Komentáře ke článku: Pozdní recenze slavného filmu (ze dne 30.05.2004, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
.... nekam do neznama, bez reci a bez muziky, nejlepe smerem nahoru spojene s detailnim zaberem na ksicht hlavniho hrdiny (samozrejme s vyrazem, ktery byl asi puvodne zasnene-zamysleny, ale vypada spis jako prazdne-debilni
), zda se posledni dobou pouzivan jakozto mira "intelektuality" filmu. Film, ktery na minulem MFF vyhral jakousi bizarni kategorii (nechni jmenovat "okno od naproti" nabo jak to bylo), byl tvoren temito zabery cca z 50% a v nekterych kritikach oznacovan jakozto "Intelektualni snimek". Navic obsahoval jeden myslenkovy skok, ktery mi svoji brutalitou temer rozerval vnitrnosti. Timto obsahem je IMHO naplneno cca 80% filmu z produkce CR.
|
|
Autor asi předpokládal, že to bude akční film, ale oni tam naopak jen tak chodili, mlčeli a dívali se na sebe přesně tak, jak to vidíme z okna bytu na ulici. Abychom ve filmu viděli to, co můžeme vidět zadarmo v reále, na to je škoda peněz. A když už to konečně vypadalo na férovku, jakou jsme mohli vidět v Predátorovi, tak to čeští tvůrci zase nezvládli a místo zpomalených úderů pěstí do tváře, lítajících zubů a cákající krve tam dostal Idiot po tlamě a spadl normálně na záda. Úplně jako když jsme to viděli předevčírem, když si dali po hubě dva chlapi před knajpou kvůli sporu, jestli má Mařka pětky nebo čtverky. Seběhlo se to tak rychle, že nedošlo ani na nezbytné průpovídky, které máme tak rádi. Abyste tomu rozuměli, normálně když má chlap kudlu těsně u krku, tak se vší silou snaží odvrátit svůj konec a zatne svlaly po celém těle a koncentruje se, aby vyvázl. Kromě grrrrrr a eeeeee vám nic neřekne. To jsou ale máčky, které se nedívají na pořádné filmy, protože náš hrdina musí v takových chvílích stále sršet humorem anebo říkat něco dojemného z dětství. Přitom pochopitelně pokukuje, ze které strany vyskočí blondýna v bikinách s lasero-plasmovým kanónem 5. generace a anihiluje chlapa s kudlou na něm stále ještě sedícího. Možná se zdržela programováním zbraně na zločincovu DNA, aby náhodou nezrušila i našeho Boba.
A místo toho, aby český hrdina ze zubní pasty udělal jako správný Specialista výbušninu (on totiž nebyl v sanatoriu, ale u speciální jednotky, kterou vedou Plejáďané) a vyhodil do povětří soupeřův dům (a sám z něj vyskočil v poslední chvíli a my se mohli pokochat, jak výtrysky plamenů šlehnou nad jeho hlavou) nebo aspoň auto, tak se prostě nechal zvednout holkou a ani neřekl nic cool.
A ty dialogy, brrrr, není to to, co máme tak rádi. Ani taková ta názorná a přirozená gestikulace. A ani jsme nevěděli, kdy se máme smát, když nám tam nemíchají smích. Kdyby aspoň herci vždycky udělali smíchovou pauzu a nejlépe když už člověk na začátku věty pozná, že bude vtip. To se můžeme nedechnout a připaravit.
Dialogy by to chtělo rozhodně vylepšit.
Hele, kámo, chci říct, jestli teda víš, co tím myslím.
Jasně brácho, vo co de?
Jestli chcešs tímhle posraným světem něco udělat, tak posadíš Tvoji (zvratné zájmeno svůj při překladech z angličtiny zásadně nepoužíváme) prdel do tohodle letadla a natrhneš těm Plejáďanům prdel, jasný?
WoW, tohle já prostě žeru...nechceš si o tom ještě promluvit?
|
|
|
:)) lepší než ten článek :))
|
|
|
hehehe, tohle teda jo, brácho, to je prdel:)))
|
|
|
Clovece, napsal jste to presne...
Take zboznuji ty hosiky, opovrhujici ceskymi filmy. Kdyz pak vidite na jakou sracku se pak divaji, jde vam z toho hlava kolem. Ale hlavne, ze to neni ceske. Nejlepsi je, kdyz je to sracka z Emeriky :-))
|
|
|
Dík....
Někdy je to ale zábava, zrovna nedávno jsem nějak přimrzl ke křeslu a dodíval jsem se na příšerný film o ponorkách, jak Litevský kapitán zběhne se supertajnou ponorkou do USA.
Málem jsem se udusil, když stykovací zařízení té suprtajné ponorky přesně pasovalo na protikus na americké miniponorce. Takové věci mě vždycky potěší.
Občas Vás Mufe sleduji ráno s dětmi v televizi, jste spolu s Jůheláky taková spojka mezi mým a jejich dětstvím. Mimochodem, jak píšete, když nemáte ruce?
|
|
|
No, lepe se na ten pritroubly blabol, ktery je tu honosne nazyvany clanek, asi reagovat nedalo. Jo, nejdesnejsi je obcas cist recenze Americanu na evropske filmy na serveru www.netflix.com. Jsou proste pomale, nic se tam nedeje, konci to spatne a obcas jsou, mankote, dokonce protiamericke, tj. neprekypuji servilitou vuci USA a nekdy si dokonce z US boreckovstvi delaji i legraci. Trikrat fuj evorpskemu filmu!!!
|
|
Autor je celkem slušně sečtělý. Napiš ještě něco... :-)
|
|
autorovi, možná je to tím, že jsem film, o kterém píše, neviděl, možná tím, že autor píše bláboly.
|
|
Tak nějak nevím, ale jaksi nerozumím co autor chtěl říci, a to ani v jednom z jeho článků :o)), ale zas o to lepší jsou přispěvky :o))
|
|
Připadá mi to už delší dobu, ale češi už asi neumí udělat film. Výplody novodobé filmové tvorby se dají rozdělit do tří skupin.
1) Ukazují všechny coby blbce
2) Snaží se být za každou cenu intelektuální
3) Komedií je nazývá pouze upoutávka
Seriály které se objevují v televizi raději komentovat ani nebudu...
www.chatra.wz.cz
|
|
|
Treba jsou vsichni Cesi blbci....
|
|
nebude totálně zazmrdován ... Pro příklad nemusíme chodit daleko, te´d jsem zahlédnul upoutávku na jakýsi film dvou mladých zmrdů, jakéhosi, tuším, Rekundy a Mulisáka o českém snu. Ještě na to ukradli z kapes nás všech skoro dvacet miliónů ... Pardon, on ten zmrdík není Rekunda, ale Remunda, syn Stanislava Remundy a Ivy Janžurové ....
|
|
|
Mozna byste projednou mohl odlozit Blesk a vratit se do reality. Filip Remunda nema se Stanislavem Remundou, takto domnelym otcem, krome jmena spolecneho pranic. Inu, dalsi hospodske zvasty bez znalosti faktu... Ale ono je to prijemne, ze? P. S.: Z vasich kapes zadnych 20 milionu neukradli. Ovsem cislo je to hezke a blaboli se o nem dobre.
|
|
|
Aha, oni si oněch devatenáct mega odnikud nepůjčovali, to je jen ošklivá bulvární média (která mimochodem nečtu) takhle očernila. Pro realizaci projektu použili vlastní naškudlené penízky z prasátka a ty splátky, o kterých pořád mluví vlastně ani nejsou splátky, to jenom budou z dobré vůle vracet peníze, které si samozřejmě odnikud nepůjčovali. A jestli mladý Remunda ukápnul z ouda starému nebo komukoliv jinému by mi bylo zcela lhostejné, kdyby měl ve srovnání s nositeli jakéhokoliv jiného, méně patricijského jména stejnou výchozí pozici.
|
|
|
also nochmal: 1) Napsal jste absolutni blbost o otci Filipa R. a vyvozoval z toho jakesi dusledky. Na to jsem reagoval onou poznamku o Blesku. Takze sem ted nemichejte, ze media lzou o 19 milionech, to zajiste nelzou - ostatne vychazeji z tiskove zpravy tvurcu. Stale se drzite toho, ze jmeno "Remunda" jeho majiteli cosi zajistuje, coz je nesmysl.
2) Odkud si pujcili 19 MKc, do toho je vam drek. Nevim, co vam vadi na tom, ze nekdo cosi dela a pujci si na to. Je to jeho odpovednost. Kdyby se na vsechny veci mely pouzivat naskudlene penizky z prasatka, nevzniklo by nikdy nic.
3) Co vas zajimat muze, je 1,5 mKc z fondu pro rozvoj ceske kinematografie (presny nazev nechce se mi vypisovat). Pak ovsem usilujte o jeho zruseni, protoze svou podporou (a opet: pujckou, navic prednostne splacenou - a verte, ze splacena bude) udelal presne to, k cemu je zrizen. A podivejte se take na ostatni granty. Takze otazka zni jinak: ma byt tento fond zachovan, nebo ne? A kdyz ne, tak proc ne - a nez zacnete vypravet o danovych poplatnicich, podivejte se, co tvori prijmy fondu. Jinak vezte, ze v audiovizualnim prumyslu je milion castka opravdu minimalni.
4) a take se na ten film zkuste nejdriv podivat.
|
|
|
Dobrá tedy, vynechám ad 1), neb to nemohu prokázat, už proto, že jsem ploditeli zmíněného zmrdíka u jeho zlořečeného aktu nesvítil ani jinak neasistoval. Zato o dalším si již s chutí zapolemizuji - zmíněných 19 mio by mi skutečně bylo na háku, kdyby se v nich neúčastnily tři organizace (podílem, který všechny zúčastněné strany starostlivě skrývají) - Státní fond pro podporu kinematografie, na který každý platící divák přispívá jednou korunou ze vstupného, vícezdrojově financovaná FAMU (financovaná mimo jiné i ze státního rozpočtu, tedy našich daní) a zejména ČT, placená z koncesionářských poplatků. Na zmíněný zmrdí paskvil (který jsem, mimochodem a ad 4) viděl na předpremiéře - nehodlám za tu věc cokoliv dále platit) jsem tedy přispěl proti své vůli minimálně třemi cestami. Drek mi po tom proto není, milý zmrdofile a velmi pravděpodobně i spolupachateli onoho paskvilu. A ad 3) - tato forma podpory čehokoliv je zavrženíhodná ze samotné podstaty - krádež i jedné koruny ze vstupného zůstává krádeží, ať se už nazývá jakkoliv ...
|
|
|
nu vida, tak se dostavame do vecnejsi roviny.
cili: existence podpurneho filmarskeho fondu je zajiste vec k diskusi a nazor o jeho zbytecnosti je naprosto legitimni. Pokud vsak vezmeme za sve, ze podpora narodni kinematografie vcetne dokumentarni tvorby smysl ma, bude argumentace ponekud obtiznejsi.
podily FAMU a CT: tam je to slozitejsi. CT filmu poskytla predevsim vecne plneni, ktere - jakkoliv je vyjadritelne penezi - je pro televizi v podstate utopenym nakladem, protoze zarizeni a clovekohodiny musi platit tak jako tak. Podpora zmineneho dokumentu mi je milejsi nez jine opusy vzesle z Kavek a naplnuje myslim plne jeji zakonnou povinnost. Televizi se podobne investice navic vyplati (usetri napriklad na vysilacich pravech takto vzniklych del). Vase namitka tedy opet miri spise na samotne opodstatneni soucasneho statutu teto instituce, coz je zase tema legitimni, ale jine nez diskutovany film.
A u FAMU to je zrovnatak. Umelecke skoly svym studentum poskytuji (krome vecneho plneni) i financni podminky pro jejich prace. Podil FAMU vicemene odpovida hodnote, ktery by oba umelci obdrzeli, kdyby se nespojili a tocili by kazdy svoje. A diskuse o tom je tim padem diskusi o podobe a smyslu umeleckych vysokych skol, ktera se zminenym filmem mnoho spolecneho nema.
|
|
|
snad jen pro doplneni: Filip R. samozrejme synem Ivy Janzurove neni.
|
|
Tuze vesele napsaná.
Jenže mám pocit, že tenhle druh českých filmů nepramení z čistého intelektualismu, ale je naopak produkován s cynickou obchodní kalkulací. Jakkoliv produkce v Česku nesežene prostředky na velkolepý akční nebo historický film, zůstává i tak několik možností. Na všechny se peníze shánějí těžko, ale pár voleb se zřejmě časem ukázalo jako průchodnější.
Na lidovou srandu nebo socialistické retro budou chodit lidi a poběží třikrát za rok v televizi. Intelektuální úchylnost dostane spoustu cen a hlubokomyslných článků.
O všech se bude mluvit, což je pro subjekty, které mají zaplácnout 10M-20M díru v rozpočtu, podstatné. Ta třetí možnost má výhodu, že do scénáře můžete napsat a kamerou natočit skoro cokoli, protože cílová skupina si ze společenských důvodů stejně nemůže dovolit pochybovat.
Abych byl spravedlivý - přestože jsem na české filmy opatrný stejně jako autor - točí se u nás naštěstí i jiné než jmenované žánry a dobře.
|
|
|
Dovolím si oponovat. Například Telefonní budka, což je film, který si velmi cením, natočil Joel Schumacher za pár švestek. Stejně tak kultovní téma těchto stránek, film Falling Down, nebyl pravděpodobně příliš drahý.
Problém je asi v tom, že domácí tvůrci pochází všichni tak nějak z jednoho hnízda a mají stejné nebo podobné myšlení. Píšou na jakousi skrytou politickou objednávku (Hřebejk - Silný kafe) a hlavním krédem je NEDRÁŽDIT a USPAT posluchače laskavým a "pohodovým" humorem, aby náhodou nezačal pochodovat se sportovním báglem po městě...
Základním rozdílem mezi tuzemskou a zahraniční produkcí je, že v českých filmech je hlavní hrdina skoro vždy případ pro psychiatra případně rovnou státem uznaný idiot. Bez pomoci okolí by pošel. Motiv vzpoury jedince proti nespravedlivé a individualitu potlačující společnosti v českém filmu nenajdeme (a nebo mi poraďte).
|
|
|
I ten vysmívaný Kolja má náznaky vzpoury, takové trochu uprděné, ale o to reálnější. Kdo z nás viděl chrabrého bojovníka proti komančům? Já jsem teda vidíval spíš ty Louky. V pořádném filmu by Svěrák zašel za kamarádem, který má soukromý arzenál a ten by mu dal plnou tašku střeliva a granátů. On by pak sedl do žigula, nabil pumpovačku a prostřílel se do západního Německa. Pochopitelně za nezbytné honičky s policejními volhami a zpomalenými výbuchy modelů aut. Hepáč by byl nevyhnutelný.
Takhle jsme jen viděli starého kocoura, který si na letišti uvědomil, že mu něco svinsky uteklo. Hepáč byl ale taky, Louka si zahrál ve filharmonii a konkubína otěhotněla. Asi to bez něj nešlo.
|
|
|
Rozdíl je v tom, že na Phone Booth přijde přinejhorším 2M diváků a na hypotetickou Telefonní budku nejvýš 200k. První vydělá desetkrát tolik.
Skryté politické objednávce nevěřím. Spíš jde o tu komerční úvahu. Vzpoura proti glajchšaltování nebo dokonce teroru je viditelným tématem docela často (Requiem pro panenku, Učitel tance, Lebensborn, Zapomenuté světlo, Babí léto - ne všechny tyhle filmy úplně beru, ale tu vzpouru tam vidím) a pak jsou filmy, které ji snad nemají, ale stejně mohou být dobré (Musíme si pomáhat, Želary, Je třeba zabít Sekala).
|
|
Jen bych si pro priste dovolil poprosit, aby se jmeno filmu objevilo nekde mezi prvnimi dvaceti slovy.
|
|
Mozno by bolo vhodne spomenut nazov toho filmu, ktoreho sa recenzia tykala, zas tak silna v telepatii nie som, aby som si to precitala v myslienka autora clanku :-)
A cisto pre formu nazvy ostatnych filmov pisat bud kurzivou alebo v uvodzovkam, aby to slo lahsie oddelit od textu :-)
|
|
Cimrmanovská technika frustrační kompozice je v tom filmu ale zase silná. To musím vysoce ocenit jako autorův naprosto brilantní postřeh.
|
|
To je ale picovina.
Jednak jsou ruzne nizkorozpoctove ptakoviny (treba "Intelektualove", nebo jaxeto jmenovalo) a jednak i nektere "normalni" ceske filmy jsou slusne (uznavam, ze jich moc neni).
Argument s penezi neberu, protoze treba "Zahada Blair Witch" by u nas sla natocit za weekend s naklady tak 20kkc (no at nezeru, tak 50kkc) a kdyby se tam vsichni zucastneni nechovali jako uplni kreteni (napriklad nevybirat herce v pomocne skole a nechat je urcit, co v tom lese budou delat), tak by to mohl byt i docela slusny film.
U nas publikum slusne filmy nevyzaduje a proto se nedelaji ... u toho by se prece muselo myslet, ne?
|
|
Mě ten film zas tak blbý nepřipadl, možná je to tím, že mám postiženého bratra a člověk asi pak v tom filmu vidí něco jiného, než jiní... Myslím, že už byly natočeny i větší hovadiny...
|
|
tak tenhle článek je další, který jsem od daného autora moc nepochopil: chce vlastně filmy typu Bad-boys II.? V tom případě doporučuji Martina Tomsu, nebo je to superintelektuál (fotograf!), ale zjednodušit Bergmana a ze Zvětšeniny se vycákat , no tak to jo, tak to doporučuji misto sedmé pečetě Irreversible, tam je moc hezké znásilnění, to se bude lí¨bit:)))
|
|
nějak se mi nelíbí dělení filmů na české ( = automaticky špatné, což je blbost, protože Pelíšky nebo Samotáři se mě osobně líbily moc ) a ty ostatní.
Na filmy se dívám hodně a řekla, bych, že většina z nich patří do kategorie , kterou si soukromě nazývám vidět a zapomenout. Prostě vata na kterou si za týden nevzpomenete, pak jsou filmy výrazně dobré ( příkladně první Matrix, kompletní Tarantino, atd. ) a filmy výrazně špatné ( třeba Liga výjimečných, Armaggedon ). Nevěřím, že záleží na zemi původu.
|
|
nějak se mi nelíbí dělení filmů na české ( = automaticky špatné, což je blbost, protože Pelíšky nebo Samotáři se mě osobně líbily moc ) a ty ostatní.
Na filmy se dívám hodně a řekla, bych, že většina z nich patří do kategorie , kterou si soukromě nazývám vidět a zapomenout. Prostě vata na kterou si za týden nevzpomenete, pak jsou filmy výrazně dobré ( příkladně první Matrix, kompletní Tarantino, atd. ) a filmy výrazně špatné ( třeba Liga výjimečných, Armaggedon ). Nevěřím, že záleží na zemi původu.
|
|
Čechova? Myslíš Antona Pavloviče Čechova? To snad ne, četls od něj vůbec něco? Nepleteš si jej třeba s Dostojevským?
|
|
|
Staci se podivat na Cechovovy divadelni hry. Musel jsem je absolvovat jako student a mohl jsem nudou umrit... (Visnovy sad, Strycek Vana, Tri sestry..)
|
|
|
Aha! Tak tím se to vysvětluje. Jako student. Ony to totiž nejsou věci pro děti. To je jako když půjdeš na hru v jazyce, kterému nerozumíš, taky se asi kór moc bavit nebudeš. Taky to samozřejmě mohly být zvrzané incenace.
|
|
Takhle "odstřelit" téměř dokonalý film, jakým je Návrat idiota, může jen opravdový nýmand. Tvoje nepochopení toho filmu z něj ještě nedělá film špatný a bezduchý. Vím, že dneska už nevznikají české filmy tak zábavné, jako třeba v 70. letech a některé nemají valnou úroveň, ale zrovna zmiňovaný film se tomuto trendu vymyká. A hudba pro něj zvolená, jen dokreslovala jeho tragikomickou atmosféru. Nebo snad měli autoři použít gradující hudbu ala John Williams, aby jsi byl spokojen?
Myslím, že pro tebe by byl asi vrchol umění a kultury film z půjčovny určené pouze pro starší 18-ti let, kde by byly - cituji: - "jedinečné erotické scény" za doprovodu Meat Loafa a k tomu notná dávka whiskey. Jenže na tohle v českém filmu pravděpodobně nenarazíš.
Nic ve zlém, čau.
|
|
|
To já s autorem částečně souhlasím. Netvrdím, že to je špatná tragikomedie. Mě tak nějak stačí, že to JE tragikomedie. Člověk se u toho hodinu a půl nudí, párkrát se pousměje a je konec. Když bych pak měl někomu říct děj filmu, vejdu se do pěti vět. Nejvíc mě naštve, že člověk v sobě pořád živí naději v nějaký zvrat. Neustále čekám, kdy se něco stane.....a pak to přijde.....TITULKY. Připadám si pak tak nějak podvedenej a snažím se naivně přijít na myšlenku toho filmu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Pozdní recenze slavného filmu
|