Komentáře ke článku: Pozor, jedu! (ze dne 07.09.2008, autor článku: JK)
Přidat nový komentář
|
|
K úvodu: Přednost má plachetnice a to i necky třídy optimist(Q) před např. "Kvín Mery 2". Tedy pokud nehrozí uvíznutí na mělčině a pod.
Přednosti mezi plachetnicemi a mezi motoráky jsou trochu komplikovanější, ale pro vyvrácení tvrzení že "silnější pes mrdá i na moři" to postačí.
Jinak s článkem se dá i souhlasit.
ad bonus: dá se považovat troubení a v noci i oslňování dálkovými z jednoho metru od kufru za " V dostatečné vzdálenosti zřetelně vyslovíte „s dovolením, rád bych prošel“ " a tedy důvod k tomu abych z 150km/h zaparkoval mezi kamiony? bod 3. to nepopisuje ani z daleka dostatečně..
|
|
|
Přesně tak to taky vidím.
|
|
|
Máte pravdu. Ale stojí za to zmínit ještě rčení "Mořské dno je plné jachtařů, kteří měli přednost", které jsem kdysi viděl v polské učebnici jachtingu a které ujasňovalo jak to s tou předností malých vůči velkým vlastně je.
Učitel autoškoly zase říkal: "Vidíte tu tramvaj ? Kdo má přednost?"
žák: "Já?"
Učitel: "Ale houby, přednost má ta tramvaj, protože váží 30 tun, jede po kolejích a tak neuhne ani nezabrzdí".
|
|
|
neco podobneho mi rikal autoskolitel taky, ridim se tim a jeste jsem se s tramvaji nepotkal. Kazdopadne ano.
|
|
ano, tak nejak to je. jeden z mala clanku z posledni doby, se kterym mohu bez vyhrad souhlasit od zacatku do konce. jestlize jsem mel u vaseho prvniho prispevk nejake pripominky, zde jste je rozptylil. a psychotest na konec je bravurni. spokojene vrnim
|
|
tak to autor zase trochu vypiloval, ale pořád z toho "vyčuhuje" snaha o zajištění přednosti jen pro některé řidiče. Pořád je tam vidět, že někteří musí pochopit, že je jejich povinnost se přetrhnout, aby jinému ušetřili vzácných celých pět sekund života!! Kde jezdí autor?? Jezdím v Praze, když projíždím Prahou potřebuji k tomu třeba třičtvrtě hodiny, časová úspora ve výši pěti sekund to rozhodně nezachrání.
Nechápu dopravu jako soutěž, nestojí na tom celý můj svět. Nehodlám nikoho vychovávat nebo zbytečně omezovat, ale současně se nebudu kvůli nikomu omezovat já, i kdyby se ten dotyčný domníval, že má stokrát důvod a stokrát nárok. Řídím se vlastním rozumem, pokud můžu uhnu nebo vyhovím. Nejsem na silnicích přehnaně agresivní, ale ani nejsem z těch, kteří poníženě uhnou každému blbečkovi, jehož jediné řidičské umění spočívá v tom, že umí sešlápnout plynový pedál k podlaze. Protože to je skutečně dovednost, kterou zvládne každá cvičená opice, pokud se neřadili ke cvičeným opicím nepotřebovali ode mě žádnou spolupráci, prostě mě předjeli. Proč někteří předjedou ani si nevšimnou a jiní potřebují spolupráci širokého okolí k tomu, aby ušetřili pět sekund? Není zakopaný hund právě v tom? Nedomáhají se přednosti a ústupků cvičené opice, které berou silnici jako kolbiště?
|
|
|
Mousso, dekuji, usetrila jsi mi klavesnici a lepe bych to urcite nenapsal.
|
|
|
Ano, je to neuveritelne, jak komplikovane vymluvy pro vlastni bezohlednost se daji vymyslet. Klobouk dolu.
Je zajimave, ze stejny clovek by napr. ve dverich do restaurace neprekazel, viz test v clanku. Po usednuti do auta ale vrozena anebo vychovou ziskana zdvorilost a ohleduplnost zcela mizi a gentl(wo)man se meni v tragickeho "aby ses neposral"-vohnouta.
PS: Argument s 5 sekundami pokladam za nejnestoudnejsi. Na trase cca 500 kilometru prida probijeni se vohnouty minimalne pul hodiny. Zjisteno bohuzel mnohokrat empiricky - den/noc.
Jakasi srajda za volantem si rekne - aby ses neposral kvuli peti sekundam. Ze se to auto za ni predtim plazilo za 150 jinymi srajdami a dalsich 150 jeste ceka, pochopit nedokaze.
|
|
|
Ano, je opravdu neuveritelne jak komplikovane vymluvy pro vlastni bezohlednost se daji vymyslet - JK uz takto vyplodil treti clanek, o mnozstvi tvych prispevku v diskusich pod nimi radeji ani nemluvim.
|
|
|
03:46:51? Skara chlape, kdy ty vlastne spis?
Precti si v clanku jeste jednou tu cast o pasivni agresivite, abys sis ozrejmil, ktera bezohlednost je primarni.
|
|
|
Ceho vseho ty si nevsimas ... ja spim kdyz se mi chce spat a kdyz se mi spat nechce, tak naopak nespim, ty ne?
Ona je nejaka bezohlednost primarni? Pro mne je uplne stejna bezohlednost aktivni braneni predjizdeni (vsiml sis doufam, ze jsem nesouhlasil s Ygorkovym nazorem, ze kdyz je predjizden, tak muze pokracovat ve zrychlovani) stejne jako aktivni vynucovani si uhnuti. To ze nekteri z vas to druhe povazujete za spravne uz neni moje chyba, ale vase.
|
|
|
Ja si dovolim shrnout, jak jsem pane Ygorkovo zrychlovani pochopil ja, nebot se mi zda, ze se tu z toho stava jakysi mytus zijici vlastnim zivotem.
1. Tvrzeni nejakeho zastance predjizdecu: "kdyz predjizdim, je VZDY sproste, kdyz predjizdeny neukonci akceleraci."
2. Ygorek coby spravny hnidopich a analytik kontruje: "VZDY ne. Pokud predjizdim kolonu*, chova se tato jako jednotny organismus, kdy je bezpecnejsi se drzet jeho chovani - a pokud cela kolona provadi zmenu rychlosti, nebudu coby jeji clen jeji chovani kvuli individualnimu predjizdeci narusovat, protoze bych tim vytvoril situaci potencialne koliznejsi, a predjizdec s tim musi pocitat."
Ja s tim vlastne souhlasim.
(Kolona != Stau)
|
|
|
|
Ale ja to chapu, presto nesouhlasim (nevim co myslis tim zastancem predjizdecu - ja predjizdim stejne jako jsem predjizden a prijde mi to normalni). Pro mne je jedno ze zakladnich pravidel dat nohu z plynu pokud jsem predjizden a vratit ji tam jakmile predjizdeny manevr dokonci - proste jakmile jsem predjizden, tak udrzuji konstantni rychlost a pokud to okolnosti vyzaduji, klidne i zpomalim a jeste jsem nezazil situaci, kdy by takoveto preruseni akcelerace jakkoli ohrozilo nekoho za mnou (vzdyt prece nedupnu na brzdu a ani jinak nezpomalim, jen prestanu na chvili zrychlovat) a to i v kolone - zrovna v te kolone naopak tim prerusenim zrychlovani davam o to vetsi moznost tomu predjizdejicimu k snadnejsimu pripadnemu zarazeni se prede mne a je jen na jeho uvaze zda toho vyuzije ci nikoli.
|
|
|
"Zastancem predjizdecu" jsem pojmenoval nekoho v diskusi vyse, jehoz nick se mi nechtelo dohledavat. Zkratka to ber jako ciste ucelovy oznaceni pro tuhle diskusi:-)
Jinak, ano, mas pravdu - vetsinou to situace dovoli. Ale dovedu si predstavit i situaci, kdy plati tvrzeni Ygorkovo - aneb, on se proste jen vymezil proti tomu autoritativnimu VZDYCKY, kdy predjizdejici cast sve odpovednosti za zdar manevru automaticky prenasi na predjizdene, cimz muze zbytecne zpusobit nebezpecnou situaci (jako bys nezazil debila, co se ti v kolone lepi za naraznik).
Tim tuhle debatu ze svy strany pokladam za uzavrenou, pac tu rozpitvavame samozrejmosti. Jen jsem se chtel zastat Ygorka, protoze v duchu spatnych tradic se jeho vyrok prekroutil jinam:-)
|
|
|
by ses neposral kvuli peti sekundam. Ze se to auto za ni predtim plazilo za 150 jinymi srajdami a dalsich 150 jeste ceka, pochopit nedokaze.
Proč bych něco takového měl chápat? Je mi jedno, kam vohnout drandí, aby se neposral. Dálnice nejsou dveře do restaurace a provoz není fronta u okýnka.
Primární je moje bezpečnost a moje pohodlí. Jinak bych jel sockou, ne?
|
|
|
nauč se rozlišovat! Mezi bezohledností a vrozenou/výchovou získanou zdvořilostí a ohleduplností bývá často velmi tenká hranice. I slušný, zdvořilý a ohleduplný člověk je často nucen "udržet" si svůj životní prostor, aby ho ti druzí úplně nepřeválcovali. Slušný a ohleduplný úplně ke všem velmi záhy zjistí, že nemá, kde žít. Pokud se nechá převálcovat už nejde o slušnost nebo ohleduplnost, ale o hloupost a neschopnost, což může být někdy nazýváno vohnoutstvím.
To platí všude, na silnici, ve dveřích (protože pokud dveřmi do restaurace budu stěhovat skříň, tak pravděpodobně nějakou dobu překážet budu), na poště, ve frontě v obchodě . . . . Na slušnost od druhých není žádný nárok, ve velké většině případů jde o jakousi směnu, ty na mě slušně, já na oplátku také slušně. Ty mě sprostě tlačíš do škarpy, tak si trhni! Ve frontě mi šlápneš na nohu, odstrčíš mě a pokusíš se mě předběhnout, nečekej, že se omluvím a poděkuju. A rozhodně k tomu nepotřebuju vymýšlet výmluvy na vlastní obhajobu. Pokud máš sen, aby ti všichni uhnuli z cesty, doporučuji dát se k hasičům ;-).
|
|
|
O.k. Zalezi opravdu na uhlu pohledu. Jak rika velky vzdelanec a nemensi odbornik na dopravu ygnorek: "je to jako JING A JANG".
A jak ty me, tak ja tobe. Jadrem konfliktu asi bude, ze ty druhe strany minci maji vyrazne nizsi hodnotu => hlemyzdovo prohlaseni "nenajizdej dome a ja do tebe taky nebudu najizdet", stejne jako zavodnikovo prohlaseni "nezavazej a ja ti taky nebudu zavazet".
|
|
|
Ne prednost pro nektere ridice, ale prednost pro vsechny ridice, kazdy nekdy predjizdi.
Ono staci neblokovat pri predjizdeni, ale napriklad vcera me zacalo predjizdet Tipo, dal jsem nohu z plynu a pribrzdil. No a? No nic.
Kazdopadne clanek apeluje na jine, nez na tebe, ty nemas Ygrkovu skolu.
|
|
|
No, mě nedávno začalo předjíždět auto, tak jsem jel normálně dál a on mě v klidu předjel a odjel.
Nepamatuji si, jakou mělo značku a nevím, jestli mělo huvnitř motor 1,2 l, 1,4 l, 1,6 l, 1,9 l, 2 l.
Pokud tedy víte, co je moje škola.
|
|
|
Neprestat zrychlovat.
Ano, Root to v te minule debate vyjadril hezky, je pravda, ze na motorce me taky nezajima, jestli predjizdeny dupne na plyn...
|
|
|
Ano, nepřestat zrychlovat. To jsem předložil dotaz na řešení jedné konkrétní situace. A nepřestat zrychlovat neznamená: jsa předjížděn, dupnou na plyn, ani náhodou.
V uvedené reakci však o tento příklad nešlo: jel jsem po silnici / předjel mě, dal jsem příklad rozdílu mezi mou a Vaší školou.
Mě předjel nějaký řidič v nějakém autě, Vás Tipo, tedy: "Pohleďte, já jsem se snížil a nechal předjet Tipo". To jsou věci, které se snad řeší ve školce: "Tatí, předjel tě Trabant!" (Smoljak/Svěrák, Na samotě u lesa).
|
|
|
Zrychlovat, kdyz jsem predjizden, je prasarna - prodluzovani nebezpecneho manevru. Komu slusnost nic nerika, tak to taky odporuje predpisum.
To s tim Tipem je priklad. Nekomu vadi ze je predjede auto v cene pod 30 000, nekomu vadi, ze ho predjede zenska, nekomu vadi, ze ho predjede motorka. Me je jedno, co me predjizdi, ale u aut, kde si nejsem jisty tim, jestli manevr zvladnou radeji jeste pribrzdim.
|
|
|
Znovu, specielně pro Vás: zkuste si onen můj dotaz přečíst a následně se zamyslet, o co v něm šlo, mnozí jiní diskutující to ostatně pochopili přesně. Z vašich reakcí vyplývá, že jste o mém dotazu a o v něm popisované situaci leda tak někde slyšel.
Pokud vidím, že předjíždějící řidič mě předjíždí z posledních sil svého vozu, zvolním preventivně, protože on dokončí manévr, zvolní a oddechne si, že přežil. Já ostatně taky.
|
|
|
dotaz?
Pokud vim, tak v dane situaci to bylo stylem "a ten hajzlik jel rychle, nebezpecne a jeste chtel predjet, tak jsem ho nenechal"
|
|
|
Vaše chápání psaného textu je skutečně osobité. Ale konkrétní situace, totiž předjíždění skupiny vozidel již zrychlujících na výjezdu z obce, se Vaší větou dá popsat jen z t.zv.Praetoriánského úhlu pohledu.
|
|
|
textu, nebo situace?
Ja tu nediskutuji nad tim, jake hovado je ten, kdo predjizdi na nebezpecnem useku, ale nad tim, jak se zachovat z pohledu predjizdeneho.
A nedovedu si predstavit situaci, kdy bych si rekl "chovas se jako prase, ja se tak taky zachovam a budu ti znesnadnovat predjeti"
|
|
|
O znesnadňování předjetí vůbec nebyla řeč, rýpnutí jsem si dovolil jen v naznačení chování za situace, kdy předjíždějící manévr nezvládl a vynucuje si místo v řadě plynule rovnoměrně zrychleně jedoucích vozidel a opět musím podtrhnout: v jedné konkrétní opakované/opakovatelné situaci.
A i to silácké rýpnutí jsem pak v reakci na další komentáře (např.moussa) korigoval i s patřičným komentářem.
|
|
|
to je marný, jestli to nepochopil do teď, už to nepochopí, čas pro pochopení, představení si nebo vzpomenutí si, že to určitě taky zažil, již vypršel ;-)
|
|
|
Pochopil co a jak mysli, ale jemu jde primarne o (dle nej) spravedlnost, me o bezpecnost.
Jo, zazil, riskantni manevr me nastve, ale zatim nikdy natolik, abych tomu cloveku branil zaradit se prede me.
|
|
|
Takže nečetl. Taky způsob.
|
|
|
"vynucuje si misto v rade" - to je dalsi zajimava vec:
i kdybys jel nadale 50, mel bys mit k autu pred sebou minimalne 25 metru. Do takove diry se nouzove na chvilku vejdou dokonce 2 az 3 predjizdejici vynucovatele a nemusi si tim padem nic vynucovat. Ale to neee. Dovolil si jet rychleji, aby byl u okynka driv nez ja, tak ho zavru v levym pruhu, at ho ta tatrovka sejme. A nebo ho aspon protroubim, hajzla s drazsim autem. Mohl se za mnou prece vlect dalsich 15 kilometru, nevim kam specha.
Protoze pises o vynucovani, zcela zjevne a bez jedine pochyby to znamena, ze nedodrzujes bezpecnou vzdalenost. To jsem netusil, ze jsi krome sneka navic jeste lepic.
Narozdil od toho predjizdejiciho porusujes nekolikanasobne predpisy (v dane situaci navic jako jediny!) a jeste mas odvahu o tom moralizovat. Opravdu hnus, postaku.
Stejne jako si na vyblikavani stezuji jen notoricti zavazeci, na nizkoletici UFO jen rozklepani ridici chronicti zacatecnici, tak na predbihani ve fronte na poste a vynucovani mista si muzou stezovat jen permanentni lepici, nebo zavistivi schvalneuzaviraci.
A to neni kadrovani, soudruhu postmistre, to jsou zkusenosti z desitek tisic kilometru rocne.
|
|
|
Inu, pokud narážíš na situaci popsanou v mém příkladě, mýlíš se a můj příspěvek, o který zde jde, jsi zjevně nečetl.
V popsané situaci neporušuji předpisy a jako jedný už vůbec ne.
Pošťák, sudruhu, se vyskytuje na jiné straně okénka, než fronta. I zde se mýlíš. A tak to je u tebe se vším.
Na závěr potvrzuješ, že desítky tisíc km ročně může najet i kokot. Ale to je obecně známo. A pokud nechám kokota vléci se za mnou ještě dalších 15 km, je to zásluha, víš to?
|
|
|
Postak, neboli listonos, soudruhu, se logicky vyskytuje na teze strane okenka jako fronta, jen v ni malokdy stoji, ze ano, protoze se zabyva roznasenim posty. Ale nepochopeni zakladnich veci je tvuj typicky stav.
Budes se muset smirit s tim, ze by nebylo vynucenych zarazeni do rady aut, kdyby se dodrzovaly minimalni vzdalenosti a mezi temi, kteri si netroufaji jet svizneji, nebyla tak rozsirena postacka mentalita (protoze posta ma tebe zjevne stejny vliv, jako cerveny hadr na byka, muzeme to nahradit frontou na maso, to by ti melo jako soudruhovi byt blizsi).
Samozrejme, pokud jsi tu kolonu zpusobil sam, teoreticky jsi predpisy neporusil, jen jsi oprudil par lidi, coz se zda byt hlavni smysl tve existence.
Na konkretni argumenty jako vzdy nemas odpoved, pouze sprosta slova. Tenka slupka radobyintouse praskne a zacne vylezat nechutny obsah. Neprekvapujici.
PS: To teda musi 'ma' blednout zavisti, ze si ho vlacis 15km za autem. Prinasis neustale nova prekvapeni. Ze jsi velky ***** jsem uz vypozoroval, ale az tak? 8-0
|
|
|
Inu, náš pošťák se vždy nachází na opačné straně okýnka, než fronta. Pozná se to tak, že ho z fronty skrze to okénko vidím, ale přesto jsem se zašel Franty pro jistotu ještě zeptat, než jsem odpověděl a cestou zpátky se zastavil u vedoucí pošty, která mi to potvrdila rovněž.
Co je to fronta na maso? Nikdy jsem ji, soudruhu, neviděl, zde se naše zkušenosti míjejí. Pokud jsme v rodině potřebovali maso, tak se zabilo nějaké zvíře, rychle a bez fronty.
Kokot není sprosté slovo, nýbrž odborný termín z oblasti sociologie, odkaz na literaturu jsem poskytl.
Co je to "radobyintous" ?
Já jsem prostý vidlák, čehož jsi nedávno využil k oslovení: "Sasku v holinkach." Mohl by sis opravdu ujasnit, s kým vlastně diskutuješ.
Pokud někdy budeš s to poskytnout konkrétní argument, zkus ho zvýraznit, aby ho i prostý vidlák ve směsi nesmyslů a impertinencí dokázal odhalit.
Děkuji.
|
|
|
Rychle a bezpičně. Jawohl. Taky tyhle experty potkávám. Za cedulí přidám a najednou se kolem měl prožene řvoucí vrack, který sotva vzdoruje bočnímu větru a tristnímu stavu tlumičů, gum, poloos a podvozku vůbec. Dojedu ho pohodlnou jízdou zhruba po 3 km před další vesnicí, když začně brutálně brzdit 50 m za cedulí.
|
|
|
Njn. Když jedu po okreskách, kde to neznám, zpravidla mě předjíždějí místní. Když jedu po známém terénu, čas od času někoho předjedu.
Jen curva nechápu ty řidiče felicií, co vyrazí na dálnici z pravého pruhu, kde klidně jeli než jsem je předjel, a snaží se mě dostat. Dyk mám vzadu jasně napsáno 2,5 TDI. Asi si sundám toho zajdu, co je vedle, a bude klid :o)
|
|
|
Njn. Když jedu po okreskách, kde to neznám, zpravidla místním v autech akorát stačím a napředjíždí ani oni měani já je. Když jedu po známém terénu, předjedu ve vhodnou chvíli každého, koho dojedu.
Jen curva nechápu ty řidiče FolcWágenů jezdících na mazlavé svinstvo, co vyrazí na dálnici z jinak prázdného, pravého pruhu, kam jen neradi uhnuli, abych je mohl předjet...a snaží se mě dostat. Dyk i jim přece musí být jasný, že dvoumetrákový cosi s výkonem vyšším než jejich dvoutunovej krám prostě nedostihnou ani na maximálku ani na zrychlení. Asi si na záda nechám dát placku s nápisem 300km/h a bude klid 8o)
|
|
|
Přesně tak, autor se na několika velmi konkrétních případech snaží vyargumentovat něco obecného. Moje zkušenost, před nedávnem jsem z Dejvic chytil zelenou vlnu a jelikož všichni jeli tak akorát tak jsem se na letiště dostal tak za odhadem cca 10min, nevím - prostě rychle, což mi běžně trvá půl hodiny. Umím si představit, že kdyby se v té koloně objevilo pár kokůtků, co chtějí nahnat 5 sekund tak všichni stojíme na každém semaforu...
Situace totiž není vždy černobílá a modelová jak popisuje autor. Navíc lze ty příklady relativizovat, kdybych uhnul v okamžiku kdy si to přeje a problikává mě rychlejší auto tak ono ušetří 5 sekund a já přejetím mezi kamiony, kde budu muset zpomalit a než zase vyjedu třeba více než těch 5 sekund. Místo toho kdybych uhnul až třeba po 500 metrech kdy předjedu kolonu kamionů tak rychlejší ušetří méně než 5 sekund, ale jak zase více než 5 sekund neztratím. Jenže to je jenom můj dojem. A jak píšete, to že má někdo rychlou káru ještě neznamená, že jeho požadavek je prioritní. A místo toho aby jsme se zde v diskuzi předháněli, čí dojmy jsou bližší realitě, měl radši autor nastudoval něco z teorie front a stochastiky. Potom by takový článek nenapsal protože je to téměř vše jenom jeho dojmologie. Nedomyslel tak daleko, že optimalizace jednotlivých podprocesů ještě vůbec nutně neznamená optimalizace celého procesu.
|
|
|
Ač to není v článku explicitně sděleno dle popisovaných situací jsem dospěl k názoru, že autor měl na mysli především jízdu mimo město, nebo přinejmenším víceproudé úseky, po kterých lze jet plynule různě vysokou rychlostí. Naopak Vy jste si hned v úvodu vybral přesně opačný příklad, na kterém se snažíte argumentovat nesmyslnost autorova názoru.
Jistě situace na silnicích není vždy černobílá a proto v článku stojí:
Činím tak například v případě že třistametrová mezera mezi dopravními prostředky jedoucími v pravém pruhu je dostatečná k tomu, aby pomaleji jedoucí kolega nemusel přibrzdit či ubírat plyn.
Příště zkuste nejprve pozorně číst, ušetříte tím možná podstatnou část Vašeho příspěvku a možná i Váš názor bude smířlivější.
|
|
|
Já jsem myslím článek přečetl pozorně, zato vy jste asi nečetl celý můj příspěvek. V úvodu mého příspěvku to byl pouze příklad, že prorita "5sekund" rychleji jedoucího auta nemusí být prioritou všech. Evropská má snad více pruhů ne? Dále píši jenom o dálnici tak nevím jak jste přišel na to, že píšu o městě.
Pěkně jste to odcitoval, ale autor tam také píše:
"Ale buďte slušní, neomezujte ostatní, zařaďte se za kamion který se vám zdá obtížné předjet. Umožníte tak jeho předjetí někomu jinému. Opět se jedná jen o několik nepodstatných sekund."
Takovou situaci jsem kolikrát zažil a moc nevím jak bych se za ten kamin řadil, když v takových místech všichni zpomalí pouze levý pruh jede rychleji. To znamená zbrzdit rychlý pruh na rychlost kamionu (neboť vlevo nebude místo na následné brždění) a za něj se následně zařadit. Nebylo by jednodušší si počkat 500m než omezení skončí a pak auto normálně předjet. Na jednu stranu tu autor píše jak to dělá jenom když má pomalé auto vpravo prostor a pak považuje za "slušnost", že se jenom kvůli jeho pěknejm vočím bude někdo srát mezi kamiony jedoucí 80km/h, když sám třeba jede kilem. A právě takové situace jsou nejkritičtější, kdy vpostatě auto které se má zařadit do pomalého pruhu musí zpomalit rychlý pruh a pak pravděpodobně zbrzdí i ten pomalý neb každý očekává, že významější změny pruhu řidiči provedou po skončení omezení. Bohužel ne všichni jsou tak zdatní řidiči jako autor (který nám rád sdělil že rád kalí mezi svodidly a kamiony tak říkajic "plech na plech") a s tím se musí počítat.
|
|
|
Nejen předchozí, ale i tento Váš příspěvek jsem četl pozorně.
Ano Evropská má pruhy dva v každém směru. Nicméně plynule na ní lze jet pouze v úzkém rychlostním rozsahu právě proto, že je řízena světelnou signalizací. Tento aspekt jsem uvedl ve svém minulém příspěvku, takže nechápu, proč mi tuto skutečnost sdělujete.
K citaci:
Ale buďte slušní, neomezujte ostatní, zařaďte se za kamion který se vám zdá obtížné předjet. Umožníte tak jeho předjetí někomu jinému.
Tato situace se ovšem neshoduje ani z jednou z těch, které popisujete ve svých příspěvcích. V článku se jasně vyplývá, že se jedná o specifickou situaci v případě dopravního omezení, při které dochází k souběžné jízdě. Tím pádem řidič před zařazením do pravého jízdního pruhu za kamion nemusí ani brzdit ani žádný čas na omezeném úseku netratí.
Už mimo přímou reakci na Váš příspěvek bych snad ještě poznamenal, že jsem si všiml, že řada českých řidičů má obecně problémy s přejížděním z jednoho pruhu do druhého především v případě hustší dopravy. Místo toho, aby dali blinkr a počkali až ten za nimi v cílovém pruhu jim umožní klidné zařazení, tak křečovitě vyčkávají na okamžik, ve kterém rychle a mnohdy značně bezohledně vjedou nic netušícímu řidiči pár metrů před kapotu. Možná, že část zakopaného psa tkví právě v tom.
|
|
|
To o souněžné jízdě jsem nepochopil. O souběžné jízdě se dá mluvit v případě, že všechny pruhy jedou v koloně, to znamená, že vaše rychlost závisí na rychlosti toho před vámi. Neznamená to tedy, že před vámi je 500 metrů volno a vy brzdíte ty za vámi. Problikávat se takovou kolonou může jenom opravdové hovado. A propos, při souběžné jízdě nikomu nikam uhýbat nemusíte. Pokud před sebou dostatečné volno máte tak se již nejedná o souběžnou jízdu a uhnout rychlejšímu musíte, jenže nikde není psáno, že ihned máte povinnost narvat se do pravého pruhu - záležít to jenom a pouze na řidiči pomalejšího vozidla.
|
|
|
To jedte vysvetlovat Nemcum... :-(
|
|
|
Nechci se tady hádat o termíny, ale když jedou dvě vozidla vedle sebe stejnou rychlostí, tak je to proboha co, když ne souběžná jízda? Není jedno, jestli jedou takhle vedle sebe jenom dvě vozidla a kolem dokola nikdo, nebo před nimi jedou další dvě a za nimi jedou další dvě….
Když teda nebude brát v úvahu spor o termín souběžná jízda, pak jsem měl a myslím i autor článku na mysli právě toto:
…před vámi je 500 metrů volno a vy brzdíte ty za vámi… Pokud máte před sebou dostatečné volno, uhnout rychlejšímu musíte.
Nicméně to právě se v mnoha případech neděje a řidič se courá v levém pruhu rychlostí kamionu, který jede v pravém pruhu předním.
Ano žádná povinnost někam se rvát není a je to tak pochopitelně dobře, nicméně jak jsem popsal v posledním odstavci minulého příspěvku, někdy stačí dát signál o svém úmyslu a ostatní Vás mezi sebe pustí. Jenže mnoho vystrašenců to vůbec nenapadne, nebo vycházejí z vlastního sobeckého smýšlení, že sami by tam rozhodně nikoho v takové situaci nepustili.
|
|
|
"Takovou situaci jsem kolikrát zažil ..."
Tak az takovou situaci zazijes opravdu dostatecne casto, prestanes byt vyplaseny a vsimnes si, ze kamiony jedou ve vetsine pripadu porad 90, omezeni neomezeni. Takze rozklepanec, ktery ma hruzu primo panickou z kaleni mezi svodidly a kamionem, musi naopak zrychlit, aby se mezi ty kamiony zaradil. O zbrzdeni leveho pruhu nemuze byt rec ani z toho duvodu, ze ten babovka uz mezitim za sebou v tom levem pruhu shromazdil hotovou kolonu, ktera se sborove modli, aby konecne dojektal zuby a neco udelal.
Ovsem na pristim omezeni o par kilometru dal ho zase neomylne najdeme v roztreseno v levem pruhu.
A to jeste existuji lidi, kteri maji fobii predjet kamion na dalnici i tam, kde zadne omezeni neni. Jednoho znam. Je to fajn chlapek, ale jak muze mit ridicak, to nechapu.
|
|
|
Vypadá to, že vy si chcete tak uvolnit svému egu, že reagujete na úplně něco jiného. Já se vás neptal na popis vašich řidičských začátků na dálnici. Já se bavil o průměrných řidičích. Je zřejmé, že začátečníkům to holt tak nepůjde i já i vy jste byl s mokrým řidičákem mamlas. Nevím proč si teda na začátečnících honíte ego, S těmi na silnicích normální řidič počítají, jenom kreténi musí před bondýnou na sedačce spolujezdce začít masírovat ego na zjevném začátečníka, ale co naplat i takoví jsou mezi námi. Tím nehájím, že třeba někdy brzdí provoz, jen říkám, že s nimi počítám. Vy asi předpokládáte, že se všichni rodí s tak svělými řidičskými schopnostmi jako vy.
Otázkou spíše je, co nechápete na faktu, že ne všichni jsou hyn s vašich 5ti sekund. Vy prostě sám chcete co nejpohodlnější cestu, ale sám nejste schopen ustoupit a počkat než skončí omezení nebo auto před vámi předjede tu kolonu kamionů. Když tohle nejste schopen překousnout a udělat kompromis tak proč čekáte, že vám někdo vyhoví ihned jak si zrovna vy přejete? Už i malé děti brzy zjistí, že nedostanou vše co chtějí a už vůbec si to nevydupou....
|
|
|
Tak zrovna v tehle situaci ma zacatecnik, at uz cerstvy nebo chronicky, tu moznost, na uzavirce vubec do rychlejsiho pruhu nejezdit, ze ano. Neverim, ze vsichni ti motalove jedou tim uzkym pruhem poprve a priste uz to neudelaji, dokud se na to nebudou citit. Na to je jich proste az moc.
Kdyz jsem mel jeste vlhky ridicak, byla moje hlavni starost nedelat svym neumetelstvim na silnici problemy. Tenhle efekt/snaha se dnes nejak spatne na silnici hleda. Bodejt by ne, kdyz je treba i v tehle diskusi (a napr. primo od vas) takovy aktualni zacatecnik neustale utvrzovan v tom, ze "aby ses neposral, ted proste jedu ja" chovani je spravne.
|
|
|
Ano, pokud by se tam nahnalo par "kokotu", co honi kazdych 5 sekund tak ano.
Pokud by se tam nahnalo par lidi, preferujici efektivitu dopravy, respektujici ostatni [lidi, ktere popisuje autor clanku], tak by pochopili zelenou vlnu a jel byste spokojene dal vy i ostatni.
Tim, co jste zde napsal jste se u me zaradil mezi premyslejici ridice, ale zaroven mezi velmi nepozorneho ctenare, protoze i kdyz se tvarite ze oponujete, jinymi slovy popisujete to stejne, po cem vola autor clanku.
|
|
|
O cem to proboha plkate? Opet?
V tom clanku je zcela jasne dano najevo, ze pointou je vzajemny respekt. viz "Spoluprace" a "vsech".
O tomhle jsme se preli snad pod kazdym z predchozich clanku, autor uz to naznacuje slusne receno polopaticky, ale vy porad ne a ne se chytit. Jsem si z clanku zcela jisty, ze autor si nikde extra prednosti nevydupava, naopak necpe se tam, kde by omezil ty pomalejsi = problikavani v miste kde se pomalejsi nema kam zaradit, aby vyrazne nezpomalil atp.
O co vam jde? Mate nejake komplexy? Vypada to tak, protoze rozum za temito argumenty pro zmenu nedokazi najit ani kdyz se snazim sebevic.
|
|
|
Že vy za argumenty nedokážete najít rozum neznamená vůbec nic.
co autor naznačuje? jediné naznačování, které se dá z článku vyčíst je ve smyslu, že autor je řidič, kterému téměř roste svatozář a ostatní nestojí za nic, protože mu překáží. Apeluje na ostatní, aby k němu měli více ohledů. Pokud si on sám přednost nevydupává, pak nechápu o čem píše.
Chce se snad svým článkem sám převychovat k větší ohleduplnosti nebo se snaží převychovat ostatní?
I variantu "převýchova ostatních" bych brala, jenže na to je článek slabý a nezkušeným nebo neznalým řidičům neposkytuje žádné praktické ani využitelné rady. Umanuté geronty nepřevychová nikdo, natož pak článek na stránkách, které stejně nečtou. Doporučovat někomu, že pokud má před sebou 500 metrů místa, může jet rychleji, jsou rady na nic. Třeba nechce, nemůže, bojí se, nezvládá, veze akvárko, co já vím, ale rozhodně takový řidič nepojede rychleji po přečtení tohoto článku. Buď má důvod jet pomalu nebo na to kašle. Článek je převážně složen z všeobecně známých výkřiků do tmy, které nic neřeší, ale můžeme nad nimi diskutovat do omdlení. Příklady uvedené k článku nevedou k "pojďme o tom hovořit, abychom našli řešení". Příklady vedou k dohadům, kdo je na silnici větší prase a kdo menší. Autor uvádí, že jsou pouze dva typy řidičů, ti co jezdí rychle=dobří, ti co jezdí pomalu, protože se domnívají, že pomalu znamená bezpečně. Řidičů je víc "druhů" i když to možná autor netuší.
Buď článek s praktickými a využitelnými radami (např. opas - pořiďte si do auta chemické světlo, apod.) nebo začít u sebe, chovat se slušně a ohleduplně a doufat, že příklady táhnou, ale o tom zase netřeba psát.
|
|
|
Vy si vymyslite sama, co chcete cist a pak podle toho argumentujete.
|
|
|
nevím, možné to je, všechny tři články vykazují jakousi nekonzistentnost. Ukázněný řidič kontra pozor, jedu. Pokud se v článku objevuje nesoulad mezi nadpisem a obsahem je těžké si z toho vybrat. A pokud článek i dál pokračuje ve stejném duchu, je ještě složitější pochopit o co vlastně autorovi jde. Pokud autor není schopen jednoznačně vyjádřit svou myšlenku, pak to svádí k tomu, že autorovi jde o něco co se dá snadno vyvrátit a z toho důvodu se to snaží skrýt do vzájemně si odporujících prohlášení.
"Menší a lehčí musí uhnout těžšímu a rychlejšímu". To je pravda, ale výrazně těžší než moje auto je kamion nebo naložená tatra. Těm musím uhnout, to vím, proč to autor v článku řeší a uvádí příklad s lodí??
Autor uvádí, že ho k napsání dovedlo zamyšlení nad agresivitou v dopravě. S jakou agresivitou? Zřejmě má pocit, že by se měl zasadit o převýchovu řidičů. S větší pravděpodobností podlehl mediální kampani, která jednoznačně směřuje k tomu, že na silnicích se vyskytují výhradně agresivní řidiči a všechno zlo světa je způsobeno tím, jak se k sobě vzájemně chováme na silnicích. Jistě na silnicích se občas vyskytují jedinci, kteří si potřebují přeleštit ego, kteří mají pocit, že jejich svět stojí na tom, jak si vedou na silnici. Jenže ve skutečnosti je takových řidičů možná pár procent. Všichni ostatní, a těch je na silnicích naštěstí většina, jen jedou odněkud někam, to je vše. Nedokážu se s vyzněním článku ztotožnit z toho prostého důvodu, že nemám stejné zkušenosti jako autor, agresivního řidiče občas potkám, rozhodně však nejde o většinu účastníků. Nevím, dochází mi fantasie a nedokážu článek a ani ty dva předcházející chápat jako nějaký přínos k dopravní situaci, je mi líto. Jednoduše jsem tam na rozdíl od tebe nevyčetla vzletné myšlenky a přikláním se k tomu, že jsem je tam nevyčetla protože tam prostě nejsou.
|
|
|
Dovolím si připojit se. Zůstal ve mě dojem, že autor chtěl prostě napsat článek, nicméně písemné vyjádřování a uchopení stylu nezvládl. To se stává. Proto také vyrostla košatá diskuse.
Je hezké, že autor umí řídit loď. Proč se tomu tedy nevěnuje a prudí na silnici? Hledá, kudy teče proud?
Máš pravdu v tom, že skutečně agresivních řidičů je velmi málo. Bude jich patrně stejně, jako Praetoriánovo vystrašenců. Populace má prostě své rozvrstvení a s tím je člověk zvyklý počítat ve všech situacích, nejen na silnici, ne?
Druhá věc je, že dost lidí je lehkomyslných, jak přesně vystihl root ve svém komentáři (kdyby potkal sám sebe v protisměru).
Dalším problémem je to, že jedni využívají silnici k podnikání (osobní a nákladní doprava), jiní k obživě (doprava do zaměstnání a k zákazníkům bez ohledu na způsob) a jiní k zábavě (cesta na chatu, na dovolenou, drandění na motocykletě, bicyklu, inlajnech, kolečkových lyžích, chůzi, běhu..), přičemž každý jen ten svůj účel má za jediný a nerozpakuje se požadovat diskriminaci ostatních.
IMHO nic jako pasivní agresivita není. Bonmoty se vyznačují tím, že je lze použít jen zřídka, použity přes míru působí hloupě.
|
|
|
Jsem si zcela jisty, ze nadpis "Pozor jedu!" nema byt vyjadrenim rychleho projizdejiciho [autora], ale naopak vyjadrenim z pohledu clovkea, ktery jede pomaleji a zamerne [pod heslem Ja jedu] jede bezohledne sve a neuhne, nepusti, omezi, otravi, nasere, zkousi vyucit a ted uz si i ja vymyslim veci ktere si pod tim spise predstavuji nez co skutecne autor napsal. Kazdopadne tento smer je podle me mineny.
A pomalu opravdu neznamena spatne, nikde jsem nic takoveho v clanku nezaznamenal.
|
|
S článkem bych v celku souhlasil, slušnost by se měla objevit na našich silnicích ve větší míře. To ale neznamená, že za každou cenu musím vždy a všude...
Co se týče mě na silnici, pokud si ostatní "nevšímají" mě (ne, že by mě přehlíželi, ale spíš je to myšleno, že mě nepovažují za terč svých zvrhlých představ soutěžení), dělám totéž já.
Pokud ale má někdo problém, rád pomohu (upozorním na policejní hlídku, nerozsvícená světla, pokud je nehoda, uhnu, pokud mohu...)
To neplatí ale o debilech, kteří mají problém, že jedu v koloně předjíždějící kamiony a prostě si musí vynutit tu svoji "svobodu." Já zpomalovat od kolony a mačkat se mezi dva kamiony nehodlám. Až budu mít vpravo volno, zajedu tam a ať si pospíchá třeba do aleluja.
Pokud je ale někdo tak omezený, že i když má na dálnici vpravo volno, tak se radši táhne v koloně v levém, tak se docela i naseru a podjíždím, protože stupidita nezná mezí. Tak trochu analogie s pánem ve dveřích.
A nesouhlasím s testem osobnosti a tam si autor mírně protiřečí. Jsme sice jen lidi, ale slušnost od člověka stojícího mezi futry by byla, kdyby tam nestál. Mě sice neušetří 5 sekund, ale minimálně problémy jak krátkodobé (vyměnit si slipy), tak dlouhodobé (problémy s prostatou a močákem). Člověk potřebující chcát tomu s prázdným močákem nejspíš na záchodě místo zabírat nebude. Ten s prázdným močákem ale problém tomu s močákem plným problém zadělat může celkem velký.
|
|
|
Eeee, blbě jsem to napsal u tý nehody... Pokud je dostatečně široká silnice a někdo chce předjíždět i když jedou proti auta, uhnu.
Pokud je někde nehoda, tak pomohu.
|
|
|
Nemyslím si, že by něčí možnost jet rychleji znamenala pro něj nějakou výhodu,kterou jsem povinen mu poskytnout tzv. ze svého.
Pokud jde o opravdu šikovného řidiče / skutečně silný a rychlý stroj, potom nic takového není potřeba...stroj předjede a je pryč. Zhusta takový rychlojezdec dojede pomalejšího a spíš spoléhá (asi soudě dle sebe) na to, že až to půjde, dotyčný místouvolní.
Pokud jde ovšem o extráta v naftovém FolcWágenu libovolného druhu, pak se lepí na prdel, troubí bliká nebo rovnou svítí dálkovejma a domáhá se něčeho na co nemá nárok. Nechť se tedy odebere do háje, protože já kvůli němu nepojedu příkopem ani 90kmh s kamionama, když můžu jet pohodlně 150kmh. Zde jde hlavně o to, že jeho slabej a těžkej krám jede +/- 180kmh na kteroužto rychlost se dostne přibližně za jedno odpoledne. Asi proto potřebuje masivní spolupráci okolí, aby rychlost udržel. Nezřídka se pak stane, že takový extrát fprémiovéznačcepyčo lidového vozu odí předjížděnému kotvu za to, aby si zapamatoval s kým že to nejsou žádný žerty a kdo je na silnici pánem.
Sám jezdím po dálnici i 200kmh...a těžké, slabé a nudné vozy FolcWágen jsou jediné, které z levého pruhu uhýbají opravdu hóóóódně pomalu. Neblikám na ně, neb je zde reálné nebezpečí, že dotyčný si to vyloží jako útok a hodí mi kotvu. Proto zpomalím na jejjich "rychlst" a pak je předjíždím zprava - až je možnost, což je v případě řidičů jezdících s vozy z VW Group asi to nejbezpěčnější řešení.
|
|
|
To je sice pekne, co pises, ale myslienka clanku je IMHO tu:
'... já si v duchu říkám „s dovolením, rád bych projel“. Činím tak například v případě že třistametrová mezera mezi dopravními prostředky jedoucími v pravém pruhu je dostatečná k tomu aby pomaleji jedoucí kolega nemusel přibrzdit či ubírat plyn.'
.
|
|
|
Myslím, že můj příspěvek není s myšlenkou článku v rozporu. Jen jsem doplnil, že někteří neuhnou do pravýho z principu, protože mají* ýbrvágen...nebo dokonce škodí, neb jim na voze nijak extra nezáleží**.
Na Jaguar, Mercedes nebo BMW kidně bliknu, protože reakcí bude maximálně ignorace. Ne tak u VW plecháčků.
_____________
*, **) Slovo "mají" zahrnuje pochopitelně i drtivou většinu těch, co vůz nevlastní, ale mají ho zapůjčený od zaměstnavatele.
|
|
|
Proste je mnoho zpusoubu, jak jezdit jako debil...
|
|
|
Naštěstí jim sociálně cítící zaměstnavatelé pořizují stále ty stejné slabé a těžké krámy, takže si na ně lze dát pozor.
8o)
|
|
|
Pro me to docela plati, protoze bud jedu necim, co stezi dosahne rychlosti 100 km/h, nebo normalnim dopravnim prostredkem, takze to jde resit.
|
|
|
Zlata slova...herr zzr jaksi opomiji fakt, ze, tedy alespon dle meho subjektivniho dojmu, vetsina motocyklistu jezdi po dalnici zejmena pri cestovani na vetsi vzdalenosti dost otravnym zpusobem a sice chvili 120, chvili 160, pak zase pro zmenu 128, pak 180 atd., coz je zejmena pro nas prasici idioty ve vw plechaccich se zapnutym tempomatem na tachometrovych 140 dost otravne, zvlaste kdyz jsme nahodou zrovna slusni (pokud je u blbcu co si koupi cokoliv od vw krome seatu vubec mozne o necem takovem uvazovat) a uhybame, jelikoz se ty stehna motorkarsky vetsinou odmeni tim, ze pri predjizdecim manevru zase zpomali a prinuti nas k brzdeni za necim v pravem pruhu co jede vyrazne pomaleji. Vysledkem je ze po par kilometrech opet mijime bikera jedouciho pro zmenu 110 a cekajiciho na kolegu, ktery obstastnuje docasne zvysenou rychlosti jine zle automobilisty kousek dal. A tak je to dokud nezastavite nekde na kafe a nenechate je odskotacit dostatecne daleko. Tak...potrefena husa zakejhala...:) ...Predpokladam ze mr. zzr jezdi konstantni rychlosti a netyka se ho to, ale kdyz uz jsme u toho generalizovani, tak si jako majitel koncernoveho vozu taky plivnu...;)
|
|
|
To, co popisuješ je v uživatelském manuálu uvedený způsob jak na dálnici nepřidřít Jawu 350 8o)
Po dálnici jezdím autem vcelku dost a podobné chování jsem nezaznamenal. Autem jezdím po dálnici 130-150kmh a na motorce 130-200 dle situace, ale spíš se dálnici vyhýbám.
|
|
|
Svet je uplne naruby - ja s tebou souhlasim :-o
|
|
|
|
Ja se neraduju, ja se ted jen snazim vratit zpet spodni celist pote co mi upadla udivem na zem :D
|
|
Zcela souhlasím s názorem, že řidič by se měl chovat slušně a pokud možno uhnout. Sám se tím řídím. Bohužel tyto pravidla nejdou aplikovat všude. Sám se řadím k pomalejším jezdcům díky přítelkyni, které se děla špatně v zatáčkách a při vyšší rychlosti na ni jdou mdloby a opravdu nesnáším, když se mi na kufr nalepí pitomec s oktávkou a čeká, že sjedu v zatáčkách do příkopu, aby mohl milostivě projet. Mimochodem mě předjel před zatáčkou, do které nebyl absolutně žádný výhled. A výsledek? Dojel jsem ho v nedaleké vesnici, kde musel dát přednost. Asi to bylo jeho zlatých 5 sec.
|
|
|
Jasne. Len pre uplnost:
>Asi to bylo jeho zlatých 5 sec.
Pausalne odsudzovat (a hodnotit) predbiehanie stylom 'naco ma predbiehal, ked teraz trci na cervenu spolu so mnou?!' nie je celkom o.k., pretoze za svetlami moze byt x kilometrovy usek, kde sa prechadzat neda/je zakazane a teda jeho zisk (ak bude pred tebou, pomalejsim) bude daleko vacsi.
.
|
|
|
Jezdím teď občas trasu Brno-Zlín, jsou tam různá omezení atd. Běžně mě v omezení 30km/h předjede někdo přes plnou čáru dost prasácky, zmizí v dáli a za 10 minut ho v klidu dojedu a ve Zlíně mu dalece ujedu, bu neumí jezdit městem. :-)
Jezdím Fiatem Punto 1.2
|
|
|
A? Pisem: 'Pausalne odsudzovat...'.
.
|
|
Zcela souhlasím, kdyby se všichni chovali na silnicích ohleduplně, tak by naše silnice vypadaly zcela jinak. Ohleduplné chování však nemusí vždy znamenat submisivní chování, kdy bych měl uhnout každému a za každé situace, jak se tady někteří v diskuzi snažili naznačit (alespoň se mi to tak zdálo). Pokud někomu překážím a můžu mu uhnout, tak proč bych mu neměl uhnout?
A ještě k úvaze jestli uhýbá rychlejší a těžší či lehčí a pomalejší: podle mne záleží čeho chceme dosáhnout. Samozřejmě pokud si tatra vynucuje přednost, tak je to strašně nefér, ale na druhou stranu já zastavím mnohem snáz než ona a navíc když se nebudu snažit soupeřit s ní o přednost ale rovnou ji ochotně odevzdám, tak jsem poněkud zvýšil svoji bezpečnost. Z pohledu bezpečnosti by měl dávat vždy přednost ten kdo by utrpěl větší škodu - tank>tatra>osobák>cyklista>matka s kočárkem, jen u nás tuto posloupnost vidí řada lidí jinak (viz. přednost chodců). U mne se vyvinul "defenzivní styl" jízdy, kdy mne v podstatě nezajímá, jak je upravena přednost na křižovatce a vjedu do ní až když mám jistotu, že "s tím všichni ostatní souhlasí" a že z ní vyjedu celej.
|
|
|
Mudro.
>křižovatce... vjedu do ní až když mám jistotu, že "s tím všichni ostatní souhlasí" a že z ní vyjedu celej.
Ano. A ma to coraz vacsi vyznam, pretoze sa stava celonarodnym (aspon na Slovensku) sportom jazda na tvrdu cervenu.
.
|
|
|
I tady je to docela běžné. Sám sleduju, že když jedu na hodně tmavou žlutou, tak za mnou projedou ještě 2-3 auta 8o(
|
|
|
projeli až za tebou, dlužno jim připsat bod za snahu o plynulost a rychlost ;-)
včera jsem stála na červené a čekala, vpravo mě "podjel" srandista, který si najel do výhledu a pak vyrazil, na další křižovatce (s Vinohradskou!), najel také vzorně do výhledu a pak projel, na semaforu červená. Dalšího jsem viděla jak vjel do parku na trávník, den předtím jouda v protisměru. Chvilku jsem nevěděla jestli se mi to zdá nebo jestli přes noc změnili pravidla a zapomněli mi to říct. :-))
|
|
|
Joudu v protisměru mám v živé paměti. A jak Tě ještě zaháněl víc a víc na kraj, co? Typický idiot s žížalkou v trenclích. Jo...a byl to VW Passat fkombajnu a dehtu (dle briket padajících z výfuku). Jak příznačné.
8o)
|
|
|
Joudu v protisměru mám v živé paměti. A jak Tě ještě zaháněl víc a víc na kraj, co? Typický idiot s žížalkou v trenclích. Jo...a byl to VW Passat fkombajnu a dehtu (dle briket padajících z výfuku). Jak příznačné.
8o)
|
|
článek je docela výstižný, příklad zúženého jízdního pruhu a kamionu byl použit velice vhodně. ALE použít v testu prostatika spěchajícího na záchod je taková minela, že bych zvracel. Autor zřejmě neví co je onemocnění prostaty. Já tedy zatím z vlastní zkušenosti také ne, ale otec mi rád poskytoval informace v době svého léčení (operace a rekonvalescence cca 3/4 roku). Dva měsíce po operaci trvale pleny a další skoro tři měsíce na noc, plus ucvrnknutí si do textilu při okamžitém nevyprázdnění se téměř stoprocentně jisté. Samozřejmě nám oběma vyšlo, že jsme hovada =)
|
|
Ohleduplnost musí být oboustranná, nelze ji pouze vyžadovat.
Příklad:
na dálnici v levém pruhu předjíždím kamion, 20cm za mě se nalepí frajer a očekává, že mu hned po předjetí kamionu uhnu. Má smůlu, neuhnu - proč? Už se mi stalo, že nedočkavý frajer vyrazil tak rychle, že mi urval levé zrcátko, odrbal bok a ujel. Ten za mnou to nebyl, ale nebudu to znovu riskovat.
Jinak na silnici doporučuju dvě věci:
dát si do auta kameru, nebo aspoň na mobilu zapnou nahrávání videa. V případě střetu s blbcem se to může hodit.
Další rozumná věc je chemické světlo - takové ty svítící tyčinky. Červené jsou vidět do daleka a případná nehoda se dá označit z víc směrů.
|
|
1) zamindrákovaný frustrát si koupí auto v nadstandartní výbavě za nadstandartní cenu s nadstandartním výkonem
2)frustrát předpokládá, že v nadstandartní ceně vozu jsou zahrnuta i určitá privilegia na silnici (absolutní přednost, neomezená maximální rychlost,možnost zabrat dvě parkovací místa,atd...)
3)frustrát vyjíždí do provozu, kde se jeho iluze střetávají s realitou
4)frustrát zjišťuje že v provozu má stejná práva a povinnosti jako škodovkáři či trabanťáci a že plánovaná automobilní psychoterapie, mající za účel pozvednutí jeho chabého sebevědomí zcela selhává
5)frustrát uskutečňuje náhradní psychoterapii spočívající ve psaní nenávistných článků a příspěvkůc do diskuzí, kde spílá untermenschům s pomalými automobily, sám se stylizujíc do role ubermensche.
|
|
|
1) Lze dle tvého názoru také říci, že každé auto s nadstandardními parametry je řízeno/vlastněno frustrátem?
2) Z mého pozorování vyplývá, že privilegia si vynucují spíše řidiči aut spíše průměrných až podprůměrných - VW Octavia a spol.
Platí tvá teorie jen na osobní auta nebo i na náklaďáky, motocykly...nebo dokonce cyklisty?
Zbytek nemá cenu rozebírat...
|
|
|
|
napsal frustrat, ktery nejspise ani clanek necetl.
|
|
|
A co že sis to teda Uďo koupil za pixlu? Pět odstavců a ani se s ní nepochlubíš?
|
|
|
1) Zamindrákovaný frustrát si koupí auto - nadstandardně prorezlé, za nadstandardně nízkou cenu s výkonem nedostačujícím k vyjetí do prudšího kopce.
2) Frustrát předpokládá, že v nízké ceně vozu je zahrnuto právo na určitá privilegia na silnici (možnost nerespektovat zásady o neohrožování ostatních, právo bezdůvodně omezovat rychlost ostatních, možnost zabrat dvě parkovací místa, atd...)
3) Frustrát vyjíždí do provozu, kde se jeho iluze střetávají s realitou.
4) Frustrát zjišťuje, že v provozu má stejná práva a povinosti jako majitelé bavoráků či audin, a že plánovaná automobilní psychterapie, mající za účel pozvednutí jeho chabého sebevědomí, funguje. S každým upozorněním na nejapné chování ze strany ostatních se jeho ego tetelí.
Hezký den.
5) Frustrát realizuje aktivní odpor proti těm, kteří na jeho chování upozorňují. Jedná se zejména o nenávistné příspěvky v diskusích, kde spílá slušným lidem, sám se stylizujíc do role slušného člověka.
|
|
Mezi Zastávkou a V.Popovicemi je úsek častých dopravních nehod, prudké serpetiny, povolená 40tka, nic příjemného - pro většinu.
Jezdím tudy často, je to můj oblíbený úsek na celé trase do Brna a pokaždé se těším, protože ho projíždím bez brzd a pod plynem.
Užívám si jak mě síla motoru vytáhne ze zatáček. Silnice má zcela nový povrch o to je to lepší.
Sem tam se stane, že tam někoho dojedu ... někoho, kdo tudy jede poprvé, bojí se, má obyčejný respekt. a nebo ho prostě zatáčky neberou, možná, že tu 40tku bere vážně ...
V ten moment zpomalím, podřadím a nechám to klouzat ... zesílím rádio, zavrtím se v sedaččce a pokud možno jedu tak, abych mu nesvítíl do zrcátka a nelepil se mu na zadek. Kupodivu nepřemýšlím nad tím, abych napsal článek o zdržovačích provozu.
Je to slušnost, je to respekt? Ne, je to normální chování. Zajímá mě, jestli by mi autor uhnul na odpočívadle cca v půli kopce.
|
|
|
Je to Vas postoj. Ja sice nejsem autorem clanku, ani zrovna pomalym ridicem. Ale par let zpet jsem casto vozil v aute velmi krehke naklady a musel jsem jezdit hodne pomalu a verte neverte, ja poustel auta vzdy a vsude, kde to jen trosku bylo mozne. A bonus, delalo mi radost kazde podekovani ktere mi ridic co me predjel vratil probliknutim vystraznych - jelikoz ta jizda byla nudna, bavil jsem se timto.
A to je zase muj postoj.
Kazdopadne, ja dojet pomaleho, tak se za nej zavesim a kdyz neni moznost predjet, nepredjedu to uz je realita. Kdyzby me vsak nahodou dotycny dobrovolne pustil tak, ze bych predjet mohl - budu rad. Vy ne?
|
|
|
Ano, zduraznil bych to slovo "dobrovolne" v posledni vete, take poustim rychlejsi pokud je to jen trochu mozne, ale delam to dobrovolne ze sve vlastni vule a jen pokud to mne osobne neohrozi nebo vyznamneji neomezi. Z tech tri clanku a mnoha prispevku ovsem na hony cisi uplne neco jineho - autor i nekteri diskutujici maji evidentne pocit, ze na uhybani pomalejsich maji nejaky nezpochybnitelny narok jen proto, ze jedou rychleji a tak to podle mne zcela jiste neni.
|
|
|
Obavam sa, ze mnohi hladaju v clanku to, co tam nie je. Preco, v snahe za kazdu cenu oponovat? (Ani si netrufam mysliet, ze je to v snahe zabranit inemu jazdit podla jeho predstav, v snahe vnutit mu jeho styl jazdy, pretoze to on poklada za jeho pravo, za bezpecnejsie, za... iny lubovolny dovod.)
Opat citujem:
' Co si myslí většina řidičů, kteří občas problikávají pomaleji jedoucí účastníky nevím, já si v duchu říkám „s dovolením, rád bych projel“. Činím tak například v případě že třistametrová mezera mezi dopravními prostředky jedoucími v pravém pruhu je dostatečná k tomu aby pomaleji jedoucí kolega nemusel přibrzdit či ubírat plyn. '
To je slusna prosba, nic viac.
.
|
|
|
Diskutujeme o tom [spolu] uz ponekolikate a troufam si rici, ze uz Vas nazor chapu. Nicmene jsem porad za to, ze se pletete a autor to nemysli tak, jak to vnimate. Porad z tech clanku vnimam vyzvu k respektu vzajemnemu, nikoliv jednosmernemu.
Z toho plynouci: vzajemny respekt tak nejak implikuje tu dobrovolnost pousteni se navzajem misto zdrzovani se navzajem. Tak to chapu ja a uprimne verim tomu, ze jsem ten clanek pochopil lepe nez vy. Verit znamena prd vedet ze :).
|
|
No jen dvě drobnosti: za prvé pokud někdo jede hodně rychle, může se taky stát, že pomalejší do cíle nedojede vůbec, protože bude vytlačen, sešrotován apod. Druhá: k dálnici, pokud mám auto s motorem 1.2, tak zařazení za kamión pro mě znamená, že budu čekat dalších 10km na mezeru v levém pruhu, protože v něm jednou všichni. Tzn. mých několik hodně minut vs. 30 sekund, které bych předjížděl ten kamión.
|
|
|
Jednoduchá rada: Pokud máš Haťapku, tak nelez na dálnici, protože tam HTP nestíhá a svou neschopností pohybovat se jako ostatní vozy zhoršuje plynulost provozu. Pokud už tam s ní vyjedeš, tak si nestěžuj, protože HTP je auto do města tak možná do rychlostí 80-90kmh.
No a když spočítáš, že taková HTP raketa dělá ve špičce safety car půlkilometrové koloně, tak si spočítej, 100x 30sec. a dostaneš daleko jiná čísla, která ve srovnání deklasují Tvých pár minut, které jsou cenou za přepravu po komunikaci kam to auto nepatří.
|
|
|
htp raketa jest pomalejší kamionu?
|
|
|
Do některých stoupání je to skoro fifty-fifty a ve zrychlování z 90 je na tom taky prachbídně.
Proto je díky těmto parametrům její místo v pravém pruhu mezi kamiony, které může předjet, když jsou tyto ve stoupacím pruhu. Nebo je dovoleno dálnici zdržovat jen proto, že má někdo pomalý osobní vůz? Myslím, že ne...zato dost kolon, které se denně vídám na dálnicích, brzdí právě uštvané HTP referentské vozy, popř. škudlilové, co koupili krám a ještě jedou na spotřebu.
|
|
|
já nevím jak to jezdí,já si v práci půjčuju 1.4
ale soudím,že horší než kamion nebo avia to nebude.
a na dálnici je dovoleno jezdit i nižší rychlostí než 130-200 km/h,fakt ,-)
|
|
|
Prázná haťapka s jedním člověkem jezdí obstojně i po dálnici. Tempo +- 140 se s ní udržovat dá, takže z praktického hlediska mě za jednu cestu Praha - Buznov předjede tak 10 aut, kterým zpravidla s dostatečným předstihem uhnu.
|
|
|
JJ, pokud vyjedu na D1, rychlost většiny osobních aut je mimo delší stoupání 120 - 140 a auta jedoucí 90 - 110 nelze jednoznačně klasifikovat co do značky a stáří. Ale Fabie mezi nimi prakticky nejsou, odhlédnu-li od exotických škodovek 105/120, jedná se většinou o různé STW, přičemž se mi nezdá, že by jednoznačně šlo o naložená vozidla trhovců a chatařů. Ale není to statistika, že.
Pokud jedeš 140, tak těch deset rychlejších může být reálných. Potom jsi ale houby jezdec, dokážeš vyprodukovat kumulativní zdržení jen 5*10=50 sekund! Motocykletista, který "sesedne a položí stroj do písku*)"
dokáže i vyprodukovat zdržení řádově delší. Styď se!
______
*) Z hantýrky berlínských motocykletistů, volně přeloženo
|
|
|
A-háááá...už teda rozumím tvému e-mužství. Haťapkou si ho nenadstavíš, takže zbývá jen spousta silných řečí okolo. Ale tos měl říct rovnou, synu...
8o)
|
|
|
Hloupý osle, pro svoji osobní potřebu mám Volvo V70. Haťapku využívám v práci, protože zaměstnavatel není blb, aby kupoval dvojnásobně drahá ego-auta. Místo toho finance vyplatí zaměstnancům, ať si s nima dělají co chtějí. :o)
|
|
|
Jo, slyšel jsem, že máš Volovo...v souvislosti s tím, že někdo lituje, že má auto stejné značky, neb když ho máš ty, tak už to není ono...ale prej ho nemáš až tak dlouho. No nic.
Pak to vypadá, že máš blbého zaměstnavatele...a sám do věci moc nevidíš, protože nabídnout k dispozici auto jako benefit je lepší než přidat peníze na pásku. Proč - to si najdi sám.
Za dvojnásobek ceny HTP nekoupíš nic, co by se dalo nazvat ego-autem 8o) Za to koupíš leda tak...auto...a to ještě asi tak průměrné 8o) Takže dolů z hrušky.
|
|
|
Btw, tuhle jsem se v diskusi dočetl, že máš na podlaze garáže skvrny od oleje. WTF? Carmen má výtok? Eklhaft. To si spolu moc neužijete, co? :D
|
|
|
zrovna včera jsem jel domů a v místě, kde se napojuje magistrála na okruh byl shluk dvou aut, jedno mělo pomačkanej blatník a co nevidím ... opodál smutný motogangsta a na zemi zmasakrovaná carmen - tedy asi její napodobenina, protože ten vool, co na níjel, se moc nepodobal emilovi z vyvolených, dvojčeti zdejšího heroda :o)
|
|
|
Ne. V garáži mám servis na motorky...a holt není každá jako Carmen 8o)
|
|
|
O kousek výš jsi napsal:
"Nemyslím si, že by něčí možnost jet rychleji znamenala pro něj nějakou výhodu,kterou jsem povinen mu poskytnout tzv. ze svého."
A teď pro změnu:
"Pokud máš Haťapku, tak nelez na dálnici, protože tam HTP nestíhá a svou neschopností pohybovat se jako ostatní vozy zhoršuje plynulost provozu."
Buď jsem totálně nepochopil kontext, nebo sám sebe vnímáš jako nadčlověka. Na jednu stranu si tady obhajuješ právo zdržovat kohokoliv tím, že mu "odepřeš výhodu", na kterou nemá ze zákona nárok, na druhou stranu od ostatních žádáš, aby tě nezdržovali, ikdyž na to taky nemáš nárok.
Nehledě na to, že jsem se osobně přesvědčil, že i s HTP (47kW) se dá po dálnici bez problémů jezdit, akorát to žere víc jak dvoulitr a dráždí četné TDIčkáře k nepříčetnosti, protože takové podauto nemá v levém pruhu co dělat.
|
|
|
"Buď jsem totálně nepochopil kontext, nebo sám sebe vnímáš jako nadčlověka."
Nebo jsi ty nepochopil, že byla řeč o případu, kdy jedu tak, jak můžu/chci nejvíc (rozměj - podle zákona nebo víc) a někdo chce, abych zpomalil na polovinu své rychlosti, abych mumohl uhnout. HTP ovšem reálně zdržuje podobně jako kamion v levým pruhu, nedokáže udržet rychlost obvyklou v místě 140-150kmh a tak v levým nemá co dělat. To je podobný jako traktor. Ty nejrychlejší umí jet "skoro" tak rychle jako kamiony, ale něco jim prostě ještě chybí. HTP umí taky je t"skoro"jako osobní auta běžného formátu, ale něco jim chybí. Proto je na místě, aby si to jejich řidiči uvědomili a nevynucovai si něco na co mají "právo" leda tak dle svého mínění.
|
|
|
Máte Audi Quattro? Případně jiný AWD vůz s permanentním pohonem všech kol?
Pokud ne, předpokládám, že se v zímě neopovažujete vyjet na dálnice kolem vysočiny, nebo dokonce někam na okresky, protože máte krám, který není schopný udržet stejnou rychlost pro šťastnější majitele obvyklou.
Stejná logika, jen jiná situace.
|
|
|
VW s pohonem všech kol pochopitelně nevlastním. Mám lehký předohrab s dobrým podvozkem na úzkých kolech, takže se zimním obutím jsem schopen udržet tu +/-110ku jako všichni ostatní okolo.
Kdyby všichni měli 4x4 a jeli 150 i na břečce, pak mile rád pojedu 80kmh s kamionama v pravým pruhu. Jenže tomu tak není a tvůj příměr je tedy mimo víc-než-jen-trošku.
Méně emocí a více fištrónu!
8o)
|
|
|
Audi Quattro ma staly nahon na ctyri kola?
|
|
|
Nevím.
Možná se quattro jmenuje pořád quattro, ale kvůli katování kostů je to dnes možná jen 4x4 s dvojkou Haldexem jako má O2 4x4 Skaut, ale je to pořá Audi a to je přec premiovaznačkapyčo 8o)
Osobně v tomhle považuju za frikulínské šidítko všechno, co nemá v TP napsáno "Subaru" 8o)
|
|
|
To bych se zas ohradil ravkou... Ale jen tou prvni generaci...
No prave, ja mam za to, ze audi ma haldex.
|
|
|
Jeste ze tu nejsou EVOisti :o)
|
|
|
Na Subaru nedam dopustit, ale zase az takhle vyhraneny bych nebyl ... treba takove Pajero prvni generace take zadne siditko nebylo ;-) Skoda, ze se pak zkazili :-(
|
|
|
Moment, ale ty prece MUSIS predpokladat, ze tam nekdo tech 150 se svym 4x4 (treba ja a vsichni moji kamaradi krome roota, ten ma predohrab) pojede, takze pekne zahuc mezi kamiony a nzdrzuj slusny lidi. A vubec, kdyz nemas 4x4, tak vubec nejezdi v zime na dalnici. Co to je za moresy, dneska? Kazdej jouda s nejakym predohrabem me chce v zime okradat o muj drahocenny cas a vymejslisi kde co. To je proste joudovstvi nejhorsiho druhu. Fuj s nima pryc. Dalnice je jen pro silne vozy 4x4, takze na to pamatuj a priste - NEZDRZUJ!
;-)
|
|
|
Pokud vím, tak ani Libor ani Miloš ani Monty 4x4 nemají...takže to máme hned 3 výjimky z tvého tvrzení...8o)
Nemusím předpokládat nic, musím pouze nezdržovat.
Bohužel pro tebe se mi zatím nestalo, že bych byl v zimě při 110kmh nejpomalejší bez ohledu na krám ve kterým jsem seděl, zato se mi stává denně, že mě nějakej Ma-lej v HTP zdržuje, když jede po rovině v bezvětří 125kmh v levým a říká si, že je to skoro jako 130...a víc než 130 se přece jet nesmí, tak vo co gou, ne?
8o)
|
|
|
Nemaji 4x4? Sakra, ze ja vubec s takovejma sockama diskutuju, urcite ani nemaj slusny motor ani slusne auto, mrknu, jestli je nemam na ICQ a hned je vymazu, aby nahodou zbytecne neplytvali muj procesorovy cas :-)
Ale jo, ten komentar byl jen parafraze na to tvrzeni kolem, ze HTP nepatrej na dalnitz. Myslim, ze dalnice, vzhledem k tomu, ze je statni, tak by mela patrit pokud mozno co nejvetsi skupine ridicu. Je asi mozny vyrazdit nejake uplne statisticke extremy, ale mezi ty asi HTP patrit nebude (jel sem s tim 2x do Opavy a asi 4x jen do Ostudy moravy a sice to nebylo zadny hi-fi, ale ani to nebylo tak strasny, jak sem ocekaval - spis nez motorizace me tam stvalo asi 1000 a jedna drobnost v navrhu).
Ten zbytek se tam holt musi nejakym zpusobem dohodnout a respektovat se navzajem. V okolnich zemich v EU to docela funguje. Nervozni zavodnici jsou ve vetsi mire u nas, v polsku a madarsku.
Proto asi jen na nas zalezi, kam se chceme radit.
|
|
|
Hele brzdi, socky jsme všichni co nemáme alespoň 8x8 :-D
|
|
|
Pockej, to prece neni v souladu s "kategorizaci osobnich vozu dle prostorodeformacniho paradoxu":
1) Slusne auto mam ja.
2) Ti, co maji auto slabsi, jsou socky, co maj slaby mrdky a nevyplati se s nima bavit.
3) Ti, co maji auto silnejsi jsou nagelovany frikulini nebo buzny, ktery to maj jako nastavec na penis, jinak je to uplna mrdka a nevyplati se s nima ztratit slovo.
4) Ti, co maji stejne silne auto, ale jine znacky maji nespolehlivou sracku odnekud z asie, ktera se jim brzo rozpadne a vubec je to cele k nicemu, tedy neni duvod se s nimi bavit.
5) Ti, co maji stejne auto jako ja maji dobry vkus a protoze uz vsechno vedi a neni co kritizovat, neni duvod se s nimi bavit o malichernostech.
To da prece sdravy rosum, ne? :-))
Jinak nejvetsi king je samozrejme ten, kdo ma 8x8 ... a na korbe ICBM.
|
|
|
|
No jsem zvedav, jak budete zaroven mirit, nabijet a ridit ;-)
|
|
|
tohle srovnávání je ošemetný.
například takový dálniční provoz je podle mě co do chování řídičů s německem už vcelku srovnatelný, rozdíly jsou pochopitelně v kvalitě infrastruktury a taky vozového parku. i v německu každou chvíli vidím předjíždění zprava, myškování, lepení či problikávání.
dle mého pozorování je také možná větší rozdíl mezi provozem na D5 a R46, než mezi provozem na D5 a třeba na německé A93. na moravě totiž dělají fakt dost divný kousky poláci, kterých tam zejména takhle v pátek večer a v neděli odpoledne jezdí spousta.
oproti tomu, dost velký rozdíl je pokud jde o silnice I. třídy, ale opět to je spíše tím, že u nás po nich ve spoustě směrů vede veškerá doprava. a je fakt, že pokud je takový úsek v německu (např. silnice tuším s číslem B85 nahrazující chybějící kus A6 od dreieck oberpfalzer wald k ambergu) připadal jsem si tam také dost podobně jako na podobných cestách u nás.
takže kdoví, jak to vlastně je. třeba by na to mohl někdo nasosnout nějaký grant (dávají se i na mnohem větší pí****y), udělat studii a s výsledky nás seznámit :o)
|
|
|
Ty si z toho delas prdel, ale je fakt, ze kdyz jsem jeste mel Subary, tak jsem si s nimi vzdy hrozne rad uzival prvni snih ve meste, kdyz silnicari jeste "spali" a vsichni jeli krokem s ocima na prednim skle a ja (samozrejme se vsema ctyrma kvalitnima zimakama) jel v te dobe povolenych 60 a blbnul s tim autem jak malej kluk ;-) Holt hrichy mladi ;-)
|
|
|
Ne, to Vy jste dle mého názoru absolutně mimo. Btw, emočně jsem člověk celkem vyrovnaný.
Vyjmenováváte konkrétní typy vozidel, ktera dle Vás nesplňují podmínky pro jízdu v levém pruhu. Prý zdržují.
HTP jedoucí v letních podmínkách 130 je pro Vás nepřekonatelný problém, ale vy plazící se 110tkou, když se najdou jedinci co by rádi jeli rychleji je v pořádku.
Obě varianty jsou pro mě nesmyslné, nepotřebuji si masírovat ego na tom, že budu kázat absolutní moudra o tom kdo co na silnicích smí a co nesmí. Můj příklad byl absurdní, nicméně ten Váš se kvalitativně nijak neliší.
Až najezdíte dopředu to co ostatní nacouvali, pochopíte, že není kam spěchat. A možná si také všimnete, že těch kolon na dálnici, které zdržuje nějaké HTP zas až tak moc není, rozhodně né tolik aby to stálo za článek.
Howk
|
|
|
na D1 směr brno zdržují nejvíce brněnské spzky nezávisle na tom, o jakou zn. auta se jedná - psychicky se totiž cítí povoláni regulovat plynulost provozu podle pravidel, na která jsou zvyklí :o)
|
|
Člověk by rád zůstal klidný a ohleduplný, ale pokud jedu za paní v nové oktávce, která se na přehledné rovné silnici vleče 70, pokusím se jí předjet se svou felinou a po 15 vteřinách jedu stále vedle ní a oba jedeme 130 dokud neuhnu protijedoucímu tiráku a nezařadím se poslušně za ní aby mohla zase zpomalit na 75, v tu chvíli fakt lituju, že jako standardní výbavu nemám dva spřažené vulkány nebo alespoň bazuku. A tahle situace zapříčiní, že po se zbytek cesty chovám agresivněji i k řidičům, kteří si to nezasluhují.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Pozor, jedu!
|