D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Třicet tisíc mil na palubě zaoceánského parníku
    (ze dne 14.08.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 14.08.2011 20:51:00     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Jeep Cherokee XJ
    Také už pár měsíců provozuji ameriku, tentokrát terénní a brzy sem přidám své postřehy, V řadě věcí se ale shodneme, zejména ceny ND a exotičnost interiéru a exteriéru jsou velmi markantní.

     
    Komentář ze dne: 14.08.2011 21:08:03     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Jeep Cherokee XJ
    Nerad bych Ti kazil radost, taky se mi to auto líbí, ale Tvoje Amerika je původem tak trochu Renault ;-)

     
    Komentář ze dne: 14.08.2011 22:36:58     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Asi záleželo na konkrétním typu. To moje XJ by mělo být vyrobené v USA pro kanadský trh (proto je to cejchované v km/h a má to většinou metrické rozměry). Motor je originální šestiválec AMC 240 cui (4.0 litru), převodovka je japonská (Aisin-Warner) a karosérie s interiérem byla zřejmě vyrobena v USA. Ještě jsem nedokončil dokumentaci Tanku, ale pomalu na tom pracuju.

     
    Komentář ze dne: 14.08.2011 22:39:50     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    hele, dejve...a kam to vlastně sklápí střechu? ;o)

     
    Komentář ze dne: 14.08.2011 23:28:47     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Člověče, ani po nějaké sklápěcí střeše netoužím. Já mám rád spíš solidnost a pevný plech :-).

     
    Komentář ze dne: 14.08.2011 23:52:16     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    V návrhu celé řady XJ měli prsty žabožrouti od Renaultu. Mj. proto má volič převodovky na podlaze a ne pod volantem, kam patří a kde je na něj místo.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:29:56     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Tak zase volič rychlostí byl od jisté doby (přelom sedmdesátých / osmdesátých?) na podlaze téměř vždy. Pod volantem byl spíš jen u těch vozů, kde se daly vpředu předpokládat tři cestující (zmínil to autor článku v recenzi). Co jsem osobně viděl americké vozy, jen malý počet měl volič pod volantem a v naprosté většině šlo spíš o rodinné sedany nebo limuzíny.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 12:06:00     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Dodge RamCharger 1986 -- bucket seats, jelikož je to dvoudveřák, jinak to ani dost dobře nejde: ocs.cz/oc/MoPar.html_img9.jpeg.

    Ale pravda, nedělali to žábožrouti, pokud vím :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 13:54:39     Reagovat
    Autor: Jura U - Jura U
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Volič převodovky mezi sedadly byl buď u aut, který si hrajou na sporťáky, nebo u malejch aut (Mustang, Camaro, Chevy Monza, Mercuri Capri, Chevette - konkrétně 1979). Ostatní mají volič pod volantem a to třeba i v případě, že mají plnohodnotné "bucket" seats se středovou konzolí, jako např. Lincoln Mark V.
    Otázka je kterejch se dělalo víc :-)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 13:59:46     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Máte pravdu, leč protestoval bych proti té terminologii. Plnohodnotné sedadlo je u mne bench: spolujezdkyně se může přitulit.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 14:06:13     Reagovat
    Autor: Jura U - Jura U
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Souhlas, taky mám lavici a nedám na to dopustit.
    Tou plnohodnotností u dělených sedadel jsem myslel to, že je mezi nima konzole. neplnohodnotnými buckets bych označil sedadle bez konzole, které sice budí dojem lavice, ale posunují se odděleně.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 17:27:15     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Na tulení a podobné radostné věci bývala vždy zadní lavice :-). Nikdo nemá co rozptylovat šoféra :D.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:03:12     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Moment, chceš snad říci, že když zrovna řídím, mám být na suchu? To je pěkně blbý nápad teda.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 01:20:43     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Ono záleží na naturelu, ale osobně buď pořádně řídím, nebo se pořádně tulím, ale provozovat obojí najednou, to bych neměl nic ani z jedné činnosti :-).

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 01:30:08     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Normální spojování více příjemných zážitků, ne? Asi tak jako když si čtu hezkou knihu a přitom piji dobré víno třeba.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 04:13:02     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Ano, to je velmi praktické. Například když se žena tulí a čte přitom hezkou knihu...

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 05:18:46     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    ... a Vy přitom pijete dobré víno? ;)

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 05:25:31     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    A řídíte ten vůz samozřejmě.

    Ačkoli zde již se začíná projevovat mírný nedostatek končetin, neboť drží-li řidič v jedné ruce volant a ve druhé sklenku vína, nemá volnou ruku na to, aby mohl hladit spolujezdkyni po stehénku. A to je samozřejmě špatně. Halt je zapotřebí ty činnosti pravé ruky pravidelně střídat.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:42:29     Reagovat
    Autor: Skape - Skape
    Titulek:Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Renault nerenault, Cherokee XJ je mimořádně povedené auto a svého druhu docela legenda. Že vznikal v době, kdy umírající AMC spolupracovalo Renaultem je fuk. V Evropě se dokonce ze začátku prodával v renaultí distribuční síti a byl v jejich oficiálním portfoliu modelů....

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:53:19     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Jo jo, že je to auto velmi povedené souhlasím - asi ty žabožrouty pustili jen k návrhu vzhledu :-)

    XJ má z mého hlediska jedinou vadu - je příliš malý, takže jsem musel sáhnout po ZJ a teď zvažuju TJ nebo Commandera i když nakonec asi budeme muset pořídit něco ještě většího.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:00:59     Reagovat
    Autor: Skape - Skape
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Jedno slovo ti na to řeknu, a to slovo zní Suburban

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:05:31     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    Já vím, to byl první nápad a pořád doufám, že by to mohlo vyjít, i když už se smiřuju s tím, že pořídíme nějaký Mercedes-V nebo něco z těch aut, co jsem psal. Problém je sehnat v Evropě Suburbana slušného za slušné peníze. Dost jich je na naftu, některé jsou zase neskutečně vytuzené.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 12:09:43     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeep Cherokee XJ
    To je asi bohužel pravda, já Suburbana před lety sháněl také, a také marně. Zkus ale Denkera (www.denker.cz), ten to umí dovézt z USA za rozumné peníze, a tam jich je dostatek.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:51:25     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Netuším, jak je Váš Cherokee starý, ale ohledně levných cen ND mám zkušenost , že nízká cena je převážně proto, že jde o vozy staršího data výroby, prostě asi jako jsou u nás levné díly na Favority a Felície plus proto, že jde vesměs o střední až nižší střední třídu.

    Já občas potřebuju díly na mladší ameriku a tam jsou ceny úplně jinde, sice levnější než třeba na BMW, ale ne o moc. Opravu hodně levné jsou jen ty díly, které jsou unifikované na několik modelových řad.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:06:09     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Je to ročník '94. Ceny ND byly jedním z kritérií, proč nakonec XJ vyhrál "výběrové řízení", to přiznávám.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:07:29     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    No co mám vypozorováno, tak naštěstí právě ty unifikované levné díly se sypou nejčastěji (drobnosti v elektronice, různé sensory atd.)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 22:35:49     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    nerozumim proc nastesti, po jiste eskapade s imobilizerem bych asi nemel byt seznamen s konstrukterem takto sofistikovaneho kurvitka, neb bych ho asi prizabil (VW elektronika).

    Komentář ze dne: 14.08.2011 21:13:38     Reagovat
    Autor: pepe350 - pepe350
    Titulek:
    Dávám za jedna, krásně střízlivý a pravdivý článek.
    Ještě doplním, že ten jednoduše stavěcí volant má ještě funkci pro pohodlné vystupování fyzicky rozsáhlejších lidí..

     
    Komentář ze dne: 14.08.2011 21:23:52     Reagovat
    Autor: Angus - angus
    Titulek:Re:
    Klobouk dolů před autorem. Výborný, věcný, skvěle vystavěný a mimořádně čtivý článek.

    Komentář ze dne: 15.08.2011 09:37:53     Reagovat
    Autor: Jura U - Jura U
    Titulek:
    Ahoj, moc pěkně napsaný.
    Možná by bylo dobrý upřesnit, že na alternatavní palivo jdou předělat jenom ameriky co jsou na bílých papírech, což samozřejmě auto z roku 87 je, ale pokud by se jednalo o veterána, tam je takový zásah nepřípustný a jezdí se za plnou palbu. Na druhou stranu, motory před ropnou krizí zase mají neuškrcený výkony:-)

    Je jen otázka dostupnosti takovejch amerik na českém trhu :-)

    Neber to jako vysírání do tebe, ale většina lidí na tomhle fóru není v otázce amerik úplně jistá...

    Mimochodem, sám jsem v Mercury Grand Marquis absolvoval cestu z detroitu na Floridu a zpět a to na tom prostředním předním sedadle...nikomu to nepřeju...opravdu frustrující zážitek.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:02:04     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Přestavba na LPG
    K té přestavbě bych měl dva dotazy:

    1) Jak moc je složité a kolik stojí přestavba motoru s "osmibodovým elektronickým vstřikováním" na LPG? (Pro srovnání, taková amerika s karburátorem na tom bude co do složitosti přestavby na LPG zhruba stejně jako škoda 120.)

    2) Kolik by toho člověk musel najet, aby se ta přestavba nejen zaplatila, ale i začala vracet? Pokud by to bylo auto na denní ježdění, tak asi poměrně brzo, ale (a možná se pletu) to amerika snad není? Jinými slovy, má přestavba smysl, když s autem majitel najede do nějakých 2000 km za rok? (To by bylo cca 3600 Kč ročně ušetřených na palivu.)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:15:40     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Přestavba na LPG
    Přestavba osmiválce s MPi přijde na ca 35.000 Kč. Nevím s jakou počítáte spotřebou, ale při 15 litrech na 100 km, což u větších Amerik není nevídané, to vychází o něco lépe:

    Benzin: 5,25 Kč na km
    Plyn : 2,55 Kč na km
    Rozdíl : 2,70 Kč na km
    Návrat: po ca 12960 km

    tj. při 2000 km za rok by úspora byla 5.400 a návratnost do ca šesti let. IMHO za takových podmínek ta přestavba smysl nemá.

    My dávali LPG do Jeepa s V8 5,2 a spotřebou mezi 15 a 20 a bylo to "doma" asi za čtvrt roku.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:51:24     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    V článku je uvedeno 11-12l /100km a počítal jsem s úsporou 50% - vím, že to není přesné, protože plyn nestojí přesně polovinu oproti benzínu (podle lpg.cz je to teď 48%) a spotřeba plynu je o něco vyšší (o 10-15%?). Taky jsem vzal průměrnou cenu benzínu 30Kč / l, což je o dost nižší než kolik dneska stojí, ale uvažoval jsem, jestli by se vyplatilo např. autorovi článku, který to auto koupil před X lety.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:08:38     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    U šestiválce byla cena přestavby 32 000,- Kč. Náklady na provoz viz příspěvek JJ výše. Dálky cca 14 litrů LPG, 100% město 18 - 20 litrů, kombinovaná někde kolem 15 litrů. Náklady na přestavbu budou za pár měsíců zpět a zatím vládne plná spokojenost.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:22:25     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    U Magicu 3, který máme v autě my je spotřeba plynu vyšší o 5-10 %.

    U nízkých nájezdů se to v podstatě nikdy nevyplatí (za předpokladu současného poměru cen). Už proto, že pár stovek ročně požere prohlídka, co 10 let nová nádrž...

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:18:12     Reagovat
    Autor: Jura U - Jura U
    Titulek:Re: Re: Přestavba na LPG
    Ad1) pokud se tady objeví Skape, mohl by ses dočkat odpovědi, já to bohužel nevím, můj zájem o ameriky končí rokem 1973 :-)
    Ad2)Přestavba veterána na LPG, pokud bys s ním najezdil jen pár kilometrů je samozřejmě nesmysl.
    Amerika jako DD - auta od roku 1973 (po ropné krizi) se už auta dají v pohodě používat jako daily driver i v našich podmínkách (už se hodně podobají dnešním autům) - a přestavba u aut s bílejma papírama by snad měla být bez problémů... úspora je o propočtuu individuálního auta..u těchto aut už ale spotřeba není nijak závratná, řekl bych, velmi nahrubo průměr do 13-15 litrů, díky uškrcenému výkonu.
    Rozhodně je nesmysl, že by ameriky žraly 50 litrů na 100 km, jak to občas slyšíme v TV.
    BTW-Jako daily driver se dá ale bez problémů používat i stará amerika, osobně mám Oldsmobile 98 z roku 1964 (6,5l V8) a jezdím s ním v létě občas do práce a nakupovat a klidně bych s ním jezdil každej den.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:30:53     Reagovat
    Autor: fridolin - fridolin
    Titulek:Re: Re: Přestavba na LPG
    pocitej tak kolem 30 000 Kc, Pri najezdu kolem 2000 km/rok se to (pri stavajicich cenach)rozhodne nevyplati. To radeji projed v benzinu, aspon naplnis oblibenme uslovi jednoho meho oblibeneho milovnika amerik z brna, ze " Spravna Amerika musi smrdet a zrat" :-)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:53:40     Reagovat
    Autor: Jura U - Jura U
    Titulek:Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Když se chceš projet na pořádným koni, musíš mu dát pořádně nažrat .-)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:34:10     Reagovat
    Autor: Carter - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Přesně tak reaguju na lidi, který děsně zajímá, zda mi nevadí, že na jednocifernou spotřebu se dostanu tak možná na volnoběh a v zimě možná ani to ne :-D

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 12:13:09     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Přestavba na LPG
    Jak už mnohokrát správně psal JJ, hlavním smyslem LPG není ani tak ušetřit v absolutních částkách, ale snížit částku, již nedobrovolně dáváme Velkému Bratru. Na nulu to bohužel v současnosti víceméně nejde, ale každá koruna, kterou stát nedostane, je dobrá a správná, i kdyby to mělo být o desetník dražší.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 13:07:57     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Hlavním smyslem LPG odjakživa bylo ušetřit provozní náklady, jinak by auto nikdo nepředělával. Přístup "i kdyby to mělo být o desetník dražší" = "nechci slevu zadarmo".

    Když tě vezmu doslova, je vlastně ještě daleko lepší jezdit vlakem, protože nejen že pak neplatíš spotřební daň z nějakého paliva, ale na provoz ČD stát ještě dost přispívá = de facto jízdou vlakem získáváš zpět část ze svých daní.

    A úplně nejlepší je to vlastně na kole, protože to nežere žádné palivo, neplatíš DPH (jako z ceny jízdenky) a ještě jezdíš po cyklostezkách, které někdo postavil z veřejných peněz.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 13:19:45     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Jinak by auto nikdo nepředělával je prokazatelný nesmysl -- kupříkladu zrovna já bych RR na LPG nepředělal, přesvědčil mne JJ právě (a pouze) tou výší daně.

    Nechci slevu zadarmo je také stupidita par excellence: slušní lidé totiž rozlišují nejen kolik peněz vydají, ale také komu je dávají. A raději vydají za adekvátní službu více, pokud je příjemcem někdo rozumný, než kdyby vydali méně, ale příjemcem byl grázl.

    Plácy o vlaku nebo kole nemá snad ani smysl komentovat -- jedná se samozřejmě o službu adekvátní, což vlak ani picykl nejsou. Ale je třeba přesně z téhož důvodu naprosto samozřejmé pro aplégry volit státní školu výhradně v případě, že všechy možnosti škol soukromých definitivně selhaly (ačkoli to přijde dráž, neboť mafie si platby na školy státní vynutí násilím i od těch, kdo jich nevyužívají) apod.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 14:59:09     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Hm, LPG mi přijde jako polovičaté řešení, od té doby co jsem viděl nabídku na domácí CNG "pumpu" - DPH se člověk nevyhne, ale spotřební odpadá zcela.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 15:04:54     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    DPH se naopak vyhnout lze relativně snadno, stačí být plátce.

    Naopak spotřební na CNG už je bohužel také, ačkoli zatím menší (ale někdy příští nebo přespříští rok má LPG dorovnat, pokud se nepletu a někde jsem něco nepřehlédl).

    Finálně pak problém s CNG je v tom, že je hrozně málokde k mání :( Já o tom docela uvažoval, dokonce jsem měl možnost koupit hezkého Suburbana (!!!) s přestavbou na CNG, ale bohužel v praxi je to dost špatně použitelné, chce-li člověk jezdit tam, kam chce, a ne tam, kde je náhodou zdroj :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 15:09:16     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    1) Kolik ta domácí CNG pumpa stojí? (Návratnost = ?)
    2) Kolik stojí provoz = kolik elektřiny to spotřebuje pro nafoukání jedné plné nádrže?

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 13:20:21     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Rekneme, ze inteligentni clovek uvazuje v intencich komplexu parametru, mezi nez patri nezavislost na nekom jinem, pohodli, dojezd apod. A do toho komplexu parametru muze, pokud nemusi resit kazdy desetnik, zahrnout i to, zda svoji cinnosti dotuje nebo nedotuje nejake etatisticke svine. Cili mjfox ma to nejmensi pravo OC rikat, z jakeho duvodu si ma do Rangieho dat plyn. I kdyby se OC ta bomba v kufru proste jenom libila, je to dostatecny duvod a mjfox mu do toho nema co krafat.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 13:58:54     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Já tady nikomu nic nenařizuju a nikomu do ničeho nekafrám, jen rozebírám návratnost přestavby auta na LPG. A kdybych měl použít rootovskou logiku, musel bych namítnout, že kafrat tu začal OC --> jelikož přišel s námitkou, že je přece úplně jedno, jestli mám po přestavbě na plyn nižší náklady na km, důležité je přece, že odvedu státu nižší daně.

    A nakonec, i kdybych na to šel z hlediska "platit co nejmenší daně", musel bych si udělat trošku složitější cenovou rozvahu, totiž i jen za tu přestavbu na LPG zaplatím nějakou cenu, ze které bude státu odvedena daň, pro jednoduchost to bude DPH 20% z 35000 = 7000. No a teď bych musel odhadnout, kolik toho najedu ročně, kolik přitom spálím benzínu a kolik peněz si vezme stát na DPH a spotřební dani. To samé bych ale musel udělat i pro LPG (i z toho se platí spotřební daň a DPH) a pak by mi vyšlo, kdy začnu státu dávat míň než kdybych jezdil na ten benzín.

    Je vidět, že to není tak jednoduché a dokonce by se mohlo stát, že bych státu odevzdal víc peněz při provozu na LPG --> při malém nájezdu, případně kdybych o auto přišel (z důvodu prodeje, havárie, nějaké fatální poruchy apod.) ještě dřív než by dosáhlo "daňové návratnosti".

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 14:03:06     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Přesně proč bych měl platit daň za přestavbu? :)

    Naopak samozřejmě také v principu lze sehnat nezdaněný benzin, ale je to řádově problematičtější, především proto, že přestavba se dělá jednorázově, kdežto benzin je potřeba nakupovat každou chvíli na nejrůznějších místech.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 14:24:34     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Jestli se ti podařilo přestavět auto na LPG a nezaplatit při tom ani korunu DPH, bod pro tebe.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 14:28:20     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přestavba na LPG
    Jedna možnost je to udělat komplet načerno. Druhá být plátce DPH. Obě triviální.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:38:30     Reagovat
    Autor: Skape - Skape
    Titulek:Re:
    Čau, díky za chválu. Možná tě to překvapí, ale po ČR se nekolik zaplynovaných amerik na vete papírech pohybuje, takže všechno jde. Uvědom si kde žijeme :-)
    Jinak máš naprostou pravdu, třetí místo vpředu uprostřed je nouzovka na krátké vzdálenosti....

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:41:43     Reagovat
    Autor: Jura U - Jura U
    Titulek:Re: Re:
    Samo, občas se tady na vete papírech pohybují ukrutný věci, však oba víme...

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:13:45     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re:
    Přestavby aut na LPG do ssání jsou poměrně stará záležitost, takže u některých veteránů se to dá obhájit jako dobově opostatněné i když u konkrétního kusu byla přestavba provedena později.

    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:26:11     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Skvělý článek...
    ...který mě vrátil dvacet let zpět kdy jsem měl to potěšení užívat si (se všemi klady i zápory popsanými v článku) Ford Taurus r.v. 1988 (možná 89, nepamatuji si přesně) přikládám odkaz na ilustrační foto (originál "mého" vozu bohužel nemohu najít, ale byl celý černý) en.wikipedia.org/wiki/File:1991_Ford_Taurus_GL_sedan_--_09-07-2009. jpg pamatuji se jak jsme se zdravili s podobně "postiženými" majiteli tohoto vozu (ať už byla SPZ z jakékoliv země), nespornou výhodou bylo, že se člověk vyspal prakticky kdekoliv a velmi pohodlně (jak doma na gauči):-).

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 10:53:25     Reagovat
    Autor: Carter - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Skvělý článek...
    Také s nostalgií vzpomínám na můj starý Buick Le Sabre, kde se dalo vyspat napříč, tzn. jeden vepředu a druhý vzadu.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 11:11:34     Reagovat
    Autor: XXE - X18XE
    Titulek:Re: Re: Skvělý článek...
    Taky se hlásím ke spaní napříč – jeden vpředu a jedna vzadu – 1987 Pontiac Bonneville 3.8 V6. Prostě pohoda.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 12:16:16     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Skvělý článek...
    Tak když spát v americkém autě, tedy se vším pohodlím vzadu, ne? Ani se kvůli tomu nemusí sklápět přední sedadla: ocs.cz/oc/MoPar.html_img5.jpeg :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 12:25:41     Reagovat
    Autor: Skape - Skape
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Skvělý článek...
    Hele, to je ta Furyna s motorem z Čajky, dnes v ní klape turbodiesel z BMW :-)

    Komentář ze dne: 15.08.2011 17:44:51     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Pekna recenzia
    Este by som dodal, ze historia platformy Panther skonci na jesen, ked Ford zastavi vyrobu vo svojom zavode v St. Thomas, ON. Fizli a taxikari nariekaju ze nemaju nahradu, no nikto ich nepocuva.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 17:48:01     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Pekna recenzia
    Zvláštní ... myslel jsem že výroba platformy Panther skončila někdy v roce 1945 :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:24:48     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Pekna recenzia
    To ale byla Wehrmacht-edition.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:29:11     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Pekna recenzia
    http://www.youtube.com/watch?v=dlt4YS0CJSQ

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:36:46     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Mé zákaznické preference jsou jasné: Jednoznačně volím připlatkovou výbavou s houfnicí nojnciš milimeta.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:42:23     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Tak jednoho tu tusim mame v technickem muzeu. Taky tam stoji Tiger III a naproti nemu T-34-75, kterej ovsem oproti tem dvema mackum vypada jako anglicak. Muzu zjistit, jestli je pojizdnej, a muzem tam v noci zajit za ucelem multikulturniho obohaceni.
    Taky by byla jedna hlidkova ponorka r.v. asi 1960, tam by se ale musely autogenem odrezat schudky a rampa pro navstevniky. :-)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:49:37     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Tak pokud pro vozidlo do musea, zajel bych tady kousek do Lešan. Tam je Merkava, jestli se moc nepletu.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:51:10     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    zprovoznění by neměl být, myslím, problém. díly stále jsou...

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:56:53     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Ten Pz.Kpfw. VIII je v provedení 150 mm, anebo pouhých 128 mm?

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:59:01     Reagovat
    Autor: Hnusná Opice - Serednaopice
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    No pokud vím, Maus je na světě jen jeden, v Kubince, s jediným existujícím 128mm dělem :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 19:03:09     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Proto se ptám, třeba objevili něco schovanýho ve stodole na horší časy. :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 19:16:33     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    On je totiž v označení Tiger III pěkný bordel. Tohle všechno je víceméně Tiger III

    img112.imageshack.us/img112/8436/heer4702n6my.jpg

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 19:31:52     Reagovat
    Autor: Hnusná Opice - Serednaopice
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Pokud vím, tak serie E (Entwicklung) nesla označení typu Standartpanzer (u E50), resp. Schwerpanzer (u E100), ale nikdy Tiger III... někde jsem četl, že tyto názvy se "schovávaly" pro fiktivní Panzer IX a X

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 19:34:03     Reagovat
    Autor: Hnusná Opice - Serednaopice
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Ještě jednou jsem koukal na ten štítek - podle mne si ho někdo vycucal z prstu. Löwe byla zcela jiná konstrukce a Bison se neoficiálně říkalo jedné samohybné houfnici.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 19:55:06     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Bison na platformě E90: www.nast-sonderfahrzeuge.de/fotosammlung/displayimage.php?pid=313&fullsize=1

    Löwe měl být od Kruppa: www.nast-sonderfahrzeuge.de/fotosammlung/displayimage.php?pid=1224& fullsize=1

    Jinak označení Tiger III pro E90 a E100 je poměrně běžné. Netvrdím, že správné.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 20:30:19     Reagovat
    Autor: Hnusná Opice - Serednaopice
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Běžné? Přiznám se, že německé obrněnce jsou můj koníček, ale název Tiger III vidím poprvé. Ten obrázek u Tigera III se podobá spíše projektu VK4502, u projektu E100 byla plánovaná podobná věž, jako má Maus (možná dokonce totožná), to pod označením Tiger III rozhodně není E100. Löwe není E-serie, ale paralelní vývojová větev. Ten Bison se silně podobá Pantheru II/E50, nevycucal si to náhodou doopravdy autor toho webu z prstu?

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 20:51:29     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Běžné, nakolik se s tím lze potkat. Waffenamt by z toho asi neměl radost, ale to je věc druhá. Striktně vzato, Tiger III není nic, že. Nicméně, pokud někdo mluví o Tigeru III, musíte to nějak rozklíčovat

    Všechno se to dá v zásadě spláchnout pod E90/E100 PzKpfw VIII "Maus", přičemž existovaly projekty od Porsche a od Kruppa/Adlera.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 22:01:24     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Jinak, Löwe je označení projektu VK 7001 Henschela, který byl zadán jako konkurence Porschi a mělo to být v podstatě vylepšení Tiger II. Později, po po startu Entwicklung-typen programme přeznačen na E100.

    Pokud by mělo mít něco "nárok" na označení Tiger III, pak by to měl být právě E100

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 22:05:41     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    grr - přeznačen = nahrazen

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 19:56:21     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    To sem blazen, uz sem tam asi 5 let nebyl, ale na cedulku Tiger III a horu oceli si jasne pamatuju.
    Ted to ale vypada, ze tam zadnej Tigr neni, "jen" ten Panther sinsheim.technik-museum.de/de/de/panzerkampfwagen-v-panther
    Az se tam pro nej vypravime, tak si overim, jestli jsem mel halucinace, nebo ne.

    Tady vezou tu ponorku, 460 tun:
    www.youtube.com/watch?v=BgJjQocZ66w

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 20:03:25     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Tohle je zajímavý kousek. To je předělaný český kořistní tank: sinsheim.technik-museum.de/de/de/jagdpanzer-38-t-hetzer

    Já tam mám namířeno už asi pět let. Nikdy mi to ale časově nevyjde :(

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 18:38:09     Reagovat
    Autor: CitronKE - CitronKE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Hetzer by nemal byt "predelany" ale novopostaveny tank destroyer na ceskom podvozku 38(t)

     
    Komentář ze dne: 29.08.2011 19:49:48     Reagovat
    Autor: ubu - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Zajimava nahoda, ja tam byl tento vikend.
    A pojedu znovu, takze shanim dalsi lidi, kdyz tak se mi ozvete pvotrubaATgmail.com , ICQ 40335268.
    Fotky z vikendu viz
    ubu2.rajce.idnes.cz/Muzea_Speyr_a_Sinsheim_8_2011

    A ne, zadny Tiger III jsem tam nepotkal, a vzhledem k tomu ze tanky mam rad, snad bych si ho vsiml.

    P.S. Pro tankisty povinnost, zkuste hruj World of Tanks, na Youtube mnoho videi ze hry....ten pocit pri rizeni Konegstigera je uzasny :)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 19:24:30     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Myslíš na nějaký takovýhle obohacení? :)
    www.youtube.com/watch?v=0AcVSEY2DP0

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:32:09     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Pekna recenzia
    No ještě koncem 70. let se vyráběl Panther Six ;)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:35:13     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:43:03     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Brutus! :-)

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 19:00:29     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    hmm...líbí moc.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:47:42     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Pekna recenzia
    No ano, tie iste vyrazy mozu znamenat nieco uplne ine na roznych castiach sveta. Podobne je to aj so skratkou SS, ze? Na tejto strane Atlantiku by nekomu nenapadlo ze to moze znamenat aj schutzstaffel, ze?

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 18:57:02     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Scharfschützenverein Starkstadt! ;)

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 14:21:09     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Pekna recenzia
    Pekne, ale mne pre mna skratka SS znamena skor nieco take: http://lastcar2011.tk/chevrolet-impala-ss.html

    Komentář ze dne: 15.08.2011 20:48:15     Reagovat
    Autor: jestireq - jestireq
    Titulek:Běžná použitelnost v ČR
    Článek se mi líbil a je velice vhod.
    Uvažuju okolo roku 2015 nad koupí Dodge Challenger nebo Charger v aktuálním provedení.
    Samozřejmě je to docela daleko, ale dřív prostě finance nebudou.

    Mám spoustu dotazů ohledně specifik provozu u nás, tak doufám, že by se našel někdo, kdo má zkušenosti.

    Zejména mě zajímá provoz v zimě, americká auta mají běžně obutí all season, v kombinaci s pohonem pouze na zadek a výkony okolo 200-300kW to asi v zimě nebude legrace?
    Co antikorozní ochrana?

    Už jsem byl varován, že problém je občas s vjezdy do podzemních garáží (šířka) a nebo retardéry u aut s nízkými spoilery.
    Naše silnice jsou občas pro 2m široké auto docela úzké a na parkování raději už nemyslím.

    Předpokládám, že i auta vyráběná v Kanadě mají palcové rozměry nářadí?
    Servis na úrovni by se snad v ČR našel, dílů se nebojím, objednávka náhradních z US není dnes problém.

    Pak je tu spousta drobností jako rádio co má hrubší ladící krok, displej navigace slouží k ovládání vozu, ale nemusí být možné nahrát evropské mapy...

    Kamarád jezdil po US půjčeným Mustangem kabrio a nebyl příliš nadšen z úrovně slícování a provedení dílů.

    Věc se má tak, že mě prostě evropská produkce neoslovuje.
    Challenger je sen, Charger je kompromis s jeho technikou.

    Díky za případné reakce.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 21:58:33     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Běžná použitelnost v ČR
    Vzhladom na to ze trvale zijem na zapadnej strane Atlantiku, pokusim sa na par otazok odpovedat:
    All season obutie nie je v ziadnom pripade jedine co je k dispozicii, dokonca najvykonnejsie modely sa dodavaju na letnych pneumatikach a zakaznik je upozorneny na nutnost dokupenia zimnej sady.
    Antikorozna ochrana je naprd, americke auta maju bezne holy plech zospodu. Dealeri si privyrabaju antikoroznou chranou.
    Auta vyrobene na kanadsky trh su metricke, auta vyrobene v Kanade pre USA su palcove.
    Pokial ma auto pohon zadnych kolies, parkovanie nie je problem. Nema totiz homokineticke klby obmedzujuce vytacanie kolies (rejd) a v sirokej kisni je dost miesta.
    Radio ma skutocne ladiaci krok 100 kHz a naladi len neparne frekvencie. Predpokladam vsak, ze tam by mohla existovat pomoc zo strany znackovych servisov.
    Co sa tyka ovladania auta pomocou navigacie...no, to moze byt problem aj na autach co ju nemaju. Zaciatkom Jula som mal pozicany '11 Dodge Charger. Ten sice nemal navigaciu, ale mal miesto ovladacov na stredovej konzole jeden velky touchscreen, ktory ovladal vsetko - radio, klimu, handsfree, ohrev sedaciek, etc. Toto moze byt problem nahradit, resp. previest radio do europskeho rezimu. Aj ked neviem co by clovek v radiu pocuval, ze? (okrem informacii o fizlackych radaroch). Na druhej strane ti to hra muziku z USB a SD.
    Inak, ten Charger predstavoval celkom prijemne zvezenie. Mal zakladnu motorizaciu (V6 3.6L Pentastar, 290 hp) a zastaralu 5-stupnovu automaticku prevodovku. Aj napriek mizernej prevodovke reagoval velmi zivo a pri jazde mimo mesta bol prekvapivo usporny. Ovlada sa vynikajuco na interieri vidno ze Fiat uz zapracoval. Plasty su makke, nevrzgaju (na tom europanom strasne zalezi). Celkovo auto budi velmi prijemny dojem.
    Nepresne zlicovanie dielov, nuz, to je pravda...co ti na to povedat - ked ich ches mat zlicovane presne, kup si fobiu htp. Ale musim povedat, ze situacia sa zlepsuje aj v tomto ohlade.

     
    Komentář ze dne: 15.08.2011 22:33:44     Reagovat
    Autor: jestireq - jestireq
    Titulek:Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Velice děkuju za poznatky, hlavně za info o Chargeru, to jsem fakt nečekal. :-)

    Zimní pneu v rozměru 20" nejsou zrovna levné (co jsem se díval tak i těžko u nás k sehnání), takže mě zajímal trvalý provoz na all season v našich klimatických podmínkách.
    To u nás už není běžné.
    Na druhou stranu, před zhruba 8 lety jsem jezdil 2 roky Škodou 120 na univerzálech a pořád žiju.

    Vím že kanadská auta mají měření v metrické soustavě, ale že by i stejný model pro Kanadu měl veškeré díly dělané pro metrický systém?
    Budou pak náhradní díly pro US typ pasovat?

    Elektronika tohoto typu může být problém, mě stačí jedna frekvence, 91,9MHz (Radio 1) a to snad jde. :-)

    Challenger a Charger mám nastudovaný z netu, technicky čekám na 8 stupňovou automatickou převodovku (u manuálu není možnost remote startu) která by měla být k dispozici 2012/13...
    Challenger je volba srdce, Charger rozumu (možnost AWD, víc vybavení, sedan).

    Samozřejmě nevím co bude za 4 roky, ale v roce 2015 se mi změní sídlo zaměstnavatele a s tím pár dalších věcí, pak by bylo takové přibližovadlo možné.

    Jako majitele Fobie HTP 40kW by mě právě zajímalo, jestli je to finančně a provozně schůdné v našich podmínkách.
    Je potřeba do práce jezdit stylově, ale neutratit za to celý plat, který je sice nadprůměrný, ale nikoliv už manažerský.

    Nebo jestli je to nesmysl a koupit si v roce 2015 raději za tu cenu 3x Fabii řady 4 0,7 litru biturbo... jako soused a jeho soused.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 00:11:44     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Ad pneumatiky: Mam znameho (ci vlastbne blizkeho priatela) co vlastni '06 Dodge Magnum R/T v Toronte. V zivote na nom zimne pneumatiku nemal a je v pohode. Musim vsak podotknut, ze Toronto ma v porovnani s nami vyrazne menej snehu a cesty sa nenormalne solia.

    Ad rozmery: Nemam skusenosti. Odhadujem vsak, ze sroby a matice su metricke a ostatne diely maju udane rozmery na tisiciny mm a su navrhnute v SAE mierach. Cize ND by pasovat mali.

    AD radio: Ano, 91.1 pracovat bude.

    Ad naklady na prevadzku: Nemam nijake dlhodobe skusenosti s prevadzkou chargera, nakolko vlastnim vcelku nudny predohrab ('09 Nissan Altima). Takze skusenosti z poslednej cesty: Chagerom som pocas tej cesty najazdil okolo 1200 km Auto bolo okrem mna (115 kg) nalozene po ceste tam asi 100 kg-mi nakladu, po ceste spat 40 kg. Z tych 1300 km bolo asi 200 najazdenych meste, zvysok na otvorenych cestach, dost svizne (priemer okolo 100 km/h so spickami do 150 km/h). Priemerna spotreba bola 7.9 l/100 km (vcelku zrovnatelne s fobiou htp co som mal pozicanu pred 2 rokmi na Slovensku). To plati pre motor Pentastar a sucasnu 5AT. S prevodovkou 8R70 by to mohlo byt o cosi lepsie. Pripominam ze Pentastar jazdi na palivo 87 AKI.
    Pre zrovnanie; vlani sme si s priatelmi vybehli kuknut start Atlantisu. Pouzili sme hore spominany Magnum R/T, s 5.7 l/364 hp HEMI V8. Buli sme styria, plus kopa veci v kufri (stolicky, stativy, fotaky, objektivy, etc). Priemerna spotreba na trase London - Cape Canaveral a spat s nejakym pobehovanim okolo Orlanda a Cape (4800 km, drviva vacsina na dialnici) bola 11.5 l/100 km. Je to uz vyrazne horsie nez Pentastar, no este stale ziadna hroza, hlavne vzhladom na vykon motora. Celkovy ekonomiku zhorsuje aj odporucane palivo 89 AKI.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 00:16:05     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Esste k tej cene: Zda sa mi, ze za cenu bezneho Chargera (v Kanade 29000 CAD bez dane, v USA je lacnejsi) by sa asi 3 Fabie kupit nedali. Pravda, pokial mas chut na verziu SRT8, tam je situacia ina...zacina pri 53k CAD

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 01:08:57     Reagovat
    Autor: jestireq - jestireq
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Díky.

    Fabie mi dlouhodobě bere 6,8, a se 120 jsem tenkrát jezdil za 2x tolik.
    Když chce mít člověk doma opičku, musí mít i na banány.

    Jde spíš o ty náklady okolo, ale vím o člověku co tu má Chrysler 300C a používá ho.
    Zkusím kontaktovat.

    Samozřejmě že nejlépe SRT8, ale Pentastar má něco do sebe a je to rozumnější volba.
    Cenový rozdíl při importu ale není tak extrémní díky převozním poplatkům.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 01:16:25     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    ...se 120 jsem tenkrát jezdil za 2x tolik...

    Obávám se, že se 120 se dalo jezdit v poho okolo 7-8 litrů. Ani pokud člověk jezdil plně naloženej a šlapal na to tak se přes 10 nemohl nikdy dostat....


     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 01:36:10     Reagovat
    Autor: jestireq - jestireq
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Moje standartní cesta je teď 50km po dálnici a 8km přes město.
    Ta Š120 na dálnici ve 140km/h na čtyřku fakt těch 12 litrů sežrala.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 14:40:09     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    To s ni neco bylo. Ja mel 120 z roku 77 slapal jsem ji na krk tim nejextremnejsim zpusobem, ktery si umis predstavit a pres 8 si to nevzalo nikdy.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 15:15:10     Reagovat
    Autor: jestireq - jestireq
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Motor byl po generálce, údajně nějak poladěný od mechanika, který ji právě prodával, ročník okolo 87 nebo tak nějak.
    Starší pán.
    Jezdila jako drak, 150 tacho na rovině šlo v klidu, jen ten motor už se fakt trápil otáčkami, škoda že to nebyl pětikvalt.
    Dobrá byla, ale na ty dálniční cesty to chtělo něco rozumnějšího a bezpečnějšího.
    Buď byla rozumná spotřeba, ale člověk byl brzda provozu, nebo jel jako ostatní, ale pak to zase žralo.
    Tolik moje zkušenost.
    Nákup Fabie 2004 v HTP byla výhodná koupě, ta měla v době nákupu dlouhodobou spotřebu dle počítače 5,9l, protože majitel jezdil krátké trasy do práce po okresce.
    Na dálnici mi vždycky spotřeba pěkně vyleze a při krátkém průjezdu městem zase solidně sníží.

    Nicméně tohle není zrovna to, co tu chci řešit. :-)

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 15:22:15     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Mohlo to bejt poladěný, aby to líp jelo, ale pak si to samozřejmě vzalo víc benzínu. Ale nevím, školy nemám.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 03:21:24     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Hmm, naklady naokolo...aj napriek tomu co zle jazyky hovoria, americke auta sa nekazia na kazdom druhom kilometri. Opat sa len mozem odvolat na priatela jazdiaceho na Magnume - pouziva ho denne uz stvrty rok, jazdi denne zhruba tolko co si tam popisal a nespominam si ze by sa stazoval na nejake vazne problemy. Cize pohoda. Daval robit akurat brzdy, plus mu blblo otvaranie laveho zadneho okna. To mu vsak robili zdarma, pretoze aj ked kupil auto mierne jazdene, bolo este stale v zaruke. V Kanade navyse neexistuje omrd zvany zarucne prehliadky, takze jeho costs of ownership v podstate pozostavaju zo splatok za auto, ceny paliva, a ceny pravidelnych vymen oleja (olej sa tu meni casto)

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 15:41:37     Reagovat
    Autor: jestireq - jestireq
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Díky moc. Zdá se, že to tedy není úplně šílená myšlenka, tak uvidime.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 01:18:26     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Jen poznámka k rozměrům: co se metrických/palcových dílů týče, mohu přispět svou troškou zkušeností - můj Jeep byl vyrobený pro Kanadu, takže většina dílů, šroubů a podobných věcí je metrická. Přesto je zřejmě nutné počítat s palcovými rozměry, v mém případě jsem na to tvrdě narazil u odvzdušňovacích šroubků brzd. Všechno okolo je metrické, jen tyhle šroubky jsou palcové a já musel kvůli nim koupit sadu palcových klíčů, protože metrické klíče by jen ožvýkaly hrany. Jinak řečeno - palcové klíče se určitě někdy hodit budou.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 01:37:30     Reagovat
    Autor: jestireq - jestireq
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Možná jestli pak není lepší mít palcové všechno.

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 03:23:57     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Běžná použitelnost v ČR
    Ano, to je mozne. Vlastne, ja si rozdiely ani neuvedomujem, pretoze mam naradie oboch rozmerov

    Komentář ze dne: 16.08.2011 11:49:26     Reagovat
    Autor: DanF - danik
    Titulek:
    Me se clanek taky libi, ale chybi mi info o chovani motoru a prevodovky. Tristupen je pro dnesniho cloveka celkem nezvyk, tak by me zajimalo, jak je odstupnovany tocivy moment, kdy nastupuje, kdy vadne, jak jsou dlouhe prevody a jak to je se zatahem a spotrebou pri vyssich rychlostech, kdy uz neni kam radit... co kickdowny? rychle, pomale?

     
    Komentář ze dne: 16.08.2011 15:25:38     Reagovat
    Autor: Skape - Skape
    Titulek:Re:
    V článku jsem zapoměl uvést, že popisuju verzi se čytřkvaltem. Čtvrtý stupeň je rychloběh - overdrive, po jeho zařazení se zamkne měnič, což zabrání prokluzu a ušetří další deci paliva. Zároveň je to převod do rychla, tedy rychlost otáčení je na vstupu do převodovky nižší než na výstupu. Rychlosti se při poklidné jízdě řadí následovně, 2 při 20km/h, 3 při 40km/h. 4 (OD) při cca 75km/h, tento převod je veeeelmi dlouhý. Při prudší akceleraci se motor samozřejmě více vytočí a převodovka řadí později. Max krouťák je k dispozici už při cca 12OO otáčkách, max výkon při 3400. Křivka krouťáku je krásně plochá. Díky tomu lze s tou těžkou krabicí a nevalným výkonem docela svižně mizet z křižovatek a zanechávat za sebou udivené pohledy řidičů silničního plevele:-) Kickdown je spíš pomalejší než rychlejší, ale stačí

    Komentář ze dne: 16.08.2011 14:35:23     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Super clanek
    a fakt krasna kara.

    Komentář ze dne: 18.08.2011 04:28:35     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:Sealed Beams ...
    Za tohle by si zaslouzil nekdo rozmlatit usmev :D ... a celkove US svetla sou nejaky bludicky, ktery proste nechapu proc vubec nekdo pustil do provozu a schvalil pred 50ti lety ci kdy ...

    zrovna pred rokem mi pristal v kline vynalez z NSR, ktery se puvodne prodal v USA a potom si nasel cestu zpatky ... a v den kdy sme ho sli odvezt ke mne, tak jsme pro nej byly uplne identickym vozem ale v EU spec.... nebe a dudy ... vecer jsem mel dalkovky abych videl alespon na 30 metru ...

    hruza a des a pri prvni prilezitosti pujdou do prdele a nahradim je evropskou verzi :) ...

    Komentář ze dne: 18.08.2011 09:39:24     Reagovat
    Autor: haemoglobin - haemoglobin
    Titulek:
    Velmi dobry clanok, vzdy som mal slabost pre velke americke auta.

    Chcel by som sa spytat ako je to s prihlasovanim auta a STK? Su s tym nejake vaznejsie komplikacie alebo sa to da bez vacsich problemov?

    Diky.

    Komentář ze dne: 20.08.2011 15:06:48     Reagovat
    Autor: Corwin22 - corwin22
    Titulek:Dotaz
    Pěkný článek, ohodnoceno 1.
    Přemýšlím o Chrysler Grand Voyager v 2.5TD, případně jiném osazení. Možná je to trošku OT, ale když se zde řešila i ponorka tak si dovolím.
    Máte někdo zkušenosti, jaké? LPG; ano, ne? S*re se elektro, které je v tomhle autě hodně? Atd.
    Díky

    Komentář ze dne: 27.11.2011 13:50:54     Reagovat
    Autor: uskary - Neregistrovaný
    Titulek:vision
    nemuže americe konkurovat žádné ev, auto možná pár dechtu ,ale to není o autě ale o financích , ve stř,třídě , je to tak , mám visiona 10let a stále je to auto ,a a ukkažte ni ,bmw audi ,mercedes, vraky,,,,,,

     
    Komentář ze dne: 27.11.2011 14:45:27     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: vision
    Víš co je legrační?

    V Americe jsou ty tvoje vraky ceněný daleko víc, než lowendová kára pro chudé masy, jako je třeba Vision.
    Jinak, nic proti US Cars - měl jsem Explorera a teď přemejšlím nad Cherokeem, abych měl něco na ryby.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.