D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Kámoši z Českých drah
    (ze dne 06.07.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 07.07.2014 00:34:55     Reagovat
    Autor: 809Kocur - 809Kocur
    Titulek:Prasata
    George Orwell o tom napsal knihu, jmenuje se Farma zvířat. Doporučuju přečít. Proč prasata? Jeho stylizace prasat přesně odpovídá tomu, co se děje v budově na nábřeží. A je to taky důvodem, proč jsou dráhy v pr ... sto let za opicema.
    Naštěstí se podařilo zprivatizovat Telecom, takže nemáme "jediného správného" státního monopolistu, kterému je podřízeno vše, včetně národně-specifických komunikačních protokolů a jejich nezměnitelných zvláštností. Kdy se například s telefonem od Deutsche Telekom v Kutné Hoře nikam nedovoláte.

    Komentář ze dne: 07.07.2014 01:40:08     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:
    Jeste porad CD delaji "zranicaky"? Tedy vozy, ktere jsou pro vyvolene, zere se tam, jezdi po republice a planuji koridory, prideluji zakazky a celkove se to tam pece? Uz nejsem u zdroje informaci asi 7 let, tak nevim, jestli to tam speje k lepsimu... a pridali dalsi vagony.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 17:44:24     Reagovat
    Autor: quietplease - quietplease
    Titulek:Re:
    Dnes je situace taková, že výdaje velmi těsně plánuje právě okruh lidí kolem Kurucze, což je v krizi na jednu stranu v pořádku, ale to by musel být člověk a okruh lidí kolem něj znalý situace v provozu, což jmenovaní rozhodně nejsou. K personáliím a právě výdajům společnosti se možná vyjádřím v dalším článku,

    Komentář ze dne: 07.07.2014 07:13:35     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    Zprivatizovat! Hned a vsechno! At je klidne cena podseknuta, ale nebudem muset doplacet miliardy rocne na ten prisernej a neefektivni bordel. Kdyz vidim jinej nez mezinarodni vlak, napadne me akorat slovo "ostuda".

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 17:01:03     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re:
    Naprostý souhlas. Cena prostě taková, kolik kdo bude ochoten dát a prodat.

    Komentář ze dne: 07.07.2014 07:48:32     Reagovat
    Autor: viro - viro
    Titulek:A nebylo by snažší
    dráhy prostě zrušit, koleje prodat do šrotu a bylo by po starosti.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 08:03:10     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: A nebylo by snažší
    Proc? Je to za drahy penize postavena infrastruktura. Privatizovat a za to postavit/opravit 1000km silnic.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 09:57:01     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Re: Re: A nebylo by snažší
    A proc opravovat silnice? Ani hovno! Zprivatizovat i ty,,,

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 10:00:50     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    Silnice si na sebe vydelaji asi dvojnasobek toho, co se do nich investuje, takze je to vydelecny podnik. Z drahy je jo treba teprve udelat.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 10:29:59     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    Vsechny silnice si na sebe vydelaji? To je mi ale zajimavy blud.
    Libi se mi ta selektivnost libertarianstvi - tohle zprivatizovat, to me nezajima; tohle pouzivam, to rozhodne neprivatizujte...

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 10:34:03     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    Moment. To nějak nechápu. Proč by nějaký libertarián nechtěl zprivatizovat všechno? Copak privatizace kravína nějak omezuje privatizaci letiště? Ať se klidně zprivatizuje všechno, mě to nijak omezovat nebude, v nejhorším případě na tom budu pořád stejně. Námitky by bylo možné mít pouze v opačném případě, kdy by se něco znárodňovalo, protože stát není bezedná kasa a proto si musí vybírat, do čeho nasype prachy, takže znárodnění kravína by možnosti znárodnění letiště teoreticky omezit mohly.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 10:56:53     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    OK, pravda. Asi jsem ZZR spatne klasifikoval. Pravdepodobne neni libertarian, ale selektivni picus. :-)

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 11:07:19     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    Co ZZR je, na to není jednoznačná odpověď, nicméně zcela jistě není libertarián, ani to o sobě pokud vím nikdy netvrdil. Selektivní je rozhodně, ten zbytek je otázkou úhlu pohledu:-).

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 17:11:02     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    ZZR a libertarián? Vždyť se negativně vymezuje vůči tržnímu školství, zdravotnictví, policii, soudnictví, ochraně životního prostředí, silnicím, plus určitě mnoha dalším věcem, které mi ušly....
    To, že si socialista občas zanadává na státní podnik a nesnáší policajty, z něj ještě nečiní libertariána.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 17:04:20     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    Fakt, že si na sebe vydělají, přece ještě neznamená, že je nutné ty peníze cpát do chřtánu státu.
    Když si na sebe vydělají ve státním sektoru, zcela jistě si na sebe vydělají i v sektoru soukromém a hlavně to "vydělat si na sebe" patrně nebude takovou debilní formou jako teď (nepopírám, že si na sebe vydělají, ale metody, kterými to probíhá, mi připadají velmi nešťastné, to už bych rozhodně raději platil mýto).

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 08:16:17     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: A nebylo by snažší
    Ta v souvislosti s ČD často skloňovaná privatizace by tak pravděpodobně z velké části skončila, nicméně ne úplně, protože existují části ČD, které jsou samostatně životaschopné. Privatizace by oddělila zrno od plev, udržela při životě to životaschopné, odeslala na smetiště dějin ten zbytek a zachovala v provozu použitelné části stávající infrastruktury, která nebyla zadarmo a do níž vložené prostředky ještě lze amortizovat. Proto je privatizace lepší, než nějaké nucené rušení, které by ve finále bylo jen plýtvání.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 08:28:43     Reagovat
    Autor: Ada - Ada
    Titulek:Re: Re: A nebylo by snažší
    Ono se casto take ukaze, ze tam, kde CD prodaji nerentabilni trat, ji nekdo koupi a nejdnou je z ni rentabilni.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 10:02:10     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    Staci se podivat na narust kvality cestovani pote, co se na teati praha - ostrava objevila konkurence.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 08:17:39     Reagovat
    Autor: Heyde - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    Stačí se podívat na trať Krnov - Vrbno pod Pradědem, kterou ČD opustily z důvodu "nerentability", a teď tam jezdí vesele soukromník s hezkým vláčkem, jízdenky prodává přímo ve vlaku (nepotřebuje v každé stanici děžurnu ani revizora) a má vlak vždy plný díky optimalizaci jízdního řádu vstříc lidem...
    A to pochopitelně není jediná trať, ale vždy radši ukážu na konkrétní příklad...

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 08:59:22     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    A dotace nebere, jo?

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 09:11:01     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: A nebylo by snažší
    Pokud vím, tak i ten Viamont tam jezdí v rámci dopravní obslužnosti a většinu příjmů má od zúčastněných obcí a ne od cestujících.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2014 08:31:47     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: A nebylo by snažší
    U si nevzpomenu, jak se ten typek jmenoval, ale hned pocatkem 90. let se objevil nejakej (tusim) amik, ze chce koupit CD. Bohuzel hned ze startu rekl, ze vyhodi tretinu lidi a vlaky budou jezdit vcas...

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 03:16:32     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: A nebylo by snažší
    Presne. A uhli do elektraren posilat po silnici.

    Komentář ze dne: 07.07.2014 08:52:27     Reagovat
    Autor: Desiro - Neregistrovaný
    Titulek:
    Prosím o pokračování! Zájem je!

    Komentář ze dne: 07.07.2014 11:49:08     Reagovat
    Autor: Mungo - MNG
    Titulek:ČD osobnosti
    Jistě, všichni nadávali na P.Žaludu, jenže z vlastní zkušenosti vím, že i přes normální lidské chyby, se s ním dalo jednat .
    Po příchodu Zeleného = dosazen cholerikem Žákem (ahóóój) se začaly dít věci . HLAVNĚ - nikdo nepracoval, všichni zalezlí v kancelářích a nikdo nevystrčil nos. Pak přišlo personální zemětřesení. Motivem čistky nebyla odbornost, posouzení vykonané práce, to se už nenosí. Ale drby, osobní animozita,pomluvy a kamarádíčkování. Samozřejmě, L. Skabrouthová má zajištěno, ale ve své "profesi" na ČD dokázala tak leda pozařizovat nové reklamní přívěsky na krk, protože bylo nezbytné objednat ty větší a širší. A její legendární donášení p.Švagrovi - kdykoli a kdekoli, to už byl folklór. A pan ředitel Švagr z toho žil a s tím pracoval.
    Ovšem po nástupu pana Veselého, takto mstivého šmejda StB, na post ředitele Personálu, to byl vrchol . K tomu je potřeba přičíst jeho stále fungující špinavé kontakty . A ne dosti na tom. Po doporučení Zeleného si tam drží kozatou Markovou, jejíž jedinou náplní jsou chlebíčky a kontrola vlastního dekoltu. Tato dáma, přijede z Č.Třebové kolem osmé, ŘIDIČ ji odveze do "baráku", aby pak tato Zeleným dosazená jeho milenka, byla opět odvezena na Hlavní a o půl druhé již jela zpět.
    Dane - copak to nevidíš ???? A nebo s tím nemůžeš/nesmíš nic dělat ? Veselý Tě drží pod krkem ?

    Komentář ze dne: 07.07.2014 11:57:19     Reagovat
    Autor: Rage - Neregistrovaný
    Titulek:Privatizace
    Obavam se, ze by to s privatizaci zprasili stejne jako v UK. Ted je stoji drahy vic nez pred privatizaci protoze volici breceli, ze jim budou rusit vlaky/nemaji na ne penize.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 13:24:50     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Privatizace
    Co mají spolecnyho rušeny spoje s privatizací?

    Komentář ze dne: 07.07.2014 13:05:53     Reagovat
    Autor: Martin S. - seddli
    Titulek:A ono to bylo někdy jinak?
    To zní, jako kdyby to v tomhle zkurveným podniku někdy fungovalo jinak. Ostatně jako v každým státním podniku. Okamžitě prodat. Včera bylo pozdě.

    Komentář ze dne: 07.07.2014 13:27:54     Reagovat
    Autor: Tanguero - Tanguero
    Titulek:privatizace se zpozdila o 20let
    Od těch dob, kdy železnice ztratila úlohu ve válečném úsilí státu, není opravdu žádný důvod, aby byla dále zestátněna. V dnešní době je to obrovská černá díra na peníze, jejíž ekonomická aktivita absolutně neodpovídá nákladům.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 03:15:43     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: privatizace se zpozdila o 20let
    Ne? Jakto?

    Komentář ze dne: 07.07.2014 14:58:40     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:MBA
    Ad: Od lidí ověnčenýma MBA titulem by člověk čekal lepší způsoby a citlivější zacházení s věcmi, kde můžou způsobit nenapravitelné škody...

    Závidím Vám Váš optimismus. Mně se ze zkušenosti jeví, že (v tomto státě a od jisté doby) MBA bývá začasté certifikátem typických zmr.ů Čest výjimkám, pokud nějakou (na rozdíl ode mne) znáte.

    Jinak dávám za jedna Vašemu výstižnému, byť smutnému článku. V podstatě na těžce zkoušených ČD popisujete typický případ overbastardingu. Jen si nemyslím (na rozdíl od zdejšího core), že to privatizace vyléčí.

     
    Komentář ze dne: 09.07.2014 13:10:04     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: MBA
    Souhlas. MBA je vynikajici prave proto, ze se jimi oznacuji v drtive vetsine debilove sami. Je to sqelej napad, rozhodne v tom musi pokracovat, prispiva to k orientaci druhych a o to jde v titulech predevsim...

    Komentář ze dne: 07.07.2014 20:12:11     Reagovat
    Autor: jaja - Neregistrovaný
    Titulek:Jen houšť
    Nás v dceřinkách by rozhodně další informace (zvlášť o dceřinkách) zajímaly :)

    Jinak mě osobně zaujalo především info o náměstkovi TOPákovi. Docela jsem věřil teorii nedávno prezentované D-FENSem, kdy švarcnbergrofci mají na ANOnistické rezorty dveře zavřené. Je vidět, že to neplatí tak úplně.

    Generál je zase zajímavá osoba vzhledem k tomu, že prý byl donedávna jediný tak vysoce postavený v Agrofertu, kdo se rozloučil na hodinu. Dodneška nikdo krom zůčastněných neví (opravdu) proč.

    A prasácká stylizace i pravopis jsou součástí hidingu?

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 17:54:35     Reagovat
    Autor: quietplease - quietplease
    Titulek:Re: Jen houšť
    V ČD se usídlili na vlivných i méně vlivných postech členové parlamentních stran, případně jejich příbuzných. Topolánkův švagr v ČD stále pracuje, pracoval zde tajemník sociální demokracie P. Švagr, z ODS jsme tu zažili zatýkání Romana Bočka - ten se mimochodem zabarikádoval ve své kanceláři a zabezpečil podobně jako F. Potůček.

    Komentář ze dne: 08.07.2014 17:17:37     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:kamaradickovani
    To dosazování skrze "kamarádíčkování" není dle mého názoru tak jednoznačné, jak se může zdát.

    Respektive je logické, že člověk chce spolupracovat s lidmi, se kterými se snadno domluví, což může mít u kamarádů už odzkoušeno, navíc chce spolupracovat s lidmi schopnými, což může u kamarádů už vědět.

    Něco podobného lze běžně vidět i v soukromém sektoru, kdy je naprosto normální, že se na chodu firmy podílí lidé, kteří spolu vycházejí (případně mají nějaký vztah) i mimo práci. Ono je to logické.... když jsem zakládal firmu, též jsem ji založil s lidmi, které jsem znal, ne s cizími.... a práci jsem v první řadě nabízel lidem, které jsem měl už nějak prověřené, znal jsem je, takže by se též dalo říct, že vlastně "protekce z kamarádství". Na tom není z principu nic špatného, ba naopak.... proč dělat nějaké "transparentní výběrové řízení" mezi lidmi, které neznám, když si mohu vybrat někoho již osvědčeného (a typicky osvědčeného dobře, což bude asi můj známý, spolužák, kamarád, člen rodiny, whatever).

    Problém je pak samozřejmě v tom, když se jedná o státní podnik. Tam se nedá vůbec zjistit, jaké byly pohnutky pro dosazení "kamaráda" do nějaké funkce. Je to klasické kamarádíčkování, aby to tam dotyčný podojil, nebo jde o to, že si dotyčný dosazovač skutečně myslí, že zná člověka, který dokáže tu funkci dělat dobře?
    Ono i když to bývá typicky to první, tu druhou možnost nelze nikdy zcela vyloučit.... jediným řešením celého problému je, že žádné státní podniky nebudou existovat, takže pokud si někdo někoho najme do firmy a ukáže se, že je dotyčný zaměstnanec ztrátový, bude to ztráta jen a jen majitele, nikoho dalšího.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 17:50:21     Reagovat
    Autor: quietplease - quietplease
    Titulek:Re: kamaradickovani
    Problém vzniká tehdy, pokud se po jisté době prokáže, že přínos těch lidí je pro firmu minimální a jedná se především o možnost, jak někde uchytit kamaráda, spolužáka. Je letitou a špatnou praxi, že na tyto pozice není v podstatě možné hledat lidé otevřenou cestou.

    Ve státních společnostech je tahle praxe v ČR zažitá a velmi je poškozuje. Jak firmu a její základy poddolovat, aby její cena byla co nejmenší lze pozorovat například na ČD Cargo, které si své také užilo. Osobně jsem přesvědčen, že privatizace by firmě a veřejné službě nepomohla.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 19:01:11     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: kamaradickovani
    Tak teoreticky je pro firmu přínosem ten, kdo jí vydělá víc, než kolik nákladů tu firmu stojí.
    V praxi se to samozřejmě zjišťuje leckdy ne úplně snadno, ale zatímco v soukromých firmách to může být obtížné, ve státních je to vlastně nemožné, protože ty jsou kolikrát ve ztrátě vlastně z přesvědčení.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 21:40:18     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: kamaradickovani
    Respektive je logické, že člověk chce spolupracovat s lidmi, se kterými se snadno domluví, což může mít u kamarádů už odzkoušeno, navíc chce spolupracovat s lidmi schopnými, což může u kamarádů už vědět.

    Ano, je zde na trhu práce jisté množství lidí, kteří jsou velmi kvalitní odborníci, ale spolupracovat s nimi je po lidské stránce kulantně řečeno problematické.

    Výše uvedená fráze maskuje pouze jediné. Dosazování kamarádu. Tento přístup naznačuje jistou zazrmrdovanost jedince či organizace z toho důvodu, že nedostane šanci člověk, který je kvalitní, ale potřebné kontakty nemá. Ale při jejich úrovni inteligence si to většinou ani nejsou schopni uvědomit.

     
    Komentář ze dne: 09.07.2014 09:53:33     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: kamaradickovani
    Výše uvedená fráze maskuje pouze jediné. Dosazování kamarádu. Tento přístup naznačuje jistou zazrmrdovanost jedince či organizace z toho důvodu, že nedostane šanci člověk, který je kvalitní, ale potřebné kontakty nemá.
    Ano, ale pointou je, že tohle nemusí být principiálně špatně. Mám firmu, sháním pracovníka a mám kamaráda, o kterém si myslím, že by se mi na tu pozici hodil schopnostmi, je mi jasné, že se s ním domluvím bez problémů, plus ještě vím, že by ke mně rád šel pracovat.
    Proč v takové chvíli vůbec shánět cizí lidi? Proč dělat výběrové řízení? Prostě to místo nabídnu tomu, o kom už si myslím, že mi tam bude vyhovovat (pokud někoho takového znám).
    Druhá možnost je, že o tom kamarádovi tuším, že je to lempl, ale vím, že když ho tam dosadím, bude lemplovat na cizím, ne na mém, tak mi to může být celkem jedno.
    Tyto dvě situace od sebe prakticky není možné odlišit. Nicméně na trhu je to jedno, trh na to má poměrně efektivní mechanismus: pokud si nekdo dosadí do firmy bandu lemplů, bude na tom tratit. Ve státním sektoru je to neřešitelný problém.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 00:31:19     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: kamaradickovani
    o kterém si myslím, že by se mi na tu pozici hodil schopnostmi, je mi jasné, že se s ním domluvím bez problémů, plus ještě vím, že by ke mně rád šel pracovat.

    Pokud přistoupíš na tento přístup, tak si podlehl tlaku firemního prostředí tzv. nejjednoduššího řešení pro sebe, protože se klidně na trhu mohl najít kvalitnějšího člověka za stejné peníze, Je způsob uvažování, který mají povětšinou zákazníci jisté "české" automobilové firmy z Mladé Boleslavi.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 10:49:35     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: kamaradickovani
    WTF? Ano, na trhu mohu najít kvalitnějšího člověka za stejné peníze, ale mohu také najít horšího člověka za stejné peníze.... a z pohovoru to tak dobře poznat nejde, ono se to projeví časem (samozřejmě u totálně nekompetentních lidí to lze poznat už na pohovoru, ale rozhodně to tak nejde vždy).
    Jinými slovy mi tvrdíte, že když mám firmu, potřebuji do ní zaměstnance, znám někoho, kdo má potřebné znalosti a dovednosti, ještě navíc vím, že se s ním dobře domluvím a že ke mně chce jít pracovat, tak mám stejně plýtvat peníze, pořádat "transparentní výběrové řízení" a nevzít prostě toho osvědčeného člověka, kterého už znám.
    Vy jste zařadil můj "způsob uvažování" někam k zákazníkům Škodovky.... nevím na základě čeho.... každopádně já Váš "způsob uvažování" označuji prostě za hloupý: ignorujete transakční náklady na hledání nového zaměstnance, které můžu ušetřit tím, že vezmu toho, o kterém vím, že se hodí.
    A mimochodem Škodovku jsem nikdy neměl a nemám; všechna má auta mají takový kulatý znak s křížem vpravo a hadem s korunkou vpravo.

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 10:50:03     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: kamaradickovani
    * s křížem vlevo, samozřejmě xD

     
    Komentář ze dne: 12.07.2014 15:43:32     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: kamaradickovani
    Vy jste zařadil můj "způsob uvažování" někam k zákazníkům Škodovky.... nevím na základě čeho
    Jak jsem napsal, je to nejjednodušší řešení pro tebe za každou cenu.

    označuji prostě za hloupý
    Pracoval jsem v několika firmách, kde byl různý přístup k výběru zaměstnanců a řešení problémů. Psal jsem pouze, přístupy, které považuji za dlouhodobě fungující a proč. Případně proč jiné fungují hůře.

    Jinými slovy mi tvrdíte, že když mám firmu
    Pokud máš firmu, tak je to naprosto tvoje věc, jak si vybíráš zaměstnance....

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 00:49:55     Reagovat
    Autor: Marvin - Neregistrovaný
    Titulek:Re: kamaradickovani
    Soukromá firma s jediným majitelem, to je jediný případ, kdy lze angažování kamarádů akceptovat.

    Ve všech ostatních případech (orgány veřejné moci, akciové společnosti, nezsikovky...), kde ředitel rozhoduje o cizím majetku, musí být použito otevřené výběrové řízení, protože občané nebo majitelé nechtějí zaměstnat kamaráda někoho jiného, ale toho nejlepšího dostupného člověka. Samozřejmě pokud je kamarád tak dobrý, že by to ospravedlnilo jeho zaměstnání bez výběrového řízení, jistě ostatním uchazečům tak jako tak natrhne trika...

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 06:51:30     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: kamaradickovani
    1. kamarad muze byt tim nejlepsim dostupnym clovekem, reditel to vi a vlastnici se mohou spolehat na rediteluv usudek, pokud v nej veri

    2. "nejlepsi" neni jednorozmerna velicina, komparovat se musi vzdy podle nejake vahy kriterii a uz jen to muze byt predmetem rozdilnych nazoru

    3. jak vite, co majitele chteji? :-)

    (tim nerikam, ze s tim souhlasim, naopak jsem presvedcen, ze zamestnavani kamaradu je cestou do pekel z jinych duvodu, ale to, co bylo zmineno, nejsou ty prave duvody, proc tomu tak je)

     
    Komentář ze dne: 12.07.2014 15:56:43     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: kamaradickovani
    naopak jsem presvedcen, ze zamestnavani kamaradu je cestou do pekel z jinych duvodu

    Jaké jsou tvé zkušenosti v tomto směru?

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 10:53:20     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: kamaradickovani
    Ignorujete náklady na shánění nového zaměstnance; a to zdaleka nejsou jen pohovory, shánění a podobně, jedná se mimo jiné i o to, že na pohovoru (sebelepším) nelze s jistotou zjistit, zda bude zaměstnanec dobrý, či nikoliv.... takže existuje šance, že pohovorem projde někdo, kdo se později ukáže jako lempl a bude třeba shánět nového.... i toto je třeba zahrnout do nákladů.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2014 01:47:34     Reagovat
    Autor: Marvin - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: kamaradickovani
    Výběrové řízení snad není jen jeden pohovor?! Na začátku výběrového řízení si snad zaměstnavatel definuje schopnosti, které od budoucího zaměstnance požaduje, a k jejich vyhledání mezi uchazeči zvolí vhodné metody (reference, písemný test, praktická zkouška...). Správně koncipované VŘ by nemělo skončit zaměstnáním lempla.

    Zaměstnávání známých naráží i na prostý fakt, že každý člověk zná jen omezený okruh lidí. A z nich navíc na určitou konkrétní pozici nejsou vhodní všichni. Pokud se zaměstnávání kamarádů stane korporátní politikou, pak je jasné, že se množina kvalitních kamarádů rychle vyčerpá a pak už jsou angažováni stále méně kvalitní.

    Opomíjíte i problém loajality zaměstnance, která se nebude vztahovat k akcionáři/občanovi, ale ke kamarádovi. Protože jemu vděčí za práci.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2014 01:05:11     Reagovat
    Autor: Urza - Urza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: kamaradickovani
    Výběrové řízení snad není jen jeden pohovor?! Na začátku výběrového řízení si snad zaměstnavatel definuje schopnosti, které od budoucího zaměstnance požaduje, a k jejich vyhledání mezi uchazeči zvolí vhodné metody (reference, písemný test, praktická zkouška...). Správně koncipované VŘ by nemělo skončit zaměstnáním lempla.
    To nic nemění na tom, co jsem psal výše. Sebelépe koncipované VŘ z principu nemůže na 100 % vyloučit zaměstnání lempla.
    Například prakticky nelze vyfiltrovat člověka, který je profesně schopný, sociálně a komunikačně při věci, ale do práce se jde flákat a zašívat, pokud toto nepraktikuje dostatečně dlouho opakovaně.

    Zaměstnávání známých naráží i na prostý fakt, že každý člověk zná jen omezený okruh lidí.
    Aha, tak to děkuji, že jste mě poučil o tom, že výběrové řízení žádné meze či omezený okruh lidí nemá, tomu netvoří hranice nic, ba dokonce ani počet lidí na planetě.

    Pokud se zaměstnávání kamarádů stane korporátní politikou, pak je jasné, že se množina kvalitních kamarádů rychle vyčerpá a pak už jsou angažováni stále méně kvalitní.
    O tom jsem ale samozřejmě nemluvil. Naprosto převracíte vše, co jsem napsal. Nikde jsem neřekl, že by se měli zaměstnávat JEN A POUZE známí a kamarádi. Tvrdím pouze to, že na tom NEMUSÍ (ale samozřejmě může) být nic a priori špatného.

    Opomíjíte i problém loajality zaměstnance, která se nebude vztahovat k akcionáři/občanovi, ale ke kamarádovi. Protože jemu vděčí za práci.
    Opět ne nezbytně.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2014 15:45:26     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: kamaradickovani
    Opomíjíte i problém loajality zaměstnance, která se nebude vztahovat k akcionáři/občanovi, ale ke kamarádovi. Protože jemu vděčí za práci.

    Pokud se zaměstnávání kamarádů stane korporátní politikou, pak je jasné, že se množina kvalitních kamarádů rychle vyčerpá

    Ano, tohle také vnímám jako velmi zásadní problémy.

    Komentář ze dne: 08.07.2014 17:24:56     Reagovat
    Autor: quietplease - quietplease
    Titulek:POZOR - Špatný mail
    Upozorňuji, že v článku je uveden špatná emailová adresa, která má správně být quietplease@email.cz . Pokud by někdo chce poslat dotaz, reakci, výhružku ať prosím činí na email.

    Dfensovi jsem prosbu o opravu emailu na reakce a hlavně textu samotného, který obsahuje chyby.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2014 17:56:35     Reagovat
    Autor: quietplease - quietplease
    Titulek:Re: POZOR - Špatný mail
    Upozorňuji, že v článku je uvedena špatná emailová adresa, která má správně být quietplease@email.cz . Pokud někdo chce poslat dotaz, reakci, výhružku, ať prosím učiní na email.

    Dfensovi jsem napsal prosbu o opravu emailu v článku a hlavně textu samotného, který obsahuje chyby.

    Komentář ze dne: 08.07.2014 21:44:58     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:
    Jako vnějšímu pozorovateli a občasnému uživateli ČD mi přišlo, že se ke konci vlády Žaludy začaly ledy celkem hýbat. Neříkám, že to spustil přímo on. Možné jednom dostali šanci schopní lidé na nižších pozicích. Dost se zmodernizoval nákup jízdenek. Zkoušelo se nové nasazení pendolin. Začaly se nakupovat nová vozidla. Možná tomu také pomohl tlak konkurence.

     
    Komentář ze dne: 09.07.2014 13:13:38     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re:
    Jo, pane... Pendolino... to byl primo osmy div sveta, protoze vlak sam se stal tunelem. To umime jen my v Cesku!

     
    Komentář ze dne: 10.07.2014 23:04:04     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:Re: Re:
    Nově i v Polsku.

     
    Komentář ze dne: 11.07.2014 23:34:00     Reagovat
    Autor: Sysopek - Sysik
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tak tam bych do toho nesedl uz vubec. Bude to o 5 % levnejsi a bude v tom o 40 % mene zeleza, nahrazeneho kovovymi zbytky. Vse samozrejme podle italskeho projektu z Varsavy.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2014 00:01:57     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Na druhou stranu, jedny z nejlepších aut bývalého RVHP byly polské klony (no, klony... spíš výsledky klonování a zároveň hybridizace dvou různě zastaralých výběhových druhů techniky) italských Fiatů. Takže to třeba taková tragédie nebude, tahle spolupráce už jednou prospěla všem. Fiat prodal know-how a technologii, se kterou by se v rámci západních trhů mohl nechat tak maximálně vyfotit, a Poláci celá desetiletí vyráběli auta, o desítky procent překonávající cokoli srovnatelného v rámci regionu.

     
    Komentář ze dne: 12.07.2014 15:48:45     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re:
    Proč ti to přijde jako tunel. Kvůli průseru s ČKD? Osobně vidím klopidla jako velmi chytrou technologii, jak ušetřit na výstavbě tratí celkem slušné částky.

    Komentář ze dne: 10.07.2014 23:01:26     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:hm
    Ono to takhle funguje i v soukromých společnostech, to se zase nebojte. Tam to jen možná nebolí daňové poplatníky.

    Komentář ze dne: 31.07.2014 08:00:28     Reagovat
    Autor: jaja - Neregistrovaný
    Titulek:Autor měl pravdu
    Včera přistála zaměstnancům v článku zmiňované dceřinky ČD-IS v mailové schránce následující esence zmrdismu:


    Předmět: Ceny provozních služeb pro ČD, a.s.

    Dobrý den,

    mateřská společnost ČD,a.s. nás z důvodu nezbytného snižování provozních nákladů ve skupině ČD požádala o návrh významných úspor v oblasti IT služeb, tedy o významné snížení cen našich provozních služeb v co nejkratší možné době. Naší snahou je vyjít tomuto požadavku ČD, a.s. vstříc. Stejnou žádost předáme všem našim významným subdodavatelům služeb, provedeme interní analýzy, na jejichž základě navrhneme reálné omezení poskytování některých služeb do ČD, a.s. v různé míře a čase (na dobu určitou/neurčitou), a to i s možností ukončení některých služeb. V maximálním rozsahu využijeme všech úspor a rezerv, které se nám podařilo vytvořit v minulých letech jak v oblasti režijních nákladů, tak subdodávek. Současně provádíme i revizi smluvních vztahů s ČD, a.s. s cílem přesmluvnit všechny staré a nevyhovující smlouvy a to z pohledu cen i věcné podstaty plnění. Výsledkem tohoto procesu bude výše úspory, kterou nabídneme naší mateřské společnosti ČD, a.s. Zároveň na nejbližším jednání, které proběhne v srpnu 2014 požádáme Dozorčí radu společnosti o její stanovisko ke vzniklé situaci.

    V těchto souvislostech Vás chci zároveň ujistit, že probíhající jednání s ČD, a.s. jsou vedena ve věcném duchu a takovým způsobem, aby nedošlo k poškození či narušení obchodních zájmů a stability společnosti ČD - IS s cílem zajistit další fungování a rozvoj společnosti.

    Děkuji.
    Pěkný den.

    Předseda představenstva

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.