Komentáře ke článku: Jak být zmrdem ve vlaku (ze dne 17.01.2010, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
No, já mám vlak rád. Zmrdi jsou v nich hezky koncentrovaní, právě tak lidé nižších společenských vrstev a neobtěžují mě jinde.
Slušný člověk jede buď první třídou, nebo soukromým vozem.
|
|
|
|
já mám zase technickou poznámku k bodu č.4
znám příhodu, kdy došlo k hádce ve vlaku, kdy byl zmrd průvodčí a ne cetsující - můj bývalý kolega, který měl věru přehnané nároky na čistotu, ale nikoho tím neobtěžoval. když přišel průvodčí a požádal ho o jízdenku, honza se na něj podíval a zeptal se, proč nemá bílé rukavice a že bez nich mu jízdenku pouze ukáže, ale nevydá.
průvodčí začal řičet a vyhrožovat, že zastvaí vlak, nechá ho vyvést ven apod., honzík jen v klidu konstatoval, že nebude-li mít bílé rukavice, lístek mu nevydá a hotovo.
kolegové mi pak sdělovali, jaká to byla "ostuda", že už s ním nikam vlakem jet nechtějí, ale přitom v přepravním řádu je povinnost průvodčího, že má ty rukavice mít.
takže takhle to dopadá, když jede slušný člověk vlakem.
|
|
|
Člověk ani nemusí vyžadovat bílé rukavice... I když se situace postupně lepší a ve vlacích údajné vyšší kvality už to je vcelku OK, na lokálních tratích není průvodčí-debil zase tak nevídaný jev.
Já se tu a tam chytnu se štíplístkem ve vlaku když odmítám do kilometrické banky zapisovat ten nacistický název nádraží Františka Josefa...
|
|
|
no, já se zatím věnuji pozorování vlaků zvenčí. synek je ve věku, kdy ho to zajímá, takže když jdeme do stromovky, musíme přes nádraží, kde musíme mávat panu strojvedoucímu. dlužno říct, že strojvedoucí jsou jeho postojem nadšeni a vesele mávají a blikají vstříc. pouze, když vylezlo ven stvoření v uniformě výpravčího, musel jsem zkorigovat situaci a osvětlit potomku, že těch 120 kg živé váhy není pan výpravčí, ale paní výpravčice - jelikož to ale nesedělo v lokomotivě, vzal to stejně jako podružnou informaci :o)
|
|
|
A šetří už malý Aleff na vlastní vlak? Naši trpaslíci ano.
|
|
|
no, jímá mě obava, aby v tom nebyla megalomanie - staví si doma celou železnici a libuje si v tom, že zkouší, co všechno vlak vydrží, aby nevykolejil - zrovna dneska jsme museli dělat rallye z komponentů dvou vysutých mostů, aby lokomotiva vždycky poskočila :o)
|
|
|
Vysuté mosty jsou, jak se potvrdilo ve Studénce, poněkud ošemetné. Doporučuji předvést synkovi přednosti mostu visutého.
|
|
|
použití y/i určitě nemění na významu tolik, jako jsi popsal s logikou vidláka. dokud se neprokážeš certifikátem jazykozpytce, budu považovt tvůj komentář za osobní útok a vyslovuji ti podmínku s výstrahhou!!!! cha cháá
|
|
|
No, mění, jako vidlák se v mostech dobře vyznám, jeden mi vede přes louku. Ve shodě s výkladovým slovníkem je možno ho označit za visutý.
Že bys ze mě udělal mučedníka?
________
P.S. Napsal jsem vůbec nějaký komentář, který by nebyl, zejména při dostatečně špatné dobré vůli, osobním útokem?
|
|
|
no, podle stylu komentářů, v nichž se v souladu s aktuální formou maniakální fáze či depresivní frustrace projevují útoky osobní, útoky levičácké, útoky slepě agresivní, útoky provokativní apod., lze vyslovit thesi (c), že osu mučedníka sis vědomě vybral sám. na tvém místě bych ale zkusil jiného admina nadboha, třeba soft komentářem na zvonivý dětský smích, abys dosáhl doživotního banu během 3 s, než si admin nadbůh dá obnovit stránku - já už mám žel hroší kůži :o) pro začátek se můžeš na 5 min. zastydět, hloupý sysle :D
|
|
|
Strojcedoucí jsou jeho postojem nadšeni nejspíše proto, že ke dráze mají i přes mnohdy pokročilý věk stejný vztah jako Váš syn. Odvážím se tvrdit, že polovina z nich jsou velcí nadšenci a to je také to jediné, co je u té práce drží. Bohužel pro mnoho dalších zaměstnanců čd a sžc je to jen jediná možnost mimo pracáku.
|
|
|
já si nemyslím, že by práce strojvedoucího byla nějak podřadná, spíš enaopak. problém bude nejspíš ve výši mzdy, protože člověk s ní těžko uživí rodinu. kromě strojjvůdců má ale mládě podobný obdiv k popelářům - tuhle jsme nemohli jít na procházku, protože jsme museli cca 30 min.. jít z apopelářským autem, sledovat, jak v autě mizí obsah popelnic a pochoopitelně mávat pánům popelářům :o)
|
|
|
:-)
Ale jinak musím říct, že popeláře taky svým způsobem obdivuji. Práce je to fakt nic moc a dělá jí spousta cikánů - a ti skutečně dělají.
|
|
|
A taky na vas ti poleari mavaji? http://www.youtube.com/watch?v=M2amE0wAj5g :-)
|
|
|
V tom případě má štiplístek pravdu, protože ČD jiný název než Praha hlavní nádraží ve svém tarifním plánu nemají - takže Ty nutíš štiplístka, aby uznal neexistující název tarifního bodu a tedy i neplatný jízdní doklad. Na místě štiplístka, bych Tě slušně požádal o prokázání platnou jízdenkou, nebo abys na nejbližší zastávce vystoupil. Tvoje soukromé pocity jsou v tomto případě irelevantní. V Holandsku nebo kdekoliv jinde by sis takové připomínky pravděpodobně nedovolil...
|
|
|
Holandsko především netrpí takovou přejmenovávací mánií a nádraží se jmenují tak, jak se jmenovala, když byla postavena. Den Haag Hollands spoor je stále Hollands spoor i když HS dávno neexistuje. Pokud by tu nějaké pozůstatky nacistického přejmenování byly, připomínky bych si pochopitelně dovolil. Konec konců už nějakou dobu bojuju s haarlemskou radnicí o přejmenování "Rudolf Slanskystraat" - přece jen pojmenovávat ulice pro vrazích je trochu silná káva (je to relativně nová čtvrť a holt všeobecná blbost se tu rozmáhá také, byť zhruba s třicetiletým zpožděním za zbytkem Evropy).
Jinak tarifní plán ČD je mi ukradený - to je jejich interní dokument a v něm ať si to klidně nazývají Adolf Hitler Bahnhof (a to pominu, že v KB není o tom, jaké jméno stanice používat, ani zmínka). Kdyby štíplístkové nevěděli, které nádraží to je, rád jim to přeložím - jenže oni to vědí a mají blbé kecy. Jeden sklapnul až při hrozbě TO za podporu a propagaci hnutí směřujícího k potlačení práv občanů :-D Každopádně já to debilní jméno používat nebudu. A ČD by si měly uvědomit, že není-li pochyb o tom, o které nádraží se jedná, měl by mít zákazník přednost před debilním dokumentem.
|
|
|
Docela by mne zajímalo, jak na to pojmenování ulice přišli. Možná, že to není po starém Slánském (přesněji Salzmanovi), ale po jeho synáčkovi. Ten byl sice také bolševik - po tatínkovi, ale skončil jako "disident".
|
|
|
Mate na mysli byvaleho ceskeho velvyslance v Rusku? To bych se asi divil...
|
|
|
|
Pro ně je to oběť stalinistických procesů, později rehabilitovaná takže nevinná. To, že ty procesy proti skutečně nevinným lidem pomáhal rozjíždět, to teprve začínají někteří členové zastupitelstva pomalu chápat.
Pozadí pojmenování jsem se zatím nedobral, nevylučuju, že v tom má pařáty nějaký osmašedesátnický emigrant.
|
|
|
Muselo to být velmi zábavné. A s tím TO jsi mu to nepochybně nandal. Nemáš z toho video na youtube?
|
|
|
Pokud myslíte přepravním řádem Smluvní přepravní podmínky Českých drah pro veřejnou osobní dopravu (http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se-ridime/sppo-13-12-2009.pdf) tak tam, není o rukavicích ani slovo. Můžete specifikovat, kde je zakotvena povinnost průvodčího mít rukavice?
Nevím, jak to dopadlo, ale asi chtěl mít průvodčí klid a tak to nechal plavat. Kdyby se zachoval podle předpisů, tak mu to naúčtuje i s přirážkou a Váš kolega se nebude stačit divit, jak se taková cesta prodraží. Pochybuji, že by to nechal dojít až k soudu, aby tam vysvětloval, že jízdenku nepředložil, kvůli rukavicím.
|
|
|
Jakozto hlupaka, ktery je ochotny zaplatit za tu nahovno sluzbu (CD) jeste prirazku, Vas lituju. Jo a na moji slusnost apelovat nemusite, jezdim druhou tridou :-)
|
|
|
mám dvě poznámky:
1) o tom, že by ten, co požírá děti, byl ochotný za nahovno službu (CD) zaplatit přirážku, nebyla řeč - tedy není důvod k lítosti s výjimkou sebelítosti, kterou jsi beze zbytku vyjádřil sám za sebe
2) jsi-li ochoten ponížit vlastní důstojnost pobytem v 2.třídě, kde je toliko špína, nemoci, chudina a záchody znečištěné od produktů metabolismu všude, jen ne v míse, nemůžeš se řadit mezi slušné lidi.
|
|
|
ad 1) Jiste, to jako jeho tiskovy mluvci musis vedet.
ad 2) Ani prvni tridu ani druhou tridu jsi nevidel, takze nejde rict, ze lzes, ty jsi proste jen neskodne mimo misu.
|
|
|
mimo mísu je zejména platit za vlak a obdržet bídnou kvalitu služby, když se lze pohodlně dopravit z místa A do místa B v příjemném interieru drahého auta, a to s nižšími náklady, než jaké si účtuje provozovatel zavšiveného fekáliemi čpícího vlaku.
fuj!
|
|
|
A doprdele...Octofkapyčo...je teda akorát drahá, ale příjemný interier vypadá trošíčku jináč. Ale jede za 5,2031 l/100km, když nejdeš přes 170kmh, já vím 8o)
|
|
Stran bodu 1 -- což už dnes neplatí prastará konvence, že v posledním vagónu jedou čundráci a hrají na kytary?!? :-O
Vlakem jsem nejel mnoho let, ale dokud jsem jezdíval, toto bylo považováno oběma stranami (tj. hrajícími čundráky i nehrajícími ostatními) za naprostou samozřejmost...
|
|
|
Ono je to u nás (okolí Chomutova) tak trochu jinak...
Vzadu je téměř vždy vagón 1. třídy a vagón "pro rodiče s dětmi", hrající čundráci byli nahrazeni čúraky s hrajícími mobily(viz krok 1, dokonale to sedí) kteří se většinou nahrnou doprostřed a dopředu jdou pouze lidé s IQ>85...
Za naprostou samozřejmost je u ČD zpoždění (teď v zimě má i ta kolonka "zpoždění" zpoždění), o homelesákách na nádraží ani nemluvě...
|
|
Spletl jste si zmrdy a vohnouty.
Špatně jste zvolil informační médium/cílovou skupinu. Pro tohle by bylo vhodnější článek zaslat do Brava, Metra, Blesku apod.
|
|
|
Davide, poučte, prosím, neznalce.
Na tomhle webu jsou tedy převážně zmrdi nebo vohnouti?
|
|
|
Myslel jsem to tak, že autor v článku mluví o zmrdech, ale popisované činnosti jsou podle mě doménou vohnoutů. Samozřejmě se můžu plést, jistě se na tuto problematiku zde najdou povolanější.
Zde jsou, věřím, obě skupiny zastoupeny minimálně, proto článek pro ně bych směřoval do jiného média, jimi více čteného. A myslel jsem to v nadsázce, přišlo mi, že je to celkem jasné ;-)
|
|
|
Všechny body reprezentují Homera Simpsna a ten je představitelem vohnouta. Z kraje se objevují frikulíni (snad jsem toto slovo nepřehlédl).
K umístění článku.... snad to bude vidět na bodování.
|
|
Já jsem po 25 letech vyzkoušel jízdu vlakem a za pouhých 640 kč jsem dokázal ujet vlakem 137km tam a 137 km zpět (tedy dráže než kterýmkoliv automobilem) ovšem po cestě tam jsem jeli v celém vagónu 4 (slovy čtyři) - to byl takovej ten moderní vůz, a po cestě zpět jsme jeli (asi) tři - tedy já a v jednom kupé byly zatažený záclonky a něco se tam hejbalo - takže tam asi byli dva.
Průvodčí vše dělal velmi předpisově, neb mne měl za kontrolora, protože mu bylo divné, proč si do tradičně prázdného vlaku někdo kupuje místenku .... takže já ten problém tedy neměl..
BTW-po cestě tam jsem byl ovšem jediným platícím cestujícím, neb ostatní byli drážní důchodci co si připlatili za 1. třídu.....
|
|
|
"za pouhých 640 kč jsem dokázal ujet vlakem 137km tam a 137 km zpět (tedy dráže než kterýmkoliv automobilem)"
Co máte za auto? Jestli má provozní náklady 2,30Kč/km nebo nižší, to bych si pořídil.
I když je pravda, že ve třech, u některých aut možná i ve dvou, by se do té částky vejít dalo... jenže zase dráhy už dvěma lidem dají skupinovou slevu.
|
|
|
Pokud uvažuje jenom benzín, tak se do 2,30 může vejít, pokud má nafťák, tak s velkou rezervou.
Auto se spotřebou 9l/100 km už by bylo dražší - teda dneska určitě, záleží na tom, kolik stál zrovna benzín, když tím vlakem jel ;)
|
|
|
Jakýkoli starší LPG.
Odpisy auta už nehrají roli, palivo cca 1-1,50 a s údržbou se do koruny na kilometr taky vejdete.
Povinné ručení neuvažuji, protože to platíte tak jako tak (málokdo bydlí na nádraží a auto stejně má).
|
|
|
Akorát ty podzemní garáže jsou celkem podstatný omezení.
|
|
|
To je nějaké staré dementní nařízení, které by snad mělo být během tohoto rokud odstraněno - nové garáže mají téměř vždy ventilaci, která je pro parkování s LPG vyžadována a technicky není důvod tam vjezd zakazovat.
Mimochodem v NL to nikdo neřeší a to ani v garážích o jejichž vybavenosti vhodnou ventilací by se dalo s úspěchem pochybovat (třeba u nás v práci).
|
|
|
Mňo, můj favorit na LPG měl náklady na kilometr snad 2,1Kč (a to mi žral okolo 14 litrů, nejspíš vadná svíčka), kamarád má Renault Megane a vychází mu to snad 1,7Kč. Tedy čistá cena za palivo/km. Ale kdyby ta moje mašina neměla spoustu skrytých chybek při koupi, tak by to nebylo o tolik vyšší ani celkově...
|
|
|
Koukám, že s tím LPG jsi opravdu hodně ušetřil ;)
|
|
|
Taky mam (zanovniho :-) ) Favorita na LPG (1993, najeto asi 200 000km), ale s naklady jsem asi na 1.4Kc/km (pri cene 14Kc/l).
Druhe auto (Citroen AX) krmim bionaftou, pred nedavnym zdrazenim jsem se dostal i pod korunu na kilometr (ted nekde mezi 1.2 - 1.3 Kc/km)
|
|
|
Favorit, LPG, palivo 1,2kč/km, s údržbou, pojistkou atd. 2,0kč/km, s pořízením 3,2kč/km, ale to se ještě do pár tisíc km rozepíše, akorát škoda že je už neprodejný, mohl bych odečíst stávající hodnotu.
|
|
|
Pardon, špatně jsem se vyjádřil protože autem to do stejného místa není 137km ale pouhých 110 z toho valná většina po dálnici. jinak řečeno když tam jedu autem stačí natankovat za 500 a ještě mi zbyde.
Takže as tak....
|
|
bod č. 5 je trochu sporný, na jedné straně je slušnost zeptat se jestli je místo volné, na druhou stranu je neslušné v dopravních prostředcích držet místo, bezmístenkové prostě fungují stylem, kdo dřív přijde.
|
|
|
No otazka na volne sedadlo je namiste napr. proto, ze jeho uzivatel muze byt tc. na prochazce. Uzivatelem se pak nemysli batoh ci ponozky (nedejboze boty:-)
|
|
|
ano, přesně to jsem myslela, případně situaci, kdy jeden drží místo pro deset lidí, kteří možná nebo taky ne, někdy časem dorazí. Jen jsem chtěla říct, že slovy básníka, bonton je někdy kurva a skoro vždycky tě nachytá. Se slušností to není vždy tak jednoznačné, záleží na situaci, autor razí heslo, vždycky se musí každý zeptat nebo poruší pravidla slušnosti. Nezřídka nastává situace, kdy by se ten, který očekává ptaní měl zamyslet, zda se chová dle pravidel slušnosti :-(. Ale vím, že takové stejně nevychováš, takže to byla jen poznámka na okraj ;-).
|
|
Jednu fantastickou a fungující metodu jsem zažil počátkem 90. let v narvaném odpoledním osobáku z Prahy do Hradce. Téměř obsazené kupé, já u okna, zbytek okupovala banda frikulínů z jakési školy, pouze 1 místo volné, na něm však dřepělo a vyřvávalo tehdy módní dvojče (pro později narozené: přenosný kazetový magnetofon s dvojí mechanikou) značky Prosonic 1000Watt Total Power.
V Lysé nad Labem přistoupil velice smutně a unaveně se tvářící pán, kterému patrně skončila tvrdá směna. I poukázal na místo s dvojčetem a tichým nesmělým hlasem se zeptal vedle sedící dívčiny: "Nebylo prosím toto místo volné?" Kámen by se ustrnul, ne však dívčina: "Nevidíííš, je to vobsazenéééé!" A spolu s partou spolužáků propukla v kobylí řehot. Pán nejprve zbrunátněl a potom hlasem ne nepodobným zvuku Tyranosaura ze Spielbergova Jurského parku zařval: "Drž píííču ty kundóóó!!!" Jeho vpravdě údernická postava a mozolnaté ruce velikosti lopat dodaly patřičnou váhu. Frikulíni zrudli, zmlkli, vypnuli dvojče. Pán získal rázem místo jak pro stopadesátikilovou matronu. I chodbička se rázem vyprázdnila a já klidně cestoval až do HK. Bohužel jsem neměl odvahu dělňasa požádat, zda by se mnou nechtěl cestovat častěji.
|
|
|
to mi připomělo silný zážitek z tramvaje č.22 jedoucí okolo hradu ..
na dvou invalidních sedadlech tam seděla dvojice mániček, dlouhý mastný vlasy, smrdutý jeans vesty a kalhoty a jedna mánička vymačkávala beďary druhé máničce. s ohledem na jejich vzhled bylo obtížné říci, zda to jsou buzny, lesby či dokonce heterosexuální dvojice. nad nimi se skláněla důchodkyně, která nevěděla, jak požádat, aby jí pustili sednout - ve snaze je k tomu přimět o ně vždy zavadila kabelkou, což zfetovaná mánička lehce vyřešila tak, že odsunula kabelku z před xichtu druhý máničky a dál vymačkávala beďary. když to bába nevydržela a nahlas je pokárala, co to je za mládež, že nepustí straou důchodkyni sednout, jedna mánička otočila hlavu jejím směrem a prokouřeným mužským hlasem řekla "pani, bolej nohy jako po mrdu"
a bylo vymalováno ..
|
|
Jel jsem nedávno asi po dvaceti letech vlakem, ze Smíchova do Dobřichovic (dělají tam "U Caldů" skvělý tatarák) a zpět a čekal jsem natěšeně pořádnou dávku těch hustejch věcí jako narkomany, zloděje, zápach, sprosté průvodči a tak, maje na paměti že jízdné platíte ne proto aby vás někam ČD dopravila, ale už za ten zážitek jako takový. Jelo nás víc, všichni jsme chtěli pít, nikomu řídit, tak proto vlak. No a dobrý, vlak čistej, pohodlnej, vyhřátej, přijel i dojel přesně, míst k sezení dost. Jízdný bylo v řádu nějký desetikoruny. Zvláštní, ale fakt líbilo. Třeba se někdy zase svezem ;-)
|
|
|
No, ona většina lidí, co tu pomlouvají železnici, vlakem ve skutečnosti nejspíš jela ještě za Klementa Gottwalda a tak jim unikly změny, které se v dopravě mezitím odehrály :-). Neříkám, že je to ideální stav, ale hodně se skutečně zlepšilo.
|
|
To co jsi popsal, nejsou zmrdi, ale spíš vohnouti nebo prostě hovada.
BTW: to s držením místa - jasně, ptát se, jestli je tam volno, je slušnost, ale zase opačný extrém, když jeden člověk drží místo 7 dalším v kupé je taky na houby.
Ještě že jsem vlakem už asi 5 let nejel kromě jedné výjimky, kdy jsem vezl ségře auto a musel se nějak vrátit domů...
|
|
Jakožto obyvatel jediného města v Evropě, které má 30 000 obyvatel a nemá vlakové spojení toto ocenit nijak extra nemůžu, jen mohu konstatovat, že jsme obměnili výbavu nádraží, vlaků, lokomotiv, ale na obměnu lidí budeme muset chvilku počkat....
|
|
|
|
Orlová? Ale pochybuji o té jedinečnosti v Evropě... Vezmu-li v potaz evropské Rusko, nevěřím, že tam do každého takového městečka jezdí vlak.
|
|
|
nojo, jsem myslel západ, nikoliv nefunkční moloch na východě :-)
|
|
je to zase dalsi vykrik do tmy o tom, jak je nejaka vec nahovno. v tomto pripade vlaky.
mimochodem chovani, ktere autor popisuje, neni zmrdstvi, ale normalni buranstvi - chovani v cesku az prilis bezne.
|
|
Autor si plete zmrda s hulvátem.
Taková krásná česká slova máme. Prase, prasopes, čuně, dobytek, hulvát, hovado, blb, sráč... atd. Co furt máte s tím zmrdem?
Kluk, který vám přebere holku, není zmrd.
Člověk, který zívne nebo kýchne, aniž by si zakryl hubu, není zmrd.
Člověk, který hlasitě telefonuje nebo poslouhá hlasitou muziku, není zmrd.
Pokud nevíte, kdo je zmrd, pročtěte si starší články od DFENSe.
|
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Jak být zmrdem ve vlaku
|