Komentáře ke článku: Jsem chodec! Jsem Bůůch! (ze dne 13.12.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Jééé To zase bude keců ze strany pedestrianů, že řidič si za to muže sám, že ho nikdo nenutil aby jel autem... Což je sice pravda ale chodce nikdo nenutí aby přecházel cestu, taky si za to může sám. 100% souhlas s autorem.. někteří chodci jsou neuvažující telata a osobně jsem se málem stal hercem v uplně stejné situaci kdy paní si myslela že jeji černý kabát je ultraviditelný okolo 23:30 v dešti... Takže rovněž vzkazuji chodcům: nemyslete na přednost a čumte na cestu.
|
|
|
Zrovna tak se dá vzkázat pilotům HTP: Schumacher jezdí na okruhu, kde přechody nejsou. Na silnici bývají, takže klídek...
|
|
|
Schumacher nemá HTP. Cesta nevede přes chodnik ale chodik vede přes cestu. Takže klídek a chladnou hlavu při pokusu přecházet.
|
|
|
Doporučuji klídek oběma pánové. Blbec je jednou blbcem a je úplně jedno, zda jde po svých nebo se veze.
Když jedu večer, tak nadávám nad blbcema, kteří se mi v tmavých hadrech bez rozhlédnutí srdnatě vrhají před auto, ač jsem poslední v řadě aut.
Na druhou stranu jako chodec nadávám nad blbcema, kterým je zatěžko povolit nohu na plynu nebo nedej bůh lehce přibrzdit, abych mohl převést děti přes přechod, zejména, pokud je za přechodem křižovatka s červenou, kde musí stejně zastavit.
Debilita je věčná a se stoupající přelidněností našeho prostoru se jen zahušťuje. Musíme se s tím nějak vyrovnat a myslím, že jedinou cestou je vzájemná ohleduplnost. Tj. jako chodec uvažuji také z pozice řidiče a nechovám se jak vůl, který leze před rozjeté auto na namrzlé silnici.
Ztrovna tak jako řidič předvídám a myslím na to, že chodec chce také někam dojít a ne stepovat před přechodem se šňůrou aut na cestě. Tak se nechovám jako hovado a pokud situace dovolí, ho pustím.
Prostě tak nějak po lidsku soudruzi.
|
|
|
Jenže tam není vyrovnaný vztah. Skupina chodců se skládá z lidí:
- kteří občas řídí a tedy mají odhad na možnosti řidiče
- kteří ten odhad nemají a nemají ani jak ho získat (děti, sebevědomá mláděž, důchodci s parkinsonem a alzheimerem, nebo i lidi co řídit nikdy nepotřebovali)
|
|
|
Dovolím si nesouhlasit. Já třeba hafo let chodím v černém, chodil jsem tak i předtím, než jsem nabyl ŘP a přesto jsem se autům do cesty nepletl, když se blížil konec kolony nebo jednotlivé auto, tak jsem je nechal projet a až pak vlezl na přechod a při chůzi po okresce předvídal svou neviditelnost a při protijedoucím vozidlu se klidil metr odvozovky. Ergo - je to i otázka výchovy, popř. inteligence/předvídavosti - nikoli jen zkušeností. Nemusím být přece řidič aby mi bylo jasné, že v černém kabátu a klobouku jsem v noci nevyhnutelně neviditelný z s>20m
|
|
|
Chápu. A jsou všichni takoví? Evidentně ne, takže nesouhlasíte pouze sám za sebe...
|
|
|
Já jsem pouze nesouhlasil s tvrzením, že odhad neviditelnosti a tomu odpovídající chování je možné získat pouze zkušeností za volantem a předložil validní protipříklad - toť vše ;-)
|
|
|
Přesně tak. Nejde vůbec o to, jestli jedu autem nebo jdu pěšky či jedu na kole. Jde o to, že pokud jsem vůl, jsem vůl jako chodec, vůl jako řidič i vůl jako cyklista. A pokud jsem ohleduplný člověk, tak jsem v této společnosti vlastně vůl...
|
|
|
A to si jako představuješ, že strávím celej život na jedný straně ulice?
Ono by to sice bylo fajn, ale, jako naschvál, jsou obchody i zaměstnání jinde.
|
|
|
Napsal expert, co chodcům přednost zásadně nedává, protože by ho to stálo benzín a destičky?
|
|
|
Kdyz nekoho diky stealth maskovani cernym kabatem nevidim, tezko muzu dat prednost...
|
|
|
|
Nějak mi uniká, na co naražíte. Nikde nepíšu, že se má dávat přednost chodcům... jen argumentuju tím, čím argumetují ti na přechodu. Když neberou finanční stránku věci v úvahu ale nějaky názor typu "mužeš si za to sám" tak ho taky použiju, když se to tak nabízí. Ano... mají pravdu.. Mě skutečně nikdo nenutil jet autem ale je taky nikdo nenutil přecházet cestu....
______________________________
A jak jsem psal výše: chodníky vedou přes cestu ne cesty přes chodníky. Silnice taky vede přes železnici a ne železnice přes cestu a kdo má přednost? Vlak.... Proč? je vetší, těžší a mnohdy veze víc lidí?! Mi to přijde logické... v tomhle řetězci je prostě chodec na konci tak nechapu proč by se pod něj měla řadit auta. Je to nelogická blbost.
|
|
|
Nelogických věcí na světě je a přesto je děláme. To vůbec není o nějaké "vynucované" přednosti. To je o vzájemné toleranci. Člověk obalený plechem, rozhodně není něco více, než ten, co plech kolem sebe zrovna teď nemá. Auto, zejména pak nějaký olítaný pelech, není nějaká posvátná kráva, ale předmět běžné denní potřeby, jako třeba holící strojek nebo hajzlpapír.
Tedy se navzájem nechováme jako hovada. Chodec není vůl a neleze před poslední auto v řadě, zejména když je mokro nebo náledí. Chvilinka čekání nikoho nezabije.
Zrovna tak řidič není hovado a pokud vidí u přechodu stepovat chodce a má třeba frontu aut za sebou, tak prostě přibrzdí nebo zastaví. Ono ho to nezabije. Pokud se ale chová jako arogantní hovado, jen proto, že má kolem sebe plech, tak musí počítat, že s ním jako s hovadem bude zacházeno.
Trocha ohleduplnosti a slušnosti ještě nikoho nezabila.
|
|
|
"Člověk obalený plechem, rozhodně není něco více, než ten, co plech kolem sebe zrovna teď nemá."
Upřímně řečeno, pokud kdokoli začne řešit, jestli je někdo víc a někdo míň, je třeba ho vypnout, protože takovéhle socialistické teorie vedou jenom do pekla! Takto položené otázka vypovídá především o totální dysfunkci šedé kůry mozkové dotyčného tazatele.
Pokud se chovám jako normální ohleduplný člověk, nedělám to proto, že jsem něco míň nebo víc, že letím právě letadlem, jedu zrovna vlakem, autem, šlapu na kole nebo pěškobusem, ale prostě proto, že jsem byl k tomu vychován a prostě by mě sralo, kdybych druhému způsobil vlastním dobytčím chováním nějakou újmu. Stejně tak doufám, že i ostatní by sralo, kdyby zbytečnou újmu způsobili mně.
Koho nesere, že druhému způsobil vlastním dobytčím chováním nějakou újmu, je podle mého hulvát a patří zavřít. Normálnímu člověku to jedno není a být nemůže. A organizování jakýchkoli skupin, které mají za úkol úmyslně ostatním újmy páchat je podle mne organizovaný zločin a má být podle práva jako organizovaný zločin stíhán. A je mi jedno, jestli si říkají "za silnice bez chodců", "za svět bez aut" nebo "za cyklosvět bez aut a chodců".
Je to opravdu tak nepochopitelné a složité?
|
|
|
Kdyz se tak divam kolem sebe, tak se mi zda, ze pro mnohe to nepochopitelne a slozite - bohuzel - je.
Souhlasim s tim, co jsi napsal, snad jen nektere navrhy ve tretim odstavci (zavirani, stihani za zlocin) jsou na me prilis radikalni. Sdelit hulvatovi, ze je hulvat, to je OK. Ale zavirat ho?
|
|
|
Psal jsem o organizované skupině hulvátů. Jedince není třeba stíhat, s tím souhlasím. Navíc pojem stíhání zde je mšlen jako právní formulace, nikoli jako faktická represe.
|
|
|
Jistě, vlak má přednost, ale to bude tím, že ten váží asi 1000x víc než auto a nejde zastavit na pár metrech, někdy ani na vzdálenost, na jakou mašinfíra vidí, proto je taky většina přejezdů se závorama. Naproti tomu auto na pár metrech zastavit jde, a pokud nemá řidič šedej zákal, tak u toho nemusej ani kvílet pneumatiky.
Pouštění chodců na přechodu je elementární slušnost, je zajímavý, že na západ od nás už to pochopili.
|
|
|
takže průměrny vlak podle vás važí cca 1 600 tun ? Boeing 747 važí možná 170 Tun... hmm nevim odkud jste a co se tam na vlacích převáží takže bych tento blábol v úvahu nebral. Jsou auta co važí 2,5t a jsou crvčky co važí 800Kg průměr je 1,65 t Průměrny občan.. tipuju.. muž... 80 Kg žena... 60Kg = 70 průměr což je 23x méně než auto. (Ano vašich 1000x to není ale tam odkud jste bychom se určitě tomuto číslu přiblížili i z pohledu auto X člověk).
Ale zpět k jádru věci... Ano Vlak brzdi X desítek možná stovek metrů. Auto Jde zastavit na několika jednotkách metrů. Řekněme že vlak ma 10x - 50x delší brzdnou dráhu než auto. A člověk? Na jednotkách decimetrů a je tady opět 10x - 50x rozdil.
Takže hmotnostní rozdíl -> rapidní
Poměr brzdných drah -> stejný
Chodec má přednost -> blbost
|
|
|
Když napíšu "asi 1000x tolik", znamená to, že to odhadem hodně moc. (Ale dobře, nahodíme pár čísel, lokomotiva má tak 100 tun, vagón uhlí cca 80 tun, těch vagónů táhne mašina třeba 20. To je celkem 1700 tun, děleno tisícem je 1,7 tuny, takže jsem se docela trefil, čímž pádem to není žádný blábol.)
|
|
|
Mno... trošku jsem použil google a musím vám dat za pravdu.... ale těší mě, že nemáte argumenty na tu hlavní čast mé zprávy.
|
|
|
Fakt? A to je která, ta hlavní část? Jo že dávat chodcům přednost je nesmysl? Na tom se neshodneme. Ty si tady smolíš nějakou logickou konstrukci a já se oháním něčím tak abstraktním, jako je elementární slušnost.
|
|
|
No to je fakt... Já smolím něco co má hlavu a patu a ty něco, co nikdo nikdy neviděl. Promiň. Prohrals. Ve tvém elementarním světě by i vlaky měly zastavovat chodcům, aby byli strojvedoucí slušní. Tohle nemuže fungovat.
|
|
|
Aha. Bandit napsal, že jsem prohrál, tak jsem prohrál.
(A že ses ty nikdy nesetkal s projevem slušnosti, to je sice smutný, ale nemůžeš z toho dělat závěr, že ji nikdo nikdy neviděl.)
|
|
|
Nejste první ani poslední, který se na tomto webu ohání s tím, že kdo má větší klacek tak L-O-G-I-C-K-Y musí být po jeho. Ohleduplnost není jenom produkt slušného vychování, ale věc, která je výhodná pro všechny, protože pokud by to bylo o tom vašem klacku tak vám garantuju, že se nenajde moc frajerů, na které by někdo jiný nevytáhl ještě větší klacek než mají oni sami.
|
|
|
propána, vlak má přednost, protože projede jeden a pak dlouho nic, naopak by neprojel nikdy,. Nehledě k tomu, že vlak opravdu blbě brzdí na fleku.
|
|
|
ale presne totez se da rici o vztahu automobil - chodec
|
|
|
jak já bych si přál, aby automobily jezdily jako vlaky, tj. projede jeden a pak dlouho nic. To by byl na silnici božskej klid :)
|
|
|
Podivejte se na prechod na rohu Vaclavak - Jindrisska, spocitejte si pomer poctu chodcu a automobilu a pak to srovnejte s pomerem automobily/vlaky na nejakem zapadlem zeleznicnim prejezdu. Moc bych se divil, kdyby ten pomer na tom prechodu nebyl vyetsi.
|
|
|
No, tak zrovna Václavák je docela frekventovanej i co se týče automobilový dopravy, ale porovnávat jednu z nejrušnějších lokalit v ČR, kde celoročně neni pro turisty kam plivnout s polnim přejezdem v Dírově pod Lesy kde jednou za den projede hajnej a dvakrát týdně pojízdná prodejna, pokud nenapadne sníh, je imho dost mimo.
Se divim, že jste neargumentoval pěší zónou na Příkopech. I tam občas nějaký to auto projede a poměr aut a chodců bude tak 1:5000 :)
|
|
|
to si nejsem jistý, třeba zrovna dnes auta tvořila souvislou kolonu, zatímco chodci hloučky sem tam jeden.
Auto může ve městě v pohodě zastavit na vzdálenost, na kterou vidí, tzn. nemá problém pustit chodce. Tramvaj to má těžší, a proto chodec před tramvají přednost nemá.
|
|
|
Vlak má přednost především tradiční.
V době, kdy byly položeny základy železniční sítě, byly například v KaKánii přiděleny a vykoupeny pozemky pro tamější železnou dráhu tak, aby tvořily celek včetně nádraží a pomocných provozů (králíkárna pana přednosty, třeba).
S provozem automobilů se tedy nepočítalo a proto je srovnání s chodníky a ulicemi nepřípadné, anžto chodníky začaly vznikat souběžně s rozmachem dopravy využívající síly potažní (a tedy rovněž před samohyby), nicméně v pozemcích do té doby jednotných*). Z toho lze odvodit, že řidiči se tradičně chovají jako panští kočové a sprostí formani, zatímco lid pěší jako hejno slepic nebo houf pacholků.
Lidé se nemění, pouze střety jsou častější a jejich následky fatálnější.
Není to divné, je to normální. Je dobré s tím při rozhodování o jízdě počítat, nic víc.
_________
*) Jak jest na katastrálních mapách dodnes často žříti: z pozemku šíře 25 m, například, je 7 m vozovka, 0,9 m chodník, 2x1,2m příkop a zbytek jsou předzahrádky u chalup (samozřejmě jen někdy). Potom je velmi odvážné odvozovat, co vede přes co - přes jednu silnici může klidně vést i příkop podél silnice kolmé, atd.
|
|
|
hmmm, hezký, ale zase nemáš pravdu. Třeba v Praze, chodci nevěděli kam dřív uskočit před různými povozy, protože kočí je hnali o zlomkrk městem, ulice úzké a tak. Dokonce jsou na různých místech v Praze dodnes takové patníky, které sloužily k tomu, aby se za ně chodec schoval, když jel nějaký šílený povoz. Takže se nestavěly chodníky, ale patníky a střety byly časté a také fatální. Nebo snad myslíš, že střet chodce se sprostým formanem nebo kočím a jeho povozem byla nějaká selanka?? Ve městě setkání časté a často fatální. Možná ještě fatálnější, protože v té době lékaři tak maximálně pouštěli žilou.
|
|
|
Ano, zase máš pravdu.
1) Chodník může být vyvýšený, ale nemusí. Tebou popisované patníky nebyly než dopravním opatřením vymezujícím chodník. Dodnes se toto opatření používá například u t.zv.pěsích zón.
2) Píši-li, že jsou střety častější a následky fatálnější, znamená to můj odhad*), že v Praze jezdí více samohybů než druhdy kočárů a povozů dohromady a ve Vidlákově je rozdíl ještě patrnější*).
___________
*) Ano, přiznávám se, je to odhad. Statistiku nehod potahů s chodci, omlouvám se, jsem nenašel.
___________
Doplnění:
Ve vsi byly k vidění dva kočáry, z toho jeden používala Jeho Jasnost Jan Adam z Questenberka, když si byl vyjel z Jaroměřic. To bylo pravidelně dvakrát v roce. Střet s chodcem v obecní kronice nebyl zaznamenán. U kravských potahů místních selských chámů teprve ne, a s kozami chalupníků už vůbec. Střet chodce s automobilem vjevším na chodník jsem naproti tomu viděl na vlastní oči a nebylo to pěkné. Zlaté pouštění žilou.
|
|
|
Ty patniky na narozich nebyly pro ochranu ochodcu, ale prave onech narozi.
|
|
|
nemyslím ty na rozích, myslím podél domů, odsazené od domů.
|
|
že nemusim nosit buznobundu s reflexníma proužkama, když na přechodech normálně čekám, až mě řidič pustí, že ne, prosím, prosím.
Jsem zvědavej, kdo všechno bude ještě demaskován jako smrtelný nepřítel nebohých řidičů. Že se to těm chudákům vůbec vyplatí tim autem jezdit, když jim každej ubližuje.
|
|
|
K tématu není příliš co dodat. Svéprávný chodec neleze na přechod pokud neví, že auto zastavuje. Skeptický řidič dokáže zastavit i zmatené babce nebo ožralovi, kteří vlezou na přechod na červenou.
Mezi velmi smrtelné nepřítele bych s dovolením pomyslně (nikoli prakticky) rád zařadil cyklisty neohroženě vjíždějící na přechod skálopevně přesvědčeni o své přednosti (místo činu Přerov).
|
|
Nekdy ani barevne prouzky nepomuzou. Pani duchodkyne asi spechala domu, tak proste zacala prechazet cestu. Bohuzel se nepodivala doleva a pak nasledovalo jen takove dute "Punk" a cesta asi deset metru na kapote nakupni tasky.
Protoze jsem to videl z par metru, zhostil jsem se nepopularnich ukonu jako drzet ji zlomene nohy, dokud neprijede sanitka, zavolat jeji rodine (pani byla sice v soku, ale pri smyslech), pomoct s jejim nalozenim do sanitky, nechat bengam sve jmeno a mobilni cislo. Za to budu pravdepodobne odmenen svedeckym predvolanim, protoze prelomene obe nohy v 80 letech muzou snadno vest ke game over.
Jo, to undo by se nekdy setsakra hodilo...
|
|
|
"...jen takove dute "Punk"...
...prelomene obe nohy v 80 letech muzou snadno vest ke game over."
Vzdyt ale preci Punks not dead, pyco.
|
|
|
Dost brzo sis vybral denní kvótu trapnosti...
Ne, že bych byl přecitlivělý, ale dokážu si představit, jak se věc může obráti posraným navrch tak, že dotyčný bude mít dost problém. Nechtěl bych být ani svědkem v takové situaci.
|
|
|
Od nekoho, kdo ma predplaceno na dlouhy cas dopredu to sedi ;o).
Pomoc ji poskytl asi tu nejlepsi jakou v dane chvili mohl a asi na to bude mit i svedky. Kdyby to chtel nekdo obracet posranym navrch, tak se mu to aspon doufam nepovede.
...
Chtelo by to nejaky slapalisty, vid? ;o)
|
|
|
Jen jsem chtěl říct, že o některých věcech se prostě nežertuje.
Stará paní není mladý cyklofašista, který krizové situace vyhledává. Z jejího zranění, které nejspíš dopadne její doživotní imobilitou nebo smrtí způsobenou komplikacemi po operaci/z dlouhého pobytu na lůžku apod., mi tedy nepřijde vhodné míti srandu.
I když si za to může nejspíš sama paní a nejspíš to i ví nebo tuší, potrestán bude řidič. Svědecká výpověď přispěvatele bude u soudu (na společenskou objednávku) brána v úvahu jen tehdy, pokud bude umožňovat její použití proti řidiči. Pokud se ukáže (ne na základě výpovědi jednoho svědka), že řidič nemohl nic dělat, dopadne to přinejlepším 50:50.
|
|
|
Naopak. O některých věcech se zásadně žertuje. Není nad černý humor. ;-)
Znáš třeba tenhle?
Mladá mamina doma žehlí, když v tom zvonek u dveří. Jde otevřít a za dveřmi mentál.
> "Dobrý den," huhňá dement, "já jsem z hnutí Duha a přišel jsem vám u-mejt vokna,... eeeh brigádně."
Mamina chvilku přemýšlí, ale pak ho pozve dál, má přeci dobré srdce. Ukáže mu okna, upozorní ho na desáté patro (Je to vy-so-ko), tak ať si dá bacha při tom mytí. Pak se vrátí k žehlení a pustí to z hlavy.
Za chvíli zase zvonek. Otevře a za dveřmi zase mentál.
> "Dobrý den," huhňá dement, "já jsem z hnutí Duha a přišel jsem vám u-mejt vokna,... eeeh brigádně."
> "Mno, ale já už tu jednoho od vás mám..." Odpoví žena.
> "To sem já... já sem vypad."
|
|
|
matka na lůžku v porodnici: Pane doktore, donese te mi mou holčičku? Chtěla bych si ji pochovat
doktor: No jo, vidíte...byl to chlapeček a pochovali jsme ho včera.
--------
Nejsem útlocitný, ale umím si představit, jak blbý to je, když se ze staršího, ale jinak čipernýho člověka, který se vší silou udržuje v kondici, aby byl samostatný, stane ležák, kterej na to ležení do roka zajde. Tomu se mi nějak nechce smát, no...
|
|
|
Honzo, jednomu z mych pratel se stalo neco podobneho. Byl ucastnikem nehody, kterou nezavinil a pribuzni vinika se to ted snazi obracet posranym navrch tak pruhlednejma vymyslama, ze to snad i policajt pozna. Jen to bylo auto vs. auto. Oba ridici skoncili ve spitale, vinik na tom byl hur. No a co jsem chtel rict: o te nehode obcas vtipkujeme a nikterak trapne nam to neprijde. No a kdyz jsem kdysi prechodne fandil Slavii (byl sesivanej) ja, taky jsme o tom vtipkovali. Akorat, ze s rozsekanymi usty to trochu bolelo.
...
Uznavam, byl ze slabsiho soudku, ale to "Punk" proste vybizelo.
...
To ale pak bude neco shnileho v legislative danske...
|
|
|
Jo, to "Punk" k tomu opravdu vybizelo.
Akorat me nenapadlo lepsi citoslovce, ktere by ten zvuk vystihovalo...
|
|
|
Jestli jsem tim urazil primo Vas, jakozto svedka a cloveka, ktery se pri te nehode zachoval jak nejlepe mohl, tak se omlouvam.
|
|
|
V pohode... Ani me nenapadlo, ze bych se mohl urazit.
Jen jsem tim chtel rict, ze jsem podobny komentar ocekaval.
|
|
|
Nerozhlídla... to je lehké... Exituje svědek že se nerozhlédla? Ano? Fajn... Uhradí škodu na autě (pokud bude dokázáno že nijak neporušilo předpisy) a tím je věc vyřešená. Už vidím jak chudáka šoferá popotahují po cajtech kvůli chyby jiného člověka a ještě mu napaří pokutu X tisíc. Nad tím je třeba neuvažovat, jinak by to vedlo k permanentnímu nasrání.
|
|
|
Ano, pani se nerozhledla a navic sla na cervenou. Sofer jel asi 40 a pri zkousce nenadychal.
Par tisic ale nevymaze pocit, ze jste nekomu pomohli do hrobu, i kdyz to nebyla vase vina...
|
|
u nás udělali spooouustu opatření, aby zajistili chodcům co největší komfort při přecházení. Zúžení silnic, "přiblížení" přechodů - hop a skok a jsem na druhé straně, přechod každých padesát metrů, každých stodvacet metrů světelný přechod, muselo to udělat značnou díru do obecního rozpočtu, ale zdá se, že o to nikdo jiný než stavitel neměl zájem. Chodci na přechodech nepřecházejí, tak nějak ze zásady se hrnou do silnice mimo přechod, pokud už přecházejí na tom "hop a skok", tak na červenou . . . jen stavitelům to přineslo zisk, chodci na vylepšení kašlou a přecházejí si po svém a řidiči jsou z toho na švestku, protože chodci padají pod auta mimo přechody jak zralé hrušky. Prostě taková jánabrachistickosocialistká idylka.
|
|
|
To je teď všude. Díky tomu se z průjezdu takových míst stal pěknej edvenčr, plnej adrenalinu. Řidič neví, kdy na něj něco odněkud vyskočí, jestli může předjet, protože co když se ten pruh po třiceti metrech zúží, auta furt postávají na semaforech, kterých se vyrojily mraky, popojíždí, zastavují a zase popojíždí, generují tuny smradu, který vesele dýchají ti bezpeční chodci, drncají na retardérech a zvýšených přechodech, kurví sí tím tlumiče, přejíždějí zleva doprava, zprava doleva a po padesáti metrech zase zleva doprava, pak kruháč, takže zase točit volantem, takže na půlkilometrovém "rovném" úseku je takový řidič pětkrát nucet změnit pruh či směr jízdy, což jistě přispívá ke zvýšení jeho pozornosti.
No a jak si to pochvalují řidiči sanitek. Tuhle jsem jednu houkající viděl drncat přes ty retardéry a měnit pruhy a říkal jsem si, jestli někoho vezou a přežije to, tak přežije už všechno.
|
|
|
A to nemluvím o skvělých cyklostezkách, kterých se na těchto ulicích vyrojila také spousta. Říkám si, díky bohu, že po nich nikdo nejezdí. Představa, že ke všem těm sračkám okolo se přidají ještě šlapálci napravo, s nebezpečím, že mi kdykoliv vjedou před auto, když se na jejich třech hodinách zrovna někdo rozhodne vyparkovat, je nesnesitelná. To je dnes pomalu srovnatelné s tím, když ti jihočeská matka vysune před auto kontrolní čidlo provozu v podobě plně obsazeného kočárku.
|
|
|
na některých trasách je to přímo vražedná kombinace, například trasa Vinohradská/Černokostelecká od metra Želivského dál (ve skutečnosti to začíná už na Floře, ale to jen takové "cvičné hřiště"), nejdřív se objevily retardéry u každé stanice tramvaje, střídavě dva pruhy, najednou jen jeden a v druhém retardéry, prostě taková "zkouška hloubky spánku" řidičů.
Nejspíš to bylo málo, protože na druhé straně silnice z mosta do prosta "vyrostla" cyklostezka, jenže při tom zúžení kolem tramvajových stanic je zjevné, že tam cyklouš současně s autem neprojede, jedině snad nějaký adrenalinový kaskadér nebo cyklofríjstajlista. Jediné štěstí pro řidiče je, že tuto parodii na cyklostezku nejspíš cyklisté nevyužívají. Nebo jsem možná dítě štěstěny, protože jsem tam žádného cyklouše nepotkala. Musím zaťukat, až se tam potkáme s cykloušem, bude to opravdu kdo z koho, protože jsem v autě těžší než cyklouš, je jasné, že se půjde jemu na funus a za mnou s buchtama na návštěvu, v lepším případě jemu pořídíme nové galusky ;-).
|
|
|
je to KHS - KONTROLA hloubky spánku 8o)
|
|
|
Neda mi to nezareagovat. Krizovatku na Flore znam velmi dobre z pohledu chodce. Ridici jsou zde docela nauceni stavet, takze problem zde prejit ani neni. Hojne se zde vyskytuji matky s kocarky testujici prujezdnost silnice. Cyklisty na te slavne cyklostezce ( ktera uz byla tusim 3x znovunatrena, asi ji cykliste ojezdili ) jsem mel take tu cest potkat. Jeden z tech ctyr co jsem potkal mne na prechodu malem srazil, kdyz ridic vozidla zastavil a cyklista se odkudsi vedle nej vynoril a prolit kolem mne. Tvurce te cyklostezky odnekud nikam bych tam nechal jezdit ve spicce minimalne mesic.
|
|
Nějaký čas už nemusím vstávat brzy, ale pamatuji jako řidič ta ospalá rána s halucinacemi válejícími se v temných zákoutích. Ano, to jsou ty nejhorší situace, ale causa causarum chování chodců je IMHO jinde. Mysticjoe píše "proč...by měla změnit své chodecké návyky, když je poslední dobou tolik in všechnu odpovědnost házet na řidiče." Jenže vymítání ďábla individuální odpovědnosti je jednou z priorit socialistického státu, což se promítá do chování lidí vůbec. Otupělé blumy s povislou bradou a unylým pohledem, klátící se z rachoty do hypáče nebo z pracáku do herny mi vadí jako řidiči i jako chodci. Vadí mi i v tom hypáči, protože do mě vráží, nechávají košíky uprostřed uličky a blbě čumí, když jim je odkopnu. Jsou to degeneráti s naprostou ztrátou přirozených instinktů, ostražitosti, pozornosti a ohleduplnosti. Taky na co by jim byla, vždyť jejich štěstí a jistoty jsou dány jejich právy. Jsem na tyhle produkty státní péče obzvlášť alergický, když překáží v práci spěchajícím lidem, kteří je živí.
|
|
|
Souhlas... Jen bych, drobně... Já vim, že někteří lidé korigování přezdívek nemají rádi - jsem "misticjoe" s měkkym since 1996 :-)
|
|
|
Eh, sorry, nějak mi to utkvělo jako mystický Joe, Joe mystik ntň :-)
|
|
Jak už to tak bývá, kousek pravdy je na obou stranách. Vidím přes den dost Schumacherů, kteří jedou v obci padesát, jenže dvakrát.... Kupodivu nemaj jeno HTP, dost jich vlastní vochcávku ftédéíčku, nebo feresu. Někteří taky audinu A libovolné řady nad 2. Než mi někdo napíše, že jim to závidím - nezávidím, mám taky velké a silné auto, akorát nejezdím jako dobytek. Nicméně chodci.....krásně jsem viděl v příspěvku od Janíka naše krásné město. Kdy na spoustě míst kvůli bezpečnosti chodců zúžili hlavní severojižní tah městem, který se víceméně nedá objet. A co pro svoji bezpečnost dělají chodci ? Rozhazují rukama, když deset metrů od přechodu za sebou stojí auta na semaforu tak těsně za sebou, že panstvo nemůže přelízt. Nebo když je na přechodu vytroubí ten vlasatej v Peugeotu, kterej by rád na zelenou jel.....
|
|
bohužel statistiky potvrzují, že většina davu je blbec. První chyba vznikla už tím, že někdy chodcům byla dána přednost, kterou natuplá média stále zcela chybně prezentují jako absolutní. Bohužel už se kdesi v tisku objevila i zpráva typu, že řidič zavinil nehodu, když srazil cyklistu na přechodu - přitom JEDOUCÍ cyklista na přechodu není chodec a žádnou přednost NEMÁ.
|
|
|
Jsou všelijaké případy. Viz např. rozhodnutí Nejvyššího soudu 7 Tdo 353/2009 http://www.nsoud.cz/rozhod.php?action=read&id=48703&searchstr=p%F8echodu+pro+chodce
Nic to nemění na tom, že cyklista byl příkladný lumík.
|
|
|
No jo, jenže to je případ, kdy "extrát" jede jako prase, předjíždí autobus před kterej nevidí a pak se diví, že na přechodu před autobusem někdo je a že už to nestačí ubrzdit.
Jediné pozitivní na tom je, že cykloun už nikoho nebude svou jízdou po chodníku/přechodu srát nebo ohrožovat, protože je koženej.
|
|
|
Ta statistika ovšem platí i pro řidiče, že ano...
|
|
Jedním z nejnebezpečnějších měst v tomhle směru považuji Nový Jičín, kde jakoby místní ztratili jakoukoliv potřebu se dívat kamkoliv jinam než před sebe. Ale možná se to zlepší, včera na TV Hovn@ plakal šedý mor nad tím, jak nemohou měřit a postihovat ty zlobivé řidiče :-(
|
|
|
Taky jsem na ty milicionáře zíral s hubou dokořán. Když místní jejich mluvčí plakal v lokálním plátku, jak ti zlí ošklivi řidiči kvůli značkám teď jezdí pomalu, a oni nevyberou skoro žádné pokuty, sice mě to nasralo, ale zas tak široký dopad to (kvůli malé čtenosti) nemělo. Ale že teď v podstatě to samé drze zopakují přímo do kamer, tj. že jim nejde vůbec o žádnou bezpečnost, ale jen o to, jak vyrejžovat co nejvíc prachů, to mi hlava nebere.
|
|
|
Heh, Nový Jičín, město, kde si v reále můžete zahrát arkádovou hru "Vyhýbej se kanálům a lochnám na cestě". Jednou jsem tam jela směrem z Rybí přes Hřbitovní a nestačila jsem se divit. Ale nevšimla jsem si, že by tam chodci byli nějak výrazně více nablbí než kdekoli jinde.
|
|
Jo, takhle jsem jednou trfil paní zrcátkem. Za deště, černej kabát, černej klobouk a huba. Neviděl jsem jí vůbec, naštěstí to bylo za křižovatkou, takže jsem jel hodně pomalu.
Když si člověk vezme, že stačilo 0,5 sec. a byl bych teď v kriminálu, tak člověka zamrazí.
|
|
Dost chodců chápe přechod jako zařízení, které jim má zajistit plynulost chůze, a když musí kvůli právě projíždícímu bezohlednému řidiči přibrzdit a rozhodí si rytmus, nasraně mávají rukama. Naprosto běžná je situace, kdy rázující chodec mířící k přechodu ve vzdálenosti 2m od něj očekává, že auta začnou brzdit. Někteří řidiči fakt brzdí a na ty blikám. Přednost dle mého názoru mám dávat chodci, který stojí u přechodu se zřejmým úmyslem přejít. což není chodec k přechodu se blížící nebo jej míjící. Občas takovým spěchajícím při přejíždění přechodu náhle přibrzdím (někde jsou retardéry) trochu víc než musím a bavím se tím, že se leknou a málem vrazí z boku do auta. (Zajímalo by mě, jak by policie řešila případ rozbitého frňáku o auto z boku.) Taky by mělo být zakázané postávat zbůhdarma u přechodu bez úmyslu přejít a omezovat tím provoz. Krafající tetky bezprostředně u přechodu nejsou ničím výjimečným. Dalším problémem je nespolupráce chodců. Z dálky přijíždím k přechodu, u něhož stojí chodec, zpomaluji, aby měl dost času v pohodě přejít a já nemusel úplně zastavit. On ale ví, že jede auto, protože před 5 vteřinami ho viděl se blížit a dosud neprojelo, tak zatím esemeskuje a nečumí. Stojí na fleku do té doby, než ve svém zorném poli zaregistruje před přechodem stojící auto. Popravdě, na ty seru. Nečumíš, tak čekej. Někdy mám dokonce pocit, jakoby by někteří nechtěli přijít o své právo zastavit dopravu a tak nepřechází, když nic nejede. Kdyby pro chodce platil zlomek pravidel, co pro řidiče, bylo by na obou stranách líp.
|
|
|
A ještě jedna věc, která mě sere snad nejvíc. V naprosté většině přechází jednotlivě, i když vědí, že 5m za nimi dochází k přechodu další. Takže situace, kdy 10 dementů přechází minutu, protože s přechod opouštějící patou předchozího zjevuje se na jeho začátku špička boty dalšího, je standardem. To vše zpravidla v ležérním rytmu.
|
|
|
A řidiči se snad organizovaně seskupují do vláčků?
|
|
|
A co maj ti chodci asi dělat, chytráku? Chodit zásadně v houfech jako mateřská školka na procházce? Ještě by j moh vodit pan policista na špagátku, aby měli neurotici za volantem pocit sucha a bezpečí, že se jim nikdo neodvaže zkřížit cestu, když jedou ve svém plechovém miláčkovi.
Vždycky mě udiví, kolik lidí je překvapenejch, že ve městě choděj lidi.
|
|
|
1. Ano, mají chodit v houfech. Kupodivu to tak ještě nedávno fungovalo. Dnes ale, zřejmě po mediální masáži o "absolutní přednosti" jsou chodci schopni se po přechodu po jednom courat třeba minutu sem a tam.
2. A mjfoxovi: Ano, auta skutečně jezdí ve vláčcích, způsobených zejména semafory nebo dementními chodci z bodu 1.
|
|
|
2. A toto seskupení do vláčků je nějak organizované? Chodci se taky seskupují kvůli semaforům a nebo dementním řidičům (kteří nevědí, kdo má na přechodu přednost a předstírají raději dočasnou slepotu, než aby dali nohu z plynu). Takže je to 1:1.
|
|
|
No... ono i houf lidi je lépe viditelný za snižene viditelnosti... takže je to i v jejich vlastním zajmu. Chodci se seskupují na zastavkách, v pasážích ve frontách.. takže ten houf navic nikomu neublíží. Když ti vadí šofeři, kteři nepouštěji, najdi si nadchod nebo podchod a nebrzdi provoz... řidiči tuto možnost bohužel nemají. Uplně nejvic miluju přechody se semaforem na tlačítko... to je sprostě vynucená přednost., kterou opět řidič nemá. Takže zas tak blbě na tom nejste.
|
|
|
Super. Takže jak se někde objeví nějakej houf, připojím se do něj a nevzdálím se, dokud nebudu doma. Jak geniální. A všichni v tom houfu půjdou stejně rychle?
Podchod je v našem městě jeden, pokud vím.
Semafory na tlačítko vznikaj kvůli takovejm exotům jako seš ty, není to vynucená přednost, ale často jediná šance, jak přejít přes cestu (že je často projektujou ignoranti, je věc druhá, takže chodec přijde, zmáčkne čudlík a trvá neskutečně dlouho než tam padne zelená, takže řada lidí to nevydrží a přejde přes cestu ještě na červenou, když nic nejede, pak padne autům červená a řidiči nadávaj, že musej stát u přechodu, kde široko daleko nikdo není).
|
|
|
Aha.. ale že se auta houfují kvuli přechodům... to je zcela v pořádku že? jaj.
Napsal jsi to krásně.... "Semafory na tlačítko vznikaj kvůli takovejm exotům jako seš ty" a k tomu "řada lidí to nevydrží a přejde přes cestu ještě na červenou" => jsou zbytečné a ted jsi to řekl i ty.
|
|
|
Co? Co tím chceš říct? Resp. jak to souvisí s tím, co jsem napsal?
Doporučuju ti líp číst, někdy dvakrát nebo třikrát, pak ti dojde třeba to, že ty semafory na tlačítko jsou na hovno, když je projektujou ignoranti (a to je to, co ti uniká). Když si vybereš jednu část textu, pak k tomu přilepíš druhou část, zbytek vynecháš a pak něco vítězoslavně prohlásíš, to je pak opravdu zbytečný s tebou diskutovat.
|
|
|
Vybirám si, co mě zajímá, třídím jádro od plevele a nepotřebuju psát zbytečné pohádky jako ty. Prostě jsi řekl že jsou zbytečné... že je projektují ignoranti, selky nebo vědci je mi srdečně někde. Ty jako chodec říkáš, že jsou zbytečné a já s tím jako šofer souhlasím.
|
|
|
Pleteš si pojmy a dojmy. Tomu se neřiká "třídit jádro od plevele", ale "vytrhávat z kontextu".
|
|
|
Fajn... tak mi vysvětli, jak jsi to myslel? Když jsem to četl 2x po tobě a jediný výsledek je: Projektují je ignoranti -> jsou na ho*no
|
|
|
Obávám se, že když jsi to nepochopil sám ani napodruhý, tak už ti to nevysvětlí nikdo.
|
|
|
takový přechod (tlačítko, červená pro auta za 10 sec.) mám cestou do práce. Pokud nikdo nejde, jedu. Jen dement stojí na fleku kvůli tomu, že svítí červená lampička, ale jinak mu nic nebrání...
|
|
|
Jen to zkoušej, ale opatrně. Mě přesně tohle stálo před třemi týdny 2,5 kKč a pět bodů do žákovské knížky. Byli tam hoši hezky schovaní za takovou boudou a vystartovali po mě, jak slepice po flusu. A to tam ta červená byla hodně čerstvá.
|
|
|
Když ti vadí šofeři, kteři nepouštěji, najdi si nadchod nebo podchod a nebrzdi provoz.
Tuhle jsem se potuloval v centru meho mesta a potreboval se dostat na druhou stranu ulice. Zel tva rada mi nebyla nic platna, protoze zadny podchod ani nadchod se v dotycne lokalite nenachazi. Muzes mi poradit, jak tento zadrhel resit?
A mam radu i pro tebe: kdyz ti vadi chodci, kteri te zdrzuji, najdi si jinou ulici ci silnici, kde prechody nejsou.
Nektere argumetny fakt miluju :-)
|
|
|
No... vzhledem k tomu, že město je prorostlé systémem jednosměrek a zákazů vjezdu tak to nelze udělat i když bych někdy rád. Chodec je limitován pouze silnicí a ta ve městě není všude. Exitují světelné křižovatky, kde mohou fungovat auta i chodci ve stejný čas (ale opět je tady super přednost při odbočavání přes přechod). Ale jestli nemáte ve městě ani to... chodníky máte?
|
|
|
Nerikej, ze mesto ja NATOLIK prorostle systemem jednosmerek a zakazu vjezdu, ze se nemuzes vyhnout zdrzujicimu prechodu. I kdybys mel objet pul mesta :-)
Jak bys resil fungovani svetelnych krizovatek, kdyz ti vadi prednost chodcu pri odbocovani? Ze by chodci meli "extra " zelenou a vsechna ostatni auta stala? To by provoz brzdilo IMHO jeste vic.
A tvoje posledni veta - dobry postreh. U nas chodniky mame. Ale opravdu jsou obce, kde chodnik treba chybi. A i tam se musi chodci i auta nejak spolu porovnat.
|
|
|
Když si to ted přečtu.. od tvoji prvni reakce.... tak mě napada, že se tu bavíme o ničem. Téma je - přednost na přechodu. Křižovatka je něco jineho... tam je chodec navíc hlavni přičinou vniku křižovatky jsou cesty. Takže světelné křižovatky jsou nevyhnutelné a že jsou do nich chodci započitaní je + , to že se jim při odbočovani dava přednost je - a zasahuje už do řešené problematiky.
Asi řikam, ona Ostrava neni zrovna nejmenší a debilních Stopek, semaforů, zákazů a příkazů je zde moře.
Nejlepší je zde usek mezi Hotelovým domem hlubina a UMOB Jih , což je asi 700 metrů dlouhá rovinka mezi dvěma velkými křižovatkami. Dá se tam jet jak 50 tak 150 a hádejte co je přesně uprostřed? Přechod s tlačítkem a co se stane když to někdo zmáčkne? Zastaví 2 dvouproudové silnice a 2 směry tramvají a to je trošku moc aby kvuli jednoho nedočkavce čekalo tolik lidi/tun železa. Jistě.. dá se tomu vyhnout objetím přes dalších X přechodů. Takže tady je řešeni nejasné kromě zrušení.
Ano, takové obce jsou, v létě v jedné takové bývám ale neni tam ani jeden přechod a funguje to. ;-)
|
|
|
Souhlasim, ze krizovatka s prechodem je mimo puvodni tema vlakan.
Situaci v tebou zminovanem pripade v Ostrave neznam, na severu jsem nebyl ani nepamatuju :-) Predpokladam ale, ze kdyz jsou tam dve dvouproudove silnice silnice a dva smery tramvaji, tak provoz na teto komunikaci je hodne silny. A co ma pak chodec, ktery potrebuje prejit na druhou stranu, delat? Cekat, az se objevi dostatecna casova mezera ve strudlu aut na obou stranach? To by tam stal asi az do noci.. Jak navrhujes resit tuto situaci ty?
|
|
|
zrušit semafor. Nemyslete si, že se někdy jako chodec nepochybuji a že zmíněný přechod jsem nikdy nepřecházel. Přecházel a obešel jsem se bez tlačícka. Když člověk ví, kam koukat (když auta jezdi zleva a on kouká do prava tak to je mi líto).
Pokud je někdo líný, zbystřit své pozorovací a vyhodnocovací smysly, tak přimu o přechodu je autobusová zastávka... může jet na jednu z uvedených křižovatek, využít podchod a vratit se - zni to nahlavu - je to na hlavu -> řikám - čumět při přechodu a neni možné nepřejít IMHO když na koncích tech useků jsou zmíněne křižovatky -> býva tam červená a auta jezdi ve vlnách.
|
|
|
no, tak jsou silnice, kde přecházet bez semaforu znamená skákat mezi auta jak v americkym filmu. Přijeď do Prahy a zkus to třeba na Koněvovce/Husitský. Tam se bez semaforu přejít skoro nedá. Kdysi jsem nějakou dobu žil v Kutný Hoře a tam byly semafory asi tak tři a nikomu další nechyběly, ale třeba v Praze se bez semaforů neobejdeš. Nějak si nedovedu představit, jak přebíhám Pavlák bez semaforů (vůbec žádnejch. dnes se občas dá chodit na červenou, protože auta díky semaforům jezděj ve vlnách). Nebo ulici 5. května, nebo...
(Čímž nechci říct, že všechny semafory co teď v Praze jsou jsou potřeba)
|
|
|
Na 5. kvetna nastesti zadny prechod ani semafor neni a bohda toho nebude.
|
|
|
No dyk to je taky 6-proudovka, tam už se snad samostatný přechody ani nedávaj.
|
|
|
Jak jsem psal, konkretni situaci na te ulici neznam. Ale ten prechod tam nekdo instaloval a pochybuji, ze to delali chodci svepomoci v Akci Z. A pokud tam ten prechod je, tak ho jako chodec vyuziju. Ze je umisten blbe, ze tlacitka jsou treba spatne naprogramovana (stisknu, pul minuty cekam na zelenou a nez naskoci, udela se volno ve strudlu aut a ja prejdu), to neni moje chyba.
P.S. Odhaduji, ze jsi jeste mlady, plny sil, pohyblivy, s primerenymi reakcemi. Mozna i proto ti necini prejit tuto ulici bez vyuziti prechodu. Ale vez, ze jednou pravdepodobne zestarnes i ty, a to, co se ti kdysi zdalo jako hracka, bude najednou velky problem.
|
|
|
To mi připomíná: "Nenadávej na naši kávu, i ty jednou budeš slabý a studený!"
|
|
|
na nekterych prechodech navic bez stisknuti tlacitka zelena zkratka nenaskoci. Proc taky zdrzovat auta cyklem, kdyz chodec nikde, ze?
|
|
|
Ovsem i takove prechody nekterym vadi. Zrovna diskutujici 'Bandit' je zarnym prikladem, nebot o prave takovem prechodu v Ostrave pise.
Jestli je umisten blbe nebo ne, nedokazu posoudit, neznam to tam. Ale nevhodne umisteni neni problem chodcu.
|
|
|
Umistěn je dobře, protože zacházky by byly obrovské pro "nerušený" přechod ale ten semafor je prostě zbytečná zhovadilost, když auta zjezdí ve vlnách. Takže bych zrušil jak semafor, tak přednost. A za tím si prostě stojím a nějake kecy o rádoby slušnosti a jiné pedantské žvásty, ktere tady maji všichni, kteří nemaji podložene argumenty, jen chcou být ti privilegovaní protože neuvažují, mi prostě žíly netrhají. Svuj názor vlak/auto/chodec jsem zde uvedl, kdo ho nezná, at se vratí v diskusi, kdo ho nepochopil.... na toho je už škoda reagovat
|
|
|
A vy tam ten provoz sledujete 24/7? Nebo muze byt cas, kdy vlny nejsou? A vyplyva z toho jednoho vaseho ostravskeho semaforu nejaka obecna platnost?
|
|
|
Ano, vlny nejsou v noci, když je semafor vypnutý ale to je provoz minimální. Kdyby jste dočetl co jsem napsal tak vám došlo, že na to už nebudu reagovat, když vam to nedošlo.
|
|
|
"Kdyby jste dočetl co jsem napsal tak vám došlo, že na to už nebudu reagovat, když vam to nedošlo."
To je dobre. Bavi me to. Diky.
|
|
|
V tomto vláknu je moc hezky vidět, k čemu přesně všechny semafory, přechody a podobná svinstva slouží.
Tam, kde nejsou, se lidé prostě domluví -- řidič, vidí-li, že za ním je kolona, chodce pustí; chodec, vidí-li, že za chvilku bude volno, počká a autům se tam necpe.
Tam, kde jsou přechody, semafory, předpisy podobné ohavnosti, to končí přesně tak, jako zde. Divide et impera, Velký Bratr se smíchy nemůže udržet :(
|
|
|
Lidi se domluví v OCově ideálním světě. V tom reálným jsou různý banditi, který na ostatní kašlou.
|
|
|
Pan OC opakovane odmita vzit na vedomi takovou snadno opominutelnou vec, jako je frekvence provozu. Kazde z onech svinstev ma svuj ucel pri nejake frekvenci. Vznikly snad z cireho sadismu? Je cely svet tak hloupy, ze semafory a prechody pouziva?
|
|
|
Obavam se, ze prave diskuter Bandit Vasi teorii stavi zcela na hlavu. On proste prednost nedava, protoze "brzdove desticky a benzin" (ja vim, asi to myslel trochu jako nadsazku). A neverim tomu, ze po zruseni semaforu a prechodu a podobnych "svinstev" se z nej mavnutim kouzelneho proutku stane v tomto smeru ohleduplny ridic.
Vase teorie je sice hezka a kdyby byla funkcni, tak jsem pro vsema deseti. Ale IMHO muze fungovat pouze v idealnim svete s idealnimi lidmi. A takovi tu ve vetsine proste nejsou.
|
|
|
Ano.. s tou poslední větou zcela souhlasím a tím bych i považoval tuto diskusi za uzavřenou.
Vím že nikdy fungovat nebude ale svůj nazor řict mohu, od toho je diskuse. Kdybych si myslel, že se mnou budou všichni souhlasit, byl bych blázen protože nežiju v idealnim světě s idealnimi lidmi.
|
|
|
Svět sice nebude nikdy ideální, ale je na nás, zda se tomu ideálu chceme aspoň blížit nebo se od něho vzdalovat. Vsadit na nedokonalou slušnost a pěstovat ji, nebo resignovat a řídit lidstvo barevnými světélky.
|
|
|
Je tu drobný rozdíl. Auta jezdí "ve vláčcích", protože skupinově nebo v houfu to dost dobře nejde, zvlášť ne přes přechod. Řidič víc ohleduplný být nemůže, než tím, že přibrzdí nebo zastaví a čeká. Chodec může, ale nechce. Díky semaforům jezdí auta ve městech většinou (nebo aspoň u nás) v cyklech kolona - pauza. Chodci by většinou stačilo počkat pár vteřin, aby mohl by přejít v pauze a nezastavoval celou kolonu. To ale zhusta nedělá, protože má právo chovat se jako zmrd. Nemluvím pochopitelně o přechodech řízených světly. Co se týče seniorů ze staré školy, kteří mají slušnost a ohleduplnost tak nějak pod kůží a na rozdíl od puberťáků a socek hopsají s hůlkou jako veverky, je mi to vždy trapné a snažím se dát najevo, že času je dost. Malé děti a seniory pouštím vždy, i mimo přechod, pokud za mnou nikdo nejede. To aby ze mě někdo nedělal agresivní a bezohledné hovado. Moje ohleduplnost a tolerance ale končí přesně tam, kde začíná bezohlednost a netolerance druhých.
|
|
|
Chodec může a často chce. Například já, když se chystám přejít, tak se nejdřív kouknu jaká je situace a až když je beznadějná (=dlouhá šňůra aut), tak si stoupnu před přechod a čekám (=dám jasně najevo, že chci přejít). Když vidím, že projedou dvě auta a bude mezera, tak si na ni počkám a neskáču do cesty, neskáču ani na kraj chodníku. Možná to ale bude tím, že jsem taky řidič.
|
|
|
Zdá se, že úhly našich pohledů se liší jen v tom, co je to často, resp. jak často je přiměřeně.
|
|
|
Proč pouštíte chodce, když za Vámi nikdo nejede? Přesně tohle způsobuje ty zmatky.
|
|
|
Kde to mohu podepsat? 8o)
|
|
|
Kde to mohu podepsat? 8o)
|
|
|
Ja z duse nesnasim chodce, vyskytujici se ve velkych mnozstvich - typicky Vaclavak - vetsinou jsou to bezmozci, tvori vlacky a pak auta stoji hoodne dlouho, Kdykoliv jdu pesky a vidim, ze prede mnou prechazi snura lidi a zaroven je u prechodu auto, zarazim u prechodu a cekam. Par kretenu jeste projde a pak tem ostatnim nastesti prijde divne proc ja nejdu a pockaji se mnou. Mne to nic neudela a vim, ze ridici to udela setsakra radost, protoze sam jezdim docela hodne a nekultivovanost chodcu me samotneho stve.
|
|
|
Ano, zcela bezne sleduji, jak daleko je nekdo za mnou a jestli nahodou take nehodla prejit.
|
|
|
Velmi příkladné a chvályhodné, podotku. Věřím, že mnoho dalších slušných chlapců bude následovat Tvého příkladu. Žvýkačku od BESIPu si určitě zasloužíš.
|
|
|
To si pis. A kdyz nahodou netusim, zda nekdo blize nez 10 m nehodla take prejit, pockam na nej a zeptam se ho. A pokud ne, pockam na nekoho dalsiho, abych snad silnici neprechazel sam a neferove tak neokradal o cas huste borce zvysujici HDP svym ojizdenim brzdovych desticek. Kam ja se na ne hrabu!
|
|
|
Jestli jsem to pochopil správně, tak nejenže překážíš tvorbě HDP, ale ještě k tomu svádíš kolemjdoucí.
Fuj, hanba!
|
|
|
|
Na takové na férovku troubím. Když přechází celý autobus z konečné na šalinu, přechází dvě minuty a kolona má 300m. Když jsem na pole-position, troubím a jedu...
|
|
|
to má jako čekat na toho dalšího? Prosím tě, chudáčku, buĎ jedeš plynule a pak tě to nemůže až tak rozhodit a nebo je stejně kolona a popojíždíš metr za minutu a pak je už tuplovaně jedno, jetli mezitím vznikne 10m dlouhá mzera mezi tebou a posledním autem...
P.S. člověk, který dělá jakékoliv naschvály,nepatří za volant
|
|
|
|
Tímhle ublíženeckým přístupem bys našel na každém druhém něco, co ti je proti srsti.
Subjektivně se častěji setkávám s tím, že se lidi snaží "překážet" co nejmíň, a to až tak, že to kolikrát přehání. Při takovém sledování důchodkyně sprintující přes přechod, co ji berle a dech stačí, se cítím skoro divně a říkám si - co ti lidi blázní? Je mi šumafuk, jestli tam budu stát 5 nebo 8 vteřin.
To máš tak, někde si nanynky píšou u přechodu sms a jinde se obdobní trotli baví tím, že před čumákem neočekávaně brzdí.
|
|
|
Tu první větu nebudu komentovat, protože se občas taky cítím jako mamlas, když prsty předběhnou hlavu... Subjektivně i objektivně se každý setkáváme s tím, co je u nás doma zvykem. Je-li u vás víc spěchajících stařenek, než na přechodu esemeskujích spratků, přeji Ti to. Že Ti neva 3 vteřiny navíc je informace vcelku nezajímavá, protože to asi nikomu. Otázkou je, jestli Ti vadí minuta místo vteřiny ve dvaceti případech během cesty, případně kde je hranice ztráty času, která už Ti vadí. Pokud ovšem máš čas zcela u prdele, mohu Ti jen závidět. A to, že se někteří baví tím, že trotlům dají sežrat jejich vlastní trotlovitost, považuji za zábavu, která není trotlovitá. Za trotlovitost považuji například neschopnost to pochopit, případně se tím ještě chlubit.
|
|
|
Olda napsal inteligentní příspěvek. V jiném diskuzním vlákně se rozběhla debata o zdejším elitářství. Lidé jsou hold trotlové a skáčou na přechod.
Nevím, pořád to tady čtu o skákajících chodcích na přechod. Ale jděte - Naprostá většina lidí se necourá, spousta slečen se na vás ještě hezky usměje a velká část lidí vám mávne rukou, že děkují. Mě to stačí. Na brzdové destičky a spotřebu kašlu. Takový idiot, abych řešil malichernosti najížděním do lidí nejsem a tak si holt řeknu : "Debil" asi jako v dalších padesáti případech za den a jedu dál.
Tak vylezte z auta a běžte jim to říct. Možná když nebudete kolem sebe mít tu tunu plechů, tak už to taková zábava nebude.
|
|
|
některé slečny se nejen usmějou, ale ještě předvedou pobřežní hlídku ;)
|
|
|
To jako že skočí doprostřed přechodu rybičku? :)
|
|
|
"Olda napsal inteligentní příspěvek. V jiném diskuzním vlákně se rozběhla debata o zdejším elitářství. Lidé jsou hold trotlové a skáčou na přechod..." ...někteří mají rádi bůček. Na Růžku bývá veselo. A přijede k nám teta...
|
|
|
Za tou první větou si stojím. Ostatně, nejen za ní :-)
Za "u nás" by se dala považovat polovina republiky, ale to ponechme stranou.
Ta nezajímavá informace o třech vteřinách se vztahovala k případu přecházející důchodkyně. V případě dvou důchodců nebo mateřské školky by se časy mírně lišily, nicméně závěr by byl stejný. Nemusím, doufám, vždy uvádět výčet všech případů, které mohou nastat.
Hranice ztráty času, která mi už vadí, je pohyblivá a obecně je to nějaké procento nad časem, který by daná činnost podle mě měla trvat nebo jaký obvykle trvá. Pokud jedu centrem, kde je naskládáno 20 přechodů, tak opakované zastavování před nimi sice není moc povzbuzující, ale to stejně tak ani zastavování na křižovatkách. V obou případech počítám s tím, že to nemusí být 20 x 1s, ale i 20 x 1minuta. Obě možnosti jsou reálné, někdy nastane ta, jindy ona. Takový je život!
Stejně tak bysme se mohli bavit o stání ve frontách (lidi by měli kontrolovat cizí nákupní vozíky, případně sebe zdržet a pustit toho, kdo má menší nákup), stání na křižovatkách (řidič by měl pustit auta ze směru, kde jich na odbočení čeká nejvíc. Vše by ještě záviselo na rychlosti přiblížení, tj.obtížnosti zastavení), výtazích (vytvářet u nich před přivoláním hloučky-kdyby ti blbci nejezdili postupně jak přichází, tak by mně teď třeba neodvolali výtah) atd, atd.
Každý máme potřebu se někam dopravit a o pořadí rozhoduje mj. zvyk, slušnost, zákon. Potřeba přejít přes cestu k normálním potřebám taky patří.
Pokud ti skáčou pod kola (připustíme-li už, ža tak činí obzvláště často a vyčůraně), tak si to máš vyřídit primárně s těma, co to dělají. Snad nebudeš buzerovat řidiče tramvaje za to, že ti kdysi nějaký spoj ujel před nosem a navíc ti tramvaje brání v odbočení vlevo. Lidi jsou různí, ale to platí vždycky.
Nezávislým pohledem by tě za ty "msty" někdo mohl za toho trotla označit taky...případně za uplakánka (viz. ona první věta.-)
|
|
|
Dobrá Oldo, už jen stručné resumé: těmi příklady, které jsi lakonicky shrnul do závěru "takový je život", ilustruješ pravdy, o kterých tu, myslím, nikdo nepochybuje. Tedy že jsou lidi slušní a lidi vohnouti, případně zmrdi. Je zde ale řeč o těch vohnoutech (zmrdech), ne o těch slušných, protože co je v pořádku není třeba řešit, ani se vůči tomu jakkoli vymezovat. Ano, rozhoduje zvyk, slušnost, zákon. Jen dodám, že většinou ne najednou, ale podle preferencí, protože zákon a slušnost jsou téměř oposita. Zákon primárně reguluje ty situace, kde slušnost nestačí nebo kde se s ní nepočítá. Jednou z neblahých charakteristik zákona, jako každého regulativu, je vytěsňování a minimalisace prostoru pro svobodné rozhodování, ergo i pro slušnost. Zákon jednoduše slušnost vytěsňuje. Většina se snaží tyto kriteria sladit. Pokud ale dojde (a to nezřídkakdy) ke kontradikci mezi imperativy slušnosti a zákona, začnou se lidi podstatně lišit ve způsobu uvažování i řešení. Pro rozhodování některých je fundamentálním vodítkem rozhodování slušnost a osobní morální kodex, pro jiné práva a povinnosti dané zákonem. Síla morálního kodexu v konfrontaci s jakýmikoli pravidly je pak dána osobními kvalitami jeho nositele. Nechci dávat návody ani svůj postoj generalizovat, je to věc vkusu každého soudruha.
Mám své, ryze osobní představy o slušnosti (které Ti jistě nemusí konvenovat) a těmi se řídím. Často k vlastní újmě, ale principy bez obětí jsou jen kalkulem. Mezi tyto představy koherentně patří i vymezení se vůči zlu, za nějž například zmrdy a vohnouty považuji. Mohl bych - jako Ty - mávnout rukou a říct si "padouch nebo hrdina..." ale neřeknu. A zaplaťpánbůh, že si to neřeknou všichni. Setřeli by tím rozdíl mezi zmrdem a slušným člověkem a být zmrdem by se paušálně mohlo začít vyplácet. Troufnu si skromně podotknout, že díky trotlům jako jsem já se jim to ještě občas nevyplácí. A že by mě mohl někdo z nich "nezávislým pohledem" nazvat trotlem taky? O tom nepochybuji, Oldo (na rozdíl od té nezávislosti) a můžu Tě ubezpečit, že to je pro mě tou nejsladší satisfakcí.
|
|
Moje zkušenost (jako chodce i jako řidiče) - cca 50% chodců se při snaze dostat se přes silnici chová jako slepci.Možná je hřeje pomyšlení,že soudy budou na jejich straně,což je v rakvi k nezaplacení.Ten zbytek používá oči.U řidičů je ten poměr stejný - minimálně polovina řidičů zastaví před přechodem,u něhož stojí chodec.Ostatní řidiči jedou stylem "teď jedu JÁ a rozhodují vteřiny a proto mám nějaký chodce u prdele,ať si počkaj".Rozdíl mezi oběma skupinami řidičů jde pěkně vidět,pokud jeden řidič zastaví před přechodem a šoféři jedoucí v protisměru na to serou.Chodec se pak musí rozhodnout,jestli vyčká,až to dojde řidičům v OBOU směrech (a někdy se může načekat)...anebo přejde polovinu přechodu a zůstane stát uprostřed silnice.Což je taky situace,která je z hlediska řidiče nebezpečná.Bohužel zdravý rozum,logický úsudek a vzájemnou ohleduplnost nikdy nikomu žádnej předpis do hlavy automaticky nevtluče.Koneckonců,policie by taky mohla občas opustit svůj parkovací byznys a postavit se k přechodu,myslím,že si ji platíme i pro podobné účely.
|
|
|
viděl jsem lepší kousky. První řidič zastavil před přechodem, aby pustil chodce a blbec za nim ho objel po autobusovym pruhu a málem sestřelil chodce na přechodu.
Dobrej byl taky šofér, kterej sice viděl, že sto metrů před nim na přechodu korzujou chodci, ale začal brzdit až v okamžiku, kdy bylo jasný, že chodci se do vzduchu nevznesou, aby mu uvolnili místo. Zastavil čumákem v druhý půlce přechodu a čuměl jak puk. To chodci taky čuměli. Ono to auto nejelo nijak rychle, tak 30-40, takže asi nikoho nenapadlo, že nehodlá zastavit.
Mně osobně se stalo, že jsem stál u přechodu, chlap normálně v klidu zastavil, aby mě pustil a trotl za nim to do něj navařil, protože čuměl, kda co lítá a nesledoval provoz.
|
|
|
Pak je ještě jedna varianta: pouštěl jsem mamku s kočárem na opačné straně vozovky. Před kočárem ji přitom projely tři auta, než mohla přejít. Aspoň jsem jí jistil protisměr.
|
|
že přispívatele na tyto stránky učila maminka nejdřív řídit auto, a pak teprve chodit...
K názvu článku " Jsem chodec! Jsem Bůh!" bych dodal: "Řídím auto! Jsem Bůh nad Bohy!"
|
|
Zrovna včera večer v rádiu jsem slyšel, že myslím Jihočeské matky vymyslely program něco jako "bezpečně do školy", kdy sami školáci upozorňují na podle nich nebezpečná místa cestou do školy a ty se upravují, aby byly bezpečnější. Na závěr strohé konstatování, že třeba taková Praha dává ročně na takové úpravy 40mega. A přitom je stačí naučit rozhlédnout se doprava a doleva.
|
|
|
Kdyby to "rozhlédnout se doprava, doleva" stačilo... ono vlastně stačí. Ale při dnešní hustotě provozu a sobeckosti (některých) řidičů by jeden rozhlížením doleva-doprava strávil mládí....
Ono kolikrát i v Trutnově, což je město s několika desítkami tisíc obyvateli je problém najít "díru" v souvislém proudu vozidel k přejití silnice
|
|
|
A není lepší mládí strávené na chodníku u přechodu než předčasně ukončené sběrem do pytle zpod automobilu?
V roli chodce mě taky nebaví stát u přechodu a čekat, až se v koloně valících se aut najde uvědomělá duše, co zastaví. Obzvláště ne v tomto počasí. Ale jaksi se mi příčí vstupovat do vozovky, nemám-li jistotu, že tam můžu vkročit bez nebezpečí. Tj. nejen, že se rozhlížím na všechny strany, ale když se mi blížící se auto zdá moc blízko, jednoduše počkám, až přejede nebo zastaví.
Nezajímá mě, jestli mi nějaký cár papíru přiznává na přechodu přednost nebo ne. Když mě auto srazí, vždycky to odnesu tím nejhorším možným způsobem a jakákoliv náhrada, či satisfakce bude absolutně bezpředmětná. To by si měl každý chodec uvědomit.
|
|
|
Jisteze je. Ale byl o tom puvodni prispevek?
|
|
|
to nejsou jihočeský kravky, ale pražský kravky eee matky. Je to sdružení, které má blízko k jinému skvělému sdružení s názvem Oživení (to je ta banda, která nabádá k udávání) a jedna ruka s Automatem. Oživení i Pražské matky sídlí na stejné adrese a jaké překvapení ve stejném domě je i sídlo Automatu. Všechny tři organizace se pokoušejí za naše peníze přeorat město podle svých představ a také se na tom tak trochu přiživit.
Sídlo všech těchto organizací je u magistrály, takže tam se začalo nejdřív, MČ Praha 2 na jejich bláboly bohužel slyší.
Projekt "bezpečně do školy" je blbost prvního řádu, smyslem je všechny trasy ze všech domovů do škol zbavit aut, aby mumánci měli absolutní bezpečí při cestě do školy. Jejich děti jsou nejspíš retardi, protože moje děti ve stejné lokalitě do školy chodili a nejen moje děti, ale stovky dalších dětí (jedna škola cca 800 žáků a druhá cca 300) a za dlouhé roky při ohromném množství docházejících dětí do škol došlo k pár případům zranění dítěte. Osobně vím pouze o dvou v průběhu 11 let. V obou případech šlo o vinu řidiče, nicméně statistika nevyznívá tak děsivě jak se kravky a jim podobní snaží tvrdit. Spíš naopak.
|
|
|
Jen dotaz - vinohradské šlapky jsou nějaká podmnožina pražských matek? :-)
|
|
|
to bude spíš opačně, nejdřív automat, pak oživení, pak matky, asi se mámám nechtělo sedět doma, když chlapci šlapali na kole. A šlapky z automatu jsou asi velký frajeři na to, aby polepovali auta samolepkama, tak na to maj matky. Udavačství zase řeší oživení, prostě ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady si umanuli, že v Praze se bude jezdit buď na kole nebo s kočárkem, nic jinýho a basta. Na magistrát dojedou na kole a peníze odtamtud dostanou převodem na účet a vyúčtování pošlou poštou, takže k čemu autem, když nic nevezou, jídlo přiveze máma na kočárku a je vystaráno. :-)
|
|
|
Heh, zrovna dneska jsem si užíval plodů jejich snažení - v zúženích kolem ostrůvků na Černokostelecké v koloně, když potřebovala projet sanitka. Ač jsme uhýbali jak se dalo, na zvýšený tramvajový pás vjet nemohla, tak musela přeskákat všechny ty mraky zužujících retardérů... Chudák ten, co uvnitř ležel. Ale i kdyby ty retardéry měly zachránit jedinou matku s kočárkem, tak to stojí za to.
|
|
Byli jste nekdy v Brne u hlavaku? Je tam podchod od "Prioru/Tesca" az k bloku domu pred nadrazim. Da se na nej vejit i na nadrazi a na kazdym ostruvku salin. A mimojine tam jezdi i auta. Nejakej sikula vymyslel prechod na konci salinovych ostruvku, i kdyz na druhym konci je podchod. Vali se tam takove mnozstvi lidi, ze ridici proste musi vjet mezi chodce. Pricemz v podchode je volno, par lidi. Ale to by chodci museli do podchodu a to by jim preci ubralo ty ceny sekundy (jako ridic tam pravidelne travim i pul minuty, nez to naraznikem rozhrnu)
|
|
|
Inu, lide odhlasovali nohama, ze prechod je tam na miste. Otazka je, zda neni zamerem tuhle komunikaci "zklidnit".
Taky si pamatujete na velkoryse narysovane chodniky bez lidi, kteri chodi po prirozenych trasach skrz travnik? Ukazka vystupu nemysliciho urbanisty.
|
|
Copak chodci, ale cyklisté mířící na směnu na vesnicích chvíli před šestou ranní – postava v holínkách, modrácích, vaťáku a kulichu/šátku, bez odrazek, světel, blikaček, o reflexní vestě nemluvě, mnohdy se statečným šimpanzem za krkem. Statečně šlape v blažené nevědomosti, co se může stát když není vidět. Vesnice témeř neosvětlená, silnice mezi vesnicemi už vůbec, a pocit posádky ponorky – někde tam venku jsou. Párkrát jsem psychicky nevydržel, zastavil a ptal se, proč nemají alespoň nějaké světýlko, blikačku z místního Asiamarketu. Jako mladej, když je ta demogracie tak mi jako nigdo nic nařizovat nemuže já mám svý jako práva, takže jasný? To, že blikačka stojí tolik, co 2-3 piva v místní nálevně je rovno svatokrádeži, nejít na pivo a kupovat si takový zbytečnosti? Pokud srazím takového magora, tak kromě výčitek svědomí budu lítat po soudech a pozůstalá rodina se mě pravděpodobně bude snažit stáhnout z kůže. To, že pitomec kašlal na všechny předpisy a hlavně na zdravý rozum jim bude totálně jedno. Místní PACH podobné drobnosti neřeší, ono pokutovat strejčka ze šestého kolena, jejda, to by mě Máňa hnala.
Abych neházel všechny cyklisty do jednoho pytle, denně potkávám pána, osvětleného zepředu, zezadu, s odrazkami a reflexní vestou – najdou se i rozumní lidé.
|
|
|
Tak já jako cyklista si nedovolím se vyskytovat za šera nebo za tmy na silnici,kudy jezdí auta,bez osvětlení a odrazek.Na to se mám docela rád.I kolem Pardubic ale denně můžete potkat ichtyly,kteří si to šlapou na Ukrajině lesem v pět ráno v naprosté tmě a na nějaké osvětlení nebo odrazky serou.Řidič náklaďáku nebo kamionu pak ani nemusí zjistit,že někoho srazil.Refl.vesta je dobrá,ale zavádět to pro cyklisty povinně by mě přišlo jako zbytečná buzerace.Spíš bych to viděl na větší kontrolu cyklistů ze strany policie.Zde musím podotknout,že místní policie se docela snaží a jako cyklista jsem byl za poslední rok asi 3x zastaven a kontrolován policií.Ale asi je to málo a nedělám si iluze,jak to asi vypadá někde na venkově,kde se každej s každým zná...
|
|
|
Čoveče, tady byla nedávno nějaká bezpečnostní akce, měli jsme to jako na divadle, přímo z oken firmy jsme koukali, jak tam švestky zastavujou a kontroloujou řidiče. A zastavili i nějakýho bicyklistu a pomáhali a chránili ho tam asi 15 minut.
|
|
|
Já jsem pro,když už policie buzeruje řidiče,ať si taky hlídá cyklisty.Co mě ovšem dostává,je skutečnost,že někteří cyklisté argumentují tím že sice nemaj světla,ale maj přece odrazky na šlapátkách...to se hodně týká třeba tzv.hospodských cyklistů.OK,takový odrazky možná maj (většinou pěkně zašvihaný blátem),ale jako řidič je uvidím přinejlepším až v okamžiku,kdy moje brzdná dráha je delší než vzdálenost ichtyla od mého nárazníku...
|
|
|
Nauč se taky psát mezery za tečkama a čárkama, to je snad nějaká epidemie nebo co.
|
|
|
Sice trochu OT,nicméně nejsem tak pravidelným účastníkem zdejších debat,takže nevím,jaký písemný projev je zde normou...V podobných detailech si dám záležet,pokud zde budu chtít publikovat dejme tomu článek.V debatě to zkuste přežít,vzhledem k tomu jakou úroveň používání češtiny lze dnes nalézt v profesionálních médiích,beru absenci pár mezer za skutečnou banalitu.Nic ve zlém.
|
|
|
Nic ve zlém, ale když toto čte někdo, kdo má cit pro jazyk, je to pro něj totéž, jako pro "absolutního sluchaře" poslech falešné hudby.
|
|
|
Na to nemusíte být "absolutní sluchař". Těch je naprosté minimum (tak 1 z 10000). Hudebníci mívají dobře vycvičený "relativní sluch".
A na to, aby vám falešná hudba způsobovala na poslech utrpení, stačí snad i průměrný sluch :-)
|
|
|
Psát mezery za tečkou a čárkou ve větě je obvyklé pro celou ČR, nejen pro tenhle web.
Bez těch mezer se to skoro nedá číst (ano, teď se přemáhám, příště se na to vykašlu).
Pokud chceš, aby tvoje názory taky někdo čet, tak piš způsobem přijatelným pro většinu lidí. Jasně, jsou lidi, kterejm to nevadí a pak jsou tady ty druhý.
|
|
|
OK, pak se tedy všem, kterých se dotkla má nečitelná čeština, upřímně omlouvám. Případné budoucí příspěvky tedy budu důkladněji zvažovat.Hodně úspěchů při další kultivaci příspěvků na tomto fóru :)
|
|
|
Jake ma to vynechavani mezer pro tebe vyhody? Proc treba nevynechavas i kazde druhe pismeno?
|
|
|
Už jsem se za to omluvil,takže v tomhle prohlubujícím se OT nebudu pokračovat.Pokud to s těmi chybějícími mezerami byl tak strašlivěj prohřešek, použijte prosím bez váhání funkci "Ignorovat" a není potřeba to dále řešit. Howgh.
|
|
|
Pis si jak chces. Me proste jen zajima, co te k tomu vede?
|
|
|
No co, prostě se tak naučil a zvyk je železná košile. Některý lidi třeba píšou bez diakritiky ;) (Ale pro to mám pochopení.)
|
|
Mimochodem, když vidím nějakého chodce, jak se se*e mimo přechod a nebo na červenou, a sám jdu po svých, nerozpakuji se takové hovado v lepším případě napomenout, v horším na něj zařvat. A nemám kolem sebe pár tun plechu, jak řečeno výše. Ono je to o té ohleduplnosti z obou stran.
|
|
|
Co si, vy hovado, dovolujete na někoho řvát?? Já běžně přecházím na červenou nebo mimo přechod, když to jde. To jste vy vidláku nebyl ve větším městě? Se rozhlédnu a když mám místo tak přejdu. Podle mě je tady daleko lepší přejít i mimo přechod když mám místo a auta nemusí zpomalit než dojít na přechod tam čekat až mi vláček aut zastaví a pak přejít. Je vidět, že někteří uvažují stupidně i když ty plechy kolem sebe nemají...
|
|
Nemůžu nezmínit, že mě chování mnohých chodců na přechodech sere. Není výjímka, že jde chodec k přechodu, široko daleko jedno auto a on tam leze akorát tak, že to auto nutí zastavit. Takový chodec si zaslouží myšku a přejet špičky!
Potom jsou chodci, kteří čekají u přechodu, až se objeví auto, jako by zkoumali jestli jim zastaví. Skutečnost, že by to bez problémů stihli přejít před tím, než to auto přijede k přechodu jim jaksi, možná záměrně uniká. Takovým zásedně nezastavuji, protože neprojevují vůli přecházet a já si přece nebudu zbůhdarma zvyšovat spotřebu.
Nejhorší a nejvíce srážení chodci jsou takoví ti, co tam tomu autu klidně vlezou před nárazník a nezajímá je, že řidič musí kvůli nim ostře brzdit, že je silnice mokrá, zasněžená, nebo namrzlá. Asi si představují, že je ruka zákona jako neviditelná stěna ochrání a zastaví rozjeté auto bez ohledu na okolnosti a fyzikální zákony přírody. Do téhle kategorie patří hodně mladých žen.
Sám se při přecházení silnic chovám, jako by nikdy žádná přednost nebyla a auta nechávám v klidu projet i když ti blbci zastavují. Jednoho neodbytného učitele autoškoly jsem už tak poslal do háje i s tou jeho debilní předností. V autě taky málokoho pustím, takže v mém chování není rozpor.
Na motorce, když přechází chodci, tak si mezi nimi najdu skulinu, pokud tam je a projedu to. Autem, když se v davu chodců najde skulina, tak se taky rozjedu a projedu ji, místo abych čekal a stál, než přelezou všichni. Zatím jsem to stihl vždy tak, že to akorát vyšlo. Akorát ve Prostějově se na mě jeden debil rozběhl, že jsem projel skulinou, tak jsem mu ukázal prostředník! Na kole se neseru absolutně s ničím a tam se cpu natvrdo a hlava nehlava. Na kole je mi na přechodu všechno jedno! Jediné co mi na kole není jedno, že se snažím nedělat prasečiny a naschvály řidičům všech motorových vozidel a snažím se je vždy respektovat. Také jim vždy uhýbám někdy i na chodník, abych nezavazel, hlavně když je silnice úzká a provoz značný. To uhýbání a snahu neblokovat a nezavazet projevuji i na motorce, přestože mě to občas nutí jet po krajnici a je to občas docela o hubu. Když někoho evidentně brzdím v autě, což se sice moc nestává, pustím ho taky, jak to jen trochu jde. Nemá cenu nikoho brzdit a blokovat, protože vás pak většinou stejně předjede, ale často v situaci, kdy je to nebezpečnější, než když vy ho sami aktivně pustíte.
Když jdu za tmy po silnici, občas svítícím autům uhýbám až do příkopy, protože si uvědomuji, že zrak, svělta a reakce řidičů nemusí být na 100% a já nemám zájem to testovat. Taky ale vidím, že si to spousta chodců neuvědomuje. Jako perličku na závěr mohu přidat příběh: Jedu tak v noci kolem 2-3 hodiny na kole na Vysočině od Křižánek na Milovy po silnici a najednou je na silnici něco velkého. Pustím teda dálková světla a on to uprostřed jízdního pruhu na silnici sedí chlap, ruce za zády natažené, opřené o asfalt a spí s opicí. Potom jsem ho tedy ještě s jedním řidičem zásobovací avie odtáhl do příkopy, aby ho něco nepřejelo. Sám bych ale nevěřil, že je tohle možný, kdybych to nezažil.
|
|
|
Co se týče chování řidičů k chodcům na přechodech, jsem přesvědčen, že přednost chodců je jednoznačně špatná! Podle mého pozorování je vhodné chodce na přechodu děsit. To je to nejlepší, co pro ně může řadový řidič udělat. Pokud se totiž chodci přestanou na přechodech cítit bezpečně, jejich ostražitost a opatrnost stoupne a bezpečnost chodců se tím zvýší. Čím více se totiž chodec bude o sebe na přechodu bát, tím bude ostražitější a opatrnější a tak se razantně sníží pravděpodobnost, že se mu něco stane. Současná legislativa jde sice jiným směrem, ale je to špatná cesta! Pokud dojde ke sražení chodce, vždy je vina na obou stranách, ale podíl viny je různý. Přenášení zodpovědnosti na řidiče a dělání z něj objeťního beránka a z chodce nesvéprávného ignoranta, který může vše je rozhodně špatně!
|
|
|
To by te taky nekdo mohl docela vydesit nasledujicim vtipkem:
Cyklista se rozhodne si poridit novou strojovnu. Najde si nejaky sikovny prechod v centru, kde jsou kamery MP a zacne prechazet i kdyz se z dalky velkou rychlosti blizi auto (neni povinen predpokladat nadlimitni rychlost). Uprostred prechodu zjisti, ze ten pilot ho chce vydesit, tak upusti kolo a odskoci na chodnik.
Ridic je ponekud v prdeli, protoze bud to:
ubrzdi - pochybuju ze si bude libovat jak cloveka na prechodu vydesil.
neubrzdi, kolo sesrotuje a ujede - ponicene auto, ztrata bonusu, ujeti od nehody (v pripade svedku velky pruser)
neubrzdi, kolo sesrotuje a neujede - ponicene auto, ztrata bonusu, 4 body minus a pokuticka
A kdyz bude ridic nasrany a da navic chodci pres hubu -> ublizeni na zdravi a pekne mastne odskodne.
|
|
|
Ondro a nemáte něco rozdvojeno? Vy nevíte co chcete. Nejdříve divíte proč lidi nepřejdou než auto přijede až k přechodu a pak tu blábolíte něco o tom jak budete děsit chodce, to tuplem budoučekat až řidiči zastaví.
|
|
|
Ne, to teda ne! Já to myslím tak, že chodec by často stihl přejít před autem, aniž by ho zbrzdil, ale přesto čeká, jestli mu ten řidič zastaví a nepřejde.
To s tím děsit chodce je proto, že si všímám, že chodci často ztráceji při vstupu do vozovky potřebnou ostražitost a když je občas něco vyděsí, tak jim úlek tu potřebnou opatrnost a ostražitost zase vrací.
Chodec jaksi nedomýšlí, že když to venku na chodnících klouže, že to může klouzat i na silnici a auto nezastaví tak rychle a tak snadno, jako obvykle. Když takový řidič pak na chodce zatroubí, měli by pochopit, že třeba má problém s adhezí a rychle utíkat a ne čumět jak dylina na blížící ce auto.
|
|
|
Taky me sere prednost zprava. Neni vyjimka, ze nekdo prijizdi ke krizovatce zprava po ulici evidentne mensi, siroko daleko jedno auto, a zrovna jsem to ja a musim zastavit! Takovy ridic si zaslouzi mysku a urazit zrcatko!
|
|
|
Prosimte, never mu, vzdyt je to pohadkar :-D Od kdy jsou na kole dalkova svetla? ;-)
|
|
|
Dálková světla jsou na mém kole od té doby, co jsem udělal CES (centralizovaný elektrický systém na malý akumulátor) a světla namontoval a zapojil. Pochybovat si sice můžeš, protože vycházíš z obecných představ o tom jak kolo vypadá. Já mám ale něco extra, což jsi nedokázal domyslet.
To ovšem nic neměni na faktu, že já na kole mám několik světelných obvodů a jeden z nich opravdu mám nastavený jako dálková světla. Jsou to 3 světla z kola s halogenovými žárovkami zapojená společně na jeden vypínač a signalizovaná modrou kontrolkou. Používám je jen, když jedu 40km/h a vejš, protože to dost žere a akubaterie mi pak nevydrží moc dlouho. Svítí ale docela slušně (na kolo). Potom mám na kole ještě další speciality, jako diodové osvětlení, ale o tom kdyžtak jindy.
|
|
|
Hmm takovy veci na kole... Me se nejvic osvedcila jedna ledkova svitilna na kole a jedna na hlave, ktera se da prepnout na kryptonovou (nebo jakou). Takze dopredu svitim a kdyz se nahodou divam nekam do boku, vidim tam taky. No a kdyz potrebuju videt dal, mam krypton. Samo ze vzadu mam klasickou cervenou ledkovou blikacku.
|
|
|
Pokud tě sere přednost zprava, tak si ve sběrně kovů opatři 2x přenosné značky hlavní silnice a 1-2x dej přednost, osaď jimi dannou křižovatku a je po problému! Tmavá národnostní menšina ti značky ráda sežene.
Co se týče předností v jízdě a problémů s nimi obecně, tam se holt musí sklonit i největší individualista. Pravidla řešení křižovatek je rozhodně třeba ctít, jinak se na silnici opravdu pozabijíme. To je snad jediné opravdu potřebné pravidlo, jinak když se poruší něco jiného, obvykle se zas tak moc neděje. Pochopilelně, když vezmu v úvahu ještě že se jezdí při pravém okraji silnice a zásady bezpečného předjíždění a další pravidla zdravého rozumu (nevletím kam nevidím, předvídání, neohrožovat chováním okolí, apod.)
Co se týče chodců, tak ten může skoro vždycky chvilku počkat. Před několika lety přednost chodců nebyla a přesto se nedá říct, že by to nefungovalo, spíš to tak bylo lepší a umíralo jich na silnici méně, protože byli opatrnější.
|
|
|
Proc muze pockat chodec, a chaffeur ne? Proc muze pockat muz pri prednosti zprava, a na prechodu ne? K cemu by byly dobre prechody, kdyby tam nebyla prednost chodcu?
|
|
|
Blbci zastavují? Za nepuštění chodců na přechodu jsou postihy. U spousty přechodů jsou namontovány kamery namířené přímo na onen přechod. Co z toho vyplývá si vydedukuj sám, ale invektiv na účet těch, kteří nemají ani strýčka na úřadě, ani peníze na "rychlíkové příplatky" bych se být tebou pro příště zdržel...
|
|
|
Mluvíš tu o kamerách na přechodu, sice jsem takový přechod ještě neviděl, ale nevylučuji, že možná to někde může být.
Pokud máš strach z kamer, tak to mohou být i atrapy. Neuvěřím, pokud záznam sám neuvidím. Nad mnohými obecními radary s digitální tabulí je také kamera a přesto mě neodradí, abych kolem něho neprolétl 65km/h, v noci často i víc, ale žádný záznam mi ještě nepřišel. Jeden kamarád u takového radaru prý vytočil i 130 s dodávkou, ale to už je fakt extrém, no ale fotka nedorazila ani mě ani jemu.
Teda je fakt, že jsme z Moravy, v Čechách je to možná drsnější, nevím? Co se týče těch invektiv, tak beru jedině na těch přechodech s kamerami, které se u nás nevyskytují, že se někdo může bát, jinak je to fakt často nesmyslné. Provoz musí být co nejplynulejší, protože mnozí řidiči u nás se neumí svižně rozjíždět a tak je brždění dopravy potom o to horší.
|
|
(pokud to zde ještě nebylo), že když toho chodce někdo přesvědčí, že by za to mohl dostat peníze a on to udá, je navíc ještě i ujetí od nehody. Pokud tedy nepodepsal že mu nic není a že zavinil, ale takovému podpisu bych se sakra divil.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jsem chodec! Jsem Bůůch!
|