Komentáře ke článku: Čopry z pomerančový díry (ze dne 01.07.2014, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Musím uznať, že keď občas pozerávam tie "Show o autách" na Discovery, ide ma jebnúť. To je prehliadka manekýnov, drahého lifestyle a skladania Lega.
Čo celkom ujde, sú Wheelers Dealers, za bagateľ nakúpia raritné staré auto vo vrakoidnom stave a renovujú ho.
Kedysi sa vysielal program "Skládka" alebo nejako tak, úloha bola navrhnúť vozidlo na nejaké určenie a poskladať ho z komponentov nájdených v obrovskom kovošrote.
|
|
|
Ak tá "Skládka" sa volala v originále "Junkyard Wars" (videl som to asi tak roku pána 2002 priamo v USA) tak to bola tiež taká narafičená show; nehovorím, že sa to nedalo pozerať a že by tam neboli občas aj poučné veci, ale že by proste "náhodou" našli v kovošrote +- funkčný parný stroj a podobné vychytávky... to je len imitácia reality, a predpokladám, že títo motorkári budú tiež asi tak.
|
|
|
Pokud myslí původní britský pořad Scrapheap Challange, tak tam to ještě šlo, také většinou se jim vytvořit něco opravdu funkčního nepovedlo a vždy tam byl zdůrazňováno, že nějakou podstatnou funkční součást jim dodali.
Poté se však pořad přesunul do USA pod názvem Junkyard Wars a tam to šlo do kopru, asi tak jak jste popisoval, nálezy prakticky nových strojů, nesmyslné úkoly apod.
Prostě jak to přesunou do USA tak to vždycky špatně dopadne zářný příklad je v tom třeba Top Gear.
|
|
|
Ve Wheelers Dealers mě irituje ten ostentativně vychcanej tlusťoch, co obchodoval s auty už v době, kdy po Stromovce jezdil sentinel Josefa Božka, a co v rámci titulní dvojice funguje jako nákupčí. Jinak je to vcelku koukatelná show, až na to, že zde demonstrované servisní úkony až na malé výjimky nejsou zas až taková exotika. Něco podobného je čas od času vidět v každé druhé větší autodílně.
|
|
|
me nejvic sere ve wheeler dealers ten tlustej, jak koupi vuz za 5000, do toho nahradni dily za 7000, ten chudak mechanik na tom maka 2 tydny a pak to ten pripič proda za 12300
|
|
|
Copak Skládka, ale podívej se někdy na D-Maxu na Die Ludolfs. To je ten správný matroš :)
|
|
Do teď jsem měl takový spíše šedivý den, ale už je to dobrý :-)
|
|
|
To jsme na tom stejně. "To není vod toho dekoru" mi vyloženě zachránilo jinak poměrně nic moc den:-).
|
|
|
Tak tenhle se opravdu povedl.
|
|
|
|
|
Tak já myslel, že jsem dostatečně zdůraznil, že nevím proč; ti lidé si ani nejsou podobní, ani se podobně netváří, ani nemají na hlavě stejnou... ehm... pokrývku, nebo jak to nazvat, ani nic.
Ale nemohu si pomoci, ačkoli příčinu nedokáži analyzovat, jak jsem viděl ten obrázek na wiki, okamžitě se mi vybavila ta sůl země z ČSSD. Prostě je to tak. Nějaké krátké spojení asi.
|
|
|
Tohle Vám nejde, netrefil. To je naprosto mimo...
|
|
Když ono to je proste takove...pseudo reality show, všechno samozrejme nahrane a sestrihane do bloku reklam, který je občas prerusovan poradem :-)
Ja mam nektere tyhle porady docela rad, třebas www.csfd.cz/film/337738-dannyho-autaky/ se docela da, samozrejme i zde je vse sehrane, no podle vseho ten clovek realne existuje a realne dela cca to, co se v te TV ukazuje a občas to jsou pomerne zajimave věci...
Ostatne třebas i www.csfd.cz/film/281842-hvezdy-zastavarny/ a podobne jsou nahrane, ale i tak je to hezke, clovek tam uvidi občas věci, k terych ani netusil, ze existuji :-)
Co tak sleduju nabidku podobných poradu, tak proste jsou to ruzne styly pro ruzne lidi, nekomu holt tohle vyhovuje, nekomu zase Top Gear :-)
|
|
|
Například můj oblíbený pořad "Storage hunters" se ani netají tím, že je to všechno jenom jako, resp. že to, co vidíme, je výběr z výběru z výběru (na začátku je disclaimer, který stručně řečeno říká, že zisky titulní dvojice respektují Parretovo pravidlo, z čehož bystřejší divák snadno dovodí, že se zajímavými aukcemi/ záběry to bude dost podobné). Ony ty pořady v tomto směru budou všechny na jedno brdo, podobně jako například Mythbusters je to především show, věda nebo realita až ve druhém plánu. Není ostatně náhoda, že se až na malé výjimky bavíme o projektech Discovery channelu (který ovšem obecně produkuje pořady relativně nadprůměrné kvality a na sem tam něco z jejich portfolia se dá koukat i dlouhodobě, aniž by to nutně musela být legenda Mythbusters, poměrně koukatelný a obsazený relativně sympatickými a ne úplně blbými protagonisty je například u nás téměř neznámý Fast'n'loud).
|
|
|
Njn..Z ranku skladu je imho porad nejlepší original www.csfd.cz/film/288264-valka-skladu/ :-)
Ono u těchto poradu je potřeba si uvědomit, ze se jedna o stylizovane věci, které sice vychazeji z realnych situaci, ale pak jsou vice ci méně nahrane na kameru.
Ja si myslim, ze dokonce i ten porad, o kterem pise D-F vychazi z nejakeho reálného zakladu, a ze ty protagonisti se mozna v realu ani nechovaj jak dementi, ale proste za nima někdo prisel s nabídkou "dame vam tolik a tolik, a vy budete hrat tohle a tohle".
A pak pustej na trh 10 verzi na podobne téma, ale v jednom se hadaj, v jednom se nehadaj a ve tretim maj peknou holku...Nejspis se najdou i diváci, kterym se libi se divat na nahrane hadky dementu, tak holt se to vysila:-))
Btw Fast'n'loud ma na CSFD docela slusne hodnoceni :-)
Btw miluju www.csfd.cz/film/307744-americke-restaurovani/ Tam je videt, ze ty lidi fakt něco umej, za co se daj uprimne obdivovat...
|
|
|
Na Americkem restaurovani mi vadi, ze uz vubec neukazujou postupy. Driv treba ukazali, jak otryskavaji nejakou starou vec skorapkama z vlasskych orechu, ale ted nic - zakaznik priveze, Rick rekne "udelame to tak a tak" a zakaznik odveze. Proto mam rad Wheeler Dealers :)
|
|
|
Kubiku, Rick,Denny a Harrisonova banda je jedna banda, která žije především z History, všechno je nafilmované pro 135 zemí, ale dívám se na to a směju se
|
|
|
|
Aha, tak koukam ze dal v diskusi uz to nekdo propaguje :)
|
|
Celý ten seriál mi přijde jako opravdu sofistikovaný a do detailu dotažený vtip. Zejména Paul junior je selátko naprosto dokonalé - zvlášť pokaždé, když ho srandista kameraman zabere zepředu a trochu zdola. Paradoxně první řada tak šílená nebyla, tam se člověk i něco málo o stavbě motorek dozvěděl, ovšem od chvíle, kdy to přestalo být o technice a začalo to parodovat Dallas už na to koukat moc nejde. Bohužel ten trend je na Discovery (a bohužel i na D-Max) nepřehlédnutelný.
|
|
|
Mam takovy specificky druh zabavy. Pocitam, kolikrat amik pouzije v jedne vete bezduchou vypln "you know". Pokud vice nez dvakrat nebo sice jen jednou, ale ve dvou vetach po sobe, boduje. Nicmene oproti par existencim, ktere mam tu cest znat, byl i Paul junior slaby odvar...
|
|
|
Se slovy se vůbec zachází ledabyle.
Mluvená slovní vata v češtině je taky lahůdka - "jako", "woe", "jakoby". Nedávno jsem za volantem vyjímečně pustil ráádio a nějaká silikonem vytuněná selebrita cosi vyprávěla. Běs! Ne za každým 4., 5. slovem "jako", ale za každým druhým. Navíc s takovým charakteristickým důrazem na závěr onoho "jakóó".
Sice mě to tahá za slechy, leč komentuji to (kárám :-) ) čím dále méně a hlavně buď v rodině, nebo u velmi dobrých kamarádů. Jinak se snažím o poker face vně i uvnitř.
Přesto ale dokážu pochopit, že někdo v mluveném projevu tyhle všelijaké, často přiblblé výplně prostě potřebuje, anžto udělat duchaplnou přestávku za každým druhým, třetím slovem, zatímco posluchačstvo uctivě počká než se vypravěč vyvětí naprosto excelentní slovní vazbou... no, to prostě není tak jednoznačně a lehce v praktickém životě dosažitelné a leckdy ani účelné. V čase plkání, krafání, klevetění a tak.
Ovšem když už jsem několikráte viděl ono naprosto nesmyslně použité (resp. umístěné v textu) "jako" i v psané podobě, tak se mi hlava velmi netolerantně a nesouhlasně rozpohybovala a tlamka rozšklebila... ach, bóže, tak zbytečné prznění. Chtělo by to občas nějakého jazykologa jako v My fair lady.
Nicméně, you know, každému, co jeho jest, jakoby...
|
|
|
Rádio v autě nemám, takže zkušenost mi chybí.
Jak se v rádiu pozná celebrovitost mluvčího a obsah silikonu v témže?
|
|
|
|
Přesně...
Mě nejvíc dostalo, když se ten táta zeptal Paula jr. něco ve stylu: "A hodláš tam použít (něco), nebo (přesnej opak)?"
A on odpověděl: "You know.... I don't know!"
|
|
Je velmi zaujimave ze jedine co si autor vsimol su mizerne skriptovane dialogy.
To ze firmicka z prdelakova moze bez problemov vyrabat a predavat motorky bez sialenych nakladov na homologaciu a zakaznici mozu v pohode na nich jazdit bez toho aby si do nich stat utieral hubu ostalo akosi totalne mimo povsimnutia.
DF nam asi starne. U mna za 5.
|
|
|
V tomhle máte recht.
Na druhou stranu se už na to fakt nedá koukat. A docela dlouho. Je to mejdlová opera z prostředí moto-dílny. Dnes se tam řeší jestli Pólí něco posral, nebo ne a jestli Majký prochrápal celý den, nebo jen půlku a druhou půlku jen dělal pítchoviny, naschvály atp.
Kdysi se na to dalo koukat, na začátku.
Co se týče článku.. D-F prostě neměl den, nebo to psal ještě pln "dojmů", navíc s lejnem v zatáčce.
|
|
|
A já myslim že to vystih úplně přesně. Bandu vohnoutskejch votuzerů z Oranžový Lhoty. Jestli se to zlepšilo nebo zhoršilo nemůžu posoudit - viděl jsem půlku jednoho dílu, než jsem se vzchopil a přepnul to.
Je určitě fajn, že si vohnouti můžou dělat svuj byznys a nikdo je u toho nebuzeruje. Ale to je asi tak všechno.
Otázka je, co je ten byznys. Jestli ty votuzidla, nebo pípšou. Ale to je mi taknějak jedno.
|
|
|
Vy vidite "vohnoutske votuzery", ini vidia drobnych podnikatelov co si nasli segment trhu a plnia ho. Primarny business boli vzdy choppery, no bola to prave Discovery co ich polozila na mapu a urobila z nich vcelku uspenu firmu. Nasledky toho niektori pozoruju so smutkom, ini so skodoradostou.
|
|
|
Mně je to celkem jedno, Ale tyhle srágory, angažovaný "dokumenty", ufologie a podobný pořady způsobujou, že tyhle kanály už taky zařazuju mezi nekoukatelný.
Tak tu bednu prostě vykucham, dovnitř dam kytky nebo rybičky a budu mít aspoň víc času na čtení. Vlastně je to dobře.
|
|
|
Ano, Discovery uz nacisto zblbla. Pozeram tam uz len Mayday. Aj to len obcas, pretoze vacsinou ide v nevhodnom case.Podobne NG aj so svojimi Dog whisperer a spol. nie je o nic lepsi.
|
|
|
Přesně tak. O víkendu mne rozčílili na Spektru - nejdřív Alternativní historie USA od Stonea (prostě něco neuvěřitelnýho), pak tam zas brečeli jak ubejvaj ledovce... Pohár trpělivosti jednoho zákazníka právě přetéká.
|
|
|
|
To samou otázku si kladu při každém shlédnutém dílu - jak a kdy to projde STK nebo je to jen na takové to domácí ježdění (po zahradě)
|
|
|
Třeba v Americe STK nemaj a každý si za technický stav ručí sám, nevím.
Zde STK máme, ale za technický stav si stejně ručí řidič. Počkat, nač vlastně tedy máme STK?
|
|
|
|
|
Je to stát od státu.
Třeba u auta je v Californii nutný splnit emise a mít katalyzátory se správnejma číslama, v některejch státech se to neřeší vůbec a v jinejch jen trochu. Na motorky budou asi benevolentnější pravidla i v tý Cali.
Ale jestli lidi už vnímaj STK jako nějakou celosvětovou samozřejmost, tak je to vážně v prdeli...
|
|
|
USA má proti zbytku civilizovanýho světa značně volnější pravidla ohledně toho co smí a nesmí na silnici...
Povinně se dělá leda registrace, kdy to ouřada zběžně okoukne, projde velmi krátkej checklist a tim to končí (ani auto bez registrace neni nějak zásadní zločin), i pojištění je optional (ale se vší tou srandou okolo když zaviníte nehodu)...
Většina toho co z tý garáže vypustí je přinejmenšim těžce nepraktická/nepohodlná, některý jsou rovnou nebezpečný jezdci i širokýmu okolí :P
btw pod slovem "vyrábět" si představuju opravdovou výrobu, u nich jsou naprostý orgie když na CNC mašině za 1/4 M$ vyžužlaj hliníkový disky (cena za konečnej produkt musí bejt fakt zajímavá), ani ten podělanej rám většinou nestaví...Úpravy na motoru jsou zásadně formou outsourcingu, stejně tak lakování/chromování. To neni vyrábění, ale montování a outsourcing.
Osobně doporučuju na YT "motor trend" a jejich "roadkill", tam svoje neschopnosti neskrývaj a je to i celkem zábavný...jedinný mínus je že vychází jednou za 3 týdny...
Místy jsou taky třeba dobrý "Mighty car mods", který je australský, takže bitev s byrokracií maj víc než dost, přesto jsou zábavnější než OCC...
|
|
Konecne zase vyborny clanok! Ziadna politika, len sranda a uzasne vystihnutie urovne sucasnej TV zabavy pre masy.
|
|
"Píp proč to ten píp zapíp tak dopíp!" :DD
Super článek, bavil jsem se. Zkoušel jsem na to koukat dvakrát, ale nešlo to. Měl jsem podobné pocity jaké autor popisuje v textu. Hrozný...
|
|
Vdaka za clanok, vyborne som sa pobavil.
Podstata bola dokonale vystihnuta.
Zo vsetkych tzv. auto-moto show na zahranicnych kanaloch je toto asi najvacsi odpad. Vzdy sa tam riesia len osobne vztahy.
Programy z GB su, myslim, viac pozeratelne. Za zmienku urcite stoji Car S.O.S. (Pomozte autum) momentalne vysielany na Nat Geo. Udivuje ma moznost obstarania novych nahradnych dielov na rozne typy veteranov a takisto odhodlanie ludi podielat sa na obnove starych aut (sitie platnenych striech na kabrio, vyroba drevenych konstrukcii na stare pick-upy a pod.).
|
|
Překvapuje mě Dfnsův údiv, nad blbostí pořadu. Takových jsou spousty a je třeba je brát zásadně jako nekultivovaný kchůl "podvod", páč motorkáři jsou hustý a tohle se jim bude zdát in. Nebude se tady doufám vědecko-dětinsky vysvětlovat, co je to reality šou a jaká z toho pro slabší důvěřivce plynou risika?
To bychom mohli rovnou řešit, jestli se ten borec v americkém akčním filmu může udržet v tunelu na čelním skle vlaku zatímco za ním vlaje na laně ta hulikoptéra.
Článek k pousmání, ale nepsat to na pc tak škoda inkoustu a času.
|
|
Jestli vás všechny ty show typu "tvl musíme za TŘI DNY postavit auto/moto, co bude vypadat jako úlet po LSD a zajet s tím na přehlídku", tak omrkněte na YouTube kanál Motor Trend Channel, konkrétně jejich show Roadkill (ale i ostatní jsou velice koukatelný). Vychází to jednou za měsíc a je radost se na to koukat. Začněte tímhle:)
https://www.youtube.com/watch?v=0JXDcJQqZrA
|
|
|
Roadkill sleduju od jeho samých začátků a nevycházím z údivu nad tím, jak malou sledovanost má na to, jak profesionálně je zpracovanej a jak málo šablonovitá věc to je. Nebo jestli mají v Améru jinej, speciální kanál, každopádně za doporučení tahle dvojka stojí. Pak, že se Top Gearu nedá konkurovat...
|
|
|
Joj, Roadkill je naprosto super záležitost, já na to natrefil přes video s Lambem a Sailor Jerry RatRodem, a pak následoval asi nejdelší čas, který jsem v kuse strávil na youtube. Nějak sem se nemohl odtrhnout.
|
|
.. kdysi davno jsem par dilu na zacatku videl, dokonce i v originale v USA. Mno, uz se na to koukat neda, ale tenhle DFENSuv dil mi celkem vylepsil den.. :o)))
|
|
|
|
Uz ani Mythbusters nie su cim byvali. Aj pre nich je coraz tazsie hladat namety.
|
|
|
Tak. Na většinu "mýtů" by stačil puberťák s kusem papíru a možná kalkulačkou. Už to sleduju jen okrajově, většinou se snažej něco bezúčelně explodovat a je to docela nuda. A když už je tam něco zajímavýho, tak nejdou moc do hloubky; hlavně že ke všemu dělaj načančaný rekvizity :(
|
|
Ti motorkári ak si dobre pamatám tam mali aj nejaký CNC obrábací stroj, takže tým sa mohli trochu odlišovať od nejakého obyčajného dedinského mechanika. Škoda zvoleného formátu - mohli si radšej vybrať dokumentárny štýl.
Niekto spomínal to že tie ich motorky môžu jazdiť po ceste. Ked si tak spomínam, keď v top geare vyrobili nejaké podivné autá (alfasaab, upravené karavany), tak to malo značku a jazdili s tým po ceste (je aj možnosť ze nechali uzavrieť časť cesty). Možno je to len otázkou peňazí.
|
|
|
Spociatku sa tam robilo prakticky vsetko rucne, zlozitejsie vyrobky si nechavali vyrobit inde. Ale aj tak mali vybavu uz zo zaciatku lepsiu ako bezny stredoeuropsky dedinsky mechanik. CNC stroje a CAD prisli az neskor ako sucast rozsirovania produkcie. Show im totiz doniesla kvantum zakaziek (okrem inych si u nich motorku objednal aj Jay Leno). Ale zhruba v tom case prisli aj rozbroje medzi mladym a starym, odchod mladeho a zalozenie jeho vlastnej firmy, odchod Vinnieho a nakoniec aj odchod celeho serialu z Discovery do A&E.
PS: Kusovky mozu po ceste v USA jazdit uplne v pohode.
|
|
|
PS: Kusovky mozu po ceste v USA jazdit uplne v pohode.
Aha. Když to dam dohromady s:
To ze firmicka z prdelakova moze bez problemov vyrabat a predavat motorky bez sialenych nakladov na homologaciu a zakaznici mozu v pohode na nich jazdit bez toho aby si do nich stat utieral hubu ostalo akosi totalne mimo povsimnutia.
DF nam asi starne. U mna za 5.
Ehm, jesli to správně chápu, tak... jste chtěl říct, že.... měl D-F kritizovat, že firma "Čopry z pomerančový díry a jejich debilní rodina" nepotřebuje miljón papírů na to, aby dostali moto na silnici. To jako vážně???
Pokud odpověď zní jinak, než "Ano", tak znova - to jako vážně???
|
|
|
Odpoved na prvu otazku: Nechapete to spravne. Situacia je podla mojho nazoru spravna tak ako je a cakal som ze to D-fens pripomenie. Bohuzial k tomu nedoslo.
A kedze odpoved na prvu otazku znela inak ako ano, musim sa priznat ze nechapem to "Vazne?" Naozaj by ste chcel aby vsetko potrebne testovanie zadusilo kusovu vyrobu motoriek a aut tak ako sa to deje u vas? Nezabudajte, tieto veci nestoja pat korun a su stavane entuziastami pre entuziastov, nevidim dovod ze preco by sa ich mal niekto bat.
|
|
|
Tady nic zadusenyho neni. Kusovky se normalne delaji, jen musi projit STK, coz zvlada i stunt-prestavba CBR 600 moji sestry. Je zde nekolik firem zivicich se stavbama motorek od zakladu a potrebuji jen motor, vsechny ty cafe racery s rucne klepanejma nadrzema z hliniku, co jsou prekopany z beznych stroju s trochu hezkym motorem...
Znam dva kluky, kteri si postavili dve motorky tak, ze rozrizli motor z tatry 603. Jeden ma V2, druhej V4. jeden chtel chopper, druhej musclebike. Jsou to pekny stroje a malo co koupili novy. Vetsina jsou pouzity, repasovany dily.
Porad, ktery popisuje D-F jsem videl ve spitale a su toho nazoru, ze jsou to sasci. Jejich prestavby jsou jako sledovat kuchare, jak si obedna polotovary, ktery rozbali, ohreje a pak tvrdi, jak mu to chutna. Tohle je presne stejny. Vyberou z katalogu, koupi, pak to prijde a oni to namontujou. Nikdy (videl jsem asi 3 dily) jsem je nevidel treba rezat žavit nebo menit srouby = delaj jen s novejma motorkama ze kterych stavi uniformni "originaly" z katalogu podle zazitych stereotypu, ktery se od seriovek lisi tim, ze se na nich hur jezdi.
|
|
|
O tych individualnych prestavbach nebudem polemizovat, nakolko v CR a ani v SR nezijem. Akurat som si vsimol mnoho staznosti na situaciu okolo nich aj na tomto webe a mnohych inych.
Co sa tyka OCC, oni nikdy neprerabali hotove choppery. Zacali s kupovanymi ramami, neskor si ich zacali robit sami. Motory, pochopitelne, kupovat musia. Takisto tam bolo dost rezania zavitov zvarania,frezovania, ohybania. A ze ako sa na takej veci jazdi, rozoberat nebudem, nakolko mi je to cudzie. Motorku si pozriem ako pekny kus technky and that's about it.
|
|
|
Tady nic zadusenyho neni
Ale je, a ukrutně.
Povozy s nedostatečným počtem kol mne nezajímají, takže stran těch informován nejsem -- možná mají nějakou výjimku a není to u nich (zatím) až tak zlé.
Ale zkus si dnes u nás vyrábět a prodávat kusová auta, papírově (nejen technicky, což je sranda a jednoduchoučká brnkačka) schopná provozu na silnicích. Nebo si jen popovídej o poměru technických problémů a míry úředního oseru třeba s lidmi z Kaipanu.
|
|
|
Dve kola jsou samozrejme zcela dostatecny pocet...pokud na ne teda mas dost kuraze 8o)
Stavby mozne jsou a solo technicka je sice draha, ale proveditelna. Nutne podminky jsou zname, vsechna reseni uz existuji.
|
|
|
www.gun-trike.cz
www.blata.cz
Kde je vule, tam je i cesta...ostatni je jen fnukani
|
|
Tyhle pripady jsou jednim z duvodu, proc nemame televizi. Platit za pristup k takovejm srackam hranici se sebemrskacstvim.
|
|
|
Platit za pristup k takovejm srackam hranici se sebemrskacstvim.
Přesně, telka je dobrá tak na to pustit tam vlastní program z dývýdý/HDD, platit za přístup na podobný kundoviny je vážně... každýho volba, ale pro mě ne :-)
|
|
|
Nemit TV ma dve zasadni vyhody:
1. clovek, co nema Tv nemusi mesice setrit, abyste si Sencor za 3990 koupil
2. clovek, co prohlasuje ze nema Tv ma alespon cim upoutat, kdyz vykony v praci nebo ve sportu to nejde
A jednu (mozna) nevyhodu:
- dotazem na google zzr a TV lze zjistit, ze TV sledujete celkem casto
|
|
tibi píše: ...Překvapuje mě Dfnsův údiv, nad blbostí pořadu. Takových jsou spousty a je třeba je brát zásadně jako nekultivovaný kchůl "podvod", páč motorkáři jsou hustý a tohle se jim bude zdát in...
Nezdá se mi to in, ačkoli choppera sedlám. Je to otázka přístupu. Pokud má někjdo rád navoněný leštěnky, se kterýma dvakráte objede satelitní dědinku, koukaje, zda se na něj ostatní dívají, zvláště když hlučně podřadí, prosím. Ale pokud chopper tak je to především parťák na cesty, motorka, která se nesere, na jednu nádrž ujede alespoň 300km, je zcela prosta divokých výstřelků, helvetských křížů, chromovanejch lebek a bez elektronických sarapatiček. Vzhled stroje je marginální, běžná údržba (nikoli tedy rozsálhý dílenský servis jež jest občas i preventivně třeba), by měla být proveditelná pro středně znalého motoristu, který má jednu ruku levou a druhou pravou, nikoli obě levé.
Pokud tedy chci stroj, který budu mít vystavený v obýváku, event. převáděcí přojížďka po satelitu, či hezký kus do sbírky, potažmo jsem mediálně profláklá osobnost a nechám se s ním fotit do bulváru, jako hustokrutej motorkář, volím tento. To je každéhho věc. Národní folklór může mít různé podoby.
Ale pokud chci někam vyrazit, protože mne to pudí "z místa na místo" a cesta je cílem, tak určitě vyberu jiný, pohodlnější, nikoli hardtalil, ze které mám obě půlky po padesáti km naklepaný na karbanátky a s mininádrží (pravda hezkou), se kterou musím každých třicet minut k pumpě.
Jinak jako letitý čtenář D-F, při vší úctě k jeho provozovateli, beru jeho komentáře o filmech a kultuře vůbec s jistou dávkou zdrženlivosti. Auta to jo, o těch si rád přečtu. Televizi nesleduji skoro vůbec a pořady popisovaného typu také ne. Viděl jsem to jednou, dvakrát a je to odtržené trochu od reality. Ale pokud se to někomu líbí, je to jeho boj.
|
|
|
Hlavne je to americkej serial pro americkeho, omezeneho konzumenta. Je to takovej Receptar zamerenej na jinou cilovku, ktera je v USA dost velka, aby to stalo zato.
Co od motorky cekas nebo ne a jaka ma byt na jaky pouziti je mimo tema.
A jen tak mimochodem, dnes uz davno neplati ta tvrzeni o udrzbe, protoze motorky dneska stoji asi tretinu realne ceny nez tomu bylo pred deseti lety, takze kupci si koupi za 130.000 novou, 70ti konovou motorku a jen lijou benzin. Retez mazou jen kdyz si vzpomenou a i vuli plynu jim seridi v servisu pri skladani motorky z bedny. Pro tyhle je zbytecny davat tam treba seriditelnej podvozek, protoze oni nic takovyho delat nikdy nebudou. Spis se tam vserou veci pro debily, jako je nezhasnutelny svetlo, aby kreten nezapomnel svitit, motorka mu ukazuje zarazeny kvalt, protoze blbec nezvlada vztah nezi optimalnima otackama a rychlosti, no a nesmi se zapomenout na ABS, protoze kdyz se blb lekne, pomacka/poslape bez mysleni vsechno, co ma po ruce a je fuk, jestli je to brzda, spojka nebo dokonce radici paka. Zesracovateni motorkacu jde ruku v ruce s dostupnosti stroju a reflexnich vesticek, kterymi se dobrovolne cejchujou.
|
|
|
A já si myslel že to mají motorkáři poviné...
|
|
|
Automatický svícení považuju za plus a nevidím na něm nic špatnýho. Vyhovuje mi.
Ukazatel kvaltu se mi taky líbí, zvlášť pokud člověk nemá jen jednu motorku a když jsou kvalty blízko za sebou. A nebo jako to mám teď já a fabrika šetřila, palubka je otáčkoměru prosta, to se pak v těch šesti kvaltech vyznat. Raději jsem namontoval ukazatel.
ABS jsem měl na cestovní motorce a taky mi nepřišlo od věci, hlavně na mokru v kombinaci se slušnejma brzdama a nutností razantněji zpomalit.
Stavitelnej podvozek mám taky, ale nehráb sem na to, neb to neumím a nestojí mi to za to učit se to.
Jezdit na motorce se stalo moderní a dostupné, takže je jasné, že se začali objevovat jezdci co je technika nezajímá. Nějak mi to nevadí.
|
|
|
automatický svícení je zbytečnost, pokud stroj řídí řidič. pak sedneš na motorku bez týhle vyfikundace a jedeš bez světel, protože to jaksi "samo netento.."
Pokud na motorce sedíš zadkem a máš něco jako cit pro řízení, tak poznáš, kdy motor potřebuje pomoct od převodovky...takže ukazatel je na prd...a sebelím provedenej, dodělávanej má navíc bastl-look.
ABS je kontraproduktivní, potože znemožňuje změnit stopu smykem zadního kola a vyvolává pocit falšnýho bezpečí, protože nefunguje proti bočnímu zrychlení, co je u jednostopýho stroje dost problém...a taky váží kila navíc. Málo kdy (3 z 10?) je řešení krizovky na motorce v tom, že brzdíš i ušima a zastavíš před překážkou. Ve zbytku případů je lepší ABS nemít...a to už nemluvím o situaci, kdy je nejlepší motorku položit a sklouznout se po boku a prdeli. s ABS to nejde, protože nezablokuješ zadní kolo...atd.
Ano. stavitelnej podvozek je bežnýmu jůzrovi na hovno. pokud uniformita a tlak na cenu bude pokračovat, bude za pár let motorka technicky stejná jako v r.1960, ale bude vypadat jako ufo vylisovaný z plastů...a to vč. chopperů.
Mě to taky nevadí. Vadí mi, když je mi to vnucováno/nemám na výběr...
|
|
|
Moc dílů jsem neviděl, ale všimnul jsem si, že OC staví motory bez tlumičů - v motorkách se nevyznám, ale když vidim tu přední netlumenou monstrvidlici, dá se na tom vůbec normálně jezdit?
|
|
|
Teda motory bez tlumičů taky, ale hlavně staví MOTORKY bez tlumičů :-)
|
|
|
Nejsem si tím jistej, takže to ber prosím s rezervou, ale tenhle uřvanej pán (Paul senior) jak mu říká moje drahá staví motorky tak, že přední vidlice tlumení má, ale zadek je natvrdo.
Tady je to vidět:
http://lowdownblog.files.wordpress.com/2010/09/occ-black-widow-bike.jpg
Podívej se k přednímu kolu. Vidlice zajíždí do pouzder (stříbrný do černýho :)
|
|
|
Jo, už to vidim, blbě jsem se koukal, díky.
|
|
|
Otazka je ze preco si to ludia lastne kupuju - myslim tie choppery bez pruzenia vzadu.
|
|
|
Řekl bych, že prostě protože se jim to líbí.
Nejsou to motorky na cestování, ale na koukání. Stejně jako si v evropě lidi kupujou café racery.
|
|
|
Já si před vyjetím dávám ruku před světlo, abych funkci ověřil a je celkem buřt, jestli mašina svítí sama nebo ne. Podle mě je to jen pohodlný, spousta lidí co jim mašina sama nerozsvěcuje světla nevypíná, takže to je jako by automatický rozsvěcení měli. Celkově nevím co proti tomu máš? To je jako si stěžovat, že mašiny maj dneska startér, když správnej řidič nakopává.
Stojím si za tím, že na cesťáku je ABS o pohodlí a nějaký to kilo tě tam nevytrhne (měl jsem Guzzi Norge), jasně na sportovní motorce to nemá co dělat. S tím souhlasím. I když třeba KTM, asi aby se zákazníci nebáli na novýho duka sedat tak ABS mají, dá se vypnout samostatně jen zadní kolo, takže ho zablokovat není problém a samozřejmně to ABS vypneš i celý a motorka nemá ani 200kg.
K tomu ukazatelu, skoro bych řekl, že poznám, kdy je potřeba podřadit, aby se to zbytečne netrápilo, ale mám opačný problém, třeba u BlackBirda jsem nikdy nevěděl při jízdě po dálnici nebo někde na rovině zda tam mám 5 nebo 6, protože tomu motoru to bylo úplně jedno.
U stavitelnýho podvozku souhlasím, ten je pro normálního jezdce k ničemu. Já nejezdím rychle a stejně při svejch cestách na jih od Prahy předjíždím 90% motorek. Dokonce jsou tací co dodržují rychlost.
Motorky jsou dostupnější, některé jsou hnusné, některé ne, já si myslím, že si vybere každej. Jen je to o penězích, ty zajímavý většinou nevyrábí japonci.
|
|
|
Automaticky sviceni znamena vyssi zatez pro baterku, ktera musi dat vic stavy a baterka jde rychleji do kopru stejne jako zarovky...a taky, kdyz zastavis a chces si treba nabit mobil, nebo pouzit navigaci, musis mit zasuvku napojenu bud na primo k baterce, ciz muze byt problem se spinou a vodou, nebo svitis naplno, coz treba v kempu znamena preparkovat, abys neotravoval. Nahodit jinou motorku pres startovaci kabely pak chce pridat vic plynu.
V Rumunsku v Dunajske delte mi chlapek otevrel dvere, protoze nemel zrcatka a nevidel me. Ubrzdit to neslo a jediny, co me zachranilo, byl smyk zadniho kola a zmena stopy tim provedena. Doma jsem takhle najel lezici srnce jen na nohy a ne na telo a vyhnul se autu stojicimu uprostred silnice za prudkou zatackou. To jsou tri pripady, kdy bych diky ABS prisel o motorku a o zdravi, protoze bych mohl jen efektivne brzdit na 20 metrech, ale potreboval bych jich nejmin 30... Kdo umi ridit, ABS nepotrebuje. Navic je to dalsi kurvitko s dratkama tazenyma po vidlici a snimacema u kotouce, takze je to i nehezky. Nejlehci ABS na honda a vazi 3 kg. Vetsina ma kolem 6-7 kg a nezridka je kvuli rozdelivaci tlaku zmensena nadrz, coz motorku onezuje v dojezdu.
S Blackem, kdyz jel 150 a tocil 7-a-vic, mels tam 5ku, kdyz byl na 6 presne, jel na 6ku.
Jo, nastavit podvozek je trochu vic nez jen poklikat predpetim zadni pruziny. Kdo dneska zna vztahy mezi predpetim, tlumenim a odskokem? Kdo umi sladit predek a zadek? No nic...
Kdyz jsem premyslel, co bych si koupil a fakt ksem se neomezoval jen na Kwakisaki, tak jsem nasel jedinej stroj Z1000SX, ale nakonec bych radsi nasel zachovalej kus stejny ZX6R z r. 2002, kterou mam ted, nebo posledni ZX9R. Uplne nejvic by se mi libilo mit k nim doma jeste hadicovku ZXR750.
|
|
|
Poslední generace moto ABS umí brzdit i v oblouku (v náklonu), takže s ABS dneska brzdí líp už i motorka.
ABS udržuje skluz v oblasti největší adheze, kdy přenášené síly jsou vždy větší než možné třecí síly zablokovaného kola a motorku lze ŘÍDIT.
Nevěřím, že při panickém brzdění sebelepší pilot nezablokuje kola nebo nepřeklopí motorku přes řidítka, to nebo ono v závislosti na přilnavosti povrchu. Pud sebezáchovy je sviňa.
Jediný problém s ABS by mohl nastat v kombinaci krátkých příčných nerovností a špatně nastaveného podvozku, kdy ABS změny načte, ale nestíhá na ně reagovat.
|
|
|
ABS nemuze umet brzdit v oblouku, protoze pokud kolo ujede ven ze zatacky, tak to zadny ABS nepozna, protoze se kolo furt toci. V zatacce brzdi navic jen idiot, protoze to vzdy znamena naprimovani stroje, to zase zvysovani polomeru zataceni a v praxi jde takovy takyridic rovne ven ze zatacky z mista, kde se rozhodnul hrabnou na brzdy a ne stroj vice poklopit.
Vira tady nema co delat. Bud vis, co chces udelat, nebo panikaris. Na to ale musis stroj znat a vedet, co si na nem lze dovolit. Zablokovat kolo je jednou z moznosti, jak se dostat z krizovky. ABS ti tuhle moznost bere. Jak treba polozis motorku v situaci, kdy mas do narazu 30 m, na tachecu 70 a neni kam uhnout? Normalne je resenim zablokovat zadek, slozit to na bok a vystoupit. Jak se to dela z ABS? Nijak. Dojedes az k prekazce do ktere spolu s motorkou narazis. Zuzo dobrodruzo... ABS-je-na-hovno, protoze na motorce se jezdi a brzdi uplne jinak nez autem pro ktery jsou brzdy jedinym resenim.
|
|
|
Poslední generace Bosch umí brzdit i v náklonu, montuje se do KTM a BMW, je to softwarová záležitost, takže to lze nahrát i na předchozí model, který to z továrny neuměl.
Víra v záchranu položením motorky mě fascinuje. Klouzáním po zadku nedosáhnete nikdy tak velkého brzdného účinku jako seřízenými brzdami, takže narazíte do překážky vyšší rychlostí, navíc hrozí přiražení letící motorkokou. A opakuji, motorka pod ABS je ŘIDITELNÁ, takže nepotřebuji smykovat zadním kolem, abych změnil směr (ono to stejně moc nejde).
Mluvím o panickém brzdění. Zafunguje pud sebezáchovy a nastává úlek. Když si někdo zkouší intenzivní brzdění někde na letišti, tak se to vůbec nedá srovnat s okamžikem nenadálého zjevení se třeba nějakého náklaďáku zpoza rohu.
Docela by mne zajímaly reakce zdejších řidičů, pokud si pamatují tu chvilku před NEČEKANÝM nárazem. Jestli to bylo něco jako
1) ježíšmarjá, ten náklaďák se strašně rychle přibližuje, musím brzdit co nejvíc!
nebo
2) hele, vjel mi do cesty kombajn, nesmím moc vzít za přední brzdu, ať nejdu přes řidítka!
Děkuji předem za ohlasy.
|
|
|
To vsechno jsou jen reklamni tlachy, protoze naprimovani motorky pri brzdeni v zatacce je fyzika. ABS se stara o to, ze se kolo nezastavi. SW tam muze bejt proto jakej chce. Kolik ze to supnejvyspelejsi ABS stoji? ...a tam je jeho hlavni ucel. Adheze pneumatiky je jen jedna a zadnej elektronickej pomocnik na tom nic nezmeni. Teda zmeni - je to tezky jak prase (na to, ze je to na prd) a tim to zvysuje adhezi.
Rozdil polozeni motorky na preziti v momente, kdy je to neubrzditelny, je oproti dobre serizenejm brzdam (at uz tim myslis cokoliv), temer 100%.
Je videt, ze naprosto nevis o cem mluvis. ABS sice zajistuje riditelnost motorky, ale kdybys nekdy na nejaky jel, tak bys vedel, ze zmenit stopu jednou najety zatacky jde vetsinou jen k horsimu a pri jizde rovne je uhybny manevr pri brzdeni, byt jen o metr v pricnem smeru, zalezitost desitek metru. Smyk zadniho kola je oproti tomu zcela neco jinyho.
Tva slepa vira v softverovy udelatory a rezignace na fyzikalni zakony je spolecna vsem, kteri si koupi motorku, nic o ni nevi a hlavni bezpecnostni opatreni vidi v nakupu elektronickych kramu a reflexni vesticky.
|
|
|
Obviňovat někoho, že neví o čem mluví a přitom projevovat neznalost fyzikálních zákonů je docela komické. To jako zablokuji zadní kolo a motorka se bez protestu vydá jiným směrem, bez ohledu na nějakou hybnost nebo setrvačnost? Nebo se otočí kolem stupačky?
Můžeš mi prosím nějak doložit ten 100% rozdíl v přežití?
Jinak systém ABS váží cca 5 kg, to nikdo nepozná, navíc většina lidí nejvíc uspoří hmotnost, když zhubne.
|
|
|
Nevis zhola o cem je rec a potrebujes, aby to vsichni okolo vedeli? Jdes na to skvele!
Kazdej, i ten, co jezdi jen na kole, zcela jiste dokaze urcit, jak lze pro zmenu stopy vyuzit smyk zadniho kola.
Dalsi debata proto nema smysl asi stejne, jako kdybych ti mel vysvetlit, jak chutna chleba.
|
|
|
Tak to zase sklouzlo do trollování a keců.
Umím zatočit se vším, na co mám papíry (i bicyklem) smykem zadního kola, ale je to zbytečná frajeřina. Ohobluju při tom gumu a zpomalím méně, než kdybych intenzivně brzdil oběma brzdami.
A zabočím jen tolik, kolik snese adheze předního kola.
A nehrozí při tom přetočení a nekontrolovaný pád.
A rád bych konečně viděl nějaký odkaz na to 100% lepší přežití při položení motorky.
A opakuji znova - mám na mysli panické brzdění při objevení se nenadálé překážky, ne že vidím na 200 m auto na vedlejší a rozhoduji se, co udělám.
|
|
|
Nerad Vam vstupujem do krasne rozohratej partie, ale tu sa musim postavit za pana ZZR, aj ked som na motorke v zivote nesedel. Za to mam rozsiahle skusenosti s downhillom na bicykli a ten je pri jazdeni na hrane prakticky len o schopnosti vyrovnavat krizove situacie.
Aby som odpovedal na Vasu otazku tu:
Docela by mne zajímaly reakce zdejších řidičů, pokud si pamatují tu chvilku před NEČEKANÝM nárazem. Jestli to bylo něco jako
1) ježíšmarjá, ten náklaďák se strašně rychle přibližuje, musím brzdit co nejvíc!
nebo
2) hele, vjel mi do cesty kombajn, nesmím moc vzít za přední brzdu, ať nejdu přes řidítka!
Děkuji předem za ohlasy.
Tak aj na tom blbom bicykli ked je clovek vytrenovany a ovlada stroj (resp nie je ovladany nim), pri necakanej prekazke v koliznom kurze (s oblubou napriklad niekto pesi prelieza z jednej strany trate na druhu hned za zakrutou v neprehladnom useku pri 40+ km/h a samozrejme dole kopcom), reakcia vacsinou spociva v uhnuti/obideni a nie v plnom panickom brzdeni. To akurat cloveka spolahlivo dostane na zem, kde uz neovplyvni nic.
K tomu zatacaniu smykom zadneho kolesa - uplne zakladna, kazdu chvilu pouzivana vec. Ak je potrebne v prusere zatocit (respektive zatocit viac), ponuka sa niekolko sposobov. Ak je dobry povrch, vyraznejsie zaklopit a trochu sa navazit na prednu vidlicu. Nasleduje zmena smeru a po odlahceni predneho kolesa jazdec vystreli novym smerom. Ak je povrch horsi, je zriedkavo mozne vyriesit to trhnutim tela dozadu a na stranu (pritom za riaditka sa trhne tak, aby sa natocili opacne k smeru kam chceme zatocit) - predne koleso to uplne zdvihne, jazdec ostane na zadnom a zacne "padat" smerom do vnutra zakruty ktoru chce vykonat. Ked sa predne koleso priblizi k zemi, natoci ho spravnym smerom, necha ho padnut, prenesie vahu do stredu a leti dalej.
Ak je povrch zly (ale aj dobry, funguje to vzdy), najspolahlivejsia je plna zadna brzda, smyk pri ktorom sa bicykel natoci do zakruty viac ako potrebujeme v kombinacii s pomalym otacanim riaditiek najpr po smere kam chceme ist a na konci proti. Nasledne pustenie brzd, co jazdca v tejto polohe zrovna a neprehodi ho bokom do prekazky. Et voila.
Niekedy jednoducho zabocenie tolko, kolko znesie adhezia predneho kola znamena, ze clovek leti do stromu. Kratky kontrolovany smyk uberie z polomeru otacania niekolko cennych (desiatok) centimetrov (v zavislosti od toho kedy zacne) a je vyriesene.
Hm.. tolko slov pre taku blbost.
|
|
|
s oblubou napriklad niekto pesi prelieza z jednej strany trate na druhu hned za zakrutou v neprehladnom useku pri 40+ km/h a samozrejme dole kopcom
Díky, že jste na to poukázal. Problém je sice samozřejměn a obou stranách, ale u vás mnohem víc, protože 40+ z kopce v nepřehledným úseku na kole jede jenom debil. Kdyby tam někdo nepřelízal, ale stál tam traktor, údržba, spadlej strom, tak jste stejně v prdeli. Pak to končí rozmazanejma zyklounama o zeď ([url]http://www.novinky.cz/krimi/275931-cyklista-se-z-prudkeho-kopce-ritil-bez-helmy- narazil-do-zdi-a-temer-se-skalpoval.html[/url]), branku (naposled bratranec když na cestě nečekaně bylo auto a vyhnul se mu do sloupu) apod. Jenže kdybyste zpomalili na bezpečnou rychlost, tak byste museli dole šlapat a to je problém, že :o)
|
|
|
|
Asi som mohol spomenut, ze ide o meranu jazdu pocas organizovaneho preteku na sukromnom pozemku, kde preliezaci patria medzi divakov....
|
|
|
Chápu, že se chceš zavděčit některým zdejším anti-cyklo, ale jsi úplně vedle. Předřečník tímto myslel uzavřenou trať pro downhill, kde pěší nemá co dělat a někteří diváci jsou úplně stejně nerozumní, jako někteří návštěvníci rally. Kresta na Barumce taky nejede do zatáčky tak, aby mohl zastavit, když trať přebíhá nerozumný divák.
|
|
|
Tak to je samozřejmě debil v prvé řadě divák, nicméně takto jezdí zpousta zyklounů poměrně běžně po neuzavřených cestách a mají to štěstí, že tam 99× nic není. A po stý třeba jo.
|
|
|
Odpovím jen na tohle, protože ostatní je už probrané do hloubky.
Když vidím v cestě kombajn, tak ano myslím na to, abych to s brzdama nepřehnal, brzdím jak zadní tak přední (zadní zadupnu tu neřeším) a u přední si dávám pozor, vysoký posed, radiální bremba, bez abs.
Celkově vzato proti honzovi jsem mrdal a tak se do situací s nenadálým brzděním opravdu moc nedostávám a když tak ve městě a tam rychlost nebývá vysoká.
|
|
|
Omlouvám se, asi jsem to špatně vysvětlil. Chtěl jsem, kdyby někdo, kdo zažil nějaký něčekaný čelní náraz, popsal, pokud si to pamatuje, svoje pocity těsně před nárazem. Já osobně si vybavuji, jak jsem se snažil mačkat brzdu tím více, čím jasnější bylo, že mě náraz nemine. Ačkoliv to nebylo ve vysoké rychlosti a kdybych vůbec nebrzdil, nebo aspoň nezablokoval kola, tak bych měl možná dost adheze na vyhnutí se tomu druhému autu. Takhle jsem stočil volant, ale auto jelo jako sáně rovně se zablokovanými koly.
|
|
|
Já jsem sice nezažil klasický čelní náraz, ale při docela prudkém vyhýbání se ožralovi jsem dostal na náledí smyk, šel jsem do pravotočivých hodin a skončil v kamenné zdi (předním pravým rohem). Pamatuju si, že vše šlo jako ve zpomaleném filmu. Brzdu jsem zmáčknul až na podlahu, protože jsem dospěl k názoru, že zkazit se tím už nedá nic. Pocit těsně před nárazem: „terazky sme fšeci v riti“.
|
|
|
Já když jsem byl v jedný zatáčce (autem) moc dlouhej a auto se začalo trhat a bylo jasné, že se na tu silnici prostě nevejdu tak po tom co jsem si uvědomil, že tohle není dobré jsem koukal kam to poslat, aby to bolelo co nejmíň.
|
|
|
Ja teda reaguju se zpozdenim, ale snad si to prectete.
Mam bohuzel uz zkusenost s celnim narazem a musim ZZRovi dat za pravdu, ze se nejake moc zbesile brzdeni nekonalo.
Borec mi z prava nedal prednost, takze jsem hrabl do brzd. Prakticky hned bylo jasne, ze to nemuzu dat. Vyjel prede mnou cca 30-40 metru. Takze kvalt dolu a plnej, trhnout strojem na stranu a urvat na tech zbyvajich metrech co nejvic mista doleva a zkusit minout takovu myskou. Kdyby to chlapik zaslap, tak jsem to snad i dal, jenze mel asi vlci mlhu, podival se do protismeru a pridal. A bylo hotovo.
Prvni salto si jeste pamatuju a hlavou mi bezelo: "Nemas na sobe motorkovy kalhoty, jak toto kurva dopadne." Pri druhym jsem se uz jen snazil zaujmout nejakou polohu, abych si nenamotal ruce pod sebe a v hlave prazdno. Pak uz nic, az jak lezim na zadech, zvedam hlavu a hmatam po sobe a koukam na rukavice, jestli nekde netece.
Jinak z prdele klika, protoze potkat pri tom svem letu auto, nerku-li kamion, bylo vymalovano. Se mnou.
Dobry bylo, ze se borec z toho chtel vykroutit a hodit to na mne, ze jsem jel rychle, ale policajti nenasli ani 10cm brzdne stopy (jak jsem zaslech jednoho). Tot muj zazitek. Je to dobry, jeste dejcham a jezdim stejne rad.
|
|
|
Mám třicet metrů před překážkou, rychlost 70. Pokládám motorku, vystupuji? Jak daleko před překážkou jsem vystoupil, jakou rychlostí asi kloužu a proč se zastavím před překážkou? Nebo narazím podstatně pomaleji? (To není zpochybňování, to jsou otázky).
|
|
|
Před překážkou nezastavíte, ale: je lepší klouzat k překážce po prdeli nohama napřed než do ní vlítnout na motorce, pojedete pomaleji a motorka bude někde mimo takže je menší pravděpodobnost, že Vás převálcuje, jste na zemi a neletíte vzduchem jako když vás to vystřelí z motorky, je tu i malá šance, že překážku podjedete (třeba náklaďák). Prostě samá positiva a sociální jistoty:-).
|
|
|
To byl záměr, jet po prdeli nohama napřed, chvíli to i fungovalo, jenže pak jsem začal "válet sudy" a nešlo to žádným způsobem zastavit. Ale oni ty spáleniny i potlučeniny bolí cca stejně dlouho, tak je to asi jedno :).
|
|
|
Dost pomuze dat ve chvili, kdy vystoupis nohama po smeru, lokty od tela a jet po nich. Nekdo brzdi/stabilizuje i predloktim a dlanema. Nezacnes se kutalet a muzes se oprit o paty, takze si tolik neobrousis prdel, nebo se otocis na stehenni chranic a klouzes bokem. Chce to ale komplet obleceni z materialu, kterej drzi tvrdy i mekky chranice na miste - cordura nebo kuze. Chranicovy, sitovany vesty apod. jsou jen pro pocit
|
|
|
Měl jsem corduru 500D a chrániče všude, i boční pěnové v kalhotách, což byla docela klika. Na kolenou kloubový, bez nich bych nevyjel, o kolena se bojím nejvíc.
Nicméně mě překvapil rozsah škod. Oblečení bylo totálně potrhané, i když ne úplně skrz, pod bundou jsem měl přiléhavé funkční triko, to bylo na několika místech propálené a obtisklé na kůži. Boty jsem měl vysoké přezkové, z tvrdé kůže, s ocelovými výztuhami a jedna byla na dvou místech probroušená, že do ní byla díra a byla úplně ubroušená jedna hliníková přezka. Přilba byla otlučená o asfalt, překvapivě nejméně to odnesli rukavice, které měli kevlarové výztuhy a úplně bez úhony byly snad jen ponožky, i do trenýrek byla díra. Chyba ovšem byly loketní chrániče, které jsem měl jen vložené v bundě, takže loket to schytal nejvíc, protože se chránič posunul. Myslím si, že kůže by se sice neroztrhala, ale popáleniny by byly stejné.
Ono to bylo celé hrozně rychlé. Jel jsem v pololeže na zádech, opřený o lokty, pamatuji si, že jsem ještě koukal na motorku, která jela vedle mě a říkal si, že je to dobré. A pak se to najednou zadrhlo, nechápu vůbec proč a kutálel jsem se, přičemž jsem na chvíli úplně ztratil orientaci. Ruce jsem si nejspíše přitiskl na hruď, abych si je nezlámal.
Takže poučení je - mít dobré loketní chrániče, které se páskami přidělají na ruku, to samé kolení a mít dobré boty. I tak jsem měl úplně fialový nárt, mít nějaké křusky, tak mám jednu nohu na sračku.
|
|
|
Jasně, ale každopádně je lepší být sedřenej až na kost a mít zlámaný haksny, než plachtit kebulí napřed, byť v helmě:-).
|
|
|
Jestliže nelétáš na rogalu, tak potom každopádně :).
Četl jsem pár diskusí, že někdo stačil z motorky vyskočit, auto přeskočil a vyválel se akorát na silnici, ale nepřijde mi to moc reálné.
|
|
|
Tak možný je všechno:-). Častěji to ale končí rozmáznutým motorkářem. Každopádně považuji za bezpečnější vyběhnout z motorky cíleně než bejt vystřelenej nebo na ní zůstat až do střetu, zvlášť potom co jsem jednou zůstal hubou v kopřivách s motorkou na hrbu:-).
|
|
|
Prijde mi to realny ve chvili, kdy nekdo brzdi z velky rychlosti tak vehementne, ze jde do stoppie a po narazu leti z motorky sikmo nahoru a ne koulema do nadrze a stehnama do riditek. To odreni a povaleni je teda az po narazu. Blby je, ze pri plachteni moc neovlivnis jak a na co dopadnes. Prepocitat si obratle o obrubnik neni zadba hitparada 8o(
|
|
|
Zadrhlo se to, protozes se vsema tema poloroztavenejma plastama pripekl k silnici a tak to zaskobrtlo.
Ja mam cordurovou kombu PSI, shoei XR1100 a na nohach Styl Martin High Quad. Rukavice od PSI...
|
|
|
Jo, občas to člověka překvapí. Já takhle jednou klouzal, bizoní bunda to zvládla s grácií (prodřená dírka 2x2 mm, pohoda), ale podšívka byla z nějaké syntetiky a tím klouzáním se ohřála natolik, že se mi připekla na ruku. No ale nestěžuju si, pořád lepší bejt spálenej než tu kůži vůbec nemít :-)
|
|
|
Motorku překlopit přes řidítka? Možná v malé rychlosti a když se přenese váha hodně do předu, jinak si to neumím představit. Než by šla motorka přes řidítka, dřív se kolo utrhne do smyku. Pak však stačí sebemenší náklon a ustřelí do strany. Tím se lehce zabrání chvilkovému povolení brzdy. ABS je určitě výborné na mokru, kde se to špatně odhaduje, protože mokré povrchy své vlastnosti mění dost záludně a ne stejně. V tomto případě bych i věřil ve zkrácení brzdné dráhy díky ABS, jinak ne. U cestovního endura v terénu je pak ABS hotové neštěstí.
Jinak jsem zažil situaci, kdy na výjezdu ze zatáčky stála pevná překážka, kdy jsem odhadoval, že brzdnou dráhu budu potřebovat tak 2x dlouhou, než kolik mi zbývalo. Prakticky bych měl motorku narovnanou pro krizové brždění až cca 15 m od překážky, místo na objetí nebylo. Motorku jsem položil téměř okamžitě. Já dojel až k překážce, motorka o kus méně a trochu jiným směrem. Vyryla rýhy do asfaltu a to přece jen asi brzdí víc. Nicméně s ABS nebo bez, bych neriskoval naprat to překážky, zlomit se o řidítka a obličej obtisknout do překážky. Jestli někdo reaguje tak, že ztuhne a jen brzdí a pro brzdění už není prostor, ABS mu jen přitíží, protože motorka bez ABS to možná vyřeší za něj a položí se sama a to je pořád lepší šance než čelní náraz.
Jestli někdo cestuje ve dvou na pohodu a za každého počasí, asi bych ABS doporučil, ale není všespásné.
Jestli někdo jezdí pilu a při průjezdu zatáčkou na hraně půjde na brzdy, protože ABS, položí to stejně. V zatáčce se nebrzdí, ale klopí.
|
|
|
|
Jestli jde motorka do smyku nebo do přemetu, záleží při maximálním brzdění na kvalitách brzd ve vztahu k hmotnosti a rozměrům motorky a na adhezi předního kola.
U nás je velký rozptyl v kvalitě povrchu vozovek, ale intenzivní brzdění na betonu nebo novém asfaltu, přední tlumiče nadoraz, pilot rozkrok naražený na nádrž, to kolo nesklouzne, hrozí opravdu přemet a to v jakékoliv rychlosti.
|
|
|
Nn dřív ujede do strany. Udělat stopie fakt není prdel.
|
|
...pro mutanty, na kterým jsou nejlepší akorát maďarský reklamy a upoutávky na další bláboly.
Taky maďarsky :-)
VIVAT RUPRECHT!!!
|
|
Zdravým,je to sice trochu mimo téma.Mě pobavil pořad kdy 80 cyklistů vyrábělo proud pro rodinu v baráku,která o tom nevěděla.Bylo to zábavné,když pustily mikrovlnku,žehličku,pračku a pc tak musel jít šlapat i moderátor.
|
|
Jestli sem se kdy malem posral smichy tak to bylo ted.
Takovy znameni. Najel sem na coprech přes 100tis KM. A D-Fense prilezitostne sleduju uz taky snad co prisel na ten inter net... A tohle me fakt vzalo za srdce. Kompletne. Hm.
Něco neskutecnyho, vopravdicky. D-fenci, ja Ti vopravdu, D-fenci ja Ti dekuju.
|
|
moc trefný článek, úplně jsem to poznal, píp:-)))
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Čopry z pomerančový díry
|