D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: VAZ 2103 - vôňa kože a benzínu
    (ze dne 09.02.2006, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 09.02.2006 20:32:17     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek::D
    Jojo, ještě pamatuji, kdy to bylo ve srovnání s Trabanty a Škůdkami 100 luxusní vozidlo :)

    Komentář ze dne: 09.02.2006 20:39:35     Reagovat
    Autor: ladarider - Neregistrovaný
    Titulek:
    jo jo, ladovka je nejvostrejsi vozidlo. sice si neco sosne ale mazec. na zimu davam do kufru pytel psenice. akorat posledni dobou kdyz z auta vystoupim, okolo stojicí lidi sou prekvapeny ze vylez bilej a ne lakatos :))

    jednou sem ohnul naraznik smerem ven pri mensi kolizi... opravil sem to tak, ze sem pomalu najel na kontejner na srot a naraznik se sam srovnal :))

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 11:47:12     Reagovat
    Autor: SocPredator - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Pojímám podezření, že ty VAZy zas tak moc nežerou. Jenže každej si do kufru nacpe 50 kg. Ale co litr sem, litr tam :-)

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 19:47:50     Reagovat
    Autor: Tomáš Marný - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    No, ono je to na zimu přímo nutnost :-). Ale pytel pšenice je zbytečně objemný, já tam vozível železný plát z uhelnýho mlejna v elektrárně :-).

     
    Komentář ze dne: 21.09.2006 03:26:30     Reagovat
    Autor: pavl - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    To se na me nezlobte, ale to je strasna skoda takle prznit ladu zatezi v kufru je fakt skoda, lepsi je te pretacivosti vyuzivat a vychutnavat si ji. Kazdopadne L 1500 je pomerne dost silna a ma rada vytaceni, ale presto jezdit pres deset litru benzinu na motoru bez uprav je divny... ja jezdim za 10 l LPG a ty kdo maj benzin za 6,5-8

    Komentář ze dne: 09.02.2006 20:51:06     Reagovat
    Autor: ondra - Neregistrovaný
    Titulek:slzu v oku zamacknu:)
    Jojo kdyz si vzpomenu jak jsme s Shiguli 2101 jeli na dovolenou do Jugosky:) Mela kremovou barvu a kdyz jsme ji pak vraceli dedovi, tak rikal, ze se mu na ty dovoleny opalila;-)
    A ten krasne vysoky posez, kam se hrabou dnesni SUV....

    Komentář ze dne: 09.02.2006 21:02:04     Reagovat
    Autor: HonzaV - Neregistrovaný
    Titulek:moc pekny clanek
    dekuji! je videt, ze autor s vozem prakticky srostl... vytribeny styl ("žerie aj malé deti popri ceste") - skvele!

    Komentář ze dne: 09.02.2006 21:08:58     Reagovat
    Autor: Horst Fuchs - Neregistrovaný
    Titulek:Technická poznámka
    Technická poznámka: nejedná se u modelu 2103 náhodou o motor s obsahem 1300ccm ? Sám jsem totiž také jednoho Žigula vlastnil a měl právě označení 2103 a jeho srdce mělo právě objem 1.3l.
    Jinak to byl skutečně nezničitelný stroj - v zimě skvěle startoval, brzy topil a ještě jsem se zadním náhonem užil spoustu legrace :-)

     
    Komentář ze dne: 09.02.2006 21:34:53     Reagovat
    Autor: OC - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Technická poznámka
    Také technická poznámka: my, kdo máme málo peněz na AWD a jinak zdravý rozum, jezdíme v zadohrabech dodnes :)

     
    Komentář ze dne: 09.02.2006 22:59:34     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Technická poznámka
    Nie. 2103 mala motor 1500 ccm. Dokonca aj ta troska vynovena verzia 2105 s motorom 1500 ccm mala trojku v oznaceni 21053.
    Na jazdu powerslidom mozeme uz len spominat :(

     
    Komentář ze dne: 09.02.2006 23:00:57     Reagovat
    Autor: monsignor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Technická poznámka
    2103 je 15ti stovka. 13 ka má označení tuším 21011, tj. klasickej žigul s 2 světlama ve předu.nebo pak 2105,ale to už je ten novější hranatej. ve svý době to musely být poměrně konkurenceschopný stroje a i dnes mají svý kouzlo. holt starej licenční fiat, to byly vždycky auta auta s osobitým stylem,jak každej ital:) sám mám poláka r.v.69 a neprodal bych ho.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 08:10:07     Reagovat
    Autor: drgi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Technická poznámka
    tie hranate 2105 sa robili s 1.3 a 1.5 motorom, a dokonca aj 1.2 na vyvoz - mali sme taku dovlecenu z holandska. a niektore hranate boli uz 2107, s 1.7i motorom.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 11:11:48     Reagovat
    Autor: udzi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Technická poznámka
    Nevim, nevim... snad jen pro doplneni...
    Jako rodina i ja sam jsme jich meli pomerne dost a proto sumarizuji:
    2101 - 1,2, 2102 - kombi, 21011 - 1,3 (lidove receno dvanactka a trinactka), vzhledove velmi podobne, pouze dve svetla, lisily se zadnimi sdruzenymi svitilnami.
    Pote 2103 (vyrabely se ve verzi 1,3 i 1,5) a 2106 (verze 1,5 a 1,6) lidove recene patnactka a sestnactka, opet hlavnim rozeznavacim znamenim byly zadni svitilny a vetsi podil chromovanych casti na "16", obe verze 2103 i 2106 mely 4 svetla vepredu.
    Novejsi 2105 - 1,3 sedan, odvozena 2104 - 1,3 kombi, podobne pak 2107 - 1,5 (vzhledove stejna, akorat s prolisem na kapote a tudiz vetsi mrizkou chladice), to jsou ty typy s hranatymi prednimi svetly.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 12:22:06     Reagovat
    Autor: martínek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Technická poznámka
    Pokud mohu soudit, tato sumarizace je přesná ! Zdravím kolegu analitika.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 14:04:52     Reagovat
    Autor: Elektronek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Technická poznámka
    Sumarizace je presna, ale ne uplna. Z te tovarny opravdu vylezly vsechny mozne kombinace motor/prevodovka/karoserie, napriklad i 21016 (2101 s motorem 1.6) nebo 2106 s motorem 1.2.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 14:08:09     Reagovat
    Autor: Elektronek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Technická poznámka
    Sumarizace je presna, ale ne uplna. Z te tovarny opravdu vylezly vsechny mozne kombinace motor/prevodovka/karoserie, napriklad i 21016 (2101 s motorem 1.6) nebo 2106 s motorem 1.2.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 16:44:13     Reagovat
    Autor: drgi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technická poznámka
    http://www.tuning.cz/ladaauto/auta.html
    tu si kazdy najde co potrebuje :-)

     
    Komentář ze dne: 12.02.2006 21:56:51     Reagovat
    Autor: mack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Technická poznámka
    A jenom na okraj - podle http://www.lada-auto.ru/ (je to oficialni stranka?) to vypada, za ze 2105 a 2107 se stale vyrabi... a od nejakych 122 000 rublu je k mani :)

     
    Komentář ze dne: 14.02.2006 15:47:31     Reagovat
    Autor: hanz - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Technická poznámka
    2101 - 1200cm3
    21011 - 1300cm3
    2102 - 1200cm3
    2103 - 1500cm3
    2104 - 1300cm3
    21043 - 1500cm3
    21044 - 1700cm3
    2105 - 1300cm3
    21053 - 1500cm3
    2106 - 1600cm3
    2107 - 1500cm3
    21073 - 1700cm3
    existovaly jeste dalsi varianty, ale tyhle se objevuji v ČR...

    Komentář ze dne: 09.02.2006 21:18:04     Reagovat
    Autor: Egi - Neregistrovaný
    Titulek:Jo jo, bejvávalo ...
    Osobně jsem měl s Žigulem Drakoušem jenom jeden problém, a sice uložení mých extra dlouhých pavoučích nohou - buď jsem mohl zatáčet a mít koleno opřený o šaltrpáku, nebo řadit a kolenem si přidržovat volant. Ta škvíra mezi pákou a tím ohromným volantem byla na moji anatomii opravdu úzká. Zato jsem se však díky tomu naučil podřadit si hezky svižně už notnej kus před zatáčkou :o))
    A po větru z prudkýho kopce na neveřejné komunikaci jsem z něj jednou vyrazil i sto padesát. Ale to už bylo opravdu o strach, jelikož špígl vibroval tak, že jsem v něm už nemohl sledovat, jestli neztrácím nadbytečný komponenty :o))
    Ale tak jak tak, je to nostalgie, bylo to dobrý vozítko. Zvlášť teď při těch mrazech jsem na něj s vděčností vzpomínal, tam stačilo vyjet z ulice na hlavní a už to topilo. A v neposlední řadě je to dobrá zkušenost - automat nebo jinej elektronickejma podpůrnejma systémama prošpikovanej bazmek dokáže rozjet i idiot. V Žiguli se člověk naučil, co je to přinutit molocha ke spolupráci ...

     
    Komentář ze dne: 09.02.2006 23:13:56     Reagovat
    Autor: Těžký paranoik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Jo jo, bejvávalo ...
    Ona by tě ta chvála na žiguli (a osobně všechna vozidla koncepce vzadu náhon vpředu motor) rychle přešla, pokud by jsi musel denně překonávat cestu z 680 do 950 m.n.m. na 7 km. Konečná stanice v 12 % stoupání. Ale do Brna a podobných placek solidní vozítko.
    OT: Díky za Tvůj deníček, čtu ho teď po nocích a válím se u toho smíchy.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 09:12:28     Reagovat
    Autor: Egi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Jo jo, bejvávalo ...
    Ajaj ...

     
    Komentář ze dne: 11.02.2006 01:58:41     Reagovat
    Autor: Těžký paranoik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Jo jo, bejvávalo ...
    Oprava - díval jsem se na netu na mapy a je to přesně z 568 do přibližně 925 (mé doupě ani není na mapě). Momentálně tu máme kalamitu, asi 80 cm nového sněhu a závěje až nad hlavu (a to mám 185 cm!)

     
    Komentář ze dne: 15.02.2006 20:03:47     Reagovat
    Autor: ulf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Jo jo, bejvávalo ...
    Jako kdyby někdo jezdil z Klášterce nad Ohří na Měděnec.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2006 03:45:16     Reagovat
    Autor: pavl - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Jo jo, bejvávalo ...
    Ani na tebe v Togliatti nezapomeli, Niva ti neco rika?

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 21:19:32     Reagovat
    Autor: Homer - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Jo jo, bejvávalo ...
    No, svatá pravda, naši jej koupili jako jeden z prvních dovezených kusů na jaře 1974, ještě měl na víku kufru nápis azbukou Žiguli. Tenkrát stál 74 kKč. A v příslušenství byla opravdová klika na motor! Kdyby ten bazmek nenastatoval sám, (třeba při -50°C) mohl ho člověk natočit - v předním nárazníku byla za spzkou patřičná ďoura...

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 22:32:21     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Jo jo, bejvávalo ...
    Jo jo, klika byla dobrá věc. S tou se nejen Žigul, ale i Tatra 603 (měl jsem teké r.v. 1974) dala nastartovat i na tři ploché baterie :-)

    Komentář ze dne: 09.02.2006 22:35:35     Reagovat
    Autor: Zed - Neregistrovaný
    Titulek:Super recenzia
    Super recenzia. Obzvlast popis moznosti sexu v aute - to tu este nebolo. Vskutku novatorsky pristup... ;-)

    Btw. vetu "Zdedil som ho po starom otcovi, ktorý ho kúpil v Tuzexe za peniaze, ktoré zarobil v Západnom Nemecku. " by mali dat do ucebnice dejepisu - aby decka pochopili absurdnost doby v ktorej sme (bohuzial) museli zit.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 14:18:17     Reagovat
    Autor: JaJa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Super recenzia
    Ad sex: Naopak, dříve bývávalo pravidlem na tyto skutečnosti pamatovat a poctivě uvádět. To jen ti novější autoři vynechávají a ošizují o důležitý faktor, na který se během případné koupě též zajímám;-) Nedá se vždycky odskočit mimo auto (obzvláště, prší-li).
    Ad Tuzex: Uz si to nepamatuji, ale nebylo to tak, že se peníze povinně do nějaké doby musely směnit v Národní bance (za jejich velmi "výhodný" kurz) na bony a teprve s nima pospíchat do "propagandistického stánku prohnilého kapitalizmu"?

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 22:32:40     Reagovat
    Autor: grey - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Super recenzia
    Citát z Hale a Pace (pamětníci si možná vzpomenou):
    - Nic tak nerozdělá buchtu jako správně nadupaný dělo....
    - V tomhle autě vám bude horko, i když budete voba nahatý....
    (a to jsou Britové...:-)

    Komentář ze dne: 09.02.2006 23:09:23     Reagovat
    Autor: ppetr - Neregistrovaný
    Titulek:
    K topení u čikulíka - to netopilo to byla okamžitě sauna, protože termostat měl 3 polohy : zavřený, otevřeno do topení a otevřeno do chladiče.
    02=1200 (slabej motor)
    03=1300 (blbej motor)
    05=1500 (jelo to i stošede, ale nebylo skoro kde)
    07 po fejsliftu.
    Šel koupit i normálně ne jen v tůzu, ale stál tolik že ho měli většinou jen hospodský. a ty měli takovou fintu fň na českej národ :
    každej rok novýho ale jen tu samou barvu, jiný SPZetky si závistiví bohmáci většinou nevšimli.

    čuswander

     
    Komentář ze dne: 14.02.2006 14:21:52     Reagovat
    Autor: rodop - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Tuto fintu v 80. letech používali i důstojníci ČSLA, kteří byli členy mise v Afghánistánu a dostávali proto diety ve volně směnitelné měně.

    Komentář ze dne: 09.02.2006 23:56:37     Reagovat
    Autor: motorola killer - Neregistrovaný
    Titulek:žigul
    2103 byla opravdu 1500ccm totéž byla novější 21053 ten motor měl rozvody hnaný řetězem v 2105 byl už řemen a v 2105/21053 už byla vychytávka že se zavřela volnoběžná tryska když člověk dal nohu z plynu při jízdě z kopce

    Komentář ze dne: 10.02.2006 00:27:40     Reagovat
    Autor: Neoman - Neregistrovaný
    Titulek:To sedí...
    tak krásný a romantický popis auta jsem opravdu dlouho nečetl, gratuluji, to auto má opravdu duši, navíc, každý kus byl skoro originál.¨:-))

    Komentář ze dne: 10.02.2006 00:28:41     Reagovat
    Autor: Ebo - Neregistrovaný
    Titulek:mno..
    ..jsem pro zavedení hodnocení aut podle možnosti provozovat v něm sex.. (nesce D-Fens dát novou anketu, kdo je pro ? :-P )

    Komentář ze dne: 10.02.2006 04:57:18     Reagovat
    Autor: Torm - Neregistrovaný
    Titulek:To mne zase jednou pobavilo,
    zejména popis jízdních vlastností mi připomněl doby, kdy jsem jezdíval s jedenáctistovkou Simcou ... Jo, ty doby jsou pryč, ale stejně se pořád rád s těmihle auty svezu. Simka tedy měla tu výhodu, že měla přední lavici vcelku, takže šukat i provozovat jiné méně konvenční aktivity šlo i napříč vozu, nevadila šaltpáka. No, pokud to někoho zajímá, ona i ta fábije (v kombíku) umožňuje při sklopeném zadním opěradle v kufru netušené věci, zejména, když se zapojí oka v podlaze a trochu úchylné vynalézavosti :-)

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 09:08:19     Reagovat
    Autor: nowell - Neregistrovaný
    Titulek:Re: To mne zase jednou pobavilo,
    Mno, už som sexoval aj v traboši (to som ale bol mladší a s menšou prevádzkovou hmotosťou), ale iba raz - hodne extrémny zážitok. A asi aj s tou fóbiou to bude podobné...

     
    Komentář ze dne: 11.02.2006 14:04:55     Reagovat
    Autor: bob ash - Neregistrovaný
    Titulek:Re: To mne zase jednou pobavilo,
    Nedělenou přední lavici mám taky, a k tomu ještě široký auto. Vynikající věc :)

     
    Komentář ze dne: 11.02.2006 23:09:11     Reagovat
    Autor: Flipper Tom - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: To mne zase jednou pobavilo,
    jojojo simca aronde to byla taky libovka a přední lavice v chevy malibu na elektrický ovládání - zlatý časy :)

    Komentář ze dne: 10.02.2006 07:29:25     Reagovat
    Autor: Lubik - Neregistrovaný
    Titulek:21011
    VAZ 21011 (1300 ccm) byl opravdový dravec mezi žiguly. Měl jsem jej pár let jako služební vůz a fakt to byla raketa na kolech! Nejen akcelerací, ale i ovládáním :-(.
    Třináctistovka totiž měla prakticky stejný výkon, jako patnáctistovka, ale měla k tomu lehčí stálý převod (stejný jako dvanáctistovka). Navíc vypadala jako obyčejný low-end žigul, ale nebyl pro něj problém vyprášit kožich téměř všemu, co se u nás tehdy pohybovalo (snad kromě T613).
    Kolega dodnes vzpomíná, jak jsme po jedné akci na Zlínsku spěchali domů (cca 200km) tak, že po zastavení u domu zůstala ručička tacháče zaseknutá na dorazu a vrátila se až po poklepání...
    Pro doplnění: bylo to v noci, provoz ve srovnání s dnešním nulový a my byli mladí... Na druhou stranu - po dálnici to nebylo!

    Komentář ze dne: 10.02.2006 08:18:08     Reagovat
    Autor: grey - Neregistrovaný
    Titulek:
    Koooonečně někdo, kdo přišel na to, že s autem se dá nejen jezdit a nasírat se okolním provozem, ale strávit v něm i příjemné chvilky:-))
    Osobně jsem preferoval (bylo to u feldy) sklopená sedadla a polohu zezadu na sedadle spolujezdce. Můžu doporučit, v posteli se nikdy nedokážete tak zapřít jako o palubní desku:-)
    I v zimě na odlehlém parkovišti, jenom nekopněte do řadicí páky, pokud si přitápíte motorem.
    Zdravím!

    Komentář ze dne: 10.02.2006 08:32:29     Reagovat
    Autor: Petkar - Neregistrovaný
    Titulek:Tak taky přidám zkušenosti s tímto autem
    Absolvoval jsem s ním první dovolenou s teď manželkou v roce 1998. Auto bylo zapůjčeno jejím otcem. Vůz byl pořízen v roce 1976 (když se moje manželka narodila:-)) a do doby zapůjčení měl najeto 50 000 km...

    Neskutečný zážitek, 75 koňový motor dokázal to auto hravě rozhejbat... Jezdil jsem s ním mimo město 110 km/h se zařazeným kvaltem z kopce a spotřeba, které jsem se tenkrát nejvíce bál nepřekročila 9 litrů na 100 km/h a to nekecám... Dodnes na tuto dovolenou a toto auto vzpomínáme... Tchán ho hned po létě prodal za 30 000,- Kč. Dodnes toho lituji, protože veterána v takovém stavu už neseženu...

    Auto se za všech okolností chovalo naprosto neutrálně a byla radost ho řídit, dokonce i za panického brždění, kdy jsem objížděl transita, který vyjel zprava, z vedlejší, a přehlídl nás v rychlosti 110 km/h:-( se nechal Sergej docela slušně řídit, dokonce nešel ani do smyku, jinak bychom asi skončili špatně...

    2103 byla nejlepší žigul, jakého rudové vyrobili. Model s objeme 1600ccm už nestál za nic a novější modely 2105 a 2107 už teprve ne...

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 12:25:59     Reagovat
    Autor: martínek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Tak taky přidám zkušenosti s tímto autem
    Zlatá slova ....

    Komentář ze dne: 10.02.2006 08:59:29     Reagovat
    Autor: My4 - Neregistrovaný
    Titulek:Slzička vzpomínek
    mi z oka skanula, taky jsem měl 3 roky tohle vozítko a dodnes na něj vzpomínám v dobrém.

    Ačkoliv to byl tehdy už 20-ti letý důstojný pán, jezdil docela svižně.
    A spotřeba ? Když jsem ho koupil, žral 14 (litrů benzínu, tolik dětí nemám), ale po výměně těsnění karburátoru a troše seštelování jsem jezdil i za 7,5 mimo město o po městě maximálně 9. A to nejsem žádný loudal !

    Když ho pak nahradil R19 1.8l (), byl jsem docela zklamaný, výkon byl menší a spotřeba skoro stejná.

    Škoda že čas a rez nezastavíš, takhle chudák odešel do věčných ukrajinských lovišť za cenu, za kterou jsem pak pořídil zahrádku na toho Renaulta.

    Možná se tam prohání dodnes, pokud ne, ať je mu vrakoviště lehké !

    Komentář ze dne: 10.02.2006 11:46:45     Reagovat
    Autor: dall - Neregistrovaný
    Titulek:sedadla
    Snad jen jedinná připomínka, sedadla nejsou potažena kůží, ale koženkou, zas tak luxusní kchár to není... :-)

    Komentář ze dne: 10.02.2006 11:57:18     Reagovat
    Autor: ryba - Neregistrovaný
    Titulek:
    vyborny, zase jsem se po dlouhe dobe smal od ucha k uchu

    Komentář ze dne: 10.02.2006 12:58:21     Reagovat
    Autor: misticjoe - Neregistrovaný
    Titulek:test
    Jo, tomu říkám popis auta. Všechny podstatné informace včetně "jak se v něm sexuje" (to by se mělo uvádět povinně u každého testu) se člověk dozví a není zbytečně otravován technickými termíny, které mu stejně k ničemu nebudou :-)

    Komentář ze dne: 10.02.2006 13:19:39     Reagovat
    Autor: mM - Neregistrovaný
    Titulek:ziguli 1200
    Take jsem mel "Zigula", myslim, ze 2101 (lezate zadni lampy), a byl jsem s nim docela spokojeny.

    Dobre to svitilo i topilo, oproti S-105 to bylo i pomerne tiche a svizne. Pruzny motor nyvyzadoval ani caste razeni. Jezdil jsem (1984 - 1990) na special ci super a spotreba nebyla nijak zavratna.

    Italsky original si sovetsti soudruzi upravili podle sveho: zvetsili jeho svetlou vysku nad vozovkou, do karburatoru dali topeni a motor upravili pro startovani klikou. Tou se mi ale ani jednou auto nepodarilo nastartovat. V zime byly se startovanim vecne problemy.

    Jinak byl ale tenhle licencni Fiat z doby krale Klacka mnohem lepsi nez-li domaci Skoda (S-105/120, Rapid) ci auta z NDR a vsechna ostatni ze socialistickych zemi. Snad s vyjimkou Dacia (uplne ta prvni, jeste s francouzskych dilu), ktera byla pohodlnejsi a mela predni nahon.


    Komentář ze dne: 10.02.2006 15:37:20     Reagovat
    Autor: philipes - Neregistrovaný
    Titulek:
    Pár připomínek. Nožní pumpa na podlaze funguje na ostřikovač, na stěrače funguje i obyčejný spínač pod volantem. Spotřeba? S původním karburátorem pod 10 l, s karburátory z pozdějších verzí se nechalo jezdit i někde mezi 7 - 8 l. Že by u budíků kmitaly ručičky? Tak toho sem si vážně nevšiml. V porovnání se š 120 jsou pevný jak židovská víra. K interiéru jedna poznámka. Na to že je minimálně z roku 1974 je dost dobrej. Pořád snese srovnání s některými i podstatně mladšími auty ( převážně z Mladé Boleslavi ) např. favorit mu nesahal po kotníky, felicie taky nic moc. Motor je na takovýhle auto víc než dostačující. I když to má aerodynamiku letící cihly tak se mi povedlo jet těsně pod 150 km/h. Na druhou stranu je pravda, že z důvodu měkčího pérování už to není úplně příjemný.

     
    Komentář ze dne: 30.11.2006 02:03:01     Reagovat
    Autor: yan - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    to zrejme len autor myslel, ze tlakomer oleja skace podobne ako otackomer, ked sa rozbiehas (a radis).
    no a samozrejme tiez rucicka spotreby sa hybe podla toho, ako sa prelieva benzin v nadrzi :-o

    Komentář ze dne: 10.02.2006 15:52:42     Reagovat
    Autor: corona - Neregistrovaný
    Titulek:Oooh, 2103...
    Nikdy na NÍ nezapomenu...

    Čtyři světla vpředu, chromu dost, vlevo na palubce "benzin, voda, maslo", rychloměr do 180, vedle otáčkoměr.
    Praha - Ostrava nebyl problém... :))

    Jo, na ledu se to s NÍ muselo umět, to byly tance!

    ****************
    Když vidím za městem tu hladu šrotu, připravenou do hutí, vždy se podívám a několik JICH tam vidím.
    Je mi JICH líto.... ;)

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 16:01:22     Reagovat
    Autor: corona - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Oooh, 2103...
    A zapomněl jsem dodat - článek je velmi výstižný!

    Komentář ze dne: 10.02.2006 18:39:16     Reagovat
    Autor: Miloss - Neregistrovaný
    Titulek:VAZ 2103
    Koupil jsem jej v roku 1977 v tmavofialové barvě, prostě elegán. Perfektní auto, nikdy nezklamalo. Dynamika v tehdejší době vzhledem k soc. konkurenci byla jednozačně na špici. Najel jsem s nim 167 000 km a prodal jej ješte za téměř stejnou cenu jako byla nová. U neupraveného auta se spotřeba pohybovala mezi 7 - 8 litry - jakéhokoliv benzínu. V SSSR jsem tankoval i 76 oct. a jelo to vesele dál. Později jsem dělal výzkumy na karburátoru. Vyráběl jsem si sám trysky a vzdušníky. Některé trysky byly vhodné i z Š 110L. Po dlouhých pokusech se podařilo srazit spotřebu na dlouhých trasách i pod 6 litrů, celkový průměr cca 6,7 l/100km bez znatelného poklesu výkonu. Zkoušel jsem i varianty s přisáváním vody přimo do sacího hrdla, mícháním benzínu s lihem na pálení a pod. Jelo to stále a hlavně bez jakýchkoliv poruch. Můj model už ale neměl nožní ostřikování, ale vše bylo felektrice. V zimě, v té době se nedaly jen tak koupi akumulátory, jsem jej startoval více jako měsíc denně ruční klikou. Fungovalo to perfektně. Chtělo to jen jednu fintu - při vypínaní motoru současně vytáhnou ruční sytič nadoraz a ráno to šlo nakopnout klikou na první šup a bez námahy. Další jsem si koupil VAZ 21053 na Silvestra ve 20.30 hod. Stál jsem na něj ve frontě při střídání s celou rodinou ve dne v noci více jako měsíc. Muselo se nakonec podplácet a uplácet, aby to ještě na silvestra večer umyli. Bez umytí to nechtěli vydat. Věděli proč. Barvu jsem měl stejnou jako u 03. Motor naprosto stejný. Po najetí, absolutne bez poruch 137 000 km, jsem jej prodal a koupil VAZ 2107 - vlajková to tehdy loď VAZ. Bylo taky super, ale dílenské zpracování už nebylo nejlepší. Při uplatnění všech výzkumů na karburátoru u 03, jsem jezdil celoroční spotřeby těsne nad 6 litrů. Poslední dva modely měly jeden nedostatek, a to, že díru pro kliku sice pod nárazníkem v předním čele měly, ale dále už ji zakrýval zvětšený měděný(!!) chladič. Ujeto 127 tis. bez jakýchkoliv poruch a "žrání" oleje. Prodáno v 1998 za 70 000 korun. Dále přechod na zcela jinou značku.

    Abych nezapomněl - díky za článek, který, jak se zdá, ve mně vyvolal velký kus nostalgie i v písemné podobě.

     
    Komentář ze dne: 10.02.2006 22:25:01     Reagovat
    Autor: Jarda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: VAZ 2103
    No otec koupil vaz 2101 v r. cca 1976 a najeli jsme s ním rukou společnou a nerozdílnou přes 265 000 km, pak následoval prodej. Ale je pravda, že jsme museli vyměnit prahy. Jinak žádné zvláštní opravy, běžnej servis a výfuk. Spotřeba rovněž v udávaném rozmezí, mezi 7-8l podle stylu jízdy. Moct takové auto koupit dnes .....!

    Komentář ze dne: 10.02.2006 20:48:13     Reagovat
    Autor: Vašátor - Neregistrovaný
    Titulek:VAZ 2101 :-)
    Jak to tady čtu, všichni vzpomínáte na tyto ruské stroje víceméně s radostí :-). Já se stal majitelem typu 2101 r.v.1964 v roce 2000 a jsem s ním naprosto spokojen. Je to miloučké vozidlo, které mi velice rychle přirostlo k srdci. Snad už jen proto, že mě nikdy nenechalo ve štychu. I když mám možnost jezdit v moderních autech, nedám na toto auto dopustit. Je to prostě "stará dobrá klasika", opečovávaná s láskou.
    S radostí tak sleduji rozrůstající se ladaklub (ladaklub.com/) a rovněž i zájem o moje stránky (ladaauto.wz.cz/)

     
    Komentář ze dne: 11.02.2006 01:24:11     Reagovat
    Autor: seat - Neregistrovaný
    Titulek:Re: VAZ 2101 :-)
    No, rok výroby 1964 beru jako překlep...
    Trochu mě mrzí, že tady hodně lidí ohrnuje nos a vyjadřuje se o tehdy poplárním "Žigulíku" s nadhledem technického fajnšmekra 21. století. Já koupil v roce 1974 od kamaráda VAZ 2101. V té době jednoduše super auto.
    Kdo nemohl v zimě nastartovat, jednoduše kecá nebo se o auto nestaral. naopak, má zkušenost byla, že obtížněji startoval právě v létě. Sice neopředváděl ty tanečky jako studená škodovka (1000MB, 120 nebo 100), ale trvalo mu to chvilku déle. Město+ sytič, takže si vzal 10 litrů speciálu, mimo město 8,5 a nejmenší jsem si změřil na dlouhé trase 6,5... Kufr? Paráda - složený podvozek kočárku + rodinný náklad a rezerva pěkně na boku, žádné vykládání při defektu. A co chtěl? Jednoduchou úsržbu každých 10.000 km, v 60.000 obložení spojky, kardanový kříž (to cvakání mě vadilo), pár svíček, ventilové vůle, předstih, vzduchový a olejový filtr - všechno srandovně přístupné! Na rozloučenou po 120.000 dostal i novou baterku a zadní díl výfuku. Seděl jsem v kufru, nohy ven, auto načinčané a mě tekly slzy. Pak jsem měl skodovku 120, vychytal jsem spoustu blech, potrápil se s odhlučněním, ale na Žigula nikdy neměla. Stačí si vzpomenout na starty, topení a kufr.
    Pak jsem si koupil Favorit 136L a ten stál za ho*no od samého začátku. Po pár kilometrech jsem ještě v den koupě uvažoval, jestli nemám tu pixlu jít vrátit. Ro už se ale bavíme o roku 1989... Takže na Žigula nedám dopustit a kecy o zadním náhonu a tuhé nápravě? Houby, plno srandy se s ním dalo zažít. Fakt je, že volant se s dnešními nedá srovnávat a vadily mi i nizší opěradla - jenže zase couvání byla paráda a ne střelba do vzduchu, jako u Cordoby, která má kromě toho vysokou pr*el. Podle mě soudruzi v Togliatti (? píše se to tak?) odvedli na VAT 2001 dobrou práci. Dnes když se dívám na jejich modernizovaná auta, ptám se kam se vytratlila dřívější kvalita ( a to slovo u VAZ 2001 myslím vážně).

    Komentář ze dne: 11.02.2006 05:48:11     Reagovat
    Autor: Martin - Neregistrovaný
    Titulek:dik!!
    diky moc autorovi clanku!!! je to krasne pripomenuti meho prvniho vozu ,ktery jsem nevidel uz 8 let(v zahranici).
    ja daval do kufru cihly. jinak vse sedi! hodne zdaru!

    Komentář ze dne: 11.02.2006 10:19:06     Reagovat
    Autor: Nerf - Neregistrovaný
    Titulek:Moc pekny,
    taky jsem mel tu cest vozit se podobnym kusem sovetske techniky. Hodiny byly krapet nespolehlive ale ten zbytek auta uz celkem ano. Jeste by si nekdo mohl vzpomenout na moskvice, pamatuji se, ze do kufru se vesly ctyri kastle piva vedle sebe. Ne nejaky ty soucasny mensi, ale poctivy komunisticky bedny:-D Ted si nejsem jisty ale, nevesly se i na sebe?

     
    Komentář ze dne: 15.02.2006 10:13:40     Reagovat
    Autor: Dave - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Moc pekny,
    Táta je moskvičový fanda, měl postupně čtyřiokou M408 a patnáctistovku M412. Na tejdejší dobu to byl kočár, pohodlný interiér, supervýkonné topení, obrovský kufr a nadprůměrný výkon motoru. Dodnes vzpomínám na ty chromované části na posledním moskalovi. Když táta vyleštil auto, házelo to neskutečnou záplavu prasátek kolem sebe. Otecko tvrdí, že s 412 dokázal jezdit dálky kolem 7 litrů, ve městě do devíti. Startovalo to v zimě v létě bez problémů a vydrželo to všechno. Jako malý špunt jsem coby pomocný mechanik tátovi pomáhal s údržbou a dalo by se říci, že moskala znám hodně podrobně.
    V předchozím zaměstnání jsem měl jako služební vozidlo patnáctistovku Vaz 2105. Řízení bylo pravda tuhé a dost náročné na svaly, ale opět jsem ocenil výkonné topení, prostor v kufru, pohodlné sedačky a hlavně přesné řazení s krátkým chodem. Jen jsem litoval, že převodovka nebyla pětistupňová, která by dokázala lépe využít síly motoru.

    Komentář ze dne: 11.02.2006 11:09:36     Reagovat
    Autor: ricpic - Neregistrovaný
    Titulek:ach jo.
    Ty poctivi komunistický bedny mě opravdu rozhejbaly. Ta nostalgie je až neskutečná.Na tomhle příkladu je krásně
    vidět jak funguje lidská pamět. Taky jsem byl mladej a
    co jsem zažil v Traboši to už asi nezapomenu.To ale
    neznamená že Trabi byl tak dobrej. Ach jo.

    Komentář ze dne: 11.02.2006 23:24:16     Reagovat
    Autor: Flipper Tom - Neregistrovaný
    Titulek:a nejlepší je..
    samozřejmě že mi to nedá (aniž bych měl cokoli proti starejm ladám) abych nenapsal že nejlepší je lada 2108 :)
    (a i na sex :) )

    Komentář ze dne: 12.02.2006 11:44:14     Reagovat
    Autor: JIrka - Neregistrovaný
    Titulek:Autorovi
    Chlapče drahej,jestli ti to auto kouří a žere olej,tak si vyměň ventilová gufera ,to zvládneš i na chodníku,případně to překroužkuj.A jestli ti vadí,že se nedoplatíš za benzín ,tak nech namontovat LPG.Osobně nechápu lidi co s žigulem jezdějí na benzín.Asi nevědí co s penězma.

    Komentář ze dne: 12.02.2006 21:31:36     Reagovat
    Autor: Houba - Neregistrovaný
    Titulek:Krásný článek
    Moc hezký článek ! Kliknul jsem na něj po přečtení "Der Führer: BMW 730d" a musím říci, že taková vlna nostalgie mne již dlouho nezaplavila. Měl jsem "nulatrojku" přes pět let a zažil s ní spoustu srandy. Hlavně v zimě - pytel cementu z té doby mám na chatě ještě dnes. Pro stavební práce nepoužitelné, ale co kdybych měl zase podobný super traktor ! Byl to držák, než jsem ho posunul zpět na východ. Asi ještě v tuhých mrazech dobře slouží. Zbyly mi jen ve sklepě nové LP a PP dveře ... P.S. Hezky se sexovalo, když se vyhodila zadní sedačka a přední se sklopily.. To byly časy :-)

    Komentář ze dne: 13.02.2006 05:02:41     Reagovat
    Autor: Pepa - Neregistrovaný
    Titulek:Jediny problem...
    Projezdili jsme s tim autem velkej kus Evropy. Jedinej problem kterej se vyskytoval byl, ze se v Alpskejch kopcich v lete (kdyz se stalo v kopci) nesmel vypnout motor. Tezko se pak totiz startoval. Nemeli jste nekdo podoble potize. Bys bylo s nasim exemplarem neco spatne a nebo to byla vlastnost vsech. Mam takovej pocit ze to melo co do cineni s naklonem auta, odparovanim benzinu a faktem ze nadrz byla vzadu. Ale nevim.
    Nakonec to ale vzdycky chytlo. Nekolikrat jsme s Ladou prekonali i Passo dello Stelvio (nejvyse polozena prujezdna silnice v Evrope, asi 2770 mnm.) Spatny auto to nebylo ale ty novy jsou lepsi. Lip se mi s nim jezdilo v zime, super topeni (jak uz mnozi psali) a i zadni nahon mi pro zimu prijde lepsi.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2006 18:36:19     Reagovat
    Autor: Elektronek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Jediny problem...
    Jojo, to ta moje delala taky. Kdyz to stalo zadkem z prudsiho kopce, tak strasne dlouho (asi) trvalo nez se napumpoval benzin, nastartovalo to az po chvili otaceni.

    Komentář ze dne: 13.02.2006 12:06:13     Reagovat
    Autor: Kejda - Neregistrovaný
    Titulek:Ruský fiat
    Měl jsem dva - 1500 a 1200 a do obou jsem dal volant z malucha a z táhla plynu bylo potřeba odstranit ten bazmek, co byl připevněnej na podlaze a pak už se s tím dalo jezdit i jinak, než přískokem vpřed. Jinak pokud si vybavuju, tak 1500 měla nožní ostřikovače skla a páčku na stěrače, 1200 se ostřikovala stisknutím membrány, umístěné na palubce, palcem.

    Komentář ze dne: 13.02.2006 17:18:05     Reagovat
    Autor: vidlák - Neregistrovaný
    Titulek:měl jsem tuhle
    patnáctku (podle objemu) šest let a nezapomenu na ni..Byl jsem s ní se ženou a tříletým(!) synem na dovče v Řecku a bez problémů. Jediná úprava před cestou spočívala ve výměně parabol na halogeny,ty asymetrický bambule moc nesvítily....Když to položím do tý doby,svýho věku a možností,pak lepší auto jsem neměl a mít nebudu...

    Komentář ze dne: 27.02.2006 18:41:02     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:Wankluv motor
    Panove,

    pral bych si se svezt v Zigulovi s Wanklovym motorem. Starsi ziguly byly s 115 hp (od modelu 2101), 2105 pak treba 140hp. Doufam, ze soudruzi nezapomneli taky poradne zvetsit brzdy (viz poznamka o brzdeni motorem na http://cp_www.tripod.com/rotary/pg07.htm). Na netu o tom neco obcas je, google "rotary engine lada", nebo viz vyse.

    Komentář ze dne: 02.03.2006 18:08:04     Reagovat
    Autor: Roman - Neregistrovaný
    Titulek:supr článek
    To je skvěle napsaný člověče. Moc jsem se u toho pobavil:-)

    Komentář ze dne: 06.03.2006 19:32:36     Reagovat
    Autor: tu je balkon - Neregistrovaný
    Titulek:dusa ruskeho muzika
    akurat trochu spackala Fiat Nuova - auto roka niekedy zo sestdesiatych rokov

    Komentář ze dne: 09.03.2006 18:06:24     Reagovat
    Autor: Labros - Neregistrovaný
    Titulek:super
    Super článek, mnoho hlodů ;c)

    Komentář ze dne: 25.05.2006 14:22:03     Reagovat
    Autor: KMEX - Neregistrovaný
    Titulek:Výborný test
    Tento test mě opravdu potěšil...výborně napsané...naprosto přesné postřehy, měl jsem 2105, a asi si ještě pro potěchu duše nějakou starší 2101 seženu

    Komentář ze dne: 06.09.2006 17:36:23     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:
    Nádherný článek ! Táta tento klenot koupil v Piešťanech v 78 a okamžitě stal se řádným členem (žigul, ne táta) naší rodiny až do 89, kdy jsme ho poslali zpět do širých ruských plání :-) Kromě pojíždění po republice jsme s nim zažili 5 cest do Bulharska a 1x Jugošku. Celou dobu naprosto spolehlivý, bezproblémový, takový ruský medvěd. Když jsme ho prodali, táta to férove obrečel. Chápu proč - zimní protáčení klikou, aby se protáhl ztuhlý olej a netáhla to celé baterka, na zimu cement v kufru, jemná letní práce se sytičem, vyklopená trojúhelníková okenka, to všechno je nostalgie non plus ultra :-)

    Komentář ze dne: 02.10.2006 16:30:00     Reagovat
    Autor: scherer012 - Neregistrovaný
    Titulek:D
    ja mám žigulíka 1202 z roku 1975 a som s ním nadmieru spokojný. čo sa týka spotreby- mimo mesta mi ,,spapká" necelých 7 litrov, ale v meste aj 11

    Komentář ze dne: 05.10.2006 23:28:39     Reagovat
    Autor: Kewin - Neregistrovaný
    Titulek:Re žiguli
    Muj otec mněl 2107 rv 89 4kvalt jezdil vyborně nebyla třeba žadná extra udržba užili sme si z tim kupu zažitku co se tyče motoru nebyl s nim nikdy větší problem.A spotřeba max9l a to otec tomu šlapal po krk nebo tahl vozejk z piskem a co se tyče vození pytlu cementu nikdy smeho nepotřebovaly.A startovaní v zimě vinikající.Mněly by sme ho do dneška nebyt bouračky v rakousku:(byl napalenej natolik že byla hejbla strana u řidiče a ohly přední ram , vyřizení dokladu a jineho byli to rovné 2 měs co stal a hned po dovezení chytl na poprví ale bez kola se z tim jet nedalo.Po nějakem čase si otec koupil 2105 rv89 4kvalt a 07 skončila na dily.Co se tyče 05 nebyla moc dobra po necelych 100km odešel v ni orig motor a musel se tam dat z 07 ktery mněl cca 260 tis km už nalitano ale
    co se tyče 05 nebyla už tak dobrá.Ale vždy když vidim 07 tak ten to užasny rusky stroj obdivuji.

    Komentář ze dne: 06.02.2008 05:46:21     Reagovat
    Autor: brano - Neregistrovaný
    Titulek:
    Ze osem ludi - haha. Skoda 120 odvezla 12 ludi a jednu babetu - odskusane :-)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.