D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Feráčo, evík, stičko a spol.
    Vydáno 09. 12. 2012 (16242 přečtení)

    Po 20ti letech strávených za volanty převážně sportovních aut si dovoluji udělat takovou menší sondu, která může každému, kdo si zamýšlí sporťáka pořídit být více, než nápomocná

    Proč a jaké sportovní auto si koupit :
    1. Jste mladý a neklidný. Chcete být nejrychlejší a ztotožnit se s něčím pokud možno ještě rychlejším z nula na sto, než čas od vašeho zásunu po ejakulaci .Ideálně v lákavé barvě a pořádným sexappealem. Jsou tedy pro vás důležité pořádné hlíny, pokud možno s límcem, stereo se subwooferem, místo výfuku roura od kamen, aby lidi kurňa věděli, že jedete, i když jste za druhým rohem rodného paneláku. Pokud nejste hokejka, meruna, nebo se neživíte v oboru „ Starýho závodáře syn“, tak na vás v bazarech čekají nablýskané pastičky, které vás proškolí po technické stránce stejně, jako v oborech makro a mikro ekonomie. Můžete se vydovádět ve starších fabkách rs, rychlých ibizách, civicích, renaultech, toyotách apod.

    2. Jste dynamický manager s různou mírou zazmrdění šedé kůry, a na rozdíl od kolegů finančních poradců, salesmanagerů, PRspecialistů a podobné havěti, dáte přednost sporťáku před jetou X6, Q7, či jiným mastodontem, fungujícím jako násada na penis a zhmotnění Vašeho ega, které vyjadřuje prostou mantru – Jsem kurva King…. On se ten sporťák tak trochu šikne k té bedně vizoura, kravatě Kenzo, košili Cardin a Bossáckému obleku. Tady už je zajímavější rozsah autíček od nových TTček, Skových audinek, Mkových bavorů, AMGmedů až po třeba jetý feráčo, lambo, porsche, nebo GTRko. Pokud to myslíte trochu vážně a nejste pozér, nastoupíte do nové STi, nebo Evíka, samozřejmě s předělaným výfukovým potrubím a lehce potuněným čipem, protože, co kdybyste někde cestou na meeting potkali mamlase se stejným fárem, přece nebudete druhý. Pokud se vám podařilo probojovat na hooodně vysokou pozici ideálně ve finančním sektoru, tak je jistou volbou ferrari či lambo, nové, nebo rovnou dvě, tři, prostřídané Bentleyem, či Astonem. Jistý pán operuje následujícími klenoty – Ferrari 599 GTO, Ferrari FF, Ferrari 430 upravená na okruhy, Porsche GT3 RS, BMW X6M na jízdu do práce J

    3. Podařilo se vám udělat opravdovou řachu, přisát se na magistrát, obrat pár tisícovek lidí o životní úspory, nebo prostě jenom dobře nakoupit a ještě líp prodat – viz. Rychle a zběsile – potkají týpka ve feráču a ptají se, kde na to vzal – One IPO and here we go (initial public offering). Na účtě se to nulami jenom hemží a vy po vzoru prvorepublikového playboye Harryho Jelínka (jezdil v Bugatti a závodil na mašině, jejíž kubatura neměla v čechách soupeře, takže si i věnec pro vítěze kupoval sám) prostě potřebujete do Nice a Monaka přijet v něčem, abyste se nestyděl podat klíčky portýrovi před casinem. Soustředíte se na něco, z čeho prachy příjemně a majestátně předou a občas zavřou lvím řevem. Jo, Aston, Bentley, to jsou auta pro vás. Nebo dvanáctiválcové kupé od Ferrari. Jeden kolega, co dostal na den vládu na půlmiliardou, a hned si odloupl 90 mega, o něž se jejich původní majitel už 3 roky neúspěšně soudí, doporučuje Aston Martin J

    4. Jste čistokrevný fanda do motorů a aut, když vás ve dvě ráno někdo vzbudí, tak mu z hlavy odříkate kompresní poměry, počty koní, newtonmetry, váhu a zrychlení téměř čehokoli, co má něco společného se sporťákem. Tady hodně záleží na peněžence, zázemí, ne každý je syn Charouze, nebo má 300 hracích automatů v patnácti hernách, či se šťastně chytil se svým podnikáním. Takže rozptyl je obrovský – od evíků, stiček, přes GTRka, GT3, Turbíčka, až po Stradalle, Legery, Ultralegery,Caymany S a R, ale i S2000, nebo Integrale J či dokonce, ty opravdoví pravověrní - Caterham, lotus, Ariel Atom… Caterham doporučuje i šéfredaktor časopisu Speed

    5. Krize středního věku – zjistíte, že všechno je jinak, že to, za čím jste se hnal, je vlastně chiméra, máte plný zuby přetvařování, klackovitých harantů v pubertě, co vás stahují o prachy stejně, jako manželka – dobrej kámoš. Zjišťujete, že si chcete ještě užít, syndrom zavírajících se dveří je tu. Takže mladou dlouhonohou milenku, nastřelit vlasy, permici do fitka,  operace víček, viagru, travku, či koksík a hurá do světa. A pokud možno s pořádnou muzikou a vlajícími zbytky vlasů. V podstatě si splníte tak trošku dětský sen – viz film Americká krása. Z rodinnýho SUV se vám chce zvracet, ale možná chcete zůstat věrný značce, takže si můžete pořídit Mazdu MX5, VW Eos, BMW Z4, Meda SL, SLK, ale třeba i vysněný Porsche, ne hned 911, proč ne Boxstera, když Bůh dá, tak v esku. Přesně pro tento druh zákazníků a ty v následující skupině, automobilky vyvíjejí parchanty kupé-kabrio, ideálně xdrive a ještě lépe na naftu  - hnus. Manželce blbě vysvětlíte Feráčo, nebo Lambo, protože by chtěla Californii, nebo alespoň  TT v kabriu, když je hodná a skromná, a vy se ošidíte Corvettou. Ale zase jsou výjimky, co si pořídí Xbow a řádí na okruhu. Člověk v této krizi však nesmí zapomenout na Harleye a kožené gatě s třásněma J

    6. Šediváci. Ano, vidíte nádherné, nablejskané feráčo, lambo, maseratti a za volantem šedivá hlava. Firmu jste si vypiplali od miminka, zažili dětské problémy, vychovali ji, zdokonalili a vybrousili jak diamant, že už vás nic dalšího nenapadá a předáváte ji mladým dynamickým managerům, či vašim potomkům. Tak dlouho jste obchodovali s pozemky, s nemovitostmi, i do akcií jste hrábli, že už dál nemáte kam jít, aby po vás nevystartovali opravdoví šedí žraloci, co Kocourkov ovládají, okrádají a zašmelují. Nemáte už takovou páru, cítíte, že rychlost rozhodování a umění praštit pěstí na poradě do stolu, se vám vzdaluje. I když jste na to nikdy nevěřil, začínáte se zvolna přesouvat od hmoty – jejího vlastnictví, ovládání, vlastnění a zodpovědnosti za ní – k duchu. Vzpomínáte na mládí, na své tužby, přání, na to, jak tehdy chutnaly jahody a jak ženský stehna svíraly. No a už sedíte před tou kozatou blonckou v Porsche, nebo Mercedesu, či Maseratti a zatrhujete kolonky příplatkové výbavy – ano, vyhřívání zad, jo, velurové koberečky s emblémem, no jasně, jen když budou měkké, jistěže automat, no, když myslíte, tak i to stereo s 18-ti repráky, přece jenom už blbě slyším, foukání na krk, jo, to za nás nebylo, sem s tím, jednadvacítky kola raději ne, pak to moc drncá, ne opravdu nechci červený kožený interiér, šedivý je tak akorát. Porsche nedávno uveřejnilo, že průměrný věk jejich zákazníků je přes 50 let. A proto udělalo trefu do černočerného se svou Panamerou diesel, Cayenne diesel a dalšími hnusy, které sice značku zachránily a udělaly z ní nejziskovější automobilku světa, ale zároveň si dnes koupíte 911 v automatu a samosvor je za příplatek, stejně jako sportovní výfuk (jaký jiný výfuk by kurva mělo porsche mít). O BMW X6 M nemluvě.

    Tááákže, autíko máme, ejakulace v pojišťovně proběhla, a nyní již hurá na silnice

    1. Město  - na vsi, v zemědělství, pěstováním dobytka, či sběrem hub, malin a borůvek si obvykle na pořádného sporťáka nevyděláte, takže se pohybujete ve městě. Třem kanálům se poctivě vyhnete v riziku srážky v protisměru, ale ten čtvrtý, největší, naberete hezky v rejdu, aby si kuláky a řízení přišlo na své. Rozjezdy v koloně jsou lahůdka, kdo mačkal spojku v Porschi, tak ví, co je to křeč v lýtku. Automaty typu toho, co je v GTR si také zrovna nelibují a ty corveťácké se přehřívají jedna radost…. Ti milí lidé na ostrůvcích tramvají vás zbožňují a s úsměvy mávají, řidiči tramvají a městských autobusů vás s přátelským pokynutím pouští, stejně jako ostatní auta při zúžení. Když přijede sporťák k přechodu, tak lidé přecházejí co nejrychleji, aby si vychutnali váš odšťuch – pardon, lžu, jako když tiskne, je to přesně a do puntíku naopak. No dobře, tak zajedete do ráje zlatokopek – projedete si Pařížskou, Kozí a zaparkujete před Café Lamborghini. Je víkend, léto, takže se sedí venku, a vy můžete u vedlejšího stolu pozorovat Miss roku 2010. Trochu vás ovšem připraví o klid fakt, že jste cestou potkali 3 zaparkované Bentleye, 4 Panamery turbo, Leošova Aventadora, kolem vás projely 2 Californie, a další 3  Gallarda krouží  dokola a dělají bordel, aby ty modelky, co způsobně sedí u dalšího stolu měly gaťky co nejvlhčí, a čelo orosené koumáním, jaká hokejka to v tom autě polehává. Navíc si hned vedle vaší chlouby dovolila zastavit funglová Italia ve žluté metle se sundanou střechou …a zase jste druhej… A když zaprší ?? jo, tak to je fakt veselo..kočičí hlavy, dělící čáry, přechody, tramvajové koleje – samé lahůdky.Závěr – město nebrat, pokud nechcete vyskakovat a rozdávat vizitky holčičkám, či pár lidem způsobit obtížné zažívání nedělního oběda.

    2. Dálnice – No, takže si vyzkoušíte, že těch deklarovaných 250, nebo 300 auto opravdu zvládne, některé v klidu a rádo, některé musíte pořádně chytit u krku a ždímat. Co dál ?? Cestovní rychlost sporťáků na českých dálnicích je 180 – 230 km/h s chvilkovými špičkami ke 260 km/h. Rychleji to prostě nejde, pokud nejede mezi půlnocí a 05,00 ráno. Když si párkrát vyzkoušíte, jaké to je brzdit z 260 na 90  díky někomu, kdo se prostě nepodívá do zrcátka, nebo podívá, ale neodhadne rychlost vaší placky a šoupne vám kamion před čumák, tak se na maximálku vykašlete. Zjistíte, že Vašemu Ferrari obstojně sekunduje kombík RS od Audi, nebo čiplá X6 M, o M6, M5 nemluvě. Pokud nejedete ve Ferrari, ale v něčem, slabším, může vás vyškolit méďa AMG, nebo třeba i BMW 135i čiplý na 360 koní a 480 Nm, stejně tak Boxstera potrápí Mazda 3 MPS čiplá na 300 hřebců. Jo, je to k pláči. Pryč z nudný dálnice, zvlášť, když na vás tak rádi číkají ty pasátí kurvy šikmooké. Na rozdíl od mojí manželky nemáte blond háro do pasu, silikony, nenosíte mini a tak těch 200 v hodině prostě napomenutím neskončí. A ono, jak řekl jeden milý pán s Ferrari – těch sto litrů, co mě posledně záchrana řidičáku stálo, to už bylo skoro dost… A v dešti, pokud nechcete na těch ultraširokých gumách vyzkoušet aquaplaning, tak jedete se sevřenou řití a předjíždějí vás i kamiony. A když ne, tak dopadnete jako ta skupinka pánů, které jsem potkal kdysi ráno na brněnské dálnici  - ten příběh se mohl jmenovat Bylo nás pět. U krajnice v prudkém slijáku blikala dvě policejní auta, za kterými způsobně parkovalo Porsche GT3, Mercedes SLR, Bentley GTC. Další dva z party byli usazení v poli – Lamborghini Gallardo a Ferrari 430 – jedno 50 metrů v pšenici na střeše a to druhé sice na kolech, ale o 30 metrů dál.

    3. Okruh – tady se oddělí zrno od plev. Opět citace pána s Ferrari – jo, přijel frája, ukázal, že jeho Murcielago fakt nemá střechu, prořval se boxama, pak, jedno kolo, druhý kolo, prásk jedny svodidla, druhý svodidla ..a domů jel na odtahovce. Na okruhu, pokud to není Severní smyčka, Vám neplatí pojištění, takže když se tam rozsekáte, jde to za vámi. Můžete si říkat, že se jdete jen tak svézt, v klídku, že jo… Jenže..jenže ego je strašná věc. Když vás omete prokazatelně slabší auto se smrkáčem za volantem, vidíte rudě skrz tunel a předsevzetí jsou v čudu. Všechny ty asistenty, co milostiví mechanici ve fabrikách do vaší káry nacpali, makají naplno, a stejně to občas není platné, ale…ale můžete i přežít i dojet nerozbitej. Jenže… Pár naplno projetých okruhů, to není jenom spotřeba třeba 50 litrů na sto, ale hlavně gumy, ty zatraceně drahý gumy, pak samozřejmě destičky, kotouče, spojka, převodovka, čepy, poloosy, diferenciál…A vy holt nemáte zázemí Frantíků, kteří auto po závodě rozeberou, odstraní unavené a poškozené součástky, gumy dostanou od sponzora, a frčí se dál. Kdepak, jde to za vámi a je to mastný. Provoz Nissanu GTR na silnicích a okruzích vyjde na 100 000 kč měsíčně, bez benzínu, jenom za gumy, spojky, oleje, diferák, kardan…. – spolehlivý zdroj. Nezapomeňte, že auto používané na okruhu se špatně prodává, obvykle se značnou ztrátou, která kupujícímu v případě potřeby pokryje investice do servisu. Mokrý okruh, to je pro pány s koulema jak dělová koule. Zapomeňte na výkon, krouťák, vysoké otáčky, předjíždění… Ale dobře se při takové jízdě hubne, ty nervy a pocení, kam se hrabe posilka.

    4. Okresky, no a tady jsme konečně podle mého názoru doma. Jízda na okresce ve sportovním autě odpovídajícím způsobem velice připomíná situaci, kdy vystoupíte na Florenci na trase B z metra a v co možná nejkratším čase se pokoušíte stihnout metro na horní trase. Rychlý start, propletení v šikaně nastupujících lidí, podřadit a naplno do schodů, přitom pořád kličkovat mezi protiproudem jízdychtivých, šup vyšší rychlost, mezera mezi lidmi, naplno vyrazit, získat pořádný kalup a tím pádem i setrvačnost, vyhnout se na poslední chvíli náhle se vynořivší holčičce zpoza tlustého pána, uff to bylo o fous, znova do plných, prudce zabrzdit před dvěma milenci jdoucími za ruku, úhybný manévr do protisměru, hned zpátky, plný plyn, brzda, podřazení, pravý úhel zatáčky….. Joooo, tady je to ono… Pochopíte, že potřebujete auto lehké, u kterého cítíte, kdy ještě brzdí, kdy se už sune, auto pevné, aby vás podrželo v zatáčkách, auto schopné prudké akcelerace a ještě prudšího brzdného účinku bez náznaku vadnutí, auto, kterému se při vyšších otáčkách, či díky naddimenzovanému krouťáku neurvou kola na každé nerovnosti, či v zatáčce, auto, které se nechá i v zatáčce pod plynem přibrzdit a neskončí v hodinách vinou poměru vyvážení, či nadváhy. Zjistíte, proč je ideální motor uprostřed, proč vlastně nepotřebujete posilovač řízení, ani řvoucí výfuk, či 500 a více koní. Zamilujete se do lehkonohých krásek a zlých odkrytých oškliváků poskládaných z lešenářských trubek. Ano mluvím o Lotusu Elise,Opelu Speedsterovi,  Porsche Cayman, Boxster, ale klidně i o Mazdě MX5, Hondě S 2000, ale především Caterhamech, Lotusech 7 a o všem, co je lehoučké idálně hluboko pod tunu, má alespoň 200 koní, citlivé, dávkovatelné brzdy a lepivé gumy. Na těchto okreskách Vaše Feráčo, Corvettu a spol vyškolí STi, Evo a další z klubu s prstem v nose, a budete se cítit trapně a nedejbože, když se v zatáčce vysere brabec – jak říkal pan Janda z Cimbu. Na mokru platí to, co v odstavci výše.

    Jak si tedy sporťáka užít ?

    1. Přivstaňte si – ano, v sobotu, nebo v neděli, v květnu – srpnu kolem 05 – 09,00 si zajezdíte nádherně

    2. Otevřete střechu, je to jako byste použili další dimenzi k vašemu potěšení – cítíte, kdy jedete v chladivém stínu, jak vám sluníčko na kopci hřeje ruce na volantu, cítíte vzduch, jeho vůni a proudění, později svist a burácení, když jedete palbu. Slyšíte výfuk, sunutí kol, nasávání vzduchu motorem, praskání tepelných štítů u brzd…

    3. Jezděte plně soustředění – firmu, manželčiny nářky a milenčiny hrozby, povinnosti a závazky, to všechno nechte za sebou, ujeďte tomu. Vnímejte, jak se auto stává vaší součástí, jak spolu srůstáte, jak slaďujete navzájem rytmus plynu, brzd, otáčení volantem, se zapojováním svalů vašeho těla, s vaším dýcháním…

    4. Užívejte si každý kilometr, třeba i pomalý, pozorujte, jak se rodí den, jak voní les, jak se střídají úseky, kam ještě slunce nedosáhlo s těmi prohřátými, vnímejte vůni louky, a třeba hoďte neutrál a chvíli poslouchejte ptáky

    5. Zastavte. Jo, v nejlepším zastavte, nechte auto vyvrčet a zchladit, vraťte se k tomu projetému úseku v myšlenkách, poučte se z chyb a pochvalte se za to, co se vám povedlo.

    6. Mějte auto rádi. Existují lidé, bývají to mechanici, ale i amatéři, kteří k autu jenom přijdou a ono má hned lepší chod motoru, živější reakce na plyn. Auta vytvořili lidé a tak část osobnosti lidí přešla i na neživé věci, a každý potřebuje lásku a péči, a třeba zrovna vaše láska k tomu kusu plechu, bude ta rozhodující ingredience na misce vah, když se bude rozhodovat o tom, jestli se kola utrhnou a vy skončíte ve stromě, nebo to udržíte na silnici

    Od října do května budete žít z těch vzpomínek, zážitků, pocitů a vůní, které Vám sporťák umožní prožít. Věřte, že to stojí za to J


    12.12.2012 PŠ


    Související články:
    Život s e39 (20.09.2015)
    Laguna II 1.6 16V – Vesnické GT (21.06.2015)
    BMW e39 po roku (08.03.2015)
    Megán 2 (<> Mégane II 1.9 dCi) (04.01.2015)
    Recenze: Volvo V70 I TDI 1998 (14.12.2014)
    Vikingský křižník po deseti letech a s ujetými 306 tkm (Saab 9-5) (23.11.2014)
    Zkušenosti s Hlítkou (Nissan Patrol GR-Y60) (27.07.2014)
    Zkušenosti: Subaru Impreza WRX STI 2004 (21.07.2014)
    Zkušenosti: Saab 9-3 Aero (21.07.2014)
    Zkušenosti: Mazda 323F BJ 2.0i Sportive (29.06.2014)
    Zkušenosti: Honda Integra (15.06.2014)
    Zkušenosti: Fiat Multipla 1.6 (23.03.2014)
    Můj život se Saaby (04.10.2013)
    Renault Laguna 2.0 RT (1997) (29.09.2013)
    BMW M3 e46 kabrio – letní pohádka a ten úplně ze všech nejlepší kámoš (22.09.2013)
    Zkušenosti: Citroen XM 2,1 TD 99 (11.08.2013)
    Zkušenosti: Jeep XJ Cherokee 1994 aneb Fako po americku (04.06.2013)
    Jak jsem se k pětce dostal (07.04.2013)
    BMW E30 320i (24.02.2013)
    Omega za korunu (24.02.2013)
    Zkušenosti: Felicia 1.3 LX BMM (05.08.2012)
    Test: Volkswagen Corrado G60 (19.02.2012)
    Můj veterán pod drobnohledem (19.02.2012)
    Zkušenosti: BMW M5 E34 (12.02.2012)
    Škoda Octavia Combi 1967 (05.02.2012)
    Třicet tisíc mil na palubě zaoceánského parníku (14.08.2011)
    Kaipan 14 - uživatelská recenze a pár slov okolo (02.08.2011)
    Což takhle dát si špagety? (Lancia Kappa) (10.04.2011)
    Uživatelská recenze Saabu 9000 Turbo MY88 (03.04.2011)
    BMW 318i E30 s plátěnou střechou - díl první (23.01.2011)
    Zkušenosti: Saab 9000 Aero (14.11.2010)
    Zkušenosti: Alfa Romeo 155 1.8 T. SPARK (26.06.2010)
    Zkušenosti: Chrysler 180 (06.06.2010)
    Nissan (Datsun) Laurel (07.03.2010)
    Datsun 280 ZX (24.01.2010)
    Test – Moskvič 412 (a vlastně hned dva) (17.01.2010)
    Test: Mercedes-Benz W140 (mamut) (31.08.2009)
    Test: 1996 Chrysler Vision TSi 3.5L (19.10.2008)
    Test: 1965 Oldsmobile Jetstar I (05.10.2008)
    Test: Opel Kadett 1.8i 1991 (17.08.2008)
    Test: Fiat Polski 125p (11.05.2008)
    Test: Renault 12 – neznámá a nedoceněná (30.03.2008)
    Test: Škoda Rapid 135 (24.03.2008)
    Test: Škoda Favorit 136 (28.05.2007)
    Test: Buick Park Avenue 3,8 (12.04.2007)
    Wartburg story (Test: W353W) (30.12.2006)
    Test: VW Golf II 1.6 GTD (26.11.2006)
    Test: Škoda Favorit (19.11.2006)

    [Akt. známka: 2,17] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 77 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.