Komentáře ke článku: D1 – pomalá cesta k šílenství (ze dne 12.09.2004, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Dávám Vám za pravdu. Jezdím docela často do Prahy a při nájezdu u Mirošovic jsem asi jediný, kdo pokračuje ve stejném pruhu - ostatní se z pro mne nějakého neznámého důvodu MUSÍ nacpat do prostředního, i když je pravý volný.
Když se pak někde musím z pravého pruhu dostávat před ortodoxního středopolaře až přes třetí pruh, častokrát mi proběhne hlavou myšlenka, že bych si koupil nějaký starý pekáč a pokusil se ho přeškolit nějakým hodně drastickým způsobem. Ale riskovat život kvůli kreténovi samozřejmě víc, než jako to chystá on na mne, nebudu.
|
|
|
Ne ne, jsme dva ;)
Casto se mi stava, ze pri standardnim (s tedeickem) zrychlovanim v pripojenem pruhu predjedu zmrda, uhnuvsiho do prostredniho pruhu, zprava. Prijde mi to o dost bezpecnejsi nez vyjet za nim, brzdit a cekat na mezeru pro predjeti v levem pruhu + se vracet z5.
|
|
.... Ale na D1 se pomerne casto stava nasledujici jev. V pravem pruhu jede kolona treba 100 (kamiony+...) a v levem jede souvisla kolona 30 aut cca 140 (coz uz je na hranici predpisu). Znicehonic se pririti zezadu nejaky machr jezdec, ktereho v jizde nikdo nesmi omezovat a zacne skolit - najede metr za zadni naraznik a zacne blikat - bud jen levym blinkrem nebo rovnou dalkovejma. Obcas pokud se dalnice nasledne uvolni, tak debilovi ujedu, ale vetsinou jen se jen branim pokuseni seslapnout brzdu a nechat si zaplatit novou zadni cast auta.
Mozna sem clanek spatne pochopil, ale ziskal sem nejaky nehmatatelny dojem, ze autor presne do takove kategorie patri....
|
|
|
Vybornou metodou se mi jevi lehce seslapnout brzdu, pustit zadni mlhovky a zacit ostrikovat okna. Vse se pritom deje soucasne....
|
|
|
Asi te zklamu, ale platil bys ty. Jestli jsi nekdy cetl vyhlasku tak vis, ze na dalnici mas vzdy dat prednost rychleji jedoucim vozidlum. Jestli jede 120 nebo 350 nikoho nezajima.
Takova nehoda se mi stala. Jel jsem 150 (podle brzdny drahy), auto prede mnou 120 ( jel 140, ale zniceho nic zacal brzdit). Veskery opravy sly z jeho pojistky. Ja zaplatil asi 1500 za rychlou jizdu (pokuta), ten typek dostal pokutu asi 2000 + platil moji opravu (a asi i tu jeho). Navic ho dala pojistovna k soudu, protoze jim to nezaplatil (ja tam byl jako svedek).
Takhle je to se zakonem.
|
|
|
I kdyz ma dalnice jenom dva pruhy, jedu v levym 130, predjizdim 120cu jedouci kilo a zezadu me placne Passat v tedeicku s dalkovejma jedouci 180??????????
|
|
|
|
Ale? Někdy jsem vyhlášku četl, ale dnes se jezdí podle zákona. A v něm nic o přednosti rychleji jedoucích vozidel není.
|
|
|
Kecy. At tak nebo tak musis "dodrzovat bezpecnou vzdalenost, na kterou dokazes bezpecne zastavit". Jedina vec je takova, ze by ti tam zrovna vjizdel a tys ho trefil do boku a jeste bys to musel slozite dokazovat.
Po havarce se jaksi urcuje mira zavineni a pokud nedodrzis vzdalenost+jedes rychle, mas to jisty. Bohuzel vsude plati to, co je do dokonalosti dotazeny v indii - vinik je ten, kdo ma naborenej predek. A jaksi u nas existuje povinny ruceni, ze kteryho se plati opravy poskozenym, takze pokud nechlastal, pojistovna ho k soudu nedala.... Az budes mit jednou ridicak, tak to poznas sam.
|
|
Ten popis provozu na D1 u Prahy je přesný. Já se tam sice zase až tak často nedostanu, ale když ano, stojí to za to.
Stran té A3 už nesouhlasím úplně - jezdím zhruba jednou měsíčně z NL do CZ a zpět a se zůstáváním v levém pruhu mívám problémy spíš mezi NL hranicí a Oberhausenem. Na tom dvojpruhovém úseku mezi Frankfurtem a Nürnbergem je to (když odečtu tu podivnou stavbu jakýchsi "tunelů" u Aschaffenburgu) největší pakárna s kamiony a jejich vzájemným předjížděním. Jinak moje zkušenosti s pouštěním do souvislého proudu aut na dálnici v Německu jsou převážně kladné - pochopitelně to chce mít trochu zdravého rozumu a reservy výkonu, aby se tam člověk zařadil plynule a nevytvořil za sebou kilometrovou zácpu.
Ad ježdění vpravo - než jsem poprvé sednul do auta na americké interstate, celkem jsem se bál toho, že tam neexistuje přikázané ježdění vpravo. Čekal jsem pěknou džungli, ale realita mě dost překvapila. I když si každý jezdí v tom pruhu, ve kterém chce, problematické situace, důvěrně známé z D, NL a CZ tam téměř nevznikají a to ani v pátek večer na přecpané I80W z New Jersey na západ. Ono asi opravdu spíš než na konkrétních zákazech a příkazech záleží na ohleduplnosti a používání zdravého rozumu...
|
|
|
recht - v Nemecku taky nemivam problemy a navic se mi libi, ze razeni pres nekolik pruhu na velkych kreuzech probiha bez troubeni a blikani - tak nejak ja pustim tebe, ty me (akorat kolem sjezdu Rhötenbach - Emskirchen je to pocuc, pak je jeste super jet navecer z Frankfurtu na sever na Löhne - taky pekny). V Holandsku je to trochu o necem jinem - tam jsou dalnice ucpane od rana do vecera (nejlepsi je Venlo - Eersel - Eidhoven - Rotterdam - tam clovek fakt zestarne....)
No a ve statech je to pohoda, protoze jak interstate tak express line skrz mesta maj tak siroky pruhy, ze se tam vejdou dva nakladaky.....
Fakt je, ze vetsi folklor nez nase D1 asi nenajdete, nicmene jizda po jizni Evrope ma taky sve kouzlo - tam se selskym rozumem nevystacite ;o))))
|
|
|
Hmm A67 (Venlo-E'hoven) je ještě v pohodě. Nejhorší je asi A4 (A'dam-Den Haag, tamtudy jezdím do práce), A2 mezi Amsterdamem a Utrechtem a pak A9 okolo Amsterdamu.
|
|
|
tezko posoudit, ktera holandska dalnice je horsi, kdy se pres den po vsech stejne jezdi krokem ;o)))
|
|
|
Ano, na tom něco je. A je to něco, z čeho by si ČR možná mohla vzít ponaučení. V NL existovala a existuje velmi slušná síť nedálničních komunikací (rijkswegen, provinciale wegen etc.). Dálnice se původně stavěly opravdu jen na dálkovou dopravu.
Jenže někdy v 70 letech se začaly masově budovat přípojky na dálnice z každé díry. Na dálnice se začala stahovat i místní doprava a objevily se zácpy. Postavilo se víc dálnic, ovšem zase s více nájezdy a roztočilo se bludné kolo :-( Takže dnes například A4 praská ve švech, protože se tudy jezdí např. z Den Haagu do Haarlemu i když "zadem" vede přímá, permanentně celkem prázdná a tedy bez problémů průjezdná N206 (obdoba české silnice 1. třídy).
Takže když slyším v ČR jak by každý chtěl všude dálnici, nevím, co si o tom mám myslet. Ona totiž chytře udělaná normální silnice (s obchvaty měst, odbočovacími a stoupacími pruhy) může IMHO ve spoustě situací odvést potřebnou službu a přitom stojí o dost méně než plnohodnotná dálnice. Pochopitelně nepopírám, že existují úseky, kde "full-size" dálnice potřeba je, ale při hustotě a struktuře osídlení v ČR jich zase není tolik.
|
|
|
A projel jste si někdo ten velikej několikaproudovej kruháč uprostřed Barcelony? Kdo nezažil, neuvěří....Tam stoprocentně platí právo většího a rychlejšího. Auta / i nejnovější modýlky/ jsou omlácený ze všech světovejch stran a vůbec nikdo se nevzrušuje. Do extáze mě dostávali místní hošíci na skůtrech a mopedech, kteří při zastavení na kruháči / byl permanentně ucpanej, takže nic mimořádnýho/ se vždycky ležérně opřeli i se svým přibližovadlem o nejbližší auto, přičemž si s nedbalou elegancí odložili nožku na přední nebo zadní dveře....prostě nádhera.
|
|
|
nemáš až tak docela pravdu protože z Würzburgu až do Norimberka je zákaz předjíždění nákl. aut (to vím na 100 %) a skutečně tam nikdo nepředjíždí. Až na šílené holandské řidiče kamionů ... A vím o čem mluvím, jezdím tak asi trochu častěji než Ty ...
|
|
|
Jednak ten zákaz není (většinou) mezi Würzburgem a Frankfurtem (resp. začátkem víceproudé dálnice před Frankfurtem) a jednak ani na tom úseku Nürnberg-Würzburg si z něj mnozí příliš těžkou hlavu nedělají :-(
Zrovna dnes (ehm, tedy včera) jsem tam jel a zase - náklaďáky předjíždějící o sto šest. Vrchol byl když se v jednom stoupání nacpali do obou(!) rychlejších pruhů (pochopitelně přes zákaz). Pro úplnost: byl to Němec a Rumun, ale to je jedno, řidiči kamionů nepatří k intelektuální elitě národa asi nikde na světě.
|
|
Celkem souhlasím s autorem, ale bohužel v článku postrádám jeden z aspektů, proč občas i já jezdím v levém pruhu, když pravý je prázdný......Je to kvalita vozovky v pravém pruhu a zejména vyjeté koleje od kamionů ! Je to fakt chuťovka někdy přejíždět neustále po nerovnostech z pruhu do pruhu ! Takže zejména při deštivém počasí, kdy se v kolejích drží navíc ještě voda, kašlu na pravý pruh ! Nejsem brzdou, protože mám dost silné auto a nejsem ani závodník.....spíš se setkávám s tím, že dost často si některý ten "zmrd" v Octavii combi chce se mnou "rozdat" a zazávodit si už i na světlech.....ale to je na jiný článek.
|
|
|
souhlas, také někdy jezdím v levém, resp. v prostředním pruhu z těchto důvodů, nejenom koleje, ale i díry a podobné chuťovky.
|
|
|
Stran těch kolejí souhlas. V neděli pršelo a já málem zabil sebe a svou rodinu, když jsem si dovolil předjíždět na silnici z Poděbrad. Přejet s pruhu do pruhu při cca 90 km/h je díky kolejím plným vody kaskadérský výkon.
K tomu bych podotknul, že by mne zajímalo, proč už sakra není tranzit kamionů značně zpoplatněn s alternativou vlakové přepravy. Abych pravdu řekl, už mne ty kamiony na našich silnicích k nepříčetnu serou. Kdejaká pitomost, co by se dala bez problémů vozit vlakem, tak se hází na kamiony a vozí přes půl Evropy po přetížených silnicích. Proč by se měli pořád za naše daně spravovat silnice a dotovat tak špeditérům jejich zisky
|
|
|
protože vozit vlakem znamená ČD, že ČD něco přepraví bez problémů je z říše fantasie, v případě, že by se vozilo vlakem, tak by se ČD nedoplatili až by měli speditérům hradit zpoždění a když se ČD nemůže doplatit tak automaticky sahá do státní kasy, takže možná stávající varianta je pro nás levnější!
|
|
|
Jistě. Za stávajících podmínek asi ano. Ale je to řešení? My kteří máme tu úžasnou možnost vydělávat na zpoplatnění tranzitu na to kašlem a poskytujeme celé Evropě skoro zadarmiko naše silnice. Nejsme my takhle náhodou blbý?
|
|
|
jsme blbý, ale možná to nebude náhoda, pořád si říkám, že tím vláda něco sleduje, ale nemůžu přijít na to co, pochopila bych i kdyby to byl nějakej jejich osobní prospěch, ale pořád na to nemůžu přijít nebo jsou ještě blbější a nesledujou tím vůbec nic
|
|
|
|
|
Není to levnější, jen to není vidět. Kdyby si každý silniční dopravce měl udržovat svoji dopravní cestu, možná by se divil. Navíc silniční "lobby" je podstatně silnější. ČD je jen jedna firma, zatímco po silnici jezdí skoro všichni.
|
|
to přeci ví každé malé dítě, že pravý pruh je pro kamiony, střední (je-li) pro sralbotky a pořádný fíra jezdí zásadně v levým........
Ale vážně: na tom úseku do Mirošovic je to běžná situace - vpravo kamiony, ve středním sem tam někdo a v levém všichni ostatní. Zejména jakmile se dálnice rozjede do kopce. Je to špatně a chyba, má se jezdit v levém.... Jenže: zkuste jet podle předpisů. V pravém jedou kamiony nárazník na nárazníku. Ve středním pak ostatní řidiči náklaďáků, kteří považují za nedůstojné se plazit do kopce bv řadě s kamiony sedmdesátkou. Protože jejich Avia dokáže víc, až 75. Tak vjedou do středního, aby kýženou maximální rychlost dosáhli. Tož - většinu dosáhnou, ale a/ jedou vedle toho kamionu až k odbočce na Jesenici (kde se stejně zase za něj zařadí, aby mohli vyjet z dálnice ven) nebo až na kopec b/ tím jak soupeří s kamionem vytlačí osobáky (většina jich dneska víc jak 75 hravě udělá i do kopce) do levého. Jenže když už v tom levym jsou, no tak tam zůstanou.A navíc hodně lidí za volantem jedoucích v levém pruhu má pocit, že musí vychovávat ostatní řidiče - tady se jede 130, já jedu 100 nebo 120, to si myslím že stačí, tak sakra nebuzeruj.
Nedávno jsem se opravdu snažil jet podle předpisů. Připadal jsem si jak zajíc na poli - P(ravý),S(třední), P, L(evý), světla, houkačka, S, P,S,P, L, S, P, atd. Za těch 20 km jsem přejel z pruhu do pruhu nejmíň 40 krát, předjel asi 10 Avií ve středním pruhu, vyhnul se šrumci u odbočky na Jesenici (kde se cpaly dva pruhy náklaďáků doprava najednou), vysvítil v levém Avii (75) a meďáka z roku 60 (90) atd atd.
A jestě jedna poznámka: při odbočení v Mirošovicích - už při sjezdu z kopce se kamiony řadí do středního (Brno), ačkoliv odbočovací pruh daleko předaleko. A tak, chcete-li jet na Tábor, máte dvě možnosti: jet za nimi cca dva kilometry, nebo je předjet vpravo. Totéž se opakuje na druhé straně mezi Průhonicemi a odbočkou na Chodov. Kdysi - ještě to za socialismu - stávali přislušníci VB na Chodově na mostě přes dálnici a dalekohledem šmírovali, jestli jedete vpravo. Když ne, tak vás za mostem jejich kolegové zastavili a dali vám pokutu. Jenže doprava zhoustla a bezpečně zastavit provinilce už není kde. Tak se na to kašle.
|
|
oprava: ....má se jezdit v pravém....
|
|
ne nepatrim, protoze kdyz jedu na hranici povolene rychlosti, nebo pomaleji a nekdo mne dojede, tak mi nedela problem zalezt na chvili mezi kamiony, coz ostatne delam i kdyz za mnou nikdo neni a mel bych tam stravit treba jen tri sekundy, nebo v momente kdy to neni mozny, tj par kamionu nalepenych na sobe (ono je jich z 99% jen par, max ctyri)dostanu z auta co to jde, abych toho za mnou nebrzdil. Neresim jestli to je zmrd nebo ne. S tim at se vyrovna sam. Ale jak rikate, ono to dost casto nejde, kvuli tem zmrdum, kteri by nemeli stastny den, kdyby na par sekund zapadli mezi kamiony.
|
|
|
Je to otazka. Taky se snazim zustat pokud mozno v co nejpravejsim pruhu a do leveho jen prejet a co nejrychleji zase zpet, jenze jak sem psal - kdyz jede treba 15 aut v levym pruhu za sebou 140 a v pravym jede zase snura 90, tak je zdrzeni provozu (potazmo ohrozeni vsech zucastnenych) daleko mensi kdyz zustanu v levym a predjedu celou kolonu a hned se zaradim, pricemz zdrzim jednoho ocase, co jede rychleji nez kdyz kvuli tomuhle ocasovi musim zbrzdit, zaradit se mezi kamiony a pak zase riskovat bleskovy zrychleni mezi dalsi auta v levym pruhu a to vsechno jen proto, aby si tenhle pomohl presne o 40 metru, ktery si nechavam jako bezpecnostni zonu.
Uprimne receno, tohle obcas nechapu. Silnice sou primarne urceny pro ty, kdo pravidla dodrzuji. Stejne tak, jako je nedodrzuje ten, kdo jede na prazdny dalnici v levym pruhu, tak je nedodrzuje ten, kdo jede rychleji nez stanovuje vyhlaska. Je mi to celkem jedno, mel sem taky obdobi, kdy sem byl hrdej na to, ze me za celej rok a neco defakto kazdodenniho pobytu na dalnicich predjelo pouze jedno porsche, neb sem jezdil jako totalni magor (videno s odstupem casu), nicmene kdyzbych po celou dobu co ridim dojel nekoho, kdo maximalni povolenou rychlosti (140) predjizdi kamion v pravym pruhu, tak bych se musel propadnout studem, kdyz bych na nej mel zacit blikat a prijet k takto jedouci kolone aut a zacit skolit toho posledniho, to je IMHO fakt na presdrzku. Paradoxne nejvetsi zdrzeni na dalnicich zpusobujou presne takovyhle frajirci, ktery skolej ve 140 toho posledniho v kolone najizdenim na zadek a ta kolona najednou pribrzdi kvuli treba dalnicnimu omezeni....
|
|
|
Souhlas. Taky jsem alergický na debily, kteří přestože vidí pravý pruh zaplněný souvislou housenkou náklaďáků a v levém kolonu jedoucí 140, přiletí 200 a začnou blikat jako šílení. Co tím chce docílit? Mám mu uhnout, zalézt mezi tiráky a čtvrt hodiny čekat na díru abych se dostal zase zpět? Ten vůl si přitom pomůže o patnáct metrů a bude na tom zase úplně stejně. Nejsem padlý na hlavu. Prostě se zařadím až tam, kde je to rozumné.
Snažím se jet co nejvíce v pravém pruhu. Pochopitelně se za každou cenu nebudu rvát mezi kamiony s rozestupem 100 m (On jede 90, já 140 - rozdíl je 50 což znamená 7 vteřin, než ho dojedu). Když někdo přijede ze zadu rychleji, nebliká, netroubí a slušně čeká, tak se většinou zařadím i tam, ať si jede. Pokud někdo přiletí jako potrefený bliká, a houká jako vzteklý, tak mu taky uhnu. Ale pochopitelně až tam, kde je toho prostoru dost na to, abych sám nemusl zpomalovat. Jak se do lesa volá...
Mimochodem - to šílené předjíždění až tak moc na rychlosti nepřidá. V poslední době jsem hodně jezdil do Zagrebu a zpět. Přes Slovinsko je od přechodu až po Maribor (cca. 50km) celkem úzká cesta jen asi se dvěma místy, kde se dá předjet. Občas se vyskytli kamikadze, kteří předjížděli kdekoliv, jakkoliv a kohokoliv. Přímo si koledovali o těžkou bouračku, těžce ohrožovali všecny kolem sebe. Nakonec jsme se většinou sešli na semaforech na začátku Mariboru. Zabijáci stáli ve vedlejším pruhu, dvě auta vepředu. Celkový zisk? 15 metrů a 5 vteřin. Má to smysl?
|
|
|
Tak ty svítící troubící závodníky já rychle a ochotně pouštím. Pustím nohu z plynu, počkám, případně přibrzdím, zařadím se za všechna auta, která jsem právě předjížděl, někdy to trvá i minutu a zpomalím na 70km/h. Chtěl předjíždět? Chtěl. Pustil jsem ho? Pustil. Já jsem takový slušňák;-)))
|
|
|
Já zase podřadím na trojku a pustím plyn. Takže auto začne zničeho nic brutálně zpomalovat a borec má najednou plný trenky, protože brzdy nesvítěj. Pak zase přidám a dokončím předjíždění. Jenom jednou jsem to musel zopakovat 2x, než to blbečkovi došlo.
|
|
|
Na hrubý pytel hrubá záplata - dobrá zásada, lidstvo se tak jako tak přemnožilo.
Jednou jsem viděl jak takový "školitel blikajících vytuněnců" vytáhnul cosi vypadající jako pištol a mával s tím na předjíždějícího.
Jak daleko je pištol od od "brutálního zpomalování" ??
|
|
|
Když mi někdo najíždí na kufr tak mě ohrožuje. Proto raději zpomalím, aby byly následky případné nehody menší. Čím víc se lepí, tím rychleji je nutné zpomalit :-)
|
|
|
já to řeším jinak .... jedu dál, jen sundám nohu z plynu .. takže auto zpomalí a pokud mám - a to je většinou - zapnutá světla, probliknu mlhofku .....
Ruku na srdce, kdo z vás si při pohledu na červeně svítící záď auta před sebou uvědomí, že to nejsou brzdy ?
No a blbeček za mnou ? ten se může posrat :))) neví co s rukama, co s nohama , často dupne na brzdu a lítá od kraje ke kraji :D
asi si namontuju za zadní sklo videokameru :)
|
|
|
často stačí jenom brnknout levou nohou o brzdu, světlo vzadu blikne, ale brzy ještě nezaberou. a výsledek je stejnej, ten za mnou začne předvádět rukama orientální tance.
jinak někdy se tihle lepiči na prdel vytrestaj sami. stalo se mi, že jsem jel po okresce, kde u krajnice byly vyfrézovaný díry, takže se muselo jet skoro po prostředku a měl jsem za sebou blba, kterej mě předtím dojel, furt se vysunoval doleva, aby mě předjel, což se mu nedařilo, páč jsem se vyhejbal dírám a vadilo mu, že při tom jedu z opatrnosti 70-kou v místě kde byla povolená 50-ka. furt blikal, jeho frikulína vedle se tlemila, páč mě asi okomentovával zajímavými výrazy a furt se mi lepil na zadek, tak na 5m. no a díky tomu neměl čas zaregistrovat, že silničáři po kilometru změnili taktiku, zhruba 100m nebyla žádná díra a pak pár děr na závěr vyfrézovali dál od krajnice, takže člověk musel zajet pro změnu od středu k pravému kraji. no a páč su občas pěknej zmetek, tak jsem se chlapce rozhodl vydusit, musím přiznat, že jsem tam jel i den předtím, takže jsem věděl jak ty díry jsou, takže poté co skončili díry vpravo jsem jel furt u středu jako kdyby ty díry vpravo měli ještě pokračovat a těsně před těma posledníma jsem se zavlnil k pravýmu kraji, takže jsem je objel, ale ten frajer za mnou je pravým kolem chytil, páč je vůbec neviděl a nestačil na to moje zavlnění zareagovat. akorát jsem zahlídl v zrcátku jak auto nadskočilo, jeho přítulkyně se chytá za hubu a on najednou lítá po silnici jak hadr na koštěti a zpomaluje, pohled k nezaplacení :o) mám pocit že to bylo asi naposled kdy se někomu lepil na zadek
|
|
|
Nojo, jenze treba tohle je nahouby, protoze vzhledem k tomu, ze je to dement, ktery nema vetsinou moc najezdeno, je tu velka pravdepodobnost, ze zazmatkuje hodne a zpusobi havarku kde zabije v nejlepsim pripade sebe a v horsim zpusobi nejakou retezovku. Ja radeji delam to, ze ho ignoruju a jakmile je racionalni moznost uhnout, tak mu uhnu at si tahne jak to delaji vandraci.
Ale jeste jedna vec byla v clanku kritizovana a to skoleni na dojcackejch danicich - tam kdyz chcete predjet zprava, tak Vas ostatni zavrou a mate smulu. IMHO to je jedina cesta, jak tenhle nesvar zliklidovat. Kolikrat uz sem se setkal s tvrzenim "ty debilove tam jen prekazej" a "vzdycky me tam nekdo pusti", cimz narazim na vyroky majitelu sluzebnich "cervenejch teedeeicek" v pRassatu a podobnejch plechovek, ktery vyuzijou diru mezi kamionama v pravym pruhu, aby pomerne velice riskantne predjeli o jedno auto dopredu v kolone v pruhu levym. Netajim se tim, ze kdyz nekoho takovyho uvidim, tak ho zavru - nepustim ho ani pred sebe, ani za pak zpatky za sebe a holt musi zustat v pruhu kde se jede ne 140, ale 90. Kdyby se to temhle "podjizdecum" osladilo pokazdy, byl by provoz na dalnicich casem nejen plynulejsi, ale i bezpecnejsi.
A k tem co jezdej na prazny dalnici v levym pruhu - delam to, ze je dojedu do bezpecny vzdalenosti a chvili cekam. Vetsinou uhne uz kdyz vidi nekoho v zrcatku (jede v levym prave z duvodu vymolu). V mensine pripadu bud zacne zavodit (kdyz to prijmu, tak vetsinou uhne az mu popelnice ve 190ti sype saze a on vi ze uz se pred svoji buchtou neblejskne, ale spis ho necham ujet at se zabije sam), nebo ho dojedu treba na 10m a hned uberu plyn a necham rozestup zase 30m a za chvilku znova. Nikdy sem to nemusel delat vic jak 2x.
|
|
|
no, pomáhá to, a dělám to jenom když je to hodně velkej dement a vidím že za ním je větší mezera. většinou to dělám když se blížím k obci a nebo k hnusnýmu úseku a nechci riskovat že mě nějakej dement třeba v serpentýnách roztočí nárazem, takže ho vycukám kus předtím.
jinak to zavírání dělám taky. většinou na tyhle předjížděče zprava narazím v případě, když se dva kamiony předjížděj a v levým pruhu jede třeba deset aut co čeká až tírák konečně předjede a mezitím se pravým pruhem přiřítí auto co dojede těsně předjížděnej kamion a začne se cpát doleva doprostřed kolony. občas někdo vyměkne, ale začíná bejt víc lidí drsnejch, dotyčnýho nepustíme, ať si laskavě táhne na konec kolony.
|
|
|
panove, vy ste ale pekna sbirka zmrdu :)
|
|
|
proč? protože mě vadí že mě ohrožuje nějakej zmrd, kterej si léčí za volantem komplexy a honí si triko před přítelkyní? až tě nějakej lízač prdelí nabourá, budeš povídat jinak
|
|
|
Bezva, takový mám v lásce - vychovávat v levým, vychovávat v pravým, mezi kamióny se nikdo neschová, protože by pak musel přece "čtvrt hodiny čekat na díru", jak tu psal nějakej zmrd a proč? No protože takovejch je Vás padesát na kilák a všichni už se do levýho ani vejít nemůžete... Já normálně jezdím 110, protože to je jízda jak po sametu a poslechnu si vážnou hudbu, ale sem tam mě to baví, tak jedu třeba 220 a to ani nemusím vézt nikoho do nemocnice, prostě mě to BAVÍ a poslouchám Rammsteiny, policajti, slyšíte mě? A hned se mi pod nárazník nasune nějakej učitel orientálního tance, kterej mě označí za honibrka, kterýmu "fáro koupil bohatej tatínek, aby se konečně zabil", jak tu psal jinej zmrd... (pozn.: kromě toho auta už nemám vůbec nic, abyste věděli, páč nekradu a koupit jsem si ho musel sám). Kdysi jsem na tyhle svý miniaturní závůdky jezdil do Němec, jenže ani tam už se dneska jezdit nedá... a hlavně mi prosím nezapomeňte říct, že až někoho zabiju, bude na všechno pozdě. Bože můj, já tak strašlivě nenávidím debaty o bezpečnosti na silnicích...!!! Protože ty všichni neuvěřitelně moudrý přispěvatelé buď nemaj auto, nebo jezdí, když já spím anebo... prostě kecaj.
|
|
|
no, takhle ale přijdeš jednou o zadek. A to ve 130 není žádná sláva, pravděpodobně tě to roztočí po dálnici.
A v penálu Ti pak bude prd platný, kdo byl v právu
|
|
|
Souhlasím se vším co jsi napsal, jsem na D1 taky každou chvílu, ale posral jsi to s tím předjížděním z prava, to je to největší zmrdstvo jakýho se může řidič dopustit!!!
|
|
Jezdit v pravém pruhu je hovadina. Obzvláště na D1. Kamiony a různé náklaďáky tam nemají rozestupy 100m, nýbrž jsou tam docela solidně nahuštené. Kromě toho by to vypadalo asi následujícně - ujedu krátký úsek mezi dvěma kamiony v pravém pruhu, pak se budu deset minut courat osmdesátkou, než se mi poštěstí dostat se do středního pruhu, abych mohl ten kamion předjet. Konečně je tam místečko. Zrychluji, házím blinkr a předjíždím, pak se zase řadím do pravého jen proto, abych opět během tří sekund dojel další náklaďák a pak se za ním ploužil.
Pravý pruh je prostě pro pomalá auta, střední pruh pro rychlejší auta a levý pruh je pro předjíždění. To, že se v levém nedá občas předjet, protože tudy teče nepřetržitý proud oktávek f tédéíčku, mercedesů a různých dvoulitrů, se zmrdy, kterým je dvěstě málo, je jiná věc.
|
|
Já vidím největší problém našich dálnic v tom, že je zde příliš velký rozdíl v kvalitě aut. Na jedné straně tu máme bavoráky a mercedesy, na druhé staré stodvacítky. K tomu ještě obrovské množství kamiónů. To vede k tomu, že v pravém pruhu se jezdí 100 a v levém 140 (jak už podotkl autor článku). Starší auta nejsou schopna při předjíždění vyvinout stejnou rychlost jako moderní a těm se naopak nechce zajíždět do pravého pruhu a každou chvíli někoho dojíždět s tím, že je někdo zazdí za náklaďákem. Sám mám auto, kterému na dálnici nejlíp šmakuje rychlost cca 120 km/h (felicie 1.3). Takže mám docela problém, protože v pravém mě furt něco brzdí, ale při předjíždění nemám tak velké zrychlení, abych nikdy nikoho neomezil.
Trapný jsou pak takový situace, kdy dojedu předjíždějící se kamiony do kopce, ploužím se za nimi 80 a v tom mě dojede něco rychlejšího. Kamiony se úspěšně dopředjedou, já jsem v levém, vedle mě kamion, za mnou oktávka, jedu na 4, auto sice řve ale jet se mu moc nechce. Oktávkář je nervózní, já taky, protože ho nechci brzdit, ale zároveň musím předjet dva kamiony jedoucí v pravém těsně za sebou.
Vůbec nejvíc mě sere, když se na mě někdo zezadu lepí. Třeba v Německu jsem to nezažil. Připadá mi, že řidiči tam jezdí víc v pohodě. I když se na tamních dálnicích jezdí rychleji, mám pocit většího bezpečí.
Pokud je u nás doprava svedena do jednoho pruhu, všichni se řadí za sebe 2 kilometry před zúžením, čímž zbytečně narůstá délka kolony. Pravidlo zipu se totiž příliš nedodržuje, každý si říká, ať ho pustí ten za mnou.
Zajímavým jevem je chování typu "ještě jeden kamion", kdy dojedete pomalejší auto, které předjíždí. Nechce se mu však řadit mezi kamiony, přičemž si řidič říká: "toho ještě předjedu, tamtoho taky". Tím pádem narůstá kolona v levém a občas dochází k legrační situaci, kdy jede spousta aut v levém pruhu, přičemž v pravém už je volno.
|
|
|
No v (D) se totiz policie pochlapila a poridili si pekne vypecenej radar, kterej je schopnej zmerit vzdalenost mezi vozidly, pekne jim to nahraje a vetsinou to konci "takze zde vozidlo odstavte a zavolejte si nekoho, kdo Vas odveze" -
Taky se policie chova trochu jinak k verejnosti - treba na RTL2 je obcas k videni reality tv z dalnic. Pravda nektery ty zabery byly dost drsny.
Asi "nejlepsi" ukazka zmrdismu byla, kdyz se ze tmy nejakej idiot pokousel zprava podjet nadmernej naklad (opravdu!!) a ono se to vsechno tak nejak zuzilo a manik si udelal z auta peknou kouli ve skarpe.
Jinak asi nejhorsi katastrofa jsou ridici s polskymi spz ritici se k jadranu po Brünner Bundesstrasse (B7) - zakaz predjizdeni - to me nesere, rychlost - taky ne ( a to je tady 100 na silnici, a do 115 to vetsinou poldy netoci).
Jedinou vyjimku bych povolil na D2 tak 10km pred hustopecema smerem na SK - tady je pravej pruh zmetek uz z vyroby, a pravdepodobne kombinaci prelozenych kamionu a blbe udelanyho podkladu je tady takova roleta, ze jizda 110 v osobaku pripomina tak 200.
|
|
|
Ten úsek znám a jezdím tam taky vlevo. Jinak se nedá...
Rozteč hrbů je přesně taková, že kolem 120 začíná auto dostávat kopance přední/zadní náprava v takovém rezonančím rytmu, že je to na vysypání zubů. Zlepší se to kolem 150, kdy už je přeskakuješ.
|
|
|
nejlepsi je ta jedna terenni vlna; myslim, ze kdybych ji projel 200, tak musim skocit :-)
|
|
|
Ale ta je az na exitu Breclav smerem na hranice. Jednou jsme ji projeli (neridil jsem) asi ve 270 a kupodivu to auto ani (subjektivne) neskocilo. Akorat ja jsem se chvili vznasel nad sedadlem ;-)
|
|
|
v Německu mají rozestupy na dálnici stanoveny zákonem. Od rychlosti 80 km/hod a to v závislosti na rychlosti.
Takže jet někomu za prdelí je porušení zákona. A proto se policii dobře stíhá.
|
|
|
Na druhou stranu - na jižní spojce se jezdí hlavně uprostřed a vlevo a podle mého názoru je to správně. V obci neexistuje povinnost jízdy v pravém pruhu a aspoň je volný pruh na odbočení a napojení.
|
|
zaznamenal jsem pripominky ke kvalite vozovky - znate nekdo polskou dalnici c. 4 Zgorzelec - Wroclav ???? kdo jo, musi povazovat D1 za testovaci drahu pro Ferrarri....
|
|
|
Svata pravda neco takoveho jako je tam, si zaslouzi pojmenovani "tankodrom pred opravou" a ne dalnice.
|
|
Když už jsme u toho vracení do pravého pruhu. Mě rozčiluje i další věc. Jedu v pravém pruhu, provoz na dálnici velmi mírný, předjede mě auto a HNED se řadí zpět do pravého pruhu. Nikdo za ním nejede, ale on nemůže jet chvíli v levém a zařadit se alespoň v bezpečné vzdálenosti. V dešti nebo v zimní břečce je to opravdu fajn chvíli nevidět. Stát se v tu chvíli cokoliv tak to neubrzdím a vina bude na mě. :(((((((((
|
|
Darmone, nezbývá než 100% souhlasit. Na D1 jsem bohužel denně (dostal jsem úžasný nápad se přestěhovat na Moravu a zůstat pracovat v Praze) a každý den děkuju všem svatejm, že jsem z toho Carmageddonu vyvázl se zdravou kůží. Taková koncentrace kreténů, kteří se řídí heslem, teď jedu já a vy všichni ostatní se třeba poserte, se opravdu jen tak nevidí. Škoda slov.
|
|
K smíchu a následnému politování mě uvádějí "oktáfkáři", kteří, když už nemají ty "xenony", tak svítí předníma mlhovkama a tváří se před ostatníma, že je "jako mají" :-))) Blbci. Taky mě sere, že se v této zemi nedodržuje pravidlo zipu (byť dané vyhláškou) a pokaždé má někdo z pravého pruhu vlekoucí se kolony před nějakým zúžením potřebu "vychovávat" ty ostatní, kteří jedou v levém pruhu. Obvykle je to nějaký kamion, který vjede do levého pruhu (někdy těsně před přijíždějícím autem) a pak jede pomalu vedle svého kolegy kamiónaře a oba se asi společně smějou, jak nám to pěkně nandali a třikrát se u toho udělají....(pokud je před oním zúžením zákaz předjíždění, tak to pochopitelně respektuji - ale už to na dálnice nedávají).
|
|
Darmone, dobrej a pravdivej článek. Jezdím zmiňovaným úsekem 2x denně. Od Benešova do Prahy a zpět a snažím se jezdit taky dle hlavních zásad, který jsi popsal. Jezdím kolem 130 -vpravo když to jenom trochu jde, když jedu v rychlejším pruhu tak používám zpětný zrcátko a uhejbám. Mám jenom malej přípodotek k pravidlu zipu. Před pár měsící jsem absolvoval školení řidičů, který používaj služební auto - to je dnes povinné - takže si některý věci dobře pamatuju. Pravidlo zipu platí tam, kde je to označeno značkou - já ji viděl asi 2krát v životě. Jiná věc je, že by se tak možná mělo jezdit automaticky a ušetřilo by to spoustu nervů.
V současný situaci se s předstihem řadim do pruhu, kterej je průběžnej a nevynucuju si na poslední chvíli něco na co nemám podle vyhlášky nárok.
|
|
|
Pravidlo zipu nemusi byt upraveno znackou, je to smutne kdyz profesionalove z autoskol kazou takoveto bludy o povinne znacce.
|
|
|
Co je na tom špatně? Pravidlo zipu platí všude. Tedy výrok "pravidlo zipu platí tam, kde je to upraveno značkou" je pravdivý;-)
|
|
|
A ještě něčeho jsem si v Pavlově příspěvku všiml: na "zipové" řazení nemáš dle vyhlášky nárok. Na "zipové" řazení máš nárok ze zákona. On nás Pavel jen zkouší;-)))
|
|
|
Jsem taky "služební" řidič a absolvuji povinné školení. Pravidlo zipu patří k evergreenům. Podle mého názoru není ve vyhlášce formulováno srozumitelně, jeho používání v praktickém případě nedovedou vysvětlit ani učitelé autoškoly ani policisté. Navíc u nás tento způsob jízdy není zažitý, řidiči s tím nemají praxi, není možné se v přiměřené míře spoléhat na to že druhý řidič se bude chovat předpokládaným způsobem. Pomohlo by explicitně jej prosazovat osazením příslušné dopravní značky, aby se dostal do povědomí. Navíc, podle mých zkušeností, zácpy u každého dopravního omezení vytvářejí a zhoršují ZCELA ÚMYSLNĚ řidiči kamionů. Jejich motivaci k tomu neznám.
|
|
Proč? No protože v úseku D1 Praha - Mirošovice (21 km) je 6 sjezdů a nájezdů a po čtyřech benzínkách (parkovištích) z každého směru. Takže podle mého v pravém pruhu jede ten, kdo je hodně pomalý, ten kdo chce odbočovat a případně ten, kdo zrovna najel na dálnici. Tak se mezi ně přece nebudu cpát, když při rychlosti cca 130 km/h v prostřením pruhu nikomu nepřekážím.
|
|
Kolega byl včera v Praze pro nové služební auto. Nafasoval Alfu Romeo a vyjel zpět do Břeclavi. Přijel ve tři v noci. Nějaký zmrd předjížděl zprava, nezvládnul to, sejmul předjížděného a ucpali dálnici. Kolega to za nimi ubrzil, ten za ním ne. Kolegovi se nic nestalo, Alfa je naklepaná jen jemně. Od 21. hodiny čekal frontu na policajty až těžce přes půlnoc...
Nicméně překonal rekord mé manželky. Ta kdysi nafasovala auto v úterý a v pátek jí ho někdo nabořil na parkovišti u obchodu - 35 000 škody.
|
|
|
To naše sousedka, 50letá dáma, jezdí pracovně denně, mohu-li soudit, zkušená řidička, minulou zimu zrušila firemní felcku, nějaký blb jí nedal přednost a ustřelil jí půlku auta za sedadlem řidiče, ne úplně ale neopravitelně. No nic, promptně (za dva dny) obdržela oktávku (měla ji dostat o týden později, byla už připravená). Další den na dálnici ubrzdila, ten za ní ne a ochcávka na s*a*ky, ona po dvou havárkách pořád jen pořádně potlučená. Jelikož další den měla cestu na Slovensko, nafasovala náhradní vozidlo a vyrazila. Cestou z5 zastavila na kafe někde u motorestu a nějaký idiot jí promáčkl dveře a odjel. Takže dvě totálky plus dveře za jeden pracovní týden (Po, Čt, Pá), bez jediného zavinění a vzhledem k povrchu vozovek v tom týdnu zřejmě i bez porušení předpisů. :-/
Můj někdejší zaměstnavatel zřídil za mého působení složku "Dopravní nehody". Do té doby jediná nehoda za 10 let (nacouvání do blatníku), za rok fungování složky čtyři nehody firemních vozidel, jedna totálka, jedna měsíční pracovní neschopnost...
|
|
|
muj byvalej sef nafasoval auto v patek a v pondeli, kdyz jel do prace, tak ho vzal 3x pres boudu - odpis - najeto 740 km....
|
|
Souhlas s autorem. Jenom doplnim, ze tento jev se dotyka pouze a vyhradne D1, ostatni dalnice jsou na tom o poznani lip. Dal jsem si tu praci a zbezne zpocital pocet zmrdu na D5, D8 a D1, D1 suverene vyhrava (pocital jsem pocet zmrdu na 100 aut).
Jak se pozna zmrd je fakt docela lehke - hodne casto Octavia/Fabia RS (coz namena to RS? :)) ) jedouci 150-170, ridic oblecen ve sportovnim nebo tlustej spek.
|
|
|
|
U Porsche to znamená Renn Sport. U Fabie - Ropný Slimák
|
|
|
U ochcávky: Rychlý Slabomyslný, u Escorta: Rapid Stupid;-)
|
|
Jede-li ridic v levem pruhu pomalu a nehodla-li ho uvolnit rychleji jedoucimu, stava se prekazkou v silnicnim provozu a jako takoveho je ho mozno objet v pravem pruhu (nerucim vsak za to, ze tomuto vykladu zakona vzdy porozumi dopravni policie).
|
|
|
co si představujete pod pojmem "pomalu"?
|
|
|
Toto už jsme konzultovali s instruktory autoškoly. Překážka, tedy to, co tě opravňuje třeba přejet plnou čáru, je objekt, který se NEHÝBE!!!
|
|
|
Ne, překážka může být i kombajn atd jedoucí 20.
|
|
|
At tak nebo tak, prekazka musi byt oznacena vystraznym oranzovym svetlem - o pomalu se pohybujicich stroju oranzovy majak, u stojici prekazky velka oranzova blikajici sipka.
|
|
Kdyby jely osobni automobily na dalnici zhruba stejnou rychlosti (vyhlaska navrhuje 130), tak by se cesta po dalnici skladala z objizdeni kamionu levym pruhem, ktery by byl prakticky celou dobu volny i v hustem provozu. Bohuzel tomu tak neni a tak se automobily potkavaji v ruznych rychlostech a vzajemne se omezuji. Rychlejedouci jsou nasrani, ze museji zpomalovat kvuli tem co se neochotne zarazuji mezi kamiony a predpisove jedoucim vadi, ze museji pri vyjizdeni z kolony kamionu zpomalovat a cekat az se udela v levem pruhu prostor na vyjeti, protoze tam nekdo jede 160. To vse se deje ve znacnych rychlostech (z hlediska mozne havarie 130 neni plouzeni), kdy i mala chyba muze mi osklive nasledky.
Muzeme se hadat, zda je vetsim prohreskem neochota se zarazovat do praveho pruhu mezi kamiony nebo nedodrzovani rychlosti. Kazda strana uprednostnuje svuj pohled.
Na 100 km useku je pri prumerne rychlosti 160 km/h nebo 130 km/h rozdil v case 13 minut. Stoji to za to ?
|
|
|
Máš pravdu, nestojí to za to. Jezdím do práce po dálnici cca 40km a jestli jedu 130 (ve většině případů) nebo 150-160, tak je výsledek nula. Na prvních světlech ve městě dojíždím "borce", kteří mě na dálnici předjížděli 180-200 :-))). Jinak u nás asi platí, že čím menší a nevýkonné auto, tak mi to musí "nandat", asi se u toho jeho stará a on udělají...i kdyby se ten vozík měl rozpadnout...
|
|
|
Jo jo, tohle mne dostalo, kdyz jsem se poprve dostal s autem do Nemecka. Zvyklej z domu, ze kdyz s feldou predjedu nejakyho Medveda (napr.), tak on mi to musi rozhodne vratit. A ono se tam nic nedelo - jel jsem 160 a predjizdel jsem BMW, MB, a oni si jeli dale tech svych tempomatovych 140-150.
Vzdycky kdyz jedu domu, tak z tech 130km je nejhorsich tech poslednich 5km (Viden - Brno)
|
|
|
Kolega to řekl trefně. Řidič silného vozu je v pohodě, řidič slabšího vozu si musi pořád dokazovat, že toho v silnějším předjede, i kdyby se mu ta popelnice měla rozsypat. :)
|
|
|
2 Ferda: Kolega sice mozna rekl "trefne", ale podobnych bludu a skatulkovani existuji mraky :) Vsechno je to o tom, ze zmrd pohrda "slabsim" autem, vohnout zavidi "silnejsim" autum, ichtyl se za volantem chova jako ichtyl at ridi cokoliv a vsichni navzajem si snazi delat naschvaly, protoze jsme v Czecholandu. A aby se to nebylo tak jednoduche, mame mezi sebou jeste tzv. "vychovavace", coz je vohnouto-zmrdska kombinace, ktera je v ramci svoji snahy umravnit zmrdsko-rebelujici drivery schopna ohrozit deset aut kolem sebe ovsem s hrejivym pocitem u srdce...
|
|
A stale dokola se opakujici se argumenty :) Klasicky blud kazany tzv. dodrzovaci predpisu - "Kdyz dodrzuju rychlostni limity pravidla, ostatni me sezerou".....Houby, tvrdim. Kdyz pojedu podle platnych rychlostnich limitu a zaroven se budu snazit chovat se tak, abych neprekazel a dodrzovat i "nepsana" pravidla motani se na pozemnich komunikacich, nikdo na me nebude poradat stvanici. Neco o tom vim, denne absolvuju pres 100km v 18let stare S105 :) Obcas, kdyz napr. na sluzebnim vyjezdu nepospicham (=zridka :) proste jedu predpisove (vcetne Prahy) a nikdo okolo nemusi vyskocit kvuli tomu z kuze. Potom me dojme, kdyz pseudomotoristicky casopis provede redakcni test, kdy posadi cerstvou ridicku za volant a zaznamenavaji desitky pripadu, kdy ji nekdo vytroubi, predjede, kdyz ona dodrzuje "padesatku" atd. atd. Óvsem to, ze se dotycna po Praze mota jak "hovno pod splavem", coz je pri jejich zkusenostech na biledni, se uz jaxi nezmini. Sveho casu jsem svoji 4-rychlostni raketou jezdil denne 200km po D1 do Brna a zpet. Prumerne jsem dodrzoval 110km rychlost s ohledem na svoje usni bubinky a presto kvuli me nemuseli "rychlici" krizove brzdit a palit do me "dalkama", kdyz jsem predjizdel kamiony. Pritom recept je jednoduchy a dokonce zakon o provozu na blablabla naznacuje cestu - sledovat situaci kolem sebe, hlavne za sebou. Kdyz se pririti ze zadu Medour dvoustovkou, nikdy to kupodivu neni na dalnici zcistajasna, jak mnozi "dodrzovaci" s oblibou tvrdi, a tak mi nedela problem zapadnout ASAP do mezery mezi kamiony. Stejne tak nebudu na Jizni spojce "prudit" ostatni svoji pritomnosti v levem pruhu, kdyz jedu rychlosti kamionu a ohanet se poukazem na fakt, ze se jedna o obec, kde muzu pouzit libovolny pruh. Neprud a nebudes pruzen :) Jdu na zradlo :)
|
|
To je jedno, kde jezdíš, například na našich D potkávám vypatlané sasy, kteří jezděj jak prasta, hlava nehlava. Přitom doma, v deutschland, by si to nikdy nedovolili.
Proč ?
Taky potkávám namakané několikasetkoňové auta, které si i přez to, že vidí kolonu, vynucují volno.
Proč ?
Jindy potkávám namakené drivery, v několikakoňovém vozítku, kteří musej ve štadtu předjíždět kde co, protijedoucí musej pomalu na chodník...
Proč ?
Sám se přistihnu, že nutně na křižovatce musím vjet na hlavní ještě pře dvěma posledními auty v řadě...
Proč ?
Asi jsme holt ještě burani a nevíme vo tom.
A vo tom to je...
|
|
"V případě snížené viditelnosti mu nesmí chybět zaplé přední mlhovky."
jj, ale jeste je lepsi mit zaple zadni mlhovky ve fronte, pak je videt abs. hovno, tyhle inteligenty, co se boji aby je nekdo neprehledl bych stilel.
|
|
Mám oktáfku v tédeíčku kombíka a přesto se necítím jako kravaťák, jezdím v pravém pruhu, občas rychleji než je zdrávo, nebourám a nejsem debilní slepice za volantem. Chyba? Proč ta averze vůči oktávkám? Je fakt každej, kdo ji náhodou má doma, blb?
|
|
|
.... v mnohem horsi kvalite - vyjete koleje od kamionu. Moc rychle se na tom jet neda...
|
|
Po ceskej D1 jazdim pri slabsej premavke na vacsine jej dlzky zasadne v lavom pruhu a do praveho uhnem len v pripade, ze za sebou vidim rychlejsie auto. Robim to pre to, aby som si svoje auto nerozbil na totalne rozjebanom, deravom, kolajami vylepsenom parkovacom (kamionovom) pruhu. Nic ine v tom nie je. A verte tomu, ze je to pre mna dost narocne, sledovat permanentne dianie za sebou.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek D1 – pomalá cesta k šílenství
|