Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Gandalf (ze dne 27.08.2007, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
...a proto zalohy zasadne neplatim...je to tezke, nekdy stravim docela dost casu shanenim dodavatele ci remeslnika ktery slovo "zaloha" nepouziva, zatim jsem ale vzdy uspel a ten klid za to stoji :-)
Max v cene dodaneho materialu, ale jen ve chvili kdy je uzamcen u mne v byte.
|
|
|
Z druhé strany pohledu řemeslníka - zálohy beru od té doby, ce se mi několikrát po sobě stalo, že jsem udělal zakázku, z vlastního zainvestoval materiál i subdodávky a pan investor se rozhodl zaplatit jen zlomek ceny, případně vůbec... :-/
|
|
|
Podla mojho nazoru je ferove zaplatit ale aj pozadovat urcitu ROZUMNU zalohu (do 50, maximalne 60% ceny). Horsie je, ze som sa tiez stretol s kopcom "podnikatelov" ktori bohorovne pytali vsetko a vopred. Pri protestoch boli ochotni zlavit na 90-95% co ma skor poburilo nez pobavilo a tak som hladal dalej.
|
|
|
taktéž, bez 50% zálohy ani nenastupuji do auta
buď je opravdu hodně bohatých firem, ale já opravdu nehodlám sponzorovat vykuky...
|
|
|
Ha ha - jestli lze prachy zaplacené poté, co je materiál složen a uzamčen u zákazníka, nazvat zálohou, tak já jsem čínskej papež :)
|
|
Pri rekonstrukci bytu uz jsme byli pouceni, ale v nasem domku nam pri instalaci elektriny udelali, kdome dalsich prasaren, kangem hlubokou ryhu v odhalenych klenbych z roku 1750. Znicene navzdy.
|
|
kdo zažil podobnou zkušenost, má pro budoucnost něco jak "dar" rozpoznat podobný gaunery během několika sekund. úplně nejstrašnější věci se však dějou ještě ve stadiu hrubé stavby, pakliže člověk neotročí sám a najme si na stavbu "firmu".
pamatuju si výstavbu jednoho superdrahýho bytovýho komplexu, kde se cena pohybovala tehdy v úctyhodných 40 - 70tis. Kč/m2. dělníci byli líný chodit dolů do budky chcát a srát, tak zcela běžně třeba 2 měsíce chcali a srali na několik míst v budoucích milionářských bytech, pak na to přišel beton a ve finále se tam na nějaký superdrahý kožený sedačce rozvalovalo tlustý čuně, co zaplatilo majlant za tooto, prosím, exkluzivní bydlení :o))
ani bych se nedivil, kdyby firma gandalf založila divizi podnikající v cestovním ruchu / tam stačí podseknout cenu zájezdů o 20%, vybrat peníz epřed sezónou a pak to zavřít. lidi jsou schopný skládat zálohy ještě v době, kdy již několik dnů televize informuje, že cestovka krachla :o)
jeden by z toho blil
|
|
zažívám podobnou zkušenost s "renomovanou" českou firmou Sapeli. Ale narozdíl od tebou popsaného případu se jako zmrdi projevil samotný výrobce.
Uzavřel jsem objednávku u místní montážní firmy, zaplatil 10% zálohu a po měsící od objednávky jsem doplatil zbytek ceny, načež přijeli montéři a dovezli dveře i zárubně, rozbalili vercajk a zjistili, že dodané zárubně jsou o 5 cm kratší oproti objednávce. Takže zas zbalili vercajk, dveře mi nechali doma a že to budou reklamovat u výrobce, do pár dnů to bude ok. Jenže nebylo, takže po týdnu, kdy jsem měl místo dveří jen přitlučený hadr, abych měl aspoň v ložnici nějaké soukromí a několika urgencích se dostavili chlápci z montažní firmy a zavěsili provizorně dveře. Objednávku jsem dělal v květnu, koncem června mi namonntovali dveře a od té doby jen čekám, až se v Sapeli uráčí dle reklamace vyrobit obložky správných rozměrů. 4 zárubně holt nejsou pro ty zmrdy ze Sapeli dostatečně lukrativní kšeft, aby ho řešili přednostně. Z montážní firmy se mi na nasrané telefonáty omlouvají předem zadem a podle smlouvy ponesou penále z prodlení dodávky.
|
|
|
Ja zas musim zaklepat na drevo, protoze jsem si u nich nechal delat jedny dvere a jedny pruchozi zarubne (pardubicky region) a vsechno se povedlo.. Sice byli prekvapeni, kdyz dovezli zarubne, ze mam tu pruchozi nejak velikou a ze ten rozmer nemaji. Ale nakonec jsme zjistili, ze si spravne poznamenali pri zamerovani velikost a jen tihle montaznici si neprecetli udaje na krabici co si dovezli, takze si mysleli, ze maji spatne zarubne :o)
|
|
Taky jste si kdysi (odchováni vyprávěním babiček o 1. republice) mysleli, že když budou firmy soukromé (a ne státní), bude jim a jejich zaměstnancům záležet na dobrém jménu, a tudíž na výsledcích, za které se netřeba stydět? Jenže mi přijde, že to hlavní, čím se nemalá část řemeslníků v domácnostech řídí, je: Nač si dávat záležet (aby to bylo rovně/symetricky/neflekatě..., zkrátka, jak to být má), já na to přece koukat nebudu... A tak vám vesele zničí nové parkety, bagančaty zdupou novou vanu, obkladačky přidělají nakřivo atd., zkrátka poškodí či odfláknou, co se dá, a pak se upřímně diví, co se vám na tom nelíbí. Že by u práce i mysleli, to po nich nemůže nikdo chtít. (Čest světlým výjimkám.)
Asi nezbývá, než takhle varovat další potenciální zákazníky, nápravy se asi nedočkáme ještě dlouho...
|
|
|
Holt stará škola - OPBH kchompeny. Nemýlím-li se, bývalo zvykem, že si svého učně vychoval pan Mistr sám, nejlépe rodinného příslušníka, řemeslo se dědilo z otců na syny apod. Lempl šel od válu. Dnes takový mistři a učni asi nejsou. Mistři pravděpodobně vymřeli během "noumalizace, uďo" a mladí chtějí být spíše p.r.managery, kchompeny mejn ekonomy, případně head vice supervajzry v reklamní ejdžnsy. Postavit pěknou zeď nebo dobře nalakovat okenní rámy - na to dneska babu nesbalíš, na špinavou práci sou dneska úkáčka a lůzři, uďo...
|
|
|
Je otazka kdo kym chce byt a kdo kam je. On nekdo touzi po kariere v hjůmn risórcis, pac to zni cool, ale dela zednika. je pak pochopitelne, ze nema k praci vztah. naopak nekdo, kdo chce, se muze vyucit nejake remeslo, prekonat vsechny prekazky naseho socialistickeho zrizeni, snazit se pri vyuce i neco naucit (ne z teorie literatury k maturite, ale to, co potrebuje pro svou praci) a pak, po trech letech otrociny si vyridit zivnostak a rozjet to. Diky ostatnim flakacum v oboru nebude mit konkurenci, zbyva jen na sebe upozornit. A znam pripady, kdy v petadvaceti ma tri auta a rozestavenou vilu, firmu, dost zamestnancu... naprosto fair.
|
|
|
Mit zamestnance je cesta do pekel, sikovnej remeslnik si dneska sam vydela 40-50.000,-Kc mesicne a to celkem v klidu. Pokud bude mit zamestnance, tak je misto sve prace bude hlidat, bude litat po zakazkach,shanet dalsi zakazky aby uzivil svoje zamestnance a prestane hledet na kvalitu a da prednost kvantite.
Znam par sikovnejch remeslniku, kteri si vydelavaji dost slusne penize, u prace premysleji a vysledky jsou 100%. Ani jeden z nich nema vizitky, inzerat ve zl.strankach ani web.stranky. Vsichni jedou leta jenom na doporuceni a delaji bud solo a nebo s jednim partakem.
|
|
|
Tak. A jsme u toho. Mysh si holt vybral podle co nejnižší ceny. A stejně jako se Myshem popisovaný řemeslník diví, co že se mu nelíbí, tak se Mish diví, že za nejnižší cenu nedostal nejvyšší kvalitu.
|
|
|
Problém je v tom, že řemeslníků je málo a těch dobrých / slušných ještě méně, protože: kdo se dnes chce živit řemeslem? Podívejme se složení středních škol a učilišť - všichni by chtěli být "manažery" bez ohledu na to, co to znamená a co to obnáší. Nehledě na konkrétní obor. Ten je na rozdíl od výroby nebo služeb jaksi... podružný.
|
|
Sjednat velké penále. Základem bývá takovýho rozhovor:
Já: ještě bych chtěl do smlouvy, nějaké pro vás motivující pokuty pro případ zpoždění, například 1% denně.
D(odavatel): Pane vy jste se zbláznil, co to je za nápad?
Já: Jaký s tím máte problém? Vy snad nějaké zpoždění plánujete? Že jste se nezmínil.
D: (chvíle mlčení) No můžu vám nabídnout 0,5% denně. Zpoždění neplánujeme, ale nechci zbankrotovat třeba kvůli výpadku proudu ve fabrice. Nebo že bude někde nějaká drobnost a vy se na nás povozíte.
Já: Chápu. Mám na mysli závady bránící užívání. U lehčích závad se dohodneme na 10 denním termínu pro vyřešení bez penále, ale když bude do baráku foukat, tak se chci zahřát pomyšlením na slevu.
.
.
.
.
Většinou se dohodneme a když při montáži oken vzniklo zpoždění kvůli vadnému rámu, ještě jsem je pobízel, aby nespěchali, že klidně počkám, protože mi za to denně platí asi pětikilo. Kupodivu to mělo přesně opačný účinek, nový rám dovezli hned druhý den a montovali asi v deset večer, aby to do půlnoci bylo všechno v pořádku.
|
|
|
Joo, tohleto zní jako moc dobrej nápad, přece jen, když člověk podepisuje smlouvu, tak nemusí podepisovat jen a pouze jejich předpřipravený formulář, ale má také právo k tomu něco dodat.
Při koupi auta jsem si do smlouvy vymíníl také dodatky, ohledně stavu a původů dílů, autobazárnik se sice ošíval jak had, ale nakonec na to přistoupil. Nic se sice nestalo, auto je (už nějaký ten rok) bez problémů, ale co je psané to je dané ...
Při sjednání pevných termínů a penále z prodlení se pak dotyčná firma plně vynasnaží termíny dodržet, a pokud vzniknou problémy na jejich dodavateli, jistě také má s nimi podobnou smlouvu o prodlení ...
|
|
Shodou okolností pracuji ve firmě, která se zabývá prodejem dveří. Taky fungujeme na 50% zálohu. Divím se, že autor článku přistoupil na zaplacení předem.
Řekl bych, že narazil na podobnou firmu, jako byla "1000 dveří". Firma, která byla založena čistě za účelem získání úvěrů a aby to nebylo hned podezřelé, chvíli fungovala a dost lidí naletělo. "1000 dveří" již dávno zkrachovala (kampak se asi poděly miliony z úvěrů, že), ale to nevadí, protože její jednatel je jednatelem dalších firem a hádejte, s čím obchoduje...
|
|
Ještě mě tak napadlo, účiné by možná bylo, zprovoznit stránky, kde by takovéto zkušenosti s různými firmami (jedno zda z ČR nebo SR) byly popsány, ukázka jejich praktik a firmy jmenovány včetně sídla firmy, popřípadě lemplem který je řídí/vlastní a lidem lže.
Pak stačí kouknout a člověk vidí, které firmě se má vyhnout.
|
|
|
to by bylo k nicemu - firmy by se pomlouvaly navzajem
|
|
|
no tak to je fakt vynikajuci napad...
|
|
|
Tady ve statech existuje Better Bussiness Bureau, ke kteremu muzete podat konkretni stiznost na jakoukoliv firmu. Vede se o tom databaze, ktera je pristupna. I s udaji, jak byly stiznosti reseny. Firmy se celkem rady registruji u BBB, protoze kdyz by nebyly registrovane, tak vypadaji divne. Ovsem daleko vetsi bic zejmena na firmy od strednich vys je tady jeden poradce, ktery si zalozil velmi uspesne zivobyti na tom, ze radi lidem jak usetrit, na co si dat pozor, jak nakladat s tim, kdyz s nim prave nekdo takhle vymeta atd. Ted uz ma dost velkou zivnost, vlastni porad v rozhlase, www atd. Ve chvili kdyz mate problem, nevite uz kudy kam a nadhodite, ze se to dostane nejspis do tohoto poradu (a ze se tam takoveto stiznosti bezne dostanou), je pomerne zasadni ochota leccos resit.
|
|
Mal som čiastočne podobnú skúsenosť s dodávateľom okien: V dohodnutý deň montáže bola snehová kalamita a keď mi zavolali že majú problémy s dopravou, tak som to chápal ( sídlo firmy je cca 100km ďaleko ). Dorazila ma ale otázka na konci rozhovoru - a akej farby majú byť tie okná??? Najlepšie bolo že keď okná v náhradnom termíne dorazili, tak odtieň nesedel. Bol to síce dub, ale nie v požadovanom odtieni. Musel zmieriť s trochu tmavším odtieňom, v konečnej objednávke totiž chýbala presná špecifikácia odtieňa, čo som prehliadol, . Neskôr som si doobjednal sieťku proti hmyzu a na tej chýbalo spodné "chlpaté" tesnenie. Hlavne že sa firma hrdí neviem akými certifikátmy kvality a ISO. Na jednej strane síce mali aký taký záujem, dokonca po roku telefonovali či som spokojný a či niečo nepotrebujem, ale na druhej stane to zamestnacom asi moc nemyslí. V priebehu niekoľkých sekúnd po tomto telefonáte totiž hneď nasledoval ešte jeden taký istý. Zase volali či niečo nepotrebujem :-). Keď som sa čudoval že prečo mi volajú 2x v rozmedzí jednej minúty, tak mi bolo povedané že som mal od nich aj sieťku, čo je iná zakázka. Tretí krát nevolali, aj keď som to čakal, pretože som u nich kúpil aj 2dl farby na opravu drobných poškodení. No skrátka firma zo Záhoria :-).
|
|
Tak já zase pro změnu přispěju dobrou zkušeností s řemeslníkem. Chtěl jsem nový žaluzie, tak jsem zavolal společnosti, která měla na vchodových dveřích našeho domu reklamní leták. Tam mi pán říkal něco o plném stavu objednávek, dovolených atd., tak jsem poděkoval a zavěsil.
Pak jsem si na internetu ryze náhodně našel živnostníka, tomu jsem zavolal, on přijel, změřil, druhej den mi mailem poslal spočítanou cenu, já ji mailem schválil, po tejdnu přišlo zboží, dohodli jsme montáž, přijel, namontoval, já zaplatil a bylo hotovo. Bez záloh, bez smluv, bez problémů. Určitě to není pravidlo, ale jsem docela rád, že existujou i takovýhle řemeslníci. A už jsem ho doporučili známým...
|
|
12.6. sa malo začať malovanie bytu, 20.6. sa malo skončiť... Začalo sa 22.6. - robotníci objednali zlú farbu. S robotou skončili 3.7., lebo každý deň si museli dať trojhodinovú pauzu na kafe. Nemohol som ich kontrolovať,som totiž v robote od 8 do 18, dovolenka neprichádzala v úvahu. Po dokončení som našiel 8 jasne viditeľných fľakov a viac ako 20 prasklín na úplne novej malovke.Okamžite som podal reklamáciu. Keď prišiel "majster" (tak mu hovorili tí lempli, ktorých mal na starosti :P), prezrel si byt a povedal:"Ale vedúcí, šak to sa vám za chvílu ohledzí." Som kľudný človek, ale v tomto prípade som spravil výnimku a "majstrovi" som vybavil výlet na pohotovosť s rozrazeným obočím... Nakoniec mi to musel opraviť kamarát, ktorý mal voľný termín až na konci júla
|
|
Fakt to vsechno sedi, dopuntiku - akorat si za Bratislavu vymente Prahu, za dvere kuchyni a za firmu Gandalf firmu MAXX Kuchyne z Pruhonic. Teda krome zalohy, tu chteli 100% hned.
FUJTAJXL! MAXX Kuchyne uz nikdy vice.
|
|
|
Takže já doplňuji totéž, pouze firma Stakoplast a "pouze" sítě a doplňkové dvěře na balkon proti mouchám. Záloha jen 50%, ale průběh téměř totožný (zkušenost mého kamaráda, ale téměř v přímém přenosu).
Jinak, jakožto čerstvě kolaudovaný stavebník musím konstatovat, že: 1) Minimálně 3/4 řemeslníků jsou ojebávači nebo neschopové nebo rovnou zloději, případně kombinací všeho 2) Nedá se spolehnout ani na renomovanou firmu. Ojebávají buď už v rámci firemní politiky nebo bokem jejich zaměstnanci.
Takže je nezbytně nutné si buď všechno ohlídat sám, jak jsem to dělal já (při troše technického, byť nestavebního vzdělání a při stavbě menšího rozsahu to není problém) nebo si sehnat opravdu nezávislého dozora, nejlépe stavebního tachnika v důchodu a holt mu šoupnout nějakou kačku buď za úkon (dozor a přejímku konkrétních prací) nebo měsíčně. Stokrát se to vyplatí ! A je třeba dojednat a dát do smlouvy jasná pravidla. Chtěl jsem vidět vatu a parošku před zaklopením, pan šéf byl horlivej, tak v části jedné místnosti holt šel sádroš dolů bez nároku na náhradu - pak už si podobné hurá akce rozmysleli !
|
|
|
Zajimave - ja mam s MAXX Kuchyne naopak dobre zkusenosti - koupila jsem si od nich na jare novou kuchyni a vsechno probehlo v pohode. Zvlast jsem byla spokojena s praci monteru - s typickymi ceskymi remeslniky a opravari, kteri maji kazdou chvili svacinku, furu reci a nakonec pozaduji hroznou sumu, se to vubec nedalo srovnat, byli naprosto profesionalni a rychli. Takze ja muzu jen doporucit. Asi zalezi na konkretnich lidech.
|
|
|
to měl takhle jednou jeden přijet k nám zasekat a zapojit rozvodnou skříň, čekali jsme na něj celý dne ( vzali jsme si dovolenou, samozřejmě ). Takhle kolem třetí mu voláme, kdy se jako ukáže a že prej už to dneska nestihne, tohle se opakovalo ještě jednou a ve finále jsme se dozvěděli, že k nám sice přijede, ale nezapojí to, jenom zasadí - poté,co se dozvěděl, že k tomu ho nepotřebejem, to můžeme udělat taky, tak nám bylo řečeno, že je z jiného okresu a že se mu k nám stejně nechce...ve finále si s manželem vyměnil několik sprostých slov a bylo po srandě. Nasmlouvaný elektrikář od ČEZ :-(.
Jiný příklad - klempíři..přijeli jednou, místo v devět, v jedenáct, první je zajímalo kafíčko, podruhé měli přijet opět ráno, nepřijeli pro jistotu vůbec, že prý jim to nebylo dostatečně potvrzeno, což je blbost a potřebí místo v obligátních devět dorazili ve tři. Jediné, co je zachránilo před tím, abych je vyrazila hned po deseti minutách byl fakt, že jsme jaksi jiného klempíře s volným termínem nesehnali.
Na druhou stranu..jestli někdo potřebujete vynikajícího a spolehlivého tesaře, co dodržuje termíny a odvádí perfektní práci, o jednom bych věděla.
|
|
|
Klempíři jsou teď mistři světa. Je jich málo a při současném stavebním boomu se pěkně kapsujou.
|
|
|
Náš problém, který jsme si připouštím zavinili taky, spočíval v tom, že jsme je jaksi sháněli pozdě. Na dotaz "potřebuju oplechovat střechu, máte čas příští týden ?" se mi většinou vysmáli, jediný tyhle dva týpci měli čas. To jim taky zachránilo job, protože osobně jsem měla chuť je vyrazit hned jak se ukázali u vrátek. Přijeli pozdě, ještě ani nesáhli na práci, ale kafíčko je zajímalo! Ještě, že nechtěli oběd. I když to by s mým kuchařským uměním byla docela správná pomstička :-)
|
|
Ja mam podobnu skusenost s jednou ceskou firmou zaoberajucou sa vyrobou a montazou kuchyn. Vztah firma-zakaznik je nasledovny:
Zakaznik si MUSI rok dopredu vybrat kuchynu, spotrebice, nabytok...
Zakaznik MUSI 6 mesiacov dopredou zaplatit plnu sumu.
Zakaznik MUSI hned po prevzati bytu bezat odovzdat kluce aby mohla firma zacat montovat.
Firma SERIE na zakaznika. Fakt, ze vsetko bolo dohodnute, zaplatene a podpisane minimalne 6 mesiacov dopredu nemenil nic na tom, ze cele dokoncenie kuchyne sa omeskalo o celych 19 dni. (kvoli chybajucim spotrebicom objednanych rok dopredu).
Minimalne 30 dni si davali na montaz + 19 dni za bordel vo firme = 49 dni v novom byte bez kuchyne. Stravovanie po hospodach a roznych Globusoch dalo zabrat jak financne, tak zdravotne.
Zial, majitel firmy je klasicky zmrd, ktoremu je vsetko jedno. Je mu jedno, ze zakaznikovi, ktory mu dava pracu, vznikla ujma vinou firmy, nehodlal diskutovat o nicom. Jedina kompenzacia, ktoru sme si od nich boli schopni vykricat bol pribornik do jendej zo skrin - a to az po 3 mesiacoch dohadovania a urgovania problemu.
Zhrnutie: Kokotie firmy su vsade a tazko sa proti nim bojuje cloveku, ktory nema pravnicke zazemie/znalosti/znamych.
|
|
|
Len dodam, ze firma samotna je v pohode, montaznici boli prijemni, ochotne opravili vsetko na co som ich upozornil. Imidzz firmy kazil jej majitel/riaditel (neviem presne v akej je funkcii) a uz len kvoli nemu si v Korole nekupim ani lyzicu.
|
|
|
no tak vubec nechapu, ze na podobne akce pristupujte. proste jim naserte do krku a hotovo, bezte jinam. to co pisete je prece naprosta silenost,pokud na to nekdo pristoupi. jinak si prectete od zacatku www.bydlim.blogspot.com
|
|
|
Mate pravdu, ale nie nadarmo sa hovori: "Clovek sa uci na vlastnych chybach." Ja uz to viem, sam som sa musel spalit a uz by som do toho nikdy znovu nesiel. V tomto pripade to bola, ale +/- nutnost - kuchyna bola kupovana spolu s bytom.
|
|
:-))) Skoro jako kdyby to odpovidalo me zkusenosti s firmou LIJA v CR :). Dvoje zarubne spatne, dvere prohozene, atd, atd. Ted uz se tomu smeju, ale bylo to trosku peklo, montaznik prijel tusim 3-4x.
Nicmene: vysledek skvely.
|
|
Chapu ze diky me nezmerne blbosti (holt chybama se clovek uci) je uz pozde,ale DURAZNE varuji vsechny zde pritomne, nezacinejte si nic s firmou Reastav Val. Mezirici!!! Nechal jsem si od nich postavit domek, do unora toho roku slo vse bez problemu, pote se gen. reditel p. Holub zacal cukat a vse jde ted velmi ztezka, napr. dluzi prace za 172 000 kc, neplati subdodavatelum, etc. Sice to vypada ze firma je "naoko" bonitni, opak je vsak pravdou, je v tezkym pruseru. Kolaudace mela probehnout 30.6 2007, zatim jen urguju dodelavky a shanim reditele,ktery jednou vezme a podruhe nebere tlf, naslibuje vse mozne a v konecnem dusledku stejne velky kulovy. Jen penale cini zatim k dnesnimu dni 186 000 a kazdym dnem narusta.Jeste jednou velky pozor pred nimi.
|
|
Dámy a pánové, dovolte pár poznámek z druhé strany. Máme obchodní firmu, která dodává buď jiným firmám, nebo přímo koncovému spotřebiteli.
Vysloveně mě zvedl ze židle komentář hned na začátku - že prý zálohy žádné a platít až poté, co mám materiál zamčený v garáži. Na to bych v ČR NIKDY nepřistoupil. Zainvestovat a dodat materiál za 150.000 včetně daně jen tak nějakému vykukovi a nenechat si ani zaplatit - no to bych byl blázen.
Podnikat zcela bez záloh je v ČR sebevražda. Když zálohu nevezmeme, buď čekáme na platbu vždy déle než jak stanoví splátkový kalendář, nebo se jí nedočkáme vůbec. Když se chceme problémům alespoň částečně vyhnout a podepsat kupní smlouvu s rozhodčí doložkou a motivačními smluvními pokutami, tak se téměř každý cuká. Rozdělovat dodávku na milníky a dílčí splátky je obvykle průchozí, ale často problematické, pokud je zákazník věčně v trapu nebo když práce postupují rychle.
Zákazníci mají také zhusta nerealistická očekávání - např. chtějí všechno co nejlevněji. Říkám jim, že jim vyhovíme, ale že to nebude na 100%. Lepší a dražší materiál totiž zpravidla znamená i lepší výkon. Ale lidi stejně chtějí super výkon i s průměrným materiálem a slevou 50% návdavkem. To nejde. Pak si vymýšlejí různé blboviny typu "... a ještě jste říkal, že uděláte tohle a tamto ..." a Vy prostěmusíte skákat, abyste peníze vůbec viděli.
Druhá věc jsou termíny - blbec zavolá a myslí si, že k němu nastoupíte uprostřed sezóny za týden. To je v pokrývačské, resp. stavební branži do nebe volající nesmysl.
Autora článku lituji. Udělal špatnou zkušenost. Stejně tak ale udělala špatnou zkušenost řada poctivých řemeslníků a obchodníků. Možná, že kdybychom si vyposlechli vyprávěný příběh z druhé strany, ak bychom se také divili.
Nějaký web, kde na sebe budou lidi a firmy navzájem blít svoje špatné zkušenosti, k ničemu nepovede, protože obě strany budou zaslepeny svým úhlem pohledu a budou zapomínat na své vlastní prohřešky. Kromě toho by se vyrojila taková spousta pomlouvačných a neopodstatněných drbů, že by to řadu slušných lidí mohlo poškodit.
Zdravím Vás.
|
|
|
problém je, že lidi spolu neumí vyjít ani v běžných situacích, natož tehdy, když mají "společně" něco vymyslet - úmyslně jsem to dal do úvozovek.
problém na straně objednatele jsi popsal dobře - blb chce rolls royce za cenu žebřiňáku a v nereálném termínu.
problém na straně dodavatele je obvykle takový, že práce je zlo, které stojí mezi objednávkou / podpisem smlouvy a ziskem / výnosem.
jen malé % lidí se snaží pochopit okolnosti, za jakých posuzuje parametry nabídky druhá strana, a z toho dle mého názoru vzniká tolik problémů.
potkat firmu, v níž pracují lidé, které práce baví, je vzácné stejně tak jako potkat zákazníka, který je natolik seriózní, že má zájem podepsat vyváženou smlouvu, která vytvoří rámec obchodního vztahu a odráží práva a povinnosti obou stran tak, aby mohly být práce provedeny kvalitně, v řádném termínu a uhrazeny dohodnutým způsobem.
průser je, že průměrný blb si stále hýčká pocit, že může získat něco za nic, snadno každého podvést a že to z něho udělá světáka - tedy krize hodnot se propisuje standardním způsobem i zde. zmrdi na obou stranách by měli vychcípat jak přirozeně, tak pod tlakem společnosti, ale jak toho dosáhnout, když je mezi námi kvantitativně 85% průměrných blbů ???
pouze selekcí, ať pojdou hlady, žízní a ať jim spadne střecha na tlamku :o)
|
|
Mam s firmou Gandalf podobne skusenosti, najskor takmer amaterska montaz okien - montaznikom to trvalo tyzden a kvalita ich prace nic moc, no bol som rad, ze to uz je. Potom ked doniesli zaluzie, boli nich niektore kratke a nakoniec niekolkomesacne vybavovanie reklamacie zaluzi a nedoliehajuceho okna. Majitel firmy ocividne kasle na spokojnost zakaznikov. Hlavne, ze davaju do schranok letaky a nabiehaju im peniazky..
PS: co sa kvality tyka, neodporucam ani tie ich okna, s rehau sa to neda porovnat...
|
|
Dobrý den.
Přibližně před dvoumi měsíci jsem si objednal čvery komplety dveří a obložek SAPELI. Měli zrovna akci za docela dobrý peníze, komplet dveře+obložky+kování. Na výběr byl komplet s obyčejnou obložkou, nebo dražší varianta s obložkou staré ocelové zárubně neboli OKZ. Jelikož bydlím ve starém panelovém domě a nechtěl jsem vybourávat staré ocelové zárubně, zvolil jsem tedy komplet s OKZ a těšil jsem se na zásilku. Když přišel termín dodání radoval jsem se, že už budou dveře doma. Jenže ouha, termín se o týden prodloužil. Dobrá řekl jsem si, to se může stát, počkám. Dveře skutečně přišly. Druhý den jsem začals montáží. Už při rozbalování jsem si všimnul, že jsou jednotlivé díly OKZ prohnuté do luku. Nepřikládal jsem tomu moc velkou váhu a začal s montáží podle návodu. Když jsem vsadil první díl slepených zárubní do dveřního otvoru, zjistil jsem že se zárubeň ve spojích rozvírá. Nepomohlo ani přesné vyvážení do vodováhy, které bylo velice obtížné, protože jak už jsem říkal, obložky byly prohnuté. Po hodinovém rozčilování a dolaďování jsem rezignoval s tím že asi něco dělám špatně a že u dalších dveří to bude ok. Nebylo. U všech čtyřech dveří probíhalo vše podle stejného scénaře, s tím rozdílem, že někde se obložky ve spoji rozvíraly ještě víc a dalo mi vše mnohem více práce. No po dni vydeptávající práce jsem byl u konce. Nejen s usazováním futer, ale i se silami. A navíc jsem byl pěkně naštvaný. Nepomohlo ani utěšování, že po roce si toho už ani nevšimnu. Druhý den jsem dovezl dveře k truhlářovi, protože potřebovali skrátit. Obložky jsem již zkrácené měl. Po přivezení domů jsem dveře osadil kováním a nasadil do zárubní jenže ouha, dveře nešly zavírat, protože kulatá rozeta kolem kliky a zámku narážela do ostění zárubně. Chvíli jsem kolem toho chodil a špekuloval co s tím, ale na nic jsem nepřišel. Prostě bych musel mít dveře pořád otevřené a to je blbost. Proto jsem se rozhodl kontaktovat prodejce kde jsem se dozvěděl, že jsem úplně blbej a že jsem je měl upozornit že si beru dveře s OKZ, že ty mají úplně jiné kování. Teda nevím, ale když si kupuji komplet dveře s OKZ, tak proč je mám ještě upozorňovat, že je to OKZ ať si dají na to pozor. Na to by mě snad měli upozornit oni že je tam jiné kování, protože já to přeci vědět nemůžu. Nebo namají nabízet tento výhodný komplet dveře+OKZ+kování, když to neumějí ani správně skompletovat. No prostě věc dopadla tak, že mi firma sapeli vezme kování zpět, vrátí mi za něj určitou sumu a já si musím sehnat nové. A ni nevím jestli tam nějaké jiné bude pasovat, protože u OKZ zárubní se ve dveřích frézuje otvor pro kování o něco dál od obložky, právě proto aby se nestalo to co se stalo mě. Takže vážení, toto jsou moje skušenosti s firmou sapeli. Obrázek o ní si udělejte každý sám a jestlise přece jen rozhodnete u nich nakupovat, tak si vše pořádně prověřte a hlavně je upozorněte že si kupujete to co si kupujete, ať vám tam náhodou nedají něco jiného a pak se nehájí tím, že jste je měli upozornit na to že chcete to co chcete.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Gandalf
|
|
|