Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Opencard (ze dne 24.04.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
já opencard nepotřebuju a kdybych byla nucena si ji pořídit, tak si to opravdu rozmyslím. Tramvajenku jsem měla naposledy v roce 84 a nijak se mi po ní nestýská.
jenže jsem narazila s dětmi, protože studentská sleva už se jinak získat nedá. V našem případě měl s DP konflikt i ředitel školy, protože mu DP slíbil, že studenti školy budou mít možnost využívat i nadále ke slevě mezinárodní studentskou kartu (ISI - jestli si dobře pamatuju). V tom smyslu měla škola s DP uzavřenou smlouvu, student má mezinárodní studentskou kartu a k té si zakupuje studentský kupon. Ze dne na den tuto možnost DP zrušil, protože k čemu studentská karta, když tu máme opencard. Ředitel si s nimi chvíli dopisoval, protože ke studentské kartě se kupoval tříměsíční kupon, ke zrušení této možnosti došlo uprostřed kvartálu, takže většina studentů na tom prodělala, v úvahu přicházela varianta celý měsíc jezdit za plné jízdné a až potom využít výhody opencard. Ředitel školy to uzavřel s tím, že DP je parta idiotů, že se studentům i rodičům omlouvá, ale víc s tím nemůže udělat. A v zájmu zachování vlastního duševního zdraví musí komunikaci s DP ukončit.
|
|
Není mi jasné, proč lidé s internetovým připojením žádají o OC osobně.
OC používám výhradně k úhradě parkování, čímž mi odpadla starost udržovat v autě dostatečně zaplněnou schránku s mincemi.
|
|
|
No nevím jak vy, ale já považuji celý ten IT kombajn okolo OC používané jenom jako prostředek pro placení parkovného postavený na hlavu. Na co potřebuje SOUKROMÝ provozovatel parkovacích automatů vaše osobní údaje až do úrovně čísla vašeho bankovního účtu, emailové adresy, čísla mobilu a vaší forografie? Nestačilo by prodávat v trafikách jednorázové anonymní karty podobné telefonním kartám?
|
|
|
V Miami Beach parkovaci hodiny umeji bezne platebni karty (a mince). Nejlepsi mozne reseni.
|
|
|
Třeba proto, že online formulář nedovoluje zaslání poštou? Už před více než měsícem jsem kvůli tomuto podával žádost o OC osobně (je pro mne snazší se někde zastavit jednou u okénka v metru a pak počkat až OC přijde poštou, než letět bůh ví kam).
|
|
|
Čta tento příspěvek, OC se notně zamyslel.
|
|
|
Ondřej nikdy nechodí POŠTOU!
|
|
Ted jeste rict to nejdulezitejsi: Kde se to okynko nachazi, zejo: na Zlicine? A to je to infookynko DPP? Asi jo, ale ja nevim.
|
|
Opencrad nepoužívám, jezdím na anonymní lítačky.
|
|
|
Dobrý nápad.
A proč?
Kolikrát za rok průměrný pasažér někomu (tedy revizorovi) ukáže OC?
Jednou?
Dvakrát?
Řidiči autobusů řady 3XX až na výjimky zakrývají čtecí zónu rukou, aby je majitelé OC neotravovali čekáním na rozsvícení zelené šipky.
Pokud pasažér OC nikomu vyjma revizora neukáže, v čem je její škodlivost? V tom, že DP ví, že platíte pravidelně ročně jízdné předem?
Je to horší, než pravidelně týdně platit nákup v Lídlu?
Pravidelně obden pohonné hmoty u různých ČS?
Je to horší, než pravidelně platit za parkovací čip a pravidelně ho používat v těch samých dvou - třech parkovacích domech (sklepeních)?
Pokud je, tak proč?
Dosud mi to co prostému vidláku nikdo srozumitelně vysvětlit nedokázal.
|
|
|
Pochopitelně.... kdo nic špatného nedělá, tomu přece nemusí vadit, že o něm má někdo informace, že?
A těch třičtvrtě giga za tu srandu stálo ;o)
|
|
|
Teď jsi mi to vysvětlil opravdu vyčerpávajícím způsobem, děkuji.
Fakty máš dojem, že jsem zvědavý na obecné žvásty tohoto druhu?
___________
Pokud mi nějaký skutečný odborník vysvětlí (jako bonus) rozdíl mezi informacemi poskytnutými placením prosřednictvím OC a poskytnutými zakopením SMS jízdenky, budu spokojen.
|
|
|
Já nevím, třičtvrtě giga mi přijde jako dost konkrétní žvást.
|
|
|
My jsme spolu rozebírali nákladovou složku?
Aha.
|
|
|
Aha, Vy když jste se ptal, v čem je OC škodlivá, tak jste tím myslel, v čem je škodlivá s výjimkou toho, že je k ničemu a stojí balík peněz.... tak to potom ano ;o)
|
|
|
Já zapomněl, že když je něco financováno z veřejných peněz, tak se užitečnost posuzuje s tím, že to bylo zadarmo.
S tím už jsem se tady v diskusích setkal víckrát, například když mi vadilo, že policie vyšetřuje nějakou kravinu, bylo mi vysvětleno, že jsem fakt hlupák, když mi to vadí, protože pokud se ukáže nevina, nestalo se nic, ale pokud se ukáže vina, všem to prospěje.... náklady pochopitelně nezahrnujeme.
|
|
|
Problém je, že OC už je zaplacená... Její ignorací se ty peníze nikam zpátky nevrátí. Když už jsem si ji tedy zaplatil, stejně jako Ygorek nevidím důvod ji nevyužít - a všech výhod s tím spojených - například koupit si předplacený kupon přes internet.
Jak píše Ygorek, kartu ukazuju jednou za x měsíců, takže DP sice ví, že se pohybuju pravděpodobně častěji po Praze, ale neví kde a kdy. Jiné služby spojené s OC nevyužívám.
Kde a kdy jim spolehlivě sdělí kamerový systém, kterému se prostě vyhnout nemůžu...
|
|
|
Ackoli uz je zaplacena a utilitaristicky tedy muze byt vhodne ji vyuzivat, je tu moralni aspekt veci, kdy se mohu rozhodnout sluzby nekoho takoveho ignorovat a tim jej za takove jednani potrestat. Kdyby tam ucinili vsichni, tak to DP a MHMP pociti vice nez dosti, ale protoze mame mesto plne utilitaristu jako jste Vy, budeme se v tom hnusu brodit dal.
|
|
|
To je správná připomínka, ale má svůj háček.
Z hlediska "absolutní pohledávky" by člověk skutečně měl všechny DPP ignorovat, nechat se ošetřit jen za hotové v plné výši na dřevo, kupovat jenom nedotované potraviny, nekupovat do automobilu dotovaný řepkový olej, nevyužívat stavební spoření, jinak se v tom hnusu budeme brodit dál.
Souhlasím.
Bohužel, nikdo, kdo by opravdu "tak učinil", této nepatrné osobě není znám.
To je důvod, proč lze předmětnou připomínku zařadit mezi pusté žvásty.
|
|
|
Ne tak docela. Byt neznam cloveka, ktery to splnuje vsechno (napriklad proto, ze nema moznost kupovat jen nedotovane potraviny, nebot v obchode k mani nejsou), znam takove, kteri se o to snazi a radu tech podminek splnuji. A to si myslim, ze je spravna cesta.
|
|
|
To rozhodně není správná cesta, protože tento přístup vyžaduje, aby člověk sledoval, co stát dotuje a vůbec co stát dělá. Když pominu zcela zbytečně zkaženou náladu, jak mám na stát srát a současně se zajímat, co dělá?
|
|
|
Správná cesta to je. Když chceš vzdorovat lumpárnám, neznamená to přece, že musíš lumpárny cíleně vyhledávat, mapovat a mít o nich dokonalý přehled. Stačí, když se postavíš těm, o kterých víš.
|
|
|
... když se postavím těm, které se mě týkají, za předpokladu, že to pro mne bude výhodné.
|
|
|
Tento předpoklad je samozřejmě základním impulsem pro jakékoli jednání. Veškeré morální spory jsou ostatně jen o tom, je-li do řetězce příčinných souvislostí, vedoucích k naplnění individuálního zájmu zahrnut zájem druhých nebo ne.
|
|
|
Ano, obcas pro Tebe dokonce muze byt vyhodne se naopak k te lumparne pridat. A pri tomhle stylu uvazovani uz neni zase tak daleko k tomu, abys tak sel ucinit.
|
|
|
To je samozřejmě pravda. Proto jsem zastáncem toho, aby každý dělal to, co je pro něho výhodné, a aby u toho přemýšlel. Jedině tak se ukáže pravý charakter; já se třeba k lumpárnám nepřidávám (*), protože na straně nákladů mám vždy takové emotivní věci jako sebeúcta, svědomí či i jen obyčejná empatie.
Samozřejmě dodávám, že pojem "lumpárna" není absolutně dán a že na to mohou být různé náhledy. Tak např. nemalá část populace považuje za takovou lumpárnu krácení daní, zatímco my dva na to budeme mít podobně opačný názor.
Je na každém, jak si své vlastní jednání zdůvodní a jak sebevědomě ho může obhajovat. Zmrdi, oportunisté, STH apod. toho většinou nejsou schopni, alespoň po vyčerpání úvodních instantních odpovědí.
__________
(*) I v rámci kanceláře mám možnost odmítnout případ, je-li předmětná práce v rozporu s mým přesvědčením. Zatím jsem toho nemusel využít, protože má práce není v tomto směru problematická, ale třeba kolega jednou odmítl zastupovat pojišťovnu, která se snažila těžce nemocného člověka odrbat o pár korun.
|
|
|
To je pragmatizmus?
Každý se brodí svým bahnem jinam, ale všichni správným směrem?
|
|
|
to je vsechno ucelovy oportunismus. tak aspon priznejte, ze vam to vykrmovani v chlivku vyhovuje...
|
|
|
Jak píše Sandstorm - to abych se v případě, že chci bojkotovat všechny věci dotované státem, neustále zajímal, které věci to jsou. Pak bych třeba nemohl jezdit vlakem nebo MHD, nakonec i elektřina se částečně vyrábí z dotované fotovoltaiky. A co třeba taková biopaliva, tj. bionafta, bioethanol, na ty jsou taky dotace. Ty se navíc v malém množství přidávají povinně do motorové nafty a benzínu, takže na to jezdit musím (stejná situace jako s elektřinou). A nemoh bych si koupit auto, jehož výrobce postavil v ČR jenom proto, že dostal daňové prázdniny. Nakonec i ten chodník ve městě byl postaven z veřejných peněz, to už bych nemoh udělat ani krok...
|
|
|
Jak to tu nedávno kdosi psal? Nekrmte trolly?
|
|
|
je zajimave si precist reakci
Jak to tu nedávno kdosi psal? Nekrmte trolly?
a pak ji srovnat s reakci stejneho autora
Vykrmování v chlívku koho kým?
ktera jest sama o sobe trollenim vice nez zjevnym... Malo kdo dokaze tak hezky poprit sam sebe :-)
|
|
|
nikoliv poprit jako spis podtrhnout :)
|
|
|
Vide ante odpověď Sandstormovi. Argument, že se zlem nemá smysl bojovat, protože v absolutní poloze takový boj znamená položit za dobro život, je oportunistický, alibistický a především zbabělý.
|
|
|
nj, jenze urciti jedinci budou dane principy vzdy ygnorovat, protoze je bud nechapou nebo chapat nechteji. Na druhou stranu si ovsem nedokazou priznat, ze jsou zaroven temi, kteri to podporuji. Takova zvlastni schizofrenie. Proc? Protoze proto
|
|
|
Ještě nějakou nálepku prosím.
|
|
|
> Správná cesta to je. Když chceš vzdorovat lumpárnám, neznamená to přece, že musíš lumpárny cíleně vyhledávat, mapovat a mít o nich dokonalý přehled. Stačí, když se postavíš těm, o kterých víš.
Přestože je cíleně nevyhledávám a nemapuju, tak vím o všech, které jsem vyjmenoval. Jsem nucen kupovat dotovanou elektřinu, kupovat dotovaný bioethanol. Kupuju potraviny, které jsou produktem dotovaného zemědělství. A co teprv, když zaměstnavatel dostane zakázku například na stavbu lihovaru nebo zpracování řepky nebo na stavbu fotovoltaické elektrárny. To už opravdu končí sranda, protože v případě boji proti dotacím bych musel přijít o práci. Jedině že by mi zaměstnavatel toleroval, že si holt vyberu, kterou přidělenou práci budu dělat a kterou ne.
Když bych opravdu chtěl bojkotovat všechno, na co byla i jen minimální dotace, to abych si postavil chatrč v lese a nevystrkoval z ní nos. Ovšem jen za předpokladu, že ten les nebyl vysázen z veřejných peněz.
|
|
|
Naja, takze kdyz vam nekdo ucpe hubu kusem zvance, tak si to s tim svym svedomim srovnat dokazete... Nezduvodnovali si lide v 70. letech podobne vstup do KSC? A za Protektoratu kolaboranti spolupraci s nacisty?
|
|
|
Mjfox nepsal, že se mu nějak vyplatí konzumkovat dotované produkty, tedy nelze říci, že zrovna jemu někdo zacpává hubu kusem žvance, notabene je-li onen žvanec v důsledku dotací pro spotřebitele dražší.
|
|
|
Mjfox psal, ze se dotovanym produktum aktivne nevyhyba, coz znamena, ze se mu (mozna zdanlive) vyplati se jim nevyhybat (a tedy je pouzivat).
O tom, ze dotovany zvanec je v dusledku dotaci pro spotrebitele drazsi, neni treba diskutovat. Jen to vetsina spotrebitelu nevidi :-(
|
|
|
Mjfox především psal, že nemá jinou možnost. Mjfox vůbec nepochybuje, že Root, když už tady káže, se všem právě vyjmenovaným věcem úspěšně vyhýbá. V opačném případě by totiž Root byl pokrytec.
|
|
|
Ale ma. Root se tem vecem vyhybat aktivne snazi. U potravin se mu to mozna dari, mozna ne, to nevi, protoze nezna jejich nakladovou strukturu, ale jen cenu (bez DPH i s ni). U benzinu se tomu vyhnout nemuze, anzto to zakon neumoznuje a resi dilema, zda je lepsi se vyhybat dotacim nebo spotrebnim danim, anzto jedno je svinstvo za osmnact a druhe za dvacet bez dvou, ale kdykoli muze, snazi se vyhnout obemu.
Nicmene Root nema Opencard a nema stavebni sporeni...
|
|
|
Vězte Roote, že všechny tuzemské a EU potraviny jsou vyrobeny z dotovaných komodit. Stejně tak naprostá většina zahraničních (mimo EU). Co teď bude medle žrat, merde? :)
|
|
|
Na druhou stranu, je z tech potravin v obchode zaplaceno DPH?
|
|
|
|
Ne, to se snazim naznacit, ze je-li zaplacena z dotovane potraviny nasledne dan, da se hovorit o jiste kompensaci. Ale to jsme opravdu odbehli od puvodni podstaty problemu.
|
|
|
Aha, takže z daní se seberou prachy na dotace, z nich se vyrobí potravina, která se následně zdraží o DPH, což vše zaplatí spotřebitel a nazve se to kompenzací. Vy libertarianisté jste mi ale vykukové :)
|
|
|
Nejsme. Ale uz v takovem pripade nelze *jednoznacne* rici, ze dotycny neco, co mu dotuje nekdo jiny.
|
|
|
Ale ju. Vezměmě třeba maso. Kdo jí víc masa, sežere víc dotace než ten, který jí jen rostliny. V mase je totiž "schováno" hodně krmných plodin, dotovaných.
Mám nápad ... nejezte maso! :)
|
|
|
Kdyz si upytlacim, tak z toho jelena nebude zaplacena ani dan, ani na nej neobdrzim dotaci :-)
|
|
|
Přijde na to, co ten jelen všechno sežral. Jestli se často pásl na poli s dotovaným obilím...
|
|
|
No ale i za vystavení opencard je účtovaná cena a je v ní zahrnuta DPH.
|
|
|
To je prece naprosto irelevantni, protoze nakupu dotovanych potravin se tak snadno vyhnout neda.
|
|
|
tak to zas prrr... ani jeden malinkatej panacek z mnoha litru palenky, co mam ve sklepe, neni poskvrnen dotaci, dani nebo jinou spinou... no a o zakladni potraviny mame postarano :)
|
|
|
Tobře, ty se tedy klidně živ chlastem :)
|
|
|
No, to jsme na tom zhruba stejně. U potravin nevím jak bych rozlišil, které jsou dotované a které ne, vím jen, že do zemědělství nějaké dotace tečou, takže je vysoce pravděpodobné, že kupuju i potraviny dotované. Taky nevím, kde kupovat benzín bez dotované biosložky.
Opencard ani stavební spoření taky nemám.
|
|
|
Samozřejmě, ale to neznamená, že si nechává zacpat hubu. To by platilo v případě, kdy by volil stranu, která má něco takového v programu a/nebo to fakticky způsobila, byť částečně.
Jednoduchý příklad: Strana A prosazuje přerozdělování, strana B je proti němu. Strana A vyhraje volby, zavede přerozdělování a v důsledku toho mi hodně vzrostou daně, což mohu mírně kompenzovat příjmem sociální dávky, kterou strana A zavedla. Případným výběrem takové dávky přeci nijak nepodporuji stranu A ani přerozdělování, které zavedla! (Pochopitelně za předpokladu, že budu i nadále voličem strany B resp. nestanu se voličem strany A.)
|
|
|
Dobre. Ale moznost, jak se vyhnout Opencard, tady je. Jezdit na jednotlive jizdenky, chodit pesky, jezdit autem... Takze k tomu, aby si clovek nenechaval srat do huby, se da zacit od veci, kterym neni zase az tak tezke se vyhnout.
|
|
|
Opencard je asi něco jiného, protože to není jednou nastolené pravidlo, nýbrž konkrétní veřejnoprávní produkt. Mít ho můžeš a nemusíš. Já ho nemám, protože jsem dosud nepřišel na jedinou výhodu, kterou by mi mohl poskytnout.
Ovšem je třeba být důsledný a říci, že podpora toho zlodějského projektu se neděje pořízením předmětné karty, protože to už je jednání po bitvě. Ta bitva se odehrávala při předcházejících komunálních volbách a jestli se nepletu, ODS po nich tehdy získala jednobarevnou většinu na pražské radnici.
Tedy jestli někdo volil při posledních dvou volbách ODS, podpořil OpenCard, i když ji nikdy nepořídil. A vice versa.
Jen se snažím uvažovat logicky; v emotivní rovině mi je OpenCard odporná, stejně jako všechno, co představuje. (Na černo nejezdím a do Městské knihovny chodím i bez ní.)
|
|
|
Pokud by OpenCard vsichni odmitli a nevydala se (realnym zajemcum, ne demo pro uredniky magistratu) ani jedina, bylo by to naprosto zjevne selhani, ktere by ten pruser dokazalo dovest do stavu, ktery by byl zcela neunosny. Jinak se v te veci asi shodneme.
|
|
|
Z věty "Když bych opravdu chtěl bojkotovat všechno..." soudím, žes můj příspěvek nepochopil. O bojkotu všeho (na co byla i jen minimální dotace) tady řeč nebyla. A tom mluvíš ty, abys ospravedlnil nebojkotování konkrétní lumpárny. Což není tak úplně košer, že?
|
|
|
Vykrmování v chlívku koho kým?
|
|
|
Příznačně jste se zmínil o háčku. Skutečně to jako háček funguje. I když nechcete, nebo i když je vám to přímo odporné, občas jste takovým háčkem chycen. A háčků je stále více - rozlézá se to jako rakovina. Cílem socialistického státu je mít co nejvíce háčků a každého z nás takovým háčkem občas zaseknout. Čím více a častěji, tím lépe. Proto také budete těžko hledat někoho, "kdo by opravdu tak učinil". Stává se to těžším, ale stále tak činit ještě lze.
|
|
|
Mobilní telefony jsou o něco anonymnější tím, že do hry vstupuje víc subjektů - DP neví nic o identitě cestujícího, GSM operátor zase neví o tom, kam člověk jel (jen kolik projel) a u předplacených karet ani on nemusí znát identitu. Kromě toho je možno telefon půjčit či nakoupit více jízdenek pro více lidí, čímž se možnost identifikcace zase o něco komplikuje.
|
|
|
GSM operátor neví, kam člověk jel? Vždyť ten ví i to, kam člověk šel ;o)
|
|
|
Ví to jen velmi přibližně, neví kdo tam s tím mobilem jel a ta data jsou tam poměrně dost chráněna a opravdu se k nim dá dostat jen se štemplem od soudce.
Kromě toho mobil mohu po nákupu jízdenky přepnout do flight mode a pak operátor opravdu ví kulové.
|
|
|
|
Děkuji, konečně někdo s věcným přístupem.
Ano, chápu rozdíl mezi předplaceným voláním a paušálem.
Teď mi vysvětlete, čím je ptoti GSM jízdence z hlediska identifikace škodlivější předplacená karta typu OC, když ji cca půl roku nikomu neukážete.
Jak píšete, GSM operátor ví, kolik člověk projel v jednotlivých dnech či hodinách, DPP ví, že v předmětném roce máte předplaceno jízdné.
Jsou v některých dopravních prostředcích čtečky, které dokáží číst údaje na vzdálenost např.0,5 m? Pokud jsou, beru vše zpátky a přítomným se omlouvám.
|
|
|
zvýšení dosahu je jen otázkou antény a citlivosti - takže nejen, že jsi dohledatelný v měhrodu (a plánované turnikety v metru mají ve spojení s oc naprosto jednoznačný význam), ale dovedu si velkem jasně představit i to, že si v dohledné době pořídí potřebné vybavení třeba nějaký obchodní řetězec, rozmístí po ploše čtečky s trochu zvýšeným dosahem a bude třeba pouštět reklamu podle toho kde se jaká karta zrovna nachází.
|
|
|
Takže znovu:
1) Pokud nemluvíme o budoucnosti, jsem jako nositel OC vážně dohledatelný? Jak? Proč?
2) Ano, je to možné. Po zkušenostech s dočasnými vstupními kartami do podniků to na moc blízkou budoucnost nevidím.
3) Přemýšlím, kterého řetězce jsem zákaznkem. Ale můžeme použít zdejšího oblíbeného Lídla, jeho prodejnu na Zelňáku navštěvuji vcelku pravidelně, jedenkrát ročně. Platím vždy a zásadně hotově. K čemu komu budou údaje o mé přítomnosti v provozovně, když kupuji vždy totéž ve zhruba stejném množství a prodavač si mě pamatuje? Proč bych měl mít u sebe OC, když pro nákup do řetězce jedu samozřejmě automobilem?
|
|
|
Na druhou stranu, tyto informace má o vás i třeba banka, když používáte její platební karty. Po pravdě, kromě ceny za celý projekt je vaše odpověď ne zcela uspokojivá.
Navíc máte možnost zakoupit OC anonymní. ;-)
|
|
|
kartu člověk používat může a nemusí. Nebo ji může používat jen někdy. Kromě toho banky ať jsou jaké jsou, zvláště ty v Čechách, jsou stále mnohonásobně důvěryhodnější než DPP.
OC si můžete koupit anonymní, jen pokud nepožadujete slevu. Jiným slovy polostátní podnik podmiňuje nárok na slevu pořízením OC. Nechápu, že lidé řičí radostí z toho, že jejich podrobné údaje má kdejaká státní organizace. Co je na tom tak radostného?
|
|
|
Průměrný pasažér integrovaného systému příměstských vlaků? Dvakrát za pracovní den. Fail, ygorku.
|
|
|
Předloni jsem ukazoval OC průvodčímu cestou z Bráníka do Vršovic. Ptal se, jestli jedu jen z Bráníka. Víc o tom nevím, takže se nemohu vyjádřit.
Nebo naznačujete, že onen průvodčí měl čtečku s možností uchovat data nebo odeslat hlášení do centrální evidence cestujících?
Sorry, nechytám se.
|
|
|
Měl ;-) Údaje na kartě se porovnávají s nějakou vzdálenou databází.
Nicméně jestli jsem to dobře pochopil, mluvíš tu výhradně o sobě a ne o nějakém obecném držiteli OC, který využívá všechny druhy dopravy a služeb k ní vázaných, takže je ta jeho poznámka stejně mimo... Jako třeba v mém případě - příměstské vlaky nevyužívám.
|
|
|
Hm.
Proč se nahrává zaplacení paušálu ve validátoru na kartu, když průvodčí porovnává kartu se vzdálenou databází? To je dvojí kontrola?
Musím mluvit především o sobě, protože jsem nepodnikl žádný statistický průzkum, takže nemohu použít nějaká "tvrdá" data atd., naopak bych se něco rád dozvěděl.
|
|
|
ctecky revizoru nic s databazi neporovanvaj. oni jen ctou co se ulozi do RFID v karte. validator a jemu podobny zarizeni do ty karty nahrajou "kupon" s datem jeho platnosti. revizori nemaj moznost si overit platnost kuponu pokud je RFID jako v mym pripade zcela necitelny ;-)
|
|
|
Silně pochybuji, že to porovnává kartu se vzdálenou databází, spíš mu čtečka ukáže, že kupon na kartě platí od do, a je po kontrole. Nezdá se mi, že by si taková čtečka poradila s přístupem do databáze třeba v tunelu metra.
|
|
|
tak tak, nic se s databazi neporovnava. k DB maj pristup jen na centralach, kde karty vydavaj a kde uctujou pokuty. revizori oficialne ani nemaj moznost si nekam telefonicky zavolat a dle ID karty overit platnost kuponu.... jaka idiocie, ale jak znamo vsechno zle je pro neco dobre :)
|
|
Zkusil bych mozna krok stranou: Pristupovemu systemu v zamestnani je uplne jedno, jaky napis na karte bude. Pokud je zamestnavatel (respektive aspon ta cast zodpovedna za programovani pristupu) aspon trochu pristupny diskusi, melo by stacit koupit si prazdnou kartu Mifare DesFire (mozna by stacila i Mifare Classic) v cene zhruba jednoho eurokreditu (po peti minutach hledani jsem objevil v ceskem eshopu cenu 33kc) a pro pristupy vyuzit tu. Proc? Pristupovy system funguje zjednodusene tak, ze ctecka vysila signal na frekvenci 13.56MHz. Pokud se v dosahu objevi karta, ctecka se ji zepta na jeji unikatni cislo, toto cislo nasledne porovna se seznamem povolenych v databazi a pokud najde shodu, otevre dvere. Jediny duvod pro pouziti OpenCard je v tomto pripade presun agendy s vedenim karet na jiny subjekt.
|
|
Pořizoval jsem si OC z podobného důvodu, ale bez nejmenšího problému.
Nikoli ale na Zličíně, nýbrž v Adrii. Problém tedy není v OC, ale konkrétním zaměstnanci.
Zaměstnanci se kus od kusu z pochopitelných důvodů liší, někdy značně.
Pokud to někoho překvapuje, je to přinejmenším zvláštní, zejména pokud překvapovaný překročil třicítku.
|
|
|
Minulý týden jsem si tam pro ni byl také. Pořizoval jsem si tedy tu anonymní, u které mě až v pobočce DPP sdělily, že kupon je o 100 kč dražší(což je mi fuk, protože na to budem jezdit dva), ale že se na to nedá koupit nic jiného. Takže příměstská pásma se nekonají. Že prý si mohu koupit jen jakousi papírovou lítačku... ale jen dokud jsou, protože je budou rušit.
Ale s vydáním karty samotné problém nebyl a slečna za debilním plexisklem, u kterého jsem nevěděl, jestli mám stát, nebo sedět, byla v rámci možností a blížícímu se konci šichty celkem příjemná.
|
|
|
Ti milí lidé chtějí zrušit i dosavadní papírové anonymky? No to snad ne. Píše se to někde oficiálně?
|
|
|
Aha. Tak potom je samozřejmě všecko v naprostém pořádku. Až na těch třičtvrtě giga, ale to už je taková drobná nepříjemnost.
|
|
|
to je jen otázka směru pohledu - pro příjemce vcelku reálných 75M provize je to taková drobná příjemnost...
|
|
|
Jak jsem psal, o nákladovou složku teď nejde, ta se zde navíc již diskutovala separátně, ne?
Takže znovu:
OC by byla méně škodlivou a fízlovskou, kdyby pořízení systému stálo:
a) Polovinu?
b) Třetinu?
c) Čtvrtinu?
Prémiová otázka:
Při jaké ceně systému by prodavačka na Zličíně byla upravená, vlídná, ochotná a seděla trochu dál od záchodků?
Já vím, že podobně jako někteří jiní oponenti zvládáš úkroky stranou, ale stojí ti to za to?
|
|
|
OC by byla méně škodlivou a fízlovskou, kdyby:
a) ji provozoval soukromý subjekt na vlastní náklady
b) ji neprovozoval stát na jekékoliv náklady
U debetních, kreditních, slevových a jiných karet mi registrace nevadí, protože je provozují soukromé subjekty, náklady na jejich pořízení se mě nedotýkají v daních a na trhu těchto subjektů je zpravidla konkurence, která mi umožňuje při nespokojenosti přejít - změnit banku, pojišťovnu, sámošku apod.
Stačí takhle?
|
|
|
Fízluje-li mě stát, je to škodlivé, zatímco fízluje-li mě stejnými prostředky soukromý subjekt na vlastní náklady, je to v pořádku? Ne, je to v důsledku stejné.
Opravdu má smysl změnit banku, která tě fízluje, za banku, která tě fízluje? Náklady na pořízení něčeho placené v daních "bolí" stejně, jako náklady na pořízení téhož placené jako součást ceny.
Nestačí, navíc jsi vtipně odpověděl jen na "vhodnou" část otázky.
Můžeš mi alespoň na závěr vysvětlit, proč babu stejného ražení, jako byla popsána u přepážky DPP na Zličíně, můžeš potkat za přepážkou třeba GEMB? (Jo, byl to důvod pro přechod k jiné bance, pro drobného plátce se ničím kromě umístění nelišící.)
|
|
|
Nemáš pravdu. Státní fízlování má dalekosáhlejší dopady, než cokoliv, co by mohlo hrozit od jakéhokoliv soukromého subjektu.
Důležité je, že banku změnit můžu, stejně jako si můžu vybrat, jaké služby si budu platit. Jinak samozřejmě viz bod 1., neboli dopady fízlování. Z fízlování banky strach nemám, z fízlování státu ano. Ty možná ne, ale to je mi vcelku jedno. Tvoje preference jsou mi ukradený, když si je budeš platit sám.
Já ještě nikdy takovou nepříjemnou babu v žádné soukromé bance nepotkal, zato ve státních firmách a na úřadech je potkávám pořád. Takže asi je to otázka míry a osobních zkušeností.
Přechod k jiné bance právě provádím a jsem si stoprocentně jist, že to poznám minimálně na poplatcích a osobním přístupu. Ona ta Česká spořitelna pořád ještě smrdí těmi postbolševickými manýry. Pokud máš pocit, že by všechno na světě měl ovládat jeden velký stát, protože konkurence je k ničemu - pro malé spotřebitele se nic nemění - tak je mi to sice líto, ale problém vidím spíš u tebe. Stát už v minulosti mnohokrát prokázal, jak špatný hospodář je, obzvláště když má na služby monopol a jak špatně dokáže nakládat s osobními daty. Jestli to nevidíš, tak jsi slepý.
|
|
|
Nevěřím. Zejména s ohledem na to, že se nacházíme v diskuzi o OC, která je záležitostí obecní, nikoli státní.
Já si svoje preference sám platím. Jednoduchou účetní rozvahu si dokáži udělat.
Ano, možná proto, že je mi jedno, zda má dotyčná osoba na sobě uniformu, nebo kostýmek, a zda vychodila zvláštní školu, nebo kurs zvlášť nepříjemné asertivity. A protože jsem prostý vidlák, je mi milejší, když mě někdo pošle do prdele přímo, bez okolků a bez úsměvu.
Proč zmiňuješ ČS, je mi záhadou (kromě primitivního podsouvání bolševizmu). Vím, že něco takového existuje, o současných manýrách nemám přehled, rozžehnal jsem se s ní v roce 1992.
Ano, jsem etatista, nejsem pro úplnou a konečnou likvidaci státu, protože si její průběh neumím (ale stejně dobře bych mohl napsat umím, že) představit a nechtěl bych se ho účastnit.
Nikde jsem nikdy nenapsal, že by měl všechno ovládat jeden velký stát, protože konkurence je k ničemu, takže vývody z takového tvrzení jsou také k ničemu.
"Pro malé spotřebitele se nic nemění", ano, tenhle web poskytuje mnoho příkladů chování velkých (i soukromých) firem k drobnému spotřebiteli a bohudík se zde vyskytují i návody k obraně, takže v tomhle bodě se možná mýlím. Byl bych rád, kdyby tomu tak bylo.
________________________________________
Dovolím si použít tuto reakci ke shrnutí (ačkoli Tebe se to vlastně netýká):
Na otázku, proč je OC fízlovská a v čem je škodlivá (takže je třeba používat jednorázové anonymní jízdenky), jsem dostal odpověď částečnou a dosti neuspokojivou (prakticky nic , co bych nevěděl již pře tím), a to přesto, že jsem přesvědčen, že mnozí diskutující mají technickou a provozní stránku takového systému a jeho momentální fungování "v malíku".
Základní střet se odehrál v očekávané rovině s očekávanými nicky na téma: stát -> stát jako základní zlo -> absolutní pohledávka, kde ovšem také nikdo nepřišel s ničím novým (ono to asi ani nejde). Dokonce ani o své osobě jsem se nedozvěděl nic nového, takže téma považuji za vyčerpané.
|
|
|
Ajaj, trocha demagogie nikdy nezaškodí, což? :-)
Obce jsou co? Samostatné subjekty?
Opravdu? Pokud patří MHD a Opencard mezi tvé preference, proč to za tebe platí i lidé, kteří to nepotřebují?
OK, jdi do prdele, Ygorku. ;-|
Ty jsi zmínil GEMB, já ČS. V čem je problém?
Podsouvání bolševismu? Za bolševiků bylo zvykem, že kamkoliv člověk přišel, narazil tam buď na nepříjemnou bábu, nebo jiného nepříjemného člověka. Ještě si pamatuji doby, jak jsem se po revoluci těšil na ten kapitalismus, až budou prodavačky příjemné a prostředí v krámech taky.
Prodavačky jsou dnes příjemné jak kde, ale lepší to rozhodně je, prostředí v krámech se zlepšilo, ale co zůstalo, je chování bab ve státních službách, ať je to úřad, dráhy, nebo okénka v MHD. Díky, nechci.
Přišlo mi, že tvá argumentace spěje k resultu - beztak to v soukromém není nijak lepší, tak co, klidně to může bejt všecko státní.
Nechápeš jednu věc. Jsou soukromé subjekty, které zaměstnávají burany a chovají se k zákazníkům špatně. Stejně tak jsou ale subjekty, které se chovají slušně a jejich zaměstnanci jsou příjemní lidé. Rozdíl mezi státem a soukromým sektorem je v diverzitě. Na jedné straně homogenní prostředí - jeden subjekt = jedna pravidla, málo možností. Na straně druhé rozmanitost - mnoho subjektů = mnoho pravidel, mnoho možností.
____________________
Jinak rozdíl mezi fízlováním ze strany státu a ze strany soukromých subjektů by ti pěkně vysvětlil někdo od StB, nebo Gestapa. ;-)
|
|
|
To není demagie ani náhodou, když už, tak ichtylství.
Protože lidem, kteří to nepotřebují, platím třeba lázňskou péči. Tak to ve státě chodí a zde na webu je oprávněně kritizována míra přerozdělozdělování. O tom se při této příležitosti dohadovat nehodlám.
Tak jo.
|
|
|
Mně žádné lázně neplatíš.
|
|
Sděluje tento článek něco víc, než že na přepážce na Zličíně pracuje nepříjemná paní? Jak to souvisí s OpenCard nad rámec vágní koincidence?
|
|
|
A jaká část článků na tomto serveru sleduje víc než to, že je někde nepříjemný/dementní/zlý/zmrdský člověk, případně skupina lidí?
|
|
|
Ta lepší.
Těším se na to, až od Vaší rodiny proslulé nelítostným potíráním lidské hlouposti obdržíme tré článků pojednávajích o tom, jak odporná kníratá rozkydlá matróna kydla nebohému děcku oslizlou naběračkou do lepkavého talíře studenou modrou bramborovou kaši.
Pak bude dosaženo dokonalosti.
|
|
|
A ja si vzdycky myslel, ze lide defekuji analem... Tenhle prispevek mi ale otevrel oci, ted uz vidim, ze to jde i klavesnici.
|
|
|
Občas je nutno přizpůsobit se úrovni auditoria. A jak vidno, podařilo se.
|
|
|
Ale nedalo Vam to moc prace, coz? ;-)
|
|
|
Samozřejmě, že ne. Kurz tvůrčího psaní přinesl svoje ovoce a cvičení je užitečné, jak znalci říkají.
|
|
|
čekal jsem překvápko a tak jsem si toho imbecila na chvíli odmáznul z ignorovanejch...a zase ho tam rád vrátil. nic se nezměnilo. zkus ho už nekrmit. já pak mám pocit, že píše něco smysluplnýho a jsem zbytečně zvědavej 8o)
|
|
|
Ono to jde i klaviaturou, viz Život a dílo skladatele Foltýna (Karel Čapek). (Ale zde se nebudu míchat do síla autoritám typu OCs, že.)
|
|
|
Ta lepší? Mně připadá, že (krom velmi řídkých výjimek) akorát recenze na auta.... (téměř celý) zbytek je o tom, že nějaký člověk (či skupina lidí) jsou XXXX (nějaké negativní slovo).
|
|
|
Možná jsem zatížen minulostí tohoto druhdy tak skvělého webu, kde byly publikovány stovky, ne-li tisíce, velmi dobrých článků a případné popisy osobních střetů s vohnoutem byly podány na řádově vyšší úrovni.
Ale časy se mění, joo.
Kdosi před chvílí klasifikoval jak přelomový okamžik, kdy se moderování ujal já-jako-admin-tohodle-webu-jsem-velmi-citlivý.
Možná je to jen náhodná koincidence (a k tomu bych se i klonil), nemíním se v tom šťourat.
|
|
|
Já myslím, že by se Vám autorka měla omluvit za to, že si dovolila popsat osobní střet s vohnoutem na úrovni, která neodpovídá té Vaší.
|
|
|
myslím, že jemu by se v takovém případě musel omluvit každý, kdo napíše více než jen datum.
Ygnor má takovou úroveň, že by se i had musel předklonit, aby na něj moh´ flusnout 8o)
|
|
|
Autorka je mi lhostejná. Nicméně některé reakce (vaše ne) byly zajímavé a potěšily mě. Svým způsobem.
|
|
|
člověče, Jendo...vzpomínám si na Tvůj tzv. test Ibizy, jehož první část byla o tom, jak nemáš rád nic, co není aspoň "vyšší střední"...pak je odstavec o zklamání, že 1,4MPi Ibiza nejede jako 2,5TDi a ani jako nějakej ofrout s V8 a 315k...když ses dostal k "testu", tak jsi psal o tom, že kdyby se jako fakt testovalo, tak by auto "asi" bylo dobrý. Jediná věcná informace byla, že Ibiza je lepčí než Fóbyje, kterou nemusíš, ale Ibizu bys si dal líbit. Fakt, že se jedná o stejné podvozky s jinými karoseriemi jsi ale, Bůh ví proč, nezmínil.
Ten test teda míchá egomanii s postřehy blondýny. Být ve tvejch botách, jsem s kritikou cizích článků o dost opatrnější.
8o)
|
|
|
Je jasné že nijak.
Střetl jsem se u různých okýnek, přepážek a pultů s lidmi podobného ražení několikrát, například v prodejně prádla nebo obuvi. Naostro ovšem nechodím a bos teprve ne.
|
|
Článek napsanej dobře a vtipně. Hezky to ilustruje úroveň "obecních" projektů, které jsou určeny pro stádní hovada a stejnými hovady jsou uváděna v život. "Nutnost" mít nějakou fízl-kartu je k zblití. Asi by mi stálo zato připlatit na studentském jízdném a vytvořit tak případ, kdy systém bude muset vynalézt výjimku z nařízeného pravidla, do ní pak vrazit klín...a fízl-card tak posunout z pozice nutnosti-pro-všechny do role alternativy-pro-blbce, kam patří.
|
|
|
Tady je treba dusledne oddelit produkt od osoby, ktera ho momentalne poskytuje. Ze je produkt predrazena srajda je tady podruzne. Hlavni problem je, ze si posluhovacka za vokynkem votvira drzku na platiciho zakaznika. Zakladni vzajemny level slusnosti tam proste musi byt.
Na podobnou jezibabu jsem narazil kdysi v Brne na hlavnim nadrazi na informacich. Nekde tam asi v pozadi kancelare srala za zavesem, protoze se asi po peti minutach na moje cim dal nervoznejsi klofani na sklo ozvalo "no no, snad nehori" a baba se vyvalila zpoza zavesu ke stolu. Vzhledem k tomu ze jeji dalsi veta znela "no tak, co je?", poskytl jsem ji zdarma vycerpavajici skoleni o zakladech komunikace se zakazniky. Kupodivu zareagovala celkem vstricne, takze ke druhe fazi nedoslo = ziskani kontaktu na nadrizeneho a nasledna stiznost.
Nevim, co do toho Zlicina k te prepazce chodi za lidi, ale pokud se v tom stadu vyskytne aspon obcas nejaka ne-vovce, tak tam takova jezibaba nemuze dlouho prezit. Nadrazacku mozna chrani vsemocne odbory, ale zamest s nejakou opencard babou nekolika ostrymi stiznostmi na jeji nedostacujici intelekt a schopnost slusneho chovani by nemel byt az takovy problem.
|
|
|
Souhlasím.
Snad proboha nejsem marod.
|
|
|
já myslím, že jedno navazuje na druhý. předražená sračka, kterou by ze soukromých peněz nikdo nezaplatil...provozovaná dobytkem, který považuje za dobytek i ty ostatní a jedná s nimi jako by byl doma fchlívě. takový by v soukromém podnikání dlouho nevydržel, protože by šel na jinou práci nebo rovnou do prdele ne po několika, ale už po prvním selhání.
|
|
|
V čem je tato karta tak fízlovská na rozdíl třeba od platební karty, nebo mobilního telefonu?
|
|
|
třeba v tom, že ji někdo mít "musí". třeba aby dostal knížku fškolní knihovně... to, že si právě puberťáci musí zvykat na to, že je všude může někdo vyšmírovat mi přijde obzvlášť nebezpečný, protože tahle generace, pokud nemá rozumné rodiče, si pak nechá do ložnice nainstalovat kameru, aby mohl úřed sledovat a trestat třeba nelegální sexuální polohy.
mobilní operátor ví, že jsi telefonoval se svým dodavatelem dětskýho porna a dohadoval se s ním o ceně nového DVD? musíš mít mobil? jde ho vypnout?
banka ví o tom, že sis kupoval gel a prezervativy určené pro "áčko" nebo zná jen částku a komu ji má od tebe přičíst?
na můj vkus je OC až příliš podrobná a to, že v nějakých případech ji nele odmítnout ji v mých očích diskvalifikuje. ale tebe nejspíš živí, tak proč bys ji nehájil... 8o/
|
|
|
Nevím, kde jsi přišel(když jsme u toho tykání) na to, že bych ji hájil? Pouze jsem se ptal, v čem je tak fízlovská oproti jiným neanonymním věcem, které nosíme po kapsách.
|
|
|
položil jsi otázku, která dle mého názoru mířila k "OC je vlastně fajn".
na vykání tady nejsme zařízený...8o)
|
|
|
To zde dosud nikdo uspokojivě nevysvětlil, zato žvástů proběhlo hafo.
K aplikacím:
Nešálí-li mě paměť, při nákupu papírové předplatní jízdenky od DPMB jsem ondyno musel předložit občanský průkaz a při pořizování papírové průkazky do místní knihovny rovněž.
OC je tak fízlovká, že pokud chcete v Praze chodit do knihovny, musícte vyplnit papírový formulář, podepsat, předložit OP a potom vám na OC nahrají knihovní aplikaci, které prý dovolí i vracet vypůjčené knihy v jiné pobočce, než byly půjčeny (pro členy fanclubu připomínám to "prý", podrobněji jsem problematiku nezkoumal). Čím se to jinak liší od papírové průkazky, nevím.
|
|
|
Prvni zasadni rozdil je, ze data existuji v elektronicke podobe, takze jsou k dispozici ve zlomku sekundy a nejen v mistnosti kartoteky knihovny, ale odkudkoliv.
Druhy zasadni rozdil je, ze se pod jednim kmenovym zaznamem kumuluji vsechny mozne informace.
Na spiegel.de je zrovna clanek o datove fobii, kde se pisatel pohorsuje, co komu vadi na sbirani dat, kdyz ma ciste svedomi. To uz tu bylo rozebrane nekolikrat.
Stejne jako salamova technika. Dneska mavnu rukou nad pristupnosti udaju o tom, co ctu, kde parkuju a kam jezdim autobudem. Priste uz snadneji mavnu rukou na verejnou pristupnosti me zdravotni karty a pak uz mi nebude vadit, kdyz mi nekdo da kameru primo do obyvaku, protoze ja mam prece svedomi ciste, ze ano.
|
|
|
To je dobrá připomínka.
Pracovnice knihovny tedy může zjistit, že mám zaplacen paušál a mohu drandit metrem po libosti.
Průvodčí ve vlaku může zjistit, že jsem si půjčil "Čtyři a brus" a platil pokutu za pozdní vrácení.
Řidič autobusu si přečte, že jsem včera parkoval v Palace Cinemas (Jo? Jde to?).
Tomu se samozřejmě vyhýbám, do knihovny mám kartu samostatnou, parkovací čip mám samostatný (nebo platím hotově), v obalu OC mám dva ústřižky alobalu (dostal jsem babskou radu od souseda, pomůže to?) ale používám ji, protože to shledávám pohodlným.
Jedna věc je salámová technika, druhá technologický vývoj. Hranici mezi nimi si jednotlivec musí hlídat a pravděpodobně bude u každého jiná (článek od znalce na toto téma by mě nesmírně potěšil, protože o problematice vím velmi málo až nic).
Závěr:
Já prostě vím, že DPP ví, že mám koupený roční paušál. Smířil jsem se s tím, nevadí mi to. Fízlování nějak nemohu odhalit.
|
|
Vzhledem k faktu, kolik stojí provoz MHD a jak moc si na sebe dokáže vydělat, jsem se rozhodl už dávno, že v případě užití MHD pojedu načerno, jak to jen půjde. Ve výjimečných případech si kupuji papírovou jízdenku. Za ta léta jsem ušetřil odhadem pár desítek tisíc a zhruba čtvrtina z nich padla na pokuty. No a protože jsem jak vidno stále v plusu, nemá smysl tento zažitý model měnit. OpenCard a vynaložené prostředky na ni, mi tuto doktrínu podpořily ještě tvrději.
Jen opravdový imbecil se z takového propadáku může radovat.
|
|
|
Kolik by tedy měla stát jízdenka abyste nejezdil načerno?
|
|
|
možná tolik, aby na sebe dopravní podnik vydělal a nebylo ho nutné dotovat z daní lidí, kteří ho (zásadně) nepoužívají.
není ani trochu divný/smutný, že to lze napsat takhle universálně a přesto mi každý dá za pravdu, protože ŽÁDNÝ provozovatel MHD v naší republice nejezdí bez dotací?
|
|
|
Špatná otázka, která vyplývá z nepochopení mého komentáře.
Správná otázka zní - kolik by měl stát doplácet z našich daní na provoz MHD a projekty typu OpenCard.
Odpověď je 0.
Až si na sebe ta instituce vydělá sama, nebudu s placením jízdného mít problém. Takhle si jízdné platím v daních, mám tedy předplaceno.
|
|
|
Souhlasím. Nicméně kolik by bylo přijatelné jízdné jakéhokoliv dopravce provozujícího MHD abyste nejezdil na černo? Zajímá mě zda jízda na černo je způsobena cenou jízdenky, právnickou osobou provozovatele nebo povahou člověka (tedy když to jde vcelku beztrestně/výhodně, tak to dělám). A podotázka, využíval byste MHD (patřící městu) při současné ceně jízdného, kdyby nešlo jezdit na černo, respektive by to bylo nevýhodné?
|
|
|
Opět špatná otázka. Správná otázka je, jaká cena jízdenky by byla pro mě už tak nepřijatelná, že bych přesedlal stoprocentně na auto. Protože načerno jezdím jen z principu pro ty daně, pro nic jiného.
A na takovouto otázku nejsem schopen dát odpověď, protože tu neexistuje konkurence, nejsou tu tržně nastavené cenové hladiny, takže bych plácnul do vody. Každopádně by to bylo asi tolik, aby cesta do/z práce vyšla na míň, než benzín do auta při stejné cestě, s přihlédnutím k době jízdy.
Ad podotázka - Ne. Už teď jezdím většinou autem, protože na většinu mých cest po Praze mi to ušetří čas.
|
|
|
Přistupujeme-li k tomu čistě prakticky a orientujeme-li se pouze na zisk, pak platí, že jezdit načerno se vyplatí v případě, že pravděpodobnost chycení revizorem při dané jízdě vynásobená výší pokuty je menší než cena jízdy.
Statisticky významný soubor dat jsem nasbíral v Praze a Plzni, přičemž soudím, že jízda načerno se rozhodně vyplácí ve všech případech v obou městech. Při použití jízdenky se to vyplatí několikanásobně, při denním ježdění s legitkou bych řekl, že v Praze černí pasažéři ušetří asi polovinu, v Plzni pak cca tři čtvrtiny.
|
|
|
Pochopitelně bude záviset i na přesné lokalitě. Přestupuje-li někdo 2x denně v metru, nejspíš to bude horší ;o)
|
|
|
"Přistupujeme-li k tomu čistě prakticky a orientujeme-li se pouze na zisk, pak platí, že jezdit načerno se vyplatí v případě, že pravděpodobnost chycení revizorem při dané jízdě vynásobená výší pokuty je menší než cena jízdy."
Matfyz definice naprosto jasný věci. Njn pozná se, že si trochu učitel:-)
|
|
Nesí přece možné, aby podle chování jedné idiotky bylo možné posoudit celý systém Opencard (mimo jiné zatím bezchybně funkční). Není třeba s vaničkou vylít i dítě. Naučte se rozpoznat chybu systému od obyčejného lidského selhání, na to ostatně narazíte všude, poněvadž idiotů je všude plno.
|
|
|
ne, to možné není, idioti jsou skutečně všude. Celý systém Opencard je bezchybně funkční? Jak jste na to přišel, těch problémů bylo tolik, že není snadné napsat přehled. Fronty, různé výpadky e-shopu nebo co DPP provozuje, potíže z přechodem na Opencard právě pro studenty. Kromě toho byl za ten neskutečný balík peněz nabízen širší záběr a k tomu nějak nedošlo. Navíc vyřazení studentských karet z účasti na jízdném. Pro studenty, děti a důchodce jiná možnost než Opencard není. A teď se na ty úžasné výhody projektu Opencard, který měl údajně zajistit úplně všechno, začnou vršit další a další zbytečné a předražené projekty. Je zjevné, že Magistrát a DPP neví co s penězi.
|
|
|
I když pomineme to, že OC prostě bezchybně funkční není, pořád mě zaráží, jak je možné, že se najde nemálo lidí, kteří OC vychvalují naprosto bez ohledu na náklady.
Typickým příkladem je Ygorek, nebo jak se to jmenuje, který se ptal na nedostatky OC a když jsem uvedl přemrštěné náklady, napřed namítal, že ty se nepočítají a poté se na tu diskusi raději vykašlal a dával na jiných místech v komentářích najevo, že tu zatím nikdo nedal žádné rozumné argumenty.
|
|
|
Týýý joo!
(Pan root laskavě promine.)
Mýlíte se.
O nákladech jsem nediskutoval, protože diskuze zde již proběhla samostatně a žádný nový argument kromě VDT (prosté konstatování ceny) jste nepřidal.
Na žádnou oploženou otázku jste neodpověděl. To jistě lze brát jako vykašlání se na diskuzi, nikoli ovšem z mé strany.
Rozumné argumenty dal například JJ (jeden za všechny) a kvitoval jsem to s uspokojením, i když s částečnou nedůvěrou.
|
|
|
To má možná souvislost s tím, že nějak nezvládáte češtinu. Ptal jste se "v čem je škodlivost OC" a já odpověděl, že minimálně v nákladech. Vy jste ale položenou otázku patrně myslel jako "v čem by byla škodlivost OC za předpokladu, že by byla zadarmo" a tak Vám přišlo, že jste dostal irelevantní odpověď.
|
|
|
Opencrad nepoužívám, jezdím na anonymní lítačky.
Základem vlákna bylo toto konstatování, jehož autorovi jsem položil několik otázek vyvolaných použitím slova anonymní.
To slovo neznamená ani za předpokladu , ani že by byla, dokonce ani zadarmo a nijak se netýká nákladovosti.
Češtinu nějak zvládám bez problémů, a to natolik, abych tak Vám přišlo identifikoval jako pitomý germanizmus a mohl odpovědět, že mi nic nepřišlo. Nedostal jsem odpověď žádnou, což znamená, že ani irelevantní.
Vaše svazácké myšlení, na které jsem zde před časem poukázal, se opět projevilo. Stane se.
|
|
|
Ve zkratce: na otázku "v čem je škodlivost OC" jste dostal odpověď "v nákladech".
To, že se Vám tato odpověď nelíbila, neznamená, že to není odpověď.
|
|
|
Je ta karta fízlovská jen tím, že je drahá? Nebo je fízlovská i kdyby byla zadarmo? To je to, co by zajímalo i mě. Nevím kolik špatných tvarů jsem použil, ale snad je to pochopitelné.
|
|
|
možná jsi už pochopil (nebo od toho nejsi daleko), proč je lepší Ygnora mít v ygnorovaných... 8o)
|
|
|
|
Omlouvám se. V tomto případě se nejedná o svazácké myšlení, ale o funkční negramotnost. To se dá během nějaké doby napravit, netřeba si zoufat.
|
|
|
V čem přesně je ta negramotnost?
|
|
Též vlastním Opencard a používám ji jako klíč ke vstupu do práce - její číslo se prostě přidá do vaší databáze. Nicméně, pořizovat si kvůli zaměsnavateli klíče tímto způsobem je zhovadilost - ta karta se dá koupit za cenu mezi 15 a 20 korunami a nemusíte komunikovat s duševně postiženými za několika okýnky (ale nebude červená :-)). Mj. IN karta ČD má stejný čip - pokud tedy vlastníte (náhodou) INkartu, ńechte si ji přidat do databáze ve Vašem podniku místo Opencard. Ten čip je tak běžný, že v peněžence pravděpodobně naleznete nějakou kartu, se kterou si budete moci otevírat dveře v práci, či odpípávat obědy...
|
|
S ohledem na to, kolik tahle sračka stála, stojí a ještě bude stát našich peněz, jezdím už pouze bez jakékoliv jízdenky, mám předplaceno na 100 let dopředu.
|
|
ze autorka vymekla a nerekla zminene prasovnici (zrejme pudvodne pracovala na poste, predtim jako uklizecka, ale vyhodili ji pro neschopnost), ze je ji houby po tom co ona zaskrtne a ze ona je povinna zadost prijmout.
Misto toho zklapla podpadky a podvolila se - a dotycna prasovnice (kdyby to umela) by zas do sveho clanku celkem opravnene napsala o navsteve "hrozne baby, co ani formular neumela vyplnit a jen prudila"...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Opencard
|
|
|