|
Buďme rádi že se zmrdi takto označují. Je to rychlé a víme na čem jsme. D-FENSI děkuji za Váš blog.
|
|
|
No vida, jak lze okamžitě zaškatulkovat člověka.
Jsem tedy a priori zmrd, když jsem dostal sympatickou RZ normálně u okénka (aby ji následně nějaký filuta ukradl)? :-)
|
|
|
Aby byl někdo považován za kompletního zmrda, je třeba aby toto podpořil nějakými zmrdskými skutky.(podezření může vzniknout třeba právě podle RZ)Pokud budu nosit tepláky a zlaté řetězy na krku taktéž budu těžko prchat před image zmrda.( P.S.já dostal RZ se svým datem narození sice (pozadu) a také náhodně)
|
|
|
Já se zeptal, jestli mi nemůžou dát takovou a makovou (taky datum narození), udělal jsem smutný oči ta tu slečnu o okýnka a dostal jsem ji. Nejdřív SPZku a po pár rande i tu slečnu :)
|
|
|
Dobrá práce, vojáku. :o))
|
|
Jeste nikdy jsem se takhle ouredniku na nic neptal, takze to chci vyzkouset, jestli to fakt funguje.
Jen jedna CKD:
Ma smysl se ptat, kdyz nejsem z Ttr City a zrovna tihle ourednici mi krev nepijou?
|
|
|
|
Má smysl se ptát pouze tehdy, jestli Tě to zajímá.
|
|
do nich a nešetřete je ;-) svět tim sice nezachráníte, ale nějak se začít musí
|
|
se mne nepodarilo dosat k tomu *.rtf:-(
Sorry, this GeoCities site is currently unavailable.
Pujde to znova? Rad bych se zeptal :-D
|
|
Jistě v zásadě správná iniciativa, snad jen svým významem trochu okrajová, když se budeme pokoušet vydedukovat praktický dopad cedulek pěti lokálních potentátů na život Jihočechů.
Ale jako modelový příklad, nebo jakási sonda do myšlení Úředníka to může být užitečné. Je svým způsobem zamyšleníhodné, jakým hračičkováním jsou ochotni se zabývat pracovníci správní správy, a jestliže od této jejich numerologie odvodíme velikost jejich duševních obzorů...
Pak je tu ještě jiná možná hypotéza - výsostně označkovaná vozítka demonstrují na straně jedné bohorovnost, na druhé straně signalizují podřízeným honicím psům ve Městě: "BOTIČKU NE!", případně další souvislosti, aniž by bylo nutno na vůz umísťovat samolepku TADY JE TRAUTENBERKOVO. Zřejmě platí tichá dohoda, že malebnými kombinacemi cifer plebs nedisponuje, takže o rozlišení je postaráno.
K samotné dotazovací akci mám ještě jeden námět: proč nezajít nebo nezavolat do Českého rozhlasu České Budějovice, pozvat na kafe příslušnou osobu zabývající se místní publicistikou (třeba paní Vodičkovou, připravující pořad Bez obalu), a požádat o natočení reportáže s Trautenberkem na dané téma?
Je to transparentní a navíc to podle reakce rozšíří test o další subjekt, který si financujeme ze svého, v tomto případě z koncesionářského poplatku.
Každý dobrý novinář nasměrování na téma zajímající širší veřejnost jen uvítá.
|
|
|
s tím publicistickým "výslechem" by asi mohla být potíž - stejná jako třeba v případě "kakaové" soudruha Krause nebo v případě ztráty paměti účastníků akce Unipetrol. Prostě:
"Neudělali jsme nic nezákonného, ty RZtky na nás takhle vyšly, no je to sice klika, to uznáváme, ale stát se to snad mohlo, ne? Jink nic nevím, nepamatuji se, o mou RZ tehdy žádal můj tajemník a ten už tu nepracuje.........."
Takže výsledkem bude - jako vždy - pouze další boule po zametené špíně pod náš "demokratický" koberec. A skončí to jako výslech policejního praktikanta Hlaváčka......
|
|
|
Jenom taková maličkost - paní Vodičková z ČRo ČB a pan Vodička z Magistrátu ČB - to není jen shoda jmen, takže nevím jak by to bylo s nějakou její iniciativou.
|
|
|
Vodičková z rozhlasu je švagrová radního Vodičky (KDUČSL).
To není všechno. Šéfredaktor Jihočeských listů Soukup je syn vedoucí primátorovo (KDUČSL) kanceláře. Bývalý radní Petr (KDUČSL) je tchán onoho šéfredaktora. Ono je toho ještě víc, všechno se nedozvím.
|
|
|
Ale tím je to přece celé mnohem zajímavější a případný pokus tím podstatně získá na vypovídací hodnotě! Média veřejné služby mají totiž podstatně menší manévrovací prostor k tomu, aby nás přesvědčovaly o císařových nových šatech:)
Nedokážu si dost dobře představit rádio, které bude tvrdit, že jeho posláním je moudře mlčet!
|
|
podobnou akci by zhusta potrebovaly i dalsi mesta
|
|
DF pravděpodobně sám léta touží po nějaké extra kulaté RZ pro své "fako", která by alespoň trochu opticky srazila hrany reálně socialistického designu jeho plechové krabice. Protože je však na ouřady ošklivej (viz tento blog) a naolejovanou čepici by si za nic na světě nenasadil, atraktivní RZ mít nebude.
Pokud by mi při registraci vozidla byla dána možnost výběru např. z posledních deseti RZ číselné řady, rád této možnosti využiju. Důvod je prostý: abych si RZ lépe zapamatoval. Moje žena má na svém autě poměrně snadno zapamatovatelnou xxM-1514. Na mém služebním autě je ale taková RZ, že jsem si ji nebyl schopen za 3 roky zapamatovat (znám své mentální limity; ještě, že je uvedena v techničáku ;)
Překvapuje mě, že právě "atraktivní" RZ, jimiž autor tak pohrdá, vybudila jej až k sepsání tohoto článku. Řekl bych, že postoj demonstrovaný již samotným jeho vznikem je na tomto webu definován někde v tématu "Zmrdi & Vohnouti".
|
|
|
Milej zlatej Radovane, co se nám to snažíte říct? Že zastupitelé Teterákova jsou stejně "mentálně limitovaní", jako jste vy? Jestli ano, obávám se, že jest vám nutno smířit se se strašnou pravdou, že za to nemůže autor tohoto článku.
|
|
|
Pravděpodobně jsou rovněž "limitováni" jako já nebo si jen potřebují sympatickou RZ něco kompenzovat.
Příjde mi toto téma velmi nezajímavé pro vygenerování tak rozsáhlého a propracovaného článku (vč. FAQ, právní poradny a předvyplněného formuláře). Řekl bych, že DF fokusuje na naprosto nepodstatné cíle.
Jak by řekl Náš Pan Profesor President: "Je to pod mou rozlišovací schopností".
|
|
|
Je mi moc lito, ze si spatne pamatujes. Zkus cesnek, woe. Nebo min hul :)
|
|
|
Dostal jsem to, kamarádi, jdu k zemi .... aaarghhhh.
To je @le blbost.
|
|
|
To je od vás, Radovane, ošklivé, když článek hned vysvětlujete fakokomplexem, to já mám lepší vysvětlení, heč. Proběhly tady úvahy o nové straně, žejo? Dfens usoudil, že čtyři měsíce před volbama a bez vindry v kapse do toho nemá cenu jít, ale tak docela ho to jistě nepustilo a esli volby dopadnou blbě, a že můžou, tak se nová strana objeví, na to vemte jed. No a mezitím by nebylo od věci zjistit, nakolik je virtuální klikopopularita převoditelná v reálnou prax. Takže cvičení a s lehkou činkou, jak jinak taky začínat? Berte pochopitelně s rezervou, jelikož dfensovi vidí do hlavy nejvýš tak akorát dfens...
|
|
|
Doufam, ze mne DF nezabije za nepresnosti, ale nebyl naaahodou Favorit navrh Guigara, stejne jako vetsina konceptu od Skodovky ? Takze zadnej socialistickej realismus (ten vyraz co pouzivas ty sem nikdy neslysel a z hlediska slohu/stylu je to blbost), ale italska vize. S tim, ze se jedna o navrh z let +- 81.
K tem SPZ, ja kdyz sem byl prehlasovat vetsinu svych vozidel, tak sem dostal na yyber skoro 20 stitku, ale s tim, ze slecna (nic moc) sledovala kdyz sem ty znacky prohrabaval a zrovna ty nejlepsi s cisly jako "5225", "1989" ci "8008" mne primo odebirala z pracek se slovama "tyhle sou uz zabrany .. to vite .. takovyhle maj nahore radi" (nakonec to skoncilo asi s nejlepsim ulovkem "xx8 0486")
ale nejlip sem se pobavil kdyz nas nechvalne znamy primator mel (teda jeho stryc ci kdo) P911 se znackou "1S1 1001"...
videl bych to jako nepochopeni smyslu clanku, ja to pobral tak, ze DF se udivuje nad tim, ze SPZ je u nas pevne dana, ale par makovic ma tu volbu tudiz "vsichni jsme si rovni, jen nekteri rovnejsi"
|
|
|
Favorita navrhoval Bertone a to v roce 1986. Na exportních byla na "C" sloupku malá cedulka s nápisem "Design by Bertone". Kdo ví jakou italskou visi bych z toho nedělal - při designu byl Bertone ze strany dodavatele dost omezován, např. požadavky technologie sériové výroby.
|
|
|
Dík za vysvětlení, beru zpět. Fako je omilostněno :)
Článek nikoli.
|
|
|
Favorit sice neni zas tak špatný auto, ale je na něm vidět, jak se výrobce snažil co nejvíc zlevnit výrobu. Ale to je trochu vidět i na Fabii ;-)
Favorit měl například několik prototypů, který se nedostaly do sériový výroby. Byla mezi nima třídveřová verze a čtyřdveřová se stupňovitou zádí (tj. jako Š120). Nevyráběly se, protože by musely dělat odlišný dveře pro třídveřový favo a odlišný pátý dveře. Už tak je celkem unikát, že krátkej i dlouhej favorit (=forman) má stejný pátý dveře. Neviděl jsem to u jinýho auta (kromě felicie).
Fabia je na tom trochu jinak - vyrábí se krátká verze, combi i stupňovitá záď, ale zas se nevyrábí žádnej pick-up.
|
|
|
Ráďo, je znakem pravého muže poznat své limity a brát je v úvahu. To Vás nepochybně šlechtí. Zůstaňte v tomto modu a zbytečně se nepokoušejte jej překonávat. Každý má to své políčko, kde se mu dobře oře a seje, tak proč lezt k sousedojc, no ne?
|
|
rád poskytnu právní konzultaci. Mail máte :-).
|
|
pred chvili na CT1:-D pry bude delat diry do ledu aby ho nevzala kra do more:-D D-F ne, aby jsi ho tam sel dostrkat:-D
|
|
Tak nevím. Ale CBT bych na espézetce mít nechtěl, vyvolává to ve mně podivné asociace. Anebo tím chce Tetter něco naznačit?
|
|
|
Myslíš Chicago Board of Trade?
Nebo CeliBáT?
Nebo Cely BáT?
|
|
|
je zjevně úchyl :-) CBT=Cock and Ball Torture :-)
|
|
|
Aha...no tak v téhle branži holt nejsem moc zběhlý:))
|
|
|
Sám jsi ouchyla, když víš, co to znamená :)
Též by CBT mohlo býti podpisem - Crutý Bastard Teter
|
|
|
http://www.answers.com/topic/ctb-2?method=6
|
|
Myslim, ze kdyz zmrd dava verejne najevo, ze je zmrd, tak je to zatracene dobre.
|
|
|
Nepochopil.....CBT = Cock and Ball Torture
|
|
|
Mno, já bych řekl, že shaman reagoval spíše na článek, než-li na můj příspěvek v diskuzi.
|
|
|
ja ja. tak tak. ..ja to spatne clicknul..
|
|
Když jsem se zeptal na počty úředníků, množství stavebních řízení a náklady stavebního úřadu a odkázal na zákon o svobodném přístupu k informacím ... úřednice mi poslala (dala si na čas) složenku na cca 300Kč jako zálohu na zjištění těchto informací.
|
|
tak jsem jim zminenu zadost odeslal :)
|
|
...Tvoje starosti a Rotschildovy peníze.
|
|
Vážení, nečekejte že dostanete seznam RZ a majitelů těchto vozidel. To žádný zákon neumožňuje, protože se jedná o ochranu osobních údajů. Jinak z praxe vím, že za éry dopravních inspektorátů byly tyto značky přednostně přidělovány kriminálním existencím ...
|
|
|
"za éry dopravních inspektorátů byly tyto značky přednostně přidělovány kriminálním existencím "
sakra, to se tu člověk dozví věcí o vlastní matce. Mně se tenkrát před těmi skoro dvaceti lety hned zdálo divné, že by jen tak u okénka dostala číslo s vlastním rokem narození :-D
|
|
|
no to musela udělat nejmíň ten sejf tenkrát v živnobance:-))
|
|
|
No pokud by byla narozena v roce 1919 a nebo 1991 nebo dokonce v roce 1111, tak by ji asi nedostala. Ale znacka 1937 (nebo podobna nechci se dotknout vasi maminky) se asi zdala malo zajimava pro ruzna individua...
Jinak nedavno jsem byl na Slovensku a tam mi kamarad povidal, jak u nich v celym okresu maji diky jednomu clenu podsveti na dopravnim inspektoratu naprosto vsichni clenove podsveti znacky 333, 666, 777, 111 (struktura SK znacky je: OK - 123 AA kde OK je okres, 123 trimistne cislo a AA dve pismena serie v abecednim poradi, pricemz vzdy po 999 kombinacich cisel se posune pismeno takze to jde treba BA-001 AA az BA-999 AA a pak BA-001AB ...). Takze tam aspon vsichni vedi "who is who"
|
|
|
Zapomnel jsi na to, ze na SK jeste maji znacky OK-X123 (neplati pro nej ruzne zakazy stani), PP-12345 (policejni prezidium, nicmene auty s temito znackami jezdi prezident, vlada apod., tedy to PP muze znamenat taky PaPalas) a pripadne OK-BFLMP, ktere jsou na prani a oficialne placene.
|
|
|
Len na vysvetlenie:
- Na značky OK-X1234 alebo podobné X-kom začínajúce majú nárok štátne orgány a firmy, ktoré majú z titulu svojej funkcie právo prednostnej jazdy (mestská polícía, poruchové služby vodární či plynární, banskí záchranári, výjazdovky agentúr zaisťujúcich stráženie objektov a podobne). Pre auto s takouto ŠPZ neplatia značky zákaz vjazdu, zákaz zastavenia a zákaz státia a v rozumnej miere ani obmedzenie rýchlosti. Prideľovanie týchto značiek je prísne evidované takže nikto mimo oficiálny rozdeľovník sa k nim nedostane
- Na prianie môžeš mať kľudne značku OK-ROOT ale vydanie normálnej značky ťa stojí 700,- SKK (500 za značku + 200 za vydanie) v kolkoch a dostávaš ju rovno pri prihlasovaní auta. Značka na želanie ťa vyjde 10 000,- + 200,- (10 000 šekom, 200 kolkom) a čakáš na ňu 14 - 30 dní
- Malá oprava, značky PP-12345 má naozaj policajné prezídium, ale prezident, vláda, služobné vozidlá parlamentu, ministerstiev a spol. používajú značky P - 12345
- Značky OK-123 alebo OK-666 fungujú u nás asi rovnako ako u vas vo význame "botičku nééé" prípadne "pokutu nééé". policajtom je jasné, že ten kto má dosť známostí a peňazí na takúto značku by aj tak prípadnú pokutu "riešil alternatívne". Poznám jednoho takého čo už má v odkladacej skrinke auta asi 30 lístkov od mestskej polícíe za parkovanie v zákaze a vôbec ho to netrápi...
|
|
|
Takže značka, kterou jsem min. týden viděl na Slovensku, stála majitele 10.000 SK ? To mi tedy vysvětlete jeho myšlenkový pochody. Ta značka byla : SC-CCCCCC :)
|
|
|
Niektoré veci asi nevysvetlí nikto. Značiek s podobne šialenými kombináviami som už videl viacero. Napriklad PN-IXIXIX , NR-HHHHHH, BA-OOOOO, BA-BOOOO, BB-IIIIII ale najviac ma dorazilo úprimné priznanie jednoho experta DS-MAFIA na obrovskom SUV ci pomerne vesele BB-MICKA na ruzovom audi cabrio...
|
|
|
O znackach typu BA-XIXIX sy myslim to iste, ale niektore znacky na poziadanie maju aspon kusok invencie a napadu.Par zrikladov:
ZA-VODOU
NO-PANIC
NO-LIMIT
BA-BATKO
|
|
|
Pridam zopar, ktore som postrehol behat po Bratislave:
BA-LINUX
BA-CHAAA
BA-KOKY1
BA-KOKY2
(Kokyovci sa nachadzali na dvoch identickych autach (nejake Mazdy) - asi aby si ich majitel spoznal)
|
|
|
No od istej doby je obľúbeným okresom aj Myjava. Uz som videl Audi so značkou MY-AUDI aj Rover so značkou MY-ROVER.
A kamarát mi nedávno poslal jednu peknú foto od mafie z Ilavy IL-KILER. No vidieť takú značku na luxusnom BMW s tmavými sklami, pracem sa pre istotu z cesty...
|
|
|
A neni to nahodou jako u nas, tedy ze prepravu prezidenta, predsedy vlady a dalsich chranenych osob, zajistuje policie a tedy maji znacky policejniho prezidia? Ze jsem v Blave dost BMW 7er iL na techto znackach videl.
|
|
|
Mne to bolo vysvetlené tak ako som napísal. Prepravu chranenych osôb zabezpečuje u nás osobitná zložka ministerstva vnútra "Ochrana ústavných činiteľov" nezávislá od polície a táto zložka má právo požiadať políciu o poskytnutie doprovodu. Ale mám taký súkromný dojem, ze nejaké tie delimitácie aut medzi zložkami keď sa nikto neunúval prehadzovať značky v tom spravil definitívny chaos. Pravda je, ze Gasparovic jazdi väčšinou na autách s PP a P vidím skôr u poslancov a personálu Národnej rady...
|
|
|
Úrad na ochranu ústavných činitelov používa EČ typu P- 123456.Tieto EČ sú na autách pre prezidenta a doprovod ochranky.Ministerstvá používajú značky typu BA - X123,BA - XA123,alebo civilne značky.Autá NRSR majú značku typu BA-123NR,alebo znova civilné značky.Polícia používa civilné značky a armáda ma značky začínajúce číslami, napr. 55-123456.
|
|
|
No maminka je ročník 1955 :-)
Ti slovenští mafiáni musí být naprosto tupí, nebo jsou si neskutečně jistí tím, že mají celé okolí pěkně pod palcem. V jejich profesi na sebe takhle přitahovat pozornost, to je opravdu neuvěřitelné.
|
|
Jsem zvědavej na jejich odpověď.
|
|
Za prvé – ti úředníci určitě jednali v euforii, když si o takové RZtky žádali. To by se jim mělo odpustit....................... jako jiným „euforistům“
Za druhé – dát si na auto RZtku, kterou si každý zapamatuje, může opravdu jen ichtyl. Viz - a teď si to možná nepamatuji přesně – VLADO 01 (nebo tak nějak to bylo......)
Jinak tam asi půjde opravdu spíš o etiku. Těch případů je tolik, a nejde jen o RZ. Různí lidé ztrácejí paměť, neví, nebyli tam, neudělali přece nic nezákonného....
Nelze to postihnout jinak, než že si zapamatujete (to „zapamatujete“ je proto, že nejsem z CB, já se ptávám zase v Brně, a věřte, že je na co se ptát) a v příštích volbách je vyfakujete. Samosebou „dotazová“ akce je OK, aspoň to nebudou mít úplně zadarmo, ale ruku na srdce...
Někde jsem slyšel, že největší kápa mají 0001. Před dvěma dny přede mnou jelo xBx 0000. Co to asi mohlo být:-)?
|
|
|
> dát si na auto RZtku, kterou si každý zapamatuje, může opravdu jen ichtyl
Skutečně?
Samozřejmě, především nic jako RZ vůbec nemá ve slušné společnosti právo existovat. Jelikož ale již ve slušné společnosti nežijeme a RZ mít musím, *daleko* raději bych si vybral -- kdybych mohl -- něco jako OC-001.
Přesně z týchž důvodů, proč užívám kupříkladu e-mailové adresy ocs@ocs.cz, a nikoli nějakého 12456@freemail.com.
|
|
|
no, úplná absence RZ je asi blbost. Ale uznávám, že tento názor je podmíněný ""slušnou společností", takže se proti tomu dá těžko argumentovat, protože slušnou společnost ještě nikdo neviděl, a už vůbec ne u nás. Takže řekněme, že v opravdu "slušné společnosti", nazvěme ji třeba "Utopie", nebudou už RZ muset existovat. Spolu s penězi, zákony, předpisy (hlavně těmi dopravními) atd. Už to tu taky bylo rozebíráno.
JJ by mi tu určitě potvrdil, že třeba v NL se RZ generují naprosto nahodile, protože občané (prý - znám z doslechu) nechtějí, aby ze značky bylo možné vyčíst cokoliv o majiteli. Jestli tam mají možnost si zvolit nějaký nadstandard nevím, nikdy jsem to neviděl.
V Anglii zase nové RZ obsahují kromě místního údaje i např. rok registrace vozidla. USA - to už je zase něco úplně jiného. Inu jiný kraj...
S těmi ichtyly jsem neměl na mysli ty, co si zvolí (třeba) rok narození, ale ty se značkou 0001, 7777 apod., protože a) si takovou značku každý zapamatuje, a právě tihle lidé často na silnicích vyvádějí věci, kdy by si měli spíš přát, aby se jejich RZ pamatovala co možná nejhůře. Ale je to jejich problém, osobně když potkám takovou 000jedničku, tak si a) myslím svoje, b) dávám si majzla, protože od někoho takového můžete čekat cokoliv. A tvrdit, že ne každý s podobnou RZ je ichtyl (alespoň pokud jde o provoz na pozemních komunikacích) je podle mého skromného názoru stejné, jako tvrdit, že ne každý cikán je zloděj.
Snad si teď už rozumíme - ?
|
|
|
Naopak, "blbost" je existence RZ. Stejně jako existence řidičských průkazů, zbrojních průkazů nebo občanských průkazů.
Ohledně zapamatovatelných / nicneříkajících RZ ale je to ve skutečnosti velmi prosté: já se za své chování na silnici nestydím. Vy ano?
|
|
|
ne, já se za své chování na silnici opravdu nestydím.
Ale současně nepotřebuji mít ve značce 0001. Na druhé straně nikomu takovéto značky nezávidím, to jen pokud by to tak snad vypadalo. Jestli někdo takovou RZ chce, ať si ji pořídí, ostatně to už se dnes dá i u nás za příplatek? (nebo se o tom kdysi mluvilo, nevím, nezajímal jsem se o to...)
Psal jsem o těch, kteří se na silnicích chovají (velmi často) jako hovada, a ještě si vyberou takovou RZ. Čili jde podle mě o ichtylovinu z jejich strany, ale jinak je mi to celkem buřt. Pouze, jak jsem psal, zvýším při pohledu na takovou RZ pozornost, protože ohrožení ostatních aut nebo chodců v tomto případě nebývá daleko. Samozřejmě jsou výjimky, ale daleko častěji mají tito řidiči pocit, že vychytaná RZ je omluvenka na bezohlednou jízdu.
O tom, jestli je blbost existence (např.) občanských průkazů, asi nemá cenu se bavit, v tom se evidentně neshodneme.... jen bych doporučil se zamyslet nad tím, jak by to vypadalo na silnicích bez RZ, jak byste (např.) řešil doručování zásilek do vlastních rukou apod. To by bylo na delší dobu. O jediném z uvedených bych dokázal přemýšlet, a to o zrušení zbrojních průkazů. Ale mohla by to být (při dnešní morálce lidí) dvojsečná zbraň, takže sám nevím.
|
|
|
Tak u nás má 7777 technik, co ta auta přihlašuje a je to naprosto bezvadný a férový chlap. A 2222 jezdí na Avii. 3333 jsem měla mít na autě já, ale bála jsem se, že by mi to někdo "vojel" korunou ... Tak jezdí na autě chlapa, co není podnikatel, ale jen normální známý ... 4444 nevím. 5555 má na autě automechanik. 6666 nevím, 7777 jsem už psala. Další čtyřčísla už nebyla.
|
|
|
výjimkám čest, ale už ten fakt, že jste se bála, aby vám to s takovou RZtkou někdo "nevojel" korunou, svědčí o reputaci, jakou zde nositelé těchto zázraků požívají. Dalo by se říct - bezdůvodně. Ale ona ta reputace někde vznikla a má své důvody. A není to jen závist (i když ta tam jistě taky hraje roli, jenže blbce ze světa nikdy nevymýtíte).
V případě potřeby si taky za příplatek můžete pořídit snadno zapamatovatelné číslo konta nebo telefonu. Není tedy důvod, aby si ten, kdo chce, za přípplatek, ovšem jasně definovaný, mohl pořídit svému srdci blízkou RZtku.
Nicméně ten holandský model mi pořád připadá bližší.
|
|
|
mně by zrovna teď ten holandský model byl taky bližší, totiž ta RZ na věčné časy, dement co mě naboural si krátce předtím nechal vyměnit RZ a pojišťovně to neřekl a pro pojišťovnu to představuje velký problém, jediný moje štěstí je, že jsem u český, protože z toho se brzo zblázním a budu mít po starostech :-(
omlouvám se za OT, ale vzteky nevidím . . .
|
|
|
ale to je pěkný, nic nepotěší tak jako neštěstí druhýho.....:-)))
Pevné nervy a hodně štěstí!
|
|
|
pevné nervy?? nehoda se stala 6.11.2005, dodnes není jasno, počítám, že do léta to česká zvládne a napíše mi, že nedostanu nic . . . . . .
ale zase se člověk dozví spoustu zajímavých věcí, např. česká má 3 měsíce od nehody na to, aby podnikla nějaký (libovolný) úkon, jako úkon se bere i to, že sdělí, že tudy cesta nepovede, česká dále trpí neskonalou důvěrou k některým jedincům, třeba ukrajinec jim slíbí, že jim zavolá a sdělí podrobnosti a svatá prostoto oni tomu věří . . . . nebudu podrobně popisovat celou anabázi, protože by se mi mohlo něco stát, jen jsem chtěla varovat, kdyby někoho napadlo, že se nechá pojistit u český, tak ať si to rychle vyhodí z hlavy a to píšu při plném vědomí toho, že jiné pojišťovny na tom nebudou podstatně lépe . . . . . . . .a navíc uznávám, že takového smolaře jako jsem já, by pohledal :-(, protože kromě ukrajince tam figurují ještě Djordje Sredič, Saido Mujkič . . . jediné co mě utěšuje, že auto zahodím a konečně si koupím auto svých snů, protože jinak bych si to už fakt musela jít máznou na půdu :-((
|
|
|
kdysi (ale je to vážně dost let) jsem měl jakousi dost závažnou pojistnou událost a stálo to dost peněz, a bylo to tuším u allianz. S jejich zástupcem jsem přijel do (jimi vybraného - ale to jsem neřešil) servisu, tam se dohodli, že fakturu za opravu pošlou přímo do pojišťovny a já jsem si jenom přijel za dva týdny pro opravené auto. Kdyby po mně tehdy chtěli peníze na dřevo s tím, že za pár týdnů to dostanu proplacené, tak nevím, nevím....
Taky mi jednou vjel do kufru nějaký zvědavec v Německu (naštěstí jsem měl už i havarijní). To jsem měl pro změnu u ČPP. Stačila jedna návštěva pobočky a pak pár telefonátů.
Klepu na dřevo jako zběsilý, ale nemám tak děsivou zkušenost (zatím). Nicméně soucítím. Přesto jsem třeba o ČPP slyšel taky pěkné story od známých, takže to bude spíš v lidech než v instituci. Oni ti likvidátoři mají docela velké pravomoci, takže jen záleží na tom, jak se ten který hodlá v dané kauze angažovat, či zda to bere tak, že zase "votravuje nějakej pacoš".
Jako všude......
|
|
|
Jinak by mě docela zajímalo, jak dlouho trvá v tom NL přihlášení vozidla, když se mu RZ nahodile generuje a tím pádem teprve vyrobí ...
|
|
|
Ono to celé funguje dost jinak než v ČR. Především výrobců značek je asi tak sto a výroba poznávačky trvá maximálně jeden den - někde to dělají i na počkání...
Běžný člověk se s tím ale v podstatě nesetká - při prvním prodeji či dovozu do NL tj. při první registraci vyfasuje auto poznávačku (to zařizuje prodejce či dovozce) a ta mu pak zůstává takzvaně "na věčené časy". Přihlášení na případného dalšího majitele se dělá na poště a trvá tak 2 minuty. Poznávačka zůstane, jen se vytiskne nový Kentekenbewijs (dva papírky A6).
|
|
|
Omlouvám se za mystifikaci - výrobců značek je o dost víc..
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/ de_kentekenplaat/kentekenplaatfabrikanten/
|
|
|
mohu jeden drobný OT dotaz?
je v NL nějaký rozdíl mezi těmi "běžnými" prolisovanými značkami, jako jsou u nás, a takovými jakoby "lepenými", které vypadají, jakoby někdo na plech nalepil hranatá čokoládová písmenka a číslice? Je to nějaká "nadstavba" (společenská nebo jiná)?
Díky
|
|
|
Je to wurst, žádný zvláštní význam to nemá. Ty lepené jsou tuším o pár euro dražší. Každý si může vybrat jakou ceduli chce podle toho, co se mu víc líbí.
|
|
|
a jooo, tak to už je mě teď jasný, proč těch lepených je vidět tak málo
:-)))
(taky se tam vydají na vyžádání duplikáty třeba na nosič kola, zkuste si to u nás...hehe, jednou se mi přes noc "ztratila" přední RZ - tedy ještě že "jen" přední, na zadní jsou značky STK a emisí, tam by to bylo asi ještě o kus složitější. Po příjezdu PCR jsem si připadal, jako bych si sám auto ukradl. Asi na to budu muset teď dávat řetěz jako na kolo... než znovu žádat o duplikát, to radši vyhořet)
|
|
|
Před reformou (tuším v roce 2001 nebo 2002) bylo možno nechat si vyrobit v podstatě neomezený počet oficiálních žlutých značek a nikdo se o to nestaral. Teď po reformě se jednak zavedl modrý proužek s hvězdičkami EU a "NL" textem jako nedělitelná součást značky a pak přibyly změny v oblasti evidence cedulí, takže už to není tak jednoduché (i když pořád pohoda v porovnání s Kocourkovem). Stručně:
1. Klasické žluté značky na auto - duplikát je možno nechat vyrobit, ale je ho nutno označit pořadovým číslem (nad první čárkou) a nechat si od RDW poslat nový Kentekenbewijs (požádat lze online, posílá se to poštou). V každém okamžiku existují pouze dvě platné žluté cedule s danou kombinací a ty jsou na autě. Ke každému páru cedulí existuje právě jeden kentekenbewijs. Ztratí-li se doklady nebo cedule, dělá se nový duplikát *obojího* s vyšším "duplicaat code".
2. Na držáky na kolo a malé přívěsy se teď dávají značky s *bílým* podkladem a kódem shodným, s poznávačkou auta - jejich výroba není nijak omezována, každý jich může mít, kolik chce.
3. Velké přívěsy mají vlastní poznávačku, je žlutá s modrým pruhem, stejně jako na autě a výroba podléhá stejnému režimu.
4. Nově se zavedly další značky - s modrým podkladem pro taxikáře a zelené dočasné.
5. Dodnes si lze nechat vyrobit klasické "staré" značky bez modrého pruhu, ale ty se nesmí (no ehm, neměly by se) použít na auto. Často se používají například k označování parkovacích míst ve firemních garážích.
|
|
|
jo, dočasné, ty mi taky vrtaly hlavou...
Ale už se na nic neptám, bylo by to nadlouho. V NL jsem docela často a věci kolem toho mě zajímají... díky za info.
|
|
|
V ktere ze zemi maji privesy ci navesy stejnou znacku, jako priprazene motorove vozidlo? Vim o Velke Britanii, znas jeste nejakou dalsi?
|
|
|
No momentálně to u nás platí pro přívěsy do 750kg, před těmi změnami i pro návěs na kamion. Mám dojem, že něco takového mají některé státy v USA - na návěsech musí být (např. nastříkaný na boku) DOT kód, ale poznávačka jako taková tuším není úplně všude povinná.
|
|
|
Neviem ako dlho to trva v NL, ale v CDN to pri nakupe noveho vozidla funguje takto:
1. Pridete k dealerovi a zacnete spekulovat co asi chcete
2. Idete si zajazdit na autach, co vas zaujali
3. Objednate si auto ake chcete a s vybavou aku chcete
4. Date obchodnemu zastupcovi svoje osobne udaje a telefonne cislo svojho poistovacieho agenta
5. Zlozite zalohu, pokial pokial chcete auto leasovat alebo financovat podpisete prislusne ziadosti
6. Dohodnete sa na dni dodania
7. V den dodania pridete k dealerovi; vase auto stoji nalestene pod pristreskom, je natankovane, poistene a na aute su vase znacky. Pokial platite priamo, date predajcovi sek/kreditnu kartu/hotovost, ak nie,podpisete zmluvu.
8. Predajca vam auto predvedie, odovzda vam kluce a doklady od vozidla, vratane faxovanej kopie dokladu o poisteni.
9. Original poistky vam o par dni dojde postou.
|
|
ten ceník mě docela dostal - kilo za každou započatou hodinu... hehehe to si mám přijít na úřad a kontrolovat, jestli u toho vyhledávání necourá úředník po chodbě a nepopíjí kafčo?
Interesantní.....
|
|
Fascinace pěknou kombinací čísel na RZ nebude jen české specifikum. Zrovna dnes jsem jel za jedním Lotyšem, co měl RZ EC 3883 jel jako prase.
|
|
Ty značky jsou už jinak, ta SPZ jsou stará. V tom všem vypadl třeba můj oblíbenec náměstek Thoma. Ten má na své oktávce se zlatou metalízou koncové čtyříslí 3030.
To zvláštní číslo ns radničním služebním voze nevidím zas tak problemticky, jinak je to samozřejmě špatně.
|
|
nefacha odkaz na predvyplneny formular
|
|
Je tu jeden problém. Odkaz na mirror site na pdf o těch RZ "is currently unavaiable". Stejně tak odkaz na předvyplněný formulář žádosti o poskytnutí informace. Že by Matrix zapracoval?!
|
|
Předpokládám, že zmíněné vozy mají jistě za oknem modrou ceduličku s invalidním vozíkem. Může mi někdo říct, jestli se pletu?
|
|
mirror site nefunguje ani na formular se clovek nedostane
|
|
|
|
Linka na mirror sice nefacha, ale na originalni soubor na webu CB odkaz jede.
Jinak kdyby neco, tak jsem udelal novy mirror:
*************************************
http://mac.net.tvtrinec.cz/cb.pdf
**************************************
|
|
Pro odeslání písemného dotazu poštou si dovoluji doporučit odeslání zásilky doporučeně nebo ještě lépe s dodejkou. To by mělo pro další levely očekávaného martyria prokazovet, v případě úřadnické (předpokládané) nečinnosti, že dotaz byl na úřad skutečně odeslán resp. doručen a také den, od kterého úřadu běží lhůta k vyjádření. Btw tahle reality show by mohla mít hodně dalších dílů, je vynikající nápad trochu ty "služebníky" lidu poškádlit :-o.
|
|
Nedá mi to, abych si (jak je mým dobrým zvykem) opět trochu nerýpnul - Vy se tu pohoršujete nad "prominentními" SPZkami. Ale vzpomněl by si někdo, jakou SPZ měl na svém autě jakýsi Bill Foster? ;o)))
|
|
|
srovnavas hrusky se zeleninou - ve statech si muzes zaplatit a dat si na SPZ skoro co chces...
|
|
|
Tak "vo co de"? Vždyť Tetterákovští úředníci si to taky zaplatili ;o)))
|
|
Pred nedavnom bol v televiznych spravach sot o tom, ako zabavne ludia vyuzivaju zakon o pristupe k inormaciam, medzi pikoskami boli spomentute napr. kolko slepic zamestnava ministerstvo, kolko kluciek je na dverach na ministerstve a pod. Takze kreativite v otazkach sa medze nekladu... :-)))
|
|
Pokud nemám bydliště v Jihočeském kraji, mám právo žádat budějovický magistrát o dané informace?
|
|
|
pokud vím (ale na to tu máme odborníky), tak v zákonu 106/1999 Sb. žádné takové omezení není, jde tu tedy spíše o to, jestli řešíme jeden magistrát, nebo zhovadilost úředníků an blok.
My v Brně třeba stěhujeme nádraží o cca 800 m. Považuji to za docela nářez, protože to zasklí veškeré výdaje magistrátu na spoustu let (tj. nulové investice na - například - nové cyklistické stezky, koupaliště, apod.) Bylo vypsáno referendum, žádost o nějž podepsalo X lidí (teď už si fakt nevzpomínám, ale bylo to taktak aby se to mohlo konat) a k referendu potom přišel taky zhruba tento počet lidí, takže referendum šlo do kopru.
Naprostá lhostejnost, rezignace, vidláctví, je to tu prostě taková vesnice, která se nějakým omylem nekontrolovaně rozrostla. Ale hlavně že "já su z Brna, kdo je víc"?
(pro případné takyfanoušky - já "su z Brna", ale brňáci mě někdy neskutečně serou.)
|
|
|
Na to jsem slyšel dobrý hlod:
Návod na ježdění mimo Prahu (úryvek)
....
Kolem silnice se občas vyskytují skupiny domů. Na začátku takovéto skupinky domů je bílá tabule s legračním nápisem. Na konci je ta samá tabule, jenom ten nápis je přeškrtnutý. Takto označená skupina domů se nazývá obec a to legrační slovo je jméno obce. S jedinou vyjímkou. V poslední zatáčce před Vídní je skupina obcí, která má jeden souhrnné jméno. Brno.
....
|
|
|
nemas ten Navod na jezdeni..... kompletni ??
|
|
Srdečně blahopřeji k dosažení hluboce lidského pocitu nasrání toho arogantního zkorumpovaného superzmrda, totiž našeho váženého soudruha primátora. Nechť jeho střeva sežerou morové krysy a jeho jméno je navždy zapomenuto. Howgh !
|
|
a doporučeně s doručenkou!
|
|
|
Jeden fór - přijde pán na matriku a povídá : jdu z dopravky a oni mi nechtějí povolit SPZku KAREL, tak si chci nechat změnit jméno na ABH 74-68.
|
|
Dost dobře nechápu, jakou výhodu ve snadno zapamatovatelných značkách jejich majitelé vidí.
|
|
|
nevím to jistě, ale zřejmě platí to co kdysi, nejde o snadnou zapamatovatelnost, ale jde o to, že i ten nejhloupější příslušník pochopí, že jde o něco extra, protože příslušník nikdy nemůže tušit, co je majitel zač, že se mu podařilo takovou značku získat, což znamená neodtahovat, nepokutovat, nebotičkovat, alespoň takový smysl měly "snadno zapamatovatelné" značky dříve . . . . a zdá se, že ať se doba mění sebevíc, některé věci zůstávají stejné :-(
|
|
vim ze tu df nechce sprosta slova nicmene ja jich nekolik musim napsat, abych vec nezkreslil.
kdyz jsem pred nejakou dobou jel autem a videl podobnou znacku, rekl jsem kamaradce, kterou se snazim naucit i ta nepsana pravidla silnicniho provozu (cituji doslova vcetne invektiv):
"hele vidis to cislo? tak takovydle cisla mivaj ruzny zasrany papalassky prasata a je dobry to vedet. tydle arogantni hovada castejc jezdej nality nebo se ruzne chovaj na silnici jako prasata tak bacha na ne. duvod proc tydle debilove chtej takovyhle cisla je mimo hranice myho chapani. jen absolutni dement muze preci chtit cislo, ktery si kazdej kdo to auto nekde vidi lip zapamatuje. kdyz vidis takovydle cislo davej vetsicho bacha, dost mozna ho ridi kreten"
jeste jedna omluva za ty vyrazy, nicmene citace je presna, takto jsem to rekl, vyjadruje to moji celozivotni zkusenost ze silnicniho provozu. jde o podobnou vec jako s ridici v klobouccich
|
|
|
A ta slova "pyco vole" cenzurujes proc ?
Absolutni inteligent musi prece chtit strasne tezko zapamatovatelny cisla. ?!? No prece kdyz jede unavenej z 18-ti hodinovy schuze menezmentu a nekoho porazi kdys si na chvilku spocne, aby svedci uvadeli ruzny cisla a inteligent byl hure polapitelny, neeeee ?!
Oktavek f tedeicku f metle jezdi prece hafo pyco.
|
|
|
v realu to ale chodí trochu jinak. egoistický neemand, co povyroste o půl metru sám sobě v očích již tím, že má "v.i.p." číslo neboli "výjimečné id", sice dává najevo primitivnost svého světonázoru, ale většinou je bohat. buď to za něj vyřeší jeho právník nebo se najde jiný člověk, co si vezme prachy, přihlásí se k tomu a půjde si sednout za katr místo neemanda a jeho to vzhledem k jeho majetku neořijde ani tak draho, že by se tím zabýval nějakou delší dobu. poslední roky mám blbej pocit při cestách mezi prahou a brnem. a někdy včera slyším ve zprávách, že tu projelo za rok snad 3 miliony kamonů. nějak nenacházím odvahu zařadit se mezi kamiony a hnát to pořád 160 je hazard.
|
|
|
Presne tak jsem to myslel, meli by chtit tezko zapamatovatelna cisla. To ze chteji opak ukazuje na jejich komplex menecennosti, pripadne, a to myslim vazne, leci si ego protoze nejsou spokojeni s velikosti sveho penisu (ostatne treba i proto sli do politiky).
K tem invektivam, ja sam ve svych clancich i diskusich u nich sprosta slova pouzivam casto a rad ale df, myslim, je v jeho diskusich nechce, tak to respektuji. Je to tady, v dobrem slova smyslu, jeho web a jeho diskuse.
|
|
Dobra iniciativa. Jen houst :) Prece neni mozne, aby si radnice delala uplne co chce bez jakekoliv reakce obcanu...
|
|
Když si otevřete předvyplněný formulář žádosti a zvolíte "Vlastnosti", jako autor dokumentu je uveden nějaký Václav Binder a Firma Město České Budějovice. Nějaký Václav Binder tam dělá správce IT. Můžete mi to někdo vysvětlit? Ten dokument vzniknul v počítači na magistrátu, jehož MS Word je registrován na správce sítě??? Kde ten dokument DF vzal, má jako vedlejšák správcovství sítě v magistrátu? Eine Erklärung bitte...
|
|
|
Tak to už je paranoia hodná Ratha. A co má bejt, že má někdo na magoši zaregistrovaný legální softík? Oline, obkládek na hlavičku a nohy do tepla!
|
|
|
To je snad normalni ze formulare magistratu vznikaji v pocitacich magistratu. Kde jinde by mely vznikat ? Na ustrednim vyboru strany ?
|
|
|
máte recht, nějak mi hrabalo, svůj hloupý dotaz beru zpět, patří do chlívku, tak ho tam někdo šoupněte, jestli můžete.
|
|
|
velmi se mi libí tahle aktivitka jak provětrat radniční hnědojedy:)
|
|
e-mailem na posta@c-budejovice.cz
|
|
Dovolil bych si přihodit svůj názor k tématu exkluzivní SPZ, ale (dále) trochu obecněji; četnost těchto značek na silnicích je poměrně malá, pravda? Právě proto je k podivu, že před TTRadnicí je jich taková koncentrace... z tohoto důvodu, a ostatních zmíněných v članku, záměr autora chápu a být obyvatelem TTR, tak dotaz pošlu také.
Valná většina majitelů vozů s exl SPZ se touto snaží o jedinou věc - odlišit se, ať už "pozitivně" nebo "negativně". Někdo tím chce dát najevo že "na to má", jiný že má moc, že má známé, že si není schopen zapamatovat čtyři čisla... nebo se prostě pouze odlišit. Viděl jsem i provokativní / vtipné (dosaďte dle libosti) SPZ - např. Norimberské P911 s SPZ N-UR 911. Osobně to ve většině případů posuzuji jako demonstraci priorit konkrétního člověka - už z toho důvodu že takováto značka má, jako vše, negativa i pozitiva - máte nejspíš menší šanci dostat botu od měšťáka, na druhou stranu větší dostat se do "drbů"; obojí přímou úměrou ceny (zatmavení skel) vozidla.
Osobně bych značku typu 7777 nechtěl, ale nebránil bych se možnosti výběru takové, která mi bude číselnou kombinací blízká - rok narození, oblíbená čísla, cokoliv. A nepotřebuji aby každý věděl co znamená :)
|
|
Dle kamaráda, který se živí dovozem aut z cyzyny, ale nejni to pyča, woe, vim, že za líbivou SPZ se platí 10-20 litrů, za klenoty typu ing.Čermák nebo ing.Řeřábek až pade, woe. To je v Praze a musíš prej mít známý fýzly. Jinak to nejde.
|
|
|
To je ale blbost. Co s tím mají společného poldové? Vůbec nic! Zdá se že máš fakt důveryhodné informace, nebo si prostě vymýšlíš.
|
|
|
Na vymýšlení jsem už velký, ale pokud jsem předal informaci, která se nezakládá na pravdě, ale cizím možném výmyslu nebo jemném přibarvení, přijímám označení "blb, co si neověřuje informace".Je to první příspěvek, který jsem psal o cizí zkušenosti, nikoli o své a asi bude lépe zůstat jen u zážitků svých. (před cca pěti lety jsem vozil auta zákazníků na STK a lidem, kteří přihlašovali auta z dovozu, nové SPZ vydávali policisté.)
|
|
Elektronickou poštou..ale z jiného, oficiálního pracovního, emailu...abych mohl případně poslat nějakou oficiální náhradu oprávněných nákladů spojených s výkonem orgánu... :-)
|
|
Vážení, Vaše starosti a Rotchildovy peníze bych chtěl mít o dovolené.
Neodbytně se mi vtírá výrok TGM o závistivém národu s mentalitou sluhů.
|
|
Kdysi před lety tady po městě a kraji jezdily dvě Tatry 603 s espézetkami CBD-00-09 a CBD-00-10. Že neuhodnte, komu patřily? Samozřejme KV! Asi odtud to magistrátníci okoukali.
Dost by mně zajímalo, jaké značky mají Zahradník & spol.
|
|
ttr city serie je vazne ctiva, k smichu i k placi zaroven, jak uz tak zivot byva :)
|
|
|
S autorem článku naprosto souhlasím, takovéto rádoby_user_friendly zastupitele nemám také v lásce. Avšak kdyby takovouto SPZ měl "normální" občan, tak si každý jen pomyslí - "Kolik za to asi dal?"... Takže abych to shrnul - je to o penězích a o vlivech. Mě osobně nevadí že se po našem 10k městečku prohání Audi RS6 s SPZ 1Jx 00-00, neb sám mám krásnou spz 1Jx za 8minut padla :D (pro ty méně chápající 13-52). A vo vo tom to je, prostě nezávidět a najít si i ve své značce něco hezkého :))
|
|
Prima prave odvysilala reportaz o SPZ v CB v hlavnich zpravach - uz se Vam to podarilo dostat to TV.
|
|
odeslano, jenom at si maknou... jsou za to placeni :)
|
|
Myslím si, že někdy opravdu neškodí se zeptat, já když jsem si byl naposled pro RZ, tak jsem se zeptal, jestli může být bez čísla 3 (logopedové pochopí) a paní za okýnkem vzala balíček a několik mi jich ukázala a já si řekl, jakou chci...
Bez úplatku, jen jsem poděkoval a usmál se.
Stalo se na Praze-západ.
|
|
|