Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Alma Mater (ze dne 04.03.2012, autor článku: Jahl)
Přidat nový komentář
|
Je to následek plánu EU - tolik a tolik % "VŠ vzdělaných". Tolik a tolik eko-multi-kulti předmětu v kurikulu už na ZŠ. Cíl je jasný - snížit konkurenceschopnost, zvýšit promořenost "-ismy". Zvýšít závislost všech na státním cecku.
|
|
|
Přesně. Hlavně když před časem prohlásil někdo z vlády, že dlouhodobě by mělo být víc než 50% lidí s VŠ vzděláním.
Neboli nároky VŠ vzdělání by měly odpovídat schopnostem podprůměrně nadaného člověka.
|
|
|
Dodatek: Dlouhodobě ve smyslu, že to je dlouhodobý cíl (za nějakých X let by to tak mělo být), špatně jsem to formuloval.
|
|
Proto se tenkrát na vysokou školu tolik lidé nehrnuli, navíc studium bylo obtížné a odpad veliký. Z ročníku dostudovalo cca 40% lidí.
Autor zapomněl, že lidi se na vysokou školu docela hrnuli, protože rok vojny ušetřit bylo zatraceně lákavé. Leckomu stál za to třeba jen dvouletý odklad, že.
|
|
|
Na nasej fakulte to znamenalo len rocny odklad. Ti co tam prisli len kvoli vojne boli obvykle prec po prvom skuskovom.
|
|
|
Domnívám se, že i z Vaší fakulty se dalo přestoupit na jinou školu.
A nebo na tutéž fakultu do jiného města.
Alespoň z naší fakulty to šlo. Nebo na ni.
|
|
|
No, neviem ze aka skola by mala zaujem o ludi co v prvom semestri zvladli len technicke kreslenie a uvod do inzinierstva...ked chceli na inu skolu, museli tam cez prijimacky. Viem o dvoch co uspesne dokoncili pedagogicku fakultu po tom co od nas museli odist, ale takych vela nebolo. Inak, konecny pomer medzi prvakmi a absolventami lbl 320:88
|
|
VŠ studentů je v současnosti kolem 400k.
Ad skladba protestujících: co můžu jako student v Plzni sledovat ve svém okolí, tak z techniků o prostech naprostá většina buď neví, nezajímá se, nebo tuhle formu protestů a jejich provedení považuje za blbost. Větší je účast mezi studenty filosofické fakulty, a přičítal bych to zejména dost manipulativně vedené přesvědčovací kampani, aby "bojovali za správnou věc". Z těch co znám, a šli protestovat, nečetl kritizované návrhy zákonů nikdo.
Že je centrum těchto protestů u filozofů není podle mě náhoda. Už v současnosti jim z pohledu financování a akreditací Mgr oborů teče do bot. Východiska reformních snah jejich situaci nezlepší, a jsou navíc proti jejich světonázoru.
Funkčnost systému postaveného na akademických svobodách, což v praxi znamená i pravomoci bez zodpovědnosti, a totální manažerskou neschopnosti, v Plzni sledujeme online na případu právnické fakulty, ale i na dalších.
|
|
|
Ona ta totální manažerská neschopnost ZČU dosti prostupuje (a nebude to asi jen její problém). FEK už má téměř hlavu na špalku a kat si brousí sekeru, jelikož předchozí děkan se více zajímal o výši svého platu a kozy vnadnějších studentek, než aby pracoval. A ten současný zas neudělal potřebné personální zemětřesení. Proč také, když jsou naše veřejné VŠ institucionální formou velice blízké kolchozu. Inu, akademická svoboda jak řemen.
|
|
Pokud mám informace, tak státní správa už není bezpečnou cestou k zaměstnání absolventa. Ne, že by tam nechyběli odborníci, ale míst i tam ubývá a jsou zabetonovaná lidmi, kteří tam prostě byli dřív.
|
|
Autore,
docela souhlasím, protže jsem měl a mám tu čest s dnešní intligencí. Vysokoškooáci nejsou nějací lumeni. Sem tam se někdo chytrý najde.
To o té párty a protloukání. Udržování studentů za každou cenu to je bohužel pravda. Měli jsme pár studentských kolegů od kterých bych nechtěl výsledek klinických parametrů, protože byli tupí jak bambus a nevěděli co dělajía přesto dostudovali atd..
Co mi vadí je tupost někde uprostřed článku. Tady na D-Fens je to celkem běžný nedu:
Ti dobří a schopní najdou snadno místo u soukromých firem, odejdou do zahraničí, nebo si založí vlastní firmu, ty průměrné zaměstná státní správa, protože.....
Blbost do nebe volající, žě ti schopní a jen Ti skončí v soukromých firmách apod.. BLBOST
Autore a kdo je tedy např. ve výzkumu PITOMCI? Viděl jsi autore výzkum s objektivními výsledky u soukromníků TO JE BLBOST. Někteří chytří hold zůstávají i ve státním sektoru a konkurence jim je svět se kterým souteží na poli poznání. Bohužel je takových jako šafránu, ale jsou i takoví.
Jinak článek pěkný, ale školně nepomůže bohužel. U nás byli nejschopnější ti z finančně slabých rodin a ti by se školným měli problém a ne vždy jde jít na brigádu. Blbci se rekrutovali hlavně z dobře situovaných rodim. A odložené školné ja státní paskvil. Tak jak na to?
|
|
|
Vyložených pitomců jsem ve výzkumu a na akademické půdě v technických profesích opravdu moc neviděl.
Fachidiotů, bádajících o exkrementu a navzájem se podporujících a soutěžících o citace a impact jsem viděl kvanta. Není to tak dlouho, kdy jsem se řekněme přichomýtl k jisté doktorské práci z oblasti sítí. Autor sice dospěl k naprosto hloupým a praxí vyvráceným závěrům (což uznával i on sám), ale protože k nim dospěl vědecky, všichni byli spokojeni a titul dostal...
|
|
|
Tož ono je to někdy těžké. Když například uvážím, kdo bude posuzovat kvality mé práce zabývající se modely neregulovaného (svobodného) bankovnictví, mám hnědo v kalhotech. Nebyl snad ten Váš autor nakonec nejmoudřejší, když neříkal nic, co by kohokoliv mohlo škovat nebo urazit?
Problém je pochopitelně ve financování. Kdyby v oboru nebylo tolik placených lhářů a sráčů, kteří se jinde neuchytí, tak by zvláště humanitní studia vypadala zcela jinak.
|
|
|
To by me zajimalo, o co tam slo? Pokud autor dosel "vedecky" k chybnym zaverum, tak bud mel nekde v podkladech chybu, nebo delal zavery z neuplnych dat. V praxi se to ale taky stane, ovsem mel by to byt duvod pro kontrolu a revizi cele prace...
|
|
|
Zřejmě typický příklad A-B logiky.
|
|
Já(24) studuju vysokou při zaměstnání, tj kombi. formou(2. ročník bc). Nebudu tvrdit, že samotné studium je extra náročné, ale při práci je to dost záhul, zejména na čas a nervy. Nastoupilo nás 45 do okruhu a nyní nás je 13. Takže nějakých 29% a to jsme v půlce 2. ročníku :).
Spousta mých známých šla na prezenční formu VŠ a to jednodušše proto, že se jim nechtělo makat(Spousta z nich se tím netají). Když poslouchám, jak 3 týdnně jsou v hospodě, čas na koníčky atd, občas mě to i naštve. Ale já bych neměnil. Vozim si zadek ve svým vysněným kupátku, když pán bůh dá, konečně budu mít vlastníí bydlení a ve finále pár let praxe a titul.
Nechci všechny VŠ házet do jednoho pytle, ale spousta(né li věčina) lidí studuje nesmysli. Narážím na humanitní obory, kde je podle mě strašně moc lidí. Na druhou stranu mám kamarádky na medicíně na KU v Praze a to jsou frajerky a ani si netroufnu srovnávat obsah toho co se učí oni a co musím já. To jest můj příspěvek k situácii, ktorá vládne v našej krajině...
|
|
|
Když vidím "spousta(né li věčina) lidí studuje nesmysli" nedá mi to a zeptám se Marka, jak je možné že ho přijali na VŠ bez toho aby absolvoval ZŠ.
|
|
|
Toto mi přijde jako hodně smutný fakt. Neznám zapáleného studenta pro obor. Jde povětšinou jen o zabití času, mít jakejkoliv titul, ale hlavně nemakat a když už makat, tak hlavně né rukama. Vysokoškoláků, kteří něco dokázali, spočítám na prstech jedné ruky. Zbytek si nevydělá, to co já bez titulu.
|
|
|
Já jsem Bc. absolovent filozofické fakulty v Plzni. Studoval jsem ji proto, že tam kam jsem chtěl mě nevzali. Studoval jsem ji i proto, abych se vyhnul vojně (zrušili ji těsně před koncem mého studia) a taky proto, že jsem chtěl "mít titul". Samotný obor mě bavil první rok a půl, druhá půlka byla peklo a dodělal jsem to hlavně kvůli mámě a babi aby měli být na co pyšné... Dneska mám titul, který je mi k hovnu - mohl jsem mít o 4 roky delší praxi a lepší práci. Při současné devalvaci titulu (má ho skoro každý a plno lidí umí/zná úplný hovno) pochybuju, že bych po střední šel znovu na VŠ. Určitě bych nešel na humanitní obor. Toto si ale spousta mladých neuvědomuje, stejně jako jsem si to tenkrát neuvědomoval já...
|
|
|
no nic...teď už na to kašli a příště si to prostě líp rozmysli 8o)
oslů, co vyhodili 5 let kvůli roku vojny zám několik. jeden jezdí už 7 let dodávkou PPL...magistr české literatury a slavistiky nebo co. mamí a babí už dávno nejsou pyšný, protože kluk je poslíček a na diplom mu asi nakašlaly. bydlí v panelákovým podnájmu za tržních 10kkč za 2+1, pracuje 10 a více hodin/den a smrdí korunou. jestli si plete taky i/y nevím...
|
|
Tu otazku jste si ale polozil vy, ta nikde nezaznela. Odpoved je samozrejme takova, ze by si skolu meli platit sami. Ale...
Otazka, ktera byla nastolena pred prostesty znela: "Chcete, aby se do tohoto nefunkcniho a spatneho systemu statniho skolstvi bez jakekoli zmeny jeste nalilo az 20 000 rocne z kapsy kazdeho studenta?"
Jestli jste si nevsiml, jak system funguje, tak se podivejte na cokoli, co bylo schvaleno za poslednich 10 - 15 let. Pochopitelne, ze stat uhradi studium mensinam, socialne vyloucenym, hloupym, diskriminovanym... Jediny, kdo si bude muset priplacet, bude nadany bily muz.
|
|
Onehdy jsem si vzal daňové přiznání, a pokusil jsem se spočítat, kolik za své vzdělání za život zaplatí na daních průměrný člověk.
Základní a střední škola: 50000Kč/rok
Vysoká škola: 40000Kč/rok (na studenty se ovšem touto částkou skládají i ti, kteří žádnou VŠ nestudovali)
|
|
|
Jak konkrétně jsi to počítal?
|
|
Ano je to tak, studuji se nesmyslne obory a vsichni to platime, zatimco potrebujem lekare a techniky.
Takze vrstvene skolne, podle potreby, koho potreba neni, ten at plati, kdyz je to jeho konicek, koho potreba je, na to ho se slozime, cimz budeme motivovat sikovne lidi, aby se nesly jen flakat na VS a plytvat svym potencialem.
Ale dalsi problem VS je jejich akademicnost a neb kazdy bude vedec, jenze v praxi je to jinak a tak Prof. rika, ja vas nic naucit nemusim, ja vas ucim myslet a tridit informace ... nutno podotknout ze nesmysly a vysledek je prijit na to, ze staci odrikat basnicku podle nazoru daneho prof. a to i za cenu poplyvani zakladni Newtonovske mechaniky a fyziky a neb ano pane RNDr ... ta cerna koule je skutecne bila krychle.
No a mame zde dalsi fenomen, INTERNET a mnoho lidi, vcetne me vse prakticke z meho oboru nastudovala tam, na rozdil od mych kolegu, me hledani prace stalo 1x telefonat a 1 hod pohovor o tom, co umim a co jsem delal, vysledek, sel jsem na misto, ktere nebylo pro absolventa a obstal jsem, zatimco jini uci, delaji ve statni sprave a papirove to byla elita ... jenze elita v blabolech a jiz bylo pozde dohnat 5 lety rozdil se zjistenim, ze o danem oboru nevi vubec nic a ze jim konkuruje 16lety hoch z Indie, ktery toho vi vic, nez oni.
|
|
|
Zapomnel jsem rict, ze jsem si pri studiich privydelaval v oboru a pracoval na komercnich grantech jako clovek, co zajistuje technicky backgroud, aby geniove v jinem oboru mohli delat svoji praci ... kazdy jsme meli nadani pro neco jineho a ja se tam mnoho naucil, lec delal jsem temer zadarmo, protoze nejsme v normalni zemi a ac grant platili amici a s mou vyplatou by souhlasili, grantova agentura a hlavne byrokrati na VS nikoliv, prece nemuze z penez, do kterych tem urednikum mimochodem nic nebylo, nebot jejich odpovednost byla 0 nemuzou platit nekoho, kdo jeste nema zadny titul ... smesne, kolega co mel grant v USA z nej zaplatil i stolare, co mu udelal specialni stoly na jeho merici pristroje a nikomu v USA to neprislo divne, stacilo to jen dat na papir a podepsat. U nas mi ani nechteli proplatit sluzebni cestu, kdyz jsem jel pomoct dalsimu pracovisti s technikou a tak dany clovek musel svou cestu napsat 2x na sebe ;-)) ... o jak logicke a pani na uctarne plyvala syru, jak si muze student dovolit brat diety a proplacet jizdenku vlakem, bydlet tam v hotelu .... no ja na VS hlavne prisle o iluze fungovani tohoto statu ....
|
|
|
Zajímavé čtenivo. Pokusím se přispět. ze svých zkušeností.
Nějaká TTD o mé nepodstatné maličkosti:
- Nemám titul, jen maturu.
- Jsem některými lidmi uznáván ve svém oboru a to nejen proto že mám absolvována předepsaná školení, ale hlavně kvůli absolvované praxi.
A stalo se mi že se mnou měli větší plány dva VŠ pedagogové ze dvou různých fakult jedné Pražské VŠ. Jeden ze mne plánoval mít oponenta několika diplomových prací jeho studentů a druhý zase stál o to abych přednášel jeho studentům. Obé krachlo na dvou faktech. Na nějakém pravidle že oponovat diplomové práce a asi i přednášet smí jen minimálně Ing. a na druhém faktu že mám šéfa Ing., sice technického směru, ale s praxí obchoďáka a markeťáka, který byl tím tak šokován, že jen lapal po dechu když se to dozvěděl a hned že to není myslitelné a že to bude dělat kolega Ing. jenž ale nemá mé zkušenosti a ne já.
Dopadlo to tak, že jsem téměř disidentsky jen pomáhal několika studentům s praktickou částí jejich diplomky. :D
Já o titul jako takový nestojím, protože to co potřebuji či mne zajímá stejně musím nastudovat a osahat si sám. A málo z toho co potřebuji v oboru se mohu naučit na VŠ, pokud vůbec.
Ovšem existuje i silný argument proč titul mít. A tím je že stále jsou na personalisticky rozhodujících a šéfovských pozicích lidé, kteří se podle titulu rozhodují jak při výběrech lidí, tak také při jejich odměňování. Již jsem pracoval ve firmách kde jsem zalitoval své lenosti v mládí jít na VŠ.
Občas mne napadá jít na VŠ dálkově alespoň na Bc. Ovšem po 20 letech od poslední školy mi to nutné dostudování SŠ učiva vždy spolehlivě moje nápady zchladí...
|
|
diskuze vysokoškoláků pod článkem "Alma Mater" je na zvracení. Tolik pravopisných chyb na jednom místě člověk jen tak nevidí. Pár příkladů za všechny, jeden plyve syru, druhý vzdává hold nebo co, třetí studuje, aby mami a babi měli (né-li už tu bylo, to vynechám). Jestli je tohle výsledek státního školství, tak potěš koště a státní školství je zadarmo drahý. :-(
taky se někdy překlepnu, spěchám, přepisuju část věty, ale čeho je moc, toho je příliš.
|
|
|
Když už jsme u té češtiny, tak před dávnými lety jsem měl na účtu za svatební hostinu položku "sírová mísa".
|
|
|
to sou ti...entelegenťe 8o)
hlavní je mít názor a vrhnout ho do diskuse a je (jim) jedno, že aspoň pravopis formulace jejich názoru by nemusel tolik připomínat cikánskou fakturu...
a je to tím, že nečtou, protože to nemají ani nakoukaný, když už se to nenaučili fškole.
|
|
|
Právě že to člověk MUSÍ mít nakoukaný, aby nemusel přemýšlet nad tím, co píše. Jenom ze školy to v hlavě nezůstane.
Zarážející ovšem je, že oni nejen že nečtou, ale oni nepřečtou ani po sobě to, co napíšou. Já jsem si vždycky myslel, že je to výsada nižších IQ, takový ten prasopis i/y, vynechávání mezer za čárkou a tečkou atd., ale v poslední době se v práci občas dostanu k louskání životopisů a motivačních dopisů, co pošlou VŠ. To jsou leckdy perly, že by se jeden oklepal.
Štve mě, že nečtou. A co mě štve nejvíc, že moc nečte ani můj kluk - i když to u fotra vidí skoro denně. Prostě k tomu nemá vztah. A jak tak slyším od kamarádů, není sám... Fenomén doby?
|
|
Je pravda, že vysoké školství nám rychle degeneruje. Příčinou je způsob finacování (platba za hlavu), který vede školy k maximalizaci počtu studentů (a to znamená snižování nároků - nejenom na přijetí, ale i na absolvování). Řešení? Změna klíče pro rozdělování peněz. Pokud by se podařilo rozdělovat stávající balík peněz mezi méně studentů, vedlo by to k vyšší kvalitě absolventů. I bez školného, které omezuje přístup nízkopříjmových (byť třeba nadaných) ke studiu. Chci říct, že kvalitu absolventů lze zvýšit i bez školného. Je tedy vážně nutné? Nebo jde hlavně o kšeft (nejenom bank, ale třeba i učitelů - pokud by se zredukoval počet studentů, přišlo by o práci i mnoho z nich)?
Co se týká "užitečnosti" oborů: každé studium, pokud je kvalitní a náročné, se vyplatí. Naučí totiž lidi přemýšlet, rozšíří jim rozhled, naučí se pracovat s informacemi... Při studiu nejde až tak o informace, které se člověk našprtá, ale o získání schopností. Proto neodsuzujte paušálně obory, ale sledujte, jaké schopnosti absolventi získají.
|
|
Problem se mě přímo nedotýka a nějak zvlášť jsem týden neklidu nesledoval, ale myslím ze tady uniká podstata problému. Zavedení školného = zvýšení přímých dani. Chceš studovat? Zaplat! Stát o tuto částku sníží školám příspěvky, ale my ostatní platíme stejně. Nedivím se, ze proti tomu studenti protestuji. I když forma muže byt sporná. Co mě ale udivuje prave na D-Fensu je obhajoba úmyslu Zavedení školného - zvyšování dani. Přitom řešení se nabízí, o částku školného snížit dane rodičům připadne studentum. Omlouvám se za pravopis, ale můj iPad mi nerozumí:-)
|
|
|
finanční filtr pro odbourání flákačů studujících zbytečné obory bez praktického využití = zánik takových oborů = všichni ušetříme peníze.
|
|
Jednoduché řešení - snížit počet studentů VŠ.
|
|
Trochu mne mrzí, že snaha médií zbagatelizovat odpor vůči reformě do věty "Studenti nechtějí školné" byla natolik úspěšná, že i na DF sklidila ovoce.
Školné není jediná věc protestů a většina studentů (co znám) je pro školné.
Nicméně Dobešem prezentovaný návrh školného je paskvil. Bude to další daň za úspěch, jelikož jej budete splácet až od určité mzdové hladiny. Čili ti, kteří vystudují perspektivní obor, budou platit jak mourovatí, zatímco lidé, co půjdou na nějaký obor jen protože je cool a eko-friendly, těm bude školné odpuštěno. Když už školné, tak placené rovnou. Když už školné, tak ne takové, které bude jen kompenzací snížení státní podpory. Když už školné, tak takové, které bude občanům kompnzováno daňovou úlevou.
Daleko důležitější je změna řízení VŠ. Skutečnost, že rektor nyní nebude volen akademickou obcí z jejího středu, ale bude de facto dosazován ministerstvem způsobí v českém školství pohromu. Dokáži si představit jak úředník, který ví, že je v úřadu 2 až 4 roky, podle toho jak vydrží vláda, má zájem o dlouhodobé zkvalitňování výuky na škole, k níž nemá žádnou vazbu.
Další změnou je oslabení studentských orgánů v AS. Čili ministr studentům sděluje "Vy plaťte a my vám tu školu budeme řídit. ". Chápu, že ministerstvo, chce mít vliv, když už na to ty prachy dává, nicméně to je podle mne příčina všech problémů.
Chtějme školství nezávislé na státu a to nejen institucionálně ale i finančně.
|
|
|
Tohle tu nikoho nezajima, pokud by se to navic nekteri dozvedeli, pak by jim to bylo i po chuti, protoze ty svine z humanitnich oboru si zaslouzi jen zlo.
Proc budujeme socialismus? Pro nase deti. Ti parchanti si stejne nic jinyho nezaslouzi.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Alma Mater
|
|
|