D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Felicia, s vrakem do nového tisíciletí
    (ze dne 26.06.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 26.06.2011 12:20:45     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Levna auta
    Ja osobne si myslim, ze to vse dopadlo tak, jak melo :-)
    Kdo koupi auto za 10-20 tisic, musi pocitat s tim, ze do toho dalsich 10-20 vrazi v brzke dobe, aby to i nadale jezdilo..
    Podle mne, pokud kupuji takovyhle "vrak" , tak je nejlepsi neresit nejake skrabance, urezle plechy a podobne.
    Ja kupoval neco podobneho pred cca 5ti lety, za 10 000 nejake stare Daewoo, ci co to bylo. Potreboval jsem to na cestovani do prace, abych nemusel pul hodiny mhd, kdyz autem to bylo za 10 minut, a take na odvoz vetsiho mnozstvi "materialu".
    Postupne se to zacalo srat, tuhle urvane zrcatko, tuhle blbe doviraly dvere(evidentne to predtim nekdo nekde oprel), tuhle v tom zacalo neco klepat...
    Opravil jsem akorat popraskany brzdovy hadicky a upadlou hadici od chladice:-)) Celkem opravy tak za 7k.
    Po cca roce intenzivniho vyuzivani klepani presahlo unosnou mez a motor najednou spadnul na zem:-)
    Tak jsem to prodal za flasku nejakemu automechanikovi, at si to rozebere na dily :-)
    Ovsem nijak si nestezuju, ze jsem to koupil - potreboval jsem auto "na zniceni", ktere jsem vozil narvane pocitacema a jezdil v nem do prace, bylo mi zcela jedno, jak vypada, jestli je strakate ci flekate, a svou praci odvedlo, a vydelalo si na sebe mnohonasobne...

    Tim chci rict - pokud se kupuje takovehle auto, clovek ma vedet proc ho kupuje, musi VZDY pocitat s nakladama na opravy a imho nesmi resit nekde nejake prorezle pate dvere :-))

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 12:37:47     Reagovat
    Autor: Ligiera - Ligiera
    Titulek:Re: Levna auta
    Nepochybně, s nějakými investicemi jsem počítal a nutno říct, že auto mě vyloženě nepodrazilo. Jenže po několika opravách, i když levných, člověku dojde, že za ty prachy co do toho dal si mol pořídit něco, u čeho mu nebude líto každé koruny. Po necelém roce jsem totiž za 40kkč v autě za 16, ve kterém jsem najel 10kkm. Ne že by to byla nějaká obří pálka, to ne, ale když se na něj podívám, vždycky mě to akorát nasere, protože žadná z těch oprav na něm není znát.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 14:38:08     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Levna auta
    prostě sis z desítek tisíc felicií na trhu koupil auto od někono, koho lze právem považovat za uživatele, který na auto sere. ale bylo to levný, že jo? no a teď vidíš, že to asi nebylo vono - brát tak levnou nabídku, že se i jednatrojky prodávaly dráž.

    kdybys za ni dal tehdy 30, dneska jsi do toho nedával než za běžnou údržbu.
    -----------
    sestra měla do jara (2 roky) 1.6 pick up, takže vím o čem je řeč. koupila za 25, investovala 5,5 do údržby, spojky a hezčích sedadel (ty byly za 1000) a po 25.000 km prodala za 23.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 14:45:33     Reagovat
    Autor: lord.lee - lord.lee
    Titulek:Re: Re: Re: Levna auta
    musím souhlasit, já do feldy za cca rok zainvestoval odhadem 4-5 tis. měnil jsem spojku, nový prasátka + pružiny na zadních brzdách, termostat, a hned po koupi olej + náplně.. v dohledný době mě akorát čeká zadní díl výfuku ( cca 600kč ). Jinak všechno slouží bez problému ( ťuk ťuk )...

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 10:38:42     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Levna auta
    "za ty prachy co do toho dal si mol pořídit něco, u čeho mu nebude líto každé koruny"
    Jenže tohle pokračuje i u těch dražších aut, skoro každé ojeté auto (zejména ty s méně než 6 číslicemi na cenovce) potřebuje nějaké ty opravy hned po koupi, takže záleží spíš na tom, kolik peněz lze celkově za to auto utratit.
    Čili rovnou si pořídit auto za 40 kKč, to se pak nesmí divit, že do něj celkem nasype 60. Taky je otázka, za kolik peněz se dá pořídit "něco, u čeho mu nebude líto každé koruny", já osobně bych to moc neviděl ani za těch 40.

     
    Komentář ze dne: 01.07.2011 14:30:50     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Re: Levna auta
    Pěkný článek, rozumný autor, i podle komentářů. Jen má v článku jednu chybu, prostě mylný dojem, který si myslí, že nemá. Tedy prý: "na rozdíl od leštěného prdu fuel save nějakou odchylku a běžných paliv má, navíc pokud vím, má výjmku z biosraček, mám ozkoušeno že do felicie se vyplatí "

    Zákon jasně určuje, že provozovatel sítě čerpaček musí vytočit určité % lihu. Když bude prodávat E85, jako třeba oblíbené TANK ONO, tak potom může prodávat čistý benál bez lihu.

    Citace: "Tento limit mohou splnit buď přimícháváním biosložek do pohonných hmot, nebo tím, že uvedou na trh čisté nebo jiné směsné biopalivo." - zdroj petrol.cz

    Komentář ze dne: 26.06.2011 12:44:45     Reagovat
    Autor: lord.lee - lord.lee
    Titulek:
    S Feldou 1.6 mám taky nějaký zkušenosti, kupoval jsem ji jako student na pocukávání do školy a na občasný vejlety, vzhledem k tomu že jsem feldu kupoval ve slušným stavu tak slouží i dál ( a zřejmě bude až do úplnýho rozpadu kastle, protože všechno ostatní funguje dobře ). Občas se sice něco podělá ale s těma cenama dílů to v rozpočtu ani není znát.. a ten pohled lidí ve slabších oktávkách a fóbiích když je do kopce tlačí orezlá felda to je k nezaplacení :-)

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 14:30:37     Reagovat
    Autor: Ligiera - Ligiera
    Titulek:Re:
    to je jeden z mála momentů, kdy mám z auta radost, přes skromný papírový výkon to umí být docela stíhačka :) na druhou stranu je v tom každý rychlost vysoká :D

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 23:39:02     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re:
    Nojo, ten motor jsem měl v Golfu II. Auto jezdilo celkem svižně, ale bylo tak divně zpřevodované, že se nedalo jet rychleji jak 160 km/h. Žralo to poměrně hodně, ale motor byl nezničitelný. Nebylo potřeba dolívat olej. Koupil jsem ho s najetými 160 kkm (všichni si ťukali na čelo, že je to moc) a prodával s 260 kkm a motor byl furt jak nový. V podstatě se s autem dalo pořád jezdit, jen už nám bylo poněkud malé. Jednoduchý pracant a na rozdíl od Feldy to nerezavělo. Cena dílů byla v podstatě stejná.

    Komentář ze dne: 26.06.2011 14:31:40     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:
    Abys nebyl za blbce, tak sis prosadil, že vypustíš z výběru do Feldy nejlépe pasující motor 1.3 MPi a budeš se dívat jen po 1.6 MPi z dvojkovýho golfa, který má o celých 5 kW víc než 1.3, ale který si za to bere asi o 2 l benzínu víc než ta 1.3...jo a pak jsi také fokusoval na 1.9 SocialDiesel, který je těžký jako prase a Felicie s ním jezdící měly po 50.000 km na huntě komplet celou přední nápravu a flikovalo se to jak bylo možný. hlavně, že to se 47kW a 1090 kg jezdilo za 4,5 l, pokud člověk nešel nad 70 kmh po rovině...

    no a dál je to popis ztráty iluzí nad relativitou termínu "všechny peníze", protože 14.000 je dost málo...ale na druhou stranu je 7.000 astronomická částka za iracionální servisní úkony jako je "čištění vstřiků".

    dále zmíním jen heslovitě moje postřehy a perly z článku:
    - 1.6 MPi má papírově 55kW, ale reálně 65kW (proč to jen výrobce zákazníkovi zamlčel? aby méně prodal? asi...)
    - Shell Vípaurpyčo do Feldy, protože s ním lepčí jede. (kluci z Shell-marketingu udělali dobrou práci) V-Power se s diskutabilním efektem dá používat do novýho motoru, kde se ve spalovacím prostoru a na výfukových ventilech netvoří tolik uhlíkových usazenin a motor si déle udrží svou kondici. Efekt "líp to jede" je zpravidla jen placebo zaplacené aktuálně 5-6 Kč/litr oproti nejlevnějšímu použitelnému benzinu. To je jediný efekt pozorovatelný ve Felicii.
    - rozptyl spotřeby paliva 6-10 (léto-zima) mi přijde jako z říše snů, protože za 6 se dalo jet ultradefenzivně s 1,3 v jednom člověku do 90 kmh, ale sestřin (oproti kombajnu lehký) Pickup 1,6 MPi nedokázal ani s opatrnou a spořivou dívkou za volantem jet za méně než 8 na 100 po dálnici mezi 120 a 140 kmh bez řazení nebo do 110 kmh po okreskách, kde je třeba řadit o něco častěji. těm deseti v zimě bych věřil.

    nadávat na spolehlivost typu poté, co si koupíš auto v "pubertě" je imbecilita. má sestra v r. 2009 koupila 1,6 MPi pickup s 235.000 km od nějakého železářství v Prlhřimově. za 1.000 se vyměnila prosezená sedadla, za 4.500 byl proveden komplet servis na motoru a výměna všech řemenů...a auto najezdilo za dva roky, co ho měla, asi 25.000km bez dalších investic. prodala ho, protože moc žralo a na motorku už má dodávku.

    článek je divnej. popis iracionálního výběru motorizace, místy až přehnaná kritika vozu, který přes všechny svý mouchy odvádí v porovnání cena/výkon lepší službu než typ fabia...přes nesmysly o benzínu a spotřebě...až po poslední odstavec, kde běsní autorova průměrnost.

    ode mne za 4, protože článek má úroveň přípravky ve Světě Motorů.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 14:49:13     Reagovat
    Autor: lord.lee - lord.lee
    Titulek:Re:
    jen k tý spotřebě, 1.6 není o tolik rozežranější než 1.3. V létě jezdím za cca 7-7,5 v kombinaci zhruba 60% město 40 % okresky, v zimě to stoupá k 8, sestra má 1.3 a jezdí za 6,5 - 7, což takový rozdíl rozhodně není a za lepší dynamiku ( pokud se tomu tak dá říkat) to stojí.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 15:03:21     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    jo, při stejných požadovaných výkonech jsi na litru rozdílu, pokud bys jezdil 90 nebo 130 všude, kde to je dovolený (a užil si tu "lepší dynamiku", tak jsi na 2 a více litrech.
    taky jsme měli v rodině 1,3 a 1,6 zároveň...

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 15:08:26     Reagovat
    Autor: Ligiera - Ligiera
    Titulek:Re:
    - efekt "líp to jede", přes místní odpor některých jedinců k "premiovým palivům" (čert vem toho, kdo ten pojem vymyslel) sice chápu, nicméně si zase nepřipadám až tak mimo abych nedokázal empiricky vypozorovat, že auto jede s jedním palivem lépe, než s jiným. Další věc je, že se sračkama z řepky se mi motor doslova plnil hnojem a kondenzátem vody, (vím, to může být čimkoli) a po přechodu na "vípaurpyčo" problém ustal, z výfuku se méně kouří a je zásadně tišší - to mi nepříjde až tak špatný.
    -ta věc s výběrem motoru.. no jistě, že teď, když už o tom něco vím a něco jsem si přečetl, tak mi došlo, že tyhle věci jsem měl vědět, když jsem to kupoval, holt každý, nebo minimálně já, není při první koupi auta moudrý.
    -ad spotřeba - netuším jak čí sestra, nebo soused, nebo chlap odnaproti, mě to za tu spotřebu jezdí, i když to někomu zní nepravděpodobně, nevím proč bych si to vymýšlel
    -co se týče kilowatů u těch vážně nemám tušení proč to tak je a nehodlám se o tom s nikým hádat, nejsem expert
    -chápu že pro někoho třeba 10kkč, 20kkč nebo třeba 150kkč není nedosahnutelná nebo astronomická částka, nicméně stejně mi příjde že náklady za servis na starou felicii 2kkč na 1000km jsou trochu moc, ale uznávám, že je to především moje blbost

    asi tak

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 15:10:55     Reagovat
    Autor: Ligiera - Ligiera
    Titulek:Re: Re:
    jen dodám, že jezdím 70% dálnice 20% město 10% okresky

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 15:34:43     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    - líp to jede znamená konkrétně co? nechceš teď říct, že při stejných otáčkách motoru to jede rychleji nebo tak něco, že ne? nemyslíš tím spíše: "mám POCIT, že nemusím tolik šlapat na plyn"?
    - výběr motoru jsi popsal jako velmi iracionální počin. tečka.
    - jasně, spotřeba... mám třeba super-úsporný C1, který jezdí se spotřebou 3,5 - 9 litrů. ale když se někdo zeptá, tak se dozví, že se s tím dá jezdit za 5,5-6,5 litru, v zimě na 7 a člověk nezdržuje. když jsem jel na 3,5 litru, tak jsem zdržoval asi stejně jako ty, když jedeš s 1,6MPi za 6 (na 90 jedeš 65-70, v obci do 40)
    - výkon... jdi na motorovou brzdu a uvidíš sám, jaký je rozdíl mezi pocitem a realitou...mezi udávanými 55kW a současným výkonem, (který odhaduju tak na 48kW, pokud nemáš najeto víc než 200.000 km) já se hádat taky nemíním, protože ty máš svou víru.
    - 10, 20 ani 150 nepovažuju za nijak malé částky, ale pokud mám investovat, tak si právě proto rozmyslím, jestli dám napřed víc a pak už nic moc, nebo koupím levně a budu se potýkat s dodatečnými náklady a nespolehlivostí. já volím první cestu i když je třeba mít v ruce větší balík.
    - kdybys nekoupil nejlevnější kus na trhu od majitele u něhož je nejvyšší naděje, že na to auto ani nehrábne, měl bys servis jednou za rok v pravidelné výměně kapalin. sestřin pickup to tak měl i ve 250.000 km.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 15:47:49     Reagovat
    Autor: Ligiera - Ligiera
    Titulek:Re: Re: Re:
    dobře, napíšu to ještě jednou - nesmrdí to, nekondenzuje mi tam voda, je to tišší a ano jede to lépe a nemyslím tím "mám pocit že to jede lépe", motor má pravidelnější chod - to mi příjde jako "jede lépe" i kdyby to nejelo rychleji.

    Nejsem nijak fanaticky přesvědčený o dokonalosti "vajpru od šelu", ale dokážu si představit, že benzín do kterého se nemíchá biosložka se takhle projeví, i kdyby to nevedlo ke zvýšení rychlosti, výkonu, krouťáku nebo třeba krásy vozidla.

    Jinak to nerozporuju, to že jsem při pořizování byl vohnout nijak nezastírám

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 16:41:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    - smrdí nesmrdí...5% biopřísad nepoznáš
    - kondenzace vody je nezávislá na tom, co je v nádrži. vodu v benzinu teda máš bez ohledu na to co tankuješ. jenže díky tomu lihu ji dokážeš v benzínu rozpustit a "spálit". bez něj se hromadí v nejnižším místě nádrže a zasírá to tam, teda pokud to auto třeba týden nejezdí. jinak je to salám banán.
    - motor má tišší/pravidelnější chod? v porovnání s čím?
    - citace z shell.cz: "Složení Shell V-Power zabraňuje usazování nečistot, které se obvykle tvoří na ventilech a snižují tak výkon. Z dlouhodobého pohledu pomáhá odstranit všechny nečistoty, které v motoru zůstaly po použití jiných paliv. Motor tak může efektivněji pracovat a lépe palivo využít."
    Přeloženo do srozumitelštiny: Vípaurová aditiva obsahují méně těžších frakcí, takže nevzniká tolik sazí po spálení a tak se ani neusazují.
    výsledek: motor s v-powerem pojede dýl jako nový, respektive pojede dýl stejně jako v den, kdy jsi ho začal tankovat. testy na motorkách časopisu Motorrad ale ukázaly, že s v-powerem mají 16V motory spíše problematickou výkonovou křivku a usazeniny jsou asi dvoutřetinové oproti obyčejnému N95.
    - do každého motorového benzinu prodávaného v ČR se dle zákona č. 180/2007 Sb. musí přimíchávat biosložka. od 1.1.2009 je to 3,5% objemu. není to teda žádný marketingový tah nebo možnost pro výdejny, žádné prémiové palivo a podobný pičoviny. je to zákonná povinnost, kterou výrobce musí dodržet, aby to mohl v čr prodat. ten, kdo ti nakecal, že V-power nemá biolíh tě jen obelhal (protože ses nechal) a zvětšil tak placebo-efekt drahého benzínu s trošku jinými aditivy, které ale patnáctiletá felda po cikánovi nepozná. kdybys vyměnil svíčky za něco jinýho než brisk a vyčistil vzduchovej filtr, budeš na tom možná líp než s v-powerem a vyjde to rozhodně lacinějc.

    pro mě jsi trouba při každým tankování v-poweru...a to ti ho nijak nezávidím. sám jezdím na E85, který tankuju o 10kč/litr levněji. koupil sis teda levné-drahé auto a jeho provoz si dál prodražuješ nákupem "značkového" benzínu, který teče ze stejné trubky jako ten nejlevnější natural, ale z cisterny shell tam nalijou ještě kýbl aditiv, která tobě konkrétně v ničem nepomůžou, ale jsou za peníze.
    najdi si jinou pumpu, která je postavená v posledních 5 letech a zkus benzín od ní. pokud tam nelije vodu provozovatel (a vodu do benzinu lili i nájemci ČS Shell), neměl bys poznat žádný rozdíl ve spotřebě ani projevu motoru, ale ušetříš tak 3 kč na litru oproti shellu. ale je to tvůj race...věř čemu chceš.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 23:05:17     Reagovat
    Autor: Ligiera - Ligiera
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    dobře, chápu, že jsi ochotný přejít minové pole aby jsi mi vysvětlil, že jsem neschopný poznat kdy mi auto jede o něco lépe a kdy o něco hůř

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 23:46:23     Reagovat
    Autor: XXE - X18XE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Můžu se zeptat, jestli jezdíte na E85 s motorem neupraveným na E85? Jezdíte na čistý E85, nemícháte ho s naturalem? Pozorujete vyšší spotřebu? Pokud jsem četl o motorech na E85 (třeba Focus II), tak spotřeba prý byla znatelně vyšší...

     
    Komentář ze dne: 28.06.2011 13:13:07     Reagovat
    Autor: FanThomas24 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já sem tam jezdím na E85 s 1,3 mpi. Maximální poměr mám 1:1 (natural:E85) Spotřeba vzrostla cca o 1 litr (počítal jsem to velmi zběžně na trase Jihlava - Liberec, kdy tam jsem jel na natural a zpět na směs 1:1). Auto pak jede líp do kopců a celkkově se líp cítí v otáčkách. Nejhorší je "detox" z5 na natural, auto sebou cuká jako dovokej bejk. Kolem a kolem si myslím že tam nějaká úspora peněz je, ale pumpy s E85 nejsou všude a zajíždět si někam dál se už navyplatí.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 10:07:26     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    jezdím na E85 a mám před vstřikama jednotku prodlužující impulz. spotřeba stoupla z 8 na 9 na dálnici (130-150), mimo obec jedu za 7,5 (80-110) a na benzín jsem jezdil těsně pod 7. po městě jezdím taky za 7,5 - tedy asi stejně jako dřív na benzin.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 12:32:42     Reagovat
    Autor: XXE - X18XE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Díky. Jezdím kolem benzinek, kde E85 mají: v Černé Hoře u kruháče a pak v Lipovci a Protivanově. Tamní provozovatel dokonce údajně dělal průzkum zkušeností s E85 mezi motoristy, viz tady
    http://www.vena-trade.eu/_data/1263986442_14.pdf
    ale to se mně zdá jako dojmologie.

    Alternativa je to asi dobrá, ale nakonec jsem usoudil, že nenajezdím tolik, aby se mně to vyplatilo. Rozdíl v ceně N95 :: E85 = 32,6 :: 26,2 Kč, tedy 20 %. Proti tomu nějaké zvýšení spotřeby třeba 10% a náklady na úpravu...

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 07:23:59     Reagovat
    Autor: dagou - dagou
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Nechci bejt válečnej štváč, ale multijet od Fiatu začal ošklivě cukat, když se začal přimíchávat biolíh do benzínu. Celou dobu jsem tankoval na OMV. Když jsem změnil benzínku na Shell, protože mě OMV párkrát vypeklo s vodou v naftě, vypozoroval jsem, že Seicento přestalo cukat na minimální plyn. Rozdíl opravdu znatelný i pro mojí ženu. Nepředpokládám, že porušujou normy a nemíchají do benzínu líh, ale zřejmě to míchání mají lépe ošéfováno, takže to prostě nejenom pocitově, ale i skutečně "jede líp". Motor nemá latenci v reakci na plyn a při otáčkách, kdy se jentak převaluje mírně nad volnoběhem - typicky z mírného kopce, kdy se jen udržuje konstantní rychlost - necuká a neklepe.
    Na motorce jsem problém nezaregistroval, ale tam ty dvě pinty sežerou prakticky cokoliv a na projevu motoru se to nepozná. Mlátí to a cuká a bouchá pořád cca stejně :)

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 19:07:59     Reagovat
    Autor: sectoid - Sectoid
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Klid, taky leju do Felicie 1,3 MPI benzin od Shellu. Proste to lepe jede.Firemni nisan treba ne. Na motorce jsem rozdil nepoznal, na autu ano. Just works, who cares.


     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 19:11:49     Reagovat
    Autor: Sectoid - Sectoid
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Jednim dechem ale dodavam, ze "lepe" to jede na benzin od jakekoliv rozumejsi benzinky, mimo JZD Gas, Albert premium quality atp.

     
    Komentář ze dne: 31.05.2013 20:10:58     Reagovat
    Autor: Hanysek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já mám Feldu 1.6 r.v.2001 s nalítanýma 180 000 km. Spotřeba výhradně městský provoz od jara do podzimu 6.5L, v zimě 9L. Na brzdě změřen Pmax=61kW.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 16:19:40     Reagovat
    Autor: Didier - Martin Vintr
    Titulek:Re:
    Souhlas pane kolego. Jako ročnímu majiteli Felicie 1,3 koupenou a stále provozovanou pouze s výměnou oleje a dolévání benzínu se mě článek poněkud dotknul.

    Na motor 1,3 nedám už od dob řízení Favorita dopustit a 1,6 bych si nikdy nekoupil už kvůli váze,která se rovná váze 1,9d,jsou oba litinové. Mimo to má 1,6 povolenou spotřebu oleje až litr na tisíc, což je trošku vypovídající o spolehlivosti.

    I ta podobnost se Světem motorů mne napadla - kdykoli tam měli motor 1,3/50kW,at už ve felicii či favoritu,stěžovali si,že to nejede. Ale z 1,6 semálem posr...divné,že tohle lidi žerou

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 20:31:45     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re:
    Se nediv, rozdíl 5 kw a 30 Nm je vzhledem k asi o 1000 ot/min níže položenému maximu skutečně citelný, obzvláště zapřáhnete-li za filcku vlek s tunou dlaždic:-)

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 22:24:01     Reagovat
    Autor: Didier - Martin Vintr
    Titulek:Re: Re: Re:
    Pak na to holt člověk musí víc šlápnout...ale nechápu to,že lidi prostě řeknou "ono to nejede"...jaktože já se svým 1,3 BMM,což je ještě zatracovanější než MPi,můžu letět v pohodě po dálnici 140 a ostatní si stěžujou,že jedou po dálnici 100 a víc to nejde a že kdyby měli 1,6,ukázali by světu,jak jsou skvělí...to mi nejde do hlavy...jasně,když chtěj,at si 1,6 koupí,oni budou řešit nápravu a ne já,ale nemusí kydat hnůj na motor,kterej drží o mnoho víc a je spolehlivější...nehledě nato,že v motorovém prostoru 1,6 se člověk ani nehne

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 12:39:42     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Viz defensův příspěvek níže - nikdo ti na 1,3 hnůj nekydá, jen je na naložení mnohem citlivější než 1.6 a o problémech s nápravou jsem od vlastníka neslyšel (1998, 240 Mm).
    Nevím jak ty, ale já se vozím v prostoru pro cestující, ne u motoru.
    Kdybych měl nutně jezdit s felicií, tak beru 1.6, u fabie 1 bych zas bral 2.0MPi. Každému co jeho jest.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 12:45:30     Reagovat
    Autor: Didier - Martin Vintr
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Však já taky sedím za volantem :)
    Jen známá kdysi přijela s uvařenou 1,6 s tím,že jí asi nejde větrák...takže cokoli zkusit udělat pod kapotou je zážitek..ale jak říkáte, každému co jeho jest.
    Taky bych si tu 1,6 zkusil,ale rozum velí 1,3 a i rychlostně to stačí

     
    Komentář ze dne: 30.06.2011 20:02:38     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Rozum velí koupit něco úplně jiného.:-)
    Ale je pravdou, že najít na trhu auto, které má snad větší vnitřní protor než jaký automobil sám zabírá jako je felicie, je skutečně problém.

     
    Komentář ze dne: 30.06.2011 20:06:32     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    auto, které má snad větší vnitřní protor než jaký automobil sám zabírá

    Mini je v tomto směru klasika, ne? A navíc je to hezké auto, jen halt trochu malé :)

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 22:39:31     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re:
    na mírně se svažující dálnici se mi podařilo s 1.3Mpi atakovat tachometrových 180, to přísahám. felda ovšem nebyla šizena na oleji, benzín nikdy od no-name čerpacích stanic, umístěných za kravínem v areálu STS, probíhalo seřizování ventilů, výměny filtrů včas a vůbec neodfláknutá údržba. subjektivně řečeno, jela dost dobře.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 22:54:25     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re:
    Felicie 1.6 byl roztodivnej stroj.

    Je úplně jedno, že ten motor měl jen o 5kW víc, jízda s 1.6 byla úplně o něčem jiném než s 1.3. Prehistorický motor ze 70. let s dlouhým zdvihem měl točivý moment k dispozici v kterýchkoli otáčkách, takže po stránce dynamiky jízdy se tomu nedalo naprosto nic vytknout. Spolehlivě to deklasovalo Octavie s motorem 74kW, což byl ten samý osmiventil s variabilním sáním a jinou hlavou.

    Motor měl litinový blok a soustavně přetěžoval přední nápravu, zkonstruovanou na lehký motor z hliníku. Občas praskalo uchycení motoru (od r. 1998 tam byly speciální výztuhy). Těžký motor měl za následek výraznou nedotáčivost krátké verze. Přední pneumatiky vydržely ještě méně než ve fobii žárovky. Motor byl v autě namontován úmyslně šikmo kvůli vyosení těžiště, přesto auto absolvovalo lépe pravé zatáčky než levé. Největší vymrdávka bylo ovšem hyperaktivní ABS, díky kterému se auto nedalo zabrzdit ve vyšších rychlostech. S těmito automobily jsem si skutečně hodně užil a vždy jsem si pokládal otázku, jakého psychotika napadlo narvat do Felicie právě tento motor a co od toho čekal. Každopádně pro klidnějšího řidiče, který jezdí rád rovně a co si vylosoval nějaký lepší kousek již s vyztuženými nosníky a podlahou to je zajímavá volba.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 17:44:47     Reagovat
    Autor: Ace - Ace
    Titulek:Re:
    S 1.3MPi momentálně jezdím, ale nikdy v životě bych si ho nekoupil. Pořád si radši připlatím za ty 2 litry na 100, abych se nemusel na každé křižovatce bát, že ta herka nezrychlí dostatečně na to, abych mě někdo nesmetl. (To samozřejmě za předpokladu, že u té 1.6 bude poznat rozdíl) Najíždět s tím na dálnici nebo i jen blbou výpadovku (od benzínky) je kapitola sama pro sebe - i když jsem ateista jako řemen, tak se vždycky modlím, aby ten za mnou uměl používat brzdy a dal mi víc času na rozjezd.
    O tom, že při naložení to auto do kopce nezrychluje už od cca 60km/h ani nemluvím.
    Ad 55/65kW - pokud vím, oktáfka 1.9 TDI PD má papírově taky 77kW a na brzdě se to blíží spíš 90... Slyšel jsem víc důvodů proč by tam škodovka mohla nechat rezervu (nemůže riskovat, že jedno auto bude mít menší výkon než je deklarováno; počítá se špatnou naftou... ), takže bych se nedivil, kdyby to praktikovali už od dob Felicie.

    Co se auta obecně týče, je pravda, že s bezpečností na tom asi nebude nijak slavně, rezne festovně, moc to nejede a převodovka stojí za houno (na jedničku se dá rozjet asi tak do 10km/h, abyste neohluchli), ale má jednu pro české země dost podstatnou výhodu - cenu jak auta, tak náhradních dílů.
    A přes všechny jeho nevýhody, pokud nenajdu lepšího, to asi bude moje první auto na pendlování mezi školou a prací, protože MHD je prostě pořád ještě horší. Kdybyste někdo znali cenově srovnatelnou (i díly) lepší volbu tak okolo 30k, jsem jedno ucho.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 18:52:16     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    kdybych s 50 kW 1,3 MPi nikdy nejel, tak bych ti možná i věřil, ale takhle si můžu přinejlepším myslet, že popisuješ jízdní vlastnosti 40 kW 1,3 MPi...

    myslet si, že výrobce má kladnou rezervu v deklarovaném výkonu je naivita a spíš to má míň než víc, protože výkon je měřen v laboratorních podmínkách, kdežto motorová brzda pracuje s několika koeficienty a měření má jistou, do značné míry korigovatelnou chybu. přesto je tam tolerance 2-3%.

    zkus Opel Corsa B 1,2 48kW, ale dělá se i 65kW

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 19:42:41     Reagovat
    Autor: Ace - Ace
    Titulek:Re: Re: Re:
    Je to 50, viděl jsem servisku i techničák :) Ale zase kombík(family)...
    Pokud v tom jedu sám, tak to ještě jakž takž zrychluje, ale 4-5 lidí a dynamika se blíží spíš šnekovi. Myslím že 0-100 za 17 sekund mluví za vše, asi jsem neviděl nic horšího.

    K tomu výkonu jen říkám co jsem slyšel/četl, nemám kvalifikaci abych se o tom mohl fundovaně hádat. A díky za tip, ale mrknul jsem na to a tohle auto se mi opravdu hodně nelíbí :)

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 23:05:40     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    To je asi ten kchár nějakej pokakanej? Co si pamatuji, tak 50kW jezdila dobře. Jednou jsme proti sobě postavili Fobii 1.4-16V 55kW a 50kW krátkou Felicii a felda měla do 100 km/h navrch. Podobné se stalo s Yarisem, kterého Felicia deklasovala úplně. Byli jsme z toho trochu překvapeni, ale bylo to tak.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 23:35:05     Reagovat
    Autor: Ace - Ace
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Neměl by být, servisuje se pravidelně...
    A dobře... Podle mě jezdí "dobře" až octavia RS ( nějakých 132kW), ale to už jsme zase úplně úplně jinde.
    Když to srovnám třeba s cca 83kW Meganem (což se mi taky nezdá jako nějaká výhra, asi jsem rozmlsanej), tak mi přijde, že to té padesátce celkem odpovídá... Ale jak říkám, hlavní problém nastává až při naložení, v jednom to ještě celkem jede.

    Co se vyklepání Fabie týče, tam bych to viděl na to, že Felicia může být podle modelu klidně o 100-150kg lehčí, takže to těch 5kW smaže.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 12:32:08     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Lepším ekvivalentem Felicie 1.6 by byla Fabia 2.0 - co se kombinace motor/auto týče.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 01:06:11     Reagovat
    Autor: Koule - Koule
    Titulek:Re: Re:
    Haha, TDI PD 74 kW na brzdě 90 kW, to bych chtěl vidět. 74 kW verzi vyklepne i Swift 1.3 68 kW, i přes vahovy rozdíl obou vozu si dovoluji tvrdit, že kdyby tam bylo realně vámi uváděných 90 kW, tak se skřet nechytne ani omylem.

     
    Komentář ze dne: 30.06.2011 22:00:43     Reagovat
    Autor: Noir - Noir
    Titulek:Re: Re: Re:
    http://www.auto.cz/foto/?uid=434a18f636646&art=1196
    resp. http://www.auto.cz/skoda-octavia-1-9-tdi-77-kw-1196
    Zajímavý je výkon na kole - 47kW - a pak se lidi diví, že to nejede:-D

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 18:00:41     Reagovat
    Autor: MartasRR - MartasRR
    Titulek:Re:
    Ač to řekl celkem tvrdě, musím s ním souhlasit. Tedy až na jednu věc. Ono je spořivost a spořivost. Spotřeba se liší kus od kusu řidiče.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 22:06:14     Reagovat
    Autor: Masinfíra - kovacs.jiri
    Titulek:Re:
    S tou přední nápravou s Tebou Honzo nesouhlasím. Měl jsem Social Diesela 3,5 roku a najezdil s ním 135 tis.... a nápravu komplet jsem měnil hned při koupi. resp celý podvozek... a pak už jen jednou tlumiče a čepy. Ramena a tichošprcky byly ok....
    A co se týče spotřeby, měl jsem kombajna a ve třech lidech + bágly. Směr Most - Hluboká nad Vltavou a za 10 dní zpět 4,93 na sto...a rozhodně ne pod 70/ km/h. Samozřejmě to auto neuctívám jako boha ,ale mě sloužilo dobře a taky jsem se o něj staral.... nejde kvuli pár kusům všecky házat do jednoho pytle. To se může jen u cikánů :D

    Komentář ze dne: 26.06.2011 14:48:04     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:
    Jojo, také jsem měl Felicii ve svém vozovém parku. Nejsympatičtější byly ty cenu. Feldu jsem koupil za 6.500,- Kč. Byla hnusná jako prase a sedačka řidiče byla naprosto k.o. Tak jsem zajel na vrakáč, kde mi prodali v případě self-demontáže celý interier za 1.500,- Kč :-)

    Jojo.....následky prvních jízd s čerstvýma papírama se daly zalepit i z výplat absolventa aniž by to bylo znát na poklesu finanční úrovně :o)

    Doteď se vždycky směju při vzpomínce, jak jsme stáli s vrakáčníkem nad hromadou mnou vybraných dílů a půl hodiny diskutovali o adekvátní částce :-D To už jsem pak zažil jen na tržišti v Egyptě.

    Komentář ze dne: 26.06.2011 15:01:43     Reagovat
    Autor: Monsignor - Neregistrovaný
    Titulek:
    Hezkej článek, jako majitel podobné strojovny (1.3 a na LPG) souhlasím téměř ve všem. Já do ní za 2 roky a nějakých 40tis. km nasypal tak kolem 30 tisíc. Nutno říct, že včetně ekodaně, přihlášení, pojistek, výměn oleje, pneumatik,dílů,nosiče na střechu, všeho. Nejdražší byla výměna LPG bomby a repase brzd + řízení v servise (bylo to v zimě, neměl jsem garáž a válet se pod ní venku se mi nechtělo). Je pravda, že díly jsou velice levné, pro objektivitu jsou ale potřeba dost často. Jízdní vlastnosti, spolehlivost, pohodlí podprůměr i na auta té doby a třídy. Ale přesto pro člověka manuálně zručného ideální auto pro levné provozní náklady, pokud by mělo chodit regulerně do servisu, už to takové terno není. Pro mé využití ideál - ač bych na nějaké nové nízkorozpočtové auto cash našel, bylo by mi líto ho zhuntovat mým stylem využívání - mám auto jako otroka, tahá vozík, vozí často i různý stavební bordel a jiné krámy přímo na sedadlech, jezdí v roli offroadu po lese apod. Navíc si 1.3ka rozumí velice dobře s LPGčkem. Pro mě felda celkem dobrý.

    Komentář ze dne: 26.06.2011 18:09:36     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:..auto je horší než milenka..
    ..já jsem v něm nechal zatím krom pořizovací ceny už kolem 60 litrů .. a za ty prachy musí sloužit dalších 10 let :-)

    Komentář ze dne: 26.06.2011 18:30:49     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:
    já jsem své felicii nedávno koupil voňavý stromeček s Homerem Simpsonem a očekávám, že ještě pár let bude fungovat :)

    Komentář ze dne: 26.06.2011 18:39:38     Reagovat
    Autor: Kundohlav Smrdutý - Kundohlav Smrdutý
    Titulek:To už nejni auto
    Zbavil jsem se postupně Š 125, a před 5-ti lety také Š-Felacia-Combi 1.3 MPI, kterou jsem měl po kamarádovi. Paxem měl Š Ochcávia II 1.6MPI (resp., moje OSVČ manželka potřebovala lízat) a paxem skončil se Škodoffkami ouplně.
    Š-Felacia je dnes už out, životnost má za sebou, pasivní bezpičnost je dnes rovněž někde jinde. Měl jsem ji rád, ale taky mám rád sebe. (Jináč to nebylo až tak špatný auto zvlášť po té Š125-ce :), ale jinak sorry.
    (Pozn. zadní dveře mi nerezly jen proto, že byly nový, prorože vyměněný. V rámco Bouchal-cupu předchozímu majiteli vstoupil kyklista bez brzd a bez pozvání zadními dveřmi do interieuru ...)
    Obchodní politika Schade mě nasrala natolik, že jsem (v r 2010, když moje žínka zase chtěla lízat) volil jiný auto. Jsou to paradoxy, zase Germána.
    S Oplem_Astra_Caravan_H_1.6/16V jsem t.č. zcela spokojen (s vědomím, že se časem asi vypičí, jak v rámci katování kostů D_Fens prorokoval všem autům mladším roku výroby 2005...) . Nic proti starším autíčkům, ale už je to dnes jinde.
    Jen nevím, co doporučím mojí mladé, až dolíže svou Š-Fobii Combi 1.4/16V (ano, opravdu si ji koupila, i když jsem ji varoval). Varuji ji před Škodoffkami, ale drží se té značky jako lejno košile. Příště by chtěla Š-Yeti (kdo ji od toho odradíte, máte u mě flašku; doma není nikdo prorokem :).
    Jinak, nejlepší auto, jak víte, měl Krtek:
    www.youtube.com/watch?v=bG4tv0REXe0
    A auta bych až tak neřešil, jelikož z hoven se budou dělat hamburgery:
    hobby.idnes.cz/video-obsah-kanalizace-je-idealni-zdroj-materialu-pro- vyrobu-burgeru-1jn-/hobby-domov.asp?c=A110621_083941_hobby-domov_mce


    Komentář ze dne: 26.06.2011 19:15:15     Reagovat
    Autor: Vapno92 - vapno92
    Titulek:Favorit
    Ja osobne som tiež chcel kupovať Fáčko/Feldu s tým, že primárne to bude hobbycar ktorým budem riešiť svoju mobilitu. Takže grcať do toho čas a peniaze bol účel, nie zlo. Nakoniec vlastne ani neľutujem, že som kúpil Fávo. Dostal som to isté ako pri Felde, akurát hranaté.

    Komentář ze dne: 26.06.2011 20:06:01     Reagovat
    Autor: Mc Cali - Mc Cali
    Titulek:Feluš.
    Jen si plkejte...o:). Mam Feldu 1.6 už šestej rok a zatim se ji měnit rozhodně nechystám. Úpravy za pár korun, opravy to samé. Spotřeba ok, když jedu klidně tak 6,5 - 7, když ji šlapu na krk tak 10. Za šest let kromě spotřebáku žádné výdaje. ( úpravy nepočitám, ty jsou chtěné ). Poslední dobou to trochu papá olej, ale zase ne tolik abych to musel nějak řešit. Objel jsem s ní skoro půl Evropy a nikdy mne nikde nenechala. A motor nemá chybu. Neni nad starej dobrej litinovej ingot o:).
    Až Vás někde vezme modrá Felda s usmívajícím se řidičem, vzpomeňte si na mě. Jedno vim jistě, s žádným jiným autem už takovou srandu nezažiju.
    To auto totiž umí překvapit.

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 22:27:25     Reagovat
    Autor: Masinfíra - kovacs.jiri
    Titulek:Re: Feluš.
    Viva la Feliciaklub co :D

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 23:58:25     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Feluš.
    To je to, co mě na té 1.6 štvalo. Nedalo se jezdit pod 6.5 l/100 km. A to šlapání na krk za 10 je reálných, tak jsem to kdysi tak počítal. Poněkud paradoxní je, že když teď jedu normálně, což se rovná šlapat feldě hodně na krk, tak mi to žere taky 10 litrů. Nepatrný rozdíl je v tom, že té spotřeby dosáhnu s autem, které je o metr delší a pohání ho 3.5 litrový šestiválec. Pak už mi ta felda tak zajímavá nepřijde :-).

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 01:46:10     Reagovat
    Autor: Mc Cali - Mc Cali
    Titulek:Re: Re: Feluš.
    Správně, máš pravdu náčelníku.
    A ještě nepatrnější rozdíl je v pořizovací ceně Feldy a Tvého šestiválce. Jak dlouho bych mohl jezdit za 10 abych vyrovnal rozdíl ?
    Já Ti nějak nerozumim.
    Koupíš 3.5 litrový šestiválec a jezdíš s nim za 10 ?
    A to má se mnou udělat co ? Já až budu mít 3.5 litrový šestiválec, tak s nim budu jezdit za 20. Na ekonorally mě neužiješ.
    Já si jedu zajezdit a ne sledovat palivoměr, to je asi Tvůj koníček.
    Ale nic ve zlém, každej máme jiné priority.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 09:56:51     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Feluš.
    Při troše štěstí se dá slušný šestiválec pořídit kolem sta litrů. Pokud byl servisovaný, tak po koupi většinou stačí vyměnit olej a brzdové obložení, což se dělá na všech ojetinách. Určitě není třeba řešit nějakou korozi, výfuky a jiné podobné ptákoviny...

    Těch deset litrů není ecorallye, ale normální jízda v běžným provozu a za víc jak 15 to taky nepůjde. Zkrátka ta spotřeba je tak nějak konstantní, i kdyby s tím dělal člověk cokoliv.

    Palubní počítač a jiné ptákoviny, které ukazují spotřebu jsou v těchto autech zcela bezpředmětné, protože si je člověk nekupuje krz ušetření pár litrů paliva, ale pro pohodlí.

    V podstatě jsem chtěl ukázat, že do malých aut se některé motory podivných kubatur a konstrukcí absolutně nehodí. Nemají vliv na zvýšení výkonu a dokonce kazí ekonomii provozu. Proč si budu kupovat malý střep, který žere jak sedmičkový bavorák? Odstrašujícím příkladem budiž třeba dvoulitr ve fabii, či legendární 1.4 MPI z roku 1964.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 11:18:31     Reagovat
    Autor: Mc Cali - Mc Cali
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Feluš.
    No víš, celej ten vtip je v tom, že od Feldy nikdo ten výkon nečeká.
    Proto je s ní taková zábava.
    Ale chápu, že ne každého to může oslovovat.
    A 10 je strop jak jsem psal.
    I když u mne to zároveň znamená většinou průměrnou spotřebu. o:)
    Ta sranda za to ale stojí. Kdo nezkusil, nepochopí.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 11:28:38     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    Ale zkusil, jak jsem psal někde výš. Měl jsem Golfa II s tím motorem, ale už je to dávno. Jelo to celkem přiměřeně, na svou dobu to bylo mimořádně spolehlivé (poslední kusy před řadou III), ale to pohodlí bylo poněkud slabší. Ta 1.6 bez posilovače do města byl dobrý posilovací stroj, navíc jsem na tom měl 195 gumy. Myslím, že to bylo s Feldou srovnatelné. Nevzpomínám na to ve zlém, ale už bych nic takového nechtěl. Stárnu, těším se na důchod a lenivím.

    Feldu jsem nikdy delší dobu neřídil, něco jsem odjezdil s Favoritem. Ten mi přišel trochu jankovitej ve srovnání s Golfem II, jak na tom byla Felda proti Favoritu, neumím posoudit.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 11:27:24     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Feluš.
    se vopakuju, ale velké benzínové motory mají zásadní výhodu v tom, že průměrnej obyvatel neumí aplikovat počty na úrovni prvního stupně základní školy. a tak rozdíl v ceně ojetiny se šestiválcem a podobné s turbodýzlem bývá více než nepatrný, a pár let trvá, než se v benzínu propálí. bonusem pak zpravidla bývá výrazně menší bájná lhavost prodávajících a výrazně lepší stav vraku. to se samozřejmě netýká premiovek, ale běžného spotřebáku.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 00:05:17     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Feluš.
    no jo...jenže aby to za něco stálo, tak musíš feldě šlapat na krk. bez toho jedeš mezi 70 a 80...a zdržuješ i formule HTP

    když jedu s 1,6 16V v 206CC klidně a kochám se, tak jedu za 5 a něco i s otevřenou střechou (na gumách š. 205mm) když jedu plynule po okreskách do 130, což je už dost nad tím, co 1,6 felda dovede, jedu za 9,5 l/100 km. ty to dáváš na 165mm gumách za 10 (když přivřu obě oči)

    felda umí překvapit jen nepřipraveného řidiče přetáčivým smykem lehkého zadku...8o)

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 01:29:07     Reagovat
    Autor: Mc Cali - Mc Cali
    Titulek:Re: Re: Feluš.
    Je mě jasné, že to co jsi napsal nemůžeš myslet vážně. Beru to jako dobrý vtip.
    Feluš s pár koněma navíc umí být překvapivá. A zatáčky nech bejt, v nich jsou HPéčka jako doma. Je pravda že 205 nemam, ale 185 je tak myslím akorát, alespoň pro mne.
    Takový jako jsi Ty si právě nejvíc vychutnávám.

    P.S.
    K Tvému hodnocení rychlosti auta nebudu ani raději nic dodávat.
    Nemá to cenu, jsi úplně mimo mísu.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 10:26:11     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Feluš.
    pokud jedu mimo obec 80-90, jedu pod 6 i na E85.

    felda s měkkým podvozkem a bubinkama vzadu je v každý zatáčce ve ztrátě jak s brzdným bodem, tak s rychlostí průjezdu. pokud na ni dáš 185ky, tak ubrzdíš velký hovno a blbě to na nich sedí, protože na takovou šířku není auto dost těžký a i v zatáčkách je to plaváček.

    mě si můžeš vychutnat, protože já na silnici nezávodím. takže když mne po 300m rozjezdu na 110 oprasíš před zatáčkou na konci rovinky jen proto, abys předjel kabriolet a ukázal, že i auto za čtvrtinu měsíčního platu jede dobře, přeju ti to.
    ale pokud mám náladu na svižnou jízdu, tak tě budu vnímat spíš jako toho, kdo mi svou marnou snahou držet moje tempo zavírá zatáčky a najížděním do nich tak strááášně brzo mi brání v předjetí. takovejch agro-racerů už bylo... 8o)

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 19:33:46     Reagovat
    Autor: Mc Cali - Mc Cali
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Feluš.
    Jééééé.....Ty jsi chytrej !!!
    Bohůžel přesto, jak je vidět, nic neznáš. o:))
    Promiň že nebudu více reagovat, ale jsi ztráta času.
    Hezky si ten svůj kabriolet užívej a měj se prima.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 19:48:01     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    Bohužel pro vás je:).

    Na těch gumách (185) to musí skutečně plavat.
    Ingot je dobrá věc, ale ne do auta, které na to nebylo stavěné.

    Je to auto , které jistě poslouží k převozu z A do B, ale na nějakou rychlejší a svižnou jízdu to opravdu není (a široká guma tomu rozhodně nepomůže). Je to F-elicie, ne F-errari.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 21:24:19     Reagovat
    Autor: Mc Cali - Mc Cali
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    Nějak mi neni jasné, proč by snížená Felda ( vepředu 4 cm a vzadu 6 cm ) s gumama 185/55/14 a HP sporting tlumičema měla plavat ?
    To mam teda o plavání jiné představy.
    Ale jak myslíš. o:)

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 22:01:05     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    No já zase nechápu, jak souvisí snížení o 4 a 6 cm s přítlačnou silou na centimetr čtvereční.


     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 22:07:11     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    souvisí to tak, že se odstředivá síla částečně nepohltí v pérech při vykloněním kastle, ale přímo zatíží už tak nejistou adhezi pneumatik a auto proplave v zatáčce klíďo třičtvrtě metru při rychlosti, kdy ve standardním provedení sice mělo jedno zadní kolo v luftě, ale předek by se ani nehnul. a to je ten hustě adrenalinovej feliška-racing, voe 8o)

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 22:11:03     Reagovat
    Autor: Ian - Ian
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    + se dá očekávat, že se dostane výrazně menší množství vzduchu pod auto. Což je dost zásadní. Je zvláštní, jak málo lidí si uvědomuje, jak moc důležité je proudění pod autem.

     
    Komentář ze dne: 03.07.2011 07:45:09     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    u feldy, která se pohybuje 99% jízdního času pod 100kmh? tam bych si to dovolil lehkomyslně zanedbat 8o)

     
    Komentář ze dne: 03.07.2011 08:06:54     Reagovat
    Autor: Ian - Ian
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    No dobře, no... Ale tohle hustofelina, copak jsi nečetl, že s ní předjíždí Rohla s S jedničkou?

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 22:09:01     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    no, možná bys měl zkusit skutečně sportovní podvozek, abys viděl rozdíl.

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 22:43:53     Reagovat
    Autor: Mc Cali - Mc Cali
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    o:))))
    Já z Vás přátelé už nemůžu.
    Už se nemůžu ani smát. Dáváte mě zabrat.
    Končim s diskuzí.

     
    Komentář ze dne: 03.07.2011 08:16:03     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    to, co jsi popsal zde: www.feliciaklub.cz/mc_cali je pletení biče z hovna. jen tuzing...
    každý, kdo nepozbyl schopnosti racionálně uvažovat ví, že podobný tuzing je zbytečné vyhazování peněz. je efektivnější a ve výsledku o stovky procent odladěnější koupit si lepší auto. na trhu je jich dost. je to názor i mnoha úpravců, když se jich ptají jaká auta upravují a oni si zoufají nad tím, jaké hrobky chtějí lidi poladit.

    navíc - když dáš tvrdý podvozek na feldu, tak si nechci představit, co to udělá s karoserií měkkou jako máslo, která se tak kroutí, že ve 160 kmh na dálnici může prasknout čelní sklo tím, jak bouda pracuje.

    takže si svého koníčka užívej, nezapomeň dolívat aspoň litr oleje na 1000 km...a hlavně prosím - jezdi u pravého okraje vozovky, abys moc nezdržoval, závodňýku 8o)

     
    Komentář ze dne: 03.07.2011 09:54:57     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    Felacia klub? Neni realny stav popisujici nazev spise retard pride club, ovsem ten pravy stav si tam nikdo nedokaze priznat?

     
    Komentář ze dne: 03.07.2011 11:00:17     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    Felacia klub je vtipné.

     
    Komentář ze dne: 03.07.2011 10:47:36     Reagovat
    Autor: Childeater - Childeater
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Feluš.
    Co je to ta "zkrácená špajda"?

    Komentář ze dne: 26.06.2011 21:52:12     Reagovat
    Autor: Don_Pepe - Don_Pepe
    Titulek:
    Moc se mi líbí jak se nadává na Škodovky řady 742 a dnes už i na Feldy... Jo, koupili jste si ojetou sra*ku za pár korun? Co čekáte?
    Ale co stojí za onou pověstnou nespolehlivostí Škodovek? Ano, kus od kusu, některé kusy se nepovedly z výroby, jo, zmetek se vyrobí, někdo víc, někdo míň. I chirurg zdrbe operaci... Ale! Naše rodinná 120L '77 za 25 let života nikdy po cestě nevypověděla službu, nikdy z ní nic neupadlo, veškeré opravy byly preventivní a pouze spotřebních dílů. Můj 136 Rapid, ač koupen po třetím majiteli, tři roky jezdí - často jako denní spotřebák - a opět: po výměně několika problematických dílů (kdo by to čekal u skoro 20 let starýho auta), jezdí zcela bez problémů a nikdy "nezůstal stát v polích". Nakonec otcova Felicie 1.3 Mpi 50kW, tatík je první majitel a hle: žádná hrouda rzi, žádné upadávající díly, nebo takměř neschopnost hnout se z místa pomocí vlastního engine se nekoná...
    Čím teda to, že ty Škodovky jsou takový dreky? Nebude to tím, že ty auta jezdí BEZ ÚDRŽBY třeba 20 let? "Dyť je to jen Šáde, olej se jen dolívá! Proč měnit rozvody když se motor točí? Je to jen škodovka!" Tady je zakopanej pes - koupíte ojetý auto, na který majitelé dlouhé roky srali a divíte se, že je to hujda...

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 22:06:22     Reagovat
    Autor: Jester - Jester
    Titulek:Re:
    IMHO jsou Škodovky u nás obětí své obliby. Lhostejno, jestli Felda, Octa či do budoucna Yeti. Pokud ji někdo koupí novou nebo od solidního majitele a dá jí předepsanou údržbu, obvykle se mu odvděčí dlouholetou, neokázalou a spolehlivou službou.

    Mimo aut ve slušném stavu je u nás ale hodně bouraných stočených vraků, dovezených odkud se dá. Pro autobazaristu je Škodovka bezmála jistota dalšího prodeje, navíc západním směrem je lze nabourané kupovat za pár peněz. Riziko skoro žádné, vývar obrovský. Odtud podle mě pramení pověsti o sypajících se škodovkách.

    Moje zkušenosti ? Felda kombi, 1.3 MPi/50 kW, 273 000 km. Octavia I 1.8 20V turbo, 252 000 km.Octavia II 2.0 TDi, 265 000 km. Nikdy jsem nezůstal někde stát..

     
    Komentář ze dne: 26.06.2011 22:54:18     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re:
    Zapominate na riziko vykradeni nebo kradeze at uz komponent nebo i celeho vozidla. Policiste to auto take dobre znaji a vedi, kam se divat, aby zarucene nasli nejakou 'nebezpecnou' zavadu.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 00:01:32     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nojo, znám kolem sebe tři smutné škodovkáře, kteří vyšli z obchoďáku a auto nikde. Já když svoje auto nezamknu, tak si ho nikdo nevšimne. Jednou už sem nechal pár hodin odemčený auto s klíčky v zapalování a zas nic...

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 09:48:06     Reagovat
    Autor: Vojta - Fish
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Já svoji Fiestu *90 nechal odemčenou na ulici před barákem tejden. Rovněž stála nepovšimnuta.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2011 10:44:45     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Kamarád taky omylem nechal svoje xm 2,5td v kombiku stát u nás na parkovišti s klíčky v zámku řidičovejch dveří asi tak hodinu a úplně bez povšimnutí.
    Přitom sousedovi ze stejného parkoviště před asi měsícem ukradli octávii 2 a pár desítek metru odtud zas pasáta klukovi od kámošky. No a pak si kupte koncernovou šunku?

    Jinak felda (faceliftovaný favorit) nebyla tak úplně špatné auto, ale pouze pro naprosto nenáročné řidiče. Kastle byla lehká, ale měkká a pružící bez pozinku, takže jste museli stříkat dutiny, nebo zrezavěla. Verze kombi byla za lichvářský příplatek 30tis, ale měla úspěch, protože mezi sockami v ČR šla na dračku. Podvozek byl vratkej a dost se nakláněl, v ostřejších zatáčkách, interiér sice prostorný, ale furt to bylo malé auto. Motory stačily pouze na pohodovou jízdu, hlavně ty 1,3 40kW byly mizerné, 50kW šly pokud se to nezatížilo. Kdo chtěl zrychlení a předjíždět i v kopci, tak měl smůlu a auto tlačil i očima, často marně. Ta stará koncernová 1,6 byla těžká ale, byl to starý pružný motor s plochým krouťákem, který v lehkém voze udělal dobrou službu a navíc měl opravdu tah v celém spektru otáček a auto tak neztrácelo dynamiku, když jste ho naložili a kopce zvládalo s větší lehkostí. Bohužel škodovka za 1,6i chtěla zlodějské příplatky 60tis, takže jich moc není, ale u ojetiny kde jsou ceny 1,3 a 1,6 podobné bych s 1,6 neváhal. Ten starý atmosférický disel s tlakovou komůrkou od VW byl mizerný, jedinou výhodou bylo, že požral vše, tedy v létě i rostlinný olej, vyjetý motorový olej s naftou, atd., jinak byl hlučný těžký, dynamika sotva jak 1,3 40kW a spotřeba zas nebyla tak ohromující, aby se vyplatil.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2011 11:14:42     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, zase když to zloději nechtěj krást, může to znamenat, že je to šrot, o kterej prostě neni zájem ;) Starýho rezavýho favorita taky nikdo neukradne a když tak z recese nebo se povozí a pak ho nechá někde stát. Rozhodně ne na kšeft ;)

    Kdysi jsem slyšel že u nás byly registrovaný dvě Ferrari (nebo jinej známej supersport, možná Lambo apod.) a obě byly ukradený ;)

    Komentář ze dne: 26.06.2011 22:27:31     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:
    felicia nebylo vůbec špatné auto. u nás v rodině byla 7 let, 1.3Mpi, tuším 50kw. v té době jsem byl chrdý majitel Renaultu 20, V6 fautomatu, což byl svého času kromě modelu Baccara vrchol renaultí produkce, ale byl-li nějaký důvod přesednout do feldy, tak bez problémů. místa dost i pro kolohnáty, užitná hodnota vysoká, motor naprosto dostačující. pravda, žadonila o posilovač řízení a topení v zimě bylo nutné řešit kartonem před chladičem + ta koroze. myslím, že je škoda, že Škoda s touhle kategorií skončila. pro milovníky škodovek by nebyl důvod volit větší bídu fobii nebo velkou verzi bídy ochcáfku I. i když ono asi jedno vylučuje druhé. Felda s pozinkovanou karoserií, se servem, vyřešeným topením v zimě a nějakým komfortem navíc uvnitř by vyloučila ze hry leštěný prdy fobii i značnou část prodaných ochcávek, protože řadě lidí by pořád "stačila" namísto rádoby "prvního pořádnýho auťáku vod škodofky" - ochcáfky a užitná hodnota feldy proti fobii je zřetelná každému,kdo zkusil obojí.
    je fakt, že se na ní projevovaly první náznaky zmrdismu, např.termostat se nedal koupit samostatně za pár šupů, ale již byl zalit v pouzdře, to celé tuším za 900,-, sdružený ovladač směrovek a světel už nestál přes kilo jak na fáčku , ale přes tisíc atd. ale jízdní vlastnosti v pohodě, sedačky v pohodě, na ty poměry povedené auto. následná produkce koncernu už poměr cena/výkon posunula výrazně směrem k prospěchu koncernu, je můj subjektivní názor.

    Komentář ze dne: 27.06.2011 07:23:37     Reagovat
    Autor: koumák - Neregistrovaný
    Titulek:
    Koupit auto od cikána - PCHÉ.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 10:31:45     Reagovat
    Autor: SPECZ - specz
    Titulek:Re:
    Pracující cikán neni cikán, voe.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 16:07:44     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re:
    trochu tápeš v multikulturním slovníku. pracující cikán není státem chráněný Rom.

    Komentář ze dne: 27.06.2011 11:14:44     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Motor
    Zajímalo by mě, proč autor považuje motor 1.3 za nejhorší.

    Respektive, já před pár lety vybíral auto a uvažoval i o Felicii, právě o 1.6 s tím, že je "lepší". Ale z konzultací s lidmi co autům rozumí víc než já vyšlo, že nejlepší je 1.3. Co jsem slyšel/četl: 1.6 sice je výkonnější, ale velký rozdíl to není a hlavně je těžký a přední náprava atd. na to nejsou dimenzované. 1.9D je prý mizerný výkonově, na druhou stranu málo žere a prý je tak jednoduchý, že se tam nemá moc co porouchat.

    Nakonec jsem teda Felicii nekoupil, protože mi přišlo, že jiné značky v dané cenové hladině nabízejí daleko lepší auta.

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 11:35:54     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Motor
    souhlas. 1,3 jakžtakž stačil, podvozek nehuntoval, a nějak dramaticky se nerozpadal, a když už se rozpadal, tak to bylo za pár korun u vesnického kováře. na felicii je potřeba koukat jako na laciného dělníka který hodně odveze, ale moc zábavy a parády nenadělá. a nějakejch pár koní navíc z toho žihadlo stejně neudělá. a ta zázračná spotřeba toho prehistorického chrochtu? felicii 1,3 50 kw jsem asi čtyři roky provozoval, a náklady na palivo dělaly asi 35% ceny kilometru (se započtením všeho, od rozpouštění rozdílu ceny nákup-prodej včetně časové ceny peněz přes benzín po lišty ke stěračům). má cenu zdánlivě ušetřit deset procent ceny kilometru za cenu dvaceti procent nákladů navíc za olej a kurvení podvozku?

     
    Komentář ze dne: 27.06.2011 12:07:56     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Motor
    "na felicii je potřeba koukat jako na laciného dělníka který hodně odveze, ale moc zábavy a parády nenadělá. a nějakejch pár koní navíc z toho žihadlo stejně neudělá."
    Přesně to jsem si nakonec taky řekl. Akorát v té době (alespoň pro mé finanční možnosti) ještě tak docela neplatilo to "laciného"; To jsem tehdy nechápal, klidně bych si pěknou Felicii pořídil, ale když stejné peníze stála (podle mě) daleko lepší auta, nemluvě o výbavě.

    Já tehdy o 1.9D ani neuvažoval, vzhledem k tomu kolik najezdím by se mi na úspoře paliva nevrátilo snad ani dražší povinné ručení.

    Komentář ze dne: 29.06.2011 16:42:49     Reagovat
    Autor: Fantomas - Neregistrovaný
    Titulek:Machr :-)
    Psát jako protřelý a zkušený machr a přitom koupit tu nejhorší možnou felicii od nejhoršího možného majitele, to je teda dobrý. Felicie je podle mě velice ekonomická varianta pohybu po silnicích. Ale jen s motorem 1,3. A pokud si někdo myslí, že cizí auta téhle kategorie a roku výroby budou lepší, nebo nebudou rezavé, tak je to velký omyl. Felicii je potřeba brát jako takové Tamagoči, se kterým si musíte hrát a udržovat ho naživu. A za odměnu se budete vozit vcelku slušně a hlavně velice levně, v podstatě vše vás bude stát jen stokoruny, zatímco stejné věci u jakéhokoliv jiného auta vás budou stát tisíce. Kdo tedy nepotřebuje nějaké hogo fogo a nechce za auto vyhazovat hromady peněz, tomu felicie jistě dobře poslouží. Nesní ovšem kupovat například 1,6 od cikána.

    Komentář ze dne: 02.07.2011 05:20:29     Reagovat
    Autor: Marvin - Neregistrovaný
    Titulek:
    Vy si tu stěžujete na peníze, které jste musel (musel?) vložit do oprav. Ale když sečtete nákupní cenu a investice a podělíte ujetými kilometry, tak zjistíte, že vás to auto nevychází v přepočtu na ujetý km až tak draho. Navrhuji brát filcku jako dělníka. Pro lidi, kteří potřebují dovézt pytel cementu, jet do lesa kácet stromy, odvézt vozík nepořádku... Škoda, že tak rezne. Veřte tomu, že snadno opravitelné a levné auto nám bude chybět, až všechny ficky shnijí...

     
    Komentář ze dne: 02.07.2011 10:41:49     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re:
    Tak, felcka(kombi) byla sympatické auto a rychle jsem se s ním sžil. Mělo své mouchy a limity, ale když šla technicky do kytek, uvažoval jsem o koupi další. Koupil jsem O1 v kombi a je to lepší auto, ale k srdci mi ta felcka přirostla víc.

    Komentář ze dne: 02.07.2011 11:57:06     Reagovat
    Autor: LIM - Neregistrovaný
    Titulek:vohnouti kecy
    Zdravicko,
    cely clanek slo zkratit a vynechat ty vohnouti kecy. Auto je stary, levny na provoz, prostorem velky, vykon dobry, rez, za ty prachy dobry.
    KONEC, zavrit hubu a jdem dal.
    LIM

    Komentář ze dne: 02.07.2011 23:11:10     Reagovat
    Autor: Javier Hernandéz - Neregistrovaný
    Titulek:Jste normální?
    Proboha co jste čekal za ty peníze? Myslím, že tento článek, mužeme-li tento výplod fantasie vůbec článkem nazvat, není ani tak o Felicii jako takové, ale jde o to, že Vám vadí skutečnost jaký jste koupil vrak.

    Komentář ze dne: 04.07.2011 11:58:42     Reagovat
    Autor: cmk - cmk
    Titulek:Moje zkusenosti s Feldami
    Svoji prvni Feldu jsem koupil v roce 2000. Slo o 5 let stary auto s 60.000km (servisni knizka vypadala duveryhodne, stav taky). S autem jsem jezdil 26 mesicu a za tu dobu jsem s nim najezdil dalsich 110.000 km - na Feldu docela zatah.
    Krom toho, ze jsem do auta nechal namontovat plyn a menil jen olej a desticky.
    Jinak opravy mezi tema 60 a 170 tis km byly:
    - vymena alternatoru za repasovany (600 Kc)
    - vymena starteru za repasovany (600 Kc)
    - vymena brzdovych kotoucu (800 Kc)
    - vymena zadnich tlumicu (2.000)
    - vymena lozisek prednich kol (1.000 Kc)

    To je vsechno - krome oleju a desticek tedy naklady na udrzbu 5.000 Kc za 110.000 km. A to jsem to autorozhodne nesetril (ve smyslu nejezdil jsem pomalu). Ale netejral (ve smyslu, ze jsem sevyhejbal diram, zbytecne nekroutil, kde nebylo treba, apod...).

    Pak jsem auto venoval rodicum, kteri jej nyni jako druhe auto v rodine pouzivaji dodnes.
    Co vim, oni menili vyfuk, zapalovaci modul a brzdove trubicky.
    Auto madnes najeto 290.000 km !!! A porad spolehlive jezdi, startuje, brzdi. Pravda, ty tahly kopce, kde to driv 5ka zvladala bez problemu, tak uz se hold podrazuje, ale porad nic neklepe, neboucha.

    Nic naplat - Felicie je jeste auto, kde se nasobne ukazuje, jakse k nemu predchozi majitele chovali. Ja neinvestoval do servisu ne proto, abych usetril, ale proste proto, ze nebylo do ceho investovat. Proste proto, ze jsem jezdil rozumne.

    Na prelomu roku jsem ZADARMO poridil Felicii od kamarada, coji vyrazoval z firemniho autoparku. Chtel jsem nejakyho kombika na odrbani v mestskem oprovozu v Praze, na vozeni bordelu po streleckych zavodech a i jako neco nahradniho, kdybych svojehlavni automusel dat do servisu.
    Ta Felicie mela najeto o 100.000 min, nez ta stara po me. Je o 4 roky mladsi, ma zesilenou kastli oproti puvodni, vicebod oproti jednobodu... No technicky by na tom mela byt lip. Jenze to bylo firemni auto. Naskladal jsem doni15.000 (coz bylmuj dtriop, kdyz jsem to bral - kdybych to mel prekrocit, radsi bych to rozprodalna dily). Je fakt, ze v tech 15.000 jsou i vsechny zamky se spinackou, radio (hustohusta mjuzik pyco z Kelly za 730 :-) ) a dalkovy central (nejak mi vadily 3 ruzne klicky na 3ruzne veci a rucni odemykani). Ale chcala z toho voda (hlavou a vodni pumpou), melo to sjetou spojku, cepy na predni naprave KO, zadni sedacky to nemelo, vybijelo se to (pokud to stalo pres noc/den/noc, uz to nechytlo), desticky, 2x olej, filtry, svicky... 15.000.
    Hold FIREMNI AUTO. Dukaz toho, ze at se off-roadaci hadaj, jak chtej, nejlepsim terenakem je pro vetsinu lidi sluzebni felicie. Ja si ji pamatoval jeste z dob, kdy kamos s podnikanim zacinal a bylo to jeho vlastni auto. Presto, ze v tom vic jak 2 roky tahal denne IT zbozi za nekolik desitek tisic, zkurvil interier i samotny auto tak asi z 1/10, co mu to pak zkurvili technici. Ktery nakonec prohlasili, ze je to plecka a ze s tim jezdit nebudou.

    No, tak mame ted v rodine 2 Feldy a ja s napetim ocekevam, ktera bude mit nadale vyssi provozni naklady. Jestli ta starsi s vice kilometry a v podstate mensim servisem - ale bylo sni celou dobu slusne zachazeno, nebo ta novejsi, ktera stala uz driv na servisu nekolik desitek tisic (oni se k tomu chovali jako prasata, ale kazdych 10tkm to chodilo na vymeny oleju a oprav vseho, co bylo treba), me 15.000 (abych vsechno uvedl do poradku) a slusne se s ni po 8 letech zachazi zase az ted.

    Komentář ze dne: 16.08.2011 22:01:59     Reagovat
    Autor: v - Neregistrovaný
    Titulek:blbost
    v power, ani žádnej jinej benzín nemá vyjímku z "biosraček", to jenom autor článku je asi tak trochu mimo

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.