Komentáře ke článku: Rameno z Alfy (ze dne 08.11.2015, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Jenže to původní originální rameno již někdo měnil, patrně proto, že byla nadměrná vůle v čepu. To, že vydrželo to druhé (levé) rameno bez problémů, neznamená nic jiného, než potvrzený dohad: Pravá ramena jsou v oblasti prachovky namáhána více nečistotami z pravé strany vozovky. Čep je umístěn v těsné blízkosti dezénu pneumatiky Nečistoty spolu s vodou neustále létají z rotující pneumatiky až v dostatečném množství proniknou prachovkou a je hotovo. Kdyby v horní části čepu byla maznička a dalo se snadno doplňovat mazivo, kdyby se důkladněji řešilo utěsnění gumové časti, kdyby se čep při výrobě opravdu důkladně naplnil mazivem....Neměli by výrobci čepů co žrát.
Ty silentbloky samozřejmě odcházejí také, Alfy potom nepříjemně vržou při propérování.
Má rád podobné bádání a rozbory, jen se většinou naprosto nic nezmění.
|
|
|
Vema dělá hormí ramena na AR 147/156/GT s mazničkami. Poslední dobou nepoužívám už nic jiného a je pokoj.
Ono totiž nejde jen o vůli - ta nastává až jako poslední.
Jde hlavně o kravál, protože ty čepy začnou dělat rámus, žádná vůle nikde není, takže majitel je zmaten a přesvědčen, že servisák je debil. Ono obecně ty kecy o tom, jak se italský auta serou podle mého často vycházejí právě z toho, že ty starší a zejména Alfy mají podvozkové komponenty uložený dost natvrdo (tedy malé tuhé silentbloky, aby kola neplavala). Při sebemnším bordelu pak nápravy rachotí, ale vůle tam ještě nejsou. Naopak u Ochcávky s jejíma plovoucíma nápravama žádné pazvuky nejsou, ale pak zvednu auto a ramena zůstanou na zemi.
Mimochodem, konstrukce této nápravy patří Hondě, která ji měla mnohem dřív, než Alfa, ale čas ukázal, že výhody jsou menší než problémy.
|
|
|
Vema dělá hormí ramena na AR 147/156/GT s mazničkami. Poslední dobou nepoužívám už nic jiného a je pokoj.
Ono totiž nejde jen o vůli - ta nastává až jako poslední.
Jde hlavně o kravál, protože ty čepy začnou dělat rámus, žádná vůle nikde není, takže majitel je zmaten a přesvědčen, že servisák je debil. Ono obecně ty kecy o tom, jak se italský auta serou podle mého často vycházejí právě z toho, že ty starší a zejména Alfy mají podvozkové komponenty uložený dost natvrdo (tedy malé tuhé silentbloky, aby kola neplavala). Při sebemnším bordelu pak nápravy rachotí, ale vůle tam ještě nejsou. Naopak u Ochcávky s jejíma plovoucíma nápravama žádné pazvuky nejsou, ale pak zvednu auto a ramena zůstanou na zemi.
Mimochodem, konstrukce této nápravy patří Hondě, která ji měla mnohem dřív, než Alfa, ale čas ukázal, že výhody jsou menší než problémy.
|
|
|
Mimochodem, nemohu se nezmínit s veselou historkou. Fiat Brava, 1.2 16v, asi před rokem koupená v Brně jako čerstvý dovoz z Itálie, solidní stav, začala cukat a občas šla na 3 válce. Pán přijel, vyměnil jsem svíčky a kabely a bylo vyřešeno, ale pro jistotu jsem to napíchnul na komp a místo cca 150 000 km jako na pořístrojovce tam bylo přes 568 000 km. Jinak na autě žádná závada. A teď - má mu to člověk říct? Nemá?
|
|
|
|
Souhlas, pokud uz to auto nemuze vratit, tak nechat ve zlate nevedomosti :)
|
|
|
Fakt ne. Kamarád si nechal čeknout golfa a pak ho štvalo, že má asi o půldruhého kila více na tachometru, než měl mít.
|
|
|
To by mě zajímalo, jak by se v autobazáči tvářili, kdybych se zeptal, jestli to auto můžu napíchnout. Já pár lidí co dělají diagnostiku znám...ale tohle by asi neprošlo což?
|
|
|
Pokud vím, tak dost lidí to tak dělá, nebo si to na diagnostiku odveze. Je pochopitelně otázka, co u kterého auta získáte jakou diagnostikou, nevím jestli tohle u mých aut to jde načíst (třeba ten golf byl kontrolován přes databázi servisek VW), ale obě byla na zvedáku, na diagnostice v servisu před tím, než jsem je koupil.
|
|
|
Jak v ceskem, to nevim, venku to bylo vzdycky bez problemu, dokonce mi jednou bazarnik nabizel i svuj diagnosticky pristroj (shodou okolnosti uplne stejny, jako jsem mel s sebou).
|
|
|
Kde se to nedá domluvit, tam se nemusí kupovat. Většinou s tím problémy nejsou.
|
|
|
Tak samozrejme, aut jsou vsude kvanta. A i kdyz mame pocit, ze to auto je opravdu dobre, tak neni vhodne davat bazarnikovi najevo, ze si neco takoveho myslime.
|
|
|
Přesně tak, u většiny prodejců v IT se setkávám s tím, že sami často připojí a ukáží, že auto je bez závad a km sedí. Ale tohle kupoval někdo evidentně na kšeft, Bůh ví za kolik drobných.
|
|
|
Co mě ale překvapilo: že to Brava 1.2 16v vůbec najezdí a stav toho auta, který je jinak - až na pár kosmetických drobností - technicky skutečně velmi dobrý. To auto dokonce vypadá pohledově líp, než to, který máme ve firmě (a má najeto asi 150 000 km). Po dovozu se vyměnila ramena a teď svíčky a cívky a jinak je i po těch kilometrech zcela bezproblémové.
|
|
|
To rád slyším, o něčem takovém polehounku přemýšlím(o fiatu, ne o autu co má natočeno 500 000 :D ). Jinak díky za postřehy :)
|
|
|
Tohle můžu potvrdit, stejnou Bravu mám doma. Sice mám najeto jen 260kkm, protože už 5let je to auto jen na pojížďky a do vinohradu a sadu, ale motor pořád přede stejně. Tento rok jsem udělal komplet brzdy, nebyli sjeté, ale zrezavělé, od nepoužívání :) Na motoru se taky pár věcí měnilo, nejkomplikovanější věc asi bylo těsnění pod hlavou a několik hydroštelů (jsou drahé, tak jsem ty dobré nechal). Ty kabely jsou typickou závadou, jsou utopené v hlavě a probijí se. Ale zbytek motoru je nesmrtelný FIRE, což Integrale jistě potvrdí.
|
|
|
Jo, to jsem si myslel taky, že alfě vržou ramena. Ve všech případech, kdy jsem dával ven tlumiče, tak za vrzání mohly tlumiče. V ostatních případech nemohu posoudit, protože vyndavat tlumiče jen tak z plezíru nehodlám.
|
|
Než plně propukla kostkatingová éra nekvality, bylo dobrým konstrukčním zvykem, že každé pomalotočivé/kluzné uložení na podvozku mělo svou maznici ...
Kdyby to tak zůstalo tak měli automechanici trvalou práci avšak pravda krapet by jí ubylo výrobcům poddimenzovaných rádobysamomazných "řešení" .. A tam asi bude ten zakopaný čokl ..
|
|
|
Byl to fajn pocit, když pumpováním dekalamitkou vytlačila vazelína zpod manžet vodu a humus :-))) Jenže to bylo potřeba se při údržbě auta umazat.
|
|
|
Naposledy jsem to na Oldsovi delal pred jizdou na letosni Den Mobility a tu sracku A00 jsem pak ve vane lovil i z usi, priserna prace :)))
|
|
|
Do Militarsajdky jsem před DM summitem nacpal půl kartuše tuku, a je radost pozorovat, jak ten bordel leze druhou stranou ven. Ještě to potom zahřívám fénem, chvíli počkám a zapumpuju ještě jednou.
maznice - staré zlaté časy (když jsme se ještě báli jen cikánů, sousede….)
|
|
|
Dodnes si pamatuju, že GAZ 21S Volga měla na přední nápravě těch maznic 21...
|
|
|
Olds "jenom" 11, ale ono uz je to pak jedno, kdyz je od toho clovek zablemcanej i za usima :)))
|
|
A pak je taky ještě situace, kdy se čep vyzuje a jako na potvoru se to stane v bahně pár metrů před dílnou vybavenou sloupovým zvedákem, kam jste cestovali za účelem jeho výměny.
http://honda-club.cz/forum/files/cepvprdeli_136.jpg
Jinak zkušenost z Hondy (Civic 5g, 92-95) je taková, že orig čepy jsou schopny vydržet nehorázný kilometry (klidně 200t.), víceméně do zteření prachovky. Druhovýroba dává jednotky tisíc (Starline) až nižší desítky tisíc (Yamato, 555) km bez potíží.
D-FENSův postup s namazáním čepu skrze prachovku a zahřátím podporuji, ale s tím zahříváním bych dal pozor - plastová klec čepu umí změknout a čep pak drhne a je na vyhození. Některé čepy mají klec nylonovou a ta snese víc. Osobně čepy mažu sundáním prachovky (lze-li; když drží na pojistném kroužku nebo na segrovce), zjištěním, že čep je od výroby jen lehce mastný či opatřen maličkým bobečkem lithného plastického maziva, nandáním větší nálože maziva (používám A00 sopel nebo univerzální molybdenové plastické mazivo - stačí i Starline, funguje - http://honda-club.cz/forum/files/cep4_namazat_157.jpg ), položením čepu deklem k zemi přes noc na rozehřátý radiátor a druhý den namontuju prachovku a nalisuju do ramene. Na Alfě holt krok s lisováním do ramene odpadá, protože - co jsem koukal - čep je neoddělitelnou součástí ramene. Nedělají se nějaká "tuning" ramena s výměnným čepem?
|
|
|
1, ""Nedělají se nějaká "tuning" ramena s výměnným čepem?"" Poslední AlfaRomeo s měnitelným čepem na rameni jdoucím ze spoda do těhlice byla AR164(+L.Thema, FiatCroma 154, L.Kappa), pak už jen zalisované čepy. 2, Porovnání cen AutoKelly a MroAuto považuji za nešťastné. Plné ceny AutoKelly používají snad jen mechanici k dáváním velkých slev zákazníkovi hejlovi. Kupovat tam se vyplatí jen výprodejové díly na stará auta nebo s nějakou klubovou slevou, např. "Klub přátel Fordu, Fiatu a fšech francouzských aut". Naproti tomu MroAuto razí teorii nejlevnějšího eshopu na ČSSR.
|
|
|
Ono to cenově z hlediska majitele vyjde buřt.
2 silenbloky po 500 Kč plus čep za 500 Kč a máme cenu celýho ramene se silentblokama a zakovaným čepem...
|
|
|
Aha, tak to pak jo. Já su zvyklej na ceny cca 7k za orig hondí rameno a 2.5-4k za dobré tuningové rameno, obojí s výměnným čepem..
Ale u Hondy se běžně mění samotný čep nebo přelisovává samotný silentblok, ta ramena jsou víceméně nesmrtelná (já mám osobně díky výměnnosti silentů podvozek v PU od Silponixu)
|
|
Vidim, ze nejsem uplne sam, kdo se v tom takhle stoura. Kdyz neco na aute menim, stary dil se nechavam, jednak kvuli oripadne reklamaci, abych tam mel na chvili co vratit a zadruhe prave proto, ze pak kdyz mam chvili, podivam se veci na kloub. Hezky pocteni, vzpomel jsem si na par mych zkusenosti.
|
|
Pertl? Co třeba zalemování?
|
|
…….. alternativní využití kuchyňských nástrojů většinou těžko snášejí ……..
D-FENSI z té věty hovoří zkušenost.
....třeba vypalování lakovaných karterů v troubě…
|
|
|
nebo vypalování měděných těsnících kroužků... ale to je celkem čistá kuchyňská :-)
|
|
Teraz som menil pred STK predok na mojej 2.4 20V. Podvozok je to rovnaky ako 147. Ramena povodne original z vyroby, 218 tisic km a nic zasadne im nebolo. Vybity jeden klb presne kvoli tej prachnivej prachovke - vyschnuty, jeden silent v ulozeni velkeho ramena KO, tycky velmi lahka vola, ulozenie stabika stale bez vole. Ale tak vsetko som dal nove, kedze som to mal nachystane uz dlhsie. Ramena som daval velke Magneti a male Lemforder. Veci typu polsko-cinsko-tajvansky Starline mi nesmu na oci ( napr. MAFko - co ma namiesto snimaca s elektronikou a kompenzaciou len do rurky strceny rezistor ofukovany vzduchom..., atd. ).
|
|
|
To už dávno neplatí. Čepy LEMFÖRDER na Kappě - jeden je tam asi 50 000 km a druhý nevydržel ani 1000 km. Spojkové ložisko - tažné - má dneska i originál Valeo poloviční tloušťku plechu než stejné ložisko stejného výrobce před 20 lety. Za posledních 10 let jsem neviděl sjetou tažnou spojku - vždycky je urvaný tažný plíšek ložiska. Lamela se už nestíhá sjet, takže předpokládám, že teď vykastrujou ji, protože vždycky zbyde. A od TRW se mi onehdá tyčka stabiláku rozpadla v ruce, protože víčko kloubu při utahování prostě vypadlo...
Útok na kvalitu v tomto podivným světě nenese ovoce a má-li firma přežít, musí tlačit na cenu i na úkor kvality. Bohužel. Podívejte se na libovolný výběrový řízení. V 9 z 10 případů je 100% kritérium cena a u toho desátého je to cena "jen" z 95 %.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Rameno z Alfy
|