D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Pane Hanzelko...
    (ze dne 20.01.2007, autor článku: Rosel)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 20.01.2007 08:05:06     Reagovat
    Autor: EvženII - Neregistrovaný
    Titulek:mýlíte se
    A co si představujete pod takovým slovem "podstatně", pane Rosele?

    Z denního tisku
    ...Lidé dojíždějící autobusem z jihočeských měst do Prahy si ale budou muset za lístek připlatit. Společnost ČSAD Autobusy České Budějovice již oznámila, že zvýší od ledna cenu jízdenky z větších měst v kraji do Prahy asi o pět korun...
    ...S navýšením cen jízdenek počítá vedení společnosti ČSAD BUS Kladno. Okresní autobusová doprava Kolín a příbramský dopravce Connex Příbram zatím o zvyšování cen definitivně nerozhodli...
    ...Z velkých autobusových dopravců v Plzeňském kraji zatím kvůli mýtnému od ledna zdraží jízdné na trase Plzeň-Praha jenom Student Agency. Společnost zvyšuje cenu jízdenky o desetikorunu, plzeňská firma ČSAD autobusy zůstane na stejné částce...

    Praha-Ostrava 290 o 30 Kč (tj. 10 %)
    Praha-Liberec 88 o několik Kč (tj. 5-10 %?)
    Praha-Brno 150 o 30 Kč (tj. 20 %)
    Praha-Písek 80 až o 10 Kč (tj. 12 %)
    Praha (Zličín)-Plzeň 60 o 10 Kč (tj. 16 %)
    Praha-Děčín 92 o 18 Kč (tj. 18 %)


    Zdražují navíc jen linky, které jezdí po těch pár kilometrech dálnic, což z celkového počtu představuje jen malou část.

    Odhadujeme, že autobusová doprava zdraží zhruba o 5 až 7 % z důvodu promítnutí vývoje cen pohonných hmot, mýtného a zvýšení nákladů z uplatnění nového zákoníku práce," uvedl Jan Očenášek z ministerstva financí.

    Pokud to očistíte o inflaci, zjistíte, že se ani nevyplatí o tom přemýšlet.

    Neříkám, že s některými Vašimi argumenty nesouhlasím, ale lhát byste nemusel.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 08:48:12     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: mýlíte se
    Pokud se nepletu, tak flósek na cetu Štatl - Prágl koštoval v Lenoch-agency stejně už aspoň po 3 roky. Takže inflace se do toho nikdy nepromítla. Proč ji tedy vytahuješ teď? 20% je zvýšení PODSTATNÉ! Pokud by stát zvýšil spotřební daň na paliva o 20% a platil bys za benzín 35,- tak bys už asi nepřemejšlel, co je a co není "podstatné", že?

    Znám minimálně dva lidi, kteří jezdí z Brna pracovat autobusem pracovat do Prahy a sem tam se v týdnu otočí v Brně. Tihle lidi zaplatí na tom "nepodstatném" zvýšení ceny asi o 1500,- kč/rok víc.

    No a jestli používáš údaje "finmini" jako argumenty, pak ti vyjadřuju upřimnou soustrast, protože ceny pohonných hmot jsou teď na přelomu roku nejnižší od léta, ty vole!

    Takže važ slova!

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 09:36:31     Reagovat
    Autor: EvženII - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: mýlíte se
    Nevšiml jsem si, že bysme spolu pásli slony, vola si nechte od cesty.

    Pokud někdo jezdí pracovat z Brna do Prahy a ročně se mu nevyplatí zdražení o patnáct stovek, pak by se měl možná věnovat něčemu jinýmu, co ho uživí.
    To, že se inflace už tři roky nepromítla, dál snižuje skutečné zdražení vyvolané zavedením mýtného.
    Stejně tak cena benzínu se zavedením mýtného nesouvisí, takže bych to sem netahal.

    Proč se neptáte, jak vzrostly skutečné náklady dopravcům? Proč se nezamyslíte nad tím, že řada z nich využije zavedení mýtného jako argumentu pro zvednutí ceny jízdného (právě proto, že už třeba tři roky se cena nepohla)?

    Neobhajuju mýtné pro osobní přepravu, jen se mi nelíbí zbytečný hon na čarodějnice.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 11:12:48     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: mýlíte se
    Vykat mi nemusíš...a pkud si o někom myslím, že je vůl, pak mu to i řeknu.

    Pokud někdo pracuje u armády a MUSÍ dodržet podepsaný závazek (nebo se vyplatit), pak NEMŮŽE jít dělat něco jinýho! Malý přehled, přoč někdo něco musí je jeden z důvodů, proč si myslím, že jsi vůl. Nejde o uživení, jde o princip - o to, že 20% rozhodně JE podstatné zdražení! A neuznání tohoto faktu je druhý důvod.
    Třetí důvod jsi mi dal teď, kdy jsi sám použil nějaký polopravdivý výblitek finmini i o tom, jak se do zdražení vepsala i cena PHM...a teď mi říkáš, abych sem cenu PHM netahal. No a náklady po zavedení nového zákonníku práce? To snad nemyslíš vážně! Dobu řízení u náklaďáků a autobusů určuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. A mezi náma - je X řidičů MHD, kteří by z fleku šli na dálkovou dopravu, takže zákonník práce je jen další prasácký zásah do domluvy zaměstnavatele a zaměstnance, který bude ke spokojenosti obou (!) stran odsunut do pozadí.

    Nejde mi o nějakou obhajobu mýtnýho pro hromadnou přepravu - jde mi to to, že 1/5 je pro tebe zanedbatelná část!

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 11:45:07     Reagovat
    Autor: EvženII - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Pokud někdo pracuje u armády a nedokáže ušetřit každej měsíc stovku navíc na autobus, MŮŽE jít pracovat někam jinam.
    Být Tebou, přečetl bych si pořádně ten text - 5-7 % v důsledku mýtného, zdražení PHM a ZP. Tj. mýtné bude dělat něco okolo 2-3 procent, což je v zásadě zanedbatelné. Zdražování PHM a ZP ale do téhle debaty nepatří a proto bych ho sem skutečně netahal.
    Těch 20 % je na dvou zmiňovaných linkách, zbytek je výrazně nižší, takže v celkovým zhodnocení to bude zase výrazně míň, pravděpodobně ne o moc víc, než je ten odhad ministerstva.

    A k tomu volovi - pokud někdo nedokáže rozumně argumentovat a jeho hlavní přínos spočívá v: "mám dva chuděra kamarády z Brna, co to položí na lopatky a jsi vůl", pak se asi nemáme moc o čem bavit.

    A pokud jsem vůl, když si myslím, že systém mýtného má svoje pro i proti, ale jeho vliv na dálkovou hromadnou osobní přepravu bude minimální, pak jsem asi vůl i rád.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 12:39:56     Reagovat
    Autor: chev - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Hele Evžene, jezdíš občas autobusem? Třebas já každý den...Mám to zhruba 20km a zaplatim z původní ceny 18Kč-19,50 - to je o korunu padesát zdražení na jednu cestu, tři koruny denně - 15 korun týdně a nějakých 780korun ročně - a to sakra jen kvůli té krabičce co tam má autobusák za sklem? Nejde mi ani o peníze, ale o princip a o to, že se mi snižuje životní komfort (rozuměj - můžu si koupit méně věcí než doposud)...
    Jinak nechápu, jak se do toho může promítnout zdražení PHM když se zlevňuje (Oxymóron?)

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 13:04:26     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Napřed si zjisti, jak je to s dodržováním závazku, který podepíšeš, když jdeš třeba studovat na vojenskou školu. Nejsem ochoten zmírňovat tvé blbství pramenící z neinformovanosti.
    Byl to jen příklad...jeden z mnoha. Jinej je třeba student, kterej jezdí domů jednou za tejden, aby mu máma vyprala. U něj je 200,-/měs. docela jiná položka než u vojáka, kterej vydělá třeba 30 000,-/měs.

    Nejde o to, že někoho položí 200,-kč měsíčně, ale že 20% NENÍ ZANEDBATELNÁ ČÁST Z KUPNÍ CENY ČEHOKOLIV! Že to reálně dělá 200,-kč měsíčně je věc jiná.
    Moje hlavní argumentace spočívá v tom, že 20% je pro tebe část nad kterou jsi ochoten mávnout rukou ...druhá má výtka spočívá v tom, že existujou lidi, kteří tu dopravu pužívají pravidelně a její používání omezit NEMŮŽOU.

    Já jsem ten text četl docela pozorně. Inflace za minulý rok je 2,9% o zdražení paliv od poloviny loňského roku nemůže být ani řeči, protože průměr celé republiky je v lednu 5,-kč/litr nižší než v létě. Takže zdražení jde na vrub mýta a marketingovýho tahu dopravce. A proto bych to já nezmiňoval nebýt toho, že jsi to použil PRVNÍ TY!

    O tom, že je někdo chudinka nebo není zde nebyla řeč. Ono to totiž dopadne tak, že se dotyčnej možná začne dopravovat autem a na HD se vyprdne. Nedělal to proto, že by na jiný druh dopravy neměl.

    Takže se nepleť - pro mě jsi vůl hlavně kvli tomu, že 20% je pro tebe zanedbatelné. A celotrepublikový průměr je jen výmluva v praxi naprosto nepoužitelná.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 14:03:58     Reagovat
    Autor: EvženII - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Jojo, máš pravdu, jsem vůl. Především proto, že se pouštím do diskuse s člověkem, kterej nedokáže přijmout cizí názor.

    Já jsem neřekl, že 20 % je pro mě zanedbatelných, já řekl, že v konečným součtu to bude dělat pár procent, míň, než tebou pořád omílaných 20 %, což je (pro mě) zanedbatelný. Mmchodem, patnáct stovek ročně jsou měsíčně čtyři piva.

    A moje blbství pramenící z nevědomosti o vojenské vysoké škole? Pche, posílal jsem snad někoho studovat na vojenskou školu? Neposílal. Pokud se někdo zaváže k dlouhodobýmu úvazku, nese si s sebou riziko, že nebude moct v budoucnu závazku dostát. Když si vezmu hypotéku na třicet let a po pěti letech změním zaměstnání a na splátky nebudu mít, je to taky můj problém a nikdo ho za mě nevyřeší.

    Pokud autobusová doprava zdraží o tak ukrutnou částku, je možý využít levnejších alternativ (pokud existujou). Pokud neexistujou, lze buď držet hubu a platit, nebo změnit posmínky tak, aby se platit nemuselo.

    A zase zopakuju to, co předtím. Nejde mi tu o to, jestli je mýtné správné nebo ne, jde mi o to, že autor článku používá špatný argumenty a článek jako takovej nestojí za starou belu.
    Pokud chceš opět reagovat, vystříhej se prosím:
    a) osobních invektiv,
    b) čísla 20 %, protože se v celé téhle rovnici nevykytuje (resp vyskytuje, ale do celkovýho výsledku zasahuje minimálně),
    c) příhod o svejch dvou osudem nesmírně zkoušenejch kamarádech, jejichž konkrétní úděl je v posuzovánídaný věci naprosto zanedbatelnej (zhruba stejnej argument jako "koupil jsem si auto XY, rozbilo se, značka XY je krám")

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 18:17:27     Reagovat
    Autor: Petr K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Jen málokdy reaguji na idiotské příspěvky pod články, tentokrát si to neodpustím. Autor mi totiž mluví z duše.

    Vážený pane Evžene,
    nehodlám zde rozebírat jakou školu jste studoval, zda je 20% málo či hodně. Dovolím si jen reagovat na vaši větu:

    ...jde mi o to, že autor článku používá špatný argumenty a článek jako takovej nestojí za starou belu.

    Začnu odzadu - článek je napsán poměrně lidově, nicméně jako člověk pracující v médiích ho hodnotím poměrně kladně. Nevím odkud pochází vaše hodnocení "za starou belu", očekávám však, že mě zahrnete podrobnostmi.

    Z hlediska argumentů mě nenapadá jediný úhel pohledu, ze kterého by bylo možné je prohlásit za špatné. Naopak, autor je ve svých vyjádřeních smířlivý a tolerantní.

    Já osobně považuji tento krok za donebevolající zlodějinu. Tuším že i můj čtyřletý syn ví, že obchvaty slouží k tomu, aby odvedly dopravu z města. Nejsou tu tudíž proto "aby vydělávaly".

    O zdražení autobusů se nemá cenu bavit - je to hodně lokální záležitost. Záleží na trase, konkurenci, vytížení - někde zdraží "podstatně", někde vůbec.

    Důležité ale je, že někde zdraží jen proto, že si špatně hospodařící stát chce namastit kapsu na něčem, co chrání občany a bylo postaveno z jejich daní.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 20:08:31     Reagovat
    Autor: EvženII - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Nevím, jestli to pro erudovaného pracovníka médií bude dostatečně podrobné, ale:
    Předně se nejedná článek, pokud by se jednalo, byl by na začátku článku nějaký krátký úvod do situace, později třeba vysvětlení autorových postojů, proč si myslí, že daná situace není správná, nějaké shrnutí, prognózy do budoucna, návrhy řešení, závěr.
    Nic takového to nemá. Začíná to výkřikem jak moc je špatný, že byl zpoplatněn obchvat Plzně (JE to špatný, tečka, nesporuju). Následuje sebekritický výkřik autora a krátký exkurz do historie demokracie na úrovni žáka třetí třídy. Pokračujeme zcela vytrženým tvrzením, že dálková autobusová doprava podstatně zdraží. Žádná dokladující čísla, osobní zkušenost, nic. Pokračujeme opět lehkým popisem základního makroekonomického modelu rozvinutéhého o pozici státu (tady bych autorovi křivdil, to je tak na úrovni studenta prvního semestru vysoké školy ekonomické). Těch souvislostí je tam ale zřejmě víc - PHM, ZP - takže nelze přesněji realý dopad mýtného stanovit).
    Pak následuje několik, jak říkáte, "lidových" vsuvet typu kurva, idiot, srát. Vskutku kultivované.

    Samozřejmě je tam mnohem víc drobností typu - pan Hanzelka je tiskový mluvčí (zřejmě tedy Váš kolega z oblasti médií), jako takový nemá s politikou ministerstva, stavbou obchvatu, zavedením mýtného, zdražením dopravy nebo čímkoliv jiným nic společného - je totiž jen papoušek opakující slova z předloženého papíru. Být na něj nasraný je asi to samé, jako zlobit se na televizor, že na Nově dávají argentinskou telenovelu.

    A jediným argumentem v diskusi, který má podpořit autorovo tvrzení je manipulace s čísly, které jsem v dobré víře předložil + příběh strašlivě ukřivděných jedinců, jedni nemají týdně 30 Kč na zdražení dopravy, druhý dokonce strádá pouhou patnáctikorunou.
    Já nesporuju, že zdražování je špatná věc, že stát by měl podporovat dálkovou hromadnou osobní přepravu a že zpoplatňovat městký obchvat je pitomost. Ta situace je paskvil, stejně jako tenhle článek.


    HonzaRR - asi nemluvíme stejnou řečí. Z uvedených šesti příkladů dosahuje 20 % jen jeden, další dva se, pravda, blíží. V cekovém součtu se jedná o výrazně měnší zdražení, než je těch omílaných 20 %, jedná se v zásadě o desetikoruny týdně, což nepředpokládám jako likvidační u naprosté většiny cestujících. Tím ovšem nesporuju, že ušetřená třicetikoruna se dá využít lépe (dva párky v rohlíku, pivo, krabička levných kondomů, deset deka romadůru), ale přijde mi to jako hodně povyku pro nic. Každej tejden vysolíme mnohem větší částky za stejně zbytečné položky.

     
    Komentář ze dne: 21.01.2007 20:11:17     Reagovat
    Autor: bluhed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    no ty ses vazne kreten Evzene

     
    Komentář ze dne: 23.01.2007 11:04:06     Reagovat
    Autor: Petr K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Je, viď...

    Člověk kterej nechápe princip obchvatu a potřebuje:
    KRÁTKÝ ÚVOD DO SITUACE, VYSVĚTLENÍ POSTOJŮ, SHRNUTÍ, PROGNÓZY DO BUDOUCNA, NÁVRHY ŘEŠENÍ A ZÁVĚR - ten se nedá označit jinak než kretén.

    A pak se člověk diví proč maj ty komanči pořád takový preference...

     
    Komentář ze dne: 25.01.2007 00:05:43     Reagovat
    Autor: pindick - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Je v tom cosi masochistického do všeho tahat indiány?

     
    Komentář ze dne: 24.01.2007 02:51:53     Reagovat
    Autor: Anti - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Uf... rekl bych, Evzene, ze ted jste strelil pekneho kozla. Nejste nahodou student stredni skoly, prvniho rocniku a probirate sloh? I kdyz na Ceskych skolach si nepamatuju, ze by se kdy probirala technika psani.

    Nechci se vychloubat, ale i ve svych 4x letech stale chodim do skoly. Sice jde o anglicky sloh, ale to si myslim ze je jedno, princip je stejny. Nikdy jsem si o sobe nemyslel, ze jsem dobry writer, ale dovedu posoudit, co je dobry paper (kdyz nechcete clanek nazyvat clankem) a co ne. Tento web se na rozdil od jinych vyznacuje dobrou kvalitou, to se neda uprit a to i presto, ze filtrem propadnou obcas kraviny. Presto si dovolim vyjadrit nazor, ze clanek naopak velmi dobre postupuje a ma vsechny nalezitosti, ktere clanek ma mit.

    Kdyz uz jsem se pustil do poucovani, pak:

    clanek ma titulek, ktery ma ctenare chytit, i kdyz tento nic moc, znalec, ktery vi kdo Hanzelka je pochopi.

    clanek ma intro: ktere ma ctenari dat zakladni background (informace o zprave v mediich uvadejici o cem clanek bude - zdrazeni na zaklade mytneho) a zakladni thesis - a tou bych si dovolil povazovat onen vyrok pana Hanzelky.

    clanek ma body paragraph: popisujici stav veci a pripadne nasledky

    clanek ma conclusion: zhustene do jedne vety.

    Nevim, co chcete vic. Nejedna se o universitni informativni research paper, ale o clanek jasne definujici zamer autora bez zbytecnych okecavek, prehledny, strucny a obsahove vyjadruje vse co je treba byt receno. Takze kdyz to shrnu, tak souhlasim s ostatnimi - jste fakt idiot a svym rozborem jste me dostal.

     
    Komentář ze dne: 24.01.2007 07:45:38     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Bla bla bla...
    ...
    ...

    Muhehe..."Asi nemluvíme stejnou řečí. Z uvedených šesti příkladů dosahuje 20 % jen jeden, další dva se, pravda, blíží." Nemám slov - 20% je pro tebe zanedbatelná část, +/- 50% tě taky moc nerozhodí. Asi opravdu nemluvíme stejnou řečí.

    Za roční, víkendové dojíždění Praha-Brno a po víkendu zase Brno-Praha vysolí každej takovej "dojížděč o 2700,- kč/rok víc (počítám 90 cest tam a zpět za rok).

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 19:12:43     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Ptáš se, co si autor představuje pod slovem "podstatné" z čehož usuzuju, že se žádné podstatné zdražení dle tvého názoru nekoná. Jako příklad nepodstatného zdražení jsi uvedl:
    Praha-Ostrava + 10 %
    Praha-Liberec + 5-10
    Praha-Brno + 20 %
    Praha-Písek + 12
    Praha (Zličín)-Plzeň + 16 %
    Praha-Děčín + 18 %

    Mě taky nejde o to, jestli je mýtné dobré nebo ne...ale to už jsem psal x-krát.
    a) pokud si něco myslím, tak to říkám. přetvářku nepěstuju.

    b) 10%, 18%, 20%... jsi sem přinesl ty a řekl, že jde de facto o hovno...tak ti tu tvou blbost vracím, abys si naní vylámal zuby.

    c) opakuju, že neznám nikoho, komu by to extra vadilo, no mám dost fantazie na to, abych si uměl představit situaci, kdy to vadit může. Třeba brňáků v Praze studuje víc než dost a nepochybuju, že všichni, kteří jedou každej víkend tam a zpět to pocítí. Když budu počítat 45 cest Praha-Brno Brno-Praha, tak těch "nepodstatných" 20% dělá ročně 2700 zdaněných korun! A to není zrovna málo - zvlášť když za to nedostaneš nic, že?
    Studium na VVŠ apod. byl jen příklad, kterého se držíš jako hovno košile a snažíš se to otočit proti mě. Ale co nějaký příklad mění na tom, že 20% je pro tebe zanedbatelná část...předpokládám hlavně proto, že se tě to netýká?

     
    Komentář ze dne: 25.01.2007 00:04:08     Reagovat
    Autor: pindick - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    Podle mě vůl jsi. Co se týče armády, zřejmě vůbec nevíš co mluvíš i když to podáváš tak, jako bys věděl.

    Ono funguje něco, čemu se říká závazek. Závazek např. u vojenských vysokoškoláků znamená, že po absolvování Univerzity obrany (nyní, dříve VVŠ Vyškov, případně Hradek Králové, pokud šlo o zdravotnický personál včetně vojenské "větve" Lékařské fakulty UK) půjdeš tam, kam Tě přivelí. Moje žena měla štěstí, že byla nejlepší v ročníku a končila s červeným diplomem. Tu si potom vyhlédl velitel jednoho nejmenovaného VÚ, shodou okolností tam, kam chtěla nastoupit. Štěstí. Závazek je po škole zpravidla 5 let a znamená, že buď odkroutíš roky, nebo zaplatíš školné a poplatky, co do Tebe army vložila.
    Tolik věcná.

    Ti lidé dělají pr armádu, protože je to baví a vybrali si zaměstnání, ke kterému cítí náklonnost. Žijeme ve státě, a stát by měl vytvářet pro lidi lepší podmínky k životu a mít to jako svou prioritu. Ne naopak. Pokud tuto tezi principiálně odmítáš, nechápu, proč se této debaty účastníš. :-)

     
    Komentář ze dne: 23.01.2007 09:50:38     Reagovat
    Autor: joter - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: mýlíte se
    K tomu zakoniku prace - bohudik se nakonec tesne pred koncem roku schvalila vyjimka, takze v pripade ridicu autobusu a nakladnich vozidel se bude postupovat jako dosud (s tim ze se sice vyplnuje nakej papirek pro nakej urad, ale "pohotovost" se nepocita do pracovni doby, cili bychom meli vystacit se stejnym poctem ridicu, pouze je treba zamestnat 1-2 zamestnance, kteri se budou starat o vyplnovani a evidenci tech papirku - ktery sou imho uplne k ho*nu)... Ale jinak je samozrejme cely mytny uplna hovadina, zvlast kdyz ted chtej zase vytvaret satelitni system pro silnice 1. tridy. Fakt chytry. Mytne samozrejme (alespon v nakl. doprave) zahrnuji dopravci v plne vysi do cen a driv nebo pozdeji tento priplatek doputuje az ke konecnemu zakaznikovi. Cili jedinej kdo se na tom nazvejkne je KAPSCH (pac statu zustane zhruba stejne jako drive na znamkach)...

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 10:02:04     Reagovat
    Autor: Mila - Neregistrovaný
    Titulek:Re: mýlíte se
    teda pane vachmajstr, voni sou hlava

    Komentář ze dne: 20.01.2007 08:37:52     Reagovat
    Autor: Tomas - Neregistrovaný
    Titulek:
    No jo, daň z daně, příplatek za sluneční světlo...já už se ničemu nedivím. Spíš mě překvapuje, že výplatu dostávám na účet pořád já a né stát, který by mi pak z toho dával malý zdaněný kapesný :-) Vždyť stát ví přeci nejlíp, jak s mýma penězma inteligentně naložit...

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 09:51:01     Reagovat
    Autor: 8-P - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    počkej počkej, ty neposíláš celou výplatu státu? To seš vlastně zloděj! Odposlouchával bych tě tak dlouho dokud se neprořekneš, a pak bych tě zavřel až zčernáš, fuj, hamba!

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 10:20:00     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    A ono to tak uz neni? Z me standardni vyplaty (nastesti mam i jine moznosti) jde zhruba polovina statu (pocitam to co mam napsane jako vypalne statu na pasce i to co musi za me odvest zamestnavatel navic a na pasce to obvykle nebyva), tzn. ze mi stat necha polovinu meho vydelku jako kapesne, ktere pak nasledne jeste zdani na DPH a spotrebnich danich ...

     
    Komentář ze dne: 24.01.2007 02:55:50     Reagovat
    Autor: Anti - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Nerikej to nahlas, jeste si toho nekdo vsimne a nebudes se stacit divit.

    Komentář ze dne: 20.01.2007 09:17:44     Reagovat
    Autor: skejpa - Neregistrovaný
    Titulek:
    ale no tak děcka.......
    řekl bych, že mýto má širší záběr - zavést se muselo i u nás jelikož ho mají u sousedů a že spousta kamionů přes nás objížděla cizí zpoplatněné dálnice je asi fakt.
    Nemám jej podložen žádným výzkumem,ale subjektivně mi nyní připadá D1 trochu volnější.
    To samozřejmě neznamená, že schvaluji i mýto na autobusy.

    Daleko významnější je pro mě samozřejmě otázka co za svoje daně dostávám za služby. A tady vidím problém - výběr rok od roku stoupá a dýchavičně se snaží dohnat mandatorní výdaj. A všímáte si jak státu chutná, jak je schopen péčí o blaho nás všech a hlavně jeho činovnků spotřebovat jakoukoliv sumu peněz.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 14:42:38     Reagovat
    Autor: Fiatoman - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Subjektivně vám D1 může připadat volnější, protože začátkem ledna se průmysl po vánoční pauze teprve rozjíždí, tudíž není co přepravovat. Když jsem první lednový týden přivezl výrobky do zinkovny. řekli mi "zítra si přijeďte". Když jsem jel do zinkovny s výrobky včera, řekli mi "v pondělí si zkuste zavolat". Takže pomalu se to začíná vracet do normálu a do měsíce bude provoz na D1 úplně stejný, jak vloni.

    Komentář ze dne: 20.01.2007 09:34:06     Reagovat
    Autor: WillyOtto - Neregistrovaný
    Titulek:Mluvka MD je idiot
    ale nedivil bych se, kdyby to myslel vážně. Stát, tedy my, jsme si za SVOJE peníze postavili kus dálnice, abychom si zpříjemnili a zrychlili přepravu a abychom si ulehčili od zasmraděného centra města. Stát, tedy my, nyní vlastníme tento, námi zaplacený majetek. Výběrem mýta můžeme tak akorát podpořit údržbu a opravy, protože nám tento majetek někdo ničí (i my sami, ovšem). Je to podobné, jako když si postavím barák. Nemám peníze, ale mám barák. Můžu ho pronajímat, ale nemůžu si myslet, že mi ho někdo znovu zaplatí, a já budu mít barák i peníze. Myslím, že o tom tento článek je. Otázka připlácení autobusů je myslím podružná, ale svědčí o nenažranosti státní byrokracie, vždyť přece nebylo nic jednoduššího než hromadnou přepravu osob z placení mýtného vyjmout.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 09:48:30     Reagovat
    Autor: Doom - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Mluvka MD je idiot
    vyjmutí busů z mýta je logický krok - jenže už dlouho jsem neviděl politika, který byl udělal logické rozhodnutí. matrix opět a znova ukázal,že nás občany má pouze jako bateri (daně a daně a daně) a jinak na nás kašle

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 09:55:08     Reagovat
    Autor: 8-P - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mluvka MD je idiot
    nefinancuje stát taky nějakou nabíječku? třeba na Kubě? Už mi energie dochází, ale na šrot se necítím...

     
    Komentář ze dne: 22.01.2007 15:44:16     Reagovat
    Autor: jam - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Mluvka MD je idiot
    jenze, pokud vyjmete z povinosti placeni mitneho prepravu osob, tak prestanou platit i prevadeci...


    ale ted vazne. dalnici jsme si sice zaplatili z "vlastniho", ale jezdi nam po ni i cizi lidi, kteri na jeji stavbu a provoz neprizpeli. a protoze je dost komplikovane a take zneuzitelne, rozlisovat mezi "nami" a "cizima", tak je treba zpoplatnit uzivani komunikaci vsem. je to asi jako kdyz vlastnite hospodu, ale kdyz si do ni prijdete na jidlo, tak zaplatite stejne jako ostatni, je jedno ze jste zaplatil sam sobe, dulezite je, ze je to snazsi a transparetnejsi, nez resit v ucetnictvi vyjimky a delat cisnikum bordel v zrcadle.

     
    Komentář ze dne: 25.01.2007 15:16:00     Reagovat
    Autor: Petr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mluvka MD je idiot
    No to je sice pravda, ale stát≠já. Vzhledem k tomu, že dnes je možné si s určitou mírou přesnosti tipnout kudy a jak moc utíkají peníze ze státní kasy (dříve populární pojem "tunel" nebo "černá díra") nemůžu souhlasit s tímto příspěvkem. Z mých daní byla zaplacena dálnice a já si ji taky zaplatím ještě jednou na mýtném. Co nám přispěje je mezinárodní nákladní přeprava, kterou bude hradit třeba spotřebitel v zahraničí.

     
    Komentář ze dne: 26.01.2007 15:21:53     Reagovat
    Autor: jam - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mluvka MD je idiot
    z pohledu skutecnosti s Vami nemohu nez souhlasit. statni kasa je bezedna (diky tunelum lehkych a tezkych komunistu) a proto se snazi zvysit pritok prostredku aby alespon neco zbylo na sluzby pro stat nezbytne nutne.

    z pohledu idealniho stavu s Vami souhlasit nemohu. i jako hostinsky, kdyz zaplatim za svuj obed tak riskuju ze tento vydelek padne do nejakeho tunelu, nebo na opravu hospody.

    zkratka myslenka mytneho je v poradku, jeji koncepce uskutecnena u nas ma sve mouchy (mirne receno), ale ve sve podstate je spravedliva.

    Komentář ze dne: 20.01.2007 10:53:48     Reagovat
    Autor: sswed - Neregistrovaný
    Titulek:
    jezdili jste nekdo s kamionem?
    mate nekdo spedicni firmu?

    jeden z nejdulezitejsich parametru je rychlost.
    jen kvuli tomu, ze na usetreni nekolika km dalnice projedu 20 km plzni je naprosto absurdni.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 10:57:08     Reagovat
    Autor: sswed - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    ovsem to nic nemeni na tom, ze zpoplatnovat obchvaty mest je stupidita ktera se rozsiruje z leve s(t)rany do prava.

    vlada je skutecna hvezdna pechota!

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 11:29:19     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Myslím, že když veze třeba cisterna benzín, tak je jedno, jestli dojede o hodinu dřív nebo později. Stejně tak je to jedno v případě, že si koupíš soustruh, stavební materiál nebo dovoz dřeva na pilu a domluvíš si formanku nebo když veze kamion auta do autosalonu. Nic z toho a dalších věcí není "minutová logioistika", takže klidně to pošlou přes Plzeň.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 21:53:46     Reagovat
    Autor: Speed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Pokud zcela pomineme argument času, tak zde máme argument spotřeba. Někde v jiném kometáři u jiného článku bylo zmíněno, že kamion má nejmenší spotřebu cca při 80km/h. Pokud kamion pojede po obchvatu, tuto rychlost, nebo lehce vyšší a tím i optimální spotřebu, může udržet. Pokud pojede přes centrum, tak má v cestě mnoho semaforů. Z toho vyplývá stání na nich, rozjezdy atd. A vzhledem k tomu, že jede městem, tak může zapomenout i na jízdu optimální rychlostí, když už pojede.

    Pak si tohle zadáme do kalkulačky a vyjde nám, jestli je to výhodné, nebo ne. Nemám kamionovou přepravu a nikdo z mojich známých není řidič kamionu, takže neřeknu, co vychází efektivněji, nicméně se domnívám, že to bude plus mínus jedno, nebo ve prospěch obchvatu s povinností placení mítného, a jako bonus máme časovou úsporu.

    Pokud má někdo přesné informce, rád si je přečtu :-)

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 22:37:44     Reagovat
    Autor: sswed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    s tim je spojen dalsi argument pro ridice kamionu: kazdy ma pridelen urcity prumer spotreby a pokud dokaze jet usporneji, je bezna praxe, ze si tu naftu navic odvezou domu....

     
    Komentář ze dne: 21.01.2007 08:52:17     Reagovat
    Autor: Tom - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Neodveze. Možná z liazky. Nový kamiony mají počítač, co sleduje krome jiného i otevření a zavření nádrže a plovák v ní. Nafta se platí zásadně CCSkou (za hotový fakt málokdy) a když se porovnaj v systému údaje o natankovaný naftě s údajema z kompu a nesedí to, má řidič dost problém.

     
    Komentář ze dne: 23.01.2007 11:18:47     Reagovat
    Autor: joter - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tak tady to je :o)

    1.) Argument casu nelze pominout - i rozvoz nafty se dela tak ze auto musi za den obslouzit urcity pocet zakazniku. (V celku jde o to ze clovek ma urcity fixni naklady, ktery je treba rozmelnit do co nejvic km - zaplatim mesicne 70000 leasing za auto, kdyz najedu mesicne 10000 km mam to za 7 Kc/km, kdyz najedu 5000km mam to uz za 14). Dalsi vec je ze ridic si proste nemuze rict ze tady ta pul hodina ho nezabije. Existuje nejaka dohoda AETR (dneska to teda uz je vyhlaska EU cislo xxx to nevim ale je to to same) ktera hovori o tom jak dlouho muze ridic denne ridit a jaky musi delat pauzy. Kdyz se bude hodinu srat pres centrum Plzne tak bude moci ridit o hodinu mene.

    2.) Spotreba: mimo mesto 80kou po dalnici si dokazu predstavit ze to zere pod 30 (celkove je prumer kolem 33 l/100km). Budu teda brat 30. Kdyz pojede pres mesto s cisternou (plne nalozenej 40tun) tak spotreba muze bejt klidne 60l/100km kdyz koupi zacpu tak i vic. Cili rozdil 60-30=30*20(nafta bez dane)=600Kč/100km na trase dlouhej 20km je to teda 600/5=120Kč. Mýtné za 20km obchvatu je 20*4,2 (Euro3 a vise) nebo 20*5,4 (Euro2 a mene) cili cca 20*5=100Kč.
    Cili uspora cca 20Kč po dalnici.

    Zaver: Je jasny ze se dalnice vyplati...

    Komentář ze dne: 20.01.2007 11:10:59     Reagovat
    Autor: Feri Macfričkins - Neregistrovaný
    Titulek:Večný problém
    Pojmy ako "stát,lid" sú večným problémom. Páni hore na ministerstve si myslia, že sú to entity, ktoré sa jednoducho ináč správajú a sú oddeliteľné od bežných ľudí.

    Popierajú, že štát je iba množina ľudí v ňom žijúca.
    A preto vznikajú vyjadrenia ako: nech štát zaplatí a podobne....v skutočnosti sa pod tým skrýva - nech mi to zaplatia ostatní ľudia

    - nech mi ľudia platia zato, že som nemal dobrú úrodu
    - nech mi ľudia platia zato, že nenapadol sneh
    - nech mi ľudia platia zato, že som Karel Gott a mám zlato v hrdle
    - nech mi ľudia platia zato, že sa snažím fukciu verejného prdstaviteľa vykonávať čo najlepšie a kradnúť čo najmenej
    - nech mi ľudia platia zato, že ma zasiahla potopa
    - nech mi ľudia platia zato, že som sa nechal nalákať na 40 percentný výnos v nebankovom subjekte
    - nech mi ľudia platia zato, že si tlačia veci na svojej tlačiarni
    - nech mi ľudia platia zato, že som si zničil zdravie drogovaním, alkoholom, fajčením

    - nech mi ľudia platia, lebo som IDIOT (a zasiahlo ma to nečakane - áno je to nespravodlivé a túto neprávosť treba napraviť)

    Komentář ze dne: 20.01.2007 11:31:35     Reagovat
    Autor: Zdeněk - Neregistrovaný
    Titulek:Nakonec budeme platit za všechno
    A bude to horší a horší, stát se bude srát opravdu úplně do všeho, např. tady http://www.zanikpovoleni.cz/

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 11:49:25     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nakonec budeme platit za všechno
    Tak zrovna tohle beru jako jednu z rozumných podmínek. Když si dneska dovolí chatař tvrdit, že vyváží septik a přitom od jeho břehu jde pěna pokaždé, když jeho manželka umývá nádobí, tak to asi není správně, že? Nemluvě o tom, že chatři a zemědělci se nejvíc podílejí na znečišťování povrchových vod. Průmysl už má nad sebou sekeru v podobě pravidelných kontrol kvality vypouštěné vody, ale zemědělec může na pole nastříkat cokoliv, co potom déšť spláchne do nějaké řeky...a přitom tento hospodář třeba ze stejné řeky nebo ze spodní vody napájí zavlažovací systém.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 12:11:18     Reagovat
    Autor: Zdeněk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Nakonec budeme platit za všechno
    Problém je v tom, že tato iniciativa státu nic neřeší, lidé si stejně budou dělat co chtějí, a pochybuju, že se budou dělat domovní prohlidky, jestli někdo má na dvorku utajený zdroj vody a jestli z ní nabírá vodu kýblem nebo čerpadlem. (i to se v zákoně řeší:-)U vypouštění odpadní vody je situace jiná, tam jsem pro přísnější režim i u fyzických osob. I tak je to utopie, stat si nedokáže zajistit respekt ani u závažnějších problémů než je tento. Viděl bych to tak, že napřed vznikne databáze majitelů studen(těch zoufalců, kteří si zažádají o povojení) a po nějaké době se odběr zpoplatní.

    Komentář ze dne: 20.01.2007 11:55:31     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:
    Stát = spousta úředníků. Ty si platíme z daní. Žádnou práci.
    Já jsem si zase všiml, že v poslední době už tito úředníci neudělají nic ani za ty daně. Spoustu úkonů musíme platit extra. A to nemluvím o tom, že spoustu úkonů stejně uděláme sami na naše náklady.

    Komentář ze dne: 20.01.2007 11:59:26     Reagovat
    Autor: Synkretik - Neregistrovaný
    Titulek:No nevím
    No nevím, ale mě jako daňovému poplatníkovi by přišlo fajn, kdyby si stát něco přivydělal bokem a mohl mi pak snížit daně. Například kdyby státem vlastněný ČEZ svými výdělky z exportu elektřiny zasponzoroval plošné snížení daně z příjmu :)

    Samozřejmně je to sci-fi, protože v naší kocourkovské realitě se peníze za mýtné či přebytky státních firem rozhodně nepromítnou do snížení daní, ale přinejlepším do uplácení voličů a la "pastelkovné. (Pokud se za to rovnou nenakoupí nějaký bazmek od Steyru).

    Navíc, aby takové 'přivydělávání si' státu bylo košer, je nutná podmínka, že státní firma (tj. například ČEZ) by ty peníze musel vydělat buď v zahraničí, nebo, pokud by to bylo na domácích obyvatelích, tak BEZ ZNEUŽÍVÁNÍ MONOPOLNÍHO POSTAVENÍ. Protože když státní firma vydělává na ceně elektřiny, na kterou má de facto monopol, tak si zvýší ceny o tzv. monopolní přirážku, a je to vlastně stejné, jako by se vyhlásila daň na podporu té firmy. (Uff, právě mě napadla i realizace, a sice "Spotřební daň z elektřiny", podobně jako u benzinu. Jen doufám, že se toho nějaký zelenorudý mozek nechytí...)

    Podobně vydělávat na obchvatu Plzně, když obchvat existuje jen jeden, a jeho vlastník tak má na tento obchvat monopol, je z hlediska morálky pochybné. Hlavně, když tím vlastníkem je stát, který ten obchvat postavil za peníze současných uživatelů toho obchvatu. Kdyby město Plzeň od začátku vědělo, za jakých cenových podmínek se bude obchvat provozovat, tak by třeba jeho stavbu realizovalo na vlastní triko...

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 13:08:01     Reagovat
    Autor: sswed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No nevím
    CEZ lezi v zaludku spouste lidi. nastesti dotycne osoby s tim nic nenadelaji.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 16:12:31     Reagovat
    Autor: Libor - Neregistrovaný
    Titulek:Nastesti ?????????
    Nastesti ??? Spis Bohuzel...

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 17:32:03     Reagovat
    Autor: sswed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nastesti ?????????
    ne, nastesti:-).
    co se vam nelibi? ze se zdrazuje elektrina?
    zkuste se podivat dal nez na spicku nosu!

    vykriky typu "zas nam zdrazili vo padesatnik pivo!" "rohlik je zase vo 30 haliru drazsi!" "zdrazili nam benzin!" charakterizuji spise skupinu lidi, kterou tu vsichni dfensovci kritizuji.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 18:24:30     Reagovat
    Autor: Petr K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Nastesti ?????????
    ano, z jistého úhlu pohledu máte pravdu.

    Pokud si ale i vy vidíte dál než na špičku nosu, určitě jste si všiml že tam leccos zapáchá.
    (neúměrné odměny managementu, uplácení politiků formou komisí a rad, distribuční mariáše...).

    A už vůbec se nehodlám vyjadřovat k elektrárnám - jejich modernizaci a stavbě....

     
    Komentář ze dne: 20.01.2007 19:16:31     Reagovat
    Autor: sswed - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Nastesti ?????????
    ad odmeny: copak mate proti opcnim programum? je to nastroj pouzivany "vsude" ve svete. pokud dostanu moznost opcniho programu s cenou akcie v dobe kdy dostavam funkci, nevidim v tom vuuubec nic spatneho!

    copak mate proti politikum v organech spolecnosti? je to standartni nastroj rizeni polostatniho podniku. stat (vlada) si dosazuje sve cleny. ne vsichni jsou dosazeni vladou. vlastne se meni hlavne ti dosazeni vladou, nebot mame porad jinou:-).

    to, ze akcie cezu behem nekolika let stouply o stovky procent neni nic co by vadilo ani statu, ani akcionarum.
    to, co se deje mezi politickou elitou neni uplne koser, ovsem politika CEZu nema podstatne vady.

    na co narazite v modernizaci elektraren? a novych staveb, tim je mineno zvazovani nove jaderne elektrarny?

     
    Komentář ze dne: 21.01.2007 10:05:48     Reagovat
    Autor: MB. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No nevím
    Vas asi zklamu...jdete pozde. Obdoba teto spotrebni dane z elektriny a elektroniky jiz existuje.
    1. Poplatek za ekologicou likvidaci spotrebice (primo musi byt v cene jako prirazka dle vyhlasky)
    2. Spotrebni dan na elektrickou energii uz je skoro vsude v EU, u nas implementace 1.1.2008 dle direktivy EU 2003/96/ES (zatim mame vyjimku).

     
    Komentář ze dne: 25.01.2007 00:18:46     Reagovat
    Autor: pindick - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: No nevím
    Výborně, už se těším na vyřazování z evidence. Zbyde takových 20 PC ve stáří 7+ let. Naložíme to do Transporteru a odvezeme do prodejny Autocontu s tím, že uplatňujeme naplnění smyslu poplatku o recyklaci a likvidaci odpadů :)

    Komentář ze dne: 20.01.2007 20:11:45     Reagovat
    Autor: honza alias mysi - Neregistrovaný
    Titulek:Hanzelka
    No od pana Hanzelky to neni zdaleka jediny zajimavy vyblitek, kterym lidu reprodukoval zamery instituce v jejimz zoldu pracuje ...

    Komentář ze dne: 21.01.2007 00:51:26     Reagovat
    Autor: xy - Neregistrovaný
    Titulek:
    pokud je obchvat Plzně zpoplatněn,platí to i pro osobní vozidla?spousta aut přece nemá ani dálniční známku,proto se zatížení města opět zvětší a celá anabáze budování obchvatu bude (téměř) k ničemu...

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.