D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Motorkáři a bodový sytém
    Vydáno 13. 08. 2006 (18129 přečtení)

    Zejména snaha médií o vytvoření obrazu motorkáře jako agresivního psychopata postrádajícího mozek mě přiměla k napsání následujících řádků.

    Celkově lze asi konstatovat, že motorkáři jsou jako jakákoli jiná zájmová skupina složena z téměř celého spektra společnosti. Procentuální výskyt agresivních idiotů je tak srovnatelný s výskytem bezmozků v řadách rybářů, filatelistů či kynologů. Ale to snad každému dojde a je zbytečné to dále rozebírat.

    Nový silniční zákon a jeho nulová tolerance čehokoli je hrozbou pro řidiče obecně a tedy i pro motorkářskou obec. Je pravda, že se změnil jen systém postihů a podle předpisů se mělo jezdit už od dob kdy byl Pionýr chloubou každého puberťáka. Na motorce se závažně porušují především dvě věci. Jsou jimi maximální rychlost a zákaz předjíždění. S ostatními přestupky se to má stejně jako za volantem pouze s tou výhodou, že vás to neláká telefonovat.

    Rychlá jízda

    Jistě je to příčina mnoha karambolů motorkářů, ale bez porušování maximální povolené rychlosti si jízdu snad ani nedovedu představit. Dle mého názoru lze jen obtížně dodržovat devadesátku resp. stotřicítku, když  řídíte něco s konstrukční rychlostí limitně se blížící třem stům. Naštěstí je již pár let pryč omezení maximální rychlosti 80km/h. Představa, že by to platilo dnes je opravdu kuriózní, protože na dálnici by pro nás motorkáře museli vyhradit krajnici, aby nás mohli bezpečně předjíždět kamióny. I když to mnohé zde pobaví jezdím autem, které splňuje vše co je „špatné“. Je s klímou, v kombíku, stříbrný metle a na hlínách. Modří už vědí, jezdím v Octavii. Její přednosti a neduhy však probereme jindy. I přes to, že má červený Íčko, tak je konstrukční rychlost někde u 190km/h. To znamená, že stotřicítka je přibližně ve dvou třetinách možností tohoto samohybu. Na stejném místě se u mého motocyklu nachází rychlost 200km/h. V obou případech se jedná o ideální cestovní rychlost na dálnici a v obou případech máte pocit, že jedete dost pomalu. Nechci tím říci, že maximální povolená rychlost se má odvíjet od rychlosti konstrukční. Chci říci jen tolik, že v případě dálnice je limit 130km/h neúměrný dnešním požadavkům. Dřívějších stodeset představovalo v době vzniku limitu pro tehdejší auta téměř konstrukční rychlost. V autě, které chápu jako dopravní prostředek, je bezesporu možná snaha o dodržování rychlosti, ale v jedné stopě nejde o to přemístit se z bodu A do bodu B. Jak jsem jednou někde četl, na motorce dojedete mnohem rychleji tam, kam byste autem nejeli.
    V tomto ohledu bodový systém nic nezmění. V obci jsem jezdil +- 50 i před prvním červencem a mimo obce se nelze udržet.

    Plná čára není zeď

    I v zcela nezávislé televizi Nova jste mnohokrát měli možnost vidět bezohledného vraha, jak předjíždí přes plnou čáru. I když se to může jevit riskantně, nebezpečí hrozící při většině takových manévrů je zcela minimální. Zákazy předjíždění jsou zpravidla koncipovány tak, aby tam kde je to povoleno, předjelo i vozidlo s minimálním výkonem. Kdo nejezdí na motorce, nedokáže posoudit potřebný prostor pro předjetí. Je to díky špatnému odhadu, tedy spíše odhadu získanému za volantem vašeho vozu. Když proti vám předjíždí motorka, tak máte pocit, že to nemůže stihnout, stejně jako já mám po víkendu stráveném v sedle pocit, že to moje auto od pátku nějak zlenivělo. Mnohdy lze předjet i při současném míjení se s protijedoucím autem, které často uhne aniž by si to řidič motorky vynutil. Motorka je oproti autu uzoučká a nepotřebuje ani třetinu místa co auto. Toho se dá využít i v nekonečných kolonách ucpaných měst. Věřte, že tím, že vás předjedu v pomalu jedoucí či stojící koloně, nechci vám dát najevo, že vás mám na háku. Jen je mi vedro, protože nejezdím v tričku a sandálech, ale kombinéze, přehřívá se mi motorka a ani nevidím důvod proč bych stál jen ze solidarity v koloně. Spousta lidí uhýbá hned, mnoho když za nimi zastavím a vytočím motor, aby si mě všimli. Najde se však občas idiot, který mi cestu naopak schválně zavře. Co tím sleduje nevím. Je to stejné jako bych  v lijáku zabarikádoval cestu autům, protože musím čekat. Připadá mi, že závist je jediným možným vysvětlením. Nevím zda mi závidí „volnost“ nebo jen že na to mám. Rád bych vyvrátil mylný mýtus. Motorkáři nejsou jen zhýralí milionáři a jejich zpovykaní frocínci. Drtivá většina si na tento svůj, věřte velice nákladný, koníček poctivě vydělává a právě kvůli němu si odříká jiné požitky.

    Trestné body

    Vzhledem k výše popsanému se jeví 12 bodů jako pěkně strávené odpoledne. Reakce na nový zákon dělí motorkářskou obec na dva tábory. Možná vás to překvapí, ale ani jeden z nich nebude jezdit podle pravidel. První bude jezdit do doby než přijdou o noty a druhý sundá RZ a stavět policii se nechystá. To bohužel povede k tentokrát již opravdu riskantním manévrům při kterých se může něco stát. Druhý zmíněný tábor však stále přijímá nové členy z tábora prvního. Jsou jimi první šťastlivci na které dopadla tvrdá ruka zákona a zjistili, že o papíry přijít nechtějí.

    Nikdy jsem nebyl příznivcem nečitelných, přečíslovaných či chybějících značek. Co jsem si za řidítky uvařil, jsem si i snědl. Zatím je moje RZ čitelná a na svém místě. Obávám se však, že i já s prvními body ztratím i šroubky.

    Ještě jedno zamyšlení

    I když to tak možná nevypadá tak se snažíme nepadatJ Na rozdíl od auta je podíl nehod při kterých zaznamená újmu pouze  sám viník relativně větší. Prostě 2 kola jsou 2 kola a občas to někde ujede. Nikoho při tom netrefíme ani nikoho jiného nezraníme. I za takovou nehodu však  získáme trestné body. I když se nestane nic řidiči motorky. Stačí aby škoda přesáhla 50kkč. To jsou při cenách originálních dílů jen popraskané plasty a třeba světlo. Pak stačí aby kolem jela policie a je vymalováno. Kuriózní příběh kolaře dokazuje možnost takové situace. Ptám se jen: Kde to pak ale jsme?  Budu za pár let pokutován za to, že si zlomím nohu na lyžích. Z mého pohledu nevidím rozdíl. Když nepoškodím nikoho jiného tak je snad jedno jestli upadnu z motorky nebo z vleku.

    Prosba

    Závěrem bych chtěl ještě apelovat na všechny lidi vykazující mozkovou činnost. Možná se stane, že vás někdy někdo na motorce vytočí svým počínáním. Možná, že budete naštvaní zcela právem, ale nikdy se ho nesnažte dostat na silnici do úzkých. Tím, že ho vybrzdíte, vytlačíte nebo mu zavřete cestu ho opravdu můžete zabít nebo zmrzačit a to myslím, že snad není cílem nikoho z vás…. Díky a věřte, že až někdy zůstanete viset na silnici tak opravdový motorkář bude první kdo zastaví……….


    02.08.2006 acoted2005
     



    [Akt. známka: 1,95] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 317 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.