Komentáře ke článku: Velká pojišťovací ojebávka (ze dne 03.08.2013, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Podlem mne je bohuzel je posledni odstavec reseni, coz nijak neoptesi pana F. Ja mam tu kliku, ze moje zena mimo jine delala na dost vysokem postu jedne pojistovny a tak jsem mel po leta hned z prvni ruky metody techto vymrdavek a jsem napozoru, jakmile mi nekdo zacne neco "vyhodneho" nabizet. Kazdou smlouvu ctu dukladne a pojistnou dvakrat. Zrovna ted resim spor s CKP, docela si to uzivam. Ale je to jen tim, ze clovek musi byt furt ve strehu, kazdej papir schovavat (zejmena CKP nikdy nevyplnovat zadny webovy formular bez print screen and vubec jim neposilat zadnou postu v jejich omarkovanych obalkach, atd.). Bohuzel je dost lidi na to, kteri naleti a to staci firmam typy PSP na dobre, nerkuli velmi dobre, uziveni. Panu F preji dobreho (=draheho) pravnika a take uspech s pripadnou zalobou. Jen nevim, jestli je to podvod, nebo uvedeni v omyl,...? Zodpovedny by snad mel byt ten, kdo konal, treba i s plnou moci. Pochopitelne nemam sajn, co bylo ve zmocnovacich papirech s PSP...
|
|
|
Mám zkušenost se smluvním servisem unikátní pojišťovny Buqa. Jeden ze specialistů na kroupy. Doba opravy byla dohodnuta tři dny a cena na 70k. Po necelých čtyřech týdnech během dopoledne volali, že je auto připraveno k převzetí a že cena je 78k vč. DPH. Než jsem tam odpoledne dojel, tak se nadvakrát cena zvýšila a na místě potřetí, tentokrát na 132k bez DPH. Aby toho nebylo málo, tak nebylo opraveno vše...
|
|
|
V tom pripade skodu spatne odhadnuj liqidator pojistovny. A co je poskozenemu potom? Pokud je servis autorizovany pojistovnou, tak bych se s nimi o tom vubec nebavil. Idealni stav => tady mate klice a cislo pojistky, pristavte mi to, az to bude hotove, ja jedu na dovolenou, nazdar.
|
|
Mam pochybnosti o nevyhodnosti pojistky bez amortizace.
Pan F. mel moznost udelat si "opravu rozpoctem", nikoliv "na smluvni servis". V tom pripade by mu pojistovna proplatila cenu, ktera by sice byla o neco nizsi nez faktura autorizovaneho servisu, ale blizila by se "totalce" a pan F. by si auto opravoval sam, resp. koupil by si jine. Opravu rozpoctem vyuzivaji vetsinou lide, kteri maji sveho dobreho, ale neznackoveho opravare, ktery dela za dobrou cenu. Tim jim casto staci plneni od pojistovny na celou opravu, spoluucast opravy kolikrat plati nizsi, protoze servisman pracuje levneji nez znackove servisy.
|
|
|
Ano, tak se to dela. Na druhou stranu, proc poskozeny by mel mit nejakou povinnost se o to vubec starat? Kdyz si zapocte svuj cas do skody, tak zu se do toho rozpoctu nemusi vejit. Ja myslim, ze snahou vinika (a nebo jeho pojistovny) by melo byt, aby to stalo co nejmin. Samozrejme, tento rozpoctovy zpusob je presne ta vymrdavka, kdy se predpoklada, ze poskozeny si to nekde necha opravit po garazich a vyvar je jeho drzhubne. Chapu to, ale ja bych na to nepristoupil.
|
|
|
samozřejmě, že nejlepší je nechat si vše dělat z povinného ručení viníka. Ať už přes zprostředkovatele (asistenční službu) nebo si to zařídit sám.
A rozpočtový způsob nemusí být nutně vymrdávka, protože pojišťovna je spokojená (platila méně), poškozený je spokojený (kamarád Pepa mu to opraví lépe než značkový servis a vejde se do plnění pojišťovny, navíc starý Favorit už značkové servisy neopravují apod.), pachateli je to šumák.
|
|
|
Jiste, je to nabidka a zalezi na poskozenem. Pamatuju, ze kdyz v jedne nejmenovane fabrice chteli propoustet a to tak, aby jim odbory nedelaly problemy a vyslo to mysi dirou, tak si zvali jednotlive zamestnance behem jednoho odpoledne do kukane a tam pred kazdyho polozili balicek penez s tim, ze je to nabidka na dohodu. Protoze vetsina tech lidi snad ani nevidela tolik penez pohromade, tak po tom chmatli. Ze ale meli ze zakona narok na vetsi odstupne diky Kolektivni smlouve, to jim proste v ten okamzik neseplo. A o tom to je.
|
|
|
přesně tak, pohled na cash nebo byť jen příslib cashe málokdo ustojí
|
|
|
jak (ne)funguje mozek v případě něčeho zdarma nebo při spatření větší částky peněz je pěkně popsané v knize Dan Ariely: Jak drahé je zdarma. Ctivé a zajímavé, doporučuji jako studijní materiál...
|
|
|
Pozor na "opravy rozpočtem"!!!
Setkal jsem se totiž se dvěma případy - v prvním případě byla vyplacená částka opravdu solidní (neznačkový opravář to spravil za zhruba desetinu - plechy).
Ovšem v druhém případě docela výjeb, neboť pojišťovák to, z nějakého důvodu, nacenil na opravdu jen pár korun a jelikož šlo o havarijní pojištění (auto nabořené na parkovišti, viník ujel) tak mínus pět tisíc spoluúčast a ve výsledku to dělalo asi 1500,- korun, za což by nebyl ani lak. A obávám se, že ani za těch 6500 by to v tom rozsahu nikdo nespravil. A dopředu se tu odhadnutou cenu nedozvíte, prostě se musíte rozhodnout - buď rozpočtem, nebo opravou v servisu (kterou hradí pojišťovna přímo servisu). Pak už nenaděláte nic, jen čekáte. Od té doby raděj věc řeším tak, že mě nezajímá kolik to bude stát, dejte to do původního stavu.
Mimochodem - ta situace, kdy vám někdo zboří auto na parkovišti a samozřejmě ho nikdy nechytnou - proti tomu žádná legislativní obrana není (kromě havarijního pojištění)? Tam je stejně vždycky spoluúčast, takže oděrky do 5000 si nakonec stejně musím platit sám. Což není fér. Přece je očividný, že to někdo nabořil autem a jelikož všechna auta musí mít uzavřeno PR, a kdo nemá, ten musí zaplatit výpalné do fondu ČKP, takže ty peníze z pojistek na opravy bez viníka v systému stejně jsou...
|
|
|
Jo, anebo sis to škrábl o něco sám a pak to budeš chtít nechat opravit z pojištění všech. To by tady fakt nefungovalo. Jinak havarijka bez spoluúčasti nebo minimální (1000) tady taky jsou, sám takové mám na novém autě, jen si holt musíš něco připlatit.
|
|
|
Oprava rozpočtem v tomto případě nepřicházela v úvahu. Nedalo se říct, co všechno je tam na draka, co půjde narovnat a co se bude muset vyřezat a měnit, nadto bylo auto v záruce a zájem pana F. byl, aby záruka trvala.
|
|
Já má jen povinné ručení u Kooperativy. Někdy v loňském roce mi nabídli za roční příplatek cca 2.600.- Kč, připojištění v tom smyslu, že když dojde k nehodě zaviněné jiným účastníkem, nemusím čekat, až to dotyčný nahlásí své pojišťovně, ale nahlásím to já Kooperativě a o víc se nestarám. Funguje to tak, že když mi před 2 měsíci jeden "rychlocouvač" při couvání nabořil levý zadní blatník plus dveře, vyplnil jsem hlášenku o škodě, odnesl pojišťovně, ta mi dala smluvní servis, kde během dvou dnů vše opravili. Cena za opravu 10.000.-. Fakturu jsem jenom podepsal, firma ji zaslala pojišťovně a o víc jsem se nestaral. Žádná amortizace, žádné dohady s viníkem, nebo jeho pojišťovnou. Za 2.600.- Kč ročně? Jsem opravdu spokojen.
|
|
|
Prima. když mne maník naboural, šel jsem, nahlásil jeho nacionále a všechno jeho pojišťovně, vyplnil ten canc o nehodě, a bylo to hotovo taky. Jen mne to nestálo ani korunu.
|
|
|
To je u ČSOB standard a neplatil jsem za to nic.
|
|
Jako první bod bych viděl dát si do pořádku podklady, tedy kdo byl k čemu zmocněn, kdo co podepsal/učinil atd...
Bohužel možná nezbyde, než podat pro "důvodné podezření" trestní orznámení, ať příslušník vyzve zůčastněné k doložení podkladů nebo k podání vysvětlení (poškozený si následně ze spisu vytáhne podklady pro civilní žalobu, protože na 99% bude věc odložená, ale přecijen už aspoň advokát bude tušit, s čím má tu čest, vyloupne se faktura a písemě bude řečena každá varianta s tím kdo co objednával).
No a servis vyzvat písemě na hlavičkovém papíře advokáta k vydání věci s poukazem na § 142a o.s.ř. (jakože předžalobní výzva) a dovětkěm že pokud trvají na zadržovacím právu, ať předloží veškerou dokumentaci (což, pokud jsou chytří, neudělají, ale to snad vyřeší za nějaký ten měsíc příslušník).
Pro p. F by mohly hrát
1. překročení zmocnění (které následně neschválil) zprostředkovatelem, který je v daném oboru profesionál (podnikatel?), pokud by neměli košer plnou moc a zmocnění, tak hádám že opravu objednali oni, a
a) servis má pohledávku za zprostředkovatelem (a ne panem F.) a
b) nemá co zadržovat majetek p. F (ale pozor, je na podobnou situaci judikát, že lze zadržet automobil majitele pro pohledávku vůči provozovateli automobilu).
2. Servis provedl opravu nad rámec objednávky (je potřeba znát formu objednávky opravy, kdo ji činil, atd.) a tedy nemá na úhradu nárok (dohledat jduikáty na nárok za "vícepráce" a absenci dodatku smlouvy o dílo).
3. Stále je snad co nárokovat po viníkovi nehody, resp. jeho pojišťovňě, ta by dokonce mohla spolupracovat (stále jí hrozí, že po ní bude nárokovat balík "havarijní" pojišťovna, a přo pohružce advokátem či soudem jejich právní oddělení rády uzavárají smíry)
... dál mě nic nenapadá, ale myslím že z počátku (a hlavně před podáním civilní žaloby) moc záleží na zjištění jak kdo co objednal a k čemu byl zmocněný.
|
|
|
Uh, za ty hrozné překlepy se omlouvám (moc hodin a několikeré přepisování postu :(
|
|
|
Děkuji za postřeh ohledně zadržovacího práva.
Zajímal mne bod 2, protože tam vidím začátek problému. Počátek klubka je enormní cena opravy. Jenže objednávku nechtějí vydat, resp. všichni se ohánějí nějakými maily, kde zase stojí "podle telefonické dohody".
Druhý stěžejní bod je okamžik, kdy havarijní pojišťovna uzavřela škodní událost. Nicméně i tam všechny strany podklady skrblí, dokonce nechtějí předložit vůbec nic s tím, že to nemohou najít. To je podle mně pitomost. Patrně existuje faktura, ale pokud by ji dostal majitel vozidla do rukou, provalilo by se, že ho servis chtěl oholit (zde se hodí připomenout, že najmout si zprostředkovatele byl nápad servisu) a mohl by podniknout právní kroky vůči oběma.
|
|
|
Fakturu v účetnictví mít musí, to by je jinak finančák docela sežral. Pohrozit finančákem (byť je to opravdu low blow...) je další alternativa, jestli je servis plátcem DPH (jako že na 99,9% je) a uběhl měsíc či tři od vystavení, tak už beztak měl podat přiznání k DPH.
Doporučil bych asi opravdu to trestní oznámení, podané přes okresní SZ (to se hůř odkládá), na výzvu příslušníka se kašlě hůř.
Alternativou může být žaloba na vydání věci (s rizikem prohry nákladů) - pokud bude servis argumentovat zadržovacím právem, musí doložit (§ 175 o.z.)
1) splatnou pohledávku (tedy obecně asi objednávka, soupis provedených prací + faktura, doručení faktury, splatnost, na podnět účastníků může soud vyžádat od pojišťovny podklady a výpis o provedené platbě ...)
2) oprávněnou držbu (to asi mají, důkaz protokolem o přejímce auta nebo něčím takovým)
3) projev vůle o zadržení (písemný, e-mail + jeho doručení, důkaz svědectím o telefoním hovoru není nic moc)
Tímto se to servisu bude komplikovat, bude muset existenci zadržovacího práva prokazovat a aby spor neprohrál, bude muset vyložit karty na stůl. Problém může být, že takový spor může trvat rok i víc, dle rychlosti příslušného senátu, + riziko prohry nákladů.
|
|
|
"Fakturu v účetnictví mít musí". Žádný zákon takovou povinnost nestanovuje. Musí mít ÚČETNÍ doklad vystavený na základě jiných dokladů, nejčastěji smlouvy. Pojem faktura, i když často používaný termín, naše právo nezná.
|
|
|
No, protože je z 99,9% plátcem DPH, musí mít daňový doklad a tím je z dalších 99% faktura.
|
|
|
Zkuste pochopit psaný text. Píši "Pojem faktura, i ....., naše právo nezná."
Pokud je to z 99% faktura, pak bych očekával, že uvedete jak se to s tou fakturou má. Takto to považuji za pšouk.
Dokonce vás ujistím, že nemusí, mít ani daňový doklad. Ono totiž plnění pojišťovny není zdanitelné plnění. Ale to bych zašel do podrobností jenž jsou vám asi dosti vzdáleny.
Abych předešel dalšímu pšouku, ano, daň musí odvést ze svého zdanitelného plnění
|
|
|
Faktura je - po zrušení hospodářského zákoníku a na něj navazujících podzákonných norem - nedefinovaným pojmem, používaným jako obchodní zvyklost, je ekvivalentem pojmem "vyúčtování".
Jinak se do českého právního řádu dostala (bez definice) ve výčtu listin, na kterých má podnikatel uvádět povinné údaje a to v §13a obchodního zákoníku.
|
|
Je tedy lepší než u asistenčních nehodových firem si náhradní auto nechat dát v servisu, do kterého je na opravu převezeno moje auto poté, co mi jej někdo naboural (a účelem je samozřejmě to, aby to platila pojišťovna viníka)? Respektive je to realizovatelné? O té možnosti jsem totiž vůbec nevěděl
|
|
|
Servis Vám samozřejmě náhradní auto poskytně "bezplatně" v případě opravy z PR viníka nehody. Má to však jeden hák.
Účtuje si pak amortizaci toho náhradního auta podle najetých km. A ne malou. Naposledy u fordů nás to stálo asi 9k/měs za 3000 najetých km ...
Proto je rozhodně levnější používat raději nějaké jiné auto z rodiny, firmy apod.
|
|
|
Už několikrát mi různé servisy poskytly náhradní vůz; ani jednou jedinkrát nepočítaly "půjčovné" za kilometry, vždy za den (a vždy podstatně nižší, než libovolná mně známá půjčovna aut).
Netvrdím, že je to typické, naopak, mám za to, že je to spíše výjimka; ale stačí to na vyvrácení Vašeho tvrzení. Ne vždy tomu tak je -- stačí, aby servis byl slušný, a stačí se s ním rozumně domluvit. Obojí je trochu problém v současné době, nicméně stálo obojí občas nastává.
|
|
|
Nepopírám.
Ale firemní auto v záruce je dost mizivá šance udat do "slušného servisu". Značkové jsou +/- všude stejní parchanti .
Napoprvé jsme si takhle blbě naběhli, od té doby na tyto účely používáme raději záložní dodávku. Holt to trefený kolega musí nějaký čas vydržet , aspoň se trochu zocelí a jak je pak rád ..:-)
|
|
|
Jednou bylo firemní -- a byl to týž servis, kam dávám vlastní (ostatně to také byl přesně týž typ auta).
Proč by měl být mezi firemním a vlastním nějaký rozdíl?
Stran značkových ale souhlasím. Dnes už je to snad lepší, podle referencí z druhé ruky; ale před lety byl firemní servis landroverů něco naprosto strašného -- už několikrát jsem vyprávěl, jak jsem si se svým prvním range roverem udělal výlet do Anglie, kde jsem si nechal víceméně na počkání u Ashcrofta vyměnit redukčku, a komplet celé, včetně paliva, hotelů, trajektu, extra výletů do Lake District nebo po Holandsku apod. mne to stálo asi tak třetinu peněz, než nač by mne tehdy přišla oprava ve zdejším značkovém servisu (nemluvě ani o tom, že by to nejspíš zvorali).
|
|
|
Samozřejmě , že z principu není mezi firemním a soukromým autem rozdíl. Použil jsem trochu zkratku, která koukám nebyla moc pochopena.
Firemní auto v záruce jaksi nemůžete dát ku garážovému klempíři i kdyby to byl nakrásně vnuk starýho Sodomky. A když je auto případně i v leasingu pak zbývá opravdu jen značkový servis dané značky pokud možno co nejblíže. Jezdit ve dvou s každým firemním autem na servis přes půl republiky či Evropy je reálně spíše sci-fi ...
Soukromá auta si standardně udržuji/opravuji sám nebo s pomocí oněch garážových mistrů, se kterými se dobře znám. Ale to už je jiné téma.
|
|
|
Pořád nevidím, proč bych nemohl -- zakazuje to snad nějaký zákon? Pokud by snad prodejce měl tak debilní podmínky, že přijdu o záruku, pokud zvolím kvalitní (tj. nikoli značkový) servis, pak prostě a jednoduše auto od takového blbce nekoupím.
Ale vyzkoušené to opravdu nemám, protože auto v záruce jsem neměl ani nepamatuji. Bohužel už hodně let nové auto, v němž by se dalo jezdit s nezáporným fun factorem (a nestálo mnoho milionů peněz) prostě neexistuje, takže i to firemní bylo kupované z druhé ruky.
|
|
|
Realita je jinde. Máte-li na firmě "blbejch" 10 -15 aut a chcete-li dělat především svou práci a ne se kolem této flotilky pořád motat, musíte ve vlastním zájmu přistoupit na jistá "pravidla moštárny" ze strany prodejců, byť si je můžete dost rasantně vydupat. Má to však své meze.
Předně to chce omezit počet provozovaných značek. Ideálně je samozřejmě jedna, což se nám pravda ale nikdy nepovedlo ...
Pak jsou starosti menší, i ty náklady na servis i nákup se dají slušně "katnout" ale to neznamená polevit ve střehu, neboť snaha odrbat hejla ze strany servisů/prodejců je jim snad daná geneticky.
Opravdu není možné mít pro každé auto extra servisní režim. To je pak vážně na ten ústav na kopci nad zoologickou ...
|
|
|
Jo, a na fun factor si u firemních aut odmítám hrát. Ten werk musí /měl by/ především vydržet ideálně vždy těch cca 5 let a 150-200k km za rozumných provozních a servisních nákladů + poskytnout přijatelné pohodlí toho, kdo jej musí řídit. Nic více, nic méně.
Pro svou zábavu ať si každý pořídí co chce ale těžko může někdo, kdo jezdí denně v průměru 300 km, toto absolvovat v morganu, defenderu či stratosu....
|
|
|
Morgan je tak na hranici, to už si docela představit umím. Defender či Stratos asi ne, ale Range Rover nebo pro ty, kdo mají raději silnice, nějaký Mustang, poršátko apod., to bez nejmenších problémů.
|
|
|
P.S. Cokoli, co dělám*, by mělo mít fun factor maximální.
Proč bych se měl bavit -- bych měl mít dobrý pocit -- bych měl pociťovat potěšení -- pouze po práci?!? To je přece volovina z rodu extrémních: naopak, jelikož nejsem rentiér a nemohu si dovolit nepracovat, je pro mne krajně podstatné to, abych při práci mohl užívat co nejvyššího fun factoru.
___
*nejsem-li k tomu nucen násilím, samozřejmě; např. vyplňování daňového přiznání sem skutečně nepatří.
|
|
|
Bráchovi teď řekl čau kompresor na firemním super hyper mega giga powa Superbu 1,4 TSSFFi nebo jak se to jmenuje. Už měl nárok, vždyť ten werk najel celých 40 kKm.
|
|
|
to byl ještě nějakej povedenější kousek.
|
|
|
...a v zaruce, nejlepe na SkoFin to nebylo, co? V tech agregatech musi byt nejaka pata dimenze inteligence. O co min materialu, o to vice neuronovych siti.
|
|
|
Kľudne ma všetci zožerte, ale 40k km je ešte dobré skóre na downsizingovaný super-mikro motorček.
Osobne čakám, kým budú mať downsizingované autá tak cca 8 rokov, ako na tom nakoniec tá spoľahlivosť bude.
|
|
|
Ne, to není servis. To si pojišťovna odečte z plnění za náhradní vozidlo částku dle nějakých tabulek, o kterou byste se jako obohatil tím, že po dobu, po kterou jste používal náhradní vozidlo jste si neojížděl vozidlo vlastní. To je prvotřídní zmrdovina. V mém případě to kdysi bylo asi 2 tisíce Kč, a dodnes mě mrzí, že jsem nad tím tenkrát mávnul rukou a ty zmrdy nežaloval.
|
|
|
Nejvetsi zmrdovina je, ze ti to reknou az po. :-/
|
|
|
Kdyz kolegovi naboril kamion auto, tak jsme si pujcili auto z pujcovny. Pojistovna hradila mesicni pausal. Vse v poradku. Ovsem k posledni fakture po vraceni auta chtela papir, kolik jsme s tim autem ujeli km, aby nam mohla nauctovat poplatek za km, ktery jsme pry usetrili na amortizaci opravovaneho auta. Tak jsem kamosovi (majitel pujcovny) zavolal a ten mi dal papir, ze jsme ujeli 3oo km :-D Asi jsme je dost nasrali :-D
|
|
|
Existuje judikát ÚS, že pojišťovna má platit skutečnou škodu, tedy nahradit všechny náklady, které poškozený musel v důsledku nehody vynaložit. Ten judikát je starý už šest let a oni si s ním furt vytíraj zadky. Kromě tohohle ještě třeba pořád uplatňujou amortizaci dílů. Prostě žalovat, žalovat a žalovat. Jsem pěknej blb, že jsem to tenkrát neudělal.
|
|
|
Jo, ještě je variantou vzít auto z půjčovny, která účtuje jen časový paušál a ne projeté km.
To Vám však pojišťovna musí předem schválit aby půjčovné pak proplatila...
|
|
Jo, když jsem tenhle typ pojistky před časem viděl poprvé, přemejšlel jsem, kde je ten háček. Teď už to vím. Ani za zlatý prase! Jediný, kde to teoreticky může mít význam, je, když auto šlohnou (právě proto jsou tyto pojistky oblíbené u uživatelů koncernových vozidel).
|
|
|
Mělo by to význam v případě, že auto někdo havaruje tak, že jeho oprava je zcela nereálná, např. shoří.
|
|
|
Ja mam ale pocit, ze cena novych dilu vcetne prace zasadne presahuje cenu auta .. tzn. muze se to vyplatit i u neskonale mensiho poskozeni. Ja mel napriklad v haji predni a zadni naraznik, zadni dvere, dalsi prilehle casti karoserie (zadne dvere krome zadnich a jenom jeden blatnik), dve svetla a chladicovou stenu - jinak nic. Motor, prevodovka, vsechny skla, spojka, baterie, osy, kola vsechno v poradku, ani airbagy nebouchly protoze to bylo o svodidla ze strany ve smyku. Auto krome toho ze nechladilo, svitilo vepredu jenom na jedny strane a byly na nem zmackany plechy normalne jelo - jeste jsem s nim asi 3 kilometry po nehode ujel, protoze jsem se dotocil do spravneho smeru a v tom soku jsem si neuvedomil co se vlastne stalo. Rikal jsem si ze to je jenom vpredu lehce skrabnuty a do prace jeste dojedu. Cena opravy byla vic jak 2/3 ceny noveho auta, tzn. musel jsem za opravu doplacet, a to mi _pry_ autoservis dal jeste tricet tisic slevu, aby se to vubec opravovalo, jinak by to byla totalka. Nechal jsem to opravit, protoze by mi pojistovna jinak vyplatila ty 2/3 minus cenu vraku (coz by bylo jiste dost, protoze autu krome plechu prakticky nic nebylo), ja bych pak pod cenou prodal vrak a mel bych zrejme necelou pulku penez na novy auto a nic v ruce. Takhle jsem zaplatil spoluucast 2k, 30k a mam porad auto se kterym jsem od nehody najel dalsich 35 tisic a nic mu zatim nebylo.
Debilita u relativne novych aut je taky to, ze pojistovna urcuje casovou cenu vetsinou z cen na internetu v CR. A tady se jako rocni ojeta auta prodavaji prakticky jenom bouracky, protoze kdo by na internetu prodaval auto, ktery si pred rokem koupil.
|
|
|
Nevim jestli jsem to napsal dost srozumitelne. Chtel jsem rict, ze kdybych si objednal auto ne v celku, ale ve forme originalnich dilu a nechal si ho v autorizovanem servisu smontovat, tak me to auto stoji 3x vic nez kdyz ho kupuju normalne. Proto se ta pojistka muze vyplatit.
|
|
|
No srozumitelně ne až tak docela, protože jsem to četl nahoru dolů, abych to pochopil. Je třeba vzít v potaz, že automobilky realizují 20-30% svého zisku na náhradních dílech a toto číslo jako jeden z mála indikátorů výkonnosti automobilového průmyslu neustále roste. Je to jako lasrové tiskárny, přístroj nestojí nic, ale náplně jsou pořádně mastný.
Ta pojistka má to zásadní úskalí, že táhne rozlišovací hranici mezi opravou a odpisem vozidla nahoru. Vede tedy k tomu, že se opravuje to, co by se jinak v klidu sešrotovalo.
|
|
Podpis smlouvy predem danych pojistnych udalosti je opruz, a taky se vse kolem pojisteni netyka jen aut; stat se muze cokoliv, a asi tezko muzeme byt vsichni odbornici na kazdou pojistovaci sracku.
Potrebujete se, ze svobodne vule, pojistit?
ok, vyhledate si informace o konkretnim druhu pojisteni.
Vyberete si pojistovnu podle potreby(nemovitost, plechofkafkombajnu, nemoc...), pripadne all-in-one, whatever...
Podepisete smlouvu o smlouve budouci za ADMINISTRATIVNI poplatek(mesicni-rocni...?)200-2000,-...?
Vzhledem k tomu, ze kazda pojistna udalost je a bude skoro vzdy jina, tak budete mit predem POUZE zhruba nastin toho, co 'vase' pojistovna kryje.
Coz je ostatne shodne s dnesni praxi.
Jenze.
Dojde k 'pripadu'. Privolate pojistovaka(na fizly sere pes) a ten vam nabidne v nejakem casove ohranicenem terminu reseni(dle smlouvy o smlouve...). PRAVNE zavazne reseni- kdy on vam rekne, ze vas to bude stat tolik a tolik, nebo dostanete tolik a tolik. V nejakem rozumnem financnim rozmezi.
Bud budete souhlasit, nebo ne.
Osobne se snazim uz od pocatku ztraty minimalizovat(dohodou-bez pojisteni).
Zatim to nefunguje tak jak bych si pral :)
Ale zase se z toho neposeru. Jsou dulezitijsi veci nez penize.
Treba zrusit to ozraly prase a jeho panaky+celej ten zkurvenj system.
Na to me nikdo nepojisti :)
|
|
|
Na to ozraly prase lze ale uzavrit sazku v nejake legalni ci ilegalni kancelari, pokud je vypsana. Z hlediska vnucovane etiky napriklad na to, jestli vyhraje to ci ono nebo rekne to ci ono. Lepsi by bylo, kdyby nekdo vypsal sazku,jestli se treba dozije tolik a tolik. To by se pak panecku dely veci, bud by clovek vyhral penize, nebo mel moralni satisfakci.
|
|
|
Uplne nejlepčí by bylo, kdyby se timhle sracem zabyval tak maximalne hrobnik nekde na ty jeho proprdeny a pozvraceny Vysocine.
Vek na to ten pycus ma uz minimalne 10 let.
|
|
Jenom cekam az budu mit nehodu a pririti se tam nejakej priziva a bude se mi snazit vnutit nejake sluzby. Ten pojede!!!
Ktery vemeno si takovyhle sluzby najima? Lidem asi nedochazi ze o jejich "sluzby" mame vsichni drazsi povinne ruceni. Chjo.
|
|
|
heslo "Nebudete se muset o nic starat"
|
|
|
Prosim te...mas nejake info, at pozitivni ci negativni o firme www.nabouralivas.cz/?
Me prisli na první pohled celkem fajn - nepouzil jsem tedy jejich služby, nastesti jsem nemusel resit zadnou havarii uz asi 10 let, ale jen tak pro jistotu jsem se s nima bavil a prislo mi to vcelku rozumne a logicky znejici...
Kdyby někdo mel nejake info, uvitam, uz jen z principu.
|
|
|
nejspíš to bude podobný omrd jako http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=103618&fid=34
NEBRAT, POSLAT DOPRDELE, NENECHAT ZMRDY NAHLODAT DRUHOU STRANU!!! ono to zní dobře - "nic neplatíte, dostanete náhradní auto, sami vám to opravíme, peníze vymůžeme" ale znáte to, když ptáčka lapají...
|
|
Zdravím
Jsem dlouholetý čtenář D-Fense a pár úspěšných pojistných událostí a vyhraných správních řízení již mám za sebou.
Ale včera se mi stala věc, se kterou si nevím rady. Pořídil jsem si před nedávnem druhé, starší auto, Ford Mondeo. Pojištěné jen povinně.
Odjížděl jsem ráno z práce a kolega na motorce jel přede mnou. Od jeho kola odlétl kamínek a rozbil mi čelní sklo. Kolega uznal, že to tak mohlo být a souhlasil, že to vyřešíme z jeho povinného ručení.
Nyní mám v ruce záznam o dopravní nehodě, a vůbec mě nenapadá, jak vzniklou situaci zaznamenat, tak aby bylo vše v pořádku, a pojišťovna uznala škodu.
Řešil už někdo podobnou situaci? Jestli ano, předem díky za pomoc.
|
|
|
Gratuluji
Stane se následující. Pojišťoivny podobné případy neuznávají, protože se často dělo, že se dva lidé domluvili. Nevím přesně, jakou argumentaci použijí. Každopádně to můžete zkusit, vyplňte ten buznoformulář a nahlašte to rukou společnou a nerozdílnou.
Vyplnění buznoformuláře je snadné, pro jedince s fantazií dokonce zábavné. Vzpomínám si, jak jsem do něj na jaře maloval srnku.
Poté, co vás vyfakují, máte morální důvod se systému pomstít. Dostavíte se do pojišťovny a necháte povinné ručení vytunit o další pojistný produkt - připojištění čelního skla. Většinou to nechtějí vůbec vidět. Pak počkáte týden a uplatníte škodu.
|
|
|
...v tom případě doporučuji vyvarovat se unice, bez potvrzení z STK o bezvadném čelním skle jsem si s připojištěním neškrtl ani u jednoho z obou našich aut...
|
|
|
To je zvláštní, u mě nechtěli potvrzení, ale poslali nějakého maníka, kterej auto oblejzal a vyfotil.
|
|
|
Fuj! Mně kdyby někdo olizoval auto tak ho seřežu šňůrkou od foťáku.
|
|
|
...asi je to kus od kusu...v ČB to pro ně zajišťovala STK u jihotransu..
|
|
|
Pojišťovny podobné případy neuznávají, protože se často dělo, že se dva lidé domluvili
... na tom, aby pojištění využili přesně na to, nač je určeno?!? To je důvod k neuznání?!?
Anyway, moc hezky to ilustruje tu naprosto debilitu a totální nesmyslnost povinného ručení. Ceterum autem censeo...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Velká pojišťovací ojebávka
|