Komentáře ke článku: Zkušenost: Alpha Romeo 156 (ze dne 13.12.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Pomin, ale to je necitelne.
|
|
|
|
Co, D-FENS se snaží názorně ukázat, že ho nebaví předělávat zaslané články do nějaké slušné podoby? :)
|
|
|
Buď to přečtěte (nebudete litovat, já se dobře bavil) nebo to nečtěte. Třetí alternativa je vylízat si např. kapsu. Čtvrtá alternativa "budu skuhrat do diskuse, že se mi to nelíbilo" nepředstavuje východisko.
|
|
|
Tak mně ta chacharština vcelku pobavila....
|
|
|
Chacharština znamená používat nářečí, které neumím, a nedržet ani styl, který jsem si sám zvolil? Aha.
|
|
|
Tak já jsem se taky bavil, teda hlavně zezačátku, pak už to bylo moc dlouhý (a taky to mělo kvalitativně mírně sestupnou tendenci). Taky jsem poznal, že autor není Ostravák, ale jen se tak chvílema snaží psát. Možná, kdyby nad tím strávil 2x tolik času, že by to dotáh k dokonalosti (nebo naopak to úplně dojebal).
Ale zase tak moc na hovno ten článek nebyl, přecejen se to trochu číst dá, pro srovnání, nedávno tady byl nějakej výplod, kterej autor začal slovy "minulej článek jsem měl dlouhej jak tejden, bylo mi to vytýkáno v diskuzi, tak je tenhle ještě o polovinu delší" - jo už vim, byla to recenze Jaguara. Tak to se skutečně nedalo číst.
|
|
|
Jako jedinec z Ostravska, konkrétně z v článku zmiňované Prajzke, mívám s články v ostravském nářečí docela problém. V mém okolí je docela dost (zejména starších) lidí, kteří tak mluví a proto mne "nedokonale" napsaný článek ruší, mnohdy přímo tahá za uši. K dokonalosti to dotáhl snad jen Ostravak Ostravski a výborné bývaly i Deníčky Rosti Petříka na koncertech Úspěchu. Ostravština není specifická jen kratkym a tvrdym zobakem, citoslovci důrazu (pičo, kurva zajebana) a některými neopakovatelnými výrazy (směsice češtiny, němčiny a polštiny), ale v neposlední řadě zvláštním slovosledem, nahrazením "ou" kratším "u" a také určitou stručností (bo neni čas,pičo). Z vlastní zkušenosti vím, jak je stvořit něco v tomhle stylu složité, neb pokud si autor nedá tu práci (nebo pokud mu tak zobák opravdu nenarostl), vyleze z toho nakonec parodie, v tomto případě nepříliš zdařilá. U článku napsaném v brněnském hantécu, hanáčtinóó apod. by mi to snad ani nepřišlo...
Po obsahové stránce s článkem problém nemám. Pro jedince vlastnící (či toužící po) AR bude určitě docela podnětný.
|
|
|
nojo, chápu přesně, jak se cítíš. Já zase trpim, když se někdo snaží psát rádobypražštinou. "Já jsem z Prahe, véééď" se u nás rozhodně neříká, Praha neleží na Hané :)
|
|
|
Musím říci, že ač nejsem z Ostravy, ani s ní nemám nic společného, tak že je to nepovedený pokus o Ostravské nářečí, tak tohle bylo jasné dokonce i mě.
Proč to ten člověk dělá, když to tak zoufale neumí?
|
|
|
A bylo třeba tak reagovat ? Mně se to líbilo, tak jsem to napsal. Já vím, že to je jenom napodobenina ostravskýho nářečí....Proč máš potřebu mně setřít ? Proč se po mně musíš vozit ? Jsi doma hodně pod pantoflem ?
|
|
|
Pokud máš problémy s chápáním psaného textu, je poloha pantofele vůči mé osobě irelevantní.
__________
Polopaticky: Pokud jsi v článku našel chacharštinu, ptal jsem se, v čem to asi tak mohlo být.
Jak jsi mi vysvětlil, tak v ničem.
Děkuji.
|
|
|
Poloha pantofle vůči Tvé osobě je asi skutečně irelevantní. Nicméně není to poprvé, co Tě sleduji se v diskusi projevit poněkud útočně. Jen mně zajímalo proč....
|
|
|
Je to hnízdo ve stylové nice. Pravděpodobně je (vůči Tvému) na protější větvi, nic víc.
|
|
|
Občas může tento styl lidi poněkud nasírat.....
|
|
|
Tato nepatrná osoba doporučuje nečíst.
Původní doměnku, že se jedná o ne-zcela-zdařilou-metaparodii, tato osoba opustila.
Nabízela se i možnost pojmout článek jako autorův pokus o dovedení D-Fensova stylu k dokonalosti svého druhu, případně tento styl zesměšnit, to ale vylučuje autorova nechopnost držet se stylu alespoň v rámci odstavce.
__________
Pokud ses dobře bavil, budiž ti přáno.
To si radši vylížu například kapsu, nebo si políbím dědu.
|
|
|
Naopak, je to napsané naprosto skvěle. Předpokládám, že ňáka ta hoďka nad tym ztrawena byua.
Je to fajn čtněí, ale nežádoucí. Nerad čtu články o Fiatech, které jsou kladné. Zvyšují totiž cenu...
|
|
|
Původní článek*) byl napsán jistě dobře, viz:
www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=re&cisloclanku=2009121301&ck=270676& style=&page=2
Pokud ho někdo zprznil rádobynářečím*) u předpokladu, že recenze aut na D_F čtou lidé do patnácti let, jeho omyl.
Proč do komentáře pleteš pražštinu, lze jen odhadovat.
Pokud se domníváš, že jsi použil hantec, tedy věz, že ne. Nepoužil.
Jinak souhlas. Budiž auto.
______________
*) Zde je na místě otázka, zda autor článek ukradl, nebo ho čtenářům D-F pouze ozvláštnil, přizpůsobil jejich vkusu. Blbec.
**) Je možné, že autor chtěl z neznámého důvodu článek natáhnout, takže v rámci "vysvětlivek" přihodil pár odstavců na úkor čitelnosti. Proč?
|
|
ten kousek co jsem přelouskal byl skoro vtipný, ale číst se to nedá.
|
|
Sem tam odstavec by neuškodil, ale nasmál jsem se dost. Momentálně si vybírám auto, líbí se mi AR 156 Sportwagon, zajímavé, že řeči typu "alfu nebrat, ta se pořád sere" má i borec, co sem tahá na Alfy náhradní díly :)
|
|
|
Na to pozor mají zákeřnou nemoc...Alfitýdu. (TG) www.topgear.com/uk/videos/alfa-challenge-1
Předchozí majitel ojebe údržbu, Alfička jí propadne a tu upadne výfuk (po 15-ti letech) tu je třeba vyměnit kotouče, destičky, filtry oleje a vzduchu, ložiska kol, zareznou hejblata ruční brzdy (kolík s vačkou uvnitř třmenu), silenbloky ramen řízení ...
Někdo říká,že to je běžné opotřebení, někdo tvrdí, že se sere. My víme jenom to, že ochočený Stig je má rád.
|
|
|
Alfu Romeo by si měl pořídit každý, kdo má rád benzínové motory. Protože když překoná zklamání, bolest a zoufalství a ujde 10km z 15ti, těch zbývajících 5, které Alfa jede, mu dopřejí opravdový zážitek z jízdy.
Tak nějak to taky Jeremy v TopGearu říkal, když testovali staré AR :)
|
|
|
Tak nějak to bude. :-)
BOLEST je být na vánoce tažen na laně (letos jen jednou) blikla kontrolka trysek a počítač vypl motor...zapoměl jsem na aquafobin (moje blbost)
tlačil jsem dvakrát, když si sedla na břicho poté co sníh odtál.
ZOUFALE jsem hledal pojistku (nějaký jsou v kabině, nějaký u motoru a tři schovali k nádobce na brzdovku)
ZKLAMÁNÍ zažívám jen při tankování (zase to nevyšlo, průměr na krátký trasy 11+)
ZÁŽITEK když to jezdí, opravdu stojí za ten masochismus.
Jinak dobrý, chodit pěšky mi nevadí :-)
|
|
|
Ale nesere... Chce to si hlídat řemen, měnit častěji než je předepsané. No a někdy blbnou synchrony v převodovce (nebo jak se ten bazmek jmenuje).
|
|
|
Ale serou a lezou do peněz, musí se do nich lejt benzin, olej, voda, měnit brzdový destičky, kotouče, brzdovka, ramena nebo jejich uložení, čepy, výfuk, řemeny a jejich vodicí kladky, pneumatiky, musí se platit povinný ručení, dálniční známka...
Kdepak, Alfy nebrat!
|
|
|
Nj, Ital, Němec jezdí na vzduch :) Horší je, že ta 156 má dost nízko sedadla, jak jsem zjistil okukováním jedné na Vinohradech, a potvrdili mi to i na alfisti.cz, já budu sem tam vozit prarodiče po doktorech, nákupech a návštěvách, oba mají zhoršenou pohyblivost, čili by pro ně nastupovaní a vystupování bylo asi peklo, :( Jeden mi tam doporučuje 166ku, ta by měla mít vyšší posez, jdu hledat něco do 100k, víc dohromady nedám, a na leasing/úvěr auto brát nechci.
|
|
|
166 na tom je jen o málo lépe. Vyšší posaz nabízí Lancia Kappa a hlavně Lancia Lybra. Lybra je platforma stejná se 156, ale má jiný podvozek, jiné benzinové motory a celkově jinou stavbu karoserie - je prostornější než 156, ale designově také nezajímavější. Nicméně je mnohem spolehlivější než 156 a u naftových verzí netrpí tak strašně přední náprava ani cestující (přední náprava je měkčí a jinak odladěná). Jediné výtky se týkají ventilace/klimatizace a u 2.0 20v zkurvené výměny rozvodů (je lepší vyhodit motor ven).
Lancia Kappa se dá koupit v Itálii do 1000 Eur v bezvadném stavu, nedávno jsem jednu přivezl (není na prodej). Proti 166 má Kappa výrazně horší a necitlivější řízení, o něco horší jízdní vlastnosti (i když absolutně je to proti konkurenci velmi dobré), horší brzdy (krom 20v TB) a nesrovnatelně prostornější interiér + větší kufr. Verze LS a LX mají jelenici, což je přímo super. Vhod by právě přišel asi vyšší posaz + výškově stavitelná obě přední sedadla. Hlavní výhodou Kappy jsou ale motory - zejména benzinové turbomotory, i pětiválcové benziny jsou bezproblémové a 2.0 20v je i celkem rpzumný v oblasti spotřeby (město v zimě kolem 10 l, dálky cca 8 l/100 km). Na rozvody je u Kappy místa mnohem víc než u Lybry. Na Kappě se u podvozku řeší maximálně svisláky za 360 Kč/ks, jinak jednou za 10 let tlumiče.
AR 166 je fajn, ale její podvozek je samozřjmě mnohem náročnější na údržbu a v případě, že se auto nabourá, je prakticky neopravitelný. Ač je podvozek dimenzová velmi velkoryse, kola víc kopírují silnici se vším všudy... Celkově - bouchnutá jakákoli Alfa je málokdy použitelná, většinou to jsou pecky z velkých rychlostí a díky tuhý kastli to tak na první pohled nikdy nevypadá. Naftové verze jsou celkem spolehlivé, pozor jen na kladku rozvodu a vodní pumpu - často u ojetiny bývá neměněná a když se vodní pumpa přidře, kladka prdne a rozvody si skočí (servisák musí vědět, že se to dělá automaticky s rozvodama!) Taky VTG se klasicky zanáší jako u každýho auta s VTG. Samozřejmě to pravé jsou benzinové šestiválce, které mají vepředu čtyřpístková Bremba. TwinSpark 16v je trochu problematická motorizace, osobně mám nejraději 2.0 V6 TB kvůli ručení, spotřebě (ale rozbíhá se pořádně až od 3500/min), i když ve srovnání s oběma TB v Kappě je to takový bezzubý dravec (Kappa žene od 2500/min jak z praku). Ale motor auto nedělá...
|
|
|
Vzdyt to je jasny: kdyby se alfy nesraly, tak by pro ne nevozil nahradni dily... :-)
|
|
..teda to je Ostravacky hustotext jak sfiň.. nepsal to Ostravak ? :-D
|
|
|
Nepsal, ten měl elegantnější styl.
|
|
|
Jako rodilý Ostravák můžu říct, že tohle s ostravštinou moc společného nemá. Jen pokus o napodobení.
|
|
Mně to na začátku štvalo, ale zhruba od tlusťocha s mercedesem jsem se bavil.... ode mě za dva
|
|
No ,,ostravak,,to nepsal neb ta ostravština je tak nějak umělá a místy plynule ubývající. Jinak rada - to automatické zapínání klimy jde vypnout, více na AR fóru, tam se to často u nováčků řeší.
Ještě nech vyměnit termostat, stojí docela kotel (je to celý blok s vývody na hadice.
Hodně kilometrů s tou alfičkou.
|
|
...Alfa Romeo nebo Alpha Romeo?
Myslím, že "A" je správně...
|
|
|
Ach jo!
Když jsem se dohrabal konečně k tématu článku, po otevření kapoty mě to přestalo bavit.
Proč tu má tolik lidí potřebu psát nějakým vtipnohustostááylem?
To je jako nějak ponižující psát česky a proložit to nějakým slovním kořením jenom tu a tam?
|
|
Tlustoch s Mercedesem, dobre ty :)
|
|
Moooc pekne a plne souhlasim, mam Fiat 156 :D uz tretim rokem a sem na vysost spokojeny
|
|
Hodně podobnou "recenzi" jsem už kdesi četl, jenom autor si odmyslil trapný pokus o jakobychacharštinu.
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=4317
|
|
|
Je to vono.
Takže je možné považovat chacharštinu za cestu k obejití publikace článku z jiného webu bez avíza. Taky dobrý.
|
|
|
Oba články jsou od téhož autora, soudě dle podpisu. Osobně mi více vyhovuje ten na lidovkách.
|
|
|
Mně taky. Takže na pořadu dne je otázka, proč to nebožák udělal.
|
|
|
zbytecne se do nej (v teto diskuzi jiz ponekoliakte) navazis. nikdy nezapominat na pravidlo sestky :)
ciste za sebe muzu prohlasit, ze se mi to libilo. delka v porovnani s "jaguarem" dobra, styl relativne ctivy. pokud mas na clanek par minut, tvoje smula. nekdo si takovy canek precte urcite rad
|
|
|
Styl je jistě relativně čtivý.
Věřím, že dost zdejších čtenářů se nachází mimo takovou relaci a poukazuji na to, že samoúčelné zprznění původního dobrého článku je pro prostého vidláka nepochopilné.
Nic víc.
|
|
|
tou relaci mam samozrejme na mysli tyto stranky. a autor si muze delat se svym textem co chce, treba ho prznit. nicmene stojim si za svym, ze to s kritikou v tomto pripade nemistne prehanis.
nic vic.
|
|
|
Ha! Vyklopils jádro pudla.
Autor samozřejmě může svůj text prznit po libosti, vo tem žádná.
Mně se zase zprzněný text nemusí líbit. Dám to autorovi najevo úměrně stupni zprznění. (Autor obvykle píše, aby něco sdělil. Tedy předpokládá přítomnost čtenářovu. Čtenář může ke své nelibosti nahlédnout, že autor nechtěl sdělit nic*) nebo nebo něco sdělit jen nedokázal. )
Kde vidíš chybu?
Já ji vidím v tvých malých nárocích na kvalitu informací, ať si stojíš, kde chceš.
Nic víc.
_________
*) ...když děvče švarné máš jak květ / a když si pýcha tvá žádá / aby se dozvěděl celý svět, / že ti dá hubičku ráda ...
Tolik slezský bard.
Autor článku nám sdělil totéž, tedy že uskutečnil neobvykle dobrý kauf a má z něho radost. Potřeboval k tomu neúměrně mnoho prostředků.
-Trebárs Vy. Vy celý deň zo seba vydávate maximum.
-Áno.
-A výsledok? Minimum!
(Kdo by to neznal)
|
|
|
Děkuji za odkaz, Alfa Romeo 156 se mi libi, ale clanek na DF jsem docetl do poloviny a vic jsem nezvladnul
|
|
Ale nakonec jsem to zvládnul. Psát jako kokot autorovi jde. Jediný důvod, proč jsem udělal i nemožné pro to, abych to dočetl, je to, že si ho chci koupit taky (auto, ne autora). Nevím, zda je zapotřebí psát nečitelně.
|
|
Ale nakonec jsem to zvládnul. Psát jako kokot autorovi jde. Jediný důvod, proč jsem udělal i nemožné pro to, abych to dočetl, je to, že si ho chci koupit taky (auto, ne autora). Nevím, zda je zapotřebí psát nečitelně.
|
|
Ještě k těm brzdám - už jsem to tu psal několikrát. Zásadně na starý Alfice nedávat Ate, Ferodo Premium, Textar a podobný bláto za značkový peníze.
Protože Fiat opravdu měl problémy s brzdama a dost na to kašlali (zato dneska je i Míťa 1.4 osazen čtyřpístkovýma Brambama :-), ideální a velmi doporučenou volbou jsou kotouče a desky OMP Racing. Za cenu výše jmenovaných nabízí součinitel tření 0,42-0,45 (jmenovaní jsou rádi, když se dostanou na 0,35), pracují v podstatně širším teplotním pásmu (řada Road&Sport 100-750 °C, řada 971C pak 150-900 °C). Lidově řečeno, brzdí to asi o třetinu líp za stejný prachy.
Dají se normálně sehnat, kdo neví, ať mi klidne písne (doufám, že to nebude posuzováno jako reklama - neživím se tím, nemám na tom rabat).
Dražší pak jsou TarOx, které sice brzdí o fous lépe, ale přeci jen cena už roste celkem výrazně. Zimmermann, Ferodo Racing apod. jsou vyhozený peníze, brzdí to maximálně stejně jako OMP a stojí to děsnou dardu.
OMP Racing lze samozřejmě doporučit i na jiný značky než jen Italský, ale je potřeba vždy zjistit, zda se na konkrétní model dodávají (většinou jen na ty výkonnější modely).
|
|
Přesto, že recenze na auta nečtu, neboť jim nerozumím a auto používám jen jako stroj, který mě má dopravit odněkud někam, pokud možno bezpečně a levně, nakonec jsem si kousek článečku přečetl. Protože žiji v samém centru ocelového srdce republiky musím konstatovat, že s ostravštinou nemá článek nic společného.
A navíc: těch nářečí je tady spousta. Jinak se mluvilo v Ostravě (už se tak nemluví, náplavy ostravštinu zředily do téměř spisovné češtiny, snad jen to zkracování zůstalo), jinak v Karviné, jinak na Těšínsku, na Třinecku a jinak na Hlučínsku. Nemohu to tedy uznat ani jako snaživý pokus. Přesto, že jsem v dětství mluvil polsky a taky ostravsky, netroufl bych si už v té řeči psát. Ostatně ani ten známý "Ostravak ostravski" nepíše v nářečí, ale v čemsi, co nářečí jen foneticky připomíná - a také stvořil spoustu nových, na veřejnosti dřív neznámých výrazů. Nicméně se už do řeči částečně integrovaly a Ostravak z toho má určitě radost - např. "kolobuty".
Myslel jsem si, že Ostravaka osobně znám, ale nebyl to on. Jeho identita mě docela dost zajímá, ne kvůli ostravštině, ale pro jeho specifický humor, kterému rozumím a který mě baví.
Ten pokus autora článku byl takový... ...nedomrlý a zbytečný. Škoda.
Najděte si, přátelé, na webu heslo "Ostravak ostravski", určitě se pobavíte líp.
|
|
Zdar lidi,
krasny web, ale ta obcasna obscese autama se mi zda dost divna; taky jsem mel alfu - 164 quadrofolio - byl to fajn autak, nez jsem v tom usnul a naprazil to v 160 km/h do lesa. Ale ted jsem ujetej do vrtulniku, to jsou fakt divny potvory - lita to sikmo, zabijes se v tom jako nic a stoji to minimale 2 milose - a rocni provoz taky. Proste fajne vec, lepsi a drazsi nez super blondyna v nejhezsim vekul 19-ti let. Uzivejme zivota, ahoj
|
|
|
Prima, jsi náš člověk!
Ale - kVole - yachtu, pořádnou yachtu nemáš?
|
|
|
Co Jachtu, ale les, Mayere!
|
|
|
Přemýšlím, zda se jedná o následek bujaré štědrovečerní oslavy...(?)
|
|
|
Vzhledem k nevelkému počtu pravopisných chyb bych si troufl predikovat, že se jedná o střízlivého dadaistu - začátečníka. Měli bychom jej přivítat v klubu...?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenost: Alpha Romeo 156
|