D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi
    Vydáno 23. 06. 2002 (74662 přečtení)

    Rád čtu spotřebitelské testy na auta. Člověk se tam dozví spoustu zajímavých a užitečných věcí, jako například že duhová metalíza u Audi A8 je málo duhová, že do kufru u Forda Mondeo se nevejde skříň nastojato, řadící páka u Mercedesu 500 CLK je příliš vzadu a po ujetí 1500 km z toho testujícího bolelo za lopatkou, že k Ferrari F40 není k dostání zahrádka na střechu a závěsné zařízení a spousta dalších blbostí, které nám, normálním spotřebitelům mohou být úplně ukradené.

    Proč tedy někdo himl hergot nenapíše test na úplně obyčejné auto, jak ho vidí průměrný řidič, který s ním jezdí po městě, na nákupy nebo za babičkou?

    Tak jsem se o to pokusil...

    Díky nekonečné blahovůli mého generalního sponzora a zaměstnavatele v jedné osobě měl jsem možnost tři dny používat vůz Škoda Fabia 1,4 MPi combi. Autíčko mělo pouze základní výbavu a posilovač řízení, žádnou klimatizaci, palubní počítač ani okna v elektrice. Nejednalo se sice o vykradený model Fabia Junior, největší zrůdnost tuzemského automobilového trhu, ale i tak auto vypadalo, jako by mu uvnitř řádila banda kanibalů a řada záslepek namísto ovládacích tlačítek (jedno jediné bylo aktivní, ohřívání zadního skla) působila dojmem sociálního holobytu. Možná, že by u příležitosti voleb mohli vyrobit akční model Election 2002, který by měl na palubní desce figurku maskota Socánka a dodával by se výhradně v červené barvě.

    Auto vypadá i zvenčí divně. Myslím si, že maska zavedená u felicií v roce 97 k malému autu, jakým Fabia je, nepatří. Ale budiž. Plast pod maskou svislým žebrováním připomíná hrábě. Celý přední nárazník by zasloužil předělat. Kombinace hran a zaoblení je sice módní, ale ne moc hezká. U Fabie existuje určitá nerovnováha mezi dynamicky zaobleným předkem a hranatým buclatým zadkem. Není to žádné designové veledílo, řekl bych, že si na tom nějaký student udělal diplomku.

    První posezení ve Škodovce bylo sympatické. Sedadla jsou o hodně pohodlnější než u felicie, připomínají tvrdý posez ve favoritech GLX, ale jsou o něco vyšší. Sedadlo řidiče bylo výskově seřiditelné, volant jakbysmet. Z auta je docela dobře vidět, a to i přes tlusté sloupky. Trochu malá se mi zdála vnější zrcátka. Na palubní desce je otáčkoměr, rychloměr a ukazatele teploty a paliva. Palubní deska je z tmavošedého měkkého plastu s dezénem malých nepravidelně rozmístěných kulatých čudlíků, jako kdyby po ní nechali běhat křečka v kopačkách. Palubní deska vypadá stroze (typický VW), ale pěkně. Nikde nic nevibrovalo (narozdíl od felicie, kde vibruje všechno).

    Motor 1,4MPi s 50kW je velmi tichý a velmi líný. Už od okamžiku rozjezdu mne stíhaly pocity, že mám zataženou ruční brzdu nebo že auto něco táhne. Bohužel to druhé se ukázalo být realitou : autíčko s sebou tahá 1100 kg vlastní váhy. Nemohl jsem se dopátrat, co dělá ten krám tak těžký. Pokud jste příznivcem zatlačení do sedadel při sešlápnutí plynu, vyhněte se 1,4 MPi obloukem. Fabie akceleruje méně než třináctistovka felicie. Sice tak činí potichu, bez vibrací a plynule, ale pomaaaalu! Není k ničemu dobré hnát fabii do otáček, roste jen hluk a spotřeba. Příjemně se dalo jet kolem 2500 otáček, kdy motor moc nežere a přijatelně táhne. Moje fabia měla najeto kolem 20.000 km a spotřebu při městském provozu asi 9l/100km. Taky nic moc. Při volnoběhu bežel někdy motor nepravidelně (jako většina motorů splňujících normu ECE-3). Zvuk motoru je příjemně hluboký a hezky se poslouchá - nemá zvuk zuřícího vysavače, jako třeba saxo. Závěr : fabie s 1,4 Mpi je tak trochu lenochod, sportovnější jízdu pusťte z hlavy.

    Podvozek se mi do určitého okamžiku zamlouval. Fabia působila dojmem, že je z jednoho kusu. Narozdíl od felicie, která měla v limitních režimech tendenci celá se zkroutit, je fabia mnohem tužší. Narozdíl od felicie nebo favorita také tolik nehopsá a jízda ve fabii připomíná mnohem více jízdu v Seatu Toledo nebo v Octavii. Když mi otrnulo, tak jsem s fabií vymetl zatáčku o 90°, ve které seat, favorit i octavia drží bezchybně stopu do rychlosti 60km/h. Ta mrcha ale nečekaně projevila tendenci jet rovně. Čekal jsem to - je to přece nedotáčivé auto. Tak jsem si řekl, že jí pomůžu, stočil jsem volant a šlápl na plyn - a udělal jsem to ještě horší. Takže jsem rezignovaně nohu z plynu sundal. Poznatek : obálka manévrů, které se dají s fabií udělat, není moc široká. Uvnitř této obálky vám podvozek bude připadat super, mimo ni nebudou vaše chyby odpuštěny. Pokud budete amatérsky zkoušet losí test nebo zapomenete přibrzdit při sjíždění z dálnice, můžete se zapotit. Výhradu mám k činnosti servořízení, které by za běžných okolností mělo vykazovat proporční efekt (čím rychleji jedete, tím méně posiluje - zamezí se tím tomu ztrátě adheze při limitních manévrech ve velké rychlosti), ale u mé fabie posilovalo až moc.

    Fabie je malé auto. Pokud někdo žije v bludu, že "je to jako Golf", jak jsem nedávno někde zaslechl, tak to může pustit z hlavy. Na předních sedadlech je kupodivu dost místa, na zadních je to horší (je tam stejně místa jako v oktavii). Auto je uvnitř menší než Ibiza druhé generace, přitom je dražší a stojí na stejné platformě. Volantík je moc příjemný do ruky, řadící páka jakbysmet. S autem jsem se velmi rychle sžil - v podstatě jsem do toho jen sednul a tradá. Podle mého mínění by to bylo vynikající auto pro ženskou, my chlapi bychom potřebovali do toho vrazit šestnáctistovku (nebo 1.8 turbo z oktávie :o)), nebo alespoň při nouzi nejvyšší koncernový motor 1,4 16V 100k.

    Otázka : lze ve fabii provozovat sex? Mladý lidi, zřejmě cílovou skupinu pro model Junior, jistě zajímá i tento fakt. Odpověď : ne. Do fabie si nesedáte, fabii si musíte obléknout. Když se tam jednou dostanete, jste v interiéru poněkud zapasovaní a nemáte volnost pohybu. Pokud jste středoevropské tělesné konstituce, nejste pedofil ani zoofil a chcete ve fabii milovat, nezbývá vám než vyčkat příjezdu cirkusu a sbalit hadí ženu.

    Cena. Na to, co to auto umí a co v něm je, je svinsky drahé. Krátká Fabia Fresh Edition stojí 270.000 Kč, Fabia Social Edition neboli Junior 229.900,-. Starší Ibiza z roku 1997 stojí asi 150.000 Kč a Felicia z roku 1997 také tak nějak, přičemž obě posledně jmenovaná auta vám odvedou úplně stejnou službu a navíc s menší spotřebou benzínu. Nenapadá mne argument, proč si Fabii kupovat : nevypadá cool, jezdí průměrně a má poměrně vysokou spotřebu. Jediný argument pro koupi této škodovky je určitý automatismus - ten, kdo měl už předtím pět škodovek počínaje stovkou přes favorit k felicii, asi těžko sáhne po něčem jiném. Přitom mu ale nedojde, že ve Fabii už toho moc tuzemského není.

    Už jste v tom jeli? Mám pravdu nebo ne?

    23.06.2002 D-FENS

    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)

    [Akt. známka: 2,47] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 43 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.