Komentáře ke článku: Sociální demokrat bloguje (ze dne 13.04.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
D-Fensi, uvažuješ logicky a tudíž zastarale. Například si neustále pleteš nedostatky se základními karierními předpoklady. Neschopnost oddělit příčinu a následek patří na české politické scéně jednoznačně do kategorie druhé. Lid si prostě něco žádá a jakékoli postupy proti jeho vůli, byť správné a logické, jsou pro politika sebevraždou, případně představují příliš mnoho práce s vysvětlováním. Nejvýraznější je to pochopitelně u ČSSD, která se točí jak korouhvička podle toho, jak momentálně dopadají průzkumy veřejného mínění.
BTW: ta nesklonná přídavná jména jsou fakt ke zblití.
|
|
Líbí se mi ta souvislost:
MP první 3 měsíce nemohla měřit...nejnižší nehodovost od roku 1990! :oD
(vím, vzájemná závislost těchto aktů je minimální, ale je to přesně v duchu vládnoucích)
|
|
|
Já v tom žádnou souvislost nehledám. Prostě konstatuji, že oba jevy nastaly.
|
|
|
mno já v tom souvislst vidím, lidi zvedli oči od tachometrů a začali se dívat na cestu......
|
|
|
Zde bych si to dovolil hodnotit tak, že meření rychlosti obecními policisty nemá na výskyt smrťáků žádný vliv. Ani tím ani oním směrem.
|
|
Vzdy kdyz si prectu podobny slint jako od páně Onderky ci vidim v akci Katerinu J. Pokladam si otazku zda se jedná o totalni vypatlanost dotyčných či jen jakousi ideovou masaz, ktere ani oni samy neveri. Zaroveň si musím položit otazku: Co je horsi?
|
|
Zapomnel's uvest, ze dopravni veleodbornik Onderka pochazi, stejne jako dopravni veleodbornik Simonovsky, z Brna...
|
|
|
A to jako co, (evidentně) pražáku?! A odkud pochází NAPŘÍKLAD specialista na Olympiádu?
To je zase sebestředná nafoukanost...
|
|
|
Hoď se do klídku, mistříčku. Jen ukazuješ svou maloměšťáckou dotýkavost a do světa křičíš, že ti kouká sláma z bot.
Co když šlo spíš o to, že Spejbl i Onderka mají díky svému původu v Brně stejné důvody takhle trapně lhát a překrucovat fakta? Je možné, aby jeden i druhý podlehli nějakému korupčnímu tlaku od nějaké skupiny nebo úřadu? Namátkou mě napadá Centrum dopravního výzkumu. Sídlí v Brně, kde se všichni od fochu znají aspoň zprostředkovaně...a CDV už dlouhá léta produkuje jen sračky, protože ho řídí takoví zvrhlíci, co mají pocit, že na lid je třeba přísnost. Zmatené hledání jejich "zázračné zbraně" na nehodovost a počty mrtvých pak musí z něčeho žít...a kdy jim lid dá peníze na jejich pohodlné "zkoumání"? No když bude mít díky Spejblům a Onderkům pocit, že bez autosedačky a helmičky na bicyklu jsou de facto odsouzeni k okamžité smrti, protože...hromady mrtvol.
Zase maloměšťácká blbost, suchoprdnost a omezenost...fuj!
|
|
|
hm, pěkná přehlídka nenávistné maloměšťácké blbosti, suchoprdosti a omezenosti. Děkuji za názorný příklad… :-7
|
|
souhlas s fakty, ale ty osoby nesleduju.
tu tezi, že neměření obecními políši za první 3 měsícu t. r. zaokrouhleně vůbec neovlivnilo nehodosvot, by chtělo pořádně vypíchnout a rozvést. to je důkaz jak řemen! nic lepšího jsme si přát nemohli.
|
|
|
|
Je nižší, otázka ale zni, jestli s tím má měření MP co do činění.
Když se člověk podívá na ten dokument od PČR, tak statisticky se dá říct, že až na jisté výchylky je ta tendence klesající.
|
|
|
Efekt regulace je ve vysledku casto nulovy a trend zustava nezmenen. Pro automobilovy prumysl a pocet umrti pri dopravnich nehodach je dobre zdokumentovany. en.wikipedia.org/wiki/Sam_Peltzman
|
|
na silnicích umírá ročně něco kolem 1000 lidí, cca 2500 lidí zabije chřipka a cca 8000 lidí se ročně uchlastá. Choroby srdeční a cévní skolí asi 30000 lidí.
Takže zaměření na tzv. bezpečnost silničního provozu je zase jen šalba a klam a potvrzení starého pravidla, že politici a úředníci nám škodí za naše peníze.
|
|
|
Také si všimněte, kolik lidí ročně zabije globální oteplování, a kolik peněz se kvůli němu vyhodí. To je ještě veselejší než silniční provoz.
|
|
|
Jak by tě poučil Vosel, to přece není podstatný...:-))
|
|
Zrovna u přechodů a semaforů nemají policisté co dělat. Hlídání přechodů, když jdou děti do školy přes přechod (semaforem nebo bez něj) je zcestné. Školou povinné dítě má umět přes cestu přejít samo, pokud neumí, selhali rodiče. Naopak pokud jej bude neustále někdo vodit a kontrolovat, nikdy se to nenaučí.
Přestal u nás fungovat semafor a co se stalo? Nic. Zrychlila se doprava, nestály auta v dlouhých řadách a ani chodci neschopní přejít bez semaforu se nehromadili. Až se objevil strážník s představou, že bude z chodníku řídit chodce, kdy mají přejít (až se jich sejde blíže neurčený počet, přestože z žádné strany nic nejede).
Zranění a úmrtí na přechodech jsou způsobena tím, že určití chodci nemyslí (mám zelenou, jsem na přechodu, co bych se rozhlížel; říkali v tv nova, že mám přednost) a o takové by se měl někdo starat?
|
|
|
Tady bych do toho trochu vstoupil - součástí práce policie by mělo být hlídání přechodů tzv. rizikových - čili přechodů, kde koliduje vysoké intenzity chodců(hlavně dětí) s vysokými intenzitami vozidel a není tam SSZ. Znám několik přechodů (v Praze), kde přejít je opravdu krajně riskantní záležitost.
Současná normová úprava už poměrně ostře stanovuje, kde všude musí být SSZ, takže rizikový místa jsou víceméně omezený.
Problém je samozřejmě v tom, že nikdo takový místa nevytipoval, takže strážníci oxidujou i tam, kde projede jedno auto za hodinu.
|
|
Abyste věděli, jakej je pan Onderka odborník a kdo může dělat primátora skoro čtyřistatisícovýho města, tak vysokou školu si právě dodělává... (V Brně by chtěl žít každý) A stínovým ministrem dopravy je proto, že dělal koloťuka a odboráře u drah :)
Jinak strašák šrotovného už se asi brzo zhmotní v realitu, Blesk měl dneska reklamní upoutávku, že zítra vychází se speciální přílohou o "českém šrotovném". A když to píšou fplesku Máňo....
|
|
Hezký článek, akorát me v souvisloti s tímto http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004032801 napadlo, jestli se D-FENSovi spojilo kdo je Aston :-)
|
|
|
P.S. tady je originál http://neviditelnypes.lidovky.cz/nejezdit-do-sarajeva-0rc-/p_cirkus.asp?c=A081025_ 195636_p_cirkus_wag
|
|
ale fuj.
na jednu stranu rikate, ze bodovy system nefunguje, ale ohanite se hned statistikami pcr, kde je "znatelny" ubytek nehod a jejich nasledku. uz toto je pozoruhodne.
ale jeste dulezitejsi je podivat se na samou statistiku. pocet nehod je sice o krasnych 55% nizsi, ale od noveho roku plati vyssi spodni hranice pro povinnos volani pcr k nehode. proto jen 7% snizeni umrtnosti. (i kdyz je fakt, ze toto JE pozitivni jev a proti memu argumentu stoji ubytek tezce zranenych o 25%, coz statistickou chybou omluvit nejde)
dal jsem vas clanek necet.
|
|
|
Na nefunkčnost bodového systému se tu usuzuje z toho, že rychlost úbytku následků nehod (jakož úbytku počtu nehod, než změnili metodiku) se po zavedení bodového systému mírně snížila, ačkoli jeho propagátoři slibovali, že se výrazně zvýší.
Následky nehod nejsou jednoduchou funkcí toho, zda platí či neplatí bodový systém, ale funkcí se spoustou parametrů jako např. stav silniční sítě, stav vozového parku, úroveň výuky v autoškolách, počasí atd. atd.
|
|
|
Fakt lze ten trend interpretovat takto? Nebylo to spíš tak, že ten trend je plusmínus pořád stejný a výkyv byl způsoben pouze tím, jak byli řidiči nejprve zblblí propagandou a jezdili pomalu, a pak, když zjistili, že se zas tak nic moc nestalo, se zas rozjeli?
Jinak s tou poslední větou bezvýhradný souhlas. Fascinuje mě, jak se dneska v médiích řeší "krvavý velikonoce", akorát se jaksi zapomíná říct, že loni byl o velikonocích sníh a tak ten rozdíl mezi 8 mrtvými loni a 15 letos lze zcela jednoduše přičíst hezkému počasí, které způsobilo, že prostě vyjelo mnohem více lidí, včetně těch rizikových (jednostopých) skupin, které se na letošním číslu podíleli čistou pětkou.
|
|
|
Já píšu "usuzuje" nikoli "je nade vší pochybnost prokázáno". Za prokázané se dá považovat tvrzení "nenastal výrazný obrat k lepšímu" a právě ten autoři a propagátoři bodového systému zvěstovali.
To, zda za mírným zpomalením zlepšování situace je právě bodový systém, nebo něco jiného, to pochopitelně prokázáno není, i když osobně si myslím, že ten vliv tam nějaký je.
|
|
Zatím si pamatuju matně tři Onderkovy svatosvaté namoudušinapsíuši proklamace:
1) Do konce roku 2009 nová víceúčelová sportovní (primárně hokejová) hala ... ještě se nekoplo do země.
2) Za žádnou cenu nepřipustit zdražování jízdného na MěHroD ... od 01.04.2009 v Brně až o 50% dražší.
3) Důraz na rodinný život ... v duchu oposmluvní stranické doktríny jako správný bigamista hobluje pobožnou zastupitelku a bývalou svoji náměstkyni (degradovanou právě za pohlavní styk s ním).
Tyhle větry páně primerose budou mít podobnou životnost. Ve dne lhal, v noci krad, sociální demokrat.
P.S.: Pokud vím, stacionární (úsekové) měření rychlosti je v celém Brně jedno - na Sportovní ulici.
|
|
Nojo, jenže člověk pak musí žít ve městě, ve kterém je tento politik primátorem:(...
|
|
Bodový systém nefunguje a ani nemůže. Není a nikdy nebyl vytvářen v souladu s příčinami dopravních nehod. I z DF tabulky je jasné, jak to je. Současný bodový systém obsahuje cca 41 postihů přestupků v rozsahu 1-7 bodů. Soulad v příčinách dopravních nehod, resp. ke statistikám 10-ti nejčastějších příčin a 10-ti nejtragičtšjších je prosím ve DVOU (2) !!!!!!! a ten první je až v druhé polovině tabulky bodovaných přestupků (nedání přednosti v jízdě za 4 body). To znamená, že dalších 39 přestupků s příinami dopravních nehod buď nesouvisí vůbec, nebo jen velmi okrajově. Tak co chceme. Vždy´t je to jen populistixcký systém pro buzeraci a nikdy to nebyl nástroj na zlepšení situace na českých silnicích.
|
|
Včera jsem chytil v TV pěknou reklamu, dětičky si tam stavěly nějaké kostky, či co, a u toho si vyprávěly, oč je nové auto lepší, než to staré - má lepčejší výbavu, lesklejší barvičku, taky míň kouří, sedačky jsou koženější, taky je samosebou mnohem bezpečnější, tak jsem čekal, co z toho vyleze. A ejhle, Simply Clever, vyměňte staré auto za nové s prémií :) To je fofr :D
|
|
Kdyby absolutní hodnota rychlostního limitu byla hlavním ukazatelem bezpečnosti silničního provozu, museli by Němci již dávno vymřít, protože podle podobných "odborníků" zvýšení maximální povolené rychlosti na rychlostních komunikacích musí logicky vést k vyvraždění poloviny národa. Ani v Rakousku se zvýšení max. rychlosti na vybraných úsecích neprojevilo na bezpečnosti provozu nijak - ani pozitivně, ani negativně, prostě nijak.
Budu-li stejně hloupě manipulovat se statistikami, jako sociální demokraté, zelení nebo jiní nevzdělanci, pak platí:
Německo - neomezená rychlost na dálnici, průměrně 68 mrtvých na 1000 nehod
Česko - omezená rychlost na dálnici na 130 km/h (kontrolována), 112 mrtvých na 1000 nehod
Polsko - omezená rychlost na dálnici na 110 km/h (paranoidně kontrolována), 146 mrtvých na 1000 nehod
Z toho vyplývá, že čím je v dané zemi rychlostní limit na dálnici nižší, tím je provoz na pozemních komunikacích dané země nebezpečnější. Nejvyšší příspěvek bezpečnosti silničního provozu je tedy jednoznačně zrušení rychlostního limitu na dálnicích.
Taková "statistika" už by pánům asi moc nevoněla, co?
|
|
|
|
Jisteze absolutni, ptaku.
Relatvni limit je treba 160, kdy se zapnutym tempomatem neni problem pohodlne projet jakykoliv kus dalnice v CR.
A tech 160 je dolni hranice rychlosti, kdy jeste ridic neusina nudou.
|
|
|
asi nechapu spravne pouziti vyrazu "absolutni hodnota" v beznem jazyce. http://en.wikipedia.org/wiki/Absolute_value
co presne ma autor na mysli, kdyz mluvi o relativnim limitu?
|
|
|
Nechapes. Ale napovim (je to z toho tveho odkazu):
There is a distinction between relative (or personal or cultural value) and absolute (or noumenal) value (not to be confused with mathematical absolute value). Relative value is subjective, depending on individual and cultural views, and is therefore synonymous with personal and cultural value. Absolute value, on the other hand, is philosophically absolute and independent of individual and cultural views, as well as independent on whether it discovered or not what object has it.
Kontrolni otazka: Jakou hodnotu ma treba absolutni monarchie? :-)
|
|
|
Absolutní monarchie funguje tak, že:
V případě, že se panovník čím dál více snaží (x>0), monarchie se vyvíjí úměrně tomuto úsilí (y = x).
V případě, že na to panovník čím dál více sere (x<0), monarchie funguje stále stejně, jako kdyby se stejným způsobem snažil (y = -x)
:-)
|
|
|
Tak tahle teorie vypada docela verohodne. :-)
|
|
|
a kdyz tedy nekdy mluvi o konkretnim cisle - je to relativni hodnota nebo neni? a bavme se v souvislosti s touto vetou:"Kdyby absolutní hodnota rychlostního limitu byla hlavním ukazatelem bezpečnosti silničního provozu.."
uznavam, ze mam obcas s cestinou problemy, ale proste mi zde prijde naprosto nemistne rozdelovat podle relativnosti nebo absolutnosti
|
|
|
Ale pisatel má sakra představu, co je absolutní a co je relativní. Jet 320 km/h ve Ferrari po zcela prázdném letišti je sice ABSOLUTNĚ vysoká hodnota rychlosti, ale RELATIVNĚ je to totální nuda na umření.
Zvládnout průjezd RZ 4 na rally San Remo 2001 vyšší průměrnou rychlostí než 90 km/h je sice v ABSOLUTNÍ HODNOTĚ proti původnímu údaji u Ferrari na letišti směšná hodnota, ale nikdy se to nikomu nepodařilo, neboť je to naprosto šílená RELATIVNÍ rychlost. Nejvyšší průměrná rychlost vítěze tu nikdy nepřekročila 86 km/h a nejvyšší hodnota maximální ABSOLUTNÍ HODNOTY rychlosti 162,3 km/h je ve srovnání s 320 km/h jedoucímu Ferrari na letišti směšná.
Přesto ti garantuju, že při průměrné rychlosti kolem 80 km/h na této RZ a hlavně v dobrzďování ze 150 km/h na té nejdelší 400m rovince (je tam uzoučký můstek a vlevo skála, vpravo sráz několik km, odkud vidíš před sebou moře, které je o cca 1000 m níž) by ses ABOLUTNĚ pokálel z té obrovské RELATIVNÍ rychlosti a modlil by ses za to, abys ses mohl zase RELATINĚ nudit v ABOSLUTNÍCH 320 km/h ve Ferrari na letišti. Chápeš? 320 na letišti je relativně nesrovnatelně míň než 140 km/h v horách nad San Remem, přestože z hlediska ABSOLUTNÍ HODNOTY rychlostí je to opačně.
|
|
|
A to samé platí i v běžném provozu: 250 km/h v odpovídajícím vozidle na prázdné rovné dálnici kde největším nebzpečím může být leda tak nízkoletící UFO je RELATIVNĚ mnohem méně, než jet předepsaných ABSOLUTNÍCH 50 km/h na sídlišti ve školní den ve 14.00 mezi zaparkovanými auty z obou stran.
První jednání zákon postihuje velmi tvrdě, přestože není zdrojem nebezpečí (maximálně pro pachatele, do čehož je zákonu prd). To druhé je v souladu se zákonem, ale řidič je hovado, kterému by měla medvědice sežrat řidičák.
|
|
|
To druhé není v souladu se zákonem - rychlost má být přizpůsobena stavu a povaze vozovy, nebo jak je to formulováno.
|
|
|
Mýlíš se!
Zprasek na toto pamatuje gumoparagrafem o tom, že řidič má předvídat. Pokud ale pojedu 50kmh a vydrtím blbé podkurevče, které vběhne do vozovky mezi auty, tak u soudu mě z toho vyseká i nehotovej právník s tím, že nechá zpracovat znalecký posudek, který prokáže rychlost 46-51kmh. Soud, který postupuje v případě pochybností ve prospěch obviněného řekne, že 46 v místě, kde je do jízdního pruhu výhled min. 30m je akorát s tím, že za nehodu může chodec.
Smůla...
|
|
|
Byla to samozřejmě nadsázka, ale zasazená do "většinového" vnímání "výkladu" zákona. Je mi celkem jedno, jestli mě z něčeho někdo vyseká nebo ne, když vím, že jsem svým hulvátstvím zabil dítě. Já budu ten, kdo s tím musí žít a mně osobně by se s tím žilo dost těžko )a doufám, že mě to nikdy nepotká). A kašlu na to, co na to zákon. Za to auto odpovídám já jako řidič a nějakej zákon mi může leda políbit šos.
|
|
|
Že zrovna Ty budeš mít takovou důvěru ve znalecké posudky a českou justici, to bych tedy opravdu nečekal. Bude stačit, když se matka u soudu rozbrečí nebo i psychicky zhroutí, soud nahradí spravdelnost sociální spravedlností, aby chudinka dostala nějaké odškodné z Tvého povinného ručení a jsi v řiti.
Pokud by se tak stalo někde na sídlišti či frekventované ulici (a jinde asi nebudou parkovat auta v řadách) zdůvodní se to pochopitelně velmi snadno tím, že rychlost byla v rámci absolutního limitu, ale že jsi nepředvídal a nepřizpůsobil rychlost jízdy blablabla... Na nepředvídatelnost bys to možná uhrál někde na zastrčené okresce ve dvě ráno.
|
|
|
Dnes už ne. Dnes bych prodal i koně, abych to odvrátil.
Tvrdil bych, že jsem předvídal vběhnutí z druhé strabny, neb tam byli taky lidi (ať už to bude pravda nebo ne)...no a že není člověk jasnovidec není trestné. Taky by se našlo 10 svědků, kteří odpřisáhnou i to, že mě nikdy neviděli.
Dnes už jsem chytřejší, v tomhle sobeckej a bezohlednej. Kam mě dovedly ústupky a tzv. pochopení víme oba. Jen by to stálo peníze.
|
|
|
ale s timhle ja naprosto souhlasim. ale podivej se na svuj prvni vytvro v tomto dile a porovnej to s tim, co jsi napsal ted. jsou to dva ruzne pohled. v reakci jsi vzdy ukazoval ze relativnost jo vuci nejaky jine situaci a absoulutni hodnota je ta, ktera je odectena z pristrojove desky. stale proto nechapu pouziti absoultni v uvodu tohoto vlakna. ukaz jak by veta vypadala dale, kdyby slovo "absolutni" bylo nahrazeno "relativni" a jako bonus avsak povinny jeste "realna"
|
|
|
ale s timhle ja naprosto souhlasim. ale podivej se na svuj prvni vytvro v tomto dile a porovnej to s tim, co jsi napsal ted. jsou to dva ruzne pohled. v reakci jsi vzdy ukazoval ze relativnost jo vuci nejaky jine situaci a absoulutni hodnota je ta, ktera je odectena z pristrojove desky. stale proto nechapu pouziti absoultni v uvodu tohoto vlakna. ukaz jak by veta vypadala dale, kdyby slovo "absolutni" bylo nahrazeno "relativni" a jako bonus avsak povinny jeste "realna"
|
|
|
Vida, a ja si vzdycky naivne myslel, ze je to jednodussi: relativni rychlost je vzajemna rychlost dvou pohybujicich se objektu, ktera muze byt vyssi i nizsi nez rychlost merena v soustave objekt-zem.
|
|
|
No jasně, taky máš 100% pravdu! Na letišti se ti ve 320 km/h nic nepřibližuje, kdežto u toho Apricale se ti ve 150 km/h přibližují stromy, svah a kraj silnice proti moři tak rychle, že nevíš, jestli obsah žaludku půjde vrchem nebo spodem... :-)
|
|
|
No jasně, taky máš 100% pravdu! Na letišti se ti ve 320 km/h nic nepřibližuje, kdežto u toho Apricale se ti ve 150 km/h přibližují stromy, svah a kraj silnice proti moři tak rychle, že nevíš, jestli obsah žaludku půjde vrchem nebo spodem... :-)
|
|
|
Za pokus by to stálo, jenže si myslím, že by vám to někdo brzo hodil na hlavu...protože tak pitomí asi nejsou.
Jak sám píšete, musíte nějakou veličinu změřit, následně provést změnu a změřit ji znovu. A pouze ze vztahu "před změnou / po změně" se dá usoudit, jestli změna k něčemu je.
Nevíte, dělal někdy někdo nějaké podobné dopravní experimenty, aby se našlo optimální "nastavení"?
|
|
d-fens musim priznat, ze ta obdivujem - napisat ku takemu blivajzu viacriadkovu analyzu je obdivuhodne...
pri citani toho onderkovho blogu mi uz nenapadali ziadne slusne argumenty, proste len brutalne nadavky .... tato nula je absolutne vytrhnuta zo zivota ... je to debil, debil, debil ....
|
|
Mozna si v Evropske Unii vsimli totalni hlouposti lokalnich politiku a svymi Lisabonskymi smlouvami a dalsimi narizenimi, do kterych nemuzou a nesmi lokalni politici mluvit nas vlastne chteji chranit :)
njn, spatnej vtip....
|
|
|
V tý unii to ale řídí úplně stejní lokální politici povýšení na globální politiky.
|
|
|
True. Nejnovější zprávy ze Svazu evropských socialistických republik:
Energeticky neutrální budovy od roku 2018
Všechny budovy postavené po roce 2018 budou muset produkovat tolik energie, kolik spotřebují, uvádějí poslanci ve zprávě, kterou pozměňují směrnici z roku 2002 o energetické náročnosti budov. Parlament rovněž vyzývá k větším veřejným investicím do energetické účinnosti budov.
Posílit přepravu zboží po železnici
Poslanci budou projednávat prostřednictvím zprávy poslance Petra DUCHONĚ (EPP-ED, CZ) návrh nařízení o evropské železniční síti zajišťující konkurenceschopnost nákladní dopravy, které si klade za cíl zajistit lepší kompatibilitu mezi evropskými železničními sítěmi a posílit tak účinnost nákladní dopravy. Železniční doprava je nejméně integrovaným dopravním odvětvím v EU, které se vyznačuje zpožděním vlaků, zvýšenými náklady a nedostatečným využíváním potenciálu nákladní železniční dopravy.
Zdanění příjmu z úspor: Parlament žádá zrušení daňových rájů
Všechny členské státy by měly do roku 2014 souhlasit se sdílením úplných informací o úrocích získaných ze spořících účtů, uvádí Parlament ve zprávě o zdanění příjmů z úspor v podobě úrokových plateb, kterou bude projednávat na nadcházejícím zasedání v postupu konzultace. Poslanci jejím prostřednictvím vyzývají také k odstranění daňových rájů .
Označení pneumatik v souvislosti s palivovou účinností
Spotřebitelé budou lépe informováni o palivové účinnosti, bezpečnosti a hladině hluku pneumatik svých automobilů díky návrhu nařízení o povinném označování pneumatik, které bude Parlament projednávat v postupu spolurozhodování na druhém dubnovém zasedání ve Štrasburku.
|
|
Bezpečnosti silničního provozu by jistě velmi prospělo zrušení letního času, této nesmyslné buzerace všech lidí, kteří musejí brzo vstávat.Úspory nebyly prokázány, zato působení nevyspalých řidičů - profesionálů musí chápat snad i ten nejpitomější politik. Pracuji jako řidič v mlékárně, nástup ve 3:00...Řidiči v pekárnách začínají v 0:00, v 01:00. Jak se máme vyspat, když v létě ještě skoro do 22 h svítí slunce a všichni v domě a na ulici "žijí"? Ráno zase potřebujeme co nejdříve světlo, abychom mohli jet bezpečně a nechtělo se nám tolik spát.
Kamioňáci si zase musí přivstat, aby za den vůbec někam dojeli, a to ještě těm, co vozí potraviny, za kabinou celou noc hlučí chladící agregát. Zrušte letní čas a vážných dopravních nehod ubude, viz. ta jedna z posledních - převrácený kamion s prasaty.
|
|
|
To je zajimave svaleni viny na slunce. Zajimalo by me, proc se na tohle nevymlouvaji lekari, kdyz zkazi operaci.
|
|
|
Slunce za nic nemůže, na vině jsou omezení politici, kteří zbytečně komplikují život těm, kteří na ně pracují.
Lékaře nikdo nenutí, aby operovali ve dvě, nebo ve tři ráno. Pokud je to urgentní, udělá to ten, který má po několika dnech zase službu. Řidič musí jet každý pracovní den, někdy i o víkendu.
Zrušení letního času by nic nestálo, ale politiky by připravilo o cenný nástroj, jak ukázat obyčejným lidem, kde je jejich místo. Otravujou s tím jenom aby otravovali.
|
|
|
no vidiš. a já jsem zase rád, když je v létě světlo až do desíti a nerozednívá se ve tři ráno ale až ve čtyři. Krom toho mi změna letního času vadí tak tejden a to ještě jenom proto, že musim vstávat za tmy. I když bych uvítal, kdyby ke změně času na letní došlo tak o měsíc pozdějc, jelikož bych i pak vstával za světla.
Takže co člověk to názor.
|
|
|
A co takhle prostě a jednoduše vstávat kdy za vhodné uznáte, chodit spat kdy za vhodné uznáte, a schůzky s klienty / pracovní dobu si domluvit podle toho?
Jistě, existují zaměstnání, u nichž je to z technických důvodů nemožné (řidič tramvaje, kupříkladu), ale je jich hrozně malinko. U naprosté většiny ostatních to jen není zvykem, leč možné by to technicky bez nejmenších problémů bylo -- ale pokud o Vás zaměstnavatel skutečně stojí, pak není problém se s ním domluvit, že ne?
___
P.S. nevím a nehodlám zkoumat, zda tomu náhodou nebrání také nějaký směšný zákon. Nehraje to však žádnou roli: pokud ano, je to jen důvod takový zákon spolu se všemi ostatními směšnými zákony ignorovat.
|
|
|
Těch zaměstnání, u nichž to je z technických důvodů nemožné, je poměrně dost, možná i většina. V podstatě jsou to všechna zaměstnání, kde je vyžadována současná (jako "v reálném čase", ne jako když si my přehazujeme zdrojáky) splupráce více lidí.
Taková fabrika se fakt nebude rozjíždět v náhodnou dobu podle toho, kdy už dorazí dostatek dělňasů. Prodavač, kterému by vyhovovalo prodávat jen od deseti večer do osmi do rána taky nenajde uplatnění moc snadno... Zrovna tak na mne se prostě někteří lidé budou v určitou dobu obracet, protože sedí o n časových zon jinde a mají danou závěrku a jiné termíny v rámci dne.
Buď rád, že Ty sám si to dovolit můžeš, ale buď opatrný s tím zevšeobecňováním.
|
|
|
Fabrika nepotřebuje dělníky od dob, kdy byla vynalezena automatizace. Naopak zase při rukodělné výrobě obvykle na sebe navazuje práce jen mála lidí.
Je mi skutečně ganc egál, je-li obchod otevřen od 9 nebo od 10; zajímá mne, jaké zboží tam nabízejí.
Ostatně i ty noční obchody mají své zákazníky; dokud jsem bydlel v Praze, býval jsem jednoho celkem pravidelným abonentem.
A právě ti, kdo sedí o n časových zon jinde a mají danou závěrku a jiné termíny v rámci dne jsou excelentním argumentem pro to, co uvádím já -- co je jim do toho, zda je u nás letní čas nebo ne? Prostě se s nimi domluvíš na oboustranně (všestranně) akceptovatelném čase založeném na GMT (nebo na libovolné fixně smluvené zóně, pochopitelně), a letní čas v Kocourkově přitom budete patrně velmi srdečně ignorovat. Tedy právě to, o čem píši!
|
|
|
Což o to, já bych si rád chodil do práce jak se mi zachce (nejlépe vůbec), leč zaměstnavatel na to má jiný názor a jelikož jsem jinak v zaměstnání spokojen, nemám důvod kvůli takové nepodstatné prkotině hledat jinou práci :)
|
|
|
Jistě. Já také několikrát kvůli dobrému klientovi jel řešit problém třeba ve dvě ráno, neboť tehdy prostě nastal -- stálo mi to za to.
To celé ale není problém letního času jako takového. Cožpak něco brání Vašemu zaměstnavateli stanovit Vaši pracovní dobu dejme tomu od 10 do 14 v době platnosti času normálního, a od 11 do 14 v době platnosti času letního? Nic. Jistě, lze předpokládat, že je pro něj z nějakého důvodu výhodnější to nedělat, nicméně jde jen a jenom o jeho zcela svobodné rozhodnutí.
|
|
|
Jsou lidi, kteri letni cas ignoruji, jedou podle zimniho a protoze jsou ve svem oboru proste dost duleziti, no tak se okoli prizpusobilo.
|
|
|
(A naopak, samozřejmě. Mně přijde nejrozumnější se prostě vždy vzájemně domluvit na tom, co vyhovuje oběma/všem, kdo se schůzky či libovolné jiné časově závislé události účastní. Ostatně tento přístup jeví se mi optimální i ve všech ostatních oborech lidského konání ;))
|
|
|
No to jiste, to jen nekdo chce porucit uz ne vetru, desti, ale i slunci. Jenze je mu jasne, ze sluncem nehne a tak aspon chce, aby politici posunuli hodiny tak, aby mohl chrupkat. Fakt, ze napriklad pecivo musi byt prepravovano X hodin pred zacatkem prace ostatnich zde nekomu jaksi nedochazi. Otazka je, kdo se musi prizpusobit... Je to o cloveku a jeho schopnostech, ne o cloveku a politicich, menicich cas.
Ja budu rad, kdyz bude nejaky sjednoceny cas, kdo bude pouzivat jiny, bylo by dobre, aby to ostatni vedeli. Nejak se domluvim.
|
|
|
Já nevím, soudě podle kvality a stavu toho pečiva, jež obvykle vídám v českých obchodech, je naprosto zbytečné řešit jakýkoli ranní rozvoz: to, co nepůsobí dojmem včerejšího, působí dojmem předvčerejšího :( Pokud si to tedy nepekou v místě, ale to je zas jiná pohádka...
A pojem "začátek práce ostatních" je mile absurdní -- to je, prosím pěkně, v kolik hodin? :D
S poslední větou souhlas, je příjemné, pokud existuje smluvený čas, aby stačilo říci "v pět" a nebylo nutné vždy explicitně přidávat zónu. Celou dobu mi ale jde jen a jenom o to, že je přece neobyčejně lhostejné, jaký konkrétně ten smluvený čas je -- je přece dokonale jedno, zda se domluvíte na "třetí" nebo na "pátou", pokud je to týž moment a pokud to všem, jichž se to týká, stejně vyhovuje!
|
|
|
jistě. je to jeho jeho rozhodnutí a jako takové ho plně respektuju. byl jsem s tím seznámen při nástupu do práce a podpisem smlouvy jsem s tím vyjádřil souhlas, takže podle mého ani nemám právo nějak to zpochybňovat, alespoň dokud se mě zameěstanavatel sám nezeptá.
|
|
|
Me osobne letni cas nadmiru vyhovuje.
Nevim, jestli se jeste slouzi pasonetky (patek, sobota, nedele), ale i kdyby ne, tak jsou lekarske sluzby dost velky zaprah. Rozhodne vetsi, nez u chudinky ridice, ktery musi, nekdy i o vikendu. Ano, nemocnice maji otevreno jen pondeli - patek, od deviti do ctyr.
Mimochodem, vsadim se, ze dost ridicu ma vyssi mzdu a muze si tudiz dovolit kvalitni okna a zaluzie.
|
|
|
no, máš v podstatě dvě možnosti: Buď si zatemníš ložnici a do uší si nacpeš špunty (Já když musím občas dělat noční tak to dělám taky tak a vyspim se celkem v pohodě. Pravda, bydlim v klidný čtvrti), nebo pokud je to pro tebe takovej nepřekonatelnej problém, tak si najdi jinou práci, kde nebudeš muset vstávat o půlnoci a spát přes den.
Ale teorie že za dopravní nehody může letní čas je vskutku neotřelá :)
|
|
|
Špunty do uší samozřejmě používám, už skoro pět let, co dělám tuhle práci. Molitanové, opravdu to pomůže.
Ložnici mám bohužel na Západ...Do práce to mám tři minuty pěšky, opravdu bych ji nerad měnil a dojížděl, to si za těch 14 - 15 čistého nemůžu dovolit.
Dráždí mě, že mi může nějaký blbeček politik o hodinu posouvat čas. Sám leze z pelechu v osm, a v práci to kolikrát prochrápe. Řidič se musí soustředit maximálně celou směnu, kromě 45 min. pauzy po 4,5 hodinách jízdy. Vloni o prázdninách jsem viděl, jak se srazila na křižovatce u McDonalda v Hradci Králové pekařská Avie s kamionem, Z kabiny jí zůstaly jenom pravé dveře a kus střechy, housky rozsypaný po celé křižovatce. Pekař to přežil, ale poležel si v nemocnici, úplně rozbitej.Ráno, asi ve 4:40.
|
|
|
> Dráždí mě, že mi může nějaký blbeček politik o hodinu posouvat čas
V principu naprostý a bezvýhradný souhlas.
Ceterum autem censeo že je vhodné to zasadit do vhodných relací: blbečci politikové si osobují právo nám diktovat strašlivou spoustu věcí, mnohé z nich extrémně závažné a nesmírně škodlivé -- naopak se již chvilku marně snažím si vzpomenout na zákon či vyhlášku méně škodlivou, než prosté psaní "9 hodin" namísto "8 hodin" v jisté části roku.
Rád se připojím k tažení, znemožňujícímu politikům diktovat čas -- rád tak učiním poté, kdy již bude zaručeno, že žádný blbeček politik nebude diktovat cla, daně, nebude rozhodovat o tom, jakou rychlostí se kde má jezdit a na jakých pneumatikách, nebude určovat, jaké obrázky uložené na počítači jsou dostatečným důvodem k odeslání majitele počítače za katr, když už mluvíme o té nákladní dopravě -- žádný blbeček politik nebude mluvit do toho, jak dlouho může řidič řídit.... a tak dále, ad infinitum, ad nauseam.
|
|
|
Blbeček politik může o hodinu posouvat čas jenom tehdy, když mu to blbeček občan dovolí. Stát Arizona kdysi zavedl letní čas spolu s okolními státy, arizončani ale naznali, že to není k ničemu, vyvolali hlasování a další rok už letní čas v Arizoně nebyl.
|
|
přesně sledující stopy Standy Koloťuka. Ani ten článek nenapsal on, protože toho prostě není schopen..
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Sociální demokrat bloguje
|