…aneb žlutá střela z Boleslaf Motoren Werke deklasuje Ferrari F430…pyčo!
Voliči ČSSD, Strany zelených (eko zmrdů), KSČ(M) a milovníci technologického
skvostu jménem TDi - Hochdruck-Direkteinspritzung / Pumpe-Düse od VW nechť
prosím dále nepokračují ve čtení tohoto, nejenom politicky, nekorektního
komentáře.
Ačkoliv už téma ochcáfka ftédéíčku fmetle nahlínách bylo na tomto
blogu prodiskutováno a prošťouráno snad ze všech možných stran, nedá mi,
abych se s Vámi nepodělil o jedinečnou příležitost k nahlédnutí do myšlenkových
pochodů hrdého majitele jedné vyšperkované bestie z dílen tvůrců mnoha automobilových
majstrštyků. Namátkou jmenujme např. Fabii Junior či Sedan nebo Roomster
(slang. Růmsta, Rumcajs..), které si právem získali srdce nejenom
Světa Motorů, ale i nejednoho běžného motoristického fajnšmekra a tím pádem
na splátky jejich pořízení plyne značná část všemožných sociálních dávek
vyplácených naší krásnou republikou (díky, Jirko P., pyčo!)
Ale teď již ke konkrétnímu kousku. Narazil jsem na něj při procházení
serveru www.moje.auto.cz , a na první pohled mě zaujal. Záhy jistě pochopíte
proč. Uživatel filko (filCko?), muž z regionu CZ, sem umístnil „recenzi“
svého žlutého dravce, kterému přezdívá familiérně „Kráva“ či něžně „eReSo“.
Jedná se o ochcáfku MkII ftédéíčku (RS jakože tvrdě sportovní hártkór
ekšn, pyčo! – viz. níže) fmetle nahlínách fkůži (sic!), ale zatím ne fkorozi…
to až za pár let. Neboť se jedná o velmi rozsáhlou „recenzi“ psanou lehkou
rukou, „svobodnou myslí“ a neskrývanou nákloností ke všem strojům, pyšně
se honosícím okřídleným šípem, pojďme si spolu projít TOP body celého literárního
skvostu. Jelikož je dílko psáno z pohledu milovníka „Krávy“ či „eReSa“,
budu se snažit svým komentářem citlivě přiblížit pocity majitele podobného
supersportu i těm z nás, kterým nezbývá než hltat takové zážitky prostřednictvím
internetu, a nejsou v používaném výrazivu příliš zběhlí.
Vše začíná popisem rentiérova odpoledne, cituji :
„Dopíjím espresso, zavazuji tkaničky úzkých bot Puma a kontroluji,
zda mám technický průkaz. Za chvíli začne peklo, směna gumy a brzdového
a spojkového obložení za adrenalin. Vyjednávání s příslušníky zákona. Vystřelovací
klíček předjímá výraz auta a zapalovací skříňka ho již hladově polyká.
Startuji. Vzpomínám na důvěrně známý zvuk traktoru Lamborghini či Porsche.“
Jedná se tedy o feudála aka vidláka z Buranova s úzkou nohou, který má
jakožto vidlák – podnikatel, pumpující MZ i EU na agrárních subvencích
pod vysokým tlakem (proto motor Hochdruck-Direkteinspritzung/ Pumpe-Düse),
bohatou zkušenost s traktory značky Lamborghini a Porsche.
Jelikož mi žádný podobný stroj z Zuffenhausenu bohužel není znám, pravděpodobně
má autor na mysli model Cayenne, který, za určitých (zejména světelných)
podmínek, za zemědělský stroj považovat lze. Pravděpodobně je ale v jeho
vilidž dozajista tak běžnou a nudnou záležitostí, že nezbývalo než zvolit
nic jiného, než takovou extra raritu, jakou „eReSo - Kráva“ bezesporu je.
Polykání vystřelovacího klíčku nepředjímá pouze výraz auta, ale i majitele,
a to jako falický symbol.
Následuje popis startování této, cituji, „permutace mezi Lamborghini
a Porsche“, kdy „…ručička teploty stoupá k žádanému varu. Krev v žilách
je zatím v klidu, ale čeká, až bude ručičku kapaliny následovat. Přicházejí
zpomalovací prahy - mrtví policajti, jejichž troufalost omlouvá jedině
jejich barva, která se hodí k eReSu. Město končí a začíná žluté peklo.“
Zde vidíme vysokou úroveň výuky matematiky na Středních zemědělských
školách. Chápat klenot z Boleslaf Motoren Werke jako permutaci mezi Lamborghini
a Porsche vyžaduje koňskou dávku abstrakce a detailní znalosti VŠ matematiky.
Autor dále popisuje záhadnou kapalinu X, ovlivňující teplotu krve v žilách.
Protože se jedná o překladatelský oříšek, existují dvě možná vysvětlení,
buď :
1) „eReSo - Kráva“ je zcela novou evolucí Upíra z (Mlado-Boleslafského)
Feratu - MkII, jehož spotřebu lze snížit - zpomalit konzumací žlutých troufalých
policajtů. Není ovšem jasné, co je myšleno žlutým peklem
anebo
2) prahy znamenají Prahu, což by naopak korespondovalo s citátem „Město
končí a začíná žluté peklo“ – exaktním popisem Holešovic při jízdě přes
Hlávkův most směrem z centra, anžto tento dojem musí autora po opuštění
jeho vyšperkované podnikatelsko-barokní vilidž naprosto šokovat. Což ovšem
nevysvětluje původ a funkci kapaliny X a její návaznost na troufale žluté
policajty
Nyní přejďeme rovnou k tomu hlavnímu, totiž jízdním výkonům „Krávy“,
cituji :
„Široké pneumatiky se krutě zakusují do kvalitního povrchu a přes
jejich moderní technologii nezvládají přenést brutální sílu 350 'vědců
na metr' ani na metr silnice. Adheze funguje jakž takž až na třetí rychlostní
stupeň. Než se člověk naděje, ručička tachometru se vydává na výlet někam
mezi 130 a 150 kmh. Okolní krajina ubíhá, ale uvnitř je stále ticho díky
dvojitému těsnění dveří. Navíc je v automobilu zlověstné šero - to má na
svědomí černá barva interiéru a Sunset paket od zadních oken dál. Žluťák
nabírá další rychlost a přichází nečekaný skok na silnici. Všechna kola
se nacházejí v luftu a otáčky nekontrolovatelně stoupají vzhůru. Při dopadu
se projevuje jeden z největších handicapů tohoto vozu: schránka nahoře
uprostřed palubní desky se při rychlosti 190 kmh otevírá. Ruce jsou plně
zaměstnány, takže ji stíhají zavřít až při nájezdu na dálnici. Nadále akceleruji
a řadím za šest. Ručička překonává 220 a pokračuje dál. Rychlost se zastavuje
až na 237 kmh a auto je stále výborně ovladatelné, pouze zajíci někde v
dálce na poli nestíhají otáčet hlavy. Pomalu ubírám a kontroluji systém.
Sound systém.“
Komentář pouze bodově :
- Krutost 350-ti obrýlených intelektuálů zakusujících se do kvalitního
povrchu nelze popsat – nepředstavitelné + zcela nová technologie jízdy
bez adheze a výkonu na první dva převodové stupně (!), proč ovšem třetí
stupeň není první, zůstává otázkou
„adheze jakž takž na třetí rychl. stupeň“ – všichni majitelé
supersportů s předním náhonem jistě znají, kvalitní řidič zásadně nepoužívá
jinak propracované stabilizační systémy, protože to není „ono“, navíc zbytek
chamradě se při zablesknutí „Krávy“ na silnici naštěstí automaticky klidí
z dostřelu, takže „Krávou“ lze po dálnici smýkat z levého do odstavného pruhu
do doby, kdy je zařazen 4. rychlostní stupeň
- dvojité těsnění dveří (odpovídající standartu A9/B6 - odolného proti
palbě z automatických útočných pušek) – sériová výbava „Krávy“
- vědci v m2 prokousali kvalitní povrch tak nehorázně krutě, až kola
ztrácí přilnavost úplně a následně přechází pekelná jízda v plynulý let
a otáčky stoupají nekontrolovatelně k nebesům
- jeden z mála nedostatků vozu majitel správně rozpoznal – otevírající
se schránka nahoře uprostřed palubní desky při opuštění letového prostoru
ČR a zpětném přistání na silnici
- zajíci v dálce na poli při průletu „Krávy“ nestíhají otáčet hlavy,
kdežto náš vidlák v „Krávě“ má již v této rychlosti hlavu plně vytočenou
do strany a vyhlíží reakci zajíců
- Sound SystémTM - žádný chrčící zmetek typu Bose či Bang & Olufsen,
ale poctivá Škodovácká dělnická práce, možný upgrade k dostání ve výše zmíněném
„žlutém pekle“
Rozhodnete-li se pro vlastnictví supersportu s náhonem předních kol,
jsou nezbytným doplňkem i milenky v počtu kusů (ks) minimálně větším, než
3 (ks). Každopádně dámy jsou uváděny v ks, což by mj. mohlo značit blíže
neurčené podnikatelské záměry..
Viz. citace a závěr „recenze“, po které již následují pouze suchá fakta
:
„.....Jedu do města vyzvednout blonďatou milenku, která tak nějak
k sportovnímu vozu patří. Nakládám ji na druhé skvělé přední sedadlo a
jedeme vyzkoušet jednu z nejskvělejších vlastností tohoto vozu. Tedy: naložíme
ještě druhou milenku, blond kamarádku první milenky a ještě třetí - překladatelku
ze Švédska. Ano. Se sedadly spolujezdců (3 ks) obsazenými blonďatými slečnami
(3 Ks) vyrážíme vstříc další 'zábavě'. Ferrari F430 je deklasováno. Škoda
Octavia RS combi ho pokořuje nevídaným způsobem...“
Ano. Ferrari F430 je skutečně deklasováno, ať již svou archaickou neschopností
létat, zadním náhonem či nedostatkem nejskvělejšího prostoru pro milenky
(3ks). Majitelům podobných přibližovadel nezbývá nic jiného, než se trapně
loudat Pařížskou ulicí a doufat, že tu před nimi neproletěla žlutá „Kráva“
a rapidně nesnížila počet milenek v této lokalitě (v ks).
Apropos výběr milenek (v ks) není radno ponechat náhodě, je potřeba
počítat s výjimečností vozu. Pro tento skvost se zejména doporučuje milenka
– Typ „Zuzana Paroubková“, model 02/2008 s protáhlou držkou (facelift).
O milenky (v ks) na palubě je třeba také správně pečovat, k tomu nám
dobře poslouží pestrá paleta čerstvého ovoce, což je to pravé pro Vaši
svěží pleť a pocit
hebkosti. Jaké milenky a co s tímto bizardním výběrem ovoce rády, nechám
na bujné fantazii laskavého čtenáře, Anebo kvalitní
alkohol.
Jisté tuzingové záměry do budoucna (přeměna na kabriolet) by mohla naznačovat
i inspirace ve formě modelu
Porsche 356 B.
Ačkoliv autor jistě pojal tuto část „recenze“ s nadsázkou a určitou mírou
ironie, vybrané další „perly“ míněné vážně by Vás mohly uzemnit. Např.
se dozvíme, že „karosérie“ je „dvouprostorová“ (= prostor vlevo + prostor
vpravo?), černé čalounění vytváří „docela jinou atmosféru“ – pravděpodobně
typ Rakev, anebo je myšlena Atmosféra jako planetární systém.
Docela jiný samozřejmě, pravděpodobně díky filtru pevných částic DPF.
Tachometr je ocejchován do 270 km/h – Hohó! Originální rádio disponuje
originální grafikou, viz. fotogalerie. Navíc je v „nestandardizovaném rozměru“!
Auto je automaticky chápáno jako „sportovní vůz“, zvuk motoru připomíná
sportovní traktor (zmiňované Lamborghini), atd, zkrátka řečeno comments
ve stylu „Benzíňáky se musejí vytáčet – fuj!“.
Majitel vyjádřil o svou představu o ideálním motoru :
Já uznávám v podstatě pouze tři motory:
1. benzínový šestnáctiventilový dvoulitr s přeplňováním a přímým vstřikem
paliva (dvě dmychadla nebo kompresor, manuál 6 st.)
2. benzínový vidlicový osmiválec do čtyř litrů, nejlépe s kompresorem
a 32 ventily (manuál 6 st.)
3. wankel (možno přeplňovaný, buď 6st. manuál a nebo s variátorem)
Do motorů nijak dalece nevidím, ale z Mazdy RX-9 s turbem osazené variátorem
mi zustává rozum stát…
11.02.2008 Olaf