Komentáře ke článku: Matematika v dopravě - III. část (ze dne 30.01.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Pěkný článek, u mě za 1.
Situace se stopkou na D1 je sice velmi hloupá, nicméně je zde jakástakás šance, že připojující-se automobil, pakliže se mu díky nevhodně zvoleném okamžiku přípoje, "schová" vpravo u krajnice (jestli se to tak jmenuje i na dálnici) a nicmoc se nestane. Jako naopak velmi nebezpečné vidím napojování na rychlostní komunikaci tady:
Loc: 49°11'33.203"N, 16°25'31.153"E
Je to poblíž Masarykova okruhu v Brně, kdo to tam zná ten potvrdí má slova. Auto, které přijede do křižovatky a chce pokračovat na D1 směr z pohledu auta vlevo, z pohledu na obrázek vpravo, musí přejet 3 jízdní pruhy k tomu, aby se dostal tam kam potřebuje. Netřeba dodávat, že se tomu tak děje z úplného zastavení automobilu (taky STOPka) a provoz je tam vcelku velmi rušný. Určitě se v ČR najde mnoho takovýchto křižovatek zprdele, mně ale nejvíce vadí právě tato.
|
|
|
V té první větě druhého odstavce mi ve spěchu něco vypadlo, nicméně snad to půjde pochopit i bez toho :-)
|
|
|
křižovatka mezi ostrovačicema a rosicema je sice blbá, ale provoz je tam vcelku mírný (bydlím za kopcem) oproti jiné, úplně stejné křižovatce na příjezdu do brna od svitav: http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=138097216@y=132946128@z=17
ani jedna není ideální, ale pokud má člověk všech 5 pohromadě, je v pohodě, protože výhled je na stovky metrů oběma směry.
|
|
|
Koncepčně to vypadá podobně. Zajímavé ale je, že vždycky když sem tam jel já (krom neděle večer) tam provoz moc mírný nebyl. Někdo hrál ruskou ruletu a vjížděl do mezery v levém pruhu, zatímto v pravém bylo plno, někdo vyrtvale čekal.
Ať tak či tak, ta křižovatka je zprdele, na tom se shodneme.
|
|
Byla na silnici I tridy 11 smerem na hradec - projelo se dlouhopolskem a vjelo se do lesika, kde byl stin a krz ten lesik byl lavor, ktery dokazal prikrejt cely kamion. Za slunecnich dnu, kdy ridic vjel do stinu videl pred sebou rovnou snuru stromu a vyjezd z lesa a po celou dobu bylo volno, tak zacal predjizdet a v pulce manevru z lavoru vyjel kamion - bylo tam vcelku dost smrtaku.
|
|
Dovolil bych si oponovat tvrzení, že ZIP propustnost snižuje, naopak. Propustnost snižují tukani, kteří nechtějí nikoho do své strany zipu pustit.
|
|
|
A také druzí tukani, co se cpou do průběžného pruhu 400-500m před vlastním zúžením.
|
|
|
No a úplně nejlepší jsou tukani (odpozorováno v Brně) kteří jedou v levém pruhu rychlostí pravého, ačkoli mají před sebou půl kilometru místa. Řídí se zásadou "přece nebudu, Máňo, ty chudáky v pravém předjíždět, abych byl za spěchajícího menažéra".
|
|
Článek dobrej, jenom spíš pár poznámek, resp. upřesnění
Londýn a zpoplatnění vjezdu - doprava se v centru opravdu zrychlila, což není překvapivý, protože se snížil počet vozidel=praktická eliminace kongescí (tj. zácp). Pokud mám informace, tak by se poplatek měl snížit a vrátit na původní hodnotu. Rovnou upozorňuju, že podobné řešení se uvažuje i v Praze (v několika variantách dle rozsahu) a je krajně pravděpodobné, že dříve nebo později bude zavedeno. Celé je to ale vázaný na systém objízdných tras, dořešení parkování, MHD a podobných "nesmyslů", které by správně měly být řešeny jako jeden velký celek, ale jestli řešeny budou, toť otázka. Jinak průzkumy z měst, kde bylo něco takového zavedeno, vcelku jasně ukazují, že doprava a intenzity v placené oblasti se sice snížily, ale v oblastech přilehlých k placené oblasti došlo pro změnu k jejímu značnému nárustu (a to nejen dopravy v klidu).
Kruhové objezdy - opak je spíše pravdou - máme tu značný množství kruhových objezdů, které mají
1) příliš velkou velikost
2) blbě navrženou geometrii
Výsledkem jsou pak hrůzy typu OK Pod Chodovem-Ryšavého, která vcelku s přehledem vede statistiky nehodovosti OK v Praze
Pravidlo zipu - prakticky vzato až na pár vyjímek je při dodržení pravidla zipu propustnost zúženého místa stejná, jako kdyby tam vozidla vjížděla v jednom jízdním pruhu.
Barrandovský most - kdo tam jezdí, tak asi děkuje bohům za vykázání kamionů z Jižní spojky a deaktivaci semaforů na vjezdu z ulice Modřanské. Fronty jsou náhle pryč.
Křižovatka typu motýlek? Dobrýýýý, já jí znám jako čtyřlístek, ale proti gustu..:-)))
Ony problémy se sjednocením směrového a výškového řešení - ty základní principy jsou známý i u nás už docela dlouho, koneckonců bylo to už ve starý normě. Věc další je, že se to řekněme striktně nedodržovalo.
|
|
|
Kruhový objezd býval označením způsobu projíždění lokality, napřklad náměstí, okružní křížovatka pak křižovatkou !s předností zleva". Teď je to jinak?
|
|
|
Nope, kruhový objezd a okružní křižovatka jedno jest. Jinak na kruháči pochopitelně neplatí přednost zleva, jak je chybně uvedeno v článku, ale standartně přednost zprava - tedy čistě teoreticky. Prakticky je povinnost označit každý vjezd na okružní pás značkou P4 (Dej přednost v jízdě) nebo P6 (Stůj, dej přednosti v jízdě). Je fakt, že vím nejméně o dvou okružkách, kde tyhle značky chyběj, nicméně to není záměrné, ty značky tam být mají. Spíš by bylo zajímavý, jak by se řešilo zavinění v případě nehody.
|
|
|
|
|
wait... kromě toho jediného úplně vpravo tam fakt není žádný jiný pruh ve směru tam, nebo se mi to jenom zdá? :)
|
|
|
nezdá. některé dálnice jsou v odpolední špičce ve vytížených úsecích jednosměrné.
|
|
|
|
Dnes jsem stravil pres hodinu v zacpe kousek od toho mista. Neni to moc daleko od spicky, kdyz se milion lidi v autech rozhodne vyrazit domu do predmesti.
Presmerovava se od 1 do 8 pruhu.
|
|
to by me zajimalo, co ti vadi na znackach BKB?
|
|
|
Já si vzpomínám na jinou "raritku", kdy v Přerovském okrese dávali espézetky PRA, PRB a pak rovnou PRE. Jako dítě jsem litoval, že ty céčka a déčka vynechali...
|
|
|
Taky si říkám, proč autor musel zarýt do Blanska :)
|
|
|
Mě vždy spíš děsili Svitaváci (značka SY). V porovnání s nimi jsou Vyškováci či Blanečáci naprosto v pohodě. Dnes si dávám velkého majzla na značky E, a můžou za to... Ehm.. Opět Svitaváci. Slušní Pardubičáci doufám prominou.
|
|
Dobrý článek, jen bych nesouhlasil s tvrzením, že omezení je k něčemu dobré a že je problém neplatnost přednosti z prava na kruháku - prostě kruhák je T-křižovatka kde se napojujete na jednosměrnou hlavní - výhoda je pak v tom že narozdíl od křižovatky nekřížíte směry. Problém pak je u kruháků, kde platí přednost z prava..
|
|
|
Problém je v tom, že prostě jezdíme po špatné straně silnice. V Anglii atd. máte kruháky bez značek, platí přednost zprava. Když jedete z vedlejší na hlavní, sedíte vpravo a nevadí vám ve výhledu spolujezdec.
K tématu z článku - když vjedete do centra Londýna jako cizinec, neplatíte nic (každý rok čekám, zda pošlou složenku - naposledy v říjnu 2010 jsme tam byli a nepřišla). Taková malá radost někoho potěší.
V článku je podle mě úmyslně vynechána dánská norma pro dálnice, kde prostě žádné připojovací pruhy nejsou, resp. nájezdy na dálnice jsou v úhlu asi 15 stupnů a ten, kdo jede po dálnici, je povinen umožnit bezpečné zařazení tomu, kdo na dálnici vjíždí. To by u nás bylo prvního půl roku pár desítek mrtvých a pak by se třeba začal pomalu měnit přístup velké části místních řidičů "já jedu, nic víc mě nezajímá".
|
|
|
Pěkně je to vidět třeba tady v mapě http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.9203,9.821123&spn=0.002224,0.004801&t=h&z=18
Někdo namítne, že to je dost dlouhý "připojovací úsek", ale je od začátku do konce veden šikmo k dálnici a místní dodržují... přednost zprava :-)
|
|
Myšlenka náměstí vyřešeného jako kruhový objezd mi přijde v pohodě. Samozřejmně záleží okolnostech.
|
|
Semafóry jsou brzda nejvjéčí. Eště sem neviděl žádnej kerej by něčemu pomoh. V Aussigu si všichni voddechnem když povodeň donutí vypnout semafory na centrální křižovatce a pak se dá konečně normálně projet městem.
|
|
|
Dobře nastavené semafory nejsou nic proti ničemu. Např. v Brně jižní obchvat (nevím jak to jinak nazvat - prostě ta spojka od Svitav přes Husovický tunel na Olomouc) funguje docela dobře, pokud jedete tacho 60 je tam furt zelená, musíte ovšem znát místní specifika, tzn. kde se chytíte v pravém, protože se tam plouží trolejbus nebo kde v levém, protože je tam kolona odbočující na Líšeň.
Něco jiného je ovšem Úvoz, kde jsou mezi semafory navíc přechody, kde když někdo zastaví a pouští chodce, stojí znovu na další křižovatce. To je ta ekológije, víme? 8-P
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Matematika v dopravě - III. část
|