Komentáře ke článku: Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (ze dne 14.04.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Mám dva roky osmimístný Fiat Scudo (což je to samé jako Jumpy) v prodloužené verzi. Zatím spokojenost. Mezi předními sedadly je průchod, ve druhé řadě máme trvale vyndané jedno sedadlo takže je celé auto relativně pohodlně průchozí. Kufr je na kočár pro dvojčata, dvě dětské postýlky a pár dalších krámů tak akorát.
Mám i pár drobných výhrad. Malý rejd už byl zmiňován, velká zrcátka se při rychlosti nad 120 třepou jak něco co se hodně třepe. A sedačky ve třetí řadě se nedají sklopit, což při dlouhých cestách v plném obsazení vede k nemilosrdným bojům o sezení ve druhé řadě.
Pro rodinu se třema dětma bych volil něco méně dodávkovitého, od čtyř výš je to OK. Tedy pokud nemáte na Multivana.
|
|
Dva dospělí, jedna pětibodovka, dvě vajíčka, dvojče-kočár, dvě ohrádky, vanička, několik balíků plenek, odrážedlo plus běžná zavazadla na týden. Ford Focus Combi r.v. 2001. Vyzkoušeno osobně.
|
|
|
Soused - tři děti, tři autosedačky, tři kola atp. - Fabia Combi (tedy bez zadního sedáku a madel dveří, ale vejde se ...
|
|
|
Vymontovaná madla z Fabie má taky jeden známý. Škoda narozdíl od VW a Seatu nemá ve své nabídce jediný model, kam by se 3 sedačky vešly (ani do Superbu), ale věřím, že po škrabce na led by mohly být demontovatelné opěrky dalším hitem ;)
|
|
za zdařilý popis strojů pro převoz kontaminovaného odpadu a jiné verbeže. Smál jsem se a vzpomínal, jak jsem se podobně snažil přežít před cca 20 lety. Nyní již si každé dítko může používat vlastní přibližovadlo. Tenkrát jediné, relativně dosažitelné, přibližovadlo byla vyhlášená dvánáctsettroska. Kdo měl déle jak dva roky, ví o čem je řeč. Nicméně kočárek šel vložit zajetím a naštěstí ještě nikdo neprudil se sedačkama pro netopejry a stejně vzadu nebyly pásy :-). Od předních sedaček vzad byl stroj naprosto vydán všanc tomu co vezl, čehož děti s radostí využívaly a nejoblíbenějším místem v létě byl prostor zadních dveří, když byly vyklopené a zajištěné trámkem. Taková prehistorická varianta klimatizace. Dnes bych byl pravděpodobně prvním PaChem na místě pro výstrahu utracen, ale děti kupodivu přežily a i ty vypůjčované dodnes se slzou v oku vzpomínají. Vzadu se jich místy těsnalo i více jak 10 na kratší trasy Co cesta, to dobrodružství s nejistým koncem a ze mě se stal poměrně zdatný mechanik. Zlaté doby bez MP, pásů, airbagů, hustého provozu a hlavně počtu přepravovaných nezletilých osob v papírově pětimístném voze. Jo jo, to se smělo na motorce jezdit i od 7 let, když mrně dosáhlo na stupačky a přilby nebylo třeba spolujezdci nikde. Inu co, dneska jsme zase rychlejší :-)
|
|
|
také rád vzpomínám na celodenní padesátikilometrové výlety ve 1203 :)
|
|
|
Náhodou, párkrát jsem dojeli i na Slováč. Měl jsem už udělané vychytávky, jako ostřikovač na benzínovou pumpu, dílenské kolečkové lehátko a pracně sehnané a uplacené DVĚ náhradní hardyspojky. Samozřejmě po dojetí do cíle jsem si cvičně občas vyměnil těsnění v parohách a nebo to jenom dotáhl. Srovnání vidliček v převodovce byla již rutinní záležitost stíhatelná za delší cyklus semaforu a náhradní hadice, vodní a benzínovou pumpu s karburátorem nevozili jenom kaskadéři.
|
|
Kombinaci menších a větších sedaček (od vajíček po 9-18 a jednu 15-36) člověk nacpe i do běžných aut nižší střední třídy (např. Honda Civic, samozřejmě Octavia ne, protože tam je potřeba vozit spoustu vzduchu v kufru a udělat pořádné loketní opěrky pro Pepíky ;)). Ale je to hodně namačkané (je vhodné kombinovat sedačky tak, aby do sebe zapadly) a tímpádem nepohodlné na zapínání a méně bezpečné.
Každopádně my jsme teď šli do C4 Picassa, stále ještě kompaktní (vejde se do garáže) a vnitřní prostor v druhé řadě bezkonkurenční. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit pro výběr web Vybermiauto.cz, kde mají vlastní naměřené hodnoty interiéru (zejména min-max šířka ve 2. řadě sedadel)
|
|
|
C4 picasso je u nás ve firmě stroj pro stavbyvedoucí. poznatky z řízení 3 ks tohoto typu:
- přeposilované řízení
- digitální brzdy
- houpavý podvozek pohodlný do té míry, že na zvlněné (ne na rozbité) silnici přestává být řiditelný a je třeba dramaticky zvolnit
- přeplňovanej diesel 1,6 je na to slabej
- elektrická/automatická ruční brzda je spolehlivá tak 3 roky. pak se rozesrala na všech kusech
- panoramatické přední sklo je báječná věc
|
|
|
To přeposilování je takové to divné cukání volantu v zatáčkách, co mi bylo u berlinga řečeno, že si na něj zvyknu do 100 km a já si nezvyknul?
|
|
|
Ne. To je něco jinýho.
U C4 Pic. máš pevnej střed volantu a otáčíš jen věncem. To jde jedním prstem když stojíš i když jedeš 150. Když zavadíš o věnec přitm, když saháš na rádio, tak si auto více či méně rozhoupeš. Věnec volantu, co se týče otáčení s ním, neklade se stoupající rychlostí o moc větší odpor než když jedeš krokem.
|
|
|
Nj, ten posilovač u C4 by pokud vím měl být progresivní, ale nějak si nepamatuju, že bych někdy jel s autem, u kterého by to fungovalo tak, jak si představuju, že by mělo, což je zjednodušeně řečeno tak, že se stoupající rychlostí je volantem kladený odpor konstantní nebo mírně stoupá. U všech mně známých aut to vždycky fungovalo tak, že odpor buď klesal (tzn. progresi ten účinek postrádal), nebo velmi neznatelně stoupal, tzn. nějaká progrese tam byla, ale taková, že to bylo na nic a byl bych skoro radši, kdyby to byl "tradiční" posilovač, co se vzrůstající rychlostí "měkne", takže člověk aspoň ví, co od toho má čekat.
|
|
|
To mi delalo Berlingo v autoskole taky, jakmile se otocil volant o vetsi uhel, tak to cuklo zpatky... poprvy v zatacce to bylo docela neprijemny a necekany :-D, doted jsem myslel ze to auto bylo zhuntovany a bylo neco se servem :-D
|
|
|
Jo, zkušenosti zatím podobné (srovnávám s předchozím Civicem)
- přeposilované řízení je příjemné pro město a couvání do garáže, reaguje i kolem středu, odezva od kol samozřejmě minimální
- příčné nerovnosti to tlumí dobře, stejně tak do zatáček se naklání, ale drží, podélné to fakt pocitově nepříjemně rozvlní, ale ještě se neutrhlo (takže nevím, jestli to je jen pocit, nebo podvozek fakt nestíhá, ale s dětmi na palubě tomu hledat limity nebudu ;))
- digitální plyn, který benzínovému 1.6 VTi 120k úspěšně simuluje turbolag dieselu ;). Ale při rychlém řazení a točení kolem 4 tisíc tam krouťák i výkon je, i když na přesnost řazení u Hondy a reakci na mechanický plyn to samozřejmě nemá
- k elektrické brzdě se od výroby dodává "tyčka" na mechanickou deaktivaci, nedělám si také iluze o nějaké výdrži. Obecně elektronických udělátek je tam až moc, proto jsme také nakonec místo ojetiny šli radši do nového se zárukou
- co mě z výbavy osobně potěšilo je tempomat, i na kratších trasách po okreskách je příjemné si tam cvaknout aktuální rychlost a už jen korigovat zlehka volant, k tomuhle typu auta se to hodí
- panoramatické sklo stejně jako dělené přední sloupky zaručují příjemný výhled (zvažovali jsme konkurenční P5008, ten působí víc jako osobní auto, má lepší řízení, ale zrovna ten zesílený A sloupek a sklopené čelní sklo omezují rozhled)
V každém případě se těším, až děti odrostou, a budu moct koupit zase něco "normálního" ;)
|
|
|
- na tempomat si dej trochu pozor, protože někdy mívá zpoždění. když ubíráš čudlíkem rychlost, tak stroj zprvu nezpomaluje. to začne, až mu to "doteče", ale pokud se jedná třeba o to, že dojíždíš levým někoho pomalejšího, tak pokud k němu nemáš 5 sekund a 300 m, pak je lepší raději hned brnknout o brzdu a tempomat vyřadit, než potom brzdit ostřejc ve chvíli, kdy se moc přiblížíš a auto začne vlažně zvolňovat.
- panoramatický sklo je fajn a horní hrana mimo zorné pole je skvělá věc.
- rodinné typy jistě zaujme druhé zpětné zrcátko pro kontrolu děje na zadních sedačkách
- pokud uvidíš v akci žárovky H7 do potkávaček, tak si kup klidně 4 páry, protože světla nejsou dobře odpružena a žárovky praskaj.
- denní svícení jde v diagnostice vypnout a možnost zhasnout světla na rozbitých příjezdovkách, polňačkách apod. žárovky dost šetří.
|
|
|
Od února máme C4 Grand Picasso a jen bych poznamenal, že teď už má denní svícení ošetřeno diodovými světly, takže to asi nebude problém.
Zatím z toho auta mám trochu rozporuplné pocity. Nahradilo rodinného Forestera 09, se kterým tedy srovnání nesnese, ale že to bude až tak, jsem teda nečekal.
Absolvoval jsem samo předváděcí jízdu (tedy s 1,6 a koupil jsem 2.0), bohužel jsem nevybral dostatečně rozbitou cestu, aby se přímo projevila nervozita podvozku . Taky mě dost vadí, že se extrémně přenáší hluk od podvozku do kabiny. Při nechtěném průjezdu nějakým výtlukem, nebo větší příčnou nerovností se ozve rána jako z děla a vypadá to, jako stabilizátory či co to tam je byly po smrti.
Jinak je to auto tak akorát pro naši rodinu, dozadu se víceméně pohodlně vejdou 3 dětské sedačky a rozměry jsou ještě pořád "garážové", takže těch 90% všech cest, které koná manželka sama a řeší parkování ve městě a u nákupních center jsou úplně v pohodě a holt na dovolenou pojedeme s rakví.
Oceňuju možnost zapnout/vypnout osvětlení kabiny tlačítkem na volantu, to se mi zdá poměrně praktické. K šilenství mě dohání otevírání kufru, u kterého se "klika" musí zmáčknout od sebe, což jde přímo proti ergonomii, ale asi je to schválně.
|
|
|
- jo brzdění tempomatu jsem už zaznamenal když jsem s tím blbnul po městě a přibržďuju radši motorem (rovnou podřazením nebo tím brnknutím do brzdy jak píšeš). Naopak na zrychlování na 4./5. rychlost to je příjemné
- interiérové zrcátko stejně jako to rozsvicování světel v kabině tlačítkem na volantu (jako zmiňuje kolega níže) jsou parádní, dobré jsou i integrované protisluneční clony v rámu zadních bočních dveří (mohou být natažené i při staženém okně... při rozumné rychlosti ;))
- denní svícení má už Picasso také formou diod, osobně ale chci být viděn i zezadu, takže jsem zapínal plná potkávací světla. Na základě tvého tipu to ale ještě zvážím, v poloze obrysových světel svítí vepředu diody a vzadu červené obrysovky, takže to by mohlo stačit a šetřit žárovky vpředu
|
|
|
Tak svícení musím přehodnotit, v poloze obrysových světel to svítí vepředu jen slabě, pouze v poloze Auto svítí přední LEDky naplno (ale vzadu zase nic). Poloha Auto má aspoň propojení se senzorem osvětlení, kdy zapíná plná potkávací světla automaticky, když se setmí... tak se asi smířím s tím, že budu hlupák, který nesvítí vzadu. Na Slovensku byl prý snad i nějaký spor s automobilkou a výsledkem bylo, že museli pro denní svícení zajistit i aktivaci zadních obrysových světel.
|
|
Dakuji za recenzi!
Ja ziju v presvedceni, ze do C8-V6 se montovala automaticka prevodovka AL4 (coz je tusim spolecny produkt PSA a Aisin).
Mate znalost, ze se tam celou dobu vyroby pouzivala Vami uvadena ZF, nebo od urciteho roku zacali montovat AL4?
Prekvapil me taky dovetek o Mazde 5. To je preci rozmerove jina trida nez C8, Galaxy,...
Rad bych znal ze zvedavosti duvody teto volby.
|
|
|
1. dle servisního manuálu C5/C8 pro 2003 se do všech ostatních motorizací dávala AL4, do V6 pak 4HP20. novější jsem nepátral. ale přiznávám bez mučení - AT je pro mě černá skříňka a ani mě nenapadne do něčeho tak složitého vrtat.
2. ano, máte pravdu, blbě formulováno. mazdu 5 bych volil teď, s dětmi 3+3+5, kočárkový test jsem nedělal a sedačky jsou užší než vajíčka.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6)
|