D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Prachy (zatím) (bohužel) jsou...
    (ze dne 09.09.2012, autor článku: Root)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 10.09.2012 00:26:30     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Prodloužení metra A
    Prodloužení metra v této formě je jednoznačně zhovadilost, protože i oblast okolo Evropské tramvaje zvládají velmi v klidu, a pro přespolní je to prodloužení absolutně k ho..u, protože ani u jedné stanice není možno vybudovat nějaké kapacitní parkoviště, na kterém by tito mohli v klidu zaparkovat a dále pokračovat metrem. Max se ty hromady aut od Dejvické, kde beztak budou parkovací zóny, přesunou na Veleslavín, Červeňák a z části možná i na Petřiny. Z toho bude mít spousta místních hroznou radost, protože už dnes to tam stojí z hlediska parkování za vyliž. Na druhou stranu tu povrchovou ražbu bych fakt nechtěl vidět a ani zažít, i takto je doprava po Evropské na mašli, a okolo to není o moc lepší.

    Jinak, dá se někde najít vizualizace toho zmiňovaného autobusového terminálu ve Veleslavíně? Protože na to, kam ho tam nacpat, mi představivost nestačí ... leda vybetonovat Džbán.


     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 10:49:39     Reagovat
    Autor: PetrK - lzl
    Titulek:Re: Prodloužení metra A
    http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/metro/a/v/vizualizace/terminal-veleslavin/

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 17:45:53     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re: Re: Prodloužení metra A
    Díky. Tak na tohle se v reálu fakt silně netěším, hlavně až se to bude klasicky štosovat u těch závor to bude velmi podařená taškařice. Ona byla vždycky, ale tohle to posune na vyšší level.

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 13:15:08     Reagovat
    Autor: childe - mira S
    Titulek:Re: Prodloužení metra A
    To parkoviště má stát někde u benzínky ÖMV. A nejlepší na tom je že z kapacity 600 parkovacích míst ma být již 300 určených pro kanceláře které tam budou stát (parkoviště v podzemí + nadzemí kanceláře, ty sice zůstanou prázdné viz kanc. prostory v CUBE, Olympusu apod).

    Komentář ze dne: 10.09.2012 00:33:43     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:
    Když si to člověk srovná třeba s vídeňským U-Bahnem, který trasovali, kudy se dalo, šílený oblouky a klidně korytem řeky, hlavně co nejlevněji, tak by člověk řval. Ale zato mají všechny stanice s výtahy. Holt je to otázka priorit.

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 00:43:18     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re:
    Já si tady nejsem jist, jaké bylo potřeba zahloubení .... on z Dejvické na Veleslavín to je slušný kopec, a možná by s tím soupravy měly problém. Rozhodně ale rootem navrhované řešení, alespoň jak jsem jej já pochopil, tj. uzavřít Evropskou od Kulaťáku až po Veleslavín, svrchu v jejím profilu hloubit tunel, ten pak zadeklovat a obnovit tam koleje a vozovku, mi přijde z hlediska provozu v dané oblasti zcela nereálné a neumím si jej vůbec představit.

    Jinak výtahy se dodělávají, a ač je to někde asi slušný oser, tak jsou už myslím pomalu všude.

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 07:44:23     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re:
    Tak ono se to nemusi delat najednou, nejdriv se da prevest provoz do jednoho pasu a vyhrabat jeden tunel, pak do druheho pasu a vyhrabat druhy tunel, v pricnem smeru na krizovatkach mohou byt nad stavebni jamou nejake provizorni kovove mosty atd. V zasade je jedno, jestli se takto uzavre 100 metru komunikace (jako to udelali na Cervenem Vrchu) nebo 3000 metru komunikace, kolony budou stejne.

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 09:38:00     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: Re:
    technologie povrchoveho hloubeni do detailu neznam, ale kdyz stavebnici neco delaji, tak vzdy zaberou i spoustu okoli. Stanice metra v podstate delaji mimo silnici a presto zabiraji i cast vozovky. Pokud by se hloubilo v tramvajovem koridoru, tak nebudou jezdit tramvaje a pravdepodobne ani auta, protoze ten tunel je sirsi nez tramvajove koleje. Neumim si to predstavit, museli by zavrit celou Evropskou....

     
    Komentář ze dne: 11.09.2012 17:26:49     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Slyšel jsem, že v Německu, když dělají povrchové úpravy dálnic na hlavních tazích, pošlou auta pár metrů nad stávající povrch pomocí skládacího mostu. A to pak podle potřeby posunují a pod tím mají stavaři dost prostoru si tam bez výraznějších omezení dopravy dělat co chtějí. Ono by se to snad dalo za rozumný peníz na ten rok i půjčit. Navíc nikdo netvrdí, že metro musí vést prostředkem Evropské. Možná by stačilo omezení jednoho pruhu. Alespoň tak jsem to pochopil. Jestli je to technicky proveditelné, to nevím, ale prodražení Blanky o 100 procent oproti původnímu projektu a metra A taktéž je dnes tipuju už 20 mld. v piči - to se ani nedá říct slušnějí. A kokot Bém to nějakým zametáním ulice asi napraví těžko.
    Btw. tramvaje na/za Veleslavín jsou poslední dobou omezovány pravidelně, pořád se něco odklání na Bořislavku nebo Podbabu.
    K parkování v okolí Veleslavína apod. Rád bych podotknul, že Praha 6 nedávno oznámila, že v dohledné době se chystá zavést modré zóny (přestože se radnice ještě před pár lety dušovala, že takovou blbost dělat nebudou).

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 17:56:46     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jak píše ptak, toto je v reálu neuskutečnitelné, protože teď sice zúžení jsou, ale stále jede(popojíždí) aspoň jeden pruh, a hlavně, až na pár výluk, jedou furt tramvaje. Podle mě by hloubení tunelu z povrchu nebylo možné bez komplet uzavření Evropské, což prostě nejde.


     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 20:48:45     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Nejde? Nu vot, što takoje "nejde"?

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 20:36:28     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re:
    Videl pan root nekdy treba jen stavebni koridor produktovodu, tedy stavby objemove radove mene narocne nez tunel metra?

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 20:43:54     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Videl. Videl i povrchovou vystavbu kolektoru. A vi, ze kdyz se nechce, tak nejde skoro nic.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2012 16:05:29     Reagovat
    Autor: trent - hjirka
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Což o to, ono by to šlo, ale také se musí dodržet normy, pro trasu metra. Jste si jist, že by bylo možno dodržet předepsaný maximální spád, kdyby se jezdilo hned pod tramvají? Aby ten výkop pak nebyl neúnosně hluboký. Což by se opět prodražilo. Navíc, co se stanicemi? Ty jsou hluboko samy o sobě.
    Dále co s vykopaným materiálem? To by bylo foroty, která by se ovšem musela ihned odvážet. Přes zpola uzavřenou Evropskou? Deponie v místě moc nepřichází v úvahu.
    A nakonec ona geologie na Evropské je kapitola sama o sobě. Zvlášť v okolí Červeného Vrchu, kde je to samá navážka. Aby né, když se zde v minulosti těžilo železo. Jistě jste si všiml, že se zde a pak směrem k Dejvické injektovalo o stošest. Někdy bych doporučil shlédnout u onu podzemní výstavbu. Pokud možno dopravnách staveb. ;-)

    Komentář ze dne: 10.09.2012 03:12:21     Reagovat
    Autor: kremo - Neregistrovaný
    Titulek:re
    Prachy jsou. Už mě přestává udivovat, jak se v Praze (ale i jinde) plejtvá penězma na nepotřebné věci. To co mě ale zaráží je, že to co by skutečně bylo třeba postavit/opravit, tam nikdo neinvestuje nic. Přitom by se tam dalo krást stejně.
    Metro k nemocnici v Motole? K čemu? Kdo ho tam chtěl? Dávno se volá po metru na Ruzyni, ale my to raděj natáhnem támhle doprdele a na směr letiště už nikdy prej nebude cash.
    Alternativa k Céčku přes Nuselák? No postavíme Déčko, ale přes Nuselák až tak v roce 2025, nejdřív ho potáhnem do Písnice, tam je to totiž jako fakt potřeba.
    Chybí most přes Vltavu mezi Kralupama a mostem Barikádníků? No postavíme most novej, sice 100m od Barikádníků, ale tak jako Blanka přece žejo...

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 12:04:54     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: re
    Takhle se dá krást víc, protože to co je potřeba opravit neuteče, a za rok dva k tomu stejně dojde.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2012 08:42:15     Reagovat
    Autor: trent - hjirka
    Titulek:Re: re
    Tak ono to metro mělo být původně na letiště, ale na to proste nezbyly peníze.

    Komentář ze dne: 10.09.2012 08:27:56     Reagovat
    Autor: Hrosan - jhk
    Titulek:Ano, prachy (zatím a bohužel) jsou
    vidím to poslední roky denně ve svém okolí - malém okresním městečku v podhůří Orlických hor - každoroční nesmyslné změny v dopravním značení, které pomalu ale jistě zamezují průjezdu na druhý konec městečka, kde jsou základní a střední školy a kam by tedy rodiče chtěli jezdit - dosáhlo to stavu, že když se nyní v jediné zbylé cestě (staré cestě z kostek kolem zámku) vytváří další zbytečný retardér, není už jak se (bez nutnosti najet o 2, nebo 3 km víc) nedá na horní konec městečka vůbec dostat. No co - "haranti" pohyb potřebují, tak si ten kilometr od hlavní ke škole dojdou, že ano? Kamarádův bratr, rodák, pár let mimo město nedokázal z jedné strany městečka dojet autem na druhou stranu, a to tu vyrostl a vychodil všechny školy po střední - to mluví za vše. Zajímalo by mne, jak dál to bude pokračovat, než se "žába pomalu uvaří" a někomu už ujedou nervy a dojde si to na město vyříkat ručně...

    Komentář ze dne: 10.09.2012 09:40:19     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:
    Ovšem třeba tempo 30 nebo modré zóny z pohledu veřejné správy plýtvání penězi nejsou, protože se to bohatě zaplatí.
    Zejména modré zóny, předpokládám, že osazení značek, namalování čar a vybudování automatů se na těch poplatcích zaplatí už první rok.
    Krom toho tu máte velmi lukrativní kšeft s odtahy (které teď převezme město a bude si za ně účtovat dvojnásobek toho, co ty firmy doteď), plus pokuty.
    Tempo 30 to samé, pár kamerek nebo příslušníků a přece nevěříte, že všichni (na některých místech možná ani většina) pojedou 30.

    Čili pro ně to jsou naopak nástroje, jak peníze vydělat. Proto to ostatně dělají

    Komentář ze dne: 10.09.2012 09:59:16     Reagovat
    Autor: dvd - dvd
    Titulek:
    Stanice metra Motol je oficiálně brána jako služba pacientům přilehlých nemocnic, leč zkušenost mi říká, že hlavní účelem je zvýšit atraktivitu (příp. cenu) prodejně neúspěšného objektu Nad Šafránkou. Prostě něco podobného, jako stanice metra Letňany, stojící v polích, která ale mají své majitele, pro něž přivedení metra na práh budoucích staveb znamená nemalé navýšení ceny jejich majetku.

    Komentář ze dne: 10.09.2012 12:14:20     Reagovat
    Autor: icu - icu
    Titulek:Fotka Pankráce s kolejemi
    Ano, po těch kolejích jela tramvaj naposledy v květnu 1974, kdy postavili metro. To je skvělé na cesty do centra, ale pro lokální dopravu docela na nic. Nějakou dobu (minimálně do začátku 80. let) ty tramvaje nahrazoval autobus 134, ale to už dávno není pravda.

    "Zapomenuté" koleje zmizely až v posledních 10-15 letech. Ne snad, že by se daly použít jinde, ale hlavně "by dělaly ostudu" při zasedání MMF nebo NATO. (Delegáti bydleli i v hotelu Panorama a přejíždění 30 let nepoužívaných kolejí nebylo 2x příjemné.)

    Komentář ze dne: 10.09.2012 12:22:05     Reagovat
    Autor: icu - icu
    Titulek:Parkování pro příměstské
    Soudím, že kdyby měli lidé z okolí Prahy rozumné možnosti, jak se civilizovaně dostat do práce MHD, tak se nebudou namáhat vlastním autem.

    Příklad budiž na Slovensku. Pan Jančura tam vyhrál tendr na železniční relaci Dunajská Streda - Bratislava. Když to provozovaly ŽSSK, měli tak 2000 cestujících denně. Pan Jančura (RegioJet) přistavil nové vlaky, zahustil jízdní řád a hlavně - dohodl se s obcemi podél trati na zřízení parkovišť u nádraží a každý, kdo má lístek platný na RegioJet, parkuje hned u nádraží zadarmo.

    Výsledek? Na trati se dnes pohybuje 5000 cestujících...

    Praha se není schopna dohodnout s vlastníky velkých parkovacích ploch např. kolem Zličína a nabízí tam jen své pidi P+R parkoviště, které je plné už před sedmou ráno.

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 12:26:35     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Parkování pro příměstské
    No tak zrovna tam, kde příměstské vlaky jezdí, jsou co vím poměrně hustě využívány, časově to nevychází vůbec špatně, protože zpravidla jedou až do centra a ve spičkách tedy bývají pravidelně zcela plné. Problém je spíš v tom, že je i tak spousta prdelí kolem Prahy, kam vlak nejezdí a doprava MHD má podobu bus jede jednou za hodinu, půl hodiny na stanici metra nejvzdálenější centru a ještě jednou tolik do cíle cesty.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2012 01:07:11     Reagovat
    Autor: icu - icu
    Titulek:Re: Re: Parkování pro příměstské
    Jezdíval jsem po "benešovské trati", kde panťáky jezdily ve špičce co 20 minut. Dnes tam je takt půl hodiny, takže soudím, že prostor pro zahuštění tam bude - vrátit se na 20 minut, je přepravní kapacita o 50% vyšší.

    Rozšiřování modrých zón na periferii vnímám jako akt zoufalství, který (doufám) vyústí ve zhroucení celého systému parkování. Mimoměstští (kteří v Praze pracují, ale MHD se do práce pořádně nedostanou) se totiž podle mě přestanou snažit zaparkovat někde u metra a celý systém se zhroutí. (Aby systém fungoval, tak ho musí dodržovat určité procento lidí, navíc Praha už další auta nepobere). A lidé třeba od magistrály budou chrochtat blahem, až auta dosud parkující na Jižním městě jim budou stát v kolonách pod okny...

    Komentář ze dne: 10.09.2012 14:46:14     Reagovat
    Autor: sodomka - karlos
    Titulek:
    "Investuje se sice jenom do cedulí, malůvek na vozovce a kruhových retardérů (což je mimochodem v českém silničním fašismu novinka)"

    Roote, doplňte si vzdělání, když už máte potřebu psát články s dopravní tématikou (přestože jste zjevně totálně mimo). Kruhové retardéry se používají už docela dlouho...

    Komentář ze dne: 10.09.2012 17:27:49     Reagovat
    Autor: Ivan fakt Strašný - cygnus
    Titulek:
    "Zklidnění" Karlína upřímně nechápu. Trávím tu dost času, mám Karlín prochozený pěšky a za ty roky mi ani náznakem nepřišlo, že by tu byl problém s intenzivní dopravou (jsem neřidič!). Je tu pár míst s hustým provozem, ale těch se 30 jednak netýká, druhak to tam leckdy rychleji stejně nejede, protože jsou ucpaná skoro furt.

    Ad Metro na na letiště ... co jsem četl za poslední roky, tak jsem se přikláněl spíš k opravě a zdvoukolejnění železnice, která už existuje, jen před v polích letištěm uhýbá ke Kladnu. Protahovat Metro dál než na Veleslavín mi přijde jako hovadina.

    Železnice od Masaryčky, přes Hradčanskou, Veleslavín k Ruzyni je stejně v dezolátním stavu. Jednou se rekonstruovat musí (pořád tam jezdí dost lidí), tak proč tím nevyřešit dva problémy současně? Vyšlo by to levněji, City Elephanty se od Metra příliš neliší a kdyby jezdily ve slibovaných intervalech, tak by to v podstatě praktickou použitelností byla další trasa Metra.

    Navíc tahle železniční trať by měla přímo přestup na A - Dejvická/Hradčanská, C - Vltavská, B - Masaryčka/Nám. Republiky, mezitím další přestupy, třeba Výstaviště, nebo ten Veleslavín. Jinými slovy turista by měl spojení skoro kamkoli, stejně jako přímo Metrem.

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 17:39:07     Reagovat
    Autor: CNNPRG - CNN
    Titulek:Re:
    Jo, přesně, taky nechápu proč nejezdí na letiště vlak (podobně jako třeba v Římě).

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 17:43:25     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re:
    NIMBY. Bohužel ta trať prochází Prahou 6, kde má svý rezidence spousta hlavounů. A těm se několik let rekonstrukce trati a pak dvojnásobný provoz na ní vůbec nelíbí.

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 18:08:45     Reagovat
    Autor: Hans-Paul - Hans-Paul
    Titulek:Re: Re: Re:
    Provoz je otázkou, rozšíření se moc nelíbí nikomu, navíc to rozšíření trati by nebyla zrovna sranda, hlavně od Veleslavína do Dejvic. Nicméně by to bylo rozumnější než prodloužení metra v této podobě ... jenže metro je hra Prahy, která jej také platí, a rychlodráha někoho jiného, navíc mám pocit, že kutání pod zemí s sebou paradoxně nese méně úředních opruzů než rozšiřování na povrchu.

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 17:52:42     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re:
    Přece aby tam mohli jezdit taxidriveři jako někde v Bangkoku.

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 17:55:02     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re:
    Dyk tam jezdí autobus (airport experess).

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 17:55:29     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    (Ehm, jenom express samozřejmě.)

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 23:29:23     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    -nejezdí-

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 23:30:21     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Eh, to patřilo k 10.09.2012 23:28:54

     
    Komentář ze dne: 10.09.2012 23:28:54     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Když si to tak probírám v hlavě, všude tu dráhu na letiště mají. Curych, Ženeva, Mnichov, Řím, Vídeň ...

    Zdálo by se, že Praha patří spíše někam do centrální Asie. Naštěstí tam jezdí žádný rikšy.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2012 12:14:40     Reagovat
    Autor: mICH - mICH
    Titulek:Re: Re:
    ja zil 2 roky v londyne, mestsky vlak byl naprosto normalni a velice hojne pouzivany zpusob dopravy, jezdil v parminutovych intervalech. no a metro po nekolika kilometrech pod zemi vyjelo na povrch a jelo tam tak vetsi cast sve cesty z centra na okraj mesta. v praze to konkretne neznam, ale jak jsem psal, to ze se neco jmenuje metro hned neznamena, ze musi jezdit jenom a jenom pod zemi..

    Komentář ze dne: 12.09.2012 15:42:58     Reagovat
    Autor: Ondra S. - Ondra
    Titulek:Peníze jsou jen na blbiny
    Souhlas, že se často opravují zbytečně věci, které ještě vyhovují. Staví se hlavně v Praze. Na Moravu ale Praha z vysoka kašle. Vždyť se podívejte třeba na Brno a Jihomoravský kraj. Je sice fakt, že se tu staví drahé brněnské okruhy, ale dopravní situace v Brně si o to postupně řekla.
    Mimo Brno je to už horší třeba léta přetížená silnice i43 do Svitav, to tu nikdo neřeší, přestože proběhla petice okolních měst a obcí za urychlenou realizaci R43 (Hitlerovy dálnice). Zkuste se přitom po současné i43 projet ve špičce, je to jedna kolona tam a druhá zpět. Neřeší se nic, i když ty peníze prý jsou, ale ano, jenže jen pro Čechy a hlavně ty střední.
    Pro podstatné zlepšení by přitom stačilo stávající silnici i43 rozšířit a udělat pro každý směr 2 jízdní pruhy + obchvaty obcí. Potom by se už ani nemusela stavět ta slavná Hitlerova dálnice R43. Praha nám ale nepřeje ani to, zmrdi! Morava je pro ně jen nějaký nezajimavý venkov, ale daně si od nás klidně vezmou! Možná je to i neschopnost samospráv, protože tehdy i Vít Bárta, když viděl situaci, nám to málem odklepl, přestože jinde šktral jak černá ruka.

     
    Komentář ze dne: 12.09.2012 15:54:48     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Peníze jsou jen na blbiny
    Praha má Blanku, Brno má black falus, to je snad spravedlivé, ne? Osobně přeji Moravě vše nejlepší - možná máte jen špatně zpracované žádosti, na to jsme tu v Praze dost přísný. Určitě by to ňák šlo, kdyby se tomu trochu pomohlo. Co?

     
    Komentář ze dne: 12.09.2012 16:04:45     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Peníze jsou jen na blbiny
    Chceš teda jako vod nich flašku, jo ... ?

     
    Komentář ze dne: 12.09.2012 19:25:50     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Peníze jsou jen na blbiny
    Teď? Ani ňák ne...

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.