Komentáře ke článku: Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (ze dne 24.02.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Escorta mam doma a spotreba se pohybuje kolem 7 litru pri jizde "strejda" stylem. Jinak mi auto pripada asi jako klika od rumpalu. Nevzhledna, tezka, orezla, nerozbitna...
|
|
Nevím, proč se všude píše, že Forďácké diesely nejsou nic moc.. Dlouhá léta jsem měl Ford Escort 1.6 D, r.v. 86. Loni bohužel umřel. Příjemné auto na dlouhé jízdy s interiérem, který kdyby Schade motor werke zkopírovala, udělala by dobře. Co kde dáte, to tam je, vše je po ruce, i plechovka s red bullem ve dveřích:) a antihajzl vyhazovák Mikov pod volantem :) V té době samozřejmě nebyla ani řeč o výškově stavitelných sedadlech atd. Nicméně, po nějakých 100t km, naježděných z velké části po CZ a PL ani ty plasty nedělaly moc velký randál.
Malá odbočka: potřebuju auto, které zvenčí vypadá nezajímavě až odpudivě, aby žádného zloděje nenapadlo, že to co je naloženo v kufru je mnohonásobně dražší než auto samo. To Escort z roku 86 ve stříbrošedé barvě, umývaný jednou za rok plnil stoprocentně :)
Motor 1,6D: Zázrak. Výkon nic moc, Escort jakožto lehčí auto měl jízdní dynamiku Fabie HTP, ovšem, ehmm.. Při DLOUHODOBÉ průměrné spotřebě NECELÝCH 4,5 l/100 km, s tím že jsem se před časem dozvědel v Polsku, že naftu lze ředit podle teploty až výrazně nadpolovičním podílem řepkového oleje. Později jsem si nechal od kamaráda nainstalovat druhou nádrž místo rezervy, předehřev oleje na blok (vodou z motoru) a předínací kohout před vstřikovací čerpadlo. Takže když se motor ohřál na provozní teplotu, přwepnul jsem na olej a jel za - no, poslední cena, kterou si pamatuju bylo loni v létě 18 Kč za litr v Penny. Směskové oleje jsem nepožíval, jelikož v klasickém dieselu smrdí a kouří. Kamarád s VW turbodieselu je používá a nemá problém - asi pomáhá ten přetlak od turba, nevím.. Nicméně, v této verzi jsem najel přes 50 t km a auto umřelo z jiného důvodu než motor, který byl v podstatě bezúdržbový, mechanik mi akorát měnil olej (15W40), filtry a po tuhé zimě 04-05 (tuším) žhavící svíčky.
Brzdy: Nic moc. Na sportovní jízdu nejsou, ale sportovně nejezdím. Radši jsem si je nechal zgenerálkovat, před třemi lety ovšem komlet generálka vyšla na cca 6t. Těch aut se vyrobily mraky, takže díly jsou levné.
Podvozek: Příjemné přibližovadlo. NO RACING!
Závěr: Příjemné přibližovadlo, které si spokojeně vrní na rychlostech do 110, 120 jede ale začíná žrát, 130 jede ale není proč, 140 jede ale už se bojím.. Nicméně, jezdím hlavně E evropu a tam moc dálnic není. Spíš dlouhé, nepříliš rychlé. zdlouhavé cesty. Pro ty je starý Escort king. Nenáročný a pohodlný (pro řidiče a spolujezdce, později jsem dokonce odmontoval zadní opěradla a udělal z toho něco jako pick-up. Beztak jsem v tom jezdil sám, max s přítelkyní).
|
|
|
Tak jsem si zde otevřel recenzi na jiné auto a prostě MUSÍM dodat..
Vždy jsem osvém escortíku říkal: To není ani tak auto, jako spíš zemědělský stroj..
|
|
|
No spatne jmeno pro naftove motory si Ford vyslouzil v podstate jednim dosti nepovedenym motorem 1.8 TD montovanym do Sierry, Mondea a Escortu (mozna i jinych). To byl motor ktery byl puvodne navrzen bez dmychadla ale pozdeji jej dostal bez vetsich uprav a to zpusobilo snizeni zivotnosti a tim i jeho spatnou povest. Pokud vim s ostatnima naftakama od Forda nejsou tak spatne zkusenosti a snad i nove TDCI jsou dobre. Osobne mam zkusenost s cca 2.5D v Tranzitech z 90 let. Jako ridic jsem s nima prilezitostne najel jen par stovek km ale pokud vim najezdily statisice km a nepamatuji si, ze by nektery mel problem s motorem, kolega starajici se o vozovy park mel s nama spolecnou kancelar takze bych mel info z prvni ruky.
Sam jsem mel nekolik let Mondeo s 2.0 Zetecem a to sice nebyl zadny zazracny motor ale problemy se mi u nej vyhnuly coz se treba nedalo rict o ABS, ktere se jednoho dne proste zadrelo, rikal jsem si urvany drat od senzoru nebo neco podobneho ale nic jsem nenasel a tak jsem to dal do servisu a kdyz mi rekli co to je tak slo auto z domu hodne pod cenou...
|
|
Forda Eskorta jsem vyfasoval jako služební auto tuším v r. 1996, byl to kombík tmavě modré barvy s motorem 1,8 D o výkonu 44 kW bez jakkékoliv výbavy, prý to byla auta která byla v Německu neprodejná, tak je Charouz, akcionář firmy ve které jsem dělal skoupil za pakatel a dodal nám je co by manžerská auta, jízda s ním byl trest. Absence posilovače řízení a těžké auto způsobilo, že ač nesportovec jsem po půl roce bez problémů dělal shyby, předjíždění bylo možné jen na 3 rychlostní stupeň a atakování omezovače, stejně to byla adrenalínová záležitost. Spotřeba oscilovala kolem 5 litrů nafty a 0,5l oleje/1000 km. Na dálnici po několikakilometrovém rozjezdu bylo možné jet 140 km rychlostí, tou to pak jelo kopec nekopec. Odpružení bylo tak tvrdé že se mi po několika měsících probudily dvanácterníkové vředy a do auta jsem musel chodit se zásobou jídla. Za celou dobu co jsem s ním jezdil jsem nedokázal na sedadle najít pohodlnou polohu. Po roce jsem o auto přišel a s radostí jsem se vrátil k Formanovi z r. 1993, který jsem měl předtím, ten měl sice papírově výkon menší ale vzhledem k poměru vah byl podstatně agilnější, pérování přívětivější a spotřebu jsem na něm měl jen o litr větší. Později jsem jezdil s Eskortem 1,8 TD s 66 kW s tím už se dalo jezdit svižněji ale běh motoru byl dost neotesaný. Od té doby mám Eskorta zafixovaného jako nejhorší auto se kterým jsem jezdil.
|
|
|
Škoda že vám nestojí zapomenutý v garáži, rád bych ho koupil za rozumnou cenu..
|
|
Dobrý test... Escorta mám asi rok a půl, ale starší verzi (MkV, rok 1992) s motorem 1,8 16V (77kW) a výbavou Ghia, neboli nejlepší s kterou byl Escort prodáván. Najeto to má cca 200.000km. To co autor píše o své MkVII platí i pro moji MkV, jen nechápu jak s tím jezdil mimo město že mu to tak chlastalo. Když jedu se svoji 1,8 tak mimo Prahu žere tak 6,5 - 7,5, jen výjimečně se dostanu na 8. Ve městě to je jiná, to jezdím za 10.
S autem jsem spokojen, jen bych vytkl tvrdý podvozek a to že celkem rezne. Ale to dýchavičná Favoricie také, že. Jezdit se s tím dá i docela svižně, na rozdíl od autorova vozu mám kola 185/60 R 14 a brzdy vybavené ABS.
Myslím že Escort nabítí za málo peněz hodně muziky (třeba v porovnání s Favoricií, že), ale vždy záleží na konkrétním kusu...
|
|
..teď se zrovna hádám na fordím fóru v sekci olej, že lze do motoru, který je konstruován pro lehkoběžný olej se sníženou HTHS, nalít normální olej se stejnou výkonnostní třídou a že mu to neublíží a naopak do motoru který není konstruovaný pro lehkoběžný olej se sníženou HTHS se tento lehkoběžný olej nesmí nalít, neb by jej to poškodilo. Že Zmetec :-) (zetec) žere málo oleje je známá věc.. pokud není k.o.
|
|
Mam Escort 1.6 (1998) od roku 2004 a s autorem clanku prakticky ve vsem souhlasim.
To co na aute zajima bezneho ridice bych shrnul asi takto:
- prumerne spolehlive a prumerne dilensky zpracovane auto
- dostatek mista v interieru i v kufru pro beznou rodinu (2 dospeli a 1-2 deti)
- konzervativni nenapadny design: clovek s tim nikoho neoslni, tvary ani po 10 letech moc nezastaraji
- solidni a spolehlivy benzinovy motor 1.6 (90 koni je na dnesni dobu malo, na druhou stranu tocivy moment 130 Nm vrcholi ve 3000 ot/min, takze neni treba motor tolik hnat do otacek), spotreba podle meho nazoru adekvatni k vaze auta a zpusobu jizdy
- nezavodnicke jizdni vlastnosti, prumerna dynamika motoru a slabsi brzdy predurcuji auto spis pro klidnejsi jizdu
- vyhodny pomer uzitna hodnota/cena - za ty prachy jste dostali docela uzitecnou karu
- pomerne levne nahradni dily a dostupny servis
Celkove vzato Escort je auto pro neprilis narocneho ridice, ktery ozeli vselijake hi-tech featury a blbinky ve vybave. Na druhou stranu vam tohle auto nabidne solidni vydrz a nenecha vas ve stychu (za ty 4 roky jsem vzdycky dojel, krome jednoho pripadu: upadl mi prorezly vyfuk, coz ale byla spis moje blbost protoze jsem s tim uz nejakou dobu jezdil a vykaslal jsem se na to).
Co me na escu stve je horsi zivotnost predni napravy, coz je bohuzel na ceskych praso-silnicich akutni tema. Ted mam najeto 85 tkm a predni naprava uz neni v nejlepsi kondici:
- 55 tkm a 85 tkm vymena silenbloku na levem ramenu
- v 85 tkm vymena jedne tycky stabilizatoru
- vule v prednich tlumicich (zrale na vymenu)
- vule v rizeni
Co se tyce spotreby, tak o Escortech se rika ze zerou hodne. Me naopak prijde ze spotreba je tak akorat vzhledem k vaze a velikosti auta, obsahu motoru a zpusobu jizdy. Ja mam dlouhodobou spotrebu cca 6,5-9 litru (auto je vetsinou obsazene 1-2 osobami a snazim se jezdit rozumne).
Souhlasim s horsi ochranou proti korozi - koroze se mi zacina projevovat na zadnich dverich a na lemech zadnich blatniku.
Nevim co ma porad autor s tim zprevodovanim 1-3 stupne :) Me osobne zprevodovani vyhovuje, ve meste nemam problem. Vyhoda je to co uz zminil autor - pri 120 km/h na petku toci motor 3000 ot/min, takze po dalnici se da jet tech 120-130 a spotreba i hluk jsou jeste relativne v pohode.
|
|
no mam esco o generaci starsi, ale muzu rict, ze recenze je naprosto objektivni...ve meste je to v escu peklo, hlavne kdyz je studenej motor...clovek tak furt resi dilema jestli motor radsi trochu vytocit a nebo ho nechat trapit na nizkejch otackach
nejvetsi problem je urcite koroze
|
|
Kombík, a není nad něj. Předtím jsem měl Escorta a ještě předtím Sierru.
|
|
V rodine mame dva kusy, oba kombi.
Matka: Escort Nomade 1.8D rv:1991 (jezdi po Spanelsku, takova (hodne) velka nakupni taska)
Neskutecne hlucne. Motor celkem bez problemu AZ NA TEN RANDAL!
Jednou to chciplo na ceste, ale byl to uvolneny dratek od chcipatka...
Vymena spojky... Zlomila!!!! se vypinaci paka a vzala zbytek s sebou (velmi podivna zavada) Jezdilo se chvilli bez spojky...
Vymena rozvodu+pumpy... Kdo to proboha vymislel? dva remeny? na ctyrvalci?
Predni naprava... obe ramena... novy... fakt humus! vydrzi to takovejch 40000 km a mame vuli jak prase...
Vule v rizeni (bez posilovace)... Bezna zavada. U Forda rovnou prodavaji generalkovaci sadu. Opravdu bezna zavada...
Prava poloosa: awaiting replacement... Odesel kloub na prevodovce... Taky zahada... Vetsinou odejde levej od kola...
Koroze! VE SPANELSKU!!! divny...
Auto-LENOCHOD, jet nad 120 bezne nemozne. Rachot motoru je nesnesitelny... Vsechno uvnitr kabiny vibruje ze na volnobech nelze poslouchat ani radio...
Vstrikovani... Anglicke prokleti jmenem CAV-Lucas (The Lord of Darkness)
Opravdu nedoporucuju... Jedine s Boschem! Cerpadlo obcas netlakuje, trysky si delaji co chteji a rani starty se rovnaji jizde na dva, tri, a po chvili na ctyri valce. Obcas to hapruje na volnobeh i za tepla
Divna vacka nebo klika... Vibruje to v otackach polovinou frekvence otaceni... Dela to vetsina 1.8 od te atmosfericke az po tdci!!! Odskouseno!!!
Jedine + je spotreba, okolo 5.5l kombinovane pantatovsky.
Bratr: Escort Combi 1.6 16V rv:1997 ABS+Posilovac (Jezdi po Praze)
Skoro to same jako autor az na predni napravu, ted pujde podruhe o dve "ramenka"
Posilovac blbne!, divna zavada... Sem tam se mu chce zatocit nebo nezatocit... Dale unik hyd. kapaliny... Taky dost bezne...
Blbne vstrikovani (RJ), a to do miry, ze nelze vyvolat chybove kody... Mozna jen hrabalo KTSku...
Zereto=jezdito, ale opravdu XXL Pod 10l malokdy!
Lambda=spotrebni zbozi... menit se svickami...
+Rozvody=Brnkacka... No Problem... Kamosovi (escort 1.8 16v) jsem je menil na ulici vcetne cerpadla.
Brzdy=spotrebni zbozi... menit kotouce POKAZDE! bezne se v nich objevuji trhliny!!! Prasatka taky dost casto tecou...
Pokud se dostanete k nejake nadhere LACINO (matcin stal 300ojro), tak proc ne... Pokud mate zakladni dovednosti v automechanice, tak proc ne...
Zivim se jako automechanik a tak ta udrzba me pride lacino. Kdyby ne, tak oba letej na vrakac!
Jinak ta 1.6D se povedla mnohem lip, Uklizecka z dilny to ma, s dodelanym turbem!!!, nalitano pres 200000 a zatim spokojenost...
Osobne pouzivam Opel Omega 2.3TD 66kw(bez intercooleru) rv1988 a neda se to srovnat. Spolehlivost (nalitano skoro 400000) pohodli, hluk? jakej hluk?, neznicitelnost, Rozvod=Retezak, Velikost vnitrniho prostoru...
jenom to vic zere... Tohohle tanku se zbavovat nebudu...
|
|
Ja mel od 2003-2007 escorta s benzinem 1,4 (55kW), rv 96. V kombiku, vybava 2 pytle, ABS, posilovac, ton. skla. Uz kvuli motoru (vysoka spotreba, nizky vykon) jsem ho nakonec prodal za 38t Kc. Ale za 4 roky udelal velkou sluzbu a az na spotrebni veci byl bez poruch. Odvazil jsem se s nim i do Rumunska az k Cernemu mori.
Ted mam Mondeo, ale nostalgie k escortum mi zustane asi navzdy...
|
|
Mám kombíka '98 1,6 16v od roku 2004 nalítáno má teď 110000. S autorem recenze souhlasím. Zpřevodování nižších rych. stupňů nepovažuji za problém. Měnil jsem samozřejmě zmíněný ventil vstřikování, silentbloky a naposledy v létě vejfuk. Uhnil mi na zpáteční cestě z dovolený ve Francii, ale dojel. Auto je to jednoduchý a spolehlivý. S těžkým srdcem se ho teď budu zbavovat, protože rodina se rozrůstá...
|
|
Tak nevím......, mám Escorta kombi 1,8 TD (51 kW), nově koupeného v r. 1997. Nyní má najeto 353 000 km, prakticky každý den na cestách. Zvláště spolehlivý je v poslední době, poslední porucha byla v cca 215 000 km, výměna pravé poloosy a před pár dny ovladače světel a stíračů. Ale na to snad má po takové době nárok. Dříve spodní ramena po cca 85 000 km, teď už drží. Samozřejmě, už rezne.
Ale jezdí pořád stejně, po dálnici běžně 130, v Německu 140 ÷ 150. A kousek Evropy jsem s ním také projel zcela bez problémů.
A v době koupě to byl ve své třídě slušně velký vůz.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Ford Escort 1,6 16V (98')
|