D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Germánské dálniční blues
    (ze dne 21.06.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 21.06.2015 23:46:56     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Uff...
    No teda clanek stylove nic moc.

    Co se tyce napadu platit udrzbu z ceny paliv, tak takhle to v te Germanii aspon teoreticky funguje. Podle ADAC, pokud si to dobre pamatuju, se tak vybere rocne asi 54 mld. EUR, na silnice, dalnice a hlavne mosty by bylo potreba asi 25 mld., ale proinvestuje se jen asi 9 mld.

    Ostatni prachy zblajzne vecne hladovej rozpocet socialniho statu. Ceka se zjevne na to, az nejakej z tech z posledniho meloucich mostu rachne, nejlip hned na nekolik autobusu najednou a bude skandal.

    Samotni Germani dobre vi, ze castka vydrena z cizincu sotva pokryje jeji vyber, ale zcela v duchu "chcipla mi koza, ale nevadi, hlavne kdyz chcipne i sousedovi" si ve velke vetsine to odreni cizincu preji, protoze prece oni kdyz jedou do zahranici, tak tam taky musi platit. Hezke vyvrcholeni to bude mit po rozhodnuti EU komise, ze odirani cizincu je nespravedlive. Uplatky za zavedeni mytneho uz byly rozdany, takze si doma budou platit i Germani, ovsem cena paliva kvuli tomu o tu dosavadni prirazku samozrejme neklesne.

    Dalsi vec, ktera prekazi nejake "EU harmonizaci" poplatku za dalnice, je velke mnozstvi statu, ktere maji dalnice zpoplatnene pomoci mytnych budek primo napric pres silnici, napr. Francie, Italie nebo Spanelsko. Tam takove vec uz z principu nejde zavest.

     
    Komentář ze dne: 22.06.2015 08:01:17     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: Uff...
    to: Praetorian XIV
    Článek je o ničem, na tom plná shoda.
    Nicméně musím říci, že jste mne znepokojil údaji o tom, jak už i Němci na údržbu infrastruktury serou - naivně jsem se domníval, že to je zejména česká specialita. (I když je skutečností, že sami Němci už nějakou chvíli říkají "dobře už bylo".) Asi, jak píšete, bude muset spadnout nějaký most.
    Také jsem se domníval (asi naivně), že Němcům není syndrom sousedovy kozy až tak blízký jako Čechům. No co už: ať jde EU se svou harmonizací do prdele, jakýkoli příspěvek tomu procesu je krok správným směrem. Spor o zpoplatnění dálnic je sice jen malá díra ve zdi, ale jen ať se drolí....

     
    Komentář ze dne: 22.06.2015 11:12:35     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Uff...
    No tak momentalne se treba ty dalnicni mosty resi tak, ze kde je sestiprouda dalnice, jeden krajni pruh se v kazdem smeru zrusi, aby kamiony jezdili spis prostredkem, ktery je pevnejsi, nebo aby nedoslo k tomu, ze na most vjedou v kazdem smeru 3 rady kamionu najednou, coz uz by asi chudak most nerozchodil. Premalovat cary je levnejsi nez rekonstrukce.

    Taky onehda najel tahac s nejakym monster-bagrem na privesu na dalnici a protoze lzice bagru nebyla v transportni poloze ale mirne zvednuta, zapichl se s ni hned do prvniho mostu pres dalnici. Normalne by bylo potreba vymenit jen ten dil, do ktereho se lzice zaryla, ale ten most byl na tom uz tak spatne, ze ho bylo potreba strhnout a postavit komplet znova.

     
    Komentář ze dne: 22.06.2015 11:37:48     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:Re: Re: Re: Uff...
    Chtělo by to zatěžkávací zkoušku. Asi jako když se stavil Nuselský most:
    praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha-zpravy&c=A130221_1892463_praha-zpravy_ ab&foto=VSE395182_nuselak.jpg :)

     
    Komentář ze dne: 22.06.2015 12:36:39     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Uff...
    Checht! :-)
    Protoze mam silne pochybnosti, ze ma Bundeswehr vubec tolik pojizdnych tanku, asi by musela Merkelova pozadat o vypomoc Putina. V ramci vstupu Ruska do EU:
    jangaso.gulas.sme.sk/upload/posts/2/62/62402/large_extra/d1973064fbd4e6e62c1e90c462be0214. jpg

     
    Komentář ze dne: 23.06.2015 13:26:59     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Uff...
    tím myslíte zřejmě most D1-035 v km 29. ostatně, dneska odpoledne se na pankráci zrovna otvírají obálky:)
    kdybyste se o to nějak více zajímal a sjel se podívat dolů pod most, tak tam vyrostlo něco jako provizorní podepření, které umožní režim 2+2 v jednom jízdním pásu.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2015 13:43:27     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Uff...
    Oni už přesunuli rozhodování o veřejných zakázkách přímo na Pankrác? To je velmi praktické...

     
    Komentář ze dne: 23.06.2015 14:17:01     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Uff...
    Ono je to v podstatě přes ulici od Tebou zamýšlené budovy. Byť tam už je dneska snad jen poštovní adresa a hnízdo mají na Kačerově.

     
    Komentář ze dne: 23.06.2015 13:52:36     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Uff...

     
    Komentář ze dne: 24.06.2015 23:35:32     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Uff...
    No kdyby to datum na te fotce bylo 2014, tak by to mohl byt on. :-)

     
    Komentář ze dne: 22.06.2015 11:49:51     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re: Uff...
    Myšlenka, že "státem vynucený příplatek" musí primárně sloužit těm, kteří poplatek platí, by měl (teoreticky!!!) platit například v případě dálniční známky (výnos by měl jít do stavby a údržby dálnic) nebo třeba poplatků ze psů (úklid chodníků, provoz útulků ap.).

    V případě spotřebních daní (paliva, tabák, alkohol) takovou "ideu" zákonodárce neměl. Výnos daně je chápán jako obyčejný příjem státního rozpočtu, kde stát prostě jen využívá svůj monopol - myšlený původně jako dodatečné zdanění "zbytných požitků", tedy jakousi "daň ze škodlivého luxusu". Že automobilová doprava už dávno není (na rozdíl od tabáku a alkoholu) "zbytným luxusem", ponechme prosím tentokrát stranou. Monopolu se nikdo dobrovolně nevzdává.

    I kdybychom přijali spornou ideu, že "spotřební daň by se měla vracet tam, kde to nějak souvisí s předmětem daně", ani pak by výše uvedená idea neobstála. ¨

    S provozem automobilů není spojena jen stavba a údržba dopravní infrastruktury, ale také další vynucené výdaje: Náklady na snižování prašnosti a hluku, na léčení přímých i nepřímých následků dopravy, na ochranu chodců a v neposlední řadě i na - promiňte mi to výbušné téma - například na regulaci dopravy, tedy i na fungování dopravní policie. Vztek řidičů nad bohatým dotováním "nesilničních" položek státního rozpočtu je tedy pochopitelný, ale troufnu si odhadnout, že zákonodárce s tím nikdy nebude chtít nic udělat. I kdyby byl názor automobilistické veřejnosti sebehlasitější.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2015 19:28:42     Reagovat
    Autor: 809Kocur - 809Kocur
    Titulek:Re: Re: Uff...
    Víte co? Zrušme to. Je to kničemu. Silniční doprava pouze škodí a nic nepřináší. :P
    Člověk spotřebuje denně asi 0,5 až 1 kg potravin (bez balené vody, ok?) Vemte si třeba takovou Prahu. Ta má milion obyvatel a jaksi není možné pro ně vypěstovat dostatek jídla v místě bydliště. Takže to dělá nějakých 500 až 1000 tun potravin. Máte? Fajn, a jak se to jídlo do Prahy dostane? Přece pomocí té tak nenáviděné silniční dopravy. Zásobování jídlem je ... jistý ... nezanedbatelný ... přínos.
    Ano jistě, můžete uvažovat o tom, že se to bude vozit na dvoukoláku z nejbližšího nádraží a silnice tak nebudou potř ... Sakra ten dvoukolák taky potřebuje nějakou silnici.

    Komentář ze dne: 22.06.2015 07:26:37     Reagovat
    Autor: jet_ - jet_
    Titulek:vzajemny bezvizovy styk
    Co treba analogie bezvizoveho styku jako spravedlivy model do budoucna. Jak by to fungovalo? Tak rekneme treba ze v Nemecku se za pouziti dalnice pro mistni ridice neplati a Cesku se za dalnice neplati. Cech v Nemecku nebude tedy platit nic navic mimo ceny paliva. Stejne tak Nemec nebude platit extra poplatky mimo ceny paliva. Rakousko, pokud hypoteticky bude mit poplatek bude v CR a Nemecku platit, aby se citili jako doma. Ta myslenka jednoduchosti se sice vytraci, ale byl by to takovy hezky priklad pozitivni diskriminace, se kterou bych se dovedl ztotoznit.

     
    Komentář ze dne: 22.06.2015 11:13:33     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: vzajemny bezvizovy styk
    Nedelal bych si iluze, ze takovy system by nevedl ke stavu "vsichni plati vsude", nekdy i dvakrat.

     
    Komentář ze dne: 22.06.2015 12:06:33     Reagovat
    Autor: dj-bobr - dj-bobr
    Titulek:Re: Re: vzajemny bezvizovy styk
    Tenhle dálniční roaming by asi povedl dost možná k "sjednocování za účelem zjednodušení a zpřehlednění" cen mezi státy, jak s oblibou kódují zdražování mobilní operátoři..

    Komentář ze dne: 22.06.2015 12:54:07     Reagovat
    Autor: Kadel - Karel
    Titulek:
    No, ono by úplně stačilo zespravedlnit výši dálničních poplatků pro kamiony a osobáky, tedy, pokud se nemýlím (dle tenzometrických měření, zde před časem uvedených Honzou ZZR) v řádovém poměru cca 1 : 10000.

    Pak bych opravdu neměl problém se zaplacením těch pár spravedlivě vybíraných šušňů, ať už "roamingově", nebo per stát. Takhle se ale jenom přetahují vládní zmrdi jednotlivýchh zemí o to, kdo víc okrade vlastní občany a kdo víc okrade tranzitující a jakou tomu dají pro ovce příchuť. Koneckonců, v současné společnosti se není čemu divit. Nejsme jako oni.

     
    Komentář ze dne: 22.06.2015 13:38:21     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re:
    a máme tu další evergreen internetových disputací, a to spravedlivé odstupňování daní (a spravedlivé směřování). tam je to jaksi na světonázoru každého od názoru že každá daň je zlo, přes oukej, armádu si sám nezorganizuji po každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb.

    dobrá nechme být takové velké téma a vypíchněme z něj podíl kamion x osobák na nákladech na stavbu a údržbu dálnice. dá se to samozřejmě zúžit až na pouhé mnohacyklové namáhání konstrukcí vozovek, kde je v zásadě pravda to výše napsané, konstrukce vozovky se chová v zásadě podobně jako konstrukční ocel a mnohacyklové namáhání velmi připomíná klasické wohlerovy křivky, v silničařině se tímto termínem neoperuje, nicméně nakreslili-li bychom si graf namáhání x počet cyklů, tak bychom se dostali na podobnou funkci s první zápornou a druhou kladnou derivací. a k tomu velmi dobře funguje klasický palmgren-miner na kumulaci poškození (v zásadě dělník a vykope jámu za deset hodin, dělník b za pět, za jak dlouho vykopají spolu). tobylo jednoduché, z hlediska vozovkového souvrství by fakt osobáky neměly platit skoro nic. jenomže dálnice neznamená plácnout do krajiny vozovkové souvrství, ale vykoupit pozemky, vybojovat stavební a územní řízení, vykácet les, sejmout ornici, zemní práce, mosty (od rozpětí zhruba patnácti metrů mosty nesou především sebe sama a u stometrového mostu je podíl užitného ke stálému zatížení marginální), pak teda ta slavná konstrukce vozovky, zádržné systémy, dopravní značení, a pak to musíme udržovat.... a teď babo raď co je pro kamiony a co pro osobáky, jestli kamiony potřebují víc pruhů, jestli s omezovačem potřebují jakou návrhovou rychlost a z toho plynoucí parametry oblouků a tedy objem zemních prací atakdále.

    no ale můžeme se uklidnit, takhle problém naštěstí (naneštěstí?!) nestojí, nejde o to zdanit nebo zpoplatnit spravedlivě (tento koncept ekonomie opustila ještě ve středověku), ale je potřeba zdanit a zpoplatnit tam kde je co brát a kde je ochota platit. (mám určitý problém vyprávět dětem tradiční verzi pohádky o mravencovi a kobylce...)

     
    Komentář ze dne: 22.06.2015 19:58:02     Reagovat
    Autor: pathy - Pathy
    Titulek:Re: Re:
    si dobrý... bez ironie

     
    Komentář ze dne: 23.06.2015 02:00:28     Reagovat
    Autor: Praetorian - XIV
    Titulek:Re: Re:
    Respekt. Tohle je opravdu kvalitni komentar, spravny mix odborne latiny a pritom vtipne a ctive formy.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.