D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Radar mindhack live
    Vydáno 11. 06. 2006 (12604 přečtení)

    S potěšením jsem přivítal D-FENSem zveřejněný dokument o instalaci radarů na různých místech Prahy.

    Je dobré (i když poněkud frustrující) být předem informován. Ačkoliv mám také svůj názor na výstavbu buzeračních zařízení podél Jižní spojky (a na regulaci rychlosti v těchto místech už vůbec), nechávám si to v tomto případě pro sebe. Rád bych se ale vyjádřil především ke dvěma lokacím z druhé části dokumentu, se kterými mne dělí výraznější pouto.

    1. Korunní ulice, kde bydlím a po které jezdím několikrát za den
    2. Slezská ulice, kde jsem absolvoval základní školu a kterou také jezdím několikrát za den.

    Kdejaký „vidlák z Budějic“ by si totiž po pouhém strohém náhledu do magistrátních buzero-spisů mohl snad i myslet, že jde o opravdu nebezpečný úsek, kde nepřehlednost jde ruku v ruce se závratnou rychlostí, jakou se pohybují projíždějící vozy. Podívejme, jak se situace opravdu má.

    Ihned po přečtení článku jsem uchopil fotoaparát, udělal si malou procházku po okolí a zdokumentoval všechna riziková místa.
     

    Úsek Slezská – křižovatka s ulicí U vodárny
    Hned první křižovatka je nervydrásajícím nebezpečím pro všechny chodce a právě zde všechno zlo vzniká. Již z fotky je patrný pravděpodobný konflikt mezi ridičem a chodcem, neboť křižovatka je vybavena semafory. Maximální povolená rychlost – 50 km/h

    Pokračujeme po dvouproudé komunikaci, která svojí přehledností nabádá k rychlé jízdě.

    Přesně po 77 metrech za semaforem, (což je vzdálenost, za kterou Fandova ochcávka sotva dosáhne rychlosti vyšší, než průměrný sprintující paraplegik), následuje první smrťák, kde jak předpokládám, bude pravděpodobně nainstalováno záznamové zařízení.

    Křižovatka Slezská – Kladská. Maximální povolená rychlost – stále 50 km/h

    Obrázek 3 ukazuje pro porovnání pohled chodce koukajícího do protisměru, na kterého se řítí Fandův šoukár. Je naprosto evidentní, že chodec nemá šanci na nepřehledné silnici přejít.
     

     

    Po 118 metrech nás čeká další křižovatka, tentokrát Slezská – Chodská. Vpravo park plný slepých dětí, vlevo domy nic netušících lidí. Chodec má tentokrát ještě o dalších 100 metrů více času vidět přijíždějící auta, neboť předchozí odbočka ze Slezské do Kladské je jednosměrná, žádná jiná, než ty od prvních semaforů tedy engejdžnout nemůže. Může ho však překvapit husto-motorista, který se vyřítí závratnou rychlostí z vedlejší Chodské a bude mu jedno, že je na hlavní. V těchto místech si ale především povšimněme geniálně řešené třicítky, která je umístěna až za poslední neřízenou křižovatku. Maximální povolená rychlost za křižovatkou 30 km/h - Fandova ochcávka právě dosahuje rychlosti warp 9.
     

    Křižovatka Slezská-Šumavská a završení hrůzodíla. V pozadí vidíme základní školu plnou nebohých dětí-obětí. Fandova formule prolétá červenou, rozstřeluje nicnetušící Felicii i Renault a cestou likviduje 8 hluchoslepých dětí.  Všichni ostatní zastavují a lámou si hlavu, proč bylo nutné jet předchozích 115m (bez křížení jakéhokoliv přechodu pro chodce) třicítkou.

    Podotýkám, že semafory jsou vypnuté opravdu zřídkakdy a nikdy v době maximálního trafficu dětí a vozidel. V ranních hodinách jsou navíc na místě přibližně od roku 1999 preventivně policisté, kteří dohlížejí na děcka, aby nepřebíhala na červenou. Do této školy jsem chodil 9 let a nikdy jsem zde neviděl nehodu chodce a vozidla.

    Ještě se v rychlosti podívejme za roh na Korunní ulici. Hned úvodem bych rád podotknul, že jízda například 70kou po téhle ulici je už docela adrenalinový sport, protože vyhýbat se tramvajovým ostrůvkům a zároveň sázet na inteligenci ostatních řidičů vyjíždějících z vedlejších uliček je hazard především s vlastním zdravím. Jde hlavně o auta běžně parkující ve druhé řadě (protože nemají kde) a o celkové zkurvení povrchu vozovky špatně zbastlenou rekonstrukcí tramvajového pásu. Jezdí se tu 50, maximálně 60. Korunní není v tomto úseku vybavena světelným řízením provozu.

    První zmíněná křižovatka Korunní – Chodská. Už na první pohled pro chodce opět naprosto nepřehledná situace. Navíc, i když na obrázku vidíme dvě auta jedoucí „odshora“, skutečnost je taková, že doprava je jednosměrkami směrována na Slezskou a Vinohradskou a tento úsek je tedy spíše jednosměrná záležitost. Jednoduše řečeno – proti objektivu fotoaparátu jedou jenom ti, kteří tu bydlí a provoz tedy není příliš hustý ani v maximální špičce.

    Poslední obrázek 7 ukazuje křižovatku Korunní – Kladská a přecházející chodce, které bez problému pustilo projíždějící auto. I zde v ranních špičkách dohlížejí policisté. Zda mají žvásty o školních dětech nějakou relevanci, posuďte sami. V dálce můžeme spatřit několik pixelů které znázorňují tramvajovou zastávku – připomínám, že úsek od ní až k přechodu je v tomto případě plně jednosměrný - o 50% méně problémů pro chodce.
     

    Bonus: Hovado ve folksvágnu, které právě parkuje na vyhrazeném invalidním místě před mým domem. Až mi přijedete dát do držky, neparkujte prosím ani zde, ani před vjezdem do garaží – městská policie sídlící hned naproti vám sice nic neudělá, ale všechny nájemníky to pořádně nasere.


    08.06.2006 careless



    [Akt. známka: 1,26] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: careless | Komentářů: 49 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.