D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Dvojsměrné jednosměrky?
    (ze dne 30.08.2010, autor článku: JAKO)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 30.08.2010 23:06:17     Reagovat
    Autor: gr - greeny
    Titulek:jizda kolistu v protismeru jednosmerek
    jizda kolistu v protismeru jednosmerek je celkem bezna v nekterych cizich zemich. neni upravovana zadnyma znackama, ale prostym obecnym povedomim, ze se cyklista v protismeru jednosmerky muze objevit - na vlastni nebezpeci.

    co se tyce obousmernych jednosmerek, myslim, ze az takovy nesmysl to neni. v mem rodisti udelali z regulerni cesty tuto "dvolusmernou jednosmerku". ovsem s tim, ze protismerny kolisticky pruh je od jednosmerky oddeleny sirokou plnou carou.

    prave tahle ficura na vasich obrazcich chybi a tim imo tu vasi "dvolusmernou jednosmerku" cini nebezpecnou. neni to tedy vina te znacky, ale pouze jejiho nespravneho uziti (resp. blbosti slinicaru).

     
    Komentář ze dne: 02.09.2010 08:47:33     Reagovat
    Autor: MB. - MB.
    Titulek:Re: jizda kolistu v protismeru jednosmerek
    O tom rozhoduji nejaci byrokrati na urade od stolu. Policie ma maximalne konzultacni ulohu a silnicari jen znacku prinesou a podle planku instaluji...

    Komentář ze dne: 30.08.2010 23:38:01     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:DZ
    Jenom aby bylo jasno. Podobné DZ má vcelku svoji logiku, je-li provedeno tak, jak má být. Co už totiž nikdo nezmíní, je fakt, že:
    1) Pokud je někde podobná značka, tak musí zůstat v jednosměrce jeden volný jízdní pruh pro průjezd vozidla (včetně bezpečnostních odstupů).
    2) Cyklotrasa MUSÍ být vyznačená nejenom na dodatkové tabulce (a to jako pod B2, tak pod IP4b), ale také na vozovce!!! (citace : "Na dodatkové tabulce se tak například vyznačuje i pruh nebo stezka pro cyklisty v protisměru a jejich situování. V takovém případě je potřebné umístění pruhu nebo stezky vyznačit i na vozovce.)

    Jaksi to, že se tak neděje a zase to někdo s prominutím zprasí, je věc další.

    Komentář ze dne: 31.08.2010 01:08:35     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:
    Vzhledem k charakteru vozidel (čelní a půdorysný průmět, manévrovatelnost) nevidím z hlediska jízdy v protisměru jednosměrky zásadního rozdílu mezi jízdním kolem a motocyklem. Navíc, motocykl je v provozu pasivně (svítí, lépe brzdí) i aktivně (je řízen osobou s formální kvalifikací, má větší výkonovou rezervu) podstatně bezpečnější, než jízdní kolo.

    Nevidím tedy důvodu, proč tuto výjimku omezovat jen na jízdní kola, ale proč ji nedat generálně VŠEM jednostopým vozidlům. Dokáže mi někdo tuhle myšlenku argumentačně vyvrátit tak, aby smysl úpravy pro bicykly neutrpěl?

    Ne, nezbláznil jsem se. Jen se nechávám unášet pomyšlením na tu fabriku na lidský protlak, která by takhle vznikla ...


     
    Komentář ze dne: 31.08.2010 01:18:23     Reagovat
    Autor: Pavel M - Pavel M
    Titulek:Re:
    Minimalne mne napada to, ze za motocykl se povazuje i motorka se sajdou.

     
    Komentář ze dne: 31.08.2010 01:29:40     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 31.08.2010 05:15:19     Reagovat
    Autor: west - west
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ale dobrej pokus. On jen chtěl upozornit na rozměrové rozdíly motorky sólo a sajtky, který je naprosto evidentní. Váše přirovnání pokulhává, zkrátka špatnej pokus, zkuste to znova a lépe.

     
    Komentář ze dne: 31.08.2010 05:39:26     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ona je motorka se sajtkou jeste jednostope vozidlo?

     
    Komentář ze dne: 02.09.2010 12:00:51     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re: Re:
    Chyba, vozík není výrazně širší než řidítka, to o sajtce říci nemůžeš.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2010 14:35:28     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    ne, ne. sidecar už není brán jako jednostopé vozidlo...a proto taky zákon rozlišuje motocykly bez a se sidecarem, třeba v možnosti předjíždění, při NEblikání při předjíždění apod.

     
    Komentář ze dne: 31.08.2010 10:39:43     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re:
    Politicky, Halík, musíte o tom přemýšlet politicky! Když pominu to, že větší motorku těžko odnesete v případě potřeby na chodník, když se do jednosměrky vydá třeba jeřáb (nechci Vás podceňovat, ale moje poslední motorka vážila 240kg), je velký rozdíl v množství a přístupu lidí, takto cyklistů a motocyklistů.

    Na kole v menších městech respektuje podobné značení jen málokdo (pokud vůbec někdo). Teď nemyslím Prahu, kde na všech těch úžasných cyklostezkách mezi pruhem jedoucích a stojících vozidel aby člověk cyklistu pohledal, ale menší města v rovinatých oblastech.

    Zkuste někdy v létě navštívit třeba Krnov, asi 25 tis. obyvatel, z toho půlka denně jezdí na kole, od pěti do sedmdesáti let. Jezdí všude - do práce, na nákup, do školy, za známými, do hospody... Přitom většina nijak zvlášť neprasí (každý už se na kole vyšil a má ho jako dopravní prostředek, ne jako prostředek pro sebezviditelnění) a kola jsou většinou jednoduché robustní stroje, které musí sloužit, žádné carbonové vychytávky, které by jen přitahovaly místní tmavší komunitu.

    Tihle lidé pak jezdí tak, aby se nezabili, ale zároveň jedou všude, kam se s kolem normálně dá zajet. Jejich mentální nastavení je, že přece nebudou objíždět nějakou jednosměrku, když se tam vejdou (totéž platí pro pěší zóny, zákazy vjezdu apod.) a v nejhorším seskočí, uhnou či poponesou kolo.

    No, a protože tihle lidé mají většinou relativně spoustu času, mají taky čas řvát na místní zastupitele pokud se jim snaží tu dopravu komplikovat. A úředník rozhodně nechce, aby mu za den na radnici přišlo vynadat dalších dvacet lidí.

    Motorkářů je málo a většinou nemají čas a chuť chodit nadávat na radnici. A samozřejmě jejich vehikl je dražší a méně eko-friendly. Tak v tom je rozdíl....

    Pro úplnost dodávám, že Kadlovi nic nevyvracím, kdyby někteří diskutující měli problém poznat ironii v závěru.

    Komentář ze dne: 31.08.2010 06:36:35     Reagovat
    Autor: ascherit - ascherit
    Titulek::)
    jsem cyklista a jezdim v jednosmerkach v protismeru :)

     
    Komentář ze dne: 31.08.2010 07:28:12     Reagovat
    Autor: Smrtihlav - Smrtihlav
    Titulek:Re: :)
    No tak to gratuluji.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2010 14:42:26     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: :)
    Jsem motorista a cyklisty v protismeru v jednosměrce nutím k zastavení...nebo k havárii, ale zatím vždy zasatvili +/- bezpečně. Těším se, až se potkáme. Budu majitel posledního hlasu který uslyšíš a který bude říkat: "Dobře ti tak, ksichte..."

    8o)

    Komentář ze dne: 31.08.2010 09:50:07     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:
    jezdeni kolomanu v protismeru ma jeden hacek, na ktery narazim dnes a denne cestou z prace... kdyz odbocuju z jednosmerky do leva, rychtuju se na levou stranu (dokonce je tam namalovanej odbocovci pruh), takze kolomanovi jaksi nezbyde prostor. Inkriminovana jednosmerka neni oznacena zadnou dodatkovou tabulkou, presto je spis vyjimka, kdyz tam zadnyho kolomamrda nepotkam.

    Komentář ze dne: 31.08.2010 10:14:09     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:Kolo
    Já to dělám naprosto běžně. Jakmile chci jet do hospody, tak vypnu mozek a sednu na kolo. Na kole mám pocit volnosti a svobody. Netrápí mě žádné nařízení, nutnost střízlivosti, dopravní značení, natož nějaké zákazy. Klidně jedu v protisměru, když mě někdo vytroubí tak na něj ukážu mittelfinger a skočím na chodník a jedu dál po něm.

    Minule jsem nad tím přemýšlel a nedokážu si to vysvětlit. V autě jsem ještě nikdy nedostal pokutu ( cca. 7 let ) , ale jak sednu na kolo tak mi to někde vzadu v hlavě vypne a dějou se strašný věci.

    Komentář ze dne: 31.08.2010 10:50:11     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek: Hm
    Tak to dopadá, když se někdo o předpisy zajímá a spoléhá se na ně.

    Mně jsou tyhle buzerační nuance úplně ukradené, protože jednosměrky jsou zpravidla tak úzké a lemované zaparkovanými auty, že tam stejně musím jet velmi opatrně už kvůli chodcům a případně autům vyjíždějícím z parkovacího místa, takže mě cyklista v protisměru nepřekvapí. On by tam ostatně mohl být, i kdyby to značkou nebylo dovoleno, že?

     
    Komentář ze dne: 31.08.2010 13:18:47     Reagovat
    Autor: MYZA - MYZA
    Titulek:Re: Hm
    Já myslím, že o úzké jednosměrky moc nejde. Mně spíš připadá, že se čím dál víc mění na jednosměrky cesty, které posledních padesát let bez problémů sloužily obousměrně. Například nedávno se takhle zprasila půlka Střešovic, teď se zase nějak pojednosměrnila taková ta oblast mezi Bílou Horou a Řepama. Asi se teď dělají širší auta, nebo já nevim...

     
    Komentář ze dne: 31.08.2010 14:23:29     Reagovat
    Autor: Skeptik - Skeptik
    Titulek:Re: Re: Hm
    Tyhle zmeny mivaji casto souvislost s trvalym bydlistem zastupitelu..viz treba sveho casu zjednosmerneni celeho prujezdu Zlicinem (a naslednem osazeni permanentni hlidkou policie). Pak se to zase nejak uvolnilo, tusim v tom hraly roli nejake zmeny na radnici Prahy 5 ;-)

    Komentář ze dne: 31.08.2010 11:37:02     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:zase "mladík"?
    když v článku čtu slovo "mladík", tak je mi jasné, že to auto bude kradené :-D

    Komentář ze dne: 31.08.2010 12:41:50     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:pche "obousměrka"
    Tuším v sobotu jsem viděl na CŤ další z ozdravujících klipů hlásajících, jak je cyklistika dobrá. Nevím, kolik ta show stála, ale konkrétně tento díl se věnova správnému projíždění zatáček. Nemusím snad připomínat, že půlka protagonostů měla slušivé přiléhavé oblečky, ale přilbu jen málokdo. A jak, že se taková zatáčka správně projíždí - no přece ukázkovým náklonem, který musí odpovídat poloměru, který chcete zvládnout... Ano, o ničem jiném klip na první pohled nebyl. Na ten druhý jsem ovšem zaznamenal i další poselství - cyklista se z vedlejší silnice na hlavní, ukázkově se nahnul a elegantně manévr zakončil skoro u středové čáry. A teď otázka na deset bodů - výjezd z vedlejší byl označen velikánskou značkou "dej přednost" - ne tou obyčejnou, ale tou obří, která se dává na místa s častými nehodami, kde by se už člověk měl pomalu chovat jako na stopce, Příbrzdil cyklouš? Podíval se doleva? Kdepak - vždyť stačí, že správně vytrčil anální oblast, aby se dal náklon měřit úhloměrem a zanášet do tabulek...

     
    Komentář ze dne: 31.08.2010 12:43:55     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:Re: pche "obousměrka"
    Kristovy rány - to je jak když to psal tatar - omlouvám se, bolí mě záda a jedna ruka je díky tomu nějaká postižená...

    Komentář ze dne: 31.08.2010 13:30:09     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:
    Obousměrných jednosměrek je po praze povícero, typický případ bývá že skrz jednosměrnou ulici vedou tramvajové koleje. Tam je to v celku pochopitelné, na tramvajovém pásu vcelku nemá kdo co pohledávat. Co mě dnes dopoledne zarazilo, byla inovovaná verze téhle jednosměrky. Je umístěna kousek od Karlova náměstí v ulici Myslíkova. Pod značkou "Zákaz vjezdu všech vozidel" (B2) je doplňková tabulka Mimo tram a cyklisty (tramvaj a cyklisti jsou uvedeni obrázkem, nikoli slovně).
    Tohle teprv bude správnej masomlejnek. Cyklista si to povalí v protisměru a uhne před projíždejícím autem rovnou pod tramvaj ...

    Komentář ze dne: 31.08.2010 15:14:42     Reagovat
    Autor: ZeeZ - ZeeZ
    Titulek:I motorkam
    Vsak bych to povolil i motorkam, stejne se jednosmerky buduji ve vetsine pripadu kvuli tomu, ze se tam dve auta, jedouci proti sobe, proste nevejdou. Coz ani pro motorku ani pro cyklistu neplati.
    Nejhorsi jsou takova ta nova centra, jako ze se vystavi novy blok domu, mezi nimi je sit silnic, prehustena znackami (jedna znacka na 5m vozovky) a v celem tom neexistuje jedina normalni (tj. obousmerna) cast. Z toho by se clovek fakt posral, kdyz tam neco hleda a krouzi a krouzi.

    Komentář ze dne: 31.08.2010 17:24:39     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Jezdit v jednosměrce opačně lze, ale se zvýšenou opatrností
    Jezdit na kole v jednosměrce opačně v principu lze, ale vždy se zvýšenou opatrností, protože řidiči s tím takto moc nepočítají. Při dojetí ke křižovatce je rovněž třeba dbát zvýšené opatrnosti, protože ostatní účastníci zpravidla moc nepočítají s učastníky silničního provozu z jednosměrky v opačném směru, takže je třeba počítat se vším a počínat si zvlášť opatrně.
    Jízda v jednosměrce opačně na kole je tím nebezpečnější, čím je jednosměrka užšší. U hodně úzkých jednosměrek s vyšším provozem aut by bylo na kole rozhodně lepší a oboustranně bezpečnější raději použít chodník, než se tam přetlačovat s autama! Nehody na chodníku totiž mají zpravidla menší následky, než na silnici.

    Co se týče neopatrných, až bohorovných cyklistů, kteří si nebezpečí neuvědomují a hrozně riskují, takoví se občas objeví, ale s tím se nedá nic moc dělat. Důležité je na takového troubit a nadávat mu, aby si uvědomil, že udělal něco špatně. Jinak u takového ignoranta budete ti špatní vy, protože jeho zpětná vazba a úroveň sebekritičnosti je minimální a ledskteré věci mu nedojdou že dělá špatně, dokud mu někdo pořádně nevynadá. To platí bez ohledu na věk u ženských i u chlapů, bez ohledu zda se to ze společenského hlediska sluší, nebo ne! Tím, že někomu v takové situaci pořádně vynadáte, mů příště nevědomky můžete zachránit život, protože příště bude opatrnější.

    Komentář ze dne: 01.09.2010 10:23:45     Reagovat
    Autor: Bob - Bob
    Titulek:
    Tak já mám bonbónek na druhou. V Litomyšli existuje jednosměrka (úzká na 1,5 auta), do které je povolen vjezd do protisměru nejen cyklistům, ale i autům s povolením MÚ, tj. většinou bydlícím tam. A to je teprve zábava...!

    Komentář ze dne: 02.09.2010 12:14:19     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:
    Kdyby jednosměrky nebyly všude možně např. v obytných zónách, ale jen a pouze na vytížených tazích, tak s článkem nepolemizuji. Ale když vidím příklad svojí čvtrti, kde je změť jednosměrek a řidiči/obyvatelé si v rámci slušnosti tyto nařízení upravili podle sebe - jezdí se i jednosměrkou, auto ve "správném" směru má přednost - a funguje to bez problémů k obecné spokojenosti. Možná až na úřední šiml a duté lebky.

    V zásadě naprostá většina jednosměrek by mohla fungovat v tomto režimu (pro všechna vozidla) s výjimkou vytížených silnic, jako je magistrála a podobné.

    Je zajímavé, že taková banalita někomu vadí, narozdíl od retardérů, semaforů s radarem, zužování pruhů, různých ostrůvků a jiných pizzovin.

    Komentář ze dne: 06.03.2012 06:31:45     Reagovat
    Autor: Lubik - Neregistrovaný
    Titulek:
    Proč já, coby cyklista, bych měl jet delší, třeba i několik kilometrů, trasu, když můžu jet jen pár desítek metrů? Z vlastní situace: mnoho let jsme meli obousměrnou normální silnici, kterou nedávno zjednosměrnili a která měří asi 270 metrů, mám 3 možnosti jak se dostat tam kam chci, za 1. otočím se, pojedu z kopce a pak krpál do kopce (asi 900 metrů), za 2. otočím se, pak pojedu ještě větší krpál do kopce a pak mírně z kopce až po rovince (asi 1200 metrů) a za 3. prostě pojedu těch 270 metrů na pravém okraji v obezřetnosti, prostě tak jako vždy. Samozřejmě, že pouze 3 je správně. Pro řidiče aut je mnohem snažší 1 i 2, ale zase si budou stěžovat na to, že benzín nebo nafta jsou moc drahé a že se jim to nevyplatí a pak auťákům jsou ostatní účastníci silničního provozu ukradení, viz další příklad, sice z jiného soudku, ale vystihuje to, jací jsou řidiči (samozřejmě ne všichni): jedu coby cyklista po hlavní a najednou jsem narvaný ve felicii, jak to, říkám si, kde se tam vzala, proč, když jedu po hlavní a mám tedy přednost. Auťáci totiž nedokáží odhadnout rychlost cyklisty a to nebylo jen jednou, ale tohle bylo nejhorší. Proto apeluji na všechny řidiče jakéhokoliv přemísťovadla, buďme k sobě tolerantní. A ještě dodatek k tomu, co píše autor článku, trubte na cyklistu on si dá potom většího majzla, omyl, zatrobíte-li na cyklistu, pak se z největší pravděpodobností stane tragédie, lekne se a skončí vám nebo někomu jinému pod koly.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.