mám 2,5 roku, najazdil som s ním 70000km a môžem napísať, že keby som si mal ešte niekedy kúpiť toto auto ako nové, tak neváham ani minútu. Má len 100 koní pri dvoch litroch? Má, ale aj max spotrebu 9 litrov/100km aj vtedy, keď mu dám zabrať hodne cez 160km/h. (Pri prevádzke na benzín, LPG mierne viac žerie, cca 10l plynu/100km a max 150 km/h) Má nejaké muchy? Má, elektrika, elektrika a zase elektrika. Ale sedím si v ňom ako v obývačke, nenadhadzuje, nepodskakuje, POTICHU si motor šepoce, a kde ho odstavým, tak viem, že ho tam URČITE nájdem...
p.s.: K tej spotrebe. Jazdím aj na koncernovej 1.6 16V 105 koní, a ak ju dujem ak tú 25ku, tak má spotrebu 14,5 l/100km =Seat Leon..
|
|
Poprvé jsem viděl in natura R25 v Brně v době konání ME cesťáků, kdy Lela Lombardi měla tento skvost jako "služební" auto. O deset let později jsem v tom jel a je to paráda.
Lombardiová už je ale pár let po smrti po banální nehodě někde ve F.
Ovšem 25 nemá na Peugeot 604. Těch fakt moc není, leda tak v Maroku. Vlastnil ho brácha celá 90 léta a je to neskutečný auto.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Renault 25 Baccara
|