Komentáře ke článku: Test: Citroen XM (ze dne 11.08.2007, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Autora chválím, zvláště za klavír :-) Pěkně se to četlo a myslím, že o autě to vypovědělo dost a objektivně. Jirka
|
|
Hej, luciusi, jseš sám proti sobě i proti mě. Přestaň chválit Citroeny s hydraulikou nebo to ti lidi začnou kupovat!!! Nechej, prosím tě, každého v té iluzi že "Citroen je šrot"., aby nám to nezačalo zvedat ceny :))) Zrovna se chystám koupit Xantiu a čím míň za ni dám, tím víc mi zbyde na opravy do stavu "jako nová".
Takže pro všechny: Citroeny jsou šroty a proto se jich všichni okamžitě zbavte, ááno?
|
|
Díky za článek, sám jsem se k nějakému činu chystal, protože mně štvalo, že se tu vychvaluje kdejaký šrot, jen o této perle pořád nic! Fakt je, že majitel musí vůz milovat, jinak by tu nespolehlivou mrchu, na kterou nová součástka stojí majlant, brzy rozkopal. Mám XM 2,1TD/95/automat a když funguje, je to prostě fantastickej kočár. Když se něco posere, čekám na spuštění samoopravné fíčury (pokud tedy závada nebrání provozu). Někdy pomůže prostý restart, tedy vypnutí klíčku a nastartování - a vše náhle je funkční. Někdy samooprava trvá déle a někdy nezbývá než (někdy hodně hluboko) zalovit v kešeni...
Ale jak jsem už řek, když je vše (více-méně) OK a šustím s XM krajem, jen útrpně registruji ty chudáky, co se trmácí s těmi svými trakaři okolo...
|
|
|
Taky díky.
Po různých schadech, ladách, fiatech a VW a.j. jsem pořídil spíš omylem Xantíka v dieslu, ale pak už rozhodně neomylem druhého (toho prvního mi vohl o les potomek s lautrnovým ŘP) a teď ho budu s nostalgií prodávat, protože souběh firmenkáry a Xantíka považuju za zbytečný.
Ten kdo řídil citroena s guľama na nějaké delší cestě ví, že nad koule není.
A co teprv v zimě na parkovištích u vleku, kde se člověk "vyheveruje" a přejede koleje i po rolbě.
(jen pro neznalé "běžné" citroeny koule nemají (vista, saxo ...))
CauP
|
|
Supr článek.
Sám mám 605 2.0/1991 a ať si lidi o těchto autech myslí co chtějí, jen my co v nich jezdíme víme co na nich cenit.
Jinak potvrzuju, i 605 má svůj zázračnej samoopravnej systém, díky bohu za něj :D
Jo a není to "otáčkomer aj s otáčkami turba" ale s ukazatelem tlaku turba (v barech tuším) ;)
|
|
|
Ještě bych dodal, že 2.0i jsou v těchto autech velice povedené, já sem neměl nikdy problémy přimo s motorem. Dokonce v takovým to katalogu ojetin doporučovali právě 2.0i (89kW).
A ty 2.0 s karbecem se tam fakt dávaly (nějakých 79kW) a pár sem viděl ale to asi nebude zrovna echt.
|
|
|
no ja som mal pre dym benzin 2.0 a za 2 roky sa tam vystriedali 2 motory. navyse spotreba toho benzinaku je o dost vyssia.
|
|
|
U mě kombinovaná 8-9l a trasa 7.5l, což si myslím ujde.
|
|
Ta rucni (nozni) brzda se snad nachazi vlevo od spojky ne,,,?
|
|
|
|
jasne. trochu sa mi pomylili strany.
|
|
Mám jednoho příbuzného a jednoho souseda co tyhle auta měli a oba by mohli vyprávět hororové historky o "spolehlivosti" těchto aut, prostě pokazilo se i to, co to auto nemělo, osobně vzpomínám na každodení podívání se z okna po ránu, kdy jsem hned věděl, jestli měl tentokrát soused štěstí a do práce jel autem, nebo smůlu a jel na kole. Jeho XM totiž někdy prostě jen tak odmítlo nastartovat, přisuzovalo se to číselnému imobilizeru, ale nikdo si s tím nevěděl moc rady. A nebo si jen tak seplo nějaké relátko, auto celou noc bzučelo a ráno baterka na hadry.
Jen dodám, že obě auta byly šestiválce v plné výbavě a byly kupovány za opravdu těžké peníze z vyslanectví s minimem kilometrů, nakonec prodány za pár korun sociální menšině.
|
|
|
:-) A přitom nejspíše stačilo s Konkorem projít fšeckny konektory.... :-)
|
|
|
Konkorem na konektory??? Nepleteš si s Kontoxem nebo Kontaktolem?
|
|
|
Nepletu. A pokud konektory po propláchnutí vycpeš vazelínou A00, nemusíš se již k tomu vracet. Obvzvláště vhodné u připojení snímačů ABS, kde ke spojům je přístup vpravdě francouzký.... :-)
|
|
|
u tři roky starého auta v pořizovačce kolem milionu? to mi říct tak ten krám letí z domu ihned...
|
|
Su veci lepsie ako sex, a su veci horsie ako sex. Ale nie je vec, ktora by sa sexu vyrovnala.
Su auta lepsie ako Citraky, a su auta horsie ako Citraky. Ale nie su auta, ktore by sa im vyrovnali.
----
Citroen Xantia II, 1.8i 16V
|
|
|
A nebo: Vsechny auta jsou blbe okopirovany Citroeny :)))
|
|
Hm, XM je dost dobrej kočár. U motorizace 2.1TD je třeba dát bacha na čerpadlo Lucas Epic, často teče a oprava je dost drahá.
Jinak mám Xantii, 1.9TD a plná spokojenost. Měním a dolévám pouze spotřební věci. V žebříčku TÜV je Xa dokonce lepší než obligátní Octavia, tuším...:-)
|
|
|
s tymi Lucasmi mas uplnu pravdu. Ja mam sice produkt od Herra Roberta Bosha takze problem nemam, ale par znamych sa nevie na Lucasa vynadavat
|
|
|
Než jsem si Xantii koupil, postudoval jsem TÜV tabulky. X byla hodnocena lépe než Audi A4. Octavia není střední třída! Tak se tam nevyskytovala.
-Jen pro upřesnění..... :-)
|
|
|
Řekněme karoserie střední třídy, napasovaná na podvozek kompaktu ;o)
Jinak doufám, že jsou pověsti o Xantii pravdivé - tedy že při řádné péči vydrží věky ;o) Nerad bych o ni přišel...
|
|
|
Když se nevypečeš na pravidelnou údržbu hydrauliky, bude to patřit k tomu spolehlivějšímu co se na silnicích prohání.
Když u klasického auta pečeš na tlumiče, tak se (jako-by) zas tolik neděje. (najednou nedrhneš břichem po silnici a pod.) U hydraulického auta nastanou krutější potíže. Pokud ale srovnám cenu za pravidelný proplach a výměnu LHM (zvládne většina lidí doma) a dofouknutí koulí po cca 60kkm, s v té době nutnou výměnou tlumičů, jsem přinejhůř nastejno. A to mám 7 kulí, jako v Sarajevu. :-) :-)
"Benefitem" :-) je pro mě teréní poloha. Sjedu na dvůr....
|
|
|
Na proplach a výměnu LHM, a dofouknutí na 60 000 jsem se musel vyprdnout, neb se řešily kritičtější věci (kosti a čepy) a před dovolenou byl rozpočet našponovaný, tak doufám že to do příští servisky na 80 000 (počítám tak letos v zimě) nebude tak fatální...
|
|
|
:-) :-) Věř a víra Tvá.......
|
|
|
Ano, Lucas -- the inventor of auto-dimming headlights ;)
|
|
A nemůžu se nepodělit.
Míval jsem kamaráda, co dělal geologický dozor na stavbě D11. A shora, nejspíš coby benefit, na něj dopadlo tohle vozidlo. Byla to luxusní edice, celé v kůži, s klimatizací, šíbrem, a spoooustou elektroniky, co má myslet za řidiče. Až mi krapet vrtalo hlavou, proč to dali picmochovi co se kodrcá blátem po netechnologických vrstvách nedostavěné dálnice. Nicméně, jel jsem v tom. Na výlet okolo Berounky. Jen tak zabít čas, když už ho máme na příděl.
Začalo to zlověstně, auto se nechtělo rozjet. Po telefonátu předchozímu uživateli mi řekli: 'Má pocit, že mu chybí olej.' Takže jsme vyrazili po pumpách na Dejvicku, hledat ten samý olej. Po dolití jednoho deci oleje už to nastartovalo.
Vyjeli jsme. Ukázalo se, že v rychlostech co máme povoleno jet v obcích, funguje auto jako píšťalka. Rezonátor je o něco větší než u flétny, tak to celé dělalo rázy okolo desítek Hz, ale KVALITNÍ. V tom autě se nedalo slyšet mluveného slova. Nu což, má to klimu, není nutné mít otevřený šíbr.
V Srbsku z toho začalo být cítit. Intenzivní zápach hořící gumy mě vyděsil. Zdroj sme nenašli. SNAD to byl místní samouk v likvidaci odpadu.
Na Andělu, už když jsme jeli zpátky, vykulminovala časově konvergetní řada okamžiků, kdy centrál zamykal auto. Prostě nás to zamklo na křižovatce Ostrovského x Radlická. Jenže tentokrát, stejně jako na začátku, už to po zamknutí odmítalo nastartovat. Zatímco jsme vytvářeli kritickou zátku v provozu (bylo to před otevřením tunelu Mrázovka) řidič volal předchozímu uživateli. Po odltačení toho střepu bokem a odpojení od baterky. Když nepomůže už ani reset...
Nepamatuju si přesnou sekvenci zamykání, otvírání kufru a otvírání předního okýnka, ale díky telefonickému helpdesku jsme nakonec přesvědčili řídící jednotku, že jsme uvnitř auta a chceme jet.
Vím že je unfair hodnotit podle jednotlivce, ale: "Nikdy francouzské auto. Příliš připomíná Ariane 5 v jejích začátcích (cca 1996)."
|
|
Zatlačil jsem slzu a vzpomenul na tenhle kočár, který jsme nějaký čas měli v rodině. Náš Maxík byl ten po "faceliftu", s motorem 2.1 TD, a bohužel musel z domu, jednak kvůli parkování, a druhak proto, že ho nějaká blbka na křižovatce trefila akorát na tu "elektrárnu" v levém blatníku a už to nešlo dát pořádně dohromady... Naši přesedlali na Xsaru, kterou jsem si potom pořídil taky, a teď už se konečně zase houpu na vzduchu v Xantii, ale už to není to, co býval Maxík...
Ale jak už tu psal někdo na začátku: Nikde neříkejte jaká to jsou skvělá auta. Čím víc lidí bude mít zažraný vzorec "Frantík = nespolehlivá sra*ka", tím líp pro nás, kteří víme své ;o)
|
|
1. nožní brzda není vpravo, ale vlevo od spojkového pedálu s možností ji zaaretovat
2. 2,5TD nejsou takové šunty jak autor píše.
O hlavě jsem byl informován. Měl jsem jako první XM 2,1TD, pak máme doma 2xXM 2,5TD Exclussiv, Oba v kůži- což je v létě fakt adrenalin. Hlava ani u jednoho neodešla. A to já mám už druhé XM a manželka zatím jedno (nemá takovou spotřebu:-))
3. Na jednom je cca 260000, na druhém cca 180000- ani na jednom není hlava v riti a prav. se kontroluje a fakt OK, Možná se to týkalo starších modelů. Ten jeden je 1998, druhý 1994 prosinec.
4. Spotřeba je tak 7,7l/100km na průměru. Ve městě inu jak to tak chodí vyšší, na dálnici jsem viděl i 7,2l, s přívěsem když jsme táhli z Německa kamarádovi taky Exclussiva, jsem se vešel z Limburku do Loučeně kolem 8l. Měřeno automatem v XM.
5. Komu padá zadek nebo nedej bože předek: nechte si ihned opravit (dofoukat- netřeba většinou vyměnit) pérovací koule u nějakého rozumného opraváře. V Praze je jeden borec (adresu mám u sebe), který to umí super kvalitně a auto rozhodně nepadá. Mě je kontroloval a nic na nich nenašel.
|
|
Ahoj lidi,jelikoz jsem clenem,tak mi neda,abych vam nepolozil obligatni otazku:Znate www.xantiaclub.cz ?Takze,vsichni majitele XM a Xa tam aspon na zkousku zavitejte.Jinak mame 2 Xantie 1,9TD a 2,0HDi pricemz se ukazuje ze hdi cko je neuveritelne spolehlive,aale 1,9TD kterej zna z elektroniky jen +12v od baterky,a pocitac nevidel ani z rychliku ma tak neuveritelne zavady,az zustava rozum stat,je to desne naladova potvora,ale clovek si zvykne,a odpusti mu vsechno,i kdyz obcas mam chut to odvezt na vrakac:-)))
|
|
|
to je zaujimave zistenie. diky za nazor. rozmyslal som znovu kupit Xantiu a bal som sa, ze HDi bude prave vdaka elektronike poruchovejsie. takze ma to celkom potesilo.
|
|
|
Otec si jako spravny mafian na zacatku devadesatek koupil sestivalec XM 3.0 "fplnypalbe". Myslim, ze se naprosto shodne s autorem. Od te doby mame az na par vyjimek same Citroeny.
Nicmene nakonec tu trilitrovou verzi vymenil za 2.0 Xantii. Jak se pozdeji ukazalo u vice zakazniku, v benzinovych sestivalcich obcas prestavaly fungovat dva valce :)
Nicmene nutno dodat, ze to bylo po opravdu solidnim poctu ujetych kilometru.
Mimochodem - nejaka solidni recenze na Citroen C6 ?? Jsem na tohle auto neskutecne zvedavy a jeste jsem nemel moznost se u prodejce projet.
|
|
"Osobne považujem optický tuning XMka za najvyššiu formu zmrdstva." Tak to potvrzuju. V Plzni jsem viděl XM a nějakej úchyl (to jinak nejde nazvat) vyměnil ty krásný světla za hrůzný 2x2 kulatý čočky. Jsem pro trest smrti! :-)
|
|
|
Musketeer - dvorní to úpravce - to nabízí. I jiná kouzla. Dvojité svody výfucků, křídla i křidélka, prahy a pod.
|
|
|
to se dělalo i na BX... a taky to nevypadalo moc dobře :(
|
|
Měl jsem také XM 2,5TD Break r.v.94, a nedám na něj dopustit, v tmavé hnědozlaté metalíze byl osobitý a elegantní zároveň. Nikdy neodmítl poslušnost, nemohu uvěřit těm historkám. Když jsem ho prodával měl v pohodě naježděných 150tis. km. U motorů 2,5TD odcházeli termostaty, kdo se na to vybodnul a jezdit dál se studeným motorem tomu praskla na motoru hlava, je to otázka údržby.
|
|
Ahoj,
měl jsem několik aut. V současný době mám Xantii 2.0 HDI Exclusive Break a nemůžu si jí vynachválit. Předchůdce bylo BX 1.9 D (typ 1 tzv. UFO - podle ukazatele rychlosti, otočného válce). Nebudu tvrdit že se na těchto autech nemusí nikdy nic opravovat a udržovat ale kdo jezdil s hydraulikou, nejspíš si těžko vybere něco jiného. Jak už jsem tu četl v diskuzi, těžím cenově z špatné pověsti citroenů :)
Jinak o citroenech :
http://www.xantiaclub.cz/
http://www.bxclub.com/
Pokud jde o servisy doporučuji tento :
http://www.autobenex.cz/kontakty_detail.asp?id=187
Nejhorší zkušenosti mám z "autorizovaným servisem" Domanský. Neměli šajna co je špatně ale věděli že je třeba vyměnit hydraulickou kostku. Problém byl v čidle brzdového pedálu :-D
|
|
Super clanok,
mal som ho (2.1td,rv 2000) tiez rok a pol, ale stalo to zato. Vacsinu spomenuteho v texte som komentoval pred ludmi zhruba tak isto :)
|
|
no, takže...
1. autor má pravdu v tom, že to auto je velký. ne velký jako škodovky, to auto je fakt velký.
2. na přístrojovce je ještě normální počet přístrojů, ke zmiňovaným bych ještě přidal napětí na baterii. to, že tam je ukazatel plnícího tlaku a ne otáček turba, už bylo zmíněno.
3. nejsem příznivce dieselů. ale tohle je super motor. znám ho jak z xm, tak z xantie, ani po přesedlání z 147kW soba se neměl za co stydět. je to prostě poctivej motor, kterej táhne, táhne, táhne a táhne. přes 200 to nejede, kdo tvrdí, že ano, je zřejmě pohádkář, zkoušel jsem to s několika ks tohoto motoru, po 190 to zdechne a nenechá se. ne, že by to vadilo, protože zátah 140-180 je naprosto famózní. fakt bych nevěřil, že to auto má 80kW. je to teda hlučnej, hodně, když jsem v tom naposledy jel, bolela mě hlava. holt už jsem si na diesely odvyknul... no, proti landcruiseru to teda nebylo nic (:
3. pokud je v pořádku hydraulika, nikdy jsem nejel v pohodlnějším autě. víc k tomu asi nemám co říct.
4. padání na obrubník je klasika, holt se s tím musí počítat. a nebo nenechávat auto tak dlouho stát, aby spadlo (:
5. parkovací brzda je jako v us cars nebo mercedesech, není to nic zvláštního.
6. co se regulace světlé výšky týče, je potřeba nezapomenout, že nejvyšší poloha je servisní, ne provozní. auto pak nepéruje... kamarád si málem vymlátil zuby, nedbaje přátelského upozornění (: větší sranda ale byla s xantií se zaseklou páčkou regulace v nejnižší poloze...
to je asi tak všechno k článku... připojím jenom pár postřehů:
z toho auta není vidět. fakt ne, je to peklo. nejde ani tak o ten klavír vepředu (holt musíte strčit do křižovatky půl auta), ale výhled do všech stran je naprosto otřesný. je to zcela evidentně dálniční auto, kterému stačí zrcátka (btw za několik let jsem nenašel polohu, ve které bych něco viděl v pravém vnějším...). na dálnice je to naprosto neunavitelný polykač kilometrů, neunaví sebe ani posádku. doporučuju vyměnit přední světla za ta z nového modelu, svítí o dost líp, původní jsou takové bludičky... ale stojej ranec |: přepínaš sport je super, většina lidí čumí, co si to auto nechá líbit... řízení je totálně nekomunikativní, ale nechá se na to zvyknout, holt to není sporťák (:
už nevím co, jdu na zmrzku (:
|
|
|
Nevim jak u XM, ale u Xantie ani vyssi provozni poloha moc neperuje - pro prejeti oraniste nebo obrubaku krokem je fajn, ale na jizdu to neni.
S packou na zemi jsem se uz taky parkrat rozjel, zvuk zasterek tazenych po zemi te na to upozorni :)
|
|
|
no ona pérovat moc nemá... ale servisní poloha nepéruje VŮBEC (:
a ono je jedna věc rozjet se s páčkou na zemi a druhá věc je když nejde dát jinam a jsou tři ráno a domů to máš 600km... (:
|
|
xm jsem měl asi 10 ve všech motorizacích, limuzíny i braeky. v belgii se na zakázku montoval i třílitr turbo.k ruční brzdě, mělo ji takhle i staré piano-takž. nic nového pod sluncem. jinak příjemná auta. můj miláček- vsoučasné době už nevlastním. zx 16V motor RFS . v době kdy se tisk rozplýval nad 150konovou alfou romeo , tento motor disponoval 173 ps a nikde ani zmínka.
|
|
Plne suhlasim s autorom že jayda v citroenoch je uplne genialna , proste kto to ray vzskusa nechce ine . Ako je to s poruchovostou XM neviem , ale počul som vacsinou ye sa dost sypu (ale to som len počul ) . My mame Xantiu z 98 a je to uplne genialne auto , to zvezenie je proste nadhera . Proste Citroen is the best !!!!!
|
|
za článek.Sám mám XM asi rok a až na problémy s lemplama v servisu jsem spokojen.Komplikace nastaly v podstatě až poté, co jsem si u nich nechal udělat proplach hydrauliky.Během týdne masivní únik oleje, který vyhodnotili jako motorový, takže pro jistotu přetěsnili vanu. Únik se tím, kupodivu, zastavit nepodařilo.Přišli tedy s nápadem, že se určitě jedná o únik motorového oleje přes simering mezi motorem a převodovkou.To už se mi zdálo celkem silný kafe a upozornil jsem na možnost úniku hydraulického oleje.Již druhý den jsme měli jasno.Olej unikal (a částěčně stále uniká) z řízení.Mechanik mi laskavě vysvětlil, že řízení je od tohoto oleje celé špinavé (nedíval jsem se osobně, ale kdo by to býval řekl, že??!) a že kvůli tomu nemohl správně identifikovat místo, odkud konkrétně vytéká.Takže vyměnil cca 2 - 3 těsnění a že prý uvidíme.No, já uvidím určitě, ale on mé auto už nikdy.
|
|
|
Inak ak mate problem najst v prahe kvalitný citroen sservis , mozem Vám nechat kontakt na jedného PÁNA mechanika ktorý sa venuje len citroenom a jej nadhernej hydraulike . Mám s ním naozaj len dobré skúsenosti , takže ak by bol zaujem napište necham kontakt
|
|
Tak uz si par mesicu vozim zadek v XM 2.0T a to se opravdu s nicim jinym srovnat neda. Poridil jsem ho relativne dobre, taky melo (a jeste ma) dost much - hlavnim problemem ale neni spolehlivost, ale servisni sit. V autorizovanem servisu na vas koukaj jak na vrahy a vetsinou toho vic dokurvej, nez opravej. Ja jsem to tentokrat bohuzel nechal u nas v Ricanech - uz tam stoji treti tyden a jeste na nej snad nesahli... Priste jedine do Holetina...
|
|
|
clanek se mi libil az na nekolik nepresnosti :)
reagovat chci vsak predevsim na servis v holetine... pokud chcete kvalitni a nove dily nejezdete tam :-))) za cenu noveho prodavaji x let stary ... potvrzeno z vice zdroju...
|
|
Snazil jsem se dlouho sehnat Xantii s 2.1TD motorem (vyse zminovany), sehnal jsem ji a po ujeti 20000km behem 9 mesicu sel motor do kytek, prasklo sedlo ventylu... to cerpadlo LUCAS neni takova tragedie, da se za prijatelne penize pretesnit (<6000,-). Dneska uz autu neverim, je sice prostorne, pohodlne, ale od motoru jsem to necekal. I kdyz, jak jsem zjistil pozdeji v citroenu podle vin, melo najeto cca 260tis. pri me koupi (v te chvili mne nenapadlo, ze i tato informace o 8 let starem aute se da zjistit v autoriz. servisu). Samosebou pri koupi 118tis. Haha. Ale sel jsem do teto loterie, tak jsem musel nest nasledky.
|
|
Prosim,nemohol by mi niekto poradit kde by som si mohol vymenit,alebo naplnit hydraulicke gule,ktore uz mam takmer prazdne? Dakujem....
|
|
|
Třeba pan Haluza v Brně - Jundrově na ulici Jedlová, tel: 602941957. Pokud je pro tebe Brno daleko, tak příště napiš oblast odkud jsi, jinak je ti problém poradit, abys to neměl přes půl republiky moc daleko.
|
|
Citroen xm 2,1TD z roku1983 už máme od 9/2002 ve výbavě exclusive v béžové kůži a je to opravdu nádhera, komfortní obývák na kolech s obstojnými jízdními vlastnostmi a technikou, která byla HI-TEC své doby. Vždyť to má infodisplay a benziňáky se vstřikováním i plnohodnotný palubní počítač (z doby didaktiků a comodorů a jiných předpísíčkových vykopávek). K tomu všemu originální a elegantní šípovitý design krásně sladěný i s interiérem, který je utulný a ohromně prostorný. Podvozek patří k tomu nejlepšímu, co existuje, tedy komfortní a přitom sedí, má to hydroactive 2, když to přepnu, tak auto ztuhne a sedí jak BMW M5. Škoda, že nato dávali jenom takové nevýrazné až vyblité barvy.
Co se týče nespolehlivosti, tak nebyl problém ani tak v autě samotném, ale spíše v údržbě jeho předchozích majitelů. To totiž museli být doslova diletanti. Vzhledem k tomu, že tam byl jeden zbohatlík, jeden daňový poradce a nějaká firma, co se jmenuje jako ničivá vichřice, tak ani nevím kdo měl hlavní podíl na jeho blbém stavu.
Užil jsem si totiž problémy s hydraulikou, protože do nádobky na LHM zřejmně nějaký dement nalil kapalinu do ostřikovačů (u VW ta nádržka vypadá podobně) a to neprospělo žádné z jejich součástí. Prvně bylo vydřené čerpadlo hydrauliky a potom jsem následně vyměnil regulátor tlaku, hl brzdový válec, kostku, ventil řízení i s pístnicí (dirass), korektory, elektroventily hydroactivu (netěsnilo sedlo jehly). Většina dílů byla nová. Potom přetěsnění převodovky v servisu, která tekla, ale nikdo nedolil olej, takže chudák jela téměř nasucho, ale přežila. Musel jsem řešit také problém s třmeny, kde byl vyrezlý samostav parkovací brzdy v třmenech (zřejmně vodou v LHM) a ty pak neodskakovaly a přes veškerou snahu o opravy mi několikrát zničily kotouče zkroucením. Jinak ostatní opravy lze považovat za běžnou údržbu po provozním opotřebení.
Co se týče problémů se servisem a mechaniky, kteří nechtějí, neumí, nerozumí. Tak je po bohužel 100% pravda. S autem si nevěděl rady ani značkový servis, tedy běžné věci zvládli, ale na hydraulice pohořeli, pak jsem se ale zdravě naštval a začal jsem se zajímat, něco jsem si k tomu nastudoval a začal jsem se v tom vrtat sám a problémů ubývalo. Vyměnil jsem si doma ty ventily hydroactivu, korektory, levý přední třmen, pístnici řizení a ještě budu muset pořešit ventil řízení, protože furt to není ono, syčí. Jen ABS jsem už nezpravoval, ale odpojil, stejně to moc na sněhu nepomáhalo. Doma jsem opravoval taky zadní nápravu, ta není kliková, ale má 2 nezávislá výkyvná ramena, která by mohly mít trochu robusnější zavěšení, ale budiž => nepřetěžovat zadek!
Co se týče motoru, tak jsem jen vyměnil sám v garáži hokejky (tesnění pod setrvákem) s těsněním pod vanou, nahoře jsem zas vyměnil hydroštely (nadzdviháky) bez demontáže vačky a celé to vytřel, vyčistil a vyšplíchal jsem to vevnitř i okolo čističem brzd, čímž jsem tak vyčistil motor, že mi motorový olej zůstal světlý ještě po 1000km od opravy. Motor se tím trochu ztišil.
Jinak na motoru mě štvalo zase, že zadrhával baipasový ventil turba. Tak jsem ho rozchodil a podložil pneumatický váleček s pružinou podložkami, abych zvedl plnící tlak turba. Potom jsem ještě přidal dynamický předvstřik na čerpadle, čímž jsem odstranil tupou reakci na plyn ve vyšších otáčkách (nad 3000ot/min) a snížil spotřebu. Potom jsem ještě přidal naftu na čerpadle šroubkem bohatosti, ale protože jsem přidal i tlak turba, tak to nekouří a dynamika šla nahoru. Spotřeba je kolem 6/100, když to ženu po dálnici, kolem 150-170km/h trvale tak i 8,5/100. Jel jsem s tím i 200, ale to už mám pak strach, že motor proletí kapotou a že mi to nafackuje.
Závěrem můžu říct, že pokud se rozhodnete pro citroen XM, není to špatná volba, přestože si většina myslí opak. Pokud totiž budete mít štěstí na dobrý kus od dobrého majitele a budetě pokračovat ve svědomité údržbě, tak si lze těžko představit, že seženete příjemnější a lepší auto za podobnou cenu, snad jen C5 se tomu vyrovná komfortem. Pokud to štěstí mít nebudete, tak aspoň musíte mít dobrého mechanika, který tomu fakt rozumí a ne jen se tak tváří. Pokud nebudete mít ani jedno, tak to raději neberte, nebyli by jste stejně potom spokojeni.
|
|
|
Nemáte tušení, kde sehnat klobouky na XM?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Citroen XM
|