|
Moc rád jsem si něco přečet o Smartovi. Jen tak pro zajímavost... Má to posilovač řízení?
|
|
|
Volitelně. Já ho nemám, není potřeba, protože přední náprava není moc zatížená.
|
|
Zajímavý článek, díky! Na druhou stranu mě to opět utvrdilo v mých obavách v případě koupě ojetého vozu. Jestliže jsou lidé schopni prorazit při běžném užívání vozu pneumatiku, jak s tím asi jezdí obecně? Asi nemají pro řízení cit. No, nic sám jsem si ojetinu koupil, a zatím nelituji. Tak ať to jezdí.
|
|
... jen nevysvětluje, jaktože v Německu jezdí Smarty po dálnici 160 km/h a více. Tuning, jiný motor, vypnutý omezovač? Kdybych hledal na netu, asi najdu, ale němčina není má silná stránka, prosím dobrovolníky o poinformování.
|
|
|
Omezovač se dá v řídící jednotce vypnout, nevíc existuje série Brabus, která ho má nastavený někde kolem 155kmh.
Jízdní vlastnosti jsou ale při vysoké rychlosti dost mizerné, jen málokdy s ním jedu nad 120.
|
|
|
Nejsou jen diesely ja jsem jezdil v benzinaku, nevim jiste asi litru, prevodovka stejna jako v clanku a zihadlo to bylo pekne :-)
Jen k te bezpecnosti, ram sice vydrzi, ale posadka bude ve 100 km/h strvacnou silou promitnuta ve 2D forme na predni sklo zevnitr.
|
|
|
Ano, Smart má dobré nárazové testy. Při nárazu se zvedá nad kola, takže tuhá kabina vykonává pohyb směrem vzhůru, což je dobře. Kratkost deformační zony způsobuje zranění hrudníku od pásu. To jsou závěry testování, které dopadlo lépe jak u Fabie.
|
|
Zajímavý, mě se sice zdá Smart až moc maličkej, ale je pravda, že do města a na parkování to asi nemá chybu. A je pěknej, takovej roztomilej :-)).
|
|
Jako druhe auto do rodiny ...proc ne ?osobne bych se mozna na dalnici bal s timhle prckem vyjet, snad jen jako nouzofka. Kamaradka takhle jela mezi dvema kamiony jeden pribrzdil a druhy si toho nevsiml, kamaradka mela stesti ze prezila .. sice to stalo nekolik roku v nemocni, ale dnes zije zaplat "pambu" plnohodnotny zivot.
|
|
|
|
Hezkej příklad - udělali super deformační zóny, velmi pevnej skelet, ale nedostatek hmoty, která by zmírnila zpomalení po nárazu způsobí, že člověka stejně zabije to obrovský zpomalení (záporný G). Takže pasivní bezpečnost prostě nic extra.
|
|
|
Jasne, do zdi asi nic moc - cloveka asi zabije enormni pretizeni. Ale
1. chtel bych videt treba Matize, nebo Clio
2. treba mezi kamiony jsou zony stejne k nicemu a to dulezite je pevny skelet
|
|
|
Nějak mi v tom videu chybí asi jeden a půl metráku něčeho jako živá váha. Kolik je to procent z celkové hmotnosti té pohyblivé soustavy? A kde by skončili "rozšalovaní" pasažéři? Ten pokus je marketingově pěkný, ale v realitě by dalo dost práce naplnit ty černé igelitové pytle...
|
|
|
Zajímalo by mě čím jezdíš ty. Ale po pravdě. Š120? :-)
|
|
Ten 0.8 CDI je moc pekny motor, kdysi jsem ho chtel, ale cena 160kkc bez DPH me odradila ... kdyby byl z nejake havarky nejaky levnejsi ... 30kW by bylo tak akorat do uplne jineho auta :-)
|
|
Pekny clanek na mestsky provoz to vypada idealne , jen by me zajimalo kde se zhruba pohybuji ceny za servis tzn bezna servisni prohlidka olej + filtry + prace ? dekuji za odpoved
|
|
|
Zakladni cena olej+filtr+prace je 3000,-, pak to zalezi na tom, co je predepsane pro dany pocet km. Prace servisu je tusim 850kc/h.
|
|
|
850kc/hod mi prijde dost, aspon ve srovnani s mym bazarovym Escortem 1.6, u ktereho jsou ceny ve znackovych servisech cca 450,-
|
|
|
Vsak to taky neni Ford, ale Daimler-Chrysler.
Je to mensi cena, nez ma Mercedes. A podobna, jako ma Honda.
Cena servisu ale neni vsechno. Muzete mit servis, kde si uctuji stovku za hodinu a vsechno jim trva 10x dele.
A navic - kdyz si spocitate celkove naklady na auto, palivo, pneu, tak v tom jsou naklady na servis celkem nevyznamne.
Nez autem najedu 200kkm (10 let), tak spotrebuju (Smart):
Auto za 300kkc
Povinne ruceni 30kkc
Nafta za 200kkc
5 sad pneu celkem za 50kkc
cca za 100kkc sluzby znackoveho servisu.
Celkem 570kkc
Nevim, jaky model mate, tak zkusime treba starsiho, ale bezporuchoveho Escorta 1.6:
Auto za 100kkc
Povinne ruceni 50kkc
Benzin za 400kkc
5 sad pneu celkem za 50kkc
cca za 50kkc sluzby levneho servisu.
Celkem 650kkc
|
|
|
Já bych si nedělal iluze, ze takovéhle prdítko vydrží 10 let, a už vůbec ne bez nějakých zásadních oprav. Podle mě takovéhle auto za těch 10 let člověk na opravách zaplatí ještě jednou.
Sice jsem v něm nejel, ale už z toho, jak vypadá mi přijde, že je to jen značně předražený Maluch s nepatrně zvýšenou bezpečností -o objektivitě crashtestů si taky nedělám iluze, vždyť auta se dnes už projektují tak, aby jimi prošly, a co to auto udělá v reálu při střetu s tatrovkou to už potom nikoho nezajímá (leda pozůstalé)
jinak hezký P.R. článek
|
|
|
Myslim si, ze pri mem typu provozu by mel 200kkm vydrzet. V soucasne dobre se daji koupit Smarty r.v. 1998, ktere maji natoceno pres 100kkm a nemivaji zadne problemy, pokud nebyly havarovane.
Pokud je auto navrzene na mestsky provoz (caste razeni, brzdeni, nerovnosti), tak by melo mimomestsky zpusob jezdeni snaset celkem dobre a dlouho.
Pri stretu s tatrovkou Smart (doufam) odleti bokem, nebo ho tatrovka bude tlacit pres sebou. Nemyslim si, ze by se bezpecnostni ram jenom tak zmuchlal, jako je to u jinych aut.
Jako P.R. clanek to nebylo mineno, takove mam zkusenosti. Zkuste najit nekoho, kdo pise, ze Smart je poruchova kraxna :-)
|
|
|
No první Smartíci spolehlivostí opravdu nevynikali, co vím, tak hlavně ta převodovka se dost sypala (roky 98/99, nemýlím-li se). Na nové slyším všude samou chválu (asi tři lidi v práci to mají).
Na druhou stranu už jsem toho mrňousa viděl jet na dálnici poctivých 150km/hod - musím říct, že jsem celkem zíral.
|
|
|
Chvíli jsem přemýšlela, kam s příspěvkem, protože auta moc neřeším. Smartík je výjimka, pánové prominou, protože je to skutečně roztomilé autíčko. A když s tím může v Praze jezdit policie, tak nebude tak zlé ani pro mě :-)). Docela bych si ho na hraní, t.j.drobné městské pojížďky, nákupy a parkovačky koupila. Samozřejmě levné, takže by mě docela zajímalo, zda ojeté (a po jak dlouhé době) bude ještě relativně funkční. Pak bych napsala S.Clausovi (Ježíškovi se asi už nepíše, že?) a doufala, že ten fousatý tlusťoch tentokrát nebude lakomý.
Za článek vážně děkuji, protože já osobně majitele smartíka neznám a na řeči prodejců nedbám.
A k tomu "legračnímu" vzhledu? Viděla jsem velmi vtipné nástřiky a vůbec bych se trochy humoru na silnicích nebála, ono je vždy dobré se zasmát, zejména je dobré se zasmát sám sobě, to má člověk zásobárnu humoru stále po ruce.
Také jsme kdysi na dálnici ve Fordu byli slušně rozjetou paní s německou SPZ předjeti a dost fičela, takže asi no problem...
Máte někdo další zkušenosti?
|
|
|
Zkuste si Smarta pujcit na vikend. Pujcovny ho nabizeji za cenu kolem 200,- za den. Bohuzel maji jen social edition v benzinu bez doplnkove vybavy, ale na ziskani prvnich dojmu to staci.
|
|
|
Kamaráde, po střetu s Tatrovkou se tě příjdu zeptat jak že tě tvé překrásné a inteligentní auto(které nenese značku SMART) ochránilo. Jen nevím kam? Chceš radči do země nebo rozptyl?...:-))
|
|
|
Nějak mi nesedí ten součet u Smarta, ale jinak dobrej článek.
|
|
|
oups :-) Prepisoval jsem to a zapomel jsem zmenit soucet.
Proste z toho plyne, ze cena servisu neni zasadni problem.
|
|
|
S vasi kalkulaci u toho escorta 1.6 se da celkem souhlasit, schvalne jsem si to taky spocetl - tady je muj odhad:
Auto 160 000
Povinne ruceni 45 000
Benzin 480 000
5 sad pneu 30 000 (cena 1ks 13" pneu cca 1400Kc)
50 000 servis
Celkem = 765 000
Takze suma mi vysla jeste o neco vic hlavne kvuli vyssi porizovaci cene auta a vyssim nakladum za benzin (pocital jsem spotrebu 8l/100km, ktera je realna v beznem mestskem a primestskem provozu, cenu benzinu jsem zaokrouhlil na 30Kc/l).
Spis me zarazilo ze u takoveho prcka je vyssi hodinova sazba za servis nez treba u fordu escort, focus, mozna i starsi mondeo.
|
|
|
Mám Smart cdi a za výměnu oleje (plnosyntet.) a originální filtry i s prací do 1800kč. Mníšek pod Brdy
|
|
S timhle vozitkem jsem jeden vikend jezdil a tayk se mi dost libilo - veci jako otoceni auta na uzke silnici jsou hrackou. Co me vsak dost vadilo, byly brzdy - zpusob, jak se na ne slape (umisteni pedalu i jeho chod), tak i relativne rychly nastup atp.
|
|
...můj Trabant do kterýho od r 1997 liju jen olej a benzin a sem tam seřídím předstih 8o), tak bych taky rád nějaký malý auto. Ne jako druhý, ale spíš jako alternativu na zimu, když jsou motorky většinu času "na šplakách".
Přemýšlel jsem taky o SMARTu, ale odradilo mě to, že je jen pro 2lidi. Navíc mě moc neoslovil jeho design, spíš jen velikost vhodná do města. Tak jsem se koukl po jiných strojích a z výběru vyšel nejlíp Citroën C2...bral bych klidně i C1, ale motorizace jsou na houby. Potřebuju jezdit i po dálnici a to s litrovým modýlkem moc nende 8o)
|
|
|
jen tak prozajimavost - a v tom trabantu jezdis po dalnici? :o)
|
|
|
Trabanta jsem nějakou dobu zkoušel a byl jsem spokojen. Mohu říci, že jediná nutnost pro vyjetí na dálnici je zakoupení příslušné známky. Musel jsem ho ale dát pryč, protože pro moji potřebu není jeho podvozek konstruován. Dočasným řešením bylo použití pneumatik ze škodovky, ale to zase přináší problémy řekl bych správní.
|
|
|
Jo, můj Trabik na dálnici (po 700m rozjezdu 8o) přimáčkne rafičku tachometru až k zarážce za číslem 120 a není s ním problém udržet se na 100km/h kopec nekopec. Jenže pak bere okolo 9l/100km a to už není ono.
Mám ho, protože trabantisti se jako jediní automobilisti (mimo kamionů a autobusáků) zdraví stejně jako motorkáři 8o)
Nestěžuju si. Je spolehlivej a se svou spartánskou výbavou má i něco do sebe. Kdo nezkusil, nepochopí 8o)
|
|
|
No jo, míval jsem Komboše s tak vyběhanym motorem, že se dala řemenice protočit rukou. Ale lítal jak ďas. Taky na dálnici opřel rafiku o čudlík, ale je fakt, že ta spotřeba nic moc. Ovšem užitné vlastnosti, jednoduchost konstrukce, obrovský kufr a velká světlá výška - prostě geniální vozidlo ;o)
Ale byl to šestivolt předělanej na 12V, a to dost blbě. Takže se každou chvíli někde něco podělalo, dráty vedly prapodivnými cestami (některé i odnikud nikam), takže se v tom dalo těžko vyznat, a když už to přesáhlo únosnou mez, musel jsem se ho s těžkým srdcem zbavit. Bylť jsem tenkrát chudým studentem, a opravy na parkovišti před kolejemi - nic moc. Mít garáž a pravidelný příjem, nechal bych si ho...
|
|
|
Je to 6V v původním stavu, krásnej, nevybydlenej i když z venku sem tam odřenej od dveří vedle stojících hovad. Tlaky má dobrý a sudovitost válců není žádná, přestože má teď čerstvě najeto poctivých 100 000km. Spojka už potřebuje výměnu obložení, ale brzdy i řízení jsou po repasi a mám i novej volant - ten z 12ti volta - gumovej. Před tím jsem měl tenkej plastovej, ale k tomu mi v zimě přimrzaly ruce 8o)
Mám pravidelný příjem i garáž, ale náklady na opravy za 8let neskočily výš než 5000,-Kč a technická platí teď čersvě další 2roky - a je to poctivý, žádná levota. Takže ho ty dva roky snad ještě mít budu. Pak se uvidí.
|
|
|
No já jsem toho svýho koupil v dost zuboženým stavu, takže první co následovalo po koupi byla výměna obložení spojky a brzd + nový brzdový válec. Hned o prázdninách jsme se na něj s kamošem vrhli, komplet očesali až na kostru, odrbali rez, vyvařili díry, popraskaný bakelity a poškrábaný skla vyměnili za "nový" (za flašku ferneta jsem získal komplet dalšího rozebranýho traboše - krom kostry, ta byla ve šrotu - tj. všechny panely, skla, těsnění, dva motory...). Nakonec stříkli nový lak, ustrojili a byl jak nový ;o) Ovšem elektriku a motor jsme nechali být, na to jsme si netroufli, a proto skončil tak, jak skončil :-( Škoda ho...
|
|
|
a co nějakej z posledních kusů původního Mini? Dělalo se to do 2001 ...
|
|
|
Rád bych něco jednoduchýho a spolehlivýho. O Mini toho moc nevím. Rád bych klidně i to nový, jenže nedám tolik peněz za auto, který se mi zas až tak nelíbí. Rád bych něco, co je na první pohled stejně nepraktický, jako motorka, ale co svou "nepoužitelnost" vyvažuje něčím jiným, co se nedá vyjádřit stejně jako objem zavazadlového prostoru.
Všechny stroje, která máme doma mám rád a nedám na ně dopustit, protože je v nich dost mé práce. Proto si chci vybrat něco, co bych mohl mt rád...něco jako se ženskou - může s ní být fajn, může být hodná a třeba i dobře vařit, ale skoro od začátku víš, že jiskra nepřeskočí...Tož tak.
|
|
|
Hledáš prostě auto, který má duši a charakter. Něco, co je sice v zásadě nahovno, ale přitom to má tak silný osobní kouzlo, že to lidi i přesto milujou. Chápu.
A vzhledem k tomu, že to má bejt malý bych doporučoval tři kandidáty:
Mini, VW Brouk, Fiat 500/600
Všechny jsou levný, jednoduchý, je jich kvanta takže na to seženeš díly a se všema lidi jezděj spíš z nadšení než z nutnosti.
A mimochodem, nemávaj na sebe jen motorkáži a trabantisti. Ameriky se zdravěj taky, Fordy ze 70. let taky, Mini, šestikila, brouky, Simky, Tatrovky ... to všechno se taky zdraví...
|
|
|
Mini...já nevím. Hezký, ale moc jich nevidno...neznám nikoho, kdo ho má a tak bych začínal od píky.
VW Brouk...hezkej, stylovej, ale starej. Bez rozkuchání na prvočinitele a celkové repase nespolehlivej. Veterán nechci. New Beatle nechci. VW obecně nemusím.
Fiat 500/600...jo, napadlo mě dotáhnout z Polska "malucha". Je to 2válec, vzducháč...ale zase ne moc bezpečnej.
Zatím vede C1. Vím...psal jsem, že má motory na prd, ale je to silnější (68k na 790kg suchý váhy) než C2 (61k na 932kg suchý váhy) v nejslabší motorizaci - a ty silnější jsou už moc drahý.
|
|
|
kdyby byl mini stejně tak lidový auto jak Trabik tak by jich tady asi jezdillo víc ne? Za flašku ferneta totiš Mini nepořídíš zato Trabantů třeba několik a v tom je pointa, navíc jeho geniální jednoduchos...i složitější opravu musí zvládnout kluk co v 8 třídě ZŠ při fyzice moc nechyběl a sem tam si hrál z Merkurem... Trabant je v lecčem jednodušší... a že si nevíš z elektoinstalací rady proboha vždyť ke každé žárovce vede jen jeden drát co jednoduššího už může být...a předělat 6V na 12V elektroinstalaci je to nejjednodušší protože 6V elektřina má dráty z větším průřezem než 12V takže průřez odpor fyzika 8 třídy
|
|
|
Pokud chces male auto na zimu tak idealni volba je Fiat Panda 4x4 . Kdo tim autem nekdy jel a mel moznost to poradne prubnout tak ti potvrdi ze je to dustojny nastupce puvodni pandy a ta je sama o sobe pojem. Pokud clovek nepojede do hlubokeho bahna a nebude pokouset moc vysoke "schody" (coz je ale zalezitost rozmeru...holt je to male auto da se snaz utopit) tak ma auto s obrovskou pruchodnosti ktere se nejake te zaveje na ceste rozhodne nelekne. Vzhledem k tomu ze jde poridit 1,3Multijet bych se spotreby nebal (kombinovana je nekde kolem 4.3 litru) a navic je to uz trochu slusny obsah takze ani rychlejsi presuny nejsou problem (tenhle motor slusne tahne i v Puntu, v Pande jsem s nim nemel tu cest ale horsi to byt nemuze).
jediny problem je cena protoze ta je nekde pod 400kKc coz neni zrovna malo ale vedsi auto srovnatelnych vlastnosti je zas o nejakou tu stovku drazsi ...holt to neni konkurence Fabie v "HaTePecku se social vybavou" ale trochu jinych aut.
|
|
|
Ségra od mé přítelkyně má Pandu 2x4. Několikrát jsem s tím jel a je to docela podařený auto do města. Vnitřek je promyšlenej, auto sice na můj vkus vysoký, ale přesto vypadá líp než třeba Opel Agila...nebo jak se jmenuje ta hranatá krabice s malými koly. Podvozek je dost tuhej a přesnej, takže zatáčky bere jistěji než tátova Felicia.
Je to 1,2 benzín, kterej si vezme po městě do 6l naturalu 95. Jenže maximálka je někde u 160km/h a od 100km/h je to lenošný, takže při blbě odhadnutém předjíždění může být problém. Taky spotřeba při 120+ je nad 9l a při plným plynu (150km/h tam, kde to jde) dojedeš na nádrž tak 350km. Vysoká krabice se prostě projeví. Proto chci něco, co bude kompromisem mezi městem a dálnicí. A nechci nafťák, protože krátký cesty mu nedělají dobře a tak nějak tu naftu ani moc nemusím už z principu. Navíc benzín umím opravit, o naftě nic nevím...
|
|
|
Já jsem jednou z nouze musel absolvovat 250 km po dálnici + 80 po okrskách se základní Pandou 1.1 40kW a můžu říct, klobouk dolů, něco takového jsem nečekal, stabilní rychlost kolem 140 kopec nekopec, ani při této rychlosti žádná nejistota, velmi slušně utlumený podvozek, také díky pneu s vysokým profilem, spotřebu jsem ale neměřil. Každopádně po této zkušenosti je pro mě ve třídě minivozů Panda vítězem. Příští rok hned jak skončí zima ji chci koupit přítelkyni, pro začátek nějakou mírně jetou.
|
|
To tedy opravdu světlu vstříc.
|
|
|
No jasně, i když ne na D1 :-))
|
|
Než jsem ho poprvé řídíl, taky jsem se smál, teď už se nesměji a chápu, že je někdo ochoten za něj dát ty peníze, smart se musí zažít
|
|
Jakto, že auto bez rezervy má OTP? Jak se případný defekt v terénu spravuje? Zouvá se guma z ráfku jako u kamionu?
Neobvyklý je taky motor vzadu, či patnáctky kola u tak malého vozítka.
|
|
|
svez se s tím a uvidíš, že spoustu věcí pochopíš. peugeot 206 má taky "otp" i když nemá předpisově zadní mlhovku... protě má vyjímku
|
|
|
Houbeles výjimku. Povinnou výbavou je buď náhradní kolo nebo souprava na nouzovou opravu (ten sprej). Čísla zákonů a vyhlášek se mi teď nechce hledat, přehledně třeba na www.e-law.cz
|
|
|
Znamená to tedy konečně že mohu reservu vyhodit i z auta, které bylo normálně dodáno s ní a místo toho vozit sprej (a hlavně kartu asistenční služby)?
V NL to tak je, ale na Kocourkov se mi to zdá až pozoruhodně rozumné. Měl jsem za to, že výrobce resp. dovozce má volnost a může tam dát jak sadu na opravu, tak reservu, ale jakmile je to s jedním z toho schváleno, koncový uživatel už to změnit nemůže a musí tam vozit to, co rozhodl výrobce.
|
|
|
nejde o to, co rozhodl výrobce, ale jak se auto homologuje - v případě smartu fortwo to jinak než s opravnou sadou nejde, rovněž tak jsou vyjímky např. pro SL55 AMG a jiný typy, nicméně spousta aut v Německu s rezervou neexistuje, ale u nás mít rezervu musí, proto se dodělávají až před vlastním prodejem
|
|
|
Jasně. Onou volností jsem měl na mysli že dovozce má volbu s čím nechá to auto homologovat. Takže bylo-li auto homologováno s reservou, není ji možno uživatelsky nahradit soupravou pro opravu. To jsem si myslel, škoda.
Mimochodem, může po mě český policajt chtít reservu u auta registrovaného v Holandsku, které má v souladu se zdejšími předpisy sadu na dojetí? Zatím jsem to vždy "ukecal" na to, že auto bylo schváleno do provozu v členském státě EU, ale jak to je doopravdy, tím si jist nejsem.
|
|
|
ja mam na Audinach origos dojezdaky - max rychlost 60km/h ... protoze se daly sehnat s jinejma rozmerama rok od roku + upravy podle "prani zakanizka" (bud 13" plechy, 14" litace, 15" limcovy litaky), tak to vyresily takhle :-)
|
|
|
k čemu by byla rezerva autu, které má na obou nápravách jiné rozměry pneumatik??? a není to jen případ smartu, jedná se i o sportovní vozy apod. - prostě na všechno existuje vyjímka... a pro zajímavost - Mercedes-Benz nedodává vozidla s rezervou už vůbec...
|
|
|
A v čem je problém? Dojezdovka má taky jinej rozměr ...
|
|
|
zdánlivě v ničem - kam to kolo u smartu asi tak dáte?:-)) zkrátka se použítá opravná sada a konec... kromě toho - z hlediska geometrie není větší svinstvo, než dát na auto dojezdový kolo:-((
|
|
|
Já jen reagoval na ten argument různým rozměrem na nápravách. I když je pravda, že bych nechtěl vidět svoje auto na letních a s dojezdovkou místo zadní gumy (275/70 R15)
|
|
hmm,
matiz, smart, trabant, jeste nejakou recenczi na poradny auto, prosiim prosiim treba tu velorexovou:-)
|
|
|
Ja mozna spacham recenzi z opacne strany barikady :)
|
|
|
Ze by som sa pridal s Alerom a Intrepidom?
|
|
http://video.google.com/videoplay?docid=6605730767077503480&q=crash%20
a muzete vystoupit, oboje dvere se daly otevrit
|
|
Jenom bych podotknul, že vzhledem k velmi krátké až nulové přední deformační zóně u Smartu dochází při nárazu ve vyšší rchlosti k obrovskému přetížení...až desítky G. Takové přetížení organismus nevydrží - prostě kabina sice zůstane celá, aitbag taky střelí a chytí vás ale při takovém přetížení se vám urvou vnitřní orgány přímo v těle. Takže ten člověk v autě stejně umře.
|
|
Jenom by me zajimalo, jak to u teto konstrukce (motor pod podlahou zavazadloveho prostoru) vypada s teplotou v interieru nekdy v lete? Venku pali slunce, uvnitr topi motor, da se to vubec prezit? Dodavaji klimatizaci?
|
|
|
To fungovalo ve Škodě 1203. Když byla zima a topení netopilo, prostě se na chvíli otevřel kryt motoru, který byl v kabině. A hned bylo krásně olejově teploučko!
Ve Smartu jsem v životě neseděl, ale předpokládám, že soudruzi z NSR tuhle zapeklitost nějak vyřešili:-)))
|
|
|
Jinak s teplotou od motoru problem neni, na slunicku v kolone je horsi sklenena strecha.
Ja ho mam s klimatizaci, takze ok.
|
|
Pokud máte Smarta nebo uvažujete o jeho koupi, přijďte se o něm bavit na naše neautorizované fórum na http://smart.wz.cz/index.php, rádi vás tam uvidíme. :-)
|
|
|