Komentáře ke článku: Seat rulezz … (ze dne 01.03.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
..velice žhavé téma, na to, že se jedná o taková "prdítka" ..
|
|
|
No to se podivej, čím u nás lidi nejvíc jezděj, pak je to téma, který osloví docela dost lidí ;)
|
|
Niekto niekomu pohanil kyblicek co ma doma a hned o tom musi napisat urazeny clanok. :-)
|
|
Výborně, dozvěděli jsme se, že autor prvního článku byl s vozem značky Seat Cordoba SDi nespokojen, Vy naopak spokojen jste.
Může to být dáno jiným kusem či jinými preferencemi uživatele, ale článek mi přínosný tedy nepřišel ...
|
|
Článek nadrásaný prefabrikovaným zákazníkem koncernu VW Group, kterému satčí 4 kola a motor...
O punc kvality se mu postará cena vysoko nad skutečnou užitnou a technickou hodnotou oněch samohybů.
Kdesi jsem četl, že nejbohatší je ten, kdo se spokojí s málem. Blahopřeji, autore!
|
|
|
prefabrikovaným? já, že je IN používát TRENDY cizí slova, pokud ale člověk neví co znamenají a použije je nevhodně, vypadá to dost hloupě...
|
|
|
Ono je hlavně "vevnitř", když jeden pochopí myšlenku v souvislostech. Voni nepochopili a tak jsou "venku". Nezloběj se, ale buď se unáhlili, nebo jsou jen obyčejný idiot. Vyberou si, jak jim libo...
|
|
|
Ano, tak to lze také vyřešit. Když člověk nezná význam cizího slova, prostě jen kecá a kecá... až to druhé přestane bavit. Dál je zbytečné pokračovat v diskuzi...
|
|
|
Klidně kecej.
Nebavils mě nikdy, takže žádná změna, ale když to tobě samotnýmu nepřijde blbý...tvůj race.
Každý má nárok na svou DKT - Denní Kvótu Trapnosti, tedy i Ty. Enjoy it!
|
|
|
Tak ono je především hodně trapné hanět někoho s výrobkem od VW group, když mám sám výrobek od TPC group. Tohle prostě nepoberu, pane Flamer. Vždyť jedna grupa je tak samo smradlavá kopa hnoje, jako druhá.
|
|
K výrobníku dehtu to má sakra blízko.. dnes sem potkal seat(asi cordobu, nějak se v nich nevyznám) a a po každém přidání plynu mi dával kouřová znamení ať jedu alespoń 50m za ním..
|
|
"Mnoho se zlepšilo díky systému čerpadlo-tryska."
Systém čerpadlo tryska má i můj traktor Fendt z roku 1950 protože ho zavedl Rudolf Diesel v 19. století.
|
|
|
Tak to bych se moc divil.... Nemyslel jste nahodou system cerpadlo - vysokotlake potrubi - tryska?
|
|
|
Pumpe-Düse (čerpadlo tryska) je vynález starý skoro 100 let, to akorát v článku opěvovaný VW to začal dávat do svejch chrochtáků a přišel s tím, že je to něco nového a dosud nevídaného. Bohužel opak je pravdou ;-)
Doporučuji studii historie typů vstřikování u vznětových motorů.
|
|
Náhodou, mně se zvukový projev mé W123 200D líbí. Pokud vezmu v úvahu ještě to, že koncepce motoru v řadě W123 je cca 40 let stará, jeho mizivé procento poruchovosti (i dnes, natož když byl 8 let starý jako Cordoba v tomto článku) a možnost koupit všechny díly v replice nebo za pětikorunu (pokud je to nutné, motoricky se tato a předešlá řada W115 vyznačovala tím, že bez problému "najela" více než milion kilometrů bez zásahu do motoru (je znám i případ německého drožkaře, který s tímto vozem najel 12 400 000 km) tak ať si klidně to své klapity klap dělá :-) Přiznávám že již druhého takového méďu si pro sebe právě renovuju a že se na tom autě dělá krásně snad úplně všechno (nejmenší matka na kole je na 12. klíč) + je všechno takové bytelné, tuhé. Zkrátka, auto z doby, kdy se ještě nešetřilo a je to na něm znát ve všech ohledech. Abych ještě zdůvodnil napsání tohoto komentu, tak jsem ho napasl proto, že mě mrzí že v článku vypichujete zrovna model W123, protože i řada dnešních nových TDi a HDi a bůhvíco ještě je mnohem hlasitější a nepříjemnější na poslech.
|
|
Mnoho se zlepšilo díky systému „čerpadlo-tryska“ a Common Rail, díky přeplňování, většímu počtu ventilů a hlavně díky vysokotlakému přímému vstřiku řízenému elektronikou.
Nevín, nevím, ale nebude to zcela a náhodou jedno a to samý. Ale asi ne, Jiny název a ještě takovej nepěknej.
|
|
|
vysoko tlaky priamy vstrek este stale nutne nemusi znamenat to iste, co Common Rail.
podstatou Common Railu je, ze obsahuje jeden vysokotlaky zasobnik pre vsetky vstrekovace, ktore su potom otvarane elektricky, na rozdiel od predoslych systemov, kde boli vstrekovace otvarane prevazne pretlakom vysokeho tlaku paliva, kde pre kazdy valec bolo samostatne cerpadlo (ci uz v rade, alebo rotacne).
Takisto pri Common Rail nie je nutnostou, aby bol vstrek realizovany priamo do valca, ale moze (nie je mi zname, ci sa tak niekde aj robi) sa realizovat vstrekom do komorky. To si Common Rail nevynucuje.
|
|
|
No tak dobře, i když je vysvětlení nesprávně, tedy blbě.
Informace jsou veřejně dostupné, tak kdo chce správné řešní, jistě je najde.
Je tady ještě jedna možnost vše je současně i všechno, všude a navždy
|
|
Nevím jak autor, ale já opravdu nejsem nijak odvázaný z veškerého toho prokazatelně škodlivého svinstva, které dieselové motory (a to včetně těch "moderních ekologických") vypouštějí do vzduchu v množství větším než malé a které já jsem nucen dýchat. Motory benzinové toho vypouštějí o poznání méně. Filtry pevných částic nechť příznivci dehtu argumentují ve chvíli, kdy jimi bude vybaveno alespoň 50% provozovaných dieselů.
Osobně moc nemusím ani výkonovou a momentovou charakteristiku většiny malých dieselů a jejich zvuk, ale to je každého věc.
|
|
Docela chapu,ze se jste se az moc ztotoznil s mym clankem.Pokud jste v zivote pouzival jen a pouze produkci koncernu,je dost dobre mozne,ze jste spokojen.Ono se take tech 30 let skoro nic nezmenilo,vidim,ze jste verny znacce,to je dobre.Je docela zajimave,ze vam staci cely zivot tak male auto,jakym Seatek bezesporu je.Takze nyni ci lehce rozebereme vase Highlighted Points.
A) Puvodne jsem se nad timto vubec nepozastavil,proste auto je pojmenovane podle casti Spanelska.Nicmene jsem velmi rad,ze jste si zvysil uroven vzdelani hledanim ve Wikipedii.
B)Pisete,ze motory starsi konstrukce vydavaji klapavy zvuk,nicmene po nedavnem uvedeni a pak tichem stazeni motoru PD,kdy VW vyrobil jeste chrochtavejsi humus nez dosud musim rici,ze nemate pravdu.Zkuste se projet i treba jinym vozem nezli VW group a poznate,ze se cely vuz nemusi trast a vy muzete treba i nerusene konverzovat.A take to bude asi dano tim,ze treba Vami jmenovany Mercedes byl ponekud jinak odhlucnen,nebo vy snad mate kryci filc z vnitrni strany kapoty?Myslim,ze ne,no a tyden zpet byl v SM uverejnen test nove Ibizy,ta pro zmenu nema ani nastrikanou karoserii u motoru.Srovnavate nesrovnatelne,Mercedes a Seat?
C)Jsem velmi rad,ze drnceni plastu v interieru vas nechava chladnym,no neni se cemu divit,ostatne jste krasne popsal jak melodicky a krasny,je zvuk motoru SDI,zkuste jednou zapnout naslouchatko na vyssi vykon a uvidite sam.
D)Vami doporucenou knihu si rad prectu,opravdu byly doby kdy Skoda vyrabela kvalitni vozy,nyni je to naopak a nemecka automobilka Skoda hraje dnes spise na kvantitu nezli kvalitu.Nicmene rozpadajici se prevodovka je vyrobek VW ponekud delsi dobu.Az pojedete do Seat servisu na prohlidku,zeptejte se jich kolik uz menily prevodovek.
E)Lehce vas poopravim.V Seatech se objevily dva typy motoru Sdi,nejen 47kw ale i 50 kw,to je pro upresneni.Zminujete firmu ABC,nepochybuji,ze jste si nechal nachipovat i svuj benzinovy Seatek,ja to techto veci nejdu,bohuzel motoru SDI by to pomohlo stejne jako vysi 1.4.Rozebirate kvality vstrikovacich systemu PD,CR,nicmene poopravim vas podruhe i u SDI se jedna o primy vstrik rizeny pocitacem.Dale jste zrejme nepochopil kde se vzal roztomily oblacek koure ve zpetnem zrcatku,neslo o kour z vyfuku,ale o olej z hi-.tech prevodovky firmy VW,ktery natekl do spojky.Pokud je Vam alespon znam zpusob kterym spojka pracuje,,zajiste vydedukujete jak vznikl roztomily oblacek koure.
F)Pokud se nekdy dopracujete k vyletu do Euro Disney Landu a projedete se na horske draze,pochopite vyznam spojeni dechberouci.Nicmene opravdu 50kw zadne opojeni jizdou neprinasi.Znate to sam,vzdyt podobny zastaraly motor mate v novem aute..tedy na benzin...
G)Jsem Vam velmi vdecen,ze jste me opravil,studio Giugiaro opravdu neni spanelske,nybrz Italske.Ale prece jenom to ma neco spolecneho.A to temperament.Srovnejte si Vaseho Seata s Fabii.Mate stejne auto a to doslova.Nicmene design se lisi a hadejte ve prosepech ceho.Fabia strohy nemecky design,Seat svezi a sportovni.Jsem rad ze vzpominate na VW Polo classic.Tady alespon vidite,co nemci dokazaly udelat z tak pekneho auta jakym Cordoba je.Polo classic je hnusny shit auto,jak uvnitr tak zvenku.Cordoba presne naopak.
Tak a mame to shrnute,preji vam hodne stastnych kilometru s Vasim novym vozitkem,treba zavady ktere popisujete u Seata vy,ja nikdy nezaznamenal.Ze by to bylo tim,ze kazdy kus je jiny???To uz necham na Vas,nicmene me velmi potesila Vase reakce,ale bohuzel si musim stat za svym,levnejsi segment VW group je opravdu pro velmi nenarocne ridice,vy jste si alespon vybral peknou karoserii.
S pozdravem neregistrovany autor M.K
|
|
|
Mam taky Seat a opravdu bych nerekl, ze je to nejak male auto, stejne tak mam kryci filc z vnitrni strany kapoty a to mam samozrejme tizsi benzin (duvody proc naftaky nemusim ja osobne si muze kazdy precist vyse v prispevku JJ se kterym se stotoznuji a tudiz se k samotnym chrochtadlum vice vyjadrovat nehodlam), manualni prevodovky jsou u tohoto typu take OK ale vzhledem k tomu, ze ta prevodovka je Ford, tak je ta poznamka asi trochu irelevantni ;-) Ani plasty mi nikde nedrnci, divne, ne? ... A jo, uplne na konci vlastne pises drobnou velmi snadno prehlednutelnou poznamku o levnejsim segmentu VW group, takze o Alhambre treba mozna vlastne ani nepises? A jestli opravdu ne, tak proc v celem tom prispevku zni jen Seat bez konkretnejsiho upresneni? ;-)
|
|
|
Tak pise se o Cordobe a Cordoba je prodlouzena Ibiza.Alhambra je nekde jinde,stejne jako vsechny ostatni modely automobilky.Ohledne drnceni plastu,ochotne vam nabidnu svezeni v te moji.Ono to drnceni ze zacatku take nebylo,ale prave proto,ze motor ma velke vibrace tak se ty spuntiky co drzi vyplne vytrepaji a diky opotrebeni je nedate zpatky a drnci jen tyto vyplne,stredovy panel a stredovy tunel.Ale s tim,ze v Cordobe 99-02 je prevodovka Ford nemuzu souhlasit.Mozna si to pletete s nejakou novou,je mozne ze ta neco takoveho pouziva,ale Ford.....
|
|
|
Jen jsem se ti snazil jemnou ironii naznacit, ze bys nemel psat o Seatu (nebo cemkoli jinem) obecne, ale o konkretnim modelu - proto jsem psal presne ve stejnem stylu jako ty o Seatu a pritom ja jsem minil Alhambru stejne jako ty jsi psal o Seatu a minil jsi Cordobu/Ibizu (ale ja to aspon na konci na rozdil od tebe zminil).
|
|
|
Naprosto souhlasím. Osobně jezdím s Hondou Accord 2.2CTDi a spousta lidi ma VELKY problem poznat, ze je to diesel. Na volnobeh je slyset od motoru pouhe svisteni, nic se neklepe, nejsou zadne vibrace do spojkoveho pedalu jako u Octavie a pod. Do servisu jezdim akorat na pravidelne servisni prohlidky a jsem neskutecne rad, ze uz nemusim jako u Fabie/Oktavie resit kazdy tyden problemy typu: Nejdou elektricka okna, nejde jeden vstrik, nejde posilovac rizeni, nehraje radio, opet se meni tycky stabilizatoru a vaha vzduch a pod..
|
|
|
Technická: Porovnáváš dva commonrail motory nebo commonrail z hondy s PD ze škodovky? V tom druhym případě by to jako srovnávat jabka a hrušky...
|
|
|
To je fakt,mam BMW s CR a mam moznost to srovnavat s tou predchozi verzi,ktera je na stejnem principu jak treba Octavia.JE to uplne neco jineho.Ale je prijemne konkretne tento motor poslechnout ve vyssich otackach,fakt se to neda s klasckym dieselem srovnavat.
|
|
|
V seatu převodovka Ford? Nejste náhodou na palicu?
|
|
|
Jsem rad ze vzpominate na VW Polo classic.Tady alespon vidite,co nemci dokazaly udelat z tak pekneho auta jakym Cordoba je.Polo classic je hnusny shit auto,jak uvnitr tak zvenku.Cordoba presne naopak.
Cože? O jakejch autech vlastně píšeš? Karoserie VW Polo classic se liší od Cordoby v detailech, tak jak můžeš jedno hodnotit jako shit a druhý přesně naopak?
|
|
|
Opet srovnavate spatne.Pokud si v simnete je rec o Cordobe SDI.Ta se vyrabela v teto verzi v letech 99-02 a pak dale.Srovnavate zajiste tu predchozi generaci 94-99,ta byla skoro stejna jako VW polo,ale ta faceliftova verze je neco uplne jineho.Jak v interieru tak v exterieru.Jiste, siluetu ma stejnou,ale vse ostatni je jine.
|
|
|
Opět nesouhlasím, pokud se podíváš na historii VW polo sedan, tak uvidíš, že ten vůz nevycházel vždycky z Cordoby:
www.vw-polo.com/polosedan.htm
Skutečnost je taková, že u VW se t.č. rozhodli převzít Cordobu (ano, tu první generaci 93-99) jako vzor pro VW polo sedan. A v takový podobě ho taky vyráběli (až do r. 2002), jsou to skoro stejný auta, lišej se IMHO jen přední maskou (nepatrně), předníma světlama (nepatrně) a zadníma světlama (trochu víc). Že by tím ale Cordobu zprasili, jak ty popisuješ, o tom nemůže být řeč. Pokud jde o interiér, ten je zase stejnej, stejná palubní deska, stejný budíky atd. Liší se možná volant (hlavně tím, že má na sobě znak VW místo Seat).
Po faceliftu Cordoby (r. 2000) ale zůstala karoserie VW polo classic stejná, takže rozdíly jsou větší. Taky palubní desky jsou jiný (oba modely dostaly novou), ale jsou si dost podobný.
Každá další generace pola sedan už je co do karoserie úplně jiný auto (u nás není moc k vidění).
Jo a SDI motor se do cordoby dávál asi od r. 1996.
|
|
|
No tak ted uz vidim,ze si opet nerozumime,porad do toho pletete stary model..
1)Model cordoba a polo classic se vyrabely ve stejne tovarne ve Spanelsku,jenze Seat v roce 99 a to presneji v osmem mesici zacal vyrabet faceliftovou verzi.Ta mela zyvsenou bezpecnot,jinsi design,interier a take rozsirenou nabidku motoru.Nicmene VW polo classic zadnym faceliftem neprosel a vyrabel se v uplne stejne podobe snad do roku 2001 kdy ho nahradilo nove polo.Tady si prohlednete dobovy clanek a zajiste najdete dost rozdilu oproti starsi generaci.To mi reknete,ze se vam to zda jako par detailu,nemluve o vecech ktere nejdou vydet,jako bezpecnostni zony.Jinak jeste jedna vec,pravdou je,ze se v materialech uvadi,ze se motor 1.9sdi daval do techto vozu od roku 1996,nicmene oficielne uveden na cesky trh byl az s novou verzi a to v roce 99.
http://magazin.auto.cz/predstavujeme/novy-seat-ibiza-cordoba.html
|
|
|
Ano, nerozumíme si.
1) Ty tvrdíš, že Němci udělali z Cordoby shit hnusný auto a dali mu název Polo classic. Já tvrdím, že to není pravda, Cordoba tady byla dřív a z ní vzniklo Polo classic, který je téměř identický (až na ty světla - to je těch pár detailů o kterejch píšu).
2) V Seatu udělali v r. 2000 (resp. podle článku, co jsi poslal to bylo v r. 1999) facelift - ale ve VW zůstali u starý karoserie, viz. www.vw-polo.com/klub/clenove/bercox.htm. Palubka je jiná, ale podobná, viz.:
www.vw-polo.com/klub/clenove/bercox/a5.jpg
www1.ebm.cz/applications/scripts/a_cfoto.php?foto=05511689_7.jpg
(Obě palubky jsou z vozů r.v. 2001, ten druhej obrázek je z Tipcars.cz, tak snad bude nějakou dobu fungovat).
Závěr: pokud opravdu považuješ VW polo classic za shit, soudruzi z VW jsou v tom nevinně, protože převzali design od Seatu. Můžeš jim vyčítat maximálně to, že neudělali kolem r. 2000 facelift - no asi měli s modelem Polo jiný plány.
|
|
|
1. prvni generace cordoby si byla s polo podobna,druha jiz nastesti ne.
2.Jinak ta palubka co jsi vybral je z nejake opravdu holobyt edition.Standartni byl ten velky display,tohle nebyl standart.Jinak samozrejme,pokud srovnavas tyto dve palubni desky co jsi uploadoval,tak jsou obe stejne hnusne.Treba ja mam uplnou holobytku z roku 2002,bez klimy atd,ale diky bohu je tam alespon ten display takze to nevypada tak hrozne.
Jinak ve clanku nebyl napadnut vzhled Cordoby,pouze pouzita technika VW.Ohledne vzhledu jsem zacaly diskutovat az my dva.Takze pokud proti sobe postavim Cordobu a Polo z roku 2001 v normalnich vybavach?Ktere z techto aut bude po strance designu vnejsku a vnitrku pritazlivejsi?
|
|
|
Nereagoval jsem na článek, ale na tvoje tvrzení, že Němci něco zprasili.
Pokud proti sobě postavíš Cordobu a Polo classic z r. 2001, je to trochu nefér srovnání, protože Polo neprošlo radikálním faceliftem, jako Cordoba (asi proto, že VW plánoval ukončit jeho výrobu). Je to stejný, jako bys srovnával starou a novou Cordobu. Až na ten interiér, kterej se změnil i u Pola - ale Cordoba dostala mj. i nový výplně dveří, zatímco Polo snad jen tu palubku. Nicméně jsme se shodli, že palubka je co do dyzajnu u obou srovnatelná, ne? BTW tím displejem myslíš tohleto?
www1.ebm.cz/applications/scripts/a_cfoto.php?foto=13625265_6.jpg
To snad nezmění hodnocení celýho interiéru z shitu na "přesně naopak".
Lepší by asi bylo porovnat krátký Polo a Ibizu (oba r.v. 2001). Tady bych si vybral Ibizu, protože se mí líbí víc - ale pokud jde o interiér, řek bych, že jsou zase srovnatelný.
Abych nezapomněl, hodnocení dyzajnu je samozřejmě vždycky dost subjektivní, další generace Ibizy/Cordoby, tj. to, co se dneska prodává jako Pepe, se mi už zas moc nelíbí. Určitě se najde nějakej konzervativec (tím nemyslím sebe), kterej by si vybral Cordobu 94 a tu z r. 2000 by zavrhnul jako moc výstřední ;-)
|
|
|
No prave prave kdyz postavim Polo a faceliftovou cordobu tak je ten rozdil markantni a treba ty vyplne dveri...u tech je to do oci bijici.
Jinak jsem myslel presne tuhle fotku,ten display to hodne ozivi,je to o dost lepsi nezli ta dira a obycejne radio.Ja stejne okamzite po koupi,kdy jsem presedlal z relativne ticheho benzinoveho Escorta do tohohle okamzite zacal s upravou interieru a vseho ostatniho,takze treba filcove vyplne mam naprosto vsude a cele auto je uplne vycpane,dokonce i polstrovani strechy ma nyni filcovou vlozku,puvodne tam byl pouze papir potazeny latkou.Tim padem kdyz kolega srovnal tu moji a jinou se stejnym motorem,byla ta moje o dost tissi,projevilo se to hlavne pri jizde,ale stejne ve srovnani s jinymi koncerny je Cordoba hlasita.
Jinak k designu nove Cordoby.Predek auta se mi nelibi,ale zadek je moc povedeny,ale i uvnitr je pekna.Svezl jsem se sice jen s 1.2 motorem,ale auto bylo pekne,hlavne se mi zda o dost vetsi.
Jinak ja Seaty mam rad,ale bohuzel snaha o uspory je moc znat.Treba Leon,nebo Toledo jsou moc povedena auta.
|
|
|
> No prave prave kdyz postavim Polo a faceliftovou cordobu tak je ten rozdil markantni a treba ty vyplne dveri...u tech je to do oci bijici.
No a to je právě špatně - to je jako bys srovnával favorita s felicií...
|
|
|
Vyborne,dopracovali jsme se k jadru problemu...cely clanek je o faceliftovane Cordobe ne o te stare.A nejeden majitel Felicie nazyva Favorita srackou.Ja bych si Felicii koupil,libi se mi,Favorita ne.
|
|
|
Čoveče řikám si, jestli vůbec čteš, co píšu...
|
|
Autore, chapu, ze ti ten puvodni clanek rozslapal babovicky, ale takhle uboze urazeny clanek tady snad nebyl ani o Roomsteru.
|
|
Kdyby autor řídil tříválcový 1,4 TDi ve Fabii, nepochybuji, že by se odpůrcem tohoto naftového motoru stal.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Seat rulezz …
|