D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Koupě auta u AAA Auto
    (ze dne 11.09.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 11.09.2011 12:24:49     Reagovat
    Autor: ladik7 - Neregistrovaný
    Titulek:Sou to hajzli
    Kdysi sme kupovali auto a byla na tom ve výsledku vyměněna spousta dílů za horší, ale dokažte jim to

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 12:27:46     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Sou to hajzli
    No, podle mé zkušenosti:
    - Nejbezpečnější je pokládat všechny výroky bazarníků za lež. Nebo spíš za polopravdy, resp. "Nelze dokázat, že to je úmyslná lež".
    - Pro někoho kdo s nimi nemá zkušenosti je velká chyba (kterou jsem udělal i já) si na základě teoretické přípravy (článků na webu) myslet, že je na ně připravený. Oni dokáží i připraveného a psychicky poměrně odolného člověka utahat natolik, že začne dělat chyby.

    Pár příkladů:
    - "Garance najetých kilometrů, prověřeno Cebií" může klidně znamenat, že vůz sice má certifikát, ale v něm je napsáno "skutečný stav najetých kilometrů nelze ověřit".
    - "Vratná záloha" neznamená, že ty peníze ještě uvidíte. Finta: Na začátku je věta, že záloha je vratná a o kus hlouběji v textu, že pokud auto nekoupíte, zavazujete se zaplatit smluvní pokutu ve výši té zálohy.
    - Jeden zábavný "WTF moment": V Auto ESA (prý druhý největší bazar po AAA) jsem chtěl návrh kupní smlouvy. Koukali jak tele na nová vrata a pak mi řekli, že nejdřív musím zaplatit. Po mé reakci ve stylu jako jestli to je vtip, že samozřejmě nehodlám nic platit aniž bych viděl smlouvu, mi se slovy, že smlouvu na to "moje" auto vytisknout nedokáží, ale ty smlouvy jsou stejně všechny stejné, přinesli smlouvu JINÉHO KLIENTA, ze které UTRHLI hlavičkovou část s osobními údaji (ale údaje které byly uvnitř smlouvy- jaké auto a za kolik si koupil, jsem si přečíst mohl). Vůbec nechápu, jak pro velký autobazar může být takový problém mi před podpisem dát přečíst kupní smlouvu. Že bych byl jediný kdo si ji chtěl nejdřív přečíst?
    - O protokolu o technickém stavu mi přijde nejjednodušší se nehádat a podepsat, že kupujete úplný šrot. Na druhou stranu, jelikož ty protokoly jsou nejspíš univerzální a nemají nic společného s tím konkrétním autem, viděl jsem i zajímavou věc: V protokolu sice byly napsané desítky závad které auto ve skutečnosti nemělo, zato tam nebyla poměrně drahá závada kterou auto ve skutečnosti mělo a na kterou mi dokonce nabídli i slevu.

     
    Komentář ze dne: 14.09.2011 13:47:48     Reagovat
    Autor: Falcon - falcon
    Titulek:Re: Re: Sou to hajzli
    První bod je zlaté pravidlo. Platí to jako u naprosto všeho, za co chcete vynaložit vlastní prostředky - jak by řekl rodinný známý staršího ročníku, "musíš se stát v tom oboru expertem".
    A platí to pro auta, telefony, domácí spotřebiče, stravování, nemovitosti a stavební úpravy, lékařské zákroky, zubaře...
    Přijde mi, že nekompetentnost je trend doby.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 12:15:22     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Re: Sou to hajzli
    Neviděl bych to až takhle dramaticky.
    Třeba u elektroniky, domácích spotřebičů, nábytku a tak prodejci samozřejmě své zboží vychvalují, ale nezažil jsem takovou úroveň jednání jako v autobazarech (samozřejmě teda jde narazit na různé lidi, ale řekněme standard v rámci oboru je úplně jinde).

    Přijde mi, že jen tři věci mají takovou, nebo ještě horší, úroveň lhaní jako autobazary: Podomní či pouliční prodejci kdečeho, takové ty prodejní "zájezdy" či "přednášky" a MLM (typu Amway, OVB a spol.) - ale od těch si podle mě rozumný člověk nic nekoupí.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 13:34:25     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Sou to hajzli
    a reality samozřejmě. tam si na laikovi smlsnou. ale zase ne všichni.

    Komentář ze dne: 11.09.2011 12:43:10     Reagovat
    Autor: Americkej - Americkej
    Titulek:
    Autor se mýlí v tom, že není možné během 30-ti denní lhůty na odstranění závad zkoušet jiná STK. Z osobní zkušenosti (stanice Praha Průběžná), kdy technik si nepřímo, ale velmi okatě řekl hned na počátku STK o úplatek, který jsem odmítl poskytnout se slovy: dělejte co musíte, to je vaše práce. Pochopitelně jsem u něj neprošel. O týden později jsem prošel u jiné stanice STK, bez úplatku.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 09:57:55     Reagovat
    Autor: Crazy Diamond - CrazyDiamond
    Titulek:Re:
    Napodobne u mna vlani, pre zmenu na Slovensku.

    Komentář ze dne: 11.09.2011 14:43:48     Reagovat
    Autor: MC - Neregistrovaný
    Titulek:Nechápu autora
    Já nevím co jste to za lidi, že máte čas jezdit pro auta do jednoho bazaru několikrát, a někteří i přes půl republiky. Nechápu to. Je to spotřební věc, lepší televize dneska stojí víc než průměrné auto a vy jezdíte několikrát do jednoho bazaru, drandíte po kontrolách STK a řešíte nějaké papíry kvůli staršímu Mercedesu. Váš guru se měl po vstupu do bazaru projevit, aby "AAA Manažer" pochopil, že nemluví s hlupákem a měl vám rovnou předvádět bezproblémová auta. Pokud má bazar problém s tím, aby vám během 30ti minut vyřídili bezproblémový prodej vozu, máte je kopnout do zadku a jít si vybrat jinam. Prodat auto je dnes umění, koupit auto je hračka.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 11:16:05     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Nechápu autora
    Koupit auto během 30 minut a teprve pak zjišťovat jaká překvapení se v něm skrývají je podle mě nebetyčná blbost a často se to dost prodraží.

    Pokud jde o bazar, ti naopak velmi uvítají, když podepíšete, zaplatíte, odjedete a moc v tom nešťouráte.

    Komentář ze dne: 11.09.2011 16:43:13     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    AAA se uvedli jako podvodníci. kdo u nich koupí auto, který má byď jen malou vadu v papírech nebo v technice je idiot, který si říká o to, aby mu podstrčili mrdku svařenou ve stodole ze dvou totálek. NIKDY nekupovat auto z bazaru jako je AAA, protože slušné auto se člověk nebojí prodat sám. natrefit v libovolném bazaru na slušné auto z kterého nevykradou bazarníci použitelné věci pro svoje kamarády je zázrak...a je lepší chvíli počkat nebo se podívat po autě v zahraničí. aut je dost a stačí si jen vybrat. není třeba kupovat za každou cenu a koupi uspěchat.

     
    Komentář ze dne: 11.09.2011 20:07:04     Reagovat
    Autor: JRSystems - JRSystems
    Titulek:Re:
    No já své současné auto koupil zrovna v áčkách... Stav odpovídal stáří a ceně... V celku žádnej problém...

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 12:08:43     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re:
    Pane kolego zapominate, ze velke mnozstvi aut se do bazaru dostava ne od soukromich osob, ale od leasingovych spolecnosti po skonceni operacniho leasingu.

    Coz jsou konkretne auta ktera jsou v 90% mechanicky v poradku a jedna se jen o kosmetiku

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 12:33:42     Reagovat
    Autor: flint - flint
    Titulek:Re: Re:
    Podla mna, auta na operativnom leasingu byvaju v priemere viac znicene ako keby ich uzivatelia vlastnili, takto ich uzivatelia beru ako spotrebku, ktora pojde za 4 roky prec a dostanu nove auto. Primerane k tomuto stavu sa o tie auta aj staraju, jednoduche tie auta nepovazuju za svoje.


     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 15:52:36     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re:
    To mate pravdu, ale poskozeni se hezky vyuctuje leasingovka firme co to mela v najmu a vetsina firem ma pravidla na chovani se k vozidlum, aby minimalizovala tyhle dodatecne naklady. Nicmene ty auta maji pravidelny servis v autorizovanem servise, coz zase soukrome vozidla mit nemusi a dalsi vec je, ze vozidla nejake stredni tridy (typicky mondeo) si zase tolik soukromich osob na svoje jezdeni do prave neporizuji nove v autosalonu, aby je za 3 roky prodali

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 16:02:38     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jsou věci, které se nedají dokázat, případně můžou vypadat jako opotřebení běžným používáním. Asi nejznámější je poškozené turbo v důsledku vytáčení studeného motoru a / nebo chcípnutí rozpáleného motoru (a turba) bez dochlazení v malých otáčkách nebo na volnoběh. Pak taky podvozek může dostat na prdel, když je majiteli jedno, jestli tu díru vymete ve 30 nebo v 60 km /h, protože jeho auto to přece není. T.č. se říkal vtip: "Jaké je nejlepší terénní auto? Firemní felda." Dneska se možná říká o fabii nebo oktávce.

    Nebo taková obyčejná věc, jako je kontrola oleje v motoru - když si auto předává několik lidí, často úplně kašlou na nějakou kontrolu nebo technickou prohlídku a že je tam málo oleje, se pozná až když se rozsvítí kontrolka mazání - to už je ale většinou pozdě, tj. oleje už je tak málo, že motor se maže nedostatečně nebo rovnou přidírá.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 16:12:36     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Co má v autě co pohledávat turbo?

    Pokud jde o olej, tak už moje V480 z roku 86 má čidlo oleje a řve pokud se tento dostane na spodní rysku. Chcete snad naznačit, že tohle po těch 25 letech ještě stále není běžná věc? Nota bene u aut jako zmiňované Mondeo apod...

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 16:34:32     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nekdy se turbo hodi, napriklad takovy Power Stroke 7.3 ma s turbem mnohem zabavnejsi vystup :) Ale sam mam atmosfericky plneny benzin a nemenil bych.

    Kontrolka na hladinu oleje je i v Octavii II a dnesni auta s I4 nemaji tendence nejak zrat olej mezi intervalem vymeny, kdyz se budeme bavit o nudnem mainstreamu

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 16:59:24     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Turbo vylepšilo motor Rudolfa Diesela natolik, že se dal masově použít i v osobních autech (před nástupem turba sice diesel v osobních autech byl občas taky, jenže sice tolik nežral, ale taky moc nejel). Jakkoliv se nám to nemusí líbit, je to tak.

    Osobně jsem to nikdy nezkoušel a zkoušet nebudu, nicméně prý u některých aut sice je kontrolka mazání, ale rozsvítí se až když je oleje hodně pod spodní ryskou, jinými slovy když už je pozdě. Jak jsem koupil, tak prodávám. Taky jsem někde slyšel "já jsem programátor, mě nezajímají varování, jenom chyby" - a je dost možné, že někteří uživatelé aut mají stejnou zásadu, ačkoliv programátoři nejsou.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 17:06:43     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Diesel se v osobním autu nedá použít dodnes, zcela bez ohledu na turbo.

    To, že se v nich přesto běžně používá, je hodně velké neštěstí.
    ___
    Pokud vím, u většiny aut je kontrolka mazání spojena s tlakoměrem oleje; nízký tlak sice s nedostatkem obecně koreluje, ale úplně přesně totéž to není. Hodně záleží také na tom, kde přesně ten tlakoměr je.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 17:20:51     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Diesel se v osobním autu nedá použít dodnes, zcela bez ohledu na turbo.

    To jsem znal jednoho, ktery tvrdil, ze hudba prestala byt hudba s nastupem The Beatles. Taky pro to nemel jine nez emo argumenty.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 17:26:21     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Hudba? Ta medle přestala být hudbou zhruba někdy v době Maurice Ravela nebo Leoše Janáčka.

    Nicméně na rozdíl od čistě subjektivního hodnocení hudby je objektivních argumentů proti tomu ksindlu, co patří do kamen a nikoli do aut, naprostý dostatek; namátkou třeba černé pankejty nebo nutnost pokaždé, když jedu za dieselem, přepínat na vnitřní okruh a modlit se ke kvalitě pylových filtrů :(

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 17:44:10     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak to jo. :-)

    Cerne pankejty bych tipoval spis na nakladaky a autobusy. A kdyz ma diesel v osobnim aute filtr, leze z vyfuku jen vune fialek.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 17:44:44     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No tak v tomto případě bych velmi rád viděl výsledky blindtestu.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 17:45:30     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jinak do kamen patří plyn, nafta patří do traktoru.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 18:07:33     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Musím se již opakovat asi po čtvrté. Do kamen patří buková, v horším případě březová polena. Benzín pak patří do pily, kterou se ta polena řežou, či do jiného vysokootáčkového hobby nářadí (sportovní auta, motocykly, letecké motory etc.). Do auta, kterým jezdím do nemovitosti s krbem, přirozeně patří nafta, samozřejmě s použitím příslušné filtrace.
    Pokud má někdo zapotřebí soutěžit o titul "Hrdý sponzor rozpočtu České republiky", případně zajíždět k pumpě častěji, než prostatik na WC, nechť tak činí, je to jeho věc. Není však nutno sočit na druhé motoristy.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 18:14:02     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pila na řezání polen se tahá rukou, váženosti! Motorové pily jsou skoro stejné zlo jako motorky s tzv. "laděnými výfuky" (protože jsou slyšet na podobnou vzdálenost).

    Chcete-li omezit sponsoring těch grázlů, pořiďte si slušné auto (tedy s benzinovým motorem), a přidejte k tomu nádrž na LPG.

    Zdaleka to není dokonalé, ale je to pořád lepší, než nafta. Nakolik je mi známo, je to v současnosti řešení nejlepší z těch prakticky použitelných (CNG by byl lepší, ale bohužel není prakticky použitelný).

    Leda tedy byste tu naftu měl z nějakého neveřejného zdroje bez spotřební daně, pak by to byla jiná ;)

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 18:26:18     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ač je mi to líto, nedisponuji takovou silou a fortelem, abych porazil a zpracoval pět šest bříz ročně ruční pilou. Tou motorovou strom porazím a nakrájím na menší kusy. Ty pak na polena dělím pilou ruční a sekerou.
    LPG samozřejmně není špatná alternativa, leč platí ta filipka o prostatikovi.
    O tom neveřejném zdroji je to pravda, byť ne 100%.
    Na nějakých 55 litrů nafty (5 zbyde jako rezerva), bez problémů přejedu celou Evropu. To mi umožnilo luxus nezaplatit tomuto státu daně z PHM za poslední skoro dva roky. Pravda občas tankuji v zahraničí a občas se mi to zdařilo mimu EU.
    CNG by byla asi nejlepší cesta, pokud se podyří dotáhnout do komerčního rozměru zkapalňování. Něco jsem zaslechl, že se na tom pracuje, ale Bůh suď, kdy budou pumpy na LNG na každém rohu.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:25:22     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Boze muj :-) Nereknu dub, ale zrovna BRIZA? 6 briz porazim a narezu rucni pilou za hodku-dve, briza zrovna je velmi meka :-))
    Kdyz mi bylo 8-10 let, jezdil jsem s otcem s vozikem do lesa na "sousky". Tydne jsme porazili 4-5 suchych smrku, narezali, aby to slo odvezt na voziku (v zime to bylo jednodussi, to se to cele hodilo na sanky) , doma jsme to ruzne rozrezali a sekerama nastipali...

    To je desny, jak jsou ti lide dneska zleniveli :-)))

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:27:05     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    hlavne co to je za kravinu topit brizou? leda tak na podpal... shori to jak papir a vyhrevnost na prd... ja davam do krbu dub a habr...

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 07:09:56     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kecáš Lojzo, kecáš. Mám velikou cukatůru Tě k těm pár břízám, co mám na chatě, postavit s ručkou, aby ses pochlapil. Ono to nejsou nějaké břízky, ale solidní stromy s kmeny kolem 40cm průměru. Ono je porazit je jaksi jen ta nejmenší část práce.
    Do krbu je pak bříza výborná, hned za bukem. Což je samozřejmě můj názor, který nemíním nikomu vnucovat.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:15:53     Reagovat
    Autor: buchar - buchar
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nejste nějaký cyklobuzny? Já nechápu to kvičení pokud jde o dýzl. Tváříte se jako tvrdí hoši co se nebojí fízlů,ale bojíte se dýzlů...
    Já jezdim s lecčim a i s jedním HDI a nevim, co se vám na tom nezdá. Na styl jízdy si zyknete a jinak pohodlná jízda a nijak se o to nestarám. Leju tam topnej volej a seru na to. A co je nejlepší, když potřebuju protáhnout rouru,tak to v táhlým kopci na trojku vohulim a nejlíp když tam jedou nějaký cyklozmrdi tak jim zakrmim a to je paráda. Když máte auto (nemyslim teď škodovku) s normální klimou, tak žádnej smrad dovnit nejde. Jste jak princezničky ať si každej kurva jezdí s čim chhce. Když vám to smrdí tak dřepěte doma. Jste jak banda homodějů, to se fakt nedá,kucí.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:31:30     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Svinstvo z toho je kacinogenní (saze) jedovaté a velmi hnusně zapáchá (NOx). Já vím, že Vám je jedno, jaké sračky vypouštíte pod nos. Mně to jedno není a dýchat od ostatních to taky nehodlám.

    Palivo do toho je drahé a státu se platí velká spotřební daň.

    Má to malý rozsah užitečných otáček, navzdory lidové slovesnosti to netáhnevocpodapyčo. Tah odspodu znamená, že na 700 ot/min mohu klidně vyjíždět ze zatáčky a auto pojede i na 250 ot/min bez škubání.

    Zvukový projev je k zeblití, ale uznávám, že to může být individuální.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:38:15     Reagovat
    Autor: buchar - buchar
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    záleží co od tohou auta čekáš. Pro mě to není modla, nepotřebuju to točit do 5K ot. pohybuju se mezi 1.5-2.2 a stačí mi to. Auto tu službu udělá. A co dneska neni karcinogenní? Ani petrolejka a ani žrádlo z českejch krámů. Ty limitně nule se blížící emise fakt neřešim a ani nehodlám. Víš jakej humus jsme dejchali na konci 80 a zač. 90? To je teď neskutečná lahoda proti tomu. A přitom aut jezdí x krát víc než tenkrát. Jezdi a nech jezdit.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 22:01:01     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano a za protektorátu se střílelo za přechovávání policejně neoznámené osoby. Od konce těch osmdesátých let jsme místně přítomné a odfiltrovatelné sračky z továren apod. vyměnili za všudypřítomné diesely. To je tedy výhra, hlavně ve městech. Srovnejte si někdy vzduch v Praze a New Yorku (smrad z pouličních stánků prosím odečíst).

    Do 5k jsem svůj pětilitr nevytočil nikdy a čtyřiapůllitr asi třikrát. Já od motoru očekávám to, že při normální cestovní rychlosti 90 km/hod tam bude mít těch necelých 1800 rpm, ale když potřebuju předjet, tak nemusím kvedlat pákou nebo používat kickdown, ale stačí mi v klidu přidat plyn.

    O ježdění nejde. Jde o vypouštění těch prokazatelně škodlivých srágor (například množství CO2 mi je ukradené) a blbou charakteristiku těch motorů.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 00:08:48     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jedina vnimatelna zmena vzduchu byla zapricinena zavedenim katalyzatoru - u benzinovych motoru (!).

    Pri 700/min netahne ani 5,7 HEMI.

    Jediny jakz takz snesitelny argument je nizsi rozsah otacek, bez problemu kompenzovatelny automatikou.

    Rvat LPG do 5 litrovych motoru je srandovni znouzecnost. A male benzinaky tahnou uplne na hovno, a to po celem tom v tomto pripade uplne zbytecnem rozsahu otacek, a jeste u toho trapne jeci.

    Dokud to pujde, tak mi uz jiny motor nez turbodiesel do auta nesmi, protoze na velke benzinaky si velice brzy UESR doslapne a male stoji za starou belu. S prichodem malych turbodiesliku (pro jeden 1,3 CDTi si zhruba za dva tydny pojedeme do autosalonu) uz je pokryte cele spektrum objemu a vykonu. Takze se muzou benzinaky jakekoliv kategorie jit zahrabat.

    A moc by me zajimal ten udajny narust tech sragor primo zapricineny (naprosto opravnenou) oblibou turbodieselu.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 00:32:44     Reagovat
    Autor: Rs. - Rs.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    LPG do velkych motoru ma smysl, pokud motor ma elektroniku na urovni EU3 a vyse - cidlo klepani. Na LPG je mnohem kultivovanejsi a u toho zminovaneho 5litru vykonovou ztratu prakticky asi nikdo nezaznamena.
    Ano, neprijemny smrad z aut vymizel zhruba s masovym nasazenim EU3 (rizeny kat) u nas, znovu se objevil s PD oktavkama a je to horsi a horsi. Jet ve meste za spatne udrzovanym/serizenym turbodieselem je za trest.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 00:47:55     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    O.k. S tou kultivovanosti to bude asi podobne jako s vykonem - u takoveho osmivalce to bude asi vubec zaznamenat.

    Z nekterejch ropaku se opravdu pri pridani plynu kouri jako z ukrajinskeho autobusu. Ale smrad?

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 03:47:13     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Na LPG je motor znatelně tišší. Nekecejte a postavte se k té srágoře někdy zvenčí. Já měl tu přiležitost přede dvěma týdny a fakt si to opakovat nemusím.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 03:45:10     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    HEMI možná při 700 rpm netáhne, Chryslerovic stará V8 5,2 nebo T613 4,36 ano.

    Automat nevyřeší vše byť uznávám že dost pomůže.

    Ano, malé benzínové motory moc netáhnou. Ale to je holt ta tendence být eko a dávat do aut nepřiměřeně malé "over-engineered" motorky. Třeba 1,7 v našem Volvu táhne slušně. Stokoňová 1,4 ve Fobii také ještě ušla.

    Pětilitr jede na plyn o poznání civilisovaněji, protože směs plynu se vzduchem se ve válci lépe rozptýlí a vyplní spalovací prostor. dojezd kolem 1000 km s oběma nádřzemi je taky fajn. Neplacení spotřební a silniční daně rovněž ( z principu, já osobně bych na tom byl finančně lépe kdybych jezdil na benzin)

    S těmi NOx je to fakt, nechte si je na STK změřit. já vím že uvnitř toho krámu to necítíte ale zkuste se někdy postavit k tomu zvenčí.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 13:46:29     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ten vseobecne kultivovanejsi chod pri s LPG oproti benzinu beru. Jen se u toho osmivalce zdraham uverit, ze je tam rozeznatelny rozdil. To to s benzinem opravdu tak boucha, aby to bylo mozne rozeznat? Uz i sestivalce byvaji natolik klidne, ze jen pohled na otackomer ukazuje, ze se motor vubec toci. Proto me to prekvapuje. Nebo se to projevi jen pri vysokych otackach pri akceleraci?

    Uznavam, ze jako kurak mam zeslabeny cich, ale pokud si zrovna nenastartuju v uzavrene garazi, tezko si vubec neceho vsimnu, natoz aby to snad bylo nejak neprijemne.

    BTW: 1000km dojezd ma muj ropak (2.0 CDTi) taky a jen s jednou nadrzi. Mel by i vic, ale mam nejakou tezkou nohu na plynu nebo co. :-)

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 13:51:15     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Taky jsem kurak, ale tohle se snad ani neda necejtit :-( Zrovna pred chvili jsem prochazel kolem dieselovyho Superba pokousejiciho se zaparkovat do rady aut a ten smrad co kolem sebe siril byl fakt prisernej :-(

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 14:01:24     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Chápu tě, podobné pocity mám, když jdu kolem kuřáka. Jenže diesely se držej jen na sinicích, ale kuřáci, ty vlezou všude :(

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 14:12:06     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A strašně rychle se množej!

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 15:20:56     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A svagr si je chyta na chov.

    Ale vazne:
    Ja snad ten budu obchazet po parkovistich a cichat. Bud kecate, nebo je to se mnou horsi, nez jsem si myslel.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 15:28:10     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:[24]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já taky poznám, když kolem projede moderní diesel. Smrdí to jinak než když jedeš za kouřící avií.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 15:30:43     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:[24]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Mrzi mne, ze cichovy projev nelze nahrat a zprostredkovat na internetu :-( Ono se to i blbe popisuje slovne - hodne priblizne bych to popsal asi jako takovej lehce nakyslej dusivej smrad. Z toho Superba mne malem natahlo :-( Ale vsiml jsem si, ze nekdo je na to citlivejsi a nekdo mene. U majitelu dieselu tu necitlivost pozoruji nejcasteji - proste vubec nekdy ani nechapou o cem je rec ... otazkou je, jestli diesela poridili proto, ze to necitili ani predtim anebo jestli si na to s vlastnictvim diesela nasledne zvykli a neprijde jim to divne ... priklad JJe napovida spise na prvni moznost ...

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 15:37:31     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:[25]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Mě tedy vždycky spalovaná nafta spíš voněla. Ale cigáristi mi smrděli a smrdí mi čím dál víc.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 16:24:11     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:[26]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jaxe taková úchylka dá nazvat? Naftofetish? Dýzlofilie? Odstup Satane!

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 16:41:01     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:[27]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    třeba to není úchylka, možná to způsobuje jen nedostatek nikotinu, kdyby si zapálil, nemusí fetovat u dieslů. :-))

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 17:17:20     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:[28]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pche, zato benzínofilové by si měli strčit hlavu do pytlíku s toluenem, když jim to tolik vyhovuje.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 20:38:48     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:[29]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    O voňavosti benzinu tu (snad) nikdo nepsal :-). Jen natočili v šedesátých letech dokument: www.csfd.cz/film/230247-vune-benzinu/

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 18:15:04     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No s těmi bukovými poleny a pilou se asi souhlasit dá, s dieselem už ne.

    Před necelými dvěma týdny byl u nás kolega se Superbem 2.0 TDi ani ne dva roky starým. Když to na dvoře pustil, myslel jsem, že se pobliju. Oblak dýmu se sice nekonal, ale ty oxidy dusíku, to bylo opravdu drsné - a proti očekávání to při zahřátí motoru nijak pozorovatelně nepolevilo. Radši na tom dvoře budu mít celký den puštěnou Avii s vysokozdvižnou plošinou než hodinu tenhle výtvor moderní techniky.

    Nechceš-li tolik sponsorovat státní rozpočet, jezdi na LPG.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 18:37:43     Reagovat
    Autor: JVP. - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já Ti nevím, ale moje dCičko smrdí pouze jako studené. Ale to smrdí benzíňák taky, byť uznávám, že kratší dobu - rychleji se ohřeje. Pak už je smrad velmi omezený. Pouze auto spalující E85 voní :-)
    Nějak mi je proti srsti prohodit motorem, při více méně stejné užitné službě, dvoj a více násobně paliva.
    U LPG hrozí stejné nebezpečí, jao u ostatních paliv. Systém si vzpomene a zdaní. CNG má, myslím výraznou výhodu v možnosti tankování v privátu, stačí plynová přípojka a sada pro tankování systém utře. Ještě tak vymyslet ekonomicky dostupnou sadu na domácí zkapalňování CNG na LNG.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 18:48:55     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Vnímání je individuální, ale já bych se jízdu autem s typickým dieselovým čtyřválcem (a ostatně ani třílitrovým šestiválcem) opravdu neopovážil označit za stejnou užitnou službu jako jízdu s naším pětilitrem. Bonus v podobě smradu a upatlaných rukou na pumpě raději nezmiňuji.

    Momentálně mě to prosazování dieselů štve převelmi, protože vybírám nějaké větší auto a z těch v Evropě neexotických resp. méně exotických mi ve výběru zbývají Mercedesy V280 a Chrysler Grand Voyager AWD 3.8 - a nebo potom pochopitelně Suburban. Přitom by se mi líbila i jiná auta (Traffic, Transit) ale ta jsou k mání jen se smraďochem a tedy mj i bez možnosti levně jezdit na LPG.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2011 02:28:41     Reagovat
    Autor: mr.paulie - mr.paulie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Konkrétně třeba ten Transit můžeš mít i se zážehovým 2,3l, dováží ho sem minimálně Charouz, ale ten ho prodává jako Transit CNG takže s přestavbou...

    A pak pokud se nepletu tak transit mkIII (to je myslím do roku 2003) šel pořídít s 2,0 DOHC...(a taky je pár magorů co do toho dali dvoulitr ze Sierry Cosworth....)

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:33:51     Reagovat
    Autor: buchar - buchar
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Místama vypadáš jako fajn chlápek, ale odkud se bere tahle fobie? Jak upatlaný ruce u pumpy, jak smrad z dízlu? Měl si vůbec nějakýho normálního dýzla. Vylágrovanej benzín je taky ekl, ale ať si každej jezdí s čím chce. Ekologii snad tady nebaštíme ne???

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:54:58     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Půl roku jsem jezdil s P407 (je tu recense) s HDi, znám i další dieselové motory. Namátkou 1,9 SDi, asi všechny verse toho 1,9 TDi, 2.0 TDi, 2,5 TDi (V6 v Passatu), dost mám naježděno i Transitem, řídil jsem Mondeo 2.0 TD, třílitrový Saab (nejen ten vylágrovaný patřící před časem jednomu přítomnému), nějaké Opely atd.

    Smrdí mi jak samotná nafta, tak hlavně běžící motor - nejnovější nevyjímaje (či spíš nejnovější zejména, Avia ten konkrétní smrad nevydává). Ano, prý to dělá jen za studena, ale po půlhodině běhu a s ručičkou teploměru uprostřed to smrdělo pořád stejně (Superb 2.0 TDi).

    A charakteristikou se ani ty šestiválce zásadně nelišily od motorů menších - odspodu to netáhne, nahoře to netáhne....

    Ekologii ve smyslu pošahaných teorií o záchraně světa skrze větrníky či řepku nebaštíme, ale taky nejsme prasata - alsespoň většina z nás. Jo a chcete-li začít argumentovat filtry pevných částic, tak si o tom něco přečtěte.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 09:26:56     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V nazoru na diesly se jak vidim plne shodneme :-)

    Ale pobavil mne "ten vylágrovaný patřící před časem jednomu přítomnému" :-D Nikdy jsem to nezkoumal, ale jestli se bavime o tomtez cloveku, tak zrovna u nej mne ani ve snu nenapadlo, ze by ten Saab byl naftak :-o

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 14:34:34     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Hovoříme-li všichni o témže přítomném, v nějaké diskusi proběhla i zmínka o tom, kterak byl JJovými dětmi před lety právě z tohoto důvodu označen za sus domesticus. Ale možná to nebylo zde, ale na Rybě, to už si přesně nevzpomínám a hledat nemám pokdy teď zrovna.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 15:12:42     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A ja ho vzdycky mel za slusneho a rozumneho cloveka ...

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 15:19:33     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Však on už se dal na správnou cestu :-)

     
    Komentář ze dne: 13.09.2011 07:56:02     Reagovat
    Autor: tmiso - tmiso
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    imho vonia iba auto spalujuce pouzity fritovaci olej. a aj to len tym, co maju radi hranolky alebo co sa v tom predtym fritovalo.
    a aj z pohladu dani je to idealna alternativa

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:30:56     Reagovat
    Autor: buchar - buchar
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak to potvrzuju,měl sem jeden čas starýho Kadetta dýzla,klasika bez turba a od známího kuchaře z knajpy sem bral vypálenej fritovací olej. v garáži sem to přecedil přes prostěradlo a jezdil na to asi dva roky. Krásná vůně hranolek šla přes celý město. Když to auto bylo zraubovaný tak sem majzlíkem vysekal číslo motoru a VIN a vodvez na parkáč a sundal SPZ. Tuto finito a pohoda džez. Krásný časy.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:35:03     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jo, je to super - na cestě mezi Sudetami a Holandskem má fritovací olej každá druhá pumpa... ;-)

    A jen tak mimochodem, pokud ten olej proženete motorem, měl byste se nahlásit u celníků a odvést z něj spotřební daň. Nebo holt budete riskovat, že Vás nahlásí někdo jiný a bude to vylepšeno o mastné příslušenství.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 21:41:58     Reagovat
    Autor: buchar - buchar
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    pochopitelně sem s tim jezdil jen v okolí, třeba do lesa pro dřevo a na takovýhle věci. Jet s tim do rajchu by byl průser jak obydlená zatáčka před Vídní. Zametli by mě jak pytel hranolek.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 17:55:05     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    ale no tak, doktore, Vy zlobíte. co takový M.Davis, J.Coltrane, C.Basie, z moderny třeba J.Pastorius+WR ? z domácích třeba 1.dvoualbum Stromboli, Marsyas...? já bych řekl, že se mění inspirující duch doby a výrazové prostředky, ale dobrá hudba stále žije... :o)

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 18:06:07     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ale jistě, chcete-li to pitvat, nepochybně existuje kvalitní moderní hudba, stejně jako nepochybně existují diesely, jimž z výfuku nepadají zrovna brikety.

    Akorát žel obojí člověk v praxi potká jen naprosto výjimečně.

    A bohužel zatímco u té hudby si lze do jisté míry a vybírat (jakkoli množství podniků nejrůznějších typů, od restaurací po knihkupectví, v nichž nějaký debil nechal zapnuté radio F1 nebo něco podobně nesnesitelného, je naprosto alarmující), s těmi prasmraďochy na silnicích to dost dobře možné není :(

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 18:30:13     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    pitvat hudbu bych v žádném případě nechtěl. do márnice patří mnohé jiné, včetně dieselu, hudba tedy rozhodně ne :o) na F1, tuším, mají trvale spuštěn elektronický syntezátor bicích a basové linky či co, to skutečně nemá s hudbou příliš společného. tak to máte se vším. ne každý patlal je Dalí či Renoir, ne každá stavba roku je Sagrada Familia...přibylo pomíjivého balastu, to ano, kvalita je však věčná :o)

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 16:32:22     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Takze jinak, pracuju v remarketingu tehdle aut tak vim jak to chodi.

    A jestli auto vytacel panacek co ho ma prideleny na firme (takovy mondeo nebyva poolovka na pujcovani) nebo panicka co ma svoje autocko na nakupy je asi uplne fuk, protoze oba jsou to ignoranti.

    Ono kdyz to auto nemate na ocich tak nikdy nemuzete vedet jak se k nemu nekdo chova, koupe ojetiny je vzdy riziko.

    A co se tyce opotrebeni podvozku, no tak si to auto pred koupi holt musite nechat zkontrolovat. Nehlede na to, ze vydechli tahla stabiku nebo silentbloky nejsou likvidacni polozky pri servisu. Nebezpeci dnesnich ojetin je nekde jinde. Napriklad dvouhmoty setrvacnik to je pekna investice.

    Univerzalni recept na nakup ojetiny neni. Jen jsem chtel upozornit, ze vykup od soukromych osob rozhodne neni jediny kanal, ktery plni nase bazary.


     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 19:10:27     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano. Mimo vydechlin od soukromníků, který by se báli prodat někomu, kdo uvidí jejich ksicht, jsou bazoše plněný ještě zludračenejma autama od zmrdíků, kteří je dodrbou na hranici životnosti za 4 roky, protože mají jistotu, že dostanou jiný stroj.
    Takže bazoš nakupuje špatná auta nebo špatná auta. u těch méně špatných je snad jen ta papírová výhoda, že líznutý auto sem tam bylo i v servisu na přetření olejového filtru, dolití oleje, vymazání paměti ECU a ostatních imitacích servisních zásahů.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 07:46:38     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To jsou urban legends. Pro řadu lidí (patřím mezi ně) je jednodušší střelit i kvalitní ojeté auto přes Áčka a mít to za hodinu z krku, než někde obvolávat sousedy či viset na sauto.cz či cars.cz.Nakonec zjistíš, že v těch Áčkách stejně dostaneš nejvíc. Auto bych si v bazaru ojeté nekoupil, ale prodat klidně. A jsou tam i solidní kousky, protože podobně jako já uvažuje víc lidí.
    Letos jsem prodával Hyu i30cw. Nebourané, vzorné servisované, najeto 30k, ještě tři roky záruka. Na tom autě není ani prd zrady. Prostě jsem chtěl jiné. Na protiúčet nabízeno od 170 do 190 k. V Áčkách dvěstě na ruku. Mimochodem to auto tam visí dodnes. 190k na úvěr, nebo 230 cash. Přijde mi to celkem férové.
    Tchán prodával tři roky starou Fiestu, 36 tisíc, opečovávané a rozmazlované důchodcovské auto. Ford mu na protiúčet nabízel 90 - 100, Áčka dala 125 bez řečí. Za hoďku jel domu. Opět tomu autu není vůbec nic. Ještě ten vystaveno na netu za 120 úvěr nebo 140 cash. Pochybuji, že by ho tak rychle stihli překuchat.
    Čili i do Áček se dostanou solidní auta. A myslím, že jich zas tak málo není.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 08:49:50     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je ta slavičí paštika - na kilo vepřového dva slavíci - no a vy jste zrovna dodal slavíka.

    Vím ve svém okolí jen o jednom autě, které bylo prodáno do áček. Byl to Seat Cordoba, kterou jsem asi tři rokyopravoval jejímu majiteli. Vyměnil jsem tam kdeco poté, co naletěl jinému bazaru. Koupil ji v Auto ESA, byla bouraná, s imitací airbagu, imitací kontrolky airbagu (must see propojka s kontrolkou serva), spoustu dalších věcí, už si ani nevzpomínám co. V určitém okamžiku to pan majitel vzdal - zhruba v době, kdy jsem chtěl měnit hlavní kabelový svazek - a střelil jí do áček. Ačkoli by na autě i slepej poznal, co je to zač, koupili ji bez keců.

    Myslím že se AAA nijak neodlišují od ostatních bazarů a ani od značkových dealerů vykupujících na protiúčet, kteří postupně cenově i kvalitativně klesají na level standardních autobazarů. Já osobně žádné ojeté auto kupovat nehodlám, ale pokud bych tak činil, tak jedině od soukromých osob.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 17:35:35     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Naopak bych řekl, že se AAA skoro "proprasily" k poctivosti. Ne teda, že by tam byli úplně poctiví, ale s rychloobrátkovým prodejem střepů tady začali a vyrostli na tom. Nyní bych řekl, že je to lepší, ale nabízí samá nezajímavá auta, protože ta se lépe prodávají (kromě VW Group tam skoro není co koupit) a pomalu nejdráž na trhu.
    Esa je následovala a řekl bych, že zatímco kupovat v AAA znamená být poloviční šílenec, v ESA musí člověk prodělat mozkovou lobotomii nebo být šílenec úplně.
    Ostatní bazarníci, když viděli, že s poctivostí nejdřív pojdeš = že lidi nejsou lakomý si za ultrašmejd i připlatit, než by koupili pořádný auto, tak je následovali a všichni poctivci mezi tím přešli do zemědělství nebo na úřad práce.
    Viděl jsem v AAA i dobrý auta, ale tak 3-4 ročně. jedno jsem i koupil. Ale to jsou výjimky potvrzující pravislo. Zbytek jsou typický podvody, většinu aut lze dohledat na netu, kde se jich majitelé zbavovali i leta a postupně snižovali a snižovali cenu...

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 09:17:53     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já jsem kupoval ženě záměrně ojeté auto (učila se řídit) a byl jsem mj. i v Áčkách. Oproti AutoEsa, kde jsem byl také byla Áčka o 200% na vyšší úrovni. AutoESA byly samé utahané popelnice a po place běhali mladí nagelovaní frikulíni, fakt hovádka. V Áčkách by se při zdravé (tj. hóódně velké) dávce skepse a paranoii dalo vybrat rozumné auto. Vadil mě sice chlapík, co se mě držel jako klíště, ale musím uznat, že byl naprosto korektní a nekrmil mě žádnýma píčovinama. Možná jsem nepůsobil jako úplný koloušek, tak to ani nezkoušel. Takže auto jsem tam sice nekoupil (vzal jsem Coltíka od soukromníka, bez "péče" bazaru), ale můj dojem z nich nebyl zas tak špatný.
    Kurnik šopa, ještě tři roky zpět by nenapadlo je hájit...:-))
    Můj názor je.
    prodat určitě, koupit - spíš ne, ale raději tam, než v jiném bazaru.

     
    Komentář ze dne: 18.09.2011 21:25:56     Reagovat
    Autor: Dejdarek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Docela bych souhlasil že AAA jsou na trochu lepší úrovni než Esa a oba tyhle bazary jsou pak celkově lepší než ty ostatní
    :-(
    Takže souhlas -prodat klidně a hned, koupit radši za pomoci automechanika. Ale vybrat se tam dá, onehdá jsme objížděli se synem pražské bazary a v obou těhle největších se dá najít dost zachovalých aut hlavně z protiúčtů od dealerů nových auťáků.
    Když ale někdo nakoupí v autobazáči za 80 tisíc, pak přece nemůže čekat že mu bude ta kára jezdit jako úplně nová za 400.000 :-)

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 12:53:48     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re:
    "kdo u nich koupí auto, který má byď jen malou vadu v papírech nebo v technice je idiot"
    Podle mě KAŽDÉ ojeté auto má nějakou, byť malou, vadu v technice.

    Bazar má poměrně zásadní výhodu, že je tam víc aut na jednom místě.
    Já taky sháněl raději auto od majitele, ale:
    1. Autobazary dávají inzeráty tvářící se jako soukromé, takže člověk
    vybere třeba 10 inzerátů a pak zjistí, že 8 z toho jsou bazary.
    2. Ty dva zbývající jsou často někde 200 kilometrů daleko a přece jen je trochu otravné jet 200 kilometrů se podívat na jedno auto, během 10 minut zjistit že s ním je nějaký zásadní problém který nebyl vidět v popisu ani na fotkách a jet zase 200 kilometrů domů.

    Navíc pokud si do bazaru vezmu někoho kdo tomu rozumí, nevidím moc problém- Mám třeba 150 tisíc, vyberu auto tak za 120, poradce mi na tom obvykle najde opravy tak za 20, ideálně nějakou zjevnou na kterou se uhádá tak 10 sleva, no a zbude 20 tisíc rezerva a dražší opravu snad poradce nepřehlédne.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 19:22:25     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    jenže soukromník tě na tu vadu raději upozorní než aby ti po pár měsících vracel prachy, který třeba obratem utratil za jiné auto a další nemá.

    víc aut na jednom místě je výhoda jen pro toho, kdo neví co chce.
    1) nesouhlasím. když jsem kupoval P206CC, měl jsem několik favoritů z nichž 3 byli soukromníci a dva bazary. oba bazary nabízely bořené mrdky s nedůvěryhodnými papíry/servisními knížkami a prokazatelně mizerným technickým stavem.
    2) ale no tak...když investuju do výběru 3000,- Kč, tak se třeba podaří vybrat takový stroj, do kterého nebudu muset nasypat do půl roku 30.000, aby vůbec jezdil. soukromník sice může inzerovat mrdku, no pokud se s ním dá mluvit a nic neskrývá, lze si vyžádat další fotky, lze tam poslat někoho, kdo to 200km nemá, aby ty fotky udělal a popř. to projel...a podle VIN (u francouzů) najít servisní historii v Evropě, což znamená jistou výhodu třeba oproti Opelu u kterého to bezpečně nejde.

    takový nákup v bazaru je sice hezká věc, ale "poradce" nevidí ani do motoru ani pod lak, takže tvým postupem lze riziko trochu snížit, ale nikoliv akceptovatelně. no a pokud za něco dávám 100 a více tisíc, je pro mne neakceptovatelné, že má stočený odometr apod., což u soukromníka hrozí v rozhodně menší míře než u bazarníka, který v tom má kus denního chleba.
    prostě - vybírat pečlivě a nákup neuspěchat se vyplatí. kdo chce mít všechno hned, ten nakupuje s tím, že do toho 20 nasype. kdo vybere dobře, tak vymění jen olej a možná pneumatiky, protože všechno ostatní lze zběžnou kontrolou označit jako bezproblémové nebo udržované.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2011 08:10:53     Reagovat
    Autor: speedy - speedy
    Titulek:Re: Re: Re:
    Podle me je hacek v tom, ze, kdyz prijdes do bazaru tak auto vypada lepe, noveji nez u soukromnika a je za "levnejsi" peniz. A to je zrejme rozhodujici argument, malokdo premysli nad tim, jestli po koupi do toho nenasype dalsich 20 000.

    Pokud nekdo nespecha na ojete aut, tak si myslim ze neni spatne projit forum fandu vozu urciteho typu. Tam se vetsinou resi nejake prusery (takze uz clovek muze vedet na co se zamerit pri koupi). Take tam je sekce bazar a je mozne zakoupit auto od clena. Pri projiti topicu je mozne procist prispevky co dotycny s autem provadel. Auto ma samozrejme vetsi cenu nez v bazaru, ale zase byva opecovavane. Toto je ale beh na dlouhou trat.

    Jinak stale plati, ze aut je jak sracek. :-)

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 16:02:37     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Re:
    ad 2) "lze si vyžádat další fotky, lze tam poslat někoho, kdo to 200km nemá, aby ty fotky udělal a popř. to projel...a podle VIN (u francouzů) najít servisní historii v Evropě"
    Tak to samé jde udělat v bazaru.

    "tvým postupem lze riziko trochu snížit, ale nikoliv akceptovatelně"
    Podle mě lze riziko snížit dost podstatně.
    - U spousty dílů se pozná jestli jsou měněné, s měrkou i přelakované.
    - Samozřejmě jsou i prakticky nezjistitelné drahé opravy, ale většina oprav zjistitelná je.
    - Bourané auto sice jde opravit tak že to nebude poznat, ale havárie u kterých je policie nebo pojišťovna se evidují. Ta databáze sice myslím není přímo veřejná, ale nijak extra tajná, stačí znát ochotného člověka.

    "kdo chce mít všechno hned, ten nakupuje s tím, že do toho 20 nasype. kdo vybere dobře, tak vymění jen olej a možná pneumatiky"
    To je utopie, prakticky na každém ojetém autě se něco najde a jakmile majitel plánuje auto prodat, ochota do něj ještě investovat typicky rapidně klesá.
    A naopak extrémně pečlivý majitel který "miláškovi" dopřává mimořádnou péči pak zas neví co by za něj chtěl.

    Jinak i já preferuji auto přímo od majitele, ale na druhé straně naposledy jsem procházením inzerátů strávil asi 2 měsíce a přitom jsem neměl nějaké náročné požadavky.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 13:21:07     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re:
    Blbost, prodal jsem v Áčkách auto, které bylo 100% v super stavu, nebourané a v záruce výrobce, najeto 29k. Prostě mi nejrychleji dali nejvíc. Bylo to relativně drahé ojeté auto a prostě se mi ho v souciálních kruzích udat nepovedlo. Tchán rovněž prodal zcela bezproblémové, důchodcovské auto s 36k na tacháči. Dali mu skoro o 20% víc, než nabízel autosalon, kde bral nové, na protiúčet. Takže i do aáček se jistě dostanou auta ve 100% stavu. Otázka jak je tam najít je věc druhá.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 13:25:04     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re:
    To, že se tam ve 100% stavu dostanou, ještě není záruka, že z něj ve 100% stavu taky vyjedou ;-)

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 19:25:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    jak psal mjfox - dobré auto se buď nedostane vůbec na "plac", protože ho prodají kamarádům, nebo z něj vezmou nějaké díly a z neprodejného, mizerného kusu a dobrého kusu udělají dva průměrné, které si kupce najdou.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 19:27:20     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nedostatkem aut AAA evidentně netrpí, že na výkupu leccos odmítnou je prokazatelné. Opravdu by jim to stálo za tu práci vykupovat nějaký echt mizerný kus a pak to kombinovat s díly z auta ve výborném stavu?

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 19:37:55     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    myslím, že pokud se naskytne příležitost zbavit se za cenu pár hodin servisu dlouho se nehejbajícího kusu, tak do toho určitě jdou. vůle v řízení? no...vezmem si tady půlku sestavy a tím ji snížíme na cca půlku, což je už akceptovatelné pro oba vozy...slabá baterka a altík před zdechnutím? prohodíme baterky, protože nová to chvíli podrží a starou ten dobrej altík taky trochu vzpamatuje...tady jsou hliníkáče a na hnusným autě jen plechy? prohodíme to. hnusný získá pozlátko a hezký někdo neodmítne jen kvůli kolům...apod.

    když se podobnejch zásahů sejde pár, máš z hezkýho auta krám s mouchama.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 20:01:41     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano, ale to pořád předpokládá, že už vykoupili totální mr..u, do čehož je nikdo nenutí a jednodušší je prostě ji nevykoupit. I já vím o pár případeech, kdy auto odmítli z důvodů technického stavu. Ano, může se stát, že to někdo na výkupu nezvládne, ale neřekl bych, že z toho dělají firemní politiku.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 20:20:04     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Někdo tu psal Autodiskont coby mladší sestře Áček. kam jdou ty vraky před zdechnutím. Takže politika je taková, že co projde sítem kontroly, nově již netřeba kombinovat s lepším kusem, ale přejedou s mrdkou za plot na "vedlejší plac" a jen vyleští hlavu válců a haubnu.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 20:38:24     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    spíše bych si tipnul na ty "přirozené" vnitrofiremní mechanismy. pokud se vykoupí skutečně dobré auto, nejprve projde informační sítí zaměstnanců, neb Lilina z účtárny by ráda pěkný malý kabriolet, Rocky z IT sekce chce ofrouda s automatem a Ahmed z výkupu čeká na vysněné bmw 525 td fkombíku. všichni mají známé, co také čekají atd. pokud dobré auto propadne vnitrofiremním sítem, jde na plac, ovšem nikoli za nejnižší možnou cenu, alebrž za nejvyšší možnou s kýblem tlachů o téměř dokonalém vlastně neojetém kcháru.
    řekl bych, že maximální úsilí je orientováno spíše na permanentní upgrade znění smluv, vychytávání provařených canců v reklamě typu "všechna auta vlastníme", což je po všeobecném rozšíření zkušenosti, že je to žvást, upraveno na "vlastníme téměř 95%", čtyři z pěti zubařů atd. o upgradech je třeba personál informovat a průběžně školit atd. to už je samo o sobě tolik práce, že bych také na nějaké výrazné multiprznění moc nesázel, snad jen v té rovině přeházení disků apod.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2011 12:44:27     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re:
    Osobně jsem do AAA prodával několik aut v naprosto PERFEKTNÍM stavu!!! Jednalo se o auta firemní, u nichž se nikdy na servisu nešetřilo. Ani jeden z těchto vozů neměl žádnou vadu. Prodávaly se prostř. AAA proto, že to je účetně nejjednodušší systém prodeje od právnické osoby právnické osobě. Tedy je i nejlevnější; je mi k prdu, že dostanu za auto víc, když pak musím řešit hromady účetních problémů, nebo dokonce přepážku k zápisu pro N1. Jednou stačilo, děkuji, nechci.
    Samozřejmě naopak u fyzické osoby, která navíc ani není plátcem DPH, je pravděpodobnost rovnající se jistotě, že auto je zadarmo drahý. nevím, proč bych jako fyzická osoba měl prodat dobrý auto za 30 000 kč, když jej na inzerát prodám prvnímu člověku za dvojnásobek na inzerát v Annonci.
    Autor zapomněl na jednu, podle mého NEJPODSTATNĚJŠÍ věc: v AAA prodávají auto stylem "jakej by to měl bejt rok a do kolika by to mělo najeto?". Kdo kupuje auto podle STÁŘÍ a počtu ujetých KILOMETRŮ, JE prostě IDIOT, který se pak nemůže divit, že dostane šrot - předmět podvodu!
    Všechna auta, která jsem tam dával (zprostředkovával prodej firemních vozů) měla nalítáno přes 230 000 km, ale bylo velmi snadné a velmi levné s nimi najezdit dalších 250 000 km. Ale osobně vím, že jakmile je na tachometru přes 200 000 km, je auto obtížně prodejné.
    Každý půlrok pak řeším překvapení idiota, který koupí NAFTOVOU verzi auta z bazaru se 130-170 000 km a pak se strašně diví, že výpis z řídící jednotky ukáže 380 000 km. Jenže - kdyby nebyl blbec, tak by věděl, že kombíka v dieselu si málokdo koupí proto, aby s ním najezdil 8 000 km ročně.
    Není potřeba být odborník na auta, ale myslet. Odborníka si najmout a mít na paměti, že všichni ostatní se chovají úplně stejně: koupí nový auto, aby do něho nemuseli dávat peníze za servis a po jeho úspěšném zvrakování je prodají jako nové a nejeté a koupí zase nový, aby nemuseli to stávající servisovat.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2011 13:47:48     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: levnejsi je ...
    Levnejsi je koupit si COcko, dve totalky a mrdku si svarit sam. Clovek pak sice ma mrdku, ale vi, ze do toho dal nova loziska, brzdove trubky, hadicky a jine drobnosti, protoze v porovnani s cenou vlastni prace se mu do toho nevyplati cpat odpadky.

    A ze podvozek neni co byval a pri 160km/h je nestabilni? To nekomu vadi ... a nekomu ne, protoze si stejne neplanuje kupovat antiradar. A i hodne zkurvene svarena totalka vyztuzena lesenarskejma trubkama bude mit lepsi brzdnou drahu, nez skoda 105/120 (pokud to neni svarene ze dvou pulek S120 :-))

    Komentář ze dne: 11.09.2011 17:42:54     Reagovat
    Autor: Gildiss - Gildiss
    Titulek:Bazar
    Jediné bazary, kde bych si kupoval ojeté auto jsou ty u autosalónů, které prodávají buď předváděcí vozy anebo auta u nich servisovaná a ponechána na protiúčet při koupi nového vozu. Ve firmě to takto praktikujeme už několik let a zatím musím zaklepat na dřevo, že k plné spokojenosti..

     
    Komentář ze dne: 13.09.2011 12:52:27     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Bazar
    Předváděcí auto je super v tom, že je každýmu u prdele, jestli s tím vletí do díry (naopak, alespoň zjistí, zda nevržou plasty v interiéru), zvláště turbomotory - ať naftové nebo benzinové - dostanou nakládačku hnedka za studena, protože všichni zúčastnění vědí, že to opravovat nikdo nebude (až chudák, který si to koupí s vidinou slevy) a úplně nejlepší jsou předváděčky, který dostali do pařátů novináři, kteří s tím nejen prasí, aby mohli napsat, že plasty vržou, ale taky hamtají na úplně studený brzdy (nejlíp totiž brzdí), hned po ranním startu dávají zásadně plný kotel (páč studený to nejlíp jede), pak s tím často skáčou...
    Předváděcí auto je zadarmo drahý. Desetiletá ojetina z jihu Evropy je tisíckrát lepší a za rozdíl v ceně (a v ceně každoročního servisu) můžete jet 2x ročně na dovoelou s celou rodinou.

    Komentář ze dne: 11.09.2011 18:29:47     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Hm...
    Věděli jsme, že AAA má takovou pověst, přesto jsme tam jeli a zabili několik dní svého času jen proto, abychom zjistili, že pověst AAA je zasloužená. Stálo to za to? :D

     
    Komentář ze dne: 11.09.2011 19:13:34     Reagovat
    Autor: weni - weni
    Titulek:Re: Hm...
    No ona si většina lidí řekne že to zkusí, protože oni nejsou takový pitomci, aby naletěli jako ti před nimi... Bohužel i já udělal před časem zkušenost v Áčkách, jak jinak než silně negativní, sháněli jsme vůz který v té době byl pouze tam - což mě ovšem neomlouvá. Zkušenost je popsána na Tuzing.com, a jak koukám, tak jejich praxe se nezměnila ani za mák.

    Komentář ze dne: 11.09.2011 21:48:52     Reagovat
    Autor: Pupicek Starostlivy - doublejay
    Titulek:návštěva AAA
    mne v létě dohnala do náručí dealera Peugeotu a už vesele zajíždím 5008 v holovýbavě :)

    Komentář ze dne: 12.09.2011 06:46:09     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:
    téměř zrealizovat koupi ojetého Mercedesu v českém autobazaru s tím, že teoretických 40tis.Czk za uvedení do slušného stavu by Vám zruinovalo rozpočet...chlape, poděkujte nebesům, že jste nekoupil. o prozíravosti se v tomto případě ovšem mluvit nedá, spíše o šťastné shodě okolností. ještě byste se hodně naplakal. váš guru je na dvě věci. na nic a na h....pokud vám nevysvětlil, že koupit v bazaru ojetinu znamená mít bezpečnostní rezervu alespoň 25%kupní ceny na případné dodělávky. a ani to nemusí stačit. no, čtete zřejmě d-f, komu není rady...

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 13:01:33     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re:
    Těch 25 % je rozumné doporučení, ale nemyslím, že by bylo nějak specifické pro bazary. Spíš je to pravidlo pro všechny nákupy ojetých aut, s pár výjimkami v situacích, kdy člověk to auto opravdu dobře zná od jeho pořízení jako nového. Já si radši koupím auto o něco levnější a dám víc do ponákupního servisu, protože pak alespoň s jistotou (odpovídající mé důvěře v servis, kde to nechám udělat) vím, co v tom autě mám a co od toho můžu čekat.

    Momentálně jezdím už přes dva roky celkem starým Jeepem z autobazaru a nemám důvodu ke stížnostem. To samé Volvo, koupené v bazaru před deseti lety.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2011 18:13:47     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re:
    to je rozumný přístup. i kdyby jen pro vlasní klid, také po nákupu ojetiny nechám provést kompletní kontrolu a například preventivní výměnu všech náplní apod., neb nemám garáž,kde bych si mohl provést jednoduché věci sám. když jsem pořizoval aktuální motorku od šedého dovozce z USA, nechal jsem preventivně přeměřit rám a vidlice, samozřejmě nové filtry, náplně, svíce apod., byť by mnohé zřejmě ještě slušně sloužilo, ale původního majitele jsem neviděl, tudíž nač zbytečně riskovat...ústřední myšlenka a přesvědčení je, že kupovat ojeté vozidlo na hraně rozpočtu je obecně hazard či nerozvážnost.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2011 13:07:38     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re:
    25 % z ceny? Jakože koupím třeba starý Audi za 12 000 Kč a mám počítat s třítisícovými nezbytnými servisními výdaji nebo koupím benzinovou neturboOctavii za 280 000 kč a mám počítat s nezbytným servisem 70 000 kč?
    Zatímco to první by byl zázrak a považuji to za nemožné, to srhé by byl skoro trestný čin.
    Obecně platí: auto se prodává, když je zbořený. To koupí jen šílenec. Pokud je tedy nebořený, prodává se, když je potřeba: udělat rozvody, vyměnit náplně, výfuk, kotouče, desky, ramena a jejich uložení, tlumiče a jejich uložení, ložiska, koupit pneumatiky, doplnit nebo zatěsnit klimatizaci, vyměnit patrony airbagů, přetěsnit unikající náplně + vyřešit vleklou závadu v elektroinstalaci.
    Podle značky, typu a stáří vozu pak stačí tyto položky sečíst a máme číslo, které je dobré mít bokem k nákupu ojetiny. Čím starší auto bude, tím nižší budou pravděpodobně náklady na díly, ovšem je potřeba počítat s tím, že třeba různé hadice (olejová, klimatizace...), výměníky, různá těsnění a podobné díly výrobce po 10 letech už nenabízí a druhovýroba nikdy nevyráběla. některé automobilky drží díly celkem dlouho, jiné hned po 10. roce likvidují zásoby.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2011 13:21:01     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re:
    ale jo, jasně. to je vyšší level pro ty, kteří po zvednutí haubny dokážou pojmenovat co tam vidí. pro laiky bych nechal poučku uvedení zcela průměrné ojetiny do stavu způsobilého k provozu na pozemních komunikacích je potřeba 10 procent ceny vozu, minimálně 20 tisíc (pro úsporný, robustní a odolný naftový motor zhusta i víc), pneumatiky a nabouranost nepočítaje.

     
    Komentář ze dne: 13.09.2011 13:33:55     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re:
    Auto se neprodává jen když je zbořený nebo když je potřeba něco na něm udělat, ale prodává se taky když přestane majiteli vyhovovat (po stránce výkonu, prostoru apod.) nebo se mu naskytne výhodná koupě lepšího (novějšího, většího apod.) auta.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 15:19:29     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    V ČR? A kde se takové auto dá koupit? Já nic takového v této zemi neviděl. Leta jsem byl přesvědčen, že to je proto, že vyhledávám něčím "zajímavé" vozy (zajímavé pro mne, nikoli pro většinu lidí, soudě podle jejich počtu), ale poté, co jsem byl několikrát - opravuji - velmi často - požádán o asistenci při prodeji mainstreamovéh typu mladoboleslavské automobilky, jsem zjistil, že to je jedno. Na značce, zemi výroby nebo typu vozu vůbec nezáleží. Auto se prodává v našich německých zemích až v případě, že by jeho další provoz pro dosavadního uživatele byl (z 99 % finančně) neúnosný. V některých zemích se prodává auto třeba z ekologických důvodů, z důvodu nějakého praštěného vládního programu typu šrotovného nebo podobné, zpravidla zase gouvermentem zavdané příčiny.
    Zamyslete se, kolikrát v životě jste prodal věc, která Vám úspěšně a k plné spokojenosti sloužila a neexistoval žádný důvod, proč by neměla sloužit dál? Já nic takovýho v životě neviděl.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 15:31:46     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    třeba já loni. sem prodal funkční udržované osmileté auto bez pastí (peugeot 406 2,0 HDI 80 kW, najeto 150 tisíc, jasná historie - první majitel byl tchán), páč nás rozčilovalo skládat a rozkládat přerostlej kočárek do kufru sedanu. pravdou ovšem je, že jsem inzerát natož pak bazar nepotřeboval, neboť jak bylo na tomto plénu již víckrát řečeno, taková auta se prodávají bratrancům, kamarádům a sousedům. felicii předtím jsem prodával protože se tchán zbavoval čtyřistašestky, protože mu nedělalo na kostru dobře sedět v autě pololeže. felicie šla na inzerát a protože jsem rozumně zhodnotil tržní cenu a nepokoušel se zájemce balamutit a ojebat, tak jsme si hned s tím prvním plácli. ještě teď to úspěšně poskakuje někde u Pardubic.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 15:34:36     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ja prodaval Suzuki Wagon z jedineho duvodu - narodilo se nam dalsi dite a to auto nam prestalo stacit svoji velikosti. Jinak jsem s tim autickem byl navysost spokojeny a nebyt tohoto duvodu, verim, ze je mam dodnes.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 16:11:36     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Já jsem takhle prodal dvě auta ;-)

    Komentář ze dne: 12.09.2011 15:15:19     Reagovat
    Autor: Jirka - Jirka
    Titulek:Těžko soudit
    Někteří píšou, že se v AAA dá koupit i dobré, spolehlivé auto. Nevím... Známí si koupili před měsícem Mazdu 6 a do tří dnů po koupi je dvakrát odtahovali kvůli technickému problému - auto nenastartovalo. Osobně beru návštěvu AAA jako zbytečnou ztrátu času, a po autě bych se tam nedíval - byť jsem uživatelem starších aut, nikdy jsem si nekupoval nové - a k mojí plné spokojenosti.

     
    Komentář ze dne: 15.09.2011 15:39:44     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Těžko soudit
    Nákup v AAA nemusí být jen horor. Asi jde hlavně o to, jak se člověk chová.
    Nejdřív obchodník taky cosi plkal, ale když byl vyzván, ustoupil slušně do pozadí a jen sledoval dění. Na žádost o prohlídku auta zespoda ochotně tuto zařídil. Dal jsem návrh na cenu, neakceptovaná, odjezd domů.
    Poté telefon, pozvánka na druhé kolo jednání. Protože auto bylo na financírunk, navrženy výrazně lepší podmínky. následovalo zamyšlení, druhá zkušební jízda (dost dlouhá), znovu na hever. Opět návrh, opět neakceptace, opět odjezd. Za další 3 dny telefonát, další úprava podmínek sice ne ze 100 % dle návrhu, ale byly to již podmínky rozumné, odpovídající autu (moc jich v ČR tehdy nebylo). Místo slevy AAA poskytlo nějaké nesmyslné "dárky" ve formě čínského rádia, čínského zamykání volantu, na jehož tlustý kožený věnec nešlo nasadit a zamyskání páky, které na ní nešlo vměstnat.
    Auto sloužilo dobře něco přes 2 roky, pak do něj nacouvala Němka s obytňákem. Následovala oprava a další 2,5 roku sloužilo novému majiteli, pak jej prodal a jen jsem zachytil informaci, že snad nový majitel okamžitě zničil převodovku. Možná to nebyla jeho vina, každopádně auto sloužilo 4,5 roku bez problémů, a pak byla zapotřebí investice v ceně cca 10 000 Kč. To mi nepřipadá jako hrůza.
    Pak mi ještě asi třikrát někdo z AAA volal, ten poslední na otázku "jak starý a kolik kilometrů by mělo auto (pro tchýni) mít" dostal odpověď, že mi to je u prdele, protože mě zajímá technický stav a ten požaduji perfetní, se omluvil a zařídil, že víckrát mi z AAA již nikdo nevolal.

    Komentář ze dne: 15.09.2011 12:44:25     Reagovat
    Autor: Mem - Mem
    Titulek:
    "Car Life je také další problém. Bylo vidět, že je to značně nový produkt i pro AAA"

    Není, tuhle hrůzu nám vnucovali už před 5 lety, akorát si asi většina lidí ani nečte, co podepisuje, natožpak aby zkoušeli o něčem polemizovat. Auto jsem si proklepával týden (původní autorizovaný servis, kontrola v mém servisu, doposlání servisní knížky atd.), a jednání s AAA byla opravdu lahůdka, lhaní do očí, při prokázání neochota ke slevě (docílil jsem myslím 12), a jen ustavičné tlačení do okamžitého zaplacení. Aspoň, že auto samotné bylo v pohodě, od té doby najeto 100 tisíc a bez problémů (Civic 7G), ťuk ťuk

    Komentář ze dne: 15.09.2011 17:28:46     Reagovat
    Autor: Gonzalo - josefkra
    Titulek:?
    Měl bych na LW dotaz: Jak je to stará zkušenost s AAA a jestli už má dnes auto.

    V diskuzi je zmínka odněkoho o cestě přes půl republiky k áčkům, někdo si může myslet, že se jednalo o dojíždění do Prahy, já to vidím naopak o cestě do Plzně. Popis v úvodu je nejednoznačný aspoň pro mě. Pokud by se jezdilo z Plzně do Prahy, tak bych se zeptal proč LW nejel hledat auto do Reichu , zvlášť když se mu líbí Mercedes ;-) Já to mám kousek do Pšonska, ale tam si auto nekoupím. Německo mám moc daleko a každý nákup dražší spotřební věci u mě představuje nekonečné martyrium podobně jako to LW popsal u sebe.

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 05:06:22     Reagovat
    Autor: Pius_Curus - LeMiserable
    Titulek:Re: ?
    Pro neznalé: Pšoňsko = Polsko :-)

    Komentář ze dne: 15.09.2011 17:48:15     Reagovat
    Autor: Gonzalo - josefkra
    Titulek:občanský vs. obchodní zákoník
    Ten povzdech na tím, že smlouva je podle obchodního zákoníku se dá pochopit, tam není dostatečně chráněn občan-vlastník k vadám, ale ke kradeným-v-cizině a u nás legalizovaným autům je lepší. Obchodní zákoník je lepší v případě bazarových aut, které se kupují jako housky v krámě - přistupuji k tomu jako k nejmenšímu zlu, nebudu se tu zlobit nad stavem našeho právního systému. Pokud není nejasný původ auta, může se každá cesta na západ stát živou noční můrou. Ze svého okolí znám případy zabavených aut v Německu a několikaleté tahanice o jejich navrácení.

    Komentář ze dne: 16.09.2011 16:08:35     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Historie auta v zahranici?
    Da se nejak podle VIN zjistit historie auta (nebo alespon jestli to neni kradene) v zahranici? Konkretne treba v Nemecku?

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 16:25:25     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Historie auta v zahranici?
    V USA celkem funguje carfax (akorát byl problém je přimět k tomu poslat mi informace na Divoký Východ; podle nějakých podivných směrnic sem nesmějí prodávat, tak mi je nakonec poslali zdarma :))

    Mám nejistý dojem, že v Evropě podobná možnost není.

    (A osobně jsem přesvědčen, že je to spíše dobře.)

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 16:28:11     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Historie auta v zahranici?
    Zjevně dá, kdysi dávno tu byl článek jak D-Fens takhle prolustroval Sharana.
    http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008061502

     
    Komentář ze dne: 16.09.2011 16:46:06     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Historie auta v zahranici?
    Na to myslim potrebujes znat vic nez jen VIN ;-)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.