Komentáře ke článku: Test: Fabia 1.9 SDI (ze dne 28.05.2007, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Měl jsem stejnej problém jako ty, fobie holobyt, jen motor jinej. Byla tam 1,4 vykon asi 55kw. Teď jsem fásnul novější fobii, ovšem ve výbavičce (elektrika +klima = to co je jinde standartem). A navíc motor 1.2, 3 hrnce. Možná bys tomu nevěřil, taky nejede. Jsem taky vysokej, místo vzadu opravdu nula. A taky si zkus zacvičit s tou mříží až ji budeš chtít sklopit. To je teprve masakr.
Nicméně, já jí neplatil a její provoz neplatím (kromě navýšení daňového základu). Tak držím hubu a občas hučím do zaměstnavatele ať koupí něco pořádnýho. Možná by to u tebe bylo taky plodnější, než ztrácet čas psaním takovýho článku.
I tak drž se
|
|
|
Ne ze bych se zastaval Fabie ve vybave "nic to nema", ale kde jste vsichni prisli na to, ze vsechny ostatni automobilky davaji v tehle tride do zakladu klimu, okna v elektrice a silny motor?
BoBik
|
|
OMG, fakt to má dvoulitr a jen 68 kobylek? Moje Twingo má 63 koníků... (1149ccm)
Je fakt, že ve čtyřech lidech se mu do kopečka taky moc nechce. :op
|
|
|
1.9 SDI je atmosférický diesel...
Twingo není taková tragédie, z delšího kopečka se z něj dá vymačkat i 160:)
|
|
|
Souhlas - 165km/h tachometrovejch (150km/h dle GPSky), někteří kolegové z Twingoclubu maj vyfoceno i více (190...viď Mirku? :oD )
|
|
|
Cokoliv nad 150 je IMHO hazard se životem, zvlášt ve Twingu a jinejch pidiautech. A to se někdo zabil i v Superbu, protože mj. jel moc rychle.
|
|
|
V superbu se zabili sef skodovky a pak Hlinka, ktery jel nepripoutany, s airgabem, 160, v zatacce a asi namol. Nevim, kde se u nas da jezdit bezpecne takovou rychlosti, s timhle autem. A to je o moc bezpecnejsi, nez miniauticka.
|
|
|
Sef skodovky se zabil v Octavii, to jeste tehda zadny Superblb nebyl. Spekulovalo se o vrazde, nakonec se nic neprokazalo. Teda prokazalo se, ze jezdit v noci 160 po okreskach neni uplne OK, zvlast, kdyz se za zatackou muze vynorit kamion.
|
|
|
Sakra, to uz je tak dlouho? Ja mel za to, ze to byl jeden z prvnich superbu...
|
|
|
Máš pravdu
http://www.novinky.cz/03/81/19.html
Pamatuju si to jako dnes.. Pak se ztratila součástka poslaná na expertýzu a další radosti, ale to je teď jedno.
Můžeme říct, že cokoli, nad 5km/h je risk a i v téhle rychlosti můžeš třeba přejet ježka, nebo babce nohu. Záleží totiž jen na okolnostech. Někdy je 200 pohoda a někdy je 30 smrt v očích a zpocený záda. Nezabíjí rychlá jízda, ale náraz.
|
|
|
Jasne, Hlinka se zabil v superbu (Zajimave, ze nikdo nerekl ani slovo o chlastu, jak byva u jinych nehod zvykem... Hm, vyvoleni), ja myslel toho reditele skody. myslel jsem, ze to byl taky superb, jeden z prvnich, ale muzu se mylit. Uprimne receno, nehod se stava spousta ani jednoho, ani druheho jsem neznal, takze mi to v hlave nejak neutkvelo. Jen jsem si v hlinkove pripade zalozil nick na novinkach a idnes, abych se pohadal s tamnimi debili, kteri chteli rozctvrtit a posmrtne znasilnit ridice nakladaku, do ktereho to Hlinka napalil.
|
|
|
Hodne dlouho, v listopadu 1996. Zabil se ve verzi 1.8 20V SLX, protoze v te dobe na trhu nic jineho nebylo (krome 1.6 LX, tedy zakladniho holobytu a tim predseda predstavenstva nejezdil - havarie se stala 2 tydny po uvedeni Octavie na trh). Tehdy jeste platily takzvane "eF znacky", tedy tzv. zkusebni vozy, pro ktere neplatila omezeni rychlosti. Jo a byl to Ludvik Kalma.
|
|
|
Taky jsem mel za to, ze "efka" uz neplati (za dob mych konstruktersko-vyvojarskych zacatku jsme na testovacich Favoritech typu beta-edition taky tyhle znacky meli - tehdy platilo, ze jsme museli dodrzet rychlost v obci nebo omezenou znackou, jak jsme mohli jet treba 250, kdyby to Favorit vydrzel ;-), ale dodnes zelena "efka" pomerne pravidelne na silnicich vidam (ale uz leta v automobilovem vyvoji nedelam, takze info jak to vlastne je z prvni ruky bohuzel uz nemam). Tak jak to je? Platej nebo ne?
|
|
|
"eFka" porad existuji, nicmene uz pro ne plati rychlostni omezeni stejne, jako pro kohokoliv jineho. Mam dokonce dojem, ze ta vyjimka skoncila prave v souvislosti s Kalmovou havarii.
|
|
|
No, na prazdne D2 neni hazard ani 270.
|
|
|
|
No ale nesmí přijít žádná mimořádná situace jako třeba stádo divokejch prasat - stalo se u nás ve firmě, tehdy s feldou. Auto bylo na odpis, ale oběma lidem, co v tom jeli, se nic nestalo. Ale skoro se podruhý narodili. Když volali šéfovi, co se stalo, tak ten se zeptal, jesi jsou zraněný a když řekli že ne, tak odpověděl "vydržte na místě, posílám náhradní vůz" a voni pokračovali dál do Německa, kam tehdy jeli ;)
|
|
|
http://imajr.com/twingospeed_80512 - jednou v noci, po rovince kolem Paskova. Kdysi slo i vic, pry 178 po rovine :D ale auticko to bylo uzasny. Vlezla do nej 72cm TV v krabici. Nak
|
|
|
I 170, osobně jsem to zkoušela, ale upřímně, nějak se v tý rychlosti v takovým mini autě necítím dobře. Ale jinak Twingo je v rámci svý třídy super auto.
|
|
|
twingo je hlavne lehky, fobie je pekne tlusta a tezka mrcha na svoji velikost. ale je pravda ze SocialDIesel je opravdu tragicky motor - nizka spotreba ani nahodou nemuze vyvazit to ze to nejede, rve, kvedla, chchla a vypada podobne pazvuky. a neskutecne pachne.
|
|
|
jsi pěknej osel anebo jsi jezdil v pěknem šrotu anebo se o auto neumíš starat..
|
|
Copak na Fobii,ale pouze "dopňková" prava zrcatka jsou beznou vybavou vsech Seatu. Jakkoliv mam tuhle znacku celkem rad, tak na firemnim Seatu Inca (pickup - pouze 3 okna,zbytek plech.bedna) mi tohle zpusobovalo desive okamziky.
|
|
|
Pravda 1,9 SDI je hodně mizerný motor, ale že by se nedal rozjet? Měl jsem služební fábii s tím to "zázrakem" 2 roky byl hlučný i líný, ale rozjet se uměl na 170 i do kopců na dálnici pochopitelně. Pravda pak se celá kára chovala poněkud nervozně a dávala najevo že je vhodné ubrat. Spotřeba byla kolem 5,5 -,6,5 l vykazováná. Nikdo z referentů nevlastnil diesla. Jinak s článkem souhlasím mám podobné zkušenosti.
|
|
|
Souhlasim, meli jsme sluzebni Octavii, sice akcelerace udesna, ale kdyz uz se rozjela, tak jela. Na dalnici byla relativne ok (i tech 180 po case vytahla), ve meste se s ni taky dalo jezdit, ale predjizdet s tim nekde na okresce, to je peklo.
|
|
|
Souhlas. Měl jsem dost dlouho Peugeota 309 1.9 SD - 47 KW (64 HP). Auto vážilo skoro přesně tunu a nejezdilo špatně. Dvakrát jsem s tím jel přes 170. Nevzpomínám na něj ve zlém. Důležité věci fungovaly. Motor byl excelentně (na diesel) tichý a kultivovaný. Překvapivě potřeboval docela otáčky (Pod 2000 pyčo ani kokot). Jinak ale neopakovatelný. Neuvěřitelné byly starty v mraze. Pokud se při -20 podařilo po nažhavení zatočit startérem, zhasli kontrolky a skoro nic nenasvědčovalo tomu, že motor běží. Teprve po mírném ohřátí (30 sekund) se začal decentně zvukově projevovat. Ostatní věci pasovaly na Galský naturel. Dveře někdy nešly zavřít, jindy nešly otevřít. Sem tam něco nesvítilo, jindy zas svítilo co nemělo. Tisíc malých drobností. V podstatě furt něco. Elektroinstalace byla kapitola sama pro sebe. Vypadalo to, že nějaká závada k tomu autu prostě patří. Žertem jsem někdy říkal: Tahle závada mi vyhovuje, tu si ňákou dobu nechám.
Hezký den.
|
|
Máme ve firmě taky fábie, myslim, že dvě benzínový a ještě s motorem 1.4 MPI (škoda made 4 válec). A zbytek (nevim přesně kolik) jsou naftový 1.9 SDI. Akcelerace fakt nic moc - hlavně na dálnici jsem cejtil časovej propad mezi sešlápnutím plynu a nějakou reakcí. A co mi přišlo divný - slabá vibrace ve spojkovym pedálu a nebylo to jen u jedný fábky. Jesi se tam přenášej nějaký vibrace od motoru, nevim.
|
|
|
to cejtíš jek se vrtí ložisko na pružinách přítlačáku u spojky, lepší káry mají na vedení hydrauliky namontovanej tlumič (nádobka s pružnou stěnou) no ale na fabii se šetřilo na důležitějších věcech, tohle je prkotinka
|
|
|
Hm, ve fáčku to nevibruje, to mám asi lepší káru ;)
|
|
|
jestlipak to nebude tim, ze fobije ma hydrauliku a fako ma blbe lanko
|
|
|
No a je to spíš krok dopředu nebo spíš krok zpátky?
|
|
... byla ještě odlehčena o stahovací zadní okénka. Asi předchůdce pickupů. Byli jsme s ní ve 4 lidech kdysi na dovolené v Itálii.
|
|
|
Š 105S - provedení Žebrák.
|
|
|
Snad abysme šoumenůn ze Škoda auto poslali děkovnej dopis, že Favorit se ve verzi "žebrák" nevyráběl a neprodával - i když k tomu měli našlápnuto. Ale nejspíš si spočítali, že Favorit 115 by měl ve finálu vyšší výrobní náklady a tak se na to vykašlali.
|
|
Neco v tom mam najezdeno a osobne me vykon az tak strasny nepripada. Je to docela dobre zprevodovane a pekne se v tom udrzuje cestovni rychlost 110kmh. Take to spolkne temer cokoliv a tak provozni naklady klesaji na velmi nizke cislo.
|
|
No a to jsi díky chabému výkonu motru naštěstí nepřišel na to, že to taky nebrzdí. Já Fabii 1.4 55 kW naloženou čtyřmi chlapy (v průměru měl každý 100 kg) rozjel na 160 km/h (tacho). Když jsem zašlápl brzdy, tak to brzdilo pouze do 80 km/h. Po zpomalení na 80 km/h to brzdy přestalo bavit (že by fading?) a já to málem nacpal pod kamion.
Můj skromný závěr - škodovka je automobilka, která se nestydí za nekřesťanský peníz prodávat životu nebezpečná auta a má v tom vcelku tradici:
1) Favorit (první verze) - kapota při čelním nárazu vniká do kabiny a seká hlavy.
2) Felicie - podvozek v základu ochuzený o stabilizátory (vpředu i vzadu), chování naprosto otřené, leč aspoň nezáludné.
3a) Fabie - u něklterých motorizací poddimenzované brzdy
3b) Fabie - malé zpětné zrcátko na pravé straně
4) Oktávie II - halogenové reflektory svítily otřesně, za tmy bylo vidět kulový.
5) Roomster - nefunkční airbagy
Někdo v MB je opravdu "simply clever".
|
|
fabie zkrácené polo? Nikolivěk, první byla daná podzková platforma použita u fabie, pak teprve u pola...
|
|
|
Normálka, nejdřív se to otestuje někde, kde tolik nevadí průšvih, teprve doladěná verze se dá do toho hlavního :)
Taky se mluví o platformě Focusu II, i když první byla myslím v C-Maxu.
|
|
U těchhle aut (19SDI, 19D jeden čas jsem měl P206, 19D) je strašlivý nepoměr výkonu a povinného ručení.
I když musím říct, že 68koníků mám teď taky v 14HDI a je to s chlaným mozkem jiné svezení než SDI.
|
|
Áaaaaaaaa tady někdo objevil Ameriku. Fábie je MALÁ, je to MALÉ auto. A toto zjištění, pánové, zde máme po cca ČTYŘECH letech svojí existence. Tak tomu říkám BINGO. Myslím, že tohle se stává novorozencům, když jim přijde do mozku tzv. první myšlenka. Tedy gratuluji, právě jste upgradovali na IQ1. ........ K věci: pokud se mi zdá Fábie malá, nekupuji ji. Pokud potřebuji velké auto, koupím si je. Koupit si Fabii a brečet, že je MALÁ, může jen IQ1. Pokud Fabii nafasuju povinně, držím hubu, protože se darovanému koni nehledí už od dob Márie Terézie. Pokud se mi tento kůň i tak nelíbí, vrátím darovateli, ale rozhodně neobtěžuji své okolí s tím, že jsem právě dovršil IQ1 a zjistil, že Fabie je MALÁ a z tohoto faktu obviňoval výrobce. Ten zcela záměrně, kromě vozů VELKÝCH, vyrábí i vozy MALÉ, neboť si to trh ŽÁDÁ. K pochopení této jednoduché zásady je však nutný upgrade na IQ2. Takže vyčkejte, ono to přijde.
|
|
|
Jaká VELKÁ auta vyrábí výrobce Fobií? Jediné, co jsem ochoten akceptovat je tvrzení, že výrobce malých aut s malými kufry a malých aut s velkými kufry vyrábí i jedno přijatelné středně velké auto (Superb).
|
|
|
|
Chm, je výrobce Fábií VW Group? Oni nevyrábějí velká auta? Pardon, co je podle Vás Velké auto? Kde je podle Vás hranice mezi Velkým a Malým autem? Máme snad tuto Vaši hranici všichni považovat za tu SPRÁVNOU? Áno? Kdy je člověk Malý (výškou) a kdy Velký? Vydržte, LEVEL2 se blíží :-)
|
|
|
Podle dementního příspěvku někdo ze škdovky
|
|
|
No já mu musím dát za pravdu. Ono nelze říct, který auto je velký, a který malý. Já jsem celkem zakrslej, takže pro mě je velký auto cokoli nad KIA picanto. Pro někoho zas není velká ani Zafira nebo Scénic.
|
|
|
Asi máš na rozdíl od jiných dostatečně vyvinutý péro. Taky necítím potřebu velkého automobilu se supr výkonem.
|
|
|
Onehda jsem cetl na idnes report z automobiloveho sportu. Zavodnici na motokarach (125 ccm) meli prumerne penis 30 cm, ridici superturisma (2 litry) uz jen kolem 15 cm a ve formuli 1 ho ma nejvetsiho Alonso, duverne prezdivany "dvoucentimetrove tornado".
Mindrak vasile, mindrak se tomu rika.
|
|
|
Tak proto si ty partie na stupních vítězů zakrývají přilbama!!! Díky za vysvětlení.
S tím pérem je to samozřejmě nejlapidárnější vysvětlení. Za to lze doplnit frustrace z práce, z manželky, ze života...
|
|
|
No ale pak je tu zásada číslo 3. Když vyrobím MALÝ vůz takje i prodávam jako MALÝ !!! Ale když budu o MALÉM voze tvrdit že je VELKÝ, tak se pak nemůžu divit, že jsem kritizován tou inteligentnější částí obyvatelstva, kteří si dokáží spočítat víc, než je 2+2.
Chápu, že k tomu je potřeba IQ3, na které už žádný škodofanatik nedosáhne...
|
|
|
To dneska dělá kde kdo. Onehdy jsem zaslechl z TV reklamu - něco ve smyslu malý a přece velký a ze ŠkodaWerke to auto nebylo. Holt zmrdí mluva, se škodafanatismem to nemá co dělat.
|
|
|
|
|
Jo, to je tedy zjištění. A co Calgon, používáš? Víš co tvrdí v TV :-) Reklama je reklama, vymývání mozků, nic víc, na to taky stačí IQ1 aby to jeden pochopil.
|
|
|
Hele ty si asi vazne Alien. Protoze tady jde o neco uplne jineho. Ze se vyrabeji mala auta je normalni, je to standartni segment trhu kteremu ja rikam auto do mesta a na nakupy nebo nakupni taska na koleckach, kterou koupi treba zenska na rozvoz decek do skoly, cestu do prace a nakup v Lidlu.
Problem je v tom, ze Skodovka nevyrabi mala auta, ale male tezke podmotorovane mrchy co si hraji stridave na velka a mala auta zcela podle fantasie marketingovych expertu. Tyto vozy se prodavaji jen diky pro mne naprosto nepochopitelnemu Skoda jehovizmu v nasich zemich.
Co se mne tyka, vybral jsem si a je mi jedno co si vyberes ty a podle jakych kriterii. Respektuju ze kazdy si vybere auto ktere mu vyhovuje. Co ale respektovat neminim a nedovedu je, ze se na cesty dostane werk ktery neprimo ohrozuje i mne a moje auto treba tim, ze jeho brzdy jsou nepovedenou parodii, nebo tim ze diky minizrcatku vpravo jsem mel na parkovisti uz dvakrat promackle dvere a pokazde od Fabie, nebo v neposledni rade tim, ze se do kopce stava brzdou silniciniho provozu a kamion s dvema HTP v zavesu proste nemam sanci predjet a musim se za nim kilometry tahnout 50...
Pokud by byl motor 1,2 HTP v aute o hmotnosti tak 850-900 kilo (treba Peugeot 106) ale ne u vozu co ma 1300 kilo nebo jeste vic.
|
|
|
V Peugeotu 107 je Toyotí 4ventilovej 3-válec s výkonem 68k, kterej je vyvinutej v roce 2003. P107/C1/Aygo začínají na hmotnosti 790kg prázdný (3dv.).
|
|
|
Jasně, Jehovizmus, co třeba ultra konzervativní Angláni? Ti se ze škodovek můžou posrat, jak je milují, nejúspěšnější kchár na Vostrovech .... zřejmě to tam bude taky samej Jehovista .... a nebo pípl, co má v hlavě mozek a přemýšlí, co je pro něj vhodné a to si pak koupí. Minizrcátko v Pravo? Co to krákáš? Máš problémy s vočima? Si tam dej špígl z autobusu vole. úplně stejný koncernový zrcátko má starší PASSAT i GOLF ....... taky strašný ŠUMKY .... :-). Každé auto se slabým motorem, Fabii nevyjímaje, je do kopce brzdou, KAŽDÉ !!!!! Ale pro tebe kromě toho, že to nechápeš, by bylo správné pouze kdyby se všechny auta na světě od Piccola po Cadilak dělali jen a pouze ve VRC provedení ne? A za základní cenu. Fabie dělá tolik motorových verzí, že z ní můžeš mít tryskáč i na dálnici, a VO TOM TO JE TY PAKO, vyber si tu, co potřebuješ NE ...?? To sou zase kecy :-(
|
|
|
Mýlíš se!
Do kopce je brzdou každé auto, které má malý výkon a velkou hmotnost. Málo která automobilka vyrábí tak těžké a slabé krámy jako VW a Schade. Jejich Polo 1,2 a Fobia 1,0/1,2HTP jsou jako nejtěžší sráči na samém dně a poměrem hmotnost :výkon je předstihují stroje jako Hyundai Picanto, Suzuki Swift, P107/C1/Aygo...etc.
Samozřejmě, že je dobré mít na výběr několik motorových variant, ale pro provoz na silnici nestačí jen to, že se auto pohybuje vlastní silou. Je třeba, aby jeho výkony byly takové, aby bez potíží dosahovalo dovolených rychlostních limitů a nebylo tak brzdou provozu. Kdo toto nechápe je buď nezkušený, zaujatý, lhář nebo pitomec. Vyber si... "Realista" v nabídce pro lidi s tvým názorem rozhodně není.
|
|
|
A na těch 1300 jsi došel jak?
|
|
No, já bych to tak dramaticky snad ani neviděl. Mě by ta fabka snad i stačila. Z naší rodiny jsem se svými 175 cm nejvyšší, a tak velké auto nepotřebuji. Mám teď R Mégane, což je taky dost prcek, a dá se v tom jezdit ( kdyby na to nebyly tak debilně drahé náhradní díly) . No, a k motoru - chápu, že to předjíždění s tím bude asi opruz, ale zas by se mi líbilo jezdit za 4,5 litru nebo kolik to žere a ne za 7 jako jezdím teď. Holt všichni nejsme přerostlí valibuci zavislí na ohromném výkonu. Netuším, proč bych sebou měl vláčet vozidlo velikosti Laguna, Superb, Omega atd., pokud to místo nevyužiju a ještě abych za to místo co mi je k hovnu navíc ještě platil. Howgh. Domluvil jsem :-)
|
|
|
Proč tak ustrašeně? Pošlete ty pitomce, co se včera narodili do prdele rovnou a s gustem. Nic jiného si totiž za ty svoje blbý KYDY nezaslouží. P.S.: jste v podstatě jasný důkaz toho, že ONI si ještě doteď mysleli, že jsou na světě sami a tudíž by se z nich měli všichni posrat a dělat jim pomyšlení, šitá jim na míru za jejich dementních představ. Nepochopili, že na výběr je všude všeho těžký přebytek a je jenom na nich, co si vyberou. Jsou nejpřesnější ztělesněním VOHNOUCTVA co jsem za poslední dobu potkal. No, snad se trochu probudí. Moc v to ale nedoufám.
|
|
|
No já nevím...třeba je můj názor úplně blbej a možná bych měl chodit kanálama proto, že mám malý auto a když vezu maminu tak mi nelítá na zadních sedadlech jak nudle v bandě. Já jen chtěl říct, že jsem rád, že se malá auta vyrábí a lidi jako jsem já mají možnost si je koupit. Jo a abych komentující ještě víc rozhodil, tak se držte, protože já lidi, nemám v autě ani klimu. Prostě se mi nezdá, že by auta jezdily jen na klimu, vokna v elektrice a kufr jako kráva.
|
|
|
Já taky nemám klimu. Teda pokud nepočítám střešní okno ;) A upřímně řečeno mi spíš vadí, když jedu s někym, kdo klimu má a na mě fouká ledovej vzduch.
|
|
|
No, mě Climatronic v Octavii nevadí, ale důležitý mít na paměti, a myslím, že je to i někde v návodu, že rozdíl teplot v autě a venku by neměl být větší než 4 stupně, a pokud je někdo magor a pouští na sebe ledovej vzduch s ventilátorem na plný obrátky, tak to je s ním jízda spíš o zdraví než o pohodlí a komfortu.
|
|
|
No on ten rozdíl může bejt i 4 stupně, ale klima fouká ledovej vzduch, aby se vnitřek auta ochladil co nejdřív.
U nás ve firmě, když šéfové dostali nový auťáky s klimou, tak začali všichni najednou kašlat a smrkat ;-) Pak se s tím naučili trochu zacházet.
|
|
|
Když je venku 36, tak mě 32 jako velká výhra nepřijde. Chladím na 18 a čtvrt hodiny před předpokládaným výstupem do volného prostoru klimu vypínám.
Prosím zdržte se příspěvků, že si to voceru na zdraví. Mě to tak vyhovuje i bez akticumelu. Jestli se to někomu nelíbí, ať si chladí nebo nechladí dle svého Gusty.
|
|
|
Jako mě je po tom prdel, ať si každý chladí jak chce, řekl jsem jen to, co se píše v manuálu. Já s firemním autem jezdím jen občas ale abych měl v autě 18 stupňů, to mi přijde zbytečný. Já raději trošku tepleji - i když Climatronic zvládá myslím i 16.5 stupně, nechávám tam 23 ať je zima jak sviňa nebo pekelný vedra. Celkově vlastně nic moc nenastavuju. Maximálně zpětné zrcátko - prostě sednu a jedu.
|
|
|
Aha, já tu popelnici dostal bez manuálu, tak to nevím;-) Možná by zákazník mohl přijít na to, že věčí rozdíl teplot Climatronic nezvládá:o)
|
|
|
Ale tady prece nikdo nema nic proti malejm levnejm uspornejm autickum (sam mam ostatne take prcka idealniho hlavne do mesta), tady jde o to, ze jiste automobilky maji problem davat do jistych aut motory dostatecne VHODNE pro tu danou HMOTNOST auta. Ja mam taky motor 1.3, ale jeho vykon odpovida hmotnosti auta, takze nejsem do kopcu zadna brzda, auticku nedela problem drzet stabilni rychlost do cca 150 kmph bez ohledu na to zda jedu do kopce, po rovine nebo z kopce. Hrozne se bavim jak tihle fobiari ale i nekteri oktafkari do kopce nestihaji, takze je svoji stabilni rychlosti predjedu, aby to pak z kopce vitezoslavne rozpalili co to da a predjeli zase oni me ... a to se bohuzel vetsinou opakuje v pravidelnych intervalech jak se nam ta krajina hezky vlni ...
|
|
..nemůžu si pomoct, ale Fóbie má na mě moc tvrdej podvozek a cítím tam každej hrbolek či nerovnost na silnici.. a to je děsnej pocit..
|
|
Ja len tolko, ze 1.9SDI co se daval do Octavie je mirne upraveny oproti 1.9SDI co sel do Fabie. Apropo ve Fabii nena vykon 50kW ale 47kW !!!
50kW motor je prave v Octavii. A taktez ma ine prevody. V Octavii sa s tym da ako tak jezdit. Fabia to uz je horsi, ale zase ne tak tragicke jak tu popisujes.
Nemas nahodou vadnou vahu vzduchu? A kolik to ma najeto?
|
|
|
asi tak.
a hlavne to ma motorem 1.9D spolecny asi jenom to ze spaluje naftu.
|
|
Fobie z Fabie :) rozhodne to neni pravdivy clanek...je to proste in tohle psat na dfens...v podobnym stylu by se dala napsat recenzne na kazdy auto.
|
|
|
Ano, dá se tak psát o každém autě, které je malé, težké a slabé, přičemž ho jeho výrobce prodává jako rodinný vůz s dostatkem prostoru, výkonu a s ekono provozem.
Tedy tohle je recenze auta, které je je prezentováno skoro jako nejlepší na světě, měč silnic...no v praxi je vidět, že je v tom jednak málo místa, druhak je to slabý a třeťak je to těžký. Nebo chceš po vzoru svých demagoických guru ze škodivky tvrdit, že na těch 19sec. je něco hrozně frí, kůl a in? myslíš, že výkon není potřeba? Proč se teda nedělaj litrový atmo-diesely s výkonem 12kW. To by sráči jako ty ukapávali blahem, jak je to kvalitní auto, protože málo žere. To, že taková mrdka z krtka zdržuje provoz a je překážkou jeho plynulosti potvrzujou i denně vídané závody Avia A31 vs. 1,9SDi/1,2HTP
|
|
|
Provoz zpomalují mrdky, co se snaží jet rychleji, než je nutné. Pár z nich si předjížděním pomůže, získají třeba i 10 minut, ale následek jejich neukázněného řízení zpomaluje potom zbylou část účastníků provozu a tvoří se kolony. A podle tvého příspěvku jsi zrovna ty právě taková mrdka z krtka.
|
|
|
Někdo, kdo jede rychleji zpomaluje ty pomalé? To nemyslíte vážně, že ne? Jak můžu zpomalovat někoho, koho nechám daleko za sebou a ještě vytvořit kolonu?
|
|
|
2 pruhy plynule se sinouci maji vetsi propustnost nez 1 sinouci se pruh, narusovany predjizdeci. V situaci tesne pred kolapsem a zastavenim dopravy (Praha 8 - 19 hodin :-) to tak plati. Nebo ne? A je uplne fuk, esi se ten plynuly pas sine 30, 50, nebo 90 kmph - proste se sine a ten proces nenarusuje nic.
|
|
|
"ale následek jejich neukázněného řízení zpomaluje potom zbylou část účastníků provozu a tvoří se kolony"
Nevšiml jsem si, že by Tom psal o předjíždění v koloně. Ale jinak máte pochopitelně pravdu.
|
|
|
OMFG, ještě napiš, že provoz nejvíc zdržují ti, kteří se snaží jet rychleji, než je POVOLENO... Podívej se, chytráku, mně nečiní problém cestovat rychlostí 90kmh, pokud tato rychlost bude konstantní a provoz tak bude plynulý. Mám naježděno dost na to, abych věděl, že rychlou jízdou ušetřím maximálně pár minut... Co mě ale na silnici sere, jsou právě takový mrdky z krtka, jako je ta v článku, která se sotva rozjede na 90, a do kopce na trojku ji předjede i avie. A ještě lepší jsou pak machři, kteří když se nedopatřením rozjedou na 100, tak se leknou a zpomalí pro jistotu na 80, aby se po chvilce kochání krajinou dostali znova na tu stovku. Jet za někým takovým je fakt zážitek...
|
|
|
Já nemluvil od POVOLENÉ rychlosti, ale o rychlosti vyšší, než je nezbytná. Samozřejmě mi vadí brzdy, které kde je 90 jedou 70, a kde je 50, tak pro jistotu jedou 30, ale stejně tak mi vadí letci, kteří předjížděním v 5 kilometrové koloně ohrožují sebe a ostatní. Jeden takový příklad mám z minulého roku, kdy jsem jel za 3 kamiony, a za mnou byli další, a milý řidič dodávky za námi, se rozhodl předjíždět kamiony za mnou. Podařilo se mu předjet ty, za mnou, ale když mu v protisměru vyjel taky jeden, tak to hrknul přímo na mě a vytlačil me do řepky. Chápu, že mě neviděl, ale ten manévr byl dost šílený už na začátku. Tím nechci říct, že mám něco proti rychle jeducím autům, ale paradox je, že tyhle auta většinou řídí lidi, kteří na to nemají. A já si prostě myslím, že takové ježdění nejenže ohrožuje, ale také zpomaluje.
|
|
|
To už je lepší, ale pořád ještě nevidím ten problém v rychlosti ale v hovadství kreténa, který předjíždí aniž by měl výhled. Evidentně dochází k záměně příčiny a následku.
|
|
|
Problém je v tom, že všichni jedou v koloně, ale jeden zmrd hrozně pospíchá, tak začne předjíždět a ve chvíli kdy má auto v protisměru cpe se zpátky do kolony. A vytváří tak rizikový situace.
Podobně když jede řada aut za kamionem, všichni čekaj na vhodnou chvíli, kdy ho pude předjet, ale jeden zmrd, kterej je dojede, opět hrozně pospíchá, začně předjíždět celou kolonu a nakonec kamion. A pak už zas nejde předjet, protože je další auto v protisměru. Takže místo aby ho předjeli tři, čtyři auta, předjede ho jeden zmrd. To je ukázkovej příklad, kdy jeden rychle jedoucí řidič je brzdou pro pět dalších.
|
|
|
Vždyť o tom zde již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho... Pro normální auto s rozumným motorem by nebyl problém těch pár kamionů (třeba na víc pokusů) předjet a žádná kolona by nemusela vzniknout. Jenže když se za kamionem naštosují mrdky s motorem ze sekačky, které na to předjetí prostě nemají, to je pak těžko předjíždět takový vláček... Věř mi, vídám dnes a denně.
|
|
|
Omyl, to není o motorech ze sekačky, ale o řidičích, který respektujou plnou čáru, 50-ku v obci a nepředjížděj když tam neviděj. Ve chvíli kdy končí plná čára nebo obec nebo už je vidět za zatáčku, tak by i rádi předjeli, ale už je v levym ten zmrd, kterýmu nějaký předpisy nebo bezpečnost při přejdíždění nic neříká. Vidim taky dnes a denně ;)
Jednou jsem jel (firemním renaultem) za škodovkou, která jela za nějakou cisternou, klikatá silnice v lese, vidět za zatáčku nebylo a stejně se mi asi 5 zmrdů nacpalo do mojí bezpečný vzdálenosti. Tak jsem si nechal menší mezeru (bo jsme jeli pomalu) a stejně mě furt předjížděli. Vyjet něco ze zatáčky v protisměru, tak jsme všichni na hromadě.
|
|
|
Kulovaný, Jasánek...kulovaný...
To není o 50ce a "dodržování" i když nic nehrozí. Klidně si teda považuj čáru za zeď, ale nezdržuj.
Dnes jsem jel do práce se svou C1 a do kopce jsem dojel haťapku 40kW v krátké Fóbii, jak se vleče 65 do kopce za P.Boxerem s valníkem, kterej vezl dvě palety cihel. Než jsme dojeli na přehledný úsek (pořád do kopce), tak se udělala kolonka asi 8mi aut+HTP+Boxer. Já čekal, že když vidí, tak bude předjíždět, ale haťapkář jen čučel na šasi Boxeru a jel za ním dál svých 63. Předjel jsem ho ještě ve stoupání jako jeden ze dvou. Ostatních +/- 6 aut za nimi jelo ještě 200m, protože se blížil horizont. A to je prosím silnice se stoupáním kolem 2%
Za horizontem je pak taky rovinka, ale z kopce. Asi v polovině mě a přede mnou jedoucí Renault předjel haťapkář docela riskantním manévrem, kdy nás předjížděl s rozdílem rychlostí jen tak DO 20kmh a kvůli včasnému zařazení se před protijedoucími auty donutil Renault zabrzdit...a pak ubral z našich předpisových +/-90kmh na +/- 80tacho.
Závěr: Podmotorované mrdky nejen zdržujou provoz a jsou na překážku jeho plynulosti, ale taky probouzejí ve slabších kusech komplexy, které tato hovada ventilují tím nejblbějším způsobem. V součtu s mizérií zvanou podvozek/brzdy a se spotřebou porovnatelnou i s 2x silnějšími motory lze říci, že tyto stroje se hodí jen do města (pro masochisty) nebo do šmelcu.
Škodováckej tah na českého vohnouta, kterej si neumí spočítat 1+1 a čumí jen na cenu 219 900,- vyšel znamenitě. Bohužel to svědčí o tom, že Schade Auto nejde o pověst, ale o prachy. Pro mě je to už pár let automobilka, která vyrábí hnusná, těžká a slabá auta, jejichž karoserie mi připomíná koláž Suzuki/Ford/Renault/BMW, kterou poskládal mentálně retardovaný chovanec Jedličkárny. Originality nebo nápadu tam není ani za mák...teda jo - Hnustr je nepodobnej ničemu jinýmu a taky proto se na něj nedá dívat (jen na lačno). Snad je teda lepší, aby obkreslovali dál a nic svýho, proboha, už nevymýšleli.
|
|
|
mas rpavdu . posledna pekna skodovka bola 1000 MB(X)... ale o motorizacii som ticho :)
|
|
|
Milý blbe!
"Mrdkou z krtka" jsem nazval vcelku zřetelně "podmotorovaný stroj" a nikoliv osoby v něm jedoucí.
Do teď jsi mi byl vcelku sympatický, protože se na potřebnou(!) velikost aut díváš podobně jako já. Bohužel u toho asi skončíme, protože se ukázalo, že máš nějaký problém s těmi, kteří jedou/mohou jet rychle. Tento problém já nemám, protože v autě se pouze přepravuju. Na zábavu mám silniční motorku.
Tedy věz, že pokud někde předjíždím jinak než je dovoleno, pak je to jen na motorce, kdy si to vzhledem k rozměrům a manévrovatelnosti motorky můžu dovolit...a výsledný čas třeba cestou přes centrum města je díky předjetí kolon o DESÍTKY MINUT jiný než když sedím ve své C1 a čekám až se kolona pohne. Třeba cestou přes Červenohorské sedlo jsem díky předjetí přes plnou, kdy v protisměru nic nejelo, získal celých 20 minut, jelikož LIAZ s přivěšenou Fóbií 1,2HTP jel asi 30km/h a haťapka neměla dost našlápnuto, aby to se 4ma lidma předjela. A tak se rodinka táhla 30kou za Liazkou...no a díky tomu narostla délka špuntu přes míru vhodnou pro předjetí i silnými vozy, takže kolona asi 200m byla složena s kde čeho, ale safet-car byla de facto ta haťapka, protože solo liazku do kopce předjede SKORO každej.
Tak si srovnej v kouli, jestli je častěší vytváření kolon kvůli tomu, že si někdo při pospíchání natluče hubu, nebo jestli proto, že pomalé krámy na silnicích zdržujou hlavně ty za sebou.
|
|
|
Pravdu máš v tom, že žádný řidič nemá soudit jiné. Na to je policie ne civil. Pokud chceš předjet přes plnou čáru je to tvá věc. Situace popsaná při cestě na Červenohorské sedlo nenastala proto, že to byla Fabia, ale proto, že ji řídil blb. Věř mi, že tu oblast znám a až na pár míst mám taky špatný pocit z předjíždění. A můžu jet s čím chci, ať mám výkon jakýkoliv - prostě jsou dny, kdy raději zvolím jízdu v závěsu. ALE... Pokud se tak rozhodnu, tak rozhodně nechám mezi sebou a Liazem velkou vzdálenost, aby se do ní BEZPEČNĚ vešlo další mě předjíždějící auto...
|
|
|
Jezdím tam tudy na chalupu a vím, jde je vidět a kde ne. Rozhodně častěji tam ovšem jezdí Fóbie s spz 2M3... z Jeseníku.
Nevím, jak ty, ale než se rozhodnu předjíždět, tak musím vidět kam jedu. Předjíždět haťapkáře a zavěsit se za LIAZku není žádnej vodvaz, protože bude trvat další kilometr než se dostanem na místo, kde se bude dát předjet - pokud tam nepojede někdo v protisměru. I když teda pojede tak, aby se před něj mohl někdo zařadit, tak se na každém vhodném místě zařadí jen jeden, když to půjde dobře. Že tam pro předjetí není moc míst ti snad nemusím říkat.
Tedy za situaci, že vznikne kolona MŮŽE škodivá Fóbie, která nemá páru na to, aby předskočila pomalý, ale užitečný kamion.
|
|
|
Pak si jedině koupit Hamra a jezdit po staré cestě. A to je pak teprve odvaz....Při troše štěstí tam najdeš jen dva tři houbaře.
Víš, trochu si myslím, že i kdyby všechna auta měla diskutéry stejný vysněný výkon 500kW, tak by to tvé trápení s pomaleji jedoucími auty nevyřešilo. Prostě každý má nějaký důvod pro svoji okamžitou rychlost...
Neodvažuji se tvrdit, že zmíněnou kolonu způsobila Fábka - spíš bych usoudil, že za to může ve předu jedoucí Liaz = to ostatní je jen důsledek.
Nejhorší je (trochu mimo mísu), že se asi nikdy nedočkáme v tomto místě plánovaného tunelu. Hodně lidí by si ušetřilo mraky stresu. Pak bysme se nemuseli ploužit za valníkama, cisternama a kdoví jakou havětí. Teď cestu jen rozšiřují - tak jsem zvědavý na výsledek. Uvidíme na podzim.
|
|
|
Je mi to blbé,ale musím se smát :-) Kdo četl od Jana Kellera Naše cesta do prvohor tak tady najde materiálu kupu.A je jedno jestli na straně zastánců silných a velkých aut a nebo jejich odpůrců.A aby jste si nemysleli,tak jsem vystřídal kupu aut a měl jsem i vlastní,ale teď ho vůbec nepotřebuji.Neříkám tím ale,že nejsou povolání nebo situace kde může být třeba,ale aktuálně je mi na nic.Lidi je to jen auto,věc bez které se dá obejít.
|
|
|
Hezké vyznání víry. Pokud můžeš, tak se obejdi. Jen to nevnucuj okolí, protože samozřejmě nemáš pravdu. Drtivá většina si může vybrat - buď ušetří peníze (MHD) nebo čas (auto) Rozumný člověk volí čas. Pokud mu nezbývá než "mastná tyč", pak se tím rozhodně nechlubí, protože co má odpovědět na otázku "...a neva ti, že tolik času zabiješ jen dopravou v MHD, kde nic neodvezeš a nic moc nestihneš?"
Abych se kvůli dobrému pocitu každej den mačkal v MHD po dobu 2,25hod než se dostanu po dvou přestupech domů...to mi za to nestojí. Mám rád své pohodlí a nepracuju většinou od-do, takže jít pzdě domů stylem "tak kdy nám jede ten rozjezd" je masochismus. Navíc mám rád své pohodlí a denně toho stihnu násobně víc než kdybych jezdil sockou. Takže můžu jeden den v týdnu vyřídit nutné pochůzky/pojížďky a zbytek odpolední se věnovat něčemu zábavnějšímu, než jen lítat každej den na jedno místo, protože dvě nestihnu kvůli své pracovní době, dojezdovým časům MHD a otvírací době v "cílové stanici".
|
|
|
Jo, Honzo, to zalezi na tom, jak MHD funguje a odkud kam a s cim se presouvas. V Praze jezdeni MHD zas tolik antistatusova vec rozhodne neni, protoze v hlavnich relacich ve spicce setri cas i penize:-)
Nicmene opakuju, ze nejlepsi je po meste samozrejme jezdit taxikem, protoze se nestaras, kde zaparkujes. A taky nikomu nezavazis. A uzivas si pohodli, coz pro me rozhodne neni sezeni za volantem a stresovani z cesty.
Ostatne i proto mam rad na koridorech EC vlaky:-)
|
|
|
Z periferie na periferii. každé ráno tak kolem sedmé, abych měl volné odpoledne. Když jedu autem vstávám 6:10, když na motorce, tak vylezu z pelechu 6:20. Kdybych měl jet sockou, tak před šestou musím být nastoupenej k transportu, což znamená vstávat kolem pátý...a to se fakticky nechce. nemluvě o tom, že mě to odveze do centra a z centra zase na kraj - 20km. když jedu po okraji a do města skoro nezajíždím, pak je to jen 13km. Časová úspora je asi 40minut na jednu cestu, tedy 80minut denně...to je +/-27 hodin měsíčně...ročně je to ke 14ti dnům strávených jen ve vagónu MHD. 14 dní měla moje loňská dovolená...nedokážu si ředstavit odstát ji po ránu s padesáti dalšíma lidma v dýchavičným autobuse nebo lomozící šalině. Fuj tajksl...8o)
|
|
|
Ale no jasne ze jo, sou holt relace, kde vlastni osa vyhrava skoro kontumacne:-) Ja jen, ze v Praze by to zas leckde bylo naopak (anebo stejne, ale za nervy, ktery jsou fakt zbytecny). Ja jsem treba po ranu tak mrtvej, ze predstava rizeni me uplne nici (a pohodlnejsi je pro me teda ta "socka" - ale zase pripominam, v Praze je to prece jen trosku jinak).
No, at si kazdej jezdi, jak chce. Mne osobne pripada, ze delat z trasportu svyho tela nakou statusovou vec je fakt totalni hovadina. A proto se po pampresorsku *trochu mracim* a *delam si nesouhlasnou vlnovku*, kdyz nekdo chrli mazdru na VHD - nekomu vyhovuje, nekomu ne. Ale vymezovat se proti jejim uzivatelum? Jezkovy voci, proc.
A na tom EC si trvam:-) Pha-Pardubice za hodinu, bez stresu, bez boleni zad, s moznosti si vsecko pekne promyslet...? V Pardubicich taxik za ceny na Prahu komicke? PROC SE PROBUH HRKOTAT AUTEM? Vdyt je to stejny, jako prosazovat "pohodli auta a vlastniho rizeni" tam, kam normalne litas.
|
|
|
Neboj, neztratil jsem soudnost 8o)
Třeba můj otec dojíždí do centra a tak se mu neoplatí jet autem přesně z důvodů, které jsi jmenoval. Navíc chodí na oběd do menzy, takže si ještě dá procházku. V šalině cestou do a z práce si přečte novinya je spokojenej. Jenže to je snad jediná varianta, kdy MHD je konkurencí indi-vindi dopravě - cesta z periferie do centra a zpět.
No a k tomu lítání... Dost dobře nechápu, proč se někdo neustále snaží jet "na mrtvým koni", když se ze všech sil snaží udržet pravidelnou linku Brno-Praha. Dle mého názoru je to úplně k ničemu a podle toho taky vypadá fluktuace společností, které to zajišťujou. I ta ČSA radši vypraví autobus než letadlo a na spoj Praha - kamkoliv si ty lidi z Brna doveze rovnou na terminál v Ruzyni. Letadlo je teda na trasy do 500km myslím docela zbytečný, protože tam, kde je letiště pro Airbus je i nádraží pro vlaky, který vyjedou bez toho, abys musel vysypat kapsy, jestli náhodou nemáš kovovou tužku 8o(...a jedou z centra do centra.
|
|
|
tak tak, některé věci ani nějak nechápu
na předních sedadlech je útulněji (rozuměj míň místa) než ve Favoritu
pokud by tam nebyla ta závorka tak pod pojmem útulněji si představuji cokoliv jen ne méně místa.
Stížnost na firmu že nekoupí auto s klimoškou. Nenadávej na firmu spíš se ptej proč tam ještě děláš nebo proč děláš něco co nezaslouží jiné auto než to které jsi nafasoval. Není hloupá firmy, hloupý je člověk který v "hloupé" firmě pracuje. My třeba fasujeme Octavie felektrice, na hlínách, fdízlu, s klimoškou, někteří i el. šíbr. V posledním roce majitel zkusil i nějakou cizinu zda nebude lepší volba, zatím Opel, VW, Citroen.
Mřížka jak v zoo. To neumíš odšroubovat asi 4 šroubky? Jedině s tím souhlas, ta mřížka spíš používání jakéhokoliv auta pro podnikání spíše znemožňuje. To je snad dobré pro řemeslníka, ale nevím pro jakého protože téměř každý potřebuje převézt něco delšího (trubku, prkna, lištu ...) a to s tou pitomou mříží nejde.
Zatím jsme nezaznamenal buzeraci od PČR když mřížka odpočívá v garaži.
|
|
|
Kdybys nebyl jen hloupým tlachalem a podíval se do TP, tak bys zjistil, že bez odděleného zavazadlového prostoru je auto nezpůsobilé k provozu stejně, jako kdyby mělo např. sjeté gumy...a to se všemi důsledky jako je pokutička a bodíčky. Postih je jen otázkou času, protože jak se drze podíváš, fízl ti to profilcuje a půjdeš domů bez půlky svého referentského platu.
|
|
|
Pokud je auto schváleno jako N1, mřížka se nesmí vyndat.
|
|
|
Tady je vidět mezi Dfensem a Honzou ZZR. Dfens reaguje věcně a bez emocí, ZZR musí hned někoho napadat.
U nás ve firmě máme taky fábky s mříží, nikdo je nevyndavá, ale daj se posunout dopředu hned za zadní sedačky, jsou tam na to díry pro šrouby.
|
|
|
Na hrubej pytel hrubá záplata...přečti si prostřední odstavec o "hloupých lidech pracujících pro hloupé firmy" a pokud rozklíčuješ tam vyjádřené pohrdání někým, koho onen "člověk" vůbec nezná, pak mi napiš cosi o "potřebě napadat", jo?
A nezapomeň přidat aspoň stručný popis myšlenkového pochodu, který ti umožňuje stavět se do role rozhodčího, kdo je OK a kdo je OUT...a to i v případě, že jsi pravděpodobně dobře neporozumněl předchozímu příspěvku.
|
|
|
a tvrdím snad že se vyndat smí. Ne jen jsem napsal že když mu vadí tak ať si ji povolením pár šroubků vyndá. Jezdí tak tolik firemních aut, že by možná ani nemusela být daňová reforma kdyby policajti všechny skásli.
|
|
|
Ano, je to přesně tak. A pro neznalé (nebo ty, kteří by s myšlenkou demontáže laškovali) je přímo na tomto doplňku nálepka s výslovnou výstrahou, že demontáží se vystavujete možnému postihu za neoprávněnou změnu klasifikace třídy auta. Také s takovou úpravou jezdím a už jsem narazil na aktivního poldu (MP), který nebyl líný vzít baterku - byla to noční kontrola - a šel si skutečně dozadu zkontrolovat, jestli je mřížka na místě.
|
|
|
Hehe, zrovna MP vubec neni opravnen nic takoveho kontrolovat...
|
|
|
No - ruku na srdce - oni toho nejsou opravněni kontrolovat víc, že? Ale kdo v tom má absolutní jasno, nebo lépe - kdo se chce v jedenáct večer dohadovat se zakomplexovaným blbem, kterému město svěřilo moc, aby si mohl hrát na strážce pořádku trapnou buzerací řidičů, zatímco třeba ve vedlejší ulici naše většinová menšina páčí poklopy kanálů a nakládá na dvoukolák k další hromadě železného šrotu, že?
Ostatně - a to s touto věcí příliš nesouvisí - už jsem se kdysi na stránkách DF zmínil, že znám osobně grázlíka, který byl minimálně 2x soudně trestán a "seděl" (drobné krádeže + exhibicionismus a výtržnictví), přesto slouží u MP. A takový blb mě má poučovat o zákonech? Tsss.... Bohužel podobných je tam víc. Těm pár slušným se omlouvám...
|
|
|
On už Švejk říkal, že se spousta věcí dělat nesmí a přesto se dělá.
Mřížka:
1. je idiotský bolševický nesmysl zhoršující bezpečnost
2. je snadným zdrojem příjmu pro dva monopolní výrobce
3. nikde v Evropě nemá obdoby
4. používá ji jen blázen
Sám jsem jezdil celé roky bez mřížky a se žlutou SPZ a nikdy nikoho nenapadlo po mřížce pátrat a to na na technických prohlůídkách. Když někomu tolik chybí, může si místo ní strčit dozadu plastovou imitaci půlky mřížky a polecajt bude OK.
|
|
|
Kecy, kecy, kecy...
1) Mřížka má zabránit nákladu vpadnout zezadu do kabiny s pasažéry, aby tito nebyli zraněni převáženými věcmi. Tedy bezpečnost snižuje o dost méně než třeba airbag. S bolševikama to tedy nemá nic moc společného.
2) Mřížka je jen malá cena za to, že si tvá stará bude vozit nákup v autě za které jsi nezaplatil DPH, takže z toho tyjou nejen výrobci, ale hlavně vychcanci.
3) Blbost.
4) Nepoužívá ji jen ten, kdo ji nepotřebuje...a kdo ji nepotřebuje má si koupit auto s DPH a odepsat ho jako náklady na podnikání, protože v něm jezdí za prací, ale i na dovolenou.
Naopak kdo si koupí autí specifikace N1, jezdí bez mřížky a ještě machruje, jak s tím vyjebal je v mých očích na úrovni zloděje v samoobsluze nebo "kutila", co ve fabrice kradl nářadí. Tedy buzerace a postihy v tomhle ohledu naopak pomáhají vymrskat z primitivů zvyky socialismu.
A já jsem tomu rád, protože podle mřížky v SUV, které má teoreticky reprezentovat, poznám "pana podnikatele", kterej šetří kde může i za cenu omezování se, protože má prostě v prdeli vši.
|
|
|
Odhlédneme-li od arogantního a hloupého vyjadřování, lze se k výlevu zakomplexovaného jedince vyjádřit následovně:
1. DPH nemá s technickou specifikací zhola nic společného.Většina vozidel N1 žádný náklad nevozí a mřížka je tady zcela zbytečná. Navíc, pokud někdo skutečně objemné náklady vozí, mřížka spíše překáží, nebo převoz takového nákladu, např. dlouhých předmětů, zcela znemožňuje. Problém je pouze a jedině v tom, že stát brání odpočtu DPH jeho plátcům. Protože to nejde úplně, hledá alespoň nástroje, jak jim odpočet znepříjemnit. Je-li firma plátcem DPH, odvádí daň z každého prodaného zboží či poskytnuté služby. Pokud používá vozidlo k tvorbě DPH, mělo by být automaticky DPH u něj odečteno. Jde to např. u počítačů, potravin, atd. - přitom je naprosto jasné, že se toto zboží nemusí k tvorbě zisku vůbec vztahovat a také se často nevztahuje. Vrátíme-li se k autům, můžeme si představit přepravce osob který musí mít luxusní vůz a vydělává tolik, že je ze zákona plátcem DPH. Pročpak by si nemohl odečíst DPH, když své Audi A8 používá výhradně k podnikání? Proč by si měl do vozu strkat nějakou přepážku? Správně - jen proto, že stát buzeruje. Jiný důvod neexistuje.
2. Podle socialistického myšlení pana pisatele jsou lidé vydělávající dostatek na to, aby se stali plátci DPH vychcanci. Může si podat ruku s panem Paroubkem a jeho partou. Mimochodem, honzíček nepochopil ani to, že DPH při koupi vozu zaplatím vždy. Evidentně mu dělá problém pochopit princip DPH.
3. Ve státech unie je problém řešen např. tím, že plátce VAT kupuje jakýkoli vůz a VAT je odečtena. Obvykle existují omezení vztahující se k ceně vozu. VAT však není vázán na dodatečná technická opatření která zcela bezdůvodně zasahují do interiéru a zhoršují bezpečnost. Mimochodem, v evropských státech existuje také možnost zpětného převedení do normální kategorie vozidel, které se náš socialistický stát úporně brání.
4. Nehledě na evidentní závist zaměřenou na uživatele aut s mřížkou je zřejmé, že nechávat tento zcela zbytečný kráv v autě má smysl jen tehdy, jedná-li se o bezpečnostní doplněk. Pak je její odstranění hloupost. Jak však již bylo zmíněno výše, jsou to velmi vzácné případy. Pokud někdo nevozí těžké náklady, pak mřížka jen zhoršuje viditelnost dozadu (a to podstatně), zbytečně zatěžuje vozidlo a ničemu nepřispívá.
BTW - odstraněním nesmyslného buzeračního prvku nezhoršuji BESIP ani za mák, na rozdíl od ničemů jezdících v upravených vozidlech, s amatérsky zhotovenými "přítlačnými křídly", podložkami kol, nestandarndními pneumatikami, atd. atd. Je zřejmé, že Honzík to neskousne, neboť jeho vyjadřování dostatečně svědčí o zakomplexované závisti. Naštěstí to již trochu chápe policie a možná se probere i ministerstvo dopravy a tohoto idiotství nás zbaví. Chápou to i prodejci,m kteří se dnes již dopředu ptají, zda mají přepážku vůbec montovat. Mimochodem, kdyby Honzík trochu přemýšlel, bylo by mu jasné, že dulit love z eráru tímto nepohodlným způsobem není nejlepší. Kdo chce, ojebe stát na daních mnohem víc a DPH z auto k tomu nepotřebuje.
Jediným solidním argumentem proti odstrnění přepážky by mohlo být tvrzení, že jde o porušení předpisů. Takový argument ale těžko čekat od člověka, který se zde pravidelně holedbá, jak je třeba ojebávat dopravní předpisy.
|
|
|
Oto, tohle je kvalitní názor ;-)
|
|
ale připouštím, že vkus je subjektivní. Nicméně, potom, co jsem to měla 14 dní půjčené je můj názor jednoznačný - něco takovýho patří hodit ze skály, to není auto, to je parodie. Když pominu, že to žere a nejede, tak například pravý zrcátko, úplně blbej tvar šaltpáky, tlustej volant, ovladače od topení blbě dole před šaltpákou, děsivý brzdy, málo místa, výhled jako z tanku...na tom autě není pozitivního vůbec nic.
|
|
|
Blbej tvar šaltrpáky a tlustej volant :-) To jsou pořádné argumenty:-D Já se do Fabie vlezu celkem v pohodě, ale pokud tam pro Vás je málo místa, a dělá Vám problém manipulovat s topením, tak nechci znát Vaše tělesné proporce :-D Výhled z vozu lze celkem elegantně vyřešit výškovým nastavením sedačky, pokud tedy nemáte přes dva metry a hlavu zaraženou v postrování střechy. To, že to žere a nejede, je otázka motorizace - je to jako když si koupíte 13ctky boty a budete divit, že z nich vypadáváte. Celkem by mě zajímalo, jaké auto Vám vyhovuje. Myslím, že Fabia je celkem rozumné auto, za ruzumný peníz, pokud člověk správně zvolí motor a výbavu. Stejně tak jako to je u všech aut-
|
|
|
spravne zvolena vybava a motorizace u fabie stoji pres 350 000. Za tyhle prachy poridis diametralne odlisny vozy.
Je to hnusnej poskakujici plastak, tvrdej jak sutr, na rozdrbany cesky silnice naprosto k nicemu. Posilovace jsou priserny, brzdy taky.
|
|
|
No jo.....to nepopírám. Spíš bych se zamyslel nad tím, zda 350.000,- za nový vůz je nějaká horentní suma. A co jsem koukal, tak všechny srovnatelné vozy mají podobnou cenu ( samozřejmě pomíjím ojetiny) Vypadá to jako hodně peněz, ale přeci jen...pryč jsou časy, kdy jsme vydělávali 2.000,- měsíčně. O brzdách jsem slyšel taky, že účinek nic moc, ale stran těch posilovačů mi někdo říkal, že je nějaká možnost jak to nastavit.
|
|
|
Takže jen kecáš a buď si v tom sráči nejel, nebo to neumíš posoudit. Buď jak buď - další debata s tebou je myslím zbytečná, protože je to stejný jako bavit se s reklamní prezentací na ten krám.
A pro pos - jak se prosím výškové nastaveí sedačky projeví na tloušťce sloupků, velikosti a tvaru oken a na velikosti a tvaru zrcátek? Myslím, že nijak, nicht wahr?
|
|
|
Tom níže píše o celkovém nastavení sedačky a výhledu. Škoda to dovedla k dokonalosti ve felicii - tam když si dám trošku kolměji sedadlo a použiju sluneční clonu, nevidím dopředu vůbec, zatímco zrcátky mám výhled poměrně dokonalý:o)
|
|
|
To bereš cenu z konfigurátoru? Na to se nedá spolehnout, prodejce má akční i neakční slevy a taky kupu předváděcích vozů, kde se dá vybrat auto se slušnou výbavou za úplně jiný peníze než ukáže konfigurátor.
|
|
|
Podobné akce má každá značka, takže když potřebuješ porovnat dva vozy, je asi jednodušší porovnat ceníky, než obíhat dealery...
|
|
|
No, tady právě ale taky nejde jen o porovnání vozů - řeší se tu i to,za kolik vlastně lze pořídit fábku, která by byla co k čemu, a v tomto případě by se podle mého slevy a akce započítat měly.
|
|
|
Ty vole...cenové zvýhodnění 10 000,- usmlouváš ode dveří i když jdeš koupit nejlevnější krám...a pak jsou zde cenová zvýhodnění v případě nákupu na značkový leasing nebo modelová sleva. Tyto akce jsou v průběhu celého roku u VŠECH značek, takže se vyplatí napřed vybrat podle ceny požadovaného standardu výbavy a pak počkat třeba na podzimní slevy, kdy ještě navrch dostaneš třeba zimáky, někde i s diskama...
Škodivka není jediná rozdávačná...naopak bych řekl, že jsou to škudlilové, kdy k novému autu nedostaneš ani povinnou výbavu (lékárna, žárovky), natož třeba blbej koberec, reflexní vestu nebo zástěrky.
|
|
|
Nepřeháníš to trochu? Ty sis chtěl koupit novou fábku, že tak dobře víš, že ti k ní nedaj povinnou výbavu?
|
|
|
Nechtěl, samozřejmě...ale nežiju v bublině oddělen od světa.
Povinná výbava je ve zvláštním "polštáři", kterej ti buď prodaj nebo dají jako pozornost podniku. Takže když dají, nedají už nic jiného.
U Citróna jsem na C1 dostal slevu 48000, povinnou výbavu, koberce v ceníkové ceně 1500 a všechny 4 zástěrky za ceníkovou cenu 2x 1890,-Kč. A to prosím nebyla žádná akce a přišel jsem tam jako člověk z ulice!
Jdi, mistře a dostaň na nejlevnější Fóbii HTP slevu stejných 54 000 a pak se přijď pochlubit. Nemluvě o tom, že mrdka "Junior" snad nemá ani oba airbagy a ABS. Muhehe...
|
|
|
Nezapomeň dodat, že to máš na lízink, takže to je něco jako "nechci slevu zadarmo".
Na skoda-auto.cz maj hned na prvním místě nejlevnější fóbii se slevou 77 tisíc. Je to model 2005, motor 40kW, vývava classic, předváděcí vůz a má najeto 17 tisíc. Koncová cena 200 tisíc. Hele, chtěls nejlevnější fóbii s velkou slevou, tak jsem ti něco předhodil. Vim, že to je nic moc výbava a výkon.
První v pořadí s 55kW motorem se slevou 46 tisíc. Myslim, že potenciální zázazník si má z čeho vybrat i u Škodovky.
A co přidá k auto jako pozornost podniku konkrétní prodejce, to může bejt dost individualní.
|
|
|
Financování se slevou na nový vůz nemá moc co společnýho, že?
Argumentovat na prvním místě slabou mrdkou, kterou jezdili včichni, kdo měli do prdele díru je dost mizérie, nemyslíš? Ale je to tvůj argument...nemá to motor a výbava fholobytu, ale za ty prachy? Děláš si srandu? Bavili jsme se o nových autech! Taky vím o Pontiacu Firebird za 105 000,-Kč...
K čemu se vztahuje sleva 46000?
Pokud výrobce neposkytne prostor pro nějaké ty pozornosti, tak to dealer táhne ze zisku. Takže když to dostanou holý a všechno dodaj, tak to těm lidem dají zaplatit (a ti se na ně příště už vyserou) nebo si o to zvednou náklady a zmenší zisk. Klasická politika Schade Auto: Nezajímá nás, co lidi chtěj - zajímá nás, co jim bude za jejich peníze stačit.
|
|
|
> Financování se slevou na nový vůz nemá moc co společnýho, že?
V tvým případě hodně, sám jsi tvrdil, žes dostal dalších asi 20 tisíc slevu protožes to vzal na Citroen lízink.
|
|
|
Fabia Classic - 265.000,-
Sleva - 55.000,- ( není problém - resp. stačí se cukat jak na arabským tržišti )
Gumové koberce, zástěrky a povinná výbava jsou tak korunové položky, že jsem neviděl autosalon, kde by si je účtovali.
|
|
|
Zklidni se, nebo ti praskne cévka. Já mluvil o tom, zda se mají počítat ceníkové ceny nebo ceny po slevách. Ne o tom, zda to jeden dává a druhý ne. Mluvíš, jak kdyby jsi si tu škodovku koupil a teď jsi nasranej, že tě prodejce vyždíval na krev a nic ti k autu nedal :-D
|
|
|
Asi tak. Letmo jsem kouknul na skoda-auto.cz "vozy ihned k dodání", zrovna je tam fabia combi, 55kW (benzín) za 300 tisíc. Za ty prachy to vypadá jako slušný auto a bez opovrhovanýho motoru HTP ;) I nějakou tu výbavu to má.
Koukal jsem i na diesely, ale tam se hrozně blbě hledá, protože většina jich je tam za cenu bez DPH - verze s mříží pro podnikatele.
55kW už je IMHO trochu slušnej motor, maj tam i 59kW a pak dvoulitr 85kW, ale to už je jiná cenová hladina.
|
|
|
Jsem úplně klidnej a mluvil jsem to tom stejným. Škodovka na své předražené krámy moc slev neposkytuje, co já vím...a to ani svým zaměstnancům nebo dealerům.
O kousek vejš jsem napsal, že na nejlevnější novej(!) C1 jsem během jednoho sezení před koupí vozu dostal slevu přes 54 000kč (sleva+doplňky dle výběru). Velice pochybuju, že bys na Fobii dostal takovou slevu.
Škodovku bych si nekoupil, protože bych těch peněz litoval pokaždé, když bych k tomu na ulici šel...
|
|
|
Lzete a jeste velmi trapnym zpusobem!
1. Pred tremi mesici koupena Fabie obsahovala nejen uplnou povinou vybavu, ale jeste nektere veci navic.
2. Zasterky jsou samozrejmosti nejen vzadu, ale i vepredu.
3. Slo o akcni model, takze sleva prekracovala 50kKc, k tomu maly bonus od prodejce a velmi pekna cena za na protiucet prodany starsi vuz..
(Nevim, zda jde o standard, ale u meho prodejce to takhle funguje. Chapu, ze treba v Praze vybrat prodejce/servis, kde to neni zamoreno zlodeji a lemply muze byt problem, nicmene tyka se temer(?) vsech znacek. )
|
|
|
Klid, on Honza škodovku nikdy nekupoval, ale bepečně ví, že kamkoliv přijde, všude ho budou chtít oškubat a bude si muset koupit zvlášť i rezervní kolo a hever.
|
|
|
No, oni prodejci takovéhle frikulíny drbou nejraději :-D
|
|
|
A tak to já zase klidně popřu. Za 350K toho zase tolik na výběr ve stejně účinné motorizaci a výbavě není a pod tuto sumu NIC. Ve Fabii mám místa dost i ve 180cm, dvě stovky tisíc km za sebou, žihadlo, perfektní jízdní vlastnosti, na silnici drží jako přibité, s brzdama jsem nikdy neměl žádný problém a to jedím dost ostře (ano, Fabie mi zvládá ostrou jízdu velmi dobře) 8 repráků hraje jako víno, ovladače v pohodě na dosah úplně všechny, výhled OK, pravé boční bez problémů (nechápu, co by kdo chtěl - autobusový?, stejný má i Passat nebo Golf) .... jo když si nějaký péro pro 5ti členou rodinu + psa koupí výbavu s 1.2 motorem a jezdí nonstop po dálnici a diví se, že mu to nejede, pak je to vůl, to je bez debat. Jenže hloupý český Honza se ještě auta nakupovat nenaučil. Považuje prodej aut za stejný nákup jako v Kauflandu, "co nejlevnější je pro nás to nejlepší". Favorit, Felicie to nebylo lepší ale horší. Stejná soudobá konkurence je na tom ještě hůře. Každej člověk, který má svůj kchár správně namotorizovaný podle svých potřeb, se těmto kecům a článkům jen z vesela řechtá, seč může .... je to totiž pouhá reklama na vlastní demenci.
|
|
|
A teď tu o Popelce, prosím.
Je několik možností:
- jsi zaujatý a nikdy bys nedostatky nepřiznal i když o nich mluví už i sama Škodovka při prezentaci nové F2 (hehe, to sis naběhnul, kokote, co?)
- nerozeznáš "hrábě od vidlí" nebo jsi nikdy nejel v autě, které dobře jede, brzdí a cestuje se v něm pohodlně...a tak jsi spokojenej.
Jediný v čem 100%ně souhlasím je:
"Jenže hloupý český Honza se ještě auta nakupovat nenaučil. Považuje prodej aut za stejný nákup jako v Kauflandu, "co nejlevnější je pro nás to nejlepší".
|
|
|
Si vyber sám, to nemusíš "bodovat" .... tak třeba nerozeznám hrábě od vidlí, mě je to putna .... co si o tom myslíš zrovna Ty :-) Nějak mi uniká dost podstatná věc, já tu někde popírám (nepřiznávám) nějaké nedostatky, kreré přiznává i výrobce? To si cucáš vodkud ... kokote ..?? Jo, naběhl jsem si, na bandu dementů ....
|
|
|
Ale jinak máš pravdu v tom, že jsem ještě nejel v novým autě za 250K, co by ... jak píšeš, dobře brzdilo (oproti Fabii), cestovalo by se v něm pohodlněji (oproti Fabii) a dobře jelo (oproti Fabii). Takové auto totiž neexistuje.
|
|
|
No takhle to řeknu - ano uznávám, že to jsou blbosti, ale na druhou stranu když je takových blbostí plné auto tak mě osobně to celkem dost vadí. Nastavovat sedačku jsem zkoušela, ale výhled to nijak zásadně nevylepšilo. A k těm knoflíkům prostě je špatný přístup, bez ohledu na něčí rozměry ( mimochodem 170cm a 73 kilo ).
A jaké auto mě vyhovuje ? V současné době jezdím s Mitsubishi Spacestar 1,9 DDI a to mi vyhovuje velmi.
|
|
|
Hmmhmmm...to je divný. Já jsem jen o 5 cm vyšší, vážím stejně a problémy nemám. A zkoušela jste tu sedačku nastavovat i dopředu a dozadu ? Já když jí mám hodně vzadu, tak mi taky překáží sloupek :-) Ale samozřejmě, pokud to budeme srovnavat se spacestarem, tak máte pravdu, je to fakt malé auto - přeci jen - je to jako srovnávat Andulu a Boeing 747. Každé z tech aut má úplně jiné zaměření a samoz Jo a k tomu ovládání - měl jsem zatím 5 aut, u kterých to můžu říct určitě, že měly ovládání na stejném místě. Snad jen Škoda 120 měla ovl. topení jaksi výše, ale tam mi to zas bylo jedno, protože tak jako tak netopila :-D A co se týče designu - to je opravdu asi čistě podle vkusu, protože SpaceStar mi přijde fakt pěkně hnusnej :-)
|
|
|
Tome jo uznávám, jsem rozmazlená :-)) ve Spacestaru je fakt spousta místa, takže kdykoliv sednu do něčeho menšího, připadám si tak nějak stísněne. A taky si uvědomuju, že je to úplně jiná kategorie auta, ale prostě Fabie nee.
No hnusnej, nebyla bych tak zlá, ale připouštím, že se mi vzhledově taky moc nelíbí :-)) ale zase to vyváží svojí praktičností, spoustu vychytávek, dostatkem místa a tak.
Nicméně, Fabia je podle mě taky hnusná, ale to je to, co jí vyčítám nejmíň. Každýmu se líbí něco jinýho.
Jo a víte co mě taky na Fabii šíleně vytáčelo - ten mini displej palubního počítače...člověk by se uklikal, než z toho něco zjistí.
|
|
jezdil jsem s cordobou 1.9 sdi - s 50 Kw motorem a jezdilo se s tím velmi dobře -pravda je že tento je mnohem lépe nastaven než ve fobii( žádná prodleva plynu, lepší zpřevodování + toč. moment) výhoda tohoto motoru je především plynulém záběru od nízkých otáček a malá spotřeba. To co zde někdo píše, že musí na dálnici řadit za 4 - tak zřejmě problém bude jinde. Já jsem s tímto motorem jezdil i ty největší kopce praha - brno bez problémů 140-150. Hlavně čím jedete rychleji tím je motor tiší. Při 130 točí 3000 ot. Jezdilo se mi s rím v podstatě lépe než s oktávkou 1.6ˇ( 74 kw) . Výhodu spatřuji především v tom že výkon je dosažen již v nižčím spektru otáček- čili pro běžné ježdění je to příjemnější než 70 kw který máte k dispozici v 6000 ot.
|
|
|
Ja to mam v Ibize, mimo mesta jazdi za 4l, v meste za 5,5l, dialnica pri 125 kmh okolo 5l ... Ibiza je lahsia od fabie o dobrych 100 kg a je to poznat ... trhac asfaltu to nie je ale jazdit sa s tym da ... motor je totizto stavany tak, ze ostatnych ustve vytrvalostou ... mozete ist na plny plyn aj dve hodiny a nic sa neprehreje ani nepraskne ...
|
|
Člověče tak s touhle recenzí jsi mě předběhl... zrovna jsem to vozítko dostal jako náhradní v servisu.... A víceméně jsem chtěl napsat recenzi přesně tak jak jsi to napsal ty.... Nejmizernější pocit je, když pětka je málo a čtyřka je moc a ať děláš co děláš, stejně to nejede. Ale podvozky fóbií a koktávek mě moc vyhovujou.... Teda vyhovujou.... ve srovnání s mym standartnim služebákem Renault Mégane I po fejsliftu pyčo....
|
|
|
s podvozkem souhlas, sice se tu někdo taky poškleboval, ale před mnoha lety když jsem dostal fabii tak žena pořád měla pocit že do zatáček jedu moc rychle že tohle nezvládnu že ono a pak jsem jí to půjčil a musela uznat, že to auto sedí. Ba když porovnám s oktávkou kterou jsem fasolval po fabii tak má fabie podle mne lepší podvozek. Však je taky mladší.
|
|
Hehe, ale celkem srandovní je, že takhle malý autíčko se taky dělá v kategorii N1, teda jako "nákladní" :-D
|
|
|
To je spíš něco jako legální daňovej únik ;)
BTW i Peugeot 206 existuje ve verzi N1 a to ani neni kombi:
http://www.lastauto.cz/index.asp?KatId=191&DatId=323
|
|
|
přesně tak, protože jak jsem psal na jiném místě jakékoliv převážení něčeho co bych případně potřeboval jako řemeslník převážet to jen a jen znemožňuje. Ale naštěstí převážím jen notebook tak je mi jedno jestli tam přepážka je nebo není. A jak tu někdo radil, dva šrouby, to jo, ale musí se kvůli tomu několikrát oběhnout celé auto, prostě akce na nejméně 5 minut, ale nesmí to člověk dělat poprvé. Já bych zákon i přiblblé mřížky zrušil.
Vždyť jedině v ČR e dá koupit Jaguar jako nákladní auto.
Kde to jsme. (http://news.auto.cz/aktuality/svet-se-zblaznil-aneb-jaguar-s-odpoctem-dph.html)
|
|
Prominte ale hodně lidí jsou dneska celkem hov...Sám jezdím do školy Simsonu SR50,což je malý DeDeRoní dvoutakt.I když cesta má 20km,z toho 18 po naprosté rovině a zbytek v krajském městě.I když jedu 60,od nás to do toho samého místa mně trvá cca30 min,automobilu,jedoucímu 130 po 15km DÁLNICE to trvá 25minut!!Za jednu čtvrtinu paliva nějakého obyč. hustovozidla.Bez starostí s uložením hustokáru.Chápu že za husté vánice se takle jezdit nedá.ANO sami si smrdíme na vlastní města,sami si zbytečně pálíme potřebný benzín.Za 1.na co potřebujete klimatizaci?otevřu okno,né?2.NA CO mi je el.ovládání oken?Mám přece ruce(a tu kliku)!!A k té Avii-občas se mi podaří nějakou předjet,podle mně je jedno jaký má auto motor.Nejhorší jsou majitelé X5 a Q7,kteří se svými drsnými"offroudy"křižují velkoměsta a dálnice v 1 obsazení.P.S.Zlatej Socializmus,Kapitalismus nás všechny uspěšně vede do zlaté propasti.Vlastně EUROpropasti.A nejsem ekoterorista.
|
|
|
Ad Simson: Nějakýho skůtra bych moc rád, ale nemám garáž a v centru Brna by bylo brzy po něm.
Ad 1: Klimatizace se používá k chlazení vzduchu. Pokud je teplota uvnitř auta asi jako v chladnoucí sauně (80°C), teplota vzduchu půl metru nad silnicí 50°C, okno prostě nestačí.
Ad 2: Nic proti klice. Dokonce jsou lidé, kteří ještě řadí rukou:-)
|
|
vetsi tragedie je fabia praktik (zaplechovane kombi), bez centralu, bez zadniho sterace, dekly zadnich svitilen mizerny, tak to v noci oslnuje dovnitr. Lokty omlaceny o tapecirung, hlavu musim strkat do ty diry ve strese (nema to stesni okno, ale tapecirung strechy je s dirou na stresni okno a v ni uzasna sitka). Vecny problemy s brzdama, koroze, cepy vymemeny snad vsude, videt z toho neni. Fuj Fuj Fuj. Predrazeny EmBecko nikdy. Motorizace, mno takova prumerna sekacka....
|
|
|
Jsou i horší věci. Minulý týden jsem jel za Rumunstrem Praktik (nebo jak to soudruzi vývojáři pojmenovali), zaplechovaná boční okna, plechová přepážka bez okna za řidičem, a okno v pátých dveřích. Úžasná kombinace. Asi aby každý mohl vidět co veze ;o)
|
|
Ja tedy nevim, ale autorovy zkusenosti nesilim. Mam Seat Cordoba Vario SDI, nikoliv tedy Fobyji, z roku 2000. Motor tedy opravdu neni na tento typ auta zadny zazrak (turbodehet nebo 1,6-tka benzin by byl podstatne sviznejsi), na zavodeni, pekelna zrychleni a kvileni pneumatik to rozhodne neni, ale od 1000 ot/min pekne tahne az do 3000, a ze s tim nekdy jezdim nalozeny az na strechu a navrch jeste s vlekem. Po dalnici zadny problem, do kopcu samozrejme trochu ztraci, ale da se s nim jet GPSkovych 130 (tachometrove 145), aniz by se ozyval nejaky extremni rev. Spis mi na mem aute hodne vadi prevodovka, ten motor ma dost sily na to, aby utahnul sestikvalt, ale jelikoz do toho narvali 5-ti stupnovou prevodovku od benzinoveho motoru, tak je to samozrejme hlavne na dalnici znat. Petku radim tak pri 90ti, a pak uz musim motor jen zbytecne vytacet do otacek. Na druhou stranu, zvlast kdyz jedu sam, se rozjizdim na dvojku, pac jednicka je v takovem pripade uplne zbytecna. Takze, pokud by mel SDI motor odpovidajici prevodovku, choval by se podstatne lip.
|
|
Ty mám víceméně jen letmé, jde o Fabii 1,4 /50kW a s 240 tkm na tachometru (firemní auto). Takže popořadě:
1)Motor SDI nemá ani těch 50 kW, má dokonce jen 47. To ale jen na okraj, s chrochtákem jsem neměl nikdy tu čest. 50 kW má poslední reinkarnace embéčka, a to pouze v hustě nadupané příplatkové variantě. Základní motor byl 44 kW. Tedy výkon blížící se Š 120 GLS, v o dva metráky těžší kastli.
2)Vzhledem k třídě, stáří, a nájezdu se auto chová až překvapivě slušně, kultivovaně a motor je i docela tichý. V tomhle musím fobii pochválit.
3)Také musím pochválit celkovou kvalitu, v tom smyslu že stáří 6 let a nájezd blížící se 250 tkm není na autě prakticky vidět. Až to jednou prodají do bazaru, a tam tomu stočí km ze 300 na 90 tisíc, většina potenciálních kupců to sežere. Já bych to na pohled nehádal taky.
4)Tím však chvála končí. Motor 1,4 MPI / 50 kW je něco ubohého, zoufalého, příšerného, prostě neskutečná líná a zdechlá lemra. Celé auto je tím totálně zabité a nepoužitelné pro cokoliv jiného než pojíždění po městě a po okreskách. Udržet 90 do jen trochu prudšího kopce znamená vypnout klimu a plyn na podlaze. K tomu zbývá dodat snad jen to, že kolega, dosud vlastnící favorita, a rozmýšlející o Fabii jako náhradě, člověk klidné až flegmatické povahy, bez sportovních ambicí, se po zkušenosti s tímto samohybem rozhodl: 1,4 MPI a 1,2 HTP škrtl z výběru, a v podstatě se rozhodl pro 1,4 16V /74 kW, jako jediný použitelný motor.
|
|
|
Měl jsem tu čest se svézt s Fabií 1.4 16V 74kW hatchback a přišlo mě to dost líný na to, že má 100 koní a je to relativně lehké auto. Pravda je, že měla najeto 215tis. (špatně zajeté nebo utahaný motor) ale stejně to člověk musel točit, aby dosáhl jakštakš rychlosti. Prostě žádné "zaboření" do sedačky se nekonalo. Do konce mě málem udělal i favorit do mírného kopce, protože jsem to točil "jen" do 4000 ot. Chápu, že to musí vyhnat otáčkama, pokud je objem pouze 1400.nicméně po městě je to lepší varianta než 1.2 HTP a ostatní zmíněné. Spotřeba se dá celkem v pohodě udržet pod 6 litrů, kdežto právě 1.2 HTP i 1.4MPI jsou co se týče spotřeby naprosto tragické, teda pokud nepatŕíte mezi kloboučníky.
|
|
|
Vlastní zkušenost se spotřebou nemám, ale z doslechu jsem postřehl to, že HTP se při snaze o úspornou jízdu aspoň odmění slušnou spotřebou kolem 6 litrů. Starý škodovácký motor 1,4 MPI se pod 8 litrů nedostane, ať se dělá co dělá.
|
|
|
Ač Fabii opravdu nemusím, tak tady se ji musím zastat. To že 75 kW Fabii udolá 50 kW Favorit do kopce souvisí jednak s tím, že:
a) Fabie je oproti Favoritu těžká jako kráva (Favorit cca 900 kg, Fabie má cca 1100 kg )
b) Motor 1.4 75 kW je klasický 16 ventilový čtyřválec bez turba, tzn. abyste z něj vyhrabal těch 75 kW, musíte ho točit.
c) Fabie je nejspíš zpřevodovaná tak, že s tímto motorem dokáže bez větších problémů jet cca 180 km/h, zatímco Favorit kolem 140 km/h prostě končí. (Pokud někdo tvrdí, že Favorit jede 160 km/h tak musí připustit, že za stejných podmínek ona Fabie jede 200 km/h). Převodovka dělá hodně. Já měl oproti Favoritu pocit, že Fabie 1.4 (44 kW 8V jede úžasně), ovšem jen do doby, než jsem překročil 90 km/h. Tam se stejný výkon a o 200 kg vyšší pohotovostní hmotnost projevila. Naopak Fabie 55 kW byla fajn auto, jen se člověk nesměl bát podívat se na 5500 ot/min.
Ale zpět k problému:
papírové hodnoty: 0 - 100 km/h
Favorit 50kW 14 sekund
Fabia 74kW pod 12 sekund
Když neumíte s motorem jezdit, tak se vám zdá, že nejede. To je pochopitelné. Ovšem to není chyba auta, to je chyba řidiče.
Jsem schopný vám ukázat jak nejede libovolný motor libovolného výrobce, problém bych měl snad jedině u motorů, které mají kompresor i turbo současně, nebo u hybrida.
Píšete o zatlačení do sedačky, čímž jste na sebe prozradil, že jste zvyklý na turboefekt. Možná byste se divil, ale zatlačení do sedačky je hlavně psychologický jev a se zrychlením auta zase tolik společného nemá. Atmosferický motor, který má krásně lineární zátah od 2500 do 6700 ot/min se majiteli Oktávie TDI 66 kW taky zdál nějaký mdlý, ovšem z 0 na 100 km/h to auto zrychlí o 4 sekundy dříve, než
jeho stejně těžká Oktávie. Akorát, že ta oktávka při náběhu turba tak hezky zatlačí člověka do sedaček, že ...
|
|
|
Je skutečně velmi těžké uhnat se sériovým Favoritem čtyřválcovou Fabii, a to jak 55kW (1.4-16V) tak již nevyráběnou 1.4 f redfontu (74kW). Ten motor 1.4 není špatný, jen to chce vědět, jak na něj - nenechat klesnout otáčky.
Pokud řidič Fabie není lama a řidič favoritu jezdec rallye, tak si fako neškrtne. Kdo chce s fakem dělat takové věci, pak potřebuje krátkou převodovku, 50kW SPi, ostrou vačku z felicie MPi a motor v top kondici. Pak by se snad dalo pomýšlet... čtyřku a plnej heft...
Top speed sériového favoritu je asi 155km/h, ale jen málo pilotů je ochotno vůz až k této hranici testovat, protože to vypadá, že za chvíli poletí. Slabší kusy potřebují jeden a půl jízdního pruhu, protože auto mírně kličkuje na opotřebovaném podvozku. Jsou kousky, které jezdí kolem 180km/h, ale podmínky tohoto pokusu jsou laboratorní. Jednou jsem po pěti minutách hustý kalby 150-170km/h zjistil, že se teploměr oleje zastavil až na konci za číslicí 120 a tak jsem toho nechal.
Oproti tomu již se sériovým autem lze dost dobře prohnat fobiji 1.2HTP. Mohu se smíchy potrhat, když jedu fakem a nějaký fabiátor s raqí na střeše se rozhodne ukázat manželce a dětem, že je největší racer z celého paneláku. Vznikají scénky jako z filmu Vrchní, prchni, když Abrhám předjížděl autobus. Jednou nás na dálnici předjížděl boleslavský šoukár v rychlosti 130km/h asi tři kilometry, pak jsem musel přibrzdit, protože jsem na to neměl nervy, a to jsem během jeho manévru ještě mírně zpomaloval. V zatáčkách, kde bylo HTP vevnitř, se dostával dopředu, v opačných se zase vzdaloval. Připomínalo to závod slepého a beznohého v orientačním běhu.
V příspěvku je moc dobře popsána schíza moderních motorů, u kterých kroutící moment neroste s otáčkami lineárně. Hlavně aby to mělo zátach vocpoda pyčo, to se cení. Mám problém s takovými auty jezdit.
|
|
Tak pane Kaplan, to je blbost!!!Měl jsem kdysi fábii 1,4 MPI /44Kw a dálka se dala ¨(piánko pochopitelně) jezdit kolem 6 litrů.Spotřeba ve městě nic moc, ale já byl s tím motorem opravdu spokojen.S předjížděním bez řádného rozjezdu to bylo horší (vyšší rychlosti), ale iMHO postačující pro nenáročného člověka.
|
|
tak dobry clanek sem jeste necetl...pravdive a vystizne...bravo:-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Fabia 1.9 SDI
|