Komentáře ke článku: Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (ze dne 25.08.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Proboha...co na tohle říct...Ať si každý koupí to,co se mu líbí a na co mu stačí kapsa. Chytrolíny co "musí jezdit služební Škodovkou i když nechtěj" mám prostě nejradši.
|
|
|
Autor je vyloženě magor - v "testu" auta kritizuje primárně chybějící výbavu - kterou lze objednat a slabší motor, než ten, na který je zvyklý, ale silnější motor lze taky objednat.
To není žádná recenze - on nám jen sděluje, že jeho zaměstnavatel šetří na autoparku.
|
|
Autor se chtěl vymezit vůči spotřebnímu konfekčnímu autu, což je snadné a zároveň dost nezajímavé. Poněkud úsměvný je pak jeho pocit, že ostatní řidiči pociťují "úctu" a uhýbají, když vidí oktávku. To pochybuju, spíš to bude tím, že se jim lepil na prdel.
|
|
|
Pravdu však nesporně má alespoň v jednom ohledu, a sice že v tuzemsku jsou Škody přeceňované, třebaže se jedná o konfekční řechtadla. Osobně bych to nikdy nekoupil už jen proto, že to má každý Pepík.
|
|
|
Nechci se vás nijak dotknout, ale touha odlišovat se od ostatních pomocí značky kusu plechu nebo třeba oblečení opouští zdravé jedince zhruba v době, kdy dosáhnou minimálního věku nutného pro získání řidičského oprávnění na osobní automobil.
Já osobně bych si Škodovku taky nekoupil. To ale kvůli jejímu nevýhodnému poměru cena/užitná hodnota a kvůli enormnímu zájmu zlodějů. Ale uvažoval bych o ní v případě, že by mi jí někdo důvěryhodný nabídl za opravdu výhodnou cenu - třeba někdo z rodiny, můj zaměstnavatel a podobně.
|
|
|
Škodovky jsou ušité tak, aby nikoho neurazily, ergo nikoho pohled na ně ani zvláště nepotěší. Proto se to líbí každému Pepovi a proto je to smrtelná nuda, s níž nechci nic mít, což Vám může být jedno. Kus za výhodnou cenu bych šmahem přeprodal a koupil si něco zajímavějšího.
Určitou výjimkou z pravidla je ten zmuchlaný kufr na OIII. Je to podivuhodně kontroverzní prvek. Hádám, že nepřežije drobné změny vzhledu vprostřed života modelu.
|
|
|
Musím se upřímně přiznat, že logiku
jsou ušité tak, aby nikoho neurazily, ergo nikoho pohled na ně ani zvláště nepotěší
jaksi nechápu. Koho, jak a proč přesně uráží Jaguar E?
|
|
|
Je nutno srovnávat v rámci téže cenové kategorie. Rozpočtové omezení je zároveň omezením toho, co lze technicky realizovat, k čemuž se ještě přidávají všeliké požadavky na ochranu chodců a stromečků a ochranu před toxickým CO2, takže volnosti nakonec v kategorii vozů jako Octavia zas tolik nezbývá. Zároveň management není ochoten k velikým rizikům, jelikož potřebuje prodávat, marže nejsou veliké a selhání základního modelu značky je pro ty pány velký balvan v kariéře. Takže nakonec se udělá bezpohlavní řechtadlo, které bude tak nějak pro všechny a pokud možno nikoho nenaštve. Samozřejmě se za více peněz dá udělat něco krásnějšího a ve vyšším segmentu i díky vyšším maržím také lze více riskovat, zkusit méně konvenční návrh.
Jako příklad může sloužit to, co se nyní děje u PSA. Protože jsou na lopatě, poslední C4 existuje jen ve verzi hatchback, C6 nepokračuje, C5 a Peugeot 508 ušly velký kus k "německému" vzhledu a zároveň celá řada DS jsou naleštěná lejna zamýšlená zvláště pro Činu, kde se chromem, plastochromem a dalšími hustodoplňky nažene více prodejů než čím jiným. Nemají ale hoši na výběr, jestli chtějí přežít.
|
|
|
Aha, tak já v kontextu "nikoho neurazily" chápal "na pohled".
To, že ty naprosto absurdní regulace srážejí auta do ohavného šedého hnusného průměru, je samozřejmě naprostá pravda.
|
|
|
Tak jsem to myslel, ty regulace silně ovlivňují i vzhled. Například nafouklé kapoty, tlusté A sloupky optimalizované tak akorát pro normovaný náraz, ale dosti nebezpečné v provozu, kde překáží výhledu, honička i za těmi nejdebilnějšími úsporami pár gramů CO2 u obyčejných plechovek montovaných ve velkých sériích, aby se dalo udělat pár lepších aut (se slušnou marží). Jsou toho mraky, ale D-F a další zde by jistě byli povolanějšími osobami o tom psát.
|
|
|
Bylo to letos v létě, byl horký večer, asi 35 stupňů a projel kolem mě v Brně, oděný v British Racing Green. I značky měl zelený... Nikdo kolem uraženě nevypadal.
|
|
|
Kdyz se mi na dalnici zacne na prdel lepit kdokoliv, tak mu uhnu, ale je fakt, ze u Oktavek se snazim uhnout co nejrychleji, respektive se snazit dostat co nejdrive co nejdal od ni, at uz smerem dopredu nebo dozadu, a to z proste zvysene obavy o vznik neprijemne krizove situace, ktere se, z meho subjektivniho pozorovani, vyskytuji v okoli Oktavek v nadprumerne mire... ale tim autem to asi nebude :-)
|
|
|
Spíš bych řekl, že je to procentuálním poměrem počtu oktávek vzhledem k jinému typu auta. Když vezmu (a odhaduji) v populaci třeba 10% magorů, tak 10% z počtu oktávek, které můžete na silnic potkat bude asi jiný počet, než 10% z poštu Lamborghini Diablo...
|
|
|
V zásadě ano, nicméně nutno k tomu přičíst, že frustrát, který je v práci nespokojený, doma pod pantoflem, a na té silnici si to halt musí vybít, bude opravdu jen těžko jezdit v Lambu.
Tj. to, co jste popsal, sice platí, ale navíc ještě se to dále posunuje tím směrem, že mezi Lamby (a jinými podobnými) je o něco méně magorů než 10 %*, zatímco v konfekci poněkud více.
___
* Resp. než míra v populaci běžná, což je podle mne podstatně méně, ale to zde nemá smysl řešit -- přebírám jen Váš údaj. Akorát jsem mezi číslo a % přidal tu mezeru, protože tam patří :)
|
|
|
Nehledě na to, že Oktávka je klasický obchoďácký auto, takže panáčkové, kteří nestíhají schůzky, s tím lítaj po dálnici (nejen) co to dá.
|
|
|
Diabla jsou starší typy, takže ta snad vlastní zkušenější jezdci, ale ty mladší Lamba většinou řídí nějaký trotl, takže to často někde roztočí do hodin a opře o kandelábr, případně mu to začne hořet, což teda není jeho chyba, ale jako inhibitor prasení to funguje.
|
|
|
Kdyz se mi na dalnici zacne na prdel lepit kdokoliv, tak mu uhnu, ale je fakt, ze u Oktavek se snazim uhnout co nejrychleji, respektive se snazit dostat co nejdrive co nejdal od ni, at uz smerem dopredu nebo dozadu, a to z proste zvysene obavy o vznik neprijemne krizove situace, ktere se, z meho subjektivniho pozorovani, vyskytuji v okoli Oktavek v nadprumerne mire... ale tim autem to asi nebude :-)
Tak ono se nelze divit. Pokud Fabia I byla opravdu velký skokem kupředu oproti Felicii, stejně tak Octavia II oproti OI, tak se nelze divit, že si to majitelé OIII hlavně ve variantě 2.0 TDI, kde dostali vlečnou nápravu, snaží někde vybít, když byl na ně aplikován, který byl už aplikován postup při přechodu z FI na FII, kdy nový model v lepší případě nebyl lepší než starý a Škoda s ze zákazníky jednoduše chytře vyjebala...
|
|
a jaké auto nižší střední třídy se dá koupit po čtyřech letech se 120000 km za 70000? to bych chtěl vidět
|
|
|
|
Svezl ses v něm aspoň někdy? Není to zázrak, ale taky za ty prachy.....
|
|
|
Coz ovsem nemeni nic na faktu, ze to neni auto. Stejne jako treba Fabie.
|
|
|
Jak se to vezme. Pro popojíždění ve městě a na vzdálenosti do 10km Fabia HTP bohatě stačí a ačkoliv Škodovky nemusím, třeba za P206/207 bych ji rozhodně nevyměnil.
|
|
|
No nevím, motorizaci HTP jsem měl tu pochybnou čest řídit pouze jednou v životě, sice to nebyla fabia, ale roomster, a měl sem v kopci pocit, že vyskočím a pujdu tlačit, a to sem v tom jel sám. každopádně nejsu dostatečně psychicky odolný na to, abych měl v autě takový chcípák motor. za rozumné minimum v menším autě považuju aspoň objem 1,6, což sice taky není žádné letadlo, ale jezdit už se s tím dá slušně. ideální do auta nižší střední je aspoň 1,8 nebo dvoulitr, čím víc, tím líp...
|
|
|
Šmarjá, kam jsme to přišli :(
Co se mne týká, já za marginálně rozumné minimum v menším autě považuji třílitr V6.
|
|
|
Aby se do toho menšího auta vůbec vešel ;-) Například do fordu focus ST (mkII) se dával 2,5 V5. Dal by se pod kapotu rozumně umístit šestiválec? IMHO spíš ne. (Do podobně starého mondea se V6 dával.)
|
|
|
Tak já mluvím o autech; golfové vozíky nepočítám, samozřejmě.
|
|
|
Nojo, když ty pojmům malé, střední nebo velké auto rozumíš jinak, než většina lidí ;-)
|
|
|
Já kolegu předřečníka chápu, také se mi posunulo vnímání toho, co je malé, střední a velké auto (i když kolega předřečník provozuje poměrně komplikovanou a hlavně předraženou značku, kde díly stojí několikanásobek toho, kolik by stát skutečně mohly :-). Jsem nyní na služební cestě, pro kterou jsem nafasoval trojkovou octavii 77 kW ve versi ambiente. Nenadchne to, neurazí to, ve srovnání s Jeepem je její projev výkonu mdlý, pořád se tam musí hýbat nějakým klackem mezi sedadly, je tam moc pedálů dole a páček kolem volantu a na ostatní auta se z toho dívám příliš zespoda. Ale nestěžuju si, ta oktávka je taková, jaká je, dovezla nás spolehlivě do cíle a doveze nás určitě zase zpět. Ale není to auto, ke kterému bych si vytvořil nějaký vztah: je to dokonalý spotřebák, plnící přesně to, co plnit má - totiž dovézt posádku z bodu A do bodu B, sterilně a bez emocí negativních i positivních :-).
|
|
|
(Ani ne, s tou cenou dílů to není tak zlé. Já se fakt někdy budu muset dostat k tomu, abych o mém adekvátním, středně velkém rodinném autu napsal nějaký hezký článek ;))
|
|
|
P.S. Půjčenou Oktávkou jsem jednou jel Brno a zpátky. Již nikdy více; negativní emoce byly ukrutně silné, a to i přesto, že měla správný počet pedálů (jinou bych jim hodil na hlavu) -- hlavní problém byl v tom, že to má ukrutně nepohodlné sezení, záda mne z toho bolí snad ještě dneska :(
|
|
|
"Jel jsem Brno" -- Et tu, Brute? Ja uz jsem videl hrozne veci, dokonce treba i "Zit Brno", ale udesnost typu "Jet Brno" bych zrovna od Tebe skutecne necekal.
|
|
|
Mea maxima culpa. Ani jsem si toho nevšim', fujtajksl :(
|
|
|
Šestiválec se vešel do Golfu. Případně do Clia, ale tam byl uprostřed :-)
|
|
|
Jo to máš pravdu, do Golfu ho nacpali... někdy se ale stává, že má auto kvůli velkému motoru menší rejd (nevím, jestli to byl tenhle případ), tak bývá horší přístup ke všemu, tj. horší servis... pak je problém i vyměnit blbou žárovku ve světle.
Clio V6 obětovalo kvůli velkému motoru zadní sedačky ;)
|
|
|
V5??? Nebyl ten motor řadový???
|
|
|
Na vlastní oči jsem neviděl, intertet hovoří o 2,5 V5, na fotkách je na motoru kryt, takže není nic poznat.
|
|
|
|
Tak máš pravdu, byl to pětiválec shodný s motorem Volvo B5254T3 a podle všeho je opravdu řadový.
|
|
|
Měl jsem - byl určitě řadový.
Jinak V6 se montoval i do AR 147 GTA a tam to teda rejd snižovalo hodně - navíc v tak malém autě musí být problém vyvážení (těžký motor).
K tématu článku - zaujala mne zmínka o hluku - ano i TDI CR od koncernu zní jako diesel a i když preferuji benzín musím říct, že co se týče hluku je koncern v lepší polovině. Jako majitel vozu bez střechy mám tu čest v příležitostných kolonách poslouchat rozjezdy rozličných aut tak říkajíc z první ruky a suverénně nejstrašnější rustical sound mají dieslové renaulty - paradoxně ty novější: Thalie, Megane, Laguna - to je děs. Proti nim je Octavia tíchá jako myška.
|
|
|
Je však velmi paradoxni, ze v drtive vetsine pripadu budu ja s mym autem s motorem 1,2l jezdit "svižněji", nez ty s tvym autem s 3 a vice litrovym motorem :-))
Tim nehaním auta s takovyma motorama, chran buh, samozrejme i me se takove motory libi...
Ale jen chci rict, ze problematika se netyka primarne obsahu motoru, jakožto spise "stylu jizdy", respektive "pohodli při jizde".
Me například vůbec nevadi vytáčet motor do vysokych otáček, a vůbec mi nevadi, ze se musim na jizdu svým zpusobem soustředit, a jezdit urcitym stylem, abych jezdil "svizne".
U auta s motorem o vyssim obsahu toto odpada, clovek to nemusi resit, muze si tam dokonce vzit automatickou převodovku, jezdi si na ctvrt plynu...Ale ze zkusenosti, co mam, tak ten motor nevyuziva proto, aby mu poskytoval vyssi vykon, to v podstate moc ne. Spise k tomu, aby "to nemusel resit".
Kdysi před casem jsem stehoval brachu s firemni Fabii v kombiku, 1,4HTP. Musim rict, ze když se k tomu autu clovek choval tak, na co je stavene (tedy při 3 tisicich otackech neradime vyssi rychlostni stupeň, ale nizsi), tak i když jsme tam jeli 2 a měli to plne nalozene, jezdilo to uplne v pohode a nemel jsem jediny problém s tim, ze by mi to auto pripadlo nejak line, ci něco podobného...
(Uplne to same moje auto...jasne, když chci jezdit svizne, radim na nižší rychlostni stupeň při cca 6 000 otáčkách, naopak u 3,5-4 tisicich)
|
|
|
Ehm, nižší/vyssi, je moc hodin, popletl jsem to, no asi je jasne, co jsem chtěl napsat :-))
|
|
|
To sice jo, ale při tomto stylu jízdy vám ta 1,2HTP nepřežije 150kkm...
|
|
|
Aktualne mam najeto 152k km a nepotreboval jsem zadnou zasadnejsi opravu, nez klasika olej/brzdy.
Vlastne nejake drobnosti - ložiska na prednich kolech, a civka (zoxidovany kontakt).
Uvidíme, co dal..osobne predpokladam, ze okolo 200k se to zacne trosku srat, pocital jsem s tim, ze az to dosahne 200k, tak budu spokojen a pak to klidne hodim ze skaly:-)
Ale uvidíme no...
|
|
|
Tak to koukám. "Naše" HTP má najeto cca 160kkm a zatím taky bez jakýchkoliv problémů. Tak doufám, že minimálně těch 200kkm udělá.
|
|
|
Na tipcars je aktuálně asi 900 fabií HTP, z toho 184 má najeto nad 150 000 km. Jsou tam kousky i s 250 000 km.
|
|
|
Ja nemam HTP :-) Ja mam Thalii, v tom je nejakej klasickej 1,2 motor, pry by to mělo vychazet z nejake pomerne stare - poctive kostrukce.
Ale to jsem jen tak slysel, nejak tomuhle prilis nerozumim, tak nechci delat chytreho
|
|
|
Znovu si přečtěte co jsem psal. Nevím jak u vás, ale v maloměstě Plzni moc kopců nemáme, takže 1,2HTP do města a pro krátké jízdy po okolí úplně v pohodě. Na delší cesty máme ještě normální auto :)
|
|
|
No, v dnešní době bych vybíral spíš podle výkonu, než objemu. Třeba 1742 TBi s 147kW
|
|
|
AR 159? Tak ta už se asi vyprodala, nebo jsou ještě skladem?
|
|
|
Vidite, ja ano, tedy za predpokladu, ze mam jeste skutecne auto pro pripad potreby (coz ostatne plati tim spise v pripade, ze bych na kratke jizdy mel, nedejboze, onu Fabii HTP).
|
|
|
Proč byste ji vyměnil za P206/207, tedy kromě toho že je to Škoda?
|
|
|
Protoze existuji verse, ktere nejsou uplne nudne, narozdil od te Fabie.
|
|
|
Neumím si představit jak jezdím 50-60km/h v zábavném autě. Pod P207 jsem si představil 1,4 nebo 1,1 (nevím přesně jaké mají motorizace), tak nějak ideální pro městský provoz a "srovnatelné" s HTP a v tom případě u mě vede Fabie. Je mi jedno, že je hnusná zvenku i že je to Škoda. S P207 jsem měl tu čest a přesnost řazení mi oproti Fabii připoměla Š1203, nehledě na to, že při řazení 1 a 3 jsem mlátil rukou o středový panel. Zklamání bylo veliké, ale chápu že to pro někoho může být i zábavné ;)
|
|
|
206 existuje i jako cabrio s dvoulitrem. Sice se ta karoserie na nerovnostech trochu kroutí, ale i tak je s tím legrace dost.
|
|
|
Fabia existuje taky s dvoulitrem 85kW (jedničková) nebo 1.4 TSI 132kW (dvojková). Pravda, absencí střechy tomu francouzskému krámu konkurovat nemůže.
|
|
|
To ano, ale do města dvoulitr nepotřebuju. Nevyužiji ho a bude žrát jenou tolik co ta Fabka. Navíc ta Fabie patří skorotchyni a jezdí s ní hlavně přítelkyně. Já jen občas, ale po zkušenostech s P207 bych ji za něj nevyměnil.
|
|
|
Vidite, ja nekdy ve meste vyuziji i osmivalcovy petilitr.
|
|
|
Taky jsem jezdil 2,5 V6 po městě a bylo to v pohodě (mimochodem o dost pohodlnější s než 2,4JTD, obě s automatickou převodovkou), ale jen chvilkově. Ale když můžu jet na nákup za 5l, proč jet za 12l...
|
|
|
Jasne, a kdyz muzu jit na obed do Nadeje za 20 Kc, tak proc chodit do Hacienda Mexicana za dve stovky...
|
|
|
Srovnáváte dvě různé věci. Do kousek vzdáleného obchodu V6kou fakt nepojedu, zvolím Fabii.
|
|
|
Do kousek vzdaleneho obchodu zejmena pujdu pesky.
|
|
|
:D než byste ten nákup odnosil, zabralo by vám to celý den. Ještě taky můžeme rezebrat co je to "kousek"...
Původně šlo o to, jestli do města Fabii nebo P207, tohle už je o hovnech...
|
|
|
:-) tak nejak. kazdopadne dvoulitrovy benzin v malem aute nebude ani ve meste zrat dvojnasobek te hatapky. To az ten osmivalec (ktery ale i tak ma TCO porad nizsi, nez ta Fabie)...
|
|
|
Dvojnásobek ne, ale znatelně víc.
Proč myslíte že má nižší TCO?
|
|
|
Co znatelne vic? V8 znatelne vic zrat bude, s tim souhlasim, tam budeme zacinat nekde na 14. Dvoulitr v malem aute bude i ve meste brat 8 - 9 litru.
Jenze TCO budu mit nizsi z nasledujicich duvodu:
1. Protoze to auto se zbesile velkym motorem V8 poridim ve velmi slusnem stavu a s malo kilometry, levneji nez vy tu fabii (vy musite koupit novou a pak uz jim bez vyjimky vsem kilometry kazdorocne o tech cca 15k narustaji, coz u velkych aut neni vzdy uplne pravda)
2. Protoze budu mit i tak vicemene srovnatelne naklady na kilometr (ha, to jsou veci... ale kdyz budu u toho osmivalce platit za litr paliva 15 korun, tak tomu tak skutecne bude)
3. Protoze se mi z nej nebudou ztracet svetlomety, airbagy, kola...
|
|
|
4. ... užitek je i nefinanční.
|
|
|
Ano, ale tady se bavime o nakladech, nikoli o uzitku.
|
|
|
Nonevím, začalo to slovy "když můžu jet na nákup za 5l, proč jet za 12l", a tam je podle mého názoru pro takovou volbu rozhodující celkový užitek, nikoli pouze (finanční) náklady.
|
|
|
2,0 ve městě bude brát víc než 9 litrů.
1. Proč bych musel kupovat Fabii novou?
2. I já mohu v té Fabii jezdit za 15kč/l. Předpokládám, že myslíte LPG - pak ušetřím i na té přestavbě, do Vá je možná jednou tak drahá co do té Fabie.
3. Ta Fabia stojí před panelákem od r.2006 a nic se z ní neztratilo...
Já se nepřu, že V8 není lepší auto než Fabie, jasně že je. Ale pokud se stále bavíme o cestě na nákup, nechám V8 doma a pojedu tou Fabií. Zatím jste neřekl nic co by mě přesvědčilo abych jel tím V8... :)
|
|
|
Myslim, ze to mohu posoudit celkem snadno, protoze s tim urcite zkusenosti mam. Cili mozna bude brat vic nez devet, ale tak o dve nebo tri deci, kdyz zrovna bude hodne neprizniva situace (zima + kolony).
ad 1. Jiste, nemusel. Ale proste za sestinu puvodni ceny ji s najetymi 50 tisici kilometru nekoupite.
ad 2. Jo, muzete. Ale ubytek vykonu budete pocitovat hodne.
ad 3. Mate stesti... Tak necht vam to vydrzi.
Ja vas taky nepresvedcuju. Jen ty maloobjemove parodie z Boleslavi kupujte, kdyz stoupne poptavka po poradnych autech, tak i ja je pak budu bohuzel nakupovat draho.
|
|
|
Já s tím zkušenosti také mám a nesouhlasím. A v zimě už vůbec ne.
1. nevím jaké auto máte, ale myslím, že ojetá Fabie nebude dražší než to co máte vy.
2. úbytek výkonu myslím nepocítím, protože to žádný nemá :) ale ve městě mě to vážně netrápí.
Já tu Fabii nekupoval, patří skorotchýni. Znovu se vrátím k původnímu tématu: F1 bych koupil radši než P207
|
|
|
Pokud mate zkusenost s tim osmiventilovym dvoulitrem s Octavie nebo z Fabie I, tak to i chapu :-)
1. to nejspis na prvni pohled nebude. Ale nepodari se mi koupit auto v kondici "nejete" za nejake smesne penize. Bud si koupim nejetou za cenu skoro nove nebo si koupim nejaky uz skoro dojezdeny strep, do ktereho uz budu jenom sypat prachy, aby to vubec jezdilo.
2. to by vas trapit melo. obcas je treba objet parkujici auto, vyjet z vedlejsi na hlavni apod., k cemuz se i ve meste nejaky ten vykon obcas hodi.
No, vsak vam v tom nikdo nebrani, kupte si jich treba pet :-)
|
|
|
Zkušenosti mám s Bravem 2,0 a V40 1,8.
1. Opět nesouhlasím. Fabie najede ročně cca 7kkm a za poslední 4 roky co s ní mám tu čest se měnila jen baterka, jeden díl výfuku a přední brzdy.
2. Ono to nejede už takhle, takže člověk si nemůže vyskakovat, ale takovou situaci zažiju ve městě tak 2x do roka. Teď si žádnou nevybavuju vůbec, ale budu si to hlídat.
|
|
|
Pokud nepůjdu pěšky nebo nepojedu na kole (což samozřejmě záleží na vzdálenosti obchodu, počasí, plánovaném nákupu apod.), pak skutečně nepojedu "V6kou".
Protože pojedu "V8kou".
|
|
|
A k cemu je to ve meste dobre?
Napada me krouzeni po ctvrti a hledani podelneho mista k parkovani jak kreten, zatimco uz mezitm tri kratke fabce v pohode zaparkovaly do male skviry.
Pak preopatrne posouvani v podzemnich garazich, kde se Fabca mezi sloupy smyka jako had.
Pak v zime cekani 10 minut, nez se motro zahreje, Fabca s hlinikovym motorem topi do kilometru.
A pak posouvani na jednicku spolecne s tou Fabcou na magistrale.
Ja osobne jezdim v Praze uz vyhradne ve Fabii na LPG a vetsi auto jenom na cesty mimo. Chce to ale dve auta, to muze byt v Praze problem.
|
|
|
Deset minut se v zime zahrivaji diesely. Velky zazehovy motor se zahreje podobne rychle, jako motor maly, pravda, zahrat ho stoji vic paliva (nebo je nutne tam mit vyhrivaci odpor, coz je prijemna vec, pokud ma clovek nekde pobliz parkovaciho mista zasuvku).
Po magistrale nejezdim, takze se po ni na jednicku neposouvam. S hledanim parkovaciho mista problemy nemivam. V podzemnich garazich taky nejezdim nikterak preopatrne. Naopak cas od casu vyuziji toho, ze se da projet nekde, kde se s tim prilis nepocita. Naopak, kdyz si vezmu male auto do mesta a stojim nekde, kde sice brichoplaz neprojede, ale jinak se tam sjet z te ucpane silnice da, ale je tam treba jenom nejaky blby prikop nebo tri schody, tak mam vztek, ze jsem si vzal spatne auto :-)
|
|
|
Přidejme k tomu ještě mnohem větší pohodlí ve velkém autě jak při stání v koloně, tak i při jízdě (vzduchové pérování je ideální nejen do terénu, ale i na pražské ulice), daleko lepší přehled o provozu z vyšší kabiny, a je to zcela jednoznačné.
|
|
|
s tím přehledem je to dost na pováženou...
tuhle mi jeden taky s gazikem (volovo XC90) ukázal, že ten přehled začíná někde jinde a svým volvím penilním nástavcem mi ztotálkoval kabriolet. jeho vysvětlení "já vás fakt neviděl" tedy zcela popírá tvé tušení o tom, že z vyšší kabiny je tak výrazně jiný přehled než z aut běžného formátu, že by to hrálo nějakou roli.
|
|
|
Tak Peugeot to má za sebou? To je škoda.
|
|
|
No, V40 1,8 se v zimě zahřívá výrazně déle než Fabia HTP a než se to uvnitř vytopí, už skoro vylézám v práci z auta. Stejně tak bráchovo 2,5 V6. Fabie topí opravdu téměř okamžitě.
|
|
|
Asi záleží na materiálu, ze kterého je motor a na konstrukci chladícího okruhu. Mé zkušenosti s Jeepem (řadový čtyřlitrový šestiválec) v zimním provozu říkají, že co do rychlosti náběhu topení je Jeep srovnatelný s Favoritem, nebo ještě lépe s žigulem. To obvykle přijdu k autu, odemknu, nastartuju a nechám motor běžet na volnoběh. Mezitím oškrabu jinovatku z oken. Než vyjedu z parkoviště ve dvoře na ulici, fouká z výdechů v autě už vzduch ohřátý natolik, že dokáže zcela odmlžit přední sklo. Skutečně topit začíná Jeep po ujetí cca půl kilometru a zcela se vyhřeje vpředu i vzadu na tričkovou teplotu po ujetí dalšího cca kilometru. Ověřeno při -12 až -15 °C.
|
|
No, nevím, to, co autor popisuje je ta v podstatě nejnižší social edice. Pravda, firmami masově nakupovaná jako flotilová auta. Rozhodně ale nejde o nějaký "vyšší střed". Jinak ukazatel průměrné spotřeby má registry dva, v sadě jedna ukazuje průměrnou spotřebu během aktuální jízdy, takže správná čísla by ukázal při vyjetí plné nadrže za jeden zátah. Registr dva je přesnější, ten průměruje - tuším - ve dvou tisících kilometrů.
K úrovni článku se raději nevyjadřuji, jsa při pondělku vcelku dobře naladěn.
|
|
Nechci polemizovat o cenove politice skodovky ale popisovana verze byla nejaka ta nejzakladnejsi (nejsocialnejsi) verze, zcela urcite se neblizila ani stredni vybave :). Chapu ze jizda v takovem "holobytu" neni zadna radost a je celkem smutny ze to skodovka vubec prodava ... ale kdyz to holt nekdo chce a koupi si to, tak at si pak nestezuje :)))
|
|
|
1) Kritizovat auto bez výbavy mi nepříjde tak zcela mimo mísu, protože při té ceně, kterou zato škodovka chce je to bída a dokážu si představit lepší auta a lépe vybavená v podobné ceně.
2) Hodnotitel si auto nemohl sám vybrat, ani nějak ovlivnit jeho výběr, ale když je potřeba někam zajet, tak ho do něj prostě posadí třeba i násilím a stylem "drž hubu a jeď, nebo přes ní dostaneš!" Nikoho vůbec nezajímá, jestli se mu to tak líbí, nebo ne, jestli by raději nejel soukromým vozem, protože má prostě lepší auto, jak firma.
3) Má zcela pravdu v tom, že v ČR se ze škodovek a zejména octavie dělají nadauta, kterými ve skutečnosti nejsou a nikdy nebudou, alespoň ne pod koncernem, který prostě nechce, aby škodvky byly na vyšší technologické úrovni, aby nekonkurovali VW, seatu, nebo audi, ale zůstali jen levnou značkou.
4) co se cenové politiky škodovky týče, tak za adekvátní cenu jsou jen nejlevnější výbavy a nejubožejší motorizace, které jsou tak bídné a slabé, že by je řidič politoval, navíc ekologicky náležitě zmršené DPF a prodlevami po přidání plynu. Pokud chcete plnou výbavu a motor aspoň kolem 100kW a víc, tak cena blbé škodovky tak vyskočí, že u konkurence dostanete lepší vůz s větší výbavou a levněji, takže to vůbec nemá smysl to zkoušet, ale podívat se rovnou jinam, pokud nejste tak extrémní vlastenci, že musíte škodovku prostě mít za každou cenu i tu pro vás už nevýhodnou. Občas si říkám, že pokud bych si musel koupit levnou škodovku chtěl bych ji vykuchat a předělat do výbavy a motorizace dle mého gusta, kterou tam ani nedávali, ale naproti tomu má cenu takto z gruntu předělavat blbou škodovku, když jsou lepší auta?
Skoro se divím, že hodnotitel ještě v nedostatcích nezmínil blbou ergonomii, která mě ve škodovkách hodně vadí. Jde především o mizerný výhled z vozu, tedy nízký posaz v kombinaci s vysokou horní hranou palubovky a spodní hranou oken ve dveřích a nízkým stropem. Většinou mi ještě vadil příliš tlustý sloupek mezi čelním sklem a bočním oknem a celkový dojem stísněnosti, na který se ale dá zvyknout, takže to potom nevnímáte tak tragicky. Také podvozek se mi zdál dost tvrdý, zvlášť v kombinaci z tuhými sedačkami. Asi by to chtělo aspoň polohově citlivé plynokapalinové tlumiče, ale nejlépe v kombinaci s elektronickou regulací tuhosti.
Naprotitomu ve francouzských vozech tento blbý dojem nepociťuji a ještě mi příjdou uživatelsky příjemnější a pohodlnější a za lepší ceny, ale každý má své pro i proti.
|
|
|
Též mám radějí Francouze, třebaže krejčí od PSA poslední dobou šijí až příliš na míru čínského zákazníka. Jenže i u tak zajímavých modelů jako Peugeot 508 mají zdejší novináři ve zvyku zmínit, že vůz přeci jen není prémiový a že se s tím venkoncem nedá jezdit opravdu "sportovně". Tím se asi myslí ten způsob jízdy, který tak mile potěší po návratu z ciziny. Něco podobného se pak člověk dozví i o nové Mazdě 6, která přeci jen nemá dokonalý interiér a navíc, jak každý přeci ví, náhradní díly jsou drahé. A tak dál a dál. Jistá část populace touží, nebo alespoň se to tak jeví, po wagenu, který bude mít pořádně veliký kufr, vypadat dostatečně tuctově, aby žádný soused nezvedl znechuceně obočí, na sedačkách člověk pozná, co to byl středověk, neb to je pravá sportovnost, bude papat naftu a v Auto Kelly bude za výhodnou cenu k dostání kompletní řada náhradních dílů od StarLine.
|
|
Tak já Ti nějak nevim, Máňo! Co tím chtěl básník vlastně říct? Jedinej pocit, co ve mě zůstává je, že se pravděpodobně jedná o hovado, co se autu před sebou lepí na prdel, vyblikává a pak se marně snaží znovu přikládat pod kotel, aby vytvořil dost páry na zmizení za obzorem, což se mu nakonec po několika dnech snad i povede...
|
|
..naftova auta me v soukromem zivote nastesti minula a uzil jsem si je obcas pouze v praci. S faceliftovanou kombikovou O2 s timhle motorem jsem mel zkusenost pouze jako cestujici v taxiku - trasa cca 30 km (mesto/dalnice). Prekvapila me nutnost ten motor dost tocit (na naftu), nebylo to hlucne (na naftu) a prazdne auto se 2ma lidmi + moje motovybava na prevleceni (jel jsem pro motorku do servisu) subjektivne i docela jelo.
O2 Ambiente Kombi 1.6 FSI jsem 5 let vlastnil jako domaci priblizovadlo a naprosto bez problemu, zavad a emoci poslouzilo zacinajici rodine jako presunovadlo z bodu A do B a me samotnemu i na obcasne cesty do prace pres pul Reichu (kdyz neslo jinak). Jidzni vlastnosti docela dobre a nezaludne, rizeni davalo rozumnou zpetnou vazbu, brzdy dostacujici. Ergonomie sedadel a ovladani me konfekcni postave vyhovovala. Design auta me sice orgasmus nenavozoval, ale ani neurazel a tmave modra metla mu slusela. O2jku jsem kupoval v roce 2006 na dalku z Anglie, kde jsem tehdy pusobil a kupodivu autosalon Skodifky byl jediny (zkusil jsem i Renault, Ford, Mazda, Opel,...), ktery se se mnou na dalku bavil, vyridl vse z kopii mych dokumentu a nachystal mi auto presne na den meho navratu. Zastupci ostatnich znacek me v podstate poslali do prdele, at si delam srandu z nekoho jineho. Navic se mi povedlo vysmlouvat na octovku docela rozumnou cenu a pojistku. Soulasim ovsem s nazorem ze ty "nase" prostrelene slepice jsou solidni auta (Octavia/Superb), jen u nas stoji vic, nez by bylo nutne. Firmy, ktere je berou jako sluzebni ve vetsim poctu ovsem maji uplne jine ceny....
...myslim ze neni treba se z Octavii podelat blahem, ale neni ani duvod je zasadne hanet.....
|
|
Takže...:
s OII 1.6 TDI CR DPF jako firemním služebním autem mám aktuálně za rok a půl najeto 100kkm (nájezd tedy odpovídá dieselu, neřešme benzín vs. diesel prosím, stejně jsem to nemohl ovlivnit). Výbava Elegance (to je ta střední, která ale obsahuje všechny autorem kritizované nedostatky - tempomat, počítač, dvouzónová automatická klimatizace, parkovací senzory). Co autu chybí je vyhřívání předního skla, na které jsem byl zvyklý z Fordu, v zimě je potřeba každé ráno škrábat sklo a 10 minut čekat na rozehřátí vyhřívaných sedaček. Bodnul by i vyhřívaný volant.
S kapitolou motoru částečně souhlasím, je potřeba ho trošku vytáčet, ale to není proto, že by to byl "hybrid mezi naftou a benzínem", ale proto, že je jednoduše slabý. Papírových 77kW je sráženo do bahna podprůměru slabým kroutícím momentem a stupidním zpřevodováním, což se v praxi projevuje tak, že auto velmi solidně zrychluje na 2. stupeň, akceptovatelně na 3. a skoro vůbec na 4. Problém je relativně krátké zpřevodování 1, 2 a 3, které brání rozumně použít uvedené rychlosti pro předjíždění (dvojce dochází dech okolo 60km/h, s trojkou nemá cenu začínat nad cca 95km/h). Čtyřka zas pod 90 nezrychluje, auto tedy není stavěné na předjíždění mimo dálnici. Uvedené platí pro jízdu po rovině, do kopce nezrychluje ani za 3. Maximálka je podle GPS někde okolo 204km/h, ještě by teoreticky stačily otáčky na trochu víc, ale auto už nepřekoná odpor vzduchu. Tato rychlost se dá dosáhnout pouze z kopce na dálnici.
Spojka s plynulým zátahem je téměř fikce, sice záběr je poměrně dlouhý, ale nelineární (vetšina "záběru" se odehraje v nižší třetině dráhy pedálu, zbytek v prostřední třetině.
Na křižovatce se to při prošlápnutí plynu neklepe kvůli dvouhmotovému setrvačníku, a neklepe se pouze prvních 90kkm, protože pak dvouhmota začne poměrně razantně odcházet. Zkusím ji nechat oservisovat v dalším servisním intervalu, který je bohužel až na 120kkm, takže zhruba v lednu.
Servisní interval je QG3, proměnný, v tomto případě 30kKm. Olej to sice nežere (vůbec, v porovnání s předchozí generací), ale zase ho to poměrně rychle zasere (já bych měnil po 10kkm, max 15, podle vzhledu oleje. Těch zbylých 15 do servisu to maže v podstatě tekutými sazemi). Co to ale kupodivu žere je chladící kapalina, kterou jsem musel poprvé dolévat do (přes noc) úplně prázdné nádržky v 12kkm, pak držela až do 60kkm, kde jsem musel zas asi deci dolít, a od té doby drží pořád. Bylo to 4x v servisu, a kapalina dle vyjádření několika techniků nikde neutíká, takže předpokládám, že se "vypařila" z "uzavřeného okruhu".
Spotřeba odpovídá stylu jízdy. Nejlepší spotřeba se dosáhne na 5. rychlostní stupeň, mimo obec na rovině, cca 80km/h, tam to dle údajů počítače vychází na 3.5l/100km. Při ostřejší dálniční jízdě se blíží průměr 7 na sto. Zpočátku jsem zažíval epizody "zvýšené spotřeby", zřejmě kvůli DPF, ale ty zhruba v 50kkm ustaly. Dál jsem empiricky zjistil, že spotřeba závisí na kvalitě paliva. Poslední půlrok musím tankovat na nejmenovaných pumpách s šestinohým psem ve znaku, a na nádrž ujedu zhruba o 100 km víc, než když jsem tankoval na nejmenovaných pumpách s měkkýšem ve znaku. Na nádrž by se dalo při konzervativní jízdě mimo dálnici ujet bez problémů 1000km, já ujedu běžně hodně přes 800, někdy se dostanu na 900, většina tras je po dálnici.
Interiér působí ve výbavě Elegance poměrně příjemně, bílé podsvícení přístrojů je asi nejlepší a nejdecentnější, jaké jsem zatím v autě viděl, palubní počítač MaxiDOT je hezký a čitelný. Ovládání je klasicky koncernové, dá se na něj zvyknout. Sedačky jsou pohodlné prvních 200km, pak se člověk začne "přehřívat" a potit na zádech. Výhled z auta je průměrný, oceňuji zrcátka - velká s dobrým výhledem do stran, na straně řidiče "panoramatické". Z pozice řidiče blokuje pravý A-sloupek viditelnost kolmo zprava přijíždějících aut, která jedou stejnou rychlostí, je potřeba se na to skutečně soustředit a nespoléhat na periferní vidění. Sklo se jinak dost prasí, zvenčí i zevnitř. Zevnitř na něm ulpívá prach a mastnota z "obsahu vozu".
S čím mám velký problém je podvozek. Legendární jankovitost na příčných nerovnostech potvrzuji, hlavně v zatáčkách s nerovnostmi je vždycky "legrace". Dál se poměrně brzo sjedou gumy vepředu (mně vydrží v rozumném stavu cca 25kkm podle stylu jízdy), pak to začne pískat a klouzat i na kruháči. Jediné pozitivní je relativní "čitelnost" podvozku, dá vám najevo že už je na hraně, a ta změna normál - na hraně - za hranou je plynulá a dá se na ni reagovat.
Když jsme u odcházejících věcí: žárovky do světlometů jsem měnil 3x, brzdy komplet servis po 60kkm (a potřebovaly to), gumičky stěračů a 2x pojistka 25A jistící CL zásuvku (asi moje chyba). V 95kkm se začíná ozývat dvouhmota a maličko začíná pískat turbo, ale to počítám ještě pár desítek kkm přežije.
Pozitiva: velký kufr, rozumné místo na zadních sedačkách, auto "plní zadání".
Negativa: slabý motor, horší podvozek, očekávaná horší životnost kvůli servisnímu intervalu
Závěrem? Firmu auto stálo 459000Kč, za ty prachy bych si to asi nekoupil. Kdyby stálo rozumné peníze, např. hluboko pod 400k, uvažoval bych o něm z následujícího důvodu: Auto jezdím na hranici jeho možností, nikdy mě ale nenechalo na holičkách a jsem s ním v rámci situace spokojen.
|
|
...tot otázka. Mám Felicii, loni mi tu vyšla recenze. Nemám ale rozhodně pocit, že bych byl někomu nadřazený, naopak, trošku závidím ostatním, co mají trochu silnější stroj...pak se ale zase podívám, za kolik jezdím já a za kolik oni a je to ok :)
Nové škodovky taky zrovna dvakrát nemusím, ale zase s nimi nemám takovou zkušenost. S 1,6 TDi jsem jel v Rapidu a i v něm jsem se setkal s tím nesmyslným rádcem řazení. Sice jsem takovej, že z mírnýho kopce ve městě pri šedesátce zařadím za 5, ale i tohle už na mě bylo moc.
Dál si taky nemyslím, že někdo ohýbá Octávkám víc jak jiným autům. Já uhybám každému, jelikož předpisových 90 se prostě na většině silnic nenosí a pravda, jet rychleji a přitom bezpečně se leckde dá, ale já nijak potřebu jet rychleji nemám, ale ani nikoho brzdit. Ale Octávkám spíš uhybám mín, než jiným autům, protože je řídí někdo, kdo se mi nalepí na prdel, bliká na mne, i když jedeme na úzké cestě, kde není kam uhnout a já jedu 90. Takoví mi můžou políbit pr... a většinou jsou to octávky a je jedno, jestli má na RZ U,A,T,M anebo Z...
|
|
"Zkuste ale u staršího nafťáka zařadit 4-ku při 1500 otáčkách a dát plný plyn. Když se pak za auto podíváte, tak pěkně hulí."
Ja osobne jazdím v snáď najstaršom dieslaku, aký môžeš na ceste stretnúť (405), ale rozhodne v tejto situácií nehulí. On nehulí vlastne ani vtedy, keď idem 50kou na dvojke a dupnem plný plyn, nehulí ani v obmedzovači... a ževraj nové autá sú ekologické :o)
|
|
A proc by skodovka mela slevit, kdyz ma prodeje velmi dobre, mozna i rekodni? Byli by to totalni hlupaci. Take mne jeddnou dostalo, kdyz sem se docetl, ze v nejakem nadstandardnim paketu je mj. centralni zamykani (bez dalky), ale kdyz je to lidem jedno...To je jako v ancap, kazdy ma pravo i na sebenesmyslnejsi volbu. Kdyby octavka stala milion, je to porad vec pouze a jenom skodovky, dle ancap by pak firma mela zaniknout, pokud se jeji auta nebudou prodavat. A to se zjevne nedeje. Jinak sem v tomto aute absovolval cca 800 km jako spolujezdec, docela to jelo slusne, rekl bych (napr. v porovnani civic 1.5 vtec - e, mazda 626 1.8), akorat spotrebu sem cekal lepsi - stylem pan klobouk 90 km okreskach, do 120 km/h na dalnici to vyslo na cca 5.8 l/100, pravda s jednim kolem na strese, ale i tak sem cekal min. Jinak dle meho nazoru vcelku slusny auto, bez vyraznejsich emoci, pro prepravu z bodu A do bodu B, hlavne po dalnicich, dle kamose absolutne nevhodne do mesta, kde dost trpi spojka.
|
|
|
Přesně, cenu určují ekonomické zákony, tak je přesně tam, kde prodejce nejvíc vydělá, tj. prodá nejvíc kusů za nejvyšší cenu. Pokud by byla cena vyšší, prodal by míň kusů, pokud nižší, prodal by s nižší marží. Ale někdo asi touží po oktávce, jenže na ni nemá peníze, tak prohlásí, že škodovky jsou předražené...
|
|
|
Rozhodně je možné, že starý pan Škoda Volkswagen tu cenu z nějakých důvodů nastavil špatně, neodhadl to, a kdyby byla marže poloviční, prodal by více než dvojnásobek, ne?
Z důvodů libovolných -- může být prostě jen blbý, nebo jej k tomu může vést nějaká interní úvaha, již my zvenku neznáme a nemůžeme tedy započítat do našich odhadů. Stejně tak jako tomu je třeba u těch majitelů panelákových ruin, již je odmítají prodat, ač zvenku nám to připadá jako optimální kšeft, na němž nemohou nijak prodělat...
|
|
|
Jasně, také je možné, že by prodal míň než polovinu kusů. Můžeme libovolně spekulovat. Zákony trhu ale platí pořád stejně (pokud není deformovaný nějakým nepřirozeným zásahem) a vhledem k tomu, že firma pana VW Škody je v zisku (což není v automobilovém průmyslu vůbec samozřejmost), asi tu cenu nastavil správně. cs.wikipedia.org/wiki/Ekonomick%C3%A1_rovnov%C3%A1ha
|
|
|
Právě o to mi jde -- ty zákony platí statisticky, ale ne nutně pro každý jednotlivý případ.
|
|
|
No a právě soudě podle ekonomických výsledků VW group (potažmo Škoda auto) se zřejmě do těch zákonů trefili. Pokud jde zrovna o oktávku, tak je to IMHO vysoce pravděpodobné.
|
|
|
Dobře jsi svá slova nakladl :) Pro porovnání doporučuju porovnat si ekonomické výsledky oněch šedých bezvýrazných myší Schadewerke (jinak mého penězodárce) s úžasnými free, cool a in auty s emocí, produkovanými v Seatu v Martorellu.
|
|
|
Ono je dneska docela v mode na Skodu ruzne nadavat a davat najevo opovrzeni touto značkou, no druha strana je takova, ze skutecne Skoda si vede dobře, a například v Anglii (coz mi prijde jako extremne paradoxni) byla tuhle nejaka Skodovka byhlasena autem roku - a skutecne, pokud na silnici občas vidim auto s anglickou značkou, je to obvykle skodovka (zrovna dnes to byl SuperB). Sice to uplne nechapu, ale je to tak :-))
Osobne se priznam, ze na me ty auta pusobej tak nejak asi jako to moje - neutralne. Nicim nezajimave, no plni si to, co slibuji. Nic nepridaji, ale ani ani "neosidi". Nepokochas se, ale svou praci udelaji.
A docela chápu, ze pro spousty lidi (shodou okolnosti i pro me) to je presne to, co potrebuji od auta. Ja to auto beru na stejne urovni jako sroubovak, ci kladivo. Proste nastroj, který dela svou praci.
(Druha věc by byla, pokud bych chtěl auto SPECIALNE za nejakym ucelem typu "konicek". At uz rychlostni-zavodni, vzhledovy, a podobne. Potom bych si za takovym ucelem rozhodne nekoupil Thalii, a nekoupil bych si ani Fabii a ani Oktavii a ani spoustu podobných aut :-))
|
|
|
Pro dokreslení - prakticky celé Španělsko používá octavie jako vozy pro taxislužbu, a to dost masivně. Stejně tak, jako spousta municipálních policií, by´t tam jde o taxislužbu jiného druhu :) Jinak od roku 2010 šáde v Británii už podruhé získala Which? Awards. To zmiňované auto roku je paradoxně Yeti, jeto anketa Auto Expressu Driver Power 2013. Superb skončil druhý, octavia šestá.
|
|
|
Do Lidlu taky chodi spousta lidi nakupovat, protoze je (zdanlive) levny. Tohle je identicka situace (na zahranicnich trzich, Krome toho, jedna vec je porizovaci cena a druha vec je TCO).
|
|
|
Pro taxislužby je výhodné pořizovat auta s vysokým TCO?
|
|
|
|
<i>pravda s jednim kolem na strese,</i> Tak jsem si predstavil skodovku, jak si to frajersky zene po trech kolech na dalnici a to ctvrte ma lezerne na strese a velmi jsem se pobavil.
|
|
Stejně jako autor článku nemám škodovky rád kvůli jejich předraženosti a malé vybavenosti na českém trhu, plus je to pro mě svezení příliš tvrdé, takže bych si škodovku nekoupil (a pokud ano, tak ojetou v Německu, kde se sežene v plné palbě za laciný peníz).
Jednou jsem ale měl na 2 dny půjčenou dvojkovou octávku kombi a musím uznat, že když se na to šláplo, tak trhala asfalt. Najel jsem s ní 400 km, z toho asi polovinu rychlostí 160-180 na dálnici a výsledná spotřeba byla 6,2 l (podle tankování, ne podle palubního počítače).
|
|
|
Já nikdy neviděl Vochcávku, která trhá asfalt. Možná nějaká tajná verze RSR plus Racing Boleslav Edition Vollgas?
|
|
Nechápu, proč autor kritizuje absenci výbavy článkem na Dfensovi. To přeci není vina Škodovky, do Octavie nabízí buď ve vyšších výbavách nebo za příplatek snad všechno, co autorovi chybí. Pokud chce vybavené auto, musí to říct zaměstnavateli, který ho pořizoval. U nás v práci slouží Octavia 1.6 TDI ve střední výbavě s pár příplatky a jezdí se s ní dobře. Ta 1.6 TDI je na auto, které si může vzít kdokoli podle mě celkem ideální motor.
|
|
OII (chrochťák 77kW PD) jsem koupil po leasingu, protože jsem chtěl zjistit, co na ní všichni mají. Před tím i potom jsem měl benzínové Mondeo MKIII kombi. Za půl roku šla z domu. Přikládám krátké shrnutí.
Proč bych si OII koupil znovu:
- ergonomický interiér (při jízdě nic nehledám, vše jde poslepu a bylo to tak i když jsem měl první koncernové auto Passat)
- dobře se prodává
- velký a hluboký kufr
Proč bych si OII už nekoupil:
- zcela tupé jízdní vlastnosti. Zátáčkovitou trať, co s Mondeem projedu s jednou rukou na volantu a druhou v klíně spolujezdkyně, jsem jel v OII zaťatej, gumy pískajíce, zatáčky nedotáčejíce
- interiér se poměrně rychle opotřebovává
- motor velice mdlý. Předjíždění jen s poctivým plánováním
- nedá se v tom spát, natož souložit. Ano jsem rozmlsaný a na nějakou gymnastiku moc nejsem
- málo místa pro dlouhány vzadu i když jezdím s řidičovým sedadlem hodně vepředu
- hlučný motor i v interiéru s hnusným zvukem (jinými slovy hlučnost až tak nevadí, když ten zvuk za to stojí)
- nepříjemný turboefek
- zcela neřidičsky citlivé brzdy. Ale to už je u nových aut skoro všude. Asi jsem zamrznul někde v pravěku
|
|
|
Chtěl jsem napsat něco podobného. Jelikož vlastním MondeoMKIII ve slabém benzinu a několikrát ročně musím s OII 1,6tdi absolvovat cestu na SK. S tím co píšete souhlasím. Jen dodám k těm brzdám, při přechodu Mondeo - Octavia je ten rozdíl znát a není to jen tím, že je OII novější ale i tím, že Mondeo mělo průměrné brzdy i na svou dobu.
Jízdní vlastnosti OII nejsem schopen posoudit, protože to má tak nulovou odezvu, jak playstation bez FF, že s tím radši moc do zatáček nelítám. Ono se to i tak celkem naklání... Každopádně dost jsem před pár lety najezdil s OII před faceliftem a ESP zasahovalo a gumy pískali poměrně brzy, tenkrát jsem to porovnával s civilním Lancerem rv95 (1,6 asi 83kw už nevím přesně) ovšem se sportovním podvozkem (tvrdší tlumiče, širší pneu) a ten i bez ESP dokázal v zatáčkách mnohem víc.
Za sebe ještě dodám, že po 500km mě sice nebolí záda (186cm 100kg) ale zato hlava ano. Nevim proč ale to auto je příšerně odhlučněné, Když pak sednu zpět do svého auta tak několik km nejsem schopen správně řadit, než si uši navyknou na "ticho". Většinou totiž přesedám okamžitě jak se vrátím.
*on vůbec ten projev motoru je hrozněj. Jednou jsem mé mondeo stálo vedle OII, obě auta nastartovaná, a já po chvíli myslel, že mi auto chcíplo, protože i když jsem byl blíž k němu tak jsem slyšel jen randál z Octavie...
|
|
V oktošce II 1,9 tdi jsem premiérově našel služebně 400 km, žádné testování na hranici, jen mírné závodění mimo město: spíše hlučné, velká nemožnost najít ideální pozici za volantem (u jiných aut jen malá pro mě), široký středový tunel příliš tlačí do nohy + v tom pravém nesprávném místě. Řízení přesné nemastné neslané, brzdy to samé (z velkých rychlostí účinek netestován), ventilace (manuál klima) OK ale chce to nespoléhat se na orientační ukazatel teploty, pocit utopenosti v těžkém dětském parníku, motor od 2500 ot hlukem obtěžující + totéž při požadavku na razantní zrychlení z jakýchkoliv otáček. Odpich slušný poplatný momentu a výkonu, prodleva turba uspokojivá. Jízdní vlasnosti jisté, hranice nestována. (srovnávací auto atm. benzín střední třády 12 let starý). Celkové score nízké, otlačená koleno + hluk + blbě sedí = byl jsem příliš unavený.
|
|
|
"V oktošce II 1,9 tdi jsem premiérově našel služebně 400 km, žádné testování na hranici, jen mírné závodění mimo město" - obdobných "testeru" potkávám celou radu, a jedna se o nejnebezpečnější situace na silnici... Uhoneny obchodní cestující ve stříbrné oktavce je opravdu průser... Tímto bych se vůbec nechlubil...
|
|
|
|
Tak proc ne, akorat ze je asi hodne lidi, kupodivu v cele Evrope, ktera si tohle nerekne. K cemi by fabrice bylo, kdyby byla adorovana na D-Fens, zatomco by byla ve ztrate? Myslim ze netove diskuze na podobnych serverech je to posledni, co vyrobce zajima...Dneska chce proste vetsina lidi asi nevyrazne auto na presun z A do B, tak to proste schade bude delat. Auta s "emocemi" chce jen malo lidi, tak se to asi nevyplati. Take si nejsem jisty jeslti bych si koupil parve oktavku, na druhe strane je tohle ukazkovy priklad, ze lide si mohou kupovat cokoliv a v takovem pripade at si vyrabi treba trakare
|
|
|
Tohle ale nerozporuju. Řidič a zákazník jako jsem já Škodovku nezajímá, a ona nezajímá mne.
Prostě se filozofií zcela míjíme. O většině lidí se dá říct přesný opak.
|
|
Obsahově jsem si v článku bohužel nic poučného nenašel (za snahu dávám 4), pobavily mne aspoň chyby... u "odpych" už jsem vyprskl :)
|
|
Komedie. Recenze na auto, ktere se uz nevyrabi a ze 3/4 o tom, ze v tom neni vybava, kterou si kupec neobjednal... To je jizte zajimava informace, pokud by nekoho zajimalo. treba ja jsem si taky do auta neobjednal a stresni okno a a proto jej nemam...
Jinak, prave jsem o vikentu najel 1300km vom OIII 1.6TDI. Dojmy veskrze pozitivni.
Cesta Praha, bodamske jezero a zpet po dalnici a cca 50 km u bodensee po okreskach.
Na dalnici 140 v CR, 150-160 v DE kde to slo (cast dalnice je 120 a obcas pomaleji kvuli provozu)
Prekvapila me spotreba, cesta tam byla 4,7 litru pri 122 km/h average, je v tom zastavka na benzince v CR a jedno vychcani v Nemecku. Jizda bez klimy (nebyla potreba) a suchy asfalt.
Zpatky spotreba 5.1 pri 118 km/h average, pul cesty v pomerne silnem desti, jelo se po vode a to brzdi.
U jezera jedna 50 km ceste v kolone po dvouproudovce cca 70 km/h, prujezd tremi mesty mimo spicku (pred obedem) spotreba 3,9 average. A to pri najezdu 7000km, auto jeste ani neni zajete a mozna se tyto cisla jeste zlepsi...
Tolik ke spotrebe, zminuju to jako prvni, anzto me to prekvapilo. Nejsem zadny ekorunner, s 1.9 TDI jezdim za 6, k bajnym hodnotam z ceskych hospod jsem se nikdy ani nepriblizil.
Ted k vlastnimu autu, 1,6TDI se projevem chova jako hruby benzinovy 8miventil z 80tych let (treba 2.0 85 kW z Passatu, nebo obdoba ze Sierry), oproti onomu benzinu ma ale dieselovy kroutak. Necha se snadno vytacet a narozdil od 1,9TDI ma vetsi rozsah vyuzitelnych otacek. To umoznuje pouzit delsi prevodovku, pri 160 km/h toci motor pod 3000 rpm, pricem dobre tahne az do 3500 (Srovnani, 1.9 TDI ma 3000 chlup nad 130 km.h a dal uz moc netahne)
1.6 TDI umoznuje pohodovou jizdu kolem 160 km/h (motor je velice tichy, da se mluvit bez zvyseni hlasu) s obcasnym zrychlenim ke 180. Pro tomto rezimu bude spotreba kolem 5,5 litru, coz je vynikajici vysledek.
Auto je slusne zive, prekvapilo me to, je o dost zivejsi nez 1.9 TDI se stejnymi parametry. IMHO je to zapricineno zhubnutim auta o temer 2 metraky. Osobne jsem po zkusenostech s 1.9 TDI v OII chtel jako dalsi auto 2.0TDI, ale tech 77 kW v lehcim aute je zkratka postacujicich. Je potreba se s tim naucit jezdit "benzinove", tahani odspodu se uz nekona.
Auto je stavene jako totalni konfekce, veskere ovladace jsou presne tam, kde je ruka hleda, to se tyka i spojky, brzdy, rizeni. Na nejake zavodeni to neni ani omylem, je to ciste vuz na prevoz decek, kocarku a labradoru, spolehlive, usporne, pohodlne. Prekvapil me vnitrni prostor, podelne to konkuruje Passatu (Mondeo je vetsi) Auto uz opravdu muze byt vydavano za stredni tridu, s omezenimi. Auto je uzsi nez opravdova stredni, to mi ale naprosto vyhovuje, lepe se s tim jezdi v uzkem levem pruhu v dalnicnim omezeni a lip se s tim parkuje v podzemnich garazich. V aute se pohodlne odvezou 4 lidi, prosdredni misto je nouzovka, to ale plati uplne stejne pro Passaty a Mondea, tech 5 cm navic to nevytrhne. Za sebe kvituju, ze auto neni zbytecne siroke (to me sralo napr u Focusu) Dale ma OIII pry slabsi odhlucneni zadni napravy, to ale nemuzu potvrdit, jezdim s tim pouze po civilizovanych silnicich, po D1 jsem este nejel. Jizdni vlastnosti na dobre silnici prikladne, auto pomerne ochotne zataci a nenaklani se ( v intencich Octavie. ktera na tom byla pomerne blbe, Focus to neni, Alfa taky ne) to prikladam hlavne lehcimu motoru.
Kufr zustava stejny jako u OII (narust rozvoru sel na zadni sedadla), pribylo tlacitko na sklopeni sedacek z kufru, prijemne.
Interier velice konzervativni a ergonomicky. Klasicka cerna s obcasnymi linkami svindlchromu, neurazi to, nekona se zoufalstvi typu vietnamske stereho, ktere postihlo Focus, Hyundaie a Kie. Auto pusobi robustne. Zakladni radio Swing ma SD kartu, AUX i USB -> super, na dlouhe cesty si poustim namluvene knihy a neni potreba saskovat s prepalovanim na CD. Audio mi zni velice dobre (ale tady nejsem odbornik) ovladani intuitivni. V radiu je zabudovane i rozhrani na konfiguraci auta, je to ve stypu BIOSu v PC a da se toho nastavovat opravdu hodne, rekl bych az moc. V aute nejaky hnup (auto je pujcovaci firemni) nastavil kdesi piskani pri prekroceni 160km/h, coz me sralo v DE na dalnici. A nez abych to v tom rozsahlem menu za jizdy hledal, radsi jsem proved reset nastaveni do factory default. Hracickove se vyradi.
Ovladaci prvky ventilace jsou uz jenom elektronicke prepinace s velice jenmych chodem, uz se nesibuje mechanicky s klapkama jako v OII, klapky nastavuje servo. Prijemne na ovladani a umoznuje to kombinace ofuku (okno, deska, nohy), ktere nebyly predtim mozne. Klima je poloautomat (dane auto je socialni edice), pro me ale prijemnejsi nez plny automat, u ktereho me sere, jak se snazi po nasednuti brutalne zamrazit cloveka, rad si ovladam nabeh teploty sam. Z Climatronicu mivam anginy jak prase, tohle jde po trose cviku ovladat lepe. Ventilator ma 5 poloh a ta prvni je opravdu jenom vanek, ve skodovkach me vzdycky sralo. ze uz prvni stupen fuci jako severak a trojka byl nepouzitelny vichr z hor, nyni to jde ovladat plynuleji.
Ovladani auta smeruje samozrejme k Microsofti debilizaci, kdyz napr. dochazi voda v ostrikovaci, ukaze se prislusna kontrolka, kdyz se s tim dele nic nedela, objevi se oranzovy vykricnik ve stylu "obecna auto chyba" ze stareho vtipu a k tomu chytre reci rotujici na maxidotu.
Pekelne me sere odstraneni gumove listy na narazniku, kazde leholinke dotkuti se popelnice je srabanec. Ale to je u vsech novych aut.
S autem se zatim nic nestalo (taky aby jo, za 7000km), jenom me jednou to hlasito, ze nefunguje start-stop system. Po skonceni jizdy to ale samo zmizelo. Soufam, ze to neni predzvest francouzskeho elektronickeho zoufalstvi. Start-stop je mimochodem prvni vec, byt to moje auto, tuhle euromrdku okamzite necham v servisu zakazat. Strat-stop ma mozna smysl u mestskych benzinovych vozitek, tenhle diesel ani omylem. Dana motorizace s DPF se nehodi do prevazne mestskeho provozu. Na vypinani tohoto bazmeku je primo tlacitko na stredovem panelu, musi se to ale vypinat pokazde znovu.
Jink za me s autem spokojenost. OIII (a G7) je IMHO momentalne asi nejlepsi nizsi stredni (a nakukuje do stredni), coz se od koncernu ostatne dalo cekat. V dane konfekcni oblasti neni po demisi Focusu (F trojka je zoufala) nizc slusneho. Auris je zastaraly vtip, Astra obtloustla, Alfa Julca cenove mimo, Kia a Hjonde technicky slabsi a cenove uz srovnatelne (levne jsou jenom zastarale nejedouci atmosfery, se slusnym motorem je cena srovnatelna.
A nez vyjde Mazda 3, ktera muze s trhem zahybat, nezmeni se v nepremiove nizsi stredni nic, koncernu se povedlo se vklinit do poloviny inovacniho cyklu konkurence a ma momentalne navrch, ostatni musi dohnat, hlavne primovstrikove turbobenziny, onen 1.6TDI je standardni nevybocujici prumer.
OIII se mi opravdu libi, velice slusne vyvazene kompromisy a odpovidajici cena, drzi se na odpovidajici vyssi hranici nepremiovek. Skoda silne tezi z potencialu Audi, je v ni hodne prvku ze starsich Audi, ktere byly pusteny z premie mezi plebs. Na drhou stranu, je to uz prakticky Golf. Ospech Octovky bude praticky zaviset na tom, jestli vznikne liftback Jetta a kolik bude stat G7 Variant. Uspech OII (v Nemecku 70% prodeju Combi) byl zapricinen hlavne ohavnym vzhledem G6 variant, G7 Variant uz vzhledem neurazi.
|
|
|
hezká reklamní vsuvka
jen pro vaši informaci ten technicky slabší hyudai a kia má srovnatelný motor (81kw), lepší zadní nápravu a je minimálně o 50.000,- levnější
jezděte si v čem chcete a chvalte si to klidně až do nebe, ale nelžete si do kapsy.
OIII určitě není špatné auto, ale zase takovej superman to není
|
|
|
Ja ti kaslu na reklamu. To auto je sluzebni carpool a me je naprosto u prdele.
Jinak k te Kii. Osobne si myslim, ze 1.6CRDI 81 kW bude mit realne na brzde NIZSI vykon, nez 1.6TDI 77kW. To je stary figl Volkswagenu, 1.9TDI davaly na brzde bezne az 85kW. Pri testovacich jizdach pak volkswagen subjektivne jede lip, nez odpovidajici Focus, Kia...
A ta Kia taky vic zere, ne o moc, asi o pul litru.
Dana Kia ma sice multilink, lec velice mizerny, rekl bych jeste horsi nez v OII a ten stal taky za hovno. Slusne multilinky umel Ford, Mazda, Honda. A i ta Honda uz strka do Civicu torzku a neni to zadna hruza. Ostatne v nizsi stredni ma nyni torzku vsecko krome vyjimek Focus a Alfa Julca (ti se o slusny podvozek snazi), pak Kia a Hyu, ti opravdu nevim proc, ten podvozek je nahovno. Zbytek auta je forovy, treba tak lehoucke dvere pri zavirani jsem naposled drzel v ruce v dobach S120... Ostatne, Skoda strka do vyssich verzi multilink a ten opravdu funguje. Za sebe muzu rict, ze podvozek je to posledni, co by me pri jizde OIII limitovalo. Moje limity (kafe v zadeklovanem kelimku, volne lozeny pes a blijici deti) jsou mnohem niz, nez limity podvozku.
Nevim, co to tu meles o supermanech, popsal jsem pouze realne cisla z moji realne patecni cesty.
Ono je opravdu nejlepsi se v obou autech projet. Kia je plastove poutove vozitko z vietnamske trznice, OIII je mnohem solidnejsi kus auta. Kia ma svoje misto na slunci, musi byt ale ZNATELNE levnejsi, nez OIII nebo G7, tak o 150 litru. 50 litru uspora je nesmysl v danem srovnani resit. Stejne jako by nemelo smysl resit OIII, pokud by 318d stalo jenom o 100 litru vic...
Kia a Hyu si udelaly kolem sebe aureolu slusnych aut za nizkou cenu, to uz ale neplati. i30 nebo Ceed na tom este nejsou tak blbe, ale treba i40 nebo Optima je kvuli cene totalni propadak. i40 chce za prebuzenou sesnactistovku CRDI 100kW vic, nez Ford za velice slusne Mondeo 2.0TDCI.
Opakuju, me je ta skodka u zadele, neni to moje a nebude.
|
|
|
Jak někdo udělá pozitivní zkušenost s oktávkou, musí to být reklamní vsuvka, viď? Protože škodovky jsou špatné, áno, oktávky jsou špatné, áno...
|
|
|
Trošku mi to jako reklamní vsuvka taky připadlo, ale jelikož jsem strávil za minulej víkend cca 800 km ve Focus III a málem sem si z těch sedaček zlomil záda, tak budu věřit Autosalonu na Primě a podobným "jinak-nevěrohodným" zdrojům, že OIII dnes na trhu prostě a jednoduše konkurenci ve své třídě bude hledat těžko. Těším se ale na objektivní hodnocení Hjundééé i30/i40. Snad to někdo sepíše.
Ad Focus, pro mě vysněné auto, soupis much po víkednové projížďce (celkově to nebylo tak strašný ale...):
- sedačky na hovno (bolí z toho záda po 200 km, nechápu jak je to vůbec možný - a již řidiči přede mnou se museli na sedačce dost vrtět, protože sedačka byla s nalítanýma 30 k tis. km prodřená - stejnej pocit po vystoupení z auta měla i spolujezdkyně)
- bolela mě pravá pracka a loket kvůli středové opěrce (je daleko od šajtrpáky)
- interiér má debilně řešené úložiště - kelímky z Mekáče si můžete nacpat jen před tu středovou opěrku (a pak už člověk fakt přestane chápat, protože ten zbytek je takovej divnej všechno)
- ovládání radia mi prostě nesedlo (nevím kolik to tak teď má aut vlevo dole pod blinkry...) na to si nědko zvykne ?
- a v diskusi jsou od ostatních i poznámky na přecitlivělé brzdy - ještě po 800 km mi 2 spolujezdci
spílali za nechtěné škubání hlavou, taky by to mohlo mít pomalejší záběr...
|
|
Kdyby se pan autor obtěžoval alespoň letmo nahlédnout do katalogu, nemusel by psát, že výbava střední až vyšší střední, protože nelakovaná zrcátka má právě jen ta základní... Chjo
|
|
A jeje, zase nejaky borec... Tenhle clanek byla zase jedna "oborna" recenze :-)
Jsi si jisty, ze jsi se napr. u te spotreby nekoukal na dlouhodobou?? Ja s timhle autem najezdil uz 50k, 60% v Nemecku. Amsterdam - CB prumer cca 5.3l/100 km, prum. rychlost 110 km/h a sedi to +- 10% proti vypoctu na zaklade dotankovani.
Muj rychlostni rekord je z Amstru na hranice CR prumerna rychlost 130km/h spotreba byla cca 5.8 nebo 6 l/100km.
Ktery "chytrak" da plny plyn, kdyz ma nizke otacky? Proc by to delal? To neumi podradit?? Doporuceny rychlostni stupen to na maxidotu radi tak, aby se docilila nizka spotreba a ne dynamicka jizda.
|
|
Skodovky me nezajimaji, ale ukaz mi, ktera znacka/model srovnatelna s OII se po 4 letech a 120 tisicich km prodava za mene nez 3000 euro???!!!!
|
|
|
Recenze je vtipná a přesná. Ale napsat ji v zemi, kde si jde měsičně 2000 dementů pro tuto předraženou, hlučnou, poruchovou a neergonomickou popelnici, je odvaha :-D
VW se musí s tou popelnici a jejim prodejem v ČR uchechat k smrti a tak to pro jistotou vyrábí rok od roku lacinějš a prodává dráž :-D
ps. také to fasuji (se silným motorem) a žasnu. Kdyby aspoň volant byl rovně před řidičem a ne vlevo, kdyby nebyl vytočeny z úhlu - hned by se mi v tom střepu sedělo lépe.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI
|