D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: Kývačka
    (ze dne 08.02.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 08.02.2009 21:25:36     Reagovat
    Autor: babula - babula
    Titulek:
    Jo komunisté,konkrétně výrobky z ČSSR,NDR,SSSR i kapitalisté z NSR uměly dělat výborné stroje!Značky jako Jawa,ČZ,Simson,MZ,Ural,Trabant,Wartburg,Moskvič,Lada,Mercedes,to jsou výrobky pro život,výrobky s duší!Musím uznat že škocny byly popelnice i za socialismu.Sám mám s nimi co do činění,nemyslím že by je by mi je nahradila dnešní motoristická produkce,která ani nevydrží (doslova) do záruky.

     
    Komentář ze dne: 08.02.2009 22:35:53     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re:
    Tak zrovka u kyvky bych komunisty moc nevyzdvihoval koncepčně kromě kyvné nápravy vycházela z Péráka ten šel do výroby v r. 1946, vyvinut byl za války a nápadně se podobal jednomu prototypu od f. Zunndapp se kterým měl schodné odpružení zadního kola, monoblok motoru a převodovky i další detaily.

    Komentář ze dne: 08.02.2009 22:10:01     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Škoda 1203 není krám!
    Jakožto majitel tohoto vozítka z roku 1970 důrazně protestuji! Ta moje stála deset let odstavená. K uvedení do provozu bylo třeba: Nový akumulátor, nový benzín, rozhýbání karburátoru, vyčistit palec rozdělovače a nová membrána palivové pumpy. Toť vše. Poruchovost je na úrovni mé staré Škody 120, pravda ovšem je, že ji nepřetěžuju. Podle papírů má již třetí motor. A poruchovost... ono pokud na motor 1221 ccm, 36 koní (jako Š1000MB) navěsíte 1180 kg vlastní váhy (mám valník), 840 kg nákladu a 160 kg osádku, není se co divit....
    Neboli vozidlo ve své době splnilo svůj účel.

     
    Komentář ze dne: 09.02.2009 23:23:59     Reagovat
    Autor: LiX - LiX
    Titulek:Re: Škoda 1203 není krám!
    zdravim kolegu "troskaře" a pridavam se k tvrzeni ze je to sice vuz povesti nevalne ale vlastnosti vice nez zajimavych. K te sve mam i servicni zaznamy a nebylo vyjimkou kdyz najela v prvnich letech kdy slouzila firme nekolik desitek tisic km rocne. Jak to uz u aut byva tak i v tomhle pripade vedsinou pomlouvaji ti kteri v tom nikdy nejeli natoz aby ji provozovali. Ale jinak ja to kus historie a stejne jako tomu bylo ve vsech ostatnich pripadech ( Jawy 500 OHC "pretunene" na "choppery", z krasnych aut poskladane malotraktory atd. ) je to proste jen otazkou casu kdy se lidi prestanou divat skrz prsty na hezkou , 35-40 let starou, skodu 1203. Ale abych rekl pravdu tak ani nynejsi stav me moc nevadi, kdyz nekam dorazim tak jsem atrakce :)

     
    Komentář ze dne: 10.02.2009 00:07:18     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Škoda 1203 není krám!
    Při čtení vašich příspěvků jsem zatlačil slzu. Ač relativně mlád, se socialistickými užitkovými stroji jsem se nějaký ten kilometr najezdil.
    První byl ve firmě Barkas. Byl dovezen z bývalé NDR a byl to podvozek se skříní. Pomatuji si, že dokázal hrábnout i na dvojku a na užasně umístěnou řadící páku za sedadlem. Na přístrojové desce měnily diody podle zatížení barvičky.
    Pak bylo několik dvanácettrosek. První byla vykuchaná vyřazená sanitka. Tam bylo nějak rozharašené řazení. Než člověk zařadil z dvojky na trojku, mnohdy se musel znovu rozjet. Když si dnes přečtu stesky nad nepřesnosti řazení francouzské produkce, musím se tomu smát.
    Další dvanácetroska byl stroj po GO. Otec někde sehnal novou karoserii a do té se vše použitelné přeskládalo. Byla to ještě původní dvanáctistovka s čtyřkvaltem. Pamatuji si, že 23.12 odpoledne se dodělávaly poslední věci, pak rychle na technickou a 25.12. odjezd na vánočně-silvestrovský pobyt do Tater. Výjezdy na Štrbské pleso byly nezapomenutelné. Postupně se osádka za jízdy stěhovala ze sedadel na zadní blatníky, na nejvyšší parkoviště se jezdilo tak, že dva až tři seděli na otevřené části zadních dveří. Později přestala vyhovovat zejména po výkonové stránce a po prodeji jsem ji ještě dlouho potkával.
    Poslední stroj byla již patnáctistovka s pětikvaltem. Ač měla papírový výkon pouze 40 kW, byla zřejmě velmi dobře zajeta a mnozí řidiči Favoritů se divili, co jich to s přehledem předjíždí. Tahle měla i oproti starším provedením mnohem jistější podvozek a opravdu ji nerozhodila ani jízda trvale 120 km rychlostí. Rychlostní rekord byl z kopce Bělotín - Hranice - 160 km/hod. No jo, byl jsem magor... Ta se najezdila a odvozila toho opravdu hodně, nicméně koroze si vybrala svou krutou daň. Taky jsme s ní strávili mnoho hezkých chvil a poskytovala nám azyl na různých festivalech a celovíkendových akcích.
    Všechna tahle auta byla využívána ve firmě pro každodenní rozvoz po regionu a nikdy nás nikde nenechala. Jediné, co vadilo, bylo komplikované nakládání palet vysokozdvižným vozíkem.

    Komentář ze dne: 09.02.2009 08:21:28     Reagovat
    Autor: Koci - martilulin
    Titulek:
    S kyvackou jsem se toho nalital.Byla absolutne spolehliva,predstih si seridil kazdy,jen to dobijeni...Po nekolika letech jsem ji vymenil za 350tku 634 a ten vergl spoko nikdy nechtel jet,porad nejaky problem,nemluve o tom,ze roztlacit ji bylo skoro nemozne v jedne osobe.250tka byla super.

    Komentář ze dne: 09.02.2009 12:24:43     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:jojo, vzpomínám
    Taky jsem vlastnil podobnej kousek - Jawa ČZ 350, typ 354, rok 1956. Musim nesouhlasit s autorem - i 350 uměla pěkně kopnout, ale jinak spolehlivá a pohodová motorka.
    Kamarád měl 638, která byla v mnohem lepším stavu, líp táhla (neměla tak olítaný písty), ale zase těžiště mnohem výš, takže v zatáčkách mi neujel...

    Dneska bych ale nechtěl ani za nic, motorka má mít min 500ccm, dva válce a 50 koní ;-)

    Komentář ze dne: 09.02.2009 12:49:50     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    Poté, co mě brácha ve 13ti na chalupě naučil jezdit na 250 Pérákovi, jsem si dal voraz a od 16ti jsem začal jezdit na své Panelce - Jawě 350/354 z roku 1964 původně sloužící u Ministerstva vnitra jako spojka. Byly v tom odlehčené písty, vyleštěné přepouštěcí kanály a balzou vyplněné vyvažovací otvory v klice. Karburátor byl uložen přes jakýsi super-poddajný silentblok, který zabraňoval tomu, aby v něm pěnil benzín od vibrací ve vysokých otáčkách. Vpředu byla už dvouklíčová brzda, takže ostatní jawkaři pochvalně mručeli, když zkusili, jak dobře bere u huby. Jenže třeba s kotoučovou MZ 175 se to nedalo srovnat. Aparát jezdil přes tachometrových 140kmh. Protože už tehdy jsem jezdil dost, koupil jsem si výplňové plechy do zadního blatníku a PAV 41 se kterým jsem najezdil asi 20 000km. S Pávem se dalo jezdit do 120kmh.
    Dobíjení mě vypeklo jen jednou, ale ne dvojstupňovým regulátorem, ale prasklo vinutí dynama a bylo třeba sehnat jiné. Koupil jsem pak už 75W a mohl namontovat silnější než 20W žárovku dopředu (s třema 5W žárovkama na PAVu mi to s 35W žárovkou vpředu nedobíjelo vůbec)

    Pak jsem koupil japonce.

    Byla to taková příjemná, telecí doba a byla i sranda, no už bych to přesto nechtěl zpět. Na loňských 20 000km bych spotřeboval 3 takové motorky a na lepší se zvyká snadno a rychle

     
    Komentář ze dne: 09.02.2009 15:57:16     Reagovat
    Autor: Jarda K - Jarda K
    Titulek:Re:
    Mám dotaz: Nač byla ta balza ve vyvažovacích otvorech?

     
    Komentář ze dne: 09.02.2009 16:17:47     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re:
    Jediné jakž takž smysluplné mi připadá snížení víření vzduchu (směsi) v karteru díky zahlazení hran. Co na to Honza ZZR?

     
    Komentář ze dne: 09.02.2009 16:40:10     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re:
    Zmenšila mrtvé prostory pod pístem tím přispěla k lepšímu přepouštění směsy z klikového prostoru do spalovacího nad píst a tím k lepšímu plnění. Tátovo Pérák po provedení této a ještě dalších úprav: nanýtování vymezovacích plechů na setrvák, zvětšení a přeleštění kanálů snížení hlavy, úprava sacího kanálu osazení karburátoru s větším průměrem, osazení většího řetězového kolečka dosahoval místo psané 100 km maximálky cca 125 km/h

     
    Komentář ze dne: 10.02.2009 14:07:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    Přesně tak - zmenšení objemu prostoru pod pístem.

     
    Komentář ze dne: 13.02.2009 07:42:11     Reagovat
    Autor: pospec - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Tak to ja bych to zpet chtel, ale jako 2. masinu, tzn na cesty cestovku asi z JAP a do mesta prestavenou kyvacku na custom verzi, jakou sem mel predtim, nejlepe jednosedlo se spoustou chromu. Mama rad ten zvuk, ten smrad, tu pohodu pri jizde na tom, to ze muzu jezdit v blembaku a dzisce.

    Komentář ze dne: 10.02.2009 03:53:29     Reagovat
    Autor: MSA - Neregistrovaný
    Titulek:Royal Enfield
    Nerozumím moc motorkám, kdysi jsem měl ČZ175 a potom Javu 350, za motorkáře se nepovažuji. Nicméně na ježdění např. po Indii je (pro lidi mého typu) motorka ideální, takže jsem se po letech vrátil ke kořenům, a zapůjčil si (mimo jiné motorky, které se ale v mém srdci/mozku neotiskly a nevím, co by se o nich dalo napsat) stroj Royal Enfield 350 (výrobce Bullet, Mumbai/Bombay, stroj je výrobcem též označován jako Bullet Machismo). Pocit velmi silný, pro mě je to motorka z velkým M. Technologie desítky let stará, věkem a zkušenostmi prověřená, žádná kurvítka, žádné - že počítač usoudil, že je třeba kvůli změně parametrů dodávaných čidlem dát si pauzu (=motorka nenastartuje) a navštívit odborný servis.
    Proč to celé píšu - rád bych se podělil o zkušenost s dekompresorem, který usnadňuje startování. 175ka ani 350ka nijak zvlášť nekopala, každá z jiného důvodu. 350 ccm jednoválec už by na přeražení holeně nebo kotníku možná stačil, a proto indičtí soudruzi do stroje implementovali decompresor (laikovi se jeví jako páčka na řidítkách spojená lankem s čímsi na bloku motoru s převodovkou), který umožní odpustit tlak z válce a nastavit klikovou hřídel do polohy optimální pro nakopnutí (tj. bez alikvótního nakopnutí zpět). Opravdu to funguje, poloha klikové hřídele se měří ukazatelem (myslím, že jde o manometr, ale můžu se i mýlit) na přístrojové desce a nakopnutí (těžkého a silného) stroje je potom naprostou lahůdkou...
    Majitelé "rejží" se tomu (asi po zásluze) vysmějí, ale ježdění na motorce často není racionálně vysvětlitelné a ani tento příspěvek si na měřitelné racionalitě lidského počínání příliš nezakládá...
    Ještě něco, děkuji autorovi za pěkný článek.


    Komentář ze dne: 10.02.2009 07:21:08     Reagovat
    Autor: Monsignor - Neregistrovaný
    Titulek:
    blahopřeji panu Pospecovi k této recenzi. Sám mám 250/590 Sport a když je čas, jezdím na ní rád. Měl jsem už doma pár desítek japonců a evropanů, ale tohle je nostalgie, které mě zůstane asi navždycky - mám rád starý věci, i když nejsou dokonalý. Úžasná věc je vozík Pav - mám verzi i se zahrádkou, v kombinaci s nosičem na motorce jsem při plánování dovolené do něj dal všechno co jsem potřeboval - když jsem jel minulý rok na Ukrajinu na BMW, 1/3 věcí jsem musel nechat doma. Jede celkem pořád stejně, plná/prázdná, kopec/nekopec, akorát to vlnění a rychlosti nad 80 už opravdu nejsou její silná stránka :) Máš ještě pořád Zephyra? Mám teď doma jednoho 750, hezká motorka....

     
    Komentář ze dne: 11.02.2009 12:29:04     Reagovat
    Autor: pospec - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Jj porad zephyr 550, je to sice motorka pro holky, ale mi to staci, vzhledem k momentalni pozici zacinajici kancelarske krysy si nejaky patek nebudu moct nic lepsiho dovolit. No co uz, 8 let s kyvackou, 8 let se zephyrem :) Jak rikas, je to hezka motorka, malo zere benzin, retaz i gumy takze pohoda, skoda ze to nema zadny kroutak.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2009 07:59:01     Reagovat
    Autor: Monsignor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    kancelarska krysa, povidas? tak to jsme na tom stejne..... Me se i celkem libi Ural se sajdou, ale to az nekdy v budoucnu az bude cas, misto a penize navic. Divam se ze clanky s touhle tematikou maji dobry hodnoceni ale malo komentaru, ze by tak malo lidi melo k tomu co rict? Vzdyt na jawe se musela alespon nekdy svezt vetsina naroda.... No nic, jdu si vydelavat na chleba, zdravim.

     
    Komentář ze dne: 12.02.2009 11:03:00     Reagovat
    Autor: pospec - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    To je jednoduche, nikdo nebude komentovat, pokud ho tim nenaseres. Takze tu pak nejsou prispevky typu "na kyvackach jezdi jenom debilove...." Kdo to zazil, ten zavzpomina a ostatnim je to u prdele.

    Komentář ze dne: 10.02.2009 21:46:25     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:To bejvaly stroje!
    No jo, stará kývačka! Naposledy jsem na ni jezdil před 10 lety v autoškole a dokonce pak i bez instruktora. Docela se mi líbila a přímo mě fascinoval ten pružný motor, že to jede na 4. převod skoro furt kopec-nekopec. To byla tehdy ještě poctivá motorka, bytelná a blbuvzdorná.
    Po autoškole jsem ji chtěl a málem jsme ji i koupili, ale nakonec mi rodiče koupili za maturitu novou Jawu 350 640 style v plný výbavě i s odděleným mazáním. Najezdil jsem si s ní 13000 za 3 roky byla perfektní a bezproblémová, nejhorší na ní byly ty originál gumy Barum, tvrdé sice vydržely, ale neseděly. Spotřeba byla 3,5L/100km. Motor byl jetý na polosyntetiku, tichý a kultivovaný s bezkontaktním zapalováním. Pak ji prodal no a dnes se mi stýská.
    S autorem plně souhlasím se slabým světlem a slabým magnetem na Jawě 250, že doporučuje koupi moderního, myslím, že to bylo od Mual motoservis, já bych to určitě udělal, kdybych ju měl. Rozhodně souhlasím také s odsudkem oleje M2T, který blbě maže, kouří, smrdí rybinou a ještě karbonuje výfuky. Rozhodně doporučuji používat moderní minimálně minerální, nebo třeba polosyntetické oleje. Míchat s benzinem je třeba mimo nádrž, protože jinak sedne ke dnu a museli by jste s motocyklem metat kotrmelce, nebo sundat nádrž z motorky, obrátit dnem vzhůru a proštěrchat, či použít šlehač, aby se dokonale rozmíchal benzin s olejem. To je zkušenost, jinak můžete nejprv ucpat olejem karburátor a potom přidřít motor.
    Dnes jezdím na Yuki 125, OHV je to takový levný čtyřdobý číňan, ale překvapil mě bezproblémovým provozem a dlouhodobou spotřebou kolem 2-2,2L/100km. No a to už mám najeto 27tis a mám ji od 2004. Ono se to jen nesmí přetěžovat ve dvou a je třeba používat olej 10W60, který motor zklidní. Takový olej do yuki dělá např Agip, jmenuje se racing formula a velmi se mi osvědčil.

    Komentář ze dne: 14.02.2009 23:43:57     Reagovat
    Autor: Gildiss - Gildiss
    Titulek:Vzpomínky
    Při čtení jsem si hezky zavzpomínal, i když jsme s bráchou měli sice Čezety 250, popisované neřesti jsme také zažívali..

    Co se týče dobíjení, to byl velký problém a hodně jsme se s tím natrápili a byla to asi nejčastější příčina našich neplánovaných zastávek. Pamatuji, jak jsme ve Fulneku půl hodiny hledali pružinku z uhlíků, která vyskočila :o) Vyřešilo to (nebo přesněji řečeno mnohonásobně ulehčilo) namontování relátka do skříňky k baterii, pak jsme neměli problém ani s výkonnější přední žárovkou i blinkry a brzdovým světlem najednou :o)

    Spotřeba, to byla velká neznámá. Moje číza žrala o litr víc než bráchova. I po výbrusu, rozpůlení motoru, výměně simeringů, generálce klikovky, seštelování karbecu, vypálení filtru ve výfuku atd atd to vždy bylo více. Nebylo to ani faktorem mezi řídítky a sedlem, když jsme si je vyměnili, nestalo se nic..:o) Maximálka byla 110-120, lítalo to opravdu pěkně..

    I na olej M2T mám dobré vzpomínky - pamatuji si, že při návštěvě jednoho obchodu s vybavením pro tyto veterány (které jsme objížděli často a s nadšením) v Nosálovicích u Vyškova na zmiňovaný olej pěla ódy místní prodavačka. A chválila jej tak vehementně, že tvrdila, že díky oleji M2T jí jezdí jednorychlostní babetta přes 70kmh..:o)

    Díky za tento článek..

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.