Komentáře ke článku: Test: Subaru Forester 2.0 GL (98´) (ze dne 17.02.2008, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Forester je dobrej. Je fakt dobrej. Sice je příšerně hnusnej, ale je dobrej. Tuším, že za chvilku by za chvíli v Fuji Heavy Industries montovat i diesely...
|
|
Když jsem kdysi kupoval Legacy (bylo 3 roky staré a mě sloužilo dalších 6), ten co mi ho prodával říkal, že už nikdy nebudu chtít jiné auto. Měl pravdu. Jediná zívada, kterou jsem na autě měl, byla rozpadlá kladka napínání pohonu klimatizace, jinak jen spotřební díly. Vlastně ještě přední nárazník po střetu se srnou (stál mě 1500,- za šroťáku - v barvě vozu).:-))
|
|
Ano, je to tak, souhlasím s autorem, a těším se na komentáře majitelů Haldexů :-)
S těmi haldexu a připojováním, velmi citlivě popsáno, děkuji. Znám jednoho, co to po sepnutí poslal do svodidel. On se nesmál. Nechal si vysvětlit problém a šáhl po Impreze. Už dva roky je velmi spokojen, po leasingu ho neprodá :-) řekl.
|
|
|
Sice se zpožděním, ale přesto zareaguji. Haldex. Hm. Mám osobní zkušenosti s oběma generacemi Haldex spojek. Zkušenosti pouze pozitivní.
Pokud člověk není povoláním dřvorubec, či se denně nemusí přemmisťovat neprůjezdným terénem, toto řešení ocení.
Haldex nejsou primárně konstruonány, aby zvýšily prostupnost, ale aby zvýšily bezpečnost.
Také nejsou konstruovány, aby se praly s řidičovými pokusy o drift - nechápu jak někdo například v oktávii nadává, že jej haldex na suché asfaltové silnice kopl na svodidla - proč vůbe nutil spojku spínat? Rallye ambice a škoda octavia nejdou moc dohromady, a i v rallye začíná platit: Kdo nejezdí čistou stopu jezdí proti nám.
Tedy já jsem názoru, že v autě jako je octavie by se ROZHODNĚ MĚLA jezdit čistá stopa a řidič, který se podle toho řídí bude s haldexem vždy neskutečne spokojen.
CASE STUDY:V ocatvii I po 800 km z alp za sněžení přechod z ujetého sněhu na led na silnici 1. třídy v cca 90 km/hod vůz se začal roztáčet a ta božská noha haldexu, která auto nakopla na levý zadní blatník a srovnala vůz byla jako požehnání. Vůz opět nabyl trakce a nikdo ze spící posádky se ani neprobudil. Bez haldexu a ve stavu únavy na posledních kilometrech před dodmovem, musím se přizant asi bych auto na silnice neudržel.
Ad haldex II, nová ocatvie ve 2.0 tdi (scouta taky nerad, ale tohle je funkce) 140 hp je úplně jiné auto než byly plechovka octavia 1 4x4 1.9 tdi.
Když chcete jedete za 5.5 litru a když ne tak vám stěží ujede a6. Haldex II je u tohoto auta čitelnejší a její zásahy jsou hm, řekněme kultivovanější. (testování na zasněžené ploše letiště) a dokonce Vám i něco málo povolí - tak akorát. A vždy je tu ještě tlačítko ESP OFF, které z ochcáfky II udělá motokáru- prostupnost ale i obtížnost říztení se zvedá.
JIstě a co životnost?
Hm. Výše uvedená Ocative I byla uvedena do provozu v dubnu 2004 a do března 2007 utočila slušných 236 tisk Km( ano 8O ročně) a nejevětší poruchou byl problém s řídící jednotkou což technik s tabletem vyřešil za chvilku.JInka pouze spotřební díly.
Octavie II uvedena do provozu v dubnu 2007 v tuto chvíli najeto cca 58000 km - výměna pouze spotřebních dílů.
Jen na co si s haldexem musíte dát pozor( nebo možná ani ne) je fakt, že když píchnete a jedete rychlejším tepmpem, tak to nemusíte zpozorovat ani po sto km, co nevyřeší odstředivá síly, koriguje haldex.
Jsem levičák a zastánce haldexů, not popular here.
|
|
|
Rozumny nazor. Pomlouvat haldex je asi trendy. Sam tyto debaty si prirovnavam ke kolum - nekdo rad rychle silnicni, jiny odolne horske. A Haldex je neco jako trekove kolo, svou sluzbu udela vsude, ale v zadne oblasti zaroven nevynikne.
Sam tato kompromisni reseni moc nemusim, koupil Subaru Legacy 04 a, podobne jako uvadi clanek, jine auto uz nechci. Ridit Subarko je radost.
|
|
Nějak jsem nepochopil to s připojováním pohonu další nápravy. Měl jsem za to, že všechny Subaru mají stálý pohon všech kol a ta vizkózní spojka je spíš něco jako uzávěrka diferenciálu ???
|
|
|
Pokud vím, Subaru používá stálý pohon všech čtyř kol. Posledním modelem s "připínatelnou" zadní nápravou byl Leone vyráběný v osmdesátých letech, zadek se připojoval automaticky nebo ručně.
|
|
|
Doplnil bych, ze u Leone jsem se osobne nesetkal s automatickym pripojenim zadku (cimz nechci tvrdit, ze tahle varianta neexistovala, jen ze o ni dost pochybuji, protoze jsem Leone sam mel a pravidelne jsem se setkaval i s jinymi subaristy).
Leone melo nekolik variant - bud bylo na radici pace tlacitko na zapnuti zadku (to melo vyhodu, ze slo zapnout zadek i ve 100 km/h, stacilo dat nohu z plynu, nevyhodou byla neexistujici uzaverka diferencialu) nebo na to byla extra druha paka a ta mela jeste dve varianty - bud bez uzaverky nebo s ni.
|
|
|
Měl jsem Leone 1800, automat, r.v.1987, zvýšené kombi.
Tlačítko automatického připojování zadku bylo na levé straně nahoře, pořadí si již nevybavím.
|
|
|
Mas nejspis pravdu, ja mam radeji manualni prevodovky, takze mi automaty vubec neprisly na mysl. Ale co si hodne matne vzpominam, tak to tlacitko bylo u automatu vzhledove uplne stejne jako to na radici pace toho meho Leone, takze jsem predpokladal i stejnou funkci.
|
|
|
Je to tak, pohon se nepřipojuje, ale rozděluje se točivý moment mezi přední a zadní nápravu. Chyba v článku, ale detail ...
|
|
|
S tím pohonem se to má tak: pokud má Subaru manuální převodovka(jedno, jestli s redukcí - Forester, Legacy, Outback,nebo ne - Impreza, WRX, STI, je stálý pohon 50:50 (netýká se modelu Impreza STI poslední a předposlední řady - tam lze poměr ručně nastavit), pokud je převodovka automatická, základní rozdělení sil je 80:20 a plynule se mění až zase k 50:50. Viskózní spojka slouží jen jako uzávěrka diferenciálu.
|
|
|
No nechci se nějak zásadně hádat, ale Forester má skutečně zadní nápravu připojovanou přes viskozní spojku. Pravdou je, že u starších modelů byla vzadu viskozní uzávěrka diff, ale u Forestera nikoliv. Lze to lehce potvrdit jednoduchým testem (který jsem rovněž zkusil), a to tak, zvedneš auto na zvedák a protáčíš přední kola. Když točíš pomalu, zadní kola stojí. Když zrychlíš, roztočí se zadní taky. Pokud by bylo 4x4 permanentní, točila by se pomalu i zadní kola. Potvrdí ti to na každý STK při zkoušce brzd. Normálně se jezdí na jednoválcové brzdy, s tím že to tu zátěž na viskozní spojku na chvilku vydrží...
|
|
|
Ne, to není pravda, pohon je permanentní, tzn. stálý, viskozní spojka plní funkci částečné uzávěrky mezinápravového diferenciálu. To, že lze otáčet pouze kolem na přední nápravě umožňuje právě mezinápravový diferenciál. Ten má i bez viskozní spojky malou míru svornosti (zanedbatelnou).
|
|
|
U Foresteru 98 připojuje zadní nápravu viskozní spojka a nikoliv diferenciál. Trochu zagoogluj a najdi si řez převodovkou. Převodovka obsahuje pouze jeden diff, a to přední. Na druhý diff v ní ani není místo, jelikož viskozní spojka je v zadní úzké části jako oddělený prostor s vlastní permanentní náplní... Pokud mě přesvědčíš o tom, že mám v autě mezinápravový diferenciál, začnu se dmout pýchou a budu ti vděčný:)))
|
|
|
hm, nebudu se hádat. myslím, že bysme to mohli vyřešit na subaruklubu...nasadil´s mě brouka do hlavy:-) no zapátráme
|
|
|
Každopádně má Subaru tři diferenciály, to mi žádnej nevymluví. Ten mezinápravový
je v sestavě s viskozní spojkou. Takže, sumasumárum, pohon všech kol je prostě "napevno."
Tzn. můžeš se dmout pýchou, protože Tvůj Forester má mezináp. dif.
|
|
|
K čemu by byl dobrý diferenciál spolu s viskózou, provuch?
Jedno nebo druhé; obojí nedává dobrý smysl -- protože obojí dělá přesně totéž (umožňuje, aby se obě osy točily různě rychle; rozdíl je v tom, že u diferenciálu je ten poměr v podstatě libovolný, kdežto u viskózy nemůže být rozdíl rychlostí příliš velký).
|
|
|
Ba ne, pýchou se můžu dmout ze spousty věcí na Foresteru, ale mezinápravový diferenciál (v pravém slova smyslu) to bohužel není:))) Najdi si na SubaruClubu manuály na Forester 97 - 02. V sekci TRANSMISSION AND DIFFERENTIAL SECTION / Manual Transmission and Differential / otevři soubory MSA5T0124A27663.pdf a MSA5T0124A27670.pdf. Je zde sice uváděnej název "center differential" ale zároveň tomu říkaj "center differential assembly" a hlavně že je to "non-disassemble part". Je to právě ta zapouzdřená viskospojka. Podle tvaru a velikosti snad poznáš, že do toho by se prostě soukolí nevešlo... Pokud přijedeš na sraz Sabbatkha Race vol III. nebo GreenBull Party, tak můžem hodit řeč:)
|
|
|
Ale v MSA5T0124A27650 je center diff. i s popisem typu soukolí, počtem pastorků a plus viskózní spojka. Dále je z manuálů patrné, že front diff. je ve skříni převodovky, kdežto center diff. je v druhé skříni (extension, prodloužení) spolu s viskózní spojkou. MSA5T0124A27669 (transfer case and extension) se zabývá demontáží, rozebrání sestavy center diferenciálu je dále.
Tak jako tak bych tuto naši diskuzi přesunul na klub. Např. v diskuzi o brždění ručkou toho bylo řečeno dost.
|
|
|
Tímto se chci všem zúčastněným hluboce omluvit za moje mylné bláboly o tom, že jako mezinápravový diferenciál je pouze viskozní spojka:(
Forester stejně jako jiná Subaru má klasický mezinápravový diferenciál a viskozní spojka opravdu slouží jen jako uzávěrka. Vůz je tedy permanentně 4x4 se symetrickým rozdělením točivého momentu.
Ich bin pako a proto "učyt se, učyt se, učyt se"...
|
|
|
No proto! Už jsem se chystal tě sprdnout.
|
|
|
A nevis, jak to ma Nissan X-trail?
Ted ho mam na nejakou dobu pujcenej a ma prepinac 2WD/AUTO/LOCK
V poloze AUTO ale porad sviti na displeji 4WD a co dela ten LOCK jsem taky jako pouhy laicky uzivatel nepochopil.
Jezdim pro sicher jen prepnuty na 2WD, pac se snazim to monstrum drzet jen na asfaltu.
PS: Couvaci kamera je genialni!
|
|
|
2WD = pohon jedné nápravy (ale nevím které u X-trail)
4WD = pohon obou náprav přes mezinápravový diferenciál
AUTO = uzávěrka dle potřeba (řízeno elektronicky)
LOCK = uzávěrka diferenciálů (všechny kola se točí stejně rychle - obvykle)
V X-trailu mě svezli v letos v Ženevě na autosalónu. Měli tam "Nissan adventure park" . Rampa se stoupáním a klesáním 40°. Docela zážitek - řidič vyjel do svahu, zastavil, rozjel a přehoupl přes 9metrů vysokej hrb a potom cestou dolů zase zastavil a jel na další atrakci. Cestou nahoru to bylo jak startovat v raketě a cestou dolu člověk visel v pásech jak indiánský dítě. Byl to ale automat, takže vše dělala elektronika. Kdyby to měl ten pán předvést v manuálu a bez elektronického asistenta, tak bych si ho vážil víc:)
Couvací kamera je fajn - hlavně u takovýho auta, kde při couvání poznáš kolizi až když hrneš tři auta (trochu co cuká:)))
|
|
|
Dik za odpoved. To mohlo bejt docela vzruso.
Ja jsem se s tim mimo silnici neodvazil. Precejen nemam s offroutenim zadne zkusnosti a je to jen pujcene.
Je to taky automat, uz jezdim s automatem 3 roky a manual bych dobrovolne nebral.
Ten LOCK jde zapnout myslim jen s jednickou nebo dvojkou, kdyz to preradi vejs, tak se vypne. Asi to pri 50km/h uz nema vyznam, tipuju. :-)
|
|
|
Vis na co je uzaverka diferencialu? Uz vidim jak se vyprostujes v 50 km/h :-D
|
|
|
Nech bejt. Dobre si vzpominam, jak jsem asi pred sedmi lety jel se 605kou po jedne namrzle silnici do kopce, kdesi mezi Vrchlabim a Starou Pakou. Auta tam stala na krajnici a bezradni ridici cekali, at to nekdo posype nebo to rozmrzne. Ja mel samozrejme letni gumy, nicmene kousek mne roztlacili, pak uz tam sla trojka, ctyrka, petka, tachometr se ustalil nekde kolem 200 km/h, ja se pri tom do toho kopce sunul asi dvacitkou, nicmene vyjel jsem to. Pravda, v pulce kopce se varovne rozsvitila kontrolka ABS, ale ta po restartu zase zhasla ;-) Kdyby byla namrzla jen pulka jizdniho, tak to kvuli diferencialu patrne nevyjedu...
|
|
|
roote, ja jsem z hor, ja dobre vim co dokaze 4WD a co dokaze uzaverka diferaku ... ale jet s uzamcenym diferencialem kolem 50 km/h je blbost uz jen proto, ze i v nizsi rychlosti ti na prekonani pripadnych mist, kde by pri rozjezdu bylo treba uzavrit diferak staci pouha setrvacnost auta ... a to vubec nemluvim o uplne zbytecnych pnutich, kterym bys takhle zbytecne vystavoval napravy ... pro mne je neco takoveho uz zbytecne a brutalni nasili pachane na aute ;-)
|
|
|
Ja se ho taky chudaka snazim netrapit, proto jsem se hledel informovat, treba i tady. Jezdim vzorne na 2WD a az budu stat nekde na mokru na semaforech na pulp position, tak zkusim i 4WD. :-)
Ale zacinam chapat lidi, kteri si poridi velky SUV, i kdyz nemaji v planu jezdit casto mimo pevnou silnici. Ma to neco do sebe.
|
|
|
4WD neni jen na rozjezd, osobne jsem si ho v Subare na mokru zapinal i na beznou jizdu a pokud jsem potreboval jet fakt hodne z ostra, tak klidne i na suchu.
|
|
|
Stran těch uzávěrek - obvykle máš uzávěrku jenom na jeden diferák (zadní).
Plnohodnotný špéry, který by zamkly všechny tři diferáky včetně mezinápravového měl snad jenom Mercedes G. Tam se potom skutečně točí všechny čtyři kola, a to stejnou rychlostí.
|
|
Taky doteď žiji s tím, že Subatu = stálá 4x4. Podle mě má Forestr visco na mezinápravovém diferenciálu - zajišťuje "svornost".
Jinak díky za recenzi, Forestr je jedno z aut, co mám v hledáčku.
|
|
Dobře napsaná,jen jeden dotaz,jak se podle vzduchového filtru pozná,že auto jezdilo jen ve městě???
|
|
|
Je řádně zasviněný ... ;-)
|
|
|
Ten filtr vypadal jak rohožka před sociálkou...
|
|
Forestera osobne povazuji za jedno z nejlepsich aut, ne-li uplne nejlepsi. Nezapomenu, kdyz jsem ho mel od prodejce pujcene a ten prodejce me nejenze "donutil" s tim autem jet 200 km/h, ale v tech 200 km/h me presvedcil, at zkusim zaklickovat v hlubokych kolejich od kamionu - to auto sedelo jak pribity a pritom se prodejce omlouval, ze pri predchozi jizde v terenu (prejezd pres tereni hranu a nasledny sjezd z hodne prudkeho kopce byl taky zazitek) nejspis jedno predni kolo ztratilo zavazi, takze se v te rychlosti lehce klepal volant.
|
|
Máš moje auto snů :-)). A Forester není ošklivej, je krásnej.
|
|
Máme Forestera v práci, úžasný auto. Po 160 000 km už podvozek začíná být dosti dojebaný, jenže my nemáme terénní auta na hraní - geodeti autům dávají sodu jako málokdo jiný, takže je to, myslím, výborný výsledek. Auto jinak netřeba hodnotit, vše je v povedené recenzi.
Škodovkáři se smějí....no jo, jednou někdo zahlásil "japonec až na konec" a lidem to asi přišlo vtipné nebo co, takže začali hromadně vyhazovat peníze za předražená fauvé a pod.....na druhou stranu my (aspoň občas) uvažující se pak můžem bavit jejich předjížděním patnáct starou mazdou s motorem a podvozkem o jaké se fábii nikdy ani nesnilo:-) Koukněte na tohle - http://auto.idnes.cz/exkluzivne-v-cesku-test-daihatsu-sirion-fd9-/auto_testy.asp? c=A080207_182803_auto_testy_fdv
Kamarád má na popojíždění stařičké Daihatsu Charade s 1,3 EFI - do asi 3 tis. ot. zrychluje hezky, ale vcelku normálně, avšak ve 3 tis. vás něco kopne jako kdyby seplo turbo, které tam samozřejmě není a o pár vteřin později při 6000 tis. zjišťujete, že musíte ubrat, protože auto by šlo do otáček dál, ale pravděpodobně by se rozpadlo. Fakt sranda:-)
|
|
preju majiteli spokojenost a bezproblemove uzivani!
ad ta mezinapravova viskospojka je pro trvale 4x4 misto mezinapravoveho diferencialu.
obecne subaru chvalim. je to dobra volba.
ja mam jinou znacku i technologii, stary haldex v koncernovem vagenu, a je to vzdy 90/10, pokud predek hrabne, dostane zadek vic. cili v tomhle provedeni se zadne pripojovani zadni napravy nekona. je to take trvale 4x4, byt levnejsi a ne tak dokonale jako ten torsen u subaru (snad se nepletu... a je to torsen nebo obdoba.)
ad haldex - nezavrhuju ho. chce se to s nim naucit. uz jsem snim zazil i vesele prihody: napr vyprostovani funglove audi allroad...jeho novy majitel byl frustrovan, to mu nikdo nevysvetlil ze se s 4x4 da zapadnout.
prosel jsem s tim od uplne euforie (prorazeni metrovych preveji) az po naproste zklamani 20cm mokreho firnu, vyledovana jamka pro kazde kolo-konci kazde 4x4 bez vyjimky, nepomuze nic, bud retezy nebo lopata.
moje resume: kazda spolehliva 4x4 je dobra vec, i kdyz ta rekordni zima se uz dlouho neopakovala...u nas je pohon vsech kol stale malo rozsireny, lide maji na auta jina kriteria.
legend o nenadalem pripojeni zadni napravy a zmene vlastnosti a nasledne havarii jsem slysel taky moc, ale byly to jen urbanovy legendy.
neznam nikoho kdo by rekl me osobne se to stalo, a nikdo z vypravecu v popisovanem voze nejel.
takze pred zatackou napr. zpomalit a zatacku projet v akceleraci, protoze na kluzkem zadek dostane svuj dil a budu ridit neotacive a ovladatelne 4x4. kdyz budu prvni cast zatacky zpomalovat, jsem spise predni nahon v zadu se tech 10% neprojevi a bude to pretacive a neovladatelne.
ale na to clovek prijde rychle na prazdnem zasnezenem parkovisti a zvyka se na to snadno.
ad protikluz pribrzdovanim kol - reseni nanic. ale kdyz se vse bere z abs, no tak je to levne, na rozdil od uzaver a samosvoru. a kdyz se to marketingove dobre zduvodni...90% kupujicich to vlastne nezajima, jim staci ta feature "je to jako uzavera"
|
|
|
> ad protikluz pribrzdovanim kol - reseni nanic
To je dost odvážné tvrzení.
Už s Dodgeskou, jež traction control (ani špéru) neměla, mne "manuální" aplikace přesně téhož principu (čtěte: trochu přitažená parkovací brzda) vytáhla z několika situací, kde bych jinak zůstal viset.
U Rangieho mi občas TC zabliká a jedu bez problémů dál -- zcela konkrétně v místech, kde jiná auta bez TC nejedou nikam, protože to klouže, namátkou např. tady: ocs.bit.cz/Alpy2007Raw/Alpy2007Raw-Thumbnails/52.jpg :)
Samozřejmě, že mnohdy je špéra lepší řešení (ten svah na snímku by se s ní určitě vyjel také); místy ale zase právě naopak, špéra Vás může hodit stranou do rigolu, kam opravdu nechcete (protože se její vinou jedno kolo sklouzne, a už to jede). Speciálně pak špéra vepředu nadělá víc škody než užitku, TC tam nikterak neškodí a mnohdy pomůže.
|
|
|
Uz se mi stalo, ze jsem jej musel vypnout, jinak bych proste nevyjel. Takhle to bylo sice s protacejicimi se koly, ale prece jen.
|
|
|
Obzvlášte při vyjíždění z vedlejší na frekventovanou hlavní je to někdy nepříjemné, když je jen lehce "osliznuto". Zato mám několik kopců, které se v zimě příliš neudržují a kde se bez ASR vyjet nedá.
|
|
|
Nechci být hnidopich, ale Audi Allroad má torsen, nikoliv haldex, ten se montoval jen do některých A3/S3 a TT. Jestli s tím Allroadem ale zapadnul, tak musí být debil, ovšem úplně stejný debil by zapadnul i s Foresterem, není-liž pravda?
|
|
|
No, to je také poněkud odvážné tvrzení. Zapadnout lze v zásadě s čímkoli, a řidič debil být ani zdaleka nemusí.
|
|
|
Poslouchej, my si ale neodporujeme. Jen jsem se snažil naznačit, že to, že zapadnul, asi nebyl problém Audi, ale řidiče... Já osobně jsem přesvědčen, že Audi má jedny z nejlepších čtyřkolek na světě, společně se Subaru. Osobně bych si ani jiný AWD nekoupil.
|
|
|
Jo, já jen reagoval na to "zapadnul-li, byl to debil", jinak souhlas.
Ovšem stran těch čtyřkolek souhlasit nemohu, Range Rovera preferuji dosti zásadně ;)
|
|
|
Hele, my tu ale mluvili o autech, ne o autobusech :-))
|
|
|
Díky za přání:)
S tím Haldexem bych trochu polemizoval... S O1 4x4 jsem najezdil pár tisíc služebních km a vím o čem mluvím. Na asfaltu jsem si nestěžoval, ale v zimě na neudržovaných okrskách nebo lesních cestách to nebylo moc bezpečný. Nástup Haldexu byl dost tvrdý a nečekaný. Haldex začíná připojovat až po prokluzu předku o jednu a čtvrt otáčky, takže jediná šance jak řešit "řízený" smyk bylo to schválně urvat už před zatáčkou. Haldex 2 jsem ještě nejel, ale slyšel sem o něm jen to dobré, takže se snad pochlapili... Ale vzhledem k systému si nemyslím, že by byl stejně čitelný jako visko u Suba. Taky asi nevydrží pár kiláku po sněhu - z principu se přehřívá a není stavěný na trvalou zátěž.
|
|
Rád bych se zeptal autora, jakou (objem) si tam dá nádrž LPG a jak ji chce uložit? Místo rezervy, nebo do kufru, a podélně ke straně nebo napříč? Co s rezervou?
|
|
|
Dal jsem tam toroidní nádrž místo rezervy. Má kompletní obsah 50l ,ale z bezpečnostních důvodů se plní jen na 38l. Trochu jsem přihnul plovák, takže těch 40l by se tam při troše dobré vůle dostat mohlo:)
|
|
|
Zajímalo by mne, jak řešíte rezervu? Spray, dojezdové nebo plnohodnotné kolo v kufru?
|
|
|
|
|
No jo, tohle vypadá dobře, ale jde v podstatě o prostředek na menší poškození. Cokoliv většího a stojíš u cesty.
Mám za to, že to také není legislativně ošetřené a stačí jeden blbej policajt a problém je v chalupě.
|
|
|
Nám se stalo s firemním autem, že jsme jeli asi 70 kiláků, z toho cca posledních 40 po dálnici, někde jsme píchli pravý zadní kolo, ale uteklo až cestou - auto ve 130 trochu plavalo, ale že je prázdná pneumatika jsme poznali až když jsme zastavili a vylezli z auta. Pneumatika na odpis, dokonce po sundání kola zůstala zdeformovaná, jako když to stálo na ráfku (až po pár hodinách se sama srovnala). Myslim, že v takovym případě by nějakej sprej nebo sada na opravu byla na pendrek.
|
|
|
Auta jako Smart For2, BMW 645 a ostatní, který mají jiný pneumatiky vpředu a vzadu mají ultraseal splíchnutej už od výroby a rezervu nemají.
|
|
|
To je príma, ale je nějaká legální šance, jak jezdit bez rezervy s běžnými vozy, které mají rezervu v základní výbavě?
|
|
|
Jasně, že se dá jezdit legálně bez rezervy, ale musíš mít namontovanou signalizaci úniku vzduchu z kola. Dá se to pořídit, ale nevím za kolik, moje služební BMW 118d to má ve statdardu s pneu RunFlat. Píchul jsem jednou na zadní nápravě, na D1, do Brna cca 25 km, dá se s tím dojet, jen koleje po kamionech tomu dost vadí, pak plave, takže nad 80 km/h nedoporučuju.:-)
|
|
|
Kolega ma uz dva roky tohle
www.apri.cz/main.php?page=produkty5
Pry je spokojen. Stalo jej to nejakych 8000 i s postovnym a dani a montaz si delal sam pri prezuti pneu na jare
|
|
|
Jo, to je ono. Když máte tohle v autě, k tomu pneu, na kterých se dá dojet nebo chemickou sadu, tak nemusíte mít rezervu. BMW to má rešené tak, že sleduje rychlost otáčení kol.
|
|
|
No.... moment. Pokud vím, tak tento zákon je pouze běžně hloupý, nikoli zcela absurdní.
Což znamená, že systém kontroly tlaku sám o sobě nikoho nezajímá.
Zákonodárce požaduje (blbě a nesmyslně, ale to teď řešit nechci), abychom měli buď reservu, nebo nějaký jiný (zákonem uznávaný) systém, umožňující dojetí.
Pokud tímto systémem je dojezdová guma se zpevněnými boky, pak musíme mít také hlídač tlaku. Ale to už je jen důsledek té gumy, a museli bychom jej mít, i kdybychom s ní vozili reservu (a naopak, snímání tlaku v obyčejných pneumatikách neznamená, že reserva není povinná). Smysl snímače tlaku je -- nakolik je mi známo -- jen a jenom v tom, že bez něj by si člověk vůbec proražené dojezdovky nemusel všimnout, což je o ústa.
Pokud ale tímto systémem jsou (resp. dle zákona vůbec mohou být, o čemž mám pochybnosti) knoty nebo sprej nebo Ultraseal, pak ovšem snímač tlaku nepotřebujeme o nic víc, než s reservou.
|
|
|
Bohužel je to oficiálně uděláno tak, že kombinace alternativy k reservě a vozidla musí být schválena k provozu a musí to být zapsáno v techničáku. A co jsem se ptal, tak získat patřičnou bumážku na dodatečné dovybavení vozidla, je prakticky nemožné.
Přiznám se, že naprosto nechápu, proč má zákon potřebu toto řešit. Argumentaci například u dětských sedaček či alkoholu chápu, byť s ní nesouhlasím, ale tohle mi fakt hlava nebere.
|
|
sory za off topic ale nevi nekdo jestli by to tlacitko z leonu na zapnuti natvrdo zadku slo nejak pridelat do oktavky? precijen obcas automatika...
|
|
|
Poradím Ti zadarmo - kup si skutečný AWD a ne nějakou rádobyčtyřkolku :)
|
|
|
a proc se tahat se zbytecnou zatezi (97% casu mi staci jedna naprava) ?
o to nejde, vi teda nekde kde by to zvladli? stejne ta mezinapravova spojka je elektronicky rizena takze urcite staci sepnout dva kabliky...
|
|
|
Já se obávám, že daleko spíš, než o sepnutí dvou drátů to bude o vhodné zprávě, poslané převodovce po CAN-busu...
|
|
|
99.9999 % času nepotřebuji reservu ani lékárničku... ;)
Jinak bych si spíše tipnul, že nežli na "dvou kablíkách" to bude někde na sběrnici. Má-li Váš vůz CAN, nemuselo by být nemožné se tam vecpat (ačkoli bych se do toho osobně stejně raději moc nehrabal); je-li tam nějaká proprietární sběrnice výrobce, bude to spíše smolík...
|
|
|
jo uz se mi to podarilo vyguglit, je to fakt pres can a nekde prej nekdo delal i ten spinac[fixni rozdeleni 50-50], hledam dal...
|
|
Jezdim v zime jak S60AWD cca 230 koni tak IMPREZA cca 125 koni. Pripojovani haldexu je u volva neznatelne, trakcne je volvo mnohem lepsi nez Impreza, ve volvu vubec nevim ze se pripojuje nebo odpojuje zadek, auto jede porad nadherne rovne a musim ho dost provokovat, aby se trochu utrhlo (pokud nevzpnu kontrolu stability tak drzi jak pribity) do kopce se volvo take rozjede lepe nez impreza. U imprezz je citit ze ji pohani i zadek, obcas se smyka do stran, zvlast pri najezdu na hrubsi povrch (koleje vzjete vesnehu) o cemz v s60awdcku vubec nevite . I pri rozjezdu do prudkeho zasnezeneho kopce se impreza chova mnohem ziveji, je treba neustale jemne korigovat smer, nema kontrolu stability (tim to zrejme bude) z ciste uzivatelskeho hlediska upredsnotnim volvo, nicmene i to masve mouchy
|
|
|
|
v té reportáži ve švédštině říkají že naložili 200kg závaží (na valník) a že si volvo nevedlo dobře, doslova "není to dobré", očekávali stejné výkony u obou. Já v takových podmínkách nejezdím, a nebudu jezdit, na běžné silnici se sněhem je volvo lepší než subaru.
S volvy mam jistou zkušenost, s60awd drží, jedno C70 240 koňový jsem nedavno prodal, sralo se tam pořád něco, opravy na 100 tis. km celkem za 200 tisíc, počítaje v to prevodovku u sviní v Auto Hase (86k) klapka sání (24k) atd atd atd ... co otevření dveří, to 1500 Kč na opravách (spočteno přesně) prodáno za 160k a ta úúúúúleva
Koně nejsou všechno a impreza se 125 ps mi dělá víc radosti
Každopádně doporučím jednoznačně SUBARU nebo jiné Japonce
|
|
No podivejme. Osobne mam par zkusenosti se soucasnym modelem, ale musim uznat, ze nad system pohonu Subaru neni. S autem neni problem projet neprojetym 25-ti cm snehem a kdyz vyjedete na kopcovity zledovately parkoviste, vystoupite, bacite sebou a nezbyde vam nic jinyho, nez zpatky nastoupit do auta a vklidu odjet :))
Ted chceme kupovat ojetou ctyrkolku na zimu (s bmw 528i sice v zime dojedete vsude, ale nesmite zastavit, pak uz tam zustanete navzdy...) a vypada to, ze Forester je jasnej vitez. Skoda jen, ze tam nedavali 2,5-ku z Legacy.
|
|
|
(a) to "-ti" se tam nepíše;
(b) neprojetý sníh začíná být zajímavý tak cca od 70 cm nahoru ;)
|
|
sama chvala na subaru :)
a dole odkaz na krasny video
http://www.autoblog.com/2006/09/30/subarus-diesel-boxer/3#comments
novy motor boxer v zeneve v breznu:
http://www.subaru.cz/aktualni_tiskove_zpravy.html
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Subaru Forester 2.0 GL (98´)
|