Komentáře ke článku: Jak jsem kupoval ojeté auto (znova) (ze dne 29.01.2006, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Konečně zase pořádný článek, DF je zpátky a v plné síle! Ta mudrlantská kvazipolitika už nestála za nic...
Good luck, bon courage! :)
|
|
|
No ne, tu politiku jsme taky probrat museli. Ale Golf na hlínách f korozi mě opět dostal pod stůl, byť sběratelství Favoritů je opravdu skrytá forma masochismu ... :-)
Budu se opakovat, ale právě kvůli obtížím při koupi ojetiny jsem nakonec šel do nový "nákupní tašky", já takový detaily prostě neznám, abych podchytil třeba ty měněný plechy ve třetím zmíněmým případě. Možná bazar v Německu, ale to až někdy ...
|
|
|
Bazar v Nemecku...
No teplaky tam maji mozna drazsi, retezy vetsi a umi i jeden cizi jazyk (krome turectiny i nemcinu, nekdy). Ale jinak...
|
|
|
|
Ty jsi nejspíš hulibrk nepřevlečený.Elitní.
|
|
|
Zdar všem a především panu pisateli výše uvedeného příspěvku. Víš ona je samozřejmě ve SLUŠNÉ společnosti dovolena (ba i přímo vyžadována) kritika, ale musí být podložena nějakými DŮKAZY, popř. FAKTY a ne takovej blábol cos tu naslintal... Víš? To ti neřekli? To se fakt v anonymním NETu zmůžeme jen na bohapusté urážky?! Hm, hm, hm...
|
|
|
... se divím, že až tak pozdě:-)
|
|
mmnt. takže jestli jsem tomu dobře porozuměl:
Šmelka a Výmrd byli ti dva zmrdi.
Vohnout byl p. Nepřesný
a Ichtyl byl pan M.Brouk
Nebo je to podle charakteristik jednotlivých person jinak?
P.S. Ten Příspěvek č.3 půjde do chlíva.Jinak to nevidím..(tenhle možná taky =)) )
|
|
no, já jsem kupoval auto p2p jen jednou asi před 10 lety. Nic moc.
Od té doby, roztrhejte si mě tu, používám bazary (menší), kde mi vezmou mého předchozího "miláška" jako protihodnotu nového. Už podle ocenění - tedy hlavně způsobu práce při ocenění, potože nejvíc o něm vím za těch pár let pochopitelně já sám - se pro ten který bazar rozhodnu. Jde mi tu převážně o úsporu času s prodejem a nákupem: přivezu auto a po cca 30 minutách odjíždím s "novým", pojištěným autem včetně SPZ (přiznávám že to byla převážně auta dotažená z SRN, ale ani na jedno jsem zatím neměl jedinou možnost si stěžovat).
Toliko mé zkušenosti se 4 auty, z toho 3 z bazaru a dovezené z venku. Nikomu to nevnucuji, myslím, že pokud člověk nemá v hlavě seno, tak může koupit slušně v bazaru i p2p. To, že se u toho ovšem může taky občas vytočit, je zřejmé, neliž pravda?
|
|
Nedavno jsem objizdel autobazary a zadal jsem si tema: Opel Vectra B - 2.0 nebo 2.5V6 Podotykam, ze se jednalo o Prazske bazary. Muzu vam rict, ze po dni jezdeni jsem sehnal pouze slusnou chripku (tyden v posteli). Vecter jsem videl asi 15, ale nekoupil bych ani jednu z nich, a to ani za predpokladu, ze by mi slevili treba 20 nebo i 30 tisic. Kazda z nich vypadala na velikaaaanskej pruser, vsechny byly bourany (a mizerne opraveny, protoze jsem to u kazde z nich poznal). Kdyz uz jakztakz vypadala zvenku k svetu, tak me odradil bud otresny interier, nebo chod motoru zastudena a nebo komplet popsany velky TP.
Kdyz to porovnam s p2p nakupem, tak tam taky zadna slava. (Nakonec jsem se rozhodl nechat si svoje stavajici auto.) Pokazde kdyz s nekym hovorim a vyptavam se na stav auta, tak si pripadam jak detektiv u vyslechu: kolikaty jste majitel, bylo to bourane, kolik to ma najeto, proc u 5 let stareho auta neni servisni knizka........ Vzdycky se ptam: jak vypada auto zvenku ? Potrpim si totiz na to, aby i starsi auto vypadalo pekne, bylo pokudmozno jednobarevne, nezkorodovane, neposkrabane, nepomackane atd. Obcas mi na to odpovidaji - to vite, je to x let stare auto, co byste jako chtel. Jednou mi pani na uplnem konci rozhovoru (pote, co jsme si odsouhlasili, ze auto je po vzhledove strance 100%) sdelila, ze akorat budu muset nechat opravit ty promackliny po kroupach ! No kdybych za ni jel nekam 100 km, abych zjistil, ze je cely auto pobouchany, tak bych asi pobouchal pak i ja ji. Jednou za mnou dokonce prijel chlapek z Chomutova se svou super100%mazelbombastav Lagunou. Vymlacene cepy, sjete pneu, nefunkcni klima, a podrzte se ..... OPET AUTO PO KROUPACH. Rekl jsem mu, ze mi to mohl rict rovnou a mohl si usetrit naklady a cas spojeny s touto cestou. Asi si myslel, ze me tvari v tvar ohromi svym sarmem a prodejnimi schopnostmi a nadeli mi tu svou ukrutnou pastiku.
Moje rada zni - Kdyz uz nemate na nove (stejne jako ja), tak jdete do "autorizovanych" bazaru. Tzn primo k prodejcum, kteri berou treba trileta auta svych zakazniku na protiucet, maji servisni knizky, kompletni zaznamy, kompletni rodokmen. Nechate u nich sice o par tisic vice, ale za tu jistotu to myslim stoji.
|
|
|
ta auta po kroupách - nemlátilo to náhodou nějak moc loni v dojčlandu? (a u nás taky)
Bazary - je nutné vybírat. Jak tam mají auta skladovaná, jestli to občas utřou, nebo jim na to padá omítka z blízké cikánské ubytovny. Já třeba ocením i umytý motor, i když vím, že mi tu někteří omlátí o hlavu, že jen maskují unikající olej nebo poškozené těsnění pod hlavou - na to je 30denní záruka, během které to lze poznat. Zatím jsem s tím vážně neměl problém (klepu do dřevěného stolu jako datel!!!) Nebo taky třeba nová baterka. Pěkná rezerva. Lékárnička. Nářadí. Základní výbava. To jsou takové drobnosti, ale potěší.
Ty výkupy/prodeje aut autorizovaným dealerem mě taky lákaly, ale ještě jsem neměl to štěstí, třeba tu někdo přinese svou trošku do mlýna.....
|
|
|
Ja kupoval ojetou Astru od Auto Steigera na Cernokostelecke (neboi autorizovany prodejce) a absolutni spokojenost. Chlapik se opravdu snazil, nic nezamlcoval, auto zvednul, kdyz mi po mesici zdechnul starter, vzal to jako zarucni opravu... nemohu si stezovat. Ano, asi to bylo o neco drazsi, ale ten usetreny cas ma take svoji hodnotu.
|
|
|
Mám podobnou zkušenost: taky Astra z Černokostelecký. Nemůžu si jí vynachválit - ale podivný je, že mě taky něco zdechlo po vcelku krátký době, a to alternátor. Tyhle agregáty nejsou silnou stránkou toho auta :o)
|
|
|
Před třičvrtě rokem jsem sháněl solidní ojetinu tak do 120 kilokaček. Po objíždění místních a obmailovávání vzdálenějších bazarů jsem viděl chvíli rudě a chvíli černě - na fotce to vypadalo super, v reálu nabořená kraxna opravená někdy i "pawr tejp" páskou z teleshoppingu ... bratru kolik km na tachometru, tolik Kč za auto ...
Pak jsem se zdravě naštval, šel pár tisíc nad stanovený limit a koupil od oficiálního dealera 4 roky staré auto s najetými 30 534 km, serviskou, neošlapanými pedály, ... Navíc jsem si v mezičase udělal výlet za původním majitelem, byl to slušně vyhlížející padesátník, zjevně žádný kretén, ale příjemný pán, domek a zahrádku měl ve vzorném pořádku ( i to ledacos napoví ) a v garáži novější model stejné značky.
Takže jsem koupil. Od té doby má moje Sněhurka najeto dalších 16 000 km a jediná investice byly 4 nové zimní pneu na discích. Spokojenost.
Kašlete na bazaristy !!!
|
|
|
Podobně jsem před půl rokem sháněl Alfa Romeo 166, r.v. 2000+, 3.0 V6, xenonová světla (protože je s nimi v noci daleko lépe vidět). V pražských bazarech jsem viděl dohromady 3, všechny vypadaly jako slepené z několika půlek... Zajímavé, jak se fušeřina pozná po pár vteřinách třeba na stejkancích laku, a jak se bazarníci nestydí, když je načapáte při lži. Navíc za ně chtěli všude cihlu zlata.
Alfu jsem nakonec koupil kousek za Magdeburgem v Německu, pěknou, nebouranou, dokonce navíc s novou zimní sadou pneu na 17" elektronech. Včetně mého času mě i s odtahem, technickou a přihlášením přišla o 60 kKč levněji než ty, co jsem měl možnost koupit v Praze - bourané, bez xenonových světel a bez extra zimních kol.
Když srovnám nákup auta v německém bazaru s bazarem v Čechách (mám jen několik vlastních zkušeností), mohu cizinu jedině doporučit. Pro zájemce: Od rozhodnutí o koupi nového vozu trvalo 9 dní, než jsem s ním v Čechách začal jezdit - vč. nalezení vozu na internetu, osobní ohledání v bazaru, odtah, emise, technická, pojištění, přihlášení, dálniční nálepka.
|
|
|
Přesně tak, já jsem taky auto přitáhl z Německa. Větší výběr, lepší ceny, nesrovnatelně lepší jednání a technický stav auta. Akorát se nesmí kupovat od tureckýho bazarníka.
|
|
|
Čo dodať? Hádam už len link - databáza jazdených áut prevažne z nemecka ale aj z ďalších európskych krajín. Sú tam bazárové ako aj súkromné kúsky:
http://www.autoscout24.de/
|
|
|
Tož tam jsem ho také vybral, resp. na konkurenci http://www.mobile.de
|
|
..do tvé nové plechovky, a proto ti vřele doporučuju desku roku Music bar od tvé oblíbené kapely.
|
|
|
LOL :-D dneska jsem četl o tom,jak tato "skvělá" kapela uspěla v anketě
a hned si tu desku musím koupit:))) jo Tabáček ten mne dostává:))) myslím,že tento skvost nesmí chybět v mé domácí
sbírce hodnotné české muziky,Vaška a Evu už mám:-DDD
|
|
ono kdyby se vybralo namatkou deset (sto) inzeratu a pak se srovnala realita s nabidkou a s chovanim prodejce, tak by to mozna dopadlo lip. mozna ne. takhle si d-fens treba vybiral primarne inzeraty, u kterych bylo spise zbozne prani, aby to byla realna nabidka.
jinak se ukazuje, ze pro odbornika je nejvetsi problem si vybrat (cokoliv - auto, lcd panel, vino...)
|
|
d-fensi nechtěl bys v budoucnu koupit mého favorita? je prý dobrý, modrozelený r.v. 1992, je pravda že už jsem ho chtěl prodat, ale vždy jsem si řekl, že je to vlastně výborné auto- nezávidí mi ho, neukradne, jede to výborně, rez na zadních dveří není tak strašný- jen flíček a opravy za hubičku, najeto 77 tis....sakra asi mě fakt přirost k srdci...prosím odborníky. chtěl bych si koupit časem něco jako c. berlingo-víte o tom něco? je to šmejd ve svý kategorii, nebo to jde? co suzuki ignis? dík
|
|
|
Citroen Berlingo jsme využíval jako služební vůz v mém bývalém zaměstnání. Já jako řadový zaměstnanec asi nejméně, ale přesto pár tisíc kilometrů jsem v tom najezdil. Byla to ještě starší verze před faceliftem s motorem 1,9D. Ta je určena výhradně pro klidné řidiče, zrychlení nic moc, ale když se rozjel, nebylo problém rychlost udržet. Optimální rychlost u tohoto motoru je do 110 km/hod, při spěchu jsem z toho vymáčkl tachometrových 160. Asi při 130000km praskl rozvodový řemen = oprava za 30000,- Kč. Nutno dodat že tato závada byla způsobena přístupem vedení firmy k autu - protahovaly se lhůty výměny oleje, na upozornění servisu na nutnost výměny rozvodů se argumentovalo tím že to ještě vydrží, apod.
Berlingo je uvnitř vcelku prostorné, kufr je obrovský a je k němu výborný přístup - my měli zadní dveře křídlové. Sedačky byly na můj vkus tak akorát - nemám rád tuhá sedadla koncernu VW, o opěrku hlavy se řidič mohl opravdu opřít. Jestli je přístrojovka z měkčeného plastu nevím, na rozdíl od motoristických novinářů mne to nezajímá, protože to nemá ani funkční ani estetický vliv. Zadní sedadla jdou snadno skládat, otvor vzniklý otevřením posuvných dveří stačí k pohodlnému přístupu k nim.
Pohodlí mi vyhovovalo, jízdní vlastnosti byly čitelné a vzhledem k charakteru auta bych řekl nadprůměrné. Při průjezdu zatáčkou "na hraně" jsem podle svědků jel po třech kolech, přesto ještě auto drželo stopu. Takto se ale samozřejmě s tímhle typem auta nejezdí. Brzdy byly "jedovky", stačil dotek pedálu a auto stálo, ale při troše cviku se dalo natrénovat plynulé brzdění.
Poruchovost za 180000 km provozu nebyla prakticky žádná - nepočítám-li ty rozvody. Když bych to shrnul, tak na mne Berlingo udělalo dobrý dojem a jako rodinné auto bych si jej dokázal představit, já osobně bych volil motor 1,6 HDI.
|
|
|
dík moc, to mě navnadilo ještě víc...přesně potřebuji spolehlivé nenáročné auto, žádné rallye s tím nedělám a na vytahování skrz auta taky nejsem..
|
|
Při nákupech aut z "druhé ruky" je opravdu veselo ale jestli chcete zažít opravdu hardcore, pokuste s prodat nebo koupit ojetý motocykl. Tam Vám zaručuji že Vaše již tak narušená víra v lidský rod dostane poslední ránu.
|
|
|
Fakt? Asi si zkusim taky na někoho zanadávat,někoho pošpinit,pomluvit,nazvat zmrdem... Hned se budu cítit mnohem líp
|
|
Milí! Po pročtení několika příspěvků v diskuzi se chci otázat na jediné: jak jset dospěli k závěru, že bazarníci jsou automaticky zmrdi a zloději? Víte co to je prodávat ojetá auta? Umíte si vyčíslit riziko takové živnosti? Předesílám, že cena auta je nejvyšší v okamžiku, kdy opouští autosalon a poto už jenom klesá (auto je totiž stroj, který - stejně jako každý jiný - stárne a opotřebovává se) a potom také to, že bazar nemusí vždy být majitelem vozu, ale pouze zprostředkovatelem prodeje (říká se tomu komisní prodej).
|
|
|
O tom riziku bych rád něco slyšel. Bazar je z principu z obliga, protože:
- v případě "komisního prodeje" obejde zákon a celý obchod postaví na zprostředkovatelské smlouvě, díky čemuž nenese za stav předmětu prodeje žádnou odpovědnost. Ještě jsem neviděl bazar, který by to nedělal a uzavíral smlouvu o obstarání prodeje věci, jak by se patřilo.
- v případě prodeje ojetého vozu ve vlastnictví bazaru nenese bazar odpovědnost za vady vzniklé opotřebením, což je v případě ojetého auta většina myslitelných vad
- dále je zde ten efekt, že zastrašen mazaně formulovanými smlouvami málokterý kupující žene nepoctivý prodej k soudu, protože náklady jsou vysoké, výsledek nejistý a táhne se to roky.
Koncentraci zmrdů v obchodu s ojetými vozidly bych kvantifikoval 1:10 ve prospěch třídního nepřítele.
|
|
|
Souhlasím v obou bodech. Mluvím ovšem o situaci, kdy to tomu bazarníkovi tzv. spadne na hlavu, kdy se mu auto rozsype na place. Tímto ho nelituji, je to riziko podnikání, ale chtěl jsem to připomenout jako fakt. Jinak záruka na ojetá auta funguje skutečně jenom reklamě nejmenovaných největších autobazarů (blá blá blá.. záruka na ojeté jenom u nás). V reálu je ve smlouvě tolik nesplnitelných podmínek, že to stejně nikomu nevezmou zpátky a na vyhrožování Vlastníma očima apod. jsou zvyklí. A propo, když jdu koupit ojeté auto, jdu koupit OJETÉ auto... tedy stroj, který už není nový, má něco za sebou a JE opotřebovaný. To je zase riziko kupujícího. Nevěřili byste, kolik lidí a jak moc, chce slyšet, že si jde koupit "ojet= jako nové". Lidi si chtějí nechávat lhát. Je to stádo tupců a ti "chytřejší" toho náramně snadno využívají. Howgh!
|
|
|
Když se u rozsype na place, evidetně koupil něco, co neměl = jeho blbost. Jako bys řešil situaci "chudák doktor, co když mu někdo umře na sále" nebo "chudák zahradník, co když mi uvadnou kytky". Každé povolání má něco.
Když jdu koupit ojeté auto, těžko mohu očekávat, že bude jako nové, na druhou stranu když mi řeknou, že nebylo bourané, tak očekávám, že nebylo bourané, ne že "to šlo jen trošku přes střechu, ale nic vážnýho". A když má najeto 60.000, tak se tím myslí celkem a ne za poslední rok. A ono jde koupit staré auto, které je udržované, majitel s ním nejezdil jako prase a může vypadat jako nový. Čili to není žádné sci-fi.
Já jako kupující beru, že se mi může třeba během půl roku rozsypat alternátor apod., to je moje riziko. Neberu však jako riziko situaci, kdy zmrd=bazarník lže a zapírá skutečný stav předmětu, který si kupuju. To už není riziko kupujícího, to je podvod na kupujícím.
|
|
|
už jsem tu psal, že sám mám s bazary docela dobré zkušenosti, ale je holt nutné mít oči otevřené a vybírat.
Nemá cenu brečet nad poruchou ojetého auta, je to prostě ojeté auto,. Slušný bazar dává 30 dnů záruku na zjištěné závady. To mi připadá fér, protože oni taky kupují "zajíce v pytli" a nemusí na všechno přijít. Tím se nezastávám zmrdům v megabazarech, ale je to živnost jako každá jiná a já na tom oceňují, že tam můžu nechat auto a v podstatě hned odjet s novějším (fungl nové auto nekupuji, jsem paranoik, který by desetkrát za noc přemýšlel, jestli nezapomněl zamčít auto, rovněž nějaký ten škrábanec se na použitém autě nebere tak jako když je to týden starý, tohle už mám za sebou:-) .
Samozřejmě mohu auto prodat sólo o pár tisíc dráž, taky potom koupit auto p2p o pár tisíc laciněji než v bazaru. Ale když jdu do bazaru, tak jednak vím, že to není charita. A pak si musím spočítat, jestli čas, strávený prodejem a následnou koupí p2p se mi vrátí, nebo jestli ušetřím tím, že se spolehnu na bazar a ušetřený čas budu věnovat něčemu jinému.
Určitě to bude co člověk to názor. Ale jsme snad dospělí, nebo ne?
|
|
|
Jasně, každej ať si koupí a prodá, jak chce. Akorát mi přijde blbý dělat z bazarníků chudáky, kteří velmi často lžou a podvádějí proto, že holt občas koupí popelnici, co se jim rozsype a tak to holt pak nějak musej prodat. To je kravina. Osobně mám s prodejem přes bazar docela dobrou zkušenost, s nákupem mám akorát zkušenost se zmrdy.
|
|
|
Naprosto s tebou souhlasím, ale důležité je to i naopak, a to nedělat chudáky z lidí, kteří si nechají namazat med kolem huby. Potom se člověk nestačí divit obratům nejmenovaného největšího bazaru, kde jsou na to povídání a polopravdy o stavu vozu profíci a kde pochopili, že prodává vzhled a ne stav. D-Fens napsal, že poměr zmrdů mezi bazarníky je 10:1. Poměr debilů, který jim věří je přesně opačný (9 z 10). Tolik moje zkušenost.
|
|
|
Jsem přesvědčen, že vždy má větší vinu lhář než obelhaný, stejně jako má větší vinu zloděj a ne okradený, byť si třeba nedával na věci pozor.
Přistupovat k obchodu (je jedno, zda s ojetinama nebo nábytkem nebo něčím jiným), jako že mě budou obelhávat a já si budu muset dávat majzla a ověřovat, zda to, co říkají, je pravda, je zmrdský přístup k životu.
Nemám nic proti obezřetnosti, ale tohle už je úplně o něčem jiném.
|
|
|
když budu slovíčkařit, tak jenom pitomec bude věřit tomu, cos napsal: "nebylo bourané, ne že "to šlo jen trošku přes střechu, ale nic vážnýho"" a potom mu není pomoci.
|
|
|
To jsi těžce nepochopil, to byla simulace zmrda bazarníka. Když už kupující přijde na to, že to bourané bylo, tak to bagatelizuje takovým způsobem, že slušnej člověk by se poblil, kdyby měl takhle lhát.
|
|
|
Díky. Tys to taky nepochopil. To bylo skutečně slovíčkaření! Jinak souhlas, viz. výše. Já myslím, že kdybysme si my dva otevřeli bazar, tak chcípnem hlady, páč bysme nic neprodali:)
|
|
|
mno, jsem slysel, ze cena ferrari nebo tedkonc veyronu, po opusteni autosalunu dale stoupa... ;)
|
|
Dfensi, skoda ze ses neozval pred rokem, prodaval sem svyho Formana- fotky viz http://www.xseries.cz/kubajs/forman/
to sem zvedavej jak by se ti libil - 1994 Solitaire f metle, na hlinach, central, BMM 50kw tahne odprostred pyco, defend lock.. proste max vybava co do toho davali. nalitano 110 kkm. kolik bys za nej dal? :-)
|
|
|
To je perfektní, to jsem ještě neviděl.
Proti tomu vlajková loď mé flotily ´93 Silverline (hustě vymazlenej na hlínách vospojlerovanej fkorozi) vypadá jak popelnice.
|
|
|
diky za pochvalu :-) stari fotek si samozrejme muzes vytahnout z exifu aby sis nemyslel ze te lakuju a ty fotky sou deset let stary :-) ja ho mel jen rok, byl po cloveku co se o nej perfektne staral, garazoval, serviska pravidelna, najezd jak nemecky duchodce - protoze jezdil sluzebnim a toto mel jen na obcasne prestehovani. kdyby ses vyjadril na techto strankach minuly rok v breznu mohl byt ozdobou tve sbirky :-) takto preplul za padesat kapriku do Kolina, budouci majitel vypadal jako slusny clovek, dat to do rukou nejakyho tuzera mi prislo jako svatokradez. rekl bych ze to byl nejzachovalejsi Forman v cesku, pokud nepocitam ten v 1.6 v kuzi a s klimou co maj v muzeu ve Skodofkove
btw tohle pry byl nejdrazsi Favorit/Forman co se kdy delal a prodaval
|
|
Uz dlhsie som sa chystal predat svojho Korejca Daewoo Nexia -tak na toto, ani na nic z Korei nedam dopustit- nizka cena, mizerne spracovanie, lacna prevadzka, ci uz ide o poistku alebo spotrebu ci servis, poruchovost minimalna.
Bol som potom po case zas so starym kamaratom, ktory prevadzkuje servis a zaroven vozi auta z cudziny (okrem toho LCD displaye, krby, naftu z UK(rajiny) a vsetko co sa zmesti na cestu), a ponukol mi Renault Laguna Grandtour (ten novy) 1,9dci, najazdene cca 40000kkm, mierne tuknute(len naraznik a blatnik), len cena 350000skk sa mi zda trosku malo. Co vy na to? Mam za to, ze je to moj dobry priatel cely zivot a ze sa ma nechysta ojebat.
|
|
|
Hmm neznam ani tebe ani tveho kamarada. Neznam ani to auto. Ale daval bych si pozor mozna vetsi, nez pri nakupu od ciziho. Dost casto plati, ze kamaradi se nejjednodusejc a nejvic okradaj. Pokud to nebude brat jako urazku, auto nech zkontrolovat nekym tretim. Pokud totiz od nej koupis nejakou levarnu, tak budes mit nejen spatny auto, ale prijdes i o pritele, coz je horsi.
|
|
|
Predchadzajuci majitel s nim mal pravdepodobne problemy. Alebo bol burany viac nez len tuknuty. Alebo bol je*nuty. Pozri si ceny na autoscout24.de alebo mobile.de pre ziskanie priblizneho obrazu o cenovej hladine. Ked nieco vyskakuje hore/doletreba zbystrit pozornost.
|
|
|
Cena by sedela, len tie kilometre nie. Tak 140kkm ano, tie sa pohybuju okolo 8k€.
|
|
Tak to je jasne, uz som zohnal servismana specializujuceho sa na Renaulty, a na new Lagunu mam zatial len velmi dobre referencie. A este jedna otazka: Myslite si, ze DOBRE opravene auto potazkej nehode moze fungovat problizne ako pred nou?
|
|
|
To asi ne. Něco jinýho je promáčklej blatník nebo dveře. Ty se vyměněj a pokud se to dobře udělá, tak by neměl bejt problém. Ale takovej čelní náraz, náraz zezadu velkou rychlostí, převrácení na střechu... Tím se zkroutí celá karosérie a můžeš mít čtyřstopý vozidlo atd.
|
|
|
asi jak kdo a jak kde. mám známého, který je úplně neskutečný magor do audi. Koupil si dvě auta na vrakovišti, v půlce je přepálil a svařil ty správné půlky k sobě a má z toho teď vymazlenýho miláška. Jel jsem v tom a je to vážně paráda. No.. ale dělal si to sám. ("jaký si to uděláš, takový to máš":-)
Takže ta odpověď není úplně jednoznačná...
|
|
|
Len mi tak napadlo, ze teoreticky co sa posralo, to sa musi dat napravit. Ale myslim, ze prakticky ziadny mechanik asi nenahradi iste vyrobne technologie.
|
|
|
no to asi ne. Když si to neuděláš sám, tak ti bude kastle rezivět, auto bude táhnout na jednu stranu, sváry - inu budeš se muset spolehnout, že to jen tak někdo nepolepil.
Takže pokud ne sám, tak bourané auto nee.
Sám jsem to jednou na dálnici koupil zezadu, a v servisu mi to už nedali do pořádku. Kastle se hnula a bylo po žouželkách.
|
|
|
Havarované auto se nechá opravit nebo svařit z N různých kusů, aniž by na něm opticky nebo funkčně běžný zákazník při běžném užívání něco poznal. Puzzle karosérii lze proměřit (výrobce specifikuje měřící body, rozměry a tolerance, většinou stejné, jaké používá on sám ve výrobním procesu atd.)
Při čelním nárazu se ohnou přední nosníky. Sice se dají vyměnit, ale je to pracné, takže se rovnají. Nemají pak původní mechanické vlastnosti (kde byl plech jednou ohnutý, se příště ohne znovu, ale menší silou) a tak je lepší s takovým autem jezdit pomalu.
Při nárazu zezadu se karosérie ráda láme těsně za C-sloupkem. Sice se to dá narovnat, ale do auta pak zpravidla zatéká, protože nelícuje víko kufru n. dveře.
Atd.
|
|
z toho ze nejsem jedinym na tomhle svete komu srdce bije pro "facka".. jo taky ho mam na hlinach (ja za to nemuzu, to predchozi majitel) ...skoda ze uz se se mnou louci karoserie, cekam kdy mi zas co upadne, naposled takovy to plastovy tento co je v predni haupne na nasavaci doure. vzal to cert pri rallye na severojizni magistrale a nebozak za mnou byl krapet prekvapenej, co mu klepe na okynko
|
|
Kupovat ojeté auto je vždycky vopruz a riziko.
http://stoparuv.blog.cz
|
|
Loni na podzim se Favorit odporoucel do vecnych lovist a tak jsem musel zacit shanet neco jineho. Mel jsem 2 podminky - klimu a posilovac rizeni. Nakonec jsem koupil v bazaru v HK Primeru 2.0 - 1. majitel, servisni knizka, zimni gumy na discich, najeto cca 115000 za cca 110000,-. Byl jsem tam s mechanikem, okamzita nabidka zkusebni jizdy, po navratu slo auto na rampu ke kontrole spodku - proste servis jak by mel byt. Auto bylo par mesicu pred tim na preventivni pravidelne prohlidce (podle vyrobce by mela byt po 120000), pak mi ho jeste mechanik znovu prohlid a nenasel zadne problemy. Pokud by mel nekdo zajem, byl to autobazar Allcar v Hradci Kralove - Trebsi. Navic tam koupil auto uz tata a taky je s nim spokojenej.
|
|
Vybral jsem si na www.mobile.de seznam auto dle mých představ, a vyrazil na dvoudení výlet do Říše. Dovezl jsem si auto, které stavem odpovídá počtu kilometrů na tachometru, nebylo bourané (opravdu) a má přesně jen ty vady, na které mě upozornili. Ještě mi chtěli poskytnout slevu nebo do druhého dne zdarma opravit nesvítící mlhovky (pojistka). Teď si v něm vozím zadek a chrochtám blahem. Auto kupované v ČR? Nikdy více!!!
|
|
|
Fajn odkaz, neexistuje ale nějaká jazyková mutace pro německy nehovořící (AJ)?
|
|
|
existuje
http://eng.autoscout24.com/
|
|
|
A zapomněl jsem napsat, že to tam je i v češtině.
|
|
|
zaskroluj az dolu a tam si muzes vybrat english
|
|
|
No jo, už to vidím... Ich bin pako...
|
|
|
jenze popisy k autum jsou stejne deutsch, takze je to jenom polovicni vyhra. ale fakt jsou tam zajimave ceny... jenom musim zjistit, jak je to s temi danemi a dalsimi poplatky.
|
|
|
Priprav si 200 eur na prevozni znacky a dalsich cca 10000 Kc za prihlaseni v CR. S temi nemeckymi popiskami nic neudelas, takze bud se uc nemecky nebo to louskej se slovnikem...
|
|
|
radsi ten slovnik... i kdyz, treba "Klimaautomatik" nebo "Xenonscheinwerfer" jsem uhadl ;)
takze zhruba 16 litru. a jak se to s tema danema - u nekterych aut pisou, ze se daji vratit, nekde pisou, ze je to "net price"...
|
|
|
DPH te u ojetin nezajima, nikdo ti ji nevrati, ty to auto z EU nevyvazis... U novych aut je to trochu jinak.
|
|
|
Akorat neplest nebelscheinwerfer (mlhovky) s nebelwerfer (WunderWaffe - raketovy vrhac mlhy ;-)
|
|
|
Mě stály převozní čísla na 3 dny 75 eur
|
|
|
SRN/2004 upresneni: cca 65 E povinne prevozni pojisteni na 14 dni - min. lhuta tyden o neco levnejsi, cca 18 Euro mechanicka vyroba prevoznich SPZ( trva cca 10 minut, baba nasadi raznice a strci 2x plech do lisu ) + platil jsem cca 40 eurosu poplatek za odhlaseni z evidence + validovani SPZ uredni nalepkou na jejich Zullasungstelle. Prvni muj amatersky dovoz a vse ok, vse jak po dratkach. Spokojenost
|
|
|
a jake jsou pro nasince dodatecne naklady k cene, kterou tam maji?
|
|
|
V německu odhlášení, povinné ručení a převozní značky, u nás technická a přihlášení. Je to myslím někde kolem 7 tisíc - určitě je to do desíti, fakt nevím, měl jsem několik dní orgasmus z nového auta, tak jsem to nepočítal :-)
|
|
najito na autoscoutu, majitel ochotny seriozni duchodce- cechonemec, auto mi privezl pred dum po vlastni ose, kdyz jel za pribuznyma do Prahy, demontaz SRN znacek, jednoducha smlouva ze auto je prodano - pro nej/odhlaseni v SRN a pak prestavba za pak kacek za puvodni bourany kus. A to jeme jeste nebyli v EU :) PS: exportni kousek, na hlinach...
|
|
Koupil jsem Felicii v autobazaru (komise). Mám důvody se domnívat, že do auta bylo násilně vniknuto, myslím že bylo VYkradené. Ale hlodá ve mě červ jestli není Ukradené.
Doufám že není:
1.VIN není v databázi kradených aut MV ČR.
2.Lak se zdá být originální, VIN na podběhu nemá žadné stopy zásahu (ale jsem laik), typový štítek je přiměřeně zaprášený, nýtky zoxidované, prošel jsem už evidenční kontrolou.
3. Auto bylo vyrobeno v ČR, originální TP byl vystaven v roce výroby, jsou tam zapsáni dva majitélé přede mnou (7let+3roky). Dohlášení na moje jméno proběhlo bez problémů.
Vidíte tam nějakou trhlinu?
Předpokládám, že kdyby byl TP padělek s fingovanými jmény tak by se na to při dohlašování přišlo. Musel by to být tedy TP z existujícího např. bouraného auta stejného typu, barvy a provedení, a u kradeného auta přeražený VIN a číslo motoru.
Když si vzpomenu, kolik stálo přestříkání blatníku omláceného od prasklého řetězu, jak by se to pracně retušovalo v motorovém prostoru, aby nebyly stopy, shánět bouračku stejného typu... To se snad u deset let starého auta za 65tis. ani nevyplatí.
Ale znáte tu televizní historku o zlodějích, co vykopali ze země kabel, který dali do sběru a pak se ukázalo, že kdyby pracovali jako kopáči, tak by za ten samý výkop dostali víc...
|
|
Zajímalo by mě, jak se na to kdo dívá - za poslední 4 roky jsem u ´91 fáva nechal měnit půlku auta, a to za tu dobu to nalítalo jen 35 tis. Byly to prahy, lemy, blatníky z těch kosmetických vad, potom cívka, spojka, výfuck, věnec startéru, něco v karb., tlumiče... Zdá se mi to trochu moc na takový low-end model cpát do toho 1,5 kč/km jen za díly (když nepočítám běžné provozní věci...). Kolik stojí na km údržba třeba ´91 golfa, astry když se to nechává dělat v servisu?
|
|
|
Mám Fako z 90 roku a vrazim do oprav tak 10 kKč ročně - ale je to samej spotřební materiál - tlumiče, čepy, poloosy, .... do šrotu půjde kvůli korozi mechanicky kompletně zrestaurovanej.
Ale beru to tak, že u starýho auta můžeš mít kliku a nekrvácíš do něj, do novýho cpeš stoprocentně za pojistky a garančky
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jak jsem kupoval ojeté auto (znova)
|