Komentáře ke článku: Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (ze dne 17.07.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
to je zase nejakej dalsi ulet, ne? golf malej, ale passat, to je zmena! z jednoho konce auta nevidim na druhej, a jeste musim zbytek ujit pesky.
|
|
To samé přibližovadlo (Prassát Variant) v realtivně vzácné motorizaci 1.8T z roku 2001 mám taky, a je to dobré a pohodlné auto. Je fakt, že jsem ho koupil dosti závažně zprasené po bývalém majiteli, a bylo nutné do něj dost investovat, ale po vychytání nedostatků (repase turba, provozní náplně, komplet brzdy, několik zprasků na motoru), je to dobré, velké, pohodlné a na řízení velmi příjemné auto. Turbodmychadlo je KKK, narozdíl od drtivé většiny Garrettů je dobře repasovatelné. Závěr: starší Prassát ať už fbenzínu, nebo fdechtu, když nění vyloženě dom*danej od předchozího majitele, je vcelku přijatelná volba pro člověka, co potřebuje velké, relativně pohodlné, vcelku snadno servisovtelné a ještě poměrně reprezentativní auto.
|
|
V pašíkovi jsme jeli se známými na sever. Stejný rok, stejná motorizace, sedan. Zatížení - 4 dospělí + cca metrák v kufru..
Dálniční jízda v DK (110 kmh) byla 5,3 l/100km, v DE (120-150) to stouplo na 5,8, městský provoz si nepamatuji..
Sice jsem s ním (a v něm) najel jen asi 2500km, ale auto je to opravdu velké a pohodlné..
|
|
|
Passat velké auto?! Kam to ten svět spěje? Já tim jednou jel z CZ do NL (3 dospělí + dvě děti tuším tehdy kolem 11-12 let) a utrpení to bylo šílené. Když jsem to viděl stát před domem, kde nebyla jiná auta pro porovnání, tak jsem si v první chvíli myslel, že OC v půjčovně dali Golfa combi. Pohodlné sedačky? To máte nějakou zvláštní tělesnou stavbu. Já osobně krátké sedáky VW vyloženě nesnáším protože mám vzhledem k výšce dlouhé nohy a přední hrana sedáku mě dost tlačí. Ale ani lidé standardnějších roměrů si to většinou moc nechválí.
|
|
|
Když je Fabia rodinné auto, tak proč by Passat nebyl obrovský? Musím přiznat, že mě také nepřišel velký rozdíl proti Golfu/Octavii ... Třeba Mondeo mi přijde o míle jinde, já ted mám ještě větší vozejk ...
|
|
|
Nojo, když za mnou zastaví Passat na střed, tak ho za svým autem nevidím, pouze vnitřním zrcátkem. Já tady ty nákupu "nejvylítanějších" aut nechápu. Taky jsem potřeboval narychlo auto, protože se mi moje rozsypalo o rok dřív, než jsem čekal (ne že by se rozpadlo, ale součet ceny spotřebního materiálu přesáhl cenu vozidla, tak šlo na vrakáč). Auto jsem hledal tak, že jsem nastavil minimální výkon 200 koní, minimální počet válců 6 a z tohoto výběru jsem pak vybíral auto kolem sta tisíc, které se mi zrovna válely na účtu. Auto jsem vybral, koupil. Zprovoznění stálo 11 tisíc (2x přední rameno a zadní destičky, olej nepočítám), po roce ježdění mě čekají přední kotouče a destičky, čekám tak 8 tisíc a zas bude na rok vystaráno. S průměrnou částkou 10 tisíc na rok se dá vydržet. Není to sice kombik, ale co tu furt čtu, co stála některé lidi údržba divných vraků, tak to nikdy nemůžu projezdit v benzínu. O pohodlí větších aut proti komerčním srágorám se nemá smysl ani bavit. Já této "ekonomice" provozu nerozumím. Za dva roky auto vyměním za slušně ojety MB třídy E, který už mám rezervovaný. Cena bude zas kolem sta tisíc a tři roky určitě bude sloužit...
|
|
|
A kolik ročně najezdíte? Sám mám mj. V6 3800 ccm přes 200 cm široké hebedo, a musím říci, že má svoje plusy a mínusy. Když jsem potřeboval jezdit každý den (já + aktovka), raději jsem si koupil Formana. Těch cca 60 kKč, co jsem do něj nastrkal na dílech, bych v benzínu projel raz dva.
|
|
|
Málo. Jen 15 až 18 tisíc km. Navíc hodně po městě.
|
|
Vanilkový sex neověřován, ale veliký kufr s příhodně umístěnými oky a topologie sklápění opěradel dělají z auta docela dobrou volbu pro nekonvenčnější aktivity. Spodní hrana kufru by mohla být o fous níž...
|
|
preco mi to pride tak, ze snad imo turba (aj ked zalezi od km) boli vsetko viac menej priebezne spotrebne opravy. v clanku sa km toho auta neuvadzaju, ale ak ma tak okolo 150 - 200 tisic, co ako 10 rocne auto cloveka, co chodil pracovat do DE bude mat, tak to nevidim tak blede. proste bolo kupene auto, ktore uz nejake tie opravy vyzaduje a mysliet si, ze sa take auto da kupit je naivne.
|
|
|
Bráno touhle logikou je spotřebák vlastně všechno, protože auto jezdí, a tudíž se komponenty opotřebovávají :-)
Rozhodně, slovy D-FENSe, "nevěřím na existenci země, kde se prodávají málo jetá nebouraná auta za málo peněz", počítal jsem s tím, že budu muset něco nasypat, momentálně se ale toho "spotřebáku" vysypalo nějak moc najednou, tak jsem to prostě v článku zohlednil, to je vše ;-) Za sedm měsíců, co auto vlastním, jsem najezdil nějakých 19.000 km, takže ty budou jenom přibývat.....a jo, nemělo to najeto málo, nicméně je to pořád akceptovatelnější, než koupit třikrát stočené, a naivně tomu věřit...
|
|
|
Byť má motor hlasitější projev, myslím tím typické "kadlekadle-drc-drc-saze", auto je dobře odhlučněné, a uvnitř tyto zvuky prakticky nevnímám.
Kdybych se stejnou motorizací nebyl nucen pár set km odjezdit, možná bych tomu věřil. Ale protože mám osobní zkušenost, tak jsem úplně v šoku, že autor "uvnitř tyto zvuky prakticky nevnímá", když se jedná o naprosto šílené basové dunění. Uznávám, jsem odchován na benzínové V8, takže moje laťka standardu je někde jinde, ale "dobře odhlučněný" passat mě dostalo do kolen.
PS: Ptal jsem se na zkušenosti obchoďáků, z nichž docela dost v uvedené motorizaci jezdilo a prý 96kW TDI je jednoznačně nejhorší co do hluku a vibrací, takže nepůjde jen o můj dojem...
|
|
|
Můj dojem je obdobný, ale za zázrak techniky považuju dvoulitr ve stejné konstrukci. Zažil jsem to v oktávce a hučelo to při jakékoliv rychlosti. Vibrace šílené a to bylo prakticky nové auto. Neumím si představit, že bych vyhodil půl milionu za takový sráč. Pyšný majitel předváděl, jaký to má výkon, jak to krásně jede a já nechápal, co ho okouzlilo...
|
|
|
Autorovi auto šíleně basově neduní. Nemusíte tomu věřit, ale je to tak. Vámi uvedený zvukový projev mělo do výměny pravého silentbloku zavěšení motoru, poté naprosto bez problému.
|
|
Pry se tomu da preventivne predchazet vytocenim tepleho motoru nad 4k otacek. Lopatky se otevrou naplno a pri praktikovani tohoto cca jednou za tyden nezareznou.
|
|
Za poslednich cca. 10 let jsem auto typu Passat a Superb mel moznost poznat tak, ze si to par z mych znamych poridilo. 1 Passata jsem mel i ja.
Co se tyce motoru - ja chapu, ze proti V8 apod... ten projev neni nic moc. Ale jde o to, kdo za co meni. Ja osobne kupoval Passata (1.9TDi 66kW) r.v. 1999 v roce 2007 vymenou za Octavii 1.8 bez turba, kterou mi zboril naproti-odbocujici ridic. Potreboval jsem neco rychle a tohle bylo zrovna k mani od kolegy, co sedi v kanclu vedle me. Auto pusobi pomerne robustne - vic, nez kolik jsou skutecne rozmery auta. Pruser byl v motoru. Ze "se mi to potkalo" - budiz - odsraly to akorat 2 ventily. Ale spotreba - at mi nekdo tvrdi, ze "to honi pyco jako krava a jezdi za 5 litru" - ano, umel jsem jet za 5 litru na ceste Decin - Praha. Ale na dalnici jsem nemohl jit pres 110, na okreskach jsem se taky drzel pod limitama. Spousta lidi tohle povazuje za sviznou jizdu, kterou nikoho nezdrzuje a pak rikaj "no, kdyz jedu svizne, jezdim za 5". HOVNO. Svizne je 160-180 po dalnici a po okreskach tak, abych dodrzel bezpecnost, nikoliv predepsanou rychlost. A s takovouhle jizdou to zere kolem 9 i vic.
Passat sel do 3 mesicu pryc a nahradila ho Honda Accord 2.0i VTEC z tehoz roku (pri testovaci jizde Hondou v bazaru prisel totalni trapas - nejdriv ridil prodejce, pak jsme se prohodili, ja sedl do auta, neslysel motor a zacal startovat - jenze motor bezel :-( - toliko k hlucnosti passata z roku 99). Do Hondy prisel plyn a kdyz jsem jel doopravdy "jako dobytek", sla spotreba k 17 litrum LPG - coz odpovida 8.5 litru nafty (Passat takhle ani nejezdil - kdyz jsem ho "drel" aspon trochu podobne, sel pres 10). Ta Honda jinak jezdila do 13 litru a to jen proto, ze to vocasove z LPG firmy neumeli nastavit. Po me to ma jiny kolega. Ten si to preseridil a jezdi o dalsich cca. 10% levneji nez pred serizenim.
Jinej kamos mel 2 superby - oba 1.9TDi 96kW (2002 az 2005 a 2005 az 2007). To bylo trochu jiny kafe. Po otevreni haupny byl ten zvuk fakt prisernej za studena. Jak se to ale zahralo, tak vevnitr bylo min hluku nez v ty moji Octavce v benzinu. Kdyz s tim jezdil SVIZNE (tech 180 po dalnici apod..), jezdil kolem 7.5 litru.
Kolega, co mi v roce 2007 prodal Passata si vloni koupil dalsiho - 2.8V6 4x4 a dal do toho plyn. Jezdi za 12 az 14 litru (jakoby 6-7 nafty/benzinu) a taky jezdi doopravdy SVIZNE.
Jinak k motorum 1.9TDi PD 96kW - pri dodrzovani servisnich intervalu 15.000km (coz znamena vysrat se na LongLife oleje a promennou delku intervalu) a dodrzeni servisnich pokynu a pri NORMALNIM JEZDENI (nevytacet za studena, ale jezdit svizne) ten motor vydrzi HODNE i bez blbosti, jako je dochlazovani turba. Pruser je, ze spousta aut s timhle motorem opravdu HODNE najeto ma, ale stocenej tachometr nas presvedcuje, ze to ma jen 120.000.
Je to jeden z mala dieselu, kterej pri opatrny jizde umi zrat malo (a ano, kdyz jedu jak s hnojem, tak i k tem 5litrum se dostane), kdyz se jede opatrne, umi jezdit i pomerne svizne a zaroven nesezere majitele. Dani za to je prave tvrdsi zvukovy projev na nachylnost na horsi zachazeni ze strany servisu a neprijemnej turbo-efekt. Pokud by me nekdo jeste nekdy donutil koupit dehtovy auto, bylo by to prave s timhle motorem (pokud bych nemel na to mirit cenou vys a koupit novejsiho Accorda s CTDi a 6kvaltem, nebo neco od BMW ci Mercedesu).
Oproti tomu 2.0TDi 103kW je proti tomu tragedie. Vic zere, subjektivne hur jede (i kdyz nema tak neprijemnej turboefekt) - ale hlavne - hlavy se pro to lily nekde v polsku, kazda palice ma jiny mazaci kanalky a zadira se vacka, praskahlava apod... To je presne to, proc se o 2.0TDi tvrdi, ze se sere - ano, sere.
Ted mam Accorda r.v. 2003 - bohuzel jen s 2.0i VTEC (chtel jsem 2.4, ale v ty dobe proste NEBYL) s plynem. To auto je o 100kg tezsi nez 2litrovej superb :-( Tak aspon verim tomu, ze to Japonci dosahli lepsima vyztuhama.
Nakonec se shodnu s pisatelem clanku - pokud neco od VW group v cene 150.000 az 200.000, koupim si Superba ci Passata (dle preferenci na vnitrni prostor vs. 4x4 a kombi) s motorem 2.8 V6 a necham si rezervu na predni napravu (ktera mimochodem umi vydrzet i 200.000 km a jejiz repase dneska vyjde na 15.000 za pouziti dilu stejnych nebo lepsich, nez jsou originaly).
A vzhledem k tomu, ze je to v podstate moralne zastaraly, tak to sebou nese jednu vyhodu - ne ze bych auto nechaval spravovat kdejakyho Vencu - serizovace zemedelskejch stroju, ale je fakt, ze kdejakej vesnicej Venca ty Passaty a Superby zna a umi je opravit.
Co ale nechapu - kdyz se kupovalo auto pro zenu a decko - proc zena a decko nejezdej v Passatu a ty dal nejezdis v Golfu ???
|
|
|
Problém vidím v tom, že onen motor (resp. v kombinaci s tímto Passatem; stejný motor v Superbu je o dost tišší) je průser co do hlukového a vibračního projevu s čímkoliv v té době prodávaným, a to například i s tímtéž autem v motorizaci TDI 81kW.
PS: Vsázím jeden válec, že jeho žena nejezdí v Passatu proto, že je na ní to auto moc velký.
|
|
|
To je pravda - 81kW TDi jsem zapomnel.
Do doby, nez jsem se parkrat provezl v Superbu s PD 96kW jsem mel tenhle 81kW za nejlepsi diesel od VW. I ted je fakt, ze v mnohem to PDcko predci (kultivovanost chodu, hlucnost, je jaksi "prijemnejsi", je mene nachylny na kvalitu nafty - i kdyz i PDcko zdaleka neni tak vybirave, jako common-rail 3. gen).
Nicmene to PDcko proste jede lip a zere vice mene stejne.
|
|
|
"PS: Vsázím jeden válec, že jeho žena nejezdí v Passatu proto, že je na ní to auto moc velký."
Prohráls jeden válec :-)
Mamina by dieselové auto neužila, i když jezdit s ním by pravděpodobně zvládla. Jezdí převážně cukačky po městě, maximálně k rodičům (15 km tam a 15 zpět). Do kufru Golfa se složený kočárek vejde (vyzkoušeno o víkendu), ale jen ten kočárek. Když jede sama, není problém si mrňouse posadit vedle sebe, a zbylý prostor v autě tudíž lze využít.
Tatínek potřebuje denně dojíždět za prací (40 km tam a 40 zpět, vesměs po dálnici), což dělá jen do práce a zpět nějakých 400 km týdně, tj. ročně jen na těchto cestách cca 20.000, a nepočítám to, co se najezdí o víkendech za rodičema a po výletech atd.
Řečí peněz je to asi takhle: S Golfem jsem projezdil do/z práce cca 5.500/měs., s Passatem jsou to necelé čtyři...
|
|
V týchto passatoch sa montovali 2 verzie 96kw motorov, a to AVF(Tipotronic, 6kv. manuál,spojka 240mm, vyššie Nm) a AWX(5kv. manuál, spojka 228mm, nižšie Nm). V základe je to motor dobrý, ale bez ostychu by som odporúčal úpravu na 110kw,priečne 1.9 TDi sa na takýto výkon ladili priamo vo fabrike, u Passatu sa na to rezignovalo kôli tomu, aby sa predávali 2.5 TDi V6, celkový dojem z jazdy to značne vylepší, motor lepšie ide aj nad 3500 rpm. Jazdné a priestorové dojmy sú aké sú, ale vo svojej triede Passat a Superb ponúkajú toho miesta asi najviac, A4, BMW 3, C-klasse rovnakých rokov výroby sú interiérovo podstatne menšie. Trochu zarazí použitá zadná náprava u predokolky, plne nezávislé zavesenie zadnej nápravy mali len 4motion. Servisovať toto auto nieje nič moc, čo nezožerie na nafte si vypýta v dieloch priamo súvisiacich s tým, že je to diesel, za 2 roky, čo ho mám, to boli žhaviče, gumičky pod vstrekovačmi, podtlaková pumpa(nešťastne umiestnená na hlave, odíde simering a podtlak si naťahá olej z motora), spojka plus zotrvačník. Ramená, hmokinetické kĺby, a brzdy zájdu aj na benzíne. ALE...moje auto má teraz poctivých 345 tkm, a motor si medzi výmenami zatiaľ ani nepýta dolievanie oleja, a funguje viac ako slušne na svoj vek a prevádzkovú históriu. Takže osobne ťažko uverím ponuke na Passata 5.5 s menej ako 200 tkm.
|
|
omlouvám se autorovi článku o OT, které i jemu ale může někdy v budoucnu pomoci:)
vemu to zkrátka. dnes mě v kostelní lhotě (stará hradecká) změřili 65km/h v obci. fabia s radarem schovaná neviditelná...po asi 2km mě zastavili a 1000kč+ 2 body pokuta. okamžitě jsem zbystřil a vzpomněl si na d-fense a šel do správního řízení. do protokolu jsem uvedl "bylo mě odmítnuto ukázat foto, protokol o ocejchování radaru, správném použití radaru, nebyl jsem poučen...blabla. po vyřízení jsem se otočil a jel najít ten zpropadenej radar, tedy fabii. v autě seděl mladý klučík, ochotně mě po požádání ukázal foto auta při měření a opravdu jsem jel 65km/h. nicméně fabia byla ve směru mé jízdy a proto mě vyfotila pr., tedy kufr auta s spz. nic víc. mám nějakou šanci?
|
|
|
Pokud budete totálně mimo, totiž off-topic i při jednání s ouřadou, tak asi šanci nemáte.
Nemůžete svoje kua změřili mě umístit aspoň do diskuse ke článku, kde se toto řeší?
|
|
abych to upřesnil. po asi 2km za radarem čekali další kteří zastavovali a kasírovali hříšníky. prostě klasika, jedna fabia měří a o kousek dál kasírují...
|
|
Nemám nic věcného k článku, popravě mi přijde uato dost nezajímavé a nejsem zdaleka jeho cílovou skupinu, ale recenze je velice čtivá, hodnotná a určitě jedna z nejlepších, kterou jsem tu četl! Závěr taky parádní ;) Jen možná místo toho 2.8 V6 by šlo uvažovvat i o nějakém tom "rejžožroutovi", třeba Accord 2.4 VTEC... :)
|
|
|
Jo, o Accordu 2,4 bych si rád přečetl. Kdyby někdo měl zkušenosti...
|
|
|
Mohl bych cosi blábolit o Hondě Legend 3.5i, ale nějak ještě nenazrál čas... Proti Accordu mi to přijde takové "dospělejší".
|
|
|
A ještě motor 2,3 V5 v Golfu/Boře/Toledu/Passatu. Má někdo zkušenosti?
|
|
|
nevim nakolik to muze byt jine, ale v mem VW Sharan z roku 99 vrni 2.8 VR6 128kW v automatu upraveny na LPG a mam v podstate jen pozitivni dojmy - na tak tezkou kravu je to motorizace tak akorat :)
konstrukce VR6 neni uplne nejstastnejsi, takze deklarovana prum. spotreba je dle TP 17l/100km. realita je takova, ze v teto relaci se pohybuji pouze, kdyz hodne specham :o) na delsi streky se da na plyn dostat na prumer kolem 14-15l/100km, s benzinem i na 12-13l/100km. Mit prevodovka jeste jeden stupen navic (nyni 4), tak bych snad uz nemel (motoricky) co vytknout ...
|
|
|
Proč není konstrukce VR6 nejšťastnější?
|
|
" Servisovať toto auto nieje nič moc, čo nezožerie na nafte si vypýta v dieloch priamo súvisiacich s tým, že je to diesel, za 2 roky, čo ho mám, to boli žhaviče, gumičky pod vstrekovačmi, podtlaková pumpa(nešťastne umiestnená na hlave, odíde simering a podtlak si naťahá olej z motora), spojka plus zotrvačník. Ramená, hmokinetické kĺby, a brzdy zájdu aj na benzíne."
"Zažil jsem to v oktávce a hučelo to při jakékoliv rychlosti. Vibrace šílené a to bylo prakticky nové auto. Neumím si představit, že bych vyhodil půl milionu za takový sráč."
"Pry se tomu da preventivne predchazet vytocenim tepleho motoru nad 4k otacek. Lopatky se otevrou naplno a pri praktikovani tohoto cca jednou za tyden nezareznou."
" A s takovouhle jizdou to zere kolem 9 i vic."
"hlavy se pro to lily nekde v polsku, kazda palice ma jiny mazaci kanalky a zadira se vacka, praskahlava apod.."
To jsou mi věci. A pak ať mi někdo vykládá, že by si nekoupil italský auto, protože se to furt sere. Jo, serou se díly, na kterých je napsáno Bosch, to je pravda... :-(
Btw. Jestli 2.0 TDi PD netrpí turboefektem, tak bych chtěl vidět motor, který jím opravdu trpí.
|
|
Panove, nevim co delam ja nebo vy "spatne", ale nemuzu s vama souhlasit ohledne spotreby. Mam 96kW verzi (r.v. 2002, najeto 165k), a musim se hooodne snazit abych kdy videl neco zacinajici sedmickou pri jizde delsi nez rekneme 15km (lhostejno jak nalozenej). Jezdim prevazne jen v Praze, kratky vzdalenosti-tedy ta nejhorsi moznost a vetsinu casu za studenyho motoru...a i presto mam po nejakejch par (osmi?) kilometrech tu prumernou spotrebu magickych 6,5l/100km podobne jako dlouhodobou, jen vyjimecne jinak.
Kdyz vyjedu mimo mesto tak to se vubec nemuzeme bavit, prasim to po dalnici i okreskach a v cili cesty pri pohledu na prumernou spotrebu vidim zase neco zacinajici sestkou, kdyz to sverim pritelkyni s lehci nozkou tak petkou. Prozradte mi teda, jak to delate, ze dosahujete tech ohromnych spotreb 8 a vic litru? Videli jste jak vypada prubeh tocivyho momentu pro vasi motorizaci? Tam bych mozna hledal zakopanyho psa, nad 3000rpm chodim jen v nouzi nejvyssi, nebot je to zbytecne (nebo na dalnici samozrejme).
PS. tedy "vul Venca" kdyby zil na vesnici fakt jako pyco bude jezdit za tych 5,5 bez nejakyho omezovani se.
|
|
|
No, nejde ani o to, kjolik ti řekne budík, ale zkus si to spočíst přes vyjetou nádrž - naplň nádrž, vynulij kilometry a pak doplň a koukni se na průměrnou spotřebu plus poděl dočerpaným počtem litrů ujetou vzdálenost. Z toho si zpočti, o kolik procent se ti to rozchází, zajdi za někým, kdo má diagnostický kabel (a umí ho použít) ať ti nastaví koeficient spotřeby. No a potom napiš, kolik ti to ukazuje.
Za 5,5 dokážu jet taky, ale je to velká nuda a na to jsem si to auto nekupoval. Jezdím denně cca 3 km do práce (ale bydlím v tropech, takže studený starty zase až tak studený nejsou) a občas do hlavního města což je cca 25 km jedna cesta. Průměrná dlouhodobá je 6,7, což bych s malým benziňákem zvládnul taky, ale tam by mi chybělo pohodlí a pasivní bezpečnost.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí
|