Komentáře ke článku: Jak se jezdí v Kolči (ze dne 01.10.2008, autor článku: Redguy)
Přidat nový komentář
|
Tak myslím, že hezky napsaný... Už aby empíkům sebrali to měření... V Táboře je to to samý... Teda už ne v takový intenzitě, ale hlavně brát a hlavně vybírat... Plnit městskou pokladnu...
|
|
|
Nějak jsem nepochopil co je špatně. Že je v obci je 40 a policajti to hlídají? No
|
|
|
Špatně je vytváření speed traps na naprosto přehledných místech ze strany městských samospráv, které jejich vytvářením nesledují zvýšení bezpečnosti provozu, ale pouze a jedině rýžování peněz od těch, co si jen dovolí úsekem projet o 4,035 km/h rychleji, přičemž postih za tento nehorázný přestupek naprosto neodpovídá míře jeho nebezpečnosti. Nejhorší na tom je, že některé obce toto vytváření rychlostních pastí nepopírají, naopak ze všech sil podporují a nerozpakují se přitom hlásat, jak jim to naplňuje obecní rozpočty. Jísté je jen jedno: lidi budou tenhle systém o to víc sabotovat a obcházet a skuteční silniční piráti budou mít o to větší pole působnosti.
Úplně miluju to tupé pivní stádo, co nadšeně bučí při každém schválení nesmyslných buzeračních opatření, přičemž jim naprosto uniká, že smyčka se utahuje také kolem nich. Nikoliv buzerace a nesmyslné omezování rychlosti, ale stavební úpravy silnic a jejich přizpůsobení schopnostem současných vozidel. Je to dražší, ale v konečném důsledku to přinese zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. To ale nenese penízky do obecních kasiček, tak se to samozřejmě nenosí.
|
|
|
ano... zářný příklad: obec Doubravčice, kousek od Úval u Prahy... začátkem roku se objevila 40ka v celé délce obce, její územní plán začíná hluboko mezi polema a končí ještě dál v temných lesích... tato speedtrap zřejmě vydělala nějaké prašulky, nicméně nejspíš málo... uprostřed vesnice je jeden jediný přechod vedoucí k hospodě a koloniálu, který má otevřeno každý lichý den (vyjma so a ne) a to ještě od 8mi do 14ti... odhadem 500m před a 500m za přechodem se nedávno objevilo omezení rychlosti na 30km/h... že dodržovat takovou rychlost není žádná prdel, zvlášť když kus té cesty je z kopce, to dá rozum... ale kasička se plní, no ni?
|
|
proč marníš čas psaním blábolů, užij si že v téhle strašné zemi plné policajtů a buzerantů na horský kolech nemusíš být
ten článek nemělo cenu číst
|
|
|
Myslím, že máš sice pravdu, ale proč být srab? Proč rovnou zdrhat? Proč se nepokusit na tom něco změnit? Třeba tak, že se bude volit kdosi jiný, než menší zlo (ODS, ČSSD, zelení a podobné kreatury) a nebo půjdu do parlamentu sám a zkusím něco změnit...
Zdrhnout umí každý srab...
|
|
|
Pozor, ja nikam nezdrham. Pracuju v Nemecku a pracovne letam do Chile, ale porad mam rad svoji domovinu. S volbama jsem v rozpacich, neb neni koho volit.
|
|
|
Tak tebe jsem taky nemyslel s tím zdrháním. To byla reakce na pána nade mnou, neboť tvrdil, že tě nikdo nenutí tady žít. ;-)
Jo, s politikou to je bohužel tak, že kdo je alespoň trochu chytrý, tak se do toho radši nehrne. Kdo je tupec, jde do toho po hlavě...
|
|
Dne 26.9. sel na adresu kolec(at)kolec.cz mail nasledujiciho zneni:
Pane Moulisi,
oslovení "vážený" ode mne neočekávejte, protože vážit si Vás vzhledem k Vašim výrokům nemohu. Chtěl jsem se Vás zeptat, zda Vám nepřipadá ani trochu trapné, aby si obec vydělávala na pokutách za překročení maximální povolené rychlosti? Podle Vašich slov po vás občané chtěli, ať něco uděláte s řidiči, kteří obcí projíždějí příliš rychle. Tohle je podle Vás důvod k tomu, abyste začali buzerovat a rýžovat? Zdůvodnili vám aspoň nějak ti občané, proč byste s nimi měli něco dělat? Nebo jste to vzali jen jako dobrou záminku k tomu, abyste mohli začít měřit rychlost?
Odhlédnu teď od toho, že meření maximální povolené rychlosti v určitém místě by si přede mnou dokázal kdokoli zodpovědět jen na základě toho, že by mě přesvědčil o tom, že jízda nepovolenou rychlostí v onom místě znamená ve významné většině případů reálné nebezpečí. O nebezpečí zde v žádném případě nejde, sám to potvrzujete. A ano, vím, žádný zákon vám nenařizuje výsledky používání radarů vyhodnocovat, i kdyby zvýšení bezpečnosti bylo oficiálním důvodem jejich používání.
Pane Moulisi, ve vaší obci opravdu není potřeba investovat do čehokoli užitečnějšího než do radarů, mezd strážníků a dalších věcí s tím souvisejících? Máte ve vaší obci opravdu veškeré silnice v naprosto perfektním stavu, stejně tak chodníky? Máte ve vaší obci opravdu naprosto v pořádku pouliční osvětlení a autobusové zastávky? Opravdu by si nezasloužila nějakou investici spíše škola či jiné místo pro děti? A co třeba kanalizace?
Je mi jasné, že radary a jejich poskytování spolu se strážníky přináší zlaťáky do kasičky, takže je to lepší. Můžu Vás ale ujistit, že jsem velice rád, že nejsem občanem obce Koleč ani žádné z dalších obcí, v nichž vaše obecní policie zajišťuje "měřící služby". A dám si dobrý pozor, abych se v případě svých cest přes Středočeský kraj této "postižené" oblasti vyhnul.
S pozdravem
podepsán "Yarra"
Motto: Článek 13199 celoevropské ústavy: "Nikomu nesmí být odepřeno zaměstnání jakéhokoli rozsahu na jakékoli pozici kvůli jeho věku, vyznání, barvě pleti či míře neschopnosti." Rob Grant, Neschopnost
Jsem zvedavej na odpoved, pokud se nekdo bude obtezovat...
|
|
|
A co jako cekate? "Jejda, pane yarro, ted jste mi sejmul belmo s oci; zadne podekovani neni dost velke. Choval jsem se jako pitomec, skladam funkci a odchazim se kat do klastera. Snad dvacet let rehole bude mit za nasledek, ze budu pro vas alespon trochu vazeny a treba jednou zavitate i do nasi pozehnane obce." Tohle? Nebo jaky ma takovy e-mail smysl?
Obecne je predstava, jak filozoficko-kverulantskym esejem nekoho privedete na spravnou cestu, absolutne mysla. takove stabni cviceni slouzi jen k tomu, abyste se citil dobre; nic vic.
Vecné otazky, odvolavajici se na zakony, s dusledne vymahanou odpovedi, naproti tomu smysl samozrejme maji.
|
|
|
Já bych to tak černě neviděl. I jeden kverulantský esej představuje určitou zpětnou vazbu pro toho starostu resp. zastupitele. Minimálně zjistí že to není lidem u zadku a příště se zastupitelé třeba víc zamyslí, než vypustí podobný neřád na světlo boží. Samozřejmě chtělo by to masivnější reakci od obyvatel těch dotčených obcí, takovýhle kverulantský dopis by mohlo sepsat třeba několik stovek lidí, nebo udělat petici apod.
|
|
|
Obavam se, ze takhle to nefunguje. Typickou racionalizacni reakci je cosi ve smyslu "potrefena husa..." a urcitej pocit nadrazenosti na strane adresata. To ostatne maji spolecnyho s odesilatelem. Na obecnych vejsplechtech neni nic, co by ho nutilo racionalne argumentovat a zduvodnovat, coz boli - narozdil od chladne reakce, kde svou nadrazenost muze podobnym slohovym cvicenim jednoduse demonstrovat. Bohuzel mi v tom muzes verit - takovy dopisy jsou jen vyborna voda na mlyn kazdyho jen trochu zdatnyho komunikatora.
|
|
|
nesouhlasím, tyhle lidi nedonutí racionálně zdůvodňovat a argumentovat ani věcný dopis odkazující na zákony. Tihle lidé jsou většinou opojeni svou vlastní důležitostí a dávno zapomněli, že firma není jejich a podle toho se chovají. Reakce na věcný dopis je většinou ve smyslu, ten je ňákej chytrej. Více výše zmíněných dopisů je přivede k myšlence, že příště už by nemuseli na svém místě být, protože to prostě bude jednodušší a jediné co udělají je, že přestanou tolik tlačit na pilu. To je pouze moje osobní zkušenost a do sporu nejdu, protože to vyargumentovat nedokážu. :-)
|
|
|
Da se rict, ze o to tak nejak slo, kverulantsky esej coby zpetna vazba umerna venovanemu casu a energii. Pokud na borce nejak dosahne pocit, ze tem lidem to asi neni uplne burt, tim lip, pokud ne, vzhledem k memu chabemu pravnimu vzdelani bych byl v pripade nejake prestrelky s paragrafy asi pomerne snadno "lawyered"...
|
|
|
No pokud jsi místní a osobně se tě tahle prasárna dotýká, tak bys moh udělat i víc než jenom sepsat jeden dopis. Co třeba se spojit s pár podobně smýšlejícíma lidma a zorganizovat nějakou podpisovou akci? Sehnat pár desítek možná stovek podpisů po okolních vesnicích a dát to starostovi pod čumák?
|
|
|
to je moc práce. :) dopis se dá napsat za pár minut a lze tak obšťastnit větší počet institucí za jediné dopoledne. :)
|
|
|
obávám se, že tady velmi záleží na povaze adresáta a liší se to kus od kusu. Reakce na kverulantský dopis může být taková jak píšeš, nebo taky "to je ale magor, šup s tim do koše".
|
|
Jo, BTW, doporucuju taky mrknout se na ty jejich smlouvy s okolnimi obcemi o pujcovani strazniku, zejmena na hodinove mzdy zapujcene uniformovane opice...
|
|
ale pred lety jsme jeli s kolegy na nejaky skoleni do Vidne, samozrejme jak jinak nez sluzebni Octavii TDI v cerne barve a limuzine (ale na metlach), a jen jsme prejeli hranici, byli jsme strasne rychli, furt jsme nekoho predjizdeli. tak jsem se zeptal kolegy co byl odtamtud, jak to je mozny, jestli maj takovou uctu k zakonum, ze dodrzujou predepsany rychlosti. Jeho odpoved byla, ze erste jsou samozrejme kulturni narod kterej dodrzuje zakony a zweite, ze za kazdym rohem je policajt a je to dost drahej spas. Takze represe neco resi. Na druhou stranu je treba tlacit na sve zastupitele, aby znaceni davalo smysl, ale to je jina pohadka
|
|
Jak se nejúčinějc a nejefektivněji bránit maměření nepovolené rychlosti? Prostě dodržujte povolenou - ti co ji překračují mají na různé doplňky,tunění aj málo funkční nesmysly... o vyšší spotřebě PHM nemluvě.
Ač s mnohými zde poblikovanýmí články souhlasím, boj proti radarům na měření rychlosti beru jako propagandu hodnou totality...
Bydlím cca 300 m od silnice I.tř. - rovného úseku, kde je pro st. PHM v jednom směru a odbočky do vsi v opačném pruhu (obojí s plnými čarami a odbočov. pruhy i vlevo) omezena rychlost na 70km/h. Silnice totiž vede cca 3 m hlubokým zářezem - a ač je několik km téměř rovná, není tento úsek nejpřehlednější. Že soudruzi projektanti namalovali 2 mostové přejezdy (v 70-tých letech - pro křížení s místním provozem nejen na pole) a nepostavili je - bylo zde jen z mého příbuzenstva 4 mrtví (+ synova spolužačka v 1.tř...), ostatní přesně nevím.
Zde mnoho řidičů - z neznalosti - považuje tuto 70-tku za buzeraci... Je zajímavé takyřidiče kat. autoZMRD (´tj. ignorant na předpisy - protože je nejchytřejší...) ppozorovat co vymyslí, když vy dote v 70 km/h levý blinkr, najíždíte do levého odbočovacího pruhu a zmírňujete (kolmá odbočka, štrůdl vozidel v protisměru). Cca 30% tšchto autoZMRDů to považuje za vaše předjíždění,sešlápne plyn s tím, že po vašem (jím uvažovaném) předjíždění hned předjede i vás... to - pokud nejdou do sebe plech - bývá prudké brzdění i 10 aut (někam se musí autoZMRD nacpat v pravém pruhu ...
To je jken jedna křižovatka z mnoha v ČR - o jejímž umístění a označení rozhodovali orgáni sic s chem. vzorci před jménem (alt. i za), ale bez inteligence a s absencí i selského rozumu.
A nedivte se starostům za pořizování radarů i měření - vás se obyvatelé neptají Co s tím uděláš? (po 2. mrtvém a 1 těžce zran. s trv, následky za 2 měsíce...), ani nemusíte jít do domu za pozůstalými jim sdělit, že taťka (alt. mamka, synek) už nikdy nepřijde (Policie "to nemá v povinnostech").
|
|
|
A nebylo by stokrát lepší vrazit tam místo buzerační sedmdesátky značku, jasně ukazující, jaká tam je dopravní situace a dostatečně označit ty přechody?
|
|
|
A jak bys to chtěl udělat? Dát tam nějakou krásnou ceduli, na které bude situační plánek s podrobným popisem? Ono luštit ve vyšší rychlosti, co na tom nákresu vlastně je, není zase tak jednoduché, zvlášť, musíš-li přitom sledovat provoz kolem sebe. Tudy cesta nepovede. Dražší, ale mnohem účinnější by bylo tu křižovatku zcela překopat tak, aby přímé směry nebyly ohrožovány směry odbočujícími nebo se připojujícími.
S označením přechodů souhlasím. Ideálně tak, jak se to dělá dnes: blikající žlutá světla + silné nasvícení v noci.
|
|
|
Tak s merenim napriklad u prechodu v Otvo plne souhlasim. Ale drtiva vetsina lidi tam jezdi podle predpisu, takze se obecni straznici radeji uchyli do neobydlene zony u sklarny, kde maji mnohem vetsi sanci nekoho ulovit. A to Vam prijde v poradku??
|
|
|
dal ste pekny priklad miesta, kde je maximalka obmedzena relativne rozumne. ale ako uz bolo povedane, nie je znacene preco je maximalka obmedzena. bohuzial ku kazdemu takemuto prikladu je vela takych, kde je u nas maximalka nastavena ... povedzme ze nerozumne. nemyslim si, ze u vas to bude ovela lepsie.
mne najblissi:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=48.21232,17.014732&spn=0.163578,0.272942&t=h&z=12
na zapade nasej mekky bolo niekolko mestskych casti (devin, devinska nova ves, zahorska bystrica) pomerne vzdialenych od "mesta". aj na ostatnych koncoch, ale tam to nepoznam. boli znacene ako samostatne obce a "bratislava" koncila za dubravkou, lamacom a karlovou vsou (toto posledne znacenie "sa nejako stratilo" uz davnejsie).
potom prislo par politrukov s viziou "velkej bratislavy" a momentalne je prakticky cely bratislavsky kraj obec bratislava.
takze aktualne na zapade zacina bratislava priblizne na miestach modrych cisel 505 a 2, obidve druhe z hora (tj medzi mast a DNV/ZB). takze zrazu je na "okreskach", kde bola 90ka, len 60ka. pricom napriklad cesta 2 na ZB je "stara cesta" na prahu (ked sa trochu chce, zmestia sa 4 auta vedla seba) a na ceste 505 je cca 5km rovinka podobnych parametrov.
navyse na "dobytom uzemi" neobrali znacky koniec obce uplne duosledne, takze cast vodicov vali po starom (a legalne) 90. a cisto teoreticky mozu valit 90 krizom cez celu BA.
... co som vlastne chcel povedat ?
suhlasim s rozumne umiestenymi znizeniami rychlosti. aj ked radsej by som videl doporucenu rychlost s vysvetlenim wocogou. avsak velmi by ma potesilo keby na miestach, kde sa da, bola povolena aj vyssia rychlost ako miestny "default".
kadejkych nezmyselnych 40tok je po meste plna prdel, ale jednu jedinu rozumnu [aspon] 70ku som nevidel. a to su miesta, kde by sa dala dat kludne 100ka.
|
|
|
Jeden konkrétní případ dokazujeco? Leda houby. Jsem od fochu a vidím pro tvůj případ jediný řešení - zákaz odbočení vlevo - a je to vybavený, protože příčina bude odstraněna. Jsi spokojenej, soudruhu?
Ten, kdo si odbočování vlevo splete s předjížděním je idiot a na zmírnění jeho postižení neplatí žádné zákony. Nemá to pak vůbec co dělat s tím, že mnohde je rychlost snížena jen účelově nebo z důvodů, které s rychlostí provozu na silnici nesouvisí, soudruhu.
Projektant je jedna strana a investor, který ve finále rozhoduje o tom, co a kde se postaví je zase druhá strana. Pochybuji, že tvá rozlišovací schopnost je taková, abys plakal na správném hrobě, ale nedá mi to a prozradím ti, že projektant z podstaty věci za nepostavení mimoúrovˇového křížení nemůže, soudruhu.
Závěr: Nemám na žádném vozidle nepovolený doplněk, pokud nebudu počítat otevřený výfuk na motorce. Rychlost beru pouze jako doporučení a řídím se jen tím, co vidím a vlastní oči. Spotřeba PHM mi byla u prdele vždycky a nevím, proč by se o ni měl starat někdo úplně cizí... Doplnění "bez VUMLu" proto beru v kontextu s obsahem tvého příspěvku jako špatný vtip, soudruhu.
|
|
Tedy fakt mě tu fascinuje jeden trend, který nejen v článcích ale hlavně diskuzi pozoruji již drahnou dobu. Jde o automatické spojování 4% sexuální orientace k jízdě na bicyklu.
Vážně by mě to zajímalo - kolik teplých cyklistů kdo z vás zná ? Já jen že na MTB jezdím (cca. 3000km /rok), v komunitě okolo terénní cyklistiky mám většinu svých přátel, a nevím ani o jednom který by byl tohoto zaměření. Naopak vím o několika "buzišlapkách" co si vozí prdel ve vyloženě "chlapských" autech - A8, Landcruiser, V80 atd.
Tak si říkám co za tím vězí ? Jestli ono to nakonec nebude úplně naopak - tedy že se onoho v úvodu zmíněného přirovnávání dopouští především ti, jenž si svou vlastní orientací (a dost možná i rozměry či výkonem ? :-)) nejsou jisti ? Těžko říci, ale něco na tom nejspíš bude.
|
|
|
to je úplně prosté: pořádnej chlap má pořádný auto.
kdo nemá pořádný auto,není pořádnej chlap.
je to teplajzník v obtaženým oblečku a hanba mu ,-)
|
|
|
A k pořádnýmu autu by měl mít i tu placatou telku.
A taky pořádnej chlap není žádnou houžvička a když nedá dvacet piv tak je to sračka.
A tak dále. Normální správnej chlap je prostě tlustá bečka s IQ 100, co večer co večer čumí na novu. Sere ho manželka, ale neumí se jí postavit, vydělává nějakech těch 18tis (nebo kolik je teď průměr) a jeho nejoblíbenější firma je Cetelem.
A tak je logický, že je rád aspoň za to auto a možnost si zanadávat na tom internetu na někoho kdo není takovej looser.
Nejsem normální chlap, jezdím radši na kole ;-).
|
|
|
No, jenže takových potkávám na kole nepočítaně - pivní pupek obtaženej v trikotu, helmička, a chovaj se jak debilové :o)
|
|
|
a v autech jezděj samí pohodáři a debila abys mezi nima pohledal... ach jo ;)
|
|
|
Auto mě zpravidla neohrožuje na chodníku, lesní pěšině a dalších pěších stezkách a je alespoň trochu slyšet. Ale cyklobuzna v rauši, která v trysku kličkuje mezi lidma při jízdě z kopce, to je samozřejmě pohodář :o)
|
|
|
Jo taak, ty myslíš specielní skupinu, zdravím pozdně posedlé, kteří si konečně vydělali na použitelný bicykl a snaží se držet krok se svou druhou, někdy třetí manželkou...Za město vyjedou oktávií combi, sundají kola s nosiče a hurá za zdravím.
V tom případě souhlas ;-)
|
|
|
Osobne bych to videl jen jako jakousi reakci na ty jejich smesne vypasovane prilehave trikotky a nehledal bych v tom nic hlubsiho ;-)
|
|
|
Presne tak, alespon ja jsem to pouzil v tomto kontextu. Sam si na kole obcas mimo silnice zajezdim, ale rozhodne u toho nemam na sobe prilehave barevne kratasky na varlatech vycpane.
|
|
|
Ruku na srdce. Jak "normální" může bejt chlap, co nosí v kalhotách vložku, aniž by jí potřeboval.
Rozměr nádobíčka nehraje roli :o)
|
|
|
Ha ha ha vtipe vylez. Ujel jsi někdy na kole víc než dejme tomu 30-40 km? Jestli jo tak mi určitě potvrdíš, že je dost zásadní rozdíl mezi "bez vložky" a "s vložkou". Jestli ne, tak si to někdy zkus.
|
|
|
No já jsem na kole jezdíval dost, rekord mám ca 260km na jeden zátah ale sezení jsem vždy řešil kvalitním sedlem a oblečením, používat k tomu vložku by mne opravdu nenapadlo.
|
|
|
Žádná vložka! Ty elastický kraťasy tak sice vypadají, ale je to jejich integrální součást. Dneska už na kole moc nejezdím, ale když přece, tak mám tři zásady:
1: Nesrat se na cesty 1. třídy, překážím tam a může mě něco přejet
2: Reflexní vesta i ve dne, v noci navíc světlo blikačka a kolo olepené reflexníma samolepkama. Jako řidič nesnáším neosvětlené cyklisty (kdybych měl napsat nový silniční zákon, tak bych jejich případné přejetí vůbec netrestal) tak nebudu prudit ostatní řidiče
3: Cyklokraťasy. Normální jsou v poho, dokud si nechcete skočit. Pak se chytí za sedlo a letíte na držku..
|
|
|
No, kvalitní sedlo je hezká věc, ať je to fyzik nebo spešl, ale to, co se dřív řešilo jelenicí, se dnes řeší "kosmickými" materiály, na tašce bylo napsáno: Antibacterial Sitzpolster...
Podobnost s vložkami není náhodná, je to výsledek stejného výzkumu. Nicméně jako absorber moči nebo stolice jsem to dosud nezkoušel a ani v budoucnu to udělat nehodlám.
Kontrolní otázka: Myslíte, že při časovkách, například, se toto oblečení nepoužívá?
|
|
|
|
Není to vložka. A třeba v terénu nebo na dlouhé trase to fakt pomůže.
Jak normální může být chlap, který pro image nemám vložku ignoruje efektivní technologii?
Takže - image je na nic, následuj pampers (tak se jim říká u nás doma).
|
|
|
Víš, já nedělám rozbor co je nebo není efektivní technologie a jestli pomáhá nebo ne. Reaguju na příspěvek na začátku vlákna, kde se mat pouští do srovnávání zaběhlých schemat, rozměry auta vs. velikost brka či sex.orientace kolistů. A tak jsem to schválně přehnal.
Že ty už reaguješ s fundamentálním argumentem, že se nejedná o vložku je tvůj problém. Jen mi teda řekni, jaké je tedy oficiální (korektní) označení/název onoho..., a teď se bojím to slovo vůbec napsat, abych nebyl nějakým ortodoxním fandou virtuálně zatracen.
A s image to určitě má něco společného --
www.dolekop.com/fotky/12434-jeden-pan-co-presedlal
|
|
|
Už dlouho jsem to nekupoval, ale svého času se to dalo v cykloobchodě koupit pod názvem "kraťasy s antibakteriálkou". Vzniklo to proto, aby se mohli závodní cyklisti třeba i vy.. a nemuseli sesedat z kola, což jsem nikdy nepoužil, jelikož při jízdě na biku to do lesa není tak daleko, vlastně jsem v něm pořád :)
Nicméně je to dost dobrá technologie, městdký kolomrd to asi neocení ale pokud jedete 150km po Beskydech jako jsem jezdíval já, tak rozdíl proti běžným cyklokraťasům s jelenicí je fakt cítit.. I nosem :) Prostě, nezapařím se a nesmrdím.. :)
|
|
si tu zdase lestej svoje ega...vypada to, ze kdo tu neni minimalne indzynyr musi bejt naprostej chudak a blbec a kdo jezdi na kole v elastacich je 100pro buzna....uz aby byl benal za 50 litr...on Vas ten humor prejde :)
|
|
|
Jo, uz aby... na silnicich bude vic mista :-) Nevim, jak ostatni, ale ja jezdit neprestanu. Na motorce to bude po meste porad levnejsi, nez MHD.
Co se cyklobuzen tyce, v posledni dobe jsem potkal jednoho cyklistu. Kdyz jel proti me po chodniku, s ostrou blikackou, prohodil jsem hovorove "od ceho je silnice?". Nekolikrat na me zarval "Pojd sem a rekni to... Pojd jsem". Takze na tech buznach asi neco bude.
|
|
|
Oprava "Pojd sem".
Nejak blbnu, prave jsem vylezl z jeskyne...
|
|
|
Jenže to kyklobuznám nevysvětlíš, že slovo chodník je od slova chodit a že je na chodníku jen nepříjemným trpěným hostem (§53 zák. 361/2000Sb.). Od toho jsou to buzny. Na jedné straně dokážou vřeštět, jak je nebezpečné, když na chodníku stojí nepohyblivé auto, které může kdokoli v klidu obejít a trasu si rozmyslet. Na druhé straně dokážou v několika sekundách projet křižovatkou na červenou, vyskočit na chodník a ohrozit chodce a prokličkovat po přechodu pro chodce do protisměrného pruhu vozovky a tam vesele pokračovat. Tohle udělat na endurku a vidět mě policajt, tak bych před ním asi musel sežrat za trest řidičák po kouskách. A rozdíl? Kyklobuzní nožky proti pár ccm zdvihového objemu. Jiný není. A nebo - že by to bylo tím, že na mašině jsem identifikovatelný podle RZ a buzna je totál anonym, dokud ji někdo nesrazí z trubek pěstí?
|
|
|
A tohle jako dela furt ten jeden samej clovek, jo? No tak to je debil.
|
|
|
Nevim jak u vas, ale u nas tohle delaji temer vsichni cyklisti a co jsem si vsiml po svych cestach po republice, tak to takhle delaji vsude :-(
Proste cyklisti jsou podle mych zkusenosti zcela jasna klasicka neprispusobiva mensina :-(
|
|
|
Jasně, a uměj i lepčí kousíčky. Tohle je reálná situace ze Smetanova nábřeží v Praze, asi před měsícem, průjezd na červenou u Karlových lázní (já viděl při průjezdu kolem semaforu rozsvícení žluté, on tak 10 sekund po mě), totéž hovado skáče na mountanbiku mezi lidi na chodník na Novotného lávce (po cca 100m), kříží nábřeží po přechodu naproti schodům do Náprstkovy, auta neauta (+80m, celá kolona prudce brzdí) a mydlí to protisměrem od morového sloupu až k Parnasu (+100-200m, dobrejch 100m v protisměru). Pak opět skáče na chodník a masí lidi na rohu Parnas/Slávie u Národního divadla, ale tam už nevidím. Díky chvíli souběžné jízdy, on na chodníku, já v autě, odhaduji jeho rychlost na chodníku mezi lidmi za Novotného lávkou na dobrých 40km/h (jel jsem v koloně kolem 30 a předjel mne, což samozřejmě nemohu se svým egem snést, proto to celé píšu, že).
|
|
|
Nebyl to nějaký messenger? Ti jsou naprosto profláklí a zcela vážně uvažuju o tom, že se pokusím nějakého takového mamrda skopnout z kola, až se zase proti mně vyřítí po chodníku.
Sám na kole také nezdím (a mám z praktických důvodů i buziobleček, i když nejsem buzna), ale nad jednáním některých pumpičkářů mi zůstává rozum stát. Jen lituju řidiče, který nedobrovolně z jeho strany ukončí život takového nějakého šlapalisty; to tahání po soudech a psychyckou újmu řidičovi nikdo nenahradí.
|
|
|
Ne, nebyl to messenger, ale hovádko kolem pětadvaceti, bezbarvošedé volné hadry s kapucou (streetfighter suite). Buzna není cyklista kvůli (možná, nemohu posoudit) praktickému oblečku, ale kvůli tomu, že jako buzna myslí a chová se tak. Tendle byl ukázkovej.
|
|
|
Já měl včera výstup s dvěma silničníma cyklobuznama v klesavejch zatáčkách z brněnských Kohoutovic (starý okruh GP) Jeli tam vedle sebe - jeden asi 50cm od prostředka, druhý +/-1m od čáry na kraji...jeli asi 65kmh, já je dojel asi 95 (smí se 90kmh). Předjet nešlo, musel jsem zabrzdit...a tak jsem trhnul za ručku, protože auto s ABS ani nekvikne. Jak to zapištělo, šel jsem na tvrdku po brzdách a nechal zapracovat ABS... Oba buzíci se nejspíš pochcali strachy a bylo s podivem, jak moc dokáže člověk vtáhnout hlavu mezi ramena. Jak se uklidili na kraj (pochopitelně je nenapadlo jet za sebou), oleštil jsem jednomu buzíkovi loket, protože jinak bych se nevešel a donutil ho se opřít ramenem o druhou buznu. Při průjezdu jsem pocítil akutní potřebu opláchnout si okno ostřikovačem... Hrozba pěstičkou mě pak rozesmála, protože se jednalo o dva teploušky s kuřecíma hrudníčkama ve věku asi 25let.
Nemrzí mě to ani trošku a zlepšilo mi to velmi zamračené sobotní dopoledne.
8o)
|
|
|
V nedávné diskuzi mi bylo vysvětleno, že poruší-li někdo předpisy, nikterak mě to neopravňuje porušit je taky, tím méně někoho trestat.
Co jsem nepochopil?
|
|
|
tak to jsi přímo neskutečný pablb.
když jedu na kole z kopce v zatáčkách přes 60, tak se taky nedržím u krajnice, protože tam je to kurevsky nebezpečný už kvůli blbý kvalitě silnice nebo štěrku.
za další, nevěřím, ti, že jeli vedle sebe. to v zatáčkách na kole při rychlosti 65km/h prostě nejde. dále nevěřím, že hrozili pěstí, protože v té rychlosti se každý drží řídítek. dále v takové rychlosti když do někomu "oleštíš loket", okamžitě letí a zabije se. podle mne jsi lhář.
rád tě někdy potkám, až pojedu na kole. a pokud neujedeš strachy ve svém vozítku, rád ti dám pár do nosu.
|
|
|
Já tyhle vedle sebe jedoucí dvojice a trojice řeším jednoduše: prostě na ně zatroubím. Oni se uklidí ke kraji a za sebe a já mám jistotu, že kolem nich projedu v dostatečné vzdálenosti, abych si je nesrazil pod kola (ne, že by mi na nich záleželo, chráním si v prvé řadě svou bezúhonnost; ostatně, cyklisti, kteří jsou tak bezohlední a nejedou za sebou, mi jsou naprosto ukradení).
|
|
|
Hele, Honzo, díky moc za Tvůj příspěvek. Když jsem viděl prvních pár reakcí na svůj původní post, který tu rozpoutal vcelku zajímavou diskuzi, tak už jsem se začínal bát, že jsem přehnaně paranoidní, ale jak vidno, nejsem.
K tvojí reakci - nakolik ty máš pocit, že tvé jednání je v pořádku, tak přesně stejnou měrou já považuji za korektní vozit v zadní kapse cyklodresu legálně drženou střelnou zbraň. Pokud někdo cílevědomě užije automobil jako zbraň a někoho s ní ohrozí, je na místě užít taktéž zbraň k obraně, v tomto případě k odzbrojení útočníka - nejlépe prostřelením pneumatiky, chladiče, bloku motoru (dle ráže) apod.
Až se takhle jednou ohlídneš a ta "cyklobuzna" bude v "pěstičce" něco svírat, tak víš o co go.
|
|
|
Tomu hochovi, po vzoru jiného diskutujícího, tleskám.
Projevil svobodomyslnost, rozhodnost, schopnost žít podle vlastních pravidel.
Ledaže by mi někdo vysvětlil, čím se prasení na kole liší od prasení v autě, proč je prasení na kole fuj a prasení na motocyklu či v autě výrazem svobodného, samostatně myslícího ne-ofčího ducha.
Děkuji pěkně.
|
|
Jak se policajti uživí i bez zvyšování platů. Stačí jen prostě dělat svojí práci. Pokud hlídaj v obci 40 nebo 50 a v nějaký mimotranzitní "prdeli" je mi to srdečně jedno. Starostu znám osobně a myslím, že mu ostatní starostové jen závidí.
Kdo umí jezdit, tak se musí smát těm plkům tady v diskusi, jak na nich někdo vydělává a že buzerujou. Ještě bych přitvrdil, protože dneska se nikam ani nedá dojet se zpožděním. Za volantem sedí dajaký hňup, co se vymete a otráví tisícům lidí život v koloně.
Ale ten článek je dobrej, má něco jako principiální charakter. Já jsem taky proti buzeraci, kde to nemá smysl, třeba hlídat 70ku na přehledném místě mimo obec - to jako jo. Ale v obci je mi to fakt jedno, jezdím předpisově, bydlej tam lidi!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jak se jezdí v Kolči
|