Děkuji těm z vás čtenářů D-FENSe, kteří se zapojili do hlasování v projektu
Rok jinak. V době
psaní tohoto článku, v anketě vítězila paní Kovaříková, která hodlá podpořit
o.p.s Světluška, a měla 4536 hlasů.
Následována byla Krčmářem z Auto*Matu,
který chtěl páchat dobro systematickou péčí o novináře a nastavit dlouhodobou
komunikační strategii se silným, konzistentním a udržitelným dopadem na
veřejnost, a ten měl 2462 hlasů.
Paní Kovaříková má tedy nakročeno k vítězství. Pokud se vítězství paní Kovaříkové potvrdí, k úspěchu jí gratuluji, tím více mě to těší, že je z Českých Budějovic.
Já jsem nějakou dobu odolával myšlence zapojit D-F blog do této akce,
ale poté, co jsem si přečetl to o zapojení "hlasovacích es", už mi nic
nestálo v cestě. Pokud se někdo rozhodne manipulovat anketu, ve které stojí
jeho kamarád píárista proti lidem, kteří chtějí pomáhat dětem nebo umírajícím,
musí být někde něco moc špatně. Přitom mi došla jedna věc, která se týká
Auto*Matu, ale také D-F, protože je zcela v intencích toho, co jsem tady
už psal. Kdysi ovládali Auto*Mat užiteční idioti jako Bouchal nebo Hraboš.
To byli idealisti. Moc jim to nemyslelo, neměli žádný plán, uspokojili
se tím, že jednou za šest měsíců zabránili pár stovkám řidičů dojet domů
včas. Sem tam vyhrozili nějakému místnímu úředníkovi nebo politikovi, že
když nebude poslouchat a "zklidňovat dopravu" (rozuměj: vytvářet nesmyslné
obstrukce na silnicích a lajnovat cyklostezky, které pak zejí prázdnotou),
tak ho vymáchají spřátelení lháři od novin, třeba Baroch nebo Macháček.
Napíšou, že je zaprodanec betonové lobby a že nechce, aby v Praze bylo
krásně jako v Kodani a takový ty kecy. Nyní tu máme jiný kalibr. Pan Masare
a pan Krčmář nejsou takový pytlíkové jako Hrabosh nebo Křivohlávek, ti
na to půjdou jinak, protože pochopili příležitost, která se dá ze sdružení
jako Auto*Mat vytlouct, když na to půjdete šikovně. Tento proces
jsme již popsali, včetně jeho průběhu a následků, keyword přezmrdování.
Musím si položit otázku, jaká je reálná síla sdružení Auto*Mat. Když
si otevřete ten jejich web, máte dojem, že nic lepšího než Auto*Mat na
světě není. Podporují je celebrity, včetně herečky Dřízhalové, která už
je na onom světě. Prosazují samé skvělé věci, které by snad jen blázen
mohl nechtít. Svět s auty je šedivý a svět na kole je barevný. Lidé v autech
jsou deprimovaní a lidé na kole jsou veselí. Demaskují skandální kauzy
a nacházejí souvislosti, které nikdo netuší (např. že politici kradou).
Reportují o cyklojízdách, na kterých se sešly fascinující počty účastníků:
tři tisíce, pět tisíc, deset tisíc! To je přece výborná výchozí situace.
Kdyby každá ta jejich celebrita podporovala AutoMat, tak nepotřebují píár
mozkomora, aby mindfuckoval lidi! Kdyby každý z účastníků cyklojízdy dal
sto korun, což je cena jednoho ale fakt levného oběda, tak nahradí Krčmářovi
plat na celý rok! Může pro ně opečovávat novináře a ukotvovat komunikační
strategii ve full-time módu, ráno se probudí jako aktivista, večer usne
jako aktivista a ještě bude mít 80k měsíčně! Nemuseli by se vlísávat do
přízně koncernu Vodafone a lovit hlasovací esa mezi spřátelenými organizacemi
zahraničních ocyklených levičáků. Kdyby dali ti jejich sympatizanti pět
stovek, což je pro tak inteligentní a uvědomělé barevné a veselé cyklisty
pakatel, nemusí Auto*Mat dostávat od státu ani od města dotace, protože
ho finančně zajistí na celý rok! A kdyby nechtěli vydat sto korun a chtěli
hlasovat v té anketě, ne opakovaně, jak naváděl Auto*Mat na facebooku,
ale jen jednou, tak by měl ten jejich Krčmář deset tisíc hlasů a s nějakým
D-FENSem by si v pohodě vytřeli řiť! Poznatek je, že oni mají podstatně
menší reálnou power, než si všichni myslí, v podstatě jsou to čučkaři.
Takovej malej, slabej, domýšlivej, prolhanej, ale hodně rozeřvanej fracek.
Vzniklá situace je pro Auto*Mat nová. Najednou se stalo, že se jim někde
narodilo příliš mnoho nepřátel. Na opozici nebyli zvyklí. Možná by se to
nestalo, kdyby se jako sdružení už konečně rozmysleli, zda chtějí bojovat
proti autům ve stylu fakticky neexistující organizace Carbusters, nebo
podporovat cyklistiku.
Díky ještě jednou.
30.10.2011 D-FENS