Komentáře ke článku: Zkušenosti: Peugeot 106 (ze dne 04.10.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Moc chválím, dobrý hlody a příměry. GRATULUJU :-)
|
|
Tohle byla jedna z nejlepsich recenzi auta co jsem zde cetl! Uz se tesim na dalsi!
|
|
Připojuju se k pochvalám, vtipy se povedly a je vidět, že máte k autu vztah. Ale připadá mi zvláštní, že auto s airbagem a okny v elektrice nemá otáčkoměr.
|
|
|
tahle auta jsou urcena hlavne jako nakupni voziky pro zeny. otackomer by je jen zbytecne mohl mast nebo i vydesit. :-)
|
|
Se 106kou nemam zkušenosti, ale dle recenze na mě působí hodně podobně jako moje bývalá 205. Ačkoliv celkově francouze nemusim a nelíbí se mi, tenhle malej Pažoutek mě dlouho naprosto spolehlivě vozil a nedám na něj dopustit.
Jinak recenze sakra dlouhá, ale pěkná :) dávám za 1
|
|
moc pěkné, +1 za kočku ve vodě a prase bradavičnaté :-)
|
|
recenze pěkná, jen bych jí seškrtal tak o 1/3.
|
|
Pěkné, pěkné - a ani bych to nekrátil :-) Jinak soucítím s tebou. Rezerva pod kufrem je opravdu na zabití. Když jsem si kdysi kupoval své první auto, jasnou volbou byl Ford Puma (prostě woe kočkolap, né?). Miloval jsem na tom autě kde co, ale z duše jsem nenáviděl situace, kdy bylo nutné spustit rezervu. Čtvrt hodiny točit šroubem a pak nadzvednout ještě auto vzadu heverem (tedy pokud bylo nutné měnit přední kolo), protože jinak nešla zpodauta vytáhnout.
Mimochodem, tak mě napadá, že recenze na Pumu se tu ještě nevyskytla, že? Ale já na ní s odstupem času vzpomínám jen s láskou a v dobrém, takže by od mé maličkosti článek asi nebyl objektivním.
|
|
|
To je poměrně sporná otázka - rezerva pod kufrem nebo v kufru? Mám stejný auto, jako má autor, akorát pod značkou Citroen a uchycení rezervy pod kufrem mi vyhovuje - člověk není závislej na tom, co má v kufru, což potěší, a při výměně se zaděláš stejně, ať je rezerva v kufru, nebo pod ním. Pravda, zatím jsem měnil jenom jednou, ale žádnej velkej problém jsem s tím neměl..:-))
|
|
|
Je to tak. Já bych raději ve Fóbii rezervu zespodu a normální podlahu kufru. Takhle je tam podlaha z nějakého tlustšího papíru a nedá se tam dát nic těžkého. Zasviním se stejnak. Od toho vozím vlhčené ubrousky.
|
|
|
Tuhle jsem na jednoho Citrónka koukal a nepřišlo mi ideální lehnout/kleknout si do louže a snažit se povolit tu zarezlou matku a montovat tu rezatou a zablácenou rezervu.
Možná majitel něco zanedbal a počasí dokonalo.
Osobně jsem rád za tu čistou úzkou rádoby rezervu v kufru a rukavičky s 2t hydra-heverem (tomu nůžkáči nevěřím). Špíny a práce se nebojím, jen mám rád funkční a účelné věci. (kolo jsem naposledy sundaval včera a v čistém oblečení)
S tím přístupem přes nákup k rezervě je to horší :-(
|
|
|
No, mně při výměně kol právě tomu nůžkáčí prdl plastový kloub a auto pekne haplo bez kola na zem...
|
|
|
Poučil jsem se, když tátovi spadlo auto na nohu a zastavilo se o beton kotoučem. Tehdy se strhnul kus toho trapézovýho závitu na šroubu. Nevím, jak přišel na ten geniální nápad sednout si a strkat hnáty pod práh. Sám nás před tím vždy varoval, naštěstí brácha byl poblíž a měl hever.
Pokud máte auto se světlou výškou 120mm tak ten 2t hydrauličák s kolečky je dobrá volba a neboří se tolik do trávy
|
|
|
Nevím, jak jiný typy, ale já mám povolování umístěno z vnitřku kufru, takže žádný problém...:-))
|
|
Moc pěkně napsané, o tom žádná (a krátit myslím netřeba)...
Jsem v podobné situaci - taky mám jako svůj první vehikl 106ku (dokonce z r. 93) a napsal bych to podobně. Málo odkládacích ploch, lehká nedotáčivost, nepříliš přesná šaltpáka - to ano, ale s "vnitřnostma" opravdu problémy nejsou...
|
|
Da se rici, ze 106 je prvni auto ktere jsem ridil.
OK Pred tim jsem par set metru najel v Daewoo tico.
106 5ti-dver jednacelanula bylo moje auto v autoskole.
Nejhorsi auto v nabidce. (Par Fabii, Octavia 1,9TDi)
Celkem prima auto pokud pominu trochu razeni a vykon.
Na razeni se dalo zvyknout ale na vykon ne. Vytocim po prerazeni ze 4 na 5 auto zacalo zpomalovat.
Kdyz nas v aute jelo 5 z jizdy na semaforech, brali jsme to zpet pres vesnice. Kluk co ridil byl trosku letec a co zatacka, to skrtani podvozku. z cehoz mel instruktor ohromnou radost.
Byl jsem jeden z poslednich kteri se na tomto aute ucili.
Mesic po ukonceni autoskoly ho nahradila ve sluzbe Fabia RS.
|
|
|
"Kdyz nas v aute jelo 5 z jizdy na semaforech, brali jsme to zpet pres vesnice."
Šlo by to nějak dovysvětlit? Z té větné konstrukce nejsem moc moudrej. Dík.
|
|
|
Byli jsme v HK ucit se na semaforech. To je povinna cast vyuky v autoskole.
Cestu zpet instruktor zvolil pres vesnice. No jelikoz plne obsazenej Pezout sedi velmi nizko tak jsme mu krapek obrousili podvozek. prakticky v kazde zatacce. I tech mirnejsich. :)
|
|
|
Když se dělá autoškola "na dědině", tak tam nejsou semafory. Aby si adepti na řidičák vyzkoušeli provoz řízený světelnou signalizací, naloží se plné auto žáků a jede se na výlet do města. Postupně se všichni prostřídají za volantem a tradá domů.
__________________________________________________
O co všechno jste vy měšťáci ochuzení:-)
|
|
Taky jsem majitelem 106-ky, dokonce jeden z těch, co může závidět.
Je to r.v. 1993, 1.0i, 3-dv., holobyt edition. Bez airbagu, místo tachometru palivoměr, zrcátka se dají seřídit leda když stáhnu okýnko a pěkně rukou. Faceliftem asi zachovali většinu zásadních věcí. Řazení, volant, motor, spotřeba, výhled, všechno sedí i na můj superstroj. Pár fíčur teda přibylo, ale zase mám ve dveřích kastlík, kam by se vešel pomalu Kalašnikov. To se může hodit (ze skály).
106-ka má taky jednu zajímavou vlastnost, posunuje adrenalinové rychlosti neuvěřitelně nízko. Předjíždění si je třeba náležitě rozmyslet a lze jenom na rovinkách, na kterých by přistál Boeing 737. Musím jí poděkovat, naučila mě za volantem klidu buddhistického mnicha.
Jedinej muj votuzing je smrdítko na vnitřním zpětném zrcátku ve tvaru kopačky a laciné červené potahy předních sedadel (sedí k červenému, místy oprýskanému laku karoserie). Nejdřív jsem se na ně šklebil, když jsem je dostal. Pak jsem ale zjistil, že se mi v létě prdel tolik nepaří a v zimě tolik nemrzne (parkuju celoročně venku).
Za 2.5 roku, co Pažouta mám, jsem s ním najel cca 12000km (2x10km denně plus pár výletů; každá delší cesta než po okrese vyžaduje značnou otrlost), celkem má najeto 95 tisíc zřejmě stočených kilometrů. Měnil jsem přední brzdy a destičky, baterku, olej, filtry, silentblok, teď půjdou do kopru gumy. Žádný zásadnější problém.
Pro mě jako studenta na pár km denně je to solidní vehikl. Jsem rád, že mam něco se 4-mi koly a střechou nad hlavou, co moc nežere a odveze mě pár kilometrů, víc po něm nemůžu chtít.
|
|
Moje máma vlastní tuto Myšku z opačné srany spektra. Je to verze XS s motorem 1,6 65kW (NFZ - tuším). Je to třídvířko - velice špatně se vystupuje v garáži. Výbava: Posilovač, mlhovky, el. okna a šíbr. Klimoška chybí - hodila by se. Auto má tvrdý podvozek, asi aby se nechalo udržet v zatáčce. Oproti Xantii je to motokára. A dle Xantie jsem s kamarádem provedl tuning: Rezerva již není zespodu na drátech, nýbrž v kapse z nerezového plechu. A v látkovém obalu...
Velkou nevýhodou je že jeto 106-ka. Kde kdo si myslí, že vás opere. Ale ono to jede jako z praku. I akcelerace do kopce predčí ochcávky a audiny a .... kde co. Je to vlastně něco jako Karel ze Tří kamarádů, byť to má máma vždy vzorně naleštěné...
|
|
|
To je nevýhoda? Já měl 309 XS a bylo to lautr stejný - slušnej motor, tvrdší podvozek, navíc ještě parádně prostorný auto a každej chtěl předjíždět. Ne každýmu se podařilo.
Bohužel jsem ho špatnou údržbou poslal do kopru...
|
|
Ahoj všem!
Neodpustím si trapnou „oscarovou“ děkovačku. Jsem velice potěšen, že byla první recenze kladně přijata (a můžu tedy vypustit druhou a bohužel zatím na pár let poslední). Byť nebývají autoři testů aut zvláště peskováni, očekával jsem masakr, pranýřování, vytahání za uši a bradavky kvůli použitému „lehce“ pubertálnímu stylu. Čekal jsem větší výprask nežli za větu „ČSSD je bomba strana pro chitrí lidi všichni jste volove nerozumíte tomu a gejové a lesbičky rulez vi hofomóbové a fašisti a a atak a mi romové nekrademe a sme nejpracovytejší!“ Takže: Díky!
Jsem rád, že se tu v komentářích sešli lidé, kteří s tímto ďáblovým vehiklem mají nějakou tu (úsměvnou) zkušenost. Ať vám sviští ventily o 106, mějte se fanfárově a sumce v kuši...
|
|
Díky za pěknou recenzi, četlo se to velmi dobře ;) Jinak - co se 106 týče, tak bych pouze opravil několik drobných nepřesností - nádrž u všech 106, jakožto i všech saxofonů, je na 45l, nikoliv na 47l. Při troše dobré vůle, umu, a s ohledem na kapacitu "trubek" by snad bylo i 47l možné, nicméně ve všech materiálech se uvádí právě o dva litry méně. Dále motor - verze XS (XSi) se nikdy se 118 koňmi nevyráběla. Tato verze má 8ventilovou variantu 1.6 motoru, která má 90hp (stejně jako třeba u 306).
Verze se 118 koňmi se nazývá buďto S16, GTI, nebo Rallye. Záleží na zemi původu automobilu. S "badges" je to ale u pugů veskrze zajímavá záležitost, neb označení Rallye nesou i určitě 1.6 8V verze, stejně tak jako 106 mk1 s motorem 1.3 8V :-) Někde je dokonce označována tímto emblémem i 1.4 (u nás sport).
Co se ale oné výše zmiňované 118hp verze týče, tak mohu za sebe, jakožto spokojený majitel, prohlásit, že opravdu jede jak z praku :) Motor, podvozek, řízení, vše perfektní... Trošku z jiného soudku, přihřeju si i svou polívčičku .-) - Kdyby to opravdu čistě náhodou někoho zajímalo, tak na netu je k nalezení i moje recenze - (nick + 106 -> google).
|
|
|
Ahoj Kujone,
hezké auto máš, musím říct. Ale nejsem tu proto, abych Ti mazal med kolem rektu. Díky za opravení a doplnění informací o S16 apod. Nebudu se hádat s někým z Peugeot Clubu :-).
Tedy nebudu se hádat až na jednu drobnost. V přiloženém manuálu k Peugeotu mám opravdu uvedenu hodnotu 47l u velikosti nádrže. Jednou se mi povedlo natankovat 46.71 litrů (účtenku mám stále na památku), měl jsem nohu lehkou jako motýlek, když jsem jel k čerpací stanici. Jo, může to být "trubkami", jak píšeš. Ale to je detail...
|
|
Pažouta 106 má švagr s nějakou jedenáctistovkou (typ motoru neznám), já mám mj. Punto 55. Dalo by se srovnávat do nekonečna, ale Punto prostě vede. Větší kufr, víc místa na předních i zadních sedadlech, "bulletproof engine" (motor FIRE 1108 ccm ustojí i přetržený rozvodový řemen a spotřeba je 6,5 nezávisle na tom, jestli se jezdí krok-sun-krok městem nebo 130 po dálnici), brzdy při použití kotoučů Brembo a desek Textar rozhodně nevadnou. Co mě na jeho 106 pravidelně uvádí do amoku je "startovací sekvence" - a) zasunout klíček, otočit b) zadat kód PIN do klávesnice u řadicí páky (ta čtyři čísla jsou tam stejně v důsledku opakovaného používání ošmajdaná, takže je dovede zkombinovat každý gangsta z Horní Dolní) c) rozsvítit světla d) nastartovat a odjet. U Punta bod b) a c) není nutný.
|
|
106 jsem koupil před rokem a musím říct, že to byla velká chyba. Jízdní vlasnosti hrozné. Jízdu si vůbec neužijete v každé zatáčce při vyšší rychlost přemýšlím jestli dostanu smyk nebo se převrátím. Auto se nehodí ani do města. Jsou mnohem lepší auta.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Peugeot 106
|