Komentáře ke článku: VW vs. Škoda (ze dne 24.10.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
peněz.. to co u nás předvádí s cenovou politikou a kvalitou výrobků se divím tomu, že se najde idiot (fanda), co si to koupí..
|
|
|
Cenová politika - no dneska to šlo dost dolů, nicméně před takovými 5-6 lety to byl fakt hnus, to uznávám. Na druhou stranu, cenu tvoří vždy dva - prodávající a kupující. Když je kupující blbej a za tu cenu to koupí, tak by prodávající byl blbej, kdyby mu to prodával za méně.
Příklad: V roce 2006 jsem kupoval auto v nižší střední, chtěl jsem aspoň 1,6 ku, minimální slušnou výbavu - rádio, klima atd. Oktávka liftback stála s tou jejich obstarožní 1.6MPI kolem 460.000 Kč, s "pokusným" 1,6 FSI na 98 oktanový benzín kolem 500.000. Já koupil tenkrát Corollu, kterou jsem usmlouval na něco málo pod 400.000. Alternativy vždycky byly, nikdo nikoho nenutil Škodovky kupovat.
|
|
Není to spíš tak, že Škodovka byla na konci osmdesátých let před bankrotem, na další vývoj aut nebyly prachy a proto ten sňatek s VW? Kdyby tedy Škodovka zůstala i nadále solo, asi by dnes už nebyla. Podobný osud měla příborská Tatra, která také nedokázala dát dohromady dost peněz na vývoj nového osobního vozu a proto skončila. Jen se ptám, tohle se na některých webech, věnovaných historii Škody objevilo a samotného by mě zajímalo, kolik je na tom pravdy.
|
|
|
To asi nedomyslíme, co se všechno mohlo stát. Firma se mohla vyvíjet normálně dál, sice dlužila státu miliardu, ale kdoví jako tohle číslo vzniklo. Taky mohla vytvářet joint-venture s dalšími firmami a uchovat si svoji subjektivitu, nebo se mohl realizovat ten Hrdličkův scénář a Škoda mohla fúzovat s Liazem, Avií a dalšími výrobci automobilů. Limitující by byla pravděpodobně vlastnická struktura, pod fondem národního majetku těžko něco bude prosperovat.
Taky jí mohl získat nějaký Stehlík, Soudek nebo jinej zloděj a rozprodat jí po kusech, což by bylo horší, než když jí anektoval VW.
|
|
|
"realizovat ten Hrdličkův scénář a Škoda mohla fúzovat s Liazem, Avií a dalšími výrobci automobilů"
Nojo, mohli zkrachovat všichni společně.
Podle mého názoru bylo lepší je nechat zvlášť, takhle alespoň Škoda a Avia přežily, sice koupené někým jiným, ale přežily.
|
|
|
Hlavně, kombinací několika špatných podniků se dobrý podnik zpravidla nevytvoří.
Škoda v roce 1991 potřebovala západní technologie a západní styl obchodování. Obojí dostala. Tak proč si stěžovat? Navíc celá 90. léta docela slušně táhla celý český export.
|
|
|
"Hlavně, kombinací několika špatných podniků se dobrý podnik zpravidla nevytvoří."
Díky, tohle zhruba vystihuje to co jsem chtěl napsat.
|
|
|
A koncernovou obchodni sit. Nic proti Motokovu, ale...
|
|
|
Hlouposti.
FSO Polonez byl vuz srovnatelny s Favoritem.
Skodka by bez VW dopadla nemlich stejne jako FSO - tedy postupne uhnivani pri vyrobe jednoho zastaravajiciho modelu.
|
|
|
Myslím, že VW nabídl tehdy nejvíc, ale za nejblbějších podmínek - ovládnutí značky se vším všudy. Být to jako Opel vs. GM, asi by to tolik nevadilo, protože by si na oko samostatné značky nekonkurovaly. Prodat škodoffku bylo nutný, ale asi ne leckomu. Nicméně si myslím, že takhle je to lepší než jak dopadla ČZ, když ji koupila Cagiva - šla za pár let do kopru. Takhle máme montovnu pro levná a ošklivá auta o kterých si naivkové říkají, že jsou "naše" i když je v nich českých dílů míň než v Čechách "vyráběných" Citroënech/Peugeotech/Toyotách nebo ve slezském i30.
|
|
|
"Asi ne leckomu" - prodava se tomu, kdo ma zajem. Zajemci byli dva, jeden dal nabidku perspektivnejsi nez druhy. Je urcite prijemne si vlhkosnove predstavovat, jake nabidky by mohly byt a co by komu vadilo ci nevadilo - ale ony nebyly. Nabidka a poptavka, to jsou dve strany, a je hloupe, kdyz jedna z nich je jen masturbacne vymyslena. Slo o cas a ovladnuti CEE prostoru. To Skoda pod VW dokazala.
|
|
|
Nebylo tam i něco jako že VW na rozdíl od ostatních chtěl ve Škodovce vyrábět i jiné modely než low-end kompakty?
|
|
|
Ono to spíš bylo asi myšleno tak, že Škodovku měl tehdy dostat TEN DRUHÝ... což byla varianta, kterou jsem také podporoval. Tím druhým byl tehdy Renault.
|
|
Osobně si myslím, že "česká cesta" ve Škodě MB by vedla ke stejnému výsledku jako v ČKD, Poldi, Škodě Plzeň, Zetoru apod. - dnes bychom tu v nejlepším z politických důvodů zachraňovali fabriku potácející se na pomezí krachu a vyrábějící něco vzdáleně podobného Ladě Samara Mk. I, zatímco bychom pro to neúspěšně hledali kupce prakticky odkudkoliv a hluboko pod cenou, jen aby z toho udělal nějakou montovnu Loganů. V nejpravděpodobnějším případě by se pak nad Škodovkou zavřela voda a Boleslav by byla druhým Kladnem. Ale důkaz pro to samozřejmě nemám.
|
|
|
zatímco teď je v MB montovna fóbyjí podvozkově zaostávajícími i za průměrem s katastrofálně řešeným interiérem a z venku hnusnejch jak psí prdel...8o/
|
|
|
A ten průměr, za kterým Fabia zaostává, je prosím co? Já bych za podvozkovej průměr v týhle třídě označil třeba Opel Corsa (kterým jezdím tenhle týden) a proti kterýmu je Fabia (se kterou jsem jezdil cca 2 měsíce zpátky) nesrovnatelně lepší auto.
Nemluvě o tom, že má za stejnou cenu použitelnej motor (1.2 TSI vs. 1.2 16V 84 koní u Corsy) a interiér, kterej je nejen mnohem hezčí, ale taky dělá dojem, že si jeho tvůrce nemusel slovo "ergonomie" hledat ve slovníku cizích slov.
A ano, FII je sice ošklivá (i když po faceliftu mnohem míň), nicméně pořád je to jedno z nejlepších aut ve svý třídě... Kupříkladu je to jedno z mála aut týhle velikosti, který dokážou i na 17" kolech nepůsobit jako trakař.
|
|
|
C3, P207, i20, Fiesta, Punto...
FII určitě svou třídu nevede. v ničem snad krom nejhoršího poměru cena/výkon.
|
|
|
Z tebou jmenovanejch aut jsem jezdil jen v:
C3 1.6 VTi - má sice faaakt sexy panoramatický okno, vypadá roztomile a má příjemně nápaditej design interiéru i exteriéru, ale jako auto nic moc. Motor tradičně skvělej (protože 1.6 VTi je z Mini a tudíž od BMW, ne od Citroënu), v podvozku je cítit náznak toho, že by mohl bejt docela dobrej, kdyby se jinak nastavil (jak je vidět ve vyloženě skvělý DS3), ale je hrozně měkkej a nepříjemnej. Celý to působí gumově, zvlášť řízení, a nefunguje to na rozbitý nebo zvlněný silnici...
i20 - Jezdil jsem s nějakým dieselem, myslím že 1.4 CRDi a byl to dost průser. Možná je to těžkým motorem nad přední nápravou a s tím souvisejícím jinak nastaveným podvozkem, ale ta věc prostě mimo město nefunguje, je nestabilní a vyvolává mořskou nemoc. Benzín je možná lepší, ale zrovna tahle verze mě fakt nebavila - obecně patří i20 k tomu horšímu z nabídky Hyundai/Kia, což jsou jinak většinou výborný auta.
P207 - měl jsem v ruce CC tuším s benzínovou šestnáctkou, takže opět výbornej motor v autě, který je gumový jak kastlí tak i podvozkem, má hnusnej zastaralej interiér a je šíleně drahý. Obyčejnou 207 jsem neřídil, ale podle kolegů je to ještě o něco horší a v těsným závěsu za 206 patří k největším průserům poslední doby.
Současnou Fiestu jsem v ruce neměl, ale předchozí generace byla skvělá a skvělý (zejména podvozkově) jsou i všechny ostatní nový Fordy, který se mi do ruky dostaly (Focus, Focus RS, Mondeo, S-Max, Kuga, takže předpokládám, že vychvalování současný Fiesty v tisku bude mít reálnej podklad.
Punto jsem neřídil a když o tom tak přemejšlím, tak vlastně ani žádnýho jinýho novýho Fiata... takže o něm nic nevím.
A pokud jde o poměr cena/výkon, je FII po faceliftu s motorem TSI asi první případ, kdy Fabia II dává smysl - doteď se dalo vybrat mezi nepoužitelným HTP a nezajímavým + předraženým vším ostatním. Ale po faceliftu jednak MNOHEM líp vypadá (přijde mi, že z výrobní linky odstranili to strašidlo, kvůli kterýmu všechny FII působily tak vylekaně) a druhak se dá koupit TSI, která i funguje.
|
|
|
C3 - kterej mizernej podvozek by nemohl být skvělej, kdyby se jinak nastavil? 8o)
- někdo považuje za "dobrej podvozek" právě měkkej a pohodlnej spíš než uskákanou a neodtlumenou kozu.
i20 - tohle auto je korejská obdoba fóbyje, ale cena je přizpůsobena tomu, za co to auto stojí - za nemnoho, ale jezdit se v tom přinejhorším dá - stejně jako s F.
P207 - člověče...nemůžeš srovnávat CCčko a obyč hatchback. ale pokud ti přesnej, ale ne nepohodlnej podvozek připadá gumovej, pak rozumím pro koho škodofka tu hopsavou fóbyju vyrábí - pro ty, kteří nepoznaj dobrý auto ani když v něm sedí 8o)
doporučuji najít si prodejnost P206 a 207...nebo se jen podívat kolem sebe na ulici. i kdyby nic jinýho, tak se na to auto dá dívat.
v porovnání s fóbyjím, krabicoidním stylem ( www.autoplace.cz/images/.fabia_1.2_lpg_08_palubka.jpg ) je v p 207 cc myslím vcelku zdařilý vnitřek, který drží linie a nikde nevypadá jako škodováckej bastl...a to i když odmyslím použitý materiály a budu si všímat jen tvarů. ( i.market.autoua.net/data/catalog/4/4/peugeot-207_cc-p2144b.jpg )
jel jsem fiestou i puntem. v obojím se mi při 175 cm pohodlně sedí, nikde mne nic netlačí a neztratil jsem pocit jako ve fobyji, že se auto dá řídit i zadkem, protože cejtíš, co to na silnici dělá. u fiata míň než u forda, ale přišlo mi to oboje čitelný jak podvozkem, tak řízením. ford má trochu digitální brzdy, ale možná je to jen nezvykem... jel jsem s oběma asi 100km.
|
|
|
C3 - Spousta podvozků je prostě špatnejch, udělat změnou nastavení z dobrýho špatnej jde jen někdy. DS3 a C3 je toho příkladem, zatímco C3 je mrdka, DS3 je skvělá, alespoň pokud jde o podvozek - na Sosnový jsem s ní mírně ujížděl Focusu RS I. generace a nemyslím, že by to bylo rukama.
U C3 je problém právě v tom, že je nepohodlná kvůli svojí měkkosti - sice hezky zvládá malý nerovnosti, ale nesnáší terénní vlny a větší hrboly, kde se začne kejvat. Funguje na hladkým povrchu, ale to je tak všechno. Přitom se dá udělat auto, který je pohodlný, ale ne měkký - docela slušně to umí třeba dost Fordů, dřív na to byly dobrý Peugeoty, v jinejch třídách jsou tím typický třeba Lotusy nebo Jaguary.
i20 - Ne, i20 je prostě mrdka, alespoň ta kterou jsem měl. Fabia je nesrovnatelně lepší auto... Kdybys argumentoval cee'dem nebo i30, který jsou s Fabií cenově srovnatelný a jsou to opravdu dobrý auta, neřeknu ani popel...
P207 Co je na tom podvozku přesnýho? A kde to auto vzalo přesnej podvozek, když se kroutí jako žvejkačka? Pokud chceš vědět, jak má fungovat sportovní dvoumístnej roadster, běž se projet v Mazdě MX-5 - stojí skoro stejně málo jako P207CC, praktická je dost podobně a jízdně je to naprosto nesrovnatelný. Tvoje nadšení z 206CC mě překvapuje i vzhledem k dřívějšímu vlastnictví P107, která je podle všeho co jsem o ní slyšel docela použitelná (taky to není Peugeot) a nejspíš zábavnější než ten krám bez střechy.
Jinak vnitřek P207CC možná vypadá hezky na fotce, zvlášť když je dvoubarevnej a koženej (což posune cenu 207CC k naprostýmu nesmyslu), ale naživo vypadá odporně.
|
|
|
P.S.:
Abych ti taky udělal nějakou radost, tak Fabia RS je pěkně protivně uskákaná koza, tak moc, že už nefunguje ani na ostrou jízdu (odskakuje). Sportline má přitom stejně velký kola, takže to bude o tom, že u RS dokurvili nastavení podvozku...
|
|
|
Ja jsem s obema (FII i Corsou) najezdil desetitisice km a mohu s klidem konstatovat ze bud jste opravdu spatny ridic, nebo dost lzete. Corsa z hlediska podvozku patri k tomu lepsimu ve tride, FII se v zatackach chova jako uskakujici a nedotaciva koza, ma dost nedospely charakter. Jezdil jsem s nimi na krev a tam kde FII byla uz opravdu nejista, Corsa jela stale s klidem a byla bezpecne riditelna. Pri prejezdu nerovnosti FII opet uskakuje a celkem hlasite drnca, Corsa je oproti ni pri tomto rezimu "totalne v klidu a zticha". Nemluve o odhlucneni interieru, kde ve FII mate pocit jakoby byl uz tak dost hlucny motor umisten na kolenou spolujezdce. Corsa me celkove dost prekvapila protoze predchozi generace byla prumerna skoro ve vsech hlediskach (podobne jako FII nyni).
A k te ergonomii u Fabie - chcete mi rici, ze stredovy tunel, co me porad tlaci na koleno (a to sedim celkem vzadu, mam stredni postavu), je zamer MB inzenyru a pomaha v citeni ergonomii? :oD Nebo to snad pomaha v citeni kvality plastu, co pachnou jako ve Skode 120 a vypadaji zrovna tak? A kliky dveri, umistene skoro v jejich polovine, jsou tam schvalne, aby jste je nahodou neotevreli za jizdy? Nemluve o opravdu "prijemnych" ovladacich klimatizace, jejich prapodivny chod opravdu nehodlam akceptovat v aute z roku 2008. A uprimne, az moc mi pripominaji ovladace karmy z roku 60 ve starem byte po me babicce. A kdyz uz jsme u te estetiky, cim je interier ve Fabii hezci? Je nuda opravdu hezka a prijemna na pohled?
Vasi perlu na zaver ohledne trakare radeji nebudu komentovat..
|
|
|
Já jsem s každým jezdil týden a v obou případech pochopitelně i na krev, protože to mám tak nějak v popisu práce.
Nevím, s jakou FII jste jezdil vy a může to znamenat dost zásadní rozdíl - já měl pofaceliftovou Sportline 1.2 TSI, jak už jsem psal o příspěvek výše, asi první FII, která mi dává smysl poměrem cena/užitná hodnota.
Je pravda, že podvozek je u Corsy asi nejlepší aspekt celýho auta, nicméně FII mi přišla ještě o něco lepší - možná to je jiným nastavením u Sportline, většíma kolama, čert ví... ale fakt je, že opravdu fungovala i při jízdě totálně na krev a působila mnohem jistějším dojmem než třeba Mini, se kterým jsem srovnával přímo. Jezdili jsme v tandemu po stejném úseku silnice, tam a zpátky s výměnou řidičů při "otočce". Mini bylo "hravější", ale v tomhle případě (1.6D automat - asi nejhorší možná kombinace) to bylo spíš na škodu, působilo na limitu trochu nejistě a místy jsem se s ním trošku bál, kdežto Fabia působila naprosto klidně a jistě, limitoval jí jen výkon. Podotýkám, že obě auta mají stejný výkon a jsou v přímce cca stejně rychlá...
Corsu jsem měl 1.2 16V 84 koní ve výbavě "111", což byl průser zejména proto, že ceníková cena tý věci byla stejná jako u Fabie (1.2 TSI Sportline), přičemž Fabia má o 30 koní víc, navigaci, cornering lights (ta Corsa nemá ani mlhovky) a působí mnohem solidnějším dojmem. Možná to bylo opět jen špatnou konfigurací, kdyby nestála 350 tisíc ale tak 250-270 (což stojí základ bez litejch kol, lepšího laku a pár dalších blbostí), už by dávala smysl. Jezdil jsem ještě s 1.7 CDTI v OPC paketu, což už byla totální kravina - stálo to asi 430 tisíc nebo kolik a bylo to pořád špatný.
Podvozek v obou fungoval docela solidně, nicméně řízení je tupý, převodovka u 1.2 (u CDTI si jí nepamatuju) jde docela ztuha a není zrovna přesná a hlavně - interiér je DEBILNÍ. U nový generace Opelů (Astra, Insignia, Meriva - ničím jiným jsem nejel) aspoň k něčemu vypadá (je pravda, že v tý 1.2 byly doplňky z lesklýho černýho plastu, takže to vypadalo víc snesitelně než oceán šedi u CDTI), ale působí vyloženě lacině (jako všechny GM) a má ergonomii na pěst (jako všechny GM) - mám na mysli věci jako středovej panel zaplevelenej miliardou tlačítek, který jsou popsaný nesmyslnejma zkratkama, naprosto nelogický ovládání palubního počítače i rádia a jako vrchol všeho páčku blinkrů vracející se do středový polohy, kterou má člověk po chvíli chuť urvat, když počtvrtý začne blikat střídavě doprava a doleva. Hlavně ten interiér vypadá staře.
Snad jen posaz bych pochválil, je to jedno z mála aut v týhle třídě, kde jsem si dokázal sednout dostatečně dolů a dozadu, a přitom si přitáhnout volant dost blízko.
Jo, a má to docela pohodlnej podvozek.
Škodovka působí takovým tím "německy solidním" dojmem, všechno ovládání bylo co si vzpomínám docela logický, řízení sice žádnej zázrak, ale cit alespoň nějakej, řazení příjemný. Sedačky velmi dobrý, i když mám pocit, že u Corsy byl posaz lepší, podvozek taky slušně komfortní, na to že to mělo 17" - naše britská redakce tvrdí, že je Fabia ze "čtyřčat" (A1, Polo, Ibiza, Fabia) nejpohodlnější a docela bych tomu i věřil. Nemám přímý srovnání s tou Corsou, která zvládala rozbitou silnici docela dobře, ale myslím, že to bylo +- nastejno.
Pokud jde o ovladače á la karma - možná se to týká lacinějších modelů, je dost pravděpodobný, že základní 1.2 HTP by mě srala víc než ta Corsa, ale tlačítka a knoflíky v tý Fabii působily stejně solidně jako v dražších Škodovkách a zbytku VW, s přesným, příjemným chodem, fakt to dělalo příjemnej dojem.
|
|
|
"Škodovka působí takovým tím "německy solidním" dojmem..."
"...tlačítka a knoflíky v tý Fabii působily stejně solidně jako v dražších Škodovkách a zbytku VW, s přesným, příjemným chodem, fakt to dělalo příjemnej dojem."
cliché na cliché...ještě mi tam chybí "volant padne příjemě do ruky", "palubní deska z měkčených plsatů" a " záplava newtonmetrů na pneumatikách"
------------------------
promiň, máš pravdu, fábča po fejsliftu a ftéesíčku je prostě jednička 8o)
|
|
|
Jo, to je vynikající argumentace - z půlstránkovýho příspěvku si vybereme to, co je "klišé" (i kdyby to byla pravda, říkají to všichni, tak je to prostě klišé) a budeme ignorovat celej zbytek...
Ale co čekat od člověka, kterej vychvaluje P206CC za jízdní vlastnosti...
|
|
|
Ano, je to tak. Montují se tam hnusné fóbie a ochcávky na podvozku minigolfu, které výrobce (a nutí k tomu i novináře) řadí do stejmého segmentu jako Ford Mondeo, podstatně větší auto než slavný superb. Ale aspoň se máme do čeho strefovat, když už trabant není a za druhé fabrika přináší státu aspoň nějaký zisk a nezbylo po ní pár tisíc nezaměstnaných jako po jiných.
|
|
|
Ano...a jsou to vozy, které nikdo nekupuje a ničemu nekonkurují.
|
|
|
ne. kupuje je stádo bez vkusu s omezeným rozhledem a strachem trochu povyskočit z řady, protože sami nenávidí každýho, kdo není jako oni...a tak se okolí musí na ty zprasky dívat.
|
|
|
Začínám zjišťovat, že existuje i druhá varianta ovcí, takzvané "ovce maskované", které jsou sice dost originální na to, aby vybředly z prvotního ovčího stáda, ale pak si svoji neovcovitost začnou dokazovat spolu s dalšími "neovcemi", až nakonec jako jednotné ovčí stádo začnou bečet proti původním ovcím a používat opak těch klišé, která používají ostatní ovce :)
Jinými slovy, zarputilí odpůrci Škodovky jsou zhruba stejná banda blbců jako její fantatický fanoušci...
|
|
Zadna dobra auta jsme vyrabet nemohli. Automotive je globalizovany prumysl.
Na pocatku 90. let byly dve nabidky. Jedna bohatyrska (zachovani znacky, jiste subjektivity, z toho - m/m - vyplyvajici autonomie vyrobniho programu s hlavnim _fokusem_ na rodinne vozy s velkym zavazadlovym prostorem), druha z tehdejsiho zapadoevropskeho pohledu realisticka (prevzeti vychodoevropske tovarny s tim, ze znacka zanikne, vyrobky se soustredi na CEE + tehdy jeste - a ne jeste uz - perspektivni postsovetske trhy, hlavnim sortimentem budou mala a levna auta ve vybehovych licencich a la oltcit).
VW CEE trhum veril, Renault tehdy jeste ne.
Je nutne si uvedomit, kdo byla CSFR v roce 1991. Vnimat veci hledackem dnesni situace znamena vnimat je hloupe.
(O vlivu EU na zmenu vnimani by byla skoda zde mluvit.)
|
|
Trochu jsem smutný ze závěru.
Již více než před dvěma léty jsem věštil auta za 100000,-Kč. Tato hranice je atakována a sesuv cen bude pokračovat.
Žádná kanibalismus. To jen ten pitomeček trh si bere svoji daň.
Škodovka letos prodala vcelku obstojně aut, jen se ji jaksi zisk scvrnul na polovinu. Snížením ceny dala možnost koupit si nový vůz i méně majetným. V Evropě víc neprodá. Ostatní smontuje v regionech s menší kupní silou.
Díky bohu, krize navzdory všem světovým prognózám (dokonce i náš největší a nejvyšší světový ekonom se přidal) o jejím překonání, teprve zabere.
Ceny aut jsou stále na sesuvu. Díky bohu.
|
|
|
Já bych se tak netěšil, bo už dva automechanici mi tvrdili, že kvalita vozů jde se sesuvem ceny do kopru (sám nemohou posoudit).
|
|
|
Nejen se sesuvem ceny kvalita dnes klesá.
Podívejte se dnes na Subaru - ještě před pár lety vyráběli kvalitní, bytelná auta s originálním řešením motorů a pohonů.
Dnes po nástupu nové generace sice originalita řešení zůstala,ale kvalita a bytelnost automobilku opustily...
|
|
|
Auto za 100k? Možná tak nějaká Čína, ale dle posledních crashtestů bych do toho zatím nesedl, chce to ještě pár let..
|
|
|
Za 100.000,- Kč se tento měsíc v Brně prodává Fiat Panda 1,2...a Čínská kvalita to rozhodně není.
|
|
Rád bych se zeptal proč podle zdejších odborníků je Škoda drek? Co z jejích aut dělá takový šunt? Osobně si myslím, že až na nevyváženou Fabii II mají celkem slušnou nabídku. Určitě mají svoji tvář. Jejich auta si člověk nesplete, navíc každý hodnotí design jinak. Sám jsem něco najezdil ve Fabii I a měnil jsem pouze stabilizátory přední nápravy. Ikdyž uznávám že 1,4mpi nebylo zrovna žihadlo, tak mě bezproblémů odvezlo kde jsem potřeboval. Sjezdil jsem s ní půl Evropy. Auto bylo bytelné a jediné co povrzávalo byla přístrojovka okolo středových výdechů. Mělo to nalítáno 120000km a určitě to ještě mnoho kilometrů najezdí. Teď mám Peugeot a to jenom z toho důvodu, že před třemi lety to byl nejlepší kup. Škoda byla enormně předražená. Je to 307 ze závěru produkce, tudíž vychytané všechny mouchy. Ale nemyslím si, že by kvalita zpracování byla jiná než u Škody. Jel jsem a řídil dost aut a nemohu říct, že by Škoda bylo to nejhorší ze všeho. Proto bych rád věděl proč tak Škodu haníte.
|
|
|
Dle mého subjektivního názoru nedělá Škoda špatná auta, ale za to je prodávala cca. o třetinu předražená. Pokud srovnáte auta od škody s auty konkurence v obdobné cenové relaci, nabízí konkurence zpravidla o hodně více. Dnes už je situace o poznání lepší, ale ještě před pár lety tuším platilo, že Fabie stála skoro stejně, jako Focus - nebo něco takového. Tehdy jsem právě porovnával ceníky a dokazoval známému, že koupě nové škodovky (zvláště Octavie) je bláznovství, když se podívá co by za ty peníze měl u jiných.
Jinak to vůbec nejsou špatné vozítka - prostě každodenní dříči - ale za ty peníze to bylo dost málo muziky.
|
|
|
To ano, každodenní dříči ... problém je, že se s nima nadřete až-až :D Kamarád nešťastník vyfasoval služební O2 1.9 TDI šajzdrek a během prvních 20.000 km byl dopraven odtahovkou do servisu celkem 3x ... stanovisko přijímacího technika si zalouží zarámovat: "No když vy s tím holt moc jezdíte!"
|
|
|
Dobře, ale to rozhodně není obvyklá situace (a auto, které se sype, byť třeba nové, najdete občas u spousty značek - dokonce si myslím, že u každé, neboť statistika je statistika).
|
|
|
Uprimne receno, znamej s tehdy fungl novou O2 mel velmi podobne zkusenosti :-( Taky nekolik odtahovek, furt resil jedny hucici zadni dvere (po kazde oprave to byl bud stejne nebo horsi) atd. Jeste se toho auta nakonec rad zbavil a pritom do nej byl puvodne vylozene fanda a furt ty vecne zavady omlouval kdecim ... a taky kazdou chvili kdecim jinym jezdil :-D
|
|
|
Nojo, to máš dva případy problémovejch oktávek, v bejvalý firmě bylo několik O2 s TDI a neslyšel jsem, že by se to někomu furt sypalo, pokud někdo měl náhradní vůz, tak proto, že jeho auto bylo nabouraný a dostávalo novej nárazník ;)
|
|
|
Prostě smůla na vadný kus, to se může stát u čehokoliv. Ve firmě máme O2 1,9TDi, má najeto cca 130k a kromě výměny oleje/destiček/filtrů a podobných věcí, co se dělají při servisních prohlídkách automaticky neměla nikdy poruchu..
Dále 2x Fóbie haťapky, jedna 180k, druhá 120k, opět žádný problém..
|
|
|
Máte pravdu, škodovky jsou předražený auta. Ale přesto se prodávají víc, než dobře a proto si myslím, že je Škoda Auto velice úspěšná firma.
A víte Vy co? Já jí to přeju.
Pokud dokážou prodat malé auto za cenu většího/vybavenějšího vozu, proč ne. Je to jen důkaz dobrého menežmentu a já na tom nevidím nic závadnýho. Nikdo lidi nenutí, aby si kupovali vehikl za cenu vyšší, než by stát měl.
Ač nejsem nějakej fanda do škodovky, jeden jejich produkt jsem měl a to auto prostě fungovalo úplně v pohodě. V práci a v okolí se samozřejmě člověk setkává s embéčky dnes a denně a o nějakých fatálních problémech opravdu nevím...
Kecy o kroutící se kastli, špatných brzdách, umírajících motorech apod. prostě ignoruju, neboť jsou to opravdu jen kecy a dle mýho jsou škodovky ty méně problémový auta.
I když - na takovou cé-jedničku samozřejmě nemaj, ale to vlastně žádný auto...
|
|
Zaujala mě možnost automobil konfigurovat pomocí propojení s počítačem. Kdysi jsem o tom také uvažoval a vlastně nechápu, proč auta takové uživatelské rozhraní nemají. Je to proto, že by se muselo při zkouškách kontrolovat více parametrů (v povoleném rozmezí)?
|
|
|
Před rokem jsem na jednom přijímacím řízení kecal s týpkem od IBM, co žil na střídačku ve státech a Evropě - a ten mi popisoval, jak má jeho Dodge právě pod palubkou konektor, který si připojí na notebook a SW dodávaným od automobilky jako součást výbavy si graficky nakonfiguruje nějaké ty hodnoty plnění či co. A že se mu po něm stýská a asi si ho nechá přivézt..
Takže některá auta takové rozhraní očividně mají, jen zřejmě ne ta evropská.
(Taky mě dostala jiná věc - pochlubil jsem se mu, jak tátovo staré BMW najelo přes 500kkm a bylo v pohodě bez dražších oprav a on na mě hleděl naprosto nechápavě a jen tak se zmínil, že to je u nich standard a že tam lecos najede i o pár set kkm více. Tak to jsem prozměnu nechápavě koukal já, zvyklý na českých "350kkm a je čas na změnu")
|
|
|
Musis brat ty rybarske historky s rezervou.
Je pravda, ze tady v US je hodne aut s velkym najezdem. Jednoduche velkoobjemove atmosfericke motory, kvalitni dalnice a nutnost denne dojizdet pres 50km pro vetsinu mestske populace jsou hlavni duvody.
Ale ze pres 500kkm je standard je rozhodne latina :)
|
|
|
No, mam na Volvu S80 ca 230t, taky jednoduchy atmosfericky motor a tak nejak pocitam, ze do tech 500t to dotahneme ;)
|
|
|
Těch 270 tisíc km věštíš podle čeho? ;)
|
|
|
To by byla prča takový auto hacknout :)
|
|
|
|
Tak disregard that, I suck dicks... to vypada jen na read only.
Ale prisaham, ze jsem videl podobnou i na zapisovani. Nejak se mi nezda, za by to Dodge nabizel jako soucast vybavy. V zivote jsem to nevidel, a to tady v Texasu ma Dodge kazdy vidlak...
|
|
|
No on měl nějaké pseudosportovní SUV či hotrod nebo tak něco (tak jsem to alespoň pochopil z toho popisu). Takže jsem si to osobně představoval jako Dodge RAM a ten by to v nějaké vyšší variantě klidně mít mohl, ne?
|
|
|
|
Tak potom je samozřejmě možné, že kecal. I když se mi to příliš nezdá, protože vypadal seriózně a k McKinsey by asi chlubila nevzali..
Alternativně že měl nějaké aftermarket doplňky. Fakt je, že IBMák by asi s vlastním programátorem EEPROMů neměl problém a mohl jsem špatně pochopit, jak se mu tam ten konektor dostal - ale stejně je mi to divné. Jo, a ještě jsem si vzpomněl, že v tom měl mít HEMI.
|
|
|
ROFL, McKinsey... On je rozdil McKinsey partnerii. A McKinsey IT, associates, podrztasky ci call centra. K tem druhym berou kazdeho kdo je ochoten pracovat na smeny.
Tim prvnim se stanes, pokud mas dobre konexe ve vlade, pripadne jsi z vlivne rodiny. To je veskera pridana hodnota. Proto tam pracuji lide jako dcerky a synackove z US families, ex-IBM reditele (co si tam natahal spoustu hulibrku)... tam bych si moralnimi hodnotami tak jist nebyl.
Oh, offtopic, jsem se nechal unest :-)
Az bude zase nejaky hillbilly sraz, tak se na to Dodge poptam, samotneho me to zajima.
|
|
|
Mne sa zda ze pouzival OBD II konektor a mal k nemu nejaky tunersky soft.
|
|
|
ba ba, jsou různý udělátka od sw v ntb, kterej je napojenej přes diag. konektor anebo spešl krabičky, který umí měnit parametry plnících tlaků a jiných hodnot i za jízdy. Většinou to nabízí autorizované tuning. firmy daných značek.
např:
http://www.maptun.com/ecuGuide.php?kategori=175&produkt=2942&model=2569&listorder=78
|
|
1. Privatizace Škody do rukou VW byla při možnostech, které se tehdy reálně nabízely zdaleka nejrozumější alternativou.
2. Na VW a na Škodu se tu, co pamatuju, dští oheň a síra prakticky nonstop. K tomu mi moc neštymuje D-Fensovo nynější přesvědčení, že Škoda "mohla vyrábět dobrá auta". Jak? Kde by vzala technologie, když ne od VW? Vlastním vývojem? To není myšleno vážně, že ne...
3. Existuje možnost, ostatně dost pravděpodobná, že to slavné "utahování opratí" existuje do značné míry jen ve fantazii novinářské žumpy, která se veze na vlně "chytrý český Honza, proti velkému zlému Helmutovi", což u p.t. vohnoutočtenářstva spolehlivě zabere vždycky. Proč zrovna D-F něčemu takovému bezmezně věří, je mi záhadou.
4. To proroctví v závěru se mi taky moc nezdá. VW ani Škodovku jsem nikdy neměl a ani se nechystám si v dohledné době něco takového koupit, přesto nevidím důvod, proč by měly nějak zaostávat za konkurencí. Prodeje v Evropě rozhodně nenapovídají tomu, že by se něco takového mělo v dohledné době stát.
|
|
Si stat mohl dat trochu prace, najit ciste financniho investora, pak pozvat kvalitni konzultacni firmu, ktera by skodovce trosku "procisla" prebubrele jeste socialisticke vedeni a pomohla ji zmodernizovat. Vysledek spokojeny investor, konkurenceschopna znacka. Mistni/cesti debilove stale nechapou ze bez investic do vyvoje a vyzkumu se neobejdou a maji pocit ze to nejak "vojebou", takze hlavne ne do ceskych rukou, to by dopadlo blbe jeste ted...
|
|
|
Čistě finanční investor ale pořád neřeší technologie a pověst značky (podle mě právě prodej jiné automobilce řešil většinu problémů: Přinesl peníze, technologie, know-how pro výrobu "po kapitalisticku" a zlepšení image Škodovky na západě).
A hlavně čistě finanční investor obvykle kupuje firmy aby je po čase zase prodal, takže by to myslím nakonec vyšlo nastejno.
|
|
|
Je celkem jasný, že Škodovka potřebovala nejen peníze, ale hlavně know how a technologie. To volá po strategickém investorovi, nikoli jen po dolití prachů z nějakého fondu.
|
|
|
Mimochodem, mimoznost predstav a uroven jednani francouzskych soudruhu dobre ilustruje Sedivy ve svych vzpominkach (Cerninsky palac v roce nula).
Francouzi, to by byla fakt vyhra. Statni podnik, ktery by pri kazdem dupnuti domacich odboraru v zahranicnich montovnach tancoval podle jejich prani, profit neprofit...
|
|
|
Obavam se, ze to je dost naivni predstava jak o fungovani financnich investoru, tak o situaci v roce 1990.
|
|
"Mohla takto vypadat reportáž o nové Škodovce v roce 2011?"
Realisticky, nemohla.
Vtipná je úvaha, že prodej VW byl fuj, protože ho částečně vlastnila vláda. Zatímco kdyby se AZNP neprodaly, byla to 100% státní firma.
Mimochodem i to je zajímavé, po názorech jako že jakýkoliv soukromý vlastník je vždy lepší než stát, tu číst názor, že byla chyba privatizovat státní firmu.
Jako reálně:
- Škodovka stále existuje, je to velká a vlivná společnost
- Má 5 modelových řad (v roce 1990 měla jednu)
- Navíc obraz Škody se za posledních 20 let změnil z výrobce mizerných, ale levných aut na výrobce slušných spolehlivých aut za dobrou cenu.
- A to nejpodstatnější: Lidi si ta auta kupují!
Druhá varianta byla prodat ji Renaultu a Škoda by skončila jako značka pro low-end Renault, jako je (místo ní) Dacia.
Nebo neprodávat nikomu a nejspíš by skončila jako Poldi, ČKD a další.
Škodovka vyrábí auta která si lidi kupují, což je podle mě smysl automobilky (resp. smysl automobilky je přinášet zisk majitelům, což se obvykle dělá vyráběním aut která lidi kupují).
"zjistili, že ve Fabii II by dostali lautr tu samou techniku, ale s mnohem horším zpracováním a úděsným designem, který připomíná výjev z nějakého šíleného komiksu. Takový zákazník si patrně koupil něco jiného."
Tak proto se Fabií II prodává víc než Fabií I. To zní logicky.
|
|
|
fobyjí II se prodává nebo spíš prodalo víc než Fobyjí I, protože do hry zasáhlo německé šrotovné.
máš pravdu. typický škodoffkáč by odhodil F1 a koupil F2 a nic by nezjišťoval. ano, takoví lidé si škodoffku koupí...a proto může škodoffka setrvat na místě dýl než ostatní, kteří nejsou až tak spokojeni s tím, že vyrábějí laciná, zastaralá a ošklivá auta pro proletariát.
|
|
|
Na tenhle argument vždycky říkám: To ale není chyba té automobilky.
Když lidi ta auta kupují a oni je prodají, tak co?
"vyrábějí laciná, zastaralá a ošklivá auta pro proletariát"
Tak Škoda k tomuhle byla odsouzená snad od socialismu, když jediné čím na západě Škodovky mohly konkurovat byla cena.
Na druhou stranu se to ale zjevně vyplácí
Zatímco mnozí z těch co nevyráběli "laciná, zastaralá a ošklivá auta pro proletariát" budou za chvíli prodávat auta z Číny.
|
|
|
Ad Dacia: tam byl renault uz poucenej a pochopil, po cem vychodni Evropa touzi.
V tom 1991 hodlal v MB montovat twingo v socka edici, protoze prece Vychodoevropani budou radi za cokoli jezdiciho, levnyho a tim padem i malyho.
|
|
D-F čtu strašně rád a ve většině případů souhlasím. Tento článek mi ale přijde zcela mimo.
Nějak jsem dle nadpisu čekal, že se bude zabývat chystaným kvalitativním potopením Škody po úspěchu Superbu atd., ale tohle?
- Nejvíc mě pobavilo "co by, kdyby v roce 1992 VW neznásilnil Škodu". Zřejmě prd, jak už zde zaznělo. Nejspíš by škodovku koupil někdo jiný a udělal z ní výrobnu low-cost skořápek pro východ, Anebo by ji nekoupil nikdo, čímž by došlo ke krachu hned, popřípadě k chabé výrobě zcela nekonkurecneschopných střepů a krachu o trochu později. Ale rozhodně by sama z hovna bič neupletla.
- Nazvat VW v 90. letech stejným šajsdrekem jako Škodu? To snad néé, to můžeme rovnou argumentovat, že Škoda vlastně byla na úrovni všech západních mainstreamových automobilek. VW byl v podobné pozici jako teď - nabízel motory se spirálovým dmychadlem, pohon 4x4, nastupovaly první přímovstřikové TDI, poskytoval širokou paletu modelů, výbav a karoserií. Jo, stačí si to srovnat se Škodou v té době, byla na tom fak úplně stejně.
- Zcela nesouhlasím s tím, že Octavia je jediná dobrá Škodovka, páč jsou tady Superb a Yeti, což jsou nejspíš nejlepší 2 modely (v kontextu své doby) v celé poválečné historii.
- A na závěr k té uniformitě, kanibalizaci a vůbec neschopnosti koncernu přežít. Dá se souhlasit s tím, že nebýt koncern svázán rigidními konzervami a la WInterkorn, je na tom pravděpodobně ještě líp, ale nemusí ho to zas tak trápit - roste! Roste přesto, že Seat se topí ve vlastních sračkách. Roste a zašlapává konkurenci navzdory zmiňované unifromitě, a "kanibalizaci", která je ovšem nevyhnutelná a děje se uvnitř každého konglomerátu. Takže věty o zákaznících, kteří si uvědomili, že za své peníze dostali leštěný prd a utekli jinam, jsou absolutní nesmysly.
Vždyť ta uniformita a nevýraznost je přece to pravé pro uvědomělého, solidního evropského ovčana!
|
|
Sice budu částečně opakovat to, co napsal kolega přede mnou, ale nedá mi to - nevím, jestli z D-Fense mluví neznalost nebo zaujatost, ale s odpuštěním mele sračky.
Hned ze začátku musím napsat, že Škodovky jsem nikdy neměl rád a moje preference jsou opravdu úplně jinde než u uniforních echt šeská wagenů. Nicméně díky práci (motoristickej novinář, časopis Autocar) jsem měl pár novejch Škodovek v ruce a musím říct, že mě ani jedna nezklamala.
Jsou nudný a uniformní, v případě FII před faceliftem nebo Roomsteru taky ošklivý, ale rozhodně nemám pocit, že by nabízely málo muziky za hodně peněz nebo to byly špatný auta. Měl jsem v ruce OII Scout FL, Yeti 2.0 TDI 4x4 a Fabii 1.2 TSI - všechno jsou auta na úrovni špičky třídy, který dobře jezděj, působěj kvalitním dojmem (o třídu jinde než třeba Renault) a jsou výrazně levnější než třeba odpovídající Volkswagen.
FII Sportline 1.2 TSI jsme přímo srovnávali na okresce proti Mini Cooperu Diesel (oboje 115 koní), se střídáním řidičů na stejný trase - a Fabia má lepší podvozek (což je zrovna ve srovnání s Mini docela úspěch). Právě absence slušnýho motoru pro Fabii byla dosud asi největší problém Škodovky, protože se dala koupit buďto levná Fabie která vůbec nejela a žrala (HTP) nebo nesmyslně drahá Fabie. Ale 1.2 TSI za 300 tisíc mi vážně nepřijde jako předražená věc...
A k představě, že Škoda bez VW by byla někde jinde než v rektálním otvoru - asi nejmenší samostatná mainstreamová (nepočítám Aston a spol. - vyrábět auta za 4M se vyplatí i v malejch počtech) automobilka na světě je tuším Honda. Při objemu výroby, kterej měla Škoda, se prostě nedal utáhnout konkurenceschopnej vývoj. Ani velký koncerny to často nezvládaj samy a musej páchat různý joint ventures - představa, že zadlužená, zastaralá automobilka z postkomunistickýho státu by udělala díru do světa je vážně směšná...
Pokud jde o jiný varianty než VW - jakkoliv ten koncern nemám moc rád, je to jeden z mála, kterej umí zacházet s převzatejma značkama. Podívejte se na to, co dokáže třeba Ford nebo GM... možná Renault z Dacie dokázal udělat něco relativně použitelnýho, ale pořád někde trochu jinde než je Škoda.
|
|
Tak mě zdejší diskuse nakopla, že jsem vyplodil celej článek se svým pohledem na věc...
http://www.autickar.cz/2010/11/vw-vs-skoda-jiny-pohled/
|
|
|
Jo, pěkný shrnutí a hlavně mnohem přesvědčivější argumenty.
|
|
VW také nikdy nebyl technologická špička, to, co nabízel zákazníkům na začátku devadesátých let, byl stejný šajsdrek jako to, co prodávala Škoda, spíš ještě trochu zastaralejší. V absolutní hodnotě byl ovšem výkon, který podávali inženýři a vedoucí pracovníci ve Škodě podstatně vyšší, protože dokázali vyrábět auta podobné kvality jako VW v podmínkách nedostatečné socialistické ekonomiky, zatímco VW mohl využívat výhod spolupráce s nezávislými dodavateli výrobků a procesů celosvětově
Tak toto ma fakt pobavilo... Keby bol D-fens ženská tak si myslím že má krámy, ale takto... Väčšiu blbosť som nepočul ani keď som svokru zaviezol na schôdzu ZO KSS...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek VW vs. Škoda
|