Komentáře ke článku: Alfa Romeo a motory Twin Spark - jak je to s kvalitou? (ze dne 12.01.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
ja mel 156ku 2.5 V6 a se slzou v oku na ni vzpominam...ted mam 406ku a kdyz do ni sednu zadna radost...s alfickou sem se tesil i na jizdy do prace:) takze gratuluji k tomu ze porad dobre slouzi a preji jeste vic kilometru bez poruch;)
|
|
Ne každý má štestí na fandu a odborníka. Ne každý ví, že alfička si žádá jiný olej a že je třeba ho nejpozději dolévat 20% nad minimem.
|
|
|
Jasne, tak proc tam ryska MAXIMUM je....
Je hromada jinych aut, ktere jezdi na normalni olej normalne a udrzba nestoji nesmysl jako v pripade AR.
AR jsem mel jednou a nikdy vic. 1x motor, elektrika, komplet klimatizace od tahel po kompresor. To vse za 1 rok 164 3.0
Nejlepsi kamarad se s nimi trapi uz 12 let a vystridal jich 8, z toho 8-10 motoru menil na vsech typech od AR33-146-156-166 at uz benzin, nebo nafta.
Takze pro me je AR jasne jedno z nejhorsich aut co kdo vyrabi. Dobry mozna 1-2 roky jako novy vuz.
Autor ma kliku na auto a za druhe i vybral velice dobre motor, 1.8 je z tech benzinu nejvice spolehlivy.
Preju spokojenost do dalsich dnu.
Pro mne AR neni a asi v nejblizsi dobe ani nebude.
|
|
|
A zapomněl jsi napsat, že se jednalo o vrak za 5 000 Kč, což vrhá na věc dost rozdílné světlo, že?
|
|
|
Obávám se, že jsem ten nejlepší kamarád, kterému se rozpadají motory v Alfách jako na běžícím páse. Již jsem tu někde psal historii mých Alfiček a ani u jedné jsem motor neměnil. Motor u Alfy 156 jsem nechal opravit a pak jezdila jako nová.
|
|
Fiat,alfa,lada-vše na jedno brdo.Pouze pro kované otrlé.
|
|
|
Bracha ma Fiata Pandu. Jezdi s tim do prace...Koupil ojete, 4 roky stare, najeto 40k, po 1 majitelce, co s tim jezdila do prace :-)
Za 2 roky, co to ma, delal jedinou opravu - davala se tam pred mesicem nova baterka. Jinak s tim nebyl jediny problem. Jezdi s tim za v prumeru 4 litry a je spokojenej :-)
|
|
|
měli jsme taky Pajdu 1.2, 40 kW...a potvrzuju. Po městě za 5 litrů jako dlouhodobý průměr. Prostornost dostačujíci, vnitřní uspořádání bezvadný. do města prima, na dálnici katastrofa. Ale nebejt Zazunina "lovu na vysokou", nebylo by na něm za 6 let potřeba měnit nic...a stojí dnes 100.000 novej. Fobyja stojí jako dva Pajdové, ale hodnotu má asi tak stejnou.
|
|
|
No on s tim jezdi do prace a zpet okolo 15km, a po dalnici 2-3x rocne nekam dal, takze se to da prezit...holt si jede tech 120-130 a jede porad za 4-5 litru :-) Uprimne receno, pokud nepotrebuju vozit nejake velke naklady, tak to auto povazuju za lepsi, nez Fabii :-)
|
|
|
Když jsme Pajdu vraceli Zuzčině sestře, tak jsme naložili sadu zimních pneu, mou sestru, Zazunku a věci pro 3 na víkend a vyrazili jsme.
Brno - Wtarloo se startem v pátek v 15:00 nám trvalo 11 a půl hodiny se spotřebou podle komplu 6,7l/100km, ale sem tam bylo k vidění i 30l/100km. víc to už neukazuje 8o)
pokud potřebuju vézt nějaké velké náklady, nevezu je osobákem, ale půjčím si dodávku nebo auto s koulí a přívěsem. být připravenej 100% času na to až bude potřeba někde stěhovat piáno se mi nezdá jako dobrá politika. ve městě už vůbec ne.
|
|
|
nebylo na baterce npsaáno Bosch?
To já jen tak...
|
|
|
Cece nevim...ale jezdili jsme v 8 vecer od certa k dablu a shaneli, kde baterku koupit...A musim rict, ze tam je takova mensi, nez bezna, a takovou koupit v Tescu ci na prumerne benzince je docela nerealne. Takze jsme nakonec po absolvovani 5ti benzinek a 3 supermarketu koupili na 6te benzince konecne vytouzenou baterku - a opravdu, jedine Bosh tam pasovala :-)
A byla samozrejme o litr drazsi nez ty "neBosh":-)
|
|
|
Jasně, ona je více čtvercového tvaru, než používá VW. Ale stačí vyhodit ten plastový kyblík, v němž ta baterka bydlí a na spodní plech lze umístit libovolnou baterii. Stejně je přišroubovaná, jak kdyby měla vydržet nájezd náklaďáku, tak je to jedno. Tak pro příště...
|
|
S tím olejem mi to připomnělo,když jsem focuse dal po koupi na výměnu oleje přímo do fordu a nevím proč,ale mám takový pocit že mi tam kucí opravdu nenalili to,co mi pak nalepili na dveře za nálepku.Prostě malá domů.
Nehledě na to, že půlku věcí neudělali vůbec.A po původní domluvě s kokotem,co to přebíral a o autech věděl asi to co já a domluvě, že to bude max.7tCZK jsem si pro auto dojel,vysolil dvanáctku a jel domů.
|
|
Spolu s D-FENSovou "nalejvárnou" způsobil tento článek můj malinko jiný pohled na Alfy. Už začínám chápat kde se zrodila pověst Alfy, stejně jako obrana této značky ze strany znalých. V podstatě asi jen tato špatná pověst mi bránila se o Alfa Romeo více zajímat. Díky za zajímavý příspěvek. Na druhou stranu musím říct, že mám raději auta, která fungují bez ohledu na použitý olej a pokročilé znalosti majitele i servisáka. Ale chápu to, tady jde v první řadě o srdce a to se promíjí...
|
|
|
"Na druhou stranu musím říct, že mám raději auta, která fungují bez ohledu na použitý olej a pokročilé znalosti majitele i servisáka."
Je nějaký rozumný důvod používat jiný olej než doporučuje výrobce a dávat auto spravovat lemplovi?
|
|
|
Nelempl není v rozumném dosahu, třeba?
|
|
|
Je nejaky rozumny duvod mit auto ktere potrebuje nejdrazsi olej, svicky, pravidelne rozbity variator kdyz jsou tu auta jina, ktera jedou vice a jsou spolehlivejsi a ekonomictejsi ?
Samozrejme ze NE
Proto kazdy s AR v garazi je trochu magor. Ale v jistym smeru je to i hezky...
|
|
|
To by jsme tu mohli všichni jezdit v nějakém unifikovaném Lidovém Vozítku.. třeba všem pěkně haťapkovou fóbii (a to ji nepovažuji za auto co je spolehlivé a ekonomické, je to jen taková stálice a ikona vohnoutích lidových mas)
naštěstí jsou lidé iracionální tvoři a občas si víc cení třeba pocitu z jízdy :)
|
|
|
Kdyby se Alfa srala jako HTP, tak by šla z Řežskýho lomu! To myslím naprosto vážně.
A tvrdit, že Alfa jede jako všechno ostatní znamená ukazovat na nulovou osobní zkušenost. 156 2.0 TS porazila z Řitky do Řevnic BMW M5 V8. A BMW M5 jede?
Nepleťme si reálnou rychlost auta s katalogovými údaji...
|
|
|
Ted jeste nalozit 10 pytlu s cementem do Alfy a mensi vemeno do M5 a budeme tu mit fer srovnani po kterem tak volate nize ;)
|
|
|
je nějaký rozumný důvod pro to, aby někdo chtěl hezkou, chytrou a mladou holku, která bezvadně šuká a dá se s ní i mluvit, ale je třeba se jí věnovat, brát ji ven do společnosti a starat se o ni, když existují i imrvére zpruzený , chlupatý krávy, který mají nemytou, tlustou prdel, nesnáší za to sebe i okolí, ale stačí jim televize, instantní jídlo a trubec, který na ni radši ani nemluví?
samozřejmě, že NE
proto každý, komu nestačí instantní žrádlo, protivná kráva u plotny a sex nejlépe na hajzlu s Jill, je trochu magor. ale když se na ten "nerozumný vztah" takový zoufalec dívá v televizi, přijde mu to v jistém směru i hezký...
-----------------
toto není myšleno na nikoho osoně, ale jen jako ilusrace, že ne všechno nejsnazší přináší také největší potěšení. vlastně je to vždycky bouda na ty, kteří si řeknou "no, za ty prachy.,no, neber to"
|
|
|
Ne že bych to chtěl nějak rozpitvávat, ale pořídit si naprosto průměrnou ženskou do domácnosti, co sice nejni na pohled žádnej zázrak, ale výborně poslouží svému účelu, a bokem si pořídit nějakou pro radost, to je docela rozšířenej způsob žití.
Nevim, ale líbí se mi kombinace co nejspolehlivější bezúdržbový auto a k tomu motorka podle gusta pro dobrý pocit na silnici. Znám i pár takových, co mají auto se spotřebou kolem dvaceti na sto a sice parádní svezení, zábava, obdiv, ale když to spočítají, taxík vyjde levněji...
|
|
|
taky to nehodláám rozebírat, no faktem je, že pokud máš jednu, která za to stojí, můžeš jí věnovat daleko véc péče, kterou ti ona oplatí. přece jen žádná milenka není nadšená, když musí počkat, protože zrovna jedeš se-ženou-v-domácnosti nakupovat...ví, že musí počkat a proto do věci nevkládá víc než se od ní čeká. Je to rozšířený způsob žití, ale právě proto, že je snadný a nenese mnoho pozitivního. koho baví jezdit na půl plynu, že? 8o)
mám kabriolet a motorku. přijde mi to jako nejlepší varianta, když už musím jezdit něčím, kde se přidává plyn nohou 8o)
|
|
|
Ma pak ovsem nejaky smysl mit domacnost s tou naprosto prumernou?
Jinak auto se spotrebou kolem dvaceti neni od toho, aby setrilo penize. Ono kdyz na to prijde, clovek muze treba chodit pesky (ci jezdit MHD) a kupovat si gumove rohliky a synteticky salam v Lidlu. Nebo chodit na obed do Nadeje a spat pod mostem.
|
|
|
Protože se nerozbije, nenechá ve štychu, když je člověk nemocnej nebo zrovna nemá prachy, je nanáročná, spolehlivá, velkej pracant a není mů líto naložit jí na hrb atd. Jinak by ty průměrný nikdo nechtěl ;-)
|
|
|
Jasně, taky to tak mám, Rodinný auto pro práci a na výlety, sportovní auto pro zábavu. je to jako manželka a milenka (mimochodem, manželku mám stejnou 18 let).
Akorát tu je takový zádrhel: obě jsou made n italy
|
|
|
Výborně příteli!Kdo zbožňuje šukatelný baby,zbožnuje i Cuore sportivo.Já 18 let v ničem jiném nejezdím(pravda proložil jsem 2x Lancií).Forza Italia!
|
|
|
Asi nejlepší příspěvek, co jsem tu od vás četl. Navíc vtipnej, u chlupatý krávy jsem si poprskal monitor :)
|
|
|
...a mě připadal spíš průměrnej. 8o)
|
|
|
tak mě napadá přirovnání AR = zlatokopka 8-)
|
|
|
za větší peníze je víc muziky to není zlatokopka. tou je možná tak škodiffka, která dává za dlouhý peníze sotva průměr.
|
|
|
Nejdražší olej se leje to VW TDI CR krucinálfagot.
Litr toho superspeciálníhonóbloleje do Alfice stojí 350 Kč!
A když tam dáte Mogul 10W-40 za 200 Kč, tak bude jezdit v pohodě taky, akorát ho musíte měnit ne po 20 000 km, ale po 10 000km, což se co? Což se nevyplatí.
To je celá ta věda, ale pro některý Čechy a němce to je hlot moc složitý nebo co...
|
|
|
Asi takhle to bude s těmi oleji. Pokud výrobce motoru napsal, abych používal Selenia 20K, nemám sebemenší důvod mu nevěřit. Superlevným olejem z Kaufoše, nebo Lidlu si nepomohu a superdrahým řídkým Castrolem superpowerfullsyntetichyperoil, který je doporučený do zcela jiných aut, ten motor spolehlivě usmrtím. To by bylo k druhu oleje.
A teď k nájezdu. Pochopitelně že dokážu najet 20 000km. Ovšem jen pomalu, kdy ten motor se ten motor valí v malých otáčkách a olej se neznehodnotí teplotou. Jenže já mám Alfu a chci s ní jako s Alfou jezdit. A to znamená Jasánek co? To znamená, že ten olej ztrácí své vlastnosti už v 8 tisících a 10 tisíc km je pro mne hraniční interval výměny.
|
|
|
problém je v tom, že do většiny aut se dneska leje plná syntetika a servisák, když nemá polosyntetiku, nebo minerál, tak tam naleje "lepší" olej.
když do vašeho "normálního" auta nalejete vegetol, tak to taky asi nebude fungovat. chce ti jen dodržovat to co předepisuje výrobce a nesnažit se to měnit bez znalosti věci.
|
|
|
No, začíná to tu být trochu jako Alfa club...zase bych na druhou stranu nerad byl svědkem toho, jak někdo říká, že lepší auto není. To totiž taky není pravda.
Špatná pověst Alfy Romeo, stejnějako Fiatu JE OPRÁVNĚNÁ! Hlavní příčinou této pověsti je opět SOCIALIZACE, a to italského jihu. V 60. letech stála Giulietta či Giulia zhruba o třetinu až polovinu víc, než BMW odpovídající řady. Jak je to dnes? Má proč.
Itálie se ještě nedávno dělila (a podle některých stále dělíú na "bohatý a vzdělaný průmyslový sever" a "chudý, nevzdělaný jih", kde nejsou pracovní příležitosti. italská vláda ve snaze vyrovnat tyto obrovské rozdíly rozjela po válce velmi nákladný a velkorysý program industrializace severu. Tento program se nezdá být zdaleka u konce - stačí si jen připomenout slova Sergia Marcchioneho na adrtesu továren Fiatu v Itálii a zahraničí a sledovat obrovský přesun výroby z Itálie (zejména pak jihu) do Polska a Srbska. To je stále ještě ovoce socialistických snah italské vlády o industrializaci jihu.
O co jde? Velké italské koncerny byly na jedné straně nuceny, na druhé straně zvýhodňovány, pokud tak učinily, budovat odštěpné závody severských firem na jihu Itálie. Jižané, kteří so té doby žili zemědělstvím, najednou měli být kvalifikovanou silou v průmyslu. A byli. Historky o tom, jak prvním autům takto vyrobeným upadla kola po ujetí několika metrů z prodejny jsou možná přitažené za vlasy, ale fandové italské kinematografie takové záběry mohou vidět v dobových filmech takřka v každé scéně.
Alfa Romeo z jihu se jmenovala Alfasud a Arna. jedna perla větší, než druhá. Alfasud byl nahrazen modelem Alfa 33. Taky perla. Dokud jela, vzbuzovala nadšení, Pak nejela. V podtatě většinou nejela. Pořád jí něco bylo. Asi prot, aby každý měl možnost ocenit, kolik vlastně součástek v takovém autě je. Ani já to jako konstruktér netušil před setkáním s tím vozem...
Stejně tak dopady továrny Fiatu. Fiat to ještě "vylepšil" koncem 60. let, kdy uzavřel bártr se SSSR. My vám postavíme fabriku, dáme celé know-how pro vývoj, budeme tam 10 let kontrolovat kvalitu a vy nám zato budete dodávat hlubokotažný plech, kterého máte 3 pr... a vyvážet pro vás a jiné rozvojové země upravený Fiat 124 do zemí třetího světa? Berete? SOudruzi brali... tím začaly dodávky rezatého a neuvěřitelně mizerného plechu ze SSSR do Itálie, kde z něj pak sotva pologramotní jedinci kutali "auta". mezikrystalická koroze způsoboval, že auta se musela několikrát lakovat, aby vůbec mohla do prodeje. Stějně jako třeba Š120 pak vozy hnily od střechy...
Vše špatné je ale pro něco dobré. Npříklad technologové Fiatu se stali největšími odborníky na této planetě v otázce automatizace. Firma Comau, která je dceřinkou Fiatu, vyrábí nejnamakanější výrobní robotická centra na světě. Hromady jich pak dodává do Japonska... většina načichlých benzinem jistě zná motory FIRE - Fully Integrated Robotised Engine - v 80. letech dělali lidé na těchto motorech pouze tři operace. Zbytek plná automatika v době, kdy se o tom nikomu ani nesnilo. Sci-fi.
Alfa Romeo byla navíc podnikem státním , takže nešla cestou automatizace jako polostátní-polosoukromý Fiat, ale cestou "z cizího krev neteče". Na různé vývojové a sportovní aktivity byly vysávány miliardy, stovky miliard pak na různé sociální projekty. Současně ale automobilky "doma" v Miláně produkovaly skutečné technické perly, které však byly velmi náročné na servis (v dnešní době brnkačka, ale tehdy to nebylo zvykem) a seřízení (trojici dvojitých sspádových Weberů jen tak někdo nesešteluje). Automobily od počátku 80. let používaly výhradně koncepci s motorem podélně vpředu a spojkou s převodovkou u zadní nápravy, která byla neskutečně konnstrukčně komplikovaným derivátem DeDion. Motory většiny verzí v první polovině 80. let dostaly variabilní časování sacích ventilů a všechny poválečné benzinové čtyřválce byly DOHC, šesti a osmiválce pak SOHC s příčným prouděním plynů...
V roce 1986 vyhlásila státní Alfa Romeo bankrot. italská vláda odmítla její prodej automobilce BMW a "nadělila" ji Fiatu, který z toho měl pramalou radost, prtoože stejné problémy ze stejných příčin, jaké byly příčinou bankrotu Alfy Romeo, řešil Fiat rovněž.
Dnešní Alfa Romeo už samozřejmě úplně jinde, nemá zdaleka takový technický náskok, na druhé straně kvalitou výroby je také úplně jinde. Modely Alfa 145/146 se vyráběly právě na jihu Itálie...
V poslední době sice Alfa Romeo přichází o své sportovní srdce, zato získává poměrně příznivá hodnocení zákazníky.
|
|
|
Díky za info, dal jste si s tím práci :-)
|
|
Můj příspěvek k Alfám je pod vedlejším článkem od DF. Ale ještě tedy dotaz do pranice - proč se ty Alfy tak serou když se tam naleje něco trochu jinýho, když jiné auta dokáží bez problému jezdit na cokoliv?
|
|
|
Protoze jsi neverici a blby-franta-uzivatel, ktery nema moznost mit za domem odbornika na alfy s 10 lety zkusenostmi, znackovy servis v dosahu a pristup na evropska vrakoviste, proste jsi uplne nepouzitelny.
To vse proto, aby ses svezl s 88kW sic! moturkem v interieru jak z doby krale klacka... Ale rozumis, auto-emocion bracho, na alfa srazu si o tom popovidame, nechces Alfa prilehavy dres?
Ano, je to lepsi nez Fabia, ale proc si neporidit Mazdu MZR, Hondu Accord, Hyunday Genesis Coupe V6 ci tunu dalsich vhodnejsich znacek pro lepsi svezeni, to netusim...
|
|
|
oprava, MPS se jmenuje ta turbo verze v Evrope...
|
|
|
MPS odpovídá AR 147 GTA.
Jedou asi stejně, akorát ta Alfa má lepší brzdy, řízení a kinematiku. Navíc byla levnější.
Teď už se 147 GTA nedělá, nahrazuje ji Giulietta GTA...
Srovnám-li Alfu 1.6 a Mazdu 3 1.6, pardon, ale to myslíte vážně? Proč tu drahou Mazdu, když je pouhou nepovedenou kopií té levnější Alfy?
|
|
|
To 1.6 bude asi nejaka evropska emisni start-stop faggot specialita... Ja tu mam akorat 2.0 a 2.5 atmosfery.
Az uvidim Giulietta GTA na vlastni oci a svezeni, pak pohovorime, zatim jsem nevidel.
|
|
|
No upřímně, ona zrovna ta nová trojka je vůbec dost faggot. Nechápu, jak mohli se mohli z té předchozí, docela pěkné trojky těma "inovacema" dostat na tuhle zmršeninu. Exteriér metro(homo)sexuální, interiér jak playstatiton. A ta jejich 1,6 je předpotopní, žravá a líná. Nebrat!
|
|
|
Nerad bych se profiloval jako zastance Mazd, ale ten interier je skoro beze zmen oproti minule generaci. Akorat pridali navigaci(volitelne) a malicky displej se spotrebou. Pocet pacek a svititek je skoro stejny.
.
Exterier je vec nazoru. Zadek(u hatche) je krasnej japonec. Predek se mi nelibi, ale libi se mi vic nez u novych Alf... kde mi pripomina zuby prosvitajici pres maso na zvetrale lebce (jsem objednan na psychoanalyzu, nedelejte si starosti)
.
Ty motory v ne-EU verzi jsou akorat, ta 2.5L atmosfera se tusim v CR dava do Mazdy6, nechapu proc ji nedaji i do Mazdy3, evropskyma emisema prece projit musi. Tomu motoru prorokuju 500kkm+ zivotnost.
|
|
|
...a auto-emoción je slogan španělského VW-seat.
pomaleji piš nebo rychleji mysli - vyber si 8o)
|
|
|
To sedí, protože tahle část VW si na Alfu ráda hraje.
|
|
|
Nie som odborník, ale niekde som čítal, že je to preto, lebo alfácke motory sú konštruované aby šli "dobre do otáčok". A to znamená, že aby boli menšie straty trením, tak sú väčšie vôle medzi piestmi a valcami. A ten "lepší" redší olej potom rýchlo steká preč a "neolejuje" ...
|
|
|
To jste sednul na lep blbovi, co nevěděl, co to mele.
Představa, že dosáhnu výkonnějšího motoru tím, že nevýkonnému zvětším vůle je opravdu hodna telete.
|
|
|
To platí pro všechny auta, jenže u těch nějak nevidím snahu šetřit za každou cenu.
Mimochodem všiml jste si, že servisně nejzanedbanější je vždycky italský a japonský auto, zatímco na Německým nikdo nešetří? Čím je to daný? Když u VW něco lupne, už se s tím jede do servisu a za milion se to nechá opravit. Když něco lupne na Alfě, je to důkaz, že je to mizernej křáp a opravovat to nemá smysl, stálo by to akorát prachy. Proč?
Vždyť nejporuchovější a servisně nejdražší auta na světě jsou Audi. A taky se do nich musí lít olej, který je pro ně normován, dokonce se musí pořád dolívat, motor pak na 160 000 km stejně zdechne, protože toho na něj bylo moc a vadí to někomu? Nečetl jsem široký diskuse o tom, jak jsou Audiny poruchový. Každýmu je to prostě fuk, na dovolenou Audi, z dovolený vlakem, na schůzku Audi, ze schůzky autobusem... alespoň to bystří smysly...
Když do mixéru místo 220 V pustíš 380 V, taky půjde do kytek. vadí to někomu?
|
|
|
motory, které jsou horší průměr (alfu srovnáváš se svou škodiffkou) můžou být mazány kde čím, stačí, aby toho bylo dost. motory, které jsou stavěny na vyšší výkon už nejsou tak nenáročné (i když co je to za náročnost koupit tu správnou specifikaci oleje za +/- stejnou cenu jako slušnou náplň do TDi)
Zkus se podívat, jaký olej potřebuje motor TSi (kterej po dvaceti letech pomohl VW chytit dech) a zkus tam nalejt něco jinýho...a pak proč se ty TSi tak serou, že?
|
|
|
Do 2.0 TDI CR se leje samozřejmě o dost dražší olej než do TwinSparka. A nikomu to nikdy nevadilo...
|
|
Blahopřeji k alfičce a nadpozemskému štěstí. Zase jeden mimořádný a ojedinělý kousek který to dal.
|
|
10 let vlastním Fiat Punto 2 generace.
Závady: Po 8 letech díra ve výfuku.Po 9 letech výměna brzdového obložení na předu.Jinak každé dva roky výměna oleje,brzdové kapaliny a chladící kapaliny. To mluví za vše.
|
|
Jak je to tedy s tim olejem? Pokud se tam nenalije ten jediny uzasny vsespasny olej, tak Alficce motor klekne? V cem je tak jiny?
|
|
|
V ničem... lejte tam Castrol RS 10W-60 a nemusíte kupovat dražší Selenii. Je to jedno, pokud oddržíte specifikaci oleje, který tam patří. Upřímně řečeno, právě Alfa je na olej nenáročná, jaou mnohem a mnohem náročnější motory...
|
|
|
Alfy mají konstrukční specifika a tak mají extra požadavky na olej. I motor je věc kompromisů, každý výrobce je dělá. Alfa je udělala tak, že má holt extra požadavky na olej.
V čem je tak jiný? Třeba v tomto:
a) ředění oleje palivem - některé Selenie mají být o dost odolnější vůči ředění oleje palivem, než standardní oleje. Pokud se použije běžný olej, musí se olej časteji měnit.
b) Rozsah pracovních teplot - pokud někdo motor nadměrně honí, tak oleje nadměrně degradují. A některé oleje jsou vůči tepelnému namáhání odolnější více a některé méně. Pokud se použije běžný olej, musí se častěji měnit (oleje časem mění svoje parametry, některé toho snesou víc a některé méně).
c) Použitá aditiva - některé motory mohou obsahovat materiály, které se např. nemají rády s některými aditivy, nebo s produkty spalování, které za jízdy vznikají. Olej pak třeba navíc musí obsahovat různé inhibitory, nesmí (nebo naopak musí) obsahovat některá aditiva atd. I Saab měl svého času oleje s extra dodanými aditivy a to kvůli ochraně turba. Jistého aditiva tam bylo cca 2000 ppm, dnešní moderní oleje toho aditiva mají cca 600 ppm ("zlepšení" ve jménu ekologie).
Japonci holt umí motory, které sežerou kde co (můj výrobce předepisuje 0w-20 až 10w-40 ACEA A1, nebo A3, prostě téměř cokoliv z běžné produkce.) VW umí motory (R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005) , pro které se musí vyvinout speciální olej (506.01). A alfa má taky svoje specifika - buď extra olej, nebo běžný olej a často měnit.
----
Podle D-Fensova popisu není Alfa auto pro mě. Variabilní kvalita je něco co ve výrobě, která je z hlediska kvality pod kontrolou, nemá co dělat:
D-Fens napsal:
"Někdy jsem narážel na to, že se na spodku loupal ochanný nástřik, protože italský výrobce zapomněl karosérii před jeho nanesením odmastit, ... Horší je to s kvalitou lakování, ta je velmi proměnlivá ... Stejně tak spasování některých dílů je už z výroby horší, například páté dveře bývají namontovány křivě ...
Což koresponduje s vyjádřením mého dodavatele pneumatik: "Pirelli jsou skvělé gumy, ale některé kusy občas nejdou vyvážit".
Co se mě týče, italská produkce smrdí nadstandardní loterií. Pokud se výrobek náhodou povede, tak je úžasný, ale chudáci ti, co mají smůlu. Loterie je to vždy, ale co je moc, to je příliš. Na zmetky z Itálie mám smůlu (italské zimní boty jsem roztrhl už v obchodě při pokusu utáhnot tkaničky, italské čerpadlo vypadalo jako prototyp, a ne jako produkt - není divu že nevydrželo v provozu víc než pár dní, italský motor v sekačce Husqvarna vydržel pár hodin provozu a pak se rozpadl ...). Fascinuje mě, že většina prémiových výrobců brzdových komponent sídlí v Itálii ...
|
|
Z vašeho článku je patrné, že vůbec netušíte o čem mluvíte. Nerozeznáváte základní rozdíly mezi kvalitním a nekvalitním výrobkem. Kvalita výroby (výstupní kontroly, použitých materiálů, atd.) nic neříká o tom, jestli se daný výrobek porouchá. Znamená to pouze, že co kus to originál. Ve výrobě, kde se dbá na kvalitu se můžete spolehnout, že ať vezmete jakýkoli výrobek, tak je vysoká pravděpodobnost toho, že tento výrobek bude mít stejné vlastnosti, životnost, zpracování jako ostatní výrobky. U nekvalitního zboží je to loterie. Můžete dostat něco, co vydrží mnohem déle, než je plánovaná životnost, ale taky můžete mít smůlu a budete s daným výrobkem běhat po servisech dokud se ho nezbavíte. Určitou míru kvality výroby zaručují certifikáty ISO. Většina zaměstnanců, kteří nevědí o co jde to považuje za buzeraci, ale čísla mluví za vše. Výroba, kde byla zmetkovitost někde kolem 95% má po zavedení ISO zmetkovitost třeba 0,05%. To, že je něco nekvalitní neznamená, že se určitě pokazí, ale že existuje větší pravděpodobnost koupě problematického kusu.
V době studií jsem na několik předmětů měl učitele, který učil externě a byl to člověk z testovacího centra Škody Auto. Měl na starost testování maziv a udělal nám dost přednášek o mazivech. S trochou nadsázky říkal, že do dnešních motorů se dá dát nejlevnější a nejhorší mazivo, které je na trhu. Dává se tam ale kvalitnější a dražší. A to pouze proto, že jsou lidé zblblí z reklamy a každý chce jezdit se stejným olejem, jaký má Shumacher ve své F1. Motor, u kterého je pravidelně prováděn servis a výměna provozních kapalin se zadřít prostě nemůže! A to, že se některé motory zadřou vypovídá o kvalitě výroby (viz první část příspěvku) a zadřel by se ikdybyste do něj nalél to nejlepší mazivo co seženete. Buďte rád, že váš motor šlape bez problémů, ale nevnucujte nám tady názory, že to vše je pouze díky používáním lepšího oleje.
|
|
|
aj jaj...studentík nebo už absolventík?
zmetkovitost 95% je možná ve škodifce, která tuhle prosila o pomoc stát. jinde, kde je výrobce orientován na kvalitu, se zavedení ISO 9001:2009 nijak nepozná. vím to, protože ISO mne zčásti živí.
v době studií jsi měl učitele...fajn...kdo umí, ten se tím živí, kdo neumí, ten to učí.
alfy dojíždějí hlavně na viskozitu oleje, nikoliv na značku oleje.
|
|
|
Nepřipadá vám axiom, že kdo umí umí a kdo umí učí stejně pitomý, jako že alfy se serou?
(nejsem učitel :-) )
|
|
|
samozřejmě kdo neumí učí....
|
|
|
ani ne. je to totiž logické 8o)
|
|
|
Ehm, prijde mi, ze nekdo tu nechape psany text...
Tady se totiz nejedna o problem levny vs drahy olej, ale o vhodny vs nevhodny olej. To, ze je ten vhodny zrovna ten drazsi, muze byt nahoda, a nebo taky ne. Pokud se pouzije olej s vlastnostma nevhodnyma pro motor, muze byt klidne za milion litr, ale motro odejde....
|
|
|
Přesně tak. Do VW TDI CR lejou každejch 5 000 km litr oleje za 680 Kč, který mění po 30 000 km a mají tady kecy o tom, že na Alfě se po 20 000 km musí vyměnit olej za 350 Kč litr, což z ní dělá mizerný auto.
Tak nevím, buď jsem blázen já...
|
|
|
"Určitou míru kvality výroby zaručují certifikáty ISO" - To si děláte p*del, že ano...
"Výroba, kde byla zmetkovitost někde kolem 95% má po zavedení ISO zmetkovitost třeba 0,05%." - mohu prosit KONKRÉTNÍ příklad? 95% zmetkovitost (tj. 950 ks z tisíce jsou zmetky, tedy nepoužitelné) snad neměla ani BAZ n.p.
Je samozřejmě možné, že někdo chtěl vyrábět v Dušanbe počítače.
"do dnešních motorů se dá dát nejlevnější a nejhorší mazivo" - pokud jste prase, tak ano. Normální lidé lejí do motorů olej, který doporučuje výrobce. Mimochodem soudím, že jste ještě neslyšel o problémech, které má HTP s olejem. Mimochodem - čemu uškodíte, když do auta dáte lepší olej?
"se stejným olejem, jaký má Shumacher ve své F1" - a proč v té F1 není M2T?
"nevnucujte nám tady názory, že to vše je pouze díky používáním lepšího oleje" - ne lepšího. Předepsaného. Oleje se liší například hustotou a Alfa - pokud je mi známo, potřebuje ten hustý.
|
|
|
Jaké má HTP problémy s olejem? Děkuji.
|
|
|
Tyto: http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Už to tu proběhlo.
|
|
|
To je vyčerpávající, děkuji. Jsem spokojeným uživatelem tři roky staré fabie II s tímto mototrem a jestli tomu dobře rozumím, měl bych se v této generaci problémům vyhnout. Auto má najeto 90 tisíc (zrovna je v servisu na pravidelné prohlídce) a funguje k plné spokojenosti. Osobně bych si, kdybych před nákupem býval byl mohl, zvolil jinou motorizaci a slušnější vybavení a podle mého názoru a zkušeností si tahle škodovka se vými stejně velkými a cenově srovnatelnými konkurenty nezadá, v něčem je horší, v něčem je lepší.
|
|
|
Naopak, není díl, s nímž by HTP neměl problémy. v hantýrce se tento motor označuje "Hromada Technických Průserů"
Blok motoru se deformuje vlivem tepla od katalyzátoru
Zadírají se ventilová vodítka (materiál)
Praskají hydroštěly
Přeskakuje řetězový rozvo (!!!)
Máte smůlu a naopak, pravděpodobnost, že budete právě Vy u HTP řešit problém s motorem je několikanásobná ve srovnání se všemi Alfami Romeo na světě.
|
|
|
Tak se budu modlit, aby do doby než bude fábka vyřazená z flotily neprodělala kolaps, který naznačujete. Zatím je spolehlivá jako hodinky.
Proti alfám vůbec nic nemám, proti italským autům už vůbec ne. Rukama mi kromě staré šestistovky, osmsetpadesátky, una, nového cinquecenta, pandy, punta prošlo i nové seicento. Všechna tahle auta mě moc baví a nedám na ně dopustit. Jsme v rodině na ty fiaty trošku ujetý. Stará šestistovka s pantama na středovým sloupku byla prostě klasika.
|
|
|
Dobře, certifikáty ISO nezaručují žádnou kvalitu. Ale principy, na kterých ISO je stavěné ano. To, že ISO systém implemetují lidé, kteří se v tom nevyznají, opovrhují jím a je to pro ně jen byrokracie je věc jiná.
S tou zmetkovitostí 95% jsem se přepsal. Chtěl jsem napsat provozuschopných dílů 95%, tj. zmetkovitost 5%. TEROSIL měl za začátku zmetkovitost 76% (ano 760 kusů čipů z tisíce bylo nefuknčích). Po zavadení hlídání jakosti a aplikování statistických metod analýzy výroby klesla zmetkovitost na současných 0,01%.
Ale to je to co jsem tam napsal. Když by výrobce napsal do technické dokumentace, že to pojede i s olejem na smažení hranolků, tak to lidi osoudí jako šmejd. Tak tam prostě pro dobrý pocit dá lepší, tj. reklamou masírovaný a davem akceptovatelný olej. O obecných problémech s oleji v motorech HTP jsem opravdu neslyšel.
Shumacher nejezdí s motorem stavěným ve velikých sériích, ale s individuálně postaveným a pro ZÁVODNÍ účely, kde jsou naprosto jiné nároky, jiné tolerance, jiné vůle, jiné materiály, jiné otáčky, jiné tlaky ve válcích, atd. atd.
K tomuto bodu se nebudu vyjadřovat - Alfou jsem nikdy ani nejel, ne tak abych nějakou vlastnil. Technickou dokumentaci k motorům Alfy jsem nečetl. Ale v tomto jsem dost úzkoprsý a Alfu si nekoupím, přestože je považuju za krásné vozy.
|
|
|
"Dobře, certifikáty ISO nezaručují žádnou kvalitu. Ale principy, na kterých ISO je stavěné ano" - jinými slovy kdo vyráběl kvalitně před ISO, bude kvalitně vyrábět i po ISO, kdežto ten, kdo fušoval zmetky, bude zmetky fušovat i nadále. Certifikát nicméně mají oba.
Myslíte Terosil a.s. v ulici 1. máje v Rožnově pod Radhoštěm, ke kterému se dostanete ulicí Svazarmovskou (zjištěno teď díky google)? Pokud ano tak na možné vysvětlení problému lehce ukazuje už ta adresa - tj. stačilo na vohnouty zařvat a oni přestali sabotovat. Podotýkám, že tu firmu neznám, v životě jsem o ní neslyšel, nicméně kdybych ji měl nějak posuzovat, asi bych se nejprve zaměřil na tohle.
Přečtěte si to PDF pořádně.
A hlavně má F1 jiné namáhání. Stejně například jako Alfa ;-)
|
|
|
V Terosilu jsem byl na exkurzi (kdysi davno), o nejakem rvani na vohnouty to tam asi nebude.
|
|
|
Mýlíš se velmi tragicky.
Pokud někdo skutečně *potřebuje* ISO, pak je neschopný výrobce a ISO ho natolik zatíží, že stejně zkrachuje.
Pokud někdo vyrábí dobře, ISO je pro něj jen formalita, kterou mít "musí", aby se chytl na trhu, kde jsou zákazníci, kteří si myslí, že ISO něco zaručuje.
To jsou kecy. Do mých aut (P206CC 1,6 16v a C1 1,0 VVTi) se lije syntetika. 206ka má prodlouženou výměnu oleje po 30.000km a C1 je zase tepelně dost namáhaný motor s malou náplní. Obě auta to mají napsáno v návodu k použití pro toho, kdo to nevnímá už z údajů o motoru a servisních intervalech. Takže žádný marketingový kecy. 206ka má dokonce jen tabulku s různými specifikacemi olejů pro různé podmínky a vybrat si můžeš kterou značku chceš, pokud vyrábí danou specifikaci. O 3 roky mladší C1 má už jen vyjmenovány oleje, pro běžný provoz a ty pro provoz ve ztížených podmínkách (doručovací služby, krátké jízdy se studeným motorem apod.)
|
|
|
Jen bych doplnil, že české klima odpovídá těm ztíženým podmínkám, takže vždy volit tuto variantu.
|
|
|
moje požadavky na stroj odpovídají ztíženým podmínkám, protože dostával řádně pod ocas...a tak mandelinka dostával za odměnu plnou syntetiku Total Q9000 stejně jako 206CC. Ani jedno auto nemá víc než 120.000km a nežere než deci a něco na 1000km. U C1 měřeno po vylití, u 206CC odhadováno podle měrky a objemu dolitého oleje.
|
|
|
Normy ISO jsou k ničemu a FIAT je NEPOUŽÍVÁ. Ostatně odklon od výrobce elektrokomponentů BOSCH byl právě ten, že BOSCH nehodlal respektovat kvalitativní normy, které Fiat a PSA zavedly a které jsou několikanásobně přísnější a řeší především mnohem širší záběr.
Ostatně co se Alfě porouchá najdete snadno, je na tom nápis BOSCH...
A co se týká toho nesmyslu o mazivech - nalejte Mogul 10W-40 do Passata TDI a pak po pánovi přednášejícím vyžadujte náhradu škody.
|
|
|
Jakou normu používá FIAT, a v čem je několikanásobně přísnější než která konkrétní ISO norma? - To skutečně nevím a skutečně by mne to zajímalo.
V IT obdobné příklady znám (např. ITIL nebo COBIT vs. ISO 20.000, že), ale v automotive ne.
Tvrzení, že normy ISO jsou k ničemu je dosti odvážné. Máte pak nějaké vysvětlení skutečnosti, proč za jejich implementaci, neustálé zlepšování, audity a certifikace tržní subjekty vyhazují miliardy eur ročně?;-)
|
|
|
Na počátku bylo slovo. To slovo bylo anarchie.
Prvního dne stvořil Úředník ISO normy - a podniky začaly vyrábět kvalitně. I Úředník seznal, že je dílo dobré.
Druhého dne stvořil Úředník SAP - a zaměstnanci mezi sebou začali komunikovat. I Úředník seznal, že je dílo dobré.
Třetího dne stvořil Úředník šrotovné, ledničkovné, pastelkovné. A firmy začaly prosperovat.
Čtvrtého dne stvořil Úředník emisní povolenky - a vzduch se stal rázem čistým. I Úředník seznal, že je dílo dobré.
Pátého dne stvořil Úředník PR konzultanta - a lidé si začali výrobky firem kupovat.
Šestého dne pak Úředník stvořil socialismus, takže od té doby prosperujeme všichni.
Čest
|
|
|
Fiat nepoužívá ISO 9000 ani ISO TS 16949, ostatně jako většina automobilek. To, s čím pracuje, je systém interních standardů, víc nebo míň ucelený, a ty by měl přenášet na své dodavatele.
Tím samozřejmě vzniká určitý konflikt, protože dodavatelé mají zase svoje standardy a podle nich vyvíjejí výrobky, služby a své výrobní procesy, takže v jistém bodě musí dojít ke kompromisu, kdy si obě strany sednou, porovnají požadavky na svůj kvalitativní systém a formou nějaké smluvní doložky vypořádají tento rozdíl.
Normy ISO pro systém řízení jakosti (to je jen jedna malá podmnožina norem ISO) samy o sobě vysloveně špatné nejsou. Myšlenka šlechetná, výsledek tristní. Problémem je jejich neskutečně demagogický výklad některými subjekty a neproduktivita, kterou přinášejí. Firmy tak utrácejí peníze za administrativní činnosti a ne za skutečnou kvalitu.
Například norma ISO 9000 obsahovala přesně ten rozpor, co jsem popsal výše. Pokud zákazník něco chtěl - například japonský zákazník, kterého ISO nezajímá z principu, jako nás nezajímají normy JIT - a nebylo to v souladu s ISO, nebylo mu možné vyhovět, protože by dodavatel riskoval certifikát (částečně odstraněno skrze ISO TS).
|
|
|
a ještě jeden dodatek, protože to tu nebylo pochopeno. Ty "normy ISO" v tomto případě pouze specifikují požadavky na systém řízení jakosti (ISO 9000:2000). Neobsahují požadavky na žádný konkrétní výrobek, to je pořád záležitost smluvních stran. Když tady čtu, že Bosch používá ISO a FIAT nějaké svoje standardy a kvůli tomu že něco někomu nejezdí, tak je to asi stejné, jako když Vomáčkové nechutnají rohlíky, protože v pekárně mají troubu na elektriku a Vomáčková má sporák na plyn. Ten problém bude asi jinde...
|
|
|
Zmetkovitost 95% jsem ještě nikde neviděl.
Snad naposled když žena připálila buchty.
Není reálné, že by někde klesla zmetkovitost faktorem 200 jen proto, že si koupili od zmrdů certifikát.
Přestaňte to těm konzultantům žrát.
Pro začátek může pán předvést malý experiment, kdy do motoru 2.0 TDI naleje průměrné mazivo 15W40. Můžete pak v ústavu uspořádat sázky, za jak dlouho přijde na přednášku pěšky, myslím, že to do konce semestru dá. Měl by si specialista z Boleslavi spíš hledět toho, aby se mu nesraly stupidní motory 1.2HTP, co kvůli špatné poloze mazacího kanálu musejí jezdit v dálničním provozu na 10W60 (jako Alfy) nebo měnit olej každých 7tkm.
Jak jsem postupně zaznamenal, největší problém styku univerzit s reálným světem je, že velké zmrdifirmy jako Škoda Auto vytvoří institut politického pracovníka. Ten zpravidla rekrutuje z řad zaměstnanců, kterým není možné přidělovat jakékoli jiné úkoly, protože by se v nich úplně utopili. Tedy tento politruk objíždí školy a zásobuje studenty moudry viz výše, přičemž dodává úplně zkreslený - v jeho očích ovšem reálný - obraz světa běhu. Ovšem v realitě Boleslaff werke mě to nijak nešokuje.
|
|
|
D FENSï, jsi zdatný technik a za takového tě i považuji.
LEČ i mistr se může utnout a jistě by neměl považovat olej průměrné mazivo 15W40.
Viskozita (viskozitní index) není ani průměrná, dobrá či špatná, ona tak nějak jenom je. Jak ji výrobce a Bůh stvořil.
Druhým parametrem je Výkonnostní třída olejů .
Výrobce motoru určuje olej určitě viskozity a výkonu. Např SAE 10W50 ACEA A4. Pokud této specifikaci vyhovuje olej jakéhokoli výrobce, splňuje podmínky výrobce motoru, není ani kvalitní ani nekvalitní. Olej jenom splňuje normu určenou výrobcem pro daný motor.
To že výrobce ŠKODA v „laboratoři“ odzkoušel vhodnost oleje udaných parametrů a v reálných podmínkách to ten olej nedá, není na vině kvalita výrobce, natož oleje, ale pitomost výrobce motoru.
To, že to alfička s výrobcem uvedeným olejem nedává, je opět na vině motorový alfičkář, nikoli kvalita, či nekvalita oleje.
|
|
|
Chceš-li vidět 95% zmetkovitost, zajdi se někdy podívat do sněmovny nebo do nějakého humanitně orientovaného státem placeného výzkumného ústavu.
|
|
Sraz majitelů italských aut ... to mě fakt pobavilo.
|
|
Nevim proc by alfa mela mit nejake spesl pozadavky na olej kvuli tomu ze je vysokootackova,kdyz neni.Takova Honda toci 9t ot/min a staci ji obyc 10w40 .
|
|
Alfa dobre jezdi ale bavo nebo honda i lip,nejsou tak nachylny na cokoliv,nechteji dve svicky.
Otec mel,skorotakyfiata,zpracovani bylo naprosto priserny,uz na novem by laik nemohl poznat jestli je to bourany,dily casto zmetkovite,ale vyrobce garantoval provoz v teplotach od -60 do 40,nezavisle na pouzite serenii a s palivem od 65 oktanu nahoru.
|
|
1. Proč bych Alfu někomu nedoporučil:
a/ model 147/156 - málo místa vepředu do strany - madla blízko o kolen, 156 sedan navíc vzadu málo místa na hlavu a v oblasti ramen
b/ 156 zejména, 147 trochu - slepnoucí světlomety
c/ 156 sedan/166/159 - malý kufr (u SW vyvažuje sklápění sedadel).
d/ 159 - hliník z konzole se leskne za tmy v oknech, špatná opravitelnost zadní nápravy (do první rány)
e/ 166 - nesklopná zadní sedadla, nelogický boardcomputer, špatná opravitelnost zadní nápravy, plasty, řazení
f/ všechny modely: kola jsou na silnici, což je fajn z hlediska jízdních vlastností, ale ve městě vyšší přenos vibrací a rázů od kol do interiéru, průměrná až podprůměrná životnost zejména předního uložení, průměrná cena dílů. Vůz má sportovní charakter, má ostré řízení, ale citlivé na vůle a díry.
g/ Většina výkonnějších modelů je osazena čtyřpístkovými třmeny, což znamená, že jsou desky a kotouče draží a také nejdou na to všechna kola na trhu (a většinu tam nejdou ani menší než 16")
h/ špatná komunikace s importérem - záruku zcela ignoruje a získat od něho papír se podobá mírovým rozhovorům v Koreji (a trvá stejně dlouho)
i/ image a pověstné plasty v interiéru
2. proč bych někomu doporučil Alfu:
a/ nejlepší jízdní vlastnosti u sériového auta s pohonem jedné nápravy
b/ přesné a ostré superkvalitní řízení TRW
c/ tuhá karoserie s vynikající bezpečností
d/ u výkonnějších modelů čtyřpístková Bremba vpředu zajišťující dokonalý brzdný účinek
e/ kvalitní sedadla, která neníčí záda s dobrými materiály celého tapecírunku interiéru
f/ kvalitní mechanické komponenty celého vozu - hromada válcovaných šroubů, prakticky všechny pevnostní, všechny 1,25 zajišťující při stejných ut. momentech vyšší normálové síly, kvalitní oceli ve velkoryse dimenzovaných dílech motoru, převodovky, kvalitní kovaná kola, nikde na agregátech známky šetření
Záleží na prioritách.
|
|
|
tož pokud pořídím třeba 159, stříknu konzoli černou matnou a nebudu hrotit ty nejtenší nízkoprofily, mám naději na prakticky dokonalý sportovně pojatý stroj. dík za info :o)
|
|
Autor má v mnoha bodech podobné zkušenosti jako já a u čtení článku jsem se opravdu posmál. Sice nemám Alfu, moje vozítko je Mazda323F, ale nazory na japonce, to je to samý - plno odborníků,kteří ji zatracovali a nakonec se ukazalo, že většina se hodí tak maximálně do reklamního oddělení škodovky :D.
|
|
V několika komentářích se ohánělo normou ISO. Jen bych dodal, pro ty co neví, dodavatelé do AUTOMOTIVE průmyslu musí splňovat a být každoročně auditováni, normu TS. ISO 9001 je proti tomu čajíček, to dá každý kovozemědělec, co má základy počítačové gramotnosti.
Vidím, že téma Alfa Romeo tento týden bylo velice plodné, takže svou troškou do mlýna o AR159 přispěju co nevidět.
|
|
Vsetko je to pekne ale mna by zaujimalo ze kolko autorov tychto komentarov malo alebo ma auto talianskej vyroby. Ja mam Alfu 3 roky a vsetko co som na nej menil bol spotrebny material ktory by som menil na kazdej inej znacke. Ked som alfu kupoval tiez som si vypocul vela nazorov od ludi co ani nevedeli ako to auto vyzera takze hodnota nazoru limitna nule, napriek tomu vsetkemu som som ju kupil a nelutujem. Na Alfu neexistuje neutralny nazor, bud je to biele alebo je to cierne, zalezi kolko je potencialny majitel ochotny investovat ked auto kupuje - za malo penazi malo muziky a potom sa to sere a zadiera co neprispieva dobremu menu. Ja na alfu nedam dopustit co ale neznamena ze zatracujem ostatne automobilky.... kazda ma svoje choroby
|
|
Vážení, koukám že diskuze se nám začíná celkem hrotit, nicméně ani já jsem zde nikde nenašel vysvětlení, co že je na oleji Selenia tak zázračného, že se stal předmětem nekritického uctívání komunitou vlastníků AF? Proč jej nelze nahradit olejem srovnatelné nebo vyšší klasifikace od jiného výrobce? Jinak něco k těm doporučením výrobců motorů zde: http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus4
|
|
|
V http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus4
mě celkem překvapilo, že autor doporučuje měnit olej spíše častěji a doporučený interval považuje za maximum.
To mě neštimuje k obvyklé snaze výrobců čehokoliv krýt si záda a vytvářet rezervy pro případ problémů a ani k vyjádření v podstatě všech "lidí od aut", neboť celkem jednoznačně zatím všichni tvrdili, že přejet interval, v extrémui na dvojnásobek motor nijak zásadně neohrozí (dokonce znám člověka, který s 27 let starých autem, tedy už poněkud opotřebeným, přejel interval přes dvojnásobek - a nic se nestalo - já vím, jeden případ jaro nedělá).
Páč sám věci nerozumím, nemohl by to někdo rozvést?
|
|
|
motor-olej= zakladovy olej + aditiva
provozovany olej = zakladovy olej + mene aditiv + rozpustne zbytky degradace zakladoveho oleje + palivo + chladici kapalina + voda
pomer zavisi na stavu motoru a na rezimu provozovani (dalnice/start-stop)
i vyjety olej maze, tece atd. jde ciste o to, ze se spotrebovanim aditiv a primisenim paliva se jeho vlastnosti velmi vzdaluji od deklarovanych.
Zvlaste zavazne jsou zmeny viskozit, "tekutost" = kinematicka vadi hydrostelum ap., "mazivost" =dynamicka vadi kluznym loziskum (zbytek), oboji ma zavislost na teplote upravenou aditivy.
Imho to bude vice vadit v novem, nezajetem motoru, nez v motoru s vulemi u maxima, kde je v podstate jedno, co tam je, pokud to udrzi souvisly film maziva.
---
Pro DF: nutnost pouziti pouze Selenie take nechapu, proste je to wolej nejakych viskozit a teplotnich rozsahu, pokud ho nahradim adekvatnim (5W-40 neni meritko, podivam se do technckeho listu), jedine co se muze zmenit je interval nutne vymeny (stabilita aditiv).
|
|
|
"měnit olej spíše častěji"
u start-stop skakani po meste ANO, duvod je splachnute palivo
|
|
|
Ano, v tom to je. Alespoň tak mi to bylo vysvětleno. Pro ilustraci: Mám Nivu. Říkáte si, co to sem tahám, je to Rus, tomu to musí být jedno. Není, Niva totiž je Rus z počátku osmdesátých let, ale motor je Ital z přelomu šedesátých a sedmdesátých, pouze s minimálním upgrade. Vzhledem k charakteru motoru a jeho provozu se do něj lije 15W40 s maximálním intervalem 10 tisíc km, nebo jeden rok, s výměnou vždy po zimě, právě proto, že studené starty mu dají pořádně zahulit. U starého Žigula, se kterým jedete v sobotu do Lídla a v neděli do kostela je to celkem jedno, ale pokud tu Nivu (s podobným motorem) občas taháte po terénu a motor vytáčíte k 6000 ot, pak se na oleji šerřit rozhodně nedá - leda že byste se rozhodli, že ušetřené násobně zaplatíte za zničený motor.
Když jsem vlastnil starého Escorta 1,6 D, tak jsem jednou nebo dvakrát na oleji místo 10k najel 20k, ale jelikož motor byl líný traktor a karosérie umírala na krozi, tak jsem to už fakt neřešil Čest jeho památce, posledních asi 50 tkm jezdil na řepkový olej nebo jeho směsi a po tom všem ještě dojel na vrakáč vlastní silou...
|
|
|
Omlouvám se, jsem blb. 15W40 se lil do toho Escorta, pokud si dobře pamatuju. Niva 10W40.
|
|
|
|
Proč Selenia? Jako bývalý majitel pár kousků AR jsem udělal osobní zkušenost. Má první AR byl model GTV 2,0 16V TS, po zakoupení zakoupení s kleklým motorem a po jeho výměně za jiný samozřejmě okamžitě nový olej a filtr. Z neznalosti 5W40Castrol. Jenže ten motor začal při prudkém přidání plynu silně rachtat. Identifikoval jsem to jako ,, vačky na sucho,, a vyměnil olej za 10W60 Castrol RS. Rachtání se zmenšilo ale neustalo úplně. Při normální jízdě klid pohoda ale jak člověk prudce akceleroval, šílený zvuk. Takže další výměna za Selenii 2K nebo jak se ten olej jmenuje. A klid,žádný rachot, žádný jiný problém. Už jsem nikdy dál s oleji neexperimentoval a Selenii používal vždy. Ty motory jsou prostě konstrukčně zvláštní. Není to žádná špičková kvalita ale zase jsou použity všechny dostupné technologie aby to pěkně jelo.
|
|
|
Proč Selenia?
Protože ji tam nalil výrobce.
Jinak je to prostě značka oleje. Značkový servis (IMOFA, například) klidně dá zákazníkovi na výběr mezi Selenií a Castrolem stejné specifikace, i když rozdíl v ceně by mohl být zajímavý jen pro skalního šetřila. Anebo se v posledních dvou letech řady šetřilů rozšířily a trch reagoval.
|
|
|
Takže informace pro ty, co pořád nechápou proč do Alfy dávat Selenii, přečtěte si tuhle diskuzi, hlavně příspěvky od člověka "Honzar":
http://146.italiancars.org/diskuze/index.php?msg_group=1&action=show&id=58772
|
|
|
nepoužívám oleje Selenia. Do všeho leju Castrol RS 10W-60.
Nikdy problém.
|
|
Pro mě Alfa ne. Kdysi jsem o ní přemýšlel, ale můj mechanik mi řekl že mi na tom nic dělat nebude, neb Alfu měl v rukách asi 2x a nikdy to nedopadlo podle jeho představ. Takže je to možná omezený a méně kvalifikovaný mechanik, ale jediný kterého mám k dispozici.
A abych tu po vidlákově někde běhal a hledal někoho, kdo se mi bude o auto starat a byl závislý jen na něm, tak to se mi nechce.
|
|
Díky za příjemný článek!
Taky jsem dlouho věřil siláckým řečem všeználků o Alfách - no a pak jsem se v Alfě jednou svezl a byl jsem lapen :-) Jezdím teď v AR 146, motor boxer 1,7, 95 kW - a naprostá spokojenost.
Mám teď často chuť jít se projet jen tak, pro radost (tento pocit jsem předtím s několika koncernovými auty nikdy nezažil) - a při jízdě jaksi mimoděk mívám na tváři široký pohodový úsměv. Úsměv o to širší, když vidím zapšklé a podmračené tváře řidičů aut "seriozních a spolehlivých" značek. A o tom to je - o té radosti...
Mimochodem - řidiči AR se na silnicích zdraví. Ono to souvisí s tím úsměvem, co na tváři při jízdě mají...
|
|
|
No ale uznejte, že ten Váš boxer 16v je trochu vrtošivější než třeba 1.8 v Golfu III. Já mám v 33 jen osmiventil, který by měl být blbuvzdornější než 16v, ale můžu říct že mít ji jako jediný auto tak bych se z toho posral. Jako víkendovka je ideální.
|
|
Další ňouma co si myslí, že když nebude lít do motoru jen Selenii, tak oddělá motor??? Já tam liju od začátku 10W40 Texaco, na tachoši 230tkm a nemám problém. Klíčové jsou pravidelná výměna a kontrola množství oleje, než značka. Kdy už to konečně pochopíte...
|
|
|
A máte skutečně TS 16v? Jaký je to přesně olej?
|
|
alfisti a saabisti stejny fanatici jsou. oba se vehementne snazej ostatni presvedcit o tom samym...
|
|
|
Nejspis vlastni pro ne nejakym zpusobem vyjimecna auta.
PS: Nejsem ani jedno, ale neberu jim jejich nadseni.
|
|
|
oba maji trapeni s motory, obema odchazej nadprumerne casto. Ale maji milion argumentu, ze to neni pravda:). Ze chyba je prej v ridici. Hm. Ostatni znacky ridici asi netyraj, chovaj se k nim jen slusne a ohleduplne? Litrovej vykon toho motoru neni zadny terno.
|
|
|
Treba maji ta auta jine kouzlo ... nuti ti nekdo alfu nebo saab pod pohruzkou nasili? Ne? Tak co resis ;-)
|
|
|
No, je pravda, že Saaba jem zavrhl právě z důvodu problémů s motory.
Zbyla Alfa a Lancia. Ani u jednoho kusu (z 19) mi za těch 20 let motor nekleknul nebo jakkoli neudělal problém. Vždycky na tom byl problém jen s dílem, na kterým bylo napsáno Bosch. A s rachtacím podvozkem, což asi souvisí s mým stylem jízdy...
|
|
Měl jsem Alfu 33,koupil jsem jí v 80.000.km,6 let jsem jí honil jak nadmutou kozu..žádné poruchy,opravy a výměny jen provozní věci.Motor byl pouze 1,7 benzin,Boxer,ale auto neskutečně živé,pocit z jízdy perfektní,seděla na silnici jak prdel na hrnci,spotřeba ve městě do 10l,venku 6,5l..a to jsem jí nijak nešetřil,mám rád rychlou až brutální jízdu.Na blatníku byla malá oděrka od prvního majitele,koukal čistý plech..neošetřil jsem to a po šesti letech na mě koukal čistý plech..ani jinde stopa rezu.Nejlepší auto,které jsem kdy měl...l
|
|
No já nejsem odborník na auta a nechci tady nějak kalit vodu, ale vzhledem k tomu, že mám s Itálií pár let co dočinění, tak taky přihodím.. Nejedná se přímo o Alfu, ani o TwinSpark, ale o Fiaťáka Bravo JTD z roku 99 (což byl původně motor pro AR 156 tuším). Dostal se mi do rukou v jetém stavu (2 majitelé, první ženská, druhý chlap, který už se o to trošku staral).
Motor bomba (snese i hulvátské zacházení), podvozek noproblema, pokud s tím člověk nejezdí jak s traktorem do každé díry, hlavně v zatáčkách drží jak přitlučený. Požitek z jízdy kolikráte vetší než u o dvanáct let novejších aut stejné kategorie a atypický (pořád ještě sexy) vzhled, než u "šedých" uniformních a standardizovaných (rozuměj - všechno na jedno brdo) dizičů ostatních koncernů.
Jediné problémy - v základu svítí nahovno, elektrika lehce kvete, pokud se ťukne plech, vykvete i ten.. Jinak spotřební krámy jako u ostatních aut. Pokud narazíte na debila (vohnouta) v servisu, který je proti Fiatům zaujatý a nesnáší je (protože je autonácek - čistič výfuků aut německých koncernů vlastním penisem), pojebe vám na tom jednou tolik věcí, než s čím jste tam přijeli, protože na to vezme to největší kladivo - co by se s tou italskou sračkou jebal, když se to přece pořád sere, ale neumí to, protože v servisu měl za svou kariéru jen pár kusů (což odporuje jeho zaujatosti, i když jich jezdí v poměru méně), netuší jak se k čemu dostat (protože to italové nahovno udělali, ne proto, že to nemá v merku), ne jako u fauvé a šáde, kterých má denně plný servis, takže je zná a pochvaluje si jak je to supr udělané..
|
|
Ona ta potřeba speciálního servisu není specialitou Alfy. Kupříkladu můj oblíbený Citroen, jakmile hydropneumatiku dostane pod ruku nějaký kokot, je pak již po zbytek své automobilové existence černá díra na peníze. Naopak s kvalitním servisem je to bez potíží za cenu srovnatelnou s běžnějšími druhy odpružení. Podobné jistě platí pro řadu dalších modelů řady dalších značek.
|
|
Ahoj,Chtěl bych tenhle motor , prý se zadírají..
Je to pravda?.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Alfa Romeo a motory Twin Spark - jak je to s kvalitou?
|