|
Toz auticko je to hezke, jenom tech 250kkm by pro me bylo asi nocni murou :-)
Jen jedna technicka - Zadní brzdový kotouč-1779kč, Pakny zadní brzdy-1112kč, Zadní brzdové destičky (pár)-1400kč bud jsou vzadu kotouce a nebo bubny, kombinaci obojiho jsem zatim jeste nevidel :-)
Jaka byla porizovaci cena? Tech 70kkc?
|
|
|
Ne opravdu to má kotouče na všech kolech a nezávislou ruční brzdu. Nevim co k tomu víc, tak mi to v tom servise řekli, že prej to měly i starý mercedesy. Jak přesně je to řešeno to nevím.
|
|
|
...autor se neplete, pakničky sou k ruční brzdě...a není to jenom na mercedesech... ;-))
|
|
|
Potvrzuji, u mé E34 jsem se také podivil, ale asi se to tak kdysi dělávalo.
|
|
|
|
nejen kdysi, jsou znacky, ktere to tak delaji doposud (nakonec, proc ne)
|
|
|
|
je na mnzstvi i v soucasnosti vyrabenych vozidel :-) Treba opel omega to tak ma ..
nic divneho 8-)))
|
|
|
No, koutouče vzadu maj snad jedinou výhodu a to že to líp vypadá, když má auto hliníkový kola.
Jo, samozřejmě líp brzděj, ale vzhledem k tomu, že se zadní brzdy moc nepoužívaj a i na bubnový se dávaj omezovače brzdnýho účinku, tak je to sporná výhoda. Jinak to akorát prodražuje auto a údržbu/servis.
|
|
|
No tak to se da snadno vyresit, dneska jsem to videl na vlastni oci.
Supervytunena fabie, vepredu 4x mlhovky misto lizatka, na strese kaple jak z wrc, na kapote asi tisic falesnejch nadechu, a na zadni naprave falesne kotouce, ktere schovavaly bubny. Haha.
|
|
|
Jo, viděl jsem i takový poklice - imitace litejch kol a kotoučů v jednom. Vypadá to jak koupený na tržnici.
|
|
|
Mno hlavně je to dobrej duvod proto,aby se ten kotouc nezakous pri delsim stani
|
|
|
Jj já mám Mercedes 190 a tam je buben pro ruční brzdu a jinak kotouče
|
|
|
U mýho Medvídka je to taky tak.Bubínek je na ručku-v mém případě na nožku a kotouč je pro hydrobrzdy.
|
|
.. na fotkách určitě. A hranaté tvary nejsou určitě na závadu - k té době patřily a evokují dojem solidnosti, stejně jako tomu bylo u klasických tvarů M-B. A interiér Volv byl vždy super.
Jenom z těch 250 kkm bych měl obavu, zejména, pokud je majitel ujel na českých silnicích. 70 kKč není moc, ale není to ani málo. Pokud by to byl jeden měsíční plat, asi bych se nerozmýšlel a vůz si pro zábavu koupil, pokud by to byla částka kterou jsem schopen ušetřit za rok, určitě bych do toho nešel. To jsou vaše první dojmy z auta nebo už s tím nějaký čas jezdíte?
|
|
|
No ten "nějaký čas" je teprve cca měsíc a ujetých cca 5000km, takže vcelku čerstvé. Ale do vozu bylo po koupi ještě 20kkč investováno (vše autorizovaný servis) a žádnou závadu/zradu neobjevili. Ani já ne. Tak uvidím, ale dle zkušeností jiných s těmito vozy ničím zásadním netrpí.
|
|
|
250tis. je u tohoto motoru jak 70tis. u jinýho.
Běžně se s tím dá najet 300-400-500tkm, a po cestě se ani nerozsype ani turbo, ani vstřiky, ani nic jinýho jak u těch křápů ftédéí.
|
|
|
zalezi jak s tim jezdite. i u svedskych vozu muze velmi brzy odejit napriklad turbo.
porad totiz neni mnoho ridicu, kteri vedi jak jezdit s turbomotorem.
poradne tomu nalozit, zaparkovat, chcipnout a odejit.
nicmene je fakt, ze jak volovo, tak saab jsou auta, u nichz nejde o to jak vypadaji, ale jak se s nima jezdi.
|
|
|
A jak se teda spravne jezdi s turbomotorem aby turbo brzo neodeslo?
|
|
|
Jako s lokomotivou: nastartovat, nechat cca půl minuty běžet na volnoběh, pak jezdit s citlivou nohou na plynu a před odstavením zase nechat půl minuty běžet na volnoběh, aby si motor vydechl.
|
|
|
:-)
No u lokomotiv (diesel) je to trooošku déle jak půl minuty....
Třeba u takové T478.4(brejlovec) tě nepustí regulátor do výkonu, pokud není voda víc jak 60 st.C. Ale to jen pro doplnění... .-)
|
|
|
ono to plati kupodivu i pro turbodiesely. ale (nejen) oktavkari to samozrejme nedelaj.
|
|
|
Oktávkář nejsem,ale proč by měli bejt blbější,než jiní ???
|
|
|
Aaa, tak to jste asi druhy clovek, ktery vi, ze se turbo musi nechat vydychat po dojeti. Vsichni mi kamaradi, kterejm jsem rikal, ze se ke svejm HDI/TDI/xxDxx chovaji jak cunata, me meli za prudice.
|
|
|
Sebekriticky se přiznávám, že na to často zapomínám. Znáte to - člověk má v hlavě tisíc problémů, někde zaparkuje a bezmyšlenkovitě vypne zapalování a teprve pak si uvědomí, že by ten motor jaksi zasloužil to oddechnutí. Na rozdíl od Brejlovců (jak podotkl kolega fanoušek výše) si to ale automobilové motory naštěstí nechají líbit, pokud se k nim jinak člověk chová slušně...
|
|
|
Cetl jsem v navodu (Volvo S40 T4), ze motor se ma nechat pred vypnutim chvili bezet po velmi rychle jizde. Kdyz jsem se na to ptal v servisu, tak rikali, ze to ma smysl jen po VELMI rychle dalnicni jizde - aby rozstrikany olej stihl ztect do turba (pri dalsim startu pak nehrozi ze turbo pojede bez mazani). Po bezne jizde to pry nema smysl. Jak jsem koupil tak prodavam.
|
|
|
Jo, presne kvuli tomu se ma turbo nechat vydychat. Akorat nevim, jak souvisi rychla jizda s otackami dmychadla.
No, kdybych mel motor s turbem, budu to pro sichr delat po kazde jizde, tim nic nezkazim.
|
|
|
No, on je krom toho oleje jeste jeden duvod, a totiz to, ze po dlouhe jizde pod plnym vykonem se svody a turbicko umi hodne moc rozehrat (krasna oranzova barvicka) a kdyz se potom nedochladi a rovnou se prinuti zastavit, tak se muze jednak deformovat tecenim (a pak urcite nebude vyvazene a co dela nevyvazeny rotujici clen pri 150000 ot/m si umite zajiste predstavit sami) a jednak tam asi budou vznikat osklivy teplotni rozdily a asi by mohly vznikat mikrotrhlinky, ktere se pak urcite v hodne nevhodnou dobu projevi. Ale dojezd domu pres vesnicku ci mestem dokaze dochladit (pokud nejsem prase a nejezdim pod 50km/h na 1.)
|
|
|
Teplotní deformace rotoru turba nejsou problém, pže teplotní spád je na turbu největší v tom knedliku, kdy jedna část je řádně ohřívaná spalinama, zatimco druhá část chlazená nasávanym vzduchem, takže s takovymhle efektem asi už výrobce počítal. Hlavní problém je jinde. Když chcípneš motor, tak ti přestane přes turbo protejkat olej, kterej mimo mazání, taky turbo chladí. Nějakej olej v turbu ale zůstane a když je turbína hodně rozfajrovaná, tak se tam ten olej začne vařit a napejkat na hřídelku rotoru což způsobí, že se po opětovnym roztočení turba začnou vydírat ložiska a časem turbína prostě řekne dost. A to je pravda :-D
|
|
|
S tímto vozem jsem jezdil 3 roky - za autorádio se omlouvám, ale původně tam bylo Sony na kazety, a jelikož jsem někde ztratil panel, nacpal sem tam Sencora - nekamenovat...
Vím, v noci to svítí tak, že se nedá ani přečíst, co je na tlačítkách...
Ohledně turba - zde mohu garantovat, že po 3 roky se s ním jezdilo jak má - po dojezdu cca. minutu "vydechnout" a dokud se teploměr nedostal do 1/2, "neturbilo" se.
Jinak s předchozím kupujícím sem domlouval, že mám k vozu i letní pneumatiky po 1 sezóně, takže pokud je zájem, jsou stále k dispozici.
Asi nemusím uvádět, že ta sezóna byla právě na uvedeném voze... :-)
Pro info: Dunlop 3000 V.
Jinak přeji hodně šťastných kilometrů a spokojenosti!
|
|
|
Tak to je gól. Jen mi v tom případě "neštimuje" počet majitelů. Já se domníval že jsem třetím, no a teď to vypadá že jsem minimálně čtvrtým....
Ale vůz pohodlně a spolehlivě slouží i tak a doufám že tomu tak bude i nadále...
Každopádně pokud by jste byl ochoten poslat bližší info ohledně oněch pneu na mail : drewid@seznam.cz Byl bych rád :)
Jinak za toho sencora se netřeba omlouvat, alespoň něco. Kazet už opravdu mnoho nemám :)
|
|
|
Jj, to je opravdu gól, na email pošlu i tel. na sebe.
O auto sem se staral dobře a můžu dát podrobné info i o předchozím majiteli.
Jinak jsem moc rád, že se (konečně) někdo dostal k tomu, aby napsal recenzi.
Já nebyl schopnej to udělat ani za 3 roky! :-(
|
|
Ty pocity znám. Skoro desetiletí už nedám dopustit na jinou skandinávskou značku a to SAAB. Poslední dva roky mám 9000 AERO 2,3 Turbo-intercooler v úpravě Hirsh ( na dynamometrické brzdě 282 PS). Kdo se v tom svezl ještě dlouho kulil oči a nechápal, jak něco tak škaredého a fádního dokáže stovku za 6,8 vt. Motor má 260 tis km a kromě rozvodů a napínacích kladek se na něm nemuselo dělat ještě lautr nic. Vnitřek kůže a dřevo, vyhřívaná křesla(nedá se mluvit o sedadlech-kdo v tom už někdy seděl, ví..) s el polohováním a pamětí, prostoru všude jako v letadle, bylo by to na článek..třeba se někdy zmůžu. Trollům Zdar :-)
|
|
|
vetsina ridi auto, jen malo jich pilotuje saaba:-))
|
|
Ja take spokojene pilotuji SAAB 9000 - bohuzel jen 2l... :)
|
|
nechce se mi verit ze jsi kupval do turbodehtu svicky ale jestli jo tak pardom :D .... snad je uzijes... nebo si myslel zhavicky ?
janak 850 o 100% lepsi volba nez S40 to ti musim pochvalit ...
tak at ti dela radost ale poduk tomu budes jakztak davat servis tak s ni budes spokojenej . jen by me byt tebou trosku strasila ta spotreba tak doufej ze je to jen tim ze mas vylitany turbo ;) ....
bTW : vis podle servisky jak je stary nebo jestli nahodou neni puvodni ....
|
|
|
sor sem si nejak omylem myslel ze je to D5 :) a pak mi doslo ze se tam este nedavali ... PRADOM
|
|
Perfektně napsaný, během čtení jsem se ztotožnil a tak nějak od názoru přešel k faktu, že to auto bude moje příští... a už jsem si i jedno vyhlíd :D
|
|
gratuluju k nákupu! Sám jsem se nechal zlákat a momentálně si užívám VOLVO S70 f turbodechtu 2,5 l pětiválec made in VW ... sice má značně najeto - jako to tvoje 250 k, sem tam odejde nějaká kravina, klasika, nic závažnýho, super, že si bere při ježdění práce, hypermarket, výlet stále kolem sedmi litrů a jediné, co mě na něm štve je sazba povinného ručení, které teď budu muset zaplatit. Jinak totální spokojenost. Po všech autech, která jsem vystřída (od škodovky Ochcávia až po pětkové BMW) mi zatím sedí nejvíc. Prostě Volvo for life!
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=tuGrHymv38A
|
|
|