Komentáře ke článku: Výlet do Alp (ze dne 08.11.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
CO je proste nejlepsi barva na Elise :) Krasa.
|
|
|
Jo ta barva je (u tohoto vozu) moc dobrá, stejně jako černá na Myšákovi VIII. Vubec Myš 8 a 9 stoji za to, ta 10 se mi designově nelíbí, a i když jsem to v první chvíli nechtěl přiznat ani sobě, tak Impreza se vydala (z mého pohledu) lepší cestou.
Ondro, myška ti nepřirostla k srdci, že se jí chceš zbavit?
|
|
|
Naopak, z Eva jsem nadšený (pokud se pohybuju po okreskách) a navíc jsem na něm právě nechal udělat pár funkčních vylepšení (schválně nepíšu tuning), takže mi bude muset chvíli vydržet.
S tím GT-R to je spíš takové zbožné přání, co dál. Řekněme za pět let, až se naučím jezdit a vyblbnu se s Evem. Ještě jsem s ním nejel, ale údajně se s ním dají absolvovat dlouhé trasy a přitom je mimořádně schopné i na okruhu. Viděl jsem ho před rokem v Mostu deklasovat několik Porsche (včetně Turb a GT3 RS) a Ferrari (vč. 430 Scuderia a 599 GTB). Pravda, řídil ho závodní pilot, ale ani ostatní řidiči nebyli úplní nýmandi.
U nových aut preferuju Evo, ale u obou (Scooby i Evo X) mi vadí vysoká hmotnost - kolem 1600kg, to je i s přihlédnutím pohonu 4x4 hodně (Evo VIII má zhruba 1450). GT-R je sice taky mastodont (cca 1750), ale taky může mít bez problémů 600 koní, zatímco u dvoulitru Eva bych neměl moc odvahu jít výrazně přes 400 (závodní motor sice může mít klidně 550 nebo víc, ale já hledám auto, které půjde používat i na cesty do práce...)
|
|
|
|
Nejsem si jistý, jestli se dělal s řízením vlevo (pokud ano, tak jich bude k dispozici jako šafránu) + opravdu netuším, kdo by to v této republice dokázal opravit.
|
|
|
Aha. No tak to v tom pripade ne. Doporucuju vyzkouset Exige s trochu nakoplym motorem, 250-260 konskejch na kolech by melo bohate stacit. Je to sokujici zazitek :) (aole nebrat spolujezdce!)
|
|
|
U toho mám šance na svezení vysoké - během půl roku si ho chce pořizovat jeden známý a možná s ním už na jaře vyrazíme opět do průsmyků. Jsem na to opravdu zvědavý.
Při výběru auta jsem byl bohužel omezený jednak financemi a jednak požadavkem na určitou praktičnost. Malého jsem v Evu ale vezl jen jednou a když si vzpomenu na jeho protesty, nemám odvahu to opakovat pokud to nebude nezbytně nutné.
Takže za pár let uvidím, možná to doma ukecám i na dvě sedačky - 370Z, Cayman S ....
|
|
|
370Z vypada cenove dost dobre. A asi jich budou mraky, takze neco lehounce jeteho pujde poridit za smesnou cenu. To je dobra volba.
|
|
...už jsem ale starej a z těch dnešních mě bere málo co...Holt jiná doba.
|
|
|
..tak si zkus koupit nějaký "myšivbuši" a zkus se projet v serpentinách ;-)
|
|
|
Zrovna tenhle jsem si přečetl velmi rád, protože v Top Gearu ta silnice vypadala fantasticky, jako něco z jiné planety.
Jestli administrace serveru nemá nic proti, dovolil bych si uvést odkaz na celou epizodu: http://rapidshare.com/files/237657673/TG1001.mkv
|
|
Průsmykem Gavia jsem projížděl před pár lety na motorce a je to šílená, ale skvělá silnice. Prima adrenalin. Tehdy jsem si říkal, co by se asi stalo, kdyby se tam potkala dvě auta s karavany a žádný z řidičů by s tím neuměl pořádně couvat. Asi by tam po čase zbyly jen bezradné kostry :-)
|
|
|
Souhlas, Italové naštěstí pro tyhle případy do některých míst zakazují taženým karavanům vjezd. My jsme při cestě potkali spíš obytná auta (osobně jim taky říkám karavany).
Motorkářů jsme cestou potkali taky dost. Zrovna v Gavii jsem jim fakt nezáviděl - těsně nad nulou, přeháňky, na cestě občas štěrk.... prostě na zabití. Sám jsem míval Suzi 750 a z tohohle bych měl opravdu sevřenou p*del.
|
|
To, že Italové místo trávení sobot a nedělí v hypermarketech berou svá vozidla a jedou do hor se i mně jeví jako pravděpodobné. Každý rok trávím březen v Bassanu del Grappa a během roku se sem ještě několikrát vracím. Je-li v sobotu pěkné počasí, jede nahoru po serpentinách auto za autem. Pokud si chcete pěkně zajezdit, nedoporučuju moc hlavní cesty z Romana či Semonza, jsou plné dodávek s rogalisty a padáčkáři, běžných výletníků a cyklistů. Naopak mohu doporučit nádherné serpentiny z úseku mezi Crespanem a Pederobbou. Je tam spousta různých možných kombinací a můžete si i vybírat různé kombinace asfalt/šotolina. Pokud bude zájem, popíšu podrobněji :)
|
|
|
Díky za tip, silnice SS 148 vypadá na mapě opravdu skvěle. V květnu bych si výletík rád zopakoval a zrovna Dolomity mě lákají, takže budu vděčný za každý tip.
|
|
|
SS 148 je krásná, ale třeba o víkendu moc nedoporučuju část Monte Grappa - Romano, je tam strašný provoz. Spíš z Feltre nahoru (památník stojí za to, i můj pradědeček tam bojoval.. Válku skončil ve Feltre.) pak dolu kousek po 140, následně po 141 do Pederobby, to bz mohlo být super jak pro auto tak motorku. A jestli pán rád šotolinku, doporučuju mapu Tabacco č. 051 v 1:25 000, tam toho je :)
Jinak moje oblíbená cesta, pokud nespěchám (jedu svým, ne firemním) je Tarvisio - Tolmezzo po 52 (pozor na zmatenou křižovatku u Tolmezza. Ani nevíš jak a jedeš po 52 bis zase na Rakousko), za hřebenem po 51 bis na 51, pres Belluno po 50. Trvá to sice o pár hodin déle, než po dálnici, ale je to kráásnýý :-)
|
|
|
myslíš v Basasanu di Grappa...
Tam mám kamarádku. Bydlí 5 minut pěšky od dřevěnýho mostu. Alessandra Gallo, Ducati Monster S2R
8o)
|
|
|
Tak jsem se schválně koukl na dvě originál italské mapy, abych nebyl za vola, a je to fakt "del".
Hned u mostu je má oblíbená grapperie, tak se tam někdy v březnu můžem stavit na skleničku :-)
|
|
|
Máš recht, je to del Grappa. Má chyba, blbě si to pamatuju a poučuju. Pardon!
V březnu těžko - nepřejedu přes Alpy kvůli sněhu. V červnu už je sněhu méně 8o)
|
|
|
OK, stane se. V červnu už tam zase nebývám já, to už se dá totiž lítat i u nás. To potom spíš přelom září - říjen.
|
|
|
Paradni a ctivy. Konecne se clovek neco o tehle autech dozvi. Zalozte tu separe sekci, tohle by na ni melo bezpochyby narok. uz to tu na forech zaznelo, ze "tu chybi neco jako ceskej top gear". Autori, ktery by na to mohli mit, tu bezpochyby jsou.
|
|
|
Diky moc, to potěší, i když "profici" z Top Gearu jsou samozřejmě o kus dál...
Kromě toho to vypadá, že většina Váš názor na kvalitu článku nesdílí (usuzuju z hodnocení, dopo kolem 2,4...). Jedna možnost je, že sem chodí mnoho ekologicky uvědomělých občanů a/nebo slušných řidičů, kteří vždy dodržují předpisy "aby jim nikdo nic nemoh....". Spíš to bude ale ta druhá možnost, tj. že k dokonalosti má článek daleko :-)
|
|
|
Ondro, to neni nic proti Tobe, ale vzhledem k tomu, ze jsem uz naturalizovanej spagetak, tak se mi nelibi, kdyz tu dela bordel (treba jizdou jakou popisujes) jakykoli cizinec, zvlast pak cechacek.Ty to pak nemusis poslouchat, ze ti cizinci z vychodu tu jezdej jako prasata, a vsecky by je meli poslat do prdele. Tot vse. ;-)
|
|
|
To chápu, v Americe jsem si v tomhle směru užil svoje. Aniž bych se chtěl obhajovat, troufám si říct, že jsem sice nejel předpisovými rychlostmi, ale s velkým ohledem na ostatní - tj. nikoho neomezovat, když někam nevidím, tak tam nejedu, když nejde předjet neblikám, ve vesnicích 60 dle tacho, tj 55 reálných (už jen proto, že na začátku a konci vesnice bývají radary napojené na semafor a na červenou nejezdím) v úzkých uličkách samozřejmě méně apod. Naopak místní (a nejen ty dva extrémy, o kterých píšu) šli často za hranici bezpečnosti. Neříkám, že jeli rychleji vždy a všude, ale často na místech, kde nebylo nic vidět.
Zkráceně, snažím se jezdit tak, abych neomezil ostatní, a abych to stihl ubrzdit, když někdo pojede jako prase.
|
|
MOC pěkně napsáno, co takhle nějaké onboard video, nebylo by? ;-)
|
|
|
Letos v lete to byly 3 roky, co jsme jeste se tremi dalsimi blazny vyrazili kazdy vlastnim autem smer Grossglockner, odtud na Stelvio a pak na Silvrettu. Jeli jsme to v pomalejsim tempu (jako ze s vicero zastavkami), ale o to vic jsme si tu panskou jizdu uzivali.
Stelvio je uzasne, ale lepsi je ten Grossglockner - je tam kvalitnejsi povrch a je bliz. Rano se da vyjet z jihu Cech a stihnout tam vychod Slunce. V tu chvili ma clovek tu cestu jen a jen pro sebe. Nirvana.
Letos jsem na to poridil trochu lepsi auto, ale nebyl cas vyrazit. Tak snad pristi rok.
|
|
|
Znám obě trasy.
Pokud mohu soudit, tak průjezd těmi místy autem je jako cucat zabalenej bonbon 8o)
Do těch serpentin jen na motorce...na silniční motorce. Už jen proto, že motorka má dvě nezávislé brzdy.
|
|
|
jeste se mi na GG nestalo, aby mi nejaky motorkar stacil celou cestu az nahoru ci naopak dolu (jak rika jeden dobry znamy, do kopce umi jezdit rychle kazdy trouba, z kopce je to vetsi vyzva). sice byvaji rychlejsi na vyjezdech ze zatacek, ale na rozdil od auta s dobrymi gumami jim to moc nebrzdi. a to same plati na jakekoliv technicke trati, kde se musi chodit naostro na brzdy. prikladem budiz Nordschleife. to je docela rychla trat bez nejakych velkych naroku, a presto se auta s dobrym ridicem drzi jen ti opravdu nejostrejsi hosi, kteri tam jsou jako doma. zbytek sveta velmi rychle odpada
a na Stelviu, hlavne v horni casti, pokud vim, tak panuji hosi ne na silnicnich masinach, ale na motardech. a ani ti neujeli jednomu sikovnemu udelatku z Mnichova s jednim sikovnym ridicem. jeste pak nahore ukazovali zdvizene palce.
|
|
|
Já tam nejsem zase tak častám hostem, ale pokud můžu soudit, nikdy se mi nestalo, že by mne někdo z tuzingáčů pustil před sebe...a to pak člověk chvíli zkouší předjet...ale po čtvrtým, pátým pokusu a zavření v zatáčce ho raději nechá poodjet, aby mohl jet svým tempem.
Motorka brzdí velmi podobně jako auto, ale jistý handicap má. Dorovnává to tím, že nepotřebuje toho brzdění tolik a sklápí se do zatáčky, zatímco auto visí ze zatáčky ven. Další věcí je riziko a rezerva, kterou je lépe nechat si na motorce a jaká stačí v autě, abys odešel po svých, když to nevyjde.
Jízda z kopce není až takový problém, ale není to pohodlné, protože člověk má za chvíli otlačený dlaně. Motardy jsou tam těžkými soupeři, ale vzhledem ke vzdálenosti, kterou je nutno ujet na místo, je to okrajová varianta. A táhnout to tam za autem na vozejku je blbost.
|
|
|
mezi civilizovanymi jezdci je zvykem, ze kdyz je nekdo dojede na okruhu ci na horske silnici, tak na vhodnem miste uberou a uhnou vpravo. sam to poctive dodrzuji. motkari v tomto obvykle(!!) prilis nespolupracuji, na vyjezdech to trochu natahnou a pak zdrzuji pred dalsi zatackou.
s tim srovnanim chovani auta pri brzdeni a v zatacce nesouhlasim. jeste jsem nevidel motku, ktera by brzdila stejne, jako treba muj sportovni veteran. ovsem s tim rizikem je to jasna vec.
tu debatu asi netreba dale rozvadet, stejne nedojdem ke stejnemu zaveru. uz jsem to zazil tolikrat a vzdy to vedlo k jedinemu - motkari a autickari se mohou respektovat, ale nikdy se neshodnou ;-)
hodne stesti pri hledani limitu
|
|
|
Auta jsou rychlejsi v projeti zatacky oproti motorkam, to je proste fakt, nicmene u motorek je zase plus nizka hmotnost a lepsi akcelerace. Bohuzel si asi nevyzkousim v nejakem sportovnim aute, takovou trasu, takze je to jen nazor. Moto je hold pro mne dostupnejsi.
Ohledne plechovkaru a motorkaru, by se toho dalo napsat hodne. Muzu rict, ze od te doby co sedlam moto, muj pohled na ridice se radikalne zmenil.
Pokud se jedna o dojeti a predjeti, s tim neni problem, ale pokud se da rict objetivne, je to jedno auto ku stu.
Technicka: mezi zavodnimi jezdci je zvykem, ze pokud te rychlejsi dojede, tak hlavne neuhybat a nedelat zadne prekvapujici manevry, on ten rychlejsi si o par metru dal najde misto, kde te predjede. Na ceste je to neco jineho.
|
|
|
GG jsem jel v lete, bohuzel s Octavii 2.0 TDI, malym ditetem, manzelkou a tchyni....
Cesta super, vyhledy uchvatne (lepsi nez na Stelviu, hlavne u vyhlidky Edelwei3spitze, ale ten provoz byl neuveritelny, hlavne vlacek dolu smerem na Zell am See.
Kazdopadne tam chci vyrazit i s Evem, idealne na ten vychod slunce :-) Taky doufam, ze priste bude vic casu, ale prace a rodina to holt omezuji.
|
|
Pěkně napsané, hezké čtení.
Osobně horské serpentiny sice považuji spíše za brzdu na cestě do hor, ale nemám na to auto, reakce, ani povahu, abych si v nich tak zablbnul.
Zkuste Strada dele (dela?) Dolomiti, asfalt není všude 100%, ale jsou tam pěkné výhledy, i když někdy větší provoz. Třeba Araba - Pass Pordoi je klikatice jak blázen. Pěkný prevít jsou i sepentiny na nějaké sedlo od Brixenu na západ (myslím, že začíná na J., ale teď tu nemám mapu, na druhé straně je tuším San Martino (ale jiné než pod sedlem Rolla, jak vyplývá z toho Brixenu).
PS: Innstal je podle mých zkušeností omezný na 100 jen v noci (ale ve dne je často nacpaný, takže to vychází dost podobně, rozhodně pro trhače s výkonem popsaným v článku).
|
|
|
Díky moc za tip, na tyhle silničky jsem se díval na mapě a moc se mi líbily - jsem rád, že jste se ozval s osobní zkušeností.
|
|
|
To sedlo na "J" od Brixenu na zapad by mohl byt Jaufenpass, coz je italsky Passo Giovo :-)
Jj, jak píšu v článku, tam to bylo super - hromada zatáček, minimální provoz, prostě nádhera :-D
|
|
...jen kdyby třetina nebyla podrobným popisem auta, kterým autor jede. Ale co už. ode mne za 2.
Mám stejné zážitky, které lze shrnout jako: vyrážíme...rovinka, levá vlásenka...vytočená čtyrka, 90kmh trojka...koleno, výjezd na plnej do 9000, čtyrka...rovinka...nějakej černej tuzingáč, mizí mi za výfukem...druhej tuzingáč, chce se honit...vydrží asi 150m než odpadne...pravá a levá za sebou, je vidět daleko za šikanu, tak ji beru od kraje ke kraji...kousek rovnej, 5..4..3..2. 60kmh, stoupavá pravá vracečka...blbě odhadnutá, musím brzdit v oblouku a otáčky klesají...motor se sesbírá na trojku...čtyřka...chtěl jsem pěrku, ale je tu levá mírná kolem hřbetu na úbočí kopce, tak nechávám 4 a vytáčím ji nad 10 a rychlost jde přes 160kmh...dál už to nesleduju...levá, široká vracečka...brzdy...mých 12 pístků Tokico se zakusuje sintrovanýma deskama Carbone-Lorraine do děrovaných kotoučů a předek poklesne v kolenou tak, jak mu to dovolí tvrdě nastavený podvozek...cítím, že zadní kolo jde do vzduchu a uvolňuju zadní brzdu...podřazuju na vytočenou trojku...pohled vlevo nahoru, někam na osmou hodinu...nic nejede...pouštím brzdy, přidávám trochu plynu, abych si v zatáčce nebrzdil motorem a shodím motorku až na koleno...i přes stupačky nastavené na nejvyšší pozici s nima dřu o asfalt a schovávám botu, abych si nerozbil špičku...ve vrcholku zatáčky otevírám plyn naplno a otáčkoměr míjí 6000...7000 tisíc a cítím, že zadní pneumatika na kraji běhounu neudržela adhezi a jde do akceleračního smyku...dávám trochu kontra, abych zmenšil náklon a přidávám plyn...8000...9000 drift je dlouhý a kontrolovaný...ubírám za autem, které se objevilo za mírnou pravou...atd.
Blbý je, že kdo to nezažil, tak si to jen těžko představí...a ti hloupější mluví o tom, že pak nemá bejt na Hochalpenstrasse ročně 80 zabitejch motorkáčů..
A nakonec - jet to autem mi přijde v porovnání se silniční motorkou docela nuda.
|
|
|
Gugh... pardon, nejsem motorkář, ale to Vás nesundá kontakt stupačkou se zemí? No, asi ne, ale divím se tomu (ovšem oboru nerozumím ani zbla).
|
|
|
|
V originále ano. Já mám ale stroj upravený vně i uvnitř 8o)
Mám tam tohle... www.arp-motoracing.com/foto/prepakovani/Zx-6R(98-02)/Zx-6R( 98-02).jpg ,ale v barvě kovu, elox se časem stírá...a když najedeš kolem 20.000 za sezónu, bylo by to napřesrok už hnusný.
Stupačky jsou o něco výš než originál, takže škrtnutí až tak dalece nehrozí. Záleží na tom, jaký jsou obutý gumy a jaký náklon jejich profil dovolí. Škrtnutí je pak takový varování. Stupačka je hliníková a má plastový špunt, mizí raz dva, ale motorka se kolem ní neotočí. Spíš nadlehčí kola a člověk pak jen doklesne na asfalt a klouže ven ze zatáčky.
|
|
|
A co je to kontra na motorce (na lodi chápu, ale představa, že tam dáte zpátečku... to asi ne:-))?
|
|
|
jako nemotorkář se to pokusím vysvětlit jednoduše. Je to zatočení proti směru smyku za účelem jeho vyrovnání. Motorka při akceleraci, jako každý zadní náhon má sklony k přetáčivosti. Tedy zadek vybočí ven ze zatáčky. Proto je ke srovnání smyku potřeba zatočit mírně předním kolem taky ven. Tím to přestane jít bokem a kola se srovnají do stopy. To je silně zjednodušené, i v autě je to hodně o citu a tréningu, natož na motorce.
|
|
|
Kontra na mašině vystihne asi nejlépe tento sport:
http://www.youtube.com/watch?v=uz197-CZDSY&feature=related
|
|
|
|
"kontra" je slangový název pro zatlačení do řídítka, které je dovnitř v zatáčce, tedy v podstatě zatočit VEN zatáčky, opačným směrem. Díky impulsu do soustavy klopných momentů (soustava je složitá, kamarád na to téma psal i diplomku) se stane to, že se motorka začne pokládat na stranu, kde je řídítko na které tlačíš.
V náklonu, když jsi vysednutej, je to nejjednodušší způsob, jak se z toho náklonu dostat. Na sportovních motorkách je hodně váhy řidiče na řídítkách, takže "dát kontra" znamená v podstatě jen tolik, že se opřeš o jednu ruku.
Když dáš kontra a ve správnou chvíli se nadlehčíš, tak to překlopení stroje díky zakontrování Tě přehodí do zákleku na druhý straně, když jedeš nějakou šikanu. Jde to tím líp, čím máš zatížení náprav blíže poměru 50:50, protože pak jde řízení lehce a není třeba tolik síly. Když to přeženeš, praskneš se na druhý straně do kolena 8o). Pro takovou agresivní techniku je třeba mít hodně utažený útlum roztahování pružin, aby se na vrcholku přehození motorka nenadlehčila moc a při přechodu do druhého náklonu neztratila adhezi.
|
|
|
Honzo díky za konstruktivní fídbek. Ne, vážně - chtěl jsem se podělit o zážitek z jízdy, která mě tak bavila, že i deštivém listopadovém odpoledni v kanclu se při vzpomínce na ni začnu nekontrolovaně usmívat. Když jsem to ale psal od těch nejzábavnějších částí, bylo to jako Váš komentář - tj těžko představitelný zážitek pro někoho, kdo jezdí s normálním autem (a nemá silnou motorku) a tudíž trochu nuda.
Tak jsem jako vatu použil popis auta, což, souhlasím, neodpovídá úvodu.
P.S. Sám jsem minulý týden zkoušel jet trochu hranu na okreskách v okolí Týnce nad Sázavou s "normálním" autem, konkrétně se snem českých chalupářů, vohnoutů a zmrdů začátečníků, totiž s Octavii II 2.0 TDI 4x4 (manželčina služební, manželce bylo špatně, jel jsem jí vyměnit gumy). Bylo to pomalé, rozvlněné, utrápené, tupé a ani trochu zábavné.
Motorku jsem míval taky (GSX 750), ale tohle bych na ní měl fakt strach jet takovým tempem jako s Evem. Z vlastní zkušenosti vím, že limit je tenký jako ostří katany a dostat se za něj hodně bolí (v tom lepším případě).
|
|
|
Je mi to úplně jasný. Těžko někoho bude zajímat článek psaný stylem, který jsem naznačil. Ale čekal jsem spíš cestopis - kde a za kolik se spalo, kdy je nejlepší vyrazit na Hochtorpass, protože je nejmenší provoz...že se z Ferdinandovy vyklídky dá sejít k ledovci Grossglockneru a plesům, který jsou z vyhlídky vidět a je v nich tak studená voda, že se když do ní namočíš obě nohy současně, tak se počuráš dřív než rozepneš gatě...a tak... Ale psal jsi to Ty...a i popis, jakým autem jsi jel není od věci. Kdyby to psal někdo s Ochcáfkou, byl bych asi dělal významné obličeje, ale takhle je nejvyšší naděje, že si i autem člověk užije. Jen mám takový trochu odpor k něčemu, kde se přidává plyn nohou 8o) Z toho si ale nic nedělej.
|
|
|
Chápu, zjevně jsem nezmenežoval ekspektejšns ;-)
Ono na nějaké chození nebylo moc času - vyrazili jsme v pátek po práci (cca 18:00), po půlnoci jsme byli ve Vipitenu (cca 600 km), v sobotu jsme jezdili po průsmycích od 8:30 do 17:30 (cca 450 km po klikatých cestách přes vesnice a uzavírky) s přestávkami akorát na oběd na pumpě a aspoň pár fotek, takže do Livigna jsme dojeli značně vyčerpaní, zapadli do první otevřené hospody na pizzu, našli standardní hotelopenzion za 30 EUR a trochu se při stmívání prošli a zalezli do postele. V neděli od 8:30 přes Stelvio domu, kam jsme dorazili ve 20:00, a to jsme měli jen jednu delší zastávku ve Stelviu, dvakrát focení a oběd v motorestu v Rakousku.
Příště to chce naplánovat na větší pohodu, ideálně na týden s delším pobytem třeba v Dolomitech.
Na motorku mě taky občas svrbí prsty, ale měřím 190 cm a vážím metrák, takže na supersport se neposkládám (na R1 se mi pořád pletou lokty a kolena :-). V létě mi známý půjčil Horneta 900. Bylo to fajn, ale měl jsem na tom už strach a na okreskách v okolí Berouna nešel přes 120...
Zkusím dvě osobní otázky:
1. Fakt občas urveš svou ZZR na normální silnici do driftu/powerslidu a kontruješ?
2. Zkoušel jsi už Evo nebo podobný stroj?
|
|
|
Jestli jsi tak vysokej a nemáš nároky na seřiditelnost podvozku a podobný vychytávky, je Hornet a podobný stroje ideální. Ještě se koukni po Kwakisaki ZRX 1200, Suzuce GSF 1200/1250 Bandit nebo Yama FZS 1000 Fazer... Všechny daj přes dvě kila, Fazer má pětiventil z R1 z roku 2002, Kawa je pro vysoký lidi asi nejlepší volba, protože je to fakticky autobus. Podvozek je plně seřiditelnej a apatrát má i sportovní ambice.
ZZR už dávno mám jen v niknejmu...a na podobný srandy byla moc těžká a náklony limitovaly výfuka na onbou stranách stroje. Teď jezdím na poladěné ZX-6R... Pokud se povede, dá se s ní i driftnout, ale musí být ideální podmínky...a znám asi jen 3 místa, kde to umím udělat aniž bych se musel bát o život...jedno je v Brně ve Farinkách, druhý ve stoupání z jeseníku na Červenohorské sedlo a třetí u Berouna - první,levá zatáčka po výjezdu z města na Karlštejn 8o)
EVO jsem nezkoušel, ale dal jsem postarší Porsche, nejsilnější verzi Mini Coopera, Imprezu WRX, která je tomu asi nejblíž. Coopera jsem jel na okruhu v Brně, bavil mě velmi...na auto 8o)
|
|
|
Honzo, díky, přesně na tyhle kousky jsem se díval, Kawu moc neumsím (i když chápu, že je technicky nejlepší), na Fazeru se mi sedělo tak nějak divně, Bandit byl super. Kromě toho jsem ještě seděl na SV1000S, to bylo o poznání sportovnější, ale asi by to šlo taky vydržet.
Ptal jsem se jen proto, že s Evem si na mokru už občas taky klouznu (na sjezdu na 15. km směr Brno, navazující kruháč, jedna přehledná zatáčka směr Velké Popovice (ano, Kozel...), ale s motorkou mi to přijde o ústa.
Impreza je skoro totéž jako Evo, řídil jsem dvoulitr STI, rok 04 nebo 05. Ptal jsem se jen proto, že mi adrenalin přijde srovnatelný a reálná rychlost taky. Člověk sice nejezdí v náklonu, ale zase nemá strach, když se v půlce zatáčky objeví trocha štěrku. N
a zimu, jízdu se spolujezdcem, a převezení většího než malého množství věcí mi to přijde ideální + solidní kousek jde koupit do pul mega a za 100-200k na úpravach už tomu na normální silnici nestačí prakticky nic (úprav mám zatím jen půlku, na motor jsem jeste nesahal). Na okruhu nevím, v sobotu se chystám do Sosnové, příští rok snad vyjde i Brno a/nebo Most.
|
|
|
Kawa není technicky nejvyspělejší ani obecně ani z těch uvedených strojů. Je koncepčně stejná jako ty ostatní (když budu brát Bandit 1250 chlazenej vodou), jen je vcelku vhodná pro vysoký postavy.
SV 1000S je dobrej stroj, ale na můj vkus je takovej neotesanej - moc ostrá reakce na přidán/ubrání plynu, v nízkejch se cuká, ve vysokejch zase chlastá, brzda nemá jasný tlakový bod a na tak rychlou motorku mi to přijde moc vláčný...i když se to dá urzdit vždycky, pokaždý jsem si nechával větší rezervu než bylo třeba. Nějak jsem mu nepřišel na chuť, ale koncepcí motoru V2 to není, protože podobně stavěná Honda VTR 1000 ve mě takové pocity nevzbuzuje.
Jezdit driftem někde, kde jedeš jen tak - vocaď někam, je nebezpečnej nesmysl. To se na běžný silnici dá dát jen za "kontrolovaných podmínek" - jel jsi tam tu hodinu už popátý, VÍŠ, že se tam neválí štěrk, není tam vychlejstnutá nafta z netěsnící nádrže staré Avie, neleží tam ani větev ze stromu ani pytel cementu.
|
|
|
Jen mám takový trochu odpor k něčemu, kde se přidává plyn nohou
No jistě. Plyn se samozřejmě má přidávat rukou, a nohy jsou na to, aby řídily směr :-)
|
|
|
Trochu mi to pripomina adrenalin basejumpingu, ale na to staci jedna veta a je hotovo :) Motorku budu muset extenzivne otestit nez zhebnu.
|
|
Fakt parádně napsaný, hned ráno bych se tam jel projet, kdybych jsem nemusel do práce..
|
|
|
Gratuluji k podařenému článku, Ondro. A taky k tomu autu. Je fajn vědět, že - i přes zelené šílenství dnešní doby - není populace motoristů tvořena jen nudnými týpky v chrochtávkách, kteří se předhánějí, čí tédéíčko žere míň.
|
|
|
Díky moc :-)
Časem možná přispěju úplným testem Eva. Zelené není ani trochu - emise má podle TP skoro 300g/km a spotřeba je adekvátní výkonům - pod 10 se jde dostat jen s obrovským sebezapřením, normálně je to tak 12-14 na nádrž (kombinace dojíždění, normálních a zábavných jízd), při plném knedlíku 20+. Pochopitelně pouze Natural 98 nebo víc. Ekology ale kupodivu nedráždí.
S tím jsem ale při koupi počítal, spíš zamrzí malá nádrž - mě vydrží 300-400km, předchozí majitel kolikrát tankoval po 150-200....
|
|
|
|
Tak z fotky vidím, že pán nemá RR pro frikulíny.. Pán má docela slušný stroj, a vypadá to že i na dobrých gumách :) (Ty nízkoprofiláče, které bývají na RR často vidět, jsou akorát pro lyžaře..)
|
|
|
BFG AT, ideální kompromis mezi silnicí a terénem.
Oblibu nízkých profilů nechápu, jezdil jsem i na 20" discích (jedno auto jsem s nimi koupil), a rychle jsem je prodával. 16" je akorát, ostatně čím víc vzduchu v gumě, tím to jede příjemněji.
|
|
|
V Praze to postihuje hlavně majitele Cayenne. Přijde mi, že je to jen další nástavec na penis - mám nejen na velké a zbytečné auto (ne že by moje Evo bylo dvakrát užitečné), ale i na velké kola, protože kola dělaj auto...
Cayenne se díky nim rozhodně nepromění ve sporťák (když chcete sporťák, Porsche rádo nabídne 911 nebo Caymana) a majitel připraví a případnou osádku o veškerý komfort. O terénních schopnostech nemluvě, ale ty jsou pro majitele takto vytuněných Cayennů obvykle až někde za značkou spodního prádla...
|
|
|
Nevím jak u Vás, ale u nás (severní Morava) bylo dnes krásně, modrá obloha, sluníčko.. a po deštích rozblácené polňačky. Byl jsem protáhnout svého mazla, sice mě to stálo plnou nádrž a autíčko vypadá jako koule bláta, ale stálo to za to.. :-) Akorát budu muset zase investovat, vymlátila se mi hardyspojka, v některých režimech se to třepe jakobych střílel z palubního dvouliberního Boforse. Ale co, hardyna je za 300 peněz českých a dvě hodiny práce..
|
|
|
Já už nikde nebyl jezdit ani nepamatuji. Předně mi to auto, jež je na obrázku, magor Talián rozbil (já za to asi také trochu mohl, přinejmenším tím, že jsem neodhadl, co mi provede :( ), dále pak nový Range Rover, jenž je nahradil, má nějaké problémy s elektrikou a momentálně je kvůli nim v servisu, a do třetice pak i kdyby toho nebylo, v poslední době naprosto tragicky nestíhám :(
|
|
|
Pokud chcete mazlíka pro zábavu, kupte si Nivu. 10let stará je do 50 kKč, elektrika se nevysere neboť téměř žáná není. Na mechaniku stačí libovolný mechanik (ovšem časem Vás možná začne nenávidět).
Nivečka je můj mazlík do lesa a na běžné cesty, na dálkovky používám Ford Transit Euroliner (to je ta buržoustská verze s variabilním interiérem, kterou během pár minut přestavíte na ložnici nebo kancelář).
|
|
|
Míval jsem ji. K stáru už mám ale rád své pohodlí :) A navíc Range projede v terénu věci, o nichž se ruskému traktoru nezdá (vyjma případů, kam se nevejde, neboť je přec jen o malinko větší).
No a pokud jedu dejme tomu do Alp nebo do Banátu, je jaksi z principu zapotřebí tu dálkovku absolvovat týmž autem, jako ten terén na konci. A ložnici si vozím na střeše :)
|
|
|
Zadní sedadla Nivy plesniví ve skladu, se sklopenými předními se dá vzadu i nocovat (občas s přítelkyní používáme). Je pravda, že jsem průměrného vzrůstu (178 cm) a přítelkyně je droboučká (160 cm) tak se vejdeme. Nicméně Itálie se dá absolvovat i s Nivou, Transit je spíš na Španělsko nebo Provance.
|
|
|
Jo, hihi.. Občas se směju, že jsem projel něco co by nedal ani Hummer. Mezi stromy by se totiž nevešel.. (modrá turistická značka u Konic)
|
|
|
|
Musel jsem kouknout do mapy.. Budětsko - Strážistko, posledních 30 let tam asi auto nejelo, chataři na konci cesty na mě koukali jako na zjevení, asi tam nikdy nikiho neviděki projet :) ale i pro Nivu to bylo mezi stromy na zrcátka, a to je malinkatá :-)
|
|
|
A jak koukám na fotky, pán má fakt pěkný auto :-)
|
|
|
Od Italů můžeš čekat všechno. Vzpomeň si na rok 1915.
|
|
|
Tehdy jsem ještě do Alp nejezdil ;)
|
|
|
Ale bojoval tam můj pradědeček! Válku skončil ve Feltre na podzim 1918..
|
|
|
Myslím, že lidí, jejichž pradědeček bojoval za císaře pána v Itálii tu bude víc. Možná i většina...
|
|
|
Ale málokdo o tom ví, načež aby si zjišťoval kdy a kde. Dá to chvíli práci. Můj pradědeček bojoval v 8. pěším pluku (Brněnském), válku skončil ve Feltre (tam čato jezdím) a z jeho vzpomínek si pamatuju, že na konci války Italové Čechy ani neodzbrojovali, protože věděli, že dále bojovat stejně nebudou (na rozdíl od vojáků jiných národností). No, tak doopravdy, noc si toho nepamatuju, pradědeček umřel, když mi bylo 7, tak to jsou jenom takové.. Prazážitky:-)
|
|
|
Nechcete o tom taky něco napsat? Nebo sem dát link na článek, pokud už jste publikoval?
Tohle vypadá super, lákalo mě to hlavně v národních parcích na JZ USA (Arches, Canyonlands), ale byl jsem tam ještě jako student a neměl na zapůjčení vhodného stroje.
Evo bych na šotolinku vytáhnul rád - ne na tak drsnou jako je na obrázku (tam by bylo bez šancí), ale na nějak uježděnou, jako jsou silnice ve Finsku...
|
|
|
Zatím nepsal, budu-li mít někdy pokdy, napíši, ale toho času je to spíše špatné.
V USA jsem bohužel také nejezdil. Ale lákavé to tam je velice. Tady je pár (jak z kontextu zřejmo, nikoli mých) fotek -- stojí za to, mooooc veliká krásnota! A jsou na nich civilisované vozy :D
www.expeditionexchange.com/dusicon/
|
|
|
(No, vlastně malinko kecám, jezdil jsem trochu v Joshua Tree. Ale tak málo, že to ani nestojí za hovor. A jen obyčejný písek, žádné technické zajímavosti. Takže je to fuk.)
|
|
|
Nudná rovina, ale.. Litva! Rovné šotoliny mezi vesnicema, až na výjimky skoro bez rolet.
|
|
Tu recenzi na EVO bych si rád přečetl...
|
|
|
Vydržte, chci to pojmout zeširoka a udělat na autě ještě pár úprav. Zatím jsem najel 5 tis km, a to je málo. Někdy příští rok.
|
|
Dik za super info v clanku a aj v diskusii. Vsetky spomenute miesta som si uz zaznacil v mape a buduci rok sa tam vydam v clanku spomenutou Mazdou :). Aj ked mne bude musiet stacit "iba" 150k.
|
|
Tedy tohle opravdu není můj šálek kávy. Auto je pro mě dopravní prostředek, pracovní nástroj. Je ale fakt, že poslední čtvrtrok, co jezdím "nalepenej v medu" mě to za volantem nevadí. Na Paso di Stelvio bych rád, ale na kole. Ne autem. Ale když to někoho baví, proč ne.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Výlet do Alp
|