D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Život s autem podle Evropské Unie
    Vydáno 19. 06. 2011 (14821 přečtení)

    Hledání na googlu má svoje nevýhody. Občas vás může zavést tam, kam nechcete. To se stalo mě. Navštívil jsem totiž omylem webový projekt Život s autem. Jde o produkt určený k ideovýchově nových mladých Evropanů.

    Web zpracovali takzvaní experti z Pedagogické fakulty MU v Brně.  Dle úvodu se zabývá "širšími souvislostmi automobilové dopravy". Fakticky jde o brainwashing, který fascinujícím způsobem spojuje socialistický environmentalismus, multi-kulti a výchovu k evropanství. Jde o tzv. e-learningový kurz určený k podpoře výuky na základních a středních školách.

    A to mě právě děsí. Pohleďte napřed na tuto tabulku. Bez skrupulí jsou témata rozdělena podle toho, nakolik intenzivně:

    - vychovávají demokratického občana.
    - akcelerují sociální rozvoj.
    - směřují k myšlení v evropských a globálních souvislostech (ne, ani tohle jsem si nevymyslel, také jde o citaci).
    - jsou zaměřeny na multikulturní výchovu.
     
    To docela stačí. Nejvíce hardcore jsou ovšem tzv. metodické listy, určené pro pedagoga. Namátkou jsem si otevřel list č. 18 s názvem Emise CO2. Co se v něm dočteme?

    - Autobus spotřebuje na každých 100 km asi 32 litrů nafty. Pokud je plný, na každého cestujícího připadne 1,57 kilogramu oxidu uhličitého. V podstatě je ale jedno, kolik lidí v něm sedí, protože linka pojede v každém případě – i kdyby byla prázdná.

    - Vlak k tomu, aby ujel 100 kilometrů, potřebuje 1,72 megawatthodin elektřiny. Při plném obsazení tedy na jednoho pasažéra připadá 1,85 kilogramu oxidu uhličitého.

    - Spotřeba škodovky Fabia na stokilometrové trase při jízdě po silnici mimo město činí asi 4 litry benzinu. Pokud v ní jede pět lidí, na každého z nich připadne 1,83 kilogramu oxidu uhličitého, tedy na první pohled dokonce o trochu méně než v naplněném vlaku. Ovšem takové srovnání je ve skutečnosti zavádějící.

    Vlak nebo autobus pojedou v každém případě, takže exhalací ve skutečnosti nepřibývá. Naopak auto jede pouze kvůli nám bez ohledu na to, zda v něm sedí dva lidé nebo pět, a kdybychom jej nechali v garáži, znečištění prostě nevznikne. Skutečný rozdíl mezi autobusem a Škodou Fabia tedy není čtvrt kilogramu zplodin na jednoho pasažéra a sto kilometrů, nýbrž celých 1,83 kg.

    Wow. Tohle není programové prohlášení strany Zelených. Tohle psali akademici.

    Vlak a autobus jsou zhmotněnou konstantou naší reality. I kdyby hrom bil, můžete s nimi počítat. Tyto dopravní prostředky totiž jezdí. Jezdí ráno, jezdí večer a jezdí v každém případě. Protože je to tak správně. Znovu cituji: linka pojede v každém případě. I kdyby byla prázdná. Je tedy vhodné, aby se do ní pokusilo vejít co nejvíce osob, protože pojede v každém případě.

    Zkusme se podívat na ta čísla ještě jednou. Jsou udána bez nějakých důkazů nebo citací, ale berme je teď chvíli jako realitu. I dítě ze základní školy se nutně musí zeptat svého pedagoga, jak je možné, že:

    - i při plném obsazení je nejméně ekologickým dopravním prostředkem vlak. No, není to takový šok, když uvážíte, že na každého pasažéra připadají tuny železné balastní hmoty, která se přepravuje sem a tam. Ví se to. Přesto je vlak ústřední zelenou doktrínou považován za vrchol ekologie. Asi proto, že bezprostředně nesmrdí. Že se na jeho provoz muselo o pár kilometrů dál spálit nějaké to vykutané uhlí, je externalita a nikoho to nezajímá. Do megawatthodin elektřiny není započítána účinnost přenosové soustavy, takže číslo je navíc po výrazném faceliftingu, aby to vypadalo ještě docela dobře.

    - auto je prakticky stejně ekologické jako plný autobus. Z fyzikálního hlediska to ani jinak dopadnout nemohlo. Přesto je vnucován fakt, že jet autem je špatně a jet autobusem správně. Proč? My víme, že individuální doprava je noční můra systému a všech sociálních inženýrů. Vozit ovečky po nalajnovaných trasách je fajn, běda tomu, kdyby chtěly jet, kam samy chtějí. To je špatné, zlé, neevropské a nemultikulturní.

    - naplnit auto vyžaduje mnohem méně lidí, než naplnit autobus. Už z pouhé logiky vyplývá, že shromáždit za stejným cílem 5 nebo 50 lidí nebude stejná situace. Realita je tak k autobusům krutá; důsledkem toho, že musí vyjet, i kdyby hrom bil, jsou autobusy poloprázdné nebo i prakticky prázdné (spotřebu CO2 na jednoho pasažéra pak není radno kalkulovat). Musí být umění z toho  vyvodit, že jezdit autem je bezohlednost a jezdit autobusem správné, a  autorům se to tentokrát zase nějak nepovedlo.

    - ekologie dopravy se posuzuje podle jakési veličiny "emise CO2", přičemž nejsou zohledněny další faktory provozu a dodnes není ani náznakem dokázáno, že by koncentrace CO2 v atmosféře Země měla vliv na cokoli. Globální oteplování je definitivně rozbité, ale přesto se v Austrálii možná budou vybíjet velbloudi, což souvisí s bodem dalším, totiž že

    - politici využívají pokřivené argumenty pseudovědeckého environmentalismu s chutí, neboť tak mají argument pro zákazy, příkazy a regulace, které jim zajistí moc a faktickou náplň práce.

    Web doporučuji pročíst. Najdete na něm totiž soupis toho, co se mají naučit vaše děti. Objevíte zde faktické chyby, zavádějící tabulky a další způsoby, jak pro "dobrý účel" přiohnout realitu a takto ji indoktrinovat. Vyberu ještě jeden citát, který je mottem budoucnosti:

    Je třeba vyvíjet vozidla s nízkou spotřebou a s ekologickým provozem. Extrémně nízké hodnoty lze dosáhnout, bude-li omezená maximální rychlost. Rychle jedoucí řidiči se nedostanou do cíle rychleji, někdy do něj nedorazí vůbec. Vzhledem k ochraně cestujících bude mít proto ekologické auto pouze omezenou maximální rychlost.

    Nezapomeňte hlavně na upozornění:

    Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

    Dovětek: spoluautorem projektu byl i jeden "fyzik", z čehož jsem si trhal vlasy na hlavě. Teprve poté jsem zjistil, že se jedná o Pedagogickou fakultu a autor fyziku studoval právě tam. Netřeba dalšího komentáře, protože tím se vysvětluje úplně vše.


    19.06.2011 Smrtihlav


    [Akt. známka: 1,16] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Smrtihlav | Komentářů: 667 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.