Komentáře ke článku: České dráhy ve 21. století (ze dne 11.01.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Dusek uz tam neni. No proste neni.
|
|
|
Z toho si nic nedělej, zase se tu dočkáme "zasvěcených" reakcí, ze kterých bude na první pohled patrné, že jejich autoři nemají o železniční dopravě a jejích zákonitostech ani páru (čest výjimkám). Tím samozřejmě netvrdím, že ČD jsou bůhvíjak skvělou firmou, ale jak známo, ryba smrdí od hlavy a proto příčinu většiny problémů hledejme na nábřeží, tam se vymýšlí pracovní postupy a předpisy a také tresty za to, že zaměstnanec ČD projeví vlastní iniciativu, byť by to bylo ku prospěchu věci. Tam také hledejme příčinu tristního stavu osobních kolejových vozidel v parku ČD (viz 12 miliard, jejichž část byla už prožraná, aniž by se to někde projevilo). Připomínám: být železniční nadšenec <> podporovatel ČD.
|
|
|
No tak hlavně že se tu od zasvěcených šotoušků majících páru o železniční dočkáme reakcí, jak je to všechno super a neustále se mění ještě k lepšímu (příští rok si dá depo v Brně závazek, že se bude svítit ve všech kupé!), jak tu špínu, smrad, špínu a smrad, zpoždění (občasné nedojetí vůbec), zimu, vedro, nádražácké kecy a další českodrážní folklor musíme pochopit, omluvit a držet hubu, když soudruzi odboráři chtějí čím dál větší prebendy, protože za všechno může stát (tj. my všichni), který do černé díry hází pořád málo miliard, a tak stále nefunguje automatický rozvoz lahváčů do každé boudičky...
V obvyklém průběhu diskuze dále budou prezentována mj. tato nádražácká dogmata:
* ZA ZPOŽDĚNÍ MŮŽE SŽDC - to je organizace, která ten bordel na kolečkách převzala od ČD před půl rokem a pokud by neexistovala, museli by si ji nádražáci vymyslet, aby měli univerzální výmluvu pro každou situaci;
* VLAKY OPOTŘEBOVÁVAJÍ a ŠPINÍ CESTUJÍCÍ - a tak ať si v tom bordelu taky jezdí, když se je bohužel přes veškerou protizákaznickou politiku nepodařilo vyhnat všechny a uvolnit tak vlaky prioritně pro přepravu nádražáků, ale pracuje se usilovně na tom;
* REŽIJKU NELZE ZDANIT, PROTOŽE NELZE URČIT JEJÍ HODNOTU - ajznbón si hromadně naivně myslí, že financové jsou stejně blbí jako oni a nechají se utáhnout na tezi, že režijka oproti ingoldu neplatí v jedničce a nelze na ni vozit psa na Ještěd;
* NÁDRAŽÁCI NEPROJEZDÍ HODNOTU REŽIJKY, ANI TY DVĚ STOVKY, PROTOŽE JSOU CHUDÁCI FURT V PRÁCI A RODINA JE ANI NEVIDÍ - vyšší level předchozího, mající za účel přesvědčit ty, co o železniční dopravě a jejích zákonitostech ani páru, že režijka je pro nádražáka vlastně trest a ne odměna;
* NA REŽIJKY NESÁHL ANI HITLER - celou předsocialistickou dobu bylo režijní jízdné (nikoli tedy dnešní volné jízdenky za paušál, ty fungují až od konce 70. let, kdy byli nádražáci fundamentem socialismu) zdaněno (za první republiky tzv. "dopravní daní"), odboráři akorát vypouštějí úmyslné lži nejspíš s účelem ukázat svou loajalitu k jakémukoli režimu;
* VŠICHNI OKOLO SVÉ BENEFITY ZNEUŽÍVAJÍ, PROTO SI NÁDRAŽÁCI ZASLOUŽÍ MÍT JE NEZDANĚNÉ - podle vkusu nádražáckého advokáta bude vytaženo nejspíše služební auto pro soukromou potřebu (které narozdíl od ČD nemá k dispozici kdejaká uklízečka), přitom se nebude příliš zdůrazňovat jeho zdanění 1% do základu, ale o to víc srdceryvných příběhů o tom, jak ti hajzli podnikatelský jezděj služebním autem lyžovat do Alp, které slyšel kamarád od kamaráda v hospodě na vlastní uši!
No, určitě se objeví i další... Tak teď aspoň víte, s čím bude potřeba se v diskuzi vyrovnat :-)
Sociální ústav plný jinde nezaměstnatelných nádražáků sice vyjde stát levněji než je poslat rovnou na pracák, ale financovat přitom cestování celé rodiny za neustálého řevu, jak jsou ubližovaní a budou kvůli tomu stávkovat, už je chucpe. Bohužel, Kalousek bude vyměknut (Míra nemá gule jako třeba Tchatcherová, která srovnala hornické odbory v Británii pěkně do latě) a železniční odbory budou dál vládnout v této zemi (viz "jednání", do kterého jdou s ultimatem splnění jejich požadavků nebo stávka - o čem vlastně chtějí jednat?)...
|
|
|
Ale ruku na srdce, že ty fňukáš jako nádražák??
|
|
|
Myslím, že článek je jeden z nejlepších na DFza poslední rok.
Autor komentu nade mnou je asi nádražák, co jiného dodat?
Jestli "ani Hitler nesáhl na režijky", tak to nevidím jako argument pro dráhy. Po válce se v Norimberku taky neobjevil nikdo ze žéfů drah, které celou válku prodávaly jednosměrné lístky do Osvětimi. A to se tedy podle mě objevit měl.
|
|
|
Nejezdím nějak vlakem.Dne 14.12.08 jsme s manželem cestovali IC domů z Prahy.ŠOK vlak byl tak narvaný,že se sedělo i na zemi.Většina byla děcka jedoucí do škol.Tak tomu nerozumím.Na jedné straně ČD brečí jak málo jezdí lidí a na druhé straně nejsou schopni zajistit posílení pro vlaky,které přepravují studenty a turisty.
Není někde zakopaný pes?
|
|
|
CD breci, jak malo jezdi lidi? Kde? Byl by aspon jeden jediny relevantni lincicek?
|
|
|
QUOTE
V půlce prosince se dopravní odbory na schůzce svých zástupců dohodli, že stojí za svým požadavkem, aby vláda smetla návrh na rušení benefitů ze stolu. Pokud tak neučiní, vstoupí po 12. lednu do časově neohrožené stávky. Podle koordinátora prosincových jednání odborářů Jaromíra Duška nebude stávka, pokud vypukne, rozhodně nijak symbolická.
"Účastníci prosincové schůzky se shodli, že žádná symbolická akce nemá dostatečný účinek a nikdo by na to neragoval," reagoval v prosinci Dušek na dotaz čtenáře v on-line rozhovoru na serveru iHNed.cz. V případě stávky chtějí dopravní odboráři vyzvat i odstatní odborové svazy, aby se do akce zapojily.
UNQUOTE
viz http://domaci.ihned.cz/c1-32296990-stavka-odboraru-kvuli-benefitum-mozna-nebude-rozhodne- se-u-kalouska
ERGO
Podotek je informován jako obvykle.
|
|
|
Coz v linkovanem clanku kliknout i na ty dalsi odkazy?
Je Dusek sefem "zamestnancu-odboraru CD"? Ano/ne.
|
|
|
Ale to vis, ze neni. Dela uplne neco jineho, co nema s odbory ani s CD vubec ale vubec nic spolecneho a dela to v uplne jine galaxii. Tak. A ted snad z toho prikori dokazes usnout.
|
|
vlakem do prace jezdim uz temer 10 let. prvni tridou, do prahy.
a musim souhlasit, ze v prvni tride se vozi par pracujicich jako ja, a zbytek jakkoliv spriznene duse s CD. ty prevazujou. kez by jim ty rezijky skrouhli. at se treba vozej ve dvojkach. ale ne v jednickach, za ktery si musime zaplatit navic, abychom meli aspon nejakej komfort. misto toho musim dychat pivni opary z nadrazaku, ktery jedou z prace v podrousenym stavu a jeste upijej lahvace. fuuuuuj! hanbaaaaaaa!
ps: koukam, ze vygony s automatickou klimatizaci (v lete vedro, v zime zima) jsou vsude:). a zazirvky mame taky:)) teda spis :(
|
|
|
Omyl, zamestnanci cd nedostavaji zadnou In-Gold-Kartu, maji obycejnou In-Kartu a dokonce ji nemaji zadarmo, ale musi za ni zaplatit (sice pomerne zanedbatelny) poplatek, z toho vyplyva, ze zamestnanci mohou jezdit jen ve druhe tride. Takze priste bude lepsi se informovat jeste pred psanim hovadin.
|
|
|
A za mrzky poplatek maji moznost koupit si par blocku do 1. tridy.
|
|
|
blbost, ukazi In-kartu (cert vi, co na ni maji nabito) a tj vsechno, dal se bavi o stavedlech a jaka byla sichta. Jezdim denne Pardubice Pha a 50% zpozdeni je pro drahy pohodicka. Od noveho jizdiniho radu jezdi Ex523, kde jednicka netopi, ale uz konecne sviti. Nechapu to. kazdy vypravic tvrdi, ze dela zapis a nic se nedeje.Za touto jednickou je jidelak, myslite, ze nekdy vypravciho napadlo zdarma (na ucet toho pitomce, co ma nastarosti ten vagon) obslouzit jednicku teplym cajem?
|
|
|
A to by ten pruvodci platil ze svyho? Loajalita k zamestnavateli je hezka vec, ale...
|
|
|
ale me, jako zakaznika vubec nezajima, co se deje uvnitr firmy.Snad me zajima, jak vystupuje firma jako celek , vuci me, ne?Snad plati sekretarka kafe/caj ze sveho? At toto nauctuje treba na spravce toho konkretniho vagonu, kdyz neni schiopen ho po nelika tydnech zprovoznit ke spokojenosti zakaznika.
|
|
|
Jídelní vůz provozuje jiná firma.
|
|
|
to je snad irelevantni, ne? :-D
|
|
|
V kontextu vety "nekdy vypravciho napadlo zdarma (na ucet toho pitomce, co ma nastarosti ten vagon)" ne.
Kdyby tam bylo "napadlo nekdy CD", dalo by se s tim vic nez souhlasit.
Pochybuju, ze pruvodci ma pristup do SAPu a rozhoduje o tom, na ci ucet se co deje:-)
|
|
|
omyl u vas. zamestnanci CD z reditelstvi maji zadarmo prvni tridu. a nemluvim ted zrovna o generalnim. jste zamestnanec drah? hovadiny vam hazim na vasi stranu kurtu...
|
|
|
To nic nemění na tom, že většina zaměstnanců má jen druhou třídu. Ovšem ano, můžou si koupit bloček tušim na 12 jízd pro celou rodinu (myšleno, že když vyrazí čtyřčlenná rodina, tak maj čtyři jízdy v ...) na rok a to už je benefit, pro který se vyplatí u ČD pracovat. Nehledě na to, že režijka je docela k ničemu např. obsluze prvního a posledního vlaku (což je prakticky pravidlo, že směnu prvním vlakem začínáte nebo posledním končíte), protože žádný další vlak je domů nedostane a nezbývá jim tedy než do práce dojíždět autem.
|
|
|
Případně využít nocležnu ČD, které jsou k tomu účelu zřizovány.
|
|
|
To nic nemění na tom, že většina zaměstnanců má jen druhou třídu. Ovšem ano, můžou si koupit bloček tušim na 12 jízd pro celou rodinu (myšleno, že když vyrazí čtyřčlenná rodina, tak maj čtyři jízdy v ...) na rok a to už je benefit, pro který se vyplatí u ČD pracovat. Nehledě na to, že režijka je docela k ničemu např. obsluze prvního a posledního vlaku (což je prakticky pravidlo, že směnu prvním vlakem začínáte nebo posledním končíte), protože žádný další vlak je domů nedostane a nezbývá jim tedy než do práce dojíždět autem.
|
|
..to úzce souvisí s mentalitou lidí co pracují s vehiklama co jezdí na kolejích .. stačí se třeba u MHD podívat, že jsou pro ně cestující jen "košťata" ..a nikoliv zákazníci.. atd..
|
|
2 roky jsem kvuli praci jezdil nekolikrat tydne Praha-Brno a zpet jednickou EC/IC, takze jsem zazil hromadu podobnych historek jako autor clanku. Kazdopadne i tak pro me bylo cestovani vlakem nejvyhodnejsi - celou cestu se dalo v pohode pracovat, clovek se nasnidal i navecerel a nemusel kroutit volantem ani se mackat v "komfortnim zlutem busu".
Musim kazdopadne rict, ze jsem za tu dobu potkal jenom absolutni minimum neprofesionalnich pruvodcich - v naproste vetsine pripadu byli mili, ochotni a i primerene jazykove vybaveni. Na druhou stranu "rezijkari", to je kapitola sama pro sebe. Poslouchat na cely velkoprostorak latereni zaslouzilych pracovniku GR CD na spolecenske pomery, byt svedkem jejich bezduvodnych nadavek pruvodcim, nebo cichat jejich svaciny typu "lahvac a syr s cibuli", to je zazitek pouze pro otrle. Za onech cca 200 jizd jsem potkal podobnych pripadu nekolik desitek (nastesti to vyresily sluchatka a Napalm Death).
|
|
Jojo, kde jsou ty časy když jsem dojížděl vlakem :-) Pamatuju si sražení krávy, což zablokovalo jízdu na 3 hodiny ( doteď si pamatuju rodinu s kuframa, která jela do Prahy na letiště - jejich dovolená se jim rozplizla stejně jako ta kráva o vlak). A teplo jsem zažil v zimě jen jednou, když začal hořet vagon. Průvodčí pobíhal po vlaku a zachovával paniku. Zamrzlých mašin a následných nepříjezdů do místa určení jsem taky zažil mockrát.
Jezdilo se plus mínus tímto:
img67.imageshack.us/my.php?image=vlakzt1.jpg
- opravdu to nebyly výletní jízdy - toto tam jezdilo standartně. Na fotce je ještě lepší německá varianta. ČD používaly horší. Podobné, ale horší ( hlavně co do čistoty).
|
|
No tak já mám zážitek s ČD ze 6. ledna 2009:
Napadl sníh, a tak jsme si s manželem řekli, že místo kombinace auto + MHD zkusíme VLAK + MHD (vlak po hodně dlouhé době). V rámci příměstské dopravy do Prahy jsem použili linku S3 - Tišice - Praha hlavní nádraží. Ve vlaku byly 2 vagóny. V našem svítil nápis: WC mimo provoz, nefungovalo topení (podle průvodčího prý byl vagón celkově na odpis) a nesvítila světla. Místo cca 47 minut, co to má jet jsme jeli minimálně 60 minut. Jo po cestě říkali ostatní spolucestující, že ve vedlejším vagónu je ještě větší kláda (což si ani nedokážu představit).
Nazpátek probíhalo něco podobného v bleděmodrém, topení sice topilo, zpoždění raději nebudu komentovat. Chcípáci nás nechali na hlaváku čekat do 18:44, aby nám laskavě oznámili, z kteréhože nástupiště nám to v 18:47 jede (takže mezi bezdomáčema a cikorkama tam člověk v tý kládě stojí jako pytlík).
Celkově mám na tento den krušný zážitek, který rozhodně nehodlám opakovat. Klepala jsem se ještě večer doma, taky jsem si řádně pořvala. Na tento typ cestování asi nemám náturu. V autě je aspoň teplo a hraje rádio.... Nejezdím totiž běžně v oteplovákách, vaťáku, sněhulích a s čelovkou, abych si aspoň něco přečetla....
Chudáci lidi, co s ČD musí jezdit denně do práce, je to fakt o zdraví.
|
|
|
Já nevím, ale asi žijeme v různých realitách. Co jezdím vlakem já, vždy přistavili příjemně vyhřáté vagony (rychlíky, "velké" osobáky), nebo orchestriony ("malé" osobáky). Ale asi záleží na depu, které se o ty vozy stará.
Vy byste raději neměla cestovat vůbec, když vás dokáže jeden nevytopený vagon rozhodit tak, že doma brečíte a máte z toho noční můry. Nechápu to. Neříkám, že přistavit nevytopený vagon je v pořádku, ale propána, až zas tak do extrému to hnát nemusíte.
Co byste dělala, kdyby Vám přestal fungovat automobil v půl jedné ráno uprostřed polí v mínus dvaceti? Asi byste se rovnou složila a bezmocně umrzla na místě...
|
|
|
K autu prislusi asistencni sluzba, k vlaku nanejvys lamparna ;-)
Mam obdobne zkusenosti z trati Praha - Kladno: za dobu co jsem ji vyuzival se stalo snad jednou ze vlak v ranni spicce dojel vcas. Diky teto spolehlivosti (a neustalemu zdrazovani) se na zminovane trase dobre uzivily (tusim) 4 autobusove spolecnosti, ktere si za tech nekolik let co jsem byl nucen to pozorovat vypracovaly z orezlych Karos na Karosy zbrusu nove, i klimatizaci obsahujici. CD za tu dobu dokazala obcas zprovoznit vytapeni.
Takze souhlas s clankem: vlak chapu nanejvys jako atrakci pro deti, ale jako seriozni dopravni prostredek je na poslednim miste vsech cestovnich uvah.
|
|
|
Sve stesky na stav dopravy Praha-Kladno prosim smerujte k panu Chalupovi, UMC Pha 6. Co vic mely a mohly CD delat, netusim. Projekt na rychle a kapacitni kolejove spojeni v teto relaci zminena radnice bojkotuje uz asi 17 let.
Anebo ne, kecam: Za vsecko muzou Ceske drahy. Hate! Hate! Hate! Hate!
Je to tak lepsi?
|
|
|
anebo rovnou na pana korunního prince nejvyššího olympyjonika. ten se o to taky dost přičinil. fuj, kdykoli si na něj vzpomenu, chce se mi blejt.
|
|
|
(Ne)rozvoj Bustehradske drahy je kapitola sama pro sebe. Ovsem mel jsem dojem ze provoz po trati si drahy organizuji samy (dnes zrejme ve spolupraci se SZDC)
Tedy podle meho naprosto, ale naprosto laickeho nazoru lze v ranni spicce i po jednokolejne 40 km dlouhe trati (navic vybavene co 3 km nadrazim s vyhybkami :-) vypravit vic nez 3 vlaky za 2 hodiny. Zvlaste kdyz zminovana trasa je uvadena jako jedna z nejlukrativnejsich v republice - preci jenom do Prahy denne dojizdi skoro 2/3 sedmdesatitisicoveho Kladna...
|
|
|
Na stavajici trati bude vzdy prohravat se silnicni dopravou.
|
|
|
No není-li vlak schopen konkurovat autům ani v prostředí permanentně rozkopané a zacpané Prahy, neviděl bych to jako záležitost principiální, ale spíše jako další důkaz totální neschopnosti ČD.
|
|
|
V Praze jsou proudy roztristene, mezi mesty silne a jasne definovane. Ve specifickych relacich i v Praze vlak konkuruje vic nez dobre a CD spoje posiluje.
|
|
|
jsem zvědavej, zda se dožiju doby (a dávám tomu pořád jakoustakous naději, jsa stále vcelku mlád), kdy se bude jezdit na letiště jinak, než se zlodějskými taxikáři nebo 119kou. do tý doby nezbývá, než při každý cestě tím směrem mumlat: pavlíku jsi hovado, pavlíku jsi hovado.
|
|
|
No zastavit taxíka v Praze na ulici či vzít nějakého "smluvního autodopravce" u nádraží Františka Josefa je opravdu hardcore, ale třeba se Sedopem mám zkušenosti vyloženě výborné a AAA ujde...
|
|
k historce č. 5: na této části tratě musí pracovat někdo obzvláště perverzní. příhoda stará tak 8 - 9 let:
jeli jsme takhle ještě za studentských dob se mírně povyrazit do sklípku, někam k břeclavi. praha - brno, paráda, pohoda, moderní vagóny. v brně přišel průvodčí: porucha na trati, dál to nejede přestupte si do osobáku směr břeclav. my na to: a co to EC, co jede za náma, projede? odpověď: kdepak, taky neprojede. inu což, přesunuli jsme se do osobáku, ten dojel do rajhradu, dále náhradní autobusová doprava do stanice šakvice. tam jsme čekali hodinu v čekárně, mezitím kolem nás profrčelo to EC, které vůbec nemělo jet a nakonec jsme nastoupili do toho samého vlaku, který v brně opustili. výsledek operace: zpoždění 360 minut a ve sklípku nám vystydlo víno.
od těch dob chovám k organizačním schopnostem ČD určité výhrady.
mimochodem, pevně doufám, že k potlačení chystané stávky proti "zdanění režijek" bude povolána armáda. vítaná příležitost si to s touto vohnoutskou svoločí krmenou z našich daní vyřídit jednou provždy.
|
|
|
"...mimochodem, pevně doufám, že k potlačení chystané stávky proti "zdanění režijek" bude povolána armáda. vítaná příležitost si to s touto vohnoutskou svoločí krmenou z našich daní vyřídit jednou provždy...."
Jo, taky doufám. Ochromit půl republiky jen proto, aby si pár odborářů mohlo vozit prdel, to je i na mne moc. Bude to ještě zajímavé, ale tipuji, že vláda ustoupí nátlaku.
|
|
|
četl jsem k tomuto tématu některé vohnoutodiskuse (idnes, ihned) a optimismus je možná na místě, protože vohnoutstvu je zdá se celkem jasné, že zde stávkuje omezená skupina za benefity, které má pouze ona sama a do značné míry na úkor ostatních, kdežto v navrhovaném systému by z toho měli všichni, sice možná méně, ale aspoň něco.
|
|
|
No jo, ale železniční vohnouti mají v rukou dost účinnou zbraň, totiž zablokování dopravy ve značné části země. Když začne stávkovat pár vohnoutů někde u soustruhu, nic moc se nestane, ale když začne stávkovat pár vohnoutů na železnici, může to mít dalekosáhlé následky. A pak že prý odbory nekecají do politiky :-).
|
|
|
Hele a pozná se to? Možná tak u pražské příměstské dopravy. Studentíci, co pendlují několikrát týdně po koridorech tam a zpět prostě zůstanou na koleji déle a pojedou autobusem. Lidi z podhorských děr se dohodnou na car poolingu. Ti, co jezdí jedničkou si vezmou auto, nebo se dohodnou a budou dělat z domova. Nákladní doprava po železnici nestojí za mnoho a předpokládám, že Viamont a ostatní, vozící uhlí do elektráren stávkovat nebudou. A pokud bude stávkovat SŽDC, tak těch pár základních tahů je snad schopna provozovat armáda. Autobusáci vyhrabou všechno, co má alespoň čtyři kola a udrží se to na silnici...
Holandsko spoléhá na železniční dopravu daleko víc, než ČR a přesto se při stávce na NS před pár lety žádný zásadní kolaps nekonal (tedy nad rámec toho normálního každodenního). Někde bych ještě měl mít fotku Leidenského nádraží totálně bez vlaků a lidí - neodolal jsem tehdy a jen kvůli tomu focení jsem si tam zajel, protože to se jindy vyfotit nedá.
|
|
|
no, pamatuju když stávkovali ajznboňáci někdy v 98 nebo 99 roce a tak narvaný meziměstský autobusy jsem nikdy před tím ani potom neviděl. Něco jako poslední letadlo ze Stalingradu - autobus narvanej k prasknutí a nástupiště pořád plný lidí. Ono těch lidí cestujících pravidelně vlakem bude docela dost a kdyby se všichni nacpali do aut a autobusů tak by doprava nejspíš zkolabovala. Nemluvě o tom, že většina z nich budou sváteční řidiči, takže by jich nejspíš pěknejch pár skončilo v jinejch autech.
|
|
|
teď mají ovšem stávkovat i busy a pražská MHD. a to už by mohla být docela sranda.
|
|
|
Ona bohužel není jenom Praha a podhorské oblasti. Za cedulí Praha není divočina. Nacházejí se tam města jako např. Plzeň, Ústí, Budějovice, Brno, Ostrava..atd.Pokud se přeruší vlakové spojení, tak to bude masakr, protože už teď se na některé autobusové spoje kupují dopředu místenky. Přepravní kapacita autobusů nemůže konkurovat vlakům i v případě, že vytáhnou z kopřiv vše, co mají. Malé srovnání dvou firem jezdících mezi Prahou a Plzní. Žluťoučké busy ve špičce cca 2*60 míst za hodinu. Černá díra každou hodinu souprava s kapacitou cca 6*60 míst.
|
|
|
no pamatuju si, že v roce 1997 se mnozí z nich nechávali slyšet, že by vůbec nestávkovali, kdyby věděli, že jim prostávkovanou pracovní dobu nikdo nezaplatí. jelikož se to dozvěděli až v průběhu stávky, ukončila by se zřejmě sama od sebe krátce po tomto zjištění. jenomže holt někteří nejmenovaní, dnes už nežijící politici měli pocit, že musí zachránit národ ať to stojí co to stojí, a tak té pakáži nalezli do pr.... a splnili jim všechny jejich požadavky - čímž byla reforma drah v podstatě zastavena a neproběhla dodnes.
|
|
|
Cože, prostávkovaná doba se neplatí? Celkem zírám, že si tohle socani ještě neošéfovali :-O
Správně je pochopitelně neplatit, naopak nechat zaplatit ušlé tržby, organisátory stávky vyhodit a při neoprávněném obsazení či poškozování majetku během stávky smět střílet.
|
|
|
a armádu a policii povolat na ochranu stávkokazů.
|
|
|
Pro někoho stávkokaz, pro jiného loajální zaměstanec, který plní to, k čemu se ve smlouvě zavázal... V případě státních ČD klidně povolat i tu armádu a policii.
|
|
Mohlo by to dopadnout jak nadhodil D-Fens před pár týdny... :oD
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008122202
|
|
existuje nejaka moznost, ze bych v pripade stavky cesky drahy zaloval u soudu za to, ze nedodrzely prepravni rad, a ja musel vyuzit automobilovou prepravu? mam ctvrtletni prvni tridu. muzu po nich pozadovat nahradu skody + naklady za automobil? je tu nejakej pravnik co by odpovedel?
|
|
|
Ne. Stejne jako v pripade valky nebo zivelni pohromy.
|
|
|
Stávka v daném podniku je vis major? :-O Já myslel, že tohle se vztahuje jen na třetí strany - tj. nemůžeš například chtít po aeroliniích kompensaci za to, že stávkovaly dráhy a Ty ses nemohl dostat na letiště.
Ale když stávkují dráhy, tak přímo na nich snad nějakou kompensaci chtít můžeš, ne? Je mi jasné, že se to bude blbě prokazovat (jo, fakt jsem ten den chtěl jet první třídou z Karlových Varů do Ostravy a navíc utratit tisícovku v jídeláku), ale třeba u lidí, co dojíždí každý den a vlastní nějakou formu časové jízdenky by ta škoda prokázat a vyčíslit šla.
Mimochodem, není stávka na dráze coby poskytovateli oné mytické základní dopravní obslužnosti v rozporu s nějakým zákonem?
|
|
|
myslím, že odpověď lze nalézt v zákoně o drahách a v přepravním řádu. ale nechce se mi to teď hledat.
|
|
|
Jak tak o tom premitam, mas asi pravdu.
|
|
|
Správná připomínka, ale spíše v tom směru, že prakticky veškerou dopravu si u ČD objednávají kraje (dálkovou dopravu MD). A většina z nich, možná že už všechny, má ve smlouvách o provozování dopravy zaneseny nějaké ty pokuty za neplnění smlouvy.
Takže to by mělo být varováním pro vedení ČD, které snad na stávce zájem nemá (snad kromě toho, že stávkujícím nemusí vyplácet mzdu :) ), že by se nemělo od odborů nechat takhle vymrdávat, zvlášť když panují pochybnosti o legálnosti stávky. Je to snad totiž tak, že zaměstnanci mohou stávkovat proti zaměstnavateli, ten ale se zdaňováním režijek přeci nemá nic společného.
|
|
Super clanek... Sam jezdim trasu Kolin - Praha, za praci nekolikrat tydne (obcas se mi zastesti nejaky ten home-office). Tuto trasu jsem jezdil v polovine 90.let, kdy Kolin - Praha hl.n. se zvladalo rozumne casto za 41-45 min. Od te doby se dostavil koridor, ted dokonce i "Nove Spojeni," nebot zrychlujeme provoz na zeleznici. Ted, v roce 2009, dle jizdniho radu jezdi vlaky min 48-50 minut, v realnem svete je to plus minus hodina. Je to kvuli odklonu pres Vrsovice, ktery trva jiz dele nez 1 rok! Jsem zvedavy jak Ty vlaky budou jezdit po opravdovem (ne jen pro media) dokonceni a zprovozneni Noveho Spojeni - doufam ze po nekolika-miliardovych investicich budeme zpet alespon na tech 41 minutach z minuleho stoleti.
Nektere vlaky (tak jednou za dve hodiny) jezdi do Holesovic, kam to loni trvalo 38 min, letos uz 42... Jestli se takhle bude ZRYCHLOVAT i nadale, kombinace auto na Cerny Most + MHD bude davac smysl vic a vic.
|
|
|
On je problém ve zmrdím přístupu k prezentování výsledků staveb na našich koridorech. Z koridorů byly vyjmuty přestavby uzlů. Čili tak se může stát, že první koridor je hotov, ale v současné době se pracuje na úseku Liběň - Běchovice a ještě chybí úsek Běhovice - Úvaly...
|
|
|
Jenze ono u Noveho spojeni nejde jen o rychlost, ale predevsim o kapacitu.
Tzn., v Koline budete mozna vicemene stejne rychle, zato se na ty koleje vejde vic vlaku, coz je podminka pro vytvoreni kapacitni paterni primestske a mestske vlakove dopravy.
|
|
Peknej clanek.
Ve Vindobone byl problem s klimatizaci snad vzdycky. Ale jen na uzemi CR. To se pri kazdem zastaveni vlaku klimatizace vypnula i ve vagonech, kde fungovala. Takze to byla pekna sauna. Jako student 'zeleznicni skoly' jsem sebou ale vzdycky vozil klicku, kterou se daly otevrit aspon ty pidiokynka nahore, coz zachranilo dost zivotu. Mimo uzemi CR zacala fungovat klimatizace po celem vlaku a hlaseni stanic najednou bylo i vicejazycne.
To hvizdani zarivek je podle me zavisle na zpusobu napajeni. Kdyz souprava stoji, napaji se to asi z nejakeho akumulatoru + menic, za jizdy potom asi nejaky alternator. Takze asi piska ten menic. V okamziku prepnuti zdroje se taky zmeni intenzita svetla nebo to dokonce spiklenecky mrkne.
To zvysovani hlasitosti a frekvence piskani pri vypinani a zapinani je fakt, uplne jsem si pripomnel studentska leta. Dik. :-)
|
|
|
Pískání si pamatuji, i to, že bylo v jednotlivých kupé různě silné. Ozvalo se při přepnutí z orientačního světla na plné i za jízdy a trvalo různě dlouho - někdy až do vypnutí.
Řešení s měničem u každého svítidla, není to zbytečně složité? Nebo to má nějaký specielní železniční důvod?
|
|
|
Nějaký důvod to možná opravdu má, ale v zájmu zachování duševního zdraví radši ani nezkoušete zjišťovat jaký... Snažit se o pochopení ČD je dosti riskantní věc.
|
|
|
Jistě;-).
Jde o to, že má-li Praetorius pravdu a byla použita instalace měniče do každého svítidla, nešlo o kombinaci měniče se startérem?
Podobný zvuk, i když nesrovnatelně tišší, jsem zaslechl u některých módních zářivek prodávaných jako náhrada žárovek, kdežto u zářivek stejných výkonů s klasickou tlumivkou ne.
|
|
|
To je dané konstrukcí vagonu, většinu z nich stavěli v dederonském Bautzenu. A socialismus, jak známo, si s detaily hlavu nelámal. Po konstrukční stránce byly vozy robustní a odolné a o to přece šlo. Nšjaké pískající zářivky... Někdy si říkám, že by bylo zajímavé nějakou takovou lampu rozebrat, suvenýrů s nápisem Made in GDR nebo Sděláno v CCCP by se tam mohlo najít dost :-).
|
|
Škoda, že máte jen takové špatné zkušenosti :)
Na Silvestra jsme jeli z Mělníka do vesničky nedaleko města Králíky - všechny spoje odjely na minutu přesně, průvodčí ochotní, sami nás upozornili, kde máme přestoupit. Vlaky čisté, na záchodě bylo mýdlo (to jsem zíral).
Cesta zpět ze Starého Města do Mělníka: po 3 dnech v horách ve stanu na sněhu jsme už neměli navařený čaj, poprosili jsme paní na nádraží - uvařila nám do termosky litr vody (nehnala nás do centra do hospody). Cestou zpět v jednom vlaku trochu chladněji, vše ostatní proběhlo hladce.
Není to vždycky tak idylické, jak píšu (taky jsem si párkrát od plic zanadával...), ale rozhodně to není vždycky tak kritické, jak tvrdí článek.
|
|
Tak to je dost neprijemna zkusenost.
Ja jezdim tradu Kladno-Praha. Za studentskych let jsem jezdil vlakem a bylo to peklo. Pak jsem se vzmohl na auto, chvili mne to okouzlilo, postupne zacalo srat a ted jezdim prevazne zase vlakem doplneno jednou dvakrat tydne na kole. Pro zdejsi rypaly - duvody opravdu nejsou financni. Vyhovuje mi pohodli a cas. Proste mne rizeni nebavi a povazuji jej za ztratu casu. Takze mam-li si vybrat mezi 40minutami rizeni a padesati minutami kdy 40min muzu stravit ctenim nebo klepanim na pocitaci, vitezi zeleznice.
Za tech asi pet let co jsem s nimi nejezdil udelaly CD obrovsky krok kupredu. Vlaky jezdi temer vzdy na cas, obmenil se vozovy park a jezdi vlaky, kter jsou maji pohodlna sedadla, hlasi zastavky, maji slusne zachody. Ale zustali tam ti sami nadrazaci, kteri nepochopolili princip vztahu zakaznik - poskytovatel sluzby. Takze tak jednou do mesice mam s nejakym vohnoutem cviceni asertivniho jednani, kdyz vyzaduji slusne chovani a respektovani prav zakaznika. Coz mne sere.
Vysledek je, ze pro moje potreby povazuji pouzivani zeleznice za nejlepsi zpusob prepravy a to i navzdory ceskym draham. Kez by se nasel podnikatel, ktery jim vytvori konkurenci. Rad zaplatim zfleku dvojnasobek.
|
|
|
Joo, když má někdo kliku, a vlak mu jede jak potřebuje, tak proč ne. Já bydlím prakticky u nádraží, a pracuji prakticky u nádraží, a bláhově jsem si myslel, že bych tedy mohl jezdit do práce vlakem. Tak si zkuste schválně vyhledat spojení Ml. Boleslav, město -> Praha, hl. n. takové, abych tam byl chvíli před osmou ranní. Překvapen, že? A co teprve ta doba jízdy. Takže jsem resignoval na ekologickou dopravu, a jezdím dál autem + metrem za cca 50 minut od dveří domova ke dveřím v práci...
V minulém zaměstnání mi zase ježdění vlakem zmařila změna jízdního řádu z letního na zimní, kdy mi celkem dobrý spoj jen se dvěma přestupy změnili tak, že vlak na který jsem přestupoval pak odjížděl před příjezdem vlaku ze kterého jsem přestupoval.
A poslední mizerná zkušenost s ČD byla, když jsme jeli na dovolenou a měli zakoupené místenky na rychlík, který jsme ovšem nestihli, protože vlak kterým jsme jeli zůstal kvůli požáru lokomotivy viset 3 hodiny v poli mezi Brnem a Ostravou. Chápu, to se stane. Ale ČD odmítly vrátit peníze za propadlé místenky nebo vydat náhradní na další spoj, a stálo to hodně nervů, vyjednávání a křiku, než jsme je přemohli.
Takže s ČD - jen v nouzi nejvyšší.
|
|
|
Souhlas.
je to problem monopolu a je mi lito, ze ceske drahy jakozto klumprpodnik kazi obecny nazor na zeleznicni prepravu.
|
|
České Dráhy jsou jen špatný vtip.
Cena: Pokud jste "v klubu" tak zaplatíte za cestu z Prahy do Pardubic 100,- Kč (jinak 130,-), ve druhé vozové třídě. Za tu cenu se posadíte (někdy) a můžete se i vysrat na koleje (vždy), máte-li chuť.
Čas: v Pátek 18.12.09 měl odpolední vlak do Pardubic zpoždění nejdříve 10 min, pak 20 minut a když už byli všichni fanoušci ČD (ostatní s nimi opravdu nejezdí) řádně promrzlí,naskočilo na tabuli uprostřed chodby odjezdů (jediné místo na hl. n. v Praze ze kterého je vidět, z jakého nástupiště a v kolik hodin jede který vlak) zpoždění dokonce 60 minutové. ...děkujeme za pochopení tadá !!! Od té doby jsem vlakem nejel a doufám, že ještě chvíli nepojedu, auto to opravdu jistí.
Velevážené České Dráhy, běžte už do prdele se svojí parodií na železniční dopravu.
|
|
Dobrý den,
laskavě přestaňte komentovat vulgárními slovy služby ČD.
Děkuji. Daniel Dlouhý
|
|
|
Zajísté. Až ty služby bude možno popsat slovy nevulgárními, rádi tak učiníme. Dá se tedy říci, že míč je na Vaší straně, protože my tu kvalitu zvenčí tak snadno neovlivníme.
|
|
|
Dobrý den.
Vážený pane zaměstnanče ČD - až jednoho dne zjistíte, že Vám při přepravě Vašeho majetku byl tento částečně zdemolován a to díky tomu, že ČD zaměstnává lemply a negramoty, kteří nechápou, že s bicyklem nelze hodit na nástupiště, protože mu to nejspíš trochu ublíží, a při žádání náhrady Vám všichni ukáží dlouhý nos a absolutní neochotu něco řešit - pak chci vidět, zda nepoužijete k okomentování této události vulgárních slov (nebo-li, když to shrnu - jen proto, že nějaký čůrák není schopen vyndat kolo z vagónu normálně, připraví Vás manévrem hozením kola na nástupiště šmahem o 6 tisíc, přičemž se pak všichni tváří, že kolo jste si poškodil sám - tudíš i škodu musíte uhradit ze svého ...)
Dalším příkladem budiž např. zakoupení místenek do celého kupé při přepravě se psy - to aby nikoho neohrožovali chlupama, oháňkama a nedej bože snad i zubama. A po nástupu do vlaku hle! - kupé celé obsazené cestujícími bez místenek. Myslíte, že nám někdo zajistil vyklizení tohoto kupé? Ne. Byli jsme celou cestu se psisky na chodbičce, kde se do nás obouvali nejen ostatní cestující, ale dokonce i průvodčí. Toho nakonec nemrzelo zavolat na nás drážní policii, která se nás snažila vyklidit z vlaku!
A nepoužijte pak na adresu ČD, že je to banda zmrdů, vohnoutů, flákačů, notoriků a lemplů.
Služba totiž, vážený pane, je od toho, že někomu slouží za nějakým účelem, za jaký si dotyčný zaplatil. U ČD stále i po letech v kapitalismu platí, že tuto "službu" poskytne pouze v případě, že se všechno povede. Pokud ne, máte holt smůlu, prostě se to nepovedlo, běžte domů, zítra je taky den. Že jste nestihli spoj? Budete v zaměstnání nadělávat hodiny? No a?? Co je nám do toho, ty zákazníku drž hubu a plať.
Dokud to tak bude, dotud budou lidé používat vulgárních výrazů při komentování "služeb" ČD. JK
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek České dráhy ve 21. století
|