Komentáře ke článku: Favorit trablšůting contest (ze dne 04.05.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ja by som to videl na netesnu vlozku valca...
|
|
podle mě si to celý namontoval obráceně, z vejfuku se stalo sání a ze sání vejfuk... :-D
|
|
nejak v popisu prace postradam vlozeni tesneni... Uz je to nejakej rok co sem tohle u faka delal, ale na vlozky by se clovek nemel ani krive podivat natoz s nima kroutit, natazeny srouby hlavy by taky mohly bejt pricinou a jeste jeden tip, jestli byla puvodni hlava prohnuta moc, tak muze bejt prohlej i blok... jeste muze bejt puvodni hlava praskla... Ale asi jako prvni krok koupit bud novy srouby a diry pro ne vyfoukat stlacenym vzduchem, nebo tam dat svorniky (vysokou pevnost) a utahnout matice....
|
|
|
jo a jeste k ty vode.. to nemuzu posoudit, ja ji z valcu vysusil hadrem a pak sem valce vystrikal olejem aby to nevyrezlo nez to zavru (ja musel cekat az mi hlavou srovnaj - nemel sem nahradni tak to stlao otevreny), ale zksuenost z motorky a jizdy v intenzivnim desti, kdy si to nasaje moc vody tak se na svicce drzi kapka a ani to nehazi jiskru takze si myslim ze jesi si tam tu vodu nechal tak se ji to musi nekudy zbavit a asi by ji to bylo schopny plivat i sanim....
|
|
Mám docela radost. Vyvíjí se to dobře...
|
|
Do sání se dostane emulze pouze jedinou cestou. Je do něj napojená podtlaková hadička, která by měla být napojená druhým koncem na rozvod od ventilového víka. To znamená, že po vyšroubování nalévacího víčka by měla být vidět bílá emulze. Pokud se to dostalo až do sání, potom jí tam bude zřejmě dost a to bude způsobené únikem vody. Pokud se vytáhne olejová měrka a i tato bude vykazovat známky emulze, potom je evidentně problém buď opět v těsnění ( v textu o jeho nasazení není řeč, ale předpokládám, že bylo samozřejmě nasazeno), ne vždy je totiž nové těsnění zrovna v pořádku. Potom je další možnost poškozeného bloku motoru, na to bych já nesázel nebo potom opravdu netěsnost vložky, způsobenou nesprávným usazením, tam bych já osobně viděl pravděpodobnou příčinu. Kolega měl jistě dát i nové šrouby a také předpokládám, že vše ostatní bylo správně nasazeno a zapojeno.
|
|
jeste me napadly vymackany podlozky pod srouby hlavy (ted si nejsem jistej jesi je fako vubec ma)... Jinak k ty emulzi.. Na mym faku bylo tesneni totalne v haji, ale emulze se drzela ve ventildeklu a samozdrejme pod vickem, do sani neprotekla, tady bdue unik vody opravdu enormni, srovnatelnej snad jen s opomenutim tesneni, nebo praskle hlavy (ta vlozka kvuli zamrzle voda nebyla poskozena jen tak),... Mozna sundat ventildekl a natocit to... mohlo by to ukazat zdroj vody, ikdyz nevim, spis jen proudy emulze,...
|
|
O tesneni se v popisu nepise, ale predpokladejme, ze ho tam dal.
Kroutit vlozkama neni nejlepsi napad, ale pokud by bylo neco spatne s nimi, poleti olej nad pisty a pak spaleny vyfukem ven.
Podle popisu utahovani dal na (nedobrou) radu, ze po dotazeni na predepsany moment pridat jeste pulobratku, navic pouzil puvodni srouby, takze problem bych hledal tady - natahl je.
*posledni motor, co mel na bloku postrelenou slepici jsem tuningoval pred mnoha a mnoha lety a byl to Popular rv38, takze mozna uvazuju spatym smerem.
|
|
|
myslim ze uvazujes spravne, u me sla hlava dolu o 0.6mm a na predstih sem nesahal a nepocitoval sem ze by dochazelo k detonacim, ale je pravda ze muj motor byl ten s mensi kompresi tedy pro o.c. 91 a lil sem tam 95 takze se to tak nejak vyrusilo, ale i tak delat predstih od ucha... To snad neni takovej problem pujcit si strobovaci lampu, nebo naslinenej prst na svicku...
|
|
|
omlouvam se, ctu spatne, taky jsem utahoval 2x 90° a je to myslim i popsane v chytre knize
|
|
Napadaj mne stary srouby... tohle kdybych nekdy udelal pred mym mecho tak by mne asi vystehoval mimo planetu :)
budu predpokladat ze tam dal to tesneni :) to by si snad nelajznul :)
pak mne napada jestli nezvoral hadicky :)
popripade neni mozny, ze mu ohrev karburatoru (je tam taky vodni ne? automatickej sytic na bazi bimetalu) udelal nejakou neplechu a tlacil vodu do sani a tim ze je tam i odvetravani tak vytvoril onu zahadnou emulzi? :)
|
|
|
voda v sani sa tam asi dostala cez odvetravanie klukovej skrine (aj ked neviem, kam _PRESNE_ to ma vyvedeny favorit, predpokladam, ze to bude podobne, ako na rapide do airboxu nad karburator. ak mu to pomiesalo
|
|
Poškozené těsnění vlivem špatného nasazení hlavy?
|
|
Podle mě je chyba v tom že nezkontroloval přesah vložek válců, které musí o předepsané desetinky "koukat" nad blok. V polních podmínkách to jde i ocelovým pravítkem a spárovými měrkami. Tím pádem netěsní ploška mezi těsněním a vložkou , Spíš možná i na více místech a voda se dostává, neli jinam i do otvorů kterými běhají zdvihátka (ale spíš skoro všude :-) .)
Takže znovu rozebrat a sestavit pořádně. Když se odfláknou jiný věci tak to nemusí nutně vadit ale tohle je dost podstatné.
|
|
|
Myslel jsem si, že budu první, kdo to sem napíše, ale byls rychlejší. Taky bych hledal chybu v tom vyrovnání vložek/bloku.
Když jsme kdysi páchali motor ještě na Š105, vymezovalo se to měděnými podložkami pod tu vložku. Tehdá jsem na to kokukal jak z jara, co všechno to tam je :)
|
|
V postupu práce rozebírání motoru faka mi chybí pár zásadních věcí.
1. Před demontáží hlavy válců nebylo alespoň otočeno klikovou hřídelí a nastaveny všechny písty do stejné výšky - po sejmutí hlavy válců se nesmí s klikovkou pohnout kvůli vložkám a píst v horní úvrati není úplně ideální situace pro utahování hlavy
2. Demontáž hlavy se provádí na motoru vychladlém na pokojovou teplotu, povolování šroubů je v opačném pořadí než ukazuje utahovací schéma v chytré knize, povolování postupně, na několikrát proběhnout celé schéma. Podle popisu to vypadá že se prostě zapáčilo a bylo.
3. S vložkami se nesmí celou dobu pohnout, protože jinak může dojít k poškození spodních těsnění vložek. Jejich přesah se musí zkontrolovat, a musí být 0,07 - 0,13mm, rozdíl mezi vložkami nesmí být větší než 0,04mm. Jinak to po utažení jaksi nebude těsnit.
4. Při utahování se šrouby u faka dají znovu použít, namočí se závity do oleje a utáhnou na 17 - 20 Nm, pak o 90 stupňů a pak o dalších 90 stupňů podle schématu. Nakonec se dotáhne matice a šroub na spodní přírubě hlavy na 20 - 26 Nm.
Chybí mi v článku informace kde se zdržovala ona voda na té vložce se kterou bylo hýbáno. To mě trochu mate. Jinak jejím pohybem byla asi zajištěna netěsnost oné vložky. Celkově díky nezkontrolování poloh vložek to nebude těsnit. Taky záleží jak byla hlava sundávaná - musí se opatrně právě kvůli tomu aby se s vložkami ani nehnulo.
|
|
podla mna:
pricina: hlava si velmi pravdepodobne pri montazi sadla a zrejme aj praskla v dosledku pretiahnutia srobov.
1. vlozky na favorite sa velmi casto utopia a je treba ich vypodlozit, ak sa nevypodlozia, prispieva to k rychlejsej destrukcii tesnenia
2. sruby sa utahuju na 25Nm + 2x po 90 iba ak su nove, tento postup ich pri prvom zasrubovani mierne predopne, ale pri dalsom zatahovani je uz ich konecny utahovaci moment iny, co moze poskodit tesnenie a ak sa hlava oprie o vlozky, evidentne aj hlavu. (aj ked je to drahe, nemam gule na to, aby som od oka dotahoval pouzite sroby, preto zakazdym kupujem novu sadu).
|
|
|
ak sa teda vylucia katastroficke scenare typu prasknuta vlozka (prejavovalo by sa masakralnym varenim aj predtym), nevlozene tesnenie (jeden by si snad vsimol).
taktiez nie je znamy rozsah dalsich ukonov, ktore su povazovane za samozrejme, ale mohli byt opomenute (ktore dalsie tesnenia boli vymenene a pod.)
|
|
..neodbornou demontáží a následnou neodbornou montáží byl motor zprasen a teď musí být celý rozdělán a vyčištěn, všechno se musí zkontrolovat a vadné díly vyměnit a vše nejlépe v "odporném" servise :-D
|
|
Nikde se o tom zatím nemluví, tak taky přispěju. Motor s hliníkovými komponenty je na absenci inhibitorů koroze v chladícím okruhu velmi citlivý. Inhibitory koroze obsahuje nemrznoucí směs. Pokud uživatel trvá na provozu pouze s vodou, je nutné náplň doplnit třeba Topekorem a rozhodně použít vodu alespoň změkčenou, když už ne destilku. Ale proč takové experimenty. Dnešní etylenglykolové směsi mají až pětiletou životnost a v normálním motoru se o úbytku směsi vůbec nemluví. Absence inhibitorů koroze zapříčiní např. vyžrané díry v Al komponentech, také může selhávat termostat, je totiž konstruován na provoz v etylénglykolové směsi.
|
|
Propadlá vložka:-) páč ty šrouby přetáhnul.
Teďka ta hlava netěsní daleko víc než při uvařenym tešnění, voda jde do oleje proudem a přes odvětrání spodku to frčí nahoru ho sání.
|
|
|
podle toho co psal utahovaci momenty dodrzel, jestli dodrzel i postup dotahovani - od stredu ve spirale ven a hlavne postupne - nejdriv vsechny na 25nm, pak o 90 a pak zase o 90, tak by se starejma sroubama nemelo dojit k pretazeni, prave naopak, ty srouby by uz mely bejt natazeny, takze by ve vysledku nebyla hlava utazena, nebo se za provozu moh dokonce nejakej ten sroub pretrhnout...
|
|
Podcenil chlapec dost věcí... předně nezkontroloval přesah vložek, ta co s ní potočil správnej mít určitě nebude. Když nechával hlavu snižovat, měl jí nechat rovnou natlakovat jestli není prasklá. Málo pravděpodobné ale né nemožné je že je hnutý blok. Dobře bych taky vybíral výrobce těsnění, dá se koupit pěknej šmejd. Postup utahování a momenty z hlavy nedám, ale nějak se mi nezdají... každopádně šrouby by se měly vyměnit za nové. No a hned v úvodu: když jsem tam na zimu začal lejt fridex - takže se nabízí otázka - byl to fridex snášenlivý k hlidíkovým motorům? A proč proboha jezdí přes léto bez fridexu?
|
|
Klasika, utopene vlozky + mozna jeste jak s tou jednou pohnul, tak mu to prestalo tesnit i zespoda.
Jak se potom voda natlakovala tim, ze mu to netesnilo mezi hlavou a vlozkou, zacalo to tlacit vodu pod vlozkou do oleje a nasledne se emulze dostala pres odvetrani klikove skrine nahoru do filtrboxu.
Nejjednodussi reseni by bylo sehnat jiny 136 motor v dobrem stavu, prendat do nej vacku a jine pouzitelne veci ze stareho motoru a ten pak vyhodit.
Nemyslim si, ze by melo cenu v polnich podminkach tahat ven vlozky s pisty a ojnicemi a delat znova presahy, protoze ocelovym pravitkem a sparomerkami to poradne udelat nejde, nemluve o tom, ze spravne utahnut ojnice taky neni uplne trivialni a byla by skoda, kdyby mu za mesic bud ojnice bud vykoukla blokem, nebo by to naopak na ojnicnim cepu zadrel.
A na zaver - dokazal by mi nekdo vysvetlit tu posedlost 136x motory, specialne tu mytickou aureolu okolo jejich vacky?
Ano, byl to nejsilnejsi karburatorovy motor, ale to je asi tak vsechno. Vyrobeno jich bylo pet a pul, sehnat vacku v pouzitelnem stavu je temer nemozne, pritom libovolna kvalitni aftermarket vacka udela mnohem lepsi sluzbu nez ta ze 136x.
Spousta lidi ale sni vlhke sny o 136x vacce a o jinem nechce ani slyset, pritom rozdil od obycejne vacky je temer neznatelny. Spodek to ma stejny jako obyc 136 a v otackach to jede jen o malinko lip, pritom nezanedbatelna roli tady hraje odlisny prubeh a rozsah odstredive regulace 136x rozdelovacu.
|
|
|
s momentovym klicem se da i v polnich podminkach vyndat a zase vratit pisty i s ojnicema, jen je treba dodrzet cistotu prostredi a nezprehazet to... Jina vec je ze to docela dlouho jelo v zatezi na emulzi misto oleje takze se mohlo zadelat na pridreni... Muze vyndat motor, celej ho rozhodit, dat kliku na prebrouseni, koupit novy loziska a zase to cely sesadit, jesi ma odvahu... Ale treba to nebude potreba, to zjisti az kdyz sunda prvni lozisko...
Ono ikdyz koupi jinej motor a presklada si vacku atd tak to neznamena ze jeho klika neni ve stejnym stavu, ne li horsim a vybrus ho bude cekat tak jako tak...
|
|
|
Pokud by se dotycny chtel vydat touhle cestou, videl bych to jako idealni prilezitost pro transplantaci vnitrnosti z Fabie 1,4.
Uprava kliky z Fabie vyjde na stejne penize jako prebrus te favoriti a navic u dilu z vyrazne mladsi Fabie je mnohem vetsi sance, ze dily motoru z vrakoviste budou v lepsim stavu nez ty, ktere jezdil doted, obzvlaste uvazime-li, cim se to se to poslednich par kilometru "mazalo" :)
|
|
Kromě několikrát výše popsaných přesahů + poměrně nepochopitelně neotlakované hlavy (když už byla na mandlu) mi tady chybí informace jestli hoch důkladně vyčistil závity v bloku od oleje a vody. To jak tam píše o tom že některým šroubům se nechtělo....na tohle už zařvalo bloků motorů který se roztrhaly kapalinou v závitu.
|
|
nazdar lidi, díky za názory. taky jsem si hnedka říkal že je něco špatně s tou vložkou když se mě kejvala. ještě upřesním jak sem to nasazoval. všechny písty nebyly zároven, prostě sem to tak nenastavil takže když sem sundla starou hlavu tak sem měl 2 trochu dole a 2 trouch nahoře. to že se mě vyklala jedna vložka tak to neznamená že sem za ní rval jak idiot. jen tak sem je omák jestli sedej a ta jedna se prostě hejbala ze strany na stranu tak o 2mm, ale nijak sem ani jednu nerval nahoru, to bylo zajištěný. Dále sem teda nasazoval tu novou hlavu, a původní závity v bloku sem taky nechal tak jak sem to sundal, možná tam zustal nákej kentus kterej tomu všemu taky pomoh. Samo že sem dal nový těsnění nevím jaká značka ale stálo 60kč takže asi origo nebylo. NOvý těsnění šlo taky pod sání a vejfuk páč bylo taky dost hnusný. utáh sem podle návodu, pak vše připojil a jel. Fako ujelo tak 4km a to že mě to netáhlo sem připisoval blbě nastavenýmu předstihu ale ted to připisuju samozřejmě netěsnosti vlozek a nekde me tam brutálně ta voda chcala ted je otázkou až to vo vejkendu rozdělám tak uvidím snad kde všude.
|
|
|
do zavitov v bloku pri skladani hlavy bezne natecie olej, alebo voda, ked sa motor zohreje, s prehladom to dokaze roztrhat blok.
tesnenie za 60 korun, pokial to nebolo TEMAC ani nemalo cenu tam davat. temac stoji na slovensku okolo 140 - 160 korun. nie je to zas majetok a u tohto tesnenia je aspon aka taka kvalita zarucena.
pri tom si treba dat aj pozor na smer zalozenia tesnenia, slepicou nahor a vytrcajucim kuskom tesnenia smerom k vodicovmu svetlometu.
vlozka by sa v bloku viklat nemala, taktiez kvoli tesnosti kruzkov by sa s vlozkami vobec v bloku nemalo hybat, pretoze kruzky su zabehnute a tesnia vo vlozke ak su presne ulozene, otocenim sa mohli vo vlozke posunut a prestat tesnit (bude ich treba vymenit).
utopene vlozky bude treba vymedzit (tzn. piesty von, vlozky von, nakupit tesnenia, ojnicne loziska, dat vyuhlovat ojnice).
a teraz uz sa k tomu prida aj otlakovanie hlavy, ci nie je prasknuta a obliadka bloku, ci je rovny.
|
|
|
Jsem teda jenom takový teoretik, ale jestli jsi s vložkou zakvedlal o 2 mm na stranu (vono by stačilo i o půl mm), tak tam bych hledal zakopanýho psa. Nejsou náhodou vložky válců do bloku zalisované? (To není ironická poznámka, to je dotaz na motoráře s praxí).
|
|
|
Už to, že jsi tou vložkou kvedlal o dva milimetry sem tam, ti mělo signalisovat, že je něco blbě. Dva milimetry jsou možná zednická míra, tesařská určitě, ale strojnická rozhodně ne.
|
|
Netěsnící vložka. Pokud se navíc volně vaklá, může být problém i s blokem motoru.
Ještě mne napadlo těsnění pod sacím potrubím, případně dosedací plochy, nebo příliš "zvětšené" kanály v potrubí.
Jinak ty šrouby se měly vyměnit. Pokud se musí povolit za pomoci trubky, už budou stát za pendrek. Těsnění musí být kvalitnější (snížená hlava - větší tlak). A nasadit správně, neobrátit!
|
|
Pokud to není opravdu nezbytné. Je to prostě problematická práce, která nemusí dopadnout dobře.
Návody a rady se různí, úspěch může mít jenom ten, kdo to dělá již po x-té a již nashromáždil hafo zkušeností.
Auto, u kterého byla sundaná hlava, bych prodal, nebo si ho, pokud bych o tom věděl, nikdy nekoupil.
Jezdím 33 let, občas jsem se tím i pár let živil, nyní rozvážím mlíko s Avií 31 z r. 93 a tak si problémy s těsněním pod hlavou užívám dost i nyní. Po pečlivém dotažení po 1 500 km vydrželo asi vecelé 2 roky, asi 70 tis. km, při nedotažení (taky ho někteří odborníci nepovažují za nutné) začne pod hlavou téci voda tak za 3 - 5 měsíců.
Prostě už to nikdy nebude jako u orig. nového motoru, hlava i blok mohou být zkroucené a asi taky dotažení nejde udělat dokonale jako při montáži nového motoru.
|
|
|
Tak s tebou absolutne nesouhlasim... Kdyz se to udela poradne, koupi se kvalitni tesneni a prace se neodflakne tak vsechno bude chodit jak ma.... Delal sem uz hodne hlav a vsechny fungujou, kdyz se problem porad opakuje a pokazde je prace odvedena spravne, tak je treba koupit jinou hlavu, tu nechat srovnat, doporucuje se aby dosedaci plochy byly trochu hrube aby se zakosuly do tesneni (ale opravdu jen trochu - zadnej pilnik) a taky nechat srovnat blok, novy srouby atd, pro jistotu to maznout vsechno silikonem (pozor, minimalni mnozstvi) a utahnout presne podle a hlavne dodrzet absolutni cistotu, pak to musi slouzit nadosmrti.. Jo a jeste vymenit vodu a olej a samozdrejme vse proplachnout....
Jezdit s netesnici hlavou dokud to jeste jde je nesmysl, zhorsuje se kvalita oleje a tim i mazani takze to postupne zabije celej motor.. tesneni pdo hlavou se ma vymenit okamzite jak se ukazi priznaky...
|
|
|
Taky bych nesouhlasil. Když se sundá hlava, je možné, že se nastartuje kolotoč rozmanitých problémů. Pokud ale hlava není prasklá, někde prožraná, těsnění fpoho, tak poslední záchrana bývá srovnání bloku.
S Avií 31 turbo bez intercooleru r.v.94 jsem si taky užil:-) Svižný výjezd kopce znamenal hned 110 na teploměru. Teď máme r.v. 97 euro2 s intercoolerem (poslední typ na velkých kolech), kravál přibližně stejný, ale díky ventilátoru s nějakou fofrspojkou teplota nad 85 nejde ani v naložený do táhlého kopce. Na druhou stranu ta stará Avia uměla i 115 km/hod, tahle "novější" víc jak 95 nedá, omezovač to nemá.
|
|
No pokud jsi ty závity nevyčistil a neprofouk, tak bych hledal v první řadě problém tam - to že každej šel utahnout jinou silou tomu přesně naznačuje! Jinak nevim jak dlouhý je závit ale myslim že snížení o 0,5mm zřejmě neznamená že by se dotah až do konce . .
|
|
...je to rozbitý :-))))
Vážně - obdivuju všechny, co se do toho pustí, já končím dotažením ruční brzdy nebo zakápnutím díry po kamínku v laku barvou z příslušné opravné tužky.
Držím palce při opravě, kdysi jsem Formánka GLX v temně zelený měl a byl to miláček a neuvěřitelnej tahoun.
|
|
Děkuji za příspěvky. Dobrá práce! Upřímně řečeno jsem nečekal tolik a tak fundovaných odpovědí, velmi, velmi děkuji.
Závada: Voda teče do oleje "spodem", tedy pod vložkou, a současně netěsní "nahoře", tedy mezi vložkou a těsněním. Funguje to takhle. Píst vyvozuje kompresi, tou zvyšuje tlak vody, no a ta se procpe spodem do oleje. Tam jí nabere čerpadlo a vyrobí emulzi. Ta vyplní celý motor a odvětráním klikové skříně se to dostane do sání.
Problém: S tou vložkou vůbec nemělo jít točit. Je s malým přesahem zapuštěná v bloku motoru v objímce zvané brejle. Když jí chcete z toho motoru dostat, musíte si opatřit nějaký kool a poměrně násilně do ní zespoda bacit. Je utěsněná axiálním těsněním mezi brejlema a vložkou, která současně vymezuje výškový přesah vložky vůči bloku na straně hlavy. Je prdlej ten těsnící kroužek, brejle nebo vložka.
Root cause: Podezřelé je, že to musel autor tak násilně povolovat. Dělal jsem to už mockrát a vždy jsem to dal golou bez nástavce, takže povolování trubkou a s pomocníkem je skutečně podezřelé. Patrně to předtím nějakej strejc dorval trubkou, co s ní předtím podpíral na zahradě rajčata, aby to bylo fest. Tím zadělal na ten problém s vložkou, ale dokud to bylo stlačený a nikdo s tím netočil, tak to těsnilo.
Solušn: Dalo by se vyměnit to těsnění, ale já bych na to dlabal a koupil motor, na vrakáčích jsou jich mraky a ta práce vložená do opravy tohoto stroje je neúměrná jejich ceně.
|
|
Proměřením přesahu vložek by se na to bylo přišlo. Používám na to mega stupidní eqipment - ocelové pravítko z Číny za Kč 36,- a spároměrky. Fajnovej šmekr si může postavit cool přípravek se setinovejma hodinkama.
Je určitě špatnej nápad nastavovat u motoru 136 předstih vod voka. 136ka byla na předstih extrémně háklivá, kombinace trochu většího předstihu v základu spolu s účinkem podtlakové regulace způsobovala hrubý chod motoru, škubání a někdy střílení do sání a výfuku. To bylo nakonec příčinou vzniku 135ky, která byla méně citlivá na nastavení předstihu a tím z pozice řídiče trochu klidnější, tím paradoxně lépe jezdila než 136ka.
Co se týče té kombinace komponent. Originál hlava na 136X měla větší průměr kanálů a mělčí tu kapsu, která vyznačuje, kam až se dá hlava snížit - to proto, že písty neměly vybrání jako u 135ky a pro zachování rozumné komprese se nesměla hlava příliš snížit. Použít hlavu ze 135ky sice jde, ale je to downgrade - asi na úroveň motoru 136 se 46kW. Ta vačka je sice zajímavá sranda, ale zkoušel jsem obojí a je to prašť jako uhoď, rozdíl je poznat někde nad 4000 rpm a tak bych to nechal fsérii. Moje zkušenost s vačkou z felicie 50kW je negativní. Jak napsal bmp, pro perspektivní motory má význam laděná vačka od profesionálního dodavatele.
|
|
Stejně jako se v Kocourkově neděje nic jen tak a všechno bývá součástí nějakého plánu, bylo i zařazení tohoto článku součástí určitého záměru.
Kdyby se všichni, kdo se připojili do diskuse k tomuto článku, sešli nad nemocným zeleným formanem, patrně by ho nejen opravili, ale také podstatně vylepšili. Jeden ví něco o hardware, jiný to umí smontovat, další o chladící kapalině a tak dále.
Potřebovali bychom k tomu úředníka?
Politika?
Změny zákonů?
Média?
Dotace?
Streetworkera?
Aktivistu?
Powerpoint?
Ani jednoho bychom neupotřebili. Spíš by nás obtěžovali. Zvládli bychom to sami, jen proto, že se nám chce a vzali jsme si to za své. Prostě bychom to opravili, zcela zdarma, ještě bychom si pokecali a měli z toho dobrý pocit.
=> vytvářejme mafie.
|
|
|
Ano, pred cca trinacti lety to byl velmi popularni koncept tzv. "adhokracie".
|
|
|
hmm mafie slozena z uzitecnych lidi by jiste fungovala... Treba priklad stavby domu, tam by to probihalo velmi podobne a usetrilo by se na zmrdim sadle veskerejch spolecnosti dodavajici domy na klic atd... Ale takova mafie prece potrebuje i toho urednika... Kdyz uz tady tu korupci mame, tak proc ji nevyuzit?
|
|
|
Skupina schopnych kooperujicich lidi s dostatkem prostredku k vyreseni problemu a pripadne i k reseni jinych budoucich problemu? A to rychle a bez zbytecnych nakladu?
Bylo tu nakousnuto tema stavby baraku.
Pan Chelemendik s blogem chelemendik.sk popisoval ruske vesnice, kde je dobrym zvykem postavit novomanzelskemu paru dum. Proste se chlapi seberou a postavi dum. Pravda ze dreva a bez zakladu, bez kanalizace a tekouci vody, ale stejne zadny dum to ve vesnici nema, ale zas pred vetsinou stoji novy (ejsi) zapadni vuz.
Spisovatel Solzenicyn v Soustrovi Gulag zminoval vetsi partu gulagovych utecencu, kteri zmizeli v ruske tajze a dokazali zalozit vesnici a nekolik let bez problemu zit (ne prezivat) do doby nez je ohlasilo nahodne preletavajici letadlo.
Ze zapadni strany jsem nedavno cetl clanek jak fungovaly nektere delnicke spolky v USA ve zdravotnim a urazovem pojisteni. Zaplatil se 1 doktor, ktery lecil. Pokud vznikla vdova, zbylo na duchod pro vdovu. Teprve standard poskytovani zdravotniho pojisteni skrz zamestnavatele tohle zrusil. A masivni narust medicinskych nakladu asi definitivne pohrbil.
Tj. asi ano - spoluprace motivovanych jedincu dokaze nekdy vyprodukovat skvele veci.
|
|
|
Policajt: "Potoku, vy jste mafie!"
"Ne, my jsme jen pár přátel,kteří si pomáhají..."
(Filip Topol, Sestra)
Moc dobrá knížka, doporučuju...
|
|
|
aspoň malej A2 flípčártek na kolečkách a s pastelkama prosím :-)
|
|
|
Tak to zase ne. Taková výměna hlavy motoru faka musí podléhat různým regulím, předpisům a úředním kontrolám s kulatým razítkem. Kam bychom to došli, kdyby staré těsnění anebo pucvol od oleje skončil v popelnici namísto v recyklovaném odpadu sběrného dvora?
|
|
|
Copak pucvol, ale ta namíchaná emulse!
|
|
|
Nasa vec? Kedysi to fungovalo celkom spolahlivo, az kym to neprerastlo tam do biznisu s ktorym to nemalo mat povodne nic spolocne.
|
|
|
|
Ono to tu značku ihned převádí na text a cpe do databáze? Chápu že ouřadové sou líný, ale snad to kontroluje člověk nebo ne?
Ale nápad velmi dobrej, to se musí uznat...
|
|
|
logicky to bude tak ze kdyz rozpozna znacku, zavede ji do DB, kdyz nerozpozna tak fotku ulozi do k tomu urcene slozky a tam uz se v tom prehrabuje ourednik... A nedivil bych se kdyz by si to pamatovalo vsechny znacky, nejen ty souvisejici s prestupkem...
|
|
|
Nedivil bych se, že když to tu značku nepozná tak to prostě zahodí do koše a jede na další :-)
|
|
" jen tak sem s každou hrozně mírně zakroutil do stran a jedna se hejbala, ale to byla zrovna ta kde byla ta voda a voda vůbec neprochcala takže sem si taky řek že asi dobrý."
To ma byt jako Ftip?!
|
|
|
Ja taky nevim, ale nesmej se tomu driv, nez to certifikuje podotek.
|
|
Nechte už toho s těmi šrouby, zas to není takový máslo, aby se hned natahovaly a způsobovaly od D-fensovýho článku každou závadu na Fáčku/Fóčku.
Kolegovi buď během demontáže staré hlavy nateklo nadměrné množství vody do oleje.
Také je možné, že teče pod vložkou válce.
První závada bude jasná, když Ti nebude olej/mlíko dál přibývat na měrce. Teď samozřejmě ulej, protože už teď jsi vysoko nad měrkou.
Druhá závada, pokud bude pořád přibývat, tak sundat olejovou vanu a koukat, jak kape voda z bloku. Samozřejmě mít vodní okruh trošku pod tlakem.
Ještě mohly prasknout brýle- spodní držák vložek, ale to je dost nepravděpodobné, když jsi nerýpal do přesahů. Praská kvůli velkým přesahům.
Vložky vytáhni i pístama současně. Nerozdrbeš si kroužky. Povolit ojnici a pak tahat vložku. Vložka se tahá/páčí dvěma šroubovákama proti sobě, asi jak taková ta vývrtka s pákama na víno. Jen si neokousej hliník na bloku. Dolů pod vložky dej příslušné podložky, zpravidla budou potřeba všude stejné tloušťky. Vyplatí se vložky usadit na trošku barvy jako tmelu nebo trošičku tmelu. Vložku oškrábej od rzi a dej nové šálky do ojnic.
Jinak pochybuju, že se tá vložkou vyloženě točit, vždyť jsou vedle sebe ploškama. A kývat s ní taky moc nejde. Vypadá to i na tu destrukci někde dole.
Jestli ruply brýle, musíš měnit blok.
Nehodlám čekat 258 minut na vložení příspěvku do databáze. Proto píšu zpravidla s křížkem po funuse.
|
|
Dle mě asi utopené vložky, ne?
|
|
Nebo dokonce na trabantu - tam neni ani voda ...
Takovy trivalcovy dvoutakt s oddelenym mazanim lozisek a s nejakym slusnym olejem 1:250 ve smesi ... dlouhozdvihovy, primy vstrik LPG do valce ... by byl 2x levnejsi, lehci, vyrazne mene narocny na udrzbu a celkove praktictejsi. Skoda, ze vyvoj dvoutaktu stopli :-(.
|
|
|
Lotus se o neco snazil, navic Omnivore si umi hlavu snizit sam za chodu podle potreby :)
http://www.youtube.com/watch?v=fIG9pWldO8U
|
|
Tipoval bych to na prasklou vložku toho hrnce ve kterém našel vodu a která tam dělala rybník. Vložka by mohla být prasklá v prostoru vodního pláště nad pístem, protože když tam dal vytuněnou makovici s vyšší kompresí tak tam byl větší tlak a vložku roztáhl, díra se zvětšila a natáhlo to vodu z chlazení. Následně to udusilo směs paliva a když toho tam bylo víc než vrchovatě tak to šlo ven i sacím ventilem do karbece a filtru kde voda udělala ve spojení s olejem krásnou ukázku aktivního kalu. Proto prskal a střílel do sání. Nehledě na to že vložka by měla být v bloku pevně a ne se otáčet. Taky autor nepíše nic o těsnění - věřím že když věnoval tolik péče zabroušení ventilů tak ho tam dal.
|
|
No v popisu chybí že by pod tu novou hlavu dal těsnění. Takže jestli nezapoměl.....o)))) ..... jinak to vidím že má budto ďůru v hlavě, někde praslo nebo probroušeno durch popřípadě že když měla hlava vytlačenou mrazovku, (mimochodem dosti pitomě ji zadělal) že prostě přešla mrazem a rupla., nebo utopenou vložku, nebo že svým huronským utahováním těsnění "přetlačil" a vykurvil... popřípadě že neutahoval podle utahovacího postupu a někde mu zvbyla fest ďoura. .
jinak taky doporučuju dobře očistit dosedací plochy hlavy ale i bloku a hlavně vložek, svinstvo na nich se pozná
jinak s jednou utopenou vložkou se dá žít, když se mírně nadzvedne třeba šroubovákem, srovná se pomocí ocelového pravítka do toviny s ostatníma a první se na hlavě utáhnou šrouby právě kolem toho nemocného válce (a ano je to prasáreň ale mě osobně vydržela 50 kkm.).
|
|
1, Měl si zkontrolovat zda je ta "nová" hlava v pořádku, ale myslím, že tou to stějně nebude. Ale pro přístě zkontrolovat, aby nekoupil zajíce v pytli.
2. Jak už bylo zmíněno, vložky už mohly být utopené a to, že to bylo sežrané ( těsnění) mohlo způsobit propalování - podfukování pod tesněním. To by totiž vysvětlovalo ono vlnobití v expanzce a následně ztráu vody. Páč mu to tlakovalo okruh a pak mu to už v fázi "finální tažení" žralo vodu.
3. Hejbat s vložkama se prostě nemá!!! Pokud se neplánuje jejich výměna a přesahy jsou v poho. Na ty se ale on vysral, což byla chyba.....Jaky bylo řečeno MAX : 0,13mm - MIN : 0,07mm , příspustný rozdíl mezi jednotlivými vložkami 0,04mm
4: Ač se o tom nepíše, předpokládám, že těsnění dal.
5. Šrouby se dávájí vždy nové! Takové pokusy jako máčení v oleji a podobné píčoviny jsou k ničemu. Navíc je hezké, že je odrbal kartáčem ,ale kdo bude drbat díry v hlavě??? To je taky zásadní věc.....Vysvětluje to popisovaný problém s dvěma šrouby, jež ke konci šlo horku težko utáhnout. Proč? Protože v nich na dně utemoval bordel a šroub už neměl kam jít. Takže tím, jak to rval hrozilo šrouby ukroucení......
Takže když to shrnu....rozebrat,udělat nové přesahy, zkontrolovat zda je hlava rovná a těsní, koupit kvalitní těsnění pod palici ( Ne Starline!) a mělo by být vše ok.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Favorit trablšůting contest
|