Komentáře ke článku: Fabia - PPPCh totiž Pekáč pro pořádný chlapy (ze dne 17.03.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Po víc než dekádě vývoje čekal změny k lepšímu a ne naopak.
A od krámu jehož základ se začal prodávat na začátku minulého desetiletí a prošel minimálně jedním osekáním nákladů, pardon faceliftem...čekáš co?:-)
|
|
|
Jedničková fabka nebyla na svoji dobu ve své třídě špatné auto, ovšem F II je brutální downgrade. Na druhou stranu aktuální verze popelnice stojí výrazně méně, než starší generace. Ale i tak je to sakra hodně (nehledě na otřesný design).
|
|
|
Ve své době to bylo po technické stránce relativně slušné auto (benzínová varianta) za dost vysoké peníze. Měl jsem několikrát možnost jet s FI v naftě a to nemohl koupit soudný člověk (hlavně variantu 1.4 TDI). Bohužel je rok 2013...
|
|
|
Od toho krámu očekávám to, že bude fungovat alespoň tak, že tě přímo neohrozí na životě.
Za tu featuru, kdy světla automaticky zhasnou při zdechnutí motoru, tak za to by mělo být obnoveno právo útrpné. Je to fajn featura, ale když se to stane za jízdy v noci, tak už to tak fajn nevypada..
|
|
|
Moje kolegyně zase měla Fabii, kde se po vypnutí zapalování nedeaktivovalo vyhřívání sedaček (což netuším, jestli je normální), a nějaká automatika, která by například hlídala napětí na akumulátoru tam samozřejmě rovněž nebyla (což asi normální bude, u auta této kategorie). V kombinaci s její zapomnětlivostí to způsobilo, že jak klesla venkovní teplota pod cca 5 stupňů, tak jsem ji musel docela pravidelně roztahovat, protože po osmi hodinách topení pod neexistující zadnicí byl akumulátor jaksi na suchu:-). Nakonec se odnaučila to vyhřívání používat a krátce poté ten zázrak techniky prodala a koupila si výrazně staršího, ale také výrazně méně dementního Japonce. Od té doby jsem ji neroztahoval ani jednou.
|
|
|
Roztahování kolegyň není zas tak špatná zábava :-)
|
|
|
Ano, napadlo by tě, že zejména pro chlapa to může být docela zábava. Jenže roztahování kolegyň, kterým je hodně přes 50, jsou ruského původu (nic proti, až na to, že tu žije od dvaceti a ještě se nenaučila pořádně mluvit česky je to fajn ženská), už zamlada musely vypadat trochu jako Marta Gottwaldová, a navíc jsou třicet let vdané, to je zábava jen pro určitej typ chlapů:-). Zejména na zasněženém parkovišti, které je pro podobné radovánky dosti nevhodně tvarované, to dovede být fakt čelendž jaxsviňa...
|
|
|
No...i tady jsou fajnoví šmekři, co by řekli, že 20 let věkovýho rozdílu do plusu jim nevadí, ba naopak 8o)
|
|
|
Korunu tomu nasazuje fakt, že by onen problém nejspíše šel vyřešit pouze drobnou úpravou programu v ECU :P
|
|
|
Po chcípnutí motoru zhasnou pouze světla denního svícení pane. Pokud čtete manuál, tak tam je jasně napsáno, že při snížení svět. podmínek máte zapnout světla spínačem světel - rozsvítí se k tomu i podsvětlení budíků a ovladačů. Pak ovšem i po chcípnutí motoru zůstavají světla svítit - dokud nevypnete klíček.
Tedy to, že to neumíte používat hned neznamená, že je to na prd :-)
|
|
|
Já featuru automatického denního svícení _nemám_ instalovánu. Tedy pokud chci svítíit, musím světla ručně zapnout.
Ještě nějaké moudro, pane?
|
|
|
A u světel pro denní svícení by navíc až tak nevadilo, že přestaly svítit. Sice by tím fakt těžce utrpěla bezpečnost dopravy, protože denní svícení na ní určitě má nějaký podprahový vliv už jen tím, že se řekne, že to má vliv a hotovo, ale jinak by se zas až tak moc nestalo, protože světla pro denní svícení se běžně používají za světelných podmínek, kdy svítit fakt netřeba (tedy, konkrétně u Fabie II ta světla pro denní svícení aka vnější půlka mlhovky svítí docela slušně, takže už jsem se setkal s fabiátorem, který zejména ve městě necítil potřebu svítit normálními světly ani za tmy, a kdybych mu nevysvětlil, že je v takovém případě zezadu neviditelný, tak tak patrně jezdí dosud, ale to je ojedinělý případ).
|
|
|
Já teda tak trochu z jinýho soudku denního svícení. Oceňuju na něm sice jakousi ohleduplnost ke konvolutu H4-aku-altík, kolikrát tu "ohleduplnost" vynechám ze zvyku a po nastartování stejně automaticky šáhnout na přepínač světel.
Ale automatika mě na něm spíš sere.
- právě pro ten zvyk je stejně na nic, když potkávačky zapnu sám od sebe a ani si neuvědomím že by denní stačilo
- někdy si i rozsvítím potkávačky schválně, hlavně když jedu vstříc slunci a mám na očích sluneční brejle, tudíž nevidím tak dobře na tachometr a podsvícení potřebuju - i když přiznávám že spíš z paronoi přestřelení rychlosti na úsekovým měření
- no a nakonec nejvíc nasranost, když chci mít ve tmě nastartovanej motor, když někde stojím a čekám třeba a fakt nepotřebuju, aby mi auto svítilo - naposled jsem už vytahoval pojistky, bivakoval jsem nouzově v autě přes noc na jedný louce, k ránu bylo potřeba si trochu přitopit, tak nemusím svítit do okolí jak ufo...
|
|
|
No a přepnutí na parkovačky je taky špatně? Jasně zadek svítí furt... Tak leda deaktivovat denní svícení a pak prostě jen zhasnout...
|
|
|
"...tak nemusím svítit do okolí jak ufo..." No tak zrovna mý UFO(civic 8.g) si samo rozsvítí obrysovky po zasunutí klíčku. Po nastartování počká až se zvýší napětí v sítí(tedy jistota, že motor frčí) a rozsvítí potkávačky, pokud tedy nemám zataženou ručku, to opět zhasne a svítí jen obrysovkama. Docela dlouho mi pak trvalo objevení kouzelných pohybů páčkou světel, která zůstává nadřazená a umí světla i natvrdo vypnout/zapnout. Z toho tedy plyne, že "ufo" do okolí nesvítí :-)
|
|
Autor nablil na škodovku kudy to šlo a cítí se happy, free cool atd. Fabie je laciné auto, rovnejte to s těmi vašimi 12 a více let starými popelnicemi ve stejné třídě ano? Pak takové Saxo, P106/206 apod jsou jasně horší. Ale k vašim postřehům (Fabii nemám, ale podobnou máme na firmě a taky s ní občas jezdím, i v rodině jednu máme):
- o páčku jsem se tady nikdy nepořezal, v žádném autě
- nevím jaký je autor atypický tvarem těla, ale loketka řazení vůbec nijak nevadí - mě ani nikomu dalšímu kdo s tím jezdí
- loketka vadí ručce - ale to asi u většiny aut. Ale dá se za ni zatáhnout.
- dovírání dveří mi přijde normální, jako u většiny nových aut. Ani zvukem ani silou není atypické.
- nevím jak v té Fabii sedíte že vás tlačí rádio do kolene, ale já mám koleno pod rádiem - pod tím rohem a nijak mi nevadí. Jestli v tom sedíte jak na barové židli, pak je to váš problém.
Nemám Fabii ani bych si ji asi nekoupil, ale neuráží mne. A fascinuje mě, jak každý tady chce nablít na škodovky aby byl jako hustej, ale sám jezdí nějakou vraždou.
|
|
|
Poslední sympatická Fabie je ta první generace. Měla celkem elegantní tvar, dávala najevo, že je to malé kompaktní auto a i její interiér byl celkem pěkný. Kdyby ji vyráběli jen se třemi dveřmi, vypadala by možná ještě lépe. Ale to asi proto, že nemám rád moderní barokní obliny a vybouleniny v interiéru i exteriéru, ale spíše strohé a jednoduché tvary. S Fabii I jsem u minulého chlebodárce najezdil několik desítek tisíc km a nemohu proti ní říci křivého slova. Pokud vím, tato Fabie stále u té firmy spolehlivě jezdí, má na tachometru skoro 300 000 km a jsou s ní velmi spokojení.
|
|
|
Asi tak. Jen s tím tlačením do kolene je to fakt. Ovšem daleko horší (ne jen tlačení, přímo křivení nohy) to bylo v jakési versi Passátu.
|
|
|
Jo s tím tlačením do nohy musím souhlasit. Nemůžu si pomoct, ale v mé staré felicii je podstatně víc místa pro ohy než v libovolné fabii. Ta "móda" oteklých středových sloupků je o nervy......
|
|
|
Sice trochu off topic, ale nemáte někdo podobné zkušenosti jako já s Focusem II? Když jedu v kraťasech a opřu si pravou novu o ten plast co kryje středový tunel, a pak ji dám pryč, vždycky si vyrvu nějaký chlupy. Fakt paráda, super to udržuje pozornost řidiče. Akorát budu mít za chvíli pravé lýtko jak modelka. Nevim, který prase vymyslelo to spárování plastů přesně v tomhle místě...
Možná to testovali jenom v zimě, nebo ten tester jezdil pořád v džínách s klimou na max.
|
|
|
Zase budete mít za chvíli prima chlupatou přístrojovku! Někteří tuzeři pracně montují chlupaté deky a vy to máte v základu:).
|
|
|
To mě nenapadlo, no vidíte to. Ale zase to bude nesymetrický, z druhý strany sedí většinou přítelkyně a ta takový kožich na nohou nevede :)
|
|
|
Na pár dní změňte přítelkyni :-)
|
|
|
Nj, jenže ona ta slavná nová Fabie JE 12 staré auto, takže autor článku, možná aniž by to věděl. porovnává docela korektně. Jasně, Saxo, Peugeot 206 nebo podobná nákupní taška z roku 2000 bude zcela jistě horší vůz, než "nová" Fabie, ale důvodem je, že jsou to starý olítaný chudinky, zatímco nová Fabie je nová alespoň rokem výroby. Kdyby dnešní Fabie odcestovala časem do roku 2000, tak by si ji tam prohlédli a konstatovali, že je to docela povedené, relativně moderně koncipované auto, které poněkud zaostává v některých provozně zbytných detailech, jako je například hanebné zprasování (tj. boleslavská kombinace zpasování a zpracování:-) interiéru. Ještě v jednom aspektu s autorem článku souhlasím- když jsem si nedávno vyzkoušel nového Superba, byl jsem překvapen, jak pěkný je to auto. Jasně, design stojí za vyliž, zejména ta "nosatá" kapota je fakt na blití, ale jinak se mi líbil, možná to bylo tím, že byl ftý nejplnější palbě, jaká se snad na českém trhu vůbec dá koupit, a podobné pocity jsem měl i z Oktávie. Naproti tomu Fabie je i fplný palbě zřejmě něco jako koncernový odpadkový koš- co se nedá se ctí použít ani na Citigo nebo zahradní traktůrek Bédy Trávníčka, to se nacpe do Fabie. Patrně jde o pokus vyrobit levné auto (což se jaksi nepovedlo) v kombinaci se skutečností, že Superb a Oktávie jsou zajímavé pro export, zatímco Fabií asi tolik do zahraničí cestovat nebude, takže zřejmě opět osvědčená koncernová mentalita "pro čeksej ksindl všecko dobrý".
|
|
|
Mezi tím, jaké auto kritizujete a jakým autem jezdíte, není žádná souvztažnost. Pokud máte soudnost, je naopak úplně přirozené kritizovat krám, i když je to fungl nová fabia.
I kdyby majitel jezdil rezavou starou popelnicí, může kritizovat, co chce, tím spíš, pokud tím "musí" jezdit.
Kritiku si zaslouží většina aut, zvlášť pokud člověk měří dva metry. No a ty pazvuky, hnusné a smrduté materiály, nelogičnost ovládání, tupost řízení, necitlivý plyn atd. – to by třeba mě taky strašně sralo, takže říkám naopak: kritizujte, kritizujte a když náhodou narazíte na auto, které tyto nešvary nemá, upozorněte na něho.
|
|
|
Prosím autora příspěvku o vysvětlení, v čem jsou vozy PSA 106(saxo)/206 jasně horší oproti 1. fabii? Navíc proč srovnáváte nesrovnatelné?! 106 je koncepcí vůz z roku 1992.
|
|
|
Mohu srovnat s Citroenem Xsara z roku 1998, s nímž jezdí přítelkyne. Poměrně více místa, motor obyčejná atmosféra 1.4 s pouhými dvěma ventily na válec, nicméně veškerá údržba nesmírně triviální a laciná, celkově to auto prostě funguje a je na něj i po těch letech slušný pohled. A tak to má být, suma sumárum tak za třicet papírů plus deset navrch za rozvody, kapaliny a zadní nápravu.
|
|
|
Pred dvanacti lety sly v bazaru koupit vozy za cenu poloviny nove fobie holobyt, jezdi doted a jsou mnohem kvalitnejsi. Nebudu hodnotit stejnou tridu, protoze nemam s ostatnimi vozy skoro nic najezdeno, ale pokud primhourim oci nad pohodlim (me je to jedno a na dlouhe cestovani to stejne neni), tak je i pitomy favorit lepsi na rozeni, kdybych si mel vybrat, jestli jezdit fabii (v jakekoli vybave, s jakymkoli motorem), nebo starou, rezavou a rozpadajici se felicii, volim felicii.
|
|
|
Pardon - vy tvrdite ze Fabia je lacne auto??? Ona vyzera ako lacne auto ale pri pohlade do cennika zistime, ze na to co ponuka je "sakra" draha....
|
|
|
Jezdím ve fobii i v P206, a fábie je sráč proti pažoutu.
|
|
|
P206 bylo jedno z nejhorších aut, co jsem kdy řídil. Možná to bylo stářím auta, ale jiná stejně stará nebo starší auta na tom byla podstatně líp.
|
|
|
To je tim, ze to neni auto, ale motorka na ctyrech kolech.
|
|
|
Ale to neni presne, protoze kdyz na motorce udelam nohama taaakhle, nic se nestane, kdyz to udelam v p206, tak se prastim.
|
|
|
Na ja Kohn, Rosenbaum má sice rakve levnější, ale zkusej' si v tom werku od něj položit ruce pohodlně podle těla...
|
|
|
Pravda, jeden mladej to kdysi davno udelal a doted si o tom fsici povidaji...
|
|
|
Tak ani jedno z našich aut loketkou ručku neblokuje(space wagon 2. a 3. g. ,Civic ufo 8.g. U bývalé 626 jen těm nejmenším(posouvala se spolu se sedačkou) Otcovo nové Rio, taky klid ručka na dosah a nic nepřekáží. Tchýnino CR-Z taky neni problém( a to je to fakt malý auto) a takto bych mohl pokračovat. Prostor na kolena je ve škodovkách standardně na houby. Honda například standardně na místo, kde ke styku nohy s tunelem dochází dává měkký, čalouněný "polštář"
To při cca 190cm a dlouhých nohách, krátkých rukách (relativně, nejsem tělesně postižen) oceňuji, když do ničeho nenarážim. Pravda, vrchol bylo VW Polo 2. či3. generace(co já vim) , kde jsem si zhmoždil koleno při zavření dveří přibouchnutím mezi madlo dveří a volant.
|
|
Maminka mého kamaráda má zánovního Forda Fusiona. Když jsem si do něj sedl, líbil se mi poměrně prostorný interiér. Tím to končilo. Papírová plechařina, levné plasty, palubní deska jak socialistický kolotoč a co mne dostalo nejvíce, byly úchyty motorků stahovačů oken. Když sklo vyjelo úplně nahoru nebo úplně dolů, motorky se opřely o svoje konsole ve dveřích, jejich plech zapružil a tapecírunk na dveřích se v tom místě vyboulil. Koukal jsem na to jako vrána.
Jak rád jsem se zase vrátil do svého bytelného, dvacet let starého klasického SUV poctivé konstrukce, kde se ještě kosty nekatovaly a kde kov je ještě kov, ne ošizená slitina čehosi.
|
|
|
Tomu nerozumíš, to je normální indikace dojezdu. Konstruktér měl strach, aby někdo nespálil motor jeho příliš dlouhým "opíráním" v úvrati, tak tam zabudoval pojistku, která i naprostému blbovi spolehlivě sdělí, že dál už to fakt nepojede. Bonus feature je podprahové sdělení, že bude-li obsluha příliš tlačit na pilu, tak může vyjet něco jiného někudy jinudy a někam jinam, což každého přesvědčí, aby se k mechanismu choval ohleduplně, což zajistí jeho dlouhou životnost.
Palubní deska je zase jiný typ vychytávky. Možná je hnusná, vrže a zvolna se rozpadá, ale zase nabízí prostor pro fantazii. Vhodně veliká nálepka "Coca-Cola", "Carbusters against racial prejudice!", nebo "Sony Digital Audio", případně jejich kombinace, představuje levný a spolehlivý způsob, jak se s tím vypořádat mechanicky i designově v jediném kroku. Jen bacha kde jsou airbagy, tyhle nálepky obvykle nevynikají kvalitou použitých barev a chodit po ulici s tetováním "Coca", "al Audio" nebo dokonce "racial prejudice!" na ksichtě je prej už dneska uncool.
|
|
|
A nema se ten motor v uvrati spise sam vypnout?
|
|
|
Vypnout? Automatické vypínání či zapínání čehokoli je pro buzeranty. Správný řidič ovládá mechanismy zásadně ručně, simply clever neclever.
|
|
|
Sahary a ventilator topeni si take ovladate rucne? Nejlepe primo tocenim klikou?
|
|
|
Ono se to tedy dost těžko pozná, protože ten motor u většiny aut nemá takový odběr, aby zhasínalo palubní osvětlení nebo padaly otáčky motoru, když se palubní síť tím motorkem zatíží, takže není až tak poznat, kdy kolik proudu kam teče, ale pokud jsem si všiml, tak se ten motor vypíná automaticky jen v případě, že se sklo pohybuje díky automatickému dojezdu. Když do toho člověk pustí proud "manuálně", tedy zmáčkne spínač a drží, tak se to samo odpojit neumí. IMHO není po technické stránce vyloučené ten motor spálit, i když je to bez debat výkon hodný naprostého blba.
|
|
|
Ale aspoň ten nás Ford Fusion, (1.4 benzín, 5 rokov starý) bol o asi 2000€ lacnejší než porovnatelná fábia a v cene bola klimatizacia (pre mňa dosť podstatný rozdiel) + radio (radio nepoužívam).
Vybulovanie plastu som si zatial nevšimol.
|
|
Hele nevím, fabii jsem měl asi 5 let. Byla to 1.4 benzín hatchback a nakládala tak, že bych i Lojzovi věřil jeho 150 průměr. Nedávno jsem měl půjčenou tu novou (s automatem- to mě fakt pobavilo, ale fungovalo to). Nemám pocit, že by byla nějak horší než ostatní auta téhle kategorie. Měl jsem půjčené Hyundai i30 (1.6 benzín?)a to byla síla...bál jsem se s tím ve 160. Nepřiměřená mi na Fabii přijde cena a její téměř rolls-roycová šířka. Spíš nechápu, jak může někdo dát 300k za novou fabii, když za ty samé peníze lze sehnat daleko sympatičtější ojetá auta.
|
|
Jejda, někdo tady sáhnul na Fabii... a hned se ozvali šťastní majitelé :-)
Vlastně ne, on si ji nikdo nekoupil, všichni ji vyfasovali v práci.
A proboha, ta obrana: oproti jiným šmejdům je to šmejd menší :-)
Musím se smát, to bude ještě zábava. Gratuluji autorovi k tomu typu"anglického" humoru, který mám rád.
|
|
Co na to rict? Kup si priste treba, mno, treba Fiat nebo Dacii ;-)
|
|
|
Ani s jedním na tom hůř nebude. Minimálně za svoje peníze dostane něco, čehož hodnota plus mínus odpovídá vložené investici, o čemž mám nejom u Fabie, ale u libovolné Škodovky vážné pochybnosti, protože 30 % prodejní ceny těch aut na českém trhu tvoří "můžeme to zprasit po technické stránce a následně napálit jak chceme, stejně to ti tupci koupí" faktor.
|
|
|
No, nevím. Novou Oktávku považuju za nadprůměrné auto ve své třídě, určitě lepší než její ekvivalenty z dílen Seat, Citroen, Peugeot, Renault, Fiat, Hyundai, Kia... a myslím, že prodejní úspěchy mi dají za pravdu. Nemyslím u nás, ale ve světě, Němci i Angličané jdou po Škodovkách jako diví, Němci je srovnávají s VW a moc rozdílů nenalézají, v Anglii je Octavia jedním z nejprodávanějších aut vůbec. Cena v ČR je orproti světu možná vyšší, ale řádově v procentech, a na salonu se dá hodně usmlouvat dolů (opravdu dost).
|
|
|
Ve Škodovce se v pondělí pracuje už takhle ráno, nebo tam alespoň v p..r. oddělení máte home office?
|
|
|
Spis, ze maj u pasu tolik casu, ze kdyz se na napravnici da kazdej druhej sroub, je dost casu na cinsky simply klevr founu cas napsat oslavnej prispevek...a pritom je skodiffka jedina automobilka, ktera vyrabi z 60% auta, ktera se nelibi ani tem, kdo je vymysleli...a Rapid rozdali k vejplate, aby ten srot aspon dostali mezi lidi, kdyz nezabrala simply klevr skrabka ve vicku nadrze 8o)
|
|
|
Jo, je to drzost – chtít v Octavii třeba tónovaná skla za příplatek, respektive nedostat je v nejnižší výbavě. Nebo že nejsou schopní nabídnout normální sedadla, ať sportovní nebo komfortní, ale jenom ty ubohý lavórky. Dál mají jenom jeden použitelnej motor – 1,8, no a nejsou schopní dodat normální karoserii, čili sedan, takže špatně.
|
|
|
Prave - nevis, protoze jsi to ani neporovnal natoz zkusil.
Nova octofka je jen kastle plna zastaralych a levnych reseni, ktera se vyvinula v neco, co blbce oblafne na prvni pohled, ale pohled druhy a treti ukaze, ze je to jen prumerne auto a napr Hyundai i40 ho strci do kapsy.
Fakt, ze vsechno je za priplatek je smesny a urazejici zakaznika, ale simply klevr klienti jsou beztak hlupci, kteri utracej penize, ktery si pujci od skofinu, jakoby je nemuseli vracet, takze to nrva. Presne na takovy je zamiren marketing nizkych cen za vykradeny auto. Jak se takovy kolousek dostane do salonu, nabidne se mu supr cervena barva (vsude jsou jich kyble) a daj se mu gumovy koberecky zdarma. Protoze to bere na lizacku, dostane supr slevu od skofinu, kterou utrati za doplnky a je spokojenej. Az druhej nebo treti mesic vystrilivi a zjisti, ze nikoho jeho tuctova mrdka nezajima, na parkovisti utrzil prvni skrabance a nikdo se mu neomlouva a ze ho i z jizdy po meste bolej zada, takze na cestu brno-praha si bere nedocpany polstar z IKEA, aby aspon 30 km podeprel bederni pater. Ale co. "Deda mel skodiffku, tata mel skodiffku a ja su taky blbec..."
Skodiffka je ve svete nudne a lacine auto bezfantazijnich hlupaku. U nas je do toho koktejlu primichana jeste uracionalni narodni hrdost, pricemz to auto ma o vice nez 10% mene ceskych dilu nez kolinska produkce a nosovicka korea.
|
|
|
Jo. To je hned vidět, kdo tu nepřemejšlí symply klevr, pyčo. Že voni ti v šourůmu vodmítly dát na ten samohyb slevu, přiznej se :-D
|
|
|
Nene, problem je jinde. Skodiffka vyrobila posledni kabriolet v r. 1964... Jina auta uz nechci. Simplyklevrpyco mi teda nema co nabidnout...a s jejich kvalitou vyroby a nudnym designem bych stejne radeji koupil neco jinyho. Takze diky za rozbor, ale tlacil jsi mimo nocnik 8o)
|
|
|
Jako bys neuměl zacházet s flexou :-D
Pokud jde o design, tak radši design nudný a účelný, než metrosexuální serepetičky. Na můj vkus je Škodovka moderní až moc, ale v porovnání s konkurencí to není tak zlé. V ulici nám teď parkuje jedno City Go a až na tvar předních světel se mi docela líbí. Ani Yeti nevypadá úplně zle.
|
|
|
Ale s flexou to jde jen u sedanů, ideálně dvoudvéřových, což ví každej, kdo viděl Jízdu a pak ji zkoušel napodobit ve svém Oltcitu. A poslední sedan, co Škoda vyráběla, byla Fabie v relativně raritní sedanové verzi, kterých moc není, dávno se nevyrábí a navíc mají pro flexakonverzi nevhodný počet dveří:-) (BTW v té Jízdě zvolili pro tuto konverzi dokonale správný typ vozu, protože ta Mazda 626 kterou použili je jedno z mála tehdy u nás občas se vyskytujících aut s konstrukcí, založenou na rámu, což je jediný druh vozu, z něhož lze odřezat jakékoli plechy bez rizika, že se přelomí vejpůl).
|
|
|
|
Pozor, tohle je naprosto oficiální přestavba Rapida. Dělali si to němečtí a angličtí importéři Škody a několik desítek kusů vyrobil i Metalex. Přestavba zahrnovala kromě úpravy karoserie i zvýšení výkonu brzd a motoru. Celkově to auto získalo poměrně slušný šmrnc a dnes to jsou ceněné rarity. Teď nevím přesně, ale mám pocit, že Angláni dělali přestavby podobné té na obrázku (výztuhy za předními sedadly a Němci "čistokrevná" cabria (bez výztuh, částečně bezrámové dveře).
Něco více viz zde: www.skoda136.cz/Rapid/rapids_list.html, www.skoda136.cz/Rapid/orapidech.html.
|
|
|
Mně hned přišlo, že na to, aby to byl flexatuning je ta přestavba nějak příliš profesionálně provedená (předpokládám, že to chybějící víko kufru asi součástí přestavby nebylo:-).
|
|
|
|
ale ne socane, netoužím po žádné škodiffce...
- ne felda, favorit od metalexu
- felda od metalexu - ani jedno není tovární stavba, do obou teče voda i když jedeš jen v mlze, natož za deště
- stoletej rapid
- "něco", co se ještě nevyrábí a asi ani nebude
než tyhle skvosty, to se raději "spokojím" s Peugeotem a Volovem 8o)
|
|
|
Kundo z ryby, nejsem socan. Vím, že si hrozně přeješ, abych byl, ale budeš muset zůstat u svých mokrých snů. (A pežot je sračka.)
|
|
|
Aneb jak si petržel s brokolicí navzájem nadávaly do zeleniny xD
|
|
|
Na tvém místě bych mlčel, předsedo Klubu frustrátů ;-)
|
|
|
.. prdlajs flexa .. z té motorky neumí pořádně couvat ...
No, design je silně subjektivní věc, ale Fab1 bylo hnusné ocumlané mejdlo bez špetky charakteru a od té doby jse to lepší ve smyslu takového křížence staropanenské růžové s esencí z čínského pozlátka.
Nevím jestli je to věkem, ale čím dál tím víc mně začíná vadit "diktát" počítačové efektivity a jakoby dravosti vykleštěného kozího dechu. Krize nastane, až si začnu myslet, že Š120 bylo hezké auto ...
|
|
|
Tak umín...ale zase bych raději, kdyby se auto nezlomilo hned jak otevřu dveře 8o)
No já mám rád design, který dokáže účelnost prezentovat promyšleným stylem a nikoli bez-stylově, jako to umí škodiffka.
Citygo je stejný asi jako Hyundai Getz z roku 2005. Na něm mi vadí spíš ta orientace na vyčuchlý styl někoho jiného, který se ukázal být komerčně úspěšný...to stejný třeba designová úprava masky chladiče nových škodivek podle předloňského "tiger nose" vozů Kia.
|
|
|
jsem jediný, komu Yeti připomíná rozšlápnutou botu z nějakého kresleného filmu?
|
|
|
Tim rozslapnutim myslis ty jakoby "vykuleny ocicka"? Bohuzel, at vypada jak chce, patri k tem hezcim skodovkam (z nove produkce)
|
|
|
nejste jediný, Yeti opravdu vypadá jako škrpál. :-)
|
|
|
Aha, ty bys rád cabrio od Škodovky. Naštěstí je tu snadná pomoc, jmenuje se Volkswagen Eos, případně Beetle cabrio - znáček si v případě potřeby už určitě zvládneš dobastlit sám :-D. Ostatně Herr Volkswagen sám toto praktikuje už dloooouhá léta a lidi jim to asi žerou, ale když někdo sundá ze zadku auta "the Passat ceduli" a řekne "He, Superb, vole!", tak já teda nevim, ale já vidim pořád Passat. Vezmeme už dávno vyvinutou platformu, trochu jí vybydlíme, přidáme chytrou škrabku na led a budem to těm vopicím na východě prodávat za dlouhý peníze a voni nám to ty pitomcí sežerou. Na ja, simply klevr :-D.
Akorát bych se ještě zeptal - odkud v tobě pramení to přesvědčení, že ´64 Felicia nebyla v tý době stejnej crap jako všechno, co od tý doby opustilo brány Boleslav Werke? (ne, že bys snad něco podobnýho teď prohlásil, ale už tady to téma párkrát bylo a když už´s to zmínil...)
|
|
|
Felicia nebyla stejný crap jako to, co následovalo, protože i na ní se sice některé nedostatky socíku už projevily, ale pořád ji ještě stavěli lidé, kteří pamatovali méně blbé časy, a práci programově neflákali. To zase zpětně umožňovalo to auto relativně úspěšně exportovat a tedy komouši zase tak moc neskrblili s materiálem a technologiemi...
Podobná generační obměna proběhla například i v Příboře a Kopřivnici a i tam je to na produkci znát - stačí porovnat T613 a T613-3.
|
|
|
Aha, dík za vysvětlení. Ještě jsem zapomněl na 130RS/110R, což zcela určitě také nebyly žádné křápy, ale tím to asi končí.
svou 613 stále máte? A recenzi sepsat neplánujete, že se tak hloupě ptám?
|
|
|
Jenze i40 je o tridu vejs nez Octavia, proto taky stoji pul milionu a vic. Octavia je zhruba nastejno jako Golf, Focus a i30, ve srovnani s nimiz obstoji celkem slusne. Ja osobne Skodovkou jezdil minimalne, nijak zvlast me nevzrusuje, ale uplnej drek to proste neni.
|
|
|
Jo, v Holandsku jedzí Škodovek dost. Tuhle se soused, co má Superb v nejvyšší možné výbavě strašně divil, že když byl v ČR na dovolené, viděl tam Superbů strašně málo. Tak jsem se ho zeptal, kolik za to auto dal - cena byla velmi konurenceschopná, zatímco v ČR v té době stál Superb v maximální výbavě snad o čtvrtinu víc.
|
|
Fabii II s 1.9 TDI 77kW jsem kdysi dostal na služební cesty cca 700km. Auto docela ušlo, motor se hodil i na německé dálnice i když rozumná rychlost byla tak do 160km/h (není divu, je to malé auto a mělo to nějaké běžní tovární gumy). Nějaké výhrady bych k FII měl, ale ne takovou hromadu, jako "dlouhý pé". Pravda, mělo to tempomat (takže nebylo možné se poškrábat o páčku) a nemělo to loketní opěrku (tu ale stejně v žádném autě nepoužívám, vadí mi jak při řazení, tak při ručním brzdění).
Nejvíc mi vadilo umístění ovladačů klimatizace, které jsou NAD rádiem, zatímco ve fabii I a v octavii (a řadě dalších aut) jsou POD rádiem. To je hrozný nezvyk. Navíc v první FII měly kulatý tvar, takže tím víc jsem si to pletl s ovladačem volume u rádia.
Umístění těchto ovladačů úzce souvisí s ostrou hranou palubky v místě řidičova pravého kolena. Výrobce se rozhodl umístit do fabie velké rádio (2 DIN) a umístit ho dolů, tj. ten roh tam vzniká zcela logicky. Pokud by bylo výš a ty kroutítka klimatizace až pod ním, problém by nenastal nebo by nebyl tak bolestivý. (Myslím, že příbuzná auta, tj. Polo, Ibiza, takhle debilní uspořádání palubky nemají.)
Jinak si myslím, že autor článku hnidopich je.
|
|
|
Nj, ona taky 1.9 TDi je pro Fabii prakticky vrcholová motorizace, tedy ne úplně, ve skutečnosti je to 1.4 TSi (koncernová to obdoba Focusu RS:-), protože běžně se do toho auta montujou motory pod 1500 ccm. Věřím, že s takovým motorem (a tím pádem taky v takové ceně) to auto asi začne být o něčem rozumném, ale určitě ne zase tolik:-). Neškodovácký ekvivalent takového vozu by bylo například Saxo VTR/ VTS a jiná ne úplně běžná auta.
|
|
|
Jenže jiný motor ti z auta neodstraní takové ty věci typu hnusné plasty, hnusný klíč, páčka blinkrů hnusně cvaká apod.
|
|
|
Možná jo. Třeba ta selektivita výroby šrotu na jedné straně a poměrně kvalitních aut na straně druhé jde tak daleko, že se do továrny vozí bedny, nadepsané "Páčka blinkru- I. kategorie", "Páčka blinkru- II. kategorie", "Páčka blinkru- odpad pro socky" nebo tak nějak, a montujou se do různých aut v závislosti na tom, jak moc velkej krám to které auto smí být. Je pravda, že něco takového by asi bylo nepředstavitelně drahé v dnešní době maximální unifikace, kdy v Passatu je stejná sluneční clona jako v Citigo jen proto, aby nebylo nutné konstruovat dvě různé plastikářské formy, ale na druhou stranu pokud by se taková logistika plošně zavedla v rámci celého koncernu, tak by tam jakási návratnost takové investice být mohla, protože takový systém představuje efektivní cestu jak "recyklovat" různé polozmetky, které nejsou úplně na vyhození, ale do normálního auta se se ctí namontovat nedají. Taky není vyloučeno, že na výrobu dražších variant toho stejného modelu jsou přidělováni schopnější zaměstnanci, což by logistický problém nepředstavovalo (jsem-li manažer a vím, že v úterý mi maká šikovnější směna než ve čtvrtek, tak prostě rozhodnu, že v úterý se vyrobí luxusně vybavená série X a ve čtvrtek série Y fsociálu). A tak dále.
|
|
|
Myslis? Zeptam se te takto. Pripada ti, ze se passatu, skodivek, nebo i jinych, tebou nejmenovanych aut vyrabeloa prodavalo malo?
Netreba nic menit, netraba zavadet nove postupy. Prodas jak manazerskou tridu, tak sockawagen v udesne nekvalite. Zlepsi kvalitu a prevalcuje te konkurence, protoze co si lid zada, to ma.
|
|
|
To určitě ne, nicméně dokonce i koncern musí nějakým způsobem hledět na svoji image, respektive image některých svých výrobků. Právě to mě vede k domněnce, že mají nějaká kvalitativní "rozcestí", která jim umožňují vyrábět kvalitní vozy, aniž by museli za drahé peníze zvyšovat kvalitu výroby jako celku. Oni ji nezvýší, oni ji jen efektivně rozloží mezi vozy, u kterých jim na tom záleží, samozřejmě na úkor těch ostatních chudinek. Když se to vhodně nakombinuje, tak to konečný uživatel nemá prakticky šanci poznat.
|
|
|
Ano, musi hleden na image svych vyrobku. Rika se tomu reklama. Vic za tim netreba hledat, vic tam totiz neni.
|
|
|
Shodou okolnosti jsem nedavno jednal s firmou, ktera dodava plastove dily do automotive. Naklady na vyrobeni samotne formy nejsou vubec male, a k tomu v dnesni dobe, kdy automobilky maji sklad na "par hodin" neni vubec sranda drzet kontinualni vyrobu za kazde situace - klasicky poruchy a podobne, coz celou vec opet prodrazuje, protoze se napriklad drzi 1 forma bokem, mozna se ani nepouzije, ale vyrobit se musi nechat.
Nekdy pry i cely stroj.
Nejsem v tomhle odbornik, chran buh. Ale to, ze se stejne dily pouzivaji do ruznych typu aut od stejne znacky vidim jako pomerne logicky krok.
|
|
|
Že by se to třídilo podle toho, kam se to namontuje, s tím jsem se nesetkal. Ale ve chvíli, kdy je problém s výrobou, tak se se zavřeným okem odlifruje i to méně povedené. Pořád je to menší průser, než zastavit výrobu.
|
|
|
Aniz bych ted chtel nejak horovat pro tu ci onu znacku, tak veci jako "hnusny klic" ci "packa hnusne cvaka" je docela subjektivni...Jednomu se klic nelibi a jinemu se klic libi a dalsimu je to uplne ukradeny. Ja bych byl trosku smirlivejsi a neodsuzoval bych kategoricky na zaklade takovychto "prkotin". Jasne, pro jednoho cloveka to muze byt duvod k vyberu ci nevyberu daneho auta, ale nedelal bych z toho nejake extremni zavery.
Predevsim teda u aut vylozene nizsi tridy.
|
|
trosku fail porovnavat fabku , ktera je s klimou za 230tisic vs koktu s klimou za 400tisic .... budte rad ze jste nedostal sparka nebo hyundai I10 .... my za to nemuzem ze firma tu koupila tu hnusnou herku , je to proste auto pro chude , ti bohatsi si ji urco nekoupi...
|
|
|
Autor článku srovnal srovnatelné. Jeho fabia byla za 300 tisíc. Za tu samou cenu jste nedávno v pohodě koupil i Octaviu II.
|
|
Máme v práci tuhle mrdku jako sedan 1,4MPI 50kW. To, že vám při zavírání předních dveří zůstane kus plastového madla v ruce není způsobeno prasetem šoférem/spolujezdcem, ale omrdaným vývojem/výrobou. Auto je v dobrých rukou, uživatel se stará, pucuje, leští, ale i přesto se madlo při zavírání rozloží na několik kusů. Zvlášť zábavné, když vám ty plasty vylítnou z ruky a padnou do kaluže. Proboha, který kokot drevený plechom pobitý vymyslel, že se kufr otvírá páčkou u řidiče!!! Kurva fix co to je za píčovinu abych kvůli tomu, že potřebuji dát do kufru nějakou píčovinu otvíral auto!!! U sedanu je to standart? Hovno to jede, pohodlný to je asi jako trakař na seno. Zlatej fiat po kterým je taky hovno, ale aspoň je pohodlnej a se 110kW motorem rozumně jede. HOWGH :-D
|
|
|
Takových kokotů je mnoho. Otevírání víka kufru od řidiče měla ve své době ( rok cca. 2000 ) spousta aut....
|
|
|
A což teprve taková Š105/120 a její otevírání motoru ve futru zadních dveří !? ... :-))
|
|
|
Nj, nepraktické, zejména vezmeme-li v úvahu, že do motoru se u těchto vozů lezlo výrazně častěji než do kufru. Na druhou stranu je to po cestě z řidičova stanoviště dozadu k motoru, takže člověk aspoň nemusí obejít celé auto minimálně dvakrát.
|
|
|
Zase na druhou stranu šla kapota motoru otevřít rukou. Stačilo si vlézt zezadu pod auto a nahmátnout zámek. Dnešní vozidla jsou v tomto celkem nedobytná:).
|
|
|
No jo, na to jsem úpmě zapomněl a přitom jsme měli doma 105 S! Možná ve fabrice zůstal nějakej pamětník a za tuhle otvírací fičůru dostal škodifku zadara. Ještě by mohli zrušit stahování zadních oken, jak to bylo v té 105 S. Je pravda, že je ve Škodovce ten, kdo vymyslí nějaký spořící zlepšovák odměněn autem? Aspon to tvrdí kolega z hokny který tam pracoval, ale moc mu nevěřím.
|
|
|
Já to měl tedy tlačítkem na dveřích u Hyundai Sonata r.v. 1989. Buď tlačítkem, nebo klíčkem. Nikterak mi to nevadilo.
|
|
|
F2 se dělá ve verzi Sedan???
|
|
Mám Fabku 1 i 2 a s článkem vůbec nesouhlasím.
Obě jsou teda v eleganci tak jedině že by se používal jiný interiér a plechy.V práci jezdím Octou 2 a klíček je úplně stejný,zvuk dveří je normální a zatím nic mi v ruce nezůstalo.Autor článku má evidentně nějakou averzi na F2.
|
|
|
fakt f elegancy, pyčo?? :D
|
|
|
Proč ne. Naši mají F1 v eleganci a tehdy to vycházelo jako nejlepší poměr cena / výkon, méně vybavené verze byly dost oholené.
|
|
No nevím....stejnou schránku (rozměrově) na brýle mám v Golfu a Ray Ban Aviator se tam vejdou naprosto v pohodě a to se jedná o jedny z větších brýlí. To bych tedy chtěl vidět, co nosí na nose autorova manželka. Třeba toto ? http://www.flickr.com/photos/pcfannet/7535439032/
|
|
|
Pokud vidím někoho v brejlích typu "poslední američan v paříži", mám ho za nekritického troubu. jedinej, kdo je dokázal nosit a nebyl z nich mokrej, protože "teď vypadám jako..." byl Marion Cobretti...a takovejch fakt moc není 8o)
|
|
..jako ze tohle auto je pro kreteny, tohle pro debily, tadyto pro buzeranty a tohle pro radsky chlapaky.... Od revoluce uz jsem sluzebne, soukrome a pres pujcovny v Evrope i Americe jezdil se slusnou radkou lepsich ci horsich osobaku a dodavek (nacerno i jeden nakladak) a krome meritelnych (vykony) a porovnatelnych (kulisa razeni, posilovac, ...) parametru beru ten zbytek pouze jako kecy o pocitech. Kazdemu vyhovuje neco trochu jineho.
Soukrome: Trabant, Octavia Touring Sport '66, 110LS, 120L, Fabia I, BMW 318 zralok (uprava Zender), Octavia 2 Kombi, nyni novy Ford Galaxy (vsechno benzin nebo turbo-benzin). Nevetsi prdel byla s Trabim, nejpohodlneji se mi dnes jezdi s F Galaxy. Fabia I s 1.4/16V rozhodne neurazila, normalni maly auto, ve dvou lidech i slusne jela. Octa 2 Kombi FSI taky poslouzila zcela bez problemu, nicmene po celodennim cestovani to uz pak nejak nebylo ono - zacinala me brat zada. Treba ted F Galaxy (2.0 SCTi/PowerShift/250 PS) mi naprosto vyhovuje (vykon, jizdni vlastnosti, pohodli) a rad s nim jezdim i hodne daleko.
V praci dlouhodobeji: Favorit, Felicia, Citroen BX, Opel Astra Caravan, Renault Espace I, Renault Safran, P Boxer, R Traffic, Ford Focus II, Peugeot 406 break, Octavia 2 sedan, Audi A6 Avant, Mercedes Ccko, BMW 530 xd Touring, BMW X1 (neco benzin, neco nafta).
Pujcovny - od vselijakych hruz az po zajmavejsi kousky jako Ford Mustang, Mercedes Sko, AR Brera a Lexus. (Brera byla hodne fajn).
S nekterymi jsem jezdil rad, s nekterymi nerad, nektera se mi libila, jina ne. Nektera jsem mel do sroubku rozebrana a osobne opravena/renovovana. V nekterych me casem bolela prdel, zada, hlava nebo noha, jinde hyckan pohodlim bych za volatnem malem sladce usnul.. :o))) Az na vyjimky (veterani, sbirkove kousky a podobne) jsou to nakonec stejne vyhozeny prachy, tak se neni treba do krve hadat, jaky auto je to jediny spravny...
|
|
|
..zapomel jsem na Felinu 1.3 MPI /50kW i v soukromu....
|
|
|
.. jo a ještě krátkou epizodku s Mazdou 323 4WD Turbo.
|
|
Souhlasím s autorem co se týká Fabie a pravého kolene - pro to bych si Fabii nikdy nekoupil, mám 180 cm a pravé koleno kdykoliv jsem v ní musel jako řidič jet trpělo. Docela se divím, že toto neumí Škoda od první generace "ošéfovat" - to jim to nikdo nikdy neřekl? Ostatní jen dokresluje tuto "blbost". Ale ono to asi jde napříč koncernem. Přesedl jsem ze Škody Felicie do Seatu Leon (druhé generace, novou neznám). Pominu, že z toho auta je blbě vidět do všech stran kromě přímo dopředu (to je "daň" za design, který se mi líbí). Ale přístup, že návrhář-inženýr ve VW ví líp než budoucí uživatel, co je pro něj dobré, ten fakt rád nemám. Jako příklad - při aktivaci zadního stěrače se (někdy - princip kdy ano a kdy ne jsem za rok neobjevil) se automaticky aktivují po chvíli i stěrače přední - fakt super, pokud jsou třeba přimrzlé a sám od sebe bych je proto neaktivoval. Nebo nechápu, proč při nezapnutých světlech je při otočení klíčku do první polohy hned zapnuto svícení předních potkávacích světel (denní svícení) a startuje se tedy se zapnutými světly - Felicie při startování sama od sebe potkávací přední vypnula a nechala jen parkovací, což mělo určitě dobrý vliv na startování i baterii. Tady abych (nechci-li při vypnutém motoru svítit při klíčku v první poloze - třeba potřebuji aktivní displej přístrojovky - zapínal parkovací osvětlení), což mi připadá debilní. Nedají se tyhle fíčury vypnout či změnit? Vše ostatní je o.k. a jsem nadmíru spokojený, jen tyhle dvě debility mi to malinko kazí.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8MMhN9B1Jos
|
|
|
komentář?
"no a hele...na co je ti ábées, když já nemám?"
8o)
|
|
|
on se Subarista ptal Dfense. Ty jsi Dfens?
Nebo jen jeho dvorní kašpar, který se krčí u Dfensova trůnu a skáče do řeči dospělejm?
Kušuj!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Fabia - PPPCh totiž Pekáč pro pořádný chlapy
|