|
Nechci se nikoho dotknout, ale mel jsem sveho casu Ford Escort, f kobiku a GIA vybave. Pokud pomineme udesnosti typu - imitace dreva z umele hmoty na palubni desce, muzu si stezovat "pouze" na udesnou poruchovost vozu a jeste otresnejsi servis v nejmenovanem "atorizovanem" servisu ve Vys. Myte. Fordy na me (bez urazky) udelaly dojem lacinych, nekvalitnich aut...
|
|
|
V servisu, kam jezdím říkají, Zetec-zmeteck:))
|
|
|
Muzu te ujistit ze s lacinou imitaci dreva ma clovek problem v kazdem druhem aute. napriklad u C-class mercedesu je potreba dost "carovat" s vybavou aby tam clovek nemel tu plastovou udesnost hrajici si na luxus a podobne je na tom dnes vedsina automobilek u vyssich modelu :-( kdyz drevo tak drevo a ne hnusny plast!
|
|
|
tak escort je trochu jinde, zeano?
|
|
|
FORD - Fix Or Repair Daily :-)
|
|
|
Moj syn pouziva "Found On Road Dead"
|
|
|
Taky se nechci nikoho dotknout, ale myslím si, že poruchovost auta je nepřímo úměrná vynaložené péči o vůz. Každý má svou oblíbenou značku, pořád slýchám - v životě bych si nekoupil Renaulta (Opela, Forda...atd - dosaďte si každý značku auta, ve kterém jezdíte), protože se strašně sype. Říkám - blbost. Pokud autu věnuju nějaký čas na pravidelnou údržbu, dá se nejméně polovině závad předejít - a pak nemusím vykládat, že všechny káry jsou nanic.
|
|
|
Ehm, nie. Ako priklad by som spomenul primale olejove kanaly motora chrysler V6 2.7, ktore sa velmi rychlo zapchali usadeninami a motor sa zadrel (Chrysler uz problem medzicasom vyriesil), alebo poddimenzovane vyfukove potrubie na minivanoch Nissan Quest/Mercury Villager. Potrubia sa casom prehli a potrhali sroby v hlave. Skuste vyvrtat ocelovy srob z hlinikovej hlavy... Tato zavada je velmi siroko rozsirena na tychto minivanoch. Ford aj Nissan to riesili vymenov hlav valcov ( 1500 cad + praca za kus). Problemom sposobenym zlym designom nezabrani ziadna udzba. Pravda, pokial nepovazujete za udrzbu vymenu zberneho vyfukoveho potrubia kazdych 100000 km.
|
|
|
Souhlas. Nicméně měl jsem na mysli spíše specialisty, kteří např. na jeden rozvoďák najedou 150t km a když jim pak praskne a v motoru se jim to potká, tak auto prodaj a všude rozhlašujou, že tuhle značku už nikdy, protože se jim sypou motory...
|
|
|
Aha, tak to je specialna skupina. No na druhej strane, poziadavky na udrzbu sa lisia podla krajiny. Napriklad v Kanade je bezne menit rozvodovy remen na 150 k, ale olej sa meni kazdych 5 k...Jeden vylet na Floridu a bol som v servise na vymenu oleja znova- po 10 dnoch.
|
|
|
souhlasim, reci typu francouzi/italove sou smejdi patri spis do matersky skolky
|
|
|
Jo tak to bohuzel blbost neni ..... mrkni na
www.renault.nazory.cz
mozna zmenis nazor :(
|
|
Kupit Forda a este s motorom z kosacky? Niektorych ludi skutocne nechapem.
|
|
|
neni treba chapat lidi, auto bylo z pujcovny. je to tam napsano
|
|
|
|
Přesně. A dodal bych, že majitele půjčovny chápu, ona nejjednodušší prevence proti prasení s vozem je koupit takový, ve kterém to nejde ... :-) Hádejte, proč ve firmách převažují jako pracovní (neříkám, že pro management) modelu typu Fabia 1.2HTP, 1.9SDI a podobné "sporťáky" ... ;-)
|
|
|
Jednoznacne z cenovych dovodov. Basic modely su najlacnejsie, ide sa po nich. That's all. Prasit sa da aj so slabym vozom, najhorsi na cestach v CR a SR 90. rokov boli felicajti. A to este v case, ked Felda 1.6 este neexistovala.
Este par slov k tej pozicovni. To, ze Hertz poziciava Fordy, ma neprekvapuje - Ford ich vlastni. Ale preco ten najhorsi shit? Co sa tyka celkoveho dojmu co mam z Hertza, nic moc. Aspon tuto v Kanade. Drzy personal, nikdy nemaju objednane auto (napriklad v Montreali si objednavam auto strednej triedy. Pocas piatich ciest do MTL pocas posledneho roka a pol som ho dostal iba raz - Chev Malibu. Zato som raz dostal pick-up truck a trikrat minivan. V Edmontone mi chceli prenajat Chev Cobalt ako strednu triedu. Zabudli ho vsak natankovat, tak som ich poslal s nim do haja). Slovom, chran nas panboh pred Hertzom. A pred Fordom tiez.
PS: Pre tych, co sa chcu opytat ze preco som si teda poziciaval auta od Hertza ked ho neznasam, mam odpoved: corporate travel policy. Nastastie, uz to zmenili, teraz si mame poziciavat auta od Avis-u a s tym mam vynikajuce skusenosti.
|
|
|
Jo, Fordy taky nemusím - kromě starejch evropskejch (Granada, Taunus, Cortina, Capri ...). Ale jednu věc musím Fordu uznat - je to jediná automobilka, která se ještě drží mojí oblíbený kategorie aut - fullsize sedanu se zadním náhonem. Ale na druhou stranu mi to je jedno, protože já si ideál našel v "box body" Chevy Caprice z konce 80. let (mám ale jenom jednoho, měl bych přikoupit :)) a budu s nima jezdit, dokud to půjde ...
|
|
|
Nechci Forda za každou cenu obhajovat, ale myslím, že jeho Focusu si koncem 90. let všiml leckdo z nás. A jeho poslední facelift Mondea také trochu naznačuje, že Ford nemíní za každou cenu kopírovat uniformí "ksichty" ostatních evropských automobilek.
|
|
|
Ono zda sa, ze aj Ford sa to chysta na poli full size sedanu zabalit. Zatvara zavod kdesi v Michigane, kde robia Lincoln Towncar, vyrobu presuva do St. Thomas v Ontariu (30 km od mojho bydliska), kde sa momentalne vyraba Crown Vic. Maju sa tam vyrabat paralelne este nejaku dobu, no v mensich poctoch (idu tam prepustit niekolko tisic ludi). Ze dokedy - to nikto nevie. Zda sa, ze coskoro bude jedine auto bliziace sa tejto kategorii (a take co nestoji mailand) iba Chrysler 300 C s predlzenym razvorom.
|
|
jel jsem s Focusem fdýzlu fkombiku.. no.. podvozek fakt bezva.. těch 100 - 120 v zatáčkách by většina aut asi nerozchodila.. :-) (pravda.. taky to má good podvozek a tahle verze měla papuče)
|
|
Kdyz uz je tu novy test vozidla a nekdo sem aspon obcas koukne, chtel bych se zeptat na vas nazor na jednu zalezitost. Nehodlam se ptat na prislusnych forech, protoze jsou plna picusu.... doufam ze tady mi odpovi mene zaujati lide.
Poridil jsem Prassata ftdičku - celkem zanovni 1.9 TDi PD 96 kW. Jsem lenochod, tak jsem zvolil tiptronic automat. Dovezl jsem si ho sam z Reichu, kde lital coby sluzebni wagen Sparkasse. Ma tak sice najeto 140 000 dolozenych servisni knizkou (stari 4 roky), ale mistni bazar by ho urcite bez problemu vydaval za 40 000 vonavku.
Ale k memu dotazu: v ramci zabezpeceni jsem jej sveril do rukou vcelku schopnemu kamaradovi, ktery se na elektroniku a diagnostiku VW specializuje. Provedl co bylo zadano a krome toho mi tam jako bonus dal "cipek" - tedy softwarovou upravu ECU, zvysujici vykon a kroutak udajne o cca 20% (ja puvodne nic takoveho VYSLOVNE nechtel, takze si vyraznejsi "tuning" nedovolil).
No reknu vam, jede to o poznani lepe (odhadem 155 koni a nejake zajimave NM) a tak jsem na vazkach, zda to tak nechat a nebo trvat na nahrani puvodniho ridiciho SW. Jde mi hlavne o zivotnost motoru (hodlam s nim jeste tak 100 tis. najezdit) a automaticke prevodovky tiptronic.
Co na to nasi specialiste z automotive industries?
|
|
|
tak 100 tisic s normalnym sevisom by mal prezit po hociakom dementom chiperovi
|
|
|
Převodovky se obvykle používají pro různé motory stejné a mají velkou rezervu.Obvykle přežívají auto.Pokud jezdíš klidně tak ani motor není problém,možná dokonce zjistíš menší spotřebu.Pokud budeš všude předvádět jak máš hustě vopičovaný tédéíčko tak se to asi projeví.Otázka je zda za to spíš nebude moct hovadský způsob jízdy.
|
|
|
je teda fakt že udávaných 20 procent je hodně.Ve skutečnosti to je asi míň ale je to riziko.Hodně záleží na tom jak je to udělané,jsou dobré metody a pak ty druhé.To bývá případ těch slibovaných velkých nárůstů.Takové různé powerboxy často jen šidí hodnoty čidel,např teploty,množství vzduchu atd.Řídící jednotka je pak zmatená a cpe tam víc paliva a podobně.Pak jsou i tací co vytvoří nové mapy do řídící jednotky na míru konkrétnímu motoru,výfuku,palivu,doladí a pak ještě dlouho sledují stav auta pro další vývoj.Tohle ale za pár tisícovek nepořídíte.
|
|
|
Odborníkem nejsem, ale někde jsem tuhle četl test přečipovaných motorů a tuším, že největším problémem byla teplota výfukových plynů a otáčky turbodmychadla. Takže spíš než o převodovku bych se bál, že mi odejde turbo.
|
|
|
zkus se juknout sem.. a přemýšlej :-)
http://www.cimbu.cz/index_cz.php?page=8&item=3&rozhovor=501
|
|
|
Lucu, trvej na urychleném návratu do normálu, to myslím smrtelně vážně. Engineeři v továrnách nejsou dementi a ne nadarmo parametrizují výkon motorů coolery a ještě jiné pičičmundoviny. Pičtuning od člověka co Ti jenom tak mimochodem povýšil nějaký parametry o 20% smrdí průserem (propálenej píst, turbo v hajzlu). Měl jsi snad pocit, že 96kW nestačí? Prodej a kup tovární silnější motor. Toť má rada. Don't wake up a swan (nebuď labuť).
|
|
|
Engineeři v továrnách čipují auto tak, aby se s ním rozjel žák v autoškole a babička od supermarketu, proto je pro většinu praktikujících řidičů čiptuning nutný. Toť můj názor. Let live swans!
|
|
|
Ale no tak...:-))))))))))
Pičtuning je ptákovina. Má to smysl u tunera, kterej Ti dá záruku na provedený zákrok, ale jinak pokud chci jezdit rychle a s výkonným motorem, tak si ho koupím. Babička od supermarketu zřídkakdy využije 103kW poslední generace oblíbeného chipovaného motoru z mladoboleslavské továrny na sny. Nu a pokud mám sportovní ambice a chci se opravdu povozit, poohlédnu se po benzínu o obsahu vyšším než dva litry, minimálně šestiválci a tlemím se čiperům s ohořelou zádí. Je to, jak kdyby sis do desítky nalil panáka a pak bys byl happy z toho že se víc vožereš...:-))))
|
|
|
Nevím, kde jsem to čet, ale prej čiptuning dieslu zvedne výkon o 10% a emise o 100% (nebo tak nějak). Zahlíd jsem v televizi nějakej pořad vo autech, běžný auta tam jezdily na okruhu a byla tam i jedna žlutá fabia, zvenku trochu votuněn, zřejmě v diesel a byla vzadu nad vejfukem pěkně očazená ;) Takže bych tomu enormnímu zvednutí emisí i věřil.
|
|
|
Co tu odborníci z automotive industries nezmínili jsou možná omezení přenášeného krouticího momentu automatické převodovky. Stálo by za to zjistit, na jaké momenty je stavěna a jestli jí drobátko nezkracuješ cestu na vrakoviště.
Osobně si myslím, že 96 kW na to auto dostačuje a do čipu bych nešel.
|
|
>Ve srovnání s Fabií o stejném objemu bohužel fordácký Zetec-SE prohrává na všech frontách
otazkou do pranice je, jak moc bude skubat asfalt ta sama 1.4 f oktafce :)
|
|
|
ja bych si tipnul, ze to bude stat za prd :)
|
|
Moj kusok k tomuto autu: Mal som cca na 8 ooo km pozicany Focus hatchback 1.6 hdi. Kvalita spracovania, podvozok, motor vyborny. Spotreba cca 5,6 l pri stredne dynamickej jazde. Samozrejme podvozok bol tvrdy na slovenske cesty ( tu pomoze uz len MB ML s vzduchovym pruzenim ). Jedina, podla mna dost podstatna nevyhoda = maly priestor na nohy na zadnych sedadlach. Zda sa mi , ze je to velmi podobne ako na ochcavkach mk. 1. Proste dozadu sa dospely vyrasteny clovek nevopcha, ak aj sa vopcha, tak max na 30 km, inak to isti navsteva u chiropraktika.
|
|
Chápu že seš po půjčení auta nadšen. Ale s čím jezdíš normálně? Nepřijde mi Tvé hodnocení objektivní. Ve Focusu jsem jel - slušné auto, ale superlativy si nezaslouží. Zkus těch aut trochu víc...uvidíš... ;-)
|
|
|
jezdim timhle: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006061105
taky sem si rikal, ze clanek ma mizerne hodnoceni, protoze na nic nenadavam :)
|
|
|
Myslim, ze Childeater reagoval na Dr.Zaka. BTW, mam taky vodojem ze ten 1.4 Focus musel byt pre teba utrpenim v porovnani s vlastnym autom.
|
|
|
ani ne, akorat sem si musel zvyknout na to, ze to nejede. jinak spokojenost
|
|
Mam Focuse jednicku s tim samym motorem a pod clanek bych se mohl podepsat. Motor slabej, ale podvozek opravdu vynikajici.
|
|
Mel jsem ho jako sluzebni auto (rocnik 2000, americka verze 2.0 benzin s automatem, kombik)
Podvozek - ve srovnani s ostatnima americkyma autama skutecne lepsi, ale diky prislis mekkymu perovani (opet jenom pro americky trh) jsem se s tim pres 100 bal
Sedadla - nejhorsi na cem jsem kdy sedel. Cesta delsi nez 200 kilometru mi zajistila boleni zad na tyden. Je to zpusobeny kombinaci kratkyho sedaku s jakousi zkurvenou vyztuhou operadla ve vysce kostrce.
Motor - jak dokazal Ford stvorit takovej paskvil s vykonem 110 koni deset let potom co Honda udelala 1.6ku se stejnym vykonem ?
Prevodovka - automat, musim psat vic ?
Spolehlivost - Najezdil jsem s nim 130tisic a krome toho ze hned po zaruce praskla jakasi medena trubicka (8000) a posrala se skrinka zapalovani (8000) tak si v podstate nemuzu stezovat.
Doufam ze novej model a evropska verze jsou podstatne lepsi nez to co jsem zazil
|
|
Chtěl jsem se zeptat, zda vám tento test také přijde jako naprosto mimoidní. Autor mohl napsat dvě věty: FF považuji za výborné auto se slabým motorem. Díky za tento "test", napřístě bych takové "testy" nedoporučoval vůbec publikovat.
|
|
|
aspon ze je z toho jasnej zaver, nechtel sem vas trapit kupou zvastu
|
|
|