Komentáře ke článku: Takže jsem se stal jedním z nich (ze dne 01.12.2013, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Stále se ptám, jak to zarazit, a napadá mne: co to všechno do puntíku realizovat? Protože teprve PAK se proberou i vovce a celá cyklobuznoeko sebranka potáhne do prdele - snad do onoho puntíku.
My bychom to brali jako nutné zlo, prostředek očištění. Němci mají krásný přísloví: "Lieber ein Ende mit Schrecken, als Schrecken ohne Ende". Čili: radši děsuplný konec, než děs bez konce.
|
|
|
Kdyz jsem to cetl, napadl me presne totez. Uz nekde od prvni tretiny textu je naprost jasne, ze pokud se toto realizuje, tak se z Prahy stane mesto duchu. Neni mi jasne, jak je mozne, ze tohle tem cykloomezencum, Hudeckovi a dalsim pitomcum nedochazi ...
|
|
|
Ano, jiná verze "zklidňování dopravy" aneb jak někdo trefně napsal umrtvování center měst.
Postup je shodný s jakoukoliv jinou lobby za cokoliv tzv."bohulibého". V jiném článku popis BESIPí akce už ani jedna...
Myslím včera říkali ve zprávách že pokud to půjde jako dosud, tak bude letos opět překonána "magická" hranice mrvých při nehodách. Tedy prý by nemělo do konce roku zemřít více než 600 lidí.
Chápu že pro všechny ty BESIPy taková zpráva musí být něco šíleného, protože pak by někoho mohlo napadnout že jim přiškrtí penězovod a oni se snad budou muset začít živit prací.
|
|
|
Ono se to poresi samo. Londyn to zavedl a prakticky se centrum stelo periferii uprostred mesta, kam nikdo uz nezajizdi pokud nemusi, kde se zaviraji obchody a tak dale.
V nasem bananistanu jako jedno z prvnich mest hodla zpoplatnit prujezd velkoobec Prdelkovice-Klimkovice v blizkosti Ostravy.
Kdysi podprumerna obec s jedinou pozoruhodnosti - lazenskym sanatoriem cca 2 km od samotne vesnice Klimkovice s pravdepodobnosti rovnajici se jistote do pul roku po zavedeni buzerace odumre na ekonomicke ubyte.
Ale mistni starosta to chce, tak to bude mit.
P.S.
Domorodci si smrdet pod nosy mohou, dostanou na to vyjimku. To by tak hralo, jeste zpoplatnovat starousdedliky.
|
|
|
Já vidím jeden problém, většina lidí neumí dávat věci do souvislostí. Takže v Prdelákovicích najednou lidé zjistí jak je to super, že jim do řitního otvoru nezajíždí lidé, kteří by jen projížděli. A jak se jim uvoknila vesnice a lépe se jim tam parkuje. To, že krachne půlka obchodů jim jaksi asi vadit nebude, protože většina z nich stejně jezdí na nákup do nejbližšího super-hyper. Lidé z ostatních vesnic jim začnou závidět ten božský klid a zároveň je budou srát auta co jim tam začnou jezdit navíc, takže zavedou stejnou prasárnu. A takhle to bude pokračovat roky, než to dosáhne bodu zlomu, kdy si konečně většina lidí uvědomí, že dosáhli jen toho, že jim je na hovno i jejich vlastní auto, protože s ním už nemůžou nikam svobodně odjet...
A v Praze to bude to samé a ještě si budou cyklobuzny gratulovat k tomu jak si skvěle zabrali Prahu jen pro sebe. Iluzi žídícího města naplní turisté....
|
|
|
Jooo!
Někteří lidé si opravdu neumí dávat věci do souvislosti.
Kolem Klimkovic vede nová dálnice tunelem mezi obcí a lázeňským komplexem.
Obcí, které se po výstavbě dálnice výrazně ulevilo od tranzitní dopravy, projíždí mimo místních tranzitní šetřílkové (poměr osobních a nákladních vozidel neznám), kteří v obci nezastaví a nic nekoupí a nekrachne obchod žádný.
Lidé v ostatních vsích neudělají asi nic, protože tam z tranzitu nezastavoval nikdy nikdo a tranzit se zpoplatněním průjezdu v Klimkovicích nezvýší, ale sníží.
|
|
|
Tak tím hůř, protože těm Klimkovicím to fakt pomůže a pro omezovače je to silnej argument pro...
|
|
|
Tohle je ale nesmysl, "fakt to pomuze" jen docasne, jakmile se to rozsiri tam, kam se ten provoz presune, bude to samozrejme zase postaru, akorat radnice nakrade vic penez.
Takova vec by pomohla uplne vsude, dokud je mozne tu dopravu umele nasmerovat pod okna nekomu jinemu a ten si to necha libit.
|
|
|
Tak o tom v podstatě píšu v předchozím příspěvku. Prostě tohle není řešení. Jen dočasné odsunutí problému a to dost nešikovným způsobem.
|
|
|
Nejsem místní, musel jsem gůglit, takže zběžně je to s plánováním nízkoemisní zóny v čásli města takto:
Důvod plánovaného vyhlášení nízkoemisní zóny:
Neúspěch a krach jednání s Moravskoslezským krajem o zákazu vjezdu automobilů >12t do centra Klimkovic
Nízkoemisní zóna je nejméně účinné řešení problematiky tranzitní dopravy přes Klimkovice, ale jako jediné je v rukou samosprávy.
Dilema Klimkovic:
Omezit průjezd těch, kteří přes lázeňské město Klimkovice projíždí. 5 000 aut denně jede přes město místo po dálnici.
Neomezit ty, kteří chtějí v lázeňském městě Klimkovice konzumovat služby. Ať už přímo ve městě nebo v lázních, kde došlo k tragickému poklesu návštěvníků a snížit ho ještě více by byla smrt.
Bylo vypracováno pět variant od nedělat nic po vyhlásit nízkoemisní zónu v části města okamžitě.
Dodávat není třeba nic, leda by byl nablízku místní znalec.
Údajně bylo vypsáno k problematice referendum.
|
|
|
Takze presne to, co jsem psal. Ten "tranzit", ktery jede "pres mesto misto po dalnici" jsou logicky lide z blizkeho okoli, kteri se na koupi dalnicni znamky kvuli objizdeni jedne dediny muzou vykaslat. Pohled Klimkovic je debilni, protoze zasadni neni kolik aut by mohlo jezdit jinde, ale kolik jich tam uz jezdi. Samozrejme je vic cool poukazovat na tech hroznych 5000 aut, ktera tam denne projedou udajne "navic" nez byt rad, ze jinych XY uz tam diky dalnici nepojede a ze doprava je nyni vyrazne klidnejsi. Tranzit, kvuli kterem se obchvat delal uz po nem davno jezdi a jen idiot by si mohl myslet, ze vystavbou par km silnice dostane na dalnici i lidi, kteri jinak po dalnici vubec nejezdi.
Ja napriklad na jednom aute nemam dalnicku a tedy bych logicky v podobne situaci taky jezdil dal pres dedinu, resp. tak cinim v okoli Brna, kde holt misto po dalnici jedu po okresce (driv jsem na dalnici mohl, ted uz par let mame "vymozenost" v podobe zpoplatnenych vsech kilometru krome asi prvnich 6 na D2 a prijezdu od Svitav).
|
|
|
Dovolil bych si svůj předešlý post doplnit jedním citátem z počátku diskuze a učinit takovou pěknu rečku za tím naším případem:
Kdysi podprumerna obec s jedinou pozoruhodnosti - lazenskym sanatoriem cca 2 km od samotne vesnice Klimkovice s pravdepodobnosti rovnajici se jistote do pul roku po zavedeni buzerace odumre na ekonomicke ubyte.
Ale mistni starosta to chce, tak to bude mit.
|
|
|
S tim ja nikdy nepolemizoval. Starosta - bude-li starostou i dal - bude samozrejme spokojen. Klidek a pohodicka na ucet ostatnich. Doufam, ze mu to jednou zivot vrati. Necekam ale, ze by si uvedomil, ze se tak prave stalo, bude proste kricet jako kazdy jiny podobny idiot.
|
|
|
Život mu jednou vrátí referendum.
A zastupitelstvu jistě též.
|
|
|
Tož já nejsem z Klimkovic, jsem odjinud, ale vinou tranzitu má můj pozemek hodnotu o patnáct set korun na metr čtvereční nižší, než pozemky o ulici dál, kde žádný tranzit nevede. Případ je to učebnicový: pět set metrů před zástavbou už dvacet let vede obchvat, ale mamlasům ze satelitů se nechce kupovat známku, tak jezdí přes nás.
Samozřejmě plně chápu, že radši budete jezdit "přes dědinu", než abyste si kvůli pár kilometrům objezdu kupoval dálniční známku, ale na druhou stranu bych ocenil, kdybyste si svoje úspory realizoval na svůj vrub. Spořit svoje tak, že ukrádá z cizího, to umí každý. :-P
|
|
|
No. Při vší neúctě k těm, kdo ruší klid jiných lidí -- můj názor na to je zde, myslím, dost veřejně známý -- obávám se, že zde je poměr viny mezi (a) těmi, kdo nepoužívají ten obchvat, (b) těmi, kdo na něj dali naprosto absurdní značku "dálnice" a podmiňují průjezd po něm zaplacením další daně, dost, ehm. Mizivý. Něco jako 1:100, nebo tak.
To jen abyste nadával primárně těm, kdo si to zaslouží hodně moc, a ne těm, kdo si to zaslouží jen zcela okrajově, pokud vůbec.
|
|
|
Pouzivani silnice je "realizovani uspor na cizi vrub" a "ukradani z ciziho"? :-D No tak to potom jo, soudruhu brble, kdepak jezdis ty? Ja jen, jestli treba nahodou nejezdis pod okny me a neukradas z meho, kdyz bys treba mohl jet o kus vedle a mou ulici objet. Ale chapu, ukradani z ciziho, to umi kazde brble :-P
Zkus to znovu a lepe.
|
|
|
To jako vazne, ze komu se nechce kvuli 5 km dalnice platit znamku a radsi pojede po okresce ted budeme rikat "setrilek" a budeme se snazit ho zkasirovat jinak, hajzla jednoho? Co si ma co delat co chce, ze jo, pekne at dela co chce soudruh starosta, to by tak hralo, aby si luza vyskakovala!
Bohuzel nemuzu, ale kdybych mohl, pak kazdemu obcanu Klimkovic s vyjimkou zacnu automaticky pocitat poplatky za projeti kazde jine obce. Pokud je OK, ze prespolni budou platit u nich, pak je samozrejme OK, kdyz oni budou platit tam, kde jsou sami prespolni. Myslim, ze by bylo velmi rychle po omezeni.
|
|
|
To asi máte recht. V městečku kde žiji je centrum cca. od 16-17:00h do cca. 6-7:00h prázdné. Lidi tam nekorzují, nežijí, vše je pozavírané a zamčené. Dokonce již někdo přišel na to že svítit tam není pro dlažby a fasády, prázdné výlohy a zavřené provozovny posledních mohykánů až tak třeba, takže i ponurost je tam přímo výstavní. Jedné performance, radost a život vdechují takto báječně zklidněnému centru výhradně občasné hloučky multikulturních obohacovačů s nepochopenou mentalitou. I štafly taxikářů skoro pořád zejí prázdnotou. Turistů je zde opravdu poskrovnu.
Veškeré parkování okolo centra důsledně zpoplatnili a tak kdo vyloženě do centra nemusí, tak tam nejede. Já tam musel naposled kvůli ouřední bumážce před půl rokem. Jen tak, třeba na zmrzku nebo zákusek jsme tam byli letos jednou.
Zoufalé pokusy vrátit do centra život (asi) tím že placení parkování postupně ořezávají (naposled nedávno zavedli bezplatnou půlhodinu kdykoliv) zatím nemají efekt. Logicky si každý rozmyslí pokusy rozjet podnikání na místě, kde nevíte dne či hodiny kdy Vám radnice opět odežene zákazníky.
Ovšem to co popisuji u nás je ještě úplný prd proti tomu co slýchám o Pardubicích či HK. Holt větší města, větší setrvačnost. Až tam a v dalších větších městech dospějí do stádia jako zde, tak to bude fakt ...
Ovšem to mne netrápí.
Jediné co mne mrzí je to, že ti co to vše mají na svědomí nebudou mít žádnou zodpovědnost, stejně jako ostatní pachatelé dobra za opravdu každou cenu a peníze druhých.
|
|
|
Co je to za městečko, jestli to není tajný?
|
|
|
Tajný to není, ale proč "se chlubit"? Není čím, velmi podobně postupují obce všude možně po celé kotlince Kocourkova. Jde o sudety, nedaleko trojzemí.
|
|
|
Není důvod hádat - je to Jablonec :-)
Vládne tu ještě o něco tupější tlupa tulpů než obvykle jinde, zpoplatnili dokonce i parkování u nemocnice (taky s půlhodinou zdarma, což by mohlo fungovat, kdyby fungoval i time-management v našem zdravotnictví, ne že objednán na 13:00 přichází člověk na řadu v půl třetí). Centrum úspěšně umrtveno, a zatímco se cikáňata koupou ve zdejší představě o moderní kašně na Dolním náměstí (v létě, o.c.), byla odsud vyhnána dokonce i MHD (cyklopovolení zůstalo, ale ti tu nejezdí, páč je to fšude do kopce). Zato tu není průtah, obchvat ani záchvat včetně neexistence ani náznaku koncepce (ano, úspěšně vybořen "bulvár" 5. května, kde se ... nepotvrdily předpoklady o moderní výstavbě ani tak marnotratných socialistických subjektů jako VZP), veškerý tranzit trs vnitřní město (kolem přehrady nebo kolem "Zeleného stromu"), každodenní kolony na příjezdu od Prahy kolem "remize" nebo na Palackého...
...ovšem kde to je lepší, že.
|
|
|
V HK je parkování relativně v pohodě až na tu část Lipek a tuším Orlické kotliny, kde je to jen pro místní a zaparkovat tam legálně návštěvu je něco jako dostat za socíku devisový příslib. Jinde jsou místa sice placená, ale ne vyhražená nějaké určité skupině, takže stačí jedna SMS a zaparkovat se dá v klidu.
Pardubice jsou plus minus to samé s tím, že centrum je menší a buzeruje se v něm o trochu víc, ale zase právě v těchto místech jsou snadno a rychle dostupné parkovací garáže.
|
|
|
No jo, jenže prostému českému člověku pořád jaksi uchází skutečnost, že parkování v centrech měst zadarmo je věc minulosti, která se prostě nevrátí.
Proto tu pořád slyším dokola ty nářky, jak placené parkování vylidňuje centra (a nejvíc od obyvatel takových psích prdelí, kdy by do centra stejně nikdo nejel, ani kdyby to bylo zadarmo). Zajímavé je, že v západních zemích, kde se platí už dávno, centra vylidněná nemají.
Mnohem větší problémy vytváří systémy, jako je ten úžasný pražský, kde v určitých lokalitách nezaparkuje člověk ani za peníze, protože jsou všechna místa vyhrazena pro rezidenty. Do takových míst skutečně nejezdím, protože nikdy nevím, zda se mi tam podaří zaparkovat. Ale pokud někdo chce s vážnou tváří tvrdit, že nepojede do centra, protože je mu líto dát 20 Kč za hodinu za parkování (a víc to mimo Prahu stojí málokde), tak si při vší úctě myslím, že se bez něj obchodníci v tom centru obejdou.
|
|
|
Me prijde ponekud protimluv "psi prdele, kam by stejne nikdo nejel" a soucasne zpoplatnovani. Prave ze tam, kam nikdo nejezdi, neni co zpoplatnovat a tak se to ani nedeje a nemyslim, ze to je tady problemem.
Soucasne tim skutecnym problemem neni jen samotne zpoplatneni (v Brne uz jsme na 40 kc/h), ale snaha zamezit moznosti na spoustu mist autem vubec dojet, protoze prece mame MHD, tu dotujeme a at tim ti smejdi jet proste musi (malokdo pujde na urad do centra 2 km pesky z odstavneho parkoviste).
Osobne bych proti "pesimu" centru nic zasadniho nemel, pokud by se veskere statni instituce (soudy, magorstrat atd.) vystehovaly na periferii, idealne na kraj nejakeho hyper-super, takze by nebyl problem zaparkovat a soucasne by si clovek mohl i nakoupit, kdyz uz teda potrebuje resit neco na katastru, financaku nebo cemkoliv jinem. Pak bude centrum skutecne jen turisticka atrakce, ja tam vlezu jednou-dvakrat za rok na vanocni trhy a jinak me tam nikdo neuvidi - a mozna se situace dokonce zlepsi, protoze spousta lidi do toho centra stejne jako ja nejede za zabavou, ale protoze musi. Kdyby provoz, ktery zapricinuji statni instituce nasackovane v historickem centru zmizel, byl by to prinos pro vsechny a ten zbytek uz by mozna ani nebylo nutne zakazovat a centrum by skutecne zilo.
Da se tedy rici, ze centra dusi predevsim statni instituce, ktere generuji spoustu provozu, ktery by bylo efektivnejsi odklonit nekam, kde nezavazi. Ale rvat, ze jsou lide spatni, protoze jezdi auty a soucasne je nutit jezdit do centra je prasarna.
|
|
|
+1
A dodávám : A ještě je za to nutit platit (ať už dopravu MHD či vlastní+parkovné)...
|
|
|
No s těmi státními úřady - v Praze jsou v centru některé soudy a ministerstva. Ale jak často na úřady tohoto typu chodíš? V Brně to počítám bude podobné.
V malých městech jsou zpravidla v centru všechny úřady, nicméně tam to centrum bývá zase zpravidla tak malé, že když už člověk nechce platit, zpravidla nebývá problém zaparkovat o pár ulic dál a trošku se projít.
Podle mě to na úřady svádět nelze. Centrum žije, pokud jsou tam slušný obchody a hospody a něco k vidění. A to bohužel prostě není všude. A v malých městech podle mě nelze úpadek center na placené parkování svádět už vůbec - spíš si prostě tamější obyvatelé nechtějí přiznat, že k úpadku center přispívají do značné míry sami, protože do hospod nechoděj a nákupy realizují v Tescu za městem.
|
|
|
Nerikam, ze tam chodim denne, ale to prece neznamena, ze tam denne nechodi stovky lidi. Kdykoliv jdu na katastr, tak je tam fronta jak na banany, soucasne ty urady zamestnavaji hromady lidi. Netroufam si odhadnout % dopravy, ktera souvisi s provozem uradu (dojizdeni zamestnancu plus navstevy), ale staci na nektery (v podstate jakykoliv) zajit a ze to % nebude nizke muze videt kazdy. Podle me by vykazani uradu nekam do poli doprave v centru vyrazne ulehcilo, navic by mohlo byt vse v jednom baraku a ne jak dnes, rozstrkane po celem sirsim centru.
Pokud jde o umrtvovani centra, tak i tady bylo nekolik prikladu, kde je to podle me jednoznacne a pricinna souvislost mezi udajnym "zklidnovanim" a realnym "umrtvenim" byla velmi zretelna (jednim z mest byly myslim Strakonice).
Jinak prave na malym mestech je podle me souvislost mezi upadkem a dostupnosti vyrazne vetsi nez v Praze nebo v Brne ciste proto, ze cilova skupina je vyrazne mensi. Velka mesta maji dostatek obyvatel, kteri do toho centra stejne pujdou, protoze tam autem nejezdili ani kdyz to slo. Na malem meste to s ohledem na pocet obyvatel nejblizsi okoli nevytrhne a ti, kteri by tam zajeli autem, ale kdyz to nejde, tak to radsi vezmou o par kilaku dal do nejakeho Teska proste chybi.
|
|
|
Zase je potřeba si uvědomit, že zatímco do centra to mají všichni víceméně stejně daleko a úřady jsou mnohdy dost blízko, na perfierii by spousta musela přes to město jet. Výhoda by byla, kdyby to tam vše bylo v jednom superareálu a člověk to vyřídil ideálně naráz, ale to by se v tomto bordelu bohdá nestalo a když, 10 miliard by na to bylo málo :)
|
|
|
Umistit by to samozrejme slo tak, aby se pres centrum jezdilo minimalne a naopak se maximalne vyuzival okruh (ktery pravda zatim neni kompletni, ale v ramci fantazie "urednici mimo centrum" je to mnohem mensi sci-fi).
|
|
|
Tak ideální by bylo všechny úředníky vystěhovat na Měsíc, dno moře, severní či jižní pól a podobná místa…
|
|
|
Proč se patlat s následky, když efektivnější je odstranit příčinu problému. Tj. proč úřady stěhovat a ne rovnou zrušit. Kolik z těchto úřadů opravdu potřebujete? (Tj. kolik úřadů Vám přináší nějaký skutečný užitek dostatečně velký na to, abyste jejich službu dobrovolně poptával a platil. Ne, že jste k využití jejich služeb nucen zákonem a pod.)
|
|
|
:D
On je to "začarovaný" kruh. V centru již není nic zajímavého, nepočítám-li výlohy s nápisy k pronájmu a několika hospod, které zřejmě drží při životě "pracanti" z tamních státních institucí. Tedy nejen fakt že se platí parkovné dělá z centra město duchů.
Takže centrum není atraktivní pro lidi a ti tam téměř nechodí. Díky úbytku lidí mizí i obchody a další provozovny. Tím dále klesá atraktivita centra, atd. atd...
Je celkem velký rozdíl když máte opravdu fungující živé centrum (ne protože preformující aktivisti všech možných směrů, ne protože turisti) a parkovní funguje jako svého druhu upozornění že tam nejste sám a na místo kde parkujete je fronta a nebo zda jedinou silou jež udržuje centrum po většinu roku naživu je ne příliš velká kupní síla místních obyvatel.
Ovšem pokud si mohu vybrat kde si například nakoupím, jestli tam kde odejdu se vším co chci koupit do auta, nebo tam kde to bude opičí dráha, zřejmě nekoupím vše a ještě za to zaplatím, tak je asi volba drtivé většiny jasná.
Nelze si nevšimnout, že tam kde (ač blízko centra) je parkování regulováno mírněji (rozumějte prosím že ne vždy a všude zdarma) a jsou tam současně různorodé provozovny, působí něco jako synergie a celkem to tam funguje v opravdu výrazném kontrastu s centrem jen o pár desítek metrů dále.
A to celkem naprosto nezávisle na tom co si a jak moc pohrdavě myslíte jako počítám člověk z téměř jediného místa v kotlince, kde ať bude radnice zklidňovat libovolně, tak to budou stále turisti držet celkem v poho nad vodou. Ti stejně obvykle nepřijíždějí utrácet a kochat se vlastním vozem.
A to je dobře, protože si jistě ještě užijete všemožných "nápadečků" v míře větší než malé.
|
|
|
Jo, to si užijem, zejména, jestli se najde mezi spoluobčany dostatečný počet pitomců, kteří to zase hoděj TOP 09 s cyklobuznou Hudečkem v čele. A obávám se, že najde.
Holt si Praha nic lepšího nezaslouží.
|
|
|
No, kamarád z PCE to hodnotí ne tak smířlivě jako Vy. Já se tam vyskytuji opravdu sporadicky a zatím jsem měl štěstí že jsem jak pracovně, tak i osobně u kamaráda problémy neměl. Možná to bylo i tím, že jsem zatím nemusel do centra.
Jednou jsem byl u něj, protože jsem si tam nechával upgradovat autí po koupi a byl jsem za ním v centru, protože jsme šli spolu na oběd. Dostal jsem instrukce a jel jsem tam i zpět MHD (prý bych měl autem smůlu, málo míst a ta co v místě jsou, tak zhusta slouží jako vyhrazená pro ouřady), které jim tam jezdí řekl bych proti mému skoro rodnému městečku slušně. Alespoň spojení centrum - některé periferie. Dostat se pro upgradované auto na druhou stranu za užití MHD bylo pro nemístňáka SCI-FI, naštěstí mne tam hodil kamarád.
|
|
|
Tady je na miste si rict, pro koho je co cilem, tedy "cui bono". Soudruzi z magorstratu maji klid, sami predpokladam autem az k praci muzou a nikdo jim tam nezavazi. Nejaky podnikatel, na toho kali hafosaurus, toho obvykle magistratni luza akorat nenavidi a premysli, jak ho sedrit z kuze, na coz se takove zklidneni muze velmi hodit.
Takze zodpovednost za co? Ze je to tak, jak si urednik preje, pochopitelne ve jmenu lidu, ktery takoveho urednika zvolil (a ktery zrejme nesnasel ty zatracene podnikatele uplne stejne a akorat si mne ruce, ze je nekdo "vyresil")?
Velka mesta maji naslapnuto, brnensky magistrat touzi uplne po tom stejnem - zakazat vjezd do centra krome vyjimek, vyhnat lidi z aut do MHD ("sem prece nikdo autem nepotrebuje, teda krome nas, my bysme pak nestihali objizdet jednani a autem jezdit musime") a to vse kvuli matkam s kocarky, ktere se nyni v centru silene boji vrazdicich ctyrkolovych stroju, zrejme autonomnich. Cykloun take potrebuje vic mista, proste mame se na co tesit. Vrchnost si prece nenecha nejakou luzou, ktera ji plati otravovat zivot, protoze v otazce parkovani maji soudruzi take jasno - "lidi si musi uvedomit, ze takovy parkovaci dum neni zadarmo" - ta verbez si vubec neuvedomuje, ze by meli fungovat jako spravci penez a pouzivat je v zajmu tech, komu ty penize patri. Oni uz hraji level "ty prachy jsou nase a my si s nima budem delat co chcem, kdo chce parkhaus, tak at si ho zaplati sam".
|
|
|
Na druhou stranu, kdy naposledy bylo parkování či místní úprava dopravy v pohybu někde předvolebním tématem? A pokud ano, tak jedině na úrovni, že chodci a matky s kočárkama se bojí, je třeba zřídit nová světla, ostrůvky, atd.
Když druhá strana brblá jen na netu a po hospodách, tak to je potom těžký.
|
|
|
Souhlasim, lidi, kteri prijdou na magistrat je skutecne jako safranu, i kdyz by se jednomu zdalo, ze bude zasedacka narvana uz jen navstevniky d-f.
Ze to neni predvolebnim tematem je ale podle me jen otazkou casu a predevsim toho, co se zase doprasi (planovane modre zony, dalsi zakazy atd.). Dnes to zrejme nedopada na kriticke mnozstvi lidi takovym zpusobem, aby v tom nekdo videl politicky kapital. Navic jak pisu, pokud je cilem magistratnich uredniku klidek a pohodicka pro ne, neni to v zajmu zadne strany ani zkouset.
|
|
|
...do puntíku realizovat? Protože teprve PAK se proberou...
To by fungovalo pouze kdyby to bylo provedeno neuváženě rychle a na velké ploše. Taková pětiletka s výjimkou pro rezidenty (lidi "z venku" by se nejspíš nedokázali zorganizovat k účinnému odporu) by už patrně prošla v módu "děs bez konce".
|
|
To je tuze ošemetná věc. Nesmí se to zase moc pěstovat, protože pak by se zas mohli vyhraňovat proti sluníčkovým hovadům, co si to mažou po chodníku, kde je to bezpečnější...
|
|
|
(Hovadům na kole, pro úplnost. Čím dražší kolo, tím zhovadilejší. Případně zcela sociální kavárenskou skládačku)
|
|
Je krásné tu pozorovat, jak jsou skalní bikeři a skalní autíčkáři jedna a ta samá skupina zamindrákovaných jedinců. Obě skupiny si svoje komplexy (plešatá hlava, pivní mozol, malý kašpárek...) léčí v podstatě stejným způsobem, totiž zbožštěním svého vehiklu. Dokonce bych řekl že platí "Jak bezohledně jezdím autem, tak bezohledně jezdím na kole".
Veřejný prostor a komunikace patří všem, chodcům, cyklistům i motoristům. Bohužel těm posledně jmenovaným se mnohdy zdá, že je jen jejich. (Je to něco podobného, jako s pejskaři.)
|
|
|
Vy jste zrejme cetl jiny clanek, nez na ktery reagujete ...
|
|
|
Důkaz toho, že cyklisti jsou dycky vožralý, tak to má rozostřený.
|
|
|
Ještě hezčí je že si cyklisti (a někteří chodci) nárokují celý veřejný prostor, zatím co motoristům stačí silnice a není-li z podélného parkování udělána ex-post cyklostezka, tak na ní také zůstávají.
Jestli je to tak jak píšete a veřejný prostor patří všem, pak by motoristé měli začít jezdit po chodnících a cyklostezkách a samozřejmě se stejným nárokem na to aby cyklisti a chodci nezavazeli, tak jste to myslel, že? Nebo se pletu?
|
|
|
Můžete nám prosím ukázat fotografie zásobovacích bicyklů firem Billa, Albert, Globus a podobně?
|
|
|
No hlavně že cyklistům nestačí silnice, ale musí se srát i na chodník... Tedy narozdíl od motoristů, u kterých jsem takovou potřebu nezaznamenal (kromě parkování ve vilových čtvrtích na malých městech, ale to je zase pod rozlišovací schopnost idiotů jako jsi ty).
Když si tak čtu tenhle blábol, napadlo mě, že bych jako (prakticky výhradně) chodec mohl založit auto*cyklo*mat a pokoušet se vyhnat auta i cyklisty (zaměřil bych se především na zrušení kombinace stezky pro pěší a stezky pro cyklisty - to bys řval, co?) a pak se taky tvářit, že mi vlastně jde o to, aby veřejný prostor patřil všem stejně. Jen nevím, k čemu by mi byly prázdné silnice, když mi ani ty plné nijak zvlášť nepřekážejí, takže z toho asi sejde...
|
|
|
Jedna ekosoudruzka (vypadala neoholene a nevzdelane) s proautomatovym pristupem uz mi to jednou zkousela vysvetlit - moje auto ji totiz zavazi, i kdyz parkuje, protoze ona by zrovna chtela jit tam, kde stoji a nemuze a musi ho obejit! Tolik k tomu, k cemu by ti byla prazdna silnice, parkoviste a tak.
Na takto debilni argumenty je skutecne tezke jakkoliv reagovat, smutne ovsem je, ze takovato verbez vidi sve poslani v otravovani na magistratu, v neziskovkach a typickem kakani se do veci cizich lidi za jejich vlastni prachy. Doporucuji ke studiu projekt, ktery tady uz jednou myslim byl v odkazech a ktery se tyka neziskovky, ktera nejdriv zazadala o grant na zkoumani "reseni parkovani" a po jeho dostani s nim sla otravovat firmy z jednoho technologickeho parku v Brne. Tam provedli vyzkum, jehoz zavery byly naprosto nesmyslne a doporuceni samozrejme bylo vyhnat lidi z aut a nechat je chodit pesky/jezdit na kole (a s primhourenim oka MHD). I pres snahu formulovat zavery dostatecne tendencne (aby na to slo vyhnani lidi z aut vubec naroubovat) pusobi nasledna doporuceni stejne inteligentne jako odpoved "pondeli" na otazku "kolik je 2+2". Ale je to podlozene spoustu slidu v SilnemBode a tak je potreba se podle toho zaridit.
Nicmene jako ukazka toho, "k cemu by nekomu byly prazdne silnice" a cim to lze "argumentacne" podporit je to velmi dobre a treba pak take prohlednes a pridas se na stranu "dobra" :-)
|
|
|
Hele,
pŕedstav si ten krásný svět prázdných průjezdných ulic, všichni u krajů na kole, a ty s "výjimkou" podepsanou samotným Barosem projíždíš bez kolon svým ekologickým hybridním automobilem zklidněným městem.
Majáčků netřeba, jen těch výjimek by příště Baroso měl dát méně, protože cestou na Magistrát si jednou musel dát přednost Masaremu, co si to valil po nábřeží v elektromobilu.
|
|
To je velmii trefně odhaleno, zbytek je už trochu vzdálená fantazie.
O jízdu na kole nikomu nejde, protože jak se tu snažím trpělivě opakovat, Praha je na kole průjezdná docela v pohodě bez všech těch malůvek, piktogramů, představných pruhů a dalších opičáren.
Skupinka "netáhlů" jak trefně pojmenoval autor si našla svoji mezeru na trhu veřejně rozfrcávaných peněz a snaží si pro sebe urvat co nejvíc. Ne pro nějakou ideu cykloměsta, prostě pro sebe, na Vánoce kapříky, na Velikonoca mazanec, atd....
Idea je jen kamufláž na kterou pár poďobaných adolecentů skáče, nic víc.
|
|
|
A že to tak je.
Vyzkoušel jsem si to na Nábřeží, skryt za anonymitou, protože žádný z masařů mne nezná osobně. Chvíli jsem se bavil tím, že jsem se vždycky poflakoval poblíž automatího stánku a nechal se "odchytit" nějakým vysvětlovačem s peticí.
Během několika minut byl dotyčný rozebrán na prvočinitele i včetně své petice (a nedalo to moc práce), s jejímiž formuláři jsem vždy ochotně poradil, co udělat - nakrájet na čtvrtinky, trochu pomuchlat, aby nepořezal oblast svěrače, a použít.
Pravidelně to končilo pištěním "vysvětlovače" ... nééééé, já se s váma bavit nechcííííí ... a útěkem. Tedy, mohli by je v Auto*Mat*Jugend mohli líp připravovat na službu Fühllerovi, to bez debat.
Poznámka o skákajících poďobaných adolescentech tak vůbec není mimo mísu. Bohužel si pak o mně už řekli navzájem a bylo po srandě.
|
|
|
Mimochodem, zrovna dnes jsem nahodou objevil nejvetsi vyhodu demokracie. Ty volebni listky jsou take z pomerne mekkeho papiru, takze mohou velmi dobre substituovat papir toaletni.
|
|
|
Aha, tak proto jim demokracie v islámských státech nefunguje! Piš volební lístky na vodu nebo do písku...
|
|
|
Pokud by to pomohlo stávající demogracii eliminovat, jsem ochoten přejít na islámský zvyk a používat i ten písek:).
|
|
Mne by zajímalo, co to ten cyklista je. Co se ochladilo, tak je nějak nemůžu zpozorovat. A to jezdím každý den podél té nejfrekventovanější cyklostezky od Palačáku do Modřan.
Že by i ti nejskalnější dali přednost teplu před ideologií?
|
|
|
Já jsem v pondělí v půl sedmé ráno potkal dva. Ani jeden nebyl na cyklostezce a oba byli řádně osvětlení, dokonce měli reflexní vestu. Obdivoval jsem je, že se jim chce v takový zimě jet na bicyklu, jsou to tvrďáci. Mně je zima jenom když musím pět minut oškrabovat auto ;-)
Nejspíš jeli do práce a museli jet tak 10km, kde bylo nejbližší město.
|
|
|
|
Ne, to nebylo vůbec v Praze.
|
|
|
J8 viděl takový dva na Radlický přibližně v tu samou dobu. Svištěli v tom mraze z kopce dolů na Smíchov. Docela jsem se bál, jestli dole nespadnou a nerozprsknou se na zmrzlé střepy jako Terminátor.
|
|
|
Na ledu používáme hřeby ;-)
|
|
|
Jak je pod nulou, nejedu.
Je to asi 14 dní, jeden aktivní cyklista, uvedl, že na čítači TSK Praha bylo v takovej hnusnej páteční den naměřeno 300 průjezdů Celetnou, což mě šokovalo.
Vyrazil jsem hned druhého dne to prověřit okem.
Našel jsem čítač a přesně hodinu počítal cyklouny. Bylo škaredě, 2 stupně.
Za hodinu jich měřidlem projelo 9, měřák na webovkách TSK jich však napočítal 14. Předpokládám, že za kolo považoval i kočárky, nebo mají implementovaný multiplikátor kreace cykloměsta.
Tedy na pravdivost údajů z čítačů by možná stálo se za to podívat poněkud pozorněji, zatím jsem hodil síť abych zjistil, jak to vlastně měří a vyhodnocují.
Jinak ti napočítaní cyklisté byli opravdu "dopravní". Messengeři a tak. Předpokládám, že když má něco někam ve vzdálenosti 5 km doručit, je nějaká ta plečka lepší než pochodovat pěšky.
|
|
Pokud důsledkem automatí masáže bude plošné zpoplatnění parkovacích míst, pak vytáhnu šampus a budu slavit. Neexistuje jediný důvod, proč v místech, kde se platí pěticiferné sumy za m2 pozemku, by jedna vyvolená skupina mohla zdarma odstavovat svoje věci. Pokud bych si na tomtéž místě chtěl postavit stánek nebo složit nábytek, pak si musím tvrdě zaplatit zábor veřejného prostranství. Pokud však tentýž nábytek bude v autě, pak nemám platit nic. Není to divné?
A jestliže se k placenému parkování přidá i mýto za Blanku, pak budu slavit dvojnásob. Tenhle grandiózní tunel na veřejné peníze, vedle něhož jsou všechny české cyklostezky jen plivnutím do moře, bych ze svých daní splácel jen s velkým odporem.
* Prosím žádný argument spotřební daní, anžto parkující auto benzín jaksi nežere.
|
|
|
A co takhle externality, respektive jejich zmirneni, pro obyvatele Holesovic a Letne? Ja vam ze svych dani zase nechci financovat socialisticke zeleznice (a do rekostrukci koridoru slo tolik, ze je vedle toho Blanka uplne stejnym plivnutim do more, jako cyklostezky vedle Blanky) a ochranu kdejake zaby nebo colka (coz vytvari jeste dale obrovsky naklad prilezitosti pro vsechny kolem).
|
|
|
1. První a druhý železniční koridor stály 65 mld. Kč což je necelý dvojnásobek nákladů na Blanku. Nicméně srovnávat 6 km dlouhý tunel s 670 km tratí včetně tunelů není úplně fér, že?
2. Nějak nechápu, proč by občan A (já) měl platit občanu B (řidič) za to, že nebude čudit pod okny občana C (Leteňáci). Vy byste snad mi ochotně platil např. odvoz odpadků, abych neházel smetí přes plot k sousedovi?
|
|
|
1. Trochu přitlačte, jste z hodně levného kraje:). A pokud jste si toho nevšiml, tak "koridory" se nestavěly, ale pouze rekonstruovaly.
|
|
|
Ta vaše „rekonstrukce“ ve skutečnosti znamená stavbu komplet nového železničního svršku (štěrkové lože, koleje a troleje), sanace spodku, komplet nové zabezpečovací zařízení. A k tomu nemálo nových mostů a tunelů. Co se týče nákladů, viz http://www.mdcr.cz/cs/Drazni_doprava/Rozvoj_zeleznicni_infrastruktury/ .
|
|
|
Ta jeho rekonstrukce neznamená v reálu nic jiného, než nápravu několika desítek let zanedbané údržby.
Nic víc.
Trasy zůstaly prakticky stejné.
Tím zůstala i stejná návrhová rychlost.
Vkládat odkazy Vámi použitým způsobem považuji za, slušně řečeno, nezdvořilé.
|
|
|
Náprava zanedbané údržby pro mne znamená vrácení do původního stavu, tedy v případě českých hlavních tratí zhruba do 60.-70. let. Což v případě koridorů prostě není pravda – nové bezstykové koleje, zvýšení traťové rychlosti (zejména odstranění hrdel, což je u vlaků o dost důležitější nežli u aut) , zvýšení únosnosti a průjezdného profilu (klíčová věc pro mezinárodní kontejnerové vlaky). A že to je všecko v původní trase? To u železnic tolik nevadí, třeba v Německu jsou schopni jezdit 160-200 km/h na tratích trasovaných ještě za Viléma.
|
|
|
Jak píše Ygorek.
Jelikož bydlím nedaleko "koridoru", mohu srovnávat. Pomineme-li nové koleje, nové troleje a zabezpečení (možná), tak největším viditelným rozdílem je nechutná betonová zeď. Při pohledu na staré fotografie, kdy se z jednokolejné trati dělala trať dvoukolejná, ta změna a rozsah stavebních prací při "stavbě koridoru" opravdu není nijak patrná.
A k nákladům - hledejte, kdo hledá najde:).
|
|
|
Ty jsi krásnej příklad, že s cyklobuznama a podobnýma fanatikama nemá smysl diskutovat, protože to maj v hlavně úplně na sračky.
Nemáš na auto, tak chceš aspoň všechny zdanit, typické české hovado, hlavně aby ta koza chcípla i sousedovi..
|
|
|
Ty mně znáš, bobánku, když tvrdíš, že nemám na auto?
|
|
|
Bobánek? To jste spíše vy, ne? Robert = Bob, jestli se nemýlím, hihihi (Sam Hawkins)!
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Takže jsem se stal jedním z nich
|