Komentáře ke článku: Service: Výměna těsnění dříků ventilů (ze dne 02.12.2008, autor článku: Redguy)
Přidat nový komentář
|
...indiánská metoda mě velmi pobavila 8o)
Je to dobrej nápad pro nouzové situace jako prasklá pružina ventilu, jeden chybějící měsíček apod., ale pokud bych se na něco takového chystal, asi bych sundal celou hlavu a zrovna i zalapoval ventily, očistil je od usazenin atd. Jo, já vím - mě se to kecá, když mám motor vyndanej za 45 minut a hlavu dole do hodiny...ale stejně - když už, tak už.
Ale článek je bezva, dal jsem za jedna... i když je spíš pro lamy 8o)
|
|
|
Ohledne sundani hlav - mel jsem to v planu, ale clovek, co servisuje ameriky mi rekl "Cim vic se s hovnem mazes, tim vic smrdi", cimz myslel, ze pokud neni s motorem neco v neporadku, tak mrdanim s hlavama si akorat vic naseru do gati:) A clanek pro lamy? Profik tenhle navod nepotrebuje. Mimochodem, uz mam Bandoura!!
|
|
|
Jo, tomu rozumím. Dokud to funguje, tak proč do toho hrabat. Myslím ale, že tahle poučka funguje u aut +/- zánovních. U aut starých 30 let u kterých nevíš, kdy to kdo dělal a co tam je k vidění, by možná bylo lepší se tam podívat a po ošmrdlání usazenin a přebroušení ventilů si to "odškrtnout" s tím, že tohle máš z krku. Docela se to hodí třeba při diagnostice, kdy máš lepší přehled v jaké je motor kondici a popřípadě jdeš po jiných, možných příčiách, jelikož VÍŠ, že hlava je ok.
To, že je článek pro lamy bylo jen popíchnutí. Mě se článek líbil. Přečet jsem ho celej, fotky jsem rád zkouknul, popisy mi nevadily ani v nejmenším.
Kterej ročník je ten Bandit? Já jen, kdybys chtěl servíce manuel, tak abych se po něm doma podíval 8o)
|
|
|
Dokavad to jede v pohode, tak se s tim pachtit asi fakt nebudu, sposuta veci uz nejde sehnat a riskovat strzenej zavit nekde na bloku anebo neco s hlavou, to bych si pak nadaval.
Bandita je rocnik 98, na novejsiho nebylo no. Ale je po kompletnim servisu, nova retezovka, svicky, serizeny karburator i ventily, novej olej, brzdovka, spojka atd, dostal jsem k tomu milion uctenek a jede to fakt pekne. Mam k tomu ten malej manual, kde jsou zaklady a zbytek asi stejne budu davat do servisu, na tohle se mic necitim delat sam, nemam s masinama jeste zkusenosti. Vymenit brzodvy desticky, to jo, ale hrabat do motoru, to jeste ne.
|
|
|
Je to úplně jednoduchý.
Ventily jsou tam na šroubek a matku jako na Š120L - teda na čtyřhran (3,5mm) a matku pro klíč 10mm. Pokud máš spárový měrky po 0,05mm, zmákneš to raz dva. Napravo na motoru je malý víčko na 4 ebo 5 šroubů a pod ním je snímač polohy klikovky. Na kotoučku snímače jsou 2 rysky jedna má označení T1/4 a druhá T2/3 to je horní úvrať 1a4 nebo 2a3 váce. Pak je tam i značka F jako "fire", která je pro kontrolu předstihu. Pokud budeš kvůli něčemu sundávat vačky, nastavíš rysku T1/4 proti jiné rysce na bloku motoru a na řetězových kolech vaček uvidíš značky 1,2 a 3. Jednička bude na výfukové vačce na dělící rovině vent.víko - hlava, dvojka bude o 90° nahoru...a trojka myslím 22 čepů rozvoďáku na sací vačce taky v pozici 90°k dělící rovině víko-hlava.
Řetězovka je kovářská práce, na tom není co pokazit.
Jediný problém budou karburátory (jsou tam 4), který je třeba synchronizovat (škrtící klapky). To jde pouze baterií manometrů, ale dělají to za 500 v každém servsu.
Kdybys byl někde poblíž od Brna nebo měl cestu, tak Ti tenhle základní servis udělám za svezení ve Tvým Oldsovi...a ani nemusím řídit 8o) Kouknu se doma po manuálu a kdyžtak Ti to pédéefko uploadnu někam na rapidshare.com odkud ho pak snadno stáheš jako frí-jůzr.
|
|
|
Na rapidu mam ucet kvuli serialum:)
No tezko budu u Brna jak Oldsem tak masinou, ale me staci, kdyz mi to ukazes a ja uz to pochopim. Pokud se budu vyskytovat nekde v okoli, tak te urcite svezu, nekdy v srpnu bejva v Brne sraz amerik, tam se obcas vyskytnu.
|
|
|
|
Dik, i kdyz to bylo pro nekoho jineho :-)
|
|
|
Diiiiiky. Ja neco stahnul taky primo z ceskejch stranek Bandit klubu, kouknu se pak, co vsechno jsem postahoval:))
|
|
...padám na držku. Tak takovýho bručouna jsem ještě rozebranýho neviděl. :O Jo, to je krása, toto.
A nesmějte se mi, mě ameriky docela berou (i když je moc šasto nevidím) i když jezdím ve frantíkovi. :)
|
|
přišel jsem na to, že mě stejně víc baví motorky
tyhle americký sračky mě nikdy bavit nebudou
to auto nemá moc úroveň, a autor to ví
|
|
|
kazdej ma jinaci vkus, tohle auto neni zadny symbol dokonalosti, neni to nejaka extra trida, je to obycejna velka stara amerika. Redguy psal, ze to byly jeho kriteria vyberu. Proc ne. Na zadnich sedadlech techto aut byla splozena cela generace, patri k americkym silnicim (rozhodne vic, nez japonsky auticka, co tam jezdi ted), je to citovka.
Nekdo ma rad ameriky, nekdo fiat multipla, nekdo si upravuje trabanta na off-road kabriolet, nekdo rad motorky. Je otazka, co to znamena "ma to uroven". To je asi jako "je to krasny". Subjektivni...
|
|
|
Hezky jsi to napsal, pane! Ale pokud už bych chtěl něco takovýho napsat pod svým jménem, tak bych to myslím nepsal jako "neregistrovaný".
To je dílo nějakého úchyly z eden-x nebo jiného, úchylného sdružení Strážců Tradičních Hodnot.
|
|
|
Nejak nechapu o co ti vlastne jde - clanek je napsanej velice dobre i pro laiky vcetne fotek a podepsanej pod nim je Redguy ...
|
|
|
Nějak ztrácíš nit...nebo máš diskusi blbě strukturovanou.
PM laskavě a mentorsky reaguje na příspěvek, který je podepsán "Honza ZZR-neregistrovaný", který ovšem není můj.
Tak jsem mu to zkusil nějak sdělit.
Tedy moje reakce není reakcí na článek. Tou byl můj první příspěvek nahoře na stránce...
|
|
|
Aha, to jsem opravdu nepostrehl - dik za vysvetleni
|
|
|
Nemáš zač!
Jo a mimochodem...nepoužil jsem žádá sprostá slova ani jsem se Tě nepokusil urazit... To je, co? 8o)
|
|
|
Nerikej ze jdes do sebe? :-D
|
|
|
To myslím ani ne, ale vybírám si komu dát a komu vzít... 8o)
|
|
|
Chyba je, že podle sebe soudíš okolí, Otče Jasnovide.
Pokud někdo napíše na cizí nick a nedokáže ani použít správný styl, není to STH, ale trouba, zedníku.
|
|
|
|
Jej, tak to pardon.
Tak to se stavas dost slavnym.To je pocta, kdyz proti tobe jde tolik blbcu.
|
|
|
A je tam snad neco spatne? Nadaval ti nejak? Shazoval tvou inteligenci?
Proste normalne (a velmi klidne) odpovedel na prispevek (ktery nejake to hovadko jako podepsalo tvym jmenem)...
|
|
|
Vsak Honza taky klidne vysvetlil, ze to nepsal on. Moje blbost, ze jsem si nevsim. Ale je hezky videt, ze pokud se do toho nepletou nekteri jedinci, muze se cela debata odehrat slusne a vecne.
|
|
|
Ale jo, je to tak. I jeho komentar byl v pohode. Nejak od nej vzdy cekam bezhlavy utok...
|
|
|
Proc? Netreba. Kdo mu nic neudelal, nema se ceho bat :-)
|
|
|
Přečteš si příspěvek, zareaguješ na něj nějakým způsobem...
...poté, co ti třetí člověk řekne svými slovy obsah příspěvku na který jsi reagoval, tak svůj názor popřeš a potvrdíš, že původí příspěvek je vlastně v pohodě...
...ale nezapomeneš doplnit, že špatné pochopení původního příspěvku je vlastně v pořádku a omluvitelné, protože očekáváš "bezhlavý útok".
Z toho mi plyne, že jsi nereagoval na můj příspěvek ale na pocitové kostrukce, které v tobě můj příspěvek vyvolal...nebo jsi ho vůbecnečetl, popř. jsi ho vůbec nepochopil.
V každém případě ode mne očekávej co chceš, ale já od tebe budu očekávat nepochopení takového formátu, že bude lépe nereagovat nebo věci popisovat formou srozumitelnou pro předškolní děti.
|
|
|
BAN...
...za použití cizího nickname.
I když to byl jen chabý pokus.
|
|
..děsím se dne, kdy tohle budu muset udělat u svého DOHC motoru .. :-
|
|
Dřív, než opravovat zbytečnosti, vidím jako podstatnější uklidit kolem baráku a potom se pusti do opravy domu. A za odměnu pak, to zbytečný auto.
|
|
|
Hehe zbytecnosti.... Pominu-li ze Olds je, jak sam autor psal vikendovka, Auto obecne neni zbytecnost, paklize s nim clovek jezdi zeano. Ale kdo ma Lidl za domem to nejspis nikdy nepochopi. Jo a rozdrceny gufera ventilu neni zrovna zbytecnost, zbytecnost je IMO lepit na viko kufru kridlo...
Ad DOHC - je to v klidu, neni to vic prace nez mel autor s V8, jen je tu jedno uskali - kdyz je potreba vyndat vacku tak ji povolovat postupne - nevyndavat hned sroub - trochu povolit a pak dalsi dokud nepovolim vsechny.. delat to treba na ctyrikrat, i vicekrat - tlak pruzin by mohl vacku rozlomit - je to tvrdy ale krehky material a nebyla vyrabena aby vydrzela nejake ohybani...
|
|
|
|
Jsi vitan! Omitku a koste si vem svoje.
|
|
|
Propána, to už mi rozum nebere. Kromě toho, že Vám fakt nic do toho, v jakém stavu je Redguyův barák nebo trávník kolem jeho plotu, není, mi přijde, že snad jen závidíte. Já bych si osobně ameriku nekoupil, protože je to velký, těžký, blbě se s tím parkuje a žere to, nicméně přesto jsou to krásná auta a nemám problém s tím, pokud to někdo má jako koníčka. Já také provozuju zbytečné auto (byť mnohem obyčejnější a mnohými "normálními lidmi" opovrhované) a bydlím v podnájmu, přestože bych měl dle dnešních měřítek honit splátky hypotéky na předražený panelák naležato někde na periferii a provozovat rodinu. Ale víte co? Mně se to takhle líbí a komu se to nelíbí, ať si políbí šos. Stejně mi v naprosté většině jen závidí.
Váš komentář je naprosto mimo mísu.
|
|
|
U něj se právě kondenzuje vše do věty: A za odměnu pak, to zbytečný auto.
|
|
Indiánská metoda mě celkem zaujala. Ani nevím, jestli se mám přiznat, že coby vyučený automechanik jí ani neznám. :)
Možná bych ale měl trochu obavy, že mi ve válci zůstane z provazu borčus, bude-li poněkud pelichající.
|
|
|
Je to fakt jenom nouzovka, takze clovek musi pocitat s nejakymi negativnimi vedlejsimi efekty.
|
|
Hm, pěknej manuál. Z lásky k tomu autu a k citovému vztahu vůči němu bych se v tom asi taky pošťoural. Z časového hlediska a úspory peněz bych stejně volil servis :-)
|
|
|
No v tomhle pripade samozrejme neslo o penize, ale o pekne straveny den, ale treba to nekomu pomuze i usetrit.
|
|
Docela mě zarazila hned první nebo druhá věta. Je vidět, že máš veterána, takže je to tvůj koníček. Výměna převodovky na mém autě byla taky velice časově náročná, ale nenapadlo by mě to dělat samotného, protože moje práce je ohodnocená zhruba 500 kč za hodinu a to znamená, že na výměnu jsem vydělal za 10 hodin času.
Než se bez nářadí a potřebného know how pouštět do takovéto, velice časově náročné opravy, tak raději budu sedět v kanceláři, udělám o klienta víc, vydělám na opravu a s čistýma rukama si za dva dny přijdu pro opravené auto.
Nevím jak dlouho bych to opravoval, jestli bychto vůbec opravil a jestli bych u toho dokonce třeba něco nezničil...
|
|
|
Dyk je to hobby, tam nejde o peníze, ale o pocit z dobře vykonané práce ;) Navíc se může pochlubit, že si sám vyměnil gufera u ventilů svýho osmiválce.
Úspora peněz za autoservis je jen bonus navíc. (Pokud to nevztahuješ na cenu vlastní práce, pak to úspora být nemusí).
|
|
|
Vidím to dost podobně, ale přesto opravuju a sřizuju svoje motorky radši sám. Peníze jsou jedna věc, ale bezpečnost a spolehlivost stroje zase druhá. Pokud stroj znám jako svý boty, dokážu ho rozkuchat i na parkovišti před rumuským obchoďákem. Když ho neznám a servisuju ho za peníze, můžu povolat leda odtahovku. A to už vůbec nemluvím o práci dokončené mantrou "to musí stačit", která bude mít za následek např, roztržení rozvodového/sekundárního řetězu ve spojovacím článku atd. Tam už jde na motorce o krk...a vsaď ho na spolehlivost mechanika, kterej se už už vidí doma u TV.
|
|
|
Tak u Oldse slo jasneze o zabavu se v tom rochnit, ale i na ostatnich vehiklech si delam maximum sam prave z toho duvodu, co rikas. V servisech delaj ucha tesne po ucnaku a pokud neco poserou, tak to nejak zakamuflujou a rozbij se. Servisum, kde me nenechaji na prubeh opravy koukat, neverim.
|
|
|
No tak je jasné, že seris si vybírám. Jezdím do jednoho servisu už 7 let a zatím nikdy se mi nestalo, že by se mi opravovaná věcna autě po krátké době rozsypala znovu.
Chápu to u opravy tohoto krásného veterána, ale nedokážu si představit, že někdo za vidinou uspořených peněz jde a začne si opravovat auto svépomocí někde ve stodole, to je snad už lepší ten čerstvě vyučenej mechanik, který má aspoň potřebné vybavení.
Mě moje práce v kanceláři uspokojuje. Nejsem na ruce moc šikovný a i když na podzim dokážu udělat z kaštanů zvířátka, s prominutím na autě bych víc věcí zkurvil, než že bych je dal do kupy. Obdivuju lidi, který si namalujou obraz, potom oservisují svojí flotilu aut, porad s účetnictvím v nadnárodní firmě, vymyslí jen tak mimochodem Eiffelovku a ještě napíšou operu (Cimrman hadr).
Když jsem se byl podívat na opravu mýho auta v servisu, viděl poloosy vyvlečené z převodovky, převodovka venku a on tam pouštěl druhou jeřábkem, tak opradu ne, to raději budu dělat to čemu rozumím a nebudu se srát do věcí, do kterých mi nic není jen proto, abych "ušetřil" peníze.
Tohle hodně lidí, dejme tomu na vesnici, alepochopitelně i ve městě, nedokáže pochopit. Pepa sleze ze střechy, kde dělá pokrývače a nebo klempíře, přijede domů a po pivu jde koukat na televizi. Ale ona ta televize zrní do obrazu, takže nemá obraz takový, jaký by si představoval.
Pepa vyleze na střechu a jde pohnout antenou, akorát to rozjebe víc,než kdyby to nechal být, televize kromě zrnění nyní ukazuje i duchy.
Pohádal se s manželkou, že mu blbě křičela z okna na střechu, nastydl ve větru a dešti, a ztrávil na střeše hodinu. Vzal telefon, zavolal servisáka od televizí a anten. Ten přijel, zjistil napojením přístroje na antenu, že předzesilovač signálu potřebuje nějaký odpor, který tam vpájel, potom musel vylést na střechu pohnout s antenou v požadovaném směru a tradá, obraz čistý.
Místo toho, aby opravář přijel, napájel odpor a vyinkasoval 150 korun za práci a materiál, tak naúčtoval jště naladění signálu za dalších 150 korun, protože musel na střechu.
V závěru Pepa při svém platu 100 na hodinu místo hodiny a půl svého platu do této operace vložil 1 hodinu své prce na střeše, 3 hodiny své práce v penězích a zdraví.
Pepa je v mínusu 2,5 hodiny.
(Stalo se u sousedů, bohužel plat Pepy neznám, byla dosazena stovka, aby se dobře počítalo)
Takhle můžete pokračovat s autem, ledničkou, pračkou, atd...
|
|
|
Nechci se hádat ani nijak snižovat Tvj přístup k věci. Jen si prostě myslím, že když člověk používá něco na čem závisí jeho zdraví nebo život...nebo takovou věc dokonce někomu půjčuje (a je jedno, jestli je to auto, motorka nebo třeba karboflexka), mě by vědět, jak takové zařízení funguje, aby mu mohl pomoci vnui nejvyšší a nebo aby ho mohl zkontrolovat před tím než ho půjčí někomu na kom mu záleží dost na to, aby mu aparát dal k užívání.
Neumím si představit, jak bych se cejtil, kdyby si sestra půjčila motorku a cestou se jí do kola dostal brzdový třmen, který dělník v pneuservisu sice utáhl, ale nezalepil závit záděrovkou, takže se jízdu po dálnici vytřepaly šrouby. Přitom je to jen taková blbost a na kapce lepidla visí něčí zdraví. Přesto jsem nenarazil na pneuservis, kde by záděrovku na šrouby brzdových třmenů dávali. Proto motorky přezouvám tak, že dovezu jen kola do servisu, koukám se chlapíkovi pod pracky (i když bych to dokázal i sám) a doma si kola nasadím podle svýho pracovního standardu a ne podle vzoru "honem honem".
|
|
|
To je asi tí, že na stroj, který nemá aspoň tři kola nesednu.
Teoreticky vím, jak auto funguje, za mladých let jsem se i ve škodovce (ne fauwe, ale s motorem vzadu) hrabal, ale to neznamená, že bych se chtěl zatěžovat opravou vozidla někde na cestě. Auto používám denně, pravidelně ho nechávám servisovat, ale v pravdě je mi jedno co říká svíčkám a vstřikům řídící jednotka. Je to stejné jako právě sedím u počítače, který umím obsluhovat, ale pokud se rozbije, tak je mi absolutně buřt jak to kdo opraví, protože já jsem jen uživatel, který ví co kde zmáčknout, jak se instaluje a to je všechno.
Tohle je podle mýho v lidech ještě ze socíku. Lidi prostě nevidí, že svojí hodinu práce mají nějak ohodnocenou, pro ně je to práce zadarmo, což není pravda.
Já denně pracuju 11 hodin, abych měl takový životní standart, na který jsem zvyklý a nestrádal (nejsem zaměstnanec) a proto chci jen věci užívat a ne se zaobírat jak která funguje. Nějaké teoretické znalosti mám, ale to neznamená že se do toho pustím sám někde na ulici, popřípadě s pájkou u laptopu doma.
Jiná věc je koníček. Dokážu pochopit, že někdo ztráví celý den opravou krásné ameriky a potom si může říct, já jsem to dokázal, už to nežere olej... Ale to je koníček, něco jako lepení modýlků letadel, pochopím to, ale nedělal bych to. Můj koníček jsou automobilové slalomy, já rád rychlá auta. No a tudíž chci aby auto fungovalo, obětuju tomu peníze, ale i čas, dojet na závod, odjezdit si to tam, mrznout nebo pařitse někde venku. Ale auto bych si neopravil
|
|
|
Je fakt, že mi u C1skočila záruka a rozmejšlím se, jestli to dát doservisu nebo se v tom hrabat sám. Je to jen výměna náplní, filtrů a kontrola ventilů. Jde o houby, brzdy jsem viděl, když to přezouvali na zimní, řízení je přesné...asi to dám do servisu, protože na tomhle úkonu není co zkazit a musím doma makat na motorce.
Pokud mi klekne PC, pozeptám se po příčině, pokud je to možný nechám se navigovat SW po telefonu...a pokud je to nutný, tak na to někdo přijde kouknout. Nikdy to ale není servisák za prachy. Vždy je to laskavost, kterou je třeba oplatit. Ale už takové věci moc často neptřebuju, neb už v pár věcech vím kam sáhnout. Je to rychlejší udělat sám než to někomu dát a ještě mu vypaplat peníze.
Axiom v takových věcech je, že nedělám nic, co mě aspoň trochu nebaví. Takže se socíkem to nemá co dělat. Jsem a to taky myslím madej 8o) Takže C1 asi půjde do servisu za peníze, protože se mi nechce váet se v garáži po zemi pod nízkým autem, které navíc nemám jak podepřít a heveru neradno věřit.
|
|
|
Snad aby se děcka ve škole vedle psaní a počítání učili rovnou opravovat motorky a auta, ne? To je naprosto nereálný. Navíc nestačí to jen umět, ale i mít na to vybavení (=hromadu nářadí, kterou použijou jednou za čas) a místo (= garáž s dílnou, což je v případě, když bydlíš např. v paneláku, docela problém). Ty si na motorce děláš fůru věcí sám, protože máš všecko, co je k tomu potřeba. Ale každej to štěstí nemá.
|
|
|
No já zastávám názor, že člověk by měl alespoň rámcově vědět, jak základní mechanismy, stroje a nástroje fungují - ono se to dost hodí ve spoustě situací od stavby dětské lanovky po možnost snazších reklamaí, určení bezpečnosti zařízení apod.
Odstrašující příklad - parta maturantů, z toho někteří maturující z fysiky byla u nás na letním sídle. Protože to byly všechno městské děti, nikdo z nich netušil, že při zatápění kamen je potřeba otevřít komín. To bych jim asi i prominul. Ale to, že jim vůbec nebylo divné, že plameny a zplodiny jdou do místnosti a ještě se tomu smáli místo toho, aby koukli, zda na kamnech tedy není nějaká páčka či jiný prvek, který by zajistil tah do komína, to je fakt na zabití. Přiotrávení CO bych jim v tu chvíli snad i přál.
|
|
|
O tom žádná. Eiffelova věta :"Chci jen věci užívat, a né zjišťovat, jak fungujou" bych klidně zvolil za motto kreténismu. A že když něco dělá a nevydělává u toho aspoň 500 za hodinu, tak jde do mínusu - to je taky perla. Jenom to, co sám uděláš má aspoň nějakou cenu, a né nějaký tvoje fiktivní numéra. Lidi neblázněte...
|
|
|
Proč? Eiffel vydělá dost na to, aby si koupil věci, které dlereferencí trhu něco vydrží a jsou bezpečé. V případě, že přestanou pracovat jak mají,někam zavolá a zeptá se, čím by to mohlo bejt a jestli má cenu to opravovat. Když ne, zahodí to a koupí nový a lepší. Vůbec ho nemusí štvát, že mohl věc používat další dva roky, kdyby ji rozdělal a vyměnil uhlíky na elektromotoru. Má dost na to, aby takovou ztrátu vůbec nepocítil. Je to konzument a má na to, aby spotřebovával kvalitní produkty. Třeba skládá muziku, kterou si já rád pustím v garáži, aby mě nesralo bejt tam potichu jen s vrtačkou 8o)
|
|
|
Ne. Děcka by se měla učit, že mají znát to s čím přicházejí do styku nebo co používají. Tzn. že by se neměly vyskytovat mladé dámy, které reálně neumí natankovat svého Fiata Pandu, protože to prostě nikdy nedělaly a nikdo jim to nikdy neukázal...a tankoval vždy nějaký ochotný okolojdoucí pán.
Když to vezmu kolem a dokola - všechny stroje, které používám, znám. Sestra je na tom podobně, neb je mechanikem, družka zrovna tak i když je to humanitní vysokoškolačka. Jde to, jen člověk nesmí být k okolí netečný. Až na sestru to nikoho znás neučili ve škole, přesto ty věci známe. No a není lepší děvče než takové, které sice zavolá, že někde stojí, no řekne ti do telefonu něco ve smyslu: "Ahoj...máš čas, prosím? Přestala mi motorečka dobíjet, protože baterka je úplně tupá a kontrolky jeom žhnou...asi je regulátor v prdeli...dovez mi do Hrotovic prosím jinej - ten co máš ze starý zetzetery, jo?...a nemusíš spěchat, jdu se najíst. Dík! Pa..." 8o)
Všechno, co mám k servisu na motorku se vejde do prostoru psacího stolu standardní velikosti s jedním šuplíkovým kontejnerem. Až na dobře vybavenou gola-sadu nemám žádné profinářadí. Většina je "značky" Einhel, jen příklepová vrtačka a vibrační bruska jsou Black n´Decker nejnižší řady.
Zařízení mojí dílny stálo možná tak jeden měsíční plat(15 000), který jsem rozložil asi do 3-4 let podle toho, co jsem si troufnul rozdělat. Myslím, že takový prostor/prostředky si každej umí najít - stačí jen chtít.
|
|
|
No to už mícháš dohromady dvě různý věci, tankování paliva je běžnej úkon, kterej je nakonec i popsanej k návodu k obsluze toho auta. Na to nepotřebuješ ani šroubovák. Výměna regulátoru dobíjení je něco úplně jinýho a v návodu to pokud vím nebejvá.
|
|
|
Já myslím, že to jsou dvě polohy na jedné přímce, kde uprostřed je běžný uživatel, co končí u výměy žárovky v zadním světle (v předním to nezvládá, protože tam zavazí fitr/baterka/pojisková skříň)
Navíc - zorientovaný člověk tě zpravidla nezdržuje diagnostikou, ví co chce, takže ta laskavost, kterou pro něj děláš je v relaci přivez-odvez + večeře 8o) Navíc zjistit vadu v regulátoru je věc spíše logického úsudku, protože:
motorka nastartovala a jela bez potíží = alternátor šťávu dává
motocykl lze roztlačit a jet, kolísá volnoběh a osvětlení palubní desky (blikají xenony apod.) = alternátor šťávu dává, ale el. okruh běží bez rezervy
žhnou kontroky po zapnutí zapalování = baterka bez proudu
baterka bez proudu+fugující altík = error v dobíjení
error v dobíjení = zkratový regulátor je kaput
špatný regulátor = Honda 8o)
Jen je třeba znát aspoň rámcově vztah jednotlivých komponentů. Bylo by dost bbý přerušit dovolenu odtahem za 4000 jen v PHM,kvůlitomu, že je třeba vyměnit součástku za 1000,- ne?
|
|
|
Ještě ke karboflexe, chápu že se tam musí vědět, kdy se má měnit dejme tomu kotouč, ale proč bych měl vědět, jak funguje elektromotor uvnitř? Kotouč a jeho výměna je závislá na znalosti návodu k obsluze, neboli užívání v souladu s tím, k čemu bylo zařízení určeno, na uívání nepotřebuju být elektrikář, ale musím mít znalost JAK danou věc používat, ale ne jak ji opravovat.
Vím kdy měnit olej, kdy pneumatiky a když se něco na autě začne ozývat, nebo to vykazuje špatné fungování, zajedu do serviu, popíšu závadu a ONI ať se postarají aby to fungovalo. Nebo mi chceš tvrdit, že umíš oservisovat veškeré vybavení domácnosti?
A motorky do toho prosím netahej, to je jiná liga, stejně jako letadla a předpokládám že pokud někdo užívá edadlo jako pasažer, tak ho taky opravit neumí a jeho život závisí na jiných, kteří tomu prosě rozumět musejí...
ps: co to je za diskusi, že musím čekat 4 minuty do vložení dalšího postu?
|
|
|
Pokud někomu chci půjčit elektronářadí, které mám doma a neprobíhají u něj žádý revize, měl bych funkci revizáka +/- zastat sám.
Nemusím být elektrikář (a opravdu jím nejsem),ale vím, že když flexa při běhu cuká, je zanesený komutátor a s tím je spojené také opotřebení uhlíků, které je třeba zkontrolovat popř.vyměnit. Proč? Protože když někomu půjčím flexu,jejíž kotouuč se mu bude sekat v řezaném materiálu, riskuju, že kotouč praske nebo že výpůjčka takového nářadí bude min. zbytečná, kdy se s ním nedá pracovat. Natrženou šňůru raději koupím novou za 115,- kč v OBI a u zpráv ji vyměním než abych risknul, že to někoho pokope...atd.
Počítač si umím servisovat sám vč. výměny desky, procesoru, pamětí, SW - je to jako LEGO. "Elektronářadí" je stejný jako to v garáži - motor s uhíkama uloženej vnějakém +/- pevném pouzdře s nějakým spínačem. Cokoliv jde spravit bez toho, aby se v tom musel vyměnit celý, nerozebíratelný modul, spravit myslím dokážu. Pokud nedokážu, jsem myslím schopen určit, jestli je to možé/výhodné opravit (prasklé vinutí motoru vysavače) nebo to rovnou vyhodit.
Netahám do věci motorky z pohledu tandemisty, ale z pohedu řidiče. Když si sestra odveze mou motorku, protože její zrovna nejezdí, nemusí kotrolovat dotažení šroubů a já se nemusím bát dát jí stroj bez nějaké extra kontroly, protože vím o všech důležitých věcech. O letadlech mnoho nevím a tak létady mnoho nelétám. Poslední za pár let byl letos L-13 Blaník po renovaci. Do něj jsem se bát sednout nemusel. Riziko selhání stroje bylo akceptovatelé.
Čekací doba je zde kvůli spamerům - aby příspěvky nebyly jen smajlíky, jednoslovné nadávky apod. Čím více příspěvků napíšeš (a nedostaneš BAN), tím se doba čekání na vložení dalšího příspěvku zkracuje. Tak nějak to pracuje...nejsem admin, tak mám jen rámcové informace.
|
|
|
Mě třeba stačilo vědět, co že je rozbitého, vzal jsem telefon, zavolal mechanikovi, že převodovka dělá to a to, jestli s tím můžu pokračovat k němu a nebo si mám zavolat odtah. Zavolal jsem odtah, protože i když vím, jak přibližně převodovka pracuje, rozhodně bych se s tím nepatlal někde na cestě. Společně s odtahem jsem si zavolal do půjčovny a půjčil si tam jiné auto, protože bez vozidla být nemůžu...
Když se vám rozbije DVD za 5.000,- které dnes koupíte max dejme tomu za dva a půl tisíce (počítám že jsou dva roky záruky a po dvou letech stejně výkoný stroj má poloviční hodnotu), tak i když víte že uvnitř běhá nějaký motorek a je tam optika, tak se naopravu vykašlete a koupíte si jiný.
Nedokážu pochopit reklamy na provident, rozbila se mi mikrovlnka za dva litry, tak jsem zavolal provident.
Člověk co nemá na mikrovlnku, tak ať si jí nepořizuje. Dva tisíce nejsou moc.
AD hodinový výdělek: Já jsem nepsal o tom, že kdo nevydělává určitou částku za hodinu práce, tak je nula.
Psal jsem o tom, že ten člověk, místo aby se smířil s tím, že prostě zavolá odborníka, tak pokurvil co mohl, zaplatil za to víc než kdyby se na to vykašlal a zavolal ho rovnou a ještě nastydl. Takže ten Pepa byl na tom hůř, než kdyby si hodinu počkal na servisáka a šel třeba poslouchat rádio a nebo si přečetl knihu.
Jak jsem psal, chápu, že někdo má koníčka opravovat auta a třeba se živí něčím jiným. Já flexu nevlastním, ale kdybych ji měl (k ničemu by mi nebyla, nemám ve vlastnictví věci které bych měl jen tak pro sichr, pro rejpaly, neznamená to že v autě nemám hever a rezervu, to jsou ntné věci), tak ve chvíli kdy vykazuje špatnou funkci, zeptám se na to, kolik by stála oprava (pokud by nebyla v záruce) a ve chvíli, kdy by oprava vyšla na polovinu toho co nová, kašlal bych na to a koupil bych prostě novou flexu. Budu na ní mít záruku, bude funkční a třeba bude lepší než ta původní.
Honza ZZR: Asi je i v tvém životě věc, kterou používáš, rámcově víš jak funguje a přitom by ses do její opravy nepustil, protože tvoje znalosti a nebo vybavení na to prostě nestačí. Prostě jsi uživatel. POkud ne, máš můj obdiv ;-)
Myslím že to psal Alois.
Kreténismus není přiznat si, že něčemu nerozumím, ale nepřiznat si to a něco pokurvit svojí neznalostí problému. Právě používám tyto stránky, tuto diskusi a vím rámcově jak funguje, ale pokud by se rozsypala, rozhodně bych jí nedával dohromady, protože neumím programovat a IT nerozumím na takové úrovni, abych se do toho pouštěl. Jsem prostě uživatel, můj obor je jiný. Vím jak vyplnit složenku, jak dolít olej do auta (četl jsem si návod k obsluze
Třesu se okamžiku, kdy se potkám s nějakým "zlaté české ručičky" home madem, který sice nějak pracovat bude, ale stejně jako v servisech, kde pracují nekompetentní lidé, tak ten člověk doma to splácal z hovna a prostě ten bič nezapráská, i kdyby byl sebelíp upletený...
|
|
|
To je v pořádku. Já jako skeptik vycházím z toho, že přijde bída. Tenhle pořádek věcí není nijak pevný a doba, kdy člověk komunikuje se světem jen pomocí telefonu a leštěnejch mincí, může lehce skončit a přijde doba, kdy bude člověk odkázán zcela sám na sebe a na svoje zlaté ručičky. A na to se připravuju. Myslím, že se dočkáme ještě velkejch překvapení...
|
|
|
Klidně buď skeptikem, ale dokud funguje výměna peněz za práci a naopak, tk to praktikovat budu. Pro mě je ztrátou času hrabat se v zahradní sekačce, orvat si u toho ruce, zašpinit se, nastydnout (třeba v zimě), pak přijdu na to, že je v "pryč" nějaká součástka, kterou bych musel nějak vyrobit a nebo dojet koupit, součástku koupím, vyměním, poskládám to a co, mám mít dobrý pocit po odpoledni stráveném na zahradě, které jsem mohl použít na procházku, výlet, čas s rodinou? Život je otázkou priorit. Pro mě je lepší dejme tomu tu sekačku odvést do servisu pokud je v záruce, tak mi ji opraví zadarmo, pokud v záruce není, tak ztrávím opravou celou jednu hodinu. Půl hodiny cesta do servisu, půl hodiny cesta ze servisu, mezi těmito cestami oběd a nebo procházka po městě.
Ve chvíli, kdy se zhroutí systém a peníze přestanou mít svou cenu, tak se to prostě budu muset naučit, do té doby budu na té inkriminované sekačce kontrolovat hladinu oleje a přiloženým klíčem zkontroluju pouze svíčku, jestli je ve stavu v jakém by měla být. Zbytek s díky nechám na servisu.
Děkuji nechci. Myslím že moje kapacita inteligence stačí na pochopení základních principů fungování, když vidím co nějaký stroj dělá, potom uvidím i vnitřek, nějak mi asi dojde jak co pracuje, jak se k čemu dostat, co jak opravit. Nebo mi to třeba někdo řekne. Úspěšní lidé nejsou ti co umí všechno, ale ti, kteří se umí přizpůsobit situaci.
Myslím že honza psal, že u něj byli v kamnech topit nějaký trotlové. Ve chvíli, kdy bych v kamnech začal topit, nikdy před tím jsem kamna neviděl a kamna se nechovaly tak, aby bylo v místnosti teplo a kouř šel komínem ven střechou, asi bych zavolal buď majiteli, nebo někomu jinému, kdo s tím má zkušenost a páčku bych prostě přemístil do polohy OPEN.
AD oprava motorky za 1000 korun.
Ve chvíli, kdy jedu do zahraničí na dovolenou, platím si asistenci. Mechanik, který přijede, myslím dokáže identifikovat závadu a prostě tu součástku vymění, pokud se nejedná o něco velmi náročného. Výhoda je vědět co to je, ale ve většině případů stačí vědět, co to dělá (nebo nedělá) a tomu člověku to popsat.
|
|
|
Pohoda, jen bych doporučil větší stručnost :)
|
|
|
Já jel na dovolenou tam, kde je problém sehnat i zapalovací svíčku natož nějakou jinou součástku. Nehledě na to, že předplacená asistence by stála víc než 1000,-Kč a než by přijel technik (odhaduju min. 2 dny), měl bych to opravený 3x a za 10% ceny nových, značkových dílů, které by s sebou přivezl (radši víc než míň, aby nemusel jet víckrát) a namontoval, aby mu nezůstaly a já je zaplatil.
|
|
|
Přijde na to, jak složitá daná věc je. Osobně bych si netroufal opravit například řídící jednotku v autě nebo moderního diesela, protože to bych rozebral a už nedal dohromady bez drahých speciálních nástrojů. Taky lokomotivy sice také neopravuji, ale už jsem jich pár rozebraných při opravách viděl a jednou jsem asistoval při napouštění chladícího systému a seřizování motorgenerátoru u motoráku řady M286.1.
Když už se tu bavíme o starých autech: ta mají výhodu, že jsou velice jednoduchá a zručnější člověk si udělá hodně oprav sám. Výrobci se snažili maximálně zjednodušit postupy údržby u takových aut, protože tehdy byla analogová diagnostická stanice s osciloskopem téměř kosmickým vrcholem nářaďové techniky a všechny opravy se tehdy dělaly klasicky pomocí jednoduchého nářadí a fortelu. Když se to pak spojí se zájmem o věc, je z toho krásný koníček. Sám jsem hrdý na to, jak můj Rapl prokoukl od té doby, co jsem si ho pořídil - většinu prací a oprav jsem si na něm udělal sám. Ne že bych chtěl šetřit; ale baví mne si tyhle opravy dělat a velice se mi líbí, jak součástky zapadají do sebe a jak spolu dokážou vytvořit funkční celek. Redguy je moje krevní skupina a obecně mi jsou takoví lidé velice sympatičtí. Ale je to taky určitá specializace, to je fakt, ne každý na to má čas nebo chuť :-).
|
|
|
Není nad to si šechno přepočítat na prašulky, abych vůbec věděl, co mám dělat.
|
|
|
A co je na tom špatného?
Ty jdeš do krámu a koupíš první věc kterou uvidíš a nepřepočítáš si, jestli je požadovaný výkon vs. finanční stránka pro tebe akceptovatelný? Nejlepší jsou na tento příklad třeba PC sestavy z makra za 20.000 :D
|
|
|
Ale to vůbec není od věci.
Například si nikdy nekoupím masážní vanu, protože bych ji využil tak 3x do roka. Místo toho si +/- každej měsíc zajedu do akvaparku v Laa (A), kde budu za vstupný navíc okukovat děvčata 8o)
|
|
|
Dobře. Tak já si tu vanu koupím. A budu ji používat jednou za rok. A vedle baráku mám aquapark, a vstup je 1000x menší než cena vany, který nabízí to samé jako moje vana a ještě tak choděj krásný holky - a nikdy tam nepudu.
Zachoval jsem se nesprávně nebo něco takovýho?
|
|
|
Zachoval ses pode toho, jak jsi zvyklej. Do akvaparku nechodíš, v bordelu jsi zkusil vířivku a tak si ji pořídíš domů, neb jiná cesta není 8o)
Zachoval ses podle své potřeby a zvyků - a to je dobře. naní univerzální dělení na dobré/špatné
|
|
|
A to je důvod, proč si z Eiffelovy životní filosofie nevezmu ani slovo, i když ji má krásně racionálně doloženou...
|
|
|
No vidis, a ja dokonce v servisu (u znamych, pochopitelne) zaplatim za moznost pouzit jejich vybaveni, pripravky, apod. a auto si opravuji sam. Tedy vsechny bezne opravy, vymeny naplni, tesneni, spotrebaku, diagnostiku, atd. Plecharinu, lakyrnicinu a svareni zatim neovladam...
Docela me prekvapuje, kolik lidi uspokojuje prace v kancelari, obecne tzv. dusevni cinnost, specialne jakakoliv obchodnicina, pri ktere se takrka zadna hodnota, krome zisku, nevytvari (pisu takrka, protoze me ted zadna konkretni nenapada, ale treba me vyvedete z omylu). I kdyz si na zivobyti vydelavam podobnym zpusobem, tomu pocitu, ze neco vytvorim vlastnima rukama, se nic nevyrovna... I jako napr. architekta me tolik neuspokoji nakreslit pekny dum, jako ho skutecne postavit.
|
|
|
A toho slovaka co to stavi zase neuspokoji postaveni celyho baraku tak, jako by ho uspokojily penize co dostanete za jeho navrh ;-)
|
|
|
Jo to bych asi měl svýho klienta rád, kdyby mi zaplatil, pak se pokoušel u mě na mém počítači a v mé kanceláři něco páchat a trvalo mu to 3x tak dlouho jak mě...
Každý by měl dělat to čemu rozumí a na co má prostředky...
|
|
tak s OHV motorama sem si uzil svoje a sou nadherne jednoduchy (Fiatackej dvouvalec :D ) ... jenze chapu proc si chcenechat servis za to zaplatit u OHC aut - duvod je vacka hnana rozvodama - tzn vacka dolu a potom nastavovani predstihu znova...
tohle je takova magicka vec "vymenit gufera nebo hydraky" - pokud mate duveru ve vaseho mechose a ten Vam rekne :hele tohle se mi nelibi" a ukaze na nejakou komponentu celyho systemu - je lepsi ho poslechnout a nechat vymenit i par veci navic - sice se to prodrazi, ale je to imho lepsi :) ...
taky sem premejslel udelat repas makovice na tom svym drakovy, ale dokavad ten nesmysl beha, tak ho nechat zit svym zivotem :)...
btw: neznate tu nekdo nejakyho fachmana na Bosch K-Jetronic a VEZ systemy? Platim zlatem! ...
|
|
|
> Platim zlatem! ...
Zubama po babičce?
|
|
|
prevedu dve tri cihlicky z swiss konta po Onkel Gustav co to nekde nasbiral v dobe rise :)
|
|
Tuto metodu (konkrétně část se sundaváním půlměsíčků) určitě zkusím, až budu mít po ruce novou hlavu a sadu ventilů. Docela by mě zajímalo, na kolik procent motorů, by šlo toto aplikovat.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Service: Výměna těsnění dříků ventilů
|