D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test : Audi Coupe GT - NG a KX
    Vydáno 04. 12. 2005 (15634 přečtení)

    Jakožto zarytý fanoušek značky z Ingolstadtu, bych se rád pochlubil se zkušenostmi z pár měsíců provozu těchto dvou na první pohled identických vozidel.

    Obě dvě Coupe spatřily světlo světa v roce 1987. KX bylo rychlejší, vyrobeno na počátku roku, zatímco NG na konci. Jedná se o předokolky, KX je průměrné, ale NG se v určitých detailech liší.

    V jakém stavu se ke mně dostaly? V docela dobrém, KX (163k km) nemělo až na proražený PP tlumič a unavené brzdy žádnou markantnější vadu. NG (201k km) žere litr oleje na 1000km, pomlácená karosérie a občasné problémy se studenými starty.

    Vzhled těchto vozů mne stále dostává do příjemné nostalgie a vzpomínky na původní kupé koncepci a na to jak jsem jako malý četl letáček na Barum Rallye, podle mě se dnes málokterý vůz vyrábí jako čistokrevné kupéčko, ale spíš jsou všechno třídvéřka. Pokud se někdo zajímá o závodní vozy, určitě si vzpomene na zrušenou skupinu B a slavnou Audi S1 (v prodeji jako Audi Sport Quattro – 219 kusů)., která z UrQuattra a Coupe vychází.

    Pro méně znalé označení: KX a NG byly typy motoru. Zatímco série s KX motory (85kW – 2.2 R5 10V) byla stavěna od roku 84 (po faceliftu), NG (100kW – 2.3 R5 10V) se začalo vyrábět ke konci 87 až do října 88. CGT KX má vzadu ještě bubnové brzdy a nijak nevybočuje ze standartu, max. kroutící moment je 122Nm při 2500ot. CGT NG je amíky označováno jako „spešl“, vzadu už má kotouče, ale největší specialitou je právě motor - jedná se o modifikovaný původní 2.3E s vyšším kompresním poměrem, speciální větší sání, originální svody (z pěti do dvou a pak do jednoho kolektoru), max. kroutící moment je 190Nm při 4500ot.

    Výbava : Standardní výbavu činil jen posilovač řízení a sportovní sedačky od Recara.
    KX - bez přídavných mlhovek, ruční stahování okýnek a žádné reproduktory (což je opravdu chudoba maximální). Zase na druhou stranu kožené sedačky a tažné zařízení. Kola 14“ ATS
    NG – bez mlhovek, s reflexním tónováním skel do zelena (ochrana proti UV záření), el. stahování okýnek, komplet nové brzdy od Brembo, lepší sedačka řidiče od Recara. Kola 16“ Ronal 215/40 original pro Audi.

    Interiér : KX má jeden z nejkrásnějších interiérů co jsem kdy viděl, kombinace žluté kůže a černého veluru. U NG je znát pohodlná „sportovně-cestovní“ příplatková sedačka řidiče od Recara, jinak tapecy jsou obyčejně „kobercové“. Málokdo si všimne, že u Coupe je řidičova sedačka výš než spolujezdcova a je dvoupolohově výškově nastavitelná. Přístrojová deska je dost spartánská, dva veliké budíky na rychlost a otáčkoměr, v němž jsou i hodiny. Mezi nimi jsou kontrolky, co zastupují klasické záležitosti jako je olej, dobíjení atd. najdeme zde však i ukazatel palivového čerpadla, které je dvou účelové, ukazuje totiž i funkci řídící jednotky a tzv. chybový registr (do něj se dostanete jednoduchým propojením pojistky ve skříňce). Dále je zde ukazatel teploty a ukazatel stavu nádrže (75litrů). Nepochopitelné pro mě zůstává fakt, že ingolstadtští zapomněli ještě na dalších pár let zabudovat kontrolku prázdné nádrže. Když se podíváte na středový panel, tak první věc, na kterou okem narazíte jsou další tři budíky, ukazující stav baterky, tlak oleje a teplotu oleje. Na tomto voze mně uchvátila i krátká řadící páka, která je podle mě dost blízko k volantu. Kurf je jedno ze slabších míst, ale kdo by chtěl mít u sporťáku veliký kufr, než na sportovní tašku s nějakým oblečením.

    Jízdní vlastnosti : Obě dvě Coupe jsou pro sportovnější jízdu do zhruba 160km/h jak doma, je to dáno hlavně převodovkou, u které je myšleno spíše na „hraní“ do zhruba 4500ot. Zde je vidět že KX zabírá od nižších otáček (od 1500ot.), zatímco NG čeká na svůj zenit o tisíc otáček výš. Tím, že se jedná o klasické předohraby, je znát „táhání prdele“, což ale při přimhouření oka (hlavně při té pořizovací ceně ;-)) se dá přežít, Quattro je samozřejmě o něčem jiném. Jedná se o nízkootáčkové motory, takže nečekejte žádné točení do otáček.

    Spotřeba : u KX jsem se dostal na minimum při dálce na 8/100, při divoké na 15/100 a ve městě 12/100. NG je na tom trošku lépe – dálku dává za 7/100, divočeji se jezdí za 14/100 a město se dá za 10/100. U NG je problém ale požírání oleje :-( Spotřebu při dálce jsem měřil při V. stupni na 120km/h a divoká byla za V. stupni a 130 – 180 km/h.

    Poruchy, trable, nervy a „proč si to nekupovat“ : Naštěstí se jedná již o pozinkované modely, takže sežrání kasle zas tolik nehrozí a tam kde se ukáže rez, tak se jedná o povrchovou rez, ale motorový prostor vám to bohatě vynahradí. Tam je asi nejvíc problémů, hlavně co se týče unikání oleje do motorového prostoru, požírání oleje – to se dá řešit pomocí klasických oprav typu „překroužkovat, přetěsnit“, pozor! Jedná se o mechanickou stříkačku, takže pokud chcete například měnit rozvody, může to být pro neznalce problém. Další problematika se dotýká ztráty tlaku/podtlaku a ztráty provozních kapalin od zpuchřelých hadiček a těsnění, které jsou skoro na všem (ostřikovače, servo, občas i vedení brzdové kapaliny) – všechno se dá vyřešit nákupem sady těsnění a výměnou hadiček za nové (korunové položky). Nápravy jsou celkem bezproblémové, brzdy díky tomu, že se jedná o „koncernovou“ základnu jsou stejné jako např. u Passata. K tomu se váže cena náhradních dílů : Pokud tedy pominu dobrý stav karosérie a tudíž minimální investice do plechařiny, se nejdražší položkou stává podvozek, naštěstí většinu dílů najdete na vrakovišti, nebo porůzně po inzerátech. Firmy jako ACI nebo Autokelly mají hromadu druhovýroby, ale nejvíc si asi užijete samozřejmě při brzdách, tlumičích, pružinách atd. tam je modifikovatelnost „bez mezí“. Poslední záležitost, které bych se chtěl věnovat jsou kličky otevírání dveří, jsou jako mor a mám pocit, že vlastníci starých Golfů a Passatů mi dají zapravdu, že soudruzi z NSR někde udělali chybu. Na tomto místě bych doporučil úpravu na kličky z pozdějších modelů „Doutníka“ nebo „Vajíčka“, dají se sehnat za pár korun z vrakoviště a vypadá to líp. Celkově bych opravy označil jako „pro pokročilé“, mám ještě jednu „osmdesatku“ v sedanu z 79, čtyřválec s karburátorem a to je jako škodovka, i co se týče přístupnosti motoru, zatímco u „pětihrnků“ je místo jak v hodinkách.

    Možnosti visuálních úprav: Na tento typ vozu se dá dnes stále sehnat komplet sada od Riegera, ale je to záležitost cca 40t Kč, což je podle mě dost. Další kdo se věnoval visuálním úpravám byl Treser (známé jménu u Audinářů a některých Golfistů), který dělal ale i přímo motorový tuning, od něj se mi líbí nejvíc úprava „SuperPfeil“ . Pokud nechcete vyhazovat peníze oknem za Riegera, stačí vám navštívit nějaký tunerský sraz a tam najdete určitě někoho kdo bude prodávat plasty na Corrado nebo Scirroco a ty jdou lehce upravit.

    Pořizovací cena obou kousků byla dohromady 33 tisíc Kč bez TP po pár dnech oprav, po přestavbě jsem přehlásil zatím jen NG, KX je stále ve fázi shánění TP. Prošel jsem legální STK (Emise už byly horší právě díky spotřebě oleje, ale asi jsem kápl na správného člověka, co měl stejnou slabost jako já) a vůz je momentálně uschován v garáži na jarní sezónu.

    A na závěr : Toto je prostě auto na vyřádění, já je mám jenom jako sezónní vozidla s tím, že KX jsem původně ani nechtěl, ale za 8kkč se to vyplatilo i jen díky zdroji náhradních dílů (což jsem si nakonec rozmyslel). Kdokoliv se mně zeptal „proč sem si koupil takovej starej šmejd“, tak jsem ho posadil na 15 minut za volant, zabralo to  :o)


    24.11.2005 MPi
     


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,85] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 70 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.