Prosím přečtete si nejnovější cykločlánek na serveru
cyklojizdy.cz. Zejména ti, kteří činí čertu dobře a nechtějí připustit,
že pořádání cyklojízd je jen záměrné vyvolávání chaosu v dopravě a šikanování
obyčejných lidí.
Ti pak mají tu smůlu, že musejí jet autem za nákupy, za
prací nebo za rodinou zrovna ve chvíli, kdy se několik frustrovaných křiklounů
z Auto*Matu a Ožužlání rozhodne protestovat proti... proti... proti já
nevím vlastně čemu.
Aktivita našeho čtenáře Pivka, který poradil jak napadat
protizákonné cyklojízdy, protože se jedná o neoprávněné zvláštní užití
komunikace, donutila pořadatele cyklojízd si svoje ekoteroristické akce
nechávat schvalovat magistrátem. A tentokrát se schválení nějak nevyvedlo,
tedy alespoň z pohledu Auto*Matu. Při čtení článku se zaručeně neubráníte
dojmu, že jeho autory opustila nejen soudnost (to už se ostatně stalo dávno),
ale také pud sebezáchovy. Dosud se totiž usilovně přetvařovali a tvářili
se "státotvorně" s tím, že ty jejích Queer parade jsou oslavou volného
pohybu a bla bla a že nikoho blokovat vlastně nechtějí, a pokud ano, tak
jsou to jen kolaterální škody. Byla to taková malá schíza. Všichni věděli,
že chtějí blokovat a omezovat a šikanovat, jen oni se tvářili, že ne a
že ta paní se řvoucím dítětem v autosedačce si naopak ráda hodinku dvě
počká.
Teď to z nich v podstatě vylezlo, takže už je jasné, co se takovému
cykloaktivistovi honí v květáku.
Já jim asi rozumím. Strana zelených jako univerzální money machine směřuje
k politické recyklaci. Grantový pramen už netryská, dokonce ani neteče,
v budoucnu bude horko těžko kapat. Lidem lezou krkem, nosem i konečníkem
jejich donekonečna omílané fráze, vnucování upoceného bike-cyklo-gay kultu
široké veřejnosti a zmrdská rétorika už namířená nejen proti "autům" (rozumějme
proti jejich řidičům), ale také proti chodcům, jejich psům, inlinistům
a v podstatě proti každému, kdo nešoupe prdelí po sedačce bicyklu. Na Dny
bez aut každý
dlabe a nikoho nezajímají, musí se tam nahánět děti ze škol a figuranti
z neziskovek, aby zabraná veřejná prostranství a komunikace nevypadaly
opuštěně. Média cykloaktivisty nevítají, naopak se stále častěji objevují
výstupy namířené proti cyklistickému aktivismu a to i tam, kde by před
lety byly nemyslitelné. Výstavba předražené infrastruktutry za desítky
milionů, vytváření prázdných cyklostezek na místě kapacitních komunikací,
tohle vše je vidět a na denně očích každému. Není divu, že se před ikonami
organizované cyklistikly v olezlých mikinách nikdo neklaní, a to už ani
jinak připosraní úředníci na magistrátu.
Přichází doba hysterie. Posuďte sami.
"Původním záměrem bylo projet po „takřka volné “ Jižní spojce uvolněné
po nedávném otevření jižní části pražského okruhu. (...) Trasa měla
být kombinací magistrály a dalších kapacitních silnic umožňujících
rychlý a hladký průjezd Cyklojízdy tak, aby nedošlo k takřka žádnému střetu
s veřejnou dopravou a jízda mohla plynule pokračovat dál."
Zatím pouze předehra. Nejde o volný pohyb, jde o to, obsadit kapacitní
komunikace. Například "takřka volnou" (?) Jižní spojku.
Dále:
"Namísto Jižní spojky k řece tedy pojedeme směrem na Kačerov zastrčenou
ulicí V Podzámčí (je schovaná v křoví a takřka bez provozu).
Při přejezdu na Michelskou nicméně křížíme několik autobusů směřujících
do Libuše, Krče a všude možně na jih… Blokování veřejné dopravy
však rozhodně není náš záměr."
Zde se dozvíme, že blokovat autobusy záměr není. Zatímco blokovat automobilovou
dopravu záměr je? Vždyť je to dobře, že ta komunikace je takřka bez
provozu, je to pak daleko bezpečnější, nebo ne?
"V tomto momentě se do hry nechtěněně zapojuje Dopravní podnik (jehož
čelní představitelé se nepochopitelně chovají spíš jako zástupci ÚAMK a
namísto veřejné dopravy hájí spíš řidiče aut = sami sebe), jenž si výslovně
vyžádal rozdělení našeho průjezdu na 2 části!!!, aby prý mohly projet nahromaděné
autobusy…"
Wow. Nemám slov. Takhle vypadá totální zaslepenost.
"Připadá vám nahrazení trasy městské trasou vedoucí křovím
jako známka spolupráce?"
V čem je problém? Je to eko, bio, low kcharbón, né? Vždyť cyklojízda
je oslava volného pohybu, podnět k širší diskusi a tak dále. To jde v křoví
taky, dokonce ještě lépe.
"Myslíme si, že jedním z přínosů akcí, jako je Cyklojízda nebo festival
Zažít město jinak je právě takovéto odhalení totálního zkostnatění lidí,
kteří se právě o dopravní politiku města starají. Lidí, kteří rozhodují
o největším balíku z rozpočtu našeho města. Takovýto přístup z jejich strany
se nám vrcholně příčí. My máme chuť a odhodlání to změnit!"
Fašistická rétorika poněkud kontrastuje s oficiální barevností a rozjásaností
cyklistických průvodů. Chybí mi tam ještě zaprodanci, přisluhovači, agenti
motoristické a ropné lobby a něco jako "pokud na Hlávkův most vjede jediné
auto, tak mi říkejte Bouchal". Věty hodné prémiových zmrdů ukazují na to,
co jsou propagátoři cyklistiky vlastně zač. Šli byste na pivo s někým,
kdo vykřikuje takové demagogické a nenávistné fráze? Vždyť hovoří jak Paroubek!
Byl by to váš kamarád, nebo si myslíte, že to je nějaký frustrovaný kripl,
co za nabubřelou rétoriku maskuje mindrák nebo problémy s potencí?
A na závěr místo pozdravu:
"Proto děláme z Prahy město po lidi, a ne pouhý zdroj peněz pro vlastní
kapsy!!"
Což skutečně nevyžaduje komentář. Zvláště od členů organizací, které
tak usilovně tahají za magistrátní grantové vemeno.
Podle výskytu zmrdího kvantifikátoru "takřka", který zmrdi používají
jako změkčovadlo tvrdých faktů, soudím že to napsal sám Křivohlávek. Kdyby
se náhodou tento Auto*Matův úlet někam ztratil, což pokládám za možné,
protože odhaluje skutečně hodně, najdete kopii zde.
Trasa je zvýrazněna zde.
Mám ještě jeden námět. Kdo to asi všechno zaplatí? Kolik asi stála asistence
policie na tomto špektáklu? Skutečně chceme tohle sponzorovat ze
svých daní?
Děkujeme radnímu Šteinerovi za odpovědný přístup k požadavkům cykloteroristů.
Těší mě slyšet o tom, že na nějaké z radnic sedí někdo, kdo ve své práci
zohledňuje nejen požadavky několika uřvaných aktivistů, ale všech účastníků
silniční dopravy.
26.09.2010 D-FENS