Komentáře ke článku: R-B-P cocktail (ze dne 26.03.2006, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Po přečtení tohoto článku jsem si vzpoměl na rčení " vylít s vaničkou i dítě". O většině v článku použitých argumentů by se dalo dlouho diskutovat, zvlášť teorie selhání byla aplikována vysloveně účelově - stejně tak můžu já tvrdit, že křižovatky jsou v pořádku a jejich úprava jenom řeší důsledek (tedy nikoliv příčinu) špatné výchovy řidičů - a prapůvod všeho zla tudíž leží v autoškolách, případně v nedostatečném opakování tam získaných znalostí. Stejně tak odstavec o používání bezpečnostních pásů mi připadá vyloženě krátkozraký. Když pominu fakt (opakuji FAKT), že nepřipoutaný člověk při nehodě utrží těžší zranění (jejich léčení odčerpá ze zdravotnictví prostředky, které by se daly použít na něco jiného, popř. zcela ušetřit), tak nevidím nic špatného na tom, zkusit pár rodinám zachránit jejich členy (často živitele) dřív a levněji, než na operačním stole v nemocnici. Druhotný efekt by mohl být v tom, že si lidé začnou uvědomovat vlastní smrtelnost a začnou se podle toho chovat - a třeba nejen na silnicích. Jistě to nedocvakne všem. Ale je to to samé, jako reklama - a reklama funguje.
A úplně nakonec. Většinu selhání (nejen na silnicích) má na svědomí lidský faktor, ne nějaká díra v silnici nebo selhání techniky, auta řídí lidé a tito lidé dělají chyby. Na ty chyby na silnicích pak velmi často doplácejí zcela nevinní lidé. To je má osobní životní zkušenost, kterou nikomu nepřeju. Webové stránky BESIPu jsem v životě neviděl. Ale viděl jsem dost klipů v televizi i pár plakátů a nic z toho nebyly pitomosti. A reklama opravdu funguje - tahle navíc může zachránit pár životů, já to beru všemi deseti.
|
|
|
Autoškoly jsou opravdu hodně velkej problém, před rokem jsem to sám zažil, problém nebyl při získávání vědomostí, to bylo vcelku kvalitní, ale při nedostatečným důrazu na jejich správný aplikování v praxi.
AD. nedostatečné opakování: Já pamatuju BESIP už ze základní školy, kdy jsem měl dopravní výchovu asi naposledy v 5. třídě, a pak dlouho dlouho nic (motorku jsem vynechal). Když slyším, jak se maj zvyšovat hodinový dotace (v řádu jednotek za měsíc) na 2. stupni základních a na středních školách předmětům jako je převlečená civilní obrana, tak mě napadá, jestli nebylo by lepší věnovat ten čas třeba dopravním předpisům (včetně základů první pomoci), s kterejma se dítě pozdějc setká výrazně pravděpodobněji než třeba s teroristou a jeho atomovou bombou nebo chemickou havárií.
|
|
|
Ano, souhlasím, že věc je složitější, ale D-FENS to podle mne vcelku vystihl. Jen pro dodatek
- výchova řidičů je podstatná věc, v německu jsou 10x denně v TV kratičké šoty kde pořád dokola vysvětlují jak se chovat na kruhovém objezdě, jak řešit tohle, jak tamto, proč defenzivně a postupně to lidem do hlavy natlačí. U nás jsou k vidění jen velmi přiblblé a "socialisticky propagandistické" nesmysly od BESIPu.
- Bezpečnostní pásy jsou velmi nebezpečná věc. Jednak musí být dobře nastavené ( často vidím třeba řidiče s pásem pod krkem ) jinak jsou jasně smrtící a jednak musí být po ruce přeřezávač pásů, aby jste se taky po nehodě z pásů dostal.( kolega žije jen díky noži Victorinox v palubce, jinak by uhořel, sláva pořádným kudlám ). Další věcí je, že jsou funkční jen, když jsou připoutaní všichni ( tedy i pes vzadu, jinak letící bomba ve voze zláme připoutaným vazy,kdyby nebyli připoutaní, tak tohle by přežili, víte, konkrétní případ viděn ). Vaše věta o FAKTU ..... je hooooodně zjednodušená a občas jasně lživá. Ono platí jako se vším - pásy mohou být dobrá věc,když jsou správně a ve správné situaci použity.
A úplně nakonec - naprostá většina nehod je způsobena idiotismem zúčastněných, ale pořádné silnice umí zařídit, aby se mnoho nehod nestalo ( i idiot na pořádné silnici lépe dobrzdí, při lepším výhledu do křižovatky vidí přjíždějící vůz atd. Proto je obecně tvrzeno ŽE STAV SILNIC URČUJE INTENSITU A NEBEZPEČNOST NEHOD a je to pravda. Co se týče obětí ( jak nehod, tak trestných činů ) tak v tomto přiblblém státě nejsou chráněni. Bohužel je chráněn lump - nejen ten silniční. Ale to je na jinou debatu.
|
|
Já teda smrtku voběšenou na bezpečnostním pásu (vono je to teda trochu jinak........) uvidím na billboardu stokrát radši než třeba partu kovbojů chystající se na marnej boj s rakovinou. Dyk mě nenutí si ten pás koupit, jenom na něj šáhnout a zapnout ho. A že je záležitost každýho, jestli si ten pás zapne, s tím moc nesouhlasim, radši to těm volům budu každou chvíli připomínat. Apropo kdybych to vzal do extrému, tak můžou bejt výrobci aut Besipu vděčni, že jim auta dělá třeba vo nula nula nic bezpečnější, když si jednou ferda vomáčků zapne pás. A vůbec kdo čte k autům manuály a upozornění v nich obsažený? Ten vohnout vomáčka si radši přečte ten billboard. Jinak nevěřím, že problémy, především bezpečnost na našich silnicích se vyřeší odstraněním vohnoutů a zmrdů zpoza volantu. To je pro mě spíš reálnější, když 90% blbců za volantem naučíme jak by měli jezdit (krásnej to sen), i kdyby za pomoci účelový a na city hrající kampaně BESIPU.
|
|
|
S tím, že "policisté jsou nahnáni do ulic a jeden den v roce dělají svoji práci" bych si dovolil ne tak úplně souhlasit. Do ulic totiž bývají vyhnáni i vyšetřovatelé od kriminálky, lidi od cizinecké policie atd. jejichž často vcelku kvalifikovaná práce musí jít stranou ve prospěch přiblblého kontrolování lékárniček. V takové situaci se ani příliš nedivím tomu, že jsou nasraní.
Mimochodem v Pardubicích v době těch monstrakcí údajně (zdroj je insider v PČR) prudce vzrostl počet vloupání do zaparkovaných aut a o něco i počet vloupání do bytů. Zloději prostě (evidentntě správě) spoléhali na to, že celá PČR stojí na pár stanovištích a zbytek města je jejich.
|
|
|
Zdroje nelhaly, pri techto dopravnich akcich opravdu dochazelo (a predpokladam ze pri dalsi akci to bude stejne) k narustu jinych druhu trestne cinosti. To je taky nejspis hlavni argument ze jsou tyto akce spis ke skode nez ku prospechu ale to tady skoro nikoo nezajima az na tech par prepadenych a okradenych kterym by se to za normalnich podminek nejspis nestalo.
|
|
|
Dobře si pamatuju, jak mě při jedné akci kontrolovar pupkatý major, který tu uniformu měl na sobě v tom roce poprvé na sobě a taky si pamatuju, jak se u toho tvářil. Evidentně ho ta práce "tešila".:-)
|
|
|
No, o kvalifikovanosti práce bych právě u cizinecké policie raději cudně pomlčel. Ta je snad ještě zkorumpovanější než dopravka. Nadzvedává mne cenník úplatků pro ně:
Likvidace vyhoštění : 25 000 USD
Udělení občanství : 20 000 USD
Pravda, poněkud snížili výši úplatku za prodloužení pobytu.
Lze si přečíst černé na bílé v ruskojazyčných a ukrajinských novinách vydávaných pro emigranty v ČR.
V pravoslavném kostele na Olšanech se dokonce po mši pořádá sbírka na úplatky, pro ty, co nejsou s to dát požadovanou částku dohromady.
|
|
|
Jo, o cizinecké policii si myslíme asi to samé. Tou kvalifikovanou prací jsem měl na mysli spíš špičkové vyšetřovatele z hospodářské kriminálky.
|
|
Podobné analýzy jako je zmiňovaný dokument, slouží na ministerstvech, úřadech, nebo různých státních příspěvkových organizací jako vata. Tím vykazují práci, nebo perou prachy. Většinou jde o starší dokumenty, upravené a rozšířené. Ta dlouhá souvětí jsou tam prot, aby ten canc nikdo nečetl. Viděl jsem už pětisetstránkové analýzy, pojednávající o hovnu, ve kterých se nacházela souvětí, která jako celek nedávala smysl a s největší pravděpodobností byla zbastlena z několika jiných vět bez jakékoliv souvislosti. Zhusta na takovém dokumentu dělá postupně i několik lidí.
Zajímavější informace je, za kolik se takovéto analýzy dělají. To je teprv sranda.
A k těm pásům. Nedávno jsem se bavil s jedním kolegou v práci. Je to typický produkt nováckého brainwashingu. On obhajuje povinost řidiče a spolujezdce se připoutat. Ptal jsem se ho, proč by to měla být povinost, když nepřipoutaný řidič neohrožuje nikoho jiného, kromě sebe. Asi po pěti minutách zmateného blábolení mu to trochu zapálilo a já se dozvěděl ten skutečný a pravý Důvod. Nepřipoutaný řidič má větší zranění a proto čerpá větší částku ze zdravotního pojištění. To je rána co...
|
|
|
S tím pojištěním je to bohužel v současné době pravda. Debilitu a nezodpovědnost nějakého vohnouta, co pohrdá pásem, pak opravdu platí ostatní, kteří se chovají zodpovědně.
Řešením pochopitelně není povinnost používat pásy, ale změna toho debilního systému. A pak je na každém, jaké podmínky si dohodne se svojí pojišťovnou.
|
|
|
Asi mi opravdu něco uniklo. Budeme se tedy "povinně" poutat, protože máme stupidní systém pojišťoven. Budeme o tom mluvit, místo abychom ten systém změnili. Tím budeme nahrávat joudům s vymytým mozkem, kteří v tom vidí záchrané lano při argumentaci o pásech. Ach jo, kdypak mě začnou nutit nosit při chůzi chrániče hlavy, kolen a loktů, abych neodčerpával z pojišťoven zbytečné prachy svou nezodpovědností, až si nabiju škécu.
|
|
|
Myslím, že nejsme ve sporu. Já pouze říkám, že za současného stavu je pravda to, že ony úrazy se opravdu ze zdravotního pojištění platí. Nic víc.
A na tom, že cesta vede přes změnu onoho přiblblého systému pojištění a nikoli přes povinnost nosit pásy, se s Vámi 100% shoduji.
|
|
|
Ty jsi zase pan chytrý co? Běž si hrát s Aleffem a neotravuj dospělé.
|
|
|
Je vhodne podotknout, ze uvedeny prispevek nepsal Lokutus, ale prisel z IP adresy, ktera nalezi Uradu pro zastupovani statu ve vecech majetkovych. Kradeze nicknames tady trpet nebudeme a uz vubec ne za penize z nasich dani. Z uvedene adresy sem uz nikdy nikdo nic nenapise. Tady alespon vsichni vidite, jak se hospodari s nasimi penezi a jake ubozaky si zivime, aby nam delali problemy.
|
|
|
Opojovat kvůli tomu celou podsíť, nezdá se mi to adekvátní.
Navíc v situaci, když místní matadoři, pardon jedna místní matadorka, píše v pracovní době z úřadu, hájí se tím, že za to nemůže, že zrovna v danou minutu nemá co na práci, a jí to schvalujete.
|
|
|
Treba ten urednik mel tezke detstvi a nemuze za to, ze je podla krysa, tak to bylo mysleno?
|
|
|
Ne, bylo to o měření dvojím metrem.
|
|
|
Jak o mereni dvojim metrem? Ban by byl i jen za to, ze nekdo podobnym a zcela zjevnym zpusobem zneuzije cizi nickname - a nulova tolerance k necemu takovemu chrani i to, ze se tady nekdo nekomu sproste nenadava treba pod tvym jmenem. Muzes snad uvest jiny pripad, kdy k necemu takovemu v posledni dobe doslo, provalilo se to a zustal nepotrestan?
Je tu snad jeste nekdo, komu vadi takovy trest za to, ze se tu nekdo podepise jako nekdo jiny?
|
|
|
A co zavést registrovaný přístup? Bylo by po problému, Ty bys nemusel policajtovat a odfiltrovali by se fejkaři. Hm?
|
|
|
Fajn. Nechces to do mistniho matrixu dopsat?
|
|
|
|
|
No, já bych měl jednu šťouravou. Vzhledem k času, který Root musí zákonitě věnovat sledování serverových logů, by dopsání registrovaného přístupu do toho RS přepočteno na prachy vyšlo pravděpodobněji levněji, pokud to ovšem nemá jako koníčka.
Ale otázkou je, zda to za to stojí. Mě to například vyhovuje tak, jak to je. Jako moderované veřejné forum.
|
|
|
Root logy nesleduje a adresy prispevatelu ani prilis nemonitoruje a o adresy se zajima jenom v pripade, ze najde neco podezreleho.
|
|
|
A co si tedy myslíš o registrovaném přístupu do těchto komentářů?
|
|
|
Stačila první část reakce, odhalit fake a nechat to být. Další srceryvný výlev byl zcela zbytečný.
|
|
|
Bla, bla, bla. Zjevne tvym hlavnim zamerem je pokouset se z hovna uplest bic.
|
|
|
Řekl bych, že se spíš Luboš snaží naznačit, že Tys, takový pragmatický a utilitární člověk, propadl patosu.
Že stačilo napsat (pokud již bylo třeba komentáře - věřím, logicky dle Tvého přístupu jsi měl nechat reakci na lokutovi, myslím, že nepotřebuje sociální berli) z důvodů fejku byla zabanována adresa úřadu. Navždy. Complete.
|
|
|
No, já třeba občas v práci skenuju kopce něčeho... a když teda výbojka tempem chromého hlemýždě leze pod předlohou, tak visím na netu. Je to přesně vhodně roztržitá činnost, která se dá po 150 sekundách přerušit, aniž by to něčemu vadilo....
|
|
|
No a kvůli takovým idiotům je stále více restriktivních opatření. A to nejen na internetu, ale bohužel i v reálném životě.
|
|
|
Systém je špatně. Místo upkatňování kolektivní viny doporučuju tvorbu uzavřených společenství.
Restrikce nejsou kvůli idiotům, ale kvůli nedostatku invence s idioty zatočit.
Mimochodem, pokud je pravda, že se za Tebe někdo vydává, tak vyjímečně stojím na Tvojí straně.
|
|
|
Uzavřená společenství vedou zpravidla právě k tomu vzájemnému poplácávání se po rameni, které jsi mi nedávno vyčítal. Otevřené fórum má sice problém s občasnými idioty, ale zato se v něm najde spousta rozmanitých názorů a občas i polemika na úrovni.
|
|
|
Očekávám od uzavřených společenství, že budou obsahovat jedince s IQ dostatečným na to, aby si zachovali svou osobitost v diskuzích. Poplácávání po rameni je znak slabé vůle, pohodlnosti a/nebo lenosti, možná latentní homosexuality.
Jiným řešením, než uzavřenou grupou, je restrikce tak, jak to předvedl Root. Pokud mám volit mezi těmito dvěmi alternativami, volím skupiny.
Kdo má zájem přispívat, podrobí se login procesu; komu se nechce registrovat, zřejmě mu nepřipadá až tak zásadní svoje připomínky a názory prezentovat.
|
|
|
Teď jsem si přečetl diskuzi přede mnou a ejhle, je tu další jouda s "názorem" ohledně pásů a zdravotního pojištění. To mi někdo řekněnte, kde se ten blábol vzal, že už vede v hitparádách.
|
|
|
nepripoutane telo dokaze v rotujicim aute udelat peknou rotyku i s pripoutanymi tely. ohrozuje tedy nejen sebe. v tomhle teda rozhodne pravdu nemas!
jestli jako samotny ridic bez spolujezdce nejsi pripoutan, je to jen tvuj problem.
|
|
|
V tom případě navrhuji novelu zmíněného zákona, ve které bude, že spolujezdci jsou povinni vyjádřit jeden druhému před jízdou písemně souhlas/nesouhlas s pásáním. Samozřejmě notářsky ověřený.
A dále požaduji zákon, který by přikazoval cyklistům a motocyklistům pásy, neboť jejich letící a rotující tělo může zranit okolní chodce.
|
|
Ja jsem pro tezsi prakticke zaverecky v autoskolach. Dnes jsem byl jezdit s kamoskou, ktera ma tyden papiry a chtela naucit couvat. Proste mi rekla ze v autoskole couvala snad 1x. To sem padal do mdlob. Ale ejhle, zkousky udelala a vsichni sou spokojeny...
Sice by to dost lidi s netalentem k rizeni nastvalo, ale proste kdyz mi predvedla jak jezdi, tak aby jela sama do provozu to teda nebylo...vidim to tak jeste na dobry 3 hodinovy sejsny.
|
|
|
Zajímavé je, že v řidičák v USA si může udělat každý idiot, protože nic jednodušího snad ani neexistuje a přesto tam obecně takové problémy v dopravě nemají.
|
|
|
To bude asi tym, ze kto chce ziskat vodicak, musi najprv ziskat tzv. learner's permit (u nas sa tomu hovori G1 licence)a moze jazdit minimalne rok pod dohladom vodica s urcitou praxou (v ON sa vyzaduju 4 roky praxe). Po roku moze ist na skusku. Vysledkom je, ze novi adepti jazdenia najazdia za ten rok ovela viac,ako tych povinnych 40 hodin z autoskoly. nevyhodou je, ze deti preberaju soferske zlozvyky rodicov.
|
|
|
..to sem uvadel jen jako priklad. Samozrejme v US jezdi vic v pohode taky proto, ze jsou tam vsichni dostatecne pos*ani z policie, ktera meri kazdych 5 km (obrazne).
Az tady bude zaveden bodovy system (v ten ja docela verim) a bude velka pravdepodobnost, ze te muzou nekde po ceste zmerit, tak to bude fungovat stejne jako v US.
|
|
|
Nechci ti rozbíjet tvoje bludné představy, ale zavedením bodového systému se situace nezlepší. To by bylo možné jen tehdy, kdyby naše čacká Pilicie začala konečně dělat svoji práci...
|
|
|
s USA se nemůžeme srovnávat, tam je to dáno více faktory. jezdit tam může úplně každej jouda, na projití testu v autoškole stačí i inteligence cvičené opice, jenomže:
- 99% aut má automatickou převodovku, takže všichni akorát točí volantem, šlapou na plyn a na brzdu.
- speed limity jsou nastavené hodně nízko a za jejich porušení jsou poměrně tvrdé sankce, navíc ukládané nekompromisně.
- na každé byť trošku složitejší křižovatce je semafor, a když ne to, tak stopka ze všech čtyř stran :)
- i silnice mezi dvěma kravínama má čtyři či více pruhů.
atd. atd.
|
|
|
Podotýkám, že mám zkušenosti pouze s východem a středozápadem USA a nechtěl bych přespříliš generalisovat. Nicméně dovolím si nesouhlasit.
1. Viděl jste někdy test z americké autoškoly, že takto soudíte?
2. Jistě. Jedná se o dopravní prostředek, tak co je na tom špatného? Chce-li se někdo vyblbnou, zajede na trail nebo na okruh. Už tu mnohokrát zaznělo, že kdyby se v Evropě jezdilo s měkce naladěnými auty s automatem a nízkootáčkovým motorem, nejspíš by byl charakter provozu úplně jiný - a zkušenost z USA naznačuje, že nejspíš bezpečnější a klidnější.
3. Speed limity jsou nastavené o něco málo níže než v Evropě, s tím souhlas. Díky vyšší plynulosti provozu jsou ale průměrné jízdní časy s Evropou srovnatelné či lepší (s výjimkou vymetené německé dálnice v sobotu ve čtyři ráno). Tvrdě se pokutuje pouze na obzvlášť nebezpečných místech v blízkosti staveb, měst apod. Na otevřených úsecích interstates se běžně jezdí o 10 i více MPH rychleji (včetně trucků). Nedávno jsem jel po Ohio Turnpike 80 a předjížděli mě snad všichni ostatní.
4. A na tom semaforu v mnoha státech povoleno odbočení doprava na červenou.
5. Ani když to beru jako nadsázku, tak to není pravda. Většina US routes je normálně dvojpruhová. Vícepruhové (typicky 6) jsou pouze interstates a komunikace v blízkosti měst.
|
|
|
4. A na tom semaforu v mnoha státech povoleno odbočení doprava na červenou.
To zní jako logická věc, dokud se nemotají chodci. V bývalé NDR to mají taky (zelená plechová šipka) a jednou jsme byli takto málem smeteni v okamžiku, kdy na přechodu naskočila zelená. Nebylo to zpozarohu, jak jsme zvyklí u nás, kříží se tím zelená na přechodu se zelenou z té silnice, která se přechází. Dost drsné. Tamní chodci jsou třeba zvyklí se rozhlédnout, ale našinec zvyklý na české debilní pětisekundové zelené panáčky si odvykl, neb by u nás už tu zelenou nemusel stihnou.
|
|
|
Ad 3 - zapominas na ruzne speed traps, tedy syndrom buranova u hlavni silnice.
|
|
|
podsouváte mi hodnotící soud, který jsem nepronesl. já jsem neřekl, že je to v USA horší nebo lepší než v evropě, řekl jsem jen, že je to i díky několika těm příkladmo uvedeným důvodům jiné a nesrovnatelné.
|
|
|
No nic proti, ale couvání se stejně naučíš jen praxí a pokud holka věděla, že má couvat pomalu a hlídat si prdel v zrcátkách, bylo IMHO učiněno dost. Určitě je to lepší než blboun, který bude hned po autoškole couvat na plný plyn - to je totiž to, co je špatně: v autoškole se naučí couvání, parkování, fintičky (rozjezd přes ručku - já to potřeboval jednou, při zkušební jízdě, jinak se rozjedu v klidu do jakéhokoliv kopce bez ručky), ale na první složitější křižovatce zazmatkuje a vlítne pod tramvaj nebo si neuvědomí, že má někde dávat přednosti zprava... Couvat se naučíš kdekoliv na parkovišti sám, ale jízdu po městě ne.
P.S. Ano, spousta autoškol nenaučí ani couvat, ani řídit, ale to je ještě jiná kapitola.
|
|
|
No konkrétně ten rozjezd s ruční brzdou - to je fakt dobrá věc, člověk se rozjede do kopce bez toho, aby cuknul dozadu a pomačkal SPZku auta za ním.
Ono dvě nohy na tři pedály je málo a tak plno lidí, dokud ještě nemá cit pro spojku, by se bez ručky nerozjelo, páč by jim to hned chcíplo.
|
|
|
Nehledě na fakt, že je moc příjemné, když ti někdo v noci pálí do xichtu třema brzdovkama... Už jen z ohleduplnosti zatahuju na křižovatce v kopci ručku, abych nemusel stát na brzdě. A krom toho je to pohodlnější...
|
|
|
Náhodou blazeovaný rozjezd do kopce s ručkou
již mnohokráte zvýšil mou prestiž u přátel. :)))
|
|
|
Bingo! Zvlášť třeba v Š105, což je auto se slabším motorem a rozjezd bez ruční brzdy nezvládá tak lehce jako jiný auta.
Naopak se člověk může u přátel shodit, když se nezadaří a při rozjezdu s ručkou mi chcípne motor ;-)
|
|
|
Přesně tak. Slabá škodofka, 5 lidí uvnitř, rozjezd do pořádného kopce, případně další auto nalepené na kufr. To pak není nad ručku a řekl bych, že to ocení i spojka.
Btw, rozjezd s ručkou zvládla moje dcera v autoškole fakt dobře - školila se na kopcovitým Žižkově... A přestože nikdy před AŠ neřídila (nechtěla!), vylezla z AŠ jako docela použitelná. Seděl jsem pak vedle ní z Prahy do Krušných hor a zpátky a pak už ji nechal na pospas Praze. A šlo to.
|
|
|
Rozšiřoval jsem si nedávno řidičák o skupinu E. Chlapci v autoškole se mne na férovku zeptali, jestli si zaplatím "pojistku". Vysvětlili mi, že to znamená, že dostanu předem domluvené testové otázky.. Jedou v tom s nimi samozřejmě i zkušební komisaři. Místo toho, aby se změnily stupidní formulace zkušebních testů, formulované takto vědomě úmyslně, aby se dalo vyhodit co nejvíce adeptů, se raději pružně zavede skvělý kšeft s "pojistkami". A všichni se samozřejmě zuby nehty brání zavedení normálně formulovatých testů. Policajti, kteří jsou všude v civilizovaném světě vedeni k tomu aby poskytovali služby řidičům mají u nás status bukanýrů nebo alespoň vymáhačů úplatků. Jak v takovém státě může provoz na silnicích vypadat ?
|
|
Image
• Je to cool
• Je to normální
• Je to sexy
• Každý normální to dělá
looool :-D
|
|
Tohle je na žalobu za obecný ohrožení (z webu Besipu):
• Někdy stačí jenom pár km/h nad rychlostní limit k tomu, aby v zatáčce vozidlo sjelo z cesty. Pokud je odstředivá síla větší než přilnavost, vozidlo se neudrží a vyjede ze silnice. Pro zmenšení odstředivé síly stačí snížit rychlost vozidla.
Jinými slovy se tam říká, že auto jedoucí podle předpisů na cestě zůstane a když člověk bude pečlivě dodržovat rychlostní limity, nic se mu nestane a nemusí řešit, jak rychle může kterou zatáčkou projet...
Ach jo ...
|
|
|
Nic takoveho se tam nerika.
|
|
|
No překvapivě, já to tam vidím také :-).
|
|
Nesouhlasim s nazorem, ze kdo si nezapne pasy ohrozuje jen sam sebe.
Pokud napriklad svoji chybou ci nepozornosti zpusobim dopravni nehodu, budu velmi vdecny, kdyz lide v aute, ktere smetu, narazim ci prevratim, budou pripoutani a ja se budu mit komu omluvit. Myslim, ze lide svym nepripoutanim casto zbytecne nici zivot lidem, kteri zpusobi dopravni nehodu, jejiz nasledky jsou horsi nez by mohly byt pri pouziti pasu.
|
|
|
Podle teze logiky bys mel byt vdecny, kdyz to auto, co smetes, je DAF 95xf a nikoli Daewoo Matiz, protoze se budes mit komu omluvit temer s jistotou (tedy pokud to prezijes ty).
Problemem nejsou nezapnute pasy, ale preneseni odpovednosti za nezapnute pasy na nekoho jineho, nez je ten, kdo si ty pasy nezapnul.
|
|
|
nejde o prenaseni jakysi zodpovednosti...kdyz proste napalis do auta (at uz zavinene ci ne) a prezijes to, tak musis dle zakona poskytnout pomoc. A je dost rozdil, kdyz tam uvidis roztriskanyho manika co na pasy kaslal, nebo manika, kterej na ne nekaslal a zije:( Nemluvim o rodine a podobne.
|
|
|
A ještě bych zmínil situaci, kdy někdo nepřipoutaný zaviní nehodu a díky své nespoutanosti natáhne brka nebo se indisponuje větší měrou než kdyby byl připoutaný a z toho důvodu nemůže pak poskytnout pomoc svým obětem.
|
|
Naklady na lecbu nasledku nehod zvysene nepripoutanymi se promitnou do vyse pojistneho povinneho ruceni, takze i z tohoto duvodu je mym zajmem, aby se ostatni poutali pasy.
|
|
|
A ze stejného důvodu chci, aby nejezdili ve městech 50 km/h jen pokud jim pípne antiradar. Ze skoro stejného důvodu (veřejné zdravotní pojištění) chci, aby platili těžkou spotřební daň z lihu a ještě těžší z tabáku. Sice je průser, jak se s vybranými penězi naloží, ale pořád lepší je vybrat od konzumentů drog, než je platit v plné výši ze svého.
|
|
|
A já chci ze stejného důvod následující:
- aby každé auto bylo vybaveno alespoň 12 airbagy
- maximální rychlost byla 30km/hod, protože je přece bezpečnější než 50km/hod
- každý řidič procházel každý měsíc opětovně zkouškami ze znalosti předpisů
- v zimě směla do poloh nad 600 m n.m. pouze auta 4x4
- do poloh nad 800 n n.m. pak auta minimálně 8x8 s navijákem...
Sakra kdy a kde se tyhle přiblblé názory zastaví? Jediné, co od ostatních nad silinici chci je to, aby mě neohrožovali a způsobí-li nějakou škodu, uhradil ji.
|
|
|
Ty máš jedinou smůlu - že na rozdíl od mých požadavků, které stát/odborná menšina/mlčící většina schválily, ty tvoje nikdo neschválil a jen tak neschválí. Takže smůla pro tebe.
|
|
|
Ano, jinými slovy v podstatě nejde o bezpečnost, ale o to, co je politicky průchodné.
Skvělý příklad je třeba současný (vím, že jen do 1. července) systém, kdy mě policajt může otravovat kvůli tomu, že dceru vezu v sedačce na předním sedadle (ve slušně bezpečném autě), zatímco když nějaký vohnout veze děti vzadu kompletně nepřipoutané, tak (měří-li dětičky méně než 1.5m nebo nemá-li auto vzadu pásy) je vše pěkně podle zákona, byť na první pohled je jasné, že větší risiko podstupuje on.
|
|
|
Ne, jde o to, že tebou projevené přání je nesmysl. Kdyby nebylo, zaznělo by už aspoň jednou někde jinde než v této diskusi. Prostě sis vymyslel sadu nesmyslných bodů a teď sklízíš plody.
|
|
|
To není pravda. Na sedadle vedle řidiče dítě v sedačce (zádržný systém) přepravovat lze i podle současné právní úpravy.
Pouze musí být odpojen airbag, protože ten dokáže dítě - i když je v sedačce - zabít.
|
|
|
ne, jde o rozumný kompromis. napsal jsem to tu už několikrát a napíšu to znovu, dopravní (a zrovna tak i jiné) předpisy jsou určitou (již z principu nedokonalou) aproximací výsledku, který byl uznán jako žádoucí. tím narážím na takové ty fundamentalistické názory, že stačí pět pravidel silničního provozu atd. ono obdobně by taky stačilo respektovat desatero přikázání a nedostanu se do konfliktu s trestním právem.
jenomže takhle to prostě holt ve světě nefunguje. lidi jsou vesměs ovce a často nedokáží dohlédnout následků svých činů. proto je třeba např. omezení rychlosti na 50 km/h v obci - což je veskrze rozumné pravidlo platící téměř všude v civilizované části světa - v daném případě vhodnou aproximací pravidla "jezdi tak, abys nezpůsobil škodu jinému". empiricky je totiž zjištěno, že nezanedbatelné procento lidí by při platnosti pouze posléze zmiňovaného pravidla jezdilo v klidu přes tu vesnici 120.
|
|
|
JJ, ale dyk jo, když tvé přání projdou-tzn, když většina lidé uzná, že jsou potřeba, tak budou.
Jestli ne, neuspěl jsi na trhu. (já vím náš trh je deformovaný atd atd...)
Máš volnou ruku se o to zasadit, nikdo tě nezavře za jiný názor. Až bude mít většinu křesel v parlamentě Libertiánská
strana, tak prostě bude politicky průchodná tvá představa o světě.
|
|
Snad všecky komentáře jsou na téma "bezpečnostní pásy" a jak je povinnost se s nima poutat hrozný omezování osobní svobody.
Fak nechápu, proč kampaň ve stylu "připoutejte se, může vám to zachránit život" chápe tolik lidí jenom jako buzeraci.
Pokud by zůstal nepřipoutanej člověk vzadu, tak v případě nárazu může svojí hlavou rozbít hlavu člověka vepředu. Tož asi tak.
|
|
|
a) poutani je dana samozdrejmost a jestlize ridim, tohle snad mam vedet (odhadni si, kolik verejnych=tvych penez jde na bilboardy, reklamu ap.)
b) pas ma smysl, pokud je kastle a jeho upinaci mechanismus v poradku (nic proti stavu "prumerne" zrezle plechovky)
c) okolo upinani jsou ve vyhlasce nesmysly (deti vepredu, povolene 2 bodove, nepovolene 4 a vice body ...)
|
|
|
a) Jesi vono to nebude tím, že fůra lidí to vůbec nebere jako samozřejmost stejně jako rychlostní limity a další věci, co jsou daný vyhláškou.
b) Tím chceš říct, že máš shnilý auto, tak se stejně poutat nemusíš?
c) Aha, ve vyhlášce jsou chyby, takže my na protest budem jezdit nepřipoutaný. Fak logika.
|
|
|
Třeba konkrétně mně ta kampaň jako taková nevadí vůbec - spíš naopak. Co mi vadí o něco více je to, že jde do jisté míry ze státních peněz a co mi vadí úplně nejvíc je, že za nepoužívání pásu může být člověk potrestán.
Podotýkám, že osobně pás používám automaticky a vždy, včetně přeparkování a totéž vyžaduji ode všech, kdo se mnou sedí v autě.
|
|
|
tohle, a bohužel i článek, na který v této diskusi reagujeme, pouze ukazuje na zarážející postoj mnoha českých řidičů - po čtení tohoto a některých jiných diskusních fór začínám mít obavu, že většiny - k problematice své účasti v silničním provozu a k pravidlům, která by měli dodržovat.
za fundamentálně špatný a společensky nebezpečný považuji zejména ten názor, že "já jsem dobrý řidič, z čehož plyne, že sám vím, jak kde můžu jet, a proto dopravní předpisy nemusím respektovat", který se jako červená nit prolíná mnoha příspěvky na tomto i jiných fórech. jízlivě bych na to mohl reagovat tak, že těchto "dobrých řidičů" jsou plné hřbitovy. dokud tento postoj nebude vykořeněn, obávám se, že se situace na českých silnicích mnoho nezlepší, i když je pravdou, že tento postoj sám o sobě není jedinou příčinou tohoto stavu. upřímně řečeno, i stokrát blbý a manipulativní reklamně, která přispěje alespoň mikroskopickou měrou k vykořenění výše popsaného postoje od srdce zatleskám.
|
|
z diskuse pochopil, tak každý, kdo má jiný názor je pro zastánce rozdílného názoru blbec. Z toho vyplývá, že jsme všichni blbci a tím jsem pochopil, proč je taková úroveň celé diskuse.
|
|
tady jsem objevil nádhernej záběr na funkci pásu s předpínačem a taky krásně letící připoutaný nemluvně do palubní desky.. http://video.google.com/videoplay?docid=5396839096066486024&q=w123+Crash+Tests Pásy jsou hodně dobrá věc, hlavně 4 a vícebodový.Ty montované sériově do aut mi připadají svojí funkci nedostačující.Tělo by mělo bát více fixováno k sedačce.Kamarád měl v autě nějaký závodní asi 5 bodový pásy s leteckym uzávěrem a navíc byly ukotveny ješte vzadu do podlahy.Když jsem se do toho upnul měl jsem pocit, že jsem přikovanej k sedačce a můžu říct, že pocit z řízení auta byl lepší...Pokud je tady někdo kdo tomu rozumí, rád bych slyšel jeho názor na více bodové pásy. Stačí se podívat na havárie třeba při nějaké rallye a pilot připoutanej pásama jak v letadle to ustojí.Je pravda že má ještě kolem kabiny ochranej rám , ale nevyletí ze sedačky a nerozbije se,pokud se tato neutrhne s ním....
|
|
|
A jde do tech vicebodovych realizovat stejne 'popusteni' v pripade nadmerne zateze jako do tribodovych? Sice muzes zustat v 'bezpecne' prikovany k sedacce, ale s rozmaznutyma vnitrnostma.
|
|
|
to 'popustenie' je vlastnost materialu toho pasu, teda ze sa da mierne natiahnut.myslim ze 4bodove pasy sa vyrabaju z tych istych popruhov, ako 3 bodove.
|
|
|
Vicebodove pasy jsou z urciteho pohledu bezpecnejsi. Lepe udrzi telo v sedacce a tim zvysi sance na preziti. Jejich problem je v zamku. Zatim co 'normalni' pasy umi rozepnout kazdy ridic, tak u vicebodovych to neplati. A to se muze ukazat pri vytahovani ze zmuchlane plechovky jako klicove.
|
|
Nepochopil jsem jenom jedno, a sice podíl socialistů na zbytečnosti organizace. Mám pocit, že činnost BESIP je za celou dobu, co pamatuji, stejná.Škoda jen, že ty bonbóny nějak nejsou k sehnání.
Občas vidím v TV krátký film o pověrách v silničním provozu. Výsledek je, že nesnáším Soukupa a přemýšlím, kolik to dovozce Renaultů stálo...
|
|
Teda D-FENSi, že i ty začneš používat populární lež politiků, to bych nečekal:
"Průměrné stáří automobilů v ČR je už několik let čtrnáct roků, což v praxi znamená, že nejvíce automobilů pochází někdy z roku 1992"
Navíc podle centrálního registru vozidel byl v roce 2004 (čerstvější data jsem nenašel) průměrný rok výroby 1987, takže taky žádná sláva.
|
|
|
Proč myslíš, že je to lež? Máš nějakou lepší/pravdivější statistiku?
|
|
|
Aha, už asi chápu - narážíš na problém průměr x nejčastější hodnota...
|
|
|
Přesně tak.. Bohužel statistiky MVČR jsou dosti nepřehledné, takže mě přešla chuť se v tom nějak detailně šťourat. Snad jen to, že nejčastější vozidlo na našich silnicích je škodovka z roku 97 (asi 101 tis.)
|
|
|
Takže pro upřesnění mých dvou předchozích příspěvků ještě raději shrnutí:
PRŮMĚRNÝ VĚK vozového parku byl před dvěma lety zhruba 17 let, přičemž MODUS byl 7 let. Ze statistik je vidět, že tyto hodnoty se meziročně mění jen minimálně. Takže se na našich silnicích pohybuje ještě hodně prastarého šrotu staršího 17ti let (veteráni nejsou ve statistikách zahrnuti) který Gaussovu křivku dost deformuje.
|
|
|
V té statistice jsou samostatně škodovky 105 a 120 s průměrným stářím asi 23 let, když se sečtou dohromady, tak jich je najednou víc než felicií s průměrným věkem necelých 9 let. Podobně se rozlišují favority 135 a 136, kterých je dohromady opět o něco víc než felicií.
|
|
|
|
Jenom male rejpnuti - Gaussova krivka nebo spravne Gaussova distribuce to rozhodne neni. Gausova krivka ma neohraniceny definicni obor, kdezto zaporne stari automobilu je, ehm, bezne leda z pohledu AAA bazaru.
|
|
|
a navic - gaussova krivka, neboli hustotni funkce normalniho rozdeleni, je symetricka. tedy median=modus=prumer=osa symetrie. to u zminenych aut rozhodne neplati, jak plyne z vyse uvedenych statistik.
taky rypnuti :)
|
|
|
Mea culpa, mea maxima culpa, příklad s Gaussovou křivkou nebyl nejvhodnější. Ale hlavně že všichni víme co chtěl básník říci, tj. že průměr je hodnota značně zavádějící ;o)
|
|
Náhodou...to besipácké heslo "Zmrd se nepoutá" mi přijde přiléhavé...
|
|
tuhle vetu ze stranek besipu presne nechapu: • Pokud v autě airbagy nutnost se poutat i proto, že jinak samostatné airbagy mohou zabít
:)
|
|
|
Jedná se o to, že u airbagů se počítá nějaká reakční doba, tak aby až hlava přiletí k aribagu, tento byl už nafouklý a brzdil náraz. Bez pásů tam hlava přiletí dříve, tj. airbag se teprve nafukuje (= exploze přímo u hlavy) a je to pak mnohem horší než kdyby tam airbag vůbec nebyl.
|
|
|
Neboj, on Ti to Hlinka vysvetli. Nutnost pripoutat se v automobilu s airbagem plati pro evropska auta. V USA neni poutani se povinne a proto s tim airbagy pocitaji (pomalejsi nafukovani...). V Evrope se Ti muze stat, ze telo pri narazu vyleti ze sedadla a dostane rychle se nafukujicim airbagem do hlavy (zlomeni vazu) nebo do bricha (rozdrcene vnitrni organy). Samozrejme, kdyz ma clovek stesti, tak cenichovku od airbagu prezije, ale proc pokouset...
|
|
|
To s tím nepoviným poutáním v USA už není tak úplně pravda. Nejsem si jist, zda je poutání se poviné už ve všech státech, ale velmi často je vidět značka "BUCKLE UP - I'TS THE LAW" "Připoutejte se - je to zákon" viz např. tato už 4 roky stará fotka :
http://212.80.90.222/usa/USA/IMG_0494.JPG
|
|
|
Pro spoludiskutující - je to přesně tak, jak říká jkotek. V USA ( pokud vím, tak většina států ) nejsou pásy povinné, takže airbagy MUSÍ reagovat výrazně dřív, byť s pomaleji hořící pyropatronou ( to je i důvodem posměchu v komediích, kdy se předvádí, jak airbag vystřelí na kdejaký šťouchaneček do blatníku, což může být pravda ). V Evropě se předpokládá připoutaný člověk, tedy reakce může být méně citlivá ( kombinace akceleračního a deformačního čidla ).
Obecným problémem je prudký mžikový přírůstek tlaku v kabině - a u rozumnějších aut se současně s odpálením pyropatron předpínačů pásů odpalují pyropatrony vyhazující větrací mřížky, aby osazenstvo vozu po následujícím odpálení pyropatron airbagů nebylo úplně hluché s protrženými ušními bubínky. Z toho je také jasné, že osoba s volnými pásy či pásy vedenými přes bříško ( u maminek) či s dítětem na klíně pod pásem či s pásem přes krk riskují velký úraz - v těchto situacích je americký systém bez pásů s velkým měkkým airbagem lepší. V případě, že ovšem pásy zafungují tak, jak mají je evropské nastavení airbagů výkonnější - lépe tlumí i větší náraz a zpětný ( vaz lámající ) pohyb hlavy mezi opěrkou hlavy a airbagem není tak intensivní ( evr. airbag je děravý a měl by se vyfukovat už během tlumení nárazu ). Lámací tyč volantu a lehce se deformující volant se předpokládá, jinak je to celé k ničemu.
|
|
všude jinde v zahraničí jsou samozřejmostí, u nás je připoutanej řidič považován za neschopu, začátečníka a neprofesionála. Používání pásů je každého věc, až na to, že když bude muset jet sanitka ke ksichtu, co po zabrždění ťuknul nosem do volantu, může jinde umřít někdo, kdo by záchranku potřeboval víc.
|
|
Ja to zazil. Po defektu jsem sel pres strechu, pul skodovky na sracky,jela po strese pekny kus a ja visel v pasu.pak to zakoplo a slo zas na kola a ja koukal ze mi chybi sklo a stojim napric pres cestu. Jen skrabnuti na ruce od nejakeho strepu. Pred par lety kolegove z prace s formanem trefili celne avii. Ti vepredu meli par pohmozdenin a prima modriny pres rameno (hadejte od ceho) a ten vzadu nepripoutany si zlomil obe nohy a ruku o sedadlo pred sebou. Nekolik operaci,par mesicu ve spitale a uz navzdycky bude chodit jak medvidek Pu. Argumentace kuriozitami typu "zachranil se protoze nepripoutany vypadl z vozu" jsou klasicke vohnoutstvi. Prostrelena hlava se taky da prezit. Nekdy. Ale moc vesele to neni.
|
|
S temi pasy bych si dovolil D-Fensi za soucasneho stavu nesouhlasit. Jestlize dokazete propasovat zakon toho typu, ze nepripoutany ucastnik nehody NEMA NAROK NA JAKEKOLIV OSETRENI PLACENE ZE STATNICH PENEZ, NAVIC NA NEMOCENSKOU A JINE BOLSEVICKE VYHODY, nebo pripadne ze by se takovi lide likvidovali ranou z milosti, (coz bych uvital nejvice) pak bych souhlasil. Ale za soucasneho stavu, kdy za zmrcacenyho zrmda, ktery byl nepripoutany platim ja ze svych dani je pro me nepripustna !!! A ze tech penez je ... !
|
|
Když tady mluvíte o nákladech na léčbu nepřipoutaných..blablabla...tak si uvědomte kolik stojí léčba feťáků,taktéž placená z našich daní...To jsou opravdu "vohnoutský" reakce...A slinty typu..uškrtit se na pásu :) Řekněte mi kolik procent z aut,který jezdí po našich cestách má stavitelný pásy??? A vohnout,kterej takový auto má..si je stejně správně nenastaví.. Já osobně se poutám..i kdybych měl popojet o tři metry..je to reflex :)
Opravdu mi přijde mnohem lepší reklama BESIPu....než následná léčba těžkých zranění..Mimochodem v Británii existuje podobná,mnohem drastičtější kampaň
http://www.motobanda.com/videa/IWantWalkYouHome2.avi
http://www.motobanda.com/videa/DontDriveAfterDrinking.avi
http://web.telecom.cz/havarkyfoto/NoSeatbeltNoExcuse.avi
http://www.motobanda.com/videa/IWantWalkYouHome1.avi
Nezapomeňte na to...že při nárazu se vám může stát osudným cokoliv volně položené..třeba na zadních sedačkách,platu apod....
Přijde mi vhodnější investice do kampaně BESIPu,než do přesčasů pár kancelářskejch švestek!
Jinak každej se svým pánem...já chci dojet ve zdraví a dělám pro to maximum...no a když člověk vidí..jak to na silnici vypadá :( ...
Přeju všem šťastnou cestu...bez nehody
|
|
Začnu asi od konce. Dve sekundy neuplynou az uplynou dve sekundy, nýbrž udajnou bezpečnou vzdalenost ujedes za dve vteriny. Ale verim ze to tak chapete:o) Pod nocnima nehodama s chodic si ja predstavuju prechody u nas ve meste, v zimnim obdobi, tak kolem 18h vecer, kdy je tma, spousta lidi jde z prace, snezi a chodci vam lezou na prechod.
Po preceteni onoho Akcniho planu sice nemuzu rict, ze by to bylo buhvi jak super dílo, které by bylo na vysoke urovni co se odbornosti a kvality tyce, ale take ho nemuzu hodit jen do kose, ci do zachodu jako D-Fens. Myslim si ze alespon nejaka prevence je lepsi nez zadna prevence. Motat sem do tohoto tematu politiku si myslim, ze snad ani nema cenu. Urcite se da touto cestou ovlivnit spousta volicu vladnich stran, ale vy si snad myslite, ze kdyz bude na ministerstvu dopravy ODS, ze tich nehod tady bude min? To asi ne, ze?
Ja shledavam problem na silnicich v nasich hlavach, v ceske mentalite s primesi starych aut a spatnych silnic, to vse se stava az smrtici kombinaci.
Neverim, ze az zde bude pravicova vlada, tak do par let pribude nekolik stovek km novych dalnic a opravenych silnic ani tomu, ze vozovy park omladne alespon o 5-6 let. Toto je otazkou kudy kraci nase hospodarstvi a nas potencialni hospodarsky produkt a opet s primesi nasi mentality a zakorenene korupce. Zmena toho vseho je otazkou generaci, nez nekolika let natoz nejake vlady.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek R-B-P cocktail
|