Komentáře ke článku: Na co je ta R36? (ze dne 29.03.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Jen k té polemice, zda mohou policejní vozy překračovat povolenou rychlost. V zákoně 361/2000 Sb. je v § 18 odst. 9 další vyjímka, která se nevztahuje na výstražné zvukové a světelné znamení.
|
|
|
I kdyby nebylo té vyjímky, tak policisty, kteří při zachycení přestupku překročí rychlost, nakonec nikdo stíhat stejně nebude .... Tam kde není soudce, pak není ani trest....
|
|
|
nu ano. Není žalobce, není soudce. Jinak to holt nejde.
|
|
Je potreba si to uvedomit, ze oni maji PRAVO jet pod majaky, ale neni to jejich POVINNOST! Stejne tak pri plneni sluzebnich ukolu (bez ohledu na to, zda je to v oznacenem ci neoznacenem autu) nemusi dodrzovat dopravni predpisy.
§ 18 zák. č. 361/2000 Sb.
(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1.
(4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1.
(9) Ustanovení odstavců 3, 4 a 8 neplatí pro řidiče zpravodajských služeb15) a stanovených útvarů policie a stanovených útvarů celních orgánů, je-li to nezbytně nutné k plnění úkolů stanovených zvláštním právním předpisem,16) je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost silničního provozu na pozemních komunikacích.
|
|
|
no dneska jsem tu "povinnost" zažil na vlastní brzdy... P&CH to vzal pres plnou ve městě stylem mouse, já tak 60, on zpočátku 100 kmph s následnou decelerací na 20 (po zařazení přede mne), aby mohl f klídku obočit vpravo... asi se po usednutí do P&CH car sníží ohleduplnost o 60%, jinak nevim...
|
|
|
samořejmě, že bez majáků a zvuk. houkačky... pro hnidopichy.
|
|
..prostě je to buzerace za naše daně.. nic kloudného se ani nedalo čekat..
|
|
|
Souhlas. V pátek (27. března) jsem jel po D1 a viděl po cestě tři modře blikající Prasaty, jak stáli a kasírovali. Ani jedno auto, kterému pomáhali a chránili nevypadalo na to, že by jeho řidič jel nějak hazardérsky, navíc provoz byl poměrně malý. Buzerace, buzerace, buzerace....
|
|
|
Svojí zkušenost už také mám. D1 kolem 150km, neděle 9:30 ráno pusto prázdno, na dálnici sucho, slunečno, jen sem tam občas nějaké auto. Na začátek rovnou upozorním, že jezdím tak abych nikoho a nikdy neohrozil, povolenou rychlost nedodržuji pouze na dálnicích a pouze za velmi dobrých podmínek. Jel jsem rychle ... přiznávám (214 km/h) ... nikoho jsem neohrožoval (maximálně můry které se občas otřely o čelní sklo) no a najednou se za mnou cosi řítí minimálně 250km/h tak uhýbám ... asi pospíchá víc než já, pomyslím si. Prudce se zařadil přede mne (s odstupem asi půl metru) a hned nato začaly blikat majáčky a ten inteligentní řidič mi začal prudce przdit před nosem ... na 90km/h a pak mně úplně zastavil. Postup klasický ... pane řidiči kontrola ... bla bla bla ..... hezky Vám to jede (Opel Corsa D) bla bla bla ... a co takhle rychlost? to vá m nic neříká? Mlčel jsem co z něj vypadne ... pak mi oznámil rychlost (těch 214) no a že to bude rovnou na odebrání ŘP (další řada chytrostí). No tak sepíšeme zápis z Vaší akcičky říkám mu ... ohrozil jste mne svojí jízdou a odmítám s Vámi o čemkoliv dalším mluvit dokud neuvidím záznam o měření a protokol o kalibraci radaru atd... Na to pan policajt otočil že to tedy nechá být jen s domluvou a ať nejezdím tak rychle ... pak se začal zajímat jakoby kamarádsky o moje auto (kolik koní a obsah a že mi to výborně akceleruje, že jsem jim chvilku ujížděl, atd .... bla bla bla) a jen náhodou z něj vypadlo že jim nefunguje záznamové zařízení ... stejně jako několika dalším R36. No chlapci si umně svojí už pošramocenou pověst nezlepšili a pořád považuji českou policii za totální zběř. Pořád přemýšlím, kdo byl v tomto případě "pirátem silnic". Ten kdo jede rychle a nikoho neohrožuje a neomezuje nebo někdo kdo má v ruce represivní prostředky a klidně s nimi způsobí nehodu a ještě za ním stojí zákon? Co víc dodat .... asi nic.
|
|
|
Ano je to jak píše vrbiss.To zátnamové zařízení plvodem s číny je nadmíru poruchové.Vždycky chtějte vidět záznam Vaší rychlosti.Zařízení často neuloží záznam.
Navíc měření není ůplně prokazatelné.Sám mám stejný zážitek jako vrbiss,akorát z D5 a za 216km/h jsem nedostal nic.
|
|
Lehce OT, ale nevite nekdo, jak je to s pravomoci MP zastavit vozidlo?
|
|
|
Víme. Ve vlastním zájmu si nejprv přečti zákon o Obecní policii, zákon o provozu na pozemních komunikacíh a z. o PČR, a nespoléhej na "zaručené rady" ve webových diskusích;-)
|
|
... no na hovno :D ...
1) v dalce pred sebou uvidim klasicky kulaty zadni voci novyho pasiku = dam si preventivne pozor. V podstate tohle pravidlo aplikuju i na vozy se zadnima svetlama do "c" (v noci po dalnici malokdo jede v ochcafvce 80-100)
2) kdyz uz se za mnou zacnou ritit nejaky svetla, nasleduje eliminacni pristup: svetla sviti "xenonadove" - mam sanci 1:10000000 ze se jedna o policajta, protoze policejni R36 NEMAJ xenony a ochcafky taktez ne (ani ty novy 165kW O2 od PMJ). Pokud se za mnou priblizi nazloutly svetlo - achtung - hrajeme si na hodny :)
technicky dotaz:
pokud oni se sneci 100.. a ja se k nim brzdenim priblizim z 160ti ... oni vi prd, ze ?
|
|
|
Umí měřit i dozadu. Ale musí jet stejnou rychlostí jako měřené vozidlo. Tzn., že dostatečně intenzivní změna slušně omezuje možnost změření.
|
|
Trestní zákon a trestní řád nejsou jediné zákony upravující práci policie, jak trefně podotkli rychlejší přispěvatelé. Trestní řád se týká především kriminálky a vyšetřování trestných činů. Na přstupky je přestupkový zákon 200/1990 Sb, Správní řád 500/2004 Sb., Policisté se řídí zákonem o policii 283/1991-> 362/2003, Pokud nesouhlasíte s výsledkem správního řízení, můžete po neúspěchu při odvolání zkusi správní žalobu dle Soudního řádu správního 150/2002 Sb.
Kromě přestupkového zákona jsou další přestupky definovány ve speciálních zákonech jako např. stavební. A to už vůbec nezmiňuji mraky vyhlášek a nařízení vlády.
Policajt dá k přestupkovému řízení fotku z radaru. Chci viděj jak u přestupkového řízení dosánete vyloučení tohoto důkazu PROKÁZÁNÍM skutečnosti, že policajti udělali fotku dříve, než zapli maják. Konec konců pokud věříš své tezi můžeš dálničního pašíka poškádlit a pak udělat sondu do přestupkového řízení. Jsi-li přesvědčen, že zákon je na tvé straně takže nic nehrozí a není třeba korigovat tempomat. ;-)
|
|
Někde jsem zaslechl, že Pasaty neumějí změřit vozidlo jedoucí více než 200km/h. Jestli je to pravda, pochytají pár nešťastníků, kteří se zapomenou a jedou o chlup více, ale opravdového střelce zdokumentovat nemůžou a tak ho maximálně pokárají. Bohužel už nedisponuji vozidlem schopným trvale mazat přes dvě stovky, takže jsem na tom jako autor článku. Možná bychom měli zvážit situaci, využít šrotovné a pořídit něco ostřejšího.
|
|
|
To je nesmysl. V Passtaovi je kalibrovaný rychloměr a kamera. Dokáže tedy změřit a zdrokumentovat cokoli, s čím dokáže srovnat rychlost. Pokud vím, tak za důkaz se považjuje záznam o délce minimálně 5 sekund.
Tj. v principu je možné Passatu ujet tak, aby nepořídil průkazný záznam, ale pouhých 200 km/hod k tomu fakt nestačí.
Pokud by chtěli opravdu vážně chytat ty extra rychlé řidiče, dá se to udělat daleko efektivněji, než se za nimi honit v autě. Na rychlost rádiových vln nemá ani Veyron ;-)
|
|
|
Na rychlost rádiových vln je zařízení mnohem jednodušší a levnější než vejr;-)
|
|
|
Obávám se, že zařízení, schopné *spolehlivě* zarušit Matru se cenou od toho Veyrona nebude lišit zase až tak moc :-(
|
|
|
Nechápu Vaše myšlenkové pochody. "Prý" Passat nedokáže měřit rychlost nad 200 km/h, tak si holt pořídíme něco rychlejšího a budeme trvale jezdit po dálnici 250 km/h, aby nás nechytili. Prostě skvělé.
Jinak je to jen fáma, důvody rozebral už přede mnou kolega JJ.
|
|
|
R36 má psanou maximálku 250 a metoda měření je schválena do 299, to jen pro upřesnění.
Aniž bych chtěl P&Ch jakkoliv fandit, málokdo se může spolehnout na to, že R36 dokáže v provozu ujet.
|
|
|
A tak coz o to, ono to pujde, ale nelze vitezit rychlosti (byt clovek muze mit auto, ktere jede 350 a z 0 na 200 zrychli za 8 vterin), to by bylo mozne v pripade, ze by byla garantovana uplne volna dalnice. Takhle je nutne volit strategii "ujet tam, kam Passat R36 nemuze", tedy treba do pole.
|
|
|
To ovšem malinko komplikuje skutečnost, že výjezdů z pole na dálnici mnoho neústí :-)))
Nicméně, pokud se nastkytne možnost nečekaného odbočení ve chvíli, kdy je člověk policejním vozidlem předjížděn, lze takové situace dobře využít. Delší honička je především velký hazard se zdravím svým i ostatních účastníků silničního provozu.
|
|
|
Naja, je nutne volit vozidla, ktera k vyjeti z dalnice do pole nepotrebuji zadny upraveny vyjezd ;-) Ale na zapichnuti passatu nosem do hliny staci i prikop.
|
|
|
No, přes svodidla nepřelezu ani já :( Kdyby tam ten nesmysl nebyl, to by byla jiná...
|
|
|
Ne pres, ale skrz.
http://www.armyfort.com/images/obchod/ot_64_2.jpg
|
|
|
Tímhle ale rozhodně neporušíš rychlostní limit na dálnici (pokud to není zrovna rychlostní past) :-).
|
|
|
Tak pravda, pokud bys timhle vjel na dalnici, tak by prekroceni maximalni povolene rychlosti bylo asi tim poslednim, kvuli cemu by te stihali. A kdybys rychlost prekracoval, byla by sranda, kdyby te predjeli a pokusili se te vybrzdit.
Na dalnici s timhle musis jezdit v protismeru, neboj, vsichni ti radi uhnou a je to jen za jeden bod.
|
|
|
Nojo, kam bys na to chtel nalepit dalnicni znamku, kdyz to nema celni sklo? :-O
|
|
|
To je spis na tu krabicku, tu bych privazal k nejake antence, ale ja ti nevim, jestli veterani dalnicni znamku potrebujou... To jsem nikdy neresil.
Popripade si nechat uredne overit, ze cele vozidlo nevazi vic, nez 450 kg. Nekde na uzemi dnesni Belgie, nebo kde, maji vahu, kde se vazily carodejnice a dodnes je mozne se tam nechat zvazit a vystavit si certifikat, jako ze OK. Zachovaly se protokoly, ze primo na te oficialni vaze bylo nejake zenske namereno, v prepoctu na dnesni vahu, pod 2 kila. At mi nikdo netvrdi, ze by to neslo dneska v CR nejak podobne s autem.
|
|
|
ako ze nema celne sklo? sice nie pol metra x meter, ale nejakych 5x10cm na tom periskope bude. neuvidim potom sice cez tu znamku ani onuo, ale to mi moze byt jedno ;)
|
|
|
Svodidla ovsem nejsou vsude, ze.
|
|
|
No a co si do zadního vostřikovače vodcáknout trochu vyjetýho ojlu? :D :D :D
|
|
|
Já se spolehnout mohu. 8o)
|
|
|
Skutečně? http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/yamaha/predani-novych-motocyklu-yamaha- do-rukou-policie-cr-13483.html
|
|
|
Jsem zvedavej, co to udělalo s hmotností/ovladatelností těch motorek :-/
|
|
|
Jel jsem po silnici s tezkym 60l batohem na zadech, a ackoli moje motorka vazi ctvrt tuny a ma teziste niz, nez ty policejni, je to na tom znat dost.
|
|
|
S FJR to neudělalo asi nic moc - to je neohrabaný i bez toho fízl-cirkusu. Fazery s "poladěnými" nízkozdvihovými motory z YZF-R6 jsou zase slabý, aby tahaly aspoň v 6000ot/min a ne jak R6 v osmi. Proto z nich ani normálně nevytahneš víc než nějakých 220 na který se to rozjíždí celý odpoledne a řidič při tom hraje "na platýze". S těma kuframa to nedá než 190 z kopce při ovladatelnosti vzducholodi.
Kdo má svůj stroj dýl než 3 sezony, najel na něm aspoň 50 000km a jede mu to 250+, ten je jen vyježděnej dost a jako takový je těžko dostižitelný i s novýma hračkama od Námahy 8o).
|
|
|
Ano. Můj aparát je rychlejší než Fazer i FJR i když jsou tyto ve standardním provedení a nejsou ověšeny hromadou fízlovských cingrlátek.
8o)
|
|
|
Neb na Cé jedničku nikdo nemá ;-)
|
|
|
To je mnohdy pravda, ale zde jsem své tvrzení neopřel o svůj maličký Citroën, ale o sportovní Kawasaki ZX-6R.
Smůla...sráči.
|
|
Bo mám auto, na který se bude vztahovat šrotovný, ale napadlo mě, že pokud se na mě při 130 přilepí nějaká buzna a bude mě problikávat, tak pokud to situace dovolí enbylo by od věci vyzkoušet jakej má postřeh a brzdy. Ideální je mít vzadu tažný.
|
|
|
tazne na zadku je naozaj uzitocna vec. moj cumak sa o tom presvedcil, ked som v kolone zozadu nakryl feliciu pikap, ktora nahle zabrzdila pred odbocovacim pruhom a cez vysoku budku som neodhadol situaciu vpredu.
vysledok bol, ze moj cumak vzal opacny vinkel, na felicii bola len prasknuta krytka gule.
treba si ale zohnat starsie TZ s papiermi a s neodnimatelnou gulou.
|
|
Doporučuju využít "strafing doctrine" - vyzkoušeno.
Ale je to náročné na nervy, postřeh a štěstí. :D
|
|
Jak je to s tím, kdyby člověk nezastavil?
Přece jen je noc, chce vás zastavit neoznačené auto, nevidím důvod, proč to riskovat. Tímhle stylem už by vás mohl stavět každý.
|
|
|
Chtělo by to několik prokázaných a mediálně řádně provařených případů, kdy se lupiči převléknou za policajty, budou týmž způsobem blikat, a zastaveného oberou.
Lidé by pak houfně přestali zastavovat i těm pravým, což by bylo jen dobře.
|
|
|
Myslím, že v ne zcela dávné historii takových případů několik bylo, nejprovařenější je Berdychův gang. Tam to je tím pikantnější, že v roli silničních lapků byli skuteční policisté se skutečnými policejními vozidly.
|
|
|
Muyes mi prosim vysvetlit, co by bylo dobreho na tom, kdyby lidi prestali stavet policajtum? Nepsal tady onehda nekdo, ze policajt, co zastrelil chodce na uteku, byl v pravu, neb tak vlastne hovori zakon? Ach jo, vy jste mi bandicka pokrytecka.
|
|
|
Pokud jsi se zde dočetl, že zastřelený chodec je dobře, pak to jistě bylo v jiné souvislosti než v té, že nezastavil na vývu policisty. Víš, synu, věty dávají jiný význam, když je bereš jednotlivě než když si srovnáš souvislosti. Tedy nelze větu vytrhnout ze souvislostí a považovat to za argument.
Policajt není nic než slouha a na zastavování má jediný argument - dochází k REÁLNÉMU ohrožení někoho třetího. Tedy se jedná o uvolněný náklad, vozidlo ve zjevně nevyhovujícím stavu, řidič ve stavu, kdy okolí musí aktivně odvracet kolize. Jindy nemá policista morální právo zasahovat někomu do řízení.
Pokud to nepochopíš, jsi buď mladej nebo blbej. Osobně si myslím, žes maldej blb, ale to je jen můj subjektivní názor.
|
|
|
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004072502
Jsem blbej, ale mladej => jeste si vyjimecne neco zapamatuju.
Jinak ale ted uz sem fakt nepolezu :)
|
|
|
Maximalne se podivat, jestli uznas svuj omyl...
|
|
|
Pokud se nepletu, mluvil jsi o zastřeleném chodci, cyklouši. Článek na který odkazuješ pojednává o tom, že chodec neuposlechl výzvy policisty, dokonce nereagoval ani na varovný výstřel a tak po něm policajt vystřelil. Při incidentu bylo poškozeno projíždějící auto, ale nikdo nebyl zabit. Vzals to teda jaksi po cyglisticku a znásobil 100x ?
Policista jednal podle platného zákona - vyzval chodce, aby zůstal stát, vystřelil varovný výstřel a pak střílel do něj. Protože dotyčný chodec raději risknul zásah do zad než pokutu za přecházení na červenou...a tak to, dle mého (i policajtova názoru), s jeho svědomím nebylo úplně v rychtyku a zásah se mi jeví jako oprávněný i když na hraně.
Chybu jsi udělal ty a ne já. Smiř se s tím.
|
|
|
A zasada primerenosti place.
|
|
|
Covece, ty jses uplne mimo - nekdo tady napsal, ze by bylo fajn, kdyby lidi prestali stavet policajtum. Ja jsem dal k porovnani ten clanek, kdy policajt na nekoho zacal strilet, kdyz ho neposlechl (ja to pochopil tak, ze ho trefil, ale na tom tady vcelku nezalezi) a D-Fens tvrdi, ze je to v poradku. Opet tedy vidim, ze si tady lidi nevidi do ust.
Vetu o nasobeni nechapu.
"Policista jednal podle platného zákona" - a stavet auta jako neni podle platneho zakona, nebo jak?
A jeste k tvemu drivejsimu postu - to chces tvrdit, ze policie nema "moralni pravo" kontrolovat, jestli ridici nejsou ozrali jak prasata, nejezdi bez papiru a dalsi veci, ktere nejsou jaksi na prvni pohled videt, jako ten tvuj uvolneny naklad? To jses teda slusnej pankac...
|
|
By me docela zajimalo, jak to maji kucii zajisteny. Kdyz se divam na svuj tachometr a udaje z GPS, tak tachometr promeruje o 10% dolu. Maji tam teda jiny tachometry? A dali by se nachytat treba na podhusteny pneu, ktere teda zmeni prumer kola a tudiz i odchylku mereni?
|
|
|
Moh bys je zkoušet uhnat i na ojetý gumy apod. jenže to vyžaduje certifikovaná a kalibrovaná měřidla a protokol o tom, že měření provedl proškolený technik. Těžko takové konstelace dosáhnout, pokud není člověk zaměstnán někde jako metrolog a jede zrovna někam služebně. Takových zde myslím moc nebude...
Má to taky svoje praktické chybky, kvůli kterým je zbytečný toto zkoušet:
- pneumatiky se odvalováním zahřívají, takže pokud budeš měřit i 10 minut po zastavení a fízli nebudou mít od rána podhuštěno o 1 kPa, tak naměříš nedůležitý prd, protože zahřátý vzduch se roztahne a gumu dohustí.
- berou jen ty, kteří překročí výrazně, takže tyto odchylky by nehrály žádnou roli, neb jejich vliv je snadno dopočitatelný a i kdyby se postupovalo ve prospěch přestupce, tak to víc než 10-15 kmh dělat nebude...no a když zastaví auto jedoucí 165 kmh, není moc o čem diskutovat.
|
|
|
Bohužel je to právě naopak. Berou ty, kteří překročí bezvýznamně, nepozorností. Je to míň práce než závodit s rychlým autem a zkušeným řidičem.
A článku chybí konec .... Polský řidič řekl, že nerozumí česky a že nemá české peníze, tím to skončilo. Superpolicistům nezbylo než ho zase pustit.
|
|
Pánové, já Vám nerozumim. Četl jsem tady zatím jenom moudra ohledně cyklistů a získal jsem dojem, že je pro vás dodržování pravidel na silnici naprostou samozřejmostí. A teď tohle?!? Kdo jede na kole po chodníku je bůh ví jaká veš, zmrd a já nevim co ještě, zatímco ten, kdo jede rychle po dálnici, je podle článku chudák? Hm, asi bychom spolu kamarádit nemohli, vy moji drsní, spravedliví, rozzlobení hošíčkové :)
|
|
|
Taky ti připadá, že se článek měl jmenovat "Jak jsem vy....l s policencím pasátem"? Vypadá to však, že na tento titulek je autor měkký a proto příjemný zážitek zabalil do myšlenky, že peníze za pašíky jsou promrhané, protože potrestají pár vydláků (vytuněná variata vidláka), ale mazaní frikulíni jsou v poho. :-)
|
|
|
Já vám také ne. Pokud nechápete rozdíl v jízdě po chodníku a vyšší rychlostí na dálnici, vezměte vozidlo (máte-li) a jezděte také po chodníku. Můžete u toho dodržovat předepsaných městských 50. On už vám to někdo z kolemjdoucích vysvětlí.
|
|
|
Co třeba po liduprázdném chodníku? Koho tím ohrožuje?
|
|
|
To bude zas kecu, az bude mit cim dal vic chodniku na sobe namalovanyho nejenom panacka, ale i splasenou trubku. - Zvlastni, docela se to rozmaha, a pritom mrtve chodce ci cyklisty svistici 50 kmph na nich nevidet. Asi je nekde chyba v propoctech:-)
|
|
|
Tyjo, já se tu nakonec i zaregistruju...
Kdo mluvil o ježdění po chodníku padesátkou? A vozidlem myslíte tedy i kolo? Na kole po chodníku jezdím a nikdo mi nic nevysvětluje. Tak nevim...
Možná, že dálničním závodníkům by kolemjdoucí taky rádi něco vysvětlili, ale jaksi nemají příležitost, že...
Mám neodbytný pocit, že základní myšlenkou D-Fensáčků je: "Tohle mě děsně prudí - musím na tom najít něco negativního a šup s tím na D-Fens."
Kolik lidí je průměrně zabito cyklisty a kolik řidiči? Jenomže kola překáží autům, takže je třeba se na D-Fens vyzvracet s tím, že mnozí cyklisté nedodržují tu a tu vyhlášku a je to fakt hrůůůůza. Pak zase řidiči překáží nějaká vyhláška, tak tu budete s vážnou tváří diskutovat o tom, jak jí vojebat.
Kdybyste se snažili demonstrovat typické čecháčkovství, tak to pochopim, ale vzhledem k tomu, že se tady stavíte do role těch co jsou něco víc, tak je to fakt k zblití. Howgh...
|
|
|
Asi to stále nechápete. S nějakou vyhláškou, případně jejím ojebáváním, to nemá co dělat.
Chodník je pro chodce, tedy tam nemá jedoucí cyklista co pohledávat. Za účelem producírování chodců jej někdo vymyslel a tak i pojmenoval. To, že vám vaše neomalené chování na chodníku ještě nikdo nevysvětlil, se dá napravit. Až mě na chodníku potkáte, ujmu se toho sám.
Pokud jste takový frajer, můžete zkusit jezdit kolmo po železničním svršku. Možná tam s vlakem za zády pochopíte, že vám také není určen.
A jen pro úplnost. Kolo není vozidlo, račte si to někde nastudovat. Kolemjdoucí nikomu na dálnici asi nic nevysvětlí, neboť se tam jaksi nevyskytují.
Nevím, co je čecháčkovství a neznám roli "něco víc".
|
|
|
Ano, chodnik je pro chodce, protoze se tak jmenuje. Kolna je pro kolisty a most pro agenty mossadu. Kolo neni vozidlo, protoze nikdo nevi proc. Boze boze. Pani inzenyri se zas pustili do predelavani sveta:-/
|
|
|
Ja to nejak nechapu tuhle argumentaci. Co kdyz ten chodnik bude liduprazdny? Ani v tom pripade na nej cyklista nesmi vjet? Zvlastni, ze zastanci "rychle a bezpecne" neustale apeluji na pouzivani rozumu v silnicnim provozu, ale jakmile dojde na cyklisty, tak uz to neplati.
|
|
|
Bude-li liduprázdný, proč ne. Těžko si jej však může nárokovat. Ale o tom asi řeč nebyla.
Označení "rychle a bezpečně" se vztahuje na koho přesně? Je tato skupina ohraničena úředním nařízením rychlosti, nebo má i nějakou toleranci?
|
|
|
Ale o tom tady právě neustále řeč je...
|
|
|
O "narokovani" rec skutecne nebyla, rekl bych. Ja proste nedokazu pochopit, proc jizda na kole po chodniku, neohrozim-li zadne chodce, je spatna, kdezto jizda autem nad rychlostnim limitem (opet za predpokladu, ze nikoho neohrozim) spatna neni.
Abychom si rozumeli - pojede-li kdokoliv po dalnici treba 200 km/h a tato rychlost bude odpovidat hustote provozu (tj.tech aut tam moc nebude, budou dobre povetrnostni podminky atd.) a pripadne i dovednostem ridice, nemam s tim zadny problem. Proc jet po "prazdne" dalnici maximalne 130, kdyz podminky provozu dovoluji i vyssi rychlost aniz bych nekoho ohrozil? Jen proto pojedu 130, ze je to v zakone? Blbost!
Ale proc proboha nemohu jet na kole po chodniku, kdyz nikoho neohrozim?
Oznaceni "rychle a bezpecne" pouzivam po ty, kteri vidi jen sva pofiderni "prava" na silnici a ostatnim je upiraji. Pripadne sva "prava" vidi i tam, kde rozhodne nejsou.
|
|
|
Zapominas, ze 200 po dalnici jezdi prevazne tehotne zeny a muzi od cirkularky, co si v pytliku pod volantem chladi svych sedm prstu; a tudiz je naopak povinnosti ostatnich s nimi pocitat a nezdrzovat je.
|
|
|
Na kole po chodníku jezdí jen hovado z toho důvodu, že se pohybuje asi 4-5x rychleji než běžný chodec a tento rozdíl rychlostí je základem pro všechny kolizní situace.
- chodec na chodníku kolo nečeká a ani není povinen hlídat provoz za sebou, protože chodci se pohybují všichni stejně rychle a tedy případná kolize není tím pádem nebezpečná. Ne tak kolize s cyklistou jedoucím 20-25kmh
- chodníky jsou navrženy pro pěší provoz, proto se různá křížení a napojování chodníků řeší bez ohledu na rozhled - chodec nemusí nikomu na chodníku dávat přednost a má brzdnou dráhu 0,5m. To diskvalifikuje cyklistu jedoucího 4-5x rychleji než jde chodec - nestačí zareagovat na chodce, který mu skočí pod kola. Vinen je ovšem cyklista.
Ve všech těchto případech vznikají bolestivá i nebezpečná zranění a hlavním pičusem je zde pochopitelně cyklouš, který na chodníku nemá co dělat. Z toho důvodu se šlapálci honem sesbírají a když jim někdo dodatečně nerozšlápne ksicht, tak ujedou od člověka, kterého porazili a nejspíš i zranili.
Na druhou stranu - auta po dálnici jezdit smí. Naše dálnice jsou na podobné úrovni jako dálnice německé, kde není žádný rychlostní limit. Na novém úseku Olomouc - Hranice n. Mor. se na šestirpoudé dálnici dá jet i 300 aniž by tě mohl někdo překvapit. A navíc - i když po dálnici pojedu svých 260, nebudu 4x rychlejší než ten nejpomalejší co jede 80kmh, který má navíc POVINNOST se dívat za sebe, pokud chce změnit pruh.
Tolik k tomu, proč rychlá jízda po dálnici je objektivně menším prohřeškem než cyklista prasící po chodníku.
|
|
|
Ano, možná se cyklouš na chodníku snaží posbírat a zmizet, nevím, ale jisté je, že motorkář se rozhodně neposbírá a neujede. V tomhle máš Honzo pravdu.
|
|
|
Promiň, cyklouši, ale proč do toho taháš to, že se motorkáč už nezvedne a že v tom mám pravdu? Já něco takového tvrdil? Myslím, že ne a že je to projev nějaké pokřivené chuti hájit jakousi "stavovskou čest" šlapacích kluků v buzioblečcích.
Myslím, že je řádově(!) více případů, kdy od staženého chodce ujede cyklouš než automobilista či motocyklista.
|
|
|
Myslet znamená hovno vědět že?
Nevím sice co jsem hájil, koho a proč, ale vzhledem k tomu, že motorkáři po kolizi sotva sami vstanou ujet prostě nemohou. Ještě něco k nepochopení?
|
|
|
A proto raději nemyslíš, co? 8o)
Vzhledem ktomu, že cyklouš z kolize s chodcem vyvázne zpravidla lépe než motocyklista z kolize s čímkoliv, zpravidla zbaběle ujede, čímž se dopustí trestného činu neposkytnutí pomoci, ublížení na zdraví a poškozování cizí věci. Vyjímku tvoří jen kolize, kdy cyklouš není újezdu fyzicky schopen pro zranění způsobená kolizí nebo okolojdoucími, kteří mu první pokus ujet překazí fyzickou inzultací popř. mu patřičně upraví šlapací vehement.
|
|
|
Jo jezdit rychle na kole po chodníku je prasárna. Ale zdaleka takových lidí není tolik, jako těch, co prasí na silnici v autech (na motorkách). A navíc, troufám si tvrdit, že prasící auto je pro sotatní skutečně nebezpečnější, nežli cyklista.
Jinak, ale mám pocit, že to je stejný typ lidí, kdo se chová bezohledně na kole, chová se tak i v autě, ale i třeba v normálním životě, kdo je slušnej člověk, ten je slušněj i na silnici. Akorát v Itálii to neplatí, se stává sebeslušnější člověk za volantem magorem.
|
|
|
- Definuj nebezpečnost rychle jedoucího vozidla.
- Vypousť všechny důvody ohrožení okolí, kde použiješ zaklínadlo "kdyby".
- Rozeber mechanismus vzniku nehody a posuď, jestli je obecně(!) vinen spíš ten, který jede rychle, nebo ten, který se nepodívá do zrcátka a nedá přednost. Jestli někdo nedá přednost JEN kvůli tomu, že jiný jede rychle, nebo jestli ji nedá kvůli své chybě, která nemá s rychlostí druhého nic společného. Extrémy se sníženám rozhledem a překročením přiměřené rychlosti (nezaměňuj s rychlostí povolenou) zanedbej, je jich minimum.
Dle toho, co z tebe vypadne bude možno usoudit, jestli patříš do Hnutí za práva idiotů či nikoliv.
|
|
|
Honza ZZR: Na kole po chodníku jezdí jen hovado z toho důvodu, že se pohybuje asi 4-5x rychleji než běžný chodec a tento rozdíl rychlostí je základem pro všechny kolizní situace.
Honza ZZR: Definuj nebezpečnost rychle jedoucího vozidla.
Viz predchozi
(cyklista prekorocivsi rychlost okoli o 15 km/h je nebezpecny okoli, motorista prekrocivsi rychlost o 70 km/h pochopitelne nebezpecny neni)
|
|
|
Kdybych se měl pohybovat 4-5x rychleji než nejpomalejší na vozidlo dálnici, musel bych jet 320-400 km/h. A to je jaksi mimo realitu...
Poinz¨ta je právě v tom rozdílu rychlostí na jednotlivých druzích komunikace a také v tom, že dálnice je pro auta stavěná, ale chodník pro cykloidy ne. Ale už to opakuju po desátý, takže pokud jsi to nepochopil do teď, je i tohle zbytečný, neb jsi asi intelektuálně slabší.
|
|
|
Umis cist? To asi jo. Ale s pochopenim precteneho uz jsou trosku problemy, vid? Nebo jsi demagog.
Pokud sis totiz nevsimnul, tak jsem ve svem prispevku nekolikrat zduraznil, ze ani cyklista ani motorista nikoho neohrozi, tj. ze chodnik pripadne dalnice jsou (skoro) prazdne. Takze svoje pindy o tom, jestli cyklista srazi chodce si strc za klobouk.
Pochopitelne, ze je prasarna jet na kole po chodniku, kde je v tu dobu "vetsi hustota provozu". Stejne tak je ovsem prasarna jet po useku Olomouc - Hranice tristovkou v situaci, kdy je dalnice plna ostatnich aut jedoucich +- 150 km/h.
A tvoje porovnavani rychlosti je snad nejusmevnejsi. Protoze si troufam tvrdit, ze srazi-li cyklista (byt je dle tvych vypoctu 4x rychlejsi) chodce, nasledky jsou v drtive vetsine pripadu mnohem mene zavaznejsi, nez kdyz sejme auto jedouci 300 km/h jine vozidlo, ktere je jen 2x pomalejsi.
Co tam mas dal?
|
|
|
Jsi idiot nebo jen neznalec, když nerozluštíš zásadní problém v konstrukci chodníků a silnic?
Tam jde právě o výhledové poměry, které jsou u silnic dodržovány a platí pro ně normy. U chodníků se počítá s pěším provozem, proto nemusí být za zatáčku vidět a na "křižovatce" může být klidně husté křoví...atd. Z toho vyplývá, že ani při 20-25kmh nejsi schopen rozpoznat krizovou siotuaci ani bezprostředně před jejím vznikem...ale na silnici ano, neb jsou tam zaručeny rozhledové podmínky pro to, abys mohl dát přednost popřípadě, aby ti byla dána přednost. To na chodníku není...ale jen cykloidi to nechápou nebo chápat nechtějí.
Ve zkratce pro šlapaly: cyklista, vzhledem k trasování chodníků, nikdy nemůže říct, že v příští zatáčce někoho neohrozí. Automobilista ano, protože na silnici platí jistá pravidla*.
_______________
*) Pokud do někoho řidič v zatáčce narazí, je vinen zpravidla ten, kdo v té zatáčce stojí a neoznačil překážku. Na chodníku je vine cykloid i kdyby chodec 100x mohl kolizi předejít, protože tam cyklouš postě nemá co dělat.
|
|
|
Ale Jeníku, vždyť je to tak jednoduché, prostě když jedeš na kole po chodníku, kde je větší hustota chodců, tak nepojedeš 25km/h, ale krokem. Obdobně přizpůsobíš rychlost rozhledu na křižovatkách, v jízdě kolem rohu apod.
Nebo na motocyklu taky jezdíš bez ohledu na hustotu provozu a viditelnost?
Po čtení tvých hemzů se mi vždy jezdí na kole po chodníku tak nějak radostněji...
|
|
|
JJ, navečer vytáhnu kolo a zajedu do města užít si na nějaký pěkný chodník.
|
|
|
Jen abys se z města nevracel ranním vlakem s pár použitelnými komponenty v igelitce 8o)
|
|
|
Abych nezapomněl, tak jsem to v neděli vyzkoušel, bylo hezké odpoledne, jel jsem po chodníku na Veveří nahoru, a nic.
Zkusil jsem to pak po chodníku na Úvoze dolů, zase nic. Neužil jsem si.
Co na tom ti lidé mají? Po silnici je to prostě lepší a chodník se zřejmě používá jako nouzovka.
|
|
|
No a jaké máš skóre? (chodci zborcení vlastní krví se střevy vylézajícími dírou po řidítkách vs. počet PC zdrojů, co ti přistál na zádech) Jestli 0:0, tak se nediv, že sis to neužil...
|
|
|
Aha!
Takže to zkusím příští víkend ještě jednou a nasadím časovkářské "lešení", holými berany to nejde. Schválně jsem použil řídítka bez doplňků, kvůli manévrování...
|
|
|
"...když jedeš na kole po chodníku, kde je větší hustota chodců, tak nepojedeš 25km/h, ale krokem. Obdobně přizpůsobíš rychlost rozhledu na křižovatkách, v jízdě kolem rohu apod."
To je jen šedivá teorie, ale zelený je strom života...a pičismus cyklistů nezná mezí. 8o)
Díky čtení takových názorů, ako je ten tvůj, mi už není blbý plašit cyklouše trhnutím za ručku, když je dojíždím... No a protože jsou ve zjevné nevýhodě, tak se nemůže stát, že bych vyšel z takové zábavy poražen 8o)
|
|
|
nj., někdo plaší cyklouše, nekdo poráží bicyklem pěšáky na chodníku, jinými slovy neznáš dne ani hodiny, kdy narazíš na blba, ale neměl by ses tím nechat tak rozčilovat.
Třeba včera jely dvě cyklobuzny vedle sebe, slyše za sebou auto, tak se zařadily, po jeho předjetí zas vedle sebe, jenže se veš nekoukla za sebe, že 30m za tím autem jedu já, tak by se mi zavlnil přímo před chladič, kdybych nejel preventivně levým kolem ve škarpě. A co? pochcávám se z toho snad v noci, nebo o tom napíšu 100 nasraných komentářů? Musíš cyklouše brát trochu s nadhledem...I tenhle měl černý dresík a helmičku 8o)
|
|
|
Měl bys v takovém případě dostat medaili za trpělivost.
Není to tak, že bych plašil každého. Plaším jen pičuse, kteří ohrožují ostatní na zdraví a majetku tím, že jedou jako kdyby byli na silnici sami i když jsou těmi nejzranitelnějšími. Je to tedy důsledek jejïch chování, nikoliv agrese vůči dobráckému a ekologickému cyklistovi, který tě vypičuje i když mu na chodníku řekneš "dávejte pozor, pane"
|
|
|
"Za to, ze jsme ho zkopali do krve, si muze sam. Nemel se blbe koukat."
Radobyracionalizace hospodskych buranu z alkoholickych vesnic.
|
|
|
|
Metál za každého takhle zachráněného cyklouše by byl málo.
Včera jsem se taky projížděl na kole po opuštěných okreskách (mám helmu, buzu oblek s reklamou nevlastním)
a málem jedna super-buzu-cyklo-grande nepochopila tu troůhelníkovou značku co dávaj na vedlejší road a málem sestřelila další cyklistku-rekreační. To zas bylo dámských přirození, skotu...
Voni se už eliminují navzájem.
|
|
|
Clovece, ja si blahove myslel, ze rychlost na silnici/dalnici je dana nejen jeji konstrukci (jak tu spravne pises), ale taky treba jeji kvalitou (tj. jak je derava po zime), kolik je na ni snehu, vody, jaka je hustota provozu a iks dalsich veci.
Ano, cyklista, ktery jede rychle po chodniku plnem chodcu je idiot (on uz je idiot jen tim, ze po nem v tomto pripade jede, ze). Ale proc ridic jedouci na naslapane dalnici rychlosti treba 250 km/h je normalni, to mi hlava fakt nebere.
Papa, jdu ven, je tam hezky.
|
|
|
Motáš dvě věci dohromady, které spolu nesouvisí.
1) Návrhové parametry komunikace - čili parametry, které mi umožňují po komunikaci bezpečně jet povolenou rychlostí - tyhle parametry jsou pochopitelně sledovány pouze u komunikací, kde se pohybují vozidla/cyklisti, nikoliv u chodníků.
2) Faktický stav komunikace - čili ovlivnění návrhových prvků vlivy, které s nimi nemají co do činění - například kvalita obrusné vrstvy, protismykové vlastnosti, narušení rozhledových poměrů zelení apod.
Vyjasněme si jedno - chodník není určen pro cyklisty, ať si kdo chce co chce říká. Chodník je část přidruženého dopravního prostoru určená zejména pro chodce. (ČSN 736110). Naproti tomu cyklostezka je komunikace s návrhovou rychlostí 20-30km/h, což samozřejmě ovlivňuje i jakési návrhové parametry (rozhledy pro zastavení, směrové a výškové oblouky apod.).
Hypoteticky má Honza pravdu v tom, že pokud jede cyklista po chodníku, tak musí být připraven nést následky, protože tam nemá co dělat. Prakticky ale dokážu pochopit, když někdo jede po chodníku, kde v dohledu ani noha a viditelnost na cca 500m zajištěna. Ledacos by o tom mohl vyprávět známej, kterej vylejzá rovnou z baráku na chodník, kde se mu nějak přemnožili cyklisti a párkrát to už skončilo nepěkným incidentem.
|
|
|
Vidis, ja s tebou zcela souhlasim. Jenze argumentovat stylem "mezi Olomouci a Hranicemi to muzu svihat klidne 250, protoze ta dalnice ma na to parametry", ale uz neprihlednu treba k hustote provozu nebo povetrnostnim podminkam, je proste kokotina. A to Honza dela.
Ja proste argumenty na strane jedne "cyklista na chodniku nema co delat, protoze chodnik na to neni koncipovan, nejsou stanovena NARIZENI pro pohyb na chodniku" a na strane druhe "po silnici se jezdi nikoliv podle vyhlasky, ale podle zdraveho rozumu" chapu jako mereni dvojim metrem.
P.S. Sam po chodniku na kole nejezdim.
|
|
|
Já jsem napsal jednak, že se tam dá je t ne uslmolených 250, ale 300...ale podmínky jsem nezmiňoval. Pochopitelně se tak dá jet jen, když je úsek prázdný. Tedy lžeš, protože jsi hajzl, nebo protože jsi nepochopil psanou informaci, jsouce obyčejným blbem?
Mýlíš se. Pokud bys chtěl dvojí metr, musel bys najít případ, kdy obhajuju jízdu po komunikaci, kde je jízda zakázána. Tedy že bych neřešil jízdu aut/motorek po chodníku sníženou rychlostí, jízdu kombajnem po dálnici atd.
Jsi teda trochu mimo, cyklouši. Jdi se prošlápnout a položit dalších pár kamínků ke své (budoucí) impotenci.
|
|
|
Mily Honziku. Predem sveho dopisu te musim upozornit, ze cyklousem - podle tvych meritek - pravdepodobne nejsem, neb za cely kalendarni rok ujedu na kole sotva par desitek kilometru. O mou latentni potenci tedy nemusis mit strach.
Tvuj dvoji metr spociva v tom, ze na jednu stranu bazirujes na tom, ze jizda po chodniku na kole je zakazana, ale skutecnost, ze jizda po dalnici rychlosti vyssi nez 130 km/h je zakazana taktez, nejenze blahosklonne prechazis, ale povazujes to za nemistnou buzeraci. Proto se ptam: proc neco "zakazaneho" se ma dodrzovat a neco jineho ne?
|
|
|
A predstav si, ze jsou chodniky rovne jako strela a dosti dlouhe, po kterych se da - KDYZ JE USEK PRAZDNY - jet na kole tech 25 km/h zcela v pohode. Kdo nechape psanou informaci? :-)
|
|
|
V noci je taky dálnice de facto prázdná a přesto je kombajnista idiot, když na ni vjede. Proč? Protože nikdy neví, kdy zezadu přijede auto s rozdílem rychlostí 100kmh...stejně jako cyklouš nikdy neví (kvůli chybějícímu rozhledu), kdy mu do cesty vstoupí chodec, který na chodník, na rozdíl od cyklouše, smí.
Jsi to ty, kdo nechápe vztah informací a souvislostí.
|
|
|
Když je chodník rovný jako střela, prázdný, okolo 5m široký trávník bez křoví a jiných schovek, tak je cyklouš stejně pičus, když tam jede, protože nikdy neví, kdy se na něj ze zadu přiřítí kombajn s rozdílem rychlosti 100km/h.
|
|
|
Prosimte, proc myslis, ze na chodniku chybi rozhled? Chodnik neni jen takovej ten pas kolem domu. Je to treba i asfaltova silnicka kolem prazskyho Prumyslovyho polookruhu s frekvenci chodcu 2/rok (protoze co by tam kdo proboha delal, zejo). FYI: Vlevo radobytravnikovej bordel 4 m, vpravo radobytravnikovej bordel 2 m, pred tebou 200 m vyhled.
Ale cyklista tam "nema co delat", protoze je to prece chodnik, ze aaaaaaaaaaano.
|
|
|
A kdyby ten šlapal měl tak málo pudu sebezáchovy a v řečeném místě by to vzal raději po vozovce, tak by mu určitě mnozí zde nadávali do oposumů, že tam překáží.
|
|
|
Ad pasáž s hvězidičkou: Tím bych si tedy nebyl vůbec jist. Každý řidič má povinnost být schopen zastavit na vzdálenost, na kterou vidí.
|
|
|
Neporovnáváme následky nehod, ale kolizní riziko plynoucí z velkého rozdílu rychlostí jednotlivých účastníků provozu. To je základ. To, že na chodníku může každý chodit, jak se mu zachce (kdežto na silnici platí pravidla a přednosti - pro cyklisty bvěc neznámá), zase nahrává tomu, že pravdu mám já. Vyrovnej se s tím a přestaň se trýznit.
|
|
|
ad 1) nejsem si jisty, zda po chodniku muze chodit kazdy, ja kse mu zachce. Nerika se, ze po chodniku se chodi vpravo? Fakt ale nevim.
2) troufam si tvrdit, ze kolizni riziko v porovnani
a) chodec (5km/h) a kolo (25km/h) [rozdil 5x]
b) auto1 (260 km/h) a auto2 (130 km/h) [rozdil 2x]
je v pripade B vyssi. Protoze treba jen proto, ze kdyz chodec udela neco necekaneho 50 metru prede mnou, mam mnohem vic casu na reakci, nez kdyz totez udela 50 m prede mnou auto2.
Pravdu tedy nemas.
|
|
|
Zdání klame. Než urazíte těch padesát metrů, tak vám auto1 (pokud nezpomalí) poodjede cca o dalších 100m. A teď si vezměte, že na kole těch 50m dáte za nějakých 7s a to se chodec posune jen o cca 10m. Půjde-li stejnou rychlostí. Ale on na rozdíl od auta1 je schopen zastavit během vteřiny a to třeba plácnutím sebou na chodník přes celou jeho šíři.
|
|
|
Svata pravda. Akorat, ze se na to porad divate ze dvou ruznych uhlu. Proc porovnavate situaci, kdy "chodec sebou placne pres siri chodniku", kdezto "auto2 nezpomali"? Jak vyresi zavodnik jedouci 250 km/h situaci, kdyz 100 m pred nim auto2 dupne (z jakychkoliv duvodu) na brzdy? Za vterinu ujede ten zavodnik temer 70 metru. I kdyz je jasne, ze auto jedouci pred nim nezabrzdi na fleku, toho casu na adekvatni reakci ji setsakra malo.
|
|
|
Porovnám dálnici a chodník, v obou případech téměř prázdné, tedy sem tam auto, sem tam chodec.
Zastavení auta na fleku-náhlé brždění je v tomto případě velmi, velmi vzácné, i když samozřejmě možné (infarkt, i když tam to auto spíš doklouže po svodidlech, zapálený cigáro v poklopci etc.)
Chodec klidně na fleku (doslova) zastaví několikrát za sebou, bude couvat, může se posouvat bočně...
Na rozdíl od chování auta na dálnici to bude chování naprosto běžné a velmi, velmi časté.
|
|
|
Ale ja se nebavim o tom, co je ci neni castejsi. Pouze jsem reagoval na blabol HonzyZZR, ktery tvrdil, ze diky vetsi "rozdilove" rychlosti cyklista vs. chodec oproti "rychle auto" vs. "pomale auto", je riziko havarie v prvnim pripade vyssi.
Ja tvrdim, ze upadne-li 50 m pred cyklistou chodec na chodniku, ma cyklista pri rychlosti 25 km/h zhruba sedm vterin na reakci. Kdezto jede-li jedno auto 260 km/h a druhe polovicni rychlosti a vzdalenost mezi nimi je inkriminovanych 50 metru, za dalsi vterinu bude mezi nimi jen 14 metru. A kolik casu ma ten rychle jedouci, kdyz ten pomalejsi mu najednou vjede do cesty? Nehlede na to, ze srazka auto1 a auto2 skonci v drtive vetsine pripadu tragicteji nez srazka chodec a cyklista.
|
|
|
Hezky jsi to pokroutil, cykloide.
Samozřejmě platí logický vztah, kdy je vyšší riziko kolize v případě, kdy se v provozu vyskytují vozidla s velkým rozdílem rychlostí. Ten "blábol" je, bohužel pro tebe, dokázaný fakt.
Pokud chceš porovnávat možnosti reakce řidiče a cyklouše, musíš také patřičně upravit i vzdálenosti "náhlého" vyskytnutí se překážky. Tedy si představ, že před cykloušem nespadne chodec ve vzdálenosti 50m, ale třeba jen 5m. Vzhledem k tomu, kolik ujede auto (při 130kmh) a kolik cykloid (při 25kmh), je to +/- ten správný příklad.
Když se kouknu na směšné brzdečky na těch vehementech, je mi jasný, že i na 10m je to pro cyklouše šach-mat.
8o)
|
|
|
Pred chvilkou jsem sice napsal svata pravda, ale uz si tim nejsem jisty :-). Protoze kdyz Auto1 (260 km/h) a Auto2 (130 km/h) budou mit rozestup 50 metru, tak pri konstantnich rychlostech bude za dalsi vterinu jejich rozestup pouhych 14 metru. A podotykam pri KONSTANTNI rychlosti obou aut. Ale co kdyz Auto2 jedouci pred Autem1 zacne prudce brzdit? Vzdalenost rapidne ubyva...
|
|
|
"ad 1) nejsem si jisty, zda po chodniku muze chodit kazdy, jak se mu zachce. Nerika se, ze po chodniku se chodi vpravo?"
Neříká se, že cyklisti jsou kreténi? A jsou? 8o)
________
Viděl jsi někdy vyhlášku, o pohybu na chodníku? Já ne. Právě proto se to jen tzv. říká. Ale viděl jsem zákon, který zakazuje jízdu bicyklu po chodníku.
|
|
|
Honzo, "nabihas si na vidle" cim dal vic.
Ale viděl jsem zákon, který zakazuje jízdu bicyklu po chodníku.
A ja jsem zase videl neco, kde se rika, ze po silnicich se jezdi 50/90/130. Co ty na to?
|
|
|
Zákon ale nezakazuje jízdu vyšší rychlostí než 50/90/130, pouze upravuje podmínky, kdy je to možné.
Na druhou stranu jízda po chodníku je cyklistům zakázána zákonem bez vyjímek.
A pak, kdo si naběhl, co? 8o)
Nevím, co se zde snažíš obhajovat. To, že prasíš, porotože prasí i ostatní (pokud za "prasení" budeme považovat cokoliv, co je mimo sebeblbější zákon)?
Není to chování stádního trouby bez názoru? JE to chování stádního trouby bez názoru.
|
|
|
Ale v silnicnim provozu se prece ridime zdravym rozumem a ne podle zakona. Neni toto mantra mnohych "rychle a bezpecne"?
|
|
|
A jeste jedna vec, kdyz uz jako zaklad svych argumentu stavis porovnani rychlosti: muze se po chodniku behat? :-)
|
|
|
Pises "OBJEKTIVNE"??? To si doufam delas legraci...
Jinak tohle vsechno je moc pekny, ale ja nikdy nevidel (ani o ni neslysel) srazku chodce s cyklistou na chodniku, zato rozjeblejch motokokotku na dalnici uz nekolik.
|
|
|
Ale jo, mam znamyho, ktereho na chodniku cyklista srazil. I takove pripady se stavaji.
|
|
|
Na chodníku jsem co chodec měl již kolizi s chodcem v protisměru, ve stejném směru,ze strany, s běžcem, skejťákem, cyklistou i bruslařem. Vyplývá z toho, že místy je na chodníku pěkně husto a někteří lidé jsou nepozorní, někteří hloupí.
Na silnici mezi řidiči se takoví nevyskytují. S jednou výjimkou. Nepozorný ovšem není, to nee.
|
|
|
Aneb: Prejelo me auto, pak motorka, pak kun, prase a labut ... a pak nekdo konecne ten kolotoc vypnul.
|
|
|
Jo, ona to zas taková sranda není, kinetická energie je svině.
|
|
|
Že jsi o něčem neslyšel, synu, ještě neznamená, že to neexistuje. Já měl kolizi s cyklistou na chodníku už 2x. Pokaždé jsem tomu mohl zabránit, ale nechtělo se mi, protože jsem věděl, že dopadne hůř než já (měl jsem na zádech batoh nebo jsem nesl kolečkové brusle přes rameno.
Vždy to pro něj skončilo lišejem a já se dosyta vykřičel tak, že cyklouš vztek a bezmoc skoro zapomněl ze kterého směru přijel 8o)
Jo, já taky viděl už i letos rozbitý blbce s motorkama...ale víc blbů jsem viděl rozbitejch v autech...ale suverénně vedou cyklisti, kteří nejsou zmrzačení nebo mrtví jen proto, že na ně okolí dává pozor.
|
|
|
Tak to ses teda peknej peechus. Nebrat jako urazku, ale jako konstatovani stavu na zaklade jedine informace :).
|
|
|
To že někdo o něčem neslyšel, neznamená nutně, že to neexistuje.
Tátu sejmul stealth ožralej rádoby-cyklista večer před vrátkama u vlastního baráku.
Málem mu vyrazil zuby.
A táta, dobrá to duše, mu šel ještě pomáhat.
Před měsícem mu tenhle týpek (soused a řidič kamiónu) spadl 100m u baráku z chodníku před auto. Lekl se prý.
On bílej VW transporter nahání hrůzu a je děsně rychlej.
Teď už v pohodě- soused se odstěhoval a dělá ostudu a krizové akce ve Fr.L.
|
|
|
Souhlas
Na chodník kolo nepatří a když tam daj ceduli je to pouze o toleranci.
Patřím do tábora chodců,cyklistů,motorkářů a jsem i nadšený Alfista. Hoďte kamenem.
A musím uznat že teprve pohled z té druhé strany Vám dá pochopit všechny zúčastněné strany.
Můžete hájit libovolný tábor-zájem nadšenců auta, kola, moto, vyhlášky dodržovat dle vlastního rozumu, citu, svědomí a vůle, ale fyzika platí pro všechny stejně.
Pochopil bych ráno v pět, všude lidu-prázdno a baba co se bojí na silnici a do kopce stejně kličkuje, tak to vezme po chodníku. Jako řidiče by mě stejně na silnici ohrožovala :) Mám bej kvůli ní jednou nohou v krimu?
Jako řidiče auta mě serou stealth cyklo-debilové,
jako motorkáře, auta co asi nemaj zrcátka
a jako cyklista šílim z 3 kočárků vedle sebe, harantů a psa na cyklostezce a co teprv ten buzerant řidič busu co se děsně baví vytlačováním ze silnice.
A jako chodec nechápu ty co přebíhaj silnici v zákrytu za busem, mimo zebru...
|
|
|
Ano, stále to nechápu - jednou někdo nedodržuje pravidla a je málem ukřižován, podruhé někdo nedodržuje pravidla a je litován.
Proč? Protože je jedno porušení závažnější než druhé? V tom případě - proč? Kdo to posuzuje? Podle čeho?
Na chodníku se nejspíš nepotkáme, protože na chodnícíh, po kterých jezdím, nepotkávám nikoho - všichni vedle nich sedí v autech a popjíždí. Kdyby náhodou ano, pojedu tak ohleduplně, že byste si při nějakém tom vašem vysvětlování (možná máte na mysli násilí) připadal jako jouda.
Pokud jste takový frajer, projeďte si celou dálnici 300km/h - možná pak pochopíte, že max. povolená rychlost má svůj smysl - víc nevím, jak si ten váš železniční svršek přebrat.
Kolo samozřejmě JE vozidlo. Není to motorové vozidlo, což vám asi v jedno splývá.
Kolemjdoucí nikomu na dálnici asi nic nevysvětlí, neboť se tam jaksi nevyskytují - ano, tak jsem to myslel.
"Čecháčkovství" = váš přístup k dodržování pravidel.
"Něco víc" = hodnotnější.
|
|
|
Pokud máte na mysli ta pravidla, která si povalečské úřednictvo porůznu přizpůsobuje svým představám, pak vězte, že mi jsou zcela lhostejná. Jezdit po chodníku, kde se vyskytují chodci, je neomalenost. Smiřte se s tím, že je určen pro chodce. Nějaký důvod zavedení chodníků asi mělo.
Násilí používám až v krajním případě, buďte bez obav, psal jsem o vysvětlení.
Rád se projedu i tou třístovkou (otázkou je, co míníte tou celou dálnicí), můj názor o maximální povolené rychlosti to nezmění.
Kolo NENÍ vozidlo - ano, tak jsem to myslel.
Můj přístup k "pravidlům" asi bude jiná škatulka.
|
|
|
A jak se divas na chodniky, na kterych se stale vic objevuje cedulka s cyklistou (Pha-Chodov, Pha-Haje, Pha-Veleslavin, Pha-BH)? Neomalenost? Vsichni se tam v pohode vejdou, nikdo nevykysava, nikdo neumira, vsichni si vyjdou vstric... Moc to dramatizujes, myslim si.
|
|
|
S cedulkou cyklisty to asi nebude jen chodník. Pokud stojíte o můj názor na takovou vymoženost, řekl bych že je to paskvil.
|
|
|
Nikomu nevadi, nikomu neprekazi. Mozna jen jazykovym puristum a amaterskym etymologum. - A na silnici smi jen silaci!
|
|
|
Jinak receno, ta cedulka dokazala, ze ta abolutne nepripusna vec zanechavajici za sebou desitky zranenych a mrtvych chodcu je nahle v klidu mozna a nikomu nevadi. - Cedulky jsou mocne; jeden by rekl, ze jsou mocne skoro jak paragrafy. Ach, vy liberalove!
|
|
|
Jsou mocne, napriklad na me pusobi podobne, jako cedulka "pozor, pes". Kdyz nemusim, nejdu tam.
|
|
|
Nojo, ale to pak bude vec nejake osobni fobie a tezko z toho obvinovat okoli.
|
|
|
Ne, jen nemam duvod se srazet s blbcem. Problem je, ze blbci ignoruji i ty cedule a jezdi vsude a kdyz clovek pronese vetu "od ceho je silnice?" Tak prechazi do primitivni agrese.
|
|
|
Zde v Pze ma zkusenost mluvi jinak. Cykloidi se vyhybaji, sesedaji, brzdi atd. i tehdy, pokud jsou na skutecne stezce pro sebe - holt jim tam lidi lezou, no tak se nezblazni.
|
|
|
Nemuzu hodnotit cyklisty na jejich stezkach, kudy se nepohybuji, ale muj poznatek o silnici jsem napriklad sdelil cyklistovi, ktery jel proti me, po uzkym chodniku, ledkama me svitil primo do oci a nesesedl, musel jsem se nalepit ke zdi.
Chudinka, byl vycerpanej, ze to musel vzit po chodniku, misto cyklostezky, ktera byla o celych 50 metru delsi.
|
|
|
|
A byvse upozornen, ze existuje i silnice, sesedl z kola, zacal rvat "pojd sem, POJD SEM A ZOPAKUJ TO!" a chystal se snad prat, nebo co. Nevim prisel jsem a pokusil jsem se mu to lidsky vysvetlit. Byl vyslovene zklamanej, ze se s nim nechci mlatit (no meril dva metry, drzel v ruce kus zeleza a ja nejsu zadnej bojovnik).
Jeste lepsi byl ten debilek, co na cervenou bez kouknuti projel krizovatku (u Vankovky, pro Brnaky), kde neni zrovna nejmensi provoz a kdyz jsem ho serval, tak mi zacal nadavat, a dodal "Co je ti do toho, ses snad policajt?" ve chvili, kdy stal 20 metru od vchodu do uradovny mestske policie.
|
|
|
|
Ze pokud jsou okolo cyklisti, snazim se tam vyskytovat co nejmene. Popsal jsem ti dva z mnoha prikladu, ze to neni nejaka umele vykonstruovana fobie.
|
|
|
No, tak to ja se snazim vyskytovat co nejmene tam, kde jsou ridici. Kazdy z nas by jiste zvladl popsat nekolik desitek prikladu, ze to neni nejaka umele vykonstruovana fobie.
|
|
|
|
Krome messengeru tedy, ale ty stoji vedle, at uz jsou kolmo, skutrem, motorkou nebo na ctyrech kolech.
|
|
|
Ale dneska uz je druhyho, dneska ti to uz nikdo nesezere ;-)
|
|
|
Jezdit po dálnici výrazně vyšší rychlostí, než je rychlost povolená (*), pohybují-li se tam v ten moment také jiní účastnicíci silničního provozu, je také neomalenost.
Stejná logika, stejné výsledky.
(*) Lépe by zde seděl pojem rychlost v daném čase a místě obvyklá, ale to se holt hůře definuje.
|
|
|
To s vámi souhlasím, tedy pokud to nebudete vázat na "rychlost povolená". Zůstává otázkou, co si představit pod "výrazně vyšší".
|
|
|
Aaano - ja taky souhlasim, ze jet neohleduplne po chodniku na kole je moooc spatne. Zustava otazkou, co si predstavit pod pojmem "neohleduplne".
|
|
|
Neohleduplné je jezdit po chodníku, protože k tomu není určen. To se vám snažím celou dobu vysvětlit. To je stejné, jo byste si do bazénu přivezl vodní skůtr. Můžete být opatrný, jen si to tak šolichat, ale plavci z toho nadšení nebudou. Budete je svojí přítomností omezovat.
|
|
|
Lec jakmile zatlucu ceduli, hle! chodnik k uspesne koexistenci nahle urcen je a ta nikomu nevadi. Magie! Ja to rikam.
|
|
|
Nejmenuje se ta značka "stezka pro chodce a cyklisty"?. Kde máte ten chodník:)?
|
|
|
Ta vec vypada stejne, vsichni se na ni chovaji stejne, jen se znackou zmeni jeji jmeno. Ja zapomnel, ze krome magie znacek je i magie jmen! Staci veci rikat jinak - a zazrak je na ceste, co rozhodne neslo, jde nyni jak po masle:-)
A kdyz zatlucu znacku hrbu, objevi se hrb!
A kdyz buu veci rikat jinak, pred ocima se mi zmeni!
A zlodeji u nas nejsou! (Zato pachatele tr. c. odcizeni, to je neco uplne jineho.)
Sbohem, rozume.
|
|
|
Já si tu pitomost nevymyslel. To si jen úředník splnil bobříka budování cyklostezky.
Možná, že se tam všichni stejně nechovají. Být chodcem, asi si budu dávat větší pozor.
|
|
|
Takový chodníky (=společný pro chodce i cyklisty) jsem viděl v Německu kolem Hamburgu (tj. tam, co jsem pár měsíců pracovně byl) snad všude. Nezdálo se mi, že by to tam působilo nějaký problémy v dopravě, spíš naopak, žádný kolaři se nemotaj na silnici mezi autama, jako řidič nemusíš kvůli nim co chvíli zpomalovat, protože není místo na předjetí atd.
|
|
|
Fígl je v tom, že pro společný pás pro provoz cyklistů a chodců (ofiko název) platí určitá pravidla z hlediska intenzit chodců/cyklistů a šířkovýho uspořádání, který by měly být dodržený. Asi je poměrně slušná zhovadilost vzít využívanej chodník šířky 1,5m a vrazit tam tuhle značku i když v našich podmínkách jsem už viděl ledacos.
|
|
|
Teď jsi to popsal přesně. Právě teď lze pozorovat opravu silnici značkami - prostě se umístí značka hrbu a dodatková cedulka 3000m a silnice je opravena ;-(.
|
|
|
Není rozdíl mezi mnoha úseky německých dálnic bez rychlostního limitu a našimi dálnicemi. Paltí v německu jiné fyzikální zákony než u nás? Nebo je to magie?
Není ta cedule signálem i pro chodce, že může čekat zezadu přijíždějícího cyklistu a chovat se podle toho, zatímco v centrech měst tato cedule chybí a tedy tam cyklozmrda nikdo nečeká? Taky magie?
Spíš logika...ale ta je šlapacím EMO-bytostem skryta mnohdy doživotně. Obě dvě vteřiny 8o)
|
|
|
Hm, platí snad na německých chodnících jiné fyzikální zákony než u nás? A přece se tam cyklisti a chodci pohybujou společně a nikomu to nevadí.
|
|
|
Co ja jsem videl napr. v Norimberku, tak tam byly siroke chodniky rozdelene znackou a carou - pulka pro cyklisty, pulka pro chodce. Stejne jako je to na sirokych chodnicich i u nas ve meste. Aby se motali chodci a cyklisti spolecne dohromady jsem nevidel nikde.
|
|
|
Hm, to že ty jsi je neviděl, neznamená, že neexistujou. Někde totiž není chodník tak širokej, aby se dal rozdělit.
|
|
|
V tom pripade tam ovsem cyklista nema co delat.
|
|
|
Technicky existují dva typy :
a) cyklotrasa a chodník v přidruženém dopravním prostoru - v tom případě musí být chodník vizuálně a pokud možno i hmatově oddělenej od cyklotrasy a začátek a konec označenej pomocí značek C10a/C10b
b) společný pás pro provoz cyklistů a chodců - cyklistická doprava je smíšená s chodcema, začátek a konec je vyznačenej pomocí C9a/C9b
V obou případech platí standartní postup při DZ, čili začátek a konec musí být označený pomocí svislých DZ - pokud je tam jenom vodorovný DZ, tak se nejedná o cyklostezku.
|
|
|
Hm, tak uz je to najednou jen "chodnik, po kterem se pohybuji chodci", To vypada na vycerpani argumentu, ze?
Jenze takhle D-Fensickove k cyklistum nepristupuji, vsiml jsem si.
Chodnik je urcen pro chodce stejne, jako je dalnice urcena tem, kteri jedou v ramci pravidel. Pokud v tom vidite rozdil, tak mi jej uz proboha reknete a nenapinejte...
|
|
|
Inu, pokud jsi schopen jet na kole stálou rychlostí minimálně 80 km/h, pak můžeš používat i dálnici. Jinak stran těch tvých rejpanců ohledně jízdy na kole po chodníku: např www.praha10.cz/mestska-cast/cyklostezky/prakticke-informace/zakony- a-jizda-na-kole.aspx. Zákon vyjmenovává, jaký typ komunikace můžeš využít pro jízdu na kole a o chodníku tam není ani slovo (s tou výjimkou, doprovázíš-li dítě mladší deseti let, které jede na kole). Takže tak jako já nejezdím autem po cyklostezce, byť na ní není široko daleko ani jediný bycikl a tudíž bych údajně nikoho neohrozil, tak od tebe očekávám, že nepojedeš na kole po chodníku.
|
|
|
Ale PROBOHA - ja prece netvrdim, ze se to smi! Co tu blbnes?
Vsechny ty "rejpance" pisu pro to, ze se tady jednou nejaka skupina pritlouka na kriz za nedodrzovani zakona, ktere muze a nemusi byt nebezpecne, a podruhe se tu pise o tom, jak jina skupina trpi tim, ze je trestana za nedodrzovani jine, ktere opet muze a nemusi byt nebezpecne.
Co ty ocekavas je mi stejne jedno, jako tobe je jedno, jakou rychlost ocekavam ja od tebe na dalnici.
|
|
|
Protiargument bude znít: Chování cyklistů je nebezpečné vždy. Neveříš? Uvidíš!
|
|
|
Zrovna pred ctvrthodinou jsem na chodniku potkal cyklozmrda a vzhledem k tomu, ze on jel do kopce a klickoval jak zajic, tak nebylo vubec jasne kam mam vlastne uskocit, aby me nesejmul :-(
A ted koukam z okna na dalsi cyklozmrdku, ktera si to svisti po uzkem chodniku mezi lidma, aby nejela jednosmerkou v protismeru :-(
Vcera jsem pro zmenu predjizdel dva cyklozmrdy, co na pomerne rusne ulici do kopce museli klickova vedle sebe ... atd., atd.
Oteplilo se, takze tihle blaznivi vyznavaci splasenych trubek zas budou prudit a vytvaret nebezpecne kolizni situace na silnicich, chodnicich i pesich zonach :-(
Holt moje osobni zkusenosti s cyklisty jsou v drtive vetsine velmi spatne a o to vic si vazim tech par vyjimek, co se i na kole umi chovat slusne, predvidatelne a hlavne bezpecne. Ovsem letos jsem jeste na tuto vyjimku bohuzel stesti nemel :-(
|
|
|
Ty bydlíš v drsným kraji, to my už víme, bez zimních gum každýho rovnou na hranici okresu zastřelíte. Ale v naší matičce stověžaté nepotkávám prasící cyklisty zas tak často, aby mě to vzrušovalo.
|
|
|
Jestli ono to nebude tim, ze jsi sam prasicim cyklistou, takze ti to ani neprijde ;-)
|
|
|
No jéje, já jsem havlofilní cyklistická socka, tos nevěděl?
|
|
|
Pokud je ti, jako cyklistovi, jedno, co od tebe okolí očekává (typický přístup pro 80% cyklozmrdů), nediv se, že tě nikdo na silnici nerespektuje a na chodníku dostaneš po čuni.
Na dálnici se máš čumět do zrcátka (toho vlevo za oknem) a dát přednost těm, které v něm uvidíš, ať už jedou jakoukoli rychlostí, protože i když si budeš myslet, že když jezdíš na kole, tak i v autě ti vše projde, mohl bys narazit na ještě preferovanější menšinu.
Ignorancí zde ničeho nedosáhneš. Tedy maximálně toho, že budeš neoblíben, cáknou ti z toho nervy a dostaneš za to po šlapkách. To jen tak - abys věděl, jakou cestou jdeš.
|
|
|
Takže tak jako já nejezdím autem po cyklostezce....
Hezký argument. Takový logický.
Takže když nejezdím vlakem po lávce pro pěší, mohu očekávat, že nikdo z pěších nepřejde v době, kdy není v dohledu vlak, železniční most.
--------------------------
Pro zajímavost:
Rychlostní rekord na bicyklu na dálnici byl v době, kdy mě to zajímalo, 220 km/h.
Na ledovci je aktuálně 222 km/h.
|
|
|
Na motorce bych na cylostezku vjet mohl, neb motocykl se zmestí lepšie než automobil. Přesto tak nečiním. Nedělám to z toho stejného důvodu, který neuznávají cyklisté jezdící po chodnících, které jsou určeny VÝHRADNĚ pro chůzi.
Co tam máš dál?
|
|
|
Tos nebyl ty, kdo se chlubil, jak po cyklostezce ujížděl na motorce před policií?
|
|
|
Bylo to ve 23hod. a jen asi 30m po rovině. Využil jsem sloupků pro zabránění průjezdu aut
Žádný šlapal k újmě nepřišel a ani přijít nemohl - úsek byl přehledný po celé délce vč okolí, takže ani standardně ožralý cyklista se nemohl odnikud vypotácet.
Buď v klidu, šlapale.
|
|
|
Aha, takže za určitých podmínek je to v pořádku:-D
Přesně stejně v pořádku je jezdit po chodníku na kole, případně autem, když jde o nejvhodnější variantu.
|
|
|
Ale ale ZZRzzavej Jeniku - co to tady o tobe ctu? Ze ti Mikulas prinese jenom brambory a uhli, co?
|
|
|
Aha. Jinými slovy jsi lhář. Mně je jedno, kolik bylo hodin. Když tady vystupuješ jako mravokárce, tak nemůžeš kázat vodu a pít víno.
|
|
|
Co je na tom nelogického? Šlapalisti za každou cenu obhajují své právo jezdit po chodníku, byť se jedná o nelegální čin, proto jsem to zdůvodnil stejným způsobem. Taky bych mohl jet autem po cyklostezce, přece tam nikdo není a nikoho neohrozím, ne? A kdyby tam někdo jel, tak pojedu krokem, né?
Apropo: zrovna v tom "pojedu krokem" je logický nesmysl. Když už mám jet na kole krokem, tak raději slezu a kolo povedu. Bicykl bude lépe ovladatelný a navíc už legálně na chodníku být můžu, neb podle zákona mohu kolo po chodníku vést bez omezení. Ale to si šlapalisti prostě neuvědomují.
Zrovna tento týden jsem jezdil na kole po městě vyřizovat si záležitosti, na které se nevyplatilo startovat auto. Šlapalistů, kteří vysloveně hazardovali se svým životem, jsem potkal nespočet. Inu je teplo, tak to zase vylézá z děr a otravuje to život řidičům, chodců a následně také slušným cyklistům(kteří jsou házeni do jednoho pytle se šlapalisty).
K rekordům na kole: ano, jednalo se vždy o speciály a bylo to sjíždění horských svahů. To nemá s dálnicí a normálními koly nic společného.
|
|
|
Nelogické je celé tohle mlácení prázdné slámy, což jsem se odvážil svým příspěvkem skromně naznačit.
Po cyklostezce autem lidé někdy jezdí, viděl jsem to na stezce Jemnice - Menhartice - Slavonice, stezka byla nová, šíří dostatečná pro osobní vůz, byla vystavěna tuším s přispěním rakouských sousedů a patrně hlavně pro jejich potěchu, ostatně se při potkávání aut hlasitě divili.
Na dálnici se jistě nejednalo o speciál ke sjíždění horských svahů. Jednalo se o speciál jiného druhu, m.j.byl osazen klikami s jediným převodníkem zvíci 72 zubů. Ostatně, snad jsem to označil pro zpestření co perličku, čili nic?
_____
Jak jsem nedávno prohlásil, jsem proti cyklostezkám, vyhýbám se jim a po chodnících teprve nejezdím.
Pokud někdo jede na kole, skejtu či bruslích po chodníku tak, aby neohrožoval ostatní, ať si jede, mně je to jedno.
|
|
|
Pokud někdo jede na kole, skejtu či bruslích po chodníku tak, aby neohrožoval ostatní, ať si jede, mně je to jedno.
------------------
Amen
|
|
|
Presne tak. Slusi se vsak dodat, ze kdo jede po silnici (pochopitelne autem ci na motorce) vyssi nez vyhlaskou povolenou rychlosti a neohrozuje ostatni, ani tento ridic by nemel byt pranyrovan.
|
|
|
Ano, to je mi take jedno, protoze takove logicky NIKDY nepotkavam (logicky proto, ze kdyz jedou po liduprazdnem chodniku, nemohu je potkat - pokud je potkam, chodnik jiz liduprazdny neni), zato velmi bezne potkavam ty cyklisty (skejtaky a bruslare v mnohem mensi mire), kteri ostatni ohrozuji.
Btw (na vsechny cyklisty) k tem liduprazdnym chodnikum - to opravdu jezdite po chodniku na kole kolem treti rano? Protoze jindy liduprazdne chodniky obvykle nebyvaji a to i v ty tri rano neni az zas tak jiste ...
|
|
|
Hele, tohle je ale fakt už moc.
Opravdu jezdíte na dálnici 250 jen ve tři ráno? Jindy prázdná nebývá...
|
|
|
A ja snad nekde jezdim 250? Nemluve o tom, ze i ve tri rano byva na dalnici az prekvapivy provoz ...
|
|
|
Dálnice je pro auta stavěná a v německu se po ní dá jezdit i 300 v ranní špičce, když to situace dovoluje.
Chodník je pro chodce. Pro cykloprovoz nebyl navržen a není k němu uzpůsoben zejména co se rozhledových poměrů týče, takže chodci vycházející z domů nebo zpoza rohu jsou ohroženi šlapacími debily. Ale prasící zyglista vidí jen zpevněný pás, kde se může prošlapat, co mu zpocená prdel dovolí bez ohledu na cokoliv jiného.
|
|
|
Skutečně každý chodník?
např. takový ten na kterém se klidně vyhnou 2 auta, z jedné strany má 3m pruh trávy a silnici, z druhé pruh trávy a plot rumiště? to bude při špičkové koncentraci 1pěšák/hodina opravdu nebezpečé pro průjezd cyklisty:-D
Naopak, vzhledem k tomu že jsem se s několika vybíhavci střetl(jako pěší) bych výskyt cyklistů na chodníku uvítal - hovada, která bez rozhlédnutí vyběhnou z domu by byla sražena a svojí bolestnou zkušenost by možná využila i na přechodu pro chodce...
|
|
|
Hele, to je ale pěkná hovadina, co si teď napsal (druhý odstavec). Vysvětli mi jediný důvod, proč by někdo, kdo vylejzá na chodník například z kolmého chodníku nebo baráku, měl ještě zjišťovat, jestli ho tam nesejme šílenej cyklista, kterej na chodníku nemá prakticky co dělat. (pro upřesnění, délka rozhledu pro cyklostezku s vn=30km/h je 25m, takový chodec jdoucí rychlostí cca 5km/h potřebuje maximálně 2-3m včetně jakéci reakční doby)
Zaplejtat do toho přechod pro chodce je ještě větší hovadina, na chodníku cyklistu nemusíš předpokládat, zatímco na jízdním pruhu/pásu, který přecházíš, se dá předpokládat výskyt automobilů.
|
|
|
Proč by vlastně měl člověk v tlačenici v tramvaji dávat pozor na peněženku? Vždyť krást je zákonem zakázáno a nějací zloději nemají v tramvaji (jakož i kdekoli jinde) co pohledávat.
Zákon nezákon, člověk s trochou toho pudu sebezáchovy musí očekávat i výskyt chování zákonem zakázaného. A proto se i na chodníku podívá, zda se tam někdo neřítí třicítkou. Co se dá dělat...
|
|
|
K tomu lze těžko něco namítnout, nicméně to neznamená, že se mi to líbí nebo je to tak správně. Čili přeloženo do srozumitelný češtiny - jestliže porušuju zákon/pravidla, tak musím být připravenej nést následky.
Následně se ovšem cyklisti nemůžou divit, že na ně má dost lidí averzi, když defakto deklarujou svý právo jezdit v místech, kde nemají co dělat a ještě si v podstatě "vynucují" určitou přednost (bráno fyzikálně, cyklista jedoucí 30km/h bude mít větší hybnost, než chodec jdoucí 5km/h). Nevšiml jsem si, že by zloděj v tramvaji vykřikoval, že to je jeho právo krást peněženky, když si je lidi nehlídaj a ještě se o tom následně hádal v internetových diskuzích.
|
|
|
To je pravda, měl by ses snažit předvídat a i na chodníku vystrkovat nejdřív periskop, zda se na Tebe neřítí šlapalista. Na druhé straně se ale snažíš kapsářům v tramvaji to jejich jednání co nejvíce ztížit, případně chytíš lapku za tlapu a někde za rohem ho zkopeš do kuličky. Je jasné, že toto se kapsářům nelíbí a kvičí cosi o lidských právech, stejně jako šlapalisti, když se jim snažíš zabránit, aby jezdili po chodníku, kde nemají co dělat.
|
|
|
S tim periskopem to neni spatny napad, hlavne, pokud je tento vyroben z oceli.
|
|
|
Vzhledem k tomu, že jsem se s hovadem vylézajícím ze vchodu střetl, tak roh řidítek pod žebra bych mu z celého srdce přál. Bohužel šel jsem pěšky.. prostě pokud se nerozhlédne, je jedno jakou má délku rozhledu..
K zabránění střetu s cyklistou jedoucím po chodníku/pěší zóně/pěšocyklostezce zatím vždy stačilo nedělat nic, prostě si držet svůj směr(za předpokladu, že člověk nezabírá celou cestu což je neslušné i vůči jiným chodcům).
Naopak, naučit lidi sledovat dění kolem sebe je užitečné i na tom chodníku. O přenosu návyků i jinam nemluvě - všimni si, co lidí řídí auto, jako když jdou pěšky...
|
|
|
Chodník je prostor určený výhradně chodcům, kde je možná chůze jakýmkoliv způsobem. To, žes se s někým srazil je sice nepříjemné, ale není to důvod z chodníku udělat zmrdí dráhu jen proto, aby se třeba starší lidi začali bát vyjít z domu nebo obejít roh.
Možná bys se měl zamyslet, synu, jestli nahodilé nepříjemnosti nedáváš moc velkou váhu.
O přenášení návyku je nesmysl hovořit, protože na chodníku chodec čeká opět chodce, ale na silnici lze logicky očekávat vozidla i cyklisty - ne-vozidla.
|
|
|
Starší lidé se bojí jedině deregulace nájmů a zdražování v lidlu, nebezpečí dopravního charakteru je jim u prdele, k vidění: kdekoliv na silnici.. Jízda po chodníku je za určitých okolností bezpečná a vhodná, byť zakázaná..
Je lepší dávat alespoň nějakou váhu situaci,kterou jsem zažil a několikrát jí zabránil, než se zabývat situací, kterou jsem nikdy nezažil/neviděl a ani si nepovšiml, že by se k ní schylovalo...
Lze očekávat, že mě motocyklista, jemuž za použití blinkru umožňuji předjetí, podjede? Já bych to nečekal.. přesto se mi to občas děje... a narozdíl od cyklistů na chodníku zde srážka bezprostředně hrozí..
|
|
|
Ad podjeti: To by mne zajimalo jak to delas, protoze to se mi jeste nestalo. Mozna i proto, ze ja kdyz nekomu umoznuju predjeti, tak se zcela samozrejme presunu pro tu nezbytnou dobu jeste vic na pravy okraj, resp. prakticky na krajnici a tudiz me tam tezko nekdo muze podjet. Nejses ty nakonec jeden z tech, co jedou neustale levymi koly temer po stredove care?
|
|
|
jedu-li v levém pruhu a chci udělat místo za mnou doražející motorce, musím předjet auto jedoucí v pravém, tedy, šlápnu na plyn, "vyhodim" pravý blinkr a po předjetí se sunu pozvolna doprava..
zrovna tak když se vyhýbám autu které trčí do vozovky, a pak se pomalu vracím ke kraji..
Na silnici mimo město sem se s tím ještě nesetkal..
|
|
|
Aha, takze zadne predjeti, ale soubezna jizda ve meste ... a to pozvolne sunuti doprava asi bude opravdu hooooodne pozvolne, ze? Neco ve smyslu "frrrnnnk, frrrnnnk a ooobbee zeeeelvy byyyly pryyyc" ;-) Clovece, uvedomujes si vubec, ze tak jak tady ted popisujes svoji predstavu o umozneni predjeti by to vetsina ridicu za tebou klidne naopak mohla chapat jako umyslne blokovani? Tim se samozrejme nijak nezastavam ani tech motorkaru, ale je jasne, ze motocykl ma jinou akceleraci nez auto, takze ridici aut za tebou si o tobe akorad mohou pomyslet neco neprilis lichotiveho, ale ridici motocyklu dovoluje jeho stroj i takoveto reseni ... a jen tak mimochodem, vis o tom, ze pokud prejizdis z leveho pruhu do praveho, je tvoje povinnost sledovat v nem provoz a nikoho v nem neohrozit? A uvedomujes si i to, ze fakt kdyz mas pusteny pravy blinkr te k nicemu neopravnuje, tim jen upozornujes okoli o svych umyslech, takze pokud z toho vznikla nebezpecna situace, je vina v prvni rade na tobe, protoze pri soubezne jizde ve meste ti ten v pravem pruhu (bez ohledu na to kdy do nej vjel) v zadnem pripade nemusi umoznit predjeti tak jako by to platilo na dalnici? A i na te dalnici bys asi jen horko tezko dokazoval, ze jsi ho nesejmul jen proto, ze jsi se nepodival doprava ...
|
|
|
Fakt netuším z čeho si vycucal tyhle nesmysly..
Souběžná jízda je ve městě ok(zabraň tomu na úsekovém měření..)
Ano sleduji to co v pruhu bylo v okamžiku, kdy jsem začal přejíždět, fakt že v průbehu mého manévru mě někdo začne podjíždět(to se mu to podjíždí, když nemá spz vepředu..) je jeho blbost..
Blinkr znamená, že byl varován, že ho pouštim, že to nepochopil není moje vina. Možná jsem se zařadil před v pravo jedoucí auto příliš daleko, ale myš před čumák nikomu házet nebudu, obzvlášť ne kvůli hovadu na motorce.
|
|
|
No, nechtel bych te potkat na silnici :-( Evidentne hledas chybu vsude jinde nez u sebe ...
|
|
|
Rozdíl rozhledu pro zastavení 3m vs 25m mi přijde poměrně značnej - člověk vylejzající z baráku/kolmého chodníku je schopen si periferním viděním zjistit stav nejbližšího okolí, aniž by zjišťoval širší souvislosti - na 3m to stačí, na 25m už nikoliv.
K zabránění střetu s cyklistou jedoucím po chodníku/pěší zóně/pěšocyklostezce zatím vždy stačilo nedělat nic, prostě si držet svůj směr(za předpokladu, že člověk nezabírá celou cestu což je neslušné i vůči jiným chodcům).
Bohužel nemám stejný zážitky - opravdu se ti nikdy nestalo, že si šel po chodníku, kde bylo docela dost lidí a mezi nima se jako šílená fretka proplétal cyklista na kole? Zajímavý, já se s tím už párkrát setkal a zkus hádat, kdo radši uhýbal, jestli lidi, nebo cyklista. Pochopitelně pokud se jedná o chodník šířky 3m, kde jde jeden člověk, tak není co řešit, jenže ono to tak dost často není.
Jako typický příklad uvedu svého známého, který z baráku vylézá přímo na chodník šířky cca 1,7m. Podélný sklon chodníku je cca 6-7% a bohužel se z toho stalo místo, kde si cyklisti s oblibou zkracujou cestu z jedné cyklostezky na druhou.
Dokud to tak nebylo, tak neměl jediný incident. Od doby, kdy se tam cyklisti vyskytují, tak začíná zvažovat "montáž" zvýšených obrubníků ve formě příčného prahu - proč asi????
Naopak, naučit lidi sledovat dění kolem sebe je užitečné i na tom chodníku. O přenosu návyků i jinam nemluvě - všimni si, co lidí řídí auto, jako když jdou pěšky
No nazdar, tak ty seš další, kterej chce lidi vyučovat, co maj, nemaj a jak to maj dělat. Má to jeden drobnej detail, kterej ti uniká - od toho tu nejsi, aby si o tom rozhodoval - chodec ani cyklista nemají a nepotřebují žádný papír o schopnosti pohybu a orientace, řidič MV ho má.
Pragmaticky přenos návyků v tomto případě nefunguje - zkus se na to zeptat psychologa, jistě ti rád potvrdí, že chování za volantem vs chování v otevřeném prostředí se dost často radikálně liší.
|
|
|
Máš jíné zkušenosti, já mam ve svém okolí před domy s předzahrádkou a tudíž nehrozí, že bych skočil před chodce/bežce/ díke na koloběžce/ cyklistu/ projíždějící dodávku. Kde takový výhled není radši nejdříve vykouknu..
Lidi poučovat? To ne, žádné zákazy, ani strážnící pokutující za pizzoviny, postačí kontkat s realitou.
|
|
|
Člověk používající termín "čecháčkovství" a jeho odvozeniny a synonyma, patří do skupiny tzv. havlistů - tedy k těm, jejichž submisivita a nucení někomu furt lízat prdel je silnější než soudržnost s "vlastním kmenem". Valmistrem tohoto přístupu je prominentní na-oko-disident židovského původu - Havel Václav.
Dřív takové typy vykopali před hradby a nechali je žít jako žebráky, co nejsou nikde doma. Dnes je tato pakáž ve službách EU/ekoterorismu, pokud je dost schopná. Neschopná většina havlistů žije v situaci tzv." v prdeli", přičemž si svou pozici sama zhoršuje tím, že na okolí hledá jen zápory a myslí, že konkrétní nedstatek vylepší, když urazí celý národ tím, že mu tento nedostatek přisoudí jako obecnou vlastnost.
|
|
|
Hele já sice nemám dvakrát rád ani Havla ani EU, ale nějaké vlastní kmeny (v etnickém smyslu slova) a podobné principy jsou na seznamu věcí, které nemám rád, hned na dalších místech...
|
|
|
Nejsem žádný zapálený národovec, ale když si můžu vybrat, koupím raději český výrobek...
No když se kdejaký polodebil vypisuje ze své mentální projekce způsobem, že uráží všechny občany, kteří obrazně všichni táhnem za jeden provaz (platíme daně, staráme se o svý okolí atd.), tak mě to sere. Tak jsem to myslel...
|
|
|
No, ve 300 jsem dalnici jeste neprojel, ale v nejakcyh 270 km/h D5 uz ano a bohuzel jsem nepochopil, ze max. povolena rychlost ma svuj smysl. Myslite, ze za to opravdu mohlo tech chybejicich 30 km/h?
|
|
|
No ono k tomu poznání může stačit prasklá guma, nebo lesní zvěř, co se zrovna vydala na návštěvu za přibuznejma z druhý strany dálnice. Pak lze jen doufat, že až k tomu dojde, nebude u toho nikdo další.
|
|
|
Muze, ale uprimne, praskla Vam nekdy guma ve vysoke rychlosti? Me ano a vozidlo zustalo prekvapive slusne ovladatelne. Zver, to je jina, kazdopadne vetsina novych dalnicnich useku je oplocena.
|
|
|
Zaplaťpánbůh ne, ale je to jedna z věcí, kterých se bojím. Jde asi dost o to, jak k tomu dojde, jestli se guma hned roztrhá nebo jestli přece jenom tlak ubývá postupně.
|
|
|
Mně rupla (zadní) guma u T613 v ca 150km/hod. Prvotní byl průraz nějakým hřebíkem, pak ušel vzduch, plášť se zdeformoval a disk udělal v boku asi 10 cm škubu. Auto bez problémů ovladatelné, jen to vzadu začalo vibrovat. Než mi došlo, co se asi stalo, ujel jsem možná ještě 200m.
|
|
|
Já měl defekt na dálnici na motorce. Odnesla to přední pneumatika, která schytala hřebík, který se postupně vtlačil do dutiny a zbyla po něm díra. Jel jsem Praha - Brno...a na prázdné přední kolo jsem začal mít podezření poté, co asi 80km začalo tuhnout řízení a vyžadovalo trochu víc než jen myšlenku 8o) Ovladatelnost se změnila jen málo, ale při brzdění byla motorka těžko odklonitelná od přímého směru. Když jsem dofukoval pneumatiku, bylo tam místo 2,5 kPa jen nějakých slabých 0,5 kPa. Defekt s explozí pneumatiky nastane díky konstrukci jen těžko, pokud není pneumatika x-krát protektorována.
|
|
|
Jakožto havlista musím ovšem upozornit, že kvalita oplocení na D5 odpovídá typičky českému šlendriánskému provedení, takže v některých místech oplocení končí asi tak o metr až dva dřív, než by mělo.
Ve vysledku jsem se hezky zapotil, když jsem to tam (spoléhaje na oplocení) švihal rychlostí místně obvyklou a najednou jsem potkal na vozovce rozstřelenou srnku.
Při dalším průjezdu už jsem si tam dával bacha a viděl jsem oplocení, které předčasně končí a na travičce se v daném místě pásly dvě (zatím) živé srnky.
Takže bacha, oplocení na D5 sice je, ale místy jako by nebylo ...
|
|
|
Spoléhat se můžete akorát tak na sebe sama. Potkat na vozovce lze cokoli.
Jednou mi soudružka v policejní uniformě položila záludnou otázku: "A co kdyby tam (na dálnici) ležel člověk?".
|
|
|
Hledáš v tom zbytečně složitosti. Pro mnoho zdejších je prostě jezdit na kole špatné a ve wágenu dobré.
|
|
|
Ale tak to ja vim, jenze se tu hrozne hraje na argumentaci a logiku, takze se snazim, nechat si to vsechno vysvetlit.
|
|
|
Tak, abys to pochopil, to zde asi nikdo vysvětlit neumí či nechce.
Myslím, že bys se zde měl zaměřit na nickname Hýkavec-Vosel, protože jste jak dvojčata*.
____
*) Toto není pochvala ani kompliment. Modří již vědí 8o)
|
|
|
To nema smysl, ani tim neztracejte cas...
|
|
|
Viděl jsem policejní hlídku stíhat řidiče na nové, 3-proudé dálnici u exitu Lipník n. Bečvou, kde kromě řidiče a hlídky byla jen má maličkost v autě asi 500m pozadu. Jel jsem nějakých 130 a stíhaný nejel více než 160, což bylo na tamní dálnici a aktuální situaci ještě hluboko pod přiměřenou rychlostí. Ale chápu, že tam mohl dálnici přecházet cyklista s kolem a neštěstí by bylo hotovo a bezohledný řidič by zase zmenšil členskou základnu zatím-ještě-preferované-menšiny. 8o)
|
|
Viděl si někdy jet někoho po chodníku na kole 50??
|
|
|
|
|
Já dokonce přes 60 - Brno, Novolíšeňská ulice. Měřil jsem mu to tomu zmrdovi pro zajímavost v autě.
|
|
K tomuto tématu bych dodal snad jen toto:
Člověk prasící bude prasit ať už jede autem nebo na kole. Má totiž dojem, že když jede ON, musí se všichni okolo přizpůsobit.
S ohledem na skutečnost, že většina prasících lidí se pohybuje pouze autem, bude těch pár prasícícch cyklistů vždycky v opozici, protože za dobu jejich prasení je potká mnohem více prasitelů v autech, kteří navíc prasení někoho jiného než jejich opravdu hodně nelibě snášejí. Zvlášť když se jedná o tak low end vozidlo jako je pár trubek hnaných vlastní silou jezdce, zatímco většina prasitelů v osobácích má pod kapotou x koníků s x elektronických píčovin za xxx peněz a proto ho nějakej přitroublej pomalej všivák v buzioblečku přece NESMÍ zdržovat, to je snad i proti přírodě ...
|
|
jezdit těch 130 a nechat policejní měříče ať si dělají svojí práci.
A ti dementi co MUSÍ jet rychleji?
Nechť se bojí či rovnou ať platí.
A hodně, protože ohrožují bezpečnost opstatních.
|
|
|
Buzeraparát už má propaganda-soft na přispívání do diskusi? 8o)
Co já vím, tak rychle MUSÍ jezdit jen policajti, takže zde s těmi dementy souhlas. Zbytek jezdit rychle jen MŮŽE...
8o)
|
|
Jsem sice pravnik, ale necitim potrebu tady delat chytreho, citovat a vykladat nejake zakony a vyhlasky, jak nekteri spoluobcane. Proste suse konstatuji...kdo prekracuje povolenou rychlost je magor a zaslouzi pokutu. Autor clanku prekrocil rychlost a je magor a zaslouzi pokutu. tecka.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Na co je ta R36?
|