D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie
    Vydáno 07. 04. 2013 (14391 přečtení)

    Jakožto velký fanda klasických BMW, jak koncepcí, tak věkem (tzn. benzínový řadový šestiválec, manuální převodovka a pohon pouze zadní nápravy) se pokusím o nezaujatý popis zkušeností s více než dvouletým provozem Renaultu Clio 1.2 TCe z roku 2011.

     
    Představení vozu - proč zrovna Clio?

    S očekávaným příchodem nového pozemšťana a současným přesídlením za hlavní město do Rathova království vyvstala potřeba druhého vozu do rodiny. Po překvapivě dobrých zkušenostech s nejporuchovějším autem na světě (čti Renault Laguna II 2.2 dCi – metač briket®), a nepřekvapivě špatných zkušenostech s (postupně třemi) Fabiemi II 1.2 Hov*oToPředjede byla volba auta s <> ve znaku jasná.

    Clio je malý vůz velikosti Fabie. Ve své třetí generaci se vyrábělo od roku 2005 a v roce  2009 prošlo faceliftem, vyrábí se dodnes po boku Clia IV jako Clio Campus. V domovské Francii okupuje již dlouhá léta první místa prodejnosti absolutně. U nás jich v porovnání s koncernem a korejci zase tolik vidět není, což může být, a pro mě s manželkou byl, jeden z důležitých důvodů pro nákup právě tohoto přibližovadla.

    Laguně tedy přibyl menší sourozenec. Díky očekávanému nájezdu více než 30 tis.km/rok byla další ojetina zavrhnuta a vůz byl zakoupen jako nový. Po testovací jízdě se základní motorizací (1.2i 75k) byl obětován zadní pár dveří za turbo a dalších 25 koní. Název stupně výbavy už si nevzpomenu, ale byla zhruba uprostřed ceníku a až na ESP obsahovala vše co lze reálně v autě této kategorie potřebovat – klimatizace, šest pytlíků, rádio s ovládáním pod koženým volantem, tempomat to vše a pár drobností navíc za cenu oholené Fabie.

    Jak to jezdí

    K motoru je potřeba říci, že na rozdíl od srovnatelného 1.2 TSI, vzniklo první TCe přidáním turbodmychadla na výchozí 1.2i a tím je dán jeho projev. Maximum výkonu a točivého momentu leží v horní polovině otáčkového spektra a pod 1500 ot./min se má motor do otáček, jako Kalousek ke snižování daní. Nad 2000 ot./min už motor projevuje ochotu k životu a až na chybějící výkonnovou špičku je jeho zátah plynule gradující až do maxima výkonu v 5500 ot./min. Pohotovostní hmotnost je bez eurofahrera 1060 kg, poměr hmotnosti k výkonu tak není vyloženě tragický. Motoru se týkala svolávací akce kdy se měnilo uložení ventilů v hlavě.

    S faceliftem ovšem krom ošizení interiéru (o tom dále) přišlo prodloužení převodů a byla umrtvena již tak špatná odezva plynového pedálu. Ten je zároveň vůči přeposilovanému pedálu brzdovému níže než by bylo pro snadné meziplyny třeba. Toto ve spojení s výše zmíněnou turbodírou v nízkých otáčkách a extrémně dlouhými převody vyžaduje trochu cviku.  Při svižnější mimodálniční jízdě je dlouhá pětka naprosto nepoužitelná, maximální rychlost na dvojku je blízká 100 km/h a na čtyřku je to 180 km/h. Pozitivním přínosem dlouhých převodů je relativně nízká hlučnost při provozu na dálnici. Na pětku točí motor při 130km/h 3000 ot./min. Aerodamický hluk začne obtěžovat až nad 160 km/h. Spotřeba se pohybuje od 6,5 l/100km při konstantních 110 km/h po cca 17 l/100km při dálničním přesunu maximální rychlostí nebo svižnější jízdě po zatáčkovité okresce. První hodnota je srovnatelná s aktuálním nástupcem Laguny, kterým je BMW E90 320i, ve druhém režimu je spotřeba atmosférického dvoulitru očekávatelně nižší (cca 11l/100km). K udávaným 5.5 l/100km se s Cliem dostat dá, chce to ale hodně sebezapírání nebo amputovanou pravou nohu.

    Podvozkově vychází Clio III z povedené druhé gerenace. Jízdní projev se až na přílišnou tvrdost podvozku v nejnišších rychlostech dá označit za komfortní a při ostřejší jízdě v něm něco málo z genů ikonického Clia R.S. taky bude. Prvních pár desítek tisíc kilometrů se při přejezdu nerovnosti v zatáčce ozýval hluk do zadní nápravy, tento byl několikrát neúspěšně reklamován v rámci záruky, aby se nakonec sám od sebe vytratil. Řízení s elektrickým posilovačem je přeposilované a o zpětné vazbě se moc mluvit nedá. Je však celkem přesné a na sériových 15’’ je ztráta přilnavosti přední nápravy přece jen ve volantu cítit. Fun factor omezuje, nevypínatelné ESP. Do rychlosti 50 km/h lze vypnout protiprokluz po jejím překročení se opět aktivuje. Pokud někdo ví jak se ESP (dočasně) zbavit, budu mu vděčný. Pojistka se za jízdy blbě vytahuje.

    Interiér

    Palubní deska a vše okolo je, krom nejvyšší výbavy, vyrobená z recyklovaných popelnic na recyklované plasty. Odpovídá tomu jak tvrdost, tak odolnost proti poškrábání. V kombinaci s francouzskou kvalitou zpracování je s podivem, že palubní deska sem tam vrže jen na opravdu velkých nerovnostech případně kostkách. Pozice za volantem je kompromisní. Sedadlo je sice výškově stavitelné, ale i nejnižší poloha je příliš vysoko (měřím 182cm). Dobré pozici za volantem nepřispívá ani pouze výškově, opět krom nejvyšší výbavy, stavitelný volant. Nad hlavou je vpředu místa dost, vzadu pro osoby do 180 cm taky. Obecně je Clio celkem prostorný vůz. Rozvor je jen o pár mm kratší než u první generace Octavie a z toho těží zadní cestující. Kufr je dost velký aby pobral kočárek a zavazadla tří dospělých a jednoho špunta. Po sklopení zadních opěradel lze naložit např. 50 desetikilových pytlů dřevěných briket.

    Výhodou třídveřové verze je, krom nepatrně vyšší torzní tuhosti jinak docela měkké karoserie, přítomnost ISOfix kotevních bodů pro dětskou sedačku i na místě předního spolujezdce (před faceliftem byl vpředu i u 5dv. verze). Facelift přinesl i další vychytávky v podobě chybějícího osvětlení přihrádky před spolujezdcem, absence stropních madel pro zadní pasažéry nebo levnější čalounění sedadel.

    Kapitolou samou pro sebe jsou ostřikovače. Ty z prvovýroby mají vestavěnou funkci na postupnou destrukci předního skla. Po každém jeho ostříknutí stekla z trysek kapalina zpět do nádržky a než ji při další aplikaci dotlačilo nevýkonné čerpadlo zpět, stihly stěrače rozmazat všechen bordel po skle. V zimě řešení k nezaplacení. Řešením bylo vyměnit ostřikovače za jiné, konkrétně z Citroenu C3. Čerpadlo má stále malý tlak, ale zpětné ventilky a jiný tvar trysek zajištují aspoň přijatelnou účinnost.
     

     
    Docela otravnou vlastností většiny nových aut, a Clio nevyjímaje, je neustálé zvukové upozorňování na cokoli. Zvukové upozornění na zatažení ruční brdy za jízdy se dá ještě pochopit, proč ale musí být zvuk oznamující spolu s kontrolkou nedostatek paliva tak hlasitý, že by probudil i Karla na zasedání vlády nechápu. Za dva roky a 70 tis. Km se dle očekávání náklady na servis omezily na oleje, filtry,  jednu sadu (zimních) pneu, tři sady stěračů, několik žárovek H7 a již zmíněné ostřikovače. Na auto jsem dokoupil tažné zařízení a sadu litých disků pro letní pneu.
     
     
    V rámci záruky se řešila zmíněná hlava válců, sklápěcí mechanismus sedačky řidiče, který se zadrhával (řešeno výměnou rámu sedačky), klepání zadní nápravy a rádio, které občas odmítalo vrátit vložené CD. Rádio bylo vyměněno za nové, mimochodem vyrábí se v ČR v Brandýse nad Labem.

    Závěrem

    Koupil bych Clio znovu? Ano. Se stejným motorem? Atmosférická šestnástistovka by udělala lepší službu, žel v době nákupu již nebyla v nabídce. Navzdory zažitým předpokladům z auta nic neupadlo ani nikde nezačalo korodovat, nenechalo mě nikde stát a jeden čas obsotjně zastalo roli jedinného přibližovadla v rodině.


    07.04.2013 Bambus


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,62] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Bambus | Komentářů: 63 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.