D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Houska a kyseley ksicht…
    (ze dne 19.09.2004, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 19.09.2004 22:17:14     Reagovat
    Autor: Stanislav - Neregistrovaný
    Titulek:Prodavačka
    Článeček na školní dvojku :-)
    Ale když se teď v koutě obrazovky koukám na festival politické písně z 1975, vzpomínám a říkám si, že kyselej ksicht prodavačky je to nejmenší ... :-) Stejně jí jednou někdo vyeliminuje až se zjistí, že kvůli jejímu kyselýmu ksichtu se přichází o kšeft ...
    Fakt je, že v současnosti s ohledem na socialistický zákoník práce je dost problém někoho vyhodit, ale jde to, když se moc chce :-)
    P.S. I my nepražáci víme, co je Metro :-)

     
    Komentář ze dne: 20.09.2004 18:52:16     Reagovat
    Autor: Rastaf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Prodavačka
    A nejenomže víme co je metro, umíme i používat přechodníky. A nevěda, který použít, nepoužiji žádný! Já vím, nejde o formu, ale o obsah! Ale jestli je to tak, pak je lepší se na pokus o formu vysrat.

    Komentář ze dne: 19.09.2004 22:23:30     Reagovat
    Autor: Evžen - Neregistrovaný
    Titulek:Ehm...
    "Milá dámo, dejte výpověď" - řekl jste to JÍ? Řekl (napsal) jste to MAJITELI toho obchodu?
    Těžko, co?
    To mi připomíná jednoho vysoce postaveného pána, který se nechal slyšet, že "v tajném hlasování velmi ostře hlasoval proti" - je to žvást, hovno to vyřeší, ale on je ten dobrej.
    Stejně jako Vy.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2005 16:44:30     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ehm...
    Třeba při tom hlasování zvedl ruku výrazně výš než ostatní...

    Ale k tý výpovědi - bonzovat majiteli pekárny - proč? Dyk tím by tý nebohý ženský jen uškodil (přišla by třeba o místo). A říct to přímo jí - akorát by jí tím naštval a sebe nejspíš taky...

    Komentář ze dne: 19.09.2004 22:51:59     Reagovat
    Autor: spc - Neregistrovaný
    Titulek:a bude to o tom istom.....
    ano po case vyhodi, ale v snahe usetrit zas zamestna nejaku "skvelo platenu" - a je to tu pochopitelne zas. Tej predavacke je totiz predstava ze pride o "skvele" miesto dost u riti, ked si poriadne ani nevsimne rozdiel v penazenke. Uz urcite mava beztak dilemu, ci si este nebola vybrat vyplatu, alebo bola ale uz ju minula. Ja by som sa tiez sral nato dostavat take peniaze a tvarit sa este aj nadsene.
    Jedina vynimka je "nadseny zivnostnik" plny elanu a idealov o podnikani, ale taj tomu casom dojde dych a realita rozsliapne jeho entuziazmus.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2004 23:44:55     Reagovat
    Autor: Watabi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: a bude to o tom istom.....
    Nebude tedy třeba chyba v systému - poměr sociálních dávek a minimální mzdy? A živnostík? Ten se bohužel musí tvářit pořád nadšeně /pokud je trochu normální/ na svoje zákazníky, i když si kolikrát vydělá taky sotva víc než minimální mzdu....
    Článek mě dvakrát nenadchnul - tohle téma už tu bylo a určitě mnohem líp zpracované.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2004 01:33:35     Reagovat
    Autor: spc - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: a bude to o tom istom.....
    no neviem ako u vas, ale tu na slovensku uz socialne davky nestoja ani len za rec. A mate dojem ked k nam pridete na navstevu ze by to tu bolo ine (lepsie)? Akurat predpokladam ze prave naopak to tu bude horsie, pretoze hladny clovek sa stava zverou- takze viac kradezi, lupezi, vrazd (no vsak ako v USA). Problemom nebola socialna davka 5000sk co je hovno, pretoze zato sa poriadne ani najest neda (1 osoba). Problem je skorej v tom, ze v tomto "great job" dostane 6000sk za co sa stale ani len dobre nenazere (a to uz nehovorim o deregulovanom najomnom, cenach energie...).
    Viete ako na slovensku upada doprava celkovo mestska aj medzimestska? A to nehovorim len o "kulture" cestovania ktora uz dosiahla dno a o kulture sa snad ani neda hovorit. Ceny dopravy sa splhaju do zavratnych vysok a mnohe spoje jednoducho zmiznu! Takze do tej prace sa treba najprv dostat a to nie s "optimistickou" vidinou ze si mozno zarobim aspon na tie blbe prepravne naklady.

    Takze ja sa pytam: "MAME VOBEC ZA TAKYCHTO PODMIENOK PRAVO ZIADAT OD NEJAKEJ PREDAVACKY ABY SA ESTE AJ USMIEVALA?"


     
    Komentář ze dne: 20.09.2004 11:07:33     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: a bude to o tom istom.....
    Hele, kdyz pekar pece housky, ma je pect tak, aby byly dobry a hodne jich prodal, protoze je to jeho prace a jeho obziva. Kdyz prodavacka prodava, ma se na lidi usmivat, aby prisli znova, pac ji prinesou vic penez. To je zase jeji prace. Jednoduchy.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2004 11:13:32     Reagovat
    Autor: Kňazo - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: a bude to o tom istom.....
    Jasně že ne. Mně osobně naopak usměvavá prodavačka příjde podezřelá - má pocit, že mě chce ojebat. Když má kyselý xicht, tak je vše v pořádku - kapitalista minimalizuje náklady na její práci a drží ceny nízko, aby byl konkurenceschopný. Tak to má být, tak to mám rád.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2004 18:02:08     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: a bude to o tom istom.....
    Hezky receno. Nesouhlasim, ale je to celkem logicky. :-)

     
    Komentář ze dne: 21.09.2004 19:41:24     Reagovat
    Autor: M. Myška CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: a bude to o tom istom.....
    No, jestli tohle myslíš vážně, tak by sis zasloužil nějakou s kyselým ksichtem, která by tě ještě ojebala (tedy myslím okradla, ošidila).

    Komentář ze dne: 20.09.2004 07:11:48     Reagovat
    Autor: KITI - Neregistrovaný
    Titulek:Antidepresivum:
    Staré téma,staré problémy...Clanek podobného typu bych mohla psát denne. Ale proc? Vseobecná na.ranost bude vzrustat i bez mého pricinení. Prodavacu vystavenych dennímu kontaktu s lidmi je mi nekdy líto. Pridam trochu jiny zazitek:
    Blízíme se v supermarketu k volné pokladne, je hezky den a líbí se nám na svete. Najednou se objeví osoba muzského pohlaví jejíz popis by stál za samostatny clánek. Takze pouze drobná crta: Nákup nese v silonové tasce (alergie na vozíky?), má na ocich stríbrné brýle s modrozelenými pokovenými skly (ufon?) a od pohledu vypadá jako blázen. Rychle nás predbehne se slovy:"Já jsem tu uz byl a cetl jsem si noviny."Na to se dá odpovedet pouze usmevem. Onen mimozemstan polozil na pult svých pár drobností vylovených z tasky a pri pohledu na nás nákup (cca za 600,-Kc) se otocil a zacal nás slovne (nastesti) napadat. Poprosila jsem ho, at si nas nevsima, protoze se s nim nebavime. Nato jsme si vyslechli mimo jiné, co si o sobe myslíme,jak se máme, ze jsme inteligenti, manzel je urcite inzenýr a vystudoval za jeho peníze (podotýkám, ze vekový rozdíl byl nepatrný-onen muz musel chudák tezce pracovat jiz jako díte) a ze ONI (mimozemstani ci kdo?) nám to tady takhle pekne pripravili (???) atd... Nastestí zaplatil a zmizel. Mladá, milá a hezká pokladní v prubehu oné trapné scénky i nadále se sklopenýma ocima delala svou práci a já, ve snaze tuto trapnost ponekud prekonat, jsem se jí zeptala, zda se takové prípady dejí casto. Sdelila, ze to nekdy bývá i horsí, ale ze jí to nevadí, protoze je jen na brigáde a uz bude koncit.
    Tolik muj pribeh a nyní otázka : " Umí si nekdo u nás sedících u internetu predstavit sebe jako prodavace?"
    Za sebe priznávám, ze já bych to delat nemohla. Tuhle lidskou trapnost bych v denním smenném rezimu neunesla.
    Takze nezlobte se na kyselej ksicht nad houskami, muze to být i horsí. Pult má dve strany a na obou stojí lidé...

    Komentář ze dne: 20.09.2004 07:17:24     Reagovat
    Autor: Elle74 - Neregistrovaný
    Titulek:Pekařství v Brně - Mendlovo náměstí
    ...střídají se tam dvě prodavačky. Jedna z nich, i když je unavená, tak přinejmenším kyselé ksichty nedělá. Druhá vyzařuje "nadšením" tak, že kdyby to bylo nakažlivé, léčím se ještě hodně dlouho. Možná jen nerada ráno brzy vstává?! Jenže... taky dělám s lidmi a vím, že něco takového si prostě nemůžu dovolit. Protože zákazníci přece nemůžou za to, že třeba mám nějaké problémy apod. A musím říct, že čím déle s lidmi pracuji, tak nějak ten svůj přístup přinejmenším podvědomě očekávám i jinde. Většinou marně. Obvykle na mě udiveně hledí už jen ve chvíli, kdy pozdravím....

    Komentář ze dne: 20.09.2004 11:33:34     Reagovat
    Autor: Carralina - Neregistrovaný
    Titulek:
    Už jsem to tady jednou psala - mě jako zákazníka absolutně nezajímá personální politika majitele obchodu, výše výplaty prodavačky, výše sociálních dávek a já nevím co ještě. Do obchodu kde se mě ksichtí už prostě nepřijdu a konec.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2004 15:18:23     Reagovat
    Autor: RUM - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Děláš dobře. Oni o takové zmrdice nestojí a bez tebe jim bude líp :)))
    Já problémy s kyselým ksichtem nikdy nemám, stačí abych se párkrát usmál a prodavač, vždy vyměkne a nasadí alespoň neutrální výraz, ale kyselost zmizí !
    Když na kyseláka budete kyselej pak bude moooc kyselinky mezi vámi :))

     
    Komentář ze dne: 21.09.2004 10:38:31     Reagovat
    Autor: Carralina - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Za prvé bych si velmi vyprosila označení zmrdice, na to nevím jak si přišel.

    A za druhé - já se neksichtím, naopak pozdravím, poděkuji, usmívám se, v marný naději, že jí to třeba dojde. A pak už do toho obchodu nikdy nejdu.

    Je mi líto, ale opravdu není moje vina, že dělá mizerně placenou práci, která jí nebaví.

    Komentář ze dne: 20.09.2004 15:38:46     Reagovat
    Autor: eiffel - Neregistrovaný
    Titulek:no jo
    Vím, že jsem to nenapsal nejlíp, ale jak tady někde už bylo podotknuto, tak její práce je to, že prodává a má jen tu výhodu, že poskytuje službu někde, kde si moc vybírat člověk nemůže. Já jsem vyučený číšník a taky jsem musel obsluhovat hosty, kteří se mi třeba zrovna moc nezamlouvali, ale dělal jsem to a ještě jsem byl příkemný. Byla to prostě jakási moje povinnost. Nyní pracuju jako operátor na lince pro registrování škod. Někteří moji kolegové nadále žijí v socialismu a razí heslo: "lidi tu jsou pro nás a ne naopak. Bohužel tím, že na člověka kašlou, tím se dostanou dál než já, který se snažím jim pomoct. Je to proto, že každého odpálkují, pokud žádá něco "nestandartního". Pak jsem tady za blbečka, protože ač mám stejnou provolanou dobu jako oni, tak maj o pár hovorů víc - klasické věty jako: "To já nevím, přepojím vás na kolegu", nebo dokonce nemilosrdné poslání na pobočku - pokud z ní zrovna nevolají. Na pobočce je totiž zase posadí k telefonu a zase volají nám. NO to jen tak na okraj. Ale prostě první pravidlo, které se mi jako vymahači v bance vyplatilo nejvíc, bylo usmívat se do telefonu. I když to zní jako nesmysl, tak ten člověk na druhé straně to cítí. Ne se ušklíbat, ale usmívat. Samozřejmě záleží na situaci. Ale i když mu potom sdělíte tu nejblbější zprávu, většinou vás neseřve. A že těch dobrých zpráv za den řeknu hodně málo...
    A ještě jedna věc. Pracoval jsem v hypernově na pokladně 2 měsíce. Každý den jsem chodil do práce s čistou hlavou, protože ti lidé přece nemůžou za to, že já jsem ráno musel vstávat, že nemám práci a než abych byl jako socka na pracáku, tak jsem si našel dočasnou fachu na pokladně v hypce. Je to o přístupu a ono je to i příjemnější být v té práci s neutrální až lehce dobrou náladou, než tam už od rána být naštvanej...

     
    Komentář ze dne: 20.09.2004 16:03:43     Reagovat
    Autor: Aron - Neregistrovaný
    Titulek:Re: no jo
    Skláním se hluboce před tebou. Pokud děláš to co děláš a jak to děláš, máš můj obdiv. Beze srandy. Čím víc takových jako ty tím líp.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2004 09:50:16     Reagovat
    Autor: eiffel - Neregistrovaný
    Titulek:Diky
    Ono se tomu v mem byvalem pracovisti rikalo byt splachovaci. Ale uz na sobe nekdy zacinam pocitovat priznaky syndromu nahleho vyhoreni. Proste clovek ma tu praci delat urcitou dobu, nebo mu to pak preroste pres hlavu. Proste mu to zacne byt bud jedno, nebo je zdepresenej uz od rana a jen ten stres siri dal...

     
    Komentář ze dne: 24.09.2004 13:16:51     Reagovat
    Autor: Ice - Neregistrovaný
    Titulek:Re: no jo
    Zdarec!
    Ja delal cely prazdniny v Kaufu na kase, muz rict, ze nejvic me nasralo, kdyz ja uctive pozdravim, a mily pan zakaznik se neobtezuje zabucet! Grrr... Ale co, ja jsem jeho podrizeny.
    Taky musim rict, ze i kdyz jsem byl sebenasranejsi (mel jsem pokladnu proti hlavni ulicce - ostatni se flakali jen ja tam mel furt lidi), tak jsem si nikdy neodvazil bejt na lidi neprijemnej, ty lidi prece nemuzou za to, ze ja sedim tam kde sedim.... A kdyz prisel nekdo, kdo byl neprijemnej a vypadal nasrane, stacilo usmat se, mile se zeptat zda je to vsechno, ci tak neco a v drtive vetsine zakaznik roztal :))

    Komentář ze dne: 20.09.2004 15:42:08     Reagovat
    Autor: Šnek - Neregistrovaný
    Titulek:nezmizí
    On tenhle fakt stejně nikdy nevymizí. Vím jaké to je. Sám podnikám. Když jsem v prodejně já. Můžu se posrat abych vyhověl maximálně všem. A že to je někdy nadlidský výkon. Vydělám si tak něco málo nad dávky které bych bral. Ale zase jsem volný dělám sám na sám. Když tady mám brigádníka není tu nikdy déle než týden. Pracovat to nechce. Prachy to chce. Nějaký zájem o zákazníka či o jeho spokojenost 0. Prostě o hovnu. A lidi si jistě říkají když se ke mně obsluha prodejny/provozovny/obchodu/kanceláře/skladu či co chová divně jdu pryč. OK ale majitel to v 90% vůbec neví že je chyba v zaměstnanci/brigošovi. Podniky vznikají a zanikají. Lidi se nepoučí. Přemýšlel jsem nad tím a došel k závěru že to nemá konce. Příjde podnikatel otevře, najme si lidi co v našich podmínkách nebudou nikdy pořádně a zapáleně makat dokud jim nedáte alespoň tolik jako by měli zlaté ruce a tři VŠ diplomy. Do roka zkrachuje protože lidi budou chodit jinam (třeba tam kde si to odmaká sám pan majitel nebo tam kde jsou sice silně neochotní ale levní). Ale co lidi se nepoučí. Za týden otevře jiný podnikatel stejný podnik a tak stále dokola. Stát tady dělá hovno pro podnikatele. Kvalitního zaměstnance najít je těžké.....když je nekvalitní tak se ho zbavit je ještě těžší. Co pak?! Nutno dodat že má životní zkušenost je že když se něco dělá poctivě. Poctivě přistupuje k lidem. Tak to většinou klape jedna radost. Máme u nás několik dobrých restaurací. Ale jen jedna stojí za to. Proč? V jedné je pomalá obsluha a hrozný kuchař. Vypadá to tam krásně, ale co z toho. Druhá totéž + strašně drahé ceny. A třetí? Příjemná mladá obsluha. Super kuchař. Hezké prostředí. A mají každý víkend plno. Přes týden si sednete jen když dáte rezervaci pár dní předem. Prostě radost pohledět. A lidi tam nechodí se "ukázat ve společnosti" jak je nyní hitem. Ale doopravdy příjemně posedět. A o tom to je.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2004 13:23:26     Reagovat
    Autor: Pajo - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nezmizí
    Šneku, celkem jsi to vystih.
    Mám zkušenost, že když jsem v práci, všechno klape jako hodinky. Když tam nejsem, najednou to zdrhavá.
    Ale myslím, že chyba je i ve mně.
    Schopnej šéf si musí umět najít správný lidi a přesvědčit je a vychovat tak, aby byli přesvědčení, že dělají to nejlepší co uměj. To je ale zase jiná písnička.

    Komentář ze dne: 20.09.2004 17:59:16     Reagovat
    Autor: xHall - Neregistrovaný
    Titulek:Eiffel
    Eiffel je Jirka a puvodne studoval na CVUT?

     
    Komentář ze dne: 21.09.2004 09:54:28     Reagovat
    Autor: Eiffel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Eiffel
    Eiffel je Honza a vystudoval hotelovku ;-]]]

     
    Komentář ze dne: 21.09.2004 12:49:42     Reagovat
    Autor: Čáryfuk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Eiffel
    ...a píše trapnej článek o ničem. Jen blábol. Pomoc, D-FENSi! Co se to tu děje? Nějaká invaze mimozemšťanů (v posledních dnech)?

     
    Komentář ze dne: 21.09.2004 19:47:40     Reagovat
    Autor: Elle74 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Eiffel
    Když web bez cenzury, tak bez cenzury, ne?;-)

     
    Komentář ze dne: 22.09.2004 08:05:55     Reagovat
    Autor: Čáryfuk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Eiffel
    Z kazdyho necenzurovanyho webu se zakonite musi stat blitka.

    Komentář ze dne: 22.09.2004 12:55:31     Reagovat
    Autor: Pajo - Neregistrovaný
    Titulek:tak nějak od přírody
    Tak nějak od přírody mi příjde normální, že když někam vlezu, tak pozdravím.
    A tak nějak normální mi příjde, že mi na můj pozdrav někdo odpoví.
    A tak nějak normální, slušné a neburanské mi připadá, že když už jsem se holt málo učil (učila) a nejsem engineer, tak nemám být nasrán na svět okolo sebe, ale na sebe, protože jsem neměl bejt línej a radši se učit.
    A když už jsem se na to všechno vyflák, tak s tím nevotravuju lidi.
    V diskuzi zaznělo, že za ty prachy se není čemu divit. Tak s tím nesouhlasím vo penězích to není. Člověk je buď pozitivní a malý buran, a nebo obráceně.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2004 16:13:25     Reagovat
    Autor: Phickus - Neregistrovaný
    Titulek:Re: tak nějak od přírody
    Pokud nekoho "votravuje" fakt, ze se na ne druha strana neuprimne netlemi je idiot. Pokud dela svoji praci dobre a rychle, at se mraci jak chce. Dokud nebude zakazniky aktivne urazet nebo zdrzovat, je to podle me naprosto OK. Proc tam vlastne lezes? Pro housku nebo ukojit touhu po prijemnem nakupovani?

     
    Komentář ze dne: 23.09.2004 16:07:12     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: tak nějak od přírody
    Vidim to uplne stejne. Od prodavacky chci jeji pracovni vykon (aby mi prodala, co potrebuju) a ne na prvni pohled neuprimnej usmev. Kvuli tomu nakupovat nechodim. Uz cekam, kdy tu zdomacni veticka "You're not fully dressed without a smile" a pak si asi necham zradlo vozit domu rozvazkou a strkat pod dverma, abych se na to neuprimnost nemusel divat. Neco jako kdyz clovek zmerci babu z peknejma kozama a pak zjisti, ze sou to jen vycpavky.
    Nekdy mam pocit, ze ti, kdo tenhle povinnej usmev vyzaduji, tohle od sveho okoli a rodiny postradaji a temihle vykriky si trosicku neco kompenzuji. Myslenka asi je - Kdyz ja ji tady davam svoje prachy (i kdyz za uplne neco jineho), tak ona mi MUSI prokazovat, ze ji nejak osobne zaujimam, abych se cejtil dobre.

     
    Komentář ze dne: 23.09.2004 17:28:40     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:fajn, tak se nějak viditelně označ,
    aby prodavačky věděly, že jakmile vlezeš do krámu, mají se na tebe co nejkyseleji zaškaredit a nejlíp ještě vypláznout jazyk, abys věděl, že si kvůli tobě ale opravdu nedělají žádné násilí :o)))

    Teď ale vážně: když přijdu do krámu, očekávám především POZDRAV. Když jsem rychlejší a pozdravím první, vyžaduji bezpodmínečně odpověď na pozdrav. Dále předpokládám, že se mne dotyčná/ý, nejlépe s úsměvem, ale minimálně VLÍDNĚ otáže, čeho si žádám. To není nic vynuceného, to je krucinál elementární slušnost (tebe doma neučili, že pozdravit je zdvořilost, odpovědět povinnost)?

    Taky nemám ráda usmívání na povel, které jsi měl patrně na mysli. Ale když pracuju někde, kde přijdu do styku s lidma, tak mě ty lidi primárně nesmějí sr*t. Nebo mám jít dělat něco jiného.

     
    Komentář ze dne: 23.09.2004 18:02:40     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: fajn, tak se nějak viditelně označ,
    Uprimne - je mi uplne ukradeny jak se bude tvarit. Pokud udela to, co po ni chci a co je naplni jeji prace, muze si pri tom (pokud to bude stihat) klidne rejt do prsou pekelny symboly a umerne tomu se na me tvarit. Pokud se bude viditelne flakat nebo lhat, tak to dam zretelne najevo a vetsinou se naprava dostavi nejak sama.
    K tomu pozdravu - pokud prijdu do prazdnyho kramu, kde se zrovna personal flaka, tak pozdravim dostatecne zretelne, aby si me taky fsimnul a vlastne se mi nikdy nestalo, ze by nekdo neodpovedel. Pokud prijdu nekam, kde je fronta, tak se v projevu mirnim a pozdravim az na me prijde rada a rovnou povidam co potrebuji, neb sem prisel nakupovat a nikoliv vest s prodavackou zdvorilostni fraze.
    Kdyz vidim nekdy projevy zakazniku napr. v Tescu na pokladne, tak se tem holkam vlastne jeste divim, ze sou tak v pohode. Co to zkusit obracene? Zkuste se k nim chovat nejdriv jako k lidem, nemluvit hned ze zacatku povysene, pozdravit jinak nez zahuhlanim pod vousy, atd. Kdyby ke me nekdo 100x denne prisel, povysene vysekl svuj pozdrav (mozna), daval mi zretelne chovanim a tonem hlasu najevo jakou strasnou sluzbu mi dela, kdyz si prisel koupit rohlik se salamem za 20Kc, jak on ma navrch, protoze je "prece zakaznik a jedine on ma prece pravdu" a pak napjate sledoval, jak se budu tvarit pri odpovedi, jestli na nej budu dostatecne vlidny, jestli jeho odpoved zaslechnu a odpovim a pokud jedno z toho nesplnim, tak ani necekne, bude se jen chovat jeste o stupen povyseneji a pak si pujde nekam za hory a doly ztezovat, tak budu taky po nejaky dobe DESNE zpruzelej.

     
    Komentář ze dne: 23.09.2004 20:37:07     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:To nevokecáš, Q,
    směšuješ totiž dvě různé věci.

    Já po prodavačkách ksakru nechci, aby se klaněly až k zemi, když si přijdu koupit rohlík a deset deka sejra. Ani se k nim nechovám hnusně, arogantně a jak jsi to popsal s tím Tescem. Kdo tohle dělá, je nevychovanej debil.

    Ani nečekám, že zapředeme půlhodinový rozhovor o mém zdraví a politické situaci.

    Ale když přijdu do prázdného krámu, slušně pozdravím a prodavačka to přeslechne, protože se právě baví s kolegyní, tak tam pak stojím a připadám si jako trubka.

    Ne, opravdu si nemyslím, že při zachování naprosté korektnosti z mé strany nemám jako zákazník ze strany prodavače nárok na elementární slušnost.

    Opakuji: v situaci, kdy já se chovám naprosto korektně a slušně, ne nadutě jako ten tvůj zákazník z Teska, mám nárok kromě obsloužení ještě na slušný pozdrav a alespoň vlídný tón hlasu, když už ne úsměv.

     
    Komentář ze dne: 24.09.2004 07:20:13     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: To nevokecáš, Q,
    Dobre dobre, ukecala jsi me :-)
    V tyhle situaci mas celkem pravdu, ale v tom pripade jsem asi pomerne dost arogantni zmrd, protoze kdyz v situaci, kterou popisujes uvidim, ze z tehle duvodu me prodavacka preslechla, pockam nekolik sekund a pak se ji zeptam jestli je tam obsluha nebo samoobsluha. A to uz nepreslechne.
    Ale nejak subjektivne mi prislo, ze spousta prispevku vyse byla spis k situacim, ktere popisuju ja.

     
    Komentář ze dne: 24.09.2004 09:04:33     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: fajn, tak se nějak viditelně označ,
    A to je ono. Prvek očekávání střídá prvek zklamání.
    Když člověk nic neočekává a nic nevyžaduje, tak pak taky nebude zklamán, ne?

    Komentář ze dne: 22.09.2004 14:45:44     Reagovat
    Autor: Ludweek - Neregistrovaný
    Titulek:ty tvoje problemy :)
    vidim podle tohodle a predchozich clanku ze autor je vylozene vysazenej na prodavacky a podobny damy, ktery maji neco spolecnyho s prodavanim nebo pujcovanim zbozi :) a pokud jen trochu dotycna projevi svoji naladu...da nam to pan eiffel tady vsem vedet :) rek bych ze je to lovec, kterymu kdyz slecna hned neda najevo svou prizen tak je nastvanej...ale to je dobre...v podstate je to asi dost v pohode clovek, kdyz nema jine problemy nez tyto :)

     
    Komentář ze dne: 23.09.2004 15:38:28     Reagovat
    Autor: Eiffel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ty tvoje problemy :)
    tohle je muj prvni clanecek na tohle tema ;-)))
    Ale mas pravdu, jsem celkem spokojenej clovek ;-)

    Komentář ze dne: 24.09.2004 00:27:44     Reagovat
    Autor: challenger - Neregistrovaný
    Titulek:Vaše starosti na mou hlavu
    Autor bohužel patří s velkou pravděpodobností mezi latentní zmrdy. Je to konstatování, názor a jestli jsem tím kohokoli urazil, dopředu se omlouvám. Jsem však zvyklý vyjadřovat se přímo. Ne, že bych chtěl reagovat na článek hned tím, že bych se pustil do osobních výpadů, proto by bylo správné, abych svůj výrok logicky zdůvodnil. Nejdříve to, s čím lze souhlasit: na slušný pozdrav by měl oslovený subjekt odpovědět rovněž slušně, to je jasné. Nicméně okolnosti "reportáže" a její závěr už patří k typické ukázce zmrdismu. Myslím, že nikdo není takový trouba, aby nevěděl, co je metro, subway, U-bahn atd., a přesto že je třeba z Balíkova, navštívil celou řadu metropolí, z nichž mnohá má systém podzemních drah daleko rozsáhlejší a navíc odolný vůči povodni. Autor však navzdory tomuto jistě mu dostupnému empirickému poznatku, dodává zřejmě z lásky k bližnímu popis onoho prostředku MHD. Ten je podle jeho slov určen mimopražským, kteří zřejmě právě slezli ze stromu nebo vylezli z jeskyně, aby mohli primitivními oštěpy z parourkovým ostřím ulovit nějakého mamuta. Tuto neznalost (pokud existuje) bych chtěl opravit - víme co je metro.
    Dále dost dobře nechápu, jak může na základě jediného kontaktu onen autor tak brilatntně prozřít a vyzývat onu dámu k výpovědi. Je sice možné a pravděpodobné, že ona dáma nebude výkvět vší inteligence, jednak to není třeba, a jednak přirozený výběr zaměstnanců pro tuto profesi a její ohodnocení prakticky vylučuje, aby na ono místo byla přijata absolventka Harwardu s vystupováním televizního moderátora. Je možné, že je ve svém životě dost frustrována, třeba má nemocné děti a její zmrdaný šéf jí jako samoživitelce hrozil výpovědí, pokud půjde na paragraf (onen šéf se možná bojí, protože za 50% minimální mzdy by těžko sháněl někoho, kdo mu neudělá v pokladně maňasa a ještě si občas nechá šáhnout na zadek).
    Pro trochu té neúcty k egu pisatele však není třeba dělat z ní exemplární případ hodný k publikaci na stránkách o zmrdech. Celá situace by se dala lapidárně popsat asi takto: ráno jdu nevyspalý do práce a protože mám hlad, vystojím si frontu v hokynářství. Jsem samozřejmě nasraný a nechápu, jak je možné, že ostatní lidi mají taky hlad a měli tu drzost přijít do krámu přede mnou. Stejně jsou tlustí, nevím, proč se opovažují do toho krámu vstoupit, měli by radši držet dietu. Může zato taky prodavačka, protože podle mě, velikána české společnosti, nemaká dostatečně svižně. Vidím, že poránu jsou všichni pěkně nasraní a tak, když přijdu na řadu, ostentativně zvednu obočí a zvolám: "Dobrý den!", čímž chci manifestovat, že jediný nasraný na této planetě mám právo být já, zatímco všichni ostatní můžou být rádi, když se mnou mohou dýchat stejný vzduch. Následuje 20 vteřin ticha a čekám na odpověď. Prodavačka, která je v obchodě sama, mezitím přiběhla s další bednou s rohlíky vidí tu frontu a nervózně se ptá, co chci. Tím se mě ale strašně dotkla, protože já, velký nabob, jsem ten, kdo tady určuje způsob komunikace a být ke mě nezdvořilý, to se nevyplácí. Baba nepozdravila, na ulici s ní!! Ať ona i ten její malý bastard žerou trávu!!
    Chtěl bych autorovi poradit, aby příště vyhledal jiný krám. Možná tam budou mít rohlíky za desetník, nebude tam fronta a kromě toho, že pečivo bude dobré tam rovněž budou obsluhovat veselé prodavačky s tělem Cameron Diaz a s dvěma tituly z Harwardu. Budou celý den čekat až on, velký Pražák, půjde kolem, jedna se bude klanět u vchodu a druhá za pultem. Pokud se tak pro ono nepřijatelné zacházení rozhodnou všichni zákazníci onoho hokynářství, nebude muset prodavačka podávat výpověď. Hokynářství zkrachuje a bude stejně nahraná...

    Komentář ze dne: 24.09.2004 00:29:09     Reagovat
    Autor: challenger - Neregistrovaný
    Titulek:Vaše starosti na mou hlavu
    Autor bohužel patří s velkou pravděpodobností mezi latentní zmrdy. Je to konstatování, názor a jestli jsem tím kohokoli urazil, dopředu se omlouvám. Jsem však zvyklý vyjadřovat se přímo. Ne, že bych chtěl reagovat na článek hned tím, že bych se pustil do osobních výpadů, proto by bylo správné, abych svůj výrok logicky zdůvodnil. Nejdříve to, s čím lze souhlasit: na slušný pozdrav by měl oslovený subjekt odpovědět rovněž slušně, to je jasné. Nicméně okolnosti "reportáže" a její závěr už patří k typické ukázce zmrdismu. Myslím, že nikdo není takový trouba, aby nevěděl, co je metro, subway, U-bahn atd., a přesto že je třeba z Balíkova, navštívil celou řadu metropolí, z nichž mnohá má systém podzemních drah daleko rozsáhlejší a navíc odolný vůči povodni. Autor však navzdory tomuto jistě mu dostupnému empirickému poznatku, dodává zřejmě z lásky k bližnímu popis onoho prostředku MHD. Ten je podle jeho slov určen mimopražským, kteří zřejmě právě slezli ze stromu nebo vylezli z jeskyně, aby mohli primitivními oštěpy z parourkovým ostřím ulovit nějakého mamuta. Tuto neznalost (pokud existuje) bych chtěl opravit - víme co je metro.
    Dále dost dobře nechápu, jak může na základě jediného kontaktu onen autor tak brilatntně prozřít a vyzývat onu dámu k výpovědi. Je sice možné a pravděpodobné, že ona dáma nebude výkvět vší inteligence, jednak to není třeba, a jednak přirozený výběr zaměstnanců pro tuto profesi a její ohodnocení prakticky vylučuje, aby na ono místo byla přijata absolventka Harwardu s vystupováním televizního moderátora. Je možné, že je ve svém životě dost frustrována, třeba má nemocné děti a její zmrdaný šéf jí jako samoživitelce hrozil výpovědí, pokud půjde na paragraf (onen šéf se možná bojí, protože za 50% minimální mzdy by těžko sháněl někoho, kdo mu neudělá v pokladně maňasa a ještě si občas nechá šáhnout na zadek).
    Pro trochu té neúcty k egu pisatele však není třeba dělat z ní exemplární případ hodný k publikaci na stránkách o zmrdech. Celá situace by se dala lapidárně popsat asi takto: ráno jdu nevyspalý do práce a protože mám hlad, vystojím si frontu v hokynářství. Jsem samozřejmě nasraný a nechápu, jak je možné, že ostatní lidi mají taky hlad a měli tu drzost přijít do krámu přede mnou. Stejně jsou tlustí, nevím, proč se opovažují do toho krámu vstoupit, měli by radši držet dietu. Může zato taky prodavačka, protože podle mě, velikána české společnosti, nemaká dostatečně svižně. Vidím, že poránu jsou všichni pěkně nasraní a tak, když přijdu na řadu, ostentativně zvednu obočí a zvolám: "Dobrý den!", čímž chci manifestovat, že jediný nasraný na této planetě mám právo být já, zatímco všichni ostatní můžou být rádi, když se mnou mohou dýchat stejný vzduch. Následuje 20 vteřin ticha a čekám na odpověď. Prodavačka, která je v obchodě sama, mezitím přiběhla s další bednou s rohlíky vidí tu frontu a nervózně se ptá, co chci. Tím se mě ale strašně dotkla, protože já, velký nabob, jsem ten, kdo tady určuje způsob komunikace a být ke mě nezdvořilý, to se nevyplácí. Baba nepozdravila, na ulici s ní!! Ať ona i ten její malý bastard žerou trávu!!
    Chtěl bych autorovi poradit, aby příště vyhledal jiný krám. Možná tam budou mít rohlíky za desetník, nebude tam fronta a kromě toho, že pečivo bude dobré tam rovněž budou obsluhovat veselé prodavačky s tělem Cameron Diaz a s dvěma tituly z Harwardu. Budou celý den čekat až on, velký Pražák, půjde kolem, jedna se bude klanět u vchodu a druhá za pultem. Pokud se tak pro ono nepřijatelné zacházení rozhodnou všichni zákazníci onoho hokynářství, nebude muset prodavačka podávat výpověď. Hokynářství zkrachuje a bude stejně nahraná...

     
    Komentář ze dne: 24.09.2004 05:00:07     Reagovat
    Autor: KITI - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vaše starosti na mou hlavu
    Dobrý príspevek, po ránu i pobavil. Piste...
    Ale nic ve zlém: v poslední dobe tyto stránky zacínají pripomínat diskuse, ve kterých se puvodní téma (nyní nehodnotím obsah clánku) tak nejak rozmelni.
    Nevím, zda je to dáno duchem doby , ale já nekteré clánky povazuji za urcitý typ knihy prání a stízností ci konzultace problému na hlavním nádrazí ve forme nekdy vtipné, nekdy lehce provokativní, obcas ujeté. Ale SVOBODNÉ...A to se mi líbí.
    Pokud vzpomeneme napríklad na nekteré povídky Simka + Grosmanna, které patrí dnes ke klasice, nevidím tam velkou nárocnost dejovou, jde o výrazové prostredky, podání a opet to souvisí s dobou vzniku. Jak se zdály vtipné! Dnes mi prijdou jednoduché.
    Kouzlo zdejsích stránek je alespon pro mne v urcité bezprostrednosti a lehkosti (potící se autori necht prominou) a v tom, ze zde nefunguje cenzura. To je to podstatné.
    Pokud nekdo trpí zdejsím obsahem, doporucuji trochu projet internet - na plné pecky, bez prilby a s nejistým úsmevem sebevraha. Je to virtualní svet zobrazující skutecné pocity ci názory. Kazdý, kdo cítí potrebu, at píse, dokud muze...

     
    Komentář ze dne: 24.09.2004 11:04:08     Reagovat
    Autor: challenger - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Vaše starosti na mou hlavu
    Kiti, máte naprostou pravdu. Každý si může psát, co chce, svoboda je jednou z nejvyšších hodnot a internet budiž jejím nástrojem. Je dobré, že sem autoři příspěvků píší svoje postřehy, popřípadě přání, musím říct, že na tyto stránky jsem byl výslovně upozorněn a ačkoli ústřední téma (zmrdi & vohnouti aneb o morálních výzvách dneška) není úplně originální a bylo v různých formách publikováno, tato stránka je psána razantně a vtipně, tak jak se na zmrdy patří a poněvadž jde o aktivitu jednoho nebo pár lidí, docela mě nadchla. Každý si může psát co chce, to je výhoda, ale na podobných stránkách může člověk i narazit, což považuji rovněž za výhodu; pokud bude někdo argumentovat razantně proti mému zmrdismu, který nevylučuji, bude to pro mě poučení a tak je to třeba brát. Nic nemám proti tomu, aby pisatel napsal další článek, ale pokud se mi nebude něco líbit, rovněž si vyhrazuji právo reagovat a budu doufat, že to někdo nesmaže.

     
    Komentář ze dne: 25.09.2004 11:43:51     Reagovat
    Autor: eiffel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Vaše starosti na mou hlavu
    Ahoj, díky za kritiku. I kritika je dobrá věc a člověk se může poučit. To s tím metrem je jen fór a jestli nebyl pochopen, je mi líto ;-) Samozřejmě každej ví - pokud mu není 90 a nežije někde v jeskyni, co je to metro.

     
    Komentář ze dne: 25.09.2004 11:51:37     Reagovat
    Autor: eiffel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vaše starosti na mou hlavu
    Napsal jsi to skvěle ;-))) Fakt jsem se pobavil. Jo jasně, hodně věcí v tom článku je dost přehnených. Ale zkus si pročíst tady ty články třeba přímo od DFense o kolech, neochotě atd. Je to o tom, že tě ten den něco naštve, ty to sem hodíš, ale až se k tomu vrátíš za den, týden, měsíc, tak budeš vědět, že je to vlastně fuk ;-). Nemyslím si, že jsem víc, nebo míň než ta prodavačka. Taky jsem prodával v hypru a co z toho? Celkem nic. Jen jsem se snažil být takový, abych třeba nepůsobil špatně. Prostě je to daný výchovou. Když někdo mává u silnice a má rozbitý auto, tak mu taky zastavím - jen jednou jsem to neudělal. Jednalo se o škodu 120 a u ní banda cikánů. Navíc byla tma. Tímto se jim omlouvám, fakt jsem se bál ;-)
    sakra lidi, život nemůžete brát tak vážně, stejně o něj jednou přijdete ;-)

     
    Komentář ze dne: 26.09.2004 08:03:56     Reagovat
    Autor: challenger - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Vaše starosti na mou hlavu
    V pohodě. Až něco napíšu já, můžete to zritizovat stejným způsobem. Žádný člověk totiž není schopen cílené sebekritiky a svoje chyby si většinou neuvědomuje.

    Komentář ze dne: 25.09.2004 21:35:18     Reagovat
    Autor: DN - Neregistrovaný
    Titulek:Ale kurna uz...
    Dejte tem prodavackam proboha pokoj, vy mravokarci. Vy byste za tech posranych 6200, co jim taticek kapitalista z vasich plateb milostive udrobi, ani nevstali rano z postele. Jdete si k pokladne nekdy na rok na dva stoupnout sami - jestli s tim jejich platem nechcipnete hlady, budete mluvit jinak. Ja se jim vubec nedivim, ze s tou almuznou jim na nejaky usmev, nerku-li dokonce pozdrav, moc sily nezbyva. Je to presne tak: vy si koupite obligatni kus zvance a jdete si po svem, kdezto ona tam chudak musi trcet den za dnem, koukat na cizi ksichty a k tomu jeste premyslet, jestli z pristi vyplaty koupi detem boty, nebo jim radeji zaplati skolu v prirode...

     
    Komentář ze dne: 26.09.2004 09:20:29     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ale kurna uz...
    Si delas srandu? Kdyz ji i ten usmev a pozdrav je proti srsti, tak at jde delat neco jineho ... ve fabrice u pasu jeji nasranej ksicht nikomu kazit naladu nebude a treba tam bude brat i vyssi vejplatu.

    PS: Je docela sranda takovou kravu vytocit tim, ze se ji zacnu hrozne omlouvat za to, ze ji takhle hrozne obtezuju a ze kdyby to jen trochu slo, tak si to samozrejme koupim uplne nekde jinde, ale ze tentokrat vazne nebylo zbyti :-D

     
    Komentář ze dne: 26.09.2004 16:28:42     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Ale kurna uz...
    Asi si je tu nejake zmateni jazyku, jinak si to nedokazu vysvetlit:

    1) Obchod: Misto, kam si zajdu koupit to, co potrebuju pro svoji zbytnou fyzickou existenci. Od tam zamestnanych osob pozaduji, aby mi tyto materialni komodity vydaly, ony ode me budou pozadavat penize za tuto materialni komoditu. Nic vice.

    2) Kurz spolecenske vychovy: Spolecenstvo lidi, kam nekteri chodi zapomenout, ze doba se jiz vzdalila od 18. stoleti a onikani jiz neni v mode. Vsichni se zde neustale zretelne zdravi, vykaji si a za kazdou vetou nezapomenou rict "prosim", pokud nekdo opomene, je napomenut lektorem, kteremu zucastnene osoby plati za nastoleni tohoto prostredi.

    3) Bordel: Misto, kam chodi frustrovani lide pozvednout svoji zbidacenou (nejen) psychickou stranku. Tam zamestnane osoby se k subjektu chovaji jako by byl kral/kralovna vesmiru a cely vecer projevuji zajem jen o dany subjekt, na ktery se (nejen) usmivaji a podbizi se mu. Za to vse pozaduji zaplaceno umerne tomu, jak moc se dany vecer subjektu podbizely. Nic vic.

    Existuji i urcite kompromisy mezi temito skupinami, ale jako u kazdeho kompromisu neni nakonec vyhoveno ani jednomu, ani druhemu, coz je mozno videt napr. u McDonald, kde je jidlo nevalne chuti a podbizeni je viditelne strojene, i kdyz si nechavaji zaplatit za oboje. Jak uz jsem psal vyse, povinnosti prodavacky je obslouzit zakaznika, nikoliv mu pochvalit kravatu, nove saty, polibit strevice, atd. Proto zalezi jen na vuli, slusnosti a nalade dane prodavacky/prodavace, jak daleko V RAMCI SVYCH POVINNOSTI zajde.
    Pokud ma nekdo nejaky komplex z detstvi nebo ze sveho okoli, ktery se snazi ukojit tim, ze si do obchodu a obratem 10M denne zajde koupit dva jogurty "ve sleve" a protihodnotou ocekava, ze se k nemu pritomny personal bude chovat jako ke krali vesmiru, mel by se zamyslet nad tim, jestli nebude vyhodnejsi navstivit zarizeni z bodu 3).
    Jina situace samozrejme nastava, pokud s nekym realizujete obchod, ktery JEHO bude zivit 1/4 roku, ale da se pomerne jednoduse predpokladat, ze to asi nebude denni chleba kazdeho, kdo si ztezuje na vyraz tvare prodavacky v potravinach.
    Prace prodavacky/prodavace neni zadna vyhra a vzhledem k platu ji lide berou v krajni nouzi. Z toho se da jednoduse odvodit, ze pokud to danou osobu nejspis bavit nebude a i kdyz bude odejita, nahradi ji s velkou pravdepodobnosti osoba stejneho razeni. Pokud byste toto chteli zmenit, museli byste apelovat na majitele dane prodejny, ktery by musel najmout "podbizivy" personal, kteremu by musel umerne zaplatit, coz by se negativne projevilo v konecnem dusledku na cenach jeho zbozi. Ale to uz by nebyl "ten skvely levny obchudek odvedle" a ti, co toto zpusobili by hledali zase nejaky jiny obchudek, kde se na ne budou zase tvarit kysele. Ale je tu jedna rada - zapomente na vlastni komplexy a chovejte se k nim jako k lidem - i ta nejzahorklejsi prodavac/prodavacka totiz pak roztaje :-/
    Nekdo tu vykrikoval, ze kdyz se na nej personal neusmiva a neklani se mu k noham, tak priste pujde jinam. Tomuto cloveku nejspis driv nebo pozdeji nezbyde nic jineho nez nakupovat u vietnamcu a cinanu, protoze ti, vzhledem k tomu, ze cesky vetsinou rozumi jen par slov a nejsou tudiz obeznameni s ceskou politickou a pravni sferou, se smeji neustale. Tedy pokud je misto pozdravu nevemete pendrekem po hlave.
    Zajimavy je, ze kyselej ksicht nikomu nevadi napr. na uradech - tamni zamestnanci, kteri jsou placeni z penez VSECH (tedy ne soukromeho subjektu), v pomeru k prodavackam vice nez kralovsky nejen ze se tvari kysele VZDY (coz by mi zase tak nevadilo), ale jeste ma tu drzost lhat cloveku do oci, tvrdit nepravdy a odmitat udelat to, co je z titulu sve prace POVINNEN udelat. A obrana? Neprijit znova neprichazi v uvahu, stiznosti se vystavujete riziku komunikace s nejakym dalsim urednikem stejne naladenym... Prodavacka nekdy roztaje. Urednik vsak nikdy.


     
    Komentář ze dne: 26.09.2004 19:43:22     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Ale kurna uz...
    No promin, ale kdyz se na nekoho usmeju a pozdravim, ocekavam od nej aspon ten pozdrav (ostatne me prece vubec nemusi zajimat a taky me to nezajima proc a za kolik dela to co dela) a to vsude, tzn. i na uradech. A v soukromem podniku navic ocekavam, ze nebudu mit pocit, ze je VELMI obtezuje, ze jsem se rozhodl utratit svoje penize zrovna u nich. Ja se ke svym zakaznikum taky nechovam jako hulvat. Pokud si muzu vybrat (jako ze muzu) tak si vzdy vyberu obchod, kde jsou na me prijemni a ty ostatni at spanembohem treba zkrachuji. Neni to totiz o nicem jinem nez o lidske slusnosti, zadne leceni ega v tom nehledej - ostatne nechapu, kde jsi vzal tu blbost o klaneni - ja to cetl poprve az od tebe. Pokud bych tam prisel jak morous a hned se do nich treba i pustil, tak samozrejme zadne prijemne chovani neocekavam - osobne se totiz vzdy chovam tak, jak se chova protejsek a od ostatnich ocekavam stejne chovani. A kdyz na me dokazi byt prijemne i zenske u pokladen treba v takovem neosobnim megakramu typu Kaufland, ocekavam totez i v mensich osobnejsich provozovnach samozrejme vc. restauraci.

     
    Komentář ze dne: 26.09.2004 20:35:19     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ale kurna uz...
    Zamerne sem to zvelicil. Ano, je to jen o lidske slusnosti. Ale ty si chodis kupovat pozdrav a prijemny usmev? Ja tedy ne. Ja si chodim kupovat zbozi - a chodim tam, kde mam vyber a kde sezenu v ramci moznosti kvalitu, kterou pozaduju. Personal je mi ukradenej, pokud moji snahu vylozene nesabotuje. Je to o osobnich preferencich, to ano. Jen mi neprijde krkolomna snaha vyzadovat velesupeructivy chovani od prodavacek zrovna racionalni.
    Jinak k tomu neosobnimu magamarketu - pokud je mi znamo, tak vsechny hypermarkety maji pozdrav zakaznikovi v metodikach pro pokladni - treba v tom Tescu ejvaj cas od casu nalepeny na kasach zevnitr.

     
    Komentář ze dne: 26.09.2004 21:15:59     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:Klasický flame,
    nevím, proč zastánci "nezdravení, bezúsměvů" tak umíněně trvají na tom, že ti, kdo jsou rádi pozdraveni a ještě radši, když je u toho ještě nějaký úsměv, vyžadují nějaké podlézavé
    klanění a "velesupeructivé jednání". Jako by mezi servilností a sprostotou nebyl už žádný jiný odstín. To myslíte vážně?

    Už jsem to tu říkala jednou: stačí mi, když se mi na můj vlídný kukuč a pozdrav dostane taktéž pozdravu, je-li tam nějaký ten úsměv, je to ještě lepší, a zdvořilého zájmu o to, co si z toho krámu hodlám odnést.

    Vůbec si nemyslím, že bych proto byla zmrdice, která týrá ubohou prodavačku tím, že od ní předpokládá jednání, které není o nic lepší ani o nic horší, než jak jednání dvou obstojně vychovaných lidí.

     
    Komentář ze dne: 26.09.2004 21:56:08     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Klasický flame,
    Napadlo me to presne v okamziku, kdy nekdo v reakci na clanek o nakupovani housek napsal neco ve smyslu "ze jsem se rozhodl utratit svoje penize zrovna u nich".
    Kde je hranice mezi servilnosti a sprostotou?
    Zkus se na to podivat take ze strany te prodavacky. Bohuzel, zatim je nakupovani v nejake fazi o dialogu dvou anonymnich lidi se vsemi jejich klady a zapory vzhledem k tlaku na maximalni rychlost. Az tuhle pozici zastanou stroje, nebude uz v tom IMHO problem.

     
    Komentář ze dne: 27.09.2004 07:53:57     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Klasický flame,
    Ja nejsem z mekky zmrdu, ale (jen) z jednoho horskeho mesta, takze to (uz po nekolikate) vidim o dost jinak. Mnohe prodavacky z kramku i pokladni blizkeho z marketu, kam chodim casto, mne pozdravi a usmeji se na mne i venku na ulici. Mozna je to i o tom, ze ja si i behem toho nakupu (prip. markovani) najdu chvilicku je pozdravit a s usmevem s nimi prohodit par (snad mozna i lehce vtipnych - nevim) slov (pripadne i velmi lehce zaflirtovat ;-), protoze o vysi nakupu to neni - nakupy u nich v drtive vetsine pripadu delam desetikorunove (i kdyz pomerne caste). Pokud ovsem nekde nektera prodavacka na tento podle me uplny zaklad mezilidske slusnosti (podle jednoho prispevku vyse to pan Q povazuje za cituji: "velesupeructivy chovani") nechce pristoupit, jdu priste radeji jinam, protoze mam pocit, ze je svou navstevou obtezuji a ze nechteji abych zrovna ja nakupoval u nich (a prispival jim tou svoji troskou na vejplatu, kdyz uz pan Q musi neustale prepocitavat velikost usmevu na nizi jeji vejplaty a vysi meho nakupu).
    Ovsem ono to je mozna hodne i o lidech proti te prodavacce, protoze me se ani pri mych vyjimecnych navstevach v Praze nestava prilis casto, ze by na me nebyli lide prijemni, ale jestli je pan Q nejaky neprijemny morous, chapu, ze mu i prodavacky oplaceji stejnym metrem ;-)

     
    Komentář ze dne: 28.09.2004 20:35:12     Reagovat
    Autor: Q - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Klasický flame,
    Ne. Nikde sem netvrdil, ze se na me prodavacky mraci, ale rikam, ze pokud se na me mraci, je mi to uplne ukradene. Snazim se take rict, ze je mi to lautr jedno a do obchodu chodim nakupovat zbozi a nechodim vyhledavat prilezitosti k flirtovani s prodavackou. To ze timto zpusobem zdrzujete ostatni, kteri take chteji svuj nakup za par desetikorun vyresit co nejrychleji pro tentokrat uplne pomijim.
    Mimo jine, jestli je povinny usmev od kazdeho, koho potkate a bezmezna vdecnost kazdeho obchodnika a jeho zamestnancu, u ktereho hodlate utratit zanedbatelny obnos ve vasem pohledu zakladem mezilidske slusnosti, pak panbuh s nami.


     
    Komentář ze dne: 28.09.2004 23:18:21     Reagovat
    Autor: M. MyšKa CupalKa - Neregistrovaný
    Titulek:Vždyť říkám, flame,
    ty jseš, Q, ale pěknej provokatér.

    Asi je jasný, že když přijde do vesnického obchůdku,tak v klidu pokecá, protože mu na záda nedejchá dalších dvacet lidí. V přecpaném krámě v centru velkoměsta se asi normální člověk takhle vykecávat nebude (i když, zrovna v pátek jsem potkala šedesátníka, který si kupoval žehličku a prodavačky se snažil omračovat svými milostnými úspěchy u mladších děvčat - to jsem šla teda do kolen).

    Ale abys neřek, a abys viděl, jak tyranizuju ubohé prodavačky při koupi rohlíku, tak ti sem hodím modelovou situaci, jak yb to podle mě mělo vypadat:

    Situace: pekařství

    Já (úsměv): Dobrý den. Dejte mi, prosím vás, pět housek, půlku chleba a dva povidlové koláčky.
    Prodavačka (nepovinný úsměv): Dobrý den. (Strčí do pytlíku pět housek, do jiného dva koláčky, podá půlku chleba). To bude dvacet šest korun padesát, prosím.
    Já: (podávám jí peníze): Tady to je, děkuji.
    Prodavačka: Děkuji a nashledanou.
    Já: Nashledanou.

    To je opravdu hrozný, viď, co si ti zákazníci dneska dovolujou?


     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 20:58:35     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vždyť říkám, flame,
    Presne o tomhle celou dobu pisu, ale pan Q porad dela, ze to nechape ... btw uz zas tam cpal tu svoji "bezmeznou vdecnost", vsimla sis? ;-)

    PS: A tu lehkou konverzaci ja samozrejme stiham BEHEM markovani a vymeny penez, takze o nejakem zdrzovani tech za mnou nemuze byt ani reci ...

     
    Komentář ze dne: 29.09.2004 21:04:59     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Klasický flame,
    Tam kde se na me mraci ja prilis nechodim, protoze se prece nebudu cpat nekam, kde me vidi neradi, ne? Mas mozna hrosi kuzi a treba se obcas vnutis i na navstevu, kde ti jasne davaji najevo, ze nejsi vitanym hostem, ale na to ja zaludek nemam ;-)
    Samozrejme ze ted dost prehanim, ale myslim, ze prehanim uplne stejne jako ty porad prehanis s temi svymi neustalymi slovnimi spojenimi typu "povinny usmev", "bezmezna vdecnost kazdeho obchodnika", "utratit zanedbatelny obnos" atd.
    Pripada mi, ze mluvime kazdy o necem jinem ... ja o slusnem mezilidskem chovani bez ohledu na profesi a ty to porad prevadis na penize :-(

    Komentář ze dne: 26.09.2004 21:48:36     Reagovat
    Autor: O.M.G - Neregistrovaný
    Titulek:
    normální postřeh z každodeního života..nic novýho.
    škoda té připomínky "pro mimopražský" ....strč si tu PHU do
    p*dele i s celým metrem...
    Sorry ale nemám rád lidi co si myslí "já jsem pražák,kdo je víc"

    Komentář ze dne: 16.08.2005 00:06:29     Reagovat
    Autor: Travicka - Neregistrovaný
    Titulek:opatovska pekarna
    Jezdim obcas vypomahat do jednoho nikoprahoveho klubu na Opatove a tak,kdyz me prepadne hlad, koupim si neco k jidlu. Jednou jsem zkusila zminenou pekarnicku. A uz to nikdy neudelam. Prodavacka je skutecne neuveritelne otravena a protivna, navic jablickova kapsa chutnala priserne. Vlastne celkova nabidka pekarna nestala za nic. Ach jo.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.