Komentáře ke článku: Tři hoďky po Praze pěšky (ze dne 23.05.2013, autor článku: František)
Přidat nový komentář
|
Omezení a prachy. Protože normální provoz v jejích očích negeneruje žádný zisk (obecně naše vláda, žádná její složka, není schopná myslet dál než tak od snídaně k obědu). Zatímco placený průjezd jde zkásnout. A musí se méně udržovat a opravovat (takže víc peněz "do systému").
|
|
Ondyno jsem se tam taky štrádoval. Ačkoliv jako neřidič, zapšklý dědek a tak-trochu-Luddita nemám v principu nic proti omezování dopravy v centru, konkrétně v případě Smetanova nábřeží je to celkem zbytečné. Je tam dost místa na to, aby doprava mohla být zachována ve stávajícím rozsahu a komfort chodců i cyklistů se výrazně zvýšil.
Když se člověk podívá třeba sem: http://goo.gl/maps/e8x9Z
1) chodník vpravo je zbytečně široký, nikdo po něm nechodí, protože každý se radši courá podél Vltavy.
2) ta auta by mohla parkovat někde jinde.
3) sloupy osvětlení a pilíře tramvajových trolejí zabírají zbytečně velkou plochu levého chodníku.
Takže chodník vpravo zúžit na polovinu (postačí k obsluze nemovitostí); parkovače odsunout; na vyšetřeném místě udělat pruh vozovky. Levý pruh vozovky naopak zabrat a rozšířit levý chodník na jeho úkor. Lampy a sloupy odstranit z chodníku a zapustit tam, kde je zábradlí. Tramvaj nechat kde je. Vznikne nám krásná široká promenáda, kam se klidně vleze i cyklopruh... a dokonce ani ty stromy, nesmyslně zasazené doprostřed chodníku, už nebudou nikomu překážet.
|
|
|
K těm stromům - ač to vypadá nesmyslně, tak u zábradlí u Vltavy být nemohou, bo na zdi toho moc neroste a u silnice taky ne, bo podél obrubníků vedou inženýrské sítě. Ty by taky nešlo jen tak šoupnout na podezdívku celého prostoru. No a parkovači jsou lidi, co tam bydlí. Seberete jim parkování, oni se odstěhují a máte zaděláno na další "místo duchů".
|
|
|
S parkováním rezidentů nemáte pravdu. Zde je zelená zóna...čili domácí zde neparkují.
|
|
Ač jsem tu již mnohokrát prezentoval svůj názor na motorkáře, automobilový socialismus a zastaralost aut i celého systému a jeho morální závadnost, dnes s autorem zcela souhlasím.
Těmhle lidem nejde o dobrou věc. Jim jde o to zneužít ten systém ve svůj prospěch a situaci ještě zhoršit. A těchto snah bude rapidně přibývat, neboť je to systém s prvky kladné zpětné vazby.
Osobně se domnívám, že vnímání automobilu jako ukazatele vyššího společenského postavení už je překonané. Když se dívám kolem sebe, sleduji celou tu kulturu a fašizující snahy systému, domnívám se, a píši to s plnou vážností, že automobilismus bude zanedlouho doménou lůzy, tak jak je dnes mnohými vnímána např. MHD.
|
|
|
Pocuvajte Kefalin, co si predstavujete pod takym slovom automobilismus?
|
|
|
Opravdu je třeba tohle vysvětlovat někomu, kdo kolem sebe hází termíny jako "zyklistika"?
Lidé prostě přijdou na to, že než se nechat buzerovat, okrádat státem, umírat a trpět vlivem kdejakého magora podporovaného spalovacím motorem či státním privilegiem, a zejména než trávit třetinu aktivního života zavřený v nějaké konzervě nebo vyděláváním na její provoz, že je lepší si život uspořádat jiným, důstojným způsobem. A kdo na to nepřijde, bude dále trpět.
|
|
|
no tobě asi hrabe, jak asi jinak mají lidi cestovat a pracovat? to, že ty nemáš na auto, eště neznamená, že ho ostatní nepotřebují. každý nemože dělat zkurveného úředníka a nemá metro před barákem!!! spousta lidí musí opravdu pracovat, a to se bez auta nedá!
|
|
|
Lidé pracují, ale hodnoty tvoří málokdo. Pro současný objem automobilismu není žádný racionální důvod, neboť většina aut vozí vzduch a jednoho paňácu, který se jde někam hrabat v papírech nebo klikat myší, příp. v práci vyrábí komponenty pro auta, aby bylo čím jezdit do práce.
Je to opět vina státu, strůjce a regulátora automobilismu, že pracovní trh je tak dokurvený, že se lidé den co den cestou do práce a z práce potkávají v kolonách v protisměru. Je vina státu, že převod nemovitosti je zatížen nesmyslnou daní, což komplikuje hledání efektivního místa k bydlení. Atd.
Automobilismus v současném pojetí je produkt socialismu, auta jezdí po silnicích postavených z uloupených peněz, postavených "ve veřejném zájmu" často proti vůli místních lidí. Silnice přetínají směry, které bylo dříve možné absolvovat pěšky.
Současný automobilismus je ve slepé uličce. Nemá se už kam dál rozvíjet. Tedy pokud za pokrok nepovažuji stále silnější buzeraci nebo třeba skutečnost, že nějaký vyšinutý primitiv si může odvézt zadek z herny a cestou jen tak mimochodem zabít dvě malé děti. Jsem opravdu sám, kdo je přesvědčen, že už jsme tu rakovinu nechali zajít až příliš daleko?
Já na jednu stranu oceňuji některé snahy ten systém napravit, ale je to snaha zbytečná. Oni vždycky vyhrají, neboť za nimi stojí státní systém represe a násilí, podpořený hlasy početné lůzy. Jediná možnost je nechat ten systém vyhladovět, nekrmit ho tím, že se mu denně budu podřizovat, užívat ho, sypat do něj prostředky a nechat ho zasahovat do mého soukromí.
Auto mám, dokonce na rozdíl od mnohých, kterým stát před domem z erárních peněz postavil parkoviště, jsem si koupil parkovací stání, za což jsem ještě trestán placením daně z nemovitosti. Nenajezdíme více než 1200 km za rok. Přesto normálně existujeme a pracujeme, i v malém okresním městě.
|
|
|
"Jsem opravdu sám, kdo je přesvědčen, že už jsme tu rakovinu nechali zajít až příliš daleko?"
tady jistě ano...a celkově to nebude o moc lepší. takových narušnců totiž není mnoho.
..a ne vždy se dobrovolně a v takovém měřítku demaskují.
doporučuji okamžitou sebevraždu skokem pod nejbližší vlak, protože život ve světě, kde druhým závidíš snad i nos mezi očima musí být utrpení.
---
tento tvůj komentář pravděpodobně získá první místo v anketě pičovina měsíce, když z prvního fleku odsune urzovy slinty o cizích neuronech
|
|
|
Taková nominace zrovna od Vás je pro mě ctí. Nezávidím Vám nic. Více to rozebírat nechci.
|
|
|
O tom vůbec nepochybuju, fakt...
---
Pokud má takhle ultralevicově deformovaný názory člověk, kterýmu letos bude 33 let, je to na pováženou.
Možná pro tyhle svý prdelní názory furt hnípeš v panelovým doupěti a smolíš tam svoje elektronický udělátory, který musej mít, vzhledem k počtu FM vysílačů v ČR využívajících RDS, kulervoucí úspěch. Možná, kdybys sedl do svý Felicie, naučil se skutečně pracovat rukama a začal třeba dělat malíře pokojů, pak bys zjistil, jak ti auto vydělá prachy, protože zvětší akční rádius ve kterém jsi schopen (v tvém příkladně to "schopen" ber s rezervou) poskytovat služby...a to třeba jen v rámci toho městečka v jedné labské zatáčce, který má sotva 15.000 obyvatel.
Jinak zcela naplňuješ většinovou představu o tom, jak zdegeneruje chlap zařazený vlastní ne-schopností do ultimativní kategorie foreveralone
8o)
|
|
|
Teda mne opravdu zajímá, co vlastně autor této epické stati dělá, jaké hodnoty tvoří. Takový myšlenkový titán by totiž mohl být inspirací pro ostatní, např. já musím najezdit ročně cca 30 000 km, abych si vydělal na chlebíček.
|
|
|
Točením volantem se něco vyrábí? To slyším poprvé v životě. Skutečnost je taková, že před masovým nástupem automobilů se tady pracovalo mnohem více. Také se tu vytvořily hodnoty a díla, že dnes jeden žasne, jak to tenkrát mohli dokázat.
Dnes se všichni vozí, myslí si, že čím víc najezdí, tím víc se ekonomika bude otáčet, ale snad i slepej vidí, že to jde od desíti k pěti. Kdo má v hlavě aspoň špetku rozumu, tak se tomu nemůže divit. Stále tu totiž dochází k záměně příčiny a následku. Masový automobilismus není příčinou růstu životní úrovně, ale jeho důsledkem.
|
|
|
Ale on možná tím autem musí jezdit ne proto, že by něco vytvářel samotným ježděním, ale proto, že u sebe doma hodnoty vytvářet nemůže, a tak se za účelem jejich tvorby musí přesunout někam, kde to možné je, a možná pak musí někam přesunout i ty hodnoty samotné. Ono těch profesí, co lze provozovat z obýváku, je holt relativně málo.
|
|
|
Pokud většina lidí musí za rok najezdit desítky tisíc kilometrů, aby vytvořili nějakou hodnotu, pak je něco hodně špatně. On navíc celý ten systém automobilismu není zadarmo, stojí nás stovky miliard ročně, přičemž velká část z těchto peněz je přerozdělována socialistickými metodami, a další náklady ani nelze vyčíslit, protože spoustu důsledků masového automobilismu musí lidé z rozhodnutí státu trpět bez nároku na kompenzaci či nějaké rozumné řešení.
Takže svým přesouváním sice privatizujete zisky, ale socializujete ztráty. Pak Vám snadno unikne, že celková ekonomická bilance Vašeho počínání je možná záporná.
|
|
|
Proč by mělo být něco "hodně špatně"? A pro ty vaše teorie máte nějaká čísla, nebo jde jen o pocit, případně pocit podložený oni to říkali?
|
|
|
Fajn, a co s tím mám/ má dělat? Rezignovat na automobilismus, nechat se vyrazit ze současné práce a pozitivně se realizovat v práci, kterou lze dělat v místě bydliště, což je v případě například mojí kvalifikace zjevně žádná práce? Tudy asi cesta skutečně nepovede. Samozřejmě, že někdy to jde a v takovém případě toho lidi jistě rádi využijí, protože málokdo jezdí jen tak nazdařbůh sem a tam, protože ho to baví. Jenže zaměstnání, kde to holt nejde, je pořád drtivá většina. Například taková účetní asi z obýváku klidně pracovat může, protože prakticky neexistuje papír, co by nešel poslat faxem. Ale technik, který řeší konkrétní problémy v konkrétním místě, prostě nemá jinou možnost, než zvednout prdel a dojet na místo, kde se problém vyskytnul. Naše firma má jednu účetní a asi osm techniků, tzn. osm lidí, co vyžadují mobilitu vůči jednomu, co by se bez ní za určitých okolností obešel. Jinde ten poměr bude IMHO podobný.
|
|
|
A jak si predstavujete vznik i tak beznych veci jako je cihla, prkno nebo papir? Nebo kde se v krame bere chleba a maslo, pripadne v lekarne leky?
Ja si toto nejak ne a ne predstavit bez presouvani spousty materilau odnekud nekam a nasledne ke me domu.
A co zamestnani? To ma treba programator co bydli na vesnici jit delat do JZD protoze to ma blizko? Nebo se odstehovat za praci do mesta a uz nikdy nevidet sve blizke, pac jsou hrozne daleko?
|
|
|
Beru to selským rozumem, tak pardon.
Do práce jsem se dopravoval 40+40 km hromadnou dopravou za své. Když jsem šéfovi naznačil, že mě to neba a že si najdu práci blíže domovu, přidal mi čtyři tisíce na benzín.
Mohl byste mi poradit, co mám dělat?
|
|
|
Dát šéfovi najevo, že s takovou pude Gája rychle do hajzlu, to je přeci jasný.
|
|
|
To mu jako pak šéf koupí krásné nové auto s ekonálepkou na prdeli a FAP bramborou narvanou ve vejfuku, aby Gája tolik netrpěla? :-)
|
|
|
Upřímně jsem čekal odpověď ve stylu - dělám to a to. Točím volantem neb jezdím po veletrzích i mimo ČR nebo organizuju nejrůznější firemní akce . Je mi srdečně jedno, zda tím vytvářím nějaké hodnoty, hlavně tím vydělávám peníze, které cpu většinou do rodiny. Jestli s tím má někdo problém, ať sám ukáže, jaké hodnoty vytváří, čím se živí. Čímž jiným způsobem opakuji otázku z předchozího příspěvku.
|
|
|
Paklize vam za tuto cinnost nekdo dava penize, pak to zjevne pro nekoho nejake hodnoty vytvari. To akorat pomateni socialiste si pod pojmem hodnota predstavi leda tak zradlo a veletrh pak zadnou hodnotou neni, protoze tam lidi jen prijedou, pokecaj a odjedou a to by prece mohli po skypu :-)
|
|
|
Vyrábí. Divil byste se. Třeba zásobování je součástí výrobního procesu. A je jedno, jestli výrobkem je dům nebo koloběžka. A přemisťovat se musí i ti šmejdi manažerský, kteří jak známo hodnoty netvoří a žijí z práce dělníků.
Pro vaši informaci, dříve (když vznikaly ty neuvěřitelné hodnoty) se lidé taktéž přemísťovali. Třeba koňmo. Jistě by bylo pro blaho v ulicích lepší, kdyby bylo město plné stájí, stodol s krmivem a hromad hnoje. Nákladní auta by mohly nahradit volské povozy.
|
|
|
on nemusí, ale měl by...s takovejma názorama v městěčku s 15.000 obyvateli totiž naplňuje význam termínu "být v prdeli" 8o)
pira.cz/nabidka/
|
|
|
Jestli je to tedy skutečně piradiova firma, možná by se mohl zamyslet nad tím, kolik asi lidí muselo kroutit volantem a kolik najeli kilometrů, aby se k němu ty součástky dostaly, a on z nich mohl vytvořit nějakou tu hodnotu.
|
|
|
mohl...ale nemusí. to je špecialita těchto kazatelů. je to jako ta kráva ministryně zbytků životního prostředí SVK (nebo která to byla), která prohlásila do médií, že elektrinu naozaj nepotřebuje, lebo si tu telku pozrie aj pri sviečkach 8o)
|
|
|
Na co to auto u všech všudy máte? Najezdit 1200 ročně, to se zatraceně vyplatí jezdit taxikem a s autem se nebabrat. Navíc byste tím podstatně přispěl k efektivnějšímu využití už vyrobených aut a nezamořoval životní prostředí produktem který jste si koupil, jen abyste ho měl a tím snížil svůj carbon footprint.
|
|
|
Když to berete z tohoto pohledu, tak auto mám proto, aby jím nejezdil nikdo jiný. Hromaděním aut, která nebudou jezdit, způsobím zvýšení ceny aut, omezím jejich prodej a provoz, a tím přispěji k lepšímu životnímu prostředí.
|
|
|
LOL
To mi pripomina Uzasnou zmeplochu, kde existuje nejbohatsi nabozenska sekta, ktera dospela k nazoru ze nejvetsim zlem pro lidi jsou penize a snazi se je vsechny nahromadit u sebe aby lidstvo od penez ocistili :-)
Mel byste si poridit nejaky poradny podzemni parkoviste aby se vam ty nahromadeny auta nekam vesly :-)
|
|
|
Nezpůsobíte. Naopak výrobci mohou produkovat více, protože na trhu po vás zbyla díra:).
|
|
|
To jsou odporne kapitalisticke zvasty, ktere vedou lidi ke spotrebnimu zpusobu zivota. Socialisticky clovek dobre vi, ze jakekoli hodnoty je na svete presny pocet a tudiz, kdyz nekde stoji auto, znamena to, ze jinde auto nemuze jet, protoze se tam nenachazi. Kdyby si to auto nekoupil, na svete by jedno auto neubylo. Stejne tak kdyz ma nekdo v hube rohlik, znamena to, ze ho sebral jineu, hladovejicimu. A stejne tak, kdyz je nekomu dobre, znamena to, ze jinemu jinde je hur.
Nejdesivejsi je, ze v nemsim, ci vetsim, tomuhle lidi veri.
|
|
|
Tak tohle fakt aspiruje na mentální průjem měsíce.
Blahopřeji!
|
|
|
Nahodou, umet si takhle hezky delat legraci sam ze sebe, to jen tak nekdo nedovede.
|
|
|
Možná by to mohl zkusit profesionálně. Sice by mohl zjistit, že k tomu potřebuje i to auto, ale třeba by nadělal prachy a najednou by auto přestalo smrdět a vlastně by to ani nemusela být taková hrozná plechová rakev…
|
|
|
Potom by ovšem nejspíš pokročil k vyšším metám a dle uvedené logiky by šel nově nabytým kvérem odprásknout babičku, aby, chuděra, netrpěla nemocemi spojenými se stáří.
|
|
|
Při pohledu na mnohý případ ze svého okolí musím bohužel konstatovat, že umět odhadnout, kdy je ten pravý čas se bezbolestně zastřelit nebo nechat zastřelit, je veliká životní moudrost, takže v tomhle by mohl mít částěčně i pravdu, pokud by tedy nebyl mimo, což evidentně je, sice s proměnlivou, ale v každém případě vysokou závažností, takže tento postup v jeho případě nelze považovat za doporučeníhodný. Eutanasie není vhodná hračka pro děti do tří let...
|
|
|
Tady už schází akorát ten masovej automobilista. :)
|
|
|
:-))))))))))))))))))))))))
Člověče, vy jste mě roztrhnul vejpůl. Za to každopádně díky. Slintů tady člověk počte čím dál víc, ale tento postulát je jejich futrál. Dobrý.
Víte, kde bude problém?
V tom malém okresním městě. Vím o dvou. Přejdu si ho pěšky z jednoho konce na druhý za půl hodiny. A ještě k tomu i s chutí.
Až budete žít a pracovat v reáliích velkoměsta, pak se mi můžete pochlubit s tím fungováním ještě jednou, ale popravdě.
Když jsem bydlel na nábřeží Vltavy, taky jsem chodil do práce a po zábavě pěšky. Většina lidí má dar myslet racionálně (no, i když... ale jo, budu optimista).
To znamená nesedne do auta, pakliže jí netlačí čas i vzdálenost.
Jste exot. OK, máte na to plné právo. Ale nenuťte svoje exotické pojetí světa a místa lidí v něm ostatním. Byl by to svět navýsost bizarní....
|
|
|
Ale já vám přece nic nenutím! Je to naopak ten socialistický systém (který většina zdejších "svobodných" diskutujících paradoxně zastává), který neustále něco někomu vnucuje, skrze sílu a přerozdělování.
Abych to shrnul do dvou vět: Lidi tady nadávají na systém, ale dál pěstují a obhajují svou závislost na něm. Klíčem k řešení je právě odstranění té závislosti, neboť se systémem nelze bojovat a vyhrát.
|
|
|
Auto mam a verte mi, ze bych se strasne rad zbavil vseho statniho vlivu. Mel bych nizsi dane, palivo o polovinu levnejsi, neplatil bych registry, fizly a jejich radary, ministerstvo dopravy, technicky stav bych si hlidal sam, mohl bych klidne postavit vlastni auto a nastal by polovicni raj na zemi :-)
To ze existuji statni silnice neznamena ze by bez statu nebyly zadne silnice.
Odstranenim zavislosti na systemu si predstavuju spise tak, ze se budu vyhybat placeni dani jak to jen dovedu a ignorovat systemova narizeni v mire jaka mi muze beztrestne projit.
|
|
|
Rozebírat náklady, které od řidičů a uživatelů systému plynou do kasičky státu, je s vámi asi zbytečné. A nechtějte, abych začal vyjmenovávat, co všechno se staví z uloupených peněz ve "veřejném zájmu", byť to zajímá jen okrajovou skupinku lidí.
"Automobilismus" je produktem civilizace. Stejně tak bydlení v domech, splachovací záchod,....
Auto se časem ukázalo jako věc, kterou se lidem vyplatí si pořídit. Chodit pěšky je prima, ale už od pradávna člověk vymýšlel, jak chůzi nahradit a urychlit. Nebýt aut, asi by ta civilizace tak rychle nepostupovala. Vaše námitky, že auta vozí vzduch a jednoho paňácu, lze jednoduše vysvětlit. Kdyby jste si měl pořídit dopravní prostředek pro každý případ (jedu sám, s kolegou, s rodinou), tak by těch aut bylo ještě více. Že se nejvíce dělají čtyř/pětimístná auta je jednoduše výsledek poptávky a kompromisu.
|
|
|
> Nebýt aut, asi by ta civilizace tak rychle nepostupovala.
Víte, v tomhle je právě zakopaný pes. Tato civilizace skutečně rychle postupuje, zřejmě i přispěním automobilismu. Ale nechtějte, abych specifikoval, kam.
Vzestupy (a pády) civilizací jsou tady s námi od chvíle, kdy se začala psát historie. Auta sama o sobě jako technický prostředek na to nemají sebemenší vliv.
|
|
|
Tvrdíte tedy, že i kdyby nebyla auta, byli bychom tam, kde dnes (životní úroveň, technická vyspělost)?
|
|
|
Kde, prosím Vás berete vůbec tu jistotu, že víte odkud kam tato civilizace postupuje a jestli je to správně nebo dobře. Vy jste jako kuře, co vyleze ze skořápky a znechuceně prohlásí "takovej bordel sem ještě nevidělo". Arogance, nic víc.
|
|
|
Asi bych souhlasil s výsledkem, ale ne s postupem dosažení. Spíše bych viděl něco podobného jako u tabáku. V dávných dobách, kdy byl drahý, tak kouření patřilo jen k vyšší třídě a bylo určitým jejím sociálním znakem. Postupně se zlevněním tabáku se rozšířilo i mezi chudé vrstvy, takže kouřili všichni. Tím se vyšší kruhy nemohly kouřením vymezit a začala regulace, rozuměj "dostat z toho nějaké prachy". Podobné je to s automobily, dříve to bylo znakem vyššího postavení, dnes si relativně slušné auto koupíte za dva, tři průměrné platy, takže nastal čas na regulaci.
|
|
|
takže nastal čas na regulaci.
Boze, do ceho's to dusi dal?!?
|
|
|
Já žádnou regulaci nechci, jen konstatuji vypozorovaný historický fakt, čekal bych, že na této stránce to bude pochopeno...
|
|
|
Kdyz nektery jev pozorujeme a popiseme, tak je prece jasne, ze ho tim padem i schvalujeme.
Boze, do ceho's to dusi dal?!?
|
|
|
Připadáte si málo regulovaný? Nikdo Vám nebrání posílat státu dobrovolně peníze navíc. Třeba Vás pan ministr Kalousek vylosuje a vyfotí se s Vámi před tabulí s grafem státního dluhu. Jak je ctěná libost.
Mne ale, prosím, do ničeho netahejte, takhle už si připadám zregulovaný jak Vltava pod Rudolfinem.
|
|
|
Pisatel to samozřejmě myslel ironicky, a já s jeho příspěvkem souhlasím. Ta regulace stejně přijde, sám po ní vytváříte poptávku tím, že takový domrvený systém užíváte. To, že si vylijete srdce na DF, nikoho od další regulace neodradí. Jestli chcete věci změnit, přestaňte být na tom systému závislý. To je celé.
|
|
|
Pán je za systému jistě nezávislý, všechny potraviny si vypěstuje, hrábě vyrobí, krumpáč i kosu ukove, knihu vytiskne, počítač po večerech ze surovin na jeho pozemku se nacházejících vyrobí aby zde mohl tohle psát, sanitku nikdy nepotřeboval nebo je přesvědčen , že potřebovat nebude ...
Promiňte, ale pán je prostě magor co si nevidí na špici vlastního frňáku ...
|
|
|
Pokud tvrdíte, že je na výběr jen mezi pravěkem a každodenním socialistickým blázincem, pak bych na vašem místě šetřil slovy typu "magor".
|
|
|
Jakože tím, že sednu na kolo/ koloběžku/ půjdu pěšky se stanu nezávislý na systému? To asi fakt ne, není-liž pravda. A nějaké komplexnější alternativy zajištění vlastní nezávislosti mě po vyloučení návratu do pravěku nenapadají.
|
|
|
Hergot tady se to seslo. Pripada mi, ze kdyz byli ocykleni auto-mati nulovi na besede, tak se snazi extrahovat svoji frustraci zde.
|
|
|
Takovému blábolu, který jste tu vyplivl, snad nevěříte ani vy sám. Chápu, že je pro Vás snazší snažit se tomu uvěřit a žít v iluzích, než se k realitě postavit čelem. Radši budete dál řvát, jak Vás nějací auto*mati omezují ve Vaší svobodě mobility, a dál spokojeně jezdit po silnicích postavených státem za použití síly a naloupených peněz.
|
|
|
A jak by vypadal KONKRÉTNÍ scénář úniku z této pasti, která, což uznávám, jistě představuje problém? Budeme všichni chodit výhradně pěšky a pouze po infrastruktuře, nalézající se v soukromém vlastnictví? Tento nepochybně novátorský přístup poněkud komplikuje skutečnost, že třeba já nemám na dohled od baráku jediný metr infrastruktury, u níž bych pochyboval, že se nalézá v majetku buď státu, nebo města.
|
|
|
Přiznám se, že neznám obecné a účinné řešení. Zde musí každý začít sám u sebe. Zrovna každodenní závislost na automobilovém systému je něco, s čím se podle mě dá něco udělat a přinese to, možná za cenu relativního nepohodlí, určité benefity, o kterých dnes už ani nevíte.
Horší je, jak se zbavit závislosti na státních penězích (a tím se zcela osvobodit).
|
|
|
"Horší je, jak se zbavit závislosti na státních penězích (a tím se zcela osvobodit)."
Zkuste změnit zaměstnání.
|
|
|
Ano, na první pohled to zní vcelku rozumně, ale já osobně si nedovedu představit, jak by třeba v mém případě to začínání u sebe sama mělo konkrétně vypadat, protože zbavit se každodenní závislosti na automobilovém systému by znamenalo přijít o práci, přestat se vídat s většinou rodinných příslušníků a asi tak devadesáti procenty přátel, přestat provozovat tři ze čtyř koníčků a celkově prostě redukovat svůj život na jakousi formu existence, popsatelnou slovy "cogito, ergo sum, ale nic dalšího". Jsem ochoten připustit, že třeba nebudu jezdit klasickým autem, ale elektromobilem, koňským povozem nebo rikšou, ale nějakou formu individuální dopravy pro svoji minimální existenci prostě potřebuju už jen kvůli občasné nutnosti přepravy nákladu, v některých případech těžšího, než jsem sám, což při mojí postavě znamená už skutečně vydatnej náklad.
|
|
|
Já už u sebe začal. Zjistil jsem, že svoje potřeby uspokojím nejlépe s použitím automobilu. Vy jako humanitní vzdělanec jste usoudil, že auto nepotřebujete. Kde je problém? S auto socialismem na mne nechoďte, auta byla i tam, kde dříve socík nebyl. Docela by mne zajímalo, čím se živíte. Tipoval bych, že sajete ze státního na fulltime, na nějakou vypečenou neziskovku to šacuju....
|
|
|
Také jsem začal u sebe, už před několika lety. Zjistil jsem, že když nespěchám, je hezky a nemusím tahat nějaký náklad / nákup, je nejlepší u nás po městě chodit pěšky. Dokonce i do práce chodím v takovém případě pěšky, kam to mám rovných 30 minut dveře-dveře. Na kole jezdím taky (tedy jezdil jsem, než mi ho ukradli) a to se vyplatilo opět za hezkého počasí s báglíkem na zádech třeba na nákup. Tady u nás je výhoda v tom, že hlavní supermarkety a obchodní centra jsou spojená sítí cyklostezek, takže se nemusím motat autům pod koly. Když už musím jet na kole někde, kde je hodně aut, nevyžaduju sobecky ohledy pro jen a jen sebe, ale jako z principu nejzranitelnější účastník silničního provozu se snažím co nejrychleji zmizet z takto exponovaného místa, přičemž dodržuji dopravní předpisy. A skutečně se tím necítím omezený, nemám potřebu vykřikovat, jak jsou auta špatná. Nemám totiž potřebu páchat dopravní dobro za použití fašistických a totalitních praktik, jak to chce třeba Masare.
Na rozdíl od cyklofašistických aktivistů typu Masareho, Piradla a spol, mám soudnost. Díky té je mi jasné, že nemá cenu se motat na kole nebo pěšky v silném automobilovém provozu, který tam nevznikl náhodou nebo z kratochvíle, ale protože tudy vede například průběžná trasa pro transitní dopravu. Mám soudnost, takže chápu, že tam ta auta jsou a NEHODLÁM nikomu nařizovat, čím a kam může nebo nesmí jezdit. Mám soudnost, takže se umím přizpůsobit aktuálním dopravním podmínkám i tím, že si zvolím optimální dopravní prostředek. Zcela svobodně bez ohledu na to, že si Masare, Piradlo a spol. myslí něco jiného.
|
|
|
K jake realite? Ani jsem nereagoval na Vas, ale potrefena husa se zrejme ozvala.
Z toho co pisete nabyvam dojmu, ze Vy zijete predstavou, ze tady probiha nejaka apokalypsa, jejiz je automobil castecnym ztelesnenim. Pro me je takova predstava, nezlobte se, ponekud extremni, spise spadajici do kategorie fobie a uzkosti ...
|
|
|
Nebýt těchhle vizionářů, tak takoví zaslepenci jako jsem já nikdy nepochopí to nepředstavitelné utrpení, které jim přináší cestování osobním vozidlem či jiným motorovým dopravním prostředkem. Já jsem si vždycky myslel, že sednout do auta a zapomenout na chvíli na všechny ty průsery, co jsem celý den řešil nebo co celý den budu řešit, je docela fajn odreagování a že mě to až na vzácné výjimky vyloženě baví, a já přitom ve skutečnosti trpím jako zvíře, splachuju peníze do hajzlu a ještě sebe i celé své okolí vědomě a dobrovolně ohrožuji na životě. Naštěstí je tady piradio, Hrabosh, Masare a jiní Psycho*pati, co spasili moji nesmrtelnou duši před cestou do motopekla, pomohli mi prozřít a konečně si zorganizivat život důstojným způsobem. Protože to nejdůstojnější co člověk může běžně zažít, je pohled na zvracejícího bezdomovce v noční tramvaji, tlačenice v narvaném metru, případně zhnusené pohledy kolegů, když jeden z nich přijede do práce na kole, takže nejen on, ale i celá místnost rázem smrdí jako sokolská žíněnka.
|
|
|
Pokud jste automobilový tvor, je to Vaše volba. V tom není problém. Problém je v tom, že v každém okamžiku, kdy se "odreagováváte" či "bavíte", někdo jiný musí čuchat smrad z vašeho vozu, poslouchat hluk nebo někde trčet a čekat, až se dostatečný počet z vás "odreaguje" a "pobaví".
|
|
|
Pardon, to si nerozumíme. Já se odreagovávám, zatímco jedu z bodu A do bodu B a v drtivé většině jěště něco/ někoho vezu, jinými slovy realizuji transportní výkon, který by tak či onak stejně realizován být musel, takže jej můžeme vnímat jako svého druhu nutné zlo, nikoli jako nějakou moji soukromou joyride. Že při tom z nějakého nepochopitelného důvodu netrpím ani tím, že sám musím jet, ani tím, že tím (možná) někho obtěžuji, to je jenom takový drobný bonus, spojení příjemného s užitečným (protože i kdybych trpěl, stejně to nic nezmění na tom, že ty modemy se samy neodvezou, to umí jen model, vyvinutý pro NASA). Jasně, že bych nejradši nikde nehausíroval a místo toho si doma hodil hrbem, ale za to mně z nějakého nepochopitelného důvodu odmítají posílat výplatu, takže jezdit prostě musím.
|
|
|
Ale Vas preci nikdo nenuti bydlet nekde, kde Vam to nevyhovuje, kde poslouchate hluk, cmuchate cokoli, co Vam nevadi. Pokud je to tak nepredstavitelne, mate pravo prestehovat se nekam do prirody, nebo kamkoli, kde to pro Vas bude prijemnejsi. A naopak vsichni Ti, komu to z nejakeho duvodu vyhovuje zase budou bydlet v hluku a provozu. Nemuzete si narokovat to, ze vsichni ostatni kolem Vas se prizpusobi Vasim potrebam.
|
|
|
pardon ... "cmuchate cokoli, co Vam nevoni" melo byt
|
|
|
nechápu, že se neodpojíte a nezhasnete. Někdo někde trpí, protože se tam vyrábí elektřina, kterou spotřebováváte. Přenáší se po síti, která byla vybudována z velké části státem stejně jako silnice. O tom, že někde museli vyrobit a současně smrdutým autem po hnusných státních silnicích přivést zařízení, na kterém píšete a které máte připojené k netu, ani nemluvím. Vy jeden internetový tvore!
|
|
|
Rozdil je v tom, ze ten problem jeden z vas UZNAVA.
|
|
|
mohl bys být méně tajnosnubný a tentokrát podotekování objasnit blíže? Jaký problém a kdo z nás dvou ho uznává?
|
|
|
Spis ze jeden problem vynalezl a druhy rozumi vyznamu slova "kompromis".
Uz jen fakt, ze dotycny odpurce "masoveho automobilismu" zije v panelaku v Nymburce zcela jasne naznacuje, jaky asi bude jeho rozhled a predstavy o svete "tam venku", kdyz zde tvrdi, jak auto nikdo nepotrebuje a bez nej by nam vsem bylo lip.
8o)
|
|
|
Fascinujici :)
Pozorovat frustrovanou socku, ktera nema na auto a ani na slusne bydleni s vyresenym parkovanim, jak tu provozuje znouzectnost :)
Normalni lidi pracuji a za praci jezdi (autem), jezdi s kamosi sjizded Ohri, bezkovat na Jizerku, jezdi lyzovat do Alp, jezdi s deckama na Kokorin, za babickou do Vrchlabi...
Takhle ziji normalni spokojeni lide. Socky zrejme rodinu nemaji, na Alpy apod nemaji penize, pak jim zbyde jenom trcet v psy posrane Praze a lemtat gambrihnus, alternativne korzovat do nakupnich center... Osobne mi neni jasne, jak se da dnes v Praze zit bez auta s rodinou. Z Prahy je nutne minimalne co 14 dni vypadnout, pro deti je chata/chalupa/babicka v prirode must have.
To buzerovani a okradani neni az tak statni, ono je hlavne prazske, staci vyjet kousek za Prahu a uplne jiny svet. Ja to pozoruju uz dlouho a spustil jsem mitigacni akce. Dostavuje se mi dum 10 km za hranici Prahy (Brandys), poridil jsem si starou Fabii predelanou na plyn, kterou jsem napsal na v Praze zijici sestricku, timto si obstaram parkkartu na dojizdeni do Prahy a naserte si socky blbe.
Dale me dojimaji zvasty toho saska "piradia", ktery doporucuje "si zivot usporadat dustojnym zpusobem" tedy prelozeno hakovat jako socka v kolbence v dosahu jizdy na ukrajine... V realu kazdy, kdo ma zajimavou praci, lita po svete jako streleny, treba moje posledni projekty byly v Bratislave, Zagrebu, Frankfurtu, Friedrichshafenu...
|
|
|
"V realu kazdy, kdo ma zajimavou praci, lita po svete jako streleny"
Vite, ze lide jsou ruzni? Ze nekdo je se svou praci spokojeny a nemusi kvuli tomu lozit po vsech certech?
|
|
|
Ano, nekdo muze byt spokojeny i s kompletaci kabelovych svazku v manufakture od ucnaku do duchodu
Je pravda, ze termin "zajimava prace" popisuju ze sveho subjektivniho pohledu.
A zde mam empiricky overeno, ze kazdy, koho znam a ma zajimavou praci, lita po svete, protoze zajimave prace v radiusu 10 km od trvaleho bydliste se obvykle moc nenajde.
Pak je samozrejme jeste jina liga, ueberexpertu, za kteryma naopak zajimava prace prichazi az domu, takovych je ale smesne male promile a navic jim tento status nespadl z nebe, alebr prisel az po letech onoho litani po svete a budovani pozice.
|
|
|
No, rekl bych, ze vase informace nejsou zcela kompletni.
Ja svou praci povazuji za zajimavou, po svete kvuli ni nelitam (litam z jinych duvodu) a ani jsem si ji litanim po svete nevybudoval.
Radius 10 km ve svete internetu je ponekud zavadejici popis - sit, kterou ted, (krome jineho) spravcuju je rozhozena po cele republice, ja ji ovladam z domova, pokud odejde nejaky HW, tak ho jede vymenit a pripojit k netu nekdo zcela jiny (podstatne levnejsi). Presto jeho praci (dojet na misto, vymenit pixlu za pixlu a zavolat, zda se objevila na siti) nepovazuju za zajimavejsi, nez praci svoji.
|
|
|
No, pekne, taxi toho vaz.
Ty jsi svoje litani outsourcoval na jine a bud tomu rad.
Jinak, kdyz je rec o networkingu, kdyz kamosi delali na navrhu pro nove T-Mobile MPLS Core, jezdili do Izraele, kde ma CISCO proffesional services obri simulator, na kterem se delaly performance a akceptacni testy navrhovaneho reseni.
Krapet zajimavejsi zalesitost, nez klikat v Cisco LMS upload noveho CatOSu nebo expect scriptama rvat modifikovane konfigurace.
Kdyz mas zajimavou praci bez nutnosti cestovani, bud tomu jenom rad, to se povede malokomu.
|
|
|
Vazim a jsem tomu rad :)
Jen jsem se vymezil proti tvrzeni ze "kazdy" tim, ze jsou i lide, kteri nelitaji po svete a maji velice zajimavou praci. Ta administrace je jen mala cast podstatne vetsiho projektu, stejne jsem to nastavil tak, ze skoro vse se dela samo a jen mi posila "na vedomi" co se stalo a jak se to vyresilo. Takze mi zabere realne jen par minut v mesici a na to je skoda plytvat dalsim clovekem.
Ted si zase plnim "detske sny", pustil jsem se do badani na poli HW a jednocipu, coz jsem chtel (a odkladal) od doby Spektra... Mozna z toho bude dalsi zajimavy job a kdyz ne, tak se aspon zase naucim neco noveho :)
|
|
|
Je to tak (pro neznalé jsem taky něco jako IT). Spousta věcí se dá řešit vzdáleně, ale jisté fáze (třeba prvotní rozplánování a akceptace) projektů "se hodí" udělat osobně.
Je vcelku zbytečné se dohadovat o elementárních faktech, jako že doba dělnických kolonií přilehlých k fabrice je už pomalu pryč. A komu to vyhovuje, budiž mu přáno, ale ať vzpomene na nedávné osudy mnohých velkých fabrik. Poloprázdných brown-field máme dost.
Tak jak se mění spotřebitelské zvyklosti, tak se pomalu mění i způsob "výkonu" a doprava OA je trend, který je a nemyslím si, že pro zábavu. Tendence chcát proti větru (buzerací vytlačit), nahradit koly (PRC) je ... no .. nerozumná.
Je fajn mít v širším centru města hlavní nádraží, ale jak není pořešené ekonomické parkování (TOC za dopravu), tak to fungovat nebude.
|
|
|
proti gustu žádný brom...
i když si o fun-factoru pro holky a zjevu většiny IT nedělám žádné iluze kombinuji, že takový "cesťák" má větší šanci uspět v evolučním boji než ten, který sedí v kutlochu, kyne a sbírá manga obrázky na "odreagování" 8o)
|
|
|
Jsem průmyslový ajťák. Máš něco proti mému zjevu? :D
|
|
|
Výborně!
Takže budete podezřelý číslo šest. Šestka se prohodí s dvojkou, prosím!
|
|
|
Povazujes se za tuctoveho, vetsinoveho sedivaka? 8o)
Ja myslim, ze takovym nejsi...a navic jsem Te nevidel ani nepamatuju 8o/
|
|
|
jistě. pokud ti stačí lemtat gambáče a smrdět v psy posrané praze, pak jsi automaticky spokojený s každou prací, jenž na toto vydělá.
jenže "mít zajímavou práci" a "být s prací spokojen" jsou dvě různé věci. nepochybuji, že rozdíl chápeš, ale vychází ti z toho věci "k nechlubení", tax to zase zkusil vylepšit kroucením, že? 8o)
|
|
|
A hele.
podival jsem se na stranky pira.cz, je to zamerene na amaterskou tvorbu piratskych FM vysilacu...
Cituji: "Proč se někteří vydávají cestou vlastního pirátského vysílání? Kolektiv schopný nabídnout kvalitní program, nezapomenutelná atmosféra, neúnosně nízká úroveň většiny komerčních stanic, to vše mohou být důvody."
Takze standardni dobroser, kudy chodi, tudy sere dobro.
|
|
ze "nezaznamenal jsem žádnou agresi či ťukanec, troubení, nadávání…" - mezi 18-19 hodinou.
Ja tam v jel pred vybuchem v Divadelni dvakrat kolem ctvrte odpoledni na skutru (chyba!) a obojiho jsem tam videl dost. Kolona na Smetanove az k divadlu, kolona celou Divadelni, kolona i z Konviktske ( jak se asi nekteri pokouseli objet Divadelni skrzk Karoliny Svetle ).
A to nepocitam nasrany ridice troubici na Jana Palacha, protoze idioti z Kaprovky odbocovali do Krizovnicky i presto ze jim muselo byt jasne, ze zablokujou pulku krizovatky.
Ve zkratce - projet to od ND na Malostranskou byl docela hukot i na skutru.
Takze Frantiskovi doporucuju se tam podivat v nejakou min slunickovou dobu - tech neslunickovejch ridicu tam uvidi vyrazne vic.
|
|
|
To je velmi přínosný postřeh, neboť je jasné, že v případě uzavření Smetanova nábřeží to bude přesně takhle vypadat v půlce Prahy. Že to takhle v současné době vypadá jenom někdy a jenom někde je vlastně vcelku úspěch, protože doprava ve špičce ve velkoměstě formátu Prahy je prostě nesluníčková záležitost tak nějak z principu. Poněkud triviální, ale nesporně pravdivé je potom konstatování, že čím víc se to povede zkomplikovat, tím komplikovanější a nesluníčkovější to bude...
|
|
|
Frantisek ma pomerne jasnou predstavu o tom, jak tahle (a nejen tahle) ulice vypada v ruznou denni i nocni dobu, o weekendech, o prazdninach. Frantisek se (nejen) po Praze pohybuje a svet kolem sebe vnima od roku cca 1985, na motorce/autem jezdi od let devadesátých. Takze muze srovnavat.
Frantisek to napsal jako podnet.
Jak chcete resit situaci, popsanou slovy: nektere ulice se nekdy ucpou. To je velmi zjednodusene popsany stav.
IMHO, to se ve meste proste stava. Takovy je zivota beh. Takze tam dame pesi zonu? Vyzeneme auta z mesta? Naridime zakonem podil cyklistu? Pesich? A co zakaz vychazeni?
|
|
|
Jojo, takovy je zivota beh. Takhle vypada ucpane centrum Moskvy z ptaci perspektivy:
www.yaplakal.com/pics/pics_preview/6/4/2/1924246.jpg
Jina zem, jine starosti, jine mravy, jine koule. Ozyklenci a jini buzeranti si moc nevyskakujou, protoze by jim po pravu nekdo tu pumpicku zarazil do cokovoka, o cemz se u nas bohuzel jen hovori a to je velka chyba.
|
|
|
|
|
|
Cca od roku 1985...
A agitka skoro svazácká.
Huustýýý.
|
|
|
No jo, někomu je holt přes 20. Co naděláš...
|
|
|
Ne, on si dovolil vnimat svet a jeste na nej mit nazor, to je jeste vetsi prohresek.
|
|
|
Dovolil si mít názor a někdo jiný si dovolil s tím názorem nesouhlasit a naznačil důvod.
Vidět tam nějaký prohřešek dokáže jen člověk vzdělaný ve specielním oboru - za starých časů i obvykle zaměstnaný ve specielní službě.
|
|
|
Aha, to byl nazor, ne blemc, tak to pardon.
|
|
|
V amerických filmech pro středoškoláky je vídat scénu s klepáním na hlavu a voláním:"Haló, je někdo doma?"
Děkuji Vám, že jste mi ji umožnil dokonale pochopit.
|
|
|
S takovym intelektualnim tlakem ovsem nemohu souperit. Ygnorek, cumici na americke filmy pro stredoskolaky...
|
|
|
Konečně pádný argument.
Blahopřeji.
_________
(Tvrdím, že "američané" točí filmy pouze pro středoškoláky. Před lety jsem na toto téma četl studii, ve které autor poukazoval na fakt, že cílová skupina obyvatel USA disponuje největší kupní silou (i když v peněženkách svých rodičů).
Takže i t.zv.rodinné filmy pracují s tímto faktem.)
Atd.
|
|
|
Včera jsem tam dopoledne projížděl v opačném směru a jediné, co přibrzďovalo provoz, byly semafory. Až mne překvapilo, jak rychle se to dalo projet.
|
|
|
Já tudy chodím (raději jezdím tramvají, protože pěšky je to prostě vopruz, pokud jdete odněkud někam) několikrát týdně. A dojmy jako František taky rozhodně nemám. Suveréně nejhorší situace je právě kolem Karlova mostu, kde se mezi turisty a cyklisty nedá projít, zatímco po silnici jezdí (stojí) auta nebo tramvaje.
A cyklisti se tu rozhodně nechovají sluníčkově. Chápu, že si občas vypomůžou chodníkem, ale jakmile zjistí, že neprojedou po chodníku, sebevražedně skáčou do silnice, aby prokličkovali mezi auty. Často do protisměru.
Já to místo nepovažuji za vhodné pro pobyt našince. Autem se mu vyhýbám, na kole bych musel být superman, abych to snesl, pěšky snad jedině na procházku. Tramvají se to dá.
Nicméně to pořád neznamená, že se to nějak zlepší, až tam bude provoz menší. Přechod před Karlovým mostem považuji za alarmující, jenže žádné lepší řešení mě nenapadá. I po uzavření tam ty tramvaje, taxíky a zásobování budou jezdit, nehledě na cyklisty, kteří narozdíl od aut mají pocit, že po chodníku se jezdit smí (je to pěší zóna vole) a lidi jim musí uhýbat (jsem rychlejší pyčo). Ve zlepšení situace na Smetanově nábřeží nevěřím, natož pak v jeho okolí, kde se těch aut bude cpát o to víc...
Naštěstí se to vše doplní nízkoemisními zónami, které odstraní všechny ty vraky na silnici (říkali to ve zprávách), takže pokud se něco změní, pak to, že bude jezdit více aut na LPG (mámo, to jsou ty, jak jim vybuchujou nádrže!) a dieslů, geniální.
Být obyvatelem Malé Strany, tak by moje nasranost neznala mezí.
Můžete mi říct, k čemu jste to vlastně napsal? Protože tím, že řeknete, že situace je horší, než František popsal, zároveň argumentujete proti uzavření (bude to ještě mnohem horší, ale holt jinde, v nejlepším případě se nic nezmění). Zatím jsem měl dojem, že argumentujete pro uzavření, vcelku i rozumně...
|
|
|
Nevím jestli znáš tam tu pidipasáž, já to taky objevil až pozděj. Ale za těmi tmavými skly je trochu širší cesta plná stánků. Ten půlmetrový chodník na protější straně je tam nejspíš schválně, aby se co nejvíc turistů nahnalo do toho průchodu a mohli tam u černochů nakupovat skleněné cetky.
Problém chodců by se úplně zcela vyřešil, kdyby se ty stánky odstranily a tím zdvojnásobil prostor pro pěší. Ale to by z toho majitel (pravděpodobně magistrát) neměl bakšiš, takže se to nestane a místo toho se budou vymýšlet píčoviny na silniční části.
|
|
|
tak jednoduché to není. Půlmetrový chodník tam byl dávno před stánky. A když tam ty stánky nebyly, tak to byl dost odporný, smrdutý průchod, který používali jen opravdoví drsoni.
|
|
|
Já srovnával ten pidichodík na vzdálenější straně od řeky a průchod přímo u řeky.
Není ovšem ale problém v tom, že majitel (magistrát?) na údržbu defekuje a hodí ji na krk nájemníkům (v jejichž zájmu samozřejmě je, aby tam lidi chodili, ale zas ne dělat městu uklízečku)?
|
|
|
Je obvyklé, že prostor pod podloubím patří majiteli objektu, kterým nemusí být obec. A tedy i nájemné ze stánků pobírá majitel objektu a on rozhoduje, komu místo pronajme.
|
|
|
A skutečně, majitelem objektu obec není - pohled na katastrální mapu v daném místě je vůbec zajímavý.
Nejsem místní, tedy to nemohu s naprostou jistotou tvrdit, ale podle katastru je jeden jízdní pruh v předmětném místě soukromým vlastnictvím, včetně chodníku. Druhý jízdní pruh včetně chodníku (dál od řeky) je v majetku města.
|
|
tak jak je v článku popsáno Smetanovo nábřeží, tak má vypadat město. Život, ruch, pohyb. Z nějakého důvodu se nás pořád někdo snaží přesvědčit, že město je klid, ticho, vůně lesa a odpočívající nebo bezcílně korzující lidé. Nic takového přece nikdy ve velkých městech nebylo. Větší města vždy žila, z neznámého důvodu se dnes umrtvení nazývá oživením. :-(
|
|
|
Smarja, kdo a kde se nas o vuni lesa snazi presvedcit?
|
|
|
nešmarjuj, to byla nadsázka a narážka na řeči, jak je v Praze málo zeleně, což není pravda. Zeleně je v Praze dost.
|
|
|
Kdo vede reci, jak je v Praze malo zelene?
|
|
|
|
Ale ono jde prevazne o nazory venkovsky naplavy, ktera si do mesta vzala nejen uzlicek s oblecenim a buchtama od mamy, ale i stesk po domove. No a protoze to nejsou, čo sa dá robiť, vsichni uplni blbci, tak vymysleli zpusob, jak si v Praze udelat kus sve vesnice/realizovat za cizi prachy sve konicky. Kdo myslis, ze bude v Praze delat obecniho vcelare a obecniho pasaka? Metrosexualove to nebudou. Spis flanelovi kosilaci. Mesto se proste tak zlepsilo, ze pro tyhle drny neni ostuda se tam odstehovat.
|
|
|
Tak zrovna obecni stado se osvedcilo. Praha nejsou jen Vinohrady:) Bylas treba nekdy v Sarce nebo Prokopaku? Dava to vetsi smysl nez tam vyslat partu chlapku s kosama nebo krovinorezama.
|
|
|
"dava to vetsi smysl"? skutečně? při pohledu z jakého úhlu?
|
|
|
Treba pri pohledu na uhel tech udolnich svahu, ze?
|
|
|
jde mi o to Z jakého úhlu pohledu na věc ti obecní stádo dává smysl a ne při pohledu NA JAKÝ úhel. drž se věci, ok? díky!
|
|
|
Praha jako vlastnik onech ploch ma povinnost o ne pecovat, branit zarustani naletem a podobne. Stado ovci je technologie prakticky 'bezudrzbova', osvedcena a z hlediska sledovaneho ucelu takrka dokonala.
|
|
|
Pletes se ve vsech ohledech.
- neni bezudrzbova ani nahodou. Vygugluj si, kolik stoji osetrovani a povinna vakcinace ovci
- je treba jim pastvu ohradit a presouvat
- na pastvine zustavaj mazlava hovna v nemalem mnozstvi, takze trava je nepouzitelna a smrdi to
- nehlidane ovce by se v noci ztracely, nebo bys je musel hlidat (pasak 24/7/365)
- MC by za ne byla zodpovedna, takze vsichni potrkani a dopravni nehody zpusobene rozutecenymi ovcemi by jinsly na triko
...a to cely jen kvuli sesti secenim travy za rok, ktere je v souctu tak 50x levnejsi? To neni dobrej kseft. Jestli chces ovecky, jed do Beskyd...
|
|
|
Vymýšlíš, proc to nejde, kdyz to přitom jde.
- vygugluj si, kolik stojí parta maniku s krovinorezama a plocha, o které se bavíme (třeba jen ta pražská čast Českého krasu ve vlastnictví města).
- ne, ohrazovani netřeba
- účel pastvy opravdu není v zuzitkovani trávy, naopak. Nějak ten důvod nechápu a nevím, co jako na ty spasany ploše chceš podnikat.
- pasak ma příjem 15 kkc měsíčně
- kolik nehod a potrkani se ta těch šest let stalo? Zadne a není divu, kdyz vezmes ty spasane oblasti.
|
|
|
No pastva ovcí v krasových oblastech není teda zrovna asi sluníčková záležitost. Bo Gája trpí. Středomořský národové si takhle zničili biotopy, jestli se nemejlím.
|
|
|
Ach, ti středomořští národové a ty jejich kozy!
Kdepak ovce.
I když, slovenské "pasienkové lesy" mají na svědomí tuším i krávy.
Ovšem mezi "údržbovým" a "produkčním" pasením by se dal rozdíl najít, ne?
|
|
|
No na kozy se to taky hází, chudinky neviňoučký. Podívám se do zdrojů, ale mám silný pocit, že ta stáda byla smíšená.
Rozdíl by se nepochybně najít dal, leč žiji (možná v bludu), že pastviny na vápencovém podloží jsou extrémně problematické z hlediska eroze. Ale je pravda, že osobně mám zkušenosti spíše se žulou a ovcím se vyhýbám celý život obloukem.
Ani to údržbové pasení nebude bez problému. Musí jich tam být dost, aby to vypásly, jinak to nemá cenu a stejně se bude muset dosíkat. Čím víc jich bude, tím víc pěšinek si nadělají ...
|
|
|
Po ovcích nebutede muset dosíkat nic. Sežerou - narozdíl od koz - fakt všechno. A nemusí jich být moc a pěšínky neudělají, ani kdyby se snažily.
A za použití košárů bude jediný problém - a to s ůdržbou košárú. Nic víc Vás to stát nebude
(ba jo - vlastně vodu...).
Ovce je nejlepší sekačka na světě.
A pak - chutná skvěle :-)
|
|
|
Nebutede...nebutede...co to kurva je? :))
|
|
|
OK, ovce není zrovna můj obor. Já to skopový docela nerad ...
|
|
|
1) nejíst berany - max. beránky
2) česnek - to je základ
3) požívat teplé
- pak je skopové lahůdka :)
|
|
|
Jehneci je jehneci... :-)
Mam toho ještě pul mrazaku, zase si nekdy budu muset brzy kousek upéct :-)
Jinak musim potvrdit - bez cesneku ani ranu, ještě bych doplnil jako druhou ingradienci spek...
Ale je fakt, ze ne každý to musí, třebas manželka nemá rada ani ten cesnek, takze je to slozity:-)
|
|
|
Jo - na špek bych málem zapoměl.
|
|
|
Párkrát jsem ochutnal a výsledek byl nepřesvědčivý. Zlomem byl ovšem delší pobyt ve Skotsku. Tam se někde vytvořil blok. :) Dtto na zelený fazolky. Ostatně tady v kraji to moc tradiční není a až na nadšence to nikdo vařit neumí.
Pořádný roštěnec z tura domácího - k nezaplacení.
|
|
|
Máš recht.
Sedím, držím hlídku.
Na plotně se pomalu táhne ossobuco.
Co s roštěnou...
|
|
|
Co s roštěnou? Rozhodně liškovou omáčku!
|
|
|
V našem kraji byly lišky součástí národního jídla.
Ale vymizely před více než čtvrt stoletím.
|
|
|
Zhruba ve stejný čas se od nás odstěhovaly také. Ale tak cca(tm) před deseti lety se vrátily v míře větší než malé. Halelujá!
|
|
|
Což se divím.
Mě naopak Skoti skopové ještě víc přiblížili a dodnes si myslím, že oni ho připravit umí.
Jestli to nebude tím, že jsem ho od nich jedl jinde, než ve Skotsku...ale spíš ne.
English breakfast - nevím, čím to je, ale pokud ho jím od Britů, můžu se užrat a chutná mi to dlouhé měsíce - ráno, co ráno.
Ale dám si to jednou za x let někde na dovolený a blil bych.
Něco jako know-how asi fakt existuje.
|
|
|
Ona teta byla (mezi námi) docela mizerná kuchařka. Fakt to bylo jenom na porejpání a zahnání toho nejhoršího hladu.
|
|
|
Možná chutná daleko lépe, než maník s dušenou motorovou kosou.
Ale nezkoušel jsem, neposoudím.
|
|
|
Jo, možná to byla stáda smíšená, ale já si holt pamatuji spíš ty kozy, vlastivědě jsem se učil v raném věku.
To není blud, to je pravda. Mělké, lehké propustné svahoviny jsou erozí snadno degradovatelné.
Fakjo? I na talíři?
Možná není bez problému, ale funguje již několik let. Politický problém je v tom, že Lysolaje a Šárka chtějí být soudobou prestižní destinací a zároveň nabízet přírodu šestnáctého století. Ale jsem jen kolemjdoucí a vím to z doslechu.
Co se týče geologie, jsou to droby a břidlice kralupsko - zbraslavské formace, pukliny jsou vyplněné spraší, tedy žádné středomoří, čistokrevná Středozemě, o krasových jevech jsem nic nenašel...
|
|
|
V potravním řetězci ji mám hodně vzadu, Pokud se tedy bavíme o ovci, nikoli o žule. Žulu mám ještě o hodný kus dále.
Proč tomu tedy hergot říkají Český kras? Mají tam pěknej bordel, v tý Praze. :(
|
|
|
To nevím. Kdo se má v těch Češích vyznat?
I když, Hrabal to v pábitelích vlastně popsal přesně.
Čech najde vápencové bradlo a hned má sto čtverečních kilometrů krasu.
|
|
|
Jak hází?
Koza si pro to vyšplhá, ne?
|
|
|
Ta svině vleze i na střechu, má-li příležitost. Například nevhodně zaparkovaný vůz.
|
|
|
No právě.
A eroze tašek může začít.
|
|
|
Myslím, že jejich dobrý pocit je přímo úměrný škodě, již se jim podaří způsobit.
|
|
|
Pohledu hospodare je paseni ovci neefektivni, jelikoz je drazsi nez 6x seceni travy. Guglovat si to nepotrebuju, protoze sem ram nejaky zahradniky na udrzbu zelene najimam.
Ohrazeni netreba? Aha...dalsi debata je myslim zbytecna.
|
|
|
Je pomerne zajimave, ze například moje rodice koupi mala jehňata, pak je nechaj přes rok past na trave okolo baraku a v blizkem okoli, nasledne je zabijou, pulku toho prodaj, coz jim zaplati kompletni naklady, které do toho vrazili, a zbytek pak cpou vsem lidem okolo sebe, takze to pak dopada tak, ze mam pul mrazaku jehneciho masa...
Asi něco delaj blbe, když na tom neprodelavaj majlant...
|
|
|
O povinné vakcinaci ovcí toho moc nevím, a to i přesto, že - přiznám se - bych měl...dovzděláš mě, prosím?
|
|
|
Honzo ty jsi asi nikdy ovci neviděl jinak než na rožni. Když se pasou na volné ploše, je s nimi vždycky ovčák a hlavně OVČÁCKÝ PES.
|
|
|
Psa cikáni sežerou jako prvního ...
|
|
|
No, o tom nám přednášející (obecná zootechnika) neříkal nic. Ti profesoři fak za moc nestojejí...
|
|
|
BTW taky je nejlepší s česnekem ;-)
|
|
|
|
Pokud jde o příjmení, tak v abecedním pořadí Jaša, Kahoun, Župka.
Ale profesorem byl jen jeden z nich.
|
|
|
Tak buďto jsme se minuli v čase, nebo v místě.
|
|
|
Jak jsem se již v minulosti přiznal, moje alma mater se nachází na ulici Zemědělské, hned u křižovatky s Lesnickou.
Alespoň včera tam ještě byla.
|
|
|
Tak to asi není ČZU (tehdy VŠZ), což.
Pak není divu, že nás učil každého někdo jinej.
|
|
|
...všichni potrkaní...tywoe - to je prdel...
Ano - každým okamžikem hrozí potrkání. Ovce je třeba zakázat.
|
|
|
podoteku, mno .. ale bavíme se o nějakých penězích na grant, tj. ne do škatulky technické služby - údržba zeleně - jiné prostředky ...
Tj. někdo si nakoupí stádo vofcí na rožeň za obecní .. starosta u nás v díře to dělá taky, ale za svoje, říká tomu soukromý zemědělec.
Ještě mně můžeš vysvětlit, co je to komunitní kompostování? to jako bezďáci dostanou 100 papírů ?
|
|
|
Vinohrady především nejsou Praha, jak by řekl JJ. :-)
v Šárce jsem byla, kdysi tam bývala provařená diskotéka, Vlasta se jmenovala. :-)
možná to větší smysl dává, ale určitě by se hůř čerpaly granty na chlápky s kosou a křovinořezem. Lépe zní název "Ovce, děti, příroda" nebo "Paseme ovce", Ábel o.s. grant ve výši 410tis. "Děti a chlápek s křovinořezem" nezní tak pěkně.
ale abychom se vrátili k tématu, celkem bylo rozděleno na rok 2013 grantů s tématikou zeleň a přidružené za 8 400 000 Kč. A to jsou jen granty pro o.s. a jiné, celková částka, kterou investujeme do pražské zeleně, by nám nejspíš vyrazila dech a podle všeho je to pořád málo. Tak se ptám, jestli to vůbec stojí za to.
|
|
|
Ještĕ hůř by znĕlo "baba s kosou" (motorovou)
|
|
|
|
to je masakr. :-)))
proti homosexuálům nemám vůbec nic, je to nakonec jejich boj. Ale přiznám se, že být dítě tak by mě taková pohádka moc neoslovila, kde bych se tam našla, když jsem chtěla být princezna? A kde se tam najdou kluci, když chtějí bojovat s drakem a ne se olizovat s druhým princem? :-O
a jdeš na to blbě, jestli chceš někde veřejně předčítat, tak je třeba začít tím, že si požádáš o grant!!
|
|
|
Bojování s drakem může být považováno za trestný čin týrání zvířat - a pokud bude namísto kopí užita zbraň kat. A, B nebo C, bude současně na prince podáno i TO za nedovolené ozbrojování.
Zato vzájemné olizování princů je sluníčkové - a třeba i ten grant by se na něj někde našel...
A kde se najdou holčičky? Inu, v této pohádce zbydou pravděpodobně princezny na ocet... Ale věřím, že v zájmu genderové rovnováhy můžeme v dohledné době očekávat navazující pohádková dílka jako "Kterak se princezna Naďa single matkou stala" a "Královny Evelýna s Justýnou adoptují princeznu".
A teď vážně - oproti Nejvyššímu panu železničáři nejsem certifikovaný homofob, ba dokonce proti ničí sexuální orientaci ničeho nemám... Ale nemyslím, že by bylo nutné / vhodné s touhle problematikou děti seznamovat zrovna touhle nevkusnou formou a navrch v "pohádce".
|
|
|
"pohádka" je navíc úplně špatně, protože nejméně jeden z princů by měl být muslim nebo barevný! To ani nemluvím o tom, že by to neměli být princové, ale euroobčané, co to je toto, podstrkovat dětem jako příklad nějaké feudály? Eurokomisař (muslim) si bere europoslance (přistěhovalce z Afriky) bratra euroexpertky (invalidní)!! Občanka Naďa (romská příjemkyně sociálních dávek), Evelýna (daňová rezidentka ČR, podnikatelka, která dře kůži z nebohých zaměstnanců) a Justýna (sluníčková, která ji přesvědčí, že spolu budou jezdit na kole a založí neziskovku, bývalým zaměstnancům budou platit buď z grantů nebo vůbec).
malé děti většinou berou svět jak je, protože je nezatěžují žádné předsudky, takže opravdu není třeba jim vnucovat odlišnost homosexuálů tímhle způsobem.
|
|
|
Myslím, že takhle nějak ta evropská politika zřejmě bude fungovat. Možná tam nebude tolik invalidů a gayů, ale jinak ta představa takové mírně zvětšené a posunem životních hodnot také poněkud deformované verze francouzského královského dvora docela sedí...
|
|
|
Dělá to ze mě homofoba, když je mi coby heterosexuálovi, celkem nenakloněnému nějakým experimentům se svojí sexualitou, poněkud na blití z představy dvou souložících chlapů, nedej bože abych jeden z nich byl já? Já nevím, asi dělá ve smyslu obecně rozšířené představy o obsahu pojmu "homofob", ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že tak jednoduché to není. Kdo vystoupí na veřejnosti s přiznáním, že doma obcuje se zeleninou, ten je úchyl, byť by tím nikomu nevadil (a jak by taky mohl). Kdo se veřejně přizná, že je gay co klátí jiné chlapy (doufejme, že jenom gaye), ten je silná osobnost, jíž bychom všichni měli obdivovat pro její charakter a odvahu. Přitom rozdíl mezi středně velkou mrkví a vercajkem nějakého gay milovníka je v podstatě v materiálu, z něhož je daný předměty vyroben, asi jako kdyby sekyra s dřevěnou násadou byla čirá úchylárna, zatímco sekyra s násadou z polyamidu nikoho nepohoršuje, a důvodem je skutečnost, že vyrobit sekyru s násadou z plastu je nekonvenční, odvážné a vyžaduje to osobní statečnost...
|
|
|
A největším ternem bylo mít obchod na korze.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Tři hoďky po Praze pěšky
|