D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW
    (ze dne 18.01.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 18.01.2015 23:48:58     Reagovat
    Autor: Daemonius - Corwin.Black
    Titulek:...
    ...článek mi přijde, jako když masochista obhajuje své sebepoškozování a zve ostatní k tomu, aby to dělali také, protože je to přece fajn..

    ..nebo Simply Clever.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 00:15:24     Reagovat
    Autor: Metete Utelete - M.U.
    Titulek:Re: ...
    Já bych to shrnul jednoduše: každý má rád toho svého oře, i přes různé mouchy. Jinak by s ním nejezdil. Já to mám stejně a jsem si vědom toho, že o některé z aut, které jsem měl a jezdil s nimi, nebo mám a jezdím s nimi, by si nejspíš řada zdejšího osazenstva neopřela ani kolo (za předpokladu, že ho má ;).

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 00:15:33     Reagovat
    Autor: XXE - X18XE
    Titulek:Re: ...
    Ale to je logické, vyznává se tam přece z toho, že je škodovkář. A nezapomene věnovat zvláštní odstaveček spotřebě počítané na desetinky.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2015 20:09:45     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re: Re: ...
    Ta udávaná spotřeba mi přijde divná. Ve firmě máme čtyři tyhle auta (- tedy, v provedení combi), každým jezdí jen jeden řidič. U žádného z nich není spotřeba pod 5,5 l/100km. S ohledem na to že auta jsou i do osobního užívání a řidiči soukromě projetou naftu platí, mají důvod nejezdit jako prasata.

     
    Komentář ze dne: 21.01.2015 08:12:55     Reagovat
    Autor: madd - madd
    Titulek:Re: Re: Re: ...
    Souhlas. Mám O2 s tímhle motorem cca tři a půl roku, najeto 150tkm, spotřeba 5,8l v běžném provozu, na dálnicích při cestovní rychlosti kolem 150kmh je o litr vyšší.
    Dá se s tím jezdit i za 4.5l, ale to musíš hudlat někde kolem 70kmh... to nejde :-)

     
    Komentář ze dne: 21.01.2015 14:03:16     Reagovat
    Autor: RIK - RIK
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ...
    No vzhledem k nekolika naznakum v clanku (desticky po 60000 jako nove, spotreba nula nula prd, etc), je zcela zjevne, ze autor je proste takovy setric, ktery nebrzdi a nepridava, z kopce to jede samo, po rovine skoro samo a do kopce tlaci.

    V kontrastu s tim je extremne vtipna pasaz "projizdeni serpentyn" :)

     
    Komentář ze dne: 21.01.2015 14:19:42     Reagovat
    Autor: Wildcat - F4F3
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ...
    Ono tie dosticky co su po 60k "ako nove" nemusia znamenat ze autor je setrilek. Moze jazdit malo po meste a caste dlhsie trasy. Navyse, niektori z nas dokazu jazdit plynule a pritom nezdrziavat premavku okolo seba.
    Moj vlastny priklad: na svojom poslednom aute co som mal na Slovensku (Suzuki Baleno) som menil dosticky vpredu po 115k km a aj to este neboli nejak mimoriadne ojazdene. A to som jazdil stylom co by dnes zo mna robil verejneho nepriatela. Lenze kombinacia lahkeho auta a dlhych ciest urobila svoje a na viacerych zarucnych prehliadkach som dostal otazku "Vy nebrzdite?" Oni tam totiz mali viacero exemplarov jazdiacich v Kosiciach a blizkom okoli co potrebovali dosticky na 40k.

    Komentář ze dne: 19.01.2015 07:06:15     Reagovat
    Autor: Zetti - Zetti
    Titulek:Tolik zajímavých aut na trhu je
    Podle mne si škodovku kupuje jenom člověk bez fantazie. Jsou auta zajímavější, možná levnější, možná spolehlivější, ale hlavně nemusím svoje auto hledat na parkovišti podle RZ

    Komentář ze dne: 19.01.2015 07:47:01     Reagovat
    Autor: Jirka - Geralt10
    Titulek:
    Tak tohle mám v práci. 1,6 TDI CR v 4x4 Octa Mk III je jedno z nejlínějších aut, ve kterých jsem jezdil. Nemá to zátah absolutně v žádném rozsahu otáček, v zatáčkách se chová nepředvídavě, už jsem to párkrát utrhl na všech čtyřech, auto mne vůbec nevarovalo. Brzdy jsou vlažné, neumím si představit nouzové brždění, průběh brždění se nepravidelně liší, takže už jsem sebou párkrát škubnul na volant, když jsem jen přibrzdil na dálnici, zato na okresce, když jsem potřeboval rychle dobrzdit traktor, tak jsem se fakt s vytřeštěnýma očima modlil, abych to do něj nenapral. Odezva řízení na volantu nulová. Sedačky jsou velmi nepohodlné. Najeto 20 000 za šest měsíců. Na druhou stranu, je to služebák :)

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 09:06:48     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re:
    Tohle jsou bohužel typické VW brzdy - radikální nástup komplikuje jemné přbrždění bez cuknutí, zato vytváří klamný pocit, že umí překonat fyzikální zákony, takže řidiči nedodržují rozumné odstupy.

    Nepohodlné sedačky v OIII potvrzuji, platí to i pro výbavu L&K. A co mě v OIII obzvlášť překvapilo, byla mizerná audiosoustava, která se nekvalitou zvuku vyrovnala tomu šmejdu, který mám v autě já a dále pak tragicky pomalá odezva touchscreenového ovládání.

    Abych jen nekritizoval - OII mě překvapila mimořádně robustním podvozkem - přehlédl jsem kdysi na dálnici schodek a zapomněl na omezení na 30 km/h. Schodek jsem projel 80 km/h. Rana to byla jako hrom, spolujezdec se hlavou praštil o strop auta, ale podvozek to přežil bez problémů.

    Mám pocit, že OIII je odhlučněná hůř, než OII, obecně se mi v OII jezdilo lépe, než v OIII (ale sedačky za moc nestojí v obou verzích).

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 12:51:22     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:Re:
    Ehm. V O3 je úplně jiný 1,6 diesel než v O2. Nic to ale nemění na faktu, že ta auta nejedou.

     
    Komentář ze dne: 23.01.2015 11:51:16     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re: Re:
    V čem konkrétně je jiný?

     
    Komentář ze dne: 23.01.2015 14:20:51     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ve vsem, krome roztece valcu.

    Konktertne v O2 byl 1.6TDI rady EA189 (coz byla vylepsena stara rada EA188, kam patril i 1.9TDI PD DPF) - konkretne kod CAYC.

    O3 ma 1.6TDI CLHA, coz je nova rada EA288, s pouvodnim 1.6TDI ma spolecny nazev a roztec valcu. Ma mimochodem svody vyfukovych plynu v hlave motoru.

    VW se mimochodem vytahuje, ze nova rada EA288 ma oproti stare rade snizene frikcni straty o 15%.

     
    Komentář ze dne: 30.01.2015 15:26:05     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Děkuji za info.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 14:54:23     Reagovat
    Autor: beda68 - beda68
    Titulek:Re:
    odezva na volantu je dneska nulová (skoro nulová) u všech nových aut.
    protože brusel a ekologie.
    elektrickej posilovač snižuje oproti hydraulickýmu spotřebu

     
    Komentář ze dne: 20.01.2015 23:18:11     Reagovat
    Autor: karelpipin - karelpipa
    Titulek:Re: Re:
    Náš VW Transporter 2.0 TDi co máma v práci je dva roky starej a naštěstí má hydraulickej. Dá se to dokonce i řídit. Nějaký cit tam je. Ale rozsah otáček je taky tragickej.

    Komentář ze dne: 19.01.2015 07:51:00     Reagovat
    Autor: Brouk - Brouk
    Titulek:
    Říct o tomto autě (1,6TDI), že je tiché vyžaduje velkou dávku fantazie a nezkušenosti. Tak se pane zkuste svézt v benzínové oktávce.

    Na pětku sice dunění TDI motoru neslyšíte, ale ono nezmizelo. Pouze ho přehlušil aerodynamicý hluk a hluk od kol. Amplituda se ale sčítá a vy máte v kabine o dost více hluku než v benzínu.

    Komentář ze dne: 19.01.2015 10:50:13     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Zajímavé počtení
    Co se týče kočárku (podvozek + korbička) a zavazadla, mohu potvrdit, že do mého auta se totéž také vejde. Dokonce s bonusem více zavazadel.

    Nevím jak spotřeba, neb vlastním benzínové auto, které více odpovídá mému vyznání, že nafta patří do traktorů (a možná do dodávek). Nicméně kamarád má stejné auto, co mám já. Úplně stejné, stejný měsíc i rok výroby, stejná barva, stejná značka, stejný model, jen má nafťáka. A taky umí jezdit za 5 litrů. Jezdí navíc jenom po Brně a mnohdy auto ani nestihne zahřát (takže u něj bude podle mého ta spotřeba nepatrně vyšší než je normální u tohoto auta).

    Pravda je, že také nemám škrabku na okno jako OII, taky nemám příjemnou vychytávku z Corsy C, kdy lze uzávěr od nádrže uchytit v praktickém úchytu na vnitřní straně víčka. Nicméně mám uzávěr na "drátku" z umělé hmoty, a nikam mi tak nespadne.

    Problém je, že moje auto je skoro všude, má ho dost lidí (a nebo si ho dost všímám), takže jej mám vystajlované tak, abych si jej poznal (mám třeba zcela unikátní RZ, kterou nemá žádné jiné auto, nebo taky nálepku se jménem mé milované dcery na zadku auta).

    Jízdní vlastnosti z pohledu řidiče hodnotit nemohu, neb OII jsem nikdy neřídil, co si pamatuju. Ale jako spolujezdec nemám výhrad ani proti jednomu vozu. Pohodlí je tak nějak stejné. Vychytávek tam moc nemám, ale prostor působí vzdušně a není tam milion zbytečností na nic.

    Dá se dokonce sedět i vzadu - a dokonce i ve chvíli, kdy někdo sedí vepředu. Kufr má tvar k přepravování krabic, je to totiž kombík skutečný a nikoli namalovaný jako OII, kde se střecha zužuje do špice a v podstatě se tam nedá kromě tašek z Alberta nic převážet.

    Auto je ojeté a živé, podrží v kritických situací, brzdí obstojně (po feldě ale brzdí asi všechno obstojně), nehoupá se v zatáčkách a oblíbila si jej i moje přítelkyně - jako řidička.

    Moje auto je Ford Focus II 1,6 74 kW :-)


     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 11:15:06     Reagovat
    Autor: Behemot - Behemot
    Titulek:Re: Zajímavé počtení
    No, když to vezmete do detailu, tak unikátní RZ, kterou nemá žádné jiné auto, mají snad všichni, ne? To je myslím cílem celé té režimní šarády…

     
    Komentář ze dne: 22.01.2015 10:16:30     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Zajímavé počtení
    Možná jsem to napsal jako žertovnou poznámku, kdo ví...

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 14:33:42     Reagovat
    Autor: xluke79 - xluke79
    Titulek:Re: Zajímavé počtení
    Mám to samé auto, ale víčko nádrže teda nevlastním vůbec a přijde mi to jako geniální nápad. Jen otevřu kryt a nacpu tam pistoli, žádný zaprasený ruce od víčka.
    Kde ale OII rozhodně vede je místo na nohy na zadních sedadlech. Což mě tedy ale zase tak moc netrápí :)

     
    Komentář ze dne: 22.01.2015 10:29:20     Reagovat
    Autor: santini - santini
    Titulek:Re: Re: Zajímavé počtení
    Přiznám se, že jsem si nikdy netroufl riskovat vysátí benzínu nějakým multikulti obohacovačem. :-)

    Komentář ze dne: 19.01.2015 10:50:30     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Je vidět, že máte svůj vůz rád a bedlivě ho sledujete, ale...
    ... ta pasáž o regeneraci mě poněkud vyděsila. 120 let to bylo tak, že auto sloužilo uživateli. Nově slouží uživatel autu?

    Trochu jsem toho najel s OII TDi PD 2.0 v provedení kombi a nevím teda. Ve vyšších rychlostech se to samovolně kroutilo, ve 200 km/h už jsem měl strach jet byť i rovně. Dosažení maximálky u toho auta mělo stejné projevy, jako u 1000 MB. Já vím, že to vypadá jako hnidopišství, ale už dlouho jsou na světě auta, která se i v maximální rychlosti dají na rovné silnici udržet dvěma prsty lehce položenými na volantu (což by v rychlostech 200+ činil jen blázen, ale jde to). Nástup brzd jedovatý jak je u koncernu zvykem. Jak psal někdo výše, ono to budí dojem, že auto zabrzdí na pětníku, ale když dojde na krizové brzdění, iluze se rozplyne jak fata morgána. Obecně bych podvozek označil trochu jinými přívlastky. Ale je fakt, že se to kroutí o něco míň než Fabia II kombi.

    Nepohodlná je pro sedačku řidiče slabé slovo. Nevím, jestli je to běžné simply clever řešení, ale to auto mělo vedle sedáku ještě jakousi plastovou přihrádku, asi aby se splnil koeficient plastových přihrádek podle Světa motorů. Sedačka díky tomu byla úzká a navíc taky působila prosezeně. Rám na okraji sedačky mi otlačil hýždě.

    Jinak se zdá, že s elektrickou výbavou se Škoda začíná dostávat na úroveň Lancie z roku 2002. Tedy alespoň částečně. Automatické stěrače fungují podobně (blbě). Problém se splašenými stěrači na Thesisu nastává, když mrholí a ta část okna před kamerkou se trochu umatlá, tady to asi bude podobně. Setření skla s prodlevou mi nepřipadá jako uplně špatný nápad, pokud trysky dávkují dostatek kapaliny do ostřikovačů. U některých aut se stává, že je jí hodně a je nastříkaná až mimo stíranou oblast a pak začne stékat po skle. Tyhle cicůrky by mělo právě opožděné setření sejmout. Za předpokladu, že tam ovšem jsou.

    To, že automatická klimatizace sama od sebe zapíná vnitřní okruh, se používá často. Jako důvod tipuji to, že je při vytápění nebo chlazení méně energeticky náročné několikrát po sobě prohnat vzduch v kabině přes výměník, než pořád dokola ohřívat/chladit vzduch zvenčí. Proto je přísun vzduchu zvenčí "dávkován" střídavým zapínáním a vypínáním vnitřního okruhu. Přece jen je pravděpodobné, že konstruktéři věděli, co dělají, když to navrhovali, žádný osobní diskomfort jsem z toho nikdy nezažil.

    Jako škodovkář mě ale musíte brát s rezervou, jen jsem si bez emocí dovolil hodit pár postřehů do diskuse... Z opačné strany :-).

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 12:01:03     Reagovat
    Autor: Torm - Torm
    Titulek:Re: Je vidět, že máte svůj vůz rád a bedlivě ho sledujete, ale...
    Tak ono je to hlavně kvůli kompenzaci zamlžení při zapnuté vnitřní cirkulaci. Klima v tomto případě funguje jako odvlhčovač.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 21:42:40     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Je vidět, že máte svůj vůz rád a bedlivě ho sledujete, ale...
    Který současný vůz v nižší střední třídě s pořizovací cenou začínající pod 500 kKč (za nový vůz) je v pohodě v rychlostech kolem 200 km/h ?

    Já jen jestli nechceme něco, co nikdo neumí.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 21:48:40     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Je vidět, že máte svůj vůz rád a bedlivě ho sledujete, ale...

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 22:20:54     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Je vidět, že máte svůj vůz rád a bedlivě ho sledujete, ale...
    Umí, ale nejen že nesmí, ale hlavně mám pocit, že trh si to ani moc nežádá. Trh si žádá nízkou spotřebu, takže běžná auta, která jsem řídil, nemají v rychlostech nad 180 km/h dostatečný aerodynamický přítlak (spojler zvedá spotřebu) a některá mají pro jistotu rovnou i tragicky miniaturní zrcátka (zdravím tímto do škodovky tragéda, který to má na svědomí).

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 22:22:46     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Je vidět, že máte svůj vůz rád a bedlivě ho sledujete, ale...
    Život je příliš krátký, než abych ztrácel čas takovými nesmysly, jako je spotřeba mého auta.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 22:31:31     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Je vidět, že máte svůj vůz rád a bedlivě ho sledujete, ale..
    Na trhu je lidí jako vy asi dost málo. Navíc většině lidí je dost jedno jak se jejich auto chová v okolí maximální rychlosti, protože to si většina zkusí nanejvýš při cestě do Říše. Třeba pro mě je podstatné jak se moje auto chová při rychlostech do cca 160-180 km/h, rychleji nemám potřebu jezdit ani v Německu.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 22:33:10     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Je vidět, že máte svůj vůz rád a bedlivě ho sledujete, ale..
    To "umí" znamenalo nejen umět technicky (to umí kde kdo včetně škodovky), ale především ekonomicky v kontextu evropského trhu.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 22:35:14     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je vidět, že máte svůj vůz rád a bedlivě ho sledujete, a
    V kontextu trhu by to problém nebyl vůbec žádný. Problém to je v kontextu totálně přeregulovaného socialismu.

    Komentář ze dne: 19.01.2015 10:54:01     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:No
    Mám k dispozici služební O3 1,6 TDI CR 77kW a moje pocity z toho jsou smíšené:

    - 1.6 TDI CR pod 1500 netáhne, nad 3500 taky ne, na dálnicích v CZ to ještě jakžtakž jde, ale jízda v Německu (160kmh) je neustálé hraní si energií vozu, připadám si jako pilot Warhawku mezi Zery v roce 1941, když se nepodaří první boom and zoom, jsem doomed.
    - Touchscreen je zoufale pomalý - zvednout zvonící telefon vyžaduje tak pět zmáčknutí zeleného tlačítka
    - Audio je příšernost, repráky jsou vyšeptalé, přehrávání z USB občas zakopne (jako kdyby se zaseklo CD, které tam není)
    - Synchronizace kontaktů BT HF s telefonem dtto


    Auto samo o sobě je taková normální konfekce, odveze a neurazí ale v téhle motorizaci bych si to domů nekoupil.


     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 11:04:00     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: No
    Já jel s O3 z půjčovny trasu Budějovice -> Pha a zpět a to auto mi nevyhovovalo, nejspíš kvůli tomu motoru, který mi přišel slabý a hlučný. Obzvláště ten kravál mně otravoval. Velikost vnitřního prostoru OK, ale celou dobu jsem se nemohl zbavit dojmu, že to auto je takové, jaksi laciné.

    Podvozek OK, v zatáčkách i zábavný. Jenom mi vadilo nakopávání zadnice při přejezdu i sebemenší nerovnosti.

    Asi bych si to auto dovedl představit doma, ale s úplně jiným motorem a trochu jinou výbavou.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 11:39:41     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re: Re: No
    Mě ten kravál už ani nepřijde, protože s tím motorem jezdím už tři roky každý den v kuse.
    S kombinací motoru a převodovky u O2/3 1.6 Tdi je potřeba se sžít, mě to taky trvalo déle, jistě víc než jednu cestu z Thomadorfu do Cajzlu. :)


     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 16:58:32     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: No
    To "klopýtnutí" rádia při přehrávání z USB, které zmiňujete, je zajímavý jev. Dělalo to rádio v superbu, dělá to kamarádova oktávka, dělá to i autorádio v mém Jeepu (to ale bylo kupované někdy před třemi lety a už tenkrát šlo o levný střep za pár korun, který měl sloužit jako dočasné řešení, než se dosadí něco lepšího). Kdyby ta autorádia byla stejné značky, pak bych to chápal, že půjde o vlastnost specifickou pro výrobce, ale takhle to vypadá na vlastnost společnou všem USB rádiím. Že by to sdílelo stejné opensource knihovny pro práci s USB či něco takového?

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 21:43:13     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: Re: No
    Nemohlo by to byť spôsobené fragmentáciou flashky ? Mne volakedy sekala SD karta v lacnom prehravači, dal som defragmentovať a zistil som že je tam fragmentacia vyše 35%. Potom prehravanie fungovalo normalne.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 17:34:51     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: No
    Poznamku o energii vozu jsem ne zcela pochopil. Co je jako zvlastniho na faktu, ze stokonovy motor ze 160 km/h nijak raketove nezrychluje?
    Opravdu netusim, ktery stokonovy motor se jako chova v tomto modu lip, prebytek vykonu motoru v teto rychlosti je smesne maly.

    Souhlas, ze motor "tahne"mezi 1500-3500 rpm, primcemz pri 3500 rpm je na tachometru 190. V realu je pruzne zrychleni 160-180 na tak slaby motor velice slusne, obdobne stokonove motory jsou na tom vesmes hur, napr 1.6i Zetec ve Focusu urcite.

    AUdio mam slusne, repraky hrajou obstojne, ale ja nejsem audiofil a nemam s cim srovnavat. Radio mam tlacitkove, BT HF je Parrot a vse funguje bez potizi, USB se nekouse. Ale je mozne, ze jsem si jenom nevsiml, z USB poustim vyhradne mluvene slovo.

    DOmu bych si to taky nekoupil, lec pouze z duvodu pomeru cena/vykon, zde vychazi 1.4TSI mnohem lip. 1.6TDI je idealni pro okresky a ceske dalnice, malo zere a je pomerne tichy. Na Nemecko je slaby. Do mesta se nehodi vubec. Idelani typ pouziti je dalnice a 140 km/h tempomat.

     
    Komentář ze dne: 21.01.2015 17:02:15     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Re: Re: No
    Ta poznámka o energii vozu byla taková, že jak někde tu energii prošustruju - typicky potřebuju se rozjet z kamionových 85kmh v pravém na cestovních 160kmh v levém tak v realitě německé nahuštěné dálnice A9 nevyhnutelně ostatní zdržuju. Je to odporný pocit, být brzda.
    Mám porovnání s 1.4TSI, 1.9TDI 77kW, 2.0TDI a 1.8TFSI

    Ohledně audia, mluvím o onboard zábavním systému s dotykovým displayem, včetně i integrované BT HF sady.
    Mimochodem, ta BTHF sada je naopak velmi slušná, abych to pořád nehaněl.

    Doma mám Tourana 1.4TSI...takže asi myslíme podobně. :)

    Komentář ze dne: 19.01.2015 10:59:14     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:DPF
    ...krista, když jsem si četl ten arcivomrd s tím filtrem, jenom mne to utvrdilo v tom, že diesel ještě ne.
    To je, milý pane, pakárna, kterou nejsem ochotný absolvovat.

    A to rozumím tomu, že nanosračky, kreps a tak.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 11:21:10     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: DPF
    No já tedy nevím, ale abych svůj život organizoval podle toho, jak rozhodne řídící jednotka motoru, k tomu jsem ještě nedospěl. :-) Když motor po mě něco chce nad rámec pravidelné údržby, tak mi to má říct kontrolkou nebo ručičkou (dolej palivo, je mi horko, najednou nemám olej). Asi se nemusíte bát, že budete dělat stejné "vítání slunovratu" jako autor článku. Spíš se obávám, že autor článku s vozem jezdí na megaúsporno, takže regenerace se spouští, protože motor naftu téměř nevidí. I autorova spotřeba na mě dělá spíš ten dojem, že jezdí částečně na pohon větrem :-D, protože já to nic moc neženu, jezdím 1/3 město a 2/3 dálnice, obojí klidnou jízdou bez překračování limitů a jsem lehce nad 6 litry.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 11:25:05     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: DPF
    ...můj šéf měl dieselové Subaru, Outback diesel boxer. Tvrdil mi, že regenerace filtru je pěkná pakárna, protože u Subaru prej auto citelně ztratí výkon v počáteční fázi regenerace - a náhle.

    Prej fakt super třeba při předjíždění do kopce.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 12:35:12     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: Re: DPF
    já takové věci jako snížení nebo zvýšení výkonu nepozoruji, protože mám Oct.II :-) Ale zažil jsem během záruční doby zábavu s poruchou EGR a to je teprve něco, kdy máte během vteřiny motor v režimu "scream factor", k dispozici rozsah otáček od volnoběh 750 rpm po 1300 rpm s výkonem cca 50 polochromých koní a zrovna předjíždíte autoškolu jedoucí 30 km/h a víte, že to nedáte. Předjetí nestihnete a tak čekáte, že se zařadíte zpět za ní, ale autoškola vás "pouští před sebe". Konstruktéra bleskového přepnutí do nouzového režimu bez varování bych přizabil... Nejlépe jeho vlastní "fíčurou".

    Lidí je hodně, tak konstruktéři ekofíčur dostali za úkol decimovat lidstvo nebo co? :-D

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 15:10:57     Reagovat
    Autor: volkswagen - volks
    Titulek:Re: Re: Re: DPF
    Mám Forestera diesel boxer, mám s ním najeto 110 tis a ničeho takového jsem si nevšiml.

    Domnívám se, že jsou ty motory stejné.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 15:23:44     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Re: Re: DPF
    ...asi by měly být, netuším. Na oficiálních stránkách českého Subaru jsou ty diesely uváděné s jiným výkonem (110 x 108kw)

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 17:39:32     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: DPF
    Zrejme spatne zvoleny motor pro zpusob pouziti, IMHO caste mrcaseni po meste se studenym motorem.
    Me osobne se za rok a pul provozu a 60000 km u O3 1.6TDI nespustila regenerace nikdy, ted jsem si ze zajmu nasel na googlu, jak ta konrolka vypada.

    Ale ja kazdy den dam pri ceste domu 2x10 km dalnice, DPF filtr se cisti prubezne.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2015 10:03:11     Reagovat
    Autor: Jenyk - Jenyk
    Titulek:Re: Re: DPF
    To je IMHO nemozne. Bud filtra a jednou za cas vypali, nebo nefiltra pac neni. Nic jako prubezne cisteni neexistuje.

     
    Komentář ze dne: 20.01.2015 11:31:43     Reagovat
    Autor: Vasek - Vasek
    Titulek:Re: Re: Re: DPF
    Tak to bude ta moje octovka asi nejaka kouzelna...

    V realue se udava, ze "DPF vypalovani" ma stejny ucinek, jako 20 minut dalnicni jizdy.

    A chytra kniha pravi:
    -----------
    Regenerace filtru – pasivní vs. aktivní

    Pasivní čištění se provádí samovolně během jízd, kdy je motor delší dobu v konstantní zátěži, například jízda po dálnici. Při tomto režimu jízdy přirozeně vzniká v DPF konstantní teplota 300–500 °C, při které dochází ke spalování uložených sazí. Výhoda tohoto typu regenerace je v tom, že jednotka nikterak zásadně nemění strategii vstřikování. Nevýhodou je na druhou stranu nutnost udržet tento jízdní režim a s ním i teplotu FAP konstantní po delší dobu. Aktivní regenerace není proti pasivní regeneraci vázána na zatížení motoru. Při tomto způsobu regenerace je pomocí dodatečného aktivování vstřikovačů po hlavní vstřikované dávce (tzn. dostřik) dopravována nafta do DPF, kde hoří a zvedne jeho teplotu až na 500–800 °C. Tento režim pro svůj běh vyžaduje pouze běžící motor, tedy aktivní regenerace může probíhat při městské jízdě 50 km/h, popojíždění v zácpě a dokonce i když vozidlo stojí s běžícím motorem na místě. Jediné, co je společné pro oba typy regenerací, je čas, který je potřeba pro vyhoření uložených sazí. Aktivní regenerace probíhá i preventivně v pravidelných intervalech 500–1 000 km.
    ------------

     
    Komentář ze dne: 21.01.2015 19:54:11     Reagovat
    Autor: omotko - omotko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: DPF
    Ano vypalovanie trva cca 15-20 min. napr moja riadiaca jednotka ukonci vypalovanie po 25 min. bez ohladu na to ci sa regeneracia skoncila alebo nie. Problem je, ze neviete, kedy sa regeneracia spustila. Mohla sa spustit ihned po zahriati motoru a vy regeneraciu stihnete ukoncit aj na relativne kratkej trase (cca 15km), ale mohla sa spustit aj 500m pred cielom cesty a vas filter ma nedokoncenu regeneraciu. Nie je problem kym je filter novy a nebude sa to casto opakovat. Ak sa nedokoncene regeneracie budu opakovat (co ale neviete ovplyvnit pokial vas auto na regeneraciu neupozorni) tak sa vam objavi spominana kontrolka, to uz je ale problem..
    Spominana pasivna regeneracia je za beznych dialnicnych podmienok nerealna, Pri mojom aute by to vraj malo byt mozne pri jazde rychlostou 150kmh niekolko sto kilometrov. Mam nainstalovany monitor DPF, ktory mi zobrazuje stav naplnenia filtra a upozorni na prebiehajucu regeneraciu, ale este sa mi nestalo, aby mi ubudlo co len percento existujuceho zanesenia filtra ani pri jazde okolo 150kmh. Za normalnych okolnosti sa castejsim jazdenim po dialnici iba predlzuje interval aktivnej regeneracie.
    S aktivnou regeneraciou v zapche mam tiez nedobre skusenosti, uz sa to raz mojej riadiacej jednotke nepacilo a preventivne mi rozsvietila kontrolku.
    Nie som ale expert na DPF popisujem iba co mam odpozorovane na vlastnom aute. A ano, je to naozaj pakaren sluzit vlastnemu autu a bravat ho na povinne vencenie. V mojom pripade to akceptujem ako moju hlupost, Filter nejdem vyberat, zit sa s tym da. Mal som si pred kupou auta urobit domacu ulohu a nastudovat aj to co vam predajca neprezradi..

     
    Komentář ze dne: 21.01.2015 20:50:05     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: DPF
    Nevím, co přesně zamýšlel autor knihy pasivní regenerací. Já to znám takhle. Aby pasivní regenerace nastala, musí na to být v autě hardware, například vhodný katalyzátor a funkce pasivní regenerace musí být v autě aplikována. Když tam není, nemůže k pasivní regeneraci dojít, protože ji nic nespustí, i když motor jede v režimu, kdy by pasivní regenerace přicházela v úvahu.

    Při pasivní regeneraci nedochází k tepelnému spalování, ale oxidaci uhlíku reakcí C s NO2. K tomu je třeba kromě tepla také zajistit dostatek NOx a kyslíku ve výfuku, čili jet na chudou směs. Pasivní regenerace tak předpokládá spíše menší zatížení motoru.

     
    Komentář ze dne: 21.01.2015 20:38:18     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: DPF
    Existuje kontinuální regenerace, ale je to drahé a na Octavii se zatím nedostalo. Tam to probíhá dávkově na základě několika veličin, z nichž jedna je diferenciální tlak před a za filtrem.

    Regeneraci je možné provést tak, aby to řidič nepoznal, například v dálničním provozu. Když někdo jede například 15 minut setrvale na 2000-3000 otáček, je zatížení motoru dostatečné na to, aby vyprodukoval potřebné teplo a existuje předpoklad, že to ještě nějakou dobu vydrží a pokud je zaplnění filtru dostatečné, aktivní regenerace se spustí. U některých aut si elektronika trochu pomůže a i když není zatížení motoru dostatečné, tak jej vyrobí tím, že zapne třeba větrák na chladiči, topení zadního skla a zrcátek apod. Řidič v uvedeném článku jezdí pravděpodobně pořád po stejné nebo podobné trase a kopec je vítanou příležitostí, aby DPF začal defekovat. Regenerace každých 730 km se mi zdá poměrně častá, ale čert ví, co se těmhle autům honí v hlavách. Taky si nemyslím, že když se autorovi regenerace spustí, tak že korektně doběhne a to je možná důvodem, proč ji musí tak často opakovat.

    Komentář ze dne: 19.01.2015 12:07:28     Reagovat
    Autor: donovanstangiano - donovanstangiano
    Titulek:moc pozitivní
    Mám služební OII v motorizaci 2.0 TDi (myslím, že 103 kW). Nejsem žádný závodník, ale do auta velikosti a váhy Octávky bych menší a méně výkonný motor nechtěl. 1.6. musí být fakt málo. Jinak Octu nepovažuji za nepovedené auto - co se týče motoru a exteriéru. Pracoviště řidiče je ovšem příšerné. Sedačky jsem za 3 roky nebyl schopen dostat do pohodlné polohy. Mám otlačené koleno od středového panelu. Věnec volantu vypadá jak po 15 letech (je tam jakožekůže). Příšerně drahé servisní práce a náhradní díly (když musíte využívat aut. servis).

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 12:41:09     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: moc pozitivní
    Ten středový panel je fakt zlo... Možná by mohli jako figuru řidiče pro návrh interiéru přestat používat anorektičky menšího vzrůstu a posadit tam člověka vzrůstu 80% nebo 90% kvantilu a BMI kolem 25.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 13:27:57     Reagovat
    Autor: joemarco - joemarco
    Titulek:Re: Re: moc pozitivní
    Na O II mi vadí spousta věcí a nepovažuji ji za nic světoborného, ale že se opírám kolenem o středový panel jsem si uvědomil vlastně až v momentě, kdy si tady na to lidi stěžovali a nevadí mi to.

    Komentář ze dne: 19.01.2015 14:14:15     Reagovat
    Autor: anakonda8 - anakonda8
    Titulek:sedačka
    Autor a pár diskutujících se opřelo do sedaček, že se chovají jako prosezené. To je sice správný dojem, ale příčina je jinde. Měl jsem tu pochybnou čest jet s kamarádem oktávkou a se šéfem jeho golfem. Stejný problém. Jde o to, že sedačka je nepřirozeně úzká a normální člověk s běžnou velikostí zadnice v podstatě sedí na hranách, které mají člověka přidržet v zatáčkách (tzv. boční vedení). Takže sedíte na hranách, otláčíte si půlky, a střed zadku vč. konečníku není pevně podepřen, jen se při leviatci mírně opírá. Z toho mj. plynou hemeroidy, a pak se není co divit, že oktávkáři jsou imrvére nakrknutí a jedou jak čuňata, jen aby tu nepohodlnou cestu měli za sebou. Malé sedačky (úzké i krátké) jsou tam proto, aby interiér vypadal větší, ale jak tam sednete, je o děs běs.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 14:20:22     Reagovat
    Autor: drobek - drobek
    Titulek:Re: sedačka
    Těší mne, že mé pozadí je v pořádku.

    Když jsem ten postřeh sdělil majiteli auta, bránil se, že sedačka je dobrá, ale já mám velkou prdel :).

    V práci máme jako služební auto Golf plus. Jednou jsem s tím jel Zlín - Liberec a zpět a v paměti mi utkvělo, že ty sedačky mají rozměry OK, ale sedí se v tom jak na pytli brambor, tlačily mě po celé ploše.

    Komentář ze dne: 19.01.2015 16:41:07     Reagovat
    Autor: reznaluki - reznaluki
    Titulek:Sedačky
    v Octě jsou sice tvrdé, ale nikterak nepohodlné. Prostě dnešní průměr. Je to takové, jako sportovní. Takové nové trojkové BMW dodává k autu v základu pouze trestnou lavici.

     
    Komentář ze dne: 19.01.2015 16:49:02     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Sedačky
    Průměr ? No jak se to vezme. Honda Civic má taky "jako sportovní", ale záda z nich bolí míň, ikdyž na rozdíl od Oktávky nemá bederní opěrku. Podobně Toyota Avensis. Ani jedno nejsou nikterak luxusní vozy. Nevím co strká BMW do trojkové řady, ale na sedačky v BMW 5 si stěžovat nemohu, tam si stěžuji na to, že si jako spolujezdec nemohu nohy natáhnout, protože sedačka spolujezdce v BMW5 nejde pořádně posunout dozadu. V BMW5 obsazeném 4 osobami jsem měl pocit, že všichni mají méně místa, než když jedou 4 osoby v Oktávce, Hondě i Toyotě, ale sedačky byly perfektní. A audiosystém byl v BMW ještě mnohem lepší, než v Avensisu, kde je základní audio velmi slušné. Pravda bylo to BMW 5 s M paketem (nikoliv M provedení), ale i tak cenově zcela jiná liga.

    Komentář ze dne: 20.01.2015 08:05:17     Reagovat
    Autor: 8-P - osmpé
    Titulek:
    S moderni turbodieselovou 1,6 jsem mel tu cest ve sluzebnim fokusu, a od te doby trpim vuci temto motorum silnou averzi. To auto me chtelo nekolikrat zabit! Pri predjizdeni to vzdycky zezacatku vypadalo jako ze ma dost vykonu, ale jakmile jsem se jal predjizdet vykon dosel zpravidla nekde napul cesty mezi navesem a tahacem predjizdeneho kamionu.

    Jako moje 18 let stara benzinova 1,6i ma papirove priblizne stejny vykon, ale kdyz u ni dupnu na plyn tak fakt dupu na plyn, a ne na nejake virtualni tlacitko, ktere dodava povely ridici jednotce pres e-call...

     
    Komentář ze dne: 21.01.2015 09:28:33     Reagovat
    Autor: smolda - smolda
    Titulek:Re:
    To je zvláštní, jezdil jsem už s různými parodiemi na auta, ale žádné z nich se mě nikdy nepokoušelo zabít ... jestli on nebude problém někde jinde, než v autě :-)

     
    Komentář ze dne: 21.01.2015 10:07:51     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re:
    Tenhle probém jsme už slyšel popsaný a problém byl v nějaké hadici k turbu, ve které se otevřela díra až při vysokém tlaku, pokud si dobře pamatuji. Tomuto zjištění předcházela výměna poloviny automobilu na účet autombilky, páč se to stalo v záruce.

    Komentář ze dne: 27.01.2015 14:06:06     Reagovat
    Autor: MJ - Neregistrovaný
    Titulek:Bejvalej služebák
    To fakt s tím autem jezdíš do kopce a z kopce ještě 13 minut po tom, co jsi dorazil do cíle? Bože nee.... Já to mám sice jako služebák, takže tu debilní regeneraci samozřejmě zhasínám natvrdo 2x denně (12 km do práce), ale i nedovedu si představit, i kdybych tu mrdku platil ze svýho... To přeprodáš dřív dál než bys to stihl pokurvit ne?

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.