Komentáře ke článku: Ekologové mají svoje lidi i tam, kde byste je možná nečekali (ze dne 23.06.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
...Ale to víte, je to zadara. Tedy pro Vás, platíme to my co makáme. Tak si na to vzpomeňte až budete volit.
|
|
|
Houbeles zadara, za sedmdesat korun!
|
|
|
ty děláš, jako bys nikdy nechodil do školy, tehdy to taky za tebe platili ti, co zrovna pracovali. v naší republice to tak je, a autor za to zádným způsobem nemůže, tak se do něj nenavážej.
článěk mě potěšil, a to ze dvou důvodů. 1: autor, i přes pravděpodobně nízký věk, má velmi dobré vyjadřovací schopnosti, a 2: je to mladý člověk, který má velmi rozumné názory, a takový jsou potřeba, a nikdy jich není dost
|
|
|
Ja mu to nevycitam, jen vysilam apel vuci mlade mysli, aby nepodlehnul pokuseni hazeni melounu z vysek.
|
|
|
nevim jak ty, ale já v době, kdy jsem studoval, tak většina příjmu byla z brigád a nárazových prací a ty peníze jsem následně utratil za benzín a chlast, takže do eráru odtekl obrovský podíl mých peněz, troufám si tvrdit že relativně mnohem víc peněz než od "obyčejnýho člověka co jen maká"
|
|
autore, pokud Vaše práce splnila zadání a špatná známka byla jen kvůli tomu, že obsah práce nebyl totožný s názorem učitelky — požadoval bych revizi hodnocení, byť by to znamenalo hnát to až na ředitekství školy…
Samozřejmě jen tehdy, pokud jste si jistý, že to máte argimentačně podchycené a správně.
|
|
|
Taky jsem si řikal, že bych to hnal vejš. Jenže po uvážení se naskýtá otázka, zda by to bylo dobře. Jak tu učitelku vnímá ředitel? Jak její další kolegové? Ono dostat trojku a mit na háku jednu učitelku je něco jiného než do konce školy bojovat s půlkou učitelského sboru, přičemž tak nějak z principu budete většinou tahat za kratší konec provazu vy... Vykašlat se na to není uplně charakterní, ale po zvážení možných ztrát asi logické.
|
|
|
Přesně tak, nevíme vůbec, jak to ve škole vypadá, co na to zbytek třídy, atd., bylo by sice hezké to "hnát vejš", ale dost možná kontraproduktivní, takže je zcela racionální se na to vybodnout. Autor imho udělal nejlepší co mohl, předně si uvědomil, jaké ptákoviny jsou mu servírovány a navíc o tom ještě poreferoval, takže si to třeba uvědomí i někdo další. Ona každá propaganda, když se přežene, tak má ve finále opačný efekt, je fuk, jestli je to komunistická agitka, nebo propagace AnCapu à la Urza. Ve finále udělají ti největší fanatici svojí ideologii medvědí službu, jako třeba ona učitelka ekologie. Někdy bohudík, jindy bohužel, dle vkusu každého soudruha ;)
|
|
No, tak jste se nám tu vybrečel. Máme brečet taky? Asi máme, pokud si vysokoškolák na technické škole nedokáže poradit. Studentská rada? Rektor? Opustit školu a jít jinam? Jiná forma protestu?
|
|
|
kde jste vzal informaci, ze jde o studenta VS?
|
|
|
Aha, to mi nedoklaplo. Jako učitelé se "profesoři" označovali občas už v době kdy jsem studoval, protože s postupnou degradací VŠ spousta vyučujících profesoři nebyli, a při povinné docházce a nutnosti omluvenek na laboratoře/cvičení (na technických školách běžné) si to člověk ani neuvědomil že "toto je VŠ".
V tom případě je mi líto, boj bude výrazně těžší. Zvlášť pokud je to většině třídy fuk a je přirozeně pasivní, takže místo nenulových šancí na úspěch s protestem třídy/ročníku to bude boj "jednoho kverulanta".
|
|
|
Treba svleknout se a chodit pred skolou s transparentem?
Skola neni zamestnani a zmenit ji asi neni tak jednoduche.
Me neprijde, ze se autor prisel vybrecet, spis ze nas chtel informovat jak to v prostredi, kde se prave vyskytuje, chodi.
A nevidim duvod se kvuli tomu do nej navazet. Hadam, ze to vyresil tak, jak mu ro prislo nejrozumnejsi.
Ono, od klavesnice v diskuzi, to se to bojuje. A diskutujici vzdy vi lepe nez autor, jak se mel spravne zachovat, ze?
|
|
|
Není to v článku jednoznačně napsáno, ale různé indicie spíše napovídají, že jde o střední školu. A také mi přišlo, že náplní článku nebylo brečet nad špatnou známkou nebo ztracenými 70 korunami, ale informovat o vymývání mozků a manipulaci se studenty na školách, ale možná jsem nečetl dostatečně pozorně.
|
|
|
Proti takové politické agitce neexistuje obrana, která by nehrozila odvetou učitelky tak, jak to předvedla.
Dalo by se o tom podebatovat s rodiči, kteří by si vyšlápli na učitelku u ředitele s tím, že její hodiny jim připadají jako politická agitace a nesouhlas s doktrínou je postihován formou zhoršeného hodnocení. Doložit se to dá jak programem oné "přednášky", tak i onou prací, která ji negativně hodnotila.
Já měl podobný problém na SŠ, ale nakonec zjistíš, že taková učitelka je jen frustrovaná chudinka, kterou by jinde nezaměstnali a tak se realizuje fškole. Taky bych sázel na to, že podobné imbecility dokážou přesvědčit jen pitomce a proto se na to asi vysral. Důležitý je prolézt...a je fuk, budeš-li mít čtyřku proto, že jedna kráva bere nesouhlas s jejím náboženstvím jako osobní útok.
článek hodnotím za 1, ale vízo tady nedáváme 8o)
|
|
|
vysvědčení, pololetí...jo, to vypadá fakt na VŠ;)
|
|
Z toho, co píšete, předpokládám, že studujete SŠ nebo VOŠ. Nu což, jste mlád a ještě leccos vydržíte (naše generace v této době zažívala ještě komunistickou propagandu, byť v té době už ani komanč své vlastní ideologii nevěřil ... i mezi našimi pedagogy se přesto našlo jisté % prostitutů ... to jen, kdybyste hledal kořeny).
První úkol, tj. poznat svého nepřítele, jste splnil (byť za cenu 70 Kč, nápinek na zvracení a propadu známky o dva stupně).
Jsem rád, že se orientujete v problému, shodneme se na tom, že perspektivu má jádro, případně voda, avšak větru a slunci neporučíme, ani kdyby se ekologové postavili na uši ve svém ušlechtilém a zcela nezištném businessu.
S tou účou je to těžké. Když se cinkalo klíčema, doufalo se, že naše mladší spolužáky už nebudou pedagogové kurvit; i my jsme byli mladí a naivní.
Nyní řešíte situaci "zmrd v pozici (hodně) nadřízeného", a to je, jak píše klasik, docela opruz. Jít do ředitelny reklamovat známku je morálně správné, ale riskantní, jelikož protivník jistě nebude bojovat se zdviženým hledím. A včil mudrujte, Petře.
|
|
|
Dovolil bych si rozporovat perspektivu vody. Malé vodní elektrárny možná ještě sem tam nějaké umístíte, ale v celkovém výkonu bude nárůst tak o procenta. A velké vodní elektrárny na přehradách? Postavit novou přehradu s energeticky významnou výškou hladiny hodnotím v současné době jako naprosto nereálné. Hromady zelených budou proti, za výkupy pozemků neskutečné peníze, protože skoro všude někdo bydlí... Ještě tak možná nějaké přečerpávačky pro vykrytí špiček.
|
|
|
|
Jo, tuhle mapu znám, však jsem se na ní spolupodílel. Jestli se to tak teda dá nazvat. Vzaly se nádrže ze čtyřicet let starýho směrného vodohospodářského plánu a vyškrtaly se ty, co byly projektovaný pro závlahy, kde bylo příliš zástavby na vystěhování, ty s mizerným poměrem výšky a zatopené plochy a pod. Srazilo se to asi na čtvrtinu a vzniklo toto. Je otázkou, kolik z nich by v současné době vyřadil detailní geologický průzkum lokality profilu hráze, protože sice za komunistů se nějaké průzkumy těch lokalit dělaly, ale doba pokročila a znalosti geologie a hlavně přístroje pro průzkum jsou někde jinde.
Jinak k tomu levnému provozu přehrady, zas taková sranda to není. Značná část přehrad se musela nákladně injektážemi dotěsňovat, ten beton taky není na věky, zvláště v tom prostředí (voda, vzduch, vlhkost, teplotní namáhání). I tak souhlasím, že to je dlouhodobě asi výhodná investice, ovšem o realizovatelnosti z důvodu byrokratických a hlavně ekoteroristických v současné době vážně pochybuji.
|
|
|
Ekoterorista = ten, kdo nehyka nadsenim z nove prehrady, za ten nazor se nestydi a je pripraven ho i legalne prosazovat?
Tak to jo.
|
|
|
Nikoliv, ekoterorista = ten, který je proti stavbě čehokoliv nového, protože by tím možná třeba mohla utrpět nějaká žába nebou pavouk a zároveň pro něj neexistuje kompromisní varianta. Ekolog, nechť se ke stavbě přehrady klidně vyjadřuje, ekoteroristu by měli hnát s holí v ruce.
Běžte se podívat někdy na přehradu Rozkoš, jak tam blbnou se sítěma ornitologové, kolik tam je druhů, který jinde neuvidíte a jakej to je úžasnej biotop (nerozumím tomu, ale mám to od jednoho ornitologa). A nic z toho by bez přehrady nebylo, byly by tam tak akorát lány polí.
|
|
|
Takze upozornit na tu zabu se nesmi? Proc ne?
|
|
|
Je zajímavé, že toto upozornění má s železnou pravidelností podobu námitky k územnímu rozhodnutí nebo stavebnímu povolení a má odkladný účinek...v mnoha případech je zakoupená parcela rozdělena na 20 pruhů o š. 1,0 m a každý z těch vlastníků nosí kostkovanou košili nebo dredy a miluje bohyni Gáju...atd.
|
|
|
Inu, vlastnici. At si nosi a uctivaji, koho chteji; vlastnicke pravo je svate!
|
|
|
jistě. zajímavé je, že se vlastníky stali až v průběhu řízení. ale jejich právo je svaté, stejně jako právo lidí dotčených zdrženou stavbou nazývat je ekoteroristy. v případě obyvatel obcí, kterými prochází I/43 z Brna na Svitavy, jim nikdo neřekne jinak než "ty svině zelený zkurvený"...tak nevím. ale každý svého štěstí strojvedoucím...
|
|
|
Tak ono se pri projektovani staveb z verejnych zdroju vzdy peclive zvazuji vsechny varianty, aby se nakonec naslo reseni optimalni a ke vsem zajmum co nejcitlivejsi, ze?
|
|
|
Někde jsem psal, že se na žábu nesmí upozornit? Pokud by to byla nějaké evropsky raritní žába, dejme tomu, že je nějakým způsobem odůvodnitelné omezení stavby nebo její zákaz, ale když vám každé rýpnutí v korytě úřad dobu řeší kvůli třeba vrance obecné? Proč je teda cháněná, když se kvuli ní musí žádat o vyjímku skoro všude?
|
|
|
On tady je hlavně problém v tom, že majitel pozemku vinou státních regulací nemá šanci adekvátně zpeněžit raritní žábu -- takže mu halt vinou státních regulací nezbývá, než ji zalít do betonu :(((
|
|
|
Dělám v oboru a vcelku s Vámi souhlasím - MVE nás nespasí (ale na druhou stranu, proč jich nevyužít - schválně, kolik napočítáte ve svém okolí zrušených mlýnů nebo jiných provozoven hnaných v minulosti vodou?) a velké hydroelektrárny u nás už není kde stavět, i když pomineme problémy s výkupy pozemnků, škody na životním prostředí atd. Pokud se stále bude zvyšovat výroba ze zdrojů s nepredikovatelným výkonem (slunce a vítr), bude stavba dalších PVE nutností. V současnosti se vážně uvažuje o úpravě dvou soustrojí na Orlíku tak, aby umožňovala i čerpací provoz.
|
|
Ona sama ekologie není nijak špatná, je to taková nenápadná přírodní věda. Každopádně naprostá většina tady těch parazitů nemá o nějaké vědě ponětí, jsou to prostě vymydlení magoři. Bohužel se vydávají za ekology, ekologie se nesprávně míchá tady s tím zeleným terorismem a tak to v očích veřejnosti začíná být celé vnímáno dost negativně. Je fakt, že má ode všeho trochu, ale dle mého názoru je úplně zbytné ji zvlášť vyčleňovat, zase tolik tam toho není a nejlepší by pro ekologii bylo vrátit se zpět pod ostatní vědy.
Každopádně, skutečný vědec by přistoupil na skutečné argumenty, tohle jsou vymletí kreténi a mnohdy netáhla co žijí z dotací. Taky jsem si odsloužil svoje soustředění ještě na gymnáziu, taky jsem se už tenkrát ve volném čase dost zabýval energetikou a něco málo věděl a už tehdá poznal, co je to zač. Vůbec nemělo smysl se s nimi bavit. Solární ohřev vody jsem si v praxi vyzkoušel: jejich největším zdrojem příjmu byla tady ta soustředění, takže tam stále měli desítky lidí, ale jeden solární ohřívač co byl schopen za den nahřát a udržet půl kubíku na 30 °C, což ovšem na tolik lidí nestačí a za půl hodiny vždycky večer tekla skoro studená. Bojler nezapínali, protože je to strašně fuj, že. Další setkání s nimi (a to klidně jen z doslechu o jejich excesech) mne v názoru, že to jsou idioti, jen utvrdilo.
Co se týče samotné přírody, nejsou to kolikrát špatní lidi, různé výlety po okolí fakt nebyly tak zlé, ale to je jediné, k čemu by měli být puštěni: výzkum v přírodě a pak nějaké takové věci jako exkurze po přírodních zajímavostech apod. Jakmile se začnou srát do ostatních věcí, je průser. Vidí to svým uzoučkým dogmatickým pohledem a že páchají mnohem víc škody než užitku jim prostě nedojde, nejsou vůbec schopni takového myšlení.
|
|
|
ekologie je věda. teda byla. poměrně slušná a nenápadná přírodní věda popisující vztahy mezi organismy navzájem a prostředím. taková věda (úvod k vědě) má samozřejmě místo ve vzdělání energetika (a nejen energetika). to slovo bylo následně ukradeno všeplanetární církví ekologistickou, která z poměrně slušné vědy udělala nikoli vědu (popisnou), ale víru (hodnotící). podobně (ale ne stejně) je to s historií čili dějepisem, můžeme to pojmout jako neutrální zkoumání příčin a následků událostí, nebo to můžeme pojmout "třídně". podobně sociologie atakdále.
|
|
|
Tak, včetně vlivu člověka na prostředí a organismy. A to vyrostlo nade všechny meze, začala tomu růst chapadla a začalo to požírat další vědy. Teď se to ovšem už všem znechutilo, takže by bylo lepší, kdyby se pravá ekologie radši rozdrobila zpátky. Teda já být ekolog, tak určitě nechci mít s tou pakáží okolo nic společného…to budu radši, nevím, biolog se zaměřením na, než toto…
|
|
|
Proto má smysl rozlišovat mezi ekologií (coby vědou zkoumající vztahy mezi organismy navzájem a prostředím) a ekologismem (coby nátlakovým hnutím zneužívajícím ekologická témata).
|
|
|
Potvrzuji, že ne každý ekolog je ten špatný :) Znám jednoho vystudovaného ekologa a buď je to ekolog ze staré školy, nebo se ekologie nechápe všude stejně. On má navíc ještě teda vystudovanou biochemii a v současné době se živí návrhem zahradních biomů, což bude mít zcela jistě vliv na jeho chápání světa, nicméně můžu říct, že s ekology popsanými v článku nebo s rádobyekology z humanitních oborů nemá vůbec nic společného.
|
|
|
ekolog vie ako to funguje a ekoterorista "vie" ako by to malo fungovat.
|
|
Jsou dve moznosti:
1. Reditel ci jina vrchnost si mysli, ze je to dobre. Pak se neda nic delat.
2. Jsou na to prachy zvenku. Pak ji jako reditel zamestam a cast penez navic dam matikari a zbytek jde na zok dobre brazilske kavy a kavovar s nalepkou zaplaceno z fondu EU.
Pak je moznost neco delat. Ale pozor, bod 2. muze platit soucasne s bodem 1.
|
|
|
Napadají mě další možnosti:
3. Nějakým způsobem (změna osnov nebo odchod někoho, kdo ekologii učil původně, do doochodu) vznikla potřeba přijmout nebo vygenerovat učitelku ekologie. Ředitel je jinak relativně rozumný člověk a nechává učitelům volnou ruku ve způsobu výuky, přičemž o rozsahu infestace školy učitelkou ekologie ani pořádně neví. Nikdo si totiž doposud nestěžoval a skoro všichni mají ekologii rádi.
4. možnost je na způsob rčení "ryba smrdí od hlavy". Učitelka ekologie prostě byla do systému přímo nainstalována z nějakého vyššího místa (trojan :-) ).
Autor v článku neuvedl důležité informace o tom, jestli (případně jak) byla tato učitelka nainstalována nebo již ve škole byla nějakou dobu a třeba učila (i) jiné odpadní předměty. V tomto případě by nebylo na škodu napsat jak dlouho na škole působí. Hlavně od toho, nakolik je ředitel rozumný a od zázemí paní ekoložky se odvíjí nejvhodnější likvidační strategie a vyhlídky na její úspěšnost. Know your enemy!
www.youtube.com/watch?v=x2z52-PQQl0
|
|
Děkuji autorovi za článek, líbil se mi (i přes některé gramaticko/stylisticko/slohově nedotažené záležitosti). Vůbec mi nevadí, že je ze školního prostředí, to téma je rozhodně na místě; a mimo jiné i poukazuje na neuvěřitelný vliv státu na naše školství.
Nesouhlasím s diskutujícími, kteří autora snižují tím, že se sem jen přišel vybrečet, nebo dokonce tím, že je jen ve škole. Pokud jsem dobře pochopil z článku, autor je na střední škole, není tedy -pokud dobře chápu- ještě ani plnoletý. A je-li to skutečně tak, pak klobouk dolu. Jsem skutečně rád za každého, kdo už na střední je schopen takto uvažovat a nepřijímat vše, co je do něj vtloukáno.... a ještě o tom psát články. Díky.
|
|
S učitelkou nemá smysl bojovat. Určitě ne s ideologicky zaslepenou. Taková se bude jen mstít. Pokud to poženete výš, akorát někoho naserete (bude muset řešit problém) a tím si také nepomůžete.
Syn měl kdysi podobný problém v občance (nebo jak se to dnes jmenuje), soudružka do nich hustila nějaké socansko-bolševické nesmysly. Nejprve s ní "diskutoval", což mělo za následek akorát blbé známky. Vysvětlil jsem mu, že té učitelce je po něm a jeho prospěchu úplný kulový. Ta si na něm jen potřebuje hojit svoji důležitost a další rok to bude dělat na někom jiném. Nakonec uznal, že to vážně nemá smysl a zvolil strategii "odříkám, co chce slyšet". A aby to nevzdal úplně, tak na konci vždy dodal, že s obsahem nesouhlasí.
A ještě jedno upozornění. Dávejte si pozor na předměty, z kterých budete maturovat. Mezi učiteli je dost sviní, které nezapomínají. Je velmi nepříjemné takovou svini potkat v maturitní komisi. Svoji poslední možnost "dát vám to sežrat", si nenechají ujít.
|
|
|
Naprostý souhlas s katem. Zkušenost, bohužel, vlastní, ze střední školy dávno tomu (70. léta minulého století) - tentokrát ruštinářka / občankářka / třídní ... Za to, že jsem odmítal zpívat ty krávoviny v občanské nauce, jsem najednou měl stěží dostatečnou z ruštiny (mimochodem, rusky mluvím vcelku často dodnes a partneři se mne často ptají, jak dlouho jsem, vzhledem k výslovnosti, v Rusku byl :) ) a stal se jejím "oblíbencem", což přineslo nejeden ústrk, založený na jejím třídnictví.
Takže mi ve finále odmítla napsat doporučení na VŠ (tehdy to tak bylo) a u maturity krutě pištěla, že mne tedy nepustí. Inu, pod tlakem obou odborných zkoušejících (průmyslovka -> čeština, ruština, dva odborné předměty) nakonec svolila na čtyřku, takže z obou odborných za 1 a z bukvic 4 :)))) Vejška nakonec vyšla díky umístění v pořadí bodů od přijímaček, tak co, babo, R.I.P.
Už je to hanebně dlouho.
Mladý muži, poučte se z rozumných názorů (jakoje např. katův), ignorujte pindy o fňukání a držte se zdravého rozumu. K tomu držení se máte vcelku dobře našlápnuto, tak nepovolit.
|
|
|
Víte, ono je to pravdy půl.
Ano, spor s blbem, jemuž úřední postavení dalo moc, je téměř nemožné vyhrát. Každý by si měl důkladně rozmyslet, zda mu to stojí za to se do takového sporu pouštět. To je naprosto neoddiskutovatelná pravda.
Ale... víme, zároveň společnost, v níž se takovému blbu nikdo nepostaví a všichni jen skloní hlavu, myslí si své, a chovají se konformně, je nemocná a žít v ní stojí za hovno. Jako kdybychom to z těch 70. a 80. let (kdy jsem to popsaným způsobem úspěšně dotáhl až na děkanát z politické ekonomie ;)) neznali až moc důvěrně...
A ta blbá zpráva je, že dnes to není zásadně jiné. V míře, ano, to jsme na tom mnohem lépe. Ale v principu, žel, nikoli.
|
|
|
OK, jenže ... pro každý boj je třeba nejprve vykopat zákopy a připravit bojiště. Tak ať mladý kolega nejprve věnuje vše tomu, aby si vybudoval pevné zázemí (t.j. např vystudoval) a pak hurá do boje ...
Slabý jedinec si nechá páteř ohnout, pak za to nestál. Silný jedinec skousne pitomou ekoložku, překulí se přes ni a pak, jednou ... pokud se povede, bude daleko užitečnější, než kdyby vyhrál jen jednu školní ňafačku.
Ale jinak jo, chápu, co jste tím myslel a v jádru souhlasím ...
|
|
|
Víte, ono je to složitější a zejména jakmile jde o učitelky. V našem systému se vyskytují občas neuvěřitelné krávy na které platí snad akorát přes dršku. Co jsou schopné vyvádět těm "mým" nadaným klukům jen proto že umí víc než ony to je k neuvěření. V současné době se to dokonce řeší i v odborných komisích na ministerstvu školství, cílem je (leč odpor je tvrdý) zavést ministerskou skupinu kde by odborník vyslaný ministerstvem byl u komisionálního přezkoušení aby právě takovéto excesy vyloučil.
|
|
|
Njn. Před 35 lety to nebylo jiné.
Ale my to neřešili přes ministerstvo aniž komisionální přezkoušení; my to řešili tak, že jsme jim před hodinou zavřeli do katedry myš a gumu v tužce, již pravidelně ohryzávaly, jsme jim nahradili dobře vytvarovaným kouskem psího lejna*.
Tak nějak mám dojem, že to dokonce i za toho šíleného bolševika fungovalo řádově lépe, než všechna ministerstva na jedné hromadě.
___
* Ok, zrovna toto jsem ukradl Westlakeovi; ale princip platí ;)
|
|
|
Jojo, ministerská komise ... Nedá mi to a přidám ještě jednu historku z oné školy (omlouvám se předem těm, kdo neradi nostalgii - skočte na další post):
V prvním ročníku jsme, jako jedni z posledních SŠ v té době, měli ještě deskriptivní geometrii. Mne moc bavila a šla mi, takže moje praxe byla taková,že jsem vždy skoro celé třídě vymyslel a načrtl řešení příkladů, za odměnu pak vždycky někdo za mne vyrobil rys příkladu mým jménem (tuší na čtvrtce, sítkování anilinovými barvičkami - kdo dnes aspoň ví, o co jde?).
Takže v pololetí za 1, ve druhém pololetí to s těmi rysy prasklo, deskriptivář se brutálně nas**l a napálil mi opravnou zkoušku. Celé prázdniny jsem se, samozřejmě, neučil, protože jsem věděl, že na ni mám. Pak nadešel den zkoušky.
Pánové z jiné školy a z ministéria začali opatrně, pořád to šroubovali výš a pořád ne a ne dokázat, že ta koule byla oprávněná. Nakonec jsem byl pochválen, jak jsem se přes léto pěkně naučil. I odvětil jsem, že jsem se na to ani nekoukl a ať se zeptají pana profesora, proč že toho napínáka mám. Pak už se ozvalo jen vzteklé prásknutí dveřmi a omluva předsedy komise, že u opravných zkoušek jaksi není zvykem dávat jedničky, tak jestli beru dvojku :)))
Já bych tu variantu s odborníkama na ty dnešní pipiny docela zkusil .... Tedy pokud to nebude pipiny soudružka.
|
|
první třetina článku na mne působí dojmem "Já študýruju energetiku a na ekologii seru". Takový ekofašismus naruby, nesnášenlivost hned jak se o ekologii vůbec promluví. Pokud byl referát o přednášce slohově na úrovni článku, mohl být jeden stupeň ze známky klidně už jen za to (nic proti tomu, já na střední co se slohu týče taky nebyl kdo ví co). Pokud navíc obsahem byla zaslepená kritika bez řádné argumentace, hodnocení se skoro nedivím (pozor, netvrdím, že nebylo ovlivněno ideologickou zaslepeností!).
Jinak v energetice (a pro jadernou to platí zdaleka nejvíc) se na ekologii nesere. Jaderná elektrárna je natolik pod drobnohledem různých eko-organizací, že se na ekologii prostě srát nemůže.
Autore, rozhodně chválím kritické myšlení, ale doporučuji: referát si dobře uschovejte a vraťte se k němu za 5 nebo 10 let. Také jsem ve svých středoškolských letech měl nejednou pocit, že jsem to někomu nandal, a následně že mi bylo strašně ukřivděno. Nyní s odstupem vidím, kolik v tom bylo naivity. Srážku s blbcem za studií utrpěl kde kdo. V profesním životě to nebude lepší. Přeji hodně studijních a následně i profesních úspěchů.
|
|
|
Ano, vliv na to mají, asi takový, že je to vše 10× dražší, komplikovanější, zbytečné.
První stupeň čištění brněnské spalovny byl „za hubičku“. Druhý stupeň už řádově 100 milionů. Třetí stupeň = kompletní přestavba řádově za miliardu.
Dočasný mezisklad vyhořelého paliva v Dukovanech = pár milionů. Dočasný nezisklad v Temelíně = řádově miliarda. Přitom v obojím jsou použity kontejnery Castor, které (jako jiné kontejnery pro palivo) vydrží v podstatě skoro vše (koho by zajímalo, mám k tomu pár materiálů), takže stačí vystavět plechovou střechu, aby tam nepršelo. To se udělalo v Dukovanech. V Temelíně už ovšem platí novější pravidla a tak se tam staví železobetonový (skoro) bunkr.
|
|
|
Mně o tom nemusíte povídat, já jsem ještě před rokem na podobné (ale menší) akce dělal cenové nabídky :-) Pakárna s papírama je to hrozná, ale zde není důvodem ekologie, nýbrž jaderná bezpečnost. Pravdou však je, že se tu do toho montujou Rakušáci a my jim musíme dělat pomyšlení.
Jinak Castory se na mnoha evropských i neevropských jaderkách skladují jen na vybetonovaném plácku obehnaném plotem s žiletkovým drátem a že na ně prší nikoho nevzrušuje (= řešení za milion až dva? Rozhodně řádově jinde než máme u nás).
Chtěl jsem však autora upozornit na to, že zaujmout přístup "já jsem energetik a ekologie je pro mne sprosté slovo" je konina. Jaderná energetika je s ekologií v souladu a tuto pravdu je nutné jak debil dokola srozumitelně vysvětlovat všem, kdo jsou rozumovým aparátem schopni pochopit, ale viděli nějaký ekofašistický blábol nebo v době, kdy ještě neovládali kritické myšlení, jim do školy přišla agitovat nějaká ta Jihočeská matka.
|
|
Zdravím,
děkuji za komentáře a jsem rád, že jsem některý čtenářům udělal článkem dokonce radost.
Doplním tedy informace, které vás patrně zajímají. Skutečně zatím studuji střední školu. Určitě jsem zde nechtěl brečet nad špatnou známkou, ale to víte, že mě moc nepotěšila. Hlavně jsem vás chtěl seznámit s tím, jak to ve škole může také chodit.
Ekology jsem myslel spíše ty fanatiky a tzv. ekoteroristy apod. Nepopírám, že ekolog může být i dobrý a prospěšný. Stejně tak bych neodsuzoval celou vědu zvanou ekologie.
Celá ta příhoda s naší ekoložkou je již rok stará a zpětně to řešit podle mého názoru určitě nemá cenu a už to považuji za uzavřené.
Když budu mít čas a náladu, pokusím se sepsat, jak to vypadá s odborným výcvikem (praxí). To možná také přinese některá překvapení :)
|
|
|
Mám silné podezření zda se nejedná o jistou nejmenovanou školu na Ostravsku.....
|
|
Magoři jsou všude. Dǔležité je je včas odhalit. Já to třeba kdysi na gymplu dotáhnul na samé jedničky a trojku z výtvarné výchovy. Suplujícímu gerontokomunistovi jsem se zdál obecně nepřizpǔsobivý (čti aktivní a mající nepříjemné dotazy), což jsem dotáhl do konce odevzdáním práce znázorňující "přírodní motiv" orla, která byla vyhodnocena jako závadná a propagující centrum imperialistické zvǔle za oceánem. Doma jsem byl za hrdinu :-D
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Ekologové mají svoje lidi i tam, kde byste je možná nečekali
|