Komentáře ke článku: Čin čertovi dobře 2 (ze dne 15.02.2009, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
D-FENSi, kašli na ty cyklisty, vážně. Jasně - všem stejným metrem, ale to neustálé vypichování této skupiny závání spíš osobní vendetou než rozumným přístupem (o který předpokládám jde, pokud se bavíme o dopravě a chlastu).
Jinak s článkem vcelku souhlasím. Alkohol je zbytečně démonizovaný a obecně by se měl klást důraz na zodpovědnost jedinců (třeba za cenu velmi vysokých trestů v případě vážných nehod). Tvrdá represe sice počet nehod taky omezí, jenže za jakou cenu...
Podle mých zkušeností jsou například na dálnici nejnebezpečnější výrazně pomalejší vozidla (týpek ve favoritu, který zpomalil tak na 60 asi tři sta metrů před sjezdem z dálnice, myškující kamion), notoričtí lepiči (chápu, že někdo spěchá, ale to auto před ním se při předjíždění neodpaří) a vychovávači/mstitelé (průnik s předchozí skupinou je výrazně neprázdný).
Navíc si myslím (aniž bych to měl podložené čísly), že velká část nehod (asi většina) je způsobena náhodou, chvilkovou nepozorností jinak slušných řidičů...
|
|
|
Když je velká část nehod (asi většina) způsobena náhodou, chvilkovou nepozorností jinak slušných řidičů, tak proč chcete velmi vysoké tresty v případě vážných nehod? Vždyť si podřezáváte větev sám pod sebou... Já zavinit nehodu s těžkou újmou na zdraví nebo dokonce srmtelnou nehodu, do konce života bych si vyčítal, že jsem tam nezůstal taky. To by pro mne byl daleko větší trest, než kriminál - i když sám sebe v krimu si také představit nedovedu (i přes tu údajnou Havai).
|
|
|
Protože i když je to nehoda, tak pořád to bude Vaše chyba. Jasně, výčitky budete mít především, to nezpochybňuji. Nicméně (a teď se jedná čistě o moji domněnku) lidi s vědomím toho, že v případě nehody čeká vážný trest, budou jezdit trochu pozorněji (a je mi jasné, že to tady vyvolá u většiny lidí spíš úsměv na tváři).
|
|
|
Nikde a nikdy na světě drakonické tresty nikoho nesvedly od zločinu. To by byla nejmenší zločinnost ve středověku, kdy Vám pálili oči a trhali ruce....
Za volantem je 99 % nehod způsobených chybou. Žádné tresty ovšem chybám nezabrání. Natož drakonické. Což třeba naši zákonodárci netuší........
|
|
|
jj. a naopak drakonické tresty mohou napomoci tomu, že se ty chyby budou stávat častěji, ze strachu a z něj pramenící nejistoty.
Kupříkladu určitě již několikrát zmiňované sledování tachometru místo silnice - po zavedení nového bodového systému jsem se přistihnul, že se mi to stává taky, nechtěl jsem ject zbytečně pomalu, abych nebrzdil ostatní, ale bál jsem se postihu za překročení rychlosti, takže se mi taky jednou díky tomu podařilo nechtěně project červenou (na semaforu zelená, kouknul jsem na tachometr, tam cca 52, zpomaluji plynem, abych jel pod 50 ale zase zároveň zbytečně nelekal lidi za mnou bržděním, oči stále na tachometru, než ručička klesla pod 50; když jsem se cca 5m před semaforem podíval zpátky na semafor, svítila na něm červená, ale jel jsem 50, takže zastavit už nešlo, ale naštěstí to byla málo frekventovaná křižovatka, kde většinou ze stran nic nejezdí).
V současný době už jezdím opět podle pocitu a koukám raději víc na silnici než na tacho, už jsem se "otrkal" a když jedu tachometrových 60 (cca 53), tak jsem ve městě stejně v podstatě nejpomalejší a předjížděl mě už i kamion. Ale stále koukám na tacho častěji, než jsem to dělal, dokud nebyly body a byla "obecně známá" 10km/h tolerance.
|
|
|
Hele,jak se zije bez patere? Ja jen,ze povazovat za vopruz neco,co je vysmech kazdymu,co kdy za neco zaplatil pokutu,je vyplodem frikulinske mysli. Jak neco neni hladke,leskle a barevne,tak to je houby a je treba kopnout to z dohledu,aby to nezavazelo,protoze by nekdy mohlo byt nutno rici svuj nazor,co?
|
|
|
Jen nech D-FENSe těm sebestředným hovadům nakládat. Chápu, že ti přijde přehnané, že se do nich pořád celkem vehementně opírá (hádám, že minimálně v polovině svých neautomobilistických článků), ale na druhou stranu, co se alkoholu týká:
- fakt, že ke každé páté nehodě způsobené cyklistou dochází pod vlivem alkoholu (oproti každé 30. nehodě v případě aut) je poměrně výmluvný a mě říká, že cyklisté jako skupina jsou nezodpovědní
- tento fakt (nezodpovědnost cyklistů) dále potvrzuje cca 50% mých setkání s cyklisty - zcela běžně nedávají přednost v jízdě, dokonce si věřívají natolik, že se ani nepodívají do křižovatky, do které vjíždějí; ožralí jsou zejména na vesnicích naprosto běžně, motající se kolo potkám možná stejně často jako motajícího se chodce, přičemž ale chodci nezbývá než domů dojít... (přitom vyzdvihuji fakt, že zejména v nočních hodinách chodím spíš pěšky než jezdím autem)
- ve srovnání s majoritou řidičů aut si minorita cyklistů je schopná vydržkovat investice, které se nikdy nikomu nevrátí, a jsou tudíž vyhozenými penězi; řidiči aut si svoje silnice zaplatí už jen na pohonných hmotách, které státu můžou přinést hodně pěknou částku každý rok - cyklisté nepřináší nikomu nic (tvrzení nějakého cyklofila publikováného v předminulém vydání týdeníku Euro, že čím více cyklostezek, tím více cyklistů a tedy zdravých lidí neberu vůbec v potaz; copak je lepší jezdit na byciklu Eska mezi stovkami výfuků jen proto, že tam vede cyklostezka, než vzít si jakýkoli MTB nebo něco podobného a vyrazit na kole do přírody, do lesa, do parku, nebo kamkoli jinam, kudy cesta vede? trasy, kde se dá jezdit na kole, jsou přece vzhledem k počtu cyklistů de facto neomezené a ve všech možných obtížnostech... a opravdu chceme společnost vychovávat k tomu, aby na kole jezdila po městech plných smogu místo relativně zdraví neškodné přírody?
- věřím, že D-FENS se neopíral do cyklistů, kteří už nyní nepotřebují cyklostezky, protože cyklistika není o cyklopruzích vedle silnicí I. třídy; mezi takové cyklisty se počítám i já
|
|
pana Voborníka neznám, ale možná ani nemá zájem něco změnit, jen si chce ulevit a nějak se zbavit toho vzteku z bezmoci, těžko říct.
Pokud jde o alkohol, souhlasím s článkem, málokdo z běžných občanů (něco jako běžný prášek) sedá za volant v těžké opilosti. Výjimkou jsou samozřejmě poslanci a klub přátel starosty nebo strážníka.
Většina lidí jezdí střízlivá, ale někdy unavená, přetažená nebo se zbytkovým alkoholem, což jsou stavy celkem srovnatelné. Někdy bývá únava horší, zažila jsem stavy, kdy mi únavou padala hlava na volant a všechna světla v dohledu se mi zdála rozmazaná, ale i stavy, kdy jsem po veselé noci musela řídit. Jednoznačně byla ta únava horší. Na zbytkový alkohol nepotřebuju vynález chytrolína Šeicha, protože vím i bez měření. A dlužno říct, že bych si připadala jak obecní blázen, kdybych došla k autu, z lékárničky vyndala tester, dýchla, zamkla auto a odešla domů :-).
Jsem zastáncem povolení určité hranice alkoholu v krvi, určité malé hranice běžné i v jiných státech. A mám podezření, že propaganda z poslední doby má být prevencí proti tomuto povolení. Ani pan Voborník možná netuší, že se nevědomky podepíše na něčem takovém.
|
|
|
Dokonce jsem někde četl nějaký rozbor, že pokud je alkoholu malé množství (tj. do množství v některých okolních státech tolerovaného), že dokonce naopak reakce zrychluje místo aby je brzdil, a až velké množství alkoholu nad tuto mez naopak reakce zpomaluje.
|
|
|
ano, hovori sa tomu ballmer peak
uz to tu raz niekto linkoval.
http://www.xkcd.com/323/
|
|
Taky mi to připadá jako "udělám cokoli,jen aby to mělo nějakou odezvu."
Bohužel na to možná doplatí ostatní lidi, kteří sednou ráno s 0,00 něco málo alkoholu pod žílou, protože si dal včera trochu grogu.
Zase se bojím toho, kdyby u nás došlo povolení určité tolerance: "Dvě piva jsou povolený, dám si 5, trochu tolerance pyčo ne? "
|
|
|
ten posledni radek je typicky ceska predposranost, uplne stejne se to pouziva jako argument proti vsemu (napriklad proti zvyseni limitu na dalnicich apod.)
nechcete to udelat naopak? tedy trestat nikoli preventivne, ale jen na zaklade skody?
|
|
|
Právě že nikoli, jsem zastáncem trestu, pokud něco provedu/někoho ohrozím.
Nemám problém jet 120 kmph na přehledný rovince.
Kdysi to tady někdo v diskuzi nakousl... pokud budu házet kamenem, nechám se potrestat, pokud někoho trefím.
Asi jsem to špatně formuloval, omluva.
|
|
|
Nekde jsem videl statistiku ADAC na tema, kde se nejvic chlasta za volantem. Na spici byly "kupodivu" zeme s nulovou toleranci.
"Dvě piva jsou povolený, dám si 5, trochu tolerance pyčo ne? " - tohle je naprosta kravina.
Co si myslis, ze se rika dneska?
"Uz jsem si dal jedno, tak si klidne svihnu jeste deset, protoze kdyz me nahodou chyti, papiry mam pryc tak jako tak."
Jestli ty jsi na tom tak blbe, ze si davas v poledne ke stejku Colu misto piva, proc to cpes ostatnim?
|
|
|
Pivo si k obědu nedám, spíš k večeři, ale to je jedno.
Taky jsem raději, když bude každý rozumně přemýšlet a řídil se vlastním úsudkem.
Jenom mám strach, aby se tohle dělo a nezvrhlo se to v anarchii.
|
|
|
No dobry, ale ty jsi necetl primo v tomhle clanku, jak velky podil na nehodach ma demon alkohol?
|
|
|
Četl, neboj ;-)
Bohužel mám ze svého okolí zkušenost, jakmile se trochu popustí uzda, tak se to zvrhne...
To, že je absolutní nulová tolerance blbost, s tím samozřejmě souhlas. Sám jsem nadýchal 0,09 prom. ve 3 odpoledne, anichž bych vypil cokoli s alkoholem (podle slov cajta naprosto běžná praxe, jestli kecal, netuším).
Jde mi jenom o aplikaci v realu.
|
|
|
Na spici byly "kupodivu" zeme s nulovou toleranci.
A proč asi? Logicky - mějme dvě země, v zemi A povoleno 0,2 promile, a v zemi B "povoleno" 0,0 promile. Nechť 50% "opilců" je právě v tomto intervalu. Pak nevyhnutelně v zemi B mají dvojnásobný počet případů "alkoholu za volantem" než v zemi A.
Zcela analogicky vizte zvýšení limitu škody, kdy se musí volat k nehodě policie, a jeho vliv na počet nehod v policejních statistikách.
|
|
|
Já pivo nepiju vůbec a spíš bych řekl, že jsem na tom dobře.
|
|
|
Ty ses tudlecten intelektual, ty si muzes dat vino. :-P
|
|
|
Asi na tom něco bude.
Spousta lidí takhle asi přemejšlí.
Jinak proč zrovna Colu?
I můj táta si radši dá "kastrovaný" pivo.
S kámošem tohle dělám už dlouho, radši symbolický skoro pivo než papíry pryč a průser k tomu. Natož mít na triku něčí krev.
|
|
|
Je pravda, ze nealko pivo uz maji skoro vsude a vetsinou je i dobre. Ale porad ma okolo 0,5% alkoholu, aspon to pisou na flasce, takze muzes nadejchat. A pak te pozenou na kref, kde se sice nic nezjisti, ale mas pul dne v haji.
|
|
|
No jo ale berte to z tý pozitivní stránky.
Pojede se na výlet, možná i s majáčky a už pro ten pocit, když nic nenajdou to bude stát za to. A člověk aspoň nemá špatný svědomí
Když se mě naposledy ptali příslušníci, zda jsem pil odpověděl jsem ano - kafe. Jsem prý drzý a mám pokračovat v jízdě.
|
|
|
pan zubař z Voborníkova příběhu si dal víc než dvě piva, to si vysvětluješ jak v situaci, kdy není povoleno vůbec? pokud se povoleno násobí, není možná neb povoleno je nula, ať násobíš jak násobíš, nedostaneš se nikam.
|
|
Jen technicka poznamka. U nas je taky interni smernici policie zohlednen fakt, ze do 0,15 promile muze jit o fyziologicky alkohol (treba z rozkladu kompotu od obeda) nebo o nepresnost pristroje a tedy, ze do tohoto limitu vas policie nema stihat za alkohol za volantem.
Stejna praxe byla na Slovensku, jenze tam vyuzili novelizace zakona a tech 0,2 promile presunuli z interni smernice (kterou policie nemusi dodrzet kdyz vam chteji delat problemy) do zakona
|
|
|
0,2 je ale prast jako uhod. Aby sis mohl dat najezeny pred jizdou pivo nebo dvojku vina, je potreba aspon 0,3 pokud nema clovek dva metraky.
Typicky srac ovsem kvici:
Chlastat pred jizdou je zlocin! A uz prvni kapka alkoholu zpusobi ubytek koncentrace o 100%!
Proto nezbyva nez o trosicku chlastat min, aby se pri naslednem kazdodennim neustalem pravidelnem masakru zpusobenem alkoholem mohla venovat specialni pozornost abstinentnim sracum a tim zlepsit genofond lidstva. Pritomne abstinentni srace prosim o nejakou dohodu ohledne lepsiho odliseni v davu. Treba nasivky s preskrtnutou lahvi na zadech nebo tak.
|
|
|
Osobne neznam nikoho kdo by si po obede nedal aspon malou desitku nebo decku vina a pak nejel zpet do prace autem. A bezkonkurencne nejvic zaparkovanejch aut je kazdy vecer vzdy u hospod a nealko tam evidentne nepije nikdo, takze tahle stavajici uz dost brutalni represe stejne ani trochu nefunguje.
|
|
|
No treba ja, kdyz mam jet hned po obede, tak si teda nedam ani to male pivo. Kdyz mam jet az nekdy "odpoledne", tak uz to male ano. Ale je pravda, ze spis proto, abych nemusel resit pripadne problemy s policii, nez ze bych se bal dusledku na rizeni.
|
|
|
výše zmiňuješ démona alkoholu, ale sám jsi závisllý na pivu, vole .o) mě je teda u (_°_), abych řešil, zda budu mít zkaženej oběd, když si nedám pivo. ten, kdo bude pak řídit, by se na alkohol měl vykašlat. možná to obvykle nesnižuje významně koncentraci, ale někdy se třeba budeš kurýrovat z nemoci a v kombinaci s pivem to tu koncenttraci snížit může - kromě toho, sebrání řidičáku a nálepka tretsného činu, to je celkem velký strašák na to, aby si pivní vohnout nemohl svůj chlast odepřít, ne ? spíš mě zlobí zbytkový alkohol, když jde člověk večer na pivo a ráno má někam jet. nulová tolerance je k hovnu a 0,2 promile se dle mě více blíží realitě, která by nemusela být postihována jako když za volant sedne norek, co si celý život udržuje v krvi aspoň 2 promile, aby vůbec mohl fungovat.
|
|
|
Pivo může působit jako lehlé sedativumpyčo kvůli obsahu éterických látek ze chmelu. Ten je, jak známo, příbuzný konopípyčo. Citlivost je řekl bych individuální.
|
|
|
Nejsem obhájce represe, tedy tento můj komentář nelze takto vykládat. Ale udivuje mě ta nutnost dát si pivo. Rozumím tomu, že státu je prd do toho, co kdy kdo pije, ale některé komentáře vyznívají víc osobně, subjektivně, ve smyslu "bez piva to nejde". A tohle všechno ve světle démonizace ostatních drog včetně marihuany. Kroutím hlavou.
|
|
|
aspoň vidíš, na jakých pilířích stojí sociání smír! sice se říká, že ta vláda, co zdraží pivo, padne, ale ve skutečnosti pivní vohnout dá cokoli za to, aby mohl chemtat dál. a i nulová tolerance nerozhází pivní vohnouty. na všcht nám asáci krom jiného říkali, že správný alkoholik preferuje dia pivo - je levnější, alee na rozdíl od jiných piv, neobsahuje žádný cukr, neboť ten všechen padl na vznika etanolu :o)
ale co musí být pro pivní vohnouty zceela frustrující, je globalizace - např. plzeňský prazdroj, pivo českých piv, pochází z plzně pouze v případě točenéhoo. plehcovky a flašky se sem dovážejí z polska - hallellujah :o)
dnes nestačí být jen tepley nebo bisexuál, abys byl IN, musíš být i abstinent vegetarián, napůl cikán a používat sdravý rosum (c).
|
|
|
"... plzeňský prazdroj, pivo českých piv, pochází z plzně pouze v případě točenéhoo. plehcovky a flašky se sem dovážejí z polska ..." Ne, pivo se vaří v Plzni. V Plzni je i prazdrojská lahvovna, plechovkárna a linka na plnění sudů. Viz třeba tinyurl.com/pivo2.
|
|
|
Právě. Už jen ta nejistota, odkud to pivo pochází, mě dokáže deprimovat. A do toho ty lahváče. Že to točej do těch euroflašek, který jsou samozřejmě mnohem hnusnější než naše flašky, a taky se z nich to pivo mnohem hůř pije. Fakt nadraka...
|
|
|
Kolikrát byl mistr přítomen v našem pivovaře? Tahkle střelba naslepo je trošku úsměvná. Zajímala by mě definice pojmu "pivní vohnout". Je to každý, kdo v klubu, hospodě či restauraci nejraději pije pivo? A existuje i drinkový ohnout, který v zajmu stajlu-pyčo kalí jenom drinky?
|
|
|
ten pivovar ti nepatří, pokud jsem informován, ano byl jsem tam a kupuješ-li si domů plzeň v plechovce nebo ve flašce musíš se smířit nejen s tím, že to vyrábí poláci na základě licence (sláva eu), ale i s tím, že 12 st. plzeń má veskutečnosti jen 11 st. nebo 11,5 st., protože za 12 st. se platí vyšší daň a pivovar se chová tržně - plzeňské z plzně tedy popiješ pouze v hspodě, kde ho točí z tanku nebo ze sudu.
|
|
|
Viz třeba tinyurl.com/pivo2.......no comment. Nevěřím ti, aleffe. (Alfe? to byl dost přiblblej seriál, bylo to tak nějak na jedno brdo. Stejně jako tvoje vystupování tady a stejně jako všechny debaty tu. Nicméně, radši jdu věnovat svojí sílu tomu, aby noviny už nemohli psát o krizi, Já(MY)jsme to v našem obchodě ještě nepoznali a ani nechceme.) A i kdyby, je to tak divné? Je pivní ohnout o to větší, že pije pivo, které se vyrobilo jinde než si myslel? V tom případě je ohnout každej, protože kde dnes seženeš pravý originál? Ale né každej má čas si dokazovat svojí sílu psaním komentů na blogu ... xD
|
|
|
"...to vyrábí poláci na základě licence..."
...a Audypyčo není Folcvágn, ale prémiová značka 8o)
Bože, do čehos to duši dal?
|
|
|
Vzdyt to taky nema slouzit na legalizaci chlastu pred jizdou (i kdyz D-F se nam snazi tvrdit opak) ale jen a pouze na to, aby nebyl za alkohol stihan nekdo, kdo si da k obedu svestkovy kompot a ted ma zcela fyziologickych 0,1 promile, i kdyz se na pipu ani nepodival...
|
|
|
nevím, nerozumím tomu, přesto jsi si tím kompotem jist? údajně to byla jen taková pověra a kompot něco takového způsobit nedokáže. Byla to pověra z dob trubiček u kterých se zjistilo, že mohou různým způsobem reagovat na vlhkost a jiné věci. Řešily se v té době i blbiny jako rumové pralinky a podobně. Takže to, že alkoholtester zareaguje i na kompot máš z jakých zdrojů? Nechci rýpat, jen se ptám, jestli je to pověra nebo skutečnost.
|
|
|
Mne osobne se stalo, ze jsem silnicni kontrole nafoukal 0,09 promile aniz bych se v tom tydnu na alkohol podival. Rozkladem ovoce z kompotu mi to oduvodnil kamos co dela ve spitale. Prave trubicky pry byli v tomto ohledu mene citlive, do 0,2 promile se ani nezazelenali, na problemy tohoto typu jsou citlivejsi elektronicke pristroje. Navic elektronicke alkotestery reaguji i na jine organicke plyny pochazejici z traviciho traktu, takze kamarad - diabetik uz par krat nafoukal i pres 4 promile...
|
|
Snad jen že u nás dělají kontrolu krajské úřady. A taky že pokud je v krvi zjištěn obsah 0,2 promile nebo méně alkoholu, tak je ŘP vrácen a řízení zastaveno. Ono se totiž na protokol o laboratorním vyšetření bouchne takové razítko, kde je psáno, že hladina alkoholu neprokazuje jeho požití. Teď když už je brán jako důkaz výsledek dechové zkoušky, nevidím problém při nadýchání 0,18 s vědomím zbytkáče požádát policistu o opakování zkoušky za 10 minut.
|
|
Jakmile jsem si přečetl slovní spojení "ožralí cyklisté", opětovně jsem vyprskl smíchy. D-F jim zkrátka nedá pokoj v žádném svém článku. Opravdu netuším, proč D-F pumpičkáře tak moc nesnáší, pravděpodobně mu v dětství jezdili přes bábovičky. Inu, čert ví.
|
|
|
Tak snad brzy přijde doba, kdy rafinovaní zlí cyklobuzňáci budou i pro D-Fense naprosto podružnou záležitostí - bude se spíše starat o vlastní přežití. To bude katarse (sic!), pyčo!
|
|
|
DF a jeho mindrák z cyklistů? Nejspíš způsobený tím, že doba, kdy Alcolock nebude jen doménou vozů Volvo, ale bude povinně ve všech autech, se blíží. A vzhledem k tomu, že všelicí aktivisté-veteránisté nedokázali udělat vůbec NIC s poplatky za registraci starších aut, je jasné, že už v roce 2020, kterého se všichni dožijeme, bude DF jezdit jen v autě s Alcolockem, čtením dopravních značek kamerou, a registrací jízd, včetně přestupků. Na každém sloupu osvětlení u sjezdů a nájezdu na dálnici stejně jako na všech informačních cedulích baterie kamer, každá pátá z nich pravá, ostatní makety, aby se vandalové nemohli zaměřit na ty pravé...¨
K tématu článku - pivo nebo víno po obědě si dám, na taxika mám a stejně jedu svým autem nebo na motorce, protože znám toleranci mého těla vůči alkoholu, která je u každého jiná a kterou mám možnost si přezkoušet zátěžovými testy na počítači (s deskou tlačítek a symbolů) používanými pro řidiče MHD a jiné dopravy.
Co je vám liberálům "tvořícím jádro DF" do toho, zda před jízdou požiju, nebo ne? Maximalizuji své zisky - nepřipravuji se o příjemný pocit z kompletního oběda + využívám fakt, že SOUKROMÉ pojišťovny nijak nepostihují řízení "pod vlivem". Jejich vlastníci se tak nejspíš rozhodli, a rozumí důvodům tohoto rozhodnutí víc než vy, není-liž pravda?
|
|
|
S temi soukromymi pojistovnami bych si tak jisty nebyl. Ridite-li pod vlivem, mozna zadne plneni nedostanete - mrknete se do smlouvy, nektere ustavy to tak maji.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Čin čertovi dobře 2
|