D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4
    Vydáno 24. 03. 2008 (16945 přečtení)

    Vůz se zlatým křížem na masce, kterým někdo dovedně zamaskoval korejský původ – většina mých přátel se nechala zmást, se mi dostal do rukou v polovině roku 2005.

    Najel jsem s ním zhruba 35 000 km, než jsem jej před pěti měsíci prodal. Při pohledu nazpět musím konstatovat, že šlo o docela příjemně strávený čas, ačkoliv se během provozu objevila i jedna porucha – problém se vstřikováním paliva u některého ze čtyř válců díky nadměrnému usazování carbonu (asi jsem to nepopsal nejlépe, ale v této oblasti se moc dobře neorientuji, za případné chyby se omlouvám). Tento problém na motoristických serverech a fórech popisovali i někteří jiní majitelé a prý se vyskytoval i u předchozího modelu Nubira. Trochu škoda, že s tím Korejci něco neudělali. S opravou v rámci záruky problém nebyl, přístup dealera a servisu byl profesionální.

    Vzhled, komfort, zavazadlový prostor, výbava, cena

    Tolik na začátek, nyní přejděme k charakteristice. Lacetti v provedení hatchback je celkem sympatický vůz, který není na našich silnicích příliš často k vidění. Soutěž krásy v nižší střední třídě sice nevyhraje – zejména díky nástupu nového Fiatu Bravo, ale dá se něj koukat bez toho, aby se jeden pozvracel. Interiér už na tom tak slavně není. Jde o ne příliš hezkou kombinaci černých a šedých tvrdých plastů, jejichž slícování se ovšem zdálo být v pořádku. První slabé povrzávání se objevilo kolem 15 000 km a do doby prodeje se tento stav nijak nezhoršil. Jinak design mají na svědomí Italové, konkrétně Giorgetto Giugiaro a jeho parta, kteří jsou také zodpovědní za vzhled vozů AR 159, AR Brera nebo třeba Fiat Grande Punto.

    Díky měkkému odpružení a nadprůměrné nabídce vnitřního prostoru (více místa než v Golfu V, Focusu a Astře) je cestování pohodlné i pro více vzrostlejších jedinců. Ani překonávání delších vzdáleností není problém. Sedadla mají dobré boční vedení, ale mohla by být trochu tvrdší. Žel na úrovni komfortu trpěl můj vůz jedním závažným nedostatkem, verze „Star“ totiž v době koupě neměla ve standardu klimatizaci, což se v letních měsících ukázalo jako dosti smutné. Jinak tlumiče absorbovaly nerovnosti příkladně a rázy od podvozku byly zanedbatelné. Ve věci přepravy osob je tedy vůz celkem praktický, horší je to ovšem s převozem nákladu. Při rozměrech 4295/1725/1445 je asi všem jasné, odkud se nadprůměrný vnitřní prostor vzal. Ano, tímto řešením trpí kufr, který se nachází, se svými dvě stě sedmdesáti pěti litry, na hranici tolerance. Přístup do něj také není nejlepší, máme zde poměrně vysokou nákladovou hranu a vstupní otvor je úzký, jako emocionální rozsah proti-temelínských aktivistů (hněv, hněv, pauza na koblihy, hněv). Mě osobně tohle nevadí, ale chápu, že někteří prostě požadující více.

    Standardní výbava pro základní verzi „Star“obsahovala 2x airbag, ABS, posilovače řízení a brzd, rádio s CD přehrávačem a přední okna v elektrice. Tehdy něco kolem 315 k, dnes zhruba 295 k. Připlácelo se za metlu – 11.5 k a patnácti palcové hliníkové disky – 13 k. Slušné. Co se týče možností individualizace, Chevrolet trochu zaostává. Stylistických doplňků je na výběr celkem dost (WTCC paket, tónovaná skla, 11 barevných odstínů…), chybí ale satelitní navigace, xenonové světlomety nebo integrovaný handsfree systém. Škoda.

    Řazení, motor, brzdy, jízdní vlastnosti

    Tady se dostáváme k největšímu neduhu Lacetti, pětistupňový manuál má totiž k sofistikovanosti kurevsky daleko. Dráhy jsou příliš dlouhé a přesnost je stejně vzácná, jako pomeranče za komoušů. Když budete poprvé řadit trojku, skončí to vztekem. Stejně tak podruhé i potřetí. Srovnal bych to s předchozí generací Škody Octavia, přičemž Lacetti je na tom ještě o trochu hůře. Hold budete chvíli nadávat, než si zvyknete.

    Zážehový čtyřválcový motor se šestnácti ventily a objemem 1.4 disponuje výkonem 70 kW a max. točivým momentem 131 Nm. V zásadě o něm, kromě výše zmiňované poruchy, nemohu říci nic špatného. Je tichý, moc nežere (kombinovaná spotřeba zhruba 7.5 l) a vzhledem k váze automobilu (1170 kg) je jeho síla přiměřená. Sice je třeba jej vyhnat nad 3000 otáček, ale tomu se u maloobjemových benzínových agregátů bez turbodmychadla nebo přeplňování nevyhnete. Zrychlení z 0 – 100 km za 11.6 sec. Maximální rychlost 175 km/h.

    Brzdy jsou kotoučové na obou nápravách. Dají se dobře dávkovat a jejich účinek je přiměřený výkonu. Zkrátka, jsou dobré a nikdy mě nezklamaly.

    S jízdními vlastnostmi je to poněkud horší. Jak už jsem psal, tlumiče jsou nastavené spíše na komfortní jízdu, což znamená, že vůz se v zatáčkách při vyšších rychlostech naklání, což má za následek ztrátu přesnosti při vedení stopy. Na nerovnostech budete registrovat slabé pohupovaní. Sportovní styl jízdy byste tedy raději měli pustit z hlavy, protože vůz se při něm  necítí moc dobře. Při rychlosti nad 140 km/h se navíc hluk pocházející od proudění vzduchu stává celkem nepříjemným.

    Řízení je dostatečně citlivé, o „přeposilování“ se v tomto případě nedá mluvit.

    The end

    Závěrem, Lacetti je dle mého názoru průměrným automobilem. Pokud chcete sympatický, prostorný hatchback se slušným výkonem a za dobrou cenu, klidně si jej kupte, ale nezapomeňte, že existuje Kia Cee’d, která se mi v současnosti jeví jako lepší volba (trochu nefér srovnání, protože Kia je novější, ale prospěch kupujícího je hlavní). V úvahu můžete také vzít Fiat Bravo II, u kterého nedávno došlo ke snížení cen, jež se týká všech verzí. Mám ten dojem, že šlo o částku 20 k, což je příjemné. Pokud se nakonec podíváme na bezpečnost, tak zde Chevrolet trochu ztrácí, poněvadž v nárazových testech Euro NCAP získal pouze tři hvězdičky, připomínám ale, že jde o model, který se u nás objevil v závěru roku 2004.  Konečné rozhodnutí je ale na vás, v nižší střední je narváno a vybere si víceméně každý.


    23.03.2008 Sinner
     


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Test: Škoda Fabia HTP (13.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 1,57] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 22 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.