D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Poručíme smogu, dešti!
    (ze dne 20.11.2011, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 20.11.2011 21:36:02     Reagovat
    Autor: Tomáš - Neregistrovaný
    Titulek:Věcná chybka
    Dole v poznámkách se praví: "**) Moderní zážehové motory ...". Přijde mi, že se mluví o vznětových (dieselových).

    Jinak za jedna.

     
    Komentář ze dne: 20.11.2011 21:45:34     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Věcná chybka
    je to správně, není to chyba. Zážehové motory s přímým vstřikem rovněž produkují saze.

     
    Komentář ze dne: 20.11.2011 22:45:51     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Re: Věcná chybka
    emmm, zdroj tohoto tvrzení?
    Že totiž kdyby palivo nestíhalo shořet, tak by nutně musely vznikat i VOC (těkavé uhlovodíky), na ty jaksi normy moc tolerantně nepohlíží...(a přiznejme si, to je asi to nejhorší co může spalování produkovat)

     
    Komentář ze dne: 20.11.2011 23:16:09     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Věcná chybka
    Je to všeobecně známý fakt. Reagovala na to dokonce EEC dodatkem k emisním standardům, takže pro benzínové motory s přímým vstřikem existuje limit na saze stejný jako pro diesely (pro standardy EURO V a EURO VI).

    Problém je zhruba ten, že při příliš krátké době vstřiku se teplo v okolí paprsku paliva z injektoru spotřebuje na odpaření paliva a současně vznikají lokálně ve spalovacím prostoru místa se sytou směsí. Výsledkem hoření za takových podmínek jsou saze.

     
    Komentář ze dne: 20.11.2011 23:33:11     Reagovat
    Autor: egres_svk - egres_svk
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Věcná chybka
    Ak teda spravne chapem, moja draha konzerva r.v. 86, le carburettor, le benzin, ma cistejsi obsah vyfukovych plynov ako niektore kvazimoderne prditka? Potesi.

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 09:45:40     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Věcná chybka
    Něco mi řiká, že bez řízenýho katalizátoru dosti těžko...až na ty saze teda...

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 14:06:44     Reagovat
    Autor: JeromeHeretic - JeromeHeretic
    Titulek:Re: Re: Re: Věcná chybka
    To je "vune benzinu", ty tekavej uhlovodiku! :-)

    Komentář ze dne: 20.11.2011 22:05:20     Reagovat
    Autor: 809Kocur - 809Kocur
    Titulek:Článek dobrý, ale s tímto nemůžu souhlasit.:
    Autobus má výkon 155 kW, plní EURO III (0,1 g/kWh PM10) a trasu ujede autobus za hodinu dvacet, protože je pomalejší. Celkem vyprodukuje jejich "ekologicky příznivý" autobus 1 x 0,1 g x 155 x 1,33 = 20,6 g sazí.

    Počítá se zde s předpokladem, že motor autobusu pojede 80 minut na plný výkon, což je evidentní nesmysl. Nicméně je to horní limita, kolik by autobus vypustil, kdyby ...
    Pokud vezmeme v potaz, že autobus MHD sežere cca 40 l nafty na 100 km, tak potom vychází:
    40 l * 0,85 kg/l * 44,8 MJ/kg = 1520 MJ spalného tepla na 100 km.
    0,30 * 1520 MJ / (80 min * 60 s) = 0,095 MW = 95 kW tepleného výkonu. Při účinnosti motoru cca 35 % pak průměrný mechanický výkon podáváný motorem vychází pouhých 33 kW. Počítám, že 15 minut z 80 běží motor na volnoběch. Odečtu-li je, pak se dostáváme k mechanickému výkonu 41 kW.
    Ano jsem si vědom toho, že ve velmi malých rychlostech (3 km za 50 minut ... stane se) ten výpočet bude vykazovat hausnumera.

    Dlužno dotat, že pro autobusy existuje palivo lidskému nosu i přírodě šetrnější - zemní plyn neboli CNG. Ale zkostnatělí provozovatelé raději dražší palivo. Co dodat. :(

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 18:19:55     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Článek dobrý, ale s tímto nemůžu souhlasit.:
    Absolutní počet gramů zmenšíš, ale na obou dvou stranách (auta x autobus). A to přibližně ve stejném poměru.

     
    Komentář ze dne: 21.11.2012 11:15:11     Reagovat
    Autor: tkopec - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Článek dobrý, ale s tímto nemůžu souhlasit.:
    pocet gramu aut nezmensis - ten se pocital z g/km, kdezto u busu se debilne pocital z g/kwh (a do tech kwh se bral vykon 155 kw, za cely cas.)

    Komentář ze dne: 20.11.2011 22:18:21     Reagovat
    Autor: evlo - evlo2
    Titulek:euro6
    Nesleduji nove euro normy, ale vim, ze ty starsi byli jeste normalni a nesledovali co2, euro6 uz sleduje?

    Komentář ze dne: 20.11.2011 22:18:42     Reagovat
    Autor: evlo - evlo2
    Titulek:euro6
    Nesleduji nove euro normy, ale vim, ze ty starsi byli jeste normalni a nesledovali co2, euro6 uz sleduje?

     
    Komentář ze dne: 20.11.2011 23:02:20     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: euro6
    Ne, pokud k tomu nevydali nějaký ten jejich podělaný amendment, jak oni rádi dělají. CO2 je regulován jiným procesem.

    In order to limit as much as possible the negative impact of road vehicles on the environment and health, the Regulation covers a wide range of pollutant emissions: carbon monoxide (CO), non-methane hydrocarbons and total hydrocarbons, nitrogen oxides (NOx) and particulates (PM). It covers tailpipe emissions, evaporative emissions and crankcase emissions.

    Komentář ze dne: 20.11.2011 23:14:09     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:CNG
    Bývam na strednom Slovensku, konkrétne vo Zvolene. Viem o tom, že minimálne vo Zvolene a Banskej Bystrici jazdia mestské autobusy výhradne na pohon CNG. Dokonca vo Zvolene je aj plniaca stanica CNG, k dispozícií pre bežných motoristov.

    Komentář ze dne: 21.11.2011 00:06:42     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Spalovani, spalovani
    Mel bych nize otazku, kterou jsem polozil uz na zahrada.cz, ale tak trochu se to tyka i tohoto tematu. Otazku bych rozsiril o dalsi - a to co vsechno se da smysluplne spalit v kamnech (hodne dobre roztopenych), aby to nemelo negativni dusledky na zivotni prostredi ? Videl jsem, ze dokonce existuje i "kotel" na vyjety motorovy olej z aut a to mi prislo uz dost hrozne. (ne, PETky naplnene pilinami a olejem doma nepalim ;-) ).

    Přes rok nashromáždím určité množství papíru, mimo jiné kartonové krabice. V zimě skončí v krbu. Papír není úplně nevýhřevný, i když kupovat bych to nechtěl (za rohem máme firmu, která z papíru delá brikety a prodává je), pálím jej tak, že v krbu založím oheň ze dřeva a kdyź je teplota dostatečná, přiložím papír. Ten spolehlivě prohoří, nesmrdí.

    Otázka: je vhodné takový popel dát k rostlinám, nebo do kompostu? Tedy směs popelu z papíru a dřeva..?

    Na internetu jsem našel oba názory, nicméně nebylo to nikdy podloženo žádnou chemickou analýzou.

    Také jsem našel, že papír do kompostu patří (nedávám jej tam).

    Tak jak to je?

    PS: Pro "ekologoy", kteří mi řeknou, že jsem prase a papír mám dát do kontejneru na papír, mrkněte se někdy zda se vyplatí papír recyklovat (ne, obce to mnohdy dotují + tu jsou externí zátěže jako svoz apod.). Plasty samozřejmě dávám do správného kontejneru. A papír pálím za relativně vysoké teploty, takže to probíhá úplně jinak než při nižší.

    **** Doplneni po 3 reakcich: ****

    Tady jde spis o to, ze papir obsahuje ruzna barviva (netusim jake jsou normy v tiskarstvi, zda se jeste pouzivaji nejake "skodlive" barvy ci nikoliv). Dale tu jsou nejaka lepidla, apod. Musim asi jeste doplnit, ze firma importuje nejake soucastky z Ciny, nedelam si iluzi o slozeni cinskeho kartonu...

    Prave k temto "nezadoucim" slozkam smerovala ma otazka. O jilovitost pudy se prilis nebojim...

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 18:29:56     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Spalovani, spalovani
    Je to XY let, ale:
    - tiskařské barviva jsou přísně regulované tak, aby při kompostování neuvolňovaly těžké kovy
    - je cosi, co zvyšuje teplotu samovznícení papíru. Mám pocit, že se to přidává vcelku povinně. Chemicky je to sůl čehosi.
    - lepidla ani né, to by ten papír byl hodně drahý, ale bělidla a stabilizátory je exchtovní chemie, kvůli které bych to nekompostoval.
    - při domácím spalování vidím problém v neuvěřitelném zasírání komína popílkem.
    Obyčejná kamna na dřevo ani v jádru nevytvoří teplotu moc nad 1000st (teplota pro bezproblémové prohřátí oceli pro kalení), spíš běžně tak 800. Na vyšší teploty je potřeba alespoň dřevěné uhlí.

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 21:37:21     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Spalovani, spalovani
    eeeeee jen technicka... Co vznikne ze dreva po pocatecnim zplynovani? Napoveda - je to (zastudena) cerne a jinak dosti zhave...

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 09:05:36     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Spalovani, spalovani
    dřevo hoří postupným zplynováním, hoří ten plyn.
    odpověď je, že dřevěné uhlí. Pitvat po odborné stránce si netroufám, ale prostě na smrku v krabičce max. tak vyžíháš na měko, neprohřeje se to. Přihozením dřevěného uhlí se dá už něco zakalit, i když to trvá dlouho. Na černém uhlí můžeš pohodlně snad i tavit, není problém bílý žár. Doporučuji zkusit si to s nějakou uhlíkovkou (starý pilník).
    Jinak spalovny prý mají teplotu spalování výrazně vyšší - 2000 ? - takže když pálí tam, je větší jistota rozkladu na prvočinitele.

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 09:14:47     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Spalovani, spalovani
    ...spíš 8500 a více.

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 21:52:33     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Spalovani, spalovani
    nemám žádné vědecké zdůvodnění, ale roky cpeme papír do kamen (samozřejmě s citem a ne všechno naráz, aby to nevlítlo do komína) a popel z kamen do kompostu, všechno roste, nic tomu nechybí, něco z toho jíme a žijeme, já bych to tak nedramatizovala. Ale je pravda, že v kamnech ten papír shoří a nic moc z něj nezbyde.

    při pálení venku jsem viděla, že běžný papír shoří v pohodě, problém je s papírem potaženým tenkým igelitem, to má při hoření divnou barvu, igelit se škvaří a roluje, divně se to kroutí, některé barevné krabice od bot nebo různých výrobků.

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 09:36:20     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Spalovani, spalovani
    No, těžké kovy se tam už vcelku* nedávají, ev. organické škodliviny imho vyletí komínem.
    Sorpční komplex půdy ledascos pobere, mikroorganismy toho dokáží hodně rozložit. Já bych se toho nebál.
    Ale pokud máte obavu, tak si nechte udělat analýzu na hlavní těžké kovy a máte pokoj.

    Pokud chcete mít klid, tak to hoďte na trávník a záhon hnojte cereritem, tam máte obsah látek deklarován + musí splňovat normu na obsah těžkých kovů atd.

    * ale není to zase taková hitparáda; likvidace barev:
    http://www.svettisku.cz/buxus/generate_page.php?page_id=5541&buxus_svettisku=f3f3

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 15:58:47     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Spalovani, spalovani
    Dle všeho je popel dobré hnojivo, ale spálením se zkoncentruje co bylo v tom dřevě/papíru, čili cokoliv co se má jíst bych s tim nějak moc nehnojil...

    Karton je i tady na západě z (alespoň částečně)recyklovanýho papíru, čili v tom může být opravdu cokoliv...bílej papír bude obsahovat titanovou bělobu, která je dokonale neškodná...

    p.s. V domácích kamnech se "relativně vysoké teploty" nevyskytujou, kamínka nemaj na něco takovýho vhodnou konstrukci, ale většina věcí celkem rozumně shoří i při nižších teplotách...

     
    Komentář ze dne: 23.11.2011 00:51:53     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Spalovani, spalovani
    ad relativně vysoké teploty: je mi jasne, ze to je do 1000 'C. Nicmene je rozdil, kdyz clovek zapali papir "jen tak" (vetsinou ani neshori), a kdyz to strci do rozpaleneho krbu (blafne ihned a karton se rozpali do ruda a vydrzi tak treba 20 minut). Dale ten papir ani neni citit (nesmrdi).

    Kazdopadne dekuji zatim vsem za odpovedi. Popel nasypu k nejakym okrasnym rostlinam, do jara opticky zmizi a priroda si s tim dale snad uz poradi.

    Komentář ze dne: 21.11.2011 00:06:55     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Stejne je to vsechno jinak
    Tolik cisel a uplne zbytecnejch. Opravdovemu expertovi se staci jednou projit po Husitsky a hned ma jasno. A jeho vlezdoprdelka pak muze kdakat o mozcich na vylete a plakani, ze nam nekdo saha na auti.

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 10:35:14     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Stejne je to vsechno jinak
    Tolik čísel a úplně zbytečnejch, protože ti, co mají mozek na výletě k tomu ještě navíc vynikají schopností selektivního čtení.

    Odhady, jak dalece se silniční doprava (celkově, nejen individuální) podílí na zamoření vzduchu polétavým prachem, se různí. Nejčastěji uváděné údaje jsou v rozmezí 14 až 40% .

    V tý diskusi šlo o to, že podíl AD na znečištění je v některých místech nezanedbatelný. Což tato čísla potvrzují. V tehdejší diskusi se neřešilo mimochodem ani to, jaký podíl na tom maj ty busy, co se tam v tý zácpě plácají s ostatními auty, protože každýmu soudnýmu člověku je jasný, že ten podíl bude taky nezanedbatelný.

    Čili bojuješ tu se strašákem, kterýho sis sám postavil.

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 10:46:43     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Stejne je to vsechno jinak
    Opravdovému expertovi naopak nestačí se jednou projít kdekoli. Opravdový expert totiž nevyhodnocuje jenom že to smrdí, ale taky čím to smrdí, proč to smrdí a jak moc to smrdí. Možná i proto je opravdových expertů tak málo- každýmu stačí se projít po Husitský a hned má jasno...
    P. S. Shodou okolností se zrovna v těchhle místech vyskytuju poměrně pravidelně, a nemám dojem, že by to tam bylo zase o tolik horší, než např. nahoře na Žižkově, kde je provoz výrazně menší. Prostě když byl smog, tak byl všude, když nebyl, tak nebyl nikde:-)

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 18:38:15     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Stejne je to vsechno jinak
    Nevím co je Husitská, ale podobně u nás je asi třeba Údolní.
    Dočasné omezení čehokoliv Vám vůbec nepomůže, při vhodné dispozici se to tam bude držet jak smrad v dolíku.
    Řešením je zbourat vše okolo, vystěhovat všechny ostatní v okruhu 20-30km a doufat, že si ten smog nevyrobíte sami.
    Nebo si stanovit priority a vybrat si adresu, kde to není tak hrozné.
    Je to jak s povodněmi - bydlení v domku u řeky je romantické a v létě i hezké zimě naprosto super.

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 21:39:44     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Stejne je to vsechno jinak
    Husitská je hnusná ulice na Žižkově, tam je to stejně hnusný jako před revolucí, nezměnilo se tam nic, snad jen přibyla herna. Tak nějak to dřív vypadalo v Karlíně, ale tam to "propláchla" voda a hned je to lepší. Zvláštní je, že všude kolem je to lepší, Husitská přímo navazuje na Koněvku, ale ta se mění. Možná nebude třeba to tam bourat, protože to spadne samo, údajně se tam stavělo jen z bouraček.

    (ale jinak jste společně s předřečníkem zabili Praetorianovi povedený vtip :-))

    Komentář ze dne: 21.11.2011 08:58:30     Reagovat
    Autor: sumy - Sumy
    Titulek:zelená vlna
    Zelená vlna je fajn, taky mám radost když ji pěkně chytím, ale je tu jedno velké ALE. Při jízdě v " zelené vlně" dochází k velkému zvětšování rozestupů mezi jednotlivými vozidly a tím i celkově menší propustnosti křížovatky. Proto se zcela logicky klade požadavek při řízení dopravy tyto vlny uměle nepreferovat. Navíc co si budem povídat, když nebude mít tramvaj vyšší prioritu na vjezdu do křižovatky, tak ve spouště případů by došlo ke značné komplikaci při nashromáždění více tramvají. V době kdy jsem projektoval křižovatky v Praze(prosím nekamenujte mě-algoritmy řízení signálů jsem nedělal) mě tato informace docela překvapila.

    Komentář ze dne: 21.11.2011 12:17:30     Reagovat
    Autor: madmax - madmax
    Titulek:EU je dobra.
    Predem se omlouvam za offtopic, ale neda mi to se nepodelit :)

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/8897662/EU-bans-claim-that-water- can-prevent-dehydration.html

    Komentář ze dne: 21.11.2011 14:04:10     Reagovat
    Autor: jam - jam
    Titulek:na rousku mi nesahejte
    ja jsem nahodou medialni masaz s rouskou kvitoval s povdekem. je to elegantni modni doplnek proti vsudypritomnym kamerovym systemum. takze ja hlasuji pro povinne noseni rousky v pripade kdy je, nebo jen horzi nebezpeci smogu, kdyby to melo zkazit jeden jediny zaber smirakum. :)

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 14:10:33     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: na rousku mi nesahejte
    rouška není špatný nápad, hlasuji pro. :-))

    (některým se inverze líbila, cykloun si libuje, že když jel na kole bylo všude kolem takové hezké bílé intimčo :-)))

    viz příspěvek č. 12 Lei

    www.prahounakole.cz/2011/11/nebudme-zvirata/#comment-14019

     
    Komentář ze dne: 21.11.2011 18:43:27     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: na rousku mi nesahejte
    No, roušky z OBI používám při zednických pracech a při broušení kovů. Neprodávají jenom tu za 35Kč 3 kusy, kterou měla ona automatí princezna, ale i třeba výrazně kvalitnější 3M.
    V nejhorším se filtrační účinnost dá trochu zlepšit navlhčením, ale za cenu propustnosti a jenom jednou ....

    Komentář ze dne: 22.11.2011 12:36:07     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:link
    zpravy.ihned.cz/cesko/c1-53747930-chytry-zakon-ma-podporit-ekonomiku- ceska-tak-jako-ve-velke-britanii

    Má někdo tušení, co je to za objev roku?

    pozn.: Článek je hezkou ukázkou profesní inkompetence, kdy pan Kynčl jaksi pozapoměl nejenom popsat merito věci a hned přeskočil k pozitivním závěrům, průzkum zadaný nějakou Duhou nezapoměl, ale profesní stružení typu Hospodářská komora a spousta profesních sdružení podnikatelů asi neexistují.
    Ale třeba aktivisté Duhy hodlají snížít vlastní emise blbosti a potřebují na to zákon.

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 14:16:32     Reagovat
    Autor: Hnusná Opice - Serednaopice
    Titulek:Re: link
    Z názvů jako "Chytrý zákon" mám husí kůži. Pravidelně se totiž stává, že vyjde-li podobná iniciativa od politiků, jde o nějaký další zelený zmrdizmus a otravování firem dodatečnými daněmi. Vyjde-li naopak iniciativa od firem, často je to nástroj velkých firem k likvidaci malých konkurentů.

    Absence jediného věcného popisu toho zákona v tom článku je fascinující.

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 14:29:39     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: link
    No, dopad zákona je v článku jasně napsaný, stejně tak kdo za tím stojí a kdo ho podporuje, ev. s ním souhlasí.
    Ten článek je dobré varování pro každého, koho se může dotknout - ale ten už se musí starat sám.

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 14:58:36     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: link
    Však vo to go .... nechce se mi citovat, ale: chytrý zákon, který zaváže o 2% ročně, 3/5 čechů souhlasí dle nejasného průzkumu.
    To je na Hospodářské dost slabé, na Novinky excelentní. Proč viz výše.
    Zákon nemůže být chytrý, jenom legislativně či věcně zprasek/kvalitní práce ...
    "Vyjadřuje" se tam/je tam názor kde kdo, vyjma zástupců průmyslu a vlády. Nějak si nevzpomínám, že by poslanci sami zvládli napsat cokoliv kulturního.
    ------------------------------
    ve zkratce:
    Hnutí Duha <link> za podpory velvyslanectvi Kingdom of Condom a skupiny 25 poslancu zastoupenych Medvedem, Liskou a Veverkou ... z ODS/VV prosazuji navrh zakona o 2%omezeni emisi rocne, cely text zde, ktery vychazi z britskeho zakona <link> ....
    Na zaklade reprezentativniho pruzkumu se 100 priznivci a cleny eko-hnuti je podpora mezi obcany 80%, vyjadreni Mily z HK je ze se s navrhem seznamuji.
    atd ...
    ? nebylo by to lepsi ?

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 15:14:43     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: link
    Jen kratší. Pochybuji, že u nás ten zákon je už v nějaké verzi hotov. Koho dotyčný zákon v britské verzi zaujme, jistě si ho dokáže najít sám.

    Nakonec, toto je informace zdarma, logicky nemůže být zcela vyčerpávající, to by pak noviny nikdo nekupovat.

     
    Komentář ze dne: 22.11.2011 20:59:29     Reagovat
    Autor: lachta - lachta
    Titulek:Re: link
    "chytrý zákon", "už 'funguje' ve Velké Británii", "podporuje ČSSD a TOP09". Bojím se ten článek číst. :o)

    Komentář ze dne: 23.11.2011 10:14:31     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:D-Fensi, můžete prosím..
    ..nám, co nestačíme sledovat všechny technické novinky, sdělit, jaký že to chutný hi-tech pokrm vyjde z automotive kuchyně v příštím roce?
    Narážím na poznámku pod článkem "..Pokud tedy chcete rozumně fungující motor s přímým vstřikem, běžte nakupovat během roku 2012." Předem díky.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.