D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Jak jsem kupoval auto
    (ze dne 05.09.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 05.09.2010 21:42:21     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Xantia...
    Nespokojen s Xantií? Škoda ... :-) Většinou jsme z Xantií přecházeli jenom na C5. Hydraulika je hydraulika. Na spolehlivost hydropodvozku jsem si statisíce km stěžovat nemohl...

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 21:54:53     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Xantia...
    Můj tchán měl taky Xantii. Až do nějakých 300kkm fungovala bezchybně a to přitom tahala těžký přívěs. I když už to potom bylo na pytel a skoro všechno mělo vůle, motor pořád táhnul jako sedm fabií a jízda byla pořád ucházející. Pak se něco stalo a posrala se součástka zvaná koule. Asi rok se řešily koule. Koupit naplněné koule, nenaplněné koule, koule od různého výrobce, potom dvě přibližně stejné koule od stejného výrobce. Servis Citroen si na koulích vylámal zuby, nebyl s to to vyřešit, než furt objednával další a další koule a zkoušel je různě párovat.

    Tak se dopracoval do stejného stavu jako autor a koupil si oktáfku f tédéíčku f dvoulitru. Do roka vyměnil turbo, regulátor turba, alternátor, 2x kotouče - při jízdě s přívěsem se ohýbaly, taky nějaké senzory, skoro všechny díly podvozku a taky to vypadá na prasklou hlavu válců. S nostalgií vzpomínáme na koule, jak to bylo fajn.

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 22:13:52     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Re: Xantia...
    jo jo .. auta co nemaj koule stojí za prd :-P

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:11:26     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Xantia...
    JJ, Xantia je auto s gul'ama:-) Taky jsem ji měl (dvě po sobě) a byly to vozy k neutahání, při minimálním servisu jezdily jak drak (obě dvě skončily totální havárií, takže těžko říct, jaká byla jejich opravdová životnost- jednu jsem rozbil po deseti letech v cca 200 tisících, druhá byla nejspíš prokletá, protože jsem ji neměl ani rok a na věčnost šla v necelém stu tisíc). Každopádně jsem se jejich celkové životnosti ani nepřiblížil.
    Jinak s "koluema" jedině do Prahy k panu inženýru Radovi:
    http://www.firmy-praha.eu/f91910-ing--pavel-rada-fraktal--prodej-hydraulicke-techniky- praha-prodej-hydraulicke-techniky/
    (rovněž k dohledání na téměř kterémkoli citroëňáckém diskusním fóru, zná ho doslova každej). Jinak "koule" (správně by se to asi nazývalo tlakový zásobník hydropneumatického odpružení) je tlaková nádoba kulovitého tvaru (no, spíš je to takový šišoid, v závislosti na objemu té které "koule" může být ovalita tělesa dost výrazná). Uvnitř "koule" je polymerová membrána, která odděluje stačený dusík (na "vnitřní" straně) od hydraulické kapaliny. Dusík tvoří pružný prvek, jehož stačováním auto péruje (dírka na přechodu mezi koulí a pístnicí funguje jako tlumení). Koule jsou obecně dosti spotřební záležitost, asi jako tlumiče u normálního auta. Vydrží tak dva až pět let, pak je potřeba je "nafoukat" (pokud to jde, to dělá právě p. Ing. Rada), nebo vyměnit, pokud je nafoukat nelze (většinou to jde, je potřeba, aby koule nebyla prázdná moc dloiho, jinak se membrána prodře o vrchlík koule a je na odpis).
    Jinak Volvo V70 je jedním z mých snů, dost často pozoruju, že Citroënáři přechází buď na "vyššího" Citroëna, nebo na Volvo, Mercedes či BMW (v uvedeném pořadí). Přechod na Fóbii, Pokojáka nebo nedejbože Jetyhopyčo jsem dosud nepozoroval (kdo si zvykne na Citroën, tomu se obyvkle nechce downgradovat:-) Jenom já jsem, okouzlen francouzskou technikou za babku, přešel na Renaulta, a nebyl to dobrý nápad...

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 10:23:36     Reagovat
    Autor: Jerry Hadr - jerry.hadr
    Titulek:Re: Re: Re: Xantia...
    nebo jeste PataMat v Brne - to k tem koulim. Ale to vsechno se da najit kdyz se trochu hleda.

    na hydraulickych citroenech uz jsem najezdil tak 200tkm (BX, Xantia, C5) a jedinym problemem byla tlakova trubicka, ktera necekane praskla > ztrata tlaku. Ohledanim jsem zjistil, ze ji nekdo "servisoval" klempirskou pajkou a jeste blbe usadil do uchyceni k cerpadlu.

    K tomu neutahani - vezl jsem v Xantii material na vestavene skrine domu, podle papiru toho bylo pres 6 metraku. Odvezla to vsechno, az na jednu desku, ktera se nevesla. Jenom to bylo trochu linejsi ;)

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 21:07:45     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Xantia...
    Já bych si s těma citroenama na hydraulice a jejich přetěžováním moc nezahrával! Jednou jsem to udělal na XM, auto to sice odvezlo, utáhlo bez problémů, ale potom jsem si nedobrovolně musel zrepasovat ložiska zadních ramen. Když jsem potom viděl, jak a na čem to tam drží, když jsem to v garáži rozdělával, tak už si to raději přetěžovat netroufnu.

    Náprava má 2 nezávislá výkyvná ramena z hliníkové slitiny, která jsou spojena ocelovým stabilizátorem, na kterém je táhlo výškového korektoru. Každé rameno je na dvou kuželíkových ložiscích. Když jsem viděl ta ložiska a pak se díval jak je to přepákováno od pístnice, tak už mám strach to víc zatěžovat, natož přetížit!

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 22:09:27     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Xantia...
    Pat a Mat je zjevně expert, zřejmě vážná konkurence pro Ing. Radu ("historicky" byl Rada zřejmě první, ale těžko to říct jistě). Bohužel ho mám trochu z ruky, takže jsem zatím neměl možnost vzkoušet jeho služby. Navíc jsem u Radů byl vždy maximálně spokojen jak s přístupem, tak i s cenami prováděných úkonů, takže mě jaksi nic nenutilo jezdit jinam.
    Pokud jde o přetěžování zejména zadních náprav, tak tam je probém právě v tom, že to jde. Klasické odpružení by signalizovalo problém tím, že by auto leželo na zemi, zatímco hydraulika si s tím poradí. Totéž ovšem nelze říci o komponentech náprav. Zejména zadní náparava není řešená úplně optimálně (to je také příčinou toho, že straší Citroëny dost často mívají zadní kola do štaflí, což do jisté míry ničemu nevadí, ale způsobuje to nerovnoměrné sjíždění gum).

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 10:54:28     Reagovat
    Autor: last boyscout - last boyscout
    Titulek:Re: Re: Re: Xantia...
    Muzu jen podepsat, po nekolika BX mam Xantii break uz osmym rokem, absolvovala i rekonstrukci domecku se vsim vsudy a porad jede, jedina zavada je zarostle topeni, ale da se to vydrzet, aktualne ma neco pres 350k km a jeste chvili urcite pojede, v C5 je zbytecne moc dratku ... ;)

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 16:26:54     Reagovat
    Autor: damp - damp
    Titulek:Re: Xantia...
    S xantií jsem ještě nejel, ale dá se BX považovat za jejího předchůdce?
    S ním jistou - velmi dobrou - zkušenost mám. Jednou jsem si ho musel půjčit od ségry na cestu od nás, ze severu, do Brna.

    Byl to starej, volítanej křáp, najeto minimálně 5x kolem zeměkoule, ale motor 1,4 jel jak sviňa a ten podvozek - tolik pohodlí po dé - jedničce už jsem s žádným jiným autem nezažil...

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 22:20:23     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Xantia...
    BX je přímý předchůdce Xantie. Hydraulické Citroëny (kromě první, DS) existovaly vždy ve dvou paralelních řadách, "velké" a "malé". Malá řada (i ta byla ale dost veliká, Xantia je rozměrový ekvivalent Octavie II) byla tvořena vozy GS- GSA- BX- Xantia- C5. Velká řada (to už byly vyloženě limuzíny) byla stručnější co do typů, ale časově nastejno a zahrnovala CX- XM- C6. Kromě toho se vyráběly ještě vozy s konvenčním odpružením, zejména užitkové (například nesmrtelný, cca třicet let vyráběný pickup C15D, se kterým jsme coby s firemním vozem najezdili ca 500 000 km bez GO čehokoli). Citroëny nejsou špatný auta. Občas vážně uvažuju, že bych tu současnou trosku, kde se furt něco se*e, hodil ze skály, ty prachy oplakal a koupil za dvacet tisíc nějakou starou Xantii nebo XM (jezdia by totiž výrazně líp, než čtyři roky stará Renaultka).

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 13:24:54     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Re: Xantia...
    Xantia není vůbec špatné auto, a mě se velice líbí pro design i pokročilou techniku, zvlášť activa, kterou jsem i chtěl, protože má aktivní naklápění karoserie v zatáčkách, ale nakonec máme XM.

    Podle mého názoru je rozhodně vaši nespokojeností s autem vinen mnohem víc diletantský autoservis, než auto samotné. Pokud máte tvrdý poskakující podvozek, jsou na vině koule, je třeba je vyměnit, nebo 1x za 2-3 roky dofouknout dusíkem, jinak ztrácejí tlak, nepérují, zničí se membrána. Kupovat se vyplatí koule, od výrobce, který dělá originály, cena není to hlavní, pokud chcete, aby to něco vydrželo. Hydraulika také potřebuje údržbu, výměny LHM, semtam proplach a sledování stavu jednotlivých komponent, jinak mechanicky trpí celé auto (třeba ložiska zadních ramen) i uložení náprav. Sám jsem si z hydraulikou užil a sám jsem měnil některé díly, no masakr, nechal seřizovat regulátor tlaku, foukat koule a dokonce už mám plničku doma, ale musím to ještě zprovoznit a sehnat klíč na koule.

    Problémy se servisem citroenů, v běžných autoservisech i v autorizáku jsou normální, protože hydraulice málokdo rozumí a to je problém, protože auto tprí, zlobí a majitel platí, nadává a nemá to furt v pořádku. Tohle znám, proto jsem se v tom ze zoufalství začal rejpat sám a je to lepší i levnější. Značkový servis má opravdu problémy opravit i když jim dáte k dyspozici nato hodně peněz a tápe a jen ukazuje, že neumí. Kdo zato může? Citroen? Majitel servisu, který šetří na školení pro mechaniky? Automechanici samotní? Nevím...

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 14:17:37     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Xantia...
    Zdravím... :-) Myslím, že došlo k omylu. Já byl naopak s Xantií velmi spokojen. Měl jsem XII 1.9TD a plynule jsem přešel na třílitrovou C5. S Xa jsem najezdil statisíce km a pro mě to bylo velmi pohodové a příjemné auto. Mohl bych Ti vyprávět o Xa dlouho a dlouho a dlouho ... ale nemám čas - musím zamluvit hospodu na tradiční setkání budějovických xantiáků - www.xantiaclub.cz
    Samozřejmě, pokud někoho zajímá hydrofrancouz, nechť klidně zaskočí, je zván... :-)

     
    Komentář ze dne: 15.09.2010 12:02:13     Reagovat
    Autor: CitronKE - CitronKE
    Titulek:Re: Re: Re: Xantia...
    Neplanujes napisat nejaku peknu recenziu na tu tvoju C5?

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 18:29:57     Reagovat
    Autor: v_tech - v_tech
    Titulek:Re: Xantia...
    Kdepak nespokojen, Xantii bych si nechal klidně napořád, ale těch peněz :( Před půl rokem to byla výměna obou aktivních pístnic (13k kus bez práce), nějakého ventilu, dvou koulí, atd. Naštěstí to vypadá, že pomohla návštěva autorizovaného servisu minulý týden (ano, vyměknul jsem ;), Z 10 koulí 5 těžce nemocných a 1 mrtvá, nahrazeno druhovýrobou za 1300/kus. Sice dalších 10k, ale od té doby lahoda. Příští týden jdu ještě na seřízení výšky a tím už snad končím. Najeto mám 270k, další peníze by do toho cpal jen blb ;)

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 19:52:48     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Xantia...
    Aha...ty máš Activu... :-)

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 20:46:47     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Re: Re: Xantia...
    Podle mě vás servis občas natáhne. Nové pístnice? To jako tekly? Já bych šel nejprv po ovládání pístnic, než po pístnicích samotných, pokud netekly.

    Beru, že je to složitý systém, že jsou díly drahé, ale mnohdy se mění dobré díly zbytečně, když servis neví a zkouší trefit, co by tam mohlo být špatně (vlastní zkušenost z autorizáku). Co se týče koulí, není dobré kupovat nejlevnější, co je. Mají silonovou membránu a rychleji ztrácí tlak, originály, nebo kvalitní druhovýroba má gumovou membránu, která má vyšší životnost a pokud je každé 2 roky dofouknete dusíkem, vydrží dost dlouho. Včasné dofouknutí může kouli ještě zachránit.

    Co se týče peněz, taky jsem už do toho svého nacpal dost, skoro už taky tolik, ale je to citroen, který byl poškozený zacházením předchozích majitelů a nedalo se nic dělat, pokud to auto mělo ještě nějak sloužit. Vadí mi akorát, že jsem některé drahé díly měnil zbytečně, jinak to beru jako cenu za užívání takového nadstandartního vozu. Rozčilovat se nemá význam, buď to auto takové chci, nebo si koupím obyčejný hrkač typu lidový vůz a nemusím to řešit. Ve své době to byl HI-TEC automobil za běžnou cenu, takže cena servisu a nároků na údržbu tomu odpovídá.

    Já jsem s XM spokojený, rozhodně bych byl i s xantií, akorát bych volil příště raději benzín, tedy 3,0i V6 24V, nebo CT. Disel nemá tu správnou razanci (možná 2,5TD po chipu), jako benzín, akorát o trochu méně žere.

    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:04:14     Reagovat
    Autor: kujon - kujon
    Titulek:
    Když bych hledal nějaké konkrétní auto, tak bych určitě vždy nezapomněl na poohlédnutí se na nějakém konkrétní fanclubu. Mám za to, že auta vystavená tam by měly býti minimálně o něco lepší než ta, která někdo dá do bazaru. Když už někdo pravidelně tento klub navštěvuje (což se dá jednoduše zjistit a vyfiltrovat tak "rychlokvašky"), tak mám za to že k autu bude mít jakýstakýs vztah a rozhodně to nebude bazarzmrd.

    Jak tak v rychlosti koukám, tak V70 je třeba tady:

    http://www.volvo-club.cz/classifieds_detail.php?id=962&lang=cze

    (akorát je na tom zvláštní ta převozní značka)


    ... a určitě se tam nějaké to volvo čas od času objeví :)

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:16:03     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re:
    Jak jsem tak sledoval onehdá tuzemská bazarová volva, tak je to často kotrmelec, nebo vybydlenej votuzér. Dokonce snad koluje po bazoších auto původemz Anglie, který bylo přehozený zleva doprava. Snad nejlepší je si to dotáhnout zvenku.

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:38:57     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:Re:
    Rád bych upozornil, že http://www.volvo-club.cz/ rozhodně není fanclub. Od této stránky s Volvoklub ČR zcela distancuje, stejně jako od http://forum.volvoclub.cz/

    Oficiální stránky VK ČR jsou http://www.volvoklub.cz a fórum: http://forum.volvoklub.cz.

    Ostatní stránky samozřejmě můžete navštívit, ale na vlastní nebezpečí a bez záruky :-)

    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:05:31     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:koupě Volva
    Pokud chceš koupit V70, doporučuju jako základní zdroj informací http://forum.volvoklub.cz a dobré zkušenosti jsou s http://t6r.cz/ Na poměry bazarů se kluci chovaj velmi korektně. Zvlášť když nejsi úplný hejl.

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:11:56     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: koupě Volva
    T6R se prej nějak pohoršily, jsem zaslech.

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:27:58     Reagovat
    Autor: Kozousch - Kozousch
    Titulek:Re: koupě Volva
    Já tedy Volva neznám, ale patnáctileté 850 R za 125 tisíc Kč je prodejné? Ta podle mě šílená cena na http://t6r.cz/ je daná pověstí, nebo má vážně takovou užitnou hodnotu?

    Když si vezmu, že se dá koupit osmiletá Honda Legend za 99 tisíc Kč, což je auto o kategorii výš a spolehlivostí horší taky nebude ...

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:29:07     Reagovat
    Autor: Kozousch - Kozousch
    Titulek:Re: Re: koupě Volva
    Zapomněl jsem odkaz na tu Hondu Legend u autorizovaného dealera:
    http://www.ascotmb.cz/vozy_detail.php?id=622

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:46:01     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:Re: Re: koupě Volva
    Cena odpovídá tomu, co je to zač. 850 R je extrémně limitovaná série, která v některých barvách existuje jen ve stovkách, v některých jen v tisících kusech. Standardně tak bývají pravá "Rka" zhruba dvakrát dražší než dobré kusy verzí vyráběných masově.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 10:16:04     Reagovat
    Autor: Rigel.kent - Rigel.kent
    Titulek:Re: Re: Re: koupě Volva
    Nechcu vypadat jako extrémní provokatér, ale v čem jiném (kromě nepodstatné barvy v několika stech kusech) je 850 R lepší jak Legend? Má vyšší výbavu snad? Anebo lepší motor? Anebo je to tím, že je 850 R tak hnusný, až je pěkný?:-) By mě zajímalo, jak může někdo srovnávat tohle s AMG...

     
    Komentář ze dne: 09.09.2010 09:47:02     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: koupě Volva
    Nemyslím, že je relevantní tahle auta srovnávat. O Rku uvažuje většinou zapálený volvista, který chce "něco víc" a ten o Legendu nebude ani přemýšlet. R je auto pro radost a praktické stránky věci se spíše přehlíží, jakkoli je to auto velmi praktické. Bude ale vždy dražší na provoz než běžné mainstreamové 850. O přesných odlišnostech by ti popovídal někdo povolanější, ale pokud já vím: přední nárazník, kola, interiér a hlavně - motor a podvozek.

    Legend je pohodlí a klid... ne driver's car. Řekl bych, že je to přímo opak tohoto pojmu. Zkrátka je to jako porovnávat kino Aero s libovolným multikinem. Je Aero lépe vybavené? Lépe nazvučené? Ne, ale tak nějak je tam víc na co koukat :-)

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:52:17     Reagovat
    Autor: Jan Gutbayer - gutbayer
    Titulek:Re: Re: koupě Volva
    Srovnáváš mainstream s limitovanou edicí na úrovni M5 nebo AMG mercedesů. S Legendem bych spíš porovnával běžný spotřebák - 2.5 20V nebo 2.5 TDI... ty jsou dneska za úplně jiný peníze...

     
    Komentář ze dne: 05.09.2010 23:56:11     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: koupě Volva
    Njn, ale Rko je Rko ... :)

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 18:38:22     Reagovat
    Autor: v_tech - v_tech
    Titulek:Re: koupě Volva
    Díky za tip. O T6R vím, jestli bude Volvo, zkusím tam servis. S volvo a dalšími kluby nevím - dost často chtějí za auta nesmyslnou cenu jako kompenzaci za přetržení citového pouta. Každopádně mám se sebou trápení - nutně potřebuju automat, světlou barvu interiéru, rozumnou výbavu, 4 ramenný volant, 6 rychlostí ;) Ještě jsem V70, pro kterou bych zahořel a nestála majlant, neviděl (s výjimkou toho Rka).

    Komentář ze dne: 06.09.2010 02:49:22     Reagovat
    Autor: WopiceFromSpain - Neregistrovaný
    Titulek:koule dusikaté kulaté sisaté
    Já bych nechal generálkovat (u nekoho normalniho, treba ve francii :-)) tu Xantypu a nechal v cechach Volvo na pokoji!!! Pokud clovek ví jak na to, tak to takovej problem neni!!! je na to potreba nadrz s dusikem a odvzdusnovaci aparát. Tady ve spanelsku to delaji i v rychloservisech (nekterejch... ->Norauto Valencia, tam to delaji urcite, bo jsem tam byl pracovne angazovan) A pak jakykoñiv Citroen na zapad od Ase.
    Volvo akorát osobní dovoz z Nemecka nebo tak... Navíc JE TO FORD!
    Teda pokud nezacala crcet hydraulika vsude mozne, obzlast v hydrotlumicich!

    Komentář ze dne: 06.09.2010 09:11:16     Reagovat
    Autor: mejla - mejla
    Titulek:Ford Mondeo
    A co Mondeo Mk IV - posledni generace? Jake jsou s nim dlouhodobejsi zkusenosti? Delsi dobu o nem uvazuji, z vetsiny srovnavacich testu mi vychazi nejlepe. Jen nevim jakou zvolit motorizaci, budu potrebovat Dehet, ale ty motory TDCi...A hlavne kde vybirat, aby nepripominalo Lego.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 09:50:31     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Ford Mondeo
    Mondeo je fajn, jen se zeptej prodejce, jestli už vyřešili rezivění zadních lemů a prahů, pak si spočítej, jestli se ti vyplatí DPF filtr a ceny dvouhmotového setrvačníku, spojky, vstřiků a turba k tomu, kolik ušetříš na naftě.. osobně když už mondeo, tak jedině fmetle na hlínách fkombíku a s 2,5l benzínovým motorem.. (ale na to si nikdy nevydělám :-D, takže jezdím starým Mondeem 1,8 fmetle, na hlínách, fkombíku s děravým prahem a rezivějícími lemy)..

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 13:25:28     Reagovat
    Autor: mejla - mejla
    Titulek:Re: Re: Ford Mondeo
    No jo, ale z benzinu moc na vyber neni, to co se usetri na servisu zase das za tankovani. Za nejvetsi problem povazuji, kde takove auto koupit, kdyz v okoli nikdo takove vozitko nema.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 14:48:00     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Re: Re: Ford Mondeo
    ..dovoz ze zahraničí.. ale bacha.. podvodníci jsou všude.. ..ideální je koupě nového za prachy na dřevo.. ..ale servis je docela pro bohaté.. ..proto si 90% věcí dělám na autě sám...

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 14:56:32     Reagovat
    Autor: elan - elan
    Titulek:Re: Ford Mondeo
    V čem konkétně jsou špatné motory TDCi, mohl byste to trochu rozvést? Uvažuji o nějakém zánovním Focusu II 1.6 TDCi jako o svém budoucím přibližovadle, tak by mě to docela zajímalo.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 15:14:38     Reagovat
    Autor: otula - otula
    Titulek:Re: Re: Ford Mondeo
    Sice se v motorech vůbec nevyznám, ale měl jsem v plánu si pořídit také tohle přibližovadlo (v kombi). Zjistil jsem, že tento motor mělo ve svém autě více mých přátel a úplně všichni se ho zbavili a pořídili si benzínovou verzi kvůli obrovské poruchovosti a finanční náročnosti těchto oprav.

    Další kamarád - kolega řidič - se mi na FoFo II ptal kamaráda servisního technika. Prý okamžitě reagoval tím, že jsem se zbláznil, že poruchovější auto snad neexistuje. Až když mu upřesnil, že chci benzín, tak obrátil, že to je velmi dobrá volba, a že benzíňák je velmi spolehlivý.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 17:03:27     Reagovat
    Autor: mejla - mejla
    Titulek:Re: Re: Re: Ford Mondeo
    Vicemene souhlasim s otulou, jen bych doplnil, ze vybrat benzinovou motorizaci u posledniho Mondea je skoro nemozne, jak kdyby benzin vymrel.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 23:59:18     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Re: Ford Mondeo
    asi takhle.. motor jako takovej je dobrej, jenom se ti po cca. 100KKm vyserou vstřiky = diagnostika + výměna (cca. 23 000), pak se ti vysere ten dvouhmoťák (30 000) a mezi tím ti budou různě prudit věci jako egr ventil, turbo (řízení), dfp filtr, vstřikovací čerpadlo, častěji olej a pak se ty vysere i to turbo..(20 000) pak rozbiješ prasátko ..opravíš to a pak to radši prodáš a koupíš si normální auto..

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 07:38:52     Reagovat
    Autor: elan - elan
    Titulek:Re: Re: Re: Ford Mondeo
    No to je moc pěkný. A tohle všechno platí jen pro ten motor 1.6 nebo i pro další objemy (např. 1.8 TDCi)?

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 08:09:14     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ford Mondeo
    to platí pro motory tdci do MK III.. nevím jestli cpou ty stejný i do těch nových MK IV ..doporučuji prostudovat materiály třeba zde: http://forum.fordclubs.cz ;-)

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 22:29:55     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Ford Mondeo
    U motorů TDCi do roku 2008 se zanáší vstřikovače CR nečistotami z paliva. Po zhruba 100.000km je to na výměnu nebo repasi injektorů, přičemž obojí stojí zhruba stejně. Chyba není v absenci nějakého filtru, ale v celkovém řešení vstřikovačů. Podle mých informací je to problém 1.8 a 2 litru, u 1.6 by tento problém nastávat neměl.

     
    Komentář ze dne: 08.09.2010 10:50:45     Reagovat
    Autor: elan - elan
    Titulek:Re: Re: Re: Ford Mondeo
    Ford údajně používá vstřikovače od různých výrobců (Bosch, Siemens, Delphi, Denso), možná to je důvod proč ta 1.6ka nemá problémy.

     
    Komentář ze dne: 09.09.2010 06:59:44     Reagovat
    Autor: Mejla - mejla
    Titulek:Re: Re: Re: Ford Mondeo
    Znamena to, ze u Mondea MK IV by jiz tento problem byt nemel? (pominu-li prvni kusy z roku 2007?) Nebo se starsi motory ze skladu montuji i do modelu 2008?Da se to pripadne poznat podle oznaceni?
    Obecne, doporucil byste Mondeo MK IV 2008+ a pripadne v jake motorizaci? Dekuji

    Komentář ze dne: 06.09.2010 11:59:15     Reagovat
    Autor: elan - elan
    Titulek:Cebia
    Nevím přesně, jak může Cebia garantovat kilometry...

    Cebia nic negarantuje, pouze eviduje počet najetých km v průběhu života vozidla (jestli se nepletu, tyto údaje Cebia získává od STK). Kdokoliv si může porovnat stav tachometru auta s výstupem ze systému Cebia, stačí znát VIN.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 12:32:56     Reagovat
    Autor: mirinka - mirinka
    Titulek:Re: Cebia
    Kdyz uz jsme u tech najetych kilometru, zajima me - kdyz uspesne prodam autobazarnickemu zmrdovi auto s pretocenym tachometrem (tak jak jsem ho ja kolousek od jineho zmrda z bazaru koupil) a on si po nejake dobe zjisti, treba prave pres onu Cebii, ze stav tacho neodpovida skutecnosti, jestli z toho muze pro me vyplyvat nejaky problem?!

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 12:51:00     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Cebia
    Nemůže. Museli by prokázat, že jste to udělal, nebo jste o tom alespoň věděl a zatajil to v úmyslu se obohatit.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 13:01:16     Reagovat
    Autor: mirinka - mirinka
    Titulek:Re: Re: Re: Cebia
    Ehm, ja o tom vim a chci to zatajit prave s umyslem obohatit se na podobnem zmrdovi, jaky se drive obohatil na mne
    :-) No a ted bez legrace - zjistit, ze o te "zavade" ja osobne vim se da, treba pres autorizovany servis, kde mi provadeli diagnostiku, pripadne oklikou pres bazar, kde jsem vuz zakoupil a kde mi skrze pretoceny tacho poskytli slevu s pisemnym "slibem", ze uz zalezitost nebude nijak resit... Proste: a) mam strach z problemu b) chci se auta zbavit za slusnou cenu c) nechci "ojebat" soukromeho kupujiciho

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 13:21:43     Reagovat
    Autor: elan - elan
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Cebia
    Nechcete ojebat soukromeho kupujiciho, ale ojebat bazar (úplně jiný než od kterého jste auto před x lety koupil) Vám nevadí? Tuze divná logika.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 13:39:15     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Cebia
    Soukromého kupujícího ojebe v každým případě, protože někdo si to auto v bazaru koupí - jedině že by bazarník zajásal, jakej udělal pěkněj kauf a tu perfektní káru si nechal pro sebe. Což asi nehrozí.

    Bazary se snažej levně koupit, draze prodat, v současný době, kdy je trh přesycenej autama se budou snažit koupit ještě levnějc, aby mohli prodat za obvyklou cenu.

    Jestli nechce mít problémy, tak nejlepší je napsat do kupní ceny, že tam jsou vyměněný budíky a proto stav kilmetrů neodpovídá skutečnosti --> do kupní smlouvy napsat přibližnej skutečnej stav. Tím současně neojebe kupjícího, protože ten ví, co kupuje. (Sice to není totéž, jako napsat "kilometry byly stočeny o 100 tisíc", ale líp to vypadá.) Pak ale asi auto neprodá za slušnou cenu, resp. do bazaru ho nikdy neprodá za slušnou cenu, má větší šanci dostat víc peněz při soukromým prodeji.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 13:27:32     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Cebia
    1. S prominutím ojebat bazar (jiný než ten, co totéž provedl Vám) je v pořádku?
    2. Co si myslíte, že se s tím autem stane? Bazarník si ho vystaví na zahrádce, nebo opět s prominutím ojebe nějakého dalšího hejla v řadě?

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 13:58:03     Reagovat
    Autor: mirinka - mirinka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Cebia
    1. Na ojebani jakehokoliv autobazarniho zmrda nevidim nic spatneho.
    2. Ano, mate pravdu. Tuto, velmi podstatnou, vec jsem jaksi opomenul a sam si za to urcim primereny trest. Proste bylo primarni myslenkou PRODAT BAZARU a veci souvisejici mi touto byly zastreny.

    Holt se musim smirit s tim, ze bud pokazde ojebu i nekoho mimo bazar (na coz zaludek nemam, ac to tak mozna nevypada) nebo prodam za cenu, ktera me rozplace...

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 14:04:51     Reagovat
    Autor: elan - elan
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cebia
    Ač se to možná nezdá, mezi bazary jsou i solidní podniky. Ne každý bazar si zaslouží být tímto způsobem ojebán :-) Navíc pochybuju, že by se Vám podařilo bazarníka takhle lehce ojebat.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 14:25:54     Reagovat
    Autor: mirinka - mirinka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cebia
    Verim, ze i mezi bazary jsou slusne podniky, veden slusnymi lidmi...neverim vsak, ze je jich vic, nez bych napocital na prstech obou rukou. Ja myslel spis na autoksefty typu AAA nebo Auto ESA.
    Lehke by to asi nebylo, ale i bazarnik da vic za cca. 170000km nez za 250000km...

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 14:32:46     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cebia
    Bazarník se tím živí, takže jednak může poznat, že kilometry neodpovídaj stavu auta, navíc s tím napůl počítá, takže ho ty kilometry nemusej až tak zajímat. Druhá věc, stejně ti nabídne mizernou cenu, takže ve finálu budeš ojebán dvakrát - jednou už tě ojebali když jsi to auto kupoval a podruhý tě ojebou, až to budeš prodávat ;)

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 16:39:38     Reagovat
    Autor: mirinka - mirinka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cebia
    mjfox: ...ojebán dvakrát... Ty umis cloveka potesit :-)
    Co se tyka stavu vozu, tak ujetym km odpovida pouze znacne "osahany" volant, coz ovsem byla celkove slabina daneho typu vozu co jsem tak cetl.

     
    Komentář ze dne: 06.09.2010 17:51:04     Reagovat
    Autor: bitovod - bitovod
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cebia
    "Ač se to možná nezdá, mezi bazary jsou i solidní podniky."

    Ale jo, taky jsem o takových autobazarnících slyšel, jen podle posledních zpráv oba umřeli hladem...

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 10:19:41     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cebia
    Osobne jich par znam a ty hlady neumiraji. Jen holt neprodavaji vraky za 50kkc se 120tkm se ztracenou serviskou

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 18:43:42     Reagovat
    Autor: v_tech - v_tech
    Titulek:Re: Cebia
    S STK nevím, ale myslím že to mají i z autorizovaných servisů. A taky přímo z autobazarů - pokud má sám autobazar auta na leasing (nemyslím tím že ho na leasing prodávají, ale kupují), leasingovky mají smlouvu právě s Cebií, která jim jezdí auta na plac kontrolovat - deklarovaný stav, a jestli tam vůbec jsou. V případě dovozů je ale Cebia asi na nic - zatím jsem nenarazil na dovezené auto s cebia-historií. První odečet je v ČR, takže co se dělo předtím...

    Komentář ze dne: 07.09.2010 12:40:26     Reagovat
    Autor: Zefiris - Neregistrovaný
    Titulek:Bazary
    Diky za clanek - resim ted podobny problem (akorat z meho komplikovaneho algoritmu vypadla C5). Nasel jsem napriklad tohle:

    http://www.auto-mega.cz/index.php?ak=nv&cars=1536

    - rocnik 2008, najeto udajne pod 60 tisic. Jsem bohuzel z Brna, ale obetoval jsem den na cestu do Prahy, domluvil kluka s diagnostikou a mechanickou prohlidku v servisu. Auto bylo v komisi, coz uz me melo varovat rovnou.

    Nastesti se mi podarilo dohledat puvodniho majitele podle drobnych indicii, zavolat do servisu kde to bylo kupovane (potvrdili kilometry, puvodniho majitele a dodali seznam oprav - nic vazneho). Majitele bazaru jsem se ptal jestli nevi, co vede nekoho k tomu koupit si auto za skoro mega a za dva roky je prodavat. Dostal jsem prekvapivou odpoved, ze "majitel potrebuje neco silnejsiho, aby mohl tahat vozik s konem".

    Na miste samotnem jsem si nechal ukazat protokol o stavu - na rozdil od inzeratu tady uz nektere veci nebyly "perfektni", ale "bezne opotrebeni". Taky se velmi branili kdyz jsem sahl po slozce s technicakem - opatrne mi vytahli technicak samotny a slozku rychle schovali. Majitel bazaru vypadal docela seriozne (jen BTW - prijel v X5), ale ti ostatni uz vypadali spis jako typicti autobazarnici - ten co se mi venoval byl hubeny v riflove bunde, dlouhymi prosedivelymi vlasy a cigaretou. Upozornil jsem na podivnost ze vzadu jsou jine gumy nez vpredu (Pirelli vs. Michelin, tusim) - "to je normalni pane - predni se ojedou driv, tak je vymenite". Jinak bylo auto skoro bez skrabancu, jen brzdove kotouce byly na pohled tesne pred vymenou. Volant byl do hladka opotrebeny ("to se udela rychle pane, kdyz se nekomu hodne poti ruce").

    Po zapnuti ale svitil napis "service". Diagnostika rikala, ze nefunguji obe cidla zadnich pneumatik (u jednoho tlak, u druheho senzor rychlosti). Klimatizace fungovala jen pri nastaveni vetraku na maximum, a kdyz jsem byl auto projet, spojka zabirala az uplne nahore ("to je normalni pane, to delaji vsechny Citroeny", rekl ten dobry muz z bazaru pohotove). No, asi to fakt tahalo vozik s konem.

    Nakonec jsem nekoupil a ani nejel na mechanickou prohlidku. Toho ztraceneho dne je skoda, ale zkusenost to byla zajimava. Ted uvazuju o dovozu z Nemecka nebo o koupi nekde kde to prodava treba nejaky autoprodejce, ne bazar.

    Kdybyste vedeli o nejake pekne C5 break (2006-2007) 2.0 HDi, Exclusive, nejlepe s automatickou prevodovkou, dejte vedet.

     
    Komentář ze dne: 07.09.2010 22:31:18     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Bazary
    Doporučuju to Německo, fakt se to vyplatí velmi výrazně. Zejména u aut neněmecké provenience může být cenový rozdíl velmi markantní (Němci si německých aut, nářadí apod. průmyslového zboží cení výrazně výše, než i třeba obdobně kvalitního zahraničního výrobku). Jinak je dobrý nápad zkoušet třeba fórum na www.citroeny.cz, většina inzerujících je seriózní ("lovil" jsem tam svou druhou Xantii, než jsem si dovezl úplně jinou právě z Německa, kde mě vyšla na cca polovinu ceny, co by srovnatelná Xantia stála v ČR).

     
    Komentář ze dne: 16.09.2010 00:00:00     Reagovat
    Autor: Zefiris - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Bazary
    Jo, udelal jsem to presne takto. Dovezl jsem z Nemecka C5ku. Zatim dobry :-)

    Komentář ze dne: 09.09.2010 12:24:08     Reagovat
    Autor: v_tech - v_tech
    Titulek:koule
    Ještě mě napadlo, mám asi 5 koulí (nevím přesně jaké, liší se předepsaným tlakem), které by asi šlo dofouknout a používat. Pokud má někdo zájem, můžu přenechat.

     
    Komentář ze dne: 09.09.2010 12:56:49     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: koule
    Nejsou koule jako koule ... .-) Musíš vědět jestli je to Activa nebo ne, popřípadě se ještě liší Break a Berline ... ;-)

     
    Komentář ze dne: 09.09.2010 13:42:36     Reagovat
    Autor: v_tech - v_tech
    Titulek:Re: Re: koule
    Já vím, ale nechce se mi po tom pátrat. Vše z Aktivy, ale alespoň nějaké koule jsou snad shodné s ostatními modely. Prostě kdo chce 5 koulí, jsou u mě, a ať si je ten někdo přebere ;)

    Komentář ze dne: 26.12.2010 20:59:38     Reagovat
    Autor: bonde - bonde
    Titulek:Volvo ze Švédska
    Pokud chceš Volvo, proč si ho nekoupíš ze Švédska, víš co za své peníze dostaneš a auta mají jasnou historii a korektní ceny .

    Komentář ze dne: 16.03.2011 10:33:56     Reagovat
    Autor: standa - NerudaS
    Titulek:tlakový zásobník hydropneumatického odpružení
    Dobry den chtel bych se zeptat zda se necha doma vymenit tlakový zásobník hydropneumatického odpružení u citroenu xantia, popripade rady na nejaky servis v okoli kolina a zda se nechaji koile kopit levnejc nez 1500 kc ?

    Komentář ze dne: 16.03.2011 12:04:29     Reagovat
    Autor: standa - NerudaS
    Titulek:olej
    jeste jednu radu pls . Jaky motorovy olej se ma lit do Xsantie ? :)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.