D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Dvě stě tisíc s Juniorem
    (ze dne 17.08.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 17.08.2009 09:22:57     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:notebook v autě?
    výroba samodomo krytu na kufr, protože jsem neměl kam schovávat notebook při stání na parkovišti

    Notebook se v autě nenechává, pokud to ovšem není poslední možnost, jak donutit zaměstnavatele, aby ti koupil novej - a to tě možná nechá ještě ten ukradenej zaplatit.

    zamrzlý motorek ostřikovače přestože kapalina byla na -25 °C a bylo -10 °C. Od té doby kupuji kapalinu na -33 °C

    Potvrzuju stejnou zkušenost s modrou vodou do ostřikovače - zásadně kupuju tu určenou do nižší teploty (prodávaj se běžně snad dva druhy -20 a -30 nebo -30 a -40) a neředim, ani ne tak kvůli zamrzání v autě, jako kvůli namrzání na skle - ona je to směs vody, lihu a nějaký citronový šťávy aby to hezky vonělo. Čím víc je tam lihu, tím nižší je bod mrazu tý směsi, ale hlavně, po ostříknutí skla se líh odpařuje rychlejc a zbyte na něm voda, která zmrzne na skle. (Pokud je auto a sklo už zahřátý, tak se problém neprojevuje.)

    Další věc, zapomeň na to, že bys v nějakym přechodnym období dolil do nádržky se zbytkem letní směsi tu zimní a pak s tim jezdil, to se nám stalo u firemní oktávky a zamrzalo to furt, možná je ta žlutá voda těžší a nemíchá se s modrou, tak se držela u dna a pak jsem několikrát šel s horkou vodou polejvat trysky, aby to příště zase zamrzlo. Pomohlo jen vystříkat všechno ven, auto bylo úplně celý zasraný od žlutý zmrzlý pěny, ale aspoň už se s nim dalo jezdit jinak než po paměti a nemuseli jsme co chvíli zastavovat a polejvat a mejt vokno.

    montáž tažného zařízení

    WTF? Auto má co dělat samo se sebou a teď bude ještě tahat vozejk?

    V autě je stále originál autobaterie...

    Vydržela 7 let? To je slušný.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 10:11:56     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: notebook v autě?
    Ve favoritu mi vydržela 12 let, je pravda, že byla trochu předimenzovaná (60 nebo 65 Ah, už si nejsem jistý), poslední tři roky se pořád dolejvala destilka a poslední asi rok a půl dávala 10V, protože bylo nutné přemostit jeden článek, ale dodnes nezapomenu jak si při její výměně mohl technik ukroutit hlavu nejdříve nad tím, proč tam máme takovou krávu a pak nad tím, že už tam je 12 let. :-)

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 10:20:55     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: notebook v autě?
    No někdy odejde baterka už po 4 letech - právě že tam umře jeden článek a celá baterka je na vyhození. Kdysi dávno, když ještě v autech byly dynama, tak se prej umřelej článek přemosťoval běžně, možná i proto, že měl myslím jen 1V (ne jako dneska, kdy má 2V), takže rozdíl nebyl tak velkej. Taky její konstrukce byla dřív taková, že se dal i ten článek vyměnit.

    To byla běžná autobaterie? To byl dovnitř tak dobrej přístup? A co při těch 10V, jak se na to tvářil zbytek auta, tj. dobíjení, světla, autorádio?

     
    Komentář ze dne: 19.08.2009 11:59:12     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Re: notebook v autě?
    Co to byla zač fakt nevim, v době kdy se kupovala mi bylo nějakých deset let, takže mě to moc nezajímalo, přístup dovnitř moc dobrej nebyl, ale za pomoci šroubováku, kladiva a vrtačky a dalších vhodných nástrojů se dílo zadařilo.
    Zbytek auta se tvářil tak, že fungoval. Startovalo bez problémů při -15 st. C na LPG a to startér musel motorem točit deset, patnáct sekund. Akorát na volnoběh bylo znát, že světla trochu snížila jas proti jízdě v otáčkách.
    A když se dala nová baterka, tak mi nepřišlo, že by se spotřeba snížila.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2009 12:08:16     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: notebook v autě?
    Takže běžná uzavřená baterie. Myslel jsem jestli to nebyla nějaká z traktoru, co maj přístupný jednotlivý články a jejich spojky.

    15 sekund točení startérem bych nenazval "bez problémů", ale když to nakonec pokaždý chytlo, proč ne.

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 11:09:26     Reagovat
    Autor: donnight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: notebook v autě?
    V létě je u toho auta běžných 5 sekund, asi než se tam dostane plyn nebo co. Na benzín chytá hned.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 10:55:02     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: notebook v autě?
    Takže: destilka se tam dolejvala proto, že byl přemostěný článek a tudíž nižší napětí baterky. Nabíjecí relé proto nepoznalo, že už jsou funkční články už nabité a neustále je přebíjelo. Tím docházelo k vyvaření vody. Jasné?

    Taky se asi o něco zvedla spotřeba (elektrolýza vody je žrout proudu)

    Na startování je to jedno, půs mínus volt nehraje roli a po nastartování už to všechno živí altík.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2009 11:50:12     Reagovat
    Autor: donnight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Re: notebook v autě?
    no destilka se dolejvala už před přemostěním článku, pravda, hlavně do toho článku, kterej pak odešel definitivně.

    Komentář ze dne: 17.08.2009 13:22:48     Reagovat
    Autor: Misakos - Misakos
    Titulek:bordel na nerovnostech
    "180000 km – výměna čehosi v řízení, při přejezdu nerovností se ozývalo bouchání (cena cca 7000 Kč)"

    Nemáte o tom více info? úplně stejné to mám na Xsaře 2000 1.4. na nerovnostech mě "nekde v predu" na podvozku "bouchá". Zvuk jako kdybych vysypal plechovej bordel do auta.

    p.s.: ano vím terminologie popisu závady je jak od prasete. :-D

     
    Komentář ze dne: 17.08.2009 14:09:41     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: bordel na nerovnostech
    Může jít o povolení jakéhosi verku v řízení - typická závada pražských aut, bo je to tu samá díra. Mě to mechanik utáh za pár šupů, nový cajk by stál cca 2k. Nebo to mohou být urvané nebo povolené kosti stabilizátoru. Nebo ještě neco jiného. :)

     
    Komentář ze dne: 17.08.2009 16:07:32     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:Re: bordel na nerovnostech
    to bude stabilizátor - ve Fábiích odchází průměrně po 50 tis., ale s timhle lehčím motorem máš asi kliku ...

     
    Komentář ze dne: 17.08.2009 17:18:33     Reagovat
    Autor: Torm - Torm
    Titulek:Re: bordel na nerovnostech
    Táhla ("kosti") stabilizátoru. Bolest Fabií do modelového roku 2006. Servisy mají pololegální návod, jak to opravit, vyměněné díly už jsou bez problémů.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 14:24:29     Reagovat
    Autor: haemoglobin - haemoglobin
    Titulek:Re: bordel na nerovnostech
    Na 99% to budu stabilizatory (alebo tycky stabilizatorov sa tomu tiez niekedy nadava). Ja som ich menil na svojej byvalej Fabii, ale da sa s tym jazdit celkom v pohode - hlavne ak sa zosili radio :-)
    Kolega (Toytoa Carina) tie tycky urval pri prejazde nerovnostami - jazdil s tym este asi 2 mesiace nez to dal so servisu.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 14:27:07     Reagovat
    Autor: haemoglobin - haemoglobin
    Titulek:Re: bordel na nerovnostech
    JAkurat sa mi nezda ta cena - 7000Kc je na tuto zavadu trochu moc.
    Ja som za stabilizatory dal 600Kc/kus. Tak teda neviem....

    Komentář ze dne: 17.08.2009 18:54:03     Reagovat
    Autor: Borda - Artax
    Titulek:
    Já s tímhle drakem jezdil od půlky listopadu, klekla mi firemní Octavia, až do půlky března, než jsem dostal novější Octávii. Průměrná spotřeba byla 5,7 l/100km, což na zimu jde. Auto bylo mnohem lépe vybaveno, mělo ABS, centrál i posilovač řízení. Během téhle doby malinko hloupl palubní počítač, protože selhával spínač zámku kufru a spínač předních dveří. Auto z půjčovny (garance mobility) ale jinak jelo v rámci možností dobře, řekl bych, že kdo chce benzín a nemá ambice trápit na D1 závodníky ve třílitrech, může být s touhle technikou spokojen. Při klidné pohodové jízdě, na silnicích 2. tř. cca do 90km/h na rychloměru, jsem jel se spotřebou kolem 4,5 l/100km. Do té doby jsem myslel, že takové hodnoty může ukazovat jen úsporný diesel. Pokud začnete šlapat na plyn, třeba na dálnici, okamžitá spotřeba začne rázem připomínat údaje od koncernového dvoulitru. Spíše bych autíčko doporučil starším lidem, kteří už vědí, že spěchem a ostrou jízdou naženou času, leda tak na vypití jednoho pivka ve své oblíbené hospůdce a že to za ty nervy nestojí.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 00:38:58     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re:
    "kdo chce benzín a nemá ambice trápit na D1 závodníky ve třílitrech, může být s touhle technikou spokojen. Při klidné pohodové jízdě, na silnicích 2. tř. cca do 90km/h na rychloměru, jsem jel se spotřebou kolem 4,5 l/100km"

    To je super....ale jen do doby než takový sráč dojede naloženou dodávku v místě, kde není 500m rovinka a z dvojice dodávka-haťapka se stane safety car, který na silnici vyvolá vznik kolony třeba i 40ti aut (zkušenost z minulého týdne z Orlických hor), která se pak těžko rozjíždí i když jedete na motorce. Kdo takový automobil sobě dobrovolně zakoupí, jede s ním mimo město a pochavluje si, jak mu to "do devadesátky" (tedy rychlost +/-75kmh) málo žere, je sobecký idiot, který si myslí, že ho za přizdisráčský styl řízení někdo někdy pochválí.
    O víkendu jsem jel Brno-Broumov přes Svitavy a Náchod. Spěchem a ostrou jízdou jsem v pátečním provozu nahnal asi hodinu. Pivo nepiju, ale vypít půllitr jistě hodinu netrvá, že?

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 08:19:20     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re:
    No... a ty si myslíš že tvůj názor dotyčného řidiče nějak dojme? Na benzín mu nepřispěješ, tak co by ho měl zajímat tvůj spěch? :-)

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 21:27:11     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re:
    Já to vidím jinak. Je to stejné, jako když blb v supermarketu postaví vozejk mrdup kam sere pes. Nebo když se dvě píče drbny postaví u přechodu a drbou. Vůbec je nesere, že tam uvědomělí řidiči zastavují a dávají jim přednost nevědouce, že ty krávy musejí dořešit co dělala včera stará Blažková. Mimochodem-zajímavý střet blbosti a uvědomělosti, že? Když nemusím, tak nepřekážím. Dneska jsem předjel Mondeo. Zprava na čtyřpruhovce. Ve felicii. Připadal jsem si jako vůl, ale jel jsem za ním trpělivě hodnou chvíli v levém pruhu, bez blikání a lepení se na prdel. Myslel jsem, že ho napadne zajet vpravo. Nenapadlo, i když tam bylo volno. Jel tak sto dvacet.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 21:32:42     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Na toto byl vynalezen levý blinkr.

    (Souhlasím, že mnohdy je slušnější toho chachara nebudit a v klidu jej předjet zprava; žel je to zároveň obvykle také nebezpečnější. Také souhlasím, že pokud blinkr ani -- po chvíli -- jedno decentní krátné bliknutí nepomůže, nic jiného nezbývá.)

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 21:38:42     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    To jako že jej chci předjíždět po svodidlech? To jsem v úmyslu neměl. Blinkr byl vynalezen pro signalizaci změny směru jízdy a já hodlal jet rovně... Když někdo jede v levém pruhu a pravý je volný a trvá to tak minutu, tak je to divný, ne?

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 22:03:31     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    E? Levý blinkr je naprosto standardní a běžné slušné upozornění tomu přede mnou "uhněte prosím, rád bych předjel". Na rozdíl od blikání, jež je neslušnou variantou téhož -- dejme tomu, ve srovnání s předchozí variantou, by blikání šlo převést do slov "uhni vole, jede frajer".

    To s tím "vynalezen", to se tak říká. Vtip. Neznáte? Velmi příjemné.

    Když někdo jede v levém pruhu a pravý je volný a trvá to tak minutu, znamená to obvykle, že má nějaký rozumný důvod nejet v pravým, nejčastěji to, že v pravém jsou ukrutné koleje.

    Jiná věc je, že při tom samozřejmě má koukat do zrcátka, a vidí-li za sebou někoho, neprodleně uhnout; o tom naprosto nepolemisuji, stejně jako o tom, že pokud tak nečiní, je poněkud vepř.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 22:11:53     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kruciš, nějak to dnes po sobě nečtu -- na rozdíl od blikání dálkovými ... by blikání dálkovými, a nejet v pravém, samozřejmě.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 22:22:01     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Koleje tam nebyly, natož ukrutné a i kdyby, tak jsem taky do nich uhnul když jsem viděl, že se za mnou na dálnici šine někdo rychlejší.

    Možná bych měl vytáhnout transparent s nápisem "Dovolil byste laskavě, abych Vás mohl ve vší úctě předjet?"

    Je nějaký kodex, že frajer používá dálkovky a džentlmen blinkr?

    Jo ftip. Muhehehééé...


     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 23:23:30     Reagovat
    Autor: ZW - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ten kodex se jmenuje "slušnost". Blikání dálkovými vždy ruší a odvádí pozornost (i ve dne, o noci ani nemluvě). Slušný řidič si všimne, že za ním blikáte levým blinkrem a pochopí. Neslušnému nepomůže ani blikání dálkovými, ani transparent.

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 21:13:51     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak ty máš dost.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2009 12:23:06     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano bliknutí zdálky se dá nazvat "hele jedu rychle, tak kdybys prosím uhnul?" To pochopím, rychlost auta v dálce se v zrcátkách spoustě lidí odhaduje špatně.

    Ale blikat někomu zblízka a čekat, že uhne, když mu zároveň svítím do zrcátek, aby v nich hovno viděl je dost naivní a hloupé :-) Aspoň u mě to má efekt "třeba se tam poser debile" a uhnu, až když to bude opravdu, ale opravdu bezpečné.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2009 13:00:24     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Přesně tak. Jedno bliknutí zdálky beru jako upozornění, že řidič za mnou jede výrazně rychleji než já, takže má smysl mu uhnout i v případě, že se ještě chystám předjíždět auto, které je kus přede mnou (jinak zbytečně v levém pruhu nepřekážím). Stejně tak reaguji i v případě, když se omylem v levém pruhu na chvilku "zapomenu" a řidič za mnou mě upozorní levým blinkrem, že by rád jel rychleji.
    Ale blikání těsně za zadkem mě vytáčí (a ruší), zvláště když ten za mnou MUSÍ vidět, že se ani nemůžu zařadit do pravého, aniž bych výrazně snížil rychlost, ani nemůžu bleskově akcelerovat, abych předjíždění výrazně urychlil. Najíždění a blikání je typický projev snahy o agresivní zastrašování, který na silnicích nemá co dělat.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2009 13:07:33     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A to některý vocasové se nalepěj tak blízko, že už ani nevidíš jejich světla.

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 14:36:04     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Toho pak můžeš vyblikat brzdovkama :-)

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 21:17:58     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je zajímávý, že já poznám, kdo jede tak rychle, že pokud jsem v levém pruhu, tak se mu snažím uhnout. Mnou zmíněný řidič nejenže nemusel poznávat, jak rychle jedu (poněvadž jsem jel stejnou rychlostí jako on a zcela bezpečně za ním-ony pověstné dvě vteřiny cca...), navíc jel v levém, i když pravý byl prázdný a naprosto bezpečný. Stačí to takhle polopatě?

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 09:49:39     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Hmm, zde mě napadá jedna otázka, byla ona čtyřpruhovka označena jako R či D? A pokud ano, vedla mimo obec?

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 21:13:02     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Nikoli. Je to silnice první třídy v obci o dvou a více jízdních pruzích.

     
    Komentář ze dne: 21.08.2009 07:57:03     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V tom pripade nechapu kde byl problem? V obci se prece jedna o soubeznou jizdu pricemz muze kazdy jet v kteremkoli pruhu bez povinnosti uhybat rychlejsim. Takze to ze jsi ho podjel v pravem je zcela v poradku.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2009 12:49:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nevím, dojme? To mi řekni ty. Ale asi ne. Na benzin ti totiž opravdu nepřispěju. Máš v tom ale zase zmatek: 90 na 90ce totiž není "spěch", ale "standard". Vyřeš si to...a pak si můžeš třeba jít "vysypat pár šuplat" pro uklidnění do domácí střelnice fobýváku.

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 22:43:40     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Tak já nevím typyčo. Devadesátka na devadesátce... Podle mých zkušeností se v úseku, kde je zákonempyčo stanovená rychlost, dá jet bezpečně (pokud bereme v potaz alespon průměrného blba na úrovni opice), minimálně o padesát procent rychleji.

    Du si vystřelit jednu zem-zem do sklepa. Nazdar.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 15:47:36     Reagovat
    Autor: Kilmore Trotter - kilmore_trotter
    Titulek:Re: Re:
    Podle mé zkušenosti jsou majitelé HTP nanejvýš ochotni předjíždět, nejlépe dokonce kolonu, s pouhou jedinou dodávkou se nespokojí. Zrovna včera mne a řadu dalších užaslých řidičů slušných aut takto jedna předjela, alespoň než ji došly kW u příštího stoupání.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 22:04:58     Reagovat
    Autor: Borda - Artax
    Titulek:Re: Re:
    Google maps tvrdí, že Broumov-Brno (přes Náchod a Svitavy) je: 198 km – Přibližně 3 hodin, 44 minut, to odpovídá průměru 53km/h. To je tak na mezi, když uvážím, kolik je na cestě obcí a různých omezení rychlosti. Trasu neznám a nikdy jsem po ní nejel, ale je mi jasné, že to bude plus mínus jako jinde, u nás se halt z obce do obce nejede hodinu. Jezdím často po silnici 2. tř. 105 z Prahy do Sedlčan (65km) s průměrem kolem 58km/h, ale to za cenu, že v jednom rovném a poměrně dlouhém úseku jedu podstatně více, než je povoleno a zatáčkovité úseky jedu z radosti poněkud rychleji, než je v Česku zvykem. V obcích ale vždy rychlost dodržuji, nikdy jsem nikoho nepřejel a chci aby to tak už zůstalo. Pokud zvolím normální tempo, průměr klesá na 50km/h. Takže těch vygooglených 53km/h je asi opravdu předpisový průměr. Ovšem to je jen pro brzdiče provozu, že? Tak tedy o hodinu rychleji, mno... to je průměr 72km/h! A to pořád máš ještě řidičák? Asi jsou na trase lenivý policajti. S tímhle průměrem kolem Prahy bych se do roka vybodoval.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 23:37:11     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Re: Re:
    Nač ta silná slova? Vždyť nejde o to, jak rychle kdo jede (tachometrových 90 km/h na okreskách opravdu není žádná trága), ale o to, zda jede slušně. Slušný řidič, nechce-li dodávku předjet, nechá před sebou místo, aby umožnil předjetí ostatním.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2009 11:15:43     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nač ta silná slova? Seš tady novej, viď? Na to si zvykneš ;-)

    Ano, pokud nechce předjíždět, nechá před sebou mezeru, případně zajede blíž k pravýmu kraji, aby to bylo evidentní. Jsou ale situace, kdy by rád předjel, v tom případě před sebou mezeru nenechá a zajede naopak co nejvíc doleva, aby tam viděl a čeká na vhodnou příležitost, tj. v protisměru nic nepojede a bude vidět dostatečně daleko.

    Jsou ale velký rozdíly v odhadu různejch lidí, jestli by to stihli nebo ne, hodně lidí riskuje (a vychází jim to - bohužel, takže riskujou čím dál víc),

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 16:45:13     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 17:09:08     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    "Nemáte právo číst tento klub"

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 17:12:16     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kruciš, který chachar to tam zavřel? :(

    No nic, tady je text: Nojo, prázdninoví vohnouti vyrazili...
    Jel jsem tuhle do Náchoda, a královsky jsem se bavil na tom úseku mezi koncem dálnice a Hradcem: samozřejmě plno v obou směrech, předjíždělo se pramizerně, byl jsem třetí za kamiónem. Ten jel tak 70-90, takže sice trochu otrava, ale žádný velký průšvih. Nechával jsem si odstup tak cca 70-80 metrů (díky husté dopravě v protisměru se mi kupodivu do té mezery za celou dobu dokázaly nas**t pouze dvě totálně vypatlané bílé dodávky, ale o tom teď psát nechci, bílé dodávky beroucí taranem cokoli jiného jsou na našich silnicích žel píliš běžným zjevem), a sledoval jsem divadlo:

    Ten první za kamiónem byl nějaký starý křáp věku, avšak nikoli schopností, mého Volvíčka. Druhý byl tuším Passat nebo tak něco, ona ta moderní auta vypadají všechna úplně stejně. Cca každého půl kilometru se udělala v protisměru malá mezera a kamión jel zrovna 70, Passat by to s plynem na podlaze stihnul předjet. Takže dal blinkr a pustil se do toho. Zhruba ve chvíli, kdy byl půlkou auta v levém pruhu, se probudil ten v tom starém krámu, a jediným synchronizovaným pohybem mu tam vletěl, že jako nejdřív předjede on. Passat samozřejmě stál na brzdách. V tu chvíli si ten křáp uvědomil, že jeho akcelerace už není co bývala před dvaceti lety a že ta mezera není zas tak docela velká, a stál na brzdách také. Oba se zas hezky zařadili, křáp dva metry za kamión, Pasát dva metry za křáp, aby se po dalším půl kilometru mohla situace opakovat...

    Zrovna měl D-FENS chvilku předtím ten článek o vypatlogenu, tak jsem si říkal, šíří se nám to, šíří... :)

    Komentář ze dne: 17.08.2009 21:02:34     Reagovat
    Autor: stunty - stunty
    Titulek:Š110R
    Když si člověk uvědomí, že Š110R měla v sedmdesátých letech objem 1,1 a výkon 46kW, je motor Junioru docela vtip. Jinak docela slušná spotřeba, já se s 50kW Felicií dostanu tak na 6,8 a níž to neumím (i když by to asi šlo).

     
    Komentář ze dne: 17.08.2009 21:24:36     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Š110R
    Tak s tou felicií jezdím 6,8 když jí dupu na kejhák. Denně třicet kiláků tam, třicet zpátky (práce) mezi městy (OV, OP). Samozřejmě pokud možno, vypouštím deceleraci a brždění s kvaltem. Na jedné trase jedna dvou- a jedna sedmikilometrová rovinka za 140kmh a dvě prudká stoupání s trojkou někde kolem 4500otáček. Když bych jel jako hovado, to znamená zdržovat provoz, tak to dám pod šest v poho.

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 12:46:13     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Š110R
    Ono hodně dělá to, kde a s jak naloženou felicií jezdíte. Já běžně jezdil 6,5-7,5, když sníh, mráz a městský provoz (máme malé město, motor se ani neohřál) hnaly spotřebu nahoru, naopak dálky, pokud možno v rovině, dolů.

    5,9l / 100km byl zanamenaný rekord, ovšem to bylo z Cingue Torri (Dolomity) přes Brener do ČR, navíc intenzivní déšť a voda na dálnicích na 80% cesty snižovaly rychlost často na 100 km/h (felcka nemá kaluže ráda, v noci, když jsou překvapením, je to ve vyšší rychlosti hra o život). Navíc v autě byly jen dva lidi a 4 bagáže.

    Felcku jsem měl rád a přes její nedostatky jsem s ní byl v momentě zžitý a měl jsem jí "pod kůží", přesně jsem věděl co čekat, na centimetry jsem odhadnul, kde to auto končí, atd..

     
    Komentář ze dne: 20.08.2009 21:28:42     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Š110R
    Souhlasím s tím, že by se dalo zajet pod šest litrů. Samozřejmě mnou udávaná spotřeba je o jedné osobě. Zase nebudu jezdit rekordy na spotřebu za cenu toho, že se ze mě stane "safety car" jak kdosi poznamenal. Ale ta spotřeba, kterou uvádíte, sedí.

    Já svoji felicii rád mít musím. Až dojezdí, tak za ní udělám křížek. Na lepší, kvůli cestě do práce a podobně, se rozhodně zadlužit nehodlám.

     
    Komentář ze dne: 17.08.2009 21:25:26     Reagovat
    Autor: pikacu - pikacu
    Titulek:Re: Š110R
    No a já mám ještě "erko" ve stodole pod plachtou. Jezdí úplně v pohodě, nicméně můj študenstký "tuning" (v době mých studií byl výraz "student" synonymem člověka, co má hodně hluboko do kapsy) uvrhnul tohohle mazlíka do stavu, kdy neprojde díky nepovoleným úpravám na STK. Takže značky jsou v depozitu (uloženo v době, kdy neplatilo časové omezení uložení do depozitu).

    Mám v pácu zakoupit starší kupíčko a dát ho dohromady tak, aby "prošlo" technickou (na svém mám nové nápravy a spoustu dalších nových věcí, co jsem postupem času sehnal a namontoval). Tohle auto má totiž pro mne velkou hodnotu ... je mým prvním vlastním automobilem. A díky zástavbě LPG jsem s ním jezdil svého času za 0,30 Kč/km (plynu). Dnes jsem někde na násobku (u dieselového pickupa kolem 2,1 na km, u offroada na tahání vleku kolem 7 Kč/km :( ... ) No ale hlavně z dřívějších škodovek bych řekl, že to bylo designově nejpovedenější vozidlo (a nejen designově).

     
    Komentář ze dne: 17.08.2009 21:39:07     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Š110R
    No u stovek byl povedený hlavně chladící systém včetně vytápění. Než se ten ropovod zahřál, to byla doba. Chladič vzadu. Budto to netopilo anebo to vařilo... Zadní nápravy taky bomba. Co se ti na tomhle hnusu (když pomineme nostalgii) líbí?

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 07:09:55     Reagovat
    Autor: Torm - Torm
    Titulek:Re: Re: Re: Š110R
    Jaký ropovod, proboha? Neplést se stodvacítkami... Nebo radši podrobněji - Modelová řada 100/110 (tedy interní označení 717, 718-K, 719, 722) měly chladič i ventilátor vzadu a teplota chladící vody nabíhala poměrně rychle. Hadice topení šly středovým tunelem, na kterém byla osazena i páčka regulace průtoku a auto topilo docela svižně. S chlazením bylo hůř, ventilátor chladiče byl fakticky v turbulenční zóně a teplota se musela hlídat hlavně v nižších rychlostech. Stodvacítky (742, 742-M, 745) mají opravdu ropovod, chladič je za maskou vepředu a trubky jsou tažené pod autem. netopí, vaří, zamrzá...

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 21:07:28     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Š110R
    Tak. Sem se sek.

     
    Komentář ze dne: 17.08.2009 21:32:37     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Š110R
    Škoda 110R byl tak trochu sporťák, ne? Obyč. škoda 100 měla cca 36kW.

    Komentář ze dne: 17.08.2009 21:49:09     Reagovat
    Autor: Kilmore - kilmore_trotter
    Titulek:
    Jezdil jsem nějaký čas (asi 20 000 km) s Fabii I v poněkud lepší výbavě, počínaje motorem o výkonu 50 kW a konče třeba posilovačem řízení. Nerozumím, proč si to vůbec Češi tak hojně kupovali. Dozadu se při 183 cm nedalo slušně posadit, na dálnici jsem nemohl pořádně udržet 140 na tachometru (rozhodně ne ve čtyřech osobách na palubě) a s**lo se to vcelku často. Když nadešel čas a potřeboval jsem vlastní auto, raději než takové nové plečky, případně jiné od Dacie či Fiatu, šel jsem do ojetiny. A vřele bych doporučil totéž komukoliv, kdo nejezdí opravdu hodně. Za 200 tisíc, o kterých mluvil autor článku, jezdím už nějaký čas v Peugeotu 206 CC a rozhodně si to užívám mnohem více než cokoliv, co by mi mohli vyrobit v Mladé Boleslavi. Tolik k osobní volbě, kde ojetina je obvykle zdaleka nejlepší variantou. Kdyby mi HTP dali ve firmě, zřejmě bych uvažoval o změně zaměstnavatele.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 12:05:59     Reagovat
    Autor: surround - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Zdravím kolegu, taky jsem se zbláznil do toho to stroje a jedno CCečko pořídil :-)

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 12:13:38     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re:
    Tak mě napadá, jak se v P206CC sedí vzadu?

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 15:26:23     Reagovat
    Autor: Kilmore - kilmore_trotter
    Titulek:Re: Re:
    Nemám tušení, nikdy mne to ani nenapadlo zkoušet a nejvýše jsem dozadu nakládal bagáž. U fabie jsem nedostatek místa kritizoval především proto, že se narozdíl od 206 CC prezentuje jako čtyřmístné auto. Přitom za pár šupů se na trhu dají sehnat podobné plečky, které vzadu mají více místa, vypadají lépe a jejich základní motorizace alespoň trochu jede, viz třeba výše zmiňovaná Xsara. Prostě kupovat si sociální verzi již tak sociálního auta, jako je fabie I, nedává žádný smysl. Na trhu je dost ojetin, které buď potěší srdce, jako 206CC, nebo jsou praktičtější, nebo je s nimi alespoň větší sranda (uvažoval jsem také o koupi MG TF). Pro rodinné typy zas je mnohem lepší jít do ojetiny nějakého dodávkovitého tvaru (a třeba ještě na plyn). Jediným částečně logickým zákazníkem pro nejubožejší linii ze Schadewerke jsou nakonec jen firmy, které nakoupí tenhle zázrak pro pěchotu. Samozřejmě to platí u těch firem, které chtějí připomínat svému zaměstnanci jeho podřízené místo v potravním řetězci co nejhojněji.

     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 16:08:22     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re:
    Ale Fabia je 4-místné auto, jen holt ne pro 4 dvoumetrový lidi ;-)

    V bejvalý firmě jsme je měli převážně s trošku jinym motorem - 1.9SDI, což je taky líná mrcha.

     
    Komentář ze dne: 19.08.2009 10:55:35     Reagovat
    Autor: surround - MichalS
    Titulek:Re: Re:
    Nic moc, ale dítě se tam vejde v pohodě, hlavně když si sedne za manželku.

    Komentář ze dne: 17.08.2009 23:57:48     Reagovat
    Autor: Matyx - MatyxCZ
    Titulek:
    Na takovy socmobil to vlastne docela ujde, ale preci jen mi to neda -> v roce 2001 zakoupena Honda Civic 1.5 vtec LS r.v. 1997 za 140k se 100 tis. km na tachometru, v roce 2004 prodana s bezmala 300 tis. km, a oprav tam nebylo ani polovina. Resp. olej, rozvody, brzdove oblozeni, zarovky, filtry, napln klimy, vyfuk, proste spotrebak. Tlumice uz to taky potrebovaly, ale novy majitel preferoval nizsi kupni cenu, pry to slo na tuning (nechapu proc vtec a ne vti, ale jeho problem ;-)).

    V kazdem pripade srovnatelne co do spotreby (6.2l /100km dlouhodoby prumer), porizovacich nakladu, a v pripade autorizovaneho servisu i provoznich nakladu. Rozdil v uzitne hodnote uplne jinde, Honda mela slusnou vybavu (rozdil netreba vypisovat, i u Fabia II clovek potrebuje par mesicnich platu navrch na priplatkovou vybavu aby se vyrovnal 10 let staremu japonci v zakladu). Dale pak byla pohodlna, prostorna (kam se hrabe Ochcavka), slusne jela (115k / 1040kg), a hlavne nikdy nikde nenechala. Zadna jizda na 2/3 valcu, ci cokoliv podobneho, za celou tu dobu jsem veskery servis provadel de facto preventivne.

    Takze nezbyva nez konstatovat -> ano, sluzebni auto je nejlepsi auto na svete, i kdyby to byla Fabia Junior, ale v te dobe se jeste daly preuctovat naklady na sluzebni cestu ze soukr. vozidla bez placeni silnicni dane atd., takze me se to auto "zaplatilo" za cca. 50000 odjezdenych na sluzebkach a zbyle soukrome km byly "zdarma" jen za palivo. Co dodat ;-)))


     
    Komentář ze dne: 18.08.2009 08:23:15     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re:
    Zase porovnávání novýho auta a ojetýho, z toho nikdy nevyjde to nový jako vítěz. Zvlášť když to je honda vs. škoda notabene civic vs. fabia.

    Komentář ze dne: 28.08.2009 07:22:54     Reagovat
    Autor: Jarda K - Jarda K
    Titulek:1,2 HTP - vada
    A jak je to s údajně konstrukční vadou těhle motorů? Katalyzátor je v blízkosti hlavního olejového kanálu, kde olej přehřívá na 140°C a ten hbitě degraduje. Karbonuje a dochází k podpalování ventilů. Jak to tedy je?
    Autore článku, jaké intervaly výměny oleje jsi měl (máš)? Jaký olej?
    Prý pomohou výměny po 7,5kkm. Že se častěji, novým olejem, vyplavují úsady v motoru.....

     
    Komentář ze dne: 26.04.2015 13:24:52     Reagovat
    Autor: martinus26 - martinus26
    Titulek:Re: 1,2 HTP - vada
    Od mechanika z práce viem že na 1.2 HTP tá vada je, vada je neriešitelná a hlava motoru s ventilmi po 150 00 km odíde. Jediné čo mi poradil je nepodtáčať motor. Firemna HTP pred vymenou hlavy a ventilov žrala 9L/100 km a skoro žiadny výkon.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.