Komentáře ke článku: Navoněná zdechlina (ze dne 18.04.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Občas mě napadá, že výzkum a vývoj výrobků inzerovaných v televizi probíhá primárně v marketingovém oddělení, bez ohledu na to, jestli daný výrobek dává smysl - deodorant s diamanty, krém s perlami, krém co mění DNA, inteligentní prací prášek... představuju si to tak, že šéf přijde dolů do laboratoře a řekne: Kreativci z marketingu vymysleli tabletku do myčky co vyhledává skvrny a ničí je pomocí diamantů. Dejte se do toho, za týden chci mít na stole prototyp. No a chudáci vývojáři dělají co můžou, ale pořád se jim nedaří splnit požadavky vedení, a proto ta tabletka nikdy není úplně dokonalá. Což dává prostor pro další generaci tabletky, ve které si kreativci vymyslí rovnou dva diamanty a nanoroboty. A radši vůbec nechtějte vědět, co musí vytrpět vývojáři řasenek z vedlejší budovy - sotva dokázali zvětšit řasy o 70%, už musí dosáhnout 80%.
Tak tohle zase běží hlavou mě, když vidím reklamu. Asi tu televizi budu muset hodit z okna.
|
|
|
Kde sedi v marketingu kreativci?
|
|
|
Já nevím, to jsem si vymyslel.
|
|
|
To mate dojem spravny. Pozor nerikam,ze je to tak spravne. Jiz v dobach meho studia webdesignu pred nejakymi sto lety jsme meli studii k vyrobe obalu, bilboardu a sloganu a cele medialni marketingove masaze na prozatim neexistujici produkt bez blizsi specifikace. A to, co nekteri lide vyprodukovali vubec nebylo nehezke a mozna ze byste si to koupil i vy, aniz byste vedel co to je:-) .Toscani ma v te knizce v leccem pravdu a je zajimave kudy se na bilbordech vydal on. Mne jeho provokace bavily.
|
|
|
Hele to bude spíš naopak. Firma něco vyrábí. Někdo to ve firmě vymyslel. Je to nakonec i fukční (pleťovej krém pomáhá na vysušenou kůži, aditivovanej benzín čistí motor). Ale blbě se to prodává. Co vymyslej ty kreativci z marketingu (čert vem, jestli tam fakt seděj)?
"Pleťovej krém, z čeho se to vyrábí, jaký to má složení. Cože, on je v tom i vápník? V čem je ještě vápník? V kostech, ve šnečích ulitách, ve slepičích skořápkách, v perlách... Moment, v perlách? No tak super, napíšem tam výtažek z perel, na to ženský budou slyšet."
K tomu lepšímu benzínu, pěknej rozbor je tady: www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007022501
|
|
|
Vyhození TV doporučuji, ale nekončil bych u ní. Já se v době nástupu settopboxů dobrovolně odřízl nejprve od TV a posléze i od veškerých novinářských výplodů* a za tu dobu, co si tak proplouvám životem bez nich jsem zjistil, že vlastně spoustu věcí nepotřebuji - a že život bez rozčilování je vlastně docela fajn.
___________________
*myšlenkový pochod typu "nač číst noviny, vždycky se jen rozb ěsním; o čemkoli, s čím se ještě dá něco dělat se pak stejně dozvím z D-F, newsletteru svobodných nebo to napíše některý z bloggerů - tak proč si kazit den?"
|
|
|
Navíc o skutečně důležitých zprávách se dozvíš i jinak. Možná později, možná "až" v okamžiku, kdy je znát potřebuješ, ale to nevadí, spíš naopak.
|
|
|
Nějak tak... Proč se rozčilovat tím, že Zelení v EP chtějí zavádět jakousi daň, když s tím nic nenadělám. Svobodné volím tak jako tak, takže má ta informace nulový užitek a akorát mě zbytečně vytočí...
|
|
|
A víš, že Paine ze Svobodných prosadil ve zkráceném čtení zákon o popírání holocaustu? A to ti nevadí, že ti a tvým dětem někdo nařizuje, nad čím smíš přemýšlet a nad čím ne?
A víš, že mistr Paine byl iniciátorem výstavby americké vojenské základny na našem území? A to ti také nevadí?
To jen tak na okraj k té volbě.
Svobodu si tedy představuji úplně jinak, než zákonem stanoveným přejímáním dogmat v zemi, která je pod správou cizí mocnosti...
|
|
|
Nojo, kdyz budeme vytahovat kostlivce, tak najdeme vsude nejake. Paine je kreten, osobne jsem se par lidi od Svobodnych ptal, zda s tim nemaji problem, rada z nich mi soukrome rekla, ze ponekud ano... (ta US zakladna by nevadila, onen zakon vsak ano a hodne)
|
|
|
A víš, že mistr Paine byl iniciátorem výstavby americké vojenské základny na našem území? A to ti také nevadí?
Nevadí, naopak velmi lituji, že se to nepovedlo.
|
|
|
Nějak jsem si nevšiml, že by onen zákon zakazoval myšlení. Pokud je mi známo, zakazuje jen veřejné lhaní o holocaustu - pokud Vám ráčí vadit toto, pak navrhuji i povstání proti trestnému činu pomluvy - to přeci taky limituje svobodu slova, no ni?
Pakliže ovšem pán neráčí být sympatizant nacistů či radikální větve muslimstva a tedy upřímně nevěří, že se holocaust nestal; v takovém případě postrádá případná debata smysl.
Americká základna by mi byla dost šumák; nejsem radikální anti-ami, viz mé články jako http://cover72.net/cz/others/vrtetiradarem.htm
|
|
|
Proč je však výslovně zakázáno lhát o holokaustu a ne třeba o lágrech na Sibiři? Je v těch lágrech snad nějaký rozdíl? Proč někdo nesmí zveřejnit své poznatky a názory. Není přeci nic snazšího, než mu jeho omyl (či lež - chcete-li) vyvrátit.
|
|
|
Asi proto, že popírání lágrů na Sibiři není středobodem existence skupin nenávistných individuí s všelékem na všechny bolesti světa v podobě univerzálního obětního beránka. Bez zákona o popírání holocaustu bych se zcela jistě obešel, ale ve stávající podobě mi ani nevadí...
A pokud je mi známo, názor je povoleno prezentovat i dále - jen není povoleno ho vydávat za fakt. Holohlavým hňupům tedy stačí vsunout před svoje výroky frázi "dle mého názoru" a měli by být z obliga; to by pak ale neznělo tak úderně, n'est-ce pas?
|
|
|
...chci na Kájův....tohle nemohl vymyslet žádný kreativec. To musel být nějaký ***
|
|
(Co ma patnact let stara kniha spolecneho se SOUCASNOU reklamou?)
|
|
|
Co ma Ogilvyho 15 let stara kniha spolecneho se SOUCASNOU reklamou? Vsechno.
|
|
|
Jaka Ogilvyho kniha je stara 15 let?
|
|
|
Omlouvam se, asi zadna. Ogilvyho 'On Adveritisng' ma dobre prez 20 let.
To je ale technickej detail, 20,15,10 nebo treba 50. Chtel sjem akorat naznacit, ze zakladni principy o kterejch Ogilvy pise se absolutne nezmenily. Stejne jako se napr nezmenila retorika od dob Aristotelovych.
|
|
|
To je odvazne tvrzeni. Srovnanim navyku medialni konzumace, kterym se pochopitelne prizpusobuje i obsah, srovnanim znalosti kulturnich fenomenu a tenzi v globalnim meritku, srovnanim duvery v jednotlive kanaly a srovnanim otevrenosti medii s masovym dosahem jako takovych pro jednotlivce, to vse v meritku 20, 50, 100 let se odvazuji dojit k zaveru, ze se zmenilo mnohe.
A retorika se mozna nezmenila, jen se pestuje cim dal vice mimo svet, kde je na ni nekdo zvedavy.
|
|
|
Vidis, a ja si myslim, ze se toho za 50 let fundamentalniho moc nezmenilo. A za 20 let skoro nic. I prez 'vynalez' internetu, televize a podoobne.
|
|
|
Souhlas. museli by se nějak zásadně změnit lidé a ti jsou stále stejní.
|
|
mám reklamu ráda, nejvíc si cením vtipné nebo překvapivé reklamy. Blondýna s jogurtem, to mi posol bulvu, alza . . .
taky se mi zdá vtipná reklama, která se snaží mocí mermo potlačit rozšířený názor, třeba nekecám česká do pěti minut proplatila škodu nebo jak jsou u Providentu normální a příjemní lidé :-)).
mrzí mě, že většina reklam nestojí za nic, není jasné na co reklama je, není to ani vtipné. Takové reklamy mě otravují, nedá se na ně koukat.
že by mi reklama vymyla mozek, toho se nebojím, protože si názor tak jako netvořím podle toho co vidím v TV, ale hlavně když člověk vidí stopadesátou reklamu na tentýž prášek, ale tenhle pere úplně doběla, když těch stočtyřicetdevět předtím pralo také do běla. Jenže to je reklama na běžné věci, které stejně všichni kupujeme. Tam nejde o vymytí mozku, ale prášek na prádlo nebo jar na nádobí nebo jogurt nemůže člověk nekupovat. Naopak to, že je reklama nadsazená a slibuje omládnutí, zhubnutí, hustý vlasový porost, mě taky nijak nepohoršuje. Tvůrci reklam by asi daleko nedošli, kdyby začali v reklamě tvrdit, tenhle krém na obličej je úplně obyč a k ničemu vám nebude.
|
|
|
I já mám reklamu docela rád. Její výroba mi trochu vylepšuje rozpočet. Co je ale strašné, je zákazník, který za svých pár tisícovek chce něco, co bude zřetelně nevtipné, neinformativní, zmatečné - zkrátka blbé.
Chce hlavně, aby to bylo dostatečně "agresívní". Už nevím, co s tím dělat. Herci řvou, hudba burácí... Snad by pomohlo dát tam explozi atomové bomby 1:1 nebo sténání umírajících dětí. A nevymlumíš mu to...
(Ostatně - hlavně, že platí...)
|
|
|
A to tuším, že mě čekalí nějaké volební spoty. No to zas bude šlachtace...
|
|
|
od doby co v tv koukám jen občas na vybrané filmy, tak žiju klidně a spokojeně :) Prostě na to nekoukej a uvidíš, jak se ti uleví. Na zprávy úplně stačí rádio a osmóza :) To důležitý se stejně nějak dozvíš a s tim ostatním si nemusíš lámat hlavu.
|
|
|
Jistěže!
Na TV čumím opravdu jen velmi občas (jen dneska na pohřeb Kaczynskiego - jsemť zvrhlík), rádio neposlouchám, noviny nekupuju. A "svoji" reklamu jsem slyšel za ty tři roky, co ji vyrábím dvakrát - jednou v sámošce při nákupu poživatin a jednou na ulici - asi z nějakého obchodu. Totak, otravovat sám sebe...
|
|
|
tak to já jsem větší zvrhlík, kdyby v TV dávali kanál jen reklamy, dívala bych se. Pohřeb mě nezajímá a vůbec mě v tv ruší to kolem reklam. Volební spoty jsou dobrý studijní materiál, protože to si opravdu někdo myslí, že se občan podívá na takovou šílenost a půjde stranu zvolit nebo strana sází na to, že se na to lidé nekoukají? :-(
|
|
|
To já nevím.
Ale přinutit chlapa, aby mluvil česky, zřetelně a "nešustil papírem" je téměř nadlidský úkol. A sešoupni takovou "selfpromotion" (čti: blbé kecy) do 30"....
Myslím, že kdyby si v rádiu zaplatili odvysílání 30" ticha, překvapili by víc...
|
|
|
Taku reklamu som videl v tv tak rok dozadu a hovoril som si, ze ten co to vymyslel, je najgenialnejsi clovek v reklamnom business-e.
|
|
|
U ceskych televizi by obavam se neprosel.
(U radii uz teprve ne.)
|
|
|
V USA si takovou reklamu zaplatil ATF při tažení proti nelegálně drženým zbraním - když z nich udělali federální zločin. Marketingovci přišli na to, že kriminálníci mívají při jednáních puštěnou TV jako kulisu - takže když tam najednou bude ticho, přitáhne to jejich pozornost a oni se podívají a přečtou si nápis "za nelegální zbraň je teď podle federálních zákonů 15 let natvrdo".
No, a zafungovalo to...
//Mimochodem, četl jsem pěkné motto:
Alcohol, Tobaco, Firearms should be convenience store, not government agency
|
|
|
na reklamách je nejotravnější, že se furt točej dokola. I sebevtipnější reklama se pak nutně stává protivnou a debilní, pokud ji člověk vidí desetkrát denně sedm dní v týdnu. Na televizi sice skoro nekoukám, ale zase mě pijou krev reklamy v kině, poněvadž jsou stejný už kolik let. :) ještě že jich je tam tak málo.
|
|
|
Reklamy se toci dokola tim vic, cim vic jdou do haje televize a jejich formaty. Nejak se ty koupene GRPy nasbirat museji.
|
|
|
jo, já vim. Ale to neznamená, že mě ta debilní reklama na coca-colu s tou dementní melodií a CGI příšerama nemůže srát :) ještě štestí, že už se moc nevysílá odrhovačka Pohoda, klídek, tabáček. Nic mě tak bleskurychle nedonutilo přeladit rádio jako tohle veledílo :)
|
|
|
rádio neposlouchám, ale když občas něco slyším tak reklama je v rádiu ještě horší než rozjásaný moderátor. Jediné co mě na reklamách v rádiu zaujalo, byl okamžik, kdy reklama je stejná jako v TV a slovem se snaží vynahradit, že je bez obrazu, nic blbějšího neznám. To si nemůžou do rádia udělat jinou reklamu?
|
|
|
|
ne, fakt?? to by blbej neřek :-)))
já vím, ale je to hnus fialovej. Myslela jsem, že výroba stojí méně než vysílací čas. A pak, netrvám na tom, aby byla reklama úplně jiná, jen přizpůsobit to trochu lépe, když je bez obrazu.
|
|
|
Pokud ma nekdo TV reklamu, je radio vetsinou takovy podpurny chudacek, ktereho nikdo nema chut piplat. A tak se zaklina "podporou znalosti tv spotu". (A penize na vyvoj nevyskrabne.)
|
|
|
Můžou. Ale to by chtělo mít nějaký nový nápad. A zdá se, že už všechny nápady byly použity, každý nejméně 300x.
Navíc - jednání se zadavatelem je často něco tak absurdního, že se to nedá ani popsat.
----
Jak to bylo krásné, když jsem kdysi dávno použil pro knihkupce který se jmenoval Lev:
(lví zařvání) a dada dialog:
M: "Proboha! Lev? Teď v zimě?"
Ž: "Jistě, protože jen v knihkupectví "U Lva" nakoupíte všechny vánoční dárky pro celou rodinu a ještě vám zbude na kapra a na stromeček!"
M: Tak já tedy běžím!"
(a opět lví řev)
Za čtvrt hodiny hotovo, délka 15" ;-)
Už by se to nechytlo...
|
|
|
Taky mám reklamy celkem rád. Ale bacha! Každý člověk, i ten sebeuvědomělejší a sebemoudřejší se dá nějakou reklamou dostat. Čili kdo se kouká na (poslouchá, čte) reklamy, nechť se má napozoru. Asi jedinou absolutní osobní obranou je masivní ignorace reklam nebo antireklamní nakupování, jak popisují někteří dole.
|
|
|
antireklamní nakupování je stejné vymytí mozku jako kupování toho co zrovna frčí v reklamě. Druhá strana téže mince.
já někdy ani nedokážu rozlišit na co ta reklama byla, případně na jaký konkrétní výrobek. I když nurofen nebo jak se to jmenovalo, jsem si pamatovala. Přede mnou stála paní v lékárně a chtěla ten lék, víte z reklamy, jak sám najde a zlikviduje bolest. U nurofenu je podlehnutí reklamě neškodné. Protože jestli má do sebe cpát nurofen nebo jiný dryák je úplně jedno. U ostatních "léků" to zjistíš záhy. Například Visine, ten si může kapat do očí a být spokojen s lepším výsledkem než má ophtalmoseptonex, jen někdo, kdo žádný problém nemá. Nebo pověstné zaháněče oparů, to zkusíš jednou a pak už víš, že to nezabere.
|
|
|
Me napr. zprudila extremne stupidni reklama na BeBe dobre rano nebo jak se to jmenuje natolik, ze mi to ty jinak docela dobre susenky znechutilo natolik, ze uz je temer nekupuju ... navic kdyz si predstavim, ze je to plne jakychsi jedu co jim tam ti idiotsti poulicni aktivisti rikaj cerealie nebo jak ... a to TV sleduju minimalne, presto jsem tuhle stupiditu videl vickrat nez by mi bylo mile :-(
|
|
|
reklama na BeBe je děsná, ale mně nechutnaly nikdy, takže není co řešit. Mně nechutná ani ten humus v krabicích, všechny ty kukuřičný lupínky a čokapiky a podobnej blevajz. Kdyby se zajoch od Nesquiku pokrájel, tak mi to chutnat nebude :-(.
|
|
|
Tak to me taky ne, ale decka to bastej ...
|
|
|
moje děti taky, jinak bych to ani neznala :-)
nejhorší je, že když jedu nakoupit, dávají si objednávky na něco konkrétního a já spolehlivě koupím něco jiného, protože se v tom neorientuju. BeBe znám z reklamy a když to děti chtěly koupit, zjistila jsem, že je jich víc druhů a byla jsem zase v háji, pak volám dětem, že je tam toho víc, děti se tvářej, že musím být úplný retard, když nezvládnu nákup něčeho tak jednoduchého, ani reklama na to nestačí. :-)))
|
|
|
Jo a ono u me to neni primo antireklamni nakupovani, spise nechci podporovat tvorbu neceho tak stupidniho tim, ze si ten vyrobek z te blbe reklamy koupim.
|
|
|
Moussa, nechci ti brat iluze, ale reklama zcela uspesne vymyva mozek nam vsem. Ucelem takovejch tech stupidnich reklam neni donutit te jit a hned si koupit vyrobek XY. Ucelem je, az pujdes nekdy pro 'vyrobek' abys sahla po XY. Nebo ale spon aby byla vetsi sance, ze sahnes. Sama rikas, ze prasek musime kupovat vsichni. A tomu se neda absolutne vyhnout pokud byse clovek kompletne neodstrih. U kazdeho to funguje jinak a na jine vyrobky, ale funguje to. A bezvadne.
No a pak je jeste spousta reklam ktera ma lidem ospravedlnit jejich blbost, napr Actimel a posileni imunity.
A teprve pak jsou reklamy, ktere chteji zmenit tvoje chovani a prinutit te, aby sis koupila neco co nepotrebujes.
|
|
|
Když si prohlížím stránky videopůjčoven, abych načerpal inspiraci na stahování, mám silnou tendenci zajímat se o obsah jen těch filmů, u nichž mě zaujme název a grafika obalu.
|
|
|
to není tak docela pravda, reklamy na prací prášky jsou všechny stejné, žádná nevybočuje, nakonec je tam myslím i stejný výrobce, nebo jsou na trhu dva výrobci. Takže mě těžko může ovlivnit, navíc prací prášek potřebuju tak často, že mám možnost ho vyzkoušet. Zkoušela jsem Rex a ten prostě nepere, i kdyby si tu reklamu vymalovali nevím jak. Zubní pasty totéž, po které sáhneš v obchodě? Všechny reklamy jedna jak druhá. Fidorky nejím, Actimel nepiju, protože mám alergii na mléko, pak jsou reklamy na jogurty, ty také jím jen občas. (Tam se mi hrozně líbí ta reklama s krávou, prodáváme krávu, moc hezký, ale už nevím, jak se ten jogurt jmenuje :-)). Nakonec je jedno, jestli vezmeš z regálu tenhle jogurt nebo ten druhý, nejlepší je vybírat podle chuti a natolik mě reklama ovlivnit nedokáže, aby mi zachutnal vodový jogurt se ždibečkem rozmatlanýho kdysiovoce.
pneumatiky mám Michelin, jenže na mém autě jsou tiché, proto je mám.
věci, které nepotřebuju, kupuju protože si je chci koupit, ale na takové jsem ještě reklamu neviděla.
reklama je dobrá, když člověk neví, co by koupil. Získá základní orientaci v těch největších na trhu a pak může zkusit bádat dál. Když budeš chtít dům nebo úvěr, budeš rád, že se máš čeho chytit.
chování způsobem tohle konkrétně jsem viděl v reklamě a to koupím, neodpovídá skutečnosti, protože reklam na jeden druh výrobku je spousta, takže stejně dříve nebo později musíš rozhodnout jestli výtažek z perel v modrém kelímku nebo nanotechnologie ve zlatém. Mattoni je nejlepší, ale Aquillu pijí miss, stejně se musíš rozhodnout.
|
|
|
Filtrovaná voda z vodovodu + citrón. Tahání kartonů plastových flašek mi přijde příliš fotrovské.
|
|
|
filtr z reklamy a citron z Lídlu ;-)
|
|
|
Nevím, co je na balené vodě fotrovského. Já jsem fotr dost ukázkovej, dokonce i kombíka mám, ale balenou vodu nekupuju ani náhodou. Dřív jsem kupoval občas minerálky ve skle, ale ty se už dost blbě seženou. Jinak vodu jen z vodovodu, nejlépe v podobě čaje, dětem pak šťávy - ještě, že ty babičky jsou.
|
|
|
já "fotrovsky" kupuju balené vody, protože kupuju ty s příchutí, babičky u nás špatně fungují, místo šťavy lijí do dětí po fotrovsku vodu s příchutí, to je ta, co se o ní říká, že v ní někdo umyl příslušné ovoce :-)
|
|
|
Onhedy jsem obdivoval (nekde v Kauflandu tusim) uspechy ceskeho chemickeho prumyslu.
V regalu jsem narazil na vodu s prichuti lipoveho kvetu!
Bojim se jet zase do CR, protoze vyvoj urcite pokrocil, takze je mozne, ze na me nekde vybafne prichut cesneku nebo dokonce bucku nebo tlacenky.
|
|
|
ještě je příchuť mateřídoušky, meduňky, pampelišky. Jenže to nic není, teď vedou dvě chutě - broskev + jasmín, jahoda + grep, aloe vera + broskev, to jsou poslední hity. V mém osobním žebříčku je na prvním místě ice tee mojito :-))
tyhle nekupuju, na to teprve sbírám odvahu, kupuju ty co jsou v nich vyprané broskve nebo citrony. ;-)
|
|
Jinak komercni sdeleni pro sirokou verejnost o lecich na predpis jsou obecne a bezvyhradne zakazana;
navic je nesmysl tvrdit, ze jinde postihy nejsou, nebot ZRTV, loterijni zakon, zakon o ochrane zdravi (ci jak se to jmenuje), ZOEK, zakon o ochrane spotrebitele, bankovni a investicni zakony a podobne a podobne a tak dale, a to jsme vubec nedosli k souteznimu pravu.
Pokud se autor o problematiku zajima (jak rika), proc si nezjistil vic? Zdroje jsou volne dostupne.
|
|
|
presneji u leku, ktere jsou k dostani pouze na predpis.
|
|
|
Ano, ostatni se za leky na predpis v tomto smyslu nepovazuji (napriklad paralen je mozne dostat rovnez na predpis).
|
|
|
To ze je reklama na Rx (preskripční) léčiva pro neodbornou veřejnost zakázána, je pravda. Tato léčiva jsou ale masivně propagována u odborné veřejnosti. Je regulováno nejen to, co může a nemůže být součástí reklamy, ale i například jaké mohou být použíbány reklamní předměty, jejich hodnota a podobně. Tyto věci jsou pod drobnohledem SUKLu a o tom jsem ve članku hovořil.
V článku jsem vůbec nemluvil o tom, ze by jinde nebyly postihy.
|
|
|
Tak by este mohli zakazat zvuk sireny v reklamach v radiu. Nevie ma nic viac nasrat, ako ked idem v aute a zrovna davaju reklamu na nejaku spicenu security a v pozadi huka sirena. To sa potom obzeram ako kokot z kade leti sanitka, aby som sa jej uhol.
|
|
|
Ano, to se v branzi povazuje za velmi neprofesionalni.
|
|
..mě nejvíc dostává ta reklama na kosmetiku, kde ženské říkají "buď sama sebou" to si tak totálně protiřečí, že to musí praštit snad každého trotla.. buď bude sama sebou a nebude na sebe nic patlat a nebo nebude a bude si malovat new xicht.. Jinak mě reklama naučila jen jedinej reflex.. a to, že automaticky přepnu jinam, kde není reklama.. pak sice občas zapomenu na co jsem se díval a čumím na ten jinej program, ale co nadělám .. :-) jediné řešení je ten "debilizátor" vůbec nezapínat..
|
|
|
Je ještě několik podobných sloganů:
(šeptem) "Pečuj o sebe!"
(nabádavě) "Ty za to stojíš!"
atd...
|
|
|
|
Naštěstí...
(A už vůbec ne sladké blondýny.)
|
|
|
Pro své děti (kočku, psa, pračku, pokožku, prdel...) jen to nejlepší.
Nezklam! Buď dobrá máma! ....což můžeš být jen s naším jogurtem. A nyní - nová generace i pro tatínky...
K přepnutí mě přiměje už jen pohled na přeslazené přeusměvavé ksichty počínaje na jednom záběru u prababičky a konče snad pravnoučátkem...
|
|
|
náhodou, první máma byla dobrá, jak tam ta starostlivá matka nabízí a nechceš do těch kalhot gumu? :-))
|
|
|
"řešení je ten "debilizátor" vůbec nezapínat"
trefa! 8o)
|
|
|
v tom pripade je nejlepe debilizator vykuchat, vymenit obrazovku za mrize a dovnitr dat krecka.
|
|
|
Křeček je nudnej. Vlašťovky! To jsou pane piloti! Kam se hrabe Erich Hartmann :)
|
|
|
není vlaštovka chráněná? to by byl hukot, kdybys jí narval do telky ;-)
|
|
|
Co Bursík nevidí, srdce nepálí :) Tohle je zajímavej upgrade. Sice si moc nepolítají ale na druhou stranu mi na podzim nezdrhnou :)
|
|
|
Všechno špatně!
Vlaštovka by neměla rozletu a to je diskriminace jak byk.
Křeček se zase bez problému prokouše ven.
Správné řešení jsou RYBIČKY!!
|
|
|
A zrychlit je skrze ponornej vařič! :)
Tfuj, kaju se dopředu, než sem dorazí nějaká outlocitná duše.
|
|
|
Takhle uz sem se dlouho nezasmal. Diky.:)
|
|
|
|
Rybičky jsou bezva. Měl jsem kdysi v kanclu rybičky, co papaly myšičky. A když tam přišla dítka a mocí mermo chtěla vidět, jak kapříci papají, tak jsem do akvárka jednu hodil. Skoro vždy pak ta dítka plakala...
|
|
|
Pravda, krecek je nudnej... proto ho lidi asi davaji do "akvarka" (prece jen, pozorovat jak se krecek topi, to se muze nejakym sadistum libit).
Tak ke kreckovi dodat trinohou lasicku, at je na co se koukat.
|
|
|
Děti křečka měly. Byl to vzteklej bastard. Asi bych na něj proti lasičce vsadil.
Jenže pak si něco neumet s naším kocourem... Byla to docela krvavá událost v rodině :)
|
|
|
Lasicka je docela chcipak.
Sousedi zase sblizovali jejich kocku a kanarka... Ze prej si zvyknou. Kocka se sblizila, to jo...
|
|
|
Všichni tady teoretizujete, co takhle to zkusit v praxi? Já jsem před časem zkonvertoval TV na kukaň pro slepice, které vládnou dvorku mých rodičů. Přes noc se z nich staly TV hvězdy a radostně snášejí v té bedně vejce s vědomím, že u toho mají diváky ;-)
|
|
|
ale některá je sama sebou, když si namaluje nový ksicht. Každý je nějaký a každý zboží má svýho kupce, bez ohledu na to jaká je reklama. Jediný čemu úplně nerozumím, je vykazování toho, jak reklama zvýšila prodej. Uděláme reklamu za míle a zvýší se prodej, nějak si neumím představit, že se prodej zvýší o tolik. Buď je to věc, kterou tak jako tak musím koupit, nebo mě reklama dostane a koupím to, jenže jen jednou, takže jde o zvýšení jednorázové. Možná by někdo u zázračného výrobku i zůstal, ale tak dlouho stejně výrobek nezůstane na trhu. Tohle je okamžik, který mi rozum nebere, podle mého se nemůže reklama nikdy vyplatit a přesto pořád žije :-(.
|
|
|
Lidi se neradi rozhodujou. Placebo efekt vyssi ceny (a neprijemne nutnosti si priznat, ze jsem pri nakupu udelal chybu) vede casto k tomu, ze ten drahy krem proste JE lepsi, JSEM sama sebou atakdale. Prosta postracionalizace nejakeho rozhodnuti:-)
|
|
|
stejně se musíš rozhodnout, nepoužíváš to, takže nevíš, ale těch krémů je na trhu tolik, že se musíš rozhodnout i kdyby lenora byla nevím jak silná. Ani prodavačka tě nenechá, když přijdeš do krámu a řekneš jeden na ksicht. Začne výslech třetího stupně, jaký, kdy přesně si ho budeš mazat, jestli na čelo nebo na tváře, jestli na vrásky nebo na volné radikály, atd. Reklama taky není jen na jeden. Takže se necháš ukecat na jeden a protože nakonec je to jedno čím se mažeš, a jsi spokojen, možná jsi jen spokojen s tím, že máš to rozhodovací peklo za sebou ;-). Jiné povahy si jich zase nakoupí deset a zkouší jeden po druhém. Každý po libosti, ale reklama tomu moc nepomůže, že půjdeš a koupíš ten z reklamy, je bláhová představa při nabízeném množství.
viděla jsem jinou postracionalizaci, jedna si koupila pekelně drahý krém na celulitidu a protože vyhodila takový prachy, tak začala i cvičit, aby peníze investované do krému nepřišly vniveč. :-))
|
|
|
Máš používat indulonu. Modrou, nebo s měsíčky. Vyjde to nastejno, jen je to podstatně levnější! :p
|
|
|
a kdes přišel na to, že chci šetřit? Budu se matlat indulonou, prát ve vořechách a peníze budu přehazovat vidlema, aby neplesnivěly? ;-)
|
|
|
Šetři samozřejmě na užitečný věci! Takovej jeden sráč na xicht vyjde jako krabička munice. Munice je mnohem užitečnější, to doufám chápeš. :p
|
|
|
nějak nechápu, jakou munici myslíš?? To kupuješ munici na černým trhu, že je tak drahá?? 8-O
|
|
|
Ty kupujes munici v tak malych balenich? :)
|
|
|
ne, já kupuju krémy v tak velkým balení, přesněji kupuji jich víc, jeden na den, jeden na noc, jeden pod oči, jeden do výstřihu, jeden na tělo, jeden lifting, nějakou masku, něco na ruce, něco na nehty. Šampony, kondicionery, laky a tužidla nepočítám :-D.
|
|
|
A prosím pěkně...říká se tomu pořád ještě "kosmetika", nebo je to už "konzervace" hraničící s "mumifikací"? 8o)
|
|
|
kosmetika se tomu už neříká, i když kosmetické salony zůstaly, říká se tomu péče o zdraví a krásu pleti. Třeba antioxidační hydratační a omlazující péče o pleť a protože tomu dali tak hezké názvy a jejich vymýšlení jistě nebylo zadarmo, tak to současně museli vyjmout z prodeje v drogerii a mají svůj prodej nebo nějaké vybrané prodejny a to se pochopitelně muselo odrazit na ceně. Ale co by člověk nezaplatil, když to v krámě vypadá jak v pokojíčku ;-). A kdyby tomu říkali konzervace a mumifikace, tak by se asi dlouho neuživili. :-D
|
|
|
Heh, ještě, že nejsem holka.
Takhle mi stačí si ráno v koupelně zazpívat "Když se na sebe dívám, tak se musím pochválit". A mám to zadarmo! :)
|
|
|
Jak to tak čtu, začínám mít pocit, že si tady někdo dělá srandu. ;-)
U nás v "Badezimmer" to vypadá zase jako v krámě. Ale aspoň to mám v celé šíři na očích a když dojde k nejhoršímu (Vánoce) tak vím, kudy kam.
Poučení z krizového vývoje: Přírodu tak jak tak neoblafneš. Jenom sebe.
Ale je zase fakt: To, co je drahé, přece musí být účinné, no ni?
Zlá myš-Lenka: Až se mi podaří navonět mazací tuk A-00 (kolomaz), zkusím jím nahradit krém proti očním vráskám. Konzistenci i barvu to má naprosto stejnou, jen ta vůně je jiná. (A cena A-00 je hluboko pod 0,03% ceny onoho krému.)
|
|
|
Nerad někomu radím, leč dnes učiním výjimku.
Milý Kocoure, je-li ti kožich milý mlč a plať!
|
|
|
Jojo, vždyť už léta mlčím a platím.
Kocour NIKDY nemá poslouchat zlou myš. Ani Lenku.
|
|
|
já přidám také radu, hlavně nekupuj něco, čeho je v koupelně výrazně více. Já jsem tentokrát dostala darem tolik ksichtokrémů a kdo nekoupil ksichtokrém, koupil krém na těleso, takže s nima snad budu muset začít mazat i panty u dveří, abych to spotřebovala do záruky :-(.
já vím, že neoblafnu přírodu, já neoblafnu ani sebe, ale je příjemnější mazat se něčím voňavým, lehce roztíratelným než použít takovou tu kolomaz, která sice nesmrdí, ale má konzistenci, že si z ní můžeš udělat klidně šálu.
|
|
|
To je fakt. Trend je trend - jednou řekneš, že tahle lahvička špiritusu ti pěkně voní - a mám najednou vodiček po holení tolik, že je za rok nedokážu spotřebovat - tak asi za měsíc teprve doberu předloňské Vánoce.
Budu asi muset udělat nějaké re-darovací akce.
|
|
|
Kocoure...tomu v knížce Polnočný denník říká Maxim E. Matkin, že je to jeden z druhů tzv. bílého sexu. Jeden je teda tady ten toaletní a druhej jsou jogurty, jogurtovo-bůhvíjaký nápoje, Aktimely, Aktívie...hele...jdi se radši podívat i do ledničky 8o)
www.inzine.sk/article.asp?art=5832
|
|
|
Aha. Za to by jeden koupil G17 s příslušenstvím a bednu munice. Takovej krámů, a přitom je to vlastně jen jinak pojmenovaná indulona :o)
|
|
|
začnu kupovat indulonu, ušetřený prachy vrazím do munice a zatkne mě Mossad, protože si budou myslet, že chystám válku! ;-)
|
|
|
Toho se neboj, nebudou mít dost munice :D
|
|
|
Moment, co s tou cenou munice? Naváděný granát 155 mm excalibur stojí asi 80.000 USD, pokud si pamatuji. To by bylo krémů. A já se ptám, dámy, Kdo z Vás na to má?
Obyčejný trhavotříštivý do 120 mm tankového kanonu přijde tuším asi na 1850,- USD, navíc je to jednotná munice, takže nepřikupujete hilznu a prach.
|
|
|
taky by to šlo, krémy, parfémy, kadeřník, kosmetika, vlasová kosmetika, a když přidám laserové ošetření, kde se platí impuls nebo minuta, botox, plastické operace, započítám oblečení, kabelky, boty, hodinky, tak si té munice pořídím za život několik kusů, lepší by pochopitelně bylo, kdyby tu munici naporcovali do krabiček v ceně od 2 do 10tis. ;-)
jenže dá se takové mohutné bumprásk srovnat s těmi lesklými barevnými krabičkami, vůněmi nebo snad se šeptaným "buď sama sebou"? :-D
i když reklama na naváděný granát podbarvená šepotem "buď sám sebou" není úplně marná představa. Pečuj o sebe a kup si jeden trhavotříštivý . . . v záběru jeden tenista, jeden golfista a jeden fotbalista, každý jeden trhavotříštivý s lesklou mašlí . . .
|
|
Jakmile proběhne reklama na nějaký výrobek, okamžitě ho dávám na black list a prostě ho nekupuji.
|
|
|
Zkoušel jsem kdysi být takhle radikální, ale pak jsem zjistil, že nevím, na které z těch výrobků ty reklamy vlastně jsou. TV sleduji výjimečně a reklamy už vůbec ne, noviny nekupuji a billboardy nevnímám. Takže nakonec jsem zůstal u toho, že pokud se mi před regálem s výrobkem přece jen vybaví nějaká nechtěně zaslechnutá, zpravidla debilní znělka nebo slogan, nekoupím ho.
Vždy mě napadne, že takový slogan má oslovit především čuráky a já bych se koupí výrobku s nimi identifikoval.
|
|
|
Nevím, proč by měl člověk přestat chlastat svoje oblíbené pivo jenom proto, že je na něj reklama?
|
|
|
Neplatí to bez výjimky, ale je to dobrým vodítkem, nemá-li člověk chuť a čas zabývat se analysou a hodnocením poměru cena - kvalita u každého výrobku.
Náklady na reklamu jsou náklady, které musíte zaplatit, ale na kvalitu/hodnotu výrobku nemají nejmenší vliv. Je proto pravděpodobné, že poměr cena/kvalita bude pro Vás méně výhodný než u výrobků konkurenčních.
Je sice pravdou, že reklama může přinést efekt vyššího prodeje a následné zefektivnění (a prolevnění) výroby ve větším množství.
Produktů, u nichž se toto prolevnění kompensuje s náklady na reklamu je ale vzhledem k ceně reklamy drtivá menšina.
Většinou je výrobce nucen reklamou zvýšené náklady kompensovat oyebáním výrobku.
|
|
|
1) Ona uz cena neni dana pomerem nabidky a poptavky?
2) Kolik procent ceny podle vas cini vydaje na reklamu?
|
|
|
1) Je. Ale v případě výrobku propagovaného reklamou zbyde míň na přímé výrobní náklady, tedy to, co určuje kvalitu.
2) Nevím. Určitě různě. Je to důležité?
|
|
|
ad 2) Jisteze. Mozna to bude mene, nez si myslite:-)
|
|
|
Možná. A možná taky víc, než si myslíte Vy. Nemám v hlavě čísla ani procenta ale vím, kolik stojí reklama v TV nebo účast na světovém veletrhu. A taky vím, že to jsou čísla, která se do cenových kalkulacích počítají.
|
|
|
Jisteze se tam pocitaji. Stejne jako naklady na uklid nebo pojisteni kancelare.
|
|
|
Na druhou stranu nechci odsuzovat reklamu jako takovou.
Blahobyt kohokoli zaplaťbůh nezávisí jen na příjmu, který je silně nivelisován státem, ale i na efektivitě výdajů.
Stát může zvýhodňovat neschopné na úkor schoných na příjmové straně, na výdejové to ale nedokáže.
Takže tahání přerozdělených peněz z kapes blbům, kteří si je nezaslouží, jen rovná křivdu a deformaci trhu.
A to reklama umí :-)
|
|
|
Nekoupíte si to... hmm, ale chápete, že se tím zařazujete mezi "ovlivněné reklamou"?
Kupuji co chci a na co mám. Jestli je na to reklama je mi (až na nevědomé reakce) vuřt.
|
|
|
Timdle se ridim pri nakupu bot a hadru. Nemam naladu sponzorovat Prade marketing budget kterej sezere 70% ceny tech bot (abych Prade nekrivdil, tak mezi tema deignerskejma srackama dela celkem kvalitni boty). Raci vyplaznu za John Lobby ktery maj nulovou reklamu a vim, ze kdyz se o ty boty postaram tak za deset let budou jak novy.
Hadry to samy. Nechapu jak mzue nekdo jit do Bosse a vyhodit 15k+ za oblek kterej je ve vyrobe presne 7 minut (!) kdyz za stejny prachy muzou mit na miru sitej oblek, kterej trva udelat prez 40 hodin.
Ale u obycejnejch vyrobku bych to neresil.
|
|
|
Hlavně nechápu, jak vůbec někdo může kupovat něco od Bosse - střihy na německý důchodce.
Někdy loni jsem cestou z Francie kolem Stuttgartu navštívil onu Mekku nákupů českého středního managementu - "outletové" městečko Metzingen. Tam se co vím pořádají hromadné nákupní výlety z Prahy, protože tam maj toho Bosse a Joopa, vole, a za polovinu! Přišel jsem, viděl jsem, koupil dvě košile, který byly jakžtakž za slušnou cenu a zase jsem znechucen odjel. A speciálně v dvoupatrovým skleníku Bosse to byly tak hnusný hadry, že i těch 400 éček, co tam v průměru chtěli za kvádro mi přislo jako vyhozený peníze.
|
|
:))
http://www.urbos.cz/2010/04/navonena-zdechlina_03.html
|
|
Milý autore, dávám za čtyři a to jen proto, že jste se snažil, jinak je to celé absolutní blábol bez základní erudice v komunikaci, mediích i reklamě a koneckonců i v marketingu..
|
|
Ono t neni tak, ze dobry vyrobek se prodava sam a ze reklamu nepotrebuje, jak si mnozi mysli. Tohle platilo v "neglobalizovanem svete" , v urcite mire, ale dnes uz to nema sanci platit.
Drive totiz lide meli docela prehled. Reznik byl Vomacka a Novak a kdyby si Vomacka dovolil osidit burty, nikdo by u nej uz nic nekoupil. Dneska ale defacto nevime, kdo ty burty vyrabi, clovek nema sanci vedet vsechno. Samozrejme clovek jako ja, ktery se snazi mit obecny prehled o svete se zajima o tom, kdo vyrabi burty a kdo vyrabi televize a jak a kdo vyrabi praci prasky, ale i tak mam jen opravdu velice omezeny pohled. Dale je to problematika velkeho mnozstvi vyrobcu. Nejen ze nevime, kdo to vyrabi a jak, ale jeste k tomu kazdou kravinu vyrabi alespon 100 ruznych vyrobcu. Prijdu do obchodu a tam vidim 10 ruznych krabic z ryzi. Ryze jako ryze, ale kterou si koupim? A v tuhle chvili je proste reklama POTREBA pro prodej. Jinak si koupim naprosto nahodne. Coz samozrejme vyrobce nechce, ten chce, abych si koupil jeho ryzi. Takze na tu ryzi musi udelat reklamu, ktere pri pohledu na tu ryzi v regalu ve me vzbudi pocit, ze s touto ryzi UZ MAM ZKUSENOST. Jinak bych si koupil nahodne jednu, udelal si zkusenost, nahodne dalsi, udelal si zkusenost...a pak bych za rok vyhodnotil, ktera je nejlepsi (ted nerikam, jestli to tak delam ci ne, jen teoretizuju).
Reklama na ryzi Vitana tedy defacto neni reklama na to, ze ta ryze ma takove a takove vlastnosti. Je to reklama defacto na znacku. Clovek podvedomne sahne po tom, co si mysli, ze dobre zna. V pripade napriklad pracich prasku je toto podle me zcela extremni. Ty prasky totiz stejne perou vsechny zhruba stejne, takze je potreba nejak presvedcit lidi, ze s tim jejich praskem maji lepsi zkusenost, nez s jinym. Coz dokaze reklama. I kdyz je zcela dementni, tak TUTO myslenku zaseje hluboko do podvedomi, a co se tyce prasku na prani, mam s tim malicko problem i ja, a to jsem velice mentalne odolny clovek.
Dale - vyrobek, ktery nikdo nezna, i kdyby byl sebelepsi, a neni urceny pro siroke masy, nema sanci se prodat "sam". Vidim to na prikladu nasi firmy, kde firemni strategie cca 15 let byla schvalne nastavena tak, ze jsem nemeli nikde zadnou reklamu s tim, ze nase sluzby jsou nejlepsi mozne na trhu, a je to vec obchodniho zastupce, aby tuto myslenku VYSVETLIL zakaznikovi. A vedeni se po leta strasne divilo, ze nekteri zakaznici, a byla to vetsina, to nedokaze pochopit. Zakaznikovi mohu predlozit cisla, ktera nelzou, ktera jasne dokazuji, ze oproti konkurenci je nas produkt o tolik a tolik procent lepsi v urcitych parametrech, ale zakaznik stejne vezme konkurencni produkt, protoze ZNA tu konkurencni znacku.
Teprve pred cca 1 rokem se u nas malicko rozjela propagace znacky a bude trvat jeste nekolik let, nez to lide vubec zaregistruji.
|
|
|
v podstatě máte pravdu i když to vystihuje jen malou část komunikace (reklamy), vy konkrétně mícháte dvě věci FMCG (fast moving consumer good) aka rychloobrátkové zboží a specializovanou službu, už z definic těchto dvou kategorií je jasné že cílové skupiny budou rozdílné, tedy i distribuční kanály, potažmo reklama. Jen v krátkosti jak to funguje u FMCG, konkrétně zboží denní potřeby, protože i tam jsou pod kategorie. V tomto případě je nejdůležitější distribuční kanál, potřebujete dostat co nejvíc zboží k co nejvíce lidem v co nejkratším čase, logicky nejsilnějším hráčem budou supermarkety, o.k. jste v supermarketu kde jsou tis. druhů výrobku, a v luštěninách 70% rýže a 10 různých značek, supermarkety mají svojí vlastní strategii prodeje takže umístění regálu ovlivnit nemůžete, co můžete udělat je umístění rýže ve vyhrazeném regálu, obecně platí, že se nejvíc prodává to co je ve výši očí a nejvýše nejdražší nejníže nejlevnější, musíme si ještě uvědomit jaká je afinita kategorie k loayalitě ke značce, v praxi to znamená, že speciálně u rýže je velmi nízká, jdete koupit rýži a předem nepreferujete žádnou značku, nebo když na místě zjistíte, že je nějaká levnější, nová, barevnější, zvolíte tu...umístění v regálu je max. priritou a vězte, že také draze zaplacenou (ve finále námi všemi), o.k. máte super místo jenže tam nejste a když se neprodáváte (paradox, že?), supermarket vás bez skruptulí dá na horší místo...jediné co vám zbývá je zvyšovat svoje preference na úkor konknkurentů - máte několik možností a na pois by to bylo dlouhé, ale buď začnete budovat značku (na nějakých atributech, u FMCG se nejvíce využívá USP- unique sales proposition - naše rýže nelepí) nebo budete dělat price politic což je v důsledku zničující...
|
|
|
prací prášky vyrábí Procter and Gamble a ještě Henckel. No možná mají oba jednoho vlastníka. Trochu něco, myslím, Setuza a pak dalších pár mrňavých výrobců. Konkrétně u prášku opravdu není mnoho co řešit.
|
|
|
Procter & Gamble + Henkel + Unilever. Na Unilever nezapominat, je to svetova jednicka. (Malokdo vi, ze jednim ze zakladajicich clenu koncernu byl Julius Schicht, Aussig.)
Co resit? Prasky nestoji stejne, tedy nejake zduvodneni k premiovejsim znackam byt musi. Proc by si je jinak lide kupovali?
|
|
|
Unilever vyrábí taky prací prášky? Myslel jsem, že jen potraviny.
|
|
|
Také není špatné si připomenout, že Unilever krom pracích louhů vyrábí i potraviny pod značkami Rama, Perla, Hellmann's nebo Algida. Je pouze otázkou, zda za a) jsou vstupní suroviny shodné a lze z nich "uvařit" jak prací prášek tak nějakou pochutinu, nebo za b) při výrobě jednoho vzniká to ostatní jako vedlejší produkt :).
|
|
|
Uniliver toho moc nevyrábí...Uniliver obecně sdružuje jiné výrobce.
|
|
|
a) b) i c)* jsou správně :)
-------------
* Někdy se kosmetiky a prací prášky od potravin v principu zase tak moc neliší :p
|
|
|
nejsou minimálně dva z nich propojeni skrz vlastníky? Nějaká taková informace, šla kdysi kolem mě, ale jistá si nejsem.
nevím, čemu říkáš prémiové značky, ale Lanza, Persil, Ariel, Perwol a to je asi tak všechno, co stojí za to koupit. Pravda je, že z těchto tří čtyř vždycky vyberu ten, který je v akci a víc neřeším.
|
|
|
Jsi houby alternativní! Zapomnělas na mýdlové ořechy! To bude asi tím, že na ně není reklama v televizi :p
|
|
|
Mýdlové ořechy? To je co?? To bych se bála dát do pračky. :-)
|
|
|
No, to jsou takový vořechy, co paní jako mejdlo. Nevim, jak bych ti to líp popsal. :p
|
|
|
aha, už jsem je našla, tam není žádná chemie, k tomu nemám důvěru, ještě bych chodila zapraná, jak nějaký alternativec ;-)
|
|
|
ale trošku alternativní jsem, na gymnastické dresy používám mýdlo s jelenem.
|
|
|
Aha! Jen jestli nenosíš manžestráky a pohorky!
|
|
|
u detergentů obecně je komunikace i prodej jiný, nesmíme zapomínat, že prací prášek není jejich core business (sory za to výrazivo, ale nevím jak to jednoduše převést do češtiny) i když to tak vypadá...to že je kokurence v segmentu malá, je to, že potřebujete poměrně sofistikovanou výrobu a vývoj, další věc, je že u těhlech značek je loiyalita ke značce poměrně vysoká, tedy pokud něco pere dobře tak tím peru co to jde...pokud mě někdo nepřesvědčí, že ten jeho nepere o něco líp (jenže to prakticky nemáte jak zjistit), co jsem zapoměl zmínit a to je při komunikaci důležité...je správné zacílení, tedy kdo rozhoduje o nákupu (zatím co u rýže máte na lístečku napsáno rýže a manželce je asi jedno kterou, hlevně předvařenou) tak u prášku máte nejspíš Ariel, nebo Bonux či co...tedy o nákupu rozhoduje i někdo jiný než kdo je kupuje...tak v dergentech nebojujete jen proti konkurenci, ale i proti trhu, globálně vzato, ne všichni perou v pračce s práškem, proto i ten cross selling s doporučováním u výrobců praček atd...vůbec prodej FMCG je v reklamě kapitola sama pro sebe...
|
|
|
někdy bývá komunikace se zákazníkem docela vtipná, alespoň pro jednoho z účastníků. Přišel jeden a nabízel elektřinu od jiné firmy než je pražská energetická, řekla jsem si proč ne, když se to doneslo pražským energetikům, jeden z nich volal, že se doslechl, že uvažuji o změně dodavatele, což bylo velmi komické, "doslechl" se, protože jim přišlo ukončení smlouvy. A že by mi nabídli nižší výhodnější tarif, zábava až k popukání, dokud jsem nezrušila smlouvu, ve snu je nenapadlo nabízet nižší tarif.
komunikace v oblasti běžných spotřebních věcí, které musí koupit většina z nás je taková divná, potřebuju prášek na prádlo, něco na mytí, toaletní papír, zubní pastu, něco do myčky, to jsou věci v kterých se dokáže člověk velmi snadno zorientovat, párkrát to zkusíš a víš. Nedivím se tomu zvyku používat něco konkrétního, protože třetí výrobek před tím nejúžasnějším nestál za nic, tak proč to pořád zkoušet.
|
|
|
To co popisujete, tím si asi prošel každý z nás:-), já této obchodní politiky využívám ve společnosti kde pracuji pro optimalizaci nákladů, zejména v případech kdy někomu stojíme o zaslání nabídky levnějších služeb:-)
Hmm, zrovna u kategorií, které jste zmínila je to tak, že nemůžete zvýšit konečnou spotřebu (lidi nebudou víc prát než perou, nebudou víc srát než serou - omlouvám se za vulgarismus, ale když ono se to tak pěkně rýmuje:-)), musíte tedy přemýšlet jak udržet ty stávající a jak získat nové, možností je víc ale dvě základní buď získáte nové od konkurence nějakou přidanou hodnotou (je jedno jestli je to cena, nebo diamantový standard:-)) nebo vytvoříte nový segment (toaletní papír pro chlupatou zadnici) tím získáte chlupatý zadnice i od konkurence do doby než konkurence příjde s něčím jiným:-), ideálem je pak prodat "císařovi nové šaty", a když je někdo koupí proč ne?:-)
|
|
"Četl jsem ji sice dávno, ale často se k ní v duchu vracím a dávám jí za pravdu. Při sledování televize v intervalu cca. 15 minut. Mediální masáž se nás opět snaží přimět nakoupit spoustu veledůležitých a nepostradatelných věcí s naprosto fantastickými vlastnostmi a to nepočítám zářivé zítřky, které nám slibují politické strany. Mám pocit, že lež a klam je naprosto běžný prvek reklam, byť z hlediska zákona ošetřený hvězdičkou s odkazem na vysvětlení, které říká, že to vlastně je úplně jinak. Co to jeto sakra za sdělení, když jeden řádek potřebuje dva odstavce vysvětlování? Navíc, kdo z normálních lidí si přečte, co ta hvězdička říká. Věříme v ten hlavní výkřik, alespoň co se průměrného občana týká, jinak by to firmy samozřejmě nedělaly. Nemá cenu si o marketingu dělat iluze, jediné místo, kde funguje etika, je reklama na léčiva na předpis, kde to poměrně striktně hlídají státní autority*"
Lež a klam a plurál ve názoru na reklamu...chápu, že vás štve, protože vám ruší váš oblíbený pořad na oblíbené TV stanici, která je pro vás zadara:-)...to jen naokraj, pokud jste schopen se podívat na reklamu jako na nezbytnou součást směny zboží/služeb pak pochopíte, že ve svém důsledku je lež a klam to nejhorší co může značku postihnout, vězte, že každé mrkt oddělení pečlivě váží styl komunikace se zákazníkem, nikde jinde totiž neplatí, tak jako v komunkaci, že každé vaše zaváhání, neobratnost či nešikovnost je ihned po zásluze potrestána vaší konkurencí. A jen malý příklad, to, že si žena myslí, že po napatlání krému (nejmíň dva týdny) bude o 10 let mladší je nic než výplod její fantazie...obecně ta reklama říká, že po napatlání krému se např. vrásky zmenšily o x% (což asi skutečně jo) a že pleť získá mladší atributy, k tomu ukážou holku co ještě nemá ani pubické ochlupení natož vrásky a demonstrují na tom mladickou pleť, jistě je to uděláno tak aby to v kontextu podpořilo vlastní fantazii...když ona tak já taky...to, že je to klinicky testováno, to jistě je a je slušné úvest kde a jak (3000 žen ve Francii), k tomu uvedete, že součástí složení je nějaká bylina, která (účinná látka ) dodá pleti hebkost, ta tam taky je...tak a teď je jen na vás jestli to vyzkoušíte nebo ne...nikdo vás nenutí.
|
|
|
K tomu pochechtávání u TV stanice "zadara" - patrně vás překvapím sdělením, že reklamy běží i na stanicích placených. Muhehe! To je legrace...
S těmi bylinami ve složení zázračného krému se to má asi stejně jako se zmíněnými perlami - receptura jest vyčtena ze starodávného papyru, který obsahoval návod na slavičí paštiku :-))
|
|
|
Muhehe..no a? Vás nedostali vy jste chytrej:-)
|
|
|
Nedostali...ale spíš než olbřímímu IQ to lze přičíst přímé (a mnohé) profesní zkušenosti s reklamou (za což se dodnes hluboce stydím). A možná také přesvědčení, že podvod je prostě podvod, a vzbuzování falešných představ pokládám za totéž.
|
|
|
to je přece hloupost, lidé chtějí být oblbováni a podváděni, mají to rádi. Vyloženě se jim to líbí, skvělý pocit po uzavření pojistky na vyhořelý dům, nabourané auto, na smrt jejich vlastní i blízkých . . .
recept na slavičí paštiku je ten, který doporučuje míchat slavičí maso půl na půl s koňským?
|
|
|
|
kdepak, tenhle recept je špatně, to nebude mít tu správnou chuť, musí to být přesně napůl, půl koně, půl slavíka ;-)
|
|
|
Dehonestace vlastního ega není nutná:-), reklama (lépe obchodní sdělenení) používá výrazné, zjednodušující výrazové a vizuální prostředky již z pricipu;máte velmi málo např. času 30 sec, hodně drahého a velmi exponovaného (další zadavatelé)); proto je vše rozjásané, barevné, usměvavé, skvělé atd.; nezapomínejme na to, že za reklamou není jen nápad (PERESAM pere sám:-)) a zfetovanej artdirector u Maca, ale opravdu spousta chytrých hlav, které využívají spoustu chytrých dat, nicméně stejně tvrdím, že lživá reklama není záměr (a když se tak děje je potrestána - neznám případ v ČR kdy byla odhalena lež v reklamě a nepotrestána, včetně dodržování etického kodexu, RPR tyto případy řeší velmi striktně a důsledně a podnět může podat kdokoliv) a jde přímo proti smyslu reklamy...
|
|
|
To zní už skoro jako reklama na reklamu...
Ale s těmi chytrými hlavami jste to dost přehnal. Holt reklama :-)
|
|
|
Ale naopak kolego (jestli mohu:-)), pokud víte jak co funguje můžete se tomu lépe bránit a nebo lépe využít...kupříkladu prodejci mají za povinnost uvádět cenu zboží za množství zároveň s cenou zboží za kg, a to proto že nejobvyklejší fintou je např. prodávat 750g za 299,90 proti 800g za 300,00, nikdo vám to nebude v krámě přepočítávat, zvlášť když obal je u obou stejně velký, takže to nemáte šanci zjistit na první pohled, stejně tak u toaletního papíru neporovnáte skutečné množství papíru a jeho kvalitu (zcela individuální:-)). A navíc žijeme v zemi kam na lidi vlítla komunikace/reklama se 40 letým náskokem i s novými medii a se znalostmi obchodních triků, které nikdo neznal...další věc je, že reklamě se neubráníte (jejímu vnímání) leda by jste byl slepý, hluchý. Proto si myslím, že vysvětlit jak z hruba reklama funguje je dobrý návod proto jak s ní zacházet,
|
|
Oni to mají kluci dobře spočítaný. Reklama ovlivňuje i nepřímo. Většina lidí pere v Arielu, většina žen používá Perwoll Black magic.
Jak jinak si vysvětlit kdysi praktikovanou reklamu, kdy se do filmu dávaly snímky propagující nějaký produkt. Oko zachytilo, mozek zpracoval a vy jste si toho ani nevšimli. To samé je nepřímá reklama ve filmech. Hlavní hrdina chlemtá Coca Colu a vy si jí pak podvědomě taky dáte. :-)
Firmy za to vyhazují miliony, desítky milionů. Však ono to má efekt na nás všechny - na někoho víc, na někoho méně - akorát si to nepřipouštíme.
|
|
|
Ucinek subliminalu se nicmene nikdy nepotvdil. Nebo mate jine udaje?
|
|
|
Vodka o zadnem subliminalu nepise. To, co popisuje, je product placing. Nemichat, protrepat.
Sis dneska zapomnel zapnout svuj detailovy hypertrofator nebo co? Jinde se tocis na titernejch nesmyslech a ted takovej hrubej kiks? :-)
|
|
|
|
|
No dobre. Tak o subliminalu pise taky. Ale jen malinko.
|
|
|
kluci to mají spočítané, ale reklama na tom nemá zas tak velký podíl. Perwoll Black magic nepoužívám, zrovna peru v Persilu, ale pokud to vyrábí stejná firma je to stejně jedno. Coca Cola mi nechutná a žádný film na tom nic nezmění, sebelepší reklama nezabere, mně chutná Fanta. Jenže tu vyrábí také Coca Cola, takže se nakonec svého dopočítá. :-)
|
|
|
Vy jste si do mě pěkně rejpla :-)..Ale v obecnosti se mnou souhlasíte? Filmová reklama, billboardy(ne předvolební bradavičnatý prase :-) ), to všechno určuje módy a trendy. Oblékání lidí, účesy. Stejné je to i se spotřebitelskými věcmi. Nebo nesouhlasíte?
|
|
|
A co kdyz je to naopak? Co kdyz reklama ty trendy sleduje, reflektuje a po svem vyuziva?
|
|
|
A co když všechno řídí velkej žid z Bilderbergu? :P
|
|
|
No tak v podstatě souhlas. Ale reklama zprostředkovává trendy úzké skupiny lidí pro většinu. Doma si nový trendy džíny neušiješ :-) To udělá návrhář, oblíkne do toho herce a hup, za dva roky to "vejde do módy".
|
|
|
kdysi jsem někde četla, že velkotvůrci trendů a módy vysílají své vojsko do ulic, tam zjišťují jaké by bylo záhodno zvolit trendy, co už lidi nebaví, co je pořád baví, co je brzo přestane bavit a podle toho se potom zařídí. Ostatní je s časovým odstupem následují. Obuv, oblečení, účesy, doplňky, pak se toho chytnou výrobci telefonů a futrál přizpůsobí barvám sezony, výrobci noťasů totéž, teď jedou skoro na všem kytičky - holčičí telefony, noťasy, navigace, foťáky. Barevný lednice, topinkovače, stroje na kafe, pračky. Bílá elektronika už není bílá.
ten vliv je hrozně zajímavý, protože po filmu Shrek musela být na všem taková podivná zelená, kupodivu se prosadila i do interiérů restaurací apod. Jestli to všechno bylo ovlivněno Shrekem nebo už předtím někdo vypátral, že takovou hnusnou barvu dlouho nikdo nepoužil a lidi uvítají změnu, nevím.
ale řekla bych, že trend je znám dřív než je vymyšlen první billboard. Že to funguje naopak, budou takové a makové trendy, tomu se přizpůsobí výrobci reklam a billboardů. Oni jsou návrháři a grafici relativně malý rybníček a opisují jeden od druhého, podle toho pak vypadá ten jednotný styl, lidi si řeknou, to jede, to už vidím popátý.
|
|
|
S posledním odstavce naprostý souhlas.
Na to s tím shrekem se kouknu, to se mi zdá fakt trochu přitažený za vlasy.:-D
|
|
|
já netvrdím, že to se Shrekem je přesně tak, jen v té době se prostě začala objevovat hnusná zářivá zelená, pak přešla do takové olivové nebo spíš zeleň svinibrodská by se tomu dalo říkat.
je vidět třeba zde
www.bkf.isifa.com/
|
|
|
Ani tak ne navrhari, jako spis predni modni casopisy (a tim nemyslim elle) urcuji co bude trend. Je to fascinujici business.
|
|
|
reklama nikoho neovlivňuje, jediné co někoho ovlivňuje je jeho vlastní úsudek, vkládání reklamy do filmů je už drahně dlouho zakázané a kontrolované, protože jde nevědomé vynucené vnímání, to o čem mluvíte je product placement, dost to zlevňuje filmy (holt si musíte zvyknout, že James Bond střídá značky aut jako ponožky:-)), obecně co se týká filmové produkce dnes merchandising dělá v obratu skoro to samé co vlastní film...jinak to bylo vždycky od začátku dob filmu (řezník Vokurka zaplatil půlku filmu, když tam mohla hrát jeho dcerka a požírat při tom klobásy z tatíkovi produkce).
|
|
|
Od té doby, co se Jimmy proháněl ve Fordu Mondeo už svět není jako dřív. Příště hádám pojede do transylvánských hor v Dacii Duster.
|
|
:D Můj postup sledování televize..
1) na netu najít dobré zahraniční seriály
2) stáhnout a opatřit titulky
3) přesunout do HTPC
4) přidat nějaké občerstvení
5) užít si příjemný večer s kvalitní zábavou
Jaké reklamy? :D V podstatě bych místo TV moh mít obyč monitor, ale občas ty zprávy pustim, abych věděl o čem nám media lžou aktuálně. :D
|
|
|
Jo, to jsme na tom stejne.
Akorat ze misto TV obycejny monitor mam.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Navoněná zdechlina
|