|
"Tak, kde bývá normálně je místo pro nohy" .. nemá být Tam ? .. a místo plexitu spíš plexisklo ? .. každopádně Smart beru jako nutné zlo jen do města (dá se zaparkovat) na shopping elektronických součástek (ty se do kufru vejdou) .. a nebo jako přesun z A do B..jinak je to auto k ničemu ..užitná hodnota 0
|
|
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005112802
Je fakt, že diesel je ve Smartu lepší než benzíny. Teď mám se Smartama najeto cca 150kkm a spokojenost.
|
|
|
Mám Smartama taky něco najeto (asi 3.000km)...ale vadilo mi jakési divné předo-zadní kývání. Nevím jestli je to kvůli tomu malýmu rozvoru, ale dělaly to 2 ze 3, všechno benzíny. Do města je to auto suprový.
|
|
Dlouho jsem čekal, kdy se Milkov ukáže v seznamu zdejších autorů... konečně :-)
|
|
|
Ja bych spis nez recenzi Smarta ocenil nejaky hezky clanek o tom, jaky je to za kniplem ty Cessny...
|
|
|
Cessna nemá knipl, ale berany :-). No a jinak bych se přidal k údivu ostatních - autor si půjčil miniauto a pak se tom udivil. Osobně měřím 194 cm a se Smartem nemám nejmenší problém. Jasně, že bych s ním necestoval přes půl Evropy, ale na ježdění po městě, ev. mezi městy do cca 50 km sám, je to ideální stroj. Spotřebu to má jako motorka, místa to zabere taky tolik a přitom to topí, má to střechu a jede to taky celkem slušně. Že poskakuje, to je asi logický, když je to celý dlouhý 2,5 m. Autor má sice 2 vysoký školy, ale patrně humanitního, nebo alespoň ne technickýho směru. Smarta mám mo rád! Má jedinou chybu jako nový auto je zbytečně drahej!
|
|
|
Přál bych si, aby mi motorka žrala tak málo jako smart :-)
|
|
|
Jaké je to za berany Cessny? No je-li to nejznámější C-172, tak nuda, nuda, šeď, šeď. U menší C-152 taky tak nějak, až na kopanec pod zadkem v sebemenší oblasti neklidného vzduchu.
|
|
|
Pohodlne a klidne letani i pristavani.
Lide odkojeni ceskymi aerokluby a zrudnostmi typu Zlin, Brygadyr, pripadne Cmelak bez turba, to samozrejme popisuji jako nudu :)
Normalnimu Cessna pilotovi se pri chuzi kolem tech tradicnich stroju nejak divne rosi celo a nekde tise v hlave slysi imaginarni GPWS vystrahy... PULL UP, DON'T SINK, TERRAIN...
|
|
|
Nejsem odkojen aerokluby, ale znám tohle:
- Z226, to je nepohodlné na sezení, jinak prostě normální letadlo
- Z142 - mně vyhovuje asi nejvíc: relativně pohodlné, dobře ovladatelné, skvělý výhled
- Z37 znám pouze ve dvojmístné a neturbo versi a přišel mi OK. Uznávám, že pokud by do toho člověk nalil plnou nádrž hnojiva a létal na nějakém výše položeném letišti, tak to může být zajímavější.
U C152 a 172 mi vadí volantové řízení a to, že nevidím do zatáčky a nad sebe. Pokud jde o letové vlastnosti, tak ani výše uvedené typy nejsou při poklidném létání nikterak adrenalinové, je ale pravda, že Cessny odpustí o něco více chyb.
Brigadýra osobně neznám, ale lidi, co na tom létají či létali, si nijak zvlášť nestěžují. Ono co si budeme povídat, L-60 je v podstatě další verse legendárního Storcha.
|
|
|
Je škoda, že jsem DFensovi na oba zde uvedené maily poslal článek o létání nejen kolem Milovic a Mimoně, ale asi pro něj není zajímavý. Je to škoda, recenze stíhačky už tu byla a recenze letadla běžně používaného jako soukromý dopravní prostředek tu zatím chybí.
DF trvá na exkluzivitě a ani nenapsal, zda článek bere, takže jsem na vážkách, zda ho neposlat jinam. Možná je to škoda.
|
|
...že malé auto do města je malé a nehodí se jinam než do města.
Celým článkem se táhne zpruzenost ješitnýho chlapa, který se přednasere poté, co (pro neschopnost si na 1000km zamluvit před příjezdem "normální" auto) na něj v půjčovně zbude Smart...a poté je vzteky bez sebe, že autíčko neumí ovládat ani v těch nejzákladnějších věcech jako je otevření kufru nebo řazení.
Ještě k dokonalosti chybí "hodnotící" fráze o tom, jak je to auto akorát "pro žencký" a že nejlepčí by byla Oktáfka ftydýtu.
_________
Podle mých zkušeností si člověk dovolenou užije lépe, když se nemusí zalamovat s věcma jako je auto, foťák apod. které ho ruší a nervujou tím, že ho neposlouchají. Na to je ale třeba překonat ostych před majitelem (a některým i před družkou) a na férovku si auto nechat předvést poté, co zjistím, že není tak úplně podobné tomu, jaké jsem zvyklý řídit doma. Tím se však člověk obere o možnost být od rána zpruzený, dovolenou strávit hledáním nedostatků a srovnáváním s výsledkem, že doma je nejlíp 8o)
|
|
Měl jsem smarta na týden na ježdění po Praze a co se týče popojíždění a parkování v centru, krom skůtru bych nenašel vhodnější koncept. No možná ještě C1 (bmw!) ale do toho z boku fouká :-)
I bez posilovače krásně lehké řízení, vzhledem k minimálním převisům to rejdilo jak motorová myš. Zaparkuje se s tím úplně všude, navíc to ještě v době před 7 lety budilo docela rozruch. Byl v tom nějaký třičtvrtělitrový diesel a šlo to. Toho prcka to rozhýbávalo slušně.
|
|
|
konečně někdo, kdo neopěvuje pouze smrt, ale vyzdvihne i přednosti C1 :o))))))))
ne každý má ale to štěstí, že měří tak málo, aby se shrbil a cítil tak nějak dobře iv takovém oři, jehož deformančí zónou je v případě nehody řidič sám - bravo!!!
|
|
|
No měřím 188 a věř nevěř, neměl jsem tam s místem problém. I nastupování a vystupování bylo bez problémů. Deformační zóny nejsou u auta, se kterým počítám na pojíždění po městě klíčové, ale jestli se nepletu tak má smart 4 hvězdičky ne?
|
|
|
no, já mám o víc než 10cm k tomu, takže některý auta mě prostě nevyhovujou kvůli tomu, že mám opěrku na zač. krku a při nárazu zezadu by ze mě i ty 4 hvězdičky udělaly kripla :o), a co se týká deformačních zón, tak bych řekl, že do 40 kmh mohoou u větššiny aut +/- autbosu zafngovat podobně, ale když se rychlosti sčítají, tak z mercedesu vylezeš po svých a zee smrti tě musí vystříhat hasiči, hvězdičky nehvězdičky, snad jedině C1 je natolik dokonalé, že v něm nehrrozí nic ani když jjedeš 200+ :o))
|
|
|
|
Kdybys vedl osla do Paříže, komoň z něho nikdy nebude...
|
|
|
Ze smartu se vyhrabu sám, je z plastu, netřeba stříhat.
|
|
tak dostal jste malý auto do města a ono se - to překvapení - chovalo jako malý auto do města.
Příště by to možná chtělo trochu plánovat a auto si rezervovat předem.
|
|
V SMARTE sa cítim bezpečnejšie ako vo firemnej 107. Možno k tomu prispelo aj nasledujúce video...
www.youtube.com/watch?v=n3bFhVvdlaI
Skoro nič to nežerie, parkne sa kamkoťvek, do mesta ideal. Cestu z BA na Moravu na jeden zraz po rozbitých okreskách to zvládlo...problémom je len predbiehanie mimo mesto, prvých 5 prevodov je veľmi krátkych a 6 moc dlhá, takže akcelerácia v rýchlostiach nad 90kmh je biedna.
|
|
Takže autor si vzal mrňavé městské vozítko a pak ho zdrbal za to, že:
1. ho nedokáže ovládat, což je samozřejmě chyba auta
2. vypadá a chová se jako mrňavé městské vozítko
Ovšem podobně by se dal napsat test čehokoliv, třeba Hummeru: "Velký jak kráva, nikde se s tím nedá zaparkovat a děsně to žere. V životě bych si takové auto nekoupil, byl jsem rád, když jsem ho vrátil."
|
|
Jen pro upřesnění GETRAG není označení konrétní převodovky používané v SMARTech, ale název firmy, která je, mimojiné, vyrábí.
|
|
To auto nemá kromě tuhého podvozku jedinou chybu.
A mimochodem nikdo Tě rozhodně nenutí si ho kupovat.
|
|
|
Tuhy podvozek je nutnost, neumim si predstavit mekky. Chybu vidim spis v male nadrzi (22l u CDI)
|
|
|
|
Jo, to jo. 500km na nadrz ujedu a mam jeste rezervu. Ale vzhledem k tomu, ze s nim najezdim 100-150km denne by se proste hodila vetsi, tak 30l.
Tuhle musim tankovat az po hrdlo a to chvili trva (musim pockat, az opadne pena z nafty).
Kdybych to neudelal, tak mam tak o 3l v nadrzi min. V tech 22l uz to je dost poznat.
|
|
|
A co ti brání dát si nějakou přídavnou nádrž do kufru ;)
|
|
|
|
No do toho vzadu, prej má 150 litrů, tak se tam nějaká třeba 15 litrová bandaska vleze a ještě zbyde místo na nákupy.
|
|
|
Jo, ale neni nijak oddeleny, takze by tam asi smrdela nafta. Dekuju, nechci :-)
|
|
|
Ty seš taky notorickej stěžovatel, nejdřiv malá nádrž, teďko ti smrdí nafta. Když ti řeknu, že bys to musel dobře utěsnit, tak zas namítneš, že je to moc práce ;)
Nebo si tu nádrž vyměň za tu větší z benzínovýho Smarta.
|
|
|
Hele neřeš to... Prostě můj názor je, že větší nádrž by neškodila, ale dá se žít i s tou 22l. Jinak jsem se Smartama spokojený.
|
|
Kdyz chci auto, tak to ma byt auto. Kdyz nakupni tasku, tak nakupni tasku. Tasku na koleckach uz mam a nebyla tak predrazena jako tenhle frikulin. Vzhledem k bezpecnosti mi prijde, ze v nazvu tehle piksly je nejakym omylem navic pismeno "a".
Za ty prachy, co to stoji, se muzete po dobu zivotnosti teto parodie na vuz vozit po meste taxikem. A navic tak ani neprijdete o body za rizeni pod vlivem ;-)
|
|
|
(O body se nepřichází, body jsou naopak udělovány, neb jde o body trestné.)
Jinak nevím, proč "parodie na auto"? Je to prostě malé auto hodící se do určitých podmínek. Co se Vám nelíbí - že to není "pořádnej kus železa pro vopravdový chlapy"?
|
|
|
Pán má asi jiný názor na to co je a není AUTO.
A není sám. Kratší seznam by byl co se mi na tom pidi-midi líbí. Tak cena to asi nebude, motor někdo ukradl a deformační zónou je řidič sám. Kufr? Vždyť i ledničku mám větší. Ano parkování, ale tohle je tedy lepší.(masochismus)
http://topgearcz.blogspot.com/2009/10/cz-titulky-ke-klipu-jeremy-ridi.html
|
|
|
A ještě něco z jiného soudku pro eko-teroristy
http://www.autorevue.cz/Bleskovky/Hybridy-kosi-chodce-a-cyklisty-jsou-pro-ne-dvakrat- nebezpecnejsi/sc-3-a-18538/default.aspx
|
|
|
Je zajímavé, že na servru, který čtou především vyznavači osobní zodpovědnosti a eliminace elektronických systémů aktivní bezpečnosti je tolik volání po bezpečnosti pasivní. Smart je vozidlo určené pro dopravu na krátké vzdálenosti do města a po městě. Je reakcí na to, že 80% aut ve městech je obsazeno jedním člověkem. Takový auto nepotřebuje dvoulitrový motor. Malý motor má výhodu, že ho lze snadno zastavět třeba do podlahy. A pro krátkou dopravu po dálnici (do většiny velkých evropských měst vedou) dosáhne i 130 km rychlosti. Což je sice zbytečné, ale tu možnost má, takže bych jeho motor neklasifikoval, jako "ukradený". A na co u takového stroje kufr? Ten co tam je je opravdu dostatečný. Mimochodem je-li potřeba lze do něj umístit i průměrný nákup pro čtyřčlenou rodinu. A na místo, které ve městě zaberou dva běžné automobily, které přivezou dva lidi, se při troše dobré vůle vejdou Smarty 3 - 4. O spotřebě nemluvě. A to, že "na to máte" není v téhle diskusi argument.
|
|
|
Zajímavé to možná je, necítím se však býti cílovou skupinou.
Boural jste? Nikdo to nikomu nepřeje, ale stává se to často.
Dosáhne 130, fajn a jak dlouho jí udrží?
Ten nákup jste samozřejmně myslel denní.
Psal jsem že: "cena to asi nebude" tudíž si představuji za tu cenu něco s vyšší užitnou hodnotou.
S parkováním problém nemám.
|
|
|
Mě by zajímalo, kde se vzala ta čeká obsese kufrem. Hlavě kufr! Musí to mít velkej kufr. Co kdybych někdy vezl těhotného slona žejo.
Motor to má na účel, ke kterému je určené víc, než dostatečný.
Je-li někdo posedlý vééééééélkým autem s véééééélkým motorem a vééééélkým kufrem, měl by možná vyhledat nějakou sexuologickou poradnu.
Jako bych to slyšel: vole koupím ženě vole jen emelko, protože v tom vole vozí moje děti a vole je to bezpečný!
|
|
|
To bude tím, že půlka Prahy každej pátek táhne na chalupu a veze s sebou hromadu věcí a stejnou hromadu pak veze v neděli zpátky.
A teď vážně, když vynechám ty lufťáky, pořád zbejvá dost lidí (a nejen Pražáků), co nemaj auto jen na vození sebe (+ maximálně jednoho spolujezdce), ale potřebujou odvézt ještě něco (kočárek, lyže, sud piva...).
Smart je dost specifický vozítko, ale přesto to ještě pořád je auto (má to přece čtyři kola a volant, ne?). Že je malý? No o to výrobci šlo. Že je drahý? Je to přece mercedes. Že má malej motor? No dyk je to malý a lehký auto, tak s ním asi cvičí dostatečně. Navíc je určený do města, kde se jezdí pomalu, tak žádnej extra výkon není potřeba. Malej kufr? Na co velkej kufr v autě, který je primárně určený na přemísťování 1-2 lidí? Žádný deformační zóny? Opět, je to auto určený na poskakování po městě, ne na lítání po německý dálnici. V menší rychlosti je to auto celkem bezpečný i bez deformačních zón.
Osobně bych si ho taky nekoupil, ale nejsem cílová skupina (= potřebuju vozit víc než 2 lidi, potřebuju kufr a nebydlim ve velkym městě).
|
|
|
Mam ho na jezdeni do prace, mensi nakupy, apod.
Jo a taky nebydlim ve velkym meste, ale na polosamote. Taky to neni moje jediny auto, ale je nejpouzivanejsi.
Jak pise predrecnik, proc s sebou vozit zadni sedadla, kdyz jedu sam, ze?
|
|
|
Proc s sebou vozit sedadla? Protoze pokud do vas nekdo vleti zezadu v plne rychlosti tak jeho cumak zustane na tech sedadlech co s sebou "zbytecne" vezete a ne ve vasi pateri.
|
|
|
To ovšem v případě Smartu neplatí.
Mrkni se, jak je konstruovaný rám karoserie. Není to jako normální auto...
|
|
|
Jedinej problem toho ramu je, ze vetsi rana cloveku pomicha vnitrnosti. Ale v malej rychlostech presne jak rikas, ten ram je prekvapive dobre vymyslenej.
Na 5th Gearu delali test se Smartem proti betonu a slo to celkem dobre. Myslim ze to naprali do betonu v 70 majlich. Auto celkem v pohode, trosku polechtany nohy ale jinak by clovek byl 'v poho'. Az na to ze by mel potrhany vnitrnosti no.
|
|
|
Bodu ma na zacatku kazdy 12, pak se odecitaji, az k nule, kde se bere ridicak.
|
|
|
Máte pravdu, to jsem po... řekněme poplet. Mea culpa magna...
|
|
|
Az do vas v te male piksle nekde vleti "bezne osobni auto" pochopite, proc se to jmenuje SMaRT - a proc to nepovazuji za auto.
|
|
|
Pri vasem zpusobu vyuzivani treba ano, pri jinem ne. Nekdo do toho tem lidem ci firmam mluvi?
|
|
|
Pokud se nepletu, tak recenze je vyjadrenim nazoru na povedenost ci nepovedenost produktu. Dovolil jsem si proto pripsat, kde vidim vyhody one plechovky (nebo bych mohl politicky korektne pouzit oznaceni "alt. auto").
Nekdo si proste koupi klidne "alt. eidam" - coz podle me neni syr, ale jaka si nechutna smes chemikalii co se za syr vydava - nekomu chutna bezny cesky eidam a nekdo trva na originalni holandske cihle z mesta Edam (a dle jeho meritek nic jineho nelze jako Edammer oznacit).
Pokud chce nekdo vyrabet lestene prdy, prosim, klidne, je to jeho business. Kdyz nekdo jiny touzi jezdit jako opice na brusu a koupi si ten vehikl, prosim. Ja jim to neberu. Stejne tak nelze upirat me pravo na vyjadreni nazoru na kvalitu teto ikony.
|
|
|
Povedenost produktu se obvykle hodnoti vzhledem k poptavce a afinite cilove skupiny, tedy rekneme zanru. Konkretni beckovy horor tedy muzu brat v ramci zanru jako povedenou taskarici, protoze na nej neprikladam meritka Tarkovskeho. To bych byl totiz blazen.
|
|
|
Dovoluji si poznamenat, ze podle vasi definice jest TV Hovn@ skvely produkt.Presto mam dojem, ze na tomto webu na ni neni nazirano s obdivem.
|
|
|