Komentáře ke článku: Den bez aut @ Ttr City (ze dne 24.09.2006, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Minuly tyden jsem stravil na kole, zaver trasy v Tetter City (dva Budweisery jako kontrola, zda konecne nezacali varit slusne pivo, a hupky dupky na posledni rychlik do Plzne). Protoze jsem v Tetterakove vinou mapy s vysokym meritkem trochu bloudil a slusne je projel krizem krazem, mohu se snad alespon trochu vyjadrit k tem cyklostezkam. Totiz dosti casto jsem radeji ani neriskoval a z kola sesedal, jak bajecne jsem se na nich citil. Nestaci vzit kus chodniku, hodit tam cervenou dlazbu, znacku s maluvkou kola a hotovo. Tak nejak to hosi v Budejovicich porad nepochopili. Myslim, ze Dfense ani netusi, jak tvrdym chlebickem je v CB zkusit vylezt z auta a sednout na kolo, jinak by nemohl tak priserne rypat.
|
|
|
což ovšem nebude vina automobilového provozu ani chyba těch cyklostezek samotných, ale omyl toho, kdo je stavěl, ne?
|
|
|
Ani jedno z toho take nerikam, jen se mi zda, ze jste vuci cyklistum prilis zlucovity. Nejsem zadny Armstrong, za tuhle sezonu jsem najel sotva dva tisice kilometru, ma zkusenost je vsak snad dostatecna, abych mohl rict, ze ve mestech je to na kole bidne (casto treba nelze nez jet na chodniku, anebo zhynout pod koly nejakeho auta), v Tetter City jeste podstatne horsi nez v Plzni. Vyloucit vetsinu automobilu z historickeho centra a poradne zlepsit kvalitu cyklostezek by vubec nebyl spatny napad pro obe "megapole", akce "den bez aut" je alespon nejakou propagaci, byt klasicky pitomou. Jisteze mate pravdu, kdyz na to poukazujete, nebylo by ale vhodnejsi si ostrovtip brousit na problemu podstatne zavaznejsim nez na impotenci jistych melounovitych? (treba kvalita cyklostezek v CB)
|
|
|
V Norimberku např. je chodník rozdělen podélně napůl na část pro pěší a část pro cyklïsty a nemám dojem, že by tam z toho někdo rodil ježky. Proč to není tady stejně? Kromě toho, na kole jezdím skutečně zřídka, ale na těch stezkách jsem nic závadného neviděl. Třeba ta kolem Vltavy je celkem OK, tedy z mého pohledu
|
|
|
Norimberk neznam, na kole jsem byl jen v Linci a se situaci u nas je to nesrovnatelne. Predstava, ze oznacite kus chodniku a tim je vec vyresena, ze staci pak na nejakem miste dat znacku s preskrtnutym kolem = "cyklosto, ted hled prezit", kdyz chodnik konci (nejlepe bez snizene hrany obrubniku), to je nechutnost v Tetter City snad typicka (v Plzni jakbysmet, v Praze jsem to radeji ani nezkousel). Cyklisticke stezky podel rek byvaji vyjimkou, jedinou, pokud jde o tohle, zato byvaji zamoreny dvojicemi az trojicemi matek s kocary, rodinkami s ostravnymi ditky atp. Jde o to, ze se s cyklisty stale zachazi jako s druhoradymi obcany, zrejme si nezaslouzi nerusenou a sviznou jizdu, na kterou by narok meli mit, protoze svou prepravou nezaclaneji jinde. A konecne automobiliste by nemeli zaclanet v historickem centru mesta, protoze to na ne stavene neni. Podivuji se, proc si neostrite jazyk na tomhle. Vzdyt vas text ocividne pohled ridice.
|
|
|
No, momentálně jsou v Plzni nejvymakanější cyklostezky asi v zadních Škvrňanech (chodníky kolem tramvaje zhruba kolem 33. ZŠ). Borci prostě vzali štětec a barvu a chodníky rozdělili na dvě části, z nichž na každém úseku jednu vybrali jako stezku pro cyklisty. Jenže se toho chopili asi jako Voskovec a Werich v Hej Rup stříhání plotu, takže části pro chodce a pro cyklisty se krásně střídají vlevo a vpravo...
|
|
|
Zrovna dneska jsem nad tim koulel vocima.
|
|
|
Samozřejmě že jde o pohled řidiče. Empatie pro mě není povinná, a když vidím, jak prasácky si někteří cyklisté počínají, tak ani možná.
Máme městskou správu, máme úředníky, když je cyklistická stezka špatně, může nespokojený cyklista vyventilovat svoje potřeby směrem ke svému volenému zástupci. Mám snad já po nedělích chodit s majzlíkem a upravovat hrany chodníků, aby si někdo nepokazil gumu? Budete vy po tu dobu opravovat silnice? Jistě ne - od toho jsou tu určité struktury, tak ať se o to starají, stačí, že jim platím daně. Mně po tom nic není. Stejně tak matky - překáží? Vyřiďte si to s nimi. Může mě šlak trefit, když se někdo bolestínsky zpovídá z toho, jak je svět zlý, a přitom má řešení na dosah ruky.
Navíc opravdu nemám pocit, že by se s cyklisty zacházelo jako s druhořadými účastníky silničního provozu. Opak je pravdou - například zákon 361/2005 Sb. jim naděluje poměrně značné výjimky. Dále - policie jejich přestupky netrestá a městská zastupitelstva jim vycházejí dost zjevně vstříc.
|
|
|
Policie cyklisty netrestá - samozřejmě by mohli, ale nespíš berou v úvahu jejich společenskou nebezpečnost. Případy, kdy cyklista zaviní škodu na zdraví nebo majetku jsou řídké. Stejně jako by mohli policisté pokutovat pekaře stojícího na zákazu zastavení, který vykládá housky.... vždyť to má nechat na nejbližším parkovišti. Nebo chodce, který si jde lehnout na trávu, kde se nesmí chodit po trávě... Takových případů jsou mraky, ale nechtějme, aby je policisté všechny trestali, protože pak by jim nezbyl čas na to postihovat ty, které nám opravdu vadí.
|
|
|
Kdopak tady stanovuje, kdo bude dodržovat zákony a kdo nemusí? Odkdy policista může posuzovat společenskou nebezpečnost a navíc dopravního přestupku? To je přece tak jako tak jednání proti zájmu společnosti. Podivný to doublethink. Řidiče tady na tomto webu navrhují různí lidoví myslitelé preventivně lynčovat, zatímco na cyklisty se při jejich prasbě budeme mile usmívat.
|
|
|
Common sense, Dfensi, common sense. I kdyz si hrajeme, ze tomu tak neni, zakon musi byt vzdy vykladan, a to nejen u soudu. Proto je zahodno, aby zakony nebyly pitome, aby nesly nikdy proti tomu, jak to citi lide, protoze to vubec nefunguje. Zadna sada pravidel konecne vsecko nevystihne a ani nema cenu se o to snazit.
|
|
|
Co to je common sense?
Já myslel, že zákony platí pro všechny stejnou měrou
|
|
|
Idealne zakony a ruzna narizeni plati pro vsechny stejnou merou bez ohledu na okolnosti. Ve skutecnosti tomu tak ale neni, nastesti. A tak kdyz si treba nekde zaparkujete na minutku dve, fizlove vas (mne to alespon prochazi) nechaji zit, byt by uz pokutu narazit mohli. Mnohde i prekroceni rychlosti o vic nez 3km/h projde (obecne by to melo byt na rovnych prehlednych usecich, kde riziko je mensi). Podobne jsou promijeny i jine nez dopravni prestupky, lide jsou ochotni treba cas od casu primhourit oko nad pozdnim odevzdanim (neceho), pripadne nejakou chybkou. Jednani s kazdou byrokracii je urcite prijemnejsi, pokud dotycny nehodla jet podle litery reguli az do spoledniho pismenka. Totiz lide rozlisuji, co jsou dulezita narizeni a co jimi neni. Neni dulezite, ze cykliste vjizdi na chodnik, vzdyt jen malokdy tam muze dojit k problemum, zato auto ci motorka tamtez jsou vnimany verejnym minenim jako nepripustne. Zakony jsou nepresne, anebo neodrazeji verne verejne mineni. A tak se stane, za casto nezakonne jednani je tolerovano (spolecnost jej povazuje za prilis bezvyznamne, aby jej resila), pripadne legalni jednani je odsuzovano (alespon nejaka sankce pro takovou cinnost). To je common sense, selsky rozum.
Na sirokem chodniku cyklista nepredstavuje vetsi riziko nez na sirokem chodniku s cervenym pruhem (totiz vetsina lidi jej stejne nerespektuje). Na uzkem chodniku se zas cyklista bezpecne neciti a zadny rozumny tam nevjede, jednou jsem to pro blbost udelal a zahy jsem kulhal do lekarny pro peroxid vodiku.
|
|
|
Je-li to pohled ridice, mel byste alespon chapat, ze existuji pohledy docela jine, STEJNE LEGITIMNI. Kdyz ja treba si stezuji na cyklisticke stezky, oc je to jine, nez kdyz vy si stezujete na derave statovky? V cem jsou me stiznosti horsi ci mene dulezite?
To si piste, ze si to s temi megerami s kocarky vyridim vzdycky pekne na miste. Kdyby sem chodily, urcite by psaly cosi o hovadech cyklistickych.
Skutecne jste priserne zaujaty a jeste k tomu vam pripadne, ze je to tak spravne uderne, ze ostatni jsou asi bolestini, kdyz vidi vec jinak a stezuji si. Ve skutecnosti ale nedelam nic jineho, nez co tu delate vy, stezuji si na to, co pali mne. Neni to zakaz vjezdu do centra, protoze tam uz autem nejezdim, dokonce uz mne ani nevadi mizerny stav nasich silnic I. tridy a dalnic, protoze na delsi trasy volim vlak, s novinami ci knihou mi to nepripadne jako ztraceny cas, narozdil od civeni za volantem. Nevadi mne drtiva vetsina prasicich ridicu, protoze vetsinou sam neridim a necham to na vyjetem profesionalovi. Zato nemuzu vystat spatne cyklostezky. To je muj jediny precin, ze jsem si (tez na doporuceni sveho lekare) zvolil trochu odlisny zivotni styl a z neho plynou trochu odlisne priority. Mohu si tu plakat jako vy, samozrejme pokud nedostanu banan.
|
|
|
Co řeknete třeba na tohle Zeframe a všichni ostatní bláhoví cykloaktivisté! Na silnicích jste pro nás řidiče jen obtížným hmyzem. Všude se vesměs jen motáte, předpisy vám zhusta nic neříkají. Prý máte právo na čistý vzduch, hmm, tak si na tom svém kole pusťte uzavřený okruh a klimatizaci tak, jako já ve svém autě... Právo, jak tady již tuším bylo zmíněno, nemáte na nic. Zákony si tvoří většinová společnost a my prostě chceme jezdit auty. Kvůli nám se staví silnice, vy jste pouze trpěný plevel. Doufám, že vás časem naše průmyslová společnost vytlačí do ústraní a vyhubí. Světový průmysl se točí kolem aut, s tím nic nenaděláte ať volíte doleva, doprava, nebo třeba dozelena. Lidi to živí, lidi to baví. Jezdit se bude až do vyčerpání ropy, pak mě to již stejně asi pálit nebude. A nějaké stromy, zvířata - vždyť se to jen plete do cesty. A voda? Bláboly, čistou vodu si koupím balenou, zásoby pod zemí nějakej pátek vydrží. A že trpí památky? Přehnané, a pokud to snad nějaké vadí, tak tu, jistě již barabiznu, zbourejte a postavte pořádný barák. Jo, když na kole, tak možná doma na rotopedu, pěkně v klimatizované místnosti. To radím i vám. Jo, a přestaňte se navážet do D-FENSe, ten chlapík ví, o čem mluví. Rád bych mu přispěl na chod tohodle skvělýho webu, ale mám pocit, že ho přímo, či nepřímo, živí automobilový průmysl, a tím pádem jsem mu svými několika vozy vlastně již přispěl na výplatu. Tak jen přeju, ať se daří. Více takových skvělých článků!
|
|
|
Mate tam spoustu faktickych chyb:
1) Ropa jen tak nedojde a dojde-li, pak bude necim nahrazena. Tyhle apokalypticke vize (jsme tvrdi, protoze je nam to fuk) si strcte za klobouk.
2) SIlnice se stavi, ale tak zhave to neni, existuje solidni cast spolecnosti, ktera to nezere tak nadsene, jako vy, dokonce drtiva cast automobilistu si nemysli, ze jezdit vzdy a vsude vozem je to nejlepsi pod sluncem, rozhodne by nenapsali takovy blabol.
3) Vzduch mne nezajima, jezdim tam, kde ty nejhorsi sracky dychat nemusim, bezna nekvalita ovzdusi konecne neni tim nejvetsim pruserem, ktery clovek svemu zdravi muze nadelit. Spis lituji ty, kteri jezdi jen a zasadne svym vozem. To vam doktor zrejme nerekl, ze byste mel nekolik kilometru denne ujit a minimalne trikrat v tydnu se venovat slusne namahave fyzicke cinnost alespon po dve hodiny. Sorry, ze me vazne NEBAVI to delat v klimatizovane mistnosti na rotopedu, to je modni zalezitost na par let, nez zas spinning zapadne. Nebavi to totiz nikoho a vetsina lidi si dava treninkove davky kolem pulhodiny (vic je kriticka nuda), jez jim akorat tak snizi hladinu cukru v krvi = pocit hladu.
4) Svetovy prumysl se kolem aut netoci o moc vic nez kolem jinych veci, vyrabi proste to, oc je zajem. Protoze auta jsou vyborna vec, neni na tom ani nic spatneho.
Navazim se do Dfense, protoze nevi, o cem mluvi. Ryje ze sve pozice ridice a na tvari nanesl masku nezucastneneho pozorovatele. Pochybuji, ze je takovy pokrytec, na to tady odhalil spoustu jinych, aby se toho dopustil, soudim proste, ze ze sveho uhlu pohledu si jen obtizne predstavuje jiny. Zato vy jste obvykly blb, kdybych tu vasi hustokaru nekde potkal zaparkovanou na chodniku, s radosti bych ji poladil, abyste pochopil, ze z meho uhlu pohledu je takove auto zaparkovane v historickem centru tim trpenym plevelem, o kterem mluvite vy v souvislosti s cyklisty.
|
|
|
to od vane byla satira, patetiku
|
|
|
|
drtiva cast automobilistu si nemysli
Jojo, problém demokracie. Každý mluví za ostatní a nadužívá slova jako "drtivá část", "většina" apod.
|
|
|
Ja jsem automobilista a znam samozrejme same automobilisty. Ani jeden z nich nema vuci cyklistum zavaznejsich namitek. Ono by to bylo i dost pitome. Horovat pro jeden dopravni prostredek za vsech okolnosti je hloupost.
|
|
|
Na dvojice a trojice zasloužilých matek a jiných podobných objektů, blokujících cyklostezky, jsem si na kolo pořídil houkačku s měchem, laděnou do nepříjemné, hlasité a pronikavé tóniny. Když zvonek nepomáhá, zahoukám. Měl byste vidět, jak se hned cyklostezka vyprázdní.
|
|
|
:) Popravde jsem o tom take uvazoval, ale nechce se mi rusit ciste linie bicyklu nejakymi pridavnymi zarizenimi (mam rad ocesane stroje a uz jen nutnost mit svetlo a odrazky me rozciluje)
|
|
|
Upřímě a bez urážky. Nejvíc čisté linie byciklu rušíš, když na něm sedíš. :-)
Kam se na to hrabe jakékoliv jiné přídavné zařízení.
Kolo je hezké. Třeba ve vitrýně. Anebo s pěknou holkou s malým zadečkem.
|
|
|
OK ;) Samozrejme, ale pohlavi si kvuli tomu menit nehodlam. V teto souvislosti nelze nez litovat, ze zen cyklistek zas az tolik neni, rozhodne ne takovych, ktere by sedly na svuj stroj a vyrazily na padesatku po okoli. Bylo by to jiste prijemnejsi na pohled. Myslim, ze zeny individualnim sportum prilis neholduji (a na amaterske urovni se v baliku jet neda, to je o hubu)
|
|
jen upřesňující dotaz- ty cifry na konci článku jsou asi celoroční dotace, ne prachy čistě na tudle sranda akci, nebo se mýlím? kdys dávno jsem měl vzdáleně co do inění s agenturou calla ten milión, co uvádíš, bych tak odhandnul na hodně velkou část jejich rozpočtu- a za ty prachy odváděli občas celkem slušnou práci v oblasti skutečné ochrany přírody...
|
|
|
No faktem je, ze na ruzna ministerstva jsou napojene rozlicne penezovody (milionek sem, milionek tam). V principu by tomu tak byt nemelo, at uz ta agentura lesti ebonitove tyce, anebo dela pro ochranu prirody.
|
|
|
no jo, jenže ty louky ti zadarmo nikdo sekat nebude (vlastně bude, sekali jsme je téměř zadara)- ale aspoň benzín do křovinořezů, jídlo a cestu těm lidem zaplatit musíš. a že by se to zaplatilo nějak jinak než dotacema z veřejných peněz, je nesmysl...
|
|
|
Znam projekty placeny ze sponzorskych penez (no... spis jde o dotace na rekultivaci, ktery obdrzi firma, ale to je ted fuk) eneregetickych spolecnosti. Jenze pak se najdou chytraci, co sazeni stromku na imisnich holinach, ktery plati elektrarenska nebo tezebni korporace, berou jako dukaz zkorumpovanosti "zelenych" nevladek: "Koukejte, bojuji proti nim a pritom se nestiti brat prachy!" Odpurci prirody jsou casto fundamentalistictejsi nez jeji pratele.
|
|
|
mám pocit, že tady v Brně četli všichni D-Fense.. neboť tu bylo natřískáno auty jako obvykle..
|
|
A kterej den, že to byl? 22.9.2006? No tak v Brně byla zácpa jako prase, zrovna končil strojíérenský veletrh. :-))))
|
|
Občas se tu nadává na vohnouty, které zajímá jenom jejich proprděné kanape a na zmrdy, které zajímá jenom jejihc ego a kde že jsou ti, co se zajímají o svět kolem sebe.
No a když místní hardcore autoři zakopnou o někoho, kdo se o svět zajímá, tak je to najednou nějaká nedemokratická vypatlaná verbež jenom proto, že se zajímají o něco jinýho než autor.
Hm....
|
|
|
No,možná že se o svět zajímá,ale tohle je snad nejblbější způsob.Nějaký den bez aut,blokády centra a připitomělé propagační akce není řešení problému znečištění.Auta znečištujou,proto jima nebudeme jezdit?A přestanete používat počítač a další el. spotřebiče?Výroba energie kterou k jejich používání potřebujete taky zatěžuje ekosystém.Řešení je nalézt zdroj energie,který přírodu zatěžuje co nejmín,nebo nejlépe vůbec.Místo pěněz vynaložených na pořádání takovejch akcí jako je den bez aut by bylo užitečnější je ivestovat do výzkumu.
|
|
|
Ale v Praze treba nejde ani tak o energii, jako spis o prostor. Leta se na problemy upozornovalo velmi pokojne, ba smirlive. Urednici nereagovali. Demostrace, ktere si nikdo nevsimne, neni demonstrace...
|
|
|
Tak postavit nějaký obchvat atd.,dopravní infrastruktura v praze se určitě dá vylepšit.
|
|
|
Anebo treba neinzerovat pofiderni "cyklotrasy", ale chtit skutecne cyklostezky.
|
|
|
Obchvat Prahy se staví, velmi velkoryse a tudíž pomalu - každá legrace něco stojí.....Vzhledem k tomu, že na některé části již bylo vydáno stavební povolení a nabylo právní moci, každý člověk, který se jen trochu zajímá o věci veřejné, to přece ví.
|
|
V Praze jsou lide evidentne mensi ovce a tak se jenom cyklojizdy prahou ucastnilo pred 1200 - 1300 lidi. Docela slusnej uspech.
|
|
|
Ano, o akci byl OBROVSKÝ zájem, zůčastnilo se jí 0,12-0,13 % obyvatel ....
|
|
|
Pokud Vam ta cisla prijdou jako obrovsky uspech, tak Vam zavidim optimismus. Je ale potesujici stoupajici tendence. Prvnich cyklojizd se ucastnila podobna hrstka jako zminuje autor clanku v budejovicich. Je videt, ze prazanum na jejich meste zalezi a jsou ochotni v cim dal vetsi mire davat najevo magistratu, ze s tim jak je v praze resena doprava neni uplne vsechno v poradku.
|
|
|
Mohu se zeptat, jak konkrétně vypadá ten komunikační kanál mezi protestujícími a magistrátem? Jak se z toho (předloni, loni) magistrát poučil a co udělal, resp. jakých výsledků dosud protestující dosáhli?
|
|
|
Prave, ze se poucil velmi malo. A proto jsou takovehle akce potreba v cim dal vetsi mire.
Nejsem zadnym ekologickym aktivistou a jedine co od magistratu pozaduji je aby pri vystavbe novych dopravnich obchvatu pocital s resenim pro cyklisty. Zduraznuji novych, tedy kdy je vybudovani cyklostezky zlomkem celkovych nakladu stavby.
V pripade rady staveb bylo reseni pro cyklisty naplanovano a pak se seskrtalo. Vysledek je ten, ze cyklista voli mezi riskovanim zivota v hustem provozu (a zpomalovanim tohoto provozu) a nebo jizdou po chodniku s plnym vedomim, ze se chovam jako idiot.
|
|
|
Kvůli těm pazdrátum na kolech stálo celé centrum Prahy - bylo úplně evidentní, jak schválně zdržovali provoz na magistrále a jak pomalounku a opatrně projížděli křižovatkama, až jich hodně jelo na červenou, ale těm chlívákům to bylo jedno. Policajti to nechávali, protožr byli zjevně rádi, že se nemusí s těmi imbecily hádat a oni snad zmizí z ulice.
|
|
|
Kazde rano jedu na kole kolem tolika pazdratu v autech, kteri blokuji treba letnou. Stoji. Zamerne se blokuji, najizdeji do tramvajovych pasu a pak se nechteji pustit. Prasi az k ostruvku u sparty a tim se jeste dale zpomaluji. A policajtum je to jedno.
Takhle bych mohl pokracovat, ale to neni prinosne.
A ti imbecile z ulice nezmizi, protoze na ni patri. Stejne jako automobiliste a choci. Jde jen o to jak nastavit vzajemne souziti.
|
|
|
A nebylo to náhodou hlášeno předem? Každý měl možnost jet jinudy nebo jet MHD. Auto mám taky, ale nejvíc mě dojímají autofetišisti, kteří musí za každou cenu vždy a všude jet autem.
|
|
Den bez inzulínu
Den bez kouření
Den bez souložení
Den bez jídla
Den bez pití
Den bez internetu
Den bez nakupování
Den bez čtení
Den bez psaní
Den bez chůze
Den bez MHD
Den bez elektřiny
Den bez plynu
Den bez vody
Den bez záchodů
Den bez daní
Den bez sociálních dávek
Den bez policie a hlídacích kamer
Den bez dýchání
Den bez bankomatů
Den bez železnice
Den bez politiků
A hlavně a především: mnoho dnů bez "dětí země"!
Ty "Děti Země", to jsou samí chudáci z rozvrácených rodin a ještě k tomu s nízkou inteligencí. Normálního chytrého a vychovaného člověka z pořádné rodiny mezi nimi nenajdete.
|
|
|
hele, jsem z tzv. rozvrácené rodiny a myslím, že jsem normální, chytrá a vychovaná. A co především, nesnáším "ekology" !!! :-)
|
|
|
musí být nutně sám pitomý (naopak - pitomost rodičů může být účinnou prevencí před pácháním pitomostí vlastních). Ale k ekoteroristům se nepřidá nikdo, kdo netrpí těžkou deprivací z dětství, způsobenou neschopností jeho rodičů udržet normální slušné rodinné vztahy, nebo kdo není hlupák. Alespoň jedna podmínka musí být splněna.
|
|
Mě sou hlavně "děti země" a jim podobní ekopamrdi ukradení.Protože mi nenabízejí nic,co by mě mohlo zajímat.Až přijdou s palivem nebo jiným zdrojem energie,který je podstatně levnější než benzín a provoz auta mě bude stát míň než doposud,přejdu na něj,stejně jako to udělají ostatní.Stejně jako všichni ted jezdí oktávkou ftédéíčku,protože má nízkou spotřebu a její provoz je tak nejlevnější.Stejně tak,jako se v zimě topí dřívím a uhlím,protože je levnější než plyn.Dobrý mi přijde přístup v brazilii(jestli se nepletu,kdyžtak mě opravte)kde je snížená spotřební dan na ethanol89(nebo jak se to jmenuje)a je tak výrazně levnější než benzín.Proto tam taky většina na ethanol jezdí.Nabízejí lidem levnější a ekologičtější alternativu,a je logický vývoj,že na ni většina lidí přistoupí.Kdežto tady mi nikdo alternativu nenabízí(MHD pro mě NENÍ alternativa).Místo toho se snaží uživatele aut všelijak perzekuovat a provoz automobilu všelijak finančně ještě víc zatížit(např.strana zelenáčů měla v programu jakousi ekologickou dan).
|
|
|
ekologicka dan je vec, ktera tu bude muset byt, protoze EU.
|
|
Může mi někdo vysvětlit význam slovního spojení Tetter City? Nějak jsem vytušil, že to jsou České Budějovice, ale souvislost mi uniká. Asi nějaká skrytá myšlenka. Děkuji.
PS: prosím nenadávat, fakt mě to zajímá :)
|
|
|
Zjisti si jméno současného starosty ČB... :)
|
|
|
Jak prosté. A já to hledám ve slovníku a dumám, jak souvisí Budějovice s vyrážkou a exémem :D
|
|
Text tohoto komentáře byl vymazán, protože fungoval jen jako reklama na jiný web. (D-F)
|
|
Dostali se ke hře, nebo jen tak stínovali.
|
|
|
Ale jo, nakonec to rozjeli. Textově ani hlasově to nebylo špatný, jen muzika pokulhávala, ale na live vystoupení to pořád bylo silně nad průměrem. Nebyl jsem tam do konce, takže jsem neslyšel úplně všechno.
|
|
Tyhle internetové stránky by nemohly být na žádném blogovém systému. Šíří totiž nenávist vůči konkrétním skupinám lidí a lidem, každý administrátor by je odmítl. Zajímal by mě názor expertů, jestli dfens-cz.com už překročil hranici zákona nebo ne.
|
|
|
Pro boha živýho!!!!!! Sice s většinou zdejšího hard core hluboce, ale opravdu hluboce ve většině věcí nesouhlasím, jestli ale někdo začne prudit s tím, jestli to je nebo není podle zákona, tak jdu demonstrovat!!
|
|
|
jakou hranici zakona ty kravo, precti si LZPS, neco jako svoboda projevu ti asi nic nerika, presne takovy lidi jako ty bych skrtil!!
|
|
|
|
Autor(ka) se zjevně vyzná. Asi dělala za totáče s Dr. Sládkem na Českém ouřadu pro tisk a informace.
Mohla by mi prosím paní Jaklová osvětlit, k jakým KONKRÉTNÍM SKUPINÁM LIDÍ tady šíříme nenávist?
|
|
"Možná chtěl říct, že jsou to lemrouti." co je to "lemrout"? "Lemroucha" bych věděl :-D)))
|
|
Ne. S anonymem, který manicky popisuje desítky stran vyjádřením odporu, místo aby normálně šel něco udělat, by diskutoval leda blázen. Vůči komu šíří autoři nenávist, to dobře vědí sami. Pokud ne, mohou si nechat udělat nezávislou analýzu za prachy.
|
|
|
Pane jo. Jako bych zalistoval v Rudém Právu před 20-ti lety. "Čeho chce dosáhnout takzvaná skupina Pražský výběr ? Manicky křepčí po jevišti, hloupé a nesrozumitelné texty, škaredé účesy a směšné oblečení. Čím může skupina Pražský výběr obohatit mladého člověka ? Dokonce i tak talentovaný Michael Kocáb se propůjčil...místo, aby se aktivně zapojil do budování spravedlivé společnosti pro fšechny..." atd. Ale voni řikali, mámo, že fstanou noví bojovníci...
|
|
|
Ne, já to chci slyšet od Vás, protože Vy jste to napsala. Vůči komu tady šíříme nenávist.
Třeeeba... vůči lidem, co jezdí jak prasata. Vůči lidem, kteří si přivlastňují ve společnosti rozhodovací práva, aniž by byli zvoleni. Vůči lidem, kteří otevřeně lžou celému národu. Nebo ještě k někomu?
|
|
ad jaklová a nenávist - Mezi náma, D-FENSové, nevím, proč děláte jako že ne. Celý tenhle blog kritizuje současné pojetí demokracie a společnosti a zjevně žádá i právo na nenávist vůči určitým negativním skupinám lidí. TAk nevím, proč najednou dělat Dušíny. Celou dobu někoho fakujete, subjektivně-emotivně srážíte a chcete oslabit jeho společenskou pozici, tak proč najednou dělat že ne.
|
|
|
co jsou prosím "negativní skupiny lidí"?
|
|
|
nevím jestli se to dá přímo nazvat nenávistí,ale v článcích a v diskuzi jsou často napadán a vulgárními slovy označovány tyto skupiny:
čssd a zejména její předseda
kdu-čsl
ekologická sdružení
občanská sdružení
nevládní organizace (mimo liberálního institutu)
ženská hnutí
cyklisté
rodina havlova
všichni,kteří pobírají sociální dávky
atd...atd... prostě každej,kdo někoho sere.
nenapadá mě zrovna nikdo,kdo vyhovuje :-)
|
|
|
Podstatnou část uvedených kategorií tvoří podmnožinu/-y následujících:
- komunisté a jejich kamarádi skorokomunisté
- přizdisráči
- zloději
- hloupí a líní lidé
a s těmi tedy vážně nesoucítím. Ale na to jsem se neptal. Mně zajímalo, kde se bere to označení "negativní skupiny". Zda je tu nějaký úřad, který to rozlišuje, třeba.
|
|
|
k vyctu od I.R. bych jeste pridal dalsi zde ostrakizovane skupiny:
* lidi s jinym hudebnim vkusem nez ma defens
* homosexualove
je snad mezi homosexualy vice komunistu, linych lidi, zlodeju nebo prizdisracu (at to znamena z ust zmrda cokoliv) nez ve vetsinove spolecnosti?
defensi, vsadim se, ze to chapes moc dobre, jak to tool i I.R. myslel. nedelej ze sebe vetsiho debila nez ve skutecnosti jses.
|
|
|
D-Fens ostrakizuje homosexualy? Pokud vim, tak D-Fensovi se pouze nelibi, ze je mu homosexualita vnucovana jako normalni jednani, coz je podstatny rozdil. Je priznacne, ze to nedokazete rozeznat a proto povazujete ostrakizaci hlupaku za to, za co to povazujete.
|
|
|
blbost. ukaz mi na defensovych clancich, kde je mu vnucovana homosexualita jako normalni. nikde. valci proti nim bezduvodne.
|
|
|
|
|
ne, nevím, jak to IR myslel a je mi to jedno, protože je bezcenný komentář bezcenného opruzáka stejně jako jsi ty.
|
|
|
nevím proč,ale docela mě to ocenění potěšilo.
když jsem bezcenný opruzák pro netolerantního autora,tak to se mnou třeba ještě není tak špatné :-)
|
|
|
Tak pojďme:
"čssd a zejména její předseda" - Zloději a vyžírkové a zejména jejich demagog, primitiv a vůbec dobytek, který překročil všechna tabu slušné politické strany.
"kdu-čsl" - V těchto volbách jsem je volil (negativní volba) a uznávám, že má D-FENS většinou pravdu.
"nevládní organizace (mimo liberálního institutu)" - Sem řadím i ekologická a občanská sdružení, proto jsem je vynechal. Obecně je zaujetí postoje problematické a záleží spíš na konkrétním případu. Někdy s D-F souhlasím, někdy ne.
"ženská hnutí" - Samozřejmě, že si zaslouží drsný posměch. Pokud někdo vytahuje své pohlaví na veřejnost, je nemrava; pokud je pro někoho to ochlupené zpocené cosi v kalhotkách/slipech jedinou myšlenkou, se kterou dokáže přijít, je idiot a tudíž ideální terč. Samozřejmě sem řadím i "mužská" hnutí a vůbec celý gender aktivismus.
"cyklisté" - Nemohu soudit, dopravní provoz je pro mě stejně zajímavý jako procesy odehrávající se v mikrovlnce. Tedy v životě často potkávané, ale nijak zajímavé.
"rodina havlova" - Pokud si vzpomínám, tak nebožku paní Olgu nikdo nehaněl. V případě té kurvy Veškrnové se není čemu divit a co se týče samotného Havla, raději nemluvit. Poslední dobou se hezky vybarvil se svou smířlivostí ke komunistům, zřejmě jim je za něco vděčný.
"všichni,kteří pobírají sociální dávky" - 1) Nepravda, do invalidů a nemocných lidí se tu nikdo neobouvá; 2) vezmu-li tradičně vnímané pobírače (tedy zdravé lidi), tak - himlhergot - si to zaslouží. Vždyť je za to ze svých daní platíme.
|
|
|
tak jo.
čssd pomineme.bylo by správné stejně silně nadávat i ods,protože jejich politika je silně sociálně demokratická,ale čert to vem.
nevládní organizace jsou pro mě naprosto správné.myšlenka že kdo nebyl zvolen nemá co do veřejného života mluvit mi přijde scestná,vám jistě též.
ženské organizace.proč ne?nemusí to být jen kvůli tomu vyholenému voňavému,třeba stačí bojovat za rovnost,ta ještě pořád není.třeba v platech.znám to z naší fabriky kde ženy berou míň než chlapi za stejnou práci.
cyklisté jsou rovnocení motoristům,ale často jsou zesměšňováni.
pobírači dávek? třeba vaše matka jistě přídavky na děti brala,co na to říct? pomýlená to žena.
a paní havlová? nechápu proč jí tak vulgárně nadáváte.něco zasunutého v podvědomí? to přece není normální takhle nenávidět člověka kterého znáte jen z tv :-)
a pana havla smířlivost ke komunistům? nemyslím že by byl horší než většina politiků,nečetl jsem že byste takto nadával na pana klause,ten o své zvolení poprosit u nich musel.
|
|
|
ad KDU - taky si rves vlasy jako ja?
|
|
|
Nestihl jsem. Kalousek mě vyděsil opravdu téměř k smrti, to jsem koukal jako opařený. Chvála patří pak členské základně, která ho odstřelila. Samozřejmě, že zmrdi ve vedení o Kalouskově plánu určitě věděli a čekali, jak to dopadne, aby mohli zpívat s vítězi.
I tak to ale vypadá, že se lidovci posunou trochu doleva a za svého "přirozeného partnera" budou spíše vidět socany, neboť se zdá, že strana opět pomalu nabírá Svobodovský kurs (nebo kurz)? ;o)
Jsem člověk opatrný, a proto je už raději volit nebudu. Koho místo nich, vymyslím snad to příštích voleb :x
|
|
|
No, a ad "zenska hnuti" - to jsi doprcic porad nepochopil rozdil mezi pohlavim a rodem, tj. mezi "sex" a "gender"? Ja te vazne beru za chytryho cloveka, co do genderovych zkoumani "ochlupene zpocene cosi" ve zpodkach nemicha, paxc to tam z definice nema co delat.
|
|
|
Ne nepochopil, ale já neuznávám podmíněnost pohlavím, tedy ani rod (výjimkou jsou jazyková pravidla). Uznávám existenci stereotypů, ty jsou však uměle vytvořeny a podle mne zmizí tím, že je budeme ignorovat.
|
|
|
No jisteze jde o stereotypy (a otazka je, jestli umele "vytvorene" nebo maji hlubsi koreny). A prave tyhle stereotypy je legitimni zkoumat (gender studies). Co se aktivismu tyce - pokud ty stereotypy budu ja a ty a dalsi lidi z nasi "vrstvy" a naseho okoli ignorovat, ani tehdy bohuzel jen tak samy nezmizi.
|
|
|
Subjektivně emotivně srážíte... negativní skupiny ... to jsou vjecy...Nelze oslabit společenskou pozici někoho kdo se ze společnosti sám úmyslně separuje.
a ty negativní skupiny ? Přijde mi to jako slogany "negativní energie, negativní postoj atd. Nikdo mi to nikdy nedokázal logicky vysvětlit jednak co to znamená a co je na tom špatného...Jednou jsem byl téměř odejit z jednoho zaměstnání kde propagovali "keep smile" přístup a pozitivní energi a já jaxi do toho nezapadal - podivné ...
|
|
Xenofobii máš, Defensi, v preambuli, a já ti to schvaluju. Určitým lidem je třeba šlápnout na krk, když cítíš, že na to máš právo. Vymezuješ se "Třeeeba... vůči lidem, co jezdí jak prasata. Vůči lidem, kteří si přivlastňují ve společnosti rozhodovací práva, aniž by byli zvoleni. Vůči lidem, kteří otevřeně lžou celému národu. Nebo ještě k někomu?" Pokud hodláš přesedlat na toleranci, tak zavři krám, bude to smutný příběh, ale pamětihodný.
|
|
Přečtení komentářů mě utvrdilo v přesvěčení, že cyklisti jsou národnostní skupina srovnatelná s cikány - jenom práva a žádné povinnosti.
Páchání přestupků a zločinů patří k jejich "základním "lidským" právům". Jízda po chodníku a v protisměru v jednosměrce je nudnou samozřejmostí.
|
|
|
Ty seš fak debil.
1) Pokud jede cyklista v protisměru v jednosměrce, nezpůsobuje tím takovej průser jako kdyby tam jelo auto - ta jednosměrka je totiž obvykle tak úzká, že by se tam dvě protijedoucí auta nevyhnuly. Cyklista a auto se tam obvykle vyhnou.
2) Pokud jede cyklista po chodníku, je to pro něj mnohem bezpečnější než kličkovat mezi autama. Že by při tom zabil nějakýho chodce, to je taky dost nepravděpodobný. Na rozdíl od toho, kdyby po tom chodníku jelo běžnou rychlostí auto.
Samozřejmě nesmí bejt cyklista debil a hasit si to tou jednosměrkou středem. A taky nesmí bejt debil a řítit se po tom chodníku rychlostí 20-30 km/h a dělat při tom slalom mezi chodcema.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Den bez aut @ Ttr City
|