Komentáře ke článku: Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (ze dne 25.12.2006, autor článku: Keyma)
Přidat nový komentář
|
Říkej mu T-rex, třeba. A neuvažovals o tom čtyřtaktu, co se vyráběl 1990/91? To by mě zajímalo, jak to jezdí...
|
|
čtyřtakt je o ničem,samozřejmě jede líp ale nemá to to kouzlo.Jinak doporučuju vystříkat dutiny,hlavně tzv vlaštovku,to je ta část co se od prahů sbíhá k držáku motoru.A nešidit ho ani na palivu ani na oleji.Já používal Natural 95,motor líp startoval a měl lepší chod.Šmejdi co ho trápí na různá nepaliva by zasluhovali nachcat do piva.Olej M2T nebrat,to není do dvoutaktu ale tak na panty k prasečímu chlívku,obzvlášť ve vyšších otáčkách to nemaže.Buď M6A nebo něco zahraničního pro dvoutakty.Taky aspoň dvakrát ročně promazat svislé čepy řízení.V nádrži se hromadí u dna bordel a voda a po přepnutí na rezervu to vletí do karburátoru.Chce to používat nějaký přípravek proti vodě a občas vyčistit odkalovací štamprli pod nádrží.Odpich na křižovatkách je jedinečný,ve vyšší rychlosti to už ale nestačí.Pokud jsou v pořádku tlumiče a promazané řízení tak se s tím dají zvládat nevídané věci.Tak a teď se těším na tu diskusi tady.
|
|
|
Díky moc všem za rady a připomínky.. já, na doporučení bývalého majitele do toho liju special a M2T, takže to asi nebude to pravé kešu? zkusím vaši variantu.. jinak na nejaký srázek okolo prahy bych se určitě rád podíval, neplánuje se teď nejaký? díky za odp..
|
|
|
Ten olej třeba M2TS nebo M2TSF(modrý).
Akcelerace z nuly na 50 km/h je skutečně vynikající.
Honit ho ale delší dobu nad 100 km/h však nelze doporučit.
|
|
|
@@Já používal Natural 95,motor líp startoval a měl lepší chod.Šmejdi co ho trápí na různá nepaliva by zasluhovali nachcat do piva.@@
Cha cha, ja jezdil zasadne na technickej, NIKDY ode me nedostal benzin od pumpy. Kdyz si ho pujcil svagr a nalil mu natural, prestal startovat. Byl jsem pravidelny zakaznik, sud (200l) technicaku plus 10l M5A. Boze, to byly casy. Jinak podotek pro autora - po nejakym prdlani ve meste je ho potreba prohnat, zaseres si vejfuk, prave tim, ze ho prozenes, za tebou bude sice modrej vocas, ale pekne si vejfuk vypalis. Ten muj byl r.v.89, svetle modrej, varianta DeLuxe, s mlhovkama, radiem, reprakama. Jeste jednou musim zamacknout slzu v oku, to byly casy. Trabi nikdy nezklamal.
|
|
|
s N95 nic nezískáš, má jenom víc oktanů, ale bez změny kompresního poměru a předstihu....no effect...a jestli tam naliješ M6A tak nachčiju do piva já tobě. A znamená že je neaditivovanej a houby vydrží, už se skoro nepoužívá, to už spíš AD (aditivovanej) ale požřád se bavíme o oleji do čtyřtaktu takže no way....Na co trabant jezdil doteď dobře bude jezdit dobře i dál, pokud mu chceš dopřát něco lepšího není špatnej Mogul TS nebo spíš TSF...polosyntetyku nebo syntetiku spíš až po dekarbonizaci motoru (uvolňuje kousky karbonu, mohly by něco přidřít, zapíct kroužky a nebo taky nic, toť otázka). Pozor! Nepokoušet se o provoz na různý oleje do křovinořezu, stihl a podobně, křoviňák má hliníkovej válec (s vrstvou tvrdokovu samozřejmě) a složení oleje je trochu jinačí, na jawině s tím mám špatný zkušenosti. Přípravek proti vodě stačí líh. Pořádně si ho ošetři proti korozi, pak bude sloužit věčně....Jinak gratuluju ke koupi a přeju hodně šťastnejch kilometrů.
|
|
|
s N95 nic nezískáš až na to že je nejpoužívanější,je u každé pumpy a tím pádem má aspoň jakeštakeš zaručenou kvalitu.Přece nebudu jezdit na opačný konec okresu pro jakýsi pseudo Special co je sice o dvacetník levnější ale v té nádrži jim leží už rok protože to nikdo nekupuje.Myslím že lepší dát o tři oktánky víc než o třicet míň jak to dělají techničákoví hrdinové.Dokonce znám i hovada co jezdili na jakousi čistící směs,použitouz fabriky kde v tom prali součástky po broušení.Motory to přežily pár set kilometrů.M6A je neaditivovanej ale u dvoutaktu to jaksi nevadí,on tam jaksi vletí,proletí klikovkou,válcem a veyfuckem ven takže jeho trvanlivost je bezpředmětná.Ale jak už jsem napsal jinde,už je na trhu dostatečný výběr.Chce to nešetřit za každou cenu pokud to s trabočem myslí trochu vážně.Ten motor když dostane svoje tak dokáže úžasné věci.Ultralehcí polítavci je používají dodnes,speciální motory jsou drahé.Slyšel jsem o jednom co si na rogalo dal motor z favorita a málem se zabil.Po půlhodině plného plynu mu uletěla ojnice.S trabantama to je běžný způsob provozu,v pohodě to zvládají.
|
|
|
Měl jsem Trabi i Wartburg, tak si dovolím pár dodatků podepřených vlastní zkušeností.
Olej M6A nepoužívat ( jedině v nouzi a na dojetí, pokud u pumpy nic jiného není ), při odstavení stéká z ložisek, ta potom reziví. M6AD nepoužívat do dvoutaktů NIKDY, aditiva dokonale zapatlají spalovací prostor a svíčku, kouří a smrdí.
Obecně vhodné jsou pro dvoutakty Made in DDR oleje viskozní třídy API TC, tedy např. Mogul TS/TSF, spalitelné a při odstavení nestékající. Poměr stačí 1:50 - 1:60, pokud jsou na obou koncích ojnice jehlová ložiska. NEPŘEMAZÁVEJTE MOTOR, NEMÁ TO SMYSL !!!
Nezříkejte se ani olejů pro zahradní sekačky, jezdil jsem s waranem roky na "zelený" SHERON uvedené viskozní třídy k plné spokojenosti.
Benzín : bohatě stačí obyčejný speciál - T601 i W353 mají malou kompresi, N95 nic nepokazí. Pokud půjdete nakopat spalovače "techničáku", rád se připojím. Tenhle benzín může bez rizika používat pouze Wartburg 311 do r.v. 1956 ...
U trabantíka se mi osvědčilo vždy 1x ročně důkladně vyčistit a propláchnout nádrž, odkalovačku, hadici i plovákovou komoru karburátoru - od té doby, co jsem to začal dělat, se mi nikdy neucpala
tryska ani nic jiného. U wartburgu stačí sem tam trochu lihu do nádrže.
Hodně šťastných kilometrů !
|
|
|
jak už jsem napsal jinde M6A mi doporučil servisák motorových pil ale je pravda že to bylo před cca 13 lety.Tehdy moc velký výběr nebyl,cizí oleje byly nehorázně drahé a M2T měl velmi špatnou pověst.Při pravidelném provozu by stékání nemělo vadit.Čištění nádrže potvrzuju,normálně všechno vymontovat a vypláchnout,práce na půl hodiny.Hlavně po delší odstávce,po zimě,nádrž může vlivem vzdušné vlhkosti vevnitř oreznout a pak se to všechno dostane do benzinu.
|
|
|
Mám warana 8 let, za tu dobu sem najel 68tis. km. Jezdím jenom na techničák a na M6A a nikdy žádnej problém nebyl. Motor má celkově najeto 168 tis., ozývají se ložiska na klice, ale jinak startuje a jede dobře.
Kdyby nebyl techničák víc jak o půlku levnější než speciál, tak ho tam samozřejmě neliju.
|
|
autorovi clanku gratuluju ke krasnemu prvnimu kousku a verim, ze brzo pribudou dalsi (ja jich mam osm :-)) co se jmena a technickych dat a vychytavek tyka, zkus nejakou stranku o trabantech (je jich celkem dost) nebo primo nejaky trabisraz, treba zrovna v praze je to tradicni rijnova trabantiada a tam ti urcite poradi. jinak muj nejmilejsi se jmenuje mazanek, ale ten tvuj by se klidne mohl podle barvy jmenovat ruda ;-)
jinak si vubec nedelj hlavu z nejakych bavoru, medouru a vohnoutic v meganech, nemaji ani potuchy, co to je jizda s trabantem. tenhle jel taky v medouru
http://www.novinky.cz/krimi/naledi-si-vyzadalo-prvni-obet_104900_md7i4.html
s tarbikem na vecne casy;-)
|
|
Pěkný článek a k tomu jménu, myslím, že "Rudý drak" by byl vystižný. Hodně štěstí při dalším psaní článků.
|
|
Clanek jsem cely zatim necetl, ale padl mi zrak na zminku o te sedmdesatce a autech, ktera te predjizdela. Vez, ze bych udelal totez. Ne proto, ze bych nemohl jet za trabantem, ale proto, ze nesnasim jizdu za cimkoliv nechutne smradlavym a tak (kdyz to jde, nejsem zadny rapl, ktery by to bral pres dvojitou plnou) ruzne archivni stodvacitky, favority, kadety a ropaky predjizdim i tam, kde mi nezavazi kvuli rychlosti. Jen proste ten humus nehodlam dychat.
|
|
|
To je takovej problem si topeni na tu chvili prepnout na vnitrni okruh?
|
|
|
To je takovej problem, ze ty smradochy predjizdim?
|
|
|
děkuj Bohu že ty nejsi odkázán jen na toho smraďocha. někteří totiž nemají na vybranou..
|
|
|
sorry, ale tohle není argument. Co míníš souslovím "být odkázaný na smraďocha"?
Kdo doma pořád živí takového mastodonta, a je do toho fanda, budiž mu přáno. Ale kdo skuhrá, že na lepší nemá, je mezulán a lhář (jakžtakž bezpečná ojetina se dá sehnat za velmi slušné peníze), který ohrožuje sebe - což by mi až tak nevadilo - i ostatní na silnicích, protože tou svou sedmdesátkou, o které si myslí, že je bezpečná, nutí ostatní k riskantním manévrům, jelikož pokud se za výfukem uchytí pár těch, kdo jsou ochotní čichat jeho zplodiny (a je skutečně s podivem, kolik lidí je ochotných jet mimo obec 60-70 a nepředjet ani na přehledném úseku), tak pro normálního řidiče vznikne velmi nebezpečná situace. Už totiž nepředjíždí jednoho troubu (případně fandu, čest výjimkám), ale vláček třeba pěti aut, která mezi sebou samozřejmě udržují vzdálenost nula. A tohle předjet už není sranda.
Ne vždy je pomalá jízda bezpečná (vím, o tom ten příspěvek nebyl:-)
|
|
|
Přijde na styl jízdy řidiče - já se svým trabošem běžně jezdíval 80 - 90 km/h a přes kilo tam, kde byl příznivý vítr; rozhodně jsem provoz nebrzdil. Mohl jsem si to dovolit, protože jsem si hlídal stav brzd a podvozku. Tam, kde to šlo, jsem se držel blíž ke krajnici a protože traboš je úzké autíčko, bylo vedle mne místa dost na předjetí. Jezdil jsem na předepsanou směs paliva s olejem, takže mi trabík začal dýmat až po delší jízdě do táhlého kopce, jinak nekouřil skoro vůbec. Pokud bych měl projevit tolik troufalosti a porovnat trabanta s moderním vozem, řekl bych, že by to bylo ode všeho něco. Se Smartem měl trabant společnou manévrovatelnost hlavně ve městě, s Fábií bych porovnal kvalitní posez na silnici a například s Mini bych srovnal emotivní náboj trabanta pro fandy :-).
|
|
|
Nedrž se tak při zemi. Kamarád měl taky Tráboše a vždy tvrdil, že je to kombinace Rollse, Porsche a Ferrari. Z Rollse pružení, z Porsche vzduchem chlazený motor a z Ferrari plastová kastle :-)
|
|
|
Tak bohu opravdu dekovat neni proc, on mi na auto penize nedal. Ale jestli nejakeho mas, muzes mu rict, at ti da na lepsi (kdyz mas pocit, ze rozdava ostatnim).
Navic muj prispevek nebyl o tom, ze bych se nejak navazel do lidi, kteri smradochy jezdi (to jen tva vztahovacnost zpusobila, ze sis to tak prebral), ale o vysvetleni, proc i kdyz provoz nebrzdis maji ostatni ridici nutkani te predjet.
|
|
|
Tady je namístě tolerance. Dnes už těch "smradochů" Trabi, Wartburg, Barkas tolik nejezdí,aby to byl problém na našich silnicích zase až tak velký.
Úctu jak ke starým lidem, tak ke starým autům.
Trabantářům zase, pouštějte pokud možno ostatní auta před vás. Jet za vámi není každému příjemné. Ale jsem rád, že historická auta ještě na silnicích jezdí.
|
|
|
Uz jsem to psal v jinem prispevku - Trabanty me az tak nevadi, protoze je potkavam malo. Mnohem horsi jsou skodovky, favority a ruzne "usporne diesely" z roku 1988 (kadet, golf, omega, sierra a dalsi).
Ucta ke staremu autu ano, ucta ke staremu smradlavemu vraku ne.
|
|
|
O dieslech asi neni treba diskutovat, tam je to celkem o nicem...ale...
skodovky a favority, ktere tu jsou tak propirany, nejsou tim nejhorsim, co u nas jezdi. Mnoho (!!) z nich je udrzovanejsich nez kdejake moderni auto, ktere majitel poridi, aby mel neco "novyho", ale pak se o nej vice mene nestara, kapotu otevre jenom, kdyz mu nestrika nic z ostrikovacu. Kdezto u aut, ktera maji "sva" leta, jsou urcite udrzovaci ukony nutne a jejich ridici jsou si toho vedomi. Samozrejme, ze existuji vyjimky, ktere timto opovrhuji, kdyz uz to jezdi tricet let, tak to jeste chvil vydrzi, ale tech neni moc. Ono neni ani zadny velky poteseni sunout se za octavkou TDI nekolik let starou...nehlede na jeji poruchovost, ktera u prvnich modelu velice casto dava popud k hovorum a debatam v rodinnem kruhu...
|
|
|
Už jsem psal v článku, že mám Traboše pro radost, nejsem tedy odkázán jen na něj.. ale znám lidi kteří mají třeba jenom Favorita nebo stodvácu a jiné auto si dovolit nemohou..
K te vztahovačnosti: nijak jsem si to nepřebíral, opravdu mě nic a nikdo nemůže lehko urazit.. ale díky za zájem.. jinak pro pořádek - provoz nebrzdím, obě auta mám po technické i jiné stránce v pořádku (až na tu příhodu s brzdama, ale už je to v poho, mechanik mi tam vyměnil nějaké těsnění) :) a pokud mě chce někdo předjet, když jedu v Trabantovi, nijak mě to neuřáží a pokud je kam, tak uhýbám..
|
|
|
Na chvíli to jistě problém není. Ale já mám pro dvoutaktní auta takový návrh - ať si všichni povinně udělaj odbočku z výfuku do kabiny, aby z toho smradu taky něco měli ! Proč to maj čuchat jen ti za nima ?
|
|
|
Já mam návrh pro Tebe. Vyveď si z řitě hadici do huby. A hubu otvírej jenom v případě, že jdeš žrát. My z tvejch keců taky nic nemáme a musíme je tu číst.
|
|
|
dvoutakt smrdí ale moc mi to nevadí.Tak nějak to je příslušné věci.Olomoucké tvarůžky taky smrdí a přesto je mám rád.Co ale nesnesu je katalyzátorový motor za studena.Ještě že mám průprdnou garáž jinak bych ranní odjezdy do práce asi nerozdejchal.Popravde řečeno někdy se mi po tom plastiku trochu stýská.
|
|
|
Me jo, nastesti jich moc neni. Horsi jsou skodovky (120, Favorit) a stare ropaky - tech jezdi porad dost. Tvaruzky taky nejim, ze by to spolu nejak souviselo?
|
|
|
tak si pořid' filtr na pusu kámo,120tky a dvoutakty nesmrdí,to je vůně podstivé české práce a né čínskejch inžinýrů!
|
|
Jestli chceš co nejvíc omezit modrý kouř a smrad, a zároveň aby tráboš co nejdéle vydržel ve zdraví, tak alespoň olej M2TS nebo něco kvalitnějšího zahraničního. Na M6A zapomeň, i když někteří na něj málem přísahají, je to ještě větší humus než M2T. Jak smradem, tak hlavně tím že zanáší motor a výfuk karbonem a vyrábí můstky na svíčkách. A hlavně - palivo do dvoutaktů se zásadně a výhradně míchá v KANYSTRU!!!!! Vezmeš dvacku do kanystru, přidáš olej 1:50, tedy na kanystr 0,4 litru, pořádně protřepeš a pak teprve přeleješ do nádrže. Když tam jenom naleješ olej přímo do nádrže a potom zaleješ benzínem, olej se pořádně nepromíchá a nejdřív jedeš na samý olej, a auto smrdí jak hyena, a v závěru zase skoro na čistý benzín s možnými následky pro motor. Odtud asi pramení nářky na M2T.
Ještě že dneska už takhle míchám benzín jen do mopeda.
|
|
|
tak ten M6A jsem používal na radu dlouholetého servisáka motorových pil.M2T při otáčkách nad 4000 už neúčinkuje a část se ho spálí.Jeho tvůrci zřejmě mysleli že to tak bude lepší,nebude mastný výfuk.Tím vznikají karbonové usazeniny jak v motoru tak ve výfuku.M6A se nespaluje protože nebyl určen pro ztrátové mazání ale pro oběžné takže je odolnější,čili odchází do výfuku.Ten je sice ukrutně mastný ale téměř se nezanáší.Ověřeno na motorové pile,fichtlu jawa 05,555,20,dále na motorce Jawa 250 kývačka,tomtéž motoru v malotraktoru a na dvou trabantech.Dnes už jsou k mání lepší oleje takže už není nutno za sebou dělat kouřovou clonu.Míchání benzinu potvrzuju,nejlepší je nalít půl kanystru,olej a zamíchat,protřepat.Pak teprv dolít do plného,líp se to promíchá.Když není vyhnutí tak to v té nádrži něčím důkladně zamíchat.Já si vozil olej předředěný benzinem už v množství na jedno tankování takže se to dobře rozpouštělo.A pozor když se použije lepší olej tak to může uvolnit staré karbony a to může zacpat výfuk.Bráchovi se to stalo na fichtlu,divil se proč to nejede když to nedávno čistil.Znova rozebral výfuk a přední část byla krásně čistá,zato v tlumiči bylo plno loupanců karbonu ale volně sypaného,ne připečeného.
|
|
|
Co třeba tohle: http://www.ciao.co.uk/x__6510597 a k tomu Shell Power Racing 100+
|
|
|
Na tohle je jednoduchá odpověď - v rodině jezdil Wartburg od roku 1972 do 1996. Zkušenost je jednoznačná - na M6A se dělaly kompletní generálky motoru každých 60 - 70 tkm, plus problémy se zanášením svíček. S olejem M2T se repase klikovky posunuly na 100 tkm, a výbrus válců se už nemusel dělat nikdy.
|
|
|
|
No tak tohle vážně není oranžová, autore, to se na mně nezlob :)))
Pojmenuj ho Vinetou :o) Je taky narudlej, též vznikl za komančů a taky ho vyrobili Němci :-)
|
|
To je rajčatová... Tak co třeba Rajče?
|
|
|
že takovou ženštinu charakterizovanou slovy" třicetiletá zmrdice v saku, cigáro v tlamě a telefon u ucha" potkáte velmi lehce a téměř denně, zpravidla v off-routu či jiném nadřazeném voze, a jede ještě jak prase ikdyž zrovna netelefonuje.
|
|
Buď "Golem" nebo "Letící cihla". To druhé není tedy můj nápad, takhle titulovali US raketoplán při přistávání. Ale v tomto případě jsou obě jména narážkou na terakotovou barvu
|
|
podle me se takove vozidlo nemuze jmenovat jinak, nez RED DWARF
|
|
|
|
PINK DANGER je pro nej to spravne jmeno
... a jinak je fakt krasnej!
|
|
Honeckerova (rudá) zloba? :-)
|
|
|
P.S. Poslechněte si "Trabi" od Mc Maarka ... ;-)
http://www.mcmaark.wz.cz/demo.html
|
|
Me par dni pred dovolenou nabourala jedna dulezita zmrdice v Meganu, zaprdla, tlusta, neprijemna, cca 25 let... Megane jeden den stary, zmrdice z jedne farmaceuticke firmy. Zkurvila mi dovolenou a tak se ptam - "dulezita" zmrdice se do Meganu dava za priplatek nebo naopak se slevou?
V trabiiikovi me jeste nikdo neboural. Vzhledem k barve vaseho trabika bych mu dal jmeno tygr :-D (pruhy volitelne dodelejte)
|
|
|
Asi za priplatek, ja ji ve svym nenasel. Nebo myslis ze kdybych si ji k nemu objednal ze by mne vysel levneji? No, to radeji bez ni.
Jinak trabi bylo moje prvni priblizovadlo. Uzasnej strojek :-)
|
|
Ja měl jednoho, říkal jsem mu Pryskyřník pádivý :-)
|
|
|
Keymo,s chutí jsem si přečetl Váš článek.
Mám na kraftfahrzeug Trabant sentimentální vzpomínky,
ještě z dob,kdy jsem za totáče bydlel v Hranicích u Aše (Chebsko) a kdy jsme,díky vlídné blízkosti Deutsche Demokratische Republik (tedy NDR),jezdívali s kámošem,který vlastnil Trabanta,do východní části Německa na nákupy,nebo jen na večeři (ano, nasoukali jsme tam i naše dvě štíhlé přítelkyně).
A že se to v NDR Trabanty (a také KFZ zn.Wartburg) jen hemžilo :-)
Dodneška nezapomenu na charakteristickou "vůni" v ulicích Bad Brambachu, Oelsnitz či Plauenu,jejímž původcem byly spaliny z dvoutaktů.
Nikdy se nám nestalo,že by Trabi někdy selhal,vždy se všude "dohrabal" i v zimě,sněhu a mrazech,co byly v létech 1985, 1986.
Když čtu články o Trabantech,docela mě mrzí,že jsem si tenkrát také nějakého nepořídil... :-(
|
|
Predjizdejici zenska je zmrdice, ale autor v Praze prasi bezne (coz je ovsem neco jinyho). Uprimne doufam, ze se s podobnym srotem nikdy nepotkam, ten smrad z toho je na pobliti.
|
|
|
děkuji Vám pěkně za psychologický rozbor.. upřímně doufám, že se s Vámi nikdy nepotkám, některé komentáře jsou na poblití :)
|
|
Na zimu doporučím úpravu - zařadit do vedení od baterky k zapalování dvě zdířky - v létě zkratovat krátkospojem. V zimě mezi zdířky zapojit krabičku od mýdla s 4,5 V baterkou - přes dvojpřepínač - jedna poloha propojeno přímo, druhá poloha vložená baterka (správným polem, aby se napětí z akumulátoru o těch 4,5 V zvedlo). Startuje to jako dáblík - má to víc voltů, protože startér v zimě tý baterce samozřejmě shodí napětí. Po nastartování se přepinačem ta plochá baterka vyřadí a jede se normálně. Po dojetí se krabička s baterkou dá do kapsy, aby nezůstala v mrazu. Baterka vždy vydržela celou zimu.
Přeju pěkné jezdění (jen to v zimě zrovna moc netopilo! - prošívaná bunda se doporučuje).
|
|
peknej Trabik...taky jsem vlastnikem jednoho...
www.swenney.hustej.net/Srance/TRABI.JPG
|
|
Trabant bylo genialne az zvracene jednoduche auto a pritom dle mych zkusenosti lepsi nez stodvaca. Pokrokova koncepce motor vpredu, predni nahon, plastova kastle a tuhy "spotovni podvozek-listova! pera vzadu", vicemene beze zmen vyrabeno 40 let. Naprosta bomba jako nactiletej jse s tim jel k baltu i do Juginy, tenkrat to slo, protoze ani ostatni auta nejela o moc rychleji. Nepamatuji se, ze by se tam neco pokazilo (krome uhnilych vyfuku, blinkru a spinace brzdovych svetel). Bohuzel nakonec shnil (vlastovka). Ale jinak dokonale reseni, zadny ventily, rozvody, vodni pumpa, palivove cerpadlo. A pokud si pamatujete tu ostudu s mercedesem A a losim testem, tak trabik tenkrat tu drahu, kde se medour prevratil na strechu, projel naprosto s prehledem, coz musela byt silena ostuda. Vsimnete si, ze cenzura necenzura na netu uz moc odkazu a videii k tomuto velkemu fiasku medoura nenajdete:-)
|
|
|
Slyšel jsem takový vtip - prý co je Austin Mini? No to je přece Trabant, jak měl opravdu vypadat. Jenže DDR-oni se na to vysrali, tak museli přijít Angličani a trabanta dokončit...
|
|
taky jsem v Trabim kdysi jezdil, u Tvého článku jsem si příjemně zavzpomínal... Jenom poznámka na okraj - Trabi není z bakelitu! Tak ať Ti to jezdí...
|
|
|
Ten materiál se jmenuje Duraplast, jsou to bavlněná vlákna prosycená fenolformaldehydovou pryskyřicí tvářená za tepla. S bakelitem to přece jen příbuzné je.
|
|
Býval jsem také majitelem tohoto sqostu. Musím říct, že jediná porucha, která se mi vyskytla byla, že to nejelo. A to hned několikrát. Řešení: nejelo to proto, že jsem to buď uchcal, a nebo jsem tam neměl benál. Jinak to absolutně nemělo chybu .....
|
|
KOUMACI HO ZVRHLI NA MEKKE TRAVE BEZ KOLIBKY A NATRELI SI PODBEHY A SPODEK NA ZIMU. DUROPLAST /BAKELIT/ SKOCIL DOVNITR, PAK VEN A BEZ POHROMY.SPAT SE DA I V SEDANU, KDYZ SE VYHODI ZADNI OPERKA A NOHY DO KUFRU, U KOMBI UZ JE TO LUXUSNI CHRAPOT BEZ PROBLEMU. MEL JSEM DVA DO 1981 A HONIL JSEM TEHDY 22 000 KM ROCNE.
|
|
Zdárek,
hezkej článek... traboš je dobrý retro a super koníček.
Čas od času taky nějakýho na silnicích potkam, a upřímě spíš očumuju, některý jsou opravdu výstavní kousky.
Pro mě by byla jasná volba Red Dwarf, ale třeba rajčátko,Rudy,kečup... možností je hodně.
Známej měl auto co se jmenovalou Mokouš a soused měl Punťu.
Sice to zní zvláštně ale některý jmena aut jsou hodně vtipný.
|
|
|
Taky jsem měl Trabanta. Dokonce to bylo první mnou vlastněné auto. Někteří mne zlobili řečmi, že Trabant jako auto není, a proč má Trabant tak velká okna, že aby bylo lépe viět toho vola, co v něm sedí a plno podobných invektiv,jenže já jsem to neřešil. Trabant projel celou socialistickou Evropou a taky na Západ se podíval.
Spát se v něm dá, pokud ovšem jedete nejvýš dva, zadní sedadla necháte doma a na noc dáte přední do kufru. Z domu si vezete nějaký molitan 10 cm, tak v něm přespíte, ale žádný super hotel to není. To byl lepší STW 1202, který jsem taky vlastnil.
Jednou mne zlobilo startování. Ať jsem měl jakoukoli baterku, starter točil pomalu a líně a tak někdy bylo lépe parkovat na svahu nebo dokonce roztlačit. Příčina byla jednoduchá, leč přijít na ni bylo složité. Kabel od baterky ke starteru býval hliníkový, časem zoxidoval, vznikl přechodový odpor, který byl nízký a proto nevadil ostatním spotřebičům. 6 voltové napětí bylo nízké a tak málo elektriky šlo do startéru. Vyměnil jsem kably za měděné a svorky olověné, potom Trabant startoval na drc.
Když si vzpomenu na Dederony ještě v Trabantech 600 těch kulatých jak se štráchali odkudsi z Berlína k Černému moři, tak to už jsou vzpomínky. Dnes už jsme někde jinde. Vážím si těch, kteří dělají něco pro záchranu automobilové historie.
Náš Trabant přezdívku neměl. Říkali jsme mu Trabant.
|
|
|
jo tak tyhle zážitky mám taky.Kdysi mi místní srandisti napsali před barák tehdy populární reklamní slogan"mazda-jak se vám líbí" no a já občas někomu ujel do kopce a podobně.Nejlepší byly dejchavičníky Š 105 120 u kterých majitelé i po pětadvaceti letech stále trpěli přesvědčením že mají novou škodovku.Ty vykulené oči a zaťaté zuby,sevřené pěsti na volantu a kouř z výfuku hustší než z trabantu stojí za to.Dnes takhle zlobím Fabie s litrovým Fiátkem pandíkem.
|
|
Taky jsem ho nejaky cas mel. Akorat se pri nejakych otackach ozyvaly divny zvuky z motoru. Kdyz jsem ho po roce rozebral, bylo vysypany lozisko mezi klikou a ojnici. Ale jezdil.
|
|
...třeba DEBILY, kteří se starou plečkou brzdí provoz (bu tu je 50 a já jedu 60 a nikdo nemá nárok jet rychleji) a kromě toho mají tu plečku v katastrofálním stavu a ohrožujou všechny osatní. Jsi vůl.
|
|
|
pravda, možná by tě měli taky preventivě odstřelit, dle tvého návodu. V obci je povolená rychlost do 50, pokud jedeš víc, porušuješ zákon o provozu na pozemních komunikacích. Dále tě upozorňuji, že Trabanti v dnešní době (většinou koníček majitele) jsou v daleko lepším stavu než kdejaký 8 let starý auto. Máš pravdu jsi vůl.
A aby sis moh taky rejpnout tak tě upozorňuji že mám Trabanty 3, Fiat Uno, dále ještě spoluvlastním Škodu Tudor (boják r.v.1950). Je skutečně zajímavé, že na Tudora by si nikdo ani nedovolil křivě podívat, zato trabant je zažitý jako bakelitový smradlavý odpad.
Takže se v tom autě někdy projeď a potom něco povidej
|
|
|
Jste si pane asi spletl server. Zrovna tady je jedna velká část příspěvků ba dokonce reálných aktivit věnována důvodům, jak je vámi oslavovaný zákon o provozu na pozemních komunikacích buzerační a neefektivní. Jestli v polích za městem, kde idioti zapomněli na víkend sundat třicítku, jezdíte třicet, abyste Váš milovaný zákon neporušoval, pak na to máte právo, ovšem nazývat jiné diskutující volem působí v takovém případě poněkud komicky.
|
|
|
proc by si mel plest server? nebo zde se nesmi sdelovat jiny nazor nez je nazor zdejsich vudcu smecky?
|
|
|
Mílíte se, server jsem si nespletl. Jsem jeho častým čtenářem, to ovšem ani zdaleka neznamená, že budu do písmene papouškovat názor přispivatelů. Rád si něco o problematice přečtu a také si přečtu názory ostatních.
Prosil bych o citaci z mého předchozího příspěvku, kde oslavuji novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích. Pouze jsem reagoval na předchozího přispivatele, který tvrdí, že (ne doslovně) jedu-li 50 km/h v obci ve "své staré plečce v katastrofálním stavu" (jak je to s tím stavem už jsem vysvětlil) jsem vůl. Ne skutečně nejsem, pouze se snažím dodržovat zákon. Zákon který se mi může nelíbit jak chce, ale je to zákon v zemi ve které žiju. Pokud chci žít na určitém území, musím dodržovat pravidla, která mi "majitel" území stanoví.
A prosím Vás, přečtěte si ještě jednou příspěvek na který jsem reagoval. Dozvíte se, že v něm byl přímo autor článku nazván volem s myšlenkou takové lidi preventivně střílet. Děkuji za pochopení a přeji pěkný rok 2007.
|
|
|
Jak jistě všichni kromě Tebe pochopili, s tou zmrdicí to bylo tak.. Telefonovala a nevěnovala se řízení, takže jí vždycky ztěžkla noha a když zjistila že už je příliš blízko mého vozidla (cca 1 metr!!) tak zabrzdila takovým způsobem jako by jí skočil do cesty jelen (na rychlost asi 30kmh) a vzápětí zjistila že jede moc pomalu tak na to zase šlápla.. sledovat to bylo příšerné, jet před ní ještě horší.. někdy bych Ti přál si to vyzkoušet, jsem zvědavý co budeš říkat potom... Jinak o tvé inteigenci a mravech svědčí Tvůj oduševnělý rozbor mé živočišné příslušnosti.. Děkuji a těším se na další
|
|
Podle mě by měli Trabanty jezdit už jenom na veteránskejch značkách. Jak k tomu příjdou ostatní, který trnou s normálním cca 6 let starým autem na emisích? Pokud mě na emisích buzerujou ohledně hodnot u sice starého, ale třícestným katem vybaveného BMW a tyhle smrady nechávaj jezdit, tak asi není něco v pořádku. Všude je slyšet o snižování skleníkových plynů, o autech, která mají o x% méně emisí, ale na druhou stranu tu jezdí cosi, co už v principu otravuje vzduch spalováním oleje.
Pamatuju si, jak v bývalém východním německu bývaly před semafory černý pruhy na vozovce od těch smradlavých vraků. Třeba dopravní špička v Drážďanech před rokem 89´ byla na plynovou masku.
Pokud chce někdo provozovat tyhle "auta" , tak ať si připlatí daň za obtěžování ostatních. A argument o "jediné cenově přístupné" alternativě neuznávám. Pokud někdo nemá na normální auto (tím myslím např. ojetinu s katalyzátorem), tak ať jezdí MHD, nebo na kole a nesmrdí na úkor ostatních...
|
|
|
a jak k tomu přijdu já s katalyzátorovým motorem 999ccm když musím na emise a motorka s objemem 1200ccm a téměř trojnásobným výkonem na emise nemusí.Mimochodem studený katalyzátor produkuje velice zajímavé látky,zahřátý není o moc lepší a diesely a zvlášť motory TDI vyrábí bezva rakovinotvorné saze.Ale o tom se až tak moc nepíše.K těm černým pruhům od smradlavých vraků,stačí se mrknout na parkovací místo nějakého šťastného majitele ochcáfky f tédéíčku,ty saze by se daly nabírat lopatkou,žeby někde soudruzi udělali chybu?
|
|
|
podle me bys s tim bmw nemel jezdit vubec. podle zatim platne legislativy plati, ze vozidlo musi splnovat normy platne v dobe jeho uvedeni do provozu. a kdyz jsi tak chytry, ze vis ze auta s katalyzatorem maji o x% mene emisi, takj si jen tak pro zajimavost zjisti, co presne jde z tech motoru s katalyzatorem a co skutecne jde z dvoutaktniho motoru trabanta....budes asi hodne prekvapeny ;-)
|
|
|
Ale, no tak... Proč tak tvrdá slova? Netvrdím, že sám jsem nadšený, pokud jedu za Trabantem, nebo Wartburgem, a už jsem se naučil si dát větrání na vnitřní okruh. Tahle auta na silnicích vídám zřídka, a povětšinou musím uznat, že jsou velmi opečovávaná. Těm, co mají takový samohyb jako koníčka, fandím. Naopak, byl bych velice šťastný, kdyby emisní kontroly nekompromisně vylučovaly z provozu Škodovky 105 a 120, které nemají v pořádku motor. Smrdí podstatně víc...
|
|
...Der Rotes Traktorkiller...ale jinak gratulace, podobný vouítko se asi jen tak nedá sehnat :)
|
|
Měl jsem ho 4 roky jako služební - dovnitř se vešla 100litrová lednice Calex, jindy 5metrový žebřík, občas i 6 lidí. Měl jednu nevýhodu - topil jen od dubna do října.
|
|
Mam ho uz sedm let a je to nejlepsi auto, kterym jsem kdy jezdil.
Ted si zvykam na warana (protoze potrebuji neco vetsiho, s cim ma smysl jet na dalnici), ale zatim mi jizdni vlastnosti papundeklove formule prijdou vyrazne lepsi.
A do mesta je to uplne to nejlepsi auto - otoci se skoro na miste, z nuly na padesat akceleruje, jako drak (a vic se nesmi :-)) a od 1.7. 2006 (chcete-li jezdit tak, aby vam policie, neuvedomujici si chybu radaru, nemohla dat pokutu za rychlost) poznate, ze jedete jenom na jeden valec pouze do kopce :-)
Preji hodne stastnych kilometru, nerezavejici vlastovku a dostatek blbe se koukajicich skodovkaru, az budete projizdet zatacky dvoujnasobnou rychlosti, nez oni :-)
P.S. jestli na nej chcete vyhrivane zadni sklo (koupil jsem si combi a tam mi nepasuje), tak mail rm-rf na ceskem portalu seznam.
|
|
Není to zase tak hrozné, jak někteří píšou. Problémy jsou s tím, že měkteří dvoutaktáři lejí do benzínu více oleje, než by měli a to je potom fujtajfl. Ty zbytečně kouřící výfuky.
Vždycky jsem do Trabanta a později Barkasa lil 1:50. Nikdy jsem nic nezadřel a to jsem nejezdil nijak šetrně. Ono to ani v takovém Barkasu, pokud chcete někam dojet ani nejde.
Takže správný poměr benzínu a oleje. Mít v pořádku seřízeno zapalování, předepsané zapalovací svíčky, neprobíjecí kolínka, dobře seřízený karburátor. Potom vám motor nijak zvlášt nekouří. Emise překvapivě dopadají lépe, než u některých čtyřtaktů o dieselech ani nemluvě. Když uvidíte kouřící dvoutakt, nakopněte řidiče a nebo toho, kdo do něj míchal směs, ale auto nechejte na pokoji, tam zpravidla chyba není i když porucha se může vloudit, jak jsem napsal výše.
Další věcí je správná technika jízdy s dvoutakty. Nejvíc se chybuje v tom, že s dvoutakty se jezdí podobně jako se čtyřtakty. Dvoutakt musíte držet v otáčkach. Nenadarmo se jim říká splašené vysavače. Musíte to točit, včas podřazovat a využívat speciality aut z DDR a sice volnoběžky. Netahat to do kopců, podřazovat, podřazovat! ! ! Potom vám bude Trabant nebo Wartburg sloužit dlouho a dobře. Pokud nezrezaví, budou jezdit ještě za 100 let :-)
|
|
|
Ještě jsem zapomněl, co se oleje týče vždy M2T 1:50. Je fakt, že když to bylo studené, trochu to zakouřilo, ale dvoutakt se vlivem malého obsahu poměrně rychle zahřeje. Chce to správně u Trabanta nastavit přepážky na zimní a letní provoz nejen proto, že to výrobce předepsal. Každému neříká mnoho, že zimní sání Trabanta začíná nad výfukovým potrubím. U Wartburga funkční termostat a fungující vytahování dečky před chladičem a samozřejmě přestavit sání vzduchu pro zimní provoz. Tenkrát se to ještě nenastavovalo automaticky.
Koncem 60 tých let, kdy ještě nebyl M2T jsme jezdili na M6A, ale to už je minulost. Míchalo se to při záběhu 1:25 a po záběhu 1:33. No a když si někdo myslíval, že tomu pomůže když namíchá M6A 1:20, tak to byl potom z toho docela hustý kouř. Odtud ty povídačky o smraďoších, ale já vám říkám. Je to v lidech. K tomu neseřízené zapalování, vynechávající válec, bohatá směs, prý aby to lépe táhlo....:-(
|
|
|
málokterý trabí nováček to zimní sání zná.Ten kryt na vzduchovém filtru se dá nasadit dvěma způsoby.Buď ta trubka míří dolů k výfukovému potrubí a saje ohřátý vzduch(zimní provoz) anebo míří nahoru a saje to chladný vzduch co proudí pod kapotou(letní provoz).Filtr tam pasuje ze škody 100 a nebyl by problém tu pikslu upravit na delší ze 120 nebo tam implantovat nějaký jiný třeba tuningový sportovní.Motor má malý kroutící moment proto je nutno včas řadit aby motor běžel lehce a spíš ve vyšších otáčkách,Je to jen dvouválec a při jízdě na nízké otáčky a vysoký rychlostní stupeň vznikají v klikovém mechanismu rázy.Pokud se k tomu přidá klepání ze špatného paliva tak to dostávají ojnice krutě do těla.
|
|
Trabant nejede a smrdí jen těm Čendům,kteří do něj lijou "techno" a míchají M6AD nebo vyjetej olej a kašlou na údržbu.Já tankuju Speciál,míchám Mogul TSF (pro vysokootáčkové dvoutakty) něco podobného prodává i ÖMV (specifikace API TC)
Po zahřátí nekouří a skoro nesmrdí (čichněte si ke Š120,Favorit a zkuste se projet za pyčo vočipovaným TéDéÍčkem f červenym Íčku)
Proč bych zdržoval provoz..když jezdím striktně obec 50 mimo..co to dá (100-120)...horší je..když mě v kopci zbrzdí "plechovka" to už potom těch 26 poníků hůř táhne.Na vytočenou trojku dá v kopci 80.Jezdím po celém Ústeckém kraji a Prahu...jako tady někteří nadávají na smradlavé vraky..tak já můžu nadávat na řidiče služebních Fóbií a Vochcávek....kteří jsou mnohem nebezpečnější než jeden blázen a 600kilo plechu a slisovaný pryskyřice.
Není to jen o autě..ale i o řidiči....pokud je to vůl tak mu nepomůže ani limuzína z Ingolstadtu
|
|
Přeji hodně štěstí s novým trábim. S trábim jsem se svezl (r.v.70, kombík) a jízda je to zajímavá, jen sedačky se mi moc nelíbily, odpich je supr, ve vyšších rychlostech už sice ne ale město zvládá obdivuhodně živě. Chová se to jako kapotovaná motokára.
Katalyzátor a nafťáci produkují kolikrát tak zajímavý plyny a látky, že dvoutak se slušným olejem je proti tomu vůně květin euro neeuro.
Já zass jezdím škodovkou, sice není nijak krásná, jw taková běžně potlučená, ovšem technicky zcela OK, a proč? nerozbíjí se to, žere to 7, má to 5ku a vydrápe se to všude...
Proč bych tědy měl vrážet prachy do novýho, když v případě aby to nebyl zkurvenej tříválec a mělo to aspoň centrál a mlhovky jako ta škodná bude stát 350 litrů, za stejný služby, jenom tam bude érbeg a kat.
|
|
Ahoj, mám ho kluka německýho 2 roky a jsem plně spokojenej.Kombíka z r.89, bezkontaktní zapalování, to je určitě velká výhoda ( odpadá seřizování).zatím jsem sbíral zkušenosti s provozem a na jaře se chci pustit do generálky motoru- zaslouží si to.Pro mě jsou hodně důležitý emoce, které to autíčko rozdává! Jezdil jsem s různými vozy ( passat,š120, favorit i felda, BMW, wartburg, opel Astra,sierra, octavia- stará atd) ale s emocemi trabíka se může rovnat jen Mini, se kterým jsem taky párkrát jel.
Samozřejmě že taky pokukuju po jiných vozech, ale trabika si chci stejně ponechat nadále- je to prostě citový pouto!
A k tomu pojmenování.Nejčastěji mu říkám prskavka nebo Cecil( to jméno mě napadlo jako první při pohledu na jeho výraz).Tak ti přeju ať ti rozdává samou radost jako mě.
A ještě Vás chci poprosit jestli se někdo můžete podělit o zkušenosti s motorem Wartburg v Trabikovi.Vím, že jich pár takhle nadopovanejch jezdí, ale nemůžu je na silnici dohnat, abych s nima dal řeč...
|
|
|
tak o motoru z warana nevím,musel by se tam dát chladič a to nevím kam by se to nacpalo.Ale kdysi se z DDR vozily válce a písty pro sportovní použití s objemem asi 800ccm.Taky přímo v příručce pro údržbu byl návod na zvýšení výkonu.Šlo to udělat v trochu slušně vybavené dílně,snížily se hlavy,přebrousily kanály,jiné trysky do karbu a předělaný výfuk.Prohledej trabí weby,na některém jsem to viděl.
|
|
|
Motor z W má několik lidí a v perfektní úpravě. mrkni na stránky www.trabi.me.cz v sekci Vaše vozy zkus najít Krkodlak..je to sedan v cihlové metalíze...auto jede jak o život.
Další byl a bude k vidění v časopise Autosport a Tuning .. zelený s metalízou Kawasaki je od p.Kulíka a teď by se měla objevit P60 kombi ve zlaté metalíze..taky s W motorem.
Je krása ten motor slyšet
|
|
waran motor v trabíku jsem zkoušel (jen jsem se tím svezl), no raketa jak bejk, TDi killer :-)
chladič se tam pochopitelně musí dát, zkusim te sehnat podrobnější info
|
|
Prostě nářez, určitě bych se tím chtěl svézt, s trabantem sem se taky dost najezdil a nikdy nezapomenu.
http://www.v-tek.org/
|
|
Pokud ještě autor sleduje tuto diskuzi, tak mám pro něji několik rad co se paliva a oleje týče: benzín - N95, N91 nebo speciál - to je jedno, já bral vždycky N95 a nebyl jedinej problém. Olej - specifikace API TC. Je to polosyntetika, je dražší než M2T (litr cca 80-100Kč), dělá to Sunoco, Eurol nebo se to dá koupit na shellkách, ředit v poměru 1:60. Tento olej zvládne i hodně tvrdé zacházení, M2T má problém v tom, že ve vyšších otáčkách nezvládá teplotu a olejový film se roztrhne a poškozuje motor. Kdo říká že ne, ještě neviděl dolní část bloku motoru po péči a la M2T. Je tam hliníkových šupinek jak písku na pláži v Bibione. Jinak bych ještě doporučil preventivní výměnu převodového oleje (PP80), promazání náprav a hlavně lehkou nohu při brzdění, protože ten zážitek s nebrzdící´m trabantem byl jednoznačně důsledkem přehřátých brzd. Bídným brzdným účinkům lze předejít zakoupením 2okruhového brzdového válce (cca 1000Kč nový, na trabantu z roku 80 by měl být jen 1okruhový), zároveň tím rapidně klesne riziko smrti v případě prasknutí brzdové trubičky/hadičky/prasátka.
|
|
|
Jezdím na Mogul TSF (API TC) cena kolem 150,- litr a pak má i ÖMV podobný stejné specifikace.
PS:Kdo může ať letos vyrazí směr Zwickau..bude to stát za to
|
|
Nevím, jestli to tu už zaznělo, ale v zimě lze startování usnadnit tím, že se po dojetí nechají otáčky klesnout na volnoběh a motor se vypne ne klíčkem zapalování, ale vytažením sytiče.
Motor se zahltí a zhasne, do válců se tím nasaje směs, která už neshoří. Při startování pak není třeba směs nejprve nasávat, už tam je.
Další trik spočíval v zapíchnutí injekční jehly do sacího potrubí, zhruba v polovině, a vstříknutí cca 5 kubíků benzínu. Na jehle se ohnul hrot tak, aby se benzín co nejlépe rozprášil.
Jinak (možná to tu také už zaznělo) u Trabiho je třeba sytič zcela zasunout hned po nastartování, ne postupně, jak je běžné u jiných aut.
Pokud by autor chtěl na svém Trabantu provádět nějaké úpravy, doporučil bych přepracování elektrické soustavy z 6 V na 12 V a výměnu dynama za alternátor, případně montáž bezkontaktního zapalování - a pokud by chtěl být opravdu důkladný, výměnu hliníkové kabeláže za měděnou.
|
|
Seshora vypadá jako cihla namazaná máslem, sympaťák! Ideální auto na odpočinek. Mrzí mne, že se nedělá dál a ve formátu MPV, 3 potomky do stávajících verzí nenadupu. Trabantíky uctivě a slušně respektuji, mnohdy se bavím rudofialovými xichty nebezpečných řidičů v bezpečných autech za mnou, které "zdržuji", když čekám na možnost slušného předjetí. Klaním se originalitě a tleskám nápadu. Zdarec!
|
|
Pozvánka na 11. Mezinárodní trabant sraz 31.8 - 2.9. 2007 Vrbno u Blatný . Propozice , mapy , ubytování , disciplíny atd. na adrese www.trabantsraz.zde.cz nebo informaca na www.zavody.czweb.org tel. 608372585
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601)
|