D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Můj život s DPF filtrem - jsem green ECO
    (ze dne 05.05.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 05.05.2013 23:03:01     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:
    A to můžeš být ještě rád, že ten DPF (zatím) funguje (zřejmě) v mezích normy. Až se dostaneš do stavu, že ho budeš dvakrát za rok proplachovat vapkou, abys vůbec nastartoval, tak to teprve uvidíš, co za skvostné zařízení takový filtr pevných částic dovede být. Je pravda, že většina DPF, jejichž kariéru jsem měl možnost sledovat od neradostných začátků až k hořkým koncům, byla dřív majitelem zrušena, než by dospěla do tohoto stavu, ale minimálně dřív se proplachovalo běžně. A to už vůbec nemluvím o tom, jak bezvadným kurvítkem je nejenom sám filtr, ale taky redundantní škrtící klapka v sání, umožňující obohatit směs (či jak se to u diesela jmenuje) kvůli vypalování, všechna čidla a k tomu všem příslušející elektronika...

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 17:48:48     Reagovat
    Autor: Moooog - Moooog
    Titulek:Re: DPF
    Ja uz mel toho proplachovani dost, takze prisla ke slovu vrtacka s desitkou vrtakem a na ctyrech mistech jsem "defloroval". Neni to idealni, ale na osaleni cidel to staci. Nejaky maly rozdil tlaku pred a za filtrem je, takze ridici jednotka je spokojena - mysli si, ze filtr je stale cisty, takze vypaluje jen kratce a preventivne cca kazdych 1000km

    Komentář ze dne: 05.05.2013 23:21:39     Reagovat
    Autor: damp - damp
    Titulek:Objevný článeček...
    Autor otěhotněl touhou sdělit lidstvu, že jeho křáp jest vybaven DPF a kvůli tomu mu to víc žere, woe...
    Sllib, že ukáže, jak to funguje, jaksi zapoměl dodržet.

    To, že si pak poplete saze, vzniklé spalováním uhlovodíků, s vcelku neškodným CO2, jen podtrhuje zbytečnost tohoto blábolu.

    Komentář ze dne: 05.05.2013 23:27:17     Reagovat
    Autor: jbb - jbb
    Titulek:
    Well, skoro se mi chce napsat:
    "Dobře Vám tak, nafta patří do kamen..."

    Enem mne příchylnost k benzínu trošku omezuje ve výběru - mlsně jsem se oblizoval při pohledu na nové SantaFe, abych následně zjistil, že benzínový motor dávají Kimové pouze do low-cost výbavy 4x2. Za rozumný peníz (myšleno ojeté) budu tedy asi časem shánět spíš XC90

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 07:43:46     Reagovat
    Autor: lt - lto
    Titulek:Re:
    Ja to napisu .. Dobře Vám tak, nafta patří do kamen :D
    Nafta je pro zemedelske stroje, pripadne jeste tak autobusy, do aut patri benzin, lih, nebo LPG.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 09:55:31     Reagovat
    Autor: Viktor - Viktor Navrátil
    Titulek:Re: Re:
    No, já zase slyšel, že benzín patří do zapalovačů.

    Já jen, že tyhle cancy typu nafta×benzin jsou zcela irelevantní a zbytečně odvádí od tématu a prokazují jediné — ubohost jejich autorů…
    Děkuji za pochopení. :-)

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 10:02:48     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jasně, že to jsou všechno žvásty. Je třeba se s tím projet a pak odhadnout TCO. To je všechno.

     
    Komentář ze dne: 01.03.2015 03:10:58     Reagovat
    Autor: Yandom - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Nafta patri do kamen
    Pocuj, tomu sa odborne hovori Zdovodnit si vlastne /zle/ rozhodnutie. Ze niekto povie o benzine do zapalovacov, lebi si sam kupil diesel, je len dodatocne obhajovanie svojho zleho rozhodnutia, Proste si myslel ze usetri 1 l spotreby a namiesto toho vyhral pravidelne cistenie sraciek lebo nafta je proste spinava. A spaliny dieseloveho motora su 10x skodlivejsie a sposobuju rakovinu oproti benzinovemu.
    Benzin sa vyraba DESTILACIOU! Nic ti to nehovori?
    Este raz, destilacia! Slivovica.. este stale nic?
    Vypary - destilacia - vypary - ziadne pevne (ne)spalene zvysky. Ziadny DPF.. ziadne zanesnene trysky.. ziadne znicene cerpadlo.. filtre.. a ziadna rakovina!
    Diesel proste nema co robit na uliciach pri plucach milionov ludi.
    To, ze nejaka automobilka vidi rast svojich ziskov, ked nasadi "nieco nove" ako napr. diesel, neznamena ze by to mal niekto pouzivat a tym menej kupovat.

    Samozrejme, ja nespochybnjem, ze diesel ma vacsiu efektivitu, teda vacsiu vyhrenvnost na 1L paliva. Ale PRI KONSTANTNYCH OTACKACH!
    To znamena, ze nema co robit na aute, ktore sa rozbieha 20x za hodinu, ma zmysel len na polnohospodarskom stroji alebo lodi, ktory bezi na 500 otackach 2 tyzdne v kuse.
    Aby sa bezny pracovny diesel v Zetore rozbehol, treba mu na to co? BENZIN! (alebo kluku na startovanie). Aby sa rozbehol diesel v osobnom aute, musi sa proste obrovsky predavkovat a to znamena kudole ciernych sadzi - skodliviny -> rakovinu -> DPF filter.
    To nie je o ziadnych masiarskych zasahoch neodbornych servisov, ani o nenazranosti automobiliek za DPF filter, to je proste FAKT.
    Ked si chamtivi automobilisti kupuju diesel-osobaky kvoli 1 litru spotreby - a preto je obrovske mnozstvo skodlivin v uliciach - tym nezmenia odveku vlastnost naftoveho paliva oproti DESTILOVANEMU benzinu. Tym si len sami sposobia naklady za DPF - a nam ostatnym rakovinu.
    Diesel nema co robit na osobnom aute v uliciach. Staci ze sa sadze uvolnuju z kamionov a nakladiakov. Ostatne je len marketing (automobilka hlada nove sposoby zarabania na nerozmyslajucich masach) a doplacame na to vsetci sadzami.
    Uvedomujete si vobec vy vsetci kupci dieselov, ze DPF regeneracia filtra znamena, ze vypusti do ovzdusia presne tie skodlive sadze, ktore dlho zachytaval? ZE JE TO CELE MARKETINGOVY ODRB ZA VASE PENIAZE?
    Proste si len nekupujte dieselove auta, to je vsetko!
    Potom si marketing najde iny ciel odrbavania a nie nase zdravie (a vase penazenky za DPF servis).

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 08:03:56     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    Jak mám Volvo rád, tak XC90 je uvnitř dost malé. Když už auto téhle kategorie, tak spíš nějaký Jeep či Toyotu Land cruiser se šestiválcem.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 08:51:51     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re:
    Do teď mám v živé paměti, jak kolega skákal nasráním metr do výšky poté, co mu servis sdělil cenu nového tisícihranu do toho bazmeku, co připojuje zadní nápravu při prokluzu. Údajně jde o typickou závadu zmíněného modelu....

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 12:34:53     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jojo. Vykon motoru je neprimo umerny zivotnosti 4x4 na onom vozidle. A mam dojem, ze i na V70/XC70.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 13:44:29     Reagovat
    Autor: jbb - jbb
    Titulek:Re: Re:
    Tak Land cruiser je obávám se trošku drahá a pro denní cesty do práce (takže cca 30tkm ročně) asi i trošku nenažraná. Moje SantaFe jezdí za 12-13 LPG a to se myslím dá ufinancovat.
    Jeepy se choti líbí, to by asi bylo průchozí ;-) Jaký model byste doporučoval? S výjimkou cca 2t na tažném na to nemám moc požadavků, až budu něco kupovat, tak cca 5-7 let staré s rozumným nájezdem. A snad za rozumné peníze.

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 11:18:25     Reagovat
    Autor: pes - pes
    Titulek:Re: Re: Re:
    Doporučil bych GrandCherokee WK/WH - vyráběl se v letech 2005-2010. Naftu nebrat, pokud to jezdí, je to krása - až to přestane, a ono to udělá - je to pak za milión. Z benzínových variant je tedy k mání 3.7L V6 - cca 12-14l/100km, 4.7V8 - 15-18l/100km, 5.7 V8Hemi - asi nejlepší volba - 15-18l/100km a pak je tu také luxusní výkonná varianta SRT s 6.1 V8 a 500 HP. Výbava je buď Laredo - "sociální verze", nebo Limited - v plný palbě. Samozřejmě je třeba provést konverzi na LPG. Pak jsou náklady na provoz srovnatené s něčím co baští kolem 7-9 l benzínu. Tenhle Cherokee (WK/WH) už má vpředu nezávislé zavěšení kol, takže pěkně sedí na silnici, moc se to nenaklání, ale v terénu je to stále Jeep - jen tak něco ho nezastaví. Je to robustní, solidně zpracovaný kus auta - doporučuju.
    Za zamyšlení stojí také Jeep Commander...
    Kolem Jeepů se sdružuje aktivní internetová komunita, takže není problém cokoli konzultovat s nadšenci značky. Jeepforum.cz
    A ještě jednou - naftu nebrat!

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 21:38:58     Reagovat
    Autor: jbb - jbb
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Hmm, děkuji za radu. Ten Hemi by mne asi sežral za živa (i v plynu by si to teda vzalo nějakých 24-5l a to je při mém nájezdu docela skok proti těm 13, co baští Santík...)
    Pravda taky je, že nepotřebuju čistokrevnej teréňák - vrcholem mých potřeb je lesní cesta, zavátá asfaltka a k tomu schopnost se vyhrabat i s dvěma tunama na háku z rozmoklé louky.

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 21:52:58     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Pak je tu jeste r.v. 2011+, tam se daval Pentastar V6 3.6, spotreba mimo obec 8.5 - 10. A cistokrevny terenak uz to bohuzel neni :-(

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 21:58:20     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Čistokrevný teréňák je jen sakra máloco, co nemá obě pevné osy, FYI.

    Výjimky sice existují (Humvee vzhledem ke speciálnímu zavěšení s portály, Range Rovery od L322 vzhledem ke zkříženým vzduchovým hadičkám apod.), ale je jich sakra málo.

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 21:59:42     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nojo, o terenakach psat na netu, to jo, ale zvedat telefon, to ne :-)

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 22:02:11     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Telefon, to je asi to, co mám nahoře v pracovně, zatímco sedím dole na terase :) Pošli mail...

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 22:00:42     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    ... ale na tu podmáčenou louku jsou potřeba hlavně dobré gumy; podvozek je relativně nepodstatný (má-li to aspoň trochu slušnou 4x4).

    Ostatně pokud je louka řádně podmáčena, končí to nějak takto: xnet.eurosignal.cz/okoun/paj-baz02.jpg :)

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 22:20:40     Reagovat
    Autor: jbb - jbb
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jojo, gumy...
    Teď jsem si po dohodě se servisákem pořídil Yokohamy Geolandar A/T-S a vypadaj, že mi může leckterý traktorista závidět... Ale kupodivu ani moc nehučej (když to srovám se zimákama, ty naopak od 80km hučej dost)

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 22:17:00     Reagovat
    Autor: pes - pes
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    šmarjá, hemík si veme 14-18l plynu... stejně jako benzínu. jezdim už 5let s grandem 5.2 V8 průměr 16-18l LPG/100 a to je skoro dvacet let stará americká pixla. otec má v grandu 3.7 V6 pentastar, jezdí za těch 12-14 - ale ta dynamika není proti V8 taková.

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 22:21:35     Reagovat
    Autor: jbb - jbb
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Neměla by být spotřeba LPG řádově o 1/3 vyšší?

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 22:37:56     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V realu je to u podobnych motoru asi o 15 % vice.

    Komentář ze dne: 05.05.2013 23:41:59     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:
    Autor je zřejmě dysortografik, nebo chyběl často ve škole.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 03:05:26     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re:
    A ještě má v Zafiře DPF. Tomu se říká tragický osud...

    Komentář ze dne: 05.05.2013 23:49:26     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Upřímnou,
    soustrast. Já mám zatím Astru 1,7, ale má jen dvě kurvítka ze tří(velkých). CR+Turbo. Tahle libůstka se na štěstí v mém véhyklu nenachází a další bude už béňa... snad co nejdříve.

    Doporučuji se toho rychle zbavit....

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 08:00:47     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Upřímnou,
    Definice kurvítka: "Pokud rozeberete nějakou věc a opět ji složíte, zbude vám nejméně jedna součástka, která nikam nepasuje a bez které dané zařízení normálně funguje. Takové součástce se odborně říká kurvítko."

    Ani CR ani turbo nesplňuje definici kurvítka. Bez DPF by auto v pohodě jezdilo. Bez turba by sice jezdilo, ale byla by to líná těžká mrcha. CR by mohlo být nahrazeno nějakým jiným systémem vstřikování nafty, ale pokud by ti po prosté rozborce-sborce zbylo, tak bys nikam neodjel.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 08:21:41     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Upřímnou,
    Takto vzato máte pravdu.

    Dle JiF definice je kurvítko jakákoliv součástka či systém jež postrádá v daném prostředí trvanlivost/životnost ostatních dílů přičemž oprava není nákladově zanedbatelná a nejedná se o spotřební materiál. (zkurví se při běžném užití mnohem dříve než zbytek celku)
    Tedy např. pokud někde v civilizaci je CR (resp. CR vstřiky) OK, protože jim tam z pistolí tankštéle teče nafta a ne směs všeho možného a nemožného, tak v civilizaci CR kurvítkem není. :)

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 10:09:06     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Upřímnou,
    Jasně, když si uděláš vlastní definici, tak můžeš nazvat kurvítkem kdeco. Třeba motor.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 12:52:34     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Upřímnou,
    Pokud běžným ježděním "spotřebuji" několik motorů, aniž bych opotřeboval nějak výrazně zbytek vozidla (díly podvozku, karoserie, ... tak je dle mne motor v daném povozu primárně kurvítkem a nikoliv motorem.

    Ačkoliv vím jen o dvou lidech, kteří "spotřebovali motor" v autě, tak ani jeden z nich rozhodně nejezdí běžným způsobem.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 13:05:19     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Upřímnou,
    P.S.: Teď mne napadlo, že v mnou uváděném případě se jedná i o kurvítka podle Vaší definice, protože prý stejný Isuzu motor je v Astrách už od Fka a tam stejně jako v Géčku žádný CR nebyl a tuším že ani to turbo (tam si nejsem jist).

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 17:37:43     Reagovat
    Autor: Rambic - Rambic
    Titulek:Re: Re: Upřímnou,
    No vážený pane .... ISUZU 1,7 TD byl "poctivý" turbochrocht z 80-tých let (všimněte si - ani ono pověstné i za D nenásleduje) .... srovnávat ho s CDTi je nesmysl...

    Ale turbo už tenkrát měl to ano... takže vlastně jistá podobnost tam je :-)

    BTW Isuzu se dával do Vecter, Aster, a Fronter .... :-)

    Komentář ze dne: 06.05.2013 10:10:25     Reagovat
    Autor: DanBlack - DanBlack
    Titulek:Kurvítko
    Žil sem v přesvědčení, že DPF se jakožto hardcore kurvítko odstraňuje ihned po vypršení záruky? :-)

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 12:56:25     Reagovat
    Autor: JirkaF - JirkaF
    Titulek:Re: Kurvítko
    Jak správně píšete, jde o hard-core kurvítko, které se nikoliv ojediněle umí odporoučet i dříve než souška záruka.
    Nehledě na to, že se pak často musí řešit jak prolézt emisema aby se to tam nemuselo na tu proceduru vracet a dotyčný nemusel krvácet...

    Komentář ze dne: 06.05.2013 12:04:52     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Co je to DFP?
    Dobrý den,
    mám celkem tři funkční auta - Škodu Forman, Nissan r.v. 1998 s 2,4 benzínem a starší US full size 3,8 benzín. Chtěl bych se zeptat - co to prosím Vás je DPF filtr, turbodmychadlo, vstřikovací čerpadlo, dvouhmotový setrvačník, vstřiky a rozvodový řemen?

    Lidi okolo mne to hrozně trápí, furt to (řečeno s DF) provozuje nějakou turistiku ("Odešlo mi na O II turbo..."), stojí to pokaždé ranec a já to na žádném autě nemám. A taky jezdim ;-)

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 12:12:48     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: Co je to DFP?
    To se bude těžko vysvětlovat někomu, komu nevadí jezdit Formanem, případně hrncem na rejži z minulého tisíciletí ;-)
    (Jinak nic ve zlým) :-)

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 13:31:36     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Co je to DFP?
    Tak já jezdil kde čím včetně takových věcí jako Lexus IS-F nebo Mercury Monterey z roku 1967 a s Formanem opravdu problém nemám. Je z toho výborně vidět (lépe než z Audi A3), je to celkem pohodlné, pro dva to má myslím ideální vnitřní rozměry, odpovídající dynamiku, absence serva má taky něco do sebe, člověk vždycky dojede. Přijde mi to lepší než jedničková Fabie (s tou jsem projel pěkný kus Balkánu, takže ji trochu znám). S Fabií II. jsem ještě nic neměl, ale hezkého jsem o ní nic neslyšel. Bohužel - 20 let a cca 500.000 km udělaly své, takže vozidlo akorát dotýrávám na stavbě, další STK už nebude a na podzim jde do pece. Pokud budu v roce 2030 coby čerstvý jedenapadesátník ještě tu, rád se půjdu podívat třeba na tu Zafiru, o které je článek. Půl milionu by už najeto mít také mohla, že.

    U toho hrnce na rejži byl jednou z hlavních podmínek rám a zadní tuhá náprava, a to má člověk výběr dost omezený.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 13:45:31     Reagovat
    Autor: Prngr - Prngr
    Titulek:Re: Re: Re: Co je to DFP?
    Ano, z Formana je dobře vidět - když má A-sloupek tloušťky sirky.
    Hele chlubit se Formanem, protože "je lepší než nová auta" to jsi fakt mimo.
    Chudoba cti netratí, ale vychvalovat garsonku s hajzlem na chodbě, že má výhody vůči rodinnému domku 8+2 působí trochu blbě.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 13:52:00     Reagovat
    Autor: Cmk - cmk
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Co je to DFP?
    Ze uz by i ctenarum DF dochazel smysl pro humor a nadhled? :-)

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 14:45:52     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Co je to DFP?
    Já se Formanem nechlubím. Jenom konstatuji, že ho mám a nemá DFP filtr. Dle mého subjektivního názoru je lepší než NĚKTERÁ nová auta, například Mini Clubman. Je naopak výrazně horší než jiná NOVÁ auta, například mne kdysi velmi příjemně překvapil nový (v roce 2009) Seat Ibiza. Vůbec špatné prý nejsou také Dacie apod. Jakkoliv přitom tým, co vymýšlel Favorita nepovažuju za bandu blbců, není dle mého názoru výše uvedené zrovna dobrou vizitkou autoprůmyslu. Zcela na okraj - vidím za tím to, že se výrobci už pár snaží dodržovat eko normy a ne dělat pohodlnější, lepší a rychlejší auta.

    Chudoba je velmi relativní pojem, stejně tak bohatství. Nevím jak Vy, ale já si ani jedno se spotřebním zbožím (a auto na běžné ježdění nic jiného není) fakt nespojuji. Klíčový je poměr kvalita/náklady a tam byl Forman fakt bezkonkurenční.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 15:27:51     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Co je to DFP?
    Vůbec špatné prý nejsou také Dacie apod. Dacie jsou jednoduchá levná auta. Nevím jak jsou na tom dnešní Dacie z hlediska ochrany proti korozi, ale Logany prej nic moc, osobně jsem viděl jednoho z r. 2005, kterému slušně rezly lemy zadních blatníků.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 16:08:44     Reagovat
    Autor: Shackall - Shackall
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to DFP?
    Ano, Dacie jsou jednoduchá levná auta, nabízená jako jednoduchá levná auta. Lepší než bastl pochybné kvality s nulovou ergonomií, nabízený jako luxusní zboží. Osm let starý Logan bych pak jako "etalon" čehokoliv fakt nebral.

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 10:44:11     Reagovat
    Autor: steve2924 - steve2924
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Co je to DFP?
    No chudoba nevím, když vezmu náklady na provoz těch jeho tří vozů tak místo nich by si mohl pořídit jeden modernější vozů ať menší nový nebo jetý větší. Já osobně se mu vůbec nedivím. Do dvou let budu řešit problém co za další vůz. Aktuálně mám Mondeo rv2001 1,8 92Kw. Není to žádná raketa ale šnek taky ne. Člověk se o to nemusí moc starat a případné opravy nejsou nic extra komplikovaného. Díly se také dají sehnat za rozumnou cenu případně jsou toho plná vrakoviště. Nejradši bych si ho koupil znova ovšem kdyby bylo tak max 5 let staré a to těžko :). Není to nejlepší auto na světě ale já bych to za žádné nové elektronikou přecpané oturbené vozidlo neměnil. Dokud nebudu muset :/

    Komentář ze dne: 06.05.2013 15:33:34     Reagovat
    Autor: Tanguero - Tanguero
    Titulek:DPF OFF
    Zmíněný motor v Oplu je 1,9l/16V verze zdařilého common railu FIAT JTD. Tato verze nebyla konstruována od počátku pro provoz s DPF, EGR a SWIRL FLAPS. Všechna tato EKO-udělátka (abych byl slušný) se na motor lepila časem, jak EUR normě lezla nahoru čísílka.
    Proto se vřele doporučuje DPF OFF, klapky zajistit v poloze otevřeno a EGR udržovat čistý, tak jako biblické panny svoje lampy.
    Zajímavé je to srovnání 3kg sazí za 80kkm. Mě po DPF off spadla spotřeba průměrně o 0,5l/100km, což je 400l nafty na těch 80kkm. Opravdu je ekologicky šetrnější spálit 400l nafty navíc pro řízené spálení 3kg sazí?
    (moje kchar ja Alfa Romeo 159, prosím nekamenovat za motorizaci, při nájezdu jaký mám nešlo volit jinak)

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 15:43:40     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: DPF OFF
    Přijde na to, co z tý nafty po spálení zbyde. To (kromě CO2) si porovnej s 3kg sazí.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 18:12:13     Reagovat
    Autor: Smarja Josef - Smarja Josef
    Titulek:Re: DPF OFF
    Přesně tak jsem to provedl i já. Klapky open, DPF fuck off. Víte proč je kontrolka "Check engine oil level ?" Protože jsem měl díky DPF po 3000 km skoro o litr víc "oleje" v motoru! Je to ekologické, když je celá olejová náplň po pár kilometrech na vylití? Nemám nic proti ekologii, ale proč na to pořád doplácíme? Proč musím jezdit s ucpaným výfuckem se zvýšenou spotřebou a nižším výkonem? Proč musím olej měnit po 7000km? Proč Babiš? Proč solární panely? Proč. . . . Protože světu vládne blbost místo obyčejného selského rozumu.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 19:26:30     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: DPF OFF
    Zrovna na ty swirl klapky bych nehrabal. To je tam jediný užitečný.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 20:25:50     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: DPF OFF
    no, ... ta rada je sice obecně platná, ale u jedné série motorů nejmenované značky bylu užitečné jako rozpěrka ventilu a sedla, případně pístu a hlavy.
    Pokuď byl motor konstruován pro provoz bez nich, nic tím nezkazí. Průser nastane, když se jimi někdo pokusil řešit tavící se plast a příliš ostrou vačku (pro to potrubí) ap.

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 21:57:47     Reagovat
    Autor: Smarja Josef - Smarja Josef
    Titulek:Re: Re: DPF OFF
    Vím o nich jen to, co jsem našel na netu a jediný přínos je, že při určitých (nízkých) otáčkách motor mín (háček nad to "n" prostě nejde napsat) hulí. Mají s tím problémy nejen fiaty, ale i bmw, fordy...... Dle mého názoru kurvítko, ale nechám se poučit. Ještě bych měl měl zahlušit egr, ale musím počkat na sponzora.

    Komentář ze dne: 06.05.2013 19:06:30     Reagovat
    Autor: Jan Korecky - cmk
    Titulek:PROC ???
    Proc vubec nekdo jezdi v aute, ktere produkuje saze?
    Dokud stare Tatry a Liazky produkovaly saze, ktere byly videt, bylo to v pohode... Nekdo v Liazce na to slapl, vsude kolem tmavej dym, clovek odvratil hlavu, moc nedejchal...
    Dneska?
    Dneska to neni ani videt, ani citit. Ale jezdi na to statisice a miliony aut jen v tyhle maly zemi. Ty saze maj pored stejny slozeni, jen jsou tak mrnavy, ze je nevidime a v klidu dychame... A jak jsou mrnavy, dostavaji se az do plicnich sklipku...

    Soucasny diesel je sice fajn na spotrebu a main-streamovou jizdu, ale obecne je to zdravi neskldlivejsi palivo, jake muze byt.
    A kazdej, kdo si vynda DPF by mel za trest se svym nastartovanym milackem stravit 1 den zavrenej v garazi, aby si ten DPF venku taky uzil...

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 22:09:09     Reagovat
    Autor: Smarja Josef - Smarja Josef
    Titulek:Re: PROC ???
    Čoveče nedávno jsem to tady někde postoval, ale je zjištěno, že když budeš v jedné cimře hodinu s kuřákem, tak budeš nachlemtanej daleko víc svinstva než mikročástic z nafty. Lidi už blbnou. Nedávno jsme montovali do bytovky svítidla s rádiovými čidly a musely pryč. Proč? Protože jedna obyvatelka domu měla za stěnou, na které bylo svítidlo namontované, ložnici a to záření je prostě strašnýýýýýýýýýýý!!! Vono se to sčítá, vědí mladý pane. Mobil, televizi i mikrovlnku ta slepice vesele používá, ale čidlo na chodbě by jíi zabilo.
    Takže klídek, stejně máš doma plastové linoleum,lepený koberec, nábytek z dřevotřísky lepený kdoví čím, piješ z pet flašek ze kterých se do pití uvolnuje sajrajt. . . . . má cenu pokračovat?

     
    Komentář ze dne: 06.05.2013 22:23:23     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: PROC ???
    Zjištěn je pravý opak. Tvrzení, že pasivní kouření škodí, je 100 % politiky a 0 % medicínského průzkumu.

    Už se to tu (několikrát) řešilo, vizte prosím např. zde: www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2009100404& lstkom=261887&style=oldschool#kom261900

    Ono i to tvrzení, že se z radiového záření blbne, lze "dokázat" korelací -- kdy se začalo používat ve větším rádio? A odkdy doba vymknuta z kloubů šílí? No vidíte :)

     
    Komentář ze dne: 09.05.2013 13:10:00     Reagovat
    Autor: Redik - Redik
    Titulek:Re: Re: Re: PROC ???
    Ja slysel opak i o PETkach. Kdesi jsem kdysi cet, ze sklo je z tohohle hlediska horsi a PET by mel bejt celkem inertni.

    Komentář ze dne: 06.05.2013 21:50:27     Reagovat
    Autor: pepa_u - pepa_u
    Titulek:
    Rad bych se zeptal autora, jak typicky to auto provozuje. Dlouhe trasy nebo vetsinou pres tyden po meste a pak na weekend na chalupu?

    Zatim musim zaklepat na drevo, ze u 1.6TDI ve Skodovce nebyl s DPF problem. Dokonce jsem ani nepozoroval cisteni. Je ovsem pravda, ze z tech 37k km co to ma na tachometru bylo 90% po dlanici. Uvidime, co se bude dit s DPF v budoucnosti....

    Komentář ze dne: 07.05.2013 11:05:04     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:OT: Zeman: zakážeme nebezpečné sporty!

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 11:13:06     Reagovat
    Autor: shn - schn
    Titulek:Re: OT: Zeman: zakážeme nebezpečné sporty!
    jak je to dlouho, co se tu nadšeně lobovalo za Zemana jakožto prezidenta?

    Komentář ze dne: 07.05.2013 20:42:27     Reagovat
    Autor: Andrej - Andrej
    Titulek:Odstranit a je po problemu
    V naproste vetsine ridicich jednotek se DPF / FAP apod da celkem rozumne vypnout, trosku odolovavaji japonci (Denso) a nektere Visteony, nicmene tam se zas daji pouzit emulatory.
    V ECU - zrusi se sledovani udaju snimace diferencniho tlaku, zrusi se aktivace regenerace, a trada- problem zapomenut.
    Pokud je palivova/vstrikovaci soustava auta v poradku, dokonce to projde i emise bez nutnosti mit tam znameho.
    Osobne mam na konte radove desitky, ne-li stovky zrusenych filtru, takze si roufam rict ze vim o cem mluvim...

     
    Komentář ze dne: 07.05.2013 22:39:39     Reagovat
    Autor: Bart007 - Bart007
    Titulek:Re: Odstranit a je po problemu
    A dalej? ? Co ti to pomoze pokial tam filter fyzicky zostane a bude sa ucpavat?

     
    Komentář ze dne: 08.05.2013 01:57:14     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Odstranit a je po problemu
    Myslím, že tam DPF fyzicky nezůstane. Autor to jenom nezmínil, protože se soustředil na softwarovou otázku zrušení DPF, neboť po hardwarové stránce jde o záležitost všeobecně známou a proveditelnou na jámě v každém JZD.

     
    Komentář ze dne: 08.05.2013 06:27:57     Reagovat
    Autor: Andrej - Andrej
    Titulek:Re: Re: Re: Odstranit a je po problemu
    Naprosto spravne. Mimoto, s rozsirenim diagnostickych a flashovacich kabelu z Lidove Ciny prudce stoupl i pocet upravcu jednotek, a skoro by se dalo rict ze i software delaji (nebo se snazi delat) v kazdem JZD take...nasledky se mi pak casto dostanou na opravu :)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.