Po veleúspěšném projektu Bezpečná
lokalita, bezpečné bydlení, který přemístil kriminalitu jistých skupin
občanů z místa jejich bydliště do místa mého bydliště, přichází naše radnice
s dalším „:pilotním projektem“, který nám vylepší svět pro změnu v oblasti
parkování.
Shlédněte „reklamní“ spot zde.
Začíná někde okolo třinácté minuty.
No bože, tak maj kdesi problémy s parkování, to je na každým sídlišti.,
ať jde chlap někam.
Co však je na problému s parkováním zajímavé, není problém sám, ale přístup
zelených komunistů (byť se skrývají pod názvem Tři oříšky pro Lískovec),
k jeho řešení. Problém sám vzniknul již v projektové fázi výstavby sídliště,
kdy si projektant neuvědomil, jakých výšin blahobytu může dosáhnout naše
socialistická společnost. Ale nebojte, soudružka Drápalová and her crew
to napraví.
Reklamní video začíná pohledem auto stojící kolem na trávě a zbytkem
na chodníku a konstatováním nějakého vohnouta, jak je ve čtyři odpoledne
málo místa k parkování. Má to asi poukázat na to, jak nás ta zlá auta dusí,
sama svévolně přijíždějí, kam chtějí a parkují, kde se jim zlíbí.(O chvíli
později vohnout zmíní, že je důchodce. Kdyby si zajel do Kauflandu na lahváče
po ránu, jako ostatní důchodci, neměl by problém s parkováním ve čtyři odpoledne)
A pak už přichází souška starostka a má řešení. Rešením na chybějící
parkovací místa není kupodivu výstavba parkovacích míst. Ne ? A co teda?
Ano správně, rezidenční zóny. Problém s parkováním přetrvá, ale vytaháme
pár zlaťáků lidem z kapes. A kdo bude chtít parkovat u domu, bude muset
zaplatit. Samozřejmě tedy pokud není spřátelen s radnicí. Ostatní budou
muset zajíždět do parkovacího domu. V reportáži je na konci vidět reklamní
cedule na prodej parkovacích míst v oněch parkovacích domech, z čehož plyne,
že kdo zajede do parkovacího domu, zaplatí taky, ale bude se muset vláčet
s nákupem kilometr.
Ale krom represe (nevím, že bych si u voleb objednával nějakou represi,
jestli to ale nebyli sousedi, musím se poptat), soudružka starostka nabízí
motivační opatření- cyklostezku a carpooling. Plha se hlásí: „Jak cyklostezka
řeší problém s parkováním auta?“ Aha, už to mám asi, bude možno pohodlně
parkovat na cyklostezce, tááák bude široká. A carsharing pro několik tisíc
studentů? V MČ žije 11 tisíc lidí. Včetně důchodců, kojenců i studentů.
I pokud by studentů potřebujících parkovat auto bylo deset procent, je
to stěží jedenáct set lidí. Souška starostka zapoměla přepnout z doom sayingového
módu, kdy všechna čísla násobí 5-10 zpět na „general laying“, ale pro jednu
lež navíc se svět nezblázní.
A teď se podíváme na věc z obecného pohledu. Radnice potřebuje vykazovat
činnost před občany. Krom činností, na kterých lze nasbírat politické body
„zajistíme Vám bezpečí projektem Bezpečná lokalita, bezpečné bydlení“,
je třeba se věnovat činnostem výdělečným. A projekt rezidenčních parkovacích
zón nabízí vynikající korupční potenciál. Vydávání parkovacích karet nebude
zadarmo (neplatí pro papaláše, úředníky radnice a představitele spřátelených
firem), a to co bude pro „přátele“ „zadarmo“ se nám jistě vrátí formou
protislužby. Zcela jistě bude nutno vybudovat parkoviště pro odtažená vozidla
hříšníků bez rezidenční karty a toto provozovat. Firmy se jistě rády zúčastní
nějaké „karlovarské losovačky“ , aby v tendru uspěly. Pro městskou policii
vznikne téměř neomezená možnost výběru pokut za „špatné“ parkování. „Již
více nebude nutno omezovati se na vozidla na chodnících a vegetaci!“.Stačí
když vozidlo nebude mít tu správnou kartičku, byť jinak je zaparkované
v soulady s předpisy. A vylepšení vztahů s pohrobky Lidových milicí má zřejmě
pro naši radnici větší význam, než vylepšení vztahů s voliči.
Nebo se na to dívám špatně? Třeba nám místní zelenokomunistická buňka
chce nainstalovat ten lepší zítřek bez aut „zdarma“, pro naše dobro a bez
osobních mocenských ambicí. Jak mám ale rozumět výsledku voleb,ve kterých
vyhráli se ziskem poloviny hlasů naši místní zelení komunisté a přesto
chybí tři tisíce parkovacích míst?Něco je asi špatně soudružko. Apropo,
podle průzkumu, který jste si na radnici sami zfalšovali, ale asi špatně,
je pouze 15% obyvatel ochotno platit za vyhrazené stání v blízkosti bydliště
A příště se zkusíme podívat, proč a jak je nutno zklidnit dopravu na
ulici Rybnická.
Osobně se domnívám, že je to proto, aby nám pana
místostarostu, jinak též slovutného
znalce, nesrazilo cestou
z koštu, (zde
a taky zde)
nějaké z těch zlých, nikým neovládaných aut.
08.05.2010 Vitikus