Komentáře ke článku: Příběh obyčejného zoufalství (ze dne 17.08.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
No tak se s náma poděl, co to je za společnost, ať si nenaběhne někdo další.
Co ale nechápu je, proč když to bylo tam moc urgent jsi to neposlal DHLkem? Nemusíš Express, jestli je to objemnější nebo těžký, stačí Global Forwarding. Občas něco posíláme do mimo EU a docela v pohodě.
|
|
|
Sakra, ani psát neumím...
|
|
|
Obávám se, že se jedná právě o DHL. Autor zapoměl v jednom z těch okopírovaných mailů přepsat SKC za DHL :-)))
|
|
|
On to poslal DHLkem. Pozorný čtenář si všimne, že na jednom místě autor zapomněl nebo "zapomněl" odstranit skutečný název firmy :-)
|
|
|
Ehm, to JE opravdu DHL - kolem těch krásných žlutočervených letadel na logistické základně jezdím v Lipsku celkem pravidelně ...
|
|
Cena dopravného za cestu zpět by byla 299895,60 Kč... Neni tam o jedno číslo víc? O který?
|
|
Potrebovali jsme zasilku odeslat v patek, aby byla v pondeli rano na prislusnem zaoceanskem urade podle garantovanych terminu doruceni. Dvakrat potvrzena telefonni objednavka, ze si pro ni prijedou mezi 5 a 6 odpoledne. Neprijeli...
Druhy den rano tak kolega musel nasednout do letadla a odletel tam, aby to v jeste v sobotu stihl dat na tamni postu, coz zarucovalo doruceni tez pondelni ranni postou. Stezovat jsme si mohli tak v lamparne na nadrazi.
Sranda je, ze ta druha moznost nakonec byla i levnejsi nez sluzby SKC.
|
|
Hle, to je něco z mé branže..:o)
Dodací podmínka Incoterms DDP není "jen" s dodáním do domu, ale doslova "s dodáním, clo placeno", tzn se předpokládá, že celní odbavení platí odesílatel.
DDP do Ruska je utopie, to prostě a jednoduše nejde, protože příjemci registrovaní pro import uboží v Rusku jsou registrovaní obvykle na jedné celnici, která nebývá totožná s celnicí, kam dodá zboží mezinárodní spedice/dopravce.
Předání zboží mezi celnicemi je naprosto vyloučené, proto když zboží skončí na nějaké jiné celnici, příjemce se na ní musí zdlouhavě registrovat, což trvá až 3 týdny.
Obvyklý systém dodání do Ruska je CPT/CIP celní terminál určení, a místo a název celnice jsou získány od příjemce. Příjemce si proclí sám, přes svého "brokera" na své celnici a je to za den vyřešené. Jen tak se dá vyhnout problémům při proclívání.
Autor se spálil, pokud mohu v současné situaci radit, ať udělá následující:
Vzít dokumentaci, tedy potvrzenou objedávku a veškerou emailovou korespondenci (přepokládám že autor v objednávce jasně stanovil jak paritu tak termín dodání)
1) Dopravné nezaplatit do vyřešení reklamace.
2) vyčíslit všechny své přímé náklady spojené s nedodáním zásilky (tedy vyúčtované penále od příjemce za nedodání zásilky, náklady na jinou dopravu, náklady na telekomunikace atp.)
3) Reklamovat dopravu u DHL s tím, že nesplnili smluvní podmínky (dodací termín, dodací parita Incoterms) a činit je zodpvědnými za přímé náklady které vám vznikly.
Jestli máte potvrzenou objednávku, ve které se zasílatel zavazuje k datumu dodání a akceptuje Vámi požadovanou paritu dodání dle Incoterms, máte velkou šanci získat slušnou satifakci (samo pokud máte náladu se s DHL třeba i soudit)
A na závěr:
Na trhu existují firmy, ve kterých jednáte přímo se zpracovatelem zásilek a který vám poskytne aktuální informace. A také, jako ta Vaše lokální spedice, Vám nebude mazat med kolem huby ohledně toho co je a není možné..
|
|
|
S tim CIP souhlas, v zemich typu CCCP (vcetne CR, jedna-li se o privatni zasilku, nebo nejste schvaleny prujemce, bohuzel) je to jedina jakztakz jistota. Ale jinak bych to hral spis na nedoruceni zasilky v terminu, Incoterms s tim imho nema co delat, bo co vim dodaci parity nestanovuji casove limity. Naopak pro DHL se vytvari misto pro argument "ano, my dodame pod DDP vcas, pokud celnici...". Neohanet se Incoterms, neznam, chtel jsem dorucit balik do stredy, mam to potvrzeny, nedosel, nazdar. Cleni? Vy se tvarite jako spediter, vas problem, balik nedosel vcas, nazdar.
|
|
|
*schvaleny prijemce* lol :)
|
|
To se vůbec nedá číst. stěží jsem se prokousal k prvmímu modrému textu.
|
|
|
Myslíš, že autor článku byl na drogách? ;-)
|
|
|
Takovejch překlepů, chybějící interpunkce, taky jsem to nedočetl, protože se to podle mýho názoru prostě normálně číst nedá.
|
|
To je klasika. Kdysi jsem potreboval dostat z OVA do Prahy do druhého dne malou součástku na reklamaci. Jinak by to byl problem. Misto Ceske posty za nejakych 150 Kc jsem zvoli skveleho prepravce typu SKC. Preprava stala 1200,- (cert vem penize kdyz to tam urcite bude). Meli to dorucit do 12:00 hod druheho dne (tj do 24 hod). Na te firme v Praze byli az do cca 16 hod. Stravil jsem odpoledne volanim do SKC, protoze to tam nebylo ani ve 12 ani ve 13 a nakonec ani v 16 (stale byli "nekde na ceste"). A na me stiznosti na doruceni klidne argumentovali: "byli jsme tam v 17 hod a na te firme nikdo nebyl".
Ovsem Rusko to je kapitola sama pro sebe. Tam nic neplati alias je mozne uplne vsechno. Po nekolikamesicni instalaci nejakeho zarizeni v Moskve se teto zemi pokud mozno vyhybam obloukem.
|
|
|
Tece mi krev z oci, kdyz ctu "na te firme nikdo nebyl"... zbytek informaci jsem nepobral, pac nevidim pres krev.
|
|
|
Na takovéto rychlé přepravy v rámci republiky používám služeb Českých drah a jejich ČD Kurýra za 160 kč do 15 kg v síti stanic kde staví rychlíky, rychlostí rychlíku takže Ostrava - Praha cca za 5 hodin asi 8 x denně. Nutno podat na nádraží cca hodinu před odjezdem a po doručení do cílové stanice je adresát vyrozuměn telefonem že zásilka dorazila a může si jí vyzvednout, nevýhoda musíte na nádraží. Celkem spolehlivé jen jednou mi zásilka dorazila o 2 hodiny později když rychlík byl zpožděný a zásilku nestačily přehodit z vlaku do vlaku, byla to přeprava z HK do ČB.
|
|
DHL je vážně utopie, naši s nimi skončili už před lety. Nicméně tak dva tři roky zpět jsme měli taky krizovku a shodou okolností taky někam k Moskvě. Na druhou stranu zákazník v tomto kooperovat nehodlal, šlo o nějakou montážní firmu z ČR, která něco kompletovala na stavbě.
Po zvážení všech možností jsme volili TNT. Letecky a do 24 hodin na místě. V Moskvě zásilka nafasovala kurýra a ten ji odvezl na místo. Co se dělo s clením, vůbec netuším, nevystavoval jsem žádnou fakturu a ani se nestaral o papíry. Vyplázli jsme za to tuším 15KKč. Šlo o kovové dveře, cca 40 kg, 2x1m. Stačily mi na to dva telefonáty, při jednom jsem zjišťoval možnosti, druhým to objednal spolu s údaji. To mi pak tuším ještě přišlo mejlem kvůli potvrzení.
Pak jsme s nimi chtěli rozjet spolupráci, ale prohráli kvůli cenové politice. Na vnitrostátní zásilky se moc neorientují.
|
|
|
Souhlasím. Mám kamaráda v jedné nadnárodní formě a o TNT jsem popravdě slyšel poprvé od něj, když jsem se ho mezi řečí zeptal, jak přepravují po celém světě ta kvanta zboží. Udajně je TNT nastaveno na max. kvalitu služeb samozdřejmě za řádné ceny. Řekl mi doslova, že jsou drazí, ale prý to za ten klid stojí.
|
|
Moje jedina zkusenost s DHL je nasledujici
"Dobry den, potrebuju dorucit balik z Prahy (adresa) do Parize (adresa), a to do 3dnu muzete mi sdelit cenu?"
"Cena je 25 860kc, prejete si dopravu objednat rovnou?"
"Ne, dekuji"
... a nasledujici den jsem si udelal 2 denni vylet do Parize, ktery i vc. stravneho pro dve osoby vysel firmu o 50% levnej. Vylet byl hezky.
nicmene abych necim prispel tak zde jsou 3 tipy na dopravce:
DSV - vicemene to nejlevnejsi s cim jsem se setkal, kvalita sluzeb odpovi cene, ale pokud mi nevadi zpozdeni klidne 2-3 tydny tak dobra volba
Logwin - drazsi nez DSV, nicmene pohodove jednani a soucasne dobe (diky) krizi davaji bezne dopravu v EU za 2-3dny (po zemi). Coz je pohoda
Agility Logistics - zatim nejlepsi co jsem se setkal v mezikontinetalni doprave.
|
|
DHL = Delay Hide Loose. Pro neanglicky mluvící: Zpozdit Schovat Ztratit. Sedí to na ně celkem dobře.
|
|
|
Pro neanglicky mluvící: Zdržet Schovat Kypřit.
(Chceme-li říci "Ztratit", použijeme "Lose".)
|
|
Já se jen divím, čemu se to autor diví. Jako jediné vysvětlení mě napadá, že doposud posílal zásilky jen západním směrem a teď poprvé měl tu čest setkat se s ruským zkurvystánem.
Vážený kolego, chcete-li cokoliv rychle dopravit z a nebo do Ruska, zakupte si letenku, do kapes si vezměte obnos přiměřený hodnotě zboží a požadované rychlosti odbavení, obrněte se nekonečnou trpělivostí, opraště si ruštinu (nezkoušejte mluvit na mužika anglicky a už vůbec ne německy - strašně ho tím rozčílíte, a to i tehdy, když by vám náhodou nějakým zázrakem porozuměl) a veškeré celní formality vyřiďte sám. Rozhodně to nebude bez problémů ani hned, ale je to ten nejrychlejší a nejspolehlivější způsob, jak zásilku doručit. Kdo měl s ruskými hovady pracovně co do činění, ví o čem mluvím, kdo ne, ten by stejně nepochopil. Rozčilovat se v souvislosti s Ruskem na DHL (ne, že by se jim taky občas nepovedlo nepochopitelné), mi ale příjde zcela irelevantní.
Za celou historii dokázali Rusa přimět k práci pouze 2 lidé:
J.V. Džugašvili a Fritz Todt. První prostřednictvím hladomoru a biče, druhý pomocí snížených dávek potravin a MP 40.
|
|
|
Zve te tam nekdo nemcoure? Nezve. Tak neunavuj.
|
|
|
Aby to nevyznelo, ze jsem jen stekajici mops.
Kdyz to neumis, tak zaplat nekomu kdo to umi. Neni problem tam dopravit, proclit a dat do obehu skoro cokoliv. Zrovna nedavno jsem byl u dopravy tezebniho zarizeni a technologie pres Moskvu do Azerbajdzanu, a pak na Kamcatku.
Ze rusove nemce nesnasi, to mas pravdu. Tak nejak skoro kazdemu povrazdili pribuzenstvo a holt nejsou takovy nastav-prdel narod, aby se helmutovi klaneli, kdyz zasusti eury (vetsina tedy).
Ty furt na Rusko aplikujes nejake anglo-saske standardy a metriky. Pochop, oni nikoho nepotrebuji, kdyby zavreli hranice na dalsich 100 let, vystacili by si. Stalo by to za prd, jako vzdycky, ale slo by to. Kdyz se jim tam cpes a jeste neco chces a jeste zacnes nemecky, tak se nediv.
Muze se ti to nelibit, muzes proti tomu protestovat...
|
|
|
Tak predne, na ukrajine a v belorusku vitali nemce jako zachrance ;-))
A za druhe, mnohem vice rusu zabil Stalin v koncentracich.
Kazdy intelektual vi, ze kdyby Nemecko dobilo Rusko a treba i s pomoci Anglie, Francie a USA, ze by se tam zilo mnohem lepe a byla by to prepserujici velmoc ... takhle je to jenom velmoc, ktera ma nastesti 80% vojenske techniky v rozkladu ne nefunkcni, neco jao v CR, kde se preskladavaly jendotlive soucatky vzdy na zarizeni, ktere melo projit revizi, pak na dalsi a fungovalo vzdy jen 10% techniky ;-)))
|
|
|
Zacaly mi krvacet oci po tom co jsem videl "intelektual" a "dobilo" v jedne vete, promin, dal jsem necetl.
|
|
|
To byla chyba, "prepserujici velmoc" je mnohem lepší.
|
|
|
Pokud vy jezdíte pouze tam, kam vás zvou, tak jste asi politik. Já jezdím zpravidla tam, kam potřebuji ať už z důvodu osobních nebo pracovních. Je mi až trapné vysvětlovat něco tak pitomého, ale vzhledem vaší připomínce je to asi nutné.
V Rusku jsem byl několik týdnů služebně (soukromě by mě vážně nenapodlo tam jet), s českým pasem jsem zastupoval českou firmu mluvil jsem rusky. Pokud skutečně jezdíte do Ruska, tak nechápu, jak vás vůbec mohlo napadnout, že bych tam mluvil německy. S kým bych se tam asi tak domluvil, když narazit v Moskvě na někoho, kdo mluví aspoň trochu anglicky je téměř zázrak?? Myslím skutečně mluví, ne že si pamatuje pár frází ze střední školy a komolí je tak příšerným akcentem, že mu stejně není rozumět.
Nevím jaké roury a pumpy jste clil vy (asi žádné - byl jste zřejmě jenom u dopravy, jak píšete), já jsem musel zajistit nejen dopravu, ale i proclení exponátů na výstavu. Ano, proclení. Všude ve světě (dokonce i v Srbsku a v Chorvatsku) se to řeší oceněním expozice a složením celní jistiny, pouze v Rusku musíte exponáty proclít, jakože do oběhu, a potom zase vyclít jakože vývoz. Proč? Protože Rusko. Zřejmě aby mohli každého, kdo přijede otrávit k smrti a hlavně okrást.
Vaše knížecí rady, že kdo to neumí má někoho zaplatit, jsou úplně k smíchu a je vidět, že vůbec nevíte, co mluvíte. V Rusku to totiž neumí nikdo, protože tam není co umět. V Rusku "umět", znamená především uplatit, případně ožrat uředníka a zaplatit mu štětku. Čím vyššího, tím lépe. A to jsem mohl udělat klidně sám. Byl bych hlupák, kdybych platil ještě někoho dalšího. Co se týká těch vašich chytrých řečí o hrdých Rusech, tak vězte, že v nejluxusnějším moskevském výstavišti (Krokus Expo), jediná spediční firma, která "to umí" je německá PANALPINA. Ti si koupili mužiky tak, že ani Danzas, který tam rovněž sídlí, neproclí nic jiného než vlastní zásilky. Najednou ti hrdí bohatýři pozapomněli, že jim údajně "skoro každému povraždili pribuzenstvo". Jo, to je úplně jiná hrdost než "nastav-prdel národ" :-) Mimochodem, to se tak hezky vyjadřujete o vlastním národě? Já jsem sice po mamince němec, ale znám dost 100% čechů, kteří jsou pracovití, slušní a precizní, že by jim mnoho němců mohlo závidět. Asi se každý obklopujeme jinými lidmi...
Anglosaská měřítka se pokoušel uplatnit autor článku, mně to nepodsouvejte. Já si vzpomněl, jak to chodilo u nás za bolševika (dle ruského vzoru) a za pár hodin jsme měli odplombované kamiony a vykládali zboží, ačkoliv tam před tím 2 dny čekaly. Ale to, že jsem si dokázal poradit s ruským bordelem ještě neznamená, že s ním souhlasím a budu ho obdivně schvalovat. Jestli na vás, milý dante udělalo Rusko dojem, tak na mě taky: ten nejhorší.
Pro mě to je národ dementů, kteří všem dávají hrdě najevo, jak jsou ubozí a sprostí. O kultuře, prosím, vůbec nehovořme, kultura v Rusku existovala, ale v carském Rusku. Aristokracii vyvraždili Lenin s Děržinským a Stalin nechal pozabíjet veškerou inteligenci. Kdo zbyl? Mužici. Ti to tam dodnes vedou a jejich původ je znát okamžitě a nepomohou jim ani stovky miliard na kontech.
V čem vám ale musím dát za pravdu je, že by měli zavřít ty hranice. A nejlépe tak, aby se odtamtud nedostal nikdo ven. I když bychom měli asi dražší benzín a topení, já bych to bral.
A závěrem jedna prosba: prosím, netykejte mi. To děláme s kamarády a přáteli a my dva bychom si asi těžko rozuměli. Děkuji.
|
|
|
Vyjadrim se jen k tykani. To je nejaky obsurni fenomen mistni subkultury? Je to snad prvni misto na internetu, hned po webu komunistu nebo nacku, kde se trva na vykani.
K tomu ostatnimu nemam co rict, mate tezky zivot clovece, tolik pesimismu v so be mate :)
|
|
|
obskurni / sobe atd.
Nejak mi vynechava klavesnice, asi bych nad ni nemel snidat :/
|
|
|
No tak to ovsem pozor, panove, u DHL nejspise vychod ci zapad zase takovou roli nehraje, i kdyz na vychode obecne vse funguje nepochopitelne.
Ve firme jsme potrebovali rychle obdrzet obalku s dokumenty z pobocky ve Frankfurtu do Prahy.
Zasilka sla dle trackingu zhruba takto, uz si nevybavuju presne destinace:
Frankfurt - Leipzig - London Heathrow - Panama - Venezuela - Miami - Cosi ve Wisconsinu nebo kde - NYC - London Heathrow - Leipzig - Praha...
Cili DHL bude asi ve srovnanim s klasickou CK Zaplat-neodjed ekonomictejsi, akorat se musite vecpat do baliku, jelikoz takovahle skorocesta kolem sveta by normalne vysla draz...
|
|
... s DHLkou a ausgerechnet taky do Moskvy naprosto stejná zkušenost. Než zaplatíte tak jde všechno, jak to dostanou do pracek, tak neznají, nejde, nemohou ...
|
|
|
Když jsem sledoval urgentní dopis, jak už třetí den intenzivně kroužil mezi terminály na Heathrow (na každém byl několikrát), tak jsem začal zkoumat přepravní podmínky DHL a ukázalo se, že dodací lhůty nikde závazně negarantují ani vlastně ani neslibují. Jenom naznačují.
|
|
Podobnou zkušenost mám s posíláním zboží z Kanady do Velké Británie... fušerství, nekompetence, lži... Akorát tehdy to byl FedEx...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Příběh obyčejného zoufalství
|