D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Parking dilema
    Vydáno 07. 03. 2010 (12582 přečtení)

    Kolik asi stojí desetikoruna, kterou dáme statutárnímu městu České Budějovice za parkování?

    V Českých Budějovicích, tedy v jejich centru, se dá parkovat téměř výhradně za peníze. Je to sice naše město a tak si ukliďte chodníky od sněhu, ale za odstavení automobilu na ploše, která patří nám všem, je nutné městu platit. Pokud byste se zpozdili, a to třeba jen o pár minut, dohoní vás komando složené z ozbrojeného šimpanze od městské policie a debila ze společnosti Jihočeská parkovací.

    Dále lze parkovat na nemnoha parkovištích soukromých. Jedno z nich je u obchodního domu Prior na Lannově třídě. Lannova třída během uplynulých pěti let nebývale upadla. Pamatuji doby, kdy Lannovka byla pomyslnou osou Budějovic. Jako malý jsem tam chodíval skoro denně - byl tam Zverimex, Modelář, cukrárna, papírnictví, knihy... pamatuji taky doby, kdy tam jezdily autobusy a tou třídou kráčely davy. Pak ale moudří radní v rámci zvyšování kvality života dopravu z Lannovky vyloučili, narodila se krabicoidní obchodní centra, většina obchodů skončila a dopadlo to, jak to dopadlo. Většinu obchodů teď tvoří stánky s vietnamskými hadry, zejména v části u nádraží.

    Parkoviště na Lannově třídě provozuje rovněž Vietnamec. Budeme mu říkat třeba Dung. Kde tedy zaparkovat? Dát deset korun městu nebo patnáct korun vietnamskému provozovateli parkoviště?

    Pokud bych zaplatil za parkování městu, stane se toto. Deset korun inkasuje společnost Jihočeská parkovací. Ta jejich část, a to nevelkou část, odevzdá městu. Část, kterou si ponechala Jihočeská parkovací, skončí možná jako investice do nových aut, nových botiček, nebo k úhradě provozních nákladů jako mezd zaměstnanců nasazujících botičky. Určitě také v kapsách spolumajitelů Jihočeské parkovací, jako například syna bývalého starosty Tettera. Část, spíše zbytek, který získá město, bude použit městem, například na platy hypertrofované městské policie, na budování kamerových systémů, výstavbu neužitečných cyklostezek, injekční stříkačky pro smažky, budování přístavišť pro prázdné parníky na Vltavě nebo pokrytí provozní ztráty letiště v Plané, na kterém se prohánějí kamarádi kamarádů z radnice ve svých sportovních letounech. Deset korun, které město dostane, tedy napáchá celkem slušné škody. Jinými slovy, kdyby těch deset korun město utratilo například na opravu silnic, budování průmyslových zón nebo údržbu parku, občan by sice vydal deset korun, ale například dvě koruny by dostal zpátky jako užitek, které mu město poskytlo. Protože ale město tyto peníze pravděpodobně utratí za něco, co nejen že nepřinese užitek, ale dokonce bude znamenat ještě větší zátěž do budoucna, představuje poskytnutá desetikoruna okamžitý výdaj 10Kč a budoucí například 20Kč. Někdo přece bude muset udržovat zbytečné cyklostezky, prodat se ztrátou parník, zahrabat chcíplé narkomany a krmit šimpanze od městské policie, takže desetikoruna vydaná dnes vygeneruje například desetník dalších nákladů hned zítra.

    Pokud dám 15Kč Dungovi,  mohu očekávat, že mi žádný užitek kromě parkování neposkytne. On se čtyřicet minut staral o mé auto a já jsem s ním okamžikem zaplacení skončil. Nedomnívám se, že by společnost pana provozovatele Dunga nějak výrazně plnila svou daňovou povinnost vůči státu, resp. doufám, že jsou natolik chytří a morální, aby svoje odvody českému asociálnímu "sociálnímu" státu redukovali na naprosté minimum. Peníze použijí pro svoji potřebu, například si něco hezkého koupí. Auto mi během parkování nevykradli narkomani, kteří sháněli něco do těch stříkaček, ani je nezkoušela odtáhnout Městská policie. Kdybych překročil dobu parkování, hlídač by mi to prostě naúčtoval, nenamontoval by mi na auto botičku a nedomáhal se pak pokuty. Prostě se Vietnamec Dung chová mnohem korektněji než město.

    Jak je vůbec možné, že Dung může nabídnout srovnatelnou cenu parkování, přičemž narozdíl od města musí platit nájem pozemku a parkoviště má celodenní obsluhu?

    Když si mohu vybrat, zda sním stejně drahý oběd v restauraci s personálem protivným a blbým, nebo s personálem příjemným a úslužným, volím přirozeně druhou variantu, protože slušné zacházení má také svoji cenu, takže k jídlu dostávám cosi navíc. Stejné je to i s parkovištěm. Ukázalo se, že nominálně je Dung sice dražší než město, ale v konečném součtu je levnější.

    Zaparkoval jsem tedy svůj kchár na parkovišti a odebral se cosi vyřizovat. Trvalo mi to zhruba čtyřicet minut. Nasedl jsem do auta a dojel k budce, kde se platí. V budce seděl asi osmnáctiletý klučina asijského vzhledu a požádal mě o patnáct korun. Zalovil jsem v kapse, podal jsem mu dvacku, řekl, že to je dobrý a zařadil rychlost, že pojedu. "Pane!", promluvil na mně pokladní perfektní češtinou, "dal jste mi padesát korun. Tady máte nazpátek a bacha na to. Štastnou cestu." Koukal jsem s ústy dokořán. Vůbec mě na to nemusel upozorňovat, protože jsem záměnu mincí nezaznamenal, a já bych na to nikdy nepřišel, protože nemám žádný přehled o drobných ve své kapse.

    Různí aktivisté se nám pokouší vnutit, že jsme rasistická a xenofobní společnost. Nepocítil bych k tomuto mladíkovi nic xenofobního ani rasistického, ani kdybych si dal nohu za krk. Zato jsem si na jeho místě představil přílušníka cikánské menšiny a bylo to zdrojem poměrně zajímavých asociací.
     
    Mému otci se tuto problematiku nepodařilo s použitím výše uvedených argumentů vysvětlit. Byl toho názoru, že Vietnamci jako Dung provozují na území ČR nelegální business (evidentně to není Dungovo případ), část z nich je tu nelegálně, další část z nich tady nikdo nechtěl, všichni jsou jedna velká mafie a neměli bychom jim dávat peníze. Narozdíl od městských úředníků (které ovšem také nikdo nechtěl, provozují nelegální business a jsou jedna velká mafie).

    Myslím, že je na čase odložit stará dogmata a pojmenovat nové nepřátele.


    03.03.2010 D-FENS
     


    Související články:
    Do it Budweis style! (25.10.2014)
    Budějovický dopravní potrat (28.05.2012)
    Budějovické dopravní psycho (08.01.2012)
    Jak jsem provozoval besip (25.08.2011)
    Tento most je vyvážen zlatem! (02.08.2011)
    Zabukaření v Thomadorfu (13.03.2011)
    Thomadorf, evidence, bazarníci, pevné nervy. (20.06.2010)
    Budějovické zmrdožraní (20.06.2010)
    Kauza Žába: Aparátčík naživo (21.06.2009)
    Kauza Žába (26.04.2009)
    Kisskačky v Thomadorfu (13.04.2009)
    Jižní příběhy (22.03.2009)
    Znovuožití Máje (01.03.2009)
    Merkjůry séntr (22.07.2007)
    Poznej svého policajta (25.03.2007)
    ODS rulezz! (22.10.2006)
    Ttr City 20: Sado maso Na sadech (15.10.2006)
    Komunální neštěstí @ Ttr City (07.10.2006)
    Ttr City 19: Airgun shooting (a související jevy) (13.08.2006)
    Ttr City 18: Safety&traffic Thoma style (09.08.2006)
    Ttr City 17: Lid se baví (25.06.2006)
    Ttr City 16: Ekorádio Jerevan (04.06.2006)
    Ttr City 15: Pravidla jen pro někoho (09.04.2006)
    Ttr City 14: ProHnilí revisited (05.03.2006)
    Ttr City 13: Ecce homo Homolka (ProHnilí 2) (12.02.2006)
    Ttr City 12: ProHnilí (reality show) (05.02.2006)
    TTr City 11: Nebo vás nechám odtáhnout! (21.01.2006)
    Ttr city 9: Sněží (03.01.2006)
    Ttr city 8: Město, kde by chtěl žít každý (26.12.2005)
    Rudá záře nad Béééém City (14.12.2005)
    Ttr City 7: Vlasta, markýza andělů (11.12.2005)
    TTr City VI: Rozhovor, který se nestal (20.11.2005)
    Ttr City 5: Vohnouti v akci (23.10.2005)
    Tetterovo oko (09.10.2005)
    Tetter rallye 3: The deathmatch (26.06.2005)
    ČB: Viliž report (12.06.2005)
    Tetter rallye second edition (24.04.2005)
    Tetter rallye (17.04.2005)

    [Akt. známka: 1,15] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: D-FENS | Komentářů: 63 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.