D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Seat rulezz alias VW Group story
    Vydáno 20. 12. 2008 (10528 přečtení)

    Tak jsem se konečně dostal k výměně a vyčištění více opotřebovaných či silně znečistěných komponentů mého bavorského kamaráda. Byl jsem moc rád, že se mi vše podařilo vymontovat za jeden den, ale uklidňujíc se, že se u mne v garáži nachází další provozuschopný vůz jsem následné uvedení do kompaktnější formy rozvrhl do zbytku pracovního týdne.

    Ještě tentýž večer jsem manželku odeslal na ozdravný pobyt do místního centra pokleslé kultury Disco D123 a těšil se, na klidný večer plný vytoužené samoty. Můj malý syn byl ovšem jiného názoru, dal mi rychle najevo, ze bez Sunaru ani ránu a tak se vyjelo směrem Hyper turbo Kaufland market, kde sídlí místní lékárna.  Tato cesta se mi ovšem opět stala osudnou.

    Můj druhý vůz se vzrušujícím jménem pana Cordoby s datem produkce 11/2002 1.9SDI si spokojeně chrochtal a já se nechával opájet příjemným drnčením plastů v interiéru a závratnou rychlostí poskytované jmenovaným technickým zázrakem, vzdáleným příbuzným výrobníku dehtu. Vzpomínal  jsem na cestu uskutečněnou před měsícem, kdy se ve 160ti kilometrové rychlosti po HIGHWAY Olomouc -Mohelnice najednou objevil ve zpětném zrcátku oblak kouře, tvářící se tak kamarádsky jako chiptuning od firmy ABC. Jelikož v tu samou chvíli začala prokluzovat spojka, spojil jsem si to s těžce natočenými 80tis km a tím že u VW group je možné fakt vše. Diagnostika servisu však byla neúprosná - převodovkou si udělala výlet rotující hřídelka a udělala roztomilý kuk otvor do bloku převodovky, olej natekl do spojky a ta se spálila. Po optání, jestli je normální, když převodovka zkolabuje v 80tis, mi bylo v autorizovaném servise řečeno, že je to opravdu bohužel normální, jelikož jakýsi zkurvysynoidní konstruktér z mateřské shit fabriky s dvojitýma vidlema ve znaku, opomnel, že diesel má trošku jiný točivý moment jako benziňák a doporučil tyto převodovky montovat i na SDI motory, nicméně asi někde soudruzi udělali chybu a stejná potěšující událost  se čas od času ukáže i na benziňáku.

    Znaje cen náhradních dílů, jsem suveréně vytočil číslo nejbližšího vrakoviště a očekával podobnou sumu jako u všech trošku slušnějších převodovek, tj. plus minus 5 tisíc. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem se dozvěděl,  že všechny ostatní VW převodovky sice stojí od 3-5tis, ale zrovna tento typ stoji 20tis jelikož je žádaný. Ceny se shodovaly po cele republice a tak jediná šance byla známosti a po dlouhém bádání bylo zjištěno, že tato revoluční převodovka, je po menších úpravách shodná,  s neméně revolučním typem převodovky montované do VW Scirocco v sedmdesátých letech, nyní ovšem s cenovkou 2000,-Kč. Tedy s hruba 30ti letým rozdílem, ale u VW je možné opravdu vše. DAS AUTO koncern dokáže například odebrat válec z motoru Shade 1000MB a poté to prodávat jako proslulý HTP trhač  a to již je současnost. Nasazení a rozchození bylo dílem půl dne a bylo po problémech ... HURRÁ, jedééém, vykouzlil jsem roztomilý načernalý obláček dýmu a rozloučil se se servisem.

    Tedy až do dneska, dnes při dechberoucím rozjezdu umožněném atmosférickým dieselem se ozvalo zlověstné křupnutí nevěstící nic dobrého. AAAANO, pochopitelně kilometrový průběh je nyní již závratných 81tis a ulomil se pravý homokinetický kloub. Je velmi příjemné stát uprostřed křižovatky, sledovat obsazené Felície mířící do Kauflandu, sledovat kostkované kabáty a roztomilé kloboučky se zmijákovým vzorem na hlavách osazenstva těchto vozů a omluvně gestikulovat až do příjezdu odtahové služby.  Krásný to pocit.

    Tedy, jediné co se mi zda povedené na tomto voze, je alespoň design, díky bohu to je španělský výtvor, vše co je vyrobené přímo VW group je velmi nestabilní, tedy až na ty...ehm..kluci španělský odpadávající plasty v interiéru, sice tedy zatím nejsou příplatkové jako u VW, ale vzhledem k tomu, že bez kliček se špatně vystupuje dětem, klidně bych za kvalitnější materiál nějakou tu korunu pustil. Co k tomu dodat? S láskou vzpomínám na Ford Escort 1.8 benzin, který si vyžádal ve 190 tis. novou spojku a výměnu nemocného ventilu volnoběhu. Dnes ve svých 290 tis je po motorické stránce ve velmi dobré kondici, rozhodne mě nikdy, opravdu nikdy nenechal stát uprostřed silnice jako tyto německé vergl komponenty. Díky bohu, že tomu dělají španělé karoserie, jinak by se to rozpadalo za jízdy. No, nic, zítra si doskládám svoje hodné BMW, to je zatím s Fordíkem pojízdné a Seatek půjde opět do servisu. Věřte mi VW Group nikdy více. Tak abych si ulevil jdu to teď hodit na server WWW.PRASATCHROCHTODISESELVIDLAKSHIT.TDI  ať tam mají klidné spaní.



    19.12.2008 Koci


    [Akt. známka: 2,54] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 51 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.