Komentáře ke článku: EKG pro cuore sportivo (ze dne 01.02.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
..asi koupit v zahraničí.. někde, kde maj prachy na servisování a dávají to do servisu... další možnost je koupit něco jiného.. co takhle mondeo ST ? :-D www.kolonie4.de/Dennnis%20Daten.htm
|
|
|
Dalsi, co nedokaze porozumet napsanemu textu?
|
|
|
mondeo ST ??? proboha proc ? ...mimochodem nevidim paralelu s tridou alfy ktera byla zminena v clanku ,ale to bych pokladal, vzhledem k Vasi "alternative" , za az druhotny problem...
|
|
|
Tak to vyřeš jednoduše. Kup 147 GTA. A hotovo. Párkrát jsem se v tom svezl, a jak říká majitel, jen italské auta mají to správné srdce. V tomhle názoru s ním nejsem zcela jednotný, ale je fakt, že jak se těch 3.2 ozve, tak je to koncert.
A nejlepší: "Co to sou na tom, k sakru, za gumy?" "Jo ty jsou čínské, ale to je stejně uplně jedno na těch pár tisíc."
|
|
|
..mno proč.. protože po Fiatu jsou Alfy druhé nejvíce se seroucí Italské auto ..takže Mondeo je proti tomu spolehlivý stroj.. a když už tedy něco pořádného, tak ať si koupí něaký 6ti vál od BMW ..tam bude muset často opravovat jen přední nápravu, neb se to na našich "kvalitních" silnicích docela se*e..
|
|
|
no stou spolehlivosti A-R je to hodne rozsireny , osobne si nemyslim ze je to az tak spatny jak se vypravi a traduje .
Mondeo , no moc to nejede na to kolik to stoji ... spolehlivost , nemohu posoudit ...
bmw - R6 souhlas , stou pr. napravou nevim , u ktereho modelu ste se stim setkal ?
|
|
|
Sakra zas nejaky vesnicky zvanilek :D.
A to vis od koho? Od Franty kterej to vi od Pepy co dela ve vycepu a Pepa to vi od Aloise co dela f tamty Skodouce.
Jasne a nikdo z nich vcetne pisatele prispevku v Alfe v zivote nesedel natoz aby ji vlastnil takze asi tolik k temto kecum. Ja v Alfe jezdim a je to po vice nez dvoulete zkusenosti nejspolehlivejsi a nejlepsi auto jake jsem kdy mel.
|
|
|
na Alfu mi nešahej když o tom autě nic nevíš, nejspíš si jí viděl tak leda z rychlíku když jí takhle pomlouváš, to je auto který se prostě musí procítit, zkrátka srdcovka! Mám jí zatím necelej rok, kromě napravování průserů způsobenejch blbem předchozím majitelem se na ní nic nemuselo dělat(posilovač brzd, vývěva-ta zničila ten posilovač brzd,motorek stěračů výměna oleje za selenia turbodiesel), konkrétně AR 156 2.4JTD- takže nafta která je trochu blbuvzdornější (twinspark by už asi nežil kdyby do něj nalil tu bezejmenou sračku co někdo nazval olejem a kdyby se k němu choval tak blbě jak se evidentně choval k tomuhle) Nicméně i když sem k ní zpočátku přistupovala skepticky nakonec se ukázala být tou nejlepší volbou, spolehlivou- vlastně nejspolehlivější z mýho okolí (ani spolehlivostí proslulí japonci a němci nedržej tak jako tahle alfice), krásnou, na starší naftu sportovní a výkonnou, není to sice pravý cuore sportivo jako benzínový motory (neřku-li rovnou 3.0 V6) ale o to praktičtější.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kdo nepoznal nepochopí takže ti doporučuju si nejdřív zblízka prohlídnout nějakej čecháčkama nedokurvenej kousek než budeš kritizovat alfy jako celek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prostě italové mají duši kterou poznáš jenom když se svezeš, v ničem jiným sem jí nezažila a to sem toho zkusila dost.
|
|
|
Zdravím
a dopředu upozorňuji,že nejsem nestraný a patřím mezi ty "cvoky" z Cuore Sportivo A.R.Club.
Jak už jsem řekl kámošovi z vývoje Škoda auto:
"Škodovka je jako manželka,docela hodně vydrží je spolehlivá,nenáročná,občas nudí.
Alfa je pravá Italská milenka,trucuje, je náročná a nic neodpouští, přesto tě něco nutí riskovat !
Po zapůjčení 33 1,7v16 jsem tomu přišel na chuť,pane mi říkala 155 2,0TS (někdo se ale sral do motoru- flexou-bruskou na vačky) Neodradilo mě to a koupil jsem si před pár lety A.R.145 1,6 boxer ze SRN a propadl tomu šílenství naplno.
Důvod jeúplně stejný jako ten co mě nutí parkovat svojí Jawičku na béžovým koberci za televizí v paneláku,
(http://www.jawamania.info/moto/detail.aspx?motoid=4091)
Motor 76kW (koncepčně z 33) mě nenechá v klidu ani na volnoběh.
Neřeším spotřebu (dlouhodobý skutečný průměr -město= 7,9léto a 12zima) papírově=6,9-9.8
lepší než některá HaŤaPka
Snažím se dodržovat rychlosti v obci, ale mimo obec vychutnávám jen zvuky této "sportovní nákupní tašky". Ještě nikdy jsem nedovezl nákup v celku.
Podvozek (shodný s 155) mi občas přiznávám zachraňuje prdel. Když ostatní machrujou na rovině a pak šíleně brzdí v zatáčce a v očích smrt z vyděšení. Tyto auta vítězí v zatáčkách.
Je to věcí názoru,i ta spolehlivost. Znám spoustu prasat co zničí i nový BMW.
V pozinku, boční výztuhy,trojitý prahy,ABS, 2airbaby,klima,velmi tvrdý podvozek.
A čím se může chlubit Váš "plechový miláček"
Starám se a rozmazluji snad více než dobře. (olej Selenia K20) a za nic jí bych neměnil.
Ale jak už jsem psal je to milenka!
|
|
Až doteď jsem byl přesvědčen že kupovat staší ojetou alfu může jen
A) mladá a nezkušená kavka, která uchvácena výkonem a zvukem motoru ztratí poslední zbytky soudnosti a kupní smlouvu podepíše po první projížďce...
B) nadšený alfista s vlastní rozměrnou garážíse zvedákem a se známým v autoservisu...
C) člověk se specifickou "úchylkou", který se mezi jednotlivými výpravami "za hledáním poruch v elektroinstalaci" bičuje devítiocasou kočkou...
Do které kategorie patří autor článku? Nebo existuje ještě nějaká kategorie kterou neznám?
|
|
|
Lidé chtějící auto, které dobře jezdí?
Možná by to chtělo méně dát na expertízy Pepy a Franty z polytechniky "Na Růžku" nebo "U čepu".
|
|
|
Děkuji ti za konečně slušnou a pravdivou recenzi na AR. Cuore Sportivo sedlám od roku 1998 a mám za sebou boxera, TwinSparka i JTD. Každý má své kouzlo a každý je něčím výjimečný. Největší problém alfáckých motorů vždy byl a asi bude olej. A to nedodržení specifikace a nedodržení intervalu výměny. Další problém je lechtání na pravé noze, hned po usednutí za volant. Bohužel motory AR přímo vyzývají k vytáčení. Pro studený boxer to znamenalo smrt vaček a zdvihátek, u JTD nemá smysl studené rychlé rozjezdy rozvádět.
Na jednu věc jsi u TS zapomněl. Problém s variátorem. Když odejde, znamená to nepříjemné klepání po startu, postupně i při teplém motoru. Tohoto je ušetřena 147 s ochuzenou 1,6TS bez variabilního časování.
Jinak poslední trvanlivý a "pravý" (ještě nebyl pod Fiatem) byl osmiventilový TS s řetízkovými rozvody z Alfy 75. Nezničitelný výrobek, který zvládal bez problémů půl mega km prasáckým stylem.
A nad řečmi Pepy a Franty z Růžku a Venci z prasečáku, kterej dělá do folsváknů a hoví tomu, mávám rukou. Většina tlachů je stylu mám bráchu a jeho kolega v ouřadu slyšel, že jeho kámoše ségra si Alfu koupila....
|
|
|
Dík. Variátor se dá zvládnout výměnou za nový. Někdy se dají variátory i opravit výměnou vratné pružiny, ale většina jich odejde na zanesení karbonem z oleje.
|
|
|
Tak tak, ja menil neco pres sto tisic variator na stopadesatsetce a diky slusnemu mechanikovi to nebyla ani financne takova hruza.
Jinak diky D-FENSi za publikovany racionalni pohled na Alfy :) ... konecne.
Btw poslal sem ti mail s "par" zkusenostnim a kontaktem na meho osvedceneho dovozce a automechanika.
|
|
|
Dělá ten Váš mechanik taky JTD ? Nebylo by možno mi zaslat na něj kontakt? tom1968@seznam.cz. Dík
|
|
|
Já mám dobrýho mechanika, co mi dělal 156ku skoro 7 let. Ale má toho dost. Můžu se ho zeptat. Co konkrétně potřebuješ
|
|
|
Pokud to dopadne a staneš se Alfistou, za což budu rád, ulož si mezi oblíbené tuto stránku http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm přípravky na vačky a budíček na horní uvrať máš u mne kdykoliv k zapůjčení zdarma! Hodně štěstí při výběru.
|
|
|
Variator neni az takova hruza pokud jde o finance a nejspis bych ho neresil vycistenim a vymenou pruziny nebot ma tendenci v brzke dobe zpravidla odejit znovu.
K samotnemu nakupu. nevim jestli je zrovna v tomhle pripade nejlepsim resenim nakup v zahranici. napriklad velke mnozstvi nemcu asi nevi kde je motor a ze je v nem olej ale zpravidla prave v nemecku casto clovek natrefi na nekoho kdo nedolival a tedy priprel nebo zadrel. ty motory jsou si schopny vzdit opravdu dost oleje pokud nekdo jezdi razantneni a proto i kdyz byl provedeny servis nic to neznamena protoze je mozne ten olej mezi jednotlivymi vymenami v podstate spotrebovat.
Osobne ja osobne kupoval auto tak ze bylo z italie (kdyz uz itala ze) a to od prvniho majitelei ktery s nim pravidelne jezdil. Preztoze nemel vyplnenou servisni knizku (servisoval u znameho) a auto melo i nejake sramy z provozu (odreny zadni naraznik) dotycny to auto nemel jen pro radost ale i pro bezny provoz. Diky tomu melo i neco najeto a tak jsem usoudil ze pokud by tomu nedaval co je potreba tak by ho nemel tak dlouho. Zatim se mi tahle teorie vyplnuje a stejne bych postupoval znovu.
Klidne bych koupil i v cechach ale dival bych se krome auta samotneho i na majitele. Pokud mel auto dlouhou dobu je predpoklad ze se o nej bud saral a nebo ze na aute budou znamky "nestaranise" znatelne.
Treba shanet na trankach klubu je dobry napad ale inzeruji tam casto i obchodnici takze to vyjde podobne jako bezna inzerce.
|
|
|
Taky jsem se díval na 147 a taky mi z toho vyšlo nejlíp 1.6 TS, nicméně tak nějak jsem nezískal ten pocit, že je Alfa to nejvhodnější nářadí na české cesty. Takže jestli můžu radit, zkus se mrknout na focus ST170 - docela dobré řidičské auto, řekl bych.
|
|
|
Do 1.6 TS bych nešel (http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=3005&from=&emailem=ano)
|
|
|
Kdysi v magazínu Tipcarsu psal nějaký Martin Vaculík. V současnosti je zřejmě šéfredaktorem časopisu Autodiesel. Jeho recenze mne vždy hodně bavily, měl poznatky přímo z dílen, evidentně to měl "ošahaný" a vcelku se vyznal v italech (samozřejmě i v benzinech). Ale stejné info by ses dozvěděl i na alfa-fóru.
Nepřemýšlel jste o Lancii? Nedávali do Delty dvoulitrový pětiválec?
|
|
|
jjj, vaculík je klasa. dělá šr AD a AutOojetin. A i on je jeden z těch, co mě přesvědčili že alfu opravdu ne...
OT: nedávno jsem v AO četl recenzi nejlepší novýho Supa. V bolce si ji asi do rámečku nedaj, ale to auto popsal naprosto excelentně...
|
|
|
...tam davali stvorvalec, pravdepodobne so zhodnym spodkom s alfackym TS...patvalec sa daval az do lybry, ale to je uz o inom... stvorvalec ale je udajne sportovejsi, ide lepsie atd... a takisto je aj haklivejsi:-/
|
|
|
2D-Fens: Já nepopírám že by to auto špatně jelo. Já píšu, že "spolehlivost" alf je slušněji řečeno problematická.
A nevím co tvrdí nějakej pepa a franta, ale servisáci který znám si s alfama "užívaj" každej den. A ne že bych TUV považoval za nějak "směroplatnou" statistiku, ale když alfu poráží rozdílem několika tříd i škodovka (o mnou oblíbené mazdě ani nemluvě)... asi bude u zmrzlinářů něco špatně...
|
|
|
D-FENS nechce auto na ježdění, chce se s ním jen laskat v garáži. To ALFA vcelku umí a bohatě dopřeje. Přímo vášnívá je zboku a zespodu.
V těchto polohách si s ní člověk velice užije.
Přeji mnoho ktásných a láskyplných chvil na heveru v garáži.
|
|
|
... slyšel jsem tu někoho, že by se smál? ... ne? ... vy taky ne? ... tak se mi to jen zdálo ...
|
|
|
|
Alfa? To sou italský sráče. Jesli chcete fakt pořádný sportovní svezení, běžte do čtyrky Golfa v tédéíčku. To sou známý držáky, jede to jak z praku, hovno to žere (kámoš to má a jezdí s tim za 5 nafty na sto).
Zátah vod spoda to má jako svině a dvě kila sou tam jen to hvízdne.
A když se ještě decánko potuní, tak sousedům vypadnou voči z důlků. Fakt, dejte na mě a hlavně neberte žádnýho Itala :-)
|
|
|
Jasně, takových rad jsem slyšel spoustu a tak jsem si tu krysu koupil. 3 roky starou, 90k najeto, 1.9 TDI 75kW PD, Tiptronic. Po roce využívání : 1 motor-praskl rozvodový řemen (prý je to na výměnu oficiálně po 120k, takže nevím, kde se stala v NDR chyba), jedno turbíčko (běžný spotřebák po 100k, jak mi bylo řečeno), 3x mechanizmus otvírání-zavírání oken (nemá rádo zimu, neb je z plastu, ohromná zábava ve chvíli, kdy nemáte garáž a okno jaksi s rámusem zmizí ve dveřích a nejde ven. Podotýkám, že je třeba měnit celý, kva CELÝ mechanizmus, ne jenom prasklý kusek plastu, škodovkáři jistě potvrdí...), a třešnička na zimu : vychytávka v podobě plastů pod autem pro utlumení motoru z traktoru které jsou tam jenom proto, aby často upadly, takže jsem jejich části vozil takřka celkou zimu v kufru. Opětovné přidělání jsem vzdal, každý hlubší sníh je deklasoval do podoby radlice, plastové úchytky se odporoučely do pekel a kus plastu pod kola. No a sportovní svezení? Možná tak GTI, běžné TDI je pořádně měkké a snažilo se mne školit v zatáčkách, kde i Fobie ladně protančila (vím o čem mluvím, protože v obdobích postávání Golfa po servisech jsem měl Fabii půjčenou, takže možnost přímého srovnání tady byla.) Po roce a půl šel Golf do světa a já zase do Japonce. Fakt nemám auto na ošahávání v garáži a Golf mě tolikrát vypek, že už nikdy více. Jo a abych nezapomněl, 3x vykraden. Napotřetí, kdy už tam nebylo ani rádio a ukradli mi aspoň sluneční brýle z palubovky jsem nechal do dveří navařit plech, protože mechanizmus, kde jedním hmatem vyrvete zámek a prstem si otevřete dveře je fakt k smíchu. Humor mě přešel, když mi přestal fungovat central (jenom drobnůstka, na kterou jsem pozapomněl v záplavě různých malých naschválů tohoto produktu VW) a musel jsem do auta nastupovat přes kufr, kde zůstal jediný funkční zámek.
|
|
|
Tak rozvoďák a turbíčko je normálně spotřební materiál. Pak je dobrý ještě v rámci běžný údržby vyměnit poloosy, čepy, kotouče a váhu vzduchu. Central pravda vobčas odejde, ale to se dneska stává i u takovejch superluxusních bouráků pro horních 10 tisíc jako je VW Phaeton, Audi A8 nebo Superb, takže si nevyberete.
Moc ale nevěřim těm plastům a tomu oknu - to bych spíš viděl na chybu řidiče. Jako ty lidi sou vůbec hrozný - furt kafraj, že to nejede, nebrzdí a sere se to, a přitom stačí před vyjetim našlapat brzdu, našlapat plyn a čas od času vyhodit kvalt a vypnout zapalování, aby se to resetovalo.
Ale ty vejhody - je to sice dražší, ale je na to spousta dílů, uměj to opravit v každym servisu a hlavně, je to německý auto - ne ty italský, japonský nebo francouzský sráče.
|
|
|
No tak to je přesně vono. Vágenosti pouze běžně udržují, i když to jde do desítek tisíc. Zatímco italové a francouzi se serou. :-)))))))))))
Vraťte se na zem.
|
|
|
Bez obav. Na zemi stojím pevně - výše uvedené příspěvky jsou toliko joke, shrnující všechna oblíbená klišé, která padají na D-Fensem vzpomínaném konciliu "U čepu".
Naposledy mi je odříkala kamarádka, které to všechno vypravoval pán v servisu, opravujíce jejího Fiata Punto :-D
|
|
|
ouky douky. Nepochopil jsem, že byla nadhozena klišé jako joke, Nebyl tam smajlík, tak jsem si nebyl jist, zda to zase někdo nemyslí vážně. Tak soráč za výpad.
Jinak v servisu se pohybuji poměrně často. Poznatek jest takový, že řidiči na západ od ČR se aut zbaví v ten pravý okamžik, před velkými investicemi. Čecha spokojeného po koupi čeká studená sprcha ve formě rozvodů, tlumičů, ložisek, dílů náprav, výfuku, katíku, vstřiků....
A nový auta se serou stejně bez ohledu na značku. Za vše může globalizace a univerzálnost. Např slavné váhy vzduchu a další čidla Bosch, nacházející se téměř v každém autě.
|
|
|
Vážení čekal jsem, kdy Šakala odhalíte, anebo jestli se bude muset přiznat sám. :-(
|
|
|
To by mě zajímalo, co mohl na Puntu opravovat? Do r .98 možná uložení zadní nápravy, ale po r. 90 už nevím. Dokud se to nezboří, tak není důvod se v tom hrabat (a pak už taky ne :-) Akorát ten kastlik na baterku je divně čtvercovej a většina pump takový baterky nevede. A ne zrovna nejlíp se tam mění žárovky. Jo, a když se do toho nenaleje benzin, tak to nejede. To je asi tak shrnutí toho "sraní se" Punta...
|
|
|
Vejfuk. Brutálně prorezl těsně za katalyzátorem a následně upadl někde na Moravě (kámoška je z Prahy).
|
|
|
Věř čemu chceš, ale když jsem s tím tehdy přijel do servisu, řekli mi, že to je běžná věc a když za mnou nedávno přijela známá v Golfu 4, tak nemohla stáhnout okýnko, protože ho měla podložené kusem dřeva ve dveřích. Závada prý vzniká tak, že když venku mrzne a okýnko přimrzne ke gumám a pokusíš se ho otevřít, tak nápor tahu ve dveřích nevydrží plast, na který se namotává lanko, ten praskne a okno sjede do dveří. Vyměnit se musí v podstatě celý mechanismus, je prý problém namotat zpátky drát a .... kecy, kecy, které jsem si vyslech v servisu několikrát. Jediná rada je neotvírat okno když mrzne. Nemám garáž a nemoh jsem si na to zvyknout. Jo, do původního komentáře jsem zapomněl dopsat pokřivené kotouče. Nesmí se brzdit v kaluži, neb G4 traktor je těžší než jsou dimenzovány kotouče toho roku výroby. Možná jsem měl fakt smůlu na kus, ale chtěl bych vidět někoho, koho by bavilo, jak jsem spočítal, mít za 18 měsíců dohromady 3 měsíce auto v servisu.
|
|
|
Tak když je mráz, tak se nesmí stahovat okno. To je známá věc, asi jako to, že za deště se nesmí buď jezdit, nebo alespoň brzdit :-)
Tyhle hlášky mne fascinují už delší dobu. A nejhorší je, jak jsou o jejich pravdivosti lidé přesvědčení.
|
|
|
|
V autorizovaných servisech obzvlášť rádi používají tyto hlášky. Nejraději, když je auto ještě v záruce. Hezky s tím okecají nedostatek výrobku.
Běžní servismeni naopak používají hlášky typu: "Jó pané, to jste si neměl kupovat takovej sráč.", "Kdo se s tím má jebat!" apod. Ale většinou nakonec dokáží i s málem zázraky. Autorizovaný servis radši mění hned celý motor. :-)
|
|
|
D-fensi on ma ale pravdu, zjisti si jakou mas karmu. Protoze jestli nekoupis ZAZRACNE zachovalou AR tak tezce zplaces nad vejdelkem.
Ano, jsou tu pisatele kteri tvrdi, ze oni meli prave tu stastnou ruku, ale proc riskovat ? Kup si 2,5 od BMW a zadupes i 3,2 litr od AR 156.
Motor TS ? Me prijde divne, proc automobilka na 150 koni dava 2 svicky na valec ? KDyz to jde i jinak, to i stary opel GSI mel 150 koni a byl to 4hrnek 16v a mel jednu svicku na valec.
BMW to pri stejnem obsahu resi 6-ti valci.
Informoval ses kolik stoji ty pomocne zapalovaci svicky ? Je to masakr, cekali jsme na ne s kamaradem 6 tydnu a byly neuveritelne drahe. Proste ten motor je nesmysl od A po Z. Sere se to, jdi na AR klub a podivej se kolik lidi shani prave tento motor. Proc asi ? Cena ojeteho motoru v buhvi jakem stavu je minimalne 30k, opravy se nedelaji, protoze se to posere proste zase znova.
Preju ti stesti pri vyberu, budes ho potrebovat, muj kamarad mel 7 alf a vsechny sly do kopru za hodne penez, to proste neni uz ani statisticky normalni!!!!
Ted mu lezi motor 2.0 ts rozebrany na dilne, oprava vyjde stejne jako vymena za jiny pouzity (30k), premyslime ze pro nej pojedeme do Italie.
AR je krasna, ale je to KURVA a vymsti se ti.
Blahopreju vsem, kteri AR maji a funguje jim, mate obrovske stesti.
Kdo chce podrobny vycet vsech problemu u AR a proc ji nekupovat, pisnete mi na email.
|
|
|
1. Kup si 2,5 od BMW a zadupes i 3,2 litr od AR 156-
2. Je to masakr, cekali jsme na ne s kamaradem 6 tydnu a byly neuveritelne drahe
3. Cena ojeteho motoru v buhvi jakem stavu je minimalne 30k
Vyhráváš Myša vtipkára!
1. nesmysl, o němž nemá smysl vést debatu s někým, kdo to nevyzkoušel (156 JTS vymete 325 jak komínová koule i na rovině, v zatáčkách je to kolem 2 s/1 km)
2. je to blbost, ta svíčka stojí 120 Kč, ta velká 75, mění se po 100 000 km, takže po 100 000 km do toho vrazím neuvěřitelných 800 Kč! Za to mě v servisu BMW možná i pozdraví (ale spíš ne, páč mají na hodinu 900,-)
3. cena celý AR 155 TS s úplně nemlich stejným motorem je cca 150-2000 Euro. Ztím jsem sice neměl odvahu jít pod 300 E (která slouží už 5. rok,bez zásahu), ale letos asi nějakou tu exkarabinickou za 150 vyzkouším. Už pro tu prdel...
|
|
|
Ty dvě svíčky se dávaj už od roku 1913 a nejsu tam jen kvůli výkonu 150 kobyl který má dnes i A.R. Mi-To 1,4
oni se taky snažej, aby to co do motoru nateče, a není toho někdy málo, bylo efektivně zužitkováno do poslední kapky.
Musí se taky vejít do přísných EKO zelených limitů :)))
Těch 150k měla A.R.155 2,0TS 8-ventil sériovka
a Čtyřlístkový verze (Quadrifoglio verde) a Q4 šly mnohem dál.
viz:
http://www.youtube.com/watch?v=m59vQFzAdUQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=VB9CjufmXe4&feature=related
Buď 1. kamarád nemá štěstí na auta
nebo 2. auta nemaj štěstí na kamaráda.
Znám taky pár co nemaj štěstí a to že ojebaly údržbu s tím asi nesouvisí.
viz můj brácha (VW Passat,VW Golf 4, 3xOpel Kadet) a švagrová (2xOpel Corsa)
A vážně se musí měnit olej a dávat tam ten drahý předepsaný ???
|
|
|
Tebe nasralo to pojednání o charakteristice "motorů" TDi, co? Hm...to je mi ale nepěkná reakce. Závistivá a nepřející. Ale třeba jednou...až nebudeš odkázán na půjčená auta od zaměstnavatele, si dopřeješ vlastní vůz. Jen se bojím, že člověk jako ty si zase koupí "škodofku fšpíně" a bude prohlačovat, že po dálnici jezdí 150 za necelejch pět.
Já bych to viděl asi tak, že A-R si koupí někdo, kdo nechce zastaralej, těžkej, nudně-konfekční krám, kterej nepozná na parkovišti před hyper-super od tisíce dalších, pokud náááhodou nemaj třeba "hrábě" před chladičem vylomenej zub.
8o)
|
|
|
k druhymu "odstavci" : nevim jestli u auta 4fun je zrovna prakticke aby kurva extra vinikalo , ale pokud je to prani budouciho majitele tak za podobnou cenu A-R jsou 100x zajimavejsi, lepsi a exkluzivnejsi vozy ...
|
|
|
Jo? Tak sem s nějakým tipem.
Jinak to tvé tvrzení lze brát jen jako bezcenné vyznání víry.
|
|
|
BMW ... e30, e36, (e24 ?) . muj subektivni dojem ze svezeni je v tom zabavnejsi , a je to zadokolka , v zakladu nenabizi turbo motor sic zastavet M102, M106 neni az takovej problem ...
JAGUAR ... xj40/81 , XJS . uznavam je to uplne jinna trida nez jakakoliv A-R ... ale kdyz byla rec o te nudnosti a konfekcnosti ... A-R jezdej tisice , dene nekolik potkam
VW ... golf (2, 3), lupo z tech novejch neni vubec marny , VR6-ku to pojme , 1,8T ale bohate staci ...
PORSCHE ... 924 , 928 , 944 , je hodne veci vkusu , ale rozhodne vozy teto znacky vydrzi opravdu hodne
Jestli chce opravdu nejakou novejsi A-R s peknym motorem , tak bud novou , nebo koupit nejakou peknou s motorem sade (tech je milion, takze bude za par drobaku) , a motor si pekne kompletne zgeneralkovat ... je skoro jak 742.136 :)
osobne bych doporucil, kdyz uz A-R tak 33, 75, 155
|
|
|
Milý Honzíku, předpokládám, že to byla reakce na můj příspěvek, tak se ti pokusím odpovědět.
1) víš, je to ode mě ošklivý, ale já to ani celý nečetl... a charakteristika tdi motorů je mi upřímně řečeno - ukradená...
2) absolutně nechápu co mám závidět? čas strávenej v servisu?
3) já vlastní vůz mám a jezdí s ním manželka. máš ještě nějaký zvědavý dotázek?
PS: není to škodovka - ale to už jsem ti bez úspěchu psal, ale neboj - vidím tam tvůj mejl, tak ti na něj pošlu i obrázek...
4) a k tý konfekci - aha, já myslel že máš konfekční hondu a nějakej citroen z kindr vejce...
|
|
|
1) typické...pak ale nechápu na co reaguješ. asi na své pocity, že? hm...velmi přínosné.
2) někdo holt cit má a někdo ne. zazlívat ti to nemůžu. já zase nepoznám rozdíly mezi pivy jednotlivých pivovarů (protože pivo nepiju), tak je to 1:1 na nedostatečnou vnímavost.
3) neveřím, že máš manželku
4) auto je jen auto a tak ho nijak neupravuju, velikostně mi C1 vyhovuje, neb s velikostí svého přirození jsem spokojen a netřeba mi nádstavec.
motocykl je Kwakisaki, která je nekonvenční hlavně uvnitř. zvenku je jen jinak lakována a svítí ksenónama fpředu a LEDkama fzadu.
Oba aparáty mi vyhovují, jeden i druhý je něčím vyjímečný a tak jsem s nimi spokojen.
A teď si utíkej zívnout ke svý Vochcáfce... 8o)
|
|
díval ses na auto.cz ?-diskuzní fórum-ar-asi 3220 příspěvků zajímavé hlavně od magica, jinak ar 33 a 75 taky super, ale staré, ale ta 75 co dodat.
|
|
|
AR 33 a 75? Fajn záležitost, ale bohužel už jen pro skalní fandy. V žádném případě ne pro obyčejného uživatele. Jsou to velice zábavná auta pro nadšence. Taková 33 1,7 16V Permanent s pohonem 4 kol je prostě bomba. Ale koupit slušný kus je zázrak. A když už si to někdo udělá, tak to jen tak nebude prodávat a z výše uvedených důvodů (nadšení a fandovství) si ji nechá.
Škoda, že před pár lety jsem nekoupil AR Alfasud Sprint. Daly se pořídit doslova za pár šupů. Dneska se jejich cena šplhá hodně nahoru. 33 1,7 QV a Permanent jsou už taky málo k sehnání a 155 2,0 Turbo je taky vzácnost.
Nedá se zapomenout na protažené držky majitelů votuzených Octavií, když jim člověk ukázal záda ve staré 33. Autíčko lehoučké, motor se k vytočení nemusel ukecávat, posez jako v motokáře a podvozek poslouchal na slovo.
Škoda, že skoro všechny již stářím sešly. Hold majitelům starých 33, 75, kteří je udržují v dobré kondici.
|
|
...146 1,8TS mam vo vyhlade aj ja, zial, zohnat nejaku s aspon ako tak prijatelnou historiou je problem, ktory je nie je jednoduche vyriesit ani hladanim v ramci EU...
...a kamarata automechanika sice mam, ale ked som mu oznamil, ze chcem alfu, zacal ma prosikat, nech to nerobim:D robil pred nedavnom jednu 147JTD, zhodou okolnosti ju vlastni vzdialenejsi pribuzny... Problem bol vo vahe vzduchu a hlavne v tom, ze ide o totalne odflaknutu zlepeninu po frontalnej kolizii... toto poznanie zial nezmenilo nic na pribuzneho statemente, ze alfa mu uz do dvora nesmie...
|
|
|
Není to jednoduché, to mi věř. Když už někdo Alfu měl, tak většinou jezdil na doraz. A prodá ji většinou před smrtí. Nebo se prodává v zahraničí těsně před termínem největší servisní prohlídky ve 120 000km. To znamená komplet rozvody (které neudělá každý garážmistr - jsou potřeba přípravky), svíčky (pozor - celá sada 8 svíček NGK je několikatisícová investice), mnohdy variátor, některá skvělá Bosch čidla (většinou teploty a váha vzduchu), termostat, lambda a katalyzátor. Dále tlumiče, ložiska, destičky a přední ramena. Já kupoval auto se 116 t.km a toto vše mne během 50 000 neminulo. Vím, tohle jsou u starých aut v podstatě běžné investice. Jak říkají v práci škodovkáři. Toto je u nás běžná údržba, jenom tobě se ty Alfy furt serou.
A narazit na nebouraný kus se rovná téměř zázraku. Chce to dobrého servismana, který AR rozumí a s ním vybrat (nejlépe v zahraničí) šikovně střelené auto s malým nájezdem.
|
|
|
verim Ti... tie naklady tam su, ale co som sa dival, tieto diely na 146 niesu az tak katastroficky drahe, horsie je to skor s robotou, lebo alfu aj malokto robit chce... je tam blby pristup a tie pripravky treba a su problemy s elektrikou atd atd... Ide o to, ze ja si vacsinou do takychto veci idem s vlastnou myslienkou... potom na seba nadavam, alebo sa tesim z dobreho rozhodnutia:D
|
|
|
Díly na 146 jsou poměrně levné, alespoň co se týká podvozku. Je to stejné jako Fiat Tipo, takže v podstatě univerzál a existuje spousta replik. I když zrovna ramena v replice bych neriskoval. Na našich silnicích jdou po roce do háje. Rozvody také nejsou drahé a přípravky má každý slušný servisák, co dělá italy. Problém u 146 je trochu s nestandardní diagnostickou zásuvkou, ale jednotlivé piny se dají vypíchat a základní informace lze přečíst. A blbý přístup při opravách? Není to žigul ani stodváca s královským místem kolem motoru, ale zase taková katastrofa to není. Při rozvodech sice musí člověk zalomit ruce a sundat pravé kolo a plasty z podběhu, ale to není nic strašného. Jsou mnohem horší auťáky.
|
|
|
...hej, inak 146 je co sa motoroveho priestoru tyka este fakt fajin napr. oproti stilu... ale aj tak to nie kazdy chce a hlavne vie robit... este hrozi marea weekend, samozrejme 20V, vyzera to, ze budem musiet urobit kompromis kvoli kufru:-(
|
|
|
Kolik kilometrů ročně najedete, že Vám podvozek vydrží rok?
|
|
|
20 tisíc. Bohužel jsem 146 používal jako pracovní, takže po panelkách a nezpevněných cestách. A ten rok platil pro repliková ramena. Origo vydrží déle.
Fabiatici a Oktávista a Pašíkář jsou na tom v práci stejně.
|
|
Zdravím Vás,
měl jsem již 7 Alfiček a tak si dovolím napsat malou radu. I když vím, že nemáte rád dieselové motory, tak asi nejlepší volbou je motor 1.9JTD. Už v základní verzi se 105PS jede hodně dobře a málo žere. Taky je to asi jeden z nejspolehlivějších motorů, který Alfa nabízí. Když budete chtít tak napíšu víc.
P.S. Zrovna jsem pohřbil motor 2.0 TS z mojí 156 - do poslední chvíle ale jel jak o život.
|
|
|
To chce nelit tam olej z traktoru a nevytacet to studene, tak proste to je ;)
|
|
|
Nemusel tam lít olej z traktoru. Stačí koupit načatý kus. Nikdy nevíš jestli majitel před tebou nebyl hovado. Anebo minimálně blbej jako já se svou první Alfou. Nechal jsem se ukecat servisákem nealfistou k plné syntetice Castrol 5W40 (servisák byl distributor). Motor boxer jsem oddělal do roka. Prorval jsem zdvihátka a sedřel vačkovky. A u boxera je to dvojitá investice.
Dobře píšou o olejích na Cimbu:
http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12
Myslím že výrobce moc dobře ví, jakou specifikaci oleje doporučuje. Držím se od té doby servisní knížky, vyměnil jsem servisáka a spoustu už si toho dělám sám.
|
|
|
5w40 od Castrolu a plná syntetika ? Nenech se vysmát. S velkou pravděpodobností to byl z drtivě většiny HC olej a skutečně syntetické složky v tom bylo málo jak je u Castrolu častým zvykem.
Pokud motor dostává sodu, tak se má olej měnit po 6 měsících. Navíc některé oleje xw-40 používáním časem řidnou směrem k xw-30, takže v motoru klesá tlak oleje. Servisák nejen že není alfista, ale buď olejům houby rozumí (což je u servisáků obvyklé) nebo tě oškubal jako kafku (což je taky možné, protože kdyby nechtěl zákazníky především oškubat, tak ti nabídne i něco jiného než jenom Castrol 5w-40).
|
|
|
Máš recht, oškubal mne. Jako kavku. Bylo to v 98´ , moje první Alfa, takže jsem tomu taky hovno rozuměl.
Pokud budeš Alfu více zatěžovat je nejlepší Selenia 10W60.
|
|
|
ano, co sa spolahlivosti, zivotnosti a spotreby tyka, je to pravdepodobne najlepsi motor, ale asi by som si s nim dane auto nekupil... s ohladom na moje potreby...
|
|
Sám mám Alfu 156, 2.0T.S. 114KW a nemůžu si na ni stěžovat alespoň co se týče jízdního prožitku.
S tím olejem je to bohužel pravda. Moje Alfa ho žere a ne málo (pravda jezdím na LPG). Olej je třeba kontrolovat pravidelně a v žádném případě nespoléhat na to, že si o něj Alfík řekne.
Další bolest je podvozek. Je složitej a snadno se vykrágluje. Moje má najeto cca 115 tis. a podvozek bude chtít brzy generálku.
Na servisku bych nespoléhal. Ne v každém autorizovaném servisu se drží doporučených náplní (bohužel) a Alfa dokáže mezi předepsanými cykly v pohodě sežrat tolik oleje, že se přidře nebo zadře.
Další bolestí ve variátor. Ten prostě u mojí Alfy po nastartování chvíli způsobuje klepání (Alfa zní jak diesel), ale po pár sekundách to přejde. Už s tím takhle jezdím dva roky, protože novej variátor je sranda za 5 tisíc - klasické kurvítko :)
K tvému problému bych řekl snad jen toto-pokud si chceš být jistej, že ti po cestě nevyletí klikovka, tak prostě zainvestuj pár tisíc a nech si ty problémové komponenty hned po koupi vyměnit - budeš mít klid a ten je k nezaplacení ;) Na Alfáckých fórech najdeš spoustu lidí, co dokážou sehnat i origo díly hodně pod cenou a navíc budeš mít příležitost se se svojí Alfou pořádně poznat. Alfácká komunita je velice otevřená a lidi ochotně poradí (je dokonce běžné, že se na cestách zdravíme). Akorát nevím kolik Alfistů čte D-F.
Alfa má spoustu odpůrců i příznivců, ale jak já říkám - kdo se nesvez, nepochopí :)
|
|
|
Když si Alfa s TwinSparkem řekne červenou kontrolkou o olej, je už bohužel většinou pozdě :-)
|
|
|
Kdo se nesvez, nepochopí...
To říkám já u Citroënů s hydrou. :-D
Je prdel sledovat, jak si na D1 Shadewagináři naklepávají šunky a já si ladně plavu. :-)
Jo, už abych měl Xantii Activu 3.0 V6 24V 140 kW. :-P S tím je docela prdel svezení a přitom člověk nemá pocit, že sedí na dřevěné vibrační lavici.
|
|
|
no já teda nevím, ale dle mých skromných zkušeností si zrovna O1 na hopsobahnu vedla ještě docela dobře. narozdíl od třeba takového focusu...
|
|
pár Alfiček jsem měl, všechny s 2,0TS motor je výborný a krásně točivý. Agilitou se mu málo co vyrovná. A k těm ,,načnutým,, Twinsparkum jsou bohužel známy případy, kdy majitel byl Alfista, tzn. problém s olejem mu byl znám a vše si pečlivě hlídal, nic jiné než Selenii nikdy nepoužil a motor stejně v 80tis umřel na přetrženou ojnici.
|
|
Tuhle cestu jsem si prošel předloni - vybíral jsem ne_úplně_běžný_Golf 3 a za 4 měsíce se neobjevilo nic, co by splňovalo základní požadavky - bez tuzerova zásahu a alespoň základní pravidelná údržba. Takže auto kupované s ústupky mě doteď stálo asi jako pěkně vybavená Oktavia TDi a konečne se začíná podobat tomu, co výrobce původně zamýšlel.
II. level - protože jsem nepoučitelný a auta mě krom dopravy hlavně baví a zajímají, mám vybraný druhý volnočasový vůz. Tentokrát BMW let
90tých z edice čítající 900 ks. V provozu bude pravděpodobně ješte většina, v ČR vím o 3kusech, jeden byl nedávno na prodej - slušně řečeno opotřebovaný a s velkou spoustou nepůvodních dílů. S těžkým srdcem jsem to nekoupil. V DDR a přilehlé NSR se moje poptávka setkala s otevřeným výsměchem - kusy, o kterých vědí nikdy neopustí tamní komunitu.
Takže moje součastná strategie - potřebný obnos okamžitě k dispozici, pravidelně sledovat mobile a autoscout a v okruhu mých známých autoimportérů udržovat povědomí o tom, co sháním.....
D-F vytrvej, ona se vybrana Alfa casem objevi, vazne to chce cas
|
|
|
Ahoj vsem Alfistum i ne-Alfistum...
V soucasne dobe vlastnim AR 156 2.0 TS SeleSpeed, koupeny jako starsi auto ve svycarsku. Tak bych chtel jenom rict par veci...
Pokud D-FENS ci kdokoliv jiny chce koupit Alfu kolem sto tisic musi pocitat s vymenou rozvodu, variatoru a ramen. Uhrna suma u slusneho mechanika vcetne prace cca 35.000 - 40.000 Kc, coz pri porizovaci cene stopadesatsestky 2.0 nejakych 100.000 - 120.000 (auto ve slusnem stavu od kvalitniho dovozce) nezlobte se na me ale je naprosta sranda... Rozhodne lepsi nez ochcavka po 70-ti ve ktere je potreba vymenit ... turbo 50.000 Kc, kompletne ramena <15.000 Kc a mnoho dalsich veci tak v cene kolem 30-ti tisic Kc.
Pokud Vas jezdeni bavi jeste investujete "dvacku" do brzd brembo a ~5000 do sportovniho sani. A kazdy majitel Alfy s mozkem do dobreho oleje a pripravku typu ekolube (osvedcil se).
Pokud se tohoto pridrzite vezte ze Alfa pri pravidelne udrzbe a pouzivani opravdu kvalitniho predpsaneho oleje (doporucuju z vlastni zkusenosti Selenia Alfa Romeo - http://www.eaa.cz/selenia_20k_alfa_romeo/ ). Pak vezte ze tak spolehlive auto s tak navykovymi jizdnimi vlastnostmi (a plynem...) jste jeste nemeli - samozrejme pokud nekoupite prelesteny vrak pred smrti.
|
|
Nechci se nikoho dotknout a s Alfama nemam zadne zkusenosti, ale prece mi tady nechcete tvrdit, ze Alfy jsou jedina auta, ktera nedostavaji 100% servis, ktera maji stoceny tachometr a opravuji se po totalkach. V podobne pozici se dle meho nazoru nachazi treba BMW-budto to nekdo omota o strom, nebo s tim dela praseciny a pritom se porad najde dost kusu v dobrem stavu. Proste auto, ktere sezere celou olejovou napln drive, nez je predepsany interval na vymenu a jeste se mu ani nerozsviti kontrolka, auto, kde se dela po 120k km oprava za 50k, to pro mne neni spolehlive auto. A verte, ze chapu neci lasku k teto znacce a respektuji to, ale at mi tady nikdo netvrdi, ze to jsou vlastne nejspolehlivejsi auta, kdyz tomu tak neni.
|
|
|
Alfy jsou jedina auta, ktera nedostavaji 100% servis
To nejsou. Autor pouze říká, že pokud vozidlo dostane do ruky vohnout, který není schopen dodržet typ oleje a čas výměny předepsané výrobcem, tak mu tento typ vozidla, daleko dříve než například německá vozidla vyráběná v Německu případně německá vozidla vyráběná v České republice, dá najevo, že je to špatně.
|
|
|
Při konstrukci Alfy holt měly přednost výkony před blbovzdorností a nenáročností na údržbu, což je vzhledem k zaměření auta vcelku pochopitelné - u nákupní tašky budou zase priority přesně opačné.
To pochopitelně neomlouvá špatnou funkci výstražných kontrolek, ale pokud někdo chce auto, které si nechá líbit špatné a nedbalé zacházení, měl by se raději poohlédnout jinde.
|
|
Hm, vypada to, ze A-R je u tebe asi pevna volba, takze bych volil urcite dovoz o to, paradoxne, primo z Italie. O autech z italie je znamo, ze maji za sebou horsi zachazeni, ale take take jim je dopravan kvalitni servis. Kdyz k tomu pripoctes fakt, ze A-R je jejich narodni znacka, navic trosku s nadechem sportovnosti, verim, ze auto z italie se servisni knizkou dostavalo po celou dobu kvalitni oleje a komplet servis od lidi, kteri vi, co alfa potrebuje...snad. V kazdem pripade preju stastnou ruku.
|
|
|
Ano, to mi doporučilo už více lidí.
|
|
Obecně mám nejlepší zkušenosti z aut po operativním leasingu. Společnosti poskytující tuto službu mají velice dobře spočítáno, že se pravidelný servis vyplatí a přímo jej od nájemce vyžadují ve smluvních podmínkách. Otázkou už je jen to, zda nějaká taková společnost do své flotily AR zařazuje.
|
|
Doufám že můj komentář nebude příliš offtopic, k této značce se vyjadřovat nemohu, ale velice dobře si pamatuju ten pocit popsaný v článku, když jsem poprvé zařadil v podobném režimu (přesednutí z favoritu, bylo to 4ka ve 140ti ;-) - můj vůz je z roku 1991 a věřím že dalších 10 let ještě vydrží). Doufám že se někomu podaří vytvořit motor, který opět bude moct nést označení 16V se ctí, ne jako třeba ta ostuda co se nachází ve fabii, ale to je asi jen marná naděje při dnešních emisních limitech...
|
|
článek nebudu komentuvat, alfy se mi kromě modelu 157 Sportwagon nelíbí vůbec, ale přimlouval bych se za ty 2-3 články o vrakobazarech v a-stanu;)
|
|
Muj prispevek predeslu tim 20.1.09 jsem zakoupil AR 147, 2.0TS, manual, 3drs, rok 01, najezd 92,000 (a nemam duvod tomu neverit)
Emocionalni a jine subjektivni hodnoceni necham stranou. Pokusim se byt strucny. Je koupena v cesku od soukrome osoby. Vzdycky jsem si myslel, ze pro auto pojedu ven (do SRN), e.g. za stejne (nebo min) penez vic muziky, lepe zachovane, lepe servisovane, nestoceny tachometr, atd. atd. Na mobile.de apod. sly obdobne kusy za cca 6,000 EUR. A pak jsem na tipcars.cz narazil na skvely kousek za inzerovanych 130tis. Rekl jsem si ze v tom bude hacek, najal si mechanika z Imofy (dealership v Praze) a vyrazili jsme se podivat. Zkratim to, perfektni stav, zadne vady, cena sla jeste o deset dolu). Rozvody delane pri 70tis. Predchozi majitel mel to auto vylozene v lasce a dlouho mi kladl na srdce at tam leju pokud mozno Selenii, ale hlavne 10w60.
Nyni k tvym poznatkum:
- serviska: ANO
- po prvnim majiteli: ANO
- nekupovat v Cechach: ? Ja mel zrejme neuveritelnou kliku, takze obecne ano. Nicmene i v Cechach se najdou taci kteri nedelaji ani jedno z vyse uvedenych a) az c) a o vuz se doslova vzorne staraji. Ono i v rajchu mohl jakemukoliv autu davat po ranu kopr Uwe, nebo Jurgen, sice po lepsi silnici, ale stejne.
- klubove stranky: ANO (!) Pochopil jsem ze 'Alfisti' jsou zvlastni kastou motoristu, aneb nikdy predtim se mi s produkcnim autem nestavalo ze by me ostatni zdravili a clovek se docte mnoho uzitecneho.
Moje poznatky navic:
- JTD jsou skutecne a prekvapive spolehlivejsi (statistika z Imofy). Jenze benzin je benzin ...
- kdyz tahat, tak ne z Italie
- dat lehce na "6 smysl" pri komunikaci s predchozim majitelem (pokud neni kupovano pres bazar)
- motor TS, viz, Zaver clanku http://www.alfisti.cz/index.php?link=cuore-technika-motory-TS To souvis s predchozim bodem
- zda se mi ze v CR padaji za poslednich sest mesicu ceny ojetin rychleji nez v Nemecku, kde jsem to sledoval (cim to je netusim) + koruna slabne. To mluvi pro nakup v CR, pokud neberes v EURech.
Zaver - kupovat auto z druhe ruky je osemetna vec, ale kdyz se zadari, tak to muze stat za to. Ja se svoji 147kou ujel prvnich 1,000 km a jsem max. spokojeny, s kazdym dalsim km mam sirsi usmev na tvari. Instantne jsem ji propadl!
Preju stastnou ruku!
|
|
Vzhledem k tomu, že kupuji pouze jetá BMW, tak o alfách vím kulový... Jen jsem věděl, že "tvyncpárk nebrat", ale nikdy jsem nevěděl proč...tak aspoň už vim... :-)
Jinak vřele doporučuji kombinaci členství v BMW klubu s vlastnickým právem k vozu BMW... ušetří spoustu peněz a přibude spoustu zábavy.. :-)
|
|
Proc si neprijedes pro cuore sportivo k nam do Spagetova?
|
|
Proc si neprijedes pro cuore sportivo k nam do Spagetova?
|
|
EDIT: nebo proc si misto problemove Alfy,nekoupis poradne auto? Treba SAABa... ;-)
|
|
|
A proč Saaba, když chci Alfu?
Kromě toho na tom autu nevidím nic problémového, kromě final usera, co do něj nelil olej
|
|
|
nic problemovyho? no nevim, je plno aut s uchvatnym motorem a nenadala smrt zepricninena konstrukcni vadou jim nehrozi. napriklad vysokootackovy motory od hondy, radove sestivalce od bawa a dalsi. pochopil jsem z clanku, ze motor je to, proc si chces alfu poridit, snad jeste vedle designu. ale imigae ja na co? ano, tak. nicmene co mi velmi chybi u tvyho hodnoceni auta jsou jizni vlastnosti. a podle toho co jsem zazil z 300km jizdy a ctu si v clancich, tak na kvalitnim povrchu (rozumej ne-ceskym) ok, jinak rana za ranou. http://www.autoweb.cz/recenze-testy-aut/alfa-romeo-147-1-9-jtd/422
ale kdo chce kam, pomozme mu tam :) tak zde recenze dalsich majitelu: http://autorecenze.centrum.cz/recenze-auta-alfa-romeo-147-2-625-off-0.htm
jinak bych podotkl, ze tolik propirany focus ma podle me podvozek o uroven vys jak co se vykonu tyka, tak i spolehlivosti
|
|
|
Chceš Alfu, protože se ti líbí z venku i chováním?
Fááájn...nabízím ti Fokuse.
- Nemáte něco k pití...?
- Nooo...mám tu výborný koláčky...
|
|
|
Alfa má tvrdý podvozek a na českých silnicích dává rány. S motorem JTD se k tomu přidává ještě větší zatížení skrze těžký motor a tak ještě větší rány. To není nic objevného.
Kdybych se chtěl vozit focusem, tak už tak nejspíš činím. Myslím, že to je průměrné auto a podvozek se jim povedl jako náhrada za jiné věci, co se zase nepovedly, takže to ve výsledku jezdí skoro jako Seat Leon.
|
|
|
Saab je zastaraly vuz,motorova paleta je silena,mluvime li o soucastnem modelu,to uz radsi Volvo.A zkus se podivat na design,Saab je humus,ta 147 je nadherna.
|
|
Alfa neni pro ty,co chteji jen jezdit,obcas dat auto doservisu a kaslat na vsechno.
Alfa je stroj ktery musi mit peci,nejlepe pokud ho clovek do sroubku zna a umi si poradit v situacich,ktere mohou nastat.Ty motory jsou primo uchvatne,kdo v tom nekdy sedel tak vi o cem mluvim,pro srovnani-vemte si treba nejake to nejoblibenejsi TDI,Znate ten kopanec do zad,ten masakr ,ktery zahy konci?Tak tady nekonci,proste to kopne a tahne,az do cerveneho,jenze neslysite chrochtani ani jiny humus z vyfuku,slysite super zvuk,proste nadhera.
No a sehnat Alfu u nas,kdy kazdy druhy si neumi vymenit ani olej?Nikdy.Znam jednoho chlapce,co ma 2.0TS ve 156,absolutne nevi co s tim,kazdou chvili problem,nyni to zadrel,nebylo mu divne ze se rucicka teplomeru drzi moc dlouho na konci budiku..inu blb.
Alfu bych koupil jedine od nekoho z Alfa klubu,jen tam je jistota,ze vi co prodava,cizina je druha moznost,ale nikdy nevite,co za hovado to melo.
Cesky bararzmrd by nikdy nemel tu sanci prodat mi Alfu,nikdy,vetsina z nich je po smrti,ale pane,to je normalni ze se Alfy zadiraji,no asi jste nedolil olej,ale nahodou tady mam stejnej motor....
|
|
Ahoj D-fensi, máme od roku 2006 v rodině AR 147 1.6 TS, 5D, rv.2005, bohužel ve slabší výkonové variantě, počítám že v ČB a okolí bude 147ček tak do deseti kusů. Případně se ozvi na email a můžeme probrat detaily.
Za základní problém AR na jihu Čech vidím problém absence autorizovaného servisu (jistě, ani ten není všespásný). Ano plno věcí zvládne Future, ale pokud potřebuje servisovat auto v záruce, tak to znamená jezdit do Prahy.
|
|
Jen doufám, že ty, D-F, najdeš auto v dobrém stavu od člověka, co tomu věnoval potřebnou péči. A ne od člověka, jako je můj soused. Ten koupil A-R Spider 1,8T.Spark, lítal se studeným 180 km/h, druhý měsíc od koupě to hodil do taluty, čtvrtý měsíc se mu to potkalo (když debil šetří na rozvodové sadě...) a za další dva nebo tři měsíce se mu zadřel motor (jo, lil do toho tu nejlevnější syntetiku).
Už jsem ho s tím pěkně dlouho neviděl. Mám za to, že do toho shání nový motor...
P.S. Omlouvám se za nepřesnosti, pokud má A-R rozvodový řetěz a "zdvižené" ventily tak daleko od pístu v horní úvrati, že se to nemůže potkat. T.Sparkům moc nerozumím a vím o nich akorát asi tak to, že mají dvě svíčky na válec. Vše mám jen z jeho vyprávění a on je skoro technický antitalent. Auto je pro něj jen nástavec na penis a spotřebák.
A mě se "posmíval", že mám poruchovýho (není pravda - mám absťák z toho, že nemám na autě co dělat - už pěkně dlouho) Citroëna.
|
|
Předesílám, že jsem fanda italských aut. Hlavně těch starších. Ovšem musím Alfě jednu věc vytknout. V dnešní době je základ úspěchu výroba blbuvzdorných aut. Problémy s olejem u TS motorů se s touto značkou potáhnou ještě pěkně dlouho. TS motory jsou výborné,ale nikoliv nenáročné. Uživatel musí jednou za 1000km ohnout chrbát a prostě se podívat, což je pro mnoho konzumentů moc práce. Za nejlepší motor od Alfy považuji NORD 2.0 dvouvačku, dvouventil ze 60. let, jehož značně inovovaný derivát jsem měl v Alfettě GTV z roku 1985.Tento motor se dvěma dvojitými karburátory jede jako z praku a přes svých 130 koní utahá i 156 2.5 V6 190 koní na okruhu v Brně. Tohle auto dokázalo zapálit pro značku AR už hodně lidí. Nejrozšířenější model 156 2.0 TS dělá bohužel spíš opak. Jinak když už tu někdo připoměl pana Vaculíka a jeho odborné rady. Tento člověk neuvěřitelně poplival motor Lancia 2.0 16V Turbo a chválil motor Lancia 2.0 20V Turbo. To mi jako vizitka úplně stačí a kdekdo může psát opravdu kdeco.
|
|
|
K těm Lanciím. Pan Vaculík poplival motor 2.0 16V turbo zcela oprávněně. Motor vychází z Fiatovského dvoulitru, který byl mimo jiné v Tipu. Klikový mechanizmus tohoto motoru je opravdu tragédie. Docela dlouho jsem byl aktivním členem ve fóru Fiatu Tipo a komu dvoulitr jel, tak ten jej měl po generálce. Kdo jej po generálce neměl, tak vznášel dotazy, co mu to v motoru klepe a proč dlouho zhasíná kontrolka mazání. Za chvíli si podal inzerát na koupi motoru... Ve svém Tipoušovi mám sedačky právě z 2.0 16V - byly mimořádně zachovalé - na tachometru bylo nějakých 70.000 a motor K.O.
O dvoulitrových pětiválcích jsem z více zdrojů slyšel, že jsou daleko spolehlivější.
Italům zdar!
|
|
|
No to je zvláštní, já jezdím s 2.0 16V Turbo denně už několik let a ŽÁDNÁ motorová závada mě nepotkala, přestože motor nezažil žádnou GO. Stačí nekoupit kus před smrtí, starat se o olej, nevytáčet za studena a nechávat vydýchat. Táhne pořád jak nový. Před Tipem byl ten motor v Lancii Delta Integrale... 2.0 20V Turbo není co do spolehlivosti zase o tolik lepší, i když se tak často nezadírá vlivem uživatelské ignorace (mám za to, že je to opravdu jediný problém Italských aut, měl jsem jich už docela dost). Znám tedy 20V Turbo jen z Fiatu Coupé, ale sériová turba Garrett TB28 odchází jak na běžícím páse a vlivem tepelné roztažnosti a 1 válce navíc rády praskají výfukové svody. Obecně si ty motory podle mě nemají co vyčítat. Když je majitel idiot, popraví oba.
|
|
|
Motor, který mám v Kappě je derivátem motoru z Delty Integrale, pro níž byl nově zkonstruován. Hlava, klikový mechanismus, mazání, chlazení - to vše je stejné. Fiat ho následně použil v Coupe atd. Tipo ho vidělo tak leda na parkovišti a jeho atmosferický dvoulitr je jiné konstrukce. 20V je podstatně hůře dimenzovaný jak v oblasti hlavy, tak hlavně klikový mechanismus. Zdaleka nesnese takové tlaky jako 16V. V době, kdy tito pisálci psali své závěry, měli zkušenost se zničenými motory 16v, ale ne s motory 20v. Ty byly tehdy novější a ještě je nestačilo tolik majitelů zničit. Zničit lze jakýkoliv motor, přeplňovaný ještě lépe. Moje 16V turbína má najeto cca 250kkm a olej je stále medový před každou výměnou. Zajímalo by mě, kdo z těch zdrojů ty motory kdy viděl rozdělané....
|
|
|
OK Vaše vyjádření beru. Tak jsem možná žil s mylnou informací. Výhledově si to ověřím, ale díky za objasnění.
|
|
|
A ještě, když už jsem v ráži - na 20v máš ubohej výtvor dětí západoněmeckých soudruhů, který se učí o integráčích a vystupují pod pseudonimem Robert BOSCH. Na blikání s diodama je to super, ale srovnávat to s Marelli IAW 4W prostě nejde. Ano, IAW 4W je záležitost počátku 90. let a vychází z prastarýho procáku Motorola 68xxx, ale dodneška se na školeních BOSCH přednáší v sekci "nejmodernější vstřikovací systémy ostatních výrobců"! Má po diagnostický stránce trochu jiný postupy - není tam žádnej debimetr (váha vzduchu), ale tlakový čidlo (u Integrale 16v zdvojený - klasicky) a čidlo teploty umístěný přímo za škrticí klapkou (mimochodem některý CR to už zase mají taky, třeba MB nebo Iveco). Navíc verze původně s katem (bez rozdělovače) mají regulaci přetlaku ne přes WasteGate, která je napevno, ale čistě elektronickou (takže "voblbovače" tlaku způsobí akorát to, že to na 4000 spadne do nouzovýho režimu).
Pro všechny kecaly někdy doporučuju ten motor rozebrat a podívat se, než začnou žvanit nějaký nesmysly. A hlavně vyzkoušet na vlastní kůži! Pístní kroužky z TDI jsou z bláta a tenký proti tomu, co tam narvali italští soudruzi. To samý platí o jakýmkoli jiným dílu - když z kliky ubrousím 4,5 kg a ze všech rotačních součástí celkem 17 kg, tak se spolehlivost nesníží. Jsou tam tuny kvalitní oceli proto, aby to nešlo zničit. Že to i přesto vybraný český "zlatý ručičky" dokážou, už je věc jiná. Ale kdo tyhle auta dělal (hlavně soutěžáci), tak to potvrdí přesně to, co tu píšu já. Do puntíku!
A jestli mám srovnat turbomotory, tak jasná jednička je u mě Mitsubishi se svým MIVEC 4G63 v Lanceru Evo IX, protože s X jsem ještě neměl tu čest. Druhý místo by dostala ta stará Fiatí 16v turbo (u mě teda AR67203, která z těch Lancií vychází, ale tím, že tam je víc místa, tak má lepší sání) a až potom zbytek světa (s posledním motorem 1.8 TBi od AR jsem ještě taky neměl tu čest).
|
|
|
Ten turbomotor nemá nic společnýho s atmosférákem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To jsi vážně tak hloupejm, že si myslíš, že stejnej klikovej mechanismus je v turbu, který má 304 Nm na 2500/min (turbo má kompr. poměr 8:1, atm 10)? Snad nemůžeš myslet hlavou! jediný, co je na sedici stejný jako v nejslabší Dedře turbo 162/169 k jsou ojnice (ale ta Dedra je 8v).
Jinak je ten motor úplně jinej - blok je jinej, hlava je jiná, písty jsou jiný, ojnice jsou jiný, vačky jsou jiný,....
Lanciácký Turbo 16v 84x90 mm je jeden z nejlepších motorů pod sluncem, kterej je suprovně předimenzovanej, akorát má díky velkýmu nadčtvrci velkou pístovou rychlost, takže ho musí zdržovat ty trapný vyvažováky. Když se vyhodí, nic se nestane, jen to přestane chlastat a rozjede se to v režimu do 4000/min. Nahoře to spíš lehonce "zmrzne", ale to spíš pocitově (na brzdě jsem to neměl, protože to je 4x4 a Jarovu nevěřím), protože ten spodek se rozběhne dost radikálně. Pouštím do toho už 4 roky 1,4/1,1 baru v kombinaci s Racing 10W-60 a ten motor je jak novej - nikde ani známka opotřebení. A ty prasárny, co jsme dělali s detama - každý normální mechanik by musel vyplešatět. Udělelj to na Subu nebo na Mazdě a nepřežije tejden...
Mitsubishi 4G63 v Lancerech Evo a Eclipsech vychází z toho Lanciáckýho motoru (nejen z motoru), akorát má upravený vrtání na 86 a zdvih na 88, aby se pístová rychlost snížila a nejdou u něho vykopat vyvažováky, páč ten spodní žene olejovou pumpu. Maj tam líp udělaný svody, ale zase horší sání (proti AR 155 Q4 nebo Coupé, Integrale měla sání taky divný, aby se tam vešlo). Jiank tam maj samozřejmě líp udělaný všechno, od kastle přes řízení, přístup k agregátům, boží diferáky...
Ježíši to sou kecy... proč si to někdy nevyzkoušíte nebo se nezeptáte někoho, kdo to opravdu zná a umí?
Naopak pětiválec Lancia má všechno poloviční, ty turba odchází na šálách jak o závod, všechno je tam měkký, turbo ze Saaba 9000 (jako na AR 164/166 V6) - prostě není to předimenzovanej traktorozávoďák jako Turbo 16v (831D5.000, 831 E5.000, 831E5.046 nebo 836A2.000 nebo AR16702), ale obyčejnej turbomotor pro normální ježdění. Jo, má 220 koní místo 205, ale to proboha ještě neznamená, že je lepší!!!!!! Ze sériovýcho 16v ti udělám za pár šupů 320 koní, aniž bych do něj šáhnul, a pojede 100 000 km bez nejmenších problémů. 20v na 240 kobylách končí, pak jde do bazaru a čeká...
|
|
D-FENS: koukam, ze ses od nikoho prozatim nedockal konstruktivni technicke rady na svou otazku. Ani ja bohuzel neporadim, nebot nejsem specialista na Alfy a hlavne si myslim, ze skutecne spolehliva metoda rozeznani "nacateho" motoru TS zvenku prakticky neexistuje (pokud pomineme moznost rozebrani a dukladne analyzy motoru). Moznosti minimalizace rizika, ktere jsi sam v clanku uvedl, nebo ktere nekteri kolegove doporucili tady v diskuzi, jsou asi to jedine, co muzes udelat.
Ja jsem spis pres anglicke stroje dnes jiz bohuzel zkrachovale znacky Rover a dluzno podotknout, ze od poloviny 90. let meli v nabidce model pro podobnou skupinu zakazniku Rover 200, pozdeji faceliftovany na Rover 25 se skvelym benzinovym motorem K-series dodavanym ve variantach 1.4 (76 kW), 1.6 (82 kW, resp. 80 kW v R25) a 1.8 (86-132 kW v Roveru 200 Vi). Nejcastejsi jsou varianty 1.4 a 1.6. Tyto 16V motory mely velmi podobnou charakteristiku s gradujicim vykonem ve vysokych otackach a pomerne vysoko polozenou oblasti nejvetsiho momentu. Pritom maji v kazdem valci pouze jednu svicku, konzumuji cca o litr mene paliva a netrpi zvysenou konzumaci oleje. Na druhou stranu musim uvest, ze nejsou o nic mene servisne narocne a maji take sve charakteristicke zavady, jako je praskle tesneni pod hlavou cca 1x za 100-150 tisic km.
R200/25 mely take vynikajici podvozek a slusnou vybavu jiz v zakladu. Dluzno podotknout, ze faceliftem R25 nekdy v roce 2004 byl design karoserie silne degradovan zejmena v predni casti a tomu, kdo to spachal bych nejradeji osobne udelal neco hodne oskliveho :-) Stejne jako Alfy, take Rovery trpi mnozstvim naprosto zdevastovanych aut, ktera jsou v bazarech k mani a je tudiz potreba obezretneho vyberu. Ale sehnat se daji za velmi hezke ceny.
AR 147 je samozrejme auto vylozene krasne, nikomu nic nenutim, jen jsem uvedl namet k premysleni. Preji stastnou ruku pri vyberu!
|
|
|
A-R 147 je krásná, ale ta předfaceliftová. Pofaceliftovou taky A-R zmršilo.
|
|
|
Jako bývalý vlastník R416 a současný vlastník R45 musím souhlasit. Byť to srovnání modelů by vydalo na dlouhé povídání :-)
|
|
Podotýkám, že AR je pro mě španělská vesnice, ale.... Nešla by prostě koupit nějaká napohled pěkná Alfa se serviskou atp., čtyři nové písty, čyři nové ojnice, vyndat motor a prostě to preventivně vyměnit (počítám, že ta přidřená ojniční ložiska nelze po rozebrání identifikovat). Vůbec netuším, kolik by taková legrace stála, ale zcela určitě méně než oprava motoru poté, co vyskočí ojnice.
Možná je to blbost...
|
|
|
Vzhledem k tomu, že za sebou jednu generálku motoru mám, mohu k tomu něco říct... Dovedeš si představit, že si dotáhneš vysněné auto, třeba týden s ním pojezdíš, pak jej strčíš do garáže a preventivně rozebereš fungující motor? I když D-F auta baví, na rozdíl od většiny mechaniků jim i rozumí tak si nedokážu představit, jak ve své popsané skromné garáži generálkuje motor z A-R. Na to musí být k dispozici minimálně montážní jáma a jeřáb. Tudy asi cesta v D-F případě nevede, i vzhledem k "volnému" času.
|
|
|
No tak jistě, že by to byl poněkud masochismus, odstavit po týdnu fungující auto a rozebrat motor. A věřím, že by si všichni majitelé TyDy v okolí klepali na čelo. Ale ať přemýšlím jak přemýšlím, varianty jsou tyto:
a) Diagnostikovat - k tomu zatím nikdo nepřinesl patřičné know-how.
b) Koupit, jezdit, čekat - to se mi zdá býti trochu ruleta.
c) Udělat to, co jsem navrhl.
d) Koupit Saab či Focuse (Joke)
Co se týká té generálky, tak si troufnu tvrdit, že nikdo soudný, kdo není profesionál, by se do něčeho takového sám nepustil, protože na to nemá HW a dost často také SW (D-FENS třeba ano, ale bez nářadí udělá gulové).
Otázka tedy podle mě zní, kolik peněz si na tuhle záležitost musí člověk připravit. Tam už to pak záleží čistě na tom, kolik chce D-F do té legrace vrazit a jak moc by se od toho tato částka lišila.
|
|
|
Po technické stránce to není až takový problém. Mám ještě jednu garáž pod domem, ta je poněkud velkorysejší a má i menší servisní zázemí, kde jsem už nějaké ty motory "dal". Mám jen dva problémy: 1. Profylaktická GO motoru je masochismus. Navíc to není práce, kterou bych mohl dělat půl hodiny denně, jako třeba blog. To vyžaduje poněkud koncentrovanější úsilí 2. Podle mně dělat cokoli na spodku mimo motorárnu vede vždy k horšímu výsledku, hlavně proto, že musím brát komponenty, které jsou na aftermarketu k mání.
Zvažoval jsem i jiný scénář. Za pár švestek koupit auto s Motorschaden, nový polomotor TwinSpark v IT (asi 85.000 CZK) a spřátelit je.
|
|
|
Ale jo, takové řešení se mi líbí:-)
Jak vypadá takový polomotor? To je blok s klikovým mechanismem bez hlavy? Pokud máte k dispozici prostor, kde by se dala provést "svatba"...
Už se těším na další články...
|
|
|
S motorschade jsem jednou kupoval v D moc pěknou 156 a vybavenou 2,0 16V (sportpacket3) najeto 180 první majitel, oprava proběhle poměrně jednoduše, kopupil jsem kutululu kombi za 1200EUR na tacho ještě nebylo 50tis, serviska a vše tip top. Strčil jsem tam celý agregát i s osou, celkem masochizmus ale autí jezdilo nááááádherně. Z toho unfalu jsem rozprodal věci cca za 50 a oprava tak vyšla pouze na hodnotu vlastní práce a nějaké drobné starosti.
|
|
Zdar, napadlo ma, ze alfy 146 sa robili aj s motorom 1.6 boxer 76kw, moznoze je na tom lepsie jak twin spark co sa spolahlivosti tyka. Je ich ako safranu. No a samozrejme alternativa moze byt aj Subaru Impreza sedan z rokov 1996-1998 - 2liter 85kw, ale tiez ich je malo a tazko sa zhanaju...
|
|
Co sa tyka variatorov, nasiel som 2 zaujimave linky.
- tak ma zniet dobry variator:
http://www.alfa156.net/tech/goodvariator-alfa156-net.mp3
- takto ma zniet zly variator:
http://www.alfa156.net/tech/badvariator-alfa156-net.mp3
- ten vadny variator ma fakt vyraznu TDi ckovu esenciu :)
|
|
|
Ani bych nevěřil, že to druhý je Alfa.
|
|
Hosi, zapomente na AR, jsou to nejvetsi mrdky co jezdi (spis nejezdi) po silnici.
Sleduju sveho kamarada uz 12 let, jak zacinal s AR 33, 164 (2x), 146, 156 (2x), 155 (2x) a reknu vam, kazda vydrzela max 10tis nez se zacla srat a to stylove!
Nejednalo se o zadne spotrebni veci jako ramena, cepy, brzdy apod. Do hajzlu sly motory, elektrika, klimatizace.
Prodelal na nich pokazdy kalhoty, jednoznacne AR nejhorsi auta.
Kdo chce kvalitu, koupi neco z reichu nebo rejzi.
Zdar
|
|
|
Ramena jsou spotřební záležitost? Od kdy?
|
|
|
Kdyz mas AR 156 tak ano, vzhledem k tomu ze na tomto voze je polovina veci koncipovano na vahu a obsah motoru 1.8, kup si 2,5 litr a budes repasovat predek s kazdou navstevou supermarketu kdy si jedes pro rohliky. Samozrejme s ohledem na stav silnic a stylem jizdy.
V CZ jsou silnice spatne obecne a nekupuju 2,5 litr abych jezdil jak deda v klobouku a setril to.
Je spousta vykonejsich jinych aut co mnohem vic vydrzi, maji mensi treba i mensi spotrebu, ale nemaji holt kastli 156, ktera znacce AR hodne pomohla v prodeji.
|
|
|
Máš recht, vv Rejchu sice nevědí, co to je pevnostní šroub, o stoupání 1,25 tam hovoří jako o vizi 23. století, diferáky tam látaj nejtama, páč ušetřej 2 ojrocentíky na každým kousku, čtyřpístkový brzdy objevili zatím jen u Porsche, zbytek Reichu nezasvěceně používá na 2,25 tuny vážící tank s 8V motorem brzdičky z dětských hraček (nebo spíš sraček), ocel znají pouze do třídy 12, pak už je to SuperHolzerEchtSuperStahl nebo AMG, který sedmnáctkovou ocel prodávají za miliony (svody za 1200 ojro, v I se běžně prodávají za 500),..
zato mají tuny skla pro správně ponorkovej elekt a půl tuny ftalátových plastů, protože vědí, že co není vidět, jejich zákazníky nezajímá. Vrchiolem imbecility je elektronika Bosch, která dokáže kdykoli cokoli, jenom ne to, na co v tom autě vlastně je.
Upozorňuji, že nehovořím o čestné výjimce - Porsche, což je sice auto, který musí mít na každej válec 2 mechaniky, ale je to jediný výrobek z Reichu, který je udělaný s nějakou řemeslnou úrovní (Cayenne není Porsche!).
Pravda, geniální Quattro od Audi posunulo technickej vývoj sakra kupředu a ztrapnilo celej svět, ale jednak už je rok 1981 hodně daleko, za druhý to s dnešníma čtyřkroužkovýma křápama nemá už nic společnýho krom toho, že na tom zdechne kdykoli cokoli a se 100% pravděpodobností na dovolený. Speciálně 2.5 TDI je vrchol technického snažení autoopravářů všech dob. S takovou technikou krize v autoopravárenství rozhodně nehrozí!
Nakonec, ty Turci, co to v Reichu vyráběj mají krásný pracovní heslo; cituji: "nich so gründlich, zag, zag und fertich!" Ale to se v imagesnobmagazínech moc nepíše, to vědí ti, kdo v těch automobilkách makali (a nedomluvili se tam Německy, protože Německy tam mluví akorát management) nebo je pořád dokola spravujou. Magoři, jako ty, který se nechají zblbnout ftalátama a plastovým titanem, plastovým dřevem, plastovým chromem... nemaj o autech a o tom, co v nich vlastně je, ani ánung.
|
|
Opět se trefujete do slabin, aby také ne, Ještě dodat, že kvůli výměně spojky se musí zhotovit takovej tyjárt pyčo, ... kdo dělal ví... echt humus. Jináč motory jedou jen co je prauda.
|
|
Daval jsem inzerat na prodej kol a nasel jsem neco, o co se s vami musim podelit: http://auto.bazos.cz/inzerat/2931525/Alfa-Romeo-33-Tuning.php
|
|
|
bože muj... kdy bude tohle trestny? :-(
|
|
|
A to ještě nevíš všechno. Ta zelená Alfa má místo zadních sedaček zabudované dvě velké kyslíkové láhve, které tuzík štípnul nejspíš někde ve špitále a přes elektromagnetický ventil (pravděpodobně ovládaný červeným tlačítkem) pouští ten kyslík do ssání. Husté :-(
|
|
|
Coz je ovsem ultimatni reseni, zvlaste dojde-li k havarii s naslednym vzplanutim vozidla.
|
|
|
To by mne celkem zajímalo, jak to funguje... Zvýší-li množství kyslíku ve směsi, MAP ani MAF sensory to nezaregistrují. Ale budiž - nejspíš se to pokusí zkorigovat lambda regulace obohacením směsi. So far so good.
Jenže pokud toho kyslíku přidá tolik, aby to mělo význam, dostane se za limity té lambda regulace. A pokud bude lamda sonda i při maximálním obohacení hlásit moc kyslíku, ECU to nejspíš vyhodnotí jako její poruchu a najede na defaultní mapu. Že by si kvůli tomu nechal postavit vlastní ECU, která toto bere do úvahy, o tom dost pochybuju.
Jedině že by tam využíval ochlazení směsi při rozpínání vstříknutého plynu, pak je mi ale záhadou, proč na to používat celkem drahý kyslík - N2O stojí tuším cca polovinu.
|
|
|
Tak podle článku, jež jsem o tom vehiklu četl, to funguje nějak takhle:
"Jednoho dne majitele zasáhla zajímavá myšlenka, jak vydolovat z motoru více koní. 16-ti ventilový motor s koncepcí uložení válců na plocho, čili známý boxer, dostal „forsage“ v podobě přívodu čistého kyslíku do otevřeného vzduchového filtru BMC a do sacích kanálků. Koně vyskočili vzhůru. Negativem ovšem byla daleko menší životnost vnitřností motoru. Následovala kompletní rozborka agregátu, výměna kliky za kovanou a záměna sacích a výfukových ventilů z Octavie RS." Více na:
http://www.autotuning.cz/index.php?page=2&cat=3&clanek_id=433&strana=2
Podle mě to funguje stylem císařovy nové šaty aneb "cejtil si to vole jak to při tý forsáži koplo?! :-)"
|
|
|
Mám nepříjemně neodbytný pocit, že takový aparát již nemá nic, co by se podobalo lambda-sondě a zapalování i míchání směsi je řízeno programovatelnou jednotkou, kterou lze naučit de facto cokoliv. Česká firma Ignitech se tím zabývá...například.
Pouštět do sání čistý kyslík je podobný jako použití N2O, kdy se zvýší podíl kysliku v nasávaném vzduchu a je možno zvednout dávkování benzinu ze 14,7:1 na větší dávku a palivo díky většímu objemu kyslíku shoří ve válci +/- beze zbytku. Nápad to není špatnej a pro obstarožní, jednoduché auto vcelku vhodnej. Jen to chce vědět, co člověk dělá a co od toho očekává.
Kyslík je k mání běžně do acetylenových svářeček, ale halucinogenní N2O není až tak běžný artikl. Nikde v nabídce (fa Airproduct) jsem ho aspoň neviděl. Také plnění do lahví velikosti potápěčské lahve by mohl být problém, protože se do toho nikomu nebude chtít a mít doma certifikovanou bombu s přepouštěcím ventilem a plnit si to do provozní nádrže sám je taky kus práce navíc.
|
|
Nevím teda, kde se bere ta "fantazie" , že 2.0.T.S. je podčtvercovej motor, a kvůli tomu je zvětšena vůle.
Vůle uvažují racing olej třídy 10W-60 a tomu jsou
přizpůsobeny..Je to filosofie doby vzniku konstrukce..
Ano-konstrukcí uvažované vůle na kluzných ložiscích tedy nutně potřebujou 10W-60 /nejlépe na Alfách testovanou Selenia Racing-/ten racing hlavně proto, že střední pístovka
z vrtání motoru vychází určitě kolem 22M/s a to už je
namáhanej materiál-oproti tomu, 1.4.T.S.-podčtvercová
má díky nižšímu zdvihu pístovku jen necelých 18? a o tom to celé je. Střední pístová řadí motory do skupin podle namáhání materiálu a tomu odpovídá "péče" při provozu.Proto jsou vysokootáčkové motory podčtvercové-setrvačné síly nejsou tak brutální,a pístová rychlost je výrazně menší. Jenže u Fiatu ,kde Alfa po fůzi brala bloky /litinové-původní Alfa
2.0 T.S.8V- nerozbitné- byly hliníkové/šetřily a tak jen protahovaly válce při stejným vrtání.Např -3.0V624V má 93x72,6 a 10:1.
Nevím, proč by se tenhle báječnej motor měl přidírat-jezdím
znám-
Teď to vrtání motorů T.S.-příklad
1.4. T.S-82x64,9 10,5:1
2.0 T.S.- 83x91 9,5 :1
Mám Alfy 3-takže alfař až za hrob-a k tomu mazání- prostě jen
mazat, mazat,mazat-nasucho si dřete svou starou a ne italskej motor a k tomu T.S. -říkával jeden
sympatickej mechanik a dodával:
-do tohohle motoru lejte esterovou syntetiku
s velkou teplotní rezervou a dlouhým filmem,a ne minerální friťák šmrncnutej trochou HC-teda nic ve zlým-ale obaly v případě italskejch motorů čtěte nebo si kupte VW-nebo Fabku, PAO+estery---nic jiného tam nelejte.Howg..
P.S.
A když neznáte historii-odkalit Bishop 501
Novou Selenii10W-60 Racing+ Bishop 460-G
Ukažte mi bez ohledu na minulost motor, kterej neklepal a následně se přidřel na Bishop 460-G--což není žádná leptavá s...ka
ale úzká frakce-v podstatě estery specifickejch vlastností..
|
|
|
Nechci přilejvat Bishop do ohně 8o), ale můj podčtverovej aparát má střední pístovou rychlost 21,17 a předepsaný olej je 10W40. To, že dávám racingovej full-syn Motorex 10W50 je věc druhá, protože stroj má jiné ojnice (kroužky, písty...atd.)
Pokud jsou vůle stavěny na 10W60, tak tam nic jinýho nepatří, ale jen těžko souhlasit s tvrzením, že jsou tak velký kvůli namáhanému materiálu.
|
|
Text tohoto kvazi-komentáře byl přesunut do chlívku, jelikož porušoval publikační pravidla. (ZZR)
|
|
Vůle na ložiscích sledují vždy konkrétní technické řešení +
uvažované mazivo-ve spojení s 10W-60 slouží vůle u T.S.
k velké točivosti-no většina rádoby chytrolínů přes oleje
si myslí-čím řidší, tím lepší a perou do toho vodu
ala 5W-X ještě v podobě většinou HC a ne syntetické báze.
Jedna připomínka k motorizaci dnešních rozumně dostupných
Alf-pořád lze sehnat bezproblémové 3.0 V6 24V a vychutnat si
mimořádně točivý motor s krásným hlasem, který dnešním
Alfám, který se vzdálili skoro o 4 metráky legendám dá
rozumnou dynamiku bez neustálého ataku červeného pole.
Přidřená 3.0 V6 je už opravdovej pech a je jich opravdu jen
pár, na rozdíl od problematického T.S.
Proč šlo vyrobit něco výborného jalko 8V T.S.s hliníkovým blokem na rozdíl od citlivého 16VT.S. s litinovým blokem z Fiatu nemá cenu ani zapřádat hovor, je to prostě tak..
Protože 3.2 JTS má spodek od GM a bohužel ztratil hlas
i pověstnou dynamiku, pořád se vyplatí koupit zachovalej třílitr
třeba ve Spideru nebo GTV, něco do toho vrazit, a máte auto
"nadlouho" s motorem co vás nevyšplouchne.
Pokud se dá označit nějakej motor za vrchol produkce
Alfy, je to právě 3.0 V6 24V.
/Mám akuálně jak TD, T.S. tak i tento 3.0 /
Je jasný ,že na hopsání do města je třílitra i peněženky člověku líto,
Na dálnici kromě M3 a M5 a supersportů nemáte konkurenta..
Není problém tenhle motor ještě "přitáhnout" nahoru,
blok a klika tříválce unesou hodně..
Vysokootáčkové čtyřválce jsou vždycky
pod zátěží momentů 2.řádu,které z principu jsou vždy
nevyvážené.Šestiválec řadový je sice momentově
zcela vyvážený,je ale náchylný na praskání dlouhé hlavy
-E46, 3.0V6 vidlicový má velmi malé zbytkové momenty 2.řádu, krátké hlavy které nejsou na praskání náchylné,opravdu výrazně
podčtvercovou konstrukci s poměrně malou pístovkou..
tedy životnost tohoto agregátu je vysoká už z konstrukčního
hlediska.Nesrovnatelné chování např.v porovnání s V6 koncernu VW..
|
|
HonzaR:
blok a klika tříválce unesou hodně..
No je to bohužel šotek,takovej "zázrak" se Alfě
jeětě vyrobit-bohužel-nepovedlo.
Tedy blok a klika třílitru unesou hodně :-)
|
|
Teď bych se ještě zmínil o urputných mýtech,šířených nejčastěji majiteli vozů nejmenovaného koncernu
kteří jedou na "nulovou variantu".Čili výborné auto je to, které nepotřebuje žádnou, nebo skoro žádnou
údržbu.Italové dělají " s....ky" co se sypou.
Tak jistě-mám jednu felicii na práci, která má za sebou poctivých 300tis na minerálu, motor bez GO,
podvozek bez výměny ramen.Ale jaký je to svezení na základním podvozku.Prostě bezpečný přesun
z místa A do místa B.
Pokud budu chtít sebemenší citlivost a "posez" v zatáčce-jsem u špatného výrobce.
Alfu ať kritizuje někdo, kdo se nejdřív třeba po dálnici V GTV3.0
sveze tohle není octávka, to je jiná liga.Ve 190 myslel synek, že jedeme 120.
Dvě kila v tom jezdí i moje žena, která miluje bezpečnou jízdu..
Prostě-posuzujme co známe, jinak je to nudný stereotyp.
Je to jen opakováním těch blbostí o italskejch autech.
Kdo je odpraví-podívejte se na ty kluky-pořád stejná písnička.
Před Alfou měli fávo a stejným způsobem se chtěj starat o
italskej motor-to je nepochopení situace a žoviální automechanici , co spravujou všechno co má kola je v blbostech o nekvalitní Itálii utvrzujou..
.Jeden z mýtů Švejků zní-Italové jsou technický imbecilové,vůle v motorech, že se každej druhej přidře.
Pravda: Motory T.S.-jako velmi vzácná výjimka z produkce čtyřválců mají sametový chod.To je pro vyznavače
"koncernu" první překvapení, když si do tohohle auta sednou.Čím to při té pověstné údajné nekvalitní výrobě je? Alfa nekašle na momenty 2.řádu a v T.S. 16V jsou vyvažovací hřídele.Při použití přesné viskozity
oleje mají tyto motory jemný hladký chod, který není v této třídě motorů nic samozřejmého.
A tak bychom mohli pokračovat dál.
Kdo používá variabilní časování a dvě svíčky už 20 let-správně Alfa-nikoli rejže..
Ještě k těm svíčkám.
Mýtus Alfy potřebují neskutečně drahý svíčky.
Blbost-,to platí v Čechách.Mrkněte na ebay - seženete je i s dopravou za 2500,- sadu.
Platinový NGK.
Je to drahý-blbost, vydrží 100tis. kilometrů....tu malou můžete vidět i ve Ferrari nebo Maserati..
Proč je malá-no protože jsou ve válci už 4 díry na ventily a při tomhle vrtání se tam dvě velký vedle sebe už nevejdou.
A tak bychom mohli pokračovat pořád dál....
Kdo vymyslel CR systém-správně Alfa..kdo má hřebenový řízení jak břitva ostrý -Alfa, kdo citlivý podvozky
co informují po čem jedete-Alfa, kdo poctivou hydrauliku
na posilovači řízení-Alfa..kdo poctivě zinkuje kasle už od 90.roku-Alfa . To MB nedělá dodneska a péra ze zadního uložení padaj z aut vyšší třídy, kterejm není ani deset let.
Souhr použitého technického řešení dělá z Alfy auto, který má duši.To vyvstane, pokud máte možnost
jezdit průběžně i v jiných značkách a nepředpojatě vnímat jízdu.Tím nechci tvrdit, že nejsou jiný dobrý auta.
Chci říct-že takhle sladěnejch je málo.
A teď k tomu nejpalčivějšímu-démonizaci přidírání motorů T.S.
Řekl jsem tu v minulém příspěvku, že základem přidírání na kluzném ložisku je přetržení olejového
filmu a kontakt kov o kov.Podotýkám, že pokud novej T.S. dostává Selenia 10W-60 Racing,a mění se po 8tis kvůli variátoru, to další už vás nepotká min 25O tis.
Pokud tam byl olej co nemá v tomhle motoru při provozu sportovního typu co dělat, nezbývá než dočíst.Při
nevhodné nebo nedostatečné olejové náplni bohužel dojde k tomu, že se při třecím pohybu vytváří mikrosváry, které rozrušují povrch třecích ploch.
Zdá se to neodvratným procesem, který musí skončit vždy stejně po klepání následuje GO-v lepším případě.
čili praktická zkušenost.
Přidřená Felicie s jasnou neklamnou "vibrací" ukazující nevyhnutelnou smrt motoru dostala jako první pomoc
esterovou syntetiku-plnou- hustoty 20W-50 s modifikátorem- do motorky H.D. Vibrace ustoupila o 80%?
ale výsledkem byly váhavé rozjezdy jak s bričkou.Po nalití -pokusném_ Bishop 460-G a ujetí 2500 km klidnou jízdou je stav takovýto-vibrace poukazující na přímý kontakt kovu zcela ustala, motor lze plynule točit do 4,5 tis
a vnitřní odpor při pohybu je na úrovni oleje 10W-40. Generálka -samozřejmě prohozením celého motoru
který stojí v garáži odložena na neurčito.Točivost motoru s poctivými 300tis udivující.4,5 tis žádný problém Zatím najeto 5tis..
K čemu došlo..
Bishop jako úzká esterová frakce pevně přilnul k oběma třecím plochám povrchu kovu a vytvořil mezivrstvu, po které se sníženým třením klouže vrstva syntetického oleje. To je všechno.
Pokud tohle uděláte i s načatým T.S., který ještě nehučí nebo nedej bože neklepe-není co řešit.
Přidření vás nečeká..
Čili jediný vážný problém motoru T.S. odstraníte použitím Selenia 10W-60 Racing s Bishop 460-G.
Ten Bishop vydrží v motoru minimálně 50tis , bez ohledu na výměnu..
Přeju hodně zábavy, bez strachu z přidření.....
|
|
Nákup AR doporučuji risknout výhradně a pouze v Itálii. Ne v ČR (např. v Brně v Azzuřře2 vraky za 100 éček) , ale přímo v Itálii, u koncesionáře. Proč? Auto v Itálii za svůj život nepoznalo sůl. Auto v Itálii za svůj život nepoznalo díru. Auto v Itálii za svůj život nepoznalo zlaté české ručičky. Auto v Itálii, pokud na něm byl elektronický problém, bylo ihned píchnuto na osciloskop a zjištěna příčina, nebylo na něm měněno cokoli za cokoli jiného v panické snaze za statisíce korun povyměňovat vše v domění, že jednou na závadu musím natrefit. Auto v Itálii fungovalo za zcela jiných klimatických podmínek. Pravda, auto v Itálii, když má 150 koní, musí těch 150 koní taky denně vydat, přesto je tam statistika poruchovosti motorů TwinSpark 16v zhruba kolem průměru všech značek, zatímco v Německu a Českém Německu či severním Rakousku je to kolem 26 %. Doporučuji nákup u koncesionáře, který auto prodal jako nové, servisoval a v databázi má všechny úkony, které se na tom auťáku dělaly. A navíc - určitě tam mají i přehršel 146 1.8 TS, mohla by stát tak 1200-1500 éček (za dvojku by mohla být s roční zárukou), a do ceny 147 by se jich dalo pořídit několik. Zejména pak náklady na opravy přední nápravy jsou u 146 do 5 litrů v matroši, zatímco lichoběžníková náprava u 147 leze ke 20 litrům. Ale je taky nesrovnatelně lepší, to je fakt. Osobně už bych do auta, který v ČR prožilo víc než 3 roky, má tím pádem vyžvejkanou kastli, vymlácený řízení, vytlučený nápravy a majitel koukal nejvíc na to, jak ten servis vochcat, ani nesednul. Radši 15 let starej pekáč z Itálie, než 3letý auto z ČR.
V případě potřeby jsem k diposzici na mialu pro konzultaci či radu, něco už jsem s talošema absolvoval, komunikace s nimi není snadná a největším nepřítelem Itala je papír...
|
|
Ještě k těm vymlácenejm silenblokům "tvrdších" náprav--většina náprav Alf jde přehodit silenblokově do polyuretanovýho "Powerflexu" + poshánět nějaký kuláky-třeba rekonstrukce vymlácenýho víceprvkovýho zavěšení multiline
na GTV vzadu je někde na min .30tis,když prohodíte všechny silenbloky , dostanete se na nějakých necelých 10tis a životnost je násobná..
Ty silenbloky na jednoduchý ramena 145 stojej pár korun,a vydržej určitě 60 -100 tis,teda pokud Alfu používáte na "zpevněných" komunikacích a
na ty horší případy Defender nebo feldu :-) ...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek EKG pro cuore sportivo
|