Komentáře ke článku: Vážený představiteli Českých drah... (ze dne 26.09.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Kdyz pominu tak zasadni vec, jako neuvedeni konkretni trati, bez ktereho se jakykoli podobny text stava jen prazdnym blabolem bez moznosti posouzeni konkretnich pricin a reseni, nemohu nezareagovat na stesky nad nenavazovanim spoju.
Inu, to neni veci drahy.
Jak si to Vas kraj objedna, takove to ma.
A jeste jednou:
Jak si to Vas kraj objedna, takove to ma.
Stiznost tedy nesmerujte provozovateli drazni dopravy, ale svemu hejtmanovi, potazmo prislusne bunce CSSD.
|
|
|
a jako vždy zcela mimo, podoteku;
autor se ve Vaších očích dopustil neodpustitelného zločinu: popsal z vlastní zkušenosti chod, fungování a zaběhlá pravidla státního podniku.
Ke škodě autora - jako jisté (značné) nepřesnosti uvedl pouze důsledek, nikoliv příčinu, proč vůbec ČD - už ta odstrašující zkratka hodně napovídá...
|
|
|
Autor se v mych ocich nedopustil zadneho zlocinu.
Popsal chod drahy blbe rizene podle blbych objednavek.
Zkratka je stejne odstrasujici uplne stejne jako jine dvoupismenne kombinace; treba SA;-)
Nechapu, proc na me vubec reagujete, kdyz vecneho ani konkretniho na srdci nemate zhola nic, priteli.
|
|
|
No, nevím, ale ať si objedná kdo chce co chce, minimálně dodržování jízdního řádu je ryze ostuda ČD. Možnosti různých slevových programů lépe vyhovujících reálným požadavkům cestujících bych jim taky celkem hodil na hrb.
Co lze možná (nevím, jak to funguje) hodit na hrb kraji, je objednaný počet vlaků a jejich plánované časy odjezdu, ale to je jen menší část článku, takže bohužel souhlasím, že "mimo, podoteku". Rozhodně ne zcela, ale dle mého názoru z větší části.
|
|
|
Co je mimo? Ze autor obvinuje CD z neceho, co neni jejich zalezitosti? Nebo ze pise i o jinych vecech, ke kterym se ja nevyjadruju?
Dodrzovani JR nemusi byt nutne ostuda CD. Se zpozdenim mohou vlaky uz prijet, zpozdeni mohou nabrat kvuli stavu trati nebo napr. kvuli srazce na prejezdu.
SA ostatne za tech par dni, co jezdi na kolejich, uz taky nabrali par sekyr, a to i temer pulhodinovych. Duvod? Zdechla masina. Jejich.
Na webu SA se o tom ovsem nedoctete, tam je porad zpozdeni "0"...
Dalsi RailJet jaksi zapomnel na jedne stanici zastavit. Udelat to CD, to by bylo kriku...
|
|
|
Pardon, minil jsem RegioJet.
|
|
|
===
Se zpozdenim mohou vlaky uz prijet, zpozdeni mohou nabrat kvuli stavu trati nebo napr. kvuli srazce na prejezdu.
===
se spozdenim mohou prijet od vyrobce? to asi ano, ale zas tolik novych vlaku v nasi vlasti nepozoruju.
stav trati je problem CD - ano vim ze nastala prazdna sarada v podobe rozdeleni CD na nekolik "samostatnch" firem, mimo jine zeleznicni dopravni cesta - ale pekar se taky nemu vymlouvat na to ze mlyn nedodal mouku, proste bud prevezme zodpovednost, nebo se musi nejak zaridit.
srazka na prejezdu je stejne objektivni pricina jako stav trati, odpovednost nese CD - to ze situaci nemuze ovlivnit neznamena ze je zprosten zavazku vuci svym zakaznikum.
a ano, rozumim tomu ze muze dojit k ojedinelim pripadum kdy proste dojde ke zpozdeni (ve vyspelych demokraciich, kde dopravce nevlastni ani nereguluje stat (nebo naopak?), takovy dopravce automaticky provede refundaci svym zakaznikum) - ale ty pripady by mely byt opravdu ojedinele, pod hranici jedne promile - tz. jeden spoj z tisice, ne jeden z deseti (at nezeru, imho je situace horsi).
|
|
|
"srazka na prejezdu je stejne objektivni pricina jako stav trati, odpovednost nese CD" - odpovednost nese ten, kdo srazku zavinil. Ano, vuci cestujicimu nese odpovednost dopravce, to ovsem neznamena, ze se cestujici bude chovat jako blby a chtit nemozne, ze?
|
|
|
omluva a vraceni jizdneho rozhodne neni nemozne, ze?
krome toho zde stale resime katastroficke scenare srazky na prejezdu... ano to se stava, stejne jako se stane ze spadne most, nebo ze vybuchne jaderna elektrarna... ale nejsem si vedom toho ze by se to stavalo 10x denne. ale tech zpozdeni je vice nez 10 za den.
jak pisi jinde, neocekavam ze CD schvalne a bez duvodu zastavuje vlaky (ikdyz autor clanku o nejakem zdanlive bezduvodnem zastavovani pise) aby meli zpozdeni. ale trvam si na svem, ze CD nese odpovednost a obhajoba typu "oni jim vsichni hazi klacky pod nohy aby CD nedodrzela jizdni rad" je naprosto irelevantni.
|
|
|
Podle mě je blbé už to, že vůbec tenhle objednávkový systém funguje a že kraje dotují železniční dopravu.
|
|
|
To je mozne, ale vycitat to CD je cire blaznovstvi.
|
|
|
zaslechl jsem ze se objevili na tratich CD (ano vim ze trate uz JAKO nepatri CD) soukromi dopravci a ze CD s nimi hodla zatocit dumpingovymi cenami. to schvaluji, tlaci to cenu dolu, ale jen s jednou podminkou - jako kraj/stat/pecovatel/cokoliv bych draham rekl: "to jsem moc rad ze jste se konecne po tech desitkach let dostali ze srabu a mate tolik prostredku ze se nejen obejdete bez penez danovych poplatniku, ktere jiste najdou lepsi uplatneni, ale dokonce dokazete snizit cenu. gratuluju Vam!".
|
|
|
CD snizuji cenu na dotovanych spojich?
Proc trate CD nepatri "jako"?
|
|
|
Protože jak SŽDC tak ČD patří pod jedno ministerstvo a jsou tam pořád silné osobní vazby z doby, kdy to vše byly Č(S)D. Podobné je to často i se "soukromými" a polosoukromými firmami, které si zřídili bývalí ajznboňáci a které dnes působí na železnici jako dodavatelé (AŽD, ČD Telematika a další).
Uznávám, že situace se postupně mění, ale nedivím se, že spousta lidí to pořád považuje za jednu bandu - já do určité míry také.
|
|
|
Chtěl jsem odpovědět "je to jedna pakáž", ale vyjádřils to košatěji :o)
|
|
|
Vzhledem k postaveni nekdejsich C(S)D tezko cekat, ze se tu nekde najednou vezmou ajnbonaci, co tam nedelali a nemaji zadne osobni vazby. Odkud by se tak asi melo stat?
|
|
|
To určitě platí pro část profesí, jenže spíš pro ty v terénu (fýrové, výpravčí). Ovšem u managementu, IT, elektroniky, stavařů apod. to platí IMHO podstatně méně, pokud vůbec.
Jinými slovy celkem i chápu, že u AŽD nebo SignalMontu konstruuje nebo montuje zabezpečovací zařízení člověk, který to předtím dělal u ČD. Výhrady mám k tomu, že není-li majitelem takové firmy bývalý ajznboňák s kontakty na stávající ajznboňáky, moc kšeftů nenadělá. A to ani takových, které zrovna dvakrát drážně specifické nejsou a jiné firmy by je mohly dělat bez problémů - například radiokomunikace, počítačové sítě atd.
|
|
|
Jasne, klasickej janabrachismus.
Na druhou stranu v provozu si SZDC a CD na ruku moc nejdou, kdyz jde treba o nedostatky v udrzbe nebo reseni pruseru.
Ono porad plati, ze na draze je clovek jednou nohou v kriminale, a v takove situaci vetsinou nezbyva nez si chranit predevsim vlastni pozadi.
|
|
|
Ono ale většina zakázek, které se třeba zrovna v oboru slaboproudu u nás realizují, je vybrána na základě různých kamarádšoftů pocházejících z minula.
Na druhou stranu máš vždycky lepší, když určitou technologii do rozsáhlejší firmy dodává jeden dodavatel a pokud možno dodává technologii jednoho výrobce. Ono nejde jen o to příslušnou technologi namontovat, ale musíš jí následně servisovat (některé technologie v zákonem danném rozsahu a lhůtách), rozšiřovat, inovovat a pod. Samozřejmě se servis a rozšiřování systémů lépe provádějí firmě, která technologie instalovala, baráky má prochozené do detailu a je tím ve výsledku pro zákazníka levnější a spolehlivější, než nějaký Ferda sebraný v případě potřeby z ulice. Provozovatel také musí mít vyškolené lidi na obsluhu a základní údržbu, musí vést patřičnou dokumentaci, provozovat třeba jednotnou grafickou nadstavbu, provozovat jednotný přístupový systém atd atd., což se zase dělá neskonale lépe při unifikaci podnikových systémů.
U rozsáhlých podniků se spoustou objektů, jako jsou třeba zmíněné dráhy, plynárny, dopravní podniky, elektrárny a státní objekty (armáda, vnitro etc.) je jednoznačně pozitivem, když se jim o instalaci a servis stará jedna firma, mají nainstalovaný jeden typ EZS, VA-PA, EPS, ACS, CCTV.
U některých státních zakázek je to ještě specifičtější v tom, že bezpečnostní technologie musí mít požadovanou certifikaci (NBÚ, AČR etc) a firmy a lidi, kteří se na těchto zakázkách podílejí musí být prověřeni (NBÚ). Někdy musí být dokonce prověřeni na přístup do jednotlivých objektů, kdy je velký tlak na to, aby se ti lidé neměnili a chodila tam jen jedna parta atd. atd.
Těch specifik, které nahrávají unifikaci dodavatelů u podniků, jako jsou dráhy a podobné je mnoho a není příliš snaha tento systém měnit.
|
|
|
Když ony dráhy jsou celkem specifické. Probíhalo to tam často takhle nějak:
Dráhy potřebovaly vylepšit účetnictví, vykázat pokles stavů atd. Takže se někdo na GŘ podíval a zjistil, že by se daly zprivatisovat třeba nějaké dílny. Kamarádi se domluvili, dílny se zprivatisovaly i se zaměstanci. Samozřejmě přímým prodejem, nebo vhodně zorganisovaným "výběrovým řízením".
Protože ve vedení těchto jednotek se často nacházeli zmrdi, kteří najednou měli zcela volnou ruku dělat ve svém podniku co chtěli, stávalo se, že se schopnější zaměstnanci chtěli trhnout a založit si vlastní firmu. V těch pár případech, které znám osobně jsem si víceméně jist tím, že by to dělali lépe, levněji atd.
Jenže zmrdi sedící dosud v ČD jim zakázky nedají, dají je pod nějakou záminkou pouze kamarádům privatisátorům. Ti se pak odvděčí například tím, že v rámci zakázky pro dráhy se potichu udělá elektroinstalace v novém domku drážního zmrda (a nejen elektroinstalace, ale to už by bylo identifikovatelné, kdyžtak osobně).
Takže ti schopní technici, ale i manageři buď drží hubu a krok, nebo odejdou, ale věnují se něčemu jinému než drážní technika. Do privatisovaných dílen nastoupí lidé bez specifických znalostí železnice, ale protože to jsou ty zprivatisované dílny, jsou to automaticky ti drážní specialisté na dráhu a zakázky se dávají jim.
|
|
|
Podobně to zafungovalo, když se privatizoval Metrostav a konsolidoval DPP. Znám jednu velmi pikantní historku, kde se proslíchá něco o tom, kdo byl zodpovědný za utopení několika stanice metra, kde skončil, k terý tomu měl zabránit a kdo to pak opravoval. Ale to není na web.
Nemyslíš si, doufám, že praxe elektriky ve vilkách a chatách managementu velkých investorů, stavebek, o státním nemluvě, není naprosto běžná?
|
|
|
Houby, má naprosto konkrétní připomínku : bez uvedení detailů, o které trati se mluví, je to blábol a snůška klišé!
Nedá se to totiž pak ověřit (statitika zpoždění se dá krásně na webu dohledat, jestli se zhoršují přípoje, jak tvrdí, taky).
|
|
|
Statistika zpoždění je pěkně nahouby. Korektní by snad bylo měřit zpoždění vůči času cesty a počtu přepravovaných osob. Že dojede o deset minut později poloprázdný rychlík Praha-Česká Třebová je možná akceptovatelné (rozhodně se to dotkne menšího počtu lidí a vzhledem k době jízdy je to lepší výsledek), ale desetiminutové zpoždění narvaného vlaku na trati S2 Kolín-Praha je IMHO pěkný průser. Asi tak.
Statistika zpoždění u ČD mi připomíná přesnost předpovědí ČHMÚ, taky tam mají 90% a za poslední rok mám pocit, že se netrefili ani jednou :-)
|
|
|
===
Kdyz pominu tak zasadni vec, jako neuvedeni konkretni trati, bez ktereho se jakykoli podobny text stava jen prazdnym blabolem bez moznosti posouzeni konkretnich pricin a reseni,
===
nemam prime zkusenosti z poslednich let, ale cca 15 let zpet jsem na draze par let pracoval, takze jsem mohl cestovat vlakem zdarma a hojne jsem toho vyuzival. dnes mam informace pouze zprostredkovane ale nemene bohate.
zpozdeni vlaku je vec obecna - vzdy se nejde trat (neni v oprave - tam by caste zpozdeni bylo pochopitelne) ktera ma kazdy 1. az 2. spoj zpozdeny, zatimco na jinych tratich je situace sice lepsi, ale stejne nekaceptovatelna. po case se trat zlepsi a sotek si nejde jinou trat ktera je o poznani horsi nez ostatni.
cistota a kultura prostor je take obecna vlastnost CD - nelze sem pocitat mezinarodni spoje, protoze tyto vetsinou nejsou majetkem CD a pokud ano, tak je jejich kvalita vazana smlouvami, ne jen moralnim kreditem CD. takze zde mame jediny spoj, vlajkovou lod CD - pendolino - ktere ma jakous takous uroven... jak dlouho?
personal - prekvapuje me ze autor clanku ma dobrou zkusenost s personalem CD. ja ji mel zcela ojedinelou.
cenova politika CD a jejich "vstricnost" vuci tomu malo zbylych zakazniku, je vec ze sve podstaty globalni - to proste neni mozne vztahnout na jedinou trat protoze cenova politika CD je centralni. pozor, to neznamena ze by nemohla byt regionalni a tim vstricnejsi k zakaznikovi, ale proste takova neni to je fakt.
zkratka nevidim duvod proc by autor mel upresnovat svoji polohu pro militantni priznivce tohoto sice romantickeho, ale naprosto neefektivniho zpusobu dopravy, ktery sponzoruji vsichni danovi poplatnici. v clanku jsou popsane obecne vlastnosti CD, nikoliv konkretni situace na jedne konkretni trati, trebaze autor naznacuje ze prevazne vyuziva jen jeden spoj.
|
|
To ještě existuje a někdo to používá? Já myslel, že je to jenom v muzeu a pak že mají pár vlaků pro pakárnu na přejezdech :-)
|
|
Když chtěj dotaci na ztrátový tratě, tak je proti nim vedena mediální masáž, když se na druhou stranu rozhodnou tržně a lokálky chtěj zrušit, tak opět zapracují média. To pak je jak vyrobit kulatej čtvereček. Nakonec proč asi Student agency jezdí na trati Praha - Ostrava a ne lokálku Horní - Dolní? Ale tak třeba se dočkám, že se na tratích objeví víc dopravců a kraje přestane bavit dotovat lokálky pro pár obyvatel.
|
|
|
Tak to vis, kdyz CD rozdelis na vydelavajici CD Cargo (abys ji mohl prodat skopcakum) a prodelavajici osobni dopravu (ktera zkratka vzdycky fungovala, funguje a bude fungovat tak, ze ze zisku rychliku a dlouhotratovych spoju se dotuji ty lokalky, aby sis ty zakazniky k tem rychlikum nejak priblizil), tak se pak neni co divit, ze osobni doprava u CD prakticky neexistuje.
A kdyz sme u toho, ze furt "nejsou prachy", neopominul bych ani to, ze rozdelenim CD na tri casti - zeleznicni svrsek, cargo a osobni, pochopitelne vedeni CD nabobtnalo trikrat a o tom, ze takovej jeden ajznbonackej papalas zere skoro jako blbe sestelovana diesellokomotiva funici s padesati vagonama do kopce, se snad ani nemusime bavit.
|
|
|
Ono to totiž chtělo ne rozdělit a živit samostatný tři státní firmy, ale rozdělit, odstřihnout od všech dotací a privatizovat.
|
|
|
No, co by bylo nejvhodnejsi s CD provest, o tom nemam odvahu polemizovat, protoze nejsem dostatecne seznamen s pomery uvnitr CD.
Ale dovolit si vyslovit domnenku, ze rozdelenim CD na tri mensi mastodonty se spotreba CD ztrojnasobi, aniz by se jakkoliv zvysily zisky, to si dovolim.
V ramci nasich tradic je jeste potreba vytvorit kontrolni urad CD a kontrolni urad kontrolniho uradu CD a pak uz bude CD spasena a vsechno bude krasne, ruzove a slunickove.
|
|
|
To buďte rád, že ty poměry uvnitř neznáte. Já to mám jen z vyprávění a občas mi přijde, že jedinej, kdo tam za chvíli bude něco dělat je strojvedoucí, protože toho přeci jen z činosti vlaku vyloučit nelze, ale když už tam je, tak může prodávat lístky, přehazovat výhybky, svěšovat a vyvěšovat vozy, sám si dávat odjezd... Se skoro ani nedivím, že to občas nějakej střihne na červenou.
|
|
No, a teď si ještě vemte, že by Vám nebrali na daních onu část použitou na dotace ČD a lístek by stál plnou cenu bez dotací. A rázem by se třeba ukázalo, že to tím autem je levnější i v jednom .....
|
|
Možná budu kamenován, ale nemám s ČD tak strašné zkušenosti
- zpoždění - občas cca 1x za 1/4 roku (v zimě častěji)
- vzhledem k časům kdy jezdím, tak mám pro sebe dost místa, ve špičce to není žádná sláva - zlatá 810, u nás (Brno - Břeclav) jezdí převážně Bymee takže místa na kolena moc není
- opěvovaná regionova si podle mého názoru nezaslouží ani jeden z přívlastků "moderní","pohodlný", sedadla jsou sice potažena hadrem a ne koženkou, ale jejich tvar mi nevyhovuje, jejich rozmístění vzhledem k oknům není ani úsměvné.
- co se týče zaměstnanců, se kterými jsem přišel do styku, nemohu si vzpomenout na nějaký problém.
- cena - asi mám proti pisateli výhodu, že máme IDS-JMK, takže mám "traťovou měsíční" + šalinkartu (tramvajenku, síťovku) v jednom (bez in-karty - elektronice nevěřím). Díky minimu problémů jsem celkem spokojený cestující, možná výhoda hlavní trati a IDS.
Ovšem s pisatelem soucítím, ne všude je to taková pohoda.
Moje nedávná zkušenost s cestou vlakem (trasa Plzeň - Praha) mi napověděla, že postor ke zlepšení tu je.
ČD například oznámí (vývěska), že na trati je výluka, ale týká se jiných vlaků, než kterým jedete. To že tam _všechny_ vlaky naberou min. 30 minut zpoždění, ovšem už neřeknou nikomu. Jeden by si myslel, že by to cestujícím poněkud zjednodušilo plánování cesty, kdyby věděli, že to, že nepojedou část cesty autobusem, ještě není výhra.
|
|
|
Ano, na Regionově není co opěvovat. Leda ty záchody, a to doslova. Jinak má neuvěřitelně hlučný podvozek, samé rázy, jako by výrobce převzal podvozek z 810 bez jakýchkoli úprav.
|
|
|
No však taky převzal. Prakticky to je stará 810 s napevno přidělaným 010, měnil se jen motor, převodovka, čela kastle a celý se to teď řídí elektronikou, což má úžasný benefit v tom, že dříve, když se něco porouchalo, tak vzal strojvedoucí šroubovák a kladivo a za čtvrt hodinky se zase jelo, dneska se rovnou volá "odtah".
|
|
autore, stěžujete si na špatném hrobě. Smlouvu pro provoz na tratích regionálního významu uzavřely s ČD kraje a významným způsobem ji dotují. Ve smlouvách je postižena i kvalita přepravy. Váš podnět by tedy měl jít na kraj, který má celkem účinné páky, jak ČD aspoň život znepříjemnit trochu více, než je mazání Vašich mailů.
|
|
Abychom ČD jenom nekřivdili - už pátým rokem pendluju mezi Prahou a Olomoucí a musím říct, že se velmi zlepšili. Na nejvytíženějším železničním koridoru je nyní zpoždění více než deset minut naprosto vyjímkou.
Neříkám, že česká MHD je naprosto ideální selankou, ale potom co jsem byl nucen využívat MHD ve Velké Británii, kde jízdní řád byl opravdu jenom jakýmsi doporučením a fráze "canceled due to bad weather" byla naprosto běžná (a to třeba jen pršelo) bych chtěl podotknout, že by mohlo být ještě mnohem, mnohem hůř.
|
|
|
Ja myslim, ze to, ze nekde v Bangladesi, nebo jinem Orwellistanu jezdi vlaky jeste vic na kokot, nezli u nas, neni duvod adorovat CD.
Jel sem v posledni dobe vlakem dvakrat. Rano do Pribrami a odpoledne z Pribrami. Nastupoval sem v Praze na Smichaci. Uz na Smichac dorazli vlak s desetiminutovym spozdenim, ktere se cestou do Pribrami jeste o dalsich deset minut protahlo (vlak mel koncit nekde v Budejicich, nebo kde, tam pocitam, ze uz byl spodenej aspon o hodinu, alespon pokud muzu vychazet z purmerneho spozdeni/km). Odpoledne z Pribrami ohlasili desetiminutove spozdeni, ktere bylo ve skutecnosti asi 25minutove, nicmene masinfira byl dabel a nezli jsme dojeli do Prahy, spozdeni ponekud zmensil (otazkou je, jak moc kvuli tomu prekracoval nejake rozumne predpisy, ktere maji zabranit tomu, aby vlak nekde vyskocil z koleji a jal se zbytek cesty proskotacit polema).
Jeste sem si vsiml jedne zajimavosti - takove ty mistni lokalky, jako jsou napr. ty pantaky, co jezdi z Prahy na Roztoky a do techto prdeli, obvykle jezdi na cas a bez nakych vetsich pruseru. Jakmile ale je na vlaku napsano neco jako "rychlik", "zrychleny vlak", nebo "spesny vlak", znamena to, ze na kazdych 100 km urazene vzdalenosti je treba pripocitat minimalne pul hodiny spozdeni. Jak to soudruzi u CD delaji, ze cim rychlejsi vlak, tim vic se spozduje, kdyz vim, ze pri odbavovani vlaku na nadrazich, kdyz neni dost volnych koleji, napred pousteji ty rychliky a clovek v kutalce od Roztok tak smrdi trebas dvacet minut na semaforech pred Masaryckou, protoze od Kolina se uracil prijet ten rychlik, co mel prijet pred dvema hodinama, to je pro mne opravdu zahadou.
Jo a to uz vubec nemluvim o tom, ze masinfirove rychliku v Ceske Trebove naschval brzdi tak kokotsky, aby se cloveku vylilo to hnusny, predrazeny, teply pivo do klina!
|
|
|
Eh... spozdeni = zpozdeni
|
|
|
heh, a průvodčí se na vás neusmála a za to že jste rozmazal své výkaly po zdech záchodku vás dokonce vyhodili z vlaku...
|
|
|
Na osobákách nemaj tak našponovaný časy (z větší části) a proto i bez porušení předpisů jsou schopný nějaký to zpoždění umáznout (ovšem je to trochu risk, páč stroje pojízdného technického muzea proti podávání maximálních výkonů často protestují poruchou), kdežto na rychlících rezervy nejsou, protože prostě z Prahy do Ostravy se s ČD dostanete nejrychleji, i kdyby se mělo všem přípojům ujet, což vysvětluje i to pivo v klíně.
|
|
|
Kdyby mely platit vsechny predpisy, je trat 171 uz davno zavrena.
To by byl ale pruser.
A tak se flikuje neflikovatelne, coz pri tamni hustote provozu znamena retezeni pruseru pri kazde mimoradce. A ta v posledni dobe prichazi cca 3x tydne.
Co s tim?
Stat se vysral na nutnou rekonstrukci; na 171 se jezdi po blatakach baboblokem, tj. stejne jako pred 150 lety.
Ale za to muzou CD? Jak?! CD nejsou zadna bandicka z nedelni skoly, ale tady si stezujte jinde.
Nadavat autobusovym dopravcum za 10 min zpozdeni na D1, kde v jeden den rupne asfalt, sedne si most, nikdo neuklidi snih a neudrzovany stromovi spadne do pravyho pruhu, no, to by asi taky nikoho nenapadlo.
|
|
|
omlouvam se predem, ale nedavate mi jinou moznost nez se zeptat: "co to tady blabolite?"
pominme to ze koleje byly jeste nedavno majetkem jedineho molochu zvaneho "ceske drahy", drive "cesko slovenske drahy". pominme i to ze vsichni tri nastupnicnti drobecci jsou vlastneny stejnym majitelem. berme to tak ze prepravce je opravdu jina spolecnost a s majitelem koleji (tedy zeleznicni dopravni cesty) ma spolecnou jen smlouvu o zajisteni dopravni cesty.
oni maji odpovednost za dodrzeni jizdniho radu, kterou na sebe vzali tim ze nejaky jizdni rad vydali. pokud nejsou schopni zajistit odber dopravni cesty v kvalite ktera je nezbytna pro provoz ktery si naplanovali, tak je stale chyba na strane dopravce. mel moznost naplanovat takovy jizdni rad ktery by byl schopen zajistit se sluzbou kterou ma k dispozici a se kterou je zjevne spokojen.
takze dopoved na Vase otazky je: ano, svoji neschopnosti - neresim jestli neschopnosti planovat, neschopnosti zajistit si solidni dodavatele, nebo neschopnosti svoji vlastni. zakaznikovi to muze byt jedno, stejne jako je mu jedno ze autobus mel zpozdeni na trase prha brno protoze...
jeste nikdy jsem neslysel, necetl neco v tom smyslu: "on si nekdo vzal moje penize, nedodal mi sluzbu v dohodnute kvalite, ale ja mu to nemam za zle, protoze k tomu mel dobry duvod". takze by me asi taky nenapadlo NENADAVAT autobusovym dopravcum za 10 min zpozdeni na D1, kde v jeden den rupne asfalt, sedne si most, nikdo neuklidi snih a neudrzovany stromovi spadne do pravyho pruhu, pokud bych neobdrzel zadnou kompenzaci!!!
|
|
|
"pokud nejsou schopni zajistit odber dopravni cesty v kvalite ktera je nezbytna pro provoz ktery si naplanovali, tak je stale chyba na strane dopravce. mel moznost naplanovat takovy jizdni rad ktery by byl schopen zajistit se sluzbou kterou ma k dispozici a se kterou je zjevne spokojen."
Jak se v GVD planuji mimoradnosti?
|
|
|
Mimořádnosti se plánují blbě ;-) Ale je fakt, že ne vždy je grafikon úplně realistický i v posuzování vlivu plánovaných omezení. Nepamatuju si teď už přesný rok, ale v jedné fázi opravy koridoru Praha-Ostrava to bývalo dost drsné.
|
|
|
To je pravda, to si taky pamatuju. Pamatuju si ovsem i na tehdejsi argumentaci "prijet pozdeji muze, odjet driv nesmi" a taky na ni neco je, pokud MD nebylo schopne uznat existenci specialnich vylukovych JR.
|
|
|
Ne že bych trpěl přílišnými sympatiemi k ČD, ale jízdní řád sestavuje SŽDC - sice jde ČD dost na ruku, ale že by si dráhy mohly grafikon bez omezení diktovat, to také pravda není.
Úroveň připravenosti firmy na nenadálé situace a to, jak je řeší sice leccos vypovídají o její úrovni ale házet na ni celou zodpovědnost za vše, co se stane, je IMHO trochu unfair. Za to, že nějaký vůl nechá auto na kolejích nebo že na ně spadne most, za to ČD opravdu nemohou.
|
|
|
:-D
asi se shodnem na tom, ze nam Frantisek Josef nadelil pekny darek, ktery jsme ovsem nechali rozezrat socialismem. skoda. ale zpet k odpovednosti.
nerikam ze neexistuji objektivni priciny, rikam ze za zpozdeni (nedodrzeni jizdniho radu) nese odpovednost CD a to i v pripade objektivnich pricin.
kdyz mi prestane fungovat telefon (spadne GSM sit, ne ze se mi rozbije aparat) tak budu kontaktovat O2/T-debile/Vodafon a sluzbu reklamovat a pokud budu mit narok na kompenzaci, tak ji budu uplatnovat. nebudu zjistovat jestli baba v temesvaru neprerizla opticky kabel. ani nebudu predjimat ze me odepreli sluzbu jen proto ze muzou a povazuji to za dobry napad.
===
dekuju za rozsireni obzoru, nevedel jsem, a ani me to nenapadlo, ze jizdni rad by mohl sestavovat nekdo jiny nez CD, ale je pravda ze SZDC do toho ma mit co kecat :)
|
|
|
Proc by GVD mely sestavovat CD? Copak je na kolejich malo jinych prepravcu? Copak si osobni dopravu neobjednavaji kraje, a to i vcetne casovych ramcu?
|
|
|
O socialismus moc nejde - drážní marasmus začal už koncem mocnářství a už za první republiky bujel o sto šest*. Jde o to, že ve spoustě rolí byla železnice překonána jinými druhy dopravy (a naopak v některých jiných oblastech se objevily některé její nové výhody). Jenže drážním papalášům a politikům to moc nedochází a tak se dál chovají (v této věci, jinak bohužel ne), jako bychom stále měli druhou polovinu devatenáctého století :-(
Myslíte-li zodpovědností povinnost dráhy situaci řešit, vrátit jízdné apod. tak ano, v tomto smyslu vůči svým zákazníkům zodpovědné jsou a je jejich boj, jak si to pořeší se SŽDC a jinými subjekty, které za vznik takové situace nesou přímou vinu.
___
* Ke konci mocnářství se stavěly různé prolobbované lokálky, často za přispění státní kasy, ale ty si alespoň byly schopny vydělat na svůj provoz. Mezi válkami se pak běžně stavěly tratě čistě ze státních prostředků, které už si nevydělaly ani na ten provoz.
|
|
Autor si sám odpověděl v předposledním odstavci - zkrátka přepravovat se s ČD je drahé a nepohodlné s benefitem nasranosti. Skůtr či jeho oplechovaná podoba to vyřeší :)
|
|
|
|
|
No, problém zpoždění a ujizdejicich připoju RJ také nevyřeší.
At se RJ spanembohem na dane relace nasadí, ale s podmínkou: (i) vlaky nebudou povinne mistenkove, (ii) zachová se síťový charakter a (iii) mezinárodní spoje jimi i zůstanou, a to bez přestupu.
Jinak jde zcela jistě o pokles spotřebitelského komfortu.
Protože nic z toho zatím RJ zajistit nedokáže, jde podle meho o obratnou manipulaci s veřejným míněním.
Ale rad se necham příjemne překvapit.
|
|
|
Dokud stát, potažmo MD ČR nepustí konkurenci na další lukrativní tratě(Praha - Děčín, Praha - Plzeň, Praha - ČB); asi bude tato změna opravdu jen změnou kosmetickou.Jedině větší vpád konkurence do železniční sítě může něco přinést i dlouhodobě a eliminovat tak např. ty ujíždějící přípoje.
Co se týče zachování síťového charakteru, musí všichni dopravci, působící v železniční síti ČR podepsat mezi sebou smlouvu, která upraví vzájemné poskytování výše zmíněných služeb(čemu se ovšem ČD dle vyjádření pana Jančury usilovně brání).
MDČR je v současné době hájemství VeVerek, které mají tímto jedinečnou možnost, jak splnit jeden ze svých předvolebních slibů - pustit konkurenci na koleje.Uvidíme, jak se zachovají - je to pro ně jedna z mála možností, jak si ještě zachovat svou politickou existenci.
|
|
|
Praha-Plzen je lukrativni? Cim?
|
|
|
Až SŽDC zmodernizuje úsek Plzeň - Domažlice - Furt V Lese, bude to zajímavé pro Deutsche Bahn kvůli spojům směrům Norimberk, Mnichov(plus případně dále).Zatím se Helmuti z DB nechali slyšet, že nepoženou svoje soupravy do Schirdningu, protože pro ně je to odlehlý uzel jejich železniční sítě a na české straně pokračuje (sic!) po zmodernizované, ale z větší části stále jednokolejné trati přes Cheb a Mariánky, což působí mezinárodním spojům značné zdržení.Přes Furt V Lese by to bylo značně kratší a tím i rychlejší.
|
|
|
A na 171 se ty novy vlaky vejdou kam?
Navíc Praha-Mnichov není totéž co Praha-Plzeň. Při vsi úctě, mezinárodní vozba je jina písnička.
|
|
|
"A na 171 se ty novy vlaky vejdou kam?"
Ex 254 Franz Kafka v 9:10 a Ex 352 Jan Hus ve 13:10 jsou z těch stávajících, které bych nově hnal přes 180(samozřejmě až po rekonstrukci na dvoukolejku, dřív to nemá cenu), zbytek bych si dovolil někam umístit max. 4 páry(více asi nebude poptávka) místo naprosto zbytečných couráků co půlhodinu i mimo špičku, co vozej jenom vzduch.
Tolik jenom letmým pohledem do GVD, a to při využití stávající tratě (s tunelem PHA-BE by toho šlo vymyslet ještě více, ale ten asi nebude).
|
|
|
Trochu se bojim, ze na 171 se 4 rychlikovy pary umisti dost tezko. Kdyz, tak leda misto Svejku. Otazka ale je, jestli se 6 paru Ex smer Plzen, Domazlice a Dojcland opravdu uzivi.
Zbytecny couraky se na 171 moc nepestujou ani mimo spicku. Nezapomen, ze cely dolni Poberouni je obsluhovany primarne vlakem.
|
|
|
Tak tak. Bydlím různě po trati 171 prakticky celý život, vlakem se po té trati do/z Prahy dopravuji ±14 let a opravdu je to primární dopravní kanál pro všechny, kdo nejezdí autem.
A musím ČD pochválit, protože se celkem výrazně zlepšili: co do kvality služeb (Elefanty jsou na to přeci jen lépe, než Žabotlamy "v létě topí, v zimě nic"), co do kapacity (už se m inestává, že bych se ráno nevešel do vlaku, což byl standard ještě před třemi lety) i co do zpoždění. Když jsem před lety bydlel v Černošicích, zpoždění 10min bylo pravidlem. V této době má pravidelně zpoždění jen jeden z mezispojů, co jezdí po dvaceti minutách. A vzhledem k tomu, že z Radotína to ve špičce jezdí dokonce co 10 minut mne zpoždění netankuje - není problém počkat prostě na další vlak.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Vážený představiteli Českých drah...
|