D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI
    (ze dne 07.10.2011, autor článku: Štaflík)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 08.10.2011 00:08:29     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Chiptining, Altea
    Chiptuning na 1.4 TSI: Nikdy. Já jsem všeobecně proti pičtuningu, ale tady mám pár argumentů navíc, abyste každého čipaře praštil přes pazoury tyčí.

    Řídící jednotku Bosch MED 17.51 se dlouho nedařilo hacknout, až se to ve finále povedlo, ale pak přestává fungovat imobilizér. Podstatou zvýšení výkonu a krouťáku je zvýšení plnícího tlaku, což se dosáhne zvýšením otáček turba vhodným ojebáním činnosti wastegate. Zvýšení otáček turba vede k jeho většímu mechanickému zatížení a zvýšení tlaku k jeho většímu tepelnému zatížení, takže dříve řekne pápá. Obligátní problém představuje záruka, resp. její ztráta.

    Motory TSI jsou složitejší na řízení než třeba TDI a protože se čiptuní zatím jen krátkou dobu, jsou zákazníci čiptuningových firem současně jejich zkušebními jezdci. Na tom bych se dobrovolně a za svý raději nepodílel.

    Motory 1.4 TSI mají bežně už z továrny výkony nad 100kW. Těch 92kW je worst case.

    Seňorita chlastá, ale s časem se to zlepší. Ale nízkou spotřebu tyhle kcháry nemají, to je bohužel fakt.

    Mimochodem všiml jste si, že seňorita blbě zatáčí? Mám auto na stejné podvozkové skupině, placatějšího bratra seňority, a překvapuje mě, že se mu nechce do zatáček. Při přesednutí z Alfy je to naprosto šokující vjem. Celé auto se začne tak nějak divně chovat a nereaguje dost pružně na točení volantem a snaží se naznačit, že by jelo raději rovně. Zatímco Alfa 147 se vrhá do zatáček jako nymfomanka na studentíka, Seat je nějakej prkennej.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 01:08:25     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re: Chiptining, Altea
    DFENSI, děkuji za názor, který opravdu povedu silně v patrnosti. Je fakt, že se TSI nádrž od nádrže zlepšuje. Co se týče zatáčení, jsem "litlle bit confused". Dosud jsem jezdil jen "placatými" auty a dojem z poloMPV je natolik jiný, že mám pocit, že jedu pořád moc rychle. 50km/h je tak zoufalých, že to s Alteou nejde... Každopádně si fakt myslím, že Altea je v rámci vyšších aut nejagilnější. Předchozí i30cw zvládal zatáčky svižně a bez stresu, ale jaksi ho to nebavilo. Altea si to užívá. Mimochodem můj starý i30 je v Áčkách stále na prodej. Klidně ho vemte. Může mi to být šumafuk, mám ho zaplacené, ale to auto je OK. Nejste-li nároční, berte.

     
    Komentář ze dne: 09.10.2011 12:08:56     Reagovat
    Autor: dante - dante
    Titulek:Re: Re: Chiptining, Altea
    >Každopádně si fakt myslím, že Altea je v rámci vyšších >aut nejagilnější

    Mazda5 z tech co jsem jezdil.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 06:19:20     Reagovat
    Autor: Torm - Torm
    Titulek:Re: Chiptining, Altea
    Jo, souhlas. O posuzování spotřeby má smysl bavit se až tak někdy po najetých 10++ kkm, do té doby si už agregátová skupina sedne a troufnu si předvídat, že se spotřeba usadí v akceptovatelném pásmu. Co se píčení ŘJ týká, velmi nedoporučuji, důvody popsal předřečník brilantně :-)

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 10:23:20     Reagovat
    Autor: vector - Vector
    Titulek:Re: Chiptining, Altea
    Hezky se to četlo :D Průměrná spotřeba 11 litrů mi ale připomíná moje 3.0 V6 nukleární hovado, které na benzínce vždycky proklínám.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 12:22:37     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re: Re: Chiptining, Altea
    Těch 11l je cesta do práce. Studené auto jede kousek z kopce a následně asi 80m výškových. To celé na 3 km trati. Jinak se zatím plácám mezi 8-9l. Uvidím, zda si sedne.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 14:29:53     Reagovat
    Autor: vector - Vector
    Titulek:Re: Re: Re: Chiptining, Altea
    Však ano, ráno do toho sednu, počkám, až přestane dunět jako Nascar a jednotka usoudí, že shodí otáčky k osmi stům. (což trvá tak 4 minuty) a normálně jedu. Občas je potřeba to trochu přišlápnout a 25 kiláků do práce si pak můžu dovolit už i s teplým olejem dokončit i tak, abych se trochu probral. Jinak je každá cesta ráno do práce ohříváním motoru v nejhorším možném jízdním režimu. Pak se po pracovním týdnu oběvují údaje jako 11. 11,5 litru průměrná spotřeba, jinak po ohřátí je to 9-10 a mimo město pohodovou jízdou 7,5-8.5 nejmenší dosažená 5,6, ale to je Atmosférický 3.0. Pro určitý výkon je prostě potřeba dodat vzduch a palivo. Do menšího motoru se natlačí turbem. Výhoda malého turbomotoru je , že se samozřejmě rychleji prohřeje, má menší setrvačnosti atd.. Také se ale hůř brzdí motorem a jsou tam rychlé změny teplot, z kterých nebude nadšený. Snad se ten tvůj motor trochu vzpamatuje, než začne mrznout a bude potřeba to startovat hodně studené 4km jsou fakt jen přískok.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 10:35:05     Reagovat
    Autor: Vector - Vector
    Titulek:Re: Chiptining, Altea
    Taky mám pocit, že "tunit" něco, co v továrně už dávno někdo trocuh přehnal je nesmysl. Vyklepat turbem z 1,4 100kW už přestává být legrace. Ten pocit, že jedu na gumovém laně spočívá v tom, že se musí slečna pořádně nastřelit vzduchem, aby něco dělala. Už z principu je jakýkoli turbomotor nespolehlivější, než atmosféra, protože obsahuje víc součástí, které se rády serou. Ono je to sice prima připojit k jednotce kabel a donutit turbo foukat ještě víc, případně se tam snažit v jinou dobu nacpat jiné množství paliva, nebo říct, že omezovač otáček je fuj a tak ho posuneme někam, kde nás nebude obtěžovat. Smysl sem ještě tak nějak viděl o motorů s větším obsahem, motorů, které vycházejí ze svých silnějších sourozenců, ale jsou následně funkčně ojebané, aby byl nějaký důvod vytopit větší peníze za silnější verzi. Samozřejmě pokud tam není VZTG turbo, tak ho tam softwarem nikdo nedostane. Stejně, jako, když výrobce vyndá mezichladič, protože pokud stáhl výkon o 30 kW už mu tam přijde zbytečný.
    Tuning motoru má smysl v případě, že bych ho ladil přémo na brzdě a přímo ten konkrétní kus pro palivo, na které pak budu jezdit. Tohle ale ve většině komerčních ECU je pohádka z říše snů.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 10:59:55     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Chiptining, Altea
    Jak jsem se na to koukal, tak v zásadě by se to votunit dalo. VTG tyto motory nemají, protože VTG na benzínové motory umí jen Borg Warner a nechává si to řádně zaplatit, takže je to spíš záležitost pro high-end segment. Je tam proporcionální waste-gate ovládané servem (1.2TSI) nebo elektro-pneumaticky, a to rozděluje proud plynů mezi turbo a výfuk, takže to lze přemluvit, aby to přeplňovalo více. Dokonce by to šlo udělat i doma zkreslením signálu ze senzorů G31 a G71. Negativní dopad na životnost celku je nevyhnutelný.

    Dalo by se to vočunit i na snížení spotřeby, totiž omezit potlačování vrstveného módu. Funguje to tak, že při částečném zatížení motor otevře naplno škrtící klapku (+5% výkonu skrze snížení pneu ztrát v sání) a jede s přebytkem vzduchu jako diesel, přičemž je benzín vstřikován sekvenčně tak, aby se ve válci tvořilo nehomogenní pole chudé směsi s maximem sytosti směsi kolem svíčky. V okamžiku, kdy to katalyzátor přestane dávat a hrozí, že by auto začalo produkovat NOx, se to nepozorovaně přepne opět do homokláda mode. Kdybychom oželeli tu produkci NOx, což je jak známo ukrutnej killer mající na svědomí celosvětově několik set životů ročně, tak by spotřeba klesla o nějakých 15% od voka.

    Vyčerpávající popis toho motoru je zde:

    http://tbr.gr/122hp/SSP_405_1.4l_90kW_TSI_Engine_with_Turbocharger.pdf

    Trochu vím, jak se tyhle stroje hrůzy těžko rodily a v podstatě jsou nyní v procesu jakéhosi dovyvíjení, kdy se s každým modelovým rokem implementuje několik patchů (platí hlavně pro 1.2 TSI). To mi nepřipadá jako vhodná platforma pro čipčunění, viz např. začátky pičtuningu TDI, kdy čuneři propalovali lidem písty, aby to šlo víc vocpoda. Opět platí, že nejlepší a nejlevnější tuning je koupit si silnější auto.

    Pokud by přesto někoho nepřešla chuť na vočunění, tak pozor na jednu věc. Jmenuje se to subkutánní injekce paliva. Ta bosch pumpa je poháněná přímo od vačky a už při pohybu startéru udělá nějakých 60 bar tlaku. Ten systém zůstává dlouho pod tlakem. Kdo by se do toho vrtal, může dostat zásah stlačeným palivem, který prostřelí kůži a vpálí benzínek přímo do svalu nebo krevního oběhu, jak je tunerovi libo. Toto je cesta, jak se stát opravdovým petrolheadem.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 15:02:08     Reagovat
    Autor: Vector - Vector
    Titulek:Re: Re: Re: Chiptining, Altea
    On i starší přímý vstřik paliva dokáže 12metrů proud benzinu, který navíc vytvoří výbušnou směs na velkém prostoru, ale taková palba, aby to udělalo díru do člověka to naštěstí není. S vysokým tlakem není žádná sranda. Konstrukčně se mi líbí vysokotlaké rampy na rozdělení paliva, ale chápu, že s benzinem se to dělá huř, než s naftou.

    Popisované závislosti tvorby plynů do limonád a přesné a hlavně sekvenční vstřikování + nějaké to pokročilejší ovládání v závislosti na více veličinách má bohužel i ten limit, že ECU ve finále namontovaná do auta nebývá žádný zázrak vždycky se to ořeže na věci, které tam musí být a nazdar. Kdyby to bylo možné mám někdy pocit, že by je udělali na jedno použití.
    I když to výrobce vyzme vážně a moc nešetří, sleduje jiné priority, než aby se to dalo ladit za běhu.

    Sahání do programu takové jednotky je podle mého názoru, je jakákoli změna i sebevíc promyšlená tak trochu bastlením. A cokoli podstatné pak naráží na technické limity motoru samotného a vyvolává potřebu vyměnit, nebo přidat něteré součásti, nebo motor celý.

    To jsou jiná japonská vozítka, která mají jednotku co sice není technický zázrak, ale dá se měnit řada parametrů přimo na brzdě a v reálném čase.

    Když vezmu si staré HDi od PSA, poručím mu foukat lépe a radostněni a když se to rozletí na komponenty, koupím si na vrakáči za desítku nový motor, ale je to na hony vzdálené myšlence, že budu měnit hodnoty ve fungl novém motoru, který je přebuzený jak laboratorní krysa až se mi v tom něco poskáče a pak budu u dealera tvrdit, že nevím, jak se to mohlo stát. Než obecné kecy by mě pak jako "zákazníka" zajímala konkrétní aplikace na konkrétním motoru. CO přesně hodlají udělat, co to pro ten motor znamená a jaký bude efekt.
    Když mi někdo řekne, že to umí sekvenční vstřikování, že upraví paramatry tak, aby to víc dlabalo na veverky a to všechno pro konkrétní palivo, které pak budu brát, asi to nebude uplnné scifi. V ostatních případech bych podobnýmn "upravcům" doporučil, aby to řešily se svou tetou v garáži. ,-)

    No to sem se rozkecal.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 15:47:42     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Chiptining, Altea
    A ony ty ECU na jedno použití nejsou? Na jednu jízdu sice zatím ne, ale zkuste si v tom něco opravovat - samý zákaznický obvod, plošňáky, součástky i pájení podřízené RoHS...

    Jinak samozřejmě souhlas - výkon, spotřeba, životnost a ekologie jsou spojené nádoby. Pokud někdo z nich plánovitě obětuje jednu nebo dvě z těchto věcí, může uvažovat o vylepšení těch zbývajících. Jenže většina lidí by chtěla všechno najednou.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 16:15:29     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Chiptining, Altea
    Někde jsem měl povídání o tom, jak se hrabat v BeCM, moment, zkusím to najít...

    ... tady: www.rangerovers.net/repairdetails/becm/index.html

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 16:31:15     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chiptining, Altea
    Jistě, ale rač laskavě porovnat rok výroby té věci, na kterou odkazuješ a rok vydání té pitomé směrnice. A podívej se na ty fotky - jsou tam ještě běžné součástky thru-hole.

    U Volva 4xx se taky ještě dá v elektronice hrabat poměrně dobře.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 16:25:47     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Chiptining, Altea
    DF, ja ti nevim. moje 2.3 ma 107kW papirovych, ten motor je slušně řečeno masivni. Tady bych se lehkého přeplnění nebál, jediné co bude haprovat je převodovka.
    U těch 1,2 a 1,4 turbo mi přijde, že z toho vyrazili ekonomické maximum. Dle toho bych se k tomu choval, abych to za 3-5 let byl schopen taky prodat jinam než na vrakoviště.
    Ja těm čiptunerům tak nějak moc nevěřím, že to reálně odbrzdí ve všech režimech, protože to by z ceny za očipování asi těžko zaplatili. Můžeš pls. dát k lepšímu kolik člověko-hodin trvá tovární odladění ?

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 19:35:58     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Chiptining, Altea
    To bohužel nevím. Pokud by se to mělo kompletně odzkoušet podle metodiky obvyklé pro OEM, orientačně bych to viděl tak na 200-300k EUR včetně dlouhodobých testů, podle procedur té které automobilky. Ze zisku z prodeje čiptuningu (řádově stovky kusů? - nevím, nedovedu odhadnout) lze podle mě zacvaklat jen úplný základ a minimální jistotu pro zákazníka

     
    Komentář ze dne: 09.10.2011 16:51:27     Reagovat
    Autor: Torm - Torm
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Chiptining, Altea
    Tři lidi měsíc a to je motor fakticky stále na brzdě.

    Komentář ze dne: 08.10.2011 07:08:38     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Seat fórum
    Spotřebu si můžeš porovnat s jinými majiteli Altey XL 1.4 TSI tady:

    seat-forum.cz/viewtopic.php?f=101&t=14496

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 09:23:47     Reagovat
    Autor: Jimmyx - Jimmyx
    Titulek:Re: Seat fórum
    Na porovnání spotřeby bude lepší německý server www.spritmonitor.de. Přeci jen počet registrovaných vozidel tam bude mnohem větší. Altey XL 1.4 tam vychází se spotřebou cca 7,5 - 9 l/100km. viz
    www.spritmonitor.de/en/overview/44-Seat/388-Altea.html?fueltype=2&vehicletype=1& power_s=90&power_e=94&gearing=1

    Komentář ze dne: 08.10.2011 09:44:52     Reagovat
    Autor: beran - beranek
    Titulek:čip tuning, spotřeba
    Co jsem viděl pár průběhů M a P charakteristik načipovaných TFSI, TSI motorů tak jsem se pobavil. Původně max. moment rovný od 1500 do zhruba 3000. A výkon tomu odpovídal. Po čipu pokles výkonu a momentu v nižších otáčkách, ale ve vysokých otáčkách došlo k nárustu takže mohli tvrdit že došlo k nárustů. Na blbnutí je to asi super, bo pocit výkonové špičky. Ale na denní ježdění bych se na to vysral. Ale záleží na firmě co tam nahraje za mapy.

    Jinak znám stejné auto, najeto asi 29 000, průměrná dlouhodobá 6,7 l, ale jezdilo hlavně plně naložené dálkové jízdy, nebo po lehku 40km trasy, žádné šolichy po městě se studeným motorem a šofér má poměrně lehkou nohu. A jak design tak interiér mi přijdou zajímavější než u většiny téhle cenové kategorie. Prkenné do zatáčky mi nepřijde a pocit velkého auta přešel po 15 km i po přestupu z micry :-)

    Komentář ze dne: 08.10.2011 11:50:11     Reagovat
    Autor: honzac - honzac
    Titulek:Podobné zkušenosti, pěkný článek
    Ahoj, hezké počtení pro mě jakožto majitele klasické a o něco více letité Altey. Pod spoustu věcí se můžu s klidem podepsat (sedačky, loketní opěrka, volant, tuhost kastle), včetně D-FENSova doplňku o nechuti k zatáčení. V současné době mi přijde SEAT jako jediná sekce koncernu, která agresivně snižuje cenu a je schopná konkurovat nástupu korejců (a věřím, že před koncem roku bude ještě větší šance na případný férový kup).

    Jinak tvůj článek jenom podtrhuje moje přesvědčení o nevhodnosti 1.4TSI pro těžší vozy (zkušenost z VW Tiguan), kdy slušná pružnost je vyvážena dost vysokou spotřebou, pokud člověk nejede vysloveně úsporně. S nějakým laděním výkonu a podobně bych u tebe taky počkal do doby, než si motor sedne, klidně 10-15tkm, myslím, že tě pokles spotřeby ještě čeká.

    Komentář ze dne: 08.10.2011 22:38:16     Reagovat
    Autor: Pete - Neregistrovaný
    Titulek:Za 11 litru?
    Moji benzinovou 2.2 se mi nad 10 litru/100km dari vyhnat jedine na dalnici, a to jizdou znacne nepredpisovou rychlosti. Netusim, co s tim motorem delas, ale jezdit za 11 litru mi pripada prinejmensim podivne.

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 22:40:37     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Za 11 litru?
    Hlavně jezdí krátké cesty... Mně taky V6 3.3 žere v průměru do 11, ale těsně po startu při courání městem klidně 17...

     
    Komentář ze dne: 09.10.2011 13:15:13     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re: Re: Za 11 litru?
    Ještě jednou: 11l je na jedné konkrétní dráze, kde dávám třikrát přednost a pak s vytočenou trojkou a dvojkou vyjíždím prudký kopec. Na celé na dráze dlouhé 2800m, se studeným autem. Průměr na nádrž jsem měl zatím mezi 8.1 až 8.9. Na TSI mě hlavně zaráží skutečně enormní citlivost na kopečky. To jsem ještě neviděl ...

     
    Komentář ze dne: 10.10.2011 09:22:46     Reagovat
    Autor: sumy - Sumy
    Titulek:Re: Re: Re: Za 11 litru?
    S Mitsubishi space wagon 2.4 GDI 110kW-tedy předchůdcem TSI, oproti které však vzužívá D-Fensem popisované plné otevření klapky a dávkování paliva na trase o délce 11 km a celkovém převýšení 186m!!! se spotřeba dlouhodobě pohybuje pod 9 l/100km-ráno to studený jede z kopce-tak musí i při zařazené rychlosti pálit benzín. S lehkou nohou jsem před 14 dny jel z Volyně u Strakonic do Benešova za 6,8l/100km a to i s předjížděnim pár pomalých aut. Druhý vozítko Mazda 626 GF 2.0i 85kW stejnou každodenní trať dává za 8 a při vysloveně economi jízdě jde pod 6l(bohužel to nic nemění na faktu že fordomazda je jinak poměrně zoufalé vozidlo co se kvality týče)

     
    Komentář ze dne: 08.10.2011 22:43:52     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Za 11 litru?
    Souhlas. Mně také jezdit za 11 litrů připadá přinejmenším podivné.

     
    Komentář ze dne: 09.10.2011 16:06:22     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Za 11 litru?
    Nebude to tím, že vaším vysněným ideálním přibližovadlem jest Merkava? Do doby, než si ji pořídíte, ve vší skromnosti se prý spokojíte s nákupní taškou RR.

    Komentář ze dne: 10.10.2011 10:05:10     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:
    Na 1.4 TSI bych rozhodně nesahal. A raději bych na něj ani ošklivě nekoukal.

    Komentář ze dne: 10.10.2011 12:11:41     Reagovat
    Autor: Isachs - Neregistrovaný
    Titulek:Spotřeba
    Ani moje 3.0 V6 ST220 nejezdí kombinovaně za 11l/100km (teda jak kdy :D)... To mi přijde trochu přitažené za uši. Takže věřím, že až auto zajedeš (a jako zajedeš dobře - žádné lochtačky na hranici minimálních otáček... doporučuju si udělat pár delších výletů jet pěkně v kuse a mírně ve vyšších otáčkách atp.), že spotřeba výrazně klesne tak po 6 - 10 tis. km.

    Co se týče čip tuningu... Měl jsem OI 1.8T RS. Čipováno na 154 kW (ze 132 kW). Nicméně ani to nebylo nic extrémního, protože ten samý motor má nastavený drahý bratr Seat do Leonu CupraR na tuším 164 kW. Takže zde nějaké to nedimenzování stále je. Spotřeba šla opravdu mírně dolu (asi 0,1L takže zanedbatelně). Plnění (nevím jestli je to ofiko název toho co se stane, když sešlápnu plyn, než auto začne akcelerovat) trvalo mírně déle, ale auto přidávalo lépe. Jako bonus mi po pár dnech odešel přetlakový ventil turba (po nastartování na volnoběh tlak turba do plnejch). Nevím jak je to u toho 1.4 TSI, ale dostat 92 kW z takového drobka... Kromě toho pokud budou přeseřizovávat předstih, tak pravděpodobně posunou zážeh o kousek dopředu před ideální úvrať pístu pro zážeh. Kdo alespoň někdy vyděl tepelnej cyklus motoru musí větět, že dojde ke zvýšení namáhání ojnice a klikovky. Čip samotný bude spíš udělán zvýšením plnícího tlaku. Zbytek podle mě budou kecy.

    Do takového čipu bych rozhodně nešel, nebo alespoň do té doby, než nepůjde o ověřenou a plně funkční věc.

    Jinak z toho čipování. To takhle přivezeš auto, sedne do něj maník s notebookem, za 20 minut vyleze a řekne si o 10 tis. ani se nezačervená, nahraje ti tam mapy, co vzal bůh ví kde. Neví co přesně dělaj a není schopnej ti popsat změny, které nastanou. Před hodnotu výkonu a krouťáku pokládá slova "asi" nebo "až" v nejlepším případě ti řekne: "jsem jenom nahrál mapy, vždyť to si chtěl"... Záruky jsou většinou velice pochybné atp. Teda v 90% případů. To že mapy vysloveně nesedí na tvůj typ paliva, zajetí tvého motoru a jeho stavu atp. myslím nemusím ani říkat. Kvalitní čipy stojí 15k a výše a dělaj se na brzdě a trvá to i celej den, občas i dva. Začnou mechanikou (vyčistěj klapku, případně dají sportovní sání), pak jdou na VAG, udělaj kompletní diagnostiku a pak trápěj auto na brzdě.Výsledné mapy dolazují za provozu na brzdě. Dodají protokol s měřením výkonu před a po.

     
    Komentář ze dne: 10.10.2011 13:03:00     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re: Spotřeba
    Díky za zkušenosti.
    Jsem na 90% rozhodnut to nečipovat. Dynamika je OK a všichni soudí, že spotřeba poleze dolů.
    Nicméně jak uvádíš, že 92 kW z takového "drobka" je hodně - vždyť je to MNOHEM méně, než měla Tvá sériová Okta... Ta měla 7.33 kW/l, po tuningu 85.56 kW/l. TSI má cca 65 kW/l, takže si nemyslím, že by z toho ten motor musel být kdovíjak vystresovaný. Navíc VW končí s výrobou duálně přeplňovaného TSI (turbo+kompresor), které dělal ve varianách (tuším) 108 kW a 132 kW a částečně to nahradí výkonější variantou pouze oturbeného motoru, který asi hodí někam přes 100 kW.

     
    Komentář ze dne: 10.10.2011 13:13:31     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Spotřeba
    Chiptunning je IMHO jeden z mnoha způsobů, jak přijít o peníze a nedostat za ně žádnou protihodnotu, maximálně sotva pozorovatelné zlepšení, které navíc funguje spíš díky placebo efektu než kvůli tomu čipu. Nebo v tom lepším případě dostaneš za hodně peněz málo muziky. Viděl jsem na webu ceník čiptunerské firmy, kde byl dokonce čiptuning fabie 1.2 HTP.

    Navíc, pokud jsou dvě verze stejného motoru a jedna má vyšší výkon, je logické, že by ta druhá verze šla předělat na tu výkonější, ale jaksi to asi nebude jen o nějakých datech v paměti - pokud je někde vyšší tlak, musí tam být i nějaké lepší součástky, které ten tlak snesou a proč by výrobce nekatoval kosty zrovna tady. Přece nebude jen tak dělat dva motory na chlup stejné, s nachlup stejnými výrobními náklady jen s různým softwarem. Nižší výkon motoru = výborná příležitost, jak ušetřit použitím méně kvalitních součástek.

     
    Komentář ze dne: 10.10.2011 14:08:40     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re: Re: Re: Spotřeba
    Však jo. Tunění jsem vzdal. Ono pokud se auto šmrdlá kolem 200km/h a zruchlení je na 10 sec, tak to sice není extra odvaz, ale už je to použitelné na to ježdění do školky a na kroužky, na co to primárně mám. Spíše jsem byl vyplesklý z té spotřeby, zvlášť ve srovnání s primitivní rejží i30, která by měla být zastaralá, ošizená a já nevím jak špatná, ale přímá konfrontace s autem z überkonzernu s "nejnovější" motorářskou technologií není zas tak dechberoucí...
    Trochu se mi zdá, že se 1.4 TSI považově za výkonově hodně nadopované, ale její měrný výkon není nijak extrémní. Na turbo si myslím, že je přímo decentní. Je fakt, že jak psal d-fens; slušně zajetá 1.4 TSI na brzdě asi ukáže nezanedbatelně víc, než těch 92 kW.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2011 01:40:35     Reagovat
    Autor: TVK - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Spotřeba
    1.4 TSi je skutečně z nějakého důvodu považované za výkonově nadopované, přitom stejný výkon měla atmosférická (a obecně díky vysoké spotřebě braná jako nepovedená) 1.8 20V od VW už někdy před 15 lety. A dokonce jedničková Fabia se v Řecku, kde neletí ropáci, prodávala jako RS v benzínové verzi 1.4 16V 85kW.

    A jinak mne ta vysoká spotřeba zaráží, protože kolega si nedávno koupil stejné auto a už po pár tisících km si právě spotřebu pochvaluje, protože mimo dálnici se naprosto v pohodě vejde do 7 litrů.

     
    Komentář ze dne: 23.10.2011 16:17:41     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Spotřeba
    Je to otázka pojištění. V některých zemích se odvíjí od výkonu, takže motory mohou být odlišné jen softwarově.

     
    Komentář ze dne: 12.10.2011 17:33:03     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Spotřeba
    "Kvalitní čipy stojí 15k a výše a dělaj se na brzdě a trvá to i celej den, občas i dva."
    Opravdu tomu věříte? To, co popisujete je čistě divadlo. Já prodávám mapy v eepromkách na produkční auta od 107 Euro, novější ECU s flashkou jsou o něco dražší, neboť je nutno vyrvat z auťáku celou ŘJ a poslat ji na přemapování. Zlatý eepromy, který můžete mít doma na každej den v roce jednu...
    Pak záleží na hardwarový konfiguraci motoru. Ale za namapování postavenýho závodního motoru s nesériovým kompresním poměrem díky kovaným pístům, s jiným profilem a zdvihem i časování vaček, s jinými ventily, kanály vstřiky... prostě eeproma do hodně přestavěnýho motoru vyjde kolem 10 litrů, který jste ráčil zaplatiti Vy za "vyladění" nevyladitelného oem motoru.
    Alfa Omega celý problematiky "hentýho čiptuningu woe" je otázka, kdo ty mapy dělal, na základě čeho a na co. Záleží totiž hlavně na tom, jak je dimenzovaný ten motor, jaký má tvar spalovacího prostou, jak maká jeho management, atd.
    Pokud máte dobrý zdroj, například tým připravující soutěžní auta pro MS a ME, tak je docela šance, že by to fungovat mohlo. Akorát záběr bývá relativně úzký, obvykle se soustředí na jeden, dva koncerny resp. motorový řady.
    U přímovstřikových motorů je dost vošajstlich něco přemapovávat. Většinou jsu tyhle motory tlačený na samý hranici zničení a moc velkýho prostoru tam není - max. tak odstranění ochran, což dělá nepatrný výkonový nárůst a pak to klade vyšší nároky na hlídání všeho možnýho (studený starty, otáčky hlavně na nižší kvalty, atd.). Největší rozdíl je pak v mapování pro různý druhy paliva (u benzinu např. RON 95 nebo RON 98). Pak sice klesne spotřeba paliva a roste výkon, ale to je dáno optimalizací map na lepší benzin, který dýl a pomaleji hoří. Pak už tam nelze lejt nějaký slitky a je potřeba si dávat na kvalitu benzinu pozor.
    1.4 TSI v tom Seatu bych já osobně raději nepřemapovával, i když i u přímovstřikových turbomotorů jsou už vyzkoušený kity, který fungují v pohodě jak mají.

     
    Komentář ze dne: 23.10.2011 16:49:23     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Spotřeba
    "o optimalizací map na lepší benzin, který dýl a pomaleji hoří."
    Nerad se do někoho navážím, ale jestli vrtáte to motorů, buďte od té lásky a dobroty a NAUČTE se to. Je to právě naopak. Delší a pomalejší hoření = horší benzín, propálené písty. S zvyšováním MOC se zvyšuje odolnost proti samozápalu (= hůře chytá) ....

    Komentář ze dne: 11.10.2011 10:44:40     Reagovat
    Autor: Arteee - Arteee
    Titulek:chip tuning
    To, že chip tuning, tedy povetšinou změna map, či obelhání nějakých čidel pohonné jednotky může mít u naprsoto stejných motorů absolutně rozdílné výsledky bude asi silný argument, proč to nedělat.

    Vycházím ze zkušenosti, kdy kolem mě dva lidi nezávisle na sobě namontovali turbo na stejný motor de facto stejným způsobem (stejné turbo, atd) a když ladili předstih podle detonací (stejný plnící tlak) oba skončili s absolutně rozdílnou mapou předstihu.

    Tedy si nedovedu představit použití absolutně jednotných map čehokoliv na již nějak "zajetý" tedy "vylítaný" motor, potažmo auto, protože asi i stav jiných komponent na motoru a k motoru připojených se podílí na jeho chodu.

     
    Komentář ze dne: 12.10.2011 17:46:42     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: chip tuning
    To jsou pověry, záleží na motoru, na mapách, atd.
    Neexistují obecné závěry, musíme řešit konkrétní typy motorů, konkrétní motormanagement a konkrétní mapy.
    Leta se rejpu ve fiatích turbomotorech. Téměř všechny jsou přemapovaný a běhají leta jak víno. Naopak, řekl bych, že ty přemapovaný vykazují míň problémů, než ty sériový, ale to je možná tím, že ten, kdo to nechá přemapovat, se k tomu pak chová rozumnějším způsobem. těžko říct, každopádně jak ty starý nepřímovstřikový, tak i T-jety a TBi jsou celkem dobře laditelný. Jenže to je jeden koncern a neznamená to, že to platí obecně.
    Jsou prostě snadno a levně a dobře laditelný motory, u kterých si můžu prakticky libovolně hrát s výkonem a jeho průběhem, a jsou motory, který jsou laditelný omezeně nebo vůbec, protože už tak makají na hranici zničení (nebo i pod ní :-), jejich motormanagement nestíhá nebo neumožňuje moc velký zásahy, apod.
    Obecně se s velkou nadsázkou dá říct, že čím jsou motory mladší a čím mají vyšší normu EURO, tím hůř jsou laditelný. Ale ani to neplatí obecně...

     
    Komentář ze dne: 23.10.2011 23:01:32     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: chip tuning
    Já jsem si všiml, že často operujete s pojmem "management motoru".

    Co to vlastně je a jak to funguje?
    Díky

     
    Komentář ze dne: 23.10.2011 23:32:09     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: chip tuning
    On tím asi myslí konkrétní HW+SW pro řízení motoru.
    Technicky je v té krbičce (jedné nebo více) nějaký tzv. jednočip + jeho program, signálové procesory (=digitální filtry, korekce vstupních analogových veličin) + jejich programy, nějaká analogová "vata" okolo.
    Základní program potom má svoje pole parametrů, konstant. Algoritmus programu je identický pro geometricky podobné motory, mění se pouze parametry, cíl chip-tunerů.
    Obecně čím více vstupních čidel, tím hůře se "chipuje", páč se když to přeženou, nesedí údaje navzájem a jednotka to identifikuje jako chybu, (obvykle mechanickou nebo vadné čidlo).
    Celý chiptuning staví na tom, že dodávaná směs je zapálitelná od-do, tak to v tom okně posunou, obvykle k bohatší směsi, většímu předstihu nebo plnícímu tlaku. Smysl to má maximálně tak na likvidaci různých "děr pod plynem", které jsou výrobcem "naprogramované" kvůli emisním testům, nebo u turbomotorů zhození umělého snížení výkonu, ale nějaké "extra" vuřty jsou omezené fyzikou. U těch turbomotorů kvůli 20% výkonu se nedává jiná klikovka nebo ojnice, nevyplatí se to, zato v příslušenství - turbo, sání ...- se už cost-cutting aplikuje.
    Takže smysluplnost/peníze/záruka si každý soudruh musí posoudit sám. U "osvědčených" motorů je známé na co haprují, posuzuje se lépe než u továrně syrového vysokovýkonného maloobjemu.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.