Alfisti, myslím, že znáte cenu svobody lépe než kdokoli jiný. Denně
jste slýchali názory hospodských dopravních expertů, že se Alfy furt serou,
že je rozdíl mezi Alfou smontovanou v pátek a ve středu a že si každý rozumný
člověk má koupit oktávku f tédéíčku, protože je to pro rodinu to nejlepčí.
Udělali jste svobodné rozhodnutí a řekli jste rezolutní ne. Koupili jste
si Alfu, co se furt sere, co stojí za hovno, má malej kufr, takže se tam
nevejde dřevo, co tchán ukrad v práci. Nežere 5,16 litru na 100km. Znáte
taky profit ze svobodné volby. Odměna za využitou příležitost se dostavila
a je jí slušná porce. Vynikající podvozky, přesné a strmé řízení, ostré
brzdy a díky tomu všemu asi nejlepší ovladatelnost napříč celým automobilovým
spektrem. Pružné a točivé motory, jejichž výkonové maximum nastává tam,
kde sny českých rodin dávno končí s dechem. Automobily s jedinečným designem,
za kterými se lidé otáčejí, a přiznejte si, i vám samotným dělá dobře,
když se podíváte na své auto a ono se vám líbí. Tohle všechno máte, protože
jste si to zařídili podle svého, podle vašeho nejlepšího vědomí a svědomí.
Jasně, nebylo to zadarmo. Jsou to někdy komplikovaná a citlivá auta
a vyžadují údržbu a péči, jejíž omrdávání nemilosrdně potrestají. Hodně
alfistů provádí údržbu svépomocí, protože nedůvěřují servisům, kde se i
přes všechy regulace a interní nařízení a kontroly okrádá na oleji a na
rozvodových sadách a tak jste museli pravděpodobně vynaložit enormní úsilí,
abyste tu hračku udrželi v kondici. Víte tedy, že nic není zadarmo a nic
nespadne z nebes.
Pokud jste ten pekáč nezdědili nebo tak něco.
Mimochodem také můžete těžit z tradice jedné z nejstarších automobilových
značek na světě, která vynikala inovacemi a nekompromisní orientací na
potřeby náročného zákazníka. Taková byla a prosperovala do okamžiku, než
ji začal ovládat stát. Byl to stát, kdo ji přivedl skoro ke krachu sociálně
inženýrskými zásahy do projektu Alfasud. A byl to projekt Alfasud našeho
skorokrajana Hrusky, který mohl přepsat automobilovou historii, kdyby se
stát svými regulačními zásahy nesral do toho, kde a z čeho se bude vyrábět.
Místo toho automobilovou historii přepsal VW Golf, přitom Alfasud měl pětistupňovou
převodovku už v době, kdy se Wolfsburgu nedokázali něco takového ani vyslovit
a masově se tam vyráběl VW Brouk.
Tak proč jste tak nedůslední, když tohle všechno víte? Už se nechcete
rozhodovat svobodně, přestože se vám to vyplatilo? Kam se poděla vaše vlastní
odpovědnost a ochota brát věci do vlastních rukou? Kdo vám vzal sebedůvěru?
Kam jste dali koule? Vy chcete náhradit "nejlepší vědomí a svědomí" státními
regulacemi? Je pro vás lepší, když vám fízlovská partička z Věcí Veřejných
na MDČR bude v pauzách mezi hledáním a instalováním štěnic radit, co máte
dělat? Nebo když vám káže komunistický policajt a bývalý člen KSČ
Huml, co je správné? Přečtete si třeba tady, co
prováděli Humlovi soudruzi ve zbrani, vy se skutečně hodláte podvolovat
takové spodině? Jsou mezi námi lidé, kteří se jim postavili se zbraní v ruce a vy jim lížete paty a obdivujete jejich "dobré nápady". Hanba vám.
Cituji z
tohoto fóra:
coyote
Jako o co Ti jde? O to, že si lidi konečně budou muset dokončovat
registraci, takže pomalu každej druhej nebude mít rok auto v polopřevodu
(což je príma, když Tě pak někdo takovej nabourá), nebo že se konečně bude
něco dít okolo tachometrů? Přenosnost registrační značky, popř vlastní
kombinace taky není na škodu a to, že bude nutný úředně ověřený podpis
na plné moci je rozhodně jen a jen dobře. On byl nutný tedy i teď, ale
úřady to jaksi tolerovaly.
Petr147
souhlasím s Coyoťákem, konečně se s tím bordelem začne něco dít
Kubas
Proti eko-poplatkům nic nemám.... Jestli to dostane ze silnic Š120,
Favorit a podobný šrot, jen dobře.... A kdo chce starým autem jezdit z
principu, tak to buď zaplatí, nebo to přihlásí na vete značky, nebo oje*e.
Se všemi těmito postupy mám zkušenost a každý se hodí pro jinou situaci....
své období extrémního liberalismu už mám za sebou.... Pokud nějaká
vyhláška smete šrot ze silnic, nemám s tím problém....
de ale o to, že staré auta patří na srazy a na ježdění pro zábavu
pár km ročně. Určitě nikdo soudný nechce, aby jich po česku jezdily statisíce....
,
yan.ko
Lidi jsou obecne lini, hloupi a sobecti a tak urcita pravidla pro
to aby spolecnost fungovala existovat musi.
Nejvíce mě přitom pobavilo, že uživatel Kubas má Alfu Spider 2000 z
roku 1975, která je tom emisně asi stejně jako Škoda 120 a dvakrát hůře
než favorit, a když tedy dojde na to kýžené vymetání "šrotu" ze silnic,
tak se ho to taky bude týkat, stejně jako jeho kamarádů s AR-33 a AR-75.
Pokud to tedy nějak neoje*ou, třeba vrazí úředníkovi pár tisícovek, aby
se při vystavení kopie techničáku "spletl".
Alfisti? Chcete, aby ojetá auta neměla přetáčené tachometry? No tak
je prostě sami nepřetáčejte a nekupujte si auta s nejasnou minulostí v
pochybných bazarech, abyste ušetřili. Když to takhle udělají všichni, žádné
přetočené tachometry nebudou, je to jasný jak facka. Nechcete auta v "polopřevodu"?
Nic jako "polopřevod" neexistuje, to vám jen tvrdí, protože potřebují vaši
podporu pro jejich záměry. Pokud někdo provozuje odhlášený automobil, lze
ho potrestat už podle současných zákonů.
Co myslíte, kolik je aut v tom "polopřevodu"? Stovky? Možná tisíce,
ať nežeru? A kolik z toho je jich v "polopřevodu" a jezdí? Polovina? A
kolik je jich převedených legálně? Proč miliony uživatelů automobilů mají
platit vyšší poplatky a trpět větší úřední buzerací jen proto, že se systému
nedaří postihnout těch pár, co se nenechali registrovat jako vlastník a
přesto jezdí? A napadlo vás někdy, proč vůbec stát vyžaduje auta registrovat
a k čemu to je vlastně dobré?
Myslíte si, že ekopoplatky smetou stará auta ze silnic? Pletete se,
je to právě naopak, zavedení ekopoplatků způsobilo
zpomalení nárůst průměrného věku vozidel a má to zcela prostý důvod.
Bude pro vás OK, když na rok odložíte čísla vaší AR 146 do depozitu
formou tzv. dlouhodobého uložení, protože provádíte generálku a rekonstrukci,
jednou za tři měsíce k vám přijde chodit úředník kontrolovat, zda skutečně
máte auto doma, rozebrané a pracujete na něm? Zda má všechny hlavní celky
a nerozprodali jste je v rozporu se zákonem o odpadech? Takhle nedohlíží
stát ani na vojenské střelné zbraně v soukromém držení!
Potřebujete VY skutečně stát k tomu, aby vám říkal, že si máte opravit auto, nebo to děláte sami v zájmu vlastní mobility a bezpečnosti?
Co je špatného na tom, opravovat si sám tachometr? Nebo dokonce změnit
jeho stav? Je to váš tachometr, stejně jako vaše rádio, tlumiče nebo světla.
Špatné je to až tehdy, když s ním manipulujete za účelem odrbání někoho.
A to je podvod a na to pamatuje již současná legislativa, jen se policistům
jaksi nechce zajišťovat důkazy o takovém skutku, protože z pohledu jejich
nadřízených je to občanskoprávní záležitost. A myslíte, že až "v tom někdo
udělá pořádek" pomocí drakonických trestů, jako soudruh poslanec
Huml, že v tom ten pořádek pak bude?
Chtěli byste koupit od kamaráda doježděnou AR-75, ano, to "italské BMW",
co si dodnes vytře s novými auty prdel, na náhradní díly, abyste prodloužili
život vašeho youngtimera? Teď to ještě jde, když ji kamarád odhlásí s tím,
že ji nebude používat jako automobil, což je nakonec i pravda. Ale pak
už to nepůjde. Vy jste to přece chtěli.
Ano, lidi jsou obecně líní, hloupí a sobečtí. A čím více je stát zbavuje
odpovědnosti za jejich jednání a jejich vlastní morální a etické kodexy
nahrazuje regulacemi, tím více jsou líní,
hloupí a sobečtí. Takzvaný moderní sociální stát již desítky let upravuje
různé oblasti lidského konání svými regulacemi. Vidíte nějaký pokrok? Stali se lidé pracovitější, chtřejší a ohleduplnější? Co myslíte?
Nevěřte, že se stát o vás a vaše životy postará, postará se stejně jako
se postaral o Alfasud.
Říkáte si na tom vašem fóru, jak kdo s policajty vyjebal, sehnal si
známýho nebo to s nima nějak uhádal, jen za pětistovku, to je dobrý ne?
A představte si, že jsou lidé, kteří se té jejich buzeraci vzepřeli a prokázali
jim, že to, co dělají, nemá se spravedlností ani právem nic společného,
protože je to obyčejná šikana. A oni nejen že jim nedali pokutu, ale taky
toho museli nechat. Nebo donutili
úředníky kličkovat a vymýšlet postupy, jak uniknout ze situace, do
které se sami dostali nesmyslnými represemi vůči občanům. Co jste dělali
v té době vy?
Ano, i já již druhým rokem ukusuji sladkých plodů za volantem Alfy.
Mám i jiná auta, dražší, novější, starší, ale do alfy vždy rád sedám. Rád
do ní sedám zvláště poté, co jsem se k smrti donudil za volantem firemních
Audi, Superbů a Golfů. Mám jeden z nejobyčejnějších a nejvíce
mainstreamových modelů, co ta automobilka kdy uvedla na trh, jen takový odvar z Alfy. Přesto jsem
si užil a ještě si užiju. Nikdy jsem se však dosud nedostal do situace,
že bych se za řízením Alfy styděl a za příslušnost k té komunitě taky.
K tomu jste mi dopomohli až teď vy.
Oliver Cromwell kdysi poskytl svým mužům jednoduchý návod. Trust in
god, but keep your powder dry. Veřte v boha, ale prach udržujte v suchu.
Pojmenoval tak kompromis, který by ve svém životě každý muž nebo žena měli
zvládnout vyřešit. Ano, můžete odevzdat svůj osud do rukou autorit, když
chcete nebo jste slabí a nemůžete jinak. Ale předně se starejte o váš osud sami a nežadoňte
o rány státním bičem jako flagelanti.
31.01.2012 D-FENS