Komentáře ke článku: Rok s Alfou (ze dne 07.08.2011, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
"Má malý poloměr zatáčení, což vadí zejména při parkování."
Já bych naopak při parkování malý poloměr zatáčení ocenil;-)
|
|
|
uff... malý rejd.. děkuji
|
|
|
Co ještě opravit další chyby, jako třeba 40 tisíc interval na svíčky (už Felda měla tříelektrody na 60 tisic) nebo nesmyslné "ve 120 tisících výměna rozvodů jako na každém autě"? Ve Feldě se řetěz neměnil nikdy, na BMW řetěz nikdy, na aktuálním i30 je zase řetěz a tím pádem výměna rozvodů nikdy...
Co v těch automobilkách vlastně děláte ve snaze okrást zákazníka (viz příslušný článek "kupujte pořádná auta, už nebudou, protože já se v práci neflákám")? Vymýšlíte něco jako byly rozvodové řemeny = smrtelná náhrada nesmrtelného řetězu? :-)
|
|
|
jako (velmi mírně poučený) diletant se domnívám, že smrtelnost řemenu je oproti nesmrtelnosti (některého) řetězu vyrovnávána nějakými drobnými benefítky. když si do jedné ruky vezmu třeba řetěz na medvěda a do druhé ruky opasek, a provedu test potěžkáním a zachrastěním, tak rozdíly shledávám. odborníci možná doplní.
|
|
najedes s tim 10.000km a uz by se to melo kazit? najed s tim 200k a pak nam poreferuj:)
|
|
|
No já slyšel, že se to sere FURT, takže už se to mělo FURT-krát posrat.
|
|
|
to je tim, ze si ty kluci kupujou samy stary kraksny. na autoforech prevladaji starsi kousky, a vetsinou tam hledaji rady pro poruchy. uz jsi nekdy videl, aby se thread na autoforu jmenouval " uz mam najeto 200k a stale bez poruchy"? to nikoho nezajima:)
|
|
|
Proc tady porad tu Italku obhajujes?
Vykasli se na to, ja mam taky Italku, ale na dvou kolech, kdyz jsem to kupoval tak si ze me lidi delali prdel, ze kdyz mam kufry tak muzu vozit gola sadu. No naradi jsem nasel, sice nahodou, ale je tam. Jo a taky mi bylo receno jak se zdravej pacienti od nasi znacky "Cau nemas imbus sestku?"
Kdyz se nekdo pta tak s chuti popisu jak to ty italove blbe vymysleli, treba merka oleje je pod kapotazi a tak se musi rozebirat, aby se k tomu clovek dostal.
Cim vic lidi si mysli, ze je to srac tim lip. Neni horsiho pocitu nez kdyz potkam stejnou motorku jako mam ja, nastesti kdyz uz se to jednou za cas stane, tak v moji barve je snad jedina.
|
|
|
A cožeto máte za stroj? Ptám se jen tak ze zvědavosti, jsemť rovněž zastáncem Forza Italia, nicméně moje Ducati je celkem běžná.
|
|
|
Guzzi Norge 1200 v cervne, par stejnejch motorek jsem uz potkal, ale v tyhle ujety barve ani jednu :)
JJ duc duc jezdi dost, hlavne monstru, kazdopadne zdar spojce co cinka :)
|
|
|
Preklep, barva je Cervena Zakladni
|
|
|
Jo, Monster je můj případ (a o cinkající spojce nic nevím :-) )
K Norge gratuluju! Ze současných motorek jedna z nejhezčích a nejúčelnějších (pro mě ale zatím nevyužitelná a finančně nedostupná).
Přeji mnoho zábavy a suchou cestu!
|
|
|
Pro Vas taky suchou a pohodovou cestu.
Kamarad ma monster a to v sestce, ale ze by tim nejak trpela dynamika jeho jizdy se rict neda.
Co se financi tyce je to asi o prioritach, jezdim na krasny motorce, ale auto je po dvou neopravenejch bourackach denne v provozu :) No a nevyuzitelna? Neblaznete ve meste je pravda trosku neohrabana, ale da se a na vejletech na me aspon nefouka, 90% kilometru mam kufry v garazi.
|
|
|
Nejen 10 tisíc, ale hlavně s extrémní úrovní servisu.
Člověk který se v tom vyzná proleze celé auto, vymění kdeco u čeho je byť náznak nějakých potenciálních problémů a ono by se během 10 tisíc km vysypalo?
To by přece musela být fakt katastrofa (nebo maximální smůla).
Chápu, že pro někoho kdo tomu rozumí je Alfa skvělé auto.
Jenže běžný scénář je:
Přivezu to auto, dám ho do servisu, řeknu jim ať vymění olej (plus další běžná údržba), najdou závady a opraví je... přivezu auto domů a budu s ním jezdit.
...a to ještě v lepším případě.
V horším případě: Dotáhnu auto z bazaru a začnu s ním jezdit.
|
|
|
Bohužel, tento článek definitivně potvrdil můj dávný dojem: Alfa není pro mě (byť zrovna ta Giulietta se mi moc líbí). Já prostě nemám čas, znalosti ani chuť se v tom vrtat. Zrovna tak, jako se nevrtám v pračce, ledničce, mikrovlnce, nebo v počítači.
|
|
|
Mně to potvrdil už ten první článek, když D-Fens rozebíral, že do Alfy patří jeden konkrétní olej a kdo ji odveze do servisu a nechá je tam nalít co uznají za vhodné, ať se pak nediví.
Je bezva, když pro někoho je vrtání se v autech zábava, ale já holt chci auta, která tohle nevyžadují.
|
|
|
Nejde o jeden konkrétní olej, jde o to že musí splňovat určité požadavky, které v servisech pro tento typ aut typicky používaný Starline 10W40 nesplňuje. Ne úplně standardní olej dneska potřebuje každý druhý motor, to neni nějaká specialita Alfy. Zkus nalít nevyhovující patok třeba do TDI PD :D.
BTW velmi podobné problémy jako měly TwinSparky od Alfy mají mimojiné i slavné T5 motory od Volva.
Auto které nevyžaduje servis neznám.
|
|
|
Ano, občas je třeba něco pořešit na každým autě. Na druhou stranu, na Corolle, kterou máme doma od novoty, jsem do 105t km měnil akorát destičky, kotouče a jedno ložisko - a pak pár věcí, když nám to jedna paní lehce ťukla ze strany, ale to s tím nesouvisí :o) Jinak leju akorát benzín a kapalinu do ostřikovačů. Ostatní věci lejou v servisu.
|
|
|
105tkm je nájezd při kterém bych ani žádné větší investice nečekal, to zvládne prakticky každé auto, když se k němu člověk chová slušně.
Nicméně ten D-FENSův styl oprav je spíš na úrovni "tady to občas vrzne, tak to vyměním", kdyby se k tomu choval jako průměrný uživatel, nebo s tim jezdil do průměrného servisu, tak by naprostou většinu těch oprav vůbec nedělal a mohl tady psát, že během toho roku musel opravit jenom ten kabel senzoru ABS (nejspíš svítila kontrolka), popřípadě zadní brzdič (pokud to bylo v takové míře, že se toho dalo při jízdě všimnout) a vyhodit hadr ze sání.
Běžní majitelé podobných ojetin (kteří už nejezdí do autorizovaných servisů) podle mých zkušeností řeší problémy až ve chvíli, když "tam něco bouchá", když se to už nedá udržet na silnici (tomu většinou předchází že "tam něco bouchá", ale když je někdo srdcař, tak čeká jestli to samo nepřestane), když to začne špatně brzdit, nebo když to přestane jet. Mimo to je většina lidí ještě schopna občas měnit olej, dolévat provozní kapaliny (např. brzdovku už mění málokdo), měnit pneumatiky, ale cokoliv většího už jde podle výše popsaného scénáře. Pak samozřejmě to auto vydrží bez oprav delší dobu, než když ho dostane do rukou puntičkář jako D-F. Nicméně ve výsledku je po čase hodně zajímavé postavit to vedle sebe a zjistit, jak neuvěřitelně propastný rozdíl je mezi popelnicí která se servisuje "až když jde do tuhýho" a udržovaným kusem, přestože to kdysi byla identická auta.
|
|
|
No, a nebýt těch zpropadených cyklopomahačských kun, nemusel by se ani dívat pod kapotu :-). Jinak na kuny prý pomáhají psí chlupy v punčoše v motor. prostoru, popřípadě se dají aplikovat sofistikovanější chemické metody (nezkoušel jsem ani jedno, mé auto zůstalo až do svého sešrotování napadání zvířátky ušetřeno).
|
|
|
"Auto které nevyžaduje servis neznám."
O to nejde, spíš o to, jestli ten servis je v možnostech běžného uživatele.
D-Fens svůj názor na servisy popsal zde:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011011201
kapitola Motor, 5. odstavec ("Zde musím trochu odbočit. Občas v diskusích na téma A-R zaznamenám větu typu "měl jsem Golfa a pět let jsem tam lil jen benzín a kapalinu do ostřikovačů, zbytek dělal servis". Mojí odpovědí na to by bylo - tak to jste idiot." až "To, že auto funguje, i když na něj majitel kašle, neznamená, že je auto kvalitní, ale že je majitel ignorant." atd.)
Nesouhlasím s ním.
Dobrý příklad je ten počítač o kterém tam píše: Z uživatelů počítače kteří nejsou zároveň nadšenci do počítačů, kolik ho samo průběžně udržuje? Nikdo, prostě když nefunguje, zavolá se "člověk přes počítače".
Kdybych řekl, že každý uživatel počítače by měl průběžně sledovat teplotu systému a stav harddisku a alespoň jednou za 2 roky ho odpojit, otevřít, vyčistit, zkontrolovat kondenzátory, sundat chladič z procesoru, profouknout žebra a vyměnit teplovodivou pastu, budou na mě všichni koukat jak na idiota.
Nikdo nemá odvahu tohle po uživateli chtít a naopak se tak nějak očekává, že uživatel počítači nevěnuje údržbu vůbec žádnou.
Prostě někoho si na údržbu najmout je standardní postup u domácích spotřebičů (jako lednička, pračka, počítač, apod.).
Už to, že auto se vozí do servisu v pravidelných intervalech i když nemá zjevný problém, je velmi nadstandardní péče ve srovnání s jinými přístroji.
Samozřejmě druhá věc je, že servis má svou práci dělat pořádně a má tam nalít správný olej.
Ale pokud u daného auta je časté, že tam servisy lijí špatný olej a auto to pak nepřežije, je asi problém jinde než v tom servisu.
|
|
|
Takže jezdíš něčim, co D-FENSem popsané opravy nepotřebuje? Výfuk, brzdový obložení, ramena... Všechno tohle spotřební harampádí má tvoje auto nesmrtelný? Já teda takový auto neznám, takže se rád nechám poučit.
|
|
|
Nechcu vodpovidat za druhý, ale řekl bych, že to dělá jako já - prostě jednó za čas dám auto do servisu na garančku. Mezi tým enom ježďám a tankuju benál.
|
|
|
|
Nevím. Sám Alfu nemám. D-FENS keré Alfu má to tak ale rozhodně nedělá, cituju:
"Vyměnil jsem ... jsem vymontoval ... Preventivně jsem nalisoval ... opruz s demontáží ... atd ... atd"
|
|
|
Proboha... to že si to D-FENS všechno opravuje sám znamená, že to jinak nejde? D-FENS má tuším taky Favorita, znamená to že kdo má Favorita, musí se v tom doma neustále hrabat?
Já Alfu mám už několik let a moje schopnosti končí u výměny tlumičů/pružin, brzdového obložení, oleje a filtrů. Přes léto tyhle věci dělám sám před domkem protože mě to baví, přes zimu jezdím se vším do servisu (případně nejen přes zimu, pokud se mi do toho zrovna nechce, nebo si na to netroufnu), protože dělat to s promrzlýma rukama zábavný neni. U Alfy je to navíc s výběrem neautorizovanýho servisu o něco lehčí, protože nejneschopnější servisní hovada při pohledu na Alfu (resp. na cokoliv jinýho než VW/Škoda) ztuhnou a prohlásej něco o Italskejch krámech apod. Dvakrát jsem to u takovejch lidí přes ty hlášky nechal a vždycky na tom něco naprosto nepochopitelně dokurvili (tak, že by to nezvládlo ani malý dítě se šroubovákem, kdybych ho na noc zavřel s autem do garáže). Ale najít "funkční" servis není až takový problém, protože starší Alfy (do 156) nebývají složité a netrpí na různé konstrukční zhovadilosti jako třeba francouzi. Navíc vidím jako bonus třeba to, že pod to vlezu, poklepu lehce na šroub na podvozku kterej od fabriky nikdo nepovoloval, "odtrhnu" ho o půl otáčky klíčem a zbytek vyšroubuju rukou. Příjemnosti typu zarezlej/měkkej/jinak nepovolitelnej šroub na Italech moc často nevídám. Proti tomu když mam něco takovýho povolit třeba na Opelu, tak předtim odříkávám 20x otčenáš.
|
|
|
Nicméně ještě podotýkám, že už to, že se v tom v létě občas vrtám a měním většinou spotřební díly znamená, že sousedi vidí párkrát do roka půl dne zvednutou kapotu/auto na zvedáku a následně šíří po hospodách moudra typu "já bych to nechtěl ani zadarmo, soused má Alfu, každou chvíli vidim jak mu to zas nejezdí a celej den se v tom vrtá na zahradě". Tohle třeba šíří ten samej soused, co do svojí Octavie II TDI PD nacpal za posledních 50tkm 100.000 Kč v autorizáku za závady, který moje Alfa nikdy mít nebude, protože dotčený součásti ani nemá:-). Ale hlavně že mu to žere o 3l na 100km míň...
|
|
|
Tak jinak. Znáte nekeho, gdo má Alfu a nic ale nic na tým sám nemontuje?
(Vo tým žádná, že teoreticky taková vosoba može existovat. Jako teoreticky može byt aj chytré policajt. Ale co živ sem takovýho nepotkál.)
|
|
|
Přesně na tohle jsem se chtěl zeptat taky. A možná to ještě upřesním.
Lze provozovat Alfu tak, že jí člověk dopřeje pravidelný servis v předepsaných intervalech (v autorizovaném, nebo jiném přiměřeně vybaveném servisu) a četnost neplánovaných servisních zásahů pak bude minimální (chápu, že nemůže být nulová, neboť to nelze očekávat u žádnýho auta)?
|
|
|
Jistě. Provozoval jsem jí tak asi sedm let s celkovým nájezdem něco pod 200.000 km.
|
|
|
Ano, znám takových lidí poměrně dost, vlastně asi víc než těch, co se ve svých Alfách "vrtají" sami. Tendence "vrtat se v tom" obecně roste se stářím auta. Neznám vůbec nikoho kdo by se sám vrtal v Alfě od 159 dále (s tím všichni zachází jako s kterýmkoliv jiným "novým" autem, nebo myslíte že si někdo koupí Breru za mega, přijede s ní ze salonu před garáž a tam se v ní začne vrtat?), naopak někdo kdo má třeba 75 nebo 33 bude mít skoro určitě ruce od šmíru:).
|
|
|
Na to jsem právě narážel já, že ve zdejších článcích o Alfách to je prezentované jako velmi nevhodná strategie.
Viz http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011011202
"Člověk si koupí Alfu protože se mu líbí v bazaru. Aniž by si začal zjišťovat na co si dávat pozor, dá jí do nejbližšího servisu na udělání běžných věcí jako výměna náplní, svíček apod. Samozřejmě tam servisy nelejou olej 10W40 nebo 10W60 jak je doporučeno, ale dají tam 5W40, protože "je lepší." A už vůbec tam nedají Selenii, ale olej co mají na skladě. Vždyť je to "jedno", od jakého výrobce ten olej je. Už jsem tu měl několik desítek motorů Twin Spark po zadření ale ani jeden nebyl dlouhodobě provozován na Selenii 10W."
|
|
|
Ano, stačí si ohlídat správný olej, pokud už tedy jezdíte do servisu kde vidí Itala jednou za rok. Olej je dobré si ohlídat u většiny aut, to není až tak specifikum Alfy. Stejně jako je dobré si u každého auta alespoň základně ohlídat kvalitu náhradních dílů (urazit pracky každému, kdo okolo auta pronese krabici s nápisem Starline apod.).
|
|
|
Správný olej by ještě ohlídat šel, resp. člověk si ho musí koupit sám a v servisu nechat jenom vyměnit. S náhradními díly to tak jednoduché není, člověk, když tomu nerozumí, obvykle jede do servisu s popisem závady a ne s požadavkem na konkrétní řešení / výměnu konkrétního dílu. Obvykle taky dává auto do servisu a pak jde třeba do práce, nestojí v tý dílně celej den a nekouká se montérům pod ruce. Takže ani nemůže koukat, co nosej za krabice ;)
|
|
|
ostatně jsem se nasral a nehodlám nadále platit servisům za věci, které když udělám sám tak mám hodinový příjem zhruba čtyřnásobný než při své (poměrně kvalifikované) práci. výměna oleje je jedna z nich. co je na tom za kouzlo nechat auto povrčet a zahřát, vyšroubovat zátku, nechat vykapat, sundat filtr, nandat nový a nalít předepsané množství oleje, zavrčet a za chvíli zkontrolovat měrku? když ten samý olej (do aut v kruhu rodinném cpu total 9000) stojí na pumpě tři stovky litr, v servisu ze sudu 400 za litr (a zpravidla po domácí výměně je olej čirý a po servisové takový jako černý, klíčí stín podezření servisy napříč, nechce se mi věřit že je to tím že to neprohřejí a nenechají pořádně vykapat) a ve velmi specializovaných kšeftech se splaší kolem stopadesáti?
|
|
|
Platil jsem za výměnu oleje 160 Kč jenom za práci, olej i filtr jsem si přivez vlastní. Levnějc bych to sám neudělal, mj. i proto, že bych si musel koupit nějakou vhodnou zachytávací vanu na starej olej. Taky bych byl po výměně jako prase a musel bych řešit, co se starým olejem. A maj tam zvedák, takže je to pro ně pohodlnější než pro mě, protože bych musel lézt pod auto ;)
Shodou okolností jsem taky koupil total 9000, jeden litr vyšel na 139,- Kč i když jen proto, že to byla nějaká akce a dávali k 5 litrům jeden navíc zdarma.
|
|
|
zachytávací vana se príma vyřízne z kanystříku na kapalinu do ostřikovačů, tedy zdarma a deset vteřin práce s kudlou. a starý olej a hadr zamaštěnej příležitostně vezmu na sběrný dvůr, spolu s kanapem, starým kobercem a asi deseti páry lyží. no a ten pocit jak jsem šikounej a samostatnej, ten je k nezaplacení :)
|
|
|
Fuj ekologista. Starým volejem se přeci prýmově natíraj plaňky u plotu a mastný hadry skvěle hoří :p
|
|
|
Taky prej když to dáš dětem na pískovišti, tak jim pak líp držej bábovičky.
|
|
|
abych nebyl za pitomce, nejedná se v případě takzvaného syntetického oleje náhodou o silikonový olej, tedy nevhodný do kamen i na plaňky plotu? jo starej minerál vyjetej spartakem a měněnej po 700 km, to se to míchalo s luxolem a šmidlalo na plot...
|
|
|
|
No, přiznám se že to mám v tomto směru se servisem trochu ztížené tím, že při výměně oleje používám před nalitím nové náplně ještě proplachový na který nechám motor jen chvilku běžet a navíc to před prvním startem jen startérem protočím bez svíček, aby se natáhl olej do filtru a neběželo to ty 3-4 vteřiny nasucho. To mi v žádném servisu neudělají, resp. by na mě koukali jak na blázna, co to po nich chci za blbosti. Když pak vytáhnu měrku, je trochu problém poznat kolik oleje tam je, protože je zcela průhledný, zatímco při "běžné výměně" je už po nalití na měrce vidět že je olej nahnědlý.
|
|
|
Protočením startérem bez svíček se ti taky natáhne nespálenej benzín do katalyzátoru a výfuku, ne? A jakej je vlastně rozdíl, když motorem nasucho točí startér než když se nasucho točí sám?
|
|
|
A což takhle nalejt olej do filtru?
|
|
|
hezká teorie. to bych měl volej pravděpodobně až za ušima, jak bych s tím vergloval abych to dostal kam filtr patří a trefil do závitu.
mimochodem, jaký vidíte podíl významnosti opotřebení motoru na jedné straně při jednou-dvakrát do roka nastartování s nalitým olejem a suchým filtrem a na druhé straně celou zimu v půl sedmé ráno startování auta vymrzlého na ulici?
|
|
Pokud Fabia dokázala s Alfou uhrát remízu, tipnul bych si na exemplář verze RS, kterému zrovna shodou náhod neklouzala spojka, a k tomu aspoň trochu "srdcař" za volantem.
|
|
|
Byla to bílá Fabia I krátká. Jediné zajímavé na ní bylo, že měla širší gumy. Neodpadla ani při 180km/h.
|
|
|
Mno ono 180km/hod neni zadna priserne nerealna rychlost, a to ani pro fobie...Ja s mou Thalii jezdim po dalnici 180 docela bezne (a napriklad do kopce okolo 150, a myslim tim docela poradny kopec, pokud to dole muzu rozjet na 160-170, tak nemam problem se na 150 km/hod udrzet) a to je to 1,2 motor.
Tam spis zalezi, co v tom aute jede za cloveka - u me je tech 180km/hod cca nekde okolo 6500-6700 otacek, pricemz neco malo nad 7000 otacek mi uz vypina omezovac:-) Takze chapu lidi, co s tim autem proste tahle rychle nejezdej, pac maj strach o motor. Coz ja nejak neresim, stavim se k tomu stylem "az se to vysere, pujde to ze skaly".
Btw zalezi na tom, jestli bylo sucho ci mokro. Za mokra je to hodne "o srdicku", tuhle jsem pred Budejovicema za husteho deste vlitnul ve 150 do louze dlouhe nekolik desitek metru, a byla to docela sranda... :-)
|
|
|
mno...mám služební Fabku TDI 74kW, 180km/h jede pohodlně...ale ovládat se v této rychlosti nedá...
|
|
|
2.0 85kW? F1 není ještě tak těžká, tenhle motor by s ní mohl slušně cvičit.
|
|
|
Myslím si, že to mohla být ta 2.0 85kW. Už jsem se v ní svezl a dopředu to jede pěkně, zatáčky jsou slabší, jako každá F1 to byla koza uskákaná. :)
|
|
|
A do fabky se daval 2.0? Ja myslim ze nejsilnejsi benzin tam byla 1.4 16V
|
|
|
|
Souhlas, taky bych to tipoval na tu litinovou 2.0 8V 85kW. Svého času, když jsem se díval po autě, jsem jí měl taky na seznamu.
Nejčastěji se dá objevit ve Fabii sedan - i jsem si jednu dobu myslel, že je to pro sedan exkluzivně - ale potom jsem viděl i dva hatch exempláře v téhle motorizaci. Zajímavé je, že snad žádný z autobazarních kousků nemá votuning ani metalízu :-)
|
|
Tomuhle říkat, že se to nesere? Nějaký ramena, stabilizátory, silentbloky, čepy, kabel za 1800,-...? Tisíce korun v hajzlu? U auta s 80.000km?
Já koupil pravěkou stodvacítku se 100.000km, za poslední rok s ní najezdil cca 10.000 a leju tam jenom benzín a vodu.
|
|
|
Tohle je ovsem pravda, moc nechapu, co opravovat na aute s 80k najeto.
Ja mam nejakych 72k aktualne, a mimo brzd jsem neopravoval lautr nic, nepocitam li ulomenej kousek plastu v interieru...
A to auto se netvari, ze by se melo v nejblizsi dobe rozsypat..
|
|
|
Tak záleží, co od toho auta chcete. Když jsem ještě jezdil profi, měli jsme ve firmě Avii, u které čepy, tlumiče, rozvody atd. "vydržely" něco přes milion kilometrů. A taky se s tím dalo jezdit... Pokud ovšem chcete slušné auto, nezbývá, než do něj zainvestovat.
|
|
|
No ja se priznam, ze se mi to auto chova temer jako nove.
Mozna, ze mi prijdou uz malicko nacnute tlumice, ale jinak se to chova proste jako nove...
|
|
|
Jeste aby ne, kdyz s tim autem clovek jezdi kazdy den - to se postupne zmeny vetsinou neprojevi. Otazka je, co by na to rekl mechanik? :) Nikdo nerika, ze by Alfa nejezdila dal i bez tech zasahu, resp. bez nekterych. Jen autor chce mit asi auto v co nejlepsim stavu, coz je urcite dobry pristup, obzvlast u auta, ktere je i na zabavu (a muze se pohybovat rychleji...).
|
|
|
Mam s Thalii 1.2 16V prvni generace najeto pres 10000km (auto ma celkem nalitano skoro 57000) a za tu dobu brzdy vzadu (to bylo vesely, utrhlo se oblozeni a zacalo jen tak cestovat po bubnu - projevovalo se to zvukove asi stejne, jako by tam byly jen nejaky necistoty a nastesti se to tam nevzpricilo za jizdy). Jedno (asi) lozisko vepredu je asi "nacaty", obcas to za jizdy piska. "Nesvitici" osvetleni zadni RZ - cele to svetlyko zapadlo do narazniku. Oprava jednoducha, ale vylovit ho byl porod. Parkovaci senzor obcas nefunguje, ale mam pocit, ze to si puvodni majitel nechaval dodelat, takze to nebude vina Renaultu.
V te vasi Thalii - mate tam hodiny? Nekdo ma a nekdo nema, na me zrovna nevysly a to je to skoro nejvyssi vybava :)
|
|
|
Ja mam tu novejsi, a je pravda, ze jsem zapomel, ze na cca 68k km mi menili jedno predni lozisko. Ale ylo to v zaruce, tak jsem na to uplne zapomel...
Hodiny mam :-)) takove obyc digitalky :-))
Brzdy jsem menil po cca 50k, pro jistotu vsechny, kdyz uz se to delalo...Ale tak to neberu za zavadu. A je fakt, ze s tim jezdim docela "ostre", takze se tyhle veci opotrebovavaji rychleji nez nekomu, kdo jezdi "podle predpisu".
Doufam, ze podle Murphyho zakonu se mi zitra neco duleziteho nevysere :-)))
|
|
|
Ha :-) Ja musel hodiny zakoupit dodatecne v nejblizsim tuningshopu (Baumax) a pripevnit je do te prihradky uprostred palubky :)
Nejezdim uplne predpisove, ale je fakt ze k omezovaci jsem se taky jeste nedostal :) - max 150 dle GPS a to uz nebyl prijemny pocit.
Jinak predni brzdy taky v 50k, olej kazdych 15k - jak pisete, to njsou zavady, ale udrzba :) Krom te zadni brzdy zadny vazny problem. Nikdy me to nenechalo ve stychu - na to, jakou to ma povest to je az prekvapive spolehlive a dobre auto (za ty penize a s tim, ze az se to zascne srat nebo ve 150k to jde pryc)
|
|
|
Moment, ale spolehlivé auto = auto, které dojede? Tzn. nezůstane nikde trčet? Tak to jsou nejspolehlivější italská a nejnespolehlivější německá auta! Měl jsem... za posledních 20 let.. Alfa Romeo 75... 8x, Alfa Romeo 164... 2x, Alfa Romeo 155... 1x, Lancia Delta... 6x, Lancia Dedra... 2x, Lancia Thema... 1x, Lancia Kappa...2x...no a pak samozřejmě hromada cizích aut, asi tak tisíc... všechny značky...
Jediný auto z nich, který mě kdy nedovezlo do cíle z těch italských byla právě ta Thema TB. Byla z roku 1988, v roce 1998 ji po 260 000 km a nějakých drobných (do té doby nestála na servisu skoro nic krom běžný spotřebky, jedna repase turba, přední ramena a zadní jedno ložisko) ukaradli nějaký ukrajinci. Poté, co se po měsíci naška ve zvrakovaném stavu se na ní sralo i snad to, co z ní vyhodili (těsnění pod hlavou, hydraulika, elektrika, musely se vyměnit komplet zadní Phersony) se jednou stalo, že zastavila a už se nerozjela. Bylo to jediný auto z těch, co jsem jmenoval, který mě kdy někde nechalo.
Naopak Audi A6 2.5 TDI, stáří dva roky, 24 000 km - nenastartovala - odtha. BMW M5, stáří 4 roky, celkem 4 odtahy během jednoho roka (výměna motoru, pak převodovky, pak upadlo kolo, potom zase motor), BMW 520i - odtah - motor, Audi A4 1.8 20v turbo - 2x odtah (z toho 1x požár), VW Golf GTi - odtah (závada ŘJ), Audi S3 - odtah (ASR + ABS, doporučeno nejezdit a odtáhnout), Porsche Cayenne - odtah (elektronika), MB E 55 AMG - odtah - shořelé brzdy... v tomto případě se jednalo o nová nebo zánovní auta (na "test").
Takže myslím si, že argument "nikdy mě nikde nenechalo a tudíž je spolehlivý bezvadný" je dost divný.
|
|
|
Tos měl za 20 let 22 různých alf? A kromě toho hromadu dalších ne-alf? A se všema jsi stíhal jezdit?
|
|
|
Ano, je tomu skutečně tak. Byla to moje práce a zdroj obživy...
|
|
|
Zalezi, co od auta cekate - pro me je to moznost prepravit se z A do B kdy chci, bez toho, abych byl omezeny jizdnimi (ne)rady atd. Rizeni me bavi, ale jsem asi zatim dost nenarocny :) Ridil jsem malo aut na to, abych mohl vynaset soudy o spolehlivosti, ale co je pro vas spolehlivost? Pro me to, ze pokud budu dodrzovat servisni intervaly, obcas to obejdu a vymenim spotrebni material tak mam zaruku, ze moje ocekavani (ono "z A do B") budou vzdy splnena.
Jinak uctihodny vycet aut, smekam a tu Deltu zavidim :)
|
|
|
Myslím, že otázkou "co je vlastně spolehlivost" jste udeřil hlavičkou o hřebíček. To je totiž přesně ta otázka, která nebyla předem definována, takže jakékoli závěry pak kulhají na všechny čtyři.
Znamená to, že auto nikdy nepotřebuje servis? Například na Carině jsem měnil známýmu poprvé brzdové desky kolem 50 000 km a kotouče na 220 000, kdy to prodával, byly ještě původní. To by se dalo označit jako velmi spolehlivá brzdová soustava, až na jednu maličkost: to auto nebrzdilo. Osobně bych s tím nevozil ani hnůj po dvoře, protože bych cestou zemřel na infarkt v předtuše, že mi slepice vletí před kola. Je taková brzdová soustava vrcholem spolehlivosti, nebo je to spíš dysfunkce?
Taky jde o to, že mám auto, který udělá kilometr z místa za 25 s a tvrdím o něm, že je velmi spolehlivý a přijde jouda a řekne, že jeho nákupní taška, co stejnou vzdálenost urazí za 35 s je spolehlivější. Má pravdu? V basolutní hodnotě ano, ale lze takto srovnávat? Zatímco o Lanceru Evo IX si dovolím říci, že je ve svém segmentu velmi spolehlivý, zatímco Audi A6 2.5 TDI je ve svém segmentu největší sráč, jaký znám, neznamená to, že Evo IX je spolehlivější v přepočtu na libovilný kilometr než Audi A6 2.5 TDI.
Vždy musím srovnávat srovnatelné.
S každou zmizelou sekundou na kilometr musím počítat nejen s větší pravděpodobností selhání nějakého dílu (protože namáhání těch dílů je nesrovnatelně vyšší a v krajním případě jde o to dostat se až na samotnou hranici jejich zničení), ale i s mnohem vyšší cenou.
Z toho vyplývá i postoj k tvrzení, že Alfa je sráč. Ve srovnání s čím? Nemůžu Alfu srovnávat s Fabií 1.4, ale můžu Fabii srovnávat s Puntem. A tam mám srovnání jasné: během 200 000 km vychází servisní náklady Punta odhadem na polovinu servisních nákladů odpovídající Fabie. Alfa vyjde dráž, ale taky je úplně někde jinde z hlediska jízdy, že?
A o to asi v těch pivních kecech o tom, jak se na Alfě všechno sere, principiálně jde. Vezměte cokoli jiného, co projede z Řitky do Řevnic ve stejným čase a s největší pravděpodobností zjistíte, že ta Alfa má ze srovnávaných aut suverénně nejměnší servisní náklady.
|
|
|
proto jsem taky psal, že za ty peníze je Thalia spolehlivé auto :)
Nevím, za kolik udělá kilometr Thalia (jak jsem už psal, nemá to ani hodiny, podle kterých bych to zjistil :-) ), a rozhodně ji nechci co do spolehlivosti ani jiných parametrů srovnávat třeba s Mitsu Lancer nebo páně D-F Alfou.
Jestli můj příspěvek vyzněl jako obhajoba low-cost nákupní tašky vs. Alfy, tak to se omlouvám, reagoval jsem spíš na příspěvek lojzy, který má tu samou nákupní tašku :)
Mimochodem, proč se A6 2.5TDI tak sere? Jeden by řekl, že na autu v této třídě si výrobce dá trochu záležet, ne? Zvlášť, pokud pochází z "Alles im Ordnung" kraje :)
|
|
|
Bohužel - úplně všechno. Začáná to únikem náplní, prakticky všech, včetně oleje z motoru, pokračuje to kouřením, přes velmi rychlé snižování pásma, kdy má motor nějaký výkon až do okamžiku, kdy to pásmo zmizí zcela (na vině bývá ale více elementů najednou, od klasického debimetru, přes turbo a systém regulace plnicícho přetlaku, čerpadlo až po vtřiky - většinou je to tak nějak všechno dohromady). Navíc tam jsou obvyklé problémy se zámky (když někdo bouchne dveřma, už je nikdy nikdo neotevře), elektrikou (často přestane svítit půlka auta), elektronikou (CD a ovládání climatronicu celkem pravidelně vypovídá službu, takže v zimě buď auto netopí, nebo nejde CD; aby obě fungovaly dohromady je spíše výjimečný stav), u toho topení se často mění i výměník (na jiném autě jsem to nezažil(, ale nevím, zda proto, aby vytahali prachy z lidí nebo proto, že praskají (sám jsem nikdy neměnil, tak nevím). Ramena se tam mění po 30 000 km a není to úplně levná legrace, zadní tlumiče se často prorazí (asi je udělali krátký, nebo co), zadní stěrač funguje obvykle tak 45 dní, Auto Jarov za 1070 Kč/h bez DPH je schopno zákazníka přesvědčovat, že vibrace ve volantu při brzdění jsou zcela normální (ale odvezete to k Papouškovi, kde vymění kotouče i desky a vibruje to dál, jenom míň), protože ty vibrace dělá servo, které je potřeba čas od času (cca po 5 letech) pravidelně měnit (ostatně majitelé Fabií také znají)... osobně automobilku Audi považuji za největší evropský šunt, v podstatě od té doby, co Opel používá hromady dílů se slepými kosočtverci a dokonce začal na auta montovat občas i brzdy už na Audi nikdo v Evropě nemá - možná ani mimo ni... proto se Audi tak těší oblibě u českých zákazníků a jsme jediný trh, kde překonává v prodejích BMW nebo MB...
|
|
|
Podle mě je to trošku jinak. První kritérium spolehlivosti je pro mě četnost neplánovaných servisních zásahů (tj. mimo předepsané servisní intervaly). Pokud je tato hodnota minimální (chápu, že zpravidla nebude nulová), jde o spolehlivé auto.
Pak je ještě druhé, zostřené kritérium, a to četnost závad, které nedovolují pokračovat v jízdě.
Kompromisy, co popisuješ, jsem ochoten zvažovat pouze v rámci toho prvního kritéria, tj. ano, jsem ochoten vyměnit mírný nárůst těch neplánovaných servisních zásahů např. za lepší požitek z jízdy. Na druhou stranu auto může jezdit sebelíp, nechá-li mne však i přes pravidelně prováděnou údržbu stát párkrát u krajnice, jde z domu.
|
|
|
Závad, které nedovolují pokračovat v jízdě, je naprosté minimum. Když vám upadne zadní kolo, stačí posadit na přední kapotu kamaráda (pokud ještě přestanou jít světla, může svítit baterkou). Jelikož Vám ještě vytekla brzdová kapalina, musíte, brzdit motorem+ruční. Startování neřešte, on Vás někdo roztlačí. Upadlý výfuk se přidrátuje a znamení o změně směru se dá dávat paží. Až se přetrhne spojkové lanko, dá se řadit bez spojky, jenom pomocí plynu. Plynové lanko lze pak v případě potřeby vhodně nahradit drátem z rozpáraného pletiva.
Suma sumárům, to auto má drobné mouchy, nicméně nepotřebuje neplánované servisní zásahy a hlavně, VŽDYCKY S NÍM DOJEDETE.
|
|
|
A když se mi propadne zrezlá podlaha, můžu brzdit třením podrážky bot o silnici. To znám.
|
|
|
V podstatě máte pravdu, ALE...
Jestliže servis eliminuje neplánované servisní zásahy tím, že vymění "preventivně" půlku auta, tedy mění kotouče po 30 000 km bez ohledu na jejich opotřebení, mění ramena na 30 000 km bez ohledu na jejich stav, mění tlumiče na 30 000 km bez ohledu na jejich stav atd. - tedy jako zákazník zaplatíte za každou návštěvu po 30 000 km v autorizovaném servisu částku kolem 50 000 Kč, abyste eliminoval neplánované servisní zásahy mimo onen cyklus 30 000 km - je to opravdu spolehlivé auto? Ona Vám pak ta Audina může vyjít podobně spolehlivá jako například to Punto, jenže zatímco u Punta Vás čekají po 20 000 km faktury kolem 3-5 000 Kč, u té Audiny to je desetinásobek. Jsou to i pak stejně spolehlivá auta, která mají jen rozdílné servisní náklady, nebo je to jedno prostě óbrsráč, když se musí měnit půlka auta po 30 000 km, zatímco u druhého vyměníte olej, filtry, brzdové desky, a až po 100 000 km kotouče, zadní pakny, tlumiče, ramena a rozvody a dalších 100 000 km zase platíte jen směšné částky? A cena rozvodů v aut. servisu u té Audiny často znamená raději auto prodat...
Nedělám závěry (protože jsou to opět nesrovnatelná auta), jen se ptám. Jsou obě auta stejně spolehlivá, když naběhají dejme tomu 250 000 km bez jediného neplánovaného servisního zásahu, avšak jedno oproti druhému při desetinásobném rozdílu v servisních nákladech?
|
|
|
Zase kolik stojí Punto a kolik stojí Audi A6. Když má někdo milion (a něco) na A6, tak má asi i na dražší servis. Možná že výrobní náklady náhradních dílů na punto a A6 nejsou zas tak dramaticky rozdílné, ale výrobce Audi ví, že jeho auta si nekupujou lidi s platem 15 000 hrubýho, tak jim i náhradní díly prodává draze - prostě ví, že na to mají.
I když upřímně řečeno, kdybych si koupil nový audi za meloun, budu očekávat, že do něj prvních 100 000 km budu lejt jenom palivo, olej a vodu do ostřikovačů. Kdyby se to furt sypalo, jak píšeš, budu přesvědčený, že je to sráč, stejně jako ty.
|
|
|
Ani toto auto nevypadalo, že by se mělo rozsypat
Ovšem málokdo vleze pod auto a prohlídne ho tak důkladně, jako jsem učinil já ... byli lidi, co chtěli prodat auto, mysleli si, že je v I.A stavu, tak jsem se na něj podíval a zhotovil jsem seznam závad dlouhý jako Lisabonská smlouva. Já v tomhle prostě nejsem na tu příslovečnou pohodu a rodinné štěstí, když vidím něco vadného, tak to vyměním a je mi jedno, "že to ještě funguje".
|
|
|
Není trošku risk čekat s rozvody na 120kkm? Jednak Alfa po prvních špatných zkušenostech zkrátila ten interval na polovinu = 60kkm NEBO 3 roky. Měl sem to tak v manuálu u 156ky. Vodní pumpa je hnaná řemenem ozubenou stranou a stačí, když se lehce přidře a je vymalováno. Mně se to nikdy nestalo, přestože jsem tyhle intervaly neodržoval striktně. Hlavně ty tři roky mi přijdou jako nesmysl. Ovšem znám jednu 147 1.6 TS, které se tohle stalo po pěti letech a najetých 80kkm. Přitom v tom jezdila holka, která se bála ten motor točit nad 3000rpm...
|
|
Podobně jako ostatním mi ty náklady na údržbu nepřijdou u auta s 80 k zcela zanedbatelné...
A mimochodem, mám na motoru najeto 220 tisíc celkem, z toho ca 95 k jsem najel sám a rozvody se nemění a měnit nebudou.
|
|
|
Nevím - já žiji v domění, že ani OHV nemá rozvody na furt. U Buicku jsou měněné, u Formana 260.000 km už to po nich zoufale volá.
|
|
|
Tak mi to zázračný auto přivezte a já Vám udělám odhad ceny, za kterou b bylo možno uvést to auto do stavu provozuschopného na pozemních komunikacích :-)
Ne, naprosto vážně: auto se nad Alpami prodává až v okamžiku, kdy je potřeba do něho nějakým způsobem dávat peníze. My tady v německy myslících zemích jsme prostě zvyklí koupit nový auto a jezdit a jezdit a jezdit... jen firemní auta dostávají nějaký servis (protože se to odepisuje z daní), ale soukromá auta se tady v podstatě den po zakoupení v showroomu začínají úspěšně vrakovat. Je to takový německý zvyk.
Tedy JAKÉKOLI ojeté auto, které zakoupíte u nás v německy myslících zemích VŽDYCKY bude potřebovat to samé: brzdové komponenty, ramena, tyčky stabiláku, tlumiče, rozvody, náplně, gumy, svíčky, nějakou tu elektriku... je to obehrané písnička, kdykoli tady kupujete jakékoli ojeté auto, je nezbytně nutné mít připravené prostředky na tento nezbytný servis. Hodně lidí mne přesvědčuje o opaku jen proto, že ty závady nevidí, ale perfektní německá ojetina je jen špatně prohlídnutý auto stejně, jako zdravý člověk je jen špatně vyšetřený pacient!
Jiná věc je nákup pod Alpami, což bych u auta od 8 zim nahoru viděl jako první a nezbytný krok dobrého nákupu. Jednak vlivem rozdílného podnebí a podmínek jsou ta auta podstatně méně zvrakovaná (zato více otlučená), druhak tam se na servisu šetří nějak obecně méně, ani nevím proč. Oni tam spíš šetří na benzinu, takže je tam víc maloobjemových aut, často v plynu nebo vysoké zastoupení ropáků. Ale auto nad 8 zim provozované u nás v Německu znamená rvačku s každým šroubem, vyžrané veškeré pryžové součásti, hromada přechodových odporů a dlaších problémů v důsledku solení a divné vlhkosti, zatímco 12 zim provozované auto pod Alpami není nikdy rozvrzané, málokdy trpí poruchami elektriky a každý šroub jde v pohodě povolit, ačkoli ramena jsou téměř bez výjimky původní, ještě z fabriky...
|
|
|
To auto je Jeep Grand Cherokee ZJ s motorem V8 5.2 OHV. Dostává se mu řádné údržby, předepsaných náplní atd. a provozuschopné je velmi dobře.
Rozhodně netrpím představou, že do toho budu jen tankovat benzin a jezdit a jezdit. Po nákupu jsme samozřejmě nechali vyměnit destičky, kotouče, všechny náplně atd. atd. Nicméně v okamžiku nákupu to auto mělo najeto 1,5 x tolik, co popisovaná Alfa a podvozkové díly se začaly měnit až někde kolem 180 kkm. Ačkoli to auto je prošpikované elektronikou, tak si nevybavuju jediný problém s ní. Motor a převodovka naprosto bezproblémové.
|
|
|
Asi neni uplne vhodne porovnavat podvozkove dily subtilni alfy romeo se sportovnim ladenim a zamerenim na jizdni vlastnosti s podvozkem o dvou tuhejch napravach DANA :)
Taky jsem to mel a nutno dodat, ze vymenit v tomhle aute naplne je pakarna, olej a chladici kapalina je fajn, ale pak je tu olej v hlavni prevodovce, olej v pridavne prevodovce oba diferencialy a treba takovy servo jede jen na PSF, ATF co se leje vsude mozne ho dokurvi a ne uplne vsude to vedi, protoze vicko nenese jasny udaj, ale pouze poznamku o RTFM
Zase na druhou stranu vymenit u toho zadni dil vyfuku (od prostredku auta az po konec) znamena auto zvednout na zvedaku a pak menci jezek v kleci okolo zadni napravy.
Elektronika je z nepochopitelnych duvodu na tomhle aute snad nejtrvalejsi akorad vyhrejvani sedacek odchazi, protoze se lamou topne spiraly.
Kazdopadne porovnavat servis Jeepu a Alfy se mi nezda uplen koser, protoze pak by jsme mohli porovnavat provozni naklady a za 7 s lehkou nohou to nejezdi teda spis to jezdi za 17
|
|
|
Ano, úplně porovnatelné to asi není. Nicméně i tak mi životnost některých těch dílů přijde opravdu hodně nízká ať už časově nebo pokud jde o nájezd. Ten Jeep je r.v. 1996
Rozmlsanost Jeepu pokud jde o náplně je známá (zapomněl jste například na přísadu do oleje v LSD), ale samotná výměna není zase tak komplikovaná - nechávám to dělat v servisu, ale zvládl bych to i sám.
Výfuk jsem měnil, stačilo mi najet zadními koly na pár narovnaných betonových dlaždic a bylo to.
|
|
|
Aha, Cherokee... jen tak pro moji informaci, za jak dlouho ten Grand Cherokee umí dojet z Karlštejna zadem do Berouna ke špitálu? Jako ta Alfa? Za dvojnásobný čas? Za pětinásobný čas? Dojede tam vůbec v ten samý den?
Jasně, není to závoďák... A jak je na tom Grand Cherokee ve srovnání s Nivou? Také na něj celý výfuk stojí 4 000 Kč? Taky se do něj leje olej za 1600 Kč celkem? Gumy za 6400? Taky stojí jeho roční provoz kolem 2 000 Kč jako u té Nivy?
NE???
Tak to jste někde udělal chybičku...
|
|
|
Grand Cherokee se dá srovnávat s Nivou? Lada Niva je prej auto jak z papíru, pohodlná moc není, nádrž má jen asi na 37 litrů, což prej nevadí, protože to stejně není auto na dlouhý cesty, ale zato je levná, což bude asi její hlavní a možná jediná výhoda oproti jiným autům do terénu.
|
|
|
Jen bych upozornil, že když jsme dělali "test" šesti off-roadů na motokrosové trati nedaleko Benešova, všechna auta za víc jak milion kus prošpikovaná třípísmennými zkratkami - s výjimkou Suzuki Grand Viatry - skončila zahrabaná v bahně, odkud je musela vytahat právě ta papírová, nepohodlná Niva místního správce, který přesně tuto situaci předpověděl :-D
Ona Niva skutečně není na dlouhé cesty, ona je určena do terénu. Proto se také celá kategorie automobilů, do níž bývá řazen i Grand Cherokee nazývána off-road, tedy auta určená pro provoz mimo silnice. A sám víte, že s těma hladkýma pneumatikama, co na Cherokeem máte, byste toho mimo silnici moc nenjezdil...
Oni i ti rusáci už tehdy věděli, že když pojedou na dlouhou cestu po silnici, je lepší Volha než Niva... Vy jste to nevěděl?
|
|
|
Moment, já nejsem JJ a nemám Grand Cherokee. Jen mi přišlo trošku divný srovnávat s ním Nivu, coby auto z minulýho století, jehož jediná modernizace asi za 40 let výroby spočívá v motoru s MPI a posilovač řízení.
|
|
|
Ale přeci o to tady šlo! JJ srovnával Alfu Romeo s G. Cherokeem a osobně si myslím, že to je nesmysl. Udělal jsem to samé, dokonce jsem srovnával mnohem podobnější auto s mnohem podobněji zaměřeným - a ejhle, najednou to v pořádku není?
Chápete?
|
|
|
Není to úplný nesmysl. Ukazuje to, že za některé své vlastnosti Alfy platí snížením životnosti některých dílů. A mnoho lidí dá přednost vyšší životnosti před těmi vlastnostmi.
|
|
|
Grand Cherokee ZJ se v terénu neztratí - stačí se podívat na YouTube na některá videa. To samé Cherokee XJ. Je pravda, že od WJ dál už to bylo na silnice zaměřené podstatně víc, i když modernější verse Quadra Drive rozhodně byly pokrokem.
Třípísmenných zkratek to moc nemá, pneumatiky na tom každý má podle toho, kde a jak s tím jezdí. Neřekl bych, že Izzardy nebo BFG A/T jsou nějaké slicky, ale když si tam někdo dá nějaké superterénní, má je mít.
Stran toho, co rusáci věděli nebo ne - Volha nebyla zrovna vozítko, které si mohl kdokoli koupit když potřeboval jezdit na delší vzdálenosti...
|
|
|
Já se nedávno díval na jednoho cherokee z devadesátých let, bližší charakteristika se mi nevybavuje, vypadá to jako malá lokomotiva. Má to v podstatě techniku Favoritu nebo klidně i Nivy, některé uzly navrhoval král Klacek, robustnost celého stroje je nepochybná.
Neexistuje! 8 let staré běžně používané auto, na kterém bych nevyměnil součástky v hodnotě nějakých 10-20% ceny auta. Jde jen o míru tolerance. Výjimkou jsou snad auta fandů značky, důchodců, různých fanatiků a tuningářů.
|
|
|
Z Karlštejna do Berouna nejezdím. Z Amsterdamu do Pardubic za necelých deset hodin v přiměřeném pohodlí a za rozumné peníze.
Ve srovnání s Nivou je na tom velmi dobře - výfuk od katalysátoru dozadu opravdu stojí dokonce něco pod 4 tisíce Kč. Olej stojí o něco víc, ale ne o moc a holt je to daň za to, že na rozdíl od Nivy si to Jeep na dálnici v klidu upaluje 140 až 150 km/hod a ten motor je o něco větší. Gumy za 6400 bych pořídil taky, ale kupuju slušné za celkem ca 8.000 (opět dáno rychlostním indexem). Při jakém nájezdu že ta Niva stojí 2.000 Kč ročně?
Neporovnával jsem výkony, vlastnosti a užitečnost jednotlivých aut různých kategorií, ale čistě spolehlivost a náklady na údržbu.
|
|
|
Jenže u zcela nesrovnatelných a aut a teď se čertíte, když to někdo udělá taky!
Prostě mi šlo o to ukázat, že srovnávat Alfu Rome, která je stavěna hlavně na maximalizaci styčné plochy kol se silnicí (a tím pádem vymetení veškerých nerovností, které existují) s GCH, který je stavěn přesně opačně, je nesmysl.
Srovnal jsem Vám mnohem podobnější auto tomu GCH (alespoň se stejným částečným určením - i když i o tom může bát značného sporu, protože jet s Nivou do Amsterodamu bych fakt nechtěl, stejně, jako bych si do zmrzlé Tajgy nezvolil GCH) a sám vidíte, že to prostě kulhá.
Je to již pochopitelnější?
|
|
Rodiče mají jeden nejmenovaný echt tsechische wagen, r.v. 2001 (bez metly, na hlínách, fbenzínu), najeto má dnes 157000 a do 120 000 co se dělaly rozvody to krom výměny desek a jedenkrát těch plastových kostí (á120,-/ks) nic nestálo. Výfuk původní, orezlý, ale že by se loupal to ne, spojka původní, čepy původní. Olej na 15000 km se nedolívá a pořád je nad spodní ryskou. 1,6/100koní s tím cvičí dostatečně. Auto je bez problémů, nikde nerezaví, nic neupadává a STK vždy bez jakékoliv závady.
Jakkoliv se s d-f názory často stotožňuji, tak Alfu a pdobné italské sráče prostě nebrat.
|
|
|
Skoro souhlasím, ale 159 "fkombajnu" 3.2 4x4 (či jak tomu říkají) bych v garáži snesl;)
|
|
|
Tak to já bych sice nepohrdl, ale když už, tak Breru ;-)
|
|
|
Taky pěkná, ale když už bych chtěl dvoumístný vůz, tak něco bez střechy, dvěří a pod jako náhradu za silniční kolo na kochání se po okreskách.
|
|
|
Motor 3.2 ve 159 a Breře nemá s původním 2.5, 3.0 a 3.2 "busso" téměř nic společného. Pochází z dílny GM, je takřka bezcharakterní a jízdní výkony zdaleka neodpovídají spotřebě. V těchto autech je použitelný 1.9 JTDm pro rodinku, 2.4 JTDm jako "kladivo na oktávkáře" :) a 1.8 tbi. Ani jeden z těchto tří motorů mi ale moc nevoní. Když bych hledal auto pro radost tak GT, GTV nebo Spides s bussem. Nebo 33 a 75, ale to už je jiná kapitola :)
|
|
|
TBi je naopak moc šmak, je to jediný benzin, který je ve 159 nejen použitelný, ale dokonce výborný! Jede líp jak TSI, (jen si málokdo z novinářů uvědomuje, že 159 je o třídu výš, než s čím to srovnávají, takže samozřejmě o 200 kg lehčí auto s TSI jede srovnatelně nebo i trochu líp).
Jinak fixní idea výhody 4x4 u 3.2 spláchla praxe - je to úplně k ničemu, automobilka to dneska dodává jen na přání, dali do 3.2 šnekovýho Quaifa a běhá to líp jak to 4x4, co nemělo nic společnýho se "starým" sofistikovaným Q4 (např. 155 Q4 nebo 164 Q4 s aktivním mez. diferákem), ve 159 byla sračka ala Audi a praxe ukázala, že to je fakt k ničemu.
Benziny 1.8 MPI, 1.9 JTS a 2.2 JTS jsou zadarmo drahý, 1.9 JTD je sice spolehlivý a nežere prakticky nic, jezdit se s tím nedá, poněvadž se ti auto ani nehne, takže ve 159 jsou použitelný v podstatě 2 "běžný" motorizace: 1.8 TBi, 2.4 JTDm.
Slušná 75 se samosvorem (2.0 TS, 3.0 V6, 1.8 TB a některý 2.5 Milano QO) stojí kolem 5 000 Euro, což je dost drahá nostalgie. A její větrák, to je dodneška moje noční můra. Ale měl jsem jich 8 a vzpomínám na ně s láskou.
|
|
|
A co 156 2.5? Zere travu u silnice, ale zvuk a pojezdeni je v tom moc fajn:)
|
|
|
Já asi ne. Mě Alfy přijdou hnusný (prostě vypadaj tak jak fungujou) :-) Ale názor na vzhled je samozřejmě subjektivní, každému se líbí jiné tvary. Ovšem názor na kvalitu bude spíš objektivní ;-)
|
|
|
A že jsem tak smělý - jaký je ten jediný a správný objektivní názor na kvalitu automobilů Alfa Romeo?
|
|
|
No, kolega měl jako objektivní názor na kvalitu zřejmě na mysli to, že se Alfy serou :-DDD
|
|
|
Jen jestli vás neprovází syndrom rodičovského auta, tj. auta které si půjčím, jezdím s ním a údržba mě nezajímá :)
Pokud má vozidlo 800kg, tak věřím že s ním 100 koní cvičí dostatečně, jen doufám že to není nějaký osmiventil pravěké konstrukce.
A ještě bych se dovolil zeptat na vaše zkušenosti s italskými auty. Házet uno s FIRE, Iveco Daily, mareu s JTD, 3.2 busso, TS 8v a TS 16v do jednoho pytle hospodským zvoláním italský sráče nebrat je přinejmenším úsměvné.
|
|
Zdá se mi to, nebo se žádná z těch "oprav" dělat nemusela a D-F se do nich pouštěl jenom proto, aby měl auto ve 100% stavu?
|
|
|
přesně tak, vyměnil jsem to preventivně, to auto normálně fungovalo.
|
|
D-FENSi, vážím si tvých cenných postřehů a zkušeností, zláště co se týče tohoto auta, nebo italských "sráčů" obecně. Na toto auto mám také zálusk, ale bohužel věnovat rok jeho shánění vidím v kombinaci s nemožností poznat stav twin sparku nebo celého auta při zkušební jízdě jako problém. Přitom to auto chci, ale nejsem tolik technicky fundovaný, co s tím, když si to auto chci koupit?
A pak by mě zajímal D-FENSův názor na JTD nebo JTDm v tomhle autě? Vím, že to asi není "jistota" stejně jako TS...
Škoda, že je těch 2.0 bez selespeedu jako šafránu...
A pak ještě jedna otázka, "vyplatí" se koupit auto s porouchaným TS (většinou zadřeným nebo přetržený řemen).
Vítám jakýkoliv názor :-)
|
|
|
Tome, obrat se na uzivatele Integrale, (ma tu i nejake clanky)snad Ti pomuze.
|
|
|
Tome, obrat se na uzivatele Integrale, (ma tu i nejake clanky)snad Ti pomuze.
|
|
|
Jasně, Integrale má v hlavě místo mozku italskou vlajku... :-D
1.9 JTD = 2 verze. Velmi málo (u nás se myslím ani nepordávala) 105 koní, většina 115 koní. Spolehlivý, nic to nežere, ale motor zůstává daleko za podvozkem a upřímně řečeno - někoho (jako třeba mě) to může dost vytáčet, když cítí, že by auto jelo, ale motor na to nemá. Ostatně 1.6 TS je v podstatě totéž, akorát má prosti JTD skutečně sametový chod.
Pak se ale u AR pochlapili a dali do druhé generace motor 1.9 JTS 16v/150 koní a přilepili na něj diferenciál s omezenou svorností pod ozn. Q2 (je to normální Quaife, ale je tam už z výroby v sériový výbavě - normálně si jej můžete k ledasjakýmu autu i přikúpiť, Alfa nevymyslela nic svetobornýho, ale stojí ta sranda kolem 36 000 a když si to necháte namontovat, máte to bratru za pade). To je asi nejoblíbenější 147 všech dob. Motor je velmi nenáročný a spolehlivý, má velmi nízkou spotřebu nafty, přitom to jede docela dobře.
2.0 TS 16v je stejný jako ve 156, akorát s tím rozdílem, že ve 147 nekleká tak ochotně, jako u 156. Nevím proč, jestli kvůli víku 2. generace nebo motormanagemntu, ale prostě vylágrovaný 147 2.0 TS 16v nejsou tak běžný jako 156.
Vrcholem nabídky pak byla GTA s 3.2 V6 24v, ale na prodej skoro nejsou vidět (přitom se jich neprodalo málo). Má to čtyřpístkový Bremba ve 2 verzích (305 a 330 mm - doporučuji ty druhé), ale NEMÁ to Quaifa! Logika čistě italská...
Jinak při tom házení problémů na 147 trochu uniklo, že :
TO AUTO MÁ NEJLEPŠÍ ŘÍZENÍ VE SVÝM SEGMENTU - jhedna z nejdražších věcí na autě.
MÁ VELMI TUHOU KAROSERII, se kterou se dobře bourá...
MÁ VYNIKAJÍCÍ PODVOZEK, který opět ve svém segmentu nesnese srovnání. Špičková kinematika umožňuje použití relativně vysokého a měkkého odpružení (i když přenos rázů do interiéru je i tak poměrně velký). Zatáčky neumí žádný auto v tomhle segmentu rychleji.
Jenže pak to zadili italští soudruzi NABÍZENÝMI MOTORY. Přestože se jedná o stejnou konstrukci se 156, z niž by bylo logické převzít i motorovou paletu, není tomu tak a motory 1.8 TS, 2.0 JTS nebo 2.5 V6 budete pod kapotou 147 hledat marně. Bůh ví proč, asi, bay se vytvořil dojem, že 147 je nižší kategorie než 156?
Rovněž některé provky interiéru jsou obtížně pochopitelné - nevím jak kdo, ale já si v každý zatáčce otluču koleno o madla předních dveří a vzadu je na hlavu místa skutečně velmi málo, což je divné vzhledem k přebytku místa pro nohy.
Jinak 147 vzhledem ke konstrukci karoserie, zavěšení a dalších prvků jen tak morálně nezastará a v podstatě by se mohla v pohodě vyrábět i nadále, ale motory už nebyly špička a jejich omezená paleta již byla skutečně tristní. Je pravda, že Giulietta, která 147 nahradila je skoro dokonalé auto, ale je zase reálně o třídu výš, takže nahradila/nenahradila...
|
|
|
Nafta 1.9 JTD 16v a ne JTS (2. odstavec, 1. řádek), samozřejmě (2.0 JTS bohužel ve 147 nikdy nebyl, což je velká škoda).
A těch překlepů... omlouvám se...
|
|
|
Díky Integrale za obsáhlou recenzi!
Postupně se ze mě stává italofil, tak si velmi rád počtu jakékoliv recenze, zkušenosti s ojetinami apod. týkající se italských povozů. Musím vyrazit na nějaký sraz nebo nevím, jak jinak se svézt...
Moc se mi líbila recenze na Kappu, chválím, nechtěl bys Integrale ve stejném duchu napsat nějaké pojednání o Alfách, příp. jiných Lanciích (Lybra, Thesis :-) ), jak je vidět z reakcí na příspěvky, jde ti to samo, nemusí to být nějak extra strukturované, stačí takový brainstorming, čím delší, tím lepší :-) O Alfách 155, 156, 166 a 147, není moc šancí jak o nich získat praktické info z provozu a příp. tipy, na co se zaměřit při koupi. Obecně se člověk dozví fakt jen všezahrnují doktrínu "že se to furt sere" popř. "fiat, to není auto" nebo "že to taliáni neumí vyrobit", a o "Fix It Again Tony" a "Fehler In Aller Teilen" ani nemluvě.
Á propos, Integrale, pro jaké médium jsi dělal testera? Nějaký mainstreamový magazín? (Jestli to tedy není tajemství).
|
|
|
Jsem na tom docela podobne. O auta se zajimam hodne, ale spis v uzivatelske rovine, navic predevsim japonske. Co se tech dieslu tyce, tak jsou udajne velice povedene - nevim, co si pod tim predstavit, jestli to jen malo zere, nebo jestli to i neco vydrzi?
|
|
|
Jede i vydrží, samozřejmě je třeba zohlednit že koupě staršího auta je riziko vždy. Narozdíl od TDI má díky CR lineárnější tah, tedy milovníci brutálního zátahu vocpod příjdou zkrátka.
Zdali se vyplatí koupit zadřený TS a nechat opravit je vždy velmi individuální, záleží jaké máte motoráře a jak vypadá auto celkově a na spoustě dalších věcí které vysvětlovat asi netřeba. Že je málo dvoulitrů je pravda, ale sem tam se nějaký objeví.
Neuvažoval jste i o 156 V6?
|
|
Ve 120000 rozvody. Jako u každého auta.
Ne tak u SAABa! 8-)
Ackoli me posledni italske auto byla pred 16-ti lety benzinova Croma se kterou jsem si uzil jen co je pravda, kdybych nebyl zatizenej na svedy tak si nakou tu 166-tku asi poridim. Proti "macchine italiane" nic nemam.
Akorat talosi jsou blbci kteri se nechali zblbnout modou, a jak to neni MB, Bavo nebo koncern, tak ani nezavadej pohledem.
|
|
Ve 120000 rozvody. Jako u každého auta.
Ne tak u SAABa! 8-)
Ackoli me posledni italske auto byla pred 16-ti lety benzinova Croma se kterou jsem si uzil jen co je pravda, kdybych nebyl zatizenej na svedy tak si nakou tu 166-tku asi poridim. Proti "macchine italiane" nic nemam.
Akorat talosi jsou blbci kteri se nechali zblbnout modou, a jak to neni MB, Bavo nebo koncern, tak ani nezavadej pohledem.
|
|
|
pravdu ma ten chlapec! 8-)
|
|
|
to je pravda! nač měnit rozvody u motoru, když tento vydrží od generálky ke generálce dva roky, že? 8o)
|
|
|
Honzo, i kdyz me nekdy neskutecne seres, casto me zase pobavis. A protoze jsou tve nazory naprosto lehce identifikovatelne od ostatnich, a mam pocit ze se nesnazis placnout cokoli jen abys reagovat, mam na Tebe prosbu. Bud se ponor do problemu o sobich benzinovych motorech poradne a pak pis pravdu, nebo neopakuj dokola hospodske kecy ktere kdyz jsou 10x v kazde diskuzi uveri jim i ten kdo si to predtim nemyslel. Howgh! :-)
|
|
|
Klídek, klídek... ta poznámka mířila spíš na lidi než na stroje...a hele, jak to zabralo 8o)
Když jsem loni na podzim sháněl kabrio, měl jsem možnost koupit vzorně udržovanej Saab 900 (stejnej jako tenhle: www.tipcars.com/saab-900/20-s-se-cabrio-lpg-22143947.html ) s benzínem 2.0 turbo. nejen saabí majitelé, ale i na saabinfo jsem se dočetl, že motor je fajn a držák, pokud ho člověk šetří 8o) takový auto je na hovno, pokud ho člověk nechce provozovat jen v létě, když je sluníčko, že jo?
navíc jsem se podíval na vnitřek a přišlo mi to ideově na úrovni fóbyje - nuda bez nápadu...za čímž moc nezaostával ani exteriér. prostě můj vkus je jinde.
...a tak to nikomu neberu, ale vzhledem k tomu, jak se o saabech vyjadřují jejich racionálně uvažující majitelé, to není nic pro mě. tlachy á la skoda-forum.cz o tom, jak TDi (nebo Saab) jsou hvězdy a nad ně není považuji v nejlepším případě za cliché, v tom horším pak za znamenitý projev debility nejvyšší jakosti. a i tady přece lze najít některé koloušky, co se bratří s každým saabem (nikoli s jeho řidičem), kterého potkají na parkovišti podle hesla: "já mám 10 prstů, ty máš 10 prstů - budeme kamarádi!"
8o)
|
|
Díky za článek. Mnoho z toho, o čem se v něm píše se vztahuje i na AR GT 2.0 JTS, jíž jsem byl přes rok vlastníkem. Pokud je zájem, mohl bých spíchnout i nějakou recenzi nebo zhodnocení.
|
|
|
Klidně to spíchni rovnou, svoje čtenáře si to najde. Když se zeptáš "mám napsat článek o...", tak ti nejspíš nikdo neodpoví ;)
|
|
|
Odpoví, já se taky nejdříve zeptal.
|
|
No, super vykon na ALFICKU.
z 80k na 90 k s tak malo opravama, to je pekne.
Napis az se to prehoupne s puvodnim motorem pres 200k.
A ta fabka co te tak dala, byla stopro svete div se tdi rs nebo normal s chipem a nalitano tak 200k+ motor puvodni, mozna druhe turbo (repas 8k) coz na ty km by byla jedina vetsi investice.
Znam to, protoze moje tdi dava 2.0 16v TS ve 156 AR bezne.
Puvodni motor, puvodni turbo a 290k najeto. Dlouhodoba 5,2 (10tkm nebo 100 hodin provozu)
Chapu nadseni pro AR, kdyz je to 2,5 v6 a jeste jezdi tak ok, je to pekny. Sam sem v6 mel, ale uz NIKDY vic AR starsi nez 2 roky.
|
|
|
Gratuluju!
Dát s autem, který dělá kilometr za 33 s Alfu, která ho dává za 29 je slušnej výkon. Skoro bych se nechal poučit, jak se to dělá, protože já jsem se učil ve škole, že 33 je o 4 víc, než 29, tak by mě to fakt zajímalo.
A to se bavíme jen o rovině, v zatáčce to musí být 1s na zatáčku pro Alfu (velké oblouky míň, malé poloměry víc), takže bych ten zázrak docela rád viděl.
Jako technický redaktor jsem jezdil téměř se vším, co se v ČR prodávalo. S Fabií RS jsem jezdil dokonce před jejím představením, takže bych měl mít zhruba nějakou představu, jak to jede. A musím říci, že nevycházím z údivu...
I když... pamatuji si jednou, že jsem vezl známýho Alfu na výměnu, spojky, která už pekelně klouzala a na výjezdu na magistrálu mě skutečně dostala stříbrná Fabia RS... tak třeba když řidič v Alfě netuší, že s ním je závoděno nebo jede do servisu, tak je i takový přírodní úkaz možný...
|
|
|
To rozhodně nemohla být TDI RS fčipu s dlouhejma WRC nárazníkama, ta by mi nedala vůbec šanci. Řidič by zapnul naftový afterburner, vstřikování vody do válců a oleje do turba, zadek by mu zčernal jako tryska rakety a nějaká kodrcavá alfa by okamžitě zmizela v dáli. TDI RS fčipu je predátor silnic, který nemá konkurenta, snad jen Fobii 1.2TSI echt Monte Carlo (přemýšlel jsem, od čeho je odvozený ten název, pak jsem se dozvěděl, že je to od rulety... fabii s vadným rozvodovým řetězem vyhrává...)
Vybavuje se mi scénka, která údajně prorazila až do nějakého mainstream časopisu. Při slalomu vyndala ojetou TDI RS žlutá 50kW Fobije oldschool-8V-MPI dcery Herr Jandy z Cimbu.
|
|
|
..."snad jen Fobii 1.2TSI echt Monte Carlo (přemýšlel jsem, od čeho je odvozený ten název, pak jsem se dozvěděl, že je to od rulety... fabii s vadným rozvodovým řetězem vyhrává...)"
Tak to mne totálně rozsekalo:-)) Jsem právě nedávno četl, že motor 1,2TSI se moc nepovedl. Chápu, že vyvinout přeplňovaný spalovací motor není jen taková brnkačka, jak si mnozí netechnici představují, ale posrat rozvody dvakrát po sobě...
|
|
|
Zkuste dvouválec TwinJet. Malý, přeplňovaný, vejde se všude a do nákupní tašky výborný. Uvidíme, jak na tom bude se spolehlivostí, zatím to vypadá na téměř dokonalé dílo.
Ono jde vždycky nejvíc o to, kolik Vám na ten motor dovolí ekonomové uzmout zlaťáků - ať již na vývoj, nebo na výrobu. Ono když máte udělat ÚPLNĚ NOVÝ motor, který nemá s dosavadní produkcí nic společného - od bloku, přes klikový mechanizmus po palici, komplet nový motormanagement a převodové ústrojí - to stojí sakra hodně zlaťáčků. Takže část vás donutí vzít tam, část onde... tady ubrat materiál, o tuhle operaci zkrátit takt, všechny spoje zlevnit o 5 %, ty kroužky keramický nee, dáme litinový, kovaná klika ee - bude litá, všechna těsnění zlevnit o 10 %... a z původně vynikajícího díla je najednou neskutečná sračka...
|
|
Taky jsem si před nedávnem (14 dny) splnil sen, a zakoupil AR156 SW 2.4 129kW. Inu, krize středního věku je svinstvo. Od té doby sháním pořád nějaké důvody, proč bych do toho měl sednout a někam jet. Čeká mne asi homokineťák, klima a nějaký další opravičky. Už se těším, jak se pod to budu soukat s nablblým úsměvem na tváři. :o) Chodím se na to pravidelně koukat s tím samým úsměvem. Předchozí Nissan Primera WP11 byl úžasný pracant, tahoun, a obrovsky spolehlivé auto s velikým kufrem, ale v tomhle když se natlakuje turbo...
|
|
alfy me nijak neberou, ale kdyz ty i pro me nezajimavejm tematum dokazes dat takovej funfucktor, (narozdil od tech ostatnich, co se o to marne pokousej) s chuti sem si clanek precet :) v jedny veci ale musim nesouhlasit - ve 120000 se rozvody u kazdyho auta nemenej. napr. u mejch svenska oblibencu takova hodnota na budiku zpravidla znamena cerstve zajetej kousek a to nemluve o nejakym vidlicovym tamanovi apod :)
|
|
Po 11.000 km bez poruchy usoudit, že hospodské povídačky o poruchovosti AR jsou nesmysl mi zní jako hloupost. Ale jinak zajímavý článek.
|
|
ehm.. 10000km bez poruchy/nutnych servisnych zasahov dokazal po kupe vydrzat aj moj stary Citroen BX Break... len na rozdiel od tejto Alfy mal na tacho 340 000 km (po predpokladanom stoceni :) a 20 rokov (s toho 12 na SR)
|
|
Jezdím cca rok po Brně 145kou ve verzi QV z roku 1999. Kůže, automatická klima, originální spoilery se zeleným čtyřlístkem, lepší přední brzdy proti slabším verzím, silný motor, který se zítra zaručeně zastaví... krom náplní a rozvodů jsem nedělal nic, nebylo třeba. Najeto údajných 122kkm. Stav koženého interiéru je velmi dobrý, sedačka řidiče není na obvyklém místě vydřená. Tohle vozítko je radost řídit a je v podstatě dobře, že u nás je nikdo nechce. Jsou velmi levné a je z čeho vybírat.
|
|
Jestli ta nedohnatelná budějická fábie nepatřila tomuhle pilotovi : http://www.tuzingforum.cz/viewtopic.php?f=10&t=13 :D
|
|
|
Přečetl jsem prvních 7 stránek komentů a nechápu co to má být? Pustili pacienty jedličkárny na internet nebo je to nějaký trollfest? Snad ani nebudu uvažovat, že by to někdo myslel vážně, protože pak "nothing to do here ...." :)
|
|
Furt se o asi nesere, mám taky velmi dobré zkušenosti s ilaskými auty i když jde o fiaty. Furt mi ale nejde do hlavy, ajk je možný že když je alfa tak skvělá a škodovka se nehodí ani na ježdění kolem komína, proč se škodovek prodá v Evropě čtyřikrát tolik. To je v Evropě tolik blbců?
|
|
|
v tomhle případě jde pouze o to, že Alfa je dražší než stejně vybavená škodiffka, takže ji vohnout nemá neustále pod nosem a nemůže to teda začít chtít.
navíc je vohnout stádní dement, takže nechce to, co se líbí jemu, ale svůj vkus určuje podle vkusu většiny tak, aby nevyčníval z řady, protože na vyčnívající sám tak rád ukazuje prstem, aby se jim buďto poškleboval nebo pro ně žádal exemplární trest či něco jiného, co zazní vždy jen z davu a nikdy z očí do očí.
vohnout svět hodnotí skrze prdel, takže všechno bere posraným navrch. proto auto vybírá podle toho, které mu něčím vadí nejmíň...a škodiffky má už nakoukaný, takže je vlastně ani nevnímá a tak u něj vedou.
a jestli je ve společnosti "tolik blbců"? ano, viz toto: iq.xrs.cz/img/iq-gaussova-krivka.png
|
|
A rozvedl by D-F kde sehnat aktualizaci firmware pro přehrávání MP3? Určitě tím mnoha dalším majitelům 147 udělá radost :)
|
|
Já už mám 147 cca půl roku. Na každém kroku mi tu koupi rozmlouvali. Že jsem já nešťastník na ty hospodské kecy nedal. Tehdy jsem jen mávnul rukou, koupil, pokřižoval se, koupil Castrol 10w60 a jezdil. Po půl roce pořád nic! Až dnes mě nějakej zmrd na parkovišti najel do dveří. Měl jsem si koupit raději trabanta!
|
|
Zdravím! :) Tak také přidám pár zkušeností s koupí Alfy 147.. :)
Bylo, nebylo a rozhodl jsem se pořídit vozítko.. V původním plánu jsem měl Fábku, nebo Voktávku v TDi, protože to je úsporný a bla,bla... Jenže mě tyhle auta nijak nebavěj.. Má to každej a prostě se nemůžu zbavit pocitu, že to furt vypadá jak Škoda 120... Jediný, co se mi zamlouvalo, byly RS verze.. Interiér se mi sice líbil a vnější upravení taky, ale abych dával o 50k a víc za trochu výkonější auto, na to sere pes.. Tak jsem šmejdil dál a jednoho dne bum.. Narazil jsem na Alfu 147.. No, okamžitě jsem se zamiloval, tak jsem asi měsíc vybíral, ale k hovnu.. Jelikož nejsem moc techniocký typ a mám svojí dutou hlavu, tak jsem si šel koupit Alfu 147 na vlastní pěst..A tak jsem si jednoho krásného Červnového dne vyšel do jednoho malešického autobazaru v Praze.. Z testovací jízdy jsem byl odvázanej, prostě nádhera, tak jsem neváhal.. Tak jsem se stal majitelem Alfy 147 za 65k, 1.6 TS, 77 Kw, najeto 116tis, 2002 výroba.. No, takže Alfa byla údajně po jedné majitelce, čemuž jsem přestal věřit, když jsem si potom na techničáku všiml poznámky: Duplikát TP za popsaný TP.. Takže to byla první věc.. Druhá věc byla, když jsem asi týden potom vysával auto a vytáhl jsem rezervu.. Pod rezervou a nakonec i pod zadníma sedačkama, bylo tolik vysypanýho skla, že bych si mohl otevřít sklárnu.. Takže si vůbec nedělám iluze o tom, že to auto bylo bořený.. A že to má najeto jen 116tis, tam se dá také spekulovat.. Moc bych nedal za 200.. No a pak jsem s tím zajel do autorizovaného servisu ve Vršovicích na rozvody.. Tam mi po nich řekli, že se v tom už hrabal nějakej idiot a předchozí nastavení rozvodů bylo na výfukové vačce posunuto o jeden zub.. Takže jsem vysolil cca 7500 za rozvody a bylo mi sděleno, že je třeba vyměnit Plochý řemen včetně napínací kladky, protože potrhaný a vydrží max půl roku.. Tak jsem odjel a při jízdě do Mostu mi začlo popískávat zadní levé kolo, tak jsem se ptal alfistů a odpovědí byly brzdy.. Tak jsem sundal kolo a při pohledu na brzdové destičky mi to bylo jasné, byly snad ještě původní.. Tak jsem o měsíc později jel znova do servisu na výměnu Plochého řemene, kladky a rozhodl jsem se rovnou udělat komplet brzdy a výměnu oleje.. Takže řemen, kladka, olej, všechny kotouče a destičky a lanko ručky (bylo zlomené) mě stálo 15000 a sral jsem si to domu.. Při této příležitosti mi opět Servisman sdělil pár závad.. Je třeba vyměnit komplet výfuk - koroze (cca 6500), tečou mi zadní tlumiče (cca 5000) a zadní levé ložisko (cca 5000).. Takže mě čeká další investice v podobě 16500 (teoreticky).. No a pár dní zpátky, když začlo být ráno chladno, mi při jízdě na ranní šichtu skřípal celý předek jak ve filmu Den nezávisloti, když zachytili přílet lodí.. Takže ramena, možná tlumiče a to bude teoreticky tak dalších 8000..Takže suma sumárum 65 za auto, 7.5 první servis, 15 druhý servis, tak to máme 87500 a čeká mě přinejlepším dalších 25000.. Jinak zpět k oleji... Absolutně nechápu, proč mi tam nasrali 5w/40 místo původního 10w/40, jestli mi chtěj dojebat i motor.. Čertví.. Teď, co se týče jízdy... Jízdní vlastnosti mě pořád a stále uchvacujou, motor, ač nejslabší má prostě sílu.. V jednu chvíli jede Alfa jakoby nic a jak se dostanete nad 3500 otáček a dupnete na plyn, tak letíte jak Gagarin... Není problém to vytočit na 7000 otáček, to má potom motor nádherně brutální zvuk, na jedničku 50km/h, na dvojku 90km/h, ale to jsem zkusil jen jednou.. Točím to max do 5000.. Jinak potvrzuji (co už zmiňoval D-Fens), co se týče páteho stupně, který je takový nedojebaný.. Ta šestka tam fakt chybí, protože při nějakých 130 km/h už to točí 4000 a při jízdě v Německu, kde jsem valil nějakých 190 km/h ani nemluvím, tam už byla okolo 6500-7000.. Zajímavé je, že při faceliftu v roce 2004 dostaly motory 1.6 TS, 77 Kw i šestý stupěň... Škoda, že na to nemysleli dřív.. Co se týče spotřeby, tak když jezdím normálně (dodržuju předpisy) tak se pohybuju okolo 7 - 7,5l/100 km, což je slušné a těžko už se dostanou nějaké lepší hodnoty.. Ale když jsem jel jednou přes Reich, plně naložený (4 osoby), průměrně tak 180-190 km/h, tak jsem se dostal k nějaké hodnotě 12-13 litrů.. Závěrem, nelituji toho, že jsem jí koupil i přes ty sračky, co jsou v hajzlu a nasledné investice, ale prostě jsem neměl být debil a lépe vybírat, ale to už je jen a jen moje chyba a snad jsem se pro příšě poučil.. No, to je víceméně vše, co k tomuto tématu říct, takže Alfě zdar! :)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Rok s Alfou
|