Komentáře ke článku: preFSM 9: ČKP a jak na ni (ze dne 04.11.2012, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Já mám uložen tento příběh:
http://owww.cz/jak-jsem-vyhral-svuj-maly-boj-s-ceskou-kancelari-pojistitelu/
Je tam i vyjádření ombudsmana, v tom smyslu že registr vozidel má asi takovou právní váhu, jako kdybych si ho vytvořil já doma v excelu. Takže podle registru ani nikdo nemůže určovat zda jste, nebo nejste vlastní. vozidla.
|
|
|
Výborný článek.... nejspíše mě brzy čeká také takové jednání.... udělal jsem přesně stejnou chybu jako autor - nepojízdný vrak jsem za 1,- Kč prodal na díly a bohužel nechal přepis na novém majiteli....no holt za blbost se platí (když už ne penězi tak alespoň starostmi) tak uvidím jak dopadnu, a určitě dám vědět.
|
|
Nebo si na to založ firmu, asi bys měl dost zákazníků ..
|
|
|
Firmy netreba. Kazdopadne ted budu resit nekolik soudnich sporu, kde oni budou zalobcem a zaluji cloveka ktery jeste/uz nebyl provozovatelem prislusneho vozidla resp. to vozidlo jeste/uz nebylo v jeho moci a na soudni jednani v teto veci se opravdu tesim.
|
|
Také podezřívám ČKP, že dříve či později po mně budou chtít pěkných pár tisíc za dva roky odstavené staré auto, které jsem neměl srdce vyhodit, aniž by mi zároveň byla existence jakési novelizace zákona z roku 2009 a toho spolku zvaného ČKP známa. Právník bohužel radí stáhnout vocas a zaplatit :(
|
|
|
|
To jistě mohu, ale i D-F o něco výše naznačoval, že se těžko dokazuje, třebaže jde o vůz z roku 1977 a zjevně již delší dobu není provozuschopný, skutečnost, že jsem jej opravdu neprovozoval. Potíž je s celou tou presumpcí viny. Nicméně souhlasím, že dříve či později si někdo bude muset plivnout do rukou a postavit se těm hajzlům s vidlemi v ruce, přičemž na na své spoluvovčany se nemohu spoléhat, že to udělají dříve.
|
|
|
Spatne prokazuje? Copak nenajdete zadne svedky? Ja vam klidne dosvedcim, ze jsem Vase auto z roku 1977 na silnici v predmetnem obdobi nevidel. A takovych je tu jiste spousta dalsich...
|
|
|
Auto jsem měl zaparkováno ve kdesi ve stodole u svých prarodičů, kterým je už tolik let, že kdybych je snad měl přitáhnout k soudu, raději na dřevo vysolím celou částku. Navíc nejsa právník, ani netuším, zda svědectví jejich, anebo i jiných členů rodiny, nese patřičnou váhu. Podobně Vaše svědectví, že jste ten vůz neviděl, přeci nedokazuje, že jsem jej někdy přeci jen nevytáhl... Ale to jsou ode mne čiré spekulace. Až přijde výměr, zajdu za jiným právníkem s pokynem, ať je pošle doprdele, přičemž budu doufat, že si proto vyberou snadnější oběť.
|
|
|
Tezko dokazovat neexistenci neceho. Leda snad nekolikaletym kontinualnim zaznamem z bezpecnostni kamery v garazi dokazat, ze to auto neopustilo garaz.
|
|
|
Presne tak, tohel je donebevolajici svinstvo. Mozna by nebylo od veci jednoho krasnyho dne se dohodnout a proti zakonodarcum, co maj tohle na svedomi, pouzit jejich vlastni mediciny. Napriklad ja si moc dobre pamatuju, jak me znasilnil (napr.) Miroslav Kalousek. A myho otce zase diskriminoval, protoze neni Cech. A ted se, Mirku, snaz dokazat opak.
|
|
Nevíte někdo, jestli ČKP někde "vidí" auto které bylo dovezeno z jiného státu (DE), a nebylo přihlášeno v CZ ?
Jde o to že jsem si přivezl téměř veterána (Mercedez-Benz 508d rv. 84, ve verzi pro berlínskou policii), teď mi stojí na dvorku, a ještě není ani přihlášený ani pojištěný ...
|
|
|
Nevídí, viz článek - podkladem je registr vozidel, tj. o jednotlivém dovozu ani koupi nově vyrobeného vozidla neví.
|
|
|
A vite o tom, ze datum na nemeckych prevozkach neurcuje konec platnosti tech prevozek, ale jen originalniho povinneho ruceni k tem prevozkam? A vite, ze jsou v CR pojistovny, kde takove auto bez zasadnich problemu pojistite a kdyz vam po mesici poslou zadost o dodani dokladu a vy dodate ty puvodni (tedy treba nemecky Fahrzeugbrief), tak se s tim spokoji? :-)
|
|
|
Aha, já žil v dojmu že to znamená konec platnosti těch značek. Díky za info, to je velmi cenná informace, protože to mi (alespoň dočasně ) umožní neřešit pitomosti s českou TK a blbiny typu ekodaň. Jen už se vysloveně těším až nějakému uniformovanámu šimpanzovi budu vysvětlovat že ta značka je opravdu platná.
Teď jde jen o to, aby některá z těchto "papírově nenáročných" pojišťoven zároveň nabízela i rozumnou cenu. Protože co jsem si tak v rychlosti projížděl nabídky pojišťoven, tak se cena pohybovala v rozpětí 4500 - 21500 czk ...
|
|
|
Ale jo, dokonce takove pojistovny patri mezi ty levnejsi na trhu.
|
|
|
Dej vědět, až ta pojišťovna bude plnit... Obávám se, že absentující česká TK bude vadit dost.
Až zase někdo bude něco dovážet, můžeme podniknout ověřovací experiment s nějakou drobnou oděrkou. Auto může být de iure napsáno na moji babičku, té případný malus vadit nebude.
|
|
|
Ja snad nekde rikal, ze s tim autem nema jit na TK? Na TK s by tim samozrejme vyrazit mel a protokol z ni je vhodne vhodne vozit s sebou...
|
|
|
Taky píšu "dočasně neřešit", potřebuju ještě poladit pár drobností aby to bez problémů TK prošlo, a tahat to na plaťáku se mi vážně moc nechce ...
|
|
|
A mimochodem, odmitne-li pojistovna za takovych podminek plnit jen proto, ze vozidlo nebylo prihlaseno, kdyz bylo radne pojisteno a bylo dle protokolu z STK v poradku, lze, a myslim, ze s uspechem, pouzit argument, ze pojistne risiko vzniklo a pojistovna jej akceptovala tim, ze na uzavreni takove smlouvy pristoupila, coz dale potvrdila tim, ze prijala platbu pojistneho. Pokud by odmitla plnit, jednalo by se z jeji strany o bezduvodne obohaceni ve smyslu ustanoveni §451 - §459 obc. zakoniku.
|
|
|
Které při větší škodě mileráda vydá (nedávno jsem řešil případ nějaké zbabrané pojistné smlouvy, kde pojišťovna sama navrhla vrácení bezdůvodného obohacení).
|
|
|
Mate, prosim pekne, k tomuto nejaky zdroj? Nikde jsem tuto informaci nebyl schopen overit, spise naopak.
http://kennzeichen.fahrzeug-verzeichnis.de/ausfuhrkennzeichen-internationales-kurzzeitkennzeichen. html
treba zde se tvrdi, ze platost je maximalne rok.
|
|
Jo těch 14 co se dostalo k soudu, to budou zřejmě vlci. Bohužel to o něčem vypovídá. Lidi se prostě nechtějí bránit, asi lenivost nebo krátkozraká kalkulace?
Minulí týden si mi stěžuje kolega, že dostal pokutu za pásy, který ve skutečnosti měl. Prý ho podezřívali, že si je aplikoval hned potom co je spatřil za sebou a že to mají natočený. Věřím samozřejmě jemu, protože má pytle a bál by se nepoužít pás. Přesvědčoval je, že se spletli. Jenže mu vyhrožovali když to nezaplatí na místě, tak na magistru to bude za 25tis. A tak nakonec dal 500 na místě, čímž to zazdil úplně. Vlastně to zazdil až když řekl něco v tomto smyslu: "alespoň sem to měl levnější, když bych si měl vzít dovolenou....".
Z jiného kolegy vypadla zase jiná historka. Kdysi zaplatil složenku a před časem mu přišla výhrůžka, že když nezaplatí budou ho tahat k soudu. Tak jim ofotil ústřižek ze složenky a zaslal. Reakce byla taková, že je to vůbec nezajímá, že oni peníze nedostali a zase vyhrožovali. A tak zaplatil. A co řekl závěrem? Než by prý někde lítal po soudech a bůhví jaký by byl výsledek a hlavně na to nemá čas, tak to raději zaplatil. Klidně by to prý zaplatil i potřetí .
Oba zážitky respektive reakce mích kolegů mě tak rozlítili, že jsem měl potřebu to prodiskutovat s další masou. A nakopat je všechny. Já našel asi z 50 lidí 1 slovy JEDNOHO člověka, co by se opravdu bránil(znám jí dlouho, lacino by svou kůži nedala).
No a proto věřím, že ty stovky či tisíce lidí nechají na sobě kovat a jen 14 z nich jsou vlci. Je to vidět všude kolem nás..
|
|
|
Za Váš adresář by pravděpodobně někdo zaplatil slušné peníze. Obeslat je složenkami s platbami za neexistující služby, následně pohrozit exekucí a pak už jen čekat na kapříky..
|
|
|
No, tak já mám taky pár věcí k dobru. Kámoš obdržel žádost o výpalné, odeslal hezký dopis o tom, že vozidlo bylo nepojízdné a měl ho zavřené v dílně. Po dloooooooouhé době mu přišel dopis, že vše bylo uzavřeno. Ušetřil 7500,- A já teď už taky čekám, co se bude dít v mém případě.... Víc jak měsíc po tom, co jsem jim poslal nesouhlas s žádostí o výpalné a oni ho obdrželi, se neděje nic...
|
|
|
Jinak odpověď na otázku v textu je: "Přestupek je po roce promlčen, takže nehrozí pokuta ve výši až 20000,-."
|
|
|
Některé úřady ale zkoušejí argumentaci, založenou na tom, že přestupek trval celou dobu. Samozřejmě je to kravina, ale zkusit se to musí a slabší nátury se občas chytí.
|
|
|
Tam se da v rade pripadu elegantne pouzit absence zavineni. Napriklad pokud si lze zareservovat nejblizsi termin za 24 dni (jak zde vyplynulo z diskuse), neni vinou obvineneho, ze prehlaseni neprovedl v zakonem stanovene lhute, nebot to zkratka nebylo v jeho moznostech.
|
|
|
Ano, ale já píšu o něčem jiném - o tom, že úřad se snaží obejít preklusi.
|
|
|
I tak jsem v klidu. Počítám to totiž od doby, kdy jsem auto přihlásil a i tak je to víc než rok. :D
|
|
Ahoj, mám taky jednu - převedl jsem si na sebe od otce přívěsný vozík vlastní výroby. Má číslo, které obsahuje zvláštní znaky, zřejmě jako ochrana proti padělání,třeba %, nebo takové divné V. Programátoři s tím nepočítali a jaký to udělalo bordel v evidenci pojišťoven nemusím vykládat (jedni viděli procento jako 0/0, jiná poj. zase jako 9, nevím proč). Přišel účet od ČKP, jen pár tisíc, ale i tak jsem jejich tvrzení rozporoval. Měl jsem všechno stále pojištěno, asi by mi to ani nepřepsali bez toho, i doklady jsem našel... Nakonec to stopli, ale o písemné stanovisko k případu jsem musel žádat dvakrát, jednou dokonce doporučeně. Jak o tom tak přemýšlím, tak mě ale napadá, jestli skutečně byl a je pojištěn můj vozík, když číslo na smlouvě je sice podobné, ale vlastně jiné než na oji - co vy na to?
|
|
Jen technická, v případě, že nedojde k zaplacení na základě výzvy ČKP nepřijde příkaz, ale platební rozkaz.
Postup je ovšem stejný u obou - ve stanovené lhůtě podat odpor u orgánu, který jej vydal.
|
|
Zdravím Vás vespolek
Jsem velmi rád že je zde toto téma otevřeno. Patřím k těm kteří vedou hned dva (zatím) soudní spory s ČKP.
Celou historii války s ČKP je možné si přečíst zde:
http://www.cck-brno.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=531&start=0&postdays=0& postorder=asc&highlight=
Z diskuze je vidět nakolik bordelizace prostupuje celou ČKP. Ale je to opravdu ,,jen bordelem v papírech u ČKP '' ? Řekl bych že ne.
ČKP postupuje tak, že se obratí na soud rovnou. Soudce rozhodne a vydá platební příkaz neb vychází z podkladů které mu dodá sama ČKP. Zde je důležíté postupovat tak, jak je popsáno v textu a podat včas odpor. V mém případě je to jednoduché, mohu bez problémů dokázat že vozidla byla tzv. v depozitu. ČKP tedy přišla s tím, že jsem je o tomto neinformoval. Ani zde ovšem nepochodí neb jsem ke korespondenci s nimi nevyužíval jejich obálky ale posílal jsem jim vše doporučeně a tudíž mám důkaz o komunikaci s nimi.
O finále podám zprávu ale předpokládám že mi ČKP v obou případech bude muset uhradit moje náklady na právníka v max možné výši tj. cca 7.000,- / kus.
|
|
jak postupovat v tomto případě:
mám kamarádku, má na dvoře za barákem auto po havárce, naprosto nepojízdné. auto koupeno přes bazar na leasing či splátky, každopádně nemá v ruce velký techničák, aby alespoň dala značky do deposita a nemusela platit povinné ručení. ona nemá odvahu ho neplatit, tak si aspoň vybrala to nejlevnější povinné ručení. auto psáno na bývalého manžela - ten je po smrti, vyřešení dědického řízení v nedohlednu. já jí radím - zdokumentovat stav vozidla (nejlépe se svědky), ukončit placení povinného ručení. až přijde něco od ČKP, doložit tento stav. jde to takhle nebo je lepší jiný postup?
|
|
|
Otázka je, co považujete za "lepší postup".
Já bych poslal pojišťovně dopis, že auto je na sr**ky, a tedy ruším ručení, a přestal bych platit. Dále bych to neřešil.
Pokud by na mne vyletěla ČKP nebo nějaká jiná mizerná mafie, angažoval bych buď někoho, kdo by je vystřílel, nebo Roota, aby to s nimi vyřešil soudně.
Ale pokud namítnete, že to nenese "jistotu" nulových problémů, pak budete mít samozřejmě pravdu. Ale to tak nějak platí pro život obecně.
|
|
|
tím 'lepší postup' nebo 'jiný postup' jsme myslel, jestli už třeba nějak 'preventivně' poslat dopis na ČKP, že mě nemusí otravovat svými žádostmi o 'výpalné', protože vím 'co a jak', a že ze mě stejné kačku nedostanou...
|
|
|
Provozovatelem vozidla je ten mrtvý ? Po něm snad ČKP nic chtít nemůže, ne ? A majitel je kdo ? Leasingovka nebo bývalý manžel ?
Osobně bych to řešil tak, že dokud nedojde k vyřízení pozůstalosti, nic bych prostě neplatil ...
|
|
|
Zapomněl jsem uvést že bych ještě pojišťovně napsal že pojistník je mrtev a doplnil to fotkami vozidla.
|
|
|
jen jestli pak nespadne případný dluh u ČKP za mrtvého do dědictví, takže by to pak nebylo asi to 'pravé ořechové'...
|
|
konečně článek který mi tzv mluví z duše,,, jsem v podobné situaci...jen s tím "menším" rozdílem, že se to u mě týká okolo deseti vozidel. Mám totiž sbírku veteránů převážně ze sedmdesátých let. Platím pov. ruč. na cca 15 vozidel za rok. Provozuji však cca 3 vozidla. I tak mi zbývá spousta vozidel, které jsou zavřené různě po stodolách, v rozličných stadiích oprav. Problém je v tom, že mnoho z nich nemá RZ v depozitu. Celé tři roky se pídím po nějaké spravedlnosti v této otázce. Volal jsem a psal všude možně, např. na ministerstvo financí a byl jsem i v kanceláři ombucmana. Nikde jsem se však nedovolal nějaké jasné odpovědi! I když jsem několik údajných příspěvků už zaplatil, z důvodů neznalosti jakékoli obrany proti této soukromé společnosti. Teď jsem již ve stadiu, kdy jsem podal vyjádření k soudu ohledně mnou podaném odporu proti platebnímu rozkazu. Mám veškerou dokumentaci: fotky, smlouvy o pronájmech a svědecké výpovědi o tom ze jsem vozidla nejen neprovozoval, ale ani nestála na pozemní komunikaci.
Momentálně sháním advokáta, nejlepe se zkušenostmi v tehle problematice, který by mě u soudu zastupoval!
Největší problém vydím v tom že jsem v mnoha případech propásl 30ti denní lhutu kterou mi ckp dala při zaslání prvního dopisu
Dle mého názoru ČKP nemohla vzniknout jinak než na zločineckém loby za naprosto nespravedlivý, nebo chcete-li lehce zneužitelný zákon na úkor mnohdy naprosto nevinných lidí. Stále věřím, že žijeme v právním státě kde platí základní listina práv a svobod a že nejsem zločincem jen pro to, že jsem nedal v čas RZ do depozita. Za což mne už magistrát pokutoval. Nechápu jak si můžou dovolit chtít platit zákonou pojistku na vozidle které například nemá stk a prokazatelně nemůže v rámci silničního provozu způsobit žádnou škodu. A i kdyby vozidlo vyjelo na pozemní komunikaci, mělo třeba deset zákonných pojistek a nemělo platnou STK, tak neznám žádnou pojišťovnu, která by takovou smlouvu uznala za platnou. Hlavní je že dostanou peníze za smlouvu, kterou nemusí plnit. Je to smutné, že takový paraziti u nás můžou fungovat ještě pod ochranou zákona a neeticky se skrývat se za kampaň, která se chlubí tím jak brání poškozené. Zajímalo by mě jestli musí tato společnost někde prokazovat jak s těmi penězi pro "poškozené" nakládají.
Ať takový zákon klidně existuje, ale ať také funguje pro ten účel pro který se na první pohled zřizoval. Stačí když se upraví tak aby nezasahoval i existenčně do osudů lidí, kteří třeba jen nemájí nervy a čas travit celé dny na magistrátech. Tak jak tomu bylo na konci roku 2008 kdy nám všem do poslední chvíle tvrdili, že za každé nedohlášené vozidlo, po novém roce zaplatíme 10tisíc. Tři měsíce si z nás dělali legraci a vyvolávali paniku. Je to celý jak ze špatnýho filmu. V tomhle státě totiž nikdo nepočítal s tím, že by si někdo koupil auto bez platné STK. Vůbec nemysleli na možnost třeba i několikaleté opravy. Možná by pomohla petice zaslaná do kanceláře Ombucmana, která by požadovala navrch změny zákona...
Taky je přinejmenším neetické rozdělovat pohledávky přinbližně po třech měsících i když z registru evidentně ví že vozidlo je nepojištěné i několik let!
Samozřejmě tímto způsobem dokáže několikanásobně navýšit už tak brutální pokuty!!!
|
|
|
tady ještě článek z brněnské Rovnosti, který vyšel 1. Listopadu na základě rozhovoru se mnou:
Kancelár chce poplatky za auta, která prokazatelne nejezdí
MAREK LAJTKEP
Brno – Problém s nepojištenými
auty reší brnenský sberatel
veteránu Jaroslav Florian.
Soudí se s Ceskou kancelárí pojistitelu
o to, aby nemusel platit
príspevky do garancního
fondu za auta, která byla celou
dobu zaparkovaná na soukromém
pozemku. „Celkem se jedná
o statisíce korun,“ upozornuje
muž.
Jak tento problém vznikl?
Koupil jsem napríklad auto
z roku 1965, o kterém jsem vedel,
že s ním nemohu jezdit.
Bylo ve špatném stavu. Vedel
jsem, že ho zaparkuji a casem
opravím. Registracní znacky
jsem však neodevzdal do depozitu,
protože to podle tehdejší
legislativy u aut bez platné
technické kontroly nešlo. S
pribývajícími auty jsem
ztrácel prehled o tom,
která jsem docasne odhlásil
a která ne. V roce
2009 mi zacaly chodit
upomínky.
Nedokážete se s kancelárí
nejak domluvit?
Ceská kancelár
pojistitelu
rozdeluje
pohledávky
na jedno auto zhruba po
trech mesících, i když ví, že
není pojištené i nekolik
let. Jediné, cím
si to vysvetluji,
že se pohledávky
snaží mnohonásobne
navýšit ve
svuj prospech.
Navíc
ceník príspevku
do
fondu je tak
obecný, že
treba
vubec
nerozlišuje
auto od vozíku. Povinné rucení
na nej je za rok asi 150 korun,
príspevek do fondu za tri mesíce
vám ale vymerí nekolikatisícový.
Jako na auto.
Máte dukazy o tom, že jste s nepojištenými
auty nejezdil?
Kancelári pojistitelu jsem
jich predkládal ke každému
autu nekolik. Fotografie s datem
porízení, ze kterých je evidentní,
že auta jsou již delší
dobu odstavená. A také svedecké
výpovedi, které to potvrzují.
Nekteré z registracních
znacek jsou ješte zabalené
v originální fólii z magistrátu.
Na autech, ke kterým patrí,
totiž nikdy nebyly. Nic z toho
ale neuznali a peníze po mne
chtejí dál.
Bráníte se nejak?
Prípad už se dostal až k soudu,
kam ho poslala kancelár.
Už jsem tam predložil dukazy o
tom, že auta skutecne nejezdila
po silnicích a stála na soukromém
pozemku. Ted cekám, jak
to dopadne.
Myslíte si, že máte šanci vyhrát?
Nevím. Na jednu stranu si
plne uvedomuji, že jsem znacky
do depozitu neodevzdal
vcas. Za to jsem v mnoha prípadech
již dostal od magistrátu
pokutu nekolik tisíc korun za
každou neodevzdanou znacku.
Na strane druhé mi ale prijde
nespravedlivé, abych musel
platit za neco, co jsem vlastne
neudelal. Povinnému rucení se
nevyhýbám a platím ho na
zhruba patnáct aut za rok. Jen
nechci platit za auta, se kterými
prokazatelne nejezdím.
|
|
před pár lety mi nabourali auto, auto mi "rozesmála" audina, která patřila nějakému eseróčku. Eseróčko vlastnilo několik Ukrajinců a při zjišťování, kde a jak mají auto pojištěné vyplulo na povrch několik podivností. Firma měla asi šest audin a nejdříve se zdálo, že ručení má sotva polovina z nich. Nastaly nějaké dohady, který přesně typ audiny má ručení a který přesně typ audiny boural. Nemalou práci na tom zmatku měla policie, která u bouračky byla, protokol z nehody byl snůška nesmyslů, jednou byl uveden ten typ, najednou jiný a dokonce se tam operovalo tím, že audina vlastně nic nezavinila. Tak stane se a policie jde na ruku ukáčkům i když pravda je zjevně jinde. To mě ještě nerozhodilo.
když nebylo možné dohledat ani pojišťovnu ani zjistit, jestli je audina opravdu pojištěná (jednou řekli, že u Český, Česká řekla, že u nich ne, pak řekli nějakou jinou, tam taky, že ne) a pak mi nějaký dobrák poradil obrátit se na ČKP, která má možnost to zjistit nebo poradit další postup. A to byla teprve legrace, ČKP se k tomu postavila čelem, co prej od nich chci, co potřebuju a o co mi vlastně jde? Tak jsem jim vysvětlila, že bych potřebovala zjistit jestli a kde je audina pojištěná a pokud není nikde, tak co mám dělat a jaký je další postup. Člověk z ČKP mi řekl, že se to jistě nějak vyřeší, ať počkám, třeba se časem ukáže, že audina někde třeba pojištěná je a třeba se dočkám plnění. A na co spěchám, když od nehody uběhly teprve tři měsíce? Do té doby jsem se já naiva domnívala, že ČKP byla zřízena přesně za tímto účelem. Takže ČKP kasíruje kde koho, kdo jen pomyslí na slovo auto, jen tak nějak ani neporadí těm, kteří by případně utrpěli střet s nepojištěným autem.
|
|
|
To je jako mafie z OSA. Taky povinně platíš, ale běda, jak něco od nich chceš.
|
|
Já mám problém s motorkou. Před 10ti lety jsem koupil nepojízdnou motorku , prodávající ji odhlásil, ale já už jsem ji nepřihlásil na sebe. Motorku jsem rozebral na náhradní díly (proto jsem ji koupil). Od novelizace zákona, která zavádí výpalné za nepřihlášení uběhly tuším už 3 roky, ale nikdo se mi neozval, ani úřad, ani ČKP, tak přemýšlím jak to vyřešit. Jedna možnost je, že motorku přehlásím a nechám vyřadit z evidence s tím, že jsem ji před 10 lety rozebral. Tady se ale obávám, že na sebe upozorním ČKP a začne po mě vymáhat výpalné a já nebudu mít po ruce žádný důkaz, že motorka neexistuje. Druhá možnost je, že si na autovrakovišti nechám vystavit doklad, že motorka byla sešrotována k datu, které je před nabytím účinnosti výpalné novely zákona a tím se výpalnému vyhnu. Nevím ovšem, jestli mi za úplatu budou ochotni na vrakovišti doklad poskytnout a jestli mě nebudou popotahovat úřady za to předchozí nepojištěné období. Co byste mi radili vy?
|
|
|
je pravda ze na nedohlaseny mot. vozidlo ckp asi jen tak nepřijde. myslím ze je docela rozumné jit na magistrat a zeptat se obecne co se v takove situaci ma delat. Bud poradí nějakou rozumnou variantu ( napr. vyjmecna situace dolozena svedeckou vypovedi nebo cestnym prohlasenim ) nebo ne.kazdopadne to bude hodne zalezet na vuli ci zvuli urednika. ze zkusenosti z konce roku 2008 je kazdy magistrat tak trochu stat ve state a kazdy svoje povinnosti a moznosti vnima posvem...Pak bych teprv resil jiny varianty.
|
|
No, musím se podělit o pozitivní zkušenost. Před několika lety jsem daroval straé auto za odvoz, bez písemné smlouvy. Auto jsem na DI odhlásil, v pojišťovně zrušil pojistku. Cca před 2 roky (!)mi přšla výzva k úhradě...sdělil jsem jim, že auto je na di odhlášení (i když mají přístup do registru a mohli si to tam najít sami), Na sdělení nereagovali a cca každý měsíc mi posílali výhrůžku...že to dají do exekuce, k soudu,ať zaplatím, nebo.....nezaplatil jsem, každý dopis ihned po doručení (ty pozdější už chodily jen obyčejnou poštou do schránky) jsem mailoval právníkovi, který posílal jednu námitku za druhou. Pokaždé psal, že je zplnomocněn mne zastupovat, na to ti šmejdi z kanceláře podvodníků kašlali a pořád obtěžovali další a další korespondencí mne. Nakonec jsem si pořídil i kopii spisu z DI a poslal jim to, stejně to nestačilo. Posledních půl roku s námi komunikoval i henten Transcom, který sice občas něco sdělil mému právníkovi, ale jinak mi pravidelně vyhrožoval soudy a exekucí. Teprve před nedávnem, když jsme jim sdělili, že smlouva byla sice ústní, ale máme svědky na darování vozu, stáhli ohon a mému právníkovi napsali, že to tedy k soudu nedají. Samozřejmě, že mně se nikdo z těch šmejdů písemně neomluvil a docela jsem zvědavý, jak se postaví k náhradě škody, mně neoprávněným obviněním vzniklé...určitě poreferuji :-)
Osobně se tedy přimlouvám za to neplatit a naopak vymáhat náhradu škody - oni si ti šmejdi třeba potom dají větší pozor....
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek preFSM 9: ČKP a jak na ni
|