Komentáře ke článku: Život s e39 (ze dne 20.09.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
a nijak se neprojevovali...
V tomto místě jsem přestal číst a vracet se k tomuto článku nebudu
|
|
ta čeština je ... kulervoucí
|
|
|
|
A v čem je prosím problém podle toho bodu 6? Máte pocit, že by to snad měla být kopie něčeho?
|
|
|
Když se mu to nelíbí, nemá to číst, co na tom nepobíráte?
|
|
|
Clanek jsem znova zkopiroval do wordu. Zadnou extra hrubku typu y/i, s/z apod., jsem nenasel. Par preklepu tam je, kterych jsem si predtim nevsiml ja ani lide co to cetli pred zverejnenim. A pokud jde o nespisovna slova, tak to byl zamer, nechtel jsem to psat upjate, strojene, kdyz tady v clancich litaj i vurgalismy a nekdy se to pak lepe cte. Teda me ano. Ale pro me z toho plyne to, ze se vsem člověk nezavdeci a ze jedna kontrola je nekdy málo. A taky ze nekdo resi formu a ne vecnou stranku. Ale v pohode, Vas nazor.
|
|
|
Word neumí shodu podmětu s přísudkem ,-) A není sám =) Lidi žijí i s horšíma nemocema :-)
|
|
|
„Korektor“, to je člověk (protože takový si na první pohled všimne třeba praohavnosti „aut, které“), nikoli nějaký program.
(Nicméně spěchám zdůraznit, že ty programy jsou výborné na odchytání překlapů; jen je třeba k nim přistupovat rozumně a nepovažovat je za nějakou autoritu.)
|
|
|
Rozumim, "aut, která". Ja i vim jak to ma byt spravne, ale je to pak moc strojene, upjate, podle me. Pro me osobne je hrubka neco jineho. Ale uznavam a souhlasim, ze treba vec, ze ktere ted pisu, z nas dela trochu trouby. Nechci psat s hacky, carky, nemam cas ani chut nad tim dlouhosahle uvazovat, preklikavat. Ale jsou psani, u kterych si pozor davam. Korektora bije do oci tohle. Me zas kdyz nekomu neco mlati u auta, na aute, v aute, vyberte si. Nebo kdyz neslysi, ze mu tam neco huci, ze neciti, ze ma podhustene gumy, atd
Kazdej jsme profesne asi nejak postižení. Tim to neomlouvam, jen konstatuji. A rozumim vam.
|
|
|
Že jsou blbě čárky, sere pes. Že je projev trochu lidovější, sere pes. To k internetům tak nějak patří(teda, nemělo by to patřit do článků, ale obecně se tyto věci přehlíží) - odpovídá to chybějícím členům v angličtině. Takové ty chybky, které tam jsou, člověk se usměje a velkoryse je přehlídne.
Akorát ta shoda podmětu s přísudkem :( To vzdělané lidi(teda spíš lidi postižené kvalitním češtinářem :D) vyloženě týrá. To se prostě nedělá. Je to jako šoupání vidličky po talíři, hřebíkem po tabuli. Jsou lidi, kterým to nevadí, ale spoustě z toho rostou chlupy na chlupech =)
Já osobně bych na ty příspěvky nereagoval, ale já jsem flegmatik, kterýmu je šecko u prdele :D
|
|
|
To ja flegmatik nejsem vubec :-D. Shoda podmetu s prisudkem samozrejme vim co je, ale jak uz jsem psal. Nedelal jsem si s tim tady takovou hlavu. Cas od casu pisu clanky, ktere musi byt absolutne bez chyby a taky ve finale jsou, ale dobra, rozumim, ze to nekoho zveda ze zidle a pristi clanek se pokusim napsat absolutně bez chyb. Ale jestli mi tam nekdo zareaguje, že to stalo za h...a nedalo se to vubec cis, dojedu ho nakopat do kuli :-).
|
|
|
Pane kolego, ten clanek je perfektni a cloveka jaky Vy bych na nasem oddeleni okamzite zamestnal. Pravda, prijem je jen 150% prumerne mzdy, nadrizeni ze zahranici jsou sverazni, ale peclivych odborniku je jako safranu a to jeste headhunteri nektere pretahnou.
Co se Fasi cestina tice, neco spravi Word, neco jakykoliv zivy korektor, nestydte se to dat na korekturu nekomu s maturitou z cestiny aspon za 2. I mistr tesar se utne. Dodnes se stydim jak me tady integrale omlatil o hlavu aby jste... :-(
Jinak 540i e39 combi bych si dokazal predstavit, ani nevim jestli se delalo i 545i. To ma kolega v sedanu e60 s manualem! a je to hezke svezeni.
|
|
|
Dekuji za oceneni. Maturitu z cestiny mam, dal ve výčtu meho dosazeneho vzdelani pokracovat radsi
radsi nebudu, to by byla teprve diskuze :-)). Verte mi ale, ze ac jsem si tech chyb vedom a spoustu jich nepovazuji za pruser, spousta z nich byla i zamer, tak je to pořád prd v porovnanim s tim co musím cist ja treba v praci od nadrizenych v korespondenci. Ted ale zalezi, co je horsi, zda perfektni, ale bezchybny clanek po strance cestiny, ale totalni sracka po strance odborne (tim nerikam, ze muj clanek povazuji za technické dilo, zvladl bych to i lepe, podrobneji,
ale nikoho by to nezajimalo), nebo clanek v kterem nejsou technicke chyby, ale je napsanej nespisovne a nekolika chybami? E39 545 nebyla, jen 540. Je to hodne prijemny povoz, ale chybi tam ten zvuk s62 v M5.
|
|
|
Ta E39 by se dala považovat za 544i :D když je to 4,4l..
|
|
|
Jo jo ;-). Pak i ta e60, ta je taky 4,4.
|
|
|
Sverazni nadrizeni jsou jeste v pohode, obavam se ze to, co zazivam ja, nepopsal ani DF ve zmrdech. Jestli muzu poprosit, napiste mi na em5@volny.cz co ze to presne delate, treba by me to i zaujalo. Ja bych rad svuj pristup v budoucnu uplatnil jinak. Dekuji.
|
|
|
No, já dlouhodobě tvrdím, že každý delší text (než jen diskusní příspěvek), u nějž lze důvodně předpokládat, že jej bude číst větší množství lidí, by měl před publikací být podroben korekturám: zcela jistě jazykové, a kdekoli to dává smysl, tam i odborné.
Týká se publikace na Webu přesně stejně jako publikace na papíře.
A ano, jaksi jsem si všiml, že tento přístup je zastaralý, nemoderní a nesluníčkový a vůbec v současnosti jaksi podezřelý :(
|
|
|
to máte těžké, někomu je to jedno a někde je to jedno. když jsem nucen psát něco ku zveřejnění, korekturu vyžaduji téměř hystericky bo si jsem vědom své mírné disgrafie a slepoty. když jsem nucen koukat na nějakou svou uniknuvší idiotskou chybu typu "davy lidí se hrnuli", tak se potím studem a nejradši bych zalezl někam metr pod zem. spousta lidí jistě opáčí, že na věcnou stránku veledíla to vliv nemá, a ať se jsou snobové bodnout, ale chce to znát rozumnou míru. když poptávám u venkovského všeuměla dopravu deseti kubíků palivového dříví, nic si nedělám z toho že mi pošle emailem "nabýdku", ale u delšího souvislého textu to je na pováženou.
|
|
|
Jojo, „nabýdki“ vesnických zahradníků zvládám celkem s grácií, byť mne občas jaksi bodne za očima, když to čtu.
Nicméně mají-li kupříkladu Colloredo-Mansfeldové hrubky v textech na informačních cedulkách v parku dobříšského zámku, je s touto civilisací něco po čertech špatně :(
|
|
|
|
Tak nabyyydku povazuji za hrubku a takova v clanku snad neni?! Takove chyby opravuji i ja znamym, protoze mi to vypaluje oci.
|
|
|
Chapu vas a dokonce i souhlasim. Za moderniho cloveka se ani moc nepovazuji, jsem docela konzerva. Ale taky vidim, jak se tady pise a tak jsem to chtel napsat v podobnem duchu. Muzu vam rict, ze me osobne mnohem vic vytaci, kdyz ctu odborny clanek na autarskem webu, ktery predpokladam, ze ma vzdelavat nadsence a je plny faktickych chyb. Slunickovej a laskovej uz vubec nejsem :-D. Dam si ale priste pozor na to psani, dekuji.
|
|
|
nevím jestli to tady zaznělo, ale chtěl bych Vám poděkovat za Váš dospělý a gentlemanský přístup ke kritice (zdánlivě) nepodstatného.
|
|
|
Asi nezaznelo, to ale nevadi. Ja jsem rad i za kritiku, vecnou, i kdyz mozna je ji trochu vic. Uz jsem tu nekolikrat napsal, ze neco jsem tak napsal i záměrně, nevadi ;-). Za par dni budu mit na servis 135i, s platenou strechou a pak kupe, tak treba si reputaci napravim tam. Jenze to bude spis kratsi psani o svezeni, coz je vzdy hodne subjektivni, ale snazim se byt objektivni, i v pripade oblibene znacky a nesetrim kritikou, kdyz se mi neco nelibi.
|
|
|
No a pak tu máme lidi jako Větvička =)
D-fens osobně řadím mezi blogy a na blozích očekávám kvalitu od "bez chyb" po "správně jsou snad jen mezery mezi slovy". Kdyby tohle byl plně profesionální web, který se publikací článků živí, mluvím/píšu/ jinak(např. Idnes je známé svou absencí (kvalitního) korektora)
|
|
|
Berte to tak, že někomu „rve uši” falešnej zpěv, někomu „rve oči” falešnej text. A unavuje to číst bez ohledu na obsah, podobně jako unavuje poslech falešnýho zpěvu a sebelepší text písně to nenapraví.
|
|
|
Beru, mate recht. Jsem narocnej posluchac, teda predevsim na kvalitu prednesu audiokomponentu. Take jsem narocny ctenar odbornych clanku, takze ty jedince, ktere jsem zde gramatikou popudil, zcela uprimne chapu.
|
|
Mikesi mate pravdu, chyby uznavam.
|
|
doporučuji jezdit taxíkem , vyjde to tak na čtvrtinu ceny co Vám vychází na km, pokud započítáte i svou práci a čas , tak na desetinu, touhu po rychlosti ukojte v nějaké pujčovně na nějakém okruhu, prosím o sdělení , zda jste automasochista, !
|
|
|
ešče prosím o zamyšlení pana autora, zda nechcá přejmenovat článek na Krácení života s BMW.
|
|
|
Mým autem najedu okolo 100 000 km ročně. Snažím se představit si, kdybych ho takhle piplal, co by to asi stálo času...
|
|
|
autem nebo v diskuzi? Nic ve zlém, ale kdy tím autem jezdíte, když v diskuzi už musíte mít třikrát přetočený tachometr. :-))
|
|
|
Když musíte dodržovat padesátku, psaní za jízdy můžete provozovat zároveň s kouřením. Jedna cesta na víkend domů dělá 2000 km a vloni jsem jezdil každý týden. Letos méně, ale zase to mám daleko do práce.
|
|
|
co je to za trasu, že je tam 2tis. kiláků na padesátce? :-))
nic proti, jen mě to zarazilo, protože to je nájezd někde u řidičů z povolání. To nenajede snad ani autobusák po Praze.
|
|
|
Já po dálnici můžu jet většinu cesty 180, takže jsem za 6 hodin na víkend doma, a když jezdím skrz město, je tu většinou 50 nebo 30 a všude radary, tak píšu.
Řidiči C/CE jsou omezeni na 80 kmph a navíc AETR, tedy teď nařízením 561, autobusáci zas jezdí po městě. Ale zkuste se zeptat, kolik toho najezdí kluci, co jezdí dálky s dodávkami. Když jsem si šel zabrigádničit k DPD, měli tam asi tři toky starého tranzita, se kterým jezdili občas, měl za sebou přes půl milionu. A to většinou po městě. Když jezdíte přes Německo s novou dodávkou a nemáte povinnost záznamu, 50 tisíc dáte dost rychle :-)
|
|
|
neberte to zas tak vážně, mě to jen pobavilo, protože dřív byl každý řidič z povolání "milionářem" raz dva, protože aby mohl krást naftu, musel vykazovat dlouhé jízdy. :-))
|
|
|
To by mi u mého privátního vozu asi moc nepomohlo :D
|
|
|
To je keců.. je to jeho auto a koníček a vám muže být u prdele, kolik do toho investuje času a peněz (nj závist je svině a typická česká vlastnost tak je třeba si kopnout).
Určitě lepší než čumět na hokej/fotbal nebo podobná (ne)činnost.
Ale jen mu řikejte, že je automasochista a že vy byste už takové auto hodili ze skály... Hoďte.. ale očividně nemáte ani na tu blbou E39ku s obyčejným 3.0, když pišete takové voloviny.
|
|
|
Než jezdit s autem popsaným způsobem po servisech, tak to už bych radši čuměl na ten hokej/fotbal, i když to zatím nedělám.
|
|
|
Že má přehnanou péči je jedna věc... že má na to čas a chuť je druhá věc.. Ale obě jsou pouze a jeho svobodné rozhodnutí. Běžný člověk by nedělal 2/3 popisovaných oprav / výměn protože by o tom nevěděl / nebyla to ihned potřeba.
|
|
|
Souhlas.
Ovšem i čumění na fotbal/hokej je pouze a jeho svobodné rozhodnutí.
(Použil jsem vaši formulaci, je opravdu osobitá.)
|
|
|
To je.. proto mu netřeba vyčítat nebo kroutit hlavou nad jeho počínáním, když jsou tu lidi, co dělají věci nudnější, které je nerozvíjí atd....
|
|
|
Pokud člověk žije, stále se vyrovnává s okolím a stále kroutí hlavou nad "divným pštrosím počínáním" (viz Jazz Non-Fables.
Posouzení, kdo dělá věci nudnější, je věc přísně individuální.
|
|
|
Já jsem věděl a čekal podobný názory Bandite, ale Vám děkuju za pochopení a uznaní. Přesně tak, kdybych ti peníze naházel do hajzlu, je t jen moje věc, auto chci mít v nějakém stavu a tak to do něj dám, navíc, pořádt to neni v takovém stavu, jake kdejaký pako v inzerci píše, TOP stav. Z těchto dvou slov jsme vždycky velmi pobavenej.
|
|
|
Výrazy v inzerátech jako "TOP stav, bez investic, po německém důchodci lékaři, poctivě najeté kilometry, ježděno jen po dálnici aj." mi slouží ani ne tak k pobavení, jako spíš coby blikající kontrolka upozorňující na nebezpečí, že prodávající nebude normální člověk, ale vychcanej zmrd překupník, jehož nabídce je v zájmu zachování peněz a duševního klidu lepší se vyhnout, býť by vypadala sebelákavěji.
|
|
|
Tigi, presne tak. Takto to bylo ve vsech pripadech top stavu, co jsem kdy objel.
|
|
|
Ygorku, vy delejte co chcete, ja budu taky, jo ;-). Tohle podsouvani vlastnich zvyklosti nekomu jinymu mam moc rad.
|
|
|
vy delejte co chcete, ja budu taky, jo
Přesně to tvrdím.
Vyjádřím-li svůj názor na nějaou činnost, tak to podsouvání vlastních zvyklostí někomu jinému není bez ohledu na to, co a jak mnoho máte rád.
|
|
|
Je tady sranda, opravdu :-)) . No jako všude asi.
|
|
|
závist je sice typická vlastnost, ale pro lidi jako celek.
|
|
Skvele pocteni. Uplne vam rozumim. A ty komentare...proste divoky vychod. Nedivme se kdyz pak vsichni nadavaji ze to tu stoji za hovno.
|
|
|
Diky! Nejsem takovej frajer v psani, jako nekteri tady, ale to myslim uprimne! Ale zkusenosti se servisama, bazarama nejaky mam, svy auto mam svym zpusobem rad a tak jsem si rikal, ze neco napisu a treba to nekomu pomuze. Komentare jsou vsude stejny ;-), nekdo jen reje, nekdo ms vzdycky pravdu, jinej si honi ego. Ja bych pro pristi DM navrhoval aby mel kazdejna zadech napsanej nick a ti lide se muzou poznat osobne a pohovorit, spojit si ty komentare tady s osobnim dojmem, nazorem :-).
|
|
|
Přesně tak... Většina lidí radši každejch pár let koupí novou spotřební popelnici, protože třeba 8 let starý auto už je přece na vyhození... No s přístupem českejch servisů často jo. Proč je proboha problém docvaknout brzdovou hadičku do držáku? Docvaknout nárazník? Nepoztrácet 3 ze 4 šroubů držících kryt motoru (moje čerstvá zkušenost)? To přece neni nedostatek puntičkářství, to je naprosto zbytečná debilita nekompetentních mamlasů... Dřív jsem se divil že mi u většiny starších aut pořád někde něco mlátilo, cvakalo, vrzalo... ale ono když takový hovado "oservisuje" půlku auta, tak pak všude chyběj nebo nepasujou nějaký drobnosti a ve výsledku je to auto rozvrzanej polofunkční krám, přestože je tam "všechno vyměněný". Od dob co si auto převážně servisuju sám mam i ze 17 let starýho auta lepší pocit, než třeba z čehokoliv co dneska vyjíždí z Boleslavi (nemluvě o tom, jak to bude vypadat za 5 let díky všeobecnýmu přístupu "neni to udělaný dobře, ale stačí to").
|
|
|
Jo, jsem rad, ze tomu nekdo rozumi. Nevim presne, jak bych delal auta ve velkym, to zjistim az kdyz zacnu, ale kdyz delam neco znamym, tak se snažím delat vse poradne, protoze by me trefilo, kdyz by po me znamej nahodou neco nasel. Nadruhou stranu chapu, ze nekdy se holt neco nepovede a ty lidi co to delaj jsou zamestnanci, ale kdyz se neco podela, je potreba se k tomu postavit. Jednou jsem delal kamaradovi brzdy, zakecali jsme se v zaveru a ja neobesel kola a nezkontroloval dotazeni matic. Odjel a pak mi psal, zda jsem utahl kola. No sebral jsem se, vzal klic, dojel k nemu pred barak a kola jsem prekontroloval. Myslel jsem, ze se ostudou propadnu, ikdyz se nic nestalo.
|
|
Automasochista? To je dobry, to jsem jeste neslysel. Asi trochu jsem, ale nejak se za to nestydim. Bavi me se v tom rejpat, jsem puntickar, vse musi fungovat a nejak vypadat! Mam to pro radost, asi jsem to mel v clanku nejak zduraznit. Potesi me obcas i to, ze kdyz to auto nekdo vidi a je tema autama trochu postizenej, tak stav auta oceni.
|
|
|
však vám rozumím, za mlada jsem byl automasochista jako vy, nyní k stáru jsem se přetransformoval na autosadistu, to jest, pokud měrka oleje neukazuje nic, tak ještě netřeba nic dělat, pokud dvě svíčky zapalujou, tak to má poloviční spotřebu, checht, pokud jdou od brzd jiskry, které zapalujou v létě trávu kolem cest, tak to stačí pochcat a vydržet do podzimních dešťů, nějaké prapodivné zvuky od čehokoliv se odstraňují tak , že volume na rádiu plně do prava, unik jakékoliv provozní kapaliny řeším tak, že ji tam nedoliju, takže nemá co kapat, mněl jsem v merku i jiné řešení, a to , že odstraním to otravný světýlko, ovšem akce ztroskotala tím, že začal pípat nějaký pípák, a ten nešlo najít, takže to vyřešilo vytažení nějaké pojistky, no takhle nějak vydržel můj šaran 1,8t, se mnou přes 200tisíc km, a podle všeho stejně i s minulým majitelem, kupodivu v zimě v létě startuje na potřetí jak nic, nejlíp se cítí s 12 pytli cementu a pěti chlapy na stavbu, he he he
|
|
Zajímavý článek, pravda. Dokonce i přiložené fotografie jsou 1a kvality, z dobrého aparátu a "vzaté" dobrým sklem. Dokonce, i jak se domnívám, pořízené s polarizačním filtrem. To se musí umět a nedělá to každý. Bezchybná kompozice obrázků, řezu, záměrné rozmazání zdůrazňuje dynamiku a sílu vozu. Provedení snímků by sneslo i přísná kritéria luxusního automagazinu na křídě. Dovolím si i říci, ba přímo firemního katalogu BMW. Na D-Fensovi jsem doposud takové hezké obrázky neviděl. A že tento web čtu léta.
Až sem je to dobrý. Ale proč ty strašlivý hrubky?? Proč??
Když už věnujete takové spousty času a nemalé peníze na udržbu této pěkné káry, proč si nepřečtete hotový text alespoň 3x po sobě?
Nebo, pokud se vám do toho nechce, stačí to nakopírovat do Wordu a on (tedy Word) už vám ty opravy udělá sám.
No nic, nejsem hnidopich, ale čtení takového textu mi působí fyzickou bolest. Hezký článek, kvalitní snímky. Škoda...
|
|
|
Teda, uz jste treti, to jich je tam opravdu tolik? Ja sam casto lidi opravuju, kdyz me neco prasti do oci. Mate ale pravdu s tim wordem, tu kontrolu pravopisu zacnu pouzivat. To ze clovek chybu udela, se stat muze, ale kdyz nevyuzije nastroj, co to za nej vyresi, je to hloupy. Uznavam chybu. Clanek jsem po sobe cetl celkem jednou, mozna dvakrat, neco jsem i opravil. Cetli to i jini, upozornili, na nejake preklepy, atd. No doma si to projedu tim wordem, jsem na to zvedav. Na druhou stranu, psal jsem tady o autech, pred timto 2x a nikdo me na chyby neupozornil. Bud si nikdo nevsiml, nebo jsem ted mel blbej den. Tak aspon, ze se vam libil zbytek.
|
|
|
No, je jich tam dost, ale jinak povedenej článek :)
|
|
|
Jinak, na kridovem papiru se tohle auto objevilo. SM cislo 16, myslim. Rubrika autoojetiny.
|
|
|
Dobrý foťák, sklo a fotograf nebo software? Minimálně na HDR.
|
|
|
Oba fotografove jsou vyborni, co mi to fotili. Jinak prijet podivat a porovnat se muze kdokoli :-). Na jare bude petka asi na prodej, chci v8.
|
|
|
Tak, clanek jsem znovu hodil do wordu. Co je podle Vas napriklad ta hrubka? Hrubku dle me jsem tam pomoci wordu nasel mozna jednu, ci dve a to bylo myslim, ze jsem spojil dve slova, ktera se pisi zvlast. Ostatni chyby jsou dle meho preklepy a nespisovna slova. Nespisovna slova byla zamer. Nechci se s Vami nejak prit, ale zajimaji me chyby, ktere delam. Tak klidne sem s nimi.
|
|
|
Jak už Vám kdosi psal: Dělá Vám problémy shoda podmětu s přísudkem. Příklady: "začali problémy; dále tvrdily, že nic jiného nerozebírali; váleli rozlámaný zbytky"(sic!).
Informační hodnotu článku a váš přístup k motorismu oceňuji za jedna, avšak hrubky na úrovni školáka Vaše dílo poněkud poškozují:-)
|
|
|
Diky za pripominky. Dam si na to majzla ;-).
|
|
|
- aut, které [která]
- ne a tak [čárka za ne]
- jí prostě jednou mít [ji]
Dál jsem nepokračoval, a i na tom začátku jsem mohl snadno něco přehlédnout.
|
|
|
|
Podmět s přísudkem.
Ale nelamte si s tím hlavu, je spousta lidí, co umí psát jako pánibozi a v životě umí hovno. To není Váš případ.
|
|
|
Ten přístup servisů je mi povědomej; ze zkušeností sám vím, že občasná výměna oleje otřením filtru mastným hadrem je jen špička ledovce :(
Na autech bejvaj jiný díly, než na faktuře; jiný díly, než zákazník požadoval...a když nepožadoval žádný konkrétní, tak prostě to nejlevnější, co se dalo sehnat...ideálně fakturovaný jako dražší alternativa.
Že je vesnickej automechanik schopnej hledat pojistky u celkem konfekčního a běžnýho auta i někde pod sedačkou, to bych mu snad i odpustil. Nemá manuály, nemá Internet, nemá počítač a jediný spojení s okolním světem mu tvoří kamarád někde v Auto Kelly...navíc má IQ asi 80 a nemůže za to.
Ale že ani autorizovanej servis nezná „svoje“ auta, ačkoliv má knihovnu narvanou aktuálníma manuálama a TSB, to je fakt hodně smutný. Kvalita práce taky na chuj – po výměně topení chyběly šrouby v přístrojovce, semtam něco orvanýho, po nějaký opravě na motoru pomačkanej asi dva tejdny starej chladič...
A nekde mezi autorizákama a patlalama stojej takový ty solidnější servisy, co maj třeba vybavení za statisíce, ale geometrii místo šroubovacím stahovákem nastavujou zapřením nějakým posraným páčidlem. Že si při nastavení geometrie vůbec nevšimnou rozpadlýho silentbloku nápravy (což byl právě ten důvod, proč to mělo pořád snahu zatáčet, a tak bylo celý nastavování na vyliž), to už je jen třešnička na dortu. Ale pravda, chtěl sem zkontrolovat a nastavit geometrii, tak kdo by u práce přemejšlel :-\
|
|
|
Zkoušel někdo se vykašlat na místní vohnouty a jezdit servisovat do Německa?
|
|
|
Dva kamarádi s BMW jezdí na servisy po zkušenostech s českými autorizovanými servisy už jen do Německa. Jeden z nich tam vozil dokonce i Oktávku. Rozdíl v kvalitě i ceně servisu prý obrovský.
|
|
|
Se Subaru je to to samé. Německo, anebo prověřený garážista, ale ten si, bohužel, netroufne na všechno.
|
|
|
Predpokladam,ze cenove to vychazi podobne? Cuka se ohledne zaruky ceske zastoupeni, kdyz jezdis na garancky do Nemecka?
|
|
|
Po pravdě to vycházelo v D výrazně levněji. Záruku tady už neřeším, v záruce s autem problém nebyl. Ale po pravdě ve Freyovi mi neuznali na záruku ani popraskané trysky ostřikovačů, které mi v D nabízeli vyměnit zdarma, ale museli by je objednat, tak se mi pro ně nechtělo jezdit do Regensburgu. Ovšem při cenách u Emila Freye by se to nakonec vyplatilo....
|
|
|
Cenově to vychází lépe. Servisní prohlídka BMW v Německu stojí stejně jako Oktávky v ČR.
|
|
Pekny clanek, precetl jsem ho jednim dechem. Mel bych na Vas nekolik (asi hodne) dotazu. Jak Vas mohu nejlepe kontaktovat? Diky
|
|
|
Co na příkladné a na úrovni probíhající koupi vydá na celý článek?
|
|
|
Úplně vsechno. Nebudu to tady cele psat. Ale pan, majitel firmy o 100 lidech, slusne me uvital. Slusne se semnou bavil, posadil me do kanclu, obskakovala me sekretarka, on obehal papiry ve meste, bez moji pritomnosti, povedel mi nekolik zazitku s autem. Dostal jsem obcerstveni, dal mi peknou slevu. No proste to nebyla bazarni buzna, ale solidni pan. U koupi auta jsem byl opravdu mnohokrat, ale nic se tomuhle ani nepriblizilo. Strucne receno
|
|
|
No milej pane kdyz jedu kupovat auto, tak je me u prdele jestli mi tam udelaj kafe, nebo jestli mi nekdo vypravi nejake jeho zazitky. Vase auto ma dnes cenu lepsi televize. Prikladny pristup prodejce rovna se sdeli nedostatky na aute, ukaze faktury za deklarovany servis a vymeny, a predevsim realny stav se shoduje se stavem uvedenym na interfernetu, tj. sedi kilometry, pocet majitelu, udaje v TP apod. A ne to jestli me tam nekdo udela nejake kafe, na to sere bilej tesak.
|
|
|
Vše co jste popsal, souhlasilo, proběhlo. To co jsem napsal stručně já, bylo navíc, nemyslíte, že je to tak lepší, příjemnější? Já myslím, že jo, mě hodně záleží na tom, jak se semnou kdo baví, jak na mě čumí. Zatím pokaždý když to byl čůrák od pohledu tak auto stálo za hovno a když dělal prodávající dobrý dojem, ukázalo se to, jako dobrý kup. Přijedu se na auto podívat a první co mě zajíma je ten zjev, co to prodává a to mi stačí, to jsou moje zkušenosti. Tak to by byla kurva drahá televize pane, auto jsem mohl letos v dubnu prodat az 180, když jsem byl u jednoho kupovat pro kamaráda auto. Byl ochoten ho okamžitě koupit. Mimochodem, nebyl mi sympatickej a můžete hádat kde je auto co jsme u nějk kupovali, v prdeli, prodaný s prodělkem, protože si to kamarád nedal vymluvit. Nejste taky náhodou bazarník? Hláška o televizi by tomu odpovídala. Přeju Vám krásnej zbytek dne.
|
|
Nejlepsi je prvni cast clanku, v servisu dlouhe desetitisice a najezd 8000 Km, krute.
Co tak pozoruju, stare slozite auta (jako toto BMW) muze provozovat jenom clovek, co si to sam opravi a bavi ho ztracet s udrzbou hromadu casu.
Pak se jeste daji provozovat stara jednoducha auta, typu Octavie I 1.9 TDI, v mem okoli jsou tri s najezdem kolem pul mega a nevyzaduji moc pozornosti.
Jinak to chce auto novejsi a s mensim najezdem. Na Zapade lidi davno chapou, ze cas je drahy.
Kdybych muses se svym autem provozovat to same co autor, uz by se lisovalo na srotaku. Me sere a obtezuje uz jenom sezonni vymena pneu.
|
|
|
Vazeny pane Vasku. Vy jste to nepochopil, zijete v jinem svete, nez ja. Ja mam auto jako konicek, radost, moznost se odreagovat. Nekdo ma tohle, jinej lemta, tamten hraje bedny a Vy treba sledujete fotbal s pivem v ruce. To ja nevim samozrejme. 99% investic jsem udelal z prevence, ne po poruse. Vite, ono udrzba cehokoli se deli na nekolik skupin, v cechach se casto voli ta co se jmenuje "po poruse". Tu ja nepraktikuju u žádného stroje, zarizeni, ktere mi rika pane. Je mi uplne jedno, ze to stoji vic penez, ale potrpim si na perfetktni stav. Takze na obranu tohoto BMW Vam povim, ze me nikdy nikde nenechalo a jedina porucha, ktera na nem byla, stala 2500 korun. A to po asi 12 letech provozu a skoro ctvrt milionu km. Z hlediska spolehlivostniho a s prihlednutim na urcitou slozitost auta je to vyborna hodnota. Vse ostatni jsem udelal, proto, protoze jsem proste chtel. A protoze me to bavi!!! S oktavkama jsem neco najezdil, s ruznyma. Neco jsem ridil, v necem jako spolujezdec. Rozhodne to neni spolehlivostni ani jiny etalon. Kazdopadne Vam preju at Vam slouzi a doveze Vas kam potrebujete. Radost z rizeni Vam prat nebudu, protoze bych nebyl uprimny.
|
|
|
No vzdyt presne o tom pisu.
"Co tak pozoruju, stare slozite auta (jako toto BMW) muze provozovat jenom clovek, co si to sam opravi a bavi ho ztracet s udrzbou hromadu casu."
Me je srdecne u zadele, jake ma kdo konicky. Nekdo plete kosiky, nekdo lepi plastikova letadelka, nekdo lepi dvacetilete BMW, na tom neni nic zvlastniho ani spatneho.
Akorat ze pro beznou maminu, co auto pouziva ciste spotrebne na rozvoz decek po bazenech a krouzkach to moc vhodne neni, zde je vhodnejsi bud stare jednoduche auto typu te Octovky nebo Fabci 1.4MPI, nebo auto novejsi. On kazdy nema auto jako konicek, treba ja.
Stejny problem se tyka treba i Alfy nebo Tatry 11.
|
|
|
Ano, tu fabku na denni huntovani bych klidne mel, ale nuntovat vec, kterou mam rad nechci. Jak pisete, no.
|
|
|
Že by OI byla jednoduchá? Proti současným asi ano, ale v porovnání s e39 tu jednoduchost nějak nemohu nalézt. A tu s tím nájezdem půl mega bez pozornosti bych chtěl vidět. Já s ní najezdil asi tak polovinu a ke konci se sypala dokonaleji než sůl ze slánky.
|
|
|
Tak octavie 1. generace rozhodně nemivala tak bohatou vybavu, cili elektrika. Napravy jsou uplne jineho typu, vice silentbloku, hromada hlinikovych dilu, kde cepy nelze menit samostatne. Motory jsou o neco slozitejsi, nez kovarske dílo v oktavce. Co v aute neni, to se tam neposere. Vyspelost techto dvou aut bych ja nesrovnaval, to neni vysmech samozřejmě! Jinak jste to hezky napsal, pobavil me hlavne zaver :-).
|
|
|
Mno, jednu takovou jsem videl vcera. Stavbyvedouci mi privezl papiry potrebne pro kolaudaci meho noveho domu. Je to Octavia I 4x4 1.9TDI, momentalni najezd 480000 Km.
Ma doma i novejsi auto, tohle pouziva jako pracovni na cesty po stavbach.
Co by se na tak primitvnim aute jako melo sypat, by me opravdu zajimalo. Dvouhmotak to nema, vstriky jsou ze Zetoru, turbo vydrzi 200kKm, repas 6 klacku, nove 13 klacku. Napravy z trakare a antikorozni ochrana vzorna. Elektrika primitivni a nekaziva. Vaha vzduchu stoji par stovek a stahovacky oken dtto. To je tak vsecko, co se muze na stare octovce srat.
Jinak na pomerovani najezdu me nejak neuzije, malokdy jsem v nejakem aute najel pres 100kKm.
A prave nyni cekam na novou Octu 3 kombi, cekaci doba je pekelna, auto objednane na konci kvetna ma momentalni ocekavany termin pocatek prosince...
Na RS se ceka este dyl...
|
|
|
Souhlas. Jezdím s taxikářem co na ní měl najeto (konkrétně OI 1,9tdi 66kw) přes 600tkm. Loni ji vyměnil za Superba protože má skoro 2 metráky a blbě se do ní vešel. Tento motor je prý nezničitelný...
|
|
|
Momentálně mám nabídku na tu samou rv´02 s nájezdem 342tkm za 30t. Za ty peníze ji asi vezmu, co jsem koukal na netu, stojí víc jak jednou tolik.
|
|
|
Nejvíc asi tak "primitivní a nekazivá elektrika". Váha vzduchu x-krát, stahovačky oken (tam i mechanicky v prdeli), celý ten krám s tachometrem, dobíjení, řídící jednotka, motorek od zadního stěrače, centrál. Pochopitelně turbo, mechanismus stěračů (zadřený), mechanika sedadla (vůle), tlumiče vydrží tak necelých 80tkm, silentbloky na nápravě jsou spotřebka.
"To je tak vsecko, co se muze na stare octovce srat."
To máte v podstatě pravdu, jiného už tam moc nezbývá:).
|
|
|
To co jsem psal, jsou kazive veci na stare octovce.
Jsou to same prkotiny v radu stokorun, ktere vymeni kazdy garaznik za hodinu.
Vydrz turba 200kKm je standard u vsech turb.
"kram s tachometrem, dobijeni a ridici jednotka" nejsou nadprumerne srave dily.
Vahu vduchu se menily obvykle jednou, puvodni poruchova za novejsi bezproblemovou, stoji 1200Kc, mimochodem.
Takovy seznam kazivych veci mas u kazdeho auta, otazka je, jaky je dopad poruchy a jejich cena, jestli auto odstavi nebo dojede
Treba Focus I 1.6i benzin, tam se sere:
- zapalovaci civka - nic hrozneho, cena 2 klacky, auto ale zastavi
- skrtici klapka - pruser, zadreni osicky se projevi zaseknutim v pozici full throttle, velice mnamozni situace, zazil jsem osobne na dalnici
- vychozena ovalita valcu - pruser jako mraky, resi se vymenou polomotoru v cene 50000, pripadne pri vyuziti programu na Ford repasovane dily 30000 (22000 stoji repasovany polomotor a zbytek prace). Otestovano opet na me, pri najezdu 200 kKm uz Focus sezral litr oleje na cestu Praha - Ostrava a zpet.
|
|
|
Já se nijak nepřu. Že se jiná auta serou ještě více je fakt. Ale auto mám buď na ježdění, nebo na leštění. A auto, kde se furt něco sere (i když jsou to prkotiny), není ani na jedno. A Octávka, která sice jede, ale půlka věcí nefunguje, je vhodná na odvoz pytle cementu z OBI, ale na nic jiného.
Už si to nepamatuji, ale váha vzduchu byla tehdy za větší peníz a byť auto bylo ještě v záruce, tak se servis kroutil jak zmoklý prkno.
|
|
|
:-), já mám taky i takovéto zkušenosti, sice osobní ne, protože ji nemám, ale lár lidí z okolí znám. Jinak mě by jako dělník, za 30 taky nevadila!
|
|
|
Jo, antikorozní ochrana je opravdu výborná, co vídám, možná i lepší než u e39. S RS 3 jsem nějaký kilometry najel, v benzínu, v nový! Na denní ježdění, na co to má i kamarád super, jinak mě nebrala, sterilní auto, podle mě!
|
|
|
Kdepak. Měli jsme v rodině BMW 530 E34 a najelo >500 tkm s opravami představujícími zlomek toho, co autor tohoto článku.
Vše opravdu záleží na tom, zda se s autem zachází jako s pracovním nástrojem a "spotřebákem", nebo zda je to, jak píše autor, koníček.
Závodní kůň má také úplně jiný level "údržby" (veterinář startuje na první zasípání), než pivovarský valach.
|
|
|
Ano přesně tak, záleží, co vše chce člověk a jak moc řešit, krám co se sere to opravdu není.
|
|
narodím jako auto, chci bejt u vás v garáži :-)
To já jsem proti vám vyloženě autoprase.
Ale je dobře, že jste takový, vaše auto má našlápnuto na ceněného veterána.
|
|
|
Imho E39 530i s matem není nic tak unikátního, aby z toho byl ceněný veterán.. Alespon v horizontu, kdy z toho veterán skutečně bude. Kdyby to byla M5 tak bych souhlasil, pokud by to držel ve stejném stavu.
|
|
|
Ano, souhlas. Nemam to v planu mit tak dlouho. Ale sehnat aspon takto slusnou M5 je nemozne. Teda asi to mozne je, ale za milion. Uz jsou na prodrj jen pekace za 200 nebo ty skoro za milion. Ostatni vedi co maji a neprodaji. A dobre delaji.
|
|
|
To je právě to, se se dozvíme až za dlouhá léta a někdo to už ani nestihne. Ovšem s takovým servisním přístupem z toho auta veterán být může. Už jen proto, že se té doby dožije v celku a funkční. Taky jsem si říkal, že z MBčka nikdy veterán nebude, je jich hafo a ceněná bude akorát felicie. Najděte dnes nějaké v dobrém stavu, neshnilé, vyvoněné. Existuje, ale ta cifra leze pořád nahoru a jsou kusy s šestímístnou cifrou.
Je to otázka času.
|
|
|
Samozřejmě. Poctivých aut ubývá, většinu jich majitelé časem hodí do šrotu nebo sešrotují sami a až bude zachovalých kusů jen pár, tak to bude stát majlant.
U většiny zajímavějších aut je tato situace stejná. Tuhle jsem už narazil na Saab 900 MY1985 v dobrým stavu za cenu vyježděné 9-3. Ještě pár let a budou už stát taky šesticiferný ceny. A zanedlouho půjdou nahoru ceny 9000 a taky motorů B234 (který se dávají do 9-3 a novějších, ánžto jsou nezničitelný, narozdíl od B235 na který sáhlo GM a už padaj jak hrušky).
|
|
Dobrý den, můžu se zeptat, jakou máte spotřebu oleje? měl jsem 330i, M-paket, taky topaz blue a na 1000km to papalo pár litrů. ted mám 325i a je to na zlomku spotřeby oproti 330i.
|
|
|
Tak tvůj motor měl problém.
|
|
|
Zdravím Sokole, bere mi to tak 2litry maximálně na 10000 km. Víc opravdu ne, ale je to hodně o stylu ježdění. Teda u mýho motoru a u M54B30 prej také. Nějaká generálka by určitě neuškodila, ale tlaky mám v počádku, takže to zatim řešit nebudu.
|
|
|
V poradku, samozrejme, pisu ted vetsinou z mobilu, omlouvam se.
|
|
Psal jste o repasu světel, narazil jsem taky na pár firem co dělají novou reflexní vrstvu na parabolách, ale zatím nikoho, kdo by byl schopen/ochoten vyleštit sklo. Netuší někdo? Ne plast, ale sklo. Po dvaceti letech už je to od kamínků jako smirek.
|
|
|
Co se tak pohybuju v detailingových kruzích, jediné čím se dá leštit sklo je oxid ceritý (cerium oxide)
|
|
|
Pardon, ceričitý (doba, kdy jsem měl chemii v malíčku, je dávno historie). K dostání na ebay.
|
|
|
To je mi jasný, na íbeji je všechno, ale radši to stejně svěřm někomu, kdo to tak nějak jako dělá aspoň obden…
|
|
|
Narazil jsem na http://www.svetlomety.com/, tak se tam poptám.
|
|
|
Přímo na stránkách mají "K renovaci světlometů nepotřebujeme od Vás vůbec nic. Vše máme připraveno tak, aby zákazník nemusel být časově omezen a mohl se věnovat něčemu jinému. Jedinou podmínkou je, aby světlomety byly plastové. V případě, že je světlomet skleněný - nejde renovovat. "
takže asi smůla. (taky mě to zajímalo)
Našel jsem k tomu info ještě tady http://forum.britva.cz/viewtopic.php?f=12&t=705
|
|
|
Hmpf. Hlavně že tam maj v referencích desetiletý fóbie apod. u kterých krapet pochybuju že už mají plastový světla. Fakt důvěryhodný.
|
|
|
Zlaty klasicky kulaty, tam se jen zmeri prumer a je to. Navic to clovek vetsinou koupi i s novou parabolou, naposled jsem to resil na stary motorce, tam byla zazloutla parabola s patici na R2, vymeneno za novou s H4 a to je panecku shine :)
|
|
|
Vsechny fabie maji plastove svetla.
|
|
|
Eště jsem na pár sklářských provozů kde leští pastou nebo i chermicky (v jakési lázni z fluorovodíku).
Ale nakonec se na to možná vyprdnu. Koukal jsem na světla co mám k dispozici, pravý osazený je zánovní, parabola jako nová, sklo mírně oprýskaný kamínkama, ale žádná tragédie. V krabici se světlama jsem pak dostal asi levý taky takhle nový, který tam má asi 5cm prasklinu od kamínku, ale na to bych se taky vyprd, parabola je taky dobrá a to sklo je dost silný. Těla světel jsou v pořádku, bude stačit zpasovat předek aby to nesvítilo 2 metry před auto a dobrý.
Akorát nahackuju pomocný obrysovky/parkovačky za pomoci LEDek (opcajt hovno pozná který světlo je na co) aby se trvale nevypalovaly paraboly halogenkama a kašlu na to. A do těch hlavních světlometů přihodím i něco se zvýšenou svítivostí. Nějaké tipy? Homologované dělá např. Osram v mnoha typech až do +100 % svítivosti, co z toho je tak nejlepší v poměru zvýšení svítivosti / životnost / cena? Nebudu s tím teda svítit stále, ale opravdu jen za deště/tmy, ve dne použiju ty zLEDkovatělý parkovačky/obrysovky. (a parkovačky udělám z těch bočních doplňkových světel co jsou původně na svícení do stran při parkování)
|
|
|
No sklo nevim, to bude asi problem. Predpokladam, ze novy jste nekoupil, protoze nejdou sehnat?! Nevim zda tumuzu napsat, kdo mi to delal, tak mi napiste kdyztak na mail, nekde tu je.
|
|
|
Kučera snad nějaký má, nicméně už jsou vzácný…ale jednak stojej 2k5 kus a hlavně, po počátečním nedostatku mám teď naopak světel spoustu a přijde mi škoda je vyhodit když by se daly zrepásnout.
|
|
nešahej na nic co funguje.
zvlášť ne na originální díly! :D
|
|
|
Ale to vite, ze ne :-). Kdo se boji, nesmi do lesa. Samozrejme musi trosku clovek neco umet, znat. A na origo dilu neni nic magickyho. Teda krome ceny vetsinou.
|
|
Tak 8.000 km za sto litrů, to už je first class letadlem ne?:)))
Jinak je tohle (a to, že mě to baví) přesně ten důvod, proč vozidla, na kterých mi záleží, servisuju sám nebo u svých fachmanů spolu s nima. Do servisu jen s moderním spotřebákem a i tam jen vyměnit olej, razítko do knížky a zbytek doma.
Luxusní fotky, takové bych taky jednou chtěl, ale všichni kamarádi fotí jen nahatý baby, auta nikdo :D
|
|
|
nojo, to je takovej styl fotek. dřív se to řešilo upatláním okrajů čočky vazelínou, dneska je to softvérové. používá se to na auta, holky, žrádlo a krajinu do pozadí do béčkového fantasy, umělci obecně (a dokonce i ti co fotí kostnaté věšáky na šaty) tím okázale pohrdají. svého zákazníka to ovšem najde.
|
|
|
Já měl za to, že ty silniční fotky jsou focený z druhýho auta (minimálně ta první)?
A v těch garážích, to je nějaká forma HDR nebo co dává takový lesk laku?
|
|
|
Ano, ta jizdni fotka je z auta a ta jizdni zepredu je tzv. rig.
|
|
|
Díky za info, ten rig je docela dobrej trik, o tom jsem neměl tušení.
|
|
|
Přesně na takové fotky je SW jménem Photomatix.
|
|
|
Je, je a neni to narocny. Staci jet pomalicku 3-5 km/h a je to.
|
|
|
Vzhledem k tomu, že máš us auto tak co se focení týče to můžeš zkusit zde: http://www.usmotors.cz/moje/uzivatel.php?id=709
|
|
|
Jee, Skaliku, za Vami jsem asi jel z DM, az po dalnici, pak jsme jeli kazdy svoji cestou. Doufam, ze jsem Vam moc nesvitil do zrcatka, uz mi to par lidi reklo a byl jsem i u serizeni regloskopem a je to nastaveny, jak ma byt. Pokud to bylo neprijemny, omlouvam se. Lampy jsou novy, sviti to jak slak, mam z toho radost, ale obcas na me nekdo blikne :-(. Kazdopadne po technicke strance je to v poradku.
|
|
|
Nj, že to hodně svítí není vždycky nutně dobře :) Vono taky dost záleží na výšce a tak. V Saabu sedím poměrně nízko a proti některejm např. esůvéčkám vlastně vidím přímo do reflektoru, to je vražda.
|
|
|
Jo, to znam. Mam to podobny, sedim taky nizko. Jinak jak jsem zminil, lampy nastaveny mam, ale holt se to semtam nekomu nezda, verim, ze to muze byt neprijemny, ale nemam to zbastleny, to byxh nedopustil. Kdysi jsem ridil fabii 1. Ta mela v kazdem svetle dve xenonove vybojky. To byla prasecina!!!
|
|
|
Nemyslíte spíš mě, bílej Olds? Za mnou totiž přesně kousek od začátku až po dálnici nějaký bávo jelo a občas to oslnilo, ale bylo vidět, že na rovině to bylo OK, jen stačil malej hrbol a vyskočilo to a je to tedy opravdu dost intenzivní :) Chtělo by to nějakou samonivelaci, potkat Vás někde na horizontu v protisměru musí být dost nepříjemné. Nebo nějak ubrat výkon :)
|
|
|
Joo, tak to jste byl Vy. Ano. No snimace na napravach to ma, xenony musi. Uz jsem prave premyslel, ze to necham seridit malinko niz, nez to ma byt, ale to zas prijdu o benefit z investovanych penez. Jako nechci nikoho oslnovat, proto jsem to nechal kontrololovat na dvou mistech a obě mereni byla v poradku.
|
|
|
Jo, to jsem byl já. Nevěděl jsem, že patříte k akci, tak jsem půlku cesty řešil, jestli Vás nezdržuju a snažil se jet trochu svižněji (na mé poměry). Ale pak přišlo pár vhodných rovinek a nic, tak mi došlo, že za mnou jedete záměrně, což se často stává,
Měl jsem pocit, že se to hýbe, ale ta reakce není samozřejmě okamžitá, takže na hupu nebo kopci krátký záblesk a pak dobrý. Nic kvůli čemu by někdo měl sjet do příkopu, tak bych to asi nechal. A byl naopak tolerantní k těm, co si dálkovýma potřebujou posvítít za Vás do tmy.
|
|
|
Ano taknejak to beru. A mate pravdu. Ty hupy jsou nejhorsi, vyzkousel jsem si to v aute kamarada, kdyz jel za mnou v mem.
|
|
|
Jinak jel jsem za Vami zamerne, stahl jsem si okna a poslouchal tu nadheru id Vas, diky, skvely hudebni zazitek. V8 miluju :-).
|
|
|
Dobrý je to hlavně když se jede pomalu a kolem jsou stavby, od kterých se zvuk odráží, to je pak solidní dunění :))
Akorát lituju všechny, co za mnou jedou, protože mně stačí něco dát do kufru a už tím smradem mám nasáklý hadry. Si pamatuju jako malej, když po městě jezdily MBčka a jiný káry bez katu, to byl hroznej puch. No, doba pokročila a dneska je mi stejně blbě z dieselů :/
|
|
|
:-D :-D. A tak ja jsem si trosku pofetoval, me to voni, hezky to hraje, neni nic hezciho. Kdybych mel vic prostredku, poridil bych si chargera 69 rt. To je pro me nejrasnejsi amerika. Moc bych to chtel jednou mit a takhle si bublat jako Vy.
|
|
|
No voni, ale ceho je moc ... :)
S tema opravama i snech o amerikach jsem na tom byl podobne zhruba pred vic jak 10 lety a podle informaci z clanku to odpovida Vasemu veku, takze chapu. Taky jsem chtel Mustanga ve verzi Boss a kdovico jeste. No nastesti mi nahoda prihrala Oldse a postupem casu jsem zjistil, ze jsem za zlomek ceny techle filmovych proflaklych aut koupil neco, s cim udelam stejnou paradu a paradoxne mam vetsi raritu nez jsou tyhle vysneny kary. S rodinou pak ubylo penez a hlavne casu se hrabat v autech, takze jsem na denni jezdeni koupil moderni spotrebak, o ktery se nemusim starat a k tomu mam 3 veterany jako konicek.
|
|
|
To máte pěkný. Viděl jsem Vás, nevypadal jste o moc starší, než já, je mi 32 :-).
|
|
|
Ja si to blbe precetl. Myslel jsem, ze jste pred 9 lety byl ve druhaku na stredni a ted jsem si vsimnul, ze pred 9 lety jste kupoval auto.
Kurna tak v techle letech uz byste mel mit rozum, ne? :D
|
|
|
Auto mam 5 let a něco, 9 let jsem na něj čekal, ale to je detail. Rozum si myslím, že mám, nebo myslíte, že když se tomu autu tak věnuju, že ho nemám? :-D, asi Vám rozumím, ale mám to takhle se všema věcma i třeba s pořádkem v domácnosti, jsem prostě pedant, puntičkář, není to semnou lehký :-D.
|
|
|
To byla legrace :) Jen me udivilo, ze to auto chcete prodat. Ja si takhle neco vymazlit, tak si to necham, protoze to stejne nikdo neoceni a rekl bych, ze ted je to auto tak akorat stary, ze je na minimu hodnoty a ta zacne rust.
|
|
|
Jo takhle :-). Mate pravdu, taky už jsem o tom přemýšlel, Nejsem ještě rozhodnutý a pokud vyměním, tak buď za kamarádovu 650, o ni jsem tady taky psal a nebo jinou, či 550, ale po prvním majiteli a budu se snažit koupit zase pěkný kus. No do kterýho zase padne pár korun jak se znám, protože dost pěkný to není nikdy, jen když to vyjíždí z fabriky :-D.
|
|
|
Noo, na zacatku to bylo docela rychly. No vidite, ja to ani nepocital, kolik korun za kolik km to prvni rok bylo. Tak kamatady ukecejte, nebo dejte vedet, ja Vam dohodim meho kamarada, tak drahe to zas neni.
|
|
|
Ja to chapu, ja byl driv taky takovej (ackoliv chudej, takze ne v takovym meritku). Pak jsem si ale uvedomil, ze pri prodeji mi ty investovany penize nikdo nevrati a i kdyz je to neco , co si chci nechat, tak klidne den po velke oprave me muze nekdo nabourat a autak na odpis a pojistovna ty veci navic taky nezaplati. Nebo to muzu zborit ja, muzou mi to slohnout, atd.
Takze ted delam jen to, co opravit potrebuje. Tim nechci rict, ze bych jezdil zanedbanym vrakem, ale menit neco dopredu jen pro dobry pocit, to fakt ne.
To bavo ma alespon hodnotu, ale prodal jsem takhle pres kamarada servisaka 14 let stary Focus jeho znamemu za 20 tisic. Myslel jsem, ze dojezdi novou technickou a pak to hodi ze skaly. Misto toho zacal hustit neco o tom, ze ma hudebni sluch a ze huci loziska. Aniz by se s tim poradne svezl, nechal vymenit loziska, novy tlumice, dalsi veci na podvozku. No nalil do toho behem tydne asi 50 litru ten kokot. Proc si teda nekoupil rovnou auto za 70 v mnohem lepsim stavu? Nakonec po par mesicich odesla ridici jednotka, snazil se uhrat reklamaci, ale poslal jsem ho do prdele, protoze se v tom furt vrtal a "vylepsoval" a kdovi, co tam dokurvil. Ani nevim, jestli tech 15 tisic za novou dal nebo to konecne vzdal. Ale to byl holt extrem.
|
|
|
Heeeezkyyy :-)) :-)). To je koumak teda. Jinak tomu Vasemu pristupu rozumim. Ja taky samozrejme nemenim veci uplne z prdele, ale sleduju jinde co kolik vydrzi a jakmile se to zacne trochu projevovat, vymenim to. Je to trochu ujetejsi, ale mam to auto rad. Pravdu ale mate, ze to nikdo neoceni, vsichni by to chteli zadarmo a pak tomu autu sami stejne nedaj ani to nutny. To bych jim slapl do usmevu nejradeji. Ale holt kazdyho vec.
|
|
Jo, puntíčkář neboli punťa. Já tím trpím jen velmi mírně, možná proto to nepochopitelné částečně chápu:)
|
|
Super článek, dal jsem za jedna. Jako bych občas slyšel sám sebe mluvit. Zachovalá E39 je krásné auto, velice důstojné, ale přitom má švih. Designový jazyk, který BMW používalo v druhé polovině devadesátých let a zpočátku nového tisíciletí (prostě předbanglovské modely), mě vždycky oslovoval. Vždycky mi přišlo, že velmi dobře kombinuje odkaz "klasických" čtyřokých bmw s hranatými ledvinkami s moderním designem. Líbily se mi ale i následující Banglovy modely a líbí se mi i jejich současná auta (zde mluvím pouze o vzhledu). Jediné co se mi příčí, jsou ty OBŘÍ ledviny na větších modelech, tuplem když mají nápadné lesklé chromování.
Co se týče jazyka českého, článek mě nijak neurazil. Mám rád kvalitní češtinu, ale rozhodně se nenechám pár chybami odradit od jinak skvělého článku, zvlášť když přihlédnu k jeho rozsahu.
Tip pro autora, případně i jiné pisálky: samokontrola je ošemetná, hlavně když čtete čerstvě napsaný text - příliš dobře si ho pamatujete a tak nečtete pozorně, protože každé další slovo či větu už tušíte nebo rovnou víte. Zkuste si přečíst nějaké svoje alespoň pár týdnů staré dílo, budete překvapeni, že místy skoro nemáte pocit, že jste to psali vy :) Tedy taková je moje zkušenost.
|
|
|
Jo, na tom cteni neco je! A jinak me se taky celkem libi i novejsi modely. Z jara zvazuji 550i. Nebo 650i, e63. Ale e39 pro me bude asi navzdy nejhezci baworak. Muzu ale i e36, e46, kupe, z8 je nadherna, e31, e30 M3, e32, je toho vic. Nedavno jsem se svezl v 760Li e65. Libi se mi to, ale nejak me to nevzalo, mozma za par let, nevim, uvidime. Kdybych ale mel rict jediny BMW a mel na nej milion, tak urcite m5 e39.
|
|
|
Jediné BMW? Tak to pro mě prosím jednu e46 M3 CS (CS, ne CSL).
|
|
|
Tomu taky rozumim, predevsim tomu CSL!
|
|
Hezky clanek (k cestine se vyjadrovat nebudu, sam ji moc neovladam).
E39 a jeji pribuzna e46 jsou skvela auta. Jsou lehce udrzovatelna vlastnimi silami.
Pridam se k varovani pred pneumatikami Hankook. Nechal jsem se zlakat na Ventus EVO V12, ze pry se vyrovnaji Michelinum, obzvlast na mokru. Neni tomu tak. Jsou hlucne, nevypocitave, a pokud neni venku 30 stupnu tak maji mizernou prilnavost. Po prechodu na Michelin Pilot Super Sport vsechny tyto problemy zmizely.
Pokud jste puntickar, a clanek to naznacuje, doporucil bych preventivne vymenit benzinovou pumpu a vsechny plastove dily chladiciho systemu.
|
|
|
No vidite a presne ty hankooky mam a to same jsem o nich cetl. Tu pumpu mate namysli celou i s olovakem komplet, nebo jen cerpadlo? O tom chlazeni jsem uz take cetl, pravda. Expanzni nadoba udajne rada praska.
|
|
|
Mohu potvrdit, že Hankooky jsou fakt šrot, ale abych k nim nebyl nespravedlivý, tak na tom nejsou o nic hůř, než jiné pneumatiky, pokud jsou tedy podobně levné (nebo podobně drahé, to podle toho, jak moc se kvůli nim vysekáte). Vynikající studii na toto téma mi umožnil jeden známý, s jehož dvěma auty jsem nějakou dobu jezdil. Na jednom byla kombinace letní sada Hankook+ zimní sada Turecko, na druhém byla pouze zimní sada Turecko. Závěr: na Tureckých zimácích je to jako na sáňkách bez ohledu na okolní teplotu (v intervalu zhruba 10-30 °C). Zejména zrádnou vlastností je naprostá nemožnost předvídat, na kterém povrchu, za jakých podmínek a v jakém jízdním režimu to bude klouzat a jak moc. Letní Hankooky jsou o něco menší šrot, alespoň jsou relativně "čitelné", ale i tak to nejsou gumy, jimž by se dalo důvěřovat. Takže dokonce i ty Hankooky snad radši, než no name Turecko, ale pořád je lepší si ty dvě kila za gumu připlatit a koupit aspoň tu blbou Barumku.
|
|
|
Mate pravdu. Ja je chtel vyzkouset, protize je spousta majitelu m5 doporucilo. Ale melo mi asi dojit, ze oni je slitaji driv, nez se zacnou negativneji projevovat. Dalsi budou bud michelin, nebo dunlop. S temi zimnimi jsem opravdu spokojen. Sice drazsi, ale dobry gumy.
|
|
|
Kdž přišla řeč na michelinky: používám obutí výhradně této značky (na bicyklu i automobilu déle než deset let).
Když jsem letos objednával letní pneumatiky, tak mi servisman tvrdil, že je to sázka do loterie, protože neovlivní, zda mu přijdou španělské nebo malajské.
Má někdo poznatek ohledně kvalitativních rozdílů mezi továnami tohoto výrobce? Nebo je to UL?
|
|
|
Pracuju skoro 12 let v automobilnim prumyslu, mimo jine, za me rikam, ze je to defakto jedno, kde budou vyrobeny. Rozdil bude minimalni, spis zadny. Dulezitejsi je, aby Vam neprodal tri roky stary gumy, na ktery treba cast z toho pusobilo slunicko, nebo proste uv. Ale to asi vite. A na kole mam kevlarovy Hutchinson. I hadice delaj slusny.
|
|
|
Mezi korejskym a madarskym hankookem k 415 205/55/16 jsem v opotrebeni a tedy zrejme ve smesi zaznamenal znacne rozdily... Rozdil ve stari 4 mesice...
|
|
|
To je zajimavy, asi si neumi nekde pohlidat standardni kvalitu, jakou jim narizuje mateřská společnost,....
|
|
|
Souhlas.
Kevlarový jsem zkoušel Detonator (doporučení kolegy), ale rozdíl mezi kevlarovou a drátovou verzí nedokáži ocenit, protože náhradní plášť nevozím.
|
|
|
Při opravě defektu mi přijde práce s kevralem asi tak desetkrát meší drbání.
|
|
|
ja je na kole měl, koupil jsem ho jetý od nějakýho blázna, ten to prožíval. Každej má něco, ja se projedu jen občas.
|
|
|
Ja to menil v celku, v techto koncinach jsem koupil original VDO za $130 USD. Samotna pumpa by mela stacit.
Ony totiz tyhle pumpy rady odchazi pomalu a nenapadne. Uz dost lidi resilo problemy s chudou smesi, honili ruzne podtlakove hadicky aby se nakonec ukazalo ze benzinova pumpa proste nestihala.
|
|
|
Dekiji za info! Vetsinou co jsem slysel ja nebo cetl, tak to bylo nahle. Budu na to myslet.
|
|
Připadám si nějak divně, že jsem do své staré Lady (hm, není stará, je v nejlepších letech!) musel za těch 40 tisíc km investovat jenom asi odhadem 10 000,- Kč za díly :-/
(Včetně Pneu...)
(Servisům bych ji nesvěřil - všechno si dělám sám. Ale ono toho není mnoho, jen občasné drobnosti, z nichž nejsložitější byla asi výměna rozvodů a vodní pumpy).
Ale není to takovej babolap, uznávám... Naopak, je to příjemný filtr na charaktery...
|
|
|
To jsem netušil, že opaku "kundolapu" se říká "filtr na charaktery".
Vyfiltrovat si ty charakterní není špatná věc, jen to má tu nevýhodu, že jich filtrem neprojde 99% :-D
|
|
Ne že bych těm Mpacketům nějak extra rozuměl, ale neměly by tam být kulatý zrcátka? Shodou okolností jsem nedávno E39 pořídil a prodejce jako strašný benefit uváděl právě Mpacket a zvláště upozorňoval na kulatá zrcátka. Mě se teda víc líbí ty originál, připomínají mi E34, ale asi se to nějak cení. :-)
Jo a nemáte problém s rádiem? Mě už spíš nehraje než hraje, podle toho jak se porovnaj kontakty po přejezdu každé nerovnosti.
|
|
|
Zdravím, s rádiem problém nemám, ani nikdy neměl, to se v tom Vašem asi někdo rejpal, ale může to být nějaký kontakt, jak píšete. Záleží, jaká kulatá zrcátka teď myslíte, taková co má M3 e46? Nebo ta co mají tu vnější stranu trošku zakulacenou? Ty z M3 měli jen M5, na ostatní to dávaj lidi, lepěj si na kufr Mkou a podobný věci, to není originál, nejsem toho příznivcem, ač ty zrcátka jou krásná. Ty druhá co popisuju má soused na 530d a nemá ten sportovní paket a moje jsou původní, takže ano, je to originál, tak jak to má být no :-). Pošlete třeba posledních 7 znaků VINu, se podívám na tu výbavu, pokud Vám to nevadí.
|
|
|
No to rádio dělá více lidem, co jsem tak četl po netu, a jde o uklepaný kontakt, spíš sháním reference, kam to dát opravit, aby to zase nějaký pátek vydrželo.
Než bych našel techničák, tak radši pošlu odkaz na fotku, tam ty zrcátka jsou. A na kufru nalepený M nemá. :-)
Mě o ty M věci nijak nešlo, kdyby nebyla za slušný peníze přes známýho, co to servisoval, tak bych ještě pořád jezdil v E34. Ostatně ta už mi na zahradě čtvrt roku stojí a pořád se nějak nemám k tomu ji prodat. :-)
|
|
|
|
jo, tak ty nejsou original z vyroby, to jsou zrcatka co mivaji M3 a M5, kus stoji docela hodne a delaj se i repliky, treba to tam dal predchozi majitel a treba uz to tak taky koupil, jsou krasna, ale nejsou tam z fabriky.
|
|
Já mám tedy pocit, že autor článku si za hromadu peněz zakoupil olítaný vehikl, jenž je sice navrch huj, ale ve skutečnosti je to poruchová metla. A místo pořádného spolehlivého ježdění teď jen spravuje, vyměňuje, jezdí po servisech a vráží do toho další prachy.
Ale každému, co jeho jest. Moje dcera je taky takto posedlá zrovna značkou BMW. Naštěstí zatím na žádný takovýto vehikl nemá peníze. Odkaz na článek jí rozhodně pošlu.
Btw, k pravopisu se raději nebudu vyjadřovat. Někteří lidé si prostě s nějakým y a i vůbec nelámou hlavu...
|
|
|
:-D :-D, dceru pozdravujte a na auta se radši vykašlete, očividně vůbec nevíte o čem mluvíte. Jinak moc rád se s Vámi sejdu a můžeme si dát nějaký diktátek, myslím si, že tak blbě nedopadnu, nesuďte z jednoho článku. Chybu jsem už přiznal, hlavně v tom, že jsem to po sobě ledabyle zkontroloval. Často se setkávám s auty a majiteli, kteří říkají, že mají auto v pořádku, že vše funguje. Pak mě vezou, nefunguje tohle, tamto, tady to mlátí, tamhle nesedí. Několikrát zbastlený, bořený, splácaný,...Komentují to " jooo to je jenom tohle a tohle,..."! Mám úplně jiná měřítka, než vetšina lidí a k bezchybnému stavu se snažím přiblížit, ne o něm jen kecat. Ten článek jste také nepochopil, ale to nevadí, já taky lecos nechápu, třeba lidi co žerou sport, ale jen v televizi, místo aby se třeba hejbali. Na základě tohoto článku mě už oslovilo pár lidí se zájmem o servis, rady, jeden dokonce i ze zámoří. Dokonce jsem dostal i jednu zajímavou nabídku na práci, což o něčem svědčí a mě to těší. Jak píšete, každému co jeho jest :-).
|
|
takove auto bych nechtel furt v servise tisice litaji jen lit benzin a kapalinu do ostrikovacu to bych cekal..
|
|
|
Trevore, jste dalsi, co to nepochopil, nevim kolikrat mam psat, ze defakto nic z toho nebylo nutne. Ten benzin predpokladam co nejlevnejsi, nejlepe kvuli dvaceti halerum jet nekolik kilaku navic a kapalina do ostriku je trochu luxus, nemyslite? Nestacila by cista voda? Vite co, usetrilo by to nejaky koruny, co rikate?! Ne?!
|
|
|
Ale pane kolego, jen ho nechte, at jen lije benzin a trochu te kapaliny do ostrikovacu. Mozna jeste jednou za rok dva vymeni olej. A furt jezdi. Jak dlouho to neresi, az se neco posere tak to proda do AAA a koupi si novy samohyb ktery zase dojebe.
Kazdy ma svuj styl, me se libi ten Vas.
Ten jeho je vhodny treba pro operativni leasing. Ten dotovany benefitni ted frci v nasi tovarne. Za 4 tacy mesicne do toho jen lijou vyse uvedene, koupi gumy a dalnicni znamku. A za rok to vymeni. Nemusi mit ze startu ani kacku, takze na to dosahne krome dementu s exekucema skoro kazdy.
Nova doba, to jen my stare konzervy chceme neco vlastnit a opecovavat a mit z toho radost jako napriklad Vy.
|
|
|
Lépe bych to nenapsal! Já samozřejmě rozumím tomu, že každého zajímá něco, někoho auta (mě i třeba stroje, letadla, železniční vozidla, cokoli čemu chci přijít na klob a obdivuju u toho lidskou vyspělost,...), jiného třeba zbraně, sport, ale podobní pisálkové na mě dělají dojem lidí, co je nezajímá nic, nemají žádný cíl, ambice. Chtějí jen přežívat, jak v práci, tak doma, cokoli je kolem nich jinak, než to dělají oni, musí být zákonitě špatně, omezený přístup řekl bych. Ten operák tady máme také, už jsem o něm uvažoval, tady se plati jen to palivo, známka a ta nemrzka. :-D, vidíte to, já třeba kupuju nemrzku i v létě protože líp meje, ale stojí o pár korun víc, to by některé pány tady asi zrujnovalo. Gumy myslím ne. Říkal jsem si, že by to bylo fajn, o nic se na tom škopku nestarat (kromě slušného zacházení, to si neumím odpusti) a ještě víc ušetřit to svoje a jezdit s ním opravdu jen na výlety,... Dementi s exekucema :-D, :-D, jo to taky znám.
|
|
jo tak tohle je ten naleštěnej beemer, co stál v Divišově vedle mě :) moc pěkně udělaná a zachovalá kára, palec nahoru!
tenhle přístup celkem chápu, sám jsem do auta nasypal taky slušný jmění a za odměnu to i po 15 letech vypadá dost slušně a je radost s tím jezdit. možná pro DF taky výhledově napíšu nějaké pojednání, ale už vidím ten shitstorm na "nějakýho prašivýho šváába, do kterýho se jen lily prachy, páč se furt sere" :)
|
|
|
<bimmer nazi>
Označení beemer nebo beamer se používá pro motocykly BMW, bimmer pak pro auta - kvůli odlišení od motocyklů. Co se týče motocyklů, korektnější je beemer, beamer vzniklo díky lidem, co neuměli pořádně spellovat. Nudná lekce u konce.
</bimmer nazi>
|
|
Diky :-). No nekteri clanek nepochopili a pojali to po svém, ze se to sere, coz vubec neni pravda, naopak. Jen napiste, ja uz se pripravuju taky na dalsi, ale kratsi clanek, jen cekam jeste na jedno auto.
|
|
|
Já dík za článek, autore, pamatuju si, jak jsem Vás poňoukal k jeho sepsání a jsem rád, že jste se na to nevykvajz. Taky gratulace k top pětce, zejména interiér v alcantaře se mi zdá super, nevim, proč to pak nedávali do e60. Doby těchhle bavoráků a přístupu, kdy M paket nešel namontovat na 520d jsou už dávno pryč, ale je fajn vidět, že jsou lidi, co to auto pořád ocení a neběží pro Hjondé v dýzlu, i když by to ve výsledku stálo menší prachy.
Sám brzo rozšířim řady s 540i e39 nebo 550i e60, ještě nejsem rozhodnutej, ale oba osmiválce za ty prachy stojí.
Jo a až to budete chtít prodat, tak se ozvěte, koupim hned za osmdesát na ruku :-)
|
|
|
:-D, ááá, tady Vás mám, kvůli Vám jsem ten článek napsal :-). To samozřejmě ne, ale vyhecoval jste mě dost, musím uznat. Díky za pochvalu vozu, snažím se. Tu nabídku jsem samozřejmě pochopil a očevávám takové, až to někam vyvěsím, ale bohužel s takovými budu rychle hotov :-). Po 650i a 550i pokokuji také právě. 540 e39, takovou, jakou bych chtěl jsem ještě bohužel neviděl a o M5 jsem to tady už napsal, ceny mimo mě. Já bych e39 měl opravdu třeba napořád, strašně se mi líbí ten vzhled, každičký detail toho auta, ale jednoho dne přijde se obávám skok, kdy to půjde rapidně dolů, teda pokud se do toho opravdu nenacpou veliký peníze a to nechci zažít, myslím to strádání auta, ty peníze bych do toho i dal, když bych je měl. Jenže dejte to někam udělat, komlet odstrojit, každej to ojebe, a jen zkasíruje a výsledek bude, že to bude tak na tři roky. Všechno v mých podmínkách neopravím, třeba takové komlet odstrojení, vyspravení karoserie, komplet nový lak apod. Takže se to pokusím prodat dokud to ještě nějak půjde a pořídím si snad poslední V8 atmo co dělali. No a pokud se dobře neprodá, tak si ji nechám a uvidíme co s tím čas udělá.
|
|
|
Ano, článek jsem četl relativně později, čili mi už ani moc nedávalo smysl psát sem reakci, tak jsem to nechal na Váš další článek. Ale když jsem viděl, že jste tu aktivní..
Moc by mě zajímalo, co si myslíte, že se s tim autem bude dít, až ho prodáte. Pokud existuje někdo schopný a ochotný ho držet v extrasupertop stavu, tak jste to Vy a dalších pár jednotek lidí v republice, takže bych si v tomto ohledu přílišné naděje nedělal. Jinými slovy bych se divil, kdybyste našel kupce, který toho mazlika dříve nebo později nepošle do kopru tak jako tak. Mmch co se týče údržby, myslím, že český BMWklub znáte, že?
Na e60 mě nejvíc láká těch 80 kobyl k dobru oproti 540 plus věci typu větraný sedačky, softclose, bezklíčovej vstup a head-up displej, zkrátka všechny ty pičovinky, bez kterejch se sice dá žít, ale... Designově se mi to auto taky líbí, samozřejmě s M paketem, bez něj je to odpornost. I SMG bych přežil, i když je to drahá legrace, navi se dá díkybohu upgradovat na CIC. Na e39 se mi zase nejvíc líbí, že to nebude auto za půl mega :-). A líbí se mi celej ten status, kterej si to auto vydobilo, bohužel osmiválec by mohl produkovat více kobyl, s vyhlídkami na empátou jsem na tom dost podobně s Vámi. Slušnou 540i jsem na klubu viděl asi před dvěma lety, takže nic moc, ale asi bych nakupovat v Německu tak jako tak, to bych tu musel vidět vyloženě pecku od čověka jako Vy. Mmch co jsem četl o Vašich postřezích s M5, to mluvíte i o nabídce za hranicemi, nebo primárně v ČR?
|
|
Ty M5 co jsem viděl, jsou jen z ciziny, Německo, USA. Já vůůůůůl, jedna mi utekla před pár lety, byla za 400, původ Švýcarsko, stav tachometru 80 tkm., ověřoval jsem to, souhlasilo to. Měla pár drobnůstek, ale byla výborná a opravdu jela jak hovado. Myslím, že za 370 by ji nechali, ale byl jsem podělanej a měl jsem už moji 530. No a co se nestalo, koupil ji jeden člověk, kterého mám v přátelích na FB, takže auto pravidelně vídám a trpím :-D. Pokud jde o nároky a e60, vidím, že bychom si měli o čem povídat, vidím to naprosto stejně. Ale zase, taková jaká se mi zamlouvá stojí v Německu 700, ale taky tam pořád visí. Jsou tam teď asi dvě tři, co vypadají na obrázcích uspokojivě, reál může být jinde samozřejmě. Klub znám, chodím tam jen výjmečně a auto tam inzerovat nebudu, stačí mi zkušenosti známých, co tam něco prodávali, já nejezdím ani na srazy, nikdy jsem na žádném klubovém srazu, ani tuzingovém nebyl ani se nechystám, ale to je asi z mýho přístupu jasný. Pokud jde o to, že o moji pětku se asi už nikdo tak nepostará, to je asi taky pravda, ale nechci soudit, třeba se někdo najde, každopádně podobnýho magora jsem zatím nepotkal. Ale jak jsem už psal, teď kdybych měl k dispozici 100, nebo i 150 tisíc a dal ho do mojí 530, nebylo by to téměř znát, muselo by to být uplně jiný číslo a pak by byla jakoby vyjela z linky, teda skoro :-D, prostě pořád je co měnit, dělat,... Strašně se bráním nějakému hodnocení mého auta jako perfektní, bezvadný, stoprocentní, atd.
|
|
|
Ano, ta M5 Vás bude mrzet ještě dlouho, situaci okolo nich jste dobře popsal sám. Mmch nebyla klubová? Matně si pamatuji, že tam jednu dobu visela nějaká taková, jejíž příběh by odpovídal v matně černý folii od nějakýho mechanika z DE. Jen těma kilometrama si nejsem jistej, 80k je vážně málo. Prodej na klubu je spíš jen taková záležitost pro zasmání a ta šance, že tam auto udáte, není příliš vysoká, ale zase tam chodí fandové značky. Blbě remcající, ano, ale co jsem odkoukal jinde, tak je to takovej folklór na všech klubech, kde se něco prodává.
|
|
|
Ne, ne, nebyla a vím kterou myslíte. Ta byla za trochu méně, asi za 350, ale měla najeto o dost více a vadila mi ta folie a ta tmavá kola. Obávám se, že by mi nesedl ani majitel, ani to auto, ač věřím, že bylo v dobrém stavu. Bylo z místa, odkud bylo v inzerci i pár zajímavých dílů, za zajímavé ceny. Vše zajímavě podezřelé :-). Tím neříkám, že to lze určitě spojovat, ale nějak mám čuch na podobné věci. Dnes mě v tom zase utvrdil jeden známý. Takže ta M5 mě nechávala celou dobu v klidu. Můžu asi říct, že ikdyby byla za 250, tak bych se sotva jel jen podívat. Ta o které jsem psal je modrá LeMans, origo stav, jen ma eisenmann koncove tlumiče, jinak série a to se mi líbilo! Původ byl Švýcarsko, tady ji měl druhý majitel, ale už měl objednanou novou F10 a chtěl údajně místo v garáži. Pravda to asi byla, protože stávající majitel žádné zkryté problémy nevzpomínal. Byla t podle mě poslední sakra dobrá M5 e39 tady prodaná. Možná nadobro. Další bude ta co jí koupím já a pak jednou prodám, ale to se nestane, protože pokud jí koupím já, bude taková, která se neprodává :-D.
|
|
Asi budu vypadat jako nedouk a nedovzdělanec, ale korelace mezi ujetými kilometry a náklady na udržení vozidla v provozu mi přijdou (zdvořile řečeno) nemalé. Samozřejmě - ne vše asi bylo potřeba opravovat, ale přesto mi ty náklady nějak nesedí.
|
|
|
Zdravím Vás, nevím jak si mám vykládat ten Váš závěr, že "Vám to nesedí". Samozřejmě, ne každý všemu rozumí úplně a ne každý bere vše stejně, ale pokud máte pocit, že jsem si to vycucal z prstu, rád Vám osobně ukážu faktury :-). Ale možná jste to myslel jinak a jen jste nepochopil můj přístup, čili vozidlo jsem nejen udržoval při životě, ale záměrně mu věnoval víc, než bylo nutné. Kdybych mu dával jen co je nutné, tak by to bylo méně než polovina, možná třetina nákladů. Jednou jsem se bavil s člověkem, prvním majitelem jedné M3 e46, měl ji téměř od novoty, najeto asi 5000km, nějaká předváděčka, nebo co, dával za ni asi 1,5 mil. Říkal, že po dobu co ji měl, najel asi něco málo přes 200 tkm. a deset let. Dal do ní na dílech a servisu skoro 800 tis. To je prostě normální, když chcete mít všechno tak jak to má být a udržujete to pokud možno co nejlepším stavu. Náklady na to jsou pak mnohem vyšší než u auta, které má jen nějak jezdit a fungovat.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Život s e39
|