To jsem si početl.
Nemohu se ubránit dojmu, že informace, kterých se nám o tomto případu dostává,
jsou značně zkreslené a zavádějící.
Cituji:
„Luboše Lacinu poslal v pondělí soud v Praze na pět let do vězení
za způsobení vážné nehody na dálnici D1, při které vytlačil další vůz z
vozovky. Sedm let také nesmí řídit a musí zdravotní pojišťovně zaplatit
přes deset tisíc korun.“
Státní zástupce naopak považoval Lacinův úmysl strčit do pomalejší a
slabší mazdy za prokázaný.
„Chybu řidiče se podařilo vyvrátit. Neexistuje žádná jiná varianta
motivace jeho jednání,“ uvedl žalobce.
Svědecké výpovědi, znalecké posudky i důkazy včetně videozáznamu z dálniční
kamery podle obžaloby dokazují, že Lacina po předjetí mazdy - místo, aby
pokračoval ve volném rychlém pruhu - nejprve srovnal rychlost s předjížděným
vozem, na jeho posádku rozčileně gestikuloval a prudce najel do pravého
pruhu, ačkoli k tomu neměl žádný důvod. Že řidička se spolujezdcem vyvázli
jen s lehkými zraněními, označil i znalec za zázrak.
Konec citace. Tak si to shrneme přátelé.
Díval sem se na ten záznam mockrát, hezky sem s uložil každý ostrý snímek
z videa (moc jich není) a krokoval si celou situaci. Přikládám poutavou
animaci, jedná se o vyčištěnou smyčku všech ostrých snímků.
Link na obrázek http://bit.ly/ejQQOi
Nejprve sem si všiml značného rozdílu v kvalitě záběrů z nehody a kvalitě
následných záběrů z téže kamery. Dál je záběr zřejmě upraven, nebo dochází
zrovna v tom okamžiku k dilataci času. Jinak si neumím vysvětlit změny
v rychlosti pohybujících se předmětů.
Teď si popíšeme, co je na záběrech nesporné.
Nevidíme samotné předjetí kamionu, jen okamžiky, které po nějaké době
následují. Dobu po předjetí můžeme jen odhadnout a časový rozptyl může
být velký.
Co vidíme poměrně jasně je fakt, že řidička Mazdy nejede těsně před
kamionem (když prohlásila, že jela kolem 130 a po předjetí kamionu se ihned
zařadila) , ale jede jako druhá s poměrně velkým odstupem. Par vteřin před
tím, než dojde k samotnému incidentu se za Mazdu řadí jiné, světlé auto
a Mazda se stává třetí v pořadí.
Samotný střet vozidel také příliš neodpovídá tomu, čím nás krmí média.
Vidíme zcela jasně, že černý flek se prudce přibližuje ke světlému fleku,
který je v tom okamžiku zcela nepochybně v mrtvém úhlu zorného pole. Poté
s největší pravděpodobností dochází ke kontaktu obou vozů. Superb naráží
pravou zadní částí do levé přední části Mazdy. Zcela záměrně říkám s nějvětší
pravděpodobností, protože podle pohybu obou vozidel a vzhledem ke kvalitě
obrazu nelze prokázat jejich střet. Samotný střet by bylo možné prokázat
jen analýzou údajného poškození Superbu.
Že Superb uhýbá do pravého pruhu zcela bezdůvodně, je očividně pustá
lež. V těsném závěsu za ním jsou nejméně dvě vozidla, kterým musí ze zákona
uvolnit levý jízdní pruh. Vozidla jsou opravdu velice blízko a takovou
situaci snad nikdo z normálních lidí dobrovolně nevyhledává.
Dál si probereme, co nemusí být zcela nesporné, ale ze záběrů to plyne.
Nikdo, kdo má v hlavě alespoň kousek mozku, nebo disponuje pudem sebezáchovy,
se nepokusí srazit, nebo vytlačit kohokoli ze silnice zadní částí vozu.
Takové jednání má prostě v případě alespoň trochu kvalitní reakce na straně
druhého vozu za následek roztočení vozu „útočníka“ a s největší pravděpodobností
ztrátu kontroly nad vozidlem a poměrně fatální následky.
Další nevýhoda takové kratochvíle je ta, že přesně nevidíte polohu druhého
vozu. Představa, že se ohlédnu a zadkem to do někoho střelím, není ani
vtipná. To je prostě blbý způsob sebevraždy.
Zadní část běžných produkčních vozů je také mnohem lehčí, než přední,
což dále zhoršuje vyhlídky na přežití kohokoli, kdo by to zkoušel. Pokud
by Mazda takto narazila do Superbu, byl by to krásný zastavovací manévr,
jaký známe z amerických filmů.
Pokud budete někoho vytlačovat (rozumějte ne otočit na bok a rozbít
na kusy, ale vytlačit ze silnice), bezkontaktně začnete čistým bokem, nebo
nárazem předního nárazníku do jeho předního kola. V případě, že nechcete
riskovat kontakt z kolem vedlejšího vozu, začnete těsně za kolem. Na bok
ho dostanete nárazem do zadního kola a srovnáním na dveře. Otočíte pro
zastavení nárazem tak 20 čísel za zadní kolo. Jakmile se začne přetáčet,
strhnete v pravo a vyrovnáte.
Teď se dostanu k tom, proč není jisté, že se vozidla skutečně srazila
a to takovou silou, aby mohlo dojít k vymrštění Mazdy mimo silnici. Vidíme,
že Superb přejíždí do pravého pruhu rasantně a rychlost, kterou se přiblíží
k Mazdě je poměrně velká. V okamžiku, kdy asi dochází ke kontaktu s Mazdou
vyrovnává řízení. To mu pomohlo, aby sám sebe nerozhodil po celé silnici.
Vidíme, že se téměř nehnul a pokračoval krásně rovně. Pokud by tohle někdo
dokázal schválně, je to mistrovský kousek. Jenže ono to moc nejde. Kdyby
mu Mazda kontrovala volantem, dopadl by hodně špatně.
Vysvětlení, proč Mazda doslova odlétla vpravo za podmínek, které jsme
viděli , mohou být dvě.
První spočívá v poškození řízení Mazdy nárazem. Levé přední kolo by
pak dostalo ostrý úhel v pravo a předek by ustřelil, nebo druhá možnost.
„Slečna“ se lekla jako prase a srthla to vpravo.
Pak je tu ještě dohad o mrtvém úhlu. Lacina se jistě mohl zaměnit vozidlo,
které se nacpalo těsně před tím vpravo na místo, kde byla ještě před okamžikem
Mazda.
Ta zmizela v mrtvém úhlu a proto se s ní střetl.
PČR provedla na místě zkoušku na alkohol s negativním výsledkem a pan
Lacina nevypadá, jako úplně vyfetovanej. Z toho mi plyne jediné možné vysvětlení.
Prostě nechtěl Mazdu ze silnice ani srazit, ani neměl v úmyslu do ní
narazit.
Pan Lacina Superb do pravého pruhu poslal schválně, ale proč?
1. Chtěl to poslat těsně před Mazdu, aby si ulevil a jí ukázal, že to
není žádná prdel ?
2. Chtěl dostát své povinnosti a uvolnit levý pruh. Nebo se zbavit
toho, kdo se mu lepil na zadek.
Ještě si musíme položit otázku na kterou zbývá jediná odpověď. Kde se
vzala minimálně 3 auta v závěsu za Mazdou a Superbem, když rozdíl rychostí
obou automobilů protu předjížděnému kamionu je značný a Mazda se podle
její řidičky hned po předjetí zařadila ? Odpověď asi moc nepotěší.
Z celé té věci mám čím dál jasnější pocit veřejného lynčování někoho,
kdo si žil normální život, než narazil na zmrdici a jejího spolujezdce.
Dojel je, jak se plácají za kamionem, který předjížděli jak při kravských
dostizích. (víme známe, viděli jsme milionkrát).
Pan Lacina jistě nebyl v takové situaci také poprvé.
Konečně vysmahla do pravého pruhu, přidal plyn a když byl vedle Mazdy
ukázal jí jaká je to píča. Její spolujezdec byl v té chvíli hrdina a ukazoval
mu, že Superb je jednička. V té chvíli to nebyl ten vyklepaný kus hovna
co u soudu pláče, že si auto už nekoupí a že se bojí jezdit. H R D I N
A. Fuck OFF kreténe, jedeme (podle tachometru teď když jsme přidali) 125
tak se poser.
Lacina se na ně vysere, protože takových potká každý den dost a nejde
s tím dělat nic. Šlápne podlahu, ale moc mu to nejede. Mazdu zřejmě nezajímá
dopravní situace, rychlost nic.. čumí z okýnka na Superb. Nezvládne ani
pořádně řídit, natož řídit a zabývat se k tomu někým, kdo si dovolil jí
kritizovat. Každopádně to vypadá, že přidává.
Lacina koukne do zrcátka na ty bouráky co se za ním štosujou a uhne
jim.
Zcela jasně přátelé, pokud by Mazda předjela Kamion tak, jak jela vedle
Superbu a hned se zařadila (jak tvrdí její „řidička“) kdo by na ní asi
tak troubil, nebo ukazoval? Když by to nestřelila někomu pod kola, nemá
nikdo příčetný a zvlášť ne ten, kdo jezdí často a dlouhé trasy důvod se
tím vůbec zabývat.
Podle posudku Lacina příčetný je, střízlivý taky. Náhlé hnutí mysli
v šestinedělí můžeme vyloučit.
Sere mě to, sere mě, jak je vůbec možné o někom začít jen tak tvrdit,
že chtěl druhého zmrzačit nebo zabít. Bez jediného důkazu ho prostě poslat
na 5 let do chládku a udělat z něj exemplární příklad. Co na něj vůbec
mají? Výpověď poškozené, že jí poslal do prdele a nekvalitní záběr že do
ní potom narazil. Dál vidíme, že zastavil a zavolal pomoc. Zastavil v levém
pruhu, což neodpovídá plánovanému jednání.
Můžu říct, že jako řidič selhal. Můžu říct, že to posral, ale nemůžu
ani omylem tvrdit, že to udělal schválně a poslat ho jen tak na 5 let.
Posrat něco za volantem, je vždycky špatně. Když se něco stane, mělo by
následovat poučení. Změna takovým směrem, aby se odstranila příčina takového
jednání. Trest je, pokud je to možné prostředkem pro nápravu. Zaplatí,
co zničil, to je v pořádku a není to zrovna málo. Nebudeme tu teď polemizovat
o skvělém zlepšováku pojišťoven, kdy si pojistku platíme, kdybychom něco
omylem, nebo nešťastnou „náhodou“ přehlédli…. No a když se to stane a nehodu
zaviníme nedali by nám nejraději nic.
Tuhle se přede mě narval doochodce tak, že mi urval přední nárazník.
Z pravého pruhu mě zkoušel podjet a myslel si blbec, že se tam vejde. Já
stál na brzdě a i tak to byla docela rána. Ničeho si nevšim a jel vesele
dál. To mi to nandal. Měl sem to připravené na lak, takže zavařit držák
a další vrstva tmelu. Kretén má přes celej blatník hezkou díru v autě.
Lacinovi držím palce, ať mu to dobře dopadne. V téhle hře se stal obětí
systému. Kdybych ho mohl podpořit, udělám to.
22.11.2010 Vector