Komentáře ke článku: Výběr auta 2014 (mission failed) (ze dne 31.01.2015, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Na to si odpovím sám: dnes z těch sraček hnusných na pohled bych nekoupil snad nic. Promiňte, ale mých pět starých amerik, Audi A6 z nouze a stará 13 let a 14 let starýá C5 mi zatím bohatě na vše stačí. No pravda, s 3 Cadillacy, 1 Lincolnem a 1 Camarem asi do Chorvatska nepojedu, ale kdoví... Ta jejich hnusná SUV a ostré odporné hrany se mohou sna líbit jen úchylům, jakých se nyní vyrojilo.... Jo takový Cadillac Brougham Fleetwood či Eldorado na plyn, to je pane chuť z jízdy!
|
|
Proč vypadla/neuvažovala se Fiesta? V této kategorii nemá v jízdních vlastnostech konkurenta. Cena je super, design taky. EcoBoost má 100 koní s litrovým motorem. Mám to 4 roky (130000 km, 1.25, 2010) a nepokazilo se nic. Nedal jsem do toho ani jedinou korunu, když nepočítám prohlídky po 20.000km (tolik k argumentu o Fordech co se furt serou - obvykle mi to vykládají kolegové s věčně vykurvenýma škodovkama s polovičním nájezdem). Kdybych teď kupoval malé auto, tak nic jiného nechci.
|
|
|
vážně... před pár lety jsem o ní uvažoval, ale později jsem si pomyslel, že to bych musel bejt blázen.
1. to auto po posledním faceliftu vypadá jak vysavač na drobky v kombinaci s penisem, naprosto otřesný
2. když to člověk nechce v těžkým sociálu, tak cena leze do nesmyslných výšin
3. pokud se nepletu, tak přední směrový světla jsou zas umístěný v prostřed, ve tvaru šipky na opačnou stranu, to musel vymyslet idiot
4. plevelení názvu motoru slovem eco-cokoliv mě zcela odrazuje
5. kupovat motor o objemu 1.0 vyhnanej na pseudo 100 koní ... co si od toho má jako člověk slibovat? nulovou spotřebu a výkon sporťáku? myslím že spíš inverzi zmíněného
6. po zkušenostech s Focusem, kde se po cca 3 letech provozu začínají srát takový základní věci jako brzdy, bych snad nic od Fordu už nechtěl
|
|
|
1.0 ecoboost by dle mého názoru měl být taky průser. Nikdy jsem s tím nejel, ani ho nemá nikdo poblíž, takže nemám žádné blízké zkušenosti.
Ale věnoval jsem dost času hledáním na googlu, čím vlastně ten 1.0 ecoboost trpí nejvíc. Ten motor je na trhu už dost dlouho, aby existoval reprezentativní vzorek jetých aut se 300kkm+ .
A nenašel jsem nic podobného jako řetězy 1.2tsi . Jízdní projev je chválený snad každým, kdo s tím jel. Vyhrálo to snad 3x za sebou jakýsi motor roku. Spotřeba taky není strašlivá, a strkají to i do Mondea. Akorát nároky na olej, a turbo se sere stejně jako u konkurentů.
Prostě to vůbec nevypadá na takový průser, ač zdravý rozum říká, že je to nesmyslný produkt downsizingu se životností vrtačky z Lidlu.
Pokud někdo ví, co se na tom sere, zajímá mě to. A jestli to průser není, za chvilku už motor s objemem nad litr bude jen a jen nástrojem pyráta, kterej je navíc antiekologickej a je očividně zpřahlej z těma zlodějema z benzínek, který umí jenom zdražovat.
|
|
|
Kdo neumí jezdit s malým motorkem, kde dole není úplně ten správný krouťák, může spálit spojku už třeba v 30 kkm.
|
|
|
O spolehlivosti tříválcového EcoBoostu v poli chybí relevantní data (ta se objeví tak za pět let, až auta začnou jezdit do servisů), ale na první pohled jsou tam kritické tyto věci.
1. Dvouhmotový setrvačník se záměrnou nerovnováhou, která nahrazuje vyrovnávací hřídel. Dvouhmotový setrvačník je obecně riziko.
2. Vysoký stupeň integrace užitý v konstrukci hlavy válců, kdy hlava, sběrné potrubí výfuku a skříň horké strany turba tvoří jeden díl. To umožňuje chladit výfukové potrubí a turbo chladícím okruhem motoru, což je fajn (to právě první TSI neuměly a proto tak žraly při rychlé jízdě), ale při jakékoli závadě to bude znamenat vyměnit celý vršek motoru a nikoli pouze samotné parohy, hlavu nebo turbo. Konce záruky to nejspíš nějak dožije, ale platit ty opravy bych fakt nechtěl
3. Ten variátor vačkové hřídele na vstupní straně vypadá jako čistě elektrický a to bude průser
4. Ulpívání karbonu na ventilech jako u všech GDI
|
|
|
Mne tohle vzdycky zajimalo, kde berete tyhle informace? Sveho caqsu jsem hledal relevantni info ohledne Us spec. motoru a nenasel jsem nic moc krome obecnych kecu.
Insider veci nebo nejake prirucky pro servisy?
|
|
|
Jak popisujete tu konstrukční skupinu kolem výfukového traktu, tak to musí být poměrně rozměrný a tvarově složitý díl. Tipoval bych hliníkový odlitek...? Nějak si nedovedu představit, že by něco takového vlivem tepelných cyklů buď nepraskalo, nebo nemělo tendenci se propalovat apod. Do toho bych asi taky nešel, lepší kurvítko aby jeden pohledal.
|
|
|
Na druhou stranu čistě věcně. Přepokládám, že se jedná o koupi nového kusu.. Pak si dříve psal, že vozidlo nejdéle po pěti letech prodáváš. V případě, že budeš mít prodlouženou záruku, tak jsi pokrytý a případné problémy bude řešit další uživatel, kterého bych pojmenoval po indiánsku "nové auto jsou vyhozené peníze"
|
|
|
Mno... já měl Focus (1,6/118hp) vosum let, najezdil jsem na něm 170kkm a jediný, co se zesralo byla hadice vod posilovače, která rupla a cívka zapalování. Jezdilo to jako drak a stopu to drželo jak na kolejích. Další bude zas Focus, nebo možná Mondeo.
Myslím, že když Dfens vyřadil Fordy, udělal píčovinu.
|
|
|
Nemyslím. Ze svého blízkého okolí vím, že se modrému oválu auta poslední dobou serou a perličkou je přístup místního Fordu ve stylu zákazník je obtěžující havěť.. Jako zavilej forďák musím připustit, že moje další auto Ford nebude. Snad ten můj současný, značně letitý a proto výborný dlouho vydrží,
|
|
|
Jenže dnešní Fordy už opravdu nejsou dobré.
Moje Mondeo 1997 je lepší :D
|
|
|
To mi připomíná scénu ze Samotářů:
Macháček: Nějaký koláčky výborný...
Trojan: Já nechci koláčky, já si chci sednout. --- Teď bych si dal přece jenom něco k pití, jestli by něco nebylo...
Macháček: No, máme tady výborný koláčky.
|
|
|
Fiesta mi byla malá. Nejdřív bych musel zařídit, aby mi Jáju sebral norský Lebensborn nebo aby u logopedky namalovala prase s dlouhým vzpřímeným ocasem.
Dokud se tak nestane, přicházel by v úvahu FuckUs, ale to je hrozná zprasenina.
Motor 1.25 byl ještě Zetec, ohledně EcoBoostu jsem na pochybách, nerad bych někomu dělal zkušebního jezdce, zvláště když znám některé procesy v té firmě. Tak za dva roky by to stálo za úvahu.
|
|
|
Zprasenina? Vzdyt na Focus II jste pel jen samou chvalu:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007060302
F autech se nevyznam, ale prece neni zrovna typicke, ze by v novych verzich aut dochazelo k nejakym razantnim zmenam (tedy snad krome vnejsiho tvaru plechu). Nebo se nejak dramaticky zhorsila celkova kvalita vyroby?
|
|
|
Ano. Už se skoro nezinkuje, stále víc člověk narazí i jen na základní lak tam, kde to není hned vidět. Za nízkou výdrží možná dost dobře stojí i nedávno linkovaný odkaz, ze kterého to vypadá, že po světě stojí deseti, možná stamiliony vyrobených aut, z nichž většina nakonec skončí ve šrotu, což je čistá ztráta, ale automobilky to stejně neprodají pod cenou. Bůhví, kolik „nových“ aut takhle někdo stálo několik let na dešti. Pak to nemá majiteli hnít za dva roky, že…
|
|
|
No jo, ale kdyz to takto odrbavaji vsichni, tak uplne nerozumim, proc D-F v pripade toho Focusu udelal obrat o 180 stupnu.
Tak ci onak, ty miliony neprodanych aut jsou podle vseho hoax, i kdyz je evidentni, ze na tom desti urcite par mesicu staly:
www.hoax-slayer.com/unsold-car-stockpile-photographs.shtml
|
|
|
Který auta konkrétně hnijou po dvou letech?
|
|
|
Chrysleru 200 hnily uz po roce panty u dveri.
|
|
|
To jsem zatím viděl jen u novejch aut, který byly k prodeji za "super" cenu cca 6 týdnů po povodních. To bylo u všech modelů? Byla to oficiální evropská verze, nebo individuální dovoz ze zámoří? Oficiální dovozy po moři jsou ošetřené voskovým nástřikem proti slanému vzduchu. Neoficiální, resp. individuální dovozy to nemaj a pokud se ještě navíc jedná o verzi pro "horké" státy, které mají horší antikoro ochranu, je to o průser...
|
|
|
Zda u vsech modelu, to nevim, u toho kousku, co jsem si onehda pujcil v Kalifornii, tomu tak bylo.
|
|
|
Kedy to bolo? Bola to stara 200 alebo uz ta nova, fiatovska?
Tu mam prave teraz pozicanu, a pani, keby som zhanal FWD strednej triedy, aj by stala za uvahu...
PS: Cim to je ze Chrysler ma ovela lepsiu logiku ovladania AT ako ine firmy?
|
|
|
Pokud D-Fens nechce Forda, protože má informace zevnitř, které obyčejný uživatel nemá, dá se to plně chápat.
Ocitl jsem se v podobné situaci, a hledám menší auto s benzínovým motorem, jako náhradu za dieselové Mondeo. Jsem s ním pořád spokejný. Za 6 let najelo 195 000km a mimo běžné servisní úkony se měnil jen řemen k altíku. Takže spolehlivost dobrá, ale třeba jsem měl štěstí na kus.
Také si nemůžu v současné nabídce vybrat. Tak to zřejmě bude opět stejné Mondeo, ale s benzínem. Zvláště když odcházející generace se dá sehnat skladem za cenu dobře vybavené fabie. Jen bude těžké sehnat kus bez navi a toho kolotočářského converse displaye.
Jel jsem s 1,6EB, a na to jak jsem k němu přistupoval skepticky, tak změnil můj názor na ten malý přeplňovaný motor, i s tak těžkým autem to cvičilo víc než dobře, otáčky využitelné v 2x větším rozsahu než u TDCi . Má někdo zkušenosti se spolehlivostí EB motorů co se dávali do mondea?
|
|
|
Máme v rodině 2 Mondea s 1,6/160k EcoBoost
Myslím že jedno je rv 2011 a druhé 2013. Nájezd zatím 70 a 30 tis. km
Ani s jedním jsme nemuseli zatím do servisu z jiného důvodu než kvůli pravidelným servisním intervalům - nic jiného bych u nových aut ani neočekával.
Nájezdy jsou asi zatím příliš malé na nějaké hodnocení spolehlivosti motorů. Samozřejmě by se našly ergonomické záležitosti v interiéu,které mi pěkně lezou krkem :-)
|
|
Najprv vyradit vacsinu vyrobcou a potom plakat ze ten zvysok nevyraba zaujimave veci ? No, zaujimave niesu pretoze sa kupuju prave koli konzervativnemu vyzoru (preto Kaban vydrzi lebo plebs dostane pocit ze maju nieco ako audi doma aj ked to bude skoda)
|
|
Trochu mi uniká smysl toho, že na jedné straně je poměrně dobře hodnocený SEAT a na druhé straně zatracovaná Škoda... Vždyť se vehikly dělaj kolikrát i na stejný montážní lince (jejich komponenty, např. agregáty teda rozhodně jo), konstruují to stejní lidé (jednotlivé oddělení designu se podílí i na úkolech pro ostatní značky v koncernu). Neřeším teď jednotlivá auta, ale ten "vztah" mi příjde trochu schizofrenní...
A co Subaru? Je na něm něco nepřekonatelně špatného?:)
|
|
|
"musím říct, že bych raději jezdil na kole, než bych si koupil japonské auto"
2012 D-FENS
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012021201
:-)
|
|
|
Já jsem s japoncem jezdil cca od roku 2010 a musím říct že veskrze spokojenost...
|
|
|
...a predsa pozeral hondu.. aj ked ten civic je anglican no :)
|
|
|
Civic je anglican? Skor svetoobcan:
Suzuka, Mie, Japan
(2011 and 2012 only)
Greensburg, Indiana, USA
Alliston, Ontario, Canada
Swindon, England, UK
Gebze, Turkey
Sumaré, Brazil
Lahore, Pakistan
Wuhan, China (Dongfeng Honda)
Melaka, Malaysia
Pingtung, Taiwan
Ayutthaya, Thailand[1]
|
|
|
No, jestli zřejmě to myslel tak, že Civic pro Evropu se vyrábí v Anglii...
|
|
|
Este stale su len z UK alebo uz ich vozia aj z Turecka, tak ako lojza cars?
|
|
|
Člověk se vyvíjí a dospívá. Myslím, že brzo stejně dospěje do stavu, kdy si "raději koupí japonské auto, než by jezdil na kole" ...:)
|
|
|
Z toho, co nabízejí Schadenwerke, připadá v úvahu jen Octavia a to je ještě větší hrůza než Leon. Nejhorší ze všeho je ten asijský dojem, kterým OIII působí a povislé zadní partie sedanu, které se opticky svažují dozadu i přes úpornou snahu dohnat to vytažením všech viditelných liníí nahoru. Jediné, co by se dalo vybrat, je RS, ale to je zase cenově natolik overkill, že vychází levněji Leon Cupra.
Subaru už prodává jen SUV jestli se nepletu.
|
|
|
SUV je jenom Forester.
XV je Crossover s jízdními vlastnostmi "sportovního osobního" auta. Ale samozřejmě záleží na vkusu každého soudruha. Pokud pán hodlá jezdit do servisu pouze na garančky (za to však každých 15tis km) můžu doporučit. Na české silnice dobrá volba - drží skvěle, lehce se podle chuti přetáčí a se světlou výškou 22cm přejede i velkou řepu. Řízení je citlivé a brzdy se dají ovládat i proporcionálně - nikoliv sekvenčně. Reálná spotřeba u atmosféry 2.0/110kW je 7-7,5l (na katolíka za 6,5l).
Nová generace interiéru je minimálně na úrovni VW, rozhodně výš než O3. Ale je samozřejmě dražší a je to rejže:)
Jako bonus je jistá "sociální nenápadnost". Nikdo to nezná, nikdo to nezávidí, nikdo to nekrade. A ty tři flusance na skle za víc než dva roky jsou snesitelný.
|
|
|
|
V ČR už jen jako WRX za míč - bohužel mimo výseč...
|
|
|
Já vím, WRX STi. A asi to není to co D-F chce koupit. Ale že jenom SUV, to ne :)
|
|
|
No ja to taky nechapu. Seat skoro cajk, Naskok diky technice, Lidovy vuz a Schade shit. Honda je slaba, Mazda 3 asi bude taky, Volvo je asi drahe a krachujici Alfa je proste krasna a odpustime ji vse i tu metrosexualitu MiTo. Otesanek Opel je bran na milost, ale Ford uz ne. WTF ten chlap vlastne chce? Alfu krizenou se Seatem a benzinovym motorem co ma turbo a neposere se!? Tak tady je kazda rada draha a zrejme nemozna... Mit prachy jdu do Volva V40 T2,3,4 jako drobny skudlil bych vzal Pulsar 1.6 DIG-T od Nissanu, asi bude levnejsi. Mel jsem ted parkrat k dispozici i30 turbo a kdybychom to delali v kombajnu tak bych si to dokazal predstavit... Leon ST Cupra ale vic. Ale to uz je o pul mega nad mym budgetem, tak pockam na nejakou vyhodnou nabidku chlebodarce anebo vezmu ultra vyhodny rocni operativni leasing i30 combi paket weekend za 3500 Kc mesicne.
|
|
|
Ale ten Pulsar zatím dělají jenom s dvanáctistovkou. Motor 1,6 turbo je zatím budoucnost.
|
|
|
Pulsar, nástupce Tiidy (a ob generaci i Almery), je uvnitř velký, poměrně útulný, ale zoufale nudný jízdně. To nejspíš Dýfens nechce.
|
|
|
To Volvo V40 nevypadá vůbec blbě. Trochu těžší, ale 1,6ka T4 má 180 koní a aspoň je na tom i nějaký železo, tak se tomu dá věřit, že to je bezpečný.
|
|
|
Seat skoro cajk, Naskok diky technice, Lidovy vuz a Schade shit.
Je nutno zvážit dvě věci.
1) Z trojice VW, SEAT, Škoda dostává Škoda nejzastaralejší techniku.
2) Nevím, jak u Seatu, ale u přístup zastoupení Škody je naprosto katastrofa. Průřezově z kontaktu s několika pracovníky této firmy mám hlavní dojem, že mají českého zákazníka v paži a ovce to stejně koupí.
Byť po průseru s OIII se FIII snaží marketingově masivně tlačit, ale dle mého názoru budou ve stejných sračkách.
|
|
|
Ad 1) Jak to víte? mohl byste uvést nějaký zdroj? (netvrdím, že to tak není, jen mě to zajímá)
Ad2) Mám stejný dojem, tedy že ovce to stejně koupí.
Jaký průser s OIII? Nevšiml jsem si, že by se neprodávaly...
|
|
|
1) Jukni na platformu FII. Ke konci výroby už to byl vysloveně historický stroj. Platforma FIII také není nijak nová.
2) Škoda se samozřejmě kasá, jak se OIII prodává, ale pravdu je, že je toho dosahováno hlavně díky firemním prodejům. U běžných zákazníků extra prodeje nejsou. Proto je reklama na FIII tak masivní. FIII se tolik do firem nedodávají čili nemohou počítat ze záchranou z této strany. Do reklamy a celkově manipulace s médii (redaktoři, testy atd.) investovali velké množství prostředků. Osobně si myslím, že se jim to nevrátí nebo budou na nule, ale uvidíme...
|
|
|
Ad Octavia a firemní zákazníci.
Co potřebují více? Firmy si nakoupí nějakou střední výbavu, za tři roky to zopakují a škodovka je vysmátá.
Soukromník si koupí holátko na deset let.
Proč by neměli preferovat fleety?
|
|
|
Špatně to není. Je to jejich chytrá volba, ale do firem se vozidla prodávají za jaksi jiné marže. Navíc třeba v naší firmě se zjišťuje, že střední výbava je dost holobyt.
Jak jsem napsal výše. FII se do firem tolik nedodává, tak jaksi nelze počítat s takovou podporou a lidé pomalu přestávají být ovce a přemýšlejí...
|
|
|
Jasně že operativní leasing nakupuje jinak než jednotlivec. Ale to množství a nutnost následného servisu to vyváží.
Mimochodem, sice přestala platit bloková výjimka na servis, ale výrobci si zákazníky zase stáhli k sobě. Mercedes servisem v ceně, ostatní převedením servisní knížky na internet, kdy je třeba za vygenerování servisního plánu platit, takže levnější neznačkový servis je rázem dražší.
|
|
|
1) To ano, ale překvapuje mě, že třeba Seat by na tom měl být líp.
2) Firemní flotily dělají určitě velké procento prodejů, ale Fabia se bude prodávat i do soukromých rukou. Zaprvý je to přece Škodovka, český auto! :-) a zadruhý je s přivřeným okem cenově srovnatelná s konkurenty, o kterých si nemyslím, že jsou kvalitnější nebo spíš menší sráče.
Každopádně DF bezradnost ohledně výběru auta chápu, protože momentálně hledám auto pro přítelkyni a mám z toho hlavu v pejru. Nic se mi nelíbí a nebo to nejde pod 350k.
|
|
|
Nevím jak dneska, ale v době působení C. Sainze v rallye byl ve Španělsku nejprodávanější Citroën! Seat byl v kopru se svými bachratými modely a osazení lepšími komponenty (než škoda) bylo zřejmě součástí podpory VW k vymanění se ze ztráty.
|
|
...rozhodně stojí za povšimnutí.
|
|
|
Jo, konečně kvalitní názor.:-) Měl jsem, doporučuji.
|
|
A co se tahle Dfensi vykašlat na ty cost-cutované, bezpohlavní, parodie na automobil a pořídit si nějakého youngtimera? Třeba úžasný nádherný Chevrolet Corvette C3 ? (C2 je astronomicky drahá , C4 a výše už začínají mít bezpohlavní design). Auto s duší, bez elektronických kurvítek, které řidiči neodpustí žádnou chybu, ale zato se bude chovat přesně podle jeho přání.
Před pěti lety měla nová auta mizerný motor s životností plánovanou nadoraz, metrosexuální nebo naopak německy strohý interiér, ale design občas ještě ušel. Od té doby mě reklamy na tyto leštěné prdy nechávají zcela chladným, protože už i design je otřesný. Naprosto nesmyslné boule, obliny a vyvýšeniny na místech, kde by měly být ostré úhly a naopak. O ladných křivkách aut z 60.-70. let si můžeme nechat jen zdát.)
Jaký vůbec má smysl kupovat dnes nové auto, nákladově a výkonově ořezané až na kost, o životnosti takového krámu ani nemluvě?
|
|
|
Dfens, pokial sa teda nemylim, pouziva svoje auta na dlhe sluzobne cesty. Na to youngtimer jednoducho nie je vhodny. Bol som v tejto situacii, viem o com to je. Potrebujete nieco s minimalnou udrzbou co Vam nastartuje kazdy den. To yougtimer nie je.
|
|
|
Přesně tak to je. Potřebuji, aby to ujelo 1000 km za dva dny, aniž bych to musel předtím týden kontrolovat a potom zase týden opravovat.
|
|
|
Já jezdím možná ještě delší cesty než Ty. A pokud se pamatuju dobře, tak vinou selhání auta jsem nedojel jednou. Auto byl tehdy nový Ford Galaxy s ca 10.000 km, kterému 1. května v Říši prasknul klínový řemen.*
U T613 mi jednou praskl klikový hřídel (eště ho mám schovanej) a i když byl na dva kusy, 1.600 km ze Švédska jsem s tím dojel :-D
O svá auta se slušně starám, ale to zdaleka neznamená, že jsou před každou cestou nebo po ní v servisu.
___
* Je pravda, že jednou nedojela moje sestra s naší V480, které odešlo čidlo na klice.
|
|
|
|
A to je nějaký problém? Myslel jsem, že tohle fakt zvládne de facto cokoliv.
Já třeba honil felicii i O1 dostkrát na více než 500 km za den a nikdy se na takových cestách nezastavil.
Když to vezmu jinak, tak felcka se za cca. 40.000 km zastavila jednou kolapsem baterky (po nastartování na kábly s ní šlo jezdit, jen se nesměla chcípnout), O1 za 168.000 km jednou stejný problém a jednou problém startuje - nestartuje - startuje s odcházejícím palivovým čerpadlem. Jiné poruchy pojízdnosti jsem na těchto běžných spotřebních vozech nezaznamenal (ano, byly servisovány pro různé dílčí problémy, ale žádný takový, který by je uzemnil). Nijak zvlášť neservisuji.
Po pravdě řečeno, v mém nejbližším okruhu vím o velmi případech, kdy auto někde někoho nechalo, nebo způsobilo nějaký problém, pro který byla jízda soufalým provizosriem (Zdravím Honzu).
|
|
|
Nemůžu mluvit za D-F, ale odhaduji, že jemu jde o takový ten specifický stav, kdy sice nic konkrétního nehrozí, ale i tak člověk musí sám sebe přesvědčovat o tom, že přece není důvod, aby se to pos*alo zrovna teď, a to je u staršího auta nevyhnutelné. Já taky jezdím na střídačku dvěma poměrně konfekčními auty, z nichž mě ani jedno nikdy nikde nenechalo, ale přece jenom, to novější je z roku 2001, a tam může problém přijít doslova kdykoli odkudkoli, a že ještě nikdy nepřišel je poměrně chabá útěcha.
|
|
|
To je otázka. S dvacet let starým Jeepem jezdím několikrát do roka dálky 1000+ km na jeden obrat a protože to auto znám téměř do posledního šroubku, nebál bych se s ním jezdit i delší cesty. Ale tenhle typ auta není na dálkové jízdy několikrát do týdne, to je pravda. Ne že by to jeep nezvládl, ale není to dálniční sprinter. Za takovým účelem bych si pořídil něco čistě silničního od Chrysleru, Lincolnu nebo Cadillacu, opět by to byl starší a jednoduchý vůz :-).
|
|
|
To je ovšem nefér srovnání. U starého Jeepa je možné preventivně vyměnit takové věci, jako svíčky a zapalovací kabely, prostě obecně všechno, co se s nějakou pravděpodobností může rozsypat, a pořád ještě zbude většina auta původní. U moderního evropského auta z let 2000 až řekněme 2010 by totéž znamenalo výměnu většiny auta (minimálně převážné většiny elektroniky) a investici v hodnotě násobku ceny auta...
|
|
|
Nie. Robil som v minulosti denne dlhe jazdy (60-65k rocne) s autami co som kupil jazdene a napokon aj s funglovkou. Neda sa to zrovnat. Proti vsetkej logike, ta funglovky sa spravali lepsie aj ked uz mali napokon najazdene viac ako tie co boli kupene ako jazdenky.
|
|
|
To může mít několik příčin. Buď má většina ojetin má stočený tacho a v reálu mají o kilo víc, nebo ty "nový křápy co maj kchatovaný kchosty" vydržej v reálu víc, než ty "starý pocitvý auta s duší".
Mám stejnou zkušenost - auto MY2012 na kterým jsem si najel určitý počet km se chová pořád jako nové, zatímco auto, které jsem koupil se stejným nájezdem a doloženou historii (poctivá serviska) z MY1998 se po pár tisících začalo projevovat jako ojetina. Tzn. sice nemělo žádnou závadu, ale podvozek měknul, řízení tupělo a motor lehce vadnul.
Ony ty legendy o nových ojebaných autech zase nejsou tak horký. To, že se výroba zefektivnila, neznamená vždycky že se něco ojebalo...
|
|
|
Že nové je nové, v tom nejsme vepři :-). Stará auta jsou už "naučená" předchozími majiteli na nějaký styl jízdy a není nad to, vychovat si podle sebe auto od nova a být jeho jediný majitel.
Ale taky je tu rozhodování, zda koupit auto a být plně závislý na servisu a kvalitě jejich prací, nebo koupit něco staršího, jednoduchého, hromadu věcí si na tom udělat sám a do servisu jezdit pouze se záležitostmi, které si doma v garáži neudělám, například s nastavením geometrie náprav nebo specialisované klempířské zásahy. U mne je to tak, že mne baví se v autě hrabat, to auto pak dobře znám, vím, co od něj čekat a co preventivně řešit hned, co později a na co se vykašlat, protože to nemá vliv na provoz. Ve výsledku jsem nezávislý na servisech a jako bonus mám funkční a spolehlivé auto. Ale uznávám, že takový přístup funguje jen u některých lidí a aut.
|
|
|
No my v spore nie sme vobec :). Vas pristup mi vobec nie je cudzi. Mna tiez bavilo hrabat sa v aute. Potom som vsak zacal jazdit kazdy den a akosi ma to prestavalo bavit. Navyse na to ani nejako nebol cas - clovek ma este rodinu a veci okolo. Tak som o kupil nove a nechal som to servisovat. Teraz, ked robim sluzobiek ovela menej a takmer bez vynimky je to kombinacia taxik - lietadlo - pozicovna, by ma na aute aj znova bavilo robit. Problem je v tom, ze nemam kde. Snad sa raz zmozem na novu garaz...
|
|
|
Shání rodinný auto. Jako asi to nemusí být zrovna Escalade na 22" Cr diskách, ale možná by znalec něco z USA vybral...:)
|
|
|
No seznam se pomalu ale jistě krátí i u US produkce... MPV: Grand Voyager SUV: Navigator, Yukon, Suburban
|
|
|
Nebo Tesla model S... Ale to halt neni ta lace jako u konfekcni produkce.
|
|
|
Hlavně je to jako rodinné auto malé a pořád tam jsou ty problémy s dojezdem. Až budou na každé alespoň čtvrté pumpě měnit baterky během 10 minut, tak si to klidně koupím.
|
|
|
A k tomu autu je zdarma natoceni rapoveho alba a sleva na bail bondy.
|
|
|
Pár cadillaců escalade tady v Budějicích jezdí, jsou to ty předfaceliftové verse. Nevypadá to špatně, ale nesmí to být vytuzené jako auto krále všech ganxtaz a niggaz dohromady. Escalade mají prý dost tristní jízdní vlastnosti, nedotáčivý podvozek a spotřeba je také vyšší, než by mohla být.
Hodně lidí si chválí Chrysler 300C. Mám tady kousek souseda, který má už několik let starší 300C SW s 3.0CRD a za tu dobu prý jen běžný spotřebák - brzdové destičky a kotouče, oleje a filtry apod. Používá to i služebně a zatím prý naprostá spokojenost.
Pokud bych si měl osobně kupovat nové auto, líbí se mi Duster ve čtyřkolové versi po faceliftu s benzínovým motorem. To je jednoduché a robustní auto, které si na nic nehraje a podobně jako moůj současná jeep neřeší stav silnic nebo obrubníky nebo průjezd lesem. Jediné mínus je absence automatické převodovky. Přesto za těch pár korun je docela dost muziky.
Sice holt takové milionářské starosti s výběrem nového auta každé tři roky nemám, ale docela chápu, že se dnes nedá moc vybrat. Švindlchrom, pětkrát okopírovaný design, miliony tlačítek na kdejakou kravinu v autě a euro10 ještě nedělá auto použitelným.
|
|
|
Tím "hodně lidí" myslím diskutující na 300C fórech, z jejichž příspěvků jsem získal pocit, že je to spolehlivé auto. Kdyby 300C nevypadala jako tank ve fraku, taky bych ji zahrnul do výběru možných nástupců Jeepa.
|
|
|
Mě by třeba zajímalo, jak je na tom ve srovnání s Caddilacem CTS, ten Caddy se mi líbí o něco víc, a vychází levněji, je mi jasné, že tam bude něco z Opla, ale snad by to nemusela taková hrůza.
|
|
|
Jestli myslíte starší CTS, tak mějte na paměti, že zhruba v roce 2006 pořádal u nás Mountfield jakousi akci, v níž rozdal jako výhry cca 50 kusů Cadillacu CTS. Byly to většinou verze se základním motorem 2,6 V6 (automaty i manuály, látka i kůže, různé barvy, výbava slušná). Ten motor byl údajně zcela identický s posledními roky výroby Oplu Omega II (2000–2003) a Vectry B (2000–2002).
V nabídce ojetých aut figurují tyto cadillacy jako koupené v ČR a semtam je vidět málo jetý kus (všicni výherci na těch autech asi nenatočili desítky tisíc km ročně).
O tom motoru konkrétně nic nevím, ale k dohledání by to bylo na fandovských fórech (motor má označení Z26SE nebo Y26SE).
|
|
|
Zaujimave, o tej 2.6 verzii som nevedel. U nas bol najmensi dostupny motor V6 2.8 vyvinuty v spolupraci Cadillac/Holden a vyrabany v St. Catharines, ON.
|
|
|
Jo, 2,6 verze byla jen pro Evropu. Naopak zase ten motor 3,2 V6 si v Opelu do Vectry a Omegy půjčili prý od Holdenu a později převzali i tu 2,8 V6, o které píšete, na kterou dali turbo a měli ji ve Vectře a vlastně ji mají i v Insignii dodnes. Byla i v posledních Saabech.
|
|
|
Produkcia Chryslera je asi to najpodcenovanejsie co dnes mame na severoamerickom trhu. Kazdy kto ma v riti dieru vykrikuje ze ake su nespolahlive a pritom sa ukaze ze nikdy nemali Chrysler (Dodge, RAM, Jeep). 300C pred faceliftom mal tak trocha problem s interierom - ten bol zhruba tak plastovy ako moj Nissan Frontier (pick up truck, v EU Navara). Taliani vsak s tym urobili poriadok a dnes su ich interiery slusne. Nebyt toho ze sa full size Chryslery predavaju len s AT, asi by som vazne uvazoval o Dodge Chargerovi. No takto si necham Altimu kym z nej neopadaju kolesa a bude asi nahradena Wranglerom.
|
|
|
Tak Escalade je navoneny Suburban/Tahoe, coz je tank pro tygri matky na odhaneni mexikanu a na nalozeni Ashley, Cailyn a Britney a jejich 5 kamaradek. Tam jsou jizdni vlastnosti uplne podruzne.
Chrystera 300 jenom s Pentastarem nebo HEMI. Kdyz uz mam sedet v tanku od general motors, tak at to aspon trochu zni :-)
|
|
|
Chrysler a od General Motors? Nevěřím vlastním očím.
|
|
|
Myslel jsem z Detroitu. Brain fart...
|
|
|
Vsetky LX/LS cars sa robia v Bramptone ON. Another brainfart.
|
|
|
To rozhodně, jedině benzínový víceválec :-). Ono vlastnictví benzínového motoru bude zase brzy aktuální ve světle počínajícího celosvětového tažení proti dieselům (ekoteroristické zóny ve městech, euro emise apod.).
|
|
|
Dovolil bych si Tě pro jistotu poopravit - šesti- a víceválec. Nicméně dejme tomu, že v nějaké nákupní tašce se snese i čtyřválec (a kdyby to nebylo tak drahé, tak tam by už dnes čistě technicky dával docela smysl elektromotor).
|
|
|
Ano, souhlas. Měl jsem možnost chvilku řídit elektromobil (Peugeot iOn, testovací vozidlo u nás v práci) a udělalo to na mne dojem. Dovedu si představit, že Tesla model S musí být velice zajímavé vozidlo po stránce praktické (nemluvím teď o dojezdu), tak technické.
|
|
|
Co tak koukám, tak Twizy může taky stát za hřích. Jako malonákupní kabela a skútr na ježdění do práce se střechou - člověk třeba po Praze může jezdit 2-3 dny na jedno nabití, stát to má 170k…vedle většího auta na občasné vyřízení toho zbytku by se to pro spoustu lidí uživilo.
|
|
|
Mě u Dacie obecně chybí kromě automatické převodovky ještě automatická klimatizace. Takže z toho, co se dá dnes koupit, mě oslovuje Suzuki S-Cross a Renault Captur - Suzuki není v turbu a je to SUV (i když otázka, do jaké míry je to fakt a do jaké deklarace výrobce), Captur je původem Francie a ve (snad) použitelné motorizaci je jen s EDC (ale dělá se pro Evropu ve Španělsku).
|
|
|
Toto je hlaska mesiaca. Hlavne ta zlava na bail bondy :)))
|
|
Pojezdil jsem pár kilometrů s Mini Clubman, motor který to poháněl byl tedy naftový (BMW), převodovka automat s pádly. Moje očekávání podivného paskvilu se nenaplnily, kupodivu to auto je postavené pro svižnou zábavnou jízdu! Podvozek vyloženě sportovní s motokárovým projevem, řízení na dnešní dobu citlivé a přenášející alespoň nějaké informace od vozovky, pádla převodovky reagující bez prodlevy. Malé dveře na jedné straně výborné pro děti v autosedačce. Opravdu jsem byl příjemně překvapen.
|
|
v te nejsilnejsi verzi - zatim 4 roky a 120.000 km od nova naprosto v pohode. Motor stale v kondici, kara lita v Reichu 230+ km/h dle GPS. Chovam se k tomu jako k motoru s turbem, akorát olej menim po 10 tisicich a ne az po 20ti. Auto zatim sezralo jedny brzdy a 3 sady zimních gum a jednu sadu letnich, 2 zarovky potkavacky a jednu pozicku. Zatim me Fix Or Repair Daily pozitivne prekvapuje. Auto stoji na zahrade a extra peci rozhodne nema.... Kdyz bych ho umyl a trochu presolichal voskem, bude i dobre vypadat.
|
|
Pro někoho, kdo nechce turbomotor, by mohl být zajímavej Mitsubishi Lancer Sportback, je tam atmosférická 1,6ka 117 koní. Asi jedna z posledních. Stačí jen točit.
|
|
|
Lancera mám osobně mezi posledními ,,normálními,, auty, akorát sportback je tedy designově šílený, naštěstí ale existuje obyč sedan a k němu tedy spíše 1,8, ten motor je normální motor, jak jsme byli po desetiletí zvyklí. Akorát je to auto takový normální spotřebák bez duše. U Myšáků na emoce vyráběli EVO X.
|
|
|
1.8 s výkonem 88 kW nezní zrovna dynamicky, k mému úžasu Mitsubishi do budoucna zařízlo řadu EVO.
|
|
Tenhle clanek vysel akorat vcas. Nevybiram sice z novych aut, ale potrebuji obmenit auto, co slouzi na denni jezdeni, ale zaroven dokaze i zabavit.
Chtel bych neco, co nebude nejak extra velke a bude to mit alespon nejakych 150hp, priblizne do 10ti let stari, ale samozrejme muzu naroky prizpusobit, kdyz to bude za neco stat.
Zatim snad jako jedine rozumne auto vypada Civic TypeR 8G, designove se mi libi, se spolehlivosti by take nemel byt problem. Jeste jsem s Civicem nejel, takze mam obavy z nasledujiciho:
-tuha zadni naprava
-elektricky posilovac rizeni, kde musim 2x za sekundu korigovat smer, aby auto jelo rovne
-servem ovladana skrtici klapka s 2s prodlevou
-retardovane ESP, ktere nejde vypnout
Kdyby se ohledne tohohle nekdo dokazal vic rozpovidat, budu rad
Jeste jsem koukal po mitsu colt ralliart, jenze to je hnusne a podovzkove to bude tragedie, Mini jsem vyradil kvuli cene a nic dalsiho mne uz nezaujalo...mozna jsem ale neco prehledl
|
|
|
Za 8G (1.8, MY2008):
- tuhá zadní náprava nevadí, ale má to relativně tuhý podvozek. Já navíc měnil tlumiče za koni FSD.
- elektrický posilovač nevadí, auto je hbité, agilní a zábavné, proto je potřeba držet volant, aby auto jelo rovně. Souvisí to s geometrií, ne s posilovačem
- prodlevy jsem si v porovnání s jinými auty nevšiml
- ESP (VSA) retardované není, ani při dynamické jízdě o něm prakticky nevím a navíc vypnout jde.
Type R bude udělán ještě o dost líp, než standardní 8G.
|
|
|
Diky,
ja mam prave zkusenosti s Jazzem MY2009 a tam to je tak, ze nejde o drzeni volantu, jde o to, ze clovek musi cuknout o neco vic, aby to na volant zareagovalo, ale v ten okamzik to zase zacne jet na druhou stranu a takhle porad dokola kazde 3 sekundy. Kdyz s tim jedu dal, nez 10km, tak by mi z toho praskla zilka. V praxi to znamena pri sebemensim oslneni protijedoucim autem zpomalit na 30kmh, protoze za par sekund uz muzu byt v poli. Dalo by se to popsat jako mrtva zona kolem stredove polohy.
V Jazzu ESP jde "vypnout", proste je to fake tlacitko, ale ta svine funguje furt. Nevim jestli se to zpetne zapina pri prekroceni nejake rychlosti, nebo to tlacitko vazne jen spina zlutou kontrolku, ale vysledek je takovy, ze pri sebemensim prokluzu kol to utne vykon stylem, ze se auto skoro zastavi, na namraze se s tim pro jistotu neda rozjet vubec.
Prodlevu plynu porovnavam s auty, co maji klapku ovladanou lankem, coz tedy asi znamena, ze s tim se budu muset smirit. Jen se mi s tim neprijemne rozjizdi, musim slapat na plyn driv, nez zacnu poustet spojku. Ohledne tuhosti podvozku jsem byl taky varovan, planuju v tom prezit tak 140km denne.
|
|
|
Mam Civic 9G, Tourer, tedy kombika.
- zadni naprava je podle me v pohode, auto drzi v zatackach jak prilepene, pravda ze jsem nikdy nejel na hranici smyku...ale pri predvadecce borec jel a prave i to me pro Civica presvedcilo.
Tuhost je podle me taky v pohode, kostky i dalnice zvlada dobre, rekl bych lepe nez treba OIII a to mam jednoduche tlumice, ne nastavitelne.
- ESP (VSA) se da vypnout tlacitkem, ale nevim zda funguje, zatim jsem nezkousel :)
- rizeni je vynikajici, nepocituju kolem stredove polohy zadnou mrtvou zonu, kdyz srovnam treba s Meganem 2009. Nemel jsem taky nejmensi problem presednout z 20 let stare Laguny, kde byl poctivy hydraulicky posilovac. Spis zmena k lepsimu (v lagune slo rizeni ztuha), rizeni je dost strme, vylozene laka k rezani zatacek.Na rozdil od Megane 2009 neni treba porad korigovat smer auta neustalym cukanim volantu v 0 poloze, aby auto jelo rovne.
- motor 1.8 V-TEC - nevim proc se zda D-F chciply. Je to atmosfera, tak kdyz potrebuje clovek zatah, tak musi tocit, nad 4000 se probouzi bestie :) Chapu ze cloveka zvykleho na turbomotory to neoslovuje. Ja naopak hledal poctivou atmosferu - diky Honde za to. Obavam se, ze uz je to jedna z poslednich vlastovek, v Renaultu rikali ze vsechny nove modely uz budou mit turba...Taky je mi jasne ze uz to neni tak dobrej V-TEC jako driv diky regulim EU a emisim :( Ale jinak je to uzasny motor, da se jezdit na 6 i v 50.
- srovnani s Leonem ST - ja se rozhodoval mezi temito auty a nakonec vyhral Civic - jizdni vlastnosti maji obe auta vyrovnane, nejvic me zklamal interier u Leona - proti Honde tragedie. Taky me nesedel 1.4 TSI, prodleva na plyn byla horsi nez u Civica.
Auta se daji dycky vyzkouset, doporucuju testovaci jizdy. U Seatu me dokonce nabizel pujceni na cely den :)
|
|
|
Tady s reklamou na Civica neuspěješ...:-)
|
|
|
|
Taky jsem o opely zavadil, ceny ojetin vypadaji hodne zajimave, ale nenasel jsem zadny rozumny zdroj informaci o spolehlivosti a kazdodenni pouzitelnosti toho auta
|
|
|
Co se týče Civicu Type R 8g, tak má sice vyvracím ,,poslední tři z Vašich připomínek" (ani jedno není pravda), má navíc následující výhody:
-docela jede
-je s ním docela legrace
-je docela praktický, i když chybí zadní dveře.
-je spolehlivý
Ovšem na normální užití má zásadní nevýhody:
-podvozek tvrdý jak hovado, auto poskakuje, pořád.
-celkově působí auto velmi necivilně (velmi ostrá reakce na plyn, hooodně tvrdá spojka atd.)
-krátké převody, čili na dálnici řve a žere
-neumím si představit mít CTR 8g a nechtít ho upravovat (komplet výfukové potrubí; sání; Hondata reflash; samosvor; lepší podvozek, co nebude tak hopkat; lepší brzdy), což dost zvyšuje reálnou cenu provozu auta.
|
|
|
diky, to je presne feedback, ktery hledam :)
na delsi dalnicni cesty mam druhe auto, takze kratsi prevody nevadi, naopak kdyz by se dalo na 6. stupen rozumne jezdit kolem 110kmh, budu rad.
Co se tyka podvozku a spojky, da se to s necim srovnat? Jestli je spojka tvrda oproti dnesnim autum, kde si pripadam jako kdyz slapu do hovinka, tak to preziju, ale jestli se s tim neda popojizdet par minut v kolone aniz by clovek chytil krec do lytka, to uz by asi trochu vadilo.
A upravy, ja jsem schopen do auta nacpat penize za podobny kraviny a civic ma urcite vyhodu v tom, ze jdou takove veci sehnat na kazdem rohu. Upalte mne, ale asi bych uvazoval o predelani toho auta na LPG :)
|
|
|
Mam CTR rok, na tvrdost si clovek zvykne (i po Praze) - ted se mi zda ze normalni auta se hrozne houpou.
Na dalnici 130-140 hlucnejsi, ano, ale ne zasadne.
Spojka je uplne normalni, razeni je tuzsi ale presne; nicmene tohle zavisi od kusu a pouzivani.
Prakticke jako 5door Civic.
Spotreba je cca 10-11 v kombinovanem provozu, pri dlouhe ceste po dalnici se jde dostat k 8.
Kdyz se na to slape a toci k omezovaci, je to jina dimenze, jede to tak streleny, ale to lidi zvykly na TDI nepochopi... Kazdopadne par koniku navic by i tak neskodilo. :)
Predelani na LPG je mozne, ale nevim zatim o nikom kdo by to mel.
Kazdopadne jeste je tu TypeS a normalni 5 door, jsou to dobra a spolehliva auta s minimem zavaznych problemu a s mnozstvim elektroniky odpovidajici roku vyroby (od 2006).
|
|
|
Type S ale tusim nema xenony, ze? (a cerveny koberec a dobre sedacky.. :D ) Kazdopadne kdybych koukal po normalni 1,8 tak zustanu u mitsu a budu hledat lancera 1,8 sportback 105kW nebo by obecne pak bylo kandidatu daleko vic.
Se spotrebou se bezne dostavam pod tabulkove hodnoty i kdyz snad neni cesta, kdy by se motor nepodival do cerveneho pole otackomeru, takze jsem pocital, ze bych se mohl do 9 litru vejit.
|
|
|
Nevim, me zaujalo jen CTR.
Kazdopadne neni nad to mit moznost se s autem projet, kdyz mi to kolega z prace pujcil, vedel jsem ze tohle chci... Perfektni pro to co chci od auta ja.
|
|
Alfa má ten problém, že jediné motory, které dřív dávaly smysl, byly JTD(m) diesely. Kdo chtěl jezdit ve 147 nebo GT se samosvorným diferenciálem a neměl prachy na V6 (nebo ji prostě jen nechtěl živit), sáhnul po ropě. Se 159 je to stejná písnička a s těžkotonážní Brerou jakbysmet - motory od JTS od GM nebyly pro tohoto vepříka zrovna to pravé - však inegrale o tom napsal i parádní článek. No a když Julče začali konečně dávat přeplňované benzíny, tak to zas podělali jinými věcmi.
MiTo je úplně super mini kára, řekl bych až takový fun car. Bohužel, ani s motorem 1750 TBi pod kapotou bych se nezbavil dojmu, že bych v tomto autě měl být oblečený v cyklistickém buzioutfitu - vzpomínám si, že jsi i ty, D-FENSi psal, že MiTo je na tebe příliš metrosexuální.
Škoda, že toužíš pouze po přeplňovaném motoru. I tak bych doporučil projet se se Suzuki Swift Sport, protože za cca 360k dostaneš výbavou natřískaný minisporťák, který je kvalitativně na opravdu dobré úrovni a jízda s ním je zábava, neřkuli prdel
|
|
Článek jsem, ostatně jako většinu od D-Fense, se zájemem přečetl. Se spoustou věcí více či méně souhlasím, ale jestli můžu, doporučil bych jednu věc. Zkuste spolknout nenávist k Frantíkům a vyzkoušejte Peugeot 308 současné generace. Vážně na tom není nic, co by bylo vysloveně špatně a navíc nabízí jeden z nejlepších, turbem dopovaných malých čtyřválců. 1.6 THP 156k má na relativně malé auto více než dostatečnou výkonovou rezervu, příliš nežere a má velké spektrum použitelných otáček. Design, především potom vnitřku, je samozřejmě věcí názoru, ale když si člověk zvykne na netradičně umístěné budíky, na které se kouká přes volant a na tlačítka skoupou palubku, kdy většinu funkcí pohltil dotykový displej, začně to být docela zajímavé. Navíc zpracování už dávno není "francouzské", ale P308 je vyroben poměrně solidně.
A kdyby se někdo ptal, ne, nedělám reklamu. Jen jsem s 308 v různých variantách najezdil dost kilometrů a podle toho, co D-Fens píše, mi to přijde jako auto, které by mu mohlo vyhovovat.
|
|
|
Pežot 308 s naprosto tragickou a nebezpečnou ergonomií ignorující tvar a fungování lidskýho těla???
|
|
neí lepší si opatřit staršího mergla ?
|
|
|
Například pro mě zcela určitě, ale D-F je maličko jiná "cenová skupina" a chce, pokud jsem to správně pochopil, nové auto, přičemž "staré auto" je pro něj cokoli starší pěti let (a nikoli patnácti, jako je to u mě). Takže mergl se do jeho specifikací nevejde, protože poslední MB, který splňoval požadavky na rozumné vozidlo ("auto s duší, které neprorezne durch za dva roky, dobře jezdí, nesere se a dá se relativně normálně opravit") byla buď C-Klasse do roku 2005, nebo S-Klasse do roku myslím 2006. E-Klasse je dost nic moc, co se přestala dělat moucha, a to bylo myslím ještě před 2005. To jsou starší auta, než ta "stará auta", která D-F potřebuje nahradit. Navíc nemá MB rád, což v případě těch novějších docela chápu, protože ty nemají rádi dost často i mercedesáři.
|
|
|
Mercedes nikdy. To je pro mně něco jako Dacia. Technická úroveň těch aut je v současné době příšerná. Mercedes v rámci kchatování kchostů běžně prolamuje i to, přes co u jiných automobilek nejede vlak.
|
|
|
Já myslel staršího, ale chápu to a po roce 2004 bych si mercedes taky nekoupil.
Starší jsou podle mě skvělý, nikdy jsem neměl potřebu něco opravovat, ale asi chcete nové auto.
V tom případě by mi to ale bylo jedno, protože si prostě nevyberu, neb se mi nelíbí nic a když už se mi něco zalíbí, potřeboval bych z toho odebrat všecky pípáky, ukazováky řazení a podobný kraviny.
Zrovna to taky řeším, postavil jsem si chatičku na horách a jezdim tam ML, ale to už se nelíbí, takže se vybírá něco nového, jelikož je mi to celkem jedno, nechal jsem to na ženě, takže to bude bude infinity qx70, nebo lexus nx, tak sem zvědav :-D
|
|
|
Dodávka Sprinter - i když se tady mluví hlavně o osobácích- je taky Mercedes katastrofa.
|
|
Škoda vyřazení Francouzských aut. Nová 308 je krásné auto z venku i uvnitř. To jak jezdí nevím, ale stálo by to za zkoušku.
|
|
...Dfensova komentáře ke stavu současného automobilového trhu, se mi okamzite vybavila pasaz z knizky Kola od Arthura Haileye. Dal jsem si tu praci a nasel ji. Mam ale jen slovenske vydani z roku 1974. Automobilovy navrhar Brett DeLosanto, rika mladym studentum navrharum:
"Ak tu chcete pracovat, musite milovat auta. Musi vam na nich zalezat, ako na najdolezitejsej veci na svete. Dychate auta, jete auta, spite s autami, a zavse si na ne spomeniete aj pri milovani. Ked sa v noci zobudite, rozmyslate o autach, o tych, ktore navrhujete, i o tych, ktore by ste radi navrhli. Je to ako nabozenstvo. Ked to nepocitujete, nepatrite sem..."
|
|
Mišn fejlid je tak už minimálně padesát let. Uvažoval jsem nad homemade car, jenomže si nejsem jistej, zdali by to prošlo normama. Protože by to mělo jen: Silnej motor, silný brzdy, velkou benzínovou nádrž, rádio a topení.
|
|
Mazda 3?
Nevim jake motory se cpou do EU verze, ale krome trocha dementniho entertainment systemu na nem tezko hledam mouchy.
Podvozek to ma skoro jako horsi BMW, uz davno to nema nic spolecneho s Fordem.
Pokud jsou stale Made in Japan, tak nevim co se resi.
|
|
|
Mam G165 benzin - na dlhe cesty nic moc (ekonomicky) - sudruhovia z japonskeho NDR totalne dodrbali prevodovku - na 6tku to v 130 toci cez 3000 ot. - hlavne, ze pocitac uz v 60tke nuti vodica zaradit 6tku.
Motor bez vyraznej vykonovej spicky - aj ked ho vytocite ziadne peklo sa nekona. Relativne stabilny zatah i v nizsich otackach - ale max. 210Nm je na take auto maaaalo... I ked je motor G165 je relativne vykonny dynamicka jazda sa nekona (alebo max. tak do 100Km/h na max 3ti rychl. stupen).
Inak podvozok fajn (stabilny, polotvrdy), vybava super, hluk: ok a hlavne je ze je KRASNA (preto si ju moja draha vybrala) - ale v Mazde si za to daju zaplatit...
|
|
|
A ako je na tom s koroziou ? Počul som že mazdy majú s tým problém a dodatočné natery podvozku nepomahaju-
|
|
|
Ty EU verze motoru jsou fakt divne.
Tady jsem mel 2.5L a 185HP a prilo mi to jen tak tak, aby to auto bylo zabavne...
Prodavat to s 2.0L bez turba a jeste to mit jako top motor mi prijde dost podrstrelene, ale tak asi to evropani chteji :)
|
|
|
Mazda jde v tomhle proti proudu. Nedělá sice turba, ale vysokokompresní atmosféry. Máme v rodině 2.0 v CX5 není to vůbec špatný motor. Má docela pěkně lineární křivku a je takový hezky čitelný...
|
|
|
Ohledně dynamiky to přeci nemůže být takový průšvih, ne? Co jsem koukal na videa zrychlení na autoforum.cz, tak po připočtení chyby tachometru zrychluje cca jako Golf 1.4 TSI (103kW), což sice není žádné peklo, ale na poježdění to stačí.
Stejně tak s tím, že je to drahé, moc nesouhlasím, spíš mě u Mazd obecně štve, že pokud chce člověk slušný motor (tj. ten Váš), musí si vzít skoro nejvyšší výbavu (a za tu pak platí..)
|
|
|
DFENS uz driv psal ze se mu to auto nelibi vzhledove. Ja ho mam naopak rad. Ten dvoulitr neni na Ceske pomery az tak linej, Libi se mi ze to auto ma ve stredni presne takovy veci jako chci (vyhrivany sedadla, automaticky sterace a svetla) a zadny picoviny co bych nechtel.
Jinak samozrejme pokud jsou finance tak BMW 1. Jestli udelam 500km denne tak bych chtel auto od znacky ktera umi delat sedadla a ozelel bych jak to vypada zvenku.
|
|
Ja by som Hyundai alebo Kiu nezatracoval. Taká Kia Magentis 2.0 benzín (komu sa nepaci magentis môze skusit Hyundai Sonata) rozhodne nie je špatné auto, ojazdené sa dá lacno kúpiť, len ich je relatívne málo v inzerátoch.
|
|
|
Ojezdenu Sonatu nebrat.
Ta nove generace (2015) je o 10 let vyvoje vepredu. To auto se podoba jizdnim projevem Mazde 6 a vybavu tam mas jako u vyssi tridy.
Nevic tam mas i integraci androidu i IOs, takze to umi zobrazit Google mapy na palubni navigaci atd.
|
|
|
Navíc v tomto roce ma přijít facelift pro KIA Cee'd, pro který už má být dostupný benzín 1.2 s turbem o výkonu 100 koní+. Pokud je teda D-Fens schopen překonat svoji antipatii...
|
|
|
Já nějak nevím, ale strkat mikromotorky do velkých aut mi přijde poměrně úchylné. Jedna věc je čtyřválcová třináctistovka v autě typu Felicie, věc druhá je dvanáctistovka v těžkém kombi typu Ceed SW nebo Octavia Combi.
Raději bych měl mohutnější motor s vyšší spotřebou, ale s konstrukční reservou ve výdrži, než mrňavé prdítko, navržené na hraně technických a fysikálních možností, daných použitými materiály a s vlastně podobnou spotřebou.
|
|
podobné zadání jsem vyřešil koupí Lancie Delta s 88kw verzi T-Jetu
ano, je silně iracionální volba..to auto je technicky fakt šrot a žere jak ruský tank při útoku...ale alespoň to nějak vypadá pro spravedlnost i pár kladných věcí by se našlo, kromě designu prostornost, relativně pohodlné...
|
|
Je malý, lehký, levný, obratný, konstrukčně jednoduchý, technika je spolehlivá. Každá jízda Vás bude bavit. Ano, nemá turbo, nemá přímý vstřik, ale potřebuje to vůbec? Interiér je plný tvrdého plastu, ale tento parametr lze směle zanedbat. Ceny servisu jsou nízké. Hromadu věcí si na tom opravíte svépomocí, bude-li vůbec co opravovat. Doporučuji zvážit jako náhradu za 147... ;-)
|
|
..ty chceš auto, které má písty uchycené k ojnici čepem, který je tam jen nalisovaný a nemá pojistné kroužky?.. ty chceš auto s motorem, oc je po 150 000Km zralý na generálku? ..a vlastníci malých Opelů s elektrickým posilovačem řízení, kteří neustále mění potenciometr na sloupku řízení ti jistě zatleskají... :-D
|
|
|
Moje Frontera, ano je to taky Opel, má ojniční čepy taky jen nalisované bez segrovek a žádný problém to za 200k km, které má ten motor najeto, nezpůsobilo. Ani za 45k km od generálky, kdy se písty měnily, se nic nestalo. Ono taky proč by mělo. Ojnice nemá důvod se v ose čepu pohybovat tak proč tam cpát segrovky?
|
|
|
Vymena pistu po 145 kkm neni moc dobry dukaz spolehlivosti :-)
|
|
|
To není, ale písty jsem v rámci generálky měnil proto, že se mi motor podařilo přidřít a jako bonus jsem po rozebrání motoru naśel ještě škrábanec ve stěně válce. Takže následoval výbrus a s tím spojená výměna pístů za větší. Absence segrovek na ojničních čepech (a pořád si myslím, že není důvod je tam dávat) tedy nebyla příčinou závady.
|
|
|
GO motoru je zcela do detailu technologicky daný postup.
Dělal jste tedy opravdovou "genárálku" nebo jste jenom prostě vstoupil do motoru a při té příležitosti vyměnil co se vám zdálo podělané/ne zcela ok?
Mmch.: ségrovky do pístů se dávaly/-jí proto, že roztažnost zpravidla hliníkových pístů je někde jinde než ocelového nitridovaného pístního čepu ..
Holt costcutting současných kchárů ve víře, když čep do pístu naperu s patřičným přesahem tak ségrovek netřeba. Asi to i nějakých těch 150 000 km i někdy funguje :-)
|
|
|
No, držel jsem se postupu uvedeného v dílenské příručce pro to konkrétní auto, takže by se to opravdovou generálkou asi nazvat dalo. Ale ty segrovky tam fakt nebyly a nejsou. Teda když jsem teď koukal do příručky, není tam o nich ani zmínka a v reálu tam taky nejsou, co si tak pamatuju, ale nejspíš se půjdu podívat do krabice, kde mám ty původní písty. A to auto je 15 let staré, motor je konstrukčně ještě starší, takže costcutting ano, ale rozhodně ne současného kcháru :) Jinak ten motor obecně funguje spolehlivě, když má správný olej a mladé pako (tedy já) ho nepřidře při řádění po zasněžené louce :)
|
|
|
Opel má ty lisované spoje na víc místech. Třeba motor 1,6 benzín má (měl) nalisované rozvodové kolo bez jakékoliv pojistky, takže potkaný motor při vyšším nájezdu zaručen.
|
|
|
Myslíte řemenici rozvodového řemene na klice nebo vačkové hřídeli (předpokládám, že stará 1,6 měla SOHC rozvod)? Nebo obě?
|
|
|
Myslím, že na vačce, ale už je to dlouho, pokud si vzpomínám, tak to bylo nalisované a zajištěné šroubkem "červíčkem", čili nic.
|
|
Já jsem pro změnu nadpisu na:
Výběr našlapaného hatchbacku (s vyřazením výrobců co je úmějí)
|
|
Myslím, že D-FENS nemá šanci auto v současnosti vybrat. Je to estét a k tomu technik. To je kombinace, se kterou automobilky nepočítají. Kdyby byl jen estét, tak by měl myslím slušnou šanci. Automobilkám šéfují dizajnéři a tak jsou plechy kroucené způsoby dříve nevídanými. Na druhou stranu čistě technický typ člověka je na tom hůř, protože i bez lpění na vzhledu se solidně postavené auto hledá hodně těžko.
Takže D-FENSovi přeju, ať mu ty staré křapky jezdí co nejdéle. Já se taky budu muset zjara podívat na ty bublinky u zadních lemů...
|
|
|
Omyl, designéři i technici jsou podřízený finančníkům. Každej dostane nadiktovaný dost přesný požadavky a hlavně budget. Ty časy, kdy se někdo zamyslel a navrhnul něco ve smyslu "a co kdybychom to udělali takhle" už jsou dávno pryč. Např. v konzernu mají toto privilegium už jen v Ingolstadtu. Všichni ostatní už jen dostanou rozkaz, co aplikovat...
Šanci vybrat si má, ale záleží na tom, jakou cenu má jeho čas. Pokud má nadbytek volnýho času, může jít do ojetiny a její cenu dotovat svým potenciálem. Pokud nemá čas, ale má přijatelné příjmy, vyplatí se mu koupit něco nového na leasing. Vždycky je to poměr money/time...
|
|
|
Tak samozřejmě, o peníze jde až v první řadě. A to je také příčina problémů, protože kvůli tomu se dělají auta pro většinového zákazníka. A většinový zákazník nemá takové požadavky, jako D-FENS. Pro zákazníka jeho typu se auta už prakticky nedělají, alespoň ne v jím preferované cenové hladině. Je to minoritní záležitost a automobilky, které něco takového vyráběly, už buď zanikly, nebo je někdo koupil a následně jim vnutil svoje pravidla.
Většina lidí už nechce mít auto 15 let, včetně DFENSe. Chce za tři čtyři roky nové, tak proč zákazníkovi nevyhovět? Uděláme mu lepší cenu, protože se s tím nemusíme tak mazlit a ještě nám to zvýší obrat. Nebudeme cpát peníze do motorů a karoserií, co vydrží věky, protože pak by byl výsledný produkt drahý a zákazník by šel ke konkurenci, protože takovou kvalitu prostě nepožaduje. To je podle mě důvod bezkonkurenčního růstu Dacie. Auto se stalo spotřebním zbožím a není důvod, aby někdo přemýšlel, jestli bude řidiče jízda bavit. To není priorita. Priorita je cena, spotřeba, vzhled, kufr, úhlopříčka navigace, jízdní asistenti, konektivita.
|
|
Za cenu nuzné Octavi se dá koupit třeba Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6.
Sice to není Porsche, dokonce ani Nissan Z370, ale za ty prachy je to solidně jezdící (co do jízdních vlastností i výkonu) ZADOKOLKA, zvuk V6 je solidní a dokonce to lze používat i jako rodinné auto - děti se dozadu vejdou v pohodě, je tam místo jak v třídveřovém Leon, určitě víc, jak v MiTo.
|
|
|
Jel jste v tom nebo jen cetl recenze driftuchtivych novinaru? A co interier?
|
|
Sice to v jednom bodu nevyhovuje zadání, ale co takhle Suzuki Swift Sport?
Mám ho třetím rokem a 47 tkm a až na vyslovené drobnosti ho shledávám pro mé potřeby ideálním. Tak nějak rozumná porce zábavy (100 atmo kW na 1045 kg), solidní výbava (xenony, vyhřívaná sedadla, BT HF, signalizace parkování, tempomat, atd.).
Ale hlavně - to auto působí úžasně „mechanickým“ dojmem. Od tlačítek po cvakání šaltrpáky).
Rodinný vůz to ovšem není, to je pravda.
|
|
D-F, viem, že mazde 3 vás odradil design, ale možno by stalo za to skusiť jazdu so 165k dvojlitrom. Celkom dobre to chodí a spotreba je prijateľná. Bohužial je ten motor iba v plnej výbave a tá už čosi stojí.
|
|
|
Zdravim,
tiez by ma zaujimalo ci existuje dobry benzinovy motor, s objemom aspon 1,8L. Cital som chvalu na Mazdu 6 benzinovy skyactiv, zda sa mi ze 2L. Aky je tento motor a resp. cele auto? Dizajn je zaujimavy. Motor sa mi zda ze by mobol byt skvely.
|
|
|
Mazda6 s 2.0 SkyG atmobenzinom je super auto pre tých, ktorý sa v prvom rade zaujimaju, ako to jazdí, radí, riadi... a až v druhom rade na to kde možno dať koľko PET fliaš a koľko to má rôznych menu v infotaintmente. Dokonca teraz na jar poriaši FL viaceré neduhy (hluk, kapsy v dverách...)
Spotreba tiež výborná, ale ja by som radšej bral ten 2.5. Pre mňa je podstatnejšia výkonová rezerva, než o 0,5 litra nižšia spotreba.
Ale dávam za pravdu D-Fensovi. Súčasná produkcia ide dole vodou. Žiadny súčasný benzínový 4-valec sa nevyrovná starej klasike 2.0 DOHC spred 10 rokov, kde plyn bol priamo na lanku od škrtiacej klapky a servo hydraulické. Ten kontakt s vozovkou a okamžité presné reakcie, čo má moja mazda6 z 2002, to už dnes nerobí nikto.
|
|
Mě tenhle pseudotest dost překvapil. Mám k dispozici 10 let statistik velikého autovrakoviště, a z toho co si DFens vybral mu mohu všechno doporučit, jsou to nejlepší zákazníci... sere se prý na tom úplně všecko, vylepšit by to snad šlo už jenom něčím z Francie. Co mi uschnul inkoust na řidičáku, prostřídal jsem množství aut a pokud chce DFens auto na služebky, které ráno určitě nastartuje, ujede pohodlně tisíc kilometrů a pak ho nebude muset týden opravovat (zahlédl jsem v komentářích), tak si musí koupit buď Japonce, nebo Ameriku a to ty modely, které se v Japonsku, respektive v Americe přímo vyrábí, ne jejich europizované, zprzněné verze. Jít pro Alfu s tím, že první priorita je pro mě "spolehlivý vůz", to musí frčet na něčem kvalitním, nebo ví něco, co já ne. Na začátku jste zavrhnul Ford a Toyotu, dlouhodobě nejspolehlivější auta na mém žebříčku a taky sepsul Superb 1 jako nejhorší auto všech dob. Náhodou je to jedno z mých aut. Je to skvělý vůz. 2.8 V6 je automobilový pravěk, kdy se z rozumně velkého motoru doloval rozumný výkon (140 kw) s rozumnou spotřebou (9 litrů). Za 2 roky služby (koupeno jeté v AAA v 2012) jsem měnil brzdy, pravidelně olej a dolévám benzín. Nájezd 50 tisíc km od koupě. Na dlouhé trasy je to skvělý dálniční expres, který nastartuje i v -20. Co se vám na to autě proboha nelíbí? Jestli DFensi chcete něco na vyblbnutí v serpentinách a zároveň něco, co pojede spolehlivě, kupte si Japonce. Co moji kamarádi dělají s STi a Lancerem v továrních provedeních, by nepřežilo snad nic z toho co jste tady vyjmenoval. Japonská auta podle mě nemají ve spolehlivosti a technice absolutně žádnou konkurenci. Že je Kizashi pravěk? No a co? Čemu to vadí? Z toho textu jsem nějak nepochopil, co vlastně hledáte. Jste z oboru, víte toho násobně víc, než většina zákazníků dohromady. Jste automobilový dinosaur, pro vás už se auta prostě nevyrábějí. Nikdo koho znám neví, co je dvouhmota a vůbec ho nezajímá, jestli v autě je, nebo ne. Zajímá je, jestli si připojí přes Bluetooth svůj telefon a jestli má entertainment systém auta podporu pro fejsbuk. Taková je doba.
|
|
|
Vcelku souhlasím, ale jestli jsem to pochopil správně, tak DFENS to auto bude mít tři čtyři roky a pak se ho zbaví, takže o spolehlivost myslím až tak moc nejde. Za tu dobu ujede tak 150 tisíc a to vydrží každé auto, se kterým se slušně zachází. Nechápu tedy, proč tak řeší výdrž. Jedině, že by ho zajímala zůstatková cena při prodeji.
|
|
Koukám, že předřečníci už tu SSS doporučili. Jen ke svému předešlému příspěvku doplním rodinné použití - se svým osmiletým nadprůměrně rostlým synem (do výšky, ne šířky) jezdím na výlety libovolně daleko.
A loni se SSS podíval i do Chorvatska. Mezi všemi těmi kombíky se tam pěkně vyjímal :-)
Už nejsem nejmladší, ale ani po 1200 km v podstatě na jeden zátah jsem necítil nějakou extrémní únavu nebo rozlámání - ony i ty sedačky jsou celkem dobré. Ani pasažéři si myslím nikdy na diskomfort nestěžovali, ten podvozek se vážně povedl.
Klidně D-F toho prcka (auto, ne syna) na libovolně dlouhou dobu půjčím, dočasnou výměnou za cokoli jiného, abych se dostal do práce apod.
|
|
|
Jako velmi spokojený vlastník SS musím přiznat, že si nedokáži představit použití jako rodinné auto. Velikostně je to pro mě a přítelkyni akorát. Samozřejmě jsou i lidé kteří používají jako rodinně auto 107/Aygo/C1, ale přijde mi to jako místo bytu bydlet ve stanu.
|
|
|
Tak je pravda, že si občas od - zakrátko bývalé - manželky půjčuji Mondeo kombi, které jsem jí nechal (mimochodem, motor 1.6 EB 118 kW je k mému překvapení na to auto tak akorát).
Ale pokud SSS není jediné ani největší auto v rodině, tak rozhodně za úvahu stojí. Je s ním fakt zábava. A poměr cena/zábava/výbava je řekl bych bezkonkurenční.
|
|
|
Pokud někdy založím rodinu, tak mě takhle varianta napadla. Primarní auto něco nenáročneho a spotřebnilího s čím nebude mít problem žena jezdit (Focus, Leon, i30, Ceed) a pro mě SS či SSS. 2016/2017 má přijít nová generace, tak uvidíme....:)
|
|
Tak si kup neco bez strechy. Ja myslim, ze Ti nekdy budu muset pujcit auto se stazenou strechou a minimalne na vikend.
Z toho, cos jmenoval, bych se podival na Astru cabrio, coz je hardtop, takze bys mohl byt spokojenej i s pohodlim...a kdyz teda kabrio ne, tak zkus Mini. Je to drahy a dela to uz BMW, ale je s tim sranda. Mista je tam taky prekvapive dost...ale stejne stoji zato mit kabriolet 8o)
|
|
|
Astra kabrio s pevnou střechou už se nevyrábí, ne? Teď se to jmenuje Cascada a má to plátěnou, bych řekl. Ale dvě normální místa vzadu to má.
|
|
|
Nevyrabi, ale koupit se da 8o)
Cascada je dlouha 4.69 m a ma 1.700 kg. Na to ma jen oturbenej 1.4 se 140 k.
Takze je to tezkej, neohrabanej a slabej kram 8o(
i my 15lety Volvo C70 je na tom lip. Ma vetsi kufr, kterej se nezmensuje stazenim strechy, je vetsi a o 23k silnejsi, protoze v nem bruci dvoulitr s nizkotlakym turbem.
|
|
|
Vitr v usich? Proc ne...
Me osobni zkusenosti s Plurielem 10.000km Mini Cabriem 500km a Boxsterem 100km jsou v zasade vsechny positivni, kupodivu bez ohledu na vykon motoru. Akorat ten Boxster je trochu draha hracka.
Nicmene VW Golf, New Beetle ani udajne vrzajici EOS asi D-F chtit nebude, (neurazi me ani jeden) Francii nechce a 4 mistny italsky cabriolet je bud 500C nebo Maserati... Jo a malem bych zapomnel na pseudoitalskou Lanciu Flavia!
|
|
neb z většiny toho, co trh nabízí je mi dílem blivno, dílem to nesplňuje mé požadavky, dost často obé..pak je uzoučká skupinka aut, která by byla technicky i designově ok, ale za tu zas chtěj hrůzu peněz.
Když si k tomu ještě představím opruz spojený s odhlášením starého auta a registrací nového (za kterýžto nicotný úkon úředničtí darmožrouti chtějí tuším 800 CZK), tak raději prodloužím životnost mé fóbyje z roku 2003 trochu rozsáhlejším servisem.
|
|
Když auto velikosti golfa s turbomotorem... tak proč ne golfa?
Jinak si myslím, že problém s některými novými auty je jen v tom, že se musí okoukat. Když je to moc nové, člověk na to není zvyklý a nějak se mu to nelíbí, ale za rok mu to už tak nepřijde. Takže Dfensi, počkej si rok a možná si pak vybereš toho leona. Nebo trojkovou oktávku ;)
|
|
|
Souhlas. Když přišla na trh Delta III, tak všechny novinářský recenze se nesly v duchu "divný auto".
Nedávno jsem někomu četl přes rameno v metru, že je to nejlepší ojetina na trhu, jako lze koupit
Tak nevím; jako nový to bylo divný a jako ojetina je to super? A jak jsou na tom ojetiny těch aut, co byly super jako nový? Ty jsou jako ojetiny divný?
|
|
|
Upřímně řečeno, delta III se bude okoukávat ještě dlouho... a jinak "divný auto" vs. "nejlepší ojetina na trhu" - on v tom není rozpor. Když to přišlo na trh, bylo to divný a teď když to z trhu mizí, je to skoro sběratelský unikát. Ale přitom je to pořád divný IMHO.
|
|
DF, jedno riesenie by tu bolo. Pokial bude realita zodpovedat renderom, uz na jesen bude predstaveny Opel Giulietta.
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2015-opel-astra-k-rendered-yet- again_2.jpg
Jedna sa samozrejme o novu Astru, ktora ma byt oproti aktualnej lahsia a ma mat vzadu viacprvkovu napravu.
Zaujimalo by ma, ktory motor ste pri testovani mali k dispozicii v sucasnej generacii a co Vas na nom odradilo. Tipujem 1,4T / 103 kW a fakt, ze sa nejedna o priame vstrekovanie.
|
|
|
A k čemu je u turbomotoru dobrý přímý vstřik paliva? K problémům?
Některý dogmata jsou fakt úžasný, jak si nějaká blbost žije vlastním životem.
|
|
|
Rozveďte to prosím, rozumím tomu jako koza petrželi, ale zajímalo by mě to.
|
|
|
Neviem, ako to bolo pochopene, ale ziadnu dogmu som sa nesnazil vytvorit (ak to niekto spravil predtym, tak o tom neviem).
Ja s nepriamym vstrekom a turbom nemam problem. Faktom ale je, ze oplacky 1,4 T posobi viac letargicky v porovnani napr. s TSI. Ci je to stopercentne vina druhu vstrekovania alebo vyssej hmotnosti u Astry neviem povedat.
Ak je to mozne, davam prednost jednoduchsim rieseniam. V tomto pripade aj za stratu dynamiky resp. vyssej spotreby.
|
|
|
Astra Giulietta vypadá pěkně. Vůbec nevím, kde to oprali.
|
|
Asi jsem to moc dobře nepochopil, ale kritika na Giuliettu se týkala podvozku a motoru?
Osobně bych uměl popsat asi 50 stran kritiky a důvodů, proč to auto nekoupit, ale zrovna podvozek a motor by byly jediný dvě věci, který bych nechal suchý.
Naopak podvozek Leona bych nesnesl ani okamžik; auto které při nájezdu na nerovnost hodí prdelí půl metru mimo stopu považuji za životu nebezpečné a dodnes děkuji všem Bohům za to, že při zkušební jízdě nejel v zatáčce u pumpy na Čerňáku nikdo proti mně.
Mimochodem, "klasická" zadní náprava, kterou má i 147, se vrátila do Fiata 500X s T-Jetem… ale netuším, jestli je to krám na vyhození nebo perla Apenin.
|
|
Kolega MiTo ma, zpocatku jsem si rikal, ze je magor, ale pak jsem v tom jel a musim uznat, ze ma neco do sebe. A s palubkou a sedadly v karbonove optice to vevnitr vypada fakt uzasne....
|
|
|
Já v Mitu nikdy nejel, ale přijde mi dost malé a možná nepoholdné na to aby s ním DF jezdil 500km denně.
|
|
|
Řekl bych, že většinou jezdí sám, a jestli se to nechá naštelovat aby se jeden svezl pohodlně…
|
|
|
Věřím, že jízda v Mitu bude zábavná a do určité míry i pohodlná. Pokud ale jedu 500km a víc, předpokládám, že většina povede po dálnici a to bych v tak malém autě absolvovat opravdu nechtěl. To už radši tu A6 nebo například Volvo, v něm je cesta po dálnici žůžo. Na "popojížďky" má DF doma stejně ještě jedno auto... :)
|
|
Vzhledem k tomu ze mam take par informaci "zevnitr" a to konkretne jak probihaji navrhy a testy ruznych elektronickych zarizeni ve vozidlech ( vsemozne ridici jednotky, navigace, radia, svetla ...) a to napric spektrem automobilek. Ne, jakekoliv nove auto bych si nikdy nekoupil :)
|
|
|
To je síce fajn, ale čo si kúpiš za 10 rokov? Už jedine auto ktoré je dnes nové a ktoré ti tak vadí. Alebo si myslíš že budú v ponuke 25 ročné autá vo výbornom stave?
|
|
|
Tohle se dá dosud eliminovat tím, že člověk kupuje jako ojetá auta vyšších tříd, kde se přece jen to šizení zavádělo s určitým odstupem a (někdy) v menším měřítku. Ovšem že za deset let to bude průser, s tím se bohužel nedá než souhlasit.
|
|
Pokud se líbí sportovní auta od Alfy, která ale v dnešní době nemá jaksi moc co nabídnout, neuvažoval jste někdy o BMW? Taky jde o sportovněji pojaté auta, tím že jsou dražší, nebylo asi nutné šetřit tolik jako u levnější konkurence (SEAT atp.).
Mě se líbí třeba toto: http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-1/16210562?goFrom=list
|
|
Takze VQ je fuj a Seat ok, LOL
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Výběr auta 2014 (mission failed)
|