Komentáře ke článku: Krajské volby (ze dne 19.10.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Pokud se nejaka firma zivi neadresnym rozsevem, je jen na ni, jak se popasuje s ruznymi omezenimi. Proto mi tento argument neprijde marny.
|
|
Tak já nevim, o co Vám jde. Vysvětlili Vám, že jednak nejde o reklamu, omluvili se Vám a vysvětlili, že to neroznášel jejich kandidát, ale nějakej důchodce, kterej beztak na ty blechy na Vašem nápisu na schránce neviděl. Proč jste se nepozastavil nad tím, že ani jedna ze dvou oslovených levicových stran Vám neodpověděla? Buď mi unikl smysl článku nebo je článek opravdu o ničem.
|
|
|
Přesně tak, navíc odpovědi od KDU dávaly smysl a nebyly to žádné zmrditlachy automaticky posílané všem potížistům,co pošlou straně e-mail. Myslím, že za daných podmínek si KDU-ČSL za to zaslouží kladné body namísto poplivání.
|
|
|
Tak tady si tedy dovolim durazne nesouhlasit. Jsem presvedcen o tom, ze v pripade predvolebnich letaku se jedna o naprosto typickou reklamu. Pokud je Vas nazor jiny, pokuste se mne o tom prosim presvedcit. Smutne na tom je pouze to, ze o tom, co je ci neni reklama, slouzi v tomto pripade firma vedena nekym, kdo prave tuto reklamu vydava.
|
|
|
Politicka reklama podleha jine uprave nez "reklama" obecne.
|
|
Halt lidovci, to je jinčí kafe...
|
|
Dobrý nápad. Na schránce mám podobný a podobně funkční antispam. Příští volby vyzkouším.
Strana, kterou zdvořilý dotaz dotčeného potenciálního voliče nezajímá si žádného voliče nezaslouží.
|
|
|
Dost mne zarazilo, že odpověděla jen jedna politická strana. Ono asi na té aroganci moci něco bude... Co mne ale mrzí víc je, že jsem chtěl ve volbách volit pravicovou stranu a nějak jsem ji nenašel. Tak jsem šel hodit něco "proti komunistům", což mi přijde málo.
|
|
Osobně propagační materiály politických stran za reklamu považuju, ať už je to obyčejný jednostránkový leták nebo je to chytře schované v podobě jakéhosi Obšťastníku, který tentokrát šířili Zelení.
V čem ovšem měli pánové z KDU pravdu, bylo, že za ono porušení nevyžádané reklamy je v tomto případě skutečně zodpovědný distributor, v tomto případě zřejmě Česká pošta. Oni jako zadavatel by jim to měli předat k reklamaci, ale vzhledem k tomu, jak reklamačí řízení v ČP funguje a že jsou zřejmě i nakonec rádi, že takto zaspamují všechny domácnosti bez rozdílu, tak to nejspíš ani neudělali.
|
|
že lidovci jako jediní odpověděli. Ostatním jak vidno jejich volič nestojí ani za uprdnutí. Nota bene ty lidovecké dopisy jsou slušné. Proč se autore nenapřete do těch, kterým zjevně nestojíte ani za uplivnutí?!
|
|
|
Máte pravdu. Navíc po odeslání článku byl náš mailbox znovu spamován. Tentokrát Strana zelených a ještě nějaká další - už si ani jméno nepamatuji. Osobně si ale myslím, že jiné varianty, než "mrtvý brouk" a "já nic, já muzikant" stejně nenastanou. Takže tenhle článek jsem koncipoval spíše jako podnět k diskuzi. Do voleb nebylo moc času a tak ani nezbýval prostor na řádnou "předválečnou přípravu". Pokusím se sesbírat postřehy a připomínky od vás všech v diskuzi a něco připravím na příští Wahlkampf. Mimochodem, koukněte se, jak tohle slovo definuje německá Wiki. Slovo reklama tam objevíte ;o)
|
|
Dle mého názoru by nebylo špatné ujasnit si, co znamená pojem "služby".
Politik dle mého názoru poskytuje služby, a to politické služby. Politik zastupuje všechny občany svého národa, hejtman zastupuje občany svého kraje... není to nijak anonymní, do jeho pravomoci spadají přímo konkrétní lidé (ikdyž je jich velmi mnoho).
Vidím v tom jasnou analogii s legalizovanou prostitucí (omlouvám se za tak netaktní příměr), kdy prostitutky už nejsou postaveny mimo zákon, ale prostě pracují jako každý jiný, a na jejich živnostenském listě stojí "poskytování sexuálních služeb", coby předmět činnosti. Proč mít dvojí (několikerý) pohled na tyto předměty činnosti? Ať je člověk kouzelník, politik, řidič nebo prostitutka... lidské činnosti mají svá specifika, ale na lidi samotné je dle mého je fér nahlížet stejným pohledem.
Tedy, ke konkrétnímu problému schránek - selhání je tu dvojí:
a) politik poskytuje politické služby, tedy zákon se jej týká
b) brigádník (ať už důchodce nebo student) porušil jasný příkaz (žádost? prosbu?) o NEposílání reklam. Zde vidím mírnou nejistotu na straně zákona. Chtělo by to si ujasnit, že lidé mají právo odmítat reklamní poštu.
Uznávám, že zákon o "možnosti odmítání reklamy" by musel být značně košatý. Může si brigádník i přes zákaz reklam dovolit vhodit volební lístek (který je jakoby "důležitější")? Může si člověk dovoli přesně rozhodnout, které reklamy chce a které nechce ("Kaufland ano, Billa ne, Hypernova ano, Globus ne")? To by pak práci pošťákovu značně zkomplikovalo....
|
|
|
Myslim, ze vymyslite vymyslene.
|
|
|
Vymýšlíme vymyšlené? Mohl byste to prosím nějak rozvést? Takhle z té jedné věty moc informací nezískáme...
|
|
|
(1) Zakazuje se
...
e) šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo
pokud adresáta obtěžuje; na šíření reklamy elektronickými
prostředky a jeho omezení se vztahuje zvláštní právní
předpis,5a) za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama
směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal
předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči
němu byla nevyžádaná reklama šířena.
http://www.digizone.cz/zakony/zakon-40-1995/
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Krajské volby
|