Komentáře ke článku: Červíčkovo plácání (ze dne 27.01.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Koukal jsem na to video, ty sračky, co vypustil z huby, to je opravdu věc. No, nedivím se ti, že ses nasral. Jenomže prostý lid si přeje zpomalení dopravy, rázné zákroky proti pirátům atd. Mám obavu, že není daleko doba, kdy se uzákoní to, že každý řidič před jízdou bude povinen zajistit si dohled a budeme u sebe mít povinně ve vozidle policajta. Vox populi, vox Dei.
Ty zábrany na té silnici kolem Nového Jičína jsou ocelová lana napnutá na kolmo do vozovky zapuštěných profilech typu velké i. Kdysi byla místo nich dvojitá lajna na dělící čtyřproudovou silnici, no a docházelo tam k čelním střetům. Fyzicky se silnice sice nezúžila, opticky ovšem ano, proto ten pocit při předjíždění kamionu. JInak se tam dá předjíždět 160, pokud máš smysly v pořádku. Ale nikomu to neříkej.:-))))
|
|
AD. "řidičské pojištění" - něco takového již existuje - http://www.vasebody.cz/point-protect/
|
|
|
Tak tahle firma se mi líbí. Podnikání je hlavně o nápadu, škoda, že já pořád žádnej nedostal. :-)
|
|
|
Tak tato firma se mi vůbec nelíbí. Podnikání, založené jen a jenom na státní buzeraci, jeví se mi neetickým. Medle je tento typ podnikání asi tak zhruba na stejné mravní úrovni, jako Czech Radar a.s.
|
|
|
Nechápu... Tato firma poskytuje alespoň nějakou úroveň ochrany před tím, aby státní buzerace zruinovala život člověku, který tu a tam přetáhne rychlost a přitom si normálně nemůže dovolit platit osobního šoféra. Kdybych splňoval podmínky, hned si to pojištění koupím.
Toto pojištění je dle mého názoru výbornou a čistě tržní odpovědí na státní buzeraci. Czech Radar a.s. oproti tomu státní buzeraci aktivně napomáhá a ještě se snaží vytvářet netržními prostředky podmínky k jejímu dalšímu nárůstu.
|
|
|
Jo? A pročpak tam asi mají ty opičárny kolem "Pojištění Point Protect přestává platit při spáchání jakéhokoli přestupku, za který se udělují 4 a více bodů", "Pojištění Point Protect nemůže uzavřít řidič, který má na svém bodovém kontě 6 a více bodů", a podobně?
Za blbé přejetí plné čáry -- což je věc, kterou každý slušný řidič dělá zcela běžně dennodenně kdykoli náhodou dojede cyklistu v místě, kde není přerušovaná alespoň na dohled -- je za šest bodů. Pročpak to pojištění nepokrývá?
Odpověď je prostá -- protože si někdo dal přepečlivou práci nastavit parametry toho "pojištění" tak, aby se vlk (pojišťovna) nažral, ale přitom koza (státní buzerace) zůstala celá a nedotčená.
Stran těch podmínek, což Ty snad nemáš "platný řidičský průkaz ČR nejméně 2 roky"? To je, pokud jsem něco nepřehlédl, jediná podmínka, již tam mají.
|
|
|
To sice muze byt za sest bodu, ale nikdo to nepostihuje. Naprosta vetsina bodu je udelovana za rychlost, ktera sice nema na bezpecnost na silnici zasadni vliv, ale snadno se kontroluje.
Pokud budou nuceni ukoncit cinnost, bude to dukaz, ze to nebylo zadne smecko. :-)
|
|
|
Přejetí čáry je za šest? Huh... Já měl za to, že za tři nebo čtyři.
Co se týče stavu bodového konta, tak preexisting condition, to je myslím poměrně jasné. Dost pochybuju o tom, že s Tebou někdo uzavře pojistku proti ohni v okamžiku, kdy už Ti půl baráku hoří ;-)
Ad podmínky - nemám ani český řidičák* ani trvalé bydliště v ČR.
___
* Míval jsem, ale když začali buzerovat s povinnými výměnami, tak jsem si ho holt vyměnil, ale ne za český - mimochodem, trvalo to celkem 8 dní (včetně víkendu).
|
|
|
Mělo by být za bod (tedy podle "bezducha zákona", podle zdravého rozumu by to samozřejmě neměl ani nikdo sledovat), ale viz www.okoun.cz/boards/silnicni_doprava_-_body?contextId=5785541#article- 5785541.
Jinak jo, do jisté míry máte s Pretoriánem pravdu. Ale já si nemohu pomoci, pořád se mi jeví postup "stát si vymyslí svinstvo, a my vás zkasírujeme o nějaké peníze, a tak trochu, né moc, vás před tím svinstvem ochráníme" jako eticky přinejmenším sporný.
Už jen proto, že je evidentně tak nějak z principu věci v zájmu kohokoli, kdo takto postupuje, aby stát vymýšlel svinstev co nejvíc. (A zároveň, což to poněkud zmírňuje, aby jich co nejméně v praxi prosazoval, uznávám.)
|
|
|
podle mě za to 6 bodů není, neboť ty jsou jenom za předjíždění na místech, kde je to zakázáno přímo zákonem, nikoli dopravní značkou. tato úprava má samozřejmě svá jiná úskalí - dle doslovného výkladu by bylo 6 bodů třeba za předjetí cyklisty na přechodu pro chodce, ale za přejetí plné čáry, popř. nerespektování svislé značky zákaz předjíždění může být pouze 1 bod, ve "zbytkové" kategorii - porušení jiného zákazu.
|
|
|
Plná čára je vodorovná dopravní značka "zákaz předjíždění". svislá dopravní značka je vodorovnému značení nadřazena, ale významově je to stejné i když u nás je velmi často vidět zbytečný souběh obojího značení.
Pokud teda předjíždíš cyklistu, který nestojí a nevytváří tak překážku v provozu, která je definována zákonem, tak se doupoštíš přestupku proti zákonu. Zákon pak nerozlišuje nebezpečnost takového přestupku, takže bys měl dostat flastr jako kdybys předjížděl na přechodu.
|
|
|
myslím, že to takhle není. podíváš-li se do "tabulky bodových flastrů" máš tam za 6 bodů toto:
předjíždění vozidla v případech, ve kterých je to zákonem zakázáno.
a zákon v § 17 odst. 5 říká, že:
Řidič nesmí předjíždět
a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,
b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,
c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,
d) na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním,
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,
2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,
3. na hlavní pozemní komunikaci,
4. na křižovatce s řízeným provozem.
g) na železničním přejezdu a v těsné blízkosti před ním.
v jiných případech nejde o předjíždění zakázané zákonem, čili se na to ustanovení o 6 bodovém flastru nevztahuje. kdyby mělo být 6 bodů i za předjíždění zakázané dopravní značkou, musela by být použita jiná formulace, např: "předjíždění na místě, kde je to zakázáno", nebo úplně nejlépe: "předjíždění na místě, kde je to zakázáno zákonem, nebo dopravní značkou".
při tvém výkladu by tam to slůvko "zákonem" bylo zbytečné.
|
|
|
Jo, ještě snad k té "preexisting condition": nene, šest bodů není případ, kdy dům hoří -- je to případ, kdy máš dům plný snadno hořlavých věcí.
A právě tehdy potřebuješ pojištění nejvíc. Jistě, bude patrně dražší -- kdyby pojistné zvedali podle počtu bodů, neměl bych proti tomu zhola nic. Ale to, že uzavření pojistky znemožní, to leccos naznačuje... :(
|
|
|
Tak si ten produkt nekupujte. O co jde? Povinné to není. Ať si každý prodává co chce ne? V jednou foru do nebe liberální a tady najednou se vám nelíbí svobodné podnikání?
Stanovit si smluvní podmínky je svaté právo každé firmy. A na vás pouze je, pokud máte zájem o ten který produkt, aby jste je příjmul nebo odmítnul.
"...Za blbé přejetí plné čáry -- což je věc, kterou každý slušný řidič dělá zcela běžně dennodenně kdykoli náhodou dojede cyklistu v místě, kde není přerušovaná alespoň na dohled -- je za šest bodů. Pročpak to pojištění nepokrývá?..."
Třeba proto, že majitel nemá rád lidi co přejíždějí plnou čáru, nebo proto, že proto. Vy máte starosti...
|
|
|
> V jednou foru do nebe liberální a tady najednou se vám nelíbí svobodné podnikání?
Co to račte blábolit za blbosti? Vy semizdá ten pojem "liberální" moc nechápete, že ne?
Naznačoval jsem snad sebeméně, že bych je v tomto podnikání chtěl jakkoli omezovat?
Jejich svaté právo je podnikat jak chtějí, kdy chtějí, a s podmínkami, s jakými chtějí.
A mé svaté právo pro změnu je jasně a otevřeně říci, zda se mi to líbí nebo nelíbí, a proč. Kod feci, OC.
|
|
Mám pocit že ta silnice je přece jen užší i fyzicky, tedy levý jízdní pruh se zmenšoval na 3,25m. Předjíždět soupravu 160tkou někde na úrovni Libhoště chce ovšem pevnou ruku a odvahu.
Červíček je zoufalec, možná kdyby vytáhl nějakou statistiku z obcí, dalo by se zjistit, kolikrát někdo zkusil "osobu blízkou" a kolikrát z toho uspěl. 10%? Nebo 5%? Podobně zajímavá by byla statistika řidičů odchycených PČR, kteří měli naměřeno v obci (50) méně než 60 km/h. Já jsem zatím asi ještě neviděl, že by měli nastavený ramer méně, což si může každy "šťastný" řidič ověřit na fotce sám. Nakonec by z toho vyšlo, že "osoba blízká" existuje jen médiích, a za 53 v obci vás odchytí jen blbečci z MP, na které nemá Červíček stejně žádný vliv.
|
|
|
Jistě, čtyřproudá silnice, rozdělená svodidly z íček a ocelových lan, je skutečně fyzicky užší, než před rozdělením. Je užší o to íčko, to je dejme tomu 120 milimetrů, 60 mm pro každou polovinu :-), zbytek zařídí optický klam, namalování lajny atd...
|
|
Malý kvíz pro čtenáře
1. Motor má čtyři válce, kolik má válců?
a) čtyři
b) 25
c) vosum
d) pařez
2. Antiradar je
a) nepřítel postavy v seriálu M.A.S.H
b) zakázané zařízení
c) frakce Antify
d) něco jiného
3. Město Turku leží
a) ve Finsku
b) v Turecku
c) v Burkina Faso
d) nikde
4. Buzerbudka je
a) ptačí budka pro registrované ptáky
b) prosklená místnost na hranici ČR před vstupem do Schengenu
c) stacionární zařízení inspirující k performačním akcím, zejména prostřednictvím ohňových efektů
d) hlava buzeranta
5. Rychlost vozidla se měří
a) v km/h^-1
b) zákonem 411
c) piráti pičo
d) neměří se
6. Kdo bude prezidentem (präsidentem)
a) Klaus
b) Klaus
c) Klaus
d) Klaus
|
|
|
Nějak mi uniká, co má s tím vším zase společného Klaus, ale jsem si jistý, že rychlost vozidla se měří v km/h, případně km.h^-1.
|
|
|
|
Ja myslim, ze rychlost vozidla se nemeri. Stejne jako se neplive na kolemjdouci z okna, stejne, jako se neodhazuji nedopalky na zem, tak se nemeri rychlost vozidel. Je to neslusne.
|
|
Hmmm, hmmm. Cervicek je proste cervicek. Nemyslim si, ze bezny obcan chce zpomaleni dopravy, prave naopak. Jeji vetsi rychlost a plynulost. Na plynulosti dopravy zavisi i mnozstvi emisi a se divim, ze s timhle este neprisli ekosocialisti, ze by se takto mela nastavovat doprava v meste...
No je vlastne logicky, ze s tim neprisli oni, protoze to by byl boj proti systemu a principem vladnuti je, ze system je neomylny a za vsechno muzou lidi a ty je tedy treba buzerovat a ovladat, jak se daji - a dokud neletaji zpet dlezabni kostky a kulky, tak se stale da pritlacit...
Co me zaujalo je fakt, ze se tady potichu zacalo uplatnovat dvoji trestani ridicu. Je fakt, ze takovy ridic, to je kriminalnik uz od pohledu, ale preci jen... Neni soucasti ustavy take listina zakladnich prav a svoboda a nepise se nahodou v ni:
"Nikdo nemůže být trestně stíhán za čin, pro který již byl pravomocně odsouzen nebo zproštěn obžaloby."
www.psp.cz/docs/laws/listina.html
Je vubec ustvni, aby byl ridic trestan za jeden cin 2x?
|
|
|
A on tu snad někdo opakovaně trestně stíhá řidiče za skutky, pro které byli již dříve pravomocně odsouzeni?
|
|
|
Já si myslím, že Listina základních práv a svobod je jen takový pamflet, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Zkrátka podle listiny má každý právo na to a to, ale zákon stanoví... že to a to.
|
|
|
Už se to probíralo snad 10x....8o(
Flastr a body jsou dvě části jednoho trestu. Je to asi stejné jako když někoho zabásnoou a navíc mu dají uhradit škodu nebo zaplatit pokutu.
Zkus to neřešit, OK? Pro stromy nevidíš les...tož asi tak. 8o(
|
|
|
pokuta a body jsou opravdu zřejmě z právního hlediska v pořádku. co dle mého názoru v pořádku není je zákaz činnosti a zároveň body (což je v podstatě také odstupňovaný zákaz činnosti). typicky např. postihy za alkohol, tam je pokuta, body a ještě zákaz činnosti. to má podle mě dost velkou šanci na zrušení ústavním soudem, pokud to někdo napadne.
|
|
|
odky jsou dopravní přestupky trestný čin?
|
|
|
Některé od doby platnosti proslulého zákona č. 411
|
|
Nedodpustím si technickou k bodu 11 (z pozice programátora LotusNotes aplikací):
LN jsou pouze platforma, nad kterou mohou běžet různé aplikace. Tyto jsou většinou vyvíjeny na míru konkrétním požadavkům zákazníka.
To v praxi znamená, že ve spoustě firem běží naprosto jedinečné LN aplikace, které jinde nenajdete.
A to bude i tento "policejní" případ.
|
|
|
No vy jste možná programátor, ale Červíček rozhodl, že na policii budou používat Lotus Notes, tak to tak bude. Žádné aplikace tam prostě nebudou. Jak víte že nemyslel třeba notes s obrázkem Lotusu? Tam taky žádné aplikace nejsou a je to levnější než nějaké ty ajtý krámy.
|
|
|
No jo, jenže ten blb prohlásil, že nová verze Lotus Notes policajtům vyřeší problémy s administrativou zejména při dokumentování dopravních nehod, což je blbost jako barák. Jakákoliv nová verze Lotus Notes jim nevyřeší nic zvláštního, co by jim nevyřešila verze stará. A o tom byla řeč.
|
|
|
Myslím že kvůli nějaké "dopravní" aplikaci nepovyšovali verzi LN, to by bylo velmi drahé a velmi nadlouho.
Zmíněný pán chtěl zřejmě řict, že jim byla do Lotusů implementována nová aplikace, která vyřeší....
Pouze se do toho, (jak je ostatně u laiků, kteří komentují IT problémy zvykem) zamotal.
Bod 11 bych tedy z článku směle vynechal, neboť laik to stejně nepobere, a odbroník ví :)
|
|
|
Poměrně pravděpodobná varianta je i to, že jim někdo nakecal, že kvůli nové aplikaci musí upgradnout LN na vyšší versi a následně si na tom namastil kapsu...
|
|
|
Samozřejmě. A prodal jim k té aplikaci server za půl mega plus Sharka od IBM za pětadvacet mega, aby bylo kam ukládat fotky pirátů.
|
|
|
Já bych to tam směle nechal, neboť článek se jmenuje červíčkovo plácání, a tady červíček plácal stejně jako v ostatních bodech, tedy píčoviny... :-D
|
|
Pokud máte nějaký známý v Náchodě (ještě lépe ve státních službách v Náchodě), tak se jich na Červíčka přeptejte. Já jsem se přeptal a dozvěděl jsem se, že ještě před 2 roky dělal v Náchodě na čáře celníka, hned jak začal celníkům běžet Schengenské odpočítávání, tak se fofrem přesunul k policii a loni... však to znáte s tím jeho výběrovým řízením a "povyšováním". Takže komu bylo 30 a dělal aspoň rok u policie, má všechny předpoklady stát se Policejním prezidentem. Stačí drzost a správné načasování. Suma sumárum jsou v Náchodě rádi, cituji "že jsme se toho křivýho hajzla zbavili". Otázkou zůstává, jestli na dost dlouho. Stejně je tam v Náchodě lituju...
|
|
|
Jo, my si kdysi taky ve FM před lety mysleli, že jsme se zbavili neschopného místostarosty Římana, jenže byl vykopnut nahoru..
|
|
|
Pricemz se jeho kompetence nijak nevylepsily.
|
|
|
Jeho kompetence se bohužel vylepšily. Z neschopného místostrosty byl neschopný ministr dopravy. A dneska je tuším zase ministr, akorát že nevím, čeho.. Nějak to nestíhám sledovat..
|
|
|
Ministr prumyslu a obchodu.
Jeho prvni dramaticky a usporny pocin v urade byl, ze omezil urednictvu pridel papiru. Zoufale urednictvo zacalo tisknout na obe strany a na jiz pouzite vsak jeste ne zcela potistene papiry. Vysledek se brzy dostavil - nakladne opravy tiskaren, ktere na toto pouziti nebyly stavene. Papirova setrnost ho pak definitivne presla, kdyz mu vsichni vsecko zacali posilat elektronicky s oduvodnenim, ze vycerpali ctvrtletni pridel a musel to cist na skle, nebo si to tisknout sam...
|
|
|
Tiskárny nejsou stavěné na oboustranný tisk?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Červíčkovo plácání
|