Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: R7 (ze dne 03.08.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Jojo, tohle si říkám každé ráno:-(
|
|
Takhle vznika dopravni koncepce v cele CR a prukopniky a objeviteli teto metody "rozhodujem dle kvality ranni stolice" je zejmena Centrum Dopravniho Vyzkumu a zcela zbytecny BESIP.
|
|
|
občas mám tu čest sedět v nějaké takzvané uzavírkové komisi (tedy na straně žadatele o uzavírku), a to co požadují benga, je většinou poměrně rozumné, skoro bych se nebál říct, že jsou jedni z nejkonstruktivnějších z přítomných.
|
|
|
Ano, zcela souhlasim.
Jenze CDV ani BESIP nejsou opicie.
|
|
|
to nejsou. ale článek jsem pochopil tak, že je o dvou vesnickej strejcích-opicajtech.
jinak i mezi dopravními inženýry se občas najde někdo rozumný, dokonce i mezi majetkovými správci.
|
|
|
Myslim, ze to bylo spise neurcite a autor se nezatezoval konstrukci aby nezanikla pointa urcovani DZ dle zcela nekompetentnich lidi, ale pokud bych mel rict, jak to na me pusobi, tak je to o dvou polodementech na lajnovacce i kdyz tito nic rozhodovat nemohou. Ale nevadi to. Jako alegirie dobry...
|
|
|
Kdo o značení rozhoduje jsem fakt neřešil. Podle mě to fakt musej řešit paka co jezděj s autama co dělaj ty čáry. Jinak to není možný :-)
|
|
|
Hm, to bych netvrdil. Kdyby tomu bylo tak, pak by u nich zvítězila jedna z nejpokrokovějších lidských vlastností (lenost), vysrali by se na malování frikulínských kudrlinek po asfaltu a nejvejš namalovali ty jediné užitečné čáry na silnici, a sice okrajové.
Já tedy, s dovolením, mám pocit, že ti dělníci na značicím voze jsou tomhle řetězci paka nejmenší.
|
|
|
Presne tak. Ti na lajnovacce delaji svou praci dobre i kdyz jim to ridici rozhodne neulehcujou. Co na tu silnici nastrikaji dostanou befehlem zvrchu a ridi se pak i situaci ve skutecnosti...aby treba nebyl jeden pruh sirokej 2 metry, tatimco protismet bude mit 7 metru, protoze na urad nepronikla za 50 let informace, ze dva useky silnice na sebe nejsou napojeny soumerne, ale mimo niveletu atd.
|
|
|
vesničtí ani jiní opicajti o dopravním znnačení nerozhodují. stejně jako každý jiný občan mohou podat podnět, ale nakonec rozhoduje někdo jinej.
|
|
A to jsou maximalni povolene rychlosti. Jeste zabavnejsi je pred zatackama pozorovat ty male tabulky s doporucenou rychlosti. To jsou teprv vtipna cisla. Clovek si projizdi naprosto v pohode zatackou 120, rika si proc je tam omezeni na 70 a v doporucene je 40.
|
|
|
To poznáte až se za tou zatáčkou objeví překážka a vy zjistíte, že nemáte dost místa na zastavení :) viz příspěvek dole. On je rozdíl projet a bezpečně projet. Znám spoustu zatáček, které lze pěkně střihnou v "nepovolených" rychlostech. Akorát je za ní třeba výjezd z polní cesty nebo tam často jezděj traktory...
|
|
|
Kecy.
Víte kolik je brzdná dráha z té zmiňované doporučené rychlosti 40kmh? Asi tak 5-6 metrů.
Viz. Dfenzovo měření, kdy bzdné dráhy (včetně reakční doby) z 50kmh naměřil opakovaně okolo 7m.
Víte jaká brzdná dráha bude z té zmiňované maximální povolené rychlosti 70? Asi tak 15 metrů?
Už jste někdy viděl zatáčku, kde nemáte rozhled na víc jak 15 metrů?
A z mé rychlosti 120kmh budu mít jakou brzdnou dráhu? Tak 50-60m?
Ano, ve ostré zatáčce by mohl být rozhled třeba jen na těch 50-60m.
Celý problém je, že ty paka co značí silnice, policajti, media a vůbec všichni vycházejí z tabulek brzdné dráhy, které odpovídají reakční dobou a brzdnou dráhou asi tak zhulenému řidiči v 40 let staré Škodě 120.
Zkusil jsem si pogooglit několik tabulek brdných drah a ta čísla jsou všude podobná.
Z 50kmh - 28 metrů (Dfens naměřil v reálném testu 7 metrů!)
Z 90kmh - 70 metrů
Z 130kmh - 130 metrů
Asi bych se musel před bržděním 4x pošťourat v nose a pak teprve začít brzdit, abych dosáhl takových čísel.
Jak Dfensovo měření ukázalo, tak u deset let starého vozu střední nižší třídy (Alfa 147 je teda podle mě ještě měnší), bez systému jako je ESP je brzdná dráha reálně 4x nižší.
|
|
|
Tyto hodnoty jsou pro připraveného člověka na rovině, takže se v praxi jistě trochu prodlouží.
|
|
|
DF předpokládám dával při svém měření pozor a měl nohu připravenou nad pedálem, a tak mu vyšlo 7 metrů při 50km/h. připočtěme k tomu reakční dobu řidiče a prodlevu brzd, a jsme někde jinde. po tuhle dobu než se začně vůbec brzdit jede auto padesátkou a za vteřinu ujede 18 metrů. gůglujte dál. do zatáčky (možná najdete i směrový oblouk, dokonce i výškový oblouk na vás vyskočí) většinou nejezdíte s pozorností vybičovanou a nohou nad brzdou, většinou jedete už nějakej čas, myslíte na to co všechno vás ještě čeká, do toho do vás hustí svý moudra zbytek posádky auta, v rádiu zrovna řeší jak čutali cirkusáci, zapalujete si cigaretu, vzadu se na vás lepí nějakej nešťastník co spěchá ještě víc, a do toho zvoní telefon. rozumějte, do kaminu zaparkovaného v zatáčce nevlítnete proto, že máte starou plečku se špatnejma brzdama, ale proto, že brzdit ani nezačnete.
no a výhled méně než patnáct metrů si můžete vyzkoušet třeba na libovolné křižovatce dejmetomu na vinohradech když poslední před křižovatkou parkuje dodávka. nebo kdekoli kde jedete podél zaparkovaných aut a čekáte kdo vám otevře dveře před čumákem. kdo vám mezi dvěma dodávkama strčí pod čumák kočárek. jasně, nebude to vaše chyba, ale že by to bylo něco co si jeden chce dopřávat každej den...
|
|
|
Původně jsem do textu chtěl napsat, že takový výhled by nestačil leda tek ve městě s pravoúhlou zatáčkou a s barákem na rohu, ale pak jsem si řekl, že snad každý chápe, že když se bavíme o OMEZENÉ rychlosti v zatáčce na 70kmh a jejím průjezdu ve 120kmh, tak je snad absolutně jasné, že se nebavíme o ježdění po Praze po Vinohradech.
Vaše popsaná situace, že Dfens čekal s nohou na brzdovém pedálu je jen vaše domněnka.
Moje domněnka zas je, že když v článku psal, že se před nárazem do krabice, která byla znamením k brždění "snažil dodržovat konstantní rychlost", tak že v daném okamžiku asi neměl nohu nad brzdou, ale naopak na plynu (auto by asi jinak těžko drželo konstantní rychlost).
Navíc ta hodnota pochází z testu vlivu obuvy na schopnost řidiče brzdit, takže dělat takový test s připravenou nohou na brzdě by asi bylo k ničemu.
Já se tedy naopak domnívám, že ta hodnota co Dfens naměřil zahrnuje veškeré reakční doby, které uvádíte.
Jediné co uznávám je fakt, že náraz a brždění očekával a tedy nerozptyloval se v daném okamžiku ničím jiným.
Nicméně když budu za jízdy kafrat s posádkou, telefonovat a do toho si zapalovat cigáro, tak asi nepojedu v zatáčce 120. Jinak řečeno - jak bylo napsáno níže - je třeba pěstovat zodpovědnost v řidičích a vkládat do nich nějakou důvěru a ne naopak předpokládat, že všichni jsou idioti, kteří nejsou schopni řídit zodpovědně a věnovat se řízení a nastavit všechny limity 3x níže, aby i ten největší debil náhodou v té zatáčce něco neprovedl a požadovat stejný styl jízdy i po těch co na cestu čumí.
Například u mě toho funguje tak, že již nemám žádný respekt k takovému značení ignoruji ho. Když vás někdo hodí do jednoho pytle s ostatními a pak roky požaduje, aby jste denně plnili nějaká pro vás nesmyslná nařízení, protože někdo jiný má v hlavě nakáleno, tak zbývá jedině takové pravidlo ignorovat, nebo přestat přemýšlet, protože jinak by mě z toho muselo jebnout,
Je to stejně absurdní, jako kdyby se někdo snažil zákonem řešit problémy s hygienou našich nepřizpůsobivých spoluobčanů.
Kdyby někdo řešil, že jsem rasista a navážím se zrovna do cikánů, tak je to tím, že zrovna včera večer jsem v krámu potkal rodinku cigošů, kterou jsem cítil o několik vteřin dříve, než viděl. Svůj záměr nakoupit nějaké pečivo jsem opustil, jelikož rodinka osahala černejma (myšleno černejma od špíny, nikoliv barvy pleti) prackama bez použití sáčků, nebo rukavic snad všechno co šlo. Problém jejich hygieny tedy považuji za aktuální.
Mohl by vzniknout zákon, že každý si musí:
čistit zuby v 7:00 a 21:00
mýt ruce v 10:00, 12:30, 15:00, 18:00 a v 21:30
sprchovat se v 7:00
Zcela jistě by to vyřešilo problém s hygienou u 5% populace.
Zbylých 95% populace, která výše uvedené každý den provádí, ale v jiných časech, by muselo upravit svoje návyky a nebo si prostě čistit zuby místo 2x denně hned 4x a to jednou dle svých potřeb a podruhé dle zákona.
|
|
|
Celý problém je, že ty paka co značí silnice, policajti, media a vůbec všichni vycházejí z tabulek brzdné dráhy, které odpovídají reakční dobou a brzdnou dráhou asi tak zhulenému řidiči v 40 let staré Škodě 120.
A jak bys to chtěl dělat jinak? Při návrhu silnice se použije nějaký "worst case" model. Stodvacítky se ještě nepřesunuly do kategorie veterán, ještě pořád jich dost jezdí.
|
|
|
A jak bys to chtěl dělat jinak?
To je snad zřejmé, ne?
Nechat to na řidiči. Ten ví, jaký má vůz; jak na tom sám momentálně je psychicky i fysicky, jaké je zrovna počasí, jaký je povrch silnice a jaké má obuté gumy, jaký je provoz...
... a tedy také on a jenom on ví, zda je bezpečné konkrétní zatáčku v danou chvíli v daném voze atd. atd. projet rychlostí 120 km/h nebo 1,2 km/h. Jako excelentní přidaný bonus se takový řidič průběžně učí odpovědnosti za vlastní volbu, takže (samozřejmě ne všichni, to nejde, ale) významná většina řidičů v takovém systému bude jezdit odpovědně a bezpečně.
Žádný úředník to vědět předem nemůže, a pokud se to snaží značkami zglajchšaltovat, vede to do pekel -- mj. právě proto, že řidiči se vlastní volbě a odpovědnosti za ni odnaučují: „byla tam padesátka, tak jsem jel padesát, ne?“ Jak u blbých na dvorečku :( Takže (samozřejmě ne všichni, to nejde, ale) významná většina řidičů bude v takovém systému jezdit nebezpečně a neodpovědně -- jak ostatně aktuálně vidíme kolem sebe, že. Až na pár zanedbatelných výjimek skoro všichni „piráti“ a jiní podobní jsou jen a jenom důsledkem toho nekonečně dementního systému, v němž je skoro vše striktně nadiktováno, skoro vše, co není nadiktováno, je trestné, a osobní odpovědnost za vlastní rozhodnutí prakticky neexistuje.
|
|
|
Odpovědnost za vlastní rozhodnutí prakticky neexistuje, zato existuje odpovědnost jednotlivce za důsledky dodržování imbecilních nařízení.
Jak píšeš, já sám nejlépe poznám, jak jet v danou chvíli bezpečně. To se samozřejmě týče i například vzdorování únavě rytmem jízdy. Možná proto jezdím bez nehod, že na předepsaný rytmus zvysoka seru. Jen jednou jsem si vyzkoušel jízdu podle předpisu a na 250 km trase jsem třikrát málem podlehl mikrospánku. Kdybych kvůli respektu ke zhovadilým nařízením, tedy kvůli zbytečně pomalé a monotónní jízdě naboural, byl bych označen za viníka. A v tom spočívá ono svinstvo - regulován je už skoro každý náš krok, ale když se ukáže, že špatně, jsme to my, kdo dostane po čuni, nikoli sociální inženýr. A to platí naprosto obecně, nejen v souvislosti s rychlostí jízdy.
Důsledkem je dramaticky rostoucí počet situací, kdy je člověk nucen se rozhodovat mezi risikem vlastní újmy, způsobené respektováním pravidel a risikem vlastní újmy, způsobené jejich nerespektováním.
|
|
|
Toto jste vystihl.
Mám s tím taky problém. Pokud jedu dle předpisů - líná jízda, neustále stejné auto předemnou/zapnou/vedle mě. Žádné předjíždění - no prostě jízda vyžadující minimum soustředění, tak se okamžitě dostaví spánek. Není to z únavy a nepomůže na to kafe, Semtex, rádio - no prostě nic.
Když posadíte člověka do pohodlného křesla a řeknete mu nic nedělej, nehýbej se a nad ničím nepřemýšlej, tak prostě tělo za 10-15 minut začne upadat do spánku a to i bez únavy. Nedá se tomu ubránit.
Jediné co pomáhá je zvýšit množství podnětů a činností, tedy jet svým tempem. To je pak třeba taky přemýšlet, řadit, brzdit, kontrolovat častějc zrcátka a pocit ospalosti zmizí prakticky okamžitě.
Každý má prostě jiné reflexy, schopnosti a jinak naježdíno a tím i jiné tempo. V nižší tempu jeden využívá minimum své kapacity a chrápe u toho a jiný má plné ruce práce a vyšší tempo vyžadující rychlejší reflexy a provádění úkonů v kratším čase už by nezvládal.
|
|
|
"Při návrhu silnice se použije..."
Blbý na tom je, že nemálo silnic bylo navrhováno brkem do mapy. A Škoda 120 byla tehdy ještě scifi. A tam, kde dlouhé roky žádná cedule s omezením rychlosti nebyla, jich je najednou jak máku. Copak se změnilo?
A jen pro ilustraci, jak musí být každý kus silnice "ošéfovaný". Občas jezdím okrajem vsi, kde jsou léta připravené parcely, až bude na nějaké to nové baroko. Z jedné silničky, říkejme jí hlavní" je slepá rovná odbočka mezi dva pozemky. Asi tak dvacet metrů. A sloupky u této nudle jsou ověšeny následovně: slepá, omezení na 30km/h, zúžení. Z druhého směru pak dej přednost v jízdě a opět třicítka. Ale jistě byla při návrhu použita nějaká norma. Bez ní by to nešlo, to dá rozum.
|
|
|
No bez norem by tu byla priserna cochcarna a velmi brzo by nastal DOOM, to ti tu potvrdi 5 ze 4 odborniku nejen na dopravni stavby..
|
|
|
S worst case modely jděte do prdele. Když Vám podle worst case modelu, tedy s předpokladem, že jste nezodpovědný imbecil s mizerným autem, že můžete být sadistickým pedofilem, že jste potenciálním podvodníkem, zlodějem či vrahem... nadiriguji řízení, vztahy v rodině a život vůbec, tak mi z toho vyjde, že nejlepší prevencí proti Vašemu případnému škůdcovství je doživotní svěrací kazajka, případně rovnou zastřelení.
|
|
tam teda jen občas ale podle těch rychlostních limitů tam může jet snad jen největší flegmatik. Sedmdesátky na skoro všech křižovatkách to musel fakt vymyslet dement. A nepochybuju, že to je oblíbený místo ke kasírování Pepíků, já sám jsem měl zatím štěstí...
|
|
|
Mozna to nekdo vyuziva na kasirovani, ale pointa je jinde. Nedani prednosti v jizde ma prednost pred rychlosti pouze do 1,5 nasobku povolene rychlosti. A pak uz je to nejmene spoluvina. Coz muze znamenat, ze pojistovny prohlasi neco ve stylu kazdy za svoje. No pri povolene 70 je to cca 105, coz vyhovuje normalni jizde. Pri 90 je to uz 145 a tim padem by byl ridic na hlavni z obliga i tam, kde nedal sanci tomu na vedlejsi (rozhledove pomery, atd.). Jestli to je hloupost nebo ne? Spis jo, ale takhle to funguje..
|
|
|
Fakt? Tak to je pro mne prvně co čtu aspoň nějaké zdůvodnění těch zhusta nesmyslných rychlostních omezení.
Když se občas vyskytne nějaké rozumné, tak to bývá dosti nebezpečné.
|
|
|
Nějaké rácio v tom bude, protože jsem byl onehdá po letech opětovně málem trefen na křižovatce, kde jsem zastavil na stopce (v obci), rozhlédnul se a vyjel do křižovatky, odbočující vlevo. Scénář byl vždy stejný - zprava po hlavní, z klesavé zatáčky poza budovy, vylétlo auto rychlostí vysoce na padesát.
V obou případech ke kolizi nedošlo, poprvé se řidič galaxi procpal mezi mě, který už se začínal zařazovat na hlavní a chodník v pravo (nechápu, jak se tam vešel, asi jsem byl pořád dost vlevo), ve druhém případě se tranzit objevil dříve, takže jsem zabrzdil s autem přes půl hlavní a přistávající raketoplán mohl pokračovat vesnicí dále víceméně nezměněnou rychlostí.
Ani v jednom případě jsem neměl šanci vozidlo na hlavní vidět před započetím manévru a ono nemělo šanci zastavit. Takže i kdybych se zařadil a jel ještě řekněme třicet pět, mohla to být rána. Podotýkám, že jde o křižovatku, nikoliv vyjíždění z místa mimo komunikaci.
|
|
|
Nuž, pokud je tomu takhle a je to důvod těch omezení rychlosti, pak ty sedmdesátky mohou být u každé křižovatky na všech silnicích. Podle mě to tedy hloupost je jednoznečně....
|
|
:-) po R7 jezdím prakticky denně, většinou má článek pravdu, ale zastala bych se té 40 v Lotouši ( jo, tam jak jsou ty zelináři ) docela často tam lidi přechází, naposled jsem to viděla včera, takže proto 40. Jo a další křižovatka ( ta s tou 70 ) tak tam dost často přechází přes cestu lidi od autobusu ( já například ) takže proto ta 70.
|
|
|
na místo kde přecházejí lidé má upozorňovat jiná DZ než omezení rychlosti ;o)
|
|
Už jsem na R7 dlouho nejel, naposledy když končila u Slaného. Jestli teď vede až k Panenskému Týnci, kde poblíž zařvali ti "cikáni" v dodávce, a končí u Sulce, pak je závěr zcela zavádějící.
Značení na R7 takto rozhodně nevznikalo, stalo se to tak, že se I7 změnilo na R7.
Jinak to že tam jsou táhlé úseky, kde nejde předjíždět mi taky vadilo :-)
|
|
|
Musím dát za pravdu, měl jsem napsat na R7 a I/7 (moje navigace to souhrnně nazývá dálnicí), ale to bych mohl pitvat i to, jak vlastně to úžasné značení vzniklo doopravdy a vznikla by mi z toho diplomka. Musím ale k článku dodat, že jsem v týdnu měl to potěšení jet trochu dál (obvykle odbočuji u Loun) a tím myslím opravdu potěšení. Úsek od bývalého žateckého letiště do Chomutova je parádní a jede se tam naprosto skvěle.
|
|
Jestli se vám to nelíbí, tak si vykupte pozemky a postavte si vlastní soukromou silnici. Že by to bylo sakra drahé? Ano, bylo. Aspoň byste poznali, kolik ta přeprava zadků skutečně stojí, pokud není přikryta státním pláštěm socialismu.
Přeprava vaší zadnice holt není jediným zájmem, který na daném prostoru vstupuje do hry, a v socialismu žádné uspokojivé řešení neexistuje.
|
|
|
Ovšem když reknes A, mel bys rict i ten zbytek.
To co pises, tak by to spravne mělo byt. A aby se tak stalo, bylo by prvne nutne, aby se stat prestal do vseho srat (idealne, aby se nesral vůbec do niceho, tedy aby zanikl). S tim jde ruku v ruce samozrejme i to, aby stat lidem nechal jejich peníze a oni by se pak mohli sami rozhodnout, jestli se jim vyplati jezdit autem, a nebo se dopravovat nejak jinak.
Nyní se muzeme dohadovat, jestli se vice vybere na spotrebni dani, nebo vice stoji silnice, a nebo...a nebo...
Bohuzel jaksi dneska neni moc dobře mozne zjistit, jak to je, a bohužel neni ani mozne si postavit nejake prilis rozsahle soukrome sinice, protože ten stat by tomu nahazel pod nohy cely les klacku.
|
|
|
"Jestli se vám to nelíbí, tak si vykupte pozemky a postavte si vlastní soukromou silnici."
Nelze.
Existující silnice není možné prodávat a postavit si soukromou silnici (když se bavíme o parametrech R7 a ne příjezdové cesty k domu) Vám stát nedovolí a kdybyste to přesto zkusil, zabrání Vám v tom násilím.
A samozřejmě i kdyby to nějak šlo, pořád budete muset platit i tu veřejnou silnici.
|
|
|
Co to do prdele meleš??
Kdyby silniční daně, daně z pohonných hmot a poplatky za dálnice, šli do fondu výstavby a údržby silniční sítě. A z tohoto fondu by se transparentní cestou financovala výstavba, tak máme kompletní dálniční síť hotovou a D1 má 8 pruhů.
Místo toho si Babiš dovolí veřejně říct, že by snížení daně z paliv zkomplikovalo valorizaci důchodů.
Tomuto se říká devastace hospodářství - peníze, které se musí investovat se prožírají.
|
|
|
A kdyby spotřební daň z chlastu šla zpátky k jeho spotřebitelům, měl by u nás každej dezolat transplantovany játra.
|
|
|
A každý kuřák by měl v mražáku nachystané nové plíce. Je to tak.
|
|
|
Ale to je přece momentální oficiální verse, ne? Že spotřební daně z alkoholu a tabáku jsou určeny pro likvidaci negativních jevů, které kouřením a pitím vznikají.
Alternativně jsem to slyšel vysvětlovat tak, že zdaněním se stát snaží snižovat spotřebu zdaněné komodity a tím i ty spojené negativní jevy. Ale tohle jsem neslyšel v poslední době.
V reálu jde o to, jak z lidí prostě vytáhnout co nejvíc peněz a pak jim nadefekovat. To se ale běžně neříká.
|
|
|
Pokud ma dan z cigaret zabranit koureni, dan z alkoholu zabranit chlastani a dan z uhlovodikovych paliv omezit jezdeni autem, pak dan z prijmu pochopili spravne pouze cikani...
|
|
|
|
Což by bylo (pokud už připustíme ospravedlnitelnost spotřební daně an sich) naprosto v pořádku, ne?
"Spotřební daně jsou podobně jako DPH tvořeny přirážkou k ceně, ale týkají se pouze zákonem vybraných výrobků. Důvody pro zavedení spotřební daně jsou nejen v naplnění státního rozpočtu, ale také zdravotní nebo ekologické."
O ty ekologické v tomto případě asi nepůjde, že...
|
|
|
No to si pis, ze bylo.
Jenze tak peknej svet bohda asi nikdy nebude.
|
|
|
řekne-li se "A" (Kdyby silniční daně, daně z pohonných hmot a poplatky za dálnice, šli do fondu výstavby a údržby silniční sítě. A z tohoto fondu by se transparentní cestou financovala výstavb), bylo by slušné říci i "B". Tedy, že z tohoto fondu by se pak měly platit třeba i externality, léčba účastníků dopravních nehod, zásahy hasičů u nehod atp. atd.
|
|
|
Omyl. Tohle necht plati ti, kteri prislusnou skodu zpusobili, at jiz primo nebo prostrednictvim pojistky, pokud si nejsou jisti, ze na to budou sami mit.
|
|
|
Ale na likvidaci následků dopravních nehod si přece každý účastník provozu platí minimálně zákonné a optimálně i havarijní pojištění.
Mimochodem, léčba následků dopravních nehod, vzhledem k jejich počtu, je nesrovnatelná s odvodem daní do rozpočtu.
|
|
|
Je zajímavé, že vždy jsou ze strany zastánců silného státu uvažovány pouze extrality na straně nákladů. Jakoby existence externích benefitů byla nemožná. Externí benefity samozřejmě existují, jenom jsou tupě ignorovány.
Například (nejen!) Praha dlouho nevyhořela mimo jiné díky tomu, že existuje silniční doprava. Ta tvoří síť pro pohyb upravených nákladních vozidel - hasičských speciálů. Ať už v historii tím speciálem byl upravený koňský povoz nebo jej dnes tvoří upravený sériový nákladní vůz.
Sanitka po silnici mnohem častěji jezdí k případům se silniční dopravou nesouvisejícím. Bez silnice by sanitka nejela nikam. Takže do benefitů můžete s klidem započítat dostupnost lékařské péče. A teprve od tohoto zisku můžeme odečíst náklady - zraněné na silnicích.
Přičemž mějte na paměti, že sanitky a hasiči jsou zproštěni od placení silniční daně.
|
|
|
nebudete-li se zlobit, uložím si tento Váš komentář do sbírky komentářů které si z mého pohledu zaslouží nezmizet v propadlišti webu. stručné a výstižné.
|
|
|
Když je někdo trubka, tak by to měl i ve svém zájmu před ostatními spíše maskovat, nežli stavět na odiv.
|
|
ten clanek mi pripada jako kdyby popisoval cestu z Uherskeho Brodu na Novy Hrozenkov a dale na slovenskou D1 .....
|
|
|
Ten článek bohužel popisuje stav na většině našich komunikací.
Na druhé straně jsem zrovna u I7/R7 lehce rozpolcen, protože se fakticky jedná o vícepruhou polní cestu, která min do Slaného ... dál prakticky nejezdím ... stojí za vyliž po všech směrech a v některých úsecích ta omezení skoro i dávají smysl. Nicméně řešit to cedulemi je typické zdejší řešení, takže úplně k hovnu.
|
|
|
To možná spíš Starej Hrozenkov, ne? Tenhle úsek mi při čtení článku taky vytanul na mysli - štěstí, že když tam většinou projíždim já, tak všechny vemena už dávno chrápou, takže tam nemá kdo ty limity vynucovat. Naštěstí včetně policajtů.
|
|
|
ano, Stary Hrozenkov, sorry za chybku. Minuly tyden merili zrovna asi 400 metru za hranici na slovenske strane, ale vcas mi "bliknul" protijedouci ridic, abych stihl zpomalit. Bylo neco kolem jedne odpoledne.
|
|
|
Společnost zdegenerovala natolik, že i to varovné blikání považuje za projev silničního pirátství. Co se má ten pyrát vyhýbat pokutě, že Máňo? Stejnak si na to auto nakrad', tak ať solí. Lůza na Novinkách a babišDnesu se vyjadřuje v tomto směru jasně.
Já na to ještě neresignoval a problikávám protijedoucí, ohrožené zabukařícími ploskolebci. Nevidím důvod, proč bych neměl varovat spoluřidiče před výběrčími rychlostních daní. Každý může snadno mírně překročit nesmyslně nastavený rychlostní limit, aniž by si toho při své pohodové, plynulé a nikoho neohrožující jízdě všiml. Zbytečné obtěžování uniformovanými loupežníky a platit pokutu za bagatelní přestupek rozhodně dojem z hezké vyjížďky nevylepší.
|
|
|
To mi připomíná když jsem vylezl z autoškoly, jel jednu z prvních jízd sám a blikal na mě takto řidič v protisměru, nepoučen jsem zastavil auto a šel kontrolovat co tak se mohlo dít, že na mě bliká, jestli táhnu po zemi nárazník, svítím dálkáčema či co :-D
No o pár stovek metrů dál když jsem je viděl bukařit za cedulí začátku obce mi to došlo a od té doby taky blikám :-)
|
|
|
|
Ano, možná je to levnější. I když. Nakonec bude u přechodu semafor (Eltodo), betonové zátarasy a blikající zebra (TSK). A k tomu stojící auta. To dopravě vážně pomůže. Možná se zamyslete nad tím, proč se MHD cpe pod zem. Vždyť je to dražší!
Že je nikdo nepoužívá? Neřekl bych. A že se v podchodu u muzea drží voda? A kdo se o ně má starat? A asi nejblbější argument je ten "lidé se bojí". Já být Hudeček nebo někdo z jeho kohorty, tak se také bojím vystrčit rypák, ale podchodem to vážně nebude.
|
|
|
To, ze podchody nikdo nepouziva, protoze v nich je bordel a kvere v nich drobna kriminalita, je ovsem zase selhanim mesta a nikoho jineho.
Ano, postavit prechod je urcite levnejsi, minimalne pro TSK a pro magistrat. Nicmene jsou mista, kde to je nejhorsi mozne reseni a kde externality budou vyrazne vyssi, nez usetrena castka. Na takovem Pavlaku mel kuprikladu byt podchod davno a nejen podchod, optimalne i tramvaj by tam mela Legerovu a Sokolskou podjizdet. Prechod u Musea, kde podchod davno je a funguje docela dobre, je take zverstvo.
Na zaklade teto strategie naopak ocekavam nove prechody pro chodce v mistech totalne nesmyslnych, jako je ulice 5. kvetna nebo dokonce takove dalsi svetove unikaty, jako jsou ty slavne prechody nad Zbraslavi a u letiste, pri tom to jsou naprosto zjevne optimalni mista pro lavky.
Auta maji jezdit co nejplynuleji, pak s nimi je vseobecne nejmene problemu a chodci mezi auta take patri v mire pokud mozno co nejmensi. Pokud na to chce Hudecek jit obracene, tak, pouzijeme-li retoriku jeho a jemu podobnych, ma na rukou krev tech prejetych chodcu.
|
|
|
Ad přechod na silnici 4 nad Zbraslaví - jezdím tudy denně v obou směrech něco přes 4 roky, tedy projíždím tudy přibližně 400x do roka (ráno tam, večer zpět) a na tomto přechodu jsem za ony čtyři roky už třikrát zažil chodce..no není to úžasné?
Kvůli řekněme desítkám chodců (číslo si cucám z prstu, leč k výše uvedenému nebude můj odhad úplně mimo mísu) musí 17.400 vozidel denně (včetně linkových autobusů a kamionů) decelerovat z 80 na 50km/h a následně opět zrychlit do celkem prudkého kopce, z čehož má jistě bohyně Gaia radost..je to k zblití, stejně jako jako vyhrazený pruh pro MHD na jižní spojce před barrandovským mostem..
Zdroj intenzity dopravy u uvedeném úseku: www.tsk-praha.cz/wps/wcm/connect/www.tsk-praha.cz20642/00c51cd0-85fe- 461f-9503-487b8e242636/tsk-udi-intenzity-2013.xlsx?MOD=AJPERES řádek 646.
|
|
|
Přitom je to místo, kde lze naprosto bezpečně při stoprocentních ohledech vůči přecházejícím a zcela spolehlivé jistotě* zastavení před přechodem včas jet za normálních povětrnostních podmínek a v aspoň trochu běžném vozidle vzhledem k tomu, jak tam je vidět, cca 80-90 kph s velkou bezpečnostní reservou.
Naopak současný stav přináší chodcům daleko vyšší risiko, než kdyby tam byl pouze dobře označený přechod bez absurdních omezení, protože takhle jak je to teď každý řidič kouká především po okolí, zda tam někde nejsou prasata s lasery, a na koukání po chodcích mu prakticky žádná pozornost nezbývá.
___
* Až na vis maior, samozřejmě.
|
|
|
Současný stav je pro chodce všechno, jen ne bezpečný - správně jste popsal, že většina řidičů sleduje rychloměr či křoví podél silnice, zda neskrývá trojnožku s radarem a na sledování přechodu už jim nebývá tolik pozornosti. Když už se tam nějaký chodec objeví, je to jev natolik řídký, že to spoustu řidičů překvapí - někdy koncem minulého roku jsem zřel při jízdě pravým pruhem směrem dolů ženu mající očividně v úmyslu přejít od benzínky na druhou stranu; zpomaloval jsem tedy s úmyslem úplného zastavení - za mnou jedoucí auto mělo dostatečný odstup, ovšem hovado za jeho volantem mě začalo předjíždět ve chvíli, kdy jsem jel už pomalu..kdybych nedal levý blinkr a nenajel až ke středové čáře, tak by manévr dokončilo a téměř jistě tu ženu před mýma očima sejmulo :(.
Nutno dodat, že tento nešvar se objevuje prakticky u všech přechodů na víceproudých silnicích. Vydání řidičáku je u některých jedinců zřejmě spojeno s odebráním části mozkové hmoty.
|
|
|
Já tam jezdím dost často -- byť zdaleka ne tak často jako Vy -- a chodce jsem tam dosud neviděl ani jednou.
Zato jsem jednou viděl přes ten přechod taxík otáčet do protisměru :)
(Nesoudím, že by to indikovalo jakýkoli úbytek ganglií: malinko jsem přibrzdil, aby to v pohodě stačil, a s úsměvem a bez sebemenšího pocitu jakéhokoli omezení jsem jel dál.)
|
|
|
Podle toho mála, co o tom vím, záleží hodně na době průjezdu.
Vzhledem k rozmístění zastávek MHD v okolí přechodu je pro některé občany pohodlnější (nebo rychlejší) jet směrem na Baně a sejít přes onen přechod do Lipenců, kde bydlí.
Vidět chodce tedy mohou nejspíše řidiči samohybů v době odpovídající začátku a konci pracovní doby s přihlédnutím k délce cesty prostředkem MHD.
|
|
|
Mé pozorování na tomto konkrétním místě:
cesta tam - vždy ráno mezi 6. a 7. hodinou, celkem asi 800 průjezdů za 4 roky:
počet spatřených chodců: 3 (slovy tři)
cesta zpět - odpoledne až večer mezi 15. a 22. hodinou, celkem asi 800 průjezdů za 4 roky:
počet spatřených chodců: 0 (slovy nula)
|
|
|
Mé pozorování na tomto konkrétním místě:
Cesta nahoru: odpoledne mezi 17:00 a 18:00, celkem jeden průjezd za deset let.
Cesta dolů: odpoledne mezi 16:00 a 17:00, celkem dva průjezdy za tutéž dobu.
Počet spatřených chodců: 0
Pěšky přes onen přechod: dvakrát za totéž období, mezi 17:00 a 18:00.
Nicméně znám člověka, který tudy dvakrát denně chodí každý pracovní den a od něj mám informaci publikovanou výše.
Přechod sám mi je lhostejný, to, že jsem ho tenkrát použil, je věcí náhody.
|
|
|
No tak o tom, ze tohle omezeni je politickym, nikoli odborne bezpecnostnim opatrenim, snad dostatecne vypovida uz to, ze rychlost je upravena stejne v obou smerech, pricemz nemusim byt dopravnim expertem, abych vedel, ze z kopce a dopce je brzdna draha ruzna.
|
|
|
|
Na vlastní uši jsem kdysi slyšel nějakého "dopravního agenta", který do rádia hlásil, že "v kopci tam a tam" měří a že je tam omezená rychlost nahoru vyšší než dolů a měla by si v tom policie udělat pořádek... Takže se zdá, že část stáda není schopna různá omezení v různém směru rozchodit.
|
|
|
Ten přechod u Zbraslavi na Strakonické tam namalovali poté, co tam někdo v noci srazil jakéhosi místního, co přecházel.
Lid požadoval viditelné řešení, viditelné řešení bylo aplikováno, case closed. Externality co? Neřešíme.
|
|
|
On celý ten problém vězí v nečinnosti soudruha kdysi dávno. Prostě tam chybí souběžná komunikace. Kdyby byla, dávno je to dálnice nebo pro motorový vozidla. Tam už by řešení "namalujeme zebru" nemělo šanci.
|
|
|
Zrovna zde soubezna komunikace je, chybi az o kus dal.
|
|
|
Tak. Před lety se zde na to téma i něco napsalo, pamatuje se...
|
|
|
Protože chodci se chovaj jako dementi, tak i ty poslední místa, kde je doprava ještě plynulá, zasereme přechody a semafory, geniální.
Máš v té úvaze ovšem jednu chybu, chodci pak nadále nebudou používat ani nový přechod, protože je to moc daleko a je přece moje právo nakráčet přes 4-proudovku přímo před auty do vozovky a přejít si na druhou stranu.
Takže chodci se nadále budou chovat jako dementi, my utratíme za nová "opatření" a jediné co se změní budou další kolony ve městech před prázdnými novými přechody, protože dneska nestačí přechod, ale musí být minimálně se světlama, ideálně ještě s vyhrazenými prostory pro cyklouny, kteří stejně jezdí po chodníku...
|
|
Článek si zaslouží jedničku s hvězdičkou. Přesně takhle probíhá rekonstrukce a výstavba většiny silnic v jihomoravském kraji. Včetně nesmyslných zpomalení na křižovatkách, kde přijede z vedlejší i ve špičce jedno auto za minutu. Naopak jinde je povoleno 80 a přitom je tam extrémně krátký připojovací pruh, ve špičce velmi obtížné až nemožné bezpečně najet, o dvacet metrů dál je ovšem nesmyslných 60 :
mapy.cz/zakladni?x=16.5819860&y=49.2164871&z=16&l=2&pano=1&pid=11525940
Tunely Dobrovského, projektoval to prý bývalý ministr dopravy.
|
|
|
Aktuálně - Úvoz horní část, Krááásná prasárna co tam teď vyrobili, to budou kolony až doprdele nyní již v obou směrech, jako by to nestačilo směrem od Konečného nám. dolů. Ale tak hlavně že trajfl má vyhrazený pruh po kterém projede za hodinu v průměru kolik? 10-15 vozidel? To se fakt vyplatí, krom ranní špičky ty vyhrazené pruhy vůbec nejsou potřeba...
Co se týká tunelů Dobrovského, tak např. ze směru od Svitav ten nájezd do tunelu, to projektoval fakt génius, jeden pruh s prudkou zatáčkou a minipřipojovacím pruhem... jako bonus nesmyslná 60 km/h i když jsou tunely prázdné, nikde žádný problém. O tom, že v Brně se při návrhu každé křižovatky soutěží asi v tom, kdo to udělá nejsložitěji a tím pádem nejdráže, se ani bavit asi nebudem ;-)
|
|
|
A ta část na fotce, tak ta je úplně "nejgeniálnější" - tam když jsem jel poprvé tak jsem to nechápal a vlastně nechápu dodnes. Vlastně většinu řešení těch výjezdů a nájezdů jak do tunelů tak v okolí, třeba proč musím když jedu od Hradecké směrem do města, sjet zbytečně napřed na světelnou křižovatku a pak ještě na (debilně vyřešený) kruháč, asi velkej problém udělat to jako v opačným směru prostě přímo bez křížení.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek R7
|
|
|