Komentáře ke článku: Jak koloušek auta kupoval (ze dne 19.03.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
"Plavajici rezerva" - to znam :o)) Tady jsem vyjimecne neresil pricinu, ale dusledek - tzn. vyvrtal jsem v nejnizsich mistech 2 diry a mam klid...
|
|
|
Dvě plechové vypouštěcí záslepky pod rezervou už jsem úspěšně použil, mohl bych je nechat trvale otevřené, ale to by mi tam zase cákala voda za jízdy zespoda. Jo, dvě malé dírky, nejlépe do těch záslepek, ne do kastle, by bylo nouzové řešení.
|
|
Mno, od auta v téhle cenové kategorii (=cena lepšího kola) se dá předpokládat, že to bude prorezlá zbořenina za hranicí životnosti.
|
|
veselý příběh. holka, svatba, rozvod a k tomu kupa vraků :). já bych se tím nechlubil :). klika, že jsem nikdy ani jeden z těhle problémů neměl. držím ti palce, v životě si dávej většího majzla.
|
|
ještě hůř. Todle všechno je pohoda...
Až půjde koloušek příště do bazaru, bazarníci budou rovnou ukazovat jen ty "voňavky". :-)
|
|
|
Ted jsem koupil auto od prevoznika. Nestoceny tachac, tridverova osmileta vonavka. nerezly ani podvozek, nebouchly = jako spravny kolousek jsem kupoval s kamaradem automechanikem, ktery mi k memu rozhodnuti rekl 'jestli nechces, beru to pro svoji zenu'. Cenu do 50tisic i s nutnou vymenou oleje a remenu (a prepisy) mi nikdo nechce verit. hledejte si sveho prevoznika, co to nebere od bazarniku ze zapadu, ale ma vychytany inzeraty primo od majitelu. Felicie v podobnem veku a stavu (no nerezly felicie z 98 asi neexistujou) za 100tisic a to jeste s motorkem s tretinovym vykonem.
|
|
|
Nemachruj,tady to čtou i lidi, co maj o cenách aut ánung, nejen koloušci...
|
|
|
fakt nekecam. auto jak z vystavy - rez zadnej, vsechno spiglnigl zvenku i zevnitr a se vsema vicenakladama (vymeny remenu, filtru, oleje pro jistotu) za 50tisic. Koupe od prvomajitele prevoznikem (nekupoval vylozene pro me, ale 'do zasoby' jako dobrej kauf / urcite na tom zajimave taky vydelal). Auto sice v lacinym levelu - bily, tri dvere, korea, socka - no ale za ty prachy co si prat, soused se 40kw ,mene zachovalejsi a dvakrat drazsi felicii skripal zubama na manzelku.
Samozrejme legalni koupe, nic neprerazenyho, overil jsme si VIN i si ho nechal pro jistotu overit na policii (prece jen chci pres hranici tam i zpet stejnym vozem). Auto sem aktivne hledal pres mesic, tak vim, co se tady nabizi za zvlastnosti v 50-70tisic a musim zaklepat nad volbou. Jak jsem psal, najdete si chytreho prevoznika, co neobrazi bazary.
|
|
|
"hledejte si sveho prevoznika" - to je myslím ten klíčový problém. Taky bych býval rád koupil od takového Chárona, ale tady může člověk naletět ještě víc. O tom, jak zaručeně dobrý známý byl pro někoho ještě známější, už se také napsalo hodně.
|
|
|
To mi neco pripomina. Prizenil jsem se do rodiny ve ktere jejich snad 10 let starej Favorit mel najeto 40.000km a vypadal jak novej (zadny rezy). Auto totiz 365 dni sedi v garazi a vyjede tak 10 do roka... Prodali ho kupci, kterej neveril jak super udelal obchod :-)
|
|
|
Jojo, pověstný důchodce, který auto roky leští v garáži, a pak ho skoro nejetý zoufale prodává přes bazar, protože je asi nikdo nechce :-))). Ale pár takových aut nesporně existuje.
Známý, stavař, zase při práci narazil na vdovu s podobně nablejskanou Alfou Romeo, která ji panu inženýrovi levně prodala celá šťastná, že se už tím krámem nemusí zabývat...
|
|
Pekny clanek. K te felicii: Nerozvijel bych zas tak krkolomne teorie. Proste zadni okno zrejme prasklo pri tom bouchanci zezadu. Klicek na startovani je jiny nez ty ve dverich kvuli tomu, ze u felicii je spinaci skrinka a potazmo zamek rizeni relativne nespolehliva vec a je levnejsi a take mnohem rychlejsi vymenit zamek za jiny, nez cekat tri tydny s nepojizdnym autem nez prijde z boleslavi zamek specialne k tvym klicum. Zamek na vicku od nadrze odchazi taky, mne samotnemu den predtim, nez jsem svou minulou felicii strelil do acek. :)
|
|
|
Teorie jsou očíslovány v pořadí rozvíjení, tzn. domnívám se, že tam je jen jeden "zádrhel", tedy předpokládám pouze poslední bod 3: TROŠKU ŤUKLÝ.
Jinak jestli tam nepoteče, budu moc spokojený, jestli tam stále bude prosakovat, budu pátrat kudy přesně (už jsem kdysi dělal u zadního okýnka Š105, a voda je prevít), a na konec je tu nouzové řešení od JeTa - vyvrtat dírky.
|
|
Tak po dlhom rozhodovani o kupe zanovneho afta som sa nakoniec rozhodol, ze tych niekolko desatticis kčs si priplatim za nove s istotou, ze sa toho menej posere a ked aj hej, ze to aspon spravia (dufam).
Ale mam jednu otazku. Neviete prosim vas niekto, aky je rozdiel medzi motorom vo fabii 1,4 16V 55kw a 1,4 16V 74kw?
Objem stejny, ine casovanie? Ina cela hlava? Iny managment motora?
|
|
|
Dle mě dostupného materiálu má fabia 1,4 16V 74kw předepsaný BA98, takže bude mít větší kompresi. Časování ventilů, vstřiků a předstih bude asi taky oproti 55kW jiný.
Tenhle benzín (oktanové číslo 98) je "trošku" dražší (viz článek Tekutej tuning ... ??), ale mimořádně výhodný motor pro přestavbu na LPG nebo CNG (oba plyny mají OČ hodně přes 100).
(Omlouvám se za duplicitu první části reakce.)
|
|
|
a ted si zpocitej kolik benzinu si koupi majitel auta za 50 000,- za rozdil ceny oproti tvemu novemu. Az je oba najezdite tak zatimco vy celou dobu budete platit benzin on bude platit jen opravy ktere pokud nekoupil "vrazdu" nebudou nijak extremne vysoke. No a az to cele ujedete tak to vase auto bude mit taky hodnotu 50 000,- a jsme kde? ;-) . Z vlastni zkusenosti vim ze nove auto se vyplati pokud clvek najede dost km (nebo odepise z dani ale to je jiny pribeh) ale neznam zas tak hodne lidi kteri svym soukromym autem najezdi 60-70 000km za rok jako ja a pro nekoho kdo najede cca. 10 000km rocne jsou to absolutne vyhozene penize. Stejne tak je to s velikosti a vybavou auta. i kdyz je fakt ze hodne tech lidi co najezdi par tisic (20-30000km) za rok to nove auto porizuje z uplne jinych duvodu nez prakticnost ale o tom uz tady par clanku napsano bylo :-) .
Nejvic se nasmeju kdyz lide nadavaji jak se ty auta po 100000km hned strasne kazi a jsou velke naklady na udrzbu... vzdyt 4 roky stare auto muze mit s klidem najeto 2x tolik a znam lidi co najedou za 4 roky mnohem vic a kupodivu se mi nezda ze by ty naklady byly az tak vysoke. Chtelo by to vic praktickych zkusenosti a min teorie z reklamnich letaku ;-)
|
|
|
Měl jsem Fabii 1.4 16V 55kW a ukazalo se to jako optimalni motorizace. 74kW má proměnnou délku sání a další vymoženosti, nicméně v praxi se její větší výkon zas tak extrémně neprojeví. Má prakticky stejnou sílu, tudíž kW navíc jsou fajn, ale když vezeš 4 lidi a plný kufr, výkon prostě chybí.
|
|
|
Ty motory se lisi vykonem ale maji nachlup stejny kroutak. Tj. rozdil se projevi na dalnici pri rychlostech nad 140km/h, pri bezne jizde se ty motory chovaji uplne stejne. Ta 74kW verze se da zkratka vic vytocit.
Ale jestli muzu radit, doporucuju priplatit si za TDI octavii tv nejnizsim zakladu. Cenovy rozdil cca 150000, kvalitativni rozdil OBROVSKY. Fabia je vybehovy model, OctaviaII se dela teprve druhym rokem.
|
|
Prepacte mi moju nevedomost, ale kto je kolousek?
|
|
|
viz tento článek
Newspeak autobazarních zmrdů: Reloaded
|
|
|
www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004103105
citujem:
"
Koloušek je zákazník autobazaru. Považuji to za maximálně trefné. Jistě si snadno představíte to zcela bezbranné křehké nohaté plaché zvířátko s velkýma očima. Jedinou šanci pro kolouška v lese plném šelem představuje rychlý útěk a vám to doporučuji taky. Zákazník v autobazaru nemá o mnoho více šancí než koloušek v lese, pokud není odborníkem v oblasti automobilismu, nejlépe karosářem, motorářem a elektronikem současně, je vydán autobazarním zmrdům zcela napospas. Jsme u toho, jak trefně poznamenal jeden diskutující u původního článku, auto se v Czecholandu „musí umět kupovat“ a veškerá zákonná ochrana je zákazníkovi na pytel, stejně jako je pro kolouška irelevantní, že ta liška, co mu právě prokousla krk, loví na území přírodní rezervace.
"
|
|
|
Potenciálně každý zákazník, kupující něco, čemu nerozumí.
Takže jsme každý někdy kolouškem. Kolouškovství je základní stav, z něhož dokážeme vybočit jen v omezeném množství oblastí vlastní kompetence. Případně jej můžeme více či méně eliminovat nasazením vlastního externího poradce-fachmana.
|
|
|
|
dle mě dostupného materiálu má předepsaný BA98, takže bude mít větší kompresi. Časování ventilů, vstřiků a předstih bude asi taky oproti 55kW jiný.
|
|
Jako poučení to bylo ještě levné...
|
|
já myslím, že měl kliku a ještě navíc to dokázal pěkně, slušně a barvitě popsat
dal jsem za 1
|
|
Jen se divím. Za takovou rezatinu je škoda jakéhokoli obnosu. Že se takový koloušek nejdřív nepodívá po netových diskuzích a zkušenostech s ostatníma značkama. Za takovou cenu mohl mít např. ZX, bez známek koroze, proti fáčku žihadlo, svezení jak v kočáře. A možná by bylo ještě pozlacené. :)
|
|
|
Tak zrovna ZX bych mu nedoporucoval, skarede jak facko, sere se jak facko akorat ma 3x drazsi dily a neopravi to kazdej kovar. Navic je to nejmin spolehliva francouzska znacka.
|
|
|
ZX bych přirovnal spíš k Felicii (vzhledově), přece jen to není tak hranatý auto. Navíc je v tom trochu jiný poježdění než ve Favoritu. Opět spíš jako v tý Felicii.
|
|
|
Co by meli s fackama ... mysli si, ze kdyz je to ceske, tak to bude dobre ... ze to zrovna pro tuhle firmu neplati je holt pech ...
|
|
Celkem jsi z toho vyšel "se štítem". Jsou i tací, co v kufru bazén nenajdou, ale ve finále je "vynesou na štítě".
Jen drobná poznámka: Jet s koly na střeše po dálnici 140-160km/h je zhovadilost. Ne kvůli rychlosti jako takové, ale kvůli těm kolům. Už jednou jsem uhýbal (naštěstí autem a ne na motorce) skoro do svodidel, když rodinný Laguně combi ze střechy upadla dvě kola, která původně svázaní k sobě, po dopadu na silnici nabrala každé jedno svůj směr. Předjížděl "pomalejší" Oktávku, která mu asi ve 140ti uhnula do pravýho pruhu. Já ho dojížděl asi 170km/h.
Naštěstí nejsem "lepič" a tak jsem vyvázl jen s leknutím. Pán se mi pak sice omluvil, když na mě natrefil při prohlížení, jestli mimo černé šmouhy přes celý bok nemám ještě jiné škody, ale myslím, že jsem mu to dodnes neodpustil. Držáky nebyly žádnej aušus z Hypernovy, ale na 160+ nejsou prostě stavěný - vytrhly se čepy kloubového spojení ramena a spodní lyžiny a řemínky kola neudržely 8o(
|
|
Jako kdyz si neumis poradne projit auto co kupujes tak se pak nediv... Jinak clanek je dobre napsany ale nudny a dohromady nic neprinasi...
|
|
Autor už si auto pořídil, takže můj příspěvek je takříkajíc s křížkem po funuse, ale přesto si neodpustím doporučení, které, jak dobře vím předem, vzbudí bouři nevole a výsměchu.
Pro účely nákupů, popojíždění po městě a občasný výlet se mi už 7 let k naprosté spokojenosti osvědčuje Fiat Uno s motorem 999 ccm Fire. Životnost tohoto motoru je zřejmě téměř neomezená, můj tachometr teď ukazuje 250+ tisíc km, potvrzený je i stav 350 000 km dosažený s jen běžnou údržbou.
Cena náhradních dílů je srovnatelná s cenou dílů na Jakešwagen a lze je sehnat na každém rohu.
Jediné, na co je při případné koupi třeba dát pozor, je stav karoserie, která jeví sklony ke korozi (zinkování bylo v koncernu zavedeno kolem roku 1993, kdy se už Una v Itálii přestala vyrábět).
Přesto se i dnes dá při troše štěstí sehnat Uno, které rezavé není, závisí to samozřejmě na tom, kolik péče mu věnoval předchozí majitel.
Tržní cena libovolného provedení nepřesahuje ani u extrémně zachovalých exemplářů 20 - 25 000 Kč.
Uno je první auto, se kterým jsem byl spokojen natolik, abych si ho koupil podruhé. Důvodem pro oplakání prvního, se kterým jsem bez jediného problému projezdil celou Evropu, bylo to, že mi ho nějaký pubescent ukradl a naboural tak, že oprava už nepřicházela v úvahu.
Jako zajímavost lze uvést, že druhý exemplář (s STK, bez závažné koroze, jen s drobnými kosmetickými vadami) jsem pořídil za pouhých 5000 Kč.
|
|
Stejnej zazitek s odletelym kolem mam na nemecke dalnici, ja k t okolo letelo a skakalo a auta jeli slalom, zustalo lezet uprostred a majitel radeji pridal plyn
|
|
Hoch - pan autor se vypsal ze sveho skutecne neveseleho osudu. K tomu jedna, doufejme nepravdiva teorie ci poznamka: vzhledem k absenci kamarada bazarniho specialisty v druhe casti pribehu je dost mozne, ze onen se stal novou zivotni laskou pani EX. Uf, to snad ne. Mel to vlastne byt znamy z jeji rodiny, no ale kdyz smula tak sakr smula...
|
|
Tak s tím výkupem pravda :) Známý jim vezl (už je to pár let) Asconu...za 50k ..joo určitě...tam přijel (pobočka asi 60km) ..oni: noo...40k víc ne... Jste mi slibovali 50k ..no jo..ale to byste musel do jiný pobočky :( 40k ...tak Nashle :)
Kdo jim to na fleku nechá za míň je blbej :( počítají s tím..že když se někdo plácá takovou dálku...tak to tam nechá i za menší peníz :)
Nebo prodej do AAA: Renault Twingo..slušný stav..(ale za tepla prostě nechyt) ... přijeli...Kolik za to?? ...80k...hmm..skouknul to pan "odborník"..noo není špatný blablablabla ...hmmm...70k.... 75k míň ne.... nemám čas se zdržovat...hmmm..tak platí...Šli podepsat smlouvu....odchází ven..a známej jen šeptem....dělej vole..Proč?? ...dělej...chtěj to nastartovat.... :)
Tomu se říká: 80% vozů na výkup odmítáme :))))
PS:S převozníkem jedině souhlas...když je to prověřený známý a doveze to za nákupku a náklady na převoz...tak super :)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jak koloušek auta kupoval
|