D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Do it Hradec style!
    Vydáno 06. 07. 2015 (7618 přečtení)

    Jindřichův Hradec je skvělé město k žití… tedy pokud jste důchodce, malé dítě nebo úředník (to hlavně) – pak se vám v Hradci žije skvěle! Ostatní jako cenu útěchy berou to, že před lety po takřka desetiletém úhoru otevřela první slušná restaurace (Pták) a v následujících letech přibylo několik dalších, (včetně indické perly) a že hustota míst pivo nalévajících je vyšší než ve srovnatelných městech.

    Aby to Pánbůh nějak kompenzoval, tak kromě úředníků stvořil hradečáky-řidiče. Ti se starají, aby místní obyvatelstvo neztratilo ostražitost. Slabé kusy z evidence obyvatel vyřadí havárií, sražením, nebo infarktem způsobeném prožitým leknutím. O ostražitost se starají všichni účastníci silničního provozu, protože od jarních měsíců se členy PSVO (pomocné stráže veřejné ostražitosti) stávají i motocyklisté a cyklisté. Chodci se zapojují celý rok, ale ač jsou výsledky jejich práce obdivu hodné, tíha leží především na bedrech technikou vybavených účastníků silničního provozu.

    S jarem vylézají hadi a štíři a jednostopí šílenci. Ti předvádí své ego rychlou jízdou po městě – co je pod 90km/h, to se nepočítá. Všimněte si, že nepíši motorkáře, protože to je úplně jiná sorta lidí. Motorkáři jsou v pohodě, žijou a nechají žít a jsou schopní si vychutnat jízdu i na mopedu. Klidně i na koloběžce. Nejrozšířenější sorta uživatelů dvou gum jsou „běžní motocyklisté“ – ti berou motorku jako nástroj=přibližovadlo.

    A pak jsou tu motoonanisti. Čím vyhoněnější ego, tím dražší stroj, tím sračkovatější výfuk – a tím bouřlivější onanie. Přece kdyby všichni neviděli a neslyšeli, jak si tu skrzevá motorku kompenzuju malý péro, jako bych nebyl – a kde jinde bych si ho měl honit než ve městě, ni? Občas je třeba motoonanistům přiznat i jistou dávku odvahy: někteří si to pumelí i ulicí Miřiovského, kolem služebny a okresního ředitelstvího Policie ČR. To, zda policisté proti těmto nebezpečným pitomcům něco dělají, se nepodařilo zjistit... možná, že uzavírají sázky o největší rychlost pod okny a nechtějí nechat vyhrávat kolegy, kteří sází 50, protože na ulici je o pár metrů výše základní škola.

    Nejen v Hradci platí, že takový motoonanista přesto není největší nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu, zvláště chodce. Motoonanista je slyšet na velkou vzdálenost a nezřídka díky halucinogením kombinacím zvýrazňovacích barev na stroji, helmě a oblečení (mozku?) leckdy i vidět. Pro pěší je cyklista horší motocyklisty. Není nic lepšího, něž si dát pár piv a bez světel za rohem na chodníku zezadu bez varování drbnout do pajdající důchodkyně – stejně měla zalízt před večerkou!

    Také místní nemocnice by za teplých večerů klidně mohla otevřít Sušárnu (rozbitých cyklistických) hub. Abych ušetřil městských i státních statků, založil jsem osvětovou neziskovku. Naše neziskovka dává dohromady program „když jedu na kole nametenej a rozbiju si držku, dostanu z peněz všech daňových poplatníků prd a léčbu si komplet platím sám“. Naším s cílem je ušetřit nemalé peníze, zvláště na platech a nervech noční směny v nemocnici. Už sháníme evropské dotace, které plánujeme vyčerpat, než nám ombudsmanka zatrhne diskriminační rozlišování mezi kretény obecně a kretény na kolech (s motorem i bez).

    Tento moto a cyklo folklor je v naší republice (bohužel) všudypřítomný. Debilně se chovající chodce pro tentokrát nechám stranou – to je na jiný VELKÝ článek.
     

    Vítejte v Jindřichově Hradci! …a dávejte si bacha.
     
    Automobilisté řídící tři-a-více-kolky (včetně ještěrek), zkráceně řidiči, mají v Hradci navíc extra buřty. Mají oficiálně nevyhlášenou, ale o to prožívanější, soutěž o Největšího silničního městského vola (NeSMěVo). Podle mých zkušeností se alespoň jedné z následujících kategorií denně účastní alespoň 80% řidičů. Mluvím i za sebe. Na mou omluvu dodávám, že u mě to není program, ale náhodné opomenutí.

    Přeskočme obecné kategorie, které hraje kdekdo a kdekoli – O nejhezčí opravu výfuku vodoinstalatérskou páskou a nejprůraznější čichový vjem nebo O nejpatetičtější chcíplý rozjezd. Nyní přejdeme k těm, v nichž jindřichohradečtí přirozeně excelují. Začněme tou nejméně prestižní:

    3 – Svítí jen srabi

    I v jiných městech někteří lidé nesvítí. V Hradci je jich překvapivě mnoho, odhadem každý 7. Vesele si nesvítí: když padá příšeří, když oblohu ztemní bouřka, když začne pršet, když se rozsvítí pouliční osvětlení,… Echt hustý borci nesvítí i když nastane noc – dyť ve městě je vidět, že jo, mámo?
    Nesvítí hlavně křápy tmavých barev – za maskovací barvu mají bod navíc a proto soutěží ještě usilovněji. Po té, co ve městě byly instalovány opravdu jasně svítící lampy nad přechody pro chodce, nesvícení je ještě nebezpečnější: jasné světlo na přechodu „schová“ tmavé auto za ním.
    Baf!

    2 – Chodci jako lovná zvěř

    Této soutěže se účastní i drtivá většina motorkářů (podkategorie „Přechod – co to je?“) a mraky cyklistů, ale na počet a účinek řidiči automobilů jasně vedou. Podkategorie zahrnují „Schválně nepustím“, „Nemůžu, jedu v koloně“ (kolona=2 a více vozů), „Navnadit a zrychlit“, „Voni tu jsou ňáký přechody?“ a „Volná“. Volná zahrnuje sražení při couvání u nákupáku i sražení na krajnici. Počítají se i body dosažené sražením příliš rychlou jízdou příliš blízko chodce (v této kategorii vynikají dodávky, náklaďáky a kamiony) a to i v okolí města. Sražení cyklisté se nepočítají (trofej je příliš snadná), ale řidiči si to i tak nenechají ujít, protože ve zpětném zrcátku vypadají v příkopu komicky všichni – ať pestrobarevně oblečený cyklofanatik nebo zahrádkář s nosičem naloženým ředkvičkami.

    Technická poznámka: Ve všech podkategoriích jsou body navíc za kočárky a psy.

    Zmlsaní lufťáci (Praha, Brno, Plzeň,…) se po vystoupení z vlaku či autobusu musí mentálně přepnout do „chodeckého režimu Hradec“. Mezi chodeckým režimem pražským a hradeckým je asi takový rozdíl, jako mezi procházkou podél horního toku Labe a horního tokeu Amazonky. Nepozorní jedinci dostanou varování obvykle hned na křižovatce u nádraží v podobě infarktového vyděšení spojeného s uskakováním. Nechápu, proč nadávají – vždyť se jim rozproudí krev, zbystří smysly a starší ročníky se chvíli pohybují hbitě i přes pokročilou artrózu!

    1 – Blinkr… he?

    „Správný hradečák“ používá blinkry jen jako potvrzení toho, že mu centrál zamknul auto. Že se blinkr dá používat i pro indikaci změny směru, berou jen jako pindy z autoškoly. Neblikat, toť svatý grál hradeckých řidičů!

    Však kdo by se namáhal šáhnout tak daleko pod volant? Raději budu volnou rukou fanfarónsky mobilovat, hrát si na horníka ve (vlastním) nose nebo alespoň frajersky vystrčím loket z okénka. Váhám, zda mezi debili zařadit i matky věnující se ratolestem (zhusta na zadních sedačkách). V každém případě telepat by četl: Ať dávají pozor ostatní, tuhle silnici postavili pro mě!

    Soutěžící blinkry zásadně nepoužívají ani při změně pruhu, ani při zastavování u krajnice a zhusta ani při odbočení na křižovatkách a do bočních ulic. Správný hradecký drsoň prostě dupne na brzdu, zpomalí z 60 na 10 během 2 vteřin a odbočí. Neznalí jedinci (=mimoměstští), či jedinci s pomalejší reakcí (či s horšími brzdami), se míní zbláznit a občas to holt ťuknou. Měli si dávat pozor, ne? Že to hovado před nimi udělalo nečekaný a nepředvídatelný obrat nelze dokázat, takže, blbečku, zamávej mizejícím penězům i bodům.

    Denně vidíte situaci, kdy auto bez blinkrů zastaví u chodníku – a pak zapne blikačky. Pokročilejší soutěžící toto praktikují i blízko křižovatek a tím za sebou vytváří kolonu mimoměstských. Ti po takovémto záseku absolutně netuší, čeho všeho se ještě mohou nadít a tak raději vyděšeně zastaví a vyčkávají. Když kolonu – tak zbytečně.

    Jediná výhoda této kategorie je, že když máte rozbité blinkry, v Hradci můžete nenápadně jezdit i několik let, aniž by si někdo všimnul (včetně policajtů).

    Zevrubná analýza dalších aspektů soutěže

    Soutěž o NeSMěVo probíhá nevyhlášeně i v jiných městech, ale podle mých zkušeností, nikde nemají ve výše uvedených kategoriích tak zapálené soutěžící, jako u nás v Hradci. Hradečáci jsou navíc mistři v hrabání bodů navíc za kombinací kategorií v jednom okamžiku: ideálem je v podvečer nesvítící blbeček s autem tmavé barvy, který málem srazí chodce, protože ho rozptyluje mobil – jen aby bez blikání odbočil a v postranní ulici se pokusil nahnat další body.

    Lufťáci v NeSMěVo (díkybohu) žalostně selhávají. Proto se snaží nedostatek bodů dohnat v soutěži NeSVoMi (soutěž o Největšího silničního vola mimo město). Zde jejich klub právem dominuje, zhusta tažen pražskými borci a borkyněmi.

    Lufťáci také zkouší body doplňovat v méně prestižních víkendových kategoriích. 90% připadá na kategorie „bez helmy“, „moto snadno a rychle–teda hlavně rychle“ a „čtyřkolka na plnej céres“. Do žebříčku se občas snaží vpašovat i body z víkendových zdravotnických kategorií. Tyto kategorie zahrnují „skoky do vody s průzkumem dna tělem“ (za hlavu dvojnásobný počet bodů), „sekačka nebo strunovka“, „cirkulárka“, stále populárnější „řetězová pila ze slevy v obchoďáku“ nebo „mafl z tamtéž“, dále „mistr grilu“, „na vodě“ a „přepijeme místní“. Body získané ne na sobě, ale na okolo se pohybujících osobách, zvířectvu a věcech movitých i nemovitých zásadně neuznáváme a na jejich původce koukáme s opovržením.

    Technická poznámka: z bodů ze všech víkendových a zdravotnických kategoriích mohutně kuká personál místní nemocnice, od sester až po chirurgy a uvažuje o otevření Víkendového pavilonu, kde budou tito mamlasové mezi svými.

    My, Hradečáci, body z víkendových a zdravotnických kategorií zásadně neuznáváme (byť jejich nabytí škodolibě schvalujeme) a to ani v silničních kategoriích. Pro zlepšení ostražitosti obyvatelstva započítáváme a uznáváme jen pravidelnou a soustavnou práci.

    Nakonec mi dovolte pronést zcela vážně: Don’t do it Hradec style | nedělejte to jako hradečáci – ať už jste hradečák či nikoli! Za blbost se platí a za vaši blbost na silnici neplatíte jenom vy.


    Jiří Štrba, 4.7.2015, J.Hradec
     
     



    [Akt. známka: 3,56] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 141 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.