Komentáře ke článku: Golf za 2kila (ze dne 25.03.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Tohle dělají spousty lidí a nepíšou o tom. Kdy se na tento server vrátí kvalitní recenze dopravních prostředků a vtipné šití do politiky?
|
|
|
|
Nebuďte hned tak negativní, mě naopak článek celkovým vyzněním vyloženě při pondělním ránu potěšil.
|
|
|
Jako že autor splatil dluh a tak finanční krize přestala existovat? No nevím, má ten hoch ještě rezervy.
|
|
|
Asi tak nějak. Článek sice není nijak objevný ani zábavný, ale na druhou stranu je celkem příjemné vědět, že alespoň někdo si občas nechá poradit.
|
|
Rekl bych, ze ta myslenka o zivote bez dluhu je vskutku revolucni a ze bude aspon tydny okupovat predni stranky nasich periodik.
|
|
ale když já mám postižení mozku :-D a mám totiž doma dva fiaty. Copak se tu dá něco napsat, aniž by člověk byl za totálního debila? Mně ta značka prostě vyhovuje. Mám dojem, že jsem na DF kdysi jsem sesmolil tohle:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006012103
Máňa už je pryč skoro tři roky, tak bych mohl napsat něco o jejím japonsko-italském nástupci.
|
|
|
No, kdyby nic, nektere fiaty (punto, multipla s motorem JTD) maji velmi nizke provozni naklady. A dily jsou na to levnejsi, nez na felicii.
|
|
|
Bracha ma uz par let Punto. Je tak 7 let stare, kupoval ho 4 roky stare, najeto 40k, zenska s tim jezdila ciste do prace, pravidelne do servisu...vyborna koupe:-)
No a za celou dobu co ho ma, a najezdil par desitek tisic km, se tam na tom nepodelalo nic. Samozrejme se kupuje bezny spotrebak, ale jinak zadna vaznejsi oprava..
A nejlepsi je spotreba. On je schopny s tim bezne jezdit za nejake 3 litry. Neskutecny...Takze nahodou na Fiaty nemam nic zleho a vrele bych to doporucil :-) Akorat asi spis ma kliku, protoze zrovna Punta pry jsou desne poruchova...tak nevim.
|
|
|
Pamatuj si, ze co je z italie (Lamborghini, maserati nevyjimaje) jseou strasny smejdy. A americani zase bijou cernochy. Popripade auta na "F" stojej za hovno - Fiat, ford, fabia a fsecky francouzsky. To jsou zakladni pravdy.
Jak punto, tak multipla jsou pro pripad havarie velmi spatnou volbou. Ja mam temer bezporuchovou RAVku (za 8 let jedna zavada, ktera se musela resit - svareni vyfuku za 700 kc. pak dve poruchy, ktere by nevadily a se kterymi by to dodnes krasne jezdilo), ale tam je to vykoupeno vyssi spotrebou. Ale porad min, nez HTP ve meste.
O multiple uvazuju, libi se mi, jak je hnusna.
|
|
|
Multipla je tak hnusna, az je...absolutne hnusna :-))) To bych si nekoupil snad nikdy, jedine snad kdyby to jezdilo za 1 litr na 100 :-)))
Jinak fsecky francouzsky - znam, rikavalo se to, ze francouzi jsou na houby, ale ze zkusenosti co mam uz tak 10 let musim rict, ze renaulty jsou v pohode:-) Bracha mel kdysi 2 litrovou Lagunu, ja mam Thalii...Je to zvlastni stav, kdy vsichni "odbornici" na auta se pri slove Thalia smeji, az se za bricho popadaji a padaji pak slova jako "sracka, smejd" a podobne, ovsem ja mam najeto aktualne 95 tisic za 3,5 roku a musim rict, ze mimo bezneho spotrebaku (brzdy, sterace :-)) se mi na tom neposralo nic, a nezda se, ze by se to k necemu takovemu chystalo :-))
|
|
|
Novou dvoulitrovou lagunu jsme meli 3 roky, 150 000 km, druha polovina devadesatych let. Nejporuchovejsi auto, co znam. Mozna je to dneska jinak.
Multipla v novejsim provedeni vypada stejne krabicovite, jako vsechno ostatni. Ta stara se mi hnusila, dokud jsem v ni nesedel - vpredu uprostred. S tim kolik uveze lidi a nakladu (+ dalsi vyhody, napriklad pritelkyne a melaj se nebudou hadat, kdo bude sedet vpredu) a za jakou spotrebu se jevi jako dobra koupe. Kdyz sedim uvnitr, muze mi byt jedno, jak se to jevi zvenku. Kdyby to melo ocelove narazniky, byl bych plne spokojeny.
|
|
|
Hele, Lojzo, kolik ti ta Thalie vlastně žere? Pamatuju si, že když jsem tenkrát jel s tebou ze Stárkova a na dálnici ti docházel benzin, v devadesátce tam bylo nějaké pro mně neuvěřitelné číslo, jen už si nepamatuju jaké...
|
|
|
já měl tuhle na počítači 0,00 l/km a jel jsem 110 kmh...z kopce 8o)
|
|
|
Jezdim za 7,2 prumer s tim, ze jezdim pomerne svizne, rekneme 160 prumer dalnice, a okresky jak se da, tedy 80 - 150 :-))
No kdyz jedu po dalnici 90, a soustredim se na to, jako kdyz nam dochazel ten beznin :-)), tak to jde na nejakych 4,5 cca, mozna 4. Ale to fakt musim jet priserne pomalu...
|
|
|
Samozřejmě, že jsou Punta poruchový jako kráva. Brácha má obrovskou kliku, protože jako každej Fiat, i Punto je extrasráč, na kterým se musí měnit prakticky úplně všechno: olej, gumy, brzdový kotouče, destičky, případně dokonce občas i pakny (jsou-li), žárovky, čepy, ramena, sem tam nějaký ložisko... dokonce i gumičky ve stěračích a voda v ostřikovačích (a navíc ta letní tam v zimě svině zamrzá - fakt, nekecám)!!!
Fakt bych to nikdy nekoupil, zadarmo drahý! Každej gramotnej člověk ví, že FIAT = Fehler In Allen Teilen!
|
|
|
Zapomněl jste ještě na výfuk a rozvody :-)
|
|
|
Mea culpa!
I když rozvody se na 1.2 8v dělat nemusí a řemen se vymění, až prdne. Ale i tak se vlastně musí vyměnit... dyť píšu, je to křáp!
|
|
|
no, zrovna u 1,2 8V ještě zapomněl na počítač motoru, kterej je udělanej jako jednočipovej hybrid (PROČ?) a je na tak blbym místě že se sem tam upeče, o tom že ho rozmáčkne i menší rána nemluvě :)
|
|
|
On ma ale 16V
Jak jsem psal jinde, ma jakysi "mezityp".
Samozrejme nerikam, ze nema kliku...Na druhou stranu, spousta veci zde jmenovanych se meni u vetsiny aut: Olej, gumy, brzdove kotouce,desticky,zarovky, loziska...a podobne...se nekdy nakonec musi vymenit u kazdeho auta:-))
Ja pri 95k km menil na Thalii desticky a pakny vepredu uz nekolikrat, kotouce 1x, gumy nekolikrat :-) Akorat zatim jeste nedoslo na zarovku, ale myslim, ze jednou dojde :-)
|
|
|
člověče, jak ty můžeš mít rád cimrmany a pajtny, když naprosto nevnímáš, jak si někdo dělá zjevnou prdel, například teď integrale se svým výčtem fiatích chyb? kdyby to bylo jednou, ale co tak sleduji, nalítneš na podobnou věc kdykoliv, když je možnost, a že už jich pár bylo;)
|
|
|
Njn...uvedomil jsem si to az pri opakovanem precteni...Preletnul jsem to napoprve az moc v rychlosti:-) Ja si rikal teda, ze si asi dela srandu, ale stejne jsem to nepobral az tak hned:-) Moje chyba, no :-)
Ono to bude asi dane tim, ze kdyz do cloveka 10 lidi reje, tak toho jednoho, co si dela regulerni srandu, uz ani neregistruje a haze to do 1 pylte :-)
|
|
|
rejt do tebe? to by si tu nikdo nedovolil, hned bych si vsimnul :-D
|
|
|
Všimni si, že Lojza je takový úřednický typ. Když se mluví o daních z paliva, tak vnímá jen ty daně o kterých je psáno, a na tom, co je psáno staví svou argumentaci, aby mu pak cákly nervy ve stylu "ale to se neřeklo!" i když každý trouba ví, jaké platí z paliva daně 8o)
Integrale napsal, že musel měnit blablabla...a Lojza hbitě přispěchal s tím, že to se někdy mění u každýho auta a tak to asi nebude až taková závada 8o)
tvá řečnická otázka v první větě: i v pajtnech jsou jednodušší vtípky, sem tam někdo upadne nebo tak...a v Cimrmanech jsou také i nenáročné pasáže jako "Vy jste pulec? Znám jsem doktora Žábu...nejste vy jeho syn?" Pulec a žába, syna otec...hahahahaha...level pro žáky základní školy 8o)
Myslím, že také psal, jak oblibuje i Žhavé výstřely a podobné UStraparodie, ale psal toho moc a moc to neregistruju, tak už si to nepamatuju...
|
|
|
starý punto a "běžně" jezdí za 3 litry?
možná jako "safety car", který předjíždí do kopce i Avie, ale při běžném použití, aniž by řidič narušoval plynulost provozu jízdou výrazně pod normu, se pod 5 jen těžko odstaneš i na okresce a to nemluvím o víru v nádrži po dálnici nebo o zvýšené spotřebě ve městě. ale ano - schopnost tu spotřebu dosáhnout tomu autu nechybí. musí na to být dobrá trasa a čas, protože jet rychlostí cyklobuzny není žádná hitparáda.
lojzo...ty tvoje bulíky...už je mám zase na nose 8o)
|
|
|
Ted mluvim s bratrem, omlouvam se opet za nepresnost. Doslova rika 3-4 litry na 100 pri ceste Praha - Hradec Kralove a zpet. Rychlost okolo 100km/hod po dalnici.
Coz pravda neni zadna zavratna rychlost, ale tak vylozene plouzeni sneka to take neni...
Jinak motor 1,2l
|
|
|
tomu bych věřil. fiat panda 1,2 nám jezdil do 90 za 4 na 100, po městě pak za 4,5/100. ale za 3/100 nejezdí ani 125 ccm scooter 8o)
|
|
|
On to ma nejak podivne "serizeny na spotrebu" ci jak to rict...
Takhle: Ja mam 1,2l motor, on ma 1,2l motor.
Pokud bychom si dali "zavod", tak na rozjezd ho vezmu nehorazne, na maximalni rychlost ho vezmu nehorazne, moje auto je nesrovnatelne zivejsi (pokud se u toho meho auta da o zivotni hovorit).
Ale jemu to proste strasne malo zere...
Rikal, ze kdyz by jel 140 a vice, tak naopak mu to bude zrat i vic, jak me...
Tak ja nevim...Oba dva to mirne receno nechapeme, jak je to mozny. Mozna ma nejak jinak prevody, nez je bezne..
Mimochodem, on ma jakysi "mezityp" - tech aut co ma primo on nebylo vyboreno moc a po CR jich pry jezdi jen par.
A pry ze tento typ co ma on byl ze vsech Punt nejlepsi - vycteno z nejakych netovych for, kdyz se to kupovalo, vubec jsme o tom nevedeli...
|
|
|
Žádný zázrak v ničem nehledejte, spíš se mrkněte na kód řídící jednotky. Je jich totiž hromada (zatímco motor je skoro pořád stejný) a liší se nejen podle normy, ale i podle mapování. U nás se nejběžněji prodávala verze IW59 s mapováním M (M2, M3, M5, M7...), ale Váš bratr má pravděpodobně mapování V, což byla první Euro3 pro některé trhy (zejména Švýcarsko, Rakousko, Německo měly ozn. VF), která byla na přání dodávaná v době prodejej Euro2. Ta VF skutečně prdlajs chlastala, ale zase nejela, ani kdž člověk poprosil. Konkrétně VF je zaměnitelná s M2, která pak jede nesrovnatelně líp (a má běžnou spotřebu kolem 5-6 l/100 km). Ne všechny jednotky Punta jsou ale vzájemně zaměnitelný, třeba P nebo EF či EN nejsou s běžnou řadou M zaměnitelný vůbec.
Za normálních okolností je to fuk, ale při bouračkách se bohužel dost často stává, že u Punta a Pandy praskne bakelitový kryt ŘJ a začne do ní téct a ŘJ časem odejde. Pak je dobré mít právě verzi zaměnitelnou s M, protože jednak se dá koupit opravená kolem 3500 Kč a druhak se dá koupit nová za cca 6-7000 Kč, zatímco nová VF stojí kolem 14-15 000 Kč. Fiat code (imobilizér) se zapisuje do erpomky, takže použitá jednotka je Vám pak k prdu (tedy můžete jej vyměnit s centrální jednotkou a spínačkou, ale je to vopruz a ne vždy to klapne bez problémů).
|
|
|
Tohleto honeni litricku na sto... Vzdyt neni duvod. Ujet sto km rychlosti sto km/h za 4 litry, nebo za 5 znamena usporu 38 korun. Na hodinu. Nestoji za rec, ne? Za 5 jezdim dalnici touhle rychlosti taky, jen mam k tomu dvojnasobny objem i vykon (2.4, 129kW)
|
|
|
Jak to vezmete, je to 38 Kč/hod nezadaněného příjmu, pokud někdo má třeba 70 Kč hrubého za hod., tak jsou to pro něj peníze.
|
|
|
70 Kč na hodinu nemá ani obraceč burgerů v McDonald's...
|
|
|
Topič ve společnosti XY má méně, přihazovači na stavbách u jiné společnosti mají přesně 70,- Kč/hod.. Nedaleko mé kanceláře je šicí dílna, také tam mají méně. Má známá pracuje jako cukrářka, má méně...
Takových lidí jsou mraky, hlavně po venkově a menších městech, minimál je necelá pajska a za tu dělá spousta lidí.
|
|
|
Nevim, jak u McDonald, ale u Burger King v Brne ma pokladni 54 kc na hodinu, u obracece hamburgeru to lepsi nebude.
|
|
|
Tak to je docela drsny, pracovni prostredi zadna slava, prace zadna ulejvarna,a tyhle penize...Asi holt Brno, no, to bude nejaka mistni specifikace asi :-))
u McD tusim sveho casu platilo, ze zamestnanci meli 90% slevu na jidlo, takze meli alespon takoveto benefity, ovsem ac mam nektere veci tam ci v KFC docela rad, po tydnu intenzivniho pozivani bych asi dobrovolne podal vypoved :-)
|
|
|
Vono možná kdyby takoví lidé šli radši dělat něco rozumného...
Nevím jak v Brně, ale v Praze a okolí se slušné uklízečce platí nezdaněná stovka za hodinu. A slušných uklízeček je málo a prabídně se hledají.
|
|
|
Nevím, jestli by měl zájem takový obraceč hamburgerů poklízet ve vašem rodinném sídle. Přeci jen "dělám u McD" zní poněkud více cooool, alespoň pro některé jedince. A obráceně. Svěřil byste vy úklid svého domu někomu takovému?
|
|
|
úklid je nejotravnější věc, kterou znám. To už bych raději obracela hamburgry v kuchyňském smradu. :-)
|
|
|
100x radši bych uklízel než dělal ve fastfoodu, vyzkoušel jsem obojí.
|
|
|
domluveno, kdy u nás doma nastupuješ? ;-)
(já jsem zkoušela jen úklid doma, fastfood ne, ale kdysi jsem prodávala zmrzlinové poháry - celý den nekonečný had zákazníků a ten smrad čokoládové polevy a kompotovaných jahod nemusím dodnes. Všechno lepší než úklid.)
|
|
|
Tak ona je i spousta jiných věcí než úklid, o něž by se měl někdo starat -- někdo najatý, kdo za to dostane peníze, a tudíž má on zajištěné živobytí, zatímco ten, kdo ho platí, se tím nemusí zabývat sám a může se věnovat tomu, co jej (a) živí, (b) baví. Namátkou třeba (a zdaleka nejen)
- běžná údržba zahrady
- běžná údržba automobilu
- běžná údržba šatníku apod. -- praní, zašívání, čištění, čištění bot,...
- drobné domácí práce typu opravy splachovače apod.
- nákupy a doplňování špajzky
- vaření
- hlídání dětí ve věku, kdy to je zapotřebí
- výuka dětí (minimálně na úrovni prvého stupně ZŠ by se děti měly učit doma, a věci jako jesle či školky jsou zlo úrovně intergalaktické)
....
Samozřejmě, že pokud cokoli z toho je pro někoho právě koníčkem, bude to dělat sám; tím spíše by ale měl mít najaté lidi na to ostatní, co jeho koníčkem zrovna není.
|
|
|
No vidis, kdybych bydlel nekde bliz, urcite bych se o neco z toho uchazel (zahrada, satnik, drobne domaci prace)
|
|
|
Já bych si zabral tu údržbu aut :-).
|
|
|
Ale uvedom si, ze opravovat range rover je delikatnejsi prace, nez to tvoje (ackoli, je pravda, ze na range mas chut pouzit kladivo casteji).
|
|
|
Jo, takový Ferda mravenec. Jenomže ten se shání ještě hůře, než ta paní na poklízení.
|
|
|
Tak to nemusi byt jedna osoba, na co shanet nekoho, kdo umi zaroven opravit prevodovku, vypestovat Capkuv Zvonek Obrovsky (ktery by OC jiste na zahrade pozadoval) a zaroven ucit deti dejinam tridniho boje..
|
|
|
Tak. Zahradník asi nebude zašívat kaťata, zatímco guvernantka obvykle nemyje auto.
|
|
|
To dá rozum, ne:)?
Měl jsem na mysli údržbu domu, auta, zahrady a tak. Nemusí umět všechno, na odborné práce sežene někoho kvalifikovaného, řekne mu co a jak a odvedenou práci ohlídá. To ostatní zvládne sám.
|
|
|
|
Ba ne. Dělá jen to, co byste dělal vy. Třeba auto umyje, vyčistí, olej zkontroluje a žárovku vymění. No a s převodovkou zajede do servisu a pak zase opravené auto přistaví před dům. Podobně na zahradě. Poklidí listí, poseká trávník, ale výsadbu toho vašeho zvonku (nebo co to bylo), přenechá zahradníkovi, kterého na práci sežene.
|
|
|
Campanula Gigantea, ale vysadit kren umi kde kdo :-) (viz Karel Capek, Zahradnikuv rok)
Tak takovouhle udrzbu vozoveho parku by slo zvladnout v pohode. Ale OC jezdi s prevodovkou do servisu sam, ta cesta se mu libi (jel jsem to stejnym autem, jako ma on a chapu, co na tom ma).
|
|
|
Tak jistě, pokud se bavíme o domu, jehož majitel patří spíše mezi bohatší, samozřejmě k těm pracem, na něž je vhodné někoho najmout aby se tím nemusel zabývat sám (není-li to jeho hobby), patří také hospodyně a majordomus.
|
|
|
Mas tu kolosalny oxymoron:
Na akeho boha by si chcel dieta ucit doma ked si na to najmes niekoho ineho?
Inak, medzi nami, tvoja preferencia domaceho vyucovania poukazuje na fakt ze skutocne sudis inych podla seba.
|
|
|
Mno tak ja by som urcite bral upratovanie. Ono ak sa jedna o klasicke upratovanie v rodinach a nie nejaka chyzna vo vytazenom hoteli, tak je to celkom v pohode pracicka, nikto ta nezenie, ked si potrebujes na 5 minut oddychnut tak si oddychnes, vacsinou sa upratuje vtedy ked domaci nie su doma, takze je to bez buzeracie atp.
Nic z toho vo fastfoode neplati, ak sa zrovna nebavime o kebab stanku o 3:00 rano.
|
|
|
na tom něco bude, já jsem hodně upovídaná, takže být celé dny sama by mě zabilo. :-))
proto bych možná dala přednost tomu fastfoodu, had cizích lidí, člověk si může pokecat a teprve pak se radostně stáhne někam do ústraní, kde nejsou lidé a druhý den hurá zase mezi davy.
|
|
|
A je to vykecávání se povolený?
|
|
|
jaký vykecávání?? Nevykecává se s ostatními zaměstnanci, ty už člověk zná a to je někdy nuda. Tohle přátelská komunikace se zákazníkem, aby si zákazník nepřipadal přehlížený!! ;-)
|
|
|
... dělám u McD" zní poněkud více cooool, alespoň pro některé jedince
A to je přesně ten problém a chyba.
Není tomu ani sto let, kdy bylo běžné, samozřejmé a normální, že v takřka libovolné rodině s průměrnými příjmy byla minimálně jedna služebná; v rodinách s příjmy nadprůměrnými více.
Nejenže na tom nebylo zhola nic špatného; naopak: fungovalo to naprosto excelentně.
Dnes je něco podobného spíše výjimka, a zároveň si lidé stěžují, že není práce. Vymknuta z kloubů doba šílí :(
|
|
|
Driv taky byvalo zvykem platit podle schopnosti, ne podle veku, viz nize.
Ano, shaneli jsme nekvalifikovane delniky, nikdo nechtel delat ani za 160 na hodinu, radeji sedeli na zadku a remcali na nedostatek prace.
|
|
|
V Brne (i na Blanensku) se schopny clovek na uklid shani velmi spatne, nejlepsi jsou vetsinou holky mezi 15 - 18 let, protoze tohle je nejlepe placena nekvalifikovana a mravna prace, co maji sanci sehnat. Nicmene s velkou pravdepodobnosti je to jen na chvili, protoze bud odjedou studovat jinam, nebo si zvysi kvalifikaci a budou delat jinou praci.
Potiz je, ze lidi nemaji problem platit padesatilete zenske, co se flaka a vylesti limec na kosili jako psi kulky pres 200 kc/hod, ale maji mentalni blok dat, pro ne jeste diteti, co odvede dobrou praci, pres 60 kc/hod.
|
|
|
Nonevím, ten druhý odstavec mi přijde jako volovina. Není přece podstatné kdo uklízí, ale jak uklízí. Já tu stovku za hodinu za úklid platím konsistentně (pokud a dokud úklid funguje, samozřejmě!) všem -- od jedné šestnáctky (uklízela překvapivě dobře), až po současnou dámu asi tak šedesátiletou.
|
|
|
Ty nejsi lidi, ty jsi OC. Ver mi, volovina to neni, videl jsem to uz vickrat. Nerikam, ze je to pravidlo, ale je to realita.
|
|
|
Řekl bych, že tam bude ještě takový blok - jak se na vás lidé dívají. Stále to má cejch nějaké podřadné práce, vhodné leda tak pro nějaké úkáčko.
|
|
|
Doporucuji clanek: Singles - nova generace zmrdic. Tam je taky nec o podradne a dobre placene praci.
Vetsinou jsou to ti, co se podobnymi pracemi zivili, pripadne zivi doted (bylo to potreba hlavne o vikendech, kdy se mistni schazeji v hospode).
Neni nic podradnejsiho, nez sedet doma na podpore. Sam jsem si neco podobneho na chvili nasel, za min a jinde, ale dost me to bavilo a nijak ponizene si nepripadam, naopak.
|
|
|
"Neni nic podradnejsiho, nez sedet doma na podpore."
Asi jak pro koho, jak ostatně dokazuje současný stav.
|
|
|
Pro kazdeho, ktereho bych kdy pustil na svuj pozemek.
|
|
|
Jediná podřadná práce, která mne napadá, je politika a státní služba obecně. Jinak žádná práce, dělá-li se poctivě, není "podřadná", a pokud se na ni někdo dívá divně, nutno hledati trámec v oku jeho.
|
|
|
|
O jedné podřadnější práci vím. Jsou to holky, které stojí u auta jako ozdoba (například na veletrzích, výstavách, apod.). Tomu říkám totální ponížení ženy! A ne nějaký porno...
|
|
|
Tak nevím, ale když mi ženská řekne "v mládí jsem pózovala u aut", zní to o dost lépe, než "byla jsem eurokomisařkou".
Ponížení v tom žádné nevidím, chlapi se rádi dívají na pěkné věci. Spíš mne udivuje, že ještě nikdo neprorazil s hezkými chlapci u naleštěného gayvozítka. Doba si to žádá!
|
|
|
nevidíš? už jen to tvoje "chlapi se rádi dívají na pěkné věci" je vcelku kategorické, nemyslíš? já osobně, pokud vidím fotku stroj+pipka, tak se mi líbí většinou míň než stroj bez pipky. tele tam většinou nastrčej, ona stojí jak selka u tragače...když sedí na motorce, tak ji ani nezvedne ze stojanu, neotočí řídítka a tak je tam pokroucená a drží to jak panna kokot. je to více či méně trapné a na mne to moc neúčinkuje.
|
|
|
Nevidím a nemyslím. Chlapi také třeba rádi lemtají pivo. Tak proč jim to nedat. Že to na tebe neúčinkuje. Na mne také ne. Asi nepatříme do stáda chlapů:).
Do takový práce je nikdo nenutil. Jestli je to ponižující nebo ne, to si musí dívčiny přebrat se svým svědomím, já je za to odsuzovat nebudu.
|
|
|
já je za to neodsuzuju, ale jejich účinkování na mne působí spíše negativně, protože většinou zavazí a člověk se nemůže podívat na to, proč přišel. pipku zmalovanou jako mickey mouse uvidím za pár desetikorun ve strip-baru, ale když jdu na výstavu motorek, chci vidět, jestli má stroj pořádný světla nebo jen šidítka pro homologaci...a nechce se mi na to čekat 3 minuty než se koza postaví jinam, kde může povolit zatahované břicho 8o/
|
|
|
|
|
Co je na tom podradneho? Modelky take delaji podradnou praci? Take se prece ukazuji ... a jeste k tomu slouzi pouze jako drzak na hadry, kterre prodavaji...
Ty holky to evidentne CHTEJI delat. Nikdo je k tomu nenuti, naopak to delaji dobrovolne, z ruznych duvodu (slysel jsem az zkazky o tom, jak se ty holky, co postavaj u aut na zavodech, posleze snazi dostat s nejakym zavodnikem do postele, takze by tam staly klidne zadarmo, jen kdyz maji tuto sanci....nevim, slysel jsem).
Obecne nevidim nic spatneho na tom, kdyz se nekdo zivi krasou sveho tela a tuto krasu "prodava". Obecne nemam vubec nic ani proti prostitutkam - pokud to delaji z vlastni vule, je to jejich vec a nijak jim do toho nekecam..
|
|
|
Přemýšlím, jestli je tato morální rezignace výsledek havlistické demokracie, která právě morální marast prezentovala jako tu pravou a nefalšovanou demokracii plnou pravdy a lásky, a nebo prostě někteří lidé jsou takoví. Nebo to je dneska IN odignorovat s kamenou tváří kdeco a vnitřně se přesvědčovat jak jsem tolerantní demokrat?
Každý máme samozřejmě jiné hodnoty, ale to že někdo něco CHCE dělat a nikdo ho NENUTÍ přeci nemůže být základem pro řekněme morální hodnocení takové činnosti.
Nepleť si modelky, kde to není taková tragédie a "stojany" v showroomech, kde je jejich jediný úkol ukazovat zadek a kozy a fotit se s nadrženýma masňákama.
A těma šlapkama jsi to dorazil úplně. Máš vůbec ponětí, co je to za práci dělat kurvu? Prej pokud to dělají z vlastní vůle....tak je to vlastně v poho, že. Tak si představ jak tě za mrzký peníz slizkej tlustej děděk mrdá každý den do prdele jenom aby jsi měl na obživu v lepším případě jenom sebe. Připadal by sis příjemně a duševně naplněn z tak skvělé práce.
|
|
|
a kdo stanoví, co je a není morální? takový STH jako ty, co vydává libertariána za demokrata? eurovýbor pro morálku? stará Blažková?
bohajeho...
|
|
|
Ty máš strach mít vlastní názor?
|
|
|
ne, proč? já to nepožaduju, jen se ptám, kdo podle tebe určuje stupeň morálnosti, když se tu tím oháníš... pro mne je slovo morálka gumové a bezobsažné
|
|
|
Co nepožaduješ?
Trošku mám dojem, že tu nejen ty máš "profesní" deformaci. Jakmile se v nějakém příspěvku objeví slovo "morálka" tak tu všichni začnou vyskakovat jak čertíci z krabičky a házet rádoby drsné poznámky. Možná by stačilo si ten příspěvek přečíst ještě jednou, ne, nejsou tam sdělení mezi řádky. Já nikomu nic nezakazuji, pokud ano, prosím o citaci. A dokonce ani neodsuzuji. Opět prosím o citaci.
Svět není černobílý. Pro mě jsou zase pojmy jako dobrovolnost, ve spojení s podobnými činnostmi, gumové. Když nemáš na chleba tak "dobrovolně" uděláš kde co. A ani nemusíš mít za sebou pasáka se zapnutou žehličkou. Jde mi o takové pro tebe možná bezobsažné pojmy jako hrdost, kterou "dobrovolně" prodáš a že to nemusí být tak easy jak se na první pohled zdá a to jsem jenom konstatoval. Nebo jak se do novin nesmí říkat slovo cigán tak na DF se nesmí říkat, že šlapka nemá skvělou práci? Prostě mi přijde neuvěřitelné pozérství, když se někdo vyjadřuje, že dokonce ani s tímto nemá problém, přičemž to nikdy dělat nemusel. Proč někdo na příspěvek o podřadné práci reaguje větou, že "Obecne nemam vubec nic ani proti prostitutkam"?
A k morálce? Tu si musí každý nastavit sám. A někde jsou hranice sakra tenké. A rozhodně se z tohoto "nastavení" nevykoupí, že bude na všechny strany o všem tvrdit, že s tím nemá problém. Ale někdo si rád zakrývá oči, pravda, je to jednodušší.
|
|
|
nepozaduju aby nekdo hodnotil stupen moralnosti (odpoved na otazku ohledne nazoru), naopak jsem se ptal z jakeho titulu povazujes vyse popsane za nemoralni... pokud to byl jen osobni povzdech, netreba diskutovat a necht je toto vlakno ignorovano, nicmene me zajimal duvod tveho horekovani nad moralni rezignaci (tm) v souvislosti se slapkama a hosteskama
|
|
|
|
Hehe, nevěstky, prostitutky, děvky (na názvu nezáleží) jsou právem označovány za provozovatelky nejstaršího řemesla, kecy o slizkejch tlustejch dědcích jsou pokrytectvím.
Pokud k tomu není nucena násilím, proč to odsuzovat? Ženy se pro prachy (majetek) peleší odjakživa a dokud bude chlap chlapem tak se pelešit budou a ani morálně nezkažení honimírové na tom nezmění lautr nic byť by jejich odsouzení bylo sebeplamenější.
|
|
|
Kurva, pane kolego, dela svoji praci obvykle z lenosti, casto spojene s nedostatkem sebekazne. Ono je totiz mnohem mene pracne lezet pet minut az pul hodiny na zadech, nez makat osm hodin denne na kase v Pennymarketu nebo v Albertu. Do situace, v niz je, se obvykle dostala take svoji vinou, byt ji treba okoli nedalo do zivota ty spravne vzorce chovani a uvazovani.
|
|
|
ke kase do obchoďáku se většinou chodí na dvanáctky 8o)
|
|
|
Já myslel, že na ty se chodí před základku... ;-)
|
|
|
Víte, autařinu jsem vystudoval, je to můj koníček a částečně i práce. Obdivuji mistrovskou práci, na jejímž konci je skutečně dobrý automobil. Myslím si, že dobré auto umím ocenit, určitě se na něj budu kdykoli rád dívat a obdivovat jej.
Mám rád i ženy. Také je umím ocenit, rád se na ně dívám (zvlášť na některé), rád se některých z nich dotýkám, apod. Jsou úžasné, mnohé mají skutečně magické oči, gesta, myšlenky...
Ale hnusí se mi, když je žena prezentována jako doplněk k autu, k předmětu, k pouhé - byť špičkové - věci. Podle mých měřítek je to odporné, ponižující a hnusné, protože hodnota ženy a hodnota auta je v mých očích nesrovnatelná. A nemohu tím pádem vnímat ženu jenom jako pouhý - i když třeba drahý - doplněk k nějakému libovolnému předmětu. Věci mi štěstí nepřinesou, jejich hodnota je v mých očích zanedbatelná ve srovnání s hodnotou, kterou má pro mne žena.
Pokud to máte jinak, pak asi mé zhnusení nemůžete pochopit. Ale asi taky nikdy nemůžete zažít pocit skutečného štěstí, takže "upřímnou soustrast".
|
|
|
vidím to dost podobně. ještě jim konkurují hostesky-deštníkářky na závodech, které mají za úkol 4x10 minut za víkend být užitečný a jinak stačí, když "jsou vidět, jak vypadají dobře" (slova agenta, který taková děvčata nabízí). nic moc práce. holky, který známa tohle dělají, mají intelekt bílé holubice a buď neví co by chtěly, nebo si nejvíce přejí světový mír 8o/ už jen pohled na ty osoby spojený s tichou otázkou "jak tohle může někdo vůbec dělat?" je činí nezajímavými. navíc jsou většinou bystrý asi jako labrador, takže si s nima člověk moc nepokecá ani o počasí. většinou je jich (raději) víc pohromadě a mají nějakej firemní dresík, takže pak už funguje "cheerleader effect"...
|
|
|
v Praze u McDonald 55 Kč na hodinu + 5 Kč na údržbu uniformy. Ale to je nejnižší možná, pak se zvyšuje s praxí.
|
|
|
Ten provoz neznám, ale ta praxe, to musí být zajímavá věc. Zvláště těch posbíraných zkušeností, třeba jak se neopatlat od kečupu, nebo jak rychleji strčit housku do pytlíku:).
|
|
|
praxe spočívá v tom, že jedinec proleze všechny provozy - kuchyň, pokladnu, přípravu kávy, apod. Pak se snad hodnotí, jak rychle mu to jde, zda je předpisově ustrojen, vojna hadr. :-)
|
|
|
mekáč hodnotí stav ustrojení pracovníka? a co oholení? máme se snad denně holit? 8o)
|
|
|
netuším, ale kontrolují i barvu ponožek. :-)
|
|
|
Oni u pracovnic v McD nekontroluji kvalitu oholeni? To je ale houby sikana... :-)
|
|
|
Muzes jit kontrolovat a pak jako zakaznik vyplnit anketni listek.
|
|
|
A kde se můžu přihlásit?
I když u McD asi o hezkou holku člověk nezavadí a budou tam samý nány...
|
|
|
Osobne jsem zazil v McD, kdy nejaka krava, co tomu tam velela rvala na nejakou novou pracovnici, ze neexistuje, aby mela boty s ruzovym prouzkem, ze proste maji byt CELE CERNE...A to v beznem provozu pred zakaznikama...
Osobne byt to holkou, dam ji pesti a pak odejdu a uz me v zivote neuvidej...
|
|
|
Samy nany ne... V Brne v Olympii je jedna mila slecna, cela okovana v obliceji, co je kuze na rukou videt, sama barevna tetovani... Mam ji moc rad, vzdycky jdu objednavat k ni, protoze perfektne rozhani ten houf slepic a prinese mi co chci, i kdyz to vetsinou ukradne jine, co si to objednala a jeste nestacila dat na tac. Kdyz neco neni, odebere se dozadu, serve toho, kdo to chysta a vrati se s tim. Vsechno ji trva asi ctvrtinu casu, co ostatnim a vzdycky je na me prijemna a usmiva se.
Je to hezka sympatacka, ale opravdu, ten piercing a tetovani, to kazi dojem.
|
|
|
roote, tys tam někdy viděl holku, co by byla ve věku, kdy se musí holit? ale i kdyby, tak bych se účastnil jen kontroly kontrolorů tak, abych měl vytříděný jen ty udržovaný. ty jednoznačně "pod čárou" vidět nemusím. mám velmi křehký fkus 8o)
|
|
|
Ale pozor - bracha takhle proste jezdi bezne. On jezdi po dalnici 100-110, po okreskach 80..Jezdil by tak i s jinym autem, nedela to kvuli spotrebe...
Samozrejme pokud nekdo takto jezdi, tak ta spotreba jde dolu..
Jinak ja sam presne neresim spotrebu a jezdim rychleji - ackoliv bych mohl jezdit za 5-6 litru na 100, jezdim za 7-7,5 , po dalnici obcas jezdim za prumer 10, a to jen proto, abych byl v cili o par desitek minut drive. Z ekonomickeho hlediska je to pomerne nevyhodne, ale me nejak nebavi nejet rychle, kdyz muzu:-) Vcera jsme se o tom zrovna s brachou bavili a on me povazuje za blazna, ze jezdim takhle, a ja jeho, ze jezdi jak jezdi :-))
|
|
|
Pajdu používalo moje děvče, jezdila s mí po městě do 5l/100 km v době, kdy já jezdil s motorkou za 6,5-9...pak jsme Pajdu vezli z Brna do Waterloo, ve třech lidech + sadazimních gum a na dálnici to při 140tacho vzalo podle počítadla 5,4/100. dal jsem to pro srovnání s lojzovejma nauvěřitelnejma 3 litrama.
dost pochybuju, že bys měl s nějakou 2.4 při jízdě za 5l/100 km (to je 70kmh na 5ku?) k dispozici víc než 50kW výkonu (jako ten Pajda) a už vůbec ne celých 129kW, který z toho dostaneš odhadem tak za 25 na 100.
|
|
|
No tak na dalnici jsem jel 50 km za 1,5 litru, ale to bylo na motorce a v aerodynamickem pytli za nejakym rumunskym kamionem, na petku a temer bez plynu. Jel jsem sam.
Nejsem magor, ale nebyla benzinka a ja jel na rezervu.
|
|
|
Prastarý Punto (I. gen) jsem měl. Motor 1.1l, 40kW. Krouťák bůhvíkolik, srovnatelný s elektromotorem ze stěračů. Hmotnost něco lehce nad 800kg.
Spotřeba se na okreskách pohybovala okolo 6l, město taky tak nějak. Dálnice - kat spotřeby. 8-8,5l/100km.
Kombi vycházela na 7l/100km, ať bylo léta, zima, letňáky, zimáky, nebyl v tom rozdíl.
Styl jízdy +- jako okolí, brzda provozu jsem nebyl, haťapky to prohánělo, s favoritem už byl kříž.
Kámen úrazu to mělo v sakra krátkých kvaltech, nebyl problém řadit jako kamion (3x na 20 metrech), po městě jezdit permanentně na 4ku, výjezdy z kruháče do kopce klidně na 3ku. Mělo to svoje výhody, na světlech to nemělo soupeře, pokud po nich tedy nenásledovala půlkilometrová rovinka :-).
Co jsem se ptal jiných majitelů Punt, potvrzují mi to samé. Spotřebě okolo 3-4l/100km v běžném provozu opravdu nevěřím.
Buď kecá palubní počítač (má ho to?) nebo brácha neumí počítat.
|
|
|
Kecat vůbec nikdo nemusí, je to závislé na mapování ŘJ, psal jsem o tom výše. Pokud se bavíme tedy o 1.2 8v v modelu 188.
|
|
|
Bracha ma jakysi "mezityp" pry. Ja fakt o tom vim jen tak mezi reci - to auto jsem byl vybirat s nim, ale tyhle detaily pak bracha zjistil az nejakym blizsim zkoumanim na netu.
Je to 1,2litr, pry 16 ventil. A pry techto mezitypu po CR prilis nejezdi..
Rozhodne jak jsem rekl - ac mam v Thalii motor o stejnem objemu, tak me to auto jede vyrazne ziveji, ma vyrazne vyssi maximalni rychlost...
Takze verim tomu, ze proste je to "naladene" nejak na spotrebu na ukor jinych veci.
Jestli je to z vyroby, nebo to nekdo takto nechal upravit, to vi buh a uz to nikdo asi nezjisti :-(
|
|
|
|
Jiste...uznavam, proste neni mozne jet s Puntem za 4l na 100km. Nejde to, a ti lide, co to maji doma a takhle se jim to chova, neexistuji. A pokud ano, tak se sem pouze prolinaji z jine dimenze a proste to neni mozne.
Neni to mozne proto, ze to psali na internetu...samozrejme.
A co se pise na internetu, to je proste pravda a jinak to byt nemuze.
|
|
|
Já jsem neřekl, že neexistují. Jen jsem popsal zkušenosti mé, zkušenosti lidí, kteří tento vůz provozovali a dalších cca 604 osob, kteří toto potvrzují.
Pokud tvůj bratr opravdu nekecá, opravdu umí počítat nebo nemá něco s autem, asi je holt opravdová výjimka (nic ve zlým).
Krom toho já neřekl, že se nedá jet s Puntem za 4l/100km. Dá. Se zařazenou pětkou, 70km/h z lehkého kopce při vypnutých světlech a lehkým řidičem. Což není normální provoz, ze kterého by se dala odvodit průměrná spotřeba.
|
|
|
Jak jsem psal: Cesta Praha - Hradec Kralove (dalnice) - tedy pokud vim, tak vyskove prevyseni neni nic moc,nehlede na to, ze pocitame cestu tam a zpet.
Rychlost po dalnici - stabilnich 100km/hod, prumer.
S autem "nic nema", pokud tedy nizkou spotrebu povazujeme za vlastnost, nikoliv bug :-)
A kamo...ze jsi nerekl? Precti si znovu, co jsi napsal, a jak to vyznelo, uplne na zacatku vlakna...
Ja jen, at se tu nedohadujeme...Priste, az budes neco kategoricky tvrdit, tak se zamysli, prosim...
|
|
|
A jo, pardon, uteklo mi, že se bavíme o nějaké úsekové spotřebě, omlouvám se.
Pak tedy dokážu jet za 0,2l/100km - z kopce se zařazeným kvaltem.
Nicméně si dovolím tvrdit, že je tenhle údaj o chloup zbytečnější než objem oleje v servu.
|
|
|
OMFG
Tak tohle vysvetluje vse...
Pro lidi, kteri neznaji zemepis:
Cesta Praha - Hradec Kralove je po dalnici cca 90km, plus k tomu nejake popojizdeni po Praze a po HK, takze to muzeme zaokrouhlit s klidnym svedomim na 200km
Nezda se mi, ze ze Prahy do HK a pak i zpet je celou dobu cesta z kopce tak, aby slo jet se zarazenym kvaltem. Jel jsem tamtudy osobne cca 500x tak a 500 zpet, toho bych si musel vsimnout...
|
|
|
Fajn, už se posouváme.
Takže Hradec (město) + Praha (město) + dálnice + něco málo možná okresky, celkem teda by voko 200km.
Výsledek (tj. v tuto chvíli kombinovaná spotřeba) - 4l/100km?
Ani omylem. Okolo 5l bych věřil, stylem pana Klobouka a dobrá konstelace hvězd.
_______________________________________________
Pokud pojede Tvůj bratr z Hradce do Brna třeba přes Ostravu, bude mít jakou spotřebu? Taky 4l nebo víc nebo míň?
|
|
|
Tak.
A když nahustí na tři atmosféry, tak i 3,9.
|
|
|
Vyborne...v kruhu jsme se vratili na zacatek :
Proste to neni mozne, protoze....To neni mozne.
Pokud pojede z Hradce do Brna pres Ostravu, a pojede stale tim svym stylem, potom bude mit spotrebu stale okolo tech 4 litru. Mas nejaky duvod si myslet, ze ne?
Aha, vlastne mas. Neni to mozne...
Vis, co je na tom nejlepsi? Ze je to uplne jedno, co si myslis :-) Je to jeho spotreba, jeho penize za benzin...a ty mu jses zcela ukradeje, a ted uz i me...
|
|
|
Pokud pojede z Hradce do Brna pres Ostravu, a pojede stale tim svym stylem, potom bude mit spotrebu stale okolo tech 4 litru. Mas nejaky duvod si myslet, ze ne?
Mám, nevěřím tomu. Dosvědčují mi to zkušenosti mé + pár dalších lidí... a ano, návrat kruhem, vždyť sem to už psal nahoře.
Vis, co je na tom nejlepsi? Ze je to uplne jedno, co si myslis :-) Je to jeho spotreba, jeho penize za benzin...a ty mu jses zcela ukradeje, a ted uz i me...
Úkrok stranou?
|
|
|
Hele, nechci se hadat, donedavna jsem jezdil s HSE 4.6l za 16l/100km, ale uz s upravama je mozne se autem dostat pod tri litry. Bylo to mozne i driv, s upravami.
"...je skoro neuveritelne, ze na dlouhe trati s prujezdy osadami a s kopcovitym terenem je mozno i pri dodrzeni pomerne vysokeho prumeru 50km/h dosahnout s vozen 1500 ccm spotreby jen 3l/100km..." (Zdenek Treybal, Umeni Jezdit, Praha, 1956)
Ja nevim, jak kdo, ale ja mam prumernou rychlost okolo 42km/h.
|
|
|
Sem si musel tuhle obludu vygooglit :-))
S jakými úpravami se dá dostat na 3l?
|
|
|
Ma vpredu takovou mechanickou ruku, kterou se, kdyz jede po dalnici, chyti zadniho narazniku navesu nejakeho kamionu. Ty tri litry, to je jen rezie svetel, klimatizace, palubky, radia a dalsich podpurnych systemu :-)
|
|
|
Ja blbe vetu formulovat, ono to vypadat, ze range nezrat. Omlouvat. Na range zapomenout.
|
|
|
Ten text nesouvisi s range roverem, ale s necim o objemu 1,5l s upravami, co muselo nutne existovat v polovine padesatych let v Evrope (nejspis i v Ceskoslovensku, protoze to uvadi jako vlastnost vic aut).
Range rover se na 3 litry skutecne nedostane, nejbliz se dostanu, kdyz ho s pomoci 5 litru benzinu spalim.
|
|
|
Neres. Ja ted umim jezdit za 0l benzinu na 100km i s petilitrovou obludou ... :-)
|
|
|
Pochopil jsem tvuj spatny vtip, Pelnari.
Hele, jde namontovat to zarizeni, jak jsi mi doporucoval pro range, i na motorku?
|
|
|
Jasne. V zasade dvema zpusoby. Jednak muzes mit versi, ktera neresi stabilitu stroje. Ta muze byt pomerne levna, v zasade staci lano s okem a tyc, kterou ono lano na naraznik nasadis. Soucasti package je i specialni nuz na rychle odriznuti, pokud nejsou vhodne podminky k sejmuti lana. Onou tyci se pak za naraznik zapres, cim jsou reseny problemy s brzdenim. Z hlediska stability je vhodne mit u motocyklu sidecar.
Druhy zpusob je ruka s horizontalni stabilizaci, ktera neumozni motocyklu nakloneni, tam pak dalsi vybavy netreba...
Nebo jsi myslel doplnove zarizeni k Rangi, o nemz jsme se bavili loni?
|
|
|
Myslel jsem to, o cem jsme se bavili loni a u ceho je o neco nizsi pravdepodobnost, ze me to zabje uz pri prvnim vyzkouseni.
|
|
|
|
Aha, tak treti moznost, tu elektroniku, mela k tomu byt antena, co si zapisuje udaje...
Coz i pripomina, ze jsem na mozne stope funkcniho polniho telefonu.
|
|
|
No, pokud používá stejnou metodiku, jako ty pro výpočet brzdné dráhy, tak skutečně bude mít stále spotřebu okolo těch 4 litrů.
A když si půjčí od manželky mobil, může to navíc názorně demonstrovat.
|
|
|
Mno, metodika je nastesti pomerne jednoducha: podivam se na palubni pocitac,a odectu zrakem udaj.
Na tom neni moc co zkazit.
Samozrejme - keca pocitac, na aute ma uplne jiny gumy, do auta bouchnul po ceste blesk...a podobne
Pak existuje jeste 1 kontrolni - priblizna - moznost: Kontrolovat si spotrebu benzinu podle toho, kolik je potreba na jakou vzdalenost tankovat.
Vcera jsme se o tom bavili, rikal, ze mu to vychazi z Jiloviste do Hradce na nejaky mestsky urad za 200kc (pri dnesnich cenach, pocitejme prumer 36kc/litr benzinu).
Samozrejme je to velmi priblizne...
|
|
|
třeba se tu zítra objeví příspěvek - tak ne, tak jsem to dneska zkoušel znova . . . . , ale stejně jsem byl blízko pravdě, blíž než výrobci a všichni diskutující. :-))
šťastná to lojza, jezdí za půl litru, brzdí na půl metru a ještě se starou slabou plečkou dosahuje neskutečného výkonu.
|
|
|
Cetla jsi to tu cele, nebo jen tak rypes?
Cim dal tim vic si o tobe zacinam myslet, ze mas neco spolecneho s Honzou...
To co jsi napsala nedava vubec zadny smysl, mimo toho, ze mi chces ublizit...
Vis co...tak si to uzij, kdyz ti to dela dobre...
|
|
|
Moussa se tu uz leta bavi tim, ze do lidi reje.
Na druhou stranu, muzes si za to sam, nechal ses vyprovokovat, abys s nima zacal diskutovat, jsi v pozici panny, uvazane ke kulu u drakovy sluje. Ano, mozna obcas muzes mit i pravdu, ale tim to asi tak konci.
|
|
|
Njn..ja vul mel nejak za to, ze se tu lide povetsinou snazi dobrat pravdy...
Tak jsem se vzdy poctive snazil tu pravdu zjistovat a prezentovat.
Asi se na to vyseru, nema to cenu...skoda perel :-)
|
|
|
Moussa uz pred peti lety slibovala, ze si koupi metac perel na stenu. Neboj, brzo take dospejes do faze resignace a pridas se k nim :-)
|
|
|
Technicka: na stenu se hazi obvykle hrach. Doporucuje se k teto cinnosti vyuzivat hrach syrovy. Perly jsou zde od toho, aby se mohly hazet svinim.
|
|
|
tak, já jsem neslibovala, že si pořídím metačku perel, slibovala jsem automatickou metačku hrachu. Místo metačky hrachu mám teď lojzovy bulíky na nose. :-)
|
|
|
Jo, hrachu pravda. Nejsi tak rozhazovacna, jako Lojza...
|
|
|
tak to nejsou bulíky, to jsou perly? Mně se nikdy nic neřekne! :-D
|
|
|
A jak mame vedet, jestli je to perla, nebo bulik, kdyz nevime, jak vypada bulik?
|
|
|
|
Aha, tele. Tak to slovo neznam a ani encyklopedie ho nezna. Zajimave.
|
|
|
ale moje matka to slovo zná a já už konečně vím jak to myslela. Občas když jsem jako dítě něco nechtěla dělat nebo něčemu nerozuměla, tak mi říkala: "nekoukej na mě jako bulík". :-)
|
|
|
Ja to vzdycky slysel ve verzi "Zirat jako tele na novy vrata"
|
|
|
to nedává smysl, bulík zírá na všechno stejně, jedno jestli nový vrata, starý vrata, dvůr bez vrat, pořád zírá jako bulík. Ale to už jsme odbočili, na lojzova moudra nikdo nezírá jako bulík, spíše každého napadne, jestli si myslí, že jsme bulíci a uvěříme mu úplně všechno. Většinu napadne jestli si myslí, že jsme blbci, kteří jakživo nebyli venku, nic neviděli a nezažili, autem nejezdili a nebrzdili a netankovali a je možné nás snadno utáhnout na cezené nudli, protože jsme včera spadli z Měsíce. A ta jeho fantasie je podezřelá i mně a to jsem v oblasti fyziky spíše věřící než že bych si to uměla vypočítat. Ale zase nejsem tak věřící, abych slupla i s navijákem hospodský řeči o kombinované spořebě 1,9875 litrů na sto kiláků, nadzvukové rychlostí u bídného obsahu motoru a podobné legrácky. Jsem ochotná uvěřit v podstatě čemukoliv, ale že někdo lítá nízko a ještě ho to nic nestojí, to je na mě vážně moc. :-)
|
|
|
Pohled telete mi vzdycky prisel inteligentnejsi, nez pohledy tech, ktere denne mijim na ulici. Ale nebudu posuzovat, protoze tele jsem poprve videl az v pokrocilejsim veku, jako male dite jsem se ke kravim ocim dostal nejbliz, kdyz jsem jedl falesnou svickovou.
Nezapojoval jsem se do debaty o vykonu, nizkych pruletech, ani o brzdeni na desetniku (kdyby se to testovalo v Holandsku, auto by na desetniku nejen zabrzdilo, ale i otocilo a vratilo se pro nej). Ale tady se da souhlasit.
Punto, co dovede jezdit za 3 litry na 100 km, v pripade, ze je dostatecne upravene a v pripade, ze ridic je magor (vse podporeno, nebo alespon nepopreno) klidne muze existovat. Sam mam auto, co ma motor o vykonu 28 konskych sil a s ridicem vazi pul druhe tuny. Kdyby tam byl moderni motor o stejnem vykonu, pod 4 litry by se dostal pohodlne. Je v podstate jedno, jestli si Lojza dela srandu, protoze takova auta nejsou nerealna (ano, 2 litry je uz velmi zajimava hodnota i pro motorku, tomu bych neveril, ale to tady taky Lojza nepsal).
|
|
|
Jen tak btw - nejakej magor, tusim ze nemecke narodnosti, strasne podporuje "uspornou jizdu". A jako ze dokaze jezdit velmi usporne za kazde situace. A tak vzal jakousi Fabii green line, nebo tak neco (fakt se mi to ted nechce dohledavat, jak se dotycny jmenuje a presne hodnoty), proste nejake pomerne bezne vyrabene auto - neupravene, sednul do toho a udelal cestu napric Evropou tusim (takze to nebylo na pak km z kopce...). Mel docela slusnou prumernou rychlost, pokud se nepletu bylo to neco pres 80km/hod, a jel za neco pres 2l na 100.
Tak jsem to radsi nasel...
Nebyl to nemec, byl to rakusak :-) Spotreba 2,21 na 100. www.skodaoctavia.cz/magazin/s-modelem-fabia-greenline-2006-km-na-jednu- nadrz
Akorat tu neni ta prumerna rychlost, to si pamatuju z TV, kdyz o tom mluvili, ale urcite to nekde pujde dohledat..
|
|
|
dovolím si připomenout, že fobyja grínlajn je tříválcovej TDi motorek s 55kW výkonu a chlapík jel po trase, která vede de facto po rovině a většina je po dálnici (A7).
když pozdrží dostatečný počet normálních řidičů, pak se na takovou spotřebu dostane jistě snáze než kdyby do testu zařadil i snahu nikoho neomezit. kdyby ale připočítal všechno palivo, které spálili řidiči při akceleraci poté, co usoudili, že 75kmh na dálnici není jejich šálek kávy, vyšel by jeho zmrditest úplně jinak.
pokud by takto jezdili všichni (jak sám propaguje), znamenalo by to okamžitý kolaps dopravy, protože kolony by se tvořily všude a díky "splývání" při impotentních 65kmh v extravilánu by rozestupy byly tak malé, že by je nebylo možné využít nejen pro zařazení do proudu, ale ani pro křižování takové komunikace.
je to utopie. a chlápek je obyčejný sobec a klasický, ignorantský pitomec, který své úspěchy staví na omezení ostatních řidičů a sám jede "na spotřebu" 70 tam, kde by mohl jet 100 a nutí ke svému tempu i ostatní...prostě zmrd.
|
|
|
No, budiz, naftacek, nejaka uprava na usporu je tam z tovarny, k tomu vzit specialni pneu, brutalne natlakovat, chytit se par metru za kamion... Te spotrebe se da verit, ale zase je to rovinka, kdyz kopec, tak vypnout motor... Brrr
|
|
|
Neskutečné výkony jsou ale podtrženy bravurními schopnostmi řízení vozu piloten lojzou
(nedávno zde vyzdvihoval své umění trefit se ve stopadesátikilometrové rychlost do škvíry snad metr dvacet - nebo tak nějak...).
Já tvrdím jedno - lojza bude jednou náš president!
|
|
|
Vole...
celou dobu, opakovane, tu pisu, ze to je brachovo auto, jezdi s nim bracha...
Jezdi s tim jak s hnojem, vzajemne do sebe kvuli tomu rejeme (on zase do me, ze jezdim 150 po okreskach)
Opakovane to tu pisu...ale je to marny, je to marny....je to marny
|
|
|
To vis, damp rag... A kam jinam s nim, nez na celo?
|
|
|
No...obávám se, že tady až zas tolik o bráchovo auto nešlo.
|
|
|
Víš, proč si s tebe dělají srandu lojzo?
Tvůj problém je, že si na těchto stránkách v podstatě vyexhiboval půlku tvého života. Jak si poznal manželku, jak si seděl, kolik si dlužil, že vážíš 130, že ti uhnily zuby, že vypiješ 6 litrů coly, že si diabetik. Do všecho kvákáš, všude si byl, ke všemu máš, co říct, všechno si zažil.
Koupil sis thalii, proč ne?! Máš malý děcko, asi nejsi milionář, tak sis prostě koupil auto za pár šupů. Nemusíš ho tady do nekonečna obhajovat, jak to je to nejlepší auto ve své třídě. Vím o čem mluvím. Mám Fabii, 1.4 MPi v sociálu se švihadlama. Nevidím důvod, proč se tvářit, že je to nějaká bomba, proč říkat, jak to s tím valím 150 po okreskách. Mám prostě podprůměrné auto se kterým odpovídajícím způsobem jezdím. Nemám nic proti rychlé jízdě, předjíždění pomalejších, pokud na to člověk má schopnosti a odpovídající vehikl. Moje auto na předjíždění není dělané, není dělané na 150 po okreskách a nejsem magor,abych to tady byť jenom psal.
Osobně naprosto seru z lidí, co mají sociální auto, ale maskují to tím, že s ním jezdí jako kreténi. Minulé léto jsem musel při cestě na Lipno 3krát během asi půl hodiny brzdit téměř na nulu, protože se proti mě vyřítil kretén v sociální popelnici, co si řekl, že to nandá tej audině před ním a jal se ho se svou neakcelerací předjíždět. Když se mi to stalo potřetí, na nejbližším místě jsem zastavil musel si dát cigáro, abych se uklidnil. Vůbec jsem totiž nechápal. Ještě se mě ani jednou nestalo, že by mě ohrozil při předjíždění motorkář na silnej mašině nebo auto se silným motorem. Vžycky je to nějakej lojza v prdítku, "kterýmu to i při 150 pyčo žere jenom pětcelýchnulawole", co nás při nulové sebereflexi všechny postavil do pozoru, aby si mohl opět dokázat, že má super auto, se kterým se dá jet jako s bávem a bláhově si myslet, že narozdíl od těch frustrátů v 3litrech má ještě malou spotřebu.
Máš prostě podprůměrný auto, tak si tady nehraj na závodníka. Pak se ti mousa nebude posmívat.
|
|
|
proč má thalii docela chápu - je to pro řidiče prostorný auto a v cenový kategorii je to docela slušný aparát.
proč říká, že je to auto nejlepší taky chápu, jelikož většinou nezapomene zmínit na co ho používá a proč si to myslí. taky mám za to, že jsem si na městské ježdění vybral nejlepší auto z tehdejší nabídky do 250.000, když jsem si v r. 2006 koupil C1...a moc se nezměnilo do dneška, ale také jde o to, ajké požadavky člověk má. pokud má někdo stejné požadavky jako píše lojza, pak je Thalia jednou z nejlepších voleb, které může udělat.
s fóbyjí 1,4MPi jsem jednou zkusil jet tak jako s C1 a málem byly z pěti hvezdiček čtyři křížky, takže plně chápu, proč s tím 150 nejezdíš.
není žádná ostuda mít levné auto a umět ho řídit. kolikrát lze vyprášit kde jakého mistránka, který myslí, že když má kladivo, tak je hned kovář 8o) je ostuda mít auto, masivní ego a řídké zkušenosti. pak je fuk, máš-li high-end nebo low-end stroj.
|
|
|
Jasný, já osobně taky netvrdím, že fabia je lepší než thalia nebo C1. Osobně si to nemyslím.
Prostě řídím fábii, vím, co je to ta auto a jezdím s ním v rámci jejích možností. Thalia ale na 150 na okreskách není, to se mi snad ani nesnaž tvrdit:-P
Vše, co si napsal, však nic nemění na tom, že lojzovo příspěvky na téma dopravy považuji za honění ega a myslím si, že nejsem sám.
|
|
|
No, dají se obout i gumy s menším průměrem a počítat vzdálenost podle tachometru.
Vyzkoušel jsem to jako nezkušený mladík - po přezutí na rezervní sadu kol mi poklesla spotřeba, chvilku trvalo, než jsem na to tehdy přišel...
Ostatně, root zde před časem uvedl, že namontoval poněkud nestandardní obutí a tachometr mu nyní ukazuje skoro přesně.
|
|
|
A uplne nejlepsi je auto celou dobu tlacit, to se dosahne spotreby 0l/100km!!!!
|
|
|
Root nenamontoval, ale uz to s tim koupil. o neco vetsi pneu, nez by mely byt.
|
|
|
Ano, uz je to tak. Za poslednich osm let se mi nepodarilo koupit auto na tech pneumatikach, o kterych si cesky ourad mysli, ze by na danem aute mely byt, nezavisle na tom, zda jsem nakupoval v Bavorsku, v Gelderlandu nebo v CR. Vzdy byly o neco vetsi, pravda, v tom bavorskem pripade dokonce v nemeckych papirech ten rozmer, co byl skutecne na aute, uveden byl, jen do ceskych uz to magistrat neprepsal (zato se tam dostal jiny, uplne nesmyslny). Je to v nasich koncinach s temi pneumatikami legrace, ve slusne zemi to vubec nikdo neeviduje a neresi, nicmene ve Veprove i v Kocourkove vedi, ze na klystyru stoji Rakousko, ehm, co to placam, ze na rozmerech pneumatik stoji byti a nebyti tohoto sveta.
|
|
|
Ja mam zase na RAVku mensi a kdyz tam dam originalni, vypada to strasne.
Ale mensi pneu nevadi, protoze to porad jezdi stejne rychle, dokonce to ma lepsi odpich a i spotreba na najete km je stejna :-)
|
|
|
Ste ňákej chabrus na nervy...i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, dodržovat rozměr kol na autě dle doporučení expertů se určitě vyplatí ;-)
|
|
|
Tak jsem ten odkaz na tom Spritmonitoru rozkliknul a hned první auto:
Spotřeba na 1180 km (!) byla 3,81 l/100 km. To je několikrát Praha-HK.
Fajn. Bylo to první auto na stránce (tedy "nejúspornější"), zkusíme poslední: ejhle, 2. 7. 2009 nám uvádí přesně 4 l/100 km...
Je pravděpodobné, že podobnou spotřebu budou mít občas i ostatní někde mezi těmito dvěma...
Tak co, opravdu nejde s Puntem jet za 4 l/100 km? Dělám závěry jen z toho linku na Spritmonitor, který jste sám dával do diskuse... podle mého právě tento odkaz potvrzuje, že to možné je... řekněte mi, kde dělám chybu?
|
|
|
Hele a kde těch 3,81l/100km vidíte? Teď se fakt nechci hádat, jenom nevím jak se k tomu, co vidíte, dostat... :-/
|
|
|
Rozklikneš si to první auto, pak tam vidíš jednotlivě tankování a spotřebu na každou nádrž. Což není tak přesné, jako když vemeš sumu všeho tankování a vydělíš to sumou všech najetých kilometrů.
|
|
|
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/287577.html
I když taky nemám moc pochopení pro "honění každý decky", fakt je, že tvrdit, že to nejde, je evidentně blbost. Otázkou je právě to, zda mi to za to stojí. Ale tu už si musí zodpovědět každý za sebe.
|
|
|
Nějak se mi těm údajům nechce věřit. Jen tak jsem jich pár proklikal a našel jsem také OII 77kW: 1500km 2,32l/100 (dálnice, sinice, město a na zimních). Tomu se fakt moc věřit nedá!
|
|
Jsem zvědav co bude za cca 6-7 let co doplatíme domeček. To mi bude mi táhnout na čtvrtej křížek a jestli budu schopný dávat stranou totéž co cpu už nějakých 7 let do hypoték, budu asi muset jeden pokoj vyhradit na přehazování bankovek štěrkovými vidlemi. :-) To jak mi bude lehko jsem si uvědomil když jsem doplatil posledních pár mrzkých stovek na byt kde už cca 3 roky nebydlíme. A to je jen psychologická záležitost, protože těch pár stovek měsíčně mě rozhodně nevytrhlo. Jaký bude pocit až nebudu dlužit nikomu ani korunu, na to se fakt těším.
|
|
|
nikomu nic nedlužím, peněz mám relativní dostatek, ale novou motorku z úspor nekoupím. no a zahoď status "bez dluhů", který umožňuje v práci říct: "tak víš co? udělej si to sám, já ti na to seru, debile" 8o)
|
|
|
Právě to se mi na statusu "bez dluhů" líbí nejvíce. Tedy ještě lepší je "s úsporami".
Kamoš mi říkal, že pokud v rámci redukce půjde z firmy, tak rok dává rest (je pravda, že zatím moc neví, co je to "nebýt v práci"). S takovou se člověk může cítit svobodně. Nebo kluk, co ho znám a dělá tak 1/3 času, zbytek ty prachy projezdí po světě a pak zase hledá práci.
|
|
Jeden z fiatu je marea 1,9JTD/77kW a druhé je croma 2005 1,9 JTDm/110kW. Bohužel se potvrzuje, že čím novější auto, tím víc kurvítek. Croma jezdí krásně, ale nechápu, kde mohli soudruzi z Itálie udělat takovou blbost, jakou jsou plastové futrály u táhel vířivých klapek. Podobně nedomyšlených věcí by se našlo víc.
|
|
Mno, nevím ... článek mi přinesl několik informací. Za prvé, že pisatel úspěšně splatil po třnácti letech sekeru a dnes má celkem logicky pocit, že je život fajn, když nemusí nasypat půl výplaty na její splácení ( čímž bu logicky zbudou finance na jistě smysluplné investice, jako je třeba Golf ) a ta druhá, že přemýšlel pět měsíců, oběhl všechny známé i neznámé, aby vyřešil dilema zda-li koupit či nekoupit ( obávám se že bylo stejně rozhodnuto předem ) repasovaný vrak, ze kterého bude mít manželka po třech letech slibování určitě velikou radost ...
Co je ale hlavní a myslím že proto tento jeho "fejeton" vlastně vzniknul, je skutečnost, že bude na okamžik středem pozornosti na D-FENS ...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Golf za 2kila
|