*) překlad: Do prdele! Kdo nanesl tu věc na moje letadlo?
Maškarní bál s hvězdou večera Harry Šoumenem přispěl k nastartování
očistného procesu v nitru organizace, která očistné procesy tolik potřebuje.
Totiž Evropské unie.
Dovolím si také malou odbočku k osobě postpubertálního führera Harryho.
To, co jsem viděl na
fotkách, vypadalo jako teplý příslušník Hitlerjugend nebo manekýn z dobové reklamy na Persil. Výstroj vykazovala
takové nedostatky, že by gruppenführer Schmittke z toho dostal Herzschlag.
Harry asi hledal inspiraci v předválečné anglické aristokracii včetně vládnoucího
rodu, kdy někteří šlechtici propadli zčásti nebo zcela okouzlení osobou
Adolfa Hitlera a nacistického režimu zvláště a toto přesvědčení jim vytrvalo
maximálně do doby, než se ukázalo nezvratným, že se jedná o časově ohraničený
exces.
Úředníci z Bruselu se rozhodli, že zanechají čučkaření projevujícího
se normami na kulatost rajčat a zakřivení okurek. Vždy si říkám, zda to
kulaté načervenalé cosi, co si kupuji v obchodě teď v zimě a čemu říkají
rajská jablíčka, je skutečně EU-certifikované rajské jablko a jak
takový EU-certifikovaný ráj asi vypadá, když v něm rostou takové věci.
Je to reálný evropský produkt, protože je velký, narudlý a nemá naprosto
žádnou chuť.
Úředníci z Bruselu se tentokrát rozhodli zakázat
svastiku, čímž jistě zasadí světovému fašismu další zdrcující ránu
co do významu hned druhou po bitvě u Dukly. Myslím, že většině lidí je
to beztak jedno, protože si dovedou představit svůj život i bez svastik
a dokonce bych si troufl tvrdit, že podstatná část mladé generace netuší,
co ten propletenec vlastně znamená. Kdyby tušili, kde má svastika svoje
kořeny, možná by pochopili, že evropské úřednictvo má v hlavách nasráno.
Naštěstí netuší a je to tak lepší, jakož i v jiných věcech.
Existuje jedna skupina osob, které zákaz svastiky způsobí menší problém.
Mám to štěstí nebo smůlu, že k nim taky patřím. Jedná se o tiché blázny,
kteří stavějí z plastikových dílů malé nelétající modely letadel, jinými
slovy kitaře. S tímto spolkem mě spojuje spíše už jen myšlenkové pouto,
protože jsem rok a půl žádné éro nepostavil, modely však nakupuji nadále
a těším se, že někdy v důchodu oživím toto krásné hobby na mém stole.
Problém je ten, že mě zajímá luftwaffe z let 1941-1945. Jak známo, německá
vojenská letadla měla na křídlech kříže trámové a na svislé ocasní ploše
svastiku. Mým cílem coby modeláře je postavit model, tudíž co nejvěrnější
repliku skutečnosti. Kdo něco takového zkusil, ví, že to představuje nemalou
investici šikovnosti, vynalézavosti a také financí. Jen tak pro zajímavost,
stavebnice stojí kolem 500,- Kč. Jen zřídka se vám podaří získat z krabičky
pěkný model, takže začne shánění aftermarket sad. Třeba na Bf-109G-10 od
Revella, jinak v základu poměrně zdařilý model, jsem potřeboval novou vrtuli
z kovu (originál plastová nestojí za nic a navíc má každý list jinak dlouhý),
nová kola z polyuretanu, přístrojovou desku z kovového filmu a nějaké ty
leptané díly navíc. To je skoro bych řekl minimum. Fajnový šmekr sáhne
po jiném překrytu kabiny, odkrytovaném motoru, lafetě kulometů, podvozkových
nohách z kovu, lepších obtiscích a tak dále. Limit je dán jen nabídkou
na trhu, za jeden model můžete vydat klidně třínásobek ceny stavebnice
a pořád bude co vylepšovat. Postavení jednoho modelu tak představuje nikoli
zábavu na pár odpolední, ale malý projekt spojený s výběrem a zajištěním
správných materiálových a informačních vstupů.
Když vynaložím své úsilí na to, aby byly vidět u kol brzdové hadičky
a na panelu v kokpitu zaměřovač, páka plynu, klapek a tak dál jako u skutečného
letadla, pak samozřejmě neoželím na ocase svastiku! Na skutečném letadle
byla, na mém modelu tedy taky bude a zda na to Brusel nahlíží tak nebo
onak, je mi salám banán. Představa, že nejdřív vložím do modelu veškeré
(v mém případě ne moc velké) modelářské dovednosti a pak ho zabiju tím,
že mu nalepím na směrovku nějakou politicky korektní náhražku háknkrajce,
je pro mě nepřijatelná!!!
Připosraní výrobci modelů už preventivně reagovali na zákaz svastiky
mnoho let před tím, než toto téma znovu vyvstalo. Máme tedy čtyři způsoby
politicky korektního řešení problému se svastikami:
- tzv. píča. Na obtiskovém aršíku pak najdeme kosočtverec o stejných
rozměrech jako vnějšek svastiky. Tento způsob náhrady svastiky je mimořádně
nemodelový a jakýkoli model spolehlivě zabije. Absolutní zvěrstvo.
- segmenty. Toto řešení je velmi šalamounské. Na obtiskovém aršíku
najdeme hákový kříž rozdělený na dva nebo čtyři segmenty, které si modelář
sestaví do požadovaného tvaru. Nebyl to tedy výrobce stavebnice, kdo stvořil
háknkrajc, ale modelář. Asi chápete, že toto řešení je velmi poplární v
Čechách, měla ho třeba jedna edice Me-262 od Směru.
- okýnko. Okýnko vznike pospojením „háků“ na kříži. Pokud máte
čas a náladu, přetvoříte to bez problémů do té podoby, kterou to má mít.
Nejzhovadilejší implementaci okýnek do modelu provedla firma MPM u modelu
Fokker D.XXI finského letectva. Finové měli po jistou dobu ve znaku modrou
svastiku v bílém poli. Paradoxem v případě finského fokkeru bylo, že Finsko
bylo v roli země napadené (agresorem byl Sovětský svaz) a vedlo s ním zdlouhavou
a brutální válku, ačkoli početně i technicky slabší, dovedlo se diktatuře,
tentokrát však komunistické, ubránit. Fokker i se svastikou byl tedy prostředkem
k zahnání totality a bezpráví, nikoli k jeho instalaci.
- nic. Tento přístup je v poslední době hitem. Svastika se ze směrovky
jednoduše vynechává, jako by tam vůbec nikdy žádná nebyla. Zejména populární
přístup u německých výrobců (Revell), dokonale zrcadlí jejich vlastní nazírání
na jejich vlastní minulost.
Existuje řešení, jak na všechny tyto akce vyzrát. V modelářském obchodě
seženete za malý peníz obtiskový aršík s bezpočtem různých svastik a těmi
správnými pak nahradíte politicky korektní výmysl výrobce. Dosáhnete patřičné
úrovně modelovosti, i kdyby se EU na hlavu postavila. Pokud už ani tato
cesta nebude možná, uděláte si masku a kříž na model nastříkáte. Jak prosté
a navíc to na směrovce lépe vypadá.
Bojovníci proti fašismu povstávají hromadně ještě nyní, šedesát let
po jeho porážce, a bojují s udatností, s jakou se jejich dědečkové oháněli
u Stalingradu polní lopatkou. Nejen z jejich aktivity, ale hlavně představivosti
mi jde hlava kolem. Představte si třeba, že číslice 88 symbolizují Adolfa
Hitlera. Prý je to tak, že H je osmé písmeno v abecedě a když jdou dvě
za sebou, pak je to HH a to by mohlo být Heil Hitler. To je věc, hraničí
to s numerologií a magií. Zakázal bych proto i 87 (Hermann Göring), 198
(Reinhard Heydrich) a potažmo všechna čísla, protože funkcionářů NSDAP
bylo hodně. Vlastně bych zakázal úplně všechno, protože úplně všechno může
symbolizovat fašismus, například kotle Junkers, rádia Blaupunkt, všechny
Volkswageny (komu by chyběl), BMW, protože jsou z Bavorska a tam vznikl
fašismus, taky preclíky, protože se hodně pečou v Norimberku a tam jak
známo měl Áda a jeho sociálnědemokratická strana centrálu. Pokračovat můžete
sami.
Zavání to hysterií. Trocha rozumu by neškodila, nejsme přece malé děti. Svastika je než symbol
pro konkrétní zločinné hnutí, které vzniklo za nějakých společenských podmínek.
Spíše by se tedy stálo zaměřit na motivy jeho vzniku, než na jeho vnější
symboly. Pokud se totiž budou hledat jednoduchá řešení ve formě potlačení
symbolů, může se stát, že nám něco důležitého uteče a strašák vyleze ze zelí znovu.
Nebo možná už utíká. V této zprávě se dozvídáme, že Evropská
unie chce snížit počet obézních lidí. Zavání to rétorikou jakéhosi
Hitlera, který také reálně snížil počet lidí, zejména židovského původu.
Jeho kamarád Heinrich Himmler disponoval vynikajícím hubnoucím plánem,
který aplikoval úspěšně téměř na celou Evropu.
Začínal jsem i skončím u nácka Harryho. V Čechách máme podobný problém.
Třeba do parlamentu nám chodí soudruh Grebeníček a jeho banda kámošů a
všichni jsou převlečení za komunisty. Není to také morálně závadné?
Pošle je taky někdo za trest do Osvětimi? Nebo třeba do Katyně? Pokud ano,
přimlouval bych se za podstatně méně povrchní prohlídku, než jakou bude
absolvovat Harry.
21.01.2005 D-FENS