Komentáře ke článku: Blinkry na kruhových objezdech v ČR a jinde (ze dne 10.11.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
A jinak jsi zcela v pořádku? On ti někdo trhá ruce, když blikáš na kruháči? To jsou zase výplody...
|
|
|
Ne, zatim ne. Ale citelnost chovani ridicu na kruhacich mezi Rozvadovem a Novym Hrozenkovem mi nepripada optimalni. Snazim se inspirovat misty, kde mi to pripada lepsi....nasledne pak cinim dle zasady: Jak chces aby jini cinili tobe, tak cin ty jim". Neztotoznuji se s komentari typu: "To chcete na CR moc" i kdyz samozrejme respektuji pravo na takovy nazor.
|
|
|
no podivej, kdyz je nekdo takovy vul, ze vyjizdi z kruhace, vidi ze na vyjezdu kam hodla zabocit stoji snura aut a cekaji jak trotli a NEDA ani ten blby blinkr doprava, aby se mohli v klidu rozjet a par jich projet, tak je celkem ZBYTECNE chtit po tech trotlech, at jeste blikaji doleva.
Jakoze tak pulka naseho inteligentniho naroda neni schopna ani dat signal na vyjezdu.
IMHO blikat doleva na kruhaci ktery je od prirody ve stredni evrope levotocivy ma jen jedinou pridanou hodnotu, totiz kdyby na neho najizdel nejaky anglican a zapomnel se a chtel to vzit protismerem, tak by o tom ostatni vedeli o chlup drive, protoze by podle tothoto pravidla mel zacit blikat pri najezdu doprava.
Zadny jiny smysl to nema, krom nesmyslneho pousteni nesmyslnych signalu pro lidi, kteri o to vubec nestoji.
Blikani doleva na kruhaci povazuju za naprosty SPAM.
|
|
Bylo by fajn někde vysvětlit, že blinkr slouží ke změně směru jízdy a že se používá vždy a v dostatečném předstihu před provedením změny. To by pro začátek mohlo stačit.
|
|
|
To mě zajímá.
U mého auta slouží ke změně směru jízdy volant.
Ale je to model z roku 2000, joo.
|
|
|
Nojo.
A to jsem jezdíval traktorem, kde se volant musel taky použít s dostatečným předstihem před plánovanou změnou směru jízdy.
Kvůli vůli.
|
|
|
Jeden čas jsem řídíval Škodu 110 s podobnou vlastností.
Nic moc.
|
|
|
Podobně na tom byla i Š-1203, ale mám pocit, že ta měla tuhle fičuru již na konstrukčních výkresech.
Stodesítku jsem - coby dřevař - kočíroval též. Zatáčela sice vcelku dobře, ale tak trochu jako tehdejší autobuy maďarské provenience zn. Ikarus - měla zrezlé prahy i s podlahou, takže v zatáčkách se nejdřív jala měnit směr přední část, aby ji část zadní (držící snad jen za plynové lanko a lanovody ruční brzdy) po chvíli poslušně následovala.
Osudové se tomuto vehiklu stalo píchlé kolo - cena za zalepení nežádoucího otvoru v plášti značně převyšovala hodnotu vozu, tak šel bydlet do kopřiv.
|
|
|
Potvrzuju. Houpavej kočár s vůlí v řízení v městským provozu - to byla vysoká na drivera. Kam se hrabe traktor nebo SKOT. :))
|
|
|
Řekl jsi Skot? Ty jsi ho fakt....
|
|
|
Jasně. Přeci si nemyslíš, že je to platonická láska? Na tu já nejsem. :)))
|
|
|
Bejt muj UAZ bez vule v rizeni, taxi u prvniho parezu urvu prsty. Ja bych to tak nezatracoval. Uvadi se vule 15 gradusov, realne mam tak petadvacet a je to v pohode...
|
|
|
SKOT byl jako sáně, měkký a dlouhý oblouky:-))) To už dneska není:-)))
|
|
Ne.
(Váže se k závěru článku.)
Za velký úspěch budu považovat, až většina řidičů, kteří chtějí z
okružní křižovatky vyjet, dá před tímto počinem znamení o změně směru jízdy.
Například dnes přede mnou v Benešově jel řidič, který nedal znamení ani v jenom případě. Naštěstí jsem jel za ním a nebyl tedy ve frontě čekajících na vjezd do křižovatky.
|
|
|
Asi tak. Autor článku je už o dva kroky dál. Nejprve by se řidiči v Česku potřebovali naučit dávat blinkr doprava, když kruháč opouští. Pak teprve můžeme začít vymýšlet další vylepšeníčka...
|
|
Mrknul jsem se na Wikipedii a hned prvni ilustracni obrazek u clanku v anglictine ( en.wikipedia.org/wiki/Roundabout) ukazuje blikani doleva pri jizde po kruhaci.
Osobne mi to pripada jako naprosta zbytecnost a u nas to tak skoro nikdo nedela (vybavuje se mi jen jeden pripad v poslednich par mesicich), navic si matne pamatuju, ze mi v autoskole rikali at to nedelam. V zahranici se za volantem vyskytuju minimalne - je blikani doleva za hranicema bezny? (Ten ilustracni obrazek je asi od Nemce.)
|
|
|
V UK to běžný je (samozřejmě blikání doprava).
Nevim jak ve větších městech, ale tam co jsem jezdil je to celkem sympatický a funkční - obzvlášť na UK kruháčích, který jsou často realizovaný hrbem o průměru jeden metr uprostřed...
|
|
|
Oni v některých zemích jsou na levý blinkry asi ujetý. Třeba Frantíci, těm se asi obzvlášť líbí to klapání blinkrů. Protože jinak nechápu, proč na dálnici při předjíždění ten blinkr nevypínaj. A ty největší borci se s levým blinkrem i vrací do pravého pruhu.
|
|
|
Buď to tak Frantíci v silničním zákoně ještě mají nebo to tak donedávna měli (nevím, jestli to náhodou nebylo v rámci "sjednocující se Evropy" změněno). A zajímavé je, že to tak bývalo až někdy do 60.let i u nás: Blinkr doleva se dával po celou dobu předjíždění. Na předjíždění se tedy nepohlíželo jako na změnu jízdních pruh.
|
|
|
Ono to má za určitých okolností něco do sebe. Ale nemluvím teda o dálnici. Třeba v Rakousku, když se jede od Brna na Vídeň, je místy cesta tak široká, že se dá v pohodě předjíždět i když jedou auta v protisměru, což se tam úplně normálně praktikuje. A je lepší (obzvláště třeba za šera nebo ve tně), když předjíždějící bliká, protože těm z protisměru je na první pohled jasné, že je střed vozovky obsazen (ne vždy je na první pohled patrné, zda auta jedou vedle sebe, nebo za sebou). Blikání tam praktikují všichni, a nepřijde mi to bezúčelné.
To spíš nadávám na řidiče u nás, jak blikají. 99 % řidičů totiž bliká i když jedou v pruhu, ve kterém mají přikázaný směr jízdy a neodbočují z něho. Ve všech větších městech úplně běžná praxe. Experti jedou třeba v pravém pruhu víceproudové silnice, tato odbočuje výrazně doleva, může například i křížit protisměrný pruh, oni nesmějí nikam uhnout, jediná možnost je přejet do levého pruhu, a udělají co? Úplně všichni vyhodí blinkr doleva, ale přitom si jedou stále ve svém pruhu... Signalizují něco, co neudělají. A ještě věří tomu, že to dělají správně. Když jsem se pár lidí ptal, proč blikají, když nemění směr jízdy, tak mi odpověděli, že mění, že kdyby ho nezměnili, tak napálí do domu/stromu/mostu. A když jsem se ptal, proč teda neblikají v každé zatáčce, tak znejistěli a odpověděli, že ostatní to dělají také...
O tom, že se najdou i tací, co blikají do zatáčky na okresce, lepší ani nemluvit.
|
|
Me se libi system, ktery je v Australii:
Maly kruhac, ktery je prehledny ze vsech stran (prevratim vse do systemu jizdy v pravo):
1) odbocuju na kruhaci doprava => blikam pravym blinkrem uz pri najezdu
2) jedu rovne => neblikam
3) jedu vlevo => blikam doleva
Velky kruhac, kde neni videt vsechny vjezdy a vyjezdy:
system vice mene jako u nas - blikam az pri vyjizdeni z kruhace
Jeste se mi libi i jejich pravidla prejizdeni kruhacu, paklize maji vice nez jeden pruh (je jich v AU takovych spousta). Zase to prevratim na jizdu v pravo jako by to bylo u nas:
1) odbocuju doprava => musim pouzit pravy pruh
2) jedu rovne => mohu pouzit pravy i levy (vnitrni) pruh
3) odbocuju doleva => musim pouzit levy pruh
Se systemem blikani viz vyse tohle funguje na kruhacich bezvadne. Kdyz vidite, ze se na kruhac blizi auto, uz dopredu vite, zda tam muzete vjet nebo ne a zda mu zkrizite drahu. Prujezdnost kruhoveho objezdu se zvysi radove.
U nas chce byt vetsina ridicu vzdy ve vnejsim pruhu, protoze se pak spatne vyjizdi z kruhace ven, zejmena, kdyz je maly.
|
|
|
Také tak blikam. Zejména na kruháčích, co byly vytvořeny umístěním květináče do středu křižovatky. Zrychluje to provoz. Na velkých se řídím radami expertů.
|
|
|
já teda v čechách doržuju platnou legislativu, blikám jenom při výjezdu.
Ale, 3 roky jsem jezdil jako profík v Anglii, mám za to, že tam platí stejná pravidla jako v té Austrálii. Párkrát jsem se na výklad jejich pravidel díval do učebnice autoškoly a rozdávali tam i takový letáčky. Rychle jsem si na to zvykl, přišlo mi to plynulosti a bezpečnosti prospěšný.
|
|
Ackoli nejsem z tech, kdo objizdi kruhace petkrat dokola a blika doleva, a ackoli to neni v souladu s pravidly ani beznou praxi - soudim, ze blikani doleva celkem nicemu nevadi.
Pokud vidim nekoho blikat doleva, tak si zacnu myslet, ze budto blika a nevi o tom, nebo to dela zamerne. Oboji kazdopadne indikuje, ze pravdepodobne nebude vyjizdet a zaroven vede k tomu, ze clovek zbystri.
|
|
Videt nekoho pouzit blinkr na kruhaci v Italii je stejne caste, jako prestupni rok. A prece se tady nestane moc dopravnich nehod. Proste na kruhaci (temer) nikdo blinkr nepuzije, a ani to neceka od ostatnich. Stejne tak pri zmene pruhu na dalnici. Ne, ze bych to obhajoval, jen to konstatuju. Nejvice nehod se stane bud pro nedani prednosti na nejake normalni krizovatce, nebo pro neprimerenou rychlost. Nehody v opilosti zde povetsine zavini cizinci z vychodu.
|
|
|
Muzete popsat mechanismus nehody "pro neprimerenou rychlost"? Podle me rychlost nikoho nezabiji a k nehodam nevede, prestoze se to na ni casto svadi. Nehoda nastane proto, ze ridic udela chybu, nebo preceni schopnosti svoje, vozu, povrchu, atd ...
|
|
|
"Nehoda nastane proto, ze ridic udela chybu, nebo preceni schopnosti svoje, vozu, povrchu, atd ..."
...cili i kdyz jede rychlosti vyssi, nez v jake je schopen bezpecne ovladat vozidlo, tudiz neprimerenou..."
Odpovedel jste si sam... :-)
|
|
|
Typicky rozdil mezi rychlosti primerenou/neprimerenou a povolenou/nepovolenou.
Mejme zatacku mimo obec, kterou jde (za danych podminek a danym vozem) rozumne projet maximalne 50.
Pokud je osazena znackou 30, tak rychlost 40 je primerena, lec nepovolena.
Pokud neni osazena znackou, tak rychlost 80 je povolena, lec neprimerena.
|
|
|
To co popisujete je bohužel součástí současného "Babylonského matení pojmů". Spousta, ne-li většina lidu má mezi přiměřená a povolená rovnítko. Totéž pro termity nepřiměřená a nepovolená rychlost.
Nedávno tu byl o tom článek, jen to popisoval na problematice zapovězených identifikátorů při zveřejňování popisu nějakého děje.
|
|
|
Toto muzu potvrdit i tady ve Spanelsku. Blika tu tak 20% ridicu, zbytek na to dlabe a to nejen na kruhaci. Nikomu to problem nedela, ridici pocitaji s tim ze se neblika a alespon sleduji vic co delaji ostatni. Stejne tak chodci lezou do silnice jak se jim zamane a ridici tu s tim problem nemaji, pocitaji s tim a vic sleduji, co chodci delaji. Takhle me minuly mesic malem srazilo auto v Londyne, pac jsem cekal ze alespon zpomali a udela vetsi mezirku ...
|
|
|
Tak pozor, Italie je kapitola sama pro sebe. Hodne to pripomina Egypt (prednost ma ten, kdo je tam prvni), akorat v Italie maji znacky a pravidla, ktere (myslim) v Egypte nemaji, ale v Italie ridici (mistni) akceptuji pouze cervenou na semaforu. V IT je to sice chaos, ale kdyz to pravidlo prvniho clovek zna, tak se tam asi jezdit da. Nejvic nehod pry zavini cizinci, kteri spolehaji na pravidla:-)
Osobne pri jizde na kruhaci neblikam do leva, pouze pri vyjezdu blikam doprava. Na KO s vice pruhy je blikani vlevo IMHO spatne, protoze pak nevim, jestli ten ridic nechce preject na vnitrni pruh.
|
|
|
To Vam vypravel asi nejakej Franta Ruzicka, co ma svagra kerej videl itala na vlastni voci, ne?!
Vetsi snusku imbecilit o Italii jsem cet jen v nejake diskuzi na iDnes od podobnych odborniku jako jste sam pane rowos!
|
|
|
Davam Rowosovi za pravdu az na jedinou vyjimku: Italove ani na tu cervenou nezastavuji vzdycky. Semafory se tam totiz deli na dulezite (hodne velke krizovatky, tam je lepsi na cervenou zastavit) a nedulezite, jako treba semafor pred prechodem pro chodce.
Chudak cizinec, ktery si dovoli zastavit pred nedulezitym semaforem, si vyslouzi pekny houkackovy koncert.
Ovsem nejlepsi je sledovat domorodce, ktereho odlapi za neco carabinieri, jak zaujate vysvetluje, ze nic neudelal, a kdyz jo, tak proc to udelat musel. Cim drakonictewjsi tresty, tim delsi a zanicenejsi proslovy. :-)
|
|
|
Za pravdu mu davat muzes kolik chces. Nic to nemeni na tom, ze jsou to cesky pivni kecy.
Za 14 let co tu ziju, jsem videl projet itala krizovatku na cervenou snad 5x, a bylo zrejme, ze to chtel proste jeste "strihnout", ne ze by mu byla sumak nejaka cervena na semaforu. Tedy to same, co v CZ.
Parodii na italskou nevychovanost versus EU, i kdyz s velkou nadsazkou se proslavil i Bruno Bozzetto. www.youtube.com/watch?v=tzQuuoKXVq0
|
|
|
Dle mých zkušeností rozhodně nejde provoz v Itálii zobecňovat. Stejně jako u mnoha jiných věcí, i u řízení je rozdíl mezi jihem a severem a možná i mezi jednotlivými regiony. Třeba na jihu opravdu na okružních křižovatkách téměř nikdo nebliká, ale třeba v okolí Milána mi přišlo, že se často bliká jako na klasické křižovatce (doprava - pravý blinkr, rovně bez blinkru, doleva - levý blinkr).
|
|
Úplně stejná hovadina, jako při projíždění Téčka rovně blikat doleva. Prostě blbostm a další ptákovina, kterou by si člověk teoreticky (při nějakém zakotvení v paragrafu) měl pamatovat.
|
|
Já jsem přesně nad tímhle (konkrétně blikání doleva když "zůstávám" na kruháči) už taky přemýšlel a to z jediného důvodu - jsou vozidla, u kterých při najetí ke kruháči prostě ten pravý blinkr vidět neni. A to pak může a nemusí blikat a stejně vím kulové a poznám to až když stejně musím úplně zastavit.
|
|
Stejne se blinkry neridim, ridim se pouze podle toho, jestli muzu na kruhac bezpecne nejet, nebo ne. A jestli u toho projizdejici ridic blika je v podstate zbytecna informace.
|
|
Blikání doleva je velmi rozumné. Od doby, co jsem byl poprvé nucen řídit v Anglii to dělám, protože si myslím, že dát okolí co nejvíc informací o svých úmyslech je velmi důležité.
Sice mám určité pochybnosti o účinnosti takového počínání zde v Kocourkově, ale je dobře, že to tady pan kolega Jet_ nadhodil, protože ta indikace neslouží jenom pro řidiče čekající na ostatních vjezdech, až dokroužím, ale i ty, kteří jedou za mnou.
Celkem přehledně to vysvětluje i Highway Code: https://www.gov.uk/using-the-road-159-to-203/roundabouts-184-to-190
Takže odpověď na otázku Půjdeme blikat doleva? je Ne, já už blikám. A Humla starýho je mi po tom, jak to ti naši experti zase dodrbou…
|
|
Často jezdím do Francie a tam používají na kruháku (a že jich tam mají) taky levý blinkr. Používám to i tady, připadá mi to logické...
|
|
Teď jsem byl v Chorvatsku a tam neblikal nikdo. Nikde. Když jsem se našeho místního přítele ptal, proč tomu tak je, pouze pokrčil rameny a řekl:"To balkán" :D
|
|
Blikání na rondelu "mimo pravidla" chápu takto: když někdo bliká doleva, s největší pravděpodobností se snaží svému okolí sdělit, že právě teď nehodlá rondel opouštět. Sám to v takové situaci dělám tak, že vidím-li blížící se vozidlo rychlostí typu "on mi tam asi vjede", bliknu tak jednou, dvakrát doleva a samozřejmě ho sleduju, jak reaguje, abych mohl též patřičně reagovat. Vycházím z toho, že na rondelu se doleva normálně nebliká, takže když už to někdo dělá, má k tomu asi důvod. Jedná-li se ze strany řidiče o omyl, tak je to na rondelu jeden z nejnešťastnějších omylů.
Bliká-li někdo při vjíždění na rondel doprava, je to spíš sázka do loterie a nevyvozuji z toho nic konkrétního. Sleduju jeho chovámí a podle toho reaguju. Sám v této situaci blikám jen omylem. Vycházím z toho, že mnozí blikají při vjezdu a mnozí z těchto mnohých zapomenou blinkr vypnout (automatickému vypínání volantem jsem ještě důvěru nenašel, zvlášť u vozu, který není můj). Pokud jde o záměr ihned rondel opustit tím blízko nalepeným výjezdem, blikám tak, aby bylo pro ostatní jasně patrné, co mám v úmyslu, ale nesnažím se blikat už před vjezdem na rondel. Spíš tak na hranici vjezdu.
|
|
|
Ještě dodatek: nejčastější situace, kdy blikám doleva, je ta, když jedu po takovém tom typickém rondelu přetínajícího "zřetelně hlavní silnici" (tedy nejčastější manévr je projet ho "na dvanáctou hodinu" z hlavní, prostě jakoby rovně) a já mám v úmyslu jet "na devět hodin", tedy jakoby doleva. Snažím se tím dát "protijedoucímu" řidiči najevo, že hodlám dělat jiný manévr, než by možná očekával. Obvykle to zabere a "protijedoucí" mi tam nevjede (samozřejmě sstoprocentně na to nespoléhám, vždycky je potřeba počítat s plánem B, např. si může pan "protijedoucí" říci něco ve stylu "čurák bliká, tak mu tam vjedu", ale takového jsem potkal zatím snad jednoho, na moje bliknutí znatelně zrychlil, asi věděl, že tam fakt chci jet a potřeboval tam být dřív, faktem je, že chtěl vyjet stejným výjezdem jako já, takže zájem na tom asi měl).
|
|
Stačí se držet platných pravidel, které já zhušťuji do tradičního "jezdit čitelně". Prakticky to znamená, že na kruháči blikám včas před plánovaným výjezdem a při změně jízdního pruhu. Vede to občas k tomu, že začnu blikat už při vjezdu na kruháč, to pokud chci odbočit prvním výjezdem a ten je od vjezdu úhlově vzdálen << 90°.
|
|
|
Vidím to úplně stějně. Velké množství řidičů nemá schopnost ani dát znamení, že bude kruhový objezd opouštět a že by se mohl dostat na řadu někdo jiný, než tam skočí auto jedoucí za ním. Nemluvě o malebnosti místního značení komunikací a přehlednosti některých dopravních výtvorů, kde by slabšího jedince mohlo blikání na všechny strany odpoutat od řízení natolik, že...
|
|
Tohle by mohlo dostat zlatou malinu, jako vtip přijatelné ale pořád ne vtipné...
|
|
nejlepší je pako, co při najetí na kruháč bliká vpravo, během jízdy po něm vlevo a pak zapomene při výjezdu dát levej.
Článek mi připadá poněkud histericko fňukózní...
|
|
|
Pojdme nejdrive hledat, na cem se shodneme:
Ano, s vasi prvni vetou mohu souhlasit. Pri vyjezdu jste ale asi chtel rict "pravej", ze?
Ted to dalsi:
Fnukozni? Nenasel jste "mezi radky" nasel neco, "co jsem tam nepsal"? Povidejte..?
Hystericky? Mate problem s patym odstavcem textu? To je tam umyslne. Ridici jsou sice v okoli PHA "vyjezdeni" ale na kruhacich je to tam IMHO horsi nez ve zbytku republiky. Myslim, ze nemusim psat proc.
|
|
apropo. Největší nešvar českých řidičů mi přijde, když nejprve šlapu na brzdy a až teprve potom dávám blinkr, že se chystám .... zpomalit, zastavit atp... místo naopak.
Jak se v čechách dostat ven z vnitřního kruhu, když nemám přednost, mi taky ještě nikdo nevysvětlil. Teda on to na těch hovinkách.cz mgr. Humpl vysvětluje, "objeď ještě jednou". No to je super rada. To zvláště v Praze bych tam mohl strávit taky prázdniny.
Přijde mi, že v Anglii má ten kdo jede na vnitřím kruhu a chce ven přednost. Použiju odkaz co již tady uváděl kolega: https://www.gov.uk/using-the-road-159-to-203/roundabouts-184-to-190
|
|
|
pokud jedete v Anglii ve vnitrnim kruhu tak byste se s kolegou ve vnejsim nemel potkat. Na vnejsim kruhu jste v Anglii jedine tehdy, pokud budete z kruhace na prvni ci druhe odbocce odbocovat == pokud jste na vnitrnim tak vy (na prvni odbocce) odbocovat nehodlate a tak tomu tam rozumi i ostatni ridici == kolize nehrozi. Pokud na onom kruhaci dospejete k umyslu z kruhace vyjet, zaradite se do vnejsiho kruhu hned jak je to aktualni, pokud ten kruhac neni staven tak, ze se vnejsi kruh "stane" po odbocce vnitrnim.
Na "studium" kruhacovani v ceskych podminkach doporucuji soustavu kruhacu v Tabore u Kauflandu a Tesca. Jsou stavene prave tak, ze vedou ridice k tomu, aby nezustaval ve vnejsim kruhu kdyz bude obdocovat na treti odbocce, IMHO, jsou stavene logicky a dobre.
|
|
|
Já bych to zobecnil, prostě se nebliká vůbec. S tím bržděním je to nepříjemné, hloupé taky je, pokud na dlouhé ulici dáváte přednost protijedoucímu kvůli překážkám na své straně, a on si přitom v klídku bez blinkru parkuje.
|
|
Je zajimave jak se nektere cinnosti zdaji novinarum "ceske" a jinde se udajne nedeji. Kazdopadne volove ridici jsou vsude, napriklad Rakousko nevyjimaje. Pouzivat blinkry je v Alpach zrejme znamkou slabosti. Pri najezdu na kruhac blinkry tedy ani moc nesleduji, spis koukam na natoceni/rovnani prednich kol, podle nich lze zamer opustit KO vycist nejspolehliveji.
|
|
|
nuze, blikat na kruhaci dolava je dost nestastne. u nas napr. bolo do zakona zanesene, ze sa pri vjazde do kruhoveho objazdu neblika. ono to da svoju logiku - pri vacsine kruhovych objazdov tzv. kvetinacovej velkosti (typicke krizovatky dvoch bezvyznamnych ciest bez urcenia prednosti prestavane na kruhac) s jednym pruhom sa inadial ako do kruhaca ist neda a neda sa donho ist inam, ako doprava. a to nie preto, ze by tam ako bol prikazany smer doprava, takze naco davat smerovku, ale preto, ze je to "tak trocha" separatny typ krizovatky.
blikat dolava na kruhaci, ktory ma viac pruhov a zvlast po vojdeni donho je tiez nestastne, pretoze to znamena, ze chcem zmenit pruh na "o jeden viac vlavo". kolko chaosu to dokaze spravit, ak sa tak naozaj nestane? asi dost. zvlastnym pripadom su potom kruhace, kde su sice v kruhaci 2 pruhy, ale tieto "vynasaju", teda bez nutnosti zmenit pruh clovek skonci v jednom z troch exitov, alebo ak sa vnutornym pruhom preradi raz dolava, vyjde tam, odkial prisiel. tam by po logike nebolo treba davat smerovku ziadnu, maximalne pri radeni do "krmiacich pruhov" pred kruhacom, pretoze kam sa zaradim, tam pojdem a ak sa na kruhaci potrebujem otocit, tak len raz bliknem dolava. zakon ale vyzaduje smerovku pri vychadzani, tak ju davam. istota je gulomet, znacenie v kruhaci, ac ho malovali niekedy v maji je uz skoro fuc a nie kazdy vie, ze existuju kruhace, ktore "vynasaju".
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Blinkry na kruhových objezdech v ČR a jinde
|