Komentáře ke článku: Na věčné časy s UPC… (ze dne 19.12.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Normalni vyvoj. V dalsi fazi nasadite SAP. Pokud preziteje to, prezijete uz vsechno.
|
|
No ze by UPC poskytovalo nejlepsi pripojeni k internetu je dost odvazne tvrzeni. Jediny kde ma smysl o nem uvazovat je 50Mb nebo 100Mb pripojka. Jinak je drazsi nez konkurence, zvlast kdyz budu chtit skutecne pripojeni na Internet, tedy statickou verejnou IP adresu. A uprimne dostupnost je taky dost na prd.
|
|
|
No ono z pohledu zakaznika fakt UPC neni az tak zla...Ja mam TV, internet nejakou 10MB nejspis (puvodne 2, ale nejak to postupne zvysujou automaticky), zadarmo k tomu telefon, k ty TV nejake balicky za par korun..jasne, pevna verejna IP adresa stoji asi kilo, coz je priserne, ale obecne to porad vychazi docela vyhodne, nevim, co brat jako konkurecni - O2 fakt ne, kdybych mel od O2 to co mam od UPC, bylo by to vyrazne drazsi, a jinak co se tyce kvality spojeni / TV, tak si absolutne nemuzu stezovat...
|
|
|
Mam Upc od roku 2001 a od te doby mam za sebou 4 zmeny IP :) Coz se da na DNSkach hrave zmenit. To jen k tomu "kilu za pevnou"
|
|
|
a co bys běžnému zákazníkovi doporučil? Na co konkrétně ti (dnes) je 50/100 Mb? Kdyby to bylo symetrické připojení, tak budiž, ale na co je dobrý tak vysoký download? Který server ti odkaď pošle tolik dat aby se to vyplatilo? Chápu podobnou přípojku pro nějakou menší kancelář, ale pro domácnost? Doma mám od UPC 30Mb + televizi s nějakým bonusovým balíčkem dohromady za 499 měsíčně a pokud vím, tak oporti těm co mají ADSL platím za lepší službu míň a kvalita připojení je úplně někde jinde. To jakože mi to funguje naprosto bezvadně, za poslendí rok jsem zažil tak 5 výpadků na dobu mezi třemi a deseti minutami. Zřizování služby sice bylo peklo, stejně tak domlouvání se na ceně byla jedna z těch etud na hodinu, kdy se člověk pětkráto opakuje a vysvětluje jim co že to od nich chce/neche, ale jakmile se jednou vyřešila byrokracie a vše ze zprovoznilo, tak od té doby mám klid a jsem spokojený zákazník.
|
|
No, tak kdyz jsem cetl clanek, rikal jsem si - sakra, ze on nekdo pise o nasi firme?:-)))
Tohle je bohuzel logicky vyvoj, mam k tomu v podstate jedno zasadni a logicke vysvetleni, proc se na svete deje to, co se deje:
Jde o to, ze firmy uz "nikomu nepatri". Drive to byla vetsinou "rodina firma", neco jako Bata , a podobne. Ten clovek si vychoval sve podrizene, a slo mu nejen o okamzity zisk(i kdyz o ten take) , ale i o nejakou kontinuitu spolecnosti, dobre jmeno, ci alespon snahu o to, slo o cest, a hlavne - slo o to firmu PREDAT do rukou nasledujici generace fungujici a prosperujici. Leckdy se to povedlo, leckdy ne, ale byval to princip...
A co mame dnes? Dnes mame generalni reditele, pod nima manazery, pod nima mensi manazery....A VSEM temhle lidem je NAPROSTO JEDNO, co s firmou bude za 10 let. Oni tu firmu ridi TED, maji hezky napsane smlouvy, ze kdyz by meli odejit, dostanou slusne odstupne ( u nas dostala vrchni krava, ktera firmu malem totalne rozlozila cca pul milionu odstupne, kdyz se konecne odvazili ji vyhodit. Byt to na me, dostala by tak maximalne ranu do hlavy). Tem lidem jde o to TED vykazovat zisky, cim dal tim vetsi zisky, za jakoukoliv cenu.Co to udela s firmou, to je jedno. Dokud jsou zisky, je to ok. Az zisky nebudou, pujde takovy manazer manazerovat nekam jinam....Jemu je to TOTALNE U PRDELE, ze tu firmu privede do krachu - on ma sve penize, (akcionari maji sve penize), a vse ostatni je nedulezite.
Vidim to u nas, kdy nova obchodni reditelka, ktera je totalne mimo, a nedal bych ji pravomoc ridit ani trafiku, prohlasila, ze bud proste se zvednou zisky, a nebo klidne vyhaze pulku obchodniho tymu. Ono by to totiz prineslo OKAMZITY efekt - cca 2-3 mesice by vyrazne stoupla "efektivita obchodniho tymu", protoze zbytek obchodu by dojizdel samovolne...a pak by se zjistilo, ze to jde rychle a rychleji do minusu, a presne v tu chvili by odesla, reklo by se "a jejeje, ona to nejak nezvladla, no co se da delat, holt vyhazeme jeste vic lidi" nebo neco podobneho, dostane si sve odstupne a pujde zase ridit nejakou jinou firmu...
A co na tom, ze se chysta vyhodit lidi, kteri obchodu rozumi asi 100x vic, jak ona....
Takhle to zda se funguje skoro vsude. Mimochodem , i u nas se katuji kchosty ve velkym, ted prave na novy rok rusime jedno oddeleni, protoze je prodelecne. To, ze to do minusu privedl nejaky takovyhle uzasny manazer, ktery tak dlouho skrtal, az uz nebylo, kdo by vykonaval nejakou praci, to je vedlejsi. Proste se to zavre, nebot to nevydelava. Sice pred par lety to vydelavalo skoro nevic na firme, ale to nikomu neprijde divne. TED to nevydelava, zavrit.
Je potreba nove ucetnictvi? No, tak se nakoupi nejake krabicove reseni, a sami si to naimplementujeme....Bude to za tyden, mame na to peknou prezentaci v powerpointu. A sakra, ono to po roce porad jeste nefunguje, jak ma? No, to nevadi, zato jsme strasne moc usetrili....
Bylo by potreba nakoupit data za zy penez? Neee, my si je radsi sezene zdarma a jinde. Mame na to krasnou prezentaci, jak to za 2 mesice bude. A jeje, ono uz je to rok? No jo no....A coze, ze uz jsme ty data mohli prodat za 10x tolik, co by byvaly staly? ale no tak....na to nemame prezentaci, o tom nebudeme mluvit...
atd atd
Vsichni moji znami, kteri pracuji v podobne velkych podnikach maji podobne zkusenosti. Nekde je to pravda jeste horsi, takze zustavam zatim tam, co jsem, a nejak to nehrotim - je mi 34 a zjistil jsem za svuj zivot, ze vsude je to stejny...U nas se zatim alespon nesere na zakazniky, az se zacnu pujdu asi taky nekam jinam...
|
|
|
V poslední době zažíváme na naší firmě odlesky zmrdovitění zvenčí. Mluvím o našem českorakouském "kolegovi", zmrdovi z našeho rakouského partnera (Lojza a Moussa ví, o kom mluvím). Od jeho nástupu musíme bojovat o provize z prodeje, musíme vyplňovat debilní tabulky o stovkách políček, které stejně nikdo nečte, musíme zdůvodňovat každou kravinu, ačkoliv mu prakticky do toho nic není... když se po něm vyžaduje z titulu jeho pozice nějaká práce, tak to není k sehnání, ale jinak je schopen nás zavalovat půlhodinovými přívaly slov s nulovou informační hodnotou. Nedávno nakráčel do naší firmy, vypůjčil si "ke studiu" naši vlastní interní příručku pro školení finančního účta a za týden volal, že bude zákazníky školit sám, že nás k tomu nepotřebuje (naštěstí vybouchl hned při první předváděčce, kromě toho si náš šéf na něj stěžoval přímo u vedení firmy). Zkrátka zmrd jak podle příručky. Rakušáci sami si z něj dělají už srandu a u nás ho také nikdo nebere vážně, každý ho obchází, jak může. Jako obchodník možná, ale on se staví do pozice specialisty a tam pomrví, co může, a ještě se cítí nedoceněný.
To bych blil.
|
|
|
No, ja s nim budu mit jednani v pondeli :-)) Neco jsem pro nej nechaval tisknout, 2 veci..jedna z toho se nepovedla, tak dostal 10% slevu z te veci, co se uplne nepovedla...Odsouhlasil, a po fakturaci se ozval, ze pozaduje opravu faktury podle predem domluvene slevy 10% na vse. Takze se budu hadat, nastesti to mam tusim nekde v mailu od neho potvrzene, teda doufam :-)))
Btw se ozvi, jestli pojedes nekdy kolem tedy....ja nejak nehodlam tento tyden uz prilis pracovat, takze si cas udelam :-)))
|
|
|
Jsem v Praze 27 - 28.12., tak určitě zajdem :-).
|
|
jsem zákazníkem UPC necelých deset let. Kdysi jen TV, později internet, už bez TV. V pravidelných intervalech mě oslovují s nabídkou rozšíření služeb, v pravidelných intervalech vysvětluji, že nemám zájem. Nejhorší zkušenost mám s techniky, kteří dorazí na místo a pokoušejí se instalovat, to je svoloč, jedno jestli instalovali připojení k TV nebo k internetu. Instalaci člověk přežije a pak už všechno šlape. Naopak musím říct, že jsem horší zkušenosti měla kdysi dávno. Kdysi mě odpojili, protože si mysleli, že jsem nezaplatila, stačil jeden telefonát a internet exhumován asi do hodiny. Nemůžu si stěžovat.
|
|
..zlatej Karneval .. s UPC to šlo všechno do sraček .. a teď už nemá cenu se na jejich podporu ani obracet .. v prvním kroce z vás udělají debila, že je chyba na vaší straně, v druhém zatloukají, v třetím taky a někdy u pátého s deseti doloženými důkazy přiznají, že je asi chyba u nich a někdy za týden s tím něco zkusí udělat.. jen čekám, kdy se stane zázrak a začnou nabízet na digi tv krabičku s kartou zadara a né za kilo / měsíc ..
|
|
# Download : až 50 Mb/s
# Upload : až 5 Mb/s
UPC Fiber Power 50
400.00 Kč
Připojovací poplatek*:1.00 Kč
------------------------
# První 4 měsíce budete platit pouze 50% (400 Kč) ze standardní ceny (799 Kč)
Po skončení akční nabídky budete platit plnou cenu (799 Kč), viz ceník internetu. Instalace i připojovací poplatek jsou jednorázové poplatky. Připojovací poplatek nevybírá technik instalující službu, bude účtován v první faktuře.
pominuli-li že připojeni od UPC je přes vynikajicí modem, což je akorát další blbost, kterou je třeba někdy restartovat, aby vypadlé připojení začalo opět fungovat, se mi 5 Mbit up zdá směšných proti 50Mbit down a vezmu-li v úvahu cenu rádoby 400Kč (800Kč), neni o co stát.
Jsem zastánce ISP Poda, který sice v oboru vzdělaným personálem zrovna neoplývá, ale ceny má bezkonkurenční, na stabilitu, rychlost a celkovou spokojenost si nemohu stěžovat.
|
|
|
K tomu bych dodal jenom to co vzdy.
PODA je regionalni operator s velmi malym polem pusobnosti, aby mohl delat velkym operatorum konkurenci. Az bude na urovni celostatniho providera a udrzi si kvalitu sluzeb na soucasne vysi, pak bude mozne zacit srovnavat.
Ohledne situace v UPC me tento clanek neprekvapil, jelikoz se zatim bezuspesne snazim s UPC resit technicky problem a z druhe strany nevidim zadnou snahu ani pokus problem resit. (Jde o moznost vyuziti pripojeni v zatezi. kde podle mne UPC zacalo aplikovat nejaky divny agregacni vzorec a realne mi internetova rychlost pada pod 10% nominalu. Coz bohuzel v merakach neni uplne videt, protoze podle UPC se meri bez zateze) :-(
Ale jinak receno vsude je to stejny. Ja mam snad jedinou kliku, ze nase firma se aspon zatim tvari, ze se o nas stara.
|
|
|
Měl jsem internet od UPC, rychlost 10M, jednoho dne jsem zjistil, že se to nějak plazí (a to během obyčejnýho brouzdání), tak jsem pustil nějakej test a změřil jsem asi 0,5 Mbit pro download, zatímco upload byl pořád 1Mbit. Setrvalý stav několik týdnů, řešil jsem to s UPC a výsledek? Podle nich je to v pořádku. Tak jsem si řek, že je čas udělat UPC pápá.
|
|
|
Na druhou stranu, pokud Vám stačí třeba jen 2M (broudání, stahování, email), tak si myslím, že za 199CZK/měsíc s DPH je to dobrá volba. Zaznamenané výpadky: 2x cca půlden/rok.
|
|
|
Ono 10M by za 500Kč taky nebylo špatný, ovšem kdyby 10M bylo 10M a ne něco kolem 0,5M (to je celých 5%) a ještě ze mě dělali blbce, co nechápe, že tak je to v pořádku, protože při testu stahování z jejich FTP je rychlost vysoká. UPC se zřejmě domnívá, že internet = jejich FTP.
BTW - UPC nabízí internet 2M za 199?
|
|
|
Tak jste mě donutil se podívat na internet a do vyúčtování a:
1. Už to nenabízejí
2. Není to 2M ale 1M (199CZK),
3. Omlouvám se, moje chyba
S vyššími rychlostmi nemám od UPC žádnou zkušenost.
|
|
|
S vyššími rychlostmi to je prašť jako uhoď, běží to stejně společně přes jednu síť.
|
|
|
Hmm...ani se nedivím za tu cenu. Ve firmě používáme obousměrný 4M, pravda připojený mikrovlnou, protože dotáhnout sem kabel by se nevyplatilo, ale bratru za cca 12000CZK/měsíc.
|
|
Ve velkych nadnarodnich korporacich bezna praxe, vice papirovani, vice reportu, vice excelovskych sheetu, ve kterych, pokud nejste 'zeleni,' tak je pruser.
Co se kvality sluzeb tyce, zlatej NETBOX...
I kdyz celostatne bych stale volil spise UPC nez Kyslik.
|
|
Bohužel se mi zdá, že pohou změnou názvu společnosti v článku, lze popsat momentální stav mnoha společností:-(
... Bohužel i té "mé" :-(
|
|
Téměř ke každému řádku z článku bych mohl najít analogii u nás. A to jsme akciovka o stotřiceti zaměstnancích. Vždycky si připomínám úryvek z knížky Jak se dělá chalupa o F. Nepila. -"Pak vám zvednou vám plat o padesát korun měsíčně, což ve vás vyvolá pocit odpovědnosti, v němž vám však zbraňuje tlupa břídilů (Nepil byl příliš cimprlich, aby napsal zmrdů) vedoucích podnik neodvratně k bankrotu. Začnete usilovat, aby k němu nedošlo, což vám však vynese řadu šikanování a půtky."
Říkám si, jestli jsem dělal dobře, že jsem to dlouho chápal jako sarkasmus, jestli to Nepil nemyslel náhodou smrtelně vážně.
|
|
Zazmrdovanost bude minimálně průměrná, spíše nadprůměrná.
Když se jedna známá mladá paní chystala z téhle firmy na mateřskou, dostala na výběr - podepsat bianco dohodu o ukončení PP, nebo vyletět na paragraf ještě před mateřskou, prý toho personalisté mají na každého dost...
|
|
|
Tak tohle známá řešila taky. Naštěstí má rozumnou obvoďačku, takže šla na marodní a z ní plynule na mateřskou ...
|
|
|
Předpokládám, že nevyměkla, hmm? Žijeme ve státě, kde ochrana zaměstnance vs. zaměstnavatele je před soudem "poněkud" nesymetrická, takže výsledek by byl víceméně předem daný. A my tu přece nejsme žádní vohnouti, což? Navíc, "personalisté" mohou mít cokoli chtějí, on ten proces eskalace nespokojenosti zaměstnavatele s výkonem zaměstnance je docela jasně daný, takže žádná esa v rukávu zde nemají šanci...
Nebo je to celé jen pohádka a od Hanse Christiana Jednapanípovídala?
|
|
Docela zírám jak vohnouti hážou veřejně špínu na svoje chlebodárce. To je panečku loajalita :o) Nebylo by lepší než tlachat o zmrdech a jak de fšechno k horšímu udělat něco pro změnu?
|
|
|
Nehážou špínu. Ono je to totiž pravda. (Interní zdroj, dnes již bývalý, ale velmi vysoko postavený)
|
|
|
Jde o tzv. kydání pravdy. Vohnouti ho od kydání hnoje nedokáží zcela dobře rozeznat :)
|
|
|
"Pravdy"... to je tak silné slovo, že až člověku trne. Zejména když tu _pravdu_ zjevně šíří dělník na supportu, což je ten poslední, kdo má šanci vidět širší souvislosti... Ano, něco se doslechl z šeptandy na chodbách, něco si dovymýšlel, má svou _pravdu_.
Nevím. Asi bych na jeho místě odešel a nechal firmu firmou. To co tu napsal je na úrovni odborářských pomluv.
|
|
|
Pokud denně používám nějaký produkt a někdo mi ho nahradí šmejdem, kdo je "ten poslední, co by o tom měl mluvit"? Manažer, co to prosadil podle reklamy a v životě to neviděl spuštěné nebo ten, co to nakonec používá?
U nás ve firmě je to podobné. Prosazují se naprosto dementní SW, proti kterým bojují celá oddělení i jejich šéfové; nefunguje to, produktivita práce je horší, než předtím, nikdo pořádně neví jak to funguje (vč. takzvaných školitelů), už to způsobilo pár průserů, pozitivní stránky žádné.
Ale jeden z manažerů se prostě rozhodl, že prosadí SW, tak ho taky prosadí. I kdyby měl jít přes mrtvoly.
Takže se pak místo řešení problémů čtvrt dne vyplňuje dementní reporting tool. Nebo se úplně náhodně spouštějí úlohy. Ale chápu; provozní personál nevidí, s čím vlastně dělá. Hlavně že vy to víte.
P.S.: tu vaši křišťálovou kouli bych docela bral. Za kolik prodáte?
|
|
|
naopak, clovek z prvni linie toho vi vetsinou dost, u nas je situace z 90% stejna, manager pro vyprodukovani cinnosti rozhodne o zmene systemu, ktery nejak funguje za system, kterej se implementuje rok a jedinym vysledkem je, ze vetsina veci trva dyl, co fungovalo uz nefunguje a produktivita prace klesla. Naopak je potreba najmout dalsi lidi na reportovani, na reportovani tech co reportuji a na kontrolu dalsich veci....
|
|
|
Udělat něco pro změnu? Zkoušeno denně, bez efektu.
|
|
To co popisuje autor muzu napsat i o nasi firme :) jen vymenim UPC za jina pismena :).
Chvili jsem dokonce premyslel, zda nejde o zamernou vymenu nazvu firmy pro zakryti pripadnyho pruseru :)
BTW autore: neni ten system na hovno co pouzivate SalesForce ci jina odnoz force.com? Popis v clanku mi pripomina preve tento shit system.
|
|
Ze by bubu od pravniku udelalo s drsnohustymi zmrdobijci svoje?
|
|
|
Osobne bych spise odhadl, ze autor nedostatecne zamaskoval svoji identitu a po nejakem BUBUBU od vedeni UPC pozadal o stazeni sam. Ale tezko rict ...
|
|
|
Možná by neškodilo avízo v Novinkách.... Takhle se budem jen dohadovat.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Na věčné časy s UPC…
|