|
ITR je naprosto super auto, je to jeden z mých kandidátů jako nástupce preludy (pokud seženu nějakou ještě zachovalou).
Na druhou stranu by v článku mohla být víc rozebrána technika, v čem je ITR zajímavá, jaký má motor, jakto, že má motor přes 105 koní na litr atd.
To závodění potvrzuji, se mnou taky chce každý závodit (A to preluda ani neni pořádně sportovní auto, stejně jako není nějak extra rychlá), nicméně v tom článku mi toho přijde moc.
Tak jako tak, k autu gratuluji.
|
|
|
No nie je to zaujimave? Vyse 100 koni na liter, bez preplnania, takmer 20 rokov dozadu. A navyse, ako pisete nizsie, ani to nezere nejak mimoriadne vela. Co sa to pekla s automobilovym priemyslom sucasnosti deje?
|
|
|
Je to starší Honda, o spotřebě si iluzi nedělám - z té doby jsem znal Civic 1.3 75k, žral 8/100 a Accord 2.0 130k, žral 12/100.
Hondy prosluly pružnými motory, ale žravé byly všechny.
|
|
|
Máte asi těžkou nohu nebo pokažené Hondy. A v mém vesmíru neprosluly Hondy ani pružnými motory - pružnost naopak byla často jejich slabina.
|
|
|
Obě jsem řídil, ale dlouhodobě nevlastnil; je možný, že měli jejich řidiči těžký nohy.
Nicméně pružnost mi přišla vynikající, hlavně u té 1.3, i když tomu tak nemělo být; motor výrazně nadčtvercový, 16V ale SOHC, příprava směsi polokarburátor.
Ale v té době jsem lepší třináctistovku nepoznal.
|
|
|
Přesně tak. Do 5000/min. nic a potom už je to jedno, poněvadž jsou všichni pryč.
Proto jakékoli úpravy Hondy spočívají v první řadě v montáži turbokitu...
Podvozek obvykle velmi precizní a složité konstrukce, ale výsledek je často nežádoucí vlnění, takže těch úprav je potřeba poměrně dost, aby auto alespoň trochu drželo stopu. Všechno do Unibalů, jinak se s tím nedá jezdit.
A největším průšvihem jsou brzdy, resp. jejich úplná absence.
Takže i kdyby byla Integra zadarmo, součet ceny brzdového kitu, podvozkového kitu a kitu přeplňování z ní dělá poměrně drahou legraci, která v kombinaci s ochotou vykvést během jediné zimy dost snižuje "papírové" předpoklady levného a lehkého sportovního auta.
Bohužel.
|
|
|
Můžu se na Vás obrátit s radou, jaké další auto v podobné cenové relaci a s podobnou/o něco lepší (ne o moc) dynamikou (rámcově 0-200 za 30 vteřin) a s podobnými náklady na provoz mám zařadit do svého výběru, až budu pořizovat nové auto?
Rozhodně chci střechu, nějakou dávku zábavnosti, v případě předokolky pokud možno samosvor (nebo možnost jeho dodatečného přidání).
Napadá mě totiž akorát civic type r, ale ten trpí podobnými neduhy (díra ve výkonu okolo 5000 otáček, slabší brzdy...), teoreticky pak e46 325i nebo 330i, ale tam zas nevím ohledně nákladů (a možnosti přidat samosvor).
|
|
|
Měl jsem civica 1,6 VTI (motor B16A2). Byl velmi úsporný, na svou dobu, dynamiku a ,,neospalost".
Uměl jezdit od nějakých 6,5 při rozumné jízdě (ne ekorally), dlouhodobě jsem měl 8, nicméně jsem mu občas dával co proto (což se mu bohužel stalo osudným, já debil).
Tahle integra na tom nebude o moc hůř, motor, který má (B18C6) je tomu z ,,mého" civica velice podobný, navíc integra je ještě lehčí auto.
|
|
|
Má podobnou zkušenost s tímto motorem u Avrodeka.
|
|
|
|
Ok. Napíšu článek i o technice, budu se snažit zahrnout každý aspekt vozu... Díky za komentáře:-)
|
|
Ještě by se mimochodem hodila zmínka o tom, jak překvapivě levně se s tím dá jezdit, i když to dosti svižné, například ve srovnání s octou Vašeho tchána.
|
|
Hmm, "vlastnit" sotva 3 roky řidičák a vyjadřovat se takhle fundovaně k čemukoli to chce asi hodně odvahy/drzosti ...
|
|
|
Hm, vlastnit 15 let oktavku a vyjadrovat se k autu chce taky notnou davku odvahy.
|
|
|
Pravda. O auta se zajímám a pohybuju se mezi nima od mala. Jistě, auto neovládám na 100 ani na 90 procent, ale i po "pár" kilometrech o něm dokážu mluvit. Odvaha to být muže, ale má základ na mých zkušenostech.
|
|
Asi to jsou stejně nevybouření týpci jako jste byl vy. Shodou náhod mají zrovna Octu v dehtu. Jedno z nejběžnějších aut na našich silnicích, tudíž s největším počtem blbců v kokpitu.
|
|
Jednak ta tvoje Honda vypadá jako klasický tuzerský auto, tak se nediv, že s tebou chtěj všelijaký takovýhle blbečkové závodit. Považujou tě za jednoho ze svejch. Navíc tě odhadli správně, jinak bys neměl potřebu si tu honit ego. Druhak jaká je její cena? 50 litrů? Novou Octavii tam se klidně dostaneš i na 700 litrů a ono je krapet rozdíl položit někde na prkno 50 a 700 litrů. To vypovídá o tom co seš za člověka, jak si schopnej si zařídit život, vydělat. 50 litrů vyloudíš u tatíka, dáš brigádu, šlohneš 2-+ma kámošům ajfouna, párkrát si odpustíš Staročecha a máš to. Třeťak nová ochcávka ti vydrží 10 let, tohle se ti vysype za rok.
|
|
|
|
Bohužel. Dělám 12ky směny každej den a na auto jsem si vydělal po dlouhym škudlení sám. Je pravda, že od svýho táty jsem dostal dost, ale to asi většina
|
|
|
Opět jste použil termín "dlouhé + něco" tentokrát škudlení. V článku mne zaujalo krom neotřelého jazyka, že jste byl "dlouho" bez auta. Tipuji že se jedná o stejné dlouho jen jinak nazvané, když jste s prvním vozem projezdil vše co jste si vydělal.
Můžete mi prosím osvětlit co pro Vás znamená dlouho? Tedy jaký časový úsek? Hodiny, dny, týdny, měsíce?
Roky to asi nebudou, když v jednotkách roků se měří Vaše dosavadní řidičská zkušenost.
|
|
|
Máte pravdu, špatně jsem se vyjádřil..Je to spíš moje subjektivní pojetí. Jelikož po tom co jsem si auto rozbil, u aut jsem se furt pohyboval, ale žádné neměl, bylo to období z mého pohledu dlouhé. cca 1 rok. A za jazyk se omlouvám. V publikování článku jsem opravdu zelenáč. Můj další bude čistě o voze, tak snad bude lepší:-)
|
|
|
Nemáte se zač omlouvat, alespoň v mých očích.
S Vámi osobně můj dotaz na upřesnění toho co je to dlouho až tak nemá souvislost. Spíše s Vaším věkem. Prostě mne zajímá jaký časový úsek je pro dvacetiletého člověka nyní dlouho. To je vše.
|
|
|
zloděj volá, chyťte zloděje? :)
|
|
|
Integry maj dneska zpravidla cenu okolo 150 tisíc. A ne, nesypou se. Zkuste si o tom autě něco zjistit, například co o ní říká Richard Hammond.
|
|
|
Kolik penez mas, tolikrat jsi clovekem! *thumbs up*
(not)
|
|
|
Nevíš co řikáš. Záliby člověka jsou jen o prioritách...Samozřejmě na tvym komentu je taky něco pravdy
|
|
To jako fakt věříš tomu nájezdu 200 tis? U 16 let starého auta. Zase auto na nákupy? Navíc dfens by ti vysvětlil, že životnost je nějakých 15 let. Jednou si taky vyděláš na tu oktáfku, neboj.
|
|
|
Ja mám u 16 let starýho auta nájezd poloviční, doloženej důvěryhodnou serviskou.
Ono když to není kombík v naftě, ale zábavný kupé, často to u prvomajitele nefiguruje v roli primárního povozu...
|
|
|
Ale taky to není stavěno na stejnou porci kilometrů, ne?
|
|
|
Za mořem je to úplně běžný auto a nějakej dědek s ním najezdil milion mil
|
|
|
A proč by ne? Věřím, že pokud by řidiči používali obyčejnou pixlu a sportovní auto stejným způsobem, vydrželo by sportovní auto stejně nebo déle. Leč sportovní auto si většinou koupí řidiči, kteří chtějí jezdit rychle a tím samozřejmě dávají životnosti na frak.
Obecně ale patří Integra nebo S2000 mezi vysoce spolehlivá auta.
|
|
|
Nájezdu věřim. Věřim, že ho někdo drtil, ale taky mužu říct, že né vše se na autě osralo. Proto vůz ještě jezdí. Možná si jednoho dne Oktávku koupim. Nyní ale jezdim na okruhy a okresky se vyblbnout
|
|
Ale jo, já tomuhle článku rozumím. Před rokem jsem si udělal stejnou radost a koupil jsem si STčko Focuse, navíc v kombíku. A od té doby zažívám to samé, jeden čas jsem dokonce uvažoval, že všechny znaky ST z toho auta demontuju, protože koncentrace vocasů se znáčkem TDI na prdeli co se se mnou snaží závodit je opravdu vysoká a občas jde o život. Stači, když se k někomu takovýmu nenápadně zezadu přiblížím a začne šou. Borec v TDI koukne do zpětného zrcátka, zmerčí logo ST na masce a začne se šíbovat k prostředku, abych ho náhodou nepředjel. Před sebou má většinou jiné TDI, které mu do té doby nevadilo. Ale najednou se z něj stal Schumacher, takže jakmile se objeví 100m rovinky, následuje předjíždění, dým, houkání, problikávání protijedoucího auta a pocit blaženosti, jak mi to ukázal :-)
|
|
|
Tohle zažívám taky s Jeepem a to nemám žádné znaky ST nebo RS nebo bůhvíco na masce, leda hromady rozdrcených much a brouků. Tu a tam se mi stane, že začnu předjíždět loudala (většinou ve voze produkce VW) a idiot se mnou začne během předjíždění závodit. Asi dotyčnému nejde přes ego, že ho předjíždí ošklivá hranatá krabice, která navíc bez problému stačí jeho mazlíkovi a ještě mu ujede, i když on přidává plyn, seč může.
Asi dvakrát mě z maléru vytáhlo oněch téměř dvě stě kobyl pod kapotou a kickdown. Obzvlášť mne fascinuje, jak se takovému střelci při tom manévru pokaždé černě a mastně dýmí zpoza zadního nárazníku. Inu, ekologie nade vše.
|
|
|
Nejseš náhodou ta buzna co krosí s tou popelnící po lesích v Brdech? Zrovna ty si tady otvírej tlamu o ekologii.
|
|
|
Skutečnost, že CZ Dave někde rozoral Jeepem nějakou slatinu v Brdech, mi jakožto Pražákovi co v Brdech v životě nebyl těžko způsobí rakovinu jater, což se o sousedově prassátovi ftédéíčku rozhodně říct nedá, a o tom zbylém cca půlmilionu ještě podstatně víc hulících dieselů už vůbec ne. Takže kdybych si měl z těch dvou věcí vybrat, co mi vadí míň, tak Dave by to co? Ano správně. Dave by to nebyl.
|
|
|
Kromě toho prasat v terénních autech je minimum, a do Brd ostatně skoro vůbec nejezdí už od doby, co je zavřená Kocába. Notabene enormně pochybuji, že by zrovna Dave byl jedním z nich.
Soudě podle dikce předřečníka spíše mám dojem, že je to jeden z těch dokonalých idiotů, již vůbec neřeší reálný dopad na přirodu (který je u automobilu typicky mnohem méně devastující než u bandy cyklistů nebo jezdců na koních), ale prostě jen jak vidí auto mimo asfalt, udělá se jim naprosto černo před očima, přestanou uvažovat a jen nepříčetně kvičí: „Zakázat, zakázat, zakázat, zakázat!!!“ Je takových, bohužel, až nepříjemně mnoho :(
|
|
|
Předřečníka si z jiných zdejších diskusí vybavuji jako člověka s poměrně rozumnými a akceptovatelnými postoji, takže těžko říct, co mu to najednou přelítlo přes frňák. Jinak souhlas.
|
|
|
(Jakkoli by se s tim srovnanim dalo i souhlasit, tezko tak udelat u podmacenych terenu - srv. 'slatina', kde i jednorazova nesetrna expozice tezkym vozidlem muze napachat nevratne skody.)
|
|
|
Možná to bude znít bezohledně, ale pragmaticky vzato, nenávratně poškozená slatina je v prvé řadě problémem nějakého mloka, co tím přišel o střechu nad hlavou. Ovzduší, zamořené spadem z "ekologických" dieselů, které se s každou další ekoregulací stávají méně a méně ekologickými, neboť příslušná technika je nuceně dotlačena za svoje fyzikální limity, je problémem mnohem obecnějším a závažnějším, neboť dopadá nejenom na onoho mloka...
|
|
|
Inu, ze je problem slozitejsi lide pochopi vetsinou pri dalsi povodni. I kdyz spis ne, nepochopi.
|
|
|
Povodně jsem za posledních 15 let zaregistroval čtyři, z toho jednu Moravě, způsobenou bůhví čím, přičemž minimálně jedna z těch "pražských" povodní byla způsobena deštěm, který by nějaké záplavy vyvolal nevyhnutelně. Smrad před barákem mám každé ráno a otevřít okno v autě si kvůli ekologicky šetrnému autobusu nebo nějakýmu jinýmu ekosmraďochovi nemůžu poslední dobu v podstatě nikdy, nejedu-li přes město ve čtyři hodiny ráno. Moje přesvědčení, že Daveovo ofroutování není ten horší ze jmenovaných problémů, tedy nadále trvá:-).
|
|
|
Nehledě k tomu, že v Brdech ty slatiny, jež by mohl Dave průjezdem nevratně zničit, aby docela pohledal.
|
|
|
No na mysli měl asi vrchovištní mokřady, těch je na Brdech docela dost a jejich zbytečný rozježdění napřesdržku.
|
|
|
A všechny cesty, po nichž relativně běžně jezdí offroady, se jim velmi důsledně vyhýbají.
Máte-li informace o opaku, dejte vědět, kdo, kdy a kde.
Ale dost hodně bych se divil.
|
|
|
Nepochopí. Ale to je fuk. Je to přeci problém toho mloka.
|
|
|
|
Ale nejde o ty mloky. Ti možná nakonec opravdu nikomu chybět nebudou. Jde o ten poměrně složitý systém vazeb a o přístup.
|
|
|
Nejsem v tomto oboru žádný odborník, ale při tvorbě diplomky (hájil jsem pohyb po krajině) jsem kdysi narazil na úvahy o dopadech různých lidských činností na krajinu.
Zrovna takovým mlokům (a obojživelníkům obecně) totiž náramě svědčí náhodně projíždějícím traktorem/tankem/povozem vyjeté koleje na lidma sečené nebo dobytkem spásané louce. Tuším že nějací mlokologové se mohli blažeností posr.... pominout, když mohli zkoumat populace úspěšně vegetující v mokrých prohlubních na nějakém bývalém tankodromu. Dokonce se uvažovalo o tom že by se některé lokality schválně jednou za čas projely nějakým pásovým mamutem, právě kvůli zatravněným loužím pro mloky, které se jinak v přírodě samy nějak nevytváří (zaroste to křovím a náletovýma stromama).
Samozřejmě se jednalo o spisky, které zelená inkvizice důsledně pálila.
|
|
|
... příspěvku pode mnou jsme si samozřejmě všiml až teď...
|
|
|
|
|
No tak vyloženě mezi stromy v hustém lese tím Jeepem asi kličkovat nebude. Pokud jde o slatiny, tak viz link.
|
|
|
To tedy nejsem a v Brdech jsem nebyl snad nikdy. Ctím nedotknutelnost soukromých a neznámých pozemků (nejde-li o nouzový stav) a pokud už vjedu svým autem do lesa, pak pouze do toho, který patří mému kamarádovi a tudíž mám od něj povolení tam vjet.
Jinak se uklidni, šašku, na tvoje impertinence tu nikdo zvědavý není.
|
|
|
Ale diskusi na téma "Vliv rostoucí populace brdských mloků na nevyhnutelnost povodňové daně" vyvolaly ty impertinence moc pěknou:-).
|
|
|
|
Kam na ty závodníky všichni chodíte? Mám už třetí sportovní auto za sebou a nikdo se mnou závodit nechce. :)
|
|
|
A co máte za vozidlo? Třeba je to tím, že si na Vás netroufnou? :)
Ono je něco jinýho "lovit" 16 let starou Integru nebo Focus RS poslední generace.
|
|
|
Aktuálně Z3 Coupe, takže netroufnutím to určitě nebude. Placaté auto a ještě BMW by teoreticky mělo působit jak červený hadr na býka, ale nic.
Je pravda, že na semaforech se kolem sebe nějak moc nedívám, takže asi závodu chtivé sprintery přehlížím, ale že by mi někdo někdy zrychloval při předjíždění si krom jedné výjimky nevybavuju ani se Zetem, ani s ex Miatou..
|
|
|
Možná jen nevypadá dost tunersky. Hondy z konce devadeátek vypadají celkem tunersky, tím to možná bude. Navíc koncernisté mají nějak potřebu dokazovat, že TDI > VTEC. Ovšem toho Jeepa to furt nějak nevysvětluje.
|
|
|
Mě se to stává s Alfou celkem často (zrychlování po dojetí), moc se jim nechce chápat, že pokud někoho dojedu mám prostě minimálně ten den vyšší tempo. Spíš to někteří berou, že koncern > ostatní přibližovadla. Díky mentalitě ještě odpustí bavcům a díky sebezáchově možná supersportům :))
|
|
|
No asi takhle. Vaše Alfa se hrozně sere, moje Honda nemá koruťák pyčo. Proto jsou oni lepší..
|
|
|
No to jsou jasné pravdy, že moje Alfa se přece musí na nejbližších pár metrech totálně vysrat a brutální zrychlení TDIčka Váš krouťák srovná s realitou. Co mě na tom nepřestává udivovat je to, že tohle vědomí jim je schopné navodit hormonální poruchu a pokaždé to zkusí. To nechápu, pokud mám línej den a jen se tak kochám klidně uhnu i HTPčku, pokud mě dojede ...
|
|
|
Já jsem takhle na závod odpověděl jen jednou, a to bylo proti Alfě...oba jsme dost váhali, jestli se do toho pustíme. Jenže já jsem ze začátku neměl krouťák a Alfa se asi po 100 metrech rozbila, takže celý závod zkažený..
|
|
|
Nebyl bych s hodnocením závodu zbytečně pesimistický, dopadl přece dle očekávání a rovnováha zaručených pravd zůstala neotřesena.
|
|
|
Ja taky moc zavodniku nepotkavam, naopak se mi vetsina snazi uhnout, az se nekdy citim provinile i kdyz jedu relativne normalne. Jak uz jsem tu psal, zda se mi, ze cim vetsi auto, tim mene vyvolavam agrese.
Kreteny, co se snazi cloveka vyblokovat pri predjizdeni ale obcas precejen potkam a takovou havet bych vazne strilel, nedavno jsem uz musel jednoho takoveho na ferovku vytlacit na krajnici, jinak by mne nahnal pod kamion...blokoval mne snad necely kilometr at jsem zpomalil nebo zrychlil.
|
|
|
3. sportovní auto... ?! pokud Z3 není Z3M... Tak asi nic..
Ale Miatu? To jako fakt? Sportovní? :D :D :D :D
|
|
|
to vacsinou vravia ludia, ktori s dvoj, trojnasobnym vykonom nedokazu zajazdit casy ako my s nasimi 'nie sportovnimi' miatami :-)
|
|
|
A co tedy je Miata, když ne sportovní auto? Rodinné MPV? Ono definovat co je to sportovní auto je dosti složité, nicméně nejvíce se mi líbil názor v jedné internetové diskuzi, kde stálo:
"Sportovní auto je takové, jehož hlavní funkcí je jízda - je to smysl jeho existence. Ne přepravování rodiny na piknik. Ne převážení pytlů cementu. Jen jízda."
A to vystihuje Miatu dokonale. Takže i nadále budu uvádět, že MX-5 nebo Z3 Coupe jsou ryzí sportovní auta, kdežto třeba Audi RS6 je jen pixla,třebaže je za každých okolností mnohem rychlejší.
|
|
|
Jednou jsem někde četl názor, že Miata není sportovní, protože je pomalejší, než Octavia TDI. Krom toho je to úplně špatné auto, protože Octavia RS je levnější, větší, má větší výkon, krouťák i zrychlení, takže MX-5 vůbec nedává smysl...takže tak.
Někdo prostě řídí jen v tabulkách..
|
|
|
Miata neni nic... nehodi se ani na nákupy, ani na převozy, ani na požitek z jízdy.... Na to je moc malá nebo slabá... Funkcí každého auta je jízda. Sportovní auto bych spíše definoval auto, na sportovní jízdu a požitek z jízdy a osobně tam řadím jen auta jako Porsche, Ferrari a jim podobné...
Ještě bych bral názor, že Miata (popř Z3 která má pod 2,5l) jsou vikendovky na kochačku se střechou dole... Ale sportovní auto? Co pak je pro tebe M3? Lamborghini? Supersport a supersupersport?
Nemám nic proti tomu, že má někdo auto pro holky a má ho rád... Ale neskutečně mě s*rou lidi, kteří maji třeba miatu... civika, integru či podobný děsně sportovní a nechytatelný vergl a dělají z toho vrchol automibilového průmyslu se sportovním charakterem.
Nemáte soudnost...
|
|
|
Není všechno jenom ve výkonu. Pro mě je například typické sportovní auto Caterham, protože to je auto, které je skutečně určené jenom na jízdu a na nic jiného, podobně jako sportovní zbraň je určená pouze na terč a svojí konstrukcí téměř vylučuje jiné použití, ačkoli v nouzi s ní samozřejmě lze jít i na srnce (podobně jako za Caterhama lze pověsit nějaký improvizovaný vozík). Sportovní auto nedělá výkon (protože to by pak sportovní auta byly především veškeré tahače návěsů), nějaký typický konstrukční prvek nebo cena...
|
|
|
Není... ale o výkon / váha si myslím je toho dost... i caterham.. ten určitě nemá 1.8 130HP....
|
|
|
ne, ten má v základu jen 1.6 120 hp :D A když se do něj posadí 2 lidi, tak ten poměr výkon/váha není nijak zázračný...
|
|
|
Nepleteš si to s Kaipanem? :) Caterhamy jsou i 300 i 500 HP verze...
|
|
|
Možná ty moderní, v těch se moc neorientuju. 500 HP na auto velikosti, váhy a povahy Caterhamu mi ovšem přijde poněkud mnoho, to je jako nacpat do ultralightu motor z Antonova (jednak to nebude fungovat, a jednak ten výkon nebude reálně využitelný). Ty starší "klasické" Caterhamy (z nichž v jednom jezdil například Belmondo v Policajt nebo rošťák) byly určitě 1.6, pravděpodobně různého typu a od více výrobců (protože určitě nemontovali 25 let jeden motor).
|
|
|
Tak je pravda, že já zase neznám ty staré modely... Takže se hádat nebudu... Caterham nebo Ariel Atom jsou už velmi specifická auta...
|
|
|
|
A ještě Atom V8 v testu Top Gearu:
www.youtube.com/watch?v=SIiWhWpzFQQ
James jako obvykle dodá i spoustu zajímavých technických informací a předvede i závod 0-160-0 proti Gallardu a LFA. Stiga na okruhu je potřeba najít zvlášť.
|
|
|
Nepřeháněj.... označení udává počet koní na tunu. A vzhledem k tomu, že Cat váží kolem půl tuny, je nutné to číslo v označení modelu vydělit dvěma, aby ses dobral zhruba k počtu koní. Momentálně nejsilnější sériový Cat (myšleno klasický, tj. ten, který vypadá jako Lotus 7), má označení 620R, ale má "jen" 310 koní.
Stačí vyťukat www.caterham.co.uk a trochu klikat. Elementary, Watson...
|
|
|
Ten má pokud vím snad 1.6 z Mazdy 323 BG, upravenou na podélnou montáž (čili motor z Miaty:-), nebo nějakou jinou japonskou 1600 ccm benzín z té doby, snad upravenou na mírně vyšší výkon (ačkoli těch 65 kW, co měla 323 BG, by na Caterham, tvořený laminátovou karosérií a několika ohnutými trubkami, asi v zásadě bohatě stačilo). Do speciálních verzí montovali myslím nějakou 1.8, ale nevím přesně jakou. Nic většího pokud vím běžně nemontovali, přinejmenším ne do té "staré" modelové řady, která byla replika Lotusu 7.
|
|
|
Těch motorů tam dávali postupně víc, Ford, Opel/Vauxhall, Rover, pak zase Ford, základní model má teď Suzuki 0.66 turbo, jinak to byly většinou atmosféry 1.6, 1.8, 2.0 a 2.3.
Já jezdil se základním Roadsportem SV z půjčovny, ten měl 1,6 ZETEC od Fordu naladěný na 115 koní. Mimo dálnici dokázal s Catem slušně cvičit. Ale nejlepší je ta muší váha v zatáčkách - prostě přifrčíte a zatočíte, bez hrnutí někam, bez velkých náklonů, bez boje o přilnavost, paráda.
Akorát na mokru při teplotách kolem 10 °C je to o strach, dvakrát jsem vypochodoval bokem do protisměru i když jsem měl v nájezdu do zatáčky pocit, že zas tak rychle nejedu. Vždy bylo vidět, že tam nic nejede.
|
|
|
Já z Miaty žádný svatý grál ani vrchol průmyslu nedělám, jen tvrdím, že je sportovní. Z textu je silně cítit, že požitek z jízdy v tvém podání znamená zašlápnout plyn na rovince a to je pak těžké obhajovat sportovnost MX-5 nebo Integry...
Pro mě znamená požitek z jízdy hlavně vyvážený podvozek, čitelnost v zatáčkách, přesné řízení, řazení a chod pedálů. Proto je pro mne i ta nejslabší Miata 100x sportovnějším autem než třeba SLK 32 AMG.
M3, Lambo nebo 911 pro mne jsou taky sportovní auta, jen s několikanásobně vyšší pořizovací cenou a provozními náklady.
A abych tomu dal na závěr nějakou třešničku, tak dodám, že jedním z nejlepších sportovních aut na okresky je ultraholčičí nákupní taška Renault Twingo RS na podovzku Cup a že docela věřím kamarádovi, který tvrdí, že první ročníky Gallarda s převodovkou E-Gear jsou nefunkční krámy, které nestojí za ty prachy... :)
|
|
|
Po dalnici to umí roštovat každý pitomec.. Ale ano, pro mě je zažitek zašlapnout pedál a být zamáčknutý do sedačky.. a je jedno, jestli to zažiju na dalnici nebo nebo vyjezdu ze zatáčky.. Auto na požitek musí umět i toto... Uznavám, že miata má velmi dobrou ovladatelnost.. ale celou dobu se snažím říct, že to (subjektivně mi ) nestačí k tomu, aby mě zaujala nebo abych je kategorizoval ke sportům...
K třešničce se vyjadřovat nebudu.... v Twingu jsem nikdy nejel.. v Miatě ano..
|
|
|
Tak jasně, každý máme zážitek z něčeho jiného a já nebudu tvrdit, že 1.8, nedejbože 1.6, je v Miatě nějaký zázrak. Je to prostě pomalé a motor nedokáže sekundovat zbytku auta.
Na druhou stranu, sám uznáváš kvality ovladatelnosti a to je dle mne hlavní podmínka sportovnosti. Logicky - Miata 1.6 sportovní není, ale se SWAPnutým small blockem už najednou bude? Když bude mít to samé řízení, řazení, jízdní vlastnosti? To přece nedává smysl...
ještě dodám dva důvody, proč si myslím, že je Miata sportovní:
- plně nastavitelná geo. Stačí pohýbat s excentry na ramenech a ladit si nedotáčivost/přetáčivost, stáčivost/stabilitu dle libosti. Třeba zmiňovaná M3 k tomu potřebuje aftermarket podovzek a uložení, Miata to má all inclusive
- to auto při maximální zátěži dlouhodobě funguje, neuvadá, nepřehřívá se, což se o mnoha mnohem sportovněji a silněji se tvářícím autech říct nedá...
|
|
|
To dává smysl... žádne sportovní auto není slabé (formule, rally, nascar) a má hodně dobrý poměr kg / kw....
- To je funkce, kterou si každy děla doma v garaži co týden a nastaví si i dobře geometri... Seriovy M3 podvozek je dobrý sám o sobě ale ano, kdo chce jít potřebuje aftermarket... Ale výměna podvozku je stále jednodušší než swapovat motor do auta, kam si nikdy nedaval.
- dlouhodobě funguje, neuvadá, nepřehřívá se,... a proč? Protože to nemá výkon... to je jako 1 + 1 = 2
|
|
|
Formule/rally/nascar nejsou sportovní auta nýbrž auta závodní. Když lyžuju, tak sportuju a nemusím nutně jet super G v Garmisch Partenkirchenu. Stejně tak, když jedu Miatou, Saxem VTS, MR2, tak můžu jet sportovně a ve sportovním autě a vůbec mě nemusí trápit, že nevyhrávám neexistující závod.
- to s tím každým týdnem v garáži jsem nějak nepochopil. Na dvojitém lichoběžníku nastavíš záklon, odklon i sbíhavost, na McPhersonu a L ramenech nikoliv....
|
|
|
Já nevím, co máte pořád s těma tabulkama a výkonama. Jak ta novinářská svoloč, ale ti takový nesmysly píší proto, že nemusí vstát od počítače… Zkuste si někdy do toho auta sednout a jet. Ale ne rovně, zkuste občas otočit volantem a sjet z dálnice na jiné typy silnic.
Sportovní auto je podle mého auto postavené na zatáčky, případně na rozbitý úzký cesty. Je mi ukradené, kolik má koní, ale je podstatné, že těch xy koní umí přenýst na silnici kdykoli a kdekoli. K tomu má patřičnou tuhost, patřičně dimenzované podvozkové díly, patřičnou kinematiku náprav, odpružení, brzdy… Veyron u mne není sportvní auto, Citroen C2R2 ano. A to i přesto, že Veyron má víc než cca 1000 koní a C2R2 jen cca 180. Jezdit po dálnici rovně a brzdit každýmu za prdelí je možná u někoho sport, ale mě to nudí i v 250 km/h. Kličkovat v 80-100 km/h mezi stromy na rozbitý silničce III. třídy je prostě adrenalin, který si s křápem typu Veyron opravdu dovolit nemůžu.
Ta přihlouplá víra v megakilowatty je stejně nesmyslná, jako víra v megavelkej penis.
|
|
|
Kličkovat v 80-100 km/h mezi stromy na rozbitý silničce III. třídy je prostě adrenalin
A ked na tej ceste 3 triedy zrazíte nejakého cyklistu alebo ožrana, to adrenalín ešte len porastie.
Nehovoriac o tom že íst 200 km/h po dialnici bude stále bezpečnejšie než íst 100 km/h po rozbitej úzkej ceste 3 triedy so stromami a ostrými zákrutami.
|
|
|
A co takhle děti a kočárky s maminkami? Myslel někdo na kočárky, eh na maminky, eh na děti?
|
|
|
|
Co rekne Focus RS na Volvo s T6 a 4x4? :)
|
|
"Český pravopis je freeware, ale v žádném případě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho!"
|
|
|
Tohle čtu poprvé a moc se mi to líbíí.
|
|
Nějak jsem článek nepochopil. Za příklad "opravdu upraveného auta" má patrně sloužit autorův vůz, tedy Honda Integra s odpojeným ABS, rezonujícím výfukem, sportovním sáním a tak hustě aftermarketovým podvozkem, že po normální české silnici se s tím prakticky nedá jet, zatímco na dobré, suché, rovné silnici to začíná plavat v rychlosti vražedných 180 kmph. Podle popisu to ovšem vypadá na vozidlo, jež prodělalo tak extenzivní úpravy, že teď musí být vždy před jízdou upraven především řidič (alespoň tak 1,5 promile), protože střízlivej by do něčeho takového dobrovolně nesedl...
|
|
Your racecar must get amazing MPG....
|
|
aneb masové hlavoukroucení řidičských "alternativců" nad hlupáky stádními oktávkáři ve smrdutých zlých tdi.
Vůvec, články na automobilová temata jsou z hlediska míry komičnosti na D-fnes nejlepším čtením. Takový jasný názor na situaci na českých silnicích spoza volantu olítané integry od jednadvacetiletého šohaje, to prostě nemůže být než truth truth. :)) Jen je mi trochu líto toho pána v orezlé felicii, takhle šeredně podcenit mighty hondu...
|
|
K Integře gratuluji, je fajn auto, když člověka baví řídit a chce se naučit víc, než jen dojet autem z bodu A do bodu B.
Článek mě ale hodně zklamal a soudě podle hodnocení, nejsem v tom sám.
Jmenuje se to "zkušenosti". Dočetli jsme se, že:
1) Autor je mladý, už boural, ale jezdit ho baví a jezdí rád rychle - to není o autě a autor si spíš uškodil, protože z toho vyplývá, že nemá moc s čím srovnávat, a jezdit ještě neumí.
2) Integra má nějaké úpravy, takže řve a vibruje. Jaký mají vliv a jak se chová bez úprav z článku nezjistíme.
3) Výborné jízdní vlastnosti - tady jsem doufal, že to autor trochu rozvede, že popíše, jak auto reaguje na ovládací prvky v různých situacích (jsou auta, která je možné dostat do hodin nejen ručkou, ale i spojkou, brzdami, plynem a volantem a jejich libovolnou kombinací), jak dává vědět o přicházejícím limitu přilnavosti a jak se chová za ním... tohle a reálné provozní náklady (tj. co se kde pokazilo, proč a kolik sotjí opravy) jsou ty nejcennější zkušenosti, které podle mě může majitel podobného vozu v takovém článku předat.
4) "Vzhled auta. Konečně se dostávám k tématu, který chci rozvést." K designu nic, jen dlouhý odstavec o tom, že auto působí tunersky a tuneři i netuneři si myslí, že mu to natřou.
5) Nálseduje polemika o tom, jak autor vypadá a nevypadá a jaké týpky v provozu potkává. WTF? To má být zkušenost s Integrou?
Kromě výše zmíněných věcí jsem doufal, že by v článku mohlo být:
a) něco o motoru - aspoň základní technický popis, vychytávky a subjektivní dojmy - jak se vytáčí, jak táhne v různých otáčkách, v jakých se mu líbí, kam by neměl spadnout, díry v průběhu výkonu, kdy spína VTEC apod.
b) něco o převodovce...
c) něco o brzdách...
d) něco o vhodném řidičském stylu, co si nechá Integra líbit a u čeho kouše - dozvěděli jsme se, že potřebuje hladkou silnici, vyžaduje pozornost řidiče a řízení oběma rukama. To skoro každé opravdu sportovní auto. Úplně mě ale rozsekala věta: "O stabilitě v zatáčkách ani nemluvím." Tohle mohl být jeden ze zásadních bodů článku, chtělo to rozepsat víc. Je tam poznámka o přetáčivém smyku. Je zvládnutelný? Jak? Stačí mírné kontra + plyn? Velké kontra a spojka? Jde si s tím hrát celou zatáčku nebo to nejlepší, co může člověk udělat, je vybírat místo mezi stromy, kde si udělá nejmenší škodu.
e) kola + gumy a jejich vliv na jízdní vlastnosti - co je v TP, co na autě?
f) použitelnost ručky?
... a za poslední - chybí komentář k sexu v autě (i když to je možná dobře).
Celkově to působí asi jako zkouška na VŠ naprosto bez přípravy, kdy autor o tématu něco málo tuší, ale moc toho není, a ten zlomek věcí k tématu nedokáže rozumně formulovat. Gramatické chyby to pak už jen dokreslují. Na tunerském blogu by to možná fungovalo (s dramatickými fotkami), tady ne.
|
|
|
Ondreji, Tys to trefil.....
Sam exmajitel CRX VTi (EE8 s B16A1).
Krom zkusenosti chybi i neco, cemu se rika pokora. Pokud se onomu jedinci podari prezit s timhle pristupem a typem priblizovadla dva roky a 50.000 km bude to uspech a to veliky. Od srdce mu stroj ktery toci 9000RPM preji. jenom aby si ( pripadne nekomu jinemu) neublizil.
|
|
|
|
Tenhle komentář se mi velice líbí, a pokud je autor chytrý, může si z něj hodně vzít. Každý nějak začínal a takováhle zpětná vazba je k nezaplacení.
|
|
|
Dík. Sám mám rozepsaný článek o zkušenostech s jiným zábavným/sportovním autem, tak uvidíme, jak dopadnu. Jak někde psal Dfens, kritizovat umí kdekdo a nejlíp to jde těm, co sami nic nenapsali....
|
|
|
Na druhou stranu, proč by nemohl kritizovat i ten, co sám nic nenapsal? Zvlášť u článku, jako je tenhle. Někdy jsou holt chyby jasné na první pohled i člověku, co by sám nedal dohromady ani jeden odstavec o pěti větách.
|
|
|
Autora bych se trochu zastal. Článek je sice o hovně, ale na 21let to není uplně hrozné. On člověk svět z auta vnímá jinak ve 20ti, jinak ve 30ti atd...
Tento koment si každopádně uložím a jednou podle něj něco napíšu. Sám jsem měl připravenou recenzi na moje auto a když jsem si ji po měsíci přečetl, byl jsem rád, že jsem jí tu nezveřejnil. Hrozná sračka... :)
|
|
Muzete vysvetlit, co Vas tak irituje na skutecnosti, ze ostatni ucastnici silnicniho provozu maji potrebu jet jinou rychlosti nebo jinou dynamikou nez Vy? Pusobi to na me dojmem, ze Vam psychicky nedela dobre, kdyz Vas nejaky dehet predjede ... takze z clanku neni jasne, jestli "provozu jezdite slušně bez známek chtíče závodit ba naopak" nebo jestli na situace, kdy Vas by teoreticky hrozilo, ze Vas nekdo predjizdi, tak: "Přidávám plyn, řadím za dva a mizím v dáli. Nechápu to." ...
Priznam se, ze to take nechapu ...
|
|
tak že je autor vocas už víme. a bude to mít druhý díl o tom avizovaném voze nebo si to fakt máme vyhledat na tom netu? :)
|
|
Jedno z hlavních kritérií při rozhodování co je a co není sportovní auto by mělo být, jakou má poháněnou nápravu.
Proto u mě Integra není sportovní auto, ale Miata ano.
|
|
Hele, mluvis mi z duse. Takhle vypada ridic co prozrel a ma v hlave vic nez briketu, ktera vznikla jako nespalena nafta co prosla motorem. To nejsou lidi co se motaj kolem motorsporrtu. Takovy clovek by si nikdy Okynu ftedeicku nekoupil a kdyz jo tak leda na jezdeni do prace a na nakup. V zadnym pripade by ji neupravoval. A uprimne clovek co ma - jak rikaji oni - auto "dyzl na softu" tak vubec netusi, co je to zaklon rejdoveho cepu a k cemu slouzi. On si mysli ze mezi kolama to maj vsechny auto stejny a ze ta jeho okyna ma stejnej podvozek jako treba Alfa 156 nebo jina auta s nezavislym zavesenim vzadu a lichobeznikovem zaveseni vpredu. A to je ten rozdil mezi nama a nima. :-)
|
|
|