D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Socialistický projekt "šrotovné"
    (ze dne 22.02.2009, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 22.02.2009 20:42:18     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:jo..
    ..tak tak.. já bych do toho šel, až by to šrotovné bylo 500 000 .. těch 150 tis. bych něajak pak dal dohromady na to new auto :-) .. do té doby nemá cenu mé 11 let staré auto za tehdy "skoro mega" likvidovat.. abych si místo něj koupil Dacii či Fóbii ..

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 22:01:48     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Re: jo..
    Také by mi bylo velmi líto likvidovat svůj 15 let starý, velice pohodlný a prostorný citroen XM, který jsem si v předchozích letech draze poopravoval a který mi vyhovuje a místo toho si koupit nějakou fobii HTP, nebo Dacia logan, případně kia rio, nebo chevrolet spark, renault clio, citroen c3, nisan mikra, toyota yaris a podobné spotřební lidové plečky, které můj současný citroen v uživatelském komfortu podstatně přesahuje. Nechci si pohoršit a proto se ho jen tak nevzdám kvůli nějakému lidovému poskakovadlu. Bylo by mi ho líto a právě kvůli propastnému rozdílu bych na něj nedokázal zapomenout.
    Raději bych přivítal možnost, pokud by mi ekoteroristi umožnili přemontovat do auta moderní motor (podle potřeby i s převodovkou) podobného objemu a konstrukce, který právě už ty přísnější ekologické limity splňovat bude. Tím by se splnila ekologická podstata problémů a oblíbené auto by mi zůstalo k užívání. Místo šrotovného bych mohl dostat příspěvek na abgrade auta na vyšší ekonormu.
    Tohle se bohužel u nás neprovádí, ale něco podobného se dělá v americe s motorkami i auty. Občas to vídám na Discowery a je to potom super abgradované staronové auto. Oni ale jen nepřemontují motor, nýbrž auto zgenerálkují celé a všechno vyspraví, co nejde předělají z dostupných zdrojů, znovu nalakují a je to potom jak nový.

    Komentář ze dne: 22.02.2009 21:27:34     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:od socanů ani párek zadarmo
    ... protože od nich je "zadarmo" zaplaceno 4x - ale skrytě, aby strejcové v gumákách při kydání hnoje mohli nadšeně debatovat o tom, jak je ta jejich strana bezvadná ...

    Nevím k čemu nové auto. Čistě jednoduchou ekonomickou logikou dojdu k tomu, že pokud mne moje 12 let staré auto doveze z místa A do místa B a jeho pořizovací cena byla 60k Kč, pak bych musel bejt padlej na hlavu, abych si koupil to samé auto nové - a přesně o jednu nulu dražší. Přitom služba by byla stejná, spotřeba možná o litr na sto km nižší (kolik km musím najet, aby se mi ta investice vrátila? 500 000??). A navíc - vozidlo nechám v klidu mezi ostatními na parkovišti u Tesca a neumírám strachem, že mi to nějaká píča odře. Protože už odřené je. No a? Do lesa bych se taky s novým nevypravil, proč asi? Abych srny neplašil zářivou metalízou?

    A když by se mi náhodou stalo, co teď o víkendu kamarádovi, že nedobrzdil před autem, co mu vjelo přímo před čumák (protože by se z toho zasněženého dvorku jinak nedostal ...) na hlavní a on do něj mírně šťouchnul, byla škoda za cca 6k Kč, vyřízená na místě. Světlo se dá z vrakárny, odřenej lak nikdo neřeší a strejda je rád, že mu zůstaly body pohromadě.

     
    Komentář ze dne: 22.02.2009 23:04:40     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: od socanů ani párek zadarmo
    No ono hlavně kdyby měl člověk jistotu, že nový auto bude jaksi méně poruchový, tak to ještě pochopím. Jenže ono to skoro vyjde tak, že když mám starý auto, tak to starý auto je na tom z hlediska poruchovosti přinejmenším stejně, někdy i líp. (Renaultisti by mohli povídat..:-)) )

    Jinak tvůj přístup, kterej mám upřímně řečeno taky, je čistě racionální - ale zase jsou lidi, který si kupujou auto pro radost, vybíraj podle vzhledu apod. Ty na to koukaj trochu jinak.
    Pak jsou samozřejmě typy, který fakt miluju, že koupěj novou Fabku nebo podobnej werk na leasing, ale hlavně že to maj nový. Načež jim to rezne na ulici před barákem, jezděj s tím jednou tejdně do Tesca a opovrhujou těma nulama, který nemaj jako oni na novou Fabku v tříhrnku.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 09:58:33     Reagovat
    Autor: Egi - Egi
    Titulek:Re: od socanů ani párek zadarmo
    Zrovna před tejdnem jsem na parkovišti peskoval strejdu z Ochcávie f metle (no, peskoval, spíš to byla taková mimoděk dobrá rada, bez nějakých negativních výpadů), že když na neznačené křižovatce nebude koukat doprava a pojede jak trotl, příště se mu může stát, že ho někdo trefí.
    A toho s autem za 30 kKč sakumprásk to pravděpodobně bolet až tak nebude. Jako bonus si maximálně nechá ze strejcovy pojistky přizpůsobit tvar blíže původnímu a sjednotit barvu na dílech přední poloviny svého vozidla.

    Komentář ze dne: 22.02.2009 21:58:09     Reagovat
    Autor: audis - audis
    Titulek:ano + rozvést
    děkuji dfens, ano přesně tak. něco velmi podobného mám několik měsícu na srdci. ještě by to chtělo pro nevěřící ekoteroristické perfekcionisty rozvést, jak je energeticky (= finančně = ekologicky) náročné zlikvidovat a vyrobit nový automobil.

    Někde sem se na netu dočetl, že při výrobě nového automobilu se emituje tolik emisí, kolik tento automobil vytvoří za svůj provoz... Logicky, vyhazovat jedlé jídlo je tedy nesmysl, pokud mi jeho stavající užitek postačuje!

    Komentář ze dne: 22.02.2009 23:51:37     Reagovat
    Autor: Bubik - Bubik
    Titulek:
    Volič ČSSD pouze doufá, že nesebere jemu, ale "těm bohatým"

    Typický volič ČSSD vůbec netuší, že stát musí někomu sebrat. O tom nepřemýšlí. Stát má a když bude Jyrka u vesla, tak mu to stát prostě dá. Vyjímkou jsou ty "bohatý (což je v pojetí sociálně-demokratického voliče každý, kdo má víc majetku či peněz než on), což mu vždycky Jyrka dostatečně připomene z volebního autobusu.

    Takže - jak u nás v hospodě štamgasti už dávno zhodnotili - Topol je hajzl, protože cpe peníze státu ČEZu a dává je na nějaké pitomosti, kdežto za Jyrky by je stát dal přímo jim.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 07:04:35     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re:
    Typický volič ČSSD se chce mít tak dobře, jako Němci.
    Frau Jyrka Merkel to dobře ví.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 10:59:40     Reagovat
    Autor: safy - safy
    Titulek:Re:
    Jako bych čet diskusi na Novinkách. Tam taky lidi vidí svět černobíle resp. oranžovomodře .

    Komentář ze dne: 23.02.2009 00:46:48     Reagovat
    Autor: Caleb - Caleb
    Titulek:hrnce na rejži?
    Zaujalo me souslovi "hrnce na rejži" v posledni vete clanku... tim se mysli auta japonske (pripadne obecne asijske) vyroby?

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 07:34:54     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Re: hrnce na rejži?
    Hrnec na rejži se všeobecně říká japonským autům.

    Komentář ze dne: 23.02.2009 07:33:52     Reagovat
    Autor: abbyroad - abbyroad
    Titulek:Šrotovné
    Ač je na článku dost pravdy, přesto přiznám, že kdyby bylo u nás šrotovné 2500 éček jako v Německu, tak ho využiju. Ale za 25 000 čk mi to nestojí, to si raději zaplatím nové auto celé, až přijde jeho čas...

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 08:08:25     Reagovat
    Autor: jarous350 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Šrotovné
    Ja jsem nikdy nove auto nemel a vypada to, ze ani dlouho jeste mit nebudu. Kdyz jsem si poprve precetl o srotovnem a jeho vysi v Risi, tak jsem tak uvazoval, jestli bych do toho sel nebo ne.
    Prvni pohled:
    Jetej focus, cca 5-6 roku starej, najeto treba 120tiskm.... cena temer 200tis.Kc
    Novej focus... momentalne akcni cena 300tis....jasna historie, zaruka... vypada do lakave

    Druhej pohled:
    Novej focus za 300tis.Kc ... vybava velmi malo az smradlavy hovno (prestoze zaklad je docela dobry oproti zakladum jinych aut), v podstate nutnost absolvovat drahe servisni prohlidky, kvuli klidnemu spani by to chtelo pojistit
    Takze priplatkova vybava a lepsi motor - to uz jsem urcite pres 400tis.Kc, desetitisice rocne za pojistku a servisky.

    Ve vysledku bych tedy do srotovneho nesel ani pri vysi 2500E, zatim na to nemam.

     
    Komentář ze dne: 26.02.2009 23:35:58     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Šrotovné
    Pohled třetí:
    Novej focus....všechný díly na začátku životnosti.
    5-6 let starej....ehjle tady vyměnito ložisko tlumič..atd

    Záleží, jak dlouho si chceš auto nechat a co od něj čekáš. Někoho se baví šťourat v autě a někoho ne. Ani jedna volba není lepší ani horší, je prostě jenom jiná.

    Komentář ze dne: 23.02.2009 07:35:51     Reagovat
    Autor: anakonda8 - anakonda8
    Titulek:Je to tak
    Je to tak, nehledě na jiné vymoženosti, nejsou nová auta o moc lepší. Ještě čas od času projedu starou Š 1000 MB po tatíkovi. Spotřeba 6,5 l/100 km, akcelerace 0-100 nevím, ale klidně natrhnu prdel fábce 1,4. Nemá sice posilovač řízení, ale motor je vzadu, tak to nevadí. Nemá posilovač brzd, ale auto má 700 kg a ubrzdím ho bez posilovače. Nemá klimu, ale výborná věc jsou trojúhelníková okénka, která se dají pootevřít a pak autem pěkně protahuje - je to lepší, než otevřít hlavní okna. Jeden sběratel mi za ni nabízel 60 000,- (je v původním stavu, bez rzi, krásná), já ho odmítl s tím, že za 60 000,- si koupím leda ojetý vrak a budu na tom vlastně hůře než teď. Neumím opravovat veterány, počkám, až mi za ni někdo nabídne dva nové mercedesy.

     
    Komentář ze dne: 27.02.2009 02:42:00     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Je to tak
    Já se své 1000MB taky nevzdám! :-D. Ovšem připouštím, že na denní ježdění, zvlášť v tomhle počasí, to není. Težko říct, kdo by to v dnešním provozu zabalil dřív - jestli já nebo onen stroj. Ke 40 letému stroji už chovám úctu a šetřím ho. Ač mě stál 1500Kč, bez problémů mě dvakrát svezl do Chorvatska (Dubrovník, Korčula), Polska, Rakouska...

    1000MB je auto s duší, ale upřímně - dnes použitelné jen pro radost. V zimě generuje topení méně tepla, než kolik chladu se do auta zvenčí přes stará těsnění a nelícující díly dostane (kastle je měkká a za ta léta se sama trochu zkroutí), při 40W žárovkách mě oslňuje pomalu i protijedoucí moped. Zaflokovat bez posilovače není problém, ale problém je zastavit z 80 km/h na pneumatikách 155/80 R14, když se auto utrhne od asfaltu. Věřím, že při poměru výkon/hmotnost se akcelerace může poměřovat s tak s Fabií 1.2 MPI, ale tu 1.4 s původním motorem 721 neberu, vždyť i při těch sedmi metrácích to dělá 100km/h za 22,5 sekundy papírově. Maximální rychlost při obsazení jedním člověkem závisí na směru větru a je 90 - 130 km/h. Při obsazení pěti lidmi jsem rád, když se na táhlé rovince dostanu přes 80 (trojka už tam netáhne a čtverka netáhne vůbec). Jiné kafe je instalace motoru ze Škody 130 a převodovky ze Škody 120. Pak se dá bez problémů rozjíždět s průhrabem i na suchém asfaltu a 150km/h není utopie... :).

    Připomněl jsem si příhodu, jak jsem v Chorvatsku na magistrále předjížděl kamion, mírně se změnil terén a zároveň zafoukal protivítr a já s hrůzou zjistil, že ten kamión začal předjíždět mě! Jak hbitě jsem pak vzpomínal na správné znění Andělíčku. můj strážníčku... Jízda po dálnici je utrpením nejen pro řidiče, ale i pro motor trvale vytočený na nějakých 5500 ot/min při 120 km/h. Navíc při lehkém předku, který je citlivý na boční vítr, je třeba dávat pozor při předjíždění kamionů, jednou jsem při míjení kamionu dostal takovou aerodynamickou facku, že jsem měl pocit, jako by předek auta nadskočil a snažil se změnit směr kolmo na sloup blízkého mostu. Naopak, jízda po okreskách je v tom kouzelná. Na rozdíl od dnešních aut z 5,6,7 nebo kdoví kolika převody, si vystačím s jednou čtverkou. Motor má zhruba stejně mizerný krouťák (68Nm) v rozsahu rychlostí od 40 do 120 km/h, takže po dosažení cca 50 km/h zařadím čtverku a jedu na ni furt.

    Jo a spotřeba je dost individuální pojem. Původně mě to žralo 12l/100km, po vrtání se v karburátoru teď 7 - 8 podle stylu jízdy (7 při velmi decentní jízdě, 8 při jízdě na plný plyn, která pro ostatní účastníky silničního provozu stejně vypadá jako velmi decentní).

    Jak někdo miluje zvuk vytočeného motoru u Alfy Romeo, tak mi se vryl pod kůži zvuk ječícího větráku za zády při 5 000 ot/min. A s tím žádný politik nic nenadělá :-P

    Navíc je to při odstupňování převodovky v současnosti jediný automobil, u kterého mám pocit, že jedu jako Fitipaldi, a přitom můžu zvysoka kašlat na měření rychlosti :).

    (přemýšlím, že na 1000MB napíšu plnohodnotnou recenzi, ale nějak se k tomu ne a ne dostat :( )

    Komentář ze dne: 23.02.2009 12:19:58     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:volič ČSSD se bát nemuší
    - neb má od Paroubka potvrzýno, že bohatým se bere a sociálně potřebným dáva a tak je to správně. ČEZ dá kus svýho bohatství důchodcům, Jiří by rád umožnil sociálně slabčím nový auto - nebejt těch pravičáckejch sopců, do toho přednáška na téma " jak vrácení DPH podnikatelům za každej kchár způsobí, že si boháči budou kupovat Mercedesy a Audi " (že nezmínil vlajkovou loď škodofky - Superba ?) - podnikatel je totiž nepřítel všech sociálně potřebných, to je známá věc, atd. Jiří testem s třicetikačkou odhalil, jak se na nás muší. Má nás na lopatě, kluk jeden...
    A k Německu - to je vláda jak má být. Adopce NDR - 1:1 DM : M, to je sen každého slušného občana...taky by se mi to líbilo. Kdo by nás tak adoptoval s kursem Czk : Eur 6:1 ? Nikdo vhodný mně nenapadá...Možná za podpis Lisabonu Klausem, to by snad šlo.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 12:34:14     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: volič ČSSD se bát nemuší
    1) Od zavedení DPH se u osobních aut tato daň "nevracela", ne?
    Na Jiřího si v té souvislisti nedokážu vzpomenout. Jak on se tehdy jmenoval? A že v té ODS nezůstal, kluk jeden.
    2) Pokud podnikatel platí DPH z osobního automobilu, je to jeho volba.
    3) Šrotovné už tu taky bylo, tenkrát s úmyslem zlikvidovat vetché škodovky a nahradit je kvalitními ojetinami ze zahraničí.
    Jak on se Jirka jmenoval tehdy?

    Komentář ze dne: 23.02.2009 13:01:33     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Jak a hlavně kdo dál.
    Stalo se mi již po několikáté, že jsem musel přečíst D-FENSův článek několikrát, abych pochopil. Zatím se mi to daří. Nezoufám, snad příště.

    Popis stavu věci je jako vždy vyčerpávající, ODS se sbližuje v názorech se socany, ba snaží se je přímo překonat. Stav státní kasy začíná mít povážlivé trhliny a tak se snaží smečka politiků a spřízněných duší nacházet „řešení“. Zdá se že „šrotovné“ má zacelit trhliny státní kasy.

    Jen mimořádný a zdatný pitomec může v záchranu věřit touto cesto. Aut a automobilek je přemnoho a nezbývá než aby to polovina zabalila. Příčina problémů je naprosto jinde než ji většina hledá. Snad nejblíže popisu stavu věci je „profesor“. Léčená krize sedm dní, neléčená týden. Nebo přesněji: Léčená krize deset tisíc dní, neléčená deset roků.

    Článku však chybí jedno a dost podstatné. Jak a hlavně kdo dál.

    Komentář ze dne: 23.02.2009 15:59:58     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Takhle to není
    Podle mě článek popisuje situaci, která jednoduše nenastává a nenastane.

    Za prvé, pozoruju jisté "nakládání s fakty dle vlastního uvážení".
    V jiných článcích od D-Fense se jako životnost auta "než se začne sypat" uvažuje 8 let. Tady je najednou 14 let staré auto něco, co bude ještě dlouho spolehlivě sloužit.
    Totéž téma bezpečnost: v článcích o bodovém systému se razí informace, že počet mrtvých s novějšími auty před bodovým systémem klesal a klesal by dál, nebýt bodového systému, tj. že to je chyba bodového systému. Tady to je najednou tak, že s novějšími auty počet mrtvých neklesá.

    Za druhé, že by někdo nechal sešrotovat deset let staré spolehlivé auto je čirý nesmysl.
    Logicky je šrotovné zajímavé jen pro někoho, kdo je ochotný svoje auto prodat za 25 tisíc (tzn. má nějaký polo-vrak, protože i na tu starou Felicii to je málo) a nové auto pro něj je alespoň přijatelná alternativa, tzn. tak jako tak uvažuje o koupi jiného auta (pokud někdo má třeba Favorita a neplánuje si koupit ani novější ojeté auto, sleva 25 tisíc na nové auto ho názor změnit nedonutí)
    Takže to bude motivace leda pro někoho svůj polo-vrak místo ojetého vyměnit za nové auto.

    Což se v článku vůbec neporovnává. V článku se vpodstatě říká, že jen blbec by za příspěvek 25 tisíc nechal sešrotovat své dostud spolehlivě fungující auto a koupil si nové.
    To je ale (doufám) jasné snad každému, kdo má alespoň základní školu, takže zas takových blbců moc nebude.

    Daleko běžnější asi bude úvaha typu: mám Favorita a uvažuju, že během příštích dvou let ho prodám, přidám 90 000Kč a pořídím si lepší ojeté auto. Vyplatilo by se nechat ho sešrotovat, přidat ještě cca 55-70k Kč a koupit si nové auto?

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 22:03:14     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Takhle to není
    Nechci do toho D-Fensovi kecat, ale k tý spolehlivosti.
    - 8 let bych bral jakousi teoretickou hranici, po kterou by auto MĚLO slouži víceméně bez větších problémů a nákladů na opravy. Zdůrazňuju to slovo MĚLO, protože asi bych viděl jasnou disproporci mezi starou W124, která až na korozi může bez problému jezdit i po 25 letech a 400tkm a na druhý straně jmenujme například Renault Laguna, kterej dost často nefunguje ani jako novej. U 14-letýho auta ( i když D-FENS tam píše tuším desetiletý) už se musí počítat s tím, že:
    1) Bude do něj nutné pravidelně investovat nějakou tu kačku za opravy
    2) Zvyšuje se riziko lokálního selhání, díky čemuž se může cesta na dovolenou proměnit v horror.
    3) Pasivní bezpečnost takového auta se snižuje nejenom z hlediska relativního (ABS, airbagy apod ptákoviny), ale i z hlediska absolutního (i při ukázkové údržbě dochází ke korozi, opotřebování a únavě materiálu).

    Šrotovné podle mého ale může dost napomoct nákupu nových vozů. Je to částečně psychlologická záležitost, která spoléhá hlavně na předpokládaný dopad na vohnouty.
    Vezměme-si jako typickej nákup nový auto v cenový hranici 250t, což bych v tý zacílený kategorii viděl jako nejprodávanější. Takže psychologie je následující:
    - Okamžitě vyběhnou reklamy na to, že jenom teď s novým zvýhodněním zaplatíte pouze 9/10 ceny. Vohnout sice není schopnej si třeba spočítat, kolik přeplatí na leasingu nebo úvěru, ale když každej den uvidí billboard jako prase, že nová Fabka za lidových 179999,- (na billboardu vždy výbava holobyt za nesplnitelných podmínek), tak si řekne, jak pěkně všechny ochčije, no neber to. Normálně má sice ušetřených třeba 100 litrů, za který by koupil ojetinu, ale teď si koupí nový auto, který si ale vezme na leasing. Leasing = autorizovanej servis = dvojnásobný výdaje na servis = přeplacení třeba o 30 litrů.
    Osobně si ale myslím, že šrotovný je nesystémový opatření, který se jednak zaměří jenom na jeden segment trhu, ale hlavně nebude primárně zaměřený na domácí firmy, takže mi výsledek přijde diskutabilní.

    Třeba můj osobní přístup je takovej, že bych si nový auto nekoupil, protože auto vidím jako praktickej prostředek na dopravu z A do B. A tři roky starý auto se 60tkm a s cenou o 40% dole mi splní tenhle požadavek. Nákup auta beru čistě ekonomicky. Čili moje požadavky jsou:
    - cena + relativní spolehlivost
    - praktičnost (=hatchback) a malá spotřeba (ideální maloobjemovej benzín, víc nepotřebuju)
    - úplně na konci je vzhled, výbava a podobný nesmysly.
    Naopak požadavky mojí manželky:
    - vzhled
    - silnej motor!!! (namlsala se dieselu a nechce do slabšího)
    - cena, spolehlivost atd.

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 10:08:43     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Takhle to není
    Máj jen dvě rýpnutí.

    Co se může na 14 let starým autě pokazit, aby bylo nepojízdné. Dopředu upozorňuji, že upadnout kolo může i novému autu. NAvíc diskvalifikuji japonskou provenienci. Tam je k nepojízdnosti důvod v každém i novém okamžiku nespočet.

    Kolik lidí (vohnoutů) se nechá nachytat na šrotovné (česko) a jak dlouho to těm automobilkám vydrží, případně kolik jich to zachrání.

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 10:26:26     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Takhle to není
    U japonske provenience je k nepojizdnosti duvod kdykoli? To je vtip? Osobne jsem nepoznal spolehlivejsi auta nez jsou prave japonska a to jsem vystridal nekolik znacek i typu - z japonskych od dvou Mitsubishi pres nekolik Subaru az po jednu Suzuki ... a pisu to s vedomim, ze mam nyni opet auto evropske ...

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 10:33:40     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Takhle to není
    Jistě, promiň, opomenul jsem zmínit i francouzskou nepovedenou provenienci. Jo korektní je třeba být, za každou cenu.

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 10:42:12     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Takhle to není
    Jo, s francouzskou nepovedenou provenienci souhlasim plne, ale nic to nemeni na tom, ze s negativnim hodnocenim te japonske nesouhlasim ;-)

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 18:43:25     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takhle to není
    To riziko selhání tam je u obou, ale u toho staršího je pochopitelně větší. Například já mám auto francouzské provenience (Saxo) cca 8 let starý a přes pár poruch se mi nestalo, že by mě nechalo na holičkách. Ale přece jenom.
    1) Přetržený lanko od spojky - s tím sice jde jezdit, jako rychlokurs na řazení bez spojky dokonalý, záživný jsou hlavně rozjezdy na semaforech
    2) Vypadlo mi táhlo od řazení, takže nešla zařadit 5 a R. Zase s tím jde jezdit, pravda, s parkováním už je to horší.

    Jak říkám, zatím jsem s tím dojel všude, ale kdyby se mi nějaká taková "blbost", kterou prostě dopředu nemůžeš vychytat, stala třeba při cestě na dovolenou, tak je to docela opruz.

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 22:43:36     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Re: Re: Re: Takhle to není
    Na 14 let starým autě se především zvýšeně projevuje provozní opotřebení všech jeho částí a vliv pečlivosti údržby z předchozích let, způsob používání a kvalita antikorozní ochrany (ta není tak podstatná pro garážované méně jeté kusy).
    Japonské vozy patří k nejlepším (především ty, co jsou made in japan). Co se týče těch moderních, co se zastaví pro kdejakou blbinu, to je trochu problém především špatné zkušenosti japonských automobilek se zanedbáváním údržby předchozích modelů. Oni to nedělají naschval, oni se tím jistí proti motoristům, kteří kašlou na údržbu až jsou tím okolí nebezpeční, aby jim to jen tak neprošlo.
    Jinak japonské motory jsou špička, jedou a nežerou! Co chcete víc? Já bych se japonců nebál. Je to podstatně lepší volba, než ledskteré německé vozy.

     
    Komentář ze dne: 27.02.2009 02:54:27     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Takhle to není
    Nerad bych prudil, ale jako laika by mě zajímalo, co znamená Jet a nežrat. Chci-li energii, musím si ji někde vzít, a to z paliva. Při současných účinnostech motorů, které jsou zhruba u všech stejné okolo 30% (snad se nepletu), to podle mě znamená, že buď pojedu a spálím odpovídající množství energie v benzínu, nebo nepojedu a pak to nebude žrát. Pokud jsou mezi auty rozdíly ve spotřebě, selským rozumem bych je hledal spíš v aerodynamice, hmotnosti vozu, odstupňování převodovky a stylu jízdy...

     
    Komentář ze dne: 27.02.2009 15:52:38     Reagovat
    Autor: Honza2 - Honza2
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Takhle to není
    Ta 30% účinnost je spíš teoretické maximum při nějakém konkrétním výkonu a otáčkách. Myslím, že v "průběhu" účinnosti se od sebe mohou motory lišit stejně jako v průběhu kroutícího momentu.
    Jen pro představu, u formana jsem na dálnici při 110 km/h změřil účinnost 26%, při 90 km/h už jenom 22%.

     
    Komentář ze dne: 27.02.2009 17:38:53     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takhle to není
    Ano, musím uznat, že máte pravdu. Ale i tak lze říci, že dosahuje-li motor nějaké teoretické účinnosti na určitých otáčkách, pak nezáleží jen na onom motoru, ale i na tom, jak je naladěna převdovka a jestli uživatel provozuje motor na těchto ideálních otáčkách. V praxi se spotřeba může lišit klidně až o 100%.

    Jako příklad bych uvedl Fabii II 1.6 se šestistupňovou automatickou převodovkou. Při klidné noční jízdě z Olomouce do Uherského Hradiště jsem dosáhl spotřeby 5,5l/100km/h při průměrné rychlosti cca 65 km/h. Jednalo se o noční jízdu za snížené viditelnosti, kdy na silnici nebyly žádné překážky, automobil jel prakticky téměř pořád na nastavených tempomatových 70+km/h (právě tak, aby se dal zařadit nejvyšší převodový stupeň). Se stejným automobilem není problém dosáhnout spotřeby přes 10l/100km při agresivní jízdě v členitém terénu, i když průměrná rychlost v takovém terénu stěží překročí oněch 65 km/h. Stačí prudce šlapat na plyn a donutit převodovku, aby neustále řadila a vytáčela motor do vysokých otáček. Papírová spotřeba udávaná výrobcem je tuším 6,5l/100km při 90 km/h, průměrně dosahovaná je 7,8 - 8,5 l/100km podle obutí, venkovního počasí a terénu ve kterém momentálně jezdím. Jezdím spíše svižněji a věřím, že při strýcovské jízdě se tomu deklarovanému číslu dá přiblížit.

    Za další příklad mohu uvést Škodu 1000MB s v základní verzi 1.0 s příplatkovým elektrickým teploměrem v rámci nadstandardní výbavy. Při klidné jízdě se spotřeba pohybuje okolo 7,5l/100km, při velmi brutální jízdě se blíží 9l/100km. Menší rozpětí spotřeby si odůvodňuji tím, že motor 721 o výkonu 30kW má menší přebytek výkonu, než těch 77kW u Fabie. Tudíž i při klidné jízdě pracuje motor mnohem více zatížen.

    Paradoxní je, že nepozoruji zásadní rozdíl ve spotřebě u vozů, které jsou od sebe vzdáleny 40 let. Vyšší účinnost nového motoru i teoreticky lepší odstupňování převodů v praxi vůbec nepomohlo.

    Proto mi příjde tristní dohadovat se o tom, který motor má nižší spotřebu. Je pravděpodobné, že dva stejné automobily provozované za různých podmínek se od sebe budou lišit více, než dva různé automobily provozované za stejnách podmínek.

    Napadá mě ještě jedna úsměvná situace - jízda ve firemní Fabii 1.2HTP Combi po dálnici z Prahy do Brna při lehce nadlimitních rychlostech (víc než 160km/h to prostě nedalo). Průměrná spotřeba 17,5l/100km jasně prokázala, že motor pracoval mimo pásmo otáček s dobrou účinností :-).

     
    Komentář ze dne: 26.02.2009 13:07:12     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Takhle to není
    S tím bych tak zásadně nesouhlasil.
    1. je pravda, že někdo zničí auto za rok a jiný za 10 ne, Stejné je to se srvisem (někdo šetří i na novém) a dílama. 10 let starý auto dovezený z Itálie bude s 90% pravděpodobností v podstatně lepším stavu, než 3 roky starý auto v ČR. Ale my se bavíme o novém, pravda
    2. nikdo tu neschvaluje šroty, ale z bodu 1 vyplývá, že posuzovat musíme každý konkrétní vůz a ne pouze zohledňovat stáří. To je irelevantní.
    3. aktivní bezpečnost u současných vozů dle mého názoru naopak spíš klesá a to zejména (i když nejenom) vlivem vysoké hmotnosti a elektrickým posilovačům řízení. Pasivní bezpečnost sice bezpochyby roste, ale stejné vozy se nám řadí o třídu výš, takže budeme-li srovnávat vůz střední třídy z konce 90. let s dnešním vozem nižší třídy (protože užitná hodnota zejména v oblasti vnitřního prostoru je přibližně stejná), tak ty rozdíly nejsouprakticky nijak výrazné (nemyslím testy, myslím reálnou ránu). Samozřejmě za předpokladu, že to 10leté auto neprodělalo žádnou bouračku (pak je na vyhození i to nové), není zkorodované nebo jinak uživatelsky "vylepšené"
    4. I když u té 10 let staré Lybry vyměním po dovozu celý výfuk, komlet přední ramena s kulákama, tlumiče a jejich uložení (u aut bez xenonů i třeba vysleplá světla) a další díly, stále jsem na pod nebo v nejhorším na polovině ceny vozu nového, odpovídající dané kategorii (tedy nesrovnávám 10letou Lybru s novou Fabií, přirozeně; jako měřítko zde beru např. Octavii). desky, kotouče, náplně a další věci přeci musím měnit v prakticky stejném intervalu i u nového (tak se jen posouvá ten interval)
    5. nespolehlivé je pouze takové auto, které je špatně servisované, nebo trpí nějakou konstrukční nemocí. Správně dimenzovaný 10letý vůz, který jezdil například v oné Itálii nemá nejmenší důvod být nespolehlibvější, než vůz nový. Upřímně - často je to přesně opačně...

     
    Komentář ze dne: 26.02.2009 22:38:44     Reagovat
    Autor: xgandalf - xgandalf
    Titulek:Re: Re: Re: Takhle to není
    Zastavil bych se u tý bezpečnosti a potom u spolehlivosti.

    Aktivní bezpečnost je věc sporná, asi se dá dost úspěšně polemizovat o tom, jestli auto z roku 2008 například vylítne dřív ze zatáčky, než auto z roku 1998, porovnání brzdné dráhy apod. Můžeme se taky bavit o tom, jestli takové ABS je opravdu přínos, protože pomalu docházím k tomu, že bych ho nejradši odpojil.
    Jiný pojetí aktivní bezpečnosti je v tom, že čím víc těchhle různejch systémů řízení trakce, prokluzu a podobnejch nesmyslů auto má, tak tím víc na to řidič spoléhá, což ale vede k tomu, že potom, až se dostane do většího průseru, tak si bez těch serepetiček nebude vědět rady a bezpečnost je v kelu.
    Pasivní bezpečnost roste podle mého znatelně - dneska se na to prostě jede, každý auto je narvaný různýma výztuhama, díky čemuž je sice o metrák těžší, ale prostorová tuhost je rozhodně vyšší. A boční airbagy před 10 lety taky nebyly tak úplně standart, čili tady pokrok vidím.

    A teď k tomu srovnání spolehlivosti - ty říkáš , že
    "Správně dimenzovaný 10letý vůz, který jezdil například v oné Itálii nemá nejmenší důvod být nespolehlibvější, než vůz nový. Upřímně - často je to přesně opačně".

    Srovnávejme srovnatelné - rozlišil bych dva typy závad - závady vzniklé opotřebením, které nemůžeš dopředu identifikovat a tedy odstranit,ty budou fatální spíš u deset let starého auta (typický příklad, co jsem už uváděl - rupne ti lanko od spojky) a dále závady dané faktickou spolehlivostí auta - což je jev vznikající jak u nových, tak u starých aut a nejde tedy dvě auta tímhle způsobem porovnávat.
    Starší auta ale mají obecně jednu výhodu, který jde vyjádřit příslovím "Když to v autě není, tak se to nemůže rozbít".

     
    Komentář ze dne: 27.02.2009 15:21:51     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Takhle to není
    Jsme v principu v souhlasu - žádný integráč železo nenahradí a už vůbec nenahradí řidiče. Zatím.
    Ta pasivní bezpečnost není tak jednoznačná, jak píšeš. Jednak, jak jsem uvedl, auta rostou, takže musíme srovnávat 10 let staré auto s dnešním o třídu nižším - a ten rozdíl už pak není tak podstatný (dnešní auto nižší třídy je větší než auto střední třídy před 10 lety). Nárůst hmotnosti není až tak v oceli a bezpečnostních prvcích pevnostních, jako spíš ve sklech (každých 5 let se zvýší tloušťka skla v průměru o 0,5 cm), plastech (ftaláty měkčené plasty jsou pochopitelně podstatně těžší než ty lehké vrzavé), izolacích (hlavně protihlukových a protivibračních - uvědomme si, že i v malém autě dneska "bydlí" vznětové motory) a výbavy.
    Tvrdit, že se stroj neopotřebovává je samozřejmě nesmysl, ale zase záleží na druhu stroje. Spojková lanka se jednak už používají (a i před 10 lety používala) spíše výjimečně a spíše u malých nákupních tašek a navíc spojkové lano většinou praskne hlavně proto, že ho nikdo nemaže a solné prostředí vytváří dokonalou korozi mezi pohyblivými částmi. Když se spojková lanka mažou, většinou nepraskají (kromě UNA, samozřejmě). Ale je pravda, že na starším autě musím počítat i s větší pravděpodobností poruch hydrauliky (spojkový váleček, brzdové komponenty, hadice), ale zase - tam, kde výrobce použil kvalitních materiálů, slušné řemeslné úrovně, vůz není provozován v prostředí českých solných zim a hlavně - AUTO NIKDY NEZAŽILO BOURAČKU - nejsou ta rizika nijak enormní, a za 2., i kdybych po 10 letech preventivně tyto věci vyměnil, cena takové investice není nijak závratná (v řádech jednotek tisíců Kč). Rovněž např. alternátor nebo servopumpa, příp. kompresor klimatizace může představovat jisté spolehlivostmí riziko, ale zase ze zkušenosti nemám pocit, že by bylo natolik vysoké, že by se vyplatilo kvůli tomu kupovat nové auto.
    Nejčastěji z dovolené na vleku jezdí auta kolem 3-4 let stáří, specialistou na dovolenky je značka AUDI, pravidelně a draze servisované (Auto Jarov účtuje hodinu servisu 1070 Kč bez DPH. Za to mám 2 spojkový válečky na Lybru; fakt, že tam mění často "preventivně" zbytečnosti za poměrně hodně peněz - speciálně třeba díly brzd mizerné úrovně - je prostě fakt. Stejné provozní investice do 10letého vozu = kompletní generálka celého vozu). Naopak levná auta, která jsme nakoupili v průběhu posledních 4-5 let (od doby, kdy se z EU může vozit bez omezení) v Itálii (v cenách často pod 1000 Euro - nejčastěji právě 10 let stará) snad krom 1 výjimky (a to byl prokazatelně zanedbaný servis) nikdy stát na ulici nezůstala. A to se péče o ně omezuje maximálně na základní úkony běžné údržby (často ani to, jeden magor na JTD motoru už jezdí skoro 100 000 km s jedním olejem v motoru!!!), občas zazlobí nějaké čidlo teploty nebo podobná blbost a nejvyšší výdaje bývají za brzdové komponenty a pneumatiky. Kdyby nastal dražší problém, je výhodnější auto sešrotovat a dojet do Itálie pro jiný.

     
    Komentář ze dne: 27.02.2009 15:23:03     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Takhle to není
    0,5 mm, samozřejmě :-)

    Komentář ze dne: 23.02.2009 16:18:15     Reagovat
    Autor: STK - STK
    Titulek:Křivka poruchovosti
    Nové versus staré:

    Bez ohledu na to, o jaký technický "artefaktů se jedná je platná tzv. "křivka poruchovosti". Napřed je poruchovost vyšší - to je "vychytávání much" - u poctivých výrobců je statisticky nízká, ale existuje z jednoduché příčiny - nikdo není dokonalý. Pak klesne na minimum a drží se po celou dobu životnosti předmětu. Konec životnosti se pozná podle toho, že průměrná poruchovost (četnost poruch nebo náklady na opravy) stoupne na dvojnásobek té nízké hodnoty (plató). Tohle nás kdysi učili ve škole, praxe mi potvrdila platnost téhle poučky.

    Nevím, jek je to přesně u aut, ale elektronika je v současnosti konstruována s čím dál tím kratší dobou toho plata. Buď je její návrh takový, že součásti (opotřebitelné nebo hřející) pracují v režimu, kdy se nehledí na jejich životnost nebo se požívají komponenty nekvalitní, které mají svoji vlastní životnost nevalnou, případně po krátké době přestává být funkční podpora (nejsou náhradní díly, servis je zaručen jen po nejkratší zákonně možnou doby - lze částečně obejít zrušením výrobce jako garanta a ustavením nového, který sice dělá téměř totéž, ale záruky za starou společnost nepřebírá). A nezbývá, než si koupit věc novou, u které spočívá inovace jen v novém designu nebo jen názvu. U aut to bude asi podobné.

    [i[2D-F: malá jazyková připomínka: Dále stát ušetří na úředníkách !?!]

    Komentář ze dne: 23.02.2009 16:49:33     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Škodovky
    Není to trochu k vzteku, kydat neustále hnůj na Škodovky, zatímco v reálu ty Škodovky žádný propadák nejsou a prodávají se relativně slušně třeba i v Německu či Británnii, pak přijde krize a zatímco krachují Chrysler, GM a napojené automobilky jako SAAB, Škodovka prozatím přežívá relativně slušně?
    Jasně, dáno i tím, že v době krize se přejde na "menší a levnější" auta, což je zrovna sortiment Škodovky, přesto: máme automobilku, která před 18 lety pod VW "znovu začínala" s pověstí výrobce totálních šrotů (viz třeba Britská reklamní kampaň na Fabie- "It's a Skoda. Honest."), podle tohohle webu celých těch 18 let vyrábí totální šroty (Felicie byly šrot, Fabie jsou šrot, Octavie jsou šrot, Superby jsou šrot), navíc za předražené ceny... a přesto ta automobilka za celých těch 18 let nezkrachovala, ale naopak je zisková, za loňský rok měla nejvyšší prodeje ve své historii a prestiž značky se za tu dobu razantně změnila k lepšímu.

    Trochu divný, ne?

    Beru to jako součást takového toho zvyku, že cokoliv se stane nebo udělá tady, vždycky se objeví někdo a začne: "Nojó, typický Češi. To by se jinde stát nemohlo, protože všude jinde je to daleko lepší a akorát Češi nic neuměj a nic nedokážou"

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 17:02:49     Reagovat
    Autor: PolarBear - PolarBear
    Titulek:Re: Škodovky
    Naopak, co já neskutečně obdivuji je škodovácký management, který díky promyšleným metodám mindfuckingu dokáže svoji produkci v ČR za tu cenu vůbec prodat. A takový novopečený majitel Octavie má navíc neustálý pocit výjimečnosti svého vozidla (90% z nich drze tvrdí, že Ochcáfka je střední třída). Přitom za stejnou cenu by u nás získal o třídu lepší auto. Na druhou stranu domácí prodej je něco kolem 8% produkce automobilky, takže příliš nerozhoduje. Jinak v zahraničí se prodává dobře díky nižší ceně než u nás (někde opravdu o hodně) a základní výbavě, která rozhodně není social edition jak je tady jejich zvykem.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 17:07:51     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Škodovky
    Marketing, nebo mindfucking?

    Či je to snad synonymum?

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 10:23:31     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Škodovky
    "Jinak v zahraničí se prodává dobře díky nižší ceně než u nás (někde opravdu o hodně) a základní výbavě, která rozhodně není social edition jak je tady jejich zvykem."

    Aha. Takže problém není nekvalitnost Škodovek, ale že u nás je spousta lidí ochotná Škodovky kupovat i za vyšší ceny než v zahraničí.

    Což je pro tu automobilku spíš plus... pokud jsou zákazníci ochotní kupovat jejich výrobky i za vyšší cenu, jsou s nimi asi spokojení, ne? V tom případě moc nechápu větu o "podprůměrných produktech otřesného designu a kulhavé kvality"- respektive jde o subjektivní názor (byť kvalitu lze zčásti měřit, stejně je podstatnější její subjektivní vnímání spotřebitelem) a podle dostupných faktů názor spíš menšinový.

    Anebo jinak: Pokud jsou zákazníci za nějaké auto zaplatit 250 000Kč, za kolik ho výrobce bude prodávat? Za 200 000 s tím, že na 250 není dost kvalitní? To by přece byl úplně blbý a brzo zkrachoval.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 11:24:17     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Poznámka
    "A takový novopečený majitel Octavie má navíc neustálý pocit výjimečnosti svého vozidla (90% z nich drze tvrdí, že Ochcáfka je střední třída). Přitom za stejnou cenu by u nás získal o třídu lepší auto."

    Jenže to rozdělení na třídy je dost subjektivní záležitost, takže ten "pocit", že Oktávka je střední třída, je dost podstatný.
    Stejně jako u někoho jiného "pocit", že jiné auto za stejnou cenu je "o třídu lepší".

    Jasně, třeba rozměry, jízdní vlastnosti apod. jde i měřit, ale ty "pocity" jsou důležitější, než skutečná čísla. Můžete mít "pocit", že to auto je "malý", i když skutečné vnitřní rozměry budou třeba relativně velké. A nekoupíte ho.

    Nakonec i D-Fens v článku zmiňuje, že "image" auta hraje v určitém ohledu roli, nicméně já bych tu roli nepodceňoval.
    A pokud například pro D-Fense je už samotná značka Škoda důvod k tomu si to auto nekoupit, je to úplně totéž.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 11:31:23     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Poznámka
    No myslím, že rozdělení na třídy bývalo hlavně v minulosti dost objektivní. Jenomže, pak do toho (jako do všeho) přislo osrávání a zmrdimarketing, takové ty kecy jako "malé velké auto", "přes hranice tříd" atd. Takže se ty rozdíly začínají stírat.

    Nevím, být Němec či Holanďan, a chtít auto v této třídě, O II bych měl určitě v užším výberu. Užitná hodnota je dobrá a ceny tam nejsou tak strašný. V Česku je ovšem na houby jak cenová politika, tak stálý zájem zlodějů.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 12:12:40     Reagovat
    Autor: PolarBear - PolarBear
    Titulek:Re: Poznámka
    Já se Škodofkama nemám žádný problém a za ostatní tu nepíši. Nepsal jsem, že má otřesný design a mizernou kvalitu. To je D-Fensův názor a já mu jej neberu. Můj názor na ně je ten, že jsou to nudná auta s běžnou poruchovostí. Případná vyšší poruchovost tady je IMO daná tím, že se zblblí uživatelé snaží vyždímat auto na úroveň stejně drahých, ale relativně lepších vozů (výjimky potvrzují pravidlo, vzpomínám si jen namátkou na Peugueot 307, popřípadě jednu genereci Mondea).
    Souhlasím, automobilka má velmi promyšlený způsob reklamy, která je velice účinná. To není spíš plus, to JE plus. Pro automobilku.
    Moje výhrady této automobilce a jejich produktům (a také malé části jejich majitelů) se týkají něčeho jiného.

     
    Komentář ze dne: 26.02.2009 23:48:02     Reagovat
    Autor: Marty... - Marty...
    Titulek:Re: Re: Škodovky
    Ano, přesně. Za nastavené ceny tyto vozy mohou koupit pouze srdcaří, protože nevím, kdo jiný normální by to mohl koupit.
    Např. k Fabii jsem vždy přistupoval jako k levná nákupní tašce pro ženu. Měl jsem možnost řídit Fabii první generace 1,4 TDI. Ano, spotřeba je velmi příjemná, ale to asi vše. Motor má reálně využitelných asi 1000 ot./min. se svého rozsahu, podivně se klepe, že jsem téměř očekával zadření. Při pohledu do ceníku na mě šly mdloby. Možná benzínové verze jsou lepší, ale v těchto cenových relacích se dá opravu vybrat lépe.

    Komentář ze dne: 23.02.2009 16:57:10     Reagovat
    Autor: Eu Man - Eu Man
    Titulek:Proč automobilový průmysl?
    ... sice si nadělám do vlastního hnízda - automobilový průmysl mě tak trochu živý, ale proč proboha jen on?

    Může mi to proboha někdo vysvětlit?

    Pokud chtějí pomoci ekonomice, proč se třeba nepřispěje někomu na bydlení, pokud se za prací přestěhuje....

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 17:10:04     Reagovat
    Autor: Sandstorm - Johohoho Ehehehe
    Titulek:Re: Proč automobilový průmysl?
    To je fakt, nebo někomu na obutí, pokud do práce vůbec někdy zajde.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 11:33:09     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Proč automobilový průmysl?
    No, proč automobilky, to je snadné:
    Jmenujte jedno průmyslové odvětví v České republice.

    Co myslíte, že převážnou většinu lidí napadne? :-)

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 11:48:40     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Proč automobilový průmysl?
    A protože značná závislost na automotive industry nemalou měrou přispěla k současnému průseru, tak tam dosypeme další peníze, aby se ta závislost ještě víc prohloubila. Jako typicky socanské řešení to beru. Jako řešení rozumné ani omylem.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 12:23:57     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re: Re: Proč automobilový průmysl?
    A bude hůř, protože koho budou pivní vohnouti vinit za současnou situaci? Socany, kteří sem ty montovny natahali?

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 16:00:15     Reagovat
    Autor: Honza2 - Honza2
    Titulek:Re: Re: Re: Proč automobilový průmysl?
    Jak prosím naše závislost na automobilovém průmyslu přispěla k současné globální ekonomické krizi? Myslíte, že výrobci elektroniky, bílého zboží nebo kol by na tom byli momentálně lépe než automobilky? Ne že by orientace na jedno odvětví byla nějak extra dobrá, ale se současnou krizí to nemá nic společného.

    Šrotovné je samozřejmě blbost, která krizi maximálně o pár týdnů oddálí.
    Konec krize nastane teprve, až masa socek splatí dluhy a nějak přijde k penězům, aby si zas mohli koupit nový auto a plazmu a dovolenou u moře. Vzhledem k tomu, že peníze na stromech nerostou, musí ta masa socek získat peníze od těch, kteří je teď drží. Jinými slovy, krize skončí, až se peníze "přerozdělí". O různých způsebech "přerozdělení" se dá dost dozvědět z historie, ovšem žádný nevypadá moc lákavě. Čekají nás zajímavé časy...

    Komentář ze dne: 23.02.2009 17:12:46     Reagovat
    Autor: Honza2 - Honza2
    Titulek:krize
    Krize je proto, že lidi málo nakupujou. Ćást přestala nakupovat proto, že jsou zadlužený až nad hlavu. Druhá část sice zadlužená není, ale platy nemaj nic extra a jeden neví, co bude, takže se šetří. Ten zbytek, co je v balíku a za vodou sice utrácí furt stejně, ale celkově to nevytrhne.

    Nižší poptávka se samozřejmě odrazí v nižší výrobě, nižších platech a nižší zaměstananosti, což vede opět k nižší spotřebě. Pěkná zpětná vazba...

    Co se s tím dá dělat? První opatření, které člověka napadne je snížit sazby, aby se ty zadlužený chudáci mohli zadlužit ještě víc. Tenhle pokus udělali v USA před pár lety a chvíli se zdálo, že to funguje. No teď už si to asi nikdo nemyslí. Druhej pokus je pobídnout ty váhavce, co odkládaj nákupy, aby do toho šli hned. Šrotovné je pěkný příklad. Bude to fungovat asi jako to snížení úroků, tedy o trochu to problém odloží.

    Díky té pěkné zpětné vazbě prostě časem dopadnem až na dno opatření neopatření. To dno bude znamenat pro většinu lidí opravdu minimální poptávku, tedy nějaké mizerné jídlo a bydlení a dost. Pokud se tedy do toho mezitím neopře stát a nezačne opravdu masivně přerozdělovat, regulovat a budovat (New Deal, Hitler ...)

    Komentář ze dne: 23.02.2009 18:11:14     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:je to pravda, ale...
    Co je v článku napsáno, je pravda. Před koncem roku jsem přivezl Lancii Dedru z roku 1998 a Lancii Lybru z roku 2001 z Itáie. Dedra byla za 300 Euro a Lybra byla za 3090 Euro + u každé cca 9 000 Kč našemu státu za poplatky.
    jsou to obě auta tehdy střední třídy, následují typově po sobě. Srovnám s novou Octavií: proti Dedře je vnitřek v řádech několika mm širší, na délku místa méně, Dedra má lepší sedadla, ale její klimatizace není dvouzńová; Dedra je 1.6 8v 90 koní, méně hlučná než TDI PD 105 koní, Dedra je zhruba obdobně dynamická (váží totiž o 170 kg míň), má podobně velký kufr s horším přístupem, nepatrně horší jízdní vlastnosti a stejně gumové řízení. Brzdy u obou aut chybí. Spotřeba na dálky 6,5 l/100 km, po měste kolem 7,5 l/100 km, což je cca o 1-1,5 litru na 100 km horší než u Octavie TDI PD. Stojí tu cca 20 000 Kč proti 400 000 kč. Spolehlivost - tady bych nerad srovnával - i cena dílů je bohužel nenakloněna Octavii. Horší je to s Lybrou. Stojí tu cca 90 000 kč proti 400 000 kč, ale bohužel tu stojí vymazlený pětiválec JTD se sametovým chodem, neslyšný, úsporný a přitom nesrovnatelně dynamičtějhší v tužší, pevnější a prostornější karoserii s nesrovnatelným luxusem v otázce ergonomie i materiálů a ještě k tomu jako bonus perfektní podvozek - všechny body pro Lybru (je to kombík, protože sedanů je málo - ten by pak prohrál vstupem do kufru). Satelitní navigace s myším divadlem a podobný ptákoviny už jsiu jen maličkosti, který tam prostě byly a já je nepotřeboval. Taky má svý - cena ND a servisu vůbec je na Lybru už cenově plně srovnatelná s Ocatvií.
    Takže Dedra za 20 000 Kč je o fous "horší", Lybra za 90 000 je o generaci "lepší" než nová Octavia TDI.
    Kontrolní otázka: kolik mi musí stát na "šrotovném" zaplatit, abych si koupil novou Octavii?
    A/ 100 000 Kč, b/ 200 000 Kč, c/ 300 000 Kč, za d/ 100 % ceny Octavie

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 19:30:05     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: je to pravda, ale...
    Alfista zdraví "luxusnějšího brášku" v Lancii.
    Taky mě zděsila ta představa nechat svého miláčka utratit ve sběrných surovostech.
    Užitek by byl nulový až záporný. Ale mít Fáčko, tak mu tu ránu z milosti dám i zadara. Ale co pak koupit? V úvahu přichází jen Fabka RS v barvě PIKACU,
    1. cena :(
    2. je to ropák
    3. není červená
    4. váha vozu, nerad bych tlačil tohle monstrum na ledu jako včera, kdy se ten můj Ňuňánek (na zimákách) snažil při parkování na nakloněné rovině spadnout ze srázu mezi břízky.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 16:45:08     Reagovat
    Autor: zubator - ZUB
    Titulek:Re: Re: je to pravda, ale...
    kotel :D :D :D
    hele je fatk pravda ze alfa ma techniku z F1 ? ... a co ta cervena , co ma spolecneho s Alfou ?

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 20:02:33     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: je to pravda, ale...
    Asi jak která,
    napadá mě teď jen 158 vouirette,159c, a 166 "seite monoposto" šílenej 12-ti válec v hávu beránčím, jakoby luxusním sedanu, jednositz, carbon, jen 2 kusy...
    A teď ta nová mrcha 8C Competezione
    Ale to bylo spíš rýpnutí co? :)
    Rudá byla vždy barvou A.R. dřív než se Enzo a stáj Ferrari squadra corse odtrhla a založila Rudé šípy z Maranela.
    Výjimky tvoří jen ropáci (antracit), Nuvolari-ho modrá limitovaná (de lungo, Nuvola) a zelená vývozní (Montreal)
    Ale dnes už se na to tolik nehraje.

    Jo a ta rudá je děsně moc důležitá, nebo snad Ferrari vítězí z jiných důvodů ??? :)

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 16:50:40     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: je to pravda, ale...
    Oprava modrá se jmenovala B Lungo

    Trochu detailů z historie i technologie F1:
    rok 1913 4ventily na válec ,2 vačky a Twin Spark =2svíčky na válec
    rok 1935 hliníkové hlavy válců (typ 8C 2300ccm Nuvolari)
    rok 1938 typ 512 12ti válec boxer
    rok 1945 typo 158 Alfetta uložení převodovky transaxle
    (motor v předu- spojka,převodovka v zadu)
    rok 1963 plastová karoserie, magnesiové disky kol, kotoučové brzdy Giulia TZ (Tubolare Zagato)
    rok 1970 bezpečnostní nádrž typo 33 Stradale (Monza, Imola,Le Mans)
    rok 1971 vstřikování paliva (V8 Montreal)
    rok 1972 sériově uložení převodovky transaxle (Alfetta GTV6)
    rok 1975 F1 stáj Brabham- Bernie Ecclestone (12 boxer černá barva zlaté písmena John Player Special)
    červeno-bílou jezdil i Niky Lauda než utekl k Ferrari

    rok 1983 pohon 4x4 Alfa 33boxer
    rok 1985 sériově ABS
    rok 1987 prototyp 164 Pro Car 10válec 3,2 F1, carbon
    rok 1992 pohon všech kol Q4 typ 155 Q4 V6 TI
    rok 1995 systém elektro-hydraulického řazení Selespeed a elektronicky ovládaný pedál plynu (drive by wire) pro závody DTM a později sériově 147GTA,156GTA,159SW
    rok 2000 systém Vehicle Dynamic Contol (lepší než ESP)
    rok 2007 odstoupení 156 z WTCC
    současně 159 Saffety Car na GP moto

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 17:55:58     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: je to pravda, ale...
    Jo, a jedna věc - strašně mě irituje označení Transaxle u AR. Transaxle měla Lidovka z Brněnský Zbrojovky, pak třeba Porsche 924/944/928, ale ne AR. Je to pevná roura spojující motor se spojkou vepředu a převodovku vzadu. Alfice neměly tu pevnou rouru, naopak měly spojku vzadu a ještě ke všemu byl ten zadní blok samonosnej s uložením nápravy DeDion.
    ABS měla AR 75 Milano pro USA už v roce 84, takže kdy první, nevím. 155 Q4 nebyla V6 Ti, ale čtyřválec 16v z Lancie Delty Integrale (včetně převodovky a diferáků) a bylo to koncem roku 1991, na trh ofiko přišla 1992. 155 V6 Ti byl jen speciál pro DTM s motorem 2.5 V6 450 koní na 11 0000/min. a ve verzi EvoII pro ITC lehce přes 500 koní (pneumaticky zavírané ventily, sekvenční převodovka, 3 elektronicky řízené samosvory - proti tehdejší F1 dost namakaná hračka). Q4 bylo sériový auto turbo 16v 4x4 se dvěma samosvory, ze které byla Abarthem vyrobena "evouční série" 155 GTA, kterou ale po prvním roce FIA zakázala, protože dávaly po 6. kolem M3 E30 kolo (v Monze např. přesně o 10 km/h vyšší průěrná rychlost než M3). Viz www.quadrifoglio.wz.cz
    V roce 1993byl představený ve 164 systém Q4 se semiaktivním mezinápravovým diferenciálem a hodně krutou zadní nápravou převzatou právě z DTM. Bohužel italští soudruzi zapomněli tomu revolučnímu autu dát motor (byl tam 3.0 V6 24v 232 koní) a brzdy, což byla chyba dosti podstatná, takže se na něj jaksi zapomnělo a až o 3 roky později ten systém oprášili u Mitsubishi (o rok později u Subaru jako DCCD, ale jen pro jap. trhy). No, a tak by se dalo pokračovat...

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 19:24:46     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to pravda, ale...
    Zdravím opravdového nadšence
    ta narážka měla patřit víc: zubator - ZUB.
    Ty Takticko Technický Data nejsou asi úplně 100% vycházel jsem z literatury od J"org Waltz a netu.
    Tím označením Transaxle se totiž rádi chlubí a hlavně tou spojkou vzadu.
    155 2,0TS jsem měl, ale někdo si jí hrál s vačkama.
    Momentálně jsem velmi spokojen jak rád říkám se "sportovní nákupní taškou" 145 1,6ie boxer s hadem a křížem na kapotě. A musím oponovat- užitnou hodnotu náhodou má. Když jsem se stěhoval tak jsem do pidi-midi kufru narval postel 200x160 + na střechu gauč a na dovolenou zas dovnitř 4 bágly a 2 MTB kola bez sundání dílů !
    To vžy v servisu čumí kam chci to kolo dát. Jako ježek v kleci.
    Stačilo by mi MI-TO Abarth, vůbec bych se tomu nebránil.
    Přeji fajn den a mnoho šťastných km.

     
    Komentář ze dne: 25.02.2009 17:38:41     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: je to pravda, ale...
    Taky mám ještě Alfu a hlavně jsem jich hromadu měl (třeba 75 bývala obrovská láska). Ale dneska není, co by ta firma nabídla. Jako ostatně tak nějak všichni kromě Mitsubishi a Subaru. I kdyby mi stát srazil DPH, nevím, jaký nový auto bych asi tak měl volit. Všechny současný auta mi přijdou tak nějak přeplastovaný těžký monstra. Bezporuchový jsou malý nákupní tašky, se kterýma se zase nedá jezdit a mají nulovou užitnou hodnotu, jakmile to má něco umět, tak je to poruchový a provozně neodůvodněně drahý. Velký auto mi způsobuje kopřivku a na Lancera Evo nebo Imprezu STi nemám. Uvidíme, možná 149 1.8 TBi změní ten pesimismus, ale zatím není, o co stát.
    Takže mi je srdečně jedno, jestli se DPH bude nebo nebude vracet. Mně to k nákupu novýho auta, který by bylo v lepším případě srovnatelný s tím starým, fakt nedonutí.

    Komentář ze dne: 23.02.2009 19:29:46     Reagovat
    Autor: mentuli - mentuli
    Titulek:Naprosto k ničemu
    Myslím, že tak nějak každý tuší, že tenhle "šrotovací příspěvek" bude absolutně k ničemu. Kdyby to bylo jak v Německu 2500 éček (nebo řekněme přibližně 75 tis. korun), tak by se to dalo zvažovat.. ale upozorňuji, že pouze zvažovat.
    Třeba můj příklad: Ze svého platu bych si mohl dovolit nové auto v hodnotě kolem 400 tis. kč.. časem možná i za víc, kdybych něco našetřil ještě.
    Ale momentálně jezdím s Avensisem s dvoulitrovým benzínovým motorem .. je 10 let starý a splňuje normu Euro 2 myslím .. tímpádem ekodaň při přepisu by v mém případě byla 3 tisíce korun.
    Hodnota auta je přibližně 70 tisíc korun, kdybych ho chtěl teď prodat. A nijak by mi žíly netrhalo, kdybych musel kvůli ekodani slevit o 3 tisíce.
    Tímpádem, by se mi absolutně nevyplatilo, kdybych auto sešrotoval, protože bych za něj dostal 25 tyček... to ho radši fakt prodám, abych ty peníze pak přihodil na nové auto. Takže u mě nepřichází v úvahu.

    A teď další příklad. Máme nějakýho stréca z vesnice, který jezdí fakem nebo dokonce ještě starším vozem.
    Prodat fako se mu nevyplatí kvůli ekodani. Takže sešrotovat a sebrat government bonus? Ani ne ... můžeme uvažovat, že stréc by rád omladil svůj vozový park, ale nové auto si nemůže dovolit nebo prostě nechce si brát lízačku na 7 let a jezdit Fóbií, která by mu také možná finančně pak zatopila (protože na faku si spravíte skoro všechno sami) a 25 tisíc příspěvek vám pomůže tak od 4 - 5ti splátek.
    Zajímavé by bylo, kdyby se dávaly příspěvky na auta, které nejsou úplně nová, ale třeba ne starší pěti let. 25 tisíc na nové auto je bohužel hrozně malý pšouk.
    Takže kdyby nebyla ekodaň, tak by možná stréc si kupil ojetou fabii nebo oktávku z bazaru za 100 tyček.
    Takhle mu v tom ekodaň brání, protože prodat fako se mu vůbec nevyplatí a příspěvek na nové auto je mu k hovnu a tímpádem si fako ponechá a nechá ho nadále stárnout.

    Takže paradoxně tyhle nové rádobyzákony, spíš způsobí, že vozový park v ČR zestárne ještě více. Pokud chce ještě někdo uvést příklad, rád si ho přečtu.

     
    Komentář ze dne: 23.02.2009 21:39:09     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Naprosto k ničemu
    Správná poznámka k ekodani - to byla trefa do černého.

    Když před pár lety platilo omezení věku dovážených aut, vozila se sem hlavně zbořená auta, která díky různě zbastleným opravám k bezpečnosti určitě nepřispěla. Nebo se tady tahala auta "na náhradní díly", která následně prošla upgrade VINem z nějaké CZ dokladové zbořeniny. Pokud jste chtěli koupit provozuschopné auto do 50.000 Kč, bylo to v podstatě nemožné. Po zrušení omezení věku se náhle začala dovážet i auta, která sice měla 10 - 12 let, nicméně byla provozována třeba jako druhé auto v rodině a byla v relativně dobrém stavu. Konečně mohli skromnější lidé vyměnit starou škodárnu třeba za escorta nebo trojkového golfa, což byl určitě kvalitativní, bezpečnostní i ekologický pokrok. Zavedením ekopoplatků se tahle přirozená obměna zastavila a lidi budou zase auta provozovat do rozpadu.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 00:17:01     Reagovat
    Autor: tik - tik
    Titulek:Re: Re: Naprosto k ničemu
    Nemáte z toho trochu pocit, že si naši zákonodárci myslí, že jezdíme starými auty proto, že nám to přináší potěšení a ve slamníku máme přinejmenším na novou fobii? Já tohle říkám od začátku, že tou ekodaní to ještě zhorší.
    Já si rozhodně nic o trochu lepšího nekoupím, mám 20 let starého renolta espace, (kvůli 7 místům), bez stopy koroze a za 4 roky najeto 80 000 na tachometrových 250 000 bez vážnějších závad. Koupil jsem ho za 65 000. Koupím si ted něco obdobného?
    Máte pravdu, bude jezdit do rozpadu.

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 00:21:24     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Naprosto k ničemu
    Pocit, že zákonodárci myslí, tedy opravdu nemám.

    Není ten první Espace náhodou z hliníku a laminátu? To se pak není co divit, že nerezne ;-)

     
    Komentář ze dne: 24.02.2009 00:30:20     Reagovat
    Autor: tik - tik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Naprosto k ničemu
    Vypadá to na pozink, zvenku laminát. A je fakt, že s tím myšlením jsem to přehnal - omlouvám se zákonodárcům za neodůvodněné nařčení a pomluvu.

    Komentář ze dne: 23.02.2009 23:57:46     Reagovat
    Autor: Kilmore Trotter - kilmore_trotter
    Titulek:Stát na tom rozhodně nevydělá
    Neumím zhodnotit obsah článku, co se týče kvalit automobilů, jezdím převážně staršími vozy a nemám srovnání s osledními výkřiky autosalonů. Chtěl bych ale upozornit, že určitě není pravdivé Dfensovo podezření, že stát čeká od sřotovného daňový výnos převyšující náklady. Lidé, kteří stejně plánovali prodat auto a koupit nějaké nové, tak učiní a 25 tisíc je pro ně čistým přínosem. Skupina, kterou šrotovné strhne ke koupi nového auta, je stržena právě faktem, že díky těm 25 tisícům je tato investice výhodnější než alternativní (a také zdaněné) užití daných prostředků. Co se týče výdajové stránky, stát úředníky nikdy nepropouští, ani bych nečekal snížení výplat podpor z nezaměstnanosti. Přeci jen když utratí peníze na šrotovné, neutratí je v jiných odvětvích, kde se pak bude propouštět. Ve výsledku proto bude šrotovné mít stěží kladný efekt na rozpočtové příjmy.

    Skutečným efektem šrotovného bude především redistribuce směrem k těm lidem, kteří si nové auto koupí, a těm, kdo je vyrábějí. Protože ale stát přerozděluje vždycky, tak to není nijak objevné zjištění.

    Komentář ze dne: 25.02.2009 18:03:04     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:Ale...
    2500 Euro v Německu spolu s výraznými pobídkami prodejců (na auto za 10 000 Euro vám stačí nějakých 6000 éček) výrazně zvýšilo zájem o nová auta převážně z řad starších lidí, kteří už nové ani nechtěli. Ale to se u nás nezvažuje, maximálním stropem v očekávání by mohl být odpočet DPH.

    Komentář ze dne: 26.02.2009 08:25:59     Reagovat
    Autor: Luki - Neregistrovaný
    Titulek:Nenavážejte se do socialistů!
    Nechápu autorovu zášť vůči socialistů.V Čechistánu už delší dobu socialisti nevládnou a že by naše pravicová vláda dělala něco na ruku voličům ČSSD si taky nemyslím. A jestli autor tohoto článku má trochu přehled, mohl by vědět, že Evropa již taky není celé socialistická. Např. Německo je ovládáno pravicí. Jsem také jednoznačně proti šrotovnbému, ale z jiných důvodů. Nechápu proč by měl stát dotovat výrobce tak nepotřebné věci jako je auto. Ať ty prachy raději vrazí do dětského očkování. Myslím si že navážení se autora článku takovýmto způsobem do voličů ČSSD je pod jeho úroveň a měl by si prve ověřit fakta o tom kdo vládne u nás a v Evropě!

     
    Komentář ze dne: 26.02.2009 08:41:00     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Nenavážejte se do socialistů!
    Svatá prostoto... Socani vládnou na území ČR někdy od roku 1918, jen se občas trochu změní odstín.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 01:17:02     Reagovat
    Autor: Praetorius - XIV
    Titulek:Re: Re: Nenavážejte se do socialistů!
    To je prave na demokracii to nejhorsi. Ze i tohle 'luki' ma pravdepodobne volebni pravo...
    Prej pravice v Nemecku... OMG

     
    Komentář ze dne: 27.02.2009 07:40:19     Reagovat
    Autor: tmiso - tmiso
    Titulek:Re: Nenavážejte se do socialistů!
    to, ze sa to nevola socialisticke, este neznamena ze to socialisticke nieje. naprijlad taka nemecka demokraticka republika, blahej pameti.
    a prachy nech drahy stat nevraza radsej nikam. uplne staci, ze mi ich nevezme. len za minuly rok by stacilo na nove auto.

    Komentář ze dne: 01.03.2009 22:02:33     Reagovat
    Autor: jozo - jozo
    Titulek:
    ...pripájam sa aj ja, nechápal som, keď sa ma v robote opýtali, či si nechcem nechať zošrotovať svoju 146 1,8TS... ostal som vyvalený ako vždy, keď sa ma niekto opýta otázku, ktorá je pod alebo nad prahom môjho chápania...
    Potom som sa prebral a prisľúbil som dotyčným, že ich v tom konečne preveziem:-D U takto starého auta sa už síce so zvýšenými výdavkami na prevádzku, predovšetkým opravy a ND musí počítať, čo ovšem neznamená, že tieto musia byť vyššie ako u nového auta... Len som sa zasmial, keď kolegovia pustili do éteru svoje úvahy o novom chevrolete aveo:D

    Komentář ze dne: 17.03.2009 21:34:34     Reagovat
    Autor: Vlado - vlado
    Titulek:
    Myslim, ze je potrebne, aby v zakone (vyhlaske, ...) o srotovnom bolo explicitne uvedene, ze auta zakupene pomocou statneho prispevku musia byt len v cervenej farbe a povinna vybava sa im rozsiruje o kosak a kladivo.

    Komentář ze dne: 11.04.2009 23:34:34     Reagovat
    Autor: Majo - Neregistrovaný
    Titulek:
    Tu na Slovensku sme to šrotovné už zažili a nastalo doslova šialenstvo. Ľudia sa išli za pár euro zblázniť......

    No keď som videl fotky ako dedkovia hádžu do šrotu krásne zachovalé škodovky 120 - tky bolo mi vážne nanič. Je síce v poriadku že zmiznú z ciest hnilé šunky, čo im na každej strane chýba polovica prahov a brzdia tak nanajvýš motorom, ale bohužiaľ sa dostalo aj na poklady. Jeden známy spomínal, že jeho švagor dal do šrotu Favorit ktorý mal najazdené 31 000 Km.....

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 00:18:26     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re:
    Ten Favorit mohl nekomu jeste klidne par let slouzit, stejne tak ty 120ky pokud byly garazovane atd. Ono to sice nema kolik hvezdicek v NCAP a supernizky emise, ale jednak sesrotovani neni nejaka superekologicka vec a vyroba noveho auta je na tom jeste hur, navic to srotovny se plati z dani, takze se vyhazuje auto, ktery si mohla poridit trebas mlada rodina, misto toho aby se zbytecne zadluzovala leasingem.
    Stary obleceni se muze dat na charitu, stary pocitace se posilaj do rozvojovejch zemi at deti maji aspon kousek Internetu, ale auta, ktera stale mohou nekomu slouzit, ty je ted v mode vyhazovat.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 01:28:21     Reagovat
    Autor: audis - audis
    Titulek:Re: Re:
    přesně tak, bohužel... :-/

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 01:33:29     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re:
    Ono je v mode vyhazovat vsechno stary. Jenze garmofon, nabytek z masivniho dreva, nebo funkcni pracku, ktera nepere A++ nasucho, to nekdo zaveze do sbernyho dvora a ticho po pesine. To neni tak videt. U tech aut to videt je.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 01:44:37     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ale ne vzdycky, obcas starsi pracka putuje k nekomu, kdo nema na novou za odvoz a treba cokoladu, lahvinku nebo krabicku cigaret. Navic u elektrospotrebicu na to ze budou sesrotovany priplacite recyklacnim poplatkem, kdezto u aut za to dostanete zaplaceno.
    Treba ja snesl stary gramofon a elektronkove radio (ktery pouzivam spis jako zesilovac ke gramofonu) z pudy, vycistil, u gramofonu vymenil jehlu a radia pojistky a obcas si na tom poustim desky.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 02:30:12     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ja se to snazim takhle resit, ale uz jsem tim zabral nekolik metru ctverecnich bytu, je z toho castecne skladiste fajn veci, ktere se uz nebudou vyrabet a tak je mam schovane, nicmene zabira to misto.

    Recyklace mnohych aut se donedavna vyplatila, tech surovin se da dost pouzit.

    Udivuje me to u starsich lidi. Vyhodi neco cenneho a do prosklene skrine si na cestne misto mezi brousene sklo daji dozicky z IKEA, 12 kc/kus.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 15:48:31     Reagovat
    Autor: STK - STK
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Někdy to bývají fakt "překrásné staré stroje".

    Mám doma magneťák NAGRA III BH (9.5 - 19 - 38 mono) a asi 10 pásků - mimo jiné na jednom z nich je Orffova Carmina burana se Smetáčkem a Českou filharmonií, kterou z něho už léta tradičně posloucháme na Vánoce.
    Už jenom to vypracování, z hliníkových, pečlivě frézovaných dílů, kryt z pravého plexiskla, ty drobné šrámy, které vznikly za 30 let tvrdého provozu...
    A pořád skvěle hraje!

    I pár jiných věcí bych si dal do svého osobního musea.
    Ale byt není nafukovací. :-(

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 16:53:42     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Hele pánové (STK a PM), pokud máte podobné věci, které chcete zachovat, ale nepotřebujete je nezbytně nutně každý den, tak na našem letním sídle by se nějaké místo našlo. Třeba hned vedle staré truhly se vznikající strategické zásoby žárovek :-)

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 22:38:16     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Diky, ale zatim se to snest, spis me ted ceka problem uskladneni auta (no, auta... tak pred triceti lety to auto bylo... ted je to nepohyblive) v Brne.

    Na zarovky mam vyskladneny vrchni fochy ve vsech skrinich, coz je taky duvod, proc mi ty veci zabiraji misto jinde.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 20:06:16     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    No, kdybys nekdy potreboval dat do kupy starsi Tatramatku, tak jednu jsem rozebral (a pri tom rozebirani celkem do detailu pochopil, jak presne funguje) a zlikvidoval, nicmene vse dulezite (krome topne spiraly) jsem si z ni ponechal, cili nejakou zprovoznit by asi nebyl zasadni problem.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 22:43:16     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    S Tatramatkou zas tak moc zkusenosti nemam, donedavna jsme meli philco, kterou nam opravoval jeden dobry znamy, takze to by bylo resitelne. Se soucasnou prackou to resim tak, ze do ni davam obleceni mokre.

    Umela tatramatka prat na tricet a to tak, ze clovek otocil koleckem, zmackl cudlik a za hodinu prisel k vypranymu?

     
    Komentář ze dne: 13.04.2009 07:12:54     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Jasne, umela. Akorat to nebylo na hodinu, ale tak na dve a pul minimalne a skakala si u toho po koupelne ;-)

     
    Komentář ze dne: 21.04.2009 05:56:36     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Tatramatku by si nechtěl, to mi věř. Na té se musela dělat každý rok generálka a když nevtancovala při ždímání do poloviny kuchyně, tak to byl zázrak.

     
    Komentář ze dne: 12.04.2009 14:55:33     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re:
    Přesně z tohoto důvodu jsem před bezdůvodnou popravou zachránil Favorita a vzal si ho. Jezdila s ním kamarádka do práce a občas za rodiči kousek k Plzni. Teď si koupila C3 a toho favouše chtěla zlikvidovat, přičemž to auto má podvozek, motor a interiér v perfektním stavu, pouze na některých místech karosérie se odlupuje barva. Převod auta na mne stál 5 000 na bursíkovném, protože vůz disponuje motorem 1.3i s řízeným katalyzátorem, splňujícím normu EURO1. Za tuto částku jsem získal spolehlivý a jednoduchý vůz, který přesně splňuje to, co jsem od něj očekával - levnou dopravu po městě a mimo město.

     
    Komentář ze dne: 21.04.2009 05:54:46     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Re: Re:
    Jj, stodvackou tam a v rakvi zpátky! Tyto vozy už v dnešním hektickém provozu nemají co dělat. Maximálně jako veteráni někde na srazech. Fanouše budiž, ty jsou docela moderní, ale ne stodvacky. Ty byly nebezpečný už když sjely z výrobního pásu.








      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.