D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: The heartbeat of America: Camaro
    (ze dne 19.07.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 19.07.2009 23:19:10     Reagovat
    Autor: MB. - MB.
    Titulek:Par postrehu
    Mel jsem take podobne "neprakticke" auto (RIP). Ocenuji trefnou charakteristiku techto amerik. Pridal bych par svych zkusenosti. Radu originalnich nesehnatelnych hejblatek lze nahradit veci zcela jinou, konkretne prerusovace blinkru timtez ze skodawerku. Chladic pak treba z Avie (original byl poddimenzovany a moc nevydrzel). Nove dily jde sehnat (pokud se jeste dodavaji) pres Simix.

     
    Komentář ze dne: 19.07.2009 23:25:31     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Par postrehu
    Zrovna z Avie tam pasuje vic dilu. Slysel jsem i o cloveku, ktery originalni motory V8 nahrazuje prave motory z Avie. Smysl mi absolutne unika a nebyt priznivec techto vozu, snad bych se tomu i zasmal.

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 10:05:04     Reagovat
    Autor: MB. - MB.
    Titulek:Re: Re: Par postrehu
    Hmm, tak takhle daleko jsem nesel.

    Komentář ze dne: 19.07.2009 23:22:18     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Sraz
    Ahoj. Predpokladam, ze onim autorem recenze, hanicim rizeni amerik, jsi myslel mne:) Gratuluji k peknemu kousku a rad bych se jen zeptal, zda-li jezdis na nejake srazy. Popravde me vic zajima bratruv Olds, ale Camaro taky potesi, stejne jako kazda amerika, to je o dusi tech aut. Jinak preji mnoho stastnych a bezporuchovych mili.

    Komentář ze dne: 19.07.2009 23:50:58     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Palec nahoru
    Rozhodně si přeji další články tohoto autora!
    A co se týče "blbých dotazů" kolemjdoucích - předpokládám, že spousta lidí (včetně mě) po takové "americe" ve skrytu duše touží, ale bojí se problémů souvisejících s provozem. Tak se holt snaží pochybnosti rozptýlit, aby si pak mohli říct: "Tak třeba někdy..."
    Piš dál!

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 15:35:39     Reagovat
    Autor: Pajda - Pajda
    Titulek:Re: Palec nahoru
    Presne moje slova! Americka auta se mi libi, byva to poctiva a jednoducha prace a nema to kazdy. Jenze si to proste nekoupim z jednoducheho duvodu, kdyz uz bych za to dal ty penize, tak nenecham nikoho, aby se mi v tom vrtal, chtel bych si servis delat sam, ale na to jsem moc velkej nesika, abych se vrtal v aute...

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 17:40:00     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Palec nahoru
    Nějak tak. Asi do 13 let věku jsem byl beznadějně zamilovaný do Camara '94 (a kategoricky odmítám, že vypadá jako asiat - profil dveří a boků do "S" a mračení světel jsou unikátní, maximálně to nějaký asiat ukradl) a snil jsem o tom, jak si tu mašinu jednou pořídím - a pak jsem v oblasti aut začal "dostávat rozum", pochopil jak význam slova "spotřeba", tak praktičnost většího kufru a nutkání se zmenšilo a uchytilo až v koutečku srdce. Ale kdo ví, třeba jednou...

    Pro autora: pokud je mi známo, veteránské SPZ může dostat cokoli nad 20 let, ne? A s tím je ručení minimální.

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 18:12:01     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Re: Re: Palec nahoru
    Veteran je nad 25 let, mam dojem. A rozhodne neni pravda, ze veteranske SPZ muze dostat cokoliv! Je potreba projit 2 testace, ktere se ridi mezinarodnim kodexem FIVA, neni to prdel.

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 20:10:00     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Palec nahoru
    Zajímavé. Takže je nějaký seznam aut, akceptovatelných jako veteránů a nějakých neakceptovatelných, nebo se to řídí pravidly na stav vozidla atp.?

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 20:32:02     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Palec nahoru

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 20:53:35     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Palec nahoru
    Diky za dokaz. Takze uz nad 30 let. Slysel jsem neco o novem kodexu, ale ze budou vetsi upravy, jsem si nemyslel. Furt jsem s rokem 65 "v bezpeci", tak alespon neco:)

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 21:24:21     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Palec nahoru
    To se snad nebude týkat už schválených veteránů, ne?

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 21:35:48     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Palec nahoru
    To nejspis ne, vzhledem k tomu, ze by stejne do 5 let opet statut veterana ziskali. Kazdopadne je to skoda, takhle daji lidi spoustu youngtimeru sesrotovat (za novou Tatu Nano:) misto aby si z toho udelali veterany. Kazdopadne ted asi bude na testacich naval s rocniky, ktere to postihne.

     
    Komentář ze dne: 22.07.2009 11:06:42     Reagovat
    Autor: Falcon - falcon
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Palec nahoru
    Jak jsem měl možnost trochu nahlédnout do problematiky, globálního sešrotování youngtimerového potenciálu bych se nebál; většinou zařvou obyčejné spotřebáky - sedany, kombíky, hatche - se slabými motory.
    Protože jsem se konkrétně zajímal o Škodu 110R, současná situace je asi taková, že když už se najde blázen co jí odveze na šroťák, dá se stranou a majitel dá hlášku veteránistům, kteří se na ní vrhnou s flexama ve snaze odřezat si zachovalé kousky karoserie, které doma v garáži dovaří.
    Nebojím se toho, že by šroťáky přetékaly BMW 635CSi nebo M3 E30, Lancia Delta Integrale HF nebo Audi Quattro Coupe.
    Na testacích zase takový nával nebude, vzhledem k požadavkům, které jednotlivé kluby mají; platí totiž pravidlo, čím běžnější vůz, tím přísnější podmínky. Takže tam, kde na Porsche 911 prvních ročníků projdou Fuchsy a kachna na zadní kapotě, u Mustangu Fastback ještě zavřou oči nad domorobo (ale zdařilými) dveřními tapecíry, ale u Škody 100 musí odpovídat ročníku i sérii i přední lišta na čele a dynamo u motoru.

     
    Komentář ze dne: 20.07.2009 23:57:27     Reagovat
    Autor: havlas - havlas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Palec nahoru
    No hranice pro přihlášení na vete značky je asi teď rok 1981? takže Camaro třetí generace možná ty první. Ale komisaři se budou asi cukat.

     
    Komentář ze dne: 21.07.2009 18:40:21     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: Re: Re: Palec nahoru
    mozna by stacilo i jit k pojistovne, ktera ma sazby podle vykonu - neznam hranice, ale prinejmensim bych to zkusil, treba se se 100kw vejde do nejaky nizsi sazby

    Komentář ze dne: 20.07.2009 10:08:34     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Obdiv
    Obdivuju autora, že se odvážil přes doposud "nulové zkušenosti s auty" pořídit si takovej střep, rozebrat ho do šroubku a zase složit, aby se s ním nejen dalo jezdit, ale aby mu to auto nedělalo vostudu ;-)

    Výhoda je, že máš v okolí skoro stejný auto, takže ses moh v případě nouze kouknout, jak je to v něm udělaný. No já bych se toho asi bál, přecejen to neni felície, kterou opraví každej Franta v nejbližší garáži a na kterou seženeš všechno v prvních autodílech do druhýho dne.

    Komentář ze dne: 20.07.2009 14:38:19     Reagovat
    Autor: havlas - havlas
    Titulek:složitost oprav
    Já mám Camaro druhé generace. Složitost oprav - proti tomuto autu je Felicia výkřik nejmodernější techniky. Motor V8 5,0L a karburátor. žádný čidla, žádná elektronika. Jen lanko plynu do karburátoru. Prostě větší Š120. Fakt stačí gola sada a šroubovák. Ale zase je to čistá esence zážitků z řízení. To auto ovládám já, ne elektronika.
    Jinak máme partu podobně postižených majitelů Camar. Ač nikoho neodmítáme, tak majitele Camara třetí generace zatím mezi sebou nemáme. Je to možná tím, že Camaro třetí generace je takovej prasopes. Ani prase ani pes. Ani klasická amerika a ani soudobej sporťák. Pokud vás postihne nákaza americkejma V8 tak doporučuji Camaro nebo Firebirda druhé generace. To je ještě finančně zvládnutelné. Bohužel Camara první genetace jsou řádově dražší. A díly - i na 30 let starý auta jsou všechny.

     
    Komentář ze dne: 22.07.2009 11:08:38     Reagovat
    Autor: Falcon - falcon
    Titulek:Re: složitost oprav
    Po Firebirdovi V8 prahnu a toužím, nezávisle na generaci... vždycky mi přišly o chloupek hezčí než Camara, byť sdílejí vždy stejné "body" :)

    Komentář ze dne: 20.07.2009 14:53:17     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:Top Gear
    Zkoušel jsi na střechu přivázat zdechlou krávu?
    http://img513.imageshack.us/img513/4813/cowet6.jpg

    Komentář ze dne: 20.07.2009 22:40:07     Reagovat
    Autor: snark - Neregistrovaný
    Titulek:
    moc hezkej článek - stejně jako ten o trolejbusech - akorát bych řek že je škoda rvát do americký káry metrický šrouby tam co patřej palcový - stejně jako díly to dneska neni problém a je to škoda to nemít originál když to jde - co se týká nahrazování dílů jinejma z jinejch aut tak bych řek že bych si tim nebyl tak jistej - určitě to někdy někomu udělalo přínos ale obecně by bylo divný kdyby ty forejti co to v detroitu narýsovali byli blbější než kámoš :) málokdo je takovej odborník na techniku aby vzal dostatečně v úvahu veškerý možný technologický a konstrukční souvislosti při záměně různejch dílů - notabene americký díly bejvaj hezký :o)
    good luck
    snark
    (AM General M151A2)

    Komentář ze dne: 21.07.2009 10:01:46     Reagovat
    Autor: ventYl - ventYl
    Titulek:bezpecnostne pasy
    k tym bezpecnostnym pasom by som len dodal, ze zasekavanie bezpecnostnych pasov zavazim, ktore reaguje na naklon je uplne beznou zalezitostou aj pri bezp. pasoch europskych automobilov (minimalne moje pasy v Rapide tymto disponuju).

    Komentář ze dne: 21.07.2009 11:16:13     Reagovat
    Autor: Herodes - Herodes
    Titulek:OT: žádost o radu
    Dobrý den všem, pravidelně to tady sleduju a sdílím většinové postoje a názory s ostatními DF fans. Měl bych trochu OT dotaz - mohl by mě někdo z vás nasměrovat na nějaké stránky, kde by mi někdo pomohl s výběrem auta? Někde kde mají lidé rozumné názory a trochu více let a zkušeností. Chtěl bych si koupit ojetinu tak do 3 let, něco lepšího, tak kolem 500tis.Na webu jsem toho moc nenašel, na většině "odborných" stránek diskutují uhrovatí náctiletí bez ŘP velmi "zasvěceně" :( ale potřebuji dobře poradit :) díky všem předem Herodes :)

     
    Komentář ze dne: 21.07.2009 11:27:34     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: OT: žádost o radu
    Pokud mate nejakou predstavu a tedy vyber zuzeny na par vozidel, tak osobne doporucuji navstivit fora klubu danych aut. Dnes ma prakticky kazde vozidlo svuj webovy fanklub s forem, kde se resi caste zavady, neduhy, vyhody atd. Staci si to procist a clovek ziska prehled o zkusenostech majitelu.

     
    Komentář ze dne: 21.07.2009 11:38:36     Reagovat
    Autor: Herodes - Herodes
    Titulek:Re: Re: OT: žádost o radu
    Hmmm, ono je to složitější, teď mám druhou Toyotu a max. spokojenost, chtěl bych něco většího, líbil by se LandCruiser V8, ale to neseženu a hodně žere, Lexus RX 450h zase neseženu ojetý za rozumné peníze, tak jsem prošel přes Volvo XC90 (vysoká spotřeba, nic moc jízdní vlastnosti) na Subaru Outback (interiér nic moc, pouze 5MT, špatné rádio) a vymýšlím co jiného? Zvažoval jsem i jiné značky, ale zřejmě neexistující ideál - nafta nebo benzín s nízkou spotřebou (hybrid), aby se to nekradlo (japonec?), větší a bezpečnější auto, málo poruchové, když bude mít AWD ideální (aspoň připojitelné), atd. atd. - co vybrat? Už jednou jsem si koupil nové auto a myslím, že je to škoda peněz. Denně v tom trávím tak min. 3 hodiny a už mě z českých silnic bolí záda...

     
    Komentář ze dne: 21.07.2009 11:49:44     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Re: Re: OT: žádost o radu
    To co popisujete je vysneny ideal, dnesni auta jsou bohuzel o kompromisu. V tehle tride ja neporadim, nebot se pohybuju o par levelu nize (strepy do 100 tisic :)
    Kazdopadne pozadavek AWD slusne redukuje vyber, takze by nemel byt problem si sestavit par kandidatu a pak staci si zaridit zkusebni jizdy a procist ony fora.

     
    Komentář ze dne: 21.07.2009 11:50:26     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: OT: žádost o radu
    A o necem jako Sharan/Alhambra/Galaxy jsi neuvazoval? Na ne je vyborne forum zde sag.vw-club.cz

     
    Komentář ze dne: 21.07.2009 12:12:45     Reagovat
    Autor: Herodes - Herodes
    Titulek:Re: Re: Re: Re: OT: žádost o radu
    Hmmm, AWD nemusí být pořád, stačilo by buď připojitelné nebo něco ve stylu iDrive od BMW (prostě požadavek na to aby to v zimě neklouzalo), Sharany/Galaxy apod. neuvažuji, v tohle "koncernovém" segmentu mě oslovuje tak max. A6 Allroad (slušná ojetina) nebo Tuareg. Chtěl bych i slušnou muziku, vyhřívaný+větraný sedačky, dvouzonovou klimu (manželce je zima i v létě a mě pořád horko), pohodlné pérování (vzduch?) atd. atd. = chjo, jsem bláznivý stařec? (40let)

     
    Komentář ze dne: 22.07.2009 11:15:59     Reagovat
    Autor: Falcon - falcon
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: OT: žádost o radu
    Range Rover?

     
    Komentář ze dne: 23.07.2009 23:38:11     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: OT: žádost o radu
    Děkuji digitálnímu vysílání za možnost sledovat TopGear na PrimaCool. Tam si moc pochvalují svoje britské RangeRovery, vždy tam podrobí auta testům na hranici schopností a RR z testu ofroutů a SUV vycházel nejlépe. Slušnou muziku Ti udělají na přání v krámě na slušnou muziku, kvůli tomu snad netřeba hledat značky aut. Řekl bych, že luxusní značky mají v příplatkové výbavě vše, co Tvé srdce žádá...i když za půl mega to vidim tak na zbořenej MB-R...

     
    Komentář ze dne: 24.07.2009 00:12:29     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: žádost o radu
    Ale neeeeee, Ty koukas na ten udesnej dabing? Tim se vytrati 90 procent humoru. Top Gear je totiz predevsim show, cili nejde jen o ty auta. Navic na Prime je Top Gear z minulyho stoleti:)) prave bezi 13ta serie, tak nevahej a sosej v anglictine.

     
    Komentář ze dne: 24.07.2009 20:23:17     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: žádost o radu
    No, baví mně to :o)))))) Zatím nemám kabelofku, neb se hodlám v dohledné době stěhovat a aktuální TopGear je tudíž zatím nedostupný. Navíc mám jeden zásadní problém - můžu pindat půl dne anglicky o čemkoliv, i rodilí angláni nebo amíci tvrdí, že moje íngliš je pérfekt, ale špatně rozumím, pokud někdo mluví angličtinou jako rodným jazykem. Takže dobře rozumím těm, co se angličtinu naučili, ale rodilým prostě polovinu, zbytek si brilantně "domyslím", což u mojí práce moc nevadí :o))))). Musí se mnou mluvit pomalu, nepolykat, nezkracovat...asi tak jako s dítětem nebo s trubkou. Ani poslech anglického rádia a muziky, což praktikuji od dětství (muziku), my v tom nepomáhá. Takže holt beru, co je a asi bych si to v originále moc neužil.

     
    Komentář ze dne: 24.07.2009 20:46:07     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: žádost o radu
    Ja nemam televizi vubec, takze stahuju z internetu, vetsinou to tam byva uz par hodin po odvysilani, takze si to davam v pondeli rano ke snidani:)) Jako vedec mam anglictinu skoro uz jako rodnou rec, takze mi to nedela problem. Heled zkus to, protoze tem trem paprdum je rozumet uplne skvele. Nemuzes posuzovat podle filmu, kde do konverzaci hraje hudba a strili kulomety:))

     
    Komentář ze dne: 24.07.2009 21:43:18     Reagovat
    Autor: Hýkavec - Vosel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: žádost o radu
    Zkus rádia i v jiných jazycích.

    Komentář ze dne: 21.07.2009 12:45:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Bezvadnej článek...
    ...hodnotím za 1.
    Aparát mi ale přijde jaksi..hm..polovičatej? Prosím bez urážky, ale působí to na mne jako třeba Opel Tigra - na voko sporťák, ve skutečnosti maximálně průměr ve všech parametrech. Slabý brzdy bych asi nahradil lepšíma ze silnějších modelů.

    Rozumím ale tomu, že když člověk chce tohle auto a rád by v něm i jezdil, je motorizace 2,8l V6 asi ekonomicky přijatelná, bohužel na úkor toho, co by od toho vozu člověk (na pohled) očekával. Na poklidnou jízdu jsou myslím jiné konstrukce i když automatická přehazovačka svědčí spíše právě pro toto užití vozu, protože automat ve sportovním autě nemá co dělat, pokud chce majitel jezdit skutečně sportovně. Jezdit třílitrem takové konstrukce, že je lepší jet rychlostí do stovky...no, já nevím. Ale zase do hry vstupují náklady, které ovlivňuje především nastavení přehazovačky (zlatej manuál 8o) )
    Tvůj aparát od vidění znám a jak jsem se dočetl, vypadá rychleji než skutečně jede 8o) (nic ve zlým) Až na Tebe teda mávne někdo na žluté, silniční Kawasaki s xenonama vpředu, jsem to já 8o)

    Komentář ze dne: 21.07.2009 16:17:36     Reagovat
    Autor: Phantom - Rejpal
    Titulek:
    Námitky? Jo, pro mne jediný heartbeat je V8, ideálně 426 HEMI - už ho mám vyhlédnutý i s Dodge Challengerem 1971 ;-)))

    Komentář ze dne: 21.07.2009 19:01:32     Reagovat
    Autor: Dreamer - Neregistrovaný
    Titulek:Pls dotaz
    Camaro me dost bavi a dumam, ze si ho poridim jako nove. Aktualne ridim Chevy Caprice 2009 (bohuzel ne 6ti litr, ale 3.5l), ale rad bych si ho poridil jako druhe auto na weekendy. Nemate uz s tim novym Camarem nekdo zkusenosti? dikes :-)

     
    Komentář ze dne: 24.07.2009 12:46:27     Reagovat
    Autor: Jura - Jura
    Titulek:Re: Pls dotaz
    Co konkretne potrebujes o nem vedet?

     
    Komentář ze dne: 25.07.2009 22:22:57     Reagovat
    Autor: Dreamer - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Pls dotaz
    Vedet? Pocit, jak se s nim jezdi... jak sedi, co motor a tak. Ja jsem ze soucasne Caprice spis zdesenej :-( ma to cca 300 koni, ale je to obejvak na kolech, co nesedi ani na rovince. Tak aby to nebylo podobny :-(

     
    Komentář ze dne: 27.07.2009 09:08:13     Reagovat
    Autor: Jura - Jura
    Titulek:Re: Re: Re: Pls dotaz
    Promin. Myslel jsem, ze svuj dotaz na Camaro myslis vazne. Tu kombinaci Caprice 2009 a 3.5L motoru jsem v tvym prvnim prispevku prehledl. Docvaklo mi to az u tech 300 koni...

    Komentář ze dne: 22.07.2009 16:07:53     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Bezva článek, díky.
    Moc pěkné počtení. Virusu US aut jsem také podlehl, pár let jsem dělal v servisu na americká auta a díky tomu jsem se svezl se sesterským Pontiacem Firebird s podobným motorem 2,8. (Teď mně jízda s US kcháry živí, to jen poznámka pod čarou). Co mně naprosto dostalo, bylo první posazení do "kokpitu". Už si nevzpomínám, jak moc se Firebird liší interierem od Camara, ale mně to tehdy připadlo, jako bych se posadil do vyřazené staré stíhačky. Ocelové Megapáky na otevírání dveří, připomínající madla katapultu - v ocelovém dveřním futru, podobně spartánsky laděný celý interier, žádné designerské serepetičky...nářez. Další věc, kterí mi zrychlila tep, bylo samozřejmě první prošlápnutí plynu na neutrál a poté první rozjezd s plynem na podlaze...Spousta místa i pro velkého týpka, pohodlí...Prostě nová dimenze jízdy. Se shodným typem Camara s pětilitrem jsem se bohužel moc nesvezl, neb vozidlo bylo dotaženo s dírou v chladiči a nouzový přejezd s doléváním vody mého osvíceného kolegy na povel osvíceného šéfa skončil klepajícím motorem...takže jsem prošoural jen pár metrů, ale nechal jsem se okouzlit alespoň prosklenou střechou "targa" a červeným plyšem interieru - prostě nádhera.
    Projel jsem i pozdější verzi Camara, model kolem r.v.2000 s pětilitrem, očekával jsem opět syrovost a brutální tah, leč byl jsem dost zklamaný. Naprostá nuda, včetně nudného provedení interieru ...to jen na okraj. V té době se naopak objevil podle mne povedený Ford Mustang -
    http://www.google.cz/search?hl=cs&rls=com.microsoft%3Acs&q=ford+mustang+2000&btnG=Hledat& lr=
    - konkrétně pětilitr GT s manuálem byl proti Camaru 2000 opět klasický americký trhač asfaltu - brutální motor, vydařený interier, o exterieru nemluvě...navíc s moderním podvozkem, ve výročním modelu Bullit extra laděným + lepčí brzdy atd.
    Záležitost se sealed beams je další exotikou pro euromotoristu - tyhle lampy byly univerzálně použitelné do několika typů aut několika automobilek, takže se dají najít jak v Camaru, tak v podobném ročníku Jeepu, GMC atd. Krátce po 89´ se prodávaly v ČR kolem osmi stovek za kus, dnes to bude možná o fous lepší. I dnešní výměnné americké žárovky do předních lamp jsou trochu jinak, než evropské H-něco. Mají obvykle integrovanou plastovou patici se závitem nebo bajonetem + samičí konektor, zašroubují se do krytu paraboly a pak se zapojí samec na kabeláži. Jsou i dražší, plus mínus kolem tisícovky. Na Lincolnu Town Car jsme je neměnili za šest let provozu, tuším, ani jednou. Menší žárovky jsou obvykle baňky bez patic (do předních obrysek a blikačů...) a zasunují se do plastového pouzdra na konci kabeláže a poté se na pootočení zasunou do bajonetové patice v krytu parabol. Ty jsou ovšem korunovou záležitostí, nejdražší jsme kdysi prodávali asi za 25Czk.
    Radost s diagnostikou je bonbonek pro chlápky, co se umí v autě trochu povrtat, nabízí se i sofistikovanější verze tohoto hw + chytřejší sw. Ta základní testovačka stojí kolem 80USD + servisní manuál kolem tisícovky, že ?, v servisu jsme měli lepčí testovačku, připomínající NTB, stála kdysi kolem 150.tis.Czk, takže dnes jistě za půlku :o) a do té lze koupit libovolné moduly, kde každý zahrnuje několik modelů a roků výroby jednotlivých koncernů, tedy Ford, GM, Chrysler. Jak je to nyní po pospojování s MB, Opelem apod., netuším, ale je to cenou i schopnostmi skutečně spíš pro odborné servisy. Náhradní díly jsou další americká specialita, třeba známá firma Mopar www.mopar.com nabízí kromě dílů na současnou produkci US aut a tuningové záležitosti také origo díly právě na oblíbené starší modely včetně veteránů, navrch libůstky jako chromovaná víka ventilů, poladěné karbce, celé motory dle původních "receptur" apod.
    Jináč - já si léty oblíbil menší a lehčí vozy, rád bych nějaké zrenovované Fiero např.,(leč můj dream kchár je Dodge Charger 68 - 70 - http://www.tuning.cz/a499:dodge-charger/ - kde jej poněkud nedostupným činí pořizovací cena a dostupnost na trhu muscle kchárů vůbec. Poseděl jsem si ve filmovém originálu z Blade a například slyšet jej nastartovaný nebo vidět zaparkovaný za drátěnou ohradou v polorozpadlé tovární hale, kde se Blade částečně filmoval...případně jej vidět v pohybu, jak se touto halou šourá s chlápkem v černých brýlích fčerný kůži, s mečem na zádech :o)))...zážitek na celý život) - každopádně pokaždé, když jsem usedl do nějaké americké klasiky, měl jsem dojem, že mi život nabízí druhou šanci na to začít znovu a jinak :o))) Prostě se to musí zkusit...a někoho to chytí nafurt.
    Hodně šťastných kilometrů !

     
    Komentář ze dne: 22.07.2009 17:00:09     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Bezva článek, díky.
    Ohledne sealed beams - ja kupuji na Oldse typy H5006 (potkavacka) a H5001 (dalkovka) a stoji 15 dolaru kus, coz se az zas tak nelisi od cen obycejnych halogenek do beznych aut, takze zadna hruza.

    Komentář ze dne: 22.07.2009 22:15:10     Reagovat
    Autor: Hyrogen - Hyrogen
    Titulek:Původ auta
    Ondro, nekoupil jsi to Camaro náhodou v Brněnských Ivanovicích?

    Komentář ze dne: 23.07.2009 01:16:18     Reagovat
    Autor: Goga - Neregistrovaný
    Titulek:
    Moc pěknej článek, sice dost dlouhej, ale když si člověk udělá čas na to ho důkladně celej přečíst, rozohdně se to vyplatí. Můj bratr má Pontiac Firebird stejné generace, ale o něco novější, a to konkrétně z posledního roku výroby těchto aut - 1992, a co se týká těch keců okolí, tak nejčastěji slýchá řečnické otázky "To je korveta, že?" :) Je zajímavé, že fakt když člověk tohle auto vidí, hned by ho zařadil do kategorie supersportů, ale rozhodně tomu tak není. Spíš si jenom tak užívat tu stovečku s větrem ve vlasech (targa) někde za městem, o tom tohle auto je...

    Komentář ze dne: 23.07.2009 09:40:22     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:
    Po velvetu, kdy začaly vznikat první prodejny na náhradní díly US vozů, byly relace dost vysoké, vzhledem ke složité organizaci dovozu, prázdnému trhu, nevelké poptávce atd. Co stálo v USA 40 dolarů, se tu prodávalo v klídku i za 2,5k Czk...+/-. Předpokládám, že dnes už jsou ceny v obchodech lepší, pro větší množství dílů je jasná volba nechat si je poslat - naše dopravní firma vždycky měla někoho, kdo do Států pravidelně jezdil - tím se náklady výrazně minimalizují. V USA jsou díly ve skutečnosti za babku, všechno je pak otázka dopravy atd.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2009 21:01:54     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: ech...toto měla být reakce na redguye
    ...jsem poznámku vsunul špatně...Ale když už jsem tu - k tomu řazení automatu na sněhu (se silným motorem tuplem) - Režimy 1 a 2 se používají obvykle na suchu např.při rozjezdu s obytným přívěsem, při jízdě s přívěsem s kanoemi, koly, motocykly a přenosným hajzlíkem (prostě vším, co je potřeba na správnou dovolenou...) třeba po horách, kdy hmotnost soupravy dává převodovce zabrat a nejede se rozhodně na top speed, a zároveň jsou také dobře použitelné na klidné rozjetí nebo klidnou, pomalou jízdu na sněhu a náledí. Celé spektrum otáček je rozloženo do jednoho nebo dvou rychl.stupňů, plyn reaguje na sešlápnutí podobně jako v nouzovém režimu, tedy velmi volná odezva, žádné brutality apod., dobře se kontroluje trakce. Mám to vyzkoušeno, mj.vzpomínám na náhlou sněhovou nadílku na kopcích před Karlovými Vary směrem od Prahy. V pravém pruhu pro loudaly se marně šplhaly autobusy a kamiony - chytří a vyježdění kamijoňáci vyráběly za sebou oblíbenou ledovou stopu hrabáním se na jedničku (debilové...), v prostředním pruhu se na místě točilo Maserati (chicht...) a zápasily další osobáky a já jsem fklídku jel levým neprojetým pruhem na režim 2 (na US celoročních gumách, s V8 4,7l - pro detailisty). Prubni to...

     
    Komentář ze dne: 23.07.2009 22:20:21     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Re: ech...toto měla být reakce na redguye
    Ono to nebylo jen po revoluci, i dnes ma SIMIX x-nasobne vetsi ceny nez RockAuto, ze ktereho to oni patrne taktez objednavaji. Samozrejme nejvetsi darda je doprava, takze tezke veci je dobre prihodit do kontejneru, nejlepe k nekomu, kdo ma v kapse celnika, takze nebude koukat do kufru. Sealed beams mi vozi sestra z Kanady jako darek:))

    Co se tyce rezimu, ja mam jednicku a dvojku tak kratkou, ze volna odezva moc nehrozi. I na desti to hrabe pri sebemensim seslapnuti, ale je fakt, ze 7 litr ma az komicky kroutici moment. Obcas maximalne pouziju 2ku pri tahlem klesani po vyletu na nejaky kopec, protoze bubnove brzdy soustavne brzdeni 2 tunoveho kolosu rychle unavi. Na snehu jsem s tim jeste nejel, na to ma to auto moc rad. Kazdopadne kdyz se nemuzu na mokre trave dostat do garaze (prevyseni 10 cm), tak si asi dokazu predstavit, jak by to vypadalo:))

     
    Komentář ze dne: 23.07.2009 23:22:23     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: ech...toto měla být reakce na redguye
    Byl bych hodně indiskrétní, kdybych se optal, jakého mazla projíždíš ? (toho Oldse, samozřejmě...).Bubny...7 litrů...to bude asi mazec...
    Jinak sestra v Kanadě je dost výhra. Ta moje je vlastní jen napůl a málem si vzala cikána vod Třeboně...tam pěkné dárky opravdu nehrozí...

     
    Komentář ze dne: 23.07.2009 23:53:00     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: ech...toto měla být reakce na redguye
    Psal jsem tu na nej recenzi. 1965 Olds Jetstar I, tady jsou nejake fotky http://olds.wz.cz a je tam i odkaz na tu recenzi. Mazec to je, bohuzel na nej neni tolik casu, kolik bych chtel, musi se ted delit o hezky dny s masinou:)

    Segra uz tam je pres 15 let a zpatky se ji nejak nechce, ani se nedivim:) Maj tam takovou sit velkoobchodu s autosoucastkama, Canadian Tire se to jmenuje. Maj tam jen takovy spotrebni zbozi, ale sealed beams mezi ne nastesti patri, takze uz vi, co mi vozit na narozky a Vanoce (vydrzi to velky hovno, uz jsem menil 3).

     
    Komentář ze dne: 24.07.2009 13:41:19     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: ech...toto měla být reakce na redguye
    Tak to je věru hustokchár...skoro nemám slov :o). Přístrojovka by mohla být vystavena v muzeu pop-artu, to je fakt skvostná věc...paráda. Ten krouťák je fakt skoro směšně obrofskej, měli jsme ve firmě pár let MB S s V8 motorem 400cdi, s dvěma turby, torgue 450Nm a Mercedes byl na tento výtvor nesmírně pyšnej, prý motor roku...chachá...při představě ještě 40-ti % navrch...to asi chápu tu mokrou trávu :o)))
    A k těm sestrám - od útlého dětství tvrdím, že všude dobře, doma (tehdy v ČSSR) nejhůř...kamarád se mi kdysi tlemil, že se hodlám oženit třeba do Bulharska, hlavně když odsud na chvíli vypadnu a pak dostal životní nabídku zrovna do Bulharska a dnes si tam lebedí, jaká je tam všeobecná pohoda...i tam je to prý lepčí - tož natož v CDN. Jak člověk odsud na čas vytáhne paty, většinou se mu zpátky už moc nechce...zřejmě nějaké neklidné tektonické podloží, které způsobuje negativní vibrace vocpodu nebo co.
    No nic, tak ať Olds ještě dlouho šlape !

     
    Komentář ze dne: 24.07.2009 20:43:03     Reagovat
    Autor: redguy - redguy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: ech...toto měla být reakce na redguye
    No diky, jsem rad, ze se libi. Ten kroutak je navic uplne vespod, takze lechtani plynu proste absolutne nepomaka:))

    No ja nevim, ja jsem stravil uz skoro rok v jizni Americe, ctvrt roku v severni, 3 roky pracuju/studuju v Nemecku a zbytek sveta jsem alespon letmo navstivil a muj pocit je, ze u nas to stoji za picu, ALE nikde jinde to neni o moc lepsi:))) Takze ja uz se nemuzu dockat, az z Nemeka vypadnu domu, moje nejlepsi kamoska zila rok v Dansku, rok v Holandsku a jeste rada utikala domu, ted je pokojena. Kamos nekolik let v Irsku, utika na podzim domu. Proste si myslim, ze to vsude stoji stejne za hovno:) Leda nekde v Karibiku bych to mozna snesl:))

    Komentář ze dne: 23.07.2009 22:58:28     Reagovat
    Autor: Hyrogen - Hyrogen
    Titulek:tohle auto znám
    Tak jsem se Ondro pořádně kouknul a tohle auto je opravdu z Brněnských Ivanovic (tedy bylo v době kdy jsem se o něj zajímal já). To auto bylo odstavené min. od začátku roku 2007. Několik měsíců jsem kolem něj jezdil a toužebně na něj koukal. Nakonec mi to nedalo a sehnal si kontakt na majitele. Nadšení mě boužel přešlo už při zběžné prohlídce. Zbědovaný interiér by se dal asi přežít ale kašlající a chvílemi jiskřící motor, chybějící zámky ve dveřích, startování šroubovákem a celkově nepěkný stav mě s jistotou odradil. Saša za něj tenkrát chtěl jen 20 tis. takže jsi ho mohl na ceně dostat podstatně níž a ušetřit menší balík peněz.
    Máš můj obdiv že jsi do too šel a dokázal ten vrak postavit na nohy, já si na to nevěřil a měl docela obavy kolik oprava spolkne peněz.

    Dnes mám starý Chrysler Voyager ale Camaro nebo Firebird mě doufám nemine :-)
    Rád bych viděl na vlastní oči co jsi s autem dokázal

    Tady jsou fotky recenzovaného Camara z doby kdy stálo smutně opuštěné

    http://img268.imageshack.us/i/dsc00769copy.jpg/
    http://img100.imageshack.us/i/dsc00768copy.jpg/
    http://img100.imageshack.us/img100/2651/dsc00767copy.jpg

     
    Komentář ze dne: 25.07.2009 10:13:47     Reagovat
    Autor: Goga - Neregistrovaný
    Titulek:Re: tohle auto znám
    Jo, já jsem si taky říkal, že je to on, Stávával vždycky pod stromama v zahradě jednoho rodinného domu na Kaštanové, když jedete směrem od Makra do Ivanovic.

     
    Komentář ze dne: 26.07.2009 11:51:30     Reagovat
    Autor: Hyrogen - Hyrogen
    Titulek:Re: Re: tohle auto znám
    JJ přesně tak. Potom ho přesunuli do jednoho areálu asi o necelý km výš.

     
    Komentář ze dne: 25.07.2009 20:33:14     Reagovat
    Autor: Ondra - Neregistrovaný
    Titulek:Re: tohle auto znám
    Ano, je to ono. V době mé koupě už ho měl někdo jiný s úmyslem renovvat to, byla zařízená technická, vůz měl všechny papíry. cena byla holt 45 000, níž jít nechtěl. 20 000 se mi zdá jako divná cena, to leda že to nemělo papíry.

    Jinak po roce, kdy jsme v tom měl zalomené ruce, auto jede a má se po "znovunarození" čile k světu, viz. článek. Nemám to zcela doskládané, zejména interiér, takže to teď budu postupně dobastlovat. Mám fotky těsně poté, co jsem poprvé vyjel "z dílny" - bohužel noční:

    http://www.k-report.net/discus/nahledy/310469.jpg
    http://www.k-report.net/discus/nahledy/310473.jpg

    tady jedna přímo z dílny:

    http://www.k-report.net/discus/nahledy/287505.jpg

    a tady jedna motorová:

    http://www.k-report.net/discus/nahledy/265387.jpg

     
    Komentář ze dne: 26.07.2009 11:56:32     Reagovat
    Autor: Hyrogen - Hyrogen
    Titulek:Re: Re: tohle auto znám
    Mě tvrdil že to papíry má (bez nich by to pochopitelně nekoupil už vůbec). Díky za fotky. Mohl bych jej někdy vidět na živo?

    Komentář ze dne: 24.07.2009 08:11:13     Reagovat
    Autor: JzK - Neregistrovaný
    Titulek:Ke spotřebě a podobným otázkám
    Potkal jsem se jednou s hrdým majitelem Chrysleru z 50tých let, který na otázku "kolik to žere" odpovídal: Jeden imperiální galon na 7 mil jízdy.

     
    Komentář ze dne: 25.07.2009 09:33:50     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Ke spotřebě a podobným otázkám
    Měl děravou nádrž? To je tak sto na sto, ne? Když si to jen velmi zhruba představím v litrech na km.

     
    Komentář ze dne: 25.07.2009 10:52:52     Reagovat
    Autor: vltava - vltava
    Titulek:Re: Re: Ke spotřebě a podobným otázkám
    Je to 33 litrů na 100 km. Vzorec je 235/x funguje na obě strany.

    Komentář ze dne: 24.07.2009 15:48:32     Reagovat
    Autor: drak - Neregistrovaný
    Titulek:Tip
    Pro podobně "postižené" a pro ty co ještě amerikám nepropadli doporučuji tv pořad Overhaulin, najdete ho ke stažení na czshare.com pod názvem Superopravovna se slovenským dabingem. Vysílá ho Discovery.
    z čsfd: Na rozdiel od až príliš často hlúpo pôsobiacich úprav v podaní MTVčkárskeho Pimp my ride v tejto relácií je jedno auto vkusnejšie ako druhé. Americké veterány sa mi vždy páčili ale čo dokážu mechanici s ručičkami tu na to je radosť sa pozerať. Pán Chip Foose má čo sa týka dizajnu v automobilovom priemysle ozajstný dych vyrážajúci talent.
    Jestli jste ještě nikdy neměli chuť koupit starý vrak a pustit se do jeho renovace a nevíte co s prachama a volným časem, po shlédnutí několika dílů tohohle pořadu budete projíždět ebay se starýma amerikama.
    Tenhle pořad je nejlepším návodem jak se do takové renovace pustit.

    Komentář ze dne: 25.07.2009 15:50:47     Reagovat
    Autor: havlas - havlas
    Titulek:link na foto
    Jenom sem hodím link na foto z našeho neformálního srazu Camar a Firebirdu. Rádi přivítáme další podobně postižené virem V8.
    havlas.rajce.idnes.cz/Camaro_sraz_2009/#P7110274.JPG

     
    Komentář ze dne: 26.07.2009 12:07:05     Reagovat
    Autor: Hyrogen - Hyrogen
    Titulek:Re: link na foto
    Chtělo by to víc aut a méně lidí ale dobrý :-)

    Komentář ze dne: 27.07.2009 20:24:03     Reagovat
    Autor: Majo - Neregistrovaný
    Titulek:
    No lenže v tom Overhaulin tie autá skôr pekne doprasia. Sú schopní vziať zachovalé auto a v podstate všetko čo sa dá z neho vyhodia a nahradia novými a nepôvodnými dielmi, mnohokrát odstránia aj rôzne výnimočné detaily, ktoré k týmto strojom proste patria. Nedávno som videl ako takto zmršili Pontiac LeMans 1966. Zlikvidovali pekný biely interiér a dali tam čierny, namiesto klasických kolies s balónmi a nápismi GT Radial dali akési tuningové hrôzy, do kufra napchali repráky.....



    Komentář ze dne: 09.08.2010 10:43:39     Reagovat
    Autor: bernie85 - bernie85
    Titulek:
    Vcera (a v Sobotu) byl sraz tehle aut (F-Body) kolem letiste Kamen (Pelhrimov). Sice pry prijelo mene aut nez se prihlasilo, ale bylo to celkem super. Ten rev je proste neskutecnej.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.