Občas tu narazím na článek, kde různí lidé dávají najevo nespokojenost
se svými operátory. Osobně jsem u kyslíkových bublinek celkem spokojen.
Jediné, co mě trošku prudilo, byl zvyk tohoto operátora volat mi s různýma
hovadinama, ideálně dopoledne, kdy většinou spím, neboť často pracuji přes
noc.
To jsem vyřešil před cca dvěma lety, kdy jsem nějakého chudáka telefonistu
tak šíleně seřval, až mi prozradil existenci možnosti poznamenat si do
databáze, že mi nemají volat. Od té doby nevolali a já byl rád....
.... až jednou. Byl jsem na cestě z práce, což je kousek, takže chodím
pěšky a stejně po cestě nemám co dělat. Najednou telefon - bublinková otrokyně.
Inu, řekl jsem si, že si pokecám. A protože to bylo úsměvné, podělím se
i s čtenáři D-F. Nečekejte od toho žádné varování, poučení, morální lekci,
hlubokou myšlenku.... jen je pozoruhodné, jak neuvěřitelně hloupě jsou
někteří lidé schopni lhát ;o))
Operátorka (přehnaně nadšeně): Dobrý den!!
Já (neutrálně): Dobrý den.
Operátorka (přímo euforicky): Já volám jménem společnosti O2! Chtěla
bych vám něco nabídnout. Protože jste náš dlouholetý zákazník s excelentní
platební morálkou, kterého si velmi vážíme, můžete od nás získat 300 volných
minut.
Já (podezřívavě): Za kolik?
Operátorka: Normálně stojí tato nabídka 900kč, ale vy, protože jste
náš dlouholetý zákazník s výbornou platební morálkou, ji můžete mít jen
za 650kč.
Já: Hm, no jo. Jenže já to nechci.
Operátorka (zpruzeně): A mohu se zeptat, proč nechcete?
Já: Můžete, zeptejte se.
Operátorka (naštvaně): Proč nechcete?
Já: Protože tolik neprovolám.
Operátorka: A mohu se zeptat, proč tedy platíte faktury kolem 1000kč
měsíčně?
Já (pobaveně): Celkem překvapivý a nečekaný dotaz od operátora ;o))
Operátorka: Prosím?
Já: Neměla byste to vědět?
Operátorka (neuvěřitelně zpruzeně): Aha, tak moment, já se podívám.
Já: To bude překvápko.
Operátorka: Jo tak, vy tu máte datové služby a ještě balíček eSeMeSek.
Já: A teď se tedy zeptám já, proč si to nezjistíte dřív, než voláte.
Operátorka: Protože by to bylo neefektivní.
Já: Jo tak, už chápu, nemáte tam na ty vaše dlouholeté a úžasné
zákazníky dobře napsaný filtr.
Operátorka: Ne, to není kvůli filtru, ale kvůli efektivitě.
Já: Dobrá, určitě to víte líp. Mám ještě jeden dotaz. Ono je tedy
neefektivní se podívat na mé balíčky, ale je efektivní sledovat tu výbornou
platební morálku?
Operátorka: Ano, to je moc důležité, kdybyste neměl výbornou platební
morálku, nenabízeli bychom vám slevu.
Já: Nepovídejte. Opravdu?
Operátorka: Samozřejmě.
Já: Jenže já nemám výbornou platební morálku. Typicky mě zastihne
eSeMeSka s fakturou někde v práci, pak to vypustím a připomene mi to většinou
upomínka, takže tam mám povětšinou béčka (poznámka autora: V systému
platební morálky kyslíků A znamená zaplacení před upomínkou, B zaplacení
po upomínce, ale před odpojením služeb, C je zaplacení po odpojení - vím
to, protože když jsem od nich chtěl jednou slevu na telefon, byla tam podmínka
výborné platební morálky, takže jsem si musel nechat naběhnout tři áčka
v řadě).
Operátorka: Aha, tak to bude asi z toho důvodu, že.... vy tu totiž
máte nějakých 60 minut do všech sítí a asi 30 minut do sítě naší.... navíc
tu nevidím, jak je to s tím víkendovým voláním.... nebo také ve špičce.
Já: Nebojte, já přesně vím, co jste chtěla říct, dává to smysl.
Operátorka: My to tady takhle máme kvůli efektivitě.
Já: Pochopitelně. Ale ta nabídka pro mě tedy stejně nakonec neplatí,
škoda.
Operátorka (ožila): Ne, to ne, ta nabídka samozřejmě platí, měl
byste zájem?
Já: Ale vždyť nemám tu platební morálku.
Operátorka: To vůbec nevadí.
Já: Před chvíli jste říkala opak.
Operátorka: Ne, neříkala, to jsme si asi nějak nerozuměli.
Já: Asi nerozuměli. Ostatně to tak bývá, když někdo lže a neudrží
to dvacet vteřin. Nashledanou.
Operátorka: Nashledanou.
-Urza-
16.04.2011