D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Test: Škoda Fabia HTP
    Vydáno 13. 04. 2008 (33753 přečtení)

    Vím, že na tomto webu již o Fábiích a motorech HTP bylo napsáno mnoho. Rozhodl jsem se tedy také přispět svoji troškou do mlýna, tedy spíše do pořádné mlýnice, kterou veskrze všechny Škodovky a HTP zvláště, vždy strhnou.

    Chci poskytnout trochu jiný pohled na příjemné malé auto od domácí automobilky, které se rozhodně nemusí krčit nikde v koutě a svoji práci zvládá s naprostým přehledem, který se od tohoto typu vozu očekává.

    Pro napsání článku jsem se rozhodl až poté, kdy jsem s vozem najel více jak 10 tisíc kilometrů a můj názor tedy bude mít jistou váhu a zkušenost. Zmíním také, že se jedná o služební vůz, který jsem zdědil po zasloužilém kolegovi.

    Jde o Fabii kombi ve výbavě Elegance a s výše zmíněným motorem 1.2 HTP 47kW. Za dobu užívání jsem poznal, proč jde o tolik kontroverzní vůz, nebo spíše motorizaci a v následujících řádcích se pokusím objasnit a vysvětlit jeho podstatu.

    První, čemu se budu věnovat, je karoserie, je celá pozinkovaná, což se pozitivně odráží v celkové zachovalosti auta včetně laku. Kombík je dle mého názoru tou nejideálnější volbou pro Fabii, která by se měla používat jako typicky český první vůz v rodině, ovšem ne s motorem HTP, ale aspoň 1.4 16V. Auto s poskytuje dostatek prostoru pro posádku, jejíž horní hranici bych viděl buď jako tři dospělí, nebo dva dospělí a dvě děti. Na předních sedadlech se pohodlně posadí dva velcí chlapi, aniž by o sebe drcali lokty, či si jinak překáželi. Zadní sedadla jsou spíše pro drobnější postavy. Pokud byste chtěli převážet celé příbuzenstvo, poohlédněte se po větším voze.

    Kufr kombíku je příjemný, kdy věci do ložného prostoru nemusíte pečlivě skládat a hledat skuliny, ale prostě je tam naházíte. Po sklopení zadních sedadel poskytne opravdu velký úložný prostor, který jsem osobně nikdy nevyužil, ale dovedu si představit, jak takového obyčejného českého chalupáře dokáže potěšit.
    Pokud vůz zatížíte třemi dospělými pasažéry s bagáží, začne se projevovat torzní tuhost karoserie, kdy při přejíždění nerovností občas lehce vrznou boční okna o své pryžové těsnění. To jsou ovšem jediné pazvuky, které interiér vozu vydává. Automobil má najeto již přes 70 tisíc kilometrů (v drtivé většině pouze v obsazení na místě řidiče) a interiér nevykazuje téměř žádné opotřebení. Samostatnou kapitolou je řadící páka, jejíž chromovaná hlava se loupe a ostré hrany chromu občas škrábnou do dlaně. Fabie má malý kožený paket, který bezvýhradně musím doporučit, kůží obšitý silný věnec volantu je při řízení velmi příjemný. Žádné jiné výtky k interiéru nemám, jeho design je strohý, ergonomický, funkční a kvalitní.

    Co musím pochválit je komunikativnost a přesnost řízení s posilovačem a pořád excelentní podvozek. Automobil zatáčky zvládá s naprostou jistotou  a až s obdivuhodnou stabilitou. Brzdy jsou velmi jedovaté a vyžadují citlivé zacházení, jinak budou pasažéři vystupovat s vyrytými pruhy od bezpečnostních pásů ve svých hrudnících. Také řazení zasluhuje pochvalu, dráhy šaltrpáky jsou krátké, přesné, lehké a řadit můžete doslova jedním prstem. S lepším řazením jsem se v žádném voze dosud nesetkal.

    Nyní na řadu přichází motor. Ano, tato Fabia disponuje tříválcem s čtyřventilovou technikou a já na tento motor nemohu říci křivého slova. Že se tomu divíte? Čtěte dále. V první řadě, než začnete se sprškou kritiky, si musíte uvědomit, co je to za motor, co je to za auto a k čemu má sloužit. Je to nejmenší model mladoboleslavského výrobce a jedná se o základní motorizaci. Je to auto a motor do městské džungle nikoli na stíhací jízdu. Nelze mu tedy vyčítat, že nedosahuje vysokých výkonů a že s ním na dálnici nikoho neoprášíte.

    Tento motor je primárně určen pro městský provoz a pro přepravu jednoho, nebo dvou lidí. Kdo od něho čeká, že s ním bude „stavět barák“ nebo jezdit rallye, bude zklamán. Při obsazení vozu jedním nebo dvěma pasažéry budete odměněni slušnou dynamikou a v městském a příměstském provozu nebudete rozhodně žádnou brzdou. Každý, který měl možnost tento motor vyzkoušet, byl jeho chováním mile překvapen. Nízko položený kroutící moment, který můžete využívat od cca 2 do 6 tisíc otáček se podepisuje na uživatelské přívětivosti vozu. Fabia s ním jede subjektivně lépe než jednatrojková Felície nebo rozvrzaný Favorit.
    A nyní k velmi diskutovanému a kontroverznímu tématu, kterým je spotřeba. Ano, tohle je jednoznačný minus celého vozu. Její nehorázná kolísavost a neúměrná závislost na stylu jízdy. Při dodržování rychlostních limitů se v obsazení jedna osoba, dostanete na průměrných 5.8 litrů. Při obsazení třech osob je to za nějakých šest a půl, to se ale bavíme o „důchodcovské jízdě“. Chcete li jezdit eco rally, vejdete se pod pět litrů. Jakmile začnete využívat potenciál vozu, kterým nesporně tato Fabia disponuje, počítejte s osmilitrovou spotřebou a pozorností dopravní policie.

    Fabia HTP dovede na dálnici hotové divy a to bez legrace. Tachometrovou maximálku 180 s ručičkou otáčkoměru atakující červené pole, šimrající omezovač a lehkou nestabilitu vozu způsobenou jeho nízkou hmotností, nebudou věřit řidiči ve vedlejších pomalejších pruzích. Auto opravdu umí 180, což vyvolává erupci estrogenů předjížděných řidičů, kteří jen horko těžko dokáží rozdýchat předjetí nlčím, co má na zádi vypáleno znamení „HT a červené P“. Rychlost 180 by snad vůz mohl i s vypětím všech sil déle udržovat, ale dříve vás zarazí vlastní svědomí, jestli trápení tříválce „jednadva“ na 6,5 tisících otáčkách, je to pravé. Když se někdo chce opravdu pomstít, zbrzdí vás na 110 a pak vám v klidu ujede. Když přemýšlíte, jste schopni držet rychlost bez problému kolem 150. Sám jezdím pomalu (pod dálniční limit – i ve městech), ale předchozí tvrzení mám ověřeno.

    Mám také vyzkoušeno bezproblému tachometrových 160, které automobil dokáže pomocí tempomatu udržovat kopec nekopec (v jedné osobě). To se ale nesmíte koukat na palubní počítač, kdy na něm svítí nepříjemná hodnota okamžité spotřeby kolem 13 litrů. Také musíte počítat s tím, že pokud budete muset brzdit, bude opět dlouho trvat, než vůz rozjedete. Tříválec prostě nedisponuje dostatečnou pružností při vyšších rychlostech.

    HTP jednoduše není určeno na dálnici ani na stěhování, při těchto aktivitách se totiž projeví právě nedostatky, které každý zarytý odpůrce vyzdvihuje.

    Jak je na tom auto se spolehlivostí? Jednoznačně chválím. Za celou dobu bylo nutno vyměnit 5 žárovek. Nic jiného se kupodivu nepokazilo, auto jezdí jen na předepsané prohlídky, které jsou v tomto případě (hlavně motoru) poměrně levnou záležitostí i ve značkovém servisu.

    Zkoušel jsem samozřejmě i Fabii s se starým „dvouventilovým“ HTP, která je jednoduše zdechlá. Nejede, nezrychluje a žere snad i trávu kolem cesty. Tento motor (44 kW a méně) bych opravdu nedoporučil - je mizerný. Musím též potvrdit, že u těchto malých motorů je velmi důležité, jak se zajedou. Protože i dva naprosto identické vozy se mohou jevit citelně jinak v tichosti, kultivovanosti, chodu motoru, dynamice a spotřebě.

    Závěrem napíšu pravdivé rčení - kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Nečekám, že se tu nenajde nikdo, kdo by nebyl schopen pochopit určení a místo tohoto vozu. Soukromě jezdím s vozy, které mají výkonové rozpětí od 110 do 280 koní. Mám tedy možnosti srovnání a vím co který vůz dokáže. HTP tedy není můj výkonový vrchol, který jsem okusil. Každý je jiný, ale škodovka je jen jedna. Srovnám li mnou testované „konkurenty“, musím konstatovat: na Yarisu mi vadí jeho „velikost“, je prostě velmi malý ve všech ohledech, dvěstěšestka je francouzsky vláčná a dle mého už i okoukaná, Spark je uzoučký a nebrzdící, Suzuki „svišť“ tvrdé jak navenek tak v interiéru, vyjma gumového řazení, Punto je naprosto obyčejné, pokud má tedy svůj dobrý den.

    Za sebe musím Škodovku HTP pochválit. Vyrobila kvalitní vůz, který nabízí esenci těch nejfrekventovanějších užitných vlastností, které řidič využívá, v takovém balení, které je silně návykové.  Fabia HTP je vůz do města a tečka. Kdo uvažuje o přibližovadle pro manželku na nákupy, vožení dětí do školy nebo na dojíždění do práce, jedná se o výbornou volbu, kdy Fabia nezklame. Nízké náklady na servis, spolehlivost a nízká spotřeba v městském provozu, činí z Fabie HTP horkého kandidáta. S klidným svědomím ji mohu doporučit a bude se mi dobře usínat.


    25.03.2008 Jossalito
     


    Související články:
    Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (22.11.2015)
    Dvě BMW 135i (22.11.2015)
    Zkušenosti s Volvem C70 2.0T cabrio, r.v. 2000 (17.05.2015)
    BMW 650i (10.05.2015)
    Opel Meriva 2006 – jede, brzdí a svítí (19.04.2015)
    Zkušenosti: Mexický Ital (29.03.2015)
    Zkušenosti: VW New Beetle 1.9 TDI-PD 77 kW (25.01.2015)
    Zkušenost s Octavií II 1,6TDI 77kW (18.01.2015)
    Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po čtyřech letech a 60kkm (13.01.2015)
    Jeden den s Hyundai i30 1,6 automat hatchback (04.01.2015)
    Renault Grand Espace (Pičus Magnus) (20.11.2014)
    Zkušenosti: Seat Ibiza Mk.4 1.4-16V (24.08.2014)
    Zkušenosti: Fiat Dobló 1,3 MultiJet (01.07.2014)
    Zkušenosti: Citroën Saxo 1,5D r.v. 2000 – Rudá střela (25.05.2014)
    Zkušenosti s VW Passat 2.0 TDI 103kW (13.04.2014)
    Octavia 3 – cena za překvapení (16.03.2014)
    Městochod (Škoda Citygo) (16.02.2014)
    Nissan Leaf - stroj času (09.02.2014)
    Zkušenosti: Ford Puma 1.6 (2001) (12.01.2014)
    Hyundai I30 Kombi New Generation (01.01.2014)
    Zkušenosti: Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 kW, 2004 (16.11.2013)
    Lesk a bída Octavie 2 - 1.6 TDI (25.08.2013)
    Dvě stě dvacet dva tisíc stříbrných šípů (Citroën C5 HDI) (11.08.2013)
    Jeep Wrangler JK Unlimited (22.07.2013)
    Zkušenosti: Nový sen českých rodin (Octavia III 1.6 TDI CR) (07.07.2013)
    Dvé rodinných citronů (Citroën Jumpy a C8 V6) (14.04.2013)
    Zkušenosti: Clio III 1.2 TCe - Žabožroutí fóbie (07.04.2013)
    Subaru Forester ’98 rok poté (05.04.2013)
    Kredenc 806 (01.04.2013)
    Zkušenosti: BMW 324TD E30 (10.02.2013)
    Mazda 323F BJ 1.5 (2000) (06.02.2013)
    Zkušenosti: Ford Transit 2.5 TD (26.08.2012)
    Žrout (Hyundai Grandeur 3.3i V6) (15.07.2012)
    Test: Subaru Forester ’98 2.0/90kW (imported) (02.04.2012)
    Subaru Outback 3.0R (12.02.2012)
    Zkušenosti:Mazda 323F BG 1.8 16V (mrkačka) (29.01.2012)
    1965 Oldsmobile Jetstar I + video ze Dne mobility (23.01.2012)
    Zkušenosti: Škoda Octavia II 2.0 TDI PD (15.01.2012)
    Chrysler Neon II (18.12.2011)
    Dodge Challenger SXT 2012 (11.12.2011)
    Zkušenosti: Ford Focus ST (27.11.2011)
    Hřmící myš - Mitsubishi Colt VI 1.1 (14.11.2011)
    Mitsubishi Galant 2.5 V6-24 EA5A (06.11.2011)
    Zkušenosti: Malé „zlé“ béemvé 323i (E46) (27.10.2011)
    Zkušenosti: Hyundai i30cw 1,6 CRDi (16.10.2011)
    Když seňora chlastá – Seat Altea XL 1,4 TSI (07.10.2011)
    Recenze Ford Galaxy 2001 2.3 DOHC (22.08.2011)
    Zkušenosti: Honda Civic Aerodeck 1,4iS (07.08.2011)
    Zkušenosti: VW Passat B5.5 TéDéí (17.07.2011)
    Felicia, s vrakem do nového tisíciletí (26.06.2011)
    Pirát Kchar: Mercedes Benz E500 (W211) (05.06.2011)
    Skúsenosti Peugeot 206 1,4 HDI (15.05.2011)
    Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP (08.05.2011)
    Zkušenosti: „Vitamín“ C (Mercedes Benz W202) (01.05.2011)
    Skúsenosť: FIAT Brava SX 1.9JTD (01.05.2011)
    Zkušenosti: Renault Avantime (24.04.2011)
    Zkušenosti: Daewoo Nubira II 1.6 76kW (24.04.2011)
    Test: 1.2TSI + Seat Leon II (10.04.2011)
    Návod na psaní autorecenze aneb Jak psát test (27.03.2011)
    Hyundai Sonata 2,4i Elegance – proč a jak jsem k ní přišel & (06.03.2011)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km (13.02.2011)
    Dacia Solenza – rumunský omyl nebo tip na výhodný nákup? (30.01.2011)
    Zkušenosti s korejskou raketou Kia Sephia 1,8 (23.01.2011)
    Zkušenosti Dacia Logan MCV verze Arctica ph2 1.6 16V po 4000 (09.01.2011)
    Zkušenosti: Peugeot 407 sw 2.0 HDi 100kw (02.01.2011)
    TEST: Ford Focus ST 225 feat. zkušenosti s prodejcem (12.12.2010)
    Zkušenosti: Seat Arosa 1.0 (21.11.2010)
    Zkušenosti: SAAB 900 NG 2.0 (24.10.2010)
    Test: Peugeot P 206 CC 1,6 – 16V (19.10.2010)
    Nissan Primera P11 GT (17.10.2010)
    Octavia II 1.6 75 kW – zkušenosti po 100.000km (26.09.2010)
    Zkušenosti: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (30.08.2010)
    Citroen ZX, něco o VOV a AutoESA (11.07.2010)
    Domazdíno (20.06.2010)
    Test: Citroën C2 1.6 VTR (06.06.2010)
    Autíčko s píšťalkou: Golf VI 1.4 TSI (118kW) Hájlájn (23.05.2010)
    Hyundai i30cw - škodná v říši okřídleného šípu? (17.05.2010)
    Test: Da nigga hustokchár (09.05.2010)
    Test: BMW 525i E60 (09.05.2010)
    Trauma za volantem: Škoda Fabia II 1.4 TDi PD (08.05.2010)
    VW Polo 1.4 Tdi – jízdní dojmy (25.04.2010)
    Zkušenosti: Peugeot 106 1.6-16V GTI (14.02.2010)
    Zkušenosti: Harley Davidson Sportster 883 (31.01.2010)
    Zkušenosti: Ford Escort RS2000 (1995) (17.01.2010)
    Subjektivní (tudíž moje) recenze Citroenu C5 2.0i (03.01.2010)
    Octavia - přilejeme oleje do ohně :o) (28.12.2009)
    Skúsenosti: Honda Accord Sport 2.0 (29.11.2009)
    Zkušenosti: BMW 318is (21.11.2009)
    Jaguar X-Type 2.1 V6 SE r.v. 2002 (01.11.2009)
    Zkušenosti: Fiat Brava SX 1.4 a 75tkm (25.10.2009)
    Zkušenosti: Audi TT 1.8T (25.10.2009)
    Test: Seat Leon II 1.4-16V 63kW (18.10.2009)
    Zkušenosti: Honda Civic 1.3 hatchback (11.10.2009)
    Zkušenosti: Peugeot 106 (04.10.2009)
    Zkušenosti: Opel Astra G 2.0 DTI (28.09.2009)
    Lehčí pojednání o nesmrtelné Škodě 1203 (17.08.2009)
    Drákula - Dacia 1310 Break (09.08.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 (02.08.2009)
    The heartbeat of America: Camaro (19.07.2009)
    Nissan Tiida, aneb vůz, který nikdo nechce (06.07.2009)
    Test: VW Golf III 1.4 (31.05.2009)
    Test: Fiat Palio 1.2 (04.05.2009)
    Zkušenosti: Seat Ibiza 2009 (22.03.2009)
    Test: ZuFuss 2.0 BioPower (28.02.2009)
    ŠeSTihvězdičkový výběr (08.02.2009)
    Dlouhodobé zkušenosti s Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi (11.01.2009)
    Zkušenosti: Ford Focus 1.8 Zetec (04.01.2009)
    Test: Seat Ibiza 1,4 16V @ Tenerife (07.12.2008)
    Test: Citroën Xantia 1,6i (07.12.2008)
    Skúsenosti – OPEL VECTRA 2.5 V6 CDX (02.11.2008)
    Test: Honda Civic 6. generace (14.10.2008)
    Test Mercedes – Benz A 150 (05.10.2008)
    Zkušenosti: Suzuki Ignis 1.3-16V (28.09.2008)
    Test: Hyundai Getz (21.09.2008)
    Zkušenosti: Renault Clio 1.6 16V (RSi) (14.09.2008)
    Test: Audi A3 TDi-PD 77kW (20.07.2008)
    Nová Ibiza - jaká je? (22.06.2008)
    Test: Toyota Avensis 2.0 16V '98 (08.06.2008)
    Test: Toyota RAV4 (27.04.2008)
    Fiat fperle (Bravo II 1.9 JTDM 16v) (06.04.2008)
    Zmrdí test: PRAVDA o štvorvalcovom Chevrolete Spark 1.0 (30.03.2008)
    Zkušenosti: Chevrolet Lacetti 1.4 (24.03.2008)
    Test: Volvo FH13 (16.03.2008)
    Zkušenosti: Toyota Yaris 1.0 (09.03.2008)
    Test: Subaru Outback 01 2.5i AT 115kW LPG (02.03.2008)
    Test: Ford Escort 1,6 16V (98') (24.02.2008)
    Test: Škoda Octavia II Combi 4x4, 2.0 FSI (03.02.2008)
    Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia (30.09.2007)
    Test: Tatra 815 S3 (27.08.2007)
    Test: Citroen XM (11.08.2007)
    Test: Toyota Corolla 1,3 16V STD (22.07.2007)
    Citoren AX 1,4 GTi (01.07.2007)
    Test: AM General 1/4 ton truck tactical M151A2 (10.06.2007)
    Test: Ford Focus II 1.8TDCi po 35 tisících (03.06.2007)
    Test: Ford Focus 1.6-74kW (03.06.2007)
    Test: Fabia 1.9 SDI (28.05.2007)
    Test: Piper L4 (05.05.2007)
    Test: Volvo 850 T5 (01.05.2007)
    Test: Škoda Suberb 1.9TDI (01.05.2007)
    Zkušenosti: Kůň (16.04.2007)
    Zkušenost: Škoda Roomster (01.04.2007)
    Zkušenosti: 605 (17.03.2007)
    Test Mercedes Benz W123/200T (05.02.2007)
    Zkušenosti: Německý drak (Trabant 601) (25.12.2006)
    Zkušenosti: BMW E36 320i (03.12.2006)
    Test: Citroën C1 (26.11.2006)
    Test: Mazda 6 (26.11.2006)
    Test: Fiat Uno (19.11.2006)
    Test: Lincoln Town Car (22.10.2006)
    Test: Škoda Roomster Style 1.4 16V 63kW (08.10.2006)
    Test testu: Škoda Roomster 1.2 HTP (05.10.2006)
    Zkušenost: Ford Focus II 1.4 Zetec (29.09.2006)
    Test: Škoda Forman (16.09.2006)
    Test: Citroen Saxo 1.5D (16.09.2006)
    Test: Honda Civic 8 (16.09.2006)
    Test: VW Lupo 1.7SDi (10.09.2006)
    Test: Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec (11.06.2006)
    Test: VW Sharan (11.06.2006)
    Zkušenosti: Peugeot 307 XT 2,0 HDi (04.06.2006)
    Test: Peugeot 405GLD (01.05.2006)
    Test: Ford Mondeo TDCi automat (12.03.2006)
    Test: Ford Mondeo 1.8 (12.03.2006)
    Test: Peugeot 307 (05.03.2006)
    Test: FV Passat 1,9 tydy (26.02.2006)
    Test: 2x fiesta do města (17.02.2006)
    Test: Drážďanský zázrak (17.02.2006)
    Der Führer: BMW 730d (12.02.2006)
    VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu (09.02.2006)
    Test: Fulcrum (30.12.2005)
    Test: Renault Twingo II.... (11.12.2005)
    Test : Audi Coupe GT - NG a KX (04.12.2005)
    Test: MCC Smart CDI (28.11.2005)
    Test: Daewoo Matiz 0.8 (20.11.2005)
    Honda Civic 7... (25.09.2005)
    Test : Citroën C3 1.1i SX (11.09.2005)
    Test: Suzuki Swift 1.3 GL (21.08.2005)
    Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (04.07.2005)
    Test: Alfa Romeo 33 16V (19.06.2005)
    Test: BMW 324d po čtyřech letech (12.06.2005)
    Test: Škoda Octavia II 1.9TDI PD (29.05.2005)
    Test: AAA Auto Praha (24.04.2005)
    Test: BMW fünf drei fünf (24.04.2005)
    Test: Schade hundertdreisig GL (31.03.2005)
    Test: Fabia po 25 tisících (20.03.2005)
    Test: Opel Zafira 2.2 Hdi (06.03.2005)
    Test: Renault 25 Baccara (12.02.2005)
    Tatra T613 – svědek geniality a rozvratu (30.01.2005)
    Test: Cordoba po 15.000 km (30.01.2005)
    Test: První seznámení s chevroletem niva (08.08.2004)
    Test: Seat Cordoba II 1.4-16V (20.06.2004)
    Test: VW Golf V 1.4-16V MPi (02.05.2004)
    Test: VW Polo 1.2HTP (14.03.2004)
    Test: Renault Scénic II 1,9DCi (19.10.2003)
    Test: Škoda Octavia 1,9TDi (23.03.2003)
    Test: Škoda Felicia (22.12.2002)
    Test: Škoda Fabia 1.4MPi combi (23.06.2002)

    [Akt. známka: 2,39] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: [Neregistrovaný autor] | Komentářů: 301 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.