Komentáře ke článku: Thomadorf, evidence, bazarníci, pevné nervy. (ze dne 20.06.2010, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Je zajímavé že i u nás v Chomutově byl odbor dopravy absolutně nejhorší a svou debilitou proslulý. Z celého městského úřadu toto bylo nejhorší oddělení. Nyní jsou jisté tendence to změnit a a už se to trošku i změnilo, ale k dokonalosti a spokojenosti občana ještě zbývá kus cesty.
|
|
na vychod od raja to iste v bledozelenom. akurat ze evidenciu ma pod palcom este stale policia, a robia ju radovi policajti, ktori po 15stich rokoch administrativneho sedenia na prdeli maju narok na vysluhovy dochodok ;-)
btw, p. Penis bol zamestnancom magistratu, alebo nie?
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008061502 - tu som mal dojem ze ano.
|
|
A co pan Prase? Ten tam nebol? Nebodaj uz otrcil kopytka? :))))
|
|
|
Pan Prase, podle mých informací, je nyní senior executive pro field operations, tedy sedí v papundeklové boudě v jeho bazaru na Okružní higway, což je něco jako budějovický Detroit. Zrovna nedávno jsem ho tam byl opět navštívit. Compliance officera (legalizování vraků na magistrátu) už za něj dělají jiní.
|
|
u nas (jedno stredoceske mesto) se to dela tak ze kazda z tech holek u prepazek ma par svych "stalych zakazniku", co ji tu do dvojlistu vlozi stovecku, tam daji bonbosku, necha ji papiry, koupi na pokladne poplateka, a za hodnku si pro ne prijde a vse je hotove. Ani listecek ani cokoli dalsiho neni potreba, a funguje to tak bez problemu..
Prijde mi, ze v Budejovicich tim antibastard systemem vse jen zbytecne komplikuji..
|
|
jakbysmet. Taky jsem tu o tom psal :-).
|
|
Ona ráže je .700 Nitro Express . Ovšem netřeba předimenzovávat..... 12,7x99 Browning to zvládne.
|
|
moc pěkný článek. se podivám u nás ve městě (HK) až tam někdy pujdu, jaká je základní soubor žadatelů.
po zadáni do googlu ".707 Nitro Express" vyjedou jako první strányk Dfens.. :-)
|
|
|
Me teda jako prvni vyskocilo youtube video, a ten naboj a zbran vypada fakt zle
|
|
To, jak ta pani musela odejit, protoze byly vsechny listky rozebrany, jsem nepochopil.
System listku s poradovymi cisly prece upravuje pouze poradi klientu, ne jejich denni pocet. Takze kdyz si ja sam vyberu 200 listkum je mi to k nicemu, pokud nemam 200 pripadu k vyreseni. Na svetelne tabuli se postupne strida rychle jedno cislo za druhym, protoze se tam nemam s cim dostavit a pak se objevi 201 a mam po blokaci. Jesli maji v tom oddeleni "denni normu", ktera nepocita s ruznymi nevyuzitymi a neplatnymi cisly, je chyba jedine v tom a zodpovedny zmr. urednik by mel byt defenestrovan, i kdyby to znamenalo ho vystrelit sklepnim okynkem pres zelezny rost vzhuru.
|
|
|
To je jednoduché. Systém má nastavený denní limit, kolik asi tak úředníci obslouží lidí. No a bazarzmrdi si ten denní limit rozebrali. Myslím, že je ten limit dvě stovky operací denně.
|
|
...je proste krasa. Bohuzel uz dlouho ne. Evropsky parlament se uz postara, aby se ceny v EU vyrovnali. Ostatne, uz na tom dela. Tak se jen modleme, at si nevezme priklad treba z Italie, kde se cena prepisu vozidla pohybuje podle kW. Takze pri koupi dejme tomu Clia 1,2 zaplatite 340 euro, BMW 318 bude za 560 euro, Volvo V70 2,0 benzin za 640 euro, SAAB 9.3 turbo (190 koni) za 780 euro. Jednostopa motorova vozidla do 11 kW za 60 euro, nad 11 kW pak uz jednotna sazba 185 euro. To pak odradi spoustu lidi menit casto auto. P.S. naprosto stejnym zpusobem se pocita dan z vlastnictvi motoroveho vozidla...proste k bliti. Takze az se budou ceny srovnavat, snad se vybere jinej model.
|
|
|
V nemecku se na Zulassungstelle plati myslim 25eur ci tak neco, kazdopadne castka tem vasim dost vzdalena..
|
|
Erm, Topgun je workshop, seminar a teambuilding, kde se skoli vedouci jak trenovat letce opicaky v jejich vlastnich jednotkach ohledne novych veci.
To spojeni co hledas se jmenuje "Tygri letka" :)
|
|
neviem preco sa cudujete. Tak ako nejazdite MHD pretoze ste v strate, ked svoj strateny cas prepocitate na peniaze ktore ste nikdy nezarobili, rovnako je mozne vyhnut sa strate casu pri evidencii MV. Tiez som vyuzil takuto sluzbu a "niekto" mi zaevidoval nove vozitko zadarmo. Ale kludne by som nevahal zaplatil aj svoju dvojhodinovu mzdu. Vitajte v kapitalizme, kde je dopyt, vytvori sa ponuka.
|
|
No mozna by stacilo prejit na rakouskej system (teda vyhradne u znacek)
Koupim si auto, vezmu do ruky kupni smlouvu, Meldezettel (kde jako trvale bydlim), protokol z technicke a technicak.
Navstivim jedno z prihlasovacich mist vybrane pojistovny, tam uzavru smlouvu o povinnem ruceni (takze bez pojistky jaksi znacky musim ukrast) a dostanu znacky do ruky. zalezitost cca na 15 minut.
Pokud budu sympatickej a pekne poprosim, dostanu vybrat z toho co maji na sklade. Pokud chci byt extra cool, zaplatim si 145E extra za "franta1" a hotovo.
Ale to by jaksi pak ti urednici nemeli praci zeano ... (ano taky jsem pred nedavnem stravil patecni dopoledne v Brne na magistratu odd dopravy) - krome Penise se tam vyskytovaly temer stejne postavicky, vevnitr okorenene jeste nekolika kikinami...
|
|
|
A jeste doplnek, nejspis aby se nemuseli prekopavat nejaky predpisy, tak ona pojistovaci kancelar vydava znacky v zastoupeni Policie DI Viden ...
A pochopitelne i tady funguji technicky "bez navstevy" ale problem je v tom, ze se muze stat ze vam prijde dopis "Dostavte se na zemskou zkusebnu ke kontrole" - a tam tu technickou zkontroluji, a nejspis se pak budou vozit po tom kdo vam tu nalepku vyrobil ... kolegu to nakonec prislo na par tisic euro, takze golfa radeji hodil do srotu ...
|
|
|
V IRL se za přepis v rámci země tuším neplatí vůbec a vše se vyřizuje poštou, při individuálním dovozu se platí daň z dovozu (Golf IV TDI 2002 něco přes € 1000). Každé auto musí mít na předním skle vylepené potvrzení o zaplacení silniční daně (ročně malé auto asi € 300, střední asi € 600, výše se určuje podle objemu motoru u starších vozů a podle emisí CO2 u novějších) a doklad o pojištění (jedná se o povinné úplné pojištění vozidla, nejenom ručení za škody, na malé auto € 300 - 1000 ročně dle hodnoty) a vozy mladší 30 let doklad o technické (NCT). Starší vozy na technickou nejezdí; vzhledem k tomu, že irové jsou zpravidla totální nemehla, jsou takové vozy výjimkou. Na všechno se jinak musíte objednávat s mnohatýdenním předstihem, NCT je státní instituce a pozvou vás na test sami poštou, pokud je váš vůz v evidenci pojištěných. Vozy se zpravidla neodhlašují, není třeba, prostě se nezaplatí daň a zavolá se na vrakáč; výjimkou je žádost o šrotovné a žádost vrakáče o příspěvek na ekologickou likvidaci, jinak si ale můžete své auto rozřezat doma sami dle libosti. Registrace má platnost tuším 50 let, potom se číslo vydá znova. Formát značek je dvojčíslí rok výroby - kód města - pořadové číslo, třeba 04-D-12345. Trojčíslí a méně jsou rezervovaná, např. starosta Dublinu má mercedes 09-D-1. Pro zajímavost též uvádím, že nafta zde má nižší zdanění a prodává se jenom jeden druh benzínu; dnešní cena je benzín € 1.30 nafta € 1.20.
|
|
|
V NL zajdu s techničákem na poštu a je to. Dostanu nový a s ním si u jednoho z asi 300 schválených výrobců nechám vyrobit cedule - někde to jde i na počkání. Staré cedule pak odevzdám při přebírání nových. Pojištění se řeší separátně mailem nebo přes web. Celé dohromady tak hodina času (včetně přesunů na poštu a k výrobci značek). Maximálně dvě, bydlíte-li v nějaké velké díře v Zeelandu.
|
|
Článek se nestihl aktualizovat, anebo název zůstane už na věčné časy? V médiích jsem zahlédl, že JT 17.6. vyautovali
|
|
|
Působení tohoto pána ovlivnilo zdejší prostředí natolik, že ho prostě nejde ze dne na den vymazat. Obec čítající 90.000 obyvatel je za normálních okolností město, ale mentalitou je to vesnice. Takže ještě nějakou dobu Thomadorf.
|
|
Automobily se neevidují a nekontrolují proto, že se s nimi dopravují osoby a zboží, ale proto, že jejich provoz představuje jisté, poměrně vážné riziko pro okolí.
|
|
|
Jaké poměrně vážné riziko? Pro chodce co nečumí, když přecházejí přes cestu? Pro cyklisty, svévolené "pány" silnic? Pro ovzduší?
|
|
|
Tak cca 1300 mrtvých ročně, zejména osádek automobilů Vám přijde málo?
Občas mi přijde, že tento web se stal jakousi módní záležitostí a občas tu někteří opakují rádoby vtipné fráze o cyklistech a chodcích a nepoužívají u toho mozek.
|
|
|
I kdyby bylo mrtvych rocne tolik, kolik pisete, neznamena to zadnou katastrofu - kolik lidi zemre napriklad...na infarkt? Myslim, ze vice. To za prve.
A hlavne - jak pomohla povinna registrace k tomu, aby bylo tech mrtvych mene???? To mi prosim vysvetlete. Chcete mi snad rict, ze bez povinne registrace by bylo mrtvych vyrazne vice? Pokud nao, jak jste k tomu dosel? Pokud ne, proc teda ta registrace je, kdyz k nicemu nepomaha?
Osobne se domnivam, ze povinna registrace je proste zjednoduseni prace pro represivni organy. Jednoduseji se davaji pokuty, jednoduseji se sleduje radarem a podobne. Osobne si nemyslim, ze by primarne slo systemu o sledovani pohybu vozidel - to se jiste deje, ale pouze v jednotlivych pripadech (zatim,ale jiz se blizi doba, kdy technika zvladne monitorovat cokoliv a ukladat na jakoukoliv dobu a neomezene v tom vyhledavat - ale jeste to tak lehke neni, zatim...)
|
|
|
No vidím, že se Vás tu sešlo více, takže k tomu Vašemu za prvé. Jak je relevantní to, že víc lidí zemře na infarkt? Nebo se uchlastá? Touto analogií se lze dostat vpodstatě kamkoliv, protože každý jedou musí umřít, že. Riziko má ale subjektivní a objektivní složku a tu objektivní prostě nevymažete nějakými bláboly okolo typu "na infarkt zemře víc lidí". Prostě zemřelo 1300 lidí, to je riziko.
Já někde píšu o tom, jaký vliv na bezpečnost má ne/registrace vozidel? Samozřejmě, že se podílí na regulaci a řízení dopravy, to je jaksi jeden z nevyhnutelných efektů. Registrace funguje zejména proto, aby se tu zabránilo "africkému" vlastnickému právu.
Navíc se domnívám, že tu Vaši implikaci máte naopak, registrace není důsledek represe. Jak vidět v jiných zemích tak to záleží zejména na nastavení režimu represivních/kontrolních orgánů.
|
|
|
Relevantni to je - a to proto, ze proste riziko je tu VZDY. A VY!!!! jste si s tema mrtvyma zacal, takze se nedivte, kdyz na to reaguju. Argumentovat tim, ze na silnicich umre XYZ lidi je uplne stejne, jako argumentovat, ze se rocne ZYX lidi utopi - tedy uplne k nicemu. Ten argument nema zadnou vypovidaci hodnotu, je zcela k nicemu a mym prirovnanim jsem jen demostroval absurdnost vaseho prizpevku, ktery se o takove udaje opira.
Mozna jste idiot, a nechapete, co sam pisete, doufam, ze to tak neni. Ale tedy cela historie od zacatku:
nekdo napsal : "Automobily se neevidují a nekontrolují proto, že se s nimi dopravují osoby a zboží, ale proto, že jejich provoz představuje jisté, poměrně vážné riziko pro okolí." <----Toto je jasne dane tvrzeni. Na to nekdo jiny reagoval, ze " Jaké poměrně vážné riziko? Pro chodce co nečumí, když přecházejí přes cestu? Pro cyklisty, svévolené "pány" silnic? Pro ovzduší? " <----tedy zpochybnil toto tvrzeni tim, ze poukazal na to, ze je naprosto absurdni. Na toto zpochybeni jste reagoval VY, vetou " Tak cca 1300 mrtvých ročně, zejména osádek automobilů Vám přijde málo?" <---tato veta ZCELA JEDNOZNACNE jde PROTI zpochybneni puvodni myslenky,a naopak ji BRANI. Takze i kdyz jste tu myslenku nenapsal primo VY, tak VY tu myslenku branite, tedy s ni souhlasite.
Takze na vasi otazku, jestli nekde pisete, jaky vliv na bezpecnost ma ci nema registrace odpovidam - Ano, VY sam mate nazor, ze registrace vozidel je potreba pro bezpecnost provozu, jasne jste tento nazor projevil. Takze z nam pak nedelejte laskave dementy tim, ze budete tvrdit, ze "jste to tak nemyslel" a podobne. Na to jsem fakt alergickej.
Pokud vam doslo, ze jste se spletl, neni nic jednodussiho rict" spletl jsem se, je to asi jinak..." A nebo si stujte za svym...
Dale k nekterym myslenkam - "registrace neni dusledek represe" <--- registrace UMOZNUJE represi, a to v mire nesrovnatelne vyssi, nez kdyby registrace nebyla. Toto je fakt, za kterym si proste stojim.
co to je "africke" vlastnicke pravo? A mimochodem, jak napriklad registrace vozidel pomaha pri reseni trestne cinnosti? Pokud mi ukradnou auto, jak registrace pomuze tomu, aby mi bylo navraceno, oproti tomu, kdyby registrovane nebylo? Kdyz jak vime, zrusit registracni znaky a vytvorit nove trva kdejakemu joudovi v garazi "par minut"? SPZ ma zlodej vymene za par sekund...A i kdyby to nejak pomohlo, proc zrovna auta musi byt registrovane, a nemusi byt trebas plasmove televize ? nepomohla by povinna registrace plasmovych televizi jejich jednodussimu odhaleni, kdyby byly ukradene?
|
|
|
Přečtěte si prosím znovu na co jsem reagoval. Reagoval jsem na to, že provoz automobilů s sebou nenese žádné vážné riziko. Já tvrdím, že ano a podpořil jsem to konkrétní číslem. To, že zpochybňuji jednu konkrétní věc z příspěvku jednoho člověka nutně neimplikuje, že obhajuji to, na to tento člověk nesouhlasně reagoval.
Sám jste teď napsal, že riziko je tu vždy, takže podle Vaší vlastní logiky hájíte Darkmonka, že?
Vy nevidíte sémantický rozdíl mezi větami "registrace neni dusledek represe" a "registrace UMOZNUJE represi"? Ty věty si neodporují.
Tak jistě, vyměnit značky je otázka vteřin. Otázkou ale je co uděláte, když ráno nenajdete auto před domem a cestou na policii ho uvidíte v nejbližším autobazaru, kde Vám bazarzmrd ukáže smlouvu, jednoho bílého koníka a pět svědků, že auto od koníka koupil? Prostě registrace je tak velká institucionální překážka, že tomuto zabraňuje. Proč ne plazmy? Kvůli jejich hodnotě, třeba.
|
|
|
Auto má výrobní číslo, na nějaké státem dodané značky sere pes. To jen pro pořádek s bazarem.
Zmenšení rizika nijak nesouvisí s použitím RZ. Ten kus plechu nehodám nijak nezabrání a jejich následky neumí nijak odstranit. Neobhajujte neobhajitelné.
|
|
|
RZ nezabrání nehodě, ale umožňuje dopadnout viníka. Kdo tady s oblibou nadává na cyklisty, že jezdí jako prasata, způsobí dopravní nehodu a ujedou a jsou prakticky nepostižitelní, protože bicykly nemají RZ?
|
|
|
|
Jo a pro zloděje drobná komplikace ta RZ resp. samotná registrace aut přecejen je - kdyby ji auto nemělo, tak ho může kdokoliv ukrást a bez problémů ihned prodat a bylo by docela obtížný zjistit, že je auto kradený. Samozřejmě, že zloději si poraděj, přerazej výrobní číslo nebo odvezou auto třeba do Ruska a novej majitel dostane instrukce, kam s ním nesmí jezdit ;)
|
|
|
Pro zloděje je RZ komplikace? Nějaká novinka. Že je auto kradený se většinou pozná podle výrobního čísla - přesněji podle toho, že bylo s číslem manipulováno. Na původních značkách nechá kradené auto jen idiot.
S tím ujížděním od nehody. Kolika procent nehod se to týká? Šlapálek má výhodu, že uteče i bez kola a není podle čeho jej hledat.
|
|
|
Co máte pořád s těmi značkami, o ty přeci vůbec nejde. Registrace má smysl právě kvůli těm výrobním číslům. Když nebude registrace tak nikdo nemusí s výrobním číslem manipulovat. Auto bude na úrovni rohlíku, ke kterému se teda bude muset zlodějíček obtěžovat vyrobit kupní smlouvu.
|
|
|
Pokud si koupim pocitacovy server za 1 milion korun a nekdo mi ho ukradne, tak? Tak mi ho ukradli a kradez se resi tak, jak se resi. Kdyz si koupim televizi jak Leos Mares za 2,5 milionu nebo za kolik, a ukradnou mi ji, tak co? Tak to samy...Zato kdyz si koupim auto za 5 tisic z bazaru, tak je 100x registrovane,oznacene, atd atd...Pak mi ho ukradnou, a? A nic, protoze ho nekdo rozebere na dily.
a nebo zijete v jinem svete, kde to funguje jinak?
|
|
|
Ano máte pravdu, nikdo tu taky netvrdí, že registrace je zázrak, který zabrání na 100% krádeži. Registrace je prostě ochranný prvek jako každý jiný. Něčemu zabrání, něčemu holt ne. A že výrobce aut na svá auta razí výrobní čísla, to vám nevadí? A dokonce bez Vašeho souhlasu? Není to šikana?
|
|
|
Spousta veci ma vyrobni cislo, ale ne kazdou z nich STAT POVINNE registruje ve SVYCH databazich.
Moji TV stat registrovanou nema, muj pocitac nema, ale auto ma. O tom se tu bavime.
Takze co z toho plyne? Jelikoz povinna registrace aut neni nijak extra zajimava z registrace ochrany tohoto majetku, potom to musi mit jiny duvod. A ten duvod je ten, ze stat tak ma zjednodusenou praci pri buzeraci a vybirani pokut.
Casem k tomu pribude jako bonus ta jiz naznacovana varianta moznosti online sledovani pohybu osob a zbozi (dodnes spise pouze individialni zalezitost, nikoliv masove rozsirena)
Vam to prijde spravne? Jestli ano, tak me ne.
|
|
|
Nikoliv.
Registrace motorových vozidel je extra zajímavá z hlediska ochrany majetku.
Nejjednodušší buzerace je postavení hlídky s "plácačkou" na kraj silnice, poznávací značky tam nehrají (nojo, nemusí hrát) roli, všechny ostatní způsoby buzerace jsou dražší a méně efektivní.
K online sledování ohybu osob a zboží slouží jiná technika, kterou si dnes zájemci montují dobrovolně.
Časem bude provoz na pozemních komunikacích sledován online v celé šíři. Důvod je jediný: Je to možné. Technický pokrok má své zákonitosti; není člověk, kterému by se líbily všechny najednou.
Není to ani správné, ani špatné, prostě to tak je.
Pokud někomu něco nějak přijde, je to jen jeho věc. Ostatně, co přišlo, to zase odejde.
|
|
|
Pro zlodeje aut je registrace pouze nepatrna prekazka, kterou dokazou obejit MNOHEM SNAZE, nez napriklad urcite typy zabezpeceni proti kradezi technickou cestou. Auto mi neukradnou diky zamkum,imobilizeru a podobnym vecem, nikoliv diky cislu na karoserii, ci SPZ.
Mohli bychom udelat pokus - vezmeme 1000 nahodnych aut, ktere nebudou mit vubec zadnou registraci, a majitele si je poradne zabezpeci proti ukradeni ruznyma technickyma prostredkama, a pak vezmeme 1000 nahodnych aut, ktere zaregistrujeme do vsech moznych i nemoznych systemu, odstavime je na parkoviste a nechame odemcene dvere a klice v zamku. A pak porovname, kolik aut z kazde skupiny zmizi za tyden, a pak porovname, kolik aut celkem zustalo majitelum po 1 roce - tj vcetne tech , ktere se ukradly a podarilo se je najit a vratit.
Nechci predjimat vysledek dane akce, ale obavam se, ze v prvni skupine zustane vetsina aut svym majitelum, a ve druhe skupine nezustane svym majitelum temer zadne, a to pres klidne sto ruznych registraci.
S tim online sledovanim, s tim naprosto souhlasim - proto pisu, ze zatim to technika neumoznuje, ale az to umoznovat bude, proste se to stane...
|
|
|
Asi se k Vám ještě nedoneslo, že zatím zloději aut překonali všechny technické překážky.
Mimo to, vy stále odmítáte pochopit, že auto bez jakékoliv registrace je vpodstatě toho, kdo ho má právě v držení - a to je podstata registrace.
|
|
|
Zlodeji prekonaji jakekoliv prekazky, to jiste. Nektere prekazky jsou ale tak obtizne, ze je neprekova kazdy zlodej, ale trebas jen 1 zlodej z nahodneho vzroku milionu zlodeju. A to uz je rozdil.
Dale - auto bez jakekoliv registrace je uplne stejne, jako napriklad TV bez jakekoliv registrace, ci zahradni sekacka na motorovy pohon bez jakekoliv registrace, v tom se asi shodneme, ze?
Pokud mi nekdo ukradne sekacku, je sekacka stale moje, a ja se budu snazit tuto sekacku ziskat zpet. Existuji na to ruzne cesty, a bud se mi to podari, a nebo se mi to nepodari. V urcitou chvili, pokud se mi to nepodari, proste zkonstatuji, ze jsem o sekacku prisel a musim si holt koupit novou a nebo se proste podle toho zaridit. Stejne tak se to stane, pokud mi ukradnou televizor. A stejne tak se to stane, pokud mi ukradnou automobil. Ja teda skutecne nechapu, jak mi pomuze, kdyz mi ukradnou automobil, ze je registrovan statem. SPZ zlodej vymeni za 10 sekund, a seriova cisla si necha vymenit behem chvile. Znovu opakuji, ze pro zlodeje je nesrovnatelne obtiznejsi prekonat technickou prekazku proti ukradeni, nez prekonat registraci. Jiste, existuji zlodeji - amateri, kteri to nedokazou, ale tech zase az tolik neni.
Nebo jak jste tu posledni vetu myslel?
|
|
|
I kdybych v nějakém záchvatu těžké opilosti přijmul Vaši argumentaci, pořád nevím, proč by takové na policii zaregistrované auto muselo vpředu i vzadu vozit na nárazníku velkou značku s číslem.
U nás v HK kdysi policie měla program dobrovolné registrace výrobních čísel rámů jízdních kol. Na to, že to byla akce státního orgánu, to fungovalo velmi slušně - seznamy kradených kol se dávaly k disposici cykloobchodům a dílnám, kolo bylo možno zaregistrovat rovnou při nákupu. I já jsem si svoje kolo zaregistroval. Kola se obešla bez viditelných cedulí se značkami, při občasných pouličních kontrolách se ani nezjišťovala totožnost (tedy předpokládám že u lidí, které chytli na kradených kolech ano).
|
|
|
Argumentaci ohledně registrace auta přijímáš jen v záchvatu opilosti, ale kolo sis zaregistroval dobrovolně a rád?
Číslo na rámu kola slouží pro ochranu tvého majetku, RZ chrání svým způsobem majetek nejen tvůj (automatická kontrola RZ vůči typu auta), ale taky můj (netřeba upřesňovat;-)
Jestli bude RZ využito pro buzerování Evžena Vocáska nebo naopak odchytnutí Puboše Laviny už je věc zcela jiná s touto problematikou nesouvisející.
Viditelné identifikační číslo na zadku by sice mohlo občas prospět i v případě cyklistů a chodců, ale zde už naštěstí nastupuje selský rozum. Tedy, obvykle tomu tak bývá...
|
|
|
Kolo si zaregistrol rad, protoze DOBROVOLNE. Proste se pro to rozhodl. Take se mohl nerozhodnout a mohl si svuj majetek chranit nejak jinak. Proti nehode, kdy me sejme kdosi na kole take neexistuje zadne povinne ruceni, ani nic podobneho, pokud vim.
Proste principialne vidim registraci automobilu jako minimalne kontroverzni vec, a klonil bych se k uplnemu predelani systemu prave podle zdraveho rozumu. Jedina vec, ktera moralne statu dava jakesi pravo pozadovat registraci je opravdu to, ze stat stavi silnice a proto "ma pravo" si na nich urcovat pravidla. To je jedine, co jsem ochotny pripustit
|
|
|
Netřeba zdůrazňovat ;-)
Já kupříkladu vítám, že ho nedobrovolně přimějí použít RZ, kterou snad v případě potřeby někdo zahlédne.
Navíc anonymita a z té pramenící pocit beztrestnosti ovlivňují chování lidí nejen na internetu, ale i za volantem..o honibucích za řidítky nemluvě.
Klidně rozveď podrobněji svou koncepci: Konec registrace v Čechách .-)
|
|
|
Naja, on je take znamy etatista, co by porad nekomu neco vnucoval a nekoho omezoval. Nicmene existuji takova zajimava zarizeni, napriklad toto: www.dealextreme.com/details.dx/sku.16963
(existuji i v lepsim mechanickem provedeni, samozrejme)
|
|
|
Naučil se číst...
"V záchvatu opilosti" se vztahovalo na představu, že jedním z hlavních důvodů registrace aut je ochrana před krádežemi. A to při vší úctě není a upřímně řečeno ani nemůže být. Při cenách aut se prostě vyplatí krádeže na (nedentifikovatelné) díly, převozy na velké vzdálenosti, nasazení pokročilých technických řešení apod. Ale i pokud by to nějakým zázrakem byla pravda, tak k takové registraci není třeba vozit viditelné registrační značky na autě.
U těch kol je to něco diametrálně odlišného - vzhledem k ne tak velkému potenciálnímu zisku kradou kola převážně různí místní hajzlíci, kteří je také víceméně obratem uvádějí do oběhu pomocí inserce, různých lokálních bazarů apod. Takže i lokální blacklist, jako byl ten hradecký funguje s poměrně velkou úspěšností. Samozřejmě, že je možné kola vozit přes půl státu, přerážet čísla, přelakovávat rámy atd. atd. Jenže to se, až na naprosté speciality, u kterých zase bude problém s odbytem, naprosto nevyplatí.
A samozřejmě je tam ten obrovský rozdíl v povinnosti resp. dobrovolnosti. I kdyby to stokrát fungovalo a i kdyby to stokrát sloužilo k ochraně mého majetku, tak mi to stát nemá co vnucovat. Nebo chcete uzákonit povinnost pojišťovat si dům proti povodni případně povinnost havarijně pojišťovat každé vlastní auto?
|
|
|
Příspěvek jsem vztahoval spíše na registraci a prokázání vlastnictví. Proč třeba máme katastr?
Jedním z důvodů registrace je ochrana před krádežemi. Snadno se tak vyplatí krádeže na ony neidentifikovatelné díly (proto mám aspoň na sklech VIN), legalizace celého auta se už "prodraží" a práce zlodějům ztíží.
Viditelné RZ jsou spíše kvůli okolí než majiteli, jak jsem psal.
Pátrací úsilí Policie bude v případě kol taky odpovídat potenciálnímu zisku z nich. A jelikož s kolem ani není potřeba jezdit na technickou a evidenčku, tak není moc se čeho obávat. Každopádně aspoň ta lokální registrace je i tak plus a ochrana před krádežemi.-)
Povinnost havarijní pojistky neprosazuju, povinného ručení ano. Zase jde o to, že nejde jen o mou ochranu, ale i ochranu okolí.
|
|
|
Dobře, ale proč udělat registraci povinnou a proč ji má vést stát? Jednotné státem spravované katastry jsou relativně nová věc (dříve se do státních Zemských desk psaly jen významnější majetky), dříve byly registry decentralisované, nikomu to nevadilo a fungovalo to stovky let. Registraci a prokázání vlastnictví můžete klidně realisovat formou notářského ověření kupní smlouvy (která bude mít například u auta přednost před zápisem v registru, to jen tak na okraj).
Úroveň zabezpečení prokazatelnosti nějakého vlastnického vztahu nechť si každý stanoví sám. U domu si asi každý dá pozor a zabezpečí si to dobře. U starého Favorita na ježdění na nákupy mu je to wurst, tak proč by si ho musel někde registrovat?
Žádný potenciální zisk policii nezajímá - není ziskem jejím. Pátrací úsilí běžné pořádkové a kriminální služby policie bude v lepším případě odpovídat pravděpodobnosti dosažení nějakého výsledku - u těch kol policajti viděli, že to celkem funguje, takže se tomu věnovali s daleko větší ochotou. Dnes běžní policajti vědí, že proti gangům mají šanci jen specialisti a to zpravidla poté, co někoho chytí náhodou a ten napráská ostatní a tomu odpovídá nasazení (výjimkou mohou být jen tu a tam noční honičky, když někdo objeví krádež brzo a zloděj je debil).
Proč nerosazujete povinnou havarijní pojistku, ale povinnou registraci osob? A proč pak pindáte, že pomoc s ochranou majetku je jedním z hlavních důvodů pro povinnou registraci. Pokud jde tedy o tu ochranu okolí, neměly by se registrovat nože, okované boty, baseballové pálky... ?
|
|
|
mně prokázání vlastnictví moc nepomohlo, auto registrované na mě, ale policie mi odmítla vydat protokol o dopravní nehodě, protože jsem nebyla účastníkem, účastníkem bylo pouze moje registrované auto. Jenže já jsem protokol potřebovala kvůli pojišťovně, aby z povinného ručení zaplatila nucený odtah. Tak dlouho jsme se dohadovali, až nakonec auto někdo ukradl. Nedokážu ocenit ani registraci, ani povinné ručení a ani ochranu před krádeží. Všechny ty báječné nápady, které nás údajně chrání mi zkomplikovaly život, nucené ochraně jsem musela věnovat třičtvrtě roku, byla mi k ničemu, jediný výsledek byl, že soukromá firma "Jánabráchubráchanamě" zajišťující nucené odtahy dostala neúměrnou částku peněz za odtah a mně byla tato částka po třičtvrtě roce uhrazena pojišťovnou, zlatý povinný ručení, kdyby ho nebylo, čím by se tak asi ti joudové z odtahovky uživili.
|
|
|
Aha. Takže není majetku kromě auta. Tak to pak jóóó.
|
|
|
Server ani televízor nenechávaš, predpokladám, odložený pred domom v noci, keď ho nepoužívaš.
|
|
|
Na druhou stranu ani server ani televizor neni bezne vybaven takovymi technickymi prostredky zabezpeceni, jako je imobilizer, zamek, pripadne sledovani pres GPS a podobne (az na vyjimky, samozrejme).
Proc napriklad tedy stat neeviduje a necisluje poklopy od kanalu? Kdyz vsichni vedi, ze jisti obcane bezne kradou vika od kanalu, a prodavaji je do zberu. Diky tomu jiste alespon 1 clovek rocne umre, a nebo se minimalne tezce zrani. A i kdyby to melo zachranit 1 zivot, pomohlo by pridelovani KRZ (Kanalovych Registracnich Znacek) na kazde viko, povinna registrace kazdeho vika na urade a kontrola 1x rocne, jestli je registrace v poradku k tomu, aby se omezil pocet ukradenych vik od kanalu a tim by se vyrazne snizila umrtnost lidstva. A nebo snad ne?
|
|
|
Tento druh logiky je, použit dospělým mužem, pozoruhodný. Tedy je-li použit dospělým mužem.
Skutečně, kanálové značky se nevydávají a ani nebudou*). Jako opatření proti krádežím se začaly používat poklopy z plastů a poklopy se zámkem a závěsem.
Univerzální postupy neexistují, smiř se s tím.
___________
*) Cti dbalý majitel má ovšem svůj poklop označen jménem nebo logem, které tam nechat aplikovat sám.
|
|
|
Nu vida, jak to slo i bez povinne registrace kanalovych vik statem...proc potom neni to same mozne u automobilu?
|
|
|
Tomuhle to nevysvetlis. Vzdej to. :-)
|
|
|
Je to možné. Existuje substitut. Vyrábějí se automobily, které nepodléhají registrační povinnosti.
|
|
|
Such as....?
Opravdu nevím o osobním automobilu, provozovatelném na veřejných komunikacích, který by vůbec nepodléhal registraci a povinnosti používat registrační značku.
|
|
|
Hm, zvláštní.
Vysvětloval jste mi to Vy, když jsem se ptal, proč smí jezdit v Holandsku automobily po cyklistických stezkách.
(Něco v tom smyslu, že to má motor, čtyři kola, uzavřenou karoserii se dvěma sedadly, ale je to moped, jak tvrdí stát.)
(Soused to má, takže to mohu vidět denně zblízka. Je to sice menší než fóbyje, ale daleko, daleko větší, než dědův Stadion.)
|
|
|
|
|
To má dokonce volant a dvě sedačky. Tak mě napadá, jako co by to šlo přihlásit v ČR - jako auto nebo jako motorku? (Ne, nechci to koupit ;))
|
|
|
Jako motorku. Tady po ČB několik těchto vozítek jezdí a mají SPZ pro motorky.
|
|
|
Aha. No já jsem hlavně měl za to, že máte na mysli ČR...
Pokud jde o tyhle mrzáky (zvané brommobiel), tak ty bych si nedovolil považovat za osobní automobily. Sice se z nich neplatí silniční daň a smí na některé stezky pro cyklisty, nicméně mají výkon omezený na 4kW, hmotnost na 350kg a rychlost na 45km/hod. Nesmí na silnice pro motorová vozidla (obdoba českých I. třídy, takové ty s "N" v názvu) a dálnice. To snad za substitut fakt nepovažjete ani Vy, ne?
Last but certainly not least: registraci podléhají, byť mají pouze miniaturní poznávačku, jakou používají i mopedy.
|
|
|
Registrační značky snad nejsou specifikem ČR? Nebo jsem něco nepostřehl?
Ano, považuji. Podle stejného principu, jaký zde používají (bez Vašeho udiveně pozvednutého obočí) návrháři substituce vodovodního řadu donáškou balené vody. (Jo, to o volu a Zeusovi znám.)
Tak to jsem nevšiml, fakt, podívám se.
|
|
|
Já to za substituci, nepovažuju právě z důvodu zákazu vjezdu na určité typy komunikací. Pokud bych se měl držet přirovnání k té vodě, tak je to jako by zároveň město či stát zakázaly nosit balenou vodu po ulicích.
Mimochodem, lokál od "Zeus" je "Diovi", ale předpokládám, že to víte taky... Navic i když ten Váš odkaz není úplně špatně, tak vzledem k tomu, že jde o přísloví latinské by asi v tomto kontextu bylo vhodnější mluvit o Jupiterovi ;-)
|
|
|
Snad nosit balenou vodu po dálnicích,ne?
Ach, ty dlouhé pohledy na vedlejší koleje...
(Léta jsem bydlel u nádraží.)
Ano, a navíc jsem zničil ten krásný rým Jovi - bovi, fuj.
Použije-li se notoricky známé přísloví v deformované podobě, nebývá to samoúčelné. Předpokládám, že Vy to víte také.
Takže?
|
|
|
Nejbliz autu a pritom neregistrovane by bylo motorove kolo s tim privesem, kam vyletnici usazuji deti, aby se tyto kochaly krasami prirody (a cyklounova pozadi). Pochopitelne s platenou strechou pres celou jizdni soupravu, dobastlenou doma.
|
|
|
Je také možno kanálový poklop k rámu přivařit, dělá se to i v praxi, ovšem častěji u vtokových roštů.
Proč tento postup nepoužíváš u automobilu?
|
|
|
Clovece, jses uplnej idiot, nebo to hrajes?
Nebavime se tu celou dobu o tom, jak zabezpecit automobil, ale o tom, proc stat automobily registruje, a neregistruje jine predmety.
|
|
|
Trefil jsem se, joj!
Neměl jsi sem ty poklopy tahat.
Na to, proč se registrují dopravní prostředky, proč se koncesují rádiové a nově (relativně) televizní přijímače atd. zde již odpověď padla.
Dokonce dvakrát.
|
|
|
omg...bav se s debilem, kdyz nemas v ruce hul...
Ja se tu snazim polemizovat s odpovedi, kterou povazuji za spatnou, pomoci urciteho srovnani s jinymi situacemi.
Ale chapu, ze na nekoho je to intelektualne tak slozite, ze to nedokaze pochopit... no nic, ja jdu delat neco uzitecnejsiho, trebas hrat poker, ty predpokladam pobezis na zachod onanovat nad tim, jak jsi mi to nandal, a vsichni budeme spokojeni, tak si to uzij....
|
|
|
Ano, teď jste mi to konečně vysvětlil.
Děkuji.
|
|
|
Vidis? Rikal jsem ti, ze nemas sanci mu to vysvetlit. Je to na nej moc vysoko.
|
|
|
Ale ale ale...jak někdo použije tvou metodu, už je to špatně, protože to smí jen "vyvolení" a to ještě v oblastech boje za lepší dobro pro všechny?
Infarkty by jistě taky snízžilo systémové nařízení o maximální hodnotě BMI, tvrdé zdanění čehokoliv krom obilných klíčků, odtučněného mléka a ovesných vloček - a každý to vnímá jako neslýchaný zásah do soukromí občanů.
--------
1.300 lidí je veskrze akceptovatelné riziko.Když se vyvaruješ všech rizikových činností při řízení, snížíš riziko "1300/rok" ještě o podíl těch zabitých, kteří si za to mohli sami, takže riziko, že se ti v dopravě něco stane se ještě sníží...A TO JE JEDINÝ DŮVOD NECHOVAT SE NA SILNICI JAKO DEBIL, ne kvůli nějakýmu zákonu...
|
|
|
Zajímavé.
C&K policie musela ten radar shánět docela obtížně, co? Že by Cimrman Habsburkům zase nepomohl?
___
Koncese na rozhlasové přijímače, registrace automobilů, registrace pozemků, registrace budov, registrace porostů (!) etc., to jsou vynálezy vpravdě feudální.
A protože se osvědčily, jsou užívány dodnes.
A protože pokrok hýbe světem, jsou náležitě průběžně vylepšovány, ať se to obecenstvu líbí, čili nic.
Nebo se opět mýlím?
|
|
|
To je cirka tolik, kolik umře čistě z chlastu.
Občas mi přijde, že se veškeré zlo, děs a hrůza odehrává toliko na silnicích. Je to taková módní záležitost a nepoužívá se u toho mozek.
|
|
|
2.500 lidí umřelo loni na komplikace spojené s běžnou chřipkou. Nikdo s tím nic nedělá, každý to má v prdeli.
Měli byste, vy - píčusové, začít psát návrh zákona o povinném nošení zimního oblečení schváleného typu - od 1/11 do 31/3, abychom byli ještě ve větším bezpečí. Jenže vám vyautovali Zelené bolševiky z parlamentu...a navíc to tzv. globální oteplování... 8o)
Jdi skočit do zdi, cykloune.
|
|
|
Běžte se vybrečet někam jinam...
|
|
|
pokud nemáš nějaký protiargument, ale hodláš mne jen vztekle kopat do kotníků za to, že jsem ti vytrh páteř, zmrde, lze tvůj skřek považovat za "spam"...a to zde nevidíme rádi. to jen pro informaci, cykloune.
|
|
|
Mě se tu nechce zvracet, aby to byl relevantní protiargument.
|
|
|
propásl jsi dobrou příležitost mlčet...
|
|
|
Úchvatné! Geniální. Brilantní argumentace!
Prostě - Já nemám slov. Fakt si mu to nandal. Naučíš mě to taky? Abych působil stejně argumentačně vyspěle jako ty? Fakt by mi to v životě mohlo dost pomoc - naučit se věcně protivníka rozmetat.
|
|
|
A hleďme, Honzíček si zde zase dopřává svou denní dávku emocí :-D
Na ja, loni umřelo nevímkolikset lidí při leteckých nehodách a nikdo s tím nic nedělá, každý to má v prdeli, co? :-)
|
|
|
Copak? Zase sis otlacil koule na velocipeeedu? Tak nez te to prejde, tak sklapni a padej.
|
|
|
Možná, že kdybych při tomto nesmlouvavém příkazu ucítil na tváři tvůj smradlavý dech, uviděl tvoji zjizvenou tvář a křivé zuby, tak že by to se mnou i hnulo.. :-))
|
|
|
Mno, spravne by to melo byt tak, ze pokud se nekdo citi ohrozen automobilem, mel by se na toto ohrozeni pojistit, at uz jakkoliv.
Je fakt, ze evidence automobilu slouzi podle me defacto hlavne k identifikaci pro ucely pokut a jinych represi.
Je otazka, nakolik ma stat pravo auta evidovat, kdyz pro ne stavi silnice. Samozrejme spatne je cely system, ale z tohoto hlediska stat nejake moralni pravo ma...A to pisu jakozto clovek, co s tim principialne nesouhlasi a vsechno by udelal uplne jinak :-)
|
|
|
Ano, samozřejmě. Kdo dodržuje předpisy, nemusí se pokut bát.
|
|
|
|
existuje někdo, kdo nikdy neporuší žádný předpis? Dodržení všech předpisů je prakticky nemožné. Když je předpis nesmyslný, může ho člověk porušit i nevědomky. Nebo vědomky, ale není řešení, protože když píchnu, vyměním za rezervu, pokračuju dál bez rezervy, brát si odtah je nesmysl, ale z pohledu zákona, jde o porušení. Z toho mi vychází, že bychom se měli bát všichni. Doba, kdy jsme se báli všichni, už byla a nebyl to zrovna ideální stav.
|
|
|
Nic ve zlým, ale zrovna ten případ, který uvádíš, je nesmysl. Kdyby to tak bylo, neměla by povinnost vozit rezervu žádný smysl, protože bys prostě auto vždy po defektu naložila na odtahovku. Takže pokud budeš tvrdit, že rezervu nemáš, protože jsi zrovna píchla a vezeš to do servisu, žádný přestupek spáchán nebyl. Akorát to vyžaduje jednu věc - mít tam někde to píchlý kolo, i když uspět by mohla i argumentace, že se ti ta guma celá roztrhala a tudíž jsi ji vyhodila, pak bys ale asi měla mít aspoň disk.
|
|
|
Rezerva je blbej příklad, ale takový žárovky nebo obvazy z lékárničky -> vadnou žárovku vyhodíš, obvazama někoho zafačuješ.
|
|
|
Dobře, ale už jsi slyšel o případu, kdy by někdo skutečně jel od nehody a dostal pokutu za to, že nemá obvaz či žárovičku? Já jen, abychom odlišovali UL od reality...
|
|
|
Neslyšel, ona by to byla spíš náhoda (tj. asistovat u nehody a být kontrolován v rámci akce kryšot v jeden den).
Jednou mě kontrolovali a chtěli jen vidět žárovky, ani je nepočítali ani nekotrolovali jestli mám od každýho druhu jednu a pak chtěli vidět lékárničku a obvazy taky nepočítali, stačilo jim, že našli jeden prošlej (asi jich bylo víc), dali mi tenkrát stovku pokutu. Kdyby to bylo moje vlastní auto, tak by se mi to nestalo, ale bylo to erární firemní, u toho je úspěch, když ho dostaneš aspoň s kapkou benzínu v nádrži, aby sis dojel k pumpě ;)
|
|
|
Ta žárovička byla jednou u mého otce ve stádiu pokusu. Obvyklé vyhrožování o udělení pokuty a pak "odpuštění", pochopitelně "otcovské" pokárání a nařízení, žárovičku doplnit..
Uváděné příklady možná nejsou vhodné. Uvedu jiný. Přešel jsem silnici mimo vyznačený přechod a zcela určitě jsem to k němu měl blíže než požadovaných 50m. Také jsem nepřecházel kolmo k ose vozovky. A ke všemu jsem si toho byl plně vědom.
|
|
|
Taky mám příklad: jel jsem kdysi na kole po chodníku. (Nikoho jsem přitom nezabil ani nezranil, dokonce ani neohrozil ani neomezil.)
|
|
|
proč je to nesmysl? takže když budu pořád jezdit s píchlou rezervou nedopustím se přestupku? protože vždycky můžu tvrdit, že jsem zrovna píchla a jen dojíždím. Je skutečně v zákoně uvedeno, že pokud zrovna píchnu můžu dojet? Případně můžu dojet pokud mám v prostoru pro rezervu pouze disk? Tím by zákon tak trochu to nařízení o povinnosti mít rezervu popřel. Nebo se pletu?
|
|
|
Smysl je, abys měla rezervu, když píchneš, ne, abys ji měla na ukazování při kontrolách :o)
Bude to otázka dokazování v konkrétním případě a výsledek bude asi odvislý od toho, jak moc hodnověrný bude to, co budeš tvrdit.
|
|
|
jistě, to je důvod, proč rezervu vozím, starám se o ni, ale dělám to proto, že je to můj zájem, abych mohla zodpovědně prohlásit, že na mú dušu, na psú kušu, jsem nikdy neporušila zákon, to nemůžu, takže se mám bát?
hodnověrné to bude, protože pokud mě chytnou s nevyhovující rezervou, tak prostě budu tvrdit, že jedu odtud a odtud a cestou jsem musela měnit, to se prakticky nedá prokázat. Leda by povolali soudního znalce, který by potvrdil, že ve skutečnosti ten disk zdechnul předloni, ale toho se nebojím. Jenže v opačném případě bych musela přiznat, že nekontroluju a nedofukuju rezervu před každou jízdou, to by teoreticky měla být povinnost, ale neznám mnoho lidí, kteří by tuto zábavu vyhledávali.
|
|
|
Ehm? Tak ted nevim, jestli je to nejaka provokace, nebo to autor mysli vazne, a je tedy ....mirne....alternativne inteligentni.
Porusit predpis je tak jednoduche, ze clovek ani nevi, ze neco porusil, pripadne mnohdy se predpis neda neporusit.
jedete autem, pichnete - pouzijete rezervu, vyjedete dal, a bum ho, porusil jste predpis, protoze nemate rezervu. Pouzil jste lekarnicku na zachranu zivota a jedete dal? Bum ho, porusil jste predpis. Jedete po okresce, pred vama cyklista, kilak plna cara, ale vy ho predjedete? Bum ho, porusil jste predpis. Jedete po dalnici, spolujezdci se chce blejt, tak zastavite, at vam nepobleje auto? Bum ho, porusil jste predpis. Parkujete blize, jak XY metru od prechodu, protoze tam tak parkujou vsichni, nebot na sidlisti neni jinde k parkovani misto? Bum ho, porusil jste predpis. jel jste 55km/hod ve 3 rano pres vesnici, kde je 5 baraku, a od cedule k ceduli je to 100 metru? Bum ho, porusil jste predpis...
Mohl bych pokracovat jeste nekolik hodin. Kdyby si clovek delal carky pokazde, kdyz porusi predpis v beznem provozu, nebude mu stacit blok na jednu cestu pres Prahu.
|
|
|
Jitě. To je všech blbů mantra podle které lze blba identifikovat velmi snadno.
Správně to ovšem je: "Kdo ZNÁ ZÁKONY, nemusí se pokut bát."
---------
Nehodlám tě soudit, ale popíšu případ člověka se stejným názorem, který se mnou pracuje:
- odborně je spíše průměr
- dodržuje předpisy a bude to dělat i kdyby tatu věšali
- odmítá i jen přemýšlet o smysluplnosti některých předpisů
- jeho žena, pokud jsem si stačil všimnout, s ním nepočítá jinak než jako s dalším dítětem a jedná s ním velmi oficiálně, skoro jako s cizím.
- v práci a i v rodině (dle slov jeho příbuzného, který u nás taky pracuje) platí spíše za blbce.
Jsi taky takový?
-----------
Osobně jsem toho názoru, že hlasatelé této mantry jsou přesně těmi, kteří předpisy potřebují, neboť když jsou schopni vykrkat takovou blbost, je to důkazem, že nejsou schopni rozlišit hloupý příkaz od užitečného.Je tedy nanejvýš potřebné, aby takový polodebil dodržoval předpisy raději všechny.
|
|
|
Člověk který pracuje se mnou, říkejme mu třeba Bohouš, rozeslal někdy v létě 2006 na vybrané adresy v práci mail, kterým si pochvaloval zavedení bodového systému. Jel totiž svou Fabií od matky v Ševětíně do ČB rychlostí 75km/h a předjelo ho méně aut než obvykle, což pokládal za pozitivní signál stran jeho bezpečnosti.
Původně jsem myslel, že mu na to něco odpovím, ale pak jsem si našel jinou zábavu a pustil to z hlavy. Lidé jsou různí a mají různé preference, například zoofilii nebo ježdění na kole, takže jsem Bohoušovo výstřelek pokládal za určitý rozmar.
Nynější Bohoušův status je 4 trestné body a další 3 v řešení.
Z toho: 2x světla, 1x rychlost 62 km/h ve městě. Pirát jeden.
O dalších 3b. se právě jedná, Bohouš mě vyhledal, protože se mu doneslo, že v těchhle věcech "umím chodit" a nechce se mu nést následky z pirátského řádění rychlostí 73 km/h na rovném přehledném chodců prostém úseku v obci Nedabyle, směr Trhové Sviny, kde ho změřila hlídka městapa.
Dopřejme hlasatelům mantry prostoru, neb jejich záda jsou ta, která polaská ten stejný bič, jaký sami přivolali.
|
|
|
Riziko pre okolie? Aké? Áno, dá sa ním napríklad zabiť, prebúrať priemerný americký dom a značne poškodiť množstvo vecí do ktorých ním narazíte.
Zoberme si teraz taký predmet, ako je napríklad kladivo. Konkrétne obojručné stavbárske kladivo. Zabijete ním rýchlejšie a efektívnejšie ako autom, a pri tom procese ho nezničíte, pravdepodobne ani nepoškodíte, prebúrate ním čokoľvek čo nie je trezorovou stenou, a stret auta s kladivom by dopadol v prospech toho druhého. Kladivo dostanete do akéhokoľvek priestoru narozdiel od auta, takže ani pumpičkári na cyklotrase pred ním nebudú v bezpečí.
Prečo teda nie sú registrované kladivá? A nože? A zbíjačky? A sekery?
Neposkytujú mobilitu. A mobilita nie nadarmo býva spájaná práve so slobodou.
|
|
|
Kolik lidí denně se zabije nesprávným používáním kladiva?
|
|
|
Budem rovnako, prepytujem, blbý, a spýtam sa: koľko trestných činov a úrazov (= to Vaše nesprávne používanie) sa denne stane napr. len s takým nožíkom? Napriek tomu si naposledy suseda kúpila sadu kuchynských nožov bez toho aby k nim potrebovala razítko, registračnú známku a predstavte si, ani preukaz o spôsobilosti ich správne používať.
|
|
|
Odkdy to smíme relativizovat? I kdyby povinná registrace kladiv zachránila jen jediný lidský život, pak je opodstatněná!
|
|
|
Týý joo!
Přece někdo.
___________
Děda měl motocykletu s poznávací značkou jiného vzezření než soused. V případě mobilizace by s ní býval musel narukovat, nebo co.
Podobně prý byli v jednom malém království evidováni koně.
|
|
|
Nebylo to spis tak, ze jedna z motorek mela povoleni jezdit i za valky a tankovat vic, protoze "slouzila k nutnemu zasobovani"?
|
|
|
Stroje pocházely z doby, kdy bylo v ČSR motorové vozidlo možno koupit pouze na příděl - říkalo se tomu tuším "poukaz" - a musela se vydržet nějaká čekací doba. Údajně byla vozidla se "služebností" k mání snadněji. Nijak blíž jsem se o to tehdy nezajímal (vysvětlení mi stačilo) a dnes se nemám koho zeptat.
Pokud se pamatuji, měl předmětný motocykl značky barevného provedení žluto - černého jako tehdy měly nákladní automobily nebo traktory.
|
|
problem je v tom ze urad nezvlada, spravne ma snad za den stihnout (pokud se zrovna nemenej vsechny RZ v kraji) obslouzit jak bazarniky tak normalni lidi.... zrovna ty bazarnici na jedno prihlaseni auta urcite nevytizej urednika tolik jako kdyby si to tam sel kazdej prihlasit solo...
tzn. rval bych na magistrat jaktoze nema jejich DI dostatecnou kapacitu :-)
|
|
|
Možná by stačilo úředníčky motivovat finančně v závislosti na počtu odbavených.
|
|
no tak ja kdyz kupoval bazarovou plechovku na popojizdeni po meste sem se zeptal, jak je to, kdybych to chtel napsat na pritelkyni...rekli si o jeji nacionale a to bylo cele, o nekolik hodin pozdeji jsem se tam zastavil znova a odjizdel s vozem vcetne veskerych papiru napsanych na pritelkyni, ktera to mela jako prekvapeni, kdyz se vratila z dovolene :)...takze i takhle bez nejakych plnych moci a janevimjakyho papirovani to jde
|
|
|
jen tedy dodam, ze to za 800 cele zaridil ten bazarnik...coz me ve vysledku vyslo vyrazne levneji, nez ztracet cas v nejakych frontach a dohadovani s urednikama
|
|
Celkem hezký članek D-FENS. Dost jsem se zasmal a jako bazarbuzna musim ric že lidem jako jseš ty celkem fandim protože to co tu pišeš neni pohadka ale realita všednich dni.
Možná se to D-FENS libit nebude že tu piši jako bazarbuzna a má vyrnaněný názor bohužel ma pravdu. Článek je napsaný řekl bych humorně něco je až přitažené za vlasy.
Jen mě mrzí ze D-FENS to nevidi i s té druhé stranky což me mrzí byl by s toho zajimavý članek o tom jaci jsou naši zakaznici a slovo BUZNA by se dalo skloňovat v mnoha pádech. :o)
|
|
|
Mila bazarbuzno, Vasi zakaznici jsou uplne stejni jako zakaznici kohokoli jineho, tedy trafiky na rohu ulice, LIDLa na predmesti nebo cestovni kancelare Zaplatil a Nedostal.
Ale nikdo zadne bazarbuzne nebrani, aby nejaky clanek, kriticky pojednavajici o svych zakaznicich, napsala...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Thomadorf, evidence, bazarníci, pevné nervy.
|