„Technologické řešení nového CRV umožní především vyšší robustnost,
bezpečnost a dostupnost údajů a má tak přinést bezpočet pozitiv
oproti stávajícímu registru vozidel,“ řekl na úvod tiskové konference
ministr dopravy Pavel Dobeš. (zdroj)
„Provoz stávajícího registru bude zastaven 29. 6. 2012 v 15 hodin.
Přechod na nový CRV se tak dotkne prvních tří pracovních dnů v červenci
2012, přičemž od 9. 7. 2012 budou veřejnosti přepážky na úřadech již opět
plně k dispozici, “ vysvětluje náměstek Toman (zdroj)
Registr vozidel otřásl politickou scénou. Zmr. Dobeš už nemá důvěru
Karolíny Pýče, což je už vážný problém. Překvapilo mně, že Dobeš měl vůbec
někdy něčí důvěru. Je to zvláštní, jakým způsobem ministerstvo dopravy
funguje. Představme si například, jak by to vypadalo, kdyby diletanti z
ministerstva dopravy neprovozovali celostátní informační systém, ale třeba
firemní informační systém, třeba evidenci objednávek. Evidenci objednávek,
kterou na základě neprůhledných specifikací a bez výběrového řízení vyvinul
třeba gynekolog, kterej je na programování ale vážně dobrej a má styky
s lidma napojenýma na rozvědku.
Nejprve by jednotlivá pracoviště musela sama na vlastní pěst nakoupit
počítače podle vágní
specifikace. Účetní by běžela třeba do Lidlu, ředitel do Autokokotu,
protože tam dostává jakési soukromé dárky, skladník by se spokojil s dosavadním
počítačem, ale to vlastně ne, protože tyto počítače se smějí používat jen
pro účely nového programu a na nic jiného ne. Pak by bylo třeba firmu na
týden zavřít, aby zákazníci mohli pohodlně přejít ke konkurenci. Pak by
si to každý sám nainstaloval. Pak by se to v pondělí pustilo a zjistilo
by se, že to vlastně nefunguje. Pak by se to čtrnáct dní zkoušelo opravit,
ale prosím pěkně jen v pracovní době. Informatik by jednotlivým uživatelům
posílal provokativní vzkazy, aby to zkusili zapnout a vypnout a pak už
jen rezignovaně zkoušel nacházet
viníky různě okolo, jako by za celkovou funkci systému nebyl odpovědný
jen a pouze on.
Samozřejmě že tohle by se v žádné firmě nestalo. To se může stát pouze
státu. Ani na ministerstvu dopravy nemůžeme očekávat nic jiného. Jakou
zkušenost s vedením lidí může mít třicetiletej zmrd, kterej vystudoval
obor s názvem Evropská studia (co to kurva je?), následně se živil zpracováváním
žádostí o evropské granty, pak leštil klacky v Bruselu a nakonec dělal
jenom politiku? Jaká chyba se stala, aby tohle stanulo v čele centrální
instituce?
Podle mého názoru je to všechno ryzí diletanství. Snad se na tomto hodnocení
shodneme, protože jiná důvěryhodná vysvětlení k dispozici nejsou, včetně
toho o spiknutí
na policejním prezidiu. Furt je přeceňujeme, myslíme si, že když se
nějaká rozhodnutí odehrají na ministerstvu, v té velké budově na nábřeží,
tak že mají nějaký reálný základ. Přitom ale pomíjíme, že tam jsou také
lidé, kteří nejsou o nic lepší než lidé kdekoli jinde, spíše jsou horší,
protože největší lejno plave v žumpě vždy nahoře. Pomněme tohoto závěru,
až nás budou zase "na slovo vzatí odborníci" z ministerstva dopravy a jeho
filiálek jako BESIP, CDV a ÚAMK poučovat, co je za volantem jedině správně
a jakou buzeraci musíme ještě strpět navíc k těm buzeracím z minula, aby
na silnici bylo bezpečněji, protože "dopravní experti zjistili" a "studie
ukazují, že...". Nejsou žádní experti, nejsou žádné studie, je jen šrot,
který vyrábějí lidé jako Dobeš, Bárta, Huml a další, kterým soudný člověk
nevěří ani nos mezi očima. Bez vize, bez kvalifikace, bez schopností, bez
odpovědnosti, bez charakteru, ale bohužel, na čele společnosti. Velká chyba.
Příklad.
Hovinky.cz využily už tak napjatou situaci k šíření paniky mezi obyvatelstvem,
které straší tím, že za
nesprávné údaje v registru hrozí provozovateli vozidla pokuta. Ano,
to je pravda, pokuta řidičům hrozí, ale jen těm úplně blbým. Přestupek
je zaviněné jednání, které nastalo buď úmyslně, nebo z nedbalosti. Vzhledem
k tomu, že během přechodu na nový registr vznikla určitá nekonzistence
dat, úmysl na straně řidiče lze vyloučit, pokud tedy nepracuje na ministertvu
dopravy a u jeho estébáckého dodavatele. Stejně tak vědomou i nevědomou
řidičovu nedbalost, protože neexistuje žádný způsob, jak by se o chybě
ve "svých" datech dozvěděl nebo o ní měl vědět. Naopak, situace, do které
se ministerstvo svým diletantstvím dostalo, může pro řidiče znamenat určité
výhody.
Dále je zajímavá informace, že se ministerstvo dopravy se v polovině
července obrátilo na dopravní policii s žádostí, aby její hlídky při silničních
kontrolách netrestaly řidiče, pokud u nich zjistí kvůli chybám v registru
nesrovnalosti. Když zmr. Kalousek volá zmr. Lessy, je z toho celorepublikový
skandál a nepřípustné zasahování do nezávislé činnosti policie, když ale
ministerstvo dopravy volá policii ohledně dopravních přestupků, je všechno
v pořádku. Tady jde přece o řidiče a u těch je bezpráví povoleno.
Jak to bude dál s chromým registrem jako nejhmatatelnějším artefaktem
působení ABL, pardon, VV, pardon, LIDEM? Hlavní problém teď nebude funkčnost
systému, kterou se po čase podaří dosáhnouit, ale nekonzistence
dat. Připomínám situaci z roku 2001, která byla velmi podobná a která
vedla k tomuto přechodnému zákonnému ustanovení:
Zákon č.56/2001 Sb.o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích,
§ 89 Přechodná ustanovení
(5) Provozovatelé silničních motorových vozidel a přípojných vozidel
jsou povinni do tří let ode dne účinnosti tohoto zákona (do 30. 6. 2004)
uvést údaje v registru silničních vozidel vedeného podle tohoto zákona
do stavu odpovídajícího skutečnosti; pokud jde o vznik, změnu nebo
zánik zástavních práv, jsou provozovatelé silničních motorových vozidel
a přípojných vozidel povinni uvést údaje v registru silničních vozidel
do šesti měsíců ode dne účinnosti tohoto zákona do stavu odpovídajícího
skutečnosti.
Stát tehdy provozoval registr vozidel, ve kterém měl vlastní vinou chyby,
a situaci vyřešil tím, že donutil provozovatele tři a půl miliónu vozidel
absolvovat a také zaplatit tzv. registrační prohlídku, při které se na
registrační značku lepila známka. Samozřejmě to veřejnosti nepodal takto,
ale zdůvodnil to bojem s prodejem kradených aut, se kterým ovšem toto opatření
nesouviselo ani okrajově. I po dokončení registračních kontrol se auta
kradla a prodávala ve stejné míře jako před nimi. Čím nám to asi odůvodní
teď?
26.07.2012 D-FENS