D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Test: Audi A3 TDi-PD 77kW
    (ze dne 20.07.2008, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 20.07.2008 22:12:05     Reagovat
    Autor: audis - audis
    Titulek::-D
    Málem jsme se zadusil smíchy! Skvělé slovní obraty!

    Komentář ze dne: 20.07.2008 22:43:41     Reagovat
    Autor: pesu - pesu
    Titulek:
    No Audi je zase zkorumpovaná sloganem "náskok díky technice" ... skutečně bych chtěl vědět, díky jaké technice má náskok ... od dob Quattra a RS2 nepředvedli nic, co by nasvědčovalo nějakému náskoku ... "náskok díky marketingu" by bylo přesnější :(

    Jinak článek jako obvykle velmi ftipný ... a že je PD mrtvá technologie, to víme všichni ... pochopitelně kromě skalních VW-TDI-fans ;)

     
    Komentář ze dne: 21.07.2008 23:35:38     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re:
    Abychom na technologii P-D ještě nevzpomínali s láskou a nostalgií, common rail je sice dobrý ale přesně do doby než se posere, potom přichází skřípění zubů, známý automechanik už řešil Forda s jeho TDCi nebo jak se ten jejich motor jmenuje s vadným vstřikováním, dle servisních příruček se při poruše kontroluje pod mikroskopem nafta ve vysokotlaké části na výskyt otěrových třísek, pokud se vyskytnou je pro držení záruky na opravu předepsána výměna v tomto případě vadného vysokotlakého čerpadla, vysokotlakého potrubí, vlastních vstřikovačů, kompletní vyčištění všech palivových hadic, demontáž nádrže a její kompletní vyčištění a vytření do sucha. jen cena dílů je na úrovni cca 60 000 Kč bez práce, takže cena opravy bez problémů přesáhne polovinu ceny 5 let starého auto, takže na koho to padne ten zapláče, zatímco spolehlivost P-D vstřikovačů se zdá být extrémní a minimálně na úrovni rotačních čerpadel.

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 00:37:14     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re:
    Další důvod, proč se na ježdění na to mazlavé svinstvo vykašlat...

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 00:45:51     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re:
    (OT: ono je to mazlavé? Já to naposled viděl někdy kolem roku 1970, kdy jsme tím topili v kamnech a nosili jsme to domů v kanystru, a tehdy to bylo celkem čistě tekuté... leč je možné, že to, co různí vepříci lijí do automobilů, se od tehdejšího topného provedení zásadně liší ;))

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 07:12:49     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Pokud je to od slova "mazat", tak to asi mazlavý je. Do konzistence másla to má ale asi daleko.

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 07:35:28     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Mazlave jako vazelina zase ne, ale naftovy dvoutakt nepotrebuje palivo s olejem, protoze nafta promaze motor sama. Kdyz se to vylije na lak, tak se to neodpari, ale zustane to tam a nachytava spinu (staci koukat po oktavkach, jaky maji pruhy pod vikem nadrze).

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 07:53:59     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Že se povede takto odborná diskuse kolem jedné lehké nadsázky by jeden nečekal. Teprve teď mi dochází některé reakce spoludiskutujících ;-(

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 08:23:16     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Čekám kdy někdo oživí systém Junkersova dvoutaktního dieselu s protiběžnými písty (Jumo 204) - systém pumpe-düse už v roce 1932...

     
    Komentář ze dne: 03.08.2008 10:54:58     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    .To asi těžko, to by lokomotivy řady T679.1 (známé sergeje neboli bubny tajgy) s sebou nevozily cca 800 litrů mazacího oleje. Sergeje také mají dvoutaktní V12 diesely. Ale je možné, že motory malých výkonů se stačí promazávat jen naftou.

     
    Komentář ze dne: 03.08.2008 11:08:15     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    zase se nemístně vychloubáš - to, že si každý nemůže dovolit jako ty dát si pod kapotu motor se sergeje, ještě neznamená, že je horší, než ty !!!

     
    Komentář ze dne: 03.08.2008 15:46:23     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    OT: Ale vůbec ne, aleffe, já ujíždím hlavně na staré čtyřnápravové motoráky, tyhle velké nákladní lokomotivy mne až tak nevzrušují :-), Kdyby to bylo v mých možnostech, tak vlastním jeden exemplář M262.0 (dnešní řada 830 s motorem V12) a soupravičku motorového expresu ČSD "Vindobona" (M296.1 + Aam + BRam + Bam (+ Bam) + M296.1), pak bych se měl opravdu čím chlubit :-).

     
    Komentář ze dne: 03.08.2008 17:11:15     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tohle plati pro nizkootackove jednovalce, V12 to bude mit asi jinak, v jakych otackach se pohybuje?

    Rozhodne existuji motory, ktere promazava jen nafta. Ale diky za info.

     
    Komentář ze dne: 03.08.2008 17:55:18     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Dle stránek o sergejích (http://sergeje.bilysklep.cz/hlavni.htm) jsou jmenovité otáčky motoru 750 rpm.

    Není zač :-).

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 08:33:38     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re:
    Hmmm, jako by ty supermoderni benzinove motory na tom byly nejak extra lepe... Take se vstrikuje pod tlakem, protoze to zlepsuje promichani smesi palivo/vzduch a tedy zvysuje ucinnost spalovani. Je skoda, ze se uz nevyrabi auta s rotacnimi vstrikovacimi cerpadly... :-(

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 08:54:33     Reagovat
    Autor: Andrej - Andrej
    Titulek:Re: Re:
    Tohle je standardni postup pro vsechny CR systemy od fy Delphi.
    A mohu zodpovedne rict, ze cokoliv od teto firmy po 5 letech provozu pada jak svestky (palivove systemy, klimakompresory, ridici jednotky atdatd). Zlaty Bosch a Denso.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 20:16:22     Reagovat
    Autor: Jozo - jozo
    Titulek:Re: Re: Re:
    ...toto mozem potvrdit, mame dva firemne focusy - tddi - sice lenivy, treba ho tocit a tdci - podstatne lepsie taha odspodu, prave vdaka common railu, ale naklady na servis uz davno presiahli jeho hodnotu...katastrofa - vstrekovanie delphi...bosch sice so svojimi vahami vzduchu tiez neni 2x vyhra, ale furt je to lacnejsie a u starych fiatackych JTDciek vstrekovanie podla majitelov nema problem vydrzat 300tkm...ale aj vymena vyjde stale lacnejsie ako u delphi...
    ...jo a nafta je mazlava:Dnedavno som sa s nou mal tu cest ocakat:D:D:Dbenzijn aj krajsie voina, nie?:D

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 14:21:20     Reagovat
    Autor: pesu - pesu
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Bosch je s váhami vzduchu slavný především VW, které vytrvalo cpalo do aut ty "srací" a odmítalo aplikovat ty vylepšené, které se nesraly. Mám Alfu 156 2.4 JTD, přes 100.000 km najeto a s autem nemám zatím absolutně žádný problém. Je to na dnešní poměry sice hlučné, ale linearita výkonu a ochota jít za plynem ve spodku je výrazně lepší, než u moderních 2.0 TDI PD. Taky to za jízdy nedělá takový bordel a nerezonuje. Prostě VW ví, jak udělat mizerný motor a dobře ho prodat.

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 21:23:06     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    To je právě ono máš 2,4 se 100 000 km, mám zatracovaný motor 1,9 PD, s 85 kW najeto 260 000 km a s motorem také žádný problém, váha originál, turbo také, jen rozvody a oleje.
    Srovnávat pětihrnek 2,4 l v Alfě s čtyřválcovým dvoulitrem je poněkud nefér, pětiválec 2,5 TDI od VW má také krásně vyrovnaný moment a to nemluvím o šestiválci 2,5 TDI.

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 22:24:06     Reagovat
    Autor: Andrej - Andrej
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    ...az na to ze 6tivalci 2.5tdi se naramne rady serou vstrikovaci cerpadla, slavne to bosch vp44, odchazeji turbodmychadla, a vubec ten motor je sajsdrek. Zlaty 1.9tdi.
    A o Alfe bych pomlcel. Zajimalo by me, kolikrat ten dotycny stastny majitel 156 2.4jtd menil komplet vsechny prvky predni napravy

     
    Komentář ze dne: 25.07.2008 00:00:31     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    U 2.5 TDi zapomínáte ještě na vačky. Ačkoli osobně moc nechápu, co se dá zmrvit na takovém low tech kusu železa, soudruhzi v KdF-Stadtu něco takového objevili a zavedli do praxe. Mimochodem, výměna přijde na něco mezi 80 a 90 tisíci Kč.

    Nepopírám, že když ten motor zrovna funguje, jak má, jede to velmi hezky - dokonce i zvukový projev je (po zahřátí) tolerovatelný. Ale na svém autě bych to nechtěl.

     
    Komentář ze dne: 25.07.2008 00:10:34     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Hezky zvukovy projev? Vzdyt to dela Můůůůůůůů, kdyz na to clovek slapne (s dostatecnou prodlevou, pochopitelne).

    A co problemy s vahou vzduchu?

     
    Komentář ze dne: 25.07.2008 20:59:43     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ad váhy vzduchu:

    Nemá Alfa 2.4JTD taky Bosch HFM5??? Já mám snad i takovej dojem, že ...?

    Stejný problém se sondou Bosch HFM5 mělo BMW, motory M47 a M57 v letech 1999-2001. Reagovali téměř okamžitě - zhruba do měsíce, kdy ta auta začala padat - záměnou sondy za HFM5-CL s bypassem. U BMW byl problém jiného rázu - motor vdechl nějakou pevnou částici, ta narazila do kovového filmu, který tvoří povrch snímacího elementu a poškodila ho natolik, že přestal fungovat.

    VW ještě donedávna jelo na Bosch HFM5 a obdobnou sondu od Pierburgu. Vzhledem k podivným logistickým pochodům uvnitř VW mají některá auta Bosch a jiná Pierburg, ale serou se obě stejně. Není to tedy asi tou sondou. Odvětráním motoru VW se dostává do sání příliš olejových výparů. Je to rozdílné kus od kusu a závislé na tom, jak se s autem jezdí. Existují nemnohé exempláře VW TDi, které jezdí třeba 300k s původní vahou vzduchu, jindy se posere za 90k. Novější HFM6 by jistě byly vůči tomuto fenoménu odolnější, ale primární problém je tím nedotčen. Vůči mechanickému poškození poletujícím svinstvem jsou odolnější asi 1000x. Kdyby chtěly VW Werke být super hustý, tak hodí drahou a problematickou HFM do řiti, použijí kombinaci teplotního a tlakového senzoru, ca 5 EUR/ks, a průtok vzduchu si dopočítají v ECU motoru. Tak to má řešeno Fiat 1.2 FIRE, 1.4T-Jet a x dalších motorů, přičemž to funguje bez keců až navěky - pravda, trochu méně přesně. Ale polomrtvá HFM s mrtvou mouchou uvnitř taky není super přesná

    Ještě na závěr homemade hotfix: Olej zalepí tu žhavenou membránu, na to se nalepí svinstvo z okolí, vytvoří to tepelnou izolaci a bazmek se spálí. Někdy ten bazmek nevyhoří, ale jen produkuje zkreslený signál. Takže stačí vymontovat tu sondu z tělesa HFM ven (dva šroubky), vzít spray na brzdy a dát mu klystýr ... s tou elektronikou by to nic dělat nemělo ... bez záruky.

     
    Komentář ze dne: 03.08.2008 11:04:52     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    U naší firemní oktávky 1.9 TDi, než nám ji na slovači před hotelem šlohli, se měnila váha vzduchu někdy po 150 000 kilometrech a to spíš kvůli prevenci než proto, že by nefungovala. Vůbec, na tuhle oktávku vzpomínáme s láskou, spolehlivější auto jsme neměli. Nalítáno skoro 300 000 km a až na rozvodový řetěz, váhu vzduchu, ložiska zadních kol a chystanou výměnu ložisek předních kol vše původní a fungující bez problému.

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 15:36:42     Reagovat
    Autor: pesu - pesu
    Titulek:Re: Re:
    Jistě, ať žije vstřikování Delphi. Já osobně mám v autech Bosch a Siemens (oba diesel) a nemám žádný problém. Ono taky dost záleží, jaký patoky do toho auta leješ. Ovšem že by systém PD byl bez chyb, to teda rozhodně není a navíc ho ve VW neumí ani pořádně odladit.

    Perlička na závěr: nový Mitsubishi Lancer 2.0 TD má motor od VW, ale elektronika a systém řízení vstřiku je taky jiný a helemese, to auto není hlučné a má pěkný lineární nástup výkonu. Co asi udělali soudruzi v NDR špatně?

    A dotaz na závěr: 1.9 TDI PD 77 kW je ludra, které není rovno. Jak je možné, že to ještě někdo kupuje? Znáte někdo důvod?

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 16:02:25     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re:
    Zřejmě nejsou všichni lidi odborníci aby poznali, že je ten motor na hovno. Resp. ho po zkušební jízdě shledaj přijatelným a tak si ho koupěj. To by mohlo bejt dostatečný vysvětlení.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 19:58:17     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: Re:
    Motor 2,0 TD se i ve VW vyskytuje se dvěma způsoby vstříkování starší PD i novější common rail, v několika výkonových variantách:
    103 kW / 4000 ot, 310 Nm/1750 ot pro PD
    103 kW / 4000 ot, 320 Nm/ 1800-2500 ot pro CR
    125 kW / 4200 ot, 350 Nm/ 1750-2500 ot pro CR

    Politika VW s různými výkony u objemově stejných motoru vychází z toho že v Německu se pojistka platí dle výkonu auta, takže automobilka dává svým zákazníkům volbu výkonu u stejného objemu viz např u PD 1.9 jsou výkony a momenty:
    66 kW 210 Nm
    74 kW 240 Nm
    77 kW 250 Nm
    85 kW 310 Nm
    96 kW 310 Nm
    110 kW 310 Nm

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 14:16:55     Reagovat
    Autor: pesu - pesu
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Pokud vím, tak VW vyšší výkonové varianty PD motorů nenabízí, údajně proto, že nejsou sto splnit emistní normy. Co je na tom pravdy nevím - ale pravdou je, že 1.9 96 kW je podstatně lepší, než 2.0 TDI PD ... kdo by si to 2.0 pak kupoval, že?

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 20:29:44     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    1,9 PD 96 kW Euro 4 je stále v nabídce například v VW Polo
    1,9 PD 110 kW byl naposled nabízen v roce 2006 v Seatu Leon

    Komentář ze dne: 21.07.2008 00:53:06     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:mně se líbí
    mně se to auto líbí, přesněji líbí se mi třídvéřová verze, jediný důvod proč jsem to nekoupila byl, že vozím děti. "Držka" se mi nejdřív také nelíbila, ale asi je to jen zvyk. Nekoupila bych si nafťák, protože jsem léta přesvědčená, že jsem "vohráblo", když mi některý nafťáky (konkrétně Renault) při rozjezdu chcípnou, ale teď to vypadá, že na tom nejsem tak zle (jupíí).

    Komentář ze dne: 21.07.2008 05:27:07     Reagovat
    Autor: Hroch - Neregistrovaný
    Titulek:
    Není tak daleko doba, kdy mnohá auta vypadala jako elektromobily. Dnes nastal opačný trend - mohutná maska chladiče má evokovat představu silného enginu, který potřebuje ke své činnosti mnoho vzduchu. Kdejaká dodávka pak vypadá jako tahač silničního vlaku v Austráli...
    Lhaní a vyvolávání falešných představ proniklo i do automobilového designu.

    Komentář ze dne: 21.07.2008 07:26:46     Reagovat
    Autor: Doom - Doom
    Titulek:
    sorry za OT, ale D-F, díky za krátkou vsuvku o chcípání diesel oktávek. už jsem si myslel, že jsem nemehlo, když mi služební auto při prvním rozjezdu zdechne :-)

     
    Komentář ze dne: 21.07.2008 10:39:41     Reagovat
    Autor: Mem - Mem
    Titulek:Re:
    Neboj, takových je nás víc, když přesednu z kultivovaného atmosférického benzínu k TDi PD tak si musím dávat taky extra majzla abych točil dost a nezůstal trčet někde na křižovatce ;)

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 09:52:19     Reagovat
    Autor: Skeptik - Skeptik
    Titulek:Re: Re:
    Tenhle problem je snad u vsech Oktavii a Fabii, i benzinovych. Podle me souvisi s tim jak "kvalitne" funguje snimac polohy plynoveho pedalu. Z uzivatelskeho hlediska to na me dela dojem tripolohoveho reostatu ze stary autodrahy: nic, plnej, neco mezi. Idealni zvlaste pri parkovani :-(

     
    Komentář ze dne: 03.08.2008 11:22:40     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: Re:
    To je divné, u naší firemní oktávky se mi to nikdy nestalo; respektive ano, asi dvakrát, ale vždy byla na vině moje noha, která nechtěně sklouzla z pedálu spojky a bez plynu při okamžitém sepnutí spojky auto samozřejmě poskočilo a chcíplo. Jinak rozjezdy byly velice plynulé, motor jen pobublával a držel otáčky; nechcípalo to ani při popojíždění v kolonách jen se spojkovým pedálem v akci a motorem automaticky udržujícím volnoběžné otáčky. Stejně tak se chová naše firemní fabie 1.4 TDi, s tou nejsou v tomto směru také žádné problémy.

    Tak nějak nevím, když si vzpomenu na všechny své příspěvky ohledně oktávek a fabií, připadá mi, že jdu proti proudu. Asi bych měl jít a tu fabii nějak zesabotovat, abych zapadl do většinových zkušeností a očekávání, že škodovky jsou nefungující dreky :-). Ale ono to bude tím, že s těmi auty jezdíme jako lidi, netrápíme je na hranice jejich možností a nehrajeme si na závodníky, přestože rozhodně nejezdíme nejpomaleji (pár pokutových lístečků ze čtyř zemí střední Evropy po šuplících kolegů i mém, nasbíraná za ta léta cest, by se taky našlo). Snad i proto máme se škodovkami veskrze jen pozitivní zkušenosti. Jako náhrada za oktávku teď přijde benzínová Kia Ceed SW s druhou nejvyšší nabídkou výbavy, čili bude aspoň možnost v průběhu let srovnat obě auta jak co do jízdních vlastností a spolehlivosti, tak i v oblasti komfortu a užitných vlastností.

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 14:21:18     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:Re:
    tenhle problém řešil asi každý, kdo přesedlal z benzínu na diesel...já třeba z Fordu Puma na Mondeo a můžu říct, že jsem si prvních čtrnáct dní připadal jak ucho, co právě vylezlo z autoškoly po urychleném výcviku... a občas se mi to stává i teď po půl roce ježdění, kdy se zapomenu a po létech proježděných v Pumě nekontroluju nožky a "neštěstí je na světě"...

    mimochodem také pozoruju, jak se veřejné mínění o dechtech za poslední půlrok změnilo, což mě ani trochu netěší... zatím jsem se nějakých oprav toho 2.0 TDCi nedočkal a snad se nedočkám až do chvíle, kdy půjde zase do světa... teď je jen otázkou, zda ono veřejné mínění je ovlivněno poslední módní vlnou plivat na vše dieslové a nebo má alespoň v 20% případů opodstatněné kořeny...

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 14:22:13     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:Re: Re:
    * větších oprav... (to mi tam nějak vypadlo...)

    Komentář ze dne: 21.07.2008 11:59:14     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:"Našlapání" před rozjezdem
    "U Octavií 2 se mi pravidelně stává, že motor při rozjezdu chcípne. Nesouvisí to s rychlostí uvolnění spojky. Všiml jsem si, že řidiči zvyklí na diesel se už naučili ho "našlapat". Před vlastním rozjezdem prošlápnou plyn a roztočí turbo, které pak neodebírá tolik výkonu při plynulém rozjezdu".

    Mohl bys D-Fensi tuto větu dál rozvést? Podle mne turbo před rozjezdem neodebírá v podstatě žádný výkon. Popíšu vlastní zkušenost s předkomůrkovým motorem Fiat 1,9TD z přelomu 80-90 let. Auto je vybaveno manometrem stlačeného vzduchu (tehdy takové fičury běžně na přístrojovce byly). Při prošlápnutí plynu na stojícím autě se stupnice na manometru ani nehne - při protůrování běžícího motoru bez zátěže stačí tak málo nafty, že nevznikne tolik spalin, aby vůbec turbo začalo něco dělat. Naproti tomu při zátěži je třeba spálit více nafty, je tedy více zplodin, turbo tím pádem tlakuje a stupnice manometru letí vzhůru.
    Z toho pro mne znamená, že "našlapání" motoru před rozjezdem je k ničemu.

    Může se k tomu prosím někdo kvalifikovaný vyjádřit? Rád se poučím...

     
    Komentář ze dne: 21.07.2008 12:23:46     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Nejsem sice kvalifikovaný, ale laickým odhadem bych řekl, že tím "napumpováním" se motor jednak dostane do otáček, kde je schopen dávat vyšší výkon pro rozjezd, a druhak, že se prostě nemalá hmota roztočí jako setrvačník, který pak je schopen s tím drekem cuknout...

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 15:23:55     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    No jo, ale setrvačník ve spalovacím motoru není jak setrvačník v čínské hračce. Setrvačník u motoru má stejné otáčky jako kliková hřídel, tzn. že protůrování před startem je opravdu k ničemu. Nejjednodušší je prostě rozjíždět se na vyšší otáčky...

    _____________________________________________
    To je ale pokrok. U dvacet let starého motoru stačí pomalu pustit spojku a auto se rozjede i na volnoběh.

     
    Komentář ze dne: 03.08.2008 20:04:59     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Ale to stačí i u tři roky starého dCi - bez problémů i u studeného motoru. Jenom nesmí být mezi volantem a sedadlem pako bez citu v nohách.
    To jenom někteří místní nadšenci, kteří netuší, že benzín patří tak do zapalovače nebo motorové pily, si schlazují žáhu na nafťácích.

     
    Komentář ze dne: 04.08.2008 05:13:46     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Jo, benzin patri do zapalovace a nafta zas do kamen ... tak na co sakra budem jezdit? ;-)

     
    Komentář ze dne: 04.08.2008 07:38:39     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    No přece na benzín, naftu, plyn a posléze i na další paliva. Mě jenom přijde směšné se navzájem urážet kvůli palivu, které lejeme do nádrže. Mám za to, že záleží na tom, co má člověk pod čepicí a nikoliv pod kapotou.

     
    Komentář ze dne: 04.08.2008 10:32:13     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Nic ve zlem, ale krome toho tveho prispevku na ktery jsem reagoval jsem v tomto vlakne jinak zadne urazeni kvuli palivu nepostrehl. Pokud tedy nepovazujes za urazeni uz jen fakt, ze jsou lide, kterym proste nafta v osobnim aute k srdci prilis neprirostla vetsinou z duvodu trosku jineho chovani dieselovych motoru a pri nakupu osobniho auta tudiz preferuji motor benzinovy.

     
    Komentář ze dne: 04.08.2008 11:09:32     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Ano, každý preferuje něco jiného. Na tom není nic špatného. Stalo se ale jakýmsi dobrým tónem motoristické diskuze na tomto fóru, považovat nafťáky za jakýsi póvl, protože "správný" řidič jezdí pouze na benzin a naftu leje do kamen. No já do kamen házím buková a březová polena, do auta leju naftu a benzín do pily.
    Dříve jsem do kamen házel uhlí, do auta lil benzín a pilu tahal rukou. Nevím to určitě, ale myslím, že se mi mezi tím charakter nijak zvlášť nezměnil.
    Abych se vrátil k meritu vlákna - jezdil už jsem se spoustou aut na benzín a naftu a mohu říci, že není vlastností ani jedné z těchto skupin, že by chcípala při rozjezdu, pokud řidič správně manipuluje a plynem a spojkou.
    Je fakt, že čím dál sedám do modernějších a modernějších aut, tím více jsem nespokojen s některými jejich motorickými projevy a především pak se stále nižší trvanlivostí. Myslím, že by auto mělo vydržet daleko více, než tři roky leasingu. Ale to pláčeme na jiném hrobě.

     
    Komentář ze dne: 21.07.2008 13:03:55     Reagovat
    Autor: pepeechose - pepeechose
    Titulek:Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Nejsem moc kvalifikovaný, ale souvisí to s nedostatkem točivého momentu v nízkých otáčkách. Přesně takhle zdechne i VW Passat B7 2.0 TDi PD 140hp, koně zaberou pak jim ujedou hnáty a s pěkným skokem a otřesem auto zhyne. To se mi na starém Peugeotu 405 1.9D nikdy nestalo. Tyhle nové motory prostě potřebují držet v otáčkách (nad 1900 ot) jinak jsou neochotnější a línější než atmosférický diesel z minulého století. Na Passatu B6 mi odešlo turbo a předjížděly mě i Škody 120L, do kopce jsem nedal víc než 40.

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 15:29:10     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    "Na Passatu B6 mi odešlo turbo a předjížděly mě i Škody 120L, do kopce jsem nedal víc než 40".

    Tady byl asi problém v tom, že vstřikovací čerpadlo dává naftu i podle turbem natlačeného vzduchu. Takže pokud turbo zdechlo, nebyl tlak a vstřikovací čerpadlo si s tím nedokázalo poradit.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 08:17:14     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Turbodmychadlo je turbína spojená s dmychadlem. Výfukové plyny roztáčejí turbínu a ta pohání dmychadlo, které vhání vzduch do motoru.

    Ve výfuku funguje turbína jako restriktor. Tzn. když se chci rozjet, turbína se točí pomaleji, než kolem ní proudí výfukové plyny a vzniká před ním "fronta". Je to jako narvat do výfuku hadr. Modernější turba mají tento efekt potlačený variabilní geometrií turbíny (naklápění lopatek, VTG), ale zbavit se toho nejde.

    V neposlední řadě vohnouti požadují zátah vocpoda pyčo a to se projevilo použitím relativně velkého turba. Soustava turbína-dmychadlo má větší setrvačnou hmotu a spotřebovává energii na uvedení sama sebe do pohybu (u FIATu T-Jet s malým turbodmychadlem tenhle problém nepozoruji)

    Popsaný efekt u FIATu je asi způsobený činností bypassu turba (wastegate) u turba s pevnými lopatkami. Taky nejsem odborník na diesely, lokomotivy, traktory a kamna, tak se třeba ještě někdo nachytá a poví nám, jak to je

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 14:30:10     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Tady bych zkusil polemizovat, aby turbomotor měl zátah odspoda, potřebuje naopak malé turbo které už při malém množství výfukových plynů bude schopné díky svým otáčkám dostatečně tlačit, když dám velké turbo musím ho napřed dostatečně roztočit aby začalo tlačit na to mi nízké otáčky motoru a tím i málo spalin nestačí, takže se turboefekt výrazně projeví. Toto souvisí i s výkony motorů a jejich vadnutí ve vyšších otáčkách, takže udělám motor s malým turbem který tak krásně tlačí vodspodu ale ve 2500 ot zvadne a ve 3000 ot umře, protože malinká turbínka která roztáčí ventilátor už pro velké množství spalin vytvoří takový odpor že efektivita začne klesat a z motoru pak i při regulaci lopatek v turbu nedostanu ve vysokých otáčkách žádný výkon, viz motory 1,9 TDI 74 - 77 kW

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 19:30:41     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Má-li motor alespoň 6 válců, 3 litry objemu a jezdí na benzín, má zátah odspoda i bez opičáren, jako je turbo. Shodou okolností takový přístup vyřeší i problémy s vadnutím při vyšších otáčkách.

    Pokud mermo mocí chcete motor přeplňovaný, tak danému zadání spíše vyhoví kompresor.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 19:42:40     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Jenze to by bylo moc jednoduchy a moderni vohnout se prece imperialistama inspirovat nebude, radeji bude lit olej od sardinek do sveho pojizdneho siciho stroje a radovat se, ze mu kazdy kun navic pridava znatelna procenta vykonu.

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 11:24:46     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Proč se vlastně používá turbo? Strčím do auta válec se stlačeným vzduchem, elektrickým kompresorem budu průběžně vzduch dotlakovávat, a je to. Ne? Výhody jsou nasnadě, nic v cestě výfukovým plynům, konstantní plnění vzduchu do válce, elektrický pohon kompresoru (alternátory na 100A už nejsou vyjímka)...

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 11:47:00     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    A ten elektromotor na pohon kompresoru bude brát energii z čeho? Perpetuum mobile?

     
    Komentář ze dne: 26.07.2008 20:26:37     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Čéče, a z čeho bere elektriku třeba elektrický posilovač řízení? A z čeho se dobíjí baterka? Ehm, pardon akumulátor? Myslet, Jacku, myslet, ale teď ne politicky...:-)

     
    Komentář ze dne: 26.07.2008 21:27:25     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Tak začni myslet, a nastuduj si něco o účinnostech,
    jinak k tomu elektrickému posilovači u toho se elektrický pohon vyplatí, vzhledem k tomu že volantem se točí občas a nějak významěji je třeba posilovat jen tehdy když aut stojí nebo jede pomalu, při jízdě odebírá elektrohydraulický posilovač, který je třeba ve Fábii I, jen cca 40 W při točení volantem na místě je ale odběr téměř 500 W, . elektrický posilovač je i výhodný z toho důvodu že posilovací účinnek lze regulovat a odebírá výkon jen když je třeba posilovat na rozdíl od zubového čerpadla poháněného spalovacím motorem, který odebírá výkon stále, u Octávie II, Golfu V a dalších aut je posilovač už jen elektromechanický a pohání přímo hřeben řízení nebo volantovou tyč, proto je využitelný i pro automatické zaparkování do řady aut kdy točí volantelm dle příkazů ŘJ.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2008 22:23:39     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Hm, účinnost... Čeho, v tomhle případě? Stejně jako u elektrického posilovače řízení by kompresor neběžel trvale. Jo, a 500W špičkově u toho posilovače řízení? To je při správně fungujícím regulátoru napětí, tj. palubní napětí je 14,1V, nějakých 35,5 A, to je po současné altenátory a baterie, ehm, akumulátory, jako plivnutí do moře...

     
    Komentář ze dne: 27.07.2008 22:24:06     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Hm, účinnost... Čeho, v tomhle případě? Stejně jako u elektrického posilovače řízení by kompresor neběžel trvale. Jo, a 500W špičkově u toho posilovače řízení? To je při správně fungujícím regulátoru napětí, tj. palubní napětí je 14,1V, nějakých 35,5 A, to je po současné altenátory a baterie, ehm, akumulátory, jako plivnutí do moře...

     
    Komentář ze dne: 27.07.2008 08:48:54     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Ideální je používat kompresory dva. Jeden mechanický poháněný elektřinou nebo přímo motorem, druhý energií výfukových plynů. Příkladem budiž vůz Masserati Biturbo.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2008 22:26:41     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Re: Re: "Našlapání" před rozjezdem
    Díky, nevěděl jsem, že moje myšlenka není původní, ušetřil jsi mi cestu na patentový úřad. Škoda...:-))

    Komentář ze dne: 21.07.2008 12:13:41     Reagovat
    Autor: Schmouddle - Schmouddle
    Titulek:Chcípání O2
    Nevím jestli to je nedostatečně roztočeným turbem nebo mým dřeváckýma nohama, ale firemní O2 s TDi mi taky občas chcípne.
    Mám totiž ve zvyku se své soukormé Oktáfky s benzínovým 1,6 75kW motorem popojíždět v kolonách skoro bez plynu, jen jemnou manipulací se spojkou. (Má ta moje kára takovou chytrou fíčuru že když by to chtělo už-už chcípnout tak si to samo velice jemně přidá plyn)
    Zajímavé je že když se o to samé pokusím s firemní O1 s Tdi, tak to nechcípe, jen to musím víc hlídat protože si to samo plyn nepřidá a jiná firemní O2 chcípá celkem pravidelně aniž bych se k ní choval jakkoliv zle nebo jen jinak. Prostě když nevytočim před rozjezdem motor alespoň do 1500-1700 otáček tak to má tendenci najednou chcípnout. Považoval jsem ten stroj po této stránce za krám všech krámů futrál ale vidím že to není chyba, že je to vlastnost.

     
    Komentář ze dne: 21.07.2008 12:58:53     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:Re: Chcípání O2
    Mě bylo vysvětleno, že u OII. při nedostatku otáček při rozjezdu chcípne motor aby nedošlo k přeskočeí řemenu. Je tedy nutno dodat motoru určitý počet otáček aby se rozjel. Octavie 1. generace to opravdu nedělají. Proto u nových Octavií není možné se rozjet na dvojku. Prošlápnutí plynu po startu motoru se nedoporučuje, protože turbo je poslední součást motorového ústrojí ketrá se promaže a tak v případě prošlápnutí plynu ( zvyk ze Š120 ) dochází k tomu, že se turbo točí "nasucho". To mi bylo řečeno - za 100% pravdivost informací neručím.

     
    Komentář ze dne: 21.07.2008 13:47:49     Reagovat
    Autor: Mem - Mem
    Titulek:Re: Re: Chcípání O2
    "Octavie 1. generace to opravdu nedělají"

    Buď mluvíme o 2 různých příčinách stejného problému, anebo máte špatné informace. Dvě Octavie 1. generace s nejslabším 66kW TDi (jeden liftback, jeden kombík) kterými jsem jezdil, na to trpěli obě

     
    Komentář ze dne: 21.07.2008 13:56:34     Reagovat
    Autor: D.a.l.i - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Chcípání O2
    Taky potvrzuju, po presednuti do sluzebni TDi 66kW jsem si parkrat pripadal jako pri 3. hodine autoskoly a necitlivou praci se spojkou to nebylo...

     
    Komentář ze dne: 21.07.2008 14:23:49     Reagovat
    Autor: xluke79 - xluke79
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Chcípání O2
    To je zajimavy, ja mam presne opacny pocit.
    Firemni O1 s klasickym 66kW TDi mi nezdechne nikdy, zato u Mondea s common railem se me to obcas povede, kdyz si nedavam bacha. Taky si radsi tuknu nejdriv na plyn.
    Bez klimy to neni tak znat, ale s ni to ma tendence chcipat docela dost.
    Jak je to u PD nevim, nezkousel jsem...

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 20:30:57     Reagovat
    Autor: jozo - jozo
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Chcípání O2
    ...mne sa toto iste stava na focuse tddi...ale ten motor treba tocit, pod 2000 otaciek nejde...teda nad 2000 otackami akoby tak trocha prestal krivat na jednu nohu...
    ...tak fajin podvozok a tak biedny motor...s benzinovym dvojlitrom to moze byt zabava...

     
    Komentář ze dne: 21.07.2008 14:39:04     Reagovat
    Autor: skip - skip
    Titulek:Re: Chcípání O2
    Jo jo, něco na tom je, já jsem měl úplně opačný problém, když jsem z firemních Oktávií TDi přesedlal na benzínový Civic 1.8. Snad půl dne jsem měl tendenci šlapat při rozjezdu víc na plyn a nahánět otáčky, což v případě briskně reagujícího plynu v Hondě znamenalo, že mi motor na křižovatce na prázdno zavil, já jsem se lekl, ubral, povolil spojku a rozjížděl se přískoky jak trouba v autoškole..

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 11:55:31     Reagovat
    Autor: piskot - piskot
    Titulek:Re: Chcípání O2
    Nejsou ty přísloky při rozjezdu způsobený vpodstatě jen tím, že "dehet" prostě na nižší otáčky nemá sílu? Proto je potřeba při rozjezdu ho vytočit někam k 2000 ot/min...
    Stejně "autoškolně" jsem několikrát vypadal i v Prassátu kombík 4motion. A poskakovat, popřípadě startovat na křižovatce, to je zážitek, který si rád odpustím...

     
    Komentář ze dne: 28.07.2008 14:32:25     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:Re: Re: Chcípání O2
    otázkou je, jak rychle se chceš rozjet :-) vysledoval jsem na 2.0 TDCi 130PS, že se na spojiku dá rozjet taky (využívám v kolonách), ale jde to pomalu... další positivní věc vidím v tom, že když tam hodim čtyřku a pustim plyn, v buzér vesnicích to jede konstatně 40km/h a to i do mírného kopce... Puma se mi při čtyřce a vyšlápnutém plynu dusila... jenže puma se dala přes spojiku rozjet i na dvojiku, mondeo se sice na dvojku taky rozjede, ale s notným přidáním plynu... nevýhoda mondea (mého :-) ) je, že snaha o jakýkoliv rychlý (briskní) rozjezd končí právě potupným chcípnutím - buď jsem se to ještě nenaučil a nebo to prostě s kombikem nejde...

    Komentář ze dne: 21.07.2008 13:42:55     Reagovat
    Autor: Vetroplach - Richard
    Titulek:Chcipani
    Najazdil som s octavkami oboch generacii nejake tie kilometre, ale na diesloch sa mi to co popisuje DFens nikdy nestalo - ked ano, tak to pripisujem zlej manipulacii so spojkou...

    Komentář ze dne: 21.07.2008 21:29:05     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:Super - za jedna
    ... se klaním - skvěle napsaný článek, výborné slovní obraty a celkově pozoruhodné vědomosti o autech - hodnotím za jedna. Takový článek by v časopisech o autech vyšel jen těžko (je to samý PR článek, jakákoliv výraznější hana předražených naleštěných popelnic bývá potírána ...)

    Jinak k tomu "chcípání" dieselu - je zajímavé, že u Š Felicia Pick-up 1.9D se mi nikdy nestalo, že by motor (i studený) chcípnul ... pokud ano, bylo to pro velmi hrubé puštění spojky s následným slušným skokem - motor se jen tak "nedal". Zato po výměně za motorově shodný vůz VW Caddy (motor je skutečně úplně stejný, původně pochází z Golfa) se mi toto chcípání stává poměrně často. Jo a jinak - při sorvnání pickupa od felicie s pickupem od VW vychází felicie mnohem líp (stejné ročníky - r.v. 98). Felda byla pro řidiče mého vzrůstu mnohem pohodlnější, lepší přístrojovka a celkově příjemnější pocit až na dílenské zpracování, ale i motor baštil míň a přitom jsem jezdil rychleji (zřejmě bude na vině caddyho převodovka dělaná více do tahu ...). Já osobně velmi lituju toho, že se už felicie nevyrábí, koupil bych si novou (ve verzi pick-up ale pětimístnou, ale tak praktické auto škodovka už asi nikdy nevyrobí) ... fabia se mi nelíbí, roomster je naprostý peklo a ochtávka je příliš drahá (a malá ve srovnání s pickupem).

    Komentář ze dne: 22.07.2008 11:33:57     Reagovat
    Autor: gewehr - gewehr
    Titulek:chipani
    Hmm, tak s tym rozbehom mam rovnake skusenosti. S O2 s motorom 1,9TDI (77kW) mi to sem tam pri rozbiehni tiez chcipne. To u O1 s 81kW len pustam spojku a ono sa to dopredu taha samo. Aj bez potreby pridaat plyn. Inak pekny clanok, moj pohlad je podobny.

    Komentář ze dne: 22.07.2008 19:25:03     Reagovat
    Autor: Jurashek - Neregistrovaný
    Titulek:Sportback
    Přesně takovým Sportbackem jezdím. Kadle kadle diesel opravdu není nejlepší volbou pro takové auto. Upřesním autora: výbava se jmenuje ATTRACTION. Další stupeň je AMBITION, v ceně sport. sedačky - opravdu super pro páteř a 17/225 Al. kola, což hned vypada lépe než Octavka, kterých je u nás krapet moc. Co se týče ceny auta, momentálně přecházím na 1.4TFSI ambition a jsem na 630tis za nové auto - kOktávka v této výbavě s 1.6empéíí 679tis. Takže stačí umět nakupovat...

     
    Komentář ze dne: 22.07.2008 21:35:35     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Sportback
    No zrovna koktavka f 1.6 za 679 neni zrovna "dobre nakupovat". Auto bych kupoval u jednoho reimportera v D a Skoda Octavia Combi Elegance 1.9 TDI tam vychazi na 430 tisic.

    Skodovka je svym konceptem lidovy vuz za male penize. Nafouknuta skatule na malem podvozku. Clovek dostane pocit, ze za sve penize dostane trochu navic (a zakaznici - vcetne me na to skoci). Pro me, jako bezneho Frantu Pepu uzivatele, prefouklost auta a trochu slabsi jizdni vlastnosti nejsou na zavadu. Se spolehlivosti je na tom Skoda docela ok.

    Kupovat Skodovku za ceske ceny neni uplne nejmoudrejsi.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 10:26:44     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Sportback
    Osobně si myslim, že ceník škodovky je u nás nastavenej tak, aby měli dealeři velkej prostor pro slevy a akce. Tj. vyšší základní cena.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 10:50:17     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: Re: Re: Sportback
    Pokud jsem si všiml, tak slevy a akce má snad každý dealer každé automobilky. Takže ceník škodovky je nastavenej spíš tak, aby z kavek vytáhli co nejvíc.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 11:13:38     Reagovat
    Autor: Tenzor - Tenzor
    Titulek:Re: Re: Re: Sportback
    No je sice hezke, ale vetsi slevu na novou Oktavku nez 12-13% je v Cechach nemozne a i pak jsi o takovych 50-100tisic nad cenou nemeckeho reimportera.

    Proste Skodofce se podarilo v Cechach vytvorit v lidech dojem, ze vozy Skoda jsou na hranici luxusu a tomu odpovida i cena. A z toho bych blil.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 11:33:06     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:Re: Re: Sportback
    Toho německého reimportéra by bylo možno jmenovat (nebo poslat mailem?). A další otázka, jak se při takovém nákupu postupuje, jak je to se clem a přihlášením - nevyjde nakonec takováto koupě skoro na stejné peníze jako u nás (díky všem těm poplatkům z prdu a tak ...). Rád bych si nové auto jednou pořídil, ale u CZ zlodějů se mi skutečně toto "nafouknuté" auto kupovat nechce - btw. když už škodovku tak ne za ty děsivý ceny u nás (simply clever ...)

     
    Komentář ze dne: 27.07.2008 13:56:10     Reagovat
    Autor: pavel 123 - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Sportback
    v usteckem kraji jsem pred asi osmi roky pracoval pro jednu firmu /ona ceska, on nemec, lokalita severni cechy/, jejiz vedlejsi cinnosti byl nakup automobilu SKODA v Nemecku, jejich dovoz sem a prodej zde se ziskem... naprosto oficialne a legalne, jen s nejakym limitem, ktery vychazel tusim na 6 nebo 7 aut rocne... od te doby si myslim o cenove politice automobilky SKODA sve...

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 19:39:39     Reagovat
    Autor: Charly - Charly
    Titulek:Re: Re: Sportback
    Dobrý den, rovněž bych se přimlouval za uvedení jména německého reimportéra. Děkuji!

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 08:26:07     Reagovat
    Autor: Tomas - Tomas
    Titulek:Re: Sportback
    Člověče a jak ty můžeš umět nakupovat, když si cucáš ceny z prstu ? :o) řekl bych že přecházíš tak na Favorita , páč kdyby jsi opravdu měnil vozy tak by jsi asi měl o cenách malinko větší přehled :-)

    Komentář ze dne: 23.07.2008 02:19:17     Reagovat
    Autor: shifty - shifty
    Titulek:Hale and Pace xD
    Článek je pěknej, ten motor stojí za prdlačku, doporučuju verzi S3 4x4, to je jiný kafe(pokud bereme dost na hodně benálu).
    PS: (OT) - díky milý D-F za připomenutí takový super pecky jako je Hale and Pace. Takle už jsem Youtube dlouho nesmažil, skoro už se to vyrovnává Redtube :D

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 20:55:54     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Hale and Pace xD
    Není zač. Já je úplně žeru.



    Komentář ze dne: 23.07.2008 14:14:49     Reagovat
    Autor: Donald - Neregistrovaný
    Titulek:technická zdatnost
    Pokud chci psát něci o autech (nedej bože recenze), tak by bylo dobé nepsat nesmysly o odebírání výkonu turbem.

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 14:44:14     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:Re: technická zdatnost
    D-F to v komentáři výše popsal přesně. Než se turbína roztočí na potřebné otáčky, působí jako špunt ve výfuku...

     
    Komentář ze dne: 23.07.2008 21:45:39     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: technická zdatnost
    to je sice hezký, ale v Auto Moto Revue říkali, že turbo přidává výkon a hlavně krouťák vecpod

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 08:28:22     Reagovat
    Autor: shifty - shifty
    Titulek:Re: Re: Re: technická zdatnost
    No nevím jak je to přesně, ale podle mě to odspod(a to nevím proč, proč?)s turbem táhne jen v naftě. V benzínovym motoru turbo vždycky zabírá až okolo 3000 - 4000(i když u WRC díky genialnímu průběhu všech motorových procesů táhne o něco níž, taky se motor repasuje po cca 500 - 1000 km na ostrej režim. Mimochodem dnešní Focus 07 a Citröen C4 mají už kouťák údajně okolo 800 - 900 Nm, i když officiálně se tvrdí pořád dokola 600.). Proto se třeba někdy kombinuje s kompresorem, ten se roztáčí díky motoru, takže zabírá už dole. Nahoře ale zase bere výkon.

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 17:44:56     Reagovat
    Autor: misu - misu
    Titulek:Re: Re: Re: Re: technická zdatnost
    V benzínovém motoru turbo nezabírá vždycky od 3000 až 4000 otáček, onototiž záleží na tom, jak je to udělané. Už 15 let jezdím Saabem, a ty měly sériově turbomotory už někdy od roku 1980.. A zádný "turbo záběr" od 3000, ale pěkně pozvolný náběh už od 1500 až k "červené"... Fígl byl v malém, ale zato vysokootáčkovém turbu ( až kolem 120 000 ot/min) a pochopitelně v geniálně naladěném motoru B202, později i B234. Takže se dá udělat velmi slušně použitelný turbomotor,respektive dělal se již před mnoha lety a ještě dnes umí (mnozí nagelovaní majitelé BMW již vědí) a to i po 500 000km bez repase (rozvody nepočítám).
    Naproti tomu novější Saabí motory, speciálně B235, jsou pěkně "zprasené", i když mnozí říkají,že je to problém oleje (příznivci značky již vědí)...
    Vše platí o originál Saab motorech na normální palivo (nafta patří do traktoru a plyn do sporáku).

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 21:04:21     Reagovat
    Autor: Andrej - Andrej
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: technická zdatnost
    No, jako majitel italske popelnice s 2.0 v6 biturbo motorem z r92 se SERIOVYM vykonem 320koni musim rict, ze nejen SAAB umel pred 20 lety preplnovane motory.
    ...nechci tim vyvolavat hadku, vseobecne italskou technikou pohrdam... :)

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 22:46:11     Reagovat
    Autor: meerecheck - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: technická zdatnost
    Souhlasim ... a ktera to je popelnice ?

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 22:50:59     Reagovat
    Autor: Andrej - Andrej
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technická zdatnost
    Maserati 2.24v

     
    Komentář ze dne: 24.07.2008 13:40:08     Reagovat
    Autor: Donald - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: technická zdatnost
    Turbo působí jako "špunt" vy výfuku pořád (i když je roztočené) - pořád klade odpor výfukovým plynům. Ale s tím je motor stavěn. U všech motorů je výfukové potrubí počítáno na nějaký odpor např. z důvodu lepšího výplachu spalovacích prostor. U atmosféricky plněných motorů je toho dosahováno konstrukcí výfukového potrubí a turbomotorů je jedním z článků turbo. Šlo mi o to, že co se obecně přeplňování týká, tak výhoda turba je, že využívá "odpadní" energie motoru, kdežto kompresor odebírá výkon neustále. Výhody a zápory obou už asi nemá cenu popisovat. Proto u turba nemůže být řeč o snížení výkonu motoru než se roztočí. Spíš prodleva v nástupu výkonu a momentu.

    Komentář ze dne: 26.07.2008 13:11:22     Reagovat
    Autor: Medved - Neregistrovaný
    Titulek:Rozjezd s TDI
    Přátelé, vaše poznatky o rozjíždění s O2 TDI a jinými vozy s dieselovými motory jsou opravdu hluboké. Doporučuju všem, kterým vozidlo při rozjezdu zdechne, aby se vrátili do autoškoly a zopakovali si základní principy funkce a ovládaní spojky. Jsem přesvědčený, že by to všem opravdu prospělo... :-) Kdo to ani po opakovaní nezvládne, je dřevo a měl by jezdit s automatickou převodovkou, aby na křižovatkách nezdržoval ostatní schopnější jedince.

     
    Komentář ze dne: 27.07.2008 09:42:31     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Re: Rozjezd s TDI
    Už jsem se lekl, že jsem úplně mimo, vůbec nechápu, o čem diskuse je...
    Řídil jsem jen asi tři Oktávky 1.9 turbodehet (O1 i O2 a k tomu jako bonus Superb a A6), ale u žádného z nich jsem si chcípání při rozjezdu nevšiml. Zdroj všech problémů bych v takovém případě hledal mezi volantem a sedadlem řidiče.

     
    Komentář ze dne: 01.08.2008 10:44:16     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Rozjezd s TDI
    Klidek. Samosebou ze to je mezi sedadlem a volantem, ale v tom smyslu to DF i psal. Obecne, lide, ktery presli z bena na naftu, muzou mit tenhle problem. Tak proc ten flame panackove ? Je to proste vysoce pravdepodobny, ze se to ridici stane. Staci pohled na diskusi. Mam uplne stejnou zkusenost.

     
    Komentář ze dne: 02.08.2008 17:19:02     Reagovat
    Autor: Medved - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Rozjezd s TDI
    No asi právě proto, že ten problém je v popsaném místě. A ne v tom, že se řidiči naučí diesel "našlapat", kterýžto nesmysl vypustil autor článku. Příslušné ovečky se v diskuzi pěkně chytily a hezky problém rozvinuly.
    Osobně nechápu, proč autor známý svou nechutí k dieselovým agregátům tyto neustále "testuje", když je zcela zřejmé jaký bude závěr. :-) Někdo holt rád vdolky...

    Komentář ze dne: 28.07.2008 11:49:21     Reagovat
    Autor: Goodbody - Goodbody
    Titulek:1.9 TDI
    Řekl bych, že ten, kdo má rád "dieselovou jízdu" (já) má dneska docela problém s výběrem. Na jedné straně CRka, která jsou zřejmě přecitilivělá na všechno možné, a už z mnoha stran jsem slyšel o desetitisícových opravách v intervalu 150-200 tisíc najetých km. Možná to tak nemusí pálit firmy, které se aut na téhle hranici zbavují (3-4 roky), ale běžný Franta uživatel se z toho po....
    Na druhé straně VW PD, které opravdu vyniká katastrofální nekultivovaností. Když slyším chrochtat 1.9 TDI PD, tak to je opravdu na blití. Já momentálně jezdím OII 1.9 77 kW s DSG. DSG je fantazie, takže nakonec strávím i ten chrochtomotor, ale ta spotřeba! Jezdím 90% času po dálnici, když to jde, tak hodím tempomat někde kolem tachometrových 145-150 km/h a pak už se jenom držím volantu. Ale jezdím za 7,1-7,3.
    Má někdo jinou zkušenost s OII 1.9 77 kW + DSG?

    Počítám, že si teď hodně naběhnu, ale docela rád vzpomínám na Mondeo kombi s neblaze "proslulou" Endurou DE 1.8 66 kW (r.v. 2000 - jedno z posledních Mk. II - číňan). Poctivá kovářská práce s mechanickým čerpadlem. Nalítali jsme spolu během pěti let 155 tkm a bez JEDINÉHO problému s motorem. Byla to sice líná mrcha, s motorem se muselo zacházet jemně, ale jezdilo to i za 6.5 (Mondýsek měl >1500 kg), nafťáček si jen tak předl...

     
    Komentář ze dne: 02.08.2008 23:01:56     Reagovat
    Autor: Jenda - Jenda
    Titulek:Re: 1.9 TDI
    Tak ten motor od Forda jsem zažil ve dvou Escortech v kombíku kde byla atmosfétická varianta s 44 kW to byla naprostá katastrofa, předjíždění adrealínová záležitost byť se spotřebou cca 4,5, jeho další mínus byla absence posilovače v kombinaci se 175mm širokými gumami, to auto nemohla řídit žena. Ve druhém případě se jednalo o liftback s TD 66 kW a i posilovač už to mělo, docela agilní motor byť s výrazným turboefektem, spotřeba na 5 litrech. motor má najeto přes 200 000 km a jediná oprava na motoru byla v r 2002 kdy šéf s autem chtěl projet při povodních vodou a utopil ho.
    Motory PD jsou v obou autech co máme doma a je vzláštní že mnohem kultivovanější zvukový projev má verze v VW Lupo kde je celohliníkový tříválec který, kromě studeného startu, neruší, oproti čtyřválcí v VW Sharan který je hrůza poslouchat.

     
    Komentář ze dne: 03.08.2008 11:42:20     Reagovat
    Autor: CzechDave - viktora
    Titulek:Re: Re: 1.9 TDI
    Hodně kilometrů jsem najezdil se starší verzí Fordu Escort Combi (bylo to už to vajíčko, ale byly tu ještě černá hranatá vnější madla u dveří, palubní deska ještě nebyla tak zakulacená a byla tam ještě jinak vyhlížející sedadla), která byla osazená TD motorem. Ani nevím, jaký to mělo výkon, jen si pamatuju, že to mělo krásný zvuk výfuku, trošku srovnatelný s Moskvičem 408 blahé paměti (i když ten měl ve výfuku mnohem víc ozvěn :-). Ale jinak to byla líná herka (taky toho měla už hodně za sebou) a jakákoliv akcelerace byla utrpením.

    Komentář ze dne: 10.01.2009 16:23:17     Reagovat
    Autor: jeden_z_davu - Neregistrovaný
    Titulek:subjektivna recenzia
    Zdravim Vas,

    nesuhlasim, ze by bol motor zly.
    Taktiez si 1.9 TDI nekupi ziaden idiot co jazdi 200 po dialnici.

    Keby nebol spolahlivy asi by sa nepredaval.
    Pan "redaktor" neviem preco Vas to auto tak vytaca, mozno pre to ze by ste si ho nemohli dovolit.
    Naozaj dat za neho milion korun v lepsej vybave je hlupost.
    Ale to nech posudia zakaznici a nie Vy, ste asi najmenej sposobily to hodnotit.

    A 1.4 TSI je velky otaznik co sa tyka zivotnosti a dalsia vec, to Vam uz nevadi ze blok motora, teda prevazna cast je prevzata z archaickej 1.4 od vw ktory sa pouziva hadam 35 rokov_?


    Komentář ze dne: 26.11.2013 21:53:53     Reagovat
    Autor: rema - Neregistrovaný
    Titulek:Hrůza
    Vážně jsem dlouho nečetl něco tak nevkusnýho. Je mi jasný, že to autor tímto stylem pojal schválně (není tedy úplný hlupák) ale tohle vážně ne... To je obrovký skok vedle. Autor v článku působí jako starej, tlustej strejček, kterýmu ze smradlaých holínek koukají zbytky slámy....

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.