|
Super, já měl Pumu jako 2. auto a měl jsem 1.7 Zetec. Jedno z nejlepších aut na projížďky :-)
|
|
Autore, jste můj člověk. Já taky raději kupuji tyhle starý vrány za 1/10 až 1/35 jejich pořizovací ceny a pak je dávám do pucu, než abych si koupil něco zaručeně super nebouranýho bez investic. Na nové auto přitom nemám peníze - jakkoliv by se mi třeba Toyota Tundra, Dodge Ram, Chevrolet Camaro či Bentley opravdu líbili. A kupovat Dacii? Proboha!
Pokud si vám mohu dovolit radit, prohlédněte ještě brzdové trubky - reznou tak nějak u všeho. Gró už máte hotové, tak aby vás ještě nevypeklo tohle.
Ať slouží!
|
|
|
S Ram nebo Tundrou byste to fakt vyhral. Sedadla delana na tlusty zadek ve vataku, takze vas boli zada po 30 minutach jizdy. Interier se rozpadne uz pri prvni projizdce.
Volant je velky jako kormidlo od Titanicu a podobne se to i naklani...
Ale tak muzete s tim tahat naves ktery nemate na horu u ktere nebydlite :-)
|
|
|
|
Podobnou potvoru (F-150) musim obcas sluzebne ridit na stredni trati v Texasu a je to utrpeni.
Ty interiery jsou nejake luxusni edice, to zaprve a za druhe tam neni porovnani s normalnim ergonomickym posezem. Na tu sedacku si sednou dva vedle sebe a je to vzprimena lavice, ze ktere vas budou bolet zada.
Pokud dotycny taha tritunovy prives na Snezku, tak to nadseni chapu, ale proc tyhle zrudicky zminovat jako auto ke zvazeni na serveru pro obecnou moto-verejnoust? To je jako doporucovat jezdit Tatrovkou.
Tohle jsou pracovni nastroje, nechapu proc by to nekdo pouzival pro beznou jizdu.
|
|
|
Momentálně vlastním Nissan Teranno II (bydlím na samotě mimo zpevněné cesty a stavím barák svépomocí) a občas mi připadá malý a slabý. Něco většího s korbou by se šiklo. Jízdní vlastnosti ta Tundra nebo Ramka na silnici mít horší nebude (holt rámový off-road). Co se týká limuzíny nebo sporťáku (resp. muscle car) budu muset mít garáž někde v civilisaci.
Halt nejsem obecná moto-veřejnost!
|
|
|
Doporučuji vyzkoušet Range Rover, tedy pokud ta korba není základní nutnost.
Má pár drobných nepodstatných nevýhod, kupříkladu známou spolehlivost britských aut, a malinko vyšší spotřebu :)
No a pak má také pár výhod; například tu, že se jím dá jet po dálnici 1500 km na jeden zátah daleko pohodlněji než Passatem, a pak se s té dálnice dá sjet do hor (přičemž člověk nemusí ani vystoupit, aby zavřel volnoběžky), a pokračovat terénem, přičemž schopnosti vozu zde dosahují nebo spíše daleko přesahují cokoli jiného krom trialových speciálů a Humvee.
|
|
|
Myslim ze ta spotreba nebude az taky problem ked vieme ze Shackall ma zalusk na RAM alebo Cundru. Tie tiez nie su material pre eko-rallye. Absencia korby uz problem moze byt. To sa sice da riesit privesom, ale vzhladom na smiesne nizku maximalnu povolenu hmotnost supravy s beznym vodicakom by mu uz mohli vzniknut problemy administrativneho charakteru. Cize truck s korbou jednoznacne vyhrava.
|
|
|
Korba není základní nutnost. A dokonce se mi málokteré auto líbí více než Range Rover - nejvíce ty první a poslední, ta verse, co máte Vy, už se mi po estetické stránce zamlouvá méně, ale pořád ji považuji za velmi zdařilou.
Nicméně je to auto, které mi nesmí do baráku. A to z následujících důvodů:
1) Finance - nemám tolik peněz, abych si koupil prvního RR s benzinovou V8 a uvedl tu věc alespoň do přijatelného stavu (minimálně nové brzdy - tím nemyslím jen destičky, výfuk, nějaké to vyvaření, pera, tlumiče, svíčky, kabely, čidla atd.) Kdybych je měl, asi bych se podíval po něčem zcela jiném - například bych si na občasné tahání nákladů a vození psa nechal to Vetterano a hrál bych si s Willisem nebo Humvee.
2) K*rvítka - již v.u Hnissan Veteranno má plnou výbavu (kromě kožených sedadel) a je to tam za trest. Nejdřív kleklo vyhřívání sedaček, pak stahování okna u řidiče a na závěr střešní okno. Na to se moc těším v létě, protože budu muset odstrojit strop vymontovat celý mechanismus. Jsem pevně rozhodnut, že příští daily driver(y) bude(ou) "v holobytu". Jediné, co z těhle věcí ve voze opravdu potřebuji, je audiosystém, elektrická zrcátka a elektrické stahování okna u spolujezdce. Všechno ostatní je jen zdroj potencionálních problémů.
3) Nevhodná konstrukční řešení - některé RR mají rezervu pod podlahou přístupnou seshora, jiné zespoda, a špatně je obojí. Dneska jsem například tahal souseda z bahna (nešťastník vjel Meganem tam, kde jsem měl co dělat s Veterannem na nových gumách) a mít rezervu jako nové RR, asi bych ji musel vyndat a seškrabat z ní kolečko bláta. V zadu pak docela často vozím těžší věci nebo psa. Rezervu mám na pátých dveřích a veškeré nářadí jsem umístil tak, aby bylo po ruce. BTW: Zdá se mi, že tak velké auto má docela malý vnitřní prostor.
Nicméně projel bych si to auto někdy rád, ale obávám se, že se mi asi nepoštěstí. Kdybych pak někdy zbohatnul, bylo by na shoping listu tak pod číslem 20 až 25.
|
|
|
Ano,ten RAM je Laramie. Lenze sedacka bude velmi podobna aj v zakladnom, akurat na nom nebude koza. Tristvrtetonovy truck s lavicou vpredu neponuka nikto uz nejaky cas. Neviem ako to je u 2500 a 3500 librovych, ale aj tie sa daju v pohode kupis so slusnym posedom. BTW, uz moj '95 F150 mal velmi pohodlne sedacky vpredu, takze naozaj neviem o akej vzpriamenej lavici to stale hovorite.
A ze preco ich pouzivat na beznu jazdu - jednoduche. Full size osobne auto uz nedostanete, takisto uz (takmer) nedostanete normalne SUV s ramom. Kabiny truckov so vybavene coraz lepsie, tak preco to nepouzit? Navyse pokial si robite veci na dome sam, korba sa zide. Furt sa musim chichunat ked vidim pred Home Depot-om ludi ako pracne steluju do kadejakych SUV material ktory jednoducho hodim na korbu. A to teraz mam len kompaktny truck...
|
|
Ale dnes, pri dnesnich cenach ojetin bych sel do faceliftovaneho jednickoveho Focusu 1.6 74kW.
Za 70 litru a skvele svezeni. Auto je to dospelejsi a podvozek vynikajici (opravdu fungujici multilink), novejsi focusy jsou na tom hur, golfy a octovky na nej nikdy nemely.
|
|
|
Nechci jít do sporu, jen si nemyslím, že lze kozoidní, exoušskou Pumu srovnávat s podvozkově vyladěným Focusem. Jsou to úplně jiná auta. Focus je strojově přesnej, podvozkem a jízdními vlastnostmi téměř dokonalej.
Puma je poplašená motokára, za cenu vytřesených kostí a obouchaného kolene sedící jak přibitá.
Na Focus si nevzpomenu, na SMax za čas asi taky ne. Na 1.7 Pumu si ale pamatuju dobře i po těch deseti letech. Protože má koule....
|
|
|
Puma a vytřesené kosti? Nebyl to nějaký mrtvý kus? Puma je tužší, ale na vytřesení kostí to rozhodně není.
A podvozek je minimálně stejně geniální jako u Focusu. Tak skvěle plynem řiditelná předokolka se jen tak nevidí.
|
|
No, já mám (mimo jiné) příčinu proč Ford vymyslel Pumu - Opel Tigra, a pod většinu parametrů bych se podepsal. S oblibou tvrdím, že je to auto pro 2+0 osob. :D
|
|
Zajímavá shoda náhod, taky mám tuhle splašenou motokáru 3 roky a taky pochází z ÚnL :-) K článku bych doplnil:
- Dle výzkumu pacientů na fóru existovaly i holovýbavy, prodávají se normálně Pumy bez elektrických oken, bez klimatizace, airbagu spolujezdce, 1.4 byla standardně na plecháčích... základní cena byla 650tis., na rok 1997 pěkná raketa.
- Stavitelnost sedadel je značně limitovaná, při mé výšce (193cm) jsem tam musel jezdit shrbenej s hlavou vytrčenou vpřed (tzv. sup), než jsem udělal konverzi na Recaro sedačky, které jsou o 10cm níž.
- Opravdu přeju jen vše nejlepší, aby tohle byla poslední oprava. Vedle všeho popsaného (kromě okna) jsem dělal generálku převodovky, alternátoru, měnil ložiska, tyčky stabilizátoru, termostat, potom spotřebáky jako tlumiče, svíčky a kabely, filtry, přeleštění světel... silně doporučuju používat kvalitní druhovýrobu nebo originál Motorcraft. Nevím jak je to s 1.6, ale Zetec-SE 1.7 s nikasilovými povlaky je mimořádně citlivej na originální olej, navzdory debatám o zaměnitelnosti a normách atd.
- Vyhřívané okno = připojištění. Bez něj je to jak jezdit nepřipoutanej.
|
|
|
Dobry den,
-o holovybavach jsem nevedel, nikde jsem se to nedocetl..naopak pri prolezani bazarovych nabidek jsem vzdy videl okna v elektrice, klimu atd. Nicmene, clanek jsem psal s vedomim, ze urcite neuvedu vse 100% spravne, nejsem takovej znalec :)
-Recaro zavidim, mit tam ty obyc kresla misto kozenych, jdu do nich taky
-Dekuji. tycky, svicky. filtry a dalsi jsem take menil uz, byly to vsak polozky kterej jsem ani nepsal, protoze by to jinak bylo cteni na dve hodiny, bohuzel
|
|
|
Už jsem to našel - výbavy a změny mezi sériema Pumy:
www.ford-puma.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=46314#46314
U koženého interieru by to byla škoda do něj zasahovat, to je pravda, ale ve všech ostatních ohledech Recara doporučuju - výrazné boční vedení, citelně nižší sezení, opora bederní páteře, nedá se na nich najít chybička.
Jen ta investice - pořízení, doprava, čištění a oprava (a to mám kliku na celkem levnýho čalouníka) dvou starých sedaček za osmičku je docela dost :)
|
|
|
Aha, vidite to-a ja myslel, ze byla jedna puma, kterou pak updatovali na druhou, ze bylo se vyvijela postupne mi uplne uniklo. Ty Recara jsem uz parkrat videl nabizet, nicmene i kdyz by byly supr, je spousta veci do kterych bych 8k investoval radsi. Navic me jeste napadlo, ze autem casto jezdim na vsemozne akce a casto v nem take spim, coz by na Recarech asi nebylo uplne pohodlne)
|
|
|
No, říká se že opravdu vyčerpanej člověk usne i ve stoje, takže v Recarech by se asi v krizi spát dalo... ale řeknu to takhle, jak tam zapadnu, tak si nesundám ani bundu :-)
|
|
|
V roce 98 tady byla cena opravdu těch 650, ale s motorem 1,7 a slušnou výbavou (na tu dobu). S těmi menšími motory nebo bez výbavy se to tu vůbec neprodávalo. Ono to teda i tak bylo vzhledem k technice fiesty a rozměrům pekelně předražený auto, ale ostatní významný značky měly tenkrát cenovou politiku přibližně stejnou. Píšu to jen jako upřesnění, že za 650 se tu rozhodně neprodávala holá verze 1,4 na plecháčích, což by mohlo někoho napadnout, když tohle provedení zmiňujete a následně píšete o základní ceně.
|
|
kterého se mě již díky věku a značnému opotřebení nedostává dávám za 1. Do smrti nezapomenu na Velorex. Se 192 cm a tehdy 96kg to byl nejen adrenalin. Jsem rád, že i dnes dokáže někdo mít radost a i pro ni něco obětovat.
|
|
|
Dobry den, dekuji. Projet se/zablbnout v aute (samozrejme v mezich bezpecnosti) je vyborny zpusob, jak se odreagovat. S velorexem to hadam musel byt zazitek, jeste treba na snehu :)
|
|
Když jsem si vyfiltroval, co se na autě měnilo z důvodu opotřebení a ne z důvodu bouračky, tak jsou to jen tyhle věci:
- baterie
- zadní tlumiče
- přední brzdy
- rozvody (btw, čemu se divíš, ty se mění u starýho křápu ihned po koupi)
- spojka (jestli klouzala, mohl jsi to poznat už v bazaru a vydyndat nějakou slevu)
- oprava zadních lemů (koroze)
- lanovody ruční brzdy + zadní brzdy
- silentbloky na zadní nápravě
Na 10-leté (nebo víceleté) auto s najetými 90 tísici (podle tachometru) až 200 tisíci (pravděpodobně) km nic zvláštního.
Na mix 50:50 E85+N95 že to bralo jen o 0,5 litru víc? Zkusil jsem to ve focusu s 1,6 a sežralo to víc asi o litr (9,5 místo 8,5), což není málo a osobně nechápu, proč je E85 tak populární palivo... že to pak mizerně startovalo, to musím potvrdit a to bylo někdy i docela vedro. V zimě si to bez nějakého webasta vůbec neumím představit.
Na první auto asi puma není špatná volba i když místa tam musí být snad méně než ve felicii (tím myslím zadní sedačky a kufr).
|
|
|
Dobry den,
ono toho bylo vic, jen jsem to nevypisoval. Mysleno to bylo spise tak, ze vsechny tyhle veci jsem musel menit ja a predchozi majitele do toho zjevne nic moc neinvestovali. Spojka byla pri koupi jeste ok, zda uz byla na konci zivotnosti jsem nepoznal. Mimo vycet jsem musel kupovat treba nova kola, puvodni byla uplne v tahu (praskla, vyosena, oprava by udajne vysla draz nez koupeni novych). Menit jsem musel packy pod volantem, coz se nezda ale ty take vysly asi na 3000+prace, jen kvuli tomu ze v nich byl zrejme blby kontakt a nesvitila palubni deska a zadni svetla. No, bylo toho este vic, ale ted si nevzpomenu zrovna, kazdy znamy mi nicmene rikal co sem to koupil za vrak ze do toho porad sypu penize-z toho jsem vychazel. Spotreba mi takto vychazela jj, meril jsem to na spritmonitor.de , ale samozrejme hodne zalezi na tom kde a jak clovek clovek zrovna jezdi. A ano, obcas to chytlo az po cca 3 vterinach, presto ze bylo leto-na zimu jsem to radeji vysadil uplne
|
|
|
Nová kola - hliníky? To je na kola hrozně choulostivej materiál. Hrozně rádo se to odře o obrubníky a když trefíš nějakou díru v silnici, tak se to i ohne. Plechovej ráfek bys srovnal kladivem a že je odřenej ti tolik nevadí, případně si ho nabarvíš sám. Výhoda hliníků? Líp to vypadá. Výhoda plecháčů? Mnohem snadnější údržba. Nevýhoda hliníků je, že když chceš nějaký hodně nízkoprofilový gumy, tak plecháče neseženeš, typicky v plechu se na auto dělají třeba 14 a 15 palcové ráfky a od 16 nahoru jedině hliník.
(Ano, pokud jsou hliníkové disky lehčí než plechové, pak je tu i nějaké zlepšení jízdních vlastností a pokud s hliníkem nasadíš na auto širší gumy než bys mohl na plechy, tak dtto, ale na běžné ježdění to nevyužiješ. Jedině, že chceš s autem blbnout nebo závodit.)
p.s. Nejedná se o čistý hliník, ale nějakou slitinu.
|
|
|
Jj, litinova jsem kupoval, 15" za nejakych 3500, coz se mi zdalo oukej. Jinak samozrejme tyhle veci jsou mi jasne, kola jsem kupoval kvuli vzhledu, takze plechace jsem zamitl. Zni to trosku pateticky, ale selmicka se mi musi libit :) gumy jsou na to jinak 195/50 R15
|
|
|
To je 900 za kus, 14ky plechy na focuse stojej na vrakáči 500/kus, 15ky po 600. Případně od soukromého prodejce i po 250/kus za 14ky. Paráda prostě leze do peněz, ale když na to máš a nemusíš živit rodinu apod., proč ne ;)
|
|
|
Jo a nejsou "litinová", ale "litá" - protože se při výrobě odlévají. Z litiny se dělají někdy bloky motorů, kola asi ne.
|
|
|
Jak na co, například na nějakém těžkém traktoru jsem už i to viděl, i když jen na obrázku. Byla to dokonalá replika disku s pneumatikou, ale bylo to v kuse odlité z oceli, "pneumatika" snad byla ohýbaná z plechu, vylitá coby dodatečně uzavřená dutina nebo nějakým jiným způsobem vylehčená, protože jinak by to celé vážilo jako střední tank. I tak to muselo stroji přidat nějakou tu tunu, cílem patrně bylo zvýšit odolnost proti opotřebení a zároveň váhu stroje, aby líp zabíral.
|
|
|
chapu to dobre tak, jak to chapu? Jako ze sis tam honil brko? :-)
Ja jenom, ze nedavno jsem cestou nekam - kam, to uz se nepamatuju - predjizdel Renault Twingo a kdyz jsem ho predjel, rikala mi zena: "Videls?", na to ja: "Co jako?" a ona se zacala smat a tvrdila, ze kluk za volantem Twinga si zurive mastil brko. Cely zbytek cesty jsme diskutovali, jestli je to nebezpecnejsi nez telefonovani za volantem :-).
|
|
|
:) ja to radeji necham bez komentare)
|
|
|
No, bejvalej spoluhráč z kapely tvrdil že když jede delší štreku a nudí se, že není nad to si pořádně pohonit. Ale prej to chce mít pohozenou u spolujezdce mikinu, protože z kamionů je do osobáku docela vidět. Nezkoušel jsem, ale pobavilo.:-)
|
|
|
Puma otestovaná sexuálně několikrát - ve dvou - a překvapivě to bylo docela fajn :D
|
|
Myslím že autor nemusí žít s pocitem , že koupil auto ve špatném stavu, to co popsal je úplně běžný spotřebák na 10 let starém autě a většinou nikdo před prodejem tyto věci už nemění, podobné výměny podle mě potřebuje 9 z 10 ojetin, já sám mám na svém už polovinu z toho za sebou a to jsem 2. majitel, ale z rodiny.
|
|
|
Oktávka má zpátečku řazenou zatlačením řadící páky dolů a dopředu přes jedničku. Není to nejšťastnější řešení.
Scénář z města, kde uprostřed náměstí stojí hodiny: Rozsvítila se oranžová. Službu konající ve služebním voze rychle a zběsile zařadil jedničku, ryhle a zběsile šplápl na plyn, rozcouval se a vtom padla zelená. Zabrzdil rovněž rychle a zběsile. Naštěstí pro ostatní účastníky provozu za ním nikdo nestál, takže pouze pobavil okolostojící.
|
|
|
:)) ..pan to vysvetlil tak, ze chtel couvnout a objet auto pred nim, protoze si rozmyslel ze potrebuje do praveho pruhu...a prej me nevidel
|
|
|
Mně teda připadá, že to chce hodně nešikovnosti, aby si někdo v oktávce zařadil omylem zpátečku místo jedničky, ale tak pokud má někdo obě ruce levý, tak se mu to asi může podařit docela snadno ;)
|
|
|
aale da se. parkrat uz jsem si taky v alfici couvnul, mam tam krouzek, co se ppsune nahoru, rad si na svetlech hraju s kvrdlackou
|
|
|
Jak jsem řek: obě ruce levý ;-) Když si na světlech cvrnkáš do kroužku, tak se pak nediv. Pravda je, že nejvíc blbuvzdorné řešení je jako ve škodě 120, jednička doleva a dopředu a zpátečka doprava a dozadu, to si může splést jenom úplný idiot.
|
|
|
Já si zase tuhle na světlech ucvrknul do kalhot. :)
|
|
|
Kdyby ses vycvrnknul před cestou, tak by se ti to nestalo.
|
|
|
Byla třeskutá zima, měl jsem obavy, abych se nezcvrknul.
|
|
|
"nejvíc blbuvzdorné řešení je jako ve škodě 120, jednička doleva a dopředu a zpátečka doprava a dozadu, to si může splést jenom úplný idiot."
Tohle pro pět rychlostí a zpátečku beru jako "normální" řazení, ostatní jako "nenormální". Má to kdejaké auto snad dodnes (u Škodovek naposledy Felicie).
Kdysi dávno jsem viděl reportáž o chlapovi, který utopil Fabii, když si spletl jedničku a zpátečku. Osobně jsem nezažil, aby se někdo v autě s takovým řazením skutečně rozjel na špatnou stranu. Ale že zařadil špatnou rychlost, případně si nebyl jistý, jaká rychlost tam vlastně je (takže vyřadil a zařadil znovu), to se občas stává.
|
|
|
Řazení VW, tj. zpátečka dolů a pak jako jednička, mi přijde taky docela dobré řešení, co nesnáším je řazení zpátečky pomocí toho kroužku, což jsem zažil jenom u francouzů (renault nebo peugeot/citroen).
|
|
|
Pětirychlostní Mondeo MK3 mělo taky kroužek a zpátečku doprava dolů. Naprosto mi to vyhovovalo, rozhodně víc, než u šestirychlostního, kde je zpátečka před jedničkou, pouze musíte přetlačit pružinu. Dáte méně síly a místo zpátečky tam máte za jedna.
|
|
|
Toje otazka osobnych preferencii, ale mne osobne pride kruzok ako lepsie riesenie. Aj momentalne to mame v rodine na jednom z aut (Altima). Ale zato nikdy nepochopim ze preco mali nejaky druh poistky auta u ktorych sa nedalo nic popliest. V Oldsmobile Alero treba zdvihnut kruzok a posunut paku vpravo dozadu. V Lade 2104 bolo zasa treba paku zatlacit v ose a potom posunut vpravo dozadu...
|
|
|
(Jen tak a konto nedávné debaty stran ne/výhod automatu a manuálu, uvažuji, jak dlouho asi člověk s manuálem musí tyhle akrobatické postupy trénovat, když potřebuje R<>P řadit rychle a opakovaně, aby rozkýval auto v blátě nebo v závěji :P)
|
|
|
Kto ako. Mne staci zaradit tak 3 x a som OK.
|
|
|
akrobatické postupy při rozkývání auta?
proč?
rychlost je zařazena trvale a jde pouze o práci se spojkou, takže netřeba ničím kvedlat.
Možná by to chtělo nějaké kondičky v autoškole, nebo už zažádat o omezení skupiny B pouze na automat. Doporučuji portál jako emimino.cz, kde je to široce diskutované téma.
8o)
|
|
|
Obmedzenie na automat? To nemame ani u nas, pritom mame kvantum ludi co s manualom jazdit nevedia.
V starej praci sa mi obvykle uslo prenajimanie nakladiaka ked sme potrebovali prepravit veci vlastnymi silami, kedze firma od ktorej sa nakladiaky brali mala pattonky len manualne...
|
|
|
Tak podle zdejších měřítek není důležité umět s autem jezdit, ale ovládat hejblata a hlavně dodržovat. Časem se možná dočkáme omezení vůdčího listu jen na auta s automatikou stěračů, rozsvěcení hlavních světel nebo udržování bezpečné vzdálenosti:).
|
|
|
|
|
Pár zachovalých kousků tu je. Ale většinou ŠM s automatama. :( Tohle byl nádhernej stroj.
|
|
|
já jsem si kdysi zařadila omylem zpátečku ve fabce. V té době jsem měla auto s "kroužkem na zpátečce" a na půl dne půjčenou fabku. Zařadila jsem jedničku a měla jsem takový divný pocit, že tam "šla" jednička nějak divně. Necouvla jsem ani o milimetr, protože v okamžiku zařazení, jsem věděla, že je něco špatně. To bylo moje jediný štěstí neb přímo za mnou byla Divoká Orlice. :-)
|
|
|
|
A hele, jak o něco výš píšu: "Kdysi dávno jsem viděl reportáž o chlapovi, který utopil Fabii, když si spletl jedničku a zpátečku", tak to je ono :-)
|
|
|
A na oktávce je tam pro řazení zpátečky kroužek, nebo je to jako u BMW bez kroužku?
V pětkovém BMW jsem při první jízdě také 3x zařadil zpátečku namísto jedničky. Ale díky rozjíždění polehoučku jsem na to vždy přišel včas. Pak se na to dá zvyknout, ale za příliš chytrý systém to nepovažuji.
|
|
|
Pro zařazení zpatečky musíš hlavici šaltpáky stlačit v ose dolů, a pak "zařadit jedničku".
|
|
|
Mne sa raz omylom skoro podarilo preradiť z 5 na spiatočku ked som išiel 110 prvýkrát po dialnici, akosi som sa pozabudol že auto ma len 5 rýchlostných stupnov. Jediné štastie bolo že spiatočka sa ťažko zaradovala (časom sa to asi vydralo, ide už lahko), tak som si to všimol Na našom Ford fusione je spiatočka oproti 5. Som zvedavý čo by sa stalo ak by sa mi podarilo zaradiť spiatočku, bol by to podla vás šmyk, zničenie spojky, zničenie prevodovky alebo rovno zničenie motora ? Motor mal vtedy asi 4000 km nabehaných.
|
|
|
To je divný,to by jít nemělo. U mýho Mondea je tam totiž přímo na páce výstupek, kterej se nedá nijak zmačknout a prostě ze zařazený pětky zpátečku přímo (jako zařazením "šestky") nedáš.
Je mi divný, že by tohle opatření zrušili.
|
|
|
Mozno je tam nejaka ochrana, spiatočku sa mi zaradiť nepodarilo, ked som citil ako radiaca paka začala klasť odpor(vačšinou páku držím 2-3 prstami pri preradovaní na vyšsie stupne) , tak som si uvedomil že je niečo zle.
|
|
|
Mně se to v BMW zdá lépe udělané, tam se musí překonat takový "zub" a tu zpátečku víc jakoby vylomit, kdežto ve Fabii stačí lehce zmáčknout řadičku a zpátečka je tam razdva.
|
|
|
Je pravda, že jsem na to BMW přesedlával z Favorita, u kterého jsem byl zvyklý řadit poměrně razantně. Řazení u 525 E34 mi oproti Favoritu přišlo jako "rozředěné bahno".
|
|
Aneb jak koloušek k vylítanýmu bukvosporťáku přišel. Víc bukvoidní už mi snad přijde jen MX-5. Podobný případ - jízdníma vlastnostma výborný, ale vzhledem nezkousnutelný auto.
|
|
|
Tak samozřejmě, pro pořádný chlapi jedině Liazka! :-)) A už ty auta nekousejte!
|
|
|
No, někdo má potřebu si něco kompenzovat obrovskýma autama, někdo jinej dá přednost zábavě. Taky bych měl Pumu, kdyby mi nepřišla až moc malá.
|
|
|
Fakt u aut neřeším velikost, to bych neslintal třeba po Lotusu 7. Za mne je Puma stejně jako třeba Cougar nezajímavá tuctovka s nikterak zázračnými výkony i jízdními vlastnostmi v poměru k pořizovací ceně. Fiesta s 1.6 Zmetecem určitě nestála ve stejné době 650k a podvozkem i motorem to bylo prakticky stejné auto.
|
|
|
Každý je jiný. Někteří slintají nad genderově korektním roadsterem, jiní kašlou na image a byť bukvicoidní, přesto zábavnou a lacinou motokáru pro radost koupí :-)
|
|
|
No, věděl bych s rozpočtem 50k o zábavnějších vozech, namátkou XR3, CRX nebo Celica. Muselo by se vybírat spíš podle stavu a přimhouřit o pár let oko nad datem výroby. Ale každý svého štěstí strůjce, hlavně pro příště vynechat ty destičky Sralline.
|
|
|
Ad "vzhledem nezkousnutelny auto"-to je prece ciste individualni zalezitost, ne? Mne se naopak nelibi starsi, hranaty auta, to je proste kazdyho vec. K cene-dle wiki
The cost for a new Puma in the UK from a dealer was between £12,280 - £22,945 depending on the accessories, styling and model chosen
..kolik byl tehdy kurz libry uz nepamatuju, ale bylo to 40-50kc myslim, takze zminena cena odpovida, pokud se cena v UK a Cechach nejak zasadne nelisila, o cemz pochybuju. O autu jsem chtel jen napsat clanek, jako to udelalo dost lidi tady, nechtel jsem Vas nijak pobourit :))
|
|
|
Jasně, souhlasím, s daným rozpočtem se dají najít zajímavější auta, ale z hlediska ceny/rozumu vychází Puma nejlíp.
Když jsem se já sám rozhodoval, co si koupim, udělal jsem si seznam počínaje BMW E30 a Toyotou Celica konče; Puma nad všema vyhrála neobvyklostí, věkem, kompaktností, jízdníma vlastnostma, obsahem motoru, poměrem koní/tunu, kompatibilitou s Fiestou a výbavou.
Ale - pravda je, že srovnávám jablka a hrušky, tedy 1.6 ZETEC z Focusu v recenzovaném autě a 1.7 ZETEC-SE, co tam mám já.
A trochu objektivní kritiky motorizace - co v článku nezaznělo byl důvod, proč Ford nahradil 1.4 ZETEC-SE za obyčejnej ZETEC z Focusu; ten motor byl propadák stejně, jako 1.6 EcoTec u konkurenční Tigry. V obsahu 1.25 a 1.7 byl super, ale ta 1.4 měla tendenci žrát olej a celkem brzo se zadírat. Proto přeživší Pumy 1.4 jsou v prodeji pod 20k.
|
|
|
XR3 jako Escort? Dyť to je podvozková trága s odskakující lešeňovou trubkou vzadu...
CRX jedině první dvě generace, DelSolka je spíš výletní homocar než zábavné auto... Pro mě je Puma do 50kilokorun jednoznačně jedním z nejlepších aut, co se týče zábavy a jízdních vlastností.
|
|
|
Jestli Puma podvozkem vychází z Fiesty tak musí mít úplně stejnou lešenářskou trubku jako má družky čtyřková Fiesta. Za ty prachy (experiment co pořídim do 1000€) zábavný motokárovitý podvozek, ale do kultivovanosti multilinku to má zatraceně daleko. Spletl jsem si XR2 (Fiesta) a XR3 (Escort). Měl jsem na mysli Fiestu.
CRX před koncem výroby (1997,1998) ti přijde bukanýrská? Mít u takhle lehkého auta pod haubnou 160 koníků s VTECem, to mi přijde o fous zábavnější než přibližně stejně těžká Puma se 104 koníky.
Ale jo, až na mé subjektivní názory na vzhled je Puma furt řádově lepší volba než nějaká koncernová šeď.
|
|
|
Jop, tak XR2 Fiesta může být taky fajn. A DelSol mi příjde velmi bukanýrská --> 160 výtokových koní je moc fajn, ale co ten podvozek, který se bez stabíků houpe jak nadmutá koza a řízení z parníku tomu taky nepomáhá?
Jezdil jsem s DelSolkou na té motokárové trati v Mýtě a vůbec se jí to nelíbilo...
|
|
|
Je to tak. Fiesta mk.3 (vč. XR2), mk.4, Puma a Ka mají stejnou podvozkovou platformu a zadní náprava je doslova primitivní. Kolo - trubka - kolo :)
Ale při kombinaci tuhé karoserie a minimálního rozvoru je to úplně jedno.
|
|
|
Puma má stejnou zadní nápravu jako Fiesta a Ka, jen jsou tam navíc výztuhy na těch ,,klikách,, normálně přivařený plechový profil aby to bylo tužší.
Obecně je ten podvozek dost poskakovací ale na hladkém asfaltu je výborný!
|
|
|
Jednu dobu jsem k MX-5 chtěl přikoupit Pumu jako poskoka na denní ježdění, ale říkal jsem si, žýe už bych byl vážně z tuplovaného bukanýra :D
Přitom obě auta mají vyloženě chlapské vlastnosti!
|
|
|
To je asi jednoduchý, v konstrukci heteráci a plechem a plastem to obalil desigér bukanýr s růžovou šálou. :-)
|
|
|
Tak nějak má zafixováno, že vzhled auta řeší ženy a jejich deriváty a chlapa zajímají jízdní vlastnosti a motor. A díky tomu je pro mě Puma vítěz.
|
|
|
He? I borci v Top Gearu řešej vzhled auta.
|
|
|
|
Těžko říct, zajímavý autíčka věhlasných značek, asi parádní svezení, ale pro mne vypadají všecky auta z toho portfolia snad kromě Cossy jak ocumlaný bonbon. A u toho Cosswortha bych nejradši uřezal to hypertrofovaný křídlo všetně štangle pod ním. Aston Martiny v druhý lajně taky nevypadaj zle. Nejhezčí auta byly stejně vyrobený tak 20 let před Pumou. :-)
|
|
|
K tej Vasej poslednej vete: je to otazka osobnych preferencii. Podla mojho nazoru boli najkrajsie auta vyrabane takych 40 az 30 rokov pred Pumou a na opacnej strane Atlantiku :)
|
|
|
No, kdyby mi v garáži parkoval třeba Mustang z Bullitova případu nebo kterýkoliv jiné auto, kterému se podíval na zoubek třeba pan Shelby , rozhodně bych se nezlobil.
Těžko říct která klasická auta jsou ta nejklasičtější, přece jenom si neumím představit auto bez spousty konstrukčních prvků, které se hromadně rozšířily až třeba koncem sedmdesátých let.
|
|
|
Ked uz sme pri filmovych autach, moja volba by bola Eleanor z remaku Gone in 60 seconds.
|
|
|
Eleanor už je pro mne příliš přetuzená záležitost, ale taky by se pro ni místo našlo. :-)
|
|
|
Vidite, to je zvlastne. Tiez nemam rad otuzene auta, zvlast nie klasiky. Ale tato Eleanor mi nejako sadla. Co uz, kazde pravidlo ma svoju vynimku :-)
|
|
|
A co další filmové auto - Citroen DS z Fantomase ;) Dokonce bylo v nějaké anketě vyhlášeno jako nejhezčí auto všech dob.
|
|
|
Ano, to by som urcite mohol.
|
|
|
Abych nezapomněl, pro mě je samozřejmě top auto Delorean DMC-12 ;)
|
|
|
To je tiez dobra volba, ale musi v nom byt aj Mr. Fusion :-)
|
|
|
Na to si počkáme. Zatím je verze jen s LiFePO4 baterií a 215kW elektromotorem. (A samozřejmě omezeným dojezdem cca 100 000 mil.)
www.delorean.com/dmcev/
|
|
|
Hmm, cca 50 kWh bateria, nabijanie z 240V sporakovej pripojky...a hovori ze urazi 100 mil na jedno nabitie. Pri nasich cenach elektriny cca 4.5c CDN za km pri nabijani cez den , resp 2.5c CDN za km pri nabijani v noci. Spotreba elektriny vyzera v porovnani s nakladmi na km ktoremaju nase auta (cca 12 a 15c CDN/km) skutocne lakavo. Aj tak mam ale obavy ze pociatocne naklady by sa v porovnani s benzinovym autom podobnej velkosti pocas zivotnosti auta nevratili.
|
|
|
To vůbec není špatná volba :-)
Navíc, podle posledního čísla AMS Youngtimer měl Talbot Tagora stejný motor PRV, ale továrně odladěn rovnou na 165 koní. Takže má navíc potenciál zvýšení výkonu bez nutnosti nějakého zakázkového ladění.
|
|
|