D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Kdo maže, ten jede
    (ze dne 26.03.2006, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 26.03.2006 21:28:58     Reagovat
    Autor: Zet - Neregistrovaný
    Titulek:LOL
    Super clanok, skvele som sa pobavil. Dik

    Komentář ze dne: 26.03.2006 21:37:58     Reagovat
    Autor: Pravicak - Neregistrovaný
    Titulek:Hmmm...
    ... a co tim jako basnik chtel rict?

    Komentář ze dne: 26.03.2006 21:40:06     Reagovat
    Autor: Pagi64 - Neregistrovaný
    Titulek:Based on a real event?
    To snad není ani možný?

    Komentář ze dne: 26.03.2006 21:46:31     Reagovat
    Autor: Olineq - Neregistrovaný
    Titulek:No s tim Jablotronem jsi trochu prestrelil
    Co se týče "mobilu" od Jablotronu, je to vynikající nápad... Senioři mají problém obsluhovat normální mobilní telefon takže nápad s tím udělat to jako normální telefon s klávesnicí je super...

     
    Komentář ze dne: 26.03.2006 23:53:10     Reagovat
    Autor: misu - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No s tim Jablotronem jsi trochu prestrelil
    Ten "mobil" od Jablotronu mi tam pripada jako ulet, jak pises, je to vybornej napad a moc lidem to pomuze. A dal jsem uz jenom utiral slzy...

     
    Komentář ze dne: 10.12.2006 23:42:17     Reagovat
    Autor: von_Kreuz - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No s tim Jablotronem jsi trochu prestrelil
    Článek je dobrý, připomnělo mi to dědu (Už jsem Ti mladej ukázal můj tajnej spínač od baterky proti krádeži?), ten Jablotron mi tam sedi (zas mi připomněl babičku), ale firma mobilky.cz je podle mých zkušeností neseriózní banda. Respektive Brněnská pobočka.

    Komentář ze dne: 26.03.2006 21:51:24     Reagovat
    Autor: Spectre® - Neregistrovaný
    Titulek:no DFENSi?
    jsem pohorsen :)

     
    Komentář ze dne: 26.03.2006 21:53:24     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: no DFENSi?
    Celkem očekávám, že s tím nesklidím ovace, ale musel jsem si ulevit...

     
    Komentář ze dne: 26.03.2006 22:56:57     Reagovat
    Autor: Stanislav - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: no DFENSi?
    Copak o to, zábava super, tradičně za 1, ale možná by bodl ještě popis toho (těch) eventu(ů) ... ;-)

     
    Komentář ze dne: 26.03.2006 23:01:22     Reagovat
    Autor: Spectre® - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: no DFENSi?
    v poradku, chapu :)
    jen to ve mne zanechalo takovej divnej pocit trapnosti...

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 13:53:47     Reagovat
    Autor: Lando Mata - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: no DFENSi?
    Naopak. Výborný :-)

     
    Komentář ze dne: 28.03.2006 10:29:56     Reagovat
    Autor: orebita - Neregistrovaný
    Titulek:Ok Dfensi!
    Díky za milý příspěvek, pobavil jsem se. Trefně jsi připomenul "starou školu" a dokonalou péči o hyper auťák, kterej "musí šlapat ňákech dvacet let". Jen tak dál!

    Komentář ze dne: 26.03.2006 22:06:43     Reagovat
    Autor: Vena - Neregistrovaný
    Titulek:Bomba
    Mozna jsi prave vyrobil jeden z tech textu, co budou za mesic, dva kolovat mailem jako vtipy. To neni urazka, ale pochvala :)

    V kazdem pripade i tenhle pribeh ze zivota potvrzuje, ze nejhorsi je aktivni blbec.

    Komentář ze dne: 26.03.2006 22:08:47     Reagovat
    Autor: shaman - Neregistrovaný
    Titulek:e-e- ?
    D-FENS asi neco hulil ne ? Uz tady chybi jen Pitkin, nebo tak neco....

     
    Komentář ze dne: 26.03.2006 22:13:13     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: e-e- ?
    D-FENS nehulí

     
    Komentář ze dne: 26.03.2006 22:35:49     Reagovat
    Autor: shaman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: e-e- ?
    ..tak se hned nedurdi ! ..ja jen bojim - z mistrova pera vyplynul takovy nezvykly utvar. Chodim sem jednoduse pro text k zamysleni....
    Jo a nevysedavej furt u tej bedny, budou te bolet zada.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 08:36:58     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: e-e- ?
    Raděj bys měl hulit, než se tahle strašně vožírat :o)

    Komentář ze dne: 26.03.2006 22:20:38     Reagovat
    Autor: datel - Neregistrovaný
    Titulek:si technicka lama difensi
    PP 80 je moc ritkej,zasadne PP 44 a kolecka ani nepipnou..

     
    Komentář ze dne: 26.03.2006 22:46:00     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: si technicka lama difensi
    :o))) to se ještě dělá?

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 00:40:25     Reagovat
    Autor: datel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: si technicka lama difensi
    V Budejcich koupis v Tomotanku, a to i v mnozstvi ne malem.Do rusky prevodovky spica :o))

    Komentář ze dne: 26.03.2006 22:20:53     Reagovat
    Autor: krupica - Neregistrovaný
    Titulek:thx
    Diki DFens, celkom som sa posmial...
    Ale povedz mi, prosim ta, podla akej skutocnosti je to napisane... Lebo tomu uverim asi tazko :)

    Komentář ze dne: 26.03.2006 22:53:06     Reagovat
    Autor: Těžký paranoik - Neregistrovaný
    Titulek:
    Je pravda, že Logan už z principu reznout musí. Ale za tu cenu bych klidně strávil jedno odpoledne jeho konzervací. Ale chceš říct, že jsi potkal kus který byl tak zkurvenej, že neměl ani pořádně namazaný ložiska a řízení?

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 00:56:28     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Logan nemít posilovač řízení ? on mít "oslabovač" (hřeben) ?

    Komentář ze dne: 27.03.2006 00:45:19     Reagovat
    Autor: LiX - Neregistrovaný
    Titulek:ja se zasmal...
    ... vzpomel jsem si totiz na jednoho cloveka ktery v podstate ty same proceduty provedl na sve fungl nove (tenkrat) felicii s tim ze proceduru jeste obohatil o "bodycko aby to nerezlo voe". Nikdy bych neveril jak v prdeli muze byt mechanik pri prvni garancni prohlidce pri pohledu na auto co je skoro jeste v zabehu :-)

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 20:14:02     Reagovat
    Autor: mlok - Neregistrovaný
    Titulek:Re: ja se zasmal...
    O tomhle bys měl napsat samostatnej článek. Pro výstrahu i pobavení.

     
    Komentář ze dne: 28.03.2006 00:47:51     Reagovat
    Autor: LiX - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: ja se zasmal...
    predtim me to nenapadlo a ted uz by to bylo zbytecne. je to v podstate ten samy pribeh co napsal D-FENS az na to ze v mem pripade byl "strec" primo i vykonavtelem uprav.
    jen tak mimochodem auto uz nema a to i z duvodu ze jaxi pozapomel na povestnou kvalitu ceskych vozidel a schnilo mu to nad tim "bodyckem" kterym zapomel osetrit napriklad pate dvere a uchyceni prednich tlumicu :-)

    Komentář ze dne: 27.03.2006 02:16:09     Reagovat
    Autor: rigor - Neregistrovaný
    Titulek:au...
    Děda jěště zapoměl připomenout nasazení klobouku před vyjetím :)

    Komentář ze dne: 27.03.2006 06:27:01     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Jablotron
    O autě dobrý, jen nechápu, co máš proti tomu mobilu? Ten je určený pro starší lidi, neměl by sis z nich dělat srandu... A mobil vyjde levněji, než Telecomácká linka, takže osobně ten nápad beru.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 08:19:54     Reagovat
    Autor: stanleyb7 - Neregistrovaný
    Titulek:Ze života
    Pro ty, kteří nechápou: Mám tchána "staromilce" a tohle je opravdu ze života.

    Podle něj: Dříve bylo všechno lepší, bytelnější. Vydrželo to déle...

    Můj dodatek: I když to celou dobu užívání vlastně nefungovalo a byl to šmejd.

    A tak tu v té naší kotlině žijem.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 08:27:01     Reagovat
    Autor: podotek - Neregistrovaný
    Titulek:Jablotrón s vobrázky
    Jen si delejte legraci, ale treba telefony pro pevnou linku se s fotakem uz prodavaji:-/ (K cemu to je, nevim.)

    Komentář ze dne: 27.03.2006 08:42:52     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Mazat šrouby u kol?
    To je asi pěkná chujovina, co? To by se ty šrouby samy časem povolovaly.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 12:03:14     Reagovat
    Autor: Jenyk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Mazat šrouby u kol?
    Naopak, dobrej nápad a ten krafit by ani nevadil. Už jsi někdy z dešti, zimě a tmě měnil kolo a nemohl povolit šroub? Ne že bych ti to přál, ale asi jseš adept. No a jestli při utahování na montpáce pořádně skáčeš, takj jsi jasnej.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 13:04:30     Reagovat
    Autor: P.K. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mazat šrouby u kol?
    Kolo jsem ještě neměnil. Ale jak jsem pochopil z komentářů o pár řádek níž, šrouby by se měly utahovat nějakým momentem a když tam bude vazelína, půjdou utáhnout stejnou silou na větší moment - ale při povolování naopak.

    V originál příručce od Favorita se v kapitole o výměně kola píše: "šrouby v žádném případě nemažte tuky nebo olejem!"

    Výrobce auta nám to asi nezakazuje jen tak pro nic za nic.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 15:46:14     Reagovat
    Autor: David - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mazat šrouby u kol?
    Názory se různí. Závitu vazelina neuškodí a sedla bohužel ráda srůstají s plechovým ráfkem. Vyměňuju kola 2x ročně a kdybych si trochu tukem nevypomohl, tak ani ťuk a i tak mám co dělat, abych to po sobě povolil. Nedotahuju na 100Nm, ale citem na sílu.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 15:59:17     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mazat šrouby u kol?
    Známý taky mazal šrouby a všem to doporučoval. Dokud jeho žena neztratila kolo na dálnici ve 160 a s roční dcerkou na palubě.
    Já jsem šrouby nikdy nemazal a nestalo se mi, že bych kolo nepovolil, pravda, někdy to trochu poskákat chtělo. A kola jsem si dřív taky měnil 2x ročně sám...

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 17:07:33     Reagovat
    Autor: assmaster - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mazat šrouby u kol?
    Asi tak. Jen to chce nezapomenout z toho klice sundat montpaku pri montazi. Znam jednoho debila, ktery tvrdil, ze sroub si musi vrznout. Jednou montoval napravu do Avie a srouby furt nevrzaly, tak na racnu narval metr a pul vodovodni trubky. No utrhal je vsechny...

     
    Komentář ze dne: 28.03.2006 12:59:51     Reagovat
    Autor: aiR - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mazat šrouby u kol?
    bolo v tom navode aj "Nelejte olej do spojky ?"
    lebo nebol jeden pripad ked stastny majitelia novych favousov vypustili olej z prevodovky a kedze iny stupel ako na spojke tam nebol nedalo im a napustili to do spojky ;)
    Holt ktory dement vymyslel nedat nalievaci otvor na prevodovke a odkazat tym chudakov na nalievanie oleja cez nahon tachometra sa asi nedozvieme.
    P.S. kto maze spojku asi moc nepojede :)

    Komentář ze dne: 27.03.2006 08:51:27     Reagovat
    Autor: Kidd - Neregistrovaný
    Titulek:Dobrý!
    Proč ne? Proč by se na těchto stránkách měl pořád zachraňovat svět, našimi zajisté geniálními nápady? ;-) Proč někdy prostě nevypustit páru? Dobrý článek! Dík.

    Kidd

    Komentář ze dne: 27.03.2006 08:58:36     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:
    Další a další ressurection článků "řečeno vidlákem" už tak nějak ztrácí na originalitě a vtipu...

    Komentář ze dne: 27.03.2006 09:12:51     Reagovat
    Autor: gabel - Neregistrovaný
    Titulek:dobrej článek
    já jsem se u toho válel smíchem, faktem je, že běžně něco podobného je možno (specielně u nás na vesnici) najít! největší makáči stříkají ještě wd40 plastový nárazníky, aby je sůl nevyšisovala :)

    Komentář ze dne: 27.03.2006 09:28:35     Reagovat
    Autor: Petr L. - Neregistrovaný
    Titulek:děláte si šoufky,
    ale Jablotron s foťákem iž existuje
    http://eprdel.cz/obrazky/Telefon_s_fotakem.jpg

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 18:10:18     Reagovat
    Autor: Choakinek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: děláte si šoufky,
    :-D :-D :-D

    Komentář ze dne: 27.03.2006 09:47:00     Reagovat
    Autor: Ondon - Neregistrovaný
    Titulek:Taky vykrik do tmy
    No, nejak me to nenadchlo, pripomelo mi to clanky "a la DFENS", ktery se tu nedavno objevily. Vseho moc (i vtipu) skodi.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 11:34:30     Reagovat
    Autor: Kuzi - Neregistrovaný
    Titulek:Teda Dfe,
    zase jednou dost dobry uvolneni po tech politickych smrstich. Davam za jedna. Myslim, ze clanku "receno vidlakem" uz sice dost bylo, ale tenhle je myslim celkem originalni. Akorat by me jeste zajimala ta "original real story" ;-)

    Komentář ze dne: 27.03.2006 11:35:31     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Možná jsem taky ta lama.
    Jako bych ty strejce viděl...
    Ale stejně mě zajímá, jestli a v čem je prokazatelný rozdíl mezi rumunským renaultem a tureckým renaultem. Reklama tvrdí, že rumunské auto se krade za pomoci nebo stylem tajných služeb, turecké že nemá reklamace. Podle reklamní logiky by to měly být zhruby stejné šmejdy.
    P.S. Na své první škodovce jsem šrouby kol mazal krafitem a výsledkem bylo, že šly povolil klíčem z příslušenství vozu, zatímco nemazané šly povolit až klíčem teleskopickým nebo "křížem".

    Komentář ze dne: 27.03.2006 11:59:41     Reagovat
    Autor: Kuzi - Neregistrovaný
    Titulek:Mazani sroubu kol
    Mohl by tu prosim nekdo osvetlit, jestli je spravne srouby mazat nebo ne? Ja uz zazil oboji a ze by ta vazelina nejak moc vadila se rici neda, nijak se sami nepovolovali. Dokonce mam pocit, ze mi je tuhle lehce primazli v jdnom servisu...

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 12:13:34     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Mazani sroubu kol
    Zásadně bez lubrikantu!

    To spojení je navržené tak, aby se utáhlo momentem ca 120Nm nasucho. Moment se při utahování vyvozuje jednak axiální deformací šroubu (tím vzniká potřebné předpětí a "utažení"), jednak třením na ploše závitu. Pokud je závit namazaný vazelínou, pak je tření menší a síla větší. Málokdy se přerve šroub za 30 czechocredits, ale odserou to závity v náboji (kotouči, bubnu) za n-násobek.

    Pokud je použita vazelína s obsahem pevné složky (krafít), ucpou se závity grafitem napěchovaným do jejich špiček. To paradoxně sílu nutnou k utažení (povolení) ještě zvýší. Domácí experimentátor na to reaguje přidáním dalšího krafítu a tak kolem dokola.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 12:28:47     Reagovat
    Autor: K - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mazani sroubu kol
    Pridam jednu zkusenost se srouby na kolech:

    jednou jedinkrat jsem si nechal prezout zimni / letni v "znackovem Skoda servisu" (CSAO - Praha 10 Cernokostelecka)

    Asi tyden po prevzeti auta jsem si zkusil cvicne jeden sroub povolit. Klic jsem, stoje na nem, ohnul, sroub nic.

    Navsteva jineho pneu servisu. 4 kola = 16 sroubu.
    10 povolilo pneu-utahovakem nastavenym na max. moment.
    5 povolilo krizovym klicem na nakladak (paka cca 1 metr?)
    1 zbyvajici povolil timtez krizem, ale s nasazenou cca 2m trubkou od dopravni znacky, pri zaberu vsi moji silou (90kg)

    Jak bych to povolil sam pri defektu, mi neni moc jasny.

    Od ty doby si auto zasadne prezouvam sam. Srouby nezne strikam konkorem.

    Otec min. 30 let lehce maze srouby na kola vazelinou - srouby jdou po pul roce lip povolit, a nikdy to s autem nic neudelalo. Ovsem taky pravda jezdi podle predpisu, nelita po dalnici 200 apod.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 12:42:16     Reagovat
    Autor: kruk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Tak to ja bych odvahu namazat nenasel. Celkem nerad se divam, jam me predjizdi me vlastni kolo. Kola si menim sam a jeste se mi nestalo, ze bych je nepovolil.
    A pouzivam kratky maly klic, prilozeny k vybave. V nejhorsim jsem se na nem zhounul, ale vzdy povolil sam.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 14:06:36     Reagovat
    Autor: Jimmy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Zrovna nedávno jsem sundaval kolo. Po bezproblémovém odšroubování všech šroubů jsem do toho elektronu přes půl hodiny bušil postupně gumovou palicí, pajcrem a kladivem až se mi nakonec povedlo kolo od brzdového bubnu odtrhnout malým sekáčem vtloukaným mezi kolo a buden. Jak to vše dělat a nepoškodit to hliníkové kolo byl také pěkný oříšek. Takže abych příště nemusel podstupovat stejnou proceduru, tak jsem namazal dotykové plochy vazelínou s voskem. Udělal jsem snad špatně ?

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 17:16:59     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Pokud jste mazal styčné plochy mezi diskem a bubnem (ono to fakt sedí přímo na sobě? :-O), tak o nic nejde. Jde o to, nemezat vlastní šrouby.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 17:11:33     Reagovat
    Autor: assmaster - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    To je problem idiotu v servisech, kteri z lenosti nastavi pneumaticke klice na doraz a naperou je tam, co to da. Vysledek -- deformovany zavit na dile, do ktereho se sroubuje. Jak pravil D-FENS, srouby vydrzi daleko vic.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 17:18:15     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Byla to kola z lehkých slitin (neboli volehlínytypyčo) ?

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 13:44:01     Reagovat
    Autor: MarioG - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mazani sroubu kol
    Hmmm, ja jsem myslel, ze moment je vyvozen axialni deformaci a trenim, ale trenim na dosedaci plose hlavy sroubu. Proto ma ta plocha takovy tvar jaky ma, totiz konus nebo radius.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 14:11:41     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Konus nebo radius je tam kvůli vycentrování díry, abys to kolo nepřišrouboval šejdrem, nikoliv kvůli tření. K utažení skutečně dojde třením v závitech.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 18:22:47     Reagovat
    Autor: eso-v-rukavu - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    asi se nakonec shodnem na tom, ze konus nebo radius ma dvoji funkci - centrovani i zvyseni treni pri mensim axialni napeti :)

    pri trose geometricke predstavivosti a znalosti rozkladu sil dava vetsi smysl ten konus... radius je divnej.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 14:01:52     Reagovat
    Autor: Kuzi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mazani sroubu kol
    Jeste promin, ze otravuju, ale ted se mi to vybavilo, jak v tom clanku byla rec o tech cepickach na kolech a jejich mazani... Ja mam na starym favoritu na stredu zadnich kol(bubnu) cepicky, ale v predu ne. A nejak uz si nepamatuju, jestli tam nejaky nekdy byli, popripade maji byt. Nemam ani poklice, takze pripadnej bordel a voda mi muze padat primo na tu matici, kterou je to tam zakonceny. Ani sem si tam kolem nevsiml zadnyho zavitu pro pripadny uchyceni nejakyho krytu...
    To tak ma byt, takhle otevreny, nebo mi tam neco chybi? Predem diky za radu...

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 15:22:37     Reagovat
    Autor: malcolm - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Nevim jak favo, ale mám felicii 99 s originál plecháčema a tam je to úplně stejně - vpředu nic, vzadu čepičky. Mam original poklice, ale ty určitě nejsou vodotěsný, je za nima bordel i tak. Podle toho soudím že ani na fávu nebyly a nejsou nutné.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 15:49:19     Reagovat
    Autor: Kuzi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Diky.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 17:14:29     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Ty čepičky na zadní nápravě faka mají pouze tu funkci, aby se do náboje nedostal bordel. Vpředu je díra v náboji menší a celou ji překryje matka s podložkami. Zakrývat díru vpředu není nezbytné, jen při demontáži náboje se to někdy vymstí, protože to celé orezne a nejde pak povolit, nicméně pár kapek WD40 udělá zpravidla svoje.

     
    Komentář ze dne: 31.03.2006 10:25:13     Reagovat
    Autor: Tomáš - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Ty krytky jsou jenom na odvalované nápravě. Teda na tý, která nemá pohon. Žigulík je má zase jenom vepředu a vzadu ne, páč je to zadohrab

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 15:58:10     Reagovat
    Autor: David - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mazani sroubu kol
    Teorie je pěkná věc, ale co s korozí, prachem a vodou? To co píšeš je pro nerozebiratelný (rozuměj velmi zřídka rozebiratelný) spoj docela vhodné např: kulový čep k polonápravě bych rozhodně nevazelinoval, ovšem moje zkušenost je taková, že přimáznutí mi pomůže sundat na jaře a na podzim kola a i tak mám co dělat, navíc skřípivý zvuk klouzajícího kovu mi doslova trhá uši. Ačkoli to manuály zakazují, tak tady se jich nedržím a držet nebudu.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 16:15:07     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mazani sroubu kol
    Proti korozi, prachu a vodě stačí ty šrouby (já mám tedy matky na šteftech) před dotažením dobře očistit. Lubrikant prostě opravdu ne, to je o ústa.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 12:39:36     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:srouby na kolech
    Tak nastosovani vazeliny mi nehrozi, protoze traguar ma matky a ne srouby :-) ... BTW: na bubmu s dirama se musi dost debilne menit kolo, ne? Ja ho tam jenom povesim na trcici srouby, chytim matku rukou, pak druhou naproti, zadny stelovani, aby byla dira proti dire ...

    Strikam to WD040, aby to tak nerezlo a utahuju to zasadne decentne jednou rukou normalnim klicem an kola ... povoluju to tak, ze si na tom zaskacu ... original klic to neprezil, klic asi za 70kc od benzinky mam prez 7 let ...
    Treba se dozvim, ze to delam uplne blbe :-)
    ------------
    Jinak supr clanek - nejvic me dostala grafitova vazelina v elektronice a na svickach... jeste promazat ridici jednotku zevnitr a je to komplet :-)

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 21:01:32     Reagovat
    Autor: Alien_MasterMynd - Neregistrovaný
    Titulek:Re: srouby na kolech
    Ad prvni odstavec - ja mam na Mondeu to samy :-)

     
    Komentář ze dne: 29.03.2006 19:13:01     Reagovat
    Autor: Andrej - Neregistrovaný
    Titulek:Re: srouby na kolech
    Sveho casu se ke mne na dilnu dostavaly pixly typu Opel Kadett / ascona apod, tyto skvosty mely casty problem - umistene u praveho a-sloupku ECU pravidelne chcipaly kvuli vlhkosti (D-FENS, btw, prozrad - proc krabice starsich verzi motronic nebyly nijak utesneny). K oziveni zpravidla stacilo vyprat v lihu a prejet hot-air pajkou. Ovsem nejdele do pul roku byl zpet. Stacilo nastrikat primo na DPS vazelinu ci silikon ve spreji - a problem mizel navzdy.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 13:12:53     Reagovat
    Autor: chrochta - Neregistrovaný
    Titulek:
    Já bysem ten grafit zase tolik neodsuzoval. Akorát místo něj mám rači MoS2. Od tý doby co jsem musel jednou kolo sundavat flexou, tak závity dycky trošilinku máznu vazelínou a nikdy nemam problém. A možná tomu nebudete věřit, ale momentovej klíč skutečně při utahování nepoužívám.Tatík kdysi dělal v letectví a tam se svíčky dávali zásadně na MoS2 v silikonovym oleji. Toho zvyku se držim a hromničky jdou dycky v klidu ven, zádný násilí díky karbonu v závitu.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 16:41:39     Reagovat
    Autor: Cumak - Neregistrovaný
    Titulek:chjo
    Rika se, ze psani je nejvetsi zabava, kterou si muze clovek uzit sam. Ja s tim souhlasim. D-FENS se u psani evidentne bavi rad a proto nechapu komentare typu "dneska to nejak nejni ono" nebo naopak "nic se nesmi prehanet, moc vtipu taky skodi zejo". Proste mel naladu to takhle napsat a tak to tak napsal...tak se do vseho porad neserte probuh.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 17:20:56     Reagovat
    Autor: Teddy - Neregistrovaný
    Titulek:
    Kuva Dedo, gde koupim to mazani na vemena, stara potrebuje lubrikovat. (Stodvaca)

     
    Komentář ze dne: 28.03.2006 06:49:26     Reagovat
    Autor: Ygorek - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Ve slušné lékárně nebo u nejbližšího veterináře, pokud se nevěnuje pouze psíkům.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 18:17:32     Reagovat
    Autor: Choakinek - Neregistrovaný
    Titulek:Jablotron...
    Teda jak tu někteří vychvalujete ten Jablotron, tak s váma musim nesouhlasit. Je to leštěnej prd jak PRASE. Moje babička a děda používají normální mobily (starší, ne ty nový barevňoučký) a oba je ovládají naprosto bez problémů, takže nechápu, pro koho ten Jablotron je.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 19:26:11     Reagovat
    Autor: drgi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Jablotron...
    lesteny prd to urcite nie je. nie kazdy si kupil mobil pred 5 rokmi, ked to este neboli mrnave hracky, a nie kazdy vidi na male pismenka a tlacitka na starsom telefone.

     
    Komentář ze dne: 27.03.2006 20:19:09     Reagovat
    Autor: mlok - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Jablotron...
    Ono je to o tom, že např Sony Ericsson má klávesy pro dětské ručičky a pokud nějakej 60 ti letej chlap co od 15 kope krumpáčem, má šířku palce 3 cm a bude chtít napsat SMS, zmáčkne minimálně 3 klávesy najednou. Mobily jsou dělány pro intelektuálsko-kravaťácké ručičky jak buchtičky co nikdy nezkusily držet lopatu.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 20:52:58     Reagovat
    Autor: Nerf - Neregistrovaný
    Titulek:Spica clanecek,
    akorat na zasmani. Porad lepsi nez se tu hrabat v politickych srackach, kterych je vsude jinde vic nez dost. Dik D-F.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 23:35:01     Reagovat
    Autor: Thomas - Neregistrovaný
    Titulek:D-FENS
    Dacia? To neznam. Koupil jsem ale auto od GM a bylo to přesne tak jao je popsano. v clanku.

    Komentář ze dne: 28.03.2006 22:20:30     Reagovat
    Autor: Milda - Neregistrovaný
    Titulek:Super
    Skvělej článek, moc pobavil. Věřím že spoustě lidí něco připomene! :-)

    Komentář ze dne: 30.03.2006 15:27:43     Reagovat
    Autor: K - Neregistrovaný
    Titulek:
    Nepobral jsem jestli se DF ptal na moje nebo na cizi kola, v mem pripade (super-utazeno od CSAO) to byly klasicky plechovy 13 na skodifku 1988-1994 :)

    4 Yokotashi - jasne ze bubny s dirama nejsou tak pohodlny na (de)montaz kol jako 4 srouby na ktery se nasadi kolo a utahne se matkama, ale zadna traga to neni. Nandas kolo na stredovy krouzek, na tom to celkem drzi. Otocis az se kryjou diry v kole s dirou v bubnu, jednou rukou pridrzujes kolo a druhou tam soupnes prvni sroub - dva. Pak uz to muzes delat obema rukama... pri demontazi opacny postup...

     
    Komentář ze dne: 31.03.2006 10:33:40     Reagovat
    Autor: Tomáš - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    zajímavé, na mém autě sovětší inženýři zkonstruovali takový trny, takže nasadím kolo na trny a potom mohu dávat šrouby.

    Komentář ze dne: 02.04.2006 20:17:40     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:Moc pěkný
    Při čtení některých odstavců jsem přes slzy smíchu neviděl na písmenka :-)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.