Malé varování na úvod:
Článek obsahuje sprostá slova a nevhodné příměry. Zároveň však obsahuje
čistou a ničím nepřikrášlenou pravdu, popsanou tak jak probíhala. Zároveň
se chci omluvit za nestejnorodou kvalitu popisu. Nebyl jsem schopen napsat
souvisle více než tři strany A4, aniž bych nezačal zuřit a nemusel se jít
uklidnit. Článek je poněkud delší, tedy prosím o pevné nervy. Důvod snad
pochopíte..
Možná si ještě někdo z P.T. čtenářů vzpomene na můj epický, leč poměrně
marný boj s molochem zvaným Český Telecom. Krátce pro připomenutí - byla
to bitva krutá, zákeřná a zlá. Nebál bych se užít až slova partyzánská.
Po mnoha úskocích, dílčích prohrách se po oboustranném vyčerpání povedlo
nalézt jistý konsesnus v podobě ADSL připojení po telefonní lince. Internet
fungoval – ehm – tak jak služby Telecomu už fungují a já mohl řešit ponejvíce
jiné věci s vyšší prioritou, než je vyštěkávaní operátorů, či dožadování
se alespoň náznaku technické podpory.
Jinými slovy – měl jsem plus-minus to, za co jsem platil a žil jsem
relativně spokojen.
Od té doby uplynul nějaký čas a já naivně považoval za záležitost provizorně
vyřešenou do doby než vyprší smlouva a já se upíši některému normálnímu
a slušnému poskytovateli internetových služeb. Nicméně události, které
se Vám pokusím vylíčit mne velmi rychle vyvedly z omylu. Článek je bohužel
poněkud delší, tedy slabší povahy uvařte si prosím nejprve kafe.
V první fázi přiznávám, že jsem polevil v ostražitosti. Zanedbal jsem
fakt, že nejde o obchodního partnera, nýbrž o veřejného nepřítele se vstřícností
vodíkové pumy. Ale pokusím se vylíčit události v chronologickém pořadí.
Jednoho sobotního odpoledne koncem května jsem zaznamenal zpomalení
datového toku. Při vědomí toho, že složenky platím včas a po zběžné kontrole
drátů a jiné periferie jsem zamumlal své oblíbené rčení „zasranej Asus“,
doplnil ho obligátním „zkurvený wokna“ a s povzdychem restartoval PC. Předpokládal
jsem, že mám tradičně přehňácanou RAM, nebo příčina zpomalení půjde souhrnně
vysvětlit okultním „Protože Windows“.
Navzdory očekávání se internet zpomalil ještě asi o 1/3 původní rychlosti.
Vrhnu podezřívavý pohled na ADSL modem a pojmu neblahé tušení. Možná je
chudák stará značková telecomácká přehřátej. Vypnu modem, počkám až vychladne,
přes příkazový řádek ho pro jistotu zresetuji – a nic. Situace je naprosto
stejná. Zkusím ještě naposledy, jestli moje dráty do ústředny dýchají a
už vytáčím hotline – copak že se to děje s mým pevným připojením na paušální
smlouvu.
Po dvaceti minutách čekání se dovídám poměrně rychle, že ČT má výpadek
v mojí lokalitě. To se může stát i dražším společnostem (i když to bych
asi musel mít providera z Papuy) a na můj dotaz je mi řečeno, že to bude
maximálně do dalšího dne v pořádku. Věnuji se tedy jiným věcem, rezonuji
pochopením a tak dále, s tím, že se věci zase vrátí do normálu.
Další den, internet škytne, prskne a nejde. Občas naběhne, občas ne
– ale výpadky zřetelně nejsou na mé straně drátu. Volám znovu hotline a
dozvídám se totéž co minulý den – ČT má technické problémy, ale ty se prý
řeší. Na můj dotaz, kdypak že se tedy vyřeší se dozvídám, že mne hned někdo
bude informovat. V tuto chvíli se odstartovala má soukromá křížová cesta
na Golgotu, což jsem tehdy ještě bohužel netušil. Vyčkám tedy trpělivě
ještě den, pak druhý a opět žhavím linku. Slečna na hotline zacukruje,
že to předá technikům a ti se ozvou. Vím, že rozhýbat mamuta chvíli trvá
a tedy nadhodím otázku finanční – proč ne, stále jsem přesvědčen o tom,
že smlouva s Telecomem má stejná pravidla jako kterákoliv jiná. Slečna
mne ujistí, že o dobu výpadku se mi sníží patřičně i měsíční paušál. Přemlouvá
mne, ať vytrvám, že se mi technik ozve. V tuto chvíli již pochytím silnou
nedůvěru, ale stále věřím že může jít o technickou závadu. Čekám dva dny.
Opět nic – překvapen v zásadě nejsem, neboť už jsem si stačil na kvalitu
služeb zvyknout. Znovu volám a dozvídám se, že se jedná o nějakou blíže
nespecifikovanou technickou závadu a že technické oddělení to má v řešení.
Poznamenám, že bublám štěstím, že jsem se to konečně dozvěděl. Nedá mi
připomenout, že je to první lepší informace po deseti dnech, kdy se mojí
maličkosti měl kdokoliv ozvat s čímkoliv a neučinil tak. Slečna do handsfree
uroní virtuální slzu a ujistí mne, že se to již nebude opakovat. Ať vyčkám,
že jinak vše funguje, smlouva platí a tedy ať mám trpělivost.
Čekám ještě dva dny-kdy se samozřejmě neděje vůbec nic-a má tolerance
je konečně na bodu nula.
Beru telefon a podle vzoru „Mazaný Filip“ se pokouším vyloučit závadu
na mojí straně přímo v centru protivníka. Volám na různá oddělení Českého
Telecomu, protože hotky-tupky s nadrcenými frázemi z manuálu mne už dostatečně
unavily. Jejich argumentace a postupy ohledně blokování, odrážení, nebo
zdržování mne už omrzely. Teď bych pro změnu rád něco konstruktivního.
Dožaduji se tedy vysvětlení na různých odděleních Telecomu, pročpak mi
nejde internet, smlouvou podepsaný, mnou placený, Telecomem nedodávaný.
Zkouším finanční oddělení – vše v pořádku. Nadřízený techniků zapapouškuje
hlášku o technické závadě – což mojí maličkosti ve vší slušnosti může být
šumák. Zkonstatuji že je to sice problém, ale jejich problém ať ho tedy
vyřeší. Nadřízený technický mamlas tedy prohlásí že se na to podívá osobně
a opět se neděje nic. Podniknu ještě několik telefonických attacků ve snaze
rozkrýt alespoň částečně Matrix Telecomího přehazování zodpovědnosti a
jednoho z nadřízených se mi podaří přistihnout při výmluvě. Prý nemají
synchronizovanou databázi a tedy technikům se to jeví vše v pořádku. Mírně
mi ujedou nervy a poměrně hlasitě ho ubezpečím, že má pravdu v případě
že považuje radiový klid za standard. Následně mu vylíčím, jaká je kvalita
Telecomích služeb s detailním popisem kam si je může laskavě vstrčit a
dožaduji se okamžitého řešení situace. Zdůrazním ještě že chci jakéhokoliv
řešení, včetně totálního vyhlazení lidstva jako celku, výjezdu blanických
rytířů, či použití černé magie a poznamenám, že se mi naivně představil
jménem. Stejným dechem se ještě zmíním o tom, že mám budovu Telecomu na
dohled a jsem ochoten situaci řešit osobním jednáním na základě extrémního
pohnutí mysli a že lešenářskou trubkou jistě někde najdu cestou.
Normálně tento postup neuplatňuji, ale 14 dnů mlžení a lží je moc i
na tolerantnější nátury než je má maličkost. Štěstěna na mne mrkla v tom
smyslu že příslušný boss byl z mého rodného města. Za okamžik mi volá zpět.
Jako zázrakem našel druhou databázi, kde moje urgence a hovory zaznamenány
jsou. Snaží se mne odbýt naučenou frází, nicméně v mém momentálním pohnutí
hněvu by mne patrně neutišilo ani půl tuny litého betonu.
Dožaduji se řešení systémem padni kam padni a dodávám, že pokud on to
řešit neumí – ať z důvodu své neschopnosti, či stupidity – nechť mne laskavě
přepne na někoho, kdo to dovede s dovětkem, že bude pro nadřízeného jistě
přínosem informace, jakého má skvělého zaměstnance.
Netuším, zda ho přesvědčil tón mého hlasu, či zdůraznění aktivního
přístupu z mé strany. Tak jako tak mne přepne na kompetentní osobu.
Informace kterou se obdržím mne posadí na prdel.
Dozvídám se, že moje telefonní linka byla ze strany Telecomu zrušena.
Moje čelist padá směrem k zemskému jádru a já se ujišťuji zda jsem dobře
porozuměl obsahu sdělení. Mladá paní, nebo starší slečna mi cituje údaje
z databáze Telecomu. Podle jejích údajů je moje linka odpojena, zakopána
pohřbena a odpojena navždy. Na můj šokovaný dotaz, jak je to možné mi logicky
odpoví že netuší. Požádám ji tedy slušně zda by mohla prověřit důvod-rád
bych se dobral podstaty toho, proč ze mne Telecom soustavně dělá vola,
či při nejmenším dojnou krávu. Z hotek-tupek jsem poměrně již vycvičen,
proto obejít postup mi zabere namísto osmi minut slabou minutu a půl.
Ptám se, zda má smlouva na Internet express optimal je platná. Dozvídám
se že ano.
Ptám se, zda je nějaký finanční problém a dozvídám se, že nikoliv.
Ptám se tedy logicky, proč - mi Telecom odstřelil linku, když smlouva
stále platí a žádné nezaplacené pohledávky neexistují.
Dozvídám se, že je tam technický problém. Na můj dotaz jaký že to může
být technický problém, když smlouva platí a účty jsou v pořádku, je mi
sděleno, že linka je zrušena. Patrně příčina je zároveň i důvodem technického
problému.
Připadám si jako vítěz TOP TEN mentálně postižených.
Tedy i když psychicky seru atomový hřiby, ptám se proč je tedy k sakru
ta linka zrušená.
Je registrovaná na moji maličkost a smlouva je platná. Účty jsou v pořádku
a to že mi Telecom zrušil bez jakékoliv obstrukce telefonní linku je patrně
normální. Vysvětlení je snadné: není to v databázi. Co není v databázi
na to sere pes. V databázi je patrně interní směrnice: platí=ždímat,
neplatí=zažalovat. O tom, jestli něco existuje - či ne - patrně Telecom
ještě nemá volné místo ve finanční kolonce.
Zuřím.
Ptám se, zda v Matrixu Telecom - databázích je nějaké stopa po důvodu
zrušení této linky. Kompetentní slečna neví, ale prý se prohrábne jinou,
starší databází, kde by to mohlo být. Zvláštní. To co se stalo – tedy konkrétní
komunikace s kompetentní osobou je myslím skutečně důkazem toho, že náhoda
existuje. Jiné racionální vysvětlení ohledně Telecomu pro to nemám.
Paní skutečně našla starší databázi a sdělila mi důvod odpojení mé linky.
Poznámka:
I když to čtenáře bude otravovat, musím to znovu zdůraznit – mé linky,
na mé jméno, s mou koupenou, zaplacenou a dodávanou službou déle než rok
a půl.
Telecom zjistil po osmi letech – přesněji po osmi letech a třech nedělích,
že je můj děd – na kterého byla linka (před přečíslováním) registrována
původně - skutečně mrtev. Toto zjištění byl důvod ke zrušení čísla, linky,
drátů a všeho, co s tím souvisí. Tedy i mého převodu, starého zhruba osm
let a smlouvy na Internet express optimal platné a placené rok a půl.
ČT nezaujalo v průběhu osmi let ani v nejmenším: Změna registrace při
užívání bytu jména ze jména mého děda na mé jméno. (posláno –moje chyba-obyčejnou
poštou- a oznámeno na ČT jejich drátem.) Po přeregistrování čísla účet
po smrti děda někdo platí včas. Po změně telefoního čísla na nové s ČT
mluví vlastník nového telefonního čísla, tedy údaje jsou psané na mojí
maličkost. Smlouva ohledně internet Express optimal je na moje jméno a
placena a provozována.Záznamy v jejich vlastní databázi ohledně podpory
a řešení problémů s jejich klientem.
Tedy po osmi letech a tří nedělích Telecom zjistil, že můj děd je skutečně
po smrti. Z tohoto důvodu je má linka s novým číslem a s novou platnou
smlouvou definitivně zrušena bez odvolání. Smrt si holt nevybírá. Telecom
ano.
V tuto chvíli skutečně lapám po dechu a nevím co říct. Následně se pak
dovolávám reality a je mi sděleno, že jediný skutečný svět je databáze
Telecomu. Připomíná mi to trochu postup parlamentu, nebo expremiéra Paroubka.
Tedy pokud je něco totálně mimo kýbl a v pravém úhlu k realitě, pravdu
mají oni. Je tedy třeba nakopat realitu mezi nohy, aby jim nevyschli dotace,
posty či prémie. Krátce zvážím teorii že mne Bůh nenávidí, ale vzhledem
k ženě, která si mne vzala, tuto teorii zavrhnu jako nepravděpodobnou.
Podotýkám směrem ke slečně, že v tuto chvíli již znám tři různé databáze
Telecomu a ani jedna z nich není stejná. Je mi řečeno, že sice mám pravdu,
ale je mi to prd platné. Což z hlediska zaměstnance Telecomu chápu - ale
příčina – ani důsledek mé soukromé křížové výpravy jsou stále jaksi v nedohlednu.
Ptám se co s tím. Nadhazuji možnosti řešení. Napadá mne obnovit informace
ze staré databáze. Prý to není možné, je to pro Telecom nelegální.
Za co mám tedy sakra platit ???
Zvolna docházím k závěru přítele Piráta, že krást je normální, pouze
že ti co kradou ve velkém si na to stačí napsat vlastní zákon, nebo alespoň
legislativní postup. I když Pirát mluví pouze o přístupu k software-jemu
vlastním-skrze mlhu zuřivosti chápu o čem mluví. Bohužel nemám ani Pirátovi
znalosti, či legislativní pravomoci.
Zvažuji své alternativy.
Je mi jasné, že svoboda je pouze cosi jako fiktivní dudlík takzvané
demokracie Banánové republiky Česko.
Legálními prostředky jsem bezbranný. Možná bych si měl vyholit lebku,
přebarvit se na Tmavočesko, nebo kandidovat do voleb za ČSSD. Pak by se
patrně pro mne nějaká lukrativní naděje s velkou pravděpodobností objevila.
Na soud, ani soudce nemám prostředky, ani potřebné konexe. Tedy zavrčím
něco v tom smyslu zda zřetelná chyba ze strany Telecomu nejde vyřešit nějakou
oboustranně bezbolestnou cestou. Zastrčte mi zpět můj kabel – smlouva platí
a budete mít další platící tupou ovci bez potíží. Chyba je na Vaší straně
– smažeme to a všichni budeme spokojení.
Slečna je potěšená a říká že bude ráda. Pak znejistí a zkonstatuje,
že podle nových směrnic mi může nabídnout jen NOVOU LINKU za +/-3000,-
a pokud bych trval na stávajícím čísle /a tedy i platné smlouvě s ČT/ bylo
by to o tři kilča dražší. Obávám se, že Matrix má nějakou zásadní chybu.
Ujišťuji se, zda jsem vše slyšel správně a po té - dokonale T.K.O. - požádám
o čas na rozmyšlenou. Slečna má se mnou zřetelnou empatii a tedy se táže,
zda a kdy mi může znovu zavolat. Sdělím ji že další den-protože tato informace
má pro mne docela zásadní hodnotu.
Jsem trochu bez dechu. Nicméně slečně poděkuji za její čas a zuřivě
se pouštím do hledání nějaké alternativy. V tento okamžik bych si raději
uhryzal a sežral vlastní nohu bez kečupu, než bych nacpal další peníze
obludě jménem Český Telecom. Zneužiji tedy Internet v práci a hledám jiného
poskytovatele internetu v Banánové republice Česko. Mé požadavky jsou veskrze
nereálné.
To po čem má duše i peněženka prahne je následující:
A/pevná internetová linka za měsíční paušál a nic dalšího k tomu navíc.
B/Výkon linky a finance by měly být plus-mínus v rovnováze.
Protože mi v reakcích na můj první článek fundovaní přátelé poskytli
neocenitelné rady (Root mi sdělil, že jsem idiot), patrně detailně znajíce
moji situaci, snažím se nic nezanedbat. Tedy se zajímám o možnosti bezdrátového
připojení.
Po projednání s přáteli na téma soukromé stanice, satelitu, či směrové
radiostanice se rozhoduji pro komerční řešení. Vzhledem k tomu, kolik mi
platí v poměru k nájmu musím zvažovat finance poměrně pečlivě. T-mobile,
Vodafone i Eurotel (v té době ještě nesloučený) mi nabízí kartu za paušál.
Tedy s tím, že co probzučím navíc, zaplatím. Krom toho, že mám zkušenost
se signálem všech jmenovaných operátorů v místě mého bydliště (značka:
ke každé SIM kartě štafle zdarma) měl jsem tu čest tento systém několikrát
poznat v praxi. Možná se hodí pro trpělivý lid horských samot, kde i prvosenka
jarní jest zázrakem, ale pro mne, v hluboké a dekadentní Praze je to poněkud
nevyhovující. Od nejmenovaného přítele, který je přímo zaměstnancem O2
jsem opakovaně varován, že tuto službu si rozhodně pořizovat nemám.
Důvod: dělení signálu mezi všechny pošetilce, kteří naletěli na kampaň.
V praxi to tedy znamená, že ve špičce je rychlejší chodit pro data s kýblem
na vodu, než čekat na adekvátní spojení.
Nikdy mi neradil špatně a tedy nemám důvod k nedůvěře.
Vrhám se tedy na UPC. Po krátkém hovoru, zvícím 20ti minut, se dozvídám,
že UPC tam dráty má, ale není jejich vlastníkem. Na můj dotaz komuže patří
mi slečna řekne, že neví a tedy mi pomoci nijak nemůže. Soukromým pátráním
přímo v mém domě zjišťuji že UPC zde dráty skutečně má. Jsou ustřiženy
nahoře i dole a tedy patrně šance, že by vedly cokoliv krom vzduchu je
značně mizivá. Soukromě zapochybuji, že bych některé ze stran donutil k
nějaké činnosti, zakleju a jdu dál. Vrhám se tedy na další reklamní kampaň.
Bluetone (České Radiokomunikace) tohle prý umí a daleko lépe. Doufám, že
mi Bluetone dokáže do bytu zavést nový drát – jenže chyba. Bluetone-stejně
jako kdokoliv jiný využívá jak dráty, tak ústředny Telecomu. Poprvé se
mnou nějaký technik nejedná jako s nesvéprávným a nepouští mi do ucha naučené
fráze. Bluetone mi nadhodí řešení – a pro tuto chvíli naprosto nevídané
– že mi můj internet pošle vzduchem. Jen jestli je prý vidět vysílač. Dokonce
i zařízení mi zbuduje zadarmo, což je pro mé uši hudba přímo rajská. Vysílač
vidět je, takže po několika byrokratických procedurách-které v poměru k
byrokracii Telecomu jsou procházkou rozkvetlým sadem-mám kontrakt na internet.
Hurá.
Vyčkávám tedy na volný termín technika Českých radiokomunikací. Patrně
nejsem sám, kdo si nehodlá rozbít úsměv o další páně Krausovu nalejvárnu.
V domluvenou dobu technik dorazí, vyšplhá se mnou na střechu a měří signál.
Po dvaceti minutách lovení zkonstatuje, že chytil tak maximálně rýmu. Balí
a jde pryč. Tedy ani vzduchem to nejde a Bluetone je opět mimo hru. Nový
drát mi nenatáhne a vzduchem, vodou, zemí či ohněm mi signál nepošle. Patrně
se budu muset naučit kouřové signály. Nevím.
Jsem vyčerpaný.
Jen v posledním tiku zašátrám po informacích – ale opět jsem položen
na lopatky. Poskytovatelů internetu je mraky, ale bez drátů to v drtivé
většině nejde. Na to abych si na vlastní náklady vybudoval něco, co má
rozpočet raketové základny, jsem ještě ani nevydělal, ani nenakradl dostatek
na udělení vyjímky z důvodu rozvoje města. Bez Internetu být nechci, ale
zároveň nehodlám za připojení platit trojnásobek sumy plus poplatky, za
možnost se podívat v kolik mi jede tramvaj.
Jsem poražen. Pravda a láska dostala definitivně na prdel, ať si pan
Havel žvaní co chce. Nastoupilo království demence a reality kancelářských
sponek.
Všechen prach je vystřílen, je čas hodit ručník do ringu. Zvedám mobil
a volám Telecom.
Je měsíc červen. Netřeba asi popisovat jak se cítím.
Využívám páně Krausovy kampaně a chci Internet a novou linku za korunu,
plus dva měsíce zdarma. Se smlouvou na 12 měsíců. Každé vyslovené slovo
objednávky je pro mne skutečným utrpením. Racionálně cítím, že bych raději
sral ježky v říji, než se vrhnout znovu do chřtánu takové bandě fušerů.
Nemám na vybranou – ať si kolega Root myslí laskavě co uzná za vhodné.
Objednávka je přijata, nechávám se sežrat obchodním oddělením Telecomu
a čekám na jeho krknutí v podobě nové linky a smlouvy.
Neděje se nic.
Automat Telecomu mi sděluje, ať mám laskavě trpělivost. Má toho moc
– lidé jsou prostě posedlí blahem z jejich služeb a proto musím mít strpení.
Posedlost již mám a tedy trpělivost po této anabázi mám jen omezenou. Volám
tedy zhruba v intervalu sedmi dnů. Osobní záležitosti vyšší priority mne
opět vytíží naplno, tedy zmožen únavou poněkud polevuji v důslednosti.
Chyba.
Z nedostatku času se ponejvíce spokojím se sdělením, že se objednávka
vyřizuje. Prý ať mám trpělivost – technické oddělení šetří, kdy bude možné
objednávku realizovat. Osobně si myslím, že technické oddělení Telecomu
by podle mapy nenašlo ani do prdele díru, ale vím že operátorka má maximálně
oprávnění udělat si kafe a těžko má se stavem věcí šanci cokoliv udělat.
Uvolní se mi v rozvrhu trocha času a začnu se zajímat opět, co se děje
s mojí – již druhou legální – objednávkou. Asi deset dnů jsem ochoten poslouchat
pohádku o technickém šetření a mám toho dost. I s vědomím, že operátorka
z Ostravy patrně nemá žádný zájem na tom, aby mi pražská objednávka nebyla
vyřmzena ji seřvu na tři doby ve cvičákovém slangu a chci konkrétní odpovědi.
Hulákám, že urgence, ani další kraviny jsou mi k ničemu a ve stejném duchu
ji stručně obeznámím s fakty firemní politiky směrem ke svým klientů. Slečna
je tím očividně zaskočena a proto se mne snaží uklidnit zvýšenou činností.
Světe div se – skutečně v další, jiné interní databázi Telecomu našla informaci,
na kterou jsem čekal. Tu kýženou informaci, na kterou již čekám takovou
dobu. Tu informaci kterou mi přislíbil Telecom sdělit už zhruba před měsícem.
Tato informace mi skoro již dává nárok na bezplatný kardiostimulátor.
Na mé lince jsou technické problémy neřešitelného rázu. Linka byla zrušena.
Nadechnu se.
Sdělím slečně, že předmětem mé objednávky je zbudování nové linky a
že stará linka byla zrušena jsem si stihl všimnout. Dále dodám, že když
si nasadí brejle, patrně ani jí neunikne dlouhý výčet mých urgencí, žádostí,
dotazů i urážek na cti směrem ke kvalitě služeb Českého Telecomu. Pak iniciativně
navrhnu, že pokud se jí to celé nechce číst - což chápu - milerád jí to
přeříkám znovu, pokud má tak hodinu a půl času. Slečna zaraženě požádá
o chvilku strpení, pomocí woo-doo vyvolá informace z mojí karty zákazníka
a čte. Po chvilce se ozve a dá mi za pravdu. Zacvrliká, že to bude urgovat
a předá to technikům. Požádám ještě, zda by jim to nemohla přibodnout oštěpem
přímo do desky stolu, neboť usuzuji, že tím by se nepatrně zvýšila šance,
že si toho všimnou. Již totálně zblblá slečna mi odkývá i tohle a já zase
čekám.
Tuto fázi poněkud zkrátím. Uplynul další měsíc a půl, kdy jsem urgoval,
byl ujišťován, že již zítra, ale doopravdy již zítra se mi někdo ozve.
Za tu dobu jsem si už vypiloval jistý styl své křížové cesty na Golgotu.
Upřímně řečeno, kdyby jste to museli opakovat tolikrát jako já, uděláte
to v rámci pudu sebezáchovy také. Pokusil jsem si také napsat seznam, s
kým a ze kterých měst jsem mluvil, ale když počet jmen přesáhl dvanáct,
vzdal jsem to.
Posledních čtrnáct dnů před vypršením páně Krausovy kampaně jsem dokonce
pořádal něco jako veřejné produkce, kde již jsem si z operátorů nepokrytě
dělal prdelky, za což se zpětně omlouvám. Zoufalí lidé holt dělají zoufalé
věci.
Byli dva dni do začátku září a moje těžce zkoušená trpělivost byla opět
na nule.
Přeřadil jsem tedy znovu projev na level „adrenalin“ a volám už po sto
šedesáté osmé Telecom. Nehulákám, mluvím tiše v holých větách, vše opakuji
dvakrát. Velmi pečlivou dikcí si dávám záležet, abych každý další dotaz
odpálil už v půlce, protože celý postup operátorů znám i pozpátku. Mladý
muž vydrží asi deset minut být za totálního debila a začne vyvíjet nebývalou
aktivitu. To co z něj vypadne je opět pravý šperk. Nová - v pořadí už druhá
– objednávka je nějak zaseklá v sytému. Ano, je aktivní, ale nějak se tam
nepovedlo smazat, že je tam technický problém. A že to tedy technici uzavřeli
jako vyřízené. V této fázi jsem už takřka odborníkem na Telecomí scifi
a tudíž už mne překvapí máloco. Tedy ptám se co s tím.
Tohle už nechápu. Jediné přijatelné vysvětlení je skutečně jen to že
mne Bůh nenávidí za něco v minulém životě. Nechci toho přece tolik. Krátce
popřemýšlím o možnosti se přestěhovat jinam, kde bych měl jakoukoliv jinou
možnost než Telecom. Například do jícnu sopky. Vzdám to.
Mladík navrhuje jediné možné řešení. Všechno smazat a zadat objednávku
znovu. Je mi to jedno. Ať si objednávku zasadí třeba do záhonu mrkve, hlavně
když to pro změnu bude fungovat. Jen se ujistím, zda kampaň „za korunu“
se vztahuje v tomto případě i na moji maličkost a jestli to bude ještě
letos. Je mi sděleno že to platí za stejných podmínek. Fajn.
Nemám sílu se hádat, dělejte si co chcete, stejně vám neuvěřím vůbec
nic. Tyto attacky podnikám už víceméně ze sportu a patrně mi nezbude nic
jiného než nějaké nelegální řešení.
Mladík si zadá novou objednávku, poděkuje mi za můj čas. Posype si za
Telecom na hlavu popela víc než v Pompejích a zavěsí.
Volá mi obchodní oddělení-tentokrát již sloučené O2.
Je sedmého září.
Vyptává se mne, zda chci tu telefonní linku. Odvětím, že telefonní linka
má pro mne smysl pokud v ní bude internet. Slečna obchodnice znejistí a
hned na to mi dá smeč.
Prý mi může nabídnout jen telefon – na ústředně O2 v mém domě již není
cosi, čemu se říká D-slam. Nebo přesněji - není pro moji maličkost. Tuto
informaci potřebuji poněkud vstřebat.
Zeptám se slečny jestli mne pochopila už zezačátku správně. Že stupidní
drát, za který mám platit paušál, je pouze prostředek připojení k internetu
a že ho dále nehodlám využívat jinak, než se o něj příležitostně přerážet.
Poptám se ještě, zda četla celou historii mé soukromé války s debilitou
a jestli si přesně uvědomuje co mi právě sděluje. Znovu se zeptám, zda
myslí vážně svoji nabídku. Slečna to patrně tuší a v dobré snaze mne uchlácholit
posílá poslední torpédo nabídky do potápějícího vraku Bismarcku mojí příčetnosti.
Nabízí mi 56kB vytáčené připojení za paušál. Tedy 355,- kreditů za telefonní
linku a další 799,- za vytáčené připojení a to ještě bez modemu. Mám toho
dost.
Požádám ji, aby si prohlédla židli, zda se náhodou neposrala. Otáži
se, zda si O2 stihlo všimnout, že existuje něco jako konkurence a toho,
že máme jednadvacáté století. Slečna to nehodlá popřít a táže se, co tedy
s tou telefonní linkou. Požádám ji, zda mi může zavolat odpoledne, že to
musím zvážit. Slečna poděkuje a zavěsí.
Padnu na znak a přemýšlím kdo a za co se mi chce tak strašlivě pomstít.
Snažím se promyslet nějaké kombo, protože 1200,- za vytáčenou 56kB linku
v Praze je něco co bych asi nerozdýchal.
Vytáčím Bluetone abych v posledním tažení zjistil, zda by se mohla najít
nějaká jiná možnost. Ptám se, zda by mi Radiokomunikace pustili internet
přes linku bez D-slamu. Technik říká že ano. Mají sice pronajatou ústřednu
od Telecomu, ale linka s D-slamem patří Radiokomunikacím. Tedy se pokusím
o kotrmelec. Slečně z O2, když zavolá, kývnu na linku bez Internetu.
A happyend ?
Žádný není.
Technik z O2 bude mít čas snad dvacátého tohoto měsíce …
20.09.2006 Sinnister