Komentáře ke článku: O navigaci Navi 650 a komunikaci s Opelem (ze dne 22.12.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Další střípek do mozaiky - proč si nekupovat auto s vestavěnou navigací.
Děkuji.
|
|
|
Taky si říkám, že moje asi 4 roky stará navigace funguje velmi spolehlivě a stála asi 5000,- s tím, že jí tahám jak do aut tak na motorky. Asi to není tak pohodlné jako integrovaná, ale nejsou s ní problémy.
|
|
|
Jeste jsem nepotkal vestavenou navigaci, ktera by me nesrala, elektronika v autech je obecne tak 15 let za realnym svetem.
Hodne nadeji davam do mirrorlinku, treba nova Fabia to nabizi za akceptovatelny priplatek 7500 Kc, pak neni vic co resit. Do starsich aut se da koupit 2DIN mirrorlink radio od Sony nebo Kenwoou.
Mirrorlink zrcadli obrazovku smartphonu na obrazovce radia, navigace je moderni anzto ze smatphonu.
Osobne se mi momentalne nejvic osvedcuji Google Maps, zobrazuji i traffic a dovedou se pri navigovani vyhnout zacpam.
Vestavena navigace uz je mimo, nema cenu to resit.
|
|
|
Já mám někde zahrabanou starou Evolve se softem iGo 8, to bylo do nástupu smartphonů poměrně sofistikované řešení a přesné.
Asi se mrknu, kde na to sehnat mapy a pojedu podle toho znovu.
Google maps jsou asi fajn, ale jsou to google maps a já nepotřebuju, aby google kurva věděl, kde su. Už tak mě štve tichým špiclováním mého telefonu, a to vypínám, co se dá.
Offlinr navigace navíc není náchylná na výpadky signálu, či snad zpomalení díky geniální FUP politice našich operátorů.
Jinak ale souhlas, vestavěné navigace jsou dost shit.
|
|
|
On je duvod i cenovy.
Jestli si mam koupit vestavenou navigaci za 70000 a k tomu updaty map 6000 za kus, nebo si za osmicku koupit mirrorlink radio, za 500 Sygic na Androida a updaty zadara, neni moc co resit.
Vestavene navigace nejen ze jsou shity, navic jsou brutalne predrazene.
|
|
|
Jo, jasný, taky občas zírám, že si připlatím v autě za navigaci a za rok půlku toho příplatku mrsknu za aktualizaci.
Jinak poznámka, Sygic stojí víc než 500 :-)
|
|
|
S tím Sygicem to taky není výhra. Jako jo, mapy mají celkem dobré a podrobné, ale aplikace je čas od času hrůza - občas do aktualizace programu naserou hromadu chyb, které byly v dřívější verzi opravené... A jednou za čas Sygic routuje velice divným způsobem. Ten program si žije vlastním životem. Pokud člověk používá stabilní verzi, je to OK, ale po každé aktualizaci by si měl uživatel vyzkoušet, co vývojáři zas posrali :D
|
|
|
Otazka je ze ci sa do daneho auta da aftermarketova navigacia vobec nainstalovat. Tou aftermarketovou navigaciou nemyslim teraz kadejake cudka co sa instaluju prisavkami na celne sklo a treba k nim tahat kable hore-dolu, ale kompletne radio s navigaciou a so vsetkym co k tomu patri, vratane funkcnosti ovladania na volante. Do mnohych to uz bohuzial nejde. Opel mal radio ktoreho display bol castou auta a nahradit ho bol problem uz v Astre G. A tak je na tom teraz vacsina aut a ked sa Vam nepaci OEM audio/navi, mozete si ist piskat.
Ja som bol onoho casu nahnevany ked som si nemohol kupit premiove radio/navi do manualnej Altimy. Potom ako som na viacerych forach cital ze co to je vlastne za shit som stastny. Nastastie, vymenit radio v Altime L32 nebol ziadny problem. Majitelia mnohych auta vsak tento luxus uz nemaju.
|
|
|
Ohledne montaze aftermarketu, je malo veci, ktere nevyresi guma od zavarovacky, nytovaci kleste a plastove stahovaci pasky!
|
|
|
Ono by som rad keby ta instalacia aj vyzerala profesionalne, viete?
A ako vam vsetko vyssie spomenute pomoze so zobrazenim/ovladanim funkcii auta cez display/ovladace radia?
|
|
|
je-li ve fábii spuštěná funkce Mirrolink, nehraje radiopřijímač (ano vestavěné rádio v autě, tj. tuner a vše co to samo o sobě hrát umí). Viz test fabie na auto.cz vopravdu clever.
|
|
|
http://boleslavsky.denik.cz/podnikani/skoda-fabia-treti-generace-do-uvedeni-na-trh- zbyva-tyden-20141105.html
V Skode o tom samozrejme vi a predpokladam, ze to spravi update, problem je softwarovy.
|
|
|
Presne! Clovek za to vyplazne 15 litru,a ten smejd je k nepouziti. Kdejakej smartfoun nebo malej tablet vyjde i s placenou off-line navigaci mene (krom toho Nokia "here" je zdarma)...
|
|
Mrzí nás, že naše odpověď není pro Vás úplně příznivá, jak bylo uvedeno, na aktualizaci mapových podkladů se již pracuje.
= Vyser si voko
Děkujeme za Váš názor k vývoji navigace, vše rádi předáme na kompetentní oddělení jako podnět pro řešení do budoucna.
[-i]
= Po odeslání odpovědi smažeme
Veškeré parametry navigace jsou dostupné u našich prodejců vozidel, prodejce Vás měl o všem informovat již při objednání vozidla.
= Co bys nechtěl, vořechu?
Ohledně Vašeho dotazu na možnou kompenzaci, tak je nám líto, ale žádná kompenzace ze strany výrobce vozů OPEL není možná.
= Víš co si můžeš. A neuděláš nic, vořechu.
Děkujeme za Vaše poznatky a veškeré informace.
= Už laskavě nic nepiš, sereš mě.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Choď do piče.
|
|
|
Ten korporátní speak je na tom článku největší děs.
|
|
|
To je fakt. A je to všude.
Děkujeme, že jste kontaktoval zákaznickou podporu bla bla bla.
Rádi vyřešíme Vámi avizovaný problém bla bla bla
Je nám líto, ale víc již pro Vás v tomto směru nemůžeme udělat.
A to vše v rámci jedné odpovědi. Normální...
Hnus, hnus a hnus. Nicméně je to poměrně friendly k parodování a karikování.
|
|
|
Kamos, co dela na IVR resenich (Genesys a Avaya) pred lety pro jednu velkou banku implementoval funkcionalitu, ze operator si tyto casto pouzivane fraze nahral do systemu svym hlasem, pak je pri hovoru jenom spoustel, byly nabindovane na hotkeys a operator si nemusel osoupavat hubu.
Reseni bylo prijato s velkym nadsenim.
Takze tebou popisovany trivety zvast by v dale reseni bylo pro operatora kombo na tri funkcni klavesy.
|
|
|
Vse je prevzato ze zapadu, pokud v US nezacnete a nezakoncite hovor/mail jednou z nekolika frazi, bere se to jako nezdvorilost. I z tohoto duvodu ma snad kazdy ticket system moznost ulozit fraze nebo cele odpovedi a nasledne je vyvolat klavesovou zkratkou.
|
|
Dobrý den,
osobně vlastním Opel Insignia s navigací NAVI 800. U mě aktualizace map probíhá přes DVD, které vložím do rádia, vyberu státy, která chci uložit a jedu. Pokud je plná paměť v navigaci, tak můžu něco smazat, ale většinou nechám jen DVD v mechanice a mám dostupné všechny státy.
Zkuste odkaz níže, je to přímo na stránky firmy Navteq, kde když si vyberete vozidlo a modelový rok, tak Vám to najde, co potřebujete.
www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-OpelVauxhallEurope- Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?ManufacturerName=Opel&Page=OpelLanding
Já osobně mám mapy z roku 2010 a kvůli ceně jsem do dnes neprovedl aktualizaci.
|
|
|
NAVI800 je velmi kvalitni vestavena navigace se spoustou prijemnych funkci, ktere v jeho nastupci NAVI900 (Intellilink) chybi. Startuje bleskurychle, ma TMCpro, funguje i v tunelech a umi i pridani vlastnich POI, to znamena varovani pred radary. Takze jako jedna z mala vestavenych navigaci strci do kapsy kazdou beznou prisavku na sklo.
Jedina nevyhoda je mala pamet (vejde se napr. najednou jen CZ,SK a DE) a nutnost v pripade potreby vrazit do DVD sachty disk s mapami (jednorazove, napr. pri ceste na dovolenou). To je ovsem celkem kompenzovano moznosti prehravat mp3 z datovych DVD disku.
System Intellilink (at uz 900 v Insignii nebo 650 v Merive)pracuje se vsemi dostupnymi mapami ve vnitrni pameti a pripadne updaty map jsou soucasti update celeho systemu, ktery se provadi pres USB port. Takze se obavam, ze autorovi clanku vas link moc nepomuze.
Intellilink je graficky i funkcne zdarily, ale ma neskutecne mnozstvi chyb je uzivatelsky vyrazne neprivetivejsi nez jeho predchudce. Na nekolik z tech chyb autor clanku upozornuje, i kdyz zrovna na tyhle asi uz bude fix. Updaty systemu (a tedy i map) se daji ziskat pres autorizovany servis, i kdyz skoleni personalu sevisu Opel se zda byt v tomhle smeru docela tristni. Pokud to nepujde v jednom servisu, zkusil bych to jinde.
Na diskusnich forech se da najit navod, jak si udelat update sam (nejdriv nahrat na USB stick unikatni klic auta, ten narvat do komplu a stahnout aktualni updaty presne k tomu konkretnimu autu, potom strcit USB stick zpatky do auta a updatnout system). Sam jsem to ale nikdy nedelal, takze nevim.
|
|
|
Jo jo, NAVI800 bylo ještě předtím, než Opel vyslal do etéru slogan "nejlepší informační systém, co jsme vyrobili" a začal do Insignií, pak do Aster a nakonec do Meriv montovat Intelilink.
Intellilink NENÍ graficky ani funkčně zdařilý, Intellilink (nemluvím o Adamovi, to je jiný případ a jiný Intellilink) je softwarově překlopená verze systému vyrobeného GM pro US vozy a adaptovaného na evropské poměry. Podle množství chyb a nedostatků adaptovaného pravděpodobně žáky kursů programování pro dementy.
Mám služební Insignii model MY14,5 a s chybami Intellilinku se potýkám od počátku. Chyby v informačním systému, chyby v bezklíčovém přístupu, nedomyšlenosti u handsfree, o navigaci ani nemluvě (nefunguje TMC, grafika příšerná, systém zadávání adres vymysleli Marťani, český překlad také, chyby v navádění, chyby při routingu trasy apod). Český voice control není, což mne sice původně štvalo, ale ukazuje se, že to úplně nevadí, protože Němci si na fórech stěžují na nefunkčnost německého. Slibované aplikace, které měly postupně rozšiřovat možnosti na LInuxu postaveného systému nejsou a prý nebudou, aktualizací bylo od května už asi pět, z toho jedna svolávací, a žádná nic zásadního nevyřešila. Trackpad, který nahradil původní točítko je největší pitomost, kterou OPEL vymyslel, za jízdy ho skoro nelze používat, při stání velmi omezeně a ani aktualizace ničemu nepomohly. Atd atd.
I já jsem s Opelem vedl písemnou komunikaci jak mailem, tak i dopisy a i mne postupně poslali tam, kam autora článku. Stejně se ovšem chovají i ke svým dealerům. Bohužel Intellilink není jen o navigaci, ale jde o část ovládání vozu, takže ho nelze úplně vyřadit a pokud nechcete auto hodit ze stráně, tak s tím musíte nějak vydržet. A tak držím, občas s dojetím vzpomínaje na velmi vydařenou navigaci DVD90 u Vectry......
Člověk by pochopil, že se občas v software něco nepovede. Zejména, když je jeho implementace pro automobilku poměrně veliký přerod a jedná se o novinku. Člověk by ale očekával, že když mám jako dodavatel máslo na hlavě (a u Opla jsou jím poteklí celí), že se budou slušně chovat, omluví se za komplikace a budou chrlit jeden funkční patch za druhým. Což se neděje, naopak se u nich střídá arogance s pozicí mrtvého brouka.
Nu což, Indsignia je můj třetí služební Opel za sebou a vypadá to, že - pokud se Opel neprobudí - poslední. Nejsem v tom sám, podobně píší i Němci na svých fórech, stejně tak Angličani o Vauxhallu. Opelu (potažmo GM) to zdá se nevadí.....
A pro ty, co si Opel s Intellilinkem dosud nekoupili mám radu - nedělejte to......
|
|
|
No, zas takova hruza to ale taky neni. Aspon u pozdejsich serii (ja mam Insignii ST vyrobenou 2014/01, co je to MY14.5 netusim).
Jedina vec, na kterou si stezuji opravdu vsichni, je celkova rychlost systemu. Nez to nabootuje (10 az 20 sekund), nez to nekdy zareaguje na dotyk na displayi atd.
Jinak je vetsina chyb tam, kde ma uzivatel moznost dosahnout nejake funkce i jinym zpusobem, nez bylo testovano.
Takze TMC funguje vetsinou bez problemu, pokud ne, je potreba na foru zjistit proc a nastavit (zalezi na stanici naladene v okamziku startu systemu). Proste pokud poslouchas jine radio nez testerovo oblibene. :-)
Zadavani adres hlasem funguje uspokojive i v mem pripade s mym ceskym akcentem, samozrejme jen pro adresy v Reichu, v CR to nejde. Tukani adresy na display pozaduje jen spravne zadat poradi Mesto, Ulice, kod zeme, coz je opravdu mirne nezvykle.
Trackpad je opravdu otres a pouzivat se da az po delsim treninku, na ktery nema vestina lidi chut. V soucasne dobe ho dodavaji uz jen za priplatek. :-)
Aplikace jsem zadne nechtel, tak mi ani zadne nechybi. Handsfree funguje super, konecne auto, kde staci mit v kapse mobil se zapnutym BT a nemuset se uz o nic starat.
Prehravani medii ze dvou USB portu a jednoho SD portu je standard pro smartfouny, takze nejde brouzdat po adresarich, jen pomoci interpreta, alba, playlistu apod. Kdyz se vyber provede pomoci tlacitek na volantu a tachometroveho displaye, po vypnuti auta system zapomene kde s prehravanim skoncil. Takze je treba provest vyber na hlavnim displayi atd.
Takze spokojenost uzivatele systemu je neprimo umerna mnozstvi akci, ktere dela jinak nez si designer+tester predstavovali. A taky tomu, kolik si nechal do auta dat elektronickych serepeticek, ktere se rady kazi.
Udajne se pomoci fixu uz ledacos vyresilo, me zatim nenastvalo nic tak moc, abych se po nejakem fixu pidil. Keyless system asi jednou za mesic prohlasi, ze nerozpoznal klic, vetsinou ale az potom, co dosednu do sedadla. Reseni je "programatorske" - vystoupit, resetnout klicek a nastoupit. :-)
|
|
|
Hmmm, to je podle toho, kolik od vozu kdo čeká. A já se přiznám, že od vozu (Insignia ST, biturbo, automat) který má Listpreiss přes 1,1 mega, byť byl zakoupen za úplně jiné peníze, čekám, že bude fungovat vše. Nebo skoro vše. Že nebudu muset hledat, jak uspokojit svoje požadavky náhradním způsobem. Nečekám, že mi dopravní zpravodajství bude fungovat v Německu a v Rakousku, v Praze však jen tehdy, pokud budu poslouchat Reginu či Radiožurnál. Nečekám, že budu muset hledat volaného v telefonním seznamu na titěrném abecedním seznamu na středovém display, případně točit knoflíkem jak idiot, či volit kombinace řady způsobů, když mám teoretickou možnost si listovat od volantu, která je ovšem nepoužitelná, anžto kříž neumí scrolling. Nečekám, že se mi budou z telefonu, který Opel uvádí jako 100% kompatibiliní načítat seznamy hovorů a adresáře pokaždé jinak, někdy srovnané podle jména, jindy podle příjmení, jindy vůbec. Nečekám, že se mi palubní počítač občas bude zasekávat a že nebude umět udávat i absolutní spotřebu v litrech od resetu. Nečekám, že mi TMC bude navádět do uzavřených úseků. Nečekám, že ve voze vyrobeném v květnu 2014 (MY14,5 je Model Year 14,5, tedy vozy vyrobené v roce 2014 od ledna do června) budou mapy dva roky staré, přičemž ani dealer nebude umět zjistit, zda a kdy budou k dispozici nové. Nečekám, že raději přejdu v nastavení jazyku na angličtinu, protože pokyny navigace "jeďte po stodvacátýšestý" (myšleno číslo silnice) jsou prostě k popukání. Že zadávání adresy bude závislé na tom, na jaký jazyk máte systém nastaven a ve kterém státě je zadávaná adresa. Že je-li inzerován zvukový procesor s bohatým nastavením, že tam ta funkcionalita nebude. Že mi auto bude výstražně troubit, pokud jdu nejdříve do kufru dát věci a pak až otevřu dveře řidiče. Že si bude plést klíče u bezklíčového zapalování. Že usoudí 20 kilometrů od Plzně v 10 večer, že oba moje klíče jsou padělek a nerozmyslí si to až po dvaceti minutách houkání. Že budu muset občas přisouvat sedadlo tlačítkem, protože automatické přisunutí nefunguje, když nejsou jako první otevřeny dveře řidiče. .....
Ano, žádná z těch věcí není smrtelná. Vůz jezdí, motor funguje dobře, pohodlí v autě je úžasné, jízdní vlastnosti jsou perfektní, spotřeba nafty uspokojivá, že je motor trochu drsnější v projevu jsem věděl před nákupem a nevadí mi to. Opely mám rád, o čemž svědčí i to, že je Insignie po Vectře B a Vectře C můj třetí služební Opel.
Po půl roce používání jsem si pochopitelně už našel cestičky, jak čeho dosáhnout, nebo vím, co po Intellilinku raději nechtít. Nicmémě opakuji -- u auta za 200 litrů bych to bral v klidu, protože za málopeněz je málo muziky. U auta za meloun by to šlo prominout jen tehdy, pokud by Opel jevil - třeba i prostřednictvím dealera - snahu vše dát rychle do pořádku a tak činil; koneckonců vyšší model auta nevyrábí.
Nejeví. Nebo se to tak zvenku zdá. Fuck you dear client. Auto už sis koupil, tak si polib.....a nejen u nás, kde jsme řízeni Madary. I v domovském Německu. Viz stesky na blogu motor-talk.de.
Je to trochu krátkozraká politika od firmy, která v Evropě rozhodně neběží v čele pelotonu....
|
|
|
Jo, koukam, ze mozna ty updaty precejen odlozim, protoze nektere z tech veci u me nenastavaji (mame asi nachlup stejne auto, jen ruzny mesic vyroby a tedy asi i ruznou verzi sofware), jako treba to nahle neuznani klicu.
Jinak jsem se v tom popisu sam poznal pekne. :-)
Kdyz mi to pri nastupovani behem automatickeho zavirani kufru poprve zahoukalo, lekl jsem se tak, az jsem vzal hlavou o futra. :-)
Co se tyka vyberu pristiho auta taky souhlasim, ted presne vim, na co se pri zkusebni jizde zamerit a pokud to furt nepojede, tak holt bude potreba se rozhlednout u konkurence.
Jen ty 2 roky sare mapy mi prijdou divne. Ja mam teda MY14,1 a mapy zarily novotou, okruh kolem Prahy mezi D5 a D1 komplet apod.
|
|
|
Dobrý den,
NAVI 650/950 není kompatibilní s NAVI 600/800. NAVI 650 je výrobek Panasonicu.
Ani dnes, téměř po půl roce, není žádná aktualizace k dispozici....
|
|
... nebo dostat lesenarskou trubkou pres koule?
Zaruka, ktera cloveku znemoznuje vyhodit nefunkcni scheisse a nahradit ho necim funkcnim.
Za libovolnou vybavu zaplatit tolik, ze se to vyplati ubastlit z bezne dostupnych dilu i kdyby si clovek mel svuj cas uctovat odpovidajicne desetinasobku platu poslance i s nahradami.
Vsechno udelane tak, aby to neslo rozebrat (cim novejsi, tim hur), kdo nechce vzit naradi do ruky, ten to stejne zaplati v servisu (ne, za 1 minutu stravenou vymenou zarovky u Wartburga se fakt neuctuje 500 kc).
I kdyby me vzal bagr lopatou po hlave a ja nasledkem urazu mozku prestal chtit svuj stroj z roku 1976 s TCO 6000kc/rok (vcetne technicke, ruceni, servisu a gum - neni v tom akorat palivo), tak bych do novejsiho auta nez cca 3-5 let nesel ani omylem. To uz ma clovek sanci najit na netu co se natom sere, vybrat si typ, co se sere nejmene, neparat se se zarukou (cti: "vyrezat pilou scheissdreck navigaci a dat tam funkcni z prvniho eshopu co mi prijde pod ruku, v pripade problemu vratit ve 14 denni lhute a opakovat") a zaplatit za to 1/2 az 1/3 ceny.
|
|
|
No, pokial instalacia vlastneho radia rusi zaruku na auto, tak to mate skutocne cosi hnile v tom vasom state danskom.
A pouzivat '76 cokolvek ako daily driver je uz tak trocha masochizmus. Aj ked teda u nas by ste mal tu vyhodu ze by ste s tym autom nemusel chodit na emisnu kontrolu.
|
|
|
U nás se na emise musí, ale cokoliv z 76 bude mít takový limity, že i kdyby z vejfuku tekla směs oleje a benzínu tak to projde :)
Ale, že je to nechutnost spolu s STK tak o tom žádná
|
|
|
Nemyslel jsem jenom na radio/navigaci, ale opravu jakehokoliv kretenskeho reseni automobilky, ktera nebude vypadat, ze tam nepatri (takze to nikdo nepozna).
Kdyz me na nove skodovce* bude srat nakladova hrana v kufru, uriznu ji flexou, dam ji na panty, vyztuzim to jeklem a dam si tu praci, aby to bylo nenapadne (kvuli fizlum), tak o zaruku urcite prijdu. S autem po zaruce neni problem.
Kdyz se mi bude ve svetle blbe menit zarovka proto, ze nejaky imbecil zkonstruoval zadni cast svetla dle sveho naturelu, tak taky nemuzu kus plastu uriznout, prisroubovat drzak, aby se to lepe chytalo, nebo neco podobneho.
Kdyz nekdo pouzil k mysleni nejaky alternativni organ a do auta s velkym motorem udelal prostor jenom na 50Ah baterku, ktera tam po 3-4 letech uz nezvladne zimu (ackoliv v mem aute vydrzi 3-4 roky baterka, kterou vyhodil kamarad z naftaka, ze uz jemu nevladne zimu), tak si taky nemuzu misto na baterku upravit flexou a drzak na nadrzku ostrikovace navarit o kud vedle. U Wartburga za ctyri tisice nemam problem a vejde se i 100Ah.
* Ne, ti imbecilove v Mlade Boleslavi skutecne stale neprisli na to, ze to je zcela dementni reseni.
Wartburg 353 r.v. 1976 je jako daily driver uplne v pohode. Nicim jednoznacne lepsim jsem zatim nejel. Neco bylo rychlejsi, neco vetsi, neco o trochu mene zralo (a melo 10x drazsi dily a servis) ...
Brzdi vyborne, povolenou rychlost prekrocim na 99% mist v republice, pri 80-90 km/h zere okolo 6.4l/100 (po dalnici u moc nejezdim - kdyz zdrazili znamku na 1500 donutilo me to spocitat si, jak casto vlastne jezdim a znamku jsem kupovat prestal, nicmene 100-110 km/h zere tak 8-9l/100 a v tech 130km/h hadam tak 10-12 (nemeril jsem)), volnobezka a razeni pod volantem jsou uzasne veci. Vejde se tam vsechno, ma pohodlne sedacky, luzkova uprava.
Kdybych mohl mit jakekoliv auto, mel na to deset mega a slibene papiry na cokoliv, byl by to Wartburg 353 tourist. Mozna bych ho o neco protahnul (max pul metru), dostal by svisle 5. dvere (jako Opel Kadett), do kufru jeste 2 nouzove sedacky (jako mela Volha), na kazde kolo jeden elektromotor, LiFePO4 baterky a maly plynovy generator.
Kdyby me opravdu vubec nelimitovaly finance, tak bych mozna uvazoval o svareni ramu a vylisovani kastle z nejake slitiny hliniku / vyrobu z karbonu kvuli odlehceni. Ale to uz by skutecne byla rozmarilost.
|
|
Čím je něco komplikovanější, tím více se to kazí a tím méně lidí je s tím schopno (ochotno) něco udělat.
Auto už pěkných pár let nemám, jezdím na motokole (trhněte se nohou, páni automobilisté, sice neplatím silniční daň, ale jezdit budu i nadále.) Tedy do doby, dokud si nebudu příliš připadat jako lovná zvěř pro "autaře". Musím konstatovat, že jsou o dost slušnější, než byli před takovými patnácti lety. Netlačí mě do příkopu a dokonce mi občas dají i přednost - i když jsou větší a silně oplechovaní.)
Mobila mám debila, jen telefonuje a píše SMS, navíc má jen budík a svítilnu. Na 99% věcí stačí - nevyřizuji věci v chůzi nebo za jízdy. Není to totiž nutné. On ani ten mobil vlastně není nutný. Většinou to je póza nebo hračka pro velké kluky.
Co tím chci říct? Že tyhle patálie mě nemohou potkat. Je mi vás, mladých moderních jinochů upřímně líto - ale pomoci nemohu. Vaše volba. [;>))
Časem přijdete na to, že "být stále na síti" není to nejdůležitější v životě, ani v případě, že jste "big chef". Dobří kolegové a výkonná sekretářka jsou mnohem lepší zajištění.
|
|
|
„Big chef“ bude spíš u plotny než na síti, hádám.
|
|
|
Co to ma vlastne spolocne s mizernou navigaciou a este horsim zakaznickym servisom Opelu?
|
|
|
Velmi bych si přál, aby jste někdy přespal u nás a pak si dal těch 60km co jezdím do práce na motokole. A cestou zpátky mi vezmete nákup. ;)
Telefon mám taky ten blbej co jen volá a píše sms, ale bez auta se neobejdu.
|
|
|
A hlavne nech to urobi pocas nejakeho "pekneho" januaroveho rana ked je vonku -20C. Alebo za takej dobrej burky v lete...
|
|
|
Tak nejsem nelida. Kdyby bylo jo hnusně tak může vyrazit z baráku zhruba o hodinku až hodinku a půl dřív a dát to autobusem nebo vlakem. A ještě je k tomu pěkná procházka na zastávku :)
|
|
|
Dnes jsem byl ve meste (cca 25 km jedna cesta), vcera v restauraci (cca 45 km jedna cesta), predevcirem u pribuzenstva (60 km jedna cesta). Navigaci jsem pravda nepotreboval, ale radeji budu mlamoj nez bych mimino a drahou polovicku ladoval na motokolo a psal pak husty prispevk na defense, jakej jsem killer, ze auto nepotrebuju a tedy me nemuze potkat problem s navigaci.
Pockam na clanek o zbranich a uz se tesim, az do diskuse napisu, ze me zadny problem se zbrani potkat nemuze, protoze jsem frajer, ktere ji nema a lituju vsechny, kteri ji maji. Pod clankem o trolejbusu se samozrejme bude hodit uplne Stejne Tupe Kafrani a az zase bude nekdo psat o meste, ve kterem nebydlim, zopakuji etudu "me se to netyka, jsem dobrej a lituju vsechny mlamoje, kterych se to tyka". JO!
|
|
|
Aneb další OT příspěvek do rubriky "Co nás nezajímá" :D
Ještě by se mohl objevit další moula, který nám vysvětlí, že chodí jenom pěšky, nejí maso a komunikuje zásadně za pomoci poštovních holubů a že my ostatní jsme děsní blbci, když používáme k životu něco více... :)
|
|
|
To je v pohodě. My co to umíme podle mapy a huby jim třeba jednou budem dovednosti prodávat. Nebo taky ne. Jak nám zachce...
|
|
Asi jste nepochopili. No nic, nikoho jsem se nepokoušel urazit - a "big chef" jsem nikdy nebyl a už ani nebudu.
Na motokole jezdím 97 km na chalupu - ne denně, to dá rozum. Ale třeba 4x týdně. Urazím cca 2 500 za léto (+ jaro + podzim). V zimě to kryje autobus.
Jenom mě tak napadlo, jak velké problémy si dokážeme udělat - vlastně sami. S pomocí firem, které jsou prudce moderní a "sofistikované".
Máme v v našem ÚSTAVU (ne, ten, který myslíte to není) několik členů sboru, kteří nutně musí mít každý rok nový telefon, tablet nebo podobnou věc. Půl roku se učí přístroj ovládat, shánějí na netu "utilitky" (ne vždy přijdou na většinu fičůr, které jejich elektronika obsahuje), půl roku se s tím chlubí ostatním - a pak si koupí nový. A kolotoč tak pokračuje. Zvláštní záliba. Mlamojové.
Ano, je to trochu OT. Ale článek mě místo toho, abych pisatele politoval nebo se rozhořčil na zmíněnou firmu obveselil.
Autor určitě laskavě promine...
A zdravím OC! Jak je pod Pleší?
|
|
|
Nezoufejte, STK.
Naučit se dobře vařit, na to není pozdě nikdy.DKTKSM
|
|
|
...tomu shluku písmen na konci nevěnujte pozornost, je to následek copy&paste a rychlého odeslání příspěvku
|
|
|
Zdravím také. Pod Pleší je zatím ještě stále pracovně :/
|
|
|
Někde v těch kilometrech máte chybku. 200 km 4x týdně plus nějaké km do práce, to je tak na tři týdny. To není ani červenec, natož jaro, léto, podzim. A i kdyby to bylo 97 tam i zpět, tak silně přeháníte.
|
|
|
Žádná chybka, prostě ne každý týden jezdím na chalupu. Někdy se tam pár týdnů zdržím. Někdy zase nejedu. Jak se mi chce. A občas i pendluji 2x týdně sem a tam. A někdy jedu autobusem.
===
Do práce to mám 1,4 km via nákupní centrum - tam se na kole, natož motorovém, jezdit moc nehodí. Jsou tam totiž dlouhé schody a po nich chodí spousta lidí! [;>))
===
Ale pokud chcete něco počítat cyklisto, počítejte. Vstupní data ale nemáte úplná. Proč taky.
|
|
|
Mam taky vodojem se cyklista nema uplne data jednoducho preto ze v snahe dokazat nadradenost svojho zivotneho stylu pisete dost nekonzistentne (aka kecate). Medzi tymito dvomi postmi "Na motokole jezdím 97 km na chalupu - ne denně, to dá rozum. Ale třeba 4x týdně. Urazím cca 2 500 za léto (+ jaro + podzim)" a "Žádná chybka, prostě ne každý týden jezdím na chalupu. Někdy se tam pár týdnů zdržím. Někdy zase nejedu. Jak se mi chce. A občas i pendluji 2x týdně sem a tam" je totiz dost velky rozdiel.
Tak ktory vlastne plati?
|
|
|
Že se f tom furt rochníte. Důležitý je, že za rok najede ca 2500km většinou na chatu a zpět, někdy tam jede i 4x týdně. Mě to přijde konzistentní a uvěřitelné (a taky proč by kecal, ne?).
|
|
|
Co by jinak psali, že?
"Nadřazenost životního stylu" to je moc krásné sousloví. Neříká nic o mě, ale mnohé o autorovi. Jak k té nadřazenosti dospěl asi nevysvětlí.
Jezdil jsem za mlada na kole, pak dlouhá léta autem, pak, když byl syn už dospělý tak na motorce. Už těch 97 km neušlapu, tak si to prdím na motokole. Proč? Protože mi tohle pojíždědlo vejde do sklepa ve věžáku. Jinak bych asi měl nějakého skůtra.
A až mi i tohle pojíždědlo příjde za těžko ovládat, koupím si zase auto - tedy pokud mi mezitím nevezmou papíry pro "celkovou sešlost věkem".
Ale je to fakt jedno, prostě potřebovali něco napsat, tak to napsali. Od toho diskuze jsou.
Klidné vánoce!
|
|
Diky za varovanie ohladne navigacie, pokukujeme po druhom Oplovi do rodiny a aj za ukazku PRO zakaznickeho pristupu zakaznickeho centra :)
|
|
|
Opel měl pověst poruchového auta . Změnilo se něco během posledních 10 let.?
|
|
|
Zmenilo. Ostatni znacky se bohuzel pridaly.
|
|
Po podobných zkušenostech s MMI a jeho obdobou od VW vše ohledně autonavigace řeším přes GPS underground. Sranda je, že aktualizace map nekoupíte, ani když byste byl ochoten platit. U starších aut, kde se původně počítalo s tím, že si hejl každý rok za 15k koupí update se nejdřív pomalu přestalo s distribucí a pak i s updaty. Třeba bylo zajímavé u MMI že chyba ve firmwaru bránila párování s telefonem. O chybě se vědělo a byla odstraněna. Jenže update byl distribuován jen a pouze s novými mapami... a tehdy jsem se dal k temné straně a přestal věc řešit se servisem.
Mapy pro merivu by měly být zde, návod jak navigaci unlocknou tam asi taky někde bude, případný update firmwaru tam bude též. Kdyžtak prohledejte forum :)
http://gpsunderground.com/forum/opel/33821-opel-cd70-dvd90-2014-2015-cds-here.html
|
|
|
Dobrý den,
díky za radu. Bohužel nová navigace NAVI 650/950 není s původní navigací kompatibilní. Mapy už najsou na DVD (SD kartě), ale v integrované flash paměti (já vím, je to zase v podstatě SD karta). Update se má provádět pomocí USB. Bohužel, zatím jsem nikde nenašel nic o formátu aktualizačních souborů.
Ono celkově je vidět, že se jedná o beta verzi software (možná ani to ne). Párkrát se mi stalo, že navigace byla asi o 100-200 m pozadu a jednou, škoda že jsem si to nenahrál, se mapa při jízdě posouvala zdola nahoru, asi jako bych couval...
Integrované navigace mívají výhodu zabudovaných snímačů rychlosti a směru, takže jim nevadí výpadky signálu ve městech a tunelech...
Já se pro ni rozhodl v podstatě proto, že 7" displej byl ve zvolené výbavě jako standard. A zdálo se mně blbé, aby zobrazoval jen název stanice nebo přehrávané písničky. Navíc bez diakritiky....
Tož asi tak. Pokud jsem někomu ušetřil zklamání z ne moc funkčního audiosystému a navigace, splnil článe účel.
Přeji příjemné prožití zbytku vánočních svátku a vše nej v roce 2015
|
|
Je mi autora líto, ale jak už tady někdo psal: další důkaz toho, že vestavěné navigace jsou zlo. Kdyby si koupil 5" tomtoma za 4 litry (nebo alternativu od konkurence - garmin například), tak má vše bez problémů a navíc to může použít i v jiném autě. Odpovědi ze strany Oplu = klasické posílání do piče.
|
|
Z pohledu zákazníka smutné, nicméně je to jen nedorozumění a je potřeba se na to dívat z pohledu výrobce (či obecně spotřební společnosti). Pak je totiž vše v nejlepším pořádku, neboť zákazník: zakoupil nový vůz Opel Meriva, připlatil si 15 tisíc za navigaci a jako bonus si následně zakoupil nový telefon Nokia :-)
|
|
|
|
Máte naprostou pravdu :-)
A navíc se nemusím bát, že se pan Singer zase někdy ráno probudí s geniálním plánem na oživení ekonomiky...
|
|
Poslední dobrej Opel byl model Blitz ;-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek O navigaci Navi 650 a komunikaci s Opelem
|