D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Autem Evropou
    (ze dne 21.09.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 21.09.2008 21:35:29     Reagovat
    Autor: MB. - MB.
    Titulek:Francie
    Jezdim tam pomerne casto. Hodnoceni v clanku velmi presne, ale par postrehu bych pridal.

    Kruhovy objezd - zpravidla se blika tak, jak se blikalo na krizovatce, nez ten kruhovy objezd postavili. Funguje vyborne na objezdech, kde je videt pres stred na druhou stranu. Jinak se to spise hada dle stylu jizdy. Naprostou chutovkou jsou ovsem kruhace na silnici jakoby pro motorova vozidla, kde je rychlost omezena 110km. Kilometr ceske dalnice, kruhac, osm set metru danice, kruhac, dva kilometry...

    Policie se chova jako u nas. Pokud proti vam jede kamion a zurive blika, znamena to, ze u cedule konec obce po dvou kilometrech naproste rovinky mezi kukurici a vinicemi jsou zandari schovani v rosti a meri padesatku u te cedule.

    Znaceni je, no jak to rici jednoduse a slusne, francouzske (v lepsim pripade, v tom horsim jsou cedule zacmarany nebo rozstrileny ruznymi bombickari a folklornimi separatisty). Bez podrobne mapy regionu je cesta vzdy zajimavou loterii. Kam jste meli jet, poznate ve valne vetsine pripadu az po projeti krizovatky, protoze cedule je az za ni, pokud se vubec obtezovali ji nekam dat. Zase na druhou stranu berou jako normalni, kdyz v krizovatce zastavite a hledate kam, pripadne si to uprostred krizovatky rozmyslite nebo zastavite i na zakazu zastaveni a jdete se zeptat. Rozhodne se vsak nevyplaci ignorovat placeni parkovneho na hodinach, kontroluje se prekvapive casto.

    Podle mych zkusenosti se vetsina znaceni, s vyjimkou prednosti v jizde a semaforu, stejne bere jen jako jiste nezavazne doporuceni. Mira respektovani techto doporuceni je vsak krajove znacne odlisna.

    Komentář ze dne: 21.09.2008 21:40:23     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Ach jo, nemuzete generalisovat podle jedine cesty
    Aneb kdyby nekdo napsal uplne opacne postrehy, tak to bude mit uplne stejnou vypovidaci schopnost. Aneb Nemecko - dalnice bidna, v zuzenich a pred nimi dlouhe kolony, koleje kazdou chvili, kdyz uz nejsou koleje, pak jsou pricne nerovonosti a provoz vyrazne vyssi, nez na D1, krome toho vsechny osobaky jedou v levem pruhu i kdyz v pravem je volno (ze takove Nemecko neni? Tak se projedte do Frankfurtu a zpatky nebo treba z Berlina do Hamburku, pak na vas ceska D5 nebo D8 bude pusobit jako balzam). A pokud chcete v Nemecku na zachod, zastavte na benzince - ale nedivte se, ze to bude za 0.5 ojra (pokud si tam jinak nic nekoupite).

    Dale autor rika, ze je ok, kdyz jede 160, ale nazyva magorem nekoho, kdo jede po dalnici 220. Jeste cca pred 10 lety v Italii po dalnici pod 190 jezdila jen ta auta, ktera na vyssi rychlosti nemela vykon (Una, Pandy apod.). Velke pekne Area Servizio v Italii take jsou, ale je jich velmi malo (napriklad na dalnici Terst - Milano jsou jen dve).

     
    Komentář ze dne: 21.09.2008 22:08:26     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Ach jo, nemuzete generalisovat podle jedine cesty
    S tim Nemeckem souhlas. V Nemecku jsou dobre dalnice akorat v exDederakove a v Bavorech jinak spise prumer, pripadne hruzy typu A1 kolem Koblenze (tedy v letech 2004-5). V Rakousich jsou dalnice velmi casto v hruznem stavu (napr. Mnichov-Salzburg).

    Ja bych ty Cechy zase tolik nehanil. Kdyz odmyslime D1, ktera je udrzovana ve spatnem stavu hlavne kvuli zubarske klice v oblasti Moravy (pravidelnou jizdu nevydrzi ni vlastni, ni umely chrup), tak ty dalnice nejsou u nas az tak spatne. Rekl bych takovy slusny evropsky standard.

    Nasinec, minimalne na D5 jezdi zpravidla take jako clovek (blinkry, pousteni z navadeciho pruhu, vyblikavaji jenom vyjimecni, asi podobne casto jako v Bavorech).

    Ad generalizace: Tento clanek neni bohuzel zdaleka prvni na DF...

     
    Komentář ze dne: 21.09.2008 22:12:06     Reagovat
    Autor: Bubik - Bubik
    Titulek:Re: Re: Ach jo, nemuzete generalisovat podle jedine cesty
    úsek Mnichov - Salzburg je většinou v Bavorsku. Salzburg - Linz je ovšem po rekonstrukci a to tedy zase je třeba říci, že takovou dálnici, jako je tehle kus A1 po rekonstrukci bych u nás bral hned ......

     
    Komentář ze dne: 21.09.2008 22:25:57     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Ach jo, nemuzete generalisovat podle jedine cesty
    Jo, myslel jsem ten kousek kolem Salzburgu... Nemecka A8 je +- ok.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2008 23:26:49     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Ach jo, nemuzete generalisovat podle jedine cesty
    Třeba taková nedávno dokončená dálnice z Vídně na Slovensko je luxusní - nádherný povrch, žádné vlny, perfektně viditelné pruhy a značení. Nedávno jsem tudy jel v noci s naší novou firemní Kií. Nikde nikdo a jak jsem po nějaké době mrkl na tachometr, zjistil jsem, že ručička ukazovala téměř 200 km/h, aniž by vůz nějak protestoval hlukem nebo nestabilní jízdou.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2008 23:36:42     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ach jo, nemuzete generalisovat podle jedine cesty
    Ale pak je tam krizovatka u Parndorfu a za ni bida a utrpeni zvane Viden - Budapest.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2008 09:21:12     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo, nemuzete generalisovat podle jedine cesty
    Tam to už neznám, já vždy odbočuji na Bratislavu. Ta nová dálnice je hotová až na slovenské hranice, tedy vlastně až do Bratislavy.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2008 10:50:02     Reagovat
    Autor: KloKi - KloKi
    Titulek:Re: Ach jo, nemuzete generalisovat podle jedine cesty
    Záměrně jsem zmínil počet najetých kilometrů, aby bylo jasné, že se nejedná o nějakou hloubkovou analýzu (hlubší zkušenosti mám opravdu jen s Francií, kde jsem sedal po dobu 2 týdnů za volant de facto denně), spíše o srovnání toho, na co člověk při běžném provozu/běžné cestě narazí.

    Ano, nazvu magorem každého, kdo v autě konstrukčně velmi podobnm mému, jede po dálnici 220. Ostatně tak označím i toho, kdo tak pojede v téměř jakémkoliv běžném autě (když zcela zanedbám lidský faktor).

     
    Komentář ze dne: 27.09.2008 14:55:57     Reagovat
    Autor: jendaw - jendaw
    Titulek:Re: Ach jo, nemuzete generalisovat podle jedine cesty
    ohledně německa s rootem souhlasím....jezdím tam docela často. zácpy, věčně rozkopané dálnice,rychlostní omezení díky kolejím,idioti, jedoucí v rychlém pruhu v úseku neomezené rychlosti 120km/h třeba i 5 kilometrů ikdyž mezi kamiony je půlkilometrová díra a když mu chcete naznačit aby uhnul,šlápne vám na brzdu nebo po předjetí prosvítí dalkovými dokud mu nezmizíte z dohledu. ba naopak můj německý kolega mi řekl, že se mu na českých dálnicích jezdí lépe...nastaví na tempomatu tachometrových 140 a jede.

    Komentář ze dne: 21.09.2008 21:47:22     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:cesty
    Děkuji za článek. Necestuju moc, poznatky mám z Rakouska - de facto stejné.

    Jenom k těm benzinám - v Praze jsem narazil taky na jednu pumpu, kde chlapík stál venku u terminálu a kasíroval. Když měl volněji, nebyl problém že šel slečně nebo paní natankovat, aby se neušpinila (chlapům nepomáhal, nu možná ani ošklivým paním ne :-))

     
    Komentář ze dne: 23.09.2008 13:54:33     Reagovat
    Autor: Kratz - Kratz
    Titulek:Re: cesty
    Nebyla to náhodou bývalá BDX na Kunratické spojce? Tam to chodilo přesně tak, akorát té pomoci s tankováním jsem si teda nevšiml. Teď už je tam Benzina a chlapík co stál u stojanů je ten tam...

    Komentář ze dne: 21.09.2008 21:52:16     Reagovat
    Autor: Bubik - Bubik
    Titulek:No draho.....jak se to vezme.....
    letos v létě jsem za cestu mezi Monakem a Milanem (něco pod 300 km) platil asi 22 Euro. Pravda, není to za hubičku, ale vzhledem k tomu, že dálnice až k Janovu byla postavena systémem most - tunel - most - tunel........, povrch bezproblémový, místy dokonalý, v tunelech bylo běžně povoleno 120 a cesta odsejpala, tak jsem jim rád ty peníze dal.......

    Komentář ze dne: 22.09.2008 01:38:10     Reagovat
    Autor: ~NX~ - NX-306
    Titulek:cestovani
    Vicemene souhlasim s tim ze dat je malo a obecne bych CR tak cerne nevidel. Neco sem najel v Parizi a TO SE PROSTE NEDA! Ty ridici jezdej jako neuveritelny prasata a na tech autech je to videt (co jsem pocital tak aspon 1/3 melo nekde solidne promacklej plech). Pariz = nejhorsi ridici ever. Jinak Francie a dalnice celkem sla, na jednorazovej prujezd ta cena byla i primerena.

    Nemecko a dalnice - prijde mi ze se opravduje daleko vic nez nase slavna D1 a stoji se porad. Pri ceste Koln - Praha se mi povedlo asi jenom na dvou usecich zrychlit nad 200, zato v zacpach jsem stal asi 2 hod celkem. Ale je to hodne o tom kudy clovek jede a kdy jede.

    Obecne bych to v CR vubec tak strasne nevidel, narozdil od Parize jsou ridice v Praze naprosty raj. D1 se obcas ucpe, ale katastrofa to nebyva, at uz to je dalnice nebo ne, puvodne byla projektovana na 180km/h a tolik se tam da je v pohode (pokud neni provoz)... D5, D8, D11 nebo R10 NAPROSTO v pohode proti zbytku evropy (kde je dalnicni sit stara a rozpada se)

     
    Komentář ze dne: 22.09.2008 11:04:03     Reagovat
    Autor: KloKi - KloKi
    Titulek:Re: cestovani
    Jezdit po Paříži je výborná zkouška nervů. Zejména najede-li člověk na nějaký větší kruháč (le Etoile jsem se vyhýbal jako čert kříži a naštěstí se mi to podařilo), tak je docela problém se proplést zase ven.

    Moje hlubší zkušenost s dálnicemi (rychlostními silnicemi) u nás je zejména z Moravy a D1, kde jezdím nejčastěji. A je to hrůza a utrpení (zkuste se někdy projet D2 nebo po D1 na Vyškov). Je fakt že D5 byla většinu cesty snesitelná. Problém je v tom, že vámi uvedené dálnice jsou z větší části postaveny za posledních 15 let, jsou tedy poměrně nové (D5, D8 a D11 postaveno za 1993-2006dohromady cca. 250 km z celkových 350).

     
    Komentář ze dne: 22.09.2008 14:59:08     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:Re: cestovani
    musím souhlasit, že cestování po Praze co se ohleduplnosti řidičů týče, je na docela dobré úrovni... nepočítám do toho ale taxikáře a daleké přespolní, kteří často nevědí, kam vlastně mají jet (což ostatně po prázdninách často netuší ani pražák, protože se během "klidu" odehrálo několik zásadních změn - prosadilo se víc jednosměrek, nestihly se dokončit všemožné rekonstrukce, atd.)... když Prahu srovnám třeba s několikanásobně menším Mostem (kde se taky občas vyskytuju na dobu delší, než nezbytně nutnou), při cestě Prahou si člověk opravdu odpočine (pokud netuhne někde v koloně)... v Mostě jsem třeba vypozoroval to, že na kruháči (a že jich tam je) má přednost především Cikán a pak ten, co se do něj natlačí dřív... přednost z prava je něco nemyslitelného... a to nemluvím o tom, že nikde v naší republice jsem se snad nikdy tolik nebál zaparkovat na sídlišti - hromádky střepů od okýnek vypovídají o charakteristice místního zvyku "co je tvoje, bude během chvíle moje"...

     
    Komentář ze dne: 24.09.2008 16:02:54     Reagovat
    Autor: Carralina - Carralina
    Titulek:Re: Re: cestovani
    Souhlas, akorát bych se zastala dalekých přespolních, u nich to nebude o nedostatku ohleduplnosti, ale prostě se nevyznají no...držím se od nich dál a mám pochopení.

    Osobně mám nejhorší zkušenosti ze Zlína...nikdo vás tam nepustí, neuhne, neudělá jedinou laskavat..i když může být, že v mém případě to asi bylo pražskou SPZ :-))))

     
    Komentář ze dne: 27.09.2008 15:07:46     Reagovat
    Autor: jedndaw - jendaw
    Titulek:Re: Re: Re: cestovani
    opět souhlas...zlín je peklo.tam člověk musí vedět dlouho dopředu kam se zařadit,protože pak ho tam nikdo nepustí. a neni to pražskou značkou, zlínští kolegové o tom vědí své.tam se nepouští nikdo.

    Komentář ze dne: 22.09.2008 11:19:38     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Troška do mlýna
    Dobrý den pánové, čtu tyhle stánky již delší dobu a dnes jsem u tohoto tématu dokonce pocítil dojem, že jsem povolán se také vyjádřit. I proto, že jsem letos o dovolené najel 7730 km ve zbrusu novém zde opovrhovaném voze od na těchto stránkách zakázaného výrobce. Ale o tom možná jindy. Cíl cesty byl původně někde ve Španělsku, nakonec se z něj vyklubal Gibraltar. Trasa vedla přes Brno, Prahu, Plzeň, Norimberk, Karlsruhe, Basel (mám tam příbuzenstvo), Mulhouse, Lyon, Avignon, Montpellier, Andorru, Solsonu, Barcelonu, Javeu, Elx, Mazarron, Tabernas, Granadu, Malagu, návrat pak přes Tarifu, Cadiz, Sanlucar de Barrameda, Sevillu, Cordobu, Madrid, Zaragozu, Barcelonu, Perpignan a zpět po původní trase. Rád bych uvedl také pár dojmů - některé se shodují, jiné jsou rozdílné.

    Obecně bych řekl, že autor článku poněkud generalizuje, protože v různých zemích, ČR nevyjímaje, jsou různé dálnice na různých kvalitativních stupních... Nicméně nejzběsileji se jede po D1. Dodržet 130km/h je prakticky nemožné, když levý pruh je zacpaný kamiony a v pravém pruhu máte při 160 km/h za prdelí nedočkavé hovado v ofroutu, které permanentně bliká, jako by mělo halucinace a vidělo za každým smrkem policejní hlídku. Snaha držet rozumnou rychlost a tedy i spotřebu (na 7700 km to má smysl a nebylo kam spěchat, jeli jsme na dovolenou) tak hned za Brnem vzala za své. Poněkud kultivovanější situace byla za Prahou směrem na Plzeň, kde jsem byl se svými 140 km/h, byv rozdivočelý z cvrkotu na D1, absolutním pirátem silnice. Za Plzní už po dálnici nejelo skoro nic. Na jednom rovném a přehledném úseku policie měřila a chytala - stáli s dodávkou schovaní za bukem u nájezdu na dálnici a o 5km dál jsem je pak při stání na odpočívadle viděl, jak dopadli pirátského Švýcara v nějakém hodně starém a hodně malém autě (1100ccm?). S tempomatem nastaveným na 140 km/h jsem nemusel hýbat až na hranice.

    Německo. Těšil jsem se, že dám novému agregátu těsně po záběhu trochu pokouřit, aby nezlenivěl. Chachá! Sotva jsem to rozjel na cca 170km/h, což se pro ono zakázané vozidlo, vybavené šestikvaltovým automatem při zapnuté klimatizaci začalo jevit jako mez rozumného trápení motoru, nastaly kolony. Provoz houstnul a houstnul, pánové v silných vozech německé provenience si v něm poměrně nevybíravě razili cestu (dojel rychlostí 200+, zabrzdil za prdelí na poslední chvíli a pokud už tímto manévrem neposlal pomalejšího neštastníka tam, kam podle jeho názoru patřil - mezi kamiony, tak ještě vztekle problikával). Za Norimberkem rychlost poklesla na průmerných 80 km/h, přičemž kolona v levém pruhu střídavě zuřivě akcelerovala, aby potom mohla s kvílením gum brzdit někam na 60. Po chvíli jsem na to přestal mít žaludek a zařadil se mezi kamiony, které jely stabilně 70 km/h a setrval tam snad hodinu. Provoz zřídnul až mezi Karlsruhe a Basilejí, iovšem ani ve 3. pruhu jsem si nedovolil jít přes 160km/h, protože prostě těch aut bylo moc a čas od času se stalo, že nějaký Turek sedící za volantem německého kamionu se rozhodl náhle začít předjíždět a vytlačil tak auta z prostředního pruhu do levého. Místy pršelo, ovšem ani průtrže mračen a hodně mokrá vozovka nedonutily pány prasící v drahých autech, aby začali přemýšlet o aquaplanningu a jeho souvislostmi s brzdnou drahou, když už se chtěji mermomocí objevit za prdelí v podobě zjevení.

    Ve Švýcarsku jsem jezdil jen po Basileji, jinak, jak zde bylo nedávno psáno, provoz je tu dost regulovaný. Po městě se jede většinou 30km/h, všichni jedou způsobně. Nemyslím, že by byli více bezohlední než řidiči v ČR. Nebo aspoň jsem s českými návyky neměl problém zařadit se do pruhu apod. Pozn. Švýcarské příbuzenstvo má panické trauma ze smrtonosných německých dálnic.

    Francie. Tady souhlasím skoro beze zbytku. Drahé je všechno. Benzín, poplatky (radši jsem to nepočítal), jídlo, vstupenky... Povrch dálnic je kvalitní, rychlost se dodržuje naprosto pedantsky. V tom vidím i kámen úrazu, protože provoz nebyl zdaleka tak řídký, jak píše autor. Od Mulhouse směrem k Dijonu se jede parádně. Nastavil jsem si tempomat a věnoval se pouze kormidlu. V okolí Dijonu se dálnice potkává s jinou a několik km se jede v pěti pruzích. A tady nastává problém. Kombinace kurevského provozu, kdy se jede prakticky souběžně, všichni jedou 125 - 130 km/h a většina se snaží předjíždět - zleva, zprava, jakkoliv. Zdálky to vypadá jako mraveniště, zblízka se člověk potí. Exotů, kteří jeli v prostředním pruhu 10km se zapnutým blinkrem doleva bylo opravdu nepřeberně. Největší machři mají ještě zapnuté stěrače nasucho nebo aspoň dálková světla. Naopak, v průtrži mračen zhasnou všechno co jde, aby cesta byla dobrodružnější. (Vsuvka: Zde mne napadá, zda je to lidmi nebo auty, před chvílí mi jeden "borec" v autu s rytmem života vjel do levého pruhu potom, co zapnul blinkr vpravo. A to ve Zlíně...) Jízda po okreskách v Provence je katastrofou, značení nepřehledné, nevíte, jestli jste ve vesnici nebo mimo, chybí značení hlavních cest, takže nevíte, jestli dávat přednost zprava nebo ne atd. Po zkušenostech z Ukrajiny se mne zmocnil klaustrofobický pocit. Jenže, pokud na devadesátce nejedete přesně 90, zakládáte si na problém. Při 80km/h (a to mi vzhledem k šíři vozovky připadalo sakra moc) se mi několikrát stalo, že nedočkavý borec se rozhodl mne předjet, jenže jako skoro všude stál v poli z dálky viditelný a dobře označený radar. Do protisměru obvykle něco jelo, takže dotyčný blb, předjiždějící rozdílem rychlosti 5-10 km/h se začal tlačit na mě tak, že mě donutil zpomalit, pokud bych tedy nechtěl políbit nejbližší platan. Zde ovšem hrozilo, že začnou předjíždět další a další jemu podobní, protože jsme najednou jeli 70... Francie je krásná země, ale příště raději letecky. Poznámka: Švýcarští příbuzní tvrdí o Francouzech, že by neměli sedat za volant. Bydlí na hranici s Francií a pravidelně jim v zimě kousek od domu pod kopcem bourají auta - výhradně s francouzskou registrační značkou. Poznámka 2: Viděl jsem několikrát i na dálnici, jak policie měří rychlost.

    Andorra. Horský stát s několika málo desítkami km silnic. Oficiálne je rychlost omezena snad na 70km/h, nicméně místní machři s anorrskými značkami to tu kalí co to jde a evidentně mají hodně silná auta, protože jim to jde dobře. Samotné hlavní město je ucpané, kolona se táhne od andorrsko-španělské hranice a způsobuje dopravní kolaps v celém městě. Andorra je bezcelní zónou. Benzín tu stojí 1,1€, pakl cigaret 10€, láhev kvalitní vodky (videl jsem na benzínce!) 6€ apod. Ubytování v dobrém hotelu s večeří o třech chodech a snídaní vyjde pro dva na 54€ (v létě tu prostě není turistická sezóna). Údajně je velice rozšířené pašování do Francie a Španělska a celníci se na obou hranicích docela činí. Auta vybírají podle tipů nebo namátkou. Auta s označením CZ jsou jim evidentně podezřelá (buzerace s prohledáváním zavazadelníku).

    Španělsko. Troufám si tvrdit, že Španělé umějí jezdit. Dříve tu byla poměrně divočina (např. v Barceloně běžně jely autobusy i na červenou, pokud řidič viděl, že ve směru, ve kterém je zelená, nepřijíždí žádné vozidlo - což má svým způsobem logiku), ale zavedení bodového systému zřejmě řidiče opravdu zkrotilo (pokuty až 600€ za rychlost, případně 5 let vězení za překročení rychlosti v obci o více než 30 km/h (nebo 50?)). Běžně se jede lehce nad limit. Tam, kde je práce na silnici nebo dopravní uzavírka a je pravděpodobné, že se tam neměří, se omezení nedodržuje. Já to nevěděl a spousta řidičů přilepená za prdelí vypadala nasraně, nicméně určitý respekt vůči cizinci tu byl (a CZ je pro ně hoooodně daleko, dost Španělů ani neví, že ČR patří do EU). Pokud se člověk vyloženě neloudá, není na silnici žádný problém, řidiči se chovají ohleduplně. Překvapivě se dá proplétat i starobylými centry menších městeček, i když značení obvykle stojí za starou belu a jakmile tam jednou vjedete, je jistá nenulová pravděpodobnost, že si centrum prohlédnete opravdu beze zbytku. Na dálnici okolo Barcelony je rychlost omezena na 80km/h s odůvodněním, že je to pro naši bezpečnost (svítí to na všech světelných tabulích). Omezení se dodržuje, provoz je kurevsky hustý. Směrem na jih ovšem řídne. Nejlépe se jezdí asi v Andalusii. Některé úseky dálnic (Tabernas - Granada) nejsou zpoplatněny, protože k nim neexistuje alternativa v podobě státní silnice. Zejména v pouštních oblastech je provoz minimální, ale silně tam fouká, podobně jako na dálnicích okolo pobřeží. Při kontrole spotřeby na palubním počítači jsem nabyl dojmu, že konstruktéři postupovali takto: "Franto, jakej tomu dáme ten Cx?" "Ty vole, ja bych tam napsal 0,33, jak to maj i vostatní...". Nicméně vůz se jevil spíše jako aerostatický (fouká -> nejedeš). Na dálnicích v pouštích a stepích se zřejmě neměří. Pro jistotu jsem měl tempomat na 140km/h i na prázdné silnici, nicméně jednou za pár minut se kolem nás prohnalo něco hooodně rychlého. Občas jsem naopak já musel předjět kamion, ale veskrze byla cesta úplně prázdná. Opak platí na neplacené státní spojnici Jaén - Madrid, kde je provoz jako prase a místy je cesta vedena tak šíleným terénem, že jsou na dálnici příčné zpomalovací pruhy a omezení rychlosti na 60km/h (až na některé borce v kamionech se tam jede nějak rozumně okolo 70 - 80). Odbočili jsme na Toledo a přišel šok - z ucpané rozbité dálnice jsme najeli na krásnou, novou s parádním povrchem a během 50km jsme na ní potkali asi 8 aut. Z Toleda do Madridu pokračuje zase víceméně souběžná jízda. Kde provoz hodně houstne, začínají být někteří řidiči agresivnější, ale pořád je to nic oproti tomu, co mě až zděsilo, když jsme na zpáteční cestě najěli zpět na naši D1. Úsek Madrid - Zaragoza jsme jeli po neplacené dálnici, i když podle cedulí by tam snad už mohla vést i placená. Ta nestála za moc a stejně se nakonec spojila s placenou. Ta byla kvalitní a až po Barcelonu na ní byl provoz dosti malý. Okolo Barcelony a směrem na Perpignan do Francie nastane zase souběžná jízda ve třech pruzích, občas zpestřená zuřivými manévry kamionů nebo automobilů s rytmem života, které jedou evidentně bez řidiče.

    Jako perličku na závěr si nechávám Gibraltar. Jedná se o britskou kolonii. Při vjezdu hodně prudí Španělé (konec Schengenu), Brit to bral v pohodě (Czech? Great! Go on...). Gibraltar je malé městečko natlačené na úpatí stejnojmenné skály, ze které se dá prakticky 100% kontrolovat vstup do Středozemního moře. V uzoučkých uličkách panuje dosti svižný provoz okořeněný zuřivými jezdci na skútrech (podobně jako v jiných andaluských městech). Dopravní značení je anglické (klikaté čáry, označené přechody pro chodce, všude nápisy Slow - anglicky tu ale asi nikdo neumí). Dopravu řídí angličtí bobíci. Pozor. Když na hlavní silnici uprostřed městského mumraje zastavíte, protože podle změti čar na silnici nechápete, kam máte jet a kdo má přednost, máte smůlu. Auta, která mají STOP, se okamžitě rozjedou a jakákoliv snaha domoci se práva a vjet do křižovatky z hlavní silnice je marná. Na Gibraltaru je i letiště. Jelikože je tu málo místa, letištní plocha se kříží s hlavní příjezdovou komunikací (!!!). Jelikož zrovna cvičili stíhači, bobíci zahradili cestu a nechali nás 20 stát a civět, jak kousek od nás uprostřed města za strašného kraválu startují Gripeny. Někteří řidiči do toho zuřivě troubili, připadně vztekle vybíhali z aut, aby zjistili, že jim nezbude, než si zalézt zase zpátky. Ti hodně nasraní bránili v průjezdu skútrům, proplétajícím se dopředu mezi auty, tak, že otevírali dveře, nejlépe schválně až na poslední chvíli (i tu se semtam najde debil). Nicméně zastavení dopravy na městské tepně způsobilo totální kolaps - ucpaly se i přilehlé komunikace a v tu ránu celé město zatuhlo. Nicméně je to místo, které doporučují navštívit, už jen pro ty opice, které jsou tak drzé, že skáčou po autech a loudí od turistů fotoaparáty.

    Závěrem se omlouvám, že jsem tu toho napsal tolik, nějak mi to nešlo víc zkrátit. Jsem holt ukecaný.

    Drobek

     
    Komentář ze dne: 22.09.2008 13:18:04     Reagovat
    Autor: merewien - merewien
    Titulek:Re: Troška do mlýna
    Chlape, tenhle komentář je lepší než původní článek. A ještě k tomu jsem se u něj pořád chlámal. Dík :).

     
    Komentář ze dne: 24.09.2008 16:11:35     Reagovat
    Autor: Carralina - Carralina
    Titulek:Re: Troška do mlýna
    Pěkný...jak bych tam byla. Příště pošli rovnou článek, pro komentáře je tě škoda...fakt, to nebylo ironický.

     
    Komentář ze dne: 25.09.2008 22:35:08     Reagovat
    Autor: veillen - veillen
    Titulek:Re: Troška do mlýna
    áno, súhlasím, výborný komentár zrelý na celý článok..
    + súhlasím

     
    Komentář ze dne: 29.09.2008 12:34:21     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Troška do mlýna
    Nedá mi to, abych se nepřidal:

    Trasa: Madrid - Toledo - Cordoba - Granada - Marbella - Gibraltar - Faro - Lisabon - Porto - Salamanca - Madrid

    Španělsko - Dálnice a silnice velmi dobré, ostatní cesty zhruba tak jako u nás. Na španělský provoz jsem si zvykl vcelku rychle, akorát jako všechny jižní národy šetří s blinkry a navíc si to občas někteří řidiči "šněrují" mezi pruhy, takže předjíždění takových bývá adrenalinovým zážitkem. Podle všeho mají zřejmě nějaký drastický bodový systém, neboť při standardní cestovní rychlosti 140 tacho nás předjelo jel velmi málo vozidel. Policii s radarem jsme však potkali za celou cestu pouze jednou - na dálnici a ve zdálky viditelném, označeném voze.

    Gibraltar - tam jsem radši nejel a auto nechal stát ještě na španělské straně a pokračoval místním busem. Podle toho, co jsem tam pak viděl jsem udělal dobře, holt je to malý prostor přecpaný autama.

    Potrugalsko - dálnice opravdu výborné (pro portugalské řidiče ovšem dobré až moc), třeba taková A25 Aveiro - španělská hranice, to je opravdu zážitek, nic takovýho jsem zatím nikde jinde v Evropě nepotkal. Krásná krajina, cesta široká, pár aut... Akorát ten motor ve vypůjčené I30ce by se tam býval snesl silnější. Jinak ale Portugalci jezdí jako prasata a to nejenom tím "jižním" chaotickým způsobem, ale i za použití vcelku nebezpečných manévrů, z těch mnoha, jichž jsme byli za tu krátkou dobu svědky jeden vyústil v rozbitý zadní nárazník našeho vozidla, ve druhým to bylo zaplaťpánbůh o kousek - řidič bmw 5 si usmyslel, že (bez blinkru) přejede z levého do pravého pruhu zrovna v místě, kde jsme se my připojovali do pravého pruhu připojovacím pruhem. No, strhnul to včas, blbec.

    V obou zemích se ovšem nad novými či opravenými úseky silnic a dálnic často tyčí cedule, které říkají cosi o kohezních fondech EU... Není mi jasný, proč tomu u nás tak není.

    A poslední zaznamenáníhodný dojem jsou podzemní garáže, po tom, co jsem viděl tam, už považuju jejich česká provedení za luxusní parkovací megadomy. Výjimkou není například obousměrný (!) vjezd do podzemní garáže tak strmý, že není pořádně vidět před auto, široký taktak na vyklopená zrcátka, v garáži více sloupů, než parkovacích míst apod.


    Komentář ze dne: 22.09.2008 15:54:59     Reagovat
    Autor: jzxr - jzxr
    Titulek:
    potlesk pro drobka, moc pěkný počtení

    Komentář ze dne: 22.09.2008 18:35:49     Reagovat
    Autor: Praetorius - XIV
    Titulek:Francie: Pouze levy blinkr, zato neustale
    Pro ty dlouhodobe blikace levym blinkrem ve Francii mam vysvetleni. Ve francouzske autoskole se naucite, ze pri predjizdeni (at uz na okresce nebo na dalnici) se na zacatku manevru zapne levy blinkr a po predjeti a zarazeni se zase vypne. Pravy se pouziva jen pri odbocovani doprava.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2008 19:11:03     Reagovat
    Autor: KloKi - KloKi
    Titulek:Re: Francie: Pouze levy blinkr, zato neustale
    No kdyby se po předjetí zase vypnul, tak bych proti tomu nic neměl. To se ale moc neděje.

    Komentář ze dne: 24.09.2008 12:28:49     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Itálie - blikání
    Někde jsem četl, že v Itálii se nemusí blikat při předjíždění a naopak má bliknout předjížděný, že si předjíždějícího vozidla všimnul (bliká vlevo).

    Je to pravda nebo ne (já tam blikám jako u nás).

     
    Komentář ze dne: 25.09.2008 00:28:40     Reagovat
    Autor: Prichozi Vejda - THX
    Titulek:Re: Itálie - blikání
    Neni ! ;-)

    Komentář ze dne: 24.09.2008 21:46:04     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:jeste francie
    par slov k mym poznatkum z jezdeni v zabozroutistanu - vzhledem k tomu, ze jsem ve francii zil a pracoval letos nekolik mesicu, musim rict, ze autorovy poznatky se s mymi dost rozchazeji, snad krome pouzivani blinkru - taje teto fejatury galove skutecne jeste neobjevili... ale za par dni si na pustenej levej blinkr u auta v levym pruhu clovek zvykne

    jinak musim rict, ze chovani frantiku se diametralne lisi dle regionu. ja jsem pobyval z casti v champagni (Reims) a vetsinu casu pak v Bretagni v departamnu Morbihan

    cestovani po stredni a vychodni francii skutecne nese urcite prvky, ktere zminil autor - jista sebestrednost a nevnimavost ridicu, ktera je ovsem typicka dle meho nazoru pro vsechny evropske metropole a vetsi aglomerace. jizda skrz Paris je skutecne pocuc a musel jsem ji absolovovat mnohokrat, takze nejlepe objet jiznim obchvatem, kde je riziko zacpy cca 50% oproti primym prutahum z A4, A6, A10, kde nejrychlejsi dopravni prostredek je skutr respektive metro....

    pakarna je jezdeni po historickych mestech - muj pobyt v Reims, ktere je propleteno krasnymi uzounkymi ulickami, parkuje se vsude a nejvhodnejsi vozidlo je Smart, byl s renaultem Vel Satis a nasledne Vectrou caravan utrpenim.... nedokazal jsem bez problemu zajet ani do podzemniho parkoviste hotelu, na druhou stranu to byla jedina moznost, protoze na ulici jsem proste bezmala petimetrovou Vectru nezaparkoval...


    cim dal je clovek na zapad, tim ohleduplnejsi ridici jsou... mezi Le Mans a Rennes se mi nikdy nestalo, ze by me nekde nekdo nepustil do leveho pruhu (naopak je temer pravidlem, ze frantik pribrzdi a blikne), nechoval se predvidatelne nebo me jakkoliv jinak sral. policajta jsem za ctvrt roku v bretagni nevidel ani jednoho, na druhou stranu na vychode a na jihu mam zalozeno u mistnich slusne fotoalbum...

    velmi jsem kvitoval absenci ceskych zvyklosti pilotu formule fauve chrocht s dementnim blikanim na dalnici v zacpe, vymahani si predjeti, zavirani mezer mezi vozidly a podobnych debilit

    zajimave jsou pokuty - maximalni pokuta za prekroceni rychlosti o vice nez 50 kmh je 45EUR a 3 body (neoverena informace od mistnich)

    jinak se mi po francii jezdi hodne dobre - je to takovy v klidku a pohode a kvalita silnic je na evropske pomery nadstandartni, nicmene inzenyrske reseni dalnicnich tahu je typicky francouzsky idiotske

     
    Komentář ze dne: 25.09.2008 00:52:32     Reagovat
    Autor: Praetorius - XIV
    Titulek:Re: jeste francie
    Ja jsem platil Gendarmerii za 25 pres limit na dalnici u Mulhausenu (Alsasko) 90 EUR. Takze ta "neoverena informace" je kravina a nebo maji pro Alemany specialni cenik.

    Komentář ze dne: 28.09.2008 02:35:51     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:
    Ikdyž se né vždy shodnu s pozorováním autora, tak přidám komentář k Itálii, resp. její specifické části Sicílii:

    šířka dálnice: asi jako když v německu z jednoho pruhu udělají 2 při opravách.
    kvalita: dobrá, místy horší povrch(ale do ničeho nezapadnete )
    cena: v normě

    blinkr se po nájezdu na dálnici nechá zapnutý a vypne se až při placení.
    v levém se jede +-160, v tunelech občas není část osvětlena - to je docela zrada když má člověk sluneční brýle, jede 160 a nemůže si pořádně posvítit.. vůbec střídání mostů a tunelů vyvolává stroboskopický efekt.
    na pravidla provozu se obecně sere, ale jede se rozumě, není se čeho se bát.
    ve městech vás nikdo nepustí, ale můžete se pustit sami a nikdo do vás nenabourá(to se očekává i od vás) skůtry všude a kdykoliv i na chodníku.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.