Komentáře ke článku: Shit alert: Müller filter (ze dne 12.04.2013, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Prostě kdo umí..umí..:-DDD
|
|
Integrale, můj dvorní mechanik a několik dalších lidí se mnou patrně bude dosti hrubě nesouhlasit, ale jediné automotive díly, se kterými jsem nikdy neměl žádné výraznější problémy, byly právě Bosch, takže už v podstatě jiné ani nekupuju. Zašlo to tak daleko, že není-li skladem příslušný díl od Bosche, tak nekupuju radši vůbec nic. Filtry skutečně filtrujou, zapalovací svíčky skutečně zapalujou, žhaviče žhaví déle než první tři dny po uvedení do provozu, a tak dále. Možná se to nezdá, ale to jsou v dnešní době naprosto mimořádné vlastnosti, které každej výrobek nemá:-). Cenový rozdíl oproti mnohdy značně pochybné konkurenci je v řádu jednotlivých stokorun, a to mi za ty nervy, co tady popisuje D-F, rozhodně stojí.
|
|
|
Zkuste MoPar, s tim taky nebyvaji problemy.
|
|
|
Nj, ale kde ho sehnat? Toho Bosche mají (v nějaké míře) na každé benzínce, zatímco MoPar... No, musím ho někdy zkusit. Mann jsem ke své nelibosti taky už párkrát zkusil, když nic jiného nebylo, a bylo to taky OK, jen jsem z toho neměl ten pocit:-).
|
|
|
MANN filtry jsou z mojí zkušenosti skvělé. Nikdy jsem neměl problém s rozměry, ale je pravda, že filtrovaný vzduch, olej ani jiné médium jsem nepodrobil laboratorní analýze a srovnání s konkurenčními výrobky.
|
|
|
Pozor, Bosch je obrovský koncern rozlezlý po celé planetě a nerad bych, aby to vypadalo, že všechno s nápisem Bosch je šmejd. Pokud se jedná o elektroniku, tak na nápis Bosch reaguji jak býk na rudý hadr.
Ale na straně druhé musím uznat, že co píšete, používám také. Dokonce musím nekriticky říct, že nejlepší světla na Lanciích či Alfách byla právě Bosch, lepší než Carello a 1000x lepší než Malma (to je zkurvenýá značka, jejíž světla umí vyslepnout asi za týden a mám pocit, že patří Magneti-Marelli). Ale lambdu Bosch už nedám, protože 2 z 10 jsou vadné už v prodejně, ještě hůř jsou na tom debimetry, snímače, atd. I když zase ty snímače umí jiné aftermarketové firmy udělat ještě horší a mají ještě tu drzost, že třeba tvrdí, že pasují někam, kde nikdy nemohou fungovat (závislost třeba tlaku a napětí je úplně jiná, než originál) atd.
Nepoužívám Bosch díly brzd, protže za podobné peníze lze koupit nesrovnatelně lepší kvalitu...
Ale svíčky, filtry a různý další aftermarketový díly od nich používám taky.
|
|
Taky jsem menil... Vzduchovy filtr... Jeste, ze jsem mel Man. Na 4x jsem si zlomil prsty, pak jsem zlomil merku oleje, ale tu svini jsem mezi ty plasty nakonec narval a zavrel to...
Zlata 120ka...
|
|
|
Stodvacítka byla dobrá pro toho, koho bavilo víc opravování než ježdění. Opravovat šla dobře, ježdění už jí šlo o dost hůř, a její schopnost ujet víc než 1000 kilometrů bez poruchy se limitně blížila nule.
Možná to máte taky zkreslené tím, že zamlada chutnalo všechno líp. Při podobných srovnávacích záležitostech mívám stejný problém ... :-(
|
|
|
Na základě vlastních zkušeností, tvrdím, že kecáte.
Za posledních 100k km jsem najese škodifkou byla jedinou poruchou proražená olejová vana. A nebylo to mé první auto, bylo mé "druhé auto". A nebylo to tedy logicky ani "zamlada".
|
|
|
Já měl asi měsíc Škodu 125L. Bylo to v r. 1994. Měla najeto 70 tis. km.
Za tu dobu se čtyřikrát přetrhl klínový řemen a jednou lanko od plynu. Někam mizel olej z motoru.
Pak jsem jí prodal. Asi za měsíc z ní upadlo zadní kolo, do něčeho narazila a umřela.
|
|
|
Takže nic, co by nespravil motouz od balíků, outsourcovanej z nejbližšího JZD. Teda až na to kolo, tam by možná nepomoh.
|
|
|
Motouz? To se snad spravovalo náhradním dílem z produkce Elite Varnsdorf, ne?
|
|
|
Taky. Ale ne každá byla ochotná vzdát se ho dobrovolně. Asi se to blbě shánělo, nevím ...
Co si pamatuju jasně, je protaženej motouz z motoru mezi sedadly, aka ruční plyn. :)
|
|
|
Á tak to jsme si nerozuměli. Silonky byly záplatou na klíňák. Na plyn šla ještě použít (krátkodobě) vychytávka se šroubem, kterým se šteloval volnoběh. Ale byl to řev:).
|
|
|
Ja tam jednou nacpal vicko od pet lahve. Taky jsem s tim dojel.
|
|
|
Nejsem si úplně jistej, co to bylo za káru, ale mam pocit, že jsem tam klíňák taky řešil špagátem. Holky z vesnice nosily silonky jenom na tancovačky, ty nebyly jako ty městský rajdy. :(
|
|
|
Nemám vlastní zkušenost, ale je to údajně lidová moudrost JPP a současně blbost. Zkoušel to někdo a je ochoten podělit se s námi s výsledkem?
|
|
|
no ja nevim, ale nebyl nahodou pro plyn jako "prenosove medium" drat v bowdenu? U S100 to tak bylo a drat se vetsinou ulomil u plynoveho pedalu, takze stacilo v motorovem prostoru povolit sroub, drat posunout, upevnit srouby na obou stranach a jelo se dale.
|
|
|
Ano, byl to drát v bowdenu a v naší škoděnce měl v zimě tendenci se zasekávat - užil jsem si se zaseklým plynem spoustu švandy zejména na sněhu - to byly drifty ....
|
|
|
Jestli si to dobře pamatuji, tak problém byl právě u toho pedálu. Bylo to celý na takový desce přišroubovaný do středového tunelu. Krom toho, že to bylo dost nepřístupný (člověk se u toho musel válet napůl venku, napůl po podlaze), tak ty šrouby měly v hlavě kříž a bývaly dost zarezlý. Obvykle se to vysralo v nějakou nejméně vhodnou dobu (noc, déšť, zima).
(Teď jen nevím, zda si to nepletu se120 nebo embéčkem, ale řekl bych, že to bylo u všech řešeno stejně.)
|
|
|
Já jsem ji prodával pojízdnou při 192 tis.km.
Držel jsem ji dlouho, protože měla kouli, nevadilo, že jen jednu.
|
|
|
souhlasím, i já mám dobré zkušenosti. V různých obdobích jsem jezdila s různými verzemi Š105, bez problémů bylo možné najet tisíce km. První verze byla z roku asi 85, té časem odešla spojka, ale jiná vážná závada se neprojevila. Druhá verze byla jedna z posledních (r.v. 88??), které se vyráběly (měla nějakou jinou hlavu - hliník?? či což) a ta odolávala problémům ještě lépe. Najela jsem v ní tisíce km a za tu dobu se objevily pouze dva problémy, při zastavení začaly kolísat otáčky až do zdechnutí. Problém vyřešil servis rychle a nijak draho. Druhý problém - odešlo čidlo větráku - totéž jako v prvním případě, vyřešeno rychle a levně.
|
|
|
Mam nekolik aut a kdyz jsme stavel barak, koupil jsem za 17t jen tak ze srandy Formana s LPG. Starej jak metuzalem. Pouze v zime jsem parkrat nastupoval zadnima dverma, holt zamky system Magorit zamrzaj. Ale jinak to jezdilo jak z praku, za celou dobu (5 let) investice jen do jednoho klinaku a tesneni vodni pumpy. Po skonceni stavby jsem ho jednomu zednikovi prodal za 10t. Jezdil za 9 litru plynu. Kdyz to tak v hlave premitam, tak zadny jiny auto v mem zivote nemelo takovej pomer prinos/cena. A co se dojezdu tyce, tak jsem s nim v pohode byl dvakrat ve Svycarsku a jednou ve Francii, protoze zrovna jiny auto nebylo k dispozici, nebo jsem ho nechtel svinit (vozil jsem firemni material). Ted na podobne veci mam UAZ. Dneska mi rupla hadicka privodu benzinu ke karburatoru, holt zatim nebyl cas udelat generalku. Takze jsem na miste ufikl hadici od chladice oleje, ten jsem zavrel, hadici dal ke karbecu a jel dal. Podotykam, ze nova tahle hadice vyjde asi na stovku. Jednoduchej motor Volha 24, pokud smrdi po benzinu a je jiskra, tak to jede. Spotreba okolo 11 l/100. Jezdim s tim maximalne do 150 km, protoze prece jen na delsi streky to chce komfort, coz v UAZu neni. Jenzde treba kompletni generalka brzd vyjde na patnact stovek material, zatimco totez na mem SUVu vyjde na 25t. Jde proste o to, co od toho chci. Ale pokud spoctu cenu nahradnich dilu (amortizace UAZu je nula nebo spise dokonce zaporna) a spotrebu, tak ve finale jsem na tom lip, jak s jinym autem rekneme dva roky starym dotazenym z Germanie.
|
|
|
S favoritem mám oblíbený koloběh, koupit za pár korun, dát levně do pořádku, jednu technickou, trochu se o to starat, druhou technickou, starat se jen o brzdy a řízení, poslat ze skály, koupit favorita... Jen nevim, co budu dělat, až se z nich stanou veterány a přijdou do ceny.
|
|
|
|
Tak to bude brzo problém, udělejte zásoby favoritů. Ceny letí do nebe. Už to přelezlo můj limit na výběr z bankomatu. Exemplář po dědkoj ze stodoly stojí klidně 65k. Já jsem svoje zásoby favoritů neprozřetelně rozdal a teď, když jsem šel nakoupit, tak jsem se se zlou potázal. Nechápu proč se to děje, ale je to tady.
|
|
|
To ako vazne? je ich plny bazos za par korun. Ale mozem sa mylit
|
|
|
Nj, ale jakejch vraků? Myslím, že D-F měl na mysli, že se se zlou potázal při pokusu o nákup Favorita, který by dojel aspoň z bazaru k němu do garáže, aniž by z něj něco důležitého odpadlo. A takových Favoritů už asi skutečně moc nebude.
|
|
|
Podle mě je to jak který auto. Já taky miluju Fiat Uno, protože to bylo moje první auto. Ale když se nad tím zamyslím tak závad bylo hodně a nebyly nijak triviální.
|
|
|
tím to nebude, Š105 nemiluju, byla hlučná, měla malý kufr, výkon kde nic, tu nic, klidně prorezla skrz naskrz, plechy byly jak papírové. Jen byla jednoduchá a nebylo moc toho, co by tam mohlo odejít. Klasický socialistický výrobek, kde co ošizené, vývoj pomalý nebo vůbec žádný.
|
|
|
Do ted mam Rapida...
Vesele mu zacinaj hnit lemy a podlaha... Ale za poslednich 5 let jsem na nej nesahl... Dokonce uz I na vymenu oleje jsem se vyprdnul, protoze si rikam, ze as se neco podela, pujde do srotu... Jenze on furt jezdi a jezdi a jezdi... Sice jen jako asi 4. auto v rodine, rocne teda najezdi jen par tisic... Ale uz je to po seste par tisic a porad nic...
A vyhodit ho jen tak mi prijde lito... Takze uz ma potreti "posledni technickou pred vrakacem"...
|
|
|
Rapida v žádném případě nelikviduj, jestli ještě minimálně drží pohromadě, tak je to cenný sběratelský kousek. Vyrobilo se jich jen pár (oproti jeho výrobním sourozencům) a moc jich nezbylo (protože je všichni sešrotovali poté, co jim zrezly:-). Rapid ve stavu, kdy se veškerý plech ještě neproměnil v sendvič, tvořený vrstvou rzi mezi dvěma vrstvami laku, je už teď docela ceněná záležitost.
|
|
|
Tady nesouhlasim.
Kdo mel 105/120 koupenou z fabriky, jezdila vesmes spolehlive, ono tam taky nebylo moc co se srat. Problem byly bazarovky v devadesatkach, ktere si porizovali mladasi bez koruny.
Tatikova 105 jezdila statecne do 180000, kdy uz ale dojizdela s prasklou hlavou na 3 valce, tehdy ale obecne auta vydrzely mnohem mensi najezdy. Jinak 105/120 nevyzadovala moc, pravidelne odchazely termostaty (nahrezne pristupne na 3 srouby), spinac nuceneho vetrani chladice (kazdy si udelal rucni prepinac) a hnilo to, koroze se musela velice peclive hlidat. Jinak auto spolehlive.
|
|
|
To se netýká jen aut, ale obecně.
"Když jsem já byl tenkrát kluk, to zněly písně líp a lepší mely zvuk..." a přitom hovno. Našel jsem nedávno při přestavbě bylu starý CC kazety (mladí asi ani nebudou vědět, k čemu to bylo) a super Dolby deck Sony s HiFi zesilovačem Elektronika Praha a pustil sy ty starý "super" nahrávky. No co Vám budu povídat, je to jako s tou Š120. Nechápal jsem, jak jsem to vůbec kdy mohl poslouchat, bylo tam asi 100 dB narvaných dp 1 kHz, nic nad a nic pod...
Stejné je to s tou Š120, ne nadarmo přezdívané DoDo...
Já byl vždycky Žiguláckej, i když jízdní vlastnosti Žigula byly strašný, ale bylo to alespoň spolehlivý.
|
|
|
Kdo potřebuje takový filtr?
Prohlédl jsem pečlivě všechny své bicykly a do žádné se nic podobného bohu dík nestrká.
_______________
Ale samozřejmě, pokud správně chápu, co chtěl autor říci, souhlasím s ním.
|
|
|
Zato vy si muzete vsechny sve bicykly strcit... :-)
(sorry, ale nedalo mi to)
|
|
|
na kolo žádný filtr netřeba. Kolo provozují odolní jedinci, kteří v záchvatu sportovního výkonu neváhají zaplnit rozdýchané plíce tím největším humusem z výfuků v oblastech přetížených automobilovou/autobusovou dopravou (svého času mi tady jeden takový blb otloukl o hlavu, že mu závidím, že projede na kole Karlák rychleji než já v autě). Pěšák by tudy nešel, aby se neudusil. Hrdý majitel kola neváhá předstírat sportovní výkon a hrdě to hrne do svých plicních kanálků. Hrdý cykloun dokonce neváhá vyrazit mezi výfuky ani když je poblíž předražená cyklostezka. Nějaký filtry - změkčilost! Když už jednou mám kolo za bratru šedesát litrů, tak nehledím na otravu. :-))
|
|
|
|
No,... nejsem si jistej, jestli ten system neni nahodou uzavrenej. Ta nadoba za sicnou totiz nevypada jednoznacne tak, ze by brala vzduch od jinud, nez nejakou trubkou primo z prdele. Zkratka ekologicke perpetum debile.
|
|
|
Týýý joo!
Dobrá interpretace!
K čemu všemu se nedá použít mozek.
|
|
|
Někteří idioti ho používají i k trollingu nebo k propagaci cyklistiky.
|
|
|
když juknu na ceny http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBp5qoBS6S7ylpNyzxFTblgJ8gFRRK5efhUXvTkXIi298Df1X21uff0A8UOEWmUeKicwl4MYXkI7Z SZtkeC74wveQD7G3TjN8XNFZtHXLF46x8Z9u7veJmlXvclJMkEG9ybWemaYfd6jJDSrC59mFMv+JqQZTFVEen7FYM5SIpeAJm
je tam rozdíl mezi levným a drahým zhruba trojnásobný, no a tím je řečeno vše, z lejna bič prostě uplést nelze
(pužívám Kelly stránky často jako informaci co za kolik a v jakých rozměrech lze koupit, ten shop mají zpracovaný opravdu pěkně)
|
|
|
Velký hovno a ne zpracovaný web. Nechal jsem si tam koupit termostat vahler do felicie, Našel jsem podle filtrování značky, typu a roku výroby příslušnou sekci, vybral termostat a co? Nepasoval. Nakonec jsem tam musel zajet a koupit celý domek s termostatem z polska, jinej nebyl.
|
|
|
To že do Felicie něco nepasuje znamená že web je nahovno?? Si tedy úplně nemyslím.
|
|
|
No když na tom webu mají, že to tam pasovat má a ve skutečnosti potom nepasuje, tak to asi blbě bude, ne?
|
|
|
nebo je něco blbě v tý Feldě .......jinak všechna data těhle webů pocházej z jediný databáze.....
|
|
|
Jo a výborná pomůcka je u Mannu obrázkovej návod (objeví se po kliknutí na sekci kabinový filtr)
https://www.mann-hummel.com/online-catalog/EU/cze/vehicle
p.s. Defens tady rozvíjel myšlenku, proč lidi nadávají na AR, tohle je jedna z mnoha maličkostí. Itala prostě nezajímá, že se bude muset ten filtr někdy vynavat, a že to třeba taky půjde špatně... eee porka madona, kdo by měnil filtr, vždyť si můžeš otevřít ókno. Jinak já jsem tedy celkem AR+ ale někdy mne prostě štvou
|
|
|
Myslím si, že na to mají v Itálii speciální školu a poté i v praxi ve Fiatu každý den školení "Jak dát šrouby proti sobě tak, aby nešel jeden z nich povolit bez toho, aby si člověk rozříz ruku o ten druhý", "jak dát 12 cm šroub vodní pumpy do 8 cm fuky", "jak najít jedinou možnou polohu zkroucení těla na vyndání hadice serva", jak to udělat, aby hydraulický válec nemohla vyměnit jedna osoba" a podobně.
Ultra ftipný jsou třeba žárovky potkávacích světel zasunuté přesně za tvarovku od intercooleru, takže na její výměnu je třeba rozebrat půlku sání, na němž je ještě uchycené kde co... pak taková prasklá žárovka v noci může představovat větší horor, než americký film :-)
|
|
|
skvělá věc! díky za vobrázkový návody! jsem nevěděl, kde to C70ka má...a už to vím 8o)
|
|
|
Však nikde nepíše, že ta i kupuje. Jen pro přehled o značení náhrad dobrý.
|
|
|
AutoKelly a legendární produkty Strachline?
Tak s tím bych si moc nehrál
Já používám k zjištění OEM a aftermarket sériových čísel teilesuche24.de a nikdy jsem v tom nenašel chybu. U Kelly se mi to stalo už víckrát, nejčastěji tam, kde se lámal modelový rok a docházelo k nějaké změně dílu.
|
|
|
Spotrebak kupuju u Štangla nebo v Elitu. V Kelly jsem si koupil jen silentbloky na vyfuk. Tam riziko nehrozi 8o)
|
|
|
tak zrovna gumy na vejfuck z Kelly mají životnost do dvou let... Já to sem přihodil jen jako informační zdroj který je snadno př ruce a hlavně je vidět sortiment a ceny, takže si člověk udělá snadno přehled
|
|
|
kouil jsem si místo 3ks rovnou 6 ks a nasadil po dvou. už se to osvědčilo, na držáky se vejdou. všechny silentbloky stojej za pendrek. ty, co jsem vyhodil po 4 měsících byly všechny od Bosch. Teď jsou tam 3 značky a po roce je to beze změny.
|
|
|
Ale nezapomeňte si od toho "za kolik" odečíst 40 - 50% z ceny. Já to aky dělám tak, že si v jejich e-shopu najdu díl a pak ten konkrétní díl začnu hledat a netu a obvykle ho najdu výrazně levněji. Naposled pružiny Kelly 2tis od výrobce 1,1tis...
|
|
jste asi ještě neměnili kabinový filtr v Oplu Astra G či H... opravdu výživná záležitost. Nejen kastlík ven, ale i další střeva, aby jste se dostali ke krytu a pak zjistíte že nemáte 5,5 ořech na golu, poněvadž se v běžných sadách nevyskytují a jinak jsou všude torxy. Doufám, že je za to Adam v pekle a je mu tam pořádně teploučko...
|
|
|
Pred mesicem mi neco sustilo ve vduchotechnice a nejak to malo topilo vepredu, skoro vubec. No, taxem to odstrojil a z kostky co prepina venkovni/vnitrni vzduch vyndal igelitovou tasku bordelu. Listi, skorapky orechu, na kousicky natrhanou zelenou kartu (holt myska se probehla radeji o 10 cm nize do supliku, nez by sla ven z auta. Co naplat, s Mountaineerem jsem pres zimu nejezdil a uz se nasel jiny zajemce. Kazdopadne, ameriky maji vetsinou vsechno pomerne jednoduche, ale zadny zapadoamericky soudruh nepocital s touhle variantou, takze vnejsi pristup do teto kostky byl nekde pod kapotou za prinytovanym vikem. Tolik kurev v nasi garazi jeste nelitalo.
|
|
|
Jo, tak to je v G-čku. Sranda jak vyšitá...
|
|
Je to trochu mimo clanek, ale kdyz se tak obouva do Horsta, tak pridavam nejakou zkusenost.
Loni na podzim mne probudila TV (kdyz u ni usnete tak se u ni i probudite) a davali tam Horsta. Propagoval keramickou panev.
Maje teflonovou panev, ktera uz po dvou letech zacala pripalovat, tak jsem si rekl - nova technologie, je potreba vyzkouset.
Preci to ale nekoupim u Horsta. Tak jsem vyrazil do Centrum Cerny most - nasel specialku Tescoma. Pri jistotu jsem jeste prosel co nabizi v Globusu - slecna mi tam chtela prodat nejakou hnedou panev. Tak jsem rekl ne a koupil za cca 1000,- jedinou keramickou panev v Tescome.
Ptal jsem se prodavacek, jestli se da smazit bez tuku: odpoved - aspon trochu tuku to chce. A hnedne ta panev ? No kdyz se neco pripali, vyvarte to soli (to proboha nikdy nedelejte, jak jsem nasledne zjistil). Proste Profesionalni Prodejna Prodavajici Produkty (5P).
Kdyz jsem panev koupil, tak fungovala bezchybne. Ted uz se u urcitych jidel vracim k teflonu.
Nadsen z nove technologie a protoze bylo pred vanoci, rekl jsem si - koupim dvema sestram a mati panve, ktere by si normalne nekoupily a aby to bylo navic vtipne, koupim u Horsta. U Horsta staly 1200 a byly se sklenenou poklickou - coz mi prislo srovnatelne s Tescomou bez poklicky za 1000,-
Prvni problem s Horstem: dodavaji jen ceskou postou na dobirku. Coz nikdy nepouzivam - preferuji prevod a kuryr (DPD,PPL): kdy neobtezuji toho kdo to prijme dobirkou a soucasne to vzdy doruci na misto urceni a ne ze daji listek adresat nezastizen (i kdyz jste cely den doma). A nechavam si to posilat do prace - kde vzdy je nejaky skladnik ktery to prevezme.
Tak jsem jim napsal mail, jestli to opravdu nemuzu zaplatit predem. Nemuzu. Byl jsem dost vytoceny, ale kamarad mi rikal at nedelam haura a sklopim usi. Tak jsem sklopil a objednal. V nasranosti, ze pristupuju na to co mi nevyhovuje, jsem pri objednavani opomnel vyplnit ulici.
Volal Horst (podle toho jak mluvil cesky, to byl on nebo jeho bratr). Doplnil jsem ulici a nechal se ujistit, ze 14 dnu pred vanoci - to stihnou dodat do Prahy a jeste to stihnu odvezt na Moravu.
Blizil se den odjezdu, tak volam Horstovi. Vzala to jeho zena (mluvila stejne jako Horst). Rikam - jedu z Prahy, jestli to mate v Praze, nekde se stavim, jedu pres Brno, pripadne to vyzvednu v Brne. Prinejhorsim zajedu vyzvednout do Hodonina (cilova destinace je 10km od Hodonina), kde mate sidlo. Ne, to nejde, je to na palete. Neda se zmenit kam to dorucite - ne je to na palete. Tak jsem instruoval skladniky, nechal jim penize na dobirku - az to prijde, poslete to normalni dopravou. Do vanoc zbyvaly asi 4 dny.
Nebudu vas moc napinat - panvicky dorazily cca 5. ledna.
Aktualne jsou v testu u jedne sestry (+ netere a svagr) a u mati. Druha sestra jeste nemela cestu k rodicum. U mati zatim panev funguje, sestra (s neteremi nicitelkami) rikala, ze asi tou vidlickou to nebude to prave, jak rikal Horst, a ze uz tam vidi nejake skrabance. Ale zatim OK. Alespon oproti Tescome.
Uvazuji nahradit svou Tescomu Horstem, ale je mi proti mysli to absolvovat. Asi mne zase bude muset kamarad ukecat, ze nemam delat haura. Nebo to netere proveri tak, ze zjistim ze to nema zadny smysl kupovat.
|
|
|
No když to tak počítám, doručování pánví od objednávky trvalo měsíc? To bych chtěl vidět.
|
|
|
Horst dodává ČP only. No a co? Svobodná volba obchodníka. Někdo zase dodává jenom PPL / DPD. Mně osobně vyhovuje ČP, protože když nejsem doma, vyzvednu si to na poště kdykoliv se mi to hodí. Ne, že musim bejt mezi druhou a šestou na jednom místě a čekat až tam přijede PPL.
Nejde platit předem. No a co? Svobodná volba obchodníka. Dobírka je úplně běžný způsob placení za zboží. Pokud ti to nevyhovuje, kup kdekoliv jinde, keramická pánev snad není tak exotický zboží, aby to měli v jenom krámě v ČR nebo na světě.
Po objednání, kdy je doprava už v procesu se snažíš změnit způsob doručení (vyzvednu osobně) nebo změnit dodací adresu. Ty si to představuješ jak hurvínek válku. To není zas taková sranda, to se můžeš dohodnout nejlíp s konkrétním řidičem, když ti zavolá, že to má v autě a odpoledne se u tebe staví. Pokud to má na trase a nemusí si kvůli tobě někam zajíždět.
Že to před Vánoci v doručovací špičce nedorazilo, tomu se taky nedivím. Mohli mít i problém s dodávkou od výrobce - ale když ti řekli, že do 14 dnů to dorazí, tak ten pohůnek na drátě buď lhal nebo to prostě nevěděl. BTW byl ten tvůj skladník vůbec u vás ve firmě? I přes svátky? "Do Vánoc zbývaly asi 4 dny" znamená, že byl čtvrtek 20.12. Štědrý den byl v pondělí. Mezi tím máš dva dny víkend. Po Vánocích si většina lidí bere dovolenou.
Kdyby sis to nechal doručit na svoji adresu, buď ti to přijde domů, nebo si to vyzvedneš na příslušné poště.
|
|
|
Asi jsem to mnel napsat strucneji a jasneji, treba by jste se tak do mne neobouval.
Pointa je, ze kupodivu ty panve od Horsta funguji lepe nez od Tescomy.
Taky jsem psal - ze jsem nedelal haura a pristoupil na zpusob dodani a platby. Pokud mam na vyber tak to nikdy nedelam. Ale ono presne toto zbozi nikde jinde nemaji.
4 dny do vanoc bylo v utery rano (fakt bych necekal, ze to doruci o vikendu). A pokud eshop zbozi jeste neexpedoval - je zmena doruceni pruda, ale neni to nic nemozneho. Jenze problem byl jinde. V podstate taji jakoukoliv pobocku. Asi aby jim lidi nechodili rozbit usta - coz je mozna u nekterych nabizenych produktu opravnena obava. A pokud nekdy cca 8.12 tvrdili, ze to urcite doruci a nasledne v utery pred vanoci, ze to maji uz zabaleno na palete, tak lhali v obou pripadech. Protoze to dorazilo caa 5.1.
A skladnici tam urcite byli - nejsou to moji skladnici ale kolegove z firmy kde pracuji. A byli tam urcite i o vikendu a i mezi svatky - ale to neni podstatne, protoze to prislo az 5.1.
A nechal jsem si to dorucit na "svou pracovni adresu" a bylo to doruceno napoprve.
Asi by mne stejne nejvice zajimala motivace vasi reakce.
|
|
Nevěřím tomu že by si Horst nebo Pepi koupili exotický automobil pochybné provenience a museli následně řešit takovéto potíže s filtrem :-D
|
|
|
Ono je to v zásadě jedno, protože aftermarket díly pochybného původu, nevalné kvality a při troše štěstí nižší pořizovací ceny oproti originálům zpravidla znamenají problém u kteréhokoli automobilu. Dokud jenom nepasují, takže je nelze namontovat, tak to ještě jde, horší je, když je namontovat lze, ale jejich funkce nebo spíš nefunkce způsobí destrukci ještě něčeho dalšího (tested). Skoro bych řekl, že mít exotický vůz pochybné provenience je lepší, než mít auto běžné, protože na ty se těchto dílů vyrábí zdaleka nejvíc, a při jejich výrobě se zdaleka nejvíc ojebává kvalita (anžto se jede především na kvantitu), takže pravděpodobnost, že ten šmejd bude fakt šmejd, ještě dále roste.
|
|
k velkému guru této site mi to tak trochu připomíná tenhle vtip:
Chapec donese domů poznámku v žákovské knížce: "Vážení rodiče, Váš syn nechce pracovat v hodině matematiky," Otec si to se zájmem přečte a bez mrknutí oka pod to napíše: "Vážená soudružko učitelko, Váš žák nechce jíst k večeři mrkev."
|
|
|
U spotřebního materiálu nelze očekávat vydání veřejné stížnosti až po absolvování procesu nezdařené reklamace.
Filtr za pár kaček patří mezi obtížně reklamovatelné zboží a předpokládám, že D-Fens poslal odkaz na článek výrobci/prodejci, aby měl tento šanci chytit se za nos.
|
|
|
vtip je to hezký, ale mám obavu, že moje žena by ho nepochopila ...
DF podezírám z určitého stupně masochismu. Tuhle tady propagoval odvzdušňovací šrouby bez direk, teď filtr, který nepasuje.
Jinak ono každé zboží si kupce najde .. a kabinový filtr za 400-600CZK bude vhodnou doménou k ojebávce.
|
|
Obávám se že masochismus je už jen pouhé pomyšlení na nákup itlského vozu ...
|
|
Podobnou zkušenost mám s kabinovým filtrem zn. Válelo.
Koupil jsem jej jako ten dražší. Při převzetí objednávky už jsem se podivoval, že je jen v nějakém hnusném pytlíku. Kvalita filtračního papíru naprosto otřesná, normálně v tom byly vidět občasný milimetrový dírky. Počet záhybů naprostý minimum, jeho foremnost vzhledem k nutnosti jej před instalací zmáčknout, zcela debilní.
Tak jsem poučen koupil ten "strašnej levnej polskej šunt" Filtron a světe div se, kvalita byla úplně jinde, naprosto precizní zpracování oproti Válelo hovnu.
|
|
Alfa 157? Nejaká novinka?
|
|
ze vcerejší výmeny spojkové sady a dvojhmotového setrváku u motoru 2.0 Hdi bych rád zveřejnil celotýdenní příběh plný diletantství prodejce náhradních dilů, ale spíš to vidím na svůj první článek.
|
|
"Rozdíl vynikne při pohledu na konkurenční, předtím osazený filtr Bosch, na obrázku vpravo: " ...Are You Fucking Kidding me ?
|
|
Protoze pri konstrukci nemysli...
Pak vznikaji komedie jako demontaz narazniku (nebo kola a podbehu) pro vymenu zarovky, nebo porizovani specialnich selmostrojovych zalomenych nastroju na demontaz svicky.
Nebo porizovani specialnich torx bitu, kde je spicka torxu dlouha cca 5 cm, protoze jinak se uzkou dirou ke sroubu nedostanete, toto je pripad Xantie.
Koncern, Opel, Ford, Japonci s timhle problem nemivaji. Minimalne ke spotrebaku (svicky, filtry, zhavice, zarovky) se da dostat akceptovatelnym zpusobem.
|
|
|
Rád bych zdůraznil, že s tímhle OBVYKLE nemívají problém, ovšem na pár naprosto nepochopitelných lahůdek už jsem taky narazil. Pokud se mi tedy to, jak jsem kvůli výměně žárovky ve světlometu u (tuším, že) Prassáta demontoval světlo, nezdálo:-). Myslím, že ze všech aut, ve kterých jsem se kdy hrabal, na tom zdaleka nejlépe byla produkce švédská, tam to na mě působí dojmem, že při konstruování těch aut mysleli přinejmenším trochu i na údržbu, zatímco u ostatních výrobců to na mě působí dojmem, že to vyloženě ponechali náhodě:-).
|
|
|
já si teda u itala nemůžu stěžovat. Přední světla, výměna žárovky záležitost asi 30 sekund, vybrnknout celkem velké víčko, konektor,pérko co drží žárovku. Zadní světla, tři šrouby univerzální, mají šestihran 10 a drážku na křížový šroubovák. Opět bez komplikací. Vzduchový filtrmá kryt na dvě klapky a jedno pérko. Výměna trvá i s vyčištěním airboxu asi minutu. Olejový filtr je přístupný zespodu, při troše snahy bez zvedání vozu a bez demontáže spodního krytu. Vypouštění oleje taktéž. Já ale kryt sundávám, 4 šrouby, je to pohodlnější a líp můžu kontrolovat manžety poloos a tak podobně. Kabinový filtr není, dává se jen u klimatizace kteroužto nemám. Ale je taky přístupný, u spolujezdce u nohou, bez záludností. Svíčky jsou trochu schované, musí se sundat airbox, 2 šrouby a hadice. No ale ať mi někdo ukáže motor OHC kde nejsou svíce trochu utopené. Trochu mi vadí nádrž ostřikovače, vůbec není vidět množství náplně. Ale jak jsem zjistil, to je celkem normální i u lepších značek.
|
|
|
Honda Accord r.v. 2000 - k výměně žárovky do přední mlhovky se nelze dostat bez demontáže předního nárazníku :(
Takže obě mlhovky dle pokynů na STK přelepeny páskou (stejně nesvítily a v noci moc nejezdím, tak jsem se na to vykvákl).
Možná tomu dám šanci, když to bude servisovat garážník, který má cenu za hodinu přijatelnější.
|
|
no jestli to nebylo urceno jen na tu Alfu 157 :-)))
|
|
2Dfens: Jaký radíš přístup ohledně identifikace kvality dílů pro nás obyčené, kteří se starají o jedno či dvě auta s tím, že jednou za půl roku řeší olej, každé tři roky brzdy a jednou za pěl let díly podvozku? Předpokládám, že v servisu mi doporučí to, na čem mají největší vejvar.
Kupovat originální díly? Nebo prostě nebrat to nejlevnější a doufat, že kvalita bude aspoň standardní?
|
|
Vyhoda lidí co mají starý vraky jako já. Otevřu kapotu, odmontuju dva torxy, abych sundal plastový torpédo pod stěračema a vyjukne na mě díra jak do prdele i s filtrem. Přístup skvělý i pro Trexe.
|
|
stejný problém jsem měl s pylovým filtrem do Passatu od Filtronu. deformoval se, neseděl v boxu pro průchod vzduchu. Od firmy Mann je OK. S neoriginálními náhradními díly je dnes problém, je těžké se orientovat která značka komu patří nebo kdo to pro ně vyrábí. Vždy jsem se snažil ušetřit a kupoval druhovýrobu, ne úplné sračky typu starline apod. ale solidní značky, bohužel poslední dobou často sáhnu po dražších origo. dílech se kterými není problém s kvalitou ani montáží.
|
|
|
Poněkud průser je to třeba u žhavičů, platinových super extra ultra svíček a podobných produktů, kde jednak dost záleží na kvalitě a jednak rozdíl mezi značkovými a neznačkovými produkty je v ceně velký a v kvalitě propastný. U filtrů a podobných věcí, kde Bosch nebo Mann stojí dvě stě pade a nějaká zoufalá napodobenina z Číny stojí o celý kilo míň pyčo, takže se to fakt vyplatí zejména vezmu-li v úvahu, že výměna je předepsaná po třiceti tisících kilometrech, bych tohle vůbec neřešil.
|
|
Prijemne pobaveni clankem jako vzdy. Pred casem jsem menil kabinovy filtr znamemu na novem focusu to byl take podobny porod, sundat plynovy pedal a pak by to jeste chtelo ty dva zminene lokty :). Zlata moje e39ka ta. Je to otazka mximalne 5 minut a staci i obe ruce leve :)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Shit alert: Müller filter
|