Komentáře ke článku: Octavia je přímo od Boha. (ze dne 27.12.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
No, já se tý mý káry musím zastat. Ona mi opravdu přijde praktická (kombi). Musí se to ovšem poměřovat potřebami.
Takže 4 velké bágly, dvě bedny s jídlem, 6 lan (dvě jedničky, dvoje půlky), čtvery pohory, dvě tašky s železem a nějký binec okolo zládne fajn.
Kolo bez vyndavání předního kola zvládne po sklopení zadních sedaček také (a to mám docela vysoký rám).
Po sklopení jenoho sedadla do ní člověk nahází skiapy či sjedzdovky, přaskáče a batohy a tři lidi se vejdou celkem v pohodě.
Jede-li se ve třech na , fakticky není třeba věci rovnat, aby se vešli (šetří čas a nervy - spacáky letí na jedno ze zadních sedel, ostatní se nahrne do kufru).
Na poměry nežere (benzín 1,6) (dálková spotřeba 7,3 v 3-4 lidech při 70% podílu dálnice a snaze na ní jet cca. 140-150 tachometrických, běžný provoz léto 6,7, zima 7,1). Palubní počítač jsem ověřoval proti tankování, sedí to (-0,1 až + 0,2 l., dlouhodobě).
Zatím (do 114t km) se jeví jako provozně spolehlivá. Takže mě vyhovuje.
Není to žádný zázrak techniky, ale to jsem od ní ani nečekal. Také nejsem žádný závodník. Ale prostě si nemyslím, že je to tak špatné auto, jak je tu prezetnováno (logické je, že každý hodnotí auto vůči svým potřebám).
|
|
|
I když to vyhodnotím podle Tvých potřeb, jsou auta, která všechno uvedené zvládnou s přehledem také a jsou navíc pohodlnější, hezčí, minimálně stejně spolehlivá...a levnější jako nová i jako ojetá.
|
|
|
Posledně jsi jako konkurenci uváděl C4.. což mi po vyzkoušení příjde jako hodně drsný vtip(existuje horší auto?)
Varianty jsou: opel astra a ford focus. bohužel je zas nědělají 4x4 Ford zas má vyhřívané přední sklo.. Takže si stejně nakonec člověk připlatí za Legacy.
|
|
|
Za cenou octavie 4x4 si poridis subaru...
|
|
|
Posledně byla kriteriem jen velikost kufru a tam je C4 úplně srovnatelný, v pohodlí posádky strčí škodofku do kapsy. Ano, existují lepší auta, ale není mezi nimi nic od škodofky.
|
|
|
No tak pokud jde jen o velikost kufru, tak je srovnatelná i Dacia Logan.
BTW Citroen měl s modelem C4 sedan v ČR takový úspěchy, že ho radši stáhnul z nabídky.
|
|
|
No hlavne jsi minule mluvil o BMW, ne?
|
|
|
Neexistuje.. Jen dement by si poridil citrona.
|
|
|
Toto je správný názor! A čím bude rozšířenější, tím pro nás fajnšmekry budou Citroëny levnější. Děkuju.
|
|
|
Rad pomuzu :)
Ne, vazne. Od vyssich rad - C5? je asi vetsi jistota, ze se to nevyjebe po 30k km.
|
|
|
Chlapci, nerad vas v debate rusim, ale minule Honza mluvil o C4 od BMW.
|
|
|
Také nerad ruším, ale řekl bych, že to bylo spíš C1 :)
|
|
|
Zalezi na tom, kterou debatu myslis ;-) Kdyz ZZR psal o C4, tak z debaty vyplynulo opravdu BMW, kdyz psal o svem aute, tak o Citrónku C1 ...
|
|
|
Já mám dojem, že tuhle šla řeč o BMW C1, což je ten skútr se střechou, ale pravda, nevím, jestli s tím přišel Honza. Pan mjfox by asi měl použít google, než začne tvrdit, že BMW nemá v nabídce to a to...
|
|
|
Priznam se, ze to netusim, jen si pamatuji, ze me tehdy prekvapilo, ze neco s C a cislem je i BMW, vic mne to ovsem nezajimalo ...
|
|
|
Podobny byl i muj tehdejsi pocit, proto prenechme to mozna osobe nejpovolanejsi:-)
|
|
|
Pan mjfox použil bmw.cz (nebo bmw.de) a tam opravdu nic s tímhle názvem (C1 nebo C4) nenabízej. Že existuje nějaký skůtr od BMW - bavíme se tu o autech, potažmo alternativě k oktávce, ne?
|
|
|
BMW nemá v nabídce nic, co by se jmenovalo C1 nebo C4. Naopak Citroen C4 prej má motor, co vzešel ze spolupráce s BMW.
|
|
|
Honza ma Citroen a proto je Citroen nejlepší - vrchol aut
Lepší je podle Honzy snad už jen motorka.
|
|
|
Honzův Citroen je jakási převlečená Toyota. To i Škoda Octavia je víc Škoda než je Citroen C1 Citroen.
|
|
|
V práci jsme používali služební Octavie,Fabie,Pežoty,Felicie a Větry (Passat). Se všema autama se jezdilo nechutně hnusně. Výsledek: Vítr se kazil stejně jako Octavie. Většinou vytlučené přední nápravy (stabilizátor) a poškozené (skřížené kotouče) cca kolem 50000km. Na 200000km praskaly HK klouby,odcházela vodní pumpa. Fabie vetšinou HTP nebo TDi, díky nízkému výkonu nápravy v pohodě stačily ale nějak se kadily motory (překvapivě 1.4 TDi má asi 3 válce)..vydávaly divné zvuky a žraly. Felicie a Pežoty byly nastejno. Po 200K km celé rozhrkané, semtam odešla vodní pumpa nebo chladič.Ale hlavní díly,umožňující dojetí držely pohromadě
Shrnu-li to: při slušném zacházení to šlo. Felicie pro spořivé a nemajetné (Pežot je za ty peníze drahý), je li zděděna po babičce.
Octavie a Vítr taky ok,ale poruchy způsobovaly nedojetí. Nechápu, že ty prasárny vydržely. Fabia je, není-li HTP a TDi asi taky OK. Jde čistě o poměr cena výkon. Ostatní auta vůbec neznám. Navrhni nějaký.
|
|
|
1,9 TDI u klienta vydržela 430t km při pravidelném servisu (výměny dílů podle výrobce, na konci už jen podle potřeby). Pokud vím, nedojetí by způsobila někdo okolo 400t závada dobíjení (odešel alternátor - původní).
Teď je přeřazena jako pomocný vůz na stavby (původní uživatel fasoval novou), tak nemám přehled.
Osobně očekávám, že auto pošlu zase dál dříve než dosáhne čtvrtmego, takže terminální stádia mě až tak nezajímají.
Je pravda, že oktávka je dražší auto, ale mě se celkem zadařil kup, takže jsem to částečně eliminoval.
|
|
|
Za cenu Vochcáfky si koupíš třeba Focus, pokud chceš šetřit, je ve všech směrech alternativou Kia Ceed, v designu strčí Vochcáfku do kapsy...velmi povedená se mi zdá poslední generace Renaultů Mégane, tak i Laguna. Pokud chceš něco pohodlnýho, nežravýho, kup sobě Cokoliv evropskýho, neněmeckýho, vyjma Opelu, který je pohodlný a není vizuálně impotentní jako ostatní německé krámy. Německý důchodce holt srovnává vozidla s těmi, které používal u wehrmachtu a tak je spokojen se vším, co má kola a jede na něco jiného než na dřevoplyn... 8o)
|
|
|
Focus za cenu oktávky? To asi ne. Možná když srovnáš nějakou akční nabídku s ceníkovou cenou, tj. hrušky s jabkama.
|
|
|
Z Kiy Ceed jsme vyléčení. Na té naší odešlo po 60 000 km turbo. Naštěstí je to ještě v záruce...
|
|
|
Pokud to byla výrobní vada, tak snad, stane se, ale turbo drží a odchází podle toho, jak se k tomu majitel chová. Pokud tomu šlapeš hned po studeným startu, po drsnější jízdě vypneš bez dochlazení a nehodláš dodržovat nějaké ty základní zásady, jak jezdit s turbomotory, tak se nediv! Pokud si nemůžeš pomoct, tak si nekupuj turbodisel, ale musíš vzít benzín, ty 1,4 16V 80kW a 1,6 16V 90kW nebudou rozhodně špatné.
|
|
|
Všechna naše auta jsou turbodiesely. Oktávka 1.9 TDi najezdila s původním motorem 300 000 km a určitě by by dnes měla přes 400 000 km, kdyby nám ji před rokem neukradli, a Fabia 1.4 TDi, která má naježděno skoro 200 000 km. Oba motory bez problému. Víme, jak se k turbodieselům máme chovat. No a teď tu máme Kiu, u které odešlo turbo po 60 000 km. Neřekl bych, že by to bylo způsobené řidičem :-). Je fakt, že u Kie se od začátku pořád něco sralo, nic vážného, ale ke zlosti to bylo, pořád jakési malé zlomyslné závady nebo naschvály. Zkrátka nešťastně udělané auto.
Na oktávku vzpomínáme se slzou v oku.
|
|
|
O2 1.9 TDi, pri 20k km odesla prevodovka. Taky byla nastesti jeste v zaruce.
|
|
|
No, kufr je docela bezkonkurenční, ale v jednom se asi shodneme - jsou i hezčí auta. Sám říkám, že je odvozena od skříňové avie. Na druhou stranu - já se na ní většinou z venku nedívám a interiér mi přijde použitelný. Jako estetický doplněk bych si koupil například květinu.
|
|
|
Jeste porad ma dvojkova Oktavka v sedanu (nevim jak to ma kombik) po sklopeni sedacek uprostred jinak rovneho kufru tu cca 10 cm vysokou traverzu nebo uz to skodovacti konstrukteri prehodnotili?
|
|
|
No jeste porad je v konfiguratoru nabidka, zda uzivatel preferuje hlubsi kurf, nebo rovnou plochu.
Default je hlubsi kufr.
Pokud je kupec debil, muze mit s touto sofiinou volbou problem.
|
|
|
A tahle moznost je uplne od zacatku dvojek?
|
|
|
Myslíte možnost mezipodlahy? jako, že když chci rovnou plochu mám vysázet dalších téměř 5kkč a jako bonus dostanu mezírku na kufřík. Geniální.
|
|
|
Těch 5kkč = 50 000 Kč?
Údaje z konfigurátoru:
mezipodlaha zavazadlového prostoru: 2640,-
bočnice mezipodlahy: 2234,-
koberec mezipodlahy: 812,-
Celkem: 5686,-
Tak jakých 50 tisíc?
|
|
|
omg :-)
predpona "k" = "kilo" = "1000x " = slovy tisickrat
5k = 5 000 = pet tisic
|
|
|
|
Ono to je totiž děsně hustý, psát ta čísla takhle. Stejně jako mezi diskoušema musíš vědět, co je to éčko a piko, jiná skupina lidí zase takhle prasí číslovky. Ne, není to proto, že by tolik chtěli ušetřit drahocenné setiny vteřiny svého času, neboť to žádný čas neušetří, spíš naopak. Ale je to hustota; 5.000 píšou řaďácí, ale 5k, ty vole, to je něco úplně jinýho.
|
|
|
Sanstorme, Tobe bohuzel chybi vzdelani. U fysikalnich ved a veci souvisejicich (u elektrotechniky je to asi nejcastejsi) se takovy zkraceny zapis pouziva casto, protoze je velmi prakticky... Dokonce nejen 5k, ale co bys treba rekl, ze je M47 nebo 4u7?
|
|
|
Spíš ty zkus na chvíli odhlédnout od učebnic ;o) Šlo o zcela laický rozhovor o ceně aut, nikoli o zkrácený zápis věcí souvisejících s fyZikáními vědami. Alou ven, aspoň na hodinu!
|
|
|
To nema s ucebnicemi nic spolecneho... kilo je tisic uz asi tak dva a pul kiloroku.
|
|
|
Taky jsem netvrdil, že to je nesprávné. Debilní to ale je, takhle se vyjadřovat.
|
|
|
Proc? Protoze se zde vyskytuji i humanitne zdelana individua pro ktere to je neresitelna rovnice? ;-)
|
|
|
Nekteri humanitni maji v srdci i radu:1k 1k5 2k2 3k3 4k7 6k8 10k.
Miluju lidi, co se stouraji v osmem desetinnem miste, kdyz zakladni tolerance je plus minus autobus, pardon, 20%.
|
|
|
Úplně vedle, zkus to prosím znovu.
|
|
|
To je fakt. Stejne jako treba psat "Praha 2", pac kdo ma sakra vedet, ktera cast te diry to je. :-)
|
|
|
Ono dobre staci jen mesto ty pragocentristo ;-) Kdyz ti napisu at prijedes do Dlouhe ulice, jiste taky zvolis hned napoprve to spravne mesto ;-)
|
|
|
Uz jsi nekdy slysel o otazniku na konci vety? A rekli ti k tomu i co ten otaznik z te vety dela? A myslis, ze ma cenu se te ptat i na ty tri znacky v urcite posloupnosti uplne na konci toho meho prispevku vyse?
|
|
|
Pořád samá voda, zkus to v obýváku.
|
|
|
Hm, takze neslysel ... tak nic.
|
|
|
|
No co, někdo si plete Točník a Žebrák, někdo zas tři nebo čtyři nuly, to se stává ;-)
|
|
|
Mě je sice Octávka úplně putna, měl jsem tu čest s oběma modely před i po FC, a je to prostě normální auto, posměch si obvykle zasluhují ti co z tohoto vehiklu dělají káru nad káry a myslí si, že když maj Octávkz, že nad ně není, pravda to auto za to nemlže, smůla. Ale za praktické ho nepovožaji, protože pokud po sklopení zadních sedaček vznikne místo alespoň náznaku rovné plochy schod nějakých 12cm a to i ve verzi kombi!!! tak nevím kde soudruzi z MB udělali chybu. A na to co píšete Vám stačí jakékoliv jiné kombi, takže žádné plus pro octavii.
|
|
Když nasedám do firemní Octovky, taky se tvářím, jako bych našel v kalhotech hovno. Hovno ve tvaru pětidveřového liftbacku. Neznám nikoho, kdu by se v takové situaci usmíval. D-F, nediv se.
|
|
Neprosazoval tu někdo pravidlo, že když nepředjíždím pomalíka, tak si mám od něj nechat takový odstup, aby se rychlejší mohl zařadit mezi nás a postupně předjet?
|
|
|
To by si nemohl prohlídnout veterána, pohledem na čmoudící Vochcáfku by si zkazil náladu a čucháním nakyslého smradu spáleného, mazlavého svinstva zase chuť o k obědu.
|
|
|
Ale ale, najednou je zdržování silničního provozu regulérní, když to dělá sám veliký DFENS. Ale kdyby to napsal nějaký cyklista, že jel pomalu, aby si výhlídl nějakou cyklotrasu, tak to by už nešlo, co?
|
|
|
Taky bych nečekal, že sám D-Fens dokáže brzdit provoz, za čepičářem a podporuje tvorbu kolony, nebo že je to kolonový typ řidiče. Snahu netočit zbytečně studený motor sice chápu, ale 40 je zase už tak pomalu, že bych to nedokázal vystát a předjel i tak. Záleží totiž taky kolik °C pod provozní teplotou motor měl, jestli hodně, nebo trochu.
|
|
|
Podle výpovědi soudím, že tam byl jen Strýc Klobouk a DF. Krom ochcafky, která přiletěla poloviční rychlostí světla tam nebyl nikdo. Takže proč by "nezdržoval" když nebylo koho?
|
|
|
Abychom trochu zkulturnili prasící oktáfkáře, stačí prostá výměna písmene T za písmeno S.
|
|
Musím se přiznat, že při čtení podobných článků už se do smíchu nezvládám ani nutit...
Je to tak ohrané téma, jak jen může být, nikdo v něm nic nového nevymyslí, tak načpak to? Vyplnění mezisvátkové okurkovky?
Nebo je to znamení pomalého pádu z piedestalu přímo na hubu?
Já vím, nemusím to číst...
|
|
|
Pověz nám, synu...přeplatil jsi o třetinu Ochcáfku s černým, nebo dokonce fčerevenymíčkupyčo? 8o)
Jsi zde jedním z kverulantů, co maj potíže s i/y, nikdy jsi nenapsal více než dva tři odstavce do diskuse, ale přesně víš, jak by se měl vypadat dobrej článek, kterej bys napsal, kdybys byl býval věděl jak na to, co?
No nic...nemusíš to číst, to víš, že ne. Můžeš zůstat na hovinky.cz, kde ti to jistě více sedne.
|
|
|
Rozum velí nereagovat, ovšem srdce naopak říká přidupni kuří očko.
1. nejsem tvůj synek, mám do něj s velkou pravděpodobností daleko nejen svým rodným listem a věkem...
2. VW koncern není mojí modlou a produkty jím chrlené už tuplem ne.
3. tvůj předpojatě omezený pohled na mou osobu je indikátorem stavu tvé vlastní šedé matérie - tedy tvá vizitka, pakliže hodláš podobnými příspěvky předvést striptýz svého buranství, pak nezbývá než ti aplaudovat.
4. na mou schopnost dodržovat pravidla pravopisu se můžeš klidně vysrat, je lepší než u valné části této populace.
5. ad hovinky.cz, asi se jedná o velmi vtipnou parafrázi novinky.cz. Možná tam někdy nahlédnu, abych zjistil, o co se jedná. S tvým laskavým svolením tak učiním v okamžiku, kdy to sám uznám za vhodné. Tedy svá doporučení si vetkni za klobouk.
Podtrženo sečteno: náběh na vidle v plném sprintu.
Odteď máš volný ring ty virtuální tlachale...
|
|
|
:-D Dobřeeeee.
Nedal jste Honzovi ve svém příspěvku žádnou šanci zareagovat svým obvyklým způsobem..
Asi to přejde s mlčením jako vždy, když nemá jak urazit.
|
|
|
Jo, krasna prace. ZZR neni realny souper do argumentace. Nizsi liga..
|
|
|
Náběh na vidle :-))
... kdyby si náhodou někdo nevšiml, jak jsem mu to nandal...
|
|
|
Nové články se přece vkládají, aby lidé jako Honza mohli v diskuzích okamžitě setřít kohokoli, kdo se vyjádří trochu nesouhlasně. Ať už je to k Oktávkám, oteplovaní, zelenosti, socialistům, cyklistice a tak dále.
|
|
|
I ty brepto...zavaž si botu, plácá ti jazyk 8o)
...a viz následující:
Důležitá upozornění pro čtenáře!
1. Články zveřejněné na těchto stránkách se často týkají jevů či věcí, které se autorům článků nelíbí nebo na ně chtějí z různých příčin poukázat. Čtením těchto textů můžete přijít o iluze, které vám nikdo nebude nahrazovat jinými.
4. Můžete vyjádřit váš názor v diskusi, nečekejte ale, že s Vámi někdo bude souhlasit, odpovídat Vám nebo se Vám omlouvat.
6. Pokud se Vám to nelíbí, nečtěte to.
Je mi líto tvých iluzí, synu...
|
|
|
Nesouhlasil jsem s Vámi a tak jste mě setřel. Zahrnuto v "a tak dále." ;-)
Ano, vyjádřil jsem svůj názor v diskuzi a nečekal jsem, že se mnou budete souhlasit, přesně dle bodu 4).
|
|
Ano, hodnotit oktávku jako nehorší auto je zde in. Obzvlášt působivé je to od lidí, kteří v ní v životě neseděli. takže bych k tomu dodal jen toto:
Řídím od roku 1976 a mám najeto odhadem něco přes milion km (zhruba půl doma něco méně než půl po Evropě a zbytek v zámoří. Řídil jsem kdeco, zejména z půjčoven. Nejsem žádný fanda ani do aut, ani do řízení. Když jen trochu můžu, jedu raději ICE, Pendolínem, letadlem atd. a teprve na ty poslední kilometry si půjčuju auto. Nicméně jsem v životě měl po nějakou dobu v držení také tři oktávky (dvě služební a jednu soukromou). Dohromady jsem s nimi najel něco kolem 250.000 km, vše bez problémů v době, kdy jsem jezdil týdně kolem 1.500 km. Nepamatuji se, že bych někdy zůstal stát. Nebylo to nijak oslnivé auto, prostě normální spotřební zboží. Je pravda, že dříve dost předražené, ale to už se srovnalo. Spotřebu jsem nikdy nějak moc neřešil, ale ty Oktávky se nijak od těch ostatních aut nelišily.
Vedle toho jsem řídil delší dobu Alfu 156 (efektní, ale po 500 km na jeden zátah únavná a po 100.000 km značně poruchová), dále Peugeoty 406 a 307 od našich obchodních partnerů (z hlediska jízdních vlastností a komfortu při dlouhých jízdách úplně stejné jako Oktávky) dále Focusy a Golfy z půjčovny (opět stejné). V USA "ameriky" - to je zase něco úplně jiného a nedá se srovnávat. V Německu půl roku Audi TT - pěkné, ale jen pro potěšení než jako tažný kůň a nakonec Citroen C4 sedan. Toto je jediné auto, které si zasluhuje bližší hodnocení. Je naprosto šílené (nikoliv vzhledem ale vším ostatním, počínaje miniaturními vnějšími zrcátky přes absolutně přiblblé ovládání houkačky až po otřesné jízdní vlastnosti). Ale to není o nepovedeném C4 sedanu. Je to o tom, že Oktávku hodnotím úplně stejně jako většinu aut této třídy. Prostě spotřební zboží, které se už od konkurence odlišuje čím dál tím méně, což je v podstatě logické. Airbus A-330 od Boeingu 767-300 také už běžný cestující nepozná. Ani od pohledu, ani během letu.
A to auto nemůže za to, že je benefitem anebo ještě hůře výrobním prostředkem pro určitou poměrně vyhraněnou skupinu psychicky nezralých zaměstnanců, kteří se na silnici chovají jako prasata. A nemůže ani za to, že je pořád ještě perecentuálně velmi rozšířeným autem. takže když vidím za den 3 voly za volantem, je pravděpodobné, že každý x-tý bude sedět v Oktávce.
Prostě je to auto, které je určené pro určitou cílovou skupinu, té vyhovuje a ta je s ním spokojena. Samozřejmě v CZ je tato cílová skupina absolutně jiná než v civilizovaném světě. Ale to není chyba ani Oktávky, ani toho civilizovaného světa...
|
|
|
Myslím, že pod větu "Nebylo to nijak oslnivé auto, prostě normální spotřební zboží. " by se většina zdejších kritiků Octavií z fleku podepsala. Problém bude tedy spíše na druhé straně - v nekritickém zbožšťování Octavie ze stran jejích majitelů a částečně i boleslavského marketingu.
Pokud si pamatuju, tak když třeba DF napíše něco ve smyslu, že je Octavia šmejd, vždy to doloží na konkrétní vlastnosti. Auty se živí a výrobkem od VW Gruppe sám jezdí, takže z nějakého křižáckého tažení proti koncernu či Škodě bych ho nepodezíral.
|
|
|
K "nekritickému zbožšťování Octavie ze stran jejích majitelů a částečně i boleslavského marketingu" mám malou poznámku:
V případě boleslavského marketingu je to jejich pracovní náplň, a objektivně lze hodnotit, že se jim to řadu let dařilo. A to zejména ve srovnání s nelichotivou pověstí škodovek z doby AZNP.
V případě jejich majitelů (některých) je to opět pochopitelné. Většina z nich na ni šetřila asi tak 5x usilovněji, než běžný západoevropský uživatel. Takže nyní mají pocit, že vlastní "perlu". Před 35 lety jsem měl jako student ve druháku gymnásia podobně přiblblé pocity z vlastnictví stereomagnetofonu za odhadem 100 USD, ne který jsem šetřil celý rok. Německej geront si zase lebedí, že má za několik měsíčních penzí auto, které žere nějakých 6 l nafty, do servisu jezdí jednou za rok a převeze v něm kromě báby ještě 5 metráků dřevěnějch briket do krbu.
Jinak ještě k nekritickému zbožšťování obecně: Strašně vadí, když nějaký prosťáček zbožšťuje Oktávku ale nikomu nepřijde divné, že úplně stejně jiný prosťáček zbožšťuje auto, které je třeba 2 až 3x dražší protože značka, ale jehož užitná hodnota je skoro stejná. A úplně fantastické je, když se kolem toho používají slovní sračky jako "styl, image atd."
Rád jsem pobýval ve Švajcu, mimo jiné proto, protože donedávna tam většina průměrně bohatých lidí nějak neřešila, jakým autem jezdí. Mohli si totiž dovolit koupit bez nějakých problémů téměř cokoliv, takže auta až na vyjímky naprosto ztratila symbol společenského statusu. Takže podobným debatám se jen smáli. Bohužel v posledních pěti letech díky různým přivandrovalcům z Balkánu a Ruska začínají blbnout i konzervativní Švýcaři.
|
|
|
Ve svém článku o ježdění v Rumunsku ( www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009082304) jsem popsal jev, který si neumím vysvětlit - cestou jsme potkali jen velmi málo hovad, ale všechna, až na jedno, řídila škodofku. Já myslím, že tahle značka přitahuje ty, kteří si zkouší na něco hrát, neb její image je "napodobování". Fóbyje kopíruje Suzuki Swift, Ochcáfka Volvo a Mercedes, Superb zase BMW. Jsou to auta pro chudý, který chtěj vypoadat "hóch" i když je to nepohodlný, slabý a těžký krám s mizernejma brzdama.
|
|
|
Ano, to je prirozena vec: Vuz vnimany jako "lepsi" za dostupnou cenu holt takove typy pritahuje. Stava se to vsem levnejsim, lec uz v dane komunite za statusove vnimanym vyrobkum. Staci navstivit nejblizsi zakladku a pozorovat hrdeni teens nad ipod shuffle.
|
|
|
Tak proc jezdis v citronu? Jo aha, ten neni kopie. To je fakt, to je unikat..
|
|
|
Bingo. Mit vic casu, tak si zase vezmu ameriku, na delsi cesty je i prumerne americke auto pohodlnejsi nez evropske vyssi kousky.
Jen me ta 307 prisla trochu lepsi na delsi cesty nez ta Oktavka. Ale to muze byt subjektivni.
Ovsem muj nejhorsi zazitek byl Flop. (pro neznale: Modus).
|
|
|
Tyjo, najeto neco pres milion kilometru za cely zivot a z toho 1/4 v oktavkach? Lituji...
|
|
Z článku není situace zcela zřejmá, ale když chci do vedlejšího pruhu, tak opravdu nečekám, že ten co jede vedle mne ve stejné úrovni kvůli tomu bude zpomalovat. Co víc, ani od něj nečekám, že moje znamení o změně směru jízdy zaznamená. Pokud je situace taková, že kvůli mému zařazení musí někdo zpomalit, tak to očekávám od vozidla ve vedlejším pruhu za mnou, ne vedle.
|
|
Mno, stava se to, kdo s cim zachazi, s tim take schazi.
Tenhle web frustratu plny katogorickych soudu je veru komicke panoptikum.
A ten "boj" s okufrovanym golfem made by skoda uz nabyva forem maniakalni obsese.
Pred lety bylo zmrdobijstvi este cerstva a originalni sranda, ted je to ubohost jako cimrmani.
I Dyfens uz nam starne a pochytava moresy, proti kterym tu brojil.
Pred casem tu na zaklade ichtylskeho novinoveho clanku dovozoval, ze FabiaII ma zivotu nebezpecne brzdy. Sam jezdi stejnym keplem, se spanelskou znackou na chladici, zde ty same brzdy kupodivu nevadi.
Dokonce jednou dovodil, ze jeho spanelsky lowcost klon predchozi generace Pola je na tom technicky lip, nez cesky lowcost klon aktualniho Golfa.
A to prosim prohlasuje clovek, zivici se automotive, interesantni.
Co je dale interesantni je neustaly boj zdejsich prispevatelu s krutym bezpravim na silnici.
Ja sam jezdim pomerne dost, hlavne Praha, ale hodne i dalnice a vidlakovy a za sebe muzu prohlasit, ze nemam s okolim sebemensi problem. Snad jenom dvakrat na me troubili ichtylove, kdyz jsem poustel babku prejit silnici, ty stacilo ignorovat. Obcas zkoriguju chybu nejake zmatene blondyny, obcas sklopim vnitrni zrcatko, kdyz mamlas neumi nastavit svetla - tot vse
Jestli ty silnicni krivdy, co zazivaji pt prispevatele kazdodenne od zlotrilych Octavii TD<font color="red">I</font>, nebudou mit i urcity duvod.
Jezdil jsem dlouho ruznyma sluzebnima Octaviema I i II, byly to spolehlive nenarocne pracovni auta.
Ted na volne noze Focusem, ten uz je vic poruchovy a bude z neho druhe zalozni auto.
A v listopadu jsem si objednal slevnenou Octavii Tour Combi TDI s taznym se 4 letou zarukou, abych se s tema opravama nemusel srat.
Plysove kostky na zrcatko uz mam.
Vim, existuje 1000 a jeden lepsich a levnejsich vozu, ja je ale nenasel.
|
|
|
bože na nebi! tys rozpoutal apokalypsu nečekaných rozměrů :o))) to ti na zdejší virtuální psychiatrii holenku neprojde, zvlášť, když se do toho vloží známí internetoví démoni s kategorickými postoji zamindrákovaných outsiderů :o)), těším se, co se pod tvůj příspěvek pověsí za mentální lejna - cha chááá.
|
|
|
|
Tenhle zmrdobijeckej kult - bojovat proti koncernu VW - je skutečně trapný až to bolí.
Nesnažte se tady dávat argumenty - Husto borci typu Honza ZZR vám tady vynadají do sraček atd a vy budete vždy LOOSER s ochcáfkou, co si tady musí honit ego pyčo, pač jste na to husto auto šetřil ze svého wohnoutího platu celejch pět let, tak si teď s pivem u kompu musíte dokazovat, že máte best káru.
Je jedno, co řeknete. Od pár ichtylů zde schytáte něco na tenhle způsob.
Já osobně znám několik majitelů oktávií a všichni jsou to naprosto slušní řidiči.
Ano, musím se přiklonit k tomu, že apokalyptické popisování silnic, začíná být už taky pěkně trapné.
Co je dale interesantni je neustaly boj zdejsich prispevatelu s krutym bezpravim na silnici.
Ja sam jezdim pomerne dost, hlavne Praha, ale hodne i dalnice a vidlakovy a za sebe muzu prohlasit, ze nemam s okolim sebemensi problem. Snad jenom dvakrat na me troubili ichtylove, kdyz jsem poustel babku prejit silnici, ty stacilo ignorovat. Obcas zkoriguju chybu nejake zmatene blondyny, obcas sklopim vnitrni zrcatko, kdyz mamlas neumi nastavit svetla - tot vse
Ano, je to jako se vším. Češi nejezdí zdaleka tak strašně, jak se říká. Ano, asi hůře než na západ od nás, avšak tisíckrát lépe než na východ od nás. Není to ideální, ale není to ani zdaleka tak špatné. Ale tady chybí i ta špetka positivismu :-(
A teď klidně kamenujte a říkejte, že asi žiji v jiné zemi....
|
|
|
Dekuji, moc pekne a vystizne receno.
Taky to nechapu. ZZR - machr s motorkou, jinak s citronem. D-FENS - machr s favoritem a cordobou?
Jo, to jsou ty pravy Top Gears..
1. Ochcafka je zrejme jedno z nejvice pouzivanych aut v CR.
2. Ochcafka je velmi casto firemni auto.
3. Vetsina lidi je blbych - viz normalni rozdeleni soucasneho (nepresneho!) mereni IQ.
4. Jaka je asi pravdepodobnost, ze ve vetsinovem aute potkate vetsinoveho blba?
Jinak vlastni zkusenost:
a. nejhorsi jsou vidlaci (v Praze U a S) (i kdyz S jsou vetsinou prazaci, co konecne sehnali barak snu nekde v satelitu, pokud mozno ne pred letistem a pokud mozno s vic jak 20m2 zahrady)
b. vidlaci se zasadne nechovaji slusne a nechapou ZIP
c. vidlaci se snazi vojebat kazdou frontu, cimz zpusobuji nizsi propustnost mista zpusobujiciho frontu
d. klidna a ohleduplna jizda zpusobuje v zacpanem meste vyssi propustnost a nizsi podrazdenost vsech ucastniku
e. cyklisti sou sraci a pulka motorkaru taky
|
|
|
Blbych (podprumernych) muze byt presne polovina, pokud respektujeme definici IQ:-)
|
|
Zatím žádné komentáře na téma "socka, která nemá na octavii se konečně přiznala, woe", to vidím jako pozitivní věc.
A jeden malý, důležitý především pro čtenáře z řad operativců - ještě nedávno psal D-FENS o své přítelkyni a v tomto článku se již zmiňuje o manželce... :-)
|
|
|
Dfens má manželku i přítelkyni? A sakra, je to venku, snad se ty dvě nikdy nepotkaj ;)
|
|
|
Ano, dekujeme, uz jsme zalozili do sanonku.
|
|
|
Ale soudruzi, to svoji praci delate opravdu spatne - tahle informace zde probehla uz o dost drive a vsiml si ji i tak nepravidelny ctenar debat jako jsem ja ...
|
|
|
Jen informace nekolikrate overena je k necemu dobra, soudruhu! My nesbirame drby!
|
|
Nesetkal jsem se v takové míře, jako D-FENS se zbožným obdivem octávie. Je sice pravda, že mnoho lidí si ji cení, protože je to relativně spolehlivé auto a neúnavný pracant, ale auto jako takové, není opravdu nic moc extra. Navíc se mi také zda předražené, pokud nevezmete zakladní model i motor za 332 a tour za 271 tisíc. Je sice fakt, že se dá uhádat sleva, ale stejně není zas tak levná. Pokud bych si do ní naporoučel nějaký motor na úrovni, třeba 1,8TSi a výbavu elegance+ještě pár blbostí, tak mi cena šplhá k 660tis a to se za tu cenu dají sehnat už lepší vozy, tak proč octávii?
Nelíbí se mi navíc takové masivní příplatky za motory, kterými nás škodovka nutí jezdit s plečkama, třeba renault to nemá tak hrozný. Přitom laguna GT taky není k zahození sice za 664 tis ale auto je lepší jak octávie a vypadá reprezentativněji. No a co třeba citroen C5, tam jsem dopadl s 1,6THP s dynamique na 719tis, ale auto bude lepší o hodně.
No raději se na to vybodnu a zůstanu u svého starého citroenu xm, který má také cosi do sebe, ale navždy už asi zůstane od běžných motoristů nedoceněn. Ano, je to auto u kterého pořád něco řešíte, žádný uniformní dělník, ale když si to začnete opravovat sami, hlídáte si stav, porozumíte mu, tak to není tak zlé a navíc vám to nakonec dokáže vrátit nevšedními zážitky při svezení v něm.
|
|
|
No to se nediv že ti ostatní auta vycházejí dražší než Schade, když saháš o třídu výš (boleslafský marketing evidentně funguje). V tebou zmiňovaných případech by soupeřem Octovky měly být spíš Mégane a C4.
|
|
|
Netvrdil bych, že marketing funguje, protože bych si octávii nekoupil. Když bych se díval na jiné vozy, tak bych se přece pod vidinou, že jinde za podobné peníze dostanu víc, odporoučel. Kvůli vysokým příplatkům za motory mám totiž ke škodovce averzri a koukám na ně tak trochu přes prsty.
|
|
Už se ten český sen vyrábí dostatečně dlouho na to, aby si starou ojetou Oktávku pořídil téměř kdokoliv v Česku. Frajerské postávání před Octavií s černými brýlemi a žvejkou v hubě už vyšlo z módy. O zesměšnění vytuzených okřídlených a ostromečkovaných monster se zase postaral efektně LordMord z tuzing.com
Poslední dobou sleduji, že absolutně in, je vlastnit suprovýho tříletýho Pašíííka. V dýzlu a kombíku pochopitelně. Na "vrcholek" společnosti vás katapultuje ten silnější dvoulitr se sportpaketem vole, sehnanej z Němec, samozřejmě vod poctivýho bazarníka (žádnej Turek to nebyl, jenom vopálenej Skopčák) s poctivejma stotisícema km. Jó německá spolehlivost a poctivost - toť krédo dnešních dní.
|
|
|
Tak nějak...dneska je in sedět v rádoby "manažerském" autě.
|
|
tobe tedy lezi koncernova uberwagen v zaludku :)
oktavek jezdi nejvic, proto je v nich statisticky i nejvic kriplu. ja jezdim novym lestenym suPrdem (sluzebnimu Semikovi na zub nekoukej) a na to ze to je skodarna sem celkem prekvapen ze to slusne jede, nijak zvlast to neskripe, je to celkem pohodlne.. jasne, po dvou mesicich motor hlasil "sup do servisu neco se mi nelibi", jasne ted je svolavacka na DSG, jasne sem tam neco upadne (krytka na svetlo ve dverich, krytka u DSG na nejaky bazmek ani nevim jaky).. soundsystem to ma ale repraky ve dverich zacinaji drncet.. ale jinak je to halt drzak, echt nemetska kfalita :)
proste celkem ok pohodle auto ktere ma proste detske nemoce pac je to novy model. ale na myho staryho Nismo to proste nema - gumove, odtazite, chladne, nekomunikativni rizeni..
co se tyce praseni skodovkaru - ja jezdim normalne, ale vypozoroval sem ze kombinace drazsi schade + prazska SPZ je cerveny hadr na byka obzvlaste v nekterych regionech - treba na me rodne vysocine kdyz chce clovek uplatnit pravidlo zipu, zaboha proste vesnican nepusti, i kdyby si mel tu svoji skodovenku o me rozbit, ne a ne a ne a jeste na prazaka neco sprosteho zahulakat.
jo a mas recht, za cenu oktavek sou lepsi auta - ale schade motorwerke miva silnou pozici ve fleet managementu proto je tolik prasicu, protoze spousta oktavek je sluzebnich a z ciziho krev netece
|
|
Po delsi dobe clanek od DF, ktery jsem nedocetl, jak byl nudny. Kdyby zustal jen prvni pulka, tak to jeste slo. Ale co pointa?
|
|
Bomba článek,přesně vystihuje situaci na českých silnicích a dojmy nás ostatních řidičů smrtelníků.
Jen poznámka mám coupé a do kufru se mě taky vleze rýč a vidle.Bohužel papírově budu oproti octavii úplný sráč i když mám o metr delší auto.Zřejmě není Litr objemu v kufru stejný ve všech zemích.-)
|
|
Nikdy bych nevěřil, kolik energie dokáží dospělí a podle svých měřítek jistě vysoce inteligentní lidé věnovat hádkám nad hromadou spotřebního zboží.
Ochcáfka je Sparta, chápu. Cokoli jiného je teda Slávyje?
|
|
...možná je to tím, že ochtávek jezdí u nás poměrně hodně, ale podle mě jsou kokoti i v jiných autech. pravda je, že když sedím ve svým Volvu tak většinou mě předjíždí machři v oktávkách. vždycky se musím usmívat neb si představuju jakou má frajer radost, že mi to natřel. můžu ovšem říct, své Volvo bych za tohle super auto nevyměnil neb oktávka je podle mě děsná......
|
|
No, nedalo mi to a opravdu jsem si všechny články přečetl až sem a nedá mi to nereagovat na oktávky a řidiče :)
Ve většině souhlasím s názory, které zde již byly několikrát napsány. Oktávka je prostě koncern, předražené auto, není to nic ohromujícího, jezdí v ní manageři a ti co si potřebují dokázat své bezedné sebevědomí, atd atd atd. Sám když vidím Oktávku, žhaví se mi krev v žilách, co kdyby náhodou něco. Oktávky které se snaží za každou cenu předjet zásadně nebrzdím, ba naopak je pouštím a pokud předemnou jede nějaké auto, nalepím se na něj, aby mi to pan oktávka nešvihnul před předek a nezašlápnul brzdu. Je to přece pan borec, tak že s předjetím dvou aut najednou si určitě poradí hravě i přesto, že v protisměru jede auto a troubí a bliká přitom. Se slušnými řidiči nemám problém. Trpělivost mám i když jedu za panem kloboukem. Ale pokud je možnost a vhodná situace, tak předjíždím. Na silnicích mě známých se chovám ohleduplně k ostatním a pokud jsem na silnici sám, tak to na těch kilo deset klidně přišlápnu. V neznámém prostředí jezdím také podle praviděl a opatrněji, když tu cestu neznám. V Praze jezdím jako pražák, tak že ani s tím už nemám problém. Samozřejmě tím nemyslím tu menšinu slušných pražáků, kteří jezdí ohleduplně a dle pravidel. Vyjímku tvoří dálnice, kde nasadím tempo 120km/h, jedu v pravém pruhu a při předjíždění ignoruji troubení nedočkavých motoristů. Jinak co se týče samotného města, jezdím tak jak se mi zrovna chce, jak to jde... no jako skoro všichni ostatní... :)
|
|
že jsem si zase po dlouhé době trochu prodloužil život. Chvílemi mi tekly i slzy od smíchu. Díky.
|
|
Našel jsem náhodou tento článek a upřímně jsem se naštval.
Proč autor takto zesměšňuje Octavii, toto auto se vyrábělo 14let a bylo vyrobeno 1 442 126 ks, to snad již o něčem svedší ne pane autore?
Z celého textu vysvítá jako sluníčko jenom závist že má někdo něco co já ne, to je jeden z nejvíce zesměšňovaných českých povahových rysů a pan autor ho má ve velmi vysokém stádiu. Musím smeknout klobouk, před panem D-FENSem, jelikož ani já jako majitel Octavie nerozeznám pohledem do spěného zrcátka jestli jde o Octavii TDI/ 1,6/ 2,0/ 1,8T jde to poznat zezadu dle označení, nikoliv zepředu.
Nejhorší řidiči nejsou majitelé Octávií, ale právě takový páni Klobouci a silniční impotenti jako je pan D. právě vinou těchto se stává nejvíce nehod a normální řidiči jsou nervózní a agresivní. Pokud se mi někdo tlačí na kufr, tak dám pravý blinkr a pustím řidiče klidně před sebe- sobecky a závistivě nezdržuji dotyčného, jsem poté potěšen když mi poděkuje např. výstražnými světli.
Pane autore když máte dostatek času, nikam nespěcháte, nechcete bezpečně předjíždět pomalejšího řidiče, tak raději choďte pěšky a nezdržujte dopravu. Takový jako vy a Váš kamarád pan Klobouk způsobí že někdo šlápne na plyn (protože spěchá) a bude chtít předjet obě auta najednou, poté se doslechneme na TV Nova že nezodpovědný řidič dostal smyk a vyboural se. Ale nikde nebude řečeno PROČ, je to kvůli VÁM.
|
|
|
Skoda 105/120 se vyrabela take 14 let a bylo vyrobeno 2 020 250 ks a vubec nic to nemeni na tom, ze to byly neskutecne sracky...
Je pomerne zvlastni predstava, ze by dostal smyk prave ridic pomalejsiho, predjizdeneho vozu.
|
|
|
Trošku blbý příklad, Škoda 120 je produkt socialismu, vyráběla se, protože strana a vláda to tak určila. A lidi ten krám kupovali, protože jaksi neměli moc na výběr, často byli rádi, že vůbec nějaký auto sehnali.
|
|
1. Nechte napokoji š-105-120, měl jsem 105ku a přivezla mne vždy a nikdy neselhala. Je pravdou že jsem jezdil trasy max do 50km ale co.
2. To že řidič pomalejšího, předjížděného vozu dostane smyk není nic zvláštního. Já jsem to zažil a nakonec pokuta padla na mou hlavu, jelikož on měl nabořený zadek a já čumák, bylo to na uježděném sněhu na kterém se auta krásně sklouzly a k tomu nezjistitelná brzdná stopa. A nejlepší na tom je že to byl pan Klobouk, který se svou paní vyjeli po půl roce na nákupy hned v 6,30hod protože byli akce.
|
|
Zase jednou autor kokot, mel by chcipnout..
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Octavia je přímo od Boha.
|