Komentáře ke článku: Jak Corvetta šla do světa (ze dne 01.06.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ok, pěkný čtení. Jsem spíš na menší auta a 3l Busso a okresky mě docela stačí, ale tohle může být pěkný svezení.
|
|
..kdo dá dneska jen tak z fleku mega dohromady ? .. ale sranda se dá užít i s větším krámem.. co na trojku protočí gumy a jede jen o 100Km/h méně.. Docela mne fascinuje, že "koule" na ježdění na daleko nebezpečnější motorce autor měl a na blbnutí v "relativně" bezpečném autě ne.. ale ono je to spíš asi o zvyku..
|
|
|
Spíše, hádám, „to je o“ postupném dospívání :)
|
|
|
Ono je to dost o zvyk...
Jestliže s tím autor jezdil jen o víkendech, pak se s autem až tak moc nesžije. Taky sem měl respekt, když sem si koupil 360 koňovou mrchu s automatem, tuhou zadní nápravou a bez stabilisace... ale když si člověk po pár tejdnech zvykne na ty vrtochy a na to, že se ho to v zatáčkách při přidání plynu a kickdownu pokouší zabít...zvlášť na mokru, to sem asi dvakrát skončil napříč silnicí...tak nakonec zjistí, že je to vlastně docela v pohodě :)
|
|
Manzety prednych polosi?? Kardan?
|
|
|
Autor není pravděpodobně zrovna nadčen do techniky automobilů. Takže asi v servisu mysleli manžety na poloosách vzadu nebo se mu roztekly silentbloky na čumáku.
A to, že autor nemá technický zájem o auta svědčí to, že s tím jezdí k Charouzovi.
|
|
|
Ten Charouz ma akosi prekvapil tiez. Chevy u Forda?
|
|
|
Charouz byl jeden cas temer dvornim servismanem Korvet, alespon ten v Zebraku, pokud vim. Tak nejak optimisticky verim, ze neco preci umet musej ;-)
|
|
|
Manžety předních poloos a kardan (resp. dva kardany) mám na jednom autě taky. pravda, není to Corvette.
|
|
|
Tím to asi bude:-). Na supersportu Praga V3S Turbo Superlegera jsem kardanku+ manžety předních poloos viděl taky, ovšem to je už od pohledu jiná konstrukční škola, než Corvette...
|
|
|
Praga V3s SS ma kardany dokonce tri - pokud je teda v plny palbe (mysleno, pokud nejaky jouda dva z nich nevynda aby setril a jezdil rychleji) ;-)
|
|
Mě poměrně silně zarazila ta poznámka v úvodu, když autor doporučoval svému kamarádovi (z dikce textu předpokládám, motorkou nepolíbenému), že motorka pod litr nemá smysl.
Naštěstí jsem měl poněkud rozumnějšího kamaráda a když jsem se odhodlával koupit svého prvního japonce a blábolil jsem o litru nebo jedenáctistovce (mé předchozí zkušenosti byly Jawa 23 Mustang, ČZ175 a Jawa 350), tak mě naložil za sebe na svou Hondu 900RR a protáhnul mě jen po Praze. Když jsme dojeli, tak mi vysvětlil, že pokud nechci mít pohřeb ještě to dané léto, ať přestanu blbnout, vrátím se nohama na zem a začnu se nejdřív pořádně učít jezdit na něčem, co zvládnu. S jeho pomocí jsme pak vybrali Hondu 400CB, v dalším roce jsem přesedlal na Hondu 600R, a po dalších dvou letech na Suzuki 750GSX-R, abych po těch hodnejch Hondách taky poznal, jak vypadá podvozek, kterej chyby už moc neodpouští. Děkuji mu zpětně za to, jeho zásluhou tady ještě dnes můžu sedět a psát. V kontextu výše uvedeného pak plně chápu, proč si po krádeži Fazera jeho kamarád s Ferrari otřel čelo a šel to oslavit.
Celé mi to trošku zavání pozérstvím, ale proti gustu žádný dišputát. O amerických autech si myslím, že jsou dobrá na 2 věci: na demonstraci kvality leštěnky na velkých polochách a na ježdění po těch amerických silnicích, kde se jede asi 50 mil rovně a pak následuje první mírná zatáčka. Mám na to velmi podobný pohled jako onen mechanik: posadit 400 a více koňový motor na rám a podvozek z Avie 30 (nesplést s Fufgonem, ten už měl výrazně modernější podvozek) mi příjde jako dobrej nápad asi po litru kořalky. Ale jak jsem už napsal, když se to někomu líbí, ať si to dá.
|
|
|
K těm posledním několika větám. Tenhle předsudek už nějakou dobu neplatí a obzvlášť ně u Krevety a možná by bylo lepší si o daném autě trochu víc zjistit, než jej přirovnávat k Avii.
Ten OHV prehistorik pod kapotou býval jen tak mimochodem nejlehčí V8 motor v sériové produkci a stále je jedním z nejlehčích. Navíc je výkonný, úsporný a v době, kdy jednotky italských dobytků mají za sebou třetí generálku, se teprv začíná pořádně zajíždět...
Listová péra si taky nelze představit jako ty jednoduché vrstvené pláty co měl Lojza na vlečce. Krevetí podvozek je stejně sofistikovaý jako ten od evropské konkurence. Ostatně stačí se podívat, jaká auta jezdí řidiči, kteří to s ježděním myslí opravdu vážně - 911 řady GT a Corvetty...
|
|
|
Schválně jsem to trochu nadsadil, ale myslím, že opravdu jen trochu. Americká auta mě neberou, takže toho o nich zase tolik nevím, ale pokud mě paměť neklame, tak slušný podvozek mají snad jen Z a ZR1, a to je Corvette snad jediný americký model, který má ambice být něčím, čemu se v evropě říká sportovní auto.
Netuším, jak je na tom podvozkově třeba Camaro nebo Dodge Challenger (a nechce se mi to teď googlit) ale poté, co jeden známý přijel s novým Mustangem ke kamadádovi na dílnu, kde jsme to zvedli a pak se asi 10 minut nepřetržitě smáli, si iluze moc nedělám.
Souhlasím, s tím, že je to můj předsudek (který možná souvisí s rozdílnou historií vývoje aut v evropě a ve státech), ale je to každého volba a když to někdo miluje, není co řešit.
Úplně přesně nevím, co si mám představit pod pojmem "řidič, který to s ježděním myslí opravdu vážně". Pokud je to někdo, kdo si pořídí na ježdění po normálních silnicích auto s ochranným rámem (911GT3), tak to s ním bude asi opravdu vážné. :-)
Abych to zkráti. Už jsem asi starej, ale dokážu pochopit, že pořídit si supersport na masírku v pařížský a občasný blbnutí na okruhu může být docela fajn. Ale pořídit si něco, co jako supersport jen vypadá a umí se tak jen rozjet a zastavit mi zavání už jenom tou Pařížskou. Ale jak jsem napsal, už jsem asi starej...
|
|
|
Tohle všechno asi bude tím, že mustang, camaro, challanger (mimochodem podvozek čtyř okýho MB E) a i ta corvette v základním provedení nejsou sportovní auta, ale tzv. Muscle cars, což je typ vozidla co se v evropě masově nedělal. Jsou to obyčejný auta s našlapanejma motorama.
Ono nalijme si čistého vína, us cars obvzvláště v us jsou prostě levný.
Když se na to podívám tak Corvette začíná s cenou 53 000$ (Camaro je za polovic) a BMW M3 začíná na 62 000$. A o tom to asi bude.
Na závěr si neodpustím poznámku. Bydlím ve středočeském kraji, pracuji v praze a nejvhodnejší sportovní vozidlo se kterým bych mohl v klidu jezdit po zdejších silnicích je Ford F150 Raptor :(
|
|
|
Camaro a Challenger majú vzadu už multilink, Mustang má stále tú primitívnu nápravu. (Ale najnovšia generácia vraj už nie)
|
|
|
No ja neviem, ale mustang s tou primitivnou zadnou napravou jezdil na horskych cestach vychodnej BC velmi dobre...
Novy model ma multilink celkom urcite.
|
|
|
S tym MB podvozkom Challergera (Chargera, 300) jet trocha zlozitejsie. Predna naprava pochazda z S-klasse W220, zadna z E-klasse W211. Obe nasite na vlastnu platformu.
|
|
|
Těmi řidiči, kteří to myslí opravdu vážne, jsem myslel drtiče okruhů. Corvetty a 911ky bývají universální rcept na auto, které zátěž vydrží a jehož údržba nestojí nesmysl. Poznámka o rámu docela trefná :-)
Camaro, Challenger nebo Mustang už jsou jiná písnička. Tam to je skutečně jednoduchý americký přístup zdůraznující svaly, zvuk a kouř z pneu. I když třeba Mustang BOSS 302 s paketem LS je na většině okruhů rychlejší, než M3 E92. Corvettu bych tady ale netahal - Z paket lze přikoupit i k "základní" motorizaci a s ním to je plnohodnotné sportovní auto.
Ještě teda dodám, že slabost pro Ameriky vůbec nemám, ale kreveta mi je tak nějak celkově velmi sympatická. Imho nelepší poměr cena/zážitky/výkony.
|
|
|
:-) Tak v těchto kruzích se, bohužel nepohybyju, neboť nejsem povolámím syn ani mi nepatří ropné políčko. Mám pár kamarádů a známých, kteří jsou šikovnější nebo dělají přímo v oboru, takže jsem se kromě několika závodů měl možnost podívat i na volné ježdění na Nordschleife a když jsem viděl, jak tam lítají do luftu tisíce eur, pochopil jsem, že snít o Ferrari, Lambu, Porsche nebo něčem podobném nemá v tomhle životě smysl. I kdybych si to někdy koupil, nikdy nedám dohromady dost, abych se mohl taky pořádně svézt. Koneckonců, známý, který Ferrari má s oblibou říká, že 4000 ho stojí, jen když otevře dveře od garáže.
Z tohto úhlu pohledu by ta Corvette moihla smysl dávat, ale pan exmajitel v článku píše, že na okruh nééé, protože podvozek se kroutí, brzdy se pálí atd. O tom Z sportpaketu, co píšete vy, se ani nezmínil a tak nějak mezi řádky z toho leze, že mu šlo hlavně o to masírku. A koupit si americký auto na masírku mi připadá stejný, jako koupit si na masírku korejský SUV. Ale je to jen můj názor, nikomu to necpu.
|
|
|
Já do nich také spíš nahlížím z povzdálí. Naštěstí, člověk nemusí mít nutně supersport, aby si tohle užil...
|
|
|
Co mate proti korejskejm SUV? Podle myho to je mnohem vetsi masirka nez nakej Roomster, pripadne vyboulenej a mizerne zpracovanej Mercedes B...
|
|
|
Proti SUV mám námitek celou haldu a je úplně šumák, kde ten krám sjel z linky. Pokud někdo za sebou netahá loď, koně nebo větroň, tak vůbec nechápu k čemu je ta bedna dobrá. Pokud teda odhlédnu od faktu, že je to děsně moderní a IN.
Co se týká masírky v korejských SUV,, tak pak jde hlavně to, že to žádná masírka není. Jsou to nejlevnější "auta" v segmentu a jestliže se někdo snaží masírovat tím, že si koupil levnej krám, měl by to konzultovat s Chocholouškem, i když se určitě najdou pukliny, který to ocení: "Je to takovej velkej tereňák a sedí se v tom vysoko... " Že se to nerozjede ani na mokrý trávě, protože 4 kolka by už byla over budget, to už samozřejmě krasavice neví.
A promiňte, ale mluvit o masírce v souvislosti s Roomstrem, to chce opravdu velkou představivost, a takovou dávkou fantazie nedisponuji!
Oproti tomu B Klasse, je nákupní taška od MB, která mně osobně smysl dává. Pokud bych bydlel za městem a sháňel auto pro přítelkyni, určitě bych drív sáhnul po Béčku než po nějakém hustoterénně se tvářícím Hundaji nebo Kie.
|
|
|
Já tedy mám hlavně námitky proti těm, kdo jeví tendenci ostatním kecat do jejich subjektivní volby a měřítek.
Komu se líbí SUV (bicykl, kabriolet, BVP, segway, V3S, ...) ať si jezdí v SUV (na bicyklu...). Je to tak nějak jeho věc, a ostatním do toho houby s octem je.
Dokud po nich nechce, aby mu to platili, samozřejmě; ale tato specifická zhovadilost je obecně spíše doménou elektromobilů, a těch je mezi SUV pomálu (byť výjimečně se takové zhůvěřilosti také najdou).
|
|
|
Kdybyste se ráčil podívat o dva komentáře výš, jasně tam píšu, že je to můj názor a nikomu to necpu. Redlika zajímalo, co mám proti korejským SUV, tak jsem mu to sepsal.
Pokud považujete vyjádření vlastního názoru za tendence kecat ostatním do jejich subjektivní volby a měřítek, měli bychom asi všichni držet hubu, abychom neriskovali nějaké tendence. Děkuji, ale takováhle předposranost mi není vlastní.
Jinak ať si každej jezdí na čem chce, třeba klidně na oslu, pokud nebude překážet nebo obtěžovat výkaly. To ovšem neznamená, že když si někdo pořídí na ježdění z kraje Prahy do kanceláře v centru GL na nízkoprofilových gumách, nemůžu si o něm myslet, že je to kokot.
|
|
|
V tem případku se omlouvám; vlákno jsem vskutku neprobíral a reagoval jsem na „Proti SUV mám námitek celou haldu.”
(Ono to s těmi „námitkami“ totiž dost naznačuje, že se vyjadřujete právě k ostatním; formulace typu „proti možnosti, že bych si SUV koupil, mám námitky“ apod. jsou přinejmenším podivné, že? To snad leda by Vás k té koupi někdo nutil; jinak to nedává moc smysl.)
|
|
|
V pohodě :-)
Ke koupi SUV mě nikdo nenutí - naštěstí.
|
|
|
"...v době, kdy jednotky italských dobytků mají za sebou třetí generálku, se teprv začíná pořádně zajíždět..."
Pěkný. Vtip za stovku, příspěvek z ulice.
|
|
|
Taky jsem se divil, ale už jsem dlouho venku z branže a o těch nových amerikách (2008 - 2014) nevím téměř nic, tak jsem se nechtěl pouštět na tenký led.
Italských dobytků jsem měl za život asi 8, ale s motorem jako takovým jsem neměl prolém nikdy, a to jsem měl i takové skvosty jako AR33 1.7 16V nebo AR 164 3.0 V6. Posledně jmenovaná byla jeden z nejhorších střepů, co jsem kdy měl, ale za to nemohl "italskej dobytek", ale všichni ti dobytci, co s tím jezdili přede mnou a nedali ani korunu do údržby. Ale jestli na tom autě něco fungovalo bez problémů, tak to byl motor.
|
|
|
Ty AR motory ve spolupráci s GM opravdu za moc nestojí, V6ky bylo to nejlepší co alfa v posledních letech měla. Celkem pěkně tady:
www.autickar.cz/clanek/alfa-romeo-v6-busso-umelecke-dilo/
Nic méně, pokud se srovnává něco co má být supersport relevantní by mělo být srovnání s motory Ferrari, Lamba, Maserati ...
Jinak na narážky typu motorářskej "italskej dobytek" jsem si už dávno zvykl nereagovat ... škoda zbytečně prodiskutovanýho času.
|
|
|
Ja pojem "italskej dobytek" pochopil jako souhrnne oznaceni pro Ferrari (konik) a Lambo (krava), tak mi to neprislo jako urazlive :)
|
|
|
Ano, a pan Integrale, známý to příznivec všeho italského, se chytil. :-)
Byla to spíš nadsázka mající za cíl vyzdvihnout dlouhověkost smallblocku. Že moderní V8 od Ferrari zvládnou při správné údržbě 200 - 300k bez rebuildu tady klidně napíšu.
|
|
|
Myslim ze vas pohlad mozno v pohode oznacit za hlupy.
|
|
|
Označit za hloupé je možné úplně cokoliv.
Když má někdo pocit, že se po evropských zakroucených silnicích nejlépe sveze v přerostlém, těžkém a přemotorovaném něčem, co umí hlavně rovně, je to jeho volba. Mně to snad ani nepříjde hloupé - spíš směšné.
|
|
|
Hlupe je hlavne vynasat sudy nad niecim co nepozname.
Takze zacnime s drobnostou: Kolko kilometrov celkovo ste najazdil s americkymi autami ze viete tak dobre umi hlavne jet rovne?
|
|
|
S Mustangem a Corvettou zhruba totéž jako s 911 a Ferrari. S každým zhruba několik desítek km. Vždy jsem to měl, samozřejmě, půjčené.
Další bod?
|
|
|
Cize dohromady nic. A na zaklade toho robite zovseobecnene zavery. I rest my case.
|
|
|
Čiže dohromady stejně, jako s pár evropskými supersporty. A to posouzení si klidně dovolím, protože na to, abych zaznamenal dost podstatné rozdíly a dokázal si udělat úsudek, mi těch pár desítek km stačilo.
Aniž bych chtěl být impertinentní: Nepředpokládám, že byste v F458 Italia nebo F599 Fiorano objel 2x evropu, a pokud ne, mohu vám argumentovat stejně (a stejně hloupě), že s tím nemáte dost najeto, abyste to mohl porovnávat se svým US mazlíkem.
Tím, co zde píšete o zavěšení v Challengeru z MB vlastně nechtěně potvrzujete, že má-li americké auto zatáčet, je nevhodnější na něj namontovat podvozek z evropského auta - a to si ani zdaleka nemyslím, že zrovna MB by měl nějak extra povedené podvozky.
|
|
|
Az na to, ze na rozdiel od vas som ziadne hrubo zovseobecnene sudy na europske auta akejkolvek triedy nevynasal. Ja som povedal len tolko, ze vase tvrdenie o tom ze americke auta su vhodne len na jazdu rovno je hlupe. Co, uprimne povedane, je.
Aj s tymi komponentami z MB na platforme LX ste tak trocha mimo. Islo v prvom rade o usporu casu a nakladov. Prave tak ako islo u usporu nakladov pri pouziti komponentov z Giulietty v sucasnom Dodge Dart alebo pri postaveni Maserati Ghibli na platforme Chrysler LC.
|
|
|
Víte co, máte pravdu, konečně jsem prozřel! Já hlupák jsem až dosud žil v bludu a nechápal, jak jsou americká auta skvělá, jak mají dokonalý podvozek a jsou po celém světě proslulá, že zatáčí jak po kolejích.
Díky vysoce sofistikovaným podvozkům mají za sebou nepřebernou řadu sportovních úspěchů především v závodech na 400m rovně a nebo na okruzích se 4 rovinkami a 4 levými vingly.
Pokud se US guys pokusí postavit auto na normální okruh (o rallye snad ani nemá smysl mluvit), dopadne to většinou pěkným výpraskem, ale to určitě není špatrnými podvozky. Bude to nejspíš tím, že na okruzích mimo USA se používá speciální, zákeřný asfalt a navíc tam zpravidla mívají nevyhovující složení vzduchu.
Pokud lze v US automobilovém průmyslu vůbec něco zlepšit, pak snad jen přitlačit v PR, zejména v cílové skupině bohatých amerčičanů, aby už konečně přestali kupovat ty evropské krámy a objednali si špičkovou technologii z Ghost City - Detroitu.
|
|
|
Z celeho postu stoja za nieco len prve dve slova druhej vety.
|
|
|
Je vidět, že svůj názor máte podepřen opravdu silnými argumenty. Vzdávám se. :-)
|
|
|
No, hlupák ste, to ste sa charakterizoval celkom trefne. Amíci auto na okruhy postaviť vedia a výsledky majú takisto. Stačí Le Mans?
2000 Viper 1 a 2 miesto Corvette 3 a 4 miesto (všetko v triede, kde štartovali, pochopiteľne)
2001 Corvette 1 a 2 Viper 4
2002 Corvette 1 a 2 Viper 3 a 4
2003 Corvette 2 a 3 Viper 4
2004 Corvette 1 a 2
2005 Corvette 1 a 2
2006 Corvette 1 a 3
2007 Corvette 2
2008 Corvette 2
2009 Corvette 1 a 2
2010 Saleen 1 Corvette 2
2011 Corvette 1 (LMGTE Pro) a 1 (LMGTE Am)
2012 Corvette 5 (LMGTE Pro) a 1 (LMGTE Am)
2013 Corvette 4 (LMGTE Pro)
|
|
|
No to jste mi teda rozšířil obzory! Že Corvetty vyhrály 8x ve třídě, samozřejmě vím. A teď si taky řekněme, že až do r.2005 byla Corvette v této třídě jediný tovární tým, potom tam nasadil fabrická auta i Aston Martin. V posledních 2 ročnících dosaly tovární Corvetty výprask od Astonů i některých soukromníků. To je jako by M. Prokop napráskal S.Ogierovi. Dost těžko představitelné, že?
Jinak, když jsme u těch vítězství ve třídě, tak v r. 1950 vyhrálo ve třídě do 750ccm Aero Minor.
A teď se zkusme podívat, jak se američanům vedlo v tom skutečném Le Mans pro velké kluky. Vyhráli 4x v letech 1966-69 s Fordem GT, což je obrovský a nespochybnitelný úspěch. Stejně jako je nezpochybnitelné, že tento Ford byl vyvinut a postaven v britském hrabství Berkshire hlavním konstruktérem firmy Lola Ericem Broadleym pod vedením Johna Wyera, bývalého ředitele továrny Aston Martin.
|
|
|
Hm ... Prokop kľudne môže Ogierovi nakopať zadok - vo vytrvalostnom závode, čo dnešné rally nie sú ani omylom.
A nemáte tak celkom pravdu v "porazený súkromníkmi"
v 2012 áno, vtedy ich nejaký súkromníci porazili, ale v 2013 to boli továrenské týmy, prípadne s továrenskou podporou (Manthey). A v LMGTE Am má Corvette zastúpenie iba súkromným týmami.
O GT radšej nehovorte - to nie je produkčné auto, že ...
Každopádne som vám vyvrátil vašu "teóriu" o Američanoch neschopných postaviť športové auto úspešné v závodoch - a o to mi išlo.
|
|
|
V pořádku, nejsem si jist, že by Manthey Racing měl tovární podporu (na stránkách mají pouze Porsche Zentrum Saarland, což je jen dealer), ale mohu se mýlit, Já ty LMGTE Pro a LMGTE Am moc nesleduju, ve srovnání s LMP1 je to taková 3. resp. 4. liga, ale budiž. Někde nahoře v tomhle vlákně najdete v mém komentáři, že Corvette je jediné auto, které se dá nazývat sportovním, co kdy bylo v Americe vyrobeno. Nevím, jak vy, ale já to za 100 let výroby aut v nejbohatší velmoci na světě za zrovna velkej úspěch nepovažuju. A pokud se jim za těch 100 let podařilo asi 8x vyhrát světový závod ve třídě, tak si z toho taky na zadek nesednu.
Chápu, že se o Fordu GT resp. GT40 nechcete bavit, protože se vám to nehodí do krámu, ale to je právě ta dokonalá ukázka, jak američani staví auto, které má porazit - absolutně - zbytek světa. Vezmou obrovskej balík peněz, odjedou do evropy, tam postaví fabričku, najmou si evropského konstruktéra, evropského manažera týmu, evropské mechaniky a nechají si to auto to postavit. Jediné, co na Fordu GT/GT40 bylo americké, byl blok motoru (přeháním, ještě pár komponentů tam bylo).
Můžete namítnout (a nejspíš správně), že američany světové závody nezajímají, protože jeich auta se prodávají hlavně v americe, a tam jsou v závodech úspěšní. A já vám zase namítnu, že je to jeden z mnoha důvodů, proč jsou dnes jejich automobilky úplně v hajzlu, jelikož segment levných aut si nechali vyfouknout japonci a segment luxusních aut zase evropany. Závody a vývoj jdou riuku v ruce, a když donekonečna hrajete jen svůj vlastní okresní přebor, těžko můžete vyhrát ligu mistrů.
Takže, abych to shrnul. Těmi 8 vítězstvími Corvette ve třídě na Le Mans jste mi můj názor nevyvrátil. Jak se říká, každé pravidlo má svou vyjímku, a jestliže automobilová velmoc (dnes už bývalá) je za cca 100 let produkce schopna postavit JEDEN JEDINÝ model, který je schopen se úspěšně postavit zbytku světa, tak to, podle mého názoru, přesně zapadá do té definice vyjímky z pravidla.
A úplně nakonec, kolego, řakněme si na rovinu, že jakékoliv dohadování o autech je na úrovni debaty jestli jsou v posteli lepší blondýny nebo tmavovlásky - prostě jsou to kecy na hovno. Každému se líbí něco jiného a každý preferuje něco jiného. Ačkoliv to není můj šálek kávy, chápu, že někdo má americká auta rád, protože upřednostňuje některé jejich vlastnosti, které jiná auta třeba nemají nebo je nemají v takové míře a rozhodně nemám nic proti. Ale buďte soudný a přiznejte na rovinu, že vynikající podvozky, ani úžasné sportovní úspěchy opravdu nejsou ty důvody, proč je někteří lidé vyhledávají.
|
|
|
|
To asi tam maju specialne pre americke auta postaveny rovny usek merajuci 20600m...inak by podla niektorych jednotlivcov nemali sancu. Ale marna snaha, ludia sa neradi vzdavaju svojich predsudkov a urobia uplne vsetko aby dokazali ich platnost. Presneako mozeme vidiet vyssie. Z tohoto dovodu ani nechapem ze vobec preco automobilky taketo veci robia. Myslim tym ucast v Le Mans a jazdyna Nurburgringu. Europskych zakaznikov tym neprilakaju, ti su plne pod vplyvom svojich predsudkov. Tie predsudky su navyse este podporene predajom neprilis vydarenych modelov Daewoo pod znackou Chevrolet. Pre americanov to tiez nie je. Ti co vedia ze co je to Nurburgring auta poznaju, im ich propagovat netreba. A ti ostatni? Som si isty, ze keby som sa ludi vo svojom okoli opytal ze ci vedia ze co vlastne Nurburgring je, takych 30% ludi by povedalo ze je to nejake nemecke pivo (ked uz robim v pivovare), 60 % bysi mysleloze to je nejaky nemecky praclik (znie to nemecky a vslove je ring) a snad 10% by odpovedalo spravne. Takze vysledky z Nordschleife im novych zakaznikov neprinesu ani tu.
Inak, aby som nekydal na europanov, tie predsudky funguju obojstranne. Obcas pocujem vo svojom okoli take hlasky o europskych autach ze sa im az panenky pretocia. Potlacat tie predsudky je nkdy nekonciaci boj.
|
|
|
Je celkem jedno jestli se jedna o premotorovanou bestii ze Statu mebo neco z Evropy. V momente kdy mate proste trochu vic vykonu a jeste treba posilany na zadni napravu a pres automat, s takovym autem se musite naucit jezdit. A na to potrebujete tisice km, ne desitky. Ty auta zataci vsechny dobre, jen musite vedet jak na ne.
|
|
Před rokem jsem měl podobné choutky si pořídit něco na svezení (i když na motorce nejezdím, bojím se) ale US auta jsem z výběru hned na začátek vynechal. Myslím, že jsou udělaná pro US poměry a pro evropu to není pravé ořechové. Přijde mi že jsou technicky zaostalé a mají dost ošklivý interier. Jediné co je na nich pěkné je exteriér, vypadají fakt dobře, ale to je vše. Koupil jsem raději němce, M6-E63.
|
|
Ako sú na tom US auta čo sa týka katovania kostov a kurvítok (ked sa hovorí že maju primitívne motory) ?
|
|
|
Napodiv sa to zlepsuje. Velmi zla bola vlna katovania v minulom desatroci. Hlavne interiery dostali zabrat.
ten sa co hovori ze americke auta maju primitivne motory je vol.
|
|
|
Ono jim nic moc jiného nezbývá, než se zlepšit. V roce 2012 jsem byl na pár týdnů v Los Angeles a když jsem se podíval, co tam jezdí, tak to byly z 50% auta z Asie, pak německá trojka BMW/Mercedes/Audi a až potom původní americké značky. Když jsem se ptal známých (kteří mají v rodině 2x Lexus) na tento fenomén, tak mi řekli, že Lexusy jsou kvalitnější, míň žerou a líp jezdí (minimálně v tom běžném provozu), takže není žádný důvod kupovat "ameriku". Předpokládám, že na tento trend američtí výrobci prostě musí reagovat, když už i na jejich písečku se prodává víc aut od konkurence. Jinak jezdil jsem tam dva týdny Chryslerem 300C z půjčovny, najedzil jsem s tím přes 6 tisíc mil a na svezení si teda rozhodně stěžovat nemůžu. Takže ono to je asi model od modelu.
|
|
|
Ano, je to presne ako pisete. Vezmite napriklad ten Chrysler 300 co spominate. Ono to jazdilo celkom fajn od zaciatku, na svoje rozmery to bolo celkom usporne, ale ten interier...rehotam sa stale ked ludia vychvaluju makcene plasty, ale Chrysler zasiel s plastami ako v pick up trucku pridaleko (podobne zasiel pridaleko Chevrolet s volantom z Cobaltu v Corvette C6 alebo radiom z Cavaliera v Corvette C5). Interier nielen 300, ale aj ostatnych modelov vyrobcu napravil az Fiat. Teraz sa da nad nimi aj uvazovat a usetrit nejake $$$ v porovnani s Lexusom rovnakej velkosti.
|
|
|
Mňa by zaujímalo, ako je na tom najnovší 300C ohľadom akustického komfortu v kabíne (odhlučnenie od motora, pneumatík atď...) v porovnaní s Lexusom GS - predpokladám že sú v rovnakej triede.
|
|
|
Bohuzial to nedokazem urobit - s Lexusom GS (vlastne inym ako IS) som nikdy nejazdil.
Sucasny 300 som jazdil s motorom Pentastar V6 3.6, vo vsetkych pripadoch s prevodovkou ZF 8HP. Subjektivne, hluk pneumatik tlmeny velmi dobre aj na prisernom povrchu dialnic v Montreale. Motor pocut v beznej premavke velmi slabo, no ked som v sportovom rezime podradil o viac stupnov naraz, zareval. No velmi tlmene, akoby z dialky. Podla skusenosti s Chargerom odhadujem, ze verzia SRT bude hlucnejsia - celkom zamerne.
Co je ale dolezite, v porovnani s prvou generaciou sucasnej 300 kompletne chyba vrzgot calunenia.
Co sa tyka triedy - nedokazem ich zrovnat. Rozmerovo su si sice podobne, no cenovo Chrysler konci tam kde Lexus zacina.
|
|
Icebear: to je věc pohledu. Já jsem všem rozumným! a normálně stavěným motorkářům radil, ať si pořídí rovnou 900 stovku. Protože 600tku po roce prodají. Je to o hlavně, pak není potřeba nějakých mezistupňů než si ve finále koupí pořádnou motorku. To ovšem pro mě platilo do roku 2010, kdy jsem se svezl na nové ZX10 a usoudil jsem, že ten technický pokrok už není pro mě. Já mám koule akorád na ZX-9 a Eclipse :o)
|
|
|
No, moc nesouhlasím, ale základní kámen bude asi ve slovním spojení "rozumným! a normálně stavěným m o t o r k á ř ů m..."
Ten jeho kamarád jezdil podle všeho na dvou kolech naposledy na koloběžce a tvrdit někomu, kdo si jde koupit první motorku, že "motorka pod litr nemá smysl" považuju za zhovadilost. Troufám si tvrdit, že kdo stejně jako já vyrostl na čízách a jawách, a pak si sednul na japonce, tak zprvu vůbec nechápal, co se s ním děje. Když si někdo sedne na litra hned po autoškole, bude mu, dle mého skromného názoru, trvat 5x tak dlouho, než se s tím naučí, než kdyby začal od slabších kubatur, za předpokladu, že to přežije.
Z mého pohledu u těch motorek na tom obsahu záleží mnohom méně než na tom co kdo umí. Pokud nechcete jen jezdit po zádech nebo oslňovat rozjezdy z křižovatek, tvrdím, že povedená šestistovka je do zatáček nebo na okruh vynikající nářadí, které je ještě relativně lehké, krásně se vodí a do zatáček se ochotně pokládá.
Ale to je věc vkusu a názoru.
|
|
|
No nevim. 141 k na 209 kg provozni hmotnosti neni buh vi co a navic pouzivala techniku v podstate prevzatou z 600ccm, takze zadni vidlice bez vyztuhy se kroutila a tak to je takovy neohrabany, ostatne jako kazdej litr v porovnani s sestikilem, ktery se sice musi roztocit, ale ve vsech beznejch rezimech udrzi krok, protoze je to vice zalezitost ridice nez stroje. Vzpominam si zive, jak jsem se po silnici c. 23 nahanel prave s Fireobludem. Bylo to fifty-fifty...jen ja jel na slabe a tezke ZZR 600.
K tomu doporucovani silnych stroju jelimanum...
Sestra uz roky prodava motorky. V cervnu 2009(?) k ni z cervenyho Yariska napochodovala drobna, starnouci a o to "hustsi" dvacitka, ze se zamilovala do CBR600RR, nutne ji musi mit a hotovka. Sestra se optala, jestli uz na necem jezdila a dozvedela se, ze ne, ale ze zkusila nejakou petistovku, to je prej slaby a ze ji kamaradka Veronika H. rekla, aby si koupila tohle, ji ze se to moc libi a blabla. Navymyslela si blbosti a motorku objednala.
27 dni po dodani jela s kravou Veronikou H. po snadne silnici na jiznie od Brna, lekla se toho, ze jede moc rychle, zebrzdila v zatacce a spadla. Protoze je silnice na rovine (a uplne prehledna), prosvistela vnitrkem zatacky rovnou pod auto v protismeru a umrela tam. Bylo ji 36 a mela v RD kdesi v satelitu dve decka do 10 let. Veronika H. Se pak cele mesice na potkani vymlouvala, ze si to dotycna prece koupila sama. Protoze byla je a bude Veronika H. jen blbna, tak kazdej objektivne informovanej motorkac z Brna vi, ze dotycnou zmasirovala prave ona, ktere delalo dobre, jak k ni vzhlizi.
Veroniku H. znam osobne, tu mrtvou jen od videni.
Zaver: pokud nekomu doporucis motorku na kterou jako jeliman nema, neses zodpovednost za to, co si na ni udela. Nerikam, ze se jazdej zabije. Znam dost tech, co se ucili jezdit na velkych motorkach. Jen jedno maji spolecny - nenaucilinse nikdy jezdit dobre a maji spoustu zlozvyku pocinaje neschopnosti pouzit zadni brzdu po brzdeni nebo vymackavani spojky v zatacce.
|
|
|
Ono to taky není lehký někomu radit. Když se mě někdo zeptá na první motorku tak radím cestovní enduro 650ccm, lehký, nezáludný naučíš se a pak si pořídíš kam tě srdce táhne. Tak se většinou dozvím, že to je hnusný a to se jim nelíbí a ten by chtěl kapotu a ten naháče.
Tak to většinou skončí radou: "Kup si Horneta 600 a moc ho nevytáčej"
|
|
|
V-strom je dobra volba.
Ja radim XJ 600N/F nebo pro holky ER-5/GPZ500S, jenze ty stroje starnou a slusnejch uz moc neni, tak jsem ted naposled jsem dal klukovi stredni postavy na vyber mezi SV650 a sestkovym, vyfouknutym Fazerem o 72k. Vybira mezi dvouvalem a ctyrvalem, tak mi to prislo optimalni.
|
|
|
Mam 191cm a casem budu atakovat 90kg. Najezdil jsem cca 10k km na Vespe a ted bych si rad poridil normalni motorku. Doporucite mi, vzhledem k moji postave, neco na nauceni spravnym navykum? Dost s tim budu jezdit po meste...
Sedl jsem onehda na kamosovu gs500 a prislo mi to strasne malinke. Diky!
|
|
|
Mám podobné výškově/váhové parametry.
Dobře se mi jezdilo na ER6, dá se sehnat za dobrou cenu a je to vlasntě nástupce ER5. GS500 je oproti ní opravdu tříkolka.
Já v současnosti jezdím na W800 a nemůžu si jí vynachválit...
|
|
|
Na takovou vejsku bych to videl na nejaky to cestovni enduro, jak psal Skalik Suzuki V-strom 650, nebo Kawasaki Versys. Kawa je modernejsi ale ergonomicky Ti bude mozna vic vyhovovat vetsi a robustnejsi Suzuki. Oba jsou to dvoucalce, suza je vecko, kawa radovej. Oba jsou moc povedeny.
Pokud jsi spis na silnici a chces ctyrvalec, zkus Hondu CBF600, nebo 72k Yamahu FZ6 Fazer. Oba sezenes jako nahace nebo i s polokapotou. Pokud mas radsi dvouvalce, ale silnicni, zkus Suzuki SV650. Tam zase sezenes jak nahace, tak polokapotu.
|
|
|
Diky! Cestovni enduro vypada jako zlata stredni. Sednu na to, vyzkousim a neco z toho vyberu.
|
|
|
Mám 192 a poslední dobou se pohybuji v "Tatráckých číslech" - 111. Sám už nejsem nejmladší, takže pár let dřepím na 1100GS. Pro začátek a na lítání po městě při téhle výšce bych asi volil vyšší jednobuch Nějaký to XT a podobně. je to levný, jednoduchý a člověk se na tom naučí všechno. S dnešní zkušeností bych vzal 650Dakar - už se dá koupit za rozumné peníze a dá se na tom dělat leccos. Dobré je, že se dá posléze zase za rozumné peníze prodat.
Ovšem s touhle vejškou je většina dvoukolové produkce tak nízká, že na tom člověkl vypadá jako vosa na bonbónu, byť by to mělo 1000kobyl a dělalo to 3 kila za půl vteřiny.
Původně jsem se zamiloval do Varadera a dnes nelituju, že jsem skončil na GS. Ani mě něštve, že to nelítá přes dvě kila a výkon to má jako uškrcená šestikule. Mě to stačí i na cestování ve dvou. Holt krouťák tam je :-)
Ovšem pokud tu jsou vyloženě silniční ambice s touhou hoblovat slidery, tak volba bude spíš blíže k Honzovým typům.
|
|
|
Tak dvoukolový bavoráky nejsou nic pro mladý janky, co chtějí lítat zatáčky po loktu ( i když ne, že by to na některých nešlo), ale ač sám už v "BMW věku", mám v poslední době divnej pocit, že z 10-ti motorek, co potkám na silnici, je cca 6 BMW a 3 skůtry. A z těch 6 BMW je to 6x GS.
Nepochybuju, že je to skvělá motorka, ale čeho je moc, toho je příliš, takže už se mi to zdaleka nelíbí tolik, jako dřív.
|
|
|
Podle slov prodejce Moto Guzzi u lidí jako jste Vy právě guzzi boduje, taky je to podélnej véčkovej dvouvál co čumí z motorky a velký enduro mají taky.
Měl jsem Norge, je to hodně příjemná motorka, jestli uvažujete nad BMW tak si zkuste prohlídnout i tohle.
|
|
|
Motorku teď neřeším, ale díky za tip. Vzhledově se mi hodně líbí Granpasso od MM, a snad ještě víc mě zaujal Triumph Explorer. Ale je fakt, že to Stelvio vypadá taky skvěle.
Kdyby se mi náhodou někteří dlužníci rozhodli zaplatit, tak bych měl těžkou hlavu, ale tohle nebezpečí mi aktuálně asi moc nehrozí :-/
|
|
|
No nevim. Kdyz vedle sebe postavim Stelvio a GS, tak i pres pocit, ze GS ma kazdej, bych sel do GS, protoze Stelvio ma divne vyvaleny voci 8o)
Na druhou stranu je fakt, ze palubni pocitac GS je citlivej napr. na neznackove prislusenstvi pripojene do 12V zasuvky, takze ne-BMW GS kompresor na dohusteni pneu vyhodi chybovou hlasku o zavade kabelaze, protoze ma vyssi odber apod.
Pokud bych si mel koupit velky enduro, tak nejradsi na zem nedosahnu z Triumpha Tigera 8o)
|
|
|
Vetsiho debila nez je ZZR aby pohledal.
|
|
|
Kritika od blbce je tim nejlepsim doporucenim.
Diky!
8o)
|
|
|
pokud nekomu doporucis motorku na kterou jako jeliman nema, neses zodpovednost za to, co si na ni udela
....no pochopitelně, kdo jiný by měl nést zodpovědnost!
|
|
Osobně radši na blbnuti a pocit z řízení mx5
|
|
|
Na zazitek z jizdy je neprekonalna, rozhodne za tu cenu, ale na blbnuti tam proste ten vykon chybi :(
|
|
|
Preto je rozsirena instalacia LS2 do Miaty (starsia verzia MX5). Aj z toho vidno ze aky je ten smallblock kompaktny.
|
|
rád čtu tyto články které jsou přímo ze zkušenosti
majitele vozidla, které jen tak mít nebudu.
zajímalo by mě jak hodně ovlivňuje stabilizace
nebo ten stabilizační systém jízdu před vypnutím
a po vypnutí. tady v Hradci Králové jsem viděl
nějakého borce, myslím že měl červený Dodge
Viper, jenž jej omotal kolem sloupu tak šikovně,že
z auta vylít motor a bylo to jak slisovaná
plechovka od sardinek. podle stop me pneumatik
to vypadalo na příklad toho přidání plynu v
zatáčce. to je to tak brutální bez stabilizace?
|
|
|
Je. Charger SRT8 v pohode ustrelil zadok v zakrute na suchom asfalte (ono tych 470hp vykonu a 470 lbft tocaka je citit), a to som si na to aj daval pozor. Na druhej strane to nebol absolutne ziadny problem chytit. Na ten vykon si treba jednoducho zvykut. Vypnutie ESP (Chrysler umoznuje kompletne vypnutie ESP) musi prist az neskor.
|
|
|
Mohli by tieto silné autá robiť s pohonom 4x4, potom by to možno menej preklzovalo pri rozbehu :)
|
|
|
A nebo by prokluzovala všechna 4 kola současně...
|
|
|
Prave, ze bez stabilizace ustreli klidne vsechna 4 kola soucasne (pujceny Range Rover Vogue 5.0 benzin, pres 500k).
|
|
|
No ved mnohi ich aj tak robia. Chrysler ale z nejakeho dovodu obmedzil dostupnost pohonu 4x4 na verzie SXT (V6 3.6, 300 hp) a R/T (V8 5.7, 370 hp). Najvykonnejsi Hemi je k dostaniu len RWD.
|
|
|
Odlehčená zadní náprava, která je jediná poháněná, motor s výkonem a hlavně kroutivým momentem posunovací lokomotivy, a přenos výkonu přes nevyzpytatelnou automatickou převodovku, která se v ten nejblbější možný moment rozhodne podřadit, je v kombinaci s nezkušeným nebo neznalým řidičem obecně recept na přesně takovouhle bouračku, a to často i se stabilizací, která toho v takovém případě už zase tolik nezachrání. Stačí tomu velmi málo, až se jeden diví, a týká se to i výrazně slabších aut. Sám jsem takhle málem rozštípal M-B 220 CDI C-Klasse v automatu s odešlou stabilizací. Například na sněhu s tím v podstatě nešlo jezdit, aniž by měl člověk pocit, že ta prdel patří k jinému autu.
|
|
|
Ja by som len poznamenal, ze v pripade toho Vipera automaticka prevodovka na vine asi nebola. Viper je vyhradne manualny.
Mimochodom, aj ten Charger SRT8 co ho spominam vyssie vam prestane kecat do prevodov akonahle sa raz dotknete padiel.
|
|
Závěr článku je přesně to, co jsem také ze svých zkušeností natankoval.
Vlastnit jakékoli auto z šuplíku "supersport" je zcela zbytečné. A je úplně fuk, co to je za auťák.
Pronajmout si jej občas na okruhu, vyblbnout se (za hodinu se vám klepou ruce i nohy tak, že z toho nevystoupíte, ale vypadnete) a pak ať si to řeší někdo jinej (na jednu hodinu jízdy připadá několik hodin údržby).
Do běžného provozu je takové auto dobré leda tak k lovu škeblí, nemluvě o tom, že Vás pak - mimo dálnici (i když i tam záleží na počtu překážejících aut v levém pruhu) - vypráská kdejaké otlučené STi, které funguje i ve městě, na sněhu, ledu, za deště, na šotolině... pravda, na STi nebo Lancera Evo žádnou škebli sportovec fakt nesbalí...
|
|
|
V tomto směru bych nebyl tak pesimistický. Když známý ostravský seladon Kaluža dokázal sbalit celou Stodoní na naprosto příšerně upravené Audi TT, tak na STi nebo Lancera libovolné verze určitě taky půjde něco utáhnout. Na druhou stranu musím uznat, že například SAAB 9-3 Aero se v tomto směru neosvědčil přímo katastrofálně, a to přitom vypadá celkem k světu. Takže ono asi půjde ani ne tak o to, co to je a jak to vypadá, ale skutečně především o ten emblém na kapotě, takže nejlepší zárukou úspěchu je koník nebo okřídlené "B", i kdyby to jinak byl hovnocuc.
|
|
|
Ono v tomhle Audi není až tak daleko pod F nebo B. Je to takovej etalon průměrnejch zlatokopek. Sám jsem si to vyzkoušel, když jsem si před lety koupil starou(!) A8 4.2... Předtím i potom jsem už měl i násobně dražší, většinou mnohem nápadnější auta, ale nikdy nic. Jakmile jsem začal jezdit s A8, tak ze mě byl "ten s tou velkou áudinou" a za rok jsem mohl mít 4-5 zlatokopek, který se přilepily přímo jen kvůli tomu autu. Fakt jsem sám nevěřil, jak klidně starý a levný, ale čistý a naleštěný auto se 4 kruhama tyhle typy přitahuje. Dokonce jsem jednou zaparkoval, odcházel na poštu a okolo šla vyprsená blondýna s malou sotva chodící holčičkou, která ukázala na mojí, v řadě jinejch a většinou dražších aut stojící A8 a řekla "hele mamí černá audina a velká!", takže mam podezření, že se to učej už odmala... Přitom jsou to většinou nudný tuctový auta, jejichž pořízení i provoz stojí +- stejný částky jako ostatních srovnatelnejch aut.
|
|
|
O to auto totiž samozřejmě vůbec nejde. Jde o to, že poměr ceny a kvality je u Audi asi nejhorší na světě. Tedy majitel je ochoten vydávat slušný peníze i za nulovou hodnotu. A o to škeblím samozřejmě jde - ony přeci taky nemají žádnou hodnotu. Upřímně řečeno, kdejaká přistěhovalkyně ze zemí bývalého SSSR vypadá v cárech za pár kaček jak bohyně ve srovnání s těmito oplastikovými štěrbinami a užijete si s ní věci, o kterých se LV-Barbíně ani nezdá ani v nejdivočejších snech.
Prostě princip "vyhodí prachy za hovno" je pro škeble mnohem důležitější, než absolutní hodnota jmění, pokud majitel onoho jmění neprokáže, že je ochoten jej rozfofrovat za totální hovno.
|
|
|
Jasně, každá škeble přemýšlí o autech stejně jako Integrale ;)
|
|
|
|
|
Že se vás to tak dotklo. On má totiž Integral s těmi škeblemi pravdu.
|
|
|
Podle čeho soudíš, že se mě to dotklo?
Buchta vidí audi a pomyslí si "majitel má prachy" a to je tak všechno. Nějaké teorie ve stylu cena vs. užitná hodnota a další věci, co zmínil Integrale, to buchtu nenapadne ani vzdáleně.
|
|
|
jiný kraj, jiný mrav. U nás se audinám říká, čtyři kroužky pro teploušky. ;-)
|
|
|
Jako u vás doma? Určitě jste audinu vždycky chtěli, ale nemohli jste si ji dovolit ;-)
|
|
|
my moussa jsme vždycky chtěla nějaký obrovský americký koráb, prostě důstojné dospělé auto, bohužel jsme si to nemohla nikdy dovolit, protože nejsme automech a máme parkovačku jen na jedno parkovací místo.
|
|
|
Ha! A kde jste k tomu přišli? My tomu tak říkáme taky:-).
|
|
|
Taky si nemyslím, že by to ty zlatokopky měly tak sofistikovaně propracovaný, ale na druhou stranu mají audi asi něco pro mě neidentifikovatelného, co se ženským líbí, protože většině žen a dívek se audi líbí víc než třeba BMW nebo MB, přestože i holky ze zvláštní školy ví, že ty tři značky stojí zhruba stejně.
|
|
|
(vědí. Pardon, your beloved grammar Nazi.)
|
|
|
Nemusí přemýšlet, stačí, když jedná pudově / stádně....
|
|
Mám Daewoo Matiz a užívám si s ním v Liběchovském dole, v zatáčkách to sedí jak přilepené.
|
|
|
Mám Škodu 105 S a zadek tomu ustřeluje taky. Kyfka forever! :-)
|
|
...rád si přečtu pohled na věc z pohledu lidí, do jejichž situace se asi jen tak nedostanu :-)
Příjemnej nadhled i čtivost textu.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jak Corvetta šla do světa
|