Komentáře ke článku: Dojmy z 2. budějovické cyklojízdy (ze dne 21.09.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Své zděšení mi hlásila matka, dovolila si jít pěšky v místech, kde cyklouni onanovali - působilo to na ní velice nepřátelským, bezohledným dojmem.
V Praze jsem na proficykloblby zvyklej; ČB je přitom cyklistů ráj, co by chtěli "zlepšovat"?
Při toulkách městem pěšky či autem se v ČB hojně setkáte s ožralými cyklisty, důchodci na kole jedoucí křížem krážem přes celou vozovku, cyklisty jedoucí po 2 proudé silnici uprostřed, cyklisty, kteří náhle odbočí a ani se neohlédnou (jedním mi bylo vysvětleno, že pozor mám dávat já jako řidič...).
A teď se tam začnou líhnout profizmrdi a infiltrovat magistrát. Sice žiju v Praze, trvalý bydliště mám ale v ČB. V komunálních volbách se podle toho zařídím.
|
|
|
A až člověk půjde od volební urny na oběd či večeři, tak se nestavovat u Kliků http://cs.wikipedia.org/wiki/Velký_a_Malý_Tisý , i když tam dobře vaří, nejen, že první logo partnerů akce je jejich, ale maldej Klika je i hlavním organizátorem.
|
|
|
špatnej odkaz, ten správnej je http://www.hotelklika.cz/
|
|
|
Hotel Klika to, ehm, nevychytal.
Většinu praocvních i přátelských obědů a večeří jsem realizoval u Kliky, plus měsíčně zhruba 4x ubytování nějakých návštěv nebo lidí ze zahraničí nebo večerní posezení po nějaké poradě. Příčinou tohoto stavu byl ochotný personál a dobré jídlo, narozdíl od podniku naproti. I několik čtenářů DF se tam se mnou podívalo. Od čtvrtka minulého týdne se však už u Kliky nepapá a nebydlí, protože byl blacklisted. Nevím, zda to panu majiteli za to stálo, mohlo to být nějakých 15k měsíčně. Ale halt zyklofašismus má taky svou cenu.
|
|
|
Hm, taky jsem tam docela rád přespával při občasných pobytech v Thomadorfu. No ale není to jediný hotel tam... Šup na blacklist.
|
|
|
A nestálo by za to pana hoteliera informovat že přichází o kšefty a proč se tak děje? Ne že bych čekal že to něco změní, ale už jen pro radost :-)
|
|
Clanek jsem jenom prolitl, protoze reporty z cyklojizd jsou tak nejak porad to stejny - banda idiotu ma potrebu exhibovat a tak se souhlasem magistratu otravuje jeden den zivot normalnim lidem. Je to na hovno, jiste, ale nic novyho. Ovsem padl mi zrak na tohle nasledujici souveti, takze se ho jako zla zruda chytim a zbytek clanku budu ignorovat.
V pelotonu jsem zahlédl několik velmi malých dětí, dokonce jeden populární přívěsný vozík za kolo pro přepravu dětí – jak něco takového může dostat homologaci netuším, jestli to pro přepravu osob homologované není, trochu to boří mýtus o cyklistech jako společensky odpovědných lidech.
Co ma homologace spolecnyho se "spolecenskou odpovednosti"? Co je spolecenska odpovednost? Proc by me melo zajimat, jestli ma nekdo nejakej papir s razitkem na svoje kramy? A kdyz to homologaci ma, je to teda v poradku?
|
|
|
Společenska zodpovednost je, ze se neuchlastam tak, abych byl dlouho na obtiz. Nebo nevystavuji sve deti riziku zmrzaceni, aby byly dozivotne zavisle na spolecenske solidarite, kdyz uz budu ignorovat jejich vlastni blaho.
|
|
|
Píčovina je ten vozík tak jako tak, ale předpokládám, že když to nějakej ústav schválí, má to parametry, který zaručujou nějakou základní míru bezpečnosti. No uznávám, je to bláhový předpoklad.
|
|
|
Do toho, v čem si cyklobuzny vozí potomstvo Vám nic není. Naopak čistě pragmaticky je vozítko nehomologované pro Vás lepší. Až Vám s tím vletí do cesty a Vy jim juniora zrakvíte, bude mít Váš právník v případě nehomologovaného vozítka podstatně usnadněnou práci.
A ten přístup „ať jim koza taky chcípne“ si strčte za klobouk. Řidiči a vlastníci aut jsou dnes sice buzerováni podstatně víc než cyklisté, ale pořád ještě je kam šrouby utahovat. Podporovat v takové situaci jakoukoli buzeraci kohokoli je krátkozraké a hloupé.
|
|
|
|
Můžete říct, v čem je takový přívěsný vozík nebezpečnější než klasická sedačka na kolo?
|
|
|
Ze sedačky na kolo dítě vypadne někam do pekel, přejedu ho jen pokud mi upadne pod kolo, jinak do něj narazím, přičemž aktivní bezpečnost a tyhle srandy. 17 palcovým kolem na jeepu ovšem vezmu vozík za kolo tak, že z mimíska zůstane úhledná placka.
|
|
|
Ze sedačky na kolo dítě nikam nevypadne, protože je k sedačce pevně připoutané. V případě nárazu odletí někam i s kolem.
U vozíku (alespoň u těch lepších) je konstrukce, která něco vydrží, navíc dítě nesedí úplně vzadu a jsou za ním minimálně dva páry trubek. Namotání na 17" kolo jeepu nechápu, to jako před kolem nemusí být nárazník?
|
|
|
Dva páry trubek? Jste si jistý? Jinak nárazník tam být musí, ale může být celkem vysoko ;)
|
|
|
Ano dva páry trubek. Vy jste si snad takový vozík pořádně neprohlédl, že to nevíte? Bavím se o lepším vozíku (ne o vozíku za tři litry z ocelových trubek 16x0prd - kdy 0prd je i s vrstvou komaxitu) z hliníkových trubek, který má robustní klec (první pár trubek) a mezi sedačkou (druhý pár trubek) je deformační zóna tvořena zavazadlovým prostorem.
Přiznám se bez mučení, že jsem takový vozík rok vlastnil a na další sezónu jej poslal dál, protože tu na něj nebyl vhodný terén:
1. Musí být pěkný povrch cesty. Na rozbitém asfaltu poskakuje a je tedy nutno jet obzvlášť pomalu. Na prašné cestě zase všechen bordel schytá dítě, což není úplně optimální. Lze vyřešit stažením nepromokavé slídové vrstvy, jenže to se zase na slunci upeče...
2. Do kopců to klade fakt dost velký odpor a je tedy vyžadována velká fyzická kondice.
Kombinací těchto dvou faktorů, kdy rovinatou krajinu aby tu člověk pohledal a pěkný povrch cesty též, jsem se rozhodl nepokračovat v provozu vozíku.
Každopádne, cyklista na frekventované silnici je riziko, cyklista s dítětem (ať už ve vozíku nebo na vlastním kole) je čirá debilita. Úvahu o výšce nárazníku ponechám stranou, protože to vždy skončí na "a co když ho přejede Tatra". Zamyslím se nad pravděpodobností a řeknu si "tož to su klidný..."
|
|
|
Pro mě je ta pravděpodobnost průseru nemalá, no.
Prostě posadit si dítě do kárky v provozu, abych na něj neviděl...víte, já tohle nikdy nepochopím. Nejsem dost sluníčkovej. A tuhle prasárnu vážně nechápu ani na stezce.
|
|
|
v dnešní době to asi moc nepomůže. Když u toho bude mrtvé malé dítě, hysterie davu nedovolí řešit takové "drobnosti" jako je nehomologované vozítko.
stal se případ, kdy řidič smetl v zatáčce tohle vozítko i s dítětem, už je to několik let, takže určitě v době, kdy tato vozítka ani nebyla povolena. I když nevím, jak to nakonec dopadlo, o tom, že cykloun neměl své dítě vézt v pojízdném stanu nebyla vůbec řeč.
|
|
až na ty řidičáky, ale to už jsme řešili jinde. Neusnadňujte systému práci tím, že mu budete navrhovat další možnosti buzerace a posílení státní správy.
|
|
|
No, já myslím, že na to přijdou sami. Vím, že je to zvláštní nápad, ale prostě mám zato, že když se někdo pohybuje po silnicích v dnešní hektické době, měl by znát předpisy.
|
|
|
To za chvíli skončíme u řidičáků pro chodce.
Jsem rád, že tyhle hovadiny ještě nebyly v době, když jsem bylo dítě, takže jsem se mohl na kole prohánět kolem domu po libosti. A bez helmy...
|
|
|
Helma je naopak úplná blbost.
Já například na hlavní silnici jako dítě nesměl. Rodiče mě pustili do provozu, až když jsem znal předpisy. Ale polí, luk, lesních cest bylo dost, tak co. Sám bych dítě na ulici nepustil na kole ani přiměřeně vzdělané, ty silnice k tomu prostě nejsou, bojím se tam často i chráněný plechem.
|
|
|
je to blbej nápad. Každá babka s roštím, každý dědek, který jede do místní hospody by museli někde složit zkoušky, pravidelně si prodlužovat platnost řidičáku, případně by si ho museli nechat vyměnit až přijde jednotný evropský, apod. Jen kolik administrativy si vyžadují současné řidičáky.
obecní správy by měly možnost nabrat další úředníky, nakoupit další počítače, úložiště dat, tiskárny, zaúkolovat výrobce plastových kartiček, autoškoly by měly další kšefty, policajtů by muselo být víc, víc úředníků, víc kamer . . . . víc všeho a zase o něco méně peněz.
časem by se zjistilo, že na kole jezdí lidé, kteří mají řidičák na auto dvacet let v šuplíku aniž by sedli do auta (což je případ třeba mé matky), takže by nějaký mudrlant přišel s pravidelným přezkušováním a pak by další mudrlant přišel já nevím s čím.
lépe by bylo snažit se prosadit větší odpovědnost lidí. Kašlat na nějaké plastikové průkazy, vyjede cykloun na silnici, ručí za to co dělá. Například ta blbost v nedávné kause, kdy byl řidič obviněn, že měl předpokládat, že mu tam cykloun z vedlejší vlítne. Cykloun udělal chybu, zaplatil za ni, tečka, víc není co řešit.
|
|
|
Za dvacet let bude mít řidičák stejně každý. Na silnici nepatří lidi, co nevidí, cyklista nebo autista ;) Stejně tak všichni ostatní, co nepatří za volant, nepatří ani za řidítka na silnici, přinejmenším ne samostatně. V doprovodu - proč ne.
Důležitý je výcvik a zkouška. Před zkouškama se na to drtivá většina lidí aspoň koukne. A vaše matka jistě ví, že předpisy jsou relativně složitá věc, a tak než sedne do auta, přečte si je, zkusí to někde na louce atd.
Já ani nechci říkat, že by je cyklisti mít měli, imho je to prostě otázka času a my to neovlivníme...
|
|
|
měli bychom se naopak snažit, aby za dvacet let nemusel mít řidičák vůbec nikdo.
výcvik a zkouška jsou možná důležité, ale není třeba je organizovat pod hlavičkou státu. Zrušením řidičáků by nutně nemuselo dojít ke zrušení autoškol. Někdo by se to naučil doma a na louce, jiný třeba v autoškole.
předpisy jsou relativně složitá věc, ale hlavně dnes jsou tak přebujelé, že už jsou zbytečné. Většina lidí jezdí spíše instiktivně či podle letitých zkušeností za volantem. Tak nějak znají dřívější či pozdější penzum pravidel, která platila v době, kdy dělali autoškolu. Řidiči z povolání nepatří zrovna mezi výkvět inteligence, spíše naopak - těm chytrým se omlouvám - přesto jsou schopni najezdit tisíce km bez vážných problémů. Navíc i dnes je možné si řidičák koupit.
zajímavé je, že nejvíc problémů mají dlouholetí řidiči, kteří díky dnešnímu bodovému systému přijdou o řidičák a musí ho dělat znovu. Přestože jsou to velmi schopní řidiči, mají velký problém projít. Mají své zlozvyky, ale zažitá pravidla. Proti tomu je čerstvý absolvent autoškoly, který má všechna pravidla v čerstvé paměti, úplná tragédie.
(moje matka už do auta nesedne, měla vážnou a nezaviněnou dopravní nehodu a od té doby se bojí i jako spolujezdec. Nabořila ji žena, která měla řidičák v šuplíku, jednou za pět let ho vzala a vyrazila najet si tři kilometry. V době nehody jí bylo 75, ale protože téměř nejezdila, vypadala jako bezproblémový řidič, kterému netřeba řidičák odebrat. Desetiletí bez nehody, celkový nájezd nula nula nic.)
|
|
|
nevím, jestli by paní pomohlo nemít řidičák, zato znám pár lidí, kteří se jako mladí díky zkouškám předpisy trochu naučili. Bodový systém je krávovina, protože nezohledňuje nájezd, což ostatně ani nejde. Naopak sebrání řidičáku za alkohol nebo opravdu vážné vykašlání se na předpisy, kde člověk způsobí nehodu, mi přijde ok.
|
|
|
Sebrání ŘP za alkohol (za předpokladu jízdy zcela bezproblémové a bezpečné) je nebetyčné fašistické svinstvo.
Ale když vidím, že tu prosazujete takové totální a totalitní hovadiny jako ŘP na kolo... no, nepřekvapuje :(
|
|
|
Měl jsem hospodu na venkově. Kecy o tom, jak je sebrání ŘP za alkohol, by si jistě rády poslechly 2 rodiny pozůstalých, co jsem tam poznal. Chcete zařídit setkání? Kdy máte čas?
|
|
|
Já to zkusím ještě jednou, ačkoli na základě předchozí debaty nemám dojem, že byste byl přístupný racionálním argumentům... no, ale dnes jsem ještě moc hrachu nenaházel, tak proč ne.
Zakazovat všem alkohol za volantem proto, že někde nějaký pitomec se nadral, jel jako prase a někoho zabil, je přesně stejně logické, přesně stejně smysluplné, přesně stejně rozumné a přesně stejně mravné, jako zakazovat všem vlastnit a nosit palné zbraně proto, že Breivik vystřílel tábor socanů na Utøye, nebo jako zakazovat sekery proto, že Pandu Nagašja sekerou pobil devět ženských, nebo jako zakazovat náklaďáky proto, že Hepnarová jedním takovým povraždila osm lidí, nebo jako zakazovat sklepy, protože Fritzl... a tak dále.
Je možné a (za jistých podmínek) smysluplné trestat chování, jež ostatní ohrožuje, byť i aktuálně nevedlo k havárii; dobrým příkladem je třeba nedání přednosti nebo nedodržení bezpečné vzdálenosti.
Naproti tomu trestat chování, jež s nějakým risikem přinejlepším koreluje (a i to je velmi sporné) smysluplné není vůbec; právě naopak, je to totální a totalitní svinstvo první kategorie. Dobrým příkladem je právě alkohol (nebo třeba telefonování).
|
|
|
Je vidět, že jste toho opilý moc nenajezdil, což vás jistě šlechtí. Já jel opilý dvakrát, obojí v 18 letech věku a nehodlám to podstupovat znovu.
Možná se rozcházíme v definici opilosti. Ne, opravdu nemám na mysli 0,00nic promile. Mám na mysli stav, kdy jde člověk po čáře, jako by se měl projít po zmiji, a sem tam upadne a dál se plazí.
Trestání nedodržení bezpečné vzdálenosti je jedna z největších blbostí, co jsem kdy viděl. Co je bezpečná vzdálenost? Kolik je to pro Alonsa v Skovém mercedesu? A kolik pro 80 letého dušičkového řidiče? Za to ať si každý odpovídá sám.
|
|
|
1. Nešla řeč o "opilosti", šla řeč o "alkoholu". A ten se, jak známo, trestá v libovolném množství, jež Dräger naměří -- v některých případech tedy včetně nulového.
2. Chápu správně, že kdyby se to nekonečné fašistické svinstvo popsané v bodě 1 nedělo, cítil byste se jaksi nucen jezdit namol opilý, a neměl byste vůbec možnost se tomu vyhnout? Přesně proč?
Pokud snad ne, jeví se mi argument "nehodlám to podstupovat znovu" mírně řečeno absurdním.
3. O tom, že by měla nebezpečná vzdálenost být fixní bez ohledu na konkrétní situaci, jsem nic nepsal.
Je samozřejmě závislá na spoustě věcí, od rychlosti po obě auta, o nichž se bavíme. V mnoha případech je sporná, a pak samozřejmě trestání na principu dubio pro reo nepřipadá v úvahu.
Nicméně jsou případy -- a jsou dost běžné v praxi -- kdy její nedodržení je naprosto tristní; typickým příkladem, např. na Jižní spojce viditelným dennodenně, je "vpředu Superb, vzadu Felicia, vzdálenost 3 m, rychlost 80 km/h".
Takové situace za jistých podmínek může být smysluplné trestat. Nicméně on celý tento bod je pouze řečnické cvičení, neboť ony podmínky stejně v praxi nejsou téměř nikdy dodrženy -- zahrnují totiž mj. jako podmínku nutnou moudrého policistu, který spolehlivě odliší, zda ta situace vznikla debilitou řidiče Felicie, nebo myškou řidiče Superbu, a podle toho se dokáže korektně a správně rozhodnout, koho z nich zprdnout. A takový policajt se vyskytuje zhruba stejně často, jako vodník, hejkal, případně slušný politik.
|
|
|
Že to nehodlám podstupovat znovu bylo konstatování, nikoliv argument. Auto nechávám doma, když jdu pít.
Řeč šla o alkoholu, nikoliv množství, to už je jiná báchorka.
Moudrý policista existuje, pár takových znám. Prakticky nikdy nejezdí chytat nepřizpůsobené řidiče. Jednak je jich málo a jsou potřeba na jiné úkoly a druhak by vybrali málo na pokutách.
|
|
|
Ale prdlačky.
Prostě se snažíte prosazovat socialistickou úřední buzeraci, lejstra, papíry a tak.
"Pít" nechodím, chodím (či spíše jezdím) na pivo, stejně jako mnozí moji vrstevníci a kamarádi. Dáme dva kusy, občas tři a mažeme domů, do svého malého pekla.
Protože se nejedná o celodenní či noční tahy, každý po odchodu z osvěžovny nafouká tak jedno, jedno a půl pivka, když hladin dostoupá maxima, sedí už v papučích.
Jsou místa, a není jich tak málo, kde "jít" na pivo znamená jít pěšky 40 minut, hodinu. Takže nějaká doprava je nutná, a přivolávat taxi z okresního města asi poněkud nerentabilní, mhd není, představte si, že taková místa jsou i v blízkém okolí Prahy.
25 let jsme se tedy kolem sedmé sjížděli, někteří po cestě z práce, jiní už z domova, na hodinku poblafání o prdu nad sklenicí oroseného, občas k nám přisedl i místní "orgán". Když byla "dopravně bezpečnostní akce" vědělo se, kde stojí a vědělo se kdy odjedou, tak vychytali pár projíždějících ochmelků co jeli z golfu nachcaní na Prahu a strejcové v hospodě paradoxně při tom čekání vypili víc než obvykle, přesto, za těch 25 let žádný problém, nebo nehoda ve vsi a pod vlivem už vůbec.
Čas oponou trhnul, proti opilým vrahům na silnici se postavilo nejen veřejné mínění, zákonodárné sbory, ale i vedení obce, orgáni dostali úkol s tím rázně skoncovat, a tak během týdne nás měli 9. Všichni slušně odchycení před svými domovy, s tím, že nafoukáno tak kolem 0,4-0,5.
Tímto se z nás stali ti nebezpeční, prasící cyklisté, co sráží stařenky na přechodech, producírují se v cyklobuznooblečkách, jezdí ožralí na plech a je třeba si na nás došlápnout, pravidelně kontrolovat na alkohol a sbírat jim nové cyklořidičáky.
Tak to si kolego strčte do prdele, a zatemujte násadou od vidlí.
|
|
|
Ne, snažím se říct, že situace na silnicích se hodně změnila, a že z lidí, kteří neznají předpisy, se stala noční můra, řidiči jsou pořád jednou nohou v kriminále.
Mimochodem, ve velkých městech v zimě je brzdná dráha auta klidně desítky metrů. Když zabrzdí auto, které je 10m přede mnou, dokloužem ke křižovatce spolu. Když upadne cyklista na břečce, leží na místě. Musím za ním jet 10 km/h a nejlíp 30 metrů. Kolo prostě v dnešním provozu překáží. Pokud cyklista dodržuje předpisy, ještě se to dá. Pokud je nezná, tak se to nedá. Když přečtete celou diskuzi, třeba pochopíte, co se snažím říct.
Strkání čehokoliv do prdele nepraktikuji.
|
|
|
Hm.... az budeme delaborovat "efjednicky", ze bych vzal s sebou dcerku? Jeste nechodi do skolky, ale dokud ji to v ruce nebouchne, tak prece o nic nejde.
Dobrej napad. Aspon si pohraje.
Samozrejme, nejsem debil a nejprve ji ukazu, ze ten krouzek z toho proste nesmi vytahovat.
|
|
|
Já se přiznám, že u toho alkoholu to mám tak půl na půl, resp. "vocamcaď až pocamcaď" . Jednoznačnou idiocií je ta naše "nula", o tom není sporu. Nicméně se domnívám, že existuje určitá hranice konzumace jejíž dosažení/překročení už téměř s jistotou vede k výraznému omezení schopnosti řídit auto a výrazně se zvyšuje riziko, že jinak zcela triviální situace skončí díky tomu průserem.
Vím, že tu možná budu za ovci a podporovatele svinstva, ale osobně si myslím, že pokud při kontrole řidič "nadýchá" jedno promile a více, tak by nějaký postih následovat měl, a mělo by mu být rozhodně zabráněno v jízdě. Protože já bych ho fakt na silnici potkat nechtěl.
Ostatně ani v tom hypotetickém ankapu nevěřím, že provozovatel soukromé komunikace klidně sleduje jak mu po ní jezdí řidiči "na plech", a zajímat se o to začne až když díky podobnému hovadu někdo(jiný jeho zákazník) skončí v servisu/špitále/urně. Minimálně jako PR nic moc.
|
|
|
Nepochybně taková hranice existuje.
Nicméně je poněkud individuální. Chcete-li takovou hranici, která bude fungovat opravdu prakticky pro všechny, musíte ji postavit někam nad 3 promile, plusmínus.
Nicméně bych si dovolil znovu zdůraznit to, co jsem psal hned na začátku -- nebetyčné fašistické svinstvo je sebrání ŘP za alkohol (za předpokladu jízdy zcela bezproblémové a bezpečné).
|
|
|
Když řidiče necháte projít po čáře, dát si prst na nos a podobné srandy, mohlo by to pomoci. Jízda zcela bezproblémová a bezpečná...můžeme i tohle začít relativizovat. Každopádně cyklistů, kteří se na kole sotva udrželi, jsem viděl stovky až tisíce, desítky z nich později s vážnými zraněními, a nikoho to nezajímá. A to se nebavím o tom, kolika řidičům nějaká ta mrtvolka cyklisty úplně zkazí den.
Víte, ono je to těžké. Pervitin obecně možná ani nezhoršuje schopnost ovládat vozidlo, ale dost zkresluje vnímání nebezpečí. Alkohol to v nějaké míře už v docela malých krevních koncentracích údajně umí též. A je jen otázka, jestli na základě těchto poznatků trestat všechny. Když nemáte moudré policisty, eliminujete riziko.
Pokud se shodneme na tom, že naprosto na plech ožralí lidé by neměli mít dovoleno řídit, je to pak už jen diskuze nad technickými detaily.
|
|
|
Osobně považuji za lepší apriorní omezování čehokoli apriori omezit :)
Nicméně vzhledem k tomu, že ukrutná spousta lidí -- podle mne hloupě; ale podle nich jsem hloupý já, takže se to srovná :) -- pociťuje potřebu téhleté "bezpečnosti", jsem ochoten sice s nechutí, ale akceptovat přístup "lidé, již nejsou schopni řídit bezpečně, by neměli mít dovoleno řídit."
Kromě jiného jsem ochoten sice s nechutí, ale akceptovat taková měřítka schopnosti řídit bezpečně jako "prst na nos" nebo "chůzi po čáře".
Naprosto nejsem ochoten -- za žádné situace, nikdy, nijak, a bez kompromisů -- akceptovat taková měřítka jako "Dräger ukáže nenulové číslo" nebo "drží v ruce telefon".
|
|
|
|
Skutečně až tak moc? Jak říkám, já nemíním diskutovat o nesmyslech na úrovni 0,3-0,7 promile, ale pokud si dobře pamatuji, tak podobná situace byla párkrát testována, a nad hranici jednoho promile bylo zhoršení té reakční schopnosti už poměrně citelné.
Já vám nevím. Jízda autem v sobě nutně obsahuje určité riziko nepředvidatelné situace a řidič by toto měl vědět a akceptovat to. A pokud se někdo vědomě uvede do stavu, kdy je jeho schopnost na takovouto situaci reagovat znatelně snížena, tak do toho auta prostě nemá lézt a má si zavolat taxika. Nebo manželku:-).
|
|
|
je to dost indivindi. Osobně bych to nedala, ale na vlastní oči jsem viděla dva, kteří sotva stáli na nohou a přesto dokázali bez problémů řídit. Jeden z nich mi následně vysvětloval, že když se neudrží na nohách, po sednutí do auta získá takovou zvláštní stabilitu. Dlužno říct, že oba jsou řidiči s velkým nájezdem, nejspíš překročili rubikon a již jsou schopni reagovat i když nejsou ve formě ani trochu.
ale o to vlastně nejde, protože ani jednoho z nich nechytli. Možná se časem vybodují na nějaké blbosti. Ono totiž nezáleží jen na tom kolik promile má člověk zrovna v krvi, ale i na provozu, na schopnostech ostatních, na jejich momentální pozornosti. Víceméně je nehoda v důsledku vlivu spousty náhod a okolností.
|
|
|
Ale to lze prece aplikovat globalne:
- za predpoklady, ze sex nebude mit zadny spatny dopad na vyvoj, at si deti sukaji treba v 10 letech
- za predpokladu, ze dite slibi, ze nikoho nezastreli, je mozne mu dat nabitou palnou zbran bez omezeni veku
- hasicska strikacka muze byt v garazi bez vody, ale pouze za predpokladu, ze pul hodiny pred nahlasenym pozarem bude naplnena
Miluju predpoklady. Vzdy je mozne se na jejich zaklade rozumne domluvit i s uplnym debilem.
|
|
|
předpoklady je možné vynechat, pokud si o vlastních dětech vždy bude rozhodovat rodič. Žádná obecně platná pravidla pro sex, žádná obecně platná pravidla pro zbraně, jen a jen rozhodnutí rodičů toho kterého dítěte. To úplně stačí. Obdobně hasiči, je jen jejich boj, jak si to zařídí s vodou.
|
|
|
Hasici to nezvladnou, Vam barak shori a oni Vam nic nedaji, protoze nic nemaji. A je to vyresene.
Dite se zastreli, no, holt udelalo chybu. To se stava. Zivot jde dal. Sice je jeho zivot v haji, ale zase na ferovku, Vy z toho mate vycitky.
No a pokud behem hry zastreli treba souseda, no tak dostane poradne vyhubovano. A mozna i vyprask, ale to se jeste uvidi.
|
|
|
|
Myslim, ze tady se nebavime o extremech, ktere nastanou v jednom pripade ze sta. Ale troufam si tvrdit, ze pokud deseti patnactiletym klukum dam kulovnici, alespon polovina z nich se pokusi na neco vystrelit, pro zacatek treba na plechovku. Po prvnich deseti ranach to bude nuda, zkusime ptacka, pak kocku, pak udelame forek na duchodce odvedle...
Nebavim se o situaci, kdy je dite non-stop pod dohledem, protoze de facto ma omezene rozhodovaci moznosti. TO mohu celkem klidne predat diteti i rizeni letadla, pokud mam druhy knipl v ruce. V tomto pripade by opravdu omezeni nemusela byt, kdyz moznost situaci ovlivnit (ne tedy jen zodpovednost) je 100% v rukou cloveka, u ktereho je predpoklad, ze to zvladne.
|
|
|
Tak urcite...my zamlada jsme z nudy strileli po důchodcích zcela bezne...
(Btw kdyby někdo vedel, co všechno delame jakožto deti skolou povinne, tak by bud skončil v blazinci, a nebo my bysme skoncili privazany retezama k baraku. Vsichni jsme se mohli asi 1000x zabit, zabit nekoho jiného, znicit majetky v radech milionu a podobne. Jen se to nikdy z nejakeho nepochopitelného duvodu nepovedlo :-)))
|
|
|
Já u té zbraně to mám lehce komplikované ....
1) vaše dítě ve vašem domě a na vašem pozemku s vaším kvérem. Rozhodně ano a čistě váš boj(abstrahujme od rizika, že to může například poslat sousedovi do stodoly).
2) vaše dítě s vaším kvérem a s vámi na veřejném pozemku. Pořád ještě ano, je to vaše dítě a vy jste za něj zodpovědný. I když pokud bych vás a vašeho potomka osobně a dobře neznal, tak bych přeci jen silně zbystřil a asi se někam poodsunul:-))).
3) vaše dítě s vaším kvérem mimo váš pozemek a bez vašeho dozoru. A tady se projevím jako srab, ale to bych tedy zažít nechtěl. Vy jste jeho rodič takže jej znáte a věříte mu....pro mě je to ale cizí dítě, nevím o něm nic, a potenciální průser je moc velký na to, abych někomu takovému takto věřil a byl ochoten riskovat.
|
|
|
Mě spíše u kolegy fascinuje to přesvědčení, že nějaká zkouška či úřední lejstro z blbce vychová inteligenta.
To jsou nějaké nové poznatky přímo z Brusele?
|
|
|
A to říká kdo? Víte, co je inteligence?
Já říkám, že člověk musí dostat šanci se předpisy naučit, než ho začnu buzerovat. Je jedno, jestli ve škole, v autoškole nebo jen z materiálů.
|
|
|
|
Ne, nic takového si nemyslím, dávno by nešlo o policii. Kdyby neexistovaly ŘP, nenulové procento lidí by se snažilo za výcvik neplatit, sednout do auta s nějakým příbuzným a vyrazit do provozu. Mohl bych v autě potkat exoty, kteří nevědí, jak vypadá která značka.
Nebo možná ne, možná by se všichni spořádaně naučili předpisy a jezdili by perfektně. Bohužel i teď, kdy stát lidi k výuce řízení vysloveně nutí, se najdou pitomci. Cyklisty stát nenutí a podle mého pozorování je mezi nimi pitomců, kteří o předpisech nikdy ani neslyšeli, natož aby je uměli aplikovat, řádově víc, a to ani neuvažuji, že někteří cyklisté mají řidičák. Tedy ta státní "buzerace" evidentně funguje. Nebo mám v úvaze logickou díru?
|
|
|
Kdyby neexistovaly ŘP, nenulové procento lidí by se snažilo za výcvik neplatit, sednout do auta s nějakým příbuzným a vyrazit do provozu.
A nabizi se celkem zjevna otazka, zda by je ti pribuzni nenaucili jezdit lepe, nez instruktori v autoskole.
Mohl bych v autě potkat exoty, kteří nevědí, jak vypadá která značka.
A jste si jist, ze je nepotkavate? Tusite, ze American, ktery prijede prvne do Evropy a v zivote nevidel zadnou evropskou dopravni znacku, zde se svym ridicskym prukazem, ktery ziskal po jednom objeti bloku ve svem rodnem Sleepy Hollow v nejakem caddym s automatem, muze ridit totez, co v USA, tedy klidne i maly autobus s tezkym privesem?
Cyklisty stát nenutí a podle mého pozorování je mezi nimi pitomců, kteří o předpisech nikdy ani neslyšeli, natož aby je uměli aplikovat, řádově víc, a to ani neuvažuji, že někteří cyklisté mají řidičák.
Nejspis jich ma ridicak drtiva vetsina. Coz tu vasi teorii o uzitecnosti ridicskeho prukazu a statni buzerace dost zneverohodnuje.
|
|
|
Drtivá ne. Podle mých dotazů na cyklisty je to tak 60% s řidičákem, 40 bez. A ti bez, to je silná káva.
Nejsem si jist, že nepotkávám, ale Američanů tu bude poměrně malé množství, takže snad nezpůsobí větší škody.
Když ujede řidič svých prvních 10 tisíc, riziko nehody dost klesne. Jenže při prvních kilometrech budu klidnější, když bude zřetelně označen, pojede s někým, kdo řídit opravdu umí a má pedály pro případ nouze a dostane předem i teoretické poučení.
|
|
|
Svinstvo to sice je, ale vazba na fašismus mi docela uniká...
|
|
|
No, tam byl implicitní předpoklad "bere jej státní moc a nikoli naštvaná bojůvka zemědělců z Horní Dolní", a pak je to zřejmé, ne?
|
|
|
znám pár lidí, kteří se jako mladí díky zkouškám předpisy trochu naučili
Já znám spoustu lidí, kteří se předpisy naučili protože chtěli jezdit autem. Protože bez bumážky jezdit nejde, učili se to skutečně před zkouškou, to ale neznamená že se to učili "kvůli zkoušce". A spoustu těch pitomin ze zkoušky taky okamžitě zapomněli. Já například absolutně netuším jak vysoko mají být světla, jak jsou přesně specifikována, jak vysoko má být odrazka, jak vysoko mlhovka. Je mi ukradené s jakou frekvencí bliká blinkr. Vím celkem jistě, že valná většina řidičů co má papíry déle a jezdí denně by stejně z testu proletěla (ostatně denně vidím spousty zajímavých způsobů používání blinkru například na kruháči - každý komisař by se z toho osypal, ale nikomu to neubližuje).
|
|
|
Jezdili ti lidé předtím na kole?
|
|
|
Je to pochopitelně blbost s těmi řidičáky pro chodce či cyklisty, protože by se na to nabalil neuvěřitelně velký aparát úředníků a jiných vyžírků. Nicméně průkaz chodce a později i cyklisty jsem jako děcko školou povinné skutečně dostal. Předcházela tomu nějaká dopravní výchova a pak zkouška (normální testík podobně jako v autoškole) pod dozorem policajta (tehdy VB). Rozhodně to ve mne nezanechalo následky. Spíše se ve mne probudila touha poznávat význam dalších a dalších dopravních značek.
|
|
|
|
Souhlasím, že řidičáky na kolo jsou pitomost.
Naopak - vůbec by ale nebylo špatné, dát pánům tvorstva líznout dopravně-legislativní reality. Běžný řidič je při řešení přestupku oflastrován, a následně pak obodován. Bodů má 12, ztráta řidičáku může znamenat ztrátu zaměstnání, vrátitz vybodování se může za cca 2 roky. Máme zde minimální mzdu, takže:
Minimální ztráta při vybodování = 24 * 8500 = 204000 Kč
děleno 12 body = 17000
Takže cyklista se oflastruje klasicku pokutou dle sazebníku a k tomu navrch 17000 krát počet běžně připisovaných bodů. Je to ještě výnosnější business, než zabukaření s radarem.
A byl by klid.
[1]: http://www.mpsv.cz/cs/13833
|
|
|
A vám ten bodovací systém přijde správný? Nebo to prostě berete klasikou ..... já mám pakárnu a buzerují mě jak mohou, tak proč nepřát druhému to samé, přece když nás v těch sračkách bude víc a hlouběji, tak to bude takové veselejší?
|
|
|
Povšimněte si, prosím, že hovořím o dopravně-legislativní realitě. Samozřejmě bych považoval zrušení bodového systému za výborný krok, jenže za současného stavu, bohužel, nereálný. Tak jen promítám stejný metr na obě strany, tak, jako bych jej promítal i bez bodového systému.
|
|
|
Ale to chápu, ale furt to nic nemění na tom co jsem napsal. Prostě to berete tak, že když to může dát sežrat úředník vám, tak by měl mít možnost to dát sežrat i někomu jinému. Nezlobte se na mě, to je prasárna.
A cykloaktivisté, jak je to banda hovad, ten bodový systém nevymysleli ..... resp. Humla jsem na kole ještě neviděl:-) ..... takže jim v tomto směru dělat pakárnu "na oplátku" dost dobře nejde.
|
|
|
Amen. Tenhle přístup "mně chcípla koza, tak ať sakra sousedovi chcípne taky, já vůbec nejsem závistivý, ale musí být přece nějaká spravedlnost, ne" je totálně k zblití :(
|
|
|
Jenže každou protekcí (jako že na cyklisty bodový systém nedosáhne) se situace na silnicích jen zhoršuje. Nechte si pindy o chcíplé koze a najděte si ve slovníku cizích slov slovo "rovnost".
|
|
|
Tak o rovnost je spravne usilovat...ovšem ne zvysenim buzerace druhych, ale snizenim buzerace tech prvních...
|
|
|
V takovýchto kontextech nemá smysl vůbec o rovnosti ani uvažovat.
To je totiž "rovnost" typu "Sakra, Gestapo mne chytlo, jak jsem poslouchal Kroměříš -- tak to hned musím napráskat všechny sousedy, protože ti poslouchají také, a kdyby je nechytli, to by žádná rovnost nebyla!"
Je mi z těchto "rovnostářů" na blití :(
|
|
|
Děkuji za praktický příklad, ale opravdu to nebylo zapotřebí. Vskutku -- "rovnost" v počtu chcíplých koz je něco, co prosazuje leda..... no, nic.
|
|
|
Ano, co se týká bodového postihu, je to kravina. Co se týká vynucování dodržování pravidel, tam je situace jiná, proč bychom měli cyklistovi tolerovat, co řidiči ne, a naopak? Že v případě nehody udělá menší škodu? To je argument? Potom tedy řidič polovičního auta za projetí červené dostane poloviční pokutu? Nebo ho za způsobenou nehodu zavřou na polovinu sazby?
|
|
Je zajimavy jak kazda sporna informace vyprodukovana nepohodlnymi spolky je tu rozcupovana na cimprcamr. Kdyz ale piseme clanecek proti temto spolkum, tak projde vse, protoze i kdyby neco byla lez, tak je to lez pro dobrou vec.
Kdyzuz je autor takovy nebetycny lhar a ma zapotrebi psat o nebohych chodcich uskakujicich pred kolonou kol ( jedoucich dabelskych 10-15km/h ) tak uz by nemusel byt alespon takovy blbec a usvedcit sam sebe linkem na video, kde chodec sice uskakuje, ale to mozna proto, ze prechazi na cervenou...
|
|
|
Lhát proti cyklistům ok není, protože lhát ok není.
Já si naopak myslím, že blbec je ten, kdo spořádaně mačká knoflíček, když vidí cyklojízdu. Letos byl na zelenou lehce přejet jeden provokatér, bohužel video jsem zatím nikde nezaznamenal, až zaznamenám, pošlu. Barvičky jsou pro blbce, ne pro cyklisty ;)
|
|
|
Obávám se, že nebyl pouze jeden a bylo to opakovaně.
|
|
|
Jiste. Autor je lhar, protoze jinak na vsech prechodech, kterymi cyklojizda projizdela, byl dodrzovan zakon a cykliste vzdy kazdeho chodce pustili vzornym cekanim na cervene.
Autor je avidentne zaujaty.
|
|
|
Chodec, přecházející na červenou, je špatně.
Několik desítek cyklistů, projíždějících křižovatku na červenou, je správně.
Pravda je lež, válka je mír.
Resistance is futile.
|
|
V Brně nám taky projel jakýsi Nakoleon. Doufal jsem v pořádné Waterloo ale nakonec se tam sjeli asi všichni organizovaně aktivovaní cyklisti co v brně jsou, takže se jich tam ta tisícovka prý byla...
Ovšem novinka byla, že se pumpičky organizují nejen proti autům ale nepřítelem se stává i MHD, podle hauptpumpičky prý akce měla "usnadnit řidičům aut a cestujícím v MHD přesednutí na jízdní kolo" protože cokolov jinýho než kolo je fuj fuj fuj. Navíc při tom svým buznění záměrně a orgnaizovaně blokovali MHDčko. To už je podle mě naprosto novej level...
|
|
|
V to MHD jsme doufali i v ČB, ale bohužel. Sice ho vyblokovali, ale ne na dost dlouho, aby se to nějak projevilo.
|
|
|
|
Rekl bych, ze na jedne z fotek jsem zahledl i rozmazlou drzku Kikiny juniora.
|
|
|
Jj, sedmá fotka v klatovském deníku. V dresu PORG. Ale jmenuje se Václav Klaus ml., nikoli Kikina junior :-).
|
|
|
Ještě doplním, že na webu ČT je ke shlédnutí televizní reportáž:
www.ceskatelevize.cz/porady/10110938667-cyklistika/213471291089004- author-kral-sumavy-road/
Málem jsem si vykloubil sanici v 6:35, když jeden z tlupy nezávodníků dal před kamerou na křižovatce znamení o změně směru jízdy.
V 8:39 začínají záběry z průjezdu kolem značky Stop. První záběr je střižen včas, druhý jim trošku utekl.
Na to navazuje záběr na Klause mladšího a hned po něm to nejdůležitější - vysvětlení, proč se jelo za plného provozu (nechtělo se jim platit) a povedená hláška "... že se počítá s ohleduplností jak cyklistů, tak motoristů ..."
|
|
Hlavně se mi líbí ta poslední fotka. Ten pomalejší provoz a to živé město.:-))))
|
|
Jen takovej nápad..
..daj se někde sehnat zastavovací pásy? :) Mě tak napadlo u těch napínáčků..
|
|
|
Pokud je účelem cvičení ublížit cyklistům (a nikoli automobilistům nebo motocyklistům)... tak to asi spíš nezafunguje.
Pokud koloid není tak dokonalý blb jako Bouchal, pak před pásem sesedne, picykl přehodí, za ním opět nasedne -- zdržení minimální, úspěch taktiky nulový.
|
|
Spořádané zastavování řidičů před týpky v reflexních vestách kontra porušování předpisů cyklisty se dá použít jako střelivo v jakékoliv diskusi. Protože:
(1) Zastavovat vozidla je oprávněn
a) policista ve stejnokroji,
b) vojenský policista ve stejnokroji,
c) strážník obecní policie ve stejnokroji
1. před přechodem pro chodce k zajištění bezpečného přechodu osob, jestliže to situace na přechodu či stav přecházejících osob vyžaduje,
2. jestliže řidič vozidla nebo přepravovaná osoba je podezřelá ze spáchání přestupku týkajícího se bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích,
d) zaměstnanec provozovatele dráhy v blízkosti železničního přejezdu,
e) účastník dopravní nehody, vyžadují-li to okolnosti podle § 47,
f) dopravce podle § 49 odst. 4,
g) vedoucí organizovaného útvaru školní mládeže, vedoucí organizované skupiny dětí, které dosud nepodléhají povinné školní docházce, a průvodce zdravotně postižených osob při přecházení vozovky,
h) průvodce vedených nebo hnaných zvířat podle § 60 odst. 6,
i) zaměstnanec vykonávající práce spojené se správou, údržbou, měřením, opravami a výstavbou pozemní komunikace a k zajištění bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, označený podle prováděcího právního předpisu,
j) osoba pověřená obecním úřadem obce s rozšířenou působností k zajištění bezpečného přechodu dětí a školní mládeže přes pozemní komunikaci v blízkosti školního zařízení (dále jen "pověřená osoba"); pověřená osoba je povinna při výkonu činnosti být označena podle prováděcího právního předpisu,
k) celník9b) ve stejnokroji při výkonu činností v rozsahu oprávnění stanovených zvláštními právními předpisy12a),
l) příslušník Generální inspekce bezpečnostních sborů s vnějším označením podle zvláštního právního předpisu45).
Takže pokud se někdo nechá zastavit dementem z cyklojízdy, musí být extrémně ohleduplný :) Přitom se cyklisti pořád ohánějí tím, jak je na silnicích nebezpečno a jak k nim nechovají řiiči žádné ohledy. A pak si sami léčí mindráky na cyklojízdách. Hnus.
|
|
|
Průvodce hnaných nebo vedených zvířat, jo? No, vzato kolem a kolem, tohle by mohla být argumentace...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Dojmy z 2. budějovické cyklojízdy
|