D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Pomoc při výběru auta
    Vydáno 29. 05. 2011 (11572 přečtení)

    Ráda bych se obrátila na čtenáře tohoto blogu s prosbou pomoc při výběru vhodného auta pro několik nadcházejících let.

    Více či méně úspěšně jsem nejvíce pilotovala Felicii, Fabii, různé verze Oktávek, Ford Escort a Fusion, VW Passat, Citroen Xantia a v poslední době Renault Twingo. Ikdybyste mě zabili, nedokážu mezi jednotlivými značkami najít víc, než deset rozdílů. Jakkoli.

    Nejezdím žádné dlouhé štreky, pouze popojíždím po Praze, občas i 50 - 100 kilometrů mimo Prahu - nicméně cokoli na naftu odpadá, v zimě bych to na těch 700 metrech na nákup a zpátky utýrala k brzké smrti.

    Jsem buchta, takže auto musí být dostatečně blbuvzdorné. Prostě nastartuju a jedu. Olej a vodu v ostřikovači a chladiči si ještě občas zkontrolovat (v případě chladiče a ostřikovačů i doplnit) dokážu, ale tím to tak nějak končí. Kdybych někde píchla pneumatiku, tak nůžkami z autolékárničky zkrátím nohavice u kalhot na nezbytné minimum a jdu stopovat nebo volám asistenční službu. Stydím se za to, ale lepší to už asi nebude.

    Takže auto by v ideálním případě mělo být nové. Nic proti ojetinám, ale na objíždění bazarů a individuálních inzerentů nemám ani čas ani chuť a tím, že auto zařadím nejspíš do odpisů, ani potřebu. Ten opruz s ojetinou by mě v důsledku vyšel dráž, než nové auto. Pokud by měl někdo tip na dobré, bazarové auto, sem s ním, ale sama do toho nejdu. Barevných popelnic nám před barákem stojí fůra, netřeba k nim přidávat další. Šikovných lidí ze servisu mám sice ve svém okolí několik, ale já s tím autem chci primárně jezdit po Praze, ne po servisech.

    Dále musí být malé; ve většině případů tam vozím pouze svoji ctěnou osobnost, jednoho spolujezdce a (menší) nákup. Moje zkušenosti však praví, že i do Twinga se dá dát toto i toto zárověň, aniž by komfort řidiče i spolujezdce (dá-li se o nějakém komfortu v Twingu mluvit), jakkoli klesl. Opravdu mi stačí když po složení zadních sedadel vznikne kufr, která mají ostatní auta jaksi defaultně. S autem potřebuju hlavně zaparkovat i na menších parkovacích místech a otočit se na “pětikoruně”.

    Výkon/objem neřeším, stačí málo, něco ve stylu “natankuju za pět set a mám na dva měsíce pokoj”. S ohledem na stav pražského provozu a českých silnic je mi fakt, že to dokáže jet 200 za 2 a půl vteřiny tak trochu k ničemu.

    Cena - nejlépe do 400 tisíc korun (ideálně 250 - 350 tis. Kč) za třídvéřový, čtyřsedadlový vůz (u malých aut jsou dveře moc malé a sloupek mi často - zejména u Fábie bránil ve výhledu), v nějaké rozumné výbavě (pár airbagů, posilovač brzd a řízení, centrální zamykání, el. ovládání předních oken a polohování zrcátek, mlhovky,...). Nepotřebuju (a ani nechci) klimatizaci, parkovací senzory, zadní el. okénka, kožená sedadla, vyhřívaná sedadla, polohovatelný volant u spolujezdce a fůru dalších kravinek a fíčur.

    Stahovatelná střecha, ať už plátěná nebo plechová by byla výhodou, už ne však nutností - nenarazila jsem na žádný malý a cenově přijatelný čtyřmístný kabriolet a 430 kolíků za Peugeot 207 CC nedám ani omylem. Renault Wind je na pohled ošklivý a IMHO navíc k ničemu -občas tam prostě potřebuju nacpat nečí nákup v IKEA, případně 3. osobu. Svého času mě lákal Citroen Pluriel, ale nepraktičnost naštěstí zvítězila nad designem.

    Rovněž by auto mělo být jaksi barevné, snažila jsem se to v sobě několikrát neúspěšně potlačit, ale ta žlutá nebo zelená mi prostě ladí ke kabelce nejlíp.

    Horcí favoriti zatím jsou:
    Suzuki Swift
    (další) Renault Twingo
    Citroen C3

    Za případné návrhy a tipy předem děkuji.


    18.05.2011 Katharina

    P.S. od D-FENSe. A když už jste v tom, můžete klidně pomoci i mě. Specifikace:
    - benzín
    - to, čemu se tady říká "nižší střední třída"
    - nesmí být širší nebo delší než Seat Leon II, ten se mi maximálně vejde do garáže
    - více 100 koní
    - nikdy ne kombi
    - ne z Číny, Ruska, Mladé Boleslavi
    - ne Toyotu
    - 40% město, 40% mimo město, 20% dálnice
    - většinou s tím jen jezdím do práce, žádná zábava, žádná relaxace, je to předmět denního užití
    - kufr nehraje velkou roli
    - cena zhruba 400k, když ušetříte, pošlu vám z dovolené pohled, když to bude o něco víc, tak se z toho taky nepotento.

    Vypadli:
    - FIAT Bravo T-Jet kvůli spotřebě, podvozku a řazení
    - Alfa Romeo Giulietta kvůli motoru T-Jet a buzerantskému vnitřku
    - VW Golf, protože jsem z něj otrávenej
    - Ford Focus Mk. II v libovolné podobě, protože na něm příliš kchatovali kchosty
    - Mazda 3, protože je hnusná jak prdel a navíc je to zamaskovaný focus

    Ve hře jsou:
    - Opel Astra H 1.4 Turbo ve výbavě Sport
    - A-R Giulietta, když si ten vnitřek odmyslím
    - Honda Civic 1.8
    - Mitsu Lancer
    - vzít nějaké jiné auto za 300k a koupit manželce něco hezkého

    Děkuji. D-FENS


    [Akt. známka: 2,19] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 342 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.