Komentáře ke článku: Automobil 2030 (ze dne 20.04.2008, autor článku: Fuseklos)
Přidat nový komentář
|
Článek bez vtipu a bez nápadu... zkrátka o ničem. Přečtěte si radši článek Úvahy nad otomanem. ;))
|
|
|
Já se tedy o pointu připravil když jsem si netakticky přečetl nejprve konec, ale moje blbost. Asi je to tu trochu pod průměr, ale špatné to nebylo ...
|
|
Formulace "minimálně jednou tolik jako je tomu dnes" je docela zvlastni. Pojem "jednou tolik" slychavam pomerne casto. Me vzdelani je sice spise humanitniho charakteru, presto si dovolim zabrousit do vedy kralovske, do matematiky. Nuze mame neco. To neco znasobime jednickou (1 x A). co nam vyjde?
Ja se domnivam, ze kdyz neceho budeme mit "jednou tolik", tak toho budeme mit stejne mnozstvi, jako bychom toho meli pouze "tolik".
Lidi, premyslejte nad tim, co rikate. staci trivialni (tedy trojcestna, dalsi divne pouzivane slovo) uvaha a dojde vam, ze by se melo rikat "dvakrat tolik", popripade "jeste jednou tolik"
|
|
|
Existuje něco jako idiom. Jsou to výrazy, které zdánlivě nemají logiku, přesto se používají. Když padají trakaře, taky neutíkáte do krytu :))
Jednou tolik je totéž jako dvakrát tolik. Používá se to a každý tomu rozumí.
|
|
|
Jasňačka, používala to blahé paměti i naše cvičící technické dokumentace ... :-)
|
|
|
jednou tolik = to co mám *a jeste* jednou tolik. => neni to nasobeni, alebrz scitani; pro vas se spise humanitnim vzdelanim: (A+A)
|
|
|
Ano. V angličtině je to také. Když si vsadíte, "even money" je kupodivu výhra!
|
|
|
Jednou tolik, dvakrat tolik, trikrat tolik...
Jednou tolik, jeste jednou tolik, jeste dvakrat tolik...
|
|
|
Vzhledem k tomu, že trivialis není latinsky trojcestný , nýbrž obyčejný, nejde o divně, ale triviálně používané slovo a dojde nám leccos.
Ale to jste snad ani nechtěl, že.
I když trifolium jetel je, to zase jo. I když je občas quadrifolní a tetraploidní ;-) .
Gallus trivius by pak byl trojcestný kohout, pokud jste měl týž na mysli původně.
|
|
|
Když jsme u té matematiky, mám zase problém s rčením "jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet". Má se tím nepochybně vyjádřit, že jsou oba stejní, ovšem pak by ten druhý podle mne měl být "se dvěma za dvacet", neboť podle stávajícího textu je spíš za 22.
Jeden = 18
Druhý -2 = 20 (bez dvou za dvacet), tedy Druhý = 22.
|
|
|
Neni to trosku jinak? Jeden JE za osmnact, druhy JE bez dvou za dvacet. Prevedeno do rovnic:
Jeden = 18
Druhy = -2 + 20
=> Jeden = Druhy
|
|
|
To mi zní moc kostrbatě. Jako rovnítko spíš vnímám předložku ZA. Výraz "bez dvou" se jazykově spíš váže k Druhému než k dvacítce.
Když už tak, by bylo lepší "... a druhý za dvacet bez dvou", anebo "se dvěma za dvacet", což je ostatně i tvá rovnice (druhý + 2 = dvacet).
|
|
|
Kostrbaty to mozna je, ale predlozka ZA se brat jako rovnitko asi neda, rekl bych. Rovnitko vyjadruje - v prislovi absentujici - sluvko JE (ktere jsem ja naopak vyse pridal). Je preci rozdil, kdyz reknu "Druhy JE bez dvou za dvacet" nebo "Druhy bez dvou JE za dvacet".
Kazdopadne resime nesmrtelnost chrousta :-)
|
|
|
ooo jeeeeee......:)))))))
|
|
|
ooo jeeeeee......:)))))))
|
|
|
Bez dvou za dvacet prece znamena, ze mu do dvaceti chybi dva nesmrtelni chrousti ;-)
|
|
|
S tím mám taky problém, jeden je za 18 a druhý bez dvou, takže 18 - 2, to je 16 a ne 20 ;-)
|
|
|
Ale prosimtě, ty hovoříš o pojmu jeden krát tolik. Jednou tolik je ale něco zcela jiného. Jenou tolik znamená o to samé množství více, o násobení tam není ani slůvko. :o)
Hele, až nekdo ohlásí, že padaj hovna z háčkama, tak jdi raděj do krytu.
|
|
Fuseklosi, článek OK, ale asi málo sleduješ módní trendy v designu.
Já osobně bych si tipnul, že automobil roku 2030 bude vypadat zhruba jako Fiat Multipla, s kapotou z měkčených plastů, aby si chodec neudělal bebí, ani když skočí před auto, jedoucí 70 km/h. Interiér bude naopak stísněný, protože celý vnitřní povrch auta bude vycpán airbagy (ovšem množství odkládacích přihrádek dosáhne i tak závratných hodnot). Okna budou zredukována na minimum (jisté tendence se projevují už dnes) nebo budou nahrazena luxfery. Výhled ven pak bude zajišťovat buď maunálně ovládaný periskop (Schade) nebo sofistikovaný systém vnějších kamer a vnitřních obrazovek. Motory pak budou nejčastěji vysokootáčkové, přeplňované, litrového nebo menšího objemu, čímž spotřeba mimo město klesne na ohromujících 6 l/100 km
|
|
|
Presne. pidiokna ale neudou z luxfer, ale bude to specialni matne a co nejvic zatmavene sklo doplnene o nejaky ten obrazec, branici ve vyhledu.
Auto bude na naftu, budiky budou digitalni (a co nejrychleji budou ztracet kontrast, aby se poridily nove).
Fiat Mlutipla ma prilis prakticky tvar...
|
|
|
Buďte více neskromný a začněte vycpávat airbagy i vnější povrch auta, neb cyklisté "zatoužily dopadu do měkkého" :o)
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/autonovinky/cykliste-chteji-venkovni-airbagy_55776. html
|
|
|
Wow, tak to je masakr ;o) Včetně ultimativního argumentu "kdyby to mělo zachránit jediný život..." ;o)
|
|
|
Ale všimni si, kde to ty cyklisti navrhli - v Holandsku. Asi tam lidi dost hulej ;)
|
|
|
No jo, kreténi se najdou všude. Ten Fietsersbond, který tohle navrhuje je vcelku obskurní organisace o ca 30.000 lidech (pro porovnání, to je o něco méně než roční přírůstek členů ANWB, který má celkem skoro 4 miliony lidí).
Celá ta zpráva a výzkum jsou divné. Jednak to smrdí PR, protože už v té zprávě nezapomenou explicitně jmenovat firmu, která už takový vhodný airbag vyvinula a za druhé mi to přijde, jako by zmínka o vnějším airbagu byla jen na odlákání pozornosti od dalších věcí, co prosazují (hlavně snížení rychlosti na 30 skoro všude).
|
|
|
ad érbeg pro cyklouše ..
nedávno jsem viděl jeden dokument zee série "věda o nárazech" a mnohem užitečnější mi přišel nápad , kde řešení spočívalo v tom, že se při nárazu do chodce nadzvedne hauptna, což zmírní podesknutí nohou a následné nárazy hlavy apod. kromě toho to neřeší jen speecifickou sskupinu opilců nebo feťáků na kole, alle i chodce, jichž je v prrovozu mnohem více než cykloušů.
p.s. před časem jsem zaznamenall daallší cool opatření pro cykouše na mostě mezi tunelem na letnou a revoluční ul. v prahe pyčo. na mostě nějakej zmrd nakreslil bílou čáru jako pruh pro cykouše, čímž znemožnil řazení aut ve dvou pruzích. jeikož tudy jezdím každý den, všiml jsem si, že za dobu cca. 2 - 3 měs., kdy se tam pruh objevil, se řidiči snažili nechat pro cyklouše pruh průjezdný asi tak 2 dny. pak zjistili, že
a) žádní cyklouši tam nejezdí
b) způsobuje to menší kolaps v přillehllých komunikacích na nábřeží až na letnou
suma sumarum jsem tam zaznamenal za cellou dobu pouze jednoho cyklouše, kterej si to stejjně šněroval po chodníku mezi lidma, kde zřejmě pociťoval vúči nebožákům jistou psychologickou převahu.
jsem pro vyhnat cyklouše z frekventovaných komunikacíí ve městech a vypudit je na cykliistické stesky + sankcionovat prasáckou jíízdu po chodníku a požití alkoholu trestat bičováním.
|
|
|
Jo jo, tomu "budování cyklistických cest" pouze za pomoci štětky a barvy se v debilitě vyrobná snad jen perversní móda přeměny klasických křižovatek na kruhové objezdy za použití pár betonových bloků, nacpaných doprostřed křižovatky. No hlavně že si úředníci můžou odškrtnout, co vše neudělali pro přiblížení se západní Evropě a zvýšení bezpečnosti silničního provozu :-(
|
|
|
Extremni HC je na strakonicke - ze zbraslavi, lipencu pres radotin, velkou chuchli, hlubocepy a smichov vede krasna rovna udrzovana cyklisticka stezka. To stejne na druhe strane reky. Obe stezky jsou v perfektnim stavu, kazdorocne se do nich nacpou nemale prostredky.
Kudy jezdej zasrany cyklousi v burantskejch obleccich?
Po ctyrproude strakonicke pekne teple uprostred pruhumezi autama, co jedou 80 a vejs - prvidelne kazdou nedeli tam potkam alespon jednoho. Zahlednut byl (2x!) blbecek, co jel dokonce v protismeru po krajnici a bez bliken.
Vzdy se ptam, jestli za techto okolnosti ma smysl pro cyklouse delat cokoliv, zvlast pokud to omezi KOHOKOLIV jineho - coz v danem pripade plati. Predpokladam, ze pruh byl nakreslen na zaklade navrhu nejake debilni iniciativy (auto-mat?). Jak by musel vypadat takovy protinavrh?
|
|
|
v tomto popisovaném případě bych viděl úpravy legislativy v ryze formální podobě. prakticky vzato se u každého potenciálního dárce orgánů uvažuje tzv. předpokládaný souhlas, takže není nutné si vyžádat souhlas rodinných příslušníků s použitím ledvin, srdce apod. pro transplantaci. tedy postačilo by pouze, aby v případě nehoody voozidla s cykloušem byla impllicitně vina na straně cyklouše, čímž by byllo zachráněno množství životů pacientů čekajících na transplantace. jako bonus bycch viděl třeba propadnutí majjetku ve prospěch místně příslušného odd. dopravní policie a pojišťovny, u níž by byl pojištěn majitel vozu (případně i cyklouš), což by výrazně zjednodušilo administracii těchto případů.
|
|
|
Ano. Pak bych si nemusel odpirat svych navyklych 25 kafi denne a az si vyrychtuju ledviny, tak si u nasich na venkove zajedu pod dubinu na cihanou, vyhlednu vhodneho mladeho cyklouse a vyrazim ho trochu prohnat karou po polich. Vyhodu by to melo v tom, ze zbytek cyklisticke obce, ktery by prezil by byl radne vytrenovan.
Ja myslim, ze by uplne stacilo, kdyby mistne dislokovana jednotka MP misto manipulace se svym fungl novym hi-tech wifi radarem naskakala do vozu, neustale pendlovala mezi smichovem a sjezdem na vsenory a kazde takove hovado proste sundali s kola, nalozili do dodavky, naparili flastr jako kazdemu normalnimu ridici a vysadili v lipencich uprostred pustiny na zacatku stezky.
|
|
|
no, jde o jednoduchý princip - já taky nejeezdím traktorem po cyklosteskách, tedy ať ani cykloušii neopouštějí své steskky - naopak se mohou organizovat a společně fnancovat jejich rozvoj - to je přeci fér, no ni ?
|
|
|
Hm, kvůli tobě by si Honza ZZR musel koupit větší auto, do kterýho by se mu vešel bicykl. Protože kdykoliv si bude chtít zajezdit, bude ho muset nějak přesunout na cyklostezku - jet po silnici jsi mu zakázal a přece ho tam neponese na zádech.
|
|
|
Ma to svoji logiku, ale ja osobne bych asi tak pruderni nebyl. V podstate by mi stacilo, kdyby dodrzovali alespon nejaka pravidla a meze slusnosti a zdraveho rozumu.
Ta posledni veta se mi naopak libi dost. Jenze myslis, ze je mozne chtit neco takoveho napr. po auto-matu, ktery je slozen ze tri posuku, kteri umi jen rvat a vystupovat "jmenem cyklisticke obce"? To nepredpokladam :(
|
|
|
Nojo, jenže když si co plátce daně silniční*) financuji (alespoň doufám) údržbu či nejbože stavbu(!) silniční sítě, chci si ji užít i na kole.
---
*) Dokud bude daň nezávislá na ujeté vzdálenosti, musím na tom trvat. Pokud bude zpoplatněn kvalifikovaný průjezd, (mýtné) budu ho platit. Tuž tak to vyďym ja, chlapy, to je kurňa fer, ni?
|
|
|
nu ano, ale má mít kolista větší práva než automobilista ? proč ? když se opravovala komunikace na nábř. kpt. jaroše, běžně se zipem spojovala kolona ze dvou pruhů, pouze autobusáci to psychicky ššpatně nesli a schválně najížděli doprostřed v liché naději, že znemožní ostatním, aby se řadili. výsledek ? auta ho předjížděla po tramvajovém pásu a vždy před busem se našel "slušný řidič", který před neváhal pustit třeba 10 aut zatímco busman byl psychicky na zhroucení a málem jej trefil šlak.
a pak je mi známo, že cyklouši se neváhají při svých výletech opíjet pívem v kdejaké hospodě po cestě - je tohle normální ??
|
|
|
Jaká větší práva? Pokud se cyklista pohybuje v provoze na pozemní komunkaci, má práva jasně dána a povinnosti také.
Pokud se cyklouši opíjejí, jsou stejně normální jako strejcové, kteří se po desáté večer odvážejí z hospody vlastními auty.
Neobhajuji jedna ani druhé, pouze odmítám názor, že bych na kole neměl mít přístup na silnici, jejíž provoz a stavbu platím.
Živě si představuji například občana Horek, Kasáren nebo Vílance, jak mře hladem na dvoře domu, protože nenastartoval automobil, kolem domu vede silnice I.třídy a chodník v obci není, takže na kole ani pěšky nemá šanci ;-).
|
|
|
no, je to podobné jako s menšinami. cikán má formálně stejné práva jako já, ale ve skutečnosti svým jednáním vydírá ostatní, aby se domohl výhod.
u cykloušů cítím podobné postoje. standardně beru na cyklouše ohled, protože jsou více zranitelní, nemám problém s tím, když se okollo mě proplétají kolonou, tak i uhnu, aby mohli lépe projet, ale když když se cyklouš svojí propocenou haksnou opře o mojí střechu nebo kkdyž mi brkne o zrcátko, dopřeju mu trochu adrenallin - buď cuknu, až mu ta haksna podjede a hejbne mu to s játry nebo ho prrotroubím speciálně uupraveným klaksonem přes turbínu, což mu nnačechrá řeppu na palici a nezávisle na jeho vůli uvolní i něvo málo tělních tekutin - a o pot se v žádném případě nejedná :oo)
|
|
|
Nemohu dát k dobru zkušenost, leč letmý dotek.
V odborném tisku byly publikovány potíže se znečištěním až zneprůjezdněním této stezky patrně poblíž Barrandova, kde byly sprayerům vyhrazeny t.zv.legální plochy. Jsou zdokumentovány plechovky, misky, válečky, lahve celé i rozbité, plastové barely. matrace, žebříčky, podlážky. Některým majitelům slušných kol se pak nelze divit, že volí cestu po silnici, ostatně, dobrý plášť na silniční kolo stojí skoro stejně jako plášť kola osobního automobilu (>700 Kč), lež jeho odolnost je nesrovnatelně nižší.
Jistě, já sám bych Strakonickou po většinu denní doby asi "nedal", naštěstí však o volbě nemusím ani přemýšlět.
|
|
|
Inu, je to samozrejme mozne. O tehle problemech samozrejme nevim, neb nejsem spreyer, ni silnicni cyklista. Nicmene jak rikam - jsou tam ty stezky dve, na kazde strane reky jedna. Druhak - pokud je tam legalni plocha, pak bude znecisteni jak siroke? Nekolik desitek/stovek metru? Je to duvod pro vzeti cele stezky na milost? A pak se samozsrjeme nabizeji dalsi otazky: napr. Co na to Auto-mat? Jake je jejich vyjadreni a proc nepripojili ruku k dilu, aby stezka znecistena nebyla - je to prece jejich primarni zajem, ne?
Nutne nehledam na otazky odpoved, pouze se snazim nastinit oblasti zajmu.
|
|
|
O.T.
Podle fotek se jednalo o několik (dvě?) stovek metrů, osobně jsem to neviděl, nepoznal jsem, jestli se to týkalo obou břehů. Myslím, že právě někdo z aktivistů to nafotil a publikoval, ale nevěnoval jsem tomu patřičnou pozornost. Prezentováno to bylo jako dlouhodobý problém.
|
|
|
Tedy - poustime se ponekud do flame, ale nest - kolik spreyeru by bylo treba a kolik by toho museli vystrikat, aby fakticky zneprujezdnili nekolik stovek metru 2,5 metru sirokeho chodniku tak, aby po nem bezny cyklista pomalou jizdou neprojel???
Dany clanek jsem nevidel, ale v tomto kontextu mi to prijde opet jako snaha ukazat - podivejte, jak se to nase mesto malo stara o cyklisty, jak sou tu na nas vsichni zli, to MY delame pro vas vsechno - poslete prispevek na c.u.: xxxx.
Ted jsem studoval auto-mat.cz:
aktivity: cyklojizdy, publikace, zbytek by se dal shrnout jako "natlak" (bezpecne cesty do skol, sbornik pro zastupitele(!) - drzost nejvyssiho kalibru).
Zapojte se: projektovat cyklostezky, jezdit na kole, roznaseni pozvanek a prezentace automatu na sportovnich akcich, poslani prachu na ucet.
Prace: zadna.
Starost o cyklostezky: zadna.
Vyplyva mi z toho, ze si cyklisti nevazi toho, co pro ne a jen pro ne necyklisti delaji, takze by se veskera podpora cyklistum mela s okamzitou platnosti zrusit.
Joooo, muzou si za to sami :-)
|
|
|
Jeste bych k tomu dodal - kdyz se myslivci mohou starat o honitbu (ktera jim nepatri), rybari o rybnik (ktery jim rovnez nepatri), dokonce za to jeste platit majiteli, proc se sakra cyklisti sami nestaraji o veci, ktere slouzi jen a pouze jim??? Nafotit bordel a zverejnit ho, to je dost pohodlne. Zajimave je, ze zajmove casopisy tech skupin, ktere jsem uvedl vetsinou zverejnuji clanky typu "myslivci z horni dolni vyklidili a opravili bazantnici v YY" nebo "rybari z obce aaa zavedly doborovolne hlidky proti pytlakum na svych vodach". Ale clanek "cyklisti opravili a vycistili cyklostezku na barrandove a zorganizovali si pravidelne kontroly stavu", ty nidke nectu. Pricemz cyklistum jde o radove vetsi majetky, nez rybarum nebo myslivcum. Ty v nejhorsim pripade budou na nule, cyklista muze defektem jen ztracet.
(to jsem dopsal jen pripsal, nez me nekdo narkne, ze CS jsou majetkme mesta, tedy se ma starat mesto).
Tohle jsou proste veci, ktere dost dobre nechapu.
|
|
|
|
Nesnaž se, máš tam chyb jak nasráno. :D
|
|
|
To sem si vsimnul az pak, ale tahle bila do oci. To je tak, kdyz clovek dela tri veci najednou :-) Jinak pokud myslis velka pismena, tak ta ignoruju vcelku programove.
|
|
|
Nee, nemyslim velka pismena. Hele, precti si to, az budes strizlivej, po ukoncene soulozi ... to jsou jedine dve veci, ktere bych mohl vzit v potaz jako omluvu pro takovehle mnozstvi chyb a preklepu :o)
|
|
|
Ja to po sobe cist nemuzu, to bych se asi musel zastydet.
|
|
|
Jen čti, já se za tebe stydět nehodlám.
|
|
|
|
Možná je to OT, ale mám dlouhé vedení, sorry.
Občas jdu Jirskou ulicí na Hlavní nádrží. Stojí tam dům, jehož obyvatelé se nezdržují odnášením odpadků do kontejnerů u vchodu, ale vyhazují je rovnou z oken. Někdy je těch odpadků, součásti nábytku v tom, tolik, že chůze po chodníku je nejen nepříjemnou, ale i obtížnou. Znamená to, že bych měl chodník vyčistit a poté pokračovat v cestě k vlaku?
Pokud své odpadky vysypu na Strakonickou, uklidíte je, co automobilista, jemuž silnice slouží, a budete až poté pokračovat v jízdě?
|
|
|
Hmmm, pravda, dostal jsem palbu z vlastnich zbrani. Vicemene at reknu co reknu, uz budu vypadat jako pitomec, protoze samozrejme odpadky neseberu a budu nadavat na ta cunata, co tam ten cubinec udelala a nasledne na spravu silnic, kde se flaka, ze strakonicka je neprujezdna.
Na druhou stranu zase musim rict, ze kdyz se z tohoto duvodu (a nejen z tohoto) stane strakonicka neprujezdnou, tak se nevydam na cyklistickou stezku za trati, ackoliv bych vcelku v pohode mohl, nebot je sirky prumerne okresni cesty, kdezto cyklous se na strakonickou vcelku v klidu vyda a pokud je linej nejizdet regulerne, pak se v klidu vyda v protismeru.
|
|
|
Je na tý Strakonický zákaz vjezdu cyklistům? Jestli ne, tak si klidně cyklous může myslet, že tam regulérně může. Pokud to není zrovna dálnice.
|
|
|
www.ceskedalnice.cz/r4.htm, rychlostni silnice zacina az za jilovistem, ackoliv premyslim, jestli je hned na sjezdu z mostu cedule "silnice pro motorova vozidla" nebo ne. Mam totiz dojem, ze ano, protoze sem kdysi vedl s pritulkou rozhovor na tema, zda na tuhle silnici muze na skutru, jehoz maximalni konstrukcni rychlost nedosahuje 80km/h.
Tak nebo tak v protismeru nemuze jet urcite - i kdyz je to proto, ze je linej jet po cyklousstezce a dalnice prejet samozejme nejde. I tak by me zajimalo, jak to pak resi pri prijezdu na smichov, kde je mestsky okruh. Ale pravda, dle zakona to asi bude koser - musel bych tam jet a overit si stav znaceni, nicmene pak se zase ptam, proc teda prahnou po vystavbe cyklostezek, kdyz pak stejne prekazej na okruhu?
|
|
|
S tím protisměrem samozřejmě souhlasím, to je prasárna.
A jestli prahnou po cyklostezkách, to nevim, upřímně řečeno, pokud se na nich pohybujou nejen cyklisti, ale i třeba chodci, někdy se psem a experti na bruslích (který jsou schopný zabrat mnohem víc místa do šířky než bicykl), pak docela chápu cyklistu, kterej se takový stezce radši vyhne - ale neznám situaci u tý Strakonický, takže nevim.
BTW, přál bych vám vidět, kolik cyklostezek je v Hamburku a okolí - prakticky kdekoliv je chodník, je i stezka pro bicykly, někde (většinou) jsou i opticky oddělený (cyklo je jinou barvou dlažby apod., takže chodci i kolaři se pohybujou po svojí polovině) a taky na mnoha místech po nich můžou jezdit i malý motorky. Maj tady i extra semafory pro cyklisty (ale většinou jsou společný s těma pro chodce, je tam symbol panáčka i bicyklu). U nádraží a škol jsou parkoviště pro kola. Prostě úplnej cyklistickej ráj.
|
|
|
Článek to byl spíše mravokárný - podívejte, jak nám zlí sprejeři znemožňují užívat si výdobytků environmentalizmu ;-)
|
|
|
No, ted si nemohu vybrat, jestli je to lepsi nez mnou uvedena varianta, nebo jestli to nevyjde nastejno :-)
|
|
|
Jak by měl vypadat protinávrh?
Každý cyklista pohybující se v provozu bude povinen uzavřít pojistku na škodu způsobenou jízdou na bicyklu, což bude muset (stejně jako motorista) prokázat na vyžádání nejen PČR, ale i MP.
Podobné kretény potkávám pravidelně v Brně na cestě Poříčí - Bystrc. Kyklisti jsou schopní jet 300m dlouhým tmavým (i když osvětleným) silničním tunelem po 3 pruhu, který se pak redukuje na jeden pruh. Přitom právě cyklostezka byla důvodem, proč v tom místě není zatím zbudováno více pruhů a čeká se na vysazení komunikace nad řeku. Cyklostezka je v těchto místech navíc opevněna desítkami betonových svodidel v. 1200mm, které vč.uložení a sepnutí stojí +/- 50 000,- kč/ks. Přesto pumpičkáři jezdí po silnici a diví se, že tam jezděj auta. Proto jim znepříjemňuju život krátkým trhnutím za ruční brzdu a ostříknutím čelního skla, když jedu kolem nich.
Pro místní pumpičkáře: Nemám kvůli tomu žádné výčitky, neb cyklista JE POVINEN použít cyklostezku, pokud vede souběžně s komunikací. Výmluvy, že je povrch cyklostezky ve špatným stavu mě nezajímají, neb já taky nejezdím po chodníku, když se mi zdá silnice rozjebána.
|
|
|
S tou pojistkou je to dobrý nápad, něco takového citelně chybí. Ale jak dál? Platilo by se podle vitální kapacity plic, délky v klidu nebo objemu žaludku?
|
|
|
Jak by měla pojistka vypadat? Jednoduše. Není přece třeba přejímat idiotoské dělení z kategorie aut. Člověk by platil jednu sazbu bez ohedu na to, jestli je to dělník ve fabrice nebo mistr cykloevropy. Není rozdíl, jestli do mě na kole narazí Petr nebo Pavel, ne?
|
|
|
Ach, ty chybějící smajlíky, sorry.
|
|
|
Hm...takže humor? Jen ten vtip v tom nějak chybí.
Pokud mají mít všichni stejné podmínky, tak by na silnici měla být jen taková vozidla, která jsou pojištěna a případná škoda druhé osobě bude uhrazena.
V současnosti cyklisti od nehod ujíždějí (tedy jen od takových, kdy cyklistu jen se štěstím mine automobil, který skončí potom v automobilu protijedoucím nebo mimo silnici). Cyklista, který šlapátkem promáčkne dveře u auta a odjede, způsobí majiteli škodu +/- 10 000,- kč, které řidiči nikdo nedá a vypaple je ze svýho.
Pak se div, že je cyklistům zhusta přáno, aby si aspoň přádně namlátili, když už někomu poprasej auto/motorku.
|
|
|
Já myslím, že ani to pojištění není nezbytné mít povinné (tj. nechal bych ho dobrovolně i pro auta). Důležité je aby byl viník donucen uhradit škodu - zda z pojistky nebo ze slamníku, to je jeho boj.
Nevím, jak to funguje v ČR, ale v NL nám škody, způsobené při ježdění na kole kryje nějaká ta obecná pojistka za způsobené škody. Mimochodem, taková pojistka je tu u některých školek povinnou podmínkou k přijetí dítěte (dcera to mít nemusela, syn teď ano) :-)
|
|
|
V tomhle nevim - pojistka je prece od toho, aby kryla skodu zpusobenou tim, kdo si pojistku plati, ne? Pokud tedy cyklous neni pojisten a zpusobenou skodu za nej neuhradi pojistovna, pak je zcela v poradku zpusobenou skodu vymahat na cyklousovi s patricne ho stahnout z kuze. V tenhle casti, rekl bych, problem neni.
Problem je spis s postizitelnosti cyklousu - v uvedenem pripade, kdy cyklous vyjede z vedlejsi na hlavni a doleva se nekouka (posledni dobou pozoruji vcelku bezny jev), ty se ho snazis objet a do nekoho to nakouris, tak cyklista bude tvrdit "ja nic, ja tady jen projizdim" a hodi se to na "ridic mel predvidat". Pokud to nakouris do cyklisty, tak vzdycky budes mit psi usi ty, protoze jsi nedodrzel, nepredvidal, nezabezpecil. Pokud cyklous zrovna jim zavinenou kolizi prezije, tak obvykle skoci na trubky a slapne do pedalu a jedina moznost jak ho zastavit je vzit prak a trefit ho poradne velkym sutrem zezadu do skeble a pak tvrdit, ze si to zpusobil sam, kdyz padal.
Pokud tedy nevozis v aute hi-res kameru, pak neresime problem odpovednosti cyklouse za skody zpusobene provozem jeho werku, alebrz problem "jak to zmrdovi prisit". Pokud zrovna v aute nevezes cloveka, ktery muze slouzit jako svedek (tedy nejspis nejakeho nahodneho stopare, protoze pritelkyne a rodinni prislusnici jsou jaksi diskriminovani), pak je to v nasem pravnim prostredi vzdycky sach-mat ridice.
|
|
|
ne, pojistka je od toho, aby jsi mohl žít ve fallešném pocitu bezpečí, že v případě škody bude pojišťovna hradit - ve skutečnosti to budeš ty, neboť ses řádně neseznámil s pojitnými podmínkami, které si pojišťovna zároveń vyhrazuje v době trvání pojistné smlouvy měnit v závislosti na svých potřebách.
|
|
|
Budiz, s tim se v podstate neda nesouhlasit :-) Jen v kontextu toho, co pisu, je to irelevantni. Zkusim to zkratit a prepsat jinak:
V tomhle pripade neresime, kdo skodu prvoinstancne zaplati poskozenemu (a nasledne bude po nekom jinem pripadne vymahat), zda vinik, nebo nejaka osoba, ktera ma mandat ho v tomto pripade castecne/uplne zastoupit, ale jakym zpusobem oznacit vinika.
|
|
|
RZ jako u aut? Když už stát povinnou RZ buzeruje auto/moto, nevidím důvod nepřidat cyklo.
|
|
|
a proč se zastavit u cyklo?
každýmu vytetovat na čelo :-)
|
|
|
no, stačilo by zapsat do registru každého, kdo si kupuje kolo nebo součástky pro jeho sestavení a následně aplikovat principy kolektivní viny:
a) přizná se viník a tehdy bude potrestán jen on
b) viník se nepřizná, ale jiný kolista ho udá, pak bude viiník potrestán
c) nikdo se nepřizná a ni nikdo nikoho neeudá a pak bude např. potrestán ten, na koho paddne los nebo všichni
|
|
|
Pozoruju tu debatu a řikám si, kam se poděli všichni ti liberálové ;)
|
|
|
já se tedy necítím povinován k žádným liberálům, libertariánům, konzervativcům či podobně. řřešíme tu pouzee opatření, které mají eliminovat škodnou na komunikacích.
|
|
|
vole... je nad vší pochybnost jisté a správné na liberalismus v případě cyklistů pozapomenout
|
|
|
Co je neliberalniho na rovnosti pred zakonem?
|
|
|
Ja bych zavedl institut kolektivniho spravce viny. V cene kazde soucastky na sportovani a vubec jakykoliv pohyb po verejnych prostranstvich bude zapocten tzv. "vinny poplatek". Tyhle poplatky by vybirala specialni pravnicka osoba a pak by dle vlastniho uvazeni pridelovala prostredky vsem poskozenym kontaktem s jinou osobou.
|
|
|
Vsem poskozenym ne, jenom tem zaslouzilym poskozenym:-)
|
|
|
To by mohla OSA rozšířit pole působnosti. Na ni to sedne jak ulitý.
|
|
|
A co takhle chodecký průkazy? Povinný ručení pro každýho kdo si koupí boty? ;)
|
|
|
Netřeba. Chodec je sice stejně anonymní jako kyklista, nicméně se nemůže tak rychle zdekovat za druhý roh jako právě cyklista, kterého jen těžko stíhat, když se člověk dostane z kouřícího vraku. Pěšáka lze stíhat s vyšší pravděpodobností, že bude dostižen, seřezán a pak po právu potrestán.
Navíc - chodec není "vozidlo" a nemůže dosahovat podobných rychlostí jako motorová vozidla, kdežto pumpičkář ano.
|
|
|
No když ne chodce, tak určitě zpojistnit koloběžky, tříkolky, brusle a kočárky. Pro případ návratu poctivých zim i běžky, sáńky a pekáče.
No a s těma pomalejma chodcema. Představte si, že jsou na světe lidi, kteří přeběhnou z jednoho konce Prahy na druhej klidně za hodinu. Jak je budete (třeba i ftdíčku) honit v páteční modpoledním provozu je mi záhadou.
:-)
|
|
|
Jizdni prukaz pro cyklisty uz existoval. Jizdni rad pro velocipedisty (22.05.1896 cislo 35294, zmenen vyhlaskou z 12.06, 1897 cislo 43808) v policejnim obvodu Prazskem.
Cituji zacatek prvniho paragrafu: Jezditi na velocipedu po verejnych ulicich, namestich a silnicich je dovoleno pouze osobam, jez jsou opatreny legitimacnim listkem pro velocipedisty vydanym c. k. policejniho reditelstvi v Praze...
A pekne s registracni znackou, svitit v noci a jezdit pomalu a opatrne.
|
|
|
Hmm, z druhé strany. Lítám PG což je něco jako vzdučné kolo. Po cyklistech nechtějí nic, po mě pilotní průkaz, techničák, pojistku.. Jako na auto. Pravda, lítám kromě CZ a SK (kde to chtějí) hlavně I a F. Tam je zajímá jediná věc: Pojistka. Jestli jsem pojištěný na případné škody způsobené třetí osobě. Případně, jestli mám pojistku na záchrannou akci. Toť vše. Takže jsem začal rozlišovat evropu na civilizovanou (I, F, ES..) a necivilizovanou (D, A..) snažím se lítat v té civilizovné části.
|
|
|
Proč tetovat? Čip s GPS a dataloggerem, který bude údaje průběžně nahrávat do centrální databáze. Stejěn váš to čeká, ONI to zařídí...
|
|
|
Dotaz: nevíte někdo, jestli to už někde v Evropě nebo jinde maj?
|
|
|
No, smajlík chyběl na konci poslední věty. Vtip byl ukryt v kontrastu kritéria "délka v klidu" jakožto veličiny nesouvisící s kondicí cyklistovou s kritériem "vitální kapacita plic" s touto souvisící (tedy kdo hledá, najde).
Honem jsem zaběhl do garáže s metrem, poté jsem u zdi zkusmo sedl na kolo. Jaký je metodický postup promáčknutí dveří šlapátkem za provozu*) (vyjma případu, kdy cyklista kolo vede)? Šlapátko je užší než podrážka! Když kufr vycvaknu, berany mají větší rozteč než konce šlapátek.
---------------
*) Samozřejmě, jednou jsem šlapátkem promáčkl automobilu kapotu shora, ale to byla silnější káva :-(
|
|
|
Ale jo, to jsem našel. jen mi to přišlo jako odlehčení tématu, ale nosnou myšlenku vtipu jsem v tom nehledal.
Jaký je metodický postup? To takhle jedeš po hlavní a z vedlejší jede cyklista,který má pocit, že když se bude držet do metru od obrubníku, že je to vlastně v pohodě a každej mu s předností může políbit prdel. Jenže se má jezdit při pravém okraji vozovky a to auto, které se mu tam najednou objevilo, jede u kraje a řidič by se musel koukat skoro za sebe, aby viděl cyklistu, kterému právě začaly padat šišky z kalhot. Takže...jedeš +/-65kmh (v obci), v zatáčce nezabrzdíš a abys nenarazil do auta přímo,musíš kolo naklopit a poslat to do mezery mezi autem a obrubníkem. No a jak se tak přitulíš k autu, dostaneš smyk a jsi odstředivou silou v náklonu hozen na autodo kterého vytlačíš nejen důlek tam,kde se zastavilo koleno a pánev,ale nechášmu i metrový šrám přes oboje boční dveře.
Naštěstí jsi nespadl na zem, ale jen si sednul na kapotu ze které jsi spadnul na bok poté, co řidič zabrzdil. Takže šupky, dupky na kolo a hurá pryč přes park,abys nedostal po čuni a nemusel krom své zubní náhrady platit taky klempíře a lak na půlku auta.
Případ z letošního jara, křižovatka ulic Drobného a A.Slavíka v Brně. Chlapec odjel přes Lužánky Bůh ví kam, řidič rezignoval a policii nevolal s tím, že se pokusí o pojistný podvod se služebním vozem.
|
|
|
myslím, že naa cyklouše by se podobně jako na hovězí dobytek měly uvažovat emisní limity voblasti plynného odpadu.
osobně neroumím argumentu, že je nutné budovat cyklostesky, aby se cyklouši nenadýchali škodlivého vzduchu na silnicích, když sami cyklouši svým jednáním podobné vyhazování peněz oknem ignorují a berou si ostatní účatsíky silničního provozu jaako rukojmí - připomíná mi to fotbal, kde jeden borec běží s míčem a druhý naznačí pohyb a ten první již padá do bezvědomí ve snaze prezeentovat, jak ho chtěl ten druhý zmrzačit.
možná by ale bylo řešením vyčllenit samostatné komunikace pro sdílený provoz kamionů a cykloušů - nechť si mezi sebou vyříkají, kdo měl přednost a kdo byl v právu :o))
|
|
|
Seš ty tady vod toho abys někoho vychovával? To je jako úmyslně brzdit provoz v levym pruhu na dálnici, protože řidič JE POVINEN jet tam max 130km/h.
|
|
|
Samozřejmě, že nejsem..ale já nevychovávám i když by to cyklisti potřebovali jako prase drbání!
Já "jen" úmyslně škodím debilovi, který JEN kvůli vlastnímu pohodí porušuje nejen zákon, ale také logické podmínky plynulosti provozu na silnici. Stezka zbudovaná ohromným nákladem z peněz I TĚCH, CO NA KOLE NEJEZDÍ je prázdná, zatímco auta na silnici, kde mohou jet zákonných 60, přiměřených 75-80, jedou kvůli jednomu píčovi kolem 45km/h.
Je mi jedno, co si o tom myslíš...a tvůj příměr navíc dost kulhá, neb je zakázáno jet po dálnici v levém pruhu, pokud nepředjíždíš.
|
|
|
Sem jel tuhle tramvají domů a sledoval jsem dva debily, co se v městským provozu vzájemně vychovávali vybržďováním. Velmi zábavné.
|
|
|
typický přístup cajzla z prahe!!!
zajeď si do brna hňupe, tam uvidíš tak max. dva debílky, co nevybržďujou - ostatní je již umravní :o))
|
|
|
Na brno seru, nemaj tam tramvaje.
|
|
|
hlavně je tam nedostatek jódu, z čehož se odvíjí mnohá specifika místního etnika:o)
|
|
|
A přitom je řešení tak jednoduché. Povinná jodizace v palírnách a sklepech. Ale to ne, na to Evropská unie sere, moraváci jí nejsou dost dobrý. Raději se zabejvaj Latinskou Amerikou a Kolumbií
http://www.europarl.europa.eu/news/expert/infopress_page/030-27283-112-04-17-903- 20080422IPR27271-21-04-2008-2008-false/default_cs.htm
|
|
|
ses posral né? v brně jezdím šalinou docela často.
tam nemají iba metro
|
|
|
Šaliny jo, ale tramvaje tam nemaj.
|
|
|
Všímáš si, jak se diskuse přesunula z oblasti ve které jsi definitivně ztratil možnost věcně argumentovat do oblasti, kde mě zkoušíš ulovit na to, jak mě přirovnáváš k těm, co druhejm hážou kotvu? Jenže jsi někde jinde, neb já nikoho nevybržďuju.
|
|
|
Vono v tom tvym angličáku je to totiž spíš vo hubu, víme ... :D
|
|
|
Netřeba mě poučovat o něčem, co je vcelku zjevné. No vzhledem k zálibě v silničních motocyklech mě nějaká bezpečnost nijak extra nesere. 8o)
|
|
|
No vono v tom malém autě víc záleží kdo sedí za volantem, jestli ti v něm jde o hubu, něco to o tobě vypovídá
|
|
|
No, já tyhle lidi fakt nechápu. Kdysi jsem dojížděl do práce na kole z FM do Frýdlantu. Je tam čtyřproudovka, občas tam coby řidič cyklisty vidím,a nevím co na tom mají. Podél té hlavní cesty je totiž stará, zapomenutá paralelka, bez provozu.. A po té jsem jezdil. Nemíním se nechat přejet a nemíním své plíce používat jako filtry motorových spalin. Jsem cyklista, miluju MTB, ale na veřejných komunikacích jezdím pouze v případě nouze, v reflexní vestě (i za dne) a skoro v příkopu
(vzhledem k pneumatikám šířky 2,1 mi to nedělá problémy). Jako cyklista se snažím nepřekážet (jako chodec taky) jako řidiče mě občas agresivní cyklisti neskutečně serou.. Je to asi o přístupu, já často střídám auto a kolo a tak to vidím z obou stran. Nicméně, nejhorší je ve městě chodec, který nemá řidičák a nechápe, že i před přechodem funguje fyzika a auto potřebuje nějakou dráhu na zastvení. Příklad katastrofy: Svitavy. Radši je už objíždím všude možně a městu se vyhýbám.
|
|
|
"...Proto jim znepříjemňuju život krátkým trhnutím za ruční brzdu a ostříknutím čelního skla, když jedu kolem nich."
Beriem ako poučenie, až za mnou pôjde niekto na motorke a bude mi svietiť diaľkovým so očí, "neb i motorkář JE POVINEN použít" stretávacie svetlá. Honzo, dúfam že to budeš ty...
|
|
|
myslim, ze uz v sucasnej dobe existuje riesenie. jednoduche, lacne a efektivne => asi sa nebude realizovat. vyzera to ako cca 2m kus trubky, na ktorom je okruhly biely kus plechu s cervenym okrajom a obrazkom pycikla. tiez sa to vola znacka "zakzaz vjazdu cyklistom". plus primerany pocet ujov a tiet v placatych capiciach.
|
|
|
Těch vnějších airbagů se dočkáme co nevidět, ale ne pro cyklouše, ale jako normální ochranu auta a posádky. Systém, kterej rozpozná neodvratnou srážku vteřinu dopředu a vystřelí vnější airbag není žádný velký sci-fi. Po různých brzdových asistentech je to jen další logický krok. Nadzvednutí předku vozu je taky dobrej nápad.
|
|
|
taky by nebylo špatný zakázat ochranné rámy
|
|
|
po zavedení systéému galileo by ššlo implementovat okamžité zavolání na tel. transplantačního týmu, a´t si z cyklouše odvezou orgány, po nichž je aktuálně sháňka.
|
|
|
Logický krok? Asi jak pro koho.
Není mi jasné, jak by to fungovalo. Kde by se vzal potřebný tlak, jaký materiál (odolný protržení/proříznutí), jak by se dosáhlo zpevnění tvaru nafouknutého airbagu. Takže sci-fi, nebo snad máte nějaké dostupné informace?
|
|
|
zřejmě se jedná o pokročillou formu dekapitace, kde je vystřelená čepel maskovaná érbegem. ve zdůvodnění bude potom psáno, že cyklouš ztratil hlavu a způsobil nehodu.
|
|
|
Externí airbag může fungovat úplně stejně jako normální airbag. Jenom to auto je cca 15 x těžší než člověk, tak bude muset bejt kapku větší. Takže klíčová bude schopnost ho dostatečně rychle vystřelit, tedy odhadnou dopředu, že ke srážce určitě dojde.
Přirovnání k aktivnímu pancéřování je na místě. Jenom místo střely letící rychlostí třeba 1 km/s musíme zastavit tunové auto jedoucí 50x pomaleji.
|
|
|
|
No jo, jenže tohle jsou airbagy určené k přistávání ca padesátikilového nákladu na planetě s třetinovou gravitací poté, co je tento zbrzděn přistávacími raketami a padákem. Obávám se, že při nárazu auta do cyklisty bude té energie potřeba pohltit o trochu víc.
|
|
|
Nelze uvažovat celou hmotnost člověka, ale u protijedoucího auta už ano. Tedy při průměrných hmotnostech by to nebylo 15x, ale cca 50x. Navíc by bylo nutné v externím airbagu dosáhnout poněkud větší tlak, aby takový airbag měl vůbec nějaký smysl. A především si položte otázku, jak velký by airbag musel být, aby nahradil deformační zónu auta.
Aktivní pancíř střelu nezastaví, ale výbuchem nálože odkloní její směr. Jistě by princip mohl fungovat, ale nějak si nedovedu představit vozidlo s náloží u předního nárazníku v běžném provozu. Zase na druhou stranu by konečně tvrzení "auto je zbraň" dostalo reálný základ. Výhodu by ovšem měla také auta s větší hmotností, takže by vzalo za své i tvrzení "na velikosti nezáleží".
|
|
|
Airbag deformační zónu nahradit nemusí, jenom ji vylepší. U takovýho Twinga by i půl metr přišlo vhod :-)
Dál to řešit asi nemá cenu, uvidíme, čím nás vývojáři za pár let překvapí. Na autopilota se těším jak malej :-)
|
|
|
Nebo dat dospodku auta vrtuli, kdy auto pri zjisteni neodvratne srazky tuto preskoci (to uz bylo zmineno, tusim, u rootmobilu).
Drazsi auta u spravnych chlapu s velkym zastavovacim ucinkem budou mit vepredu dvojici rychlopalnych palcovych kanonu a jeste pred pouzitim vrtule se auto pokusi temito prekazku tvorenou nejakym ubermenchem "uklidit". Bude to mit vyhodu, ze se takto bude dat projet cela D1 dvoustovkou bez zpomaleni v plnem provozu a diky temto odpovednym obcanum se bude trvale snizovat prumerne stari vozoveho parku (a v konecnem dusledku i populace) v CR.
Genyalni.
|
|
|
> Bude to mit vyhodu, ze se takto bude dat projet cela D1 dvoustovkou...
Těžko. Když překážku rozstřílíš, tak tam furt bude, jen rozstřílená. To bys musel jet v tanku, ale ten zas asi nepojede 200 (a když jo, tak to bude drncat a rachotit, že i kdejaká vylágrovaná škodovka je proti tomu nic).
|
|
|
Samozrejme se predpoklada, ze kazdy odpovedny obcan ma vozidlo vybavene pasy a radlici prave pro ucely uklidu dalnice od trosek (vzime od snehu). Poplatek za provedene uklidove sluzby je mu pote odecten od poplatku majiteli dalnice.
|
|
|
Nevyužíváte ve svých teoriích celý dostupný technických potenciál. Tak to dopadá, když skončí povinná vojenská služba.
Na předek auta je třeba namontovat minomet, který vystřelí granát tak, aby vybouchl pod překážejím autem, což ho vymrští do vzduchu na tak dlouho, aby íbrauto mohlo projet. V případě předjíždějící kolony ho pak ve vzduchu přidrží dvojice střešních gatlingů, ev. ho soustředěná palba vládní delegace promění v jemný prach. Tak se to dělá, lameři!
|
|
|
Nevyužíváte ve svých teoriích celý dostupný technických potenciál. Tak to dopadá, když skončí povinná vojenská služba.
Na předek auta je třeba namontovat minomet, který vystřelí granát tak, aby vybouchl pod překážejím autem, což ho vymrští do vzduchu na tak dlouho, aby íbrauto mohlo projet. V případě předjíždějící kolony ho pak ve vzduchu přidrží dvojice střešních gatlingů, ev. ho soustředěná palba vládní delegace promění v jemný prach. Tak se to dělá, lameři!
|
|
|
u dražších vozů by mohl být součástí i plynový LASER. vyčiistí cestu v rozsahu šíře vozu, tj. v případě, že by řidiče omezil cyklouš, budee tento vysubllimován do 4.té dimenze, kde může rozvinout širokou diskusi s atarem šeranem na téma esoteriky.
|
|
|
Nejsi trochu pozadu? Kam se hrabe esoterika ve srovnání se záchranou vrabců! (Ještě že na moravské vrabce zapomněli!)
|
|
|
To není vůbec žádný scifi, ale tvrdá realita. Takhle přesně funguje aktivní pancéřování tanků, dylina. A to už dost dlouho. Při řeťezový srážce to sice bude vypadat jak biliard, ale co :o)
|
|
|
Aktivní pancéřování funguje na stejném principu jako airbagy? Kurva to jsou novinky!
|
|
|
|
Myslím, že aktivní pancéřování funguje tak, že trhavina přilétající granát přivede k výbuchu ještě před tím než narazí do pancíře pasivního. Takže analogii s airbagem považuju za zcestnou.
|
|
|
Ono toho existuje povícero druhů. Nejtypičtější ERA pancéřování funguje tak, že odklání paprsek horkých plynů u kumulativních náloží a u podkaliberních kinetických střel může způsobit odklonění, případně i destrukci projektilu. To odklonění je důležité proto, že paprsek či střela neproniká materiálem kolmo či skoro kolmo, jako za normálních okolností, ale pod značným úhlem, takže spodní vrstva pancéřování má větší šanci odolat.
Princip předčasné iniciace střely se používal za druhé světové války na ochranu před střelami z bazooky, panzerfaustu či piatu. Typicky se to dělalo tak, že se na tank navařila konstrukce z nějakých profilů a na tu se pak nacpalo, co bylo zrovna po ruce - pletivo (např. kovové postelové rámy s těmi pružinovými rošty byly oblíbené), překližka, no prostě co bojiště dalo.
|
|
|
Moje reakce se týkala vnějších aibagů, dylina. Analogie je snad jasná, ne? Nějaký systém musí rozeznat nebezpečí nárazu (střely, cyklisty, blbýho motorkáře) a iniciovat odpálení ochranného zařízení (kompozitu, érbegupyčo). Co ti na tom nedochází?
|
|
|
To ti nesbasti. Nemas tam zadnej bilej fosfor s umelou inteligenci.
|
|
|
levnější a efektivnější by bylo zesílení stěračů, které by v mžiiku jednak odhodily nežádoucí kusy biomasy bránící řidiči ve výhledu a jednak by opět zprůhlednily řiddiči výhlled, aby tento neby ohrožen/omezen v jízdě :o)
|
|
|
To jsem Ti musel set-sakra pošramotit ego, že jsi stále tak žlučovitý a omíláš do zblbnutí tu stejnou věc, ve které se nepodařilo přiklepnout pravdu na tvou stranu. Přinejlepším to totiž byla plichta, pokud se tak dá nazvat "dialog", kdy jeden snáší argumenty a druhý je odmítá bez toho, aby svůj postoj zdůvodnil a uchyluje se spíše k osobním útokům.
No nic...vybral sis prostě kus dnešní "kvóty trapnosti".
__________
Jo a ještě detail: Jsi si jist, že v "Nezbaští" je "s"? 8o)
|
|
|
Pokud se nemýlím, tak reakce aktivního pancíře (ať už je jakýkoli) je spuštěna až při dopadu střely, nikoliv při jejím přiblížení. Je to principiálně velmi jednoduché zařízení...a navíc - proti těžké střele je naprosto neúčinný.
Tedy - aktivace jakéhokoliv airbagu v okamžiku nárazu je pochopitelně k ničemu, tudíž je tvé přirovnání v tomto vele-důležitém detailu nesprávné a celé se to proto jeví jako čistá kokotina.
Navíc nevím, jak bys to chtěl použít třeba proti tomu tvému "blbému motorkáři" (co/kdo je to "motorkář"?), když rozjetá motorka pomalu rozpůlí Tatru 8o)
Ale pro jednoduchého jedince, jehož znalosti kloužou jen po povrchu věcí, je to asi pod jeho rozlišovací schopnost.
A pak, kdo je zde blbej...
|
|
|
Dobře navržený reaktivní pancíř je účinný jak proti kumulativním střelám, tka proti střelám založeným na vysoké kinetické energii (třeba s jádrem z ochuzeného uranu). Reaktivní pancíř není účinný pouze proti tandemovým náložím (první odpálí pancéřování, načež do odhaleného místa udeří druhá).
To odpálení airbagu by asi šlo teoreticky vyřešit tak, že k aktivaci by došlo při nárazu přední části auta do cyklisty a airbag by se nafoukl ještě předtím, než by fietser dopadl na haubnu. Technicky by to ale bylo dost náročné (muselo by se to nafukovat rychleji, než dnešní airbagy, objem by byl o dost větší atd.). No a pochopitelně to naprosto neřeší zdaleka nejčastější situaci, kdy auto cyklistu odhodí a ten si následně rozmlátí lebku o asfalt nebo o nějaký předmět u krajnice, případně ho na zemi přejede další auto.
|
|
|
Pro ty případy bych navrhoval kombinovat airbag se speciální sítí - koloman dopadne do měkkého, a okamžitě je zamotán do sítě, která mu zabrání odpadnout zpět na vozovku. Koloman tak bezpečně pokračuje v jízdě, pravda, sice na kapotě, a nejspíš jiným směrem, než zamýšlel, ale i kdyby to mělo zachránit jediný život, tak to stojí za to ;o)
|
|
|
Já bych byl pro nějakou rychlopalnou automatickou brokovnici a kvalitní stěrače...
|
|
|
V nouzi nejvyšší by stačilo vyměnit osobák za sněžný pluh. Drsnější povahy můžou zvolit i sněžnou frézu (mimochodem, nemá to být spíš sněžná frézka?).
|
|
|
přesně tak - stěrače jsou důležité; přesně jak se zpívá v písničce od VZ, když háruš čápápi bere otcův vůz a djíždí:
zapínám stěrače, to na ně stačí
předním sklem dovnitř se mi cizí těla tlačí
|
|
|
Včera nás informoval o AP že trhavina přilétající granát přivede k výbuchu ještě před tím než narazí do pancíře pasivního,
Dnes už updatoval z wiki či jiného MIL zdroje, že reakce aktivního pancíře (ať už je jakýkoli) je spuštěna až při dopadu střely, nikoliv při jejím přiblížení. Both thumbs up.
|
|
|
Trhavina nebo jiná součást (rám postele) pancíře aktivního (vnější vrstva) přivede minici k výbuchu před tím, než narazí do pancíře pasivního (vnitřní vrstva).
Reakce aktivního pancíře je spuštěna při dopadu střely.
Ono je to v rozporu?
|
|
|
Viac sa o tejto problematike dozviete na ( http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/95034#95034 ). Speciálne dávam do pozornosti systém arena.
Vhodné auto už dávnejšie existuje ( http://www.starcarcentral.com/images/tango1_sm.jpg ) - na obrázku bez gatlingu (išiel na povinnú tlakovú skúšku :) )
|
|
|
Dal sis tak trochu vlasní gól, že?
Vrať se raději masturbovat zpět na Okouna, popleto...a oba své zdvižené palce si raději vraž do řiti.
8o)
|
|
|
Hele fosfore, kdybys byl býval mlčel, byl bys zůstal filozofem.
Popros toho, kdo ti přečet reakci a pak za tebe napsal odpověď, ať ti pořádně přečte i tu vycucávku z wiki a zdejší debatu, a obojí případně zjednoduší na úroveň přístupnou mohutnosti tvého intelektu (třeba omalovánky?).
Až bude IDET, nech si tam od někoho vysvětlit jak vlastně funguje vrstvená kazeta AP. Ale hlavně s jakým typem projektilů a PTŘS je spojená reakce. Trochu ti napovím v čase - 0,24mSec. Zbytek určitě vygooglíš.
|
|
|
Jako jeden z mála jsi nepochopil text mého příspěvku a teď se snažíš z toho obvinit mne. OK, beru to - je to jev popsaný v např.v knize Psychologie dítěte, takže nejsem ani překvapen ani nazloben.
Až bude IDET, tak to využiju (zase) k tomu, abych na dálnici pozávodil s hochama od VP na BMW...a vyprášil jim kožich...zase, neb jsou to nešikové 8o)
Vcelku kašlu na podrobnosti o vojenských sračkách, neb je pro mě dobrý voják pouze takový, kterého klovou havrani na poli, protože takový mě už nic nestojí.
__________________
Nicméně ti zkrátím tvou zdejší agónii a zeptám se přímo:
AP vybuchuje na povel systému z tanku, který sleduje přilétající granát/raketu - tedy "bezkontaktně"? ANO/NE
Jednoslovná odpověď ti umožní zdržet se psaní pitomostí, které degradují tvé příspěvky ještě více než jejich obsah.
|
|
|
On tě někdo úkoloval popisem tvých aktivit na dálnici tady na DF? Možná, že někdo bez tak zajímavých informací od tebe nedokáže usnout, ale já se bez podobně zapálených výlevů celkem obejdu.
Jsi hodný, já ale zjednodušit model na A/N nepotřebuji. Navíc nejsem ochoten ti objasňovat oč v tématice AP, EIRA či hybrid-electric ERA běží, je to pro tebe zbytečné a vágní.
Znovu tedy - píšeš "trhavina přilétající granát přivede k výbuchu ještě před tím než narazí do pancíře pasivního" - já na to říkám, že mluvíš-li o granátu (všimni si, že se držím tvé terminologie), tak ten má svojí výbušnou náplň iniciovanou roznětkou po dopadu. Shodnem se tedy na tom, že při jeho dopadu dochází nejdříve k iniciaci zážehu granátu, a až po zlomku sekundy se spustí exploze AP. Tím přestává platit tvoje blbost "trhavina přilétající granát přivede k výbuchu". Proto jsem ti výše uváděl ten čas.
To je celé milý Watsone :o)
|
|
|
Tento příspěvek by si zasloužil červený link v encyklopedii u hesla "Ichtyl".
|
|
|
Nejsem otrocká duše, abych se nechal od nějakého smetáka tzv. úkolovat a dělám si tedy zpravidla co chci. Nicméně se dopouštíš sám toho, co mi vyčítáš. Že to nevidíš je příznačné pro tvou kategorii.
Vzhledem k tomu, že jsi třetím odstavcem popřel odstavec druhý...a zároveň jsi napsal v podstatě to, co jsem psal já 8o), nehodlám se s tebou dál bavit, protože nejsi schopen sledovat ani své myšlenky, proto se vzdávám pokusů o to, abys byť jen náznakem pochopil ty moje.
Velmi hezky a stručně to shrnul Sandstorm.
|
|
|
Hele Honzo, při vší úctě k tobě, když se tady kupříkladu povede debata na téma motorky, či jak nazdobit čtyřpatrovej dort, tak budu potichu jak pěna. Jen si budu číst, rád se nechám poučit a ani legráckou nepřispěju do debaty. Celkem "žeru" i tvoje osobní útoky. Někdy to má i punc originality a chápeš, co obnáší nadsázka. Čemu ale nerozumím, je tvůj postoj, že je nutno k tématům jako zbraně a válka zaujmout postoj, ale hlavně komentovat za každou cenu. Je pravdou, že se na netu dá najít spousta informací, a to třeba s pomocí tebou předhazovaného googlu, ale musíš vědět předem, co a jak funguje.
No a teď zpátky k tvému "trhavina přilétající granát přivede k výbuchu". Smrsknu ti tohle téma do dvou časových úseček. Na probití pancíře u dnešních tanků je platná munice APFSD a HEAT. Princip druhé používá i řada PTŘS.
Kumulativní projektil dosedne na pancíř pod nějakým úhlem (pro náš příklad zanedbatelná věc) a doslova vyformuje po dopadu tzv. "hrušku". To už ale uvnitř "hoří náplň" (první, a kratší úsečka) a přes obrácený trychtýř žhavá plazma v úzkém paprsku začíná narušovat pancíř. Hustota plazmatu, složeného z plynů kovu (Cu s příměsí Ni) a jeho částic, rychle klesá jakmile v její konsistenci začnou převládat žhavé plyny nad hmotou a paprsek pak ztrácí svoji energii a tím pádem účinnost. Při oddálení nebo odklonění o několik desítek centimetrů se pak paprsek zcela vypaří a neznamená již pro pancíř žádné nebezpečí. To právě zabezpečí odpálení kazety AP, kdy horní destička (někdy prohnutá explozí) odkloní či odtrhne KE "přisátý" projektil. AP při penetraci municí HEAT má jisté (druhá úsečka) aktivační časy. Vše se odehraje v čase na pomezí 4,5mSec. Rozhodně tedy nedojde k dynamicky motivované explozi projektilu. Výsledkem je různě vypálená "stopa" v pancíři (nikdy ne hlubší než dva cm) a deformovaný zbytek projektilu leží někde vedle (většinou to přežije ocelový prstenec a zadní díl "vyztužený" tenkou vrstvou SiC). Před pár roky byly veřejně dostupné obrázky z testů slavičínského VOZ na jejich webu.
Nikde v třetím odstavci nevidím rozpor nebo popření mnou uvedených a celkem ověřitelných věcí.
|
|
|
No, tak pokud je známo mě, tak aktivní pancíř odpálí před dopadem střely. Kumulativní to iniciuje předčasně, a proto vyšlehnutý paprsek už nedokáže propálit pancíř. Podkaliberní střelu to buď defomuje, nebo roztočí, a tedy neudeří do pancíře tak, aby ho dokázala prorazit. Pravda, jsem lamer, nečerpám hodnotné informace z fikipedie, ale z informací získaných bějem základní vojenské služby, která probíhala na poněkud jiném lewelu, než u běžného záklaďáka, a částečně také mimo ČR. Pro tvoji informaci: viděl jsem v jednom zahraničním vojenském prostoru například pancíř tanku, trefený podkaliberní střelou, a to zvenku, i zevnitř, mimo jiné.
Nehodlám samozřejmě nijak zlehčovat odbornost fikipedie, zvláště v takové, veřejnosti zcela průhledné a otevřené oblasti, jako jsou obranné zbraňové systémy.
Proti blbému motorkáři bych to použil naprosto stejným způsobem, jako proti jakékoliv jiné blbé podkaliberní střele.
|
|
|
OK. Nehodlám se hádat. Sice si neumím představit princip na kterém pracuje bezkontaktní systém odpalování náloží AP ještě před dopadem střely, ale to jistě neznamená, že gumy v tom tanku nějakou tu automatickou křišťálovou kouli nemají...a je mi to vcelku salám banán, neb voják je u mě v hodnotovém žebříčku ještě níž než městský policajt, ale to je jiná pohádka.
Protože jsi už druhej, kdo mě osočuje z toho, že jsem sem okopíroval něco z Wiki, tak jsem se tam opravdu podíval - a co se věcného obsahu týče, je tam +/- to samé, jako píšu já. Jen mě zaráží, že ty i ten druhý "znalec" (co navíc nerozumí psanému textu), znáte obsah wiki zpaměti.
Princip fungování věci tak fousaté jako aktivní pancíř je obecně znám asi jako složení střelného prachu.
Zpět k problému: Abys zastavil dopadající motocykl, musel bys tam nafouknout ne hadrovej balón, ale ocelovou traverzu, což je krávovina - tu už máš ve dveřích. Další zlepšení pasivní bezpečnosti vede spíše směrem bortivých profilů než nafukováním balónů. Ale jistě bylo pro tebe nezbytné ukázat, že máš znalosti. Fajn - jsem rád, že je ti líp.
|
|
|
Tak pro ty míň chápavý - ještě jednou. Není třeba nutně střelu zastavit, ale například stočit tak, aby nedopadla čelní, úzkou stranou, ale třeba bokem. Tím pádem sice deformuje pancíř/kapotu, ale nemusí proletět dovnitř. Ideální by bylo, kdyby balón odklonil motorku zcela mimo auto, ale to je celkem nereálné.
Pokud si nedokážeš představit křišťálovou kouli ovládající aktivní pancíř, tak si zřejmě nedokášeš představit ani křišťálovou kouli ovládající střelu, která letí vodorovně, ale pancíř propálí odzhora. Vznikla jako reakce na boční aktivní pancíř :o)
|
|
|
Ale s tím odklonem nebo odpalem ještě před dopadem na železo jsem to myslím pochopil docela správně - a také jsem to popsal. Na to jsi se mi vychcetal, že prej wiki, pyčo...
Balón pochopitelně motorku neodkloní mimo auto, stejně jako by neodklonil AP projektil vážící 10 000kg (motorka má +/- 1/5 hmotnosti auta, 10t je +/- 1/5 hmotnosti tanku), který by dopadal na tank.
Když ti de facto to samý napíše JJ, tak hážeš zpátečku, že už je to dlouho...možná taky, že nebyly informace úplně korektní...no fuj!
Ne, nedokážu si představit, senzor, který PŘED DOPADEM přesně zaměří střelu z kanonu nebo raketu, propočítá rychlost, dráhu a místo jejího dopadu na povrch vozidla..a na tom místě nechá v pravý čas vybuchnout nálož, která střelu zničí/odkloní. Podle mých informací takto AP nefunguje...ale samozřejmě to můžeš poplivat s tím, že něco podobného píšou na wiki, jako tomu bylo posledně.
Příště prosím nehádej, co si přestavit dokážu a co ne, OK? Jen se tím shazuješ.
|
|
|
Krátký příklad:
Chcete zastavit auto o hmotnosti 1000 kg z rychlosti 36 km/h (10 m/s) na nulu.Jaká bude brzdná dráha při zpomalení 5G (50 m/s2)? Odpověď je 1m.
Jakou silou musíte na auto působit při zpomalování? (50 000 N)
Jaký by musel být přetlak ve vaku (airbagu) kterým by bylo auto bržděno, jestliže plocha, ve které se dotýká auta je 1m2?
Odpověď je 50 kpa = cca 0,5 Atmosféry.
Jinými slovy válec o zhruba metrovém průměru a rozumném přetlaku půl atmosféry na předku auta vás ochrání tak, že když se skoro čtyřícítkou vrhnete proti zdi, vyváznete bez škrábnutí. Jedinej problém je rozpoznat dobře okamžik, kdy ho nafouknout.
|
|
|
To nemyslíte vážně, že ne? Někam se vám ztratila energie, kterou je nutno absorbovat. Kam?
Jen pro ilustraci, existují vzduchové tlumiče nárazu a občas je můžete vidět na silnicích. Jsou to takové plastové kvádry a za nimi beton. Ty co fungují do cca 50km/h (os. auta) mají průřez cca 1,5m2 a délku 2,5m. Pochopitelně to při nárazu nebude jako do bavlnky, vás to zastaví, ale neočekávejte, že budete mít auto bez škrábnutí.
|
|
|
Líbíte se mi. V jedné větě tvrdíte, že to nebude fungovat a v druhé napíšete, že už to vlastně dávno funguje :-)
Kam myslíte že se absorbuje energie vaší hlavy, když narazí do klasického airbagu? Ano, dobře si to myslíte, kinetická energie se velmi překvapivě absorbuje do stlačení plynu v airbagu. A ten stlačenej a ohřátej plyn se z toho airbagu vyfoukne jen tak do vzduchu. No hrozný plejtvání. :-)
|
|
|
Princi pochopitelně funguje, Ale technicky by to bylo tak složité, objemné a hmotné, že to nelze použít jako součást auta.
Kinetická energie vaší hlavy se pochopitelně neabsorbuje celá do airbagu, to byste musel nejprve svou hlavu dekapitovat, pak by vaše úvaha byla správná. Podstatnou část kinetické energie hlavy pochytá to, čím máte hlavu k tělu přichycenou. Hlavový airbag funguje na jiném principu, než si představujete. Slouží především k vyplnění prostoru před vaší hlavou právě z jediného důvodu - aby dráha dopředu letící hlavy byla co nejmenší, a tím byly co nejméně namáhány úpony, svaly atd., které hlavu u těla drží.
Vy si to celé nejspíš pletete s něčím, co zde již kdosi zmiňoval. Tlumící obal z nafouknutých vaků používaný pro přistání vesmírných sond. Jenomže to funguje na zcela jiném principu. Takto obalená sonda po dopadu skáče jak míč a následně se kutálí po povrchu. Konkrétně u Pathfinderu, kde byla tato technologie použita (6 koulí o průměru cca 1m), byla již zbrzděná dopadová rychlost 18 m/s a první amplituda po odrazu byla 15m. Než se pohyb zastavil, doskákala sonda asi 1km od místa dopadu. To se asi těžko dá aplikovat na běžné osobní auto.
Budete se muset smířit s tím, že úplně bezpečné auto na silnici je utopie.
|
|
|
Zpomaleni 5 g v aute pri beznem brzdeni? Nemozne. Auto je totiz k silnici tlaceno pouze s pretizenim 1 g. A k zabrzdeni je nutny kontakt pneumatik s vozovkou, tedy treni. A treci sila mezi gumou a silnici je vzdy mensi nez sila, ktera na gumu tlaci "shora".
Viz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Friction
Jak znamo, nejvyssi koeficient treni je obvykle mensi nez 1:
http://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_friction
Koeficient treni vyssi nez 1 je mozny pouze na specialne upravenych povrsich.
Ponkeud vedecteji je tako problematika rozebrana napr. zde:
http://www.tut.fi/plastics/tyreschool/moduulit/moduuli_10/hypertext/3/3_1.html
|
|
|
Aj, tohle mela byt reakce na Honza2 z 25.04.2008 14:45:09...
|
|
|
Mluvíme o vnějším airbagu na předku auta aktivovaném těsně před srážkou, nikoli o normálním brždění. Ta diskuse začíná bejt kapku nepřehledná ...
|
|
|
Zdá se mi, že motáte dohromady dvě věci. Aktivní pancíř (ERA) odpálí střelu po jejím dopadu na tento (ne tedy na základní pancíř pod ním). U kumulativního paprsku bývá hlavním principem narušení a odklonění paprsku, ne předčasná iniciace před dopadem na vozidlo. Aktivní pancíř bývá montován přímo na konstrukci chráněného vozidla. http://www.defense-update.com/features/du-1-04/reactive-armor.htm
Předčasnou iniciaci vyvolává "cage armor", to jsou ty mnou zmiňované matrace a podobné bastly, umístěné ve větší vzdálenosti od vozidla. K vidění například zde: http://www.defense-update.com/products/s/slat-stryker.htm
Tam pak opravdu ochranný účinek spočívá v tom, že na hlavní pancíř dopadne paprsek s malou účinností.
|
|
|
No, nebudu se dál hádat - už se tím drahně let nezabývám a samozřejmě jsem kdysi nemusel dostat korektní informace. Nicméně ...
|
|
|
heuréka! ale nemusel jsi kazit tuto strhující debatu, kdy si několik nevojáků vyjasňuje pomocí terminologie zelených mozků své znalosti a představivost klade s arogancí nade vše.
čekal jsem, že se konečně přesune diskuse od toho, kdo je větším blbcem/otrockou duší k tématuu, jak má vastně ten náboj vybuchnout ještě před dopadem na jakýkoli pancíř / nějaké aktvní nebo pasivní vrstvy, koho to zajímá, to je moc složitý pyčo. už to bylo skoro v rovině "minority report" a ty's to posral - zkontroluj si, jestli ti na čele neraší ďáblelské růžky a z uší neunikají sirné výpary :o) jestli ano, volej nejbližšího exorscistu.
|
|
ad "pneumatiky budou mit neustale zimni vzorek kdyby napadlo". Zimni pneumatiky se odlisuji od letnich predevsim pouzitym materialem.
|
|
pneumatiky nebudou celorocne zimni, ale naopak pribydou jeste jarni a podzimni. samozrejme s povinnym prezouvanim
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Automobil 2030
|