Komentáře ke článku: Test: Renault Scénic II 1,9DCi (ze dne 19.10.2003, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Jenom k té elektrické ruční brzdě: uvolní se sama, pokud se vozidlo pomocí motoru uvede do pohybu, což je zejména pro řidiče-začátečníky při rozjíždění do kopce velká pomoc.
A k té kartě - nevím, jakou jste měl verzi, ale hlavním kladem verze key-less entry je fakt, že kartu vůbec nemusíte vyndavat ze saka, vysílá jemný signál, který auto přijme, jakmile chytnete za kliku (je tam čidlo) a stejně tak jí nemusíte strkat do příslušné škvíry v palubce, stačí stisknout tlačítko Start/Stop a naskočí to. Možná je to ale jen za příplatek, nejsem si jist.
Souhlasím ovšem s tím, že na zastoupení Renaultu ČR je neobvykle nazmrděno - už jen jednání s PR lidmi a půjčování novinářských vozů je dobrý podklad pro obsáhlý knižní thriller.
|
|
Banální zásahy (změna obutí, výměna destiček atd.) dělají u Písku na škodovkách taky bez objednání, na počkání a pokud se má čekat trochu déle, půjčí i náhradní auto. Ono to u jiných značek funguje jinak?? :o)
Recenze aut se D-FENSovi daří, jsou určitě lepší než ty bláboly ve většině časopisů..
|
|
No je to fakt, mě se třeba starý Scénic líbil moc, ale ten novej...to je zrůdka. Jinak co se Renaultů obecně týká, mám osobní zkušenosti jenom s Twingem, ale nestěžuju si.
|
|
Myslim, ze nazor na design New Scenika je vec osobni - me treba se ten vzhled zrovna libi. Stejne tak jako new Megane.
|
|
Francouzi uměj : víno a sýry toť vše
|
|
Ha, ha, s tím staženým okénkem je to asi oblůíbený fórek žabožroutích montérů. Mně se stalo to samé u Scénici I při přejezdu Brenneru a 5°C venku. Skončilo to dosti komplikovanou výměnou elektroniky.
Jinak je pravda, že nový Scénic je proti starší verzi toálně zmrvený.
|
|
Já si ho kúpil a musím říct, že 80% toho co autor haní vyplývá z jeho neznalosti nebo neschopnosti ovládat použitou techniku v tomto autě. Jak už příspěvek výše zmínil, ruční brzda se odbržďuje samočinně při rozjezdu a zabržďuje při vypnutí motoru. "Šuplíček vlevo" je tam čistě jenom proto, kdy chci z tohoto automatického systému za(od)bržďování vystoupit (za mrazů, stání v kopci,atd.) Dle mých praktických zkušeností supr věc bez konkurence u jiných aut.
Elektronická karta místo klíčku-je to prostě něco geometricky jiného a rozhodně s lepší funkcí proti odcizení. Existují dvě verze karet. První stačí mít v kapse a auto se samo po dotyku odemyká a "čudlíkem" startuje, druhou je třeba zasunout do slotu, nastartovat a pak klidně strčit do kapsy.
Palubní deska-dle mého názoru velice efektní, naprosto (!!!) přehledná. Jedná se o typicky rodinný vůz a umístěním palubovky ve středu má informace z jízdy k dispozici celá posádka vozidla. Oceňuji při střídání řízení na delších trasách s manželkou, mám přehled i jako spolujezdec jak jede. Opět dle mého supr vyřešeno.
Ovládání směrovek chtělo chvilku čas na zvyknutí, je to prostě "jinak myšleno :-)". Nikdy se mi ale zatím nestalo, že bych při zapínání(vypínání) dálkových světel je vypnul otočným knoflíkem !!! Nepochopím autorovy pohyby při těchto úkonech! Navíc tento stav lze jednoduše eleiminovat zapnutím světelného senzoru, který automaticky zapne světla při snížení intenzity světla okolí. Světla pak svítí neustále a lze je vypnout až při zastavení vozidla, vypnutí motoru a otevření dveří! V žádném případě nepojede potmě jak naznačuje autor!!!
Co se týče vnitřního prostoru opět musím nesouhlasit s autorem. Místa na sedadlech je skutečně hodně, všechny osoby (i vzadu!!!) mají samostatné plnohodnotnou sedačku s posuvem a regulací sklonu opěradel. Subjektivně k pohodlí sedaček nemám co vytknout, ani při delších jízdách se člověk necítí unavený, nebolí ho v zádech atd.
Autor se ani slovem nezmínil o automatických stěračích (dešťový senzor). Předpokládám, že na tuto vymoženost ani nepřišel anebo opět nepochopil oč tu běží. Pro ostatní, fungují na 100%.
Jedinné s čím bych s autorem souhlasil (vyjma upadnutého okénka-nemám zatím tuto zkušenost) je řazení. Řadící páka je dobře pohodlně umístěna, ale způsob řazení mi opravdu připomíná ono kvedlání. S jednotlivými stupni nemám problém (mám pětikvalt), ale ten chod řadící páky je vskutku minimálně k zamyšlení.....
Asi toliko.....fuj....
|
|
|
Jen tak mimochodem, jednou jsem vypnul světla při přepínání u focusu před zatáčkou na kluzké silnici, nikde ani světýlko. Je to neskutečný pocit jet šedesátkou do zatáčky potmě. Odježděno mám dost (něco přes půl milionu km) a stalo se mi to poprvé a doufám, že naposled. Někdy se prostě stane...
|
|
Konkrétně s 1,9 dci Privilege confort. Mám ho už asi rok a půl, zamlouval jsem ho ještě, když se u nás neprodával (někdy v září 03) a dorazil v listopadu 03. Fascinoval mě designem, stejně jako někdejší Avantime, v čemž se s autorem zřejmě neshodnu:-) Po této době musím konstatovat, že je to relativně příjemné auto, kam se vejde spousta věcí a při poměrně krátké délce se čtveřice cestujících velmi pohodlně převeze z bodu A do bodu B.
Má několik věcí, které mi u jiných aut chybí a to konkrétně elektrickou parkovací brzdu, funguje skvěle jako hill-holder, člověk nemusí nic řešit, uvolní se sama. Oceňuji i startování tlačítkem, minimálně to uspoří pár vteřin času při startu motoru, kdy si stihnu zaplnout pásy a připravit se na cestu. O variabilitě interiéru nemluvě.
Ale je tu i několik problematických záležitostí - průser bylo řazení (6-kvalt), servis se ale poměrně snažil a dneska je to už mnohem lepší (ale pořád ne perfektní), momentálně mě nejvíc otravuje (najet 40t.) všemožné klapání a rachtátní v interiéru, od dveří, přes palubku po zavazadlový prostor. Servis opět dělá, co může a otevřemě přiznává, že plasty, které Renault používá skutečně nejsou to pravé ořechové. Motoricky a elektronicky ok, musím zaklepat na dřevo, aby to vydrželo.
Celkově jsem ale za těch 18 měsíců byl v servisu asi 6x a vozidlo tam strávilo cca 3 týdny... což není asi tak úplně skvělý výsledek...
|
|
Obcas ridim otcuv Scenic predchozi generace se stejnym motorem a podobnou vybavou, ktery mame od r2001 a nikdy nedoslo k vyznamejsi poruse (tou nejvetsi byl odchliply kousek plastu u okna). A to i presto, ze jeho udrzba neni zrovna idealni. Zadny z D-FENSem uvedenych problemu jsem nikdy nepocitil (krome toho michani povidel pri razeni). Svetla bych si omylem nevypnul ani kdybych dostal epilepticky zachvat. Problemy zrejme vznikaji az u nove cyber generace. Ovlada se dobre, mista je dostatek, takze na to ze tyhle dodavky moc nezeru, jsem s nim spokojen.
|
|
Radil bych tomuto veskkrze typicky proněmeckému pisálkovi,kterému z německé řitě koukají už jen nohy,aby se těmto autům vyhybal.Já vlastním již několikátého Megana(momentálně Mégane 2),včetně Scénicu,a nic takového nepociťuji.Mám servis,a poradil bych docela se podivat na Škodovky,hlavně Fábie,to jsou zdařilé kousky.Aby se někomu ta německá dokonalost nevymstila.
|
|
|
Uz nekolikateho? To jste zjevne nepoucitelny. A docela otrly. Nejenze jezdite s minimalne deseticentimetrovou pi*ou na kapote, ale i kdyz vynechame logo, je jasne, ze maloktere francouzske auto je lepsi nez nemecke ve stejne kategorii a na nektere kategorie ani francouzi odpoved nemaji. No a v neposledni rade je Renault jednoznacne nejhorsi i mezi svymi domacimi konkurenty. Takze chapu vasi frustraci a obdivuju vasi tvrdohlavost. :-)
|
|
|
Když pominu motory(1,9Tdi),tak němci rozhodně nemají ani tušení o pohodlí cestování.Vzhled a dokonalé kopírování potažených dřevotřískových desek místo palubky do všech verzí v koncernu jsou taky ubohé.A když už to srovnání- v německu je vw taky největší povl.Každé auto má rozhodně chyby,ale tradiční německá dokonalost je momentálně trošku mimo mísu.A na druhou stranu "Radara" chápu-lepší jezdit s deseticentimetrovou pi*ou na kapotě,než s německým ho*nem za ušima.Mě se to první taky líbí víc.Ale to už je na jiné téma.Až se vy proněmečtí hoši proberete,spoustě lidem se uleví.
|
|
Nedobrá recenze, labilní, nedůvěryhodný recenzent se špatným vkusem...
|
|
Více než dva roky se Scenicem I. Taky dCi, koupeny s pochabnou historii a dle mechaniku s urcite vic nez 250 tkm nalitano (na tacho 76 tkm).Odesel kompresor klimy, jinak bez poruch a servisem ve forme vymeny oleja a chladici kapaliny. Nez jsem ho prodal (z nutnosti kvuli financni krizi) byl jsem vice nez spokojeny. Nemuzu rict nic proti francouzskemu stylu. Asi by mohlo rachotit mene plastu. Nemci se me nelibi. Francouzi (no dobre, nekdy i Japonci;-) delaji auta pro lidi.
|
|
he, jsem z říčan, tak aspoň hodim nějakej koment. teď na defenzu pročítám všecky testy, a musím říct, že se bavím. krásně napsané, občas mi d-fens přijde jako nemehlo, ale to je v pohodě, stane se;)
k těm světlům - to mám na v hondě civic stejný. klacek s kruhovym průřezem zpodvolantu, konec otočnej - světla - a k sobě zapínám a vypínám dálky. osobně s tím vůbec nemám problém, naopak to shledávám velmi efektivním. když například vezmu felicii (která se začala dělat až o rok později, než vyjel můj model ze showroomu v japonsku), tak ty její tlačítka alá rádio velikosti skříně z padesátejch let, to je fakt hrůza a pořádně to nefunguje, nehledě na to, že je na parkovačky a potkávačky jiný tlačítko, takže auto dělá dojem kalkulačky.
každopádně... půjč si hondu civic, r.v. 94, rád bych si přečet tvoje poznatky;)
|
|
ani bych se nedivil. nissanu taky moc neprospela spoluprace s renaultem. kvalita sla dolu a k tomu ty auta ted vypadaji jak z hvezdnych valek :(
|
|
Nemá cenu se nějak zvláště vyjadřovat k tomuto článku, který je od samého začátku psaný jen s jedním záměrem. Ve skutečnosti se ale jedná jen o neznalost, nedostatečnou informovanost a s tím související mentální debilitu autora.
Ať raději jezdí MHD a do aut ať raději neleze, nebo napíše opět něco chytrého.
Opravdu recenze jak stehno. Jděte se vycpat pane.
|
|
Dost jednostranny pohled. Tohle auto vlastnim a dost bych se prel ;)))
|
|
Tak s tímhle řidičem by jsem se nenechal převést ani kousek,natož do Slovinska.
|
|
Muhehe... ako toto s odstupom casu pobavi. Mam scenic II, r.v.2006, najazdenych 180.000 km. Motor dCi s FAP. Za celu dobu ziaden problem, dokonca ani s elektronikou ktorej je tam hodne. Auticko paradne a pohodlne, neviem ci sa autor zle vyspal alebo je divny. Minuly tyzden sme dvaja dali na otocku Francuzsko, 2600 km za 23 hodin, uplna pohoda. Esrgonomia na jednotku, variabilita interieru este lepsia. Miesta v kufri a vzadu nic moc? Autor fetuje? To auto ma 4,2 metra a ked vyberiem zadnu sedacku tak si tam v pohode lahnem. Sedadla sa daju vzadu upravovat a posuvat tak ze A6 sa moze schovat, miesta na nohy neskutocne... fakt neviem co tomu za tu cenu vytknut. A karta s bezdotykovym ovladanim je najgenialnejsia vec, kolkokrat sklbem na druhom aute kluckou a cudujem sa ze sa auto neotvara :)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Renault Scénic II 1,9DCi
|