D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    téma * Seznamte se: brnonakole.cz
    Vydáno 26. 08. 2013 (13356 přečtení)

    V poslední době nabralo omezování automobilové dopravy zejména v Praze dost šílené tempo. Praha je samozřejmě první na ráně cykloaktivistům, sociálním inženýrům a omezovačům vůbec. Úspěchy nátlakových skupin pak zákonitě inspirují omezovače v dalších městech. Podívejme se spolu na Brno.

    Na začátek trochu odbočím. Před časem vyrobil D-FENS jako pozvánku ke Dni mobility 2013 video, které jsem nedokázal sledovat bez vnitřního pohnutí. Před necelým půlrokem jsem z porodnice vezl svoji manželku a nově narozeného syna. Po shlédnutí videa jsem si vzpomněl na to, jak přeopatrní jsme byli během celého transportu a těšili se, až budeme v pořádku v bezpečí domova. Naše auto v tom celém hrálo prakticky hlavní úlohu. Při představě, že bychom něco takového museli realizovat nějakou emhádé nebo na bicyklu, mně jde mráz po zádech. Ten strach z prvotního převozu svého milovaného dítěte pochopí pouze ten, kdo v té situaci byl. Je potřeba si proto uvědomit, že tu s námi žijí jedinci, kteří dělají všechno proto, aby svobodu pohybu automobilem těm ostatním nejlépe zcela zakázali, protože ve městě ty auta nemají co dělat! Je na každém z nás, jak se s tím kdo vypořádá a jestli proti tomu hodlá účinně protestovat, anebo bude jen řvát, až už bude pozdě.

    No ale zpět k ústřednímu tématu. Na webu hnutí BrnoNakole je k dispozici přehled úderného týmu i s fotkama. Vybírám:

    1


    Dopravní inženýr Bárta. Autem nečekaně nejezdí. To, že se zajímá o cyklogenerel je nebezpečnější, než si patrně myslíte. Třeba takoví obyvatelé Prahy 3 by měli o čem vykládat.

    2


    Luboš Kala "pracuje" v neziskovce, kterou byste měli znát, protože si ji platíte z daní. Třeba za loňský rok dostala tato neziskovka z vašich daní 83 milionů (Článek III/A). Jmenuje se Nadace Partnerství. To není nadace pro gaye, jejich základní program je "veřejný prostor", "zklidňování dopravy" a "šetrná turistika, cykloturistika".
    Za sebe musím říct, že jsem dosud zaznamenal hlavně to, že šetrná turistika a cykloturistika bývají v ostrém protikladu.
    Co tato neziskovka dělá? Cituji: "V Nadaci Partnerství pomáháme lidem pečovat o životní prostředí granty, odbornými službami, vzděláváním a inspirací v naší Otevřené zahradě". V praxi se tedy část peněz přerozdělí mezi spřátelené organizace a druhou část si neziskovka nechá provoz a výplaty zaměstnanců. Pokud by měl někdo zájem, zrovna hledají manažery s flexibilní pracovní dobou. Tím jsem chtěl ospravedlnit uvozovky ve větě, že pan Kala "pracuje".

    3

    Další Kala. Asi uznáte že tady dalšího komentáře netřeba.


    4


    Jsem rád, když že cykloaktivisté dají na veřejný web větu "Auto nemám a nechci!", protože aspoň vím, na čem jsem. Dále jsem se nedočetl, kde pětadvacetiletá paní Lísková pracuje. Asi i v 25 letech ještě pořád něco sociálně humanitního studuje.

    A tak dále. Třeba pan vegan Nečas považuje vlastnictví auta za zbytečnost. Kupodivu třeba předseda sdružení tam zapadá nejmíň; nepracuje v neziskovce a jezdí i autem. Bohužel, jeho na tom místě prezentované názory tomu neodpovídají. Auta z Brna ven, protože chce, cituji, "korzovat kolem obchodů, aniž by ho ohrožovala auta". Chápu ho, tento koncept postupné likvidace regionálního podnikání se již v praxi osvědčil: "Méně dopravy - méně lidí - méně zákazníků - méně obchodů, služeb a zábavy - méně dopravy - méně lidí - méně zákazníků - méně obchodů - a tak kolem dokola až ke konečnému vítězství sociálně-dopravního inženýrství nad přirozenými lidskými potřebami."

    Když si budete listovat v historii aktivit sdružení, zjistíte, že se s tím neserou a jdou rovnou k věci, konkrétně se tedy snaží infiltrovat svoje požadavky na brněnský Magistrát. A bohužel, vždycky to funguje stejně. I hrstka lidí s debilními požadavky má šanci na úspěch, když přesvědčí lokální politiky, že jim nějaká další regulace a omezení přinese ovčí voliče. Je úplně jedno, že jejich návrhy většinu obyvatelstva poškodí, protože ta většina tam prostě v tu chvíli chybí. Neúčastní se debat, schůzek a lobbingu. Chodí do práce, vydělává neziskovkám na daně, stará se o rodinu, věnuje se svým osobní zálibám, zkrátka nemá na aktivismus čas. To však oni moc dobře vědí, s tím počítají, to je jejich hlavní šance na výhru.

    Čeho už brněnská cyklolobby dosáhla a co se ještě chystá? Salám se postupně ukrajuje, podívejte se tady a tady. Nové cyklostezky, cyklopruhy (to se pod pohrůžkou tvrdé represe vyhradí typicky jeden ze dvou pruhů cyklistům, kterého tam ale za celý rok nepotkáte, a nejlépe třeba v nějaké frekventované ulici, jako např. v ul. Nové sady, nebo nejnověji třeba teď na Úvoze). Co upřímně nechápu, jsou obousměrky. Obousměrka znamená, že cyklisti mohou v jednosměrkách jezdit tak, jako by pro ně žádná jednosměrka neplatila. Raději no comment. Parky už nebudou co bývaly; například přes park za Janáčkovým divadlem se už nějakou dobu smí legálně prohánět cyklisté.

    Úplný seznam cykloúspěchů a budoucích úspěchů zde. Podívejte také na část "Ostatní stavby a projekty kde by mohlo být zvažováno plošné zklidnění nebo pro-cyklistické úpravy". Není to příjemné čtení.

    Pokud bydlíte v Brně a nelíbí se vám představa, že
    1) vám někdo zařídí to, že nebudete moci před domem zaparkovat
    2) vám někdo zařídí to, že v důsledku zavírání pruhů a ulic pro automobilovou dopravu, pojedete z práce pro děti do školky déle
    3) vám někdo zařídí to, že vám cyklista srazí v parku dítě, a jak je už tradičním zvykem, nasedne a ujede
    pak vás prosím, obětujte tomu trochu svého času a vyslovte svůj nesouhlas.

    Cykloaktivisté v Brně (nejspíš po vzoru těch pražských) semtam pořádají besedy s lokálními politiky (např. tahle z jara t.r.), kde chybí váš názor, bez kterého jistě není debata úplná. Budu vás na ně formou novinek na tomto webu příležitostně zvát, pokud se mi podaří dostat se k datu a místu konání takovýchto lobby-schůzek.


    26.08.2013 Smrtihlav (acherontiaatropos@email.cz)

    P.S. navštivte nové internetové fórum 30 kmh.cz - řešení dopravně-buzeračních přestupků

    30kmh.cz


    Související články:
    Cyklisté (01.11.2015)
    Ještě k cyklojízdě (06.07.2015)
    Pumpičce zdar! (06.06.2015)
    Velká Darwinova zyklojízda (16.04.2015)
    Zažít Nusle jinak (21.09.2014)
    Zklidněním dopravy k silnicím pro vyvolené! (15.10.2013)
    Cykloaktivismus mimo krabici (20.09.2013)
    Anthropomindfuck (25.08.2013)
    Jména hloupých na všech sloupích (09.08.2013)
    Dejte mi už všichni pokoj (03.08.2013)
    Jsem cyklista a jsem vám nadřazen (28.07.2013)
    Velká budějovická necyklojízda (19.05.2013)
    Zpověď cyklounova (05.05.2013)
    Cyklojízda 20.4.2013 (& Smetanovo nábřeží off) (28.04.2013)
    Malá reportáž z „velké“ jarní zyklojízdy (21.04.2013)
    Kdy už teda skončí výroba aut? (21.04.2013)
    Zyklista slonovi vlkem (07.12.2012)
    Hlasujte pro divokou kartu projektu Rok jinak (20.10.2012)
    Cykloaktivistická malá do*mů (02.09.2012)
    Naštvaný motorista přimontoval na auto laserové dělo (26.07.2012)
    Stříbrné pomezí – proč? (06.05.2012)
    Odboráři, přijeďte na protesty do Prahy na kole (25.03.2012)
    Luxusní cyklistika (11.03.2012)
    Národní cyklokoordinátor a jeho tým (26.02.2012)
    Baštím Auto*Mat! (14.02.2012)
    Dobrou noc, Auto*Mate (30.10.2011)
    Když cyklista o předpisech káže (09.10.2011)
    Silniční pirát a holé nohy (01.10.2011)
    Podivné město (26.09.2011)
    Jeden den mezi pumpičkářema... (26.09.2011)
    Koule cyklistického desperáta (20.09.2011)
    Cyklistika – hřiště primitivních asociálů (13.08.2011)
    Cesta do pumpičkářovy duše (07.08.2011)
    Cesta do hlubin Hraboshovy duše (08.07.2011)
    Motorkáři a kolaři (15.05.2011)
    Rozdíl mezi řidiči a cyklisty (15.05.2011)
    Motocyklista vs. pumpičkáři 2.0 (07.05.2011)
    Pussy*machine (20.02.2011)
    Budějovická lednová cyklojízda (25.01.2011)
    CyklobuznoFest 2010 (31.10.2010)
    Chci zažít město jinak (31.10.2010)
    Zacyklení (10.10.2010)
    No dope, no hope. (03.10.2010)
    Auto*Mat revealed (26.09.2010)
    Agresivní motorkář v protisměru srazil cyklisty... (25.08.2010)
    Cyklisté jsou nebezpeční (22.08.2010)

    [Akt. známka: 1,34] 1 2 3 4 5

    ( Celý článek | Autor: Smrtihlav | Komentářů: 744 | Informační e-mailVytisknout článek )

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.