Až mě překvapilo, kolik čtenářů D-F čte auto.idnes. Zřejmě se ode mně
očekává, že to nečtu, ale to není pravda. Coming out je takový, že to hltám.
Jsou to částečně humoristické stránky o autech, částečně P.R., částečně
svérázný pohled do světa techniky od lidí, kteří o tom ale fakt nic neví,
ale nejčastěji však tohle všechno dohromady. Ne že bych se tam něco dozvěděl,
to určitě ne, ale je to taková rychlá sonda do mainstreamu pro konformní
motoristy a mapování názorů nepřítele.
Hodně motoristických periodik se v posledních letech vydalo na cestu
skrytého i otevřeného rebelantsví. Hej, my vezmem ty naše klacky a ty vaše
tanky vám rozmlátíme na sračku. Takový Svět motorů se vůbec nedá srovnat
se Světem motorů před sedmi lety a šéfredaktor Pechr bývá někdy autorem
tak radikálních úvodníků, že jsem z toho už několikrát málem spadnul z
hajzlu. O Auto7 ani nemluvě. Na auto.idnes je to jiné, tam se to dělá "postaru",
jsou to takové Haló noviny pro motoristy. Přečtu si, že ta nová
škodovka je o zase hodně lepší než ta škodovka, která byla nejlepší
před rokem, protože do dveří lze nacpat ještě větší láhev a v kouli řadící
páky je umístěna další praktická odkládací plocha, a vůbec je to taková
oáza neměnnosti a "těch správných" pravd, které je třeba šířit i za cenu,
že se občas něco podstatného zamlčí nebo naopak vybájí, takže už to vlastně
nejsou pravdy.
Nedávno se do auto.idnes projektoval jakýsi dopravní expert jménem Landa.
Říkal,
že by se mělo jezdit pomaleji, třeba třicet a tak, aby to bylo bezpečné.
Lidem se to nelíbilo, protože to byla prvotřídní demagogie, a psali mi,
že bychom tam měli vběhnout s kanystry a pokřikem "the exterminator is
here". A já nevím proč. Představte si, že jste pan Landa. Pan Landa není
dopravní expert, ale manažer firmy, která zpracovává plány dopravního zklidňování
pro všechny, kdo o ně mají zájem. Vy jako řidič jste mu u prdele, z vás
nic nemá. Platí ho různí likvidátoři dopravy na obecní úrovni. Blíží se
konec roku a vy máte v rozpočtu na propagaci ještě nějaký prachy. Co já
jako Landa udělám s těma prachama? Koupím propisky, opičky na gumě a anální
lubrikanty, opatřím je logem firmy a rozdám je cyklokoordinátorům celého
světa? To dělá každej, takže to nemá význam. Ale co takhle koupit kurvy?
Presstitutky. Třeba je pozvu na oběd a řeknu jim, co mají psát. Oni budou
spokojený, protože nepromění stravenky a za ně si pak v sobotu dojdou nakoupit,
nažerou se zadarmo a navíc budou mít námět na článek, kde bude stát, že
je třeba stanovit víc zákazů, značek a vypracovat víc projektů na potírání,
pardon, zklidňování dopravy. Když s tím veřejnost nebude souhlasit, tak
se nic neděje, protože hněv lidu dopadá na hlavu pisálků a já si to vytisknu
a pošlu na všechny radnice, hele, dementi, potřebujete to, protože to psali
v novinách. Pro Landu jednoznačně win-win. Nemám mu to za zlé, prostě využil
možností, které na trhu presstituce jsou.
Mělo to asi nějakou dohru u Kobliháře, který pochopil, že nemá cenu
lidi zbytečně srát. A tak nám pan Dvořák musel znova dovysvětlit,
že jezdit pomalu je správně. Je tam spousta zajímavých informací, jak
se stalo dobrým zvykem, bez udání zdroje, takže si je asi pan Dvořák vycucal
z prstu.
Například:
Lékaři například upozorňují na to, že lidské oko je „zkonstruováno“
tak, že bez problémů dokáže reagovat a plnohodnotně vnímat podněty do rychlosti
zhruba 50 kilometrů v hodině.
Statistici spočítali, že nad 60 km/h se riziko být účastníkem
nehody s každým pětikilometrovým nárůstem rychlosti zdvojnásobuje. Snížení
průměrné rychlosti dopravního proudu o jeden kilometr v hodině znamená
o tři procenta méně zraněných a o čtyři až pět procent méně mrtvých.
Jací lékaři? Nějaká jména? Citace? Odkazy? OK, no tak nic. Serem na
to. Jako vždy.
A tak si dnes dopřávám chanelling session, abych se podíval, čím žije
nepřítel. A ono i hrome. Tentýž
pan Dvořák se čertí na nějakou babu, která jela po D1 v prostředním pruhu.
To je vážně nosné téma.
Jezdím často po D1. Auta jezdící soustavně v prostředním pruhu jsou
naprostý standard. Většinu z nich řídí ženy. Nic to se mnou už dávno nedělá,
je to součást místní buranské řidičské kultury, stejně jako dalších asi
50 jiných věcí, které také uvidíte jen tady. I přes desetiletí kontinuálního
boje s piráty, unikátně vysoké pokuty a šikanistický bodový systém se kolem
nás prohání banda nemyslících nečitelných nekooperujících hovad. Nebo spíš
nikoli přes ně, ale pro ně. Nemusíte vůbec hledat velké
černé BMW, abyste viděli nějaké prase za volantem, protože sedí ve
škodovce, renaultu nebo yarískovi hned vedle vás, ve vedlejším pruhu.
V tom mi to došlo.
Mám to snad chápat tak, že pan redaktor Dvořák jel rychleji nebo zamýšlel
jet rychleji než ona řidička?
Co na to lékaři? Vždyť vaše oko, pane Dvořáku, je "zkonstruováno" na
poloviční rychlost. Vy jezdíte po dálnici a nemůžete bez problémů reagovat
a plnohodnotně vnímat podněty. Jak můžete být tak nezodpovědný a hazardovat
se životem ostatních, když víte vaše voko tak dramaticky nestačí pracovat?
A co na to statistici? Taková jízda rychlostí 110 km/h má za následek,
že riziko být účastníkem dopravní nehody se oproti rychlosti 60 km/h zdesetinásobilo!
Již předtím bylo velké, samozřejmě, a teď je kurva desetkrát větší! Představte
si něco, co měří třeba osmnáct centimetrů, jak je to desetkrát větší! To
je pak kurva kláda!
Jak můžete být tak sobecký a nezodpovědný, když to lékaři zjistili a
statistici spočítali? Takhle se příčit expertům. No fuj.
Mnoho otázek to vyvolává...
Je vidět, že pan Dvořák nám sice káže o tom, že máme být zodpovědní
a nekriticky brát libovolnou demagogii za svou, akceptovat neexistující
experty a strpět čím dál rozsáhlejší represi, ale sám se tím neřídí. Něco
jako redakční kámoš Švidrnoch, který před časem sepsal hanopis
na SUV, jak jsou nebezpečná a sám jezdí takovým tím hranatým jeepem.
Nebo jako zmr. s. plk. VB Huml, který také usilovně horoval za neustálé
utahování dopravního šroubu a posilování pravomocí policajtů, ovšem jen
do doby, když mu v rámci nějakého politicky-policejního boje odtáhli
auto. Pak honem honem chtěl ten šroub o kousek povolit a strážníkům
nějakou tu pravomoc sebrat.
Osobně se domnívám, že všichni tihle führerové dopravního fašismu jsou
ve skutečnosti pokrytci, kteří ctí jen takové zásady, které se jim právě
hodí do krámu. Sice má jako vzniknout dojem, že jde o nějakou bezpečnost
a odpovědné chování, ale podrobnější analýzou dojdete k závěru, že čím
velkohubější kecy o pirátech, tím horší, zlovolnější a neschopnější individuum
je pronáší.
Celý český dopravní fašismus stojí na pokrytectví.
01.12.2014 D-FENS