D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * 411 Bodový systém: Test funkčnosti
    Vydáno 25. 01. 2009 (10815 přečtení)

    Dočasně zamítnuto Ministerstvem dopravy ČR

     Není to tak dávno, kdy politici, policejní lampasáci a samozvaní, státem placení experti na dopravu přinášeli komické a ještě směšnější politicky korektní a vyvážené argumenty o očekávaném skvělém přínosu bodového systému pro bezpečnost na kocourkovských silnicích. Jako každé státní opatření, i bodový systém selhal a neuděl, co udělat měl a udělal, co udělat neměl, resp. dosáhl naprostého úspěchu v tom, co politici skutečně chtěli a natvrdlému lidu jednoduše zatajili.

    Počet mrtvých a zraněných na silnicích po zavedení bodového systému sice v roce 2006 klesl, ale hned v následujícím 2007 byl vyšší než v roce 2005, kdy žádné body nebyly. V roce 2008 stála jízda po českých státních cestách život opět skoro 1000 lidí, ale proti předcházejícímu roku je to pokles o nějakých 10%. Z následujícího vyplyne, že přesná čísla jsou pro téma tohoto článku nepodstatná. Kdo se v nich chce přehrabovat, může se ukájet na statistických stránkách policie. Labužníkům mezi šťouraly lze ovšem doporučit údaje statistického úřadu, které udává celkový výnos státem uložených pokut. V něm je obsažen i součet pokut zaplacených řidiči, kteří nečtou články na tomto serveru a pokutám se neubránili. Stát vybral na pokutách v roce 2007 přes 3 miliardy Kč. V dobách před registrem řidičů a bodovým systémem to bylo kolem 300 milionů ročně.

    A už se dostáváme k meritu věci. Že bodový systém v bezpečnosti provozu selhal, je naprosto jasné. Chtělo by to ovšem nějaký robustnější důkaz, neboť loňský pokles počtu mrtvých a zraněných lze přičíst lepším autům i ustrašeným řidičům, kteří ze strachu z bodového postihu jezdí opatrně. Ani pozitivní přínos multikulti, antihomofobo, postmoderno a eko propagandy nelze vyloučit. Hodil by se důkaz provedený s použitím matematické statistiky, k jehož odmítnutí je třeba značná dávka blbosti a/nebo politické korektnosti. Slovo matematické je ke statistice přiřazeno schválně, aby se vyloučilo nedorozumění jednoduchých, kteří nerozlišují matematickou statistiku od nákladného (většinou státního) sběru neužitečných dat, na kteroužto činnost se vztahuje známá Churchillova definice důvěryhodnosti.

    Přesnější analýzu přínosu bodového systému lze provést několika způsoby a nejjednodušší je následující. S použitím dat z registru řidičů najdeme ty parchanty, kteří v nějakém období, např v roce 2007, 2008, nebo v nějakém jiném období dostali 7 bodů za trestné činy podle §221 až 224 trestního zákona. To jsou ti, kteří zavinili nehodu a někoho přitom zranili nebo zabili. Pak zjistíme, kolik z nich před nehodou mělo nějaké body za přestupky (ale byli bez nehody), případně kolik měli bodů. Pak porovnáme podíl mrzačících a vraždících s a bez bodů a bude to úplně jasný rovnou nebo případně po snadném použití binomiální distribuce. Elementary, Watson.

    Takže potřebujeme data z registru řidičů. Ty má pod palcem ministerstvo dopravy a vytváří z nich dvě statistické prezentace, které vystavuje je na své stránce . Ta větší z nich má velikost 8 MB, ale není ve formátu ppt, což je jistě pozoruhodný paradox a  téma pro místní odborníky na zmrdologii. Ale ouha! Ministerstvo dopravy v prezentacích data seskupilo tak, že to co potřebujeme z  prezentací  nedostaneme. Co s tím?

    Řešením by mohl být zákon 106/1999Sb. Mohl, ale nebyl. Napsal jsem si o data, která nejsou v jejich prezentacích. Odpověděli mi, že data jsou v prezentacích a pro jistotu nenapsali, kde přesně. Napsal jsem stížnost na neposkytnutí odpovědi a porušení zákona. Neodpověděli vůbec. Můžu se soudit a nebo napřed napsat článek, který snad budou číst lidé, kteří by taky chtěli vědět, jak je 411 a jeho body chrání před prasaty za volantem. Pokud o data z registru požádá několik desítek lidí, je pravděpodobnost, že ministerstvo je nakonec vydá nejméně o 1% vyšší, než když je požaduje jen jeden bezvýznamný obyvatel Kocourkova.

    Čas daňových plátců je cenný a je třeba jím šetřit. Pokud mi chcete pomoct či se jen pobavit a tomu ministerstvu dopravy napsat, pak můžete použít:

    Návod na napsání žádosti o informace podle zákona 106/1999Sb.

    Adresa: posta@mdcr.cz

    předmět: poskytnutí informací podle zákona 106/1999Sb v platném znění

    .... úvodní bla bla bla podle vaší slušnosti ...

    Žádám o následující data z registru řidičů. Tato data nejsou v prezentacích, které vystavujete na svých stránkách.

    Počet řidičů, kteří v letech 2007 a  2008 dostali 7 bodů za trestný čin podle par. 221 až 224 trestního zákona je ve vašich prezentacích. Chci upřesnění a to: kolik v předcházející větě uvedených řidičů mělo v době spáchání (resp. projednání) v předchozí větě definovaného trestného činu více než nula bodů a kolik z nich mělo nula bodů. Jedná se tedy celkem o čtyři čísla. Mohli byste přidat nějaký důkaz, že čísla skutečně pocházejí z registru řidičů.

    .... závěrečné bla bla bla ...

    Upozornění: podle 106/1999 v platném znění, tedy po upgrade z roku 2006, musíte  uvést jméno, bydliště a rodné číslo. Jako vhodný příklad rodného čísla poslouží třeba 690229/3517. Pište z adresy, na kterou vám mohou odepsat.


    25.01.2009 Jan Fišar



    [Akt. známka: 1,56] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 10 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.