Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Test: Máňa (ze dne 21.01.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Nejrychlejsi auto na Ceskych cestach. Lze ji potkat na zacatku kazde kolony...
|
|
|
Taky se Avii říká "Safety car"
|
|
|
u nas se rika: za avii jsme si vsichni rovni
|
|
|
ten co ji jede hned za zadkem je na tom hur ;)
|
|
Jezdim rychle, ale pomalu jedoucimi ridici se rozhodne vytacet nenecham. Ja mel kdysi taky auto, co skoro nedosahlo 90. Pockam, predjedu a zas valim. Stresovani se za volantem je daleko nebezpecnejsi, nez rychla jizda.
|
|
no my sme jednu MP13 vyradili, teraz mame Medveda 4x4 (bohuzial nie to Unimog) s novou plosinou vysuvacou nadstavbou. Pri prvej jazde v terene kolegovia odtrhli patky (vymenili ich sa 3 dielne) pri dalsich jazdach pravidelne odchadza hydraulika. Katastrofa. Za tie prachy co sme za vyplazli (kupili sme ich viac) treba niekoho riadne sprdnut. Avia bola na prdlajz, tieklo z toho vsetko mozne a vsetky v clanku krasne opisane veci Vam potvrdi kazdy Avionista, ale aspon hydraulika vypadavala len obcas :-). Mame aj tereny Renault to je ine kafe, ale talianska nadstavba vraj obcas tiez stavkuje.Z takychto strojov mam prijemne spomienky este na S1203. A opat mame M Vito, ktory vsak prisiel v takej vybave, ze okrem DSC nema nic, este blba preglejka oddelujuca priestor pre posadku od nakladoveho, neskutocne, ozaj NESKUTOCNE rachotila. Proste zase nejaky debil u nas kupil nieco, cim on nikdy jazdit nebude.
|
|
|
Ty utrzeny patky to je teda sila. Je fakt ze ja obcas ztratim z prave predni patky takovou tu kovovou podlozku:-( Staci v nejakym uvoze brnknout o koren a je dole. Nejhorsi je ze nejde ani vahou auta namacknout zpet, takze to znamena odvrtat vsechny ctyri srouby. Sice nekdy Murphy nedava pozor a ja utrhnu jen tri, ale i tak je to prace tak na hodinu. Docela mne stve ze je to v terenu vic nez bida. Jedna akce byla na zmoklem strnisti. Ja jim rikal ze nevyjedu :-D Skoda ze jsem nemel fotak, tahali mne dva Land Rovery E-ONu zaprazeny do vlacku! No vytahli mne, ale meli ty sve bile krasavce zasrany az na strese :-D No ale ja taky stravil pul hodiny na wapce:-(
|
|
|
nejhorsi je, ze tu "parodii na plosinu" musis srovnat do vodovahy a pak ji teprve rozbalis. Stara avie maka i na 35° kopci uvazana za jerab (V3S...). A hlavne, kolik te stoji "prekuleni" avie a kolik mercedesa. No a pracovni kos na nakym palfingerivi.... no humus...ale zase provoz z baterii a dalkovy start motoru...a centrala na palube....
To ze mate mercedesy svedci jen o tom, ze nekdo jel na prknou dovolenou....
|
|
|
Prosim Vas a kde je ta vyradena MP13 mam o nu zaujem
spozdravom Robi, aj pokazenu dakujem.
|
|
|
mam zaujem o kupu starej vyradenej,pokazenej plošiny
MP13 moze byt aj funkcna tvsrobi@orangemail.sk
dakujem .
|
|
skutečně se mně velmi líbí. Po dlouhé době trošku recese. Ta nám mnohdy chybí. Piš dál! Díky.
|
|
To počítadlo hodnocení fuguje jako v SSSR. Před hodnocením byl stav 1,17 a počet přečtení 4. Při hodnocení jsem zadal 1 a výsledné hodnocení bylo 1,39. Dá se to nějak vysvětlit logicky? Už jsem si toho všimnul několikrát. Nebo je to tak OK?
|
|
|
Ono totiz behem doby, co clanek ctes hodnoti x dalsich lidi :-) Takze se po svym hodnoceni koukni, jaky je novy stav hodnoceni - cislo se aktualizuje pri nacteni stranky, ne kontinualne.
|
|
|
Aha, nejak jsem si nevsiml, ze se nezobrazuje pocet hodnoceni, nicmene plati to o te aktualizaci.
|
|
vesely clanek:)
jen mala technicka, spojka se ovlada opravdu tak jak to auto po tobe chce, tzn. bez podeprene paty. Kdyz se to clovek nauci a zvykne si, je to podstatne lepsi. (vetsi cit)
Co mam zkusenost, tak japonsky auta odpoustej a s podeprenou patou to jde v pohode (subaru, mazda, toyota), nemecky uz hur, tam uz spojka sklouzava po noze (audi, skoda) a italsky (alfa) vubec. A porsche melo tak tvrdou spojku, ze se proste muselo celou nohou kdyz to clovek chtel utahnout (to porsche jen na autosalonu:)
|
|
|
Mam opacnou zkusenost, bez paty na zemi mi cit chybi. Ale kazdej to ma asi jinak. V takrka vsech osobnich autech s vyjimkou nekolika mala terennich a prassatu W8 s manualem mi chodidlo vystacilo od pedalu az na zem. Chce to mit velky nohy :o) Ale s nima souvisi dalsi problem: do italskych a francouzskych aut cvicky, maji pedaly blizko u sebe.
|
|
|
PRESNE. Ja tento problem riesim u noveho Renault Megane. Auticko je zatial celkovo OK ale tie PEDALE !!! Velmi lahko zavadim o pedal brzdy pri stlacani plynu a je mi to velmi neprijemne. Mam nadpriemernu nohu (10,5-11) a ked si dam zalezat a chodidlo "ulozim" a vytocim, tk je to skoro OK. Ale to nie je riesenie... Neviete mi niekto nieco poradit. Dat si tenisky alebo cvicky... :-) na to je zima a napadlo ma odpilit z pedalu brzdy tak 0,5 cm ale pripada mi to zhovadile.
|
|
|
Jezdil jsem s posledním Méganem minulý rok asi 3 měsíce a máš naprostou pravdu. Když jsem s tím jel poprvé v normálních botech, musel jsem vždycky křečovitě zkroutit nohu, abych mohl sešlápnout plyn bez brzdy. Moc nepomohly ani nejužší boty, které jsem sehnal. Nakonec jsem řídil jen v ponožkách. Od té doby nesnáším Francouze (nejen jejich auta) ještě víc, než předtím. Katastrofa, ještě že to auto nebylo moje.
Já sám mám sportovního Itala a s tímhle jsem v jakýchkoliv botách nikdy problém neměl, tam je spíš zase problém tuhá spojka zabírající na malém kousíčku, ale dá se na to rychle zvyknout:)
|
|
|
Je mi trochu cudne to, ze prave Megane ma takyto (z mojho pohladu) problem. Az take male auto to nie je, tak neviem, ze preco taketo "usporne" riesenie.
Mal som v zivote tu cest s Renaultom 11, 19, Clio a Laguna. Pricom na poslednych troch som pracovne aj sukromne odjazdil desttisice km. Nikde taky problem nebol. Az tu. Aj vcera som urobil kratku cestu (120 km) a vobec som nebol nadseny. Toto chlapci v Renaulte vobec nezvladli a tento detail ma velmi hneva. Ked nedam pozor na "nohoklad", tak sa dopustam velkych neprijemnosti...
|
|
Vzhledem k mrazům, který v posledních dnech zavládly mi ztěžklo řízení na Trabantu tak, že ani velký volant není řešením. Proto se o vozech s podobným neduhem (těžkým řízením) vyjadřuju jako o vozech vybavených posilovačem řidiče 8o)
|
|
|
.. za článeček, po dlouhé době jsem měl v očích slzy od smíchu, což se v tomhle období obzvláště cení :-)
|
|
Článek mi připomněl moji vlastní zkušenost s aeroklubovou Avií 30, se kterou jsem tahal větroně z pole, vozil naftu pro traktory, nebo taky bandu ochlastů do nejbližší kořalny. Joj, to byl stroj. Starý čtyřkvalt, řazení pod volantem "kdo hledá - najde", motor ještě bez turba, tuším 80 kobyl a z nich tak čtvrtka permanentně kdesi na pastvě. Olej cedil všemi dírami, do kabiny foukalo snad i zezadu, jednou mi celá ta nádhera začala za jízdy hořet ...
Moc hezky napsané a ještě jednou díky za trochu milé nostalgie.
|
|
na jeden z druhů u nás tolik rozšířeného kinderkamionu jsem opravdu nečekal. Ale na odlehčení dobrý, čtivě napsaný a nezbývá mi než řict. Jen houšť!
|
|
Ha ha ha, prej bidny sloh, i ty vtipalku... hodnoceni slohu se ridi uplne jinymi pravidly, nez jak nas ucili ucitelky ve schoole.
|
|
Ještě něco, málem bych zapomněl. Mám dvouměsíční zkušenost s Avií A31 a A60, pouze tedy coby spolujezdec v rámci jisté brigády. Přibližně to bylo měsíc s jedním typem a měsíc s druhým. Podotýkám, že v tomto dvouměsíčním období jsem v tom vyjma víkendů jezdil denně a to cca 140 km každý den. No pokud si to dobře pamatuju, tak pohodlí sedaček & hluk motoru u A31 mohu potvrdit (i když mi to nepohodlí zase tak úplně nevadilo). S A60 to bylo jiné. Vnitřek interiéru byl úplně jiný, sedačky také byly jiné a řekl bych lepší a hluk motoru byl mnohem menší. Řekl bych. že u A60 už interiér kabiny dosahoval úrovně standardu.
Navíc jsme s A60 měli i bouračku. Naštěstí nešlo o nic extra. Na křižovatce nám vjela "pod kola" Fabie fe stříbrný metle (nedání přednosti) a my sme do ní narazili "závratnou" rychlostí cca 20km/h do boku, do oblasti předních dveří a předního kola. Fabie byla nepojízdná. A60ka dopadla celkem OK, ale plnění práce pak bylo raději provedeno jiným vozem.
Fabie v ten moment jela asi 50km/h, kdyby vrazila ona do nás, bylo by to asi zajímavější. Nevim. Nikomu se samozřejmě vůbec nic nestalo.
|
|
jo mooc pekny. Chybi navod na zhaveni a startovani v -10°C :o))) Ted je na rade recenze Matesa !
|
|
|
1) S dostatečným předstihem ( v létě ) namontujeme předehřívání motoru - topné spirály do bloku, spojené s dobíjením baterie.
2) Před spouštěním zapojíme předehřívání alespoň na hodinu do sítě.
3) Odpojíme přívodní kabel předehřívání ( motor má v této chvíli teplotu okolo +40°C ).
4) Stiskneme tlačítko žhavení a cca 15 sekund držíme.
5) Vyženeme přihlížející, kibice a nezúčastněné z blízkého okolí ústí výfuku a otočíme klíčkem ve startéru.
6) Po dofoukání vzduchu vyvezeme Avii na volné prostranství a odvětráme garáž.
7) Odjezd.
|
|
Také mohu přispět s několika postřehy z provozu Avie. Máme ve firmě A31z roku 1994, tedy EVO I. Motor je již přeplňován turbodmychadlem, má maximální výkon posunut na 66kW a teoreticky by měl splňovat normu EURO1. Po opadnutí modré clony po studeném startování již motor tolik nekouří. Zvýšený výkon je znát, předjet kolegu ve starším provedení je snadný úkon. Motor je asi nerozbitný. Již několikrát nám odešla vodní pumpa a přesto jsme vždy dojeli na základnu i přes zaraženou ručičku teploměru a kouřovou clonou za vozidlem. Řadící páka je na podlaze a ovládá 5-stupňovou převodovku. Vzhledem k častým jízdám v minulosti provozované "dvanácettrosky", kde řazení vyžadovalo přesné tahy ruky, se řazení v naší "Máni" nezdá až tak nepřesné. Pátý rychlostní stupeň nám umožňuje dostat se s rychlostí až někde nad 100 km/hod. Hluk je stále obrovský, sedadla jsou o něco lepší. Hlavní přednost ale spočívá v posilovači řízení - kolegové ve starším provedení na vás vrhají závistivé pohledy při manipulaci volantem jednou rukou při stojícím vozidle. Brzdy jsou stále bubnové na všech kolech a zablokování kol na uklouzané silnici není žádná prdel... Když jsme u té zimy - topení funguje vcelku dobře, pouze díky absenci přívodní horkovzdušné hadice k prostoru nohou je potřeba vybavit se na cestu pořádnou zimní obuví. V létě je v kabině díky sálajícímu teplu od různých otvorů k motorovému prostoru nehorázné vedro.
Doufám že tento článek nevzbudil moc negativních reakcí, je to opravdu super recese.
|
|
|
To-Jester- garaz byvala plechova bouda ktera mela dostatek der takze kour se dlouho nezdrzel, ale vypadalo to ze tam hori. Stavala tam i jina technika a soferi kteri sli se mnou ke garazi mne prosili at pockam:-D srabi! Za hustotu dymu by se nemusela stydet ani armadni dymovnice a co teprv ten silene rozhadanej motor. Nez se ty pisty srovnaly, vypadalo to ze je pujdu hledat pred garaz. Ja mam vyvedene kabely z baterky na kabinu a pripojit start. vozik byla otazka chvilky. Jenze Murphy je desna svina a kdyz jsem si pozval kolegu at nahodi jistice na voziku netusil jsem co provede. Popisky na voziku byly totalne zamr...y, on nahodil jistice a nevsiml si ze nekdo pred tim startoval vozidlo ktere ma 24V. Starter nabral takovy tocky ze to bylo jak kdyz za valky startovali Messerschmitty:-D Pod podlahou to zaskvirilo, zacoudilo, ale stihl to vypnout a baterka prezila do dalsi zimy.
To-Fiatoman- topeni mame vylapseno o kus kartonu ktery zasouvame pred chladic, v pripade zvyseni teploty nad 80 je spolujezdec vycvicen lepenku vytahnout i za jizdy. Bohuzel kdyz se nekde pracuje a klapotame na volnobeh ma motor cca 40stupnu. Posilovac bych si taky nechal libit, ale aspon neco delam pro zdravi:-D Horsi to bylo kdyz se rozsypala prevodka rizeni a ja musel za volant rvat obema rukama a zapirat se o podlahu, coz bylo trosku o hubu.
O vetrani v lete starost nemam, neb jsou kolem dveri takove skviry ze vystrcim ven dva prsty. Nejen ja, ale i nekolik zkusenych mechaniku na tom pohorelo. Pokud jsem jim rekl aby se na to mrkli tak byli si jisti ze NO PROBLEM:-D Hm, leda prd, at se clovek snazi sebevic i obe strany zamku posunuje, sem, tam, mlati s dverma napred jednou rukou, potom obema, nohama to nastesti nejde jinak by bylo v cudu i sklo. Kdyz si mysli ze to je serizeny staci zatacka, ozve se cvak a dvere povyskoci o jeden "zub". Akorat se clovek lekne ze se otviraji. A co teprve uzaverka, tu bych taaak chcel. Zrovna v utery jsem zapadl a Marena svinska ne a ne se hnout. Jeste ze ma ty ctyri patky a tak jsem ji zvedl a nacpal pod kola tramky ktery podkladam kdyz patkuju na velkym kopci. Sakra sem nechtel celej clanek!! KONEC HOWGH :-D
PS: sry D-F doufam ze mas dost placu na servru.
|
|
rad by som tiez pridal niekolko zaujimavosti a skusenosti s tymto vozidlom, ktoremu sme vo firmenej terminologii prezyvali nezabudka. na to auto do smrti nezabudnem. aiwa mala na kazdy den prekvapenie. saltpaka bola na podlahe a ovladala stvorstupnovu prevodovku. pre zaradenie akejkolvek rychlosti vpred bolo treba vyvinut mierne nasilie, na prevod vzad bolo potrebnut nasilie najvyssieho rangu a to hned niekolkokrat. co cert nechcel, brutalne zaobchadzanie sa odrazilo na zivotnosti kulisy v case dopravnej spicky v mestskej premavke. podobne to bolo s kardanovym krizom, vypalenim komplet elektriky vplyvom kopnutia stredojazdca do carovneho vypinaca na podlahe atd atd. velky humor prisiel po asi tyzdnovom zimnom spanku pocas sviatkov radosti a pokoja. po neuspesnom pokuse studeneho strartu s bezvyslednym koncom som pod tu kopu hrdze polozil elekrtricky radiator a po styroch hodinach bol vysledok mizivy. skvelym napadom bolo dokonaly produkt spoluprace saviem-renault-avia roztiahnut za pomoci VW Passat 1.8T f metle f limci bez hlin, co sa neskor ukazalo ako spolahlive riesenie, hoci pre spojku passata f metele takmer fatalne. rovnako zaujimave bolo dolievanie oleja, raz za cas. na jeden krat motor spolykal 4(!)litre madit M6AD. rad by som vedel, aka je celkova napln. aby som vsak len nekydal na tu modru kurvu, musim povedat, ze dvojnasobne pretazena nemala problem prepravit naklad z miesta A do B
|
|
Mě ani tolik nevaděj Avie sami o sobě ale vadí mi to, že Avii vymysleli Frantíci v letech padesátých, aby s ní rozváželi PO MĚSTĚ poštu nebo rohlíky ( na to byla skutečně dělaná ), nyní máme další tisíciletí a kdejakej bulík si ji koupí za tři pětky v bazáru, přelákne ji štětkou, nehorázně ji přeloží a vytváří s ní po Evropě TIR. To mě může neskonale nasrat !!! Krom toho mám taky Máňu, je to sanitka VW Transportér 2,5TDI :-))))
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Máňa
|
|
|