Komentáře ke článku: Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (ze dne 25.10.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Italští inženýři jsou schopni všeho, to označování motorů ale jakýsi klíč má. Punto 50 má prostě 50koní, stejné to bude i s tím vaším exemplářem, jen se jim nějak vymklo z ruky že 80HP už v nabídce mají, tak to s elegancí sobě vlastní vyřešili, bude to prostě jen 1,4 16V
|
|
|
1.2 16V 80 zminovanou 1.4 nahradila, takze to tak bude tezko...
|
|
...kufr nemá 310 litrů, ale 380 litrů. Pozink se objevil už na předchůdci - Tipu. Dále i Brava měla šestistupňovou převodovku - ve spojení s motorem 1,2 59kW. Případným zájemcům bych nedoporučil motor 1,4 12V, ale 1,6 (označení 100 16V). U 1,4 je nějaký problém s mazáním a odnáší to vačková hřídel.
|
|
|
Ten problem je v mazacim pavoukovi - je tam takovy maly tesneni, ktery casem steri a tema malyma dirkama netece dostatek oleje, ale pokud se ne*ere na pravidelnou vymenu oleje, nemel by byt problem.
|
|
|
Souhlas - ta 1.4 12V se fakt nepovedla, od r. 1999 jí nahradila 1.2 16V, kterou lze jen doporučit (stejně, jako tu 1.6 16V - 100 koní).
Jinak, Brava se dělala i se 4-st. automatem (japonský Aisin).
|
|
Jenbych dodal, ze take je JTD 100 a u vozu Marea tusim i JTD 110
|
|
Mas tam spoustu nepresnosti, první pozink byl facelift Tipa, nikdy sem necetl, ani neslysel, ze by FIAT pouzival oznaceni fastback, Marea není stejna s Bravem, je tam vse jiné, vc. narazníku, blatniku, svetel, vypada to stejne, ale neni… vybav je velke mnozstvi, lisi se od národního trhu, oznacovani motoru se ridi poctem koni, zcela proste a jednoduche, prevodovka byva i automaticka, okna nejdou otevřít kvuli tvaru dveri, decka s tim nemaji co delat, to jen tak heslovite, jak jsem si delal poznamky při cteni…
Motor 1.4 12V není spatny, ale při koupi ojetiny se musí zkontrolovat vacka, jestli neni vydrena, kdo pouziva vyhradne předepsanou Selenii a dodrzuje intervyly, tento problem většinou nezna
|
|
Označení je jiné pro každý trh. Mám Bravu ELX z Holandska. Kompletně vybavená elektrikou - všechny okna i zrcátka. Střešní el. okno, ale bez klimy. Známý měl zase airbag i u spolujezdce (já ne) a klimu (z Německa).
Naopak si myslím, že tvrdší podvozek v zatáčkách sedí dobře a to i při brzdění na mokrým.
Jo, a připrav si cca 2kKč na termostat. Připadá mi, že odchází co dva roky nebo 30tis. km.
|
|
|
Nedáváš tam náhodou termostat od Vernetu (Francie)? Ty jsou v tahu občas ještě dřív, než je člověk namontuje. Originál pokud vim významně problematickej nebyl, ale stojí asi o půlku víc a málokomu se za něj chce "utrácet", takže radši dost lidí koupí Vernet, Vernet, Vernet a pak možná originál, místo aby koupili rovnou originál.
Ono celkově se na Italech sype překvapivě hlavně to, co je z jiný země. Často vídám, že se hromadně sypou věci značky Bosch a když je člověk nahradí verzí od Magneti Marelli (když to vyráběli oba výrobci), tak to přežije zbytek auta...
|
|
|
Tak stím Boschem má víc lidí podobné zkušenosti.
Že by si příslovečný německý smysl pro pořádek nerozumněl s italským temperamentem? :-)
|
|
|
Taky na svém Tipoušovi sleduji, že díly Bosch odpadávají a Magneti Marelli zatím fungují...
|
|
|
Je tedy divný, že jsem minulý týden řešil problikávající kontrolku dobíjení Punto. Příčina prostá - do origo alternátoru Magneti Marelli se dostane voda mezi stator a obal, obal zoxiduje a nabobtná, ve finále obal praskne, rotor se vyosí a začne odírat stator, kontrolka poblikává až to všechno shoří.
Před lety jsem zaslechl v německu : FIAT? Feule In Ainem Tail (foneticky) t.j. chyba v každém dílu. Myslím že to sedí jako málo která říkanka. Ale užijte si je :-)
|
|
|
Fehler in allen Teilen. Jo jo, tohle mi jeden skopčák v práci taky řikal a měl z toho hroznou prdel. Tohle ale platilo možná dřív, teď už rozhodně ne. V rodině máme 2 Punta a celkově Fiaty má poměrně hodně mých kamarádů či známých a nikomu se neserou. Rozhodně nejsou poruchovější než VW nebo Simply clever, za ty bych určitě neměnil.
|
|
|
Většinou se altík dává tam, kam voda za jízdy nemůže, tedy pokud jí tam nepomůže snaživý majitel na ruční myčce. (wapem)
Já jsem za pokus umýt motor před předáním do servisu na rozvody dostal u A.R. vynadáno.
Děkuji za přání užívám si...jízdy :-)
|
|
|
Tak na Tipoušovi alternátor MM funguje spolehlivě. Akorát mu hučí ložiska, ale za to můžu já svou blbostí a neprozradím proč - stydím se:-)) (přeplým řemenem to nebylo...)
Nedávno jsem vyhazoval super startér Bosch. Byl celý vylágrovaný, takže se hřídelka vzpříčela, až jednoho krásného dne shořel. Po rozdělání zjištěno, že už tehdy katovali kosti. Startér nahrazen MM z Regaty (předchůdce Tipa) zakoupen na vrakovišti. Bylo třeba vyměnit uhlíky, nakonec pasovali ty největší co byly - z Ducata. Tomu říkám fortelná konstrukce. Předpokládám, že tenhle startér přežije vše a nakonec ještě někomu poslouží:-)
Nějak se mi ty chyby vyhýbají, uvidím, jak na tom bude jednou plánovaná Multipla.
|
|
|
viděl jsi někdy alternátor? Do každého se dostane voda, on je jaksi děravý úplně skrzevá durch. To proto že tím profukuje chladící vzduch, z téhož důvodu se tam voda dlouho neudrží. Zoxidovat to samozřejmě může, je to hliníková slitina takže třeba posypová sůl tomu dobře nedělá ale to bývá spíš povrchové.Pokud dřel rotor tak to muselo dělat strašný kravál, jen vyschlé ložisko je k nepřeslechnutí. Pokud si majitel všiml až blikající kontrolky která teda netuším proč blikala tak je buď hluchej nebo blbej. Ten rotor je docela členitý kus železa, to by byla řehtačka jak bič. Takže podle mě buď totální ignorantství nebo prostě další oblíbená protifiatí báchorka. Závady se stávají u všech značek, i u Fiatů, jen ten přístup lidí je různý. Mohl bych začít vypisovat kdo obvykle tyhle narážky dělá ale dyť je to jedno.
|
|
|
Předem podotku že jsem trošku AR fanda a tím spíš mne to mrzí, ten altík jsem vymontil s tím že poblikává kontrolka, moje diagnosa - sjeté uhlíky nebo studeňák na diodě. Odvezl jsem ho jako každý podobný ke známému co se s tím živí s požadavkem na kompletní GO, když už je to venku že. Vzal ho do ruky, prohlédl, upozornil na praskliny obalu, palcem ukázal za sebe (na ponku se povaloval ten stejný kousek naprosto stejně prasklý) a vrátil mi to zpět, ať si seženu nový nebo jiný, že se to nedá bez nového obalu repasovat (i ten se dodává jako díl) Vysvětlil že je to klasická MM Punto závada a já odkráčel. Nic víc nic míň. Po zkušenostech, kdy jsem při hledání závady na ABS, (taky Punto) objevil na obou poloosách prasklé impulsní kroužky, (to jsem viděl opravdu poprvé v životě) způsobené také působením vody a koroze, sestoupil u mě Fiat zase o schůdek níž.
|
|
|
Pokud to praskalo a vychylovalo se to postupně, nemusel být drhnoucí rotor slyšet.
Že je alternátor děravý, to je jasné. Přijde pochopitelně ale na to, kde je umístěný. U všech našich aut je v místě, kam se voda v podstatě nedostane, a když, tak jen pár kapek například při projetí velkou louží. Jestli italští soudruzi něco přehlédli v tomto směru, opravdu se pod tou haubnou mohou dít podivuhodné věci.
|
|
|
Nevím, já to tam nedával. Ale s tím termostatem mají potíže skoro všichni. Naštěstí odchází tak, že začne propouštět, tak auto neuvaříš. Navíc je to kompletní blok. Co u škodovky stojí 400 Kč, tady je to za balík.
|
|
|
Mají s ním potíže všichni, kdo kupují termostaty od Vernetu. Ale za to přece nemůže Fiat, že někdo vyrábí šmejd a někdo další ho kupuje, protože je o pár stovek levnější...
|
|
myslím že se ke konci zinkovala i Una. Ten motor je opravdu citlivější na mazání ale na Selenii bych nelpěl. Bývá na českém trhu nehorázně předražená a hůř dostupná. Dobré zkušenosti jsou s oleji Mobil a Agip, taky Texaco snad ujde. Důležitější je dodržet specifikace a hlavně včas měnit. Obecně jsou fiatí motory točivé, nemají rády tahání pyčo vodspoda. Lepší včas podřadit a jet kopec na 4000 otáček s plynem sotva ve čtvrtině než se snažit vydrtit to na pětku s plynem na podlaze na 1500 otáček. Je to živel, ne traktor.
|
|
O označení už tu bylo napsáno. Verze 1,2 16V nahradila právě 1,4, takže naopak - byla zařazena po vyřazení 1,4.
Zadní okna nejdou stáhnout víc jak do dvou třetin ne kvůli dětem, ale kvůli tomu, že se nemají kam stáhnout, protože dveře, do kterých by se stáhly, mají vykrojení blatníku a na okně není ten obvyklý skleněný trojúhelník.
Nádrž má 50 litrů včetně rezervy.
Označení fastback jsem v souvislosti s bravou neslyšel, nicméně není vycucané z prstu - označoval se tak minimálně jeden typ kabrioletu Alfa Spider.
Do brav se dával i automat. S motorem 1,4 ne.
K chybám v diskuzi - do brava se nikdy nedávala šestistupňová převodovka. S motorem 1,2 se dávala jen do Punta nebo do Stila
JTD110 bylo jen v modelech Marea, naopak u Brava/Bravy na konci výroby výkon uškrtili ze 105 na 100k.
|
|
|
Kabriolet se tezko mohl oznacovat fastback. Leda by ho tak nazval nejaky snazivy chytracici novinar...
Karoserie fastback je tri nebo petidverova dvouprostorova s vyklopnou zadni stenou a se sklonem zadniho okna cca mezi 5° a 25°. Uhel se meri mezi rovinou skla a vodorovnou rovinou dotykajici se strechy.
Od cca 20° az 25° se rika hatschback, zhruba od 80°, coz uz zname jen z historickych fotek, se rika squareback a BYVALO to typicke provedeni pro petidverove kombi, nez prisla moda "sport" kombi.
Takze napr. BMW 3 compact, Nissan Sunnny coupe, Nissan 350Z atd nejsou karoserie coupe ale 3D fastback. Obdobne Porsche Panamera je 5D fastback.
Prava karoserie coupe je dvoudverova...
|
|
nepresnosti z clanku uz boli spomenute a opravene, takze neostava ine, ako odkazat na particku veselych ludi: www.fiatbravoklub.com
|
|
Ale jo, mně se článek líbil, lehké, čtivé shrnutí, až na pár faktografických chyb. Snad budu poslední, kdo Ti to je vytkne.
Fastback je jiné označení pro vůz, jehož střecha plynule přechází v záď. A může to být jak 2 či 4 door kastle. Pro příklad nemusíme chodit daleko - Tatra T87. Dále např. Saab 96, E-Type, Espada, Capri, . V podstatě i P356, zdegenerovaný vnuk právě Tatry T87, a z ní vycházejícího levobočka Reichswagen Käfer, a zároveň otec 911, je fastback. V US of A má tzv. pony car fastback vůbec silnou tradici jako správný working class hero bodystyle - Plymouth Barracuda, Oldsmobile Toronado, Charger, Mustang, Camaro.
Z moderních aut možná CLS nebo prasáckej Bentley Continental pro fotbalisty. Blink!
Další věc, srovnávat ŠALTPÁKU arci skříň z nevím, jak přesně starého, ale každopádně novějšího zmetku z Boleslaf Motoren Werke, se starším Fiatem, i když nepříliš jetým - nevim, nevim. Ačkoliv je to na debatu, uznávám, že málo jeté, navíc soukromé, auto může být v lepším stavu než vyprasenej autoškolní Lidl na kolech. Samozřejmě.
Ad šaltRpáka - žádná šaltRpáka neexistuje. Ne, ne, ne, ani jako expresivní výraz. To je zrůdnej českej patvar, kterej mi, weil ich deutschsprachig bin, rve uši. Je to ŠALTPÁKA, odvozeno od slovesa schalten - řadit. Takže když už, tak prosím šaltpáku, nikdy šaltRpáku. Papežštější než papež. Klasika.
Za to nemůžeš, jen takovej můj povzdech. Co nadělám, andre Leut' sind auch Leut und jedes Ämtlein hat auch sein Schlämplein...
Jinak jak jsem psal, mně se to celkem líbilo.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm
|