D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Air traffic safety rules
    (ze dne 18.09.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 18.09.2005 21:50:48     Reagovat
    Autor: pindick - Neregistrovaný
    Titulek:pokud
    zasadim tuto vtipnou notu do reality, letej vzducholodi :) a tryskace nechej kurakum.

    Komentář ze dne: 18.09.2005 23:03:23     Reagovat
    Autor: datel - Neregistrovaný
    Titulek:
    jsou to převážně samý ojetiny(životnost cca 25 let) a dokonce bez katalyzátoru,takže na pozemní komunikace je nikdo nepustí....holt musej
    luftem :o)

    Komentář ze dne: 18.09.2005 23:38:53     Reagovat
    Autor: Lester - Neregistrovaný
    Titulek:hmm
    to jsem se nasmal. Chybi tomu trochu nadsazka a pointa.

    Komentář ze dne: 18.09.2005 23:52:03     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:speed limit ve vzduchu
    Shodou okolnosti nejmene jeden speed limit pro letadla existuje - v prostoru pod FL 100 je omezena rychlost na 460 km/h...

    Komentář ze dne: 19.09.2005 01:18:05     Reagovat
    Autor: JaJa - Neregistrovaný
    Titulek:Chyba!
    Jsem si jistý, že barevný instalatér v Londýně má kariéru jistou alespoň na několik let, narozdíl od Čecha, který může být vyhozen jen za blbý pohled...:-)

    Komentář ze dne: 19.09.2005 07:03:55     Reagovat
    Autor: Bubak - Neregistrovaný
    Titulek:No...
    ...asi nejslabší článek, co jsem tu viděl.Ale snad se autor vzpamatuje :)
    Mimochodem, rychlostní limity jsou, pod FL100 250kt,na IAF 220kt a na FAF 180kt...ale to už je detail ;)

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 09:13:40     Reagovat
    Autor: Krap - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No...
    Teď jste nám to vysvětlil.
    Proč se vlastně používají pokaždé jiné ráže bomb? To je FL100 odolnější než IAF a ten víc než FAF?

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 09:38:26     Reagovat
    Autor: Torm - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: No...
    Ehm, kt nemají být kilotuny ráže, anóbrž praobyčejné uzle (knots), tedy správna zkratka kn :-) Je to jedna námořní míle za hodinu (1852 m/hod). Éra mají budíky v krapet jiných jednotkách :-) Takhle nějak:
    http://www.mikrotechna.cz/assets/images/LUN_1115_150x15002.jpg

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 10:25:40     Reagovat
    Autor: Krap - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: No...
    Už chápu. Je třeba si uvědomit, o čem píšu příspěvěk a kolik lidí tomu asi bude rozumět. Řekl bych, že všichni nad 25 let zažili brannou výchovu na škole a kt tam byly kilotuny TNT, ale o letectví namá 99.99% lidí žádné použitelné informace. Já si myslel, že se vzdálenost měří v mílých, neboli v miles. O knots jsem jenom četl v nějaké staré knížce a ta byla navíc o karibských pirátech.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 10:30:04     Reagovat
    Autor: burtonbell - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: No...
    uzel na rozdil od mile neni jednotka vzdalenosti alebrz rychlosti - viz vyse. trochu se ti to mota ;o)

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 12:35:59     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: No...
    taky se mi ty uzly zauzlovaly... :-) Kolik je teda je uzel m/s?

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 12:47:54     Reagovat
    Autor: Torm - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: No...
    Necelých 52 centimetrů za sekundu, 1.852 km/hod

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 08:44:53     Reagovat
    Autor: Krokodýl laskavý - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: No...
    Zmatené údaje se na sebe vrší. Námořní míle? Nesmysl! Pro letový provoz se používá letecká míle. Pokud by se používala námořní míle, pád letadla do moře by nebyla letecká nehoda, ale námořní nehoda a započítávala by se do statistiky nehod lodí.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 11:09:52     Reagovat
    Autor: cenek urbanec - Neregistrovaný
    Titulek:No, to je tím...
    ...že vy mladí nevíte, že létání je vlastně vzduchoplavba. Námořní míle jsou nautical miles, tedy míle plavby, v jakémkoliv prostředí.
    Tomu ostatně odpovídá i odvození výšky letu: nepíše se, jak je vysoko v vzduchu, ale jak je vysoko nad střední hladinou moře ( MSL ). Jeť tedy obyčejný let prováděn na výšce s plusovým znaménkem, Vámi zmíněný incident na výšce nula ( tím se opravdu stává nehodou námořní, pomineme - li nehody nářeční, nájezerní a pro milovníky absurdit nákalužní...) se postupně mění na let na výšce s mínusovým znaménkem, jeť tedy nehodou ponorkovou, což se dá označit jako velice, velice zvláštní případ za letu....

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 11:50:40     Reagovat
    Autor: podotek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: No, to je tím...
    Ano. A vzduch je naše moře!

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 12:28:58     Reagovat
    Autor: cenek urbanec - Neregistrovaný
    Titulek:No...ehm...
    Cituji:
    "Mimochodem, rychlostní limity jsou, pod FL100 250kt,..."
    No, jak pro koho.... :-D ... a jak kdy...

    Komentář ze dne: 19.09.2005 07:43:40     Reagovat
    Autor: Torm - Neregistrovaný
    Titulek:
    http://www.icao.int
    Už to nekuřte, autore. Tohle nebyl silný text, a zábavný taky moc ne.

    Komentář ze dne: 19.09.2005 08:42:42     Reagovat
    Autor: xXx - Neregistrovaný
    Titulek:On sem chodí i Torm
    ...neřekl bych, že tenhle web vygoogloval.
    aleff, teď torm, kolik dalších SM pozitivních tu je?
    Téma pro ANKETU na hlavní stránce.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 08:47:39     Reagovat
    Autor: Torm - Neregistrovaný
    Titulek:Re: On sem chodí i Torm
    Torm ještě dlouho před Aleffem :-) Tohle je místo, kde se dají najít velmi neotřelé názory, navíc obvykle podané ve formálně i fakticky vytříbené formě.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 09:36:12     Reagovat
    Autor: Kif - Neregistrovaný
    Titulek:Re: On sem chodí i Torm
    Co, aleff? Aha. Konečně chápu to malé A na začátku nicku... :)

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 15:10:19     Reagovat
    Autor: Prokop Buben - Neregistrovaný
    Titulek:Re: On sem chodí i Torm
    Dost... ;-)

    Komentář ze dne: 19.09.2005 09:02:01     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Velký Tormus tě vidí :-)
    Reaguješ bleskově... Mrkám na tebe, Torme, a připojuji doušku, že podle mě před aleffem ty názory i ta forma byly vytříbenější. Tak jsem si povzdechl a nezbývá než dodat "přede mnou taky" :-)

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 13:11:40     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Velký Tormus tě vidí :-)
    no, však vy vzdycháte všude, kam je možné něco vyvrhnout a dát enter :o) si to užijte, vy hrdino :o)))))

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 13:20:31     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Velký Tormus tě vidí :-)
    A jéje, zase vadí, že tu byl Torm dřív než vy a že ho znám?
    Tak to se tím musím ohánět, dřív než mě vymažete, jako před 2 týdny. :-)

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 13:29:56     Reagovat
    Autor: burtonbell - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Velký Tormus tě vidí :-)
    se divis, za ty OT plky ? btw tohle je to samy...

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 13:33:19     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Velký Tormus tě vidí :-)
    ne ne, on jen mlží - mě je u zadku, kdo kde byl první nebo poslední :o)

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 13:36:27     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Velký Tormus tě vidí :-)
    To, že tu Torm napsal, že tu byl dřív než aleff,
    není moje chyba, a na to jsem reagoval,
    pokud to povede k vymazání, je to aleffova
    vizitka, ne moje. Je to stejné, jako když aleffa
    nadzdvihlo, že není sám, kdo jedná s právníky
    a starostou ohledně změny územního plánu.

    Trochu provokuji, zajímá mě, zda alespoň
    napodruhé aleff uzná, že místo toho, co je
    psáno v preambuli webu (přesun do chlívku),
    prostě nepohodlné komentáře jen maže.

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 13:36:35     Reagovat
    Autor: burtonbell - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Velký Tormus tě vidí :-)
    mi pripomina ty trubky z ostravaka: jeee, jsem prvniiii ;o)))

     
    Komentář ze dne: 19.09.2005 13:52:47     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velký Tormus tě vidí :-)
    no, někdo holt nezná jiný způsob, jak se zapojit :o) ostravakovi jde ale hlavně o to, aby se zviditelnil - proto to taky dopadlo tak, že se tam po prvním boomu začali stahovat jen jiní ostravaci, kteří to vnímají jako ostrůvek ostravštiny na webu :o) on ale ten slang je k zasmání, dokud se toho jeden nepřesytí a na takovýho m.maniše to nemá ani náhodou :o) je to taková malá ostravska superstern :o)

    Komentář ze dne: 19.09.2005 17:47:10     Reagovat
    Autor: JardaP - Neregistrovaný
    Titulek:Co to je, proboha, za blbost !!!
    Velmi slabé !

    Komentář ze dne: 19.09.2005 21:11:23     Reagovat
    Autor: Artie - Neregistrovaný
    Titulek:skvělé!!
    Se skromností sobě vlastní jsem se vždy obával na tento web napsat článek, neboť jsem se bál, že kdyby se někdy volil nejpitomější, nejhůře napsaný a nesmyslný cint bez vtipu a pointy, mohl bych zvítězit.
    Po tomhle bych už ale přispěl zcela klidně.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 18:49:14     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: skvělé!!
    Ja bych si bejt tebou tak moc nefandil. Vzhledem k tem kydum, co tady pises v komentarich, bych jeste tak 10 nebo radsi 20 let pockal, nez se vzmuzes aspon na tohle.

    Komentář ze dne: 20.09.2005 06:12:22     Reagovat
    Autor: Harvester - Neregistrovaný
    Titulek:K tématu
    Je to jednoduché - letecké katastrofy se dějí se stále stejnou frekvencí. Je teď akorát prostě móda o nich psát.

    Howgh.

    Komentář ze dne: 20.09.2005 07:36:04     Reagovat
    Autor: Rosta - Neregistrovaný
    Titulek:Zasnu
    To opravdu nikdo z vas nepochopil, ze to ma byt narazka na nesmyslne argumenty, kterejma se obhajuje omezeni rychlosti na silnicich? O letadla nebo bezpecnost letoveho provozu v tom clanku prece vubec nejde. Mne to prislo docela trefne.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 18:47:23     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Zasnu
    No on se nikdo z tech "takyridicu", kteri vic jak 130 neumi, na nejakej rozumnej argument nezmohl. Zadnej totiz neni. Obhajovat rozumne nesmysl nelze.

     
    Komentář ze dne: 29.09.2005 18:12:38     Reagovat
    Autor: Kemal - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Zasnu
    ámen

    Komentář ze dne: 20.09.2005 07:45:48     Reagovat
    Autor: Boone - Neregistrovaný
    Titulek:Já také
    Také jsem nevěřícně zíral na některé komentáře. Nejlepší je asi ten, který v článku postrádá trochu nadsázky... dobrý Bože, v tom článku nic než nadsázka není! Začínám si myslet, že kromě rychlostních limitů pro všechno potřebujeme i "řidičák" na internet. Hlavní částí zkoušky by byl test IQ.

    Komentář ze dne: 20.09.2005 07:47:24     Reagovat
    Autor: Boone - Neregistrovaný
    Titulek:Vysvětlivka:
    Pro Lestera: ta poslední věta je samozřejmě nadsázka.

    Komentář ze dne: 20.09.2005 10:25:27     Reagovat
    Autor: Ondon - Neregistrovaný
    Titulek:Nesedi
    Nadsazka to je, ale blba. Kdyz to prevedu obracene, tak az bude ta dalnice nekolikapatrova a bezpectnostni rozestupy v kilometrech, pak at si borci s malejma perama klidne jezdej Mach 3.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 18:43:49     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nesedi
    Ano a taky az nebude mit ridicak kdejakej blb, kteremu 130 pripada jako posledni bezpecna rychlost.
    A nebo takovej, kterymu uz po zaplaceni uplatku, aby prolez autoskolou nezbyde na poradny auto. Podobnost obou pripadu s Ondonem je ciste nahodna.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 21:03:30     Reagovat
    Autor: otto - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Nesedi
    http://www.x-tremevideo.cz/ tady se dá najít pár videí borců,kteří se s tím na silnici nemažou.Nemohu se ale zbavit pocitu,že i obhájcům neomezené rychlosti se bude svírat kruhový sval v konečníku při pohledu vpřed bez možnosti reakce,kdyby se náhodou někdo pohnul trochu jinak,než oni frajeři předpokládají a prostě proto,že nevidí to co oni...

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 21:48:29     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Nesedi
    Jo zrovna dneska dopoledne jsem jednoho takovyho co mu na dalnici bylo 130 malo videl u bratru Slovaku kousek za Trnavou...

    Nejdriv kolem mne preletelo nizko letici UFO (Audi A4 jedouci odhadem tak kolem 180 - 200 po mokre silnici a za deste) a pak jsem uz jen sledoval cca 100m prede mnou Ochcavku ktera jela nejakych 100, uz zacala predjizdet Avii. V ty znizeny viditelnosti ridic zjevne nemel sanci toho vola na Audi zaregistrovat predtim nez zacal predjizdet a ten v Audine nemel uz sanci zabrzdit kdyz zjistil ze mu vodni clona za Avii spolehlive schovala Ochcafku pred nim...

    Pak uz jen litaly plechy a ja zoufale hledal kam se uhnout aby mne ty rotujici vraky nezasahly a jak zabrzdit aby do mne ti za mnou nevleteli. Mne se to povedlo, par dalsim ne.

    Vysledek: retezova nehoda, cca 5 vazne poskozenych aut, par dalsich lehkych havarii a pokrcenych plechu v nasledne vznikle kolone a na vic jak hodinu ucpana dalnice. Kluk s holkou ze zadniho sedadla ochcafky pry v kritickem stavu na ARO, sofer ochcafky a sofer dalsiho auta co to neubrzdilo tezce zraneni v nemocnici. Par stovek lidi stojicich v zacpe na dalnici 2 hodiny... A to vsechno proto, ze jeden mamrd s kratkym penisem si myslel ze ON zvladne v pohode 200 a ze kdyz ma na znacce 666 (u bratru Slovaku jsou znacky ve tvaru XX(okres) - 111 (tri cisla) AA (dve pismena poporadi)) tak pro nej neplati ani elementarni zakony fyziky...

    Jo a pointa na zaver. Ten kokot co to cele zavinil svym nizkym letem nad dalnici vyvaznul bez skrabnuti. Byl to tak cca dvacetilety mlady a dynamicky zmrd...

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 22:48:11     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Nesedi
    Ano. A co z toho skutecne vyplyva? Ze mas prizpusobit rychlost jizdy stavu vozovky, moznostem vozidla, schopnostem ridice atd., nebo ze se ma jezdit nejvyse 130? Schvalne?

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 23:07:07     Reagovat
    Autor: Artie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Skoro bych řekl, že zákon by se dal vyložit tak, že řidič musí přizpůsobit rychlost stavu vozovky, možnostem vozidla, svým schopnostem atd. A ZÁROVEŇ nesmí jet rychleji, než 130.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 10:40:16     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Opominu-li zjevnou idiocii stylu: "my jsme narod idiotu, lidi jsou idioti, tak jim musime udelat idiotske predpisy, aby to pochopili", tak opominas jeden psychologicky efekt:
    Predstavuj si:
    Jsi kreten, mas zakladmi skolu, mozna par trid nejake stredni, IQ nic moc, v zivote jsi precetl jednu knihu a to byl Maly Bobes, fyziku povazujes za sproste slovo ...
    Jsi docela sikovny, i kdyz blb, pri dnesni nouzi o remeslniky se v pohode zivis rukama, lidi te maji radi a radi ti plati, zustava za tebou dobre udelana prace i kdyz pokus o vyplneni IQ testu by pro tebe byl nocni murou a za svuj nejvetsi intelektualni uspech povazujes, ze se ti povedlo zalozit si ucet ve sporitelne.
    Koupil sis karu, mas na to tak proc ne. Neco novejsicho, neco mezi ochcavkou a Thurst II. Jedes po dalnici. Jsi vlastne slusny clovek. Spousta lidi jede 150-180, ty ne, jedes 130, protoze ti nekdo nalil do hlavy, ze to je proto, aby se ti nemohlo nic stat a ty nechces aby se ti nic stalo.

    Napadl snih ... ty jedes stale 130, to je prece ta magicka hranice, kterou pro tebe stanovili odbornici tak, aby se ti nemohlo nic stat ... nepremyslis nad tim ... nalili ti do hlavy magicke cislo, tak se ho drzis ...

    Za spravnych technickych podminek si jiste dokazes podobnou pruserovou situaci predstavit pro libovolny rychlostni limit, treba oblibenych 50km/h.

    K cemu je pak limit, ktery je stejny, at je sucho, nebo snih, at jede monopost F1, nebo skoda 105, at jede zkuseny pilot, ktery zna karu, nebo clovek zvykly na uplne jiny auto v pujcenem, at jsou dlazky, nebo asfalt ... nekoho nesmyslne omezuje a jinemu da falesny pocit bezpeci a dovede ho (a s nim i dalsi lidi) do hrobu.

    Kdysi, kdyz se nejak rozmazavalo, ze to fizlove budou hodne moc kontrolovat, jsem zkousel jezdit podle predpisu. Presne. Kde je 50, tam jet presne 50. Delal jsem to v noci, kdy nebyl provoz (ve dne vsichni jedou 80, nebo stoji :-). Muzu vas vsechny ujistit, ze to NEJDE. Pokud ma clovek alespon elementarni znalosti fyziky a zbytky pudu sebezachovy, tak to neni mozne. Pri predstave, ze tomu limitu nekdo veri jako bohovi, me mrazi v zadech ...

    Nejlepsi by bylo kdyby ridic musel prizpusobit rychlost stavu vozovky, vozidla a sebe. Kriteriem necht je napriklad: "dokazu zabrzdit tam, kam vidim". To je dobre meritelne kriterium.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 10:44:25     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Moc sníš.
    Až mi slza ukápla
    při popisu toho tvého virtuálního člověka.
    Takhle by se choval asi jedinec,
    který by neměl nejspíš ani občanku.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 23:10:15     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Z toho vyplyva, ze pokud se nebude TVRDE A NEKOMPROMISNE vynucovat nejaky rychlostni limit XXX km/h (netvrdim ze nutne 130 - proc ne vic, proc ne min, o tom at se bavi odbornici na stavbu silnic, konstrukteri aut, soudni znalci nebo dopravni inzenyri), tak se vzdy najde dost debilu co si mysli ze jejich prirozenym pravem je srat na zakony protoze ONI jsou bohove a my jen zavidime, ONI maji super auto a my jen plecky, ONI jsou rychli, dynamicti, predvidavi, sumachr hovno a my co jedeme min jak 150 jsme blbci, klobouci, posrani a jen brzdime provoz.

    Ja osobne jsem za to, aby na dalnici byli promenne dopravni znacky s rychlostnim limitem, ktery by se pocitacove menil podle aktualniho stavu na silnici a jeho dodrzovani by bylo nekompromisne vynucovano automatickymi merici a-la tunel Mrazovka. Dokud k tomu ale nedospejeme, tak povazuji za lepsi na ochranu spolecnosti pred lidmi s nedostatkem IQ zavest a tvrde vynucovat aspon nejaky limit - treba tech 130. Pri te 130 jsou totiz rozdily mezi rychlosti nejrychlejsiho a nejpomalejsiho nejakych 50 km/h a manevry (spomalovani, zrychlovani, prerazovani) se daji v pohode zvladnout. Kdyz ale nekdo umyslne narusi system a vytvori situaci kdy mezi nejpomalejsim a nejrychlejsim vozidlem na dalnici je rozdil 130 km/h, vznika problem...


    Ono totiz ten stav a povaha vozovky, moznosti vozidla a nebo schopnosti ridice jsou dost casto lidma s prebujelym egem kompenzujicim malyho ptaka posuzovany tak, ze "pro moje A4 se mnou jako bohem za volantem je 200 prilis malo i na mokre silnici" a proto pro nas ostatni co jsme v tom desti povazovali za prizpusobenou rychlost tak 90 je to vynucovani rychlosti 130 aspon jakous-takous ochranou...

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 10:15:58     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    A ty znacky by jeste mely byt delane tak, ze by reagovaly na auto, merily typ auta, parametry podvozku, pneumatik, tlumicu a schopnosti ridice a podle toho upravovaly hodnotu, takze by kazdy ridic videl jine cislo. A kdyz by se mu chtelo na zachod, tak by na vsech znackach videl: "vyser se na to, je to o drzku", nebo "nejblizsi zachod je 2721.328 metru vasim smerem".

    V zatacce, kterou projedu s trabantem v pohode 60 pilot skody 105 zemre v 50ti. A to se nebavime o autech s extremne dobrym podvozkem, jen o tech s extremne spatnym (s105), kterych tu jezdi spousta ...

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 10:32:04     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    A proto by znacky upravovali MAXIMALNI POVOLENOU rychlost. To znamena ze za deste by tam svitilo 90, za naledi 60 a v noci na prazdny dalnici 180. To ze tam v noci bude svitit 180 neznamena ze musis jet 180 kdyz to tvoje Schade 120 nezvladne, ale ze Schumachri nemaji jit 200 nebot pred nimi muze byt treba srna nebo pokazeny auto...

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 08:49:13     Reagovat
    Autor: ma - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Hm, ted jsem jezdil po dalnicich v Nemecku. V jednom pruhu se jezdilo tak 140 -160, v druhym pomaleji. Vsichni v dostatecnych odstupech, nikdo neprasil, nezazil jsem zadnou nebezpecnou situaci, kterou na D1 vidam petkrat za jjizdu. Imho rychlostni limit je na dalnici k nicemu.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 09:59:07     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Pokud budou dalnici pouzivat dostatecne inteligentni lidi jak v Nemecku, jsou fakt rychlostni limity zbytecny. Pokud ale budou po dalnici jezdit ruzni experti co si mysli ze ONI jsou nadlide a maji PRIROZENY PRAVO jet jak hovada kdyz maji auto co dokaze jet 220 a ze povl co ma ochcafky nebo nedej boze fabii nepatri na dalnici... tak potom sorry.

    Cim to asi tak je, ze i v tom Nemecku pokud zacne prset tak vsichni jedou tak 90 - 120, ale u nas na dalnici si to magori svihaji 150 i za snezeni nebo naledi ? Cim to asi tak je, ze v tom Nemecku kdyz nekdo jede 180 a dojede nekoho kdo prave 120 predjizdi kamion, tak nezapne dalkove a stroboskopy a nezacne mu najizdet do kufru, ale spomali, pocka a pak jede dal ? Ze by inteligence a prirozena slusnost Nemcu ??? Nebo jen respekt pred zakonama ???


    Mozna jsem svine, ale pokud mne nekdo dojizdi 160, ja jedu vlevo 130, predjizdim kamion a on slusne pribrzdi a pocka, okamzite zalezam mezi kamiony a na oplatku ho pustim. Pokud ale opre do mne dalkovy a jeste rozblika stroboskopy na ty svy vytuneny nadhere a zacne mi najizdet do kufru, hodim tempomat na 130 a predjedu tu 20 km kolonu kamionu celou... Ve vyhlasce je jasne napsano ze mam pravo dokoncit predjizdeni...

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 12:05:45     Reagovat
    Autor: Jack - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Házíš hrách na stěnu. Tady tě utlučou... Jezdit jak hovado je prostě podle někoho přirozený právo, a nějaký posraný omezení daný zákonem je mu u prdele...

     
    Komentář ze dne: 29.09.2005 18:18:40     Reagovat
    Autor: Kemal - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    no to by byla ovšem nádherná veřejná zakázka !

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 08:18:33     Reagovat
    Autor: otto - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Správně jsi napsal SCHOPNOSTEM ŘIDIČE - jak se poznají řidičské schopnosti? Jak ty můžeš tvrdit bez jakýchkoliv skrupulí,že jsi lepší než ostatní? To by mne opravdu zajímalo.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 10:19:34     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    A proc bych nemohl tvrdit, ze jsem lepsi, nez ostatni?
    Ostatni bouraji, je nebouram. Ostatni nevedi, ze nemaji jet za deste 200, ja vim ze kdyz jedu s autem, ktere nebrzdi a ma napul prazdne gumy, tak mam jet 20. Oni jsou mrtvi, ja ziju, podle darwina jsem lepsi.

    Berte to s trochou nadsazky, ale byt lepsi primarne znamena vedet, co si muze stavajici kombinace ridic-vozidlo-povrch dovolit a co ne. Odhad lze ziskat jen za dlouho, pokud mozno na okruhu a stoji to nejakou praci a cas ...

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 09:18:40     Reagovat
    Autor: jr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Pokud jsi chtel rici, ze ten ridic Audiny jel primerene svym schopnostem, nebo dokoce primerene stavu vozovky, tak teda potes pambu. Samozrejme ze soucasnych zakony vyplyva oboje zaroven. Pokud to nekdo nevi, nepatri na silnici.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 00:06:49     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Nesedi
    Hezky barvite jsi tu nehodu popsal. Ale stejne jako v 99% podobnych nehod za to samozrejme mohl ridic oktavie a jen diky nesmyslnemu omezeni rychlosti se to hodilo na toho druheho.
    Jedine, co porusil ten audinista, kteremu zjevne zavidis mladi, vzhled a auto, byla rychlost. Nacpat se nekam, kam poradne nevidim, kdovi jestli se kloboukar pri stovce vubec obtezoval podivat do zpetneho zrcatka... O znameni o zmene smeru jizdy jsi radsi pomlcel, blinkr tam totiz zjevne nebyl, jak je u kloboukaru zvykem, ale to se ti zjevne nehodilo do kramu se o tom zminit..
    Takovi, co jedou 100 po dalnici, to moc nedelaji, protoze je to obtezuje, jak jsme tu nedavno mohli cist.
    O to radeji ovsem jezdi v levem pruhu.

    Zaver odpovida ridicskym schopnostem a/nebo kvalite auta komentatora. Za vsechno muze ta prokleta rychlost. Ze se nekdo bez vystrahy nacpal nekam, kam nemel, to komentator neni schopen rozeznat, protoze je sam pravdepodobne takova casovana bomba.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 00:17:22     Reagovat
    Autor: bob ash - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Mike: a co tohle?
    "V ty znizeny viditelnosti ridic zjevne nemel sanci toho vola na Audi zaregistrovat predtim nez zacal predjizdet a ten v Audine nemel uz sanci zabrzdit kdyz zjistil ze mu vodni clona za Avii spolehlive schovala Ochcafku pred nim..."
    Jakkoliv jsem tolerantní ke kašlání na rychlostní limity, tak tohle je zcela očividný nepřizpůsobení rychlosti podmínkám a hlavně projev naprostýho, totálního kokotismu. Pokud někdo jede dvě kila na suchu, na přehledný silnici, ok. Pokud jede dvě kila na mokru kde nevidí, je to kokot a pokud při tom zaviní nehodu, zaslouží zastřelit.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 00:27:24     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Netvdim, ze kokoti neexistuji.
    Ze zkusenosti ale vim, ze je xkrat pravdepodobnejsi, ze kokot sedel v te oktavce. Krome blinkru zrejme nesvitil ani normalnima svetlama, protoze takovou vodni clonu je tezky si predstavit, aby schovala osvetlene auto. To by musel byt nejaky tajfun, ale ne Avia pri 90km/h.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 10:24:41     Reagovat
    Autor: Marty - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    - Normalni svetla jsem na te ochcavce svitit videl. Blinkr jsem neregistroval nebot jsem si diky ruznym Mikum zvykl cumet na dalnici vic do zpetnyho zrcatka nez pred sebe (uz par krat mi to asi zachranilo kejhak)

    - na vic jak 100 metru (co je tak asi brzdna draha auta z 200km/h na mokre silnici) proste NEMAS SANCI v hustem desti nebo vodni tristi videt za denniho svetla zadni svetla auta pokud nesviti zadnimi mlhovkami.

    - vzij se na chvili do kuze toho ridice ochcafky. Koukne do zrcatka a nekde v dali 500 m za sebou vidi dva svetelne body. Pomysli si fajn, v pohode, ten je jeste daleko (kdyby auto za nim jelo 150 a on 100 a Avie 80, tak by mel na manevr cca 40 vterin a na predjeti Avie by potreboval max. 20). Hodi blinkr, stoci volant a je vedle Avie v polovine manevru, uhnout neni kam a z tech svetel nekde v dali je najednou za necelych 15 vterin nizko letici UFO s kokotem za volantem.

    S blazny co si to v desti kali 200 jaksi normalni clovek ani nedokaze pocitat, to se vzpira zdravymu rozumu. Pokud si schopen neco takove obhajovat tak si v mych ocich presne na urovni toho mladeho a dynamickeho kokota v Audi co kvuli absenci mozku poslal 4 lidi do spitalu. Nepreji ti nikdy zazit situaci ty vlevo, kamion vpravo, uhnout neni kam, za zady neskutecne rychle se priblizujici svetla jeste vetsiho blazna nez si ty a na zadnim sedadle dite. Mne se to stalo a jen diky tomu ze my auto neni zrovna plecka jsem dokazal vyvaznout. I ja mam auto co dokaze jet 200, navzdory tomu jezdim 130. Mozna je to tim ze si nepotrebuji kompenzovat velikost neceho jineho...

    A jeste na zaver. Nevim co jsi zac, ale zeptam se. Si v tom zbytku mozkovy hmoty co mas akceptovat dodrzovani aspon nejakych zakonu krome Archimedova (ten vyuzivas kdyz se predvadis na plovarne) a Newtonova gravitacniho (diky tom si cool v posilovne)??? Nebo si myslis ze kdyz si free a cool zmrd v Audi tak mas narok na zvlastni pruh na dalnici a neplati pro tebe zadne zakony (ani ten o brzdne draze nebo zotrvacnosti)? Nebo si myslis ze je tvy prirozeny pravo jet 200? Pak jenom tise touzim po tom, aby my prirozeny pravo uhajit si zivot pred zmrdy jako ty zahrnovalo moznost anihilovat ty co mne ohrozuji na dalnici pomoci RPG-9...

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 00:29:45     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    když jsem jezdil pracovně do rimini a do brescii a byla mlha nebo déšť, italové to vyřešili jednoduše tak, že jeli svých 200 kmh a měli zapnutý dálkový světla. čím to, že v tý itálii v tomhle počasí nikdo neboural :o) klidně si to ověřte, ale takhle se tam prostě jezdí a obejde se to bez nehod.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 00:37:33     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Zajimalo by me, proc maji v Norsku na dalnici limit 90km/h, coz je asi rekord. Blbi podle vseho nejsou a furt vozraly taky ne. Socialismus svedskeho typu ani podobna nechutnost to nebude, aby se jako nikdo nevyvysoval nad socialne slabsi, kterych auta neumi jezdit rychleji a jim pak nezbyva, nez si stezovat na nejakem norskem d-fensovi. :-)

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 00:43:57     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    na to mohu odpovědět, neboť jsem tam každoročně jezdil tak 5 let. je to kvůli klimatickým podmínkám, kdy je tam cca. 7 - 8 měs. zima a jezdí se tam na pneumatikách s nastřílenými hřebíky. solit v zimě silnice by tam, nemělo smysl, takže to jen odříznou frézou a jezdí se na ledu - jezdit na tomto povrchu více jak 90 kmh by bylo o hubu, proto to sjednotili na celý rok. v létě je proto lepší vzít to přes vnitrozemí, kde nemají cajti radary, ale je třeba dávat bacha na losy - jednou mi takhle jedna losí kráva s teletem zůstala stát uprostřed silnice a byl to mazeec - průser je, že mají tenký nohy a tak se člověku rovnou poroučejí 2t živý váhy do předního skla, což see = K.O., na dálnicích jsou podchody pro losy a plot, takže tam to nehrozí, ale ploužit se takhle 800 km je o nervy :o) (cca. vzd. z oslo do trondheimu).

    radary ale mají vychytaný - laser tě zaměří ještě ve chvíli, než máš vizuální kontakt s cajtem a pokuty jsou tak mastný, že to nikdo neřeší a jezdí po dálnici dle předpisů.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 00:48:44     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    A jsou to fakt dalnice? 2 pruhy + odstavny v jednom smeru?

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 01:02:00     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    jo jo, ale po dálnici jezdí většinou jen místní blbci, kterým ta slimáčí tempo stačí.

    až tam pojedeš, doporučuju ti vzít si trajekt z kodaně do osla - je to vyhlášená opilecká záležitost. po prvotních doporučeních kolegů jsem si vždy nejdřív dal věci do kajuty a šel si zarezervovat místo v restauraci - na to je čas tak 45 min. tou dobou se totiž vždy dělo něco na západní poměry nevídaného ...

    norci vytvořili nekonečnou frontu do free shopu, kde nakoupili max. dle povolených přídělů cigaret a cchlastu. apak co do sebee nalili přes noc, bylo jejich - tolik vožralejch jsem nikde jinde neviděl - příjezd je dle lodního řádu v 8,00, ale většinou to vychází na 9,00 - 9,30. při nástupu vnímáš samý slušný lidi, ráno je nacházíš poblitý a zpitý pod vobraz, jak spí v deliriu na chodbách, v barech, prostě kdekoliv :o) mají to jako místní folklór, ale na rozdíl od dánů nebo švédů se noráci neperou - prostě chlastají do bezvědomí a pak omdlí :o)

    jinak v norsku se chlastá liga - mají tam sice oficiálně prohibici, ale každej doma pálí - zvlášť oblíbenou sračkou je aquevit nebo jak se to jmenuje - připomíná to lepidlo s příchutí hašlerek. ze všeho nejdrsnější variace je "moon shine" - to hodíš minci do horkýho kafe a naředíš to aquevitem, dokud není mince vidět - po několika panácích se dostaví wokno :o) jakmile uslyšíš pobídku k moon shine, buď velmi obezřetný :o) složí to i alkoholika profesionála :o) noráci jsou sice bohatý národ, ale chceš-li si u někoho udělat woko, vem s sebou karton plzně nebo v podstatě jakýkoliv alkohol v originální láhvi z obchodu - to ti otevře dveře kamkoliv :o) chlastání je totiž dostupný kromě nízkostupňovitého norského piva a vína jen v hotelích a drahých restauracích, takže jestli si chceš dát armagnac v centru osla, vysolíš 265 NOK :o)

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 09:30:37     Reagovat
    Autor: jr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nesedi
    To je zajimave, jak jsi si jisty tim, ze ridic oktavky toho s tim audi videl a nacpal se mu tam bez blinkru. Nejlepsi je "nacpat se nekam, kam poradne nevidim" - zrejme ridic Audi tam videl velmi dobre, a presto se tam nacpal.

    "Za vsechno muze ta prokleta rychlost" - to jsem rad, ze se shodnem, ze za to muze rychlost ridice Audi (180-200 v desti v useku, kde nemohl videt poradne pred sebe).
    Kdysi jsem zde na D-FENS videl navrh - rychlost je na dalnici je neomezena, ale pokud je nehoda a nekdo tam jel rychleji nez 130, je automaticky vinik on. Celkem se mi takovy navrh libi - v prehlednych situacich se da jezdit dle moznosti ridice a auta, v neprehledych ma kazdy jezdit tak, aby stihnul vcas reagovat na cokoliv (ano, na cokoliv, i na ostatni auta - at se vam to libi nebo ne).

    Jinak s kloboukari mam sve zkusenosti, vcetne zastaveni na dalnici primo v pravem pruhu par metru pred odbocovacim pruhem (asi nevedel, jestli uz ma odbocit nebo ne) - kupodivu jsem ale zadneho nevidel zrovna v oktavce.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 09:50:53     Reagovat
    Autor: otto - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Jo,taky si vzpomínám na jednu historku - u nájezdu na dálnici měl geront blinkr vlevo a chtěl přejet na sjezd.Řešil se spolujezdkyní proč je tam plná čára, všichni jezdí v protisměru a ti co ho ojíždějí blikaj :o).Ale alespoň zastavil u krajnice a řešil to, jak známo je spousta lidí, co to neřešila, ale rovnou to udělala.

     
    Komentář ze dne: 20.09.2005 23:01:11     Reagovat
    Autor: Artie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Nesedi
    Jaká je "poslední bezpečná rychlost" podle Mika?

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 00:20:39     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Nesedi
    Minule jsi nejak zapomnel odpovedet na zakladni otazku zivota, vesmiru a vubec: Nemas na to ridicske schopnosti, abys jel rychleji, nebo auto?

    V nedeli jsem projel obvyklou trasu D1, D5, A6 a mam podobnych Artiu opravdu plne zuby. Ted v lete jsou dalnice sama uzavirka s omezenim vetsinou na 80 km/h.
    Jezdim tam okolo 100 a predjizdi me rychlosti asi 130 jeden Artie za druhym. Po skonceni uzavirky bych zase rad zapnul tempomat zpatky na cca 170, ale ouha. Levy pruh je plny Artiu, kteri si drzi svou rychlost 130km/h a pokouseji se navzajem predjet. Na 140 zrychlit nesmi, protoze maximalni rychlost je prece 130, to kazdy Artie vi.
    Kdyz je vsechny konecne predjedu, je tu dalsi uzavirka a situace se opakuje.

    Tezko uverim tomu, ze jediny z tech smoulu, kterym tu vadi auta jedouci nad 130, projizdi ty uzavirky predepsanou rychlosti. Maji tu stotricitku totiz tak zarytou do svejch ubohejch mozecku, ze pro jakakoliv dalsi pravidla uz neni misto.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 11:53:49     Reagovat
    Autor: Artie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Nesedi
    Milý příteli, co hlavně nemám je potřeba se někde vykecávat z toho jaké mám auto a kolik "umím" jezdit.
    S lidmi Tvého ražení nechci a přiznám se, že ani neumím debatovat. Jako D-Fens v Makru jen nevěřícně zíral na koncentraci blbství a nebyl schopen rozumně zareagovat, tak ani já nevím, co Ti k tomu všemu napsat.
    Snad jenom to, že Tvé vývody směřující k mé osobě jsou vesměs naprosto zcestné. Ale to Ti nenutím, žij si v nich dál.
    Potřebuješ-li zhmotnit obraz nepřítele do konkrétního jména, nemám problém Ti posloužit. Nic, ale opravdu nic mě to nestojí.

    Komentář ze dne: 21.09.2005 08:59:03     Reagovat
    Autor: Nyxx - Neregistrovaný
    Titulek:Jak u blbejch....
    Jak u blbejch na dvorecku. Kolik je rychlostni limit? 130. Co z toho vyplyva? Ze by se mel dodrzovat. Proc? Aby se situace na silnicich zlepsila a cloveka se trikrat za cestu nepokusil nekdo zabit. Souhlasit s tim nemusime, ale dodrzovat ano. Jinak ta dzungle na silnicich nikdy nezanikne. Mimoto, skodovka stodvacitka te zabije stejne spolehlive jako nejnovejsi Audi.
    Ad auto a schopnosti: Nehody jsou casto zavineny temi, kteri si mysli, ze maji jak AUTO, tak SCHOPNOSTI ho ovladat. Pritom - co udela zhruba 2mm (nebo kolik) silny plech a par plastu po narazu na prekazku? Spravne, zmacka se. A rozpadne. Nejlepe i s posadkou. Zkuste nekdy bourat celne v 60 za hodinu. Prekvapiva pecka.

    Komentář ze dne: 21.09.2005 09:19:14     Reagovat
    Autor: Ondon - Neregistrovaný
    Titulek:Mike :)
    Zda se, ze jsem tim ptakem nekoho trefil :)) Ne vazne, Miku, kdes zjistil, ze mas vyjimecne ridicske schopnosti
    ? Delal jsi na to konto nejake testy (Need for Speed neberu :)), nebo je to jen tvuj znacne subjektivni nazor? Nemelo by se to pak nakonec resit tak, ze bysme tu meli zvlast silnice pro borce a pak zbytek pro tu luzu, co "na to nema"? Pokud nekdo vyda predpis, ze na dalnici nesmi vozidla starsi X let s max. konstrukcni rychlosti vetsi nez V a ridici majici Y let praxe, pak OK, ale v soucasnosti je to tusim omezeno pouze V=80, proto taky ten limit. Jestlize se odkazu na oblibenou gaussovku, tak dejme-tomu 5% populace budou nemehla, ktery by nemely mit papiry, 5% bozi co vidi 5 km dopredu a 90% sedej prumer, kterej na ten limit spoleha.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 10:33:15     Reagovat
    Autor: nowell - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Mike :)
    Pripájam sa a pripájam názor cca 45-ročného vodiča-profesionála (nejazdí na náklaďákoch), ktorý mi povedal, citujem: "Vodičák mám od 18, ale rozhodne si netrúfnem povedať, že som perfektný vodič." Dodávam, že dotyčný nikdy nespôsobil dopravnú nehodu. Možno to ani tak nie je o výnimočných šoféroch, ale o triezvom pohľade (a možno aj troche skromnosti).

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 10:52:53     Reagovat
    Autor: Nyxx - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mike :)
    Tak tak, mne kdysi kdosi rekl: "Nikdy nesmis propadnout pocitu, ze to auto zcela ovladas".

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 11:03:12     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mike :)
    Já mám naštěstí zřejmě nad sebou sv. Krišota,
    páč já ve chvíli, kdy jsem dostal tenhle pocit,
    že už to mám jako v paži, tak jsem málem způsobil
    svým kreténizmem nehodu, což mě krapet usadilo v tom,
    že i když mám pocit, že vše ovládám a o všem vidím,
    tak stále existuje dalších tisíc mně v tuto chvíli neznámých důvodů, díky kterým těch 200 nepojedu, i když se mi to
    zrovna zdá, že by to šlo.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 11:21:11     Reagovat
    Autor: M. - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mike :)
    Taky se tim ridim a jeste tremi dalsimi vetami:

    1) Nezen se tam, kam nevidis.
    2) Predvidej dopredu (cyklista za zatackou, dite zpoza autobusu na zastavce atd.)
    3) Auto je ostre nabita zbran a jako zbran si zaslouzi respekt.

     
    Komentář ze dne: 21.09.2005 23:59:57     Reagovat
    Autor: Mike - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Mike :)
    Ty ses na ty ptaky nejakej fixovanej, mas s nim snad nejakej problem? :-)
    Jinak s tou tvou teorii bohuzel souhlasim, az na ten furtdokolaopakovanej zvast o spolehani na limit. Na zadnej limit nema nikdo co spolehat (sanitka, policajti, poslanec, pirat, atd.). Pri te nehode popisovane vyse taky mistr spolehal na limit a jak dopadl.

    Zajimava vec ale vyplynula z diskusi u nekolika poslednich podobnych clanku. Tady jezdi po dalnicich lidi, kteri se pred predjizdenim divaji do zrcatka jen jednou (pokud teda vubec)! Neuveritelne. A dokonce si jeste dovoli blabolit neco o bezpecne jizde. Jeden primo zasne. A pak se ty nehody hazi na krk jakymsi imaginarnim zavodnikum.

    A to nemluvim o lidech, kteri se radsi ani nezarazuji doprava, aby se vyseuvedenemu problemu z principu vyhnuli.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 11:02:26     Reagovat
    Autor: Ondon - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Mike :)
    Sem rad, ze se alespon na necem shodneme. Ano, lidi co necumej do zrcatek jsou jeden z pruseru. Ale proc mi vadi "piloti"? Protoze kvuli nim, kdyz se blizim ke kamionu cumim do zractek jak paranoik, aby se mi nejakej "duch" nedostal do "mrtvyho uhlu" zrcatek. O to min casu zbyva na sledovani situace pred sebou. Pokud jedu v pravym a vidim nekoho za kamionem, vzdycky radsi uberu - co kdyby mi tam vlit bez blinkru (neblikat je v soucasnosti asi moda), jenze dost "pilotu" neudela ani to, ze by zvolnili ze svejch 160, kdyz pred sebou nekoho videj a radsi se mu pak nervozne lepej na kufr.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 12:29:22     Reagovat
    Autor: Scribber - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Mike :)
    Takze dalsi prispevatel tohoto fora, ktery povazuje sledovani zpetnych zrcatek za obtiznou cinnost, stezujici rizeni motoroveho vozidla na neprijatelnou uroven?

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 12:34:14     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Mike :)
    Nadměrné a zbytečné časté sledování je činnost,
    která stěžuje řízení vozidla.
    když místo třeba 10 procent času koukání do zrcátek,
    tomu věnuješ třeba 30 procent, tak na sledování
    provozu před tebou máš o těch 20 procent času méně.
    Co je na tom nepochopitelného?
    Když bude obecný status, že 200 pojede skutečně
    jen sanita či fízlové nebo někdo vskutku v ohrožení života
    a nebude to folklór, tak všichni budeme mít víc času
    a energie sledovat provoz před sebou. Jen statistika.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 12:42:15     Reagovat
    Autor: Scribber - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mike :)
    Aha. A jak si vsimnes te sanity, kdyz budes koukat pred sebe?

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 13:22:08     Reagovat
    Autor: Pavel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mike :)
    Normálně, neřekl jsem přece,
    že nekoukám dozadu vůbec.
    Kromě toho ta sanita houká a bliká,
    čímž na sebe poutá pozornost právě proto,
    že její jízda je out of convention.
    Na to, že jede někdo ve stavu nouze,
    nemusím dávat extra pozor, takový člověk se sám zviditelní.
    Narozdíl od stošedesátkovejch mamrdů,
    který v tom zrcátku do tý dálky takňák splývaj.

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 12:44:07     Reagovat
    Autor: Scribber - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Mike :)
    A jeste jedna vec - na dalnicich i na jinych silnicich travim dost casu. Lidi, kteri jezdi vyrazne pres 150 km/h, je absolutni minimum. Takze jaky folklor?

     
    Komentář ze dne: 22.09.2005 13:16:26     Reagovat
    Autor: Artie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mike :)
    Myslím, že polemika o tom, kolik % času čumíme do zrcátek, je zbytečná. Dobrý řidič je schopen sledovat situaci za sebou i před sebou a dokáže posoudit, kolik času musí kam čučet, aby měl dokonalý přehled. Navíc ani pohled do zrcátka neznamená, že totálně ztrácím přehled o dění před sebou (a naopak), protože periférní vidění.
    Co ovšem mnozí nechápou, je samotný smysl pravidel. Jistě by se dalo dlouze a vědecky polemizovat proč zrovna 130 a ne 120, 150 nebo 143,2 a vždy na tom bude kousek pravdy. O to ale vůbec nejde! Pravidla jsou od toho, aby nastavila předvídatelné podmínky pro všechny účastníky toho rodea zvaného silniční provoz. Kdokoli ta pravidla naruší, narušuje i ten systém jako takový a zvyšuje tak riziko nehody. Pokud si tohle někdo uvědomuje, skutečně nemám problém, když si pojede po prázdné dálnici 150, měl by ale vždy a za všech okolností vědět, že tím na sebe přebírá obrovskou odpovědnost a hlavně potlačit agresivitu a nechtít po těch, kteří pravidla dodržují, aby se kvůli němu omezovali.
    A pocit nadřazenosti, kterým tady mnozí chronicky trpí, je obrovsky nebezpečný. Jet po dálnici 200 umí skutečně každý dement. O umění ovládat auto bych diskutoval spíše na zasněžených či namrzlých silnicích, kdy většina z těch největších borců od plynového pedálu začne rozvíjet z pangejtu teorie o neschopných silničářích.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.