Komentáře ke článku: Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (ze dne 15.05.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
ale porovnavat oktavku s p206 tak, aby z toho 206 vyšla vítězně, to chce asi hodně zkreslené vidění. Krom toho, že ta oktávka je prostorově úplně jinde (zejména vepředu a kufr) tak taky vevnitř nevypadá jako šlapací dětské autíčko (hlavně palubovka, ať už tvarem tak materiálově a zpracováním je v 206 děsná) a sedačky? Sedačky jsou v oktávce řekněme průměr, ale ve 206 mám pocit, že sedím v počalouněném lavoru...
|
|
|
Když to už je taková móda českých autorecenzí - všechno napasovat na Oktávku. Někdy mám pocit, že se dá Octavia srovnat se vším od mopedu po boeing 747 :D
|
|
|
Oktávka je holt etalon - každý ví, jak vypadá, jak je velká, kolik žere a tak. Prostě takové referenční vozidlo ;-)
|
|
|
No mohli bychom udelat srovnavaci recenzi te ochcafky s tou 747. Maximalkou se sice budou krapet lisit, ale zase co se tyce treba mista pro nohy ...
|
|
|
proti místu vzadu by asi 747 social-class asi i vyhrála (jednu O1 jsem vlastnil) ...
|
|
|
Ale bylo by to tesne. Tim spis 757 a 767 Delty, oproti tem je spousta mista i v tech short-haul Airbusech CSA.
|
|
|
Jo, s tím referenčním vozidlem je to přesný. Každej ví, co je to oktávka.
Ale autor píše, že ho prostor v oktávce nepřesvědčil. Nepíše tam, že by ho srovnával s P206. Spíš asi předpokládal, že bude oktávka vevnitř větší a velikost kufru ho nezajímá. Mně z toho vyplývá, že v podstatě ani neměl určitou představu, co chce za auto. Jak píše, na tu 206 byla nějaká akce, a to rozhodlo. Spíš náhoda, stejně jako při nákupu té vectry V6.
Chápu, že někomu na tom zas tak nesejde, jestli jeho další auto v řadě je o půlku menší a s polovičním výkonem, i když sám bych to nikdy neudělal.
|
|
dovolil bych si Vás lehce poupravit. Vlastním prakticky úplně stejné vozidlo, nicméně mé zkušenosti jsou trochu jinde, Plasty vržou. A vržou furt, nejenom v zimě, nejinak je na tom víko kufru, který na nerovnostech nemile drandí. Perla - ve velkým pařáku pištěj při stahování i přední okna. A řazení je všelijaký, ale určitě ne přesný a obzvláště ne za studena. Občas už mě opravdu nebaví prát se s dvojkou nebo zpátečkou. Nicméně, abych pořád nehanil - na autě se mimo spotřebního materiálu (113 tkm) ještě nestačilo nic podělat, motor přežil i to, když do něj jistá osoba naládovala benzín a pak na ten hnusnej petrolej najela 10 km. A ještě jedna věc; srovnávat bastarda s motory TDi s větším objemem (potažmo hlavně výkonem) je opravdu hodně mimo. Žádný letadlo to není, ačkoliv mi přijde mnohem zábavnější řídit tohle, než ty těžký hajtry s červeným íčkem od VW. Howg.
|
|
|
mám taky 206ku...CC-čko...už má 134.000 km a plasty nevržou. jediný, co se ozve po dešti nebo po umytí jsou spáry ve střeše, jejichž těsnění je stejně třeba sem tam promazat.
přední okna ani nekviknou...a řazení je sice měkčí než u Fóbyje a oodobných krámů, ale zase není tak náročné na přesnost, takže v kulise zapadne kvalt docela dobře i když ho člověk tlačí trochu bokem (při podřazování a brzdění do pomalé zatáčky). Rozhodně mi přijde více user-friendly než škodovácký převodovky, protože zařadím pokaždý...i když uznávám, že to je jen o zvyku.
|
|
|
Je mi líto, ale už sem zkusil hodně aut a tak příjemnou převodovku, jako měla O1 TDi sem nikde nezkusil. Teď mam Forda a je to zoufalství proti tomu, předtim sem měl Peugota a chtělo to taky dost zvyku...
|
|
1. "11 lete auto uz vyzaduje vetsi naroky na uidrzbu". No, treba jo, ale urco to nebude 300 tisicovej rozdil mezi prodejem Vectry a koupi 206-tky. O rozdilu v prostornosti mezi 206 a Oktavkou pomlcim.
2. Touhu po novem aute chapu, ale vyhodit 400 tisic za auto ktere se vyrabi uz 10 let a jehoz produkce konci se mi jevi jako opravdu velka blbost.
|
|
|
Sice bylo tech 400 000 slovenskych a ne ceskych, ale i tak je to celkem silene. Navic me ta vybava kdo vi jak neohromila. Popravde receno me prekvapuje, ze si clovek koupi takove auto za takove penize, i kdyz je to pravdepodobne nekdo, kdo se o auta zajima (soudim podle toho, ze si ho sam servisuje, pise o nem recenzi...). No ale proti gustu... Jeste k tomu servisovani a zaruce - kamarad mechanik mi tvrdil, ze podle zakona (nevim, jestli je to vymysl domaci nebo EU - hadal bych spis to druhe) neztraci majitel zaruku tim, ze servisuje jinde. Naopak autorizovany servis musi poskytnout servisni manual na pozadani, kdyz se pak splni vsechny ukony, neni zadny problem. Ale treba je to v SK jinak, nebo je to blbost uplna.
Jeste k autu - jel jsem v 206 teda jen jednou (az se mi chce rict nastesti) a s nekolika vecmi bych nesouhlasil, predevsim asi s prostorem.
|
|
|
1) dovolím si poznamenat, že jde o spolehlivost, která je dost nezajímavá, pokud je vykoupena jednou za měsíc víkendem stráveným v garáži, přičemž do auta vlastními silami vmontuješ součástky, které pro ten měsíc spolykaly polovinu volných peněz "na zábavu"...
2) Koupit si auto, které se vyrábí už 10 let a je těsně před koncem produkce je z hlediska výskytu konstrukčních vad velmi dobře zvolený čas. vše je vyzkoušeno, všechny mouchy vychytány (nebavíme se totiž o škodiffce, kde na vady serou a popř. jejich opravy nabídnou zákošům za peníze v nejakém service packu)
pokud potřeboval motorku na zimu a navíc jen pro dva lidi, vybral si výborně a logicky. na co s sebou bude tahat dva kubíky obestavěnýho prostoru navíc, když jezdí sám nebo ve dvou? aby Ho měl delšího, že má větší auto? 8o)
|
|
|
Asi tak, u ojeteho auta se bud musi plosne zrenovovat vsechny skupiny, nebo je to vzdy otazka co zase prestane fungovat.
Takove auto mam, vuci novemu jsem usetril nejakych 500k, a za 1/2 roku jsem vlezl (nedobrovolne) do kazde zakladni skupiny (brzdy, elektrika, prislusenstvi, motor ...).
Jinak koupe vetsiho auta nez momentalne potrebuji je veci rozvahy. U ojetiny z vyse uvedenych duvodu bych byl pro, u strategie nove a po 3 letech z domu asi ne.
|
|
|
taky jsem koupil ojetýho 2O6 CC. loni v říjnu. mělo to nestočenejch 106.000 km po sedmi letech.
teď to má 134.000 km. vyměnil jsem olej, filtr, brzdy (Ate) celková investice (bez přestavby na ethanol E85) byla za 28.000 km 7.000 kč. vlézt jsem nemusel teda skoro nikam a jenom jezdím.
jde o to, jestli si vybereš auto nebo hrobku.
já nakupoval od soukromníka, jsem v pořadí třetí majitel, zahraniční techničák jsem dostal k vyplněné servisní knížce. jak říkám - je třeba dobře koupit a neuspěchat to.
|
|
|
Ale moje investice byla radove 15-20 dily, 20 dve sady gum a 27 plyn.
Co se tyce penez, jsem se vesel presne tam, kam jsem chtel.
To vis, kdyz nekdo chce autobus za necelou 1/8 puvodni ceny, tak hold hrobecky tam budou. Motor a prevodovka je ok, tam sel jenom spotrebak.
Ja si nestezuji - dejme tomu jsem na technicky stav "vysazeny" a nemam rad, kdyz nevim, jak na tom jsem. Jinak nez opravou to zjistit neumim.
Ted uz jsem vysmaty a mam "svoji" jistotu, ze auto pojede tam kam ukazu a taky zastavi kdyz budu chtit a ne naopak. Zase na druhou stranu jsem tim chtel rict, ze peceni holubi do huby neletaji a dobre/adekvatne zvolene nove auto je pro urcity okruh lidi idealni volbou, levnejsi nez postupne odhalovani hrobecku skrz servisy ....
|
|
|
Mám stejné zkušenosti. Člověk po dlouhým výběru sežene ojetinu, která je nebouraná, nestočená, s originálem servisní knížky a v ucházejícím stavu... a stejně během prvních měsíců jen investuje a mění věci jednu za druhou. Některým lidem je to jedno a čekají na závadu, ale technicky založenému člověku to nedá. Jen když si vzpomenu, jakou dobu trvalo, než jsem z auta vyhnal odpornou vanilkovou "vůni", kterou bývalý majitel vytunil komplet interiér. Zlatá toxická vůně nového vozu :D
|
|
Nejsem sice bůh ví jak zkušenej, ale 206ku HDi jsem měl půjčenou od známý. Ta pracuje jako cesťačka a jezdí dobře - a ani auto netejrá. Ale co jsem s ním jel, tak do odspoda moc netáhlo, jeli jsme 3, tak je to pochopitelný, ale od cca 2200 se to rozjelo poměrně dobře. Takže lineární to příliš nebylo...
|
|
|
1.4 HDI má mezi 1500 a 3000 otáčkami zhruba konstantní kroutící moment (těsně pod 150 Nm), potom křívka klesá (při 4000 má už jen 100 Nm).
Graf je k vidění tady, je to sice Citroen Nemo, ale motor by měl být stejný: www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=886
|
|
|
Tak to fakt nevim... Když to srovnám s přeplňovanou 1.4 benzin v Renaultu grand scénic, tak to rozhodně lineární nebylo. Když v tom renaultu šlápnu na plyn, tak se to zvyšuje lineárně... (Jsem si vědom, že nafta neni benzin.) Není tam žadnej skok v tom, jak to táhne.
U toho peugeota to bylo prostě znát, nevim čim to je. Má hodně najeto, možná už to nefunguje úplně správně, ale ta změna před a po sepnutí turba(to jestli je/není zaplý bylo slyšet), který se seplo kolem 2-2.2 k otáček bylo znát. A mě - nejsa na to zvyklej - se kvůli tomu jelo prvních 50 km poměrně blbě. Dalších 50, co jsem s tím jel, už šlo, ale stejně to nebylo úplně ono.
Negeneralizuju, jen říkám zkušenost s jedním konkrétním autem.
|
|
"Niekedy som nerozumel, prečo stále viac a viac motoristov volí turbochrochtovú pohonnú jednotku"
No, s nájezdem 45000km/rok (což mi u auta se kterým se ani nejezdí do práce přijde opravdu hodně) bych se spíš divil tomu, kdo zvolí benzín.
"treba navštevovať autorizovaný servis, kde jedna malá prehliadka (každých 20 000 km) vyjde na 150 EUR a veľká (60000km) ma vyšla 300 EUR..."
Mě baví, jak příznivci nových aut argumentují náklady na opravy. A pak se ukáže, že sice já mám staré auto a oni nové, ale téměř na jeden můj servis za 4000Kč připadá jeden jejich za 4000Kč a na jeden můj servis za 15000Kč připadá jeden jejich za 15000Kč.
Sice u mě to auto opravují a u nich ho prohlídnou a umyjí, ale cenově to vyjde podobně.
|
|
|
Vcelku souhlas, ovšem to platí pouze za předpokladu, že člověk koupí slušnou ojetinu, a ne nějakej vylágrovanej střep, že. Zkušenosti s mojí předchozí ojetinou: za 7 let provozu (najeto 60 tis. km) servisní náklady celkem ca. 70 tis., počítaje v to i sadu letních pneu.
|
|
S 206 1.4HDi jsem se něco najezdil, přemýšlel jsem, že udělám taky recenzi, ale předběhl jsi mě. Měl jsem sice verzi SW, ale ono prašť jako uhoď. Předtím jsem jezdil s krátkou 206 a měl jsem pocit, že SW má mnohem klidnější zadek a celkově je to prostě vyrovnanější auto.
S motorem 1.4HDi mám nepříjemnou zkušenost. Pravdou je opravdu směšná sptřeba, zcela v mezích, kterou uvádí autor. zhruba ve 100 000 najetých km mi motor čas od času zakuckal. Pokud byl v tu chvíli v tahu (rozjezd, kopec) bylo to VELMI nepříjemné představení a někdy to i chytla diagnostika a rozsvítil se vrtulník. Jenže tohle nikdy v servisu nedokázali diagnostikovat, takže autorizák tvrdil, že vše OK. Po znovunastartování chyba zmizela a autí se tvářilo, jakoby nic. Problém jsem po několika měsicích řešení servisováním vyřešil prodejem a přechodem na atmosferický benzín. :)
Další věc, kterou si z toho autí pamatuju - a je zajímavý, že to autor taky okrajově zmiňuje - je vlastní rozum brzdové soustavy. EBD (podpora brždění) fungoval skvěle, pokud fungoval. Jenže čas od času se stávalo, že si pravděpodobně usmyslel, že něco není standardní a přifoukl brzdy nebo tak něco. Efekt byl zcela jiný, než popisuje autor - opačný. Místo jemného lehkého brždění pedál neuvěřitelně ztvrdnul a i když jsem na něj vyvinul fakt velkou sílu, brzný účinek nic moc. Po pár zlomcích vteřiny se to srovnalo, pedál změknul a auto začalo brzdit. Po čase jsem se to naučil očekávat a přestal jsem být okolí nebezpečný. Při zásahu EBD, při prudkém zabrždění sice pedál taky ztvrdne v očekávání dupnutí na brzdu, ale alespoň pak opravdu brzdí. Mě přišlo, že tady nějak selhává rozdělovač účinku a posílá to jenom na zadek, nebo tak něco.
Nejlepší letní gumy, co jsem na tom měl byly Conti PremiumContact, 185/50. Skvělý grip a bezvadný zvuk za hranicí přilnavosti na suchu. :)
Jo, pokud máš 2xH7 (nebo to byly H7+H1?) světlomety, ty žárovky mizely opravdu rychle, zvlášť, jestli tam dáváš něco lepšího.
|
|
|
specialne co sa tyka kosickeho francetech peugeot servisu, ti by zavadu nenasli, ani keby na nich z motoroveho priestoru kricala.
|
|
|
Ucpany palivovy filtr? :-)
|
|
|
taky mě to napadlo. nebo mizerná nafta.
|
|
|
Nebo mizerná nafta (skoro všechna v ČR) ucpávající vstřikovače. Pomáhá lít VIF do nafty, samozřejmně občas vyměnit filtr a když to jde, tak si natankovat za hranicema.
|
|
|
mám 4x H7 a za 28.000 km, které jsem najezdil po městě a po ČR jsem vyměnil dvě žárovky v potkávačkách (levou a pravou), který tam byly už v době koupě, takže mi to přijde jako normální. ne jako u sousedčiny Fóbyje, kde si stěžovala na výpadek potkávacích světel, takže jsem se díval na pojistky apod., ale řešení bylo vpravdě škodovácké - zaráz praskly obě žárovky 8o)
|
|
ako sa do 206tky daju vpratat 2 bicykle bez toho, aby z toho bolo origami, to by som si pozrel. 206SW by som to uveril, ale kratkej verzii nie.
a nie je pravda, ze sa kvoli strate zaruky musi chodit do autorizovaneho servisu. rozkazom EU to bolo zrusene, staci pouzivat originalne, kvalitou porovnatelne, alebo nejake take diely a automobilkou posveteny postup. ako je to v praxi neviem, ale v pripade PSA servisov co tak pocuvam, tak cokolvek je lepsie, ako autorizak.
co sa tyka priestoru, zadok je na tom dost biedne, u SW verzie paradoxne este biednejsie, pretoze tam miesto dveri dozadu dali nejaky podivny prielez, aby auto s radoby station wagon kufrom nevyzeralo smiesne.
|
|
|
Nedaj. Leda ze by vytrhal zadni sedadla a pochyboval bych i tehdy, ackoli jsem v tom uz taky prevezl vselicos.
Ad. autorizak; po jednom lehcim rozesmati, kdy byla porusena vicemene jenom karoserie, mi to auto drzeli v servise takrka mesic a pul. Co telefonat to vymluva ("Voni to zdrzujou v lakovne, zavolejte si za tejden"). Nebyt podminek pojistovny, po dalsi havarii uz to tam nedam. Poruchy nastesti muzu resit jinde, rychleji, kvalitneji a az neskutecne lacineji.
|
|
Tak to tedy opravdu nevím, v čem si drahý autore jezdil ale říkat o těch příšerných židličkách, co se hned prosedí, že mají dobré boční vedení !! To je mazec. Po pravdě zdráhal bych se je nazvat sedačkami.
Totéž platí pro "motor". Dostatek výkonu ? Kde prosím tebe ?.
V 90 šlápneš na plyn a nic se neděje. Na dálnici musíš poposkakovat a hypnotizovat tachometr. Tenhle motor je něco šíleného, nejmenší co se ještě dá je 1.6HDi a i s tou bych váhal.
Trochu realismu propříště, aby si to náhodou někdo nekoupil, ať tu jsou seriózní informace.
|
|
|
Tak to prrrrr...
Mám tiež 206ku a tie sedačky sú na nezaplatenie. V žiadnom inom aute (a to počítam aj skvosty a výkvet nemeckej techniky ako Audi TT a A8 :D ) sa mi tak pohodlne nesedí. Po prestúpení z firemnej Fóbije, kde človek lieta po celom aute v každej miernej zákrute sú tie v 206ke ako balzám...
Tá 1.4HDi je skôr na spotrebu ako na výkon, ale určite ju netreba hypnotizovať a diaľničnú 130ku zvláda bez najmenších problémov... dokonca aj v ťažších Peugeotoch ako 207 alebo 307 je ten motor schopný to slušne rozhýbať...
|
|
...ode mne za 1.
Jen doplním, že čirou optiku mají 206ky od faceliftu v r. 2003 a že se do nich dal koupit i benzinový motor 1,6 16V se 109 k, který jezdí do 8 litrů i na Ethanol E85, na benzín se při +/- předpisové jízdě (bez střechy) vejde do 7,5l/100km. Servisní interval je u něj 30.000 km.
|
|
Mám zkušenosti s Citroen C3 se stejným motorem. Musím říct, že do městského provozu je to dobrá pohonná jednotka. Do třetího rychlostního stupně motor umí s autem opravdu zacvičit, celkově do takových 90-100km/h je auto velmi svižné. S nohou na podlaze se z toho dokonce dalo za dobrých časů vytáhnout na dálnici okolo 170 tachometrových. Spotřebu to má velmi príznivou, dlouhodobý průměr 5l/100 po městě. Jediná škoda je, že po 120000km ztrácí motor v otáčkách výkon. Diagnostika vstřiků ukázala, že tyto se momentálně nacházejí minimálně v podzimu svého života. Takže nakonec z té nízké spotřeby bude ještě docela drahá sranda. Podotýkám, do auta byla tankována pouze nafta z doporučovaných "renomovaných čerpacích stanic"...docela by mě zajímalo, jestli má někdo podobné zkušenosti (tedy ne takovéto, co se říká, že "kámošův kámoš řikal, žese řiká, že ty hádéíčka sou citlivý na naftu no a že se jako vobčas takle rozeserou no") či je to zkrátka smůla.
|
|
|
No, tohle IMHO souvisí s tím, co jsem psal výše. Nevím, jestli zaškubnutí na přesně jeden takt motoru může souviset s filtrem nebo čerpadlem... Osobně jsem to viděl spíš na elektroniku nebo vstřiky.
Proto šel tehdy do světa. Za hranicema se tankovalo celkem běžně, odhadem každá 4-5 nádrž byla reich nebo ostereich.
Měla kolem 110k najeto.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI
|