Komentáře ke článku: Lihové podání (ze dne 15.12.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
cekal jste snad, ze to bude vypadat lepe? jak dlouho podnikate?
|
|
Úplně mi to připomnělo podávání souhrnného hlášení, což je povinnost každého plátce DPH, který poskytl zboží či službu jinému plátci DPH v rámci EU. Nechce se mi to všechno ani popisovat, za ty roky toho mám až po krk, nejen zbytečného vyplňování, ale i neustálého řešení nezaviněných chyb a problémů, dodatečného doplácení DPH atd. Je to zvěrstvo vytvořené kriplem. Vrcholem všeho je, že když mi naposled volali z finančáku, protože jim to vyhodilo "sestavu", že subjekt uvedený v souhrnném hlášení byl registrován k dani až v měsíci, kdy došlo k plnění a bylo třeba doložit fakturu, že k plnění došlo až po datu registrace, tak už se mi dokonce omlouvali!!!!
|
|
Ztěžuje výrobu a zvyšuje ceny legálních lihovin.
|
|
Co si od toho stát slibuje?
Pomoc s plněním dlouhodobého socanského cíle, jímž je zrušení střední třídy a vykopnutí kohokoli, kdo nepracuje v podnicích obrovských nebo státních (což je ostatně ze všech praktických hledisek totéž) na pracák.
Naprosto všechny regulace mají tento efekt, jen v různé míře.
A ještě nikdy žádná regulace neměla žádný jiný.
|
|
Zlaté napojení na ISSP RISRE, tam bylo aspoň testovací prostředí a dokumentace (byť s chybami) a dodnes je to živé. Potěšil jste mne, ale já Vás nepotěším ;-). Nic tak nepotěší, když je na tom někdo hůře než já :-D.
|
|
Jde jednoznačně o kontrolu.
Stávající kontrolní mechanismy neumí stát účinně aplikovat. Závěr: Nefunguje to ? Tak stávají povinnosti nezrušíme a zavedeme povinnosti další.
1) Povinná kauce.
Zjevný nesmysl. Stejně jako u distributorů pohonných hmot. Je prohrou státu, že v tomto - pro něj daňově rizikovém - trhu nezavedl režim přenesení daňové povinnosti (tj. plátce daně prodává plátci daně bez DPH) = konec těch rizikových řetězců, konec nadměrných odpočtů. Že nám v tomto zavedení brání legislativa EU ? Že jsme si dosud nezískali výjimku ? Čí je to chyba ? Proč to nelze takto jednoduše eliminovat ? Proč mají právo nám diktovat, jak aplikovat tuzemský revers charge ?
A kdo na neschopnost či neochotu byrokratů z EU či našich vyjednavačů doplatí ? Oni sami osobně?
Ne, oni ne. Odnesou to "jen" malí distributoři. Kterým zlikvidují jejich podnikání. A jejich zákazníci.
2) Elektronická hlášení.
Vaše zkušenosti mi připomněly začátky elektronických podání Intrastatu, po vstupu do EU. Také líbivé vychytávky. Tenkrát jsme si mysleli, že o nic nejde, jen statistika. Navíc bylo sympatické, že elektronická podání nebyla povinná, jen zvýhodněná termínem podání.
Jenže po čase jsme každý měsíc museli bonzovat finanční správě (o nic jiného, než o bonz a o porovnání souběhu dat z obou směrů nejde) i své partnery z EU, kterým jsme dodali zboží. Časem ani to nestačilo, zjistilo se, že daňový únik hrozí i v poskytnutí služeb přes hranice. A tak jsme museli začít bonzovat i ty obchodní partnery, kterým poskytujeme přeshraniční služby. Navíc dnes vše elektronicky.
Protože se v ČR údajně děly daňové podvody v obchodování s distribucí a prodejem pohonných hmot, zavedl se tuzemský revers charge. Na vybrané komodity, ovšem - tramtadadá - s výjimkou obchodů s pohonnými hmotami, protože zde jsme nedokázali získat souhlas EU. A aby se zajistila "kontrola", jsou účastníci těchto obchodních transakcí (z praxe nejčastěji stavebních prací a prodeje odpadů) povinni elektronicky hlásit své obchodní partnery (komu, kdy a za kolik prodali, z druhé strany pak: od koho, kdy a za kolik nakoupili).
Přijde mi to nechutné a zvrácené. Je fakt odporné preventivně každý měsíc hlásit státní správě mé obchodní partnery a objem našeho vzájemného obchodního styku. Navíc elektronicky. Zaráží mne, že nás není více.
Dalším hřebíkem bude pak geniální myšlenka pana Babiše na online elektronická hlášení (zřejmě denních) tržeb u maloobchodního prodeje a ostatních "vybraných" podnikatelských činností..
|
|
|
Pro méně znalé ještě dodávám, že zatímco u souhrnného hlášení DPH se uvádí jen souhrn za období pro každého partnera*, u tuzemského reverse-charge se práskají i jednotlivé faktury, pěkně s datem vystavení a jednotlivými částkami.
S těmi PHM je to fakt na palici. Našeho dlouholetého dodavatele se to dotklo taky, takže nám letos přišly na LTO dvě faktury - jedna asi na 100 litrů, které měl ještě povolené prodat současný dodavatel pod vlastním jménem, a na zbylých 700 litrů pak od velké firmy, které ta menší začala dělat poskytovatele přepravních služeb.
____
* Nedostatek opruzu se řeší zavedením osoby povinné k dani a dalších vychytávek
|
|
|
Děkuji za doplnění.
Jenom abychom ta mezistátní práskání neidealizovali: v souhrnných hlášeních se uvádí (zpravidla) měsíční fakturace v členění na dodání zboží a na dodání služeb. Dále pak se u tohoto souhrnu povinně uvádí i počet plnění (tj. počet vystavených faktur) v daném období pro každého zahraničního odběratele.
V případě tuzemského obchodního styku se v režimu reverse charge bonzuje podrobněji, tj. položkově - jak uvádí JJ, dle data uskutečnění plnění (nikoliv dle data vystavení faktury). Což je dost administrativní trabl, zejména pro odběratele.
Nevím jak Vám, ale mně nesmírně vadí, že jsem nucena průběžně poskytovat konkrétní data finanční správě. Preventivně.
To je špatně.
Pokud tento přístup budeme akceptovat, pak nás časem opravdu čeká něco na tento způsob:
ekonomika.idnes.cz/centralni-uloziste-danovych-dokladu-dv9-/ekonomika. aspx?c=A131017_214333_ekonomika_neh
A to už opravdu nepoberu.
|
|
|
Mě se to zatím ještě ani nedotklo, jsem stále jen živnostnická nicka, nicméně se mi dělá nevolno už jen když to musím číst. Ale co dělat? Snažil jsem se trochu zpropagovat SSO, hodil jsem jim to tam, bohužel dostali kolik dostali. A to chtěli hned v prvních 26 úřadech zrušit celníky i s celou jejich agendou, jak by jen toto zlepšilo obchodníkům život…
|
|
|
Kdyby jim to aspoň fungovalo, ale oni jsou schopni člověka zbuzerovat, přestože je evidentně vina na jejich straně.
Už je to nějaký pátek, nefungoval login do Intrastatu, a když čirou náhodou ano, pak nešlo uložit žádné hlášení.
Každý den email webmasterovi se screenshotama + občas telefon. Odezva NULA. Po vypršení doby podání hnusnej email a poté telefon, kde na mě řval nějakej dobytek.
To že je chyba u nich? Sorry vole, tvůj problém.
|
|
|
Netuším, co dělat.
Snažím se o té tendenci své okolí informovat, ale nikoho to nezajímá. A to se jich to většinou přímo týká.
Asi syndrom vařené žáby. Řeší podstatnější problém - jak udržet své podnikání, svou živnost a nepadnout.
|
|
|
|
A dodavam, ze ta diletantska realizace je na tom celem ta nejnepatrnejsi cast zla.
|
|
v GB to už mají tak, že existuje asi troje účetnictví, ze kterých si můžete vybrat - ale stejně jsou všechna umístěna na serverech FÚ a vy tam jen vzdáleně pořizujete data.
Výsledek - stejně hlásíte ať tam či tady jen to na co vystavíte papír - a je čím dál víc drobných podnikatelů, kteří tím "papírem" setsakra šetří.
|
|
Člověče, vy musíte bejt úplně blbej!? Už máte v životě jen jedno zadání: zmizet z trhu a nechat prostor těm velkým, kteří dokáží zajistit bezpečnost alkoholu, pardon výběr spotřební daně. Tak co na tom ještě nechápete? Prostě doba se změnila, vy nemáte správný kámoše, tak půjdete z kola ven. Proč? Lid si to žádá! Však jste se snad před rokem díval na televizi, tak musíte vědět.
Že tady řešíte nějaký chyby DIČ, IČ a kdovíčeho znamená, že jste ještě nepochopil, o co tu vlastně jde. Ne o nějaké technické řešení nahlašování, ale o omezení soutěže a zvýšení marží těch, co zbydou.
|
|
Doporučuji ukončit prodej rizikového sortimentu, jako je např. alkohol a přeorientovat se na bezpečnější sortiment, jako je např. hajzlpapír. Uvidíte, že budete mít klid a srdce úředníkovo zaplesá...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Lihové podání
|