Komentáře ke článku: Carreffour II – pravdy a lži o velkých nákupních střediscích (ze dne 16.01.2005, autor článku: Aleff)
Přidat nový komentář
|
Aleffe, není to už s tím Carreffourem posedlost? Navrhuji nové téma: Globus, Hypernova, Tesco atd... :-D
|
|
|
Souhlasim.Třeba TESKO je vděčné téma.TESKO NOVÝ SMÍCHOV by dalo na jedno velké téma.Nejenom, že je tam bordel jako za CRF, ale v regálech jsou díry po nedodaném nebo nevybaleném zboží.Na podlaze se všude něco válí.Ale nejlepší mají kasy a odpovědnou osobu za ně.Takovej člověk není na svém místě.Půl hodiny na kase je standart.Nejlepší je ve špičce , která je na Smíchově 80% otevírací doby, mít otevřenou jen 1/3 pokladen.Tohle může řídit jen člověk s IQ reaguji na světlo.A po vystátí fronty Vás přijde buzerovat nějaký kokot v uniformě od AGENCY REAL SECURITY a který se na Vás celou dobu dívá a chce vidět co budete mít k obědu.Ale opravdového zloděje raději nechají běžet a nebo o něm ani neví, když v houfu koukaj po ženskejch.Firma TESCO STORES je asi jeden velkej bordel.Navrhuji při velké frontě odložit vozík na prodejní ploše a odejít.Při ůklidu tolika sortimentu zpět do regálů snad někoho trkne, že paní ředitelka KVĚTUŠE CHMELÍKOVÁ NENÍ VE SPRÁVNÉ FUNKCI.
|
|
Ja mam kerfur tiez rad. Kedze neexistuje sila ktora by ma prinutila kupit nieco co nepotrebujem a nechcem tak mi ich triky vobec nevadia. Na druhej strane tam mozem kupit vela veci za fakt super cenu aj bez akcie, ci uz su to rozne sunky kde je ich sortiment, kvalita cena bezkonkurencna, alebo aj bateriu do auta, kde kupim bezudrzbovu s 3rocnou zarukou za cenu ovela nizsiu ako napr. Bosch s porovnatelnou zarukou a to ma ani nebuzeruju ako Bosch ze aby som dostal tu zaruku tak mi musia potvrdoit ze to bolo korektne nainstalovane...
|
|
Já je zase znám pod pojmem vosí hnízda ;-). Taky je to moje nejmilejší vánoční pochoutka. Máti už dělá hnízda ze tří dávek (nevím, co to znamená, ale asi je toho hodně) a když pak vidím vyrovnané šiky hnízdeček na dvou tácech, tak začnu slinit jako bernardýn a při chůzi za mnou zůstává mokrá cestička jako po hlemýžďovi.
Formičky máme ještě koupené za dob komunistů a pořád jsou funkční ;-). Jedna ale praskla (jsou totiž plastové), tak jsem chtěl také sehnat nové formičky. Ale ouha - nejspíš je nikdo nevyrábí. Sháněl jsem po všech možných městech, kde jsem pobýval, prověřoval nezaručené tipy typu "támdle u toho větnamce určitě budou, pane, von má šecko, fakt jo" a kde nic, tu nic. Možná čtenářky hospodyňky, které tento příspěvek čtou, by mohly poradit...
|
|
|
Jooo, vosi hnizda jsou skvely ... ;-) A taky cikansky rezy.
|
|
|
před Vánoci, Globus Brno:
já: slečno, nevíte ke bych našel formy na včelí úly? Upřímě řečeno nevím ani jak to vypadá, jak to bude balené...
slečna prodavačka: jasně, tady vedle!
jde se mnou, ukazuje mně formy na včelí úly, přesně ty, které chtěla manželka, i s receptem.
Sci-fi? Ne ne, opravdu jsem je tam koupil :-)
|
|
|
napadlo mě - Aleffe, jakou že sumu jsi za ty formy ochotný zaplatit? ;-)
|
|
|
|
no v tom Globusu je měli do 50 Kč, to bych ti neudělal :-) Ale vážně, ňamku z toho udělala ženuška skvělou, byla spokojena, jsou tam (nechci kecat) myslím 3 velikosti (nebo 2?) Otázka je jestli budou ještě teď, ale když tak zkus zase po Vánocích (a nebo na mail a já ti je pošlu na dobírku :-))
|
|
|
to zní zajímavě, 500 Kč beru jako nejvyšší cenu, když se již začíná zreálňovat, pojďme najít consensus na obou stranách tak, že sobě dopřejeme to, čemuž přiřazujeme vyšší hodnotu, ale co je pro nás nedostatkové a těžkou koupitelné. navrhuji směnit vaši formičku za nějakou kvalitní filmovou tvorbu, kterou mám třeba doma na dvd - co vy na to ? můj e-mail je aleff@centrum.cz. jsou dvě mžnosti, buď mi napište, za co by jste byl hotov vyměnit 1 ks formičky a nebo já zašlu seznam. rozhodně vemte v úvahu i její velikost - to má na směnu také rozhodý význam :o)
|
|
|
Pánové, zde jasně vidíte, kam až jsou naše choutky schopné nás zavést. Měníme tu zboží jako na bazaru ;-))))).
|
|
|
nevím, jak pro ostatní, ale pro mě mají vosí hnízda/úly tak lákavou chuť, že je stavím na úroveň několika faktorů, které mi určují kvalitu života. jejich chuť si dokážu kdykoliv vybavit na jazyku a během letošních vánoc mi jich asi 60 připravila tchýně (slovo strašné, ale mám štěstí, že jsme si padli do oka), takže i když nevěřím na ježíše krista, byly pro mě letošní vánoce fakt sváteční !!!
|
|
|
Nemusíte se omlouvat, Aleffe, úplně přesně vím, jak to myslíte. Mamka jich každé Vánoce vyrobí přes sto a minimálně půlka je vyhrazená jen pro mne. Ta nádherná chuť a vůně, ta sytost náplně, ten báječný pocit, když takové hnízdečko vložím do úst a pomalu ho nechávám rozpouštět na jazyku... Vánoce bez vosích hnízd, těch, kterých dělá moje maminka, nejsou prostě Vánoce.
|
|
|
Předpokládám, že v případě nabízených DVD s kvalitní filmovou tvorbou se jedná o originální verze a s přihlédnutím k Vašim občasným chvastounským výlevům budou jistě něčím vyjímečné, např podpisy režisérů apod. :-B
|
|
tak i oni diskutující do velkých obchodních středisek občas zabloudí
Já tam zabloudím jen když jdu do kina, neboť tamnější kino je ode mne nejblíž.
Nakupovat tam ale nechodím, protože je to zase na nákupy dost daleko. Do dvou kilometrů od baráku mám skoro deset sámošek.
|
|
Nakupovat v supermegahypermarketu? Před nákupem doma si napsat na papír co potřebuji - pak vběhnout do supermegahyper, nehledět na jejich "super slevy", naházet do vozéka zboží co potřebuji, zaplatit u kasy a rychle prýýýýýýč.
|
|
|
Přesně. Vidim něco výhodnýho (podle letáku) porovnam s nabídkama jinde a budto vezmu tu jednu věc co se vyplatí nebo ne. Praktiky všech obchodáků jsou prakticky stejný. Jednou jsem v Hypernově vychytal "akci prášek". Měli tam nějakej snad Ariekl či co (fakt do toho nedělam) asi za 350 Kč. Nikdo to nebral. A ejhle za tejden na stejný krabici prášku cedule: 369 Kč, půvopdní cena 450 kč. A lid to berou jak blbý....
|
|
|
kuoli takymto akciam (nielen) uz si nepametam, co kde stoji balenie, ale len jednotkove ceny (za kilo, za liter). takze "akcie" rychlo odhalim a viem sa orientovat aj v cenach jogurtov balenych po 50-150g s krokom ca 2g.
BTW: za aku najvyssiu jednotkovu cenu ste nakupovali v normalnom obchode?
ja som kupil vec, co stala 22000/kilo - sekundove lepidlo
|
|
Velmi dobrý článek. Chválím. Sám jsem na tohle téma napsal trošku jiné povídání. Supermarkety dokáží oblbovat lidi. Podle mého soudu však nabízejí poměrně levnější zboží než obyčejné obchody. O předražování rohlíků nic nevím. DarkMaster, blogger z www.brouzdej.cz
|
|
|
pochopitelně, že o předražování rohlíků jako normální zákazník nic nevíte. ale můžete seznat, že je tomu naopak ..
víte, proč mohou velké markety nabídnout nižší ceny svého zboží oproti malým obchodům ? protože máte-li vše na jednom místě, šetříte logistické náklady - jak dopravné, tak výplaty, protože v tom je ten trik - nalézt takové množství zboží, které připtáhne davy na jedno místo a držet náklady na minimu, aby šlo nabídnout třeba domácí kino o 1000 Kč levněji než u konkurence - specializovaného obchodu někde v obydlené oblasti blíže centru. u velkého marketu je tohle tahák pro lidi (všechny ty slevy) a zabiják kvalitty (krach specializovaných obchodů) a hlavně - není to hlavní zdrroj jejich zisků, proto si mohou dovolit na podobných sračkách vydělávat méně, než u pití, základních surovin a WC papíru - jí, pije a vyměšuje se každý.
na nižší ceně se podílí jak nižší náklady, tak nižší marže, protože prioritně se vydělává na tom, bez čeho se nikdo neobejde - např. na rohlíkách. díky tomu máte možnost zjistit, že rohlík u vašeho pekařství stojí stejně nebo alespoň přibližně stejně i ve velkém marketu. navíc bývá dobrým zvykem v marketu přímo pekárnu umístit - nulové vzdálenosti mezi výrobou a prodejním pultem jsou evidentní.
počítám-li dobře, tak velký market vydělává na úkor výrobců pečiva, kterým nutí 60 až 75 denní splatnost faktur po dodání zboží (přestože inkasuje již v den dodávky) i tím, že nasadí vyšší marži na koncovou cenu, přestože by mohl mít cenu třeba o 0,60 Kč nižší. a to nehovořím o výrobcích z pekárny umístěné přímo v marrketu - jeji chleba je kupodivu čerstvý !! je možno zakoupit chléb venkovský, žitný a já nevím jaký, jen je vždy o něco dražší než šumava - asi kvůli té čerstvosti, že ? a nemá to být náhodou samozřejmost, že by mělo být pečivo čerstvé vždy, když je na prodejním pultě ? a ha ? a jaká je realita ? kolikrát to člověka nutí, aby byl jako sherlock holmes a raději nekoupil než se nechal vojet včerejším oschlým pečivem :o)
není třeba použít žádné složité iterace, aby kdekdo zjistil, že roční příjem z prodeje pečiva velmi přesahuje roční příjem z prodeje domácích kin, které si nikdo nekupuje tak často jako rohlíky. tak proč to lidem říkat, když jsou ochotní za to platit a nestěžují si .. obsluha je navíc školená k tomu, aby byla velmi vstřícná k zákazníkům, kteří utrácejí majlant a vyfuckovala ty, co otravujou s něčím za pár drobných. a přitom z těch pár drobných jsou na konci miliardy.
takhle to prostě je, chodí to tak všude, každej den, na celým světě, protože lidi tak spěchají, že se odnaučili myslet a ani si nevšimnou, kam až manipulace s jejich kdysi normálními návyky může zajít.
v ČR je normální na všechno nadávat a pak se chovat jako ten, na koho se nadává. a dokud to tak bude, budou nás válcovat všechny, proto jsem před časem ohlásil frontální protiútok a rozvinul zástavu s heslem
NO MERCY !!!
|
|
|
člověče, co se děje? Já s tebou souhlasím :-)
Vážně, co jsem chtěl: pokud nacházíš na pultu staré pečivo, změň obchod. To se mně stalo naposledy v malé sámošce v neděli večer, nikdy v Bille, Intersparu nebo Globusu. Horší to je obecně s uzeninami, ale ani na ně si nemůžu stěžovat, jenže teď chodí nakupovat manželka a tak já nevím, jestli vybírala mezi prošlými salámy nebo ne...
Druhá strana pohledu: pokud budou nabízet řejněme 90% zboží za běžnou cenu (a vydělávat na tom víc z důvodů, které jsi popsal) a 10% levněji, tak se mně tam vyplatí jezdit (do určité vzdálenosti), pokud budu nakupovat i věci z těch levnějších 10%. Problém těchto nákupních center bývá, že je těžké najít ochotného a informovaného prodavače (Tesko - je problém najít jakéhokoliv prodavače, Globus - jsou ochotní, jsou i k nalezení, ale sami moc neví). Takže pro nákup něčeho, o čem nic nevím (třeba nedávno video pro mamku), do specializovaného obchodu, kde mně poradí (a o to je to dražší), pokud vím co chci, můžu to vzít v hypermarketu.
P.S. uvědomuju si riziko, které spočívá v tom, že malé krámky pokrachují a hypermarkety pak zvednou ceny (tomu moc nevěřím, vzápětí by se asi vynpřily další krámky), případně, že lidi z těch krámků skončí jako nezaměstnnaí a já třeba přijdu o zákazníka, což může nepřímo položit i mě, přestože mně ten hyperobchod přímo nekonkurtuje (prostě připraví o peníze lidi, kteří by je u mě jinak utratili). Prý to je případ nějakého amerického řetězce, ted si nevzpomenu na název :-( který se někde postaví a po nějaké době klesne životní úroveň ve městě a nakonec tam všichni kupují, ale i pracují...
BTW: Co ale nesnáším, jsou lidé, kteří si přijdou např. drahý foťák vyzkoušet do specializovaného obchůdku, tam hodinu zjišťují informace a pak prohlásí, že vedle v Hypernově na to mají akci a jde si to koupit tam (nebo přes internet). Tyhle bych střílel :-(
|
|
|
Hm, pokial ide o nejaky specializovany vyrobok, skor si najdem info na nete a potom ho kupim najlacnejsie ako to ide, trebars aj v hypermarkete.
Co ma ale zaraza, je akysi tichy predpoklad, ze specializovane predajne neosieraju zakaznikov. Ano, vyznaju sa, poradia a potom predaju vyrobok s 50% ziskom. Taki nech si kludne skrachuju.
P.S. Nezarabali svojho casu hypermarkety najviac na predajnych poplatkoch? Ci sa v tom uz nieco zmenilo?
|
|
|
no u těch specializovaných prodejen jde o to, že přeci jen mají vyšší náklady na provoz a zaplacení člověka, který něco opravdu umí a je ochotný je o něčem jiném, než zaplacení nějakého studenta-brigádníka. A že bude levnější inetový obchod, je snad jasné, jenže tam si to zboží v klidu neosaháš...
|
|
|
Naklady na prevadzku nikdy nemozu nastavit kalkulovany zisk na 50%. Navyse ak sa mi skor oplati objednat si nieco cez amazon z US/UK nez to kupit tu, tak "je nieco zhnite v state rimskom". Nie som ochotny skladat sa majitelovi firmy na 2x rocne dovolenku na bahamach.
Navyse su podnikatelia, ktori si to zabezpecia stylom, ze sa stanu vyhradnymi dovozcami a ryzuju, vid donedavna f. BisAudio (konkretne sluchatka Koss, na ktorych som mal eminentny zaujem). Na inete si to sice neosaham, ale skor dam na nezavisle recenzie/nazory odbornikov, ktory dany produkt pouzivaju/testuju na profesionalnej urovni + "osahanie si", nech aj v specializovanej predajni, alebo v hypermarkete, aj ked je pravda ze na realne osahavanie mam stale menej casu, predsa len otvaracie hodiny beznych obchodov su az prilis limitujucim faktorom.
|
|
|
Vážený DDD, z Vašeho příspěvku není jasné, zda rozlišujete mezi marží a ziskem. Pokud myslíte va Vašem příspěvku 50% marži, rozuměj přirážku, tak Vás musím vyvést z omylu. Na západ od Aše jsou marže ve vámi uvedených obchodech dvojnásobné a vyšší než na našem trhu. Proč je možno koupit srovnatelný výrobek třebas v U.S. levněji je prosté. Předpoklad je stejná cena výrobku v továrně pro každého kdo splní min. množství. Především je to velký trh, většina jmenovaných výrobků této kategorie je vyráběna na dálném východě, především číně a tak si snadno spočítáte, že aby jste něco ušetřili musíte zkrátka vzít kontejner. Z důvodu ceny dopravy. Pokud máte Vámi jmenovaná sluchátka v dvacetistopém kontejneru počet kusů je strašný a náklady na dopravu za kus jsou tedy zanedbatelné. Pro srovnání, na český či slovenský trh prostě ten kontejner nevezmete, tedy neprodáte, a tedy jste nucen se obrátit na dovozce někde v Evropě. Ten si ovšem zpravidla účtuje 100% za každý obrat zboží. Máte na výběr vezmu pár kusů či raději nic? Pokud si však jakýkoli řetězec vybranou položku doveze sám, rozuměj do Evropy, tak se dostane na ceny těch milovaných amerických obchodníků! To jen na okraj tématiky. Celé je to složitější. Pokud jsem to napsal nesrozumitelně omlouvám se všem.
M.
|
|
|
Myslim si ze je uplne jasne ze hovorim o ZISKU, slovo marza som totiz nikde nepouzil a ani som ho pouzit nemienil. Zisk, inak povedane CISTA RYZA. Nebojte sa, ovladam oba pojmy ;-).
Co sa tyka ilustrovania prikladu na sluchatkach, pripada mi ze ste mi nechtiac potvrdil moj argument.
Ak totizto kupim sluchatka u americkej firmy, ktora si zauctuje overseas prirazku na postovne a to iste spravi horeuvedena firma, ibaze zoberie cely kontajner, kto ma vyssie naklady na dopravu v prepocte ne jeden kus? Menovana firma ten kontajner preda, pretoze je (mozno uz len bola) VYHRADNYM dodavatelom pre slovensko, dnes uz iba zastupcom urcitych znaciek. Tnz o.i. ze dodava svoje produkty do obchodnych retazcov typu NAY a Datart, kde sa to uz preda. (imho taky zbytocny parazit medzi vyrobcom a spotrebitelom). Cena bola navysena o vyse 50%.
Takze myslim ze sa v podstate zhodujeme, lebo si nemyslim, ze by ste to popisal nezrozumitelne.
|
|
|
no maloobchod rohlíky bere z pekárny, ta na tom má zisk, maloobchod na nich má zisk. Takže živíš minimálně 2 - 3 podnikatele (ještě třeba doprava). No a každý větší obchod má vlastní pekárnu, podle mě by ty rohlíky mohli se stejným ziskem nabízet levněji, ale ne, ony ty rohlíky stojí stejně jako všude jinde. (teď mě napadá jestli v té úvaze není chyba, ono bych tu pekárnu měl vlastně počítat samostatně i tak, ne? nejsem ekonom - no ale určitě to vyjde levněji než kupovat jinde)
|
|
Hodne si Aleffe prekvapil, prijemne.
S tim usetrenym casem to je presne. Navic krome zmineneho nekdy dokazou markety pomoci i s nakupem cehosi, co nekupuji zrovna casto a hledat pro to vhodnou specializovanou prodejnu clovek neni zrovna med (pokud nemam na takovou vec zadne zvlastni naroky). Jinymi slovy lyze bych si tam nekoupil, ale pro plenky nebo CD/DVD medium se nikam jinam nepozenu (Verbatim je snad vsude stejnej :-) ).
|
|
|
Vervbatim není všude stejnej, mrkni na ATIP a porovnej kvalitu Verbatimu např. z Globusu a z Diskusu, budeš se divit (můžeš narazit na výjimku, ale bývá to děs a přitom hypermarkety ani nejsou levnější). Pokud máš po ruce rozumný obchod, kupuj tam. S plínkami máš asi pravdu :-)
|
|
|
Verbatim DataLife+ je vsude stejnej i podle ATIPu.
Ano, i Verbatim DL+ se vyrabi na ruznych mistech (Mexiko, Indie...), ale porad je to Mitsubishi a jednotlive varky se lisi spis v case nakupu nez v miste prodeje.
Jedine Verbatimy DL+, ktere nebyly dobre, mi prisly do ruky v 1999/2000, a bylo to zname celosvetove zakolisani.
O Verbatim DL nemluvim, moc nechapu, proc se vyrabi (akorat kazi dobry zvuk znacky).
|
|
|
Možná trochu OT, ale kvalita existuje. Když jsem se v roce 96/97 rozhodoval na čem budu poslouchat hudbu, přemýšlel jsem celkem vážně o minivěžích (takové ty blikající krabice, ve kterých když odejde cd mechanika (vždy do dvou let), musíte vyhodit celý přístroj). Naštěstí vyhrál zdravý rozum a já, sice při dvoj až trojnásobné investici, získal přístroj který hraje špičkově dodnes, bez sebemenšího zaváhání. Co bylo v technické specifikaci napsáno, to splňuje na 100%. V dnešní době zázrak. Ale co navíc? V té době se začal sporadicky vyskytovat formát CD-R/RW a jeho různé podformáty typu RAM apod. V návodu k obsluze přístroje je napsáno tučným písmem, že CD mechanika nepřehrává výše uvedené formáty. Výrobce mé milované sestavy však na kvalitě mechaniky pravděpodobně nešetřil. Nikdy, skutečně nikdy, i když jsem použil téměř průhledné médium od pochybných značek, neodmítla mechanika jeho přehrání a dokonce nejsou slyšet žádné případné dropouty ze strany špatné nahrávky, či špatného média. Do kolen posílám kamarády, kterým bez problému přehraji na tomto přístroji cokoliv, co je na jejich CD-/R/RWcompatible nepřehratelné. Mám štěstí, nebo ještě existují slušní výrobci ?
|
|
|
kéž by, přiznám se, že mám spíš zkušenosti s Emgetonem, že balík z Globusu se choval jinak než ty samé z velkoskladu. Může to být i skladováním, třeba se k tomu ve specializovaných obchodech chovají líp, bo vědí, jak to skladovat a v Globuse na ko kašlou. Ale to jsou už dohady
|
|
|
Jo, Emgeton je opravdu "znacka", ktera se lepi na vselicos. Tam ATIP rozhoduje (a i ten casto selhava - mali vyrobci si ATIP "kupuji" od vetsich, kteri to pokryji). Uprimne, nevidim duvod kupovat cokoliv jineho nez Verbatim DL+ (a jine kvalitni vyrobky) s vyjimkou zalezitosti "nahraj, prenes a vyhod". Cena se prece zas az tolik nelisi.
(Timto davam prostor na posledni reakci z Vasi strany, abychom tento OT strom nejak dustojne uzavreli:-)
|
|
|
snad jen, že souhlasím s uvedeným. Snad ještě TDK apod. Nepodíval jsem se na fakta, než jsem psal. Ono médium, které mění ATIP a tváří se značkově, není Verbatim, ale Memorex. Na ten pozor :-(
|
|
ty si kupuješ sprchový gel za 500 - 1500 korun? Ty bláho! Vopravdu? Já myslela, že tohle kupují jen voňaví zmrdi.
|
|
|
je mi jedno, kolik to stojí. buď mi to voní nebo ne, o prodejní cenu jde až v druhé řadě - aspoň u mě.
v článku jsem jen dával na příkladu kvality a shitu příklad u sprchových gelů, což neznamená, že implictně já (aby bylo jednodušší mě dále řadit mezi nadbohy nebo co, jak k tomu s oblibou někteří přistupují) musím nutně kupovat jen to nejdražší. možná má ještě někdo pocit (a všimněte si, že si Vás s tím "někým" okamžitě neztotožňuji), že správný chlap má smrdět a na trenýrkách má mít čárku. možná vás uklidní, že raději kupuji březový šampón za nějakých možná 70 Kč, ale když mám náladu, koupím si třeba g.armani, protože mi jeho vůně přijde hezká. jen mě nasírá, že jakmile začne být něco dobré, hned se to přesune do dražší cenové skupiny.
ale aby jste to nebrala jako nějakou formu útoku - mohu vám dát tip. dobré a cenově více než zajímavé šampóny na vlasy, po kterých se nedělají ani lupy ani nevysušují pokožku na hlavě aní nesmrdí jako chemická laboratoř, vyrábí firma TRADIKO. náhodou jsem na ně natrefil v severních čechách v České Kamenici a pak kontaktoval výrobce - dodávají to hlavně do Makra. a jestli si dobře vzpomínám, mají je po 3 ks a 1 ks stojí nějakých neuvěřitelných 46 Kč - prostě ani se mi to nechtělo věřit, že v dnešní době ještě něco takového existuje, když všichni ztrácejí vlasy následkem používání vylepšeného nástupce Bierhanzelovy masti prodávané pod šibalským názvem HEAD AND SHOULDERS - i když i název samotný předznamenává, že každému po použití spadnou vlasy až na ramena.
|
|
|
Náhodou Hlava a Ramena nemusí být úplně špatný šampón,
jen by ti zmrdi, co na to tehdy před lety dělali reklamu typu umýt a jít-pohoda,
museli uvést, že to je tzv příležitostný šampón, když nemáš čas a spěcháš a potřebuješ si umýt hlavu, tak holt jednou za čas jsi použil ten Head-trik byl v tom že tam byl namíchaný rovnou i kondicionér. V reklamě myslím byla nějaká pipka, jak zpocená vystřelí z fitka a v šatně to rychle spláchne a v pohodě jde na nákupy.
A český národ si tím myl hlavy denně a pak se diví.
|
|
|
Pavle, ale v tom případě by mělo fungovat nějaké odstrašující oznámení na obalu jako je teď používáno na cigaretách, např.
POUŽÍT K UMYTÍ VLASŮ JEN V PŘÍPADĚ KRAJNÍ NOUZE !
nebo
K MYTÍ VLASŮ NEPOUŽÍVEJTE VĚTŠÍ MNOŽSTVÍ ŠAMPONU NEŽ MALÉ !
nebo
KAŽDODENNÍ MYTÍ VLASŮ VÁM ZPŮSOBÍ JEJICH TRVALOU ZTRÁTU !
případně by výrobce mohl tento svůj dezinfekční prostředek nabídnout zájemcům o dezinfikaci pubického ochlupení na intimních místech - nevím jak silnější polovina lidstva, ale ženy by to mohly uvítat - bylo by to šetrnější než všechny ty depilační vosky :o) co vy na to ?
|
|
|
Pubické ochlupení, to jako hospodské ochlupení? :)
PS: jsem střízliv. :))
|
|
|
skoro bych řekl, že to je lékařský termín, ale mezi prostým lidem může evokovat jak souvislost s hospodou, tak s publikováním - na základě empirických odhadů možno usuzovat, že na počátku onoho označení mohla být i Ester (nevím jak se jmenuje příjmením, ale ta Ládová, co položila nejmenovaný soutěžní pořad na tv nova), která se mohla opít a natočit v hospodě na kameru předvedení hygieny mladé ženy v City s pomocí inovované Bierhanzelovy masti - pochopitelně pro zahraniční produkci, která pak na nebožačce vydělala v pornoprůmyslu. usuzuji, že řetězec posloupností mohla uzavřít skupina přihlížejících akademiků opilců z řad UK, která to v zaujetí pro vědu nařídila zapracovat do skript medikům.
no, a protože se to teď provalilo i na d-fens, začnou to používat brzo i léčitelé. zkuste ale prognostický ústav, tam mají vypečené analytiky, ti by mohli zápletce přijít na kloub a uzákonit ji.
|
|
jestli to nebude kvůli mimikry -))
|
|
|
jak jinak :o)
bída vodejde ... vodejde všechno, co má pavoučí nohy ...
a včeličky si zabzučej ..
|
|
|
...ještě sehnat
nějakou bytelnou muziku a je to...
|
|
|
a jaká muzika je ve vašem kraji dostatečně bytelná ? já dřív likvidoval sousedy pomocí enistürzende neubauten nebo the residents - ale nějakou dobu jsem to proložil třeba H.N.F
:o)
|
|
|
Maceo Parker
Courtney Pine
Soundgarden
RHCHP
Adzido
Kodo
Biosphere
Mickey Hart a spol
Atzilut
Moloko
Manu chao
Gnaoua
Pat Metheny
Omar Faluk Tekbilek
Galliano
Massive atack
Freak Power
Steve Reich
St. Germain
Juno Reactor
Clarence Clemons
Jamshied Shariffi
atd
atd
atd
|
|
Když u nás byla zácpa po celém městě - a takovou nepamatuji ani v pátky, kdy byly mimo provoz dvě důležité tepny města - všickni se divili, jak si to Kéroš může dovolit. Říkal jsem: To je přece jednoduché, když je někdo takový hňup, že postaví supermárket uprostřed města, pak je i takový hňup, že ucpe město v pondělí ráno a vůbec mu to nepřijde divné. Už jsem jen čekal, že večer v TV bude reklama: Záběr na regály, záběr na logo, záběr na kolony aut a vemlouvačný hlas: "Kér fúr... bavíme se dobře".
|
|
|
Postavit supermarket uprostřed města není hňupství, ale pěkná vyčůranost. V Pha jsou dva C4 a třetí se staví. Na periferii je jen jeden. Jeden stojící je u Anděla (skoro centrum) a staví nový se ve Vršovicích. Oba jsou dopravně velmi dobře obsluhovány MHD. A je spousta lidí, kteří nejezdí nakupovat autem. Buď ho nemají (důchodci) nebo jdou nakoupit pár věcí cestou z práce. Díky tomu, že tyto mega markety zabily konkurenci široko daleko, jim nezbývá nic jiného, než si nakoupit večeři tam. Sám C4 z duše nenávidím, ale občas mi nezbyde, než tam nakoupit, protože to mám po cestě domů a všude jinde už je zavřeno.
|
|
Jedna připomínka trošku mimo mísu: Všichni moji kolegové a spousta dalších lidí vyslovuje jméno tohoto nadnárodního šmejda jako Kerfúr. Já si samozřejmě uvědomuji, že nový Velký Bratr teď sedí ve Washingtonu, že by se děti měly učit anglicky už v porodnici a kdo nemluví anglicky, je lůza, chamraď, svoloč, Gesindel a levice. Nicméně tento řetězec je francouzský, takže dle mého skromného mínění je to Kárfúr, otrocky čteno by to mělo být jako německy psané slovo Kahrfuhr. Před mnoha lety, když se objevily první pornočasopisy, zase spousta lidí četla Cats jako Kač, nebo Keč. Ale s článkem to samozřejmě nesouvisí.
|
|
|
technická připomínka se bere na vědomí. všem, kdo lpí na 100%ně přesném označení se omlouvám, neboť když jsem se učil francouzsky, měl jsem už pár let angličtiny a trochu mi trvalo, než jsem si zvykl na výrazné odlišnosti obou jazyků, neboť anglicky přemýšlím na takové té intuitivní bázi, francouzsky jsem měl co dělat, abych si našel způsob, jak přijímat nové poznatky. Název Carreffour si nepamatuji s pravopisnou přesností, jakou by si zasloužil, proto jsem se rozhodl v článku použít český překlad "Křižovatka", na který v minulé diskuzi někdo upozornil.
právě jsem natrefil na zajímavý článek, na který si v souvislosti Kahrführ Geschäft dovolím upozornit:
www.financninoviny.cz/index_view.php?id=110607
co vy na to ?
|
|
|
no já na to, že by se zaměstnanci měli začít víc ohánět, pořád za zákazníkama v krádežích pokulhávaj, už jim nechybí moc, ale přece :-))) !!
|
|
|
Ad pornočasopis Cats / Kač
to by mohlo být pro někoho dobré téma na článek, pamatuji se jako dítě, že jsem měl moc rád zmrzlinu JUMBO - stála 2 Kč, zatímco normální zmrzlina 1,40 Kč a nanuk 1 Kč, ale byla větší, měla výbornou čokoládovou polevu a zmrzlina nebyla taková ta vodní tříšť, ale tuším že smetanová s jemnou příchuťí vanilky (až časem jsem zjistil, že vanilka je krásná orchidej). dilema jsem měl ve chvíli, když jsem si JUMBO chtěl někde koupit, protože mě to nutilo vyslovovat jako cizokrajné slovo "džambo" - navíc jsem hltal jako malej tehcniku, takže letadlo Jumbo Jet jsem zkoumal jako div techniky. ale protože jsem za celý život neslyšel, že by si někdo v obchodu poručil tuto zmrzlinu jinak než "jumbo", neměl jsem tehdy sílu se dohadovat s proadavačkami a tak jsem také žádal "jumbo".
myslím ale, že podobné rozpory vytvářejí fenomém "Newspeaku" v mnoha oblastech, které by si zasloužily poněkud systematické studium jako tomu nastalo u autobazarních zmrdů.
|
|
|
Jumbo si pamatuji. Tak mě napadá, že s tím newspeakem to už teď začíná být špatné. Ono třeba město Los Angeles - někdo řekne Los Endžls, jiný Los Endželíz. Ale to je přece španělské slovo, takže by se mělo číst stejně, jako je psáno. Ale to už jsem se dostal od původního tématu opravdu daleko.
|
|
|
Já jsem milovala jako dítě Lakrumáček, pořád to vyslovuji Lakrumáček, ale jihočeši to vyslovují "Pribiňák".
A to jsou obě slova české (aspoň myslím)!
|
|
|
my středočeši tomu taky říkáme "Pribiňák" nebo "Pribináček"!
Lakrum zní jak továrna na chemikálie :-))) ! nebo mlíko s rumem :-))) ?? možná Laktos Rumburk!
|
|
|
my jsme si chodili pro Jumbo do potravin, kde prodával takovej starší chlap a schválně jsme mu říkali, že chceme "džambo", protože on se nikdy nezeptal cožee?? Ale prošmejdil půl krámu a teprve pak se zeptal, tak jsme říkali no "džambo" přece nanuk to vy nemáte, to maj všude a příště zase, ale zdálo se, že to nikdy nepochopil, nějak jsme pořád čekali, že mu to dojde a příště nás překvapí a on nic!
|
|
|
Jó, džambo.
To jsem si, poté co jsem v 5. třídě začal chodit na angličtinu,
zkusil taky poručit a se zlou se potázal
a navíc jsem byl obviněn, že si dělám
ze soudruha prodavače kapitalistickou srandu.
|
|
uz se na to vyserte, nejlepsi clanek o carefouru ma stejne ten cyp ostravak http://ostravak.bloguje.cz/ no ni ?
|
|
|
nejdřív jsem chtěl něco odseknout, ale podíval jsem se na dilo toho ostravaka ...
máte-li potřebu vytvářet hitparádu článků o C4, nezbývá než na 1.místo umístit Vámi vyzdvihovaný článek, je to fakt masakrrrrrr :o) a asi bude dlouho nepřekonaný !!!
|
|
Konečně se autor našel. Humor, vyváženost a určitá smířlivost či velkorysost, to těm článkům chybělo!
|
|
Sme to vyresili po svem.
Bydlim na kopci, ve mneste na slovensku, kde hypermarket nikdy stat nebude. (nema kde:-))
Ackoli velke obchodaky zlikvidovali temner vsechny ty nadherne kramky v okoli co voneli houskama a mlikem, ktere prezili dokonce i "socializmus " a k neuvereni snad i z puvodnimi majiteli po ruznych sklepenich a domcich, dnesek byl pro ne smrt.
az na jednoho ..
Ujal se ho genialni napad, jakym spusobem prezit jeblou dobu hyperdebileni se po hypersupermarketech a jak lidi oslovit spusobem kterej ma cosi spolecneho z dobou davno minulou, ale na dnesek daleko aktualni.
Vytvoril si tak receno virtualne osobni objednavkovy system, kterej se sklada z nasledovniho spusobu komunikace.
Jak znamo zahlcuji nam schranky ruzne buletiny a nabidkove kravarny z hypermarketu, ve kterejch nam nabizi to i ono za super ceny..
Jal se tedy tento pan vybaven v podstate zarizenou miniprodejnou a take kanclem, systemu:
Chcete to mit? odfaxnete mi co chcete, zavolejte co potrebujete, co vas znam z videni tak vam brnknu spatky, koho neznam, dojdete za mnou, sepiseme objednavku, nechte mi zalohu ..(tusim 500) a ja vam to semka navlacim a kdyz to budu mit, tak vam zavolam, ev. to dovezu vsechno domu.
pokud vim, tak tento objednavkovy system funguje uz nejakej rok a jde to ok.
Je to vlastne system jakehosi domaciho nakupciho, kterej do baraku navazi potraviny ve velkem, ale treba i praci prasky, hlinu v pytlicich a podobne mnohe jine veci.
Myslim ze tento syst. v dnesni dobe ma rel. velky uspech, hlavne u starsich lidi i kdyz ja ho vyuzivam take a vubec se nestidim ..
Ani si nedovedu predstavit, ze bych mnel se nekde tradovat za 20 krabicema mlika nekde do "hypace", staci mi nacarat na papir co potrebuju, zanyst pri vyberu me "bedny" a urcit si datum kdy se mi to ma vsechno zesumarizovat a mam nakoupeno, usetrenej benzin a kdovi co este.. (bez nervu)
Kdyz si clovek vezme, ze by ho mohli obvinit z parazitovani na jejich reklamne je mi az z toho na bliti.
myslim ze tento spusob muze byt pro leckoho navodem, jak prezit z malym "kolonialkem" doby hyperdebilisace..
pri tom este celkem slusne vyzit z minimalnimi stratami.
Rozhodne to neni nic pro nekoho, kdo chce rychle zbohatnout, ani pro nekoho kdo chce sedet v kanclu, je to drina kazdodenni, ale lepsi nez picovani na dobu, kde lidi prestali chodit do malejch obchudku se zvoneckem na dverich.
fakt ale je ze to pisi take z nostalgie za jednim takovym obchudkem ze zvoneckem na dverich, kde sem kdysi prodaval, ale realisace takoveho prodeje kvuli specifikaci tovaru a jeho sezonnosti nebyla takovym spusobem mozna.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Carreffour II – pravdy a lži o velkých nákupních střediscích
|