D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Kolik stojí blbec
    (ze dne 10.07.2011, autor článku: Jahl)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 10.07.2011 23:38:39     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Otazka
    Namisto nesmyslnych odstavcu o amaterskem vykladu tzv. prirozeneho vyberu by me zajimalo, nakolik se ta vec muze vyplatit treba i ve forme ucelove vypustene famy.

    Idioty projizdejici prejezd pri blikani vidim denne.

    Skoro trikrat tydne se kvuli takovym idiotum stavaji nehody.

    Provoz na draze stoji, zpozdeni narustaji, spousta zdejsich diskuteru si ostri pera. O primych skodach nemluve.

    Je dobre si uvedomit, ze silnice krizi drahu, ne naopak.
    A kdyz se spravce/vlastnik drahy brani, je to spatne?

    Proc?

     
    Komentář ze dne: 10.07.2011 23:46:22     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Otazka
    hele...a když silnice kříží dráhu a ne naopak...kříží silnice chodník nebo chodník silnici? já jen, abychom nalezli systémové řešení a ne každej pes jiná ves.

    podle mýho přesvědčení má mít auto na přejezdu přednost už jen z toho důvodu, že jeho majitel dráhu dotuje a proto jezdí za delší peníze než kdyby dráha neexistovala. 8o)

     
    Komentář ze dne: 10.07.2011 23:51:19     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Otazka
    Ohledne drahy: Slabsi kusy, pamatujes? Co je tuna plechu i proti hurvinkovi...

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 01:37:06     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Otazka
    Z logiky věci: auto z plné rychlosti (řekněme 100 kmph?) zabrzdí, ať nežeru, na 100 metrech, k opětovnému uvedení do pohybu potřebuje pár sekund. Chodec z plné rychlosti (ca 10 kmph?) zastaví na 50 cm (délka jednoho kroku), k opětovnému uvedení do pohybu potřebuje dve tři vteřiny. Vlak z plné rychlosti (v podmínkách špičkově udržovaného traťového svršku v ČR to může být tak 80 až 100 kmph) brzdí tak čtvrt kilometru, možná víc, k opětovnému uvedení do pohybu potřebuje v závislosti na podmínkách desítky sekund až minuty (je tady oproti autu mnohem větší rozdíl kopec vs. rovina). Přednost vlaku před os. autem je tudíž, viděno z čistě fyzikálního pohledu, nejenom logická, nýbrž téměř jediná možná. Méně logická už je přednost chodce před autem, byť i na přechodu.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 14:58:05     Reagovat
    Autor: Javes - Javes
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Otazka
    Naprosty souhlas. Stejne jako v ricne-rybnicne-jezerni doprave. Mensi plavildo ma za ukol dat prednost vetsimu. Duvod je prosty, manevrovatelnost.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 08:02:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    to samozřejmě není pravda. přednost mají plachetnice.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 12:17:29     Reagovat
    Autor: ud?i - udzi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    A důvod je opět totožný, manévrovatelnost.

     
    Komentář ze dne: 13.07.2011 00:08:34     Reagovat
    Autor: Hon-za - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    podle mě to je zhruba v pořadí malý motorový člun<malá plachetnice<velký člun s motorem<velká plachetnice<remorkér<další velké plavidla a zhruba tímhle směrem, přednost dává ten kdo je manévrovatelnější, ale musí být taky menší (malá loď do 12 lidí a 20m délky)

     
    Komentář ze dne: 13.07.2011 12:15:54     Reagovat
    Autor: ud?i - udzi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    Pořadí nelze jednoznačně a paušálně určit. V konečném důsledku stejně rozhoduje případná místní úprava plavební dráhy a aktuální vzájemná poloha plavidel a dokonce povětrnostní vlivy.

    Obecně, aby to nebylo úplně OT, je námořní (ale také říční) plavba skvělým příkladem, jak s relativně málo pravidly a zákonnými úpravami lze dosáhnou stavu, kdy je na vodě po dopravní stránce relativně bezpečno. A to bez toho, aby se musel každej prd novelizovat, všude cpát nesmyslné značky a nepřetržitě všechny buzerovat za pomoci ozbrojených složek.
    Koneckonců, při ohromném provozu, jaký na vodstvu téhle koule panuje, se zdá být procento vážných kolizí s jinými plavidly prakticky zanedbatelné, přičemž ten, kdo prasí, ať již z neznalosti nebo idiocie, na to většinou dojede sám.

    Bylo by to skvělou inspirací pro silniční dopravu. Analogicky, řidiči kol, malých motorek a miniaut by nepotřebovali žádný řidičák, stačilo by proškolení z místních dopravních úprav. Každý by nesl odpovědnost za škodu jím způsobenou.
    Řidiči osobních aut by pak sice skládali řidičské zkoušky, ale pak už by na ně každej kašlal. Máš vehikl před rozpadem? Tvůj problém a boj, jestli dojedeš. Způsobil jsi nehodu? Opět tvůj problém, zaplatíš. Chceš se přetlačovat s vlakem? Tvůj problém a škoda se bude hradit z tvého majetku.
    No a na ostatní (autobusy, velké náklaďáky, vlaky apod.) pak ten nejpřísnější metr, pravidelné zkoušky a drakonický až likvidační postih, když uděláš velkej průser a odsere to spousta lidí. Není náhoda, že na Queen Mary II nemůže velet dvacetiletej elév čerstvě vylíhlý z námořní školy, protože si i ten největší debil uvědomí, že případnej průšvih není o 15k pokuty a 4 bodech.

     
    Komentář ze dne: 13.07.2011 23:58:14     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    Bingo!
    V leteckých předpisech to samé. I když ty naše jsou bohužel ještě pořád deformované čtyřiceti lety socialismu.

     
    Komentář ze dne: 14.07.2011 09:10:54     Reagovat
    Autor: Termit - Termit
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    Mořské dno je plné jachtařů, kteří měli přednost.
    Teoreticky máš pravdu, prakticky větší bere.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 15:52:05     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Otazka
    No a co ja s tim?

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 19:50:01     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    Ty nic, to byla reakce na HonzuZZR. Sry, klepl jsem o patro níž.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2011 23:48:26     Reagovat
    Autor: frantisek prdelka - prdelka frantisek
    Titulek:Re: Otazka
    Špatné je to v kontextu průseru, co si dovolila SŽDC svojí (ne)údržbou tratí. Vyhodit do komína okolo mld. a nebýt nejen schopen, ale ani ochoten zajistit základní údržbu svršku, to je prostě drzost.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 00:01:28     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Otazka
    Muze byt. Ale ja tohle nemam rad.

    Je to na urovni manzelsky hadky po dvaceti letech "koupime si novej kotel, abysme usetrili" vs. "a ty zas nerad mejes nadobi a nevynasis vcas smeti a loni o vanocich ses spatne podival na maminku".

    Proste dve ruzny veci.

    Tudiz ja se ptam, jestli to "vyhozeni do komina" je. Ja nevim. Jezdit pres prejezd na cervenou neni ospravedlnitelny, ergo to trestat neni zbytecna buzerace. Skody z nehod vznikaji, ten jev roste.

    Mame tu dost informaci, nebo nam vadi ten princip "sledovani a pokutovani za nic"? Ja tvrdim, ze na draze to neni "za nic" a ze cervena na prejezdu neni totez jako cervena na semaforu pulnocni krizovatky v Osoblaze.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 00:02:02     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Otazka
    (Kdyby teda v Osoblaze nejakou svetelnou krizovatku meli.)

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 01:42:51     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Otazka
    Nevím jestli mají v Osoblaze světelnou křižovatku. Co vím ale určitě je, že na jednom přejezdu se svítící červenou bych patrně stál dodnes.

    PS. Druhý den byla signalizace mimo provoz a okolo předstíralo usilovnou činnost několik lidiček.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 02:33:32     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    Ano, coz je v poradku. Pri poruse prejezd spadl do povazlivejsiho stavu, tj. do cervene. Prejezdy nejsou dilo bozi, lec lidske, tedy maji poruchy.

    Coz neni nic proti tomu, co jsem psal vys.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 02:48:24     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    No já tu debatu spíš kormidluju směrem "červený světýlko je hezká hračka, ale mozek je mozek .. "

    A v rozporu je to minimálně s tvrzením "jezdit na červenou neni ospravedlnitelný"

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 02:11:06     Reagovat
    Autor: frantisek prdelka - prdelka frantisek
    Titulek:Re: Re: Re: Otazka
    Principiálně mi vadí přístup SŽDC k mým penězům. V podstatě jde o dvě věci:
    1. SŽDC nemá v popisu práce někde šmírovat kdo jak jede přes přejezd. Od toho je PČR a (de facto) MP, tak ať se starají tyto složky.
    2. Z toho, co se dělo u Vyškova, kde se vysypaly Wapky díky neúdržbě trati, je zjevné, že SŽDC, ač si za průjezd byť jednoho dvojkolí účtuje obolos, nezajistila bezpečnou sjízdnost této trati. Nechci se teď otravovat s hledáním, ale předpokládám, že něco jako kontrola musí probíhat v nějakých periodických lhůtách i u kolejí, když to, co po nich jezdí, má stanoveno periodické prohlídky dle lhůt nebo km proběhu.
    Je prima že SŽDC se nechalo slyšet, že, ač za to byl někdo placen, teď vyhodí 150MKč za přitažení kolejnic k podkladnici.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 02:39:01     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Otazka
    Pokud si na svou zahradku poridim kamerovy system, delam neco spatne? Ano, pokud se to nevyplati. Ne, pokud mi tam chodi lidi a ja to nechci, kradou a slapou mi na drahy kyticky. A ja je pritom musim kazdy rano trhat do mistni hospody a z toho ziju.

    (1) a (2) spolu nema spolecneho vic, nez o cem mluvim vys: a jak se SZDC o predminulych Vanocich podivala na tchyni!

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 11:46:43     Reagovat
    Autor: frantisek prdelka - prdelka frantisek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    Pokud si na svojí, vámi placenou, nikým nesponzorovanou zahrádku pořídíte kamerák, pak je to vaše věc, a nelze proti tomu nic namítat.
    Ale kamerák, který chce pořídít SŽDC si nekupuje za vlastní, ale z peněz ostatních. Z těch samých peněz, které dostává na údržbu cesty.
    Mimochodem, vy máte trauma způsobené vaší paní díky podívání se na vaší tchyni, že furt o tom melete?

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 12:01:38     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    Dokola se mele o vecech, ktere protistrana nechce pochopit.
    Pokud kamery prinesou snizeni nehodovosti a usporu, jsou ospravedlnitelne a naopak by byla chyba je neinstalovat. Pokud ne, ospravedlnitelne nejsou. Ale tohle nevite, vam se jen nelibi ty kamery a ja vlastne nevim proc.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 12:22:22     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    I kdyby třeba jediný lidský život zachránily, že?:-)
    Važně. Úspora nebude. Jak by mohla, když kamery budou a) tajné, za b) fluktuační. Stejně tak účinné by bylo posadit fízla do roští (tajně) aby chytal magory co projedou přes výstrahu a o mnoho mnoho levnější (protože už jsou jednou zaplacení). Instalace kamer kamkoliv život může jen stěží zachránit, ostatně ten fízl v křoví na tom bude stejně.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 12:31:00     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    Na zivot sere pes, jde o prachy. Pokud nekdo leze nekam, kde nema co delat, a hrozi vysoka pravdepodobnost vzniku skody, nemel by dobry hospodar takove skode primerenymi prostredky branit?

    Ze by (a) nebo (b) zpusobily neucinnost takove ochrany, je veci nazoru. Nemam nikomu za zle, kdyz tuhle domenku nesdili a mysli si opak.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 12:37:29     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    O.K. na život sere pes, souhlas (bez ironie). Kde je pak ta úspora?
    Na přejezdu bude kamera. Na přejezdu budou přejíždět tak jak doposud (nebo ne?, na benzínkách jsou kamery (od tajněné a stálé) a krádeže ne a ne ustat), až zase nějaký vlak narazí do nějakého idiota, jediné co se změní je, že to bude na videu.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 20:23:27     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:Re: Pár otázek...
    Nikdo neví, jestli kamery sníží nehodovost a přinesou úsporu. Ani SŽDC. Zatímco my jsme proti, protože se domníváme, že budou na hovno, SŽDC je pro, protože se domnívá, že něco přinesou. Dojem proti dojmu, ovšem náklad je reálný a platíme ho my. Tož tak, k těm dojmům, podoteku. ;-)

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 12:32:33     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    Nevim ostatne, jestli dobre vnimate rozdil mezi kamerou na silnici a na prejezdu. Chapu averzi k prvemu, chapu duvody pro druhe.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 11:54:24     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    ...jejich podnik pořídí několik (neuvedeno kolik) mobilních kamerových systémů sledujících železniční přejezdy za účelem předání získaných informací o případných přestupcích řidičů policii, či správním orgánům... zde www.prejezdy.eu/stat.php jsem se dočetl, že pořídili tři a že nejsou tajné, ale naopak jsou označené - po instalaci se tam prý žádná nehoda nestala a doufají, že to je díky a právě za přispění kamerového systému a to přesto, že k porušování dochází stále jak je vidno z uvedeného obrázku.
    Zde www.iva.ing.tu-bs.de/levelcrossing/selcat/?iT=24 cituji Railway standards already include a risk based definition of safety, according to which only unacceptable levels of risk must be eliminated by the technical system. Nevertheless, the lack of an approved common safety methodology which would allow the industry to quantify the risk to be reduced still leads to the imposition of the highest safety integrity levels for technical solutions in most European countries. po přečtení celého jsem zjistil, že se jedná o úřednický blábol což potvrzuje i tento odkaz www.levelcrossing.net/elcf/index.php?id=69. Velmi výživným čtením je i sekce Cíle projektu odkud si dovolím opět citovat Evropský den k žel. přejezdům je společným závazkem vyplývající z podpisu Evropské charty k silniční bezpečnosti zavazující jak silniční tak železniční sektor k propagaci zvyšování veřejného vnímání nebezpečí rizikového chování na železničních přejezdech. Toto bylo dohodnuto minulý březen a uvítal to i místopředseda a dopravní komisař Antonio Tajani, který konstatoval: "Silniční bezpečnost je prioritní otázkou pro Evropskou komisi. Jsem osobně přesvědčen, že takové iniciativy by měly být podporovány. Jsem si jist, že aktivity jako je Evropský den k železničním přejezdům pomohou zlepšit bezpečnost na žel. přejezdech.".

    Výše uvedené mě pak utvrzuje v tom, že moje averze k oběma typům kamerových systémů je opodstatněná a důvody pro pochopení těch železničních mi nedává.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 12:05:26     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka
    jen se vmísím ...
    Pokud vím tak SŽDC chce kamery zatáhnout ze svého rozpočtu, z toho samého kde mu už nezbývají prachy na údržbu (kterou evidentně nedělá) a tak na dotažení šroubu chce prachy navíc po státu.
    Takže oni je dotáhnou, dodavatel je natáhne, my to zatáhnem a management SŽDC natáhne tlapku pro odměny za dobře vykonanou práci. A aby lidi nereptali tak se jim zvedne bezpečnost pár předraženejma kamerama který budou přispívat Kalouskovi na vejplatu.
    ....a všichni jsou šťastný :-(

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 00:18:17     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Otazka
    Já idiota přejíždějící blikající přejezd ještě neviděl. Nepočítám v tom situaci, kdy se rozbliká výstražné světlo bezprostředně před autem.

    Spoustě kolizních situací by se navíc dalo zabránit, nebýt lhostejnosti lidí v okolí. Když se nějakému zoufalci podaří zůstat mezi závorami, tak kolemjdouci nepřiběhnou závoru ručně zvednout, ale budou si rychle hledat místo, odkud ten kreš nejlíp uvidí.

    A navíc, takoví blbci pomáhají systému v obhajování represe a buzerace. Ono, když z celkového počtu mrtvých odečtete blba, co objede kolonu před přejezdem a vjede přímo pod vlak, pár ožralých cyklistů, pár nočních neviditelných chodců, klobouky co ignorují les značek křižovatky u Bezměrova, atd., tak obětí mediálních pirátů silnic zbyte naprosté minimum.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 00:35:19     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Otazka
    No ja jo, no. Na 171 vcelku beznej stav.

    Zoufalec mezi zavorama = idiot, co tam vjel pri blikani. Kazdy zavory jsou navic delany tak, aby se daly vcelku beze ztrat prorazit.

    Ale komu je milejsi lak nez zivot, ceka holt na kolemjdouci...

    Poslednimu odstavci nerozumim. Statistiky ukazujou, ze problem drah s autobuznama na kolejich rok od roku narusta. To neni zadna medialni masaz, a uz vubec ne rizena Bilderbergem nebo kym.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 16:32:49     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Otazka
    Nechce se mi to cist, tak mozna budu nekoho opakovat.

    Jste natolik pologramotny, ze neumite cist - v clanku odpoved je.
    A ja k tomu muzu maximalne dodat, ze soukrome fizlovske napady, zhusta s kamerami, ktere klopytaji o zakony, jsou v posledni dobe nejak popularni, zvlaste pokud to nakonec zaplati danovy poplatnik - ovce, ktera nema na vyber.
    To ze Sprava zeleznicni cesty a Policie CR jsou zrizene na zaklade jinych zakonu jsme si nevsimli ?
    Necht zeleznicari utahuji matky, MHD vozi lidi, MP dbaji o poradek na ulicich a dopravni PCR umravnuje provoz nejenom z kancelare a bude klid.

    Komentář ze dne: 11.07.2011 00:22:04     Reagovat
    Autor: tom747 - tom747
    Titulek:
    Pokud idiota od přejíždění přejezdu neodradí celkem reálná možnost náhrady ksichtu nárazníkem zamráči, pochybuju že ho odradí možnost výskytu nějaký kamery...

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 00:37:58     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re:
    Omyl. Lidi si treba kdoviproc mysli, ze prijizdejici vlak je slyset.

    Stejne tak si ze studiovych pohadek CST odnesli hloupost, ze padajici strom pred padem vrze...

    Zapomenout na oboji je docela dobra vec pro preziti v nasich koncinach, kde nejsou anakondy, tarantule a tak. Ale pro mnoho idiotu je i tohle moc.

    Co uz, kazdymu jeho Podebrady.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 00:56:11     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re:
    Ono by bylo naopak potřeba většinu signalizací (a úplně, bez jediné výjimky, naprosto všechny závory) zrušit.

    Pak by se konečně lidi naučili se docela normálně rozhlédnout, než někam vjedou.

    Ušetřené peníze by přebohatě stačily na vybudování mimoúrovňových křížení v těch poměrně výjimečných místech, kde vzhledem k místním podmínkám a k maximálním rychlostem tam projíždějících vlaků není vidět dost daleko ani za excelentního počasí.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 01:03:51     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re:
    Rozumim, ze na Dobrissku mohou takova mista vypadat vyjimecne, ale v drtive vetsine pripadu je svetelna signalizace resenim dostatecnym, tj. dostatecne dobrym. Kdyby nebyla potreba, stacil by pred prejezdem 'pouhy' kriz.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 09:24:24     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re:
    To by kladlo na SŽDC nároky jež zjevně nemůže zvládnout. Museli by pravidelně udržovat okolí přejezdu bordeluprosté. Tak, aby se vlak nepřiřítil z amazonské džungle, ale byly zajištěny přijatelné rozhledové poměry.

    To je pro ně jednodušší frknout tam závory. Anebo kameru. Někdo to zaplatí.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 12:42:46     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tady postavim proti ciste technicke hledisko. Existuje ne par vyjimecnych, ale dost velky mnozstvi prejezdu, kde proste nejsou dodrzeny rozhledove pomery - hodne casto je to kvuli neudrzovani okoli, ale je i dost prejezdu, kde to proste neni mozne (nechce-li clovek vykacet pul hektaru lesa nebo odstrelit nejakou tu skalu). At tak ci onak, byl bych s tim rusenim signalizaci a nahradou za mimourovnove krizeni hodne opatrnej.
    Metoda uceni cestou krizoveho vyvoje zni zajimave, ale obavam se, ze nam historie blbosti lidske rasy rika, ze nebude zase tak moc ucinna..:-))

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 19:06:18     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Dlužno podotknout, že normované rozhledové poměry (hm, vlastně cokoli) lze v klidu podělit dvěma a ještě pořád tam bude sakra dobře vidět.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 07:54:46     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Jooo, to obecne plati. Ono je nutny si uvedomit, ze normovy hodnoty jsou pro to nejhorsi vozidlo, a ona prece jenom bude rozdilna brzdna draha pro nakladak a pro osobak. Ale stejne, znam plno prejezdu, kde je hned u trati tam domek, tam trat vybiha z lesa nebo ze zarezu - a v podstate bez toho, aby clovek doslova strcil cumak az na prejezd, tam neuvidi. Berte to trochu jako profesionalni deformaci, mel jsem moznost nahlidnout do vysledku takoveho mensiho auditu s pusobivym nazvem Bezpecnost na zeleznicnich prechodech a neni to zase tak vesely cteni.:-))

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 15:13:36     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jistě, některá křížení silnic s tratěmi (a zvláště v náročnějším terénu) nezapřou svůj původ v předminulém století. Pro řidiče o důvod více nejet tam jako pako, a pro majitele udržovat okolí v richtiku, případně tam nainstalovat nějakou (pomocnou!) technickou vyfikundaci. :)

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 15:25:39     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Třeba jen blbé zrcadlo. Poněkud levnější než ta blikátka, a skoro ve všech případech nesrovnatelně spolehlivější.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 01:36:37     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re:
    Jestli si to ti lidé nemyslí proto, že ten vlak před přejezdem houká tak, že by vzbudil mrtvýho?

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 06:50:10     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:Re: Re: Re:
    prusvih nastava v okamzik kdy ten vlak si to huli tak rychle ze ten rambajs co ta trumpeta vydava je strhnutej "proti smeru jizdy vlaku" ...

    btw: slysel nekdy nekdo trumpetu australskyho vlaku? kolega si ji objednal jako soucast domaciho alarmu (napojenej na 10atm/300L Orlik pro domaci prace), to je neco panove :D ... test v prave poledne bezpecne vzbudil pozornost v cely vesnici :D ....

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 09:12:41     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    No je to možné, nicméně průjezd TGV, či něčeho s Mach 1 a více, lze na spojnici Horní Dolní s Dolní Horní s traťovou rychlostí do 50km/h celkem s jistotou vyloučit. :)

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 08:06:34     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    nechci se mýlit, ale pokud si dobře vzpomínám na školní výuku ohledně železničního stavitelství, tak před každým přejezdem je vodorovně pruhovaná tyč, která znamená "dej zvukový signál" nebo tak něco...a strojvedoucí ví, že se blíží přejezd a tak zatroubí, aby byl přijíždějící vlak slyšet.

    Komentář ze dne: 11.07.2011 06:44:44     Reagovat
    Autor: DeeDee_KL - DeeDee_KL
    Titulek:ummm...
    ... a ja myslel ze zabezpecovacku trate (a jeji provazanost na prejezdy) ma pod sebou AZD ...

    Btw: nekolikrat sem se setkal s pruletem vlaku a do toho hezke bilomodre blikajici svetylko... nebo naopak dvouhodinovy stani na spadlejch srankach - bohuzel pro ty za mnou, nejsem takovej sebevrah/frajer abych se vrhnul do spadlejch sranek a bimbajiciho prejezdu. A objizdet se mi to nechtelo, protoze to byla v tu dobu zajizdka na dobrou hodku stresu minimalne .. takhle sem si precetl v klidu co je ve svete novyho, obvolal par znamejch, posnidal, dal v klidku cigarko a koukal na usvit :) ...

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 11:45:33     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: ummm...
    AZD je dodavatel technologie a nikde neni psano, ze jediny.

    U s poruchou spadlych sranek me vzdycky uvadi v uzas, jak lidi cekaji... cekaji... cekaji... v domneni, ze prece nekdo prijde a sranky opravi.

    A nikdo nezvedne telefon a poruchu nenahlasi.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2011 19:11:56     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: ummm...
    Jo, běžně vozim v autě adresář se všema ajznboňákama v okrese. Nadto mám skvělý výcvik v detekci poruch železničního zabezpečení.

    Já to prometu nebo objedu a vy si poraďte jak umíte.

    Komentář ze dne: 11.07.2011 10:09:09     Reagovat
    Autor: jerry.gunman - jerry.gunman
    Titulek:Nechtěl bych býti skeptikem ještě větším, než jsem
    Ale mám dojem, že z té 1,3 miliardy korun jistá... řekněme výrazně nenulová část :-)) přistane na jistých konkrétních účtech a tudíž se celý ten humbuk vytváří pouze jako kouřová clona pro skrytí dalších penězovodů.
    BTW, nesmírně rád bych se mýlil...

    Komentář ze dne: 11.07.2011 18:16:06     Reagovat
    Autor: raw - Neregistrovaný
    Titulek:ciselne rady
    Jenom mala poznamka, je dobrou praxi oddelovat velka cislo po 3 radech nejakym zpusobem, obvykle se tak cini mezerou, teckou nebo carkou (v US papirech, desetinna carka je potom tecka) ... ono se fakt spatne cte cislo 100000000 ...

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 02:14:44     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: ciselne rady
    To je sice pravda, ale já to pochopil jako úmysl - počítáním nul přitáhnout pozornost čtenářovu k velikosti čísla.

    Komentář ze dne: 12.07.2011 01:17:01     Reagovat
    Autor: paja - paja
    Titulek:ABL
    Kamery v metru, kamery na zeleznici, kamery vsude ...

    Jak to sleduju, je zde iniciativa s pomoci statu zajistit co nejvice dat o komkoliv.

    Nejdrazsi pro jakoukoliv bezpecnostni agenturu (soukrome ocka), je sledovacka. Minimalni produktivita prace, chybovost ...

    Mit moznost sledovat cokoliv automatizovane, a dokonce to dohledat zpetne, je svaty gral bezpecnostnich agentur.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2011 20:32:18     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:Re: ABL
    S rozvojem technologií si budeme muset zvyknout na různá záznamová zařízení, napojená na databáze ksichtů, zvyknout. To je nevyhnutelné. Budou z toho žít nejen policajti a různé bezpečnostní agentury, ale i reklamky a další organizace. Jednou přijde nevyhnutelně i doba, kdy budou všechny tyto informace a záznamy dostupné veřejně a realtime. Každý si bude moci kdykoliv prohlédnout podrobnou mapu pohybu kohokoliv, v daném okamžiku, na svém mobilním zařízení a zadarmo, maximálně za pár šupů. Ty data se stanou součástí sociálních sítí. Nová generace lidí, kteří svůj soukromý život ochotně vystaví na odiv a nebudou ani chápat potřebu soukromí, už vyrůstá a zraje.
    Zvykejte si.

     
    Komentář ze dne: 13.07.2011 09:29:40     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: ABL
    Naštěstí souběžně vyrůstá technologie neviditelnosti a časem se určitě vypiluje i technologie digitální neviditelnosti. Každá akce vyvolává reakci.

     
    Komentář ze dne: 13.07.2011 15:36:35     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:Re: Pár otázek...
    A s tím vyroste i legislativa, která neviditelnost v zájmu bezpečí zakáže.

    Komentář ze dne: 12.07.2011 14:50:30     Reagovat
    Autor: AlienCZ - AlienCZ
    Titulek:
    Já si myslím, že blbec obecně nestojí nic. Zato blbost je neskutečně nákladná. Protože v uváděném příadě platíme za blbost toho, kdo má moc rozhodnout o kamerovém systému, aby na ty sebevrahy bylo vidět a bulváru se mohli za obvyklé peníze prodávat později hororové minišoty z havárií vlak versus vozidlo :-) Jaký jiný, smysluplný, preventivní účel využití tohoto šmírovacího systému existuje? Já o žádném nevím. Pokud lidem nezabrání vjíždět na přejezd vážná hrozba vlastní smrti, tak určitě jim v tom nezabrání "neviditelný" kamerový systém, určený jen a pouze pro zpětnou buzeraci.

    Komentář ze dne: 12.07.2011 19:57:22     Reagovat
    Autor: vlashmaker - vlashmaker
    Titulek:Stav
    Já bych chtěl jen zmínit viditelnost v okolí přejezdů. Už se mi opravdu mnohokrát stalo, že jsem přijel na přejezd ¨, kde jsem neviděl na ani jednu stranu!!! z jedné strany strom z druhé železničářská bouda. Vše odstranitelné a přesunutelné závady. Jistě, občas se vyskytne nějaký ten šutr, se kterým jen tak někdo nepohne, ale myslím, že v naší krajině se jedná především o porost a stavení. Přidáme-li si k tomu poruchovost závor a světelných výstrah jedná se při přejíždění železničního přejezdu spíše o hazard než o cokoliv jiného. Já sám pak v tajkových případech nevím jestli je lepší pomalu najíždět do přejezdu a doufat, že něco uvidím, nebo jestli raději přeletět jako šutr a modlit se.

     
    Komentář ze dne: 14.07.2011 00:12:33     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Stav
    Jeden můj oblíbený autor kdysi napsal: "Když jedu přes železniční přejezd, zavřu oči a šlápnu na plyn" :-)

     
    Komentář ze dne: 20.07.2011 20:43:16     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: Stav
    S tímto konkrétním přejezdem (ve směru od západu) jsem měl opravdu problém, tam raději opravdu šlapu na plyn (nevím, jakou rychlostí tam vlaky projíždějí, jel jsem tam všehovšudy čtyřikrát). Paradoxně se vyskytuje u D-F dorfu. Na satelitní fotce nejsou vidět neprůhledné protihlukové stěny, asi je vystavěli až potom.

    Komentář ze dne: 13.07.2011 06:54:57     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:pekny clanek
    Článek se mi moc líbil, dávám jedničku, krátký a výstižný. S autorem naprosto souhlasím, je opravdu absurdní ten rozpočet 1G3 korun na 14 blbců po 100M korunách.

     
    Komentář ze dne: 13.07.2011 06:55:15     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: pekny clanek
    Ale samozřejmě to známe, i kdyby to mělo zachránit jediný život.... ach jo.

    Komentář ze dne: 18.07.2011 11:53:44     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Jak novináři vyrábějí zprávy
    zpravy.idnes.cz/auto-vjelo-na-neprehlednem-prejezdu-pod-vlak-zahynul- muz-a-mlada-divka-1en-/krimi.aspx?c=A110715_203636_praha-zpravy_cen

    Tady je to místo:

    maps.google.com/maps?q=50.031922,+14.258400

    Na idnesu tvrdí, že jde o nepřehledný přejezd a značení před ním není vidět. Skutečnost je ovšem taková, že přejezd je přehledný velice dobře, koleje jsou tam přímé a vedou v polích, žádná zatáčka nebo les, přes který by nebyl vidět vlak. Kromě toho vlaky před takovými přejezdy troubí, takže když tam není vidět (což nebyl tenhle případ), stačí stáhnout okýnko. A zarostlé kopřivama jsou jenom značky 80, 160 a 240m před přejezdem a to ještě ne úplně, ale jen tak napůl. Stopka u přejezdu je vidět velice dobře, je to vidět i na videu v článku.

    Ovšem novináři z Idnesu to podali tak, že ten řidič za to vlastně nemůže, protože 240m před přejezdem je značka zakrytá roštím.

     
    Komentář ze dne: 18.07.2011 14:53:17     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Jak novináři vyrábějí zprávy
    Má to pokračování: praha.idnes.cz/znacku-u-prejezdu-kde-zemrel-otec-s-dcerou-krylo-krovi- uz-zmizelo-p94-/praha-zpravy.aspx?c=A110718_1619966_praha-zpravy_ab

    Zajímavý je, že novináři tvrděj, že byla roštím zakrytá i STOPka, jenže v tý původní reportáži je video, kde je STOPka dobře viditelná, žádný roští.

     
    Komentář ze dne: 18.07.2011 15:16:11     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Jak novináři vyrábějí zprávy
    Hlavně je to úplně fuk. Koleje samy jsou vidět dost a dost.

    Pokud někdo jezdí tak rychle, že nedokáže bezpečně dobrzdit na vzdálenost, na niž vidí koleje přes silnici, je případný malér jednoznačně jeho chyba. A naprosto žádné značky nejsou zapotřebí.

     
    Komentář ze dne: 19.07.2011 10:26:02     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Jak novináři vyrábějí zprávy
    A televize nova pokračuje ve stejným stylu - natočili video "z pohledu řidiče", ale je vidět, že kamera je umístěná co nejvíc vpravo, aby ta STOPka u přejezdu vykoukla jakoby na poslední chvíli:

    tn.nova.cz/zpravy/regionalni/vlak-smetl-osobak-na-zeleznicnim-prejezdu- v-aute-zemreli-dva-lide.html

    A značka 80m před přejezdem JE vidět i když jsou tam vysoký kopřivy.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.