D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Městochod (Škoda Citygo)
    (ze dne 16.02.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 16.02.2014 21:02:49     Reagovat
    Autor: Nimra - Nimra
    Titulek:Autor
    Tak je autorem D-FENS (uvedeno na úvodní stránce) nebo Dopamin (uvedeno pod článkem)? Tipnul bych si, že toto není D-FENSův styl a že za bé je správně...

     
    Komentář ze dne: 16.02.2014 22:38:07     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Autor
    Dopamin. Omlouvám se za chybu.

    Komentář ze dne: 16.02.2014 21:25:26     Reagovat
    Autor: t595 - t595
    Titulek:
    Pred rokem jsem si na vikend pujcil mestochodova bratra Nahoru! s benzinovym trivalcem a ctvero dverma.Dvoudverovy model by byl urcite pro moji postavu lepsi, B sloupek me tlacil celou dobu jizdy.Planoval jsem se premistit sam co nejrychleji a zaroven nejlevneji na vzdalenost cca 500 km vetsinou po dalnici.Nebyl to dobry napad, spotreba pres 8 litru, kultura cestovani nizka.Kdysi jsem vlastnil Seat Ibiza s motorem 900 cm3 Fiat, ktera mela pri stejne dynamice a rychlosti spotrebu o 1,5 litru mensi, dvojkovy Golf 1,6 D zral o 2 litry min.Vnitrni prostor a komfort u obou jmenovanych byl o rad lepsi.

    Komentář ze dne: 16.02.2014 21:54:05     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Blbnutí...
    Ohledně "blbnutí" musim souhlasit s tim, co zaznělo na Top Gear - že s podobnym vrakem se člověk vyblbne nejvíc :D

    Vysvětlení - s autem jen největší zábava když je na kraji svých možností, čili v tomhle případě to v zatáčkách neni ani trojciferný číslo v km/h, případnej fail na straně řidiče tak bude stát jen to auto... v něčem typu WRX STi či Evo xxx už se takovou chybu zdravím/životem, často i víc než jen svým...

     
    Komentář ze dne: 16.02.2014 22:31:31     Reagovat
    Autor: MB. - MB.
    Titulek:Re: Blbnutí...
    Pripodotek: ona ta vetsi a zabavnejsi auta vic vydrzi i lepe chrani posadku nez plechovka z nocnikove oceli.
    Sice jsem to nezkousel, ale bocni naraz v aute, kde jsem lokty skoro nedosahl na dvere skonci jinak nez v aute, kde se pri jizde stale peru s bocnim sloupkem o prostor.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 02:36:37     Reagovat
    Autor: AKA the A - AKA the A
    Titulek:Re: Re: Blbnutí...
    Jenže kvůli absenci výkonu se případnej boční náraz stane při podstatně nižší rychlosti, takže tak...
    (stále se bavíme o blbnutí, ne když to v normálnim provozu z boku nabere 2,5t mastodont protože jeho řidič/ka "jenom" přehlídl/a značku, tam už to samozřejmě půjde ve prospěch většího)

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 10:40:58     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re: Re: Re: Blbnutí...
    Oni tie autá budia dojem bezpečnosti, pretože sú optimalizované na testy EURO NCAP a ich hviezdičky. Schválne si zistite, ako 5 hviezdičkové autá dopadli v teste ADAC, ktorý púšťa dve autá proti sebe a budete zhrození.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 10:46:09     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Můžete to specifikovat? Se zdá, že ADAC je součástí NCAP a má zařízení certifikované NCAP podle metodiky NCAP.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 21:39:53     Reagovat
    Autor: mlb - mlb
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Neviem o akom teste ADAC je rec, ale za pozretie stoji Small Overlap od IIHS.

     
    Komentář ze dne: 25.02.2014 20:33:14     Reagovat
    Autor: lolek - raplovo
    Titulek:Re: Re: Re: Blbnutí...
    Když ti v 80km/h bouchne hlava do airbagu tak ti mozek udělá pár zajímavých pohybů. A orgány se taky párkrát zhoupnou proti tvému skeletu. A tohle tě může do 14 dnů stát život. A přitom se to bude jevit tak nějak okey.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 14:07:30     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Blbnutí...
    Nesouhlasím.

    S takovou Avií zábava nebyla, není a nebude. Chce to něco víc než jen nedostatečný výkon.

    Jedním slovem by to mohla být "interakce", myšleno s řidičem. Jde o to cítit, že se auto dostává na limit, a mít možnost ho na něm udržet - takže auto musí o limitu dát vědět a pak dělat bez prodlev to, co po něm chcete. K tomu je potřeba hlavně citlivé řízení, vyvážený podvozek, dobře dávkovatelné a reagující brzdy a plyn/motor. Nízká hmotnost je další významné plus. Taky přilnavost gum může být nižší - všichni známe historky o tom, že GT86 jezdí na eko nepřilnavých gumách jako Prius.

    Samozřejmě ze začátku je lepší, když se limit dostavuje v relativně nízkých rychlostech - máte dost času na korekci a případný průšvih nekončí tragicky. Pak ale začne být nedostatek výkonu frustrující. A pružné zrychlení u foukaného benzínového motoru (STi, Evo) taky jen tak neomrzí ....

    Takže ano, do začátku stačí Cooper, Swift, Fiesta ST nebo Clio RS. Silnější zadokolky se samosvorem jsou ale úplně jiný level, zkuste si někdy půjčit MX-5, GT86, S2000, malé Porsche (Boxster, Cayman) nebo Caterham. Na den je to za pár stovek/tisícovek a objevíte úplně jiný řidičský svět :-)

    Nebo silnou motorku, i když to je o život i s relativně nízkým výkonem 35kW...

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 06:52:30     Reagovat
    Autor: MedWedCZ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Blbnutí...
    To jste mi udelal radost! V lete mam v planu zakoupit MX-5ku. Ve vyberu ale byla i Fiesta ST, ale vyhrala Mazda. Takze mi Vas koment zvednul naladu, diky :-)

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 08:55:55     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Blbnutí...
    Vyborna volba, zejmena pak s hardtopem a s dvoulitrem.

     
    Komentář ze dne: 21.02.2014 10:39:45     Reagovat
    Autor: MedWedCZ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    A muzu poprosit o komentar, proc hardtop?
    Dvoulitr je jasnej, sestikvalt a samosvor jsou bonusy...
    Ale hardtop?

     
    Komentář ze dne: 21.02.2014 23:56:02     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Podle mě je hardtop (předpokládám, že je myšlen skládací, tj. verze Coupé) fajn na delší cestování a do špatného počasí. Na jednodenní projížďky za hezkého počasí stačí hadrák, auto pak má o 80kg míň, což se hodí :-)

    Samosvor pak je nutnost, bez něj je to jako šlehačkový dort bez šlehačky (dvoulitr ho má, 1.8 v sérii ne).

    Pět nebo šest kvaltů je celkem buřt...

     
    Komentář ze dne: 23.02.2014 06:11:01     Reagovat
    Autor: MedWedCZ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Prave na nejaky delsi cesty, ci cestovani jako takove ho porizovat nechci, na to mam nudne dieselove combi (hlavne do MX nedam psa, bez kteryho je vicedenni cestovani nuda)
    Tak nevim... a rozdil 80kg imho ani nepujde poznat....
    Je fakt, ze hardtopu je kua malo...

     
    Komentář ze dne: 23.02.2014 20:08:01     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Nudnym kombi na delsi cesty se ochudite treba o moznost se kabrioletem projet krz paradni serpentiny v Julskych Alpach. A ze si tam ty zatacky clovek muze poradne uzit, o tom nepochybujte.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2014 21:19:58     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Nudnym autem na delsi cesty se ochudite treba o moznost se na motorce projet krz paradni serpentiny v Julskych Alpach. A ze si tam ty zatacky clovek muze poradne uzit, o tom nepochybujte.

    ...asi tak 8o)

     
    Komentář ze dne: 25.02.2014 06:24:27     Reagovat
    Autor: MedWedCZ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Spatne jsem se vyjadril. Nechat si ujit Alpy a podobne trasy, ktere jezdim na motorce je rozhodne spatny napad. To rozhodne planuji projet. Ale kombi myslim na bezne nudne jizdy. Ale je mozne, ze me MX presvedci natolik, ze s ni budu jezdit i rutinu :-)
    Ohledem hlucnosti jsem pocital, ze bude s hardtopem nizsi, ale musim rict, ze slova HonzyZZR me zase dost presvedcuji o opaku (resp o jeho nevyhodach). O prorezane strese uz jsem parkrat slysel, ale rikam si, jestli to nepatri do kategorie urban legends. Jinak samosebou kombi pujde na mraz a cabrio do garaze :-)

    HonzaZZR> diky za pokyny k udrzbe... mas jeste nejakej tip na peci o plataka?
    Popravde nevim, jestli ma MX5 slidu nebo sklo, ale predpokladam, ze sklo (mluvim o rocniku tak 06-08)

     
    Komentář ze dne: 23.02.2014 21:04:31     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Hadr uplne staci i na 1000km cesty, protoze zase takovy hluk to nedela a pokud mohu srovnat oba systemy na obou mych vozech (hardtop pouzivam uz pres 100.000 km a hadrak asi 70.000km), tak
    - hadr propousti vice hluku zvenci, ale sam o sobe nedela o nic vetsi hluk nez treba zpetna zrcatka, takze pri prujezdu kolem kamionu ho slysis jako bys vedle nej stal a pri vjezdu do tunelu se zezacatku parkrat leknes, ale to je asi vsechno. Pokud budes mit v hadre slidu a ne sklo, neni dobry strechu stahovat, kdyz mrzne nebo se to k nule blizi, aby slida nepraskla. Ja mam ve Volovu sklo vc. vyhrivani, takze az na fakt, ze mam dozadu vahled asi jako z O1, je to fajn.

    - hardtop je prima, ale musi fungovat a auto nesmi byt po nehode, protoze jinak se budes potykat se zatekanim sparami, nespolehlivymi zamky krajnich poloh (tzn. i se signalizaci vozu v rezimu "strecha je spatne"). Peci jako napr. o lemy bezramovych oken je treba venovat sparam v mistech lomu strechy = nejlepe jednou za mesic striknout silikonovym olejem.

    Obecne, co se tyce hlucnosti: hadr dela aerodynamicky hluk pri vyssich rychlostech, ale hardtop i u aut za dva mice po par letech zase skripe a vrze podle toho, jak se auto na hrbate silnici krouti. Hadrak je zticha a subjektivne mi tak vyhovuje vic.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2014 20:04:14     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Hadr ma nasledujici nevyhody -- existuje nemala pravdepodobnost, ze ho nejake hovado jen tak z hecu prorizne a pri vyssich rychlostech je v aute ponekud hlucneji. Take je vhodne ho cas od casu naimpregnovat.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2014 20:46:24     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Pravdepodobnost proriznuti hadrove strechy je spise teoreticka, protoze dirou ve strese se neda nic ukrast ani se do auta dostat, neb zebra jeji konstrukce jsou prilis blizko u sebe. Rozbiti okna je rychla jistota jako vsude jinde. Porezani strechy je teda stejne pravdepodobne asi jako poskozeni bezneho auta vandalem - tedy minimalni a lokalne zavisla na hustote vyskytu kikanu.

    Vyssi hlucnost je nepopiratelna tak nejak z podstaty veci. On to nekdo nevi?

    Impregnace strechy modernich kabrioletu je z prstu vycucana hovadina, protoze ta hadra je z druhe strany peclive zatrena a latka jako takova dela vice mene jen nosic pro tuto vrstvu.
    Veskera "impregnace", kterou strecha vlastne ani nepotrebuje (neni to prece pravekky stan pujceny od SVAZARMu, ze?), je vosk v mycim programu mycky nebo WAPky, ktery treba tyden zajisti, ze rano staci utrit/zamest kapky ze strechy, aby ji clovek nezatahoval mokrou, ale je lepe jet +/- 5km, strechu tak ususit a pak ji teprve slozit....jo, kabrio s teplakovou strechou klidne muze do mycky. Kvuli laku doporucuju neoprenove kartace, ale strese je to fuk. Jediny, co strese fuk neni jsou pevne necistoty a bordel pri skladani a prujezdy pod nizkyma vetvema.

    Zkus priste aspon guglovat...

     
    Komentář ze dne: 23.02.2014 21:23:31     Reagovat
    Autor: SJ - Petka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blbnutí...
    Ten účinek bude možná spíš psychologický. Nemám s tím přímé zkušenosti, ale u vědomí toho, jak vypadá provozování ne-úplně-běžného auta v Praze bych se asi trochu bál, že hadrová střecha je proti zásahu vandala jednak o něco méně odolná (minimálně prořezávání střechy není slyšet, narozdíl od ukopávání zrcátek a jiných ekvivalentních kratochvil), a jednak bude vandaly přitahovat tím, že to je něco extra, o čem je všeobecně známo, že na tom lze snadno a poměrně nenápadně napáchat relativně vysokou škodu. Hardtop nejenom funguje, ale i vypadá v podstatě jako pevná střecha, to je IMHO velká výhoda. Jinak kabrio samozřejmě nejlépe pasuje do garáže, ale to je jasná věc.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 10:38:47     Reagovat
    Autor: Skalik - Skalik
    Titulek:Re: Re: Re: Blbnutí...
    Taky se s tím musíš nacpat všude ... :))

    A ne že si koupíš 1,8!

    Komentář ze dne: 16.02.2014 22:47:54     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    Vzhledem k tomu, ze jsem mel dlouho Citroen C1 a zkusil jsem i tuhle skodiffku musim rict, ze:
    - je to slaby a tezky (C1 mel 50kW a 790kg)
    - hmotnost je poznat nejen na mizerne dynamice, ale i na manevrovatelnosti, kdy auto jde dverma ven ze zatacky i pri relativne nizkych rychlostech
    - rizeni je uplne odtrzeny od skutecnosti. Je to jen jakasi simulace, ktera umele ztezkne kolem 70kmh a je dal stejna (C1 byl tezsi, ale posilovac zmensoval svoje posilovani v souvislosti s rychlosti)
    - brzdy digitalni, nedavkovatelny, podvozek skodovacky uhopsanej a na rozbitych cestach nepresnej, takze ho i ten slabouckej motor v tezkym aute dozene a je kvuli podvozku treba zpomalit. Na rozdil od C1, kterej se choval jako motokara a pritvrzoval v zatacce predni tlumice (CSC?)
    - mista bylo v C1 dost i vzadu, kufr malickej. Interier podobne levnej, ale ve skodiffce tradicne nudnej.
    - design citygou je takovej, ze vypada stejne jako Hyundi Getz z r. 2005, coz fakt neni pochvala, zatimco na kolinsky auta se da koukat i dneska a to se od r. 2005 jejich vzhled nezmenil

    Skodofku do baraku? Proc? Za ty prachy jsou i v segmentu pidiaut lepsi nabidky.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 00:15:47     Reagovat
    Autor: Alekks - alekks
    Titulek:Re:
    V obouch autech jsem jen jednou seděl jako spolujezdec, tak nemůžu příliš srovnávat, mám jen pár spíš teoretickejch připomínek.

    C1 je přece jen o dost starší auto a některý parametry už nelze příliš porovnávat. Příkladem je hmotnost, která kvůli bezpečnosti neustále roste. Má to i svoje výhody, napamatuji si už ten citroen, ale citigo mi přišlo na svou kategorii příjemně tichý (po dálnici jsme nejeli, tam už to asi bude bída).

    Podobná je situace s řízením. Má C1 už elektromechanickej posilovač? Já mám v autě poctivou hydrauliku a všechny dnešní auta mi přijdou, jak kdybych točil větrníkem. Přesto jsou v tom rozdíly. Škoda používá posilovač se dvěma pastorky, kterej je o něco sofistikovanější a v praxi funguje líp, než jednodušší řešení, který používá renault nebo citroen. Je otázka, jestli nový modely citroenu na tom nejsou ještě hůř.

    Co si ale pamatuju u c1 je interiér a větší chrastítko jsem teda neviděl. A to ani ve fobii mojí matky. U citigo je to sice shit, ale oproti c1 teda úplně jinej sport. Co se týče designu, tam je to hodně subjektivní. Mně se kolínská trojčata nelíbila ani jako nová a čas tomu určitě nepřidal. Citigo mi přijde jen mírně lepší, ale taky těm Kabaňovejm kreacím nemůžu příjít na chuť. Ne že by teda škodovka před tím dělala pěkný auta.

    Škodovku bych nechtěl protože jsou drahý, maj svinsky drahý náhradní díly, furt se kradou a moc se mi nelíběj. Ale technika mi přijde celkem slušná.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 11:46:10     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re:
    Váš předpoklad, že růst hmotnosti souvisí s bezpečností, je naprosto mimo realitu. pro Vaši informaci, pro C1 váží bezpečnostní klec, která asi 5x zvýší tuhost v krutu karoserie 22-26 kg. Kde je těch dalších 250 kg?
    Růst hmotnosti souvisí z 90 % s komfortem a z velké části se jedná o daň za tlustší skla (+ 1 mm = celkově 150 kg), více zvukových izolací, měkčené plasty a jejich rostoucí podíl v interiéru, atd. Dále jde růst hmotnosti na zatlumení vibrací motoru, protože do 90 % evropské produkce je potřeba krom ševelícího benzinového čtyřválce narvat i ukoptěné tříválce (u Fiatu dokonce poskakující dvouválec) a zejména chrochtáky, občas dokonce tříválcové (takže 50krát do sekundy auto nakopne dvojice betonových panelů do čumáku).
    Taková zvěrstva pak samozřejmě nutno uložit tak, aby přenos vibrací do interiéru bylo možno zatlumit.
    Při reálné ráně (ne souosý EuroNCAP, ale mimoosý náraz do méně deformovatelné překážky) na tom bude C1 podle mého lépe než MěstoBěž. NAvíc C1 má proti MěstoBěž naprosto dokonalé řízení, podvozek, brzdy, takže cena C1 by měla být asi trojnásobná proti Městoběž nebo Nahoru!
    Realita je ale opačná, což ukazuje vítězství myšlenky nad hmotou (myšlenka, že VW vyrábí dobrá auta je v příkrém rozporu s hmotnou podstatou jejich výrobků).

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 13:01:21     Reagovat
    Autor: Dusmor - Dusmor
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jen technická připomínka: Těch 150 kg a 1 mm skla navíc, to mi při hustotě skla 2500 kg/m3 dává nějakých 60 m2 zasklení. To je trochu moc i na autobus, natož na takového prcka. Je to překlep v desetinné čárce nebo těch +150kg je myšleno jako hmotnost všeho komfortotvorného dohromady?

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 15:15:51     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Myšlen je součet, ale na autech máte olověné bezpečnostní sklo s vyšší měrnou hmotností a navíc čelní je vrstvené. Ale 150 kg to samozřejmě samo o sobě neudělá, stejně 150 kg plastů by bylo skoro dost, to jsem napsal jen hloupě.
    Nicméně pokud se podíváte na AR 166 a AR 159, tam jde skutečně nárůst hmotnosti jen na vrub těch skel, plastů a izolací, karoserie jako taková váží přibližně stejně (stejná platforma).

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 07:21:13     Reagovat
    Autor: fenri - fenri
    Titulek:Re:
    :-DD
    Bože za co!

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 10:37:49     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re:
    No jo, Žabožrúti také autá vedeli robiť odjakživa, viz. napríklad AX a PRVÝ hliníkový diesel v osobáku (toto prvenstvo si ukradol VW), pritom nestáli majlant a mali aj výhody. Saxo/106 sú dodnes rozšírené a obľúbené autá.
    VW tento koncept skúsil s Lupom a nevyšiel mu, možno aj preto, že cena odpovedala pomaly Golfu.

    MImochodom, radšej ako škodovku by som bral Daciu, tá aspoň hrá férovú hru a neotravuje zákazníka hraním sa na prémiovú kvalitu.
    Mimochodom, keby nebola 3/4 európy pojebaná za dieslovými motormi, tak by si tu VW ani neškrtol...

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 16:52:14     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re:
    Samozřejmě, Francouzi a italové takováto auta vyrábějí již desítky let, mají v nich obrovské zkušenosti, ale mnoho Čechů zjistilo, že podobný vlz nutně potřebují až v okamžiku, kdy jej představil Wolkswagen.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 20:29:41     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tak nějak. Naštěstí volxvágn podobný vůz představil někdy v roce 1995 (polo 6N). Má vše v článku zmíněné (strohý interiér, slabý motor, malá kola, pidikufr a poněkud skromnější místo vzadu), akorát nemá ABS (bez toho se dá ve městě žít) a posilovač řízení (bez toho je trochu opruz parkovat). A dodnes šlape jak hodinky s minimálními servisními náklady.

    Komentář ze dne: 17.02.2014 10:30:54     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Cena
    Citigo by bolo dobrý ťah, keby zase raz v duchu Škodovky nestálo toľko, ako autá o triedu-dve vyššie u konkurencie. A Cost cutting z toho len tak trčí, viz napríklad nerozoberateľná hlava valcov.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 11:03:51     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Cena
    Citygo je v tomto segmentu nejprodávanější auto a to dlouhodobě, na první příčce se drží asi od druhého měsíce po uvedení na trh (od 11/2011 se mi nepodařilo najít měsíc, kdy by nebyla na první pozici). Asi tu cenu nestanovili zas tak blbě.

    Viz autoperiskop.cz/statistika/statistiky/

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 15:04:05     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Re: Re: Cena
    Tak to bude asi u vás v Čechách tak, (asi tá národná hrdosť), ja bývam na Slovensku, v meste s cca 50 000 obvyteľmi a Škody Citigo som tu zatiaľ videl dve, obe vo vlastníctve pizzérie.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 15:47:43     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Cena
    V roce 2012 se v SR malých městských aut prodalo celkem 1626 ks, z toho 329 ks fiatů 500, 318 ks citigo a 274 ks vw upů. Citigo není první, ale má velice slušný podíl na trhu.

    V roce 2013 už škoda citigo byla v SR nejprodávanější ve své kategori: 270 ks, druhé místo vw up: 259 ks. Myslím ale, že miniauta nejsou na slovenském trhu tak moc žádaná. Ze škodovek je tam nejprodávanější fabia.

    zavolantom.autovia.sk/2014/01/17/predaje-aut-v-sr-1-12-2013/

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 16:53:22     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Cena
    Není, nejprodávanější v Evropě v tomto segmentu jsou Fiat 500 a Fiat Panda.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 18:17:29     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Cena
    Myslel jsem v ČR. V SR byl taky fiat první, ale v loňském roce ho předstihla škodovka. V Německu se zas dobře prodává vw up, myslím že předsihnul i fiat 500. V Británii zas vede fiat 500, je v první desítce nejprodávanějších modelů (údaje k citigo nebo upu jsem nenašel).

     
    Komentář ze dne: 26.02.2014 11:00:02     Reagovat
    Autor: ventyl - ventYl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Cena
    CR a SR su v tomto ohlade globalne absolutne nereprezentativne trhy. jednak kvoli brutalnym rozdielom v zastupeni modelov v geologicky, politicky aj financne podobnym krajinam a jednak preto, ze suhrnne mame menej obyvatelov, nez jedna jedina nemecka spolkova krajina.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 18:16:04     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Cena
    Sice bude záležet na ceně, ale alespoň podle parametrů se tenhle rok v Boleslavi orosí čela...:-)

    http://www.autoforum.cz/bleskovky/peugeot-108-2014-novy-kolinan-se-predvadi-na-prvnim- videu/

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 18:19:57     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Cena
    No, to určitě ;)

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 07:33:50     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Cena
    Ja se obavam, ze do lodi znacne tece - hn.ihned.cz/c1-61719740-skoda-auto-chce-novou-taktikou-posilit-v-cesku

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 08:44:28     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Re: Cena
    To se teprve ukáže myslím. Trh u nás má obrovskou setrvačnost. Na co si lidi navyknou, to opouštějí jen velmi pomalu. Navíc není tak zajímavý z hlediska velikosti. Snad jen z hlediska antimarketingu konkurence v zahraničí (hele dyť to tam u nich nekupujou) a z jistého tradicionalistického úhlu pohledu má Český trh pro Škodovku nějaký význam.

    Někdy loni jsem byl v MB juknout do jejich muzea a aniž bych to dopředu věděl, tak měli hned vedle v zákaznickém velkou ekšn kde představovali nějaký model O3. (asi kombík) A protože se jim na jejich pozvánky zřejmě většina zákazníků tak nějak vyzapoměla, tak z hlediska účasti to teda sakses fakt nebyl a doslova lovili náhodné lidi (jako třeba mne) a nutili jim testovací jízdy a další atrakce, jako test toho parkovacího automatu v Superbu.
    Kromě projížďky v O3 s 1,4TSI (cpali mi naftu, kterou jsem s díky odmítl) a toho dle mne v první betaverzi parkovacího asistenta jsem získal velmi silný dojem že mají Český trh těžce v paži. "Protože voni voe prodávaj násobně víc v Rusku, Číně a vlastně fšude pytcho a Českej zákazník stejně Škodovku koupí kdykoliv a za jakoukoliv cenu."

    Odnesl jsem si teda jeden či dva příjemné dojmy z jízdy tou O3 (co se týče motoru a exteriéru, který se mi líbí) a hromadu negativních dojmů z nichž byl myslím nejvíce nepříjemný právě ten jak vnímají Český trh.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 08:48:24     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    Jo, to určitě... tyhlety předpovědi škoda-hejtrů, jak je škodovka na pokraji krachu a nářky, jak ty její auta stojej za hovno a ještě jsou drahý, ty mám rád... ale mezitím je na českém trhu pořád nejprodávanější, zatímco konkurence musí jít s cenou dolů a ještě přihodit navrch výbavu. Zatímco někteří konkurenti omezují výrobu nebo jsou skutečně před krachem, škodovka uvádí nové modely a výrobu naopak rozšiřuje.

    Tebou zmíněná TPCA omezovala výrobu a razantně propouštěla. Skoro to vypadalo, že se to chystají zavřít. Se svým jediným modelem, vyráběným od začátku prakticky beze změn tak trochu zaspali dobu. Podobná auta začala vyrábět konkurence a o C1/107/aygo přestával být zájem. Jestli to model P108 vytrhne, to je otázka. Pozici škodovky IMHO stejně neohrozí ani vzdáleně. (Navíc tvoje zvolání "v boleslavi se orosí čela" je tak nějak mimo, citigo se vyrábí v Bratislavě.)

    Největší úspěch bude P108 mít, když se postaví vedle dalších malých hráčů, jako fiat panda / 500, kia pikanto, hyundai i10, ford ka apod. Když to půjde hodně dobře, stane se z něj dvojka na trhu. Na chvíli. Než ho předběhne zas některá jiná dvojka.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 09:00:18     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    Nejprodavanejsimi novinami v CR je Blesk. Znamena to, ze jde o kvalitni noviny?

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 09:03:44     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    Podle obvyklych "D-F meritek"? Ano. Obvykle se tu prodeje/zisk berou jako to hlavni ( a casto jedine ) meritko a v tomto Blesk exceluje.
    Nebo jste snad nejakej regulatorskej komous, abyste rozhodoval jaky noviny/auta jsou pro lid nejlepsi?

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 09:40:10     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    1. vas jsem se neptal :-)
    2. nikdo nezpochybnuje komercni uspech Blesku, ovsem zaroven tu jen blbci mohou klast rovnitko mezi komercni uspech a kvalitu (a navic to povazovat za nejake "d-f meritko").
    3. nejsem regulatorskej komous a nikomu nebranim tisknout na vlastni naklady sracky, na druhou stranu nikomu a tedy ani sobe nebranim si udelat na kvalitu cehokoli svuj vlastni nazor.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 09:47:03     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    Oooo, prominte Vase Vysosti! :P

    Takze to shrnu - Blesk je komercne uspesny produkt, ktery se vam subjektivne nelibi. A proto je nekvalitni. :)

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 11:30:15     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    Vidite, nezvladl jste ani si ohlidat smer implikace. Co ale od vas chtit, ze... :-)

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 13:29:33     Reagovat
    Autor: Noclaf - Noclaf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    Roztomily osobni utok.
    Implikaci jsem si samozrejme nespletl. Zatim jste nepodal jediny objektivni dukaz o nekvalite Blesku. Tudiz vami zminovana nekvalita je evidentne pouze produktem vaseho subjektivniho hodnoceni Blesku.
    Samozrejme pokud dodate nejake objektivni meritko kvality kterym Blesk neprojde, pak svoje stanovisko upravim. :)

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 10:31:49     Reagovat
    Autor: FirkaJ - JirkaF
    Titulek:Re: Cena
    Přiznávám že co se týče kvality něčeho těžko či úplně neměřitelného jako jsou média/umění a vše ostatní z tohoto ranku jsem na pochybách že je možné užít něco objektivnějšího než komerční úspěch. Veškerá ostatní možná kritéria jsou spíše subjektivní věc danou mnoha proměnnými, zejména osobními preferencemi.

    Kvalita nějakého fyzického produktu, tam lze asi nějak hodnotit, co se týče objektivního porovnání s jiným produktem se shodným účelem. Ale míra subjektivity celkového hodnocení i u takového produktu bude také obrovsky vysoká.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2014 10:03:59     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    Já jsem o kvalitě nepsal. Poukazoval jsem na pozici na trhu. Prakticky od uvedení na trh je citigo ve své třídě nejprodávanější model. Má tam dokonce cca 50% podíl. Samozřejmě to nemusí znamenat, že je to i nejlepší auto, asi by se našlo lepší nebo srovnatelné, případně srovnatelné za míň peněz. Podle článku, pod kterým je tato diskuze, to je docela dobré auto, které má ovšem nějaké mouchy (což by výrobce mohl odstranit při faceliftu). A někomu by se mohlo zdát příliš drahé, jenže s 50% podílem na trhu zřejmě zas tak drahé není. Taky jedna věc je ceníková cena a druhá věc je skutečná prodejní cena - dealeři přece můžou dávat různé slevy.

    K tomu blesku - co si vlastně Kefalín představuje pod pojmem "kvalitní noviny"? Podle mě jsou tam kromě bulváru i docela normální články, s docela slušnou informační hodnotou. Pravda je, že blesk nekupuju a čtu ho jen vyjímečně, takže moje hodnocení nemusí být moc dobré. Nějakou hloubkovou analýzu jsem nedělal. Samozřejmě, je možné vydávat nějaké superkvalitní noviny, které ovšem v prodejnosti nebudou sahat blesku ani po paty. Stejnětak je možné vyrábět nějaké superauto, které ovšem nedosáhne úspěchu škody octavie v ČR. A že takové automobilky jsou - saab už skončil, fiat/alfa/lancia (podle integraleho odjakživa TOP) tak nějak skomírá.

     
    Komentář ze dne: 22.02.2014 23:52:14     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    Jo, to určitě... tyhlety předpovědi škoda-hejtrů, jak je škodovka na pokraji krachu a nářky, jak ty její auta stojej za hovno a ještě jsou drahý, ty mám rád...
    Proč to vztekání? V klidu si nalejme čístého vína.

    Předně tvoje představa, že pokud firma velikosti Schade po vydání špatného produktu se do půl roku složí do sebe je naprosto naivní. Trvá 5 až 10 let než se začnou projevovat problémy a to se děje právě teď.

    Je nutné si uvědomit, že jediné, co drží Schade nad vodou je Čína a obměna firemních flotil. U soukromých zákazníků byla situace velmi taktně popsána v jednom rozhovoru - "zákazníci zjišťují, že zahraniční vozy nabízejí za stejnou cenu daleko lepší výbavu"

    vyráběným od začátku prakticky beze změn tak trochu zaspali dobu.
    A prehistorická Fabie II jejíž základ pochází z devadesátých let je co? Její variace a recyklace Roomster a Rapid podobně..

    Jestli to model P108 vytrhne, to je otázka.
    Bude záležet na ceně.

    Pozici škodovky IMHO stejně neohrozí ani vzdáleně
    Ono nejsilnější zbraní škodovky je markteting a ten dostává taky zabrat. Viz jak dostali sežrat průšvih se zadní nápravou u OIII, ale můžou si za to sami. Kdyby zvolili přístup jako u nového Golfu, tak by byla kritika daleko mírnější. Ale marketingové oddělení přeplo na vyšší level. Článek níže považuji za naprosto profesionální práci a musím kolegy pochválit za velmi kvalitně zmanipulovanou recenzi, byť nabízí drobnou šablonovitost PR článků ve stylu nastínění problému -> nabídka řešení. Jinak naprosto ok a odolá i následným komentářům pod článkem.
    http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-skoda-octavia-iii-rs-tsi-v-subaru-wrx-sti- civilni-sportak-nebo-sportovni-civil/








     
    Komentář ze dne: 26.02.2014 08:36:00     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
    1) Marty, to nebylo vztekání, ale výsměch. To, jak to jde ve škodovce od 10 k 5, se na dfensu dočítám už aspoň 5 let. A škoda auto nejen že nezkrachovala, naopak se jí docela daří. Na rozdíl třeba od fiatu nebo saabu.

    2) Jaká moje představa? Nic takového jsem nepsal. Tohle je ZZR-style diskuze, tvrdit o někom, že napsal něco, co nenapsal a pak mu ještě oponovat, že nemá pravdu...

    3) V jakém rozhovoru? Kdo hovořil s kým? BTW přesně to jsem napsal minule: "...konkurence musí jít s cenou dolů a ještě přihodit navrch výbavu." V případě, že ve škodovce usoudí, že jim teče do bot, stačí jim udělat to samé, co konkurence, tj. přidat výbavu a/nebo snížit marže. IMHO na obojí rezervy mají.

    4) Prehistorická fabie II se aspoň prodává a rapidů se už prodá dokonce víc než fabií (o roomstru nemluvím, to podle mě nebyl dobrý tah, udělali to moc malé, zadní dveře měly být posuvné, páte dveře otevírací do stran, pak by to byla konkurence pro berlingo).

    5) Jo, pokud to bude stát 100 - 150 tisíc... ale ono to bude spíš něco kolem 200.

    6) Marketing je klíčový pro každého výrobce, můj oblíbený příklad je Suzuki SX4 vs. Fiat Sedici. Naprosto stejná auta, ale kolik se v ČR prodá SX4 a kolik Sedici? Na jednoho fiata připadá deset suzuki. (K tvému odkazovanému článku, kde srovnávají octavii se subaru wrx sti - subaru má v ČR nebo v Německu naprosto minimální podíl na trhu.)

    Komentář ze dne: 17.02.2014 18:12:10     Reagovat
    Autor: Dax - Dax
    Titulek:
    Ani jsem to nedočetl. Taky jsem tím zmrdem musel chvíli jezdit, ale podsvícení budíků byla jedna z mála věcí, které bych právě hodnotil kladně. Regulaci nemá, reguluje se totiž samo pomocí fotočidla a PWM regulace, a budíky byly dobře vidět (a zároveň neoslňovaly, třeba ve tmě) za jakýchkoliv světelných podmínek. Takže zrovna tohle u mě dobrý.

    Sedačky: Jedna z mála věcí (přesně vlastně druhá a poslední věc) co v tom paskvilu stojí za zmínku. Sedačky jsou výborné - mám postavu ještě vyšší než autor článku - a přesto mě nikde nic netlačilo (ani jsem v nich neplandal za jízdy), a ani po několika stech kilometrech nic nebolelo. Věc u škodulí nevídaná, celkově sedačky budí dojem, že se tam octly jaksi omylem, nebo že vzali sedačku a obestavěli ji napodobeninou auta.

    Dál nevím, „přesně tady” jsem totiž přestal článek dál číst. K „autu” jako takovému nemohu dál nic říci, není totiž co... možná jen to, že jako jsem dal do uvozovek „auto”, tak stejně tak by mělo být v uvozovkách vše, o čem se v souvislosti s tímto bazmekem hovoří (tedy např. „jízdní vlastnosti” atd), kromě dvou výše zmíněných věcí.

    Komentář ze dne: 17.02.2014 22:29:27     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:
    Překvapuje mne, že autor nezaznamenal absenci ovládání okna spoluezdce.....pouze u spolujezdce. Což je ve městě, pokud chci s někým komunikovat stranou spolujezdce docela problém. Vyřešení by přitom Hitler Wagen přišlo na cca 5 korun.
    S Citigo jsem se projel, na svou velikost nejede špatně, ale za ty prachy je to holbyt non plus ultra.
    Nebrat.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2014 22:31:48     Reagovat
    Autor: Vincent75 - Vincent75
    Titulek:Re:
    oprava: absenci ovládání okna spolujezdce u řidiče..... strašně mě to sralo, to už jsou lepší, jak říkají bazaristi, švihadla.

    Komentář ze dne: 18.02.2014 11:22:33     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:offtopic: kam až vede honba za nižší spotřebou...
    Aby Mercedes vyhověl požadavku EU na nízkou spotřebu, zmenšil u modelu C objem nádrže na 41 litrů. Ušetřil tak asi 12kg (to je včetně paliva). Ale aby se vlk nažral a koza zůstala celá, nabízí v Německu za příplatek větší nádrž (66 litrů), v ČR ji dokonce mercedes C dostane automaticky a bez příplatku:

    auto.idnes.cz/mercedes-c-cvr-/automoto.aspx?c=A140215_232316_automoto_ fdv#utm_source=lidovky&utm_medium=text&utm_campaign=sph

    Komentář ze dne: 18.02.2014 21:08:02     Reagovat
    Autor: Oskar P. - Neregistrovaný
    Titulek:Zázrak.
    Autor zjistil, že i s malým autem se dá jezdit. Problém je v tom, že když si autor článku sjede s podobnými konkurenčními výrobky tak, jako s tímto, tak možná bude okouzlen u některých i daleko více. To je jako ty porovnávací testy v časopisech vlastněných Němci. Vždy musí být lepší koncern i když nakonec přeci jenom v některých bodech přiznávají, že se jim s tím druhým jezdilo tak nějak lépe. A dokonce se v tom i lépe cítili.

    Komentář ze dne: 21.02.2014 14:05:21     Reagovat
    Autor: Pax Psychosis - Grendel
    Titulek:tt
    K tomu TTčku:

    Prostor v TT je v předu obrovský (může za to velmi nízko posazené sedadlo a velmi dlouhý pojezd. Prostor na zadních sedadlech je naprosto minimální. V manuálu je napsáno něco jako pro děti do 15let (nebo 160cm, už nevím.) Každopádně dospělý chlap vzadu prostě sedět nemůže, protože se tam nevejde. Střecha je díky splývání dozadu strašně nízko.




      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.