D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Zkušenosti: Mexický Ital
    Vydáno 29. 03. 2015 (12101 přečtení)

    Na vlastní žádost byl jsem přijat, na místo ředitele firmy FIAT, aneb jak jsem přestal být odpůrcem této značky.

    Stalo se mi, že najednou mám pět dětí, dohromady je nás sedm a bylo třeba řešit přemisťovadlo s příslušnou kapacitou. Svezl jsem se lecčím, pár autosalonů navštívil a byl zklamán nabídkou sedmimístných aut v cenové relaci, kterou jsem, já lakomec, ochoten vynaložit.

    A pak jsem si vzpomněl, jak mi známý nadšeně básnil o Fiatu Freemont, kterého si koupil v sedmimístné verzi. Šel jsem se na něj podívat a byl kupodivu příjemně překvapen. Půjčil jsem si jej na víkend a bylo rozhodnuto, konkrétně jsem pořídil 2.0 MultiJet 170k Urban, což je manuál předokolka.

    V rámci aliance FIAT Chrysler se v továrně v mexické Toluce vyrábějí dva velmi podobné vozy, Dodge Journey určený primárně pro americký trh a FIAT Freemont pro ten evropský. Četl jsem názor, že Freemont je z venku takový nijaký. Mne osobně oslovil jeho hranatější design (s láskou vzpomínám na Volva, kdy byla ještě švédská). Vnější rozměry jsou délka 4888 mm, šířka 1878 a výška 1691, váží 1874 kg, působí hezky kompaktně. Koncová světla z LED diod se velmi povedla, z pro mne nepochopitelného důvodu výrobce neumístil dopředu ani diody, ani xenony, výkon světlometů je mizerný. Asi aby neoslňoval narkobarony.

    Co se povedlo, je otevírání dveří. Je bezklíčové, zadní se otevírají v úhlu 90?, přední jen o něco málo méně. Ona je to v zásadě nutnost, pokud chcete pohodlně manipulovat s prostřední řadou sedadel, když nemáte dveře posunovací. Dveře kufru se otevírají nahoru, otvírací mechanismus je umístěn vpravo, nikoli uprostřed, na to je třeba si chvilku zvykat. Zamknout lze auto i malými tlačítky, které jsou na klikách předních dveří a pod lištou dveří kufru (tentokrát na levé straně, aby se to pletlo).

    Bezklíčové je pochopitelně také startování. Tím se dostáváme dovnitř auta. Prostor a pohodlí. Někdo přemýšlel hlavou (ne u všeho, ale k tomu později), takže většina věcí funguje tak nějak intuitivně. Spousta odkládacích míst, například v podlaze před druhou řadou sedadel nebo pod sedadlem spolujezdce. Občas tam díky dětem najdu neuvěřitelné věci.

    Příjemně mne překvapil design přístrojové desky včetně barevného dotykového multifunkčního displeje s úhlopříčkou 8,4 palce. Ta umožňuje ovládat rádio/CD/MP3/DVD, telefon propojený přes Bluetooth, různá nastavení auta a klimatizaci. Ovládání třízónové digitální klimatizace na dotykovém displeji vypadá jako v Boeingu (opravdoví piloti prominou tuto nadsázku), ale lze ji ovládat i standardně tlačítky na středovém panelu.  Klimatizaci lze ovládat i ze zadních sedadel na panelu pod stropem, to je ovšem možné zakázat.

    Spousta elektrických zásuvek po celém autě, slot na SD kartu, zásuvky AUX a zejména USB ve schránce pod loketní opěrkou jsou taky fajn. Specialita, na kterou mě prodejce extra upozorňoval, je schránka na brýle nad vnitřním zrcátkem. Tu lze jen pootevřít a díky pokovené vrstvě pak panoramaticky vidíte celý vnitřek auta. Já jsem rád, když ten zvěřinec vidět nemusím.

    Pokud jste fandové zkratek, Freemont jich má spoustu. ABS, ERM, TCS, TSC, FNC, TPMS i ESP s funkcí Hill Holder. Běžně používám tempomat a zadní parkovací senzory (nechápu, proč nemá i přední), i když na některé typy aut jsou moc vysoko a hlásí přiblížení, až když se auta dotýkají (eufemisticky řečeno).

    Výhled z auta super, volant mi sednul, ale na to, že opálení chlapci „ušetřili“ a standardní ovládací prvky (stěrače, ostřikování, přepínání světel, blinkry) integrovali do jednoho „fousu“ vlevo pod volantem, jsem si do dneška nezvykl. Také jsem nepochopil, proč auto nemá automatické denní svícení.
    Sedačky vepředu jsou pohodlné a mně plně vyhovují, řidičova je plně elektronicky nastavitelná, a to včetně bederní opěrky. Prostřední řada má na krajních sedadlech integrované dětské podsedáky a je nastavitelná a ovládaná třemi jednoduchými páčkami, které umožňují opravdu jednoduchou manipulaci. Ve srovnání například s Vianem fakt easy. Třetí řada sedadel – vlezu tam, sednu si (191 cm), víc než 20 km bych tam jet nechtěl. Děti se o ně ale perou, takže pohoda. Opět snadná manipulace. Nastavení všech sedadel variabilní, možno naklápět i sklápět libovolně (prostřední řada v poměru 40:60), možno vytvořit úplně rovnou plochu včetně místa spolujezdce a na této ploše třeba … co já vím, já tam vezl něco velkého z IKEA.

    Auto jede potichu, ve stovce na dálnici jsem slyšel tikat hodinky na ruce (asi tikají hlasitě). Výrobce uvádí odhlučnění interiéru nějakými speciál materiály. Tím se dostáváme k jízdním vlastnostem. Tady od znalců asi dostanu pojeb, bo jsem jen uživatel, vzdělání v oboru nemám a nějaké sofistikované řeči ode mne očekávat nelze. Jezdím nejvíc po městě (spíš poskakuju) a po dálnici nejraději 150 na tempomat. Proč jsem si nekoupil automat? Těžko říct, třeba příště.

    Auto startuje na tlačítko, v létě ihned po zmáčknutí, v zimě, předpokládám z důvodu žhavení, to trvá trochu déle. Motor nemá zaplaťpřírodo systém start/stop. Šestistupňová manuální převodovka si sama říká o přeřazení/podřazení. Fakt, nekecám, na displeji se ukazuje SHIFT UP, SHIFT DOWN. Třeba je to u emeryckejch aut normální, já to viděl poprvé. No, vzhledem k  tomu, že ukazuje přeřadit na vyšší stupeň už při nějakých 1800 otáčkách, se dál držím vlastního úsudku.

    Motor má prý výkon 125 kW při 4k otáčkách a točivý moment 350 Nm mezi 1750 a 2500 otáčkami. Z nuly na 100 za 11s. Rád věřím. Mě motor docela vyhovuje, po městě je více než dostatečný, když to srovnám s Land Roverem Discovery, tak se na křižovatkách rozjíždí docela svižně. Na dálnici v pohodě táhne do 175 (maximálka je uváděná 195), víc jsem zatím nezkoušel, kolem 130 - 160 reaguje na plyn pro potřeby předjíždění zcela uspokojivě. Udávaná kombinovaná spotřeba je 6,4 l/100km. Po Praze jezdím mezi 7 a 7,5 litry. Příjemně mne překvapila cesta po dálnici do Rakouska na hory v plném obsazení a s největší rakví co jsem našel v půjčovně na střeše se spotřebou 6,6 dle palubního počítače. Reálně nevím, ale je pravda, že trasu Praha - Schladming - Praha s každodenním popojížděním na místě jsem dal na jednu nádrž. Nádrž má prý objem 77 litrů, nejvíc jsem zatím tankoval 70.

    Co mě překvapilo pozitivně, že se auto v zatáčkách relativně málo naklání, naopak nepříjemný pro mne je velký poloměr zatáčení. Jinak jízda mi přijde kultivovaná až příjemná. Při řazení (a příslušných setrvačných pohybech) se cosi děje v podvozku, někde tam bude nějaká vůle, uvidíme při první garanční prohlídce.

    Kdybych to měl nějak shrnout: slušná muzika za nevelký peníz. Účel plní prozatím na výbornou, pár much to má, ale kdo ne. Čili kdo potřebuje funkční pohodlné auto pro 7 lidí, ve kterém nebude vypadat jako úplný blb i když v něm bude sedět sám, bude spokojen. Nikoho tím autem nenaštvete (hvězda ze Stuttgartu, vrtulka z Bayernu ani olympijský auto to není) a pokud potřebujete na silnici závodit a trhat asfalt, asi vás nenadchne. Já zatím nelituji.


    29.03.2015 Milaxi


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,40] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 36 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.