D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Broďan on the road
    Vydáno 26. 07. 2009 (11270 přečtení)

    Apocalypse now

    Stěží si lze představit větší zábavu, než den co den smažit online gamesu WorkHome Racing od firmy SÚS Adrenaline. Hra má příznivce po celém kulatém světě a vyznačuje se silnou návykovostí, přestože hratelnost na některých místech je docela slabá.

    A jak se říká – kolik hráčů, tolik čítů – i já, protože mám do prdele díru (tedy potřebnou kvalifikaci), přispěji svojí troškou do turbodmychadla.

    Tedy pro začátek: pravidelně hraju distribuci hry South-east Moravia (SEM). Čas od času si dávám i West Germany, ale ta mi přijde taková moc oddychová a ve srovnání zjistíte, že ve WG máte od začátku k dispozici jednodušší tratě a docela pasívní a nezáludné protivníky, takže ve výsledku je to docela nudka. To ta moje distribuce se vyznačuje mnoha adrenalinovými featurami, které z ní dělají hru pro opravdové pařmeny. Dnes pomineme srny, neoznačené traktory sekoucí trávu podél silnic, cykloše bez osvětlení pohybující se po docela zajímavých trajektoriích a svérázné značení tratí. To, co dělá z levelu SEM tu pravou hardcore záležitost, je přítomnost tzv. Broďanů. Pojďme se tedy podívat, o co vlastně kráčí.

    Výskyt

    Na Broďana narazíme už na začátku rychlostní zkoušky Luhačovice – Zlín-Malenovice (tedy RZ Salaš, moje nejoblíbenější). První cirka tři kilometry jedeme plnou kládu a vypadá to na dobrý mezičas. Volíme ideální stopu, tedy kromě těch míst, kde ujíždí vozovka (už se trhá asfalt, ale na patch „cestáři“ to vypadá až tehdy, až v těch místech bude nadpoloviční počet závodníků vylétat z trati). Vzhledem k tomu, že do RZ se vjíždí letmým startem, se může stát, že natrefíte na protivníky (tzv. boty), kterým to „nejede“, ale vcelku nejde o nic tragického. Vždycky se lze pokochat doslova realistickou kvalitou textur, vývojáři si dali na grafice opravdu záležet. Zvuky taky stojí za to, obzvláště povedené jsou rány do podvozku – zde se nešetřilo! Po ujetí oněch tří kilometrů následuje šestková pravá (podřadit za dva) – a to je právě to místo, kde na Broďana narazíte poprvé.

    Broďan – základní rysy

    Broďan má – slovy klasika – malou RAMku. Broďan se v poslední verzi hry nedá poznat podle espézetky, protože už jsou použity značky krajské. Nicméně zkušený hráč pozná Broďana snadno na několik desítek, ba i stovek metrů podle typického stylu jízdy, kdy Broďanovou představou o ideální stopě je středová čára a je jedno, je-li plná, přerušovaná nebo tušená. Broďan se napojuje na naši konkrétní RZ z opačné strany křižovatky. To, že máte při odbočování přednost, ignoruje. Následuje technická pasáž Obec, ktará začíná chráněným vlakovým přejezdem, na němž Broďan s oblibou zastavuje, aby se podíval, jestli něco nejede. Jste – li za ním, oceníte také to, že Broďan opouští přejezd co možná nejpomaleji, takže při dobré konstalaci máte jistou šanci na to, že vás skřípnou šraňky a celá hra dostane o něco zajímavější ráz, v němž figuruje dvouvagónový motorový šinkansen.

    Další na řadě je nezajímavá část obce s několika odbočkami, kterých Broďan může, ale také nemusí využít. Odbočuje zásadně bez použití těch nicotných páček pod volantem, a to tak, že jede konstantní rychlostí, těsně před odbočkou zakousne brzdy jak rotvajler do prdele, dvě vteřiny stojí na místě a pak konečně odbočí. Je zajímavé sledovat hráče jiných distribucí, jak si s nastálou situací poradí.

    Po výjezdu z obce je možno projet svižně sestavu pravá tři – třicet – levá čtyři do pravá čtyři – 800 horizon full – levá naplno do pravá tři vnějškem (kope, dlouhá) do levá tři přes horizont váže do pravá tři otevře. Tady se hra přibližuje ostatním podobným, nejvíc asi Richard Burns Rally – asfaltové úseky England. Pokud se zde nevyskytují Broďani, je dobré to solit na plný koule. Pokud ano, pojedou zpravidla tak, že jakoukoliv trojkovou zatáčku budou projíždět krokem a ve chvíli, kdy se dostanou na rovný úsek, vyprasí jako střela po prostředku silnice, aby před další zatáčkou (tak 200 metrů) dupli na brzdy a pokračovali na volnoběh druhého rychlostního stupně. Lze je předjet pouze s využitím hintu zvaného klakson, ale jen někdy. Taky se může stát, že si zatroubení vezmou poněkud osobně a následkem toho se vás budou snažit zbrzdit ještě podstatněji – jejich schopnosti v tomto směru jsou široké jako čepel katova meče.

    Následné pasáže jsou v podstatě relativně zajímavým opakováním předchozího s výjimkou velmi technické oblasti Bohuslavice u Zlína – Zlín-Salaš (série vracáků, vytočená dvojka až trojka, ESP bliká – doporučuji vypnout v menu hry) a zejména úseku Zlín-Salaš až Zlín-Malenovice (kolem hradu, zde oceníte skutečně povedené rendery). Tedy ze Salaše vyjíždíte lehkou levou do kilometrového úseku, jenž je po instalaci posledního patche (5/2009) výjimečný svým kvalitním povrchem a horizontem, přes který nejde vidět, pokud máte nastavený pohled z kabiny. Vede zpočátku lesem, pak se nalevo otevře do pole. A přijíždíme do místa tzv. broďanského holocaustu. Může se jevit jako docela běžná křižovatka, do níž vjíždíte po hlavní silnici a trojkovou pravou (pozor, kope) ji opět po hlavní opouštíte, přičemž po vaší levici se mihnou dvě přípojné vedlejší cesty. Ovšem pozor! To nejsou obyčejné cesty. To jsou cesty kouzelné! Tedy aspoň jedna z nich, ta druhá je na Otrokovice. Zato ta první tvoří variantní dopravní tepnu od jihu, tedy Brod, kolembrodské osady a Hradišče! Tato křižovatka je nekompatibilní s broďanskou představou, že hlavní cesta je to, po čem jede Broďan. Tady se střetávají Broďani ze dvou směrů a důsledkem toho postrádají okolní stromy kůru zhruba do výše metru a půl.

    Pokud nenastane v téhle chvíli game over nebo máte ve hře nastaven nižší stupeň poškození, následovat bude už jen čtrnáctistupňové klesání ukončené ostrou levou, kde vám Broďan na dvanácté hodině způsobí přehřátí brzd a nadměrné opotřebení druhého převodového stupně. Po krátkém městském úseku je cíl, kostkovaný praporek a píchačky.

    Hinty na Broďany

    Zkoušel jsem toho dost, ale nakonec se mi osvědčilo jediné: ulít start (kupodivu bez penalizace!) a vyrazit o deset minut dřív, jet na pohodu, poslouchat nějakou dobrou KLIDNOU muziku (hlavně ne Bug Powder Dust od BombTheBass, to funguje jako biturbo) a od ostatních racerů si nechávat odstup větší než malý – tedy nelepit se na prdel tomu přede mnou, pokud jede nějak normálně rychle a pokud už někoho předjedu, vysmahnu pryč, aby neměl pocit, že jsem ho líznul jen proto, abych mu smrděl svým Euro3 exhaustem do klimačky. Případná časová ztráta je v řádech desítek sekund až jednotek minut, což bych stejně prosral v servisu mezi jednotlivými RZ, takže ve výsledku jsem v plusu.

    Obecně vzato mimo výše zmíněné se na standardního Broďana dá aplikovat teorie č. 70 – teorie nepředjetitelnosti. Broďan jede mimo obec rychlostí 70 km/h, v obci pro změnu 70 km/h s tím, že zrychlí pouze v případě, že máte možnost ho předjet a tím vám předjetí samotné buď zcela znemožní, nebo aspoň zpestří.

    Doufám, že z uvedeného je vám jasné, že v případě hry WorkHome Racing se jedná o mimořádně povedenou a náročnou gamesu, která vás bude dlouho bavit a dalo by se říct, že jediné tričko nezůstane suché. Broďana jsem se snažil vyzdvihnout jako snad nejzajímavější prvek hry, srovnání s ním snese snad pouze bot zvaný Ožralý Kokot V Bílé Dodávce (s polepem jedné instalatérské firmy z Uherského Brodu, mimochodem), se kterým jsem online hrál letos na jaře, než dostal stopku od admina (Policie ČR) a jehož styl hry byl silně nekonvenční.

    S různými variantami Broďana se prý lze setkat i v jiných distribucích, ve starších verzích prý měli SPZ s písmeny VS, AC, BM, BK, VY, KM, pak nějaký Mělník, Ústí a tak. Poslední patch ovšem v jednoznačné podobě přežilo jen označení T.

    Z uvedeného vyplývá, že Broďan nemusí být nutně navázán na Uherský Brod a naopak, mnozí rodilí nebo přistěhovalí Broďani, Broďanky a Broďančata mohou hrát naprosto běžným stylem a ne jako kdyby vyhráli řidičák v tombole. Což činí hru ještě zajímavější.

    Co popřát všem, kdož ve hře získali zalíbení? Snad jen ať je dlouho baví a neomrzí; stabilní hardware a hlavně – ať vám hra nikdy nespadne. U mě osm hvězdiček z deseti.


    hombreux
    24. 07. 2009


    [Akt. známka: 1,66] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Hombreux | Komentářů: 45 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.