Už jsem si myslel, že s krátícím se dnem a klesající teplotou dám
cyklistům pokoj, ale… co se dá dělat.
Návrh dalšího paskvilu (pardon, zákona je na světě) a tak mi nezbývá
než se k cykloteroristům vrátit. Návrh nového zákona nejen že zkomplikuje
život motoristům, (na to jsou ovšem zvyklí), ale, a to je skutečně na pováženou,
závažně zkomplikuje život nám všem, co máme tu drzost a volně, bez obav
se pohybujeme po chodnících. Moji kolegové z D-FENS nebo z Mobility
2014 vše popsali, takže nebudu chodit s dříví do lesa, abych zde detailně
rozebíral, na co všechno se máme „těšit“, jestli si stále agresivnější
cyklistická loby zákon protlačí. Nicméně, ve stručnosti - budeme si muset
skutečně dávat velký pozor, aby nás někdo na kole nesestřelil, což pro
mě zatím není problém, ale pro mnohé starší, nemohoucí nebo jinak hendikepované
lidi (například ženy v jiném stavu, malé děti) to je obrovský, neřešitelný
problém. Reakční doba zdravého člověka je sice 1 sekunda, ale starší lidé
mají reakční dobu 2 až 3 sekundy. O tom, že už nejsou tak mrštní snad netřeba
ani mluvit. V situaci, kdy jdu já (198/110) a za mnou se belhá důchodkyni
s taškou, v které má 10 dkg šunky z Kauflandu, aby řádně oslavila důchod,
je pro cyklisty neviditelná a pokud já uhnu, důchodkyně určitě ne a cyklista
také ne. Nač taky, vždyť on je v právu? Chce toto MD a PS docílit? Máme
být na chodníku skutečně neustále ve střehu, ve dne v noci? Doufám, že
ne.
Návrh sice počítá jen s některými, méně frekventovanými chodníky, ale
po zkušenostech, které všichni máme z jednosměrek (také nejsou zdaleka
všechny povolené pro jízdy cyklistů v obou směrech) se klidně vsadím, že
budeme cyklisty muset strpět všude. Ani to by ale nemuselo stačit, přečtěte
si tento
odkaz, zejména jeho poslední odstavec. Kdyby to četl doktor Chocholoušek,
jistě by založil do evidence novou kartu.
Je třeba si položit otázku, proč toto všechno? O podílu cyklistů na
dopravě byla řeč již dříve, 1,5% podíl považuji za značně nadnesený. Ale
i kdyby byl, nemají cyklisté při tomto podílu těch mrtvých nějak moc? Je
li podíl 1,5% mělo by být 1,5% obětí. Ale ono jich je 5,8%, tedy tři a
půl krát vice. Kde tedy soudruzi z Automatu udělali chybu? Pokud by stejným
způsobem činili motoristé, za rok by jich na silnicích muselo zahynout
okolo 2 800 lidí. Smrtelných nehod letos přibylo, a také zásluhou cyklistů,
kteří zejména v létě opravdu nezaháleli. Ministr dopravy již chystá další
a další celoplošné represe. Ale pozor, jen pro motoristy. Celkem nelogicky,
motoristé až zas tolik víc nebourali, za nárůst mohou především cyklisté
a také - což je doopravdy na pováženou, nově rozmáhající se životní filosofie-moje
dítě-vaše starost. Místo toho, aby si babičky ohlídali svěřené vnuky a
vnučky, věnují se drbům. Vinen je, jak jinak, řidič. U cyklistů je zejména
alarmující nárůst nehod pod vlivem alkoholu, a bylo by ještě hůře, kdyby
prošel zákon, který jim povoluje 0,5 promile. Neprošel o jeden hlas, máme
tedy kliku.
A nyní často omílané téma, jak to v cizině všechno skvěle funguje. No-pokud
si dáte do vyhledávače heslo bezohledný cyklista v němčině, angličtina
a třeba francouzštině, uvidíte, že vše není tak „happy“, jak se nám cyklofanatici
snaží namluvit. Skutečnost je následující, v cizině to nefunguje a tisíce
mrtvých a raněných, kteří mají na svědomí cyklisté na tolik obdivovaném
„Západě“ to, Bohužel, potvrzují více jak výmluvně. Ve vztahu cyklista-chodec
zde existuje jen jedno pravidlo, buďto uhneš, nebo tě sestřelím. Tedy právo
silnějšího, které cyklisté tak rádi a často kritizují.
Jak je tedy možné, že se o tom nepíše? To je trochu širší téma, než
si myslíme.
Západ se od dob pádu komunismu hodně změnil a to k horšímu. Doba Ronalda
Reagana nebo lady Thatcher je nenávratně pryč. Lžeme více jak za dob totality.
Kdo pochyboval, snad mu současné imigrační krize otevřela oči dokořán.
Před měsícem bylo Maďarsko kritizované za stavbu plotu, dnes (28.10) se
na stavbu chystá Rakousko. Nebude ale stavět plot, nýbrž, jak to sami nazvali,
technické zařízení, které zabrání ilegálnímu přechodu hranic. Tedy-plot.
Tento týden ČR dostal příkaz z EU, aby napravila nedůstojné podmínky v
uprchlických táborech, neboť jsou v nich nevyhovující hygienické podmínky
a chybí pediatři. Za tři dny se dozvíme, že ve Francii řádí v uprchlických
táborech svrab, štěnice a podezření je na choleru. Inu, „Ein Reich“, pardon,
Evropa, ein Führer, (tedy Merklová) ale více metrů. Podobné pokrytectví
vládne třeba v otázce jaderné energetiky. Jsou dny a dokonce i týdny, kdy
by si v Německu a Rakousku bez českých, slovenský a francouzských atomových
elektráren ani nerozsvítili světlo na hajzlíku. Potom přejedete hranice
a nestačíte se divit, všude nálepky Atomkraft-nein, danke!! Celou tuto
komedii podporují i vlády obou zemí (rušení jaderných elektráren v Německu),
přesto, že musí vědět, že bez „atomu“ by jejich průmysl byl… no, asi víte
kde. Tedy lži, lži a zas lži.
Podobné je to v Západní Evropě s cyklisty, každý ví, že je to dobytek,
ale postavit se jim nikdo moc nechce. Jejich spojence je totiž Strana zelených,
unikátní seskupení ekologických teroristů, kteří sice moc voličů nemají,
ale díky poměrnému volebnímu systému mají v rukou obrovský vyděračský potenciál.
Naši Lidovci by jistě mohli vyprávět. Pohádky o tom, jak skvěle to v Německu
s cyklisty funguje, jsou tedy skutečně jen pohádky, a když máte internet
a umíte řeči, nemusíte ani zvednou pozadí ze židle, abyste věděli, že to
jsou jen lži. Skutečnost je jiná.
Co dělat, aby k tomu u nás nedošlo? Začínají se zvedat hlasy, že toto
už je doopravdy přes čáru (Mobilita 2014, Autorevue.cz apod.), jsou ale
příliš roztříštěné. Zkuste tedy navrhnou nějaké řešení, jak účinně proti
cyklofanatikům bojovat. I když to možná vypadá, že vás a vašeho města se
to netýká, není to tak. Mějte na paměti, čím více se neřádstvu uhýbá, tím
je potom těžší a dražší to napravit. To, že si Západní Evropa tak říkajíc
„naběhla“ vůbec neznamená, že si musíme na rozpálená kamna sednou i my.
01.11.2015 TomTom