Komentáře ke článku: Jak se mi dařilo za volantem v USA (ze dne 09.05.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
|
Naftu si do osobaku v US nikdo lejt nebude. Proc? Nafta je pro TIRaky, proto je taky na ni vetsi spotrebni dan, nebot tyhle auta vice nici silnice. Takhle to je v normalne uvazujici spolecnosti.
Auto mel driv jen burzuj a toho je potreba co, Halik? No, voholit. To jen Evropa mela dan z nafty nizkou a ted ma furu naftaku.
Bohuzel tahle demence je i zabetonovana v evropskych smernicich, dan z benzinu je soustavne vyssi nez z nafty (cca o 1/3).
|
|
|
Je jich málo, ale jsou.
Při své loňské cestě jsem takhle jednou seděl večer na lavičce před hotelem někde v Montaně a najednou slyším "kadlekadlekadle, chr, chr, chrocht, kadlekadlekadle", říkám si: spím či bdím, když v tom si tam přijela fungl nová VW Jetta v plný parádě s hrdě červenočerným nápisem 1,9 TDI na zádi . Asi uklízečka z německého velvyslanectví :o)
|
|
|
Na ja, richtig. Taky se najdou cesi, co si daji na dovolene ustrice - ale jen s domacim knedlikem, privezenym s sebou.
|
|
|
V dobe nejmenova krize si americka spolecnost produkujici traktoru a rikajici jim auta (General motors) usmyslela, ze bude delat naftove vozidla. Vzali small block 350cui (5,7) a vymenili hlavy a prodavali jako vozidlo na naftu.
Spolehlivosti se tyto motory limitne blizili nule a ciste mimochodem to americany totalne znechytilo k pouzivani ropy
|
|
jen malickost... speed limit je vetsinou 65 na zapade 70 a 75 takze i tady se frci...jet 1000 mil v kuse 80tkou neni nic moc....jinak mas recht jezdi se tu v pohode i kdyz i vyjimky se najdou ....
|
|
|
Přesně tak, na západě se jezdí naštěstí trochu rychleji než na severovýchodě. V Kalifornii platí většinou sedmdesátka. To znamená, že bez problémů se dá jezdit 75 a pokud se člověk nechová vysloveně nápadně, tak 80 je bez problémů.Opravdový střelci jezdí 85-90, ale to už je dost velké riziko. Extrém je kamarád původem z Prahy, který žije v CA už 40 let, ten jezdí občas v noci i 100 mil/h. Platí ale docela dost pokut a jeho pojistku bych platit nechtěl :)
Výhodou je, že třeba tady v Kalifornii máme spoustu krásných horských silniček se spoustou zatáček, kde skoro nikoho nepotkáte a nikdo tu neměří, v podstatě tu není měřit kde. Policajty najdete samozřejmě až na konci zatáčkovitého úseku, většinou na dlouhé bezpečné rovince uprostřed ničeho. No, skoro jako doma.
|
|
|
Moje pojistka uz je 300$ mesicne. Nas nedogonyat! :)
Ve ctvrtek stani u soudu za ticket :) V Texasu dokonce pokud ses problemovy ridic, tak platis rocne dan za problemovost, pro mne to je zatim 300$ rocne. Pry to jde az na 3000$... Tak uvidime :)
|
|
|
jo panove ja za cca 10 let jezdeni truckem odhaduji ze jsem vlade osypal okolo 10 tis usd ...spis i vic:))) ale jinak to nejde pokud clovek nalita 15 - 20 tis mil mesicne musi holt neco odevzdat :)))jeste ze uz me to tu konci a vzhuru do boju s policii cr:)) ovsem je fakt ze pokut za auto ci motorku mam mozna 3 ,4 takze budu doma v pohode..
co se nafty tyka preposledni rada VW diesely dovazela, ovsem passat v 1.8 td byl na marketu o cca 8-10 tis usd drazsi nez benzin ..tedy nevim smysl si ho poridit..ale hodne polaku tu s tim jezdi...od 2010 mely diesel dovazet jak Audi tak BmW ale myslim ze to krachlo na emisnich limitech ( spis je tu vsak strach konkurence) kazdopadne Mercedes sem dovazi dodavky a spousty pickupu jsou tez osazeny Duramaxy od fordu ci Cumminsem...ovsem vse je pres 6.0 l a vys:))
|
|
V článku mi hodně vadil ten "frikulínský" styl - když už tu autoři tepou do zmrdů, nechť alespoň nepoužívají jejich způsob vyjadřování. Poprvé je to zábavná parodie, podruhé je to ještě k pousmání, potřetí si člověk pro jistotu přečte některé starší články aby se ujistil, že tohle je opravdu web "zmrdobijců" a ne zmrdů no a s každým dalším pokusem je to slabší a slabší. Docela se těším až z článků vymizí obligátní cyklisti a matky s kočárkama...
K věci: Taky jsem nějakou dobu jezdil "za velkou louží" a k autorovým postřehům bych dodal snad jen to, že na umístění semaforů na křižovatkách jsem si zvyknul rychle a záhy jsem pochopil i význam malého bílého světla u semaforu, které jsem viděl celkem třikrát blikat (kupodivu bylo vidět i za bílého dne), přičemž se provoz v okolí křižovatky zastavil a zanedlouho se kolem nás prohnala sanitka nebo hasiči. Docela prima věc - člověk měl dost času se na blížící se záchranku zareagovat (ještě dřív, než uslyšel houkačku) a v případě potřeby uhnout ke straně a záchranáři si tak v pohodě profrčeli křižovatkou bez potřeby kličkovat mezi autama.
Druhou pozitivní věc na jejich dopravních předpisech byla hojně využívaná možnost "turn right on red", kdy člověk může odbočit vpravo i když mu na semaforu svítí červená. Samozřejmě je to podmíněno "neomezit a neohrozit", ale překvapivě často jsem tohoto pravidla využíval.
Třetí pozitivní věc na řízení vozidla ve státě Minnesota byl první odstavec v učebnici pro autoškoly, kde bylo uvedeno, že "...v Minnesotě může automobil řídit držitel řidičského průkazu vydaného v USA nebo držitel řidičského průkazu vydaného v zemi původu nebo (sic!) člověk, který řidičský průkaz nevlastní avšak pochází ze země, kde je povoleno řídit bez řidičského oprávnění" :-) Kámoš jezdil na občanku a měl k tomu vymyšlenou dobrou story o "městském řidičáku".
|
|
|
"Right turn on red" je ovsem peklo po navratu do Evropy....
|
|
|
No nevím, já jsem se při čtení dobře bavil. Ono výrazivo sice obsaženo je, ale v tomto případě IMHO s potřebnou lehkostí a nadhledem. Na uvedenou kritiku jsem tady potkal vhodnější články. Osobně se na další článek těším.
|
|
Mě tak napadlo, jestli někdo někdy ten mezinárodní řidičák v USA potřeboval. Já jsem si ho před lety nechal vystavit a následně ho hrdě vytasil v půjčovně. Chudák černoušek smutně koukal střídavě na mně a na tu podivnou knížečku. Následně jsem mu podal náš českej řidičák, rozsvítily se mu očička a prohlásil, že tohle je co chtěl. Od tý doby jsem se s mezinárodním řidičákem nenamáhal a nikdy s tím v USA nebyl problém.
|
|
|
Většina států USA mezinárodní řidičáky nevyžaduje. Některé mají dokonce na stránkách příslušného DMV i informaci, že mezinárodní řidičáky v tomto státě neplatí a že jsou uznávány příslušné národní řidičské průkazy. Nicméně před cestou bych si ověřil, jak to v kterých státech platí. Např. do Kalifornie určitě mezinárodní řidičák nepotřebujete.
|
|
|
On ten mezinarodni ridicak je jen preklad te karticky.
Navic pokud te zastavi policista, nejspis bude vedet prd o nejakych mezinarodnich ridicacich, a tak jim musis vysvetlit, ze ta karticka je ridicak, ze ses short time tourist a ze ta knizecka je preklad.
V posledni dobe jsem dostal par speeding ticketu a mel par stani u dopravnich soudu, mozna napisu clanek o systemu, je to docela sranda porovnat s CR :)
|
|
|
Ćlánek o dopravních soudech by mě dost zajímal, zatím jsem naštěstí tuhle zkušenost neměl. Jednou jsem ukecal i nějakých 25 mil přes, ale to jsem byl ještě v USA krátce a i když už jsem měl kalifornský řidičák, tak jsem radši vyndal český a tvářil se jako turista. Na turisty jsou tu hodní, stejně je k soudu asi většinou nedostanou.
|
|
|
Kdyby mě někdy náhodou zastavili, tak dostanou českej řidičák páč si tu knížečku nebudu pořizovat jen proto, abych moh někomu vysvětlovat co to vlastně je :-). Za několik měsíců strávených v USA v posledních letech mě nezastavili ani jednou. Jen jednou za mnou vyrazil na dálnici, když jsem kapánek speedoval (asi 85 na 70) - byl šikovně schovanej za velbloudem na exitu ve středovým pásu a já zrovna čuměl do telefonu. Jen jsem vypnul tempomat, nechal auto zpomalovat a čekal až to rozbliká. To se nakonec nestalo, vzal to do levýho a odfrčel. Maj v těch pikslách hodně velký motory, byl za mnou během chvilky. Jedinej problém s českým řidičákem jsem měl v Sears, kde mi mocí mermo chtěli udělat kreditku, ale nakonec to ztroskotalo na tom, že můj českej řidičák neměl expiration :-)
|
|
|
To je pravda, bez důvodu mě nikdy nezastavili, vždy jen když byl výrazný speeding. Maximálně, když je nějaký "prison break" či zátah na ilegály u hranic s Mexikem. Ale o tom jsem jen slyšel.
To mě nejvíc štve po návratu do Prahy. Furt nějaká namátková kontrola, dýcháni, ukažte rezervu pane řidiči (v mínus deseti). A prostý lid blahem řže, jak to těm pirátům zase natřeli. Ach jo.
Udělám nějaké fotky od přístího stání u dopravního soudu. Přece jen samotný text je dost nezáživný.
|
|
|
Neni to tak strasne, jak se muze zdat. Mne regulerne zastavili naposledy nekdy pred ctyrmi lety (jezdim prakticky kazdy den a speeding provozuji neustale). "Neregulerne" minuly tyden, ale to bylo proto, ze hlidali, aby filmarum nikdo nevjel do obrazu, kdyz neco nataceli... :-)
|
|
|
To je další zásadní rozdíl, že dokud jsem nic neproved nebo k tomu není podstatnej důvod, tak mě policajti v USA nezastavěj. 90% lidí tady v Absurdistánu není schopno pochopit že tak je to správně, zatímco aktuální stav tady je prachsprostá buzerace a arogance státního aparátu.
|
|
|
Stejny problem, kdyz me zastavili nekde na stredozapade. Nas ridicak akceptovali bez problemu, mezinarodni vubec naznali.
|
|
No vzhledem k tomu, ze uz jsem nic kloudne nenapsal sakra dlouho, je potreba ten styl brat z rezervou - slo spis hlavne o to podelit se o postrehy. Jinak s tim odbocovanim na cervenou mate pravdu - ja si tedy vsiml opacne cedulky "Don't turn on red", takze kdyz nebyla, tak se mohlo vzdycky (coz bylo skoro vzdycky).
P.S.: matky s kocarky bejt musi, i kdyby na chleba nebylo :)
|
|
|
Mně se ten styl líbil, má to šťávu a bez těch hlášek by to nebylo ono. Pište dál! :-)
K tomu provozu mám pár otázek:
1) Potkal jste cyklistu nebo alespoň cyklostezku? ;o)
2) Jak je to s rychlostmi ve městě?
3) Používají dopravně-buzerační opatření jako jsou umělá zúžení, prahy atp.?
4) Znají něco jako bodový systém nebo odebrání řidičáku?
5) Jak to mají s alkoholem za volantem?
Některé odpovědi tuším a jsem si jistý že se to po státech mírně liší, ale myslím že je potřeba aby tu odpovědi zazněly.
|
|
Take jsem se v LA divil absenci cichovych vjemu z aut na nekterych krizovatkach, ale stacilo se podivat na 405 na delsim rovnem useku pres horizont... a pres oblohu byl zluty pas cehosi (pravdepodobne smogu) a kdyz se poscitalo tech X pruhu dohromady tak vzduch zrovna nevonel kdyz jsem stahl okenko. Skoda, ze se nemuzeme vratit do 50 - 60. let :)
A jeste jedna vec je dobra na masivnim rozsireni automatu - pocet aut co projedou na zelenou. Dva pedaly - zrychlovac/zpomalovac - neni treba nic sloziteho resit.
|
|
Supr článek.
Pokračování o mezilidských vztazích, americkém bydlení etc. (jen ta béžová by být nemusela) velmi potěší.
|
|
500$ na 5 dnu, tak to vas odrbali. Za tu samou tridu se da poridit pronajem za 50$ na den se vsim vsudy.
Ale mozna je to stat od statu a nektere pojisteni jsou dost nadsazene. Ja platim asi 15$ na den za pojisteni, kdyz si tady puijcuji auto (AZ state)
Jezdeni po USA uplny luxus v porovnani s prdelakovem CR, nikdo si tu nic nedovoli, protoze napr. pokud prekrocite rychlost o 20miles nad povoleny limit , tak na miste zelizka.
Nektere zakony tu nemaji ani hlavu ani patu, ale nektere bych hned nasadil u nas. Jenomze to by to u nas musela delat US policie.
USA ma svoje mouchy, ale kazdodenni vsedni zivot je tu mnohonasobne lepsi nez v CR.
|
|
|
Ježdění po USA musí být asi opravdu daleko pohodovější, zvláště mimo město už jen šířkou a kvalitou silnic. Klidně bych si to tam přijel zkusit, pokud by tam místní policajti zrovna dostali dovolenou. Chtělo by to ale spíš evropské auto s dobrým podvozkem manuálem a solidním motorem.
Jen nechápu, jaká může být pro někoho výhoda, že si tam nikdo nic nedovolí? Zvláště při překročení rychlosti o 20mil na těch jejich několikakilometrových rovinkách v otevřené krajině někde na venkově, kde ohrožujete maximálně tak sebe jde úplně o hovno. Tam lze měření rychlosti vnímat opravdu jen jako sprostou buzeraci. To omezení rychlosti mimo obec je v USA hlavně kvůli spotřebě, protože ty jejich koráby silnic jsou potom děsně žravé! Evropské i japonské motory jsou vzhledem k objemu daleko výkonější i úspornější, takže by u evropských aut vůbec nemuseli tak prudit za rychlost mimo obec, ale jim je to jedno, oni už řeší jen rychlost místo spotřeby bez ohledu na pravou příčinu jejího omezení.
|
|
|
Mas naprosto zkresleny predstavy. Jestli bych tam neco nechtel, tak by to bylo everopske auto s manualem a podvozkem jako motokara. Ale lepsi nez tisice slov a hazeni hrachu na zed je zaletet si tam a zkusit si to na vlastni oci. Ono to na papire mozna vypada, ze tam nemuzou nic a za vsechno maji postihy. Ale zase maji policajty s mozkem, se kteryma se da mluvit. Ono se to nezda, ale v CR je ty svobody daleko min. Jed tam a vyskousej si to.
|
|
|
Možná mám zkreslené představy o policajtech v americe a jejich přístupu, ale to evropské auto si neodpustím.
Všechny evropské auta s manuálem přece nejsou motokáry. Ty ani já nemám rád, ale zase požaduji velmi dobré jízdní vlastnosti, tedy dobrý evropský, nebo japonský podvozek. Nejraději bych si tam vzal svýho citroena xm na kterýho jsem zvyklej, ale on má přímo pod kapotou na štítku, že nesmí být použít v USA a Canadě, protože nato není homologován.
Co se týče automatu, je to o zvyku, ale mě vadí, takové to odosobnění od toho auta, že to něco dělá za mě samo a že ta přímá vazba auta a řidiče už tam není taková, jako s manuálem. Taktéž mě vadí, když u mnoha moderních aut ve volantu vůbec necítíte co dělají kola, tak je to takový divný pocit. Sice citroen není typické auto na tady toto vnímání, ale když si na něho zvyknete, jde to tam pořád trochu poznat, pokud nemáte řízení diravi, ale dirass, jako já.
Já zkrátka auto potřebuji více vnímat a cítit, slyšet motor a potom se v něm teprv cítím dobře a dokážu ho využít někdy až k hranici možností a teprv potom z něho mám pocit, že jsem si to s tím autem užil a vychutnal. V americe bych musel volit plymouth laser, nebo dodge steals, ale ze zkušenosti vím, že přestože jde o sporťák s dobrým motorem, podvozek je mizerný, nestabilní a má slabé brzdy.
|
|
|
Ve vsem s clankem souhlasim... dneska jsem se vratil z 3 mesicniho pobytu v USA, z toho 2 mesice jsem byl na Aljasce kde jsem kazdy den jezdil. Koupil jsem Ford Explorer 4.0 V6 z roku 1994, pekne, pohodlne, vykonne auto, za docela dobrych 1100 USD... A jezdeni? Ani jsem nemel duvod jezdit rychleji nez jsou limity. Kdyz pominu velkomesta jako New York, tak se jinde moc na cas nehraje... Lidi jezdi vetsinou "na pohodu", a uzivaji si svych bublavych benzinovych V8 pro to poteseni z jizdy, a ne aby ukazali ze jejich 5,7 je vykonnejsi nez moje 4,0 :-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jak se mi dařilo za volantem v USA
|