Komentáře ke článku: Záchranné svítící pytle Mk. I (ze dne 08.08.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Super článek. Nicméně zmiňovaný zákon, podle mého názoru, neprojde.
...ani tady v Kocourkově.
|
|
Vesta je plánována jako povinná výbava motorky od r. 2011.
Pokud to někdo zkusí prosadit, dostane ihned zpětnou vazbu a bude muset navlíct do vestiček i chodce a kolomrdy. Také se mu dostane reakce, že další vrstva na motorkové kombinéze minimálně překáží při řízení hlukem a vibracemi, při podfouknutí může být i nebezpečná...a to už vůbec nemluvím o vyřazení funkcí doplňků motokombinéz jako je třeba náporové větrání, funkce klimamembrán.
Je to nápad Rudoše Mlžila...a to je jen onuce, která se chce zalíbit "těm nahoře" a tak chce být za každou cenu aktivní...ale je to policajt...a co je horšího než aktivní blb, že? Navíc si sám protiřečí jestli za nehodou je nízká viditelnost nebo způsob jízdy. Po sezóně přijde na téma "zimní gumy" a bude řešit, jestli nebude lepší jezdit na "zimách" celý rok.
|
|
|
Tedy bezpečnostní prvek reflexní vesty nebude ve viditelnosti, ale v přizpůsobení se rychlosti (či spíše pomalosti), kdy ten pytel nevlaje :o)
Už se těším, jak budu předjíždět motorky způsobně jedoucí při pravém kraji osmdesátkou, podobně jako na psychotesty každých 5 let a další pizzoviny, které nevyhnutelně přijdou:-/
|
|
|
nikdy tu vestu vozit nebudu. pokud bude enormní tlak, tak si nechám u výrobce našít na bundu pár reflexních pruhů a nazdar...jednou mi dají flastr s tím, že je to málo a přestanu policajtům zastavovat.
|
|
|
Tak to už můžeš udělat klidně teď s těmi reflexními pruhy i s tím ujížděním policii. Jen nevím, jak se ti podaří ujíždět, protože na silnicích 1. třídy je hrozný provoz, na silnicích 2. tř. někdy taky, někdy ne, ale je obvykle horší povrch a na okreskách 3. třídy je to masakr, díry, písek, štěrk, nepřehledné vynášející zatáčky, ještě bývají úzké, že se tam rychle a bezpečně moc jezdit nedá, no ale jak kde, ale moc bych nato obecně nespoléhal. K tomu všemu se tam, kde není moc provoz ještě motávají cyklisti, kteří si někdy myslí, že jim to tam patří, takže tam ujíždět policii bude masakr! To už by bylo lepší po policajtech z motorky metat molotovy, nebo granáty! :-)
|
|
Vestu jsem si koupil. Oryndž orydžinl Hérly Déjvydsn za mrzkých 1700 Kč. Nevlaje a má kapsičky.
Chci být vidět, protože jednak z jízd uvnitř své plechovky vím, jak snadné je "bajkera" přehlédnout, jednak vím, jaká tupá hovada za volanty usedají a na rozdíl od kingonů mám pud sebezáchovy.
Nicméně nařizovat to zákonem je typický případ ojrozhovadilosti.
|
|
Ty čepičky plecovkářům, to není špatný nápad.
Všechny by byly vybaveny infuzí přímo do krční tepny, v katergorii do 21 (v 18 sotva máš papíry!) bude účinnou látkou silné sedativum (v kombinaci s bromem, je-li spolucestující nějaka slečna), v kategorii nad 60let adrenalin a v kategorii 21-60 střídavě obé, dle momentální psychické situace pažouta.
Získá se tak uniformovaně sjetý dav.
A ne že do toho někoho napadne míchat neautorizované (kofein) nebo zakázané substance (třeba benzedrin co dostávali piloti RAF, nebo piko pro Luftwaffe/Volkswagen), to by bylo nejmíň za 22 bodů! :D
|
|
když v jiných zemích musí mít kopie zbraní oranžový konec hlavně, proč by kapotované motorky na českých silnicích nemlohly mít předepsanou reflexni barvu na čumáku?
|
|
|
Nejen motorky, ale i báva :D
|
|
|
To není špatný nápad... každopádně ta barva na motorce je pro motorkáře, aby se necitili nepovšimnutí, barva na bawu by byla pro ostatní, ostatně každe auto, které trochu líp jede by ji z tohoto hlediska mělo mít. :P
|
|
|
Konečně jsem pochopil, proč mají tyhle rychlý auta tak často přední nárazník a kus kapoty zcela jiné barvy než je zbytek :)
Ale kdysi jsem četl nějaký test, který ukazoval, že nejvíce je viditelné auto natřené způli červeně a způli bíle. Bílá byla vidět v tmavých úsecích, červená v ostatních podmínkách.
|
|
|
Toho jsem si nějak nepovšimnul :)
A jak by jste to měl uvedené v techničaku? červenobíle? :D
|
|
|
Odjakživa "byste"! Co já vim, jak to napsat do techničáku? Já mám vepředu pětiválec, já žádný ochranný zabarvení nepotřebuju, bo mám deformační zónu před autem :)
|
|
|
Když tam někdo může mít napsáno "doba ledová"
a to nekecám, modro-bílé VW T4 s veveřičkou, mamutem, a tím lenochodem.
Já mám v TP napsáno "barva: červená a bílá grafika"
(nejdřív byl problém, pak ukázka foto a nákresu s nápisem 2350mm a znaky o průměrech 830 a 1280mm, chvíli si mě přehazovali jak horký brambor a rozhovor se šéfem)
|
|
|
Tak ja mam auto v kombinaci velmi tmave modra/slonova kost (kodove oznaceni modre bylo 12 01, nebo tak nejak) Taky bych rad videl, co by mi ourednici napsali do tecnicaku, nebyt to veteran.
Ale na mou motorku 125ccm o vykomu 95KW to nema.
|
|
|
Nejlepe je videt auto dostatecne velke
|
|
|
nestačí, že mají na čumáku světlo?
nebyls to ty, kdo si stěžoval na dálkový u motorek ve slunečné dny?
|
|
|
Pokud chceš rovnat 55W nebo možna i 100W žarovku s reflexní barvou.... doporučuji navštěvu očního a odkážu tě na članek Motorbike hatecore, který jsi bránil zuby nehty a kde mimojiné padlo, že potkávací světlo těm jednostopým človičkům prostě nestačí.
|
|
|
Jo a když jsme u toho, tak světla pro denní svícení bys pro motorku neuznával? Už jsem o něčem takovým dlouho sám uvažoval, protože se mi nechce furt vypalovat H4 ale nevím jestli by to jako takto prošlo?
|
|
mrtvej motorkář se líp najde v křoví když je oranžovej :-) Motorku nemám a občas jsou to kluci opravdu šílení hazardéři ale na druhou stranu ve většině případů když vidím ten boj super řidičů v superautech (feldou počínaje a audi konče) s těmi "hajzly" co si dovolí je předjet tak je mi úzko. Schopná motorka mě předjede na pár metrech a jetli je tam bílá lajna je mi dost fuk. Klidně se kousek uhnu. Většinou mi poděkují a jsou fuč. Strkaná s pitomcema, co se snaží "vyškolit" motorkáře k jízdnímu stylu auta je debilní a žádné barevné vestičky to nezachrání. Co je třeba tvrdě trestat je nesvítící motorkář, málem jsem jednoho sundal když se přihnal tak 180 "ze slunce" a vidět nebyl vůbec. Mával rukama jak magor. Ukazuju mu že nesvítí a ještě mi zamával rozsvítil a zmizel. Motorka mi nic neříká ale co za sebe mohu říci, s trochou tolerance mě ti kluci nijak neomezují.
|
|
Vždyť by stačilo povinně zavést oranžové majáčky na helmu. Kovová destička by se dala zevnitř a maják na magnet zvenčí :-)
Choppeři by vypadali kouzelně a ti co na silniční motorce leží by si posunuli majáček za temeno.
|
|
Pánové, mé zkušenosti ze silnic se s vašimi dlouholetými určitě nedají porovnat, ale věřte mi, že každou minutu, kterou strávím na silnici čekám, který pablb mě sejme, ať je na motorce nebo v autě. Reflexní vesty nic významného nevyřeší dokud si řidiči aut či motorek jakýchkoli objemů budou silnici plést se závodní dráhou.
|
|
Cílem úvah o reflexních vestách je IMHO spíš psychologický účinek, protože to, co ve skutečnosti vovce na motorkáčích irituje není rychlost ale symptomy rebélie. Nejen silný stroj, ale i stylový vohoz masíruje ego nebezpečného motovrahouna, což - podobně jako agresivní muzika - svádí k dynamické (politkorekt slovníkem agresivní) jízdě, exhibicionismu a přecenění sil. Tak ho přestrojíme za kašpara, ego splaskne jak bublina a zostuděný, deklasovaný motovrahoun bude jezdit jako správná a spořádaná vovce. Jde tu víc o symbol poroby než nějakou bezpečnost, jednoduše vesta místo zvonku.
|
|
Jsem chodec, aktivní cyklista, automobilista, chápu rozhořčení motorkáře. Čistě hypoteticky, co kdyby za snížené viditelnosti(!) byly vestičky povinné pro chodce, cyklisty ale taky pro motorkáře - přece jen za určitých okolností (např. v křižovatce, nebo po pádu) by byl viditelnější. Co Vy na to?
|
|
|
To nezní špatně, to máme zhruba deset milionů reflexních vest, jdu si založit firmu na jejich výrobu :)
|
|
|
Osvětlený nebo reflexní cyklista, chodec či motorkář nejsou špantný nápad.
Motorkáři již osvětlení jsou. Sice si myslím, že by jim výraznější barva hadrů neuškodila, ale o motorkách vím houby, takže třeba ano.
U cyklisty v noci považuji reflexku za minimálně stejně důležitou jako osvětlení (a jezdím v ní už za šera či za pošmourného dne).
I u chodce mnoho vyřeší (zvláště v zimě na procházky ve tmě nosím. Nosím jí když po krajnici tlačím kočárek).
Ale především - nechci, abych až se budu v noci odněkud vracet pěšky, musel po poli nebo dostal flastr na to, že jsem ráno nevzal vestu, protože jsem chtěl být dávno před setměním doma. Takže NEZVAVÁDĚT POVINNOST.
Pro eviljacka: nesmysl, nejste schopen cenově konkurovat Asii, koncová cena u Vietnamců je někdy i pod 50,- Kč (a funguje).
|
|
|
Jenže jakmile budou vestičky povinné, budou také certifikované. Jakmile budou certifikované, nedostane ten papír jen tak někdo!
A hlavně tedy musí být povinné pro kance a pro srny, když jsme u toho.
|
|
|
To se dá zařídit. Myslivci mohou mláďata kanců a srnek během pravidelných kontrol stavu zvěře namáčet do kbelíků s reflexní barvou. Nejenže se zvýší viditelnost zvěře na silnicích, ale bude možné je snadno pozorovat i v tmavém lese, jejich přirozeném prostředí :-).
|
|
|
Co se týče motorkářů stačilo by povinně dát hidsady do jejich strojů a po bocích svítící oranžové lampičky, jako to mají náklaďáky, k tomu by mohli svítit i blinkry, jako u aut v americe a zadní světlo by se dalo osadit diodovými náhradami se zvýšenou svítivostí.
Co se týče cyklistů, bylo by lepší spíše obléct do reflexních prvků kolo, protože cyklista šlape, jede vlastní silou, velmi se u toho namáhá a potí se, v létě hodně! Tu vestu by cyklisti úplně propotili a pak by vás prokleli. Já jsem to na kole vyřešil ještě jinak, aktivním super-osvětlením viz zde: http://a.imageshack.us/img3/175/kolozprava.jpg http://a.imageshack.us/img440/2483/kolopedek.jpg http://a.imageshack.us/img41/8554/kolozadek.jpg
Co se týče chodců, bylo by fajn, kdyby měli závazně doporučeno nosit reflexní vesty na všech silnicích v noci bez pouličního osvětlení. Toto by bylo pro chodce pouze doporučeno bez sankce, ale sražení chodce v noci bez vesty by pro řidiče byla velmi významná polehčující okolnost, která by ho mohla zachránit před trestem, protože chodec tím vědomě riskoval život i zdraví víc než bylo nezbytně nutné.
|
|
|
Hele a kde máš schovanou tu autobaterii ze které ten svítící cirkus napájíš?
|
|
|
Proč zase něco dělat povinně? Zejména když Váš návrh v posledním odstavci je velice rozumný a stejný princip by se dal aplikovat na cyklisty i motorkáře.
To kolo vypadá na fotkách dost úchylně, ale přiznávám, ze na noční silnici bych něco takového potkal výrazně radši než ty sebevrahy s jednou přichcíplou svítilnou, kde najdenou svítí max 3 nebo 4 LEDky.
|
|
|
Souhlas s JJ, vypada to sice opravdu jak pojizdny cirkus, ale ucel to evidentne plni na 100%. Jako ridic chvalim!
|
|
|
cesta do pekla bývá dlážděna těmi nejlepšími úmysly... i ta nejlevnější motorka má dnes osvětlení, které vyhovuje se několikanásobnou rezervou ve všech režimech. fakt, že se někdo prostě nepodívá, nebo se dívá a nevidí, nezmění ani kdyby motorka vozila laserový kanon.
tvoje kolo považuju za extrém, který řidiče spíše mate a zbytečně poutá pozornost. jsem si jist, že první policajt, který na svou práci nesere, ti to vysvětlí. tohle aspoň nelze přehládnout, ale efektivní to rozhodně není. přijde mi to spíše podivínské, ale lepší než jezdit neosvětlenej.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Záchranné svítící pytle Mk. I
|