Komentáře ke článku: Mínus nula pumpičkářů (ze dne 04.07.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
To já zase byl so-ne v oblasti Pavlova u Novomlýnských nádrží a ačkoliv jsem o tomto fenoménu mnohokrát slyšel, tak mě šokovala míra rozšířenosti. O čem mluvím? O hromadách nacamraných cyklistů, kteří se vydali na vinařské stezky a sosali. Vše bylo vyšperkováno ukrutným dusnem(vínečko hučelo v hlavě rychlejc) a tím, že tamější silnice jsou zatraceně úzké.
Takže.... držme si klobouky a volanty.... jsou všude.... :-)
|
|
Včera, když jsem jel domů, mi nedala přednost jedna tlustá paní na bicyklu. Ale stihl jsem se jí vyhnout. Serou mě takoví tupí lidi... A ještě je to komunistka!
|
|
|
Já za článek moc děkuji, protože mi pomohl si cosi uvědomit. Kdo v popisované události nevidí rostoucí problém, ale pouze historku, jeho volba.
|
|
|
Ach jo, kocoure. V podstate mas pravdu. Kazdy pribeh lze napsat ruzne.
Treba:
Jeden hobbit mel prsten, ale jelikoz ten prsten potreboval zly carodej na ovladnuti sveta, tak hobit s partou sli a ten prsten pro sichr praskli do sopky...
Ale stejne si nejak radsi prectu tech 1000 a neco stranek v knize, takhle zestrucnene to neni uplne ono... 8-))
|
|
|
Nojo, ale ti Hobiti mě baví víc... Jsou jaksi - zajímavější. Faktem je, že bod 6. to jistí...
|
|
Trošku jsem čekal, že na konci bude pokus si s tou paní (pardon, píčou) promluvit, zabralo by to méně času než smolit článek a možná by to přineslo ovoce...
|
|
To sem nepíšu proto, že bych obhaloval s. Švehlovou, to sem píšu proto, že cyklistiku (poslední věta) nelze posuzovat podle švehlo, automobilismus a hromadnou dopravu podle těch, co jsou dále poposáni:
Někdy koncem května mi vjel do cesty z místa ležícího mimo pozemní komunikaci osobní automobil. K nárazu v cca. 35 km/h nedošlo jen proto, že jsem uhnul, ale i tak to bylo s chlupem (bylo zataženo, nicméně dosti světla, den, vozovka je v těch místech přehledná, jen s mírnou zatáčkou). 35 km/h je pro automobilistu na pomačkání plechů, u cyklisty to může být poněkud horší.
Minulý týden mi nedal přednost autobus, otáčející se na návsi. Řidič se na mě podíval, potom si to rozmyslel a pomalu začal částečně na zastávce a částečně na silnici otáčet autobus, což mu moc rychle nešlo. Tentokrát byla rezerva v metrech, ale i tak mě přinutil k rychlé změně rychlosti. Zarážející bylo, že mě několik vteřin pozoroval a tedy zjevně tušil, že se neblížím právě pomalu (na tacháč jsem se právě nedíval, přes limit v obci to však vzhledem k okolnostem nebylo).
Minulý týden (to se nám to urodilo) mi vycouval (z místa ležícího mimo pozemní komunikaci) před kolo do vozovky osobní automobil, opět s představou, že to pak rozjede dopředu, bohužel to byl opět já, kdo musel na brzdy, dokud jemu nezabral plyn.
Někdy letos na jaře jsem předjížděl osobní automobil, který z nějakých důvodů jel cca. 20 km/h. Byl jsem již na jeho úrovni, když začal zrychlovat, i když věděl (měl vědět), že předjížděn.
Ještě určitě něco, ale nějak si nemohu vzpomenout, co mě hned na začátku sezony tak naštvalo, jenom vím, že jsem nadával, co tam ten blbec vytvářel
A například zhasínání dálkových se kvůli jednomu cyklistovi, byť osvětlenému a v reflexní vestě také spousta lidem nevyplatí - moje auto vidí a zbytek asi odhane, že.
Chybující lidé a blbci jsou na všech stranách. Nevím, proč to vztahovat na cyklistiku (např. dnes odpoledne jsem jel autem a ze zatáčky se už na mé půlce vyřítil motrorkář, co mě zahnal na krajnici (společnou prací jsme se vyhnuli) - a přes to nečiním závěry o motosportu, jen o konkrétní situaci tohto jednoho řidiče (tentokráte by na tom byl zřejmě mnohem hůře on, já okolo měl pancéřové pláty VW a airbagy).
Jezdím střízlivý (bez vlivu dodaného alkoholu), neúčastním se cyklojízd.
|
|
|
Na kole jezdím rád (teď tedy ne, mám zlomenou nohu z jiného sportu) ale pokud vyloženě nemusím, tak na silnici nelezu. A když už ano, tak jen po dobu nezbytně nutnou. Autem jezdím často. Na kole méně. O to více ohrožený se cítím, musím-li s kolem krátce na vozovku. Zkrátka a dobře nerad vystavuji sebe riziku poškození (smrti) a řidiče aut představě vězeňské stravy a sprchování se bez mýdla, neb předklon je pozvánkou pro skutek běžnému heterosexuálnímu muži zcela nepřijatelný.
Rád jezdím na kole po lese a byl bych rád aby takto smýšlelo víc lidí. A ano - nedělá mi problém naložit kolo do svého prostorného vozu s motorem 3,4 L a zcela neekologicky si k tomu lesu pohodlně a hlavně bezpečně dojet.....
|
|
|
Mou doménou jsou klidné venkovské silničky. Často po nich jezdím i autem a nemá s cyklisty problém. Krom toho jezdím na kole kousek do práce a tam žádný les nevede :-).
Ohrožen si připadám jako lidé na babetách či stadionech, čili podstatně méně než např. při lezení v horách...
Lesní cesty také dobré, ale rád poznávám nová místa a lesy u nás jsou přeci jen omezené (nedovedu si představit, jak bych do nich nacpal více než řekněme pět set, osm set kilometrů a nezačal se opakovat).
Podle mého názoru jsou ohroženější chodci mimo obce (chodí např. k nám do města do práce, či mezi vesnicemi a tak. Není jich moc, ale jsou totálně nevýrazní).
|
|
|
Jedna z nejhorších věcí je cyklista který se mi vyloupne zpoza zatáčy na poklidné (a obvykle úzké) venkovské silničce. Obzvlášť lahůdkou je zvýšení difficulty při současném míjení se s protijedoucím vozidlem za přítomnosti náhle se za zmíněnou zatáčkou vyloupnutého cyklisty. V tu chvíli mám s cyklistou problém a to kurevskej.
Lesů je spousta a cest v nich či přilehlých polních také. Jistě, občas i přejíždění mezi lesy člověka vyvrhne na nějakou tu klidnou venkovskou silničku a pak nastává ta situace kdy se necítím vůbec dobře a snažím se ze silnice rychle zmizet. A když už na ní jsem, dávám sakra pozor jak se na ní chovám.
Souhlasím že i chodec na silnici je tvor ohrožený ale při použití mozku a znalosti pravidel, má takový chodec jednu zásádní výhodu - jde-li po správné straně silnicie, vidí blížící se vůz a snadno pozná zda jej řidič vidí či ne a může případně podle toho sám včas reagovat.
|
|
|
A to je chyba cyklisty, ze ho tam necekate?
|
|
|
Chybou je že se na silnici pohybuje někdo, jehož obvyklá rychlost nedosahuje ani třetinové rychlosti ostatních účastníků silničního provozu. Takový "účastník" nemá daleko k srnci, který mi nečekaně skočí do vozovky...
|
|
|
Okamzite musi EUhnije zakazat srnce!
|
|
|
Pokud nevidím dopředu, tak tam snad nejedu (ano, celkem často visím za cyklistou na venkovské silničce třeba padesát metrů).
Jako cyklista se pokouším trochu toto kompenzovat ukazováním, že je možno mě bezpečně předjet (jsem výš než řidič osob. automobilu a trochu vepředu - zvláště teď, když jsou nevysekané příkopy plné tráv.
Já si na silnici dávám vždy pozor, jak se tam chovám (nebo se o to snažím). Viz. první odstavec.
|
|
|
V zásadě souhlas; bohužel je s tím kapku problém v tom, že jako řidič se nemohu dost dobře spolehnout na to, že ten cyklista není pako a ukazuje důvěryhodně. Takže nezbývá než v klidu jet pomalu za ním o pár desítek metrů dál, dokud to, že jej mohu bezpečně předjet (klidně přes dvojitou čáru, podstatné je "bezpečně", naopak nějaký zákon nikoho soudného samozřejmě nezajímá!), nevidím na vlastní oči.
|
|
|
Jasně, pako může být i řidič náklaďáků, co bliká pravým.
Nebo mohu být pako já - dlouho jsem se vlekl za traktorem, potom traktor zablikal pravým, právě na začátku rovinky - jenomže on míři na pro mě neviditelný vjezd na pole. No, jen díky mé pozezíravosti a opatrnosti jsem se nesrazil s autem v protisměru.
|
|
|
@ Pokud nevidím dopředu, tak tam snad nejedu
A jak prosím jezdíte do zatáček? Tady jsme si trochu nerozuměli. Nemám na mysli dojetí cyklisty kterého zdálky vidím a jeho předjetí. Mám na mysli ona nepříjemná překvapené objevení se cyklisty v zatáčce na poslední chvíli apod.
Víte já tomu stejně pořád nerozumím. Proč mají silniční vyznavači cyklistky potřebu se dobrovolně vystavovat inhalaci výfukových plynů a riziku zranění či smrti. Pro mě je každý metr cyklojízdy po silnici stresovou situací...
|
|
|
A jak prosím jezdíte do zatáček?
Nikoli jako prase, coz jinymi slovy (mj.) znamena "tak pomalu vzhledem k aktualni viditelnosti, abych stacil bezpecne zastavit, kdyby za zatackou byl napr. mrtvy kanec, ozraly bezdomovec, stojici automobil obsahujici mlade milence nebo vetev, spadla pri posledni bource ze stromu."
|
|
|
Minulou neděli jsem takových viděl asi třicet - na kraji lesa auta, v lese bordel a řev, protože si tam cyklisti i s dětmi hráli na sportovce.
|
|
|
Jestli Vam mohu radit poridte si svetlo (klidne blikacku) dopredu i dozadu a nechte to blikat po celou dobu jizdy i ve dne. Zvlaste ve stinech se ztracite v te zaplave svetel od aut.
Ja na Vasem miste bych bez toho nevyjizdel. Ono to ze motorkari sviti na dalkovy ma asi nejaky smysl, kdyz to delaji skoro vsichni
|
|
Měls ji setřelit, třeba by to prošlo a bylo by o jednu rudou krávu méně. Kdyby tento stát byl co k čemu dával by za ulovené bolševiky metály :))).
|
|
Mě taky takovýhle cyklisti serou. Chovaj se jak prasata a pak to odnesou všichni, protože lid je nasranej na cyklisty, na všechny.
Každopádně autor článku se sám zařadil mezi stejný fašisty jako je auto*mat, akorát na druhej pól. Navíc to ani nedokázal udělat elegantním způsobem. Prostě další průměrný blbec...
|
|
|
Ja se nedivim, ze lid je nasranej na vsechny cyklisty, protoze slusne se chova tak jeden cyklista z deseti a je otazkou zda to neni jen v tu chvili.
Byli jsme vcera a predevcirem u Jinolickych rybniku (Cesky raj) a cyklisti se tam ve velkem zastavovali na pivo prestoze tam toci Birell od Radegastu (dobre vychlazeny toceny Birell je chutove temer nerozeznatelny od desitky). Jedna takova ctverice tam vydrzela chlastat presne 4 hodiny na slunci - jejich nasedani na kola by bylo dobre komicke cislo do cirkusu, ale oni s tim svym cislem vyjeli na silnici - hovada. Dalsi hovada jsou cyklouni, co i v neprehlednych zatackach jedou vedle sebe, aby si mohli povidat. Atd., atd. mohl bych tady sypat negativni zazitky s cyklistama jak na bezicim pasu ...
Z aut ci motorek mi (mimo Prahu samozrejme) udela vetsi ci mensi prasarnu tak mozna kazde dvacate auto (a to asi jeste prehanim), ale je vzacnym velkym milym prekvapenim, pokud mi prasarnu neudela cyklista at uz jako chodci nebo ridici auta.
|
|
|
Malicko off-topic dotaz. Uz jsou Jinolicke rybniky odbahnene a jde se v nich vykoupat aniz by jeden neodesel z celozivotnim peelingem? Chtel bych si tam na nektery z nasledujich vikendu zajet a projet tam par mist na kole, projit si (pesky) po zelene Skalnim mestem a pak odjet, opet na kole, treba do Troskovic. A ten jeden Birell si urcite dam. Jo, v Troskovicich u kempu, v te hranate hospode si dam taky "Birell"
|
|
|
Bahno tam je, ale neni to nijak hrozny - jsou to holt rybniky, tam fakt necekam vodu jako v bazenu. Navic jim tam pro citlivky funguji i sprchy ;-) Kdyz jsme se jako deti na vesnici jezdili koupat do rybniku, takove vymozenosti jako sprchu u rybnika jsme nemeli ...
|
|
|
Jo časy se mění i na vesnici. To na mne jednou nastoupila odhodlaná lufťačka, že do toho bahňáku se chodí koupat ona s dětmi. A tudíž je z hygienického hlediska nepřípustné tam plavit psy a kobyly.
Spravila to až ukázka chcíplých kaprů v rákosí :)
|
|
|
Tak troska bahinka nezaskodi, ale neni to az tak davno, kdy tam vychcipalo par set kg tolstolobika a nechali to na brehu v modrych pytlich par tydnu. V tom horku to byla mnamka a bylo to tehdy naposled co jsem v tom kempu chtel spat. Porad mam tu fotku. Oficialni mista tehdy trvdila, ze to je tim, ze to bylo zabahnene tak, ze ve vode nebyl kyslik. Pry se tam hadali o to, ci ty rybniky vlastne jsou, aby se mohlo bahno odbagrovat. Alespon to mi tvrdil jeden prodavac ve stanku na hrazi. Take jsem se tam koupaval, kdyz mi bylo 12. To ta voda ale tehdy vypadala uplne jinak. Bagrovalo se tam tedy nekdy v poslednich peti letech? A to nemluvime o tom, kam asi unika ten septik z kempu, ktery je citit na 200 metru.
|
|
|
Jak mam vedet kdy se tam bagrovalo? Ja mistni nejsem.
|
|
|
Ja take ne.Bavil jsem se o tom tehdy s prodavacem ve stanku.Od te doby jsem u tech rybniku nebyl. Ty chciple ryby byly prilis odstrasujici zazitek. Nastesti do Prachova jde vyrazet i od Turisticke chaty a je tam kde parkovat.
|
|
|
|
Moje osobni zkusenosti jsou MOJE a tudiz pro MNE maji mnohem vyssi vahu, nez zkusenosti nekoho, koho jsem ani nikdy v realu nevidel. Ostatne presne totez se da napsat i o zastancich cyklistu, protoze tech negativnich zkusenosti s cyklisty zde bylo take jiz popsano mnoho od mnoha ruznych lidi. Myslim, ze v nektere diskusi zaznelo i to, ze se ten pomer mozna lisi krajove. Take pokud nekdo sam na kole dela prasarny, da se ocekavat, ze bude v aute vice tolerantni k prasarnam mensiho razu jinych cyklistu.
|
|
|
Jistě; Vy však jste neuvedl "podle mých zkušeností je většina...", ale absolutně "většina je..". Na to jsem reagoval. Nemám tyto absolutní soudy vůbec rád, přinejmenším nelze-li je podepřít něčím mnohem lepším, než "osobní zkušenosti."
|
|
|
Problem je, ze at jsem v CR kdekoli, vzdycky mne cyklisti neprekvapi svym debilnim chovanim a snad jen v Praze se pocet prasat za riditky kola a prasat za volantem auta zhruba vyrovnava ... takze to osobne spise prisuzuji tomu, ze ten kdo sam prasi na kole, tak v aute bere praseni jinych cyklistu jako normu. Ja kdyz vidim cyklistu, predem ocekavam problemy a jen malokdy nenastanou. Tim netvrdim, ze obcas nemusim resit problem zpusobeny motorkarem, chodcem nebo automobilistou (serazeno od nejmene castych problemu k castejsim), ale cykliste proste v me osobni statistice drtive vedou. Kazdy udelame obcas nechtenou chybu, ale jen a pouze u cyklistu to pusobi dojmem vedomeho chovani. Ano uznavam, ze jiz mam na cyklisty silnou alergii, ale vypestovali ji u mne oni sami.
|
|
|
Já s nimi problém nemám. Asi to bude tím, že si předem ty problémy nesugeruji.
(A "prasit tak, jak prasím sám" to asi nevysvětlí, neboť za posledních deset let jsem na kole najezdil cca 50 km, z toho 45 mimo silnice.)
|
|
|
Aha, tak ja si sugeruji problemy - napriklad nahle vjeti bez rozhlednuti z vedlejsi, nahle odboceni z chodniku na prechod primo pred auto, klickovani pres cely pruh, nahle zmeny smeru jizdy bez podivani se dozadu natoz aby dali znameni, jizdu vedle sebe, zamerne blokovani, rychle klickovani mezi uskakujicimi chodci na chodniku ci pesi zone, vynucovani prednosti tam kde se krizi cyklisticka stezka se silnici, jizda po silnici hned vedle cyklisticke stezky atd., atd. ... tak tohle vse si jen sugeruji, tak to jo! A ja bloud uz myslel, ze vetsina cyklistu, ktere potkavam jsou prasata :-D
|
|
|
No tak alternativně samozřejmě může být, že cyklisté mají skvělou výzvědnou službu, a jak vědí, že se blíží Ifos, začnou se mu na truc schválně v 90 % chovat jako prasata; jak vědí, že se blíží OC, začnou se schválně chovat z 90 % slušně.
Jako, možné to opravdu je. Ale víte co? Moc tomu nevěřím.
Spíš bych si dovolil tipnout, že "náhlé odbočení z chodníku" znamená "Ifos nekouká kolem sebe a nevidí cyklistu, který v klidu odbočuje a ještě dává znamení rukou; kouká jen dopředu jak ten kůň s klapkami na očích a děsně jej překvapí, když se mu tam objeví cyklista..." Podobně i v ostatních případech.
A opět, samozřejmě, neexistuje žádný důvod, proč by tomu takto muselo být; je to pouze jedna z mnoha přemnoha hypotéz. Ale pokud skutečně pozorujete prasecké chování naprosto běžně u 90 % cyklistů (a ne tu a tam výjimečně u některého, jak to je naprosto normální a běžné), je to hypotéza daleko nejplausibilnější.
|
|
|
začnou s tím i když se blíží moussa, na mě a na Ifose mají nejspíš spadeno. Prozraď nám, jak se ti podařilo si je přátelsky naklonit?
když jsem převlečená za chodce, pořádají na mě atentáty, když jsem převlečená za řidiče, pokoušejí se spáchat sebevraždu pod mým autem. Že bych si vsugerovala, že mě tuhle málem přejel jeden paty, druhý mi málem urazil nos, třetí jel prostředkem chodníku i když tam byli chodci, čtvrtý skočil v nečekanou chvíli z chodníku na silnici, pátý na kole na červenou na přechod . . . . . . . . pokud je to jen sen, tak jsem se už roky neprobudila :-(
|
|
|
Nevím. O atentát na chodníku se na mne dosud nikdy žádný nepokusil. V lese občas ano -- nedávno jsem to ostatně psal i ve zdejší diskusi:
www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2007070101& page=1&lstkom=163812&style=#kom164184
zde jako nejrozumnější řešení vidím mít s sebou hůl a strčit ji tomu hovadu do drátů. Ale pozor!!! Jen tomu hovadu, jež ty atentáty pořádá, a nikoli dalším deseti slušným cyklistům, již přibrzdí a kolem projedou opatrně a pomaličku!
Obávám se, že Ifos přesně toto (resp. vhodný silniční ekvivalent) dělá, a právě tím z původně naprosto slušných cyklistů vychovává prasata.
Pokud jedu naprosto výjimečně na kole po silnici (ze vsi k nám do baráku je asi kilometrový úsek, který se rozumně nikudy objet nedá), snažím se držet vpravo, aby mne pokud možno mohlo auto předjet v rámci mého pruhu a nemuselo čekat. Přesto vidím, že mne 99 % aut předjíždí širokým obloukem, abych se na tom kole necítil nebezpečně (což odpovídá; přesně tak objíždím cyklisty já, a to klidně i přes dvojitou plnou).
Pokud by mne byť třeba jen nějakých 30 % aut objíždělo riskantně, v těsné blízkosti, brzy bych se na to samozřejmě vykašlal, a jezdil bych uprostřed, abych měl dostatek místa napravo k uhnutí. Ať si počkají za mnou, když nedokáží předjíždět slušně, no ne?
A totéž platí z obou stran. Jako řidič i jako cyklista se chovám vstřícně, jsem ochoten protistraně tolerovat chybu (mj. proto, že dobře vím, že každý -- včetně mne! -- je jenom člověk a chybu občas udělá). Jedu si v pohodě, a pozoruji, že přesně stejně to dělá přes 90 % ostatních -- řidičů i cyklistů -- také. Fakt. Důsledně. Všude.
A vás méně než 10 % prudičů -- ať již za volantem nebo za řidítky -- račte se prosím pěkně odebrat do háje tmavého. Jen a jenom Vaší vinou je na silnicích nebezpečno. Nikoli vinou "opilců", nikoli vinou "závodníků", ale jen a jenom vinou těch, kdo jedou sami přesně podle předpisů, a proto nejsou ochotni druhému ani malilinko ustoupit, když se mu zrovna náhodou něco úplně nepovede :(
|
|
|
s tou holí to není tak snadné. Vycházím z průchodu a cykloun mi div neurazí nos, jak se tomu mám bránit, kdybych šla o chvilku dřív, nestačil by se mi vyhnout, protože to bylo na pěší zóně. Co s tím mám dělat, jak mám respektovat zdravý rozum a přehlížet pravidla abych něčemu takovému zabránila? Jsem ochotná ustupovat, když se druhému něco nepovede, nakonec už jen z toho důvodu, že ani já nejsem na baterky a občas něco spletu, ale tenhle problém začíná přerůstat do nesnesitelnosti, vychovávat každého jednoho se mi také nechce.
na chování většiny cyklistů se bohužel podepsala vstřícnost úřadů, přehlížení porušování všech psaných i nepsaných pravidel, propaganda ve smyslu jezdit na kole je správné a na ničem jiném nezáleží. Dříve nebo později někoho takového sestřelím v autě, v horším případě sestřelí on mě jako chodce, netuším jak něčemu takovému zabránit a z toho vychází moje nasranost na všechny, mám dojem, že sním, když vidím cyklistu, který se chová normálně.
|
|
|
Já Ti nevím. Možná se to nějak lokálně akutně zhoršilo v Praze, co tam nebydlím, ale prostě tak akutní problém s kolisty nepozoruji, ať dělám co dělám...
Stran vylézání z průchodu (kterého, mimochodem?), no... já bych to řešil tak, že opatrně vykouknu. Co kdyby tam místo cyklouna třeba šel sklenářský učedník s velkou tabulí nebo vidlák s kosou na rameni: to by pak mohlo být i o krk! :)
|
|
|
moussa ty duvody v druhem odstavci popsala perfektne a pocet prasicich cyklistu stoupa s tim, jak ti slusni vidi, ze to tem prasatum prochazi, ze to za ne vyresi automobiliste a zacinaji prasit take az se z toho stava cyklisticka norma. Cely problem je nejspis v tom, ze kdyz jedou na kole, maji pocit, ze jsou neco vic nez ostatni ucastnici silnicniho provozu. Ja v Praze neziju a pozoruji to u nas v horskem mestecku a okoli dnes a denne, pozoruji to v Ceskem raji, pozoruji to na pardubickohradecku, pozoruji to na jizni Morave, tzn. vsude kde se pravidelneji pohybuji at uz pesky nebo autem. Ja se snazim byt ke vsem tolerantni, ale ocekavam toleranci i od druhych a od cyklistu se mi ji akutne nedostava :-( Oni ignoruji nejen zakon (coz ani pro mne neni dogma), ale i zdravy rozum, pud sebezachovy a hlavne nerespektuji svobodu druhych, protoze maji pocit nadrazenosti.
|
|
|
|
Ja si snad poridim do auta kameru, aby OC videl na vlastni oci chovani cyklistu a moje porad jeste vstricne chovani k nim. Je to totiz presne naopak nez tvrdi OC - to cyklisti ve me svym neustale opakovanym chovanim vychovali alergii na cyklisty (alergie na cyklisty neznamena, ze se jim mstim nebo jim provadim naschvaly, jen jich uz mam plne zuby), drive mi cyklisti nevadili, ale jejich chovani se neustale zhorsuje a je jich takovych cim dal vic. Mimochodem nepsal sveho casu prave OC, ze se autem po silnici prilis nepohybuje? To by vse vysvetlovalo ... v terenu techto silnicnich vsi asi moc nepotka ...
|
|
|
No to by me vazne zajimalo jak ja vychovavam ze slusnych cyklistu prasata? Nepletes si me s nekym? Ja jim zadne naschvaly nedelam (na rozdil od nich) a objizdim je ve vlastnim zajmu mohutnym obloukem. Proc mi vkladas do ust neco, co jsem nikdy nikde nenapsal?
|
|
|
Za prve - cyklista na chodniku nema co delat a za druhe ani chodci na prechod neskaci bez rozhlednuti jako lumici, nemluve o tom, ze se nepohybuji tak rychle. Takze i kdyby cyklista na tom chodniku ukazoval co chtel, pro mne jako ridice je to irelevantni. Vzdy jsem za ne jimi zpusobene problemy vyresil a oni evidentne spolehaji na fakt, ze to za ne budou ridici resit. Dokonce mi to bylo i nekolikrat znamymi cyklisty receno. Tohle si ostatne asi myslel dnesni noc i ten cyklista v noci na dalnici D11 v protismeru ...
Osobne to ja zase vidim tak, ze OC povazuje ty prasarny za normalni chovani i presto, ze krome zdraveho rozumu odporuji take zakonu. Anebo je OC takovy lidumil, ze mu cini poteseni resit krizove situace za druhe.
|
|
|
cyklista na chodniku nema co delat
A je jasno. Byť i byl chodník úplně prázdný, jak tam cyklista vjede, je patrně podle Vás prase, že?
Prozradím Vám tajemství: já nejsem tak zblblý předpisy, a používám zdravý rozum. Naopak tedy za prase považuji takového cyklistu, který -- ve shodě se zákonem -- jede po silnici, ač se tam plete do cesty spoustě řidičů -- přestože má vedle úplně prázdný chodník!
A sám v takovémto případě (v těch asi třech případech za posledních deset let, kdy (a) jsem jel na kole, (b) a byl tam chodník (c) prázdný (d) zatímco po silnici občas jelo auto :)), naprosto důsledně na kole vždy jedu po tom chodníku.
|
|
|
Ale no tak, nac ta zbytecna demagogie? Samozrejme je mi cyklista na zcela prazdnem chodniku ukradeny pokud mi z nej v plne rychlosti nahle nevjede pod kola. Dulezita k tomu totiz byla i ta druha veta - reagoval jsem na namitku, ze nesleduji chodnik jestli tam nahodou nejede lumik na kole.
|
|
|
Ale to musíte, člověče!
Jistě, nemusíte se konkrétně dívat, zda na tom chodníku není cyklista... dejme tomu (já bych řekl, že ano, ale pro účel debaty Vám to odpustím).
Ale neodpustím Vám dívat se po klukovi na skateboardu, po dětech s míčem, po holčičce, jež venčí psa, po staré dámě, jíž může zapadnout hůlka do mřížky kanálu a jež se vinou toho může zamotat do vozovky, po skupině školních dětí, jež si sice hloupě a hazardně, ale málo platné, naprosto samozřejmě hrají na honěnou na chodníku vedle frekventované vozovky.
A když se díváte po tomto všem -- a po spoustě dalších podobných věcí --, nemůžete přehlédnout ani toho cyklistu.
|
|
|
(A ted sem prijede ZZR a budete mit po ftakach:-)
|
|
|
Jak pisu - zatim jsem to vzdy ubrzdil, takze jsem o nem periferne vedel (prestoze zrovna u toho kruhace, kde se to deje asi nejcasteji je chodnik oddelen vyssi zeleni). Ovsem nic to nemeni na tom, ze je to prasarna.
|
|
|
Ja po cyklistech nechci nic jineho, nez to, aby se take chovali ohleduplne k ostatnim ucastnikum dopravy a ne jak to delaji nyni - ted jedu ja, cyklista a me se musi kazdy prispusobit. Neverim, ze jsi jeste nevidel napr. situaci, ze auto (auta) davaji prednost chodcum a cyklista je liny zastavit, tak auta objede (z jedne nebo druhe strany) v plne rychlosti proklickuje mezi uskakujicimi chodci na prechodu. Tuhle situaci vidam velmi casto. Take jsem ji videl jednou s motorkarem a asi trikrat s automobilistou, ale pokud se v takove chvili na vozovce nachazi cyklista (nebo nedejboze vice cyklistu), je temer jistota, ze to udela. Oni proste prednost davat nemusi at uz motoristum nebo chodcum ... pokud budes tvrdit i o tehle situaci, ze jsi ji jeste nezazil, tak bud sedis jen doma anebo potrebujes ginkgo bilobu na zlepseni pameti ;-)
|
|
Předpokládejme, že člověk sestřelí cyklistu. Mám auto poměrně velké, celkem těžké a s velkou pravděpodobností bych vyvázl bez následků. Horší to bylo včera, když jsem jel s rodinkou do Chlumu u Křemže. Nějakej debil zemědělská na návsi v Mokrým skočil do traktoru jako kráva, za sebou ještě takovou tu velkou cisternu. Souprava mnohotunová. A když už do něj skočil, tak zařadil a vyjel zrovna když jsem ho objížděl...křupan jeden - ten nečuměl ani do zrcátka. Taktak jsem se vyhnul...a to by dopadlo dozajista hůř, než poslat na věčnost cykouna, nebo motocyklouna.
|
|
Já bych babu zastavil a inzultoval. Buďto by se baba začla kát a příště by už něco takového neudělala (nebo by se alespoň vteřinku zamyslela nad tím kdo má přednost a co asi která značka znamená), nebo bych si na ní pouze vylil vztek.
|
|
To samé v bledě modrém jsem zažíval včera při cestě do Brna kolem Buchlovic, kde měli motovymaštěnci zase nějaký sraz asi nebo co - jízda po dvojité čáře, naklonění přes ni do mého pruhu (v protisměru), předjíždění jak se dá (s výjimkou těch dvou vypasenců, kteří v dlouhé zńě zákazu předjíždění jeli 60 km/h), celkově zcela nepředvídatelné chování.
Na rozdíl od cyklistů mnohem nebezpečnější
|
|
|
U Blanska to zrovna jeden takovy "motobike gangsta" nerozchodil. Jsou tam podobne zatacky jako v Buchlovacich. Snad se nekomu bude hodit jeho pajsl, pokud z toho to bude jeste neco pouzitelne.
|
|
|
Tak konkretne tahle nehoda by me zajimala. Stalo se to v miste, kde prave lamou skalu, na silnici se vali kameni, je tam sterk a i autem je to dost nepohodlne. Nemohl jet moc rychle, je tam zuzeni. Myslim, ze mu to spis podjelo a mel tu smulu, ze to napalil do toho zabradli na moste.
|
|
Teda to je fakt síla!!!
Tenhle článek
http://www.outsidermedia.cz/Bananova-Res-Publica-1.aspx
sedí na autora a většinu tady diskutujících "jako prdel na hrnec". Mějte hezký den.
|
|
Melo se ji nafackovat. Takle ani nevi ze udelala neco spatne. Zitra pojede zase a nekdo jiny ji srazi a i kdyz to nebude jeho vina, veselo mu nebude.
|
|
|
1. Nafackovat ženské, kterí udělala chybu...ty budeš velký hrdina.
2. Kdybysme se navzájem měli fackovat, když někdo udělá v řízení chybu, doprava se zastaví. Ty jsi nikdy za volantem chybu neudělal?
|
|
Trochu hysterická reakce na to, že musel D-F, nepatrně pohnut volantem doleva a velkomyslně se vyhnout cyklistce. Jak pohotový a bystrý manévr dokázal porazit spiknutí konzernu VW, cyklistů a komunistů. Blahopřeji.
|
|
Sorry, D-Fensi, ale nepřeskočilo ti?
Takže ty jsi nezastavil a nevysvětlil jí, že jsi ji málem zabil kvůli její blbosti?
Kdyby ti tam vjelo auto, troubil bys jako pominutý. Na cyklistku nezatroubíš? Tu necháš bez reakce (vůči ní)?
Sorry, ale tohle je od tebe dost slabé.
|
|
To mi připomělo jednu "veselou" příhodu co se mi přihodila. Jel jsem z vedlejší na křižovatce zastavím, bohužel kvůli výhledu o něco málo dál, než je hranice křižovatky. Po hlavní jela asi 50 letá cyklistka, která ovšem koukala dozadu a povídala si takto za jízdy se svou kamarádkou, jenže co čert nechtěl paní odbočovala na tu vedlejší ze které jsem přijel a protože čuměla dozadu, tak mě logicky neviděla a nasměrovala si to přímo na mě. Naštěstí se včas otočila a na poslední chvíli se mi vyhnula. Opravdu nevím co by se dělo kdyby do mě narazila, Jediný svěděk její kamarádka a já bych tvrdil, že jsem stál a ona do mě najela... mám strach, že bych na tom nebyl moc dobře. A to jeětě paní měla ukrutnou kliku, že nejelo auto v protisměru, protože samozřejmě jak koukala do zadu na kamarádku tak se před zatáčením dopředu nepodívala (to že by dala znamení rukou snad nikdo nečekal)... No takže cyklisti vás mohou přivést do kriminálu velice lehce....
|
|
ale šlapalové v kombinézce ano. Popíšu možná známou situaci. Ze Zlína na sever vede ulice Sokolská, která se v místě Vršava mění na Fryštáckou. Jen názvem, jinak je stále uzounká, v podstatě jediná výpadovka na Fryšták, Holešov, normální člověk tudy vypadává i na Přerov, Kroměříž, Brno, Prahu,... Navíc po Sokolské jezdí MHD, která na zastávkách někde má a někde ne takový ten chlíveček, kam zajede, aby se cesta neucpala. Na Vršavě je točna, řešená tak, že trolejbus musí odbočit vlevo, před tím dát přednost protijedoucím a tím na pár desítek vteřin zablokovat vše za sebou. Celý úsek Sokolská + Fryštácká kopíruje cyklostezka. Občas vede souběžnou málo vytíženou ulicí, od Kauflantu je to samostatná komunikace souběžná s hlavní cestou, někdy oddělená potůčkem, trávníčkem, někdy jen pangejtem. Vjezd na cyklostezku je cca co 200 m. Magistrát tedy zakázal značkou zákaz vjezdu šlapalům vjezd pumpičkářům na Fryštáckou ulici a na ní zvedl maximálku na 70 km/h. Šlapalské kurvy nelenily, zákaz ignorovaly, pletly se mezi auty na úké silnici, tak úzké, že pokud jede něco do protisměru, kolistu nepředjedete, a nakonec si vymohly zrušení zákazu vjezdu šlapalům. Ten zůstal jen v 300 m úseku kolem benzinky, kde je k hovnu, protože tam zrovna je cesta nejširší. 70 km/h limit ale zůstal. A silnice je plná mamrdů, kteří nechtějí rychle a bezpečně vypadnout z města, ale prudit. Zajímavé je, že po cyklostezce jezdí strýci a tetiny z Kostelce, lidi do a z práce. Po cestě jezdí vyšňoření elasťákoví a snad i latexoví krasavci. Zkuste na sebe upozornit klaksonem - jste vyfakováni a vyškoleni tím, že pumpičkář najede ke středu vozovky a znemožní předjetí. Otec mi radil, ať si vezmu kus hadice, naplním pískem a mlátím to a mlátím...
Psalo se tu o cyklistice v lese. ZAKÁZAT! Mám zkušenosti, že vám kolař ještě vynadá, protože mu překážíte, donutí vás uskočit do bláta, které vzniklo v kolejích vyjetých jinými kolaři a vůbec se chovají nespolečensky.
Kolisté mají své cyklostezky, které jsme jim v daních zaplatili hlavně my řidiči a kuřáci, určitě jsou i speciální trasy v terénu a pokud jsou v tréninku a nemohou jet po cyklostezce kvůli pomalým slušným cyklistům, ať se jdou oběsit. Nemám je rád.
|
|
|
Se zhruba 95% příspěvku souhlasím, ale hodnota je značně snížena spekulací "určitě jsou i speciální trasy v terénu ", pokud nebočítám nějaké BMX nebo jak se to dnes jmenuje trasy, tak vím o jediné trase v terénu přímo pro horská kola - sinletrack pod Smrkem v Jizerkách. Kolisty na silnici nemám taky rád, speciálně ty odresovaný, ale mimo asfalt se mi zdá že je těch hovad spíš menší procento, hlavně mimo nejfrekventovanější turistický oblasti.
Sám jezdím v lese na kole i na motorce (po cestách), idioti se najdou i mezi cyklisty i mezi enduristy, ale plošně kvůli tomu něco zakazovat? Hovado který nezpomalí vem klidně tou hadicí, ale generalizaci rád nemám.
Čau, Tom
|
|
|
Nevím Anakondo, kde se vyskytuje větší množství cyklistů v lesích, ale moje zkušenost (a to mám z jižní části ČM Vysočiny proježděno hodně, včetně např. Landštejnska či okolí Javořice) je ta, že 80% cyklistů potkáte na lesních asfaltkách, 18% na zpevněných cestách a nějaké méně upravené cesty, no jestli ty 2%.
Navíc té cyklistiky po lesích je fakt minimum (cyklostrasy ještě tochu, ale mimo ně - prázdno), konečně prázdné jsou i turistické značky, snad už pěšky skoro nikdo nechodí - včera jsme byli na kolech po lesních cestách a pro poruchu zpět po silnici a na celé cestě (pravda pouhých 30 km, to ta porucha) jsme potkali v lesích 4 chodce (+6 na cestě vesnice-rybník), žádného cyklistu a to jsou prosím prázdniny a je pěkně. Na silnicích jedna cyklistka (evidentně přeprava mezi obcemi), za tento rok mám naježděno něco přes dva tisíce kilometrů a cyklisty potkávám dost zřídka.
|
|
|
Nechapu D-fensovu zaujatost, hranicici s obsesi vuci vw a tdi. Neni to uz trosku komplex z jizdy fakem? Asi vsichni kdo jezdi dodavkou od vw jsou idioti, protoze ji nekoupili s benzinovim, uspornym a vonavym mootorem.....
|
|
|
No, tak ti, kdo cokoli koupili s dieselem, jsou nikoli idioti, ale právě naopak: vychytralí sobci, kteří ušetří pár kaček na úkor všech ostatních, kdo musí ten jejich ohavný smrad čuchat.
(Snad s výjimkou několika mála, již mají opravdu účinné filtry, takže z toho ty saze nejdou... prý to skutečně existuje, ale na našich silnicích to, žel, nevídám :( )
|
|
|
Učinný FAP?, ale kdepák. Na jednom starším komůrkovém turbodíslu jsem si s tím doma hrál, přidával naftu, tlak turba a vše je to jen poměrem vzduch-nafta a taky seřízením otevíracích tlaků vstřiků a předvstřiku. Když tam jde vzduchu málo, kouří, když přidáte na turbu tlak vzduchu, je po problému a ještě to jede líp. Naopak FAP vám ten motor dusí a spotřebu zvedne a ještě ho musíte čistit, nebo měnit a dolívat tu regenerační sračku. Auto s fap bych nechtěl!
|
|
|
Dovoluji si zdvořile požádat o rozšíření výjimky i o mé traktory. Na svou obhajobu uvádím, že ušetření pár kaček nebyl ten nejzásadnější důvod k nákupu dieselu. :))
|
|
|
Ale jistě, v daném kontextu jsem měl za to, že je zřejmé, že hovořím o vozidlech silničních.
Nemám nic ani proti dieselům v offroadech, dokud jich je tolik, kolik jich je (a ne řádově více). Tu trošku sazí příroda dokáže bez problémů absorbovat. Samozřejmě, jen potud, pokud to je a zůstává troška.
|
|
|
Byl to ode mne pouze vtípek nevalné kvality. Dnes je poněkud otupující vedro :(
|
|
|
Ani nehovořte!
Já teď momentálně dost nutně potřebuji pracovat, ale čekám na večer, až se aspoň malinko ochladí, neboť v tomto počasí to nějak... nejde :(
I píši do diskusních fór, neboť k tomu funkčního mozku netřeba :)
Mimochodem, Vy nemáte v latifundii velké, rozlehlé, chladné -- chladné! -- sklepení, plné vína? Hanba!
|
|
|
Jsem na tom velmi podobně, ne-li stejně :( Ačkoli je stavení z poctivého kamene a tedy v létě poměrně příjemné na obývání, dnes to jaksi neplatí. :(
Sklepení je chladivé, ač příliš rozlehlé není. Nějaké víno v něm k nalezení je, ovšem spíše kvůli hostům. Dávám přednost sklence něčeho ostřejšího, proti vínu (zejména bílému) je moje žáha, tedy se o tento požitek dobrovolně ochuzuji. Ženské zase preferují různé roztodivné míchanice ze všech možných ingrediencí a barev, jež nedokáži pojmenovat :)
Už to trochu povoluje, i vypravím se vyplavit koně do rybníka a pak už to snad bude k nějaké práci ...
|
|
|
Tak pohni pozadím a přijeď. Tady je v jídelně příjemných 20°C. Ve sklípku i méně, ale tam Tě raději nepustím ;-)
|
|
|
Právě to s H. organisujeme -- je to mírně komplikované ještě pořád vzhledem k mladé, kterou je zapotřebí
- odvézt z Budějovic na vodu včetně gypsu;
- odvézt z vody do nemocnice na sundání sádry;
- odvézt z nemocnice zpět na vodu;
ale předběžně to vypadá, že bychom se mohli přijet podívat do sklípku\b\b\b\b\b\b jídelny někdy koncem týdne, v pátek či v sobotu nejspíše. Vyhovovalo by?
|
|
|
Samozřejmě, na víkend klidně přijeďte i když jsem měl na mysli spíš že bys sem mohl přijet pracovat - opravdu je tu velmi snesitelně.
BTW: v neděli se bude grillovat, takže vezmu o něco víc masa.
|
|
|
Já sice chápu, že se d-fensovi melíbí motory TDi, protože se u nás staly skoro modlou a jejich rozšíření se dá přirovnat k epidemii, přestože zase takový zázrak to tdi není.
Také chápu d-fensovu averzi vůči koncernu, protože jsou to úplně obyčejná nudná auta, která kdysi získala pověst spolehlivosti a tak se na tom vezou už víc jak 20let! Koncernová auta, zvláště VW jsou obyčejná mírně zastaralá lidová auta na práci jako služebáky. Jediné, co se koncernu podařilo jsou motory TSi. Pokud reprezentativní auto, chci komfort, svezení a ergonomii, volím úplně jinak, třeba francouze, nebo od fiatu, nebo japonce ty jsou tyky fajn, hlavně něco mimo koncern.
|
|
Myslím, že d-fensova zaujatost proti cyklistům dosahuje až patologických rozměrů. Souhlasím, že je mezi cyklisty i chodci spousta blbců, kteří ve své tuposti nevědomky velice riskují, ale obecně takhle zlé to s cyklisty zas není. Problém je, že mnozí z nich nemají řidičáky, takže jejich znalost předpisů není nic moc a potom také neumí domýšlet situace a představit si je z druhé strany jako řidič auta.
D-fensova historka s vyžranou neopatrnou cyklistkou jen demonstruje neopatrnost některých účastníků silničního provozu. Nedání přednosti v jízdě je samozřejmně vina cyklisty a tak by také měla být posuzována, pokud nejsou dopravní předpisy jen fraškou a záminkou k buzeraci za to-či ono, když se to zrovna hodí, ale pokud se vezmou jako platná norma.
Také v d-fansově případu bych dotyčnou cyklistku tvrdě vytroubil a případně ji vynadal, aby si uvědomila, že něco s jejím manévrem není v pořádku, protože pokud se pak tváříte, že nic i když jste vypotili krev, nedojde nikomu že udělal něco špatného a příště vám to klidně udělá znova. To není o agresivitě, to je zpětná vazba. Sami si tak cyklisty vychováváte k ještě většímu prasení.
Nicméně politickou orientaci cyklistky do toho d-fens plést nemusel, ta s tím totiž vůbec nesouvisí. Ženský obecně jsou v tomhle ohledu v průměru dost blbé a naivní! Viz ty co si seděly na namrzlé dálnici po nehodě na svodidlech a smetl je politik. Mnohým ženským prostě nevysvětlíte, že není možné se za nepřehlednou zatáčkou s kamarádkou vykecávat v jízdním pruhu, dokud se neproletí přes kapotu nějakého auta a tak podobně. Jsou moc egocentrické a nebezpečí si kupodivu neuvědomují, tak ať se pak v příkopě nediví, že za blbost se platí. Tak to je a tak to bude!
Pokud bychom chtěli, aby takovým situacím, kdy si cyklisti a motoristé zavazí, nedocházelo, je třeba buď cestu rozšířit a vyhradit cyklistům 1m krajnice, na každé straně, nebo postavit vedle alternativní cyklostezku která by volně kopírovala směr silnice pro auta, což je nejkomfortnější řešení pro obě strany, ale taky asi bohužel nejdražšší. Přes toto všechno jsem už několik takových cyklostezek viděl a dost jsem jim záviděl, že tohle nejde i u nás na Jižní Moravě.
Jinak co se týče pouštění chodců, tak to nedělám také a na kole zvlášť ne, protože jsem přesvědčen, že se tu do zákona dostala blbost naprostá ale na kole jsem podstatně drsnější, než v autě, nebo na motorce.
Když jedu po silnici a zamnou jede auto, není výjímkou, že mu uhnu na chodník, dřív, než mě dojede, abych nezavazel, doufám, že to někdy nějaký řidič ocení. Z nadávek chodců, že občas vjedu na chodník si dělám srandu a na magory, kteří by mě chtěli zmlátit mám v cyklobrašně dýku.
Co se týče prasáren na kole, nedělám je řidičům, ale jen chodcům, kteří se chovají moc sebevědomě a suvereně, tím si o to přímo říkají. Někdy se až řidiči diví, že jim poctivě dávám všechny přednosti, co mají dostat i za cenu prudšího brždění, protože bez toho to prostě nejde! Také nechápu, proč řidiči pouští cyklisty na přechodu, protože nato nemají nárok dokud sedí na kole.
Na závěr: nejsem žádný cykloaktivista, ale uvědomuji si, že na severu Brna se v současné situaci na kole jezdit už skoro nedá, tak jsem rezignoval a jezdím raději autem a motorkou, než někdo postavi cyklostezku na sever. Jinak si kolo velmi rád beru na dovolené, protože se díky němu dostanu mnohem dál a rychleji, než pěšky a navíc u toho makám na své kondici, což je fajn. Nejraději na kole mám asfaltové lesní cesty, na které je zákaz vjezdu, tudíž jsou bez provozu.
|
|
|
Technická: uvědomujete si doufám, že za zákazem vjezdu s kolem de iure nemáte co dělat?
(Ano, já sám patřím mezi ty, kdo tvrdí, že de facto je to naprosto irelevantní; upozorňuji na to jen pro úplnost.)
Jinak to, že na nich není provoz, není tak docela pravda. Mnohdy totiž (ano, v rozporu s ideou zákona, ale to snad nikoho nepřekvapí) je zákazem vjezdu opatřen jen jeden z obou (častěji jen některé z několika) možných vjezdů. Jen v kilometrovém (!) okolí mého domu vím o dvou takových...
V takovémto případě pak na takové silničce můžete běžně potkat nejen ženskou s kočárkem (ta tam bývá právem i když je zákaz ze všech stran), ale i automobilisty nebo motorkáře, již tam vjeli některým z vjezdů, kde žádný zákaz není.
|
|
|
Je rozdíl, jestli je na lesní cestě zákaz vjezdu všech motorových vozidel, nebo všech vozidel. Jenže když se u nás taková značka umisťuje, tak se automaticky myslí na zákaz vjezdu motorových vozidel i když se tam dá značka zákaz vjezdu všech vozidel, protože jinak by to nedávalo smysl.
Jinak v Česku se důsledně nedodržuje skoro nic, takže je třeba s tím počítat, ale rozhodně tam bude menší provoz, než na normální okresce i když velmi málo frekventované.
Co se týče motorky, tak když už občas vjedu kam nemám, počítám se vším a dbám zvýšené opatrnosti, ale občas to udělam, třeba když je někde velká objížďka, která by mi hodně rozhodila plán trasy. Motorka totiž projede i tam, kde auto ne a kdyžtak se dá převést i po mostku pro chodce, já se podívám o co jde a většinou mi to tak celkem vychází.
|
|
|
Jsem pul roku cerstve prestehovanej z Kladna do Budejovic...kdo zna Kladno, vi, ze je obkliceny a protkany cyklostezkama, misty se krizici se silnicema. Ten, kdo tyhle krizeni zna, tak vi, ze byt nejsou nijak vyhruzne znaceny (pouze takovou tou zlutou pidiznackou pro koleckare), ze je proste dobry, aby se v techhle mistech pohyboval s nejvetsi opatrnosti, protoze kladensti cykliste jsou kamikaze zbesilci, co jim nesecvakne, ze oni se svymi 80 kg vahy a pivnim pupkem proti tunu vazicimu autu pravdepodobne nezvitezi. Obzvlaste ted zjistuju, ze ani v Budejovicich to neni jiny, protoze tady zas az tak moc cyklostezek neni (nepocitaje v to tedy cyklostezku kolem reky) a koleckari (doslova) prekazeji na silnici, nekdy i v houfech a objet je, obzvlaste v tomhle vedru, je ukol mnohdy nadlidsky...Spousta spiny se kyda na ridice ve velkych zlych autech; ano, i mezi nami ridici je spousta pitomcu, ale oni ti pitomci jsou i mezi koleckari a pohrichu z kazdodenni praxe vyplyva, ze jich je mnohem vic nez mezi nami motorizovanymi...Ja se za tolerantniho muze za volantem povazuji a totez ocekavam i od velocipedistu a neprijde mi koser, ze se mi misty hmyzi pred predni haubnou, protoze ja jim to nedelam. Ano, je to o ignoranci, ale prevazne o ignoranci velocipedistu. Amen. Vlastne Enter.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Mínus nula pumpičkářů
|