D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Ttr city 8: Město, kde by chtěl žít každý
    (ze dne 26.12.2005, autor článku: Stuky)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 26.12.2005 20:59:40     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:OK
    Dobře napsané a popsané, ty obrázky jsou super, to by se mělo ujmout :-) A líbilo se mi, že jsi jen nekritizoval.

    Komentář ze dne: 26.12.2005 21:24:56     Reagovat
    Autor: motorola killer - Neregistrovaný
    Titulek:
    hmm to zábradlí mě zaujalo....nějak mě nedochází co je tam až tak špatně...žeby vadila ta ostrá hrana co tam možná vznikla?? třeba u nás v Brně jsou ty horní dvě trubky ohlé dolů a to celé je přes dvě pásoviny z každé strany navařeno na sloupek pak je to v podstatě složené z obdélníků které se navařují na ty sloupky...

     
    Komentář ze dne: 31.12.2005 15:47:53     Reagovat
    Autor: tu chybu sem našel já!! - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    z tý fotky to neni tak moc vidět, zábradlí postavili tak, že svařili jednotlivá pole a na mostě je zasunuli do sebe a přimontovali do mostovky. Kravinu udělali ve chvíli kdy osazená trubka se zasunuje to trubky pole pod ní, voda stékající po této trubce krásně vtéká do nižžšího pole ve kterém působí že to bude reznout. Kdyby se osazená trubka zasovala do pole nad voda by nemohla vtékat to konstrukce.

    Komentář ze dne: 26.12.2005 22:56:47     Reagovat
    Autor: Nemo - Neregistrovaný
    Titulek:Díky
    pěkně napsané...BTW, úplně stejně zprasili zmrdi nedávno rondel v Kolíně = nemlich stejné problémy jako v TetterCity.

     
    Komentář ze dne: 26.12.2005 23:28:32     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Díky
    Nejen v Kolíně, podobně zmrvená je nejspíš většina českých kruhových objezdů... Slušný kruhák, při jehož návrhu někdo použil hlavu vypadá například takto:
    http://www.jurofoon.nl/nieuws/images/Turborotonde_N302.jpg

    Mimo jiné se tam nestane to, že by člověk nemohl z kruháku vyjet proto, že by ho někdo ve vnějším pruhu nepustil. Kromě toho má takovýto kruhák podstatně vyšší propustnost.

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 00:25:58     Reagovat
    Autor: Laff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Díky
    Jenze ten v Koline donedavna fungoval. Bylo na nem sice trochu vic nehod diky lidem kteri nepochopili ze je nutne z vnitrniho kruhu davat prednost autum jedoucim po vnejsim, ale kruhac byl aspon prujezdny. Dnesni situace? Fronta od Prahy-10minut, od Kutne Hory 10-15min, ze Zalabi 5min, od CSAD a Kutne Hory ve spicce se nedalo vyjet ani predtim. Bohuzel v nekterych smerech se kruhaci neda vyhnout.
    Celkove mi budejovicke dopravni problemy prijdou smesne oproti stavu do ktereho se dostal Kolin po zavedeni balicku zmen v doprave behem poslednich 2 let (priznavam, predtim byla doprava kriticka, dnes se ale neda hovorit o doprave- kolony stojicich aut bych za ni totiz nepovazoval), jako tresnicka na dortu prislo skoro uplne zruseni neplacenych parkovacich mist.
    Infrastruktura k TPCA se narychlo dobudovava (jestli to takhle bude vypadat i v Nosovicich, tak Vam mili Nosovicti tech 100tisic drzhubneho za ty problemy nestoji, prodelate daleko vic, chcete-li vedet vice o problemech obyvatel Ovcar, zitra poreferuji), obchvat Kolina stale akorat na papire (snad uz od meho detstvi). Mno, snad lepsi dal ani nepokracovat, rad bych dneska jeste usnul...

     
    Komentář ze dne: 28.12.2005 12:16:28     Reagovat
    Autor: Skeeve - Neregistrovaný
    Titulek:Kolín
    Kolínští radní měli vždycky "šťastnou" ruku při plánování dopravy. Viz starý most přes Labe a proti němu postavený hotel. Nový most přes Labe končící mezi baráky. Parodie na kruhový objezd v podobě květináče uprostřed vozovky - Pol.vězňů/Kouřimská. No a nakonec obchvat města na jihu, ačkoliv TPCA je na severu.
    Ono vůbec mánie stavět kruháče je podivná. Doprostřed křižovatky se postaví květináč a máme kruhový objezd. To že vznikne oblouk tak prudký, že jde těžko vytočit i s osobním autem natož s autobusem, to nikoho nezajíma. Viz Most a jeho kruháče sestávající ze čtyř panelů.

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 07:20:50     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Díky
    Bomba. Asi první rozumně navržený rondel, líbí se mi tam ta "mechanická zarážka" daná excentrickým středem. Doufám, že si to ten projektant registroval jako průmyslový vzor, aby z toho něco měl.

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 10:22:45     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Díky
    Té věci se holandsky říká "turborotonde", v NL je to velmi běžné uspořádání kruháků. Občas se takový vidí i v CZ, byť ne takhle hezky udělaný (zpravidla schází mechanické oddělení). Například v Plzni na Borských polích (pokud se nepoužije obchvat a jede se z Plzně na Rozvadov) nebo v Olomouci na sjezdu z té silnice od Mohelnice. Má to jedinou "nevýhodu" - exit volíš ještě před najetím na kruhák tím, do jakého najedeš pruhu a proto před takovým kruhákem *musí* být alespoň trochu slušné značení, aby člověk věděl, kam se zařadit.

    Podobná věc existuje i pro více než dva pruhy, říká se jí turboplein (plein=náměstí). Pěkně vysvětlené je to tady: http://www.pzh.nl/thema/verkeer/5/index.jsp (sice jen v holandštině, ale s obrázky. soubor s anglickým popisem se tam dá stáhnout).

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 11:01:39     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Díky
    A ma to semafory...

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 10:07:17     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Díky
    Hmmm, v podstate rampy pro odboceni doprava, ale neoddelene stavebne, lec pouze carami.

     
    Komentář ze dne: 29.12.2005 05:00:23     Reagovat
    Autor: j - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Díky
    odkaz nelze otevřít,není špatně link?díky

     
    Komentář ze dne: 29.12.2005 12:51:12     Reagovat
    Autor: ryba - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Díky
    takovej mame v HK u CKD. A jeste s nablizkou na Trutnov. Rekl bych ze je velmi dobrej

     
    Komentář ze dne: 14.01.2006 13:06:02     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Díky
    Nemáte. Ta věc u ČKD je zcela normální kruhák se dvěma pruhy, dvojitými nájezdy a jednoduchými sjezdy. Jediné vylepšení tam jsou ty "nábližky" (tuším je i ve směru Praha->HK).

    Pokud jedu od Prahy na Náchod a najedu si do středního pruhu, jako bych to udělal na té "turborotonde", stane se mi často to, že mě někdo ve vnějším pruhu nepustí a já musím buďto zpomalit a omezit ostatní, nebo to obkroužit ještě jednou.

    Komentář ze dne: 27.12.2005 09:40:46     Reagovat
    Autor: DoomHammer - Neregistrovaný
    Titulek:rondel v Ol.
    rondely u globusu asi navrhoval jeden člověk, v olomouci je kruháč udělaný úplně stejně debilně. pokud jede člověk od Mohelnice, tak se do globusu dostane v pohodě, ale pokud jede od Ol, tak má taky problémy.

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 13:08:27     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: rondel v Ol.
    Já jsem myslel, že v Olomouci na konci mohelnické "dálnie" je právě už ten rozumnější "spirálový" typ :-O

    Komentář ze dne: 27.12.2005 10:03:05     Reagovat
    Autor: Lokutus - Neregistrovaný
    Titulek:zábradlí
    Nestudoval jsem "Technologičnost konstrukcí" na ČVUT. Mohl by mi někdo vysvětlit, co je tak špatného na tom zábradlí?

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 10:35:38     Reagovat
    Autor: Bagr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: zábradlí
    Bude do něj zatékat.

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 11:36:27     Reagovat
    Autor: hombreux - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: zábradlí
    Pravděpodobně se jedná o kontaktní přechod jednoho modulu zábradlí kvůli lepšímu a jednoduššímu ustavení. Problém spočívá v tom, že po sestavení modulů by se spoj měl obvařit a zatřít. Tedy výtku si nezaslouží konstruktér, nýbrž ten, kdo ono zábradlí montoval.

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 13:31:50     Reagovat
    Autor: Lokutus - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: zábradlí
    Aha, ale proč se tedy nadává konstruktérovi. Žádné zábradlí není z jednoho kusu a takovýto šlendrián je vidět leckde. Prostě si nějaký dělník ušetřil práci.

     
    Komentář ze dne: 28.12.2005 20:41:14     Reagovat
    Autor: Elektronek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: zábradlí
    A neni to zabradli schvalne rozebiratelne? Obcas se to tak nechava kvuli hasicum a zachrance atp.

     
    Komentář ze dne: 03.01.2006 14:10:27     Reagovat
    Autor: hombreux - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: zábradlí
    To není tento případ.

     
    Komentář ze dne: 02.01.2006 07:33:03     Reagovat
    Autor: ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: zábradlí
    Zábradlí se dělí na pole. která mají možnost nezávisle dilatovat, to ví každý vidlák. Pokud jsou ve sklonu, musí se sklon respektovat a musí se to montovat podle výkresu, nikoli v ořadí, v jakém to složí z auta. A vůbec, copak se dnes zábradlí nezinkují?

    Komentář ze dne: 27.12.2005 12:54:00     Reagovat
    Autor: rezy - Neregistrovaný
    Titulek:to zabradli mi taky neni jasny
    na prvni pohled to vypada, ze se leva cast nasunula na vlozenou slabsi trubku ktera pokracuje v prave privarene.Vlozena trubka neni videt.
    Zdá se, ze to byl umysl mit zabradli rozebiratelne nebo ta mezirka umoznuje zabradli dilatovat...
    No, v kazdem pripade bych prosil autora, aby mi to vysvetlil jak tu vytku myslel.

     
    Komentář ze dne: 27.12.2005 18:37:14     Reagovat
    Autor: Stuky - Neregistrovaný
    Titulek:Re: to zabradli mi taky neni jasny
    Problem zabradli: Jak napsal nekdo vyse - bude do nej zatekat. Kdyby to bylo opacne, tzn. nasouval by se horni (pravy) dil na spodni (levy) - nezatekalo by dovnitr. Je to detail, ale pri stejnych nakladech je trochu skoda to neresit...

     
    Komentář ze dne: 28.12.2005 09:30:28     Reagovat
    Autor: hombreux - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: to zabradli mi taky neni jasny
    Zábradlí je bezpečnostní prvek, podléhající normám. Z praktických důvodů se na místo konečné montáže dopravuje ve formě svařených modulů - nedovedu si představit, že by někde na ulici plné lidí lítali tři hodiny maníci se švajcaparátem a pálili trubky. Po vzájemném ustavení modulů je nutno tyto k sobě pevně připevnit. Rovná se přivařit, jak jsem popsal výše. O nějaké zatékání tu naprosto nejde, hlavní je přece bezpečnost!
    Že i sem přinde rozšířený zlozvyk všechny chyby házet na konstruktéry, to jsem skutečně nečekal... Jo, správně, jsem konstruktér.

     
    Komentář ze dne: 28.12.2005 14:16:24     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: to zabradli mi taky neni jasny
    A ještě jedna technologická poznámka - u spoje dvou trubek do T, kde nezáleží na průřezu, je rychlejší je konec přivařované trubky smáčknout ve svěráku (nebo do toho mrdnout kladivem, ale je třeba mrdnout víckrát) a přivařit to jakoby na površku válce tvořeného druhou trubkou. Odpadá nutnost dělat rádiusové vybrání, vyjde to levněji a je to přesnější.

    Komentář ze dne: 27.12.2005 14:03:16     Reagovat
    Autor: Bubik - Neregistrovaný
    Titulek:No, ono s těmi kruháči je to
    dneska u nás hlavně o módnosti, neboť se cítí býti méněcenný úřad, v jehož správním území není alespoň jeden kruháč. Jenže takový kruháč udělaný podle všech pravidel, to stojí nějaké miliony. A protože nejsou, dělá se kruháč různě:
    1/ uprostřed bývalé křižovatky se složí čtyři citybloky, takže se a/ dá projet rovně bez zpomalení, b/ nedá objet bez rozbourání těch citybloků, kamionem už vůbec ne,
    2/ na placce před obchoďákem se na náklady obchoďáku kus silnice vymezí černožlutými prahy a blednoucími čárami,
    3/ projektant vymyslí třeba i dobrý kruháč, jenže pak ho upraví a/ úředník odboru dopravy b/ své si k tomu řekne policejní schvalovací dopravák c/ finančáci škrtnou peníze a výsledkem je opět úsporně hloupé řešení.

    Příkladů nejen v Ttr city je dost a dost, v Praze jich máme taky habaděj.......

     
    Komentář ze dne: 28.12.2005 05:52:04     Reagovat
    Autor: seat - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No, ono s těmi kruháči je to
    No, ono s těmi kruháči je to do puntíku přesně tak. Z tohop důvodu jsou ostatní úvahy a správné postřehy řidičů zbytečné. Viděl jsem generel dopravy našeho (malého) města a skoro všude, kde je nějaká větší křižovatka, byly zakreslené kruhové objezdy. Nic proti, ve Francii jspo na silnicích N v každé vesnici, jenže jsou vesměs jednoduché a nemají jiný smysl, než (žádoucí) zpomalení dopravy před vjezdem do obytné části.
    Rondel, jak se u nás říká, vypadá jinak na papíře v první fázi návrhu úplně jinak, než jak se po procesu popsaném v bodě 3 (ODSH, dopravní inženýr PČR...) zrealizuje. Holt za málo peněz hodně muziky asi nikdo nemůže očekávat.

     
    Komentář ze dne: 28.12.2005 05:57:52     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: No, ono s těmi kruháči je to
    Omlouvám se za překlepy a za to, že předposlední věta měla vypadat takto:

    Rondel, jak se u nás říká, vypadal na papíře v první fázi návrhu úplně jinak, než jak se po procesu popsaném v bodě 3 (ODSH, dopravní inženýr PČR...) zrealizoval...

    Komentář ze dne: 27.12.2005 17:36:09     Reagovat
    Autor: homer - Neregistrovaný
    Titulek:Tetter
    Kolik je tomu vasemu tetrovi ?
    ten uz tam strasi asi dlouho na ty radnici zejo...

     
    Komentář ze dne: 28.12.2005 19:20:43     Reagovat
    Autor: kaja - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tetter
    Kolik mu je - to je asi jedno, je to starsi pan. Ale to je asi jedno.

    Horsi je, ze je uplne neschopny a obklopuje se lidmi jako je Thoma a Bohdalova (a mnoha dalsimi, jinymi) -> tzv. - sobe podobne si hleda.

    Uplne na bli.i je, ze spusta lidi ho za's bude volit.

    On je to takovy hodny dedecek, hribecek....

    Komentář ze dne: 27.12.2005 20:58:18     Reagovat
    Autor: Pavko - Neregistrovaný
    Titulek:Tettr a Thoma
    Tettrovi je už moc let a už končí, tak mu dejte pokoj, dědulovi. Juraj Thoma, to je jiná, to je kádrová rezerva budějovické ODS. Brácha mojí slečny s ním byl na vejšce, prej už tam to byl debil. Nechtěl by mi třeba autor vysvětlit jak se může v tom vašem prdelákově stát, že prý bude primátorem tenhle kluk z Nitry, který údajně v Tettrcity žije teprve pár let a je povoláním archeolog nebo tak něco? To asi o tom městě ví suchý z nosu, ne? Podle novin už řídí kromě dopravy i akciovku Městské dopravní podniky, akciovou společnost Letiště České Budějovice a tamní teplárnu. Asi to bude génius.

     
    Komentář ze dne: 28.12.2005 20:35:56     Reagovat
    Autor: Stuky - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tettr a Thoma
    Ano, Tetter je jenom figurka, souhlasím... Thoma je jinačí "šajba". Na radnici přišel tuším z jihočeského muzea. Je velice úsměvné, že je se svým vzděláním "expertem na dopravu" ve městě. Je mi z toho na blití... V Praze na stejném místě sedí Štajner, kterej má dokonce jenom základku... Podle toho to taky vypadá (v obou městech). Btw. pokud Thoma podle novin řídí městské dopravní podniky, není to náhodou střet zájmů???

     
    Komentář ze dne: 29.12.2005 08:24:30     Reagovat
    Autor: Samarkand - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Tettr a Thoma
    Já jsem z Tettrcity a pozoruju to tu s úžasem už dlouho. Ten archeolog Thoma je ze Slovenska a o městě nemá ani ponětí. Přesto je předsedou představenstva Dopravního podniku, předsedou představenstva Letiště České Budějovice a.s. předsedou dozorčí rady místní Teplárny a navíc do novin pořád mele o tom, jak on zavede do města koněspřežku a splavní Vltavu. Takový místní brouk Pytlík z ODS. Zrovna dnes jsou ho plné noviny, bude slavnostně kecat cosi o licenci na civilní provozování vojenského letiště. To zprovoznění se díky jeho neschopnosti protáhlo o dva roky. Na to jakej je to cucák sse můžeme ještě dočkat dost srandy. Tetter byl ještě docela zlatej.

    Komentář ze dne: 28.12.2005 15:00:25     Reagovat
    Autor: Heim - Neregistrovaný
    Titulek:značky
    Co je špatně na těch značkách? Jsou tam tři pruhy, těsně za tou první značkou je ještě ulička ke stadionu, ze které mohou vyjíždět auta. Pokud neuplatním zásadu, že mám silnější auto a jedu po větší silnici, měl bych jim dát přednost, jedou z prava. Proto chápu tu hlavní. Pak následuje křižovatka s Mánesovou, tři pruhy jsou zachovány, pokud nejdou světla je hlavní Mánesova a na Lidické hlavní končí ... uniká mi něco?

     
    Komentář ze dne: 28.12.2005 20:27:39     Reagovat
    Autor: Stuky - Neregistrovaný
    Titulek:Re: značky
    Uniká toho dost... Zaprvý: ty tři pruhy v místě první značky nejsou ani náhodou, dokonce vzniká dojem že lze pravým pruhem zabočit to té "uličky ke stadionu", která je protisměr! Zadruhý: podle mě to vypadá děsně komicky, a ikdyby se tam zabočit smělo, tak ta modrá cedule by snad stačila jenom ta vzadu, ne? Stačí selskej rozum...

    Komentář ze dne: 02.01.2006 14:28:02     Reagovat
    Autor: PG - Neregistrovaný
    Titulek:hřiště
    Móda kulatiny, je to hezké, to nepopírám, jenže coby otec dvou dětí mám s podobnými konstrukty i nějaké zkušenosti a mnohdy si vzpomenu na někdejší dětská hřiště s houpačkami z ocelových profilů, které byly aspoň funkční a bezpečné - což se o ocertifikánoavých kulatinách mnohdy nedá říct.

    Komentář ze dne: 17.01.2006 21:49:59     Reagovat
    Autor: jendaw - Neregistrovaný
    Titulek:kruháč
    během posledních dvou týdnů jsem měl tu čest projet kruháč u globusu třikrát.....a já na to cuže? člověk nestíhá,co má sledovat dřív.zdali před ním nekončí pruh bo jestli má dát přednost....dobrá zhovadilost.

    Komentář ze dne: 14.04.2006 10:39:59     Reagovat
    Autor: msp - Neregistrovaný
    Titulek:
    Koukam na to, ale v jedne veci ma tahle koncepce kruhoveho objezdu velkou vyhodu - je zcela volne prujezdny ve smerech nejvetsiho provozu, tj CB<>PI, kdy se nemusi cekat (davat prednost) pri najezdu ani na sjezdu. Do globusu se da ocekavat podstatne mensi provoz, takze by to nemelo az tak vadit.
    Pri pouziti jen jednoho (nebo dvou po obvodu zcela prujezdnych pruhu) by dochazelo ke zdrzenim pri najezdu, protoze (jak znamo) dobra polovina ridicu se neobtezuji pri opousteni kruhaku dat blinkr a tak auta u najezdu musi cekat.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.