D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Pomáhať a chrániť, ale koho ?!
    (ze dne 23.02.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 23.02.2014 22:49:20     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Based on Czech law
    1. Ten § 22 odst. (1) pís. g slovenského zákona o rasové čistotě je způsobení dopravní nehody porušením nějakého předpisu, nechť se tedy policie nejprve vypořádá s tím, jaký zákon byl porušen.

    2. Aby byla pokuta, musí být přestupek, aby byl přestupek, musí být zavinění. Nechť se tedy policie vypořádá s otázkou zavinění. Zda se jednalo o ůmysl (?!? - nelze dokázat), nebo o vědomou nedbalost. Nemůže se jednat o vědomou nedbalost, protože ta by nastala v případě, kdy řidič o jámě věděl, ale bez řádného důvodu předpokládal, že tím nedojde k porušení zákona = dopravní nehodě. V tomto případě řádný důvod existuje, protože komunikace je správě silničního správního úřadu, na jehož úkony se vztahuje presumpce správnosti, vychází se z toho, že svou činnost vykonává správně a vady na komunikaci včas odstraní nebo na ně upozorní. Jako důkaz navrhuji výpověď svědeckou odpovědného pracovníka silničního správního orgánu a záznam o kontrole komunikace, které je silniční správní orgán povinen provádět v zákonem stanovených intervalech.

    3. K tématu zavinění dále, že byla jáma z dálky vidět neznamená, že za konkrétních okolností při objíždění překážky ji viděl řidič konkrétního auta. Mimoto neobstojí ani argument, že ji bylo možné objet jinudy, například za cenu vyjetí do protisměru - tam například mohlo náhle vyjet auto.

    4. V ČR by se skvěle uplatnila agrumentace materiální stránkou přestupku

    5. Mám ještě několik věcí v hlavě, ale chce se mi spát. Pokračování zítra.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2014 23:14:03     Reagovat
    Autor: Branislav - Branislav
    Titulek:Re: Based on Czech law
    Ďakujem zatiaľ aj za toto málo čo je tu uvedené. Minimálne začnem pátrať po bode 2. a 3.
    Presné znenie nášho zákona, ktorý som porušil je :
    g) poruší všeobecne záväzný právny predpis o bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, v ktorého dôsledku vznikne dopravná nehoda,
    Hľadal, som, no nemám šajnu konkrétne čo by to malo byť, mám pocit že sa jedná o formulku, že keď už nevedie niečo niekomu našiť, dajú mu toto, lebo toto zahŕňa snáď všetko od podhustenej pneumatiky po zapnutie blinkra.
    Moja otázka, je správne vytiahnuť nejaké tromfy a dôkazy už v tejto fáze pojednávania, alebo si len vypočuť obvinenia a dôkazy predložiť až po odvolaní?

     
    Komentář ze dne: 23.02.2014 23:56:45     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Based on Czech law
    Pokud se neco nezmenilo, u nas se kouka na to, zda byla silnice osazena znackami - napr. A7a "nerovnost vozovky". Nechci delat zadne pravni zavery a nevim do jake miry to ma oporu v zakone, ale nepletu-li se, byla-li skoda zpusobena spatnym stavem komunikace a nebyly-li tyto znacky osazeny, spravce komunikace skodu nahrazoval, jinak zamital. Proto se komunikace take opravuji tim, ze se jen da znacka a problem je vyrizen.

    Ten prestupek by mel nejak byt vymezen (konkretnim skutkem a konkretne jaky pravni predpis byl porusen), takto vagne by to odvolacka musela shodit.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 00:17:37     Reagovat
    Autor: 3RL - 3RL
    Titulek:Re: Re: Re: Based on Czech law
    Ano, v oznámení chybí úplný popis skutku. Ten zvláštní právní předpis pochopitelně bude zákon o cestnej premávke, tady je chybějící číslo paragrafu to nejmenší. Sdělení obvinění by mělo být něco jako: dne - tam - jednal tak, že - tím nedodržel - a dopustil se přestupku/trestného činu etc. To může orgán napravit při ústním jednání, ovšem pak je vhodné ho usměrnit požadavkem na nové jednání, protože proti nekonkrétnímu sdělení obvinění se jaksi nelze bránit ani se na jednání připravit, což je jeden z účelů sdělení. Záchytné body pro věcnou argumentaci už naznačil D-F (a princip materiálního znaku jistě platí i na Slovensku, jen je k němu stejně jako zde často nutno se prokousat přes soud).

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 00:39:10     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Based on Czech law
    Chybu lze samozrejme snadno napravit, ale otazkou je, co se objevi v protokolaci. Neznam sice zakon "o spravnom konani" ani jine souvisejici zakony, ale mohla by to byt jedna z cest. U financniho uradu se mi take stalo, ze poslali platebni vymer absolutne neurcity (meli chybu v databazi-nekdo blbe zadal DPHcko a po 2,5 letech se ozvali s platebnim vymerem na pokutu, vlastni domnely nedoplatek DPH mezitim spravce dane nejak "vyresil") a nastala opravdu zajimava reakce, protoze autoremedurou to neslo vyresit a vys to nechteli posilat pac jim bylo jasne, ze to neobstoji ani kdyby meli pravdu s tim nedoplatkem.

    Takze bud nechat urednika vse rozhodnout s procesni vadou, nebo to pouze pouzit na protazeni rizeni co nejblize k prekluzi.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 00:31:38     Reagovat
    Autor: Branislav - Branislav
    Titulek:Re: Re: Re: Based on Czech law
    Aj u nás platí, že poškodenie vozovky má byť označené. Tu nič nebolo označené, pretože "každý tu jamu vidí, v pohode prejde a len VY ste tam museli vojsť" toľko slová príslušníka policajného zboru.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 00:43:43     Reagovat
    Autor: mhi - mhi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Based on Czech law
    To jsem zvedav jak budou prokazovat, ze "každý tu jamu vidí, v pohode prejde" :-). I kdyby to tak bylo, je to uplne jedno: muzete tvrdit, ze jste jinou moznost nez tam vjet nemel (zabranil jste tim napr. kolizi s chodcem/cyklistou/vozidlem/etc).

    Muzete se take pomoci nejakeho zakona o svobodnem. pristupu k informacim (106/1999 u nas) dotazat napr. zda organy eviduji nejake nehody, nebo si vyzadat informace o opravach apod. To muze byt dobry protiargument a stoji to jen vetsinou par minut prace (ovsem je potreba otazky dobre pripravit).

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 16:32:56     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Based on Czech law
    Pokiaľ tam nebola značka, ktorá na to upozorňuje, tak je zákon na tvojej strane. Pokiaľ tam bola, tak smola a policajt ti ešte môže dať pokutu za "neprispôsobenie svojich schopností stavu a povahe........" atd. Bohužiaľ, u nás sa toto rieši tak, že na cestu sa dá tá skurvená značka s dodatkovou tabuľou "22km" a je opravené.
    A ak to náhodou vezmú "od podlahy" a natiahnu nový asfalt, výdrž je jedna zima.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 07:41:12     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Based on Czech law
    Slovensky zakon o prestupcich rika uplne totez, co cesky:

    §2 odst. 1
    Priestupkom je zavinené konanie, ktoré porušuje alebo ohrozuje záujem spoločnosti a je za priestupok výslovne označené v tomto alebo v inom zákone, ak nejde o iný správny delikt postihnuteľný podľa osobitných právnych predpisov, alebo o trestný čin.


    To znamena, ze i na Slovensku lze materialnim aspektem prestupku argumentovat, jen s tou judikaturou je to tam ponekud vachrlatejsi, ale klidne bych si dovolil argumentovat judikaturou ceskou, protoze zrovna tohle ustanoveni je identicke a tak neni duvodu, proc by jej mely slovenske soudy aplikovat jinak.

    Komentář ze dne: 24.02.2014 00:21:09     Reagovat
    Autor: CharlieV - CharlieV
    Titulek:Co to je za oblož?!?
    Chápu správně, že vy jste si prorazil LEVOU pneumatiku při vyhýbání se překážce (ta dodávka) a oni se vám pokouší přišít že jste si schválně prorazil PRAVOU gumu?

    Navíc naprostý rozdíl ve vaší výpovědi (záznam, č7) a tím co mají oni v lejstru číslo 9 (z textu sem pochopil, že to jste jim hodil na hlavu) je do očí bijící.

    Když se nad tím zamyslím logicky, tak to předvolání nemůže mít šanci, bohužel logika v tomhle případě dostává většinou na prdel, a proto vám přeji hodně zdaru v boji s úřední hydrou.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 00:28:34     Reagovat
    Autor: Branislav - Branislav
    Titulek:Re: Co to je za oblož?!?
    áno pochopil ste správne. Neviem či to bolo naschvál, či to malo nejaký zámer, alebo len policajt "spěchal" na večeru a napísal prvú blbosť čo ho napadla. Odfotené a poškodené je ľavé zadné, to bez debaty. Minimálne kvôli tomuto som ten blbý papier nepodpísal, aj keĎ tam medzi rečou bolo schované, že jamu bolo krásne vidno a že som sa nevenoval šoférovaniu. No a nepodpíš to...
    Stalo sa to pri radení sa na hlavnú ( smerom doprava) čiže rejd vozidla je doprava a ľavá guma tam nešťastne spadla, predná prešla v pohode po ceste.

     
    Komentář ze dne: 26.02.2014 11:34:10     Reagovat
    Autor: ventYl - ventYl
    Titulek:Re: Re: Co to je za oblož?!?
    nepodpisat to bol podla mna dobry tah. ak by to uz raz bolo podpisane, bol by problem sa toho prerazenia praveho kolesa vzdat aj keby sami policajti mali rukolapne dokazy, ze to bolo lave koleso. ono je celkom sranda v tomto policajtov a uradnikov sledovat, ked prve co od nich pocujete je: tuto mi to podpiste a hned je ohen na streche, ked sa clovek ohradi, ze nic nepodpise, kym si to neprecita. u nas v podstate plati stav, ze je jedno, ci policajt spravi chybu umyselne, z nedbanlivosti, alebo nahlenia, ked to raz clovek podpise, je jeho vec ju napravit. ak sa to vobec da.

    laicky a bez zohladnenia samorozhodovacieho potencialu policie je myslim celkom slusna sanca to uhrat, pretoze uz v povodnej vypovedi je napisane, ze dieru vidno bolo, ale nepodarilo sa ju obist bez poskodenia vozidla. na slovensku je take specifikum, ze spravcovia komunikacie odmietaju preplacat skody sposobene zlym stavom vozovky aj v pripade, ak sice diera nie je oznacena, ale na ceste sa dier nachadza viac (presnu formulaciu uz neviem), pretoze kde je jedna, moze clovek cakat aj dalsie. ak tato diera z lajdackeho asfaltovania je osamotena, je sanca o to lepsia. a takisto vtedy, ak je pasca na mamuty prilis nova (my mame v sprave strasne vela km a kto to ma vsetko sledovat? ze este pred dvoma mesiacmi to nebola pasca na mamuta a dala sa aspon oznacit je vedlajsie).

    ten protokol by som ziadal opravit (netusim, ci sa to vobec da) tym sposobom, nech ho policajti uvedu do suladu s vasou vypovedou, alebo nech uvedu dovody / dokazy na zaklade ktorych k tomu faktu o poskodeni praveho kolesa dosli. ak si chcete uzit trocha viac srandy, dajte im opravit aj gramaticke chyby v tych protokoloch, par ich tam je. smrdi z toho to, ze sa ako alternativne obvinenie budu snazit uhrat to na to, ze ste odtial vychadzali v protismere (obchadzanie jamy zlava), pri com padlo koleso do jamy.

    myslim si, ze uhratelne to je (ako sa pisalo o par prispevkov nizsie, v prvom kole nie, bude sa treba odvolat, ale uz teraz sa zbiera palebny material na odvolanie), ale bude to chciet pravnika. smutne na tom je, ze trovy v tomto pripade po vasej vyhre stat (asi) znasat nebude.

    Komentář ze dne: 24.02.2014 00:59:17     Reagovat
    Autor: charon - charon
    Titulek:
    Ja Vam poradim asi takto /vopred ma omluvte, ze nebudem citovat zakon - nechce sa mi to hladat/:

    - za prve si uvedomte, ze sa jedna o BB teda o guberniu kde ako krajsky riaditel vladne zakomplexovany debil Slobodnik. O jeho moralnom profile tu : http://www.pluska.sk/krimi/sudy/vieme-prvi-mlady-rozin-odmietol-sude-vypovedat.html
    Uvedomte si, ze v BB su riadiace pozicie obsadene vyslovenými debilmi, alebo hajzlami.

    - zacal ste boj /za co mate moj obdiv/, ale na to aby ste to dobojoval potrebujete pravnika. Sam sa akurát dostanete do problemov. Odteraz bez pravnika s policiou ani netelefonujte - vsetko pisomne. Z okolia BB neviem poradit nikoho, ale v podstate vo Vasej veci nie je problem. Ked skonci policajne BU-BU a budu sa hodnotit dokazy tak oni skrotnu.

    - uvedena prax je standartom v SK aj CZ. Policajt sa Vas snazi presvedcit, ze za akukolvek koliziu /diera v ceste, zrazka so zverou atd../moze vodic. Zeleni tupci argumentuju porusenim povinnosti vodica, ze ste sa nevenoval riadeniu a neprisposobil rychlost. Je to na jednej strane "gumeny paragraf" umoznujuci odstihat kohokolvek za cokolvek, ale na druhej strane sa z neho lahko vykrutite. Poslite ich do riti s tym, ze skodova udalost vznikla z dovodu, ze si spravca komunikacie neplnil svoje povinnosti a neopravil ani neoznacil jamu, ktora na ceste bola dlhsi cas. Nebojte sa a postavte to na tom. Predsa ste nemohol predpokladat, ze niekto je tak nezodpovedny, ze necha na tak dolezitej komunikacii neopravenu a neoznacenu dieru - preboha co keby tam vbehol cyklista romskej narodnosti.. Uvedomte si, ze tato prax je priamo nariadovana vedenim policie jednak ako pomsta obcanovi, ze si dovolil nieco ohlasit a jednak ako zdroj prijmu, ktory sa da vykazat.

    - nebojte sa tych hajzlov a stazujte sa na nich. Nepoucili Vas, snazia sa Vas zastrasit... Bezny policajt ma v spise bordel tak to spiste urcite nieco najdete. Na Slobodníka platia media tak zavolajte Markizu a Jojku, povedzte, ze mate reportaz proti policii a uvidite ako zacnu tancovat.

    - Nedajte sa zastrasit pripadnym neúspechom v prvom kole, vyuzivajte opravne prostriedky a nesledne sud. Toto vyhrate.

     
    Komentář ze dne: 26.02.2014 11:44:06     Reagovat
    Autor: ventYl - ventYl
    Titulek:Re:
    a este sa treba obrnit trpezlivostou, pretoze spravcom komunikacie je v tomto pripade zrejme mesto a to sa bude snazit skodu vsemozne kratit. onoho casu takto znamy trafil kamen na miestnej ceste, kde sa lupal svah. policajti dosli s tym, ze to bude za vodicak, pretoze je tam znizena rychlost prave kvoli olupovaniu svahu. problem bol ale v tom, ze uz v case ked sutrak trafil on tam jedno auto stalo a nez ho vybavili tam dalsie auto prerazilo vanu na nejakom novom sutraku. nakoniec to bolo na triko spravcu komunikacie (mesto) a to odmietalo zaplatit disk, ze zaplatia iba pneu a ak chce viac, nech ich sudi.

    Komentář ze dne: 24.02.2014 11:17:16     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Bratrští PaChové.
    Asi před dvěma lety jsem se seznámil se soudruhy PaChy u Liptovského Hrádku. Jel jsem po silnici navštívit pěkný skanzen V Pribilině, kde mají pro cizince jiné ceny, ale budiž.
    Ta silnička líže nějakou malou vesničku. Vůbec jí neprochází, ale cedule začátek a konec obce tam jsou od sebe pár desítek metrů. Jo a taky tam jsou od obce přes silnici kontainery. Plastové, barevné, ekologické. u těchto kontinerů měli Slovenští PaCh trojnožku a já byl přichycen a změřen při jízdě do kopce páchajíc zločin jízdou kolem 60km/h. Tak že prý 60eur. (dnes prý mají sazby vyšší) Hádat jsem se nechtěl a kazit výlet ještě více taky ne. Tak jsem souhlasil že jim zaplatím s dotazem zda berou karty. Prý ne, ale v Hrádku je bankomat, že prý mě doprovodí. Sbalili trojnožku a jeli přede mnou. Je to z kopečka, cedule Hrádek hodně brzy. okolo kroví a svodidla, ale cedule je cedule a tak jsem přibrzdil na 50km/h. Soudruzi slovenští PaChové mi ujeli. Když jsem se tou pajdou dokodrcal do Hrádku, tak jsem je viděl parkovat u nádraží (naproti je banka s bankomatem). Vystoupil jsem a oni pokynuli že tam je bankomat. Vybral jsem a šel s propiskou k nim zaplatit. Měl jsem v úmyslu poznačit si jejich služební čísla a zvážit že coby řádný občan cizí země učinit stížnost na ty pyráty.
    Propiska v ruce zřejmě způsobila že jsem dostal slevu 50% a najednou chtěli 30eur. Mávl jsem nad tím rukou a jel dál.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 15:15:57     Reagovat
    Autor: mlb - mlb
    Titulek:Re: Bratrští PaChové.
    Zial, de jure na to maju v zakone o cestnej premavke hned dva mechanizmy:

    - prislusnici vsetkeho mozneho od SIS, cez ozbrojene zbory, ozbrojene bezpecnostne sily, ozbrojene sily az po vojensku policiu nemusia pri plneni uloh osobitych uloh urcenych ministrom/riaditelom SIS dodrziavat rychlosti stanovene v §16 (tam je aj 50-tka v obci). Nie som si isty, ale zda sa mi, ze tie osobitne ulohy mali stanovene nejako pausalne (chytat pyratov a pod.), takze sa to na nich vztahuje, kedy chce.

    - policajt moze podla §69 povolit vynimku z druhej casti zakona (to su vsetky pravidla cestnej premavky az po prepravu osob a nakladu, cize aj rychlost, statie, atd.) a moze ju udelit aj sebe sediac v aute, ktore prekracuje rychlost.

    Aj ked sa ponahlali bez zjavneho ciela (museli tam predsa na teba pockat), vzdy sa da najst nejaky pseudodovod (sli na zasah, ktory spravili, kym si prisiel) a zakon bude spokojny. Problem by bol jedine keby to slo cez media.


    Inak, nepamatam si presne ako sa menil cennik za pouzitie ciest (~sadzobnik pokut), ale mne sa zda, ze ta chceli natiahnut. Ved 60 eur je za prekrocenie "tesne pod" hranicou priestupku zavaznym sposobom (cize za +15 az +19 v obci, +25 az +29 mimo). Ak tam teda nebola 40-tka, tak pri standardnej 50-tke spadas do kategorie +6 az +15, co je za 20 eur.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 15:18:10     Reagovat
    Autor: mlb - mlb
    Titulek:Re: Re: Bratrští PaChové.
    Poslednu vetu beriem spat, +6 az + 15 je za 20 mimo obce. V obci by si bol bud +6 az +10 za 20, alebo +10 az +15 za 40.

    (Je to stanovene tak, ze pri +10 by mali pouzit tu nizsiu sadzbu, ta vyssia zacina slovami "nad 10 km/h".)

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 16:29:10     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re: Re: Re: Bratrští PaChové.
    Toto platí len vtedy, ak majú spustené výstražné znamenia.

     
    Komentář ze dne: 26.02.2014 11:31:52     Reagovat
    Autor: ventYl - ventYl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Bratrští PaChové.
    nie, take undercover vozidla SIS ziadne vystrazne znamenia mat nemusia (mozno ani nemozu). druha strana veci je, ze aspon na papieri musi v takom voze vodic jazdit nepredpisovo tak, aby neohrozil bezpecnost premavky.

     
    Komentář ze dne: 26.02.2014 21:32:35     Reagovat
    Autor: mlb - mlb
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Bratrští PaChové.
    Ak myslis "typicke zvukove znamenie doplnene zvlastnym vystraznym modrym svetlom alebo cervenym svetlom, pripadne ich kombinaciou" (dalej v tomto texte pre skratenie "vystrazne one"), cize hukacka+majak, tak to zaklada pravo prednostnej jazdy podla § 40.

    Otazne je, ci ked idu v aute vybavenom vystraznymi onymi a ta ich "specialna uloha" je definovana tak, ze pri nej vodic pouziva tieto one, tak ci ich podla § 40 musi pouzit, aj ked nechce pravo prednostnej jazdy, iba vynimku z rychlosti podla § 16 (lebo v tom § 40 sa to pise tak, ze ak vodic pri plneni specialnych uloh pouziva, tak je povinny pouzit).

    Kazdopadne vynimka podla § 69 ods. 4 na ziadne vystrazne one nie je naviazana, tu moze policajt povolit komukolvek a comukolvek, akurat ju v takomto pripade samoudeli sebe.

    IANAL

     
    Komentář ze dne: 25.02.2014 07:38:19     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Bratrští PaChové.
    Díky za info. V brzku jedu na bratrskou návštěvu do daleké devizově-eurové ciziny utratit pár těžce vydělaných čechokreditů opět, a tak se mi nějaká představa o tamních sazebnících rychlostní daně bude hodit, ač se obvykle snažím nezavdávat důvod k jejímu požadování. Stát se však může, svatej nejsem a raději koukám přes čelní sklo než do přístrojové kapličky přes plexi nad budíky.

    Přesnou hodnotu mého hrdelního zločinu spáchaného do kopce na prázdné silnici Hrádek-Jamník(nebo co je tam za blízké sídlo) lemované svodidly už nevím. Střelil jsem to odhadem.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 16:36:21     Reagovat
    Autor: pasky - pasky
    Titulek:Re: Bratrští PaChové.
    K tomu mne napadlo - na to uz jsem se chtel nejakou dobu zeptat, jak je to s policii v zahranici (dejme tomu v kontinentalni EU), mam take moznost poslat to do spravniho rizeni? Spravni organ je pak nadale muj mistne prislusny, nebo nejaky toho ciziho statu? Lisi se v ramci kontinentu nejak dramaticky legislativni uprava veci kolem FSM? Diky!

     
    Komentář ze dne: 25.02.2014 09:07:26     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Bratrští PaChové.
    V NL Vás jako cizince nikdo řešit nebude. Jinak v principu je možno podat proti rozhodnutí o pokutě odpor a požadovat například doložení kalibrace radaru apod. Zažil jsem to ve svém okolí asi třikrát a úřad vždy vycouval, protože protokol nemohli najít a v jednom případě byla kalibrace prošlá.

     
    Komentář ze dne: 25.02.2014 09:53:29     Reagovat
    Autor: Vanguard - Vanguard
    Titulek:Re: Re: Bratrští PaChové.
    Zatím je příslušná vždycky policie nebo jiný orgán státu, kde je spáchaný přestupek, podle jeho vnitrostátních předpisů. Pokud vím, v rámci EU se uvažuje o zavedení nějaké formy předávání některých přestupků k vyřízení do domovské země řidiče, ale myslím, že to je hudba hodně daleké budoucnosti. Je v tom totiž hodně problémů, od aplikace cizího práva přes dokazování až po komunikaci mezi "orgány" v různých jazycích.

    Moje osobní zkušenost z Francie (auto z místní půjčovny s francouzskou SPZ) je, že mi asi měsíc po dovolené přišel dopis od nějakého místního úřadu ve francouzštině, ze kterého jsem pochopil, že jsem někde překročil rychlost o 7 km/h (jel jsem 117 na 110) a že mám zaplatit nějakou pokutu cca 120 euro, přičemž pokud zaplatím do 14 dnů, snižuje se pokuta na 80 euro. Tak jsem jim poslal dopis v češtině, ve kterém jsem napsal, že nerozumím francouzsky a že žádám, aby se mnou komunikovali v češtině jako v jednom z úředních jazyků EU. Pro jistotu jsem ještě napsal, že se odvolávám proti jakémukoliv rozhodnutí, kterým mi pokuta byla uložena a tím to skončilo; nikdo se neozval a ani mi pokutu nestrhli z účtu, ačkoliv půjčovna samozřejmě měla číslo mojí karty.


     
    Komentář ze dne: 28.02.2014 11:48:09     Reagovat
    Autor: otrapa - martel
    Titulek:Re: Bratrští PaChové.
    Pokud ti ujeli nepredpisovou rychlosti a tys je ztratil z dohledu, otocil bych a zmiznul. Jel jsem za nima, oni mi ujeli a ja je uz nenasel.

    Komentář ze dne: 24.02.2014 11:28:37     Reagovat
    Autor: msk - msk
    Titulek:
    Jejda, ked som cital tie lajstra, spomenul som si na zlomovy moment, kedy som si povedal, ze s fizlami sa uz nikdy bavit nebudem.

    Bolo nedelne jarne dopoludnie, slnko, 12 stupnov, nadhera. Ta nadhera skoncila v jednej zatienenej zakrute v meste, z ktorecho pochadzam. Cesta bola totiz komplet zladovatela a ja som vyletel do protismeru a zostrelil naprotivnu S120 na lavy predny blatnik.

    Nikomu sa nic nestalo, ale chcel som mat istotu, ze nebudu problemy s poistkou a tak som (ja debil) vytocil 158 a privolal si hliadku.

    Po necelych 2 hodinach (!) pristal pri nas policajny transporter, vyliezol z neho znechuteny fizel, prehodili sme par viet ako sa to stalo, nafotil a zavolal ma do auta. Tam zamumlal nieco, ze na co som ho v nedelu naobed volal, ze som si mohol usetrit 2000 za pokutu, ktoru mi musi dat a ze ma odvezie na fizlaren k spisaniu zapisnice.

    I tak sa stalo, stravil som dalsiu hodinu diktovanim textu dalsiemu prislusnikovy, ktory to klepal do pisacieho stroja (v roku 2001).

    Medzitym transporter samozrejme zmizol, k miestu nehody som sa nasledne musel dopravit sam a po vlastnych (este ze je to male mesto).

    Toto bol ten hlavny moment v mojom zivote, kedy som si uvedomil, ze volat fizla bola chyba, ze mi vobec nepomohol, dokonca ze mi vlastne uskodil. Slubujem, ze uz tuto chybu nikdy nezopakujem a ze s tymi skurvenymi zmrdmi uz neprehodim jedineho slova, pokial si nebudem 200% isty, ze to pre mna bude mat nejaky pozitivny efekt.

    Autora clanku sa opytam - skutocne to muselo dojst az tak daleko (podanie vysvetlenia atd...)? Nestacilo zobrat lajstro, ktore si dostal na mieste nehody a to omlatit o hlavu spravcovi komunikacie, spolu so ziadostou o nahradu skody?

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 13:52:20     Reagovat
    Autor: Branislav - Branislav
    Titulek:Re:
    Nie nestačilo, nakoľko som nič nedostal do ruky. Na mieste pofotil, a urobil nákres situácie (vzdialenosti, proste podobný plánik ako som nakreslil v článku ja). To som podpísal, neoľko TO súhlasilo s realitou. Na Ďalšie papiere nemal čas, nakoľko ho volali k druhej nehode a tak mi povedal, nech dôjdem v sobotu ( na druhý deň) na policajnú stanicu, že doriešime podrobnosti. KeĎ som prišiel bol prekvapený načo som tam, proste to považoval za hotové- som vinný a koniec. A nech som rád,. že je to bez pokuty. Takže v tejto fáze som nemal ani papier, ani nič čo by som správcovi otrieskal o hlavu. Asi 100x sa ma spýtal či to teda chcem riešiť a ja som súhasil 101x. On si ten priebeh nehody spísal sám a aj to tak vyzeralo. Ja som sa ku tomu vyjadril o 6 týždňov po predvolaní. Odvtedy nič až ten posledný list, kde mi NEpomáhajú a NEchránia ma, len ma ľahko obviňujú. Proste tu nejde o to, že nedostanem náhradu škody, tu momentálne ide o to, že mi hrozí pokuta a odobratie vodičáku. Ja sa chcem z tej viny dostať preč a ďalší krok je náhrada škody, len práve ešte toto zisťujem aj touto formou na DF ako to urobiť správne. Času na naťahovačky moc nemám, detto platí aj o peniazoch, ale niekedy človek proste prekročí hranicu, keď sa jedná o princíp a nemôže sa s každým jednať ako s dojnou kravou, či ovcou, ktorú ostrihajú a šup do ohrady, nech dorastie vlna na ďalšie strihanie.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 17:31:49     Reagovat
    Autor: msk - msk
    Titulek:Re: Re:
    Hm, blbe je, ze si v tom uz asi dost hlboko a chcelo byt to opytat sa pravnika. Osobne by som to podla moznosti smeroval na vydolovanie toho lajstra dokumentujuceho skodu na mieste + fotky a na ostatne im hodil fakac (nevypovedal). Ale SK pravo nepoznam, takze nemozem sluzit.

    Kazdopadne to len dokonale doklada to, co vsade tvrdim - policajt je zmrd, zmrd, skurveny zmrd, ktoreho naplnou prace je mi vzdy a za kazdych okolnosti uskodit. A preto sa s takym hajzlom nikdy nebavim.

    Zakoncim otazkou - skutocne vyzaduju SK zakony zdokumentovanie skody policajtom? Nestacia fotky a svedkovia?

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 21:34:49     Reagovat
    Autor: Branislav - Branislav
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ku poslednej otázke, svedkovia stačia ak človek má havarijnú poistku. ak je PZP je to risk.. S políciou je to istejšie, ovšem vinník musí byť správca, nie vodič. Lebo vymáhanie peňazí mimosúdne dohodou sa snáď ani nekoná a na súde to s policajnou zápisnicou pôjde asi lepšie (mimo havarijnej)

     
    Komentář ze dne: 26.02.2014 21:45:13     Reagovat
    Autor: mlb - mlb
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ani u tej havarijky to nie je take iste, ja mam vo vseobecnych poistnych podmienkach toto:

    "Poisteny je povinny okamzite po vzniku poistnej udalosti, za ktoru bude pozadovat od poistitela poistne plnenie oznamit tuto udalost prislusnym policajnym organom".

    Neplati to v pripade:
    - ak boli naplnene podmienky skodovej udalosti,
    - ak ide o poskodenie hlodavcom alebo zivelnu udalost.


    Zase na druhu stranu, ak to oznamim a oni sa ma budu snazit presvedcit, ze nikoho neposlu a nech to dalej s nimi neriesim, je zvukova nahravka z toho "oznamenim prislusnym policajnym organom"?

     
    Komentář ze dne: 26.02.2014 11:38:56     Reagovat
    Autor: ventYl - ventYl
    Titulek:Re: Re: Re:
    ano musi byt rozhodnutie policajta o tom, ze dopravna nehoda vznikla cistou vinou zleho stavu komunikacie a nie vinou niektoreho z vodicov. vtedy celu skodu cvaka spravca komunikacie.

    Komentář ze dne: 24.02.2014 20:24:24     Reagovat
    Autor: Killer Koly - Killer Koly
    Titulek:
    mel jsem podobny problem a pomohlo mi tvrzeni, ze nebylo mozno predpokladat, ze tu diru neprojedu bez poskozeni vozu. bylo to na silnici I. tridy, kde nelze zastavit a stat a stav silnice jsem mohl zjistit pouze pri zastaveni. tohle jsem tvrdil do omrzeni a zabralo to

    Komentář ze dne: 24.02.2014 20:26:31     Reagovat
    Autor: jack.fx - jack.fx
    Titulek:výmol
    Mimochodem, už je ten výmol opravený? Pokud ne, tak je to (dle mého laického názoru) na podání trestního oznámení na správu silnic pro obecné ohrožení, ke škodě velkého rozsahu může dojít celkem rychle stačí aby tím výmolem projelo pár aut.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2014 21:08:43     Reagovat
    Autor: Branislav - Branislav
    Titulek:Re: výmol
    Je to opravené tak dočasne.. asi 2-3 dni po mojom incidente tam cestári nasypali štrk, ktorý vydržal možno tak dovečera a teraz som tade išiel po 2 mesiacoch a jama je, ale už len polovičná hĺbka. Naliali tam taký sajrajt 99% kamienky a 1% asfalt, poznáte to, keĎ opravujú jamy počas prevádzky, môžete po tom prejsť takmer okamžite a asfaltové bodky a kamienky máte po celom aute... Tak to je tam aktuálne aplikované ale len do polovičnej hĺbky výmolu, čiže stále je to pri nízkom profile pneu o hubu.

     
    Komentář ze dne: 28.02.2014 11:44:08     Reagovat
    Autor: martel - martel
    Titulek:Re: Re: výmol
    Tak to nafotit v soucasnem stavu, fotku si uschovat a toto cinit kazdy tyden. Na dalsi jednani vzit fotky na kterych je nejvetsi lochna a tu jim otriskat o tlamu.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.