Komentáře ke článku: Zkušenosti: Saab 9-3 Aero (ze dne 21.07.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
jak je to s problemem/poverou ze se ty 4valce motory pridiraji kvuli nejakemu spatne navrzenemu olejovemu kanalku ??? slysel jsem to z vycero ust (nekteri byli i majitele ) ....
diky za kvalifikovanou odpoved
|
|
|
Není mi známo, že by s těmihle motory byly nějaké problémy.
U SAABů je třeba rozlišovat tři generace čtyřválcových TB motorů:
Stará generace (cca od r. 1992), označená B-204X (dvoulitr), resp. B-234X (2.3).
Nová generace (vlastně tentýž blok s dílčími úpravami), montovaná od II. poloviny 90. let, označení B-205X nebo B-235X.
To všechno je tzv. SAAB H-motor.
Nejnovější generace, "posaabená" varianta oplího Ecotecu, montovaná do 9-3 od MY2003 a do 9-5 od (tuším) MY2005. Všechno dvoulitry, označení 1.8/ 1.8t je čistě marketingové a patří atmosférické variantě, resp. nejslabšímu přeplňované verzi. Systém "interního" značení motorů je pořád stejný, ale ta označení už si konkrétně nepamatuju. Je zachován systém, kdy X (viz výše) je velké písmeno abecedy, odpovídající výkonové variantě (např. B205R= dvoulitrové Aero, H-motor II. generace).
Starší B-234 a B-204 platily za bezproblémové. Za notoricky problémové a poměrně často a někdy dosti spektakulárně kolabující (typicky zadřením na klice) platily B-205 a zejména B-235. Některé najedou půl mega bez obtíží, zatímco jiné měly problém se dožít konce záruky. Těch jsem viděl zničených dost, někdy je klika s uložením téměř svařená a olejová náplň doslova vyhořelá. Je to zajímavý pohled.
SAABEcotec, tedy II: generace motorů (první celohliníkový čtyřválec v SAABu ever) platí za bezproblémový a zadřený jsem ho ještě neviděl, ani o ničem takovém neslyšel. Při pohledu na spodek toho motoru (klika je uložená v hliníkových půlměsících asi 4 cm širokých o poloměru ca 15 cm) mi jeho dimenzování přišlo tak trojnásobně dostačující i zvýšenému výkonu.
|
|
|
Já bych doplnil ještě B202 - starý super spolehlivý dříč klasické 900. jednu takovou mám v turbu ve žluté bez střechy (jak správně kdosi poznamenal - na tu mi již nezbylo :-) , plně renovovanou do posledního šroubku - buď jsem použil nové nebo je nechal nově pozinkovat. Akorát jsem neposlechl dobrých rad zkušených a osadil jsem ho automatem. A fakt ten starý Borg-Wagner není to pravé... Ale už mám ve sklepě skoro hotovou manuální.
Nicméně zpět k B202 - spolu s B201 nezničitelný (skoro) litinový výkovek, ve spojení s turbem fantazie na kolech.
Mimochodem, Saabí turbo nemá a nikdy ani nemělo (ani v dávných dobách minulého století, kdy s tím začali) žádný velký turboefekt - náběh výkonu je tam plynulý. Sice silný, ale plynulý už od cca. 1500 otáček. Jak jsem četl, jeden z fíglů, jak toho dosáhli, byly velmi vysoké otáčky malé turbínky - kolem 100 000. Chaldili jí nejdříve olejovou sprchou, pak i kombinací olej voda a mazali olejovým filmem.
|
|
|
Nejedná se ani tak o nějaký kanálek, jako spíše o tepelnou deformaci bloku motoru (chybí totiž přepážky, které obvykle slouží jako tepelný most). Proto je nákup těchto automobilů coby ojetin poměrně riskantní počin a bohužel hodně majitelů to auto prodává již s přidřenými hlavními ložisky. Doporučuju kupovat u specialistů na tyto motory, třeba Halda v Hloubětíně (vozí to z Itálie a většina je na plyn).
U V6 je stejný problém, jako u motorů AR 3.2 JTS - tedy ten spodek Holden to neudrží a olejová pumpa neumaže. Šmejd.
1.9 biturbo v naftě je normální Fiat motor, který najdete třeba v Deltě III.
|
|
Pěkný článek, navíc o zajímavém autě. Saaby se mi líbí už dlouho, poslední dobou vídám nedaleko mého příbytku parkovat nádhernou bílou 900 Turbo a to je tedy stylové auto. Je škoda, že automobilka, která jako první začala osazovat sériově turbo motory, skončila tak neslavně.
|
|
Co se tlumičů týká, jsem přívržencem značky KONI a na svém autě již několik let jezdím s technologií FSD. Kouknul jsem na http://www.koni.com/finder/ finder a zjistil, že tlumiče se dělají i na recenzovanou verzi ("klasiky", sporty, sport-pakety, racingy i FSD).
Asi to cenově bude taky dost, ale mám za to, že to stojí za zvážení.
Na "normální" ježdění bych doporučil právě FSDčka (Frequency-selective damping) - čistě mechanickou cestou umí být "tvrdý" i "měkký" zároveň, bez nějakého nastavování. Tedy to, co dělají jiné automobilky složitě elektronicky, je zde prováděno mechanickým ventilem, který jen na základě rychlosti pohybu tlumiče rozpozná nerovnosti a přizpůsobí se(tedy odborník nejsem, ale tak nějak jsem to pochopil - a funguje to)...
V praxi to vypadá tak, že je auto v zatáčkách, brždění, akceleraci tvrdé, nenaklání se a drží stopu. V případě nerovnosti na cestě "změkne" a je komfortní - ideál i na D1...
Pokud jedu třeba po pěkné cestě a v zatáčce je výtluk, je tlumič tvrdý až po výtluk, tam změkne, projede a v milisekundě je zase tvrdý - zajímavé svezení...
|
|
|
Nechci se nějak navážet nebo dělat reklamu, ale kašlete na Koni, zkuste BC Racing. Za ty peníze to nemá konkurenci.*
=================
*jsem zaujatý a upozorňuju, že ty BC podvozky, stejně jako Koni, prodávám.
|
|
"Většina Saabů vybavených ECU a vstřikováním se buď dělá ve verzi BioPower pro provoz na etanol, nebo lze software do jednotky dodatečně nahrát. U tohoto modelu nikoliv, musely by se měnit i některé komponenty. Informace z druhé ruky: Jednotka neumí pracovat s octanovým číslem paliva větším než sto. Směs paliva vstřikovaného do válce je 14,7:1 (v kilogramech, ne litrech) a etanol má nižší hustotu, tedy i hmotnost, je potřeba zvýšit množství paliva, tedy dobu otevření vstřiku. To je problém, jelikož vstřikovače už nejsou naddimenzovány a v rychlostech nad 200km/h a dlouhodobém zatížení vstřikovače nestačí dodávat palivo."
MapTune nabízí program, ve kterém Vám vymění řídící jednotku motoru (kus za kus), vstřikovací lištu se vstřikovači a svíčky zapalování + nahrání software. Jinými slovy "vytuní" to do podoby v jaké sjížděly Biopower verze z pásu v Trollhätanu. Bratru za cca 20k.
Výsledek:
- Hodně-mnoho-moc poníku navíc.
- V mém případě se spotřeba se zvýšila z 8,5 na 10,5 (tj. o 23,5%) což vychází o 50 haléřů na 1 km levněji (o 24% levnější provoz) než s benzínem
- Motor je krásně čistý a má hladší chod.
- Etanol voní (mně osobně smrdí i spálený benzín, o dieselu nemluvě) :)
- Z mého pohledu je ježdění na benzín, či naftu naprostá perverzita (smrdí to, je to drahé, motoru to nedělá dobře). Na druhou stranu chápu, že ne všechny řešení přestaveb na E85 jsou takto elegantní a efektivní.
|
|
Mám 9-5 kombi s 2,3t a 235 Hp takže trochu jiný kousek, než je ten popisovaný, ale v zásadě souhlasím s pisatelem. SAAB není pro každého, zážitek z jízdy po přesednutí z koncernových žebřiňáků dokáže trumfnout jen jízda v ultrasportu. Jenže jejich provoz a údržba je úplně jinde. SAAB chce odbornou péči a hlavně srdce fandy, počítat každou kačku určitě nesmíte. To radši kupte ochcávku nebo fluswágen. Já osobně bych soba neměnil, i když mi manželka pořád vyčítá, že utrácím, že jedu moc rychle, že zase tankuju plnou, i když platím mnohem míň...to už k tomu patří. Být saabistou je vyjímka, ne pravidlo:-)
|
|
|
Zdravim, kolego :)
Ja jezdim 9-5 Aero Sport kombi s 250PS a MY2004 faceliftem.
Naprosto souhlasim s narocnosti servisu na penezenku, ale kazda sranda holt neco stoji a konec koncu, stoji za to i Saab.
Co se popsane 9-3 tyce, tak ta je oproti 9-5 o dost slabsi, co se celkoveho zpracovani interieru tyce. V 9-5 je to diametralne odlisne.
Vim to, protoze 9-3 Aero s 2.8 V6 jsem puvodne chtel kupovat. Nakonec se naskytla moznost koupit o dva roky starsi 9-5 Aero a muzu s klidem prohlasit, ze ta 2.3 jede o poznani lepe, nez 2.8 a navic to neni tak priserne uchlastany. A pocitove je to za volantem silne 9-5 taky uplne jiny kafe..
|
|
V roce 2006 jsem si vybiral mezi aero cabrio a mercedes slk. Ale protoze me predchozi auto byl saab 900s coupe... sel jsem do toho aera - a nelitoval. Dokonce jsem byl v tom state jediny, kdo ridil v lete (50+ ve stinu) ridil bez strechy a saab to ustal bez straty kyticky :-) Kdyz se tomu dal pravidelny servis, to auto nikdy nenechalo ve stychua byla radost uzivat si bez strechy byt i jen cestu domu z office... Skoda ze skoncili. Rad bych si poridil dalsi, ale ne za dane situace.
|
|
Zdravím, nepochopil jsem tu poznámku o pohledu na podvozek a Volvu (Fordu). Mám V70, stáří 10 let a auto je zespoda jako nové, vše netknutý lak a vše suché. Pře časem jsem měl 850 a bylo to totéž. Kde je problém ?
|
|
Celkem souhlasím, jenom si nemyslím, že je servis předražený. Sám jezdím 9-5 2.3t Hirsch a nedávno se dělala generálka motoru kroužky, gufera, těsnění, odvětrání, rozvody, plus válec spojky plus nějaký silentbloky a tak podobně a bylo to za 42 tisíc.
Pro info, výměna rozvodů na BMW 530i stojí 40 tisíc samotná, ale to je v autorizáku (info od majitele, ne přímá zkušenost).
Jinak je to velmi pohodlné svezení a relativní (zejména zde na df) dostatek výkonu je k nezaplacení.
Dřív jsem měl 900 a tu jsem dal pryč, protože měla v minulosti těžkou nehodu a nebyl to tedy kousek k renovaci. Jinak to bylo extremně spolehlivé auto, dvoulitr osmiventil, se kterým byla vyložená radost jezdit... neskutečný. Možná si někdy za odměnu koupím nějakou jinou, nejlépe nahoře bez.
:-)
|
|
nemohu tedy souhlasit ze 9-3 je prvni saab s perfektnimi jizdnimi vlastnostmi. jezddim 9-5 tkou a mohl jsem porovnat s 9-3 na okruhu , zasadni rozdil v tom neni, je to naladeno velmi podobne
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Saab 9-3 Aero
|