|
Holt, když se dělá dobro, tak se musí dělat tak, aby rozesralo život co nejvíc lidem.
|
|
|
Naprosto nechápu, kdo dal jiné hodnocení než 1
Zákaz jízdy na svátek uprostřed týdne je fakt absurdní.
Stejně tak nemožnost překročit dobu řízení - kvůli bezpečnosti se zastavuje na nebezpečných místech.
|
|
|
s tou dobou řízení, to jsem nepochopil - vážně jste přesvědčen, že to musí být PŘESNĚ po nějakém čase?
Že řidič nevidí, že do půl hodiny by měl zastavit a že nemůže zastavit třeba u benzinky a dát si něco k jídlu, ale musí jet, až mu zapípá budík, že je PŘESNĚ čas zastávky a on OKAMŽITĚ musí zastavit třeba v odstavném pruhu dálnice a dát si pauzu? Takhle jste to myslel?
|
|
|
vzhledem k tomu, že tachografy jsou dnes na kartu a zákon je napsanej zcela konkrétně, dobu řízení nelze překročit bez toho, aby se na to přišlo...a zase zastavit o 100km dál od hranic (co když u hranic nebude místo) zjistí zaměstnavatel/objednatel. v případě zpoždění dodávky je to důvod pro vysírku kolem výplaty/fakturace. taky nikdo nechce přijet domů o den pozdějc, protože si dobu řízení zkrátí o hodinu, aby byl v pohodě.
|
|
|
Opravdu to nejde nějak rozumně obejít? Je mi jasné, že to nebude triviální a úplně levné, ale na druhé straně ten ekonomický efekt by nebyl úplně malý.
|
|
|
tachograf je cejchovanej a zaplombovanej. kreslí jak na kolečko, které se do něj vkládá jako CDčko, tak zapisuje na kartu, jak dlouho se jede. kartu dostane řidič k profesáku a každej má jen jednu. jestli to jde obejít nevím.
|
|
|
I tachograf ma nejaky vstup, ze?
|
|
|
Všechno jde obejít a na všechno přijdou ..
Je na každém ať zváží poměr rizika a přínosu ..
V případě nalezení manipulace s tachografem jsou ceny flastry přímo brutální a je to dobře . Nedejbože při nehodě a zjištění manipulace jde už o chládek a klepeta.
Obelhávání tachografu vede ke zvýšení pracovního výkonu coz mívá fatální následky .. Co takhle se zamyslet kolikrát jedete do proti směru proti kamionu s off-line tachografem který má zotročené čidlo na převodovce a nevychrápaným šoférem táhnoucím to v tahu druhý den a co vše se může stát :)
|
|
|
Dobre? Nejsem si jist, zda to je dobre. Ridic se predne nechce zabit a stejne tak nechce zabit nikoho jineho. Pokud je mu to jedno a ma jine priority, je nebezpecny nezavisle na tachografu. Pokud je unaveny po sesti hodinach, mel by zastavit po sesti hodinach, pokud po jedenacti, mel by zastavit po jedenacti, neni duvod, aby mu do toho stat kecal a hrozil flastr za to, ze se s tim autem po deviti hodinach cukne, pripadne ze se nekde na prazdne dalnici s tim nakladakem jede 110.
|
|
|
No ono zapomínáš ještě na jeden hodně důležitý faktor, a tím je ziskuchtivý zaměstnavatel ve větší či menší míře a z části díky stlačeným cenám za dopravu které jsou na hranici rentability.
V tomto stavu není přípustné aby si bobánek po 6 hodinách šel dřímnout , prostě výkony se musí plnit tak jak AETR dovoluje a hodněkrát i přes. Garantuju ti tyto návyky z dob socializmu už dávno nefungují, dnes se je de do plných . - bohužel bez ohledu i na ten spánek ..
Co se těch flastrů týká, tak ano - pokládám to za dobré, jelikož dá se říct že z toho má pořád ještě hodně šoférů ( těch normálních ) stejně jako zaměstnavatelů, kterých je už podstatně méně strach a respect .
Je to taková obrana proti tomu aby se situace v dopravě zvrhla v totální anarchii k čemuž nemá daleko.
|
|
|
Jinymi slovy tachograf to nebezpeci na silnici neeliminuje, ale naopak zvysuje, protoze umoznuje vymahat vykon i tehdy, kdyz ridic neni zcela fit.
Mimochodem, co je tak strasne spatneho na "totalni anarchii"? Ani v te "totalni anarchii" se nikdo nema zajem zabit a vsichni se nejak potrebuji uzivit, to znamena, ze maji zajem odvest pracovni vykon tak, jak se od nich ocekava.
|
|
|
Jj, hlavně koncem týdne nastávají situace kdy nutnost dodržování 561 zvyšuje nervozitu a agresivitu řidičů protože každý by rád stačil dojet domu.
U té firmy kde jezdím teď si život v "anarchii" dokážu představit, ale jak píše Zorz, je spousta dopravců se kterými se těžko vychází i v rámci zákona. Ale to by fakt bylo pomalu na knihu. Vinu nesou i sami řidiči, neb se vlastní vinou dostali do těžko řešitelných situací. Znám třeba chlapíka co se díky neovladatelný agresivitě dostal až do Francouzkýho vězení. Teď jezdí na dálný východ a tvrdí že je v pohodě neb se tam nevyžadují dementní evropský směrnice. Je to hodně o povaze.
|
|
|
Dívej, asi takhle. Tachograf je jen pomůcka k prokazování AETRU. V zásadě na tom výmyslu a to jak toho tachografu či nařízení není nic špatného ALE:
Jako všechno to musí být v dobrých rukou, používat hlavou, kontrolovat hlavou, atd.
Je to jakási obrana proti tabulkově spočítané a vyzkoumané bezpečné době řízení respektive celkového výkonu.
Není to tak jak píšeš že by tím že je povoleno 9(10) hodin letu denně tak to tak musí být .. To je styl uvažování zaměstnavatelů, ne AETRu.
Dokonce je psáno o tom že můžeš jet na kolik se bezpečně cítíš. Tohle nařízení ti určuje strop, nepřikazuje kolik musíš.
Příklad toho že to tak nefunguje je na straně většiny dementních majitelů autodoprav kteří si spolu s většinou šovcama dokurvili ceny a dostali se do existenční spirály a teď jen sklízí ovoce v podobě pokusů kdo koho zlomí k porušování AETRu a kdo to jak vykryje.
Řidič je světe div se taky jen člověk, muže být na cestě nemocný, špatně se vyspat , cokoli jiného a díky tomu jakou má zodpovědnost, tak majitel musí tolerovat to , že po 6 hodinách jízdy foukne mašinu na parkplatz a jde točit na bidlo.
Takže Je to jak se vším co se špatně pochopí a je snaha to zneužívat .. VŠE je to jen a o lidech .. ne o tachografu, ani AETRu. Vše má svá pravidla ,mantinely a samozřejmě tolerance.
Jinak co se týká anarchie na trhu práce a v konkrétních oborech, tak možná hodit očko do rozvojových zemí..
Ano dělat je potřeba , splnit je potřeba, ale jde o to kolik, co a za kolik :)
|
|
|
Spatneho na tom narizeni je prinejmensim uz jen to, ze to je narizeni. Nejsme v materske skole nebo na vojne, aby nam nekdo neco narizoval, kdyz neco delame, delame to proto, ze k tomu mame nejaky rozumny duvod, rozhodne ne proto, ze by nam to nekdo naridil.
Vse je jen o lidech -- s tim naprosto souhlasim. Mame-li lidi nerozumne, problem nevyresi ani tachograf, ani AETR. Mame-li rozumne, AETR ani tachograf k bezpecnosti nepotrebujeme.
Ja bych do rozvojovych zemi "ocko hodil", ale nejak tam nevidim nic zasadne spatne, narozdil od preregulovaneho trhu prace u nas. Taky proto tady stagunujeme, kdezto rozvojove zeme se rozvijeji.
|
|
|
To rozhodně souhlasím, já taky nemám rád nařízení. A to že někdo něco dělá z nějakého důvodu je jasné ale ty důvody nemusí být vždy bezpečné, smysluplné, přínosné ..
Co se týká AETRu tak je taky zbytečně "zavšivený" a mohl byt jednodušší, ale v tomhle případě s tímto nařízením, či regulací celkově souhlasím a to z důvodu toho jak píšeš, že těch kteří by byli schopně fungovat na základě zdravého rozumu je minimum ..
Hodně šofců a majitelů nezná míru, pak bohužel musí zasáhnout nařízení.
Následky přetažení za volantem takového kolosu bývají většinou fatální.
Ano stagnujeme díky regulaci, ale je regulace a regulace.
Stagnace je spíš následek zhroucení domácího hospodářství, permanentního rozkrádání, byznysu v politice a celková její neschopnost.
Import bují, imigrace, národní nesoběstačnost .. jednoduchý vzorec pro zvýšenosti nezaměstnanosti
která má za následek snížení poptávky a zastavení koles domácí ekonomiky ..
|
|
|
Ja nikde nepisu, ze tech, kteri by byli schopni fungovat na zaklade zdraveho rozumu, je minimum. Ja si myslim, ze jich je nemalo, byt jsem presvedcen, ze diky hypertrofii ruznych predpisu a zakonu nam tu roste mnozstvi tech, co zdravy rozum uz davno nahradili zakonnou normou (navic v nejake jejich vlastni versi tak, jak si to byli vubec schopni zapamatovat).
Hodně šofců a majitelů nezná míru, pak bohužel musí zasáhnout nařízení.
Naopak. Pak musime dat prilezitost osudu, aby zasahl on. Narizeni je zde naopak kontraproduktivni.
Stagnace je spíš následek zhroucení domácího hospodářství, permanentního rozkrádání, byznysu v politice a celková její neschopnost.
Import bují, imigrace, národní nesoběstačnost .. jednoduchý vzorec pro zvýšenosti nezaměstnanosti
která má za následek snížení poptávky a zastavení koles domácí ekonomiky ..
Smankote :-( Pomerne inteligentni clovek a takove vohnoutske nazory. To boli.
Domaci hospodarstvi se nam nezhroutilo, jen vyvoz nema odbyt. Vyvoz nema odbyt, protoze je drahy. Je drahy proto, ze tu mame kompletni unijni pakarnu od spotrebnich dani a emisnich povolenek pres predpisy uplne na vsechno az po zakazy prodeje konkretnich vyrobku, vcetne nehorazne vysokych nakladu na praci (zase diky paternalistum, kteri si mysli, ze lidi by jinak vsechny penize propili a ve stari by museli jit zebrotou). "Permanentni rozkradani" je jen tam, kde se proti tomu vlastnik nedovede zajistit, cili zejmena tam, kde vlastnikem je stat (opet nic noveho, stat je spatny hospodar), v soukromem se to prilis nedeje (a pokud ano, tak to ma vadit predevsim majiteli a ne ostatnim).
"Byznys v politice a celkova jeji neschopnost" jsou naopak zadouci, protoze to omezuje moznosti politiku skodit ekonomice. Stejne tak je zadouci import zbozi, pokud jej my sami umime vyrobit draz (doporucuji ke studiu napriklad "Teorii komparativnich vyhod", tam je vysvetleno, proc tomu tak je. Domaci producenti samozrejme radi hraji na narodni citeni, protoze je pak pro ne snazsi prodavat a obhajovat sve vysoke ceny, bohuzel uz nedodaji, ze je nic nenuti inovovat a byt efektivni.
A totez plati o imigraci. Stokrat radeji si najmu sikovneho a pracoviteho, nez lineho, nezavisle na tom, zda ten sikovny a pracovity je Ukrajinec nebo Vietnamec a ten liny zrovna Cech. Bohuzel, ty line jsme si vychovali prave ochranou pracovniho trhu, zakonikem prace, minimalni mzdou, socialnimi davkami atd.
|
|
|
Nějaká regulace doby jízdy by být asi měla, ale podstatně volnější, než je teď. Dnes je spousta situací, kdy je řidič z různých důvodů unavený, ale musí přesto jet, protože dobu jízdy nemá zdaleka vyčerpanou a dále by mu chyběla. To proto jsou vyvrácený kamiony přes celou dálnici - ti zpravidla nemívají megnety na převodovkách, aby oblbli čidlo.
A ještě mám jeden poznatek z mé dávné řidičské kariéry. Hloučky řidičů stojících na hranicích, celnicích, apod. často řešily způsoby, jak tehdy ještě AETR obechcat. Když se někdo ozval ve smyslu "hoši, proč si děláte problémy, vždyť vás tydlecty předpisy chrání", téměř vždy se jednalo o kolegu, kterému se nechtělo dělat a nikdy neudělal nic navíc. Práce řidiče pro něj končila otevřením vrat návěsu, ale asistence při nakládce/vykládce a nedejbože při přestávce po 4:30 hodinách pro něj byla naprosto nepředstavitelná.
|
|
|
Předně je povolený maximální základní denní limit doby letové služby pro posádku letadla 13 hodin.
A za druhý si těžko představím situaci, kdy se pilot špatně vyspal a tak se nikdo nemůže divit, že to fouknul na nejbližší flughafen a šel točit na bidlo.
Jako zase vocaď pocaď, jste za něco placenej, žejo.
|
|
|
Stejne tak neni nic spatneho na ziskuchtivosti. Ziskuchtivost je zadouci. Pri nehode a poskozeni nakladu zisk neni, skutecne ziskuchtivy zamestnavatel tedy nebude nesmyslne honit ridice od nevidim do nevidim.
|
|
|
U nás platí tyto pravidla nařízená šéfem:
1. Dojet do cíle bez nehody.
2. Dojet do cíle bez porušení zákona.
3. Dojet do cíle včas.
Je to právě díky "ziskuchtivosti" majitele jak píše Root, protože nejen technika, ale i dobrý řidič je investice. Špatný nebo unavený řidič co něco rozmlátí je špatná investice.
|
|
|
ANo, tak to má být .. Tohle je přání všech šéfů ale ve většině případů to jaksi nekoresponduje s organizací práce dispečerů :)
Kolikrát holt jednu z těchto podmínek prostě musíš vyloučit..
Když je dispo nemehlo, tak to jich pak můžeš vyloučit víc, což už bývá pěkný koncert :)
|
|
|
To není, ziskovost je dobrá , a vlastně koneckonců i důvod k podnikání :)
Já měl na mysli tu neefektivní ziskovost. Ziskovost není jen o požkození nákladu, který je jinak běžně pojištěný a drtivá většina spedic či přímých zadavatelů to vyžaduje, ale o dalších X věcech, které ti ten efektivní zisk srážejí .
Věř tomu že je jich hodně, stejně tak věř, že v dopravě se moc strategie řízení podniku , počty, plánování, investice do techniky, zaměstnanců, většinou moc nenosí. Většinou jde o momentální zisky bez ohledu na dlouhodobější náklady.
Bohužel hodně firem je už po kolena ve finančních sračkách proto majitelé mají zatmění a uchylují se k různým praktikám, samozřejmě se sproštěné drtivé většiny zodpovědnosti.
Ziskuchtivý zaměstnavatel s ježděním pod cenou, kterých je tak 80 procent u nás chce ten zisk zvyšovat .. Nesmyslně bohužel jen tím honěním svých oveček což bývá většině případů hodně kontraproduktivní.
|
|
|
"Neefektivni ziskovost" je oxymoron neboli protimluv. Pokud jde nekomu o momentalni zisk bez ohledu na naklady, pak si ten dotycny samozrejme zaslouzi byt zlikvidovan konkurenci, coz ostatne sam i priznavate. Cili ono nesmyslne riskovani ty dotycne porazi a tak je to dobre, opet k tomu nepotrebujeme ani regulace, ani nejaka uzalovana zarizeni v autech -- a tak to na tom trhu muzeme nechat, on uz si poradi a problem vyresi, jako obvykle, jen mu to bude chvili trvat.
|
|
|
To si nemyslím že protimluv .
Dá se to přeložit asi jako : " výsledek neodpovídá vynaloženému úsilí "
Ano, celkově lze být v zisku ale za jakou cenu a v jakém poměru rizika ? Stačí menší série oprav jednoho auta dejme tomu menšího živnostníka o třech autech, který je v důsledku neefektivity podkapitalizovaný a je vymalováno.
Řešením je třeba úvěr který jen prodlouží agoonii a efektivitu sníží na únosné minimum až nakonec náklady v důsledku úroků z půjčky převýší příjem a " game over "
Než tohle nastane tak majitelé jsou schopní různých kouzel, kterýma se marně snaží zachránit situaci.
Bohužel takových, které nikam nevedou, což historie a neúspěšní kolem jen dokazují.
|
|
|
Tak se ovsem vyjadrujete exaktne a nepouzivejte pojmy pro vohnouty. Ziskovost se posuzuje podle finalnich cisel, ne podle toho, ze zrovna vysel jeden kseft.
|
|
|
Pán asi ráčí být odborář?
Myšlenka, že si výrazně pomůžeme, pokud vystresovaného řidiče hnusným ziskuchtivým kapitalistou nahradíme řidičem vystresovaným státní buzerací, si zaslouží přednostní pořadí při splachování balastu do hajzlu.
|
|
|
To je sice hezká představa, ale slyšel a viděl jsem řidiče, který byl 18h za volantem, takže pud sebezáchovy asi nefunguje u všech lidí stejně jako u vás ;-)
|
|
|
Není těžký být 18 hodin za volantem když máte tu správnou pozitivní motivaci. Vyzkoušeno z dob kdy jsem býval mladší :-).
Stejně tak bývá těžký vydržet za volantem blbý tři hodiny právě když motivace chybí.
|
|
|
Otázka je jakou mají motivaci mají řidiči z Polska nebo Rumunska :-D, vyprávění o nich je jako z říše pohádek...
|
|
|
Přesně tak. Kdysi dávno pravidelně - Waršava, sobota před polednem, čerstvě po 10 hod. výkonu. Domů cca 5 - 6 hodin jízdy, na odpočnek ani pomyšlení. Výměna kolečka a tradá domů. Adrenalin z možného odhalení pomáhal udržovat řidiče svěžího.
Všední den, po vydatném obědě, sluníčko praží, odvoz zboží zhruba 50 km. Mám co dělat, abych neusnul...
|
|
|
Tachograf je snad buď digitální na karty nebo klasický na kolečka, ale na obojí?
|
|
|
jsem ráda, že nejsem sama, kdo myslí, že je buď klasické kolečko-tachograf nebo digitální na kartu, která se vkládá. :-)
|
|
|
Jiste, jedno nebo druhy. Vzdyt to pisu, ze to muze jak kreslit na kotoucek, tak zapisovat na kartu...mineno jedno nebo druhy. Obojetny nejsou.
|
|
|
Co se týká zastavení tak musí max po 4:30 hod .. což je zakotveno v zákoně ( dřív samozřejmě smí taky )
Nedodržení je trestáno flastry v řádech desetitísíců až stovek v zahraničí , u nás - 4 bodíky a většinou správní řízeníčko ..
Pro majitele ve správním řízení to může znamenat až půl míče.
Vyjímkou je tolerované přejetí z důvodu ( PROKÁZANEHO ) nemožnosti bezpečně zastavit ale i tohle má omezení a vetšinou je to i individuální .. záleží na koho se natrefí takže je lepší zastavit včas, ale včas je taky hodně relativní minimálně z pohledu majitele dopravy kvůli snížení ekonomického výkonu jednotky .. takže ono i když se to nezdá, tak je to kolikrát všelijak zle.
|
|
|
No tak takovou práci nedělám!!
|
|
|
Ono to s tím tachografem a předpisama tak špatný není.
Protože jde o celoevropsky sjednocená pravidla, tak se nekoná czech smejd.
Nečetl jsem celou debatu (spousta plků lidí co o problematice nemají ani potuchu), takže možná dubluji jiný příspěvek.
Zkráceně: ze specifických důvodů lze dobu jízdy překročit v rozumných mezích. Ovšem, je nutné tuto skutečnost vždy okamžitě dokladovat (před případnou kontrolou, pak už je pozdě).
Například po "vyjetí se" lze dojet do místa vykládky nebo odstavení pokud to je "blízko".
Takže dojet na nejbližší truck park a na papírek z tachografu si poznačit (PREVENTIVNĚ a PŘED KONTROLOU - takže okamžitě při dosažení času vyjetí, nebo před vyjetím na plném truckparku) "předchozí truck park plně obsazený, dojezd do dalšího možného místa odstavení vozidla".
NIKOMU nepřeju na dálnici a ani jinde uhýbat před kamionem z protisměru se řidičem provozujícím mikrospánek !!!!!!!
!!! V žádném případě nenabádám k porušivání zákonných povinností.
|
|
|
Mně tedy přijde, že zákaz jízdy kamionů kdykoliv je absurdní. Nevidím důvodu, proč by neměly jezdit v době, kdy je provoz nejnižší, tedy např. o víkendech. Ještě bych pochopil špičky - např. pondělí ráno a pátek odpoledne, ale i to mi přijde zbytečné...
|
|
|
zase na druhou stranu - v zemi bez dálniční sítě by páteční a nedělní odpoledne byly docela hustej opich. Kdo někdy jel po I/43 z Brna na Svitavy, tak asi ví o čem mluvím. v tyhle špičky kolona z/do brna klidně 10 km a cesta do Svitav (50 km) je za kamionem/autobusem dost voser, protože po posledním malování pruhů na silnici se kilometry přerušované čáry změnily na plnou, přibyly 50ky i zákazy předjíždění...a tak jedeš třeba půlku cesty za kamionem, protože ho legálně není kde předjet a tak má vocas z osobáků nalepených jeden na druhým plných nervózních řítičů. Na takové cestě má snížený výskyt kamionů velkej přínos. Když to jedu ve všední den, tak je svátek, když to vytáhnu na 80kmh a průměr padá někam na 45 kmh. jasně, kdybych jel thályjou, dal bych to s průměrem 120 8o)
takže omezení jízd kamionů o víkendech má (jako ostatně všechno) svá pro i proti.
|
|
|
Jesli to dobře chápu, tak jinými slovy za to ani tak nemůžou kamiony jako spíš "Jeden blbec vytvořil problém" (plná čára) "aby ho jiný blbec mohl řešit" (zakážeme část dopravy) ;).
(Že je to řešení problémů, vytvořených jinými blbci na jiných místech dříve, zde není podstatné.)
|
|
Na druhu stranu treba povedať že jazda v osobnom aute cez sviatok po slovenskej ceste 1 triedy(rozumej vačšinou klukata cesta rozbita od kamionov ktora ani zdaleka nebola stavana na dnešnú prevádku, žial za 20 rokov sa stihlo možno 300 km dialnice) bez kamionov je vačší pôžitok ako cez bežný pracovný deň.
|
|
|
Taky proto kamiony u nás platí podstatnou část silniční daně, která stačí nejen na stavbu a opravy silnic, ale taky na dotace pro MHD a vykrývání ztrát ČD.
|
|
|
Neplatěj ani zlomek toho, co zničej. Stačí se podívat třeba na I/8 nebo I/30 jak to tam vypadá a to ty úseky byly relativně nedávno rekonstruovány. Navíc jezděj přetížený.
|
|
|
Z čeho usuzujete, že platí málo, ne že jsou peníze špatně přerozděleny?
|
|
|
Na mezinárodních přepravách kamiony obvykle přetížený nejezdí. Odesílatelé zboží si to celkem hlídají (hlavně němci) a navíc majitel kamionu by byl sám proti sobě, je to prostě škoda nafty navíc, za stejnou cenu přepravy. A nakonec největší riziko nese sám řidič. Na vnitru nevím. Ale vyjímky jistě existují.
|
|
|
Co celkem realne ovsem hrozi, to je situace, kdy celkova hmotnost bude sice ok, ale zatez na konkretni napravu bude vyssi -- a tomu ridic nepredejde, byt za to nasledne nese odpovednost.
|
|
|
jak to, že tomu řidič nepředejde? Vždyť ví kolik veze a kolik kam smí.
|
|
|
To sice vi, ale nevi, kolik ma na tu kterou konkretni napravu, protoze netusi, jak mu to tam ten Lojza s vysokozdvihem nalozil.
|
|
|
to by vědět měl, jeho povinností je být u nakládky neb za to nese odpovědnost.
|
|
|
To sice jo, ale jednak si nezvazi kazdy kus nakladu a krome toho, kdyz mu Lojza s vysokozdvihem rekne "to je dobry" a jde na jedno, tak s temi paletami rukou proste nepohne.
|
|
|
Kdyby šéf Lojzovi tu pokutu strhnul z prémíí, tak by se milej Lojza rychle naučil správně nahládat :-) .
|
|
|
je otázka, jestli Lojza vůbec nějaký prémie ještě má, jeho zaměstnavatel platí jak mourovatej kde co a možná už mu ani na prémie nezbývá. :-)
|
|
|
No zejmena Lojzovu sefovi je to uplne jedno, protoze on tu pokutu platit nebude. Lojzuv sef je pouze zakaznik dopravce.
|
|
|
on je sice "pouze" zákazník, nicméně je v jeho zájmu, aby se zboží dostalo na místo určení včas. A když ten kamion sviští třeba do přístavu na loď nebo k trajektu, tak to může být trochu větší problém.
|
|
|
Tomu hypotetickýmu Lojzovi je většinou skutečně úplně ukradený protože myšlení bolí a navíc vohnouti pracují jak známo jen do výše svého platu. Navíc ho ještě jak řidiči tak i jeho šéf sekýrujou že dělá pomalu. Takže to tam prostě nějak nafláká, vypadni a další.
Jindy zas nakládka trvá několik hodin, resp. nakládka probíhá v době kdy má řidič jakože spát, takže to nejde uhlídat. Nebo jsou nakládky kdy je přímo zakázán vstup do skladu, takže vlastně vůbec netuším co a jak blbě mi naložili. Nebo vezu nějaký chemikálie, jedy, kyseliny nebo čert ví co a tam zas má přednost zabezpečení nákladu před nějakým přetížením tahače. Prostě to musí být co nejvíc u sebe a hezky od začátku návěsu. Co na tom že půlka návěsu zůstane prázdná. K tomu si připočtěte že osoba skladníka bývá dost často nějaký přistěhovalec muslimský víry, takový námi, jak známo, pohrdají z principu, takže o nějaký kvalitě práce nemůže být řeč. To platí pro říši, tam se pohybuju nejčastěji. Vohnouty tam nějak moc vidět není, to je zase specialita Čechů a jiných nám příbuzných národů.
|
|
|
Však do čeho jiného než do výše svého platu by měli pracovat? To je přece ryze kapitalistický princip: "Co si zaplatíš, to máš." Kdo si zaplatí vohnouta, ten dostane vohnouta, nic než vohnouta a právě jen vohnouta. A tak to má přece být, vždyť zaměstnanec není žádná charita. :-P
|
|
|
Tomu nerozumim. Taky nejsem charita, ale chci mít čistý svědomi že za mnou zůstala pořádná práce a udělal jsem maximum, až půjdu žádat o vyšší plat :-).
|
|
|
To je taky různý. Můžu mít přetíženou nápravu nevědomky protože neznám rozložení hmotností jednotlivých kusů nákladu. Jindy tuším že mám například přetíženou nápravu tahače ale nemůžu nic moc dělat kvůli rozměrům nákladu nebo kvůli způsobu zajištění nákladu proti pohybu. Nebo kvůli pořadí jednotlivých vykládek. Jsou také případy kdy si tahač trochu přetížím úmyslně- platí pro kluzké povrchy jako třeba předpokladané bahno na stavbě, sníh na silnici. Naopak zase, je praxí potvrzeno že lehké přetížení návěsu a odlehčení tahače snižuje spotřebu paliva. Samosebou za ideálních trakčních podmínek.
Nebudu tvrdit že se vždy vejdu do limitu 40 tun, ale pokud jsem přetížený, jedná se o jednotky procent, ne desítky, jak se oblibou probírá v médiích.
Omlouvám se, končím, bo nad ránem musím zase do výkonu :-).
|
|
|
na druhou stranu takové lehké přetížení by nemělo způsobit problém na silnicích, protože ta by opravdu měla být stavěna takovým způsobem, aby lehké přetížení jedné nápravy ustála bez následných škod.
šťastnou cestu.
|
|
|
Ano, lehke pretizeni jedne napravy skutecne ustoji bez naslednych skod. Ale pokud je stavena treba na prujezd deseti milionu nakladaku s napravovym tlakem 9 tun, neznamena to, ze by ustala pet milionu nakladaku s napravovym tlakem 18 tun, ale treba jen pul milionu takovych.
|
|
|
když to Lojza blbě rozloží, tak tam vzniknou takové velké rozdíly?
|
|
|
Obvykle ne, ale stat se to muze.
|
|
|
Nerikejte mi, ze lojza do thalie nalozi 18 tun
|
|
|
Lojza samozřejmě do Thalie naloží klidně mnohem víc. Má totiž verzi JumboThalia, takže uveze až 25 tun nákladu, ale nikde to raději neříkejte, protože i s tímhle nákladem dá trasu Praha-Brno za půl hodiny a já ho nechci mít na svědomí, protože za takovou nekalou soutěž ho kamioňáci klidně umlátěj pajcrem. ;-)
|
|
|
dokážu si představit a u nás v práci to běžně vidím, kdy máme výrobek už složený a připravený na nakládku, že v přední části je pohon, ovládání na jedné straně a zbytek je jen konstrukce která nedosahuje ani zdaleka takové váhy jako to všechno co máte v prvních 2metrech výrobku. Když si vemu že jen samotná hřídel má přes 300kg tak to celekem rychle naskakuje a věřím tomu že kamion může od nás jet na nápravě přetížen...
|
|
|
to není problém. Problémem jsou skutečně jen sypké materiály nebo něco čemu se nedá poručit, aby celou cestu zůstalo na jednom místě. Ale nějak jsem myslela, že na to je výjimka a v případě sypkých či problematických nákladů se váží celkově a malé překročení jednotlivého nápravového tlaku se neřeší.
|
|
|
To pochopitelne je problem.
|
|
|
to snad jedině, že by to balili a nakládali poprvé. Většinou se to balí tak, aby se to dalo, co nejlépe naložit. Také se to pak nakládá tak, aby s tím nebyl problém. A pokud vezou takové elementy, které nejdou naložit a dojde k přetížení, mohou si požádat o nějakou výjimku, či což.
|
|
|
Tak zrovna u sypkých materiálů nebo kapalin by to problém být nemusel, ne? Řekl bych, že tam se váha rozloží rovnoměrně.
|
|
|
podle řidičů se sypký materiál, mrcha pes, přemisťuje cestou po libosti a nechce slyšet na to, že má zůstat na svém místě. :-)
|
|
|
Jaktože ne, pokud ho nechytnou, tak se to přeci musí vyplatit, ne? Na fixních i variabilních nákladech...
|
|
|
dříve se to vyplatilo, i když je občas chytli. Tedy u nás se to vyplatilo. :-)
jsou státy, kde zváží úplně každé větší auto na hranicích a dál neprojede, když je přes. Potom jsou státy, které zjištěné přetížení ve vnitrozemí neřeší pokutou, ale odstavením vozu a přivoláním dalšího a nutností překládky, to už se moc nevyplatí.
|
|
|
Taky jsou staty, kde jsou na dalnicich cas od casu checkpointy s vahou.
|
|
|
Například na trase Arusha - Dar es Salam (asi 700 km) vážili linkový autobus (i další vozidla) tuším 2x.
|
|
|
Vážili autobus? To jako pro případ, že by cestující měli nadváhu? Nebo pašovali v zavazadlech olovo?
|
|
|
tam se nejspíš řeší, jestli cestou autobus neztratil nějakou tu nápravu. :-))
|
|
|
|
jistě, spočítáš aktuální počet náprav a zjistíš celkovou váhu. 27 tun a původně měl tři nápravy, teď má jen dvě, takže 8 tun vyložit! ;-)
|
|
|
Na rozdíl např. od linky Nairobi - Kampala, šlo o pěkný moderní automobil, ani silnice nehrozila ztrátou nápravy.
Myslím, že se vážil proto, aby za to někdo někomu zaplatil za klidný průjezd (ale žádnou transakci jsem nepozoroval).
V busu šla Nigerijská telenovela, proti které je Ordinace něco jako Dostojevskyj, stevardka roznesla jednou za cestu pití (a zbytek doby se vezla), pracovní síla je tam levná. Do reality vracela zastávka na oběd u motorestu, kde u části hajzlíků byla voda na podlaze, ale zase netekla z kohoutků na mytí rukou...
|
|
|
Ja se priznam, ze nechapu, proc jezdit do takove tramtarie, kdyz jsou tisice civilisovanejsich a mene neprijemnych destinaci...
|
|
|
V létě je zcela běžné, že se váží dálkové autobusy směřující na Jadran. Jestliže polovinu osazenstva takového autobusu tvoří vohnouti, vezoucí si mimo jiné i své tři kartony "plechu", autobus je přetížen raz-dva.
|
|
|
otázka je na jakou zátěž jsou ve skutečnosti stavěny naše silnice a jaká je povolená zátěž. Tam totiž může být problém. Navíc by silnice měla mít nějakou rezervu, aby těm pár přetíženým odolala. Pak je ještě problém, že se u nás moc nepřevažují a každý dopravce to ví. Nejméně od roku 86 a možná i dřív se řeší, že je třeba všechny vážit a výsledek nic moc.
|
|
|
To mas tezky. Jsou tam nejaky krivky, kolik prujezdu vydrzi silnice pri takove napravove hmotnosti a kolik pri jine a ty nejsou ale vubec linearni.
|
|
|
vím, že je to těžký, ale v jiných státech to zjevně možné je. Ale stejně se bavíme o ničem, protože podle mého nejsou zničené silnice v důsledku přejíždění kamionů, spíše v důsledku špatné údržby silnic, respektive vůbec žádné. Třeba dálnice z Prahy směrem na Chomutov, dlouhé roky pořád ty stejné díry a jen se zvětšují a zvětšují, když se objeví díra nebo dolík, nakašlat na údržbu a lupnout tam značku dejte si pozor a tím to končí. Dálnice Hradec-Praha posledních dvacet km před Prahou, děs a hrůza a kolik je to let, kdy to tam vypadá čím dál tím hůř? Tam už je úplně jedno kolik a jak přetížených kamionů projede.
|
|
|
Po chomutovske nastesti nejezdivam, ale u D11 je to skutecne jedno, ta uz ma po zivotnosti i s nepretizenymi nakladaky.
|
|
|
To buď rád ta D11 je totiž proti R7 ještě hodně luxusní. A středočeská část R6 má místy (kolem sjezdu na Lány) také docela mouchy.
|
|
|
Proti R7 a některým částem R6 je i D1 zcela luxusní komunikace. Oni to snad už nějak postupně opravujou, ale nechat to takhle rozsekat, to je fakt ostuda. Holt tam není Škoda Auto, aby si vydupala pořádnou údržbu, jako je to na R10 (i když i tam se už začínaj objevovat mouchy).
|
|
|
Já na inkriminovaném úseku R6 párkrát "potkal" Klause (teda asi to byl on, přes skla nebylo nic vidět) jak míří do Lán, tak ten kousek si mohl vydupat i on.
|
|
|
Upřímně, D11 byla po životnosti ještě před kolaudací. Jel jsem to krátce po otevření s člověkem, který stavěl dálnice v 70. letech u Saddáma a jeho verdikt byl jednoznačný - tohle by v Iráku neprošlo ani jako podklad, natož jako finální povrch.
|
|
|
Jste na omylu. Roční výnos daní z benzínu (spotřební + DPH) je kolem 50 miliard Kč. Roční výnos silniční daně je 5 miliard Kč. Roční výnos dálničních známek a mýta je 11 miliard Kč. Dohromady to je 66 miliard Kč. Na výstavbu a údržbu silnic a dálnic však stát dává jen 22 miliard Kč ročně (z toho však jdou 3 miliardy do mýtného systému, a ne do silnic samotných). Takže jen samotná silnični daň + mýto od nákladních vozidel v podstatě pokryje náklady na údržbu silnic.
Celkové výnosy ze silnic pak pokryjí náklady na výstavbu a údržbu silnic více než trojnásobně. Silnice vlastně vydělají na ztráty železnic, a ještě zbyde. Celkové roční ztráty železniční dopravy jsou odhadovány na 30 miliard Kč ročně (investice do SŽDC, ČD, platby krajů za dopravu, dotace na jízdenky).
Hlavní zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_fond_dopravn%C3%AD_infrastruktury
|
|
|
Ked mali u nás platiť, hrozili vo štrajkom a blokovaním ciest (asi to odkukali od cyklistou). Vysledkom je že platia ba za dialnice a niektore cest 1 triedy a navyše im o trochu zlacnili daň z nafty. (na benzín samozrejme zabudli, tak sa netreba čudovať tomu že vela ludí potom jazdi v aute-traktore ktorý tiahne odspodu. )
|
|
|
Nesúhlasím. Platia za všetky cesty prvej triedy. Finančná záťaž u dopravcov, ktorí jazdia vnútroštátnu prepravu vzrástla cca 10 násobne. Teraz mi povedz, koľko km ciest prvej triedy, alebo diaľnic sa od zavedenia mýta vystavalo. Zúfalo málo.
Prvotná investícia do mýta bola asi 800 mil. €. Doteraz nezačatý tunel pri Žiline má mať rozpočet asi 300 mil. €. A teraz mi povedz, či by sa za tie nenávratne vrazené prachy do mýta, nedala dokončiť celá D1 na východ, vrátane druhého tunela pod Braniskom. Pracoval som v dosť veľkej firme, zaoberajúcej sa prepravou a podľa mojich výpočtov sa štátu dostane max. polovica z vybraného mýta. Za to že operátor vyberie viac peňazí, ako bolo plánované, alebo spraví viac transakcii, platí štát pokutu. Je to podobné ako s R1 pri Nitre, kde si staviteľ dal do zmluvy, že ak sa stane menej, ako xy vážnych nehôd, má nárok na "odškodné".
|
|
|
Potvrdzujem. To mytne je pekna zlodejina a fajn kseft, podla toho co viem (od znamych, dve spolocnosti s KD z odlisnych odvetvi) stupli im naklady brutalne. Efekt penazi vybranych touto formou je rovnaky ako pri inych druhoch vypalneho - limitne sa bliziaci 0.
|
|
Ve státní svátek uprostřed tejdne je to asi pitomost, ale v pátek večer a v neděli odpoledne bych zákaz jízdy kamionů nechal a naopak ho zavedl celoročně. To je ta největší špička, a zatímco v neděli odpoledne se dá celkem rozumně jet i po takových pekelných komunikacích, jako je D1, v pátek večer v dobách, kdy ten zákaz neplatí, je to zpravidla peklo. Kamiony tu dopravu prostě neskutečně zahustěj.
Kamionovou dopravu provozují profesionálové, takže je na nich, aby se s tím vypořádali. A pokud to zdraží dopravu tak, že se někomu vyplatí místo tahání kravin přes půlku Evropy vzít něco od lokálních výrobců, tak jedině dobře.
Jo a ještě něco, pokud předjíždí kamion č. 1 kamion č. 2 rychlostí +1 km/h, jde o porušení § 18 odst. 2 zákona o silničním provozu a kdyby místo zabukaření policie tohle pokutovala, vůbec bych se nezlobil.
|
|
|
Zákaz jízdy kamionů je dyskrymynacepyčo a já nemůžu z principu souhlasit. Přeci to, že se mi pohodlněji jede, není důvod někoho administrativně odstranit z cesty! To taky můžeme dojít ke stavu, kdy Pivko bude smět odjet od baráku jenom ve čtvrtek ...
Ne, já chci pro sebe svobodu jezdit si, kdy potřebuju já, tak jí férově nechám i jinejm.
Co se fízlů týká, úplně nejlíp by udělali, kdyby odmetali bordel z krajnice aby tam někdo nepích.
|
|
|
Souhlas, ja bych presel na US system, kdy kamiony maji dokonce stejnou povolenou max. rychlost, jako ostatni vozidla v provozu (byt i tam se uz bohuzel najde spousta mist, kde vozidla se tremi a vice napravami a vozidla tahnouci prives ci naves maji snizeny limit treba na 55 mph).
|
|
|
No akorát v US to jaksi není 130 km/h.
|
|
|
Jak kde. Tam, kde je 70 mph, se bezne jezdi 80 mph, coz se tem 130 km/h celkem blizi, tam, kde je 75 mph, se celkem bezne jezdi 85 - 90, coz je tech beznych ceskych "145 tacho".
|
|
|
A ty kamiony tam taky jezděj těch 90 mph? To jsem si teda nevšim a to jsem byl i v Montaně.
|
|
|
V Utahu jo (teda v Utah). Na 65 jezdily 75-80, a to byla jenom highway, žádná freeway.
|
|
|
A jak by to předjíždění měli podle vás kamiony realizovat?
Rozhodně není v zájmu předjížděného, aby zpomalil. Krom toho ho to něco stojí.
Předjíždějící má zase hustokrutý zařízení, který řidiči při rychlosti nad 80kmph skřípne koule a pokud jede minutu takhle rychle, tak mu je to nakonec ukroutí... Ne, vlastně hůř, práskne ho to.
|
|
|
Kdo nemá dostatečný rozdíl rychlostí nemá co předjíždět. Nevím proč by to pro kamiony nemělo platit.
|
|
|
Já je docela chápu. Musí být neskutečná pakárna jet třeba 2 hodiny a koukat se na zadek kamionu před sebou a mít ty nápisy na něm přečtený tak 5126x.
Mě předjíždějící se kamiony nějak zvlášť neserou. Sice m to nětěší brzdit a plazit se za nima, ale chápu je a jsem rád, že za tím volantem neusnou.
Volání po pokutování a řeči o převážení nesmyslů je jak z idnesu. Pravidla pro řidiče kamionu jsou už dnes neskutečná pakárna a trávit někde 2 dny na místě a čekat až budu moc jet,musí být neskutečný odvaz.
|
|
|
Maji si koupit promitacku a poustet si na prdel toho pred sebou treba vecernicek, kdyz je to nudi.
|
|
|
Ano, toto je velice hodnotný příspěvek. Stejně jako jsem ochoten tolerovat to, že se někdo plazí po okreskách 60 km/h, podobně dokážu skousnout předjíždějící kamion. Sice mi to nějak zvlášť netěší a budu rád, když tohle předjíždění kamioňáci, co nejvíce omezí na min, ale jsem si vědom toho, že na silnici nejsem sám.
|
|
|
Koukám, že dneská válím - mně, mě, dávám čárky tam, kde být nemají atd.
|
|
|
Kdo si nedovede poradit s předjížděním kamionů, ač sám využívá jejich služeb, nemá na silnici co pohledávat. Mnohem větší zlo jsou loudající se osobáky nalepené jeden za druhým tak, že není možné je předjet. Uvědomte si, že kamion něco někam veze a nejede proto, že se mu chce. Každé takové předjetí mu ve výsledku může vytvořit desítky minut náskoku za celý den.
|
|
|
přesně tak. kamiony mě sice brzdí, ale nevaděj mi tolik jako dopravní fašisti jedoucí 45/70/110 reagující na předjíždění podřazením a plynem prošlápnutým až na silnici. proč jsou to většinou fobyjatici, thaliatici a podobný pasťaři nevím.
|
|
|
Zase to je dobre, ne? Kdyby takhle jezdili majitele petkovych, sestkovych a sedmickovych BMW, predjizdeli by se podstatne hur.
|
|
|
|
Kolem Benátek (v hodně širokém rozsahu) to mají vyřešeno tak, že je tam zákaz předjíždění "náklaďáků". Jenomže tam je to rovina, takže jedou všichni stejně. Když se v kopci objeví franta s 30 starou Liazkou, asi desátej za ním by už ani nepopojížděl, ale regulerně stál na fleku. Ale myslím, že by u nás hodně pomohlo dát na roviny zmíněný zákaz předjiždění vozidelnad 7,5t. Asi by se zvýšila plynulost dopravy a nehrozilo by opakované brždění 130->80km/h. Ale jasně, jsou to jen dohady.
|
|
|
Bývá dobrým zvykem že když jsem předjížděn tak ubrat i když to něco stojí. Je to bezpečnější, ale málokdo to dělá, bohužel.
|
|
|
Ano, mně v osobáku stojí za to vám zpomalit, protože vám to pomůže, oběma to sníží nebezpečnost a hlavně příště pustíte vy mě.
Kamioňákovi je to šuma fuk na dálnici. Zpomalil vám na dálnici někdy někdo? A kolik jich vůbec zrychluje při předjíždění? Občas mám pocit, že jenom já po předjíždění sundám nohu z plynu a zpomalím na cestovní rychlost.
Navíc kamioňákovi hlídají všechno, kolikrát by takhle po cestě zabrzdil, jak moc by mu to zvýšilo opotřebení a tak, co jsem slyšel za historky tak tohle se hrotí, zejména proto, že vám tu údržbu prostě nedopřejí a vy máte brzdy v hajzlu.
|
|
|
Jsem jen prostý vidlák, ale není ona ta dálnice navržena právě proto, aby se takové manévry dělat nemusely?
Jsem-li předjížděn a snížím rychlost, budou řidič za mnou a řidič za řidičem za mnou nadšení.
Na druhou stranu musím přiznat, že rada je správná.
Jak pozoruji, část řidičů mě předjede, zařadí se přede mne a zpomalí na rychlost nižší, než jakou jsem jel před předjetím.
Pokud jsem zpomalil již byv předjížděn, jsem na tuto možnost připraven.
Takové lidi nechápu. Buď spěchám, předjedu a odjedu, nebo ne a tedy nemám důvod předjíždět. Žádat, aby předjížděný zpomalil a usnadnil mi manévr, já ho předjel a sundal nohu z plynu(!), může jen člověk veskrze originální.
Samozřejmě, i zde je výjimka. Jmenuje se Trabant*).
______________
*) Je to zkratka (slovo místo odstavce), nejen název nějakého vozidla.
|
|
|
Jeste lepsi varianta je kdyz zpomali okamzite po minuti predjizdeneho, ale jeste v pruhu, ve kterem predjizdi, chvili tam posecka pro zvyseni napeti ve stejne rychlosti jako predjizdeny a zaradi se tesne pred auto, ktere predjel tak, ze predjizdejici, co je za nim, se mezi ne nema sanci vejit.
Zvlast na silnici v kazdem smeru s jednim pruhem, kde v protismeru se blizi dalsi auta je to luxus a asi to ma zvysovat adrenalin lidi, kteri jedou za nim. Nechapu jakej je problem predjet nekoho kontinualni rychlosti a pokracovat v klidu v jizde rychlosti predjeti.
Pri posledni takova akci nekde pred budejkama, kdy presne tohle blbecek udelal sem citil fyzicke nutkani toho trotla vybrzdit nebo rovnou vytlacit ze silnice.
|
|
|
Jo, znám jednu firmu (a je jich asi mnoho) kde mají online sledování provozních parametrů kamionu. Tedy počet sešlápnutí spojky, počet přeřazení, brzdění i s jeho intenzitou, akcelerace, hodnota přetížení v zatáčkách, spotřeba nafty, otáčky motoru. Výsledkem jsou akorát soustavný hádky řidičů s majitelem protože prodejce tahače řikal že to prostě musí a musí jezdit za 27 litrů. Však ty grafy panečku, ty to dokazují.
Pokud by mi zaměstnavatel odepřel standartní údržbu vehiklu, jak píšete, je to pádný důvod k odmítnutí jízdy. Nevím proč bych měl jezdit s nějakým vrakem. U nás ve firmě to máme tak, že řidič ručí za technický stav svěřeného vozidla v tom smyslu, že je povinen hlásit závady a ty se v rámci možností rychle řeší aby auto bylo znovu ve stopro kondici.
|
|
|
Naopak blbým zvykem je, že pokud je někdo předjížděn, tak na to šlápne.
Klasické za obcemi. Když za značkou auto předemnou jede tak 65-70 a já vyrazím, tak jsem často rád, že ho předjedu, protože na konci jedu 110 a rychlostní rozdíl je minimální.
|
|
|
Jo tohle me bavi. Vyjedu z obce, zacnu plynule zrychlovat, ovsem dle nazoru ocasa za mnou asi ne dost rychle. Tak tam vyhodi blinkr a zacne me predjizdet, co na tom, ze vetsinou zrychluje jen o malo vic nez ja.
Dokud se ovsem nedostane na moji uroven, tak to pro me neni predjizdejici, ale jen kokot co mi klickuje za zadkem, tudiz me nic nenuti sundat nohu z plynu.
|
|
|
Mně takhle nějakej vocas po vyjetí z vesnice předjel, aby po pár set metrech hodil blinkr doleva a zastavil, protože tam odbočoval a dával přednost protijedoucím. Já jsem samozřejmě musel zastavit taky.
|
|
|
Jedinej vocas v celý historce seš ty.
|
|
|
Ne, je tam jen omezovač na 80, tzn. 90 tacho +-1/2 km dle konkrétního kusu. Obvykle to škrtí výkon motoru, takže z kopce kde to jede samo to pustí i stovku, víc ne, pak už to i přibržďuje.
|
|
Navíc je tu ještě jedna chybka- spousta řidičů nákladních aut nemůže ten buffer opustit, protože do toho ještě navíc vstupuje směrnice 561/2006 o dobách řízení a dobách odpočinků. Tedy přijedu před hranici státu kde je svátek (třeba svátek práce, ten paradox), nemůžu pokračovat, tedy čekám až doba zákazu jízdy pomine. Jenže mezitím mi skončí směrnicí povolená doba řízení a začíná mi směrnicí nařízená doba odpočinku. Zjednodušeně řečeno, řidič je povinen vykonat během 24 hodinového cyklu minimálně 9 hodin odpočinku. 24 hodinový cyklus začíná v kteroukoliv denní či noční hodinu, podle toho kdy (v kolik hodin) jsem po víkendu prvně vyjel. Prakticky to znamená že ty kamiony zůstanou trčet na dálnici v pravým pruhu dokud nesplní směrnicí danou povinnost o "spánku". Nebo zůstanou trčet na různých jiných možných nebo méně možných místech, kam jejich řidiči v zoufalství dojeli. Proč to všechno ? Protože řidič je povinen na silnici během kontroly doložit (digitální kartou tachografu nebo záznamovým kolečkem tachografu) 21 pracovních dní nazpátek dodržování dob jízdy a odpočinku. Tedy řidič může dostat pokutu za to, co vyváděl uvedený počet dní nazpět.
Obor dopravy je zase oprávněn vyžadovat záznamy o dobách řízení a odpočinku jeden kalendářní rok(!) nazpět. Opět může následovat pokuta, správní řízení, často i soudní řízení s řidičem. Jako bonus může přepravní firma za časté porušování dob řízení a odpočinku svých zaměstnanců dostat zákaz činnosti, resp. riskuje ztrátu licence. Konkrétně u nás v Čechách se jedná o porušení i v řádu jednotlivých minut za které po vás systém bez pardonu půjde. Proto tedy to zoufalství řidičů kamionů při hledání parkovišť. Je to jiná verze silničního fašismu o které se toho mimo náš obor asi moc neví. Proto se snaží Vocásek za každou cenu předjet Pszonka. Jde totiž ve finále o prachy a o body.
Samozřejmě, stejně jako ve všech ostatních oborech, kdyby někteří méně (rozumově) nadaní fáreři mysleli víc hlavou, vypadalo by to na těch parkovištích jinak. Ale parkovací místa jsou fakt omezena a to i na placených autohofech (něměcko). Všechno je to ještě trochu složitější protože do toho navíc vstupují požadavky zákazníků, pracovní doby firem a nakonec i prachsprostá únava řidičů samotných. Potom záleží hodně na osobní integritě řidičů jak se s tím vším vypořádají.
|
|
|
Je to pakárna, o tom žádná. Na druhou stranu mě to zas tak moc nedojímá, když vidím, jak se ničej cesty a životní prostředí tím, že se Evropou vozí sem a tam zboží, který by šlo nakoupit lokálně. Z toho usuzuji, že kamionová přeprava je pořád ještě moc levná.
Ale za to samozřejmě řidiči náklaďáků nemohou, to je jasný.
|
|
|
Bude-li drazsi, budete i vy platit vic za zbozi a sluzby.
|
|
|
Ano, ale jen do určité míry, protože časem se to zboží, kde to jde, prostě začně vyrábět blíže spotřebitelům.
|
|
|
Coz bude ovsem take drazsi, nez dnes. Ale souhlasim s tim, ze by kamionova doprava mela nest plne naklady, uz jen pro zabraneni deformaci dopravniho trhu.
|
|
|
Jak? Vždyť platí všechno, na to všemožné státní zlodějny a ještě namátkové výpalné od opicajtů. Protože jak bylo řečeno, s ohledem na ten fašismus si vždycky něco najdou, takže celkem často někde zalezou buď chrápou, nebo obírají řidiče tahačů. Bratr má i plno historek kdy bezmozci skákali u benzinky přímo do dálnice pár desítek metrů před něj. No, obvykle stačí dělat jak to strašně nebrzdí, až dolezou těch 200 metrů za benzinku je vyfakovat že jsou tupí sebevrazi, jak spustí srajdy o pásech je odpálkovat tím, že na to má povolení od doktora, pak prásknou dveřma a odlezou zpátky na benzínku :D
Jo a „oblíbené“ prasáty ze všeho nejvíc berou právě kamioňáky. No alespoň snad nikoho dalšího nezabijí, kamion můžou v klidu honit stovkou…
|
|
|
Inu, platit skutecne naklady a platit zmrdum vypalne jsou dve ruzne veci.
|
|
|
Obchodníci se nechovají, jak se nám líbí, tak dovyrobíme ještě nějaký náklady? Chápu to správně?
Ale no fuj!
|
|
|
Ono by možná úplně stačilo, kdyby platili podle skutečného opotřebení infrastruktury a externalit, které způsobují.
|
|
|
Proti tomu v zásadě souhlas. Otázka je, jak to kvantifikovat a pak taky, jestli ty "kamionama rozsekaný" silnice nejsou náhodou ojebaný údržbou nebo stavebně. Protože když se roztelí nově rekonstruovaná jednička po dvou letech na cca (tm) 20+km délky, cítím zmrdovinu.
|
|
|
vidím to spíš na ojebanou údržbu, která by měla být úměrná zatížení komunikace. stavebně odrbaný (stavba odpovídá projektu) to většinou není, protože stabilita podloží i míra zhutnění živičných vrstev jsou poměrně triviální zkoušky a lze je provést i na hotovém povrchu (odvrty, rázové zkoušky). proto by se moc neoplatilo to odrbat. spíše jde o to, jestli nebylo politicky rozhodnuto na nějakou trasu se známým (vysokým) zatížením dát levnější a méně odolnou skladbu komunikace výměnou za politické body vytřískané z toho "postavil jsem novou silnici z A do B - volte mě!" a ne "postavil jsem 15 km silnice z A směrem na B a na víc jsem neměl peníze"
|
|
|
Právě. Odborně tomu příliš nerozumím, ale instinkt mi napovídá, že mantru "kamiony nám ničej silnice voe" je nutno rozklíčovat.
Ta varianta, že zadání prací neodpovídá zatížení komunikace (hodně nablejskaný muziky za málo peněz) zní dost věrohodně.
|
|
|
nejblíž realitě je asi to, že se staví bez rezerv do budoucnosti na to zatížení, který je, přinejhorším bylo před 5 lety, kdy se dělalo poslední sčítání dopravy apod.
pak do toho vpadne oprava dálnice například a silnice na objízdné trase půjdou kam? no půjdou do prdele...protože i když jsou postavený a udržovaný dobře (vel.mez. směrem na jihlavu), tak podobnou zátěž nevydrží. nebo někde nasadí značku, protože v nějaké ulici bydlí zastupitel a nelíbí se mu náklaďáky pod oknama...a tak se náklaďáky přesunou na objízdnou trasu a tam může být už 10 let hezká silnice po který jezdí osobáky, sem tam nějakej bus a v zimě sypač...no a jak tam máš za hodinu 70 TIRáků, do půl roku jsou tam koleje, po první zimě výtluky a už to jede - opravy kamenivem a emulzí, co vytrhá další zimu pluh a když ne, je z toho drncaná, že ti padaj plomby ze zubů, když nejedeš 60 tam, kdes ještě předloni jezdil 100.
|
|
|
Tahle dostala ukrutnej záhul I/20 Plzeň - Budějice. Okamžitě poté, co zavedli mýto na dálnici, tak rumunský a jiný jihoevropský tiráci objevili, že mohou sjet z D5 v Plzni a pak pokračovat až do Stockerau před Vídní přes Halámky. Místo D5 a D1, jak jezdili normálně před tím.
Takže klasickej kruh. Špatný rozhodnutí vytvoří externality, který se budou napravovat jiným špatným rozhodnutím.
|
|
|
platit podle skutečného opotřebení nestačí, je třeba kdekomu zaplatit Kapschovné a to je tak drahá legrace, že nám tak nějak na údržbu nezbývá. :-)
|
|
|
No spis majitel dopravni cesty prenasi naklady prilis nerovnomerne na sve uzivatele, tedy osobaky plati prilis mnoho a kamiony malo. To by mohlo byt akceptovatelne vysvetleni.
|
|
|
Tohle se skutečně akceptovat dá. Pokud to budeme schopni nějak uspokojivě vyčíslit.
|
|
|
Nemáte to nějak pomíchané? Zkuste si cvičně zpočítat, kolik necháte státu s osobákem a kolik s kamionem. Můžu vám prozradit, že u kamionu to jsou i desítky tisíc týdně. Tolik leckteří řidiči OV nezaplatí za rok.
|
|
|
Onehdá se tu už diskutovalo, že jeden naložený kamion opotřebí vozovku jako 16000 osobních aut. Jestliže dnes osobní auto platí minimálně 1 korunu na kilometr (a to beru jen spotřební daň v benzínu a DPH), tak si spočítejte, kolik by musel platit kamion.
|
|
|
Tak. Take je vhodne si uvedomit, ze kdyby osobni auto melo stejny najezd, jako kamion, tedy rekneme 700 km za den, tak odvedena castka take vubec neni zanedbatelna a rozhodne bude jeji pomer k tomu, co odvede kamion, vetsi, nez 1.5:42 (cili cca 3.5 %), coz je pomer hmotnosti prumerneho osobaku k nalozenemu kamionu.
|
|
|
Každopádně je vidět, že státní správa dělá svou práci dobře. Neboť obě skupiny trpí pocitem, že na sebe vzájemně doplácí. Sir Appleby by měl radost.
|
|
|
Slyšet sir Humphrey, že o něm hovoříte jako Siru Applebym pravděpodobně byste byl přeložen na dopravní inspektorát ve Swansea :-)
|
|
|
Ale pane root, 700 km za den? To je při průměrné cestovní rychlosti 70 km/h 10 hodin čisté jízdy bez přestávek atd. To byste byl brzy bez papírů a Váš šéf bez licence.
K těm rozbitým dálnicím od kamionů. Myslím, že například v Německu není zátěž na dálnicích od kamionů o nic menší než u nás, možná i větší. Ale nějak jsem nezaregistroval jejich dálnice v takovém stavu, jako je D1 u nás (budiž je hodně stará), ale i například dálnice Olomouc Brno, která již tak stará není. Jel jsem po ni před 14 dny z Olomouce do Prahy přes Brno, 2/3 v levém pruhu a celou dobu si nadával do blbců, že jsem to raději nevzal přes Svitavy po staré.
|
|
|
A pri prumerne rychlosti 80 km/h je to zase pod devet hodin (a nebudeme si nalhavat, ze ty kamiony s povolenou maximalkou 80 ale fakt nikdy nejezdi 92).
|
|
|
Můj Daf jede max 89 km/h. Ale pokud chci mít v činnosti i automatickou brzdu (retarder) společně s tempomatem, tak můžu jet max 86 a na 89 pak brzdí retarda z kopce dolů. Prostě odskok tempomatu vůči retardovi 3 km/h. Samo že někdo má omezovač posunutý nebo vypínatelný, ale v podstatě je s tím víc starostí než užitku.
Německá bundesstrase, tam je povoleno pro povozy nad 7,5 tuny max 60 km/h, s tím že se jezdí tak do 70 a v noci podle toho jak kdo spěchá. Ono snížit rychlost na dálnici na 85 se občas vyplatí i s ohledem na spotřebu paliva, to je dneska jeden z hlavních parametrů. Jo, takže tedy v německu, při kombinaci město/bundeska/dálnice 10/30/60 % se mi pohybuje průměrná denní rychlost kolem 65-70 km/h podle toho jak se stojí nebo jede po dálnicích. Takže ten denní nájezd 700 km je tak maximum. Denně se smí řídit 2x 4,5 hodiny a dvakrát do týdne k tomu jedna hodina navíc, tedy celkem 10 h za den. Mám na mysli jen čistou jízdu. K tomu pak patří přestávka, nějaká práce kolem auta jako nakládka nebo opravy. No a máme z toho denní šichtu celkem 13 hodin, třikrát do týdne můžu protáhnout na 15 hodin. Zbytek do 24 hodin je pak povinný odpočinek.
|
|
|
To je sice fakt, ale reálně je průměr řekl bych, tak 500km/den. Najet 700-800km/den, to už je docela dost.
|
|
|
500-600 km běžně, 700 km maximum za ideálních podmínek, 800 km je nereálných v současném provozu a v rámci zákona.
|
|
|
Táta tak 4 roky zpátky na trase Itálie (Kalábrie) - Belgie za 10h směnu ujel myslím něco okolo 800km, už nevím v kterým úseku, ale byl to prostě den čistý jízdy bez nakládek/vykládek nebo jakýhokoliv zdržování co by zasahovalo do jízdního výkonu ;-)
|
|
|
Jo a taky jeden kamion způsobí škodu jako průjezd 16 000 000 bicyklů že :-)))
|
|
|
No to si nemyslím, protože nové cyklostezky (samozřejmě se spoustou označení že jsou "dotovány EU") mívají běžně po 2-3 letech roztrhaný povrch.
Takže buď takový cyklista opotřebuje povrch minimálně stejně jako 10 kamionů a bruslař určitě aspoň jako 5, nebo ... no nebo se to prostě omrdává až se z toho kouří, a lejou to snad rovnou na trávu nebo já nevím.
|
|
|
Zbozi se nevozi jen tak sem tam, lokalne treba nakoupit nejde (resp. jde, ale je to neekonomicke).
Ja uz nemam ani chut' se bavit s lokalnimi firmami, ktere napr. kompletuji kabelove svazky resp. paji konektory na kabely. Proste je jednodussi a hlavne radove levnejsi poslat do ciny vzorek nebo jen schema zapojeni a pockat si na vysledek.
Lokalni firmy proste business NECHTEJI. Svet nezakrnel v 90. letech, ty firmy vetsinou alespon obchodne ano. Dozvite se spoustu kecu proc jim zaplatit vic nez treba tomu Cinanovi, ale ve skutecnosti to je jen a pouze bullshit. Chapu kdejakeho velkoobchodnika, ze radsi priveze brambory z nejake jine zeme, nez aby se tady dohadoval s nejakym zemedelcem o cene ci kvalite. Nechces mi prodat za XXX CZK/kg ? Tvoje smula. Objednavka jde do Polska (v mem pripade do Ciny, odkud bych tedy zadne potraviny asi nechtel ;-) ).
|
|
|
A neekonomické je to proč? Protože je levná doprava. Pokud budou přepravci platit skutečný náklady může ta kalkulace vyjít úplně jinak, a může se vyplatit namísto koupě čínskejch nebo buhvíjakejch jinejch šmejdů dát vydělat lokálním výrobcům.
Dneska nejen že všichni platíme externality kamionové dopravy, ale ještě máme horší zboží. To je mi teda kauf!
|
|
|
jaký náklady konkrétně by přepravci měli ještě platit?
spíš než na kamiony, co vozej všechno nač se kolem sebe podíváš, se zlob na ty, kteří jimi zaplacené peníze ukradnou a dají je na vejplaty fízlům a cigánům místo aby je nechali v dopravní infrastruktuře.
|
|
|
To je samozrejme druha vec... A opet docela dobry duvod tu silnicni infrastrukturu privatisovat :-)
|
|
|
Jde tak trochu o to, že kola ekonomiky území, kde žijeme, nemůže roztáčet turismus, bankovnictví ani služby, ale především průmysl. A k průmyslu kamiony prostě patří. Ale nebojte, postupující socialismus pomalu ale jistě zatíná drábky do nákladů výroby. Čím dál častěji se stává, že zejména u sériové (a pomalu i u opakované vícekusové) výroby je cenový strop na úrovni nákupu materiálu.
|
|
|
Mám za to, že kamioňák si je směrnice vědom, a proto plánuje cestu tak, aby mu moc nepřekážela.
|
|
|
Tohle ale ne vzdycky, spis vetsinou, dost dobre nejde.
|
|
|
Neni ta doba za kterou muzou pokutovat jeste delsi?
|
|
Taky jsem tudy vcera vecer jel. Cesta z Ansbachu do Prahy mi trvala sest hodin (se dvema kratkymi pauzami). Parkrat jsem se cestou pokousel zastavit nekde na kafe, ale pro same kamiony to nebylo mozne.
|
|
Co se týká zarvaných parkár v důsledku jejich žalostného nedostatku, za to bohužel ti řidiči vesměs nemůžou a vzhledem k tomu jak přísný svatý paragraf a nařízení EU (561 ) ohledně pracovních režimů šofců z povolání je, a jaké sankce hrozí za jeho nedodržení a to při checku orgána na záznam až měsíc pozpátku, tak se není čemu divit že se holt stojí po odstavných pruzích atd. Opět to není chyba řidiče který se prostě nemá kam postavit, ale vylízaných zakonodárců, kteří nesmyslným zákazem jízd tyhle šovce šikanuje a omezuje. Přesně tihle pak duševně onanují v přesvědčení jakou udělali službu veřejnosti a zvyšili rapidně bezpečnost silničního provozu.
Samozřejmě žádný blahodárný účinek na veřejnost to nemá, jen jsou desítky nasraných šovcu co se mohli po měsíci v boudě podívat za rodinou na víkend ale nemůžou protože přijedou až v pondělí a to už je čas na odlet.
Nejjednodušší je to hodit na řidiče. Ano nejsou všichni svatí, jezdí dokonce poměně dost polopic bez známek profesionality, více než je zdrávo a než by si jejich profi kolegové a dopravci přáli. Důsledek tržních podmínek dostupnosti a totální degradace této profese je toho příčinou.
Je hodně exotů, osobně mě fascinují nejvíc zadlužení ztroskotanci kteří přišli o vše, nahání je exekutor a nemají kde bydlet. Jediné co zbývá tak oprášit šoférak z vojny a jde se na to. Zabijou se dvě mouchy jednou ranou .. je kde bydlet a i nějaká kačka navíc když toho moc nerozbiju .. Ano i tyhle je obrázek českých dopravních firem.
Co se týká odvodů nákladních aut nic těžkého na počty to taky není .
Průměrný kamion odvádí státu ročně 34 000 kč na silniční daň.
Při průměrném ročním nájezdu 100 000 km a spotřebě 32l/100 není těžké spočítat kolik odvede státu na spotřební dani z paliva.
Při průměrném nájezdu 100 000 km za rok není těžké spočítat kolik při ceně slabých 5kč/ km odvede na mýtném vykořisťovadle,
Odvody DPH, odvody za zaměstnance na soc+zdrav, desátky věčně buzerujícím a otravným byrokratům za různá nesmyslná školení, profesáky, koncese, nesmyslné pojistky k prokázání finančních způsobilostí které nikdo z vybírajících nedokáže zdůvodnit ..
Zkrátka proč tohle píšu je jen nástřel myšlenky, že peníze tečou kam nemají což je obecně známo, ale těch peněz je opravdu velké kvantum na to aby tu už před deseti lety byla dálniční síť podobná západním sousedům a to jako přispěvovatele nepočítám vývar z provozu OA.
Doprava v tomto měřítku jakém je je důsledek našeho konzumního stylu života a poptávky po všem možném. Jestli je to dobře nebo ne je na každém jak si přebere, ale fakt je ten že i tohle musí mít pro svůj chod podmínky.. což nemá.
Silnice které mají být úměrné provozu nejsou a začíná se nám to tu pěkně zhušťovat. Ideální trenažér nervové soustavy člověka. Hlavní je potřeba si uvědomit kdo je na vině a ukázat na něj prstem.
Ano na vině je stát který v posledních letech upřednosňuje jednosměrný tok peňez.
Jinak řečeno tupý výběrčí daní a velmi špatný hospodář a příčina drtivé většiny problémů.
Osobně považuju jízdu v rámci republiky v provozu jaký panuje, mentalitou řidičů jaká převládá a stavu vozovek za čistý hazard .
|
|
|
Tohle by myslím chtělo napsat samostatný článek a tady by to zapadlo.
|
|
Tak z tohoto článku na mě zas po dlouhé době dýchl takový ten klasický D-FENS style. Moc hezky zpracováno.
|
|
...začít myslet a vozit náklady vlakem místo kamionů, žejo. Veškerý tranzit, co jde přes nás někde ze západu na východ by se měl naložit na vlak. A svátek nesvátek, byl by na silnicích větší klid. Kde josu ty časy, kdy měla každá fabrika vlečku.
|
|
|
A na tresne se zase nema pit voda.
Zkusil jste nekdy nejaky naklad nechat vezt vlakem misto kamionem? Zvlaste pokud toho bylo dejme tomu jen dvacet tun a vozilo se to jednorazove nebo jednou za pul roku?
|
|
|
|
Smutné je, že i plzeňská Škodovka posílá tramvaje do Prahy po D5, protože prý je to výrazně levnější. A to ta tramvaj má 42 tun, platí se za nadměrný náklad a jak v Plzni, tak v Praze vedou koleje až na místo určení. Jak to ty ČD dělají, nechápu.
|
|
|
Pokud chces fabriku s vleckou, je jich k pronajmu dost. Dokonce ani nikdo nezakazuje vozit veci vlakem, dokonce tam ani neni ta blba regulace casu, ajko u kamionu, stat to vsemozne podporuje...
Proc to teda ti, kterym jde o to, co nejlepe prepravit neco z A do B nedelaji?
|
|
|
Zkoušel jste si někdy objednávat dopravu přes třeba ČD Cargo?
Zkuste. Zapláčete a pokorně se vrátíte k první Avii, co pojede kolem.
|
|
|
Jenže prapůvodně vlečku měla každá fabrika proto, že neexistovala alternativa a podle vlaků se daly řídit hodinky.
Následně za bolševika bylo každému šuma fuk kdy vlak dorazí/odjede a náklady se neřešily. ...
Zkoušel jste teď něco poslat po železnici? Já ano a již nikdy více. Je to dražší než kamiomem , den/dva/tři žádná míra a jako bonus vám toho půlku rozkradou ...
|
|
|
To mi připomnělo rozhovor se šéfem obrovskýho sila 50km od pivovaru. Pivovar si tam skladoval obilí.
Koukali jsme, jak plněj kamiony a stáli přitom na kolejích. A tak říkám. "Proč to nevozíte do pivovaru vlakem? Vždyť tu máte technologii, vlečku a pivovar je hned u nádraží, je to po jedný trati, dyť to je ideální ne?"
Rozohnil se: "I dejte mně pokoj, já jsem rád, že jsme se toho zbavili! Jeden den vagony nepřijedou, druhej den je přivezou ve tři ráno a třetí den pro změnu všechny tečou, nebo jsou plný bordelu! Co to vozíme kamionama, je svatej klid. Nestane se že by byl problém. Tehdy? Každej zasranej den! "
A bylo to.
|
|
|
Zajímavé a uvěřitelné.
Protipříkladem je ale zánovní závod v Ovčárech, kam si soukromý investor nechal koleje dotáhnout, vlečkové hospodářství zřídil a část produkce po železnici distribuuje.
(Jestli funguje i dovoz materiálu, nevím.)
Źe by se ti Japonci dokázali dohodnout i s ČD Cargo?
|
|
|
Možná se poměry mění. Ta má historka už bude starší pěti let. Utíká to.
|
|
|
Ještě mne napadlo, že možná ČD Cargo nakomandovalo k obsluze TPCA ty Vyvolený a nejlepší z nejlepších. Takový "ČD Cargo Skunkworks".
Ale nespoléhal bych na to. Japonci jsou trpělivý národ. To se ví.
|
|
|
Doplnim nakladni dopravu JHMD.
|
|
|
Nevím, co myslíš, v nákladní doprava se nevyznám, znám jen jednotlivé situace či příklady.
Spíš mě teď napadlo, jestli to z Ovčár neodváží jiný dopravce, i zahraniční.
|
|
|
JHMD, soukroma zeleznicni spolecnost, provozujici na sve trase i nakladni dopravu. Podle vseho to funguje.
|
|
|
Pokud jde o GMC, tak se jim ani nedivím. Na převoz šrotu se železnice asi hodí nejlépe. Oproti jiným produktům nevadí i několikadenní zatoulání na kolejích.
|
|
|
přesně, záleží na druhu zboží a také na dohodě s odběratelem, kterému se někdy nemusí líbit, že zhruba v průběhu příštích čtrnácti dnů možná zboží dorazí.
|
|
|
Co je to GMC?
Na baráku, který jsem myslel, je napsáno TPCA - žádné písmeno není stejné.
A šrot?
Ty se NebojíšZZR?
|
|
|
Aha. No o kus vedle stojí GMC. Japonci to postavili na zpracování šrotu (z TPCA). A vlečku to má taky.
|
|
Všechna odpočívadla na dálnici byla také plná, což samozřejmě nebránilo dalším řidičům kamónů, aby se na ně nepokoušeli ještě dostat...
Problém je v tom, že když pak helmutští BAGouni chytnou kamion ZA takovým parkovištěm a vyjedou si data z AETRu tak řidič může aspoň trochu argumentovat, že "měl snahu" v dostatečném časovém předstihu zaparkovat a začít dělat povinnou pauzu atd atd atd, ale že z důvodu přecpaného parkoviště to prostě nešlo a jede tedy zkusit štěstní na dalším... A na výpisu je vidět aspoň to snížení rychlosti...
Pokud je lapen mezi Ambergem a Waidhausem a směřuje do ČR, tak zpravidla i ti helmutší BAGouni použijí poslední dvě funkční mozkové muňky a většinou ho pustí. Radši ať jede a zmizne a neoxiduje v Helmutlandu.
Takže ti řidiči kamionů to ve valné většině nedělají proto, aby oxidovali na Tankstelle a prudili tím ostatní řidiče, ale proto, aby měli jakýs-takýs argument a nemuseli cálovat bis cum síbn hundrt ojro. Jo, píšu o "jízdě", ne o "výkonu"...
|
|
Svátek Nanebevstoupení Páně je pohyblivý a závisí na datu Velikonoc, takže letos vyšel na 9. května jen shodou okolností.
|
|
kdyz ochutna trochu te mediciny, kterou nas ostatni krimi on a jeho kolegove stale. Ono mu vadi dlouhe predjizdeni Avia s hovnama od firmy Vocásek Global Logistics? Ja jeste Avii s hovnama takhle predjizdet nevidel ale hovada kamionacky naprosto bezne. Ale nejvic mne dostali ti dementi s obytnýma autama, kteří se vlečou mezi kamiónama a klidně s tím krámem vyjede, aniž by se podíval za sebe. To si pan ridic kamionu asi dela prdel :D Vzdyt tohle je dalsi typicka vlastnost vas kamionaku...
Cele mi to pripada, jako by Zeman zacal psat o tom, jak to trapne vypada, kdyz se nekdo ozere.
|
|
|
trapný jste vy, protože autor není řidičem kamionu, umí psát a to tak dobře, že vás hezky nachytal. :-)
|
|
|