Komentáře ke článku: Hlasujte pro divokou kartu projektu Rok jinak (ze dne 20.10.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Petrolheadům nemůže vyjít to, že v malé přelidněné střední evropě chtějí mít automobilové svobody jako v USA. To je prostě nesmysl. Česká města byla stavěná nikoliv pro automobily, ale pro lidi. Pro auta tu není dost místa. Logicky proto dochází k omezování automobilové dopravy. Z důvodu neúnosnosti prostředí. Racionální omezování je prostě nevyhnutelné (na rozdíl od toho iracionálního podle Automatu a spol.).
|
|
|
Jenže ono "omezování" probíhá typicky tím způsobem, že se někam autům zakáže přístup.
Což je pak vlastně logika typu: česká města jsou stavěna pro lidi, ne pro auta; pro auta tam není dost místa, takže musíme nějakým způsobem omezovat automobily - tím, že jim uděláme ještě méně místa. To nedává moc smysl.
To je jako byste měl budovu (třeba divadlo), která má málo místa na dámských záchodech a stojí se tam fronty. Takže prohlásíme, že ta budova nebyla stavěna pro dolik ženských a řešením bude omezení plochy dámských záchodů.
Výsledkem sice asi skutečně bude, že tam nějaké ženy přestanou chodit, protože je bude třeba srát, že budou čekat tak hrozné fronty, ale to asi není přímo to, co chceme.
|
|
|
To přirovnání vám kulhá na obě nohy. Defekovat se musí, zatímco jezdit autem ne, když je v blízkosti hromadná doprava. Při racionálním zklidňování jde o to přimět lidi, aby jezdili MHD a ne aby nejezdili vůbec. Blbě udělané zklidňování samozřejmě vyrobí z oblasti město duchů.
|
|
|
Inu, jakekoli zklidnovani vyrobi z oblasti mesto duchu, protoze potreba se presouvat je cloveku vlastni a chce tak cinit zejmena pohodne a dle sve vlastni volby. Pokud si myslite, ze hromadna doprava resi jezdeni autem, dobra, nekdy mi hromadnou dopravou odvezete to, co vozivam tim autem... Tyhle MHD-nadsence fakt miluju.
|
|
|
a tak já bych proti ekologické, hospodárné, pružné MHD nic nenamítal... ještě jsem ale takovou neviděl.
Je to tím, že se nemůže svobodně vyvíjet, protože jí řídí města na základě netržních principů a sociálního inženýsrtví. Kdyby se začala vyvíjet svobodně, tak by na jednom konci vývoje stál tří- až pětimístný autobus, který by vypadal skoro jako auto a na konci druhém kombinace tramvaje, metra a S-bahnu.
|
|
|
Jasně - a hlavně by nebylo např. v Praze žádný metro, velká část oblastí by nebyla obsloužená vůbec atd. Samozřejmě, každýmu vyhovuje něco jinýho.
|
|
|
On je taky pořádnej nesmysl, že tam metro je. Fungovalo to, dokud síť nebyla moc rozsáhlá, teď začíná problém, protože síť není možné bez velkých investic rozšířit
Lepší by bylo zakopat tramvaje pod zem. Po zemi by to jelo jako tramvaj a pod zemí jako metro.
|
|
|
Ideologické zpochybňování významu metra v dopravním systému Prahy racionalitě této diskuse věru nepřidává. A to říkám jako ten, kdo jezdí většinou autem.
|
|
|
Vyznam metra prece nikdo nezpochybnuje. Nejakou funkci plni. Nabizi se ovsem otazka, zda by tutez funkci nebylo mozno plnit lepe a zaroven levneji, ja tvrdim, ze ano.
|
|
|
Já nemám ideologickou námitku, Říkám, že s výstavbou dalších terminálů metra v čtvrtích s řidším osídlením se investice dostává za break-even. Kdyby to stavěl soukromý investor, tak by spáchal ekonomickou sebevraždu, protože by se obrovská investice rozpustila do malého počtu cestujících a jízdenka by stála pytel peněz. Příkladem je stanice krtka v Letňanech, která je mezi poli, nebo Jinonice, kde jsem snad nikdy neviděl nastupovat víc než 20 lidí. Může to fungovat, pokud je zajištěn spolehlivý přísun cestujících, takže v podstatě jen v centru.
|
|
|
Ok, může být. Ale opravdu nelogicky mi přijdou umístěné pouze ty Letňany. Až po Prosek je podle mě metro C potřeba. Zrovna tak, jako metro A po Motol. I tam lze zřejmě diskutovat o potřebnosti té poslední stanice, ale jednak je tam výhled na další prodloužení a potom je to největší nemocnice v Praze, která si určitý komfort jistě zaslouží.
|
|
|
Ovsem vsechno to, co tu vy sam rikate, by zvladla i tramvaj s vybranymi podzemnimi trasami (treba s provozem beznych souprav pro kombinovane linky a s provozem souprav dvojnasobne delky pro ciste podzemni linky, jako treba v Essenu). Pravda, tech tras by muselo byt o neco vice, nez tri, aby se to zvladalo, nicmene kuprikladu od Holesovic dal na sever uz neni nezbytne, aby se jezdilo pod zemi, s vyjimkou kratkeho useku v Kobylisich, zato se to tam muze snaze vetvit.
|
|
|
Zapominate na dedictvi velkych sidlistnich celku na jihovychode a jihozapade, ktere jsou na existenci metra naprosto zavisle. Ano, kdyby se Praha rozvijela organicky, asi by tu kombinace metra, S-bahnu a tramvaje byla (ne nutne s jednim hybridnim prostredkem). Ve stavajicich prepravnich objemech je ovsem tohle povidani klasicke "co by kdyby".
A propos, vite, jaky je nejvetsi rozdil mezi metrem a tramvaji? Prvni jezdi na signaly jako klasicky vlak se vsim, co k tomu souvisi. Druhe na rozhled.
|
|
|
Jen bych doplnil, že Letňany jsou mezi poli, ale sjíždí se k němu asi 20 autobusových linek z okolních "vesnic". Párkrát jsem tam nastupoval a nejsem si jist, zda tam nastupuje méně lidí, než na Skalce, Černém mostě nebo Zličíně ...
|
|
|
Stanice Jinonice měla obsluhovat přilehlý průmyslový areál (např. fy Walter, později Motorlet), jehož význam po revoluci trvale klesal, a dále sídlištní komplex (jakési pokračování JZM), ze kterého se ovšem vybudoval jen zlomek, přesněji pár málopodlažních paneláků (ulice Polívkova, Bochovská, K Rovinám) a přímo nad nimi se postavil komplex přibližně patnácti tzv. elitních domů (kolem ulice U Kříže). Jinak zůstaly zachovány rodinné domky.
I přesto má stanice obslužný potenciál slušný, kromě zmíněného se zde nachází i detašované pracoviště FHS UK, knihovna a sběrný dvůr, ovšem obyvatelé oblasti sami preferují z velké části IAD, případně povrchovou dopravu. Jde tedy spíše o jednu z posledních obětí socialistického plánování a nastoupivšího volného trhu.
Stanice Letňany má plnit fci záchytného a sběrného terminálu na okraji Prahy, kterou také plní, její místní význam je ale skutečně marginální (obsluhuje přilehlé nevelké sídliště a okolní 3 obce, které však jsou zárověň obslouženy i alternativně).
|
|
|
Tim jsem nejakou dobu jezdil a musim rict, ze je to neskutecne pomale a neprakticke.
|
|
|
Fakt? Dost záleží na relaci. Pokud je to počátek - metro - cíl, pak je metro ve špičce zpravidla o dost rychlejší a mimo špičku zpravidla podobně rychlé jako auto. Ztráty na auto narůstají (ale potom už výrazně) až když se do toho přidá jakákoli jiná HD, než je to metro.
Jeden čas jsem často jezdíval z Kobylis na Florenc. Metro 6 minut. To v ranní špičce dáš tak leda vrtulníkem.
|
|
|
já bych v první řadě posoudil, zda nereaguješ na příspěvek sestávající pouze z nepotvrzeného arbitrárního prohlášení, které v centru (a pěšky dosažitelným okolí stanic metra) vašeho města postihuje pouze menšinu případů.
ve zkratce: sem tam má někdo pocit, že se musí vychcat proti větru za každou cenu 8o)
|
|
|
Mno, já jezdím standardně radši metrem - mám to 10 minut pěšky, 15 minut metrem a zase 10 minut pěšky (celkem 35 minut), autem to mám ranní špičkou cca 45 minut, když je opravdu špatně, tak hodinu, v noci s rodící manželkou to bylo ani ne za 10 minut. Radši si ve smradlavém metru přečtu knížku než se stresovat v kolonách ...
|
|
|
Zalezi odkud a kam.
Pokud chci jet z nejakeho neznameho duvodu napriklad z IP Pavlova na namesti Miru metrem, potom to je jiste naprosta kravina:-) Ale pokud budu na IP Pavlova a potrebuju se dostat napriklad na Vysehrad do Pakulu, potom je metro dobra volba..
Ja bydlel na Pankraci 2-3 minuty pesky od metra Pankrac, manzelka pracovala na Vaclavaku, v dolni casti. Vyslo ji absolutne nejlevneji i nejrychleji, pokud proste jezdila do prace metrem a zbytek pres namesti dolu dosla.
Jiste, pokud jsem nekdy potreboval jet ze Zlicina na Cerny most, potom jet hodinu metrem nemusi byt ta spravna volba. Mimo spicku tam budu autem za polovinu casu, ve spicce za cca stejnou dobu, pripadne mozna i o polovinu pomaleji. Takze to spravna volba byt muze ci nemusi, podle dalsich okolnosti...
Zrovna metro je podle mne priklad MHD, ktere ma smysl, a melo by smysl i jako nedotovane, kdy by jizdne bylo 3x drazsi. V dost pripadech by i tak vychazelo porad jeste dobre...
|
|
|
Já většinou začínám na Chodově a moje cíle leží v centru, povětšinou blízko nějaké stanice metra v centru (jen ten nový justiční palác je mimo). Protože mi nedělá problémy např. kilák dojít svižnou chůzí za dobu, za kterou bych hledal parkování (a většinou ho nenašel přímo u objektu), tak metro jednoznačně preferuji. Časově i finančně mi vyjde lépe.
|
|
|
Nechápu, jak může někdo postavit justiční palác tam, kde není ani rozumná HD, ani dostatek míst na parkování. To zas někdo myslel opravdu opačným koncem těla, než hlavou.
|
|
|
To jeste nic neni, pockejte si, az kolem nej budou modre zony.
|
|
|
Náhodou to vyšlo perfektně. Soudci a prokurátoři parkujou v areálu, u advokáta se předpokládá, že bude mít na drožku a plebs si musí už cestou k takové instituci uvědomit, kdo že je tu pro koho.
|
|
|
Treba by metro bylo, treba nebylo. A co má být? Prazske metro snad neni jedinym a konecnym vyustenim sahy o hromadnou dopravu. Obslouženy by byly oblasti, kde se to vyplatí a kde je o to zájem. V Černé v Pošumaví také nestaví mhd každých 5 minut a nikdo se z toho nevěší.
|
|
|
Na metro mi nesahejte, hosi, bez nej bych zdechnul :( V soucasny podobe je, podle myho, naprosto v poradku. Takovy ty obludnosti, jako maj treba v Londyne (byl jsem tam jen jednou, usuzuju hlavne podle mapy), to uz mi prijde moc, ale u nas v Cajzlu je metro nepostradatelny.
|
|
|
Neni v poradku. Je v nekterych ohledech predimensovane (hloubka, prostory) a v jinych poddimenzovane (delka nastupist na trase C, ktera omezuje delku souprav na pet vozu namisto treba sedmi) a obecne je videt, ze to byl spise politicky projekt, u nehoz nikdo neresil navratnost ani provozni naklady. Chcete ho? Ale ano, nic proti, ovsem pekne bez dotaci.
|
|
|
Inu, prilis velkou hloubku a prostory uz dnes tezko napravime, urcite ne nejak efektivne.. A ohledne tech dotaci; mate pravdu, ale to se da v CR rict o vsem moznem - to se taky jen tak nezmeni. Navic zrovna v Praze, rekl bych, je dotovani MHD mensi nesmysl nez ve vetsine jinych ceskych mest. Ja vim, ze mi odpovite, ze je to zvrhlost i tak, ale preci jen zrovna bez metra bychom se tu asi "ani nehli".
|
|
|
otázka je jestli to "nehnutí" se bez metra není důsledek jiných opatření. Diktování podmínek v pracovně právních vztazích může způsobovat potřebu většiny hromadně se přepravovat semo tamo. Nebýt jednoho omezení, MHD by se ulevilo, případně by nebyla potřebná v takovém rozsahu. Další potřeba je všude dojet, protože je třeba většinu věcí vyřídit osobně. Pomalu se to láme, ale opravdu hodně pomalu.
jak často a proč se "hýbete" metrem? Nehýbete se často opravdu jen nesmyslně, protože to někdo vlastně bezdůvodně požaduje?
|
|
|
Noo, to uplne ne, ja osobne neresim nic - krome veci, co upravdu osobne resit musim - hospodu, zkousku s kapelou, praci, navstevu babicky, rande apod. :) Na urade me nevideli dvacet let - a az vyresim novy ridicak, zase neuvidi. Ale clovek se preci jen obcas nekam posunout musi. A ne jen spiritualne ;)
|
|
|
k řešit musím nepatří návštěva babičky, nepředpokládám, že se koná pravidelně každý den, rande nejspíš také ne, ani hospoda ne, tak možná zkouška s kapelou. Narážela jsem spíše na nutnost každého být každý den v práci, tohle je podle mého umělý problém, který způsobují pravidla a který způsobuje největší zátěž MHD v Praze. Zaměstnavatel je sešněrován spoustou nařízení a pravidel, nebýt toho, většina zaměstnavatelů se bude chovat jinak, totiž podle svých skutečných potřeb a pak by se opravdu mohlo stát, že většina lidí nebude mít potřebu přepravovat se MHD každý den tam a zpátky. Sociální inženýři jsou schopni vymyslet jinou blbost a sice, že by si každý měl hledat pracovní místo v místě bydliště, takže lépe nebude zcela jistě, přesto to generuje problémy.
|
|
|
Z žádného právního předpisu nevyplývá, že by lidé nemohli pracovat doma. Přesto to zaměstnavatelé (až na výjimky) příliš nevyužívají. Čili opět hledáš negativní dopady právních předpisů tam, kde nejsou.
|
|
|
Kazdej den to neni, ale kdyz se to secte, tak vicemene jo. Ja nevim, no, mne to moc jako umelej problem nepripada, spousta lidi, proste nemuze z domova pracovat, pripadne se za praci presouva prubezne.
|
|
|
to máš sice pravdu, ale ze spousty jiných předpisů vyplývá spousta problémů v případě takového řešení. Bezpečnost práce, pracovní neschopnost, kontrola pracovní doby, žalovatelnost zaměstnavatele, kdy soudy obecně stojí na straně zaměstnance, protože ten chudáček bojuje s právnickou osobou a další a další věci. To je důvod, proč do toho většina zaměstnavatelů nepůjde, prostě je to v té houšti pravidel takhle jednodušší.
|
|
|
inu,spousta lidí dělá na směny a to je skutečná potřeba zaměstnavatele mít v tom ordnung.
|
|
|
Jenze povinnost vest dochazku ukladaji zamestnavateli provadeci predpisy k zakoniku prace.
|
|
|
Roote, prodlouzeni soupravy na C neni mozne, pokud chceme mit stanici na Muzeu i Hlavnim nadrazi a zaroven vyjezdit stavajici interval. Pri volbe mezi mnohem drazsi stavbou a efektivnejsim provozem je myslim na miste volit to druhe.
|
|
|
Jiste, pokud ta trasa byla navrzena tak, jak byla navrzena, to mozne neni. To neni v rozporu s tim, ze rikam, ze prazske metro, tak jak je navrzeno a postaveno, je zbytecne drahe jak stavebne, tak i provozne (napriklad Muzeum a nadrazi cisare Frantiska Josefa mohly klidne byt stanici jedinou).
|
|
|
V cem je prazske metro zbytecne drahe provozne, minime-li tim opravdu provoz a ne zbytecnost zajizdeni do letnanskych poli?
|
|
|
Pomineme-li useky, kde se ve vlacich vozi vzduch, pak napriklad potrebou provozovani drahe vzduchotechniky v hluboko ulozenych stanicich, provozovanim velmi dlouhych (= energeticky narocnych) eskalatoru, odvodneni hluboko ulozenych stanic take vyzaduje nejakou tu energii a udrzbu cerpadel atd.
|
|
|
Vzduchotechnika je ve vsech usecich, i melce ulozenych. Kominovy efekt naopak potrebu nucene vymeny vzduchu snizuje.
To same s odvodnenim, to spis souvisi s dobove dostupnou technologii a slozitym geologickym prostredim Prahy (cim hloubeji, tim mene narusene).
S eskalatory souhlasim, na druhou stranu hloubka stanice vyrovnava rozdily v pripadne nadmorske vysce, ktrere by vam s efektivitou provozu take vyrazne zamavaly (a krome pohonu - a jejich chlazeni - myslete take na brzdna procenta).
|
|
|
Ano, vzduchotechnika je vsude, ale u melcich stanic postacuje mensi vykon. Kominovy efekt je hezky, ale nejak ten vzduch musite dostat i dolu.
Na brzdna procenta myslim, ale soucasne soupravy metra uz rekuperuji. Eskalator (ani ten, jedouci dolu) nerekuperuje.
|
|
|
Nebude ta hloubka spíše/také hodně odvislá od profilu trasy? Protože Céčko soudruzi stavěli povětšinou ne moc hluboko, zatímco opět jimi postavené Áčko je hluboko opravdu fest.
|
|
|
Protoze kutat ve vtlavskych sterkopiscich je docela o hubu.
|
|
|
Proč se vlastně přes Vltavu nešlo rourou? Američtí soudruzi to u PATH zvládli už začátkem dvacátého století a to je Hudson o dost širší. Je za tím jen snaha minimalisovat vlivy na historickou zástavbu, nebo ještě něco jiného?
|
|
|
proč se přes vltavu nešlo rourou? no v sedmdesátých/osmdesátých letech proto, že na to nebyla v rámci ostbloku vhodná ozkoušená technologie (štít stačilo jen poslat do větší hloubky a bylo to), a hlavně proto, že výroba roury v suchém doku a pak výsuv a spuštění potřebuje docela dost místa, které uprostřed prahy taknějak nebylo k mání (na rozdíl od výsuvu roury v roce 2002 (?, teď z hlavy nevím, prostě měsíc před velkou vodou). no a na nějaké rozsekání roury na díly a umělé ostrůvky atakdále je vltava oproti hudsonu poněkud ouzká. a pak je nějaká rychlost proudu, nevím, ale hudson není přece žádná bystřinka, ne?
|
|
|
Taky je rozdil mezi naplavenou staromestskou terasou a trojskym utesem. Vystavbu metra mezi ST a MU v nizke hloubce si bez zasadniho vlivu na Stare Mesto opravdu predstavit moc nedokazu.
|
|
|
To ja sice take ne, ale kde je psano, ze je nutne, aby metro z Vinohrad do Dejvic vedlo primo pod Starym Mestem? Uplne stejne dobre mohlo vest od Musea na Namesti Republiky a odtamud pod Revolucni tridou na Klarov, pripadne na Letnou. A zrovna trasa A je ta, ktera jako tezke metro byt vubec resena nemusela, protoze tam by podzemni tramvaj kapacitne zcela postacovala (a podzemni tramvaj ma mensi profil, lehci vozidla -> mensi vibrace atd.).
A co se tyce trasy B, ta mohla byt podpovrchova uplne stejne, jako C, protoze ta pod Starym Mestem vede minimalne (a tam, kde ano, by nebyl zasadni problem ji vest o 30 metru vedle). Ale to ne, oni ji postavi jeste 10 metru pod trasou A...
|
|
|
No ja vam nevim, jel jste nekdy ve spicce rekneme mezi Malostranskou a Muzeem?
|
|
|
Mnohokrat. Jaky tam je ve spicce interval? Jaky umi mit ve spicce interval tramvaj? Muze byt jako podzemni tramvaj provozovana treba souprava dvou sprazenych KT8D5?
|
|
|
Tramvaj jezdi na dohled, ne na signaly.
|
|
|
a z čeho plyne, že je ta hromadná doprava lepší než ta jízda autem?
|
|
|
V něčem lepší, v něčem horší, ale jádro mého příspěvku bylo v tom, že je ve středoevropských poměrech racionálnější řešení než automobilová. Auta potřebují prostor nejen ke svojí přepravě, ale taky ohromné místo k parkování v cílových destinacích. To si můžou dovolit v USA ale ne my v našich stísněných poměrech. To je jedno velké plus pro MHD, že nepotřebuje parkoviště.
Automobilová doprava by byla racionální jen v tom případě, že by automobily vlastnila jen úzká vrstva společnosti. S tím jak se z automobilizmu stala masová záležitost, je to hotová katastrofa. Ve větších městech (zejména krajských) parkují auta ve dvou řadách a i tak nalezení parkovacího místa zabere i 10 minut.
|
|
|
Pokud clovek neni uplny retard a umi trochu premyslet, potom mu musi logicky dojit, ze nekdy - v urcite situaci - se vyplati vice MHD, a jindy zase - v jine situaci - se vyplati vice auto.
Pokud by nekdo chtel napriklad ve meste zrusit uplne auta, musel by predevsim ZCELA zmenit zivotni styl, chovani a navyky vsech jejich obyvatel. Napriklad takove nakupy. Neumim si predstavit, jak tahnu 20 baliku piti MHD. Fakt ne, a to si toho umim predstavit hodne. Tedy bych musel zmenit styl nakupovani, a take lokalitu, kde nakupuji. a to je jen jeden z milionu moznych prikladu ze soukromeho zivota, o firemni sfere ani nemluvim.
Na druhou stranu - ano, pokud bydlim 5 minut pesky od stanice metra Pankrac, a potrebuju jet v case dopravni spicky na Hlavni nadrazi a otamtud vlakem do Ostravy (realny priklad tchana z nedavna), potom pomerne logicky pujdu na metro, dojedu primo na nadrazi a asi neexistuje rychlejsi a ani logictejsi zpusob dopravy.
Osobne to vidim - pro Prazaka - v prumeru 10:1 pro pouziti auta oproti MHD.
Znovu opakuji - dozajiste se auta daji zakazat. Potom ale troufam si odhadovat vetsina lidi nebude ochotna se nechat donutit menit totalne svuj zivotni styl, a nebudou tam chtit setrvat
|
|
|
Pro me je to spis 1:10 - ale to je proto, ze nemam famiglii (myslim manzelku a deti, jinak rodinu mam, samozrejme ;), ze casto jedu nekam vylozene do centra, kde se blbe parkuje a ze casto jedu nekam za ucelem konzumace alkoholu. Jinak naprosto chapu, ze zalezitosti jako nakup, odjezd na chatu, prevoz vetsich predmetu apod., se bez auta resi tragicky. Kuprikladu kdyz nekde hraju s kapelou, jede nam plne nalozeny velky SUV dvakrat tam a zpet a clenove pekne sockou ;)
|
|
|
A vypadla mi carka za "parkuje". Hlasuju pro editaci komentaru :)
|
|
|
Jo, demokraticky si to odhlasujte, treba se toho phpRS lekne a sama se prepise tak, aby to umoznovala... :-)
|
|
|
Vsak on se toho urcite nekdo rad ujme ;))
|
|
|
No, několik let nakupuji a bez auta se skutečně občas neobejdu, ráno to byly dva metráky briket a před týdnem tři radiátory a dvacet metrů trubek.
Ale proč někam tahat i jen balík pití, ať je to cokoli, nechápu zhola.
Ze sta mých kolegů dojíždí do práce automobilem deset procent, víc parkovacích míst firma nemá a v budoucnu mít nebude. Sto procent kolegů jsou odborníci a odhadem šedesát procent jsou pražáci.
_______________
Jaké je to pro Pražáka, to, Lojzo, nevím, s kapitánem Pražákem jsem nehovořil již dvacet tři let a jiného Pražáka neznám.
|
|
|
Děsím se toho, že lidé jako vy žijí se mnou ve stejné zemi.
|
|
|
a co kolo, soudruhu, na kolo bys zapomněl?
|
|
|
Z vašeho "...jde o to přimět lidi, aby jezdili MHD ..." mně běhá mráz po zádech.
Zřejmě žiji v nesprávné iluzi, že si lidé vybírají dle svého uvážení tu nejlepší alternativu jejich dopravy sami a dobrovolně.
Můžete, prosím, nastínit metody, kterak svobodné lidi "přimět" (já čtu donutit) k používáni MHD? Jenom, abych věděla, na co se mám připravit...až mě budou "přimětovat".
|
|
|
"přimětování" razí jen užiteční idioti, ve skutečnosti jde o to, že například pražská MHD je bezedné korýtko pro spoustu zúčastněných. Zlatej důl chtělo by se říct. A to šustění rozkradených peněz je třeba zakrýt kvikotem užitečných idiotů o "přimětování" a nepostradatelnosti. Užitečný idiot má za úkol cpát co nejvíc peněz do MHD, ale jezdit pokud možno na kole, aby se daly prodloužit intervaly, zrušit linky, dotace zachovat. :-)
svobodný a svéprávný člověk může jezdit autem, ale bude platit, platit a platit. Kde bude zle, tam se zakáže vjezd úplně a za peníze se rozdá spousta výjimek. Takže vlastní uvážení znamená jen platit nebo platit víc nebo platit ještě víc.
|
|
|
|
Dalsi kolega exmodranak :) Nojo, odtud to neni zadnej med.
|
|
|
Na druhou stranu, nikdo ho nenutí tam bydlet. Já bych si tuto čtvrť nikdy nevybral a špatná dopravní dostupnost je tím hlavním důvodem.
|
|
|
Jednak už tam nebydlím, druhak jsem si to nevybíral dobrovolně, třeťak jsem s dopravní dostupností nikdy problém neměl, a to od doby, kdy jsem si koupil první auto. ;-)
|
|
|
Jak rikam - pro me auto samospasny neni. Na hodne mistech nezaparkuju a na hodne chlastam. A protoze treba ted bydlim cca pet minut pesky od metra B, casove to pro me auto extravyhodnejsi nebejva a sednu si skoro pokazdy :) Navic moc nejezdim ve spicce, ponevadz delam kratkej/dlouhej, takze do prace vyjedu v sest rano a vracim se v osm vecer (anebo naopak - sest vecer a osm rano opacnym smerem).
|
|
|
Na základě vlastní letité zkušenosti tvrdím, že MHD je pro většinu reálných potřeb normálně použitelná.
Ano, přetáhnout někam míchačku a kubík písku naopak úkol pro MHD není, votem žádná.
|
|
|
Pokud jsi masochista, tak asi ano.
Moje žena nakupuje pro 4 děti a nás dva. Možná by bylo příjemnější vzít mimino v kočáru a dojet na nákup autobusem, zpátky vézt hromadu tašek a kočár zase autobusem... zkusím se jí zeptat. Ale já strašně nerad cestuji dlouhé hodiny, když to můžu sfouknout za pár minut. To přeci nemůže nikoho normálního bavit... kymácet se denně dlouhé hodiny v autobusu, tramvaji nebo metru, čekat na spoje, nechat po sobě šlapat, nechat na sebe prskat bacily, koukat na kyselé ksichty... fakt tenhle masochismus nechápu.
Já sednu do auta, v práci jsem za čtvrt hodinky, jsem poměrně flexibilní. přes den si můžu zařídit spoustu věcí, aniž by mi to zabralo příliš času, večer můžu jet rovnou domů, nebo zajet na squash s kamarádem na druhý konec města a jsem tam zase za čtvrt hodiny. Nebo si zajet do kina a pak se v noci nemusím týrat na nějaké zastávce a čekat dvacet minut na autobus. Když toho mám víc, nemusím to všechno vláčet hromadnou dopravnou. Můžu i v klidu nakoupit po cestě z práce, můžu ženě v klidu koupit kytku a dovézt ji domů celou, aniž by mi ji spoluobčané v autobusu polámali, anebo aniž by mi uvadla, než se dokodrcám...
Já myslím, že MHD je prostě jen taková znouzectnost. Je vhodná pro studenty, kteří ještě auto nevlastní. Je vhodná pro chudé lidi, kteří auto aktuálně nevlastní. Je vhodná pro důchodce, kteří už auto nevlastní. Je vhodná pro lidi, co žijí nebo pracují v lokalitách, kde je velmi problematické parkování. Je vhodná pro podivíny, kteří mají pocit, že cestováním MHD prospívají bohyni Gáje.
Pro nás ostatní je tu auto. Rychlý, pohodlný a spolehlivý dopravní prostředek.
|
|
|
pro chudé? To bych se teda hádala, protože pražská MHD je dost drahá, jedině snad pro důchodce, kteří jezdí "téměř" zadarmo, ne úplně, protože si pro téměř zadarmo musí koupit openkradici. Jediná možnost jak využít pražskou MHD je zaplatit si openkradici, která není úplně levná, nebo jezdit ještě dráž bez ní. Faktem je, že kdybychom si spočítali jízdné plus daně, tak bychom zjistili, že pražská MHD je výhradně pro opravdu movité jedince.
|
|
|
Tak od studentských a chudinských let jsem už řadu roků daleko (díkybohu), ale co si pamatuju, tak se kupovala nějaká roční kuponovka, která vyšla výrazně levněji. Řekl bych, že ta praxe tu je pořád.
Když si spočítám náklady na cestu do práce autem a MHD, jsem na tom plus mínus stejně, pokud bych si kupoval lístky. Dělá to nějakých 30 korun na naftě a 40 korun na MHD. To je cca 1200 měsíčně za nafru a 1600 měsíčně za lístky. Ale na druhou stranu, kdybych jezdil jenom MHD a koupil si roční OpenKrad, tak mi neříkej, že vyjde dráž než dejme tomu pět tisíc. To už jsou výrazně jiné peníze.
|
|
|
Ovšem dotace 70 % nákladů nepočítám. Ty platím tak jako tak.
|
|
|
Tak nevím, do který skupiny se zařadit. Do práce jsem autem přestala jezdit, neboť desetiminutový rozdíl mě už nezabije... navíc nemusím zoufale objíždět parkoviště u provozovny a následně poklusem přebíhat z nejvzdálenějšího místa, kdyžtě mi autobus staví přímo před vchodem :-) A ještě můžu být v kómatu :-))
Do centra mě odveze tramvaj spolehlivě a téměř stejně rychle, bez nervů kde zaparkuju - a ještě si cestou i něco přečtu. Znouzectnost - za mě dobrý :-)
|
|
|
"lidi, co žijí nebo pracují v lokalitách, kde je velmi problematické parkování."
Mě zase do centra zaveze auto, a to mnohem spolehlivěji a mnohem rychleji. A vzhledem k tomu, že vím, kde se dá zaparkovat, mám to ještě lepší. A je to tak rychlé, že bych stejně nic nepřečetl. :-)
|
|
|
OK, záleží na lokalitě. A mám-li zastávku téměř před vchodem... pro mě, lenocha, není co řešit.
|
|
|
|
Já mám to rozhodování ještě jednodušší :-) Do práce to mám 10 minut pěšky přímou cestou po pěší zóně anebo 10 minut autem objížděním místního systému jednosměrek a zákazů vjezdu (mimo MHD), přičemž parkování mám v práci zajištěné (dokonce 2x - buď na vyhrazeném parkovišti anebo v uzavřeném dvoře). Kdybych už fakt mermomocí chtěl jet do práce MHD, tak stejně půl cesty k nejbližší zastávce musím jít pěšky jen proto, abych pak vystoupil hned na další zastávce a zbytek došel pěšky. Cesta z práce by byla obdobná kromě toho, že by mne ten autobus povozil přes půl města (díky výše zmíněnému systému jednosměrek a tomu přizpůsobeným zastávkám). Takže u mne rozhodování mezi autem a pěšmo záleží jen na aktuální lenosti, počasí, zbytkovém alkoholu v krvi a na předpokladu jestli budu v práci auto ten den potřebovat (přičemž pokud jsem pěšky a nečekaně ho potřebuji, není problém si pro to auto skočit pěšky domů)
|
|
|
roč bych měl být masochista, netuším.
V obchodě jsem rychleji pěšky, než automobilem (tedy od dveří ke dveřím).
Miminko doma nemáme.
Děti dojdou nakoupit samy.
Sednu do auta, což mimo jiné znamená, že ho mám, v práci jsem za třicet pět minut, zaplatím třicet pět korun za parkování a dojedu dvě zastávky tramvají do podniku. Většinou jedu MHD, ráno nespěchám a odpoledne je to pohodlnější.
Za těch šest let co jezdím pražskou MHD, jsem nebyl nemocný ani den (kromě jedné luxace, či čeho, výronu z lyžování).
Kytku bych vozil z města jen v případě demence - u nás mi uvážou lepší a laciněji.
Do kina si dojdu pěšky.
|
|
|
No a já zase nikam netahám míchačku a kubík písku, troubo.
|
|
|
Takže jsi nepochopil.
Stane se.
|
|
|
Ale pochopil, Ygorku. Moc dobře jsem to pochopil. Jen nechápu, že tě to ještě pořád baví. Pro tebe je MHD výhodná, pro mě ne. Zruš dotace, abych ti ty výhody nemusel platit já a pak si promluvíme. Ano? ;-)
|
|
|
V takovém případě ale jistě budeš hlasovat i pro zrušení dotací do dopravní infrastruktury, že?
|
|
|
Myslíš té, která je z valné většiny placena ze spotřební daně a DPH za PHM a přepravované zboží? :-)
|
|
|
|
Blanku projezdí socka za dva roky...a je ze ty prachy hovno. Motoristi si svoje silnice zaplatěj sami úplně v pohodě. Jen to bude v některejch místech vypadat jako v Saigonu až všechny socky a imbecilové vsednou na bicykl a budou se kolečkovat na úřad nebo do ústavů a jiných stacionářů pro nezaměstnatelné.
|
|
|
Je za ty prachy kolik milionu prepravenych lidi? Je to hovno?
Nerikam, ze by to neslo lip a ze DPP neni penezovod - jisteze je (to Blanka ostatne taky). Ale odzivnout to takhle, no nevim.
|
|
|
jo, je to hovno. ty peníze jsou prožraný, vyhozený z okna, spláchnutý do hajzlu...miliony vyžírků za cizí prachy vozej prdel, zatímco motoristi furt od píčusů poslouchají "Blanka, Blanka, Blanka"...
nezapomeň, že se blanka staví už čtvrtej nebo pátej rok, ale socka stejný prachy prošustruje za jednu jedinou sezónu.
za pětiletku fungování sockomunismu v MHD byste v praze měli už obchvat celej, ale asi ho nechcete nebo co...
|
|
|
Odzívni si to jak chceš. MHD si na svůj provoz z prodeje lístků vydělá jen ze 30 %. Sedmdesát procent doplácí daňoví poplatníci. To je prostě fakt a je mi naprosto ukradený, kolik lidí si na můj úkor veze zadek v autobusu a jak by se přepravoval, kdyby si měl platit plnou cenu, která při jednoduché extrapolaci vychází na něco okolo stovky za jednu jízdu.
A jestli chceš kvákat demagogie o Blance, tak já budu kontrovat... - OpenCard?
Přál bych si, aby lidé přestali uvažovat o penězích, jako o něčem, co tady prostě je tak ňák pro všechny soudruhy stejně a společně. Nejsou společné peníze. Jsou mé peníze a tvé peníze. A každý ať se alespoň snaží uvažovat v těchto mantinelech. Neříkám, že je to stoprocentní, ale na už se mi prostě zajídá ta neustálá kolektivizace hodnot a životů jednotlivců. Komunismus už skončil, smiř se s tím.
|
|
|
No jo, ale pokud připustíš, že se mají dělat nějaké dopravní investice z veřejných prostředků (cožs připustil), pak se prostě o těchto věcech rozhodnuje demokraticky. A když uděláš v Praze hlasování, zda chtějí lidi nové trasy metra asi ti to nevyjde tak, že ne a že radši místo toho postavíme tři nové dálnice skrz centrum. Prostě smiř se s tím, že tvůj názor na toto je v současné době menšinový.
Jiná věc by byla, kdybys tvrdil, že se žádné dopravní investice z veřejných prostředků dělat nemají, pak by (aspoň z hlediska logického) nešlo nic namítat.
|
|
|
On je tak trochu problem, jak se hlasuje a jak se to pak financuje. Kdyz uz by se hlasovalo o trase metra, nikdo by se neptal "souhlasite s vystavbou trasy metra X z Dolni Horni do Horni Dolni za predpokladu jejiho financovani zvlastni dani ve vysi 1% z cisteho prijmu", ale budou se ptat jen "chcete/nechcete", pricemz, dostanou-li odpoved "nechceme", zadna dan stejne snizena nebude. To pak dava smysl hlasovat "chceme", i kdyz takovou stavbu facto nepotrebujeme.
|
|
|
A pokud se to postaví tak, že nová trasa metra za 1 % zvláštní daně a nová dálnice přes centrum za 1 % zvláštní daně? :o)
|
|
|
|
No a to je přesně to myšlení, o kterém mluvím. A přesně toto myšlení vede státní rozpočty do sraček. Takže ty se zase smiř s tím, že Řecká cesta je reálná a jednou čeká i nás. ;-)
Kromě toho, já nic nepřipustil. Bavíme se o službách, nikoliv o infrastruktuře. Služby jsou různé, ale jedno mají společné - soukromý sektor je umí zajistit zpravidla lépe než stát. Pokud se chceš bavit o výstavbě infrastruktury, tak to je něco jiného. Ze silnic, dálnic, ulic a chodníků má prospěch každý člověk, a to včetně ležáků v LDN či hospicu, tam už lze uvažovat o společných financích.
Pokud se bavíme o financování, tak financování výstavby infrastruktury je nastaveno tak, aby se daná infrastruktura ufinancovala ze svého provozu, a aby to bylo co nejvíce spravedlivé. Proto máme spotřební daň na PHM, proto máme DPH za PHM a zboží. Prostě a jednoduše - přepravou lidí a zboží financuješ přepravní infrastrukturu. Čím více jezdíš, čím více nakupuješ, tím více financuješ výstavbu infrastruktury, která je k tomuto účelu stavěna. Není to ideální, ale je to lepší než model MHD. Přepravou lidí v MHD danou službu NEUFINANCUJEŠ. Musí být dotována z jiných zdrojů, tzn. z peněz, které budou jinde chybět a hlavně z peněz lidí, kteří tuto službu NEVYUŽÍVAJÍ. A kvůli čemu? Kvůli službě, kterou by mohly zajišťovat nedotované soukromé společnosti ve zdravém konkurenčním prostředí? Myslíš, že kdyby nebyl na MHD monopol, byla by ta služba takhle drahá?
|
|
|
No nevim, co je na spotrebni dani z PHM spravedliveho. Plati se, i kdyz se dane palivo spali v ultralehkem letadle nebo v elektrocentrale. A naopak, kdejake prase se smradlavou dodavkou plati polovinu toho, co slusny clovek s V8.
|
|
|
Napsal jsem, že to není ideální. Jistě by ta daň šla nastavit lépe. Ale na druhou stranu, jak chceš líp nastavit podmínky ve stávajícím systému (kdy infrastrukturu poskytuje stát), aby lidé platili za danou infrastrukturu podle toho, jak ji skutečně využívají, aby to bylo efektivní a co nejvíce férové? Nastavit přímé platby efektivní není. Potřebuješ složitou infrastrukturu jen kvůli těm platbám a vždy to bude mít nějaké jiné negativní důsledky - viz třeba mýtné brány, kdy kamiony jezdí přes vesnice a nutí tím místní přijmout další opatření v podobě zákazu vjezdu nákladním automobilům.
|
|
|
To je proste. Privatisovat. Oni si uz soukromi vlastnici najdou zpusob, jak to efektivne vyresit.
|
|
|
A ti nevlastníci, kterých je většina, mezitím zboří Čechy. Už dnes mají plameny u prdele, když se mají privatizovat státní nemocnice, natož když jim zprivatizuješ silnice.
To je strašně dlouhý proces a IMO bude muset stát jednou definitivně zkrachovat, aby se začalo rozmáhat soukromé vlastnictví i v takovýchto oblastech.
Já říkám použít salámovou metodu, jako to dělají státní úředníci. Hezky státu odkrajovat kolečko po kolečku a zvykat lidi na ty normální lidské hodnoty, jako je třeba respekt vůči soukromému vlastnictví.
|
|
|
Nic nezbori. Akorat budou nadavat po hospodach a na internetovych diskusich, jako vzdy... A o to, ze stat zkrachuje, nemusis mit strach.
|
|
|
Možná nic nezboří, ale nenechají tě to dokončit. Tedy pokud se neprohlásíš monarchou a neprosadíš to silou. :-)
Což je ovšem taky cesta do pekla, jak ukázal Augustův Pax Romana...
|
|
|
Ty myslis, ze nektere stavajici stavby neprosazuje stat silou? Takova D8 krz Stredohori nebo D11 u HK...
|
|
|
Jenže ta síla má v současnosti opačný vektor než ta tvá a její F je výrazně větší než tvé. Jinými slovy - nemůžeš působit silou proti větší síle. Nevyhraješ. :-)
|
|
|
To si myslis ty. Ja si myslim, ze tech kovanych bolseviku v populaci neni zase tolik, jenom jsou o to vic slyset.
|
|
|
Za poslední tři roky jsem vedl hromadu diskusí na toto a podobná témata na Facebooku a různých diskusních serverech. A nejen tam, ale i s reálnými lidmi. To stanovisko, které zastáváš je na galaktické roky daleko od toho, co zastává mainstream. Ten spíš zastává podobná stanoviska jako pivko nebo ygorek - dotovat kde co a držet hubu.
Proto říkám, že máš jen dvě možnosti, jak se o to pokusit v reálu:
1) Nechat se zvolit ve volbách a zkusit to prosadit tzv. demokratickou cestou.
Nereálné
Pokud už by tě zvolili, déle než jedno období bys nevydržel.
2) Obstarat si velkou armádu, vytáhnout s ní na Prahu po vzoru Sully, nebo Caesara a převzít moc silou. Pak prosadit své představy a dál asi pustit moc z rukou.
To vytvoří nebezpečný precedent do budoucna a navíc, jakmile pustíš moc, vrátí se to zpět do starých kolejí. Setrvačnost je v případě společnosti strašně dlouhá. Oliver Cromwell to také myslel dobře, nakonec se však musel smířit s tím, že absolutisticky povládne až do smrti. A po smrti se to tak jako tak vrátilo do starých kolejí.
|
|
|
Jiste, pokud se nechceme stat diktatory, nemame jinou moznost, nez ten mainstream vzdelavat a rozsirovat jim obzory.
|
|
|
Tak. A kolečko po kolečku ukrajovat státu moc.
|
|
|
Aniž bych cokoli namítal proti vzdělávání a rozšiřování obzorů, rád bych upozornil, že tudy cesta nevede.
Problém není primárně* v tom, že "by byli lidé blbí"; problém je primárně v tom, že jsme vytvořili a stále posilujeme systém, v němž je odpovědnost za volbu od té volby dokonale odříznutá.
Je neodvratné, že v takovém systému bude většina voleb krátkozraká a špatná, pokud je v něm dostatečně mnoho lidí na to, aby fungovala statistika.
___
* Samozřejmě se to ovlivňuje vzájemně; systém lidi zblbuje tempem, s nímž Tvá nebo má osvěta nemá šanci soupeřit, a naopak. Ale tuto zpětnou vazbu už jsme také rozebírali mnohokrát.
|
|
|
3) Nic od nich nebrat a nic jim neplatit.
Problematické, samozřejmě; už jsme to párkrát probírali, ale pořád asi o poznání méně problematické než (1) a (2), zvláště přeformulujeme-li "nic neplatit" na "platit naprosté minimum zhruba asi tak, aby ještě nehrozila přestřelka s URNou".
|
|
|
Jenže to vede k uhýbání od problému, nikoliv k žádoucí změně.
|
|
|
Ale zakladni myslenka, co jsem chtel rici -- prestan rozlisovat mezi sluzbou a infrastrukturou. Hranice mezi tim totiz neexistuje a ani neexistuje duvod, abychom ji hledali. Pak totiz muzes dojit k takovym perversnostem, jako ze stat ma stavet lanovky ve skiarealech (infrastruktura) a pak je pronajimat provozovateli, ze stat ma stavet paterni opticke site a ty pak pronajimat provozovatelum atd. atd. Neres to. Jizda po soukrome silnici je proste sluzba jako kazda jina, mela by se platit z mytneho a neni potreba zadna DPH a zadna SD k tomu, aby to mohlo fungovat. A kdyz se ti to, jak nekdo provozuje silnici, nelibi, postav si vedle vlastni. To je totiz fer, narozdil od nejakych nesmyslnych dani.
|
|
|
Jo, přesně tak, tohle totiž (byť s tím lze nesouhlasit) smysl dává. To co píše Lokutus ovšem ne, protože staví umělé hranice, aby si odůvodnil investice z veřených prostředků do dopravní infrastruktury (který podporuje) a mohl oponovat investicím z veřených prostředků do hromadné dopravy (které se mu nelíbí).
|
|
|
V tom případě ti jistě dává i smysl absolutní státní moci, protože to je jen extrém s opačným znaménkem. ;-)
Já říkám - zrušit dotace na služby a nechat stát vytvářet nezbytnou infrastrukturu = snížení státní moci.
Ty říkáš - dotovat všechno = posílení státní moci.
|
|
|
Na vyber dani potrebujes zhruba stejny aparat, at je efektivni mira zdaneni 20% nebo 40%. Kdyz bude stat "vytvaret nezbytnou infrastrukturu", znamena to, ze musi dale krast a ze ty budes dale kazdy rok sedivet nad ruzovouckym formularem a zdaleka nejen nad nim.
|
|
|
Pokud už ten aparát máš, tak nemáš takřka žádné vícenáklady. Naproti tomu další infrastruktura pro přímý výběr poplatků tě vyjde dráž, obzvlášť když budeš muset udržovat další technologie.
|
|
|
Jenze ten aparat sam o sobe je mnohem drazsi, nez primy vyber poplatku, nehlede na to, ze si sam urcuje, co ty jako obyvatel muzes a co ne (neb i sroubky v aparatu maji volebni pravo).
|
|
|
Logicky jistě dává, byť s ním nesouhlasím, stejně tak, jako s extrémním liberalismem, protože já ty extrémy moc nemusím.
Ale jinak zrovna v tomhle prostě hlas lidu hlas boží. Pokud lidi v Praze chtěj tramvaje, autobusy a metro a jsou ochotni si odhlasovat, aby na to šly peníze z daní, tak budiž, s tím nemám problém. Pokud si stejným způsobem odhlasují další dálnici, dtto. Nevidím v tom rozdíl. A hlavně nevidím důvod, proč jim v tom z nějakých ideologických pozic bránit.
|
|
|
Pokud to budou dane tech, co si to odhlasovali a co s tim skutecne jezdi, tak klidne. Pokud ale nekdo odhlasuje, ze na prazskou MHD ma prispivat ze zaplacene DPH ze zakoupenych ertepli z Lidlu i babicka odnekud z Krkonos, ktera v Praze byla naposledy v petaosmdesatem na spartakiade, je cosi spatne.
|
|
|
Pokud by si lidé demokraticky odhlasovali zákony pro diskriminaci a genocidu jedné rasy, anebo zabrání soukromých majetků, nevidím důvod, proč jim v tom z nějakých ideologických důvodů bránit... wait.
|
|
|
Root ovšem píše o lidech, kteří si odhlasují omezení svých vlastních (v daném případě majetkových) práv. Ne omezení práv někoho jiného.
|
|
|
Jenže takový zákon je již v konfliktu se základními lidskými právy. Rozhodování o tom, zda se někde postaví dálnice nebo zda se místo toho bude dotovat metro tento rozměr zpravidla nemá (pokud přitom nepostřílí ty, přes jejichž pozemky má ta dálnice vést).
|
|
|
... anebo na to nesebere peníze lidem, kteří takovou věc nepotřebují a ani o ni nestojí...
|
|
|
A kdo urcuje, co jsou a co nejsou zakladni lidska prava? Co kdybychom z neplaceni dani take udelali zakladni lidske pravo? Ja aha, to by vlastne neslo, protoze z ceho by potom urcite skupiny populace zily, ze.
|
|
|
U nás je to tuším takový ten domek na Joštově v Brně.
|
|
|
A proc zrovna oni? Kdo jim dal pravo urcovat, jaka jsou ma zakladni prava? Ja to totiz nebyl...
|
|
|
Protože to píšou v takovým tom papíru, který má navrchu napsáno Ústava.
|
|
|
No prave. A tu napsal pan Jicinsky, poradny to kus bolsevika a jakysi druholigovy parlament, s nimz se nikdy ani poradne nepocitalo, ji tehdy bez vetsich debat prijal. Parlament, ktery jsem mimochodem ani nemohl volit (a vy, predpokladam, take ne).
|
|
|
S přístupem "nekrást" namísto "krást jen trochu" také nesouhlasíte, protože ty extrémy moc nemusíte?
A Váš druhý odstavec se od "pokud lidi chtějí gilotinu a chtějí si tu popravu Horákové odhlasovat, tak budiž, s tím nemám problém, a hlavně nevidím důvod, proč jim v tom z nějakých ideologických pozic bránit" liší principiálně v čem? Já tam vidím pouze rozdíl kvantitativní v míře svinstva, jež jste ochoten přijmout proto, že se na něm nějakým způsobem shodne "většina" (a to ani neřeším, že to většina fakticky není; i kdyby ale byla, bylo by to stejně špatně).
|
|
|
Řádně odhlasované daně v mém vidění světa nejsou krádež, pokud je jak na příjmové tak na výdajové stránce dodržen princip proporcionality.
|
|
|
Ten pojem mě vážně děsí, obzvláště proto, jak nechutně gumový je.
|
|
|
Ve světě který nefunguje na binární bázi to jinak řešit nejde. Ano, rozhodnutí o aplikaci tohoto principu budou dělat zase jen lidé a tím jsou také dány jeho limity.
|
|
|
A proto se nevyhnete tomu fungovani na binarni bazi, bohuzel.
|
|
|
To nic nemění na tom, že vlastnictví peněz a majetku považuji za lidské právo, stejně tak právo zvolit si, jak s tím naložím. A princip, který mi nakáže část toho majetku odevzdat pro účely jiných lidí, je stejně špatný a jde stejně tak proti lidským právům, jako ta genocida nebo znárodňování. A ano, i v případě, že si ho (někteří) lidé odhlasují demokraticky.
|
|
|
Ale presne tenhle princip prece vyse popiras s tim, ze stat ma investovat do infrastruktury.
|
|
|
Nepopírám. Jen říkám, že to nejde zařídit hned.
|
|
|
Dovolím si to rozvést:
Koupím si lístek za tolik, za kolik ho prodávají.
Pokud se obyvatelům města nelíbí, že mi zastupitelstvo lístek dotuje, je to problém jejich, nikoliv můj.
Troubo.
|
|
|
Jinými slovy - okradu tě o stovku, budu tomu říkat výhoda a pokud se ti to nelíbí, je to tvůj problém, ne můj. ;-)
|
|
|
Ano, pokud se necháš každou chvíli okrádat o stovku, je to skutečně tvůj problém.
Nicméně, můj zaměstnavatel se také nechá o nějakou stovku tu a tam okrást, takže ani ohledně případné bilance si starost nedělám, parkuju na svým dvorku.
|
|
|
Inu, u tebe mě takové myšlení nepřekvapuje.
|
|
|
ano, pro nezaměstnaného bez zájmů, jehož čas nemá reálně žádnou hodnotu a když už cestuje, může tak činit i několik hodin za den, jistě ano. ale co ti pracující, kteří nemají doma služku a jdou si po práci zasportovat, na rande apod.?
|
|
|
ale jezdit autem se taky musí. ale z toho vystárneš a ono tě to přejde. prvním krokem bude, že půjdeš do práce, kde budeš muset bejt včas a různě dlouho...a druhým, že se začneš zajímat o holky. buď ti docvakne, že neschopnej a na "vyšší moci" úplně závislej chlap je ze všech nejvíc neatraktivní.
ale všechno je otázkou priorit - pravidelný sex a ježdění autem, nebo známosti do doby, než i té nejhloupější holce dojde, že budeš vždycky holá prdel ne kvůli schopnostem (i když neschopnost se prosadit je většinou spouštěcí mechanismus takového sráčství), ale z přesvědčení.
máš život na hovno a neměnil bych ho s tebou ani kdyby to znamenalo, že budu žít 300 let.
|
|
|
Pokud přijmeš tezi, že i chlupaté ekoložky jsou ženy, tak mu musíš přiznat možnost, že třeba i on jednou zasune.
|
|
|
netvrdím, že ne. zoufalci jsou mezi oběma druhy. ale raději si to nepředstavuju, respektive to beru jako když po sobě lezou psi nebo králíci...
|
|
|
Právě ta nepravidelnost pracovní doby omezuje třeba mě. O mětském sídle nemluvím, 770 m chodím pěšky nebo na kole (rovina). Ale venkovské sídlo je cca. 5,5 km vzdálené a spoje za odpoledne asi dva. Takže bych sice dost ušetřil, kdybych auto nechával kromě víkendu u kanclu a bral ho na venkov jen pro služební účely, ale chytit ten autobus, to je problém.
Alternativou je chodit pěšky, neustále si říkám, že jak bude méně práce, tak na to vlítnu, ale dva roky se mi to nedaří - když by byl čas, tak stejně ráno kojím a přebaluji. Kolo z venkova je problém, nemám tu sprchu (i když to mám hodně z kopce, ale na sviňu na obou možných trasách jednou zapotit musím).
|
|
|
To přirovnání nekulhá vůbec. Defekovat se sice musí, ale není nutné to dělat zrovna v divadle o přestávce, existují tam i jiné možnosti - například odejít si na záchod v průběhu představení mimo přestávku, řádně se vyčůrat doma těsně před odchodem, o přestávce opustit divadlo a odejít si někam do blízké hospody, nebo za blízký keřík, vydržet to do konce představení a tak podobně. Přijdou Vám ty možnosti blbé? Nepovídejte.
Tak ono je to asi na stejné úrovni, když řeknete, že jezdit autem se nemusí, protože můžete jít pěšky, MHD, na kole, a tak dále - jsou to pro automobilisty podobně blbé alternativy jako to čůrání viz. výše. Takže to přirovnání je naprosto přesné.
Já v přirovnání říkám, že záchody pro ženy v divadle byly malé, protože se dřív nepočítalo s tím, že tam bude tolik žen. A teď nedostačují, takže to "vyřešíme" tím, že ty záchody ještě zmenšíme, aby ženy hledlay nějaká jiná řešení (viz. ta blbá, co jsem psal nahoře).
Vy zas říkáte, že města nebyla stavěná pro auta, protože se s nimi dřív nepočítalo, takže řešení je takové, že tam uděláme pro auta místa ještě méně, aby řidiči hledali jiná řešení (viz. ta blbá, co navrhujete Vy, magistrát, Auto*mat a podobně).
|
|
|
Tohle je pravda, ale jen částečně. Jak tedy např. řešit situaci v širším centru Prahy, kde by, pokud by mělo být prioritou, aby se tam každý pohodlně dostal autem a taky tam zaparkoval, bylo zřejmě třeba jej poměrně radiálně přestavět?
|
|
|
Tak já neříkám, že situace je ideální, nebo že existuje ideální řešení. Podle mě dokonce bezchybné řešení prostě neexistuje. Na druhou stranu, proč to ještě zhoršovat tím, že když není dostatek místa pro auta, tak to místo ještě zmenšíme?
|
|
|
Trvalý problém centrálních plánovačů. Jak vyřešíme problém XY, který NÁS trápí? Vyřešme ho tak, aby NÁS přestal trápit a serme na to, že naše řešení začalo trápit NĚKOHO JINÉHO.
|
|
|
Tak teze sice hezká, ale řešení žádné.
|
|
|
Jistě, jakmile začnete hledat nějaká "řešení" jako universální a správná opatření k eliminaci něčeho, co se Vám nelíbí, v praxi navíc téměř vždy ne za svoje peníze, jste v tom #censored o kterém píše Lokutus.
Ať si každý řeší své problémy a své potřeby. Pokud se potřeby a představy lidí v dostatečném počtu protnou, vznikne poptávka a pokud se do toho nebude stát s.át, někdo vymyslí, jak ji uspokojit.
Já osobně chodím po centru Prahy většinou pěšky - zrovna před týdnem jsem šel z Maltézského náměstí až na nádraží Františka Josefa a neubylo mě. Ale pokud to je někdy z nějakého důvodu výhodnější, klidně tam vjedu svým velkým zlým MPV.
|
|
|
Řešení pro Prahu je jednoduché.
Parkování:
Zrušení modrých zón a místo nich zavést všude zóny oranžové. Prodávat denní, týdenní, měsíční, kvartální a roční parkovací kupony a umožnit koupit si trvalá parkovací místa pro kohokoliv.
Popř. vystavět podzemní placená parkoviště.
Tím docílíte toho, že kdo opravdu potřebuje, bude moci v dané destinaci zaparkovat na nezbytně dlouhou dobu, a že tam nebude smrdět a zabírat místo několik dní, pokud nebude mít koupený nějaký kupon.
Doprava:
Zrušit všechna omezení, která dopravu zpomalují - cílem je otevřít hrdlo co nejvíc, aby vozy trávily v kolonách co nejmíň času. Není nic horšího, než když auto projíždí řadou semaforů, vzdálených od sebe max. sto metrů, které ho nutí pokaždé zastavit.
Dále dokončit okruhy a zprovoznit na klíčových místech P+R parkoviště. Otevřít trh s dopravními službami. Zrušit monopol DPP, přestat dotovat MHD a taxi. Časem se jistě najde spousta malých dopravců, kteří budou osobáky, malými dodávkami, mikrobusy, nebo třeba i na skůtru převážet lidi z místa na místo. Byl bych ochoten připustit i rozvoj infrastruktury dobíjecích stanic a dalších věcí, s cílem udělat dopravu ve městě čistější.
Metro je pak kapitola sama pro sebe. Nejsem si jist, nakolik by metro byly soukromníci ochotní a schopní financovat, na druhou stranu si říkám, že cena by byla výrazně nižší, kdyby se developer musel ohlížet na svoje reálné náklady. Přesto je to jeden z bodů, kde bych se smířil se státní účastí. Ale s přímou - tedy ne přes vyžírkovskou firmou, která jen cucá prachy z rozpočtu, nýbrž tak, aby to město provozovalo samo.
Tím přesunete odpovědnost z větší části na samotné lidi a umožníte jim, racionálně se rozhodnout, jaký druh dopravy zvolí.
|
|
|
ještě je důležité přestat ubírat parkovací místa a naopak jejich počet zvýšit. Protože třeba na Vinohradech ubylo parkovacích míst různými nesmyslnými opatřeními ve prospěch chodců. Různé ostrůvky na silnicích, betonové zátarasy, rozšiřování chodníků, apod. To všechno ubírá potřebná parkovací místa v době, kdy je parkovacích míst nedostatek.
|
|
|
Já bych spíše zrušil modré zóny s tím, že by každý mohl parkovat kde chtěl a platili by pouze ne-Pepíci.
Teorie front vám nic neříká, že?
|
|
|
Vaše řešení se jen pramálo liší od současného dementního s modrými zónami. Nevidím jediný důvod, proč jakkoliv diskriminovat přespolní. Synek ze záPraží, který se jezdí třikrát týdně starat o své staré rodiče je něco méně než pravý Pepík?
Ať platí každý stejně. Zdaleka nejsou jen rezidenční důvody pro parkování, proto není důvod jakkoliv protežovat rezidenty.
|
|
|
Teorie front mi zase smrdí centrálním plánováním. Cílem není naplánovat dopravu ve městě do nejmenších podrobností. Cílem je poskytnout infrastrukturu a nechat odpovědnost za přepravu na lidech. Pokud se budou hromadit auta na některých místech, lidé se racionálně a sami rozhodnou, zda tudy pojedou, zda pojedou jinudy, zda zvolí jiný způsob dopravy, anebo zda tu cestu nenechají na jindy.
|
|
|
A vida, jak se začně mluvit konkrétně a bez ideologie, je to hned lepší. V zásadě souhlas, možná s tím, že to otevírání trhu s dopravními službami by asi mělo být postupné a to odstranění omezení by se asi nemělo týkat historického centra.
Ještě co takhle mýto za průjezd notoricky přetíženými úseky, jehož výtěžek by šel do budování další infrastruktury?
|
|
|
nesmysl, který všichni pořád dokola opakují. Představa nějakýho bláznivce, který myslí, že před auty se radostně všude a pořád chodilo pěšky. V historii byla města plná různých povozů, bryček, kočárů, vozíků, lidí na koních a já nevím čeho všeho ještě. Často to vypadalo tak, že se pro všechna ta vozítka nedalo ani projít. Takže města byla stavěna pro lidi, ale ti lidé se museli nějak živit, nějak dopravovat a někdy i bavit. Že nějaký úchyl ve svém vlhkém snu vidí život lidí v minulosti jako radostné pěší poskakování lidiček po městech, na věci nic nemění. Pěšky couralo městem jen pár chudých, kteří nezřídka mezi těmi povozy riskovali zdraví nebo život.
|
|
|
To je urcite pravda, ale lidi nebylo tolik. Kazdopadne zavrit pul mesta a nedovolit ve zbytku lidem parkovat je hovadina, ne reseni :(
|
|
|
to je otázka, lidí sice ve městech nebylo tolik, na druhou stranu byla města výrazně menší. Třeba ve staré zástavbě Prahy nejspíš byla obsazena většina bytů a tito obyvatelé měli své potřeby. Takže jde spíše o koncentraci lidí na jednom místě. Dokonce to šlo tak daleko, že se jednu dobu uvažovalo o zbourání Stavovského divadla, protože je tak nějak problematicky postaveno uprostřed a na trh se nevešly povozy. Takový nápad by dnes mnohým způsobil nesnesitelné stavy. :-)
byla jiná doba a konzervovat dlouhodobě potraviny bylo prakticky nemožné, to si vynutilo neustálé zásobování. Dnes už takové potřeby nemáme, ale máme jiné. Jen je jednoduše úchylná představa města, které v libovolné historické době slouží výhradně tomu, že tam radostně poskakují pěšáci. Tak to nikdy nefungovalo. Takže řev "města jsou pro lidi" a nejsou pro dopravu nebo pro auta, je prostě mimo. Nakonec chodníky nebo dokonce široké chodníky pro pěší jsou vynálezem poslední doby. Dříve bylo možné korsovat tak někde v lázních, ale určitě na většině plochy v centru měst.
|
|
|
Lidí možná nebylo tolik, ale to neznamená, že by koncentrace lidí ve městě nemohla být stejná nebo vyšší než dnes.
|
|
|
To urcite mohla, ale protoze to mesto bylo mensi, tak se malokdo potreboval presouvat denne dvacet kilometru jednim a dvacet druhym smerem. Spousta Prazanu tehdy nebyla ani v Benesove (ci na podobne vzdalenem miste).
|
|
|
Dovolím si poznamenat, že Pražany není proč zmiňovat v diskuzi o současných událostech, jakkoli jich v Benešově jistě mnoho nebylo.
|
|
|
Jestli pisete do vlakna, kam jste chtel psat, tak Vam teda vubec nerozumim.. Dyt se tu bavime hlavne o Praze.
|
|
|
Toto mi pripomenulo 106 rokov (!) stare video z JuEsEj: http://www.youtube.com/watch?v=pEvB_ZIWtAg
Uz sa tam sice vyskytuju aj nejake auta, ale v tej dobe to boli take o nieco silnejsie vozy bez kona a "prekvapivo" kopec konskych povozov lietajucich kade-tade.
Ale este pred tym tam urcite boli iba chodci! (Niekedy v dobe, ked si clovek musel kazdy den veceru vlastnorucne ulovit alebo nazbierat a nejaku dopravu do prace, nakup, a uz zdaleka nie zabavu, ani nahodou neriesil.)
|
|
|
Tam je odhadem tak dvakrat osobnich vozu, nez dneska. Je pravda, ze ted je hodne provozu na silnici u more, ale market street nebyva moc precpana.
|
|
|
to staré video musí být nějaký fake, žádné přechody, žádné pruhy, cyklopruhy, žádné semafory, žádná pravidla, žádné zúžené vozovky, žádné retardéry a jiné šikany a přitom se tam neválí hromady mrtvol, nabouraných aut a kočárů, netečou potoky krve?? :-)
kdybychom se k tomuhle "městu pro lidi" měli vrátit, tak by to bylo fajn. Protože tohle je skutečné město pro lidi.
|
|
|
...maximalni rychlost 8km/h
|
|
Tu diskuzi na ekolistu hezky promazali. Byl tam komentář příbuzného o tom, že to dotyčná nestihla. Už není.
|
|
Levičáci kradou, to jo, ale pravičáci taktéž...
|
|
|
Poměrně zásadní rozdíl je ovšem v tom, že levičáci se snaží svá svinstva vtělit do zákonů a krást bez risika, s podporou státu a pod ochranou policie.
Krade-li pravičák, krade sám za sebe, na vlastní risiko, a sám osobně za to nesa plnou odpovědnost.
|
|
Zlodej ako zlodej, nezavisí na ideológii. Ukradnuté bude stále niekomu chýbať.
|
|
Myslím, že základem prezentace "profesionálů" předstupujících před veřejnost s požadavkem na roční mzdu by mělo být jasně sdělit, co chci dělat, dokdy to budu mít hotové a čím hodlám změřit, že se mi to podařilo. Pokud někdo činí jinak, je to diletant a potenciální podvodník.
Z uvedených kandidátů pan Kandel (první v pořadí) dovedl srozumitelně popsat cíl své práce a termínovat ho. Nesporný je i záměr páně Šebesty (dlouhé vlasy), který rovněž svůj záměr opatřil jasnou definicí a termíny. Pan Mrázek také nepohořel, až na to, že hodlá podporovat rasistický server Romea. Zbytek nemá nárok, protože nabízí bullshit.
Pana Kaliku ospravedlňuje, že chce podpořit výrobu utopenců.
|
|
|
Myslím, že voting guide měl být součástí článku (a taky je mi naprosto jasné, že jí není z naprosto konkrétních důvodů). Mně osobně přišel vhod, protože mezi tuctem dalších věcí nemám čas a upřímně řečeno ani chuť sestavovat si nějaký žebříček hodnot speciálně pro tuto příležitost, jímž bych poměřil, kteří kandidáti mi vyhovují a kteří ne. Tuto práci jsem si rád ušetřil tím, že jsem měřítko převzal od někoho, kdo jej formuloval jako první, jasným a pro mě přijatelným způsobem, tzn. nemám důvod nepoužít ho jen proto, že není moje. Děkuji, ostatně myslím, že nejsem sám.
|
|
|
Nepodcenujte se. To, ze nemate chut a cas pouze zpusobilo, ze jste na ty stranky nevlezl a nerozkliknul ty popisy u jednotlivych uchazecu.
Kdybyste tak ucinil (ja to udelal), nemusel byste si stavet slozite zebricek, protoze jak pise D-F u nekterych neni jasne, co vlastne chteji delat, zato je tam spousta kecu o nicem.
Nemam zdaleka tak vyvinute kriticke mysleni, jako autor clanku, ale dospel jsem k podobnym zaverum. Ten zbytek na me pusobi proste dojmem, ze se chteji rok valet, nechat si to zaplatit a tvarit se, ze to je charita. Mohu se mylit, mozna jen spatne napsali ty svoje predstavy.
|
|
|
U pana Kandela čtu něco o Středisku ekologické výchovy, což mi evokuje výplachovnu mozků global warmingem apod. Víme o tom něco víc?
|
|
|
Vic tam toho napsali sami.
Nabízením programů ekologické výchovy školám z celé ČR by si Kaprálův mlýn měl vytvořit ekonomickou samostatnost tak, aby na konci přechodného dvouletého období po zahájení provozu, tedy do 1. září 2014, byl schopný samostatné výdělečné činnosti.
Zalezi, zda si ekologii predstavuji v puvodnim slova smyslu, nebo v tom aktualne v mediich pouzivanem. Protoze tam nic blizsiho neni vyhodnotil jsem to v tom horsim "pomuzu junaku se prisat na statni cecek prostrednictvim skol a budem deckam cpat do palic zeleny kydy" a nehlasoval pro nej.
|
|
|
V původním slova smyslu u Junáku bych čekal spíš něco jako ochrana přírody, než ekologie, takže z toho mám podobnej pocit.
|
|
|
Kapraluv mlyn je zvlastni projekt, je tam spousta lidi, co maji uprimnou snahu o normalni zabavu a vzdelavani pro deti, ale bohuzel, hlavni vedeni se chova velmi divne. Uz pri otevreni docela vypekli lidi, kteri se toho nejak neprimo ucastnili (poradani atrakci v okoli zdarma pro deti, z deti dorazila tak jedna skupina o deseti clenech, vcelku zbytecna prace).
Muj nazor je ten, ze se jedna o nastroj na sosani penez, zadna extra propaganda se tam asi neuchyti, ne, ze by nekdo nemel zajem, ale proste se maximalizuji dotace a minimalizuji naklady. A ekologu bych tam moc necekal, v okoli neni dost alternativnich baru.
|
|
|
|
|
tomu co chce páchat ty pomůcky pro lidi s poškozenou míchou. Ikdyž asi nevyhraje...
|
|
Na té stránce automatu je fajn, že má ve vyhledávání sql injection :)
|
|
Ten vyhrávajcí Tomáš Kandel je taky pěknej vejlupek. Peníze by použil na zřízení ekologického centra, které bude prodávat školení (profit!) Jelikož bude dostávat plat od Vodafonu, je to pro něj win-win situace.
Mám takové podezření, že hlasy mu dávají Junáci, ale to je jen můj dojem.
Dal jsem hlas Petrovi Šebestovi, který chce postižené učit "chytat ryby"
|
|
|
Škoda, že jsem na tento komentář nenarazil dřív :)
Peníze mohou být použity pouze na mzdové náklady (malá část na cestovné, případně kancelářské potřeby, ale to se bavíme řádově o tisících korun) nemluvě o tom, že zmiňované ekologické středisko je již kompletně vybudované, funkční a financované z úplně jiných peněz.
"Prodej" školení generuje finance, které tak akorát pokryjí chod tohoto střediska (úklid, strava, lektoři - podotýkám, že se směšným platem).
A k té win-win situaci: od tohoto střediska ani Junáka jsem nedostal ani korunu a jakýkoliv "profit" jde čistě na středisko samotné, aby mohlo fungovat v černých číslech. Rok jinak mám za pár dní za sebou a aktivně hledám práci. Takže pokud máte dojem, že na Roku jinak někdo pokoutně vydělává a je to zlatý důl, rád bych vám sdělil, že je to práce jako každá jiná, ve které nic zadarmo nedostanete :)
|
|
Rozhodně nevolte Junáka. Skaut je řízený člověkem s tísni a vymývá dětem mozky rasismem. Skauti se taky "hlásí k odkazu amerického generála" , což byl nejaký typ co spával na balkóně kvuli onanii. Dejte své děti do jiné outdoor organizace než do této zednáři řízeného podniku.
|
|
|
Ještě jste zapomněl napsat, že si podávají levou ruku, a tedy jsou to levičáci.
|
|
|
A na táborech mají často zbraně, dávají malým dětem do rukou vzduchovky, někdy loví zvířata, která pak zabíjejí a jedí, což obsahuje hodně krve.... na rozdíl třeba od toho, když někdo posadí své děti k televizi.
|
|
Z FB: "Drazí přátelé! Čerstvé zprávy přímo z reSITE kuchyně: Díky za vesmírnou energii a podporu minulý týden - reSITE 2013 čeká nová dimenze - s Osamu Okamura jako novým programovým ředitelem.
Právě jsme se dozvěděli, že jsme získali jsme grant Rok Jinak! :)"
Tak asi zase za rok, žejo? :) Třeba se to někdy povede...
|
|
|
to tam opravdu je? Na stránkách roku jinak píšou, že divokou kartu dostal Junák? :-O
|
|
|
|
Ano, Vodafone da grant kazdy rok vice vybranym, v rozhodnuti lze vystopovat i nejakou snahu o vyvazenost, kazdemu oboru trosku.
Snahu o postrceni vyslovene charitativnich projektu pred aktivisty nepovazuji za zbytecnou. Je spravne, ze se aktivista dozvi, ze nezanedbatelna masa nastoji o jeho univerzalni a instantni ideu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Hlasujte pro divokou kartu projektu Rok jinak
|