Dnešní protizmrdí patrola v denním tisku narazila na skutečně
kapitální kousek. Vypovídá o tom, jak falešné elity této země smýšlí o
prostých lidech, kteří neměli to "štěstí", aby si je StB vydržovala jako kádrovou
rezervu pro případ převratu.
Nemohou se živit lhaním, musejí se živit rukama
a montovat auta v automobilce.
Nač si brát na hajzl noviny s morální nulou, tlachavým exprezidentem
a pokryteckým elitářem? Václav Havel, vše v jednom.
U Havla opět propukly sympatie se Stranou zelených. Jedná se o chronický
problém, už se to jednou stalo v roce 2006. Havel zelená na zakázku vždy,
když se blíží nějaké volby. On je přece tak nadstranický. Aktuálně se rozhodl
podpořit svou oblíbenou stranu ještě dříve, než ji voliči pošlou do p..
ekla. Na tiskové konferenci této postdemokratické strany pronesl tuto větu:
„Jeden politik sdělil, že mladoboleslavská automobilka musí vyrábět
víc aut, aby lidé měli práci. Připadá mi to stejně absurdní, jako by někdo
říkal, že musely existovat koncentrační tábory, aby měli dozorci práci.
Kdo se ale zamýšlí, zda potřebujeme víc aut?“
Srovnávat továrnu na auta s koncentračními tábory je trochu silná káva.
Ještě navíc německou továrnu.
Když vezmu, že Václav Havel behěm svého života vytvořil minimální hodnoty
a byl odkázán na podporu branou z kapes nejprve cizích a pak tuzemských
daňových poplatníků, kteří si špinili ruce prací v těch fuj! automobilkách
nebo dokonce třeba montovali kulomety nebo drhli hajzly, dělá se mi trochu
divně z toho, jak může být někdo tak příšerně na-du-tý.
Nehledě na to, že tím zelená doktrína utrpěla vnitřní konflikt. Šrotovné
je tady přece proto, aby se z provozu vyřadila neekolická a nebezpečná
vozidla, takže na tom vyděláme všichni? Anebo už ne? Tento týden už dogma
neplatí?
Jinak měl nejmenovaný politik, kterého Šášula citoval, pravdu, ať už
to byl kdo chtěl. Pokud je v naší zemi česká automobilka, mělo by být zájmem
české vlády, aby vyráběla víc aut, hodně aut, úplně nejvíc aut, ovládla
trh, poslala ostatní automobilky ke všem čertům, zvýšila svůj profit, mohla
nakoupit nové technologie a know-how, uskutečnovat vývoj a zaměstnat lidi.
Stejně jako například česká zbrojovka, chemička nebo firma vyrábějící software.
Podle toho, jaká vláda to je, může vytvářet různé nástroje, jako například
deregulovat podnikatelské prostředí nebo naopak zavádět šrotovné. Jsou
to různé - a různě správné - cesty k témuž cíli.
Vzato z tohoto pohledu skutečně potřebujeme vyrobit více aut. Vzato
z pohledu jiného, víc aut vyrobit nepotřebujeme, protože ta deset let stará
ještě slouží dobře. O tom, kdo potřebuje kolik jakých aut, však nerozhoduje
Václav Havel, o tom rozhodují ti, kdo těmi auty jezdí. Havel se nám přenáší
senilním teleportem do dob, kdy nějaký tajemník rozhodoval, kolik občané
potřebují menstruačních vložek a elpíček s Michalem Davidem.
Podle vizí páně Havla automobilky nejspíš v budoucnosti neexistují.
Neexistují ani jiné továrny, dokonce ani firmy. Neexistují dokonce ani
vlády a neexistují legálně zvolené politické reprezentace. Z přírodních
materiálů se postaví takové jako čajovny, kde budou elity této země meditovat,
pronášet smysluplné projevy, a přitom se pravda a láska jakoby zhmotní
do takových jako dřevěných vozíčků poháněných na biomasu (vedoucí vývoje:
Kateřina Jacques), kterými budou cestovat nesvéprávní občané, zcela oddaní
svým elitám. Volby jsou nepotřebné, když bude mít někdo problém, zeptá
se Havla. Pitharta, Dienstbiera, Schwarzenberga nebo jiného nadutého šaška.
V takovém světě není nic nemožné, protože Havel je dokonalý anarchista
s totalitárními sklony.
Šášula později svoje radikální poselství zásadně rozvedl:
"Na včerejší tiskové konferenci jsem mluvil o tom, že důležitý je
smysl výroby a od tohoto smyslu se má teprve odvíjet zaměstnanost. Výroba
není čímsi samoúčelným, co tu je jen proto, aby měli lidé co dělat,"
Myslím, že Havel se k zeleným výborně hodí. Je přímo ikonou neokázalosti
a střídmosti v oblasti automobilismu. Poslední veřejně
známý automobil v jeho soukromém užívání je skutečně ekologickým vozidlem
se vším všudy. Mastodontní SUV Mercedes Benz R-Klasse pohání šesti- až
osmi-válec o zdvihovém objemu tři až pět litrů. Nabízí se jisté srovnání
s jiným ekologickým polobohem Al Gorem, který si vytápěl plynem bazén a
spotřeba energie v jeho malém domečku by stačila menší firmě nebo několika
domácnostem. Myslím, že všichni tito lidé mají jeden velký problém - mimořádně
velkou míru osobní nekonzistence nebo jak to nazvat slušně.
A nakonec perla. Velký dramatik provolal ještě jednou podporu straně
s totalitními manýry, která nijak nezakrývá, že bude omezovat základní
lidská práva a svobody, aby Gáje bylo fajn:
„Evropa potřebuje zezelenat. Bude skvělé, když se zelení v Evropském
parlamentu rozmnoží i o Čechy.“
Takže třikrát sláva novému světovému řádu.
Tolik tedy report dnešní protizmrdí patroly.
19.05.2009 D-FENS