|
Sorry, za ultimativní názor, ale podle mého je to tak, že kdo na letních vyjede do sněhu je debil. Nejde o to, že be neměl mít právo volby, ale stává se tímto docela zásadní překážkou v provozu i když se pohybuje, naotož, pokud se zastaví, protože nemůže vyjet do kopce. Argumenty typu "přece nebudu obouvat zímní, když u nás sněží 2x ročně" neberu. Buďto na to mám (rozumněj technické prostředky) a nebo nebo ne a pak nejezdím, basta. Sám praktikuju to, že pokud se dostanu k marně se odněkud škrábajícímu vozidlu, zsatavím a snažím se pomoct. Ale když zjistím, že má letní, odžduchám ho ke kraji (po příkopu), aby nezavazel a jedu dál. Aspoň nebude zavazet o prá kilomterů dál a to celé znovu asi v 30 vydáních, než dojede do cíle. Před dvěma nebo třema lety (jak bylo fakt hodně sněhu), jsem v Beskydech potkal cypa na štorc silnice na letních (sjetých), kterej se nejenom dožadoval otočení do správnýho směru, ale i přetažení přes sedlo na laně (dolů by to asi neklouzalo?). Podotýkám, že tou dobou bylo už měsíc všude (i v nížinách) sněhu až po kokot. Takovýhle blby nechci a nebudu podporovat, spíš naopak. Howgh!
|
|
|
Proc debil? Ja na letnich jezdil leta a bez problemu. Zustal jsem viset jen jednou - ale to pred mnou zapadl nejaky mistni a neslo ho objet. Ale zase se vratil z hospody uz s traktorem.
A mit na to technicke prostredky neni zaruka uspechu. Je nutne vedet, co urcite lze a co uz tutove neprojde s danymi prostredky a schopnostmi.
|
|
|
zrovna včera jsem jel italskou a brzdil jsem vcelku jemně u přechodu před VŠE, abych pustil chodce. zezadu ke mě dobruslil kokot na letních gumách a z držky mu lítaly šlemy jako když si odflusne velbloud - zřejmě si tak vypomáhal při brzdném manévru. pravda, rozdráždil ho i můj odsuzující pohled, jakým si slušný člověk měří pologramotného dementa :o)).
|
|
|
Pologramotny demente, jak se opovazujes poustet chodce? Coz nevis, ze chodec ma sam pokorne soupat nohama, aby v den pracovniho volna nebranil plynulosti (TM) dopravy, ktera narozdil od jeho pochuzek zvysuje HDP? Onen dobry muz za tebou zajiste vezl pocitacovou sestavu, aby ji zapojil. A kazde jeho zabrzdeni zvysuje (i) spotrebu, (ii) osoupani brzdovych desticek - coz obe jest natolik zdaneno, ze si muze pocinat jako vsehopan vsehotvorstva.
|
|
|
nu, samozřejmě, že to bylo z mé strany klamání tělem - ve skrytu duše jsem chtěl, aby mě ten moderně smýšlející ekonomicky stabilní a dynamicky uvažující mladý zdravý muž zleva předjel (což se mu málem podařilo) a odhodil nárazníkem tu pakáž do škarpy - aspoň by je ušetřil mrzkého života plného bídy a zvýšil by tím šance ODS na zvrácení politické situace / když je organismus intoxikován třeba zkaženým masem, také to zvrátí a tím se očistí - myslet politicky, v tom to je !!!
|
|
|
Jo, vcera to bylo zly, dokud neprijel snezny pluh, nejela ani magistrala, natoz Vinohradsky kopec. Me dodneska jeste na Vaclavaku nevyhrabali.
|
|
|
No, sněžný pluh bych ocenil v pátek, když jsem jel z Prahe směrem na Strakonice/Písek. Kolona začínala u odbočky na Slapy a končila za Jílovištěm. Jel jsem to asi 1,5h.
|
|
|
sníh je nic, včera byla mlha, že by se dala krájet, z Kolína do Prahy místy nebylo vidět na krok :-((
|
|
|
Kdybys měla zimní ghumy, mohlas jet jak drack :D
|
|
|
My na horach pouzivame pri mlze mlhova svetla, ale v Praze je to mozna stejne jako se zimakama uplne jinak ;-) No i kdyz - co tak vidam na silnicich, tak mnozi jedinci maji mlhu (predpokladam, ze asi vlci) i za jasneho dne :-(
|
|
|
Ifosi, zhusta vidím, že pražáky školíte mlhovkama i když mlha není!
Já myslím, že není nutno takhle názorně... :-D
|
|
|
No nevim, ti vidlaci s mlhovkama asi v drtive vetsine pripadu podle RZ koupili auto v Praze a darovali ho sve zenske ;-)
|
|
|
My v praze jsme na mlhu zvyklí, je to něco jako řidší smog. Standardě proto používáme klaxony, tedy mlžné rohy. Vidláci z hor, co otrocky používají mlhová světla, pak neustále bourají na jižní spojce, protože o nich v tý mlze nikdo neví ;-)
|
|
|
V tom pripade ale vy bourate do vidlaku, ne vidlaci do vas ;-)
|
|
|
Aaaale, bude hezky, svině rejou ... ;-) V praze vždycky bourají vidláci, nikdy pražáci, jasoň? :D
|
|
|
Musim rict, ze me jezdeni po Praze, zvlast okolo druhe hodiny rano, uplne uchvatilo. Drni a kloboukari jsou uz pod duchnou a silnice patri xenonum a chromu. :-)
Je to ale obcas takovej frkot, ze je to na nahradni spodary.
|
|
|
Co mám ksenón na špici, vlastním už i dálnici...lepší než mít radlici.
8o)
|
|
|
Protoze jizda na snehu na letnich je minimalne o 40-50% pomalejsi (teď přejdu na diakritiku ;-) ), takže minimálně budeš zdržovat ty, co nešetřili a nakoupili zimní. O tom, jestli se dá na letních na sněhu jezdit stejně rychle jako na zimních pneu nemíním diskutovat. Mám naježděno opravdu hodně (a musím se přiznat, že v rané době jsem byl debilem a jednu zimu absolovoval na letních, i když nedošlo na krizový scénář) a klidně jsem ochoten řečené prokázat praktickou zkouškou. Prostě letní pneu (bez řetězů) na sněhu jsou z mého pohledu "závažnou technickou závadou na vozidle" a je špatně, že to není pozstižitelné. Pozor, netvrdím, že si všichni musím kupovat zimní pneu, jen to, že pokud nastane situace, kdy by měli vjet na letních na sníh, měli by to předem vzdát a jet autobusem (který bude mít obuto na zimní).
|
|
|
Jizda na snehu? To jsem zazil snad jen jednou za zivot ve Skalistych horach. Tady je to bud jizda v brecce nebo na ledu. V lepsim pripade na ledove rolete.
|
|
|
Tos toho asi teda tady v zime moc nenajezdil ;-)
|
|
|
mali Ti dat kondom k tym letnim aby sa nerodili taky kokoti ako Ty
|
|
|
Neni guma jako guma. Ta vami nabizena klouze dokonce vic, nez letni za vsech podminek krome absolutniho sucha.
|
|
|
Tenhle clanek mohu jen a pouze podepsat. Ale stejne se najde dost bezohlednych ridicu, kteri nepochopi, ze i kdyz to na letnich treba i nejak projedou, tak pravdepodobne dost zkomplikuji jizdu vsem, kdo tam pojedou po nich :-(
Mimochodem uz jsem mel letos opet moznost poznat rozdil v prilnavosti letnich a zimnich gum na ciste silnici pri teplotach mezi nulou a plus sedm stupnu - ten rozdil je opravdu markantni - tam kde mi s letakama uz zacala klepat ABS, se zimakama to auto porad drzi jak pribite ...
|
|
|
s castou o hlupakoch iducich do hor a vobec vo vseobecnosti do kopcoviteho terenu na letnych (jeden extrem) sa da iba suhlasit!
no druhy extrem - prezuvat za kazdu cenu pod 7 stupnov je tiez hlupost - za sucheho pocasia je aj podla netendencnych testov rozdiel minimalny ba dokonca v prospech letnych...
samozrejme 'objektivny test stylu co sa babe chcelo to sa babe snilo' moze hovorit hocico....
|
|
|
Ja netvrdim, ze se musi pouzivat za kazdou cenu, ale ty "netendencni" testy, ktere zminujes vubec neodpovidaji mym kazdorocnim osobnim zkusenostem v prechodnem obdobi a par aut s ruznejma letnima i zimnima jsem uz za ta leta co jezdim odzkousel. Takze muj osobni pocit z techto testu je naopak ten, ze tu letni co pridali mezi testovane zimni naopak peclive vybirali, aby ty vysledky byly takto sporne ...
|
|
|
chcel som tym len povedat, ze aj ked osobne neprezuvam uz 10 rokov - byvam uplne na juhu na rovine
tak tato nova znacka sa mi zda ako `dobra vec` - teda pokial nezacne byt zneuzivana a bude sa pouzivat skutocne iba v miestach podobnych ako v clanku...
urcite lepsie ako zavedenie `celoplosnej povinnosti od-do` - aj ked aj s tym sa da `vydrbat` no detaily si samozrejme necham pre seba ;o)
ano - skutocne je plno soferov co akoby nevnimali ked obmedzuju ba dokonca ohrozuju... iba kvoli takym musia existovat taketo znacky :o(
ja osobne pri predstave ze niekde na hodiny zapadnem do snehu ci sa nebodaj vyburam - to vsetko v neprijemnom mraze - veruze ziadnu znacku nepotrebujem!
ale zas mi prekaza ak by ma niekto chcel nutit k tym orgiam s gumami kvoli tym par dnom co je tu sneh - aj ten sa hned topi, len kvoli zaklinadlu `lebo 7 stupnov`...
|
|
|
Ono zalezi na konkretni znacce a typu pneumatiky, ja jsem na zimni jeste neprezul, protoze konkretne bridgestone er300 maji pomerne mekkou smes a kdyz teplomer ukazoval 3°, tak jsem v lesnim useku se zvlhlou silnici zkousel jak se chovaji a auto porad neslo dostat do smyku, drivejsi pirelli by za tehle teploty nemely sanci.
|
|
|
S timto bych plne souhlasil - nektere letaky maji mekci smes, ale urcite bych to negeneralizoval do te odpurci zimaku tak oblibene podoby, ze v testech pri nizkych teplotach vysly letni gumy stejne nebo lepe nez zimni ... slovicka "nektere konkretni specialne vybrane" letni gumy z toho tvrzeni totiz az moc radi vynechavaji ;-)
|
|
|
I kdyz bydlim na rovine (cca 100 metru nad morem) a ve vinnem kraji, prezouvam pristi tyden na zimaky, protoze kdybych 'v sezone' napr. objal strom na letnich, nedostanu od pojistovny ani po hrbete karabacem. To je podle me ucinnejsi, nez milion znacek.
|
|
|
Ja sem se na jare taky nechal ukecat na Pirelli P7 a jak je trochu vlhko a pod 10 stupnu, bruslim od pankejtu k pankejtu, kdyz si nedam pozor. Oproti Bridgestone, ale i continentalkam nebo michenlinkam, co jsem kdy mival, je to o dost horsi.
|
|
..ještě je dobré přidat radu, že když už do sněhu zajedete (a nemusí být ani moc hluboký), tak je dobré tam nezaparkovat a vypnut motor (zvláště oplechované podvozky) ..viděl jsem takhle přilepenou (přimrzlou) ochcávku kombíka.. a za boha nemohl ven ani s řetězy :-D
|
|
Já mám osvědčenou kombinaci SUBARU + Dunlop WS 3D, s tím jsem zatím v zimě vyjel kdykoli kamkoli. A bez řetězů :)
Jinak s článkem souhlasím, je to dobrý popis běžné horské reality. Ale je to jako vždy a u všeho o jediném: O myšlení lidí. A svým idiotským chováním lidé zavdávají úředníkům důvody, aby na to reagovaly ještě více idiotským řešením - viz. ty značky a povinné výbavě.
Samozřejmě tu bude spousta těch, kteří nikdy nepřezouvají a vždycky všude dojedou. Většinou to v ČB nebo v Praze není problém. Ale jak někdo jede v zimě do hor, tak by měl být vybavený. Jinak bych v případě, že někde uvízne, jeho auto odhrnul na krajnici a tam nechal stát až do oblevy.
Zimním rally zdar a v Subaru zvlášť! ;)
|
|
|
To víš, čtyřkolka. Vyjel bys nejspíš i na letních. Akorát bys nezabrzdil...
|
|
|
Ja se Subaru se sirokejma nizkoprofilovejma letakama mel problem na cerstvem prvnim snehu odjet od baraku do mirneho kopce i pres 4WD, ale je fakt, ze kdybych tam mel uzaverku diferaku, tak to tehdy asi slo o neco lip ... ale tak jako tak, jakmile se drazky v letacich zalepily snehem, byly z toho slicky jak u formule jedna ;-)
|
|
|
Já jsem jednou s Uazem tahal nějaký auto (tuším že Hyundai Santa Fe první generace) z nasněžený louky, fakt ale jenom poprašek a trošku do kopce. Průser byl v tom, že všechny čtyři kola měly stejnou trakci a elektronika všechny čtyři přibržďovala. Chlap nebyl schopen se s tím rozjet...
|
|
|
Zřejmě protože si ten chlap koupí auto a neví jak se ovládá. Pokud je to stejné jako nová generace, tak měl vypnout elektronického asistenta (ten právě přibržďuje až nakonec zastaví kola úplně), nebo případně zapnout "přivření" 4x4. To dost výrazně pomůže.
|
|
|
SantaFe se taky vyrábí jeko 4x4? Já myslel, že je to jen nádstavec na žížalku pro frustrované, socálně slabé ouředníčky, frikulíny a podobnou verbež, které stačí jen 4x2 a hlavně "look" velkýhobourákupyčo.
8o)
|
|
" Rozjíždějte se na nejmenší možný plyn, každá watt výkonu navíc je riziko, že se kola utrhnou. Pokud to váš motor zvládne, zkuste se rozjíždět na dvojku, což se může zdát v rozporu s předchozí radou, ale pomáhá to :-)"
O watty výkonu tady vůbec nejde - jde o newtonmetry točivého momentu, když se to přeformuluje na "každý newtonmetr točivého momentu navíc je riziko, že se kola utrhnou", tak je ta věta s dvojkou naprosto konzistentní.
Jinak fajn článek.
|
|
|
A pri nahonu na zadni napravu je nejlepsi trik mirne pritazena rucni brzda.
|
|
|
Při náhodnu na přední jakbysmet. Samozřejmě, předpokládá to mít ruční brzdu na přední kola.
|
|
|
Coz jsem ovsem zazil jen u Subaru a ta to opravdu nepotrebovala ;-)
|
|
|
|
Pokud si vzpomínám, tak ještě SAAB 99.
|
|
|
A fyziku hoďte klidně za hlavu a úplně se vykašlejte na to, že Výkon motoru = Úhlová rychlost klikového hřídele × Krouticí moment ... ;-)
|
|
já jsem sice z polabí, tzn. 191m.n.m :-) ale v krkonoších máme chalupu, takže leccos vím :-)
1. Dodal bych, že platí tzv. horská přednost - tzn. přednost má vždy ten, kdo jede do kopce - zvlášť v situacích, kdy je na silnici bílejch sraček až moc.
2. Občas, když fakt zakysnu a nemám kdo by tlačil a ani jednička-zpátečka a houpání nepomáhá, funguje u aut s (dobrejma vstřikama a seřízeným volnoběhem) finta, že zařadím za jedna, pomalu pustím spojku, nechám kola volně se protáčet a jdu ven tlačit sám, auto vyskočí, já ho v klídku doběhnu a skočím do něj... (POZOR: Nejdřív si to někde natrénujte :-D)
|
|
|
ad 2. - dobry, smekam, to bych si asi netrouf. Strasne nerad dobiham vlaky i autobus....a ted i auto. Zboren muj svet.
|
|
|
ad2) finta dobrá, ale v reálu bych to raděj nezkoušel... teda pokud ještě nemáš nějakej grif, aby ti auto nezačalo samovolně zatáčet, kam nechceš...
|
|
|
Dá se tlačit za sloupek a volant přidržovat. Ale taky bych si to netrouf, myslím, že je to dobrý námět na grotesku. ;--)
|
|
|
Ja si takhle jednou otacel auto blokle na storc v hodne prudkem kopci na ledovate uzoucke ceste, abych aspon splouzil dolu ...
|
|
|
No, bod 2 zkoušet nebudu - mohl by u mě nastat problém v části:"já ho v klídku doběhnu". :-D
|
|
|
Tusim ze jeden z adeptu na Darwinovu cenu tohle zkousel...akorat misto naskoceni do auta skoncil vespod...
(ovsem me to taky jednou pomohlo - pul metru snehu v bocni ulicce na sidlisti, zadni nahon a solidni sestivalec :-)
|
|
a dokonce autor neopoměl zmínit ty urvané nervy páně řidiče :-) něco takového se mi totiž taky stalo, zimáky v kombinaci s lehkým autem, nízkým podvozkem a mokrým sněhem mi jednou přichystali radovánky, na které snad nikdy nezapomenu... a pod půl hodině marného vyjíždění kopečku (ale prudkého bez možnosti kludného nájezdu) už jsem taky, spíš prostě rezignovaně, drtil plyn a byl přesvědčen, že se na ten asfalt nakonec prostě prohrabu... v takovou chvíli jde už prostě rozum stranou před nasraností (a taky leností, protože kvůli těm padesáti metrům se mi řetězy nasazovat nechtělo)... nakonec jsem obešel okolní domky a do vypůjčeného kyblíku všude dostal nějaký ten bordel, co se dal pod kola nasypat...
jinak solení taky považuju za echt brutalitu, která mnohdy situaci jen zhorší...
|
|
No tohle je výborně napsaný článek a samozřejmě v komentech řádí klika letních pneumatikářů s jejich "jezdimcelejživotnaletníchanikdesemnezůstalviset" a "nacozimnídyťstačínováletníamamvzorekjakobejk". Bohužel zimní guma je mnohem lepší a bezpečnější a jsem zastáncem toho, že by měla být u osobních vozidel povinná se začátkem a koncem zimního času.
Jsem zvědav co všechno se na mě sesype :)
|
|
|
Né asi. Mám zimní i na kolobrndě a boty podbitý zimní podrážkou a uzákonil bych to jako povinný stejně jako zimní čas a jeho začátek. Parchanti se kloužou po náledí a klacky házej, já je znám.
|
|
|
No podle tvych prispevku to mnohdy vypada, ze nejezdis ani na te kolobrnde ;-)
|
|
|
Čoveče je to divný, ale skutečně jezdím. Stydím se to přiznat, přímo se vybízí, abych byl podroben detajlnímu rozboru, kde by se ukázalo, jak jsem absolutně nepochopil dnešní realitu a že moje příbuzenstvo jí chcíplý potkany. Doufám, že této šance nikdo lacině nevyužije, neboť by to mé ego tak ranilo, že bych se sbíral minimálně celý víkend. Přec jen kombinace chodce a cyklisty je věru nebezpečná, nežádoucí a o lecčems vypovídající.
|
|
|
a beztak seš i buzík,jen se neboj a přiznej se.
(mimochodem,já jsem hrdý vlastník jawy o prémiovém obsahu 50ccm,tedy motorkář,jink bych na tom byl stejně)
|
|
|
Jo, taaak! Tak ty ses i cyglysta? No, kazdy mame jine uchylky, ale tohle teda ... ;-)
|
|
|
kombinací chodce a cyklisty jsem myslel koloběžkáře samozřejmě. Zde zcela nová úchylka, ne?
Abyste si nemysleli, myslim poctivou koloběžku s velkejma nafukovacíma kolama, a né tu miniaturu.
|
|
|
odporné.... u toho je fyzická námaha,určitě se potíš a slušný člověk má z toho navalování
|
|
|
Ááh, první rána do mého ega. No, jen se trefujte, Pámbůch vám to spočítá.
|
|
|
Naprostý souhlas. Letní pneumatiky by měly být povinné na celém území ČR, ale pouze v období zimního času.
Vzhledem k tomu, že v naší zemi se zimní čas nepoužívá nikdy, považoval bych takové nařízení za přijatelné a čistě deklaratorního významu.
V ČR používáme středoevropský čas a středoevropský letní čas.
|
|
|
Samozřejmě jsem myslel středoevropský čas, akorát jsem použil lidové označení, hnidopichu ;)
|
|
|
Aha, rozumím, takže podle Tebe by mělo být v právě uplynulém týdnu povinné použití zimních pneumatik? Člověče, jezdíš vůbec někdy autem?
|
|
|
V prave uplynulem tydnu se u nas pohybovaly teploty od minus dvou do plus osmi, takze pouziti zimnich pneumatik je na miste a ja uz samozrejme prezuto mam ...
|
|
|
Dekuji, ze Jizni Moravu s vice nez 15 stupni nepovazujete za vase uzemi, ale dalekou cizinu.
|
|
|
"U nas" znamena v miste meho bydliste, kdybych to vztahoval na celou CR, napsal bych "u nas v CR", stejne jako bych napsal "u nas v Evrope" pokud bych to vztahoval na celou Evropu. A kdybys zkusil trosku premyslet, treba bys pochopil, ze ten muj prispevek vubec neobhajoval plosne pouziti zimnich gum v minulem tydnu, ale pouze kontroval, ze zrovna v tom konkretnim JMH zminovanem tydnu byly nekde jiz teploty kolem nuly a tudiz tam zimni pneu smysl mely.
|
|
|
no jistě, všichni vědí, že se jen hloupě vymlouváš, protože se snažíš skrýt svou neohrabanost a nedostatek řidičských dovedností :o). odborníci z řad místních srážců tradičních hodnot ti snad již mnohokrát polopaticky vysvětlili, že na letních pneu se v zimě jezdí líp a tzv. zimní pneu jsou jen marktingový trik na hlupáky, jak z nich vytáhnout víc peněz. ale ve tvém případě bych se nedivil jakémukoli extravagantnímu názoru - přiznal jsi, žes několikanásobná okocený ydyot, máš černého psa, vychloubáš se krásou svojí ženy a teď ty zimáky - musíš mít ego úplně v (_°_) a tak všem závidíš :o)
|
|
|
Zapomels jeste na to velke auto v garazi u vlastniho domu ;-)
|
|
|
no, když k tomu připočtu i to, že dáváš přednost chodcům, bavíš se s cikány a nemáš ani audi, tak jistě sám uznáš, že s tebou není leccos v pořádku :D
|
|
|
To uz jsme rozebirali - holt jsem nejakej divnej ... a ty zimni gumy to jen podtrhujou ;-)
|
|
|
Nemyslím, že by zde někdo tvrdil, že jsou zimní gumy jen trik na hlupáky, ale šlo spíš o posouzení situace v relaci: nařizovat-nenařizovat. Ale rozumím, že si to tvá zahlcená mysl zjednodušila na kost, aby neměla moc práce s tvorbou názoru.
Jo...a kdo je to ten STH ve tvém podání? Já jen, že po uveřejnění článku o tom, jak se dnešní mládež neumí bavit, bys se měl takového nálepkování raději vyvarovat...aby ti ve tvejch sračkách někdo neomočil nos, UL Mistře.
8o)
|
|
|
Ano, jezdím téměř každý den do práce tj. 60 km/den a z vlastní zkušenosti vím co dokáže letní a zimní guma. Ať si tvrdí kdo chce co chce, zimní gumy odvedou mnohem lepší práci, nejsou sice samospásné, ale přesto zlepšují trakci. Je fakt, že v našich klimatických podmínkách lze diskutovat o nařízení, ale když začne padat tak se řidiči na letních pneu stávají neřízenými střelami.
|
|
|
V čem je zimí guma "mnohem lepší a bezpečnějš"...než guma letní?
To by mě docela zajímalo, vzhledem ke každoročnímu testování zimních gum v Autobildu, kde je se zimními testována vždy jedna letní, která má lepší nebo srovnatelné výsledky jako zimní a propadne vždy na čerstvém sněhu?
Třeba v Brně jsem bílou silnici neviděl asi 5 let.
Zimní pneumatiky mám a přezouvám je vždycky až s prvním sněhem. Nasazovat je se začátkem zimního času mi přijde jako čistá debilita, protože do prvního sněhu, kdy se opravdu může V NĚKTERÝCH případech uplatnit její výhoda, zbývají ještě 3-4 týdny.
|
|
|
... vždy jedna specialne vybrana letní s co nejmekci smesi, aby vysledek odpovidal ocekavani ... ;-)
|
|
|
jaká podle tebe musí být kriteria, aby se výběr dal označit za "speciální"...a jaký vliv má podle tebe tvrdost směsi např. na odvod vody nebo vytlačování břečky?
Dovolím si tipovat, že po ujetí 15km nepoznáš rozdíl v přilnavosti ani u průměrné Barumky, která jede po studeném povrchu a po povrchu, který má +20°C.
|
|
|
No tak moje kazdorocni osobni zkusenosti jsou VELMI ODLISNE a nebylo to tusim ani jednou s Barumkama, nejlevnejsi byly slovenske Matadory (mimochodem spickove zimni gumy). Uz jsem to zde popisoval, opakovat se nebudu, ten mnohokrat prakticky vyzkouseny rozdil je tak markantni, ze to co tady tvrdis proste nutne musim povazovat pouze za alibisticke kecy ... btw aktualne mam moznost porovnavat letni Firestone Firehawk 700 215/60 R15 se zimnima DUNLOP SP WINTER SPORT M2 195/65 R15 (ty starsi pneu si samozrejme uz nepamatuju - na tohle jsem se byl specialne kvuli tobe podivat v garazi ;-).
|
|
|
No zrovna jako letos, že? :D Z části chápu argumentaci, že sníh nepadá často, ale přesto padá a "nečekaně" v zimě, to je pak na silnicích dílo a kdo se pak povaluje v příkopech? Většinou řidiči s letním obutím. Zimní pneu by prostě neměly být otázkou svobodné volby, protože toto rozhodnutí může mít zásadní dopad na ostatní účastníky silničního provozu.
|
|
|
Dyť to říkám, to je stejný jak s těma klackama.
|
|
|
Správně soudruzi! A nejen zimní pneu by neměly být otázkou svobodné volby. Svobodná volba je špatná. Některá rozhodnutí neuvědomělých soudruhů mohou mít zásadní dopad na ostatní soudruhy!
|
|
|
Ano soudruhu, soudruh pepeechoze je velice uvědomělý soudruh a proto hlasuji pro jeho zvolení do předsednictví lidového výboru pro kontrolu bezpečnosti silničního provozu. Jistě bude velkým přínosem a vzorem pro ostatní soudruhy.
|
|
|
Jsem vždycky naprosto unesený z takových bojovníků za svobodu jako jste vy. Svým přístupem přeci nemůžete obtěžovat okolí, snad si nemyslíte, že lidi kteří za vámi uvízli v kopci kvůli vaší svobodné volbě jsou nadšeni a tleskají vaší demonstraci svobodného rozhodnutí nepřezout na zimu? Nebo že je dokonce baví lézt z auta a pomáhat roztlačit svobodně (sobecky) uvažujícího šoféra s jeho "pročbychkupovalzimákykdyžunásvětšinounesněží"? Už jsem z pangejtu vytáhl pár aut a u většiny se objevovali podobné jmenovatele:
1. věta "najednoutonechtělozatočit"
2.letní pneumatiky
3.značka z teplých krajin (vítězí RZ s obsahem písmene A,S)
|
|
|
Vy mě znáte osobně? Já jen, že si nevzpomínám na žádnou situaci, kdy bych zůstal na letních gumách viset v kopci a musel mě někdo tlačit.
Máte něco s mezerníkem? Kupte si novou klávesnici, stojí okolo 150 korun.
|
|
|
Potrefená husa? :))
Klávesnici mám v pořádku, děkuji za optání a radu. Samozřejmě Vás neznám a ani o to nestojím. To co jsem zde prezentoval je můj názor podložený zkušenostmi z provozu.
|
|
|
|
Arogantni jsou hlavne ti kreteni co jezdej v zime do hor na letnich a pak tam blokujou dopravu nebo v lepsim pripade ucini svym hoblovanim na plnej plyn silnici nesjizdnou pro ostatni :-(
|
|
|
TY potřebuješ, aby Ti někdo přikazoval, zda máš použít zimní gumy?
|
|
|
Já ne, ale někteří očividně ano.
|
|
|
Jasně a ty jsi ten zasvěcený, který určí, co mají ti nesvéprávní dělat. :-D
|
|
|
Myslíš, že některým je nutné nařídit zimní pneumatiky?
Proč?
Abys je nemusel tahat z pangejtu?
Nemyslíš, že by to spíš vyřešily pojišťovny, které by daly řidiči na výběr bejt krytej nebo ne?
Máš svobodu rozhodnout se, jestli budeš někoho z pangejtu tahat nebo se mu vychechtáš. Je to jen na Tobě.
|
|
|
Honzo, uz jsem ti to psal - ti v pangejtu mi nevadej, to je jejich vec, vadej mi ti, co kvuli vlastni blbosti v tom lepsim pripade zablokujou dopravu ...
|
|
|
A tak:
1. Těm idiotům dáme po hubě, aby si pro příště zapamatovali, že na hory se jezdí na zimních a s řetězi v kufru
2. Zalobujeme o nový zákon, který všem řidičům bez rozdílu nakáže přezout na zimu, z čehož budou mít v první řadě radost hlavně výrobci pneumatik a pneuservisy a v druhý řadě to stejně blbům nezabrání zablokovat dopravu v kopci, i přestože budou mít zimní gumy.
|
|
|
Bod 1 lze pouzit i v pripade aplikace bodu 2 ;-)
A nepotkal jsem zatim mnoho blbu, kteri by v zime silnici zablokovali se zimnima pneu, v drtive vetsine pripadu to byli idioti s letnima ...
|
|
|
Ano, pojišťovny by mohly řešit krytí podmíněním správného obutí, ale myslím, že bez podpory zákonem by začali křičet "letnopneumatikáři", že je pojišťovna diskriminuje. Takže by se musel upravit zákon o povinném ručení. To by podle mě bylo ideální, žádné sankce bez přestupku, ale v případě havárie a prokázané viny by pojišťovna vymáhala škodu na řidiči špatně obutého vozidla,
Asi Vám připadám jako idiot, ale pokud vidím auto ve škarpě, tak zastavím a když mohu, tak pomohu.
|
|
|
Proč by se musel měnit zákon? Pokud je mi známo, tak ceny pojistek jsou smluvní už teď. Stát kecá jen do výše požadovaného krytí apod, což je sice špatné, ale v daném kontextu irelevantní.
Dokonce snad i nyní existuje možnost částečně odmítnutí plnění za určitých podmínek, resp. pojišťovna zaplatí, ale na svém klientovi/viníkovi vymáhá určitou část vyplacené škody.
|
|
|
Nejsem pojišťovák, ale mám pocit, že v případě alkoholu nebo drog za volantem má pojišťovna právo na vymáhání výše škody na viníkovi na základě nezákonného jednání. Jinak může udělit pouze smluvní pokutu (malus) percentuelně podle výše škody,ale hádat se nebudu, přesně to nevím.
|
|
|
No já nevím, školy nemám, na svejch gumách žádný to M+S namalovaný nemám, ale nějak si nevybavuju, že bych se kdy klouznul. A že bych je chtěl na zimu přezoufat, to teda fakt nee.
Jo abych to upřesnil, tak tyhle:
http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Tires/General-Grabber-AT-2.htm
|
|
|
Pěkný odkaz na univerzální pneumatiku, ve sněhu je lepší než v písku a popis pod obrázkem hovoří jasně ;))
|
|
páni policisté ihned od zítřka začnou prý dohlížet pečlivě, zda máte 4mm vzoreček a zimní galusku... prý celorepublikově... čili při zítřejších cestách Prahou dávejte bedlivý pozor v každé ulici, jestli tam panáček pod vidinou snadného výdělku neumístil tu krásnou značku a opodál nepostává jinej idiot s kasírkou...
pochybuju, že se budou pohybovat jen v horských střediscích, protože to by se cajti z nížin mohli cítit ukřivděný...
|
|
|
V horských střediscích? Myslíš jako na horách? Policajti? Ale božínku, vždyť je tam zima, sníh a kluže to tam. A vůbec, v nížinách je bezpečnost taky třeba. I když nesněží a je nad nulou.
|
|
|