Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Zacyklení (ze dne 10.10.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
házení do jednoho pytle bych se nebála. Dá se velmi snadno odlišit, když řídíte nebo jdete po chodníku, zda ten na kole někde blízko vás, je idiot nebo slušný člověk. Chová se způsobem, který je možné jednoznačně identifikovat. Stejně jako v internetové diskuzi, pokud řičí, že má právo na všechno, protože kolo je Bůh a kdo na něm jezdí je ještě víc a kdo diskutuje rozumně.
|
|
He he, to jsou mi náhody. V sobotu jsem si po pozorovacích zážitcích na výletě na svůj blag sepsal něco dost podobného tomuto článku a dokonce i oblečková definice je identická - černé elasťáky a tmavá bunda. Přirozeně bez světel.
A dokonce jsem i podobně jako autor článku zavzpomínal na své kolové děství - jen s tím rozdílem, že já jsem toho využil k propagaci svého oblíbeného neologismu "neocyklista" (verbež s pocitem morální i fyzikální nadřazenosti), který jsem rozporoval s ohleduplnými "oldschool cyklisty" jací jezdili na kole předtím, než se z toho stala politicky uvědomnělá móda.
Takže pokud autor hledá označení pro ideologické cyklisty bez pudu sebezáchovy, doporučuji mu právě "neocyklisty" 8-)
(samotným blagem nebudu obtěžovat, protože je to spíše slohově mizerný výlev než něco, co by se dalo číst)
|
|
Souhlasím s neviditelnými pitomci - páč jsem potkal pár lidí v šerém oblečení a neosvětlených. Při tom velká část oudoor hadrů a i cyklohadrů se produkuje ve výrazných barvách, takže toto nechápu (i rybář na cestě k řece může přes maskáč hodit reflexní Ťongovu vestu za 35,- Kč).
Nesouhlasy:
Na druhou stranu nevím jak u Vás, ale u nás jsme jako děti jezdili na kole po městě celkem běžně (do loděnice, na hřiště, do klubovny, za kamarády, někdo i do školy) a dovedu si to představit i dnes (třeba tu máme řidčí dopravu).
A také si nedovedu představit, jak bychom se na lesní/polní bez okresek dostaly (třeba to u Vás vypadá jinak).
S mou zkušeností se neslučují ani cyklisté v prostřed silnice. Jezdím docela dost autem i na kole a cyklisty nespatřuji moc daleko od pravé čáry (třeba i toto máte jinak).
|
|
Kdyz je tu rec o cyklistech, mam OT otazecku:
Cyklistu sem povazoval za nejzranitelnejsiho ucastnika provozu a podle toho se i choval. Ne ze bych nejak dodrzoval predpisy, ale vzdycky jezdim tak, abych prezil. Az do vcerejska. Pritelkyne me vytahla na inline brusle. V zivote sem se necitil vic nebezpecny sobe a sirokemu okoli nez na bruslich. Spatne to zataci, nebrzdi to, mizerna stabilita, hnus :) Tak me zajima, jestli tu nekdo provozuje brusle i kolo na rozumne urovni, jestli by mi subjektivne srovnal kolo vs brusle co se ovladatelnosti, brzdeni a obecne reakci na krizovky tyka.
|
|
|
brusle jsou rozhodně ovladatelnější než kolo - zkus si na kole zahrát hokej a uvidíš sám
|
|
|
|
mně rozhodně přijde líp manévrovatelnej bajk. Sice na bruslích neumím, ale šance škobrtnout a rozmáznout si držku doprostřed komunikace při zatáčení (při libovolný rychlosti) je podle mě mnohem snažší než se rozsekat na kole v podobný situaci. Ale to je možná tím, že cyklista jsem skillem v průměru a inlinista teoretik :)
|
|
|
na inlinech jezdím 8 let, mám najeto asi 3000km a musím říct, že se na nich cítím rozhodně jistěji než na kole, které snad taky neovládám nejhůř, když jsem zvyklej na jednu stopu z motorky. ani na bruslích ani na kole jsem nespadl nikdy tak, aby tekla krev.
spadnout na bruslích se dá docela rychle, ale je k tomu třeba zanedbat více varovných příznaků než na kole...a navíc je vždycky možnost s tím něco udělat, neb bruslař je dvoustopé vozidlo.
|
|
|
Ano, v zásadě bych souhlasil, v případě, že to člověk na bruslích opravdu umí. Ale v případě brzdění a krizovek z toho lépe vychází kolo. A pokud člověk jezdí na bruslích "mezi auty" tak riziko, že se mu něco stane, je daleko větší než u kola. Také samotné brzdění je na bruslích obtížnější, pokud na nich skutečně hrajete hokej, tak mi potvrdíte, že brzdíte vyjetím menší zatáčky, borců co umí na bruslích brzdit smykem znám fakt málo, mě osobně se to podařilo jenom v dešti:) Já nevím, na kole i bruslích jezdím fakt dost, ale krizovky, brzdění ... v tom je bezpečnější dle mě určitě kolo.
|
|
|
Na bruslich mam najezdeno pomerne dost a to i v mestskem (i Prazskem) prostredi.
Jak rekl kolega vyse, krizovky se zvladaji o dost hure. Nejvetsi problem je ono brzdeni. Na druhou stranu maji brusle oproti kolu vyhodu v tom, ze se leccos prekrocit ci preskocit. To castecne kompenzuje (ne)brzdny problem. Na kole se zastavite, na bruslich se nakam uklidite (coz je snazsi i diky tomu, ze bruslar je mensi objekt nez kolar).
Chtel bych pridat par praktickych poznatku:
1) Brusle jsou velmi citlive na povrch, tudiz se vetsina bruslaru bude snazit hledat lepsi povrch. Pokud si vyslapujete po vyasfaltovanem pruhu po vykopu na jinak uplne rozbitem chodniku a proti vam jede bruslar, tak mu prosim uhnete a pokracujte po hure sjizdne casti. Jako chodci je vam to uplne burt, kolik spar a jak hruby asfalt drtiti vase tezke boty. Ono to bruslare take nezabije, kdyz vas bude muset objet, ale kdyz uz to dela po paty behem jedne minuty, tak si casto zacne myslet neco o za****** ignorantech da vam to najevo.
Ze stejneho duvodu jezdim nekdy po silnici. Samozrejme si vybiram vedlejsi ulice s nizkym provozem. Pokud jedu takto po silnici, tak si celou dobu davam velky provoz na auta (i za sebou) a pri naznaku kolizniho kurzu si okmazite klidim pryc. Takze pokud potkate takto jedouciho bruslare, tak pochopte, ze pro to ma casto duvod. Pokud si vas nevsimne (coz neni moc pravdepodbne, bude si davat velky pozor, protoze vi, ze tam nema co delat a zabira pomerne velky prostor), tak ho lehce z dalky vytrubte a on okamzite zmizi.
2) Bruslar je rychlejsi nez chodec.
Tento zjevny fakt prinasi na prechodech casto horke chvilky. Standartni situace: Doprava odbocujici ridic (ktery nasledne pojede pres prechod) se podiva jestli se na prechodu a jeho okoli (cca 1-2m) nekdo nemota. Ale uz nepremysli o tom, ze tam muze byt bruslar pohybujici se rychlosti cca 7+ m/s a tudiz prekona 5m "pedestrian very safe zone" velmi rychle. Pokud se vam to jako bruslari stane, tak najednou mate spousty prace. Dobrzdit to vetsinou nejde, takze nejsnazsi moznost je zahnout doprava a po ukonceni cele situace pokracovat puvodnim smerem. Horsi to je, kdyz neni kam uhnout a jede vice aut, nebo auto na prechodu zastavi.
Chtel bych poprosit ridice, aby s touto situaci pocitali a sledovali chodnik z vetsi vzdalenosti. Bruslaru tu sice tolik nemame, ale stejne tak snadno vam do auta muze narazit nadrzena cyklobuzna.
Pro bruslare rada stejna, jeste daleko pred prechodem se za jizdy ohlidnete a sledujte okolni provoz.
Jeden pripad na za vsechny:
Jedu si po prave strane chodniku ve nemeckem mestecku Friedrichshafen. Chodnik je siroky, pekny a temer prazdny a vidim pred sebe na temer 100m. Tak jedu celkem svizne (cca 25-30 kmh). Po silnici vedouci vedle chodniku jede stribrny med klasse s. Miji me a nasledne zahne doprava na jakysi vjezd na dvorek, ktery je tak 5m prede mnou. Nejdriv brzdim (-10 kmh max) a pak se snazim protanout kolem jeho prave strany a pokracovat s nim paralelne na jeho vysneny dvorek. Pri tomto manevru se lehce otru o jeho zdrcatko a predni kapotu. Dedek v medu to registruje a slape na brzdu. Ja dokoncim manevr a pokracuji k jeho elektricky se stahujicimu pravemu okenku. Chvili na sebe rveme. Ja jedu moc rychle, on nedava pozor ... pak oba odjizime. Skody na majetku a zdravy nastesti zadne.
|
|
|
Doufam, ze se bruslari nikdy masove nerozsiri na verejnych komunikacich tak jak se to bohuzel uz stalo s cyklisty, protoze bruslari jsou podle tohoto prispevku jeste sobectejsi hovada vyzadujici ochranu od okoli nez cyklisti :-(
|
|
|
No ono cyklisti se masově rozmnožili na vřejných komunikacích o pár let dřív než automobilisti. Ono ještě v průběhu druhé světové se vojsko přepravovalo častěji na kole než autem.
V tom mají chudáci bruslaři skoro sto let zpoždění...
|
|
|
Jenze nikdy predtim si cykliste na okoli nevynucovali zvlastni ochranu - to je novinka az posledni doby.
|
|
|
|
Kolo je na dojíždění po městě podstatně bezpečnější. Zkuste si to na bruslích pustit někde z kopce ve městě v provozu a pochopíte, stejně jako já když mi došlo že fakt nemůžu brzdit.
|
|
Jezdím také na kole, ale za cyklobuznu, jak na tomto blogu často zní, se rozhodně nepovažuji. Proč: v rámci pudu sebezáchovy neexistuje, abych na kole neměl funkční blikačky a na "slušivém" oblečku alespoň jednu reflexní barvu. Krajnice se držím z toho samého důvodu, i když to pro mne velmi často znamená absolvovat jízdu bordelem v podobě střepů jako následků plechových francouzáků autozmrdů, kteří to přece nebudou po sobě uklízet, dále ve štěrku, výtlucích a mezi kanály jako výsledku kvalitně provedené opravy vozovky nejlépe "spřátelenou vysoutěženou" firmou, kličkování mezi mrtvolami zvířat v různém stadiu rozmašírovanosti a různým jiným bordelem, který v danou chvíli autozmrdům strašně moc překážel v autě a bylo v danou chvíli jedinou možností jak přežít, jej z jedoucího auta vyhodit. Doporučuji absovovat exkurzi.
Pokud hodím na kole držku, tak je to v drtivé míře můj soukromý problém, na rozdíl od blba z Horní Dolní Kena Vodrážky, kterému v tu chvíli asi stálo péro, když myslel na směšné pohyby se svou, či jinou Barbie, nebo na to, jestli má nad hlavou dostatečnou modroptačí svatozář a přitom jen nečuměl, kam jede. Chlubit se potom svým vyfaceliftovaným rádobydrsným ksichtem v novinách a rozdávat bláboly o polystyrenových blembácích jako důsledek své blbosti si mohl odpustit. Když neumím na kole jezdit, tak se v jeho případě šmatlám po magistrátním dvorku na tříkolce, než mi papínek koupí favoucha.
Jelikož mám auto a také ho i sám řídím a zároveň jezdím hodně na kole, řídím se heslem žít a nechat žít. A také proto ještě žiji a ti okolo mně také.
|
|
Není cyklista, jako cyklista, stejně tak není řidič každý, kdo umí točit volantem.
Lidi ztrácí soudnost. Ti, kteří na to doplatili většinou skončili tak, že už nemohou předat svůj poznatek. A ti, kterým to díky předvídavým řidičům či štěstí prochází, se zase nemají z čeho poučit. Ale to platí i na riskantní předjíždění, kdy já se omezím a vjedu za krajnici, aby se tomu "důležitýmu" a bezohlednýmu řidiči nic nestalo.
Všechno je to o soudném uvažování, rozumu a výchově. Pokud jsme toto přestali používat, ani bůh nám nepomůže.
|
|
Ten se mi líbil nejvíc. Jinak bohužel to, co je popsáno v článku, je ukázkový výsledek dlouhodobé snahy státního aparátu vymýtit osobní odpovědnost občanů a nutnost přemýšlet u všeho, co dělají a místo toho všem občanům vnutit systém Nemysli, od toho jsou zákony a udělat z lidí tupé, nemyslící stádo. A protože právě žijeme ve zlatém věku tohoto nepochopitelného systému, tak můžeme očekávat ještě další nárůst tuposti některých občanů a navíc jako bonus i šíření tohoto moru v dalších vyrůstajících generacích (které odmalička myslet nemusí a nechápou k čemu je to dobré a proč jako by se to mělo dělat).
|
|
Tím jakýmsi cyklistickým klubem je zřejmě míněn tento http://www.asstibajkeri.estranky.cz/ Jen bych rád podotkl, že ti lidé se dobrovolně věnují dětem a mají celkem úspěchy. A jestli někdo nedokáže překousnout že občas se svým autem potká balík cyklistů, nebo cyklistu jako takového, tak to je skutečně jeho problém. V ČR ve srovnání například s Itálií zas tolik cyklistů v balíku po silnicích nejezdí. Je třeba si uvědomit, že ty silnice skutečně nejsou jenom pro auta, byť by někteří čtenáři tohoto serveru rádi viděli opak. Velmi často se zde užívá termín "cyklozmrd". Navrhuji zavést analogický termín "autozmrd". Tím bych rád odlišil řidiče necyklisty slušně se chovající na silnici od těch idiotů pro něž je mrtvej cyklista dobrej cyklista. Ta dělící čára totiž nevede mezi řidiči a cyklisty. Ale mezi zmrdy (cyklozmrdi + autozmrdi) a těmi normálními. Problém je, že "zmrdům" ta hranice splývá.
|
|
|
Zkuste odhadnout, jaké procento tvoří výše uvedené skupiny, tedy:
Kolik procent tvoří "slušní cyklisté" a kolik procent cyklozmrdi, kteří pravidelně hrubě porušují dopravní předpisy - pohybují se na kolech odporujícím vyhlášce, jezdí pod vlivem alkoholu, jezdí jednosměrkami v protisměru, jezdí po přechodech pro chodce, při jízdě střídají jízdu po vozovce a po chodníku, jezdí jich více vedle sebe a podobně.
A kolik procent řidičů aut jezdí slušně a kolik jich jezdí neustále "agresivně" a hrubě proti předpisům?
Já například potkám denně 5 až 20 cyklistů a řádově tisíce řidičů aut. Pokud by byl v obou skupinách stejný poměr slušňáků a zmrdů, musel by mě minimálně jednou denně nějaký agresivní řidič auta vytlačit z dálnice (tím samozřejmě narážím na onen medializovaný případ "agresivního" řidiče Superbu)
|
|
|
A dodatek k tomu "mrtvej cyklista dobrej cyklista":
Zkuste odhadnout, kolik procent řidičů aut používá tento obrat jen a pouze jako nadávku, kterou si ventilují svůj vztek v situacích, kdy potkají cyklozmrda, který jim nedal přednost, neumožňuje jim bezpečné předjetí, jede proti nim jednosměrkou v opačném směru nebo se vynoří ze tmy neosvětlený a nalitý
Dále kolik procent řidičů se aktivně nesnaží zabránit dopravní nehodě v případě, že jim cyklozmrd například nedá přednost, ale bez brzdění a/nebo úhybného manévru klidně do cyklozmrda narazí?
A kolik řidičů aut se opravdu záměrně pokouší způsobit dopravní nehodu s cyklistou?
|
|
|
Pravidelné hrubé porušování dopravních předpisů nevypovídá o tom, že by původce takového jednání byl jakkoli špatný.
|
|
|
myslím, že ono "Pravidelné hrubé porušování dopravních předpisů" konkretizoval za pomlčkou, kde jsou zapsány přestupky jak proti zákonu, tak proti zdravýmu rozumu. ono taky nikde není určený, že se zákona rozum nikde nemohou protnout. za prozkoumání by stálo, jak je možný, že 8 z 10 cykloušů neomylně najde právě taková místa a svým jednáním pak působí maximálně dosažitelný opruz nejvyšší jakosti...8o)
|
|
|
Právě ty uvedené přestupky za pomlčkou jsou ve většině případů "zločinem bez oběti".
|
|
|
Vše je relativní (kromě rychlosti světla ve vákuu a to kdo ví jestli).
pohybují se na kolech odporujícím vyhlášce - to může znamenat např. absenci jedné odrazky, její nesprávnou velikost, atd. S nasazenou reflexní vestou (2 pruhy jak kráva) mě ani za tmy (natož ve dne) netrápí dvě malinké odrazky, které nemám na pedálech (páč je tam, bohužel, není kam nasadit - s rychlocvaky předpis nepočítá).
jezdí pod vlivem alkoholu - léta bylo kolo dopravním prostředkem na zábavy, na velikonoční tažení a do putik, asi to nebyl ideální stav, ale ze svého okolí znám jeden případ člověka, který se odřel, když opilý (velikonoce) spadnul z kola, jinak myslím vůbec. Do nedávna to bylo richtik, dnes zločin. Vyhýbám se alkoholu při řízení kola.
jezdí jednosměrkami v protisměru, jezdí po přechodech pro chodce, při jízdě střídají jízdu po vozovce a po chodníku,
No, na prázdném chodníku mi cyklista přijde často jako menší problém, než na plné silnici... Občasně jezdím jednou jednosměrkou (- asi 100 m, pikantní je, že z jedné strany je to jednosměrka, z druhé zákaz vjezdu - realita je taková, že tam jezdí autem ao bčasně na koloe lidé k tam sídlícím podnikatelům, místní domů, atd., často jí zabírá nějaké zásobovací auto či osobní auto (dvě se tam nevejdou)... takže jedno kolo se tam fakt ztratí).
jezdí jich více vedle sebe a podobně - kdysi to bylo i povoleno (pro 2). Osobně to praktikuji jen na lesních a polních cestách, ale pokud se v autě blížím ke dvěma cyklistům a oni se okamžitě seřadí, tak s nimi nemám problém (nejsou širší než traktor).
Myslím, že problém je spíš v tom hledání míst "maximálního opruzu".
|
|
|
Já nevim, kudy jezdíš ty, ale já osobně si krizovku z poslední doby (z pozice řidiče) vybavuju s cyklistou jednu, s auty hned několik.
A k těm tvým poznámkám o cyklozmrdech:
...kteří pravidelně hrubě porušují dopravní předpisy - nedávno tu někdo zmínil, že jezdit autem podle předpisů vždy a všude prostě nejde.
- pohybují se na kolech odporujícím vyhlášce - to je samo o sobě špatné? Některé bicykly se tak už prodávají. No jezdění bez funkčních brzd a v noci bez světel je zmrdské, to je bez debat.
jezdí pod vlivem alkoholu - zde tak často prosazovaný liberální přístup je, ať si každý jezdí pod vlivem čeho chce a ať se řeší jen způsobené škody. No osobně si myslím, že když se opilec vypotácí z hospody a má problém vůbec nasednout na kolo natož jet rovně, je to zmrd. Ale když si dá jedno, dvě piva?
jezdí jednosměrkami v protisměru - když je jednosměrka dost široká, neměl bych námitky (někde to je i povoleno zákonem), no pravda je, že někdy se tam stěží protáhe auto.
jezdí po přechodech pro chodce - to je bez debat, po přechodu má kolo převést, ve vlastním zájmu, nemá tam totiž přednost (i když si někteří myslí opak). Přednost nemá dokonce ani na přejezdu pro cyklisty.
při jízdě střídají jízdu po vozovce a po chodníku - to je špatně? Proč? Neporáží-li chodce jako kuželky, není na jízdě po chodníku nic špatného. A nevrhá-li se z chodníku na silnici jako bezmozek.
jezdí jich více vedle sebe - ano, to taky nemám rád. Na druhou stranu, na málo frekventovaných silnicích to není zas taková tragédie.
Ne každý cyklista je zmrd a to dokonce i když nejezdí podle přepisů.
|
|
|
Co presne je spatneho na prejizdeni prechodu na kole? Nez vlezu/vjedu na prechod, tak se rozhlidnu, pockam az nic nejede nebo na zelenou a pak jdu/jedu na druhou stranu. Nejak nevidim duvod, proc sesedat z kola.
|
|
|
|
No to je fakt, když dá cyklista přednost autům, není na tom špatného nic. Nicméně, pokud kolo vede, stává se z něj chodec a může využít toho, že má přednost. (Navíc je tu menší riziko, že ho něco přejede, protože to nestačí ubrzdit před autem, který neviděl.)
|
|
|
Ja furt nevim, mit ze zakona prednost je sice fajn, ale tuna plechu je tuna plechu, na tu je kazda prednost kratka :) Asi su divnej, ale na prechodu se rozhlizim i na zelenou a aktivni vyuzivani prednosti bych slovy klasika oznacil za "opovazlive spolehani na milost bozi" :) Muzu verit, ze ridic cumi kam ma, vidi me a reaguje, nebo si pockat az prejede. Par sekund navic me nezabije, spolehani na prednost ale ten potencial ma :)
|
|
|
Kdo mluvil o spoléhání se na přednost? Já taky nelezu do silnice, dokud nevidím, že auto zastavuje.
|
|
|
Na rozdíl od nemalé skupiny cyklistů, kteří na přechod vlítnou a spoléhají se právě na tu přednost. V Praze nic neobvyklého. (To že ještě na chodníku za jízdy zakroutí tykví a ta mu vrátí "to dáš", jako dání přednosti nefunguje.)
|
|
|
Ja tam vlezu/vjedu az zastavi. Nicmene v Brne je minimalne polovina chodcu v kategorii 'Skokan" a u nekterych mam podezreni, ze mi pred auto skacou schvalne, jen aby me otestovali.
|
|
|
Nojo, v Brně, tím se to asi vysvětluje ;)
|
|
|
A co je spatneho na tom jezdit autem v pesi zone?
|
|
|
Jestli pojedeš ohleduplně a nebudeš překážet chodcům, jezdi si třeba po pěší zóně ;) Problém je, že asi neujdeš pozornosti policie, která využije šanci na snadný výdělek.
|
|
|
To jsem napsal zamerne. To je stejne chytry napad jako jezdit kolem po prechodu. Pro mene vnimave se ta zebra jmenuje prechod pro CHODCE. To proto, ze slouzi chodcum. Dozadovat se prava jezdit po nem na kole, je stejne jako jezdit po prechodu a po chodnikach autem. Argument, ze zrovna nic nejelo a nikoho jsem neohrozil, je jako projet krizovatku na cervenou, nebo vyklickovat spadle sranky, protoze vlak je jeste daleko.
|
|
|
Ale on se nikdo nedozaduje nejakeho prava. Nicmene pokud je prechod liduprazdny, auta nikde nebo v dali, je lepsi kolo vest a na prechodu se zdrzovat o to delsi dobu jen z toho duvodu, ze pan RIK poducitelsky baziruje na pojmenovani "prechod pro chodce"? A komu to prospeje?
|
|
|
Vidím, že nějaký fanoušek tak tedy zdravím.
Jet po přechodu na kole je ekvivalentní tomu projet prázdnou křižovatku na červenou. Ať už se to někomu líbí nebo ne.
|
|
|
V čem je to ekvivalentní?
|
|
|
Porusujes narizeni a mas dojem, ze tim nikoho nemuzes neohrozit.
|
|
|
Takhle se dá přirovnat cokoli k čemukoli. Třeba i pověstné hodinky k holínkám.
|
|
|
Hmm, jsem si jist, že jsem párkrát přešel pěšky po přejezdu pro cyklisty. Asi bych se měl jít rovnou udat, ne?
|
|
|
A jak se má přes silnici dopravit invalida na vozíku, je-li ten přechod jen pro Chodce? Nehledě na to, že jsi špatně zvolil argument ad absurdum; uvedením nesouvisejícího extrému nemůžeš dokázat nesprávnost závěru. To jsi mohl rovnou uvést letadlo na dětském hřišti.
Na červenou jezdím. A co?
|
|
|
Invalida na voziku je podle definice v zakone chodec;.
|
|
|
Zákon může definovat slona jako létající balón.
|
|
|
Zabirate tam misto. Pokud je ovsem liduprazdna, nikomu to rvat zily nebude.
|
|
|
Nic, ani po chodníku či podchodem, tedy pokud neohrožujete či výrazně neomezujete ostatní uživatele...
|
|
|
ono "až nic nejede" si většina cyklistů vykládá jinak než to zde prezentuješ ty. ono je to totiž tak, že se cyklouši snaží být na přechodu dříve než to auto v bláhovém domění, že mají přednost...a mezi náma - pokud jede kolomrd po chodníku stejným směrem jako já a najíždí na přechod přes který hodlám projet po odbočení vpravo, kolikrát se asi takový cyklouš ohlídne "jestli nic nejede"? nikdy jsem to neviděl. pokud se někdo podívá, tak až po zastavení a následně buď zůstane stát/se rozjede. většina jezdců-po-chodnících na to ale sere a pokud je zelená, mají to za magický voko, který je ochrání.
jediná (nepočítake rozbité auto/motocykl) negativní skutečnost na nehodě s cyklistou jedoucím po přechodu je praktická nemožnost beze svědků dokázat, že zmrd to kolo nevedl a tedy že řidič nesrazil chodce.
|
|
|
Ja si taky narozdil od "vetsiny cyklistu" uvedomuju, ze jakakoli srazka dopadne spatne v prvni rade pro me. To ze pak nekdo mozna pujde sedet je mi na kriplkarce k hovnu. Proto, jak sem psal vyse, se napriklad rozhlizim i na zelenou, presne z duvodu ktery si popsal. Pesky nebo na kole, snazim se chovat tak, abych nedosel ujmy. Coz, dle meho, odpovida chovani "nenasirat ridice aut"
|
|
V sobotu jsem viděl jeden příklad dementního kluka na kole, kterého teď popíšu: Jel na kole, kterému se říká freestyle (kluci na něm většinou blbnou, skákají, často na U-rampě. Takové kolo nemá většinou předpisovou výbavu, ale bývá v perfektním stavu). Že je něco v nepořádku jsem slyšel, když zabrzdil na chodníku, aby si pokecal s kamarádem, z brzd se linul strašný hluk a nakonec jsem zjistil, že má jenom jednu brzdu (což bych u freestylu nečekal).
Když se rozjížděl, najel na silnici bez rozhlédnutí a nepohodnul se tam s autem (naštěstí jen gestikulací, bylo dost místa). O 10 metrů auto zastavilo před přechodem a tenhle dement ho předjel zprava a přejel asi metr před přecházejícím člověkem. Ani nevím, jestli měl přilbu, ale očividně nebylo moc co chránit.
|
|
Cyklovýlet po okresce? Bleee, pokud mám jet na kole po takový komunikaci, tak jenom z důvodu nutný dopravy z A do B, pokud nemám k dispozici auto, a spíš jen pokud to nejde jinudy / pokud je to výrazně kratší než kudykoli jinudy. Ani bych si takovej výlet neužil.
|
|
|
Pár dní zpátky, Praha - Jahodnice, světelná křižovatka - klasický kříž. Stojím na vedlejší a čekám až se rozsvítí nějaké hezčí světlo než červená. Furt červená, hmm oranžová a je to tady zelená :-) rozhlídnu se a opatrně vyjíždím (onehdá to přede mnou nedobrzdil kamion a to že je to rovinka, byť ve městě mu nebránilo jet 90-100, takže zastavil těsně za křižovatkou a od té doby jsem opatrnější.. Nic, žádný auto, jedu - v půlce křižovatky jdu na brzdy, auto zastavím půl metru od kreténa na kole, který mi tam vjel na červenou a za kolem měl ten bazmek s praporkem na vožení dětí. Dnes už vím že kolo s bazmekem má na silnici nejvyšší priotitu, že může víc než audina s Johnem.. Klepal jsem se v autě ještě 20 minut a do dnes mě mrzí, že jsem za tím hovadem které ani nepřibrzdilo a pokračovalo vesele dál nejel a nerozšlapal mu kolo a nenakopal prdel.. Nejhorší je ta bezmoc, co si na tom člověku vezmete? zabil bych mi pravděpodobně dítě, šel bych sedět, nebo bych alespoň získal pověst vraha dětí a mohl změnit bydliště, práci a vůbec všechno..
|
|
|
znám. blbá situace. nejlépe je asi debila dojet a pořádně ho seřvat. nikdy se trubec moc nehájil, protože veděl za co dostal zmrdaný...nicméně není od věci (a nejen kvůli cyklistům) vozit v autě pepřák a mít ho v takovou chvíli schovanej v dlani pro případ, že se konverzace vyvine do stavu, kdy se jeden nebo druhý neubrání chuti oponentovi fyzicky ublížit. Sprejem mu nic neuděláš, ale zkazíš mu zaručeně celý odpoledne. Je to lepší než mu vyrazit přední zuby a dát mu tak príma příležitost dát ti to sežrat u soudu (máš SPZku a to je vítaná stopa).
|
|
|
Hmm, hadička nasazená na pepřák ovládaný z místa řidiče, to je ještě lepší než ten ostřikovač :-)
|
|
|
I kdyz nerad, musim prihodit nejakou tu potravu pro zdejsi bike hatecore. Pred mesicem jsem totiz malem sejmul dva cyklisty ve Statlu na tej Cernovickej terase. Sem jel po Prumyslove (hlavni, je tam 80 km/h) a z bocni ulice (Svedske valy) mi najednou pred auto vyjela skupina skupina asi 10 cyklistu, vsichni ve zlutych trikotech. Odbocovali z te bocni ulice doleva, takze krizili drahu me jizdy. No doslo na gumovani silnice, pricemz dva z nich (jeli skoro presne vedle sebe) mi projeli snad pet metru pred cumakem auta. Prisaham Satanu, ze kdybych nebrzil, tak bych je sejmul.
Nicmene alespon tri z nich projevili dostatek sebezachovy (a respektu ke znacce Dej prednost v jizde), ze fakt zastavili a nevlitli tam jak magori. Ale i tak mi z toho incidentu moc dobre nebylo.
Stejne mi prijde divny, co tam delal peleton 10 stejne oblecenych cyklistu, protoze nikde jsem nejake znacky upornujici na zavod nebo trenink nevidel. A bylo to v beznem provozu, po te Prumyslove jezdily nakladaky jako obvykle. No, nastesti se nic nestalo.
|
|
|
byly to tyhle buzny: www.duklabrnosprint.cz/
jestli jo, pak je to jejich standardní chování. buď rád, že ti ještě napoflusali auto, když jsi je pak předjížděl...trénují takto kdy chtějí a kde chtějí - klíďo na výpadocvce v odpolední špičce zaberou jeden pruh a udělají tak půlkilometrovou kolonu...
|
|
|
Ne, to nejspis nebudou oni - trikoty tech 10 sebevrahu mely spis zluto-modry vzor, ne zluto-cerveny. I kdyz tezko rict, v tu chvili jsem brzdil i koneckama vlasu, takze jsem si je moc neprohlizel. Kazdopadne auto mi ani poflusat nemohli, pac odbocovali vlevo, ale do protismeru me jizdy - jaxem psal, zkrizili mi cestu. A po pravde receno, hrklo ve me tak, ze by me v tu chvili ani nenapadlo vylizat ven a neco s nima resit. Proste jsem slapl na plyn a jel pryc...
|
|
|
|
Hehe, ty značky byly osázeny snad 3x (v Mokřinách), pokaždý je někdo ukradl, není se čemu divit :). Totální hovadina.
Ad závodníci & his kids - tuto vyjížďku jsem asi, bohudíky, minul. Píšou tam, že závodili v lese, na jednu stranu nezavázejí provozu na silnici, na stranu druhou potkat šílence, řítícího se v lese, taky není nic moc extra.
|
|
|
Nová značka související s výskytem kurev? Jestli ano, mohlo by se to ujmout:).
|
|
|
Parlament a jiné instituce? :-)
|
|
|
Ty první značky někdo ukradl do bordelu, jako reklamní poutač.
Předpokládám, že se do toho lesa neteleportovali a museli překážet i na silnicích směrem tam i domů. Protože na střechu auta se moc kol (pro celou rodinu) totiž nevejde.
Ad jízda po lesích Ašska - závod cyklistů ještě ujde, dá se tam narazit na bandu čtyřkolkářů, enduro, samo-domo dřevorubce a houbaře ve Felicii :-(
Taky tam dost často blbne sebranka orientačních běžců, ti zas mají problém s parkováním a odpadky.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zacyklení
|
|
|