Komentáře ke článku: IKEA of Sweden (ze dne 04.10.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
To je docela zvlastni...Ja v Ikei jiz několikrát v zivote nakupoval, a nic takového se mi nestalo, zadnou účtenku jsem nepodepisoval...
Asi nejaka nova doba, nebo co :-)
|
|
Pokud se to odehralo jak popisujete, naprosto souhlasim. Stalo se mi take jednou, ze jsem musel reagovat podobne.
Nevim, co me postihlo tehdy za genialni napad, zastavit se v Butovickem Neherhoodu, mimo jine na nakup v potravinach (uz si nepamatuji, asi hypernova). Bylo to pred Vanocema, vsude lidi jak cyklistu na sobotnim nabrezi a dlouhe fronty. Kasirka za pokladnou se snazila odbavovat zakazniky rychleji, nez si oni odebiraji zbozi. Vysledkem bylo, ze se ji zacalo michat zbozi predeslych zakazniku s jiz odbavenymi. Ja jsem zaplatil, dostal ucet, ale nez jsem to nastrkal do tasky, stihla z nejakeho mne nepochopitelneho duvodu jednu z mych veci namarkovat cloveku za mnou. Ten si toho vsiml a zacal protestovat. Pani pote zablokovala dalsi prodej, sebrala mou, mnou jiz zaplacenou polozku a ze musi zavolat hlavni pokladni, aby udelala storno. Kdyz se 10 minut nic nedelo, tak jsem zaprotestoval, ze zbozi je, moje mam zaplaceno a nemam cas kompenzovat svym casem jeji chybu. Neco nasrane zapicovala a ze mi to neda. Tak jsem si pro to sahnul, sebral ji to z ruky, pozdravil a odchazel. Okamzite zacala jecet mrouskajici kocka na ochranku, zastavte ho, zastavte ho ... u vychodu me dobehl najaty vopicak, pro urychleni jsem mu ukazal uctenku, ukazal polozku, prohlasil: "mam zaplaceno nashledanou" a odesel. Baba tam asi jeci toted. Take se to asi vsem nebude libit, ale povazuji takovy pristup za opravneny.
|
|
|
Zatímco Váš přístup chápu a je naprosto v pořádku tak přístup autora je poněkud kontroverzní. Ve Vašem příapdě, jste splnil všechny náležitosti k vydání objednaného zboží a prodavačka se na vás snažila násilím vynutit laskavost, tedy pomoc s řešením jejího problému. Vy jste dokonce i chvíli počkal takže jste i projevil dobrou vůli.
Ovšem autor článku se zachoval opravdu jako dítě. Vlastnický nárok na zboží přechází až ve chvíli vydání zboží. Pokud má IKEA ve svých vop, že zákazník musí podepsat svou účtenku jinak mu zboží nebude vydáno tak pokud tam zákazník chce nakoupit tak to musí akceptovat, nebo si slušně domluvit vyjjímku. Pokud autor vop IKEA předem nezná (což není nic neobvyklého a bohužel ani nenormálního) a až v průběhu transakce zjistí podmínku se kterou nesouhlasí, tak má dvě možnosti. Buď zaskřípe zuby a podmínku splní nebo transakci stornuje. Rozhodně ale nemá právo transakci dokončit násilím a zboží sebrat.
Krom toho je zajímavé, že autor kritizuje ostatní za to, že si podepisují to co si nepřečtou* ALE začít transakci s obchodníkem a dokonce zaplatit aniž bych znal jeho VOP** je uplně to samé.
*co si asi tak přečtou na vlastní účtence.
**čistě teoreticky si obchodník opravdu může do podmínek dát, že mu při předání odrecitujete básničku nebo podepíšete deset předávacích formulářů jinak zboží nebude vydáno a transakce bude zrušena a ještě k tomu přidat penále. Ale kdo by mu tam pak chodil nakupovat... :)
|
|
|
blbost.....zboží je Vaše v okamžiku zaplacení.....
|
|
|
Většinou (ono je to logické) to bývá okamžikem předání, ale strany směny si to mohou upravit.
|
|
|
No z praxe si to většina eshopů upravuje tak, že vlastníkem se stává kupující po plném uhrazení kupní ceny.
|
|
|
Nesouhlasim. Nevidim v tom rozdil. Autor clanku nakupni proceduru dokoncil standardnim zpusobem. Pokud chcete rozporovat, ze jeho zbozi neni po zaplaceni (podle me ano), pak po podpisu predavaciho protokolu uz ano a zcela bezvyhradne. Ja osobne bych si predstavoval napr. podpis protokolu, ze jsem prevzal zbozi az pote co ho prevezmu. Cize dalsi pokus o nevydani zbozi, ktere jsem potvrdil, ze jsem prevzal vnimam jako zcela nesmyslne.
|
|
|
Dival jsem se na obchodni podminky IKEA a nic o podepsani uctenky jsem tam nevidel. Cili vas argument je neplatny, pokud neukazete VOPO IKEA kde o podepisovani uctenky neco uvedeno je.
Pokud takovou podminku nemaji ve VOP, nemaji pravo to po zakaznikovi vyzadovat a penalizovat to odebranim jiz zaplaceneho zbori, u ktereho podepsal prevzeti.
|
|
...proto, že to vyžadují jejich vnitřní předpisy aby jim tam nechodili vyčůránci s jednou účtenkou vícekrát?
Skladník má pochopitelně jen befel vydat zboží proti podpisu, legislativní a zákonná opatření jsou mu u prdele. Divím se, že jste kvůli takové prkotině tropil takový rozruch. Kdybyste, ale byl důsledný a nesouhlasil s transakcí, která obsahuje i zcela nezávazný podpis, tak byste jim šuplík hodil na hlavu a nechal si vrátit peníze. Takhle jste se projevil jen jako nedospělý umíněný jedinec.
|
|
|
Na tu fakturu/uctenku by meli oni dat razitko vydano a oni podpis a nikdo jim neprijde znovu, resp. to poznaji. Neni duvod buzerovat s jakoukoli nadbytecnou administrativou zakaznika.
|
|
|
Nesouhlasím. Aby jim tam nechodili vyčůránci atd. se řeší orazítkováním papíru se kterým tam přišel razítkem "VYDÁNO".
Poukaz na befel je zcestný, bývali tu již jiní, kteří měli nějaké befely... :-(
JaJovi se nelíbilo, že po něm něco takového chtějí, tak se na rozdíl od 99% zákazníků ozval. Dobře udělal a když si sáhnu do svědomí, nevím jestli bych na to měl...
|
|
|
No, tak Ikea to řeší jinak, nejspíš proto aby mohla porovnat podpisy na účtence s předávacím protokolem. Ale je jedno proč to dělá, prostě je to součástí transakce, mohou třeba chtít kotrmelec nebo tu básničku. Pokud s tím nesouhlasíte, transakci zrušte a nechte si vrátit peníze. Prát nebo se dohadovat se skladníkem a skladnicí je dětinské.
|
|
|
To neni nejrychlejsi reseni. Ve skladu nejsou vybaveni na reseni reklamaci, tam jenom vydavaji. Pro celkovou reklamaci by to znamenalo cestu zpatky do prodejny, navic s pakarnou, ze jiz je podepsano prevzeti. Autor zvolil nejrychlejsi a nerozumnejsi cestu. Zakaznika nemusi zadne priblble interni policy prodejce zajimat, pri nakupu (placeni) nepodepisoval zadne zvlastni SLA, ktere by ho na nestandardni postup upozornovalo.
|
|
|
To není, nejrychlejší by bylo podepsat si vlastní účtenku. Je otázka jak dlouho by se z toho autor vylízával, že?:-)
|
|
|
To je bezesporu nejjednodussi, ale z principu neakceptovatelne.
|
|
|
Takhle... a co je to vlastne podpis? Kdyz tam namaluju prasatko a prohlasim to za svuj podpis, je to ok? Nebo obtisk prstu? Myslim, ze kdyby opicak ve skladu po mne chtel tuto hovadnost, tak jednak bych si dal praci s namalovanim minimalne hradcan vcetne vsech okynek a ve finale to flusancem pripevnil na jejich stul.
Pokud se nemylim, tim bych vsechny nalezitosti tohoto tanecku splnil a bez problemu.
Uctenku nepotrebuju, tri supliky fakt reklamovat nebudu. A pokud mne nekdo chyti s tvrzenim, ze jsem to ukradl, dukazni bremeno je na jeho strane.
|
|
|
Taky by účtenku třeba vůbec nemusel dostat, to by bylo úplně nejrychlejší, ne?
|
|
|
Nemyslím, že by bylo součástí transakce PO ZAPLACENÍ a cestě na externí sklad zpívání písniček - to trochu obhajujete neobhajitelné.
Pravda je, že se jim autor mohl na celý šuplík taky z vysoka vysrat, ovšem potom je skóre jeho zbytečně promrhaného času a ujeté vzdálenosti poněkud smutné. Myslím, že bych na jeho místě reagoval dost podobně - a nevidím na tom nic dětinského.
Kupní smlouva byla uzavřena, zboží zaplaceno, protokol o převzetí podepsán. Zpívání písniček si strčte do prdele. Spánembohem.
|
|
|
nedobře se na to díváš, já náhodou znám pár lidí, kteří by to mohli udělat přesně naopak. Říct okamžitě mi vydejte moje zboží nebo začnu zpívat nahlas!! :-)
|
|
|
To mě nenapadlo! Hned v pondělí zajdu do banky se zpěvníkem. A s velkým ruksakem.
|
|
|
Ano ...pamatuji se, jak opilý kamrád vykřikoval na celou restauraci "okamžitě se všichni svlékněte...okamžitě se všichni svlékněte,..nebo se svléknu já" ......a zcela nepřekvapivě se našlo několik slečen vážně uvažujících o tom, že by možná bylo lepší mu vlastním svlečením v jeho záměru zabránit....... :)
|
|
|
To by ho o tom ale museli informovat předem. Před zaplacením. On ovšem zaplatil a od té vteřiny bylo zboží jeho vlastnictvím a už si Ikea nemohla dělat žádné další nároky.
|
|
|
Pokud není stanoveno jinak, přechází vlastnické právo nikoli zaplacením ceny, ale předáním zboží.
|
|
|
V řetězci jako je IKEA ještě nedošli k vynálezu databáze, kam se při zaplacení zboží uloží nějaký řádek, a při převzetí zboží se do toho řádku v nějakém sloupečku plácne datum a čas převzetí zboží, čímž se vyřeší případný pokus o další vydání stejného zboží na stejný papír? O tom vážně dost pochybuji.
|
|
|
tohle spise vypada jako nejaka ceska "zmrdi-implementace" nejakeho Pepy Novaka ve skladu jmenovane firmy a IMHO si myslim, ze IKEA jako znacka je v tom nevinne.
Nabidnu jiny priklad. V IKEAckem showroomu jsem si vybral zbozi - police ze smrkovem masivu IVAR, napsal si to v castech na objednavaci papirek, overil si na terminalu, ze zbozi je dostupne.
Ve skladu jsem si postupne naskladaval jednotlive casti abych zjistil, ze dratove vyztuhy i pred pocitacovou dostupnost na polici nejsou.
Obsluha se mi omluvila, overila si jestli nejsou v jinych skladech kolem. Byl jsem dotazan, zda by mi vyhovovalo, kdyby mi chybejici polozku doslali do dvou dnu kuryrem bez placeni dopravy.
Dratova vyztuha byla doma za dva dny. Vse s usmevem.
Napiste panovi Kampradovi, ze by mel trochu nasrat na hlavu ceskemu "managementu" aby mu neprasili reputaci.
|
|
|
Vy budete úradník, alebo teoretický vedec. Autor nešiel do IKEA aby právne posudzoval ich interné predpisy. Podľa mňa predviedol Goal oriented prístup, v danom prípade možno mierny. Váš uvedomelý občiansky prístup by spôsobil NIČ. Skladník by na to hodil salám a tým by to skončilo. Ak by to každý s týmto problémom riešil ako autor, skladník by začal minimálne šomrať pred kolegami, alebo priamym nadriadeným.
|
|
|
Nejsem ani úředník a ani vědec natož teoretický, jen mě serou jiné věci než autora. Ale chápu, že někdo k životu potřebuje svá malá každodenní vítězství, zejména děti.
|
|
|
Nebo prostě jen potřeboval ten šuplík ;)
|
|
|
Keď si idem kúpiť šuplík, tak ma sere, že nemám šuplík. A keď ho konečne mám, je to moje malé každodenné víťazstvo.
|
|
|
Šuplík vyrvanej ze zákeřnejch spárů skladníka prostě tak nějak líp šuplíkuje než ten kterej ti normálně podaj. Ikea by tam pro dobrej pocit těhle zákazníků měla dát nějaký prolejzačky, hladový vzteklý důchodce s berlema a tak.
|
|
|
Myslim, ze predavaci obrad by mel byt zakoncen pokleknutim zakaznika a kratkou modlitbou smerem k logu firmy.
Jsem presvedcen, ze bezne ovce by na motlidbu staly frontu, jen aby uz ta superskrin ze superdreva byla v aute.
|
|
|
Takové ty kecy, že úředník nebo prodavačka za tu kterou píčovinu nemůže, protože je jenom ouředník nebo prodavačka já neberu. Jednou v té firmě pracuje a je pro mne v tu chvíli zástupcem firmy, který pro mne za ni odpovídá. A právě proto, že se většina těhle hajzlů schovává za to , že ONI jsou malí páni a ONI za nic nemůžou jim v případě že se ke mně jejich firma jejich prostřednictvím chová jak prase s klidným svědomím sprostě vynadám, protože jedině tak lze časem zjednat nápravu, pojkud každý bude brát ohled na to že jsou to malí páni NIKDY se Vaše frustrace nedostane výše. Pokud jim (i přesto že oni opravdu jsou malí páni) ten život alespoň verbálně zkomplikujete, budou se možná snažit po interní stránce něco změnit...jinak ne.
|
|
|
Kdyz gestapaci stieli lidi, taky za to prece nemohli, zejo... delali jen svoji praci. Nechapu, jak tohle nekteri lidi zerou. Na stejnym modelu kradou dva cikani "ja nic nemam" a "ja jsem nic nevzal".
|
|
Nemáte trochu problém vycházet s lidmi?
Člověk se někdy nechá unést, stane se. Ale chlubit se s tím na blogu?
|
|
|
Autor zde předvedl klasickou aplikaci principu "neustoupit ani o krok". Chápu, že to někomu může přijít přehnané, na druhou stranu je to IMHO jediný způsob, jak tyto situace řešit skutečně efektivně a přitom zásadově. Ono se a priori totiž nejedná o to, jestli jde o ústupek velký nebo malý, jedná se o to, že jde o ústupek zcela nesmyslný. Jak JaJ správně podotkl, co budou chtít příště? Zazpívat? Zatancovat? Předložit vzorek stolice? Alternativou by samozřejmě bylo se sebrat, vrátit se na centrálu a tam to otlouct o ksicht někomu odpovědnému s tím, že v tom jejich bordelu jsem dneska byl dvakrát- poprvé a naposled. Je to lákavé, ale neefektivní řešení, protože se stejně nic nezmění, celej den je v řiti, najeto padesát kilometrů, člověk je nasranej a šuplík nemá, čili bojové ztráty sto procent.
|
|
|
A nejlepší je, když se srazej dva, kteří jsou rozhodnutí neustoupit ani o píď. To pak taková nepodepsaná účtenka může být zdrojem docela dobrého veselí. Hlavně pro ty ostatní.
Mimochodem, není náhodou záznam z tohoto "vystoupení" někde na youtube? Docela bych se na to podíval:-) Něco jako tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=JywMfW-JTe8
|
|
|
V takovém případě nastává čas pro v. u. alternativu, totiž vykašlat se na to, odepsat promarněné odpoledne, o benzínu a nervech nemluvě a náladu si trochu spravit zjebáním někoho za ten bordel odpovědného, případně telefonátem na ČOI. Je to IMHO suboptimální řešení, nicméně jako úniková varianta to přijatelné je. Opravdovej tvrďák by ve svém odhodlání eskalovat konflikt až k úplné destrukci nepřítele nejspíš zvolil hard řešení, totiž zavolat policajty, jenomže to je ruská ruleta i v situaci, kdy člověk tahá za delší konec provazu, protože těm budižkničemům bude trvat hodinu a půl, než vůbec přijedou, a když už přijedou, tak výsledek jejich intervence může být jakýkoli nebo taky žádný. Čili následuje telefonát na GIBS a tím už se dostáváme ke skutečně velmi surrealistickému výjevu...
|
|
|
Obávám se, že GIBS je přeceňován. V tmto případě by ti bylo sděleno, že to vůbec neřeší a máš zavolat odbor vnitřní kontroly PČR. GIBS už není co bývala policejní inspekce, a to pravděpodobně pouze ve všech těch negativních hlediscích.
|
|
|
Další co rád ihned o policii... Nebolí vás občas hlava? řeší se tu účtenka s podpisem, vy zde taháte GIBS, který řeší trestné činy policistů. To je například, když je polda dealer, nebo jede v dětské pornografii, případě udělá nehodu a bude mít více jak 1 promile. Proboha, to je materiál...
|
|
|
Tomu pocitu jakéhosi zvláštního zadostiučinění, že jsem nekomplikovaná ovce, při pohledu na "řešitele", nerozumím. Řekl bych typická česká vlastnost, nakoupit co nejrychleji, co nejrychleji zaplatit, žádné otázky, co nejméně komplikací. S tím se mi vybavuje rozhovor s Eliášem, který říkal něco v tom smyslu, že pro něj po příchodu do Ameriky byl problém nakupovat, protože byl z ČR naspeedovaný všechno udělat rychle, ale tam nikdo nikam nespěchá tak prý při nakupování tekl.
|
|
Mám podobnou zkušenost s Jyskem na Zličíně.
To místo je asi zakleté.
|
|
|
Nejspíš. Můžu říct, že Tesco tam je občas děs střídající hrůzu.
|
|
S tím, že spousta lidí podepíše cokoliv, aniž by to četli mám vlastní zkušenost. Před pár lety jsem potřeboval vyřešit směnu pozemku pod garáží. Šlo o to, že kousek garáže byl postaven na společné zahradě a já ho potřeboval směnit s deseti spoluvlastníky aby garáž stála celá na mém pozemku. Všech deset spoluvlastníků a notáře jsem dostal na jedno místo a aniž by si kdokoliv přečetl jakou smlouvu podepisuje, všichni tam lupli ověřený podpis jako ovce :-). Dodnes lituju, že jsem do té smlouvy nenapsal odstavec, že mi za 10 korun prodávají všechny své nemovitosti, mohl jsem být dneska rentiér :-).
|
|
|
A já myslel, že mám tupý sousedy. Že bych to taky zkusil:-)??
|
|
|
Asi to bylo tím, že vám sousedi důvěřovali a nepovažovali vás za svini, která, ač žije v sousedství, by je chtěla podvést.
Viz post roota o neformálních smlouvách ve vedlejší diskusi.
|
|
|
To je pravda, ale tím podpisem by vlastně oni přestali žít v sousedství. Takže by byl o něco menší svině.
|
|
Tento způsob kupování nábytku se mi zdá poněkud nešťastný. Já jsme taky zásadový, ale tohle se mi zdá už trochu z jiného vesmíru. :-)
|
|
Mě okradla o 3/4 hodiny života v úterý Česká pošta. Asi jsem se měl taky ozvat, ale seděla tam taková mladá, pohledná, vystresovaná a určitě nováček, že jsem se na to vysral. Stejně bych těch 45 minut někde promrhal :-) Jsem stoik...
|
|
|
V takových případech to nemá cenu. Když to ten druhej viditelně nedělá úmyslně, se celá situace nějakými hlasitými projevy nespokojenosti jedině zhorší, protože slečna začne být ve stresu, pokud v něm už není, a začne v důsledku toho dělat chyby, jejichž náprava opět vyžaduje čas. Samozřejmě si můžeme říkat, že jsou to blbci, když mě okrádají o můj cenný čas tím, že zajišťují provoz nějakou mladou nezkušenou nešťastnicí, na druhou stranu ona se to někdy a někde naučit prostě musí, takže někdo tu smůlu prostě mít musel a dneska to holt vyšlo na mě. S tím se nedá vlastně vůbec nic dělat, to jediné, co mi přijde lidsky přijatelné a zároveň to aspoň trochu připomíná řešení, je prostě se sebrat a jít na jinou poštu...
|
|
|
Není tak. Může zpracovávat hromadné zásilky, na což mají buď jedno pracoviště vzádu, nbo na to zavřou jedu přepážku. Tam to může dělat jak dlouho chce a nejhorší případ je, že lidi budou čekat déle u ostatích přepážek kvůli frontě. Ale je to IMHO mnohem méně bolestná metoda toho, jak je zaučit.
U nás na SH je ovšem jedna psotarš paní, která je tam už tak 1/2-3/4 roku a že by nějak zrychlila, to ani náhodou. Jsem přesvědčen, že jakkoli intelektuálně či jinak slabá osoba je schopna se za krátkou dobu naučit stále opakované úkony naazpaměť tak, aby je mohla vykonávat rychleji. Ale vona ne a stále je o třetinu až polovinu pomalejší, jak ostatní zaměstnanci. Hmpf.
|
|
Že vám to stálo za to. Hádat se a psát sem článek. Pokud jste vůbec chtěl na něco dávat energii a čas, měl jste zajet na Zličín a dožadovat se tam někoho z managementu a řešit to s ním. Takhle jste nic nenapravil.
|
|
|
To je otazka. Pro normalniho obchodnika je to zpetna vazba. Nebo jak se podle vas dozvi, ze se zakaznikum neco nelibi? Tim, ze udelame vsechno a budeme se usmivat a nadavat az doma?
|
|
|
Pro malého obchodníka možná, pro tak obrovský moloch ikea určitě ne. Mimoto na sebe nikdo neukáže prstem, takže to nikdo účinně řešit nebude. Řeknou si debil a jede se dál.
|
|
Proc tu, pro Buh resite vsichni autora, jestli to bylo detinske nebo spravne?
Ta podstata je prece nekde uplne jinde.
Cim dal tim vic nas obklopuji cvicene opice na ruzncyh mistech. Kvalita lidi na danych mistech permanentne klesa - tak to tu jde hezky pekne do pr*ele.
Tady je snad podstatne, ze i v kramu typu Ikea, kde si pomerne zakladali na tom, ze vsechno bylo vsem jasne, logicke a jednoduche najednou pouzivaji obezlicku navic a cvicena opice ji nedokaze ani vysvetlit. Navic cvicena opice, ktery je vsechno i rite.
Kdyby ten ocasek za pultem na otazku "proc?" odpovedel "to je nase jisteni, aby zakaznik venku doklad nezahodil a neprisel si pro totez zbozi nekdo dalsi a my se s nim nemuseli hadat, ze uz to bylo vydano" (tzn. 5 sekund monologu), mohlo byt po starostech.
Ja vim, ze ani podpis na uctence neni 100% dukaz. Ja vim, ze bych po zaplaceni mohl uctenku podepsat jen tak z pleziru a cekat co se bude dit.
Ale na miste zakaznika bych to pochopil. Proste tim odfiltrujou 90% pripadu, kdy uctenku nekdo najde zahozenou na parkovisti a jde to zkusit.
Mimochodem - zaneseni vydani zbozi do databaze v Ikee zcela jiste funguje, jen v ty databazi jaksi chybi ten podpis zakaznika.
|
|
|
Všechny slušné obchody tam vrazí razítko VYDÁNO, případně se tam podepíše SKLADNÍK. Neexistuje důvod obtěžovat zákazníka.
|
|
|
Vzhledem k tomu, ze velke supermegagiga uz prechazeji na automaticke pokladny, pripadne si zakaznik bude nosit s sebou ctecku a pri odchodu z obchodu ji jen probrnkne nejakym terminalem, jakykoli lidsky element se nam na strane prodejce zacne vytracet. Takze pokud se nekomu neco nelibi, je dobre to resit drive, nez pujdeme rozkopat nejakou bednu pote, co po nas bude chtit premerit penis jen proto, ze si kupujeme kondomy.
|
|
Nějak postrádám tu zmiňovanou přílohu. Jsem jediná, nebo špatně hledám? Celkem by mě zajímalo, co na tu účtenku píšou...
|
|
|
Teda to je soda. Tenhle článek je recese, že jo ? Kdybyste péroval úřednici na magistrátě za něco, co nemá oporu v zákoně, tak to beru. Ale nezlobte se na mě - vybral jste si sakra blbej terč a příklad. To je tady samá anarchie, kapitalismus, stát je fuj, firma je dobře, všechno se přirozeně dělá nejlíp a podobný sračky na padesát tisíc dílů, a ten nejjednodušší možný způsob převzetí zboží na externím skladu soukromé firmy Vám vadí a hledáte oporu v zákoně. Seriously ? Oni tam můžou mít X systémů, jeřábů skenující čárový kódy, generování unikátních ID pro transakce a podobný píčoviny, ale smiřte se s tím, že oštemplování účtenky razítkem "vydáno" s podpisem je to nejjednodušší a nejefektivnější řešení, který pochopí i ten skladník, po kterém jste chtěl výklad obchodního zákoníku. Koho byste na jeho místě s jeho výplatou chtěl ? Někoho s kým si pokrafáte o Heideggerově bytí a času ? On po Vás chtěl ověřený podpis ? Ne, on chtěl akorát tu blbou "unikátní" muří nohu, kterou když tam přijde druhej ocas s Vaší účtenkou jen tak máchnutím ruky neokopíruje, víme ?
Pokud jste s celou transakcí nesouhlasil, tak jste si měl nechat vrátit peníze a jed domů bez šuplíku. Jel jste tam o víkendu, což je asi nejblbější den hned se sobotou kdy tam jezdit, maj toho hodně a je tam spousta vohnoutů. Tak se nedivte, že holt trochu nestíhaj, přeci jenom se katuje jak se dá, no ne ? Když Vám tak vadí tam jet, bavit se nedejbože s lidma a hádat se ve skladu, tak jste měl sedět doma na prdeli a objednat si to s přívozem domů. Zadarmo ten lokaj servis nedostanete, to je potřeba si připlatit, jinak jdete v davu s vohnoutama. I kdyby po Vás navíc chtěli ve skladu dvouhlasně zaprdět Skákal pes přes oves, je to volba firmy a je jen a jen na Vás, jestli na to přistoupíte ne ?
Tohle atakuje sračku roku.
|
|
|
Váš názor bych sdílel ve chvíli, kdy by byl autor předem srozuměn s tím, že bez této podmínky zboží nedostane. Ale on to zboží již zaplatil, což já osobně chápu tak, že již bylo fakticky jeho a oni se mu ho pokusili ukrást.
Mimochodem - proč tam tu muří nohu nedal ten prodejce? Mě na doklady zcela běžně dávají prodejci razítko a muří nohu. Mělo by to smysl nejen kvůli finančáku kupujícího, ale dávalo by mi to mnohem větší smysl i co se týče ochrany před tím, aby si někdo nepřišel pro zboží vícekrát.
|
|
|
Zrovna jsem to chtěl napsat :)
|
|
|
|
Naopak, děkuji, ušetřils mi čas a klávesnici :)
|
|
|
Taky jsem velkým dlužníkem :-(
|
|
|
Naopak, už jsem Ti to někde v mailu přece vysvětloval :)
|
|
|
Alespoň v něčem se neshodneme ;-)
|
|
|
Asi tak - po mě ve výdejním skladu účtenku nechtěli podepsat nikdy - a že jsem tam párkrát byl. Vždycky tam hodili akorát štempl, jelikož ten už se sám o sobě z účtenky vymazat nedá a slouží jako označení vydané účtenky. O tom, že by to někdo podstupoval s podpisem, jsem neslyšel, prvně až teď od autora. I kdyby ale, stojím si za tím, že peníze mu nikdo neukradl. Zboží mu bylo vydáváno, a vadil-li mu postup, oháněl se zákony a připisoval nesmysly na výdejní doklady, předpokládám, že byl natolik puntíčkářský, že se předem informoval o postupu prodeje v daném obchodním domě.
Kdyby se šprajcnul že si to nevezme, tak by mu byly navráceny peníze a mohl jed domů bez šuplete. Ta transakce prostě neproběhla na jednom místě, ale ty peníze neschvátila černá díra.
|
|
|
A tohle já vidím trošku jinak - pokud za něco již zaplatím, tak je to podle mého názoru moje.
|
|
|
To ale přeci nikdo nerozporuje. To co si zaplatil, mu bylo vydáváno. Vy když někde něco kupujete, tak je to pokaždé z ruky do ruky ? Nebo si objednáte něco po Internetu, zaplatíte předem kartou a pak se jdete vlámat do skladu protože už je to Vaše ? Nebo prostě počkáte až Vám to přijede autodopravou ? Tohle je přeci to samé - platba a výdej zboží není na jednom místě. Kromě sámošky se to děje dnes a denně v normálním obchodním styku.
Vždyť je to přeci o oboustranné dohodě a vzájemné důvěře mezi subjekty. Autor zaplatil. Obchod vydával. Neshodli se na postupu - buď by dostal peníze zpátky, nebo zboží. Nelíbil se mu postup, šuple přesto koupil, a podruhé už tam nepůjde, ke škodě firmy. Třeba se příště firma polepší, když tak přichází o zákazníky.
Pořád tam nevidím krádež.
|
|
|
Protože jste asi jaksi pozapomněl na to, že zákazník již svým podpisem potvrdil převzetí zboží a teprve poté byl obsluhou učiněn pokus mu ho zase odebrat?
|
|
|
Byl jste tam někdy nakupovat ? Tohle papírování se děje najednou. Jak stvrzení převzetí příjemcem tak štempl na účtenku berte jako jeden proces. Vozíte se po mě kvůli tomu, že se autor šprajcnul v půlce jednoho jednoduchého procesu. Že nebyl bez zajímavosti a netrval pět vteřin dokládá, že měl potřebu se na předávacím protokolu patřičně vyřádit.
A, zcela upřímně řečeno, se odmítám dohadovat o takové blbosti. To se tady můžeme bavit do alelujá, ale nic to nemění na tom, že předávací proces je jeden, a klidně mohl nejdřív štemplovat účtenku a pak podepisovat předávací protokol.
Transakce prostě nemusela proběhnout. Stačilo říct, dojet zpátky a vyfasovat prachy. Nikdo ho nenutil, a nikdo mu nic nekradl ani neodepíral.
|
|
|
Vy to prostě neuznáte bez ohledu na argumentaci, že? ;-) Tak nic.
Ale jedno uznat musíte - na účtenku patří razítko a podpis prodejce, ne zákazníka. Už kvůli blbému finančáku.
|
|
|
A Vy stále odmítáte pochopit, o jaký štempl se jedná. Vy jste tam nikdy nebyl ? Na účtence samozřejmě máte všechny náležitosti, jedná se jenom o to, že (velmi často z druhé strany účtenky) se jenom hodí razítko ODEBRÁNO, aby ji někdo neuplatnil dvakrát. Nikdy jsem na účtenku podpis dávat nemusel, a mám-li to domyslet do důsledků, autor si za něj může sám předchozím divadlem s předávacím protokolem.
Prostě a jednoduše - ono to je stále tak, jak Vy i já tvrdíme. Účtenka je účtenka, se všemi náležitostmi pro FÚ. Podepisujete předávací protokol. Akorát Vám na účtenku nalepěj štempl ODEBRÁNO. Po autorovi na toto naprosto nepodstatné razítko chtěli akorát navíc muří nohu. Chápete ???
|
|
|
Ne, to odmítáte pochopit vy. Obchodník má na výběr mnoho způsobů. Např. dát po zakoupení zboží zákazníkovi výdejní doklad, který smění se skladníkem za prodejní doklad a zboží. Nebo prostě sám orazit či jinak označit prodejní doklad.
Navíc to je fakt nějaká pí*vina, očividně mají totálně nefunkční zabordelené databáze. Pokud s jedním prodejním dokladem s unikátním ID mám spárováno vydání zboží, tak přes to prostě nejede vlak a může tam kdo chce co chce s tím dokladem chodit víckrát.
Ale nakonec co se divit polostátní firmě ze socialistické země, že.
|
|
|
Nebo prostě sám orazit či jinak označit prodejní doklad.
A o čem se tu celou dobu bavíme ? Právě nic jiného IKEA nedělá, účtenka zepředu obsahuje všechny náležitosti už z pokladny při placení a SKLADNÍK jenom zezadu nebo dole hodí SÁM štempl "vydáno" bez vyžadování podpisu nebo jakékoliv jiné buzerace.
Nikdy jsem neslyšel, že by chtěli vlastní účtenku podepsat.
Vyžadování podpisu připisuji afektované scéně autora, který sám vyvolal konflikt při předávání zboží v podobě dopisků na předávací protokol a vyžadování "právní jistoty".
|
|
|
Proti razítku VYDÁNO přece neprotestuje ani autor. Navíc těsně před tím podepsal předávací protokol, takže mu to zboží ten prodavač už brát nesměl. A chtěl bych vidět jak IKEA ochotně vrací peníze, když mají v ruce podepsaný předávací protokol, který dokazuje, že zákazník zboží již převzal, přesto ho nemá a tudíž ani nemůže vrátit.
|
|
|
Četl jste ten článek vůbec? Tady to po něm podepsat chtěli, vo tom to celé je boha jeho.
|
|
|
A právě tohle se snažím soustavně vysvětlit. Autor si může napsat co chce, má na to naprosto jednostranný pohled, a vykreslí ho tak, jak ho viděl on, ublížený chudáček od mocinky moc zlé firmy.
Podle toho co píše, tak normálně vysíral. A když vysíral, tak si skladník dal sakra pozor, aby měl všechno v richtigu. Normálně tam jenom hoděj štempl. Že po něm chtěl něco navíc (podpis) může být a) výmysl aby to bylo akčnější, nebo b) opravdu ho chtěl, ale ten podpis na razítku vydáno nemá opodstatnění - jak tam je štempl tak by ho musel vymazat a podpis na něm nic nezmění. Já si prostě myslím, že se autor choval jako idiot, a ještě to vykresluje aby to bylo co nejhustší.
Tohle jsem psal v prvním mojem příspěvku. Pak už jsem se snažil jenom vysvětlit jak to tam funguje, protože iFos tam zřejmě nikdy nebyl a snažil se vyvozovat razítka a protokoly podle toho, jak si myslel že to je.
Já s vámi v podstatě nejsem ve při, nesouhlasím s tím, abych dával podpis na štempl, ale autor si svým chováním buď vykoledoval něco extra, nebo si to přimyslel. Každopádně se choval velmi nestandardně.
|
|
|
Máte pravdu, do IKEA stejně jako třeba do McDonalda a podobných institucí opravdu nechodím. Ale s dovolením reaguji na popis v článku, který mi opravdu v pořádku nepřijde.
|
|
|
Aha, takže když někde zákazník čeká jak kokot bůhví jak dlouho (ve slušném skladu to nachystají než přijde, v systému to mají o něco pomaleji než rychlostí světla, on tam musel přejet autem konvenční rychlostí) a opováží se ozvat, tak vysírá?
Kde děláte toho skladníka?
|
|
|
Přesně tohle je podle mě důvod, proč se ta situace tak vyhrotila. Kdyby mu to zboží dali hned, tak jim načmárá muří nohu a vymizí.
Jelikož ho tam nechali dusit 1/2 hodiny a ještě navíc pak zjistil, že zbytečně, že už bylo zboží připraveno, tak se prostě nasral a trochu jim to vrátil.
Já to docela chápu. Zboží by měli vydávat stylem FIFO, a ne že tohle mam po ruce, tak to vyřídím dřív, támhleto je těžký, to se mi teď tahat nechce apod.
|
|
|
Ifosi, promiň, ale nepatří. Razítko není požadováno od té doby, co si každý může nechat vyrobit libovolné razítko nebo si ho dokonce složit sám. Razítko se dává pouze v případech kdy na dokladu nejsou předvyplněny potřebné údaje, Ikea je předvyplněny má. Už se nevyžaduje ani podpis, pokud je z dokladu zřejmé, kdo ho vystavil. Fyzická osoba podepíše doklad, který vystaví. Velké řetězce to dělat nemusí, protože většinou na účtenkách je uvedeno i kdo obsluhoval kasu. Naopak by pro finančák na dokladu mělo být razítko zákazníka.
čestnou výjimkou je pošta, která razítko požaduje stále, ale to je socialistický moloch, který zaspal asi tak tisíc let.
|
|
|
Tobě věřím :-) Ale moje účetní to po mě stejně pořád chce ;-)
|
|
|
Ty máš například na fakturách od mobilního providera či ČEZu razítko a podpis? Razítko používají na doklady drobnější obchodníci pokud mají předtištěné paragony a nechce se jim vypisovat svoje identifikační údaje.
Naopak bys údajně měl dávat svoje razítko na doklady ve svém účetnictví, což je jakýsi pokus zabránit tomu, aby si daňoví poplatníci ty doklady půjčovali. Samozřejmě v době termopapíru a povinnosti uchovávat ne originál, ale kopie, je to k smíchu.
|
|
|
Jak stvrzení převzetí příjemcem tak štempl na účtenku berte jako jeden proces.
A to jako proč? Resp. proč bych vůbec měl mít povinnost účastnit se jakýchkoliv interních procesů obchodníka, kromě kupní smlouvy a předávacího protokolu?
Takže cokoliv PŘED podepsáním předávacího protokolu mám brát jako jeden proces?
|
|
|
Vy jste v externím skladu taky nikdy nebyl, co ?
|
|
|
Ano, byl, dokonce ve skladech několika firem. Všude si u zmiňované činnosti vystačili s razítkem. Že je někdo háklivý a neposlouchá podepište to zde-zde-zde a zde protože proto, považuji za velmi správné.
|
|
|
Výborně, IKEA si vystačí s tím samým, nepožaduje po Vás podpis na účtenku. To jste chtěl říct, když jste tam byl ?
|
|
|
Podle popisu autora zjevně ne.
|
|
popisovany pribeh je opravdu smutny :-)
mi vozi dhl-ppl-dpd (uz ani nevim) celkem pohodovy typek. Jednou me prekvapil zadosti, abych k podpisu predani pripsal i sve datum narozeni. Chvilku jsem s nim o tom diskutoval (argument "bez toho vam to nemuzu vydat" jsem bral s humorem) a pak mu tam prdnul klasicky datum 1.1.1970 (cas 0). Typek v papiru videl neprazdny string a byl spokojeny.
N zaver recnicka. otazka: jak je sakra mozne, ze na zapad od nas jsou lidi v obchodech a hospodach tak relaxovani pohodari?!
|
|
|
jen k té řečnické, je to tím, že i zákazníci jsou tam takoví. Je to vzájemné. Víte co je nejhorší, že u nás si spousta prudičů a protivů stěžuje na to, že všichni jsou takoví zpruzení a protivní. Takže otázka, jste Vy sám v obchodech a hospodách relaxovaný pohodář?
|
|
|
souhlasim, musi to byt vzajemne. Dodam, ze pocatecni iniciativa by mela pochazet od prodavace apod.
Ja se snazim a celkem to zabira. Kazdopadne to mam okoukane ze Zapadu. Mozna by bylo prinosne tam na exkurzi vyvezt i dalsi spoluobcany :-)
|
|
|
počáteční iniciativa by měla pocházet od prodavače, jenže toho mohou například zrovna v tu chvíli bolet zuby, hlava nebo je zákazník dvacátý v pořadí a před ním přišlo deset naštvaných prudičů. To opravdu není tak snadné. Takže by to mělo být vzájemné plus trochu tolerance na obou stranách. Zákazník může mít špatný den, stejně jako prodavač.
exkurze asi nepomohou, znám několik lidí, kteří se vrátili z exkurze a mrmlali, jak je u nás každý naštvaný, brali si osobně, když se na ně někdo špatně podíval. Prostě klasicky čekali, že začnou ti druzí a neuvědomili si, že na Západě to funguje, protože je to na obou stranách a navíc nechybí tolerance. Když se na vás někdo špatně podívá, tak se ho zeptáte, jestli se mu něco nestalo a nezačnete se na něj hned šklebit, protože se málo usmívá.
|
|
|
Je možné, že se u přepravek dá zaškrtnout "předat pouze 18+", možná proto, čert ví :)
|
|
Všechno je to o ancap agreement. Mě občas něco přiveze DPD Lojza zrovna když jsem na obědě. Máme dohodu, že když nejsem ve skladu, tak mi to hodí na rampu (mám tam kameru a vidím na mobilu a putyka je za rohem), do skeneru si udělá muří nohu, já vím, že mi to přivezl, on ví, že mi to přivezl a kdyby se někdo ptal, jestli je podpis můj (a zboží je v cajku), tak řeknu, že jo. Serem s Lojzou na firemní předpisy, ancap prostě.
|
|
|
Já něco podobného provozuju u PPL. Soused u nich dělá, takže od kolegy, který má jezdit k nám, balíček v práci prostě přebere a večer mi ho hodí k nám, takže kolega nemusí do našeho zapadálova vůbec zajíždět a já nemusím být vůbec doma přes den.
|
|
|
U mě DPD jezdí jednou denně víceméně v daný čas a když tam nejsem, nechá to na vrátnici. Většinou po telefonické domluvě jetli je to OK. Už tak prošla i dobírka za nemalou částku (to jak mi dojely samolepky ONE LESS BIKE těsně před VU :D).
|
|
|
Já osobně mám s PPL 2 zážitky na vraždu, které skončily stížností až na adresu ředitele, ovšem pak bylo bleskem vyřešeno. Jednou mi sem šofér před Vánocemi 5 dní odmítal dovézt zásilku (prý nebude provozovat "horolezectví") a podruhé dokonce padělal podpis a 14 dní vozil zásilku v autě!
|
|
Připomíná mi to (trochu starší) příhodu, kdy jsem potřeboval kamarádovi do Řecka vrátit peníze, které mi půjčil, poté, co Komerční Baňka bez mého vědomí změnila týdenní limity výběru a já mu nemohl zaplatit na místě za pobyt. Platil jsem za celou skupinu, nějakých 600E, ale dobrý kamarád chápal a věřil. Ihned po příjezdu jsem navštívil KB a jal se vyplňovat IMO (international money order, pro méně znalé).
Vyplnil jsem tedy do rozsáhlé A4 své číslo konta u KB, jeho SWIFT a částku. Ne-e-e-e-e, zabečela úradníčka, nemáte tam adresu odesílatele. Však taky posílám ze svého konta u Vás, tak proč? No, musí to být.
Druhý pokus. Ne-e-e-e-e. Chybí adresa příjemce. Máte jeho SWIFT, co jestě chcete. Jinak Vám to nevezmu. Mírně nasrán vyplňuji adresu příjemce. Jé-e-e-e-e to není čitelné, to musíte znova ... Ne, ty krávo, to je řeckou abecedou. Dostuduj si.
Ne-e-e-e-e, chybí vám tam důvod platby. Hledím na tu kikinu jako na použitou dámskou vložku a píšu "Důvod transakce: Zaslání peněz." Přátelsky se ptám, zda chce důvod uvést ještě v anglickém překladu..
Kikina schroupla a nechala si konečně za IMO vyplatit to pětikilo.
Někdy se vyplatí se raději neptat. A pro případy, kdy po mně občas chtějí podpis na podobné bláboly, jako autor - maluju sluníčko. A když se blb vzruší, že je to špatně, zatvářím se provinile a honem přimaluju ještě kytičku.
|
|
|
:-)))
Doufám, že nebude vadit, když sluníčko s kytičkou sprostě upirátím. Kdyžtak vám pošlu z banky patřičnou sumu ;-).
|
|
|
Nejlépe transakcí typu IMO :D
|
|
|
Ono by si to taky chtělo uvědomit, že kdyby to ta "kikina" převzala vyplněné neúplně tak by jí taky mohli vyhodit. Protože všechny tyhle náležitosti jsou většinou bankám nařízeny státem a tvrdě kontrolovány.
|
|
je to složité, autor nakupuje v IKEA a pak si stěžuje. Co já vím, protože sama tam nenakupuji, tak si na IKEA stěžuje každý. Každý tam má problémy, snad nikomu to tam nevyhovuje a přesto tam všichni pořád dokola nakupují. Takže to asi i s tou prudou stojí za to.
|
|
|
My tam čas od času nakupujeme taky a důvod ke stížnostem dosud nebyl.
|
|
|
Na co si tam konkrétně stěžují? Do nějakého výdejního skladu jsem se ještě nedostal, ale na Zličíně občas nakupuji a nikdy jsem na žádný problém nenarazil. a Ani nevím o tom, že někdo z okolí ano. Max že něco zrovna nemají, ale to je celkem normál všude.
Jen pro jistotu ... nehádám se, ale jen ze zvědavosti ptám:-)
|
|
|
i pro JJ, vlastně konkrétně na nic, ale každý pořád mrmlá, že IKEA je prostě hrozná. Jednou je to drahý, jednou je to levný, jednou se to nedá složit, jednou tomu něco chybí. Jednou se vleče reklamace. Vlastně mě překvapilo, že ani jeden z těch, kteří tam celkem často nakupují, neřekl, tam je to fajn, nakupuji tam rád. Přitom se tam vracejí a opakovaně nakupují.
kdysi asi před milionem let jsem si od nich něco koupila a složila jsem to doma sama. Složím i složitější věci a u IKEA mě hrozně překvapilo, že mají postup i pro úplné pitomce s oběma rukama levýma. Přesto si na to spousta lidí stěžuje, faktem je, že když jim řeknu, že si mohou "skládače" objednat, nereagují.
sama tam nakupuji jen drobnosti, protože mi nesedí jejich styl. Nic proti ničemu, ale musela bych přezařídit celý byt. Co se mi u nich hrozně líbí jsou "zařízené" místnosti na prodejně, to podle mého názoru nemá chybku.
možná je to opravdu nějaká národní vlastnost, nadávat pořád na všechno. :-(
|
|
|
Tak budu první:-). Je to tam fajn a nakupuji tam tak rád, jak jen nakupovat rád mohu:-).
Samozřejmě jde o to KDY tam člověk vleze, protože když se zapomene, tak je to tam skutečně očistec .... ale s ohledem na to, že k Metropoli v tyto okamžiky bývá fronta už od nájezdu z dálnice, se tomu dá těžko divit.
|
|
|
smolík, první byl JJ. :-)
ale použiji to, až příště někdo bude mrmlat, tak se podivím a řeknu, že znám několik spokojených zákazníků a co konkrétně se jim nezdá. Uvidíme.
nic proti tomu, jen mi to připadalo jako s AAA, každý tam nakupuje, každý nadává a nikdo jim nemůže přijít jméno. Ale všichni se tam vracejí jak tažní ptáci. Fenomén s názvem "nakupovací paradoxon". ;-)
|
|
|
Tssssss ... ten napsal jen že si zatím neměl proč stěžovat:-).
|
|
|
I my jsme v IKEA jako rodina docela často, teď jsem se rozhlédl kolem a většinu věcí doma máme vlastně od nich. Holky nafasují škudlíky, pohrají si v koutku, pak doma škudlíky počítají a prohlížejí v katalogu, za co je tak vymění. Navíc je pro mne u nich sympatické to, že i tatínek je brán jako pečovatel o dítě...
|
|
|
škudlíky?? Toho zpěváka neznám. ;-)
|
|
|
Já to svým způsobem nechápu - když člověk odhlédne od toho, že určité dny a hodiny je ten obchod plný buranů, tak musím říci, že IKEA se chová velmi korektně co se týká servisu pro zákazníky a reklamací. Když Vám něco chybí, tak Vám to bez jakýchkoliv průtahů a buzerací dají, a klidně vícero kusů. Když máte něco v balení poškozené, tak bez keců dodají odpovídající díl. To není dnes rozhodně běžné chování velkého řetězce.
Nesetkal jsem se zatím s tím, že by mi s něčím nevyhověli. Proto mi ten hate článek přijde mimo mísu - na základě jedné zkušenosti afektovaného blba se hned píše článek.
Rozhodně doma nemám všechno IKEA - nábytek mám většinou od známého truhláře, ale věci, které nepotřebuji tzv. nafurt, nebo věci které tam mají zřetelně výhodnější něž kdekoliv jinde kupuji tam.
|
|
|
Mě se nelíbí minimálně (pro mne) absolutně nelogické rozložení věcí. Prostě tam je všechno všude. Ale alespoň mě naposled dokázali odnavigovat…
|
|
nikde není napsáno, co tedy vím, jak mám takový podpis vypadat... co třeba příště na to vyzrát šalamounsky? co jim tam udělat kolečko nebo křížek? když díky křížku mohli Američané sepisovat smlouvy o prodeji půdy s Indiány, tak proč ne v Ikea? a kde je napsáno, že se tak skutečně nemohu podepisovat? :)
|
|
|
Kdo chce zažít větší legraci tam pak může nakreslit svastiku :-)
|
|
Na takový věci musí mít člověk talent od přírody.Třeba mě by nevim proč nepodepsání dodáku a přetahování se se skladníkem o poličku vůbec nenapadlo. Příští článek bude o čem? Neandrálci jdou do divadla?
|
|
|
...ale on dodak podepsal.
Fosterovi taky cakly nervy, protoze 100x nic umorilo osla. Myslim, ze clanky s nejakymi epochalnimi objevy jsou skoro az hmatatelna nuda. No hele urzuv zachvat o ankapu 8o)
|
|
Podobnou reakci na volání policie jsem měl také.
Čekal jsem pod bytovkou na kamarádku a ona stále nešla. Kdosi vyšel venkovními dveřmi ven, tak jsem se dostal do vchodu a postával u schránek.
Vešla dáma vyššího, než středního věku, a vehementně telefonovala. Kývnul jsem na pozdrav (volala, nebudu zdravit nahlas). Ona mezi řečí vyštěkla:
"Co tady děláte?!"
"Dobrý den."
do telefonu: "Slyšíš to? Ty mladý jsou strašně drzý."
"Nezlobte se na mě, ale já vás narozdíl od vás pozdravil."
"Za kým jdete?!"
"Do toho vám nic není."
"Jak není?! Já jsem tady domovnice! Báro, já musím končit, slyšíš to sama! Tak za kým jdete?!"
v klidu, pohled do očí: "Do toho vám nic není."
"Vidíte ty dveře? Tak těma teď odejdete!"
...
"Nebydlíte tady, nechcete mi říct, za kým jdete, tak vypadněte, nebo zavolám policii!"
"Výborně! Konečně jsme se někam dostali. Tak já si tady sednu (uvelebil jsem se na schody), a počkáme na policii."
"Odejděte, nebo je fakt zavolám!"
...
Bába se evidentně k zavolání policie neměla a jen tak blbě koukala. Po chvíli mlčení do hry vstoupila kamarádka, která scházela schody. Prohodil jsem něco o tom, že příště by mohla být rychlejší, a společně jsme odešli.
S bábou už další problémy nebyly, přestože jsem tam pak více jak měsíc bydlel. Kamarádka byla naštěstí talentovaná zmrdobiječka od narození, takže situaci taky dál neřešila.
Uznávám, že jsem bábě mohl říct, za kým jdu, případně odejít. Jenže ona si o to prostě říkala...
|
|
|
Hmhm, trochu jinak na to člověk kouká, když má ve svém baráku (panelák ve vlastnictví SVJ) jednu "nepřizpůsobivou" a táhnou se za ní její kámoši. Situace pak vypadá velmi podobně s tím, že když tu policii zavoláte, jste za blbce, protože i přijedou, zeptají se, zda se koná nějaké nedobro (předesílám, že loužičky různých tekutin a kašovitých substancí, stejně, jako smrad či povalující se rozjedené odpadky nejsou našim chrabrým šerifům dostatečné) a zase odjedou bez jakékoli aktivity.
Stejně pak odejdete i Vy, do svého bytu - a ráno najdete u schodů do sklepa camp takové malé Naděje, včetně smrdících spacáků i s neméně voňavým obsahem a schodiště zralého na DDD (deratizace, desinsekce, dezinfekce).
Jen bonusem jsou pak např. zničené plastové vstupní dveře do domu (škoda za pár tisíc, přes den jim zapadly zvenku a bez klíčů to nejde, co šroubovák?), vypáčené schránky (co kdyby tam něco bylo pro nás?) ...
Zatím byl zjištěn jediný postup, který na ně platí velmi účinně - tvrdý fyzický atak. Ať jsou chudáčkové sebevíc společensky diskriminovaní a segregovaní, komunikační kanály na tohle téma jim zjevně fungují výborně a baráku se pak vyhnou zpovzdálí. Smutná, ale pravdivá zkušenost.
|
|
|
nejen, když je SVJ. Bydlím v domě se soukromým majitelem a také tu nemáme cizí zrovna v oblibě. Jednou se ve sklepě uhnízdili smažky a málem podpálili dům. V prvním patře bydlela stará paní, která zapomínala zavírat dveře od bytu, takže každý cizí byl nežadoucí. Hrozně dlouho trvalo než se lidé naučili zavírat dům. Občas stojí před domem lidé, kteří se domáhají vstupu do domu, taky je pohoršuje, když je do domu nepustím a vysvětluji jim, že je musí pustit ten, ke komu jdou. Dole jsou zvonky, kecafon a v bytech automatický vrátný, takže žádný problém. Sinuhet si to zmrdobijectví představuje dost podivně.
|
|
|
Jo, zvonky, kecafon, bzučák ... to už taky mají obhrábnuté. Jedním trikem je, že projedou všechny zvonky a do telefonku zahuhlají "poštááá" a druhý, že zazvoní na někoho starého a vydají zvuk typu "uhňuháhňufuňuňu".
V prvním případě je takřka 100% pravděpodobnost, že jim někdo otevře, protože zkušenost s běháním pro každou, byť jen trochu větší zásilku na poštu je zde obecná - mohu doložit zvukovým záznamen z hádanice s vedoucí balíkového depa Malešice, která myšlenku "on to rozvoz časově nezvládá, necháme Vám to na poště" považuje za standardní firemní kulturu komunikace.
Ve druhém případě je geront hnán z jedné strany zvědavostí, z druhé strany vědomím vlastní imobility a pumprdlík taky zmačkne. No a když nikdo pak k jeho bytu nedorazí - skleróza je milosrdná ...
|
|
|
pošťačka má svůj klíč a agenti z Malešic hlásí do kecafonu, že nesou balík pro paní Moussovou/geronta/Vopršálka. Malešice překvapivě fungují, i když jejich agenti jsou týpci, že jsem párkrát měla skoro strach otevřít dveře. Horší je to s místní poštou, už se s nimi ani nehádám, protože je to marný, je to marný, je to marný. Poslední gerontka u nás v domě zapomínala i zavírat dveře od bytu a neotvírala ani těm, kteří na ni zvonili. Ti stáli zoufale u dveří a dožadovali se vstupu, poslední dobou za ní však chodily už jen pečovatelky, které jsme znali a pouštěli je. Ale my jsme dům o deseti partajích, takže snadněji poznáme cizáky.
|
|
|
Přičemž jediné rozumné řešení tohoto problému je známé už dávno; jmenuje se "domovník".
Akorát že to je funkční a logické, a tedy halt zastaralé. Tak se vymýšlejí nefunkční kecafony, bzučáky, další nesmysly... a ještě všichni řvou, že je nezaměstnanost :/
|
|
|
Naja, ale domovnika kazdy Sinuhet posle v prdel.
|
|
|
Přesně tak. Obzvlášť, pokud se bude chovat jako ta bába.
Na slušné chování však odpovídám slušně. A přestože bych ani tomu nejslušnějšímu domovníkovi neřekl, za kým jdu, neznamená to, že bych ho ignoroval.
Taky jsem zažil situaci, kdy po mně po vstupu požadovali občanku a podpis. Slušně jsem se rozloučil a odešel. Podruhé jsem občanku dal, potřetí už jsem se podepsal akorát Sinuhet, podpis Sinuhet, jde za: Sinuhet. Stačilo jim to.
|
|
|
Tak to sice ano, ale toho musí majitelé bytů/nájemníci zaplatit. Moussa píše deset partají, což by byla celkem palba.
|
|
|
možná nebyla, máme tady jednoho týpka, který by to dělal už jen za tu funkci. On to vlastně stejně už dělá, šmejdí po domě, do všeho strká nos a hrozně ho dráždí, že neměl možnost se podívat ke mně. Je to týpek tragického domácího kutila, kam šlápne, sedm let tráva neroste, ale je přesvědčen, že to má v paži. Takže si ho většina zvala na drobné opravy, jen já pořád vzdoruji. Změnil taktiku a pokouší se sem vetřít, když se tu něco děje, například když se maluje nebo mění okna a jsou otevřené dveře, aby mohli řemeslníci chodit tam a zpátky, ale to já už znám, takže na něj číhám a hned jsem u dveří a ptám se co potřebuje. :-)
|
|
|
Pozor, domovnik neni spravce!
Nejlip to bylo v dome, kde jsem na Vinohradech jeden cas zil: pan majitel bydlel v prvnim patre a vedel naprosto vsechno a nikdo nepindal, protoze majitel, to je proste majitel!
|
|
|
pohov, já vím, jaký je v tom rozdíl, jenže on je jako správce naprosto nepoužitelný. Domovnictví by mu šlo výrazně lépe.
náš majitel není ten typ, aby tady bydlel a po chodbách sledoval, to se tu kde šustne.
|
|
|
vlastně na to náš majitel vůbec nemá buňky. Nedávno řešil, jestli u sousedky bydlí ten její a ptal se mě! To mluví za vše, protože já úplně postrádám schopnost řešit, co který soused dělá, kdo kde bydlí, kolik jich tam bydlí, kolik mají dětí a kdo umřel . . .
|
|
|
Jste měla napsat hned, že tam jste takový útulek pro rentiéry, co jsou nad každodenní lopocení se za mrzkými pár groši povzneseni:-).
Já kdysi bydlel v domě kde jsme domovníka měli, ale byli jsme chudobní majitelé:-) a tak musel hákovat, takže byl chudák rád když u toho zvládl zamést chodník nebo uklidit barák:-).
|
|
|
tenhle je v důchodu, takže vlastně rentiér a navíc pro něj by domovnictví nebylo lopocení, ale radost nesmírná. Stál by u vchodu jak Eichmann a každého vcházejícího s radostí prolustroval až do pátého kolene. :-)
|
|
no mě přijde, že zákaznický servis, který Ikeu pozitivně odlišoval od konkurence, je tak zhruba poslední rok až dva minulostí. Nevím jestli je to problém konkrétního obchoďáku a jeho vedení/zaměstnanců (Avion Brno) nebo problém Ikea jako celku, ale už to není co to bývalo, spíš to padá do stylu ostatních horších obchoďáků v okolí.
|
|
Udelals to dobre, JaJi. Pokud neumi vysvetlit duvod jinak nez "protoze proto" a navic jsi tam proplytval pul hodinu casu, tak jsi dle meho soudu nemohl jednat jinak. Zbytkovym vohnoutstvem se zabyvat netreba...i kdyz jen do doby, nez za tri tejdny zvolej Dluhoslava Sralbotku, nebo Estebaka, aby koucovali, kdo a komu da jaky prachy 8o(
|
|
Pan autor je naprostej blb. Přesně proto je v čr takovej bordel a plno zášti. To že neustále vládne papírování a každej si navymejšlí podpisy, nařízení, předpisy ještě neznamená, že se budu chovat jako hysterka. Zmiňuje, že někteří si nic nepřečetli co podepisují atd,... Asi nebylo co číst, když uvádíte, že podepisovali Vaši účtenku... A víte co bude příště, když už nyní chtěji ty pacholci podepsat účtenku!? Příště nebude nic, věřte mi, opravdu nic nebude co by vás mohlo urazit abyste zas sednul a naťukal další blábol. A ano, nezapomněl autor zmínit i zpropadenou policii. Trochu krkolomné až zavádějící přirovnat nákup v ikei a například podpis výpovědi při dopravní nehodě a nebo na protokol o nehodě. Takovým jako je autor je lepší se vyhnout. Lituji prodavače, kterej si dělá svou práci a chce mít klid. Pokud autor ztratil 5 možná 30 minut svého života, tak bůh ochraňuj prodavače, kterej potká za den deset takovejch blbců. Prosim Vás, už sem nic nepiště a raději strčte hlavu do své nové kvalitní zásuvky. Ušetříte nám 5 minut života, čtením Vašich zplodin.
|
|
|
Vysvětlí mi zde konečně někdo, proč bych měl podepisovat účtenku, která mi zůstává? Chápal bych, že ji podepíše ten výdejce, to by mi dávalo i smysl kvůli tomu, aby tam s ní nepřišel podruhé (když už mají takový bordel v databázích). Ale podpis zákazníka mi tam smysl nedává vůbec žádný.
|
|
|
To máš fuk.....ToTom a podobní se takovejma věcma nezabývají. TI nejspíěše podobné píčoviny sami vymejšlí a proto se rozčilují na tím, že si někdo nenechá srát na hlavu......
|
|
|
OK, uveďte mi, blbovi z ČR, jediný důvod, proč bych tu účtenku podepsat měl.
Jediný, racionální důvod.
Děkuji.
|
|
Teda to bylo zas jednou napinavy. Jsem rad, ze se autorovi podarilo suplik ukoristit a udelat scenu chudakovi co plni prikazy sefa. To je totiz doublewinn!
|
|
|
Pokud jsem cetl pozorne, autor si nechal predvolat nadrizena, cimz by problem s blbym prikazem vedouciho, resil primo s vedoucim, ale vohnout mu toto neumoznil.
|
|
Jak tu již psali jiní, pokud vám podmínky IKEA nevyhovují, měl jste po celých 2 hodinách co jste tam mohl takhle odhadem strávit celou transakci zrušit, strávit tím další hodinu, sebrat 8 stovek a odjet. Někdy mám pocit, že někteří lidé zde na stránkách asi nechodí do práce nebo nikdy nic nedělají, když mají čas řešit takové kokotiny. Teď jsem byl v baumaxu pro podprdelníky, zjistil jsem že mi nepasují, tak jsem je šel vrátit, nedali mi ale peníze, to bych si musel vyřídit zákaznickou kartu, tak mi dali poukaz na nákup jiného zboží. Nevím jestli je to správně, vím , že do baumaxu stejně dřív nebo později pojedu pro barvu, tepich nebo šroubky, neměl jsem prostě čas všeho nechat, jet autem domů k internetu, nastudovat příslušný zákon a zkusit se handrkovat o svých shodou okolností také 8 stovek. Vy se tam v té praze fakt všichni asi mega nudíte ...
|
|
|
Rekl jsem policajtovi, ze jsem zadny prestupek nespachal, ale on mi dal blocky. Tak jsem je zaplatil, protoze stejne nejaky prestupek casem udelam.
|
|
|
Nasrali mě v Ikea Černý most. Byl jsem tam s vnukem, a ten si chtěl pohrát v dětském koutku. A problém.
"To je vaše dítě?"
"Ne, je to můj vnuk."
"Máte nějaké potvrzení, nebo zdravotní kartu dítěte?"
"To nemám, Toníku kdo jsem já?"
"To je můj děda."
"To nám nestačí, nashledanou."
Řvát tam na ně před malým dítětem jsme nechtěl, tak to spravily dvě zmrzliny.
Ale ten pocit, že jsem zklamal tříletý dítě, které se těšilo, že skočí do bazénku s barevnými míčky ve mně zůstane dlouho.
Chápu, že možná mají nějakou směrnici o teroristech, kteří unášejí děti, ale tohle mě přišlo dost hloupé.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek IKEA of Sweden
|