Furt tady já horko těžko píšu vo favoritech a experti se jen tak vezou.
Teď si vyměníme role. Přišla autentická zpráva od jednoho bratra ve zbrani,
který tunil fako, ale štěstěna se obrátila k němu zády a píčou ke zdi.
Pomůžeme mu. Pomůžeme mu a nebude to ta falešná solidarita, když vám zmrdi
nejdřív pětistovku vezmou a pak milostivě stokorunu dají. My mu totiž
poradíme a) jak napravit tento konkrétní problém b) přátelsky ho upozorníme,
co všechno udělal blbě. Tím mu umožníme rozvinout jeho jistě nemalý
potenciál. Protože je to tak morální. Protože je to tak správně. Protože
tohle je jeden z nás. Jeden z těch, kteří se nebojí opravit si sami auto.
Který mladý muž by si máčel pazoury v petroleji, když může věšet píčoviny
na fejsbůk a tvitr? No a přece nenecháme umřít takový krásný fako combi.
Já vím, čím je způsobený, že mu to nejede. Věděl jsem to, když jsem
dočetl odstavec končící "nasazená". Mohl jsem mu to napsat mailem a tím by to bylo skončilo. Mně ale teď zajímá, jak zdejší
čtenářská obec bude regovat, protože už jsme tady leccos prodiskutovali
na teoretický rovině až do mrtě a teď je příležitost ukázat, kdo se dovede
postavit k problému čelem a kdo umí jen e-prudit. Takže do toho. Děkuji.
D-FENS
Jak to začlo: v zimě, když sem tal začal lejt fridex, tak to ještě jezdilo
jak má, startovalo na benzín taky, ale už teplota byla tak v půlce budíku,
v nádržce začínalo dycky při jízdě vlnobití a časem to začlo blbě startovat,
když už tak to udělalo kouř, voda šla z vejfuku a teplota byla už před
červeným. Todle mě všichni řekli že to je jasná věc že mám v prdeli těsnění
pod hlavou a at nelením, nebo fazol přestane chrochtat, což by mě nasralo,
páč bych musel na vlak. Do minulého tejdne sem s tím jezdil a jelo parádně
(rovina 150 no problém) akorát ty starty no, jendou za tejden dolil tak
hrníček vody a prostě jezdil. Když už sem teda měl dělat těsnění tak sem
si říkal že tam nacpu sraženou hlavu, když už tak už. Fáček na díly je dost
takže sem si vzal hlavu ze Solitaira 50kW BMM. Nechal sem ji v HK v ČKD
srazit o 0,5 mm. Udělali mě to do druhého dne a ta značka která značí max
sražení hlavy tak ještě nebyla sbroušená takže to by mělo mít ještě rezervu.
Hlavu sem vočistil, a zabrousil sem sedla jemnozrnnou pastou. Když sem
pak dal všechny ventily a nalil do toho petrolej, tak to stálo na ponku,
asi 3 hodiny a nic neprochcalo a ani neubylo takže z toho usuzuji, že sem
to snad udělal dobře a že by měly těsnit. Ještě sem na tej hlavě vyměnil
jednu tu protimrazovou zátku páč byla zamáčklá, dal sem novou, a jemně
zapatlal silikonem. Pak sem teda dal nový gufera u ventilů, dal sem tam
vše jak patří a nacvakal ventily do hlavy.
Takhle sem měl teda připravenou sraženou hlavu vo těch 0,5mm. Co jsem
sem nedělal, tak nákou kontrolu jestli je rovná nebo tak, nevěděl sem jak
to zjistit a když teda byla sražená tak by ji to mělo vyrovnat a rovná
by bejt mohla, ale těžko říct jestli něbyla nějak pokřivená ale těžko když
sem jo vytáh z faka který normálně do poslední chvíle bez problému bublalo.
Todle sem měl připravený a šel sem rozebírat teda mýho fazola abych to
vyměnil. Vykvaltoval sem, dal sem ručku, oddělal vejfuck, krbec, potom
sem chtěl povolit tu hlavu ale šrouby šli kurva pšatně ale nakonec sem
je povolil pořádnou tyčí + pomocník. Hlavu sundal – těsnění bylo v hajzlu,
prožraný, a pod tím aj ta stará hlava trochu vyžraná – taky prej klasika
u fazolu. Takže to sem sundal, vložky sem zajistil takou velkou podložkou
na šroubu podle knížky, ted sem na ně čuměl na vložky - zůstala mě tam
na dně ještě trochu voda a ta tam stála neprochcala za celou dobu ( 4h)
do voleje takže sem usoudil že to je správně, jen tak sem s každou hrozně
mírně zakroutil do stran a jedna se hejbala, ale to byla zrovna ta kde
byla ta voda a voda vůbec neprochcala takže sem si taky řek že asi dobrý.
Pak v knížce psali at zkontroluji, jestli ty vložky sou s blokem zároven,
to sem ani neudelal ani nijak neřišil, vočistil sem blok a nasadil tu hlavu
novou připravenou. Šrouby sem vočistil vocelákem a dal tam ty co sem vytáh,
zašroubovat to jakž takž šlo, momentíkem na 25nm podle přesnýho postupu
v knížce a pak všechny zase o 90 stupňů, to už mě každej šroub šel jinak
no a třetí fáze zase všechno o 90 tak něco sem utáh v pohodě a náký asi
dva šoruby šli už děsně těžko. No a hlava byla nasazená.
Pak sem zavolal jednoho dědka z vesnice a ten mě seřídil ventily, vejfuckovej
na 0,20 a sací na 0,25 nebo obráceně? Ted nevím, podle knížky, jak to tam
psali. Nandal sem vejfuck, pročistil sem totálně karbec a nasadil, všecno
zastrkal, zapojil, dolil sem vodu, s fakem sem na zařazenou 4ku ujel asi
20m, aby se natáh benzín všude do toho pročistěnýho karbece no a pak sem
připojil baterku, ještě sem si povolil předstih abych s ním mohl kroutit
no jak se startovat, fako chytlo na první otočení starteru takže sem si
říkal paráda, super práce. Ale nedrželo volnoběh a šlo napíču do votaček.
Při motoru v chodu sem šteloval vod ucha předstih a když se mě to zdálo
že to de nejlíp do votáček tak sem to nechal. Potom sem chtěl nastavit
volnoběh ale ta kurva nmě furt chcípala. Ještě sem při tom jednou dolil
vodu aby tam byla jak má. Dycky sem nastartoval a tahal za plyn aby mě
to nechcíplo, když to šlo pod nákých 2000otáček tak mě to začalo chípat
a občas to dalo mrdu do karbece - asi náký samozápaly v důsledku špatného
předstihu nebo něco jiného? No sed sem do toho že to pojedu projed jak
to táhne, znova nastartoval, ted ne na první otočení a jel sem do kilometru
do kopce to je u nás když se jede ze sláti na rybnou. Fako netáhlo, jelo
rychlostí jak plně naloženej maluch, při tom už šla ručka teploty nahoru.
Vyjel sem nakopec a jel po rovině a najednou mě to zničeho nic samo chíplo,
kurva sem zařval. Otevřel sem motor a v sání se to vařilo jak svině a vůbec
celý to prostě vařilo, voda v nádržce žádná, tak sem se kouk to vzduchovýho
filtru a v něm byla ta zkurvená suspenze vody a voleje, voddelal sem víčko
a tam taky, no prostě voda ve voleji, problém dopíče.
Pro mě nepochopitelný favorití úkaz - kudy se mohla ta suspenze dostat
skrz karbec až do sání a zasvinit mi muj tuzing vzduchuvej kchůl filtr?
Ted je otázkou co sem všechno posral a kde sem udělal chybu s tím utěsněním.
Mám aj náký fotky. Do faka bych se hrabal, páč je na tom už kupa práce,
rozvody, ta ostrá vačka, sou tam z výroby plochý písty, no prostě 136x
motor a to jelo na fazola dobře a nerad bych vyměnoval motor i když to
pro mě není problém, ale spíš by mě frustrovalo, kdybych todle nedokázal
opravit. Prostě sem to zase posral asi že sem nezkontroloval jestli ty
vložky sou zároveň s blokem a dal sem tam starý šrouby, který šly utáhnout
každej, jinak to bych viděl jako fatální chybu no.
Tak kdyžtak napište co si o tom myslíte a né rady typu zahod toho fazola
do věčných lovišt. Díky
04.05.2010 David