D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Asistenční služba Policie ČR
    Vydáno 29. 03. 2014 (11788 přečtení)

    Jsem dlouholetý návštěvník, čtenář a fanda zdejších stránek, ovšem zatím jsem se zde jen občas vyjádřil v diskuzi pod nějakým článkem. Až moje nejnovější zkušenost mě přiměla, abych se tady pokusil literárně projevit, a to proto, že chci upozornit na jev, o kterém patrně velká většina lidí nemá ponětí, a rovněž proto, že na D-FENS jsou čtenáři s vlastním názorem, a tak mě zajímá, co si o tom myslí, nebo jestli je situace, kterou následně popíšu zcela normální, a naopak já jsem divnej...

    Takže... jak se už ve zdejších končinách, v hustém pražském provozu občas stává, přimotal jsem se do situace, které se v dopravním zpravodajství na Nově říká "vážná dopravní nehoda", tedy normálně řečeno,  jeden starší pán na nejmenované světelné křižovatce na Praze 2, nedobrzdil a narazil se svým plechovým mazlem do holčiny ve firemní Audině, a tuto nárazem posunul na můj zadní nárazník. Bilance škod? Taková nehoda, přesně zralá na vyplnění "papíru pro pojišťovnu" účastníky na místě, bez šetření PČR.  Nicméně, děda úplně nechápal, že je viníkem nehody, a tak chtěl volat četníky, slečna z Audiny pravila, že auto je služební a chtěla rovněž volat četníky.  Já jsem četníky volat nechtěl, jelikož se mi nechtělo trčet hodinu až dvě na fleku a čekat na policajty, kteří ve finále stejně aktivisty přesvědčí, že bude nejlépe, když se dohodnou bez nich, a také proto, že jsem z toho vyváznul pouze se zadním nárazníkem "na lak" ...

    Po krátké diskuzi, vzal viník mobil a cinknul na linku 158 a nehodu tam oznámil. Divné věci se začaly dít až potom... Přibližně dvě minuty poté, co oznamovatel zastrčil mobil zpět do kapsy, se na místo přiřítilo auto s oranžovým majákem, pak z něj vyskočil týpek, od kterého bych si nekoupil ani ponožky na tržnici (fakt nejsem zvyklý posuzovat lidi podle vzhledu, ale tohle byla síla) a začal nám všem nabízet odtah, opravu a podobné věci. Ještě než stačil dokončit větu, tak tu bylo další auto z jiné firmy, pracovník od pohledu kultivovanější, no a za pár minut tu byli dva další... Začali se dohadovat o tom, kdo nám může poskytnout jaké služby na čemž se zjevně nemohli shodnout, ale nakonec zůstali na místě jen první dva a ti zbylí s neslušnými posunky na konkurenci odjeli .

    Řeknete si, nic nového, prostě různé asistenční firmy a jejich konkurenční boj o zákazníka. OK, to chápu, ale co mě úplně dostalo, tak to byl fakt, o kterém mě ochotně informoval pracovník asistenčky, když jsme spolu poté hovořili. Služby té firmy jsem odmítnul, protože si podobné věci vyřizuji sám a škodu na autě jsem měl fakt malou, ale zajímalo mě, jakým způsobem se o naší nehodě dozvěděl cca za dvě minuty?! Tak jsem ho pochválil za rychlost a akceschopnost, což mu zjevně polichotilo a tak mi začal nadšeně vykládat o tom, že informace o aktuálních dopravní nehodách čerpá normálně z internetu, z oficiálních stránek PČR, což mi pak ukázal na svém telefonu.

    K nehodě dlužno ještě dodat, že viník po telefonické konzultaci s nějakým kamarádem uznal, že je fakt viník, znovu zavolal na 158 a oznámení zrušil. Vyřešili jsme to všechno bez účasti PČR a bez pomoci asistenčních služeb.

    Když jsem poté seděl doma u PC, nedalo mi to, a podíval jsem se na zmiňovaný web Policie ČR, a ke svému překvapení jsem zjistil, že v záložce Dopravní servis je složka Dopravní nehody Praha, kde se objevují tyto události, jež se staly na území hl. m. Prahy a byly hlášeny Policii ČR! Nehody se tam objevují jako adresa tedy např. "Legerova 5, Praha" nebo jako "sloup 111111" což je předpokládám sloup veřejného osvětlení.

    Musím se přiznat, že ač jsem nad věcí přemýšlel, nenapadá mě, komu mohou takové informace, které jsou on-line a non-stop zveřejňovány na webových stránkách Policie České republiky, sloužit, kromě několika  subjektů, jež se zabývají autoopravárenstvím a asistenčními službami, nebo pochybným novinářům, hledajícím nějakou "senzaci". Zároveň se ptám, proč Policie České republiky zprostředkovává těmto subjektům informace o dopravních nehodách a to dokonce v reálném čase? Chápu, že je motoristům a široké veřejnosti užitečná informace o tom, že tam a tam probíhá vyšetřování nehody, a je tam proto např. omezen průjezd, nebo informace o sjízdnosti, či uzavírkách a kolonách, ale k čemu je tohle??

    V podstatě to znamená, že když zavoláte na linku 158 a oznámíte dopravní nehodu, tak se v praxi dočkáte toho, že hlídka Policie ČR se na místo dostaví průměrně do 1 hodiny, zatímco servisní nebo asistenční služba přijede na místo do několika minut! Ještě než stačíte vytáhnout mobil a zavolat třeba na svou pojišťovnu, tak máte u sebe dva pracovníky servisu, kteří se o vás přetahují jako o kus masa a ještě vás u toho třeba nafotí novinář!  Takže vlastně když událost svěřím Policii ČR, instituci, která má budit maximální důvěru u občana, a která se prý snaží o důvěryhodnější image, tak mi na místo pošle, nutno říct, že velice rychle, smečku pracovníků soukromých firem! Ulehčuje si Policie takto práci? Spoléhá se na to, že pracovník asistenční služby dopravní nehodu s účastníky vyřeší sám, a že tím pádem Policie ČR nebude muset konat? Dočkáme se doby, kdy se bude na oficiálních webových stránkách takové instituce jako je PČR, objevovat on-line informace o tom, kde došlo ke zločinu, nebo kde se našla mrtvola? Jistě by to uvítali bulvární novináři a majitelé pohřebních služeb!

    Nebo se zeptám úplně jinak, dostal za to někdo prachy???
     


    26.03.2014 -Tapeer-


    [Akt. známka: 1,35] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 74 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.