Komentáře ke článku: Kupujeme ojetinu – rady, doporučení (ze dne 28.07.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Protože si uvědomuji, že jsem jasný Koloušek. Děkuji za podobné články. Co čert nechce budu muset s kůži na trh. Moje Charisma už začíná pováženě stárnout. No a tímto bych se chtěl poptat, dávno tomu někde v článku (již nevím kde) Dfens zmiňoval profesionálního ořezávače sádla s posouzením technického stavu ojetých vozidel. Nemáte někdo nějaký osvědčený kontakt? Já se raději svěřím odborníkům za poplatek, než kamarádům z hospody. Díky moc.
|
|
|
Byla to tahle firma www.autoaz.cz/. Zminte se, ze Vam ji doporucil DF a mozna dostanete i slevu.
|
|
|
Nebylo to z tohoto článku? http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013011202 :)
|
|
ve kterém původní majitel auto servisoval, to jednoznačně doporučuju. Kupodivu autorizované servisy jsou v tomto směru celkem rozumné a ochotně poskytnou základní info o najetých km a servisní historii auta. Tedy aspoň to platí o těch několika servisech které jsem obvolal, když jsem posledně sháněl auto. Díky tomu se mi podařilo vynnout se koupi focusu kombi s nabořenými a vyměněnými patými dveřmi.
|
|
|
Jo, potvrzuju, když jsem kupoval minulé auto ve stáří 3 let přes Áčka a volal do autorizovaného servisu, popsali mi co se tam vše dělalo i jak vznikl škrábanec na dveřích (a že to byl opravdu jen škrábanec a nic horšího). S autem jsem pak spokojeně dalších 7 let jezdil bez jakýchkoliv investic (Civic), než děti moc vyrostly a už se tam nevešly ;)
|
|
|
Peugeot má toto zmáknutý na evropský úrovni, takže když si doneseš VIN, tak zjistí, kde to bylo koupený, co se na tom měnilo v záruce a pokud majitel jezdil do Peugeotu i dál, tak vypadne komplet servisní historie. Umí to myslím i Volovo.
|
|
|
Zdravím,
jsem zrovna v situaci, kterou popisuje článek a docela rád bych si nechal poradit od někoho, kdo se víc vyzná.
Budu kupovat své první auto a bohužel na to nemám neomezené zdroje. Vzhledem k věku a situaci hledám "rodinný vůz", tedy nejspíš nějaký kombík střední třídy. Řeším následující:
1. do klasického bazaru nejdu. Nemám nikoho, kdo by se vyznal a sám nic nepoznám. Za to riziko mi to nestojí.
2. na obzoru je možnost odkoupit firemní vůz, se kterým jezdil táta (dobrý a opatrný řidič). Jde o Octavii II combi, Elegance, 2009, 2.0 TDI, 4x4, 120k km. Auto je od Leaseplanu a cena tedy bude tržní, což vypadá na něco kolem 300k. To je na 4 roky staré auto fakt hodně peněz, na druhou stranu za ty peníze nic podobného nekoupím. S autem jsem jezdil, subjektivně je ve skvělém stavu, žádný objektvní problém se u něj zatím neprojevil.
3. Další možnost je nové auto. Za 300k tak jedině i30 v holátku, takže bych musel přitlačit, řekněme aspoň tak na 400k, aby se s tím dalo slušně jezdit. Nevím, jaké další varianty v této cenové relaci budou, ale moc jich nebude.
4. Ještě mne napadá risknout Carnext - auta vyprodávaná Leaseplanem. Je tam jistota historie, Leaseplan je první majitel a riziko by mělo být menší. Nabídka je ale omezená a přeci jen to jsou ojetiny po někom, koho neznám.
5. Zkusit nějaký předváděcí vůz. Tam si člověk nemůže moc vybírat a často bývají v plné palbě a tudíž drahé i jako předváděčky. Kde to kdyžtak zkusit?
Zajímal by mne Váš názor, jakým směrem se obrátit. Tátova oktávka je drahá, nové auto ztratí na ceně hned, jak s ním vyjedu z krámu a za 300-400k je výběr v této kategorii minimální. Tak nevím.
díky za pomoc
|
|
|
Kolik s tím autem hodláš za rok najet? Trochu mě překvapuje kupovat první auto a hned nové. 300 papírů za tu ojetou oktávku je docela dost, novou koupíš už od 334 (říká reklama).
|
|
|
To právě zatím nevím. Záleží na tom, kde a jak budu pracovat. Pokud bych s ní jezdil do práce, je reálných nějakých 30k/rok. Pokud ne, tak to bude výrazně míň (10k?). 300k za tu oktávku je cena odpovídající stejně vybavenému, starému a ojetému autu v bazarech. Od 334 se asi dá koupit, ale s nějakým zoufalým motorem a bez výbavy. To už radši za podobné peníze koupím vybavenější i30 nebo něco jiného. Trochu slušná nová oktávka se podle mne pod 500 nedostane.
|
|
|
Předpokládaný roční nájezd je úplně základní požadavek. Kupovat nějakou oktávku TDI jenom proto, že ji má táta jako služební a lízingovka to zrovna bude prodávat, to je hodně blbej nápad. Ještě za ty nehorázný prachy.
Auto má mít a) slušnej motor (každej si musí určit, co si pod tím představuje, benzín IMHO od 1.6 / 100 koní nahoru, výkonově odpovídá i 1.2 TSI) b) klimatizaci c) přední okna v elektrice. Víc z výbavy nepotřebuju, ABS a airbagy už jsou dneska standard. Upínat se na nějakou "výbavu", abys vyhodil víc peněz, to bych nedělal.
Koukni se na web škoda auto na "nové vozy ihned k dodání", pokud si tam nevybereš, aspoň si uděláš přehled, co se dá koupit a za kolik.
|
|
|
Díky. Neupínám se na to, jen je to momentální příležitost a zajímá mne, jestli to je dobrej nebo špatnej nápad. S výbavou a motorem celkem souhlasím, spíš místo koní bych doplnil kW. Auto, které svižně reaguje na sešlápnutí plynu mi celkem vyhovuje. Z výbavy bych ještě docela ocelnil tempomat (budu-li jezdit těch 30k/rok, bude to převážně po dálnici), bez zbytku se docela dá žít.
Díky za podněty.
|
|
|
Myslíš 100kW? Možná, dnešní auta jsou trošku těžší. Já mám 100 benzínových koní v 11 let starém autě a docela mi to vyhovuje, pokud jedu sám, 100 koní stačí i na rychlejší jízdu a předjíždění, samozřejmě, když se to naloží po střechu, je to znát (i zapnutá klima je poznat).
|
|
|
I když s oktávkou jezdil otec, stejně nevíte, jestli údržbu v servisu opravdu prováděli, jestli měnili olej (často to totiž naúčtují, ale nedělají, zvlášť u firemních aut). Motory TDI taky mají předepsanou výměnu oleje v příliš dlouhých intervalech (nevím přesně, jak který motor, ale klidně i 30 tis. km), takže i když se olej opravdu měnil, stejně se měnil málo často. Super marketing, že neměníte tak často, ale druhému majiteli se to může vymstít.
O poruchách motoru 2,0 TDI se na internetu taky napsalo dost.
Pro vaše účely bych si za ty peníze koupil větší silnější benzín s jasnou servisní historií u autorizovaného prodejce v Německu, kde máte větší jistotu, že se servis opravdu prováděl. Pokud později budete muset dojíždět za prací, můžete auto přestavět na LPG.
|
|
|
Díky za věcné poznámky. Osobně se domnívám, že smluvní autorizovaný servis Leaseplanu by si moc nedovolil na to kašlat, protože riziko, že přijdou o takový kšeft, jako je spolupráce s Leaseplanem by bylo ekonomicky dost zásadní. Jinak je to ale samozřejmě otázka, o které jsem přemýšlel. To samé o 2.0 TDI PD, není to zrovna nejlepší motor na trhu.
|
|
|
O vyviklaných vstřikovačích u 2.0 TDi (nejen u něj) se tak nějak ví. Horší je to ale u verze s vyvažovacími hřídeli (byly dvě verze, s vyvažovačkami a bez nich a nejsem si jist, která se do Vochcáfky dávala), která má mizerně vymyšlené čerpadlo oleje a aniž by se rozsvítila kontrolka mazání kvůli nízkému tlaku, tak se motor zadře. Proto se doporučuje při koupi 2.0 TDi s vyvažovačkami rovnou vyměnit i čerpadlo oleje. O tom, že vzít motor s DPF je kravina se snad ani nemusím na tomto foru zmiňovat. Nestálo by za to se poohlédnout po benzínu? Ale předem varuji před TSi, to je taky pekáč. Jeho problémy jsou také dost známé (a to nemluvím jen o poddimenzovaných rozvodech a "hotfixu" VW Group, alias plastovému nosu na krytu rozvodů, aby nepřeskočil) Raději sáhnout po ověřené atmosféře.
Já už se také z dieselové mánie vymanil, svůj ropák časem prodám a seženu ten samý model s V6...
|
|
|
To asi nedovolil, ale pokud nemate konkretni auto a cloveka, ktery ho dostal s 0km tak bych auto od leasingovky nekoupil ani nahodou. Ojebavani bezne udrzby nebude urcite problem cislo jedna, ale spise to, ze lide s tim jezdi jako prasata. Ten letity vtip o nejlepsim aute - sluzebnim, stale plati. Proto taky je pojisteni Leaseplanu a podobnych firem v drtive vetsine pripadu pro pojistovny ztratove a prehazuji si je jako horky brambor, podle toho v jake pojistovne je novy reditel a potrebuje nahonit objem - tak upise leaseplan za 150mega.
|
|
|
Jen doplním, že u té oktávie mě lákal především ten pohon všech kol (chalupa na horách, kde se to v zimě hodí). Ale asi budu muset slevit :).
|
|
|
Budeš s sebou vozit cca 200 (?) kg navíc jen proto, že jednou za čas pojedeš na hory, já mám jen pohon předních kol, na horách jsem byl a nikde nezapad a to bylo sněhu dost, dokonce tak trochu kalamita. Ani jsem nepotřeboval řetězy. Navíc 4x4 v oktávce prej ani není pravej pohon 4x4, prostě na subaru to nemá.
|
|
|
Rozumny pohon 4x4 meni i charakteristiku auta v zatackach, umoznuje hladsi a ostrejsi rozjezdy apod., takze se klidne muze najit nekdo, komu vyhovuje tu zatez navic s sebou vozit.
|
|
|
Ale to asi nebude oktávka s haldexem, ne?
|
|
|
Nikdy jsem v tom neseděl, ale podle referencí z druhé ruky mám za to, že haldex je vždy a za libovolných podmínek lepší nemít než mít :)
|
|
|
Zalezi na tom ze z akeho hladiska sa na to divate. Ked beriete do uvahy vyssiu spotrebu danu vyssou hmotnostou a jazdnymi odpormi, tak urcite. Inak je na suchej ceste velmi tazke zbadat rozdiel v jazdnych vlastnostiach. Nemam to vsak cim podlozit, pretoze som este nemal moznost porovnat spravanie toho isteho modelu auta s Haldexom a bez na tom istom useku cesty a to aj napriek tomu ze som jazdil na viacerych autach (typicky od Forda) s haldexoidnym AWD aj bez. .
|
|
|
Jinak nelpím na novém autě, to vůbec ne. Jen ho chci koupit s tím, že vydrží dlouho. Nejspíš budu kupovat ještě větší bydlení a kupovat další auto bude na několik (dost) let asi nereálné. Proto chci něco, co mi prostě vydrží. Nechci si za 80 papírů koupit 10 let staré auto, do kterého budu nejspíš jen sypat peníze za opravy.
|
|
|
Pokud plán je, že to má léta vydržet bez větších servisních zásahů, tak nové je asi nejracionálnější volba. Jak jsi sám správně podotkl, koupit desetiletou ojetinu za 40k (desetiletá ojetina za 80k by byla nějaká stříbrná Octavia kombi 1.9 TDi 66 kW, sen to českých rodin, nebo nějaká podobná, investičně zcela nesmyslná záležitost) si může dovolit člověk, co podobně jako já provozuje auta v režimu levně koupit, pár let to udržovat ve stavu přiměřeně pozvolného chátrání, pak to prodat někomu ještě zoufalejšímu a opět levně koupit zase něco dalšího atd. Když někdo nemá čas ani náladu se autem nějak hlouběji zabývat, necítí potřebu auta "točit" systémem "tři roky a dost" a potřebuje, aby to především jezdilo, tak pro něj nové auto může být smysluplná investice zejména vezmu-li v úvahu prudce klesající pořizovací ceny kolikrát i poměrně solidních nových vozů (ne, fakt není řeč o Fabii).
|
|
|
Přesně....můj dojem je naprosto stejný.
|
|
|
Pohon všech kol měly obvykle v 90. letech téměř všechny verze evrospkých výrobců.
Auta s pohonem všech kol a drží pohromadě se dají koupit kolem 2000 Euro, což jest cca 75 000 Kč s dovozem a přihlášením.
http://veicoli.autoscout24.it/?atype=C&fuel=B&gear=M&pricefrom=500&kmto=175000&cy=I& ustate=N%2CU&eq=11%2C5#atype=C&fuel=B&pricefrom=500&kmto=175000&cy=I&gear=M&eq=11, 5&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1
Mým faovritem z hlediska spolehlivosti by bylo třeba toto:
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=234172449&asrc=st%7Csr
|
|
|
Nabyl jsem dojmu, že děláte dovoz, je tak? Máte někde nějaký kontakt?
|
|
|
Cau, pokud netrvas na wow factoru a hledas jenom workhorse na praci, doporucuji se pohlidnout po poslednich Octavii Tour 1.9 TDI 74 kW z roku 2010.
Na tipcars to filtruj prave pres tech 74kW vykonu.
Auto je to vychytane, bezproblemove, neznicitelne, da se koupit pod 200 s realnym najezdem kolem 50kkm.
Sam jednu takovou prodavam v ramci rodiny, do bazace by to byla skoda, fasuju sluzebak.
|
|
|
Jedná se předpokládám o vtip. Tím autem stejné specifikace jsem jednorázově najel cca 700 km a už nikdy víc. Jednalo se tehdy o "nové" auto, najeto mělo kolem 40 tis. km a to jen proto, že majitel opravdu hodně jezdil.
1. To auto neuvěřitelně řvalo. Fakt. Já jsem chvílema přemejšlel, jestli nesedím ve 40 let starém traktoru, nebo co to má sakra znamenat. Žádný tlumení od motoru, tam byl snad jen holej plech.
2. Nejelo to. Možná kdybych se vezl sám, věřím tomu, že bych měl lepší pocit. V momentě, kdy jsme jeli plně obsazeni (žádní špekouni, spíš naopak) s pár kabelkovými lehkými zavazadly v kufru, akcelerace byla podobná udýchanému cyklistovi. Předjíždění = hrůza. Na rovné prázdné dálnici jsem to dostal na tachometrových 150, víc to odmítalo jet a jen to zvyšovalo řev motoru.
3. Nejelo to ještě víc, když jsem zapnul klimatizaci. Následné rozjezdy do kopce se proměnily v horor, kdy už jsem rezignovaně přešel na zatahování ruční brzdy jak nějakej tydýt, protože při přidání plynu se cca 2 sekundy vůbec nic nedělo. Puštění spojky se tedy rovnalo okamžitému chcípnutí.
4. Brzdy byly fakt divný. Občas při zašlápnutí to divně vyvadlo a musel jsem se do toho opřít jak slon, abych vůbec zastavil na zamýšleném místě.
|
|
|
Také zdravím,
předesílám, nejsem odborník, pouze praktik vycházející ze zkušeností.
Souhlas s ostatními:
roční nájezd je určující, je to alfa a omega výběru auta, v tom musíte zkrátka mít jasno, jinak vystřelíte velmi pravděpodobně od boku.
Ale i tak, píšete že buď 10, anebo 30tkm á rok.
Nemoc tohoto automotonároda je posedlost naftou. Aby se Vám nějakým způsobem zaplatily a částečně snad i vrátily náklady na vyšší pořizovací cenu a pravidelnou údržbu musíte na naftě najet min. 35tkm, spíše 40+, to je hranice od které má vůbec smysl o naftě začít uvažovat, do té doby je to ekonomicky nesmysl.
Dále bych se zaobíral prostorem /říkáte rodina, to je ale velký pojem/, kolik pravidelně přepravujete lidí, jakou bagáž, neméně důležité jsou vzdálenosti a styl cestování?
Výbava /která je od nižší střední už skoro vždy postačující/, barva a podobně už jsou jen detaily, které pouze doladí výběr.
Ale musíte mít jasno v nájezdu, tedy tím i motorizaci, palivu a díky druhému odstavci i typu auta. Pak už lze jít na konkrétnější výběr.
ZAtím jste v plenkách a jakoukoli radu či doporučení bych považoval za preferenci zkušenosti jiného či přímo čiré diletantství. Vůbec buďte opatrný na doporučení jiných.
Málokdo má koule přiznat, že si koupil sračku, anebo jinak vyhodil peníze, proto pozor.
|
|
|
Kamarád kupoval před pár měsíci nové auto pro převoz dětí a psů (Peugeot 5008) a vzal rovnou i malou 206 pro sebe na ježdění do práce. Ta sloužila právě jako předváděčka a dostal na to zajímavou slevu, mám dojem, že i první servis zdarma, když tam nechá ten polep. Ono vůbec dostali prima slevy, protože, jak jim řekla ta paní z autosalonu, "já Vám to auto prostě chci prodat :)
|
|
|
Nemůžu si to odpustit, první servis zdarma mi přijde jako první splátka zdarma. Byť chápu, že i to jsou ušetřené peníze.
|
|
|
já Vám to auto prostě chci prodat
To se učí tuším v prvních pěti minutách kurzu, ne?
Zajímavý je spíš přístup:"Já Vám to prostě nechci prodat."
(Například podle Black Books.)
|
|
|
nové auto ztratí na ceně hned, jak s ním vyjedu z krámu
K tomuhle často používanému argumentu asi takhle. Pokud znám lidi, kteří peníze opravdu reálně mají, tak nikdo se neštve s výběrem ojetého auta. Samozřejmě je dosti nutné rozlišovat tuto skupinu od skupiny, která si na to pouze hraje, tam jsem výše uvedený argument slyšel často.
|
|
|
"cena ojeteho auta" = "cena noveho" * exp(-lamba*t)
lamba=ln(2)/"T12"
T12 ... je "polocas rozpadu ceny auta" :-)
t ... stari auta
U Skodovky je T12 cca 3.5 roku u Toyoty nebo Subaru i pres 4 roky.
Jinymi slovy - cena aut klesa se starim exponencielne a "polocas rozpadu ceny" udava, za jakou dobu klesne cena na 1/2 puvodni castky.
Zkuste si to overit na cenach v bazarech. Funguje to velmi dobre! :-)
|
|
|
ehm, pardon ... "lamba = lambda" ... nejak uz neumim psat :-/
|
|
|
Samozřejmě lze aplikovat i vědecký přístup, ale pokud bys to chtěl řešit bilačně z pohledu majitele, tak je nutné započítat i hodinovou sazbu za tvé nervy/čas/ztracené příležitosti při řešení závad nespotřebního charakteru.
|
|
|
To mas absolutni pravdu. Tyhle naklady samozrejme v tom vzorci nejsou. I kdyz...
Je na tom krasne videt, ze trh precijen funguje. Cim je auto spolehlivejsi, tim ma ten polocas rozpadu ceny delsi (=tim lip drzi cenu), protoze lide ocekavaji, ze do takovych aut budou investovat mene penez a nervu.
|
|
|
Cim je auto spolehlivejsi, tim ma ten polocas rozpadu ceny delsi (=tim lip drzi cenu), protoze lide ocekavaji, ze do takovych aut budou investovat mene penez a nervu.
To souhlasí, ale spíše to vyjadřuje očekávání, jinak se vozidla koncernu nemohla prodávat za takové ceny..
|
|
|
Co se tyka Hyundai, tak chcete-li mrknout na relativne slusny ojetiny nabizene primo pod hlavickou importera, zkuste web ibest.cz (pozor na uvedenou cenu, nekdy je s, nekdy bez dph).
Nedavno jsem vybiral vuz, cenovy strop 300k. Vybiral jsem fakt dlouho. Abych to zkratil a nepsal clanek do komentare, naprosto nejlepsim pomerem cena/vybava mi vychazely Hyundai a Kia, z duvodu znamosti jsem sel do prvne zmineneho.
Vyzkousel jsem i20, ix20, i30 a pres zminenou znamost i i30 v kombi a i40, ruznych vybav a motorizaci, ikdyz jsem mel jasno, ze kombi nechci, i40 se do myho rozpoctu nevejde a o minivozitko jako i20 nemam zajem.
Nakonec jsem tedy skoncil u i30 hatchback, zatim jsem s tim zcela spokojen (nebylo problem vysockovat slevu 65k), koupil bych znovu. Vzhledem k tomu, ze mi jeden dealer nabizel skladovou i30 kombi za cca 280 tisic, v metle s paketem komfort (to neni zas takovej megasocial), nevim, proc byste to mel mit "za 300 k v holatku".
|
|
Ty články většinou řeší nákup dražší ojetiny, ale otázka z opačného spektra: Jak vidíte pravděpodobnost, že půjde sehnat alespoň tak nějak provozuschopné auto v té úplně nejlevnější kategorii (tzn. řádově jednotky tisíc)?
Shodou okolností jsem byl s takovým dotazem konfrontován a postoj ať si našetří víc peněz nevím, jestli prosadím.
|
|
|
Tady je to hodně o příležitosti. Jednotky tisíc už jsou na nákup použitelného auta fakt málo, to je i u poměrně starého auta prakticky cena dílů, nicméně už se mi několikrát podařilo, že jsem za cenu řádově 10 až 15 tisíc koupil auto, které jsem pak v uspokojivě provozuschopném stavu s celkem minimálními náklady udržoval další dva tři roky (typicky jako soumara na tahání pytlů s cementem na stavbu, případně jako druhé auto "na takové to domácí ježdění" za roh do Tesca). O následném prodeji už u něčeho takového zpravidla nemůže být řeči a já ho taky většinou někomu daroval, ale svoji práci za ty prachy odvedlo.
|
|
|
jsem koupil peugeota 306 za 3000,troch povaril a rok uz jezdim
|
|
|
Zalezi, co od toho clovek ocekava.
Ja kupoval pred nejakyma 6 rokama auto za 15k, z bazaru. Potreboval jsem to predevsim na "hrubou praci" , tedy nalozit to plny pocitacu a ty nekam odvezt, ci podobne veci. Take na jezdeni po schuzkach po Praze.
Auto pri nakupu melo poskozeny dvere u ridice - nesly jednoduse zavrit, kdyz jsem je zaviral, musely se "nadzvednout" a pak se to normalne zavrelo.
Plus tomu casem upadla hadice od chladice, takze se to muselo cely vymenit, cena cca 3 tisice i s praci.
Za tu investici jsem s tim rok jezdil, odtahal mraky materialu, zaplatilo se mi to za par tydnu a proste jsem neresil, co bude - rikal jsem si, ze az se to totalne posere, "hodim to ze skaly".
Po nejakem pulroce se zacaly ozyvat pri pridani plynu takove zvlastni rany, casem se to horsilo...az nekde po roce upadl motor a zustal lezet na silnici.
Tak jsem auto odtahl stranou ze silnice a venoval jsem ho za prepis nejakemu automechanikovi, at si s tim dela, co chce.
Pokud nekdo potrebuje neco podobneho, potom neni problem i dneska sehnat auto klidne za 10k, v podobnem stavu.
Pokud si ale nekdo mysli, ze koupi za 10-20k auto, co bude jeste 10 let jezdit, obavam se, ze to neni prilis realne.
Mimochodem, co je zajimave - to auto, kdyz jsem kupoval, melo temer nove udelanou technickou :-)))
|
|
|
"Mimochodem, co je zajimave - to auto, kdyz jsem kupoval, melo temer nove udelanou technickou"
To je v bazaru celkem normálka.
Alespoň bazary podle mě mají někoho, kdo jim naseká STK na běžícím páse na cokoliv budou chtít a jednak nová technická má psychologický efekt a jednak by při STK mohl vyplavat nějaký problém, takže ani není v zájmu bazaru, aby tam v dohledné době jezdilo.
|
|
|
Ono mít čerstvou STK u takového auta je výhodné v tom, že člověk má čas vychytat ty nejhorší mouchy a přitom jezdit, aniž by ho buzerovali ploskolebí tupouni u dopravky. Zkrátka, může se nadechnout před totální opravou / hozením ze skály :-).
|
|
|
Tohle není zajímavé, ale naopak běžné. Často to auto dokonce získá ze dne na den technickou, aniž by opustilo svoje místo v bazaru.
|
|
|
Vždycky, když trochu hledáte, se najde nějaký favorit ze stodoly.
V téhle kategorii máte v zásadě tři možnosti:
1) Koupit škodovku - favorit, felicii,stodvacítku, možná starou ochcávku.
Tady bych doporučil asi to čtvrté vynechat, protože rozdíl v ceně dílů je už znát. Všechno budou s největší pravděpodobností vraky, ale pokud sežene nějakej slušnější kousek, tak vyměnit základní věci - olej, filtry, destičky, řemen, náplně, tlumiče a možná kus výfuku, pořád jste v tom způsobem opravy s knížkou o felicích od grady za pár tisíc, odhadem ne víc než šest, pokud netrváte na tom, aby bylo všechno originál škoda. Dílů jsou také plné vrákáče a drtivou část prací na autě udělá i polodebil s papírama na hlavu.
Level: Začátečník, Amatér, Laik
2) Koupit evropské, nebo americké auto (vyráběné stejně v evropě). Na trhu jich je jak sraček. Některých modelů je tolik, že minimálně o vrakové součástky není nouze. Většinou ani o ty nové. Proti první možnosti je tu větší výběr motorizace, výkonu, výbavy a kvality. O to dražší je však servis, spousta závad se objevuje celkem složitě, jestli vůbec na ně člověk přijde. Často i bývá problém, že spoustu oprav neudělá člověk na koleně a auto za pár tisíc tak může na servise být přeplaceno až mnohonásobně. Volil bych jedině profláknutější modely, kde se dá všelicos sehnat a které mají svoje internetové komunity, kde se případně všechno dozvíte. Narozdíl od první kategorie se tu dají sehnat za nějaký drobný peníz i modely, se kterými na první pohled nebudete vypadat, že máte hluboko do kapsy.
Level: Pokročilý, Poloprofesionál, Automechanik
3) Pustit se do exotických vod různých asijských značek a různých dalších šílenství. Relativně v pohodě je ještě nějaká ta mazda, kterých je hafo, nebo možná subaru, tam to taky ještě jde. Veskrze se ale bavíme o autech, která vypadají divně, chovají se divně a mají divné poruchy, které stojí divně hodně peněz za opravu. Někdy se díly nedají sehnat vůbec, někdy s vypětím sil a někdy jen za peníze daleko převyšující hodnotu vozidla. Někdy je průser i jednoduchá karosářská práce. Některé technické detaily bývají řešeny tak šíleně, že to nechápe ani jejich tvůrce. Někdy ale nabízí velmi zajímavé výkony a jízdní vlastnosti, takové subaru třeba výborný náhon všech kol. Jako nováček bych se tomu ale rozhodně vyhnul.
Level: Profi, Masochista, Neví co z penězma.
Do různých terénních, užitkových, nebo sportovních vozidel se pouštět nebudu, to už chce spíš samostatný článek.
|
|
|
Ty asijské značky jsi vzal nějak šmahem, třeba Honda vyrábí taky většinu toho co se tu prodává v Evropě (UK, levnější modely typu City v Turecku), s díly problémy nejsou a i po konstrukční stránce jsou spíš jednodušší (nástup pokročilejších palubních počítačů, řídících jednotek apod. měl proti evropským koncernům pár let zpoždění).
|
|
|
Kdyz zacal stary Favorit definitivne davat sbohem, pozadavek na nove auto od manzelky znel: cena ne moc pres 100 a klimatizace. Vysledkem byla 8 let stara Primera P11 2.0 ktera mi slouzi dodnes. Tohle auto je sice japonskeho puvodu ale vyrabene v UK. Nahradni dily byly az na lonske brzdy na vsech kolech vlastne jenom spotrebak, obcas jsem nechal opravit lak po vetsich skrabancich. Manzelka nejdrive rikala, ze je to velky auto, ale stacila jedna dovolena a zmenila nazor.
Takze ne kazdy asiat je pofiderni srot, do japonskych aut bych se asi moc jit nebal.
Jo a poznamka na zaver: auto melo stoceny tachometr diky chybe autorizovaneho servisu na coz me v bazaru okamzite upozornili.
|
|
|
P11 2.0 byla vyborne auto, mel jsem ji s CVT cca 3 roky. Jedina vazna zavada byla vymena motoru, protoze se mi v nem pri 150km/h na D1 rozsypal retez a tudiz potkaly ventily. V servise na to cumeli jak puci, ze pry jsou ty retezy bezudrzbove, ze se nemeni, atd... Ale opraveno, a casem prodano kamaradovi, ktery znal kompletni historii, a jezdi s ni dodnes (cca 280 tkm). Akorat zamaznul kvetouci blatniky.
|
|
|
|
Jednou za čas se mi tu vždy objeví nějaký vrak co vykoupím skoro grátis. Zrovna minule Primera 1.6 SLX. Prodával jsem ji za 2.000,- Kč asi před půl rokem a co vím tak pořád ještě jezdí :-)
Za 5 tis. se už dá sehnat horší Felicie nebo nějaká hujda francouzské provenience.
|
|
Připomínám své doporučení, které už jsem k nějakému podobnému článku psal:
Jestli máte kamaráda v pojišťovně nebo na policii, udělejte si z něj přítele na telefonu. Větší nehoda může být zamaskovaná, ale bude o ní existovat záznam na policii a v databázi, kterou sdílejí pojišťovny.
Jinak rada "pokud se vám něco nezdá, jděte od toho" je použitá jen v té dražší kategorii ojetin, kde je alternativou nové auto.
Na těch levnějších (a pro hodně lidí třeba 60-100 tisíc není málo peněz) bude něco divného vždycky a když nic nenajdete, nejspíš jen špatně hledáte. Takže můžete hledat do konce života.
|
|
|
To nemusí být úplně pravda, že se toto dá použít jen u aut, kde je ekvivalent i nové. Ale je rozdíl, jestli se člověku nebude líbit to, že to má vyměněné boční sklo (ale dveře dle zkušeného oka blbě slícované nebyly a auto není po laku nebo celolaku) a je rozdíl, jestli bude slyšet klepání ze spodku motoru (po bližším ohledání) a bazar/původní majitel bude tvrdit, že je "jen" volnější některý hydroštel a spraví to hustší olej (byl by debil, kdyby to tvrdil, ale kolouškovi je možné nakecat cokoli, aby tomu věřil, jak jsem zatím poznal, zvlášť, když jede kupovat ženská, co se jí líbí barva, ale jinak tomu nerozumí a vezme si s sebou podobného kolegu nebo otce s podobným povědomím o problematice aut. A že to není nic neobvyklého. To je teda jen tak pro příklad.
|
|
|
Diky za radu s pritelem na telefonu.
Rada jdete od toho je dobra - kupoval jsem auto minuly rok na jare a rekl bych, ze i kdyz me to stalo cas/penize/nervy
(ten pocit, ze se mi to libi, jen 1) ta spara je nejaka divna, 2) jak to, ze je struska v motorovem prostoru (kdo tam co svaroval), 3) to auto ale vypada nejak celkove pomackane, 4) proc je to plastove zrcatko tak divne prestrikane, 5) to nasere, kdyz se to bazarnikovi nepovede nastartovat, 6) na nebouranem autu je zadni sklo menene...)
Vzdycky jsem sel od toho. Nerikam, ze jsem koupil kdovijak vyhodne, ale rok s tim jezdim (cca 20Kkm) a nic se jeste nepokazilo.Jit od toho, kdyz je vam neco podezrele je to jedine, co jako zakaznik muzete udelat - pokud tomu nerozumite a nemate velmi jasnou predstavu, co se vam nezda, cim to je a kolik bude stat oprava.
Chybou je nechat se tlacit a spechat na koupi (vim, ze nekdy je proste nove auto potreba rychle) Ja hledal cca 2-3 mesice.
|
|
U nového auta bych doporučil vzít kalkulačku a spočítat...
Šmarjá :(((
U libovolného auta bych doporučil vzít aspoň ty rudimentární zbytky ohledů vůči ostatním. Což saze vylučuje tak nějak zřejmě a na první pohled.
|
|
|
Takže si koupit šlapadlo, protože zážehové auto "sazuje" taky i když ve velmi malé míře. :)
|
|
|
Jistě, pokud si vůbec nejsem jist, zda auto chci, a rozhoduji se zda ano nebo ne, pak toto je jednoznačně argument proti.
Já ale v kontextu článku, u nějž běží diskuse, považoval za implicitně samozřejmé, že tato otázka dávno rozřešena je, a že jiné argumenty pro ten z prvého odstavce zásadně převážily. Nyní již neřešíme "zda", nýbrž "jaké"; a tady by ty argumenty pro naftu musely být ukrutně silné*, aby se mohly prosadit proti té spoustě sazí.
___
* Někdy tak silné jsou, to naprosto nezpochybňuji -- např. u expediční 4x4 typicky ano. Také u traktoru na pole apod. Ale je takových případů opravdu hodně, hodně málo.
|
|
|
Nezapomínej na lokomotivy a nákladní lodě :-)
|
|
|
Tak, to byla spíš vtipná (i když, odstupem času asi ne moc) vsuvka. :)
|
|
|
Tak, to byla spíš vtipná (i když, odstupem času asi ne moc) vsuvka. :)
|
|
|
Vsuvka je tam dobrá, ale měla být ještě explicitně doplněná (i když to v článku dál zaznělo), že nestačí vynásobit cenu litru nafty a benzínu, ale započítat i koeficient předpokládaného vys*ání dieselového motoru. Na starém opravy součástek, které třeba atmosférický benzín ani nemá, na novém třeba DPF s omezenou životnosti (který opět atmosférický benzín nemá ;))
|
|
|
No vida. Mohu se otázat, které argumenty pro expediční 4x4 by byly ukrutně silné? Samozřejmě všechno v dobrém...
Mě napadá menší spotřeba, i u 200 litrových nádrží může nastat problém a těžko s sebou povezu 2 barely navíc.
Jinak mi přijde, že další argumenty už jsou spíše kosmetické a rozhodně ne ukrutně silné. Ještě si tak dokážu představit V8 diesel atmosféru od Toyoty, možná V6 od Nissanu, ale jinak řešit byť jen turbodmychadlo (a že s mohu vzít náhradní) mi přijde jako značný problém.
|
|
|
Primárně ta spotřeba, resp. dojezd na plnou. Také je leckde nafta dostupnější než benzin; opak platí málokde, protože na naftu jezdí těžká technika, a ta se vyskytuje víceméně všude.<p>
Slušně udělaný atmosférický diesel -- spíše bych ale pro něj šel do GM než k Japoncům -- vydrží možná víc, než odpovídající benzinový motor. Rozhodně přinejmenším stejně. Turbo samozřejmě nebrat!<p>
Méně silný, ale v některých případech také ne úplně zanedbatelný argument může být to, že nafta nebouchá, a to ani v blbém kanystru z blbého plastu apod.
|
|
|
Taky bych uvedl, ze chrochtadlo lip snasi brodeni ;-)
|
|
|
Já uvažoval, zda se o tom zmínit, ale nakonec jsem usoudil, že to nemá smysl.
Protože: proti karbusu určitě a moc; ale proti benzinové stříkačce už je to celkem jedno. A karbus už dnes v podstatě nepotkáte...
Jasně, ještě je otázka, kde je sání (společný problém pro oba) a kde je rozdělovač/cívky (ale to už není problém dát nahoru...)
Možná je můj pohled ale ovlivněn tím, že Range Rover by mohl klidně a bezpečně brodit o metr hloub, kdyby neměl všechny řídicí počítače úplně blbě umístěné na podlahu :P
|
|
|
Urcite, u nekterych benzinaku, myslim treba Explorer nebo Expedition (ted nevim jiste) stacilo osetrit nejakym silikonovym olejem nebo necim podobnym a snasely brodeni dobre, u jinych aut stacilo projet hlubsi louzi, voda vystrikla kam nemela a byl problem.
U RR nejde, podobne jako u D2, presunout jednotky napr. alespon nad nohy spolujezdce?
|
|
Vim, ze pro spoustu lidi to je scifi, ale doporucoval bych (umozni-li to bazar) sebou vzit diagnostiku. Pokud se nebavime o dealerskych nastrojich ale tech aftermarket: I laik si muze pujcit od znameho nejaky software, naucit se s nim na typove vyhlidnutem aute co a jak zmacknout a jak si vypsat pamet' zavad. Je to rychle, da se tu udelat za par minut na kazdem aute a velmi casto (dovolil bych si rict ze u vetsiny aut) vyplavou po zkusebni jizde ruzne zavady. Pro laika da diagnostika moderniho auta mnohem lepsi obrazek o stavu ruznych komponent nez ruzne subjektivni vjemy ("netahne", "hluci" apod.).
Laik nemuze vedet, jestli chyba lambda sondy je zpusobena tim, ze s autem se nekdo neumel rozjizdet, nebo skutecne nefunguje. Ale je to exaktni udaj, ktery jde pretlumocit nekomu kdo veci rozumi a umi alespon poradit. Rozhodne lepsi nez se ptat, zda ma koupit auto na zaklade nejakych subjektivnich vjemu. I hloupa OBD2 ctecka za par korun muze usetrit v budoucnu tisice na opravach (nediagnostikujete-li s ni ovsem treba Fabii, do kterych se montovaly jednotky, ktere i bez motoru - na stole - hlasily pres emisni diagnostiku 0 chyb ;-) ).
|
|
|
A nebo to dá kolouškovi pocit, že má diag, rozumí jí a je všechno cajk, nemůže koupit kepla...
Když pak diagnostikuje např. závadu regulace lambda, tak jsem zvědav, jak to pobere, jestli je to v háji lambda sonda/y, vstřik, aj.
A u mnoha jiných závad... Na druhou stranu, když pak auto občas startuje, občas nestartuje a diag mu vyhodí jako přechodnou závadu snímač otáček, nemusí být vždy problém ve snímači otáček, ale může se třeba celej den vrtat v kabelovém svazku, aby našel ten porušený.
Diagnostika je dobrý sluha, ale zlý pán. Tzn. dokáže zúžit okruh hledání závady, ale NIKDY na ni neukáže přímo. Nebo se sakra velkým štěstím. Daleko větší vypovídací hodnotu mají live hodnoty motoru a i s těmi se musí velmi, velmi opatrně pracovat, jinak je riziko napadení auta kutilem, co všechno povyměňoval a přesto se to stále sere, dost vysoké.
|
|
|
S tim naprosto souhlasim, ovsem kdyz tam vidim treba tu lambdu, tak jsou zhruba tyto moznosti:
- vadna lambda
- spatne spalovani (nefunkcni civka/svicka/vn kabely/etc)
- auto bylo provozovano v rezimu, ktery neni uplne OK
- vadny cat
- vadna ridici jednotka
- kabelaz ...
- cokoliv jineho ;-)
V tom okamziku uz po porade s nekym zkusenym na zaklade listingu DTC vim v jakem cenovem rozpeti bude oprava (od-do) a mohu se rozhodovat. Neni to subjektivni pocit, ze skube/kouri/"netahne" apod. A popravde jako kupujiciho mne spis bude zajimat jestli tam nejake zavady jsou, nez co presne nefunguje (bazarnikovi to auto nepujdu opravit).
Rekl bych, ze tak dobra pulka aut v bazarech ma v sobe zavady, o kterych se kupujici dozvi az provozem (pri prodeji "nic nesviti" ;-) ).
|
|
|
To rozpětí od-do je stejně k ničemu, to je jako kdyby diag vůbec nedělal, to neznalému řekne i automechanik (teda alespoň někteří), že to může být svíčka (sada lepších za cca 700 Kč) až po ECU za 20 klacků i s naprogramováním nebo pokud to jen škube, tak třeba torzní silentblok motoru za pakatel (což ten se teda dá zkontrolovat, ale to jen pro příklad).
A pod "cokoli jiného" se taky dá schovat cokoli. ;). PC diagnostiku bych doporučil nechat odborníkům, kolouškovi toho stejně moc neřekne, nebo spíš vystraší. Dobrý automechanik, resp. člověk, co o autech něco ví (což spoustu automechaniků taky není), zjistí závadu i bez PC. Na bazarníka se člověk může vybodnout, to je jasné, že mu to nikdo nepůjde opravit, ale pro lepší odhad, jestli se to auto vyplatí nebo nevyplatí, je lepší znát příčinu problému a podle toho se rozhodnout.
Ale je pravda, že já jsem celkově odpůrcem PC diagnostiky v tom smyslu, v jakém se dnes bere a používá. Většina automechaniků ji právě bere tak, že PC diagnostika ukáže na ten přesný problém a když ne, tak vymění rovnou všechno bez dalšího zjišťování závady (další diagnostiky problému) a zákazník se pak posere z ceny, která je obvykle o kurevsky dost vyšší, než když automechanik zvedne prdel od počítače a bude se poctivěji věnovat té skutečné diagnostice (hledat závadu).
|
|
|
U minulého článku o ojetinách někdo varoval, že různé lamy s diagnostikou umí auto i pokurvit a pokud mají bazarníci zdravý rozum, neměli by je k tomu ve svém vlastním zájmu pouštět. Ještě tak autorizovaný servis.
|
|
|
S tim souhlasim ... ovsem nekde evidentne zakazniky na auta pousti (dokonce bez dozoru). Spravne by to melo byt myslim tak, ze bazarnik diagnostiku bude mit a zakaznikovi ji po zkusebni jizde predvede na aute nazivo.
Ja bych tedy auto bez projeti diagnostikou asi nekupoval. Uznavam ale, ze jsem v trosku jine situaci nez vetsina lidi z ulice (a jsou bazary, zejmena ty dva tripismenne, kde bych asi take nebyl uspesny - soudim alespon podle toho jake byly potize, kdyz jsme tam delali nejakou praci s diagnostikou - auta nam poskytli jen dle vlastniho vyberu: jedno jedine auto "mimo" plan se hned ukazalo jako stocene).
|
|
|
Pokud je někdo lama, dokáže zlikvidovat i jinak, než PCdiag. Je ale pravda, že pokud lama koupí nějakou černotu PCdiag (typicky např. Lexia/PP/Diagbox s interface za 3000 na DX nebo tak), tak se dost dobře může stát, že při blbém zmáčknutí z BSi nebo ECU udělá těžítko na stůl.
Originální programy PCdiag obvykle mají i přístup na server automobilky a zkrz to se stahují aktualizace map ŘJ. Černoty samozřejmě nelze k tomuto serveru buď připojit, nebo se nestáhne celá aktualizace, což už je ale stejně problém, protože ŘJ už je "vymazaná", resp. připravená na flashnutí. Pak je to na jinou, která stojí od 10 - 40 tisíc Kč u běžných aut bez naprogramování (do servisu obvykle dorazí tzv. prázdná a je třeba ji zkonfigurovat s daným vozem). Takto je to alespoň u PSA, předpokládám, že jinde je to minimálně podobné.
U originální PCdiag je třeba si dávat pozor, na co kliknout, u černoty to platí dvojnásob a lama si s tímhle obvykle neláme hlavu, jelikož tomu nerozumí.
Různé čtečky paměti závad a spol. je něco trochu jiného, ale skrz ty nelze třeba obvykle číst live data (nebo jen velmi omezeně), nebo zkoušet akční členy, tedy je v podstatě k ničemu.
|
|
|
PP/Lexia se pokud vim prodava uz za nejakych $60, ale to jen tak na okraj.
Pokud jde o flashovani, to se snad ani zadnemu deb*lovi nemuze podarit pokud jen trosku bude cist. Ja sam mam problem primet dealerskou diagnostiku aby flashovala to co potrebuju :-). Navic .. neznam diagnostiku, ktera by zacala flashovat pred tim, nez ma validni flash image. A nakonec: naprosta vetsina ridicich jednotek je "nezboritelna", tedy zustane v bootloaderu i pokud ji jen smazete a dalsi pokus muzete udelat treba dalsi den. VW ma dokonce ulozeny partnumber ECU v EEPROM, takze i "prazdna" jednotka vraci stale validni identifikaci, aby SW vedel co do ni nahrat. VASxxxx/ODIS umi jednotku ozivit.
Ano, jsou vyjimky: Treba Iveco EDC16/EDC7 se da kompetne zborit. Stejne tak nektere VW EDC16 (zalezi na obsahu SGO souboru) a pripadne jakekoliv jine ridici jednotky, kde se flashuje i bootloader. Obecne je ale snaha automobilek se tomu vyhybat. A i tak, flash toho bootloaderu trva tak kratkou dobu, ze prerusit jej chce hodne pokusu.
To bych spis videl realne, ze kupujici spusti treba nejaky akcni clen, ktery neni zahodno spoustet, nebo spusti nejakou kodovaci operaci (bezne se obcas vyskytuji zakaznici, kteri v diagnostice proklikaji vsechno a potom se divi, ze jim sviti palubka jako vanocni stromecek).
|
|
|
To by se pak až člověk divil, co do autorizovaného servisu PSA "jezdí" aut (nebo spíš je odvezeno na podvalu), kde si lamy koupily diagbox a auto jim nestartuje, protože je mrtvá BSI jednotka (hlavně teda na Peugeot foru je takových lidí taky pár a když si člověk pročte ty diskuse, tak se kolikrát i diví, co za lidi si tu diag koupí a na jaké chujoviny se ptá.
Je ale pravda, že jsem se taky setkal asi se dvěma černými interface k PP/Lexia/diagbox, které z ničeho nic vysadily a bylo to některým spáleným mikroprocesorem v interface. To když se dělá nějaký zásah v ŘJ a tohle se stane, to je taky asi na pápá pro ŘJ.
Každopádně, u tohoto druhu software bych se nedivil nějaké "fičuře" ze strany automobilky "omezit" černoty, protože černé interface jí samozřejmě dost kazí kšefty. Když si někdo místo 500 - 1000 Kč za každou PCdiag u dealera lama koupí černý interface, kde může konfigurovat různá komfortní nastavení (např. když si do auta někdo nacpe tempomat, tak si ho povolit v ŘJ, hrát si s automatickým zapínáním světel, ty testy akčních členů aj., což s uniPCdiag jaksi nejde), tak se to automobilce asi moc nelíbí. Nehledě na "duševní" vlastnictví. Samozřejmě, ze strany autorizovaného servisu jsem ještě neviděl, aby někdo zmrtvil jakoukoli ŘJ, to jsou vyškolení zaměstnanci a vědí, ze strany lam jsem jich něco málo viděl.
|
|
Článek fajn, ale zcela upřímně. Všechny vozy co jsem kdy kupoval, by byly z pohledu autora nepřijtelné a i jsem se zachoval jako dle autora neexistující 1%. 1. Kupoval jsem nafťáka s 300.000km na hrubu, 400km od baráku a s "vážnou vadou"-turbo nedávalo(křivé svody), za flašku fernetu přebroušené a auto jezdilo dalších cca 250.000km-nejlepší auto co jsem kdy měl-nutné opravy za 250tkm 1x uhlíky alt. 1x startér a 1x destičky + pneu a olej-nic jiného-Mitsubishi space wagon 2,0TD. 2. 3 roky staré, 160.000 najeto-common rail z protiúčtu. Jen jsem si ho nechal nastartovat, ani jsem si nedal zkušební jízdu-měl jsem 100% výpis historie. Za 60.000km za rok provozu (do totální nehody) 1x kotouče a desky-Honda civic 7.g 1,7i-ctdi. 3.Potřebovali jsme něco většího, než space wagona a jel jsem na espace 300km tam, abych to prohlásil za křáp a jel domu, tak jsem si našel prvnvní mitsu space wagon 2,4GDI(benzin, přímovstřik) poslední generace a už za tmy ho jel koupit. Slouží 4 rokem(20tkm/rok) bez závad. A ještě k posouzení nájezdu podle oťukání kapoty se rozhodně nedá přistupovt jako k něčemu zásadnímu. Na současné hondě civic 8.g, kterou jsem kupoval z rodiny byl celá kapota a blatníky obitá jak prase již při 80.000km. Také je pravda, že jsem vždy šel po konkrétním autě-značka/model/motorizace a asi největší "průšvih" byla mazda 626 za 60.000, u které jsem musel v průběhu 80.000km zainvestovat 10.000,- do brzd. Tak buď jsem klikř, nebo nevim :-)
Tímto rozhodně nemíním celý článek zpochybňovat, jen se tím snažím ukázat, že prostě neexistuje univerzálně platná rada co koupit a co ne.
|
|
Kolega nedávno kupoval v 3A ojeté auto, Golfa z r. 2012. Nemůžu se vyjádřit k technické stránce věci, protože jí v podstatě nerozumím, ale pokud jde o smlouvu, musím říct, že k mému překvapení byla asi na dvě stránky, jasná, stručná a bez nějakých záludností. Víceméně dobrý dojem si 3A pokazili jen tím, že do předávacího protokolu k vozidlu nepravdivě uvedli takové ty tradiční drobné detaily jako poškrábaná a promáčklá karoserie, rez, únik oleje a brzdové kapaliny a podobně. Po menší debatě ale všechny tyto věci vyškrtali.
|
|
|
Tak tady bych se v první řadě zamyslel nad tím, proč někdo 1 rok staré auto prodává.
|
|
|
Nevím, a v podstatě to ani nebyl můj problém...kolega je cizinec a já jsem byl přizvaný jen k papírování. Údajně to ale měl být vrácený leasing-prodávajícím byla de iure Mototechna, ne 3A.
|
|
Nejak jsem prestal cist v odstavci o znacce auta. Pro me je znacka naprosto zasadni a v autech ruznych znacek jsou propastne rozdily a to predevsim v charakteru, kvalite vyroby a spolehlivosti. Myslim, ze vyber konretni znacky a modelu je to prvni a nejdulezitejsi rozhodnuti. Mozna je to tim, ze neberu auto jako kus plechu nebo predmet kseftovani jako autor.
|
|
Já jsem velice spokojena s nákupem autí v autobazaru aaa- mají tam obrovský výběr aut, takže jsem nechala si poradit kamarádem a přivedla jsem si sebou tedy vlastního mechanika kamaráda, auto nechal dát na zvedák napojil na vlastní diagnostiku, měly jsme štěstí hned na to 1. co se mi líbilo, je to Ford Mondeo 2.0 TDCi 2010. Jeli jsme ho projet a dobrý, pak jsem si dala kávu a pročetla, podepsala smlouvy, dostala nove zimaky a spokojeně jsem si odjela a jezdím spokojeně dodnes. :P
|
|
|
Měly (tvrdé Y) jste štěstí? Vy a vaše registrovaná partnerka, či jak tomu mám rozumět? Ale jo, pro pro lesbické farmářky, jež potřebují pořídit na pole zánovní traktor (TDCi), jsou Áčka ideální volbou.
|
|
|
to dá rozum, když někdo kupuje "autí", tak to má snadné. My ostatní, kteří kupujeme auto, musíme být přece jen trochu opatrnější a hlavně nekupovat v "áčkách". Ale stojí to za to, lepší než mít "autí". :-))
|
|
|
jak vydrbat s manžou, když nechce dalšího mimíska, ale já ho prostě CHCI!
|
|
|
Nepodezíráš snad PR managora Áček, že si osvojuje maminkovský slang na mimibazaru, že ne?
|
|
|
Toho nepodezírám z toho, že by vůbec lezl na D-F a psal tu o "autí" xD
|
|
|
označení Ford Mondeo 2.0 TDCi 2010 spíše vypadá na toho managora. Podle mimibazaru je to nepochybně roztomilé autí v nějaké příjemňoučké barvičce s útulným interiérkem, kam se vejde ňuňudětátko a i pejsánkovi se hezky cestuje, je takový spokojený, skoro jako by se smál, mimísek je taky šťastný. Nebo tyto důležité informace Ka-kamila zatajila schválně. :-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Kupujeme ojetinu – rady, doporučení
|