D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * 411: Rychle a zběsile Husák style
    Vydáno 23. 07. 2006 (17549 přečtení)

    Musím bez radosti konstatovat, že naše předpovědi ohledně nového silničního zákona docházejí naplnění.

    Tvrdili jsme, že tvrdá ruka zákona dopadne především na obyčejné lidi, kteří nijak zásadně zákon neporušují. Ostatně z koncepce postihů to vyplývalo. Tato skutečnost se potvrdila beze zbytku. Policisté v některých městech pokutují rychlost 54km/h, což je jistě od přistiženého řidiče hrubě amorální a rizikové. Jinde si (v rozporu se zákonem) stanovili policisté vlastní toleranci 10km/h, asi aby se nemuseli stydět pohlédnout řidičům do očí.

    Tvrdili jsme, že zákon ve skutečnosti prohloubí agresivitu a frustraci na silnicích. I to se stalo. Policisté by mohli vyprávět, jak se změnilo chování řidičů vůči nim po 1.7.2006. Vznikla nová a další bojová fronta, kterou jsme tak potřebovali. Někdy si říkám, zda účelem zákona náhodou nebylo poštvat veřejnost proti řidičům a řidiče proti sobě.

    Také jsme tvrdili, že se záhy vytvoří vrstva vyvolených, pro které nová silniční zákon platit nebude, stejně jako pro ně neplatil ten minulý. Myslím, že tuto skutečnost mohou mnozí z nás potvrdit z vlastní praxe za volantem a nyní máme jeden případ v médiích: Policejního prezidenta Husáka.

    Policejní prezident Husák uháněl po dálnici rychlostí, která je typická pro ty, před kterými nás měl nový zákon ochránit. Tedy agresívními bezohlednými kretény. Vyvrcholení měl kolem 190 km/h po dálnici a po městě to osolil skoro 70. Zachytili ho reportéři MF DNES a dokonce 2x po sobě. Předjížděl jak prase a choval se jak prase. Snad by to ještě nebylo tak zlé, kdyby na rádiu Impuls neujišťoval zhruba před 14 dny, jak jezdí podle předpisů, a ještě k tomu dodal, že to myslí upřímně. Škoda, že ten rozhovor nemůžete nyní slyšet, byl to takový hluboce lidsky procítěný projev jednoho profesionálního 411fana.

    Někteří tvrdí, že se pan Husák zachoval jako chlap. Já si myslím, že se choval jako dobytek a na zaručeně chlapský postoj si vzpomněl, až když nebylo zbytí.

    Policejní prezident Husák pochopil později zásady mediální práce a žadonil po novinářích, aby aspoň napsali, že jel připoutaný a svítil. Kdyby běžný pozemšťan a ne vyvolenec ze státní správy jel takovou prasbu, přišel by o řidičák na půl roku a zaplatil pokutu v řádu desítek tisíc. Osobně se domnívám, že ho měl Bublan odvolat, a to přesto, že záznam tachometru z auta novinářů není důkaz ve smyslu zákona. Takové okaté porušování zákona v době, kdy je zákon 411/2005 Sb. terčem tolika připomínek, nelze hodnotit jinak než jako bohorovné ignorantství na straně člověka, který reprezentuje špičky represívního aparátu, na kterém je zákon vystavěn.

    Ještě později se Husák oklepal a prohlásil: "Mohl bych zpochybňovat průkaznost zveřejněných informací. Mohl bych se odvolávat na ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, který mi jako policistovi, je-li to nezbytně nutné k plnění úkolů, poskytuje úlevu z dodržování nejvyšší povolené rychlosti." Pan Husák zase  lže. Zákon mu poskytuje úlevu z dodržování maximálních povolených rychlostí, ale zároveň je popsáno, za jakých okolností:

     (9) Ustanovení odstavců 3, 4 a 8 neplatí pro řidiče zpravodajských služeb 15) a stanovených útvarů policie a stanovených útvarů celních orgánů, je-li to nezbytně nutné k plnění úkolů stanovených zvláštním právním předpisem, 16) je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost silničního provozu na pozemních komunikacích. Útvary policie stanoví ministr vnitra. Útvary celních orgánů stanoví ministr financí.

    16) Například zákon č. 154/1994 Sb. , o Bezpečnostní informační službě, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 67/1992 Sb. , o Vojenském obranném zpravodajství, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 283/1991 Sb. , o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů.

    Pochybuji, že v zákoně 283/1991Sb. je policistovi uložena povinnost jezdit autem z domova do práce, aspoň jsem to tam nenašel.

    Husák dále věnuje 10k nadaci Národ dětem a tři měsíce nebude řídit auto, takže mu z našich daní budeme platit řidiče. I já oceňuji, že se Husák dovede postavit k realitě trochu čelem, i když úplně čelem to není, kousek prdele tam pořád vidět je. Mohl se třeba také zachovat jako zmrd Standa Gross, který když byl přichycen při prasení, argumentoval tím, že se ochranka cítila ohrožena auty pronásledovatelů a tak musela zrychlit. Ostatně právo policistů na ignorování bezpečnostních předpisů přiznává i šéf dopraváků Bambas.

    Pana Husáka denně následují stovky a tisíce jiných malých Husáků, kteří jsou ovšem v pyramidě Kocourkistánu níže a slunce na ně nesvítí tolik jako na její vrcholek. Věci problematického zákona 411/2005 udělal Husák skutečně medvědí službu. Jistě mu poděkují jeho řadoví podřízení, kterým nyní budou řidiči Husáka předhazovat, a nakonec i u řidičů samých vyvolá Husákovo prasení přesvědčení, proč oni by měli dodržovat nějaký zákon, když policie sama nemusí. S ohledem na to vyšel Husák z celé lapálie velice lacino.

    Pevně doufám, že se nenaplní další naše prognózy, třeba ta, že efekt nového silničního zákona vydrží zhruba dva měsíce. Jak jsem měl možnost sledovat v pátek t.t. večer cestou z Prahy, jezdí se už jako za starých časů. Vypadalo to, že se vytvořila vrstva Nedotknutelných, kteří z "tvrdého a spravedlivého" postihu nemají obavy. Také doufám, že se nenaplní spektakulární prognózy o tom, že řidiči budou sledovat tachometr a ne provoz, nebo že příliš pomalá jízda ještě hluboko pod limitem,  povede ke snížení pozornosti řidiče a následně mikrospánku, i když poslední katastrofální nehody nasvědčují, že i něco takového by mohlo nastat.


    22.07.2006 D-FENS

     
    fans.411: Volksverdummung (Pocta Josephovi II.)

    Mladá fronta Dnes zřejmě dostala od politbyra za úkol napravit image šmejdu 411 poté, co byla otřesena zprávou o nepřijatelném Husákově chování. A tak v sobotním vydání MFD najdeme optimistický headline: Silniční zákon se líbí většině řidičů. Já znám pouze tři řidiče, kterým se zákon líbí, ale asi sto padesát takových, kterým se absolutně příčí, takže jsem přemýšlel, jak mám tato čísla mezi sebou vydělit, abych dosáhl stejného skóre. Z následujícího textu však vyplývá, že otázka zněla poněkud jinak: zda jsou nová pravidla užitečná. Dále se až o dvě strany dále dozvídáme, že z řidičů s ním souhlasí 56%. Někam se nám ztratilo 11%, možná je to těch 11%, co chtěli podle průzkumů volit Stranu zelených. Paradoxní je, že kdyby se mně někdo ptal na užitečnost nových pravidel, odpověděl bych také kladně, protože pořád ještě vykazují nová pravidla nějaký měřitelný užitek ve snížení počtu smrtelných úrazů, tedy aspoň podle mně dostupných statistik. To ale neznamená, že by se mi nová pravidla líbila. Dále je s podivem, že článek stratifikuje odpovědi respondentů pouze do třech skupin (1. jsou správná, lidé si dají více pozor a bude méně nehod 2. je to zbytečná šikana státu 3. nevím), což je silně neobvyklé. Rád bych viděl původní průzkum, zajímalo by mně, kdo ho zadal a jak přesně vypadaly pokládané otázky a struktura dotazníku.

    Ve skutečnosti se kolem zákona 411/2005 rozeběhla mediální bitva. Mám dojem, že sami fans.411 a jejich mediální klika.411 jsou situací do jisté míry zaskočeni a jsou nyní v situaci, kterou znali sedláci u Chlumce, když ještě nevěděli, že mají za zády rybník. Poslední argumentační výkřiky jsou:

    - to je jedno, že se uplácí a že zákon neměří všem stejně, hlavně že se já cítím bezpečně
    - pokud někdo nedůvěřuje tachometru, má jezdit pomaleji. Nechápu ale, proč lidi kurva jezdí tak pomalu!
    - slušný občan dodržuje zákony, ať jsou jakkoli špatné.

    Řidiči skutečně páchají málo přestupků, ti, co je páchají, se zase nedají pokutovat, protože mají nějaký klientský system patch. Předpokládaný ekonomický boom obecních rozpočtů se nekoná. Za první týden bylo rozdáno asi 1500 bodů nějakým 750 pachatelům, pokud bychom uvažovali, že se jeden trestný bod = zhruba 1500 Kč, máme tady nějakých 9.000.000 za měsíc a to je kurevsky málo. Původní důvodová správa předpokládala příjmy z pokut 483 miliónů jen na straně obecních úřadů, fans.411 tedy neplní pokladničku ani z 25%. Mediální klika.411 také nečekala takový rozhodný odpor veřejnosti a očekávala, že veřejnost spolkne tento zmrdizákon, stejně jako spolkla všechny předchozí. Šimonovského a Bambase raději fans.411 odklidili někam stranou, protože si počínali jak sloni v porcelánu. Dopravní policie byla uvedena do stavu hibernace a na silnicích není prakticky vidět, aby nejitřila emoce. fans.411 doufají, že se na to nějak tak zapomene a přejde to do krve samo, když najednou dostanou takovou ránu z vlastních řad. Kauza Husák způsobila, že bojová fronta byla převedena do míst, kde ji nikdo nečekal. 411 teď kácí v řadách prominentů, kteří měli za to, že to pro ně platit nebude. Úředníci znejistěli a teprve teď si všichni uvědomují, jaké souvislosti kauza Husák evokuje. Od teď nebude novinářům nic svaté. V pátek večer jsem sledoval na D1 vládní Audi A8, které uhánělo směrem na Brno s modrým majákem rychlostí 140km/h a v pohodě jsem mu stačil; to by se ještě před týdnem nestalo. Onboard vyžírka se zřejmě právem obával, že nějaký obejda podrží v ruce nějaké veskrze zakázané záznamové zařízení a druhý den budou fotky všude na internetu. Za takových okolností šmejd.411 v původní podobě dlouho nevydrží.
     


    [Akt. známka: 1,36] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 214 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.