Komentáře ke článku: 1, 2, … 8, … 18, 19, Stop! (ze dne 22.07.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
No, že je namátková kontrola 5 % vozidel ptákovina, je zřejmé, ale na druhou stranu způsob, jakým je tato myšlenka podána v článku, je ještě větší kravina než kritizovaný hrozící jev. Jako kdyby každé vozidlo vyjelo ročně právě jednou...
Pro vytvoření bližší představy, nevisí někde, jaké je aktuálně procento aktivnich řidičů, kteří za rok aspoň jednou absolvovali orientační dechovou zkoušku na alkohol? Kolik takových zkoušek bylo dohromady provedeno (tj. kolikrát průměrně za rok foukal do Draggeru řidič, který byl tímto způsobem kontrolován)?
|
|
"Ten, kdo má všech pět pohromadě pak své vozidlo používá tak, aby se mu nic nestalo. "
- a zde je právě zakopaný pes. Všech pět pohromadě má v naší republice tak málo lidí, že musejí vznikat hloupé instituce nabízející hloupé řešení pro hloupé lidi.
Vždyť se na to složení motoristů podívejte - na silnicích jezdí spousta vraků, do kterých by člověk mající všech pět pohromadě nikdy nesedl. Polorozpadlé žiguly cikánů, shnilé, nebrzdící stodvacítky chudých vesničanů, votuzené dvojkové Golfy mládežníků a jiná podobná svinstva. Nic z toho by na silnici nemělo co dělat.
Pořád se tu někdo rozčiluje, jak je někomu něco nařizováno, jak se z lidí dělají ovce a tak dále. Jenže ta podstatná skupina blbců co u nás je prostě ty pravidla potřebuje. Jinak zabijí sebe, vás a vlastně kohokoli kdo se jim přimotá do cesty.
|
|
|
Tak na to je snad STK, Zigul za rok neshnije tak, ze z auta, kter eje OK na technicke se stane vrak. To, ze STK uplne nefunguje je vec druha. Proc radeji nemit poradnou STK a penize za debilni proverky dat jinam
|
|
|
kecy v kleci.
žigula jsem naposledy viděl včera, když jsem jel na výlet na Vysočinu. byl nablýskaný a předpokládám, že v lepším stavu než půl roku stará fobyja vyrobená z recyklovaných, druhotných surovin. stodvacítku jsem neviděl ani nepamatuju. naposledy snad nějakou na odtahovce, ale byla zbořená zezadu, takže myslím, že vrak z ní udělal jiný vůz...a nebyl to nebrzdící žigul, ale spíše nějaká jiná škodoffka s eurounijně nařízeným ABS, EBS, ESP, CSC, H2O, STB, KGB, FBI...ale řídil ji debil, co měl díky všem těm pičovinám pocit bezpečí. ještě, že měla škodovka motor vzadu... 8o/
skupina blbců je v počtu všech jedinců naprosto zanedbatelná, ale nejvíce viditelná. z těchto blbů je pak ještě nicotnější procento vsazeno do tebou zmiňovaných vraků, ale většinou řídí nějakou ochcáffku firemní flotily se stářím do 3 let.
...takže se probuď. už 7 let není rok 2005, kdy se o vracích žigulů a stodvacek dalo ještě mluvit jako o reálném nebezpečí. dnes je největším pekáčem i ta nejnovější Felicia a Octoffka 1998-2002 s černým, spodním lemem zadního nárazníku. obě auta lze stále považovat, díky zabržděnému vývoji v socialistické evropě, za moderní.
|
|
|
S tou skupinou blbcu bych rekl, ze jsi dost optimista. Uz jenom trebas podle toho, jak je definovano IQ, je blbcu 50 %. :-)
|
|
|
Dnes jsem po dlouhé době viděl dvě stodvacítky feMku (univerzální označení pro řadu 105 - 136).
První mne dojela při mých 110 km/hod, chvíli byla nalepená na mém levém zadním rohu, jak to šlo tak vybočila a celkem svižným tempem předjela:-)
Druhou řídil nějaký stréc svých klasických 70 km/hod, táhl jsem se za ní nějaký ten kilometr a marně čmuchal charakteristický odér spáleného olejebenzínu.
Obě byly fšolichu, po korozi ani stopa. Vůbec při mém pohybu po střední Moravě (tedy nijak bohatého regionu) žádné očividné vraky nepotkávám. Fakt by mne zajímaly ty zachráněné životy. Poslední větší karambol pamatuju tu špatně brzdící přeloženou Avii z Brna a i tam kdoví, jak to ve skutečnosti bylo (kdybych byl učitel v mateřské škole, nevlezl bych před rozjedý náklaďák z kopce, nevztyčil plácačku a nezačal převádět třídu harantíků).
|
|
|
kecy v kleci.
žigula jsem naposledy viděl včera, když jsem jel na výlet na Vysočinu. byl nablýskaný a předpokládám, že v lepším stavu než půl roku stará fobyja vyrobená z recyklovaných, druhotných surovin. stodvacítku jsem neviděl ani nepamatuju. naposledy snad nějakou na odtahovce, ale byla zbořená zezadu, takže myslím, že vrak z ní udělal jiný vůz...a nebyl to nebrzdící žigul, ale spíše nějaká jiná škodoffka s eurounijně nařízeným ABS, EBS, ESP, CSC, H2O, STB, KGB, FBI...ale řídil ji debil, co měl díky všem těm pičovinám pocit bezpečí. ještě, že měla škodovka motor vzadu... 8o/
skupina blbců je v počtu všech jedinců naprosto zanedbatelná, ale nejvíce viditelná. z těchto blbů je pak ještě nicotnější procento vsazeno do tebou zmiňovaných vraků, ale většinou řídí nějakou ochcáffku firemní flotily se stářím do 3 let.
...takže se probuď. už 7 let není rok 2005, kdy se o vracích žigulů a stodvacek dalo ještě mluvit jako o reálném nebezpečí. dnes je největším pekáčem i ta nejnovější Felicia a Octoffka 1998-2002 s černým, spodním lemem zadního nárazníku. obě auta lze stále považovat, díky zabržděnému vývoji v socialistické evropě, za moderní.
|
|
|
No, tak po vesnicích vídám starých aut docela dost, ale najezdí naprosté minimum, i před zdejšíma fabrikama jich docela ubylo a to jsou většinou lidi, co jezdí pár kilometrů.
Na druhou stranu mám dojem, že co se týká procenta blbců v populaci, jste nepřiměřeně optimistický. Ráčej se prosím podívat na diskuse webů, na to, co se prodává za zboží nebo třeba na volební výsledky...
|
|
|
Mas recht. Trebas ve zdejsi diskuzi se staci podivat na tajdlencto ID Tomas. To je takovej typickej pablb. Kvuli tomu, ze v tyhle zemi ma dvacet cikanu zigulika bez STKcka (procez takovyhle auta fizlove pro jistotu ani nezastavujou, zejo...), si tady soudruh Tomas zada, aby mu byla policii trikrat dene provadena analni sondaz pendrekem.
|
|
|
|
Jsi moc ostry a to muzou tyhle pravdolasky pouzit proti tobe. Vice vysvetlovani, mene osocovani, to funguje lepe.
|
|
|
Nojo, sorry. Svoji dnesni davku pravdolasky jsem uz vycerpal v diskuzi u jinych clanku. To vis, to neni, jak s dotacema z Brusele, tady zdroje nejsou...
|
|
|
Mam obavu, ze presne o tomhle se snazi stat sve obcany presvedcit, aby oduvodnoval vznik dalsich a dalsich nesmyslnych instituci. Kdyz se s lidmi bavim, ano, dochazim k zaveru, ze nekteri jsou jednodussi, ale jednak jich neni zase tak moc a krome toho i ti jednodussi jsou schopni celkem racionalne uvazovat alespon v te urovni, jak se chovat, aby prezili a predchazeli skodam.
Pruser je samozrejme blbec ve spojeni s chlastem. Jenze ani tam ta pravidla prilis nepomahaji, neb na ne onen blbec v alkoholovem opojeni z vysky kali.
Naopak, zdaleka nejhorsi nejsou vami zminene vozy, ktere podle vas na silnici nemaji co delat, ale lide, kteri chteji rozhodovat o tom, co ma nebo nema na silnici co delat... Ti ted zpusobuji skody zdaleka nejvice.
|
|
|
Už se tu ozvalo dost lidí s tím, že je to nesmysl, ale stejně přidám i svoje zkušenosti.
Žiju a pracuju v Brně a naše firma sídlí v podstatě na hranici nejhoršího ghetta ve městě (oblast okolo ulic Cejl, Francouzská, Bratislavská atd.). Je to tam fakt slum a kompletně černo. Rozpadlej vrak plnej cigánů přes každodenní docházku do práce potkávám tak jednou do měsíce (naposledy asi dva týdny zpátky nějakej opravdu hodně rozkvetlej Žigul) a opravdu silně pochybuju, že s tím ti džentlmeni vyjíždí někam daleko, resp. někam, kde se běžně jezdí rychleji než 60 km/h.
|
|
|
Navíc taková věc tahá v případě nárazu do jakéhokoli trošku modernějšího auta za podstatně kratší konec.
Jestli je technický stav u některého typu vozidel opravdu zajímavý, jsou to kamiony.
|
|
|
zrovna kamionum bych ohledně technického stavu moc psí hlavu nenasazoval. taková mrcha najede ročně běžně stovku i víc, a musí jezdit každej den, tam je technickej stav takovej pracovní - aby to nebylo vo hubu, aby to dojelo ale neleští se a moc se neřeší detaily bez vlivu na funkci. samozřejmě nějaká dvacetiletá avie co má strejda na vesnické melouchy nebo nějakej odhlášenej vrak tatry co poskakuje někde po areálu jézédé, to je jiná.
|
|
|
Kamiony - co jezdí ven - mají naši dopravci jedny z nejmodernějších a nejmladších v Evropě. Na tuzemsko a kolem komína už je to horší, ale zase žádná tragédie. V dnešní nahovno době, když se objeví kšeft, musí dopravce pohotově zareagovat a na tu pohotovou reakci musí mít taky auto fpohodě. A navíc, náklaďáky musí na STK každoročně a to se stihne rozesrat zpravidla jen stará Avie, vejtřaska nebo Liazka a tyto stroje už přece jen ze silnic mizí a nebo se používají jen na venkově.
|
|
Pokud bude STK probihat neustale stejne (projdou ji vozidla co objektivne ohrozuji zdravi ridice a potazmo i okoli), tak tohle bude jen dalsi sikana a tahani penez z majitelu vozidel. Pokud by to bylo opacne, neni STK jednou rocne vubec potreba.
To ze nekteri lide nejsou soudni a nechavaji si svoje krabicky od sirek protahovat podmaznutou STK aby mohli dal jezdit, protoze "to je jeste dobry" je hlavne jejich risk.
|
|
|
No o servisech a STK mi ani nemluv, co mi teď vrátili ze servisu auto s cenovkou za STK za 2500 Kč, v tom se nedá ani vyjet mimo město :)
|
|
Nerozumím jedné věci. Technický stav vozidel mají kontrolovat sami policisté? Kde k tomu vzali kvalifikaci, jak budou kontrolu provádět a jak budou ten stav hodnotit? Nebo budou posílat auto ze silniční kontroly na STK i v případě, že sice nemají žádné podezření na špatný stav, ale prostě proto, že to auto je dvacáté? No kroutím hlavou a nerozumím tomu ani za mák.
|
|
|
Čomu nerozumieš? Predpokladám že námatkové kontroly bude platiť štát, to si snáď nedovolia, aby "vylosovaní" prevádzkovatelia vozidiel museli platiť STK viackrát. Takže ide len o lobbing od majiteľov staníc STK...
|
|
|
Sice jsem se ptal na něco úplně jiného, ale když už o tom mluvíte, tak financování bude jistě také zajímavé. A že "to si snáď nedovolia", tím bych si tedy rozhodně nebyl jist.
|
|
|
Me to mnohem vic, nezli lobbingem STK zavani tim, ze je to takovy nenapadny zpusob zavedeni srotovneho.
Nez se nechat buzerovat buzerantama, ze jezdim v pekaci starsim deseti let a co rok jezdit na technickou, radsi to dotlacim ze skaly a koupim si novej a nikdo me buzerovat nebude.
Navic to bude mit tu vyhodu, ze kdyz si koupim novej pekac, bude v nem uz namontovane to nove eurobuzerantske fizlovatko, takze v Bruseli si radostne zamnou ruce, jak maj ovce pekne pod kontrolou mnohem rychleji a bez vselijakych protahujicich mrzeni, nezli kdyby tomu nepomohli touhle smernici.
Smarja, lidi, to jste d-fensaci? Musite to preci videt globalne konspiracne a vy tady nedohlidnete dal, nezli je placacka vaseho nejblizsiho obecniho monocajta.
|
|
|
Podle toho zakona kdyz se fizlum nebude libit tvuj xicht, nebude se jim logicky libit ani technicky stav tveho auta a poslou te na technickou. Ta STK musi byt do 4km od mista, kde te zastavej a zacnou ti pomahat a chranit.
S placenim by to melo byt tak, ze kdyz projdes, tak nic, kdyz neprojdes, tak si to zacvakas.
|
|
|
A co proj****ý čas? Nevím kolik času může technická zabrat, ale vezmu-li v potaz že na technickou pojedu 5 km mimo svoji trasu, pak 5 km zpět a optimisticky hodinu na místě, je to dobře hodina a čtvrt. To je docela fatální zdržení...
|
|
|
Projebanej cas muzes vyfakturovat statu jako uslej zisk a az te s tim posle do prdele, muzes na nej podat zalobu o nahradu skody.
Faktem je, ze jak tu bylo zmineno, ze je zapotrebi statisticky zbuzerovat kazdeho dvacateho ridice, tak to samozrejme neznamena, ze devatenactkrat pojedes kolem policajtu a po dvacaty te zastavej. To znamena, ze oni si budou vesele zabukarit na miste, kde je STK za rohem, ale bohuzel je to jedina cesta, kterou ty jezdis do prace. Takze zatimco ja, jednak proto, ze jezdim malo a jednak proto, ze nejezdim tamtudy, budu docela v klidu, ty se priprav na to, ze na tu STK budes jezdit nejmene ctyrikrat tejdne. Dvakrat dopoledne a dvakrat odpoledne.
Za mesic te kvuli permanentnim pozdnim prijezdum vyrazej z kolbenky a budes na dlazbe, protoze tvyho zamestnavatele samozrejme vubec nezajima, ze te kazdej druhej den cestou do prace tri hodiny buzerujou nejaky oplacackovany buzeranti...
|
|
|
Rovnez se omlouvam Vam ostatnim, ze to za mne odserete. Ja jezdim do prace po jizni spojce. Tam mne asi nezastavi. Jedine v zacpe a to si nedovolej riskovat (ze dostanou do drzky, nebo je rozespaly ridic prejede).
|
|
|
Pane policajt, me tam jde zaradit jenom jednicka, takze rychleji nez 1km/h na tu technickou nepojedu. Taky cim pomaleji, tim lip, protoze je to bezpecne, ze. A me ted zrovna zacala bolet ruka, takze nemuzu tocit volantem a ridit. Jestli chcete, zacneme sepisovat protokol o tom, ze prebirate vozidlo a vy si ho pak nechate odtahnout, protoze jsem ted zrovna zapomel, kam jsem schoval klice.
A samozrejme predpokladam nahradu za ztraceny cas.
|
|
|
Předminulý týden jsem zažil na vlastní kůži první pokus o odeslání na STK, fízl byl ze začátku docela připravenej. Aktuální úprava říká 8km včetně cesty zpátky na komunikaci, což bylo vykládáno jako do výjezdu z areálu, měl to hezky pohromadě vytištěné na zalaminované kartičce. STK v dané vzdálenosti byla, fízl mi oznámil že se pojedu nechat zkontrolovat a zalezl do auta smolit papír. Po chvíli vylezl s papírem jakési předtištěné a předrazítkované žádosti o provedení silniční technické kontroly do kterého rukou dopsal údaje o mě, o autě a docela přesně popsal závadu která na autě fakt byla, proto jsem mu celkem obratem oznámil svou nevoli se kontrole podrobovat. Papír pak zmizel a už jsem ho bohužel neviděl.
Pak už jen fízl po krátké poradě zkusil udělit pokutu za odmítnutí výzvy což jsem odmítnul taky, tak že to teda na mě oznámí ouřadu jako přestupek podle §125c odst 1) písm. k) - osoba v provozu jiným jednáním poruší... K tomu jsem se nijak nevyjádřil, nic nepodepsal a požadoval po fízlovi písemné potvrzení o provedených úkonech podle §109 zákona o policii, na což po mě fízl doslova hodil mé doklady, nastoupil do auta a ujel aniž by zákonné potvrzení bezodkladně vydal. Celá ta sranda trvala bez pár minut hodinu, z toho jsem většinu času čekal na jejich všemožné smolení a porady, pokecali jsme si dohromady sotva tak pět minut. Jsem docela zvědavý jestli něco přijde z ouřadu:)
|
|
Jako pár magorů ve vracích, které by nevzali ani jako rekvizitu pro Stiga do Top Gearu, jsem viděl. Borec bez brzd, co jezdil na ručku, dráty čouhající z pneumatiky a tak... Nicméně uvažované nařízení a nyní stávající povinná STK je zhovadilost.
|
|
|
Lidi jezdí vraky nejčastěji proto, že vědí o autech velký šišatý a například fakt, že by se měla brzdová kapalina měnit každé dva roky, je pro mnohé zcela nová informace. Preventivní výměna čehokoliv je v mém okolí cosi z oblasti sci-fi, protože z autem se jezdí do servisu, až když tam něco odejde.
Když někde řeknu, že každý řidič by měl alespoň rámcově znát svůj vůz a vědět, k čemu je který komponent, všichni na mě koukají jako na trubku.
|
|
|
Zas to nesmite prehanet. i sest let stara brzdova kapalina je v podminkach okoli Kolina ok. A naopak, pokud clovek pojede do Alp, mel by si dat zrovna na brzdy pozor mnohem vetsi, nez by vubec koho siroko daleko napadlo. Jinak si opravdu myslim, ze ridic nemusi vedet, k cemu slouzi treba vapor canister nebo torque converter, zasadni je, ze vi, jak funguje ten ktery funkcni celek vozidla.
|
|
|
Brzdova kapalina se nemeni co dva roky, ale kdyz je cerna, coz znaci, ze jaksi absorbovala takove mnozstvi vody, ze ma bod varu posunutej ke sto stupnum, nemluve o tom, ze by mohla klidne i zamrznout.
A jinak to vidim tak nejak jako root. Budu-li se prepravovat z Pilniku do Svidriku, tak na te ceste brzdy neuvarim ani kdybych chtel...
|
|
|
po zážitku, kdy jsem coby dvacátník v neudržovaném vraku brzdovku uvařil na oblíbené lesní trase Sněžník-Děčín a dole nezastavil před železničním přejezdem (teda šraňky byly nahoře a dá se říct že jsem spíš nepřibrzdil a prolít jsem přes koleje poněkud rychleji než jsem měl v plánu) považuju měnění brzdovky co dva roky za docela fajn věc
|
|
|
Rikam, ze to cernani je celkem spolehlivej ukazatel stavu brzdovky. Sam pises, ze to byl vrak a co uvidis v nadrzce s brzdovkou, na tos urcite ani nekouk...
|
|
|
|
Ale proti tomu nikdo prece neprotestuje, mente ji treba obden, kdyz vam to udela radost, podstatou je, ze si intervaly vymen ma kazdy urcovat sam.
Ja treba brzdovou kapalinu nepovazuji za zasadni, protoze z kopce brzdim zasadne motorem. Nerikam, ze nejsou kopce, kde bych mohl mit problem, ale zase cerne sjezdovky obvykle sjizdim na lyzich a ne v aute.
|
|
|
To jste měl s tou pravou za šraňkamaasidost problémy.
|
|
|
s tou pravou za šraňkama trošku problém byl, ale ne zásadní, reflex pumpovat nohou se ukázal jako spása a trošku to přibrzdilo, pravá ruka reflexivně chňapla po ručce a podřazeno jsem taky měl. ale ten pocit byl děsnej, trenýrky se hnedle prát nemusely, ale měl jsem namále.
|
|
|
Cywe, tak tohleto je jedno z posledních míst, kde bych chtěl, aby mi auto přestalo brzdit.
Zdravím ostatní Děčíňáky :o)
|
|
Trochu poopravim ten vice nez optimisticky odhad o 10% policajtu co tloustnou v kancelari.
S trochou zvedavosti a prostym vypoctem jsem dosel ke zobecneni, ze na 1 (jednoho) zamestnance MV, ktery je alespon castecne urceny k tomu se pohybovat venku (scitam vsechny slozky MV) pripada 1,45 tloustnouciho a jen uradujiciho exemplare.
Opakuji 1 : 1,45
|
|
|
To je dobre, ne? O to mene jich skodi venku...
|
|
|
Kdyby ti venku dělali něco smysluplnějšího, tak by je ti v kanclu ve škodách určitě hravě předčili :)
|
|
Podle meho nazoru by ve svobodne spolecnosti melo byt do technickeho stavu meho vozu leda velke kulove. Je preci vyhradne muj vlastni zajem, abych jezdil v aute ktere je pojizdne. To jestli nekde lehce kvete, je skrably, tak do toho je statu leda prd.
Jedine relevantni narizeni je, ze musim jezdit tak jak vyzaduje situace, vozovka, moje schopnosti a hw ktery mam k dispozici.
|
|
|
A samozrejme je to i moje zodpovednost.
|
|
Holt je tu problém: kdejaký HO..V..NO v EU bude zase vymýšlet naprostou buzeraci, aby se mohlo ukázat , jakože se účastní hunijní polytyky. Přátelé, už zapomeňte na dělení pravičak-levičák. Tady jde o více! Já jsem něco jako střed více doleva, snad to dělá moje povolání lékaře. Ale zde už je třeba vzít do ruky ty pověstné klacky a konečně dát o sobě vědět. V první řadě by mne zajímalo, jak oslovit občany EU. Dotýká se to všech. Ostatně: většina buzerací se dotýká tak 95% občanů EU, a přitom je vymýšlí tak necelé 1% debilních posRanců etc. Zaznamenali jsme snad mimo brečení na webech nějakou opravdu účinnou akci? NIKDY! A to je strašně zlé.... Tady se aspoň něco děje, ale - při Vaší inteligenci- má to nějaký větší smysl jak na pár úřadů v konkrétních případech? Dost zdejších přispěvatelů se holedbá hesly, ale skutek nám často utek. Já ve svých 55. letech bych je chtěl vidět v akci....
|
|
Pokud si pamatuji, tak návrh zněl, kromě "každé starší šesti let na STK jednou za rok", také "každé s více než 160 000 ujetými km na STK jednou za rok". Takže moje služební právě dvouletá X1 by už musela na STK, protože už má 172 000.
http://www.riz.cz/m68pg
|
|
|
No tak si trošku stočíte, no, vždyť to nakonec není trestnej čin :-)))
|
|
|
|
|
Myslím si, že spousta řidičů by vůbec nepostřehla, že jim nebrzdí zadní kola. Ale "opravený" to bylo fakt hezky, to bych přes svůj nick nedal ani já:-)
Na druhou stranu, paní zřejmě vybírala v sekci "levné vozy", kde se opravdu člověk nemůže divit ničemu. Tam se zřejmě odkládají stroje, jež tam zanechají protiúčtem koloušci kupující vraky v řádově jiné cenové kategorii, než zmíněné Punto. Ale určitě to bazar na zvedáku měl a že to pustili do prodeje...
|
|
Ale houby, Moc jich je! http://www.lidovky.cz/policie-musi-usetrit-pul-miliardy-korun-na-mzdach-rozhodla- vlada-phs-/ln_domov.asp?c=A120725_144543_ln_domov_ziz
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek 1, 2, … 8, … 18, 19, Stop!
|