D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0
    Vydáno 24. 10. 2010 (12197 přečtení)

    D-FENSe čtu poměrně dlouho, avšak až nyní jsem se rozhodl uveřejnit svoji prvotinu. V současnosti vlastním výše jmenované auto, proto se chci podělit o krátkodobé provozní zkušenosti. Nebudu zde popisovat historii Saabu, k tomu slouží Wikipedie.

    Saaba vlastním necelého půl roku a naježděno máme spolu přes sedm tisíc kilometrů. Bohužel i za tak krátkou dobu moje počáteční nadšení opadlo a rychle jsem vystřízlivěl. Ale jedno po druhém.

    Pro koupi Saaba jsem se rozhodl ze tří důvodů. Za prvé, předchozí vozidlo mi bylo silně proti srsti (VW Passat, nafta, 1.9 TDi). Za druhé, chtěl jsem nějaké živé benzínové auto a za třetí, Saaby se mi designově velmi zamlouvají a zajímalo mě, jak že se létá s tou pověstnou turbo hromadou švédské oceli.

    Auto jsem pořídil v nejmenovaném autobazaru v Praze. Černý Saab 900 NG (New Generation), r.v. 1996, třídvířko (Coupe), objem motoru 2.0i (bez turba), výkon 96 kW, manuální převodovka, při koupi nakrouceno 123 tisíc km (tzn. plus dalších minimálně 100 tisíc)

    Motor, jízdní vlastnosti

    Dvoulitrový benzín bez turba byl pro tento model nejslabší verze, něco jako v Fabia Junior 1.0 . Saaby (až na nejnovější modely) měly bohužel vždy problémy s turbo motory. Některé se zadírají i při maximální péči (výměna oleje i po 10 tisících km!), jiným pravidelně odcházejí turba. Saab se k překvapení všech k této problematice zcela otočil zády a neexistuje jediné oficiální prohlášení, kde je zakopán pes a co s tím. Saab se na své zákazníky prostě vy*ral. Atmosférické dvoulitry a dvou a půllitry zmiňovanými problémy netrpí. Ovšem nejsilnější turbo Saaby mají brutální zátah a zrychlení a požitek z rychlosti je opravdu grandiózní. Právě tyto vlastnosti automobilku nejvíce proslavily.

    Ačkoliv je můj dvoulitr nejslabší verze mezi Saaby, v porovnání s většinou vozového parku v ČR se jedná o Formuli 1. Motor začíná táhnou okolo tří tisíc otáček a bývalých 96 kW by se mělo dostavit v šesti a půl tisících. Jaký je dnes skutečný výkon motoru, těžko řící, ale i tak je Saab oproti většině aut slušné žihadlo.

    Řízení je o poznání horší, než by člověk čekal. Naprosto gumové a nečitelné. Tragické jízdní vlastnosti společně s (továrním) tvrdým vypružením dělají z auta na průměrné středočeské silnici nepříjemný žebřiňák. Gumové řízení je ovšem všeobecný problém řady 900 NG. Na opravdu kvalitní nové asfaltce je řízení celkem příjemné, avšak na hrbolech auto silně odskakuje do stran a při vyšší rychlosti je řízení v zatáčkách dosti nepříjemné. Nikdy nevíte, kdy vás to vyhodí do pangejtu. Bohužel, toto nejsou jízdní vlastnosti, které by měl vykazovat prémiový vůz (v roce 1996 za pořizovací cenu přes milion korun!)

    Dalším nepříjemný faktorem je přímé řazení převodovky. Je to všeobecný problém Saabů staršího data výroby. Manuál se Saabu opravdu nepovedl a je stejně nepřesný a tuhý, jako u tehdejších Opelů. Jízda ucpanou Prahou je s takovým manuálem opravdu „radost“… Naneštěstí musím konstatovat, že se mi lépe řadilo i v jedničkové Fábii a to už je co říct.

    Exteriér, interiér

    Exteriér je jeden z faktorů, které na devitístovce obdivuji. Designově opravdu výjimečné auto vycházející z předchozí hranatější generace, pro niž je tak typický plochý dlouhý čumák a velmi strmý úhel čelního skla. Tyto designové orgie mají však tři chyby. První, když couváte, přes vysoko položené zadní sklo není skoro nic vidět. Druhá, problematický odhad vzdálenosti u dlouhého zakulaceného čumáku. A třetí, řekl bych nejzásadnější, skoro kolmé čelní sklo je sice hezká designová odlišnost od ostatních aut, avšak nedomyšleně nebezpečná. Když jedete například za slunného dne listnatým lesem, čelním sklem skoro nic nevidíte. Sluneční paprsky totiž odrážejí obraz černé palubní desky do čelního skla a to je sakra nepříjemné. Když mi před ksichtem přes celé sklo během minuty problikne asi dvěstěkrát obraz černého ničeho společně s ostrými slunečními paprsky, dokážu být pořádně nas*raný. Nejen, že je to nepříjemné, ale hlavně nebezpečné, protože stěží vidíte protijedoucí auta. Při vyšších rychlostech je to opravdu chuťárna. Nevím, jak je vůbec něco u takového auta možné. Kdyby to byl levný čínský šmejd, budiž, ale Saab se vždy tvářil jako prémiová značka s kvalitními auty. Tohle je prostě totální konstrukční selhání. Když už udělali tak strmý úhel čelního skla, měli zároveň změnit úhel palubní desky vůči sklu samotnému.

    Interiér je zcela odlišný od ostatních značek. Palubní deska je v místě řidiče poměrně nezvykle kolmá a opravdu trochu připomíná kokpit stíhacích letounů. Vše je poměrně dobře po ruce. Vypíchnul bych však jednu věc, a to umístění stahování elektrických oken. Ovládání je umístěno neobvykle na středovém panelu, což mne vyhovuje mnohem více, než obvyklé umístění na dveřích řidiče. Není to však úplná ojedinělost. Podobně mají stahovaní oken řešeny např. Mazda MX-5 nebo Dodge Viper. Další vychytávkou je umístění spínací skříňky též ve středovém panelu. Toto řešení umožňuje zamykání řadicí páky v poloze R. Klíčky prostě ze skříňky nevytáhnete, pokud není zařazená zpátečka. Nepotřebujete dokupovat žádné Sherlogy, D-Fendlogy apod. Velurové sedačky jsou pohodlné, avšak úzké (a lehce prosezené a odrbané). Velké plus si zaslouží místo pro nohy na zadních sedačkách. Při své vyšší postavě si pohodlně sednu sám za sebe, což bývá u většiny coupe problém. Zadní sedačky jsou poměrně pohodlné. Celkový vzhled interiéru je přijatelný a celkem i útulný, ale věřím, že interiér v kůži je příjemnější.

    Dalším kladem Saabu je velký kufr. Při prvním ohledání jsem opravdu zíral, co všechno se dovnitř vejde. Množství zavazadel na zimní dovolenou ve čtyřech není pro Saaba žádný problém. Nejsem sice okultním vyznavačem náboženství „velkých zavazadlových prostor“ automobilů Škoda, přičemž denně nepotřebuji převážet ženu, tři děti, tchýni, dvě babičky, bratra, jejich zavazadla, čtyři dogy, ledničku, pohovku a to vše za pouhých 4,99 litrů nafty, ale velký kufr ocením a beru ho jako výhodu.

    …Nicméně zrovna velkou ledničku byste v Saabu klidně odstěhovali…

    Výbava aneb francouzská sociální edice po švédsku

    Výbavy Saabů jsou vůbec vtipnou záležitostí. Základní výbava začínala na: všechna okna + zrcátka v elektrice, stavitelný volant, stavitelná sedačka řidiče, stavitelná bederní opěrka, stěrače a ostřikovače světel, manuální klimatizace s výdechy k zadním místům, venkovní teploměr, hodiny, rádio s magneťákem apod. Saab nabízel možnost snížit cenu vozu ochuzením o některé prvky, což lidé hojně využívali. Například můj Saab je dovozem z Francie. Tamní majitel chtěl ušetřit a tak mu v Saabu auto ochudili o ostřikovače a stěrače předních světel, zadní stěrač!, mlhovky a jeden pár reproduktorů (nyní celkově čtyři – dva vepředu, dva vzadu; základní výbava počítala se šesti).

    Ve vyšších výbavách byste dostali tempomat, ovládání rádia na volantu, kožený interiér, elektricky stavitelné sedadlo, elektricky stavitelný volant, vyhřívané a větrané sedačky (v roce 1996…), digitální klimatizace, rozšířený informační displej a další drobnosti. Za automatickou převodovku se tuším připlácelo, stejně tak za střešní okno a větší kola.

    Moje výbava je sice oproti některým dnešním autům stále luxusní, ale z hlediska saabovitosti je to „Extra social edition.“ V tomto ohledu býval Saab přeci jenom vyšší třída. Kdybyste chtěli ochudit základní výbavu například ve Škodovce, museli byste vyndat motor.

    Výčet ochuzené základní výbavy v mém Saabu je zhruba takový: manuální pětikvalt, velurový interiér, stavitelné sedadlo řidiče, ručně stavitelný volant, stavitelná bederní opěrka, okna + zrcátka v elektrice, manuální klimatizace (včetně dvojitých výdechů na zadní místa), venkovní teploměr. Snad jsem na nic nezapomněl. Ačkoliv nemám tempomat, je na něj udělána kabeláž.

    Provozní náklady

    Servisní síť Saabu není v ČR nijak rozsáhlá, ale není to také žádná tragédie. Autorizované servisy jsou drahé. Některé neautorizované (bez urážky) amatérské. Náhradní díly jsou relativně cenově dostupné (není to starej Opel no…)

    Spotřeba se zatím pohybuje v rozmezí 8,5 až 12 litrů. Se Saabem nás čeká první zima, takže spotřeba určitě naroste.

    Povinné ručení na dvoulitr: bazarem nabízené od Directu - necelých patnáct tisíc. Současné u nejmenované pojišťovny – čtyři a půl tisíce…

    Zhodnocení

    Na úvod závěru bych podotknul, že Saab na šestnáctkách hlínách není příliš vhodným vozidlem do terénu. Při lehkém offroadu po šumavských hvozdech jsem během tří dnů dvakrát píchnul, přední a zadní kolo. Na druhou stranu musím vyzdvihnout, že díky síle motoru jsem se vyhrabal ze zatopeného příkopu u rozbahněné lesní cesty kdesi hluboko pod Boubínem.

    Celkové hodnocení auta je bohužel negativní. Ačkoliv je pro mne Saab 900 NG vzhledově krásné auto a v mnoha ohledech příjemné, rozhodně se nejedná o (bývalý) prémiový vůz. Na Saaby nejen řady 900 NG jsem četl hodně pozitivních, ovšem i negativních recenzí. Bohužel, automobilka Saab rozhodně nevyrábí a nikdy nevyráběla tak kvalitní a dobrá auta, jak dodnes prezentuje. Neřešené konstrukční vady zadírajících se turbo-motorů, problematická konstrukce čelního skla, špatné řízení a řazení, tohle vše rozhodně není známkou kvalitní automobilky. V roce 1996 byl Saab 900 NG jistě celkem pohodlné, bezpečné, rychle a relativně luxusní auto na přesuny po opravdu kvalitních dálnicích. Dnes však není, natož pro přesuny po okreskách. Ačkoliv můj Saab je v relativně v dobrém stavu (no, lehce zatopený interiér, bouchlé a lakované dveře spolujezdce…), má opravdu dost much, které jej staví do pozice pouze lehce nadprůměrné, až nadprůměrné auto. Saaby 900 NG bohužel nezapřou svou kolegialitu s Opelem Astra F a Vectra B. Měl jsem nějakou dobu Opel Astra F a jízdní vlastnosti jsou citově až podezřele podobné. Nečitelné a gumové řízení, dlouhé, tuhé a nepřesné dráhy přímo řazené převodovky, spojka na ho*no.

    Pomalu uvažuji nad dalším nově ojetým autem a obávám se, že v budoucím výběru se už Saab neobjeví. Je sice hezké, že někteří nepovažují devítistovky nové generace, zvláště bez turba, za „pravý Saab“, neb pravý Saab je prý Saab 9000, ale mojí devítistovku prostě Saab vyrobil. Je to jeho reklama, jeho ostuda. Stejně jako někteří milovníci Škodovek říkají, že Fabia Junior prostě není pravá Škodovka, je to stále výrobek Škody MB. Je to její cejch, její ostuda.

    Saaby 9-3 první generace (nástupce 900 NG) jsou prý mnohem kvalitnější a lepší. Těžko říct, nikdy jsem v žádné devět-trojce nejel, ale designově jsou téměř stejné jako 900 NG, což mne těší. „Oficiálně“ (agentura JPP) se řada 900 NG prý nepovedla z důvodu radikálních úspor, které nařídil tehdejší vlastník, General Motors. Ale kdo ví, jak to tenkrát bylo…

    Na úplný závěr číselné hodnocení (jako ve škole); motor/řízení/řazení/pohodlí/výbava/vzhled

    Saab 900 NG 1996 2.0i (96 kW, benál):     2/3-/3/2/1-/1

    Pokud jste dočetli až sem, gratuluji, pravděpodobně jsem vás odradil od koupě Saabu :-D

    Nicméně abych to završil, koupě své devítistovky nelituji. Rozhodně jsem si vyzkoušel něco diametrálně jiného, přinesla mi mnoho příjemných chvil a v budoucnu na ní budu vzpomínat v dobrém. Ale také mne vůz lehce zklamal, jako auto i jako značka.

    Pokud snad uvažujete o koupi Saabu, tak dobře vybírejte a zjistěte si o daném modelu co nejvíce. Pořízení Saaba 900 NG, nebo 9000 na denní ježdění dnes nemá smysl. Pokud starší model, tak 9-3 (kabriolety jsou krásné), nebo 9-5. Ale nedělejte si o Saabech přehnané iluze, vyrábějí je jenom lidé…


    17.10.2010 OldS


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,80] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 49 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.