Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Galileo (ze dne 04.10.2012, autor článku: Yanek)
Přidat nový komentář
|
jj, hlavně ten poslední odstavec má bohužel něco do sebe :(
|
|
Uz davno tvrdim, ze pan Orwell se jenom seknul o nejakych +-30 let...
|
|
Co se týče "načatých počítačů FBI", dovolím si drobné upřesnění: nejednalo se o počítače FBI nýbrž o databázi získanou ze společnosti BlueToad a nebyly to trasovací údaje, byly to identifikátory iPhonů, které měly něco do činění s aplikacemi vyvýjenými a distribuovanými za podpory této společnosti.
Rádio Jerevan děkuje za pozornost...
tinyurl.com/9eyjzrd
|
|
Sanžím se nebýt paranoikem, ale faktem je, že mě něco podobného napadlo už když jsem četl prastarou specifikaci Galilea. Upřímě, Yanek mi připadne paranoidní hodně ( ;-) ), ale to vůbec neznamené, že po něm nejdou. Největší problém mám s tím, co přijde jako první a to, že v EU bude podobný "POUZEPŘIJÍMAČ" v blízké době povinný v řídících jednotkách automobilů (jen nevím, zda s tím v rámci testů první přijdou Němci nebo Žabožrouti). Vím, že to je jen domněnka, ale klidně bych si na to vsadil. No, frekvence jsou známy, rušičky se budou dobře vyrábět. Nicméně ono to díky datům sbíraným mobilními operátory už teď není moc růžové (ale s mobilem v autě jezdit nemusím, kdežto s ŘJ ano).
Čekám v dané věci nebývalou mediální masáž už v brzké době.
|
|
|
|
Ani ta ŘJ neni tak úplně povinná... viz třeba http://www.megasquirt.info/ ;-)
Obecně jakejkoliv příjem z družice v takový vejšce na těhle frekvencích bude velice jednoduchý rušit, neb signál je velmi slabej...
|
|
|
ŘJ je povinná. Když si tam dáš megasquirt tak je to neschválená úprava, vozidlo s tím nebylo homologováno. Takže je to jízda s nezpůsobilým vozidlem a za to, když někdo bude chtít (určitě bude) se dá už dnes sebrat řidičák a nasolit tučnou pokutu. To rušení by určitě šlo, řídící jednotka z toho určitě bude mít radost a dá to patřičně najevo. "píp píp tút tút ztráta signálu! tút tút huíííí huíííí pořád ztráta signálu! Další jízda může být nebezpečná! Odstavte vozidlo a volejte servis!"
|
|
|
ŘJ povinná není. Zlatá starší auta s karburátorem :) bez všemožnejch snímačů ,čidel, pomocníků a podobných hovadin.
|
|
|
No a když k tomu přidáme odkaz z dnešní titulní strany http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/eu-ma-novy-plan-zcela-zakazat-upravy-aut-a-likvidovat- i-veterany/ by si jeden o sobě myslel, že je šileny paranoik.
|
|
|
Kdyby nikdo jiny, tak Nemecko tohle projit nenecha. A pokud ano, tak adios Europa...
|
|
|
Jo, ale ridici jednotka je to posledni, co bude nekdo na silnici kontrolovat. Kazdopadne ta GPS bude muset mit nejaky prijimac, prijimac bude muset mit antenu, ta nebude prilis fungovat pod plechovou kapotou, takze k ni nejspise povede koaxialni kablik, ten se muze vlivem provozu predrit, priskripnout, muze ho prekousnout kuna, muze do nej natect voda, tech moznosti je :-)
|
|
|
ta jednotka bude samozřejmě zároveň sloužit jako mýto. A ojebání poplatků je jak známo nejstrašnějším zločinem. Pane řidiči, kontrolní kontrola, náš kontrolní čudlíkátor neudělal píp. Co nám k tomu můžete říct? Překousala kuna? Tak to máte smolíka pacholíka páč jste před jízdou nezkontroloval technický stav vozidla. Konec fabulace. Že přeháním? Mobilní technické kontroly už máme a mýtné krabičky se kontrolují běžně. navíc má řidič povinnost kontrolovat jestli mu ta krabička pípla. Takže pane řidiči, vám to tady červeně bliká a podle kontrolního čudlíkátoru už hezky dlouho. To bude pokutička!
|
|
|
Slouzit jako myto? No, leda by zakazali provoz aut, ktera takove jednotky nemaji. Jinak sice mate povinnost prekontrolovat pred jizdou technicky stav vozidla, ale nikdo po vas nemuze chtit, abyste kontroloval neco, co neni ve vasich moznostech, pripadne cehoz kontrola by byla neprimerena ucelu. Krome toho, nikde neni psano, ze ta kuna nemohla prekousnout onen koax az po nastartovani automobilu, tedy v dobe mezi provedenim kontroly a odjezdem... Prestupek je zavinene jednani a v pripade, ktery uvadite, nejednate zavinene. Policajtovi to sice nevysvetlite, ale soud takovy argument s nejvetsi pravdepodobnosti uzna... :-)
|
|
Pardon, přijde mi to poněkud nesrozumitelné. Velmi zhruba chápu, jak funguje GPS. Jaký je principiální rozdíl Galilea a GPS?
|
|
Autore,
můžete mi doporučit GPS přijímač, který má dostupnou (tj. např. v 90% venkovního nasazení) přesnost desítky cm za použití POUZE GPS vysílačů??? Jsem fanda do GPS, ale o ničem takovém jsem ještě neslyšel... Poziční systémy, které se používají např. v zemědělství pro přesné navádění traktorů při orání sice operují s nepřesností již v řádu centimentrů, ale krom signálu GPS potřebují přijímat signál z pozemních vysílačů, které eliminují odchylku GPS, která se obvykle pohybuje v metrech až desítkách metrů, dle typu krajiny, zástavby, atd.
|
|
|
Při statickém použití za vhodné konstelace družic a ve vhodném terénu se na ty desítky centimetrů dostanete i s lepšími komerčními přijímači. V běžném nasazení v autě apod. pochopitelně ne.
Jinak autor má v textu i další drobnější nepřesnosti. Například ono "rozostření signálu" aka Selective Availability bylo vypnuto někdy před 12 lety a nové družice už tuto funkci ani nepodporují.
|
|
|
Pokud se bavime o chybe mereni, pak je dobre taky zminit metodiku, kterou jsme pouzili. Studovat lze treba zde http://en.wikipedia.org/wiki/Circular_error_probable . Aneb vyberme si na marketingove materialy co nejmensi cislo.
Dal je dobre si ujasnit rozdil mezi precision a accuracy, coz ma bohuzel v cestine stejny preklad http://en.wikipedia.org/wiki/Accuracy_and_precision .
Nebo na to muzeme jit teoreticky, a dostat nejaky smerodatny vysledek. Zname chybu mereni vzdalenosti k jednotlivym satelitum, a dale zname rozestaveni satelitu. Touhle metodou se dostaneme na accuracy casto uvadenych ~10m.
Pekne popsano je to na zacatku tohoto clanku, vcetne obrazku http://earthmeasurement.com/GPS_accuracy.html
A pak pokud mate Garmina, pak jejich tajemne EPE http://www.gmat.unsw.edu.au/snap/gps/gps_survey/chap2/243.htm
K clanku jen tolik, ze to je shluk (ne vzdy presnych) technickych dat, ale asi nejsem dost paranoidni, abych pochopil jak autor dospel k zaverum, ktere z onech dat cinni.
|
|
|
A jeste k divenim nad lzi o schopnosti systemu GPS a Galileo spolupracovat. Imho tam nejde ani tak o umysl, jako o nejasny vyklad vyznamu slov interoperability, compatability a pod.
Ony systemy samozrejme kompatabini jsou, pokud to chapeme tak, ze jejich staelity do sobe nevrazeji, nerusi si signaly a neni problem mit na jednom miste prijimace obou systemu.
|
|
|
Já si to vykládám tak, že budou existovat chipsety, které umožní zpracování údajů z více systémů najednou. Už jsem takové i viděl, jen si nejsem jist, zda už jsou ready-to-use, nebo zda bude ještě potřeba dohrát informace o Gallileu (id satelitů apod.).
|
|
|
Garmin eTrex 30 (20,10) umi Glonass a GPS soucasne. O jine vicesystemove nevigaci nevim. Starsi eTrexy (Vista, apod.) pry jsou hw/sw pripravene pro instalaci modulu pro prijem Galilea.
|
|
|
Já jsem neřešil hotové přijímače, ale OEM moduly. Něco měl u-blox a Fastrax.
|
|
|
Jo, Ublox s tím vyjel už před cca 2 lety.... GPS/Galileo/Glonass moduly. Inu výhoda je že stále lze mobil s GPS atd. prostě nekoupit a že se signál z plechové krabice ven nedostane. Počkejte až ty kurvy zavedou auta kde se musí napřed zahlásit na centrálu jinak nenastartujete.... v takové době bude Trabant pokladem :)
|
|
|
V takové době bude trabant pouhou vzpomínkou na kdysi panující svobodu, protože auta, která nebudou vybavená tímhle zmrdským Galileo systémem, budou soustavnou úřednickou šikanou a ostrakisováním vyřazena z používání. Nikdy by mne nenapadlo, že začnu být paranoidní i vůči současným autům, ale už se také přistihávám, jak maně přemýšlím, jak by mohlo to a to auto na mne bonzovat...
|
|
|
mají to i mobily, třeba SGS3
|
|
|
Duální přijímače GPS/Galileo se již postupně zabydlují i do normálních krabiček. I třeba Apple iPad má podporu GPS a Galilea, taktéž iPhone 4S a 5...
|
|
|
Nemylis si nahodou Galileo s Ruskym GLONASS? Ten prijimaju aj novsie Sony (Ericssony) a aj ten tvoj spominany iPhone.
|
|
|
Nebylo vypnuto a bylo radostně používáno při nedávné honičce na Kaddáfího, kdy v podstatě celé pobřeží člo s přesností 50km.
Nový systém ho nemusí používat, má jiné možnosti.
|
|
|
SA jako takové vypnuto bylo. Ještě dnes si pamatuju, jak se tenkrát výrazně vylepšila přesnost mého prvního Garmina GPS III. Pokud vím, tak místo SA se dnes používá lokální rušení a dělá to kde kdo.
Když už chcete v souvislosti s GPS vytahovat nějaké tajemné konspirace, tak můžete zdrbat výškové a rychlostní omezení.
|
|
|
SA jde selektivne zapnout pro skupinu satelitu, amici akorat rekli ze uz ho nezapnou globalne.
Galileo umi uplne to samy.
Pro urcity uzemi navic dokaze zpresnit signal (necim jako smerova antena) a pak se dostanes na centimetry aniz bys delal nejakou dlouhodobou aproximaci - uziti napriklad pro navadeni raket.
Co vim tak Galileo by opravdu melo byt kompatibilni s GPS (a tvarit se jen jako dalsi sada satelitu), zatim to snad vazne jen na domluve mezi EU a USA. Nejspis uvidime teprve az se to spusti.
Bohuzel cely projekt ridi EU, takze bych se nedivil kdyby nam vsechno 3x zmenili (spis zmrsili) a ve vysledku to cele umrelo...
|
|
|
Ne signal nelze zpresnit pouzitim cehokoliv jako smerova antena. Ani u GPS ani u Galilea. Problem nepresnosti je, ze rychlost sireni signalu v atmosfere neni vzdy uplne stejna. Velkou cast nepresnosti lze odstranit pouzitim signalu na dvou ruznych frekvenci. V pripade soucasne GPS mame utrum, nebot umime zpracovat jen C/A kod na L1. Pokud budete nejaka slozka americke armady, pak budete mit k dispozici i P(Y) kod na L2. Tim se vam podari eliminovat chyby v rychlosti sireni signalu, resp. si ji spocitat. (Zde se hodi pripomenout, ze vsechny satelity pouzivaji stejnou sadu frekvenci, a o pasmo na nich se deli).
Zpresneni je mozne, a doporucuji zaciut zkoumat princip DGPS, WASS a pak urcite mnoha lokalnich systemu.
Co se tyka kompatabilni, tak ano Galileo a GPS jsou kompatabilni na jiste urovni, treba, ze se nerusi. Ale nejaka spoluprace, takova, ze by se dal vzit jeden staleti GPS a tri Galilea, a ono to fungovalo mozna neni, a ani nebude, nebot takovy system by vyzadoval mnohem vice spolecnych casti na ridici urovni.
|
|
|
SA vypnuté celosvětově je. Nicméně americká armáda má právo SA zavést dočasně na omezeném území, což se v rámci vojenských opereací děje.
|
|
|
Právo k tomu má, ale s náhradou starých družic pomalu ztrácí možnost. Před pár roky navíc americká vláda vydala nějaké prohlášení v tom smyslu, že SA už nikdy nezapne, protože na GPS je závislé kde co a vedlo by to k obrovským škodám.
V oblastech současných vojenských operací se nepoužívá SA, ale jiné techniky.
|
|
|
|
|
Proto jsem psal "v 90% použití". Samozřejmě vím, že v některých situacích, které běžně nastávají jednou za čas jsem schopen přesnost zvýšit řádově až na jednotky metrů, ale to už mi připomíná šamanství, jak toho dosáhnout.
Prostě bych rád viděl GPS přijímač, kde když ho zapnu kdekoliv mimo budovu, tak v 90% případů se dostanu na odchylku desítek centimetrů, jak píše autor... Bez ohledu na zástavbu okolo, počasí, atd.
|
|
|
Nepřesnosti do vyhodnocení polohy zanáší několik věcí, hlavně nepřesnost a fázový šum oscilátoru, rozptyl rychlosti šíření signálu a odrazy. V zástavbě se podle mě nedá dosáhnout lepší přesnosti než +- pár metrů, ani kdyby v přijímači byly atomové hodiny.
Odrazy by měly lepší přijímače filtrovat. Rychlost šíření signálu je dána permitivitou okolního prostředí, takže přesnost bude ovlivňovat přítomnost budov a změny počasí. Právě vliv počasí je nejvíc limitující pro přesné určení polohy i mimo zástavbu, a proto někdo vymyslel tu DGPS, jak píšete. Ale co já vím tak signál pro korekci je šifrovaný a služba ta je placená.
Ono v článku je víc nepřesností, viz např. že s frekvencí roste zpoždění signálu. Taky se mi noc nezdá ten přijímač velikosti třetiny sirky, když GPS anténa, aby měla aspoň nějaký zisk, musí být relativně velká keramické kostka. Nějak si to nedovedu představit, jestli autor má nějaký zdroj tak rád bych se na to podíval..
|
|
|
Nejsem sice odporník, ale kdybych hledal takový přijímač já, tak bych upřel zraky na geodetická hebla. Těmi se nezaměřují jen ploty zahradkářské kolonie, ale třeba i pozemky, kde už to bývá vážnější a nebo sítě infrastruktury, kde není moc jedno, jestli to bago optiky, plynu, ... vede o metr vlevo či vpravo. A že hlavně města jsou proštrykovaná sítěmi až až.
|
|
|
Jsou velká, těžká, energeticky náročná a pomalá. Navíc většinu věcí lze odfiltrovat "diferenciálním" GPS, kdy atmosférické vlivy které jsou odpovědné až za 6 metrů rozdílu, eliminuji díky tomu že mám ze základnové stanice odchylku.....
|
|
|
Jde to i jinak. Geodetická hebla totiž zhusta používají duální receivery, takže přesnou pozici určují nejen podle GPS, ale i podle ruského GLONASSu. Dají se koupit i boardy určené k zástavbě do čehokoli, co vás napadne. - nedávno jsme použití řešili v rámci teoretické přípravy pro jistý druh domácího zahradního samohybu.
Zatím to není příliš rozšířeno v consumer segmentu, ale to je čistě dáno tím, že GPS prostě funguje a zvýšené náklady a velikost nejsou komerčně únosné.
|
|
Jenom připomínka. Armáda vypnula umělé rozostření signálu NAVSTARu už někdy v roce 2000.
|
|
|
Přesně prvního května, ještě si to pamatuju.
|
|
Jak jsem se dozvěděl dodatečně, používaných kanálů bude mnohem více, ovšem nikdo neví kdo je bude provozovat, s jakými službami a k jakým účelům. IMHO je to vhodný fundament pro nějakou tu legraci s fízlováním.
|
|
|
Velmi dobře si lze představit, že například řídící jednotka automobilu vybavená GPS přijme takovým kanálem od GPS povel na odstavení vozu. Samozřejmě by to vyžadovalo součinnost výrobců automobilů.
Představte si, že stát třeba definuje bezmotorové zóny. Při vjetí do bezmotorové zóny auto chcípne, a povolí pouze zpátečku. Soukromým GPS kanálem se bude vysílat seznam aktuálních bezmotorových zón.
Integrace GPS s přístroji spotřební elektroniky, společný closed source firmware, a GPS kanál rázem získá využití jako kanál pro přenos povelů od provozovatele sítě k provozovateli zařízení.
|
|
|
Odstavení vozu na dálku na povel Policie úspěšně testovali v USA asi dva, tři roky zpět. Kolaborovali s nimi tuším Jeep a Chevrolet a celé se to zdůvodňovalo tím, že když bude moci policie vydat povel a sledované vozidlo postupně zpomalí, budou bezpečnější honičky.
|
|
|
A já myslel, že odstavení vozu na dálku je vyřešeno přinejmenším od vynálezu bazooky...
|
|
|
To ano. Tady šlo o mediální plácání se pozádech na způsob "normálně bychom ho museli ve vysoké rychlosti vytlačit ze silnice a naši chrabří policisté by přitom mohli ohrozit nějaké civilisty, kdežto takto bude prostě konstantním tempem zpomalovat až zastaví a tudíž nikoho neohrozí a my ho pěkně dojedeme a sebereme."
Ten princip, že chtějí do všech aut montovat krabičku, která je na dálkový povel policie vypne raději moc nerozváděli.
|
|
|
Hele a nebyla to jen ukázka systému OnStar, který touto funkcí disponuje, podobně jako halda aftermarketových zabezpečovacích krabiček?
https://www.onstar.com/web/portal/securityexplore?tab=1
Využití či nevyužití celého systému či konkrétních funkcí je čistě na majiteli.
|
|
|
Je to skoro možné, ale jistý si tím nejsem: co si vzpomínám, tak to mělo být "erární" přímo od automobilek, měla to být součást řídící jednotky a měla to moct vypínat policie; a konečně, demonstrovali to na Jeepu. Ale je možné, že se jen autoři dokumentu předháněli ve futurologickém nadšení...
|
|
|
OnStar je přímo od automobilek koncernu GM. Ale jestli to byl Jeep, patřící Chrysleru, tak to OnStar téměř jistě nebyl.
Každopádně jako vždy - technologie sama o sobě špatná není, záleží na podmínkách jejího využití.
|
|
|
To máš jako s tím novým "Intel Anti-Theft" a jejich "když vám někdo ukradne počítač, dovedeme se do něj vzdáleně připojit, najít ho, koukat dovnitř a zablokovat jej" - což já čtu jako "máš tam backdoor který může zneužít kdokoli se dohodne s Intelem".
Prostě mám rád kontrolu nad svými věcmi :)
|
|
Autor bohužel jednou větou odbyl to, co je imho pro "investora" nejdůležitější - obousměrná komunikace. Takže srandy s mýtnými branami, lokálním stahováním a podobně jsou celkem zbytečné.
|
|
|
Představa obousměrné komunikace mezi přístrojem velikosti zápalky a satelitem je dnes stále ještě sci-fi. Naproti tomu odeslání zajímavých informací, kdykoliv se tento přístroj ocitne v dosahu mýtné brány, to už je jiná. Malá anténka, rychlý přenos, a než bránou projedete, systém už zná celou vaši trasu.
|
|
|
samozřejmě nemluvím o zařízení velikosti zápalky, ale třeba o plánovaném "přijímači" galileo v každém voze...
|
|
Máte fakt starosti. Vzhledem k raketově vzrůstající zazmrdovanosti státních správ systém Galileo pravděpodobně vůbec nevznikne. I Američani mají těžké problémy vůbec udržet GPS jakž takž funkční. Evropa je na tom hůř. Co se týče schopností poslat něco na oběžnou dráhu je na tom Evropa asi stejně jako Irán.
Navíc je to jenom technika. Dneska jsou všude kamery a databáze. A nic z toho. Komunisti měli před třiceti lety třetinu policajtů co je dneska, nejsložitější technika byla psací stroj. A jak jim to fungovalo.
Podstatou každé tyranie jsou biče v hlavách lidí. Pak nepotřebujete ani kamery ani družice, dokonce ani opravbdové biče.
|
|
|
Taky si myslím, že galileo dopadne stejně jako iridium.
|
|
|
Myslim, ze je v clanku mnoho nepresnosti. Nektere jsou drobne, ale dalsi zavazne. Predevsim se domnivam,ze hlavni zaver "Galileo umozni snadne sledovani" je nesmysl. Vezmu to od pocatku:
* Takrka cely popis technickeho reseni se tyka system NAVSTAR, nikoli Galileo. Pritom popis systemu a signalu je k dispozici,na obezne draze jsou uz nekolik let dva testovaci satelity (omlouvam se moznou nepresnost, je to dva roky zpatky, co jsem data z druzic zpracovaval, mozna je nyni jiz situace jina), existuji prijimace, ktere signal prijimaji.
* Cast o zpozdeni signalu atmosferou je velmi nejasna. Zpozdeni lze rozdelit na dve. Cast zpozdeni pripada na troposferu, pricemz toto zpozdeni je stejne pro vsechny frekvence nosne vlny (tedy L1 i L2). Dalsi cast je zpusobena ionosferou, a velikost zpozdeni je zavisla na frekvenci nosne vlny a je tedy ruzna pro L1 a L2. Pritom v extremnich pripadech (predevsim v rovnikovych oblastech) muze nabyvat hodnot az 100 metru (vyjadrime-li zpozdeni jako vzdalenost, kterou signal urazi).
* Termin "runtime" se rozhodne pro dobu prenosu signalu nepouziva. Bud cesky a nebo "signal travel time".
* I GPS system (NAVSTAR) se vyviji a neni stejny jako v 90.letech minuleho stoleti. Uz neplati, ze jsou pouze nosne vlny L1 a L2, ale dnes nektere satelity vysilaji i na nosne vlne L5. Stejne tak nejsou jiz pouze kody C/A, P, Y, ale dalsi (L2C, L5SoL).
* Od prvopocatku GPS je signal modulovan 4 binarnimi kody: C/A, P, P(Y), a navic jeste D kodem (coz je navigacni zprava, ktery, krome jineho, umoznuje vypocet polohy druzice).
* Z clanku se zda, ze Gold kody jsou nejake dalsi kody. Nikoli, C/A kody spadaji do skupiny Gold kodu.
* Nechapu prechod clanku od GPS ke Galileo. Zatimco L1, L2, C/A, P, ... se tyka GPS, naopak E5a, E5b, E6, ... jsou nosne vlny Galilea. Popis kodu systemu Galilea, ktere jsou velmi odlisne od GPS, zcela chybi. To mozna vysvetluje vetu "Zbývající využitelné kanály se asi někam ztratily, ale ony vyplavou, nebo je někdo najde.", protoze kodu je opravdu kolem deseti. Jejich popis (jestlize spadaji do "open service") je normalne k dispozici.
* System GPS samotny neumoznuje navigaci na 10 cm. Vzdy je nutno mit nejake dalsi informace (rekneme "korekce"). A rozhodne takove presnosti nelze dosahnou prijimacem s rozmery zapalky (dobrouantenu do zapalky nacpat nelze).
* Prestoze zadna z drah neni polarni, neznamena to, ze signal GPS/Galileo druzic neni na polech k dispozici. I v Antarktide je mozne prijimat soucasne polohu z nekolika satelitu a urcovat polohu. Nejsem si jist, jaka je motivace pro sklon roviny drahy 55 stupnu, ale domnivam se, ze duvodem je optimalizace polohy druzic predevsim pro obydlene casti planety (nechat preletavat druzici za X milionu dolaru nad polem, kde nikdo nezije, je ponekud neekonomicke).
* Pocet a sklon drah druzic nema vliv na prijem signalu v budovach. Prijem signalu v budovach je umoznen lepsimi charakteristikami pouzitych signalu (oproti soucasnemu GPS, nicmene i chystane nove kody pro GPS budou mit v tomto smyslu lepsi vlastnosti).
* Pokud vim, tak Galileo ma opravdu umoznit obousmernou komunikaci v ramci sluzeb SAR. Nejsem v tomto smeru odbornik, ale tyto sluzby umoznuji prenos pouze nekolika bitu za sekundu, pouze po omezenou dobu, a rozhodne nejsou zamysleny pro masove pouziti. Nedokazi si predstavit, ze by druzice dokazala prijimat soucasne data od milionu majitelu (nebo stovek milionu? v pripade pouziti v telefonech) Galileo prijimacu (a potom data posilala zpet na zem do centraly FBI :-) ). Jiste, technicky to mozne asi je, ale kdo to bude platit?
Navic -- vysilani vyzaduje jiny prikon nez pasivni prijem. To by potom akumulatory v mobilech musely byt zatracene vetsi.
Skryte masove sledovani pres Galileo povazuji proto za nesmysl.
* Opet nejsem odbornik, ale domnivam, ze "kompatibilitou" je myslena shoda ve frekvenci nosne vlny L1 (GPS) a E1 (Galileo) (tyto frekvence jsou pouzivany v jednoduchych navigacnich pristrojich). Tudiz v prijimaci muze byt jedna RF cast (a antena), zbytek uz je "pouze" digitalni zpracovani signalu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Galileo
|
|
|