|
Ano, nesmrtelný vůz. Zůstane mi navždy v paměti :)
Ten krásný posez
To nádherné plavání, houpání - kdo tohle kočíroval je opravdový řidič :)
A kdo v tom dokázal občas zařadit, je řidičů král.
Děkuji za připomenutí tohoto nezapomenutelného wagenu.
|
|
Pokud ti autore vadil tvar šaltpáky nebo posez, měl ses někdy svézt Barkasem. To bylo řazeníčko! Zpátečka jedině s vykloubeným ramenem (vlastním) :o))))
|
|
|
A co teprve takový Z25 za 4 na 3. Jó to byly ještě stroje s duší. Dneska je to nuda :)
|
|
|
řazení zpátečky u barkase s vykloubeným ramenem? co to bylo za barkase? náhodou vlastním dva exempláře a u obou je zpátečka k sobě a dopředu bez jakéhokoli vykloubení čehokoli...
|
|
Je to pár měsíců, co jsem poslal na věčnost svoji trojku - sanita.. to bala mašina - vyjel jsem s tím úplně všechno, odvezl jsme s tím naráz 800 kilo dřeva, dalo se tam pohodlně přespat (lůžko v základu woe) a dalo se s tím projet zatáčka smykem v 50 kmh (to mi nikdo z dvanástset trojkařů nevěřil, dokud jsem ho nesvezl - vážně to šlo)..
Myslím, že pokud se tento stroj udržuje tak udělá perfektní službu.. Bohužel ta moje (trnavská TAZ 1500) časem ztratila význam pro mé potřeby - pak stála skoro rok a potřeboval jsem místo.. Ale vzpomínám na ni v nejlepším, nikdy mě nezradila, dalo se to opravit s bednou vercajku přímo na silnici, a ten vysoký posez a typické hučení jsem miloval..
|
|
..jak mi prdlo lanko od plynového pedálu (akcelerátoru) a já pak tahal a spolujezdec na výzvu "teď za tři!" řadil .. :-D
|
|
Sám jsem hrdým vlastníkem tohoto veterána - valníku z roku 1970... a díky radám p. Jirouše bude doufám zase jezdit :)
|
|
kdysi jsme to měli v práci, varianta valník, barva blátovitá hnědá. V podlaze korby byla díra přikrytá nějakým kusem plechu aby se dalo dostat k převodovce. Ten komplikovaný řadící mechanismus byl díky opotřebení poněkud svéhlavý a občas bylo nutno mu trvrdohlavost rozmluvit použitím mírného násilí. kdo nevěděl jak, musel dojet třeba padesát kilometrů na dvojku. Na vojně jsme to měli taky v provedení tuším osmimístném. Po trávě kolem letiště to príma hrabalo. Kromě zmíněného Uazu byl veselý vozík Uaz mikrobusový sanitní zvaný želvička, číselné označení už nevím. Hrabalo to podobně jako 1203, navíc na kluzkém to bez zařazeného předku nerado zatáčelo a díky vysokému terénnímu podvozku to bylo vratké v zatáčkách. Ifa Multicar byla taky zdrojem nezapomenutelných zážitků.
|
|
Největší zábavu mi kdysi připravilo palivové čerpadlo. Jezdili jsme s touhle hajtrou na sušku, tj v nejparnějším létě, a když bylo cca kolem 30 stupňů, tak pumpa přestala dávat. Vozili jsme pak sebou láhev s vodou a za jízdy polévali, když ta mrcha začala škytat. Ale co nám to dalo, než jsme na to přišli.
|
|
Také se připojuji s konstatováním,že Š1203 zůstane navždy v mém srdci...škyt...Nezapomenutelná dodávka České pošty,150 tkm reálně a 100 tkm přitočených benzinuchtivými šoféry,krémová farba a na palubce radio SANY nabastlené zvonkovým drátem..
Jeden z poštovních géniů za jízdy detekoval unikající páru zpod motorového deklu. Jeho úžasný nápad uvolnit víčko chladiče v uzavřené kabině mu pro zbytek kariéry zajistil nick "Half-face",pro ženy soucitně "ten,jak vypadá jak jahodovo-vanilková zmrzlina.."
|
|
Jsem rád že ve Vás můj článek probudil vzpomínky. A je zajímavý že i když to auto je takový jaký je všichni na něj myslí v dobrém!!! Já ostatně taky.
|
|
|
To je stejné jako s vojnou. S odstupem času máte legraci z toho, jak jste byl tehdá vzteklej, když jste dojížděl 100km na dvojku :).
|
|
|
Já osobně si myslím, že to vzpomínání v dobrém není nic jiného než úleva, že už je to za náma 8o)
Mám podobný pocit, když někdo mluví o Jawě - Panelce. Rád si vzpomenu, jak bylo třeba improvizovat, aby člověk dojel, když se něco nepovedlo, pokud někdo nabídne, tak se rád svezu, ale zpátky bych takový stroj určitě nechtěl.
|
|
...se zřejmě mezi sedadla dvanácettrosky nepodíval. Chvíli se prodávala s VW dieslem bez turba.
Jinak mám na TAZ 1500 taky krásné vzpomínky. Jen nemohu potvrdit tu nespolehlivost. Měli jsme několik exemplářů a co to vše vydrželo, prakticky bez údržby. Taky perfektně seděla na silnici a motor pěkně jel. Když jsme jednou v neděli s kamarády spěchali z třinecké Noci plné hvězd, na známé čtyřproudovce F-M - Hranice nám z levého pruhu uhýbali i Passati:-) Ručička na tachometru mezi 120-140, z kopce 160:-) Asi jsme měli štěstí na nějaký povedený kousek.
|
|
Děkuji autorovi za článek.
Mám 1203 dodnes. Už čtvrtou. Má svoje mouchy, táhne jí na 30, ale je to provozně levné a spolehlivé auto - když se jí dá trochu péče. A (na rozdíl od služební oktávky) se v tomhle autě za volantem opravdu nenudím ;-).
Odvezu v ní i 2 kubíky dřeva na topení, stavební materiál, pračku k opraváři, postele z IKEA, vejdu se do parkingu. A repase polomotoru stojí u pana Jirouše jen o málo více, než výměna oleje v oktávce...
|
|
|