|
Měl jsem to potěšení po mostě automobilem několikrát přejet, most to vydržel.
Pokud byl ovšem most postaven bez platného stavebního povolení, neměl by být zbourán? Teprve pak by byl běh událostí řádně dokonán.
|
|
|
Všetké popíliť! A hlavne nezapomenout zbourat Karlstejn, ten byl take postaven bez platneho stavebniho povoleni!
|
|
|
To technicky není pravda, tenkrát jaksi stavební povolení suplovalo rozhodnutí krále :)
|
|
|
Navíc se mi zdá, že v tom případě investor neprovedl ani hodnocení vlivu na životní prostředí, nehledě na zdokumentované nedodržování genderových kvót v prostorech nezkolaudované stavby. Také nepoužíval úsporné žárovky a s požárními hlásiči také hodně šetřil. Hrad zapomněl obložit polystyrenem a instalovat plastová okna, takže na dotaci z programu Zelená úsporám může Karel zapomenout.
Je to ostatně pouze jeden z mnoha deliktů tohoto developera. Při stavbě Karlova mostu se stavebního řízení neúčastnilo o.s. Kamenný most a do malty se prý přidávala vejce bez platného atestu, přičemž dodavatelé na jejich obalu jasně nevyznačili, že se jedná o biovejce od slepic chovaných na slaměné podestýlce.
|
|
|
A nezapomeňte, že se neví, kdo byl vlastně stavitelem - jasné porušení předpisů o stavební dokumentaci :)
|
|
|
Na druhou stranu - v jistých ohledech tento projekt předstihl svou dobu o několik století. Karlštejn lze bez nadsázky řadit do kategorie nízkoenergetických staveb, s ohledem na původní zasíťování IS ba i zcela pasivních, a např.architektonicko-technické řešení WC, zavěšeného zvenčí na budovu bez potřeby spádového splachovacího media bylo na tehdejší poměry revoluční, neb v odhadovaných místech dopadu odpadu mohla být umístěna lokální biofarma, vhodná např.na ekologické pěstování salátových okurek nebo naklíčených luštěnin. Navíc tento typ toalety již zohledňoval multikulturní kriteria současné architektury - http://relax.lidovky.cz/muslimsti-skauti-protestovali-proti-evropskym-toaletam-pmq- /ln-zajimavosti.asp?c=A110801_141350_ln-zajimavosti_ogo
Karel byl skutečný vizionář.
|
|
|
To není přesné. Možná by postačil letmý pohled do katastru nemovitostí.
V různých etapách platnosti různých variant stavebních zákonů se připouštěla možnost "uznat" stavbu prokazatelně postavenou před nějakým datem.
Problém, a pro nadšeného stavebníka opravdový průšvih, nastal a nastává dodnes pouze u staveb, které na pozemku sice existovaly a existují, ale pozemek není v katastru veden jako stavební a ke stavbě nebyl a není dohledatelný majitel.
Tato nepatrná osoba má ve svém portofoliu několik příkladů.
______
Jistě, reakce na příspěvek je o něčem jiném, ale využívá se možnosti tvářit se, že se to neví.
|
|
No, postavili jste si rozkošnou lávku pro chodce, takové dílo, to snad ocení i Vaši potomci.
A když to bylo tak drahé, tak se nediv, že se to chrání. Co kdyby to někdo ukradl i s Thomou nebo jak se jmenuje ten Váš zvelebitel.
|
|
|
Přesně tak, bylo to drahé a je potřeba to z něčeho zaplatit. Třeba z pokut za vjetí na most. A až se to zaplatí, tak bude potřeba pro šimpanze koupit nové BVP, což znamená že se s výběrem mýtného (pardon, pokut), nikdy nepřestane. Tedy alespoň v představách thomaúředníků...
|
|
|
No, ještě že na tu naší lávku odnikud nikam, pardon nadchod se nedá vjet ...
Ale abych byl korektní, ona není od nikud nikam, je na významném místě, jenom jaksi tak 90% lidí chodí po přechodu přesně pod ní. Krásný výzkum preference chodců v praxi, dokonce s bonusem v podobě fontánky, který v thomadorfu nemáte ...
Vážně poslední upřesnění - aktuální starostka za to nemůže ...
|
|
|
Mě tohle připomíná lávku na pražském Barrandově... Na vlas. (Nehodnotím kdo za to může)
|
|
|
Ale ta fontánka chybí :-(
|
|
Díky neplatnému stavebnímu řízení by se most jako komunikace neměl používat ani pro pěší. NSS by měl i zrušit předčasné užívání komunikace, není-liž pravda?
|
|
|
To NSS nemůže. NSS to pouze navrátil krajskému soudu k opětovnému projednání. IMHO se most může používat dál, ale ta komunikace, po které se na most dá najet, ne.
|
|
se s něj téměř nedá poznat, kde se příběh odehrává.
Pište název místa pokud možno do prvního odstavce. Vaše měslo opravdu není středem světa, ikdyž si to možná myslíte.
|
|
|
v budejicich by prece chtel zit kazdy, ne?
i mirne cvicena ovce jako vy snad umi najit na mapach.cz ulici matici skolske a u ni primo nazvany "Modry most"...
http://mapy.cz/s/1xFw
|
|
|
paradoxne je i na teto satelitni fotce na moste vozidlo... :-) :-)
|
|
|
Má pravdu, předseda. Jistěže si to umí najít kdejaký blbec. Ale přesto nemohu nevzpomenout, že při podobné slohovce bych měl na základce za tento prohřešek o známku méně.
|
|
|
Pokud by byl češtinář imbecil, pak možná. Marně vzpomínám, kolik že to slohových útvarů nařizuje formálně zasadit text do přesného geografického rámce. ;-)
|
|
|
Slohový útvar popisný=popis postav (opice tam jsou), objektů a prostředí (most je, město ne).
|
|
|
Zvláštní. A člověk by přitom řekl, že už vzhledem k faktu, že jde pouze o další článek ze seriálu věnovaného konkrétnímu městu, by to mělo být patrné...
A jistě, ne každý to tady čte roky, že? Pak by se však dalo čekat, že se tu dotyčný nejdříve rozhlédne a ledacos pochopí, než začne psát podobné kraviny jako ty, bez znalosti souvislostí.
|
|
|
Tady bych rád na obranu dotyčného podotknul, že tento článek mě tak rozesmál, že se ho chystám poslat lidem, kteří o dfens-cz.com nemají ň páru. Holt už to není jen blog, na kterej chodí pár známejch budějovičáků a počet čtenářů podle mě roste ... (aspoň doufám). Takže poznámka je na místě.
|
|
|
hned v prvním odkazu je, že jde o Budějovice. Kde přesně v Budějovicích most je, není už tak zajímavé. Buďějovičtí vědí a ostatní si to mohou zjistit nebo je to nezajímá, třeba mě je úplně jedno, kde přesně se ten hnusný most nachází. Ta barva a konstrukce je odporná, ale článek mě pobavil.
|
|
|
To je marný... Nicméně u článku jsem se velmi dobře bavil - obzvlášť pasáží o MP.
|
|
|
Konstrukce mostu je klasická, oblouková, co je na ní odporného? To měla být z mašliček nebo co?
|
|
|
Navíc má velmi vhodné rozměry pro přecházení po oblouku.
|
|
|
Na našym ostrafskym sykoraku su aspoň nyty, po tych se chodi fajně, ale tu?
|
|
|
je to hnusný, konstrukce jak pro železniční most, přitom je to mostek jak nic. Opravdu tam ta oblouková konstrukce byla nutná a opravdu bylo nutné to natřít tou hnusnou modrou? Neviděla jsem to v reálu, ale podle fotek tam ten most vypadá jak pěst na oko. Je hnusnej a nevím proč do toho pleteš mašličky.
|
|
Budu hádat - přes noc natřeme most na růžovo, čímž de facto vyřadíme Modrý most, o.s. z dalších řízení poté již růžového mostu se týkajících?
|
|
|
Jdu do toho s vámi. Beru barvu,štětec, lano a sedák :-)
|
|
|
Jdu taky. Od 8. do 18.8 jsem tam poblíž, tak dejte vědět.
|
|
no nevím, ale byl-li most projektován a stavěn pro automobilovou dopravu, proč na něm není aspoň symbolický proužek chodníku pro pěší?
Řidič si cestu zkrátit může, ale pěší bez vystavení riziku chůze po velmi úzké vozovce bez možnosti uhnutí z komunikace nikoli? Přijde mi, že interpretace kauzy je (jako tradičně) nevyvážená.
|
|
|
Prostor pro pěší je na tom mostu oddělený, je to taková lávka vedle a níž, jestli se nemýlím. Na most mají teď povolený vjezd jenom cyklisti, policajti, hasiči a sanitky (resp. vozidla integrovaného záchranného systému).
|
|
Mame podobnou situaci ve vesnici hned vedle. Kdyz se jede od Brna po stare, tak v Podoli se da odbocit a je tam takova cesta okolo zemedelcu. Jenze podle stejne znacky tam nesmi motorovyma vozidla s vyjimkou traktoru. Ale mistni neleni a jen co se tam ta nesmyslna znacka objevi, tak druhy den ma jasne stribrnou, nebo sedou (asi jak ma kdo zrovna pixlu po ruce) barvu. No a takova znacka uz nema svuj vyznam. Posledne se tam objevila pred tydnem a hned druhy den uz byla stribrna.
Ted jde o to, koho to prestane bavit driv.
|
|
|
A co taková ta páska, jak s ní někdy šrkrtaj značky? Taková ta černo-oranžová:
humorous.bloguje.cz/102213-ridici-pozor.php
To by mohlo zmást i benga, tj. považovali by to za oficiální zrušení platnosti značky ;-)
I když v tomhle případě mám pocit, že místní naopak nechtěj, aby po tom mostě jezdila auta, resp. část místních nechce, část místních chce.
|
|
|
aha, tak potom beru zpět. Je-li tam lávka pro pěší, je skutečně zarážející, že nemůže cyklostezka vést po ní...
|
|
|
|
V ČB (ale nejenom tam) se dlouhodbě pro narůstající dopravu nedělá prakticky nic a navíc se bezhlavě se povoluje výstavba stovek domů, firem a logistických areálů bez zajištění dopravní kapacity k nim.
V ČB naštěstí na nějakou průmyslovou zónu a rozvoj průmyslu docela prděj, tak nás ty firmy a sklady netrápěj. Ale stačí se podívat na Spar, mobelix, Globus a Hornbach, jak idiotsky je k nim vyřešená doprava.
Řešit potíže v dopravě tím, že se rozpouští v obytných zónách - to je případ Modrého mostu a mnoha dalších podobně geniálních míst v ČB - bez snahy dělat něco dál (nepočítám-li ještě idiotštější návrh ČB jižní spojky) je totálně špatně a jakkoli most někomu přinese zkrácení cesty o pár minut, je jeho obhajoba naprosto zcestná.
Protože - třeba vám za chvíli postaví třeba proužkovaný most přes Vltavu, kousek od vašeho domu, a budete p. D-Fensi první kdo se bude plamenně bránit.
Hlavně, že máme v ČB za spoustu peněz fungl nové přístaviště, kde nikdo nepřistává a můžu si na parníku sjet až na Hlubokou. Každé ráno na to mylsím v zácpě.
Takže - ja iniciativním modromosťákům gratuluju k úspěchu v boji se samolibou a neschopnou správou města. Možná sobecký důvod (aby mi nedrandily auta pod oknem) ale úspěch.
Bude-li úspěchů v boji s takovými obludami v koncepci dopravy více, snad se dočkám normální koncepce města a ne paskvilu v ČB.
|
|
|
Máte místy i pravdu, až na jednu věc.
Když si někdo umane, že bude bydlet poblíž centra, mít to na náměstí pěšky 10 minut a okolo sebe mít na dohled významné objekty jako např. dvě nemocnice, polikliniku a několik úřadů, bude muset vzít na vědomí, že mu tam budou asi jezdit auta, protože se lidé auty obyčejně do takových míst dopravují. Můžete se sice dát na sociální inženýrství a nařizovat lidem jezdit na kole, ale to nefungovalo nikde a nikdy. Pokud chcete klid, tak se odstěhujte někam do lesa. Město není hřbitov, lidé produkují nejrůznější hluk.
Byl jste volit?
A koho jste tam hodil?
|
|
|
Komunikace mezi lidmi je těžká věc.
Ale zpátky k meritu věci - dopravní problémy v ČB jsou způsobeny neexistencí páteřních komunikací vedoucích z jedné strany města na druhou (z libovolné světové strany) a nebo okolo města. A když se podařilo něco takového kdysi vybudovat (Mánesova, Dlouhá louka apod), tak se to postupně zaplní idiotsky seřízenými semafory s krátkými intervaly (Dlouhá louka) nebo bez vícepruhového řízení (Nádražní, Mánesova).
Nebo se vybuduje paskvil typu prodloužení Jirovcovky směr Třeboň.
A řešit tyto následky tím, že dopravu rozpustím v obytných zónách je (a je jedno jestli v centru, nebo Mladém, nebo Suchém Vrbném) je špatně a to totálně.
Netuším, jak např. souvisí situace v Mladém, Suchém Vrbném atp. s nemocnicema apod. dle Vaší argumentace. To je demagogie. Tam je situace nemlich stejná a je jenom otázkou času než i tam se někdo vzbouří.
Sociální inženýrství - to je asi mimo mísu... tomu nerozumím proč jste tam tu větu dal...
Máte asi zatím štěstí, že disperze dopravy do obytných zón podle ČB metodiky Vás nepostihla. Zkuste si ale představit stovky a tisíce aut denně okolo vašeho domu, které se objeví ze den na den, rozhodnutím úřadů a změnou dopravního značení.
Vámi nyní prezentovaný názor změníte bleskově.
Volil jsem, když už je to pro vás tak důležité, ODS, protože jsem nechtěl koukat na a stydět se za - Paroubka a jeho melody girls/boys na komunální úrovni.
A volit Juraje ??
A vy ???
|
|
|
Opět máte pravdu a opět jen zčásti.
Problém je absence plánování. Ti, co jste je volil, totiž mají jiné priority, zejména že se musí udržet 4 roky u koryta a dostat 10-15% ze zakázek. Realizovat lze pouze krátkodobá, drahá a diletantsky navržená opatření jako "obchvat města ve městě", který prezentoval před časem architekt Žížala a který by vás také měl zajímat.
Disperze dopravy do obytných zón je asi nějaká nová slovní hříčka, rozhodně to není strategie města (to nemá žádnou strategii), ale projev zoufalé snahy běžných Thomovo rukojmích se alespoň nějak dopravit do zaměstnání nebo do školky.
Já bych ten most úplně zboural a překopal Čechovu (už se stalo). Jen tak bude zabezpečen v Havlíčkově kolonii klid.
|
|
|
Bydlím ve městě a divím se, že vedle mě bydlí další lidé?
U nemocnice, úřadů, nakupních center... mají lidé domy. Chci tam jezdit autem. Nechci ale, aby někdo jezdil kolem mého baráku, co si to ti lidé vlastně myslí, taková drzost.
Paráda, to je správnej přístup, opravdu se mi líbíte. ;)
|
|
|
Ale o to přeci vůbec nejde.
Jde o to, že se z rezidenčních zón města a také tomu ve všech parametrech odpovídajících komunikací dělá tranzitní štreka. Často pouhou změnou značení bez možnost tam bydlících se k tomu alespoň vyjádřit.
Je rozdíl, jestli někam jedu, tam zaparkuju a pak zase odjedu (obchody, služby) a nebo jestli mi okolo baráku denodenně sviští stovky a tisíce aut.
|
|
|
Tomu se říká demokracie, spoluobčane. Většina prostřednictvím svých volených zástupců rozhodla a vy se nyní musíte podřídit. Ve Vašem případě o to tragičtěji, že jste je tou volbou sám podpořil :(
Myslím, že vše podstatné je skryto v poslední větě. Lidé se tak prostě chovají. Někam jedou (kolem baráků), zaparkují, něco vyřídí a odjedou (kolem baráků). A protože jste v místě, kam hodně lidí směřuje vyřizovat, tak tak okolo projíždějí. Tranzitní doprava? A jaká? Z Krumlova a Kaplice na Srubec? Ale jděte.
|
|
|
Ještě postrádám informaci o Vaší volební preferenci, když byla pro Vás ta moje tak důležitá.
Rád se poučím, abych se příště vyhnul svým osudovým chybám a omylům zde jasně a zřetelně pojmenovaných. Řízným jazykem, v různých odpovědích, na mé pokusy o alternativní pohled na Vaše ultimativní postoje.
|
|
|
rezidenční zóna není každý blok domů na který ukážeš, občane. pokud byly utraceny SPOLEČNÉ peníze za most, který zlepšil komunikaci ve čtvrti, je také správné, aby byl používán všemi občany. pokud to nechcete, zakupte sobě silnice a můžete tam nasázet třeba závory, bude-li vám libo. tím, že do čtvrti ze 3 stran obklopené vodou bude přístup takhle z prdele, jak je to dnes, nikdo tam nepostaví ani malou sámošku, protože by do ní chodili jen místní aktivisti. takže sabotáž komunikace = umrtvení rozvoje čtvrti ze které bude daleko i pro základní potraviny.
|
|
pracuji v 6. patře a mám velmi dobrý přehled, co se na mostě děje. Tak 3-4x za den tam proběhne akce MP, kdy chytají nešťastníky vjedší na most a nevidící za něj - on ten most je obloukovitý do kopce a za něj vidět není, čehož MP využívá. Pak ještě zajedou do bočních ulic u polikliniky a obujou ty zoufalce, kteří třeba stojí jedním kolem na chodníku. Občas se tam objevují i Pachové, ale vypadá to, že jen aby si někde udělali čárku - jsou tam chvíli a pryč.
Mně teda s tím mostem otrávili důkladně - dojíždím do ČB ze směru od Ledenic a přes ten most jsem denně jezdil. Nepotkal jsem tak cestou do práce ani jedny světla na křižovatce. Nyní jsem nucen jet přes další most Novohradskou ulicí (až se opraví Čechovka, tak asi tudy) a tam je zácpa prakticky denně. Problém je taky v tom, že je zoufale málo možností dostat se přes železnici západně od nádraží - je tam jen malý most od Srubce, nesmějí tam vozidla přes 3.5t.
Do jakékoli akce pro znovuotevření modrého mostu rád jdu.
|
|
|
Zrovna ten mostek od Srubce končí v rezidenční oblasti.
Denní průjezd aut ve špičce okolo 30 aut za minutu, zácpy jsou po celé délce obou ulic z kopce až nahoru k trati.
Geniální zakončení na Novohradskou v oblasti parkoviště před obchodem Terno tvoří opravdu vrchol urbanistické strategie.
Proč mají obyvatelé té oblasti odnášet hlukem, prachem a smradem neschopnost města ČB?
|
|
|
Stěžujte si p. Jelenovi, kterého jste volil, ten o ten most velmi stál.
Kdyby bylo možné dostat ze Suchého Vrbného přes Vrbenskou, patrně by tím bypassem přes Mladé nikdo nejezdil. Protože se tam ale skrz samý zklidňování dopravy nedá projet, našly si vovce jinou cestu.
|
|
...bych si za vyuziti vsech technologii a potrebneho persoanalu jako MP zjistil, a krome pokuty za vjezd na most bych mu dal zaplatit i to dohledani pres satelit, poplatky NASA a Googlu az by zcernal vrahoun jeden nezodpovednej!
img96.imageshack.us/img96/9436/cbmost.jpg
|
|
|
taky někdo hledal, kde to vlastně je a o čem se mluví, co? 8o)
|
|
|
Jj, byl jsem zvedav kdeze to stavi mosty aby pak po nich nejezdili, a kde je mrhano prostredky danovych poplatniku na 6 vybercich myta. :-)
|
|
|
To je prd. Na výjezdu z Komořanského tunelu je něco mnohem zajímavějšího. Ale pokutovat řidiče tam nelze ani náhodou. A možná se to bude i bourat.
|
|
Já osobně bych tento most zboural!!! Sice na to doplatím nejvíce ze všech, jelikož bydlím jak v Rožnově, tak i hned za mostem v Havlíčkovo kolonii(musím objíždět). Myslel jsem si, že když ten most zavřou, tak si budu moct u svého domu aspoň zaparkovat. Bohužel to tak není! Každý si zaparkuje u nás před domem a jde si do nemocnice, takže v ulicích za mostem neexistuje pomalu jediné volné místo pro lidi, kteří zde bydlí. Dokonce jsou tito lidé tak opsklí, že zaparkují například nám ve vjezdu a pak se diví, že jsme jim auto nechaly odtáhnout... Pokud by se tedy tento most zboural, tak by lidé již v těchto ulicích zdarma neparkovali...
|
|
|