Tohle je hot tip pro pana exministra dopravy Řebíčka.
Pane Řebíčku, jděte do prdele!
Na pana Řebíčka si neumím udělat názor. Jako volič jeho strany sleduji
ten smutný zjev a vůbec si nedovedu představit, jakou nosnou myšlenku sledují
jeho slova. Marně se snažím vcítit do osoby toho, kdo spatřoval v Řebíčkovi
odborníka na dopravní problematiku a udělal z něj ministra. Když ho totiž
podlouchám, cítím jen duté nabubřelé prázdno, jako když klepeme prstem
do žárovky. Pak už přijde než ta prdel.
Prdel první - pokuty ano, ale
pro cyklisty ne
To byl pro mě první náznak, že ťuky ťuky... nejsou doma, skořápka je
sebevědomá, ale prázdná. Řebíčkova vize zněla: Pokuty za dopravní přestupky
ano, ale jen někdy. Když jedete na babetě a v důsledku nevhodného způsobu
jízdy vjedete na obrubník a potlučete se, dostanete pokutu. Když ve stejném
místě stejnou rychlostí ze stejných důvodů najedete na týž obrubník na
jízdním kole, tak pokutu nedostanete. To je jistě pokrokové. Kdyby byl
cyklista třeba ještě navíc Róm... V další fázi by se mohly pokuty stanovovat
nejen podle dopravního prostředku, se kterým se provede nehoda, ale třeba
také podle tělesné výšky (např. s vyproštěním většího motoristy z vraku
mají záchranáři více práce než s motoristou zcela malinkým) nebo váhy (obézní
obět dopravní nehody zvyšuje spotřebu paliva vrtulníků záchranářů atd.)
Při těchto metodách tvorby práva vzniká značný potenciál, jak už takhle
slušně rozjetý klientelismus a korupci nakopnout injekcí oxidu dusíku přímo
do sání a učinit ODS opět populární mezi úředníky.
Prdel druhá - Seance s odborářem Duškem.
Vrtěl jsem hlavou. První významnější jednání vede ministr nikoli s generálním
ředitelem drah, ale s odborářem, který navíc "ovládá" jen část pracovníků.
To bude fakt hustě pravicovej politik, říkal jsem si. Ale možná chtěl Řebíček
Duškovi vytknout, že nalitej proboural
služebním autem závoru před drážní centrálou. Na nové závory, které
by mohl bývalý průvodčí z České Třebové opět probourat, slíbil přispět
ČD jako komerční organizaci částkou 1.5 mld. korun, aby kompenzoval to,
co popsal Dušek v tomto zásadním
článku z vohnoutího tisku. Tím vyplynula další Řebíčkova featura, totiž
pokračování teze "zdroje jsou, změny netřeba".
Prdel třetí
Novela silničního zákona. Nějakou dobu to
vypadalo, že by se snad mohl český bastard nahradit poněkud logičtějším
německým modelem. Pak se ovšem něco stalo. Košile se pak definitivně ukázala
být bližší než kabát, respektive buzerace zase porazila zdravý rozum. Velkovezírovi
dopravy asi došlo, že by tím vylil s vaničkou i dítě, protože nemalá část
jeho vlastního úřednického aparátu, vč. kuriózní organizace Besip, známým
demagogem Robertem
Štastným a taky s pásovcem
Elim, by tím ztratila část moc. O veškerých strukturách, které se na
šmejd už stihly nalepit, ani nemluvě. Proč tedy zákon, který nám úředníkům
dal takové možnosti, měnit? Řebíček tam vrazil zpátečku, připravil kompromisní
šmejdnávrh a parlament ho jako kompromisní šmejdnávrh zamítnul.
Možná by nebylo od věci, když už se mu ten zákon tak zamlouvá, aby se
jím sám
řídil.
Prdel čtvrtá - večírek
vyžírků v hrobě
Bez komentáře.
Prdel pátá - zimní gumy
Ta byla dnešní a je ještě čerstvá. Pan exministr by rád
zavedl používání zimních pneumatik povinně. Zejména mě pobavilo, že
by se to podle něho mělo vztahovat pouze na automobily osobní. TV Nova
podpořila argumenty pana Řebíčka hysterickým hlasem redaktorky, záběry
na uklouzané silnice, které někdo zapomněl posolit a testem, při kterém
se porovnávaly letní a zimní guma na sněhu, což je skutečně velmi ilustrativní.
Kde se v Řebíčkovi bere ta socanská drzost říkat lidem, co si dají na
auto za pneumatiky? Podle čeho hodlá pan Řebíček nastavit okamžik, kdy
se nazují na auto zimní pneumatiky? Je panu Řebíčkovi známo, že zimní pneumatiky
kromě lepší trakce na sněhu mají i některé výrazně negativní vlastnosti,
které za jistých okolností ospravedlňují ponechání letních pneumatik na
autě po celý rok (více zde)?
Je si pan Řebíček jistý, že protektory z Baumaxu za sedm stovek jsou na
mokré silnici pokryté sajrajtem ze spadaného listí, tedy na takové, jaká
je právě dnes, lepší než moje GT3? Děkuji, ty modrý ptáku, ale já si právě
ty letní gumy ještě dva týdny nechám, protože to pokládám za bezpečnější.
Je panu Řebíčkovi vůbec něco známo, nebo se jen nakazil mesiáškým
komplexem od Spejblovy židle? Argument pana Řebíčka je, že jedna dopravní
nehoda stojí stát v průměru 9 miliónů. Ani Vasil Biľak by to nevyargumentoval
lépe. Už se těším na nižší daně, když podle policie počet nehod letos poklesl.
Pan ministr je nechutně povrchní. Mělo by se pomyslet i na vozidla pásová
(zimní a letní pásy) a především na zvířata. Nedotáčivé prase bez zimních
paznehtů nemá na sněhu šanci uspět v losím testu, zvlášť když los bude
mít zimní kopyta se speciálními lamelami. Některá tažná zvířata nejsou
vůbec k provozu na sněhu koncipována, například gepard je výborné tažné
zvíře způsobilé i pro dálniční provoz, ale v zimě bez ASR a kvalitních
zimních tlapek ani ránu.
Potřebuje nevohnoutí občan, aby ho kdejaký ODSas Řebíček upomínal, jaké
pneumatiky se má dát na auto? Nebo považujte pan Řebíček občany za takové
dementy, že nejsou schopni sami poznat, jaké gumy si na auto mají dát?
Bude příště navrhovat, jaký má být v autě motor, potahy na sedadlech nebo
voňavý stromeček?? Neměl by se Řebíček věnovat raději něčemu jinému?
Nevím, nejsem schopen hledat odpověď.
Podle mě se chová jako typický socdemák. Přestoupit k soudruhu :-°(
by mohl klidně už dnes, hlavu na to má, kluk jeden ódesáckej.
A co Igor?
Jak se má estébáckej kámoš?
5.11.2006 D-FENS
P.S. Paradox pásovce Eliho
aneb co taky platíme z našich daní!
Ahoj, jmenuji se pásovec Eli a budu tě doprovázet při tvých cestách
autem, abys byl v bezpečí. Mým úkolem je, abych tebe a tvé rodiče naučil
jak se správně poutat v autosedačce a proč je to tak důležité.
Pásovec Eli je
již od srpna mediálním symbolem organizace Besip. Řekl bych, že kampaň
s pásovcem byla šita na míru přimo charismatickému šéfovi Besipu Štastnému.
Eli se prohání ve své formuli po šíleně zmutované krajině, která vznikla
zřejmě po nějakém otřesném atomovém výbuchu. Při pohledu na Eliho se mi
vybavil pátý díl první série South Parku (elephant makes love to pig).
Kříženec prasete s ježkem Eli se kamarádí s nejlepšími jezdci a ti jej
naučili se při jízdě pořádně připoutat. Škoda, že ho nenaučili poutat se
před jízdou, aby se svou formulí nemusel kličkovat jak debil.
Eli je skutečně propracovaná kampaň především pro náročné fanoušky Besipu.
Vlastní kreativitu může dítě úředníka prohloubit díky ojedinělé kustomizační
aplikaci "vybarvi si Eliho". My starší však oceníme především záložku "pro
rodiče", která nám má pomoci s výběrem správné dětské sedačky. Kampaň se
od začátku své existence odkazuje na slepé linky, ale zdá se, že to nikomu
nevadí, protože v anketě na stránkách
Besipu má 59% publika dojem, že jim Besip s výběrem sedačky pomohl.
Hodnotná je i záložka "proč se mám poutat" s Pavlínkou, medvídkem a koncem,
který nelze nazvat jinak než otevřený. Proč se Pavlínce nic nestalo? Proč?
Proč? No kurva proč?
Informace o tom, jak brainhack probíhá v praxi, najdete například zde.
Přečtete si tohle.
Já u toho nemoh.
Docela by mně zajímalo, za kolik se dá pořídit taková megakampaň.