Komentáře ke článku: It's fun to be with the Kchej es sí em (ze dne 04.12.2005, autor článku: Root)
Přidat nový komentář
|
Dokážu se o sebe postarat, leckoho se neleknu. Ale z tohoto mám skutečně strach.
Uvidíme za půl roku.
|
|
|
To ti nepomůže :-)
Budou stoupat počty důchodců, budou stoupat počty úředníků, budou stoupat počty ve státním aparátu.
Všichni ti lidé mají právo volit.
Práce bude stále méně. Stále méně lidí bude pracovat, ne že by nechtěli, ale nekvalifikovaná práce časem už nebude vůbec potřeba a tedy ani nabízena.
Co v této situaci nastane? Demokratické volby vyšlou k moci stranu, jejíž program bude "těm 15% co makají, vezmem 2/3 výdělku (po zdanění), a nakrmíme s tím systém".
Je úplně jedno, zda se daná strana bude jmenovat KSČM nebo DŽJ (Důchodci za životní jistoty).
Prostě těch 35% (dnes), 25% (za pár let) a 15% (po emigraci roota a podobných a rezignaci půlky těch, co tu ještě makali a zůstali), kteří jsou čistými plátci do systému, bude muset zatnout zuby a pěkně makat, aby jim bylo dovoleno žít. Ne mít majetek, to už hrozit nebude, ne užívat života, kultury, to už taky nebude. Jen otročit na zbytek populace.
Neříkejte mi, že se to nestane. Řekněte, proč by se to podle vás nemělo stát?
|
|
|
Mívám podobné katastrofické "vize":-)
Jediné, čím se utěšuji, je, že se toho pravděpodobně nedožiju.
Jinak na důchod si spořím jak to jde, rozhodně nespoléhám na státní důchod a rovněž odmítám umřít až se to bude státu hodit. Platím si různé spoření (snad to všechno nevytunelují) tak, abych do důchodu odešel ještě jinak než o berlích nebo na vozejčku.
Na druhé straně mě se*re, ač se snažím, aby se mě to netýkalo, že všude prosazují pozdější odchod do důchodu. Míst je málo, mladí nemohou dostat práci a důchodci budou držení u razítka do smrti ne proto, že by nebyla na jejich místo náhrada, ale proto, že důchod je dražší než příspěvek v nezaměstnanosti pro absolventy. Takže nezaměstnaný "mladý" přijde stát laciněji než senior.
To je peklo...
|
|
|
Nebuď naiva! Mnoho je prduchů ve státní správě, většinou sedí na docela vysokých platech. Důchod se jim již několik let nekrátí. Navíc čerstvý důchodce může nabízet svoji pracovní sílu (maje doma svých 8-9 jistých)podstatně levněji, než absolvent, který je na příjem z práce odkázán zcela.Tedy: zakažte souběh důchodu a platu (ve státním je to jasné, v soukromém sektoru sráží cenu práce), paradoxně zbyde víc na ty, kteří opravdu nemohou pracovat.
|
|
|
Ten souběh byl tuším zakázán, teď už si může přivydělat jak důchodce, tak maminka na mateřské. Ne že by mě ty matky tolik vadily, ale je to příklad toho, jak zákon kopíruje realitu, aby to tak neřvalo.
|
|
|
ruka rychlejší myšlénky...
ještě dodatek - ten můj příspěvek byl o něčem jiném, důchodce JE dnes na sociálce dražší než absolvent, proto bychom měli chodit dřív do důchodu a mládí vpřed:-)
(ale to je ode mě opravdu naivita, v tom s tebou souhlasím)
|
|
|
1) Důchodci - narozdíl od dětí - mají volební právo a dají se lépe koupit na krátkodobé sliby. Paradoxně pak jimi daný mandát může přesahovat jejich délku života.
2) Rodiče dětí, které budou muset v dané společnosti žít, nemohou tyto děti volebně reprezentovat a např. bránit jejich zadlužování.
Doporučuji např. článek od Silke Übelmesser "wann kippt deutschland um" obsahující model toho, co se stane, když důchodci a před-důchodci přehlasují zbytek společnosti.
Facit: volební právo mají mít jen ti, kteří platí daně, ale tito zároveň mají zastupovat své děti
|
|
Myslim si, ze neco takoveho od neokomunistu nehrozi. Bohuzel. Proti otevrene komunisticke revoluci by totiz po zaniku bipolarniho sveta byla snadnejsi obrana a hlavne neco takoveho ani neni mozne.
Vetsina komunistu (az na zastydle stalinisty, kterych ovsem v te partaji taky neni malo) uz pochopila, ze nasilim proti vlastimu obyvatelstvu uz moc nezmuzou a ze nadnarodni korporace disponuji mnohdy vetsim vlivem, nez narodni vlada.
Novy recept uz poodhalil soudruh Paroubek a jeho KSCM light - danove ulevy a prazdniny pro velke investory (viz uz jenom ty levicove nazory na vyvlastnovani majetku a siroka interpretace "verejneho zajmu") a klid na (manualni) praci pro vlastni obcany, kterym sem tam prisypeme ze statniho rozpoctu, aby meli na nakupy fmakru. Co bude chybet od zanikajici stredni tridy, na to si pujcime.
Co se tyce ostatnich prav a svobod, tech se lide nadsene vzdaji sami pri dostatecne propagande o terorismu nebo ultrapravicovem extremismu.
Socialismus padnul, protoze nebyl schopen zajistit konzum a fbedne bylo hovno. Ovsem staci hezky zabalene odpadky f-akci za par supu a dostatek reality show.
Dukazy: 1) Klesajici investice do vzdelani (cim mene vzdelany, tim vice zavisly na statu), 2) rozsirovani statni spravy (koho chleba jis, toho pisen zpivej, 3) podpora multi kulti (prece lidem nemuzeme namluvit, ze nas ti rucnikari ohrozuji ZVENKU), 4) vseobecna propaganda slibujici katastrofu v pripade revize soucasneho modelu (a)socialniho statu.
Ze je KSCM light "stranou prace"? OK, napiste nekdo jedinou pozitivni vec, kterou udelala pro zamestnance, a zda se vyplati byt zamestnan.
|
|
|
Souhlasim, dnes je uplne jina doba a jina politicka situace. Nastup komunismu v podobe jak ho zname z roku 1948 nehrozi. Jednak komuniste v cesku uz nemaji za zady velkeho bratra z vychodu, ktery by pripadny puc podporil materialne a vojensky. Druhak po listopadu 89 spousta schopnejsich soudruhu nevahala transformavat se na podnikatele, takze pripadny prechod zpet na ortodoxni socialismus by jim rozhodne neprospel - zadny kapr si svuj rybnik nevypusti.
Mnohem realnejsi hrozba je nastoleni ligth verze socialismu v podani vlady socdem+ksc(m), cehoz se, nedej prirodo, muzeme dockat uz za pul roku po volbach. Staci se podivat na soucasne volebni preference a zjistime, ze socdem+ksc(m) muzou dat ve snemovne dohromady vic hlasu nez ods+kdu.
Co proti tomu delat? Volit pristi rok pravici, chtelo by se rict. Ale kocourkovska pravice... reknete mi uprimne, neni na ODS, ktera nas chce spasit, neco podivne zapachajiciho? Nu coz, zacinam se masirovat, ze Tlusty a spol. nejsou zase takovy svine...
|
|
|
az na to ze predevsim on a jeho kolegove (Kocourek, Langr a spol.) jsou presne to o kterych jsi psal ve svem prvim odstavci. Takze nejenom svine, ale dokonce rude ( i kdyz to maskuji modrou).
|
|
|
taky jsem ešče přesně nepochopil rozdíl mezi čssd a ods
obě jistou dobu vládli a výsledky nic moc.
třeba penzijní reforma: ods vládla roky a nic,kdežto čssd vládla roky a nastojte:taky nic
teď slibují obě a dopadne to? asi nic
|
|
|
Penzijni reforma neni ani tak ekonomicky, ale socialni problem - zkuste lidem sahnout na jejich radoby zivotni jistoty. To si lajsne maloktera strana. A kdyz navic uvazime, ze vladni strany u nas maji vesmes jen tesnou vetsinu, neni se co divit, ze zatim k reforme nenasly odvahu.
Posledni pokus o domluvu na tema penzijni reforma nedavno zablokovala ksc(m) - myslim ze ostatnim parlamentnim stranam spadnul kamen ze srdce, protoze muzou tohohle kostlivce nechat hnit ve skrini, a az do voleb o tom zase jenom tlachat.
|
|
|
nechápu proč né ekonomický ale sociální
a nejde o to sahat na jistoty ale říct od teď si každej spoří a platí menší daně.
stávajíci penze se zaplatí z výnosů privatizace.
a na tohle neměli koule ani ti /pravicoví/ šašci z ods ani když měli většinu.
čím později se to provede tím to bude horší.
|
|
|
Hmm, hmm, proč mi to připomíná mudrování pana Součka z filmu Obecná škola?
|
|
jak kdy
Nevím, jak na Sandstormově planetě, ale u nás máme lidičky zvané "kulturně-mediální fronta" a vůbec hafo humanitně vzdělaných intelektuálů, živených státem, kteří z jakýchkoli byť jen náznaků jeho omezení dostávají kopřivku za hrozného vřískotu.
Fakt si myslíte, že třeba psycholog, absolvent gender studies či bohužel i lékař nejsou závislí na státu? Kdo by pro ně tvořil místa?
Tedy ne že by neplatilo to, že ten, kdo umí něco, za co se platí, je méně závislý, ale u VŚ to platí jen tak způli.
|
|
|
Dle meho nazoru zacina problem jeste driv a jinde.
Jednoducha otazka do davu:
Kdo z Vas, kdyz se rozhodovalo, jak vlastne v zivote najit uplatneni mel jasno? Nemam na mysli pripad "...a prece budu pozarnikem... nebo ... ja budu kosmonautem..." a 0,000001 procenta to opravdu zvladlo. Pokud zalovim v pameti, tak s urcitosti muzu rict, ze ja v tom jasno nemel.
A ted dalsi otazka do davu:
Proc tedy tito lide (psycholog, lekar apod...) studuji tento obor? Z jakych rad se rekrutuji statni urednici? Jsou to zoufalci nebo lide na svych mistech?
Ja v tomhle jasno nemam a hned uvedu proc...
Pripad prvni:
Jeden muj kamarad nedavno dostudoval medinu. Nevim ani jaky obor, proste to studoval a dostudoval s hodne super vysledkem. Jeste za dob studii (to jsem mu polozil otazku proc to vlastne studuje kdyz ho to zas tak moc nebavi) mi rekl... Abych mel poradnou skolu, se kterou bych se uplatnil kdekoliv, kdyz mi to v politickem zivote nevyjde. V soucasnosti je aktivnim clenem ODS, cilevedomy, hlupak taky ne a vypocitavy. A ja mu to vybec nemam za zle, protoze nikoho neokrad, nepodvedl a ma zadni kola jako prase.
Pripad druhy:
Primitiv, kseftar, sezene cokoliv, zaridi cokoliv, proste clovek, ktereho neni spatne znat a rozhodne neni dobre si ho rozhnevat a nikdo nikdy nevi, jestli jeho sluzeb nevyuzijete. V zivote ma taky jasno, pracovat se mu nechce a nikdy nebude a uz ted ma zajisteno slusne misto ve statni sprave.
Ani jeden z nich neni zavisly na statu.
Podle me... Cim drive intelektual pochopi, ze neni stredem sveta, tim lip pro nej. Prave ti neschopni nejvic rvou... Mate taky takove zkusenosti?
|
|
|
k tomu snad jen, že první příklad se mi docela zamlouvá. To, že je politika špína, víme všichni. Že se tam neprofiltrují jenom samí beránci je snad taky každému jasné.
Teď to trošku přeženu, ale pořád budu raději, když mi bude ministra financí dělat úspěšný tunelář než nedomrlý rychlokvašený ucho či odepsaný soudruh. Tedy za předpokladu, že mě samotného nechá si se svým výdělkem nakládat plus/mínus podle svého uvážení. Naše sociální trampolína mi už dlouho leze krkem.
|
|
|
Uspesni tunelari nejsou vubec kdovijak inteligentni lide, to je jenom povera. Vetsinou se jedna o dost primitivni galerku a jejich "tunely" nebyly vetsinou zadnym zazracnym figlem, ale kradezi ci zproneverou "natvrdo". Diky ODS byly nektere tyto kroky legalni, alespon po urcitou dobu.
|
|
|
souhlasím, že ty "výkonné složky" toho v hlavách asi moc neměly, ale vymyslet tunel tak,abych se mohl ostatním beztrestně smát do xichtu, protože všechno bylo v podstatě legální, to přece jen vyžadovalo IQ větší než má napařovací žehlička.
Ale stejně je, jak vidno, nejjistější si říct o 5 v českých, nebo o příspěvek na reklamu. To se pak člověk nemusí bát, že skončí s betonovejma polobotkama nadosmrti v rekreační oblasti...
|
|
|
To smani se do xichtu nebylo ani tak diky prohnanosti, ale absolutne nulovemu svedomi.
Tehdy (a vlastne i dnes, i kdyz obtizneji) se mohl clovek vysmivat spravedlnosti, i kdyz spachal primo ucebnicovy zlocin.
Konkretne takovy "tunel" - odvod prostredku ze statniho podniku (ne vzdy likvidovaneho) na ucet vlastnich soukromych spolecnosti, dokaze kazdy trotl, ovsem ne kazdy na to ma zaludek. A kdyz to bylo jo moc videt, tak se podmazl nekdo na financaku nebo z dozorci rady (nebo co to tehdy bylo za organy) a jelo se dal, listiny se "ztratily" a tak se nic nemohlo prokazat. Obycejny banditismus, zadna finesa ;)
|
|
|
Přesně tak. Vždycky mě na tunelech zaráželo, jak jsou primitivní. Když ředitel zdejší "dílny s.r.o." patřící Švýcarům vlastnil svoji dílnu ve stejném oboru a čile obchodoval, když potom to samé si udělal dílovedoucí (!). Potom byli odejiti, ale vadilo jim to? Styděli se? stíhal je někdo? Co myslíte?
|
|
|
tady mě napadá citát z "Adély" co nevečeřela: "Jak primitivní!" "Ale jak účinné!"
|
|
|
hmm, zato Tvoji "obchodnici s pozemky" to jsou geniove, kdyz "vedi" co koupit aby to mohli 50x zhodnotit :)
To jim taky umoznila ODS ze jo ..... (kurva tem Kocourek nebo jak se jmenuje, to je sibr... kolikpak socanu musel premluvit....a ti si toho vuuubec nevsimli....)
|
|
|
Psychologu znam dost a vsichni pusobi v komercni sfere. Absolvent gender studies (kolik jich je? a odkud?) se uzivi podle sveho uvazeni. Nevim, proc by treba nemohl hakovat jako personalista.
|
|
|
Nevím jak Vy, ale já bych si akcie firem, kde by o náboru nových zaměstnanců rozodovali absolventi gender studies, rozhodně nekoupil... Ale oni se stejně většinou uchytí na vysokých školách, v NGO nalepených na státní rozpočet atd....
|
|
|
A proc ne? Sociolog jako sociolog.
|
|
|
Na Sandstormove planete se kulturologie ci gender studies nepovazuji za vzdelani ;) Btw tebou uvedeni lide nejsou tak pocetni, aby to stalo za chytani za slovo. Nehlede na to, ze (nejen) humanitne vzdelani lide si v socialistickem skolstvi nijak nechrochtaji. (Mam na mysli treba ucitele, a to i na VS. Urcite intelektualy a podobne nepratele spolecnosti vynechavam.)
|
|
|
Z každodenní praxe víme, že chceme-li spláchnout, musíme počkat než se nádržka naplní (nesplachujeme-li tlakovou vodou přímo z potrubí). Stejně tak, chceme-li se zmocnit něčího majetku, musíme počkat až ho svojí pílí nahromadí. Teprve potom zatáhneme za splachovadlo revoluce. A p nějakém čase až všechno prožereme, zase necháme hromadit abychom v budoucnu zase zatáhli. A to je, soudruzi ta jedině správná Marx-Leninská spirála vývoje.
|
|
|
Je sice pravda, že historie se opakuje, ale zas tak hrozné to nebude. Ona ta voda v té nádržce totiž není úplně čistá a když je jí tam fakt hodně tak už se ti to potrubí zacpe a neproteče. Jinými slovy: pokud bude hodně kapitálu (vody) v rukou nějakého nezanedbatelného procenta (míra špinavosti vody) lidí, tak si tihle lidi dokážou dobře pohlídat (ucpat trubku), aby zde k převratu (spláchnutí) nedošlo.
Ale jinak příklad s hajzlíkem se mi líbil a použil bych ho jinde. Jde zde o nespokojenost lidu, která se hromadí v nádržce, a to co sedí na dně mísy je aktivita našich současných vůdců. Pokud zatáhneme příliš brzy, převrat se nepovede a většina tam toho zůstane, musíme počkat až bude nevole dostatečná a pořádně to pročistit.
Však se podívejme jak hezky se pročistilo Německo po druhé světové, když ho čistily vody půlky evropy. Samozřejmě, že se to nevyčistilo úplně do běla, ale to bychom museli použít nějaký ten ultra-mega hajzločistič (atomová puma).
|
|
|
Nejak jsi v tech metaforach ujel, protoze cisteni do bela bylo prave cilem prave te nemecke vlady, po jejimz vycisteni volas ;)))
|
|
|
Do běla jako do běla :o) Někteří lidi mají různobarevný záchodky a to jsem tam taky nezohlednil :-D
|
|
|
kristova noho !!!
chrochroš už se zase rozjíždí !!!
a web začíná praskat ve švech :o))))))))))))
|
|
|
"Důl, to je díra v zemi. Chodby tak, tak. Ten se dá zasypat, zatopit, ale nikdo Vám ho nemůže vzít!
Chachacha."
|
|
|
Pane smrtka, vy se pořád jen smějete. Tak když něco víte, tak to řekněte, nebo aspoň naznačte...
|
|
|
my nesmime ani naznacovat
|
|
autor jel sockou.
nevím jestli by vzdělaný člověk zanjící souvislosti měl používat taková slova :-))
pokud by jistá část lidí nejezdila hromadnou dopravou ale každý jezdil autem tak by nejezdil nikdo a všichni by stáli ve svých plechových miláčcích a jen by se na sebe mohli dívat.
socka je odporně pejorativní slovo.
autor narazil na aliena s holí.
to je také legrační,pravděpodobně to byl starší či postižený člověk..... no to je legrace říkat mu alien.
prostě článek je to vtipnej ale cítím z něj cosi.... nadřazeného?
|
|
|
Nesmis to tak brat. Treba ja se citil nadrazene, kdyz jsem po desetimunutove jizde v centru vyskocil z metra a pri prebihani na prechodu videl ty znicene nervni xichty podvazane kravatama, jak trci v dopravni zacpe za tramvaji. Nadrazenost je mnohem vic subjektivni pocit, nez objektivni stav ;)
|
|
|
já to beru
ale začínám být alergický na ty řeči o důchodcích.... asi je to tím že už mi je 40 a nějak se najednou stalo že se do jejich kůže pomalinku začínám vciťovat.
nebo že mám mámu v důchodu a šetřit fakt musí takže fakt nakupuje když je nějaká akce.
a pak člověk poslouchá blbý kecy.... no jo důchodci,nemaj co mna práci tak stojí fronty před obchodama.
samozřejmě někdo řekne že jí mám pomáhat ale.... mám dvě děti ve škole takže nepomáhám.
auto jsem jí taky nekoupil takže jezdí tou sockou.
|
|
|
Pamatuji si přesně na pocit, který mě přepadl, když jsem nafasoval svůj první služební vágen. Okořeněné to bylo tím, že to bylo v době, kdy fagorit byl ještě snem mnoha českých řidičů a můj vůz se na toto pinožení díval svýma šikmýma očima. Choval jsem se úplně stejně, jako Root, akorát že tenkrát nebyl internet a tak jsem nemohl svou velkou malost (či snad malou velikost?) demonstrovat takto široce a veřejně. Postupně jsem pochopil, že tudy cesta nevede, soudruzi, a navrátil se do lůna hromadné matičky, přičemž vůz nechávám zahálet na parkovišti a provětrávám ho jen když to opravdu nejde jinak.
A tak si často, když mám chuť o někom, kdo se chvástá tím, že nejezdí sockou prohlásit, že je idiot, vzpomenu na sebe.
Možná je to přirozený vývoj, možná zmoudření, možná zhloupnutí.
Abych to celé zakončil vstřícným gestem: nebýt nás, sockařů z vlastní vůle, tak se v těch svých zasraných plechovkách ani nehnete! Tak si nás koukejte vážit a až dospějete do naší moudrosti, můžete nám začít tykat.
|
|
|
možná tomu nerozumíš, možná je to tím, že někdo prostě nemá chuť jezdit sockou a vůbec to nesouvisí s nějakým chlubením, ale když jsi tak dospělý a zmoudřelý, tak bys už možná mohl priority jiných lidí respektovat bez závisti, protože tím, že jezdíš sockou rozhodně svoji dospělost a moudrost neprokazuješ i když to na druhé straně nutně nemusí znamenat, že ten kdo jezdí sockou není moudrý a dospělý
neexistuje jediný důvod vážit si někoho jen proto, že jezdí sockou
|
|
|
Osobne mi jsou milejsi lide, kteri v centru pouzivaji MHD, nebot tim mene skodi tamnimu ovzdusi (tramvaj a metro nijak neskodi, zatimco kolona aut bud stojicich nebo se pohybujicich stylem brzda-plyn ano).
Nema to co delat se zavisti, je to ciste prakticka vec. Kdyby se cena benzinu nepromitala co cen snad vsech produktu, bylo by jeho drasticke zdrazeni vitanym opatrenim, takhle bohuzel :x Hlavne ze se zakazalo kourit na zastavkach, to je jako zakaz plivani do jezera sracek (na nekterych mistech by mozna lekar inhalaci tabaku doporucil jako mensi zlo ;)
Btw co jsi myslela tou zavisti? Zavidet nekomu, ze se pohybuje v centru autem? To je jako zavidet nekomu bagl cihel na zadech a ctyri doutniky v hube, ktere ovsem nedycha jenom on, ale i vsichni ostatni. Lidi by se uz meli vymanit z toho old school 70's dojmu, ze auto je hodne zavisti :D
|
|
|
osobně ti mohou být milejší lidé, kteří v centru města používají MHD, ale na druhou stranu to přece nemusí znamenat, že ten kdo MHD nepoužívá je debil a měl by zmoudřet nebo se snad snažit bez ohledu na svá přání být ti milejší
nemyslela jsem závist k tomu, že někdo má auto, myslela jsem závist k tomu, že si někdo prostě dělá co se mu líbí bez ohledu na to být někomu milejší nebo se přiřadit k většině, mezi lidmi je rozšířeno fuj hanba kdo jezdí do centra autem a jsou lidé, kteří i přesto do centra autem jezdí a ti kteří tam jezdí sockou jsou upřímně pohoršeni, jak bys nazval pohoršení vesnice jinak :-))
|
|
|
De facto jakakoli bezohlednost muze byt vykladana jako schopnost delat si, co se komu (z)libi. Dost mozna se jedna i o definici, byt nepresnou. Jezdeni v centru autem se da prirovnat k paleni sracek v kamnech za ucelem usetrit par korun za plyn. (V pripade jizdy autem pochopitelne nesetris penize, ale neco jineho - tj. to, co je tvym osobnim duvodem, proc nejezdis MHD.)
V obou pripadech existuji pripady objektivne vylucujici alternativu, ale v drtive vetsine pripadu je pricinou lidska bezohlednost stavici do popredi male zvyseni osobniho pohodli (ktere je navic silne diskutabilni) za cenu silneho nepohodli az skody ostatnich. (Napr. tech, kteri v centru bydli; zamyslela ses nekdy nad tim, jake to asi musi byt?)
Vnimani techto jevu je otazkou vyvoje a subjektivniho postoje. Driv se taky kazdy vysral, kde ho zrovna napadlo, a dnes je to pro vetsinu (bohuzel nikoli pro vsechny) naprosto neprijatelna prasarna, ktera muze byt pochopena jen ve stavu krajni nouze. V pripade ridicu v centru to je jen otazka casu, kdy zacnou byt takto vnimani; objektivni atributy obou cinnosti jsou velmi podobne.
Btw je zajimave, jak funguji pravidla slusnosti - kdyz se nekdo hlasite vysmrka na zem, vykoleduje si minimalne nejaky ten pohorseny pohled, ovsem bezduvodne turovani smrtelnych sracek pod nos nic takoveho nevyvolava. Pritom smrkani i doprava jsou nezbytne...
Ted lidskou reci: 1) Fakt si myslis, ze jizda autem v centru je projevem takove individuality, ze muze vyvolat zavist? :D 2) Nenapadlo te, ze odmitavy postoj nemusi byt dan "mentalitou vesnice", ale prostou reakci na bezohlednost?
|
|
|
Hele, az zmoudris a dospejes, zacnes taky srat v sini. Nebo ne? Protoze trmacet se nekam na misu za ty ketasky ceny stocnyho, kdyz ti pritom - jako na zapade prece - nikdo nedyma pod nos kadidlo, to muze jenom detinskej trumbera. A on to uz pak v ty sini po tobe nekdo uklidi, nejlip ovsem bez jakyhokoli "prerozdelovani";-//
|
|
|
o ty kteří bydlí v centru si možná děláš zbytečné starosti, protože oni jsou zvyklí, uznávám nikdy jsem se nad tím nezamýšlela, bydlela jsem na smíchově (praha 5), tam jsem ocenila, když pod oknem přestaly jezdit náklaďáky, protože se kvůli nim klepal celý dům, ale osobáky nevadí, daleko horší humus tam vypouštěla tatrovka, pak jsem bydlela na karláku (praha 2), tam se valil humus neznámého původu z komína nemocnice, ale ani tam mě to nijak nedrásalo, na pavláku (praha 2) taky dobrý a na vinohradech (praha 2) taky nic, no na fügneráku (magistrála) bych bydlet nechtěla, ale to je jiná :-), jsem zvyklá a nikdy mě nenapadlo se pohoršovat nad tím, že všichni nepřesednou do MHD
zvláštní je, že lidé, kteří se nejvíc ohánějí tím, že ostatní jsou bezohlední, ohled na druhé neberou a ještě tomu říkají dospělost, my už vás k té ohleduplnosti donutíme, kdyby vás to mělo zabít, moc hezké pojetí ohleduplnosti, ohleduplnost a tolerance k chování druhých by neškodila a ne pod záštitou nějakých rádoby správných způsobů chování nutit druhé aby se chovali také tak
nikdo tě přece nenutí jezdit do centra autem, jezdi mhd a toleruj to, že všichni nejsou stejní, jak je to jednoduché
ad 1 a co to tedy vyvolává, když to není závist?
ad 2 prostá reakce na bezohlednost někdy připomíná boj nedospělých jedinců, kteří mají tendenci bojovat proti všemu a tím změnit svět a nejlépe pod záštitou něčeho jako je zničení planety, vyhubení všech lidí na planetě . .
|
|
|
"...oni jsou zvyklí..." - Hehe, to namlouvas komu?
"...lidé, kteří se nejvíc ohánějí tím, že ostatní jsou bezohlední, ohled na druhé neberou..." - Nevim o tom, ze bych nebral ohled. Mam pochopeni pro situace, kdy se clovek proste MUSI vysrat do krovi, a rovnez pro situace, kdy MUSI jet do centra autem. Takove veci se mohou stat kazdemu.
"...toleruj to, že všichni nejsou stejní, jak je to jednoduché." -Ano, jsou lide slusni a neslusni, ohleduplni a neohleduplni, zodpovedni (tohle slovo mas rada, ne?) a nezodpovedni.
Ad 1) - To si delas legraci, nebo vazne veris, ze ten, kdo jede do centra autem, je nadan jakousi mimoradnou individualitou, ktera je hodna zavisti? :o
Ad 2) - Nic takoveho jsem netvrdil; naopak jsem velmi nenasilne az smirlive napsal, ze to je jen otazka casu, kdy budou ridici v centru vnimani jako ti, kdoz hlasite smrkaji na zem. Nepsana pravidla slusneho chovani vznikaji pomalu, mozna prave proto, ze nejsou psana ;)
|
|
|
to nenamlouvám nikomu, celý život žiju v centru a nikdy by mě nenapadlo o tom mudrovat a nikdy jsem neslyšela, že by si někdo ze sousedů stěžoval, problém je jedině s parkováním na P1, protože si musej platit kartu a když přijedou není, kde zaparkovat, jinou stížnost jsem fakt neslyšela
nevím co řešíš, všichni do centra autem stejně nepojedou, stejně jako nikdy nebudou všichni do centra jezdit MHD, navíc se nám to jaksi reguluje samo, protože do centra se tolik aut nevejde, takže většina lidí tam stejně jezdí protože musí, nevím podle jakých kritérií posuzuješ, že by určitě nemuseli a mohli jet MHD, asi na to máš nějaký klíč či co
to si trochu pleteš, já jsem ochotná tolerovat, že všichni nejsou stejní, já budu tolerovat hnědočechy, že nechodí do práce, protože se jim prostě nechce, ale živit je nehodlám a v tom je ten rozdíl, to už je jejich zodpovědnost jestli zdechnou hlady nebo ne, jenže to s tolerancí nemá nic společného, v případě nějakých hlučných domácích produkcí jsme zase u té obousměrné tolerance
nemyslím si, že ten kdo jede do centra autem je nadán nějakou zvláštní individualitou, je to prostě jeho rozhodnutí, chce tam jet ať tam jede
nejsem si tak zcela jista jestli jednou bude ježdění do centra proti bontonu, ale když myslíš
co takhle tlačit na výrobce aut :-)
|
|
|
No tolerance.... Tolerancí rozumím nechat být události kolem sebe, aniž bych jim musel rozumět, znát pohntky atd,
bez toho abych si k "neznámé" věci udělal apriori předsudek jen tím, že je neznámá, nebo abych se nějak snažil
to neznámé a jiné omezit, POKUD ta inkriminovaná věc
nějak neohrožuje mne a můj životní prostor. Což v případě
bezohledných nadbytečných automobilistů se nedá takhle zcela jasně říct, že když jedou do centra autem, že se to týká jen jich. To se týká prostě i mně, který v tom centru je a bydlí á a pobývá. Takže mít toleranci k něčemu, co je dejme tomu zdraví škodlivé (s trochou nadsázky a opisu samozřejmě) možná není toleranci, ale ignorací či lhostejností. Ale z 90 procent jde o čirou lenost a pohodlnost.
Vozit si prdel v soukromí, i když to je někdy možná časově delší než tou sockou, je prostě vyšší prioritou pro většinu lidí,
než je nějaké uvědomění a dbaní na nějaký ten veřejný prostor a tak.
|
|
|
Jedna technická - skús trocha lepšie zaobchádzať s ENTERom, text sa o dosť horšie číta, keď jeho členenie nesedí s členením logickým. Vďaka.
|
|
|
Pouze neznalost tě omlouvá:-))). Chtít tohle po Pavlovi je totéž jako chtít po vodě, aby byla méně mokrá.
|
|
|
Já bych teda na výrobce aut tlačil leda v tom smyslu, aby těch aut nevyráběli tolik. I kdyby všem autům vycházela z výfuku vůně lučních květin, neřeší to problém prostoru a jeho okupace auty.
Cesta k navrácení center měst zpátky lidem bude dlouhá a bolavá, ale v některých zemích už s tím začali. A že ježdění do měst jednou BUDE proti bontonu, na to vsadím poslední pětku!
Automobil a individualita? Neznám větší ikonu stádovosti, než ztrápeného chaffeura trčícího desítky minut ve stupni číslo 5!
Pavel pravděpodobně nemá klíč k určování toho, kdo autem jezdit musí a kdo ne. Stejně jako mnozí jíní ale asi zná lidi, kteří skutečně do MHD nevlezou z principu a budou zarputile denně jezdit z Krče do Holešovic wágnem a štkát nad tím, jak ty politici pro tu dopravu nic nedělaj, woe.
|
|
|
Např. Jan Gehl jako městský architekt Kodaně. Vyšly od něho dvě knihy i v čehúnštině. Doporučuju.
|
|
|
ad 2 -pak se ovšem jedná o boj dvou nedospělých skupin jedinců (nedospěle nezodpovědní bezohlední versus nedospěle naivisticky netolerantní uvědomělci), takže to ani jedné z nich nemusí vadit. :) Nicméně cílový stav je čistý vzduch a méně aut, k čemuž ta nezodpovědná skupina netolerantních Uvědomělců chce přispět, narozdíl od nezodpovědných jezdících Bezohledných,
pročež mi jsou nezodpovědní Uvědomělí sympatičtější.
|
|
|
zalezi na vkusu kazdeho soudruha. sem vlastnikem wagen a kdyz se mi nechce sockou nebo kdyz jedu nekam kam je komplikovana cesta sockou tak proste pouziju soukromou hromadu plechu pro presun sve osoby. do prace chodim pesky pac to mam kousek a pred barakem je tak slozity parkovani ze kolikrat parkuju bliz k praci nez domu. tak nechavam auto v garazi. kdyz jedu nekam do mesta (jako do centra praglu - bydlim na okraji mesta) a vim ze nemusim neco prevazet nebo to bude rychlejsi tak jedu sockou - co se budu nervovat v zacpe, s parkovanim v centru a podobne. jako student sem tak jezdil roky a taky sem to prezil. jako bonus aspon ocihnu pekny rostenky v krtkovi nebo saline. kdyz nejsou rostenky, alespon vyslechnu narky duchodcu/vohnoutu/pracujiciho lidu a ujistim sam sebe ze sem inteligencni nadprumer a nemam se zas tak spatne :-))
muj prispevek k ochrane zivotniho prostredi je tim miniaturni, temer nepatrny, ale je tam. a kdyz uz jedu wagnem aspon se utesuju ze nemam dehet, mam katalyzator, emise hluboko pod normou a podobne blbiny takze aspon ten vzduch nehuntuju tak moc.
kdo jezdi sockou protoze chce nebo musi at neodsuzuje ty co jezdi autem kdyz musi nebo kdyz se jim proste nechce a obracene, ten kdo jede vedle vas sockou este nemusi byt skladnik ve sroubarne ale treba nekdo kdo se zrovna rozhodl nechat svuj Lexus zahalet v garazi
|
|
|
Závist? Komu? Co? Proč?
Root napsal, že používání MHD je úchylkou. Jelikož to považuji za nadsázku, též jsem odpověděl v nadsázce. Fršten sí??
|
|
|
jo tak to jo, pak je to v pořádku, jestli myslíš, že tvoje zmoudření a dospělost je nadsázka, pak si rozumíme
u nás je MHD na takový úrovni a za takové ceny, že jeho použití je opravdu úchylkou, že si to nepřiznáš je jiná
ne a takovej fantasta zase nejsem abych čekala, že ti někdy porozumím, resp. já ti rozumím, ale to ještě neznamená, že to budu akceptovat
|
|
|
V Praze je MHD na svetove vyborne urovni za neuveritelne skvele ceny, mluvime-li o doprave v ramci intravilanu. Jeji pouziti je vec v zasade pohodlna a v klidu. V kterem svetovem meste je MHD lepsi za nizsi cenu? A je nejaka cesta prazskou MHD zlepsi, bez zvyseni dotaci?
Ne, tvrzeni, ze "pouziti MHD v Praze je uchylka", to opravdu nepriznam. Je mi lito.
|
|
|
teoreticky jistě, protože když se to odborně rozebere a popíše, tak by to jednomu skoro připadalo jako selanka, ale zkus takhle někdy po dešti vlézt do plné tramvaje a pak si vzpomeň kolik tě stál lístek, kolik platíš na daních . . .
nemám ráda, když se mluví o tom, že je něco dobré, protože jinde je to horší, když budu tlachat nesmysly a argumentovat tím, že jsou na světě daleko větší blbci, uznáš mi to? :-))
|
|
|
A zkus takhle po dešti vlézt do autobusu ve Florencii. (Nebo čehokoli kdekoli po dešti.) A uvědom si, žes dala za lístek euro. Druhá možnost je jít pěšky, to se ti v tamějším kýblovacím dešti do deseti minut rozpustí boty. Pak vzpomeneš na Prahu s radostí.
|
|
|
ale to je to o čem jsem psala, přece se nemůžeme smiřovat s čímkoliv jenom proto, že jinde je hůř nebo, že by mohlo být hůř :-(
možná to nedokážu posoudit, protože už se mi stalo, že jsem měla boty skrz naskrz mokré, ale ještě nikdy se nerozpustily
|
|
|
No, tak tam bude halt trochu smradek. Nejses takle nahodou precitlivela? Tozhodne to bude 100 % přirodní vůně :o)
|
|
|
na smrad jsem přecitlivělá
aby nedošlo k omylu, já jsem nikdy netvrdila, že nejezdím MHD, jen jsem tvrdila, že z toho nejsem zrovna radostí bez sebe a také jsem tvrdila, že bychom měli každému nechat možnost volby, kdo chce ať jezdí MHD, kdo nechce ať jezdí autem nebo chodí pěšky nebo na oslu nebo na kole, ať si třeba lítá na koštěti, prostě mi připadalo poněkud zjednodušené konstatování jezdíš autem jsi debil, protože máš jezdit MHD, protože tak je to správné :-)
|
|
|
...nemám ráda, když se mluví o tom, že je něco dobré, protože jinde je to horší, když budu tlachat nesmysly a argumentovat tím, že jsou na světě daleko větší blbci, uznáš mi to? :-))
Co máš nebo nemáš ráda je tvá věc, ale podle mě stav "něco lepší než jinde" je milejší, než stav opačný. To co ty stále prezentuješ jsou filozofické tlachy, kterými se udržuješ při životě. Když náhodou ulítněš do věcné diskuze, protiřečíš si - a to se snažím být slušný a chápat tě. Tvoje tělo nemůže být zvyklé na škodliviny, to si jen namlouváš. Vylez jednou na kopec, až bude inverze a pak si nech svoje pindy o tom, že při stěhování v rámci Prahy (krom tuším okolí magistrály) jsi nezaznamenala nic negativního.
Převrátit to do polohy "když budu tlachat nesmysly a argumentovat tím, že jsou na světě daleko větší blbci", svědčí nikoliv o bystrosti tvého mozku, nýbrž o tom, že nemá cenu ztrácet s tebou čas. A to já, blbec právě udělal...
|
|
|
Nižžší cenu? Myslíš jako že u nás nestojí lístek
na tramvaj 1 euro jako někde ve Vídni?
No pokud zde bude nějaký obvyklý solidní plat jako u těch kapitalistů třeba ty 3000 euro, tak to 1 euro za lístek taky dám.
Ale jestli manažeři DP furt operujou s tímhle, že jinde stojí lístek právě kolem toho 1 eura, ale už neřeknou, že
pro jejich kupní sílu je ten lístek v podstatě levnější než teď pro nás, tak těžko něco dělat, protože kdyby bral rakušák
cca 600 euro, tak to 1 euro za lístek asi taky těžko dá.
|
|
|
Zkus se někdy v MHD dívat na to, kolik lidí si "štípe". Odečtu-li ty, kteří si štípli už před přestupem a černé pasažéry, tak si dovolím odhadnout, že nejméně 3/4 pasažérů využívají nějakou formu předplatného a tedy výrazné slevy. Operovat pak cenou základní přestupní jízdenky nemá opodstatnění.
Jistě, jízdné tvoří výrazně menší část nákladů na MHD, než dotace města. Ze strany města je ovšem hrazení nákladů na MHD snad tou úplně nejnutnější položkou k zajištění jakéhos takéhos fungování města. Bez ní by město okamžitě a totálně zkolabovalo.
Kdybych si spočítal, že MHD použiju 4 x denně (do a z práce, do a za kulturou/hospodou) a používám předplatné, pak jedna jízda přijde na méně, než 3 Kč, tedy 0,1 ojro. To už vypadá jinak, ne?
Jo a abych nezapomněl: koupil jsem si právě roční kupon a představ si, že jsem k tomu dostal navíc ještě kalendářík a propisku!!!! Tomu jsem prostě nemohl odolat!
|
|
|
jo tak to chápu, to už stojí za to něco obětovat, celej rok v MHD za propisku a kalendářík a ještě výhodná cena předem už v prosinci, tomu člověk prostě neodolá a jen pošetilec si tohle všechno odpustí a jede autem :-)))
|
|
|
Vis co mne bavi? Jak Artie implicitne ocekava, ze jinak jezdim autem, ackoli o tom v clanku nepadlo ani slovo. Je tu takove mnozstvi variant. Muzu treba normalne jezdit na kole, na mopedu, chodit pesky nebo treba provozovat nejakou formu telecommutingu. Ale Artie ocekava to auto ;-)
|
|
|
Ale vůbec ne, Roote, to je ošklivý arbitrární výrok! Zaznamenal jsem, že po centru jsi pěší a uděluji ti za to čestné uznání!
|
|
|
a to netuší, že když už nááhodou jedeš autem, tak z výfuku lítaj smažený hranolky ;-)
|
|
|
Bohuzel, jak je olej skvela varianta na dlouhe cesty, tak na kratke jizdy po meste, obzvlaste ted v zime, kdy se motor zahriva i pet kilometru, to neni zase takova slava. Jako idealni kombinaci vidim velke kombi (Volvo V70, Saab 9-5 apod.) na dlouhe cesty na klasicky dualni system nafta/vegetol a maly elektromobil (treba na podvozku Peugeotu 106) na jezdeni po meste, nicmene tahle kombinace ma zase dalsi predpoklady a potreby, zejmena velkou a bezpecnou garaz.
|
|
|
Elektricky skutr mam mnohel lepsi parametry, nez auto ... elektromobil totiz jezdi na opotrebeni baterek a to roste linearne s hmotnosti ...
|
|
|
Krome deformacnich zon a miry akceptace u ostatnich ucastniku silnicniho provozu. Nechci mit nekde na travniku vedle silnice krizek.
|
|
|
Bud v klidu, po Praze tolik travniku vedle silnice neni...a na chodniku ti to prislusna mestska cast tezko povoli :-)))
|
|
|
ty křížky a pomníčky jsou dost drsná záležitost
viděla jsem jeden na stromě přímo v zatáčce, bylo úplně evidentní, že ten člověk musel jet pořád rovně místo aby zatáčel, nejspíš v noci, možná i něco vypil, ale je to hrozný, dost nerada bych se stala křížkem u silnice :-(
|
|
|
Deformacni zony nemas ani jako chodec a navic mas potencialne mnohem vyssi vykonovou rezervu pro zdrhnuti z mista pruseru. S tou akceptaci bych to nevidel tak zle, protoze pokud neco vypada, jako ze je hranate, ocelove a tezke (narvane olovem), tak si vetsina lidi nebude chtit rozmlatit karu. Vicemene to lze povazovat - z hlediska bezpecnosti - za regulerni motorku. Cyklist ai chodec je na tom vyrazne hur.
|
|
|
No to je fakt zásadní, to jsem si neuvědomil! Kdybych si těch 4150,- uložil na termínovaný účet, tak na tom za rok vyvařím nejmíň dvacku! A kdybych dobře investoval, tak klidně i tisíce!
Za auto se platí až po jeho použití?
|
|
|
ty sis to možná neuvědomil, ale dopravní podnik si to uvědomil :-)
za auto se neplatí po jeho použití, když za auto zaplatíš, tak ho dostaneš a nemusíš si tam další rok chodit pro kousky :-)
benzinu si můžeš tankovat kolik chceš a taky nemusíš povinně čerpadláři zaplatit na celý rok dopředu, dokonce i ta silniční daň se platí postupně, u pov. ručení to taky jde :-)
|
|
|
U jízdného to jde taky, nikdo nikoho nenutí platit ho povinně na rok dopředu, pouze je to v tom případě levnější, než u jiných forem placení. Normální komerční nabídka, asi o 20% levnější, než měsíční kupony a řádově levnější, než jednotlivé jízdné. Co je na tom divného?
Navíc ti nikdo nebrání koupit si roční kupon platný od 1.1., sednout si do tramvaje a projezdit to celé najednou. Ve čtvrtek 11.1. (!!) to máš hotové a pak vlastně po zbytek roku jezdíš úplně zdarma!!
(pozor, než to začneš argumentačně ničit: je to nadsázka, ovšem založená na logicky správné úvaze!)
|
|
|
no počkej to je blbost, protože jezdit jedenáct dní v kuse mhd, to pak nemůžeš zbytek roku jezdit zdarma, to už totiž nejezdíš vůbec, protože když tě po jedenácti dnech vyndaj z mhd, tak jsi zralej na zavření do klece :-))
|
|
|
Ale jo, já když jsem jezdil do práce,
tak jsem si taky koupil tramvajenku a byl jsem vysmátej.
Jenže teď mám práci doma. tremvajenku nemám a situaci vidím tak, že když už jedu jednou za čtrnáct dní do města něco vyřizovat, tak pokud to je na dýl, tak to mám jen za mhd lístky 80 kč. To se svým gasikem (lpg) za ty peníze ujedu 80 kilometrů, čili pro mě je teď v podstatě mhd přepych a šetřím kapsu tím, že jezdím autem :) Ale já spíč reagoval na argumentací a obhajovu managementu DP, který právě operoval tím, že všude u kapitalistů to stojí to jedno euro,
a tím že my to tu máme strašně levný. Což takhle řečeno je nesmysl, vzhledem ke kupní síle lidí tady a u kapitalistů už teď to my máme dražší. On ten litr benzínu taky stojí to samý euro ve Vídni a tady.... Ale jak říkám, průměrná mzda v Rakousku asi nebude 600 euro, jako je tady těch 18 000, z kterých to my musíme platit. Kdyby byla průměrná mzda 80-90 000, tak chápu, že lístek bude dražší, tímpádem DP finančně soběstačmý a systém bude fungovat. Ale není možné srovnat náklady na úroveň eura, ale mzdy nechat na úrovni rublu, to prostě nemůže fungovat.
|
|
|
Já bych řekl, že jediné, co je v Praze oproti Vídni levnější, bude práce. Ostatní náklady (vozidla, PHM, náhradní díly atd.) se tak zásadně lišit nebude.
A stejné platy jako v Rakousku budeme mít až v okamžiku, kdy budeme stejně efektivně pracovat.
Trochu začarovaný kruh.
|
|
|
Pro zajímavost - ve Vídni stojí lístek na jednotlivou jízdu 1,5 Euro. Podobná cena je v Německu, kde stojí lístek od 1,3 do 1,5 Euro. Na druhou stranu obvyklá denní jízdenka stojí jak v Rakousku, tak v Neměcku kolem dvojnásobku jednotlivé jízdy. Záleží na časování a pásmech. O těch platech je to sporné. V naší pražské pobočce máme vyšší obraty na hlavu, nižší náklady, delší pracovní dobu, méně dovolené a platy cca na polovině rakouských. Neskuhrám, konstatuji. V Rakousku je, ostatně jako v celé západní EU, socialismus jak vyšitý. Však oni nám to Číňani spočítají.
|
|
|
Jedine, cemu z toho verim, je, ze MHD v praze je levnejsi a kvalitnejsi, nez v jinych evropskych mestech. Nanestesti to neni absolutni, lec jen relativni kriterium. MHD v praze je dost priserna vec, ktera je pouzitelna pouze za predpokladu ze je clovek chromy a zaroven nema na auto. Zrovna prede dvemi dny jsem to musel pouzit (kleklo mi pujcene auto, na vlastnim probihaji upravy a stul na kole neodvezu) a je to stale stejne ... auto je (o weekendu a v noci) vyrazne rychlejsi, kolo je levnejsi ... a povazte! take rychlejsi - takze kdyz nic nevezu jedu na kole a kdyz se vlacim se stolem, nebo pocitacem, tak preqapive pojedu autem. Pouziti MHD v praze je realne pouze na urcitych trasach, pokud je clovek zna a ma je natrenovane a tak ... na obecne nahodne pouziti (najednou potrebuju odnekud nekam, nikdy jsem tam nejel a jen tak zase nepojedu) to fakt neni pouzitelne ani omylem.
|
|
|
Čo si také predstavuješ pod takým slovom "není to použitelné"? Hořím zvědavostí, protože z toho logicky plyne, že již dlouhá léta používám nepoužitelnou věc! Což mi zní trochu jako logický zádrhel. Jak to tedy je?
|
|
|
Já tou nepoužitelnou věcí jezdím denně.. fakt je, že bych uvítala takovou drobnost, kterou v mém předchozím působišti dávali zadara, a to mapu autobusovejch linek (šaliny tam neměli). Matička stovežatá je na mě moc velká a zamotaná.
|
|
|
Pod pojmem "neni to (smyslupne) pouzitelne" (uznavam, ze jsem to tam mel dopsat rovnou) si predstavuji to, ze nejsem schopen najit kombinaci vstupnich parametru, pro kterou by to melo smysl.
Vychazim ze stavu, ze jiz vlastnim vuz (k jinym ucelum), ze dale vlastnim bicykl a muj fyzicky stav je dostatecny k tomu, abych obou dopravnich prostredku mohl pouzit. Pri rozvaze, jak se nekam dopravit, vychazi bicykl levneji a kupodivu nikov pomaleji (ja se dopravuji od domu k domu, nekteri to pocitaji od stanice na stanici ... mozna prespavaji v te budce, nezkoumal jsem to) a auto vychazi rychleji (v noci je to bez debaty, ve dne s nakladem je rychlejsi prostat se frontami, nez jet treba nactyrikrat sockou). Kde je prostor pro pouziti socky? Ja ho nenasel, vy zjevne ano - treba nerad jezdite na kole, nebo nemate auto, nebo jezdite casto po nejake trase, kde je to opravdu vyhodne - vim ja?
|
|
|
Ale stejne je to tak, MHD je v Praze nepouzitelna, lezu do ni pouze v pripade, ze jedu do centra z prace, jsou to 2 stanice metrem za 14 kreditu tam a za 14 zpatky nebo 20 kreditu tam i zpatky, kdyz to stihnu do hodiny.
Kazdopadne, metro je narvany, smradlavy, lidi jakbysmet a nest k tomu cokoli jineho nez malou tasku je o hubu.
Shodou okolnosti jsem mel moznost pripominkovat plan rozvoje hlavniho mesta Prahy (autor - magistrat) a stale nejsem presvedcen, ze by MHD v Praglu byla na urovni.
Ted nekdy dokonce vysel kdesi clanek se srovnavacim testem "Auto vs. MHD - co je rychlejsi?" a z deviti pripadu vychazelo i pres straslive kolony a zacpy v Praze auto lepe. Ten jediny pripad byl, kdy trasa auta kopirovala trasu metra, tam bylo pres mesto metro opravdu rychlejsi. Jinak je to bes.
Bydlim kus za Prahou a cena dopravy do prace a zpet pro mne znamena vydaj 100,-, pricemz je to dohromady 50km, takze i s pomerne velkym a tezkym autem je pro mne cesta levnejsi a polovinu rychlejsi.
|
|
|
Při nejlevnější možné variantě v Praze (roční kupon, neberu v úvahu další slevy pro děti, důchodce atd.) stojí neomezené celodenní a celonoční cestování po Praze 11,36 (v přestupných letech dokonce 11,34!!!!) Káčé denně. Tuším, že více než dvojnásobek zaplatím jenom za to, že vlezu do taxíku a to aniž by se hnul z místa. Rovná se to ceně 0,4 litru benzínu, což je na ujetí cca 5 km (nepočítaje další nemalé náklady na pořízení a provoz auta).
Co je probůh na MHD drahého???
Samozřejmě ti svůj postoj nevnucuju a neočekávám, že mi porozumíš, i nadále si ovšem budu myslet, že cestovat po Prase autem v případech, kdy to není nezbytně nutné, je znakem pošetilosti.
|
|
|
počítáš jenom všední dny nebo úplně každý den tě to stojí 11 korun?
benzín si koupíš, když potřebuješ, ale roční musíš koupit na začátku roku celou, už to je částečně neekonomické
zapomněl jsi na berně :-)
v taxíku platíš za to, že tam jedeš sám nebo s kým chceš, rozhodně se ti tam nebude nějaký smraďoch válet po zádech
ale o peníze nejde, jde třeba o to, že když se chceš např. z Kyjí dostat do města, tak máš s MHD hodinku co dělat, když to vezmeš autem jsi tu za dvacet minut, jedeš sám, v teple, jediná výhoda MHD je, že tu tramvaj nemusíš nikde zaparkovat :-(
|
|
|
Počítám každý den.
Nechci tě přesvědčovat, jistě bychom každý vymysleli tisíce dalších argumentů pro svou "pravdu".
Jenom douška ad taxi: za poslední rok jsem byl donucen použít ho celkem 3x a z hloubi duše tenhle způsob dopravy nesnáším. Taxidriveři jsou stejná - ne-li horší - verbež, jako zmrdibazarníci. Z těch 3 jízd byl jeden vyloženě příjemný a slušný (shodou okolností to bylo v Tetter city!), ostatní 2 (1x Praha, 1x Blava) začali po pár metrech sprostě nadávat na ostatní řidiče, jeli po městě cca 80 km/h, brečeli nad cenami benzínu/nafty a očekávali, že ty jejich zmrditlachy budu poslouchat a soucítit s nimi. Taxametr oba zapli až po mé žádosti, jeden měl v autě nahuleno jak v putyce a to druhé byla troska hrozící okamžitým rozpadem.
Cena za cestu nádraží - hotel skoro stejná jako cena vlakové jízdenky Ph - Ba.
Ne, zmrditaxi rozhodně ne!
Ale nikomu to samozřejmě neberu, nevnucuju a nikoho nenabádám, je to můj subjektivní pocit a názor.
|
|
|
Souhlasím, taxindl v centru a přes den nenabízí mnoho výhod oproti socce a těch pár, které nabízí, většinou hrubě neodpovídají cenovému rozdílu. Drožka visí v zácpě stejně jako autobus, kočí pronáší svoje moudra - většinou nadává, jak se všude krade, což v okamžiku ukončení jízdy doloží praktickou ukázkou. Takže člověku nezbývá, než si zavolat firmu či konkrétního drožkaře, se kterým má dobré zkušenosti a počkat, než přijede - nebo služby taxindlu prostě nevyužívat.
|
|
|
Ano, to je jediná šance, dročka na telefon a nejlíp v případě, že děláš u velké firmy a ta společnost pro ni jezdí, to si pak okrást nedovolí, resp. dovolí méně často. Ovšem před taxitlachy nechrání ani tohle.
Mimochodem, jak Moussa psala, že v taxi nemusíš jet se smradlavci, tak to jsem měl i tady bohužel smůlu. Jeden z těch mých driverů bylo takové vyžrané opocené čuně s vůní týden prošlého bůčku, která se mísila s odérem vybraných, jemně mletých tabákových směsí značky "Vymetená bedna". Na rozdíl od autobusu není možné v taxi od takovéhoto jedince poodstoupit. Ne, taxi ne!
|
|
|
to je jednoduchy nemas si brat tago na mavnuti a kdyz uz beres tak proste nakouknes, zeptas se za kolik te vezme tam kam jedes, zhodnotis nabidku a posles ho do prdele nebo nasednes.
ja jezdim obcas z hospody tagem, mam asi dve firmy se kterymi jezdim na objednani (vetsinou tak 15 minut jim to trva to se stejne pomalu vypakovavam z hospody) jako taxi i jako odvoz me a myho wagen kdyz se nekde zkalim. vetsinou jsou slusni a maji slusne vozy, na dispecinku jsou prijemni a poznaji me podle cisla (nekdy podle hukotu i kde zrovna chlastam :-) a staci zahucet "domu". kdyz nahodou prijede nejaka herka, nebo typek vevnitr je nejaky neprijemny nebo ma nahulino tak na ne seru a zavolam si konkurenci.
s tim taxametrem - staci kdyz se ho zeptas na zacatku za kolik te doveze a kdyz nahodou hodne presahne tak proste reknes ze ste se dohodli jinak a vic nemas. co ti udela? zastreli te? nic.
zazil sem pitomce v mercedesu, mel tak treti pomocnou (na popate) a myslel si jak sezral vsechnu moudrost, cikana ve starym favoritu (myslel sem ze nepreziju) i ukrajince ktery skoro neumel cesky (ale byl jeden z nejslusnejsich) ale od jisty doby tyhle adventure jizdy neprovozuju a chcu nejaky standard.
nic to ovsem nemeni na tom ze taxikari jsou v drtive vetsine banda hajzlu a zaslouzili by si pekne slapnout na krk. cest vyjimkam!
PS jednou sem jel z hospody ja + moje auto odvoz z IP Pavlova na Chodov za 170 korun. kdyz sem se ho nevericne zeptal "kolik" pac sem neveril ze to jde za tak malo ja+auto tak se zeptal jestli se mi to zda moc a jestli teda chci nejakou slevu :-) to me teda tak dostal ze sem mu dal dve stovky a nechal to.. pro neznalce, je to kolem 9 kilaku
|
|
|
|
Jezdit z koncin, kde bydlim, do "centra" sockou, uchylkou (zvanou masochismus) bohuzel zavani, i kdyz v clanku to samozrejme trochu jako nadsazka mysleno bylo. Ovsem pod "centrem" si nepredstavuj Vaclavak, ale cokoli od Vrsovic po Dejvice. Po skutecnem centru (kdyz to jde) chodim pesky a vubec mi to nevadi.
|
|
|
nechci ti do toho kecat, ale centrum je centrum a civilizace v praha city zasahovala vždy jen tam, kam vedlo metro (to ještě dřív než bylo prodlouženo na prosek nebo další periferie směr stodůlky apod.), max. tramvaj - ostatní části byly periferie, kam jezdil jen bus/vlak = socka :o)
|
|
|
Milá mousso, chechtám se pokaždé, když píšeš "moudrá" slova na obranu Roota. Ty tedy svojí moudrostí rozhodně nešetříš a nechápu, proč reaguješ tak blbě agresívním způsobem a ještě do toho motáš oblíbenou závist. Co je to proboha za argumenty? Hele, není to náhodou tak, že ty a Root spolu sdílíte společný stůl i postel? To bych tě chápal. Nebo žeby Root a moussa byl jeden a týž člověk?
|
|
|
Socka je docela bezne pouzivane slovo. Ani mi to neprijde nijak extra pejorativni. Kdyby cast lidi tusila, ze i na tak dlouhe ceste, jako dejvice-hloubetin muze usetrit oproti socce 12kc za jizdenku a jeste asi 5 minut casu jenom tim, ze pojedou na kole, tak by je jini lide stojici v plechovych milaccich zeroucich benzin prilis nezajimali.
O Alienech byly kdysi stranky (asi jsou stale googlabilni, ale jsem linu je hledat) a jak jsem pochopil, tak hlavni charakteristikou aliena neni, ze je stary, ale ze je prudivym kretenem, kdy stari spis zpusobuje to, ze uz ma na prudeni lidi cas a patrne se domniva, ze i narok. Ostatne nekde na tom webu zminovali i aliena okolo ctyriceti let veku, coz zjevne neni vek duchodovy (a s hruzou si uvedomuju, ze ani tak vzdaleny od meho stavajiciho, jak jsem si myslel, kdyz jsem ty clanky kdysi cetl). Alienismus je stav mysli doplneny nekterymi dalsimi atributy. Pochybuji, ze autor alienich stranek povazuje za alieny i sve rodice/prarodice i kdyz podminku stari asi splnovat budou :-).
|
|
|
jj, na ty stránky si pamatuju, byly tam úžasný příhody :-), patřilo to tuším někam pod mageo nebo tak nějak, ale rozhodně se člověk pobavil
|
|
|
Z toho si ni nedělej, autorem je přece všeználek a neúnavný diskutér Root, socka je pro něho prostředek MHD. Zřejmě ten, kdo jezdí autobusem, metrem nebo tramvají je pod jeho úrověň. Normální člověk ví, že bez této dopravní sítě by se žádné velké město neobešlo.
|
|
Souhlas. U tohoto clanku je Rootova douska bezpredmetna.
|
|
Autor ve svém článku žertem nazval hromadné cestování úchylkou, což rozpoutalo celkem zajímavou diskusi. Za pošetilost však může být považováno jak používání automobilu tak i MHD. Záleží na úhlu pohledu.
Někteří lidé prostě nechtějí:
- popojíždět v kolonách, což je náročné na čas, na pohonné hmoty a na spojkové obložení.
- zdlouhavě hledat místo k parkování na ulici a pak se bát zlodějů nebo policie (to když zaparkují, kde se to nesmí - v centru skoro všude).
- platit za hlídaná parkoviště nebo podzemní garáže, která jsou navíc většinou dost daleko od cíle cesty.
- smrdět a vrčet spoluobčanům pod nos.
Jiní zase nemají v lásce:
- dav a tlačenici na zastávkách a v hromadných dopravních prostředcích (ve špičkách nebo po nějakém větším vystoupení kašpárků, mičudů, či klacíčkářů).
- nepříjemnosti spojené s přepravou většího zavazadla, než je batůžek, příruční kufřík, dámská kabelka apod.
- nepříjemnosti spojené s přepravou malých dětí (s kočárkem i bez) nebo psů v prostředcích MHD.
- obtěžování ze strany žebráků, falešných i pravých charitativních výběrčích a sponzoringuchtivých maturantů, z nichž někteří zkoušku dospělosti skutečně složili.
- obtěžování ze strany revizorů, kteří kromě obtěžování dovedou i zdržovat (zvláště na přestupních stanicích pražského metra).
- obtěžování ze strany pošuků, jakož i zapáchajících houmlesů a jejich odlehčených verzí s klíči v kapse a čtyřmi promile v krvi.
- halasné výpravy návštěvníků z Reichu, Albionu, nebo slunné Itálie.
- party chmatáků, kterým se v MHD nebývale daří.
Rozhodnutí je na každém z nás, osobně používám oba způsoby přesunu, takže neopovrhuji městskými motoristy ani majiteli tramvajenek.
|
|
|
S tou poslední větou nelze než souhlasit. Prostě využívám způsobu dopravy, který je v danný okamžik výhodnější. Sám jezdím do práce MHD, ač se jako docela nadprůměrně placený, nepovažuji za socku. Prostě je to pro mne rychlejší, levnější a bez obav z vandalismu. Autem do vnitřního města jezdím v případě, že potřebuji něco rozměrnějšího odvést. Pohyb autem po vnitřním městě přes den, považuji za zvlášť rafinovaný způsob masochismu.
Praha má smůlu ve své historické zachovalosti a členitém terénu. Díky tomu tramvaje v centru nejezdí, ale drkotají. Není na rovině jako třeba Vídeň, ani ji nepotkalo urbanistické "dobrodiní" totálního vybombardování, jako třeba Drážďany nebo Berlín. Do úzkých a členitých pražských ulic se těžko budou zavádět tramvajové pruhy přilehlé k jedné straně komunikace, s totální předností před auty.
Co by se ale zavést mohlo, je určitá varianta S-Bahnu na stávajících vlakových kolejích s přestupními uzly mezi metrem, tramvajemi, S-Bahnem a vlakem. Osobně nechápu, proč nefunguje nádraží Vyšehrad, kam by mohly zajíždět všechny vlaky ze západu i východu metropole a přilehlých satelitů. Všeobecně se dá říci, že vlakem lze z okolních rezidenčních vesnic být v Praze do 20 minut.
|
|
|
To by předpokládalo určitý smysl pro realitu na straně vedení ČD a dalších dopravců na straně jedné a zúčastněných městských částí či měst na straně druhé, což je prozatím spíše utopie. Fakt je, že pražský železniční uzel (tím teď rozumím všechny železniční stanice a spoje na území Prahy) je z historických důvodů dost komplikovaný propletenec a momentálně je dost obtížné naplánovat S-Bahn tak, aby dokázala za rozumných časových podmínek taktově obsluhovat všechny zájmové oblasti. Náprava si vyžádá dost velké investice. Naštěstí první krůčky se již provádějí - viz třeba stavba Nového spojení...
|
|
|
Poloměr zatáčky u stanice Vyšehrad je menší než dovolují
jakési současné normy pro povolení výstavby nové zastávky.
Tolik ofic. vyjádření ČD, cca rok zpátky jsem to četl.
|
|
|
Nevím, ale směrem k řece by bylo nějaké místo na posun nástupiště alespoň o pár desítek metrů.
|
|
|
Az bude Nove spojeni, bude doufejme i S-Bahn.
Zatim spis verim predstavitelum drah, ze na provoz mestsykch vlaku nejsou volne "sloty".
|
|
|
Doufat můžeme, ale realita bude pravděpodobně jiná. Problém je v tom, že neexistují vhodné soupravy pro S-Bahn a ještě hodně dlouho při současném stavu financí nebudou: nízkopodlažní, s dostatečnou kapacitou, s dostatečným počtem dostatečně širokých dveří pro plynulou výměnu cestujících, dostatečné rozjezdové i brzdící parametry pro svižný rozjezd i brždění atd. Jediné, co by připadalo momentálně v úvahu, jsou jednotky 471 a těch je zatím žalostně málo. Jednotky 451/2 jsou sice vhodné, ale ty jsou plně vytížené vozbou osobních vlaků na Benešov a Roudnici a kromě toho jsou strašlivě zastaralé (a poruchové). A nasadit na S-Bahn dieselové jednotky by byl obrovský krok zpět. Jsou totiž vysokopodlažní, výkonově nedostatečné a prostě absolutně nevhodné pro nasazení tohoto druhu.
V Německu na to šli formou rekonstrukce bývalých patrových vagonů řady Bm(t)o. Vzali pět vozů, zrekonstruovali je, u koncového vozu uřízli čelo a nasadili místo něj řídící stanoviště, na druhou stranu prskli lokomotivu s možností dálkového ovládání z řídícího stanoviště a dostali tak vysokokapacitní soupravu S-Bahnu za velice přijatelné náklady. Rakušáci mají patrové soupravy CityShuttle "Wiesel" a klasické soupravy CityShuttle.
Celý problém je v tom, že na možnost vybudování S-Bahnu v Praze nikdy nikdo vážně nemyslel. Teď se to dohání a já se bojím, že to dopadne zase typicky po česku...
|
|
Je to trošku OT, omlouvám se těm, komu to bude vadit.
V neděli bylo na dvojce odpoledne věnované 50 letům ostravské televizi. Ten maraton asi nikdo nevydržel naživo, já si to teď pouštím a jsou tam skvosty - jak pozitivní (Kryl), tak ty druhé(komunistické agitky na šachtě, leninova cesta)
Posadil bych k tomu paroubka a pouštěl mu to od rána do večera, až by se pos*al.
Lidi strašně rychle zapomínají...
|
|
|
sám jsi toho živým důkazem. a ještě víc než zapomětlivost je to představivost a chabost ducha jako celku. ic fany tu get tu nou det jů ár džrk.
|
|
|
to jsem fakt nepochopil, dalo by se to podat trošku inteligentněji? Jestli je to tedy v tomto případě vůbec možné....
|
|
|
0000000 7341 2069 6973 6d20 7379 696c 202c 657a
0000010 6a20 2065 617a 696a 616d 7976 202c 646b
0000020 7a79 6220 6475 2065 7370 7461 6e20 7365
0000030 6f72 757a 696d 6574 6e6c 0a65
|
|
|
V tý poslední řádce máš hrubku, primitive :)
|
|
|
|
koukám, že jste tak lezl do prdele všem ISO certifikacím, ža jste se sám stal certifikátem a produkujete již pouze reporty, které nejsou srozumitelné nikomu kromě programátora, který vám vymazal mozek a vložil tam ten code.
|
|
|
no, takhle nějak jsem ten předchozí komentář pochopil taky...
a tady to už asi skončíme, že.
|
|
|
spíš to vypadá, že nějaký R. čeká, jestli se budou jiní namáhat převést si to z hexadecimální podoby do češtiny, ale myslím, že se na to 99,99999% lidí vyse*e.
|
|
|
včetně mě, já se zatím ještě považuju za normálního:-)
(jednom doufám, že se to tu nerozmůže a podobní "chlapci z Mensy" budou obšťastňovat jiná diskusní fóra - oni totiž asi zase neumí zkonvertovat do své soustavy to, co píšou jiní a to je pak těžká debata...)
|
|
|
nechme se překvapit :o) mě to jen připomíná akce typu "mejdan programátorů", tedy vodvaz, při kterým je "zábava" k popukání - naštěstí s mensou to nemá nic společnýho, ty jsou zase vysazený na skrable. taky se může stát, že si tu pak bude psát pár vyšinutých IT a ostatní lidi se přesunou jinam :o) no, víc se tím nehodlám zabývat - žena mi právě dává na stůl veččeři, tak se jdu věnovat obžerství :o)
|
|
|
Ano, je nad tvoje sily to rozkodovat, tak zacnes vohnoutsky vydavat neschopnost za ctnost a tim vlastne naplnis definici bezmozka a snazis se sve argumenty podporit velmi lacinymi a ubohymi zvasty (ne, to neni uz ani demagogie)... ;-)
Moje zprava to ovsem neni, jenom se mi nelibi takovy zpusob argumentace.
|
|
|
už se vzpamatuj, chováš se poslední dobou jako můj starší brácha a nikdo tě o to nežádal, výsledkem čehož jsi trochu trapnej. buď to pochopíš sám nebo časem zjistíš, že tvoje moralizování nikoho nezajímá - snad kromě pár teplejch puberťáků, který tě můžou obdivovat. ale asi je ztráta času ti naznačit, aby ses laskavě obtěžoval starat se o sebe a ostatním ponechal jejich svéprávnost.
p.s. když uvidím nápis třeba v tradiční číňštině, tak zvážím, jestlli se mám zeptat, aby mi to někdo přeložil nebo se naučím čínsky a přečtu si to. když ale usoudím, že mě to nezajímá, tak to pustím z hlavy, protože si tam ukládám jen věci, co mě zajímají. pochopils ? a nemusíš nic odpovídat, protože kdyby mě tvoje odpověď na výše řečené zajímala, tak bych se jednoduše v tom smyslu vyjádřil. radši se drž toho, čemu nerozumíš.
|
|
|
ale to je najednou smyslu pro humor, jak se začíná střílet do vlastních řad tak jdou žerty stranou, což ?:-)
Asi je zbytečné tuto "diskusní" větev ještě rozvádět, ale mě se zas třeba nelíbí způsob argumentace v hexa kódech. Je na tom něco nenormálního? To pudlo není v tom, že by si kdokoliv zde nedokázal v commanderu přeložit blbou řadu čísel do ASCII (i když podle té transkrpipce angličtiny o pár příspěvků výš by z toho asi vypadlo ledacos), jen si tady někdo hraje "na chytrýho". A s takovým je pak těžká debata.
(koukám, že už zase došlo na uplatňování definice vohnouta, tak snad abychom toho už dneska nechali)
|
|
|
Co emoci dokaze vzbudit blba rada cisel...
Ja jsem to vzal jako dobry vtip, prelozil jsem tu blbou radu cisel do ASCII, udelal transpozici horniho a dolniho bajtu v kazdem slove, protoze Yokotashi to zjevne delal na opacnem Indianovi, nez je PC a pak vidim, co tady vzniklo za diskusi, naplnenou zejmena z Aleffovy strany reklamou na lenost, omezenost a na tom postavenou povysenost a to je neco, co mi dost vadi. Druha vec je, ze z toho implicitne podezriva mne, i kdyz s tim nemam nic spolecneho...
|
|
|
když s tím nemám nic společnýho, tak to nechám bejt, ne?
...i v tom je kousek vítězství ducha nad hmotou :-)
(ale nebrat jako dogma!!! to by se zdejší diskuse změnily na paralelní řady dialogů, a to už by nebyl takovej "fan"::--))
|
|
|
Ja nevim, ale mne treba taky sere, kdyz tu nekdo zacne v hardcore anglictine, navic jeste za pouziti slangu, ktery imho povazuju za dukaz debility (bud si o sobe dotycny mysli, ze je hustey rasta, nebo ma vymytou hlavu z MTV), i kdyz tomu rozumim (pravda, necemu ze slangu ne, ale je pod moji uroven se to ucit - asi jako 10 synonym pro slovo "pica").
Pokud nekdo zacne psat kodem nebo Hey wassa mothafuckin', nese svou kuzi na trh a musi pocitat s tim, ze nekdo tu jeho hru nebude chtit hrat a misto toho se mu vysmeje.
Jasne, je vzdycky mozne odpovedet "Gdyz newish wo co gou tag se do toho nemychey" nebo "fock u sob", ovsem tady to zavani snahou nahradit myslenku pouhym stylem, coz je v soucasne spolecnosti cim dal castejsi.
|
|
|
Náhodou je to skvělá vycpávka (zejména aleffových) proslovů. Když nevíš co psát, aspoň urážej. Když ti došly urážky v češtině tak urážej anglicky, a že neumíš anglicky zas tak nevadí. Je to fajn v tom, že člověk uzřivší ty anglické "skvosty" přijde na to, že ta česká část byla pouhou snůškou žvástů zakončená tímhle "esem". Aspoň se pak nemusím snažit přemýšlet nad významem těch slov.
|
|
|
Naivne jsem si myslel, ze "alf" pochopi, ze je vhodne psat srozumitelne. Patrne neumi moc rychle cist, takze louska text pismenko po pismenku a tudiz mu nezalezi na graficke podobe slov (pravopisu). Chtel jsem mu pripodobnit, jaky je rozdil v rychlosti cteni, mezi tim, kdyz se pise normalne a kdyz se pise tak, jak pise on.
Schopnejsi samozrejme pouziji neco jako >> xxd -r "$1" |sed 's/\(.\)\(.\)/\2\1/g' << a prectou si to na jeden zatah mysi ...
---
BTW: pro roota: masinu s prostrednim indianem nemam :-)
|
|
|
myslet si, že "alf" něco pochopí je opravdu dost velká naivita. On se sice velmi rád naváží do údajné zabedněnosti ostatních, ale sám na tom v některých ohledech není o moc lépe. Pokud to jsou subjektivní názory, tak se tomu člověk může jen smát nebo divit. Zábavnější ovšem je, když plácne nějaké skutkové tvrzení, které se dá vyvrátit a poté, co tak někdo učiní, "Alf" se tváří, že to byl test na ostatní atd.
|
|
|
"žena aleffovi dala" - to je vtip všech vtipů.
A jak je na to hrdý :-) Asi se mu zdál fakt živý sen, tak se nám musel pochlubit.
|
|
|
615a 6f74 7620 6973 6863 696e 6f20 7473 7461 696e 7420 6461 2079 657a 7320 6265 2065 617a 7072 7475 6c69 2065 6564 616c 696a 7520 6c70 656e 7320 7574 6970 6e64 2069 6562 6d7a 7a6f 796b a200
|
|
|
Tak to je fakt bžunda :-)
Pokud mě paměť neklame, tak Aleff tu svého času psal příspěvky z náhodných znaků a tehdy to tu řadě lidí připadalo jako ohromná legrace. Proto nechápu, kde se najednou bere ta nevraživost.
Navíc je to výzva a člověk nemusí být hned programátor. Stačí když má buď hodně trpělivosti a nebo například ovládá Excel - práce na 5 minut. Umět tak ještě pořádně unixový shell, tak na to člověku stačí příkazová řádka a má to za minutu :-)
Takže za to 0.00001% - zde je řešení:
Yokotashi:
Asi si mysli, ze je zajimavy, kdyz bude psat nesrozumitelne
Root:
Zato vsichni ostatní tady za sebe zarputile delaji uplne stupidni bezmozky
P.S.: Roote - co to a2 na konci? To je jako dlouhé Ó? :-)
|
|
|
ne, to je drobna chybka v me implementaci koderu, proste narazil na konec radky (jenom jednomistna hodnota) a trochu ho to zblblo. protoze to nehodlam nikde profesionalne nasadit, tak jsem se takovym detailem nezabyval.
|
|
Autor článku se buď vrátil z Marsu, nebo je slepej a hluchej, že si ani po 15 letech po tzv. revoluci nevšiml, že tady komunisti vládli, vládnou a vládnout budou!!! Nejbohatší "podnikatelé" jsou lidi z SSM a KSČ, kteří tvoří i většinu veřejných činitelů. Za všechny dám jen pár jmen - Vasil Mohorita, Vlastimil Tlustý, soudce Rychetský, Aleš Hušák a mohl tak pokračovat dlouho! Ti ukázali, že dovedou "investovat"!!! Vedle toho jsou nástěnky KSČM totálně směšná záležitost.
|
|
|
Heh, o techto lidech ten clanek prece neni...
|
|
Tak se prej Sobotka dohodl s bankama. pěknej kec, banky ustoupily v něčem, co je vlastně netrápí, takže se vlk nažral mediální slávy a poplatková koza zůstala celá.
Jen tak dál. mrkněte na www.bankovnipoplatky.com
V
|
|
Tak se prej Sobotka dohodl s bankama. pěknej kec, banky ustoupily v něčem, co je vlastně netrápí, takže se vlk nažral mediální slávy a poplatková koza zůstala celá.
Jen tak dál. mrkněte na www.bankovnipoplatky.com
V
|
|
Obecně se zde řeší příští volby a následné uspořádání, proto chci napsat něco co trápí mě, i když to až tak nesouvisí s článkem.
V Česku je problém který stojí výše až nad tím která strana bude či nebude zdánlivě vládnout. Vím že už je to klišé svádět vše na doby minulé ale je to tak: tak tedy z dob minulých zůstala v lidech hluboce zakořeněna neúcta ke státu, neúcta k zákonu. Desítky let zde platilo že ten kdo dokázal vymrdat se systémem a dobře zabezpečit sebe a svoji rodinu byl (ne)oficiálně na společenském žebříčku velice vážená osoba. Toto pravidlo sice prožilo krátkou agónii během prvních okamžiků devadesátých let, ale dnes už je opět pravidlem číslo 1 v životě každého druhého (opravdu hodně vysoké číslo - jsem optimista) občana naší zemičky, zřejmě proto, že dobře fungovalo dříve a ejhle - ono funguje dál, tak proč to měnit, že?
A tak i ten kdo půjde volit socdem v případě jejich setrvání u moci a prosazování jejich politické linie co se týká třeba daní atp. bude tyto "jejichsvé" zákony stejně obcházet, pokud mu ztěžkne měšeček. Demokratický volební systém u nás nefunguje, protože každý druhý (...) si hodí lístkem a pak na výsledné snažení "své" strany sere nemajíce potuchy o tom co je to odpovědnost.
Přímo se mi kroutí prsty když píšu: Proč jít volit? Podporovat systém který je pokrytecký a nefunguje?
|
|
|
S tou neúctou vcelku souhlasím, i když:
a) stát člověk platí aby poskytoval nějaké služby. K vrtačce nebo počítači také úctu necítím.
b) k tomu bordelu, který představují české zákony rozumný člověk může cítit cokoli, ale zrovna úctu, no nevím nevím.
c) skoro bych řekl, že stát s tím vzájemným "vymrdáváním" začal - to, že tomu tak bylo za socialismu neznamená, že to dnes nedělá.
bottom line: Současný stát a současné zákony si zaslouží pořádnou čistku, ne úctu.
|
|
Hlavně si dej anglickej titulek, to už svědčí o tvé americké předposranosti. K článku. Proč by komunisti nemohli učit někoho investovat? Dnes investuje každej zasranej zloděj, ale asi podle tebe je to v pořádku, hlavně, že není komunista. Když jsme u toho, komunisti nesahaj dnešním zlodějům ani po kotníky. Až to konečně pochopíte tak zjistíte, že jsme v prdeli.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek It's fun to be with the Kchej es sí em
|