Ačkoliv původní
článek nebyl o informačním kvaziradaru, ani jeho umístění, ale spíše
o přístupu brněnských šedomorek (rozuměj mnjestské policii), reakce na
něj mne přivedly k tomu, abych se trochu blíže podíval i na příčinu samotnou.
Příčinou původní reportáže je radarová informační cedule s nápisem ZPOMAL.
Aby bylo jasno, nic proti ní nemám, i když je docela opruz, že na mě
cedule vyblikává i večer ve 22,30 hod a o víkendech. Přesto je to podle
mě dobré upozornění na to, že mám snížit rychlost kvůli škole. Jde spíš
o to, kde, jak, a proč je umístěná.
Jak už asi všichni víte, reportáž se odehrává v Brně – Medlánkách, na
ulici Hudcova.
V okolí školy je rychlost omezena dopravními značka na max 30 km/h, ale
s dodatkovou tabulkou s platností PO-PÁ 7-16 hod (rozumné, v těchto hodinách
se opravdu do školy chodí). Jádrem reportáže je konstatování, jací jsou
řidiči piráti. Kvaziradar totiž neuchovává data jednotlivých aut, ale pouze
jejich rychlosti. Prostě alarmující je, kolik lidí jelo kolem školy 53+
…
Při bližším průzkumu situace se lze opravdu pobavit.
Takže konkrétní alarmující data o která se tak mohutně opírá Medlánecká
radnice, bohužel ale BEZ chybějících časů průjezdů:
Celkový počet záznamů 92086, od 2.2.2010 do 24.4.2010
Rychlost 50-59: 34755
Rychlost 60-69: 11602
Rychlost 70-79: 1990
Rychlost 80-89: 497
Rychlost 90-99: 107
Rychlost 100-109: 34
Rychlost 110-199: 3
Následně situace samotná. Na fotografii je viditelné rychlostní omezení
směr z Medlánek do města. Berte na zřetel i další viditelnou značku, později
to bude důležité
Na další fotografii je značka s rychlostním omezením z druhé strany, tedy
z města do Medlánek.
A konečně … opravdový bonbónek
Vidíte to taky? Prudící inforadar sbírá data odhadem ….. 100 metrů
před rychlostním omezením 30 km/h, umístěn je zhruba 60 metrů od něj.
Kolonku 50-59, která nám byla prezentována tak, že přes 30 tisíc řidičů
projelo omezením rychlostí nad 50km/h – jak HROZNÉ, tedy můžeme přímo vyřadit.
Nevím, proč bych cca 100 metrů před omezením rychlosti 30km/h nemohl jet
padesát (tipuji to na normální „denní průjezdy“).
Nakonec i řádek 60-69 je v daných místech pochopitelný, je to dlouhá
a velmi přehledná rovina a navíc, NEVÍME ze kterých hodin data jsou (osobně
to tipuji na „večerní a noční“ průjezdy).
Řádek 70-79? Nevím, možná v noci, možná nezodpovědní blázni.
Kolonky 80 a výš zde řešit nehodlám, může to být klidně i Policie, sanitky,
hasiči .. vždyť jde o hlavní tah Medlánkami. A kdyby ne, blbci jsou všude
– i za volanty.
Abychom tomu ale nasadili korunu, mám ještě jeden obrázek.
Na něm je jasně viditelné, kde se nachází zmiňovaný inforadar (zelený
puntík), kde jsou značky s rychlostním omezením (červené puntíky) a hlavně,
kde jejich platnost končí (modré puntíky).
Ano, zcela správně, hned proti škole, ještě PŘED autobusovou zastávkou
a přechodem pro chodce, přes který děti do školy chodí, je křižovatka –
mimochodem viditelná i na prvním obrázku. Rychlostní omezení je tedy ze
směru od Medlánek do města naprosto k ničemu a konec konců, z druhé strany
taktéž, protože sice minu přechod, ale kolem celé školy pak můžu „letět“
50.
Z toho mi plyne jednoznačné poučení: blbci nejsou jen za volanty, ale
sedí i na radnici.
Místo pláče do kamery zpravodajství TV Hovn@ by měl pan místostarosta
popřemýšlet nad tím, kde udělali soudruzi chybu. A superobjektivní reportér
se k němu může směle přidat.
06.06.2010 Milda