Vážení čtenáři, opět tu máme něco, co si patrně v Reflexu ani Mladé Frontě nepřečtete. Projekt www.chceteje.cz zaujal česká média, poukázal na problémy přistěhovalectví a nepřímo bezbřehého multikulturalismu, zatlačil do pozadí (skoro jsem chtěl napsat "zatlačil oči") projektu www.chceteho.cz. Sice od nápadu k realizaci uplynul nějaký čas, nakonec jsme však dosáhli toho, že autoři webu chceteje.cz, pánové P. a M. poskytli našemu serveru rozhovor.
D-F: První otázka je trochu netradiční: Jak se nyní cítíte jako
autoři asi nejznámější české webové parodie?
P: osobně nejsem žádný egomaniak, takže se cítím zcela normálně. Mám
samozřejmě radost, že o projektu se začalo mluvit, což bylo naším cílem
– rozpoutat diskusi o druhé tváři imigrace a multikulturní společnosti.
M: Nejznámější parodie, no to asi trošku přeháníš. Ale myslím, že se
to celkem povedlo. Každopádně potrefené husy se hned ozvaly a spousta lidí
se zasmála. Ale zdravé naštvání nad tím, co se děje kolem nás zůstává.
Takže asi zůstaneme trnem v oku i nadále, protože další projekty přijdou
;-).
D-F: Jak vznikl nápad stránky vytvořit? Objevily se různé spekulace,
že jejich vytvoření zadala Národní strana, Národní odpor, dokonce já sám.
Apod. Kdo hradil náklady?
P: Prvotní nápad vzešel od M, postupně k tomu přibývaly nápady ostatních
– včetně našich čtenářů. Rozhodně si vytvoření webu www.chceteje.cz nevyžádala
ani Národní strana, natož Národní odpor a určitě jsi to nebyl Ty :-) Náklady
jsme hradili mezi sebou – někdo dal peníze, někdo svůj čas a nápady...
M: Nápad vznikl u pivka, jak jinak. Po tom, co jsem viděl náhodou reklamu
na chceteho.cz a slyšel, kolik peněz do toho stupidního projektu zahučelo.
Žádná strana za tím nestála. Pro straníky mám rozpracovaný jiný projekt
- kapkadeprese.cz, web psychické podpory pro zničené a vyždímané chlapy
po třicítce ;-). Sám se mezi ně taky řadím.
D-F: Jaké ohlasy zatím máte? A co policie? Už jste byli "podat
vysvětlení"?
P: Ohlasy jsou z nějakých 85% pozitivní, lidé nám hodně děkují za odvahu
mluvit o politicky nekorektním tématu, nabízejí peněžní dary i konkrétní
pomoc. Zbylých 15% reakcí jsou buď neutrální příspěvky nebo urážky, výhrůžky,
vulgarity... na policii jsme samozřejmě byli – sami jsme nabídli spolupráci,
neboť se domníváme, že nepácháme nic nezákonného.
M: Většinou pozitivní reakce. Myslím, že jsme spokojení. Zajímavé je,
že nejsprostší nadávky chodí od žen. Asi ta anonymita internetu jim dává
odvahu uvolnit nahromaděné emoce. Nechápu, kde se to v nich bere. Na policii
jsem už byl. Na stole jsem viděl tři trestní oznámení. Vyšetřuje to nadporučík,
takže na nás nenasadili žádné béčko. V podstatě na nás nic nemají, během
vyšetřování mi ukazoval žaloby bez rozumného zdůvodnění a byl smutný, že
se tím musí zabývat. Samozřejmě, politická vůle nás zastrašit tady je,
ale výkon vázne na solidaritě a pochopení jednotlivců, kteří by měli být
tím karabáčem. Díky bohu.
D-F: Z vlastní zkušenosti vás musím upozornit, že některé z "občanských
iniciativ", se kterými jste se dostali do křížku, nejsou právě jednoduchý
soupeř. Jsou horší než uliční výbory z dob předrevolučního socialismu.
Ačkoli se ve svých názvech orwellovsky maskují výrazy jako "svoboda" a
"tolerance", ve skutečnosti používají špiclovské metody, za které by se
starý estébák nestyděl, aby diskreditovali nebo postrašili nepohodlné.
Dříve nebo později s nimi budete mít problém. Jste připraveni?
P: Jsme si vědomi, že nejčastějšími nositeli bolševických a nacistických
metod práce jsou právě spolky tzv. lidskoprávních aktivistů, kteří se domnívají,
že lidská práva končí v okamžiku, kdy máme jiný názor, než oni považují
za vhodné. Osobně z nich nemám strach, spíše mi je takových lidí trochu
líto. Odkud pramení jejich mesiášský syndrom – to opravdu nevím. Je to
spíše otázka pro psychologa, zda-li se nejedná o nějaké projevy frustrace
freudovského typu.
M: Nojo, no. Jsem deset let ženatý, mne jen tak něco nezastraší ;-).
D-F: Vaše kampaň byla na různých smažba webech označena jako xenofobní
a rasistická. Ať jsem dělal, co jsem chtěl, nic takového jsem tam neviděl.
Jsou tam než informace, které si na internetu najde každý a něco humoru.
Jaký postoj máte k xenofobii a rasismu?
P: Odmítám tvrzení, že o nekorektních tématech se ve slušné společnosti
nemluví. Takové postoje jsou jen důsledkem autocenzury. Náš projekt není
ani rasistický, ani xenofobní – a rozhodně odmítám, že bychom zastávali
rasistické nebo xenofobní postoje. Všichni hodně cestujeme po celém světě
– ať pracovně nebo soukromě – a tak máme srovnání, jak funguje společnost
v zemích s vysokým podílem imigrantů ze zaostalých zemí Afriky nebo středního
východu. Strach, násilí, zločin – to je charakteristika oblastí s vysokým
procentem zejména muslimských imigrantů – ať se každý podívá na Londýn,
Manchester, Amsterdam, Paříž, Nice, Malmö, Stockholm.... situace v těchto
městech je neudržitelná a my opravdu nestojíme o to, v ČR zažívat rituální
vraždy za urážky islámu jako v Holandsku, vypalování aut a systematické
napadání představitelů státu a policie, jako je tomu ve Francii a Belgii,
o systematické znásilňování žen a dívek, jako je tomu ve Švédsku a v Norsku.
Pokud někdo touží žít podle práva šaria, nechť si najde nějakou islámskou
zemi, ať mi však tato pravidla nenutí v zemi, kde žiju já a která je založená
na evropských hodnotách demokracie, lidských práv a svobody slova. Zkráceně
řečeno – kdo nechce tato práva respektovat, sám si žádná práva nezaslouží
a nechť tedy odejde jinam.
M: Možná, když jsem byl mladý, byl jsem rasista. Ale časem se nad to
člověk povznese. Dnes se na to dívám tak, že lidi jsou lidi. Někdo je fajn,
někdo je pičus. Právě sedím v Madridu, na školení. Včera mne školil černoch
jako bota, večer jsem s ním seděl v baru, bezva jsme pokecali. Vedle mne
sedí Luai a Salah z Dubaje. Nemám s nimi žádný problém. Problém bych měl
ve chvíli, kdyby se chtěli přestěhovat do naší země a zůstat tam trvale.
To by mi asi vadilo a dal bych jim to najevo. Dnes je poškozování životního
prostředí trestným činem. Ale zničit národ, rozbít jeho sounáležitost,
tradiční kulturu a vztahy, to je na druhou stranu chvályhodné. Kdysi jsem
viděl film o fotbalových chuligánech, kde Dušek ukazuje na globus a říká
něco ve smyslu: „vidíš, tady všude jsou žlutý, tady černý a jen tenhle
malý kousek země patří nám. a já bych chtěl, aby to tak zůstalo.“ Je to
velmi zjednodušené, ale cítím to stejně. Je to rasismus? Byl jsem párkrát
na blízkém východě, když jsem vstupoval na území jinak liberálních Spojených
Arabských Emirátů, tak se mne letišti ptali, jestli nemám Bibli nebo křížek,
že takové věci do jejich země nesmí. Já bych jim oplácel stejnou mincí.
Kašlu na náboženské svobody. Dokud nebude v Saudské Arábii kostel, neexistuje
podle mne jejich morální právo na mešitu kdekoliv v Evropě. Jsem xenofob?
D-F: Na druhé straně, žil jsem nějakou dobu v zahraničí. Sice
jsem nechodil do mešity ani nezapaloval auta, ale přesto bych nebyl právě
štěstím bez sebe, kdyby někdo vytvořil takové stránky o mně. Stěžoval si
nějaký cizinec, že se cítí uražen?
P: Ne, pokud vím, tak se nikdo neozval, koho by se to dotklo osobně.
My nic nemáme proti cizincům z našeho civilizačního okruhu, jen se vzhledem
ke zkušenostem některých západoevropských států obáváme kultur neslučitelných
s našimi hodnotami. Naopak dostali jsme mnoho podpůrných dopisů z celé Evropy,
dokonce od Američanů, Holanďanů a Britů žijících v ČR a varujících nás před
chybami, kterých se dopustily jejich vlády ke vztahu k imigrantům.
M: Klidně. Když je co kritizovat, ať se do nás klidně pustí. Pár cizinců
se nám ozvalo, nikdo nezpochybňoval obsah našich stránek, spíše kritizovali
jiné cizince, případně vyjádřili pochopení. Je to zajímavé, ale je to tak.
D-F: Můžete prozradit něco o sobě?
P: Budu mluvit za sebe – 29 let, ženatý, živím se marketingem a komerční
komunikací, nejsem člen žádné strany ani politického sdružení, mám blízko
ke konzervativně-liberální pravici.
M: Kdysi jsem dotáhl VŠ ekonomického směru do zdárného konce, ale pracuji
radši jako technik, hodně cestuji po světě, koukám se a přemýšlím. Je mi
36let, mám tři děti. Dříve jsem byl na politické scéně aktivní, ale dnes
mám náročnou práci a rodinu, takže jsem musel přehodnotit priority…
D-F: Parodujete evidentně projekt www.chceteho.cz. Proč jste si
vybrali právě tento projekt? Co soudíte o "předloze" chceteho.cz?
P: Kampaň Chceteho.cz nám přišla tak neuvěřitelně stupidní a hloupá,
že se parodování nabízelo samo. Ztvárnění neonacistů jako jakýchsi vesnických
skinheads absolutně nereflektuje současnou situaci mezi českými nácky.
Bylo vidět, že kampaň dělali lidé, kteří žádného nacistu nejspíš nikdy
neviděli a to je tragická ukázka činnosti organizací, které za touto kampaní
za 2 miliony korun stojí. Navíc nechápeme těch několik opilých hajlujících
primitivů jako nějaké relevantní nebezpečí pro naši zem – a zprávy např.
BIS nám v tom dávají za pravdu, neboť počet příznivců neonacistických organizací
u nás vytrvale klesá.
M: Protože jsem příznivcem svobody slova. Nesnáším velkého bratra, všechno
to omezování, sledování, špehování, donášení, škatulkování. Rád pojmenovávám
věci pravým jménem, no a ti blbečci, co dělali chceteho.cz, si o to prostě
řekli.
D-F: Jak nahlížíte na pojmy jako vlastenectví, nacionalismus,
patriotismus, vztah k vlasti? Pokládáte je vůbec za udržitelné za okolnosti,
kdy se naše společnost, ekonomika, technologie a podobně čím dál více integruje
s evropskou a světovou?
P: Osobně považuji vlastenectví a pozitivní vztah k zemi, kde žiju na
standardní a naprosto normální součást intelektu člověka. Nacismus i především
komunismus v lidech vlastenectví vytrvale potlačoval, dnes v tom pokračují
zastánci multi-kulti zřízení. Vlastenectví pomáhá udržovat lidské společenství
na určité morální úrovni, z mé zkušenosti vím, že lidé s pozitivním vztahem
k vlastní zemi (ať to byli Češi, Slováci, Skotové nebo Italové) jsou zároveň
lidé charakterní, čestní a zásadoví. Co se týká integrace a globalizace
– ta přece neznamená, že zapomenu na to, kdo jsem a odkud pocházím. Zároveň
si myslím, že například integrace v rámci EU je pouze dočasná záležitost
– politické tlaky eurosocialistů jsou naprosto nepřirozené, nikdo o nějakou
eurofederaci nestojí. Rozbili jsme Rakousko-Uhersko, rozbijeme i byrokraticko-socialistický
kolos zvaný EU.
M: Vlastenectví není špatné. Ale jsem nacionalista v dobrém slova smyslu.
Pro mne jsou totiž vlastenectví a nacionalismus dvě spojené nádoby, které
nelze rozdělit, aniž by se obě nerozbily. Kdysi jsem četl skvělou knížku
od pana Vlastimila Podrackého. Jmenovala se „Návrat k domovu“. Těžko vyjádřit
pocity, které jsem po jejím přečtení měl jinak než, že mi otevřela oči
a že sám bych svůj postoj nemohl vyjádřit lépe. Vřele doporučuji. Dále,
technologie i ekonomika může zůstat otevřená, ale zemi a národ si musíme
chránit. A nemyslím, že by to mělo být v protikladu. Do EU jsme neměli vstupovat.
Evropské sdružení volného obchodu by pro nás udělalo podobnou službu z ekonomického
pohledu. Mohli jsme si zachovat státní suverenitu a nemuseli vyprodávat
jediné, čeho je ve světě skutečný nedostatek, a to svoji zem. Viktor Dyk
ve své básní Hranice kdysi napsal: „Do propasti se uvrháte, hranice nejsou-li
vám svaté, nestřežíte-li jejich čest.“ Měl pravdu.
D-F: Co říkáte situaci v Kosovu a uznání Kosova českou vládou?
P: Těžko hledám slušná slova. Postoj české vlády je – bohužel – tradičně
český: vazalský, bez odvahy k vlastnímu názoru. Dnešní demokratické Srbsko
trestáme za zločiny Miloševiče. Porušení mezinárodního práva je pravděpodobně
pro pana Schwarzenberga a Topolánka asi normální. Na rovinu říkám, že uznání
teroristického státu Kosovo je pro mě důvodem, proč již nikdy nebudu volit
ODS. A těžko to nesu zejména z toho důvodu, že Srbové tradičně vždy stáli
za námi – vzpomeňme na roky 1938 nebo 1968, kdy se v Bělehradě hlásili desetitisíce
dobrovolníků na pomoc Československu. Chce se mi z přístupu naší vlády a
diplomacie zvracet.
M: Nový Mnichov, lži a manipulace. Nátlak, výhružky, humanitární bombardování,
sliby, porušení slibů. Je mi zle z toho, že se toho účastníme. Uznání Kosova
je v rozporu s naší ústavou, pokud se toho neujme nějaká politická strana,
tak do toho půjdeme sami.
D-F: Když jsme u toho multikulti, ani ne za měsíc se v Brně uskuteční
historicky první pochod homosexuálů v Čechách. Jak se díváte na takovou
akci?
P: Mě osobně je to fakt ukradený – netuším, co je účelem tohoto pochodu.
Má-li někdo potřebu dávat na odiv svou sexuální orientaci, nechť tak činí,
pokud tím nebude omezovat práva druhých a nebude žádat možnost vychovávat
děti.
M: Kdo nezná historii, je nucen ji opakovat. Morální úpadek je začátek
našeho konce. Slabost, kterou mimo jiné projevujeme v neschopnosti pojmenovat
úchylky pravým jménem, se nám brzy vymstí.
D-F: Co plánujete do budoucna?
P: Chystáme projekt týkající se Kosova a práva Srbů na sebeurčení. Tedy
pokud neskončíme jako těžcí zločinci za mřížemi za projekt CHCETEJE.cz
:-)
M: Ale jo, třeba z nás zase vypadne nějaká další perla. ;-)
Chcete něco vzkázat čtenářům D-F?
P: No myslím, že u čtenářů D-F lze předpokládat vysokou úroveň schopnosti
používat vlastní hlavu a vlastní úsudek, ale přeci jen bych všem vzkázal,
ať se nenechají názorově manipulovat masmédii ani politicky korektní společností.
Nebojte se nikdy vyjadřovat svůj názor a bránit svoje zájmy.
M: V podstatě to samé. Přemýšlejte nejen o tom, kdo vám co říká, ale
taky o tom, proč vám to vlastně říká. Dozvíte se mnohem více.
12.06.2008 D-FENS