Komentáře ke článku: Test: VW Golf III 1.4 (ze dne 31.05.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
V článku avizovaný 1.9TDi z Octavie je opravdu takhle starý,? Tedy, že ten, co se dával do GIII je identický jako v Oktávce?
|
|
|
ano, stejný jako v octaavii první generace 66kw a 202Nm. a to všechny motory ve vsech modelech s těmito parametry v koncernu VW group.
G III TDI měl/má tatík. za 5 let jsem s tím před dávnou dobou najezdil pár tisíc km. bez ohledu už horšího hlučného výfuku.... promyšlené auto v detailech!! ted jezdím podstatně horším vozidlem. a jak by se mi ted ten samý líbil. posilovač akorát, akorát rejd, slušná pasivní bezpečnost, slušný komfort, nadčasový vzhled venku i vevnitř, slušná variabilita, pohodlná sedadla, mnoho detailů které mi ted shází.
ano, nemá kontrolu rozsvícených světel. je třeba za kontorklu brát jinak vytočený kruhový ovladač a ledku poblíž.
kontorlka výstražných blikaček: na přístrojovce není, ale mělo by červeně problikávat vlastní tlačítko!
|
|
|
Samotné tlačítko bliká, to vím. Vadí mi spíš jeho umístění, to, že to je nejednoznačně formulováno, jsem si uvědomil až po odeslání článku.
Takže, ty (dvě) tři věci, co mi vadí, jsou:
1. Absence hladového oka
2. Absence indikátoru rozsvícených světel (otočný ovladač svítí, ale pouze na první poloze, nevím, jestli je to chyba - asi ano)
3. Umístění tlačítka výstražných blikaček - když chci poděkovat za umožnění předjetí jedním problikem, musím provléct ruku volantem...
|
|
|
ad2: matne si vzpominam, ze nam ledka svitila taky jen pri prvni poloze(parkovacky), chyba to nebude.
ad3: ano, nesikovne, nebo rukou okolo volatnu...
|
|
|
V clanku je chyba, 1,9 tdi PD 66kw sice existuje, ale je to iny motor ako 1,9 TDI VE 66kw, aj ked blok je v principe rovnaky.
G3 mal motor rady A3 s kodom 1Z, cize tdi s rotacnym cerpadlom, turbom riadenym pomocou wastegate(obtok) a vodnou pumpou mimo rozvod
motor z octavie 66kw 1997 kod AGR je motor rady A4 cize s vodnou pumpou v rozvodoch a rozdielmi v dalsich veciach . ma silnejsie piesty, atd atd...
Tymto som len chcel vyvratit tvrdenie ze su tie motory uplne rovnake :)
|
|
|
Úplně stejné nejsou, 1Z taky ale není jediný 66kW diesel, který se do Golfa dával, i když byl "první". Koncepčně by z něj měly vycházet motory AHU, ALE, a ano, AGR.
|
|
|
njn, nieje, este sa tam daval AHU ktory ma do isteho vyrobneho cisla take slabe piesty ako 1Z, v tych motorch si zabudol AFN, je to sice 110PS VGT ale blok je rovnaky s AHU a 1Z popripade este nejakymi industrial motormi ..
|
|
|
Opravte mě, jestli se pletu. Není náhodou motor 1.4 MPI koncepčně shodný s motorem, který se dával už do Škody 1000MB...?
To já jen, že se tu na můj vkus hnidopišsky rozlišuje...:-)))
|
|
|
má 4 válce v řadě, je čtyřtaktní a spaluje benzín...to ti stačí? není to málo?
|
|
|
|
|
blok motoru by měl být "skoro stejný"
|
|
|
a co si, Kefalin, predstavujete pod takym slovom "shodny" ??
Pred lety jsem se rypal v motoru z Populara rv38 (novejsi 1080ccm, OHV) a neco malo (tesneni, srouby) se daly pouzit ze 105ky.
1,4MPi z Fabky je z tohoto pohledu asi nejpodobnejsi tomu, co pohanelo Favorita.
|
|
|
Motor 1,4 Mpi ve Škodovkách (ve Fabii a chvíli byl jako základní motor v Octavii) je koncepčně shodný s motorem z embéčka - řadový čtyřválec OHV.
Ale motor 1,4 44kW v popisovaném Golfu nemá s výše uvedeným nic společného.
|
|
Autor by si mel ujasnit pojmy a najit si rozdil mezi elektronicky rizenym vstrikovanim a primym vstrikovanim, protoze pokud se nepletu, tak prvni benzinove motory od VW s primym vstrikem benzinu jsou motory FSI.
|
|
|
Rád jsem se nechal poučit, děkuji! ;-)
|
|
Pokud máš nutkavou touhu těsnění pod hlavou měnit, asi ti v tom nikdo nezabrání. A navíc zachráníš jedno místo opraváře. Stát ti bude neskonale vděčný.
Z ostatních hledisek je to pěkná ptákovina.
|
|
Ale klidně tam múžeš nějaký velký hliníkový křídlo dát, a laminátové nástavce až po zem... Tím, že jsi na to auto narval ty čirý zadní lampy jsi to zprasil tak, že nějaký laminát už tomu neublíží.
Jinak proti Golfu nic... spolehlivá nadčasová kára, byť dnes již poněkud přestárlá, ale pořád neurazí, což o některých jiných autech jiných značek říct nejde.
PS: Nasaď si tu kšiltovku rovně! :-)
|
|
|
Díky za hodnotný příspěvek. Komentujete něco, co vlastně ani nevidíte - i když jsem foto zezadu přikládal, neobjevilo se tu. Nevím proč.
Zadní lampy mám tyhle (odkaz pro ilustraci):
http://www.wild-tuning.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=1_655_669_670&products_ id=899
Myslím, že se dá zprasit horšími...pane odborníku. Míra vkusu každého jedince je bohužel značně odlišná - líbí se mi to tak.
|
|
|
"Myslím, že se dá zprasit horšími" ... ano, dá. Ale taky se to nemusí prznit vůbec.
|
|
Jednou jsem byl nucenej převézt Oktávku I. s tím samým motorem (1.4 44kW).
To, co se dělo, to nebylo k smíchu, to bylo k pláči... když jsem v kopci včas nepodřadil, předjížděli mě Favoriti, sem tam nějaká odvážná Š120, děs a hrůza.
No, dávat do auta nižší střední motor s 60k, to už je odvaha.
|
|
|
Kdyby to byl ten samý motor, což není, váhový rozdíl mezi GIII a OI je bezmála 200kg, takže tady bych hledal příčinu...
|
|
|
Já nikde příčinu nehledám.
44kW je 44 kW, což je na OI málo. 44kW je málo i na Fabku, natož na tohle.
Jenom mě zarazilo, kam až lze zajít, když se hledá řešení pro "social edition".
|
|
|
Jasně. Já tím chtěl poukázat na to, že byť papírově nic moc motor, brzda provozu s tím rozhodně nejsem. Ta 1.4 v Oct. je MPI, já mám jednobod. Tolik k rozdílu mezi motory.
Ad) Fábie - kamarádovi rodiče si koupili jedno z prvních HTPček, tuším, že v té úplně nejslabší verzi to mělo 40kW, a to bylo teprve peklo....předtím jezdili stopětkou, takže z nového auta byli pochopitelně nadšení, ani spotřeba kolem osmi litrů jim vrásky nedělala. Inu, kdo se nikdy nesvezl s lepším, těžko na vlastním hledá chyby.... :-)
Pro příklad "social edition" nemusíme od Fabie chodit daleko, vlastně jenom k další Fabii - verze Junior je myslím typickým příkladem "katování kostů"....
|
|
|
1.2HTP 40kW peklo rozhodně je. Vzpomínám si na jeden test, kdy proti sobě postavili Fabii I s tímhle motorem vs. Škoda 120LS (tušim užovka). Hádejte, kdo vyhrál ve sprintu :-D
Ten 1.4 44kW mě nepřekvapuje, když mohl existovat pro Ford Escort/Fiesta/KA 1.3 44kW... teprve poznání těhle motorů člověka dovede k myšlence, že ten zesměšňovanej Škodováckej celohliníkovej OHV 1289ccm se svýma 50kW v posledních Favoritech nebyl vůbec špatnej (o odladitelnosti nemluvě).
|
|
|
V článku zmíněný Forman měl pod kapotou dle mého to nej, co se do téhle řady dávalo - 781.136X, což znamená 50kW a karburátor. Lítalo to s tím slušně, k motoru jsem neměl jedinou připomínku.
Důvod, proč se auto měnilo, byl nekonečný boj s korozí a nízká úroveň bezpečnosti....
|
|
Do Macochy auto o moc vyšší rychlosti nedokáže, kdysi jsem někde počítal, že Fiat Brava 1,6 hozená ze skály čumákem dolů nedosáhne ani 180 km/h.
|
|
|
ale dosiahne, podla toho ci poleti naplocho a ci cumakom dopredu. myslim ze nie je mozne brat automaticky sucinitel odporu vzduchu, pretoze ten sa meria pri aute stojacom na zemi a dost z neho robi odpor vzduchu pod autom.
napriklad clovek padajuci volnym padom pri pade naplocho pada cca 180kou, pri polohe "bullet" hlavou dolu moze letet niekde okolo 400kou.
|
|
|
Problém ale je, že Macocha není dost hluboká na to aby rychlost při dopadu limitoval odpor vzduchu. Tj. než to zrychlí na těch 400km/h, tak už je to dávno dole.
Macocha má hloubku 138m.
čas pádu = odmocnina z (2s/a) = odmocnina z ((2*138)/9.83)=5,3 s
Rychlost dopadu 5,3 * 9,83 = 52,099 m/s = 187 km/h bez uvažování odporu vzduchu. Vzhledem k tomu, že nad 50km/h začíná být odpor vzduchu významný, tak bych odhadoval rychlost dopadu na 150-170 km/h.
|
|
|
Původně jsem chtěl napsat "vyšší rychlosti nedosáhne, ani kdyby se majitel posral" - to znamená brát to přirování hodně s nadsázkou. Netušil jsem, že mě někdo bude brát až tak za slovo :-)
Díky za rozbor, pobavil jsem se a jsem zase o něco chytřejší, a příště si tedy vyberu něco hlubšího....
|
|
Cca před rokem jsem na ČT2 zahlédl dokument, kde jeden zaměstnanec bývalé automobilky ve Zwickau tvrdil, že VW Golf I je kopie tehdy připravovaného nového celokovového Trabanta. Údajně někdy v 70. letech tahle automobilka na pokyn vlády v NDR vyvíjela nový plechový model, nicméně brzy byly práce z nařízení ministerstva průmyslu zastaveny, výkresy zabaveny a o rok později vyjel VW Golf, který nápadně připomínal Trabanťácký prototyp. Víte o tom někdo něco víc nebo je to jen čistá urban legend?
Co se týče zde řešené podobnosti motorů VW/Škoda, netroufám si to tvrdit jistě, ale mám dojem, že určitá kooperace mezi Škodou a VW existovala už za hluboké totality, alespoň dle informací, podle kterých je převodovka na 1000MB původně odkoupená od VW a upravená a naopak, že VW koupil od Škody motor ze stopětky jako pohonnou jednotku pro VW Lupo 1.0... A konec konců, vzhledem k tomu, jak dopadl nadějný projekt Škody 720 v roce 1967, možná bych ani ten Trabant tak nepodceňoval...
|
|
|
Nevím jak WV, ale my, když jsme doma stavěli traktůrek, tak jse měli převodovku z válečného KDF (myslím). Protože se mám nehodil samosvorný diferenciál, měnili jsme jí za převodovku z Š1000MB a pasovala téměř přesně, včetně poloos a nohavic, které jsme nechali. Jen byla asi o 3cm delší. No a ta převodovka je ještě doma, kdyby nějaký veteranista měl zájem.
|
|
III řada je v celku držák. mám rok 98 variant a nic kromě benzínu a náplní neřeším
|
|
Zdravim povedeny clanek hadam ze auotr je nekde z okoli brna jako ja protoze pojem "leda tak z macochy" se pouziva hadam jen v nasi oblasti :-) Jinak k autu sestra ma jeden model ve verzi variant s dieslem bez niceho coz z nej dela nesmrtelneho traktora z velice prijemnou spotrebou ale uz ne tak jizdni vlastnosti ktere mam obcas moznost testovat. Auto je to velice povedene vse je dobre resene az na ty zminene veci krom nepritomnosti "hladoveho oka" ktere mi vubec neschazi jelikoz jsem predtim vlastnil 10 let 2 modely rady Passat b32 coz je 2 generece. Jinak tenhle motor jsem mel ve sluzebnim voze Seat Ibiza a nemuzu na nej rici spatenho slova jizdni dynamika se na nase pomery hodi (jezdil jsem snim po cele CR dene i pres 500km) spotreba je velice prijemna a motor vydrzi neskutecne mnoho km bez jakychkoliv investic. To meneni tesneni pod hlavou mi taky prijde jako zbytecne vyhozeni ale tot jest jen muj nazor.
Nyni jsem jiz zmenil moji znacku za majitelem puvodne planovanou a mam obavy ze jsem nakazen modrobilou vrtuli a to tak ze nenavratne. Hodne spokojenych km a vice takovych starostlivych majitelu jako je autor clanku.
|
|
|
Autor není od Brna, i když z Moravy ano. Jen kousek severněji....
Děkuju za pozitivní komentář, a přeju hodně šťastných kilometrů s tím bavorákem....třeba se taky jednou nechám nakazit ;-) G III ale zůstane v rodině...
|
|
|
Ad) těsnění pod hlavou:
Včera jsem auto přebíral od mechoše po výměně zadních ložisek a podvozku - a to vyhození peněz už nebude zbytečné. Motor je pochcanej od oleje, těsnění na výměnu....
|
|
rád bych jen zmínil, že ne všechny GIII nemají hladová oka :). Dále, neviděl jsem jaké zadní lampy tam máš, ale k této barvě se nejvíce hodí originál tmavé, ale to je zase věcí vkusu, že.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: VW Golf III 1.4
|