D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Film: Proč?
    (ze dne 05.02.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 05.02.2012 21:33:49     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Podotek
    Gratuluju autorce, ze objevila film, o kterem se mluvi snad v kazdem materialu o cs. kinematografii 80. let.

    Zajímalo by me, která ze kritika v něm vidi klasickou komunistickou propagandu. Aspoň tři jména, prosím. Díky.

     
    Komentář ze dne: 05.02.2012 23:58:18     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Podotek
    nepodceňuj to, ona ta "propaganda" prosákla až do dnešních dnů. Faktem je, že kdyby je neodlovili a neodsoudili, asi by žádný film nevznikl. Druhá věc je, že výrazy jako "parta chuligánů" a "nadčasové vyjádření prostých lidí v anketě" a obecně celý popis filmu, bohužel nejspíš opsaný podle dobových vyjádření, čpí komunistickou terminologií až hrůza.

    zvláštní je, že se málokdo dojal nad neschopností ČD vykopat takovou svoloč z vlaku hned. Nad neschopností ČD poskytnout svým zaměstnancům alespoň minimální bezpečnost, apod.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 11:35:16     Reagovat
    Autor: komentator-1 - komentator-1
    Titulek:Re: Re: Podotek
    jenom faktická: tenkrát to nebyly ČD, ale ČSD. Co dneska rovněž přijde téměř neuvěřitelné, je absence mobilních telefonů. Strojvůdce vlaku, který jediný měl vysílačku, o průšvihu ve vlaku dlouho vůbec nevěděl.
    Ne, že bych se chtěl zastávat minulého režimu, ale jestli byl v něčem opravdu výkonný, tak právě v zásazích proti "nekalým živlům", byť v tomto případě nejsou uvozovky na místě.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 12:06:23     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Podotek
    Ten, kdo řídí lokomotivu, je od dob Protektorátu strojvedoucí. Vůdce byl jen jeden. ;-)

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 12:41:12     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Podotek
    Ale no tak, vůdců bylo jak malých psů :-)
    Vezměte si třeba jenom hodnostní systém SS...

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 12:44:57     Reagovat
    Autor: jízlivec - jízlivec
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Podotek
    Omlouvám se, ruka byla rychlejší než myšlenka...

    Nedomyslel jsem, že jde výhradně o českojazyčný převod "mašinfýry"...

     
    Komentář ze dne: 12.02.2012 16:11:38     Reagovat
    Autor: Medák - Medák
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Podotek
    Ten kdo řídí lokomotivu je vůdce, žádný vedoucí !
    http://www.fscr.cz/
    V jazyce Goethově je to taky der Lokfuehrer.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2012 16:18:55     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Podotek
    Ano, někteří fýrové se snaží o návrat k původnímu termínu, nicméně oficiální (a řekl bych že stále ještě i většinově používaný) termín je strojvedoucí.

    V Reichu to nejspíš tolik nevadilo. Jak přesně došlo ke změně v Protektorátu nevím, ale můj tip byl, že to někdo změnil aby se předešlo vtípkům a provokacím...

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 15:38:38     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Podotek
    je úplně jedno jak se ten bordel na kolejích jmenuje. :-)

    nemyslela jsem mobilní telefon, myslela jsem třeba nějaké hlásiče nebo něco podobného, cestou se přece mohlo stát cokoliv.

    výkonný byl režim spíše v tom, že byl schopný udělat živla z kohokoliv.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 21:19:28     Reagovat
    Autor: AnderN - AnderN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Podotek
    Co třeba záchranná brzda? Kdyby se dělo cokoliv životu nebezpečného, mohli ji použít jak průvodčí, tak i cestující vlaku.

    Nebyl jsem tam, film si pamatuji jen matně, viděl jsem ho dávno, ale nepoužití základního (a v dané době a místě jediného) bezpečnostního prostředku mi spíš připadá jako vrchol ignorantství lidí v okolí, stejně jako to, že se informace o řádění ožralých dobytků nedostala do kabiny, kde byla k dispozici vysílačka.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 21:59:32     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Podotek
    těžko říct, tenkrát byla za neoprávněné použití záchranné brzdy pokuta, takže si možná každý řekl, raději ne, ještě budu mít problémy. K tomu ignoranství byli ti lidé vychováváni dost dlouho, takže se moc nedivím.

    navíc se ten socialistický bordel na kolečkách chlubil, že jezdí včas, takže by si to s každým "zdržovačem", který hamtá na brzdu vyřídil. Průvodčí byla nejspíš přesvědčena, že na ni si nikdo nedovolí, protože má uniformu, takže to všechno byla asi jen shoda náhod.

    taky si pamatuju film jen matně, nic zvláštního.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2012 11:14:53     Reagovat
    Autor: komentator-1 - komentator-1
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Podotek
    já si ten film pamatuju celkem dobře, takže ještě jedna faktická poznámka: k čemu by pomohla záchranná brzda? Jedoucí vlak měl šanci dojet do stanice, kde čekala policie. Lidé ve vlaku stojícím v poli by se pomoci dočkali těžko, nemluvě o faktu, že by hooligans mohli lézt i do vagónů, které pro ně za jízdy byly nedostupné. Je fajn, že se vždycky najde někdo, kdo ex post přesně ví, jak se to mělo udělat.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2012 20:38:15     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podotek
    Asi tak. Ostatne i proto nemají záchrannou brzdu vlaky metra a proto zle europrepisy nařizují překlenout nouzové brzdění v tunelech.

     
    Komentář ze dne: 07.02.2012 23:59:18     Reagovat
    Autor: prcek - prcek
    Titulek:Re: Re: Re: Podotek
    Nejaky zdroj na to, ze mel strojvedouci vysilacku? Film jsem videl davno a nevybavuju si podrobnosti, jestli je to v nem tak se omlouvam. Podle meho zdaleka ne vsechna stanoviste byla vybavena vysilackami.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2012 00:08:57     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Podotek
    V té době už bylo radiové spojení na hlavních tratích poměrně běžná věc. Používaly se teslácké stanice řady PR a ZR (plus dosluhující VXN, VXW apod.) v pásmu 160 MHz. A tuším že od poloviny osmdesátých let byl funkční původem východoněmecký zugfunk v pásmu 70 cm (nevím ale, jaké mohlo být pokrytí).

    Netuším ale, jak tehdy fungovala komunikace uvnitř soupravy - fýra dost možná netušil, co se ve vedených vagonech děje.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2012 18:50:18     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Podotek
    Komunikace uvnitř rychlíkové soupravy nefungovala, to bylo možné pouze u vybraných a na poměry ČSD ultraluxusních vlaků (konec 80. let - tehdy začínající soupravy vnitrostátních vlaků vyšší kvality, typické pro ně byly zelené vozy s širokým žlutým pruhem, předsuvnými dveřmi a Vmax 160 km/h řady Amee, Bmee, BDmee, dodávky VEB Vaggonbau Bautzen, případně soupravy ÖBB nebo DR) nebo motorových jednotek typu Vindobony VT18.16. Vnitřní komunikace se strojvedoucím není u mnoha souprav ČD možná ani teď, jediná možnost je volat na drážní mobil v kabině lokomotivy.

    Komentář ze dne: 05.02.2012 22:10:33     Reagovat
    Autor: jossmid - jossmid
    Titulek:Celá jména měst
    Snad pro přístě by bylo vhodné uvádět celá jména měst. Do jaké Bánské že to jeli? Do Bystrice, Štiavnice či snad na VŠB v Ostravě nebo jen do vesnice Banské na "východě" u Vranova na Topľou?

     
    Komentář ze dne: 05.02.2012 23:11:44     Reagovat
    Autor: Kuba - Kuba
    Titulek:Re: Celá jména měst
    Ano, článek je slabej jako třikrát převařenej čajovej pytlík, ale tvoje poznámka je taková, jak to říct... zbytečně hnidopišská... :-)

    Navíc mezinárodní rychlíky jezdí jen do jedné "Banské"...

     
    Komentář ze dne: 11.02.2012 17:24:21     Reagovat
    Autor: klokan s tyčí - klokanstyci
    Titulek:Re: Re: Celá jména měst
    Hron nebyl mezinárodní rychlík.

    Komentář ze dne: 05.02.2012 22:44:56     Reagovat
    Autor: fridolin - fridolin
    Titulek:
    Mozna by take autorce neskodilo trochu cist noviny, kdyz k necemu chysta text. Kdyz psala: Brusel - "největší fotbalové tragedii v historii"... kdyz zrovna minuly tyden arabsti (tedy egyptsti) fotbalovi fans prekonali brusel o jiz docela zaznmanenanihodny vysledek - tedy o cca dvojnasobek mrtvych.


     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 08:24:56     Reagovat
    Autor: DND - DND
    Titulek:Re:
    Taky mě to napadlo, ale nikde není napsané datum vzniku článku...;-)

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 14:17:18     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:Re:
    a co 94 (+1 kdo umrel pak) mrtvejch v anglii pri "Hillsborough disaster"?

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 14:18:44     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:Re: Re:
    tady je vytazek z wiki:

    94 people whose ages ranged from 10 to 67 years died on the day, with 766 other fans injured: around 300 of whom were hospitalised. Four days later, on 19 April, the death toll reached 95 when a 14-year-old boy named Lee Nicol – attached to a life support machine – succumbed to the crush injuries he had received at Hillsborough. The final death toll reached 96 in March 1993, when artificial feeding and hydration of 22-year-old Tony Bland was withdrawn after nearly four years, during which he had been in a persistent vegetative state and shown no sign of improvement.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2012 15:55:20     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: Re:
    Ale no tak, Egypt i Hillsborough se staly až po natočení filmu. Pravda, napsané to je špatně (vlastně celý článek), ovšem přínos článku se ukazuje alespoň v diskusi.

     
    Komentář ze dne: 11.02.2012 17:12:55     Reagovat
    Autor: Tom - TomElefant750
    Titulek:Re:
    Tak pokud chceme rozebírat "nejvíc mrtvých při fotbale" - tak:
    -2001 Ghana - 126 - 127 mrtvých
    -1982 Moskva - údaje se různí, píše se o stovkách obětí, kdesi jsem našel počet 340 ale jestli je to pravda? - bolševikovi šlo utajování docela dobře
    http://me2011.efotbal.cz/index.php?page=clanek&clanek=54246

    Komentář ze dne: 05.02.2012 22:45:31     Reagovat
    Autor: tom83 - tom83
    Titulek:
    To je nějaký domácí úkol teenagera na vyšší dívčí? Hádám podle "kvality" obsahu a "objevných" informací...

    "v Bruselu došlo při finále fotbalového Poháru mistrů největší fotbalové tragedii v historii"
    Ale howno, velebnosti. Jen to konečně zvedlo pomazané hlavy ze židle a začaly s tím něco dělat.

    Komentář ze dne: 05.02.2012 23:36:50     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:hm
    film mě nijak nezaujal, fotbal jde úplně mimo mě a parta vypitých fotbalových fanoušků mě nikdy nezajímala. Zničený vlak mě na rozdíl od mnoha jiných nijak nedojal.

    zaujalo mě něco jiného, překvapení autorky nad natáčením v exteriérech, to bylo v té době něco výjimečného? Já myslím, že přesně naopak, točilo se pokud možno v exteriérech, nejspíš z úsporných důvodů.

     
    Komentář ze dne: 06.02.2012 09:32:16     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: hm
    Vlaky ČD kolikrát vypadají podobně jako ten ve filmu... :)

    "Parta vypitých fotbalových fanoušků" - členové těchto skupin se často o fotbal primárně nezajímají a moc o něm nevědí. Tam jde o odreagování se rozbitím držky jiné partě.

    Komentář ze dne: 06.02.2012 14:26:49     Reagovat
    Autor: Bartelmus - Bartelmus
    Titulek:Třeba doplnit
    Je třeba doplnit, že vlak jel do Bánské Bystrice (možná záměna se Štiavnicou) a Liverpool hrál s Juventusem Turín (možná záměna s FC Turín).
    V té době jsem byl vlajkonoš jiného týmu, ale Sparťani byla tenkrát opravdu verbež (omlouvám se těm slušným). Na filmu jsme byli s učňákem v kině a pár jedinců na oslavu filmových hrdinů tenkrát rozřezali sedačky v kině...
    Jinak film mám do dneška někde na DVD a souhlasím, že se veverka Džon měl držet svého kopyta.....

     
    Komentář ze dne: 07.02.2012 08:28:01     Reagovat
    Autor: steve2924 - steve2924
    Titulek:Re: Třeba doplnit
    Tohle mě zaujalo:
    V té době jsem byl vlajkonoš jiného týmu...
    TO znamená, že jsi ultras každou chvíli někoho jiného, nebo že jsi byl ultras a teď už ne?

    Komentář ze dne: 06.02.2012 15:16:01     Reagovat
    Autor: Whitejoker - Neregistrovaný
    Titulek:osobní zkušenost mé rodiny
    Tímto vlakem se vraceli moji slovenští příbuzní z mé svatby. Film je vynikající, ale realita prý byla mnohem drsnější

     
    Komentář ze dne: 07.02.2012 10:06:25     Reagovat
    Autor: kolemjdouci - Lukas
    Titulek:Re: osobní zkušenost mé rodiny
    ale tohle je zajímavý komentář! zkuste se prosím rozepsat o jejich vzpomínkách.

    Komentář ze dne: 06.02.2012 16:28:11     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:
    co jsem tak zachytil z debat, spíše po vstupu Johna do politiky mu bylo přičítáno, že skrze Proč nebo Veksláky -předloha pro Bony a klid - byl angažovaný v Režimu. angažovanost ve filmu nevidím, je to docela solidní sonda do mrzké duše vohnoutovy.
    líbila se mi v něm mj.Pavlína Mourková coby zlobivá dífka.

    Komentář ze dne: 09.02.2012 22:31:52     Reagovat
    Autor: Challenger - Challenger
    Titulek:Hm
    Na filmu nejvíc zaujme sugestivní hudba M.Pavlíčka a dokumentární vsuvky, oboje tomu dává šmrnc. Jinak je zpracování dost nevěrohodné.

    Komentář ze dne: 11.02.2012 18:59:28     Reagovat
    Autor: DND - DND
    Titulek:
    Kdysi dávno jsem v rámci nějaké výstavy navštívil přímo autentický "zdemolovaný" vagon a co si pamatuju tak to nebylo tak strašné. Před vstupem dovnitř jsem očekával "hotové peklo", ale nakonec se to nějak moc výrazně nelišilo od toho, čím pět dnů v týdnu dojíždím do práce...

    Jak se říká: Většina zemí u nás má jedno zastoupení (ambasádu), jen peklo má dvě - českou poštu a české dr[áa]h[yý].

    A protože mě ta banda ***** občas nepěkně vytáčí (jak je například možné nabrat hodinové zpoždění z důvodu "otáčení soupravy" - to ji otáčí vzhůru nohama???), přidám vlastní vysvětlení zkratky "ČD": Čekáš Dlouho? Čekej Dál. Času Dost. Časem Dorazí...

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.