Komentáře ke článku: Zimní výbava zas a znovu... (ze dne 28.12.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Autobus nepřipadal v úvahu, protože cestování typu „last minute“ po ČR nefunguje. Když jsem byl ve školním věku, stačilo přijít na autobusové nádraží, vystát frontu na autobus, koupit lístek a cestovat. Dnes musíte učinit rezervaci minimálně 14 dnů předem... To je ale jiná kapitolka.
Tote je realita na železnici. Pouze si nejsem jist, jestli je možná přeprava stojících cestující u povinně místenkových spojů. Jinde je to možné.
|
|
|
Majnr majnunk nach zalezi na tom, co ma ten kterej bus napsano v technicaku. Povinny mistenkovani a podobny radosti uz jsou jen z toho vyplyvajici nastroje dopravce.
|
|
|
Povinně místenkové spoje místa k stání nemají, jinak ale lze vlézt do vlaku bez rezervace. Ovšem platí, že i na nepovinně místenkových místech má přednost cestující s místenkou - stává se to u regionálních rychlíků, které vozí čtyřnápravové motoráky a obvykle je to cestující s elektronickou jízdenkou (koupenou a zaplacenou přes ČD shop, kdy do března je v ceně jízdenky i místenka). Už jsem pár lidí z mého oblíbeného místa vyhazoval :-).
Já bych zase jel busem pouze z donucení a tehdy, pokud by nebyla jiná možnost. Úzké sedačky, malý prostor, nerudní řidiči. Zrovna dneska jsem v Praze přesedal z busu ze zapadlé díry, kde bydlí moji rodiče, do krásně vyhřátého kupé erste klasse do Budějovic. Byl jsem tam sám, mohl jsem si napolohovat křeslo, jak jsem chtěl, příjemný průvodčí mi popřál nerušenou cestu do Budějovic... jen zásuvka na 230V a jídelní vůz mi chyběl k dokonalému štěstí.
|
|
|
no vidiš. A já zase jezdím jen z donucení vlakem. Jaksi mi víc vyhovují oddělené dvojsedačky než špinavá kupé, kde topení neustále fajruje a kde ze stavu podlahy, sedaček a poházených odpadků lze celkem slušně odvodit sociologický průzkum cestujících za posledních čtrnáct dní.. Nemluvě o tom, že mi přijde poněkud výhodnější dát kupříkladu z Brna do Prahy 170 korun za bus než 330 kaček za půl hodiny opožděnej "rychlík", kterej na stejnou vzdálenost potřebuje asi tak o hodinu víc (moje poslední zkušenost v ČD).
Pravda, pokud nás cestuje větší parta, tak má vlak něco do sebe, ale jako individuální doprava stojí z mého pohledu za prd.
|
|
|
Nemluvě o tom, že mi přijde poněkud výhodnější dát kupříkladu z Brna do Prahy 170 korun za bus než 330 kaček za půl hodiny opožděnej "rychlík", kterej na stejnou vzdálenost potřebuje asi tak o hodinu víc (moje poslední zkušenost v ČD).
Pokud uvádíš zpoždění vlaků měl bys také zdůraznit možnost zpoždění budu následkem nehod na D1. Navíc předpokládám, že toto je případ pro nárazového cestující. V případě pravidelných cest lze u ČD využít dost nepřehledný systém slev a výhod, které situaci mohou také trošku změnit.
|
|
|
pravda. ten příklad s Brnem je ovšem jen ilustrativní. podobné zkušenosti mám i z jiných tras. Poměr cen bus/vlak vychází obdobně, ne-li hůř v neprospěch vlaku. Slevy na vlaky jsou, ale mám pocit, že pokud jede člověk sám, nemá Z kartu a je starší 26 let (a neni senior) tak se se slevama moc nechytá. Ale třeba ve skupinách už jsou slevy docela zajímavý. Vlak nezavrhuju, ale pokud člověk nejezdí pravidelně nebo ve skupině, tak si myslim, že je lepší autobus.
|
|
|
Souhlasím, základní jízdné ČD je dost vražda, ale pokud si vyřídíš inkartu, tak si můžeš zakoupit jízdneku eliška ( www.cd.cz/index.php?action=article&id=48604 ) a tam mi už přijde cena celkem slušná. Ale sám dost nerozumím tomu, proč čd tak šikanuje nárazové cestující a má tak nepřehledný systém.
|
|
|
U spousty autobusových dopravců stále platí, že místenek netřeba a lístek stačí zakoupit u řidiče v okamžiku nástupu do vozu.
A u takové student agency sice je místenka potřeba, ale dá se zarezervovat po internetu nebo sms tuším půl hodiny před odjezdem. A ve žlutých budkách na autobsáku se daj koupit jízdenky prakticky i v okamžiku příjezdu busu (pokud ještě nějaký zbejvaj). Takže last minute po ČR docela slušně funguje, akorát musí bejt ještě volný místo.
|
|
|
Jo, jenže Student Agency bohužel zdaleka nejezdí do každé díry. Na cesty mezi většími městy je ale naprosto ideální.
|
|
|
to jo. I když do dírovic zase není třeba místenka. V tomhle jsou asi nejhorší lepší autobusy do žádanějších lokalit.Ale nejvíc bude záležet na konkrétním dopravci.
|
|
|
nezlobte se ale tento článek se vám opravdu nepovedl
|
|
Vše jsem vztahoval k železnici..
|
|
Obávám se, že právě kvůli takovým jako jsi ty má smysl přemýšlet o uzákonění povinosti jezdit na zimních pneumatikách. Jenom naprosto nezodpovědný člověk se vydá po okreskách kolem Humpolce na letních. Nejde mi o tvoje zdraví, ale svým chováním ohrožuješ všechny ostatní. Pokud nemáš na autě zimní, mohl sis klidně na cestu do Brna auto někde půjčit.
|
|
|
Taky jsem si rikal, kde se v autorovi bere ono "udelam jen to, co mi nakazou; ze bych premyslel sam? kdepak, a jeste budu mit pekny pocit, jak jsem to systemu natrel".
Viz odstavec: "Pokud je „prodloužený“ úsek stejně nebezpečný jako ten krátký, proč nás teď úředníci vystavili smrtelnému nebezpeční a trasu Jihlava – Velká Bíteš nás nechali jezdit na letních gumách? Hazardují s našimi životy!" WTF?!
|
|
|
Na to, že okresky okolo Humpolce budou po většinu zimy v mnohem tragičtějším stavu než sama dálnice opravdu není třeba plodit článek na D-F.
|
|
|
Jenže ono jde spíš o to, kudy nás naši "milí" nutí jezdit. Většinu času (cca začátek listopadu - začátek prosince a pak konec února - konec dubna) na D1 není stav tak děsný, aby byla silnice nesjízdná (za prve silničáři musí udržovat v první řadě sjízdnou D1 a pak vedlejší komunikace, za druhé, provoz je na D1 tak hustý, že se to hned rozjezdí v břečku a za třetí, pokud tam je ledovka, jsou i zimní pneu k hounu asi stejně, jako letní) a přesto tam je zákaz vjezdu. Kdežto na silnicích značně neudržovaných a s horšími podmínkami "se může na letní." A můžeš se klidně vsadit, že pokud by při cestě do Brna jel po D1 (s takovým počasím, jaké bylo) s letními a oni ho zastavili, odkážou ho na objízdnou trasu, kde může udělat daleko větší průser než jízdou po D1. Kdežto, pokud bude fujavice a díky sněžení si neuvidíš na špičku auta, nikde nebude stát jediný policajt, aby ti napařil pokutu jak blázen, že ohrožuješ ostatní...
Jinak, já zimní mám a bez zimních v zimě ani ránu nedám.
|
|
|
Ještě pro konkrétní případ... Jezdil jsem do Brna a to tak, že na D1 jsem se napojil na 90 km u Humpolce a na stejném sjezdu jsem i sjížděl. Zhruba od poloviny září do poloviny prosince. Téměř každý pátek, kdy je největší šrumec na silnici a bylo hezky, tak stáli na D1 policajti a celníci a stavěli auta (zvlášť po 1. listopadu a po 112 km). Jakmile ale byť jen trochu zapršelo (popř. byla na D1 vrstva rozježděného sněhu a klouzalo to po něm i na zimních), nikde člověk neviděl jediného policajta, že by třeba stavěl a kontroloval...
Prostě značky "zimní výbava," naši pičovinydárci a "buzerovat a kasírovat" tak nějak nejdou dohromady. Lidskou blbost do toho nepočítám, to je, bohužel, dnes naprosto normální.
|
|
|
zimní mám, takže jezdím po D1 a nemůžu říct, že bych byla zrovna přesvědčená o tom, že se snad silničáři nějak snaží jí udržovat sjízdnou. Možná v porovnání s vedlejšími je to úžasné, ale jinak nic moc. Je to pár týdnů, souvislá vrstva sněhu v levém pruhu v délce několika kilometrů a silničáři nic, zřejmě vsadili na to, že to řidiči na zimních rozjezdí a bude zase fajn a nebo vsadili na to, že každý musí mít zimní tak proč to řešit. Dlužno říct, že sněžilo, místy pršelo se sněhem a nebylo vidět na špičku auta a policajti nikde. Jen na cedulích svítilo "pozor, sněží".
|
|
|
Což je fakt, že takovou zkušenost jsem měl taky na D1... Sněžilo jak blázen, já jel z Brna na Humpolec a první silničáře (a za ten den poslední) jsem viděl vjíždět na dálnici na 112. km u Jihlavy na směr Brno...
|
|
|
A zamyslet se nad zrusenim nesmyslnych a kontraproduktivnich zakazu to by Te bolelo,co? Kvuli takovym jako jsi ty,si zase ja myslim,ze lidi jsou z vetsiny blbci,kteri cekaji,kdo se o ne postara 8o/
|
|
"Proč prostě nezavedou rovnou povinnost zimních pneumatik na všech dálnicích v jejich placených úsecích?"
No, protože to je stejná "salámová" technika, jak ji popisoval D-Fens níže. Dát to plošně všude, to by lidi remcali. Ale udělat nejdříve malé omezení a pak ho neustále rozšiřovat, to si spousta lidí ani neuvědomí :-)
|
|
Sorry, ale uvědomělý (jak jsi se označil) řidič se nevydá na cestu na letních, když je venku kolem nuly. Kdyby to bylo za roh do Kauflandu, tak neřeknu, ale Praha - Brno a zpět s návratem v noci?
To je přesně ten problém, lidi řeknou "mám letní, ale v zimě nejezdim", ale pak se to změní na "já jsem prostě musel"...
|
|
|
Navíc prý "v Praze se zatím sníh nekoná, takže není ani zásadní důvod". Jednak zimní pneu nejsou zdaleka jen o sněhu a jednak tu byly minimálně dva dny (horalé prominou :-) kdy sníh na ulicích ležel. Pamatuji si to velmi živě, protože jsem si letos po pár letech zas vyzkoušel ježdění po městě na letních a je to zatracený rozdíl. Někam dál na letních už ani náhodou.
Jak někdo napsal výše, když autor nestihl přezout, měl si auto na cestu půjčit nebo nikam nejezdit. Podmínky jeho zpáteční cesty, které popisuje, jsou pro zimní pneu jak vyšité. Ostatně ony se hodí i v Praze, kdy v předvánočním stresu skáčí chodci do silnice jak lumíci.
|
|
|
v Praze se letos sníh konal brzo, taky jsem to zažila na letních, ale zvládnout se to dalo. Rozhodně bych se nepřikláněla k tomu, že to byl zásadní rozdíl.
Možná je to tím, že jsem dělala autoškolu od prosince do března v době kdy se ještě nepřezouvalo. Nebylo to žádný drama, jen byl člověk opatrnější, prostě věděl, že takové věci musí vychytat sám.
|
|
No a právě kvůli takovejm lemplů jako je sutor vznikaj ještě lemplovštější nařízení. Co je to za blbost nestihl jsem přezout bo v Praze ještě nesněžilo. OK tak si jezdi po praze na letních až se nastěhuješ někomu do kufru protože bude zrovna mrznout a ty to na letních neubrzdíš tvoje věc když si chytrej. Ale vydat se přes Vysočinu na letních to může fakt jen debil (a chlubit se tím na netu jen tuplovanej). Ono totiž to počasí se lokálně může velice rychle změnit a i na dálnici může být během hodiny malá vrstva sněhu, kde si na letních pomalu jak na ledě ale na zimácích se to dá když nejedeš jak idiot.
|
|
|
Ne, článek je maximálně tak ukázkou totální debility těch zákonů. Autor použil mozek, předem zjistil podmínky na cestě a dospěl k názoru, že se to na letních přejet dá. K riskování na všelijakých okreskách byl přinucen jen hloupým administrativním opatřením, které mu zabránilo v použití v dané době perfektně bezpečné dálnice.
Pokud jezdí celou zimu maximálně po Praze a okolí a je připraven nechat auto doma, pokud by náhodou napadlo trochu víc sněhu, nevidím důvod, proč ho nutit přezouvat na zimní. Něco jiného by pochopitelně bylo, kdyby se na letních vydal do hor, kde by byl metr sněhu - to by byla debilita non plus ultra, "kupodivu" zcela nezávisle na tom, zda by se v těch místech vyskytovala ona značka.
|
|
|
> Pokud jezdí celou zimu maximálně po Praze a okolí a je připraven nechat auto doma, pokud by náhodou napadlo trochu víc sněhu...
Jak je vidět, neplatí ani jedno, vyjel si 200 kiláků od Prahy při teplotě kolem 0 stupňů, dokonce cestou potkal i sníh - a nechoď na mě s tím, že ho potkal jen kvůli debilitě nějakýho zákona, když byl sníh 4 kiláky od D1, tak moh bejt klidně i přímo na dálnici, zvlášť když se vracel až za tmy - co by asi dělal, kdyby přes den napad sníh? Nechal by auto v Brně a dojel domů vlakem?
|
|
|
Autor evidentne "nestiha" prezout na zimni - na konci prosince! A take evidentne neni pripraven nechat auto doma, kdyby napadlo (pomijim ted fakt, ze zimni gumy nejsou jen o snehu, ale o teplote), protoze to podle vlastniho clanku pri te popisovene ceste pres Vysocinu take neudelal. Docela by mne zajimalo jak by situaci resil, kdyby se po ceste spustila chumelenice - zustal by do jara v Brne? Prave kvuli takovym nezodpovednym hovadum jako je autor ta problematicka znacka bohuzel je.
|
|
|
Pred iFosem zase zamavali rudym hadrem ;-)
Tak tedy:
1. zasnezenou D1 jsem projel na letnich i se 750iL se zadnim nahonem (jeste kdyz to nebylo zakazane), ano, trochu to klouzalo, pritom jsem vsak nezpusobil ani nepocitil zadnou kritickou situaci
2. existuji silnice, vedouci mimo masiv Vysociny, kudy jde z Brna do Prahy projet (namatkou I/43 - I/35 - II/333 - D11), kazdopadne za danych podminek bude ta D1, byt zasnezena, rozhodne bezpecnejsi.
Ta znacka na te dalnici je uplny nesmysl. Nikdo neprotestuje proti tomu, aby byla dole pod Miseckami, u silnice z Bileho Potoka nahoru na Sous nebo treba z Reichenbergu na Jested - ale na te D1 je to do nebe volajici hovadina, zvlaste pote, kdy uz ridic ma za sebou tu nejklikatejsi a nejkopcovitejsi cast, zacinajici za Hvezdonicemi a koncici pred Humpolcem (kde zimni gumy povinne nejsou).
|
|
|
a co takhle řidičům zakázat bourat ? to by bylo jistě snadnější než nějaké značky, ne ? anebo (v případě, že tě jakékoli zákazy urážejí) by mělo vyjít nařízení, že na D1 nesmí být vozovka zasněžená nebo narmzlá. to by věc myslím velmi snadno vyřešilo.
|
|
|
Ja jsem presvedceny, ze zimni gumy maji smysl po celou zimu a kdyby to pochopili i sebestredni blbove, kteri maji pocit, ze zrovna jim se nic stat nemuze, tak neni ta znacka ani jine prikazy ci zakazy potreba. Myslim si, ze ze stejne staje se ostatne rekrutuji i ti hazarderi, kteri napriklad predjizdeji pred horizontem nebo neprehlednou zatackou a spolehaji pri tom jen na svoje stesti a hlavne na nerealisticky pocit vlastnich schopnosti supermana. Pokud by takovych nejezdilo cim dal vic a kazdy ridic by se naucil myslet, tak by na provoz stacilo jen par zakladnich poucek a hlavne ohleduplnost. To je ovsem bohuzel nerealne - spolecnost speje presne opacnym smerem.
|
|
|
Takze to, ze nechci mit pneumatiky, ktere jsou na suchu a mokru (nejcastejsi stav, v nemz se zimni vozovka naleza) zbytecne o par procent horsi, je projevem toho, ze clovek je sebestredny blb?
A 2), pokud toho sebestredneho blba netrapi, ze se muze vysekat, proc myslis, ze ho trapi nejaka znacka nebo narizeni?
|
|
|
tak som asi sebestredny blb, lebo som presvedceny, ze skoro celu minulu zimu (okrem asi 3 dni, ked som aj tak radsej siel busom) mi boli zimne gumy nanic. a tuto zimu mi boli nanic zatial celu.
proste nie kazdy jazdime celu zimu po hrebenoch tatier. tuna na dolniakoch su povinne zimne gumy hovadina.
|
|
|
Ifosi, článek sice vyšel na konci prosince, ale popisuje zážitky z konce listopadu. Ale napadlo mě to samý, co tebe.
|
|
|
Ono na konci listopadu to nebyva o moc lepsi. Ale o to nejde - dulezite je zda vedel autor predem jestli ho na ceste neprekvapi mraz nebo dokonce snih?
|
|
|
JJ - díky za podporu ;-)
...zároveň děkuji všem, kteří si povšimli poněkud ironického tónu zejména u odstavce označeného číslem 1 a faktu, že se jednalo o konec listopadu, kdy se teploty v Praze pohybovaly kolem 10C.
Nebudu se nikterak obhajovat. Jen závidím těm, kteří jezdí pro radost (a ne proto, že v nějakém okamžiku, který si předem nemůžou vybrat, prostě musí), mají dostatek času na péči o svůj vůz a/nebo dostatek přátel ochotných jim v neděli odpoledne bez předchozí domluvy vypůjčit své na zimu lépe vyzbrojené vozidlo a/nebo čas a dostatek financí na to, sehnat v neděli odpoledne auto z půjčovny. (Je lepší auto z půjčovny, o kterém nic nevím, nikdy jsem s ním nejel a nevím jak se chová v krizových situacích nebo auto, které mám osahané, vím přesně co od něj můžu kdy čekat a jeho jediný nedostatek jsou na úseku dlouhém 20km legislativně nesprávné pneumatiky?)
Mimochodem: od napsání článku se toho spoustu změnilo. Například v Pražském regionu se ochladilo po 10C. I já jsem už stačil přezout na zimní, Dokonce DVAKRÁT, poprvé hned v prvním týdnu prosince. Dal jsem si tu práci a přeměřil vzorek na mých zimácích. Legislativně byl v pořádku, vykazoval požadované 4mm a na boku pneumatiky bylo zřetelně napsáno M+S (od výrobce, nikoliv bílou fixou). Přesto jsem tyto pneumatiky po 14 dnech provozu vyhodil a koupil nové GoodYeary - prostě jsem došel k názoru, že ty původní už mají své nejlepší období za sebou a nevykazují vlastnosti, které JÁ požaduji od zimní pneumatiky, přestože z hlediska zákona jsou zcela v pořádku i pro cestu Praha-Brno po D1.
Že jsem blb? Hm, to nebudu hodnotit ;-)
Že si stěžuji? P.t. laskavý čtenář jistě nepřehlédl poděkování na konci článku; nejednalo se o stížnost. Velmi se těším na další systémové opatřeni ministerstva dopravy kterým vrátí úder Kraji Vysočina za instalaci značek na svém obvodu, aby zamezil alternativném tranzitním trasám, viz
www.tyden.cz/rubriky/domaci/doprava/kraj-vysocina-oploti-znacky-zimni- vybava_95643.html
zpravy.idnes.cz/hradba-ze-znacek-vyzene-auta-bez-zimni-vybavy-z-vysociny- peg-/krimi.asp?c=A081212_144556_krimi_cen
a připomenu při tom výroky poslance Kaly a mluvčího MD Hanzelky:
"Řidič neví, kudy může jet," řekl Kala. Hanzelka ale uvedl, že aktualizovaný seznam je zveřejněn na stránkách Ředitelství silnic a dálnic. "Předpokládáme ale, že těch značek moc nebude," konstatoval.
OT: PF2009 všem ;-)
|
|
|
"...závidím těm, kteří jezdí pro radost (a ne proto, že v nějakém okamžiku, který si předem nemůžou vybrat, prostě musí), mají dostatek času na péči o svůj vůz..."
Autor si bohužel často odporuje - právě proto, že si nejezdím pro radost, ale proto že musím/potřebuju, je pro mě stav vozu důležitý a nespekuluju, jestli se příští týden ještě oteplí, protože dost pravděpodobně se před teplou frontou budu potřebovat někam dopravit, třeba ve sněhové vánici...
Stejně tak fakt, že skončil v mrazu na zasněžené silnici na letních gumách, těžko omluví i kdyby se v Praze chodilo v kraťasech a letních šatech...prostě se vydal na cestu bez potřebné výbavy, ať už byla přikázaná diskutabilní značkou/předpisem, nebo si ji vyžadovala situace na silnici.
|
|
|
Upřímně, Vaše přítelkyně má víc rozumu než vy. Ano zákon není zrovna geniální spíš naopak, ale vystavovat své zdravý a zdravý své přítelkyně nebezpečí jen proto že jsem líný přezout včas je opravdu nesmysl. Měl jste několik možností a zvolil tu nejhorší. Možnost 1, přezout včas 2, zjistit si stav silnic v okolí dálnice a když už jsem línej tak radši risknu pokutu a bod než rozbitý auto a pobyt v nemocnici. 4. nejezdit nikam nemyslím si že to bylo až tak nutné aby to stálo za to riziko 5. to co jste udělal vy a pak mudrovat na webu jak vás zákon ohrozil na životě.
|
|
|
Pokud použil mozek a předem zjišťoval podmínky, jak to že skončil na zasněžené silnici s letníma gumama?
|
|
Nestačí náhodou dle zákona hodit do kufru sněhové řetězy a je zimní výbava splněná?
|
|
|
Pochybuji, ze bys obhajil, ze vetu "pouziti snehovych retezu" aplikujes tim, ze retezy "pouzivas" v kufru ;-) To uz bys myslim snaze obhajil i to, ze jsi pred znackou na hnana kola nastrikal retezy tekute a ty se mezitim ojely ... je to podobne jako kdyz root a dalsi tvrdi, ze staci na letni gumy napsat bilou fixou M+S, ale uz neresi hloubku vzorku ... ovsem porad vsechny tyhle snahy jsou jen berlicky jak omluvit vlastni hloupost a ze je v nasich klimatickych podminkach poradna hloupost jezdit v zime na letnich me osobne stejne nikdo nevymluvi.
|
|
|
|
|
Zkus premyslet proc testovali prave rozmery, ktere patri tak na vozicky v supermarketu - ze by proto, aby dosahli kyzeneho vysledku? ;-) Tohle uz nehodlam resit, protoze moje osobni prakticke zkusenosti za dvacet let jezdeni s mnoha ruznymi auty (od eRka s motorem i nahonem do zadu, pres Mitsubishi s motorem vepredu a nahonem vzadu, ruzne ctyrkolky Subaru az po nekolik aut s motorem i nahonem vepredu) a mnoha ruznymi letnimi i zimnimi pneumatikami (a nikdy nebyly z zadneho supermarketu, vzdy jsem uprednostnoval spise ty kvalitnejsi je to totiz to jedine, co mne drzi na silnici) hovori pro mne velmi jasne.
|
|
|
195/65R15 není na vozíčky v supermarketu. Je to jeden z nejčastěji používaných rozměrů pneumatik. Větší rozměry pneumatik se používají až od střední třídy.
Když ty zimní gumy ke svému životu tak potřebujete, tak si je dejte třeba i na ponožky, ale neotravujte život těm, kteří se chtějí sami rozhodnout a nést za své rozhodnutí zodpovědnost...
|
|
|
195/65R15 uz ne, ale ta 175/65R14 se nikam jinam nehodi. Jo, mozna jeste na prives, samozrejme jedna-li se o dvojmontaz.
|
|
|
Já měl na starých R13 opravdu pocit, že v zimě na zimákách to sedí líp i na suché cestě (starý Escort) ale hodně jsem jezdil právě na sněhu - holt jem z hor, a tam byl rozdíl opravdu velký, a to právě ve prospěch těch zimních. Teěd mám ovšem jiný problém - nikde jsem neviděl zimní gumy v rozměru 175/80 R16. Možná existují ale asi budou dost drahé. Jinak jsem slyšel, že prý mají výjimku pneumatiky terénní, což je právě můj případ, ale v předpisu jsem to nenašel (pouze v nějakém komentáři k němu. No a nevím, jestli budou za to policajti jebat i čtyřkolkáře a jak to vůbec je.
|
|
|
A jaks ty pneumatiky hledal? Např. na azpneu.cz maj dodací dobu 2-5 dní, cena kolem 2500 za kus. (Musíš ale vybrat kategorii off-road, ne osobní-zimní.)
|
|
|
Dík za tip, zkusím to omrknout, ale je fakt že od té doby co nežiju na severu tak toho v zimě moc nenajezdím, tak uvažuju jestli vůbec se to vyplatí. Až do Mikuláše jsem byl ve Špáňu no a od mikuláše jsem vyjel zatím jen jednou, zalítat si s modelem na letiště.
|
|
|
No tak pak nějaký univerzální, zrovna na AZpneu ani jiný než zimní nebo univerzální nemaj,
|
|
|
Já tam mám ruský Voltyre, asi to nejčastější co se na Nivě dá vidět. Vzorek to má ještě dobrý (bohatě přes předpisové 4mm) ale zimní guma to není. Ale do bláta, na mokrou trávu atd jsou úplně super, rpzhodně lepší než to druhé co na Nivách bývá - ty jsou popsané v Azbuce "Niva 4x4" a mají takové menší čtverečky. Na asfaltu sice dělají menší rámus než ty Voltyre, ale o to hůř drží ve sra.kách.
|
|
|
Někomu zas otravujou život řidiči používající zbytečně řetězy nebo plazící se rychlostí 18 km/h při prvních vločkách na silnici...
|
|
|
Tihle řidiči zdržují i mne. Zrovna včera jsem 2 takové předjížděl. Jakou to má souvislost s tím, že na suchu se dá v zimě bezpečně jezdit na letních gumách?
|
|
|
To byvaji prave ti, ktere uprostred zimy "nahle prekvapil" snih na letnich gumach ... nikdo netvrdi, ze se neda jezdit v zime na suchu bezpecne na letnich gumach, kdyz ridic pocita s o neco delsi brzdnou drahou, problem v zime nastava v okamziku, kdy takoveto jezdce "nahle prekvapi" behem jizdy snih nebo treba i jen namraza - maloktery v tu chvili to auto okamzite zaparkuje a pocka na opet suchou silnici, vetsina takovych jezdcu se tu cestu pokusi nejak dokoncit ...
|
|
|
nikdo netvrdi, ze se neda jezdit v zime na suchu bezpecne na letnich gumach, kdyz ridic pocita s o neco delsi brzdnou drahou
Kratsi, ifosi, kratsi. Delsi je jen na snehu.
|
|
|
Delsi, roote, delsi a nejen na snehu, za nizkych teplot vicemene vzdy. Prakticky odzkouseno na mnoha ruznych typech a znackach letnich i zimnich na suche i mokre silnici kazdy podzim. Naposled letos na vyse uvedenych znackach a rozmerech. Stejne jako na jare jiste opet pocitim jak pri vyssich teplotach zimni gumy meknou a prodluzuji brzdnou drahu.
|
|
|
Vsadím boty, že ti měli obuty zimní. Akorát byli připosraní z jízdy po posypaném ledu.
Problém těchto řidičů není v letních pneumatikách, ale v tom, že každý má jinak nastavené rizika. A tak někdo po ledovce jede opravdu krokem, někdo kontrolovaně rychleji a někdo to pálí ledovka neledovka. Vloni jsem sjížděl z Martinské Holi za polákem, který jel opravdu krokem. Musel jsem prošlapávat spojku i na jedničku. Letní mít obuté nemohl, protože nahoru by nevyjel. Předjíždět se tam nedá. Blikat a troubit na takové nemá cenu, ještě by se polekali a skončili někde v debři.
Možná je to tím, že žijeme každý v jinék koutu republiky, ale když jdu kolem zaparkovaných aut, drtivá většina má zimní pneu, dokonce i staré škodárny 120. Letní mají pouze auta, která evidentně jezdí jen sporadicky a určitě ne, když je nasněženo. Nedávno byla na lžidnesu reportáž o kontrolách na D1. Ze snad 20 aut našli jen jedno na letních. Korunu tomu nasadila policejní mluvčí, která prohlásila: "Řidiči už se naučili přezouvat na zimní pneumatiky". Tak proč to má být povinně?!
|
|
|
Pěkná tabulka, ale co jsi s ní chtěl dokázat? Že se letní na suchu/mokru chová nepatrně líp než zimní na suchu/mokru (o 6 %) a naopak, že se letní na sněhu chová výrazně hůř než zimní na sněhu (o 78 %)? To hovoří jednoznačně pro zimní gumy.
|
|
|
Nee, Root chtěl říct to, že pro řidiče, kteří na silnici potkají sníh 2 dny v roce a nemusí v tyto 2 dny sedat do auta, je zimní pneumatika v podstatě zbytečná.
Nedávno jsem se tu s Ifosem hádal, jak já technicky vcelku nadaný řidič v mrazu na suché silnici nepoznám rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou. Letos jsem se o tom opět přesvědčil, kdy jsem auto přezouval až s prvními sněhovými vločkami. Zase, žádný rozdíl jsem nezaznamenal.
V práci máme ještě jedno velice zřídka využívané Mondeo, s kterým jsem asi v -5 stupních podnikl za krásného slunečného dne pár jízd na letních pneumatikách. Oblíbené esíčko, které projíždím bez utržení devadesátkou jsem dal fpohodě woe. Později mi skočila bába před auto a zase - ABS zůstalo v klidu. Gumy tvrdé jak puky pod 7 stupňů je typický reklamní blábol pneumatikářské lobby.
|
|
|
A to ja zase rozdil hned poznal - auto na mi zimnich hur sedi.
|
|
|
Naopak, to co tvrdis je obvykly blabol iracionalnich odpurcu zimnich gum. Vzpominam si jak pred mnoha lety zaryty prazak a jeste zarytejsi odpurce zimnich gum Ondrej Neff na strankach Neviditelneho psa psal o tom jak jsou zimni zbytecne. Ale pouze do doby nez je jednu zimu po Praze osobne na svem aute vyzkousel - at je Neff jakej je, tehdy jsem ocenil, ze umel verejne priznat svuj omyl.
|
|
|
iFosi, uz zase fundamentalisticka obhajoba zimniho obuti!? Proc mi podsouvas neco, co jsem nenapsal? Ja jsem jen konstatoval, ze mi moje auto na zimnich ted hur sedi. Nic vic, nic min. Objektivne je tomu tak. Cestou domu i z domu uz nejedu zatacku 110+ jako vzdy ale jen asi 90, protoze me to vic vynasi a nechci se zabit o ten strom za ni.
Nepsal jsem o ceste na Sibir ani do Skalistych hor, ani o ledu nebo pousti. Jen jsem konstatoval, ze soucasny stav je pro me denni jezdeni inferiorni z hlediska vlastni bezpecnosti i moji vlastni rychlosti presunu.
|
|
|
A jak jsi, drahy MB, prisel na to, ze reaguju zrovna na tebe? Pominu-li to, ze nikde nikterak nezpochybnuji, ze zimni opravdu objektivne pri vysokych rychlostech hure sedi a pocitove diky mekci smesi i pri rychlostech nizsich (i kdyz hodne zalezi z jakych letnich na jake zimni se preslo - ja presel z Firestone Firehawk 700 rozmer 215/60 R15 nasazenych na hliniku na Dunlop 195/65 R15 SP Winter Sport M2 nasazenych na plechu a auto nejen diky mekci smesi, ale hodne i diky mensi sirce a vetsi vysce znatelne zmeklo, presto i ve cca 150-160 kmph sedi porad velice dobre - prakticky odzkouseno tuto sobotu pozde vecer pri -7 stupnich po ceste LBC-HK a zpet, jen si na tu zmenu chovani clovek par kilometru po prezuti musi zvykat - ovsem to plati o kazde zmene znacky a rozmeru pneu - pri zmene na letni mam vzdy zase nejaky cas pocit, ze je ta jizda prilis tvrda), ovsem zase v zimnim obdobi ta zimni pneu mnohem lepe brzdi i akceleruje. Pres to vsechno i podle stromove struktury proste evidentne vyse vubec nereaguji na tebe, ale na Pata&Mata, tak se hned necerti, ze ti neco podsouvam ...
|
|
|
Sypu si popel na hlavu, sly mi oci sejdrem ve stromu diskuse.
|
|
|
IFosi, vsadím se, že kdybychom si to vyměnili, ty by ses přestěhoval do Prahy a já na hory, oba bychom změnili názor.
Přestan na tu problematiku koukat optikou vidláka z hor a zamysli se.
|
|
|
Hm a co takhle taková ne neobvyklá situace - bouračka na D1, objížďka přes okresky na Vysočině...
|
|
|
Lokute, o tom pochybuji prave proto, ze ja uz mam zkusenost s tim jak nahle se muze pocasi obratit. Ty takove zmeny vidis mene casto, takze si v tom svem pragocentrismu vubec neuvedomujes, ze jakmile vytahnes paty ze sve smrdute Prahy mezi nas vidlaky, tak ta situace muze byt uplne jina a ja chci byt vzdy (celkove v zivote, nejen u zimni vybavy) pripraveny na tu horsi variantu, ty naopak (minimalne u zimnich gum) evidentne spolehas na svoje stesti, ze horsi varianta nenastane protoze u tebe doma nastane jednou, dvakrat za zimu a presto jsou te vasi dvoucentimetrove prazske snehove "kalamity" vzdy plne noviny, protoze takovi jako je autor clanku i ten den proste "museli" vyjet a jeste "nestihli" prezout na zimni. Zamysli se naopak ty co je lepsi - mit hasici pristroj a 100x ho nepotrebovat anebo ho jednou nemit a kvuli tomu vyhoret?
|
|
|
Jiste, ze je lepsi ten hasicak mit. Ale to jeste donner wetter neznamena, ze by mel byt povinny. Co bude povinne pak? Defibrilator? Operacni sal? Hasicska strikacka? Vyprostovaci hydraulicke nuzky? Vozis je s sebou? Ne? A co je lepsi? Mit je a 1000x je nepotrebovat nebo je jednou nemit a kvuli tomu uhoret (nebo nekoho nechat uhoret) v aute?
Klidne si mej na aute, co uznas za vhodne, nikdo ti za to nenadava, ale nenarizuj to jinym, ja ti take nic nenarizuju.
|
|
|
A kde to JA OSOBNE narizuju? :-O Ja vzdy jen tvrdil, ze kdo v zime jezdi na letnich je u me prinejmensim hlupak, protoze tim az prilis casto komplikuje zivot druhym. Jediny prinos techto zakazu a prikazu vidim prave v tom, ze to alespon trosku eliminuje nemyslici blby - toho kdo mysli se to stejne nijak nemuze dotknout prave proto, ze premysli. Pokud me osobne nebo me blizke nikdo takto svevolne neomezi nebo neohrozi, tak je mi sumafuk na cem si jezdi, ale to zarucit nelze, protoze vetsina takovych je (vetsinou bohuzel mylne) presvedcena o svych dokonalych schopnostech.
|
|
|
Schvalujes poslapavani zakladnich svobod obcanu, tedy narizovani konkretnich druhu pneumatik. Mimochodem - zadny zakaz nikdy neeliminoval nemyslici blby (naopak, vzdy jich diky tomu pribylo). Proc myslis, ze tenhle bude vyjimkou?
|
|
|
Aha, tak pro tebe je tohle zakladni svoboda obcanu :-O, no nazdar :-( Pro mne je to jen jedna z mnoha podminek pro jizdu na verejne komunikaci, kterou bud budu respektovat anebo tu komunikaci nepouziji ... az si roote zridis vlastni silnici, tak tam zcela samozrejme budu respektovat tvoje vlastni podminky anebo na ni take nepojedu. Od tebe na me komunikaci samozrejme ocekavam totez. V tom je zase moje zakladni svoboda - nikdo mne prece nenuti vyuzit tu silnici, pokud nesouhlasim s podminkami stanovenymi jejim provozovatelem.
|
|
|
Položme si základní otázku. Představte si, že budou povinné zimní pneumatiky všude. Až napadne náhle hodně sněhu, skončí snad všechny ty kalamity? Opravdu kalamitní situaci zaviní blb na letních v 5 centimetruch sněhu nebo blb na zimních, ale jedoucí jak v létě? Kalamitních situací vůbec neubude, jen se spoustě lidem zkomplikuje život, protože zrovna nebudou mít druhou polovinu října čas na přezutí auta.
To samé je s povinnými autosedačkami. Mám 2 děti a každou chvíli jsme nuceni porušovat zákon a riskovat 2 body, abychom jsme se mohli svézt třeba 3 kilometry bočními ulicemi.
V dnešní moderní eurodobě jsem hodně nasr... na všechny ty nové příkazy, zákazy a povinnosti, které z myslících lidí dělají nesvéprávné roboty.....
|
|
|
No vidis, ja ani netusim, ze uz jsou detske autosedacky povinne i jinde nez na dalnici, protoze se mne to nedotyka - sve tri male deti zcela samozrejme vozim v detskych sedackach a ctvrte nejstarsi jsem i pred 15ti lety vozil v sedacce ne kvuli nejakemu zakonu, ale protoze je mam rad a chci maximalne snizit riziko, ze jim nekdy svoji hlouposti ublizim. Jenze ty jezdis jako superman, takze zrovna tobe (resp. tvym detem) se prece nic stat nemuze, ze? Ty jsi zcela evidentne ten typ o kterem zde porad mluvim :-(
|
|
|
Chytl ses do pasti:)
Já samozřejmě ve svém autě sedačky mám a své děti v nich vozím. Když na výlet přibíráme nějakého malého kamaráda, tak si jej půjčujeme i se sedačkou.
Život ale přináší spoustu situací. Když třeba jdeme na vycházku k babičce, neplánovaně se tam zdržíme a necháme se večer ty 3 kilometry domů zavést dědou, tak ten samozřejmě riskuje ztrátu bodů. Když je třeba oprat potah ze sedačky, tak ji na chvíli vyřadím z provozu a během této doby může dojít k případu, že se musí přepravit celá rodina. A tak by se dalo pokračovat donekonečna.
A ještě bych rád připomenul, že jezdím na zimních pneumatikách - to je poznámka k poslední větě.
Hlavní rozdíl mezi námi je v tom, že já nesouhlasím s direktivním nařízením každé lidské povinnosti, ale chci ponechat podle mne vcelku bezvýznamné rozhodování na zodpovědnosti jedince.
Končím. My dva se stejně neshodnem a třetí osoby si snad udělají vlastní názor :-)
|
|
|
No tak já ti budu přát aby až zase budeš prát potahy (což je důležitější než zdraví dětí) to do tebe nenapálil nějakej opilec co jel taky bočníma uličkama aby se vyhnul cajtům. Nerad bych aby za tvou nezodpovědnost trpěli tvé děti. Ono se to totiž zdá krajně nepravděpodobné takhle když si to čteš ale věř mi až tě to potká tak to nevrátíš a ani tvé supermanovské schopnosti řídit a předvídat tě neochrání, tak na to mysli až zas budeš prát potahy a bude "nevyhnutelné" jet s dětmi autem. BTW jak dlouho se taková sedačka oprává že to nelze naplánovat tak aby se s dětmi nikam nejelo.
|
|
|
Aaaaa, tak vezt dite jinde nez v sedacce je nezodpovednost. Tak to ano. Tak to byli nezodpovedni i nasi rodice a prarodice, kdyz nas v zadnych sedackach nevozili, protoze nic takoveho neexistovalo. Auta navic nemela dokonale deformacni zony, airbagy, casto ani pasy, o ABS a dalsich vychytavkach vcetne zimnich gum uz ani nemluve... Az se divim, ze lidstvo nevyhynulo.
|
|
|
Mám li sedačku (možnost koupit) tudíž možnost dát dítě do sedačky a vézt ho bez sedačky protože je to jen kousek a sedačka se musí vyprat je nezodpovědnost. Zákon nezákon. Ale co, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu.... (nebo tak dlouho se jezdí přes zamrzlé Lipno až se auto propadne...to že se dosud něco nestalo neznamená že se to nestane) A zapoměl jste dodat že v té době bežně dostupná auta nebyla na stovce za 10s a stěží vůbec dosáhla nějaké vyšší rychlosti. BTW nevím jak jste starý já moc ne ale většina lidí kdy žili mí prarodiče rozhodně auta nevlastnila. Z toho taky pramenila hustota provozu.
|
|
|
A zapoměl jste dodat že v té době bežně dostupná auta nebyla na stovce za 10s a stěží vůbec dosáhla nějaké vyšší rychlosti.
A to ma byt argyment pro jejich bezpecnost? Ne, to je naopak argument *proti*.
to že se dosud něco nestalo neznamená že se to nestane
A zaroven to ovsem take neznamena, ze se to stane.
Mimochodem, nemame ty problemy s demografickym vyvojem mimo jine kvuli tomu, ze mit potomka je cim dal nakladnejsi? (do cehoz spada i ta detska sedacka, ale zdaleka nejen ona)
|
|
|
Hmmm takže podle vás čím rychleji auto jede tím je bezpečnější???? Zajímavý to názor. To zrychlení je otázka situace. Pokud se budeme bavit o provozu ve městě je rozhodně bezpečnější zrychlovat pomalu.
|
|
|
Jak moc ovsem od toho auta budu chtit, aby zrychlovalo, si urcuji ja, nebo auto? Co myslite? Jiste ze lepe zrychlujici auto je bezpecnejsi, prave proto, ze pokud ridic vidi, ze se na nej riti cosi, co uz nejde ubrzdit, muze s tim rychle neco delat. A jestli je bezpecnejsi zrychlovat pomalu? Neni, je to jedno.
A k te rychlosti - i rychlost jizdy si neurcuje vozidlo, ale ridic (tedy krome nejakeho maxima, pres ktere se to vozidlo nedostane). A ano, nekdy muze byt vyssi rychlost bezpecnejsi, nez nizsi. Takze Vase pripominky a namitky jsou prinejmensim stupidni.
|
|
|
Jo, to jsem taky slyšel, čím jede auto rychlejc, tím je kratší dobu na silnici a tak je vlastně menší pravděpodobnost, že se s někým srazí. Například když bych jel na červenou, čím rychlejc pojedu, tím kratší dobu budu v křižovatce...
|
|
|
Inu máte také možnost vozit dítě obrněným transportérem rychlostí 10km/hod - to by bylo rozhodně bezpečnější, než vozit ho autem se sedačkou. Děláte to? Ne? To jste ale nezodpovědné a nebezpečné hovado...
|
|
|
JJ zatím jsem Vaše argumenty vždy docela uznával, ale teď už jste zabředl do velkolepé demagogie. Bavíme se tady o něčem co dříve nebylo dostupné (jedno z jakého důvodu) ale dnes je a ty odpovědnější z nás to prostě použijí bez toho aby je k tomu nutil nějaký zákon a ty naprosto nezodpovědní to neudělají ani když ten zákon je. A pokud je mi dobře známo OT není zrovna běžně dostupná věc. Použiji li ale Vaší logiku - měl bych třeba doma Volvo XC90 ale děti vozil jen ve starém favoritu kamkoliv za jákehokoliv počasí protože "nějakej hrozně rozumnej důvod" dal bych se označit za nezodpovědného. Pořád se tady oháníte všichni tím jak jste skvělý řidiči jak umíte myslet dopředu a jak by se všechno mělo nechat na rozhodnutí řidiče, ale zároveň to svými názory popíráte. Jeden si neumí zjistit, že na vysočině je v zimě sníh a vjede tam na letních, další potřebuje vyprat potah sedačky tak poveze své děti bez ní a vzájemě se tady všichni poplácáte po zádech jak Vám to myslí a jak jsou ty zákony strašně omezující. Jen by mě zajímalo jestli by se autor článku takhle hrdě plácal po zádech kdyby se tam na těch letních někde rozmázl, nebo jestli se bude váš kolega plácat po zádech až ho někdo na té krátké cestě postranníma uličkama naboří a děti mu skončí v lepším případě, v nemocnici. A jestli i vo ho tady budete obdivovat a litovat jak on je ten skvělej odpovědnej řidič co prostě nemohl tušit že se na silnici vyskytne nějaký vemeno zrovna když bude prát autosedačku.
|
|
|
No to je mi sice líto, ale já nedělám nic jiného, než že dotahuju argumenty protistrany ad absurdum.
Sedačky a zimní gumy používám, moje auta nejsou zrovna malé nebezpečné plechovky. Ale mj právě proto, že, jak ostatně píšete sám, "odpovědnější z nás to prostě použijí bez toho aby je k tomu nutil nějaký zákon a ty naprosto nezodpovědní to neudělají ani když ten zákon je", jsem proti zákonům, které lidem nařizují na čem mají jezdit a jak mají v autě připevňovat svoje děti.
|
|
|
Takže jsme v podstatě za jedno já si taky nemyslím, že mít lejstro na všechno je nutné, stačí jednoduchá a obecná norma. Ani tady nikomu nic nenakazuji jen se snažím přesvědčit alespoň k zamyšlení se.
|
|
|
Vykazuješ masivní příznaky syndromu sráčství, které se vyznačuje pohledem na svět přes filtr druhu "co-kdyby".
Předpokládám, že ženeš děti do koupelny umýt si ruce, když pohladí psa nebo kočku - teda pokud jim to vůbec dovolíš nebo že mají helmičky jak na lyže, tak na kolo nebo na odrážedlo. Prostě můžeš být hrdý, že jsou v eurobezpečí. Bohužel bezpečí není spojeno ani s helmičkou ani se sedačkou ani s pásama ani zimníma gumama. To je spojeno s přemejšlením nad tím, co děláš. Tím, že používáš své talismany jako ochranu před nebezpečím, toto nebezpečí nemizí. V některých případech naopak oslabují tvou ostražitost. Ale to je každého věc... a proto nemáš žádné právo navážet se do někoho, že je nanejvýš nezodpovědný, když veze děcko jinak než v sedačce.
No a nakonec: Já mám stovku za 3 a spadl jsem vždy s helmiškou, bez helmičky nikdy - to proto, že bez helmičky/sedačky, bez pásů nebo na letních se prostě jezdí jinak - defenzivněji. Ale to těžko vysvětlovat někomu, kdo svěřuje svůj život a zdraví pestrobarevným talismanům kupovaným za dlouhé peníze, protože mu o nich šaman na TV obrazovce řekl, že bez nich jisto-jistě zemře.
|
|
|
Ty šamane tys mě vůbec nepochopil. A zjevně nepochopíš do tý doby než se něco stane. Tvoje věc až zase pojedeš bez helmičky defenzivně ale srazí tě někdo kdo jel offenzivně tak pak si budeš říkat, proč já idiot si tu helmičku nevzal. Já nijak nepochybuji o tom, že když má někdo děti v autě jen tak, jede bez helmy bez pásů tak si dává větší pozor ale okolo nás jezdí i kokoti kteří nevědí že že nejsi připoután, vezeš děti nalehko nebo vyjede z pozarohu někdo bez helmičky resp je jim to jedno, protože s oni jsou extrémně nesmrtelní řidiči co zvládnou každou situaci(případně potřebujou všem ukázat jak jsou zákony špatný tak budou ohrožovat sebe a všechny okolo na sněhu s letníma). A před takovýma (ano i tady na tomto webu takové potkáte) já se prostě budu bránit a budu to doporučovat každému bez ohledu na to jestli vo tom někdy někde nějakej šaman žvatlal v TV (tyto oduševnělé pořady stejně nesleduji) nebo na to nějakej eurohujer udělal spis. Já mám především svojí hlavu a tu bych rád na krku nosil co nejdéle. Takže pokud máte rádi adrenalin a jezdíte bez helmičky/nepřipoután je to vaše věc a váš hazard ale proč zbytečně hazardovat se životem svých dětí nechápu a nevím proč bych kvůli tomu měl být sráč možná trochu paranoik ale zase se mi zatím výhýbala vážná zranění díky tomu mému myšlení na co všechno by se mohlo stát a jak tomu zabránit podle tebe sráčství. Ale zase nejsem tak paranoidní abych se bál i pár kamer na ulici jak tady někteří jiní paranoiici předvádí (BTW děti nemám)
|
|
|
Tohle je roote nějeké cvičení v aplikované demagogii? Kdyby tenkrát sedačky byly, tak by je ti zodpovědnější používali, aby snížili riziko vyhynutí nebo svým dětem ušetřili úrazy a bolest při kolizích nižšího řádu.
|
|
|
Proto sis zodpovědně pořídil Volovo, že? 8o)
Jinak blahopřeji - příspěvek jako od Mistra...
No a jinak...za 2. čtvrtletí zemřely na silnici jen dvě děti - uhořely v autosedačkách. Rodiče prostě nedokázali děti vyprostit včas...a pak zabral pud sebezáchovy. Nechtěl bych být tím trubcem, který vybíral autosedačku. Ta nehoda je k dohledání, posluž si. Bylo to u Kolína.
Každej chleba má dvě kůrky...a i na zodpovědné-a-nemyslící jednou dojde. Možná bude v příští novele povinný nůž a hasící přístroj, kdo ví...a zase budete více ochráněni. Co na tom, že jedno nebo/ani druhé nebude 99% "nemyslících zodpovědných" schopno v případě potřeby použít, že?
|
|
|
Ta sama logika trebas muze i pravit, ze na silnici zemreli jen dve deti prave proto, ze se pouzivaji sedacky. Neni podivne, ze decka tak malo umiraji oproti predchozim statistikam ? Ve jmenu mistra Jary da Cimrmana, neprokazujes neco co zaroven vyvracis ? ;)
Vzhledem k tve obecne nizsi chapavosti cteneho textu tim nerikam, ze souhlasim s povinnym zavedenim sedacek ze zakona.
|
|
|
Pat&Mat je ukazkovy priklad toho, proc tvrdim, ze ty reklamy MD jsou uplne zbytecne vyhozene penize ...
|
|
|
Souhlas. Porad jsou jeste na svete lide, kterym se kupodivu pres vsechnu snahu nepodarilo vymyt mozky. Hruza!
|
|
|
Rozdil mezi nami je v tom, ze mne se ten zakon stejne vubec nijak nedotkne a blbce alespon castecne prinuti k rozumnemu jednani. I kdyz zrovna na tobe je videt, ze take ne vzdy.
|
|
|
Na hodnocení přínosu povinných zimních gum jsem skutečně hodně zvědavý. Doufám, že si někdo dá tu práci a někdy v dubnu to dá dohromady.
Bohužel se pohybujeme v lidském prostředí a nelze se na to dívat pouze z technického hlediska, tedy například že zimní gumy na sněhu lépe zabírají, dokonce ani z polotechnického ("testovací jezdec ohodnotil snow handling na zimních gumách o dvě hvězdičky lépe"). Relativní výhody plynoucí ze zimních gum začnou požírat relativní nevýhody plynoucí z myšlení, jednání a chování řidiče. Například vyjedou ven lamy, které dosud neměly se zimním provozem zkušenosti právě proto, že měly na autě jen letní pneu. Letos si koupili zimní a to v nich vyvolá potřebu na nich vyrazit do světa. Jiní řidiči zase neví, co to obnáší a že ani na zimních pneu si nemohou být jisti, takže budou přeceňovat svoje možnosti - já mám zimní gumy, tak co. Do třetice, existují provozní módy, kdy je zimní guma i v zimě horší než letní, a to taky bude negovat ten očekávaný pozitivní efekt. Výsledkem by mohla v lepším případě být nula.
S dětskými sedačkami je to podobně. Vůbec se divím, jak mohla naše generace vůbec přežít, když nás rodiče vozili nepřipoutané v autech s -0,5 hvězdičky podle EuroNCAP. Nebylo to náhodou tím, že radši jezdili opatrně, když měli děti v autě? Do srpna zahynuly v ČR při dopravních nehodách v autech dvě děti, obě seděly v dětských sedačkách. Dětská úmrtí asi nebudou ten hlavní problém na silnicích. Možná bude ale přístup tatínků, kteří naloží do tédéíčka tři sedačky, nalepí na zadní stěnu dvě nálepky Baby onboard a pak to prasí jako Paroubek z Ústí do Varů.
Mně udivuje nízká kvalita rozhodnutí, které se v tom systému dělají. Nikdo nepředložil žádnou analýzu, kolik nehod bylo skutečně zaviněno špatnou volbou obutí, policie do loňska ani nezaznamenávala. Připomíná mi to scénku z pohádky Dařbuján a Pandrhola. Tři mudrcové, od pohledu šarlatáni, říkejme jim třeba Řebíček, Šimonovský a Hanzelka, stojí u postele nemocného Pandrholy. Ani jeden neví, co Pandrholovi je. Jeden řekne:
- "To je moribundus!" (Je to špatnou volbou pneumatik).
Druhý:
- "Áno. Určitě to bude mori-bundus!"
Třetí:
- "Áno. Je to ten... mori... bundus."
Naštěstí tehdy měli tolik rozumu, že nezačali Pandrholovi léčit moribundus, protože by ho patrně uléčili k smrti.
|
|
|
K tomu druhemu a tretimu odstavci bych jen dodal, ze blbce ten zakon aspon k necemu donuti, kdyz uz neumi premyslet sam, ale sebevedomeho debila nikdy nedonuti nic, jen jeho vlastni smrt.
|
|
|
Tak. Moje sestra si před lety pořídila auto. A také zimní pneumatiky. Načež se vrátila z první vyjížďky za zimních podmínek dost otřesená. Po chvilce jen řekla "Jaktože se mi to klouže? Vždyť mám přece ty zimní pneumatiky!" (GoodYear, tehdá nejlepší dle testů).
Za čas jsem s ní jel. Z kopce. A už si nic nepamatovala. Povídám jí nerozjížděj to, tamhle za zatáčkou bývaj stojící auta, co nevyjely nahoru. 80-100 mm projela s cvakajícím ABS a brzdila i očima. Zase měla štěstí - zastavila 5-8 m od auta. (Tedy zbývalo jí méně než 10% brzdné dráhy.)
Letos se zase holedbala, že má ty zimní pneumatiky a já ne a že bych si je měl hned pořídit. Nicméně vyrazili jsem s tímto autem poprvé do zimních podmínek. Shodou okolností také s ní. Led, sníh, abych viděl, jak se to chová. Klouzalo to dle očekávání, vše jsem projel s vyjímkou jednoho kopečku, kde jsem to ani nepředpokládal: žulová dlažba pokrytá sněhem a ledem, bez jakéhokoli posypu, cca 14% sklon. Ale testovací jízda, tak jsem to chtěl zkusit. Tedy žádné tahání, byl to kopeček, ze kterého se dalo bezpečně zcouvat na rovinku a kolem nebyla žádná auta. Jinak bych tam nejel.
Tak se holka pošklebovala, že jí by se to nestalo a že její zimní ani neproklouznou, ani při rozjezdu. Což mě zarazilo; že si neuvědomuje, že se jí to při rozjezdu neproklouzne kvůli ASR (nebo jak je ta zkratka) a při brždění ABS. Tak jsem zjistil, že si myslí, že to bylo opravdu zimními. A že nezná princip, výhody a nevýhody ABS. (Ale měla dost rozumu, že se potom nepokoušela vyjet ten testovací kopeček. Ani s nejlepším autem, co jsem měl v ruce - Imprezou Sti na zimních bych ho nevyjel.)
Načež druhý den, se svým chotěm, na zimních zapadli do škarpy.
Tolik mé zkušenosti se zastánci zimních pneumatik: vždy a všude.
Tam kde jezdím já byly od 1.listopadu zimní vhodnější 3 dni, letní 57 dní. A ty 3 dni jsem nebyl nucen vyjet; resp. jet do podhůří, kde jsem to zkoušel. Tolik má soukromá statistika.
|
|
|
Ona vrana k vrane seda a tudiz jaky jsi ty, takove je i tve okoli. Podle toho ovsem nemuzes posuzovat vsechny.
|
|
|
Promiňte mi mou smělost, ale jaká je souvislost mezi povinným používáním zimních pneu a faktem, že něčí sestra je - při vší úctě k ženám - ouplná slepice???
|
|
|
Zhruba ta, ze kdyz je nekdo "ouplna slepice", tak to ani ultrasuperzimnigumy nevytrhnou.
|
|
|
Což ovšem není odpověď na Artieho otázku.
|
|
|
Jak jsi přišel na to, že je úplná slepice?
Jsem si jistý, že není. A jsem si jistý, že má větší znalosti, nežli průměr.
Prostě má stejné znalosti, jako zde přibližně polovina diskutujících. Také říká "Zimní gumy dobré, áno." Aniž tuší, proč dobré. Anebo proč ne dobré. Prostě dobré.
Pokusil jsem se na jejím příkladě, kterou dobře znám, ukázat, jak zastánci "zimních pneumatik vždy a všude" přemýšlej" a jak se ke svému "názoru" dopracovali.
|
|
|
No, promiň, ale podle toho jak jsi to popsal tak to vyhlíží, že máš sestru nesvéprávnou.
A "ouplná slepice" je v kontextu toho jak jsi jí vylíčil docela umírněné... :-)
|
|
|
On ten "xf" nepusobi o moc svepravneji, takze jak uz jsem psal vyse - vzhledem k tomu, ze vrana k vrane seda a tudiz se "xf" nejspis pohybuje mezi stejne nesvepravnymi jedinci, tak muze mit pocit toho sveho "vzdy a vsude". Ovsem na zimnich pneu nejezdi jen takovi nesvepravni jedinci jak se panu "xf" muze na jeho prvni pohled po svem okoli zdat ;-)
|
|
|
OK. Tak tedy ouplná slepice. (Tedy mám pocit, že je zde sjezd svatých, co nikdy nedělají chyby a nikdy netvrdili nějakou pitomost.)
Ale jak potom nazvat některé zde diskutující? Stejně jako ona, zde tvrdí pitosti, a stejně jako ona si tím jsou jistí. A stejně jako ona tyto chyby vnucují ostatním. A také o tom mnoho nevědí. (A na rozdíl od ní, jsou někteří i dost agresivní.)
Říkám si, pokud je ona ouplná slepice, tak jak by asi nazval Kryton z Červeného trpaslíka třeba takového i-fose?
A mimochodem, na rozdíl od mnoha zde diskutujících, ona zatím nikoho nenabourala a neohrozila tak cizího člověka na zdraví a životě. Sice to má teoreticky špatně, ale není zas tak arogantní a agresivní, aby se to stalo. Ty některé z nich znáš. Tak kdo měl kolik bouraček?
|
|
|
Agresivne tady svoje pitomosti (typu "vždy a všude" nebo "zimní vhodnější 3 dni, letní 57 dní") vnucujes hlavne ty, aniz bys predlozil nejake argumenty - ja tady argumentu proc jsou zimni v zime (i na suche silnici) v CR vhodnejsi predlozil uz dost. A pokud te to opravdu zajima, tak jsem mel za dvacet let jezdeni dva drobne tukance a ani jeden z nich nebyl mnou zavineny (pricemz k tomu druhemu tukanci by vubec nedoslo, pokud bych uz mel zimni pneu - mel bych totiz kratsi brzdnou drahu, holt podzimni prechodne obdobi, kdy vecer uz klesaji teploty pod 7 stupnu). Fakt ze se pohybujes mezi sobe a tve sestre podobnymi opravdu neznamena, ze na silnici nejsou i rozumnejsi ridici. BTW ted tvrdis, ze tvoje sestra nikoho neohrozila a pritom vyse sugestivne popisujes jak okoli ohrozuje ona na zimnich a ty na letnich a to ze jste jeste nic nezpusobili je hlavne otazka stesti a nahody ...
|
|
|
Nebylo by lepsi, kdybys ses pokusil vymyslet, jak ty blbce ze silnic dostat, nez kdyz se snazis jim udelat takove podminky, aby mohli jezdit i na snehu?
|
|
|
Ale oni bohuzel jezdit budou furt, ale jsem malinko klidnejsi, kdyz jejich blbost aspon trosku eliminuji zimni gumy, ABS, ESR atd. Ted jsem se prave vratil z Liberce a neveril bys co v tom dnes opravdu silne zasnezenem meste nekteri dokazou vymyslet :-( Nastesti debila s letakama jsem potkal jen jednoho a nastesti v miste, kde sel pomerne snadno objet, akorad mu do toho kopce evidentne nestacila cela silnice, takze jsem si musel vycihnout moment, kdy se klouzal doprava ...
|
|
|
Pocit nesmrtelnosti potom ale mohou dávat pásy, ABS, ESP, airbag či sportovní brzdy a vpodstatě všechny povinné i nepovinné bezpečnostní prvky. Chápu to tak, že každý z těchto prvků samostatně tě neochrání velkou měrou před nehodou a lze je podobnou falzifikací jeden po druhém vyvrátit. Ale domnívám se, že dohromady to už může být vcelku slušné a v tomto kontextu chápu i zimní pneumatiky (pravděpodobnosti rizik se jak dobře víš násobí).
Nechápu ale tvoji kritiku dětských autosedaček. Voláš po statistikách a studiích. Úmrtnost dětí při nehodách klesá a rapidně v posledních pár letech a letos to bude výjimečně nízké číslo. Není to právě argument pro autosedačky (to že zemřely dvě děti právě v dětské autosedačce mi přijde jako argument irelevantní a podpásový - když jsou sedačky povinné tak je zjevně velmi vysoká pravděpodobnost, že dítě, které se zabije bude právě v autosedačce a nikdo netvrdil, že autosedačka zaručuje přežití při jakékoliv nehodě)? A co vážná a lehká zranění? Už fyzika ZDŠ říká, že dítě v autosedačce má lepší vyhlídky než to jak jsme jako malí jezdili v autě, kde byl připoután často pouze řidič.
To, že jsme přežili je sice krásné, ale ten co nepřežil ti to už nepoví takže asi tak.
|
|
|
S obutím mám zhruba takovou zkušenost. Bydlím na jednom z pražských kopců, kde je docela prudký svah, kočičí hlavy, spousta serpentin a v zimě se babičky plazí po čtyřech, aby dolezly dolů na tramvaj. Takže můžu celkem spolehlivě testovat. Na feldě jsem měl dost unavené Matadorky celoroční a na sněhu a ledu nic moc, celkem brzo se utrhly. Dal jsem nové a vyjel jsem kopec, kde ňáká oktáfka 4/4 skončila v půli kopce(ale nevím, proč, jen prostě hrabala a prd). Toť test první. Další test provozuji denně, kdy se radostně vracím z práce a v jedné obzvláště zakroucené serpentině stočím kola nadoraz, dám plný knedlík a podél obrubníku driftím do kopce. Je to zábavné. Při prvních mrazících a vlhku mi to ujíždělo ke středu docela fest - na letních na služební fobii. Ten den jsem dal zimní a nedriftil jsem skoro vůbec, jakoby se gumy zakously. Dost rozdíl. Ten samý den jsem přesedl do služebního MB S-classe. Resp.firemní byl v servisu a majitel jednoho hotýlku nám půjčil své AMG 550. Varoval mně, že ještě nemá zimní, abych dal pozor. tak jsem testoval a ty potvory držely jak přibitý. Ani ABS, ani ASR si neťuklo, ticho a klid. Takže z těchto všech užitých parametrů testu mi zhruba vyplynulo, že u gum 800,-Czk /kus je možná "sofistikovanost" vzorku + směs, ze které se guma peče + vzorek + možná eště něco - určujícím faktorem, jestli wohnout skončí v příkopu nebo ne, pokud by i na letních měl v místě nehody problém. Gumy, kde pořizovací cena jednoho ráfku s jednou gumou vyjde na 50.000,., jsou schopnosti letních v zimě výrazně výš, než jakákoliv sada zimních z Lídlu u pokladny pro nejvýše 5 položek. Chápu, že guma za vosumset bude mít méně sofistikovanou směs, než guma za osm tisíc. Ale dobrá celoroční matadorka nebo Barumka vůbec nebyla špatná, měl jsem je kdysi na R25 a nezklamaly nikdy. Tipuju, že rozdělit gumy na letní a zimní prostě jen zdvojnásobí zisk výrobcům gum pro socijálně slabčí, hlavně když daj pozor, aby to s drahými ingrediencemi nepřehnali. Na ty modrý ptáky boháče si ale nepřídou, tak dobrá guma stojí dardu, páč voni to vůbec v zimě neměněj...protože docela slušně drží i letní nízkoprofilová v zimě. Teď ještě otestovat drahé zimní a vim už všechno. Ale nejezdím moc po horách, takže tam ať se vyjádří někdo zasvěcený. Já mluvím o jízdě po městě, okreskách a dálnicích bez extrémních kopců a závějí. Takže závěr je, že je lepší si někde v klidu vyzkoušet, co mi ta guma ještě udrží a pak na to prostě myslet. Howgh.
|
|
|
Vidis, ja je pred nejakymi deseti lety vyzkousel na me tehdy sluzebni Felicii a potom i na Octavii z pujcovny. Rozdil neznatelny. Mimochodem, s tou Octavii jsem navstivil zavej v prikopu prave se zimnimi gumami, s letnimi se mi nic takoveho mimochodem nikdy nepovedlo... ;-)
|
|
|
Nechceš to trochu rozvést? Jinde píšeš, že jsou letní v zimě na suchu lepší než zimní a teď zas že rozdíl nejde poznat. Tak kdybys to nějak upřesnil.
|
|
|
To, ze jsou lepsi, vyplyva z mereni v testech, rozdil je treba 7%, coz sice muze nekoho zachranit pri nutnosti prudkeho brzdeni, ale pocitove z toho mista za volantem je ten rozdil nerozeznatelny.
|
|
|
Nechci Tě Roote plácat po zádech, ale tohle bych podepsal...
|
|
Žel je to realita dnešních dní a vypadá to že to bude se zimákama ještě horší. Ministerstvo dopravy slíbilo, že po dvou letech vyhodnotí používání značky Zimní výbava a přijme patřičná vylepšení. Takže se podle mne můžem těšit že to dopadne podobně jako na Slovensku. Zimáky povinně od listopadu do konce března a šmytec. Takže můžem nadávat a kroutit hlavou jak chcem. Stejně to dopadne jak páni rozhodnou a jak si bude "gumárenská loby" přát. V březnu se můžou teploty přiblížit i ke 20 st a tak se budem smutně dívat jak taje vzorek na zimákách za pěkných pár tisícovek a budem přemýšle o tom jak to funguje nebo snad by mělo fungovat v demokracii. Všem odpůrcům povinné zimní výbavy ZDAR.
|
|
|
Pro tyhle případy si archivuj sadu zimáků, a nech je zrát jako víno. Časem guma ztvrdne a pak nebude ubývat tak rychle :-)
|
|
|
Ale bude mít tak blbé jízdní vlastnosti, že je lepší, aby ubývala.
|
|
|
No to je sice pravda, ale liteře zákona bude vyhovněno (ducha bych tam ani nehledal...) :-)))
|
|
|
Problém je někde jinde.
Zimní guma je užitečný nástroj, který je výhodné používat.
Bohužel, ne za každých okolností. Lidské plémě v českých krajích je zřejmě nesvéprávné, tedy má nařízeno kdy a kde gumy použít - a tím je fuč největší výhoda zimních gum - tedy, možnost nasadit je jenom pro určité podmínky (sníh, břečka).
Nejsem odpůrce zimní výbavy, a byl bych vůl, kdybych byl. Jsem odpůrce jakýchkoli směrnic na to, jak mám zimní výbavy užívat, neboť - nic ve zlém, domnívám se, že to vím sám nejlíp.
|
|
|
Jednoho takového "odpůrce" jsem v sobotu v podvečer tahal z příkopu na křižovatce silnic 289 a 290. Chlapec si jel zalyžovat a asi myslel, že silnice bude nahoře na kopcích stejně suchá a vymrzlá, jako dole u Turnova. No nebyla.
Já na autě zimáky mám, protože jezdím do hor a měl jsem je tam vždy, zákon nezákon.
Když je ale někdo tak blbý, že si je neobuje a jezdí na hory, tak by alespoň hrozba postihu mohla část těchto "inteligentů" omezit. Kvůli tomuhle jsem zmeškal dobrou večeři na kterou jsem si dělal hlad celé odpoledne na sjezdovce.
|
|
|
No a jakpak byl "odpůrce" omezen? Nijak. Měl jste se na tahání vykašlat a odvézt ho do Vysokého, ať si sežene traktor nebo vejtřasku. Omezilo a poučilo by ho to o trochu více.
|
|
|
No, blbec nebo ne, když vidím někoho jak je v nesnázích, tak mu taky pomůžu, pokud mám tu možnost.
|
|
|
Měl v autě dvě malé děti, lano přichystané, zdržení bylo celkem asi 20 minut. Je mi prostě blbé nepomoci, mohu-li Když jsem mu řekl, že je vůl, když jezdí do kopců na letňákách, uznal. Je otázkou, jak prostě lidem dostat do krve nějaké návyky. Chytrému stačí napovědět, hloupého by mělo něco trknout. Jestli je to jen a pouze zákonná povinnost, to nejsem sto posoudit, ale pořád lepší něco, než nic.
|
|
|
Děti by mu jistě nechcíply, taky si je mohl vzít s sebou a měl by tím lepší vyjednávací pozici při shánění traktoru za dobrou cenu. To tvé "trknutí" má ve vohnoutově výkladu jediný význam: "však on mě zase někdo vytáhne".
Myslím, že teoretická možnost (v tom smyslu, jaký představuje praktická ochota vymáhat postih za nějaký diletantsky vymyšlený nařízení v dopravě v ČR) někoho za něco postihnout ještě v české dopravě nikoho k ničemu nedonutila. Nebo máme "nula" zabitých v provozu a nehody vlastně už hlásíme jen pojišťovně, protože jsou to jen lavóry a rozbité blinkry od špatného odhadu na parkovišti? Ne. Doprava se u nás řídí přirozenými zákony jako všude jinde v přírodě a politici ani jejich ploskolebí poskoci na to mají pramalý vliv, protože svou práci nedělají...a když, tak ji dělají blbě.
|
|
|
Měl jsem v autě svoje děti a ženu, a nepřišlo mi účelné provádět nějaké manévry s výměnou osádky. Zejména protože bylo 10 pod nulou a nebudu někoho s dvěma děckama vysazovat do toho mrazu ve tmě někde ve Vysokým, aby tam v sobotu večer sháněl traktor. Prostě jsem ho přivázal a vytáhl na dvojí zatáhnutí. Nebyl zapadený moc hluboko, ale sjeté letní a auto bez uzávěrky nebo ESP nemělo trakci, tedy nemohl ven sám.
Doprava se u nás řídí přirozenými zákony v mantinelech určených nám státem (námi). To že policajti nedělají, co mají je smutná pravda a důsledkem je mimo jiné i přebujelý právní bordel. Stačilo by vymáhat několik jednoduchých základních pravidel, ale stále a bez debat.
|
|
|
Nebylo mým úmyslem řešit tuto konkrétní situaci (obsazenost aut a podobně), jen jsem chtěl naznačit, že než "vychovávání" pomocí zákonů, je daleko lepší dotyčného nechat jeho blbost pořádně vyžrat.
|
|
No jestli jezdíš v zimě na letních gumách tak si prostě nezodpovědný blbec. Ta zimní guma se chová i na promrzlé suché silnici jinak než letní. Ta směs je jiná.
Bydlím v úpatí Krušných hor a nevěřil bys kolik blbců přijíždí na letních gumách a snaží se dostat na Božák. Celou cestu sucho, ale jakmile se dostanou k 700mnm, najednou všechno jinak. Nejčastěji mají Pražskou nebo Středočeskou značku.
|
|
|
Zimní guma má na suché i mokré vozovce lepší vlastnosti než guma zimní - viz výsledky testů např. v AutoBild.
Zimní guma má jedinou výhodu - na sněhu. Proto je tvůj příspěvek platný jen z poloviny. A na druhou stranu - pamatuju si, jak nás před 25ti lety vozil tatík na chalupu do Jeseníků. Jeli jsme na univerzálních protektorech Fiatem 125P a potom Š120L a vždyky jsme dojeli. Je to o to divnější, že od roku 1997 nebyla (až na tu předloňskou) pořádná zima jako tehdy každým rokem, kdy tam bývalo i víc než metr sněhu. A silnice se tam stále jen pluží a posyp škvárou/pískem je tam fakt vzácné koření...hm, hm, hm...
|
|
|
> Zimní guma má na suché i mokré vozovce lepší vlastnosti než guma zimní...
Cos to chtěl napsat?
> Jeli jsme na univerzálních protektorech...
Univerzální je taky něco trochu jinýho než to, čemu řikáme letní guma.
> ... Fiatem 125P a potom Š120L a vždyky jsme dojeli.
Obě auta s pohonem zadních kol, že?
|
|
|
Uz jsem to tu psal. Podle me osobvni zkusenosti prestava letni guma pod cca 7 stupnu na mokre vozovce fungovat vubec. Ne ze by dokonce byla lepsi nez zimni - naopak je nebezpecna.
Proste to klouze jaxvina. Vyzkouseno napr. na Pirelli P7.
Takze to prohlaseni o 'lepsich' letnich gumach neberu ani nahodou. Letni proste pri nizsi teplote ztvrdne a nedrzi. Mozna se najdou vyjimky, ktere neklouzou, ale na takove generalni prohlaseni, ze letni guma je mimo snih lepsi, to samozrejme nestaci.
|
|
|
Prý nejsou letní a zimní, ale spíš letní do tepla, letní do studena, zimní do tepla a zimní do zimy. U sportovních gum se navíc čeká, že s nimi nepojede důchodce, ale že se jízdou taky dost zahřejí.
Zimná do zimy jsou třeba Continetal VikingContact, které se prodávají v zemích severní evropy a u nás o nich nikdo neslyšel.
Když při teplotě kolem nuly srovnáváš letní do studena a zimní do tepla, tedy středoevropský mainstream, tak zjistíš, že na mokrým je to skoro stejný.
Když vezmeš letní do tepla (možná tvoje P7) a zimní do tepla (běžné středoevropské zimná gumy), tak je to najednou nebe a dudy.
|
|
|
Řekl bych, že ty obecné teze takto neplatí. Co dokáže jeden test Autobildu....
Při testu se vzaly konkrétní předem vybrané (ne náhodně) pneu, mezi které byly zařazeny i jak vy říkáte "letní do zimy". Letní jakžtakž obstála. Bohužel mě pak zklamalo jak dalece zevšeobecňovat, při honbě za podporou svých argumentů zde na DF, jsou někteří přispěvatelé schopni.
Máte sice částečně pravdu, ale stejně to nic neřeší, protože se dopouštíte stejné chyby jako autor článku. Ano se svojí letní do zimy dojedete po mokré dálnici k Vysočině, jak ale pak dál, když na Vysočině bude místo mokra sníh?
|
|
Od doby co jsem v koloně na D1 zůstal kvuli kamionákům a nezodpovědným řisdičum na letních trčet přes 9 hodin bych každýho bez zimních ***** :-)
P.S. vlak (a zejména pendolino) je rychlejší osobáku s minimem rizika zpoždění či čekání. Pokud vezu do Brna/Bratislavy jen sebe. což je často bnechávám vůz doma a jedu vlakem. zkuste to taky
|
|
|
Jak víte, že jste tam trčel kvůli někomu s letními gumami? Co když to byl někdo, kdo měl zimní, ale jel jako prase, protože si myslel, že se zimními se mu nemůže nic stát?
|
|
|
Hehe, pendolino je pry rychlejsi nez auto... :-)))) Takhle jsem se po ranu uz dlouho nezasmal. Na tehle trase neni ani rychlejsi ANI NAHODOU (a to srovnavam se situaci, kdy dodrzujete predpisy a jeste si zajdete cestou nekde na neco mensiho k jidlu).
|
|
Autor staví argumantaci na premise, že dokud je dálnice sjízdná, tak ho ta ošklivá dopravní značka nemá co nutit jezdit polosjízdnou alternativou. O čem by ten článek byl v případě, že by musel alternativní cesty užít "značka/neznačka"?
|
|
|
Pokud vím, tak v případě objížďky je předem známá objízdná trasa okamžitě určena SÚS příslušného úseku dálnice k ošetření dle dálničního standardu (množství soli a četnost průjezdů) Pokud by se tedy něco takového stalo, byla by ta objížďka do hodiny stejná jako dálnice.
Je to právě kvůli kamionům, které zimní pneumatiky nemají a mít nemusejí.
|
|
|
Uplne jsme se nepochopili. Uvazujme situaci, kdy si na letnich gumach jedu po krasne suche a vymrznute dalnici a hle - dopravni nehoda, spadly most, meteorit, stado mamutu jez se nechce hnout z mista. Zkratka situace nalezejici neodmyslitelne k doprave samotne. Nucen uzit objizdne trasy, nadaval by autor na vlastni blbost, nebo by nenadaval vubec? Nebot vice moznosti nevidim.
Nejsem zastancem povinne zimni vybavy, jen mi pripada, ze je clanek postaven na pro mne absurdnich argumentech.
|
|
Občas mi přijde, že se nějaká problematika na tomto webu tak dlouho rozpitvává, že pak jsou některé články dovedeny až do absurdna.
Navíc tu někteří stahují kalhoty už daleko před brodem. Ten kdo daným úsekem jenom projíždí a nesjíždí z dálnice tak ho ta značka prakticky nemusí zajímat. Nemyslím si, že se najde tak tupý policajt, že by v zimě na dálnici na těch pár kilometrech na Vysočině zastavoval auta a kontroloval gumy.
|
|
Tohle my Češi umíme báječně... Vezmeme nějaké pravidlo, které nám buď nevyhovuje nebo které je nějakou skupinou lidí pranýřováno (potažmo obojí) a najdeme si tisíce výmluv, proč to nemůžeme splnit.
Nechci se nějakého pravidla zastávat, ale co tady předvedl autor je švejkování, vymlouvání se a vystavování ega na odiv. S ohledem na to, že jsem zařizoval přezutí jednoho auta 23.12. odpoledne, a to ne v Praze, tak můžu jednoznačně prohlásit, že minimálně "nestihnutí přezutí" je výmluva a projev autorovy neschopnosti a lenosti.
|
|
|
1) Negeneralizuj. Ne všichni zde jsme Češi.
2) "Nestihnout přezout" není odvislé jen od toho, že někdo nemá od října do konce roku 2 hodiny čas na přezutí, ale třeba taky od toho, že potřeba někam se přepravit vznikne neočekávaně a vzhledem k termínu už není možné stihnout přezutí i když má člověk zimní gumy v kufru.
3) Jsi ze všech nejlepší, Honzíku!
|
|
nezlobte se, ale to co jste napsal je opravdu blábol, ale naprosto neskutečných rozměrů. Jasně z toho plyne, že pokud si nestihnete nasadit kondom tak HIV vás možná obloukem mine
|
|
|
Dost zvláštní způsob, jak vyjádřit, že autor napsal pravdu...
|
|
Netušil jsem, že skutečně existují lidé, evidentně gramotní, kteří si pletou gumy ZIMNÍ a SNĚHOVÉ...
Mám s tím trochu morální dilema, ale autorovi článku bych přál, aby vozidlo na letních gumách poslal někde na náledí smykem do příkopu tak, aby se nikomu nic nestalo, třeba by se mu rozsvítilo.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zimní výbava zas a znovu...
|