|
Myslím že celý problém jde u aut, která ve vyšších rychlostech a uvolněném pedálu plynu zavírají přívod paliva, rozdělit na dvě základní skupiny:
a) potřebuji zpomalit nebo zastavit ihned nebo na konci klesání,
kopec ze kterého sjíždím neumožňuje na konci získanou kinetickou energii využít
klesání je příliš prudké a rychlost by se zvětšovala do nebezpečných hodnot
řešení - ponechám zařazenou rychlost a rychlost dále upravuji plynem brzdou či podřazením.
b) ostatní případy - pokud mi těch pár haléřů za to stojí, vyřadím, do motoru sice jde volnoběžná dávka paliva, ale jeho vlastní ztráty jsou díky volnoběžným otáčkám podstatně nižší než když má zvýšené otáčky při běžné jízdě tím lépe využiji získanou kinetickou energii.
V mém případě se ani moc nemusím snažit, auto se kterým jezdím samo po uvolnění plynu odpojí motor od kol - auto jede setrvačností, pokud mi to z nějaké ho důvodu nevyhovuje ťuknu o brzdu a auto začne brzdit motorem. Další zajímavá vlastnost přispívající k nízké spotřebě je ta že pokud při zastavení např na křižovatce na červenou ponechám volič převodovky v poloze D a sešlápnu brzdu na dobu delší než 4 vteřiny auto zastaví motor, po uvolnění pedálu brzdy nastartuje
a mohu pokračovat, díky tomuto a ještě pár dalších detailů mám průměrnou spotřebu ve městě cca 3,8 l/100 km
|
|
|
Volnoběžku a 4-ce měl už i můj starej Trabant z roku 1979 8o)
|
|
|
I deduv warbec (ten novejsi, hranaty,)
|
|
|
vypínatelnou a na všech rychlostech?
|
|
|
Takovejch poznámek si nevšímej, volnoběžka je u trabantu (a wartburgu) konstrukční nutnost. Jinak by ji tam soudruzi z NDR nedávali.
|
|
|
Obecne je to nutnost u dvoudobych motoru, respektive u dvoudobych motoru, kde je mazani pistu x valce zabezpeceno primesi oleje ve smesi. Xeno.
|
|
|
"Takovejch poznámek si nevšímej"...řekl orthodoxní škodofkář 8o)
Samo sebou, že volnoběžka byla u zweitaktů z východní Říše nutnost, aby se nepřidřel motor. Ale co to má společného s tím, že volnoběžka je stále volnoběžka ať už je tam z jakéhokoliv důvodu, ne? Tak si jdi dát vlažnou sprchu.
Jo...máš taky na anténě svý škodofky přivázanou mašli, abys ji na parkovičti nemusel hledat podle SPZ? 8o)
|
|
|
|
Velice by mě zajímalo, jaké že to přibližovadlo má vámi vyjmenované úsporné fičury. Mám totiž podezření, že úspory na palivu jsou tu bohatě vykompenzované pořizovací cenou.
|
|
|
Funglovka se u nás nikdy neprodávala, protože by si jí asi nikdo nekoupil, cena základního modelu byla 15 225 €, ojeté dneska koupite za cca 100 - 150 t. Moje VW Lupo 3L je rok 2003, motor 1,2 TDi 45kW/61 k, s velice slušnou výbavou - klima, ESP, el . okna a zrcátka, vyhřívané sedačky, 2 sady kol, origo rádio s CD měničem, mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo a volant. Koupil jsem ho přímo v DE za necelých 150 tisíc, najel jsem na něm zatím 5 000 km a zatím spokojenost.
Při převozu domů z DE celkem 600 km, s půlhodinovým popojíždění po Praze s celkovým průměrem 92 km/h spotřeba 4 l/100 km.
Minimální dosažená spotřeba na 70 km okruhu 2,8 l/km ale jízda tímhle způsobem mě nebaví, takže dlouhodobý průměr 3,8 l/100 km.
|
|
|
Formát auta je mi blízkej, ale vzhled je ze stejné kategorie jako palubní deska Fobije I - zeď nářků bez nápadu.
Tah na jistotu, kdy se auto nemá líbit, ale má co nejméně lidem vadit. Lupo vídám vcelku často a přijde mi "šedé" i když je červené nebo dokonce žluté.
Takové auto bych asi mít nemohl, nebo bych ho neměl dlouho, protože bych se asi nepřesvědčil k tom mít ho rád.
Spotřebu mám u silnějšího motorku jen o +/- litr vyšší, ale hlavně je to v benzínu. V autě z principu nemám nic, co nemá vliv na jízdní vlastnosti či ovládání - tedy ani žádnou zbytečnou zátěž jako jsou elektrický zrcátka, vyhřívané sedačky, mlhovky, klima... ¨
Jen tak mimochodem - kolikrát jsi zažil situaci, kdy bylo vhodné zapnout přední mlhovky, protože byla skutečně ta hustá mlha, že ji bylo třeba podsvítit? Já za +/- 300 000km asi tak 2-3x, proto přední mlhovky považuju za zbytečné.
|
|
|
Ono moc nápadů při designu palubní desky je také na <censored>. Palubní deska je palubní deska, ne Rijksmuseum nebo Braunův betlém ;-) Co se týče "šedosti", tak souhlas, ale někdo to prostě vyhledává.
Stran zátěže - vyhřívání látkových sedaček a mlhovky jasně, dejme tomu že ani elektrická okna asi nemusí být, ale elektricky nastavitelná zrcátka a zejména klimatisaci bych si dovolil považoat za záležitosti, které bezpečnost jízdy ovlivňují docela dost.
Já tu hustou mlhu potkávám tak 2-3x do roka...
|
|
|
Jistě ale budeš souhlasit v tom, že palubní deska má být uspořádána přehledně, nápaditě (důležité věci nepřehlédnutelné) a ergonomicky (všechno na dosah). A nee jako v ochcávce, kde musíš, když chceš zapnout světla, šátrat někde vlevo dole... A když ta palubka vypadá i hezky, tím líp...
|
|
|
Áno. Škoda zase špatně. Bohužel stejně tak BMW, Audi, MB,.....
|
|
|
Hele chlapi a co je podle vás dobře? Kde by měl bejt vypínač světel? (Obávám se ale že co člověk to názor...)
|
|
|
Kde má být vypínač světel? Samozřejmě vlevo na páčce blinkrů vč.odděleného ovládání zadní mlhovky.
|
|
|
No světla na páčce blinkrů mi vcelku vyhovují, ale když se to tam nacpe i s mlhovkou, tak už to připomíná takové ty americké závody "kdo toho na tu páčku dokáže nacpat co nejvíc". A pak je otázka, zda není lepší kombinovný ovladač a la VW, i když jeho umístění není nejšťastnější (mně se snad u všech koncernových kchárů odráží v okně před zpětným zrcátkem).
|
|
|
Škoda/VW má na tý páčce ovládání tempomatu. Vzhledem k tomu, jak často zapínáš světla a jak často si hraješ s tempomatem, je to IMHO vcelku pochopitelný.
|
|
|
Aha...tak teď už vím, proč je půlka zhasnutejch aut od "prostřelený slepice" - hrajou si z tempomatem. Druhá půlka pak svítí jen jedním světlem... 8o)
|
|
|
Já zapínám svetla dvojpolohovým, otočným koncem páčky (parkovačky, potkávací) a mlhovka je na otočným prstýnku asi 5 cm od konce směrem k volantu a otočit s ním lze jen když jsouzapnuté potkávačky. S dálkovejma (páčka odtlačená od řidiče) to zapnout nejde a zapnutá mlhovka se automaticky vypne. Tahem směrem k sobě je pak světelná houkačka, nahoru/dolů pak blinkry. Nepřijde mi to jako extra-multifunkční. Spíš tak akorát.
No a argument s tempomatem či tlačítkem palubního počítače...jeden čudlík na konci není až takovej problém, protože tam na něj místo je a s ničím se netluče. Jenže optimalizace ve chvíli, kdy má VW nějaký standard není žádoucí, protože zákazníci VW si zásadně nestěžujou a tak na to sere pes. Klasický VW-přístup.
|
|
|
Řekl bych, vzhledem k 24h povinnosti svícení, je nějaká optimalisace zbytečná. Jistě se najde i nemálo uživatelů přibližovadel, kterým německý standard vyhovuje. Řešení s otočným prstencem na páčce bude nejspíš zase standardem francouzským, neboť to má i Renault.
Popravdě umístění spínače je mi lhostejné, světla se mi rozsvěcí automaticky, přední i zadní mlhovky použiji tak 2x do roka.
|
|
|
Ne všude je 24hod svícení nutné a ne všichna auta mají automatické rozsvěcování světel (naštěstí). Proto podobný zhýčkaný řidič sedne do nějakého neautomatizovaného a jede zhasnutej klidně i v podvečer, neb je zvyklej, že mu budíky nesvítí při automatickém svícení...a ON zatím vidí, takže je v klidu - na rozdíl od okolí, které by mu třeba mělo dát přednost.
Světla na páčce blinkrů mají i italové, kroejci a japonci. O američanech nevím mnoho, ale Chrasler Voyager z někjakého 98. roku to tak má taky. Takže němci zůstávaj sami...no, možná nějaká ta indie nebo turecko.
Zadní mlhovku jsem jen letos použil +/- 10x.
|
|
|
Nemci a Britove a Svedove (a take treba Rusove).
|
|
|
V Roveru jsem nejel, ale LDV Convoy s levostranným řízením má světla na páčce...a švédskej Grippen je vyjímka - uznávám. V ruském autě jsem jel asi jen 4x - ve Volze a v Ladě 2103
|
|
|
Budíky, při automatickém svícení svítí. Že bych si připadal zhýčkaný, to snad ani ne. Prostě mi odpadá nutnost přemýšlet nad další věcí, kterou nutno učiniti.
Anžto ty automatická světla jdou vypnout - pootočením levé páčky, mám možnost volby - vhodné pro delší stání - čekání na místě.
|
|
|
Všechna auta, ve kterých jsem zatím jel a měla aut. světla už z fabriky, jezdila se zapnutýma potkávacíma a zadníma obrysovkama, ale budíky se topily ve tmě. Svítil případně jen displej palubního počítače. Vzpomínám si na tyto vozíky, protože mě to dost rozčilovalo a nemám rád blbuvzdorná auta/cokoliv, co mě považuje za zapomětlivého a/nebo blbce: Peugeot Expert, Peugeot Partner, Citroen C4, Citroen Berlingo, Renault Laguna, Škoda Fóbije I a II...
|
|
|
|
Megane II. Normálně svítí budíky, pokud je nastartováno a tím i automaticky rozsvícena světla. Osvětlení budíků lze regulovat. Možná je to systéme automatického rozsvěcení. Bylo to prodáno jako nové v Německu, třeba tam mají jiný systém. Nevím. Také nesnáším věci, které mi kecají do života, ale tohle je docela příjemná výjimka.
|
|
|
> No a argument s tempomatem či tlačítkem palubního počítače...jeden čudlík na konci není až takovej problém, protože tam na něj místo je a s ničím se netluče.
Jenže on ten čudlík má tři polohy - vypnuto, zapnuto (ty jsou aretovaný) a pak ještě přidej rychlost (nearetovaná).
http://www.autoalarmy.cz/files/images/produkty/image_263(1).jpg
To mi vychází už např. na 3 prstence na páčce (tempomat, světla, mlhovky).
|
|
|
3 prstencena páčce nejsou až taková havárka...a navíc nikde není napsáno, že právě škodofka to se svými třemi polohami ovladače má úplně ideální, že? Viděl jsem tempomat i jako jeden čudlík jako třeba na digitálkách...a práce s ním byla docela v pohodě.
|
|
|
Neni snazsi, nez vyrabet pod volantem vanocni stromecky, dat par tlacitek na volant? Zrovna ten tempomant mi tam vyhovoval velice velmi. A umi to na volantu i vase nenavidena skodofka..
|
|
|
Zatím jsem viděl u škodofky jen trojpolohovou kolíbku. Pokud to umí a nedělá to automaticky, pak to jen prohlubuje dojem, že nedělají to, co zákazník chce/potřebuje, ale jen to, co mu bude stačit, aby moc nedržkoval.
|
|
|
Svyho casu jsem mel v Granade extra packu na svetla, pro zmenu vpravo. Takze od volantem byly 3 packy, navic zapnuti svetel bylo solidne signalizovano polohou packy, nebyla treba zadna kontrolka. To mi vyhovovalo zhruba nejvic.
Dneska Ford pouziva standadni umisteni vlevo dole, na packu blinkru to cpou snad akorat Jizani (Italove, Francouzi...) - nedokazal sem si na to zvyknout.
|
|
|
Co je dobře? Dobře je, že si každý může vybrat, co mu vyhovuje... Já mám vybráno. Neříkám že ostatní to mají blbě, ale mně osobně to třeba u VW koncernu připadá nešikovné (nehledě na otřesný design "samé přímky a pravé úhly"). Prostě podle vkusu každého soudruha...
|
|
|
Audi je taky VW...a ostatní germáni jsou na tom stejně. Ale Německo není ani v použitých materiálech ani v ergonomii etalonem - teda aspoň dle mého názoru.
|
|
|
Řidič by se měl při řízení ciítit fajn, ne? No a takový pocit u mě teda F1 nevyolávala. Spíš jsem začal zívat 8o)
Třeba mi vysloveně vadí přístroje uprostřed palubky, kdy je třeba kouknout se pravo dolů, abych viděl, kolik jedu. To někdo fakt vymyslel hlavou...a proto bych si asi nikdy nekoupil auto s takovým uspořádáním. To považuju za případ o kterým se zmiňuješ Ty. Ale palubka se dá i v klasickém formátu vymyslet tak, že je přehledná, ergonomická a koukatelná. Zapínání hlavních světe a zejména mlhovek sdruženým otočným ovladačem, kde se mlhovka zapíná vytáhnutím prostředka považuju zároveň s jeho umístěním kdesi u levého kolene za velmi debilní řešení, podobně jako u Hyundai Accent 03 je ovladač zadního stěrače kryt vencem volantu.
Klimatizace je, dle mého názoru, u auta s výkonem 45kW nepatřičný doplněk, který motoru ubere sílu a přidá na hmotnosti prázdného vozu. I když mám silnější motor, tak toto byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem klimatizaci nenechal namontovat. Druhej význačnej byl ten,že auto budu používat hlavně v období, kdy bude třeba spíše topit než chladit. 8o) Když jsem jezdil celoročně minulou sezónu autem, nahradil jsem klimatizaci zmrzkou a ještě jsem se potěšil při pohledu na jnejednu hezkou pumpařku. To v ceně klimatizace zahrnuto také není 8o)
|
|
|
Viděl jsi to 3L Lupo zevnitř, třeba jeho volantík, celkem nezvyklé budíky na VW, kulatá přední světla řekl bych že zde je nějaká invence k vidění, pokud ne tak tady je: http://news.auto.cz/technika/volkswagen-lupo-3l-trilitrova-technika-podrobne.html , jinak jsem funkcionalista takže mě nějaké avantgardní tvary neoslovují, viz třeba Ford s jeho trojúhelníky, nevidím důvod proč něco dělat ohlé, prohlé, kulaté, vyboulené když to může být rovné, pravoúhlé, hranaté ale to je věc názoru.
Mlhovky už tam byly, pro mě byly třeba důležitější vyhřívané sedačky, klima, el okna.
|
|
|
Existují u karburátory s elektronikou. Ty při otáčkách nad 1600 a nesešlápnutém pedálu plynu uzavřou podtlakovým ventilem přívod paliva úplně.
Jmenuje se to například ekonostat. A měla to ruská už LADA 2105/7.
|
|
Ak vyslovene nechcem brzdit motorom tak VZDY VYRADUJEM - aj zo siesteho 'dlheho' stupna ktory ma 2000 otacok pri stovke...
3litrovy sestvalec totiz celkom fajn funguje aj v nizkych otackach a tak ich vyuzivam -> k 'fuel cut' z dovodu nizkych otacok nedochadza takmer nikdy a v momente vyradenia aktualna spotreba klesne cca na polovicu + dlhsi dobeh auta....
|
|
bez výhrad, ovšem nejde jenom o spotřebu paliva ale o celkové provozní náklady. díky brždění motorem a maximálního využívání setrvačnosti (jsem zvyklý nejen z kamionu) měním brzdové destičky jak u firemního Sprintera 213CDi tak u soukromého 324TD touring po cca 200-250.000km a kotouče si nedokážu odhadnout kdy budu měnit. rozhodně nejsem brzda provozu, spíš se cítím býti bržden ostatními účastníky provozu a ročně najedu cca 110000km...v nepolední řadě si troufám tvrdit že motor "má radši" otáčky vyšší otáčky byť bez paliva než volnoběh kdy je nízký tlak oleje atdapod...
|
|
je šetření každého decilitru pohonných hmot národní sport nebo to funguje i v jiných zemích? v Čechách je to úplná posedlost, kdo má nejnižší spotřebu je král večera.
odhadem bych potřebovala ročně ušetřit asi 500 až 700 litrů benzínu (těch 700 když potřebuju koupit nový zimní nebo novou baterii), aby mi zbylo na ostatní náklady. Ale nevím jak na to, protože palubní počítač ukazuje největší spotřebu na neutrál (pokud neutrál říkáme tomu, že motor běží a není zařazená rychlost - to mě pobavilo, čemu se ještě říká neutrál? :-) ), i když neutrál jsem z kopce nezkoušela. Naopak nejnižší na pětku, jenže copak můžu jezdit pořád na pětku?? Asi vyměním auto za model bez palubního ukazatele spotřeby a dám se na "babský rady", protože ten blažený pocit z úspor ničím nenahradím.
|
|
|
Nejsem si zcela jist, ale předpokládám, že hysterie stran spotřeby se týká z větší části koncernových TDI.
A to proto, že se jejich majitelé zoufale pokouší racionálně odůvodnit si nákup toho chrochtadla. Ohromují tedy sebe a své blízké fantastickou spotřebou. Co na tom motoru taky jinak najít za pozitiva.
|
|
|
No, ridil jsem A6 s 2.5 TDI (fsecky pismenka cerny) a spotreba byla asi jen devet litru, ale vykon tomu taky odpovidal. Mozna pro nekoho skutecne uzasne auto, ale dle meho subjektivniho nazoru - mrcha pomala, tezka, nevykonna. Vic zabavy bylo s favoritem 135, ten byl snad i zivejsi.
|
|
|
Možná, že ve mně tenhle názor zakotvil jeden kolega, kterej si koupil Octavii, v té době 66kW a denodenně mi při obědě vykládal, kolik mu to sežralo po cestě do práce, kolik při cestě na chalupu a kolik mu ukazuje palubák na pětku při 80km/h.
Tak mě s tím sral, že jsem ho s tím jednou poslal do hajzlu. Od té doby mě nenávidí a já pochopil, že si z toho udělal smysl života.
Modlu.
|
|
|
Na to se odpovida: "Nafta je hnusna a kdyz uz jsi se rozhodl spalit ji v pojizdne plechovce, misto v kamnech, udelej to co nejrychleji a netroskar." Po takovemto zasadnim ideologickem rozchodu da pokoj a nebude ani pocitovat nenavist. A mozna se mu o te vete bude i zdat.
|
|
|
No nemyslim ze to je len vec TDIckarov - aj ja uznavam co najkludnejsiu jazdu a len ked treba tak 'plny plyn', a vtedy sa tych 260HP veru zide - ale naco ich krmit 'nonstop'???
|
|
|
Neřekl jsem že "jen", hovořil jsem o větší části...a pokud máš 260HP, asi do mnou zmiňovaného vzorku populace nezapadáš...
|
|
|
No pravda - a suhlasim s tym ze najviac sa nahlia oktavky a rozne ine 'nizsia stredna trieda trieda' auta...
Krutim hlavou nad tym co je to za povahu - co vo vedlajsom pruhu zrychluje aj ked moze vidiet to iste co ja -> ze na krizovatke je cervena a ten debil tam sice pride skor ale urcite skor neodide ;o)
akurat si 'zabrzdi' a potom si moze dat 'rozbeh' - kdezto ja ma sancu nato ze brzdy ani nepouzijem a budem plynule pokracovat dalej :oP
|
|
|
No me zase obcas stvou takovi ti "klidni" jezdci. Vidi, ze za 250 metru je cervena, tak jedou 30. Jo ale pri rozestupu semaforu 300 metru to znamena, ze se nekdo zasekne na tech semaforech predtim atd atd.
|
|
|
Klid je přesně to, co na našich silnicích schází.
A pokud račte jet za mnou a máte dojem, že jedu pomalu, nic Vám nebrání mne předjet.
|
|
|
To je zas opacny extrem - ja chodim (aspon) 60 ak je to mozne lebo to sa da uz na najvyssi stupen, a ak vidim pred sebou cervenu tak tam pride prave k slovu ten 'neutral' ;o)
Ist 30 je btw. ciry masochizmus - prave preto mam radar-detektor aby som na debilnych 30-kach mohol takmer bez rizika ist 60!
(kebyze zlyha tak furt to nie je na vodicak)
....a nie nato ako si mnohe jednoduchsie mozgy hned asociuju aby som chodil 200 :oP
|
|
|
A co je na 200 špatného?!? Pokud je dostatečně mírný provoz a je-li dopředu vidět dost daleko (což minimálně řada našich dálnic ve vhodné denní době a za rozumného počasí splňuje), neexistuje ani sebemenší důvod proti rychlosti 200 km/h.
|
|
|
Je to vsude, ted zrovna ne moc o penezich (snad s tradicni vyjimkou Nizozemi, kde se kurevsky setri, na dovolenou taha balena vody, kdyby v cili cesty byla nahodou drazsi, ale to by chtelo svedectvi JJe) ale spis jde o enviro modu, kdy kazda usetrena emise CO2 je vstupenkou do lepsi spolecnosti. Tam se sice spis mluvi o papirove spotrebe a typu auta (SUV je spatne, i kdyby ho tahl par krav), ale nekteri chlubivejsi jedinci jiste davaji po hospodach od Lisabonu az po Helsinki k dobru, jak jim auto sezralo jen ctyri litry nafty a podobne...
Usetrit? Ja jezdim v lete na motorce a po meste na kratsi vzdalenosti chodim pesky. Jsem nekurak a nekoukam se na televizi (to setri cas a cas jsou penize). Nekupuju zbytecnosti. Setrit se da ruzne, clovek musi byt kreativni...
|
|
|
Nerad šetřím.
Je to vopruz. Jsem od přírody požitkář a žádnej ksindl zelenej mi ty požitky nebude brát...:-)
|
|
|
Ja setrim taky jen na tom, bez ceho se v pohode obejdu. A proc? Protoze usetrene prostredky vrazim do neceho pro me vyhodnejsiho (kvalitnejsi pozitky). Jsme na tom podobne...
|
|
|
Šetřím rád, nerad se omezuji, takže pokud šetřím aniž bych se omezoval tak proč ne, obvzlášť pokud mi to přinese i jiné výhody.
Příklad - ohřev vody slunečními kolektory, pokud je mám šetřím valnou část nákladů na TUV, a v horkých dnech se mohu smáčet ať ve sprše či ve vaně kolikrát chci bez zvýšených nákladů.
|
|
|
v tom případě to nemůže dosáhnout české tradice, kdy se nízkou spotřebou ohromovalo už v době, kdy o enviro modu nemohla být ani řeč, starý Svět motorů byl plný rad jak jezdit ekonomicky, v době kdy stál litr benzínu asi osm korun se řešilo jak ušetřit půl deci.
To s šetřením v mém případě byla nadsázka, až budu chtít ušetřit prodám auto, přestanu kupovat zbytečný hadry a boty a tak. Ale já nechci šetřit, zítra mě přejede tramvaj a už si neužiju, například :-). Nebo jsem požitkář jako Ch. nebo se mám ráda, nevím, ale jak slyším slovo "šetření" jde na mě nausea ;-).
|
|
|
No, bylo to mysleno tak, ze clovek muze setrit ruzne a ani ho to nemusi bolet, jen se staci vyvarovat nepodstatnych blbosti.
Nebylo nekdy ve Svete motoru taky "jak usetrit za sterace (pokud je nahodou v mototechne maji) a pomstit se sousedovi"? Ano, klasicka ceska vlastnost je syslit (penize v kapse, benzin v nadrzi, jidlo v mrazaku...). Proti Holandanum jsme ale porad narod pozitkaru.
Abych nevypadal jako propagator setreni, prohlasuji, ze se mi libi Macbook air, coz neni ani levne, ani to neni investice, urcite by se nasla ekonomistejsi alternativa, ale tyhle hracky se mi libi, tak si to poridim. Nejezdim za 4 litry nafta a nepisu na aceru, nebojte.
|
|
|
kolik stojí Macbook air? Mimochodem co to je?? Kdyby mě to nelákalo, tak ať vím kolik jsem ušetřila :-).
Myslela jsem spíš šetření za každou cenu nebo šetření každého desetníku, to někdy úplně postrádá smysl, ale šetřílky to kdo ví proč zahřeje u duše.
|
|
|
Hodne. V USA 1800 dolaru, u nas jeste uvidim, za kolik to sezenu, ale rozhodne to bude drazsi. Je to laptop od nakousnuteho jablka, dost lehky, tenky pro me ucely skvele vyhovujici. Navic ziskavam cim dal vetsi odpor k windows a nechci se ucit pracovat s linuxem, pokud z nej budu chtit neco mit.
|
|
|
Jestli chcete, tak se ozvěte a já Vám to ze srdce světového imperialismu nějak dovezu :-) Záruka na přenosné produkty je v Evropě bez větších problémů.
|
|
|
To by mi usetrilo nekutecne moc penez. Zajem bych mel a to vazny. Muj mail je petrmalyx@seznam.cz muzeme se domluvit?
|
|
|
to nechci, právě jsem dost ušetřila, takže tradá k pumpě a hurá na výlety, to bude benzínu za 1800 USD ;-)
|
|
|
Ano, presne tak, na veci je treba nazirat ze spravneho uhlu pohledu :-)
|
|
|
..tak dnesni lekci setreni mame za sebou a zitra si povime jak usetrit za Jaguara (a pozitri za vilu na Floride, ze, Sarko? :-)
|
|
|
Za komancu byl benzin vzhledem k platum mnohem drazsi nez ted. Vezmu-li v potaz tehdejsi plat meho taty - sefkonstruktera 3200 Kc brutto mesicne, tak mi vychazi tehdejsi cena paliva v dnesnich cenach na 160 Kc/l (plat odpovida v branzi dnesnim cca 60-70 tisic/mesic; kdyby se sebrala kumulovana inflace, tak by to bylo hrubych odhadem neco kolem 80 Kc/l). Takze to setreni paliva melo tehdy vice smyslu, nez dnes. Pri vyssim najezdu za rok (u me cca 50 tkm/rok) je dost velky rozdil jestli clovek jezdi za 5 nebo za 9l/100km, sic usetreny rozdil ve spotrebe dokaze zaplatit behem roku dovolenou v Karibiku pro dva...
Kdo chce setrit, at setri, kdo ne, at naklada se svymi penezi jak chce. Kazdemu soudruhovi podle jeho potreb a vkusu.
|
|
|
hele dělej si legraci z někoho jinýho, u jednoho auta rozdíl 4 litrů při nájezdu 50tis.?? jezdíš pořád jenom z kopce? kolikrát už jsi byl Karibiku?
hezky si to umíš spočítat, ale za komunistů nebyl benzín nijak výrazně dražší, nejezdilo se tolik a auta nebyla tak žravá.
jinak pochopitelně proti gustavu žádný brom, ale přesvědčovat někoho, že šetření na benzínu jde ročně do statisíců je poněkud mimo, jediná možnost jak ušetřit je nechat auto uhnít v garáži.
|
|
|
Kdo tady mluví o jednom autu, já jsem si pořídil do města druhé auto u kterého mám poloviční spotřebu, poloviční hmotnost a je o 1,25 m kratší než druhé, takže ty 4 litry/100km snadno ušetřím a za dva měsíce jsem s ním najel cca 4 000 km takže pokud to bude pokračovat dál tak to vidím na úsporu cca 30 000 Kč - 3000 pojistka - 10 000 amortizace auta pořád to dělá nezajímavých 17 000 Kč ročně. Je pravda že jsem přišel o výhody vysokého posazu a žehlení nerovností vozovky hmotou vozidla a většími koly ale vyváží to zase mnohem snadnější parkování a konec strachu že mi auto někdo ukradne.
Benzín byl pro mě za komunistů mnohem dražší než dnes za hodinu práce jsem měl cca 1,5 l benzínu, dnes lidé na stejném místě mají minimálně kolem 3 l, auta měla spotřebu +- stejnou jak dnes. To že se tolik nejezdilo mělo právě příčinu ve drahém benzínu i autech.
|
|
|
No jsou cesty. 30 - 50% energie paliva se zmeni v teplo. BMW to uz zacalo resit, chtelo by, aby se toho chytli i dalsi...
|
|
|
1) Jezdim malym autem a ve srovnani s nejakou nadupanejsi karou, ktera skutecne zere 9-10l pri moji tempovatove rychlosti 140 km/h (u me je to cca 5,5 l/100km), je to skutecne cca 4l/100 km. Prostym nasobenim mi vychazi uspora 60 tisic za rok (cca 30 Kc/l nafty). Protoze muj vuz byl laciny na porizeni i na servis, tak usetrim za servisky a pojisteni nejakych dalsich 20 tisic. Rozdil ubytku hodnoty vozu mezi levnym a drahym vozem radeji vubec neuvazuju.
Btw. za dvoutydenni AI/4* Kubu jsem platil drobet pres tisic EUR za osobu + cca 500 EUR za 4 denni pocestovani vypujcenym autem a konzumaci ostatnich sluzeb, takze ten Karibik nejni vycucanej z prstu.
Ja jsem proste za auto nejsem ochotny vydavat vice penez, nez je nezbytne nutne. Uz tak se mi bankovky vydavane za a jeho provoz auto v ruce krouti jako senzibilovi virgule.
2) Za komunistu v osmdesatych letech byl benzin vzhledem k platum drazsi nez dnes (byl pokud vim za 8Kc/l a pak za 11 Kc/l), jak jsem se (marne) snazil vysvetlit.
|
|
|
1) když to počítáš takhle, tak to já ušetřím ještě víc, protože spotřebu mám asi 8l, ale když to srovnám s takovým roburem . . . . . :-))
v šetření nikomu nebráním, jak je ctěná libost, z mého pohledu musí být ušetřená částka natolik významná, aby to stálo za to, šetřit po haléřích ztrácí smysl, jezdit autem a chlubit se jak šetřím skutečně není ten správný příklad - pořizovací cena, pojištění, servis, dálniční známka, STK, přezutí, pohonné hmoty, provozní náplně, to všechno stojí spoustu peněz, jedině snad nacpat to všechno do podnikání a ušetřit na daních.
|
|
|
No jiste, o setreni ma smysl mluvit jenom v nasledujicim pripade:
1) Jedna se o povinne polozky (v mem pripade jezdeni 50 tkm rocne je).
2) Srovnava se s rozumnou referencni alternativou. Je jasne, ze kdyz se ten pripad vezme ad absurdum, tak lze tvrdit o mohutnosti mnoziny alternativ, ze je spocetna (existuje vzajemne jednoznacne zobrazeni na mnozinu prirozenych cisel). Mohli bychom zacit hlasat sofistikovanem modelovani podle n parametru, neco o elasticitach, parcialnich derivacich podle jednotlivych parametru modelu, optimalizacich, meznich uzitcich...apod.
Ja samozrejme srovnaval realne priklady ze zivota a meho bezprostredniho okoli. Nejsem sam, co jezdi podobne trasy a takove mnozstvi kilometru za rok. Znam par lidi, kteri sli cestou draheho vozu s obrovskym vykonem a spotrebou, za podobnych podminek jako jezdim ja, jiz zminovanych 9-10l.
V konecnem dusledku je debata o hovne. Sic jak jsem psal na zacatku, ja si osobne se svymi penezi delam, co ja uznam za vhodne. Setreni, ktere provozuju, nepovazuji u sebe za mentalni uchylku ani za nejakou ujmu na mem zivotnim standardu. Je to moje cesta, kterou nikomu nevnucuji.
Zij v pokoji.
PS: Tlacit to pres firmu je zajimava myslenka, nicmene je pro me vyhodnejsi z vicero duvodu fungovat jako zamenstanec a nechat si pokryt celou radu zivotnich nakladu primo zamestnavatelem.
|
|
|
No jezdit 50 tis. km ročně s průměrnou spotřebou 5 l/100km to člověk musí opravdu velký požitkář :-)
|
|
|
No pokud bys ty kilometry jezdil už bys přišel na to že požitek už máš jedině tehdy když to auto co vněm sedíš řídí někdo jiný. Jinak je to otrava tak jako tak.
|
|
|
Vždyť jo, taky jsem to myslel ironicky :-)
|
|
|
No ono je to spise 5,3 - 5,5 l/100 km pri 140km/h.
Pozitek? No to ani ne. Je to spise k posrani.
Moje osobni situace mi bohuzel neumoznuje nic jineho. Pritelkyni mam v Cechach, solidne placenou praci nekde jinde. 50 tkm za rok se da prezit pouze diky spolujizdam. Beru casto lidi a clovek si zpravidla pekne popovida. Navic jsem si takto nasel par kamaradu, se kterymi obcas skocim na pivko i behem tydne.
Obcas se clovek na spolujezdce tesil, jak na vanocni darky, sic na nektera vypraveni budu vzpominat jeste dlouho (napr. jedno velmi inteligentni a pekne devce z Izraele a jeji vypraveni o zidovstvi a zivote v Berline, nebo na parek mexickych studentu, kteri procestovali pulku sveta). Cesta autem se da tak promenit v prijemne posezeni atmosferou pripominajici hospodu (akorat pro me bez piva).
|
|
|
O tom, že k tomu máte své důvody nijak nepochybuji.
Jen mi přišlo, že to musí být dost hustý jezdit 50 tis. km ročně úsporným způsobem. V nákupní tašce to už téměř hraničí s masochismem, což odpovídá poslednímu odstavci Vašeho příspěvku.
Ale jak se říká, láska i hory přenáší, na Vašem místě bych možná zkusil spíš přenesení přítelkyně :-)
|
|
|
No jo preneseni pritelkyne jsem uvazoval, ale vzhledem k tomu, ze moje prace je nejista (uz ted jsem na dvojnasobku doby zivota prumerneho zamestnance), navic geograficky nestala (8 stehovani behem minulych 7 let). Takze jsme se rozhodli vybudovat hlavni stan v Praze. Ta potvora si mezitim stacila v Praze udelat karieru, takze uz nemuzu argumentovat tim, ze jenom presunem do vyhodnejsi danove tridy (snatek a pristehovani do D) bychom na tom byli finance lepe. Ona proste neni ten typ, co by jenom sedel doma. Byla by to i skoda, sic je to talentovana osubka. Takze mi zatim nic jineho nezbyva nez vest cikansky zivot a hromady casu v trochu vetsi nakupni tasce. Ale vono se to casem poda...
|
|
|
No, nákupní taška...... Já mám momentálně služební BMW 118d. Pravda, není to zrovna největší auto na trhu, ale od C1 je to celkem daleko.:-) A průměrnou spotřebu mám 5,4 l/100km. Nijak zvlášť to nehoním, ale taky nejezdím na co nejnižší spotřebu. Od začátku prosince jsem s tím ujel 19800 km. Je fakt, že BMW má celkem dost vychytávek, které tu spotřebu snižují.
|
|
|
Já momentálně jezdím Range Roverem, průměrnou spotřebu mimo město mám kolem 17 litrů benzinu (naftu do auta lijí jen vepři!) na 100 km, a jsem velmi spokojený člověk. Do města nejezdím pokud nemusím, kdybych musel, asi bych tam měl spotřebu kolem 22 l.
Jediné, co mne na tom štve (a to velmi), jsou nemravně vysoké daně na benzinu. Kdybych zaň platil čistě tržní cenu, byl bych ten nejspokojenější člověk na světě.
|
|
|
Hm.
Explorer mi žral asi tak stejně. Možná lehce míň. Tak kolem patnácti.
|
|
|
Nech si to seřídit a/nebo se nauč jezdit ;-)
|
|
|
Ani ne, to je celkem normální spotřeba. Jistě, jedu-li 90 po dálnici, dokáži jet za 12, ale abych jezdil po dálnici 90.....
|
|
|
No to je spotrebicka, skoro jako u Moussou zminovaneho Roburu.
|
|
|
Já najel v C1 za rok 33 000km jak po městě, tak po dálnicích v Rakoousku a Německu. Nikde jsem nezdržoval, protože stroj je schopen udržet 140kmh kopec nekopec.
Průměrnou spotřebu dlouhodobě neřeším, ale je to asi 5/5,2/6,3 při 50-60/90-110/130-150kmh. protože jsem postavy průměrné, nemám problém ani s pohodlím.
Jezdil jsem dlouhodobě i v autech větších formátů, no nepřipadá mi to nějaký extra rozdíl vyjma toho, že s C1 je aspoň zábava a dávají se se mnou do řeči děvčata sama od sebe. Prostě - kdž už jezdit jakýmkoliv konfekčním autem - tedy slabým a těžkým krámem, tak ať to má i trochu něco do sebe.
Masochismem mi spíš zavání jízda autem obecně, protože až na vyjímky, které poskytují pouze kabriolety, je to jen votrocký transport z A do B v železný rakvi.
|
|
|
Vsichni furt jezdi z A do B a ja tam jeste nikdy nebyl:-(
|
|
|
To proto, že nemáš fantazii. 8o)
|
|
|
Coz o to, v A to neni nic moc, ale do B sem posledne podle mapy netrefil :( A byl si aspon v C nebo D? Pro fajnsmekry je tu jeste E - to neni tak vyhledavana turisticka destinace jako A nebo B, pravda.
|
|
|
B je krycí jméno pro Brno.
Já osobně tam docela často jezdím chlastat na přehradu :-))
|
|
|
Chlastat na Prygl? Tak to jsi dost nenáročný zákazník, protože já nevím o žádné hospodě, která by nebyla zahulená nebo v ní aspoň dobře vařili...a to jsem místní. 8o)
|
|
|
Podle Douglase Adamse je misto C nekde uprostred mezi A a B a lidi v C nechapou co je na A nebo B tak zajimaveho aby to nutilo ty ostani jezdit porad tam a zpatky.
Misto D je pak libovolne jinde, predevsim ale daleko od A, B i C.
|
|
|
OT: to mi něco připomnělo... :o)
http://www.online-literature.com/stephen-leacock/literary-lapses/40/
|
|
|
je špatné přemýšlet kde uspořit, lepší je přemýšlet jak víc vydělat.
I když pokud jde o věci zasahující do ekologie či zdraví (často se v praxi spojí) tak je potřeba to skloubit, alespoň já se o to snažím.
|
|
|
Jestliže jsem podnikatel tak je pro mě snížení nákladů na přepravu úspora nebo výdělek ?
|
|
|
vyšší zdanění! úspora se nekoná :-)
pravděpodobně bylo myšleno, že pokud víc vyděláš nemusíš se ohlížet na každou korunu vydanou za benzín. Ale víc vydělat není pochopitelně tak zábavné jako ušetřit . . . . .
|
|
|
To by som mal byt so spotrebou 15l/100km mestskeho provozu upaleny na hranici :D
|
|
Musim rict, ze me lidi, dojizdejici k semaforu na volnobeh nebo proste krokem, neuveritelne serou. Hlavni duvody jsou dva:
1. Semafor je ovladany smyckou, takze nejdriv se auto prede mnou neuveritelne dlouho k semaforu blizi a o to pozdeji aktivuje smycku
2. Na krizovatce je vic pruhu, napr. rovne a odboceni doleva. Pomalujedouci trapny setrilek se blizi krokem k mistu, kde se oddeluji odbocovaci pruhy a blokuje nekolik aut za sebou, ktera by uz davno mohla odbocit do jineho pruhu a stihnout zelenou.
Chapu (a doufam), ze si sve hovadstvi neuvedomuji, ale mit v ten moment na strese raketomet, tak palim.
|
|
|
ad A: souhlas, nicméně ne všichni jsou informováni o tom, který semafor je řízen smyčkou...a žádný semafor nepřehodí zelenou hned, jak se najede na smyčku, takže zpomalit, ne-li zastavit je třeba všude.
ad B: Mě zase serou idioti, co spěchaj, aby už už mohli stát a čekat.
Není to všechno jen černo-bílé a mohou existovat lidi, co potřebujou jet plynule třeba kvůli nákadu v kufru o kterém nic nevíš, nebo prostě proto, že jízdou plyn-brzda se vyznačují jen neumětelové, co neumí odhadnout děje v provozu. Z tohoto důvodu se spíše přikláním k plynulé jízdě.
Jíš asi moc sladkých jídel a pak jsi agresivní. Nebo jsi jen příliš mladý?
|
|
|
Skoro se mi až nechce věřit, že byste to na některých známých úsecích nedělal také. Pak je naopak komické sledovat ty, kteří člověka předjíždějí, aby byly u semaforu první a mohli si dostatečným způsobem vychutnat čekání na zelenou.
Nicméně jest pravdou, že řada lidí zmíněné dojíždění na semafor praktikuje za všech okolností a ti jsou skutečně na odstřel :-)
|
|
|
Vidím-li červenou, v klidu sundám nohu s plynu, a pohodlně dojíždím setrvačností. Mnohdy pak nastane to, že přeblikne zelená akorát když dojíždím ke křižovatce, takže všechny kašpary, již předtím dojeli na plný plyn a pak gumovali asfalt, aby dokázali dobrzdit, druhým pruhem pohodlně předjedu.
Pokud Vám to vadí, zhola nic Vám nebrání mne předjet.
|
|
Prosím opravte si překlep v předložce v tabulce ve výrazech "Jízda s dlouhého táhlého kopce" a "Jízda s krátkého ostrého kopečka" a následně tento příspěvek smažte z fóra.
|
|
Zrovna v tomhle jsem dlouho neměl jasno, a tento výborně a pro laika srozumitelně napsaný článek problematiku dobře vysvětluje.
|
|
Pěkný článek. Můj názor je, že kdo chce šetřit, nechť šetří. Eco-rally jsou pěkný koníček jako všechno, pokud to někoho baví. Já ale chci pálit kvalitní vysokooktanový benzín, protože když ho nespálím já, spálí ho za mě někdo jiný. Finance mě netlačí, do práce jezdím MHD nebo pěšky, jezdím jen tak pro radost. Mám 1.1L, pálím 7-9L/100km a vůbec se za to nestydím :)
|
|
Pěkný článek D-Fensi, mohl bych poprosit místní diskutující o radu ohledně úsporné jízdy?
Jako student vlastním Fiata Tempru 1.6 8v benzín s jednobodovým vstřikováním, auto má max. krouťák už ve 3000 otáčkách a moc pěkně tahá už od nejnižších otáček, mám pocit že s tím jezdím skoro jak s nafťákem( přeřazuju max. ve 3500, podřazuju ve 2000), mohl by mi někdo říct kolik asi tak minimálně točit, nebo jestli není lepší jezdit ve vyšších otáčkách a míň plynu, případně neškodím moc motoru?
|
|
Existuje početná skupina řidičů, která jezdí z kopce s nohou na plynu a některý z nich i tvrděj, že je to úspornější než jet na neutrál ;)
Auto, který jede z kopce na neutrál, tedy bez motoru, totiž mírně zrychluje, auto se zařazenou pětkou zas mírně zpomaluje, což se právě nechá kompenzovát mírně sešlápnutým plynem. Rozhodnout v takovym případě, co je úspornější - tj. jízda na neutrál vs. jízda na pětku s plynem, to je otázka (já jsem spíš pro neutrál).
|
|
Ahojte,
zamysleli jste se nad opotřebením jiných částí? Třeba brzdových destiček, jimiž musíte dobržďovat a podobně? Mám na mysli třeba tlak vynaložený na spojkový válec popřípadě namáhání startéru při nastartování agregátu.
Ještě jsem si vzpomněl, že taky samozřejmě servořízení bez motoru nefunguje a opotřebení toho hřebenu se rapidně zvyšuje v případě, že motor neběží a přesto se zatáčí (neplatí samozřejmě pro automobily bez serva). O posilovači brzd se autor v článku zmínil, takže je to v pořádku. Zda-li baterce prospívá to, že svítí celé auto jen z ní a následně dáme roztočené převodovce za uši zařadivším kvaltem už nechám na vás... ostatně, automobily s automatickou převodovkou jsou zdá se mi zcela z obliga.
|
|
aspon v slovenskom jazyku sa pise (schadzat) Z kopca. S kopce(m) by sa dalo schadzat, keby ten kopec z povodneho miesta svojho pobytu s vodicom odisiel tiez :)
|
|
|
inu, slovenčina v sobě pro našince skrýv nejeden paradox, např.
jedu autem, přejedu hranici a autem chodím
na slovensku chodí i vlaky a co nejhustější - chodí i letadla !!!! :o)
|
|
|
pokud letadlo chodi, tak by nemelo spadnout, ale upadnout.
|
|
|
|
Nechodis autem, ale chodis 'na aute'. To je jeste o stupen lepsi.
A nezapominej na kosa, kterej se jmenuje drozd.
A taky na zeli, ktere se jmenuje kapusta.
A hlavne je treba si neobjednavat v restauraci 'bravcovu pecienku', pokud teda nemas rad jatra. :-)
|
|
|
Vždy si vzpomenu na onen příběh z rychlíku Praha-Košice.
Stál tam tak jeden pán vedle WC, a čím dál, tím vypadal nervosněji. Po nějaké době už zoufale zabouchal na dveře a zařval: „Je tam někdo?“
Zevnitř se neprodleně ozvalo: „Preboha nie, kto by tu jedol!“
|
|
Pokus chcete opravdu šetřit choďte pěšky.Článek je naprosto bezobsažný a postrádá jakýkoliv smysl.Nezapomeňte, že auto je určeno k převážení osob nebo nákladu, nikoliv k šetření!
|
|
|
To je sice fakt, ale pokud mohu ovlivnit cenu, za kteoru osoby a náklad převážím, tak by byla blbost se nesnažit ji snížit ne?
|
|
Jde sice o starou sérii článků, ale teď jsem na ní narazil a zarazil mě názor, že řešení nějaké úspory paliva stylem jízdy je zcela marginální a bavíme se o haléřích za kilometr apod. Je fakt, že cena paliva nám za ty roky stoupla docela fest, ale jen tak pro zajímavost jsem si spočítal, jak to s tou úsporou je. Nemluvím o žádné ecorallye, ale počítejme úsporu 1l/100km. To je podle mne zcela reálně dosažitelné změnou způsobu jízdy. Při nájezdu 20000 km/rok a ceně benzínu 35 kč/l udělá úspora 7000 Kč/rok. To už je cena jedné nebo dvou garanček. Ani náhodou mi to nepřijde marginální a akademické.
|
|
|
A ten ztracený čas jste započítal?
Jinak např. v Praze nebýt zcela prasečího nastavení semaforů, tak lidi šetří násobně víc plaiva i času. Není třeba jednodušší dělat něco s tím?
|
|
Nevím jaké zkušenoasti má s úspornou jízdou autor článku, ale já jezdím od roku 2006 Škoda EconomyRun (jednou celkové 2. místo, 1x vítězství mezi diesely, 2 x vítězství v objemové třídě a jednou celkově nejnižší spotřeba - druhé místo díky přepočtu na CO2) a dojeli jsme z Prahy za polární kruh a pozdějií až na Nordkapp na 2 nádrže nafty. Zároveň jsem rewdaktor magazínu USPORNE.info . Moje zkušenost je úplně jiná. Shrnul bych to tak, že když potřebuju brzdit, tak zařadit rychlost a když ne, tak "plachtím" na neutrál. Platí to tak i u moderních motorů se vstřikováním, i když tam při brždění motorem jedu úplně zadarmo. Ale to nic nemění na tom, že když nepotřebuji brzdit, tak se vyplatí jet na neutrál i za cenu toho, že mám nějakou minimální spotřebu.
|
|
|
Blahopřeji k dechberoucím úspěchům s naftovou škodovkou.
V článku stojí, že se to nedá přesně určit, protože je to příliš zásvilé na hardware a taky na způsobu, kterým se realizuje fuel cut off.. Pro auta s krátkými kvalty se spíše vyplácí vyřazovat a plachtit, pro auta s dlouhými kvalty nechat zařazený kvalt.
Snad neprozradím nic tajného. Pro Audi A3 TSI, 6MT to vyšlo tak, že při plachtění došlo k úspoře paliva max. 2,5%, přičemž celkový podíl plachtění byl někde mezi 10 a 20% procenty z ujeté vzdálenosti. Jak vypnutí a spuštění motoru, tak plachtění bylo aktivováno automaticky, aby se vyloučil vliv řidiče. Z uvedených čísel je patrné, že za jistých okolností je výhodnější plachtit a za jiných ne. Měření se realizovala za běžného provozu.
Tato úspora narostla na 7%, když se během plachtění motor vypínal. Potenciál k dalšímu nárůstu nabízelo prediktivní řízení za pomoci GPS nebo C2C/C2X komunikace, kdy auto znalo situaci před sebou a plachtění ovládalo samo tak, aby například do obce vjíždělo přesně rychlostí 50 km/h bez brzdění. Maximální potenciál nějakých 15%.
Kdyby se jako základna použil jediný oficiálně stanovený cyklus NEDC, tak je úspora 0%, protože NEDC s plachtěním nepočítá.
Podstata problému je, že když auto jede rychlostí 40 km/h s motorem na volnoběh se spotřebou 0,8 l/h, je jeho reálná spotřeba 2l/100km, takže ta spotřeba není úplně minimální.
Jednoznačné je to pouze pro auta s karburátorem (volnoběžné množství berou tak jako tak, ale na volnoběh dojedou dále).
|
|
|