|
...a krásnej auťák v "royal green".
Palec nahoru! 8o)
|
|
pri testovaci jizde se novinarskemu vozidlu urvala baterka a samozrejme okamzite vyzkratovala
kastle se krouti
nejede to, nebrzdi to, nechrani to
65 koni na 650 kilo je fajn, ale ten samej pomer ma citroen AX (zadarmo)
stavbu kaipanu hazim do pytle "lidova tvorivost" stejne jako nalepovaci napisy z benzinky a imitace karbonu v interieru...
no dobre, abych tomu nekrivdil - je to auto bez strechy a vypada to pro spoustu lidi cool, ale myslim ze jsou levnejsi a hezci i lepsi kabriolety za podstatne mene penez...
|
|
|
Dovolil bych si oponovat v poslední větě - rozhodně se dá sehnat levnější, lepší kabriolet - ale i s přihlédnutím k tomu, že vzhled je věc dost relativní, tak něco takovýho seženete za stejnej peníz jenom těžko.
|
|
|
Pokud bych mohl volit, budu se radši dívat na parkoviště plné kaipanů než fóbyjí modelové řady "mizerná" a "ještě horší" v social-edition-color-scale zahrnující monterkovou modrou, trenýrkovou červenou a bílou ne-barvu.
Také by se mi líbilo, kdyby lidi jezdili s pocitem, že je chrání jen jeklíček nebo jen plíšek a ne jako zpovykanci zpitomělí zpuchlým, klaustrofobickým interiérem, který u zdravých jedinců vyvolává pocit nepohodlí a u simply klevr degenerátů ovšem pocit bezpečí.
kaipana jsem zkusil jen jednou. jede to tak, aby to i zabrzdilo a nemá to střechu. tedy vše, co potřebuje člověk k tomu, aby ho jízda autem bavila o něco víc než jízda poloprázdným autobusem.
nevšiml jsem si, že by autor tvrdil něco jiného než že existují levnější a lepší kabriolety. jestli jsou i některé hezčí nevím. já mám ten svůj rád, ale kaipan se mi líbí víc. přesto bych neměnil, protože s ním jezdím každej den a od loňského října mám najeto přes 40.000 km, což by kaipan asi nedal bez rozsáhlejší údržby a znatelnějšího opotřebení.
|
|
|
za cenu kaipanu ale nemusim kupovat fabii, ale treba stare porsche s targou :))
|
|
|
Kabrioletů je na tipcars celá řada, a některý z nich jsou i roadstery.
Namátkou BMW Z3, Fiat Barchetta, Smart Roadster a najdou se i další auta s fun-factorem minimálně takovým, jako má Kaipan a budou stát i s nějakou údržbou / opravami stejně nebo dokonce míň. A vyhnete se složitýmu papírování a boji s úředníky.
Zase jestli někoho baví si stavět auto, tak je Kaipan celkem ideální - máte totiž velkou (témeř 100%) šanci, že ta věc projde STK, že půjde přihlásit na úřadě a tzn. že s ní budete moct jezdit po veřejných komunikacích.
|
|
|
Z3 i Barchetta jsou starý vraždy a "nějaká ta údržba" se může prodražit i u na oko zachovalýho stroje, kde je v hajzlu např. klikovka.
Navíc se to nevysere naráz, ale postupně, takže spolehlivost je taková, jaká se dá očekávat u auta za mega a něco, který si koupíš za 10% původní ceny...a pokud to nespravuješ sám, tak dáš X-krát několik tisíc ta práci mechanika, který by to mohl vyměnit při jednom a rozdělává po několikátý svou práci.
|
|
|
Nojo, zatímco spolehlivost vozu s motorem (a hromadou dalších dílů) z dvacetiletého favorita bude jistě daleko vyšší...
|
|
|
Motor recenzovaného vozu prošel kompletní repasí ve stylu co se dalo vyměnit, to se vyměnilo. Samozřejmě spolehlivost nebude nikdy taková jako u současných vozů. Řekněme, že je ucházející. Ale na druhou stranu s kaipanem jedu občas, pro radost a neurazím s ním velké porce kilometrů daleko od domova, takže mi to stačí.
|
|
|
No a kdyby se přesně to samý udělalo u nějaký ojetiny, tak bude její spolehlivost taky podobná a vyjde to možná na stejný peníze jako Kaipan. Akorát bych pak nemoh říkat, že jsem to postavil sám ;)
|
|
|
viděl jsi někdy starý porše fkabriu za 150-200 tisíc? je to možná hezky přelakovaná, ale pořád hrobka nejspíš někdy napadená kutilem.
|
|
|
To si zkuste a sežere vás zaživa.
|
|
|
on to není ani tak cabriolet jako spíše roadster, že. mírně odlišná kategorie s mírně odlišnými měřítky. jezdit na Harleyi z roku 1950 také může vypadat podivně, neb "nejede, nebrzdí, dělá kravál, smrdí a za ty prachy jsou mnohem lepší čopry...", jenže ty nejsou Harley, r.v.1950. na srdeční věci nefungují racionální měřítka.
|
|
|
Tchán si ho taky postavil-dělal jsem mu tam s manželkou palubku a čalounění. Nějedeto? Ale-jedeto :-) A) vnímání rychlosti v autě, kde člověk zadkem blousí silnici je trochu jiné B) za 25.000,- se nechá sehnat kitovej motor vrtanej na 1,5 a šup je tam cca 90kW.Podvozek to v klidu zvládne. Tchán to tak udělal a nemuže si to vynachválit. Tchýně šla jinou cestou za cca stejný peníz si(původně) pro radost koupila Toyotu MR2 rv 2011 996kg na 103kW Teď tim jezdí každej den a civic 2008 jezdí jen dlouhé trasy(občas) :-). Oba jsou spokojený-maj výjimečné auto pro radost a stejné potkaj jen na srazu. Zkrátka srovnávat to s lidovou tvořivostí se samolepkama je názor trochu mimo. To je to samé, jako odsoudit někoho že si staví stratona nebo mini-maxe co maj cesťák okolo 100km/hod, když si můžou koupit olítanej brus s řádově vyššími parametry. Proč lidem nutit super výkony-každý je nechce, někdo chce třeba i jen tu radost, že má něco, co si sám postavil.
|
|
|
MR2 rv. 2011? Nechtěls napsat 2001? Ale to taky vypadá dobře, osobně bych si to koupil radši než stavěl Kaipana. A má to pohon zadních kol!
|
|
|
Jééé.. samo že 2001-jsem se uklep. A jak jsem již psal výše, jak pro tchána tak i pro tchýni mám pochopení proč si každý vybral to či ono-u každého z vozítek je to kouzlo v něčem jiném.Osobně taky MR2 Zadní náhon, lehounkatý, zábavný, neokoukaný,celoročně použitelný-však jsem ji když chtěla auto pro radost(původně starý MG) vysvětlil, že pro její pojetí automobilu bude vhodnější něco mladšího a uživatelsky přívětivějšího-podmínku dala že to musí být neobvyklé kabrio,tak jsem ji našel MR 2 a je moc spokojená-každodení provoz .
|
|
Napadite, designove nadherne. Famozni! Uz dlouho se mi nejake auto tak intenzivne nelibilo.
Tri zadni vystoupla svetla nad sebou, rezerva zapustena v kufru to jsou proste genialni napady. Navic design kol velmi citlive vybran. Autor clanku a majitel voziku ma dobry vkus.
Sice to asi to nebude az takovy hukot, co se jizdnich vlastnosti tyce, ale zase to aspon nebude rvat cloveku vlasy z hlavy pri vyssich rychlostech. Jako se nam naposledy s kolegou prihodilo, kdyz jsme pri firemni predvadecce trochu provetrali SLKacko. Nad dvoukilem dvaceti se musel clovek prikrcit, aby neskoncil jako skinhead (nad dvoukilem to bylo nastesti stejnak lenive, jak stara Vomackova).
Btw. ten Kaipan na obrazku se mi libi vic nez to nove SLKacko a to povazuji za esteticky velmi vydareny vozik.
|
|
|
designove nadherne? vzhled je subjektivni nazor, proto musim naprosto nesouhlasit. tohle auto se snazim uz par let pochopit, ale zatim si me proste vubec neziskalo. vubec
|
|
Můj kamarád, jinak nadprůměrně schopný mechanik, obráběč a motorář s vybavenou autodílnou dostával u kompletace tohoto vozítka hysterické záchvaty. Prostě ho Kaipan přemohl. Jinak je schopný renovovat veterány i se pouští do povedených staveb motorek. Ale tady selhal na celé čáře. Jeho výroky o Kaipanu nemůžu ani citovat.
|
|
|
|
Ač nerad, musím souhlasit. Stavba byla v tomto směru poněkud obtížná. Jak píšu v článku - stavebnice na 14 dnů to není :-)
|
|
Mně osobně se sice Kaipan nelíbí (mít místo, čas a peníze, pořídím si buď veterána nebo Gordona), ale to je fuk, velká gratulace a chvála: čím víc hezkých hraček, jež majitele těší (a úřadům nevoní), tím lépe!
|
|
|
P.S. Jak tak čtu ty výhrady výše -- no, asi to není kdovíjak technicky na výši. So what?
Správné a rozumné by bylo, aby si každý mohl zbouchat na dvorku auto takové, jaké se mu líbí a v klidu jím jezdit, a byla to jen a jenom jeho soukromá věc. Nebezpečné ostatním řidičům na silnicích jsou úplně jiné věci (kupříkladu esenbáci za bukem, jejichž vinou se řidiči místo na provoz koukají za zmíněné buky, nebo dopravní značení, jehož vinou řidiči nemyslí na to, kudy jedou) -- toto je naprosto zanedbatelná drobnost.
|
|
|
sbouchat si sám auto je zcela jistě bezpečnější než udělat STK za flašku slivovice a pak si sám sobě namlouvat, že je to dobrý.
|
|
|
s výjimkou blbostí, které se na STK kontrolují, například emise. :-)
|
|
|
Ano, kontrola emisí je opravdu übersvinstvo, ještě o poznání horší než samotná STK.
|
|
|
A navíc se tím nic nezjistí. Jejich testovací metody jsou mi k smíchu. Projde tím i auto, které má emisní systém na sračky a naopak tím neprojde auto, které je úplně v pořádku, ale sešly se v něm dvě lambda sondy na hranici tolerance. Zrušit, zlikvidovat.
|
|
|
Emise nekontroluji na STK, emise kontroluji na emisich, coz je obvykle kousek jinde a take vylepuji odlisnou nalepku.
|
|
|
mně vždycky kontrolovali emise na STK, ve stejným baráku. A navíc je to jedno, protože s STK musíš mít i emise, takže na tom vůbec nezáleží.
|
|
|
No, me sice ve stejnem arealu, ale v jinem baraku. Na STK samozrejme s emisemi nemusis (napriklad resis-li STK pro prives nebo pro elektromobil) a naopak na emise nemusis s STK, kdyz na to prijde. Dokonce i doba platnosti obeho se muze lisit.
|
|
|
Obávám se, že před STK (pochopitelně motorového vozidla) je nutné navštívit emise. Jak dlouho vysvědčení z emisí pro STK platí, to ovšem netuším.
|
|
|
Podle mne po celou dobu platnosti te emisni kontroly.
|
|
|
to je jen zbytečná křeč, protože na původním příspěvku tohle vůbec nic nemění, vlastně to s tím ani nijak nesouvisí.
|
|
|
|
každý, kromě extrémních potížistů tvého střihu, to musel pochopit! :-)
|
|
|
|
Nejde o pochopit/nepochopit, jde o fakticky stav veci :-)
|
|
|
faktický stav věci je, že STK i měření emisí je k ničemu. Zbytečný prostor pro korupci, nic víc. Kromě toho bude velmi málo lidí, kteří disponují takovým množstvím volného času, aby řešili emise zvlášť a STK zvlášť. Takže faktický stav věci je takový, že většina lidí to řeší jedním vrzem, když už tam musí.
|
|
|
Jedním vrzem vyplývá už jen z prostého faktu, že platnost emisí je stejná jako platnost STK. Situací, kdy je nutné projít STK dříve než po dvou letech její platnosti, bude velmi málo.
|
|
|
já myslím, že pokud neprojdeš na emisích, tak potvrzení o STK nedostaneš a naopak, když neprojdeš STK, tak nedostaneš emise. I když je možné dobu prodloužit tím, že necháš potvrzení o měření emisí doma a můžeš si pomoci třeba o tři týdny do konce měsíce, ale to na věci nic nemění a do konce měsíce je třeba zařídit obojí. Dokud se musel vozit s sebou doklad o emisích, tak šlo o dny, teď už jde o měsíce. Jenom blázen by tam jel nejdřív pro jedno a další týden pro druhé. Ale Rootovi, teda vlastně komu čemu Rooti (podle vzoru Klausi) se to vysvětlit nedá. :-))
|
|
|
... pokud neprojdeš na emisích, tak potvrzení o STK nedostaneš a naopak, když neprojdeš STK, tak nedostaneš emise
To by byla dobrá hlava 22, poslyš :)
|
|
|
STK i emise jsou na dny. Na známkách máš sice jen měsíc, ale fízlové to kompem najdou na dny. Teda alespoň takhle mi to bylo řečeno...
|
|
|
Pokud neprojdu na emisích (lépe řečeno nemám papír z emisí), tak STK nikdo ani nezahájí. A to, že emise ještě měsíc platí, by je asi neobměkčilo. Řekl bych, že platnost obou dokumentů spolu souvisí.
(a krom toho na STK jsou arogantní blbci a na tomto názoru nehodlám nic měnit)
|
|
|
Jak kde. Tady u nás jsou vcelku vstřícní a působili na mne i dojmem inteligence přiměřené.
(Což nic nemění na tom, že je to instituce dokonale, naprosto a zcela k hovnu.)
|
|
|
Z STK mám srovnatelné dojmy...
|
|
|
ale o tom já se přece nehádám, od začátku tvrdím, že jedno s druhým souvisí. Že to tak není o tom se pře Root ne já.
i když kdysi byla možnost, při nějakých závadách, získat čas na opravu, známky jen na měsíc od obojího. Stalo se, že mi nešla brzda na jednom kole a to tak, že skoro vůbec (jedno kolo nula procent, druhé kolo asi 30%), na STK jsem dostala známky na emise i STK na další měsíc, abych měla možnost to nechat opravit. Může to být tak 6 let zpátky. Neuplácela jsem je a nechovali se arogantně, jen mi vysvětlovali, že bych se mohla zabít. :-)
dnes už tam nejezdím, protože nemám čas a nebaví mě to, takže jejich dnešní aroganci nemůžu posoudit.
|
|
|
Také se nehádám, byla to jen taková doplňující poznámka:).
|
|
|
to naštěstí ne-e. pro úspěšnou STK je třeba mít nejprve ok emise, ale emise samy o sobě se týkají jen splodin z výfuku a měřičům emisí je po platnosti STK kulový. jinak bys mohla svůj vůz po propadnutí STK pustit ze skály a tak daleko kocourkovká pravidla moštárny ještě nejsou. snad si to nikdo z úřednickejch nepřečte, jeden neví, odkud pro ty svoje dementní upgrady berou inspiraci...
|
|
|
začínám si připadat, že jsem se přes noc záhadně naučila svahilsky a česky už neumím. Všichni se mi tady pokoušejí vyvrátit něco, co jsem netvrdila. Na mú dušu, na psú kušu, do zítra se doučím češtině a začnu psát tak, aby to bylo srozumitelné. :-)
|
|
|
reagoval jsem na - "já myslím, že pokud neprojdeš na emisích, tak potvrzení o STK nedostaneš a naopak, když neprojdeš STK, tak nedostaneš emise." pro měření emisí a získání protokolu + nálepky není podmínkou platná STK. takže když třeba zapomeneš na emise+STK a obé propadne, měření emisí ti provedou, do prohlídky a platnosti STK jim nic nejni. samozřejmě dle vyhlášky se v takovém případě na měření a případně následnou STK dostavíš s vozidlem, naloženým na vozidle, schváleném pro převoz jiných motorových vozidel a ne po vlastní státem neschválené ose, že... :o)
|
|
|
ale já jsem to myslela tak, že tam jedeš, chceš si nechat zkontrolovat oboje a když jedno nebo druhé není v pořádku, nedostaneš ani to ani to. Já opravdu neznám člověka, který by tam jel dvakrát. Je tady někdo, kdo si jeden týden jede nechat přeměřit emise a druhý týden vyřídit STK? Opravdu jsou šťastlivci s takovým množstvím volného času?
|
|
|
V podstatě je jedno, jestli udělaj jedno bez druhýho. Je to vopruz tak jako tak, tak proč to absolvovat dvakrát...
|
|
|
no, myslím, že si půjdu zabrnkat na basu...
|
|
|
no no no, nemám basu, mám jen úplně obyč kytaru, tak si asi pustím nějakého opravdu talentovaného kytaristu na CD, heč ;-)
|
|
|
t.t. nemyslel basu vod lahváčů?? ;-)
|
|
|
pro jistotu exaktní dodatek - ...splodin z výfuku a případných úniků tekutin, mazif apod., prostě co by škodilo životnímu prostředí. netýká se úniku tekutin řidiče či provozovatele vozidla.
|
|
|
faktický stav věci je, že STK i měření emisí je k ničemu.
Nikdy jsem nikde netvrdil opak :-)
|
|
|
Rozdil mezi platnosti emisi a technickou kontrolou je mesic s tim ze bez hotovejch emisi neni zahajena TK. Muj nazor je, ze technicke jsou hodne potreba a budou, dokud se prumernej vek vozoveho parku v CR nezvedne tak na 4 roky, coz je docela utopie
|
|
|
Ja mam 15 let stary auto a mam ho v perfektnim stavu. Znam lidi, kteri dokazali dostat za dva roky nove auto do stavu, ze bych se s nim ja osobne bal jet, ale protoze uvazuji stejne jako vy, tak to nijak neresi :-(
|
|
|
15 let? To musíš mít pěknej střep ;) A teď vážně, co koroze? To je podle mě u starýho auta největší problém, dokud je potřeba jen měnit díly pomocí šroubováku a sady klíčů, tak je to sranda, ale jak to začne hnít, znamená to jednou za rok až dva vyvařit a přelakovat kritický místa... a nebo se dát na tunning ve stylu "rust".
|
|
|
Koroze vubec zadna - root moje auto uz parkrat videl, tak se klidne zeptej jeho ... neresil jsem na aute odreniny laku z parkovist od umelcu a umelkyn (a nechtel jsem to z vice duvodu resit), ale i to uz mam opravene (dostal jsem to jako protisluzbu zdarma) - root to auto videl myslim jeste odrene, ale ani to nebylo samozrejme rezave. Dokonce i podvozek je zcela prost koroze a to jezdim i v zime na soli ...
|
|
|
Tak to máš fakt kvalitní auto, samozřejmě z koncernu VW, jak jinak ;) A dělals tomu nějakou preventivní antikorozní údržbu, tj. natření spodku nějakým gumoasfaltem apod.?
Hele a to nemáš ani trochu chycený takový ty problémový místa jako jsou lemy blatníků, prahy (často omletý od kamínků, co lítaj od předních kol), dveře (do kterejch teče voda a výrobce s tím počítá, proto jsou dole odtokový díry, ale někdy se ucpou a dveře vlastně vyreznou zevnitř) atd.?
(A proč se mám ptát roota, to je jako bych řek "zeptej se kluků od nás z práce, jestli mám rezavý auto, už ho párkrát viděli"...)
|
|
|
Ne, zadnej gumoasfalt tam neni. Na podvozku samozrejme na urcitejch dilech (napr. ramena) lehka povrchova koroze je, ale to je normalni i u temer novejch aut.
Ne, ne a ne :-D Kastle je uplne cista. Jediny co bylo lehce chyceny, uz kdyz jsem to koupil, byla mala dirka do laku vepredu od nejakeho vetsiho sutru, ktera evidentne poskodila i antikorozni upravu samotneho plechu.
Tak jestli se nekdy potkame, uvidis sam :-) Dulezity je resit veci hned (nejlip uz pri naznaku problemu) a je jedno jak stary to auto je ... je fakt, ze mi malokdo chce verit, ze to auto je opravdu tak stary a to vcetne servisaku. Ani motor nezere olej, ani nikde nic netece ci nesakne a slape jako hodinky.
|
|
|
No bodejť, ještě aby trabantu rezla kastle :p
|
|
|
Jeden by se divil, ale rezla. Soudruzi v NDR dokazali vymyslet rezavejici bakelit... :-)
|
|
|
No skoro bych si dovolil tvrdit že kastle to nebyla. Pokud vím tak u Trabantů hnila tzv. vlaštovka a to bylo kovový a občas tekly po kastli rezavý čůrky, ale to bylo z toho švindlchromu z klik, lišt apod
|
|
|
Karoserie trabantu rezne. Pro neznale, jedna se o kovouvou kostru a na tom jsou namontovane duroplastove panely. Je to vpodstate skoro stejna koncepce, jako maj dnesni "moderni"auta. Trabanta mam a nikde mi nerezne, pac je cerstve vyvaren a stoji v garazi celorocne
|
|
|
To tam přidávali železný piliny? Nebo co by v tom rezlo? (A nebyl to bakelit, ale duroplast.)
|
|
|
Tak už mám jasno, moje příští auto bude 15 let stará Alhambra ;)
|
|
|
Pravdou je, ze podle toho co vidim ve svem okoli, tak uz i ty novejsi (tzv. dvojkove) Sharany/Alhambry/Galaxy uz zacali docela sidit (jak o tom psal clanek i D-F www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011071005), takze se snazim tohle auto udrzet v poradku co nejdele a zatim se mi to myslim dari ...
|
|
|
Smankote, dalsi socialni inzenyr, co si mysli, ze vi, co je pro ostatni nejlepsi a chce jim neco narizovat. Jezdil byste autem v takovem stavu, ktery by ohrozoval Vas zivot? Nebo se chcete vymlouvat na to, ze Vy sice ne, ale ostatni urcite ano?
|
|
|
No toto, eště nedávno jste tu satracoval diesely ostatních řidičů, a teď toto. Jste násorově nekonsistentní! :P
|
|
|
Vubec ne. Ja jsem sice zatracoval diesely (a stale zatracuji), ale rozhodne jsem nikde nevolal po jejich statni kontrole ci zakazu. Halt jste prase :-)
|
|
|
Prdlajs, diesel je ekologický. Místo bekaného CO2 vypouští uhlík v pevné formě. Prakticky skoro diamanty.
|
|
|
CO2 vypousti samozrejme taky. Ale to mu nikdo nezazliva, CO2 vypousti treba i kobyla.
Klidne si inhalujte treba miniaturni diamanty ze sveho vyfucku, jak je ctena libost. Ale nezatahujte do toho nikoho, kdo je inhalovat nechce.
|
|
|
Začnu nad tím přemýšlet, až propálím tolik nafty jako vy :p
|
|
|
To je zajimava odpoved, nicmene nese mi na jazyk otazku, jak poznate okamzik, kdy nad tim mate zacit premyslet... :-)
|
|
|
Zbouchat si auto na dvorku není zas tak jednoduché, nicméně v principu bych to neodsuzoval. Druhá věc jsou výplody některých tuningářů, nad tím zůstává rozum stát.
Například zde: http://skoda-virt.cz/cz/auta/favorit-a-felicie/2231-roman-orangee/
Zde: http://skoda-virt.cz/cz/auta/rapid/2457-boda-rapid/
Zde: http://www.tipcars.com/skoda-ostatni/custom-ak47-rabbit-28-16200594.html
To si kladu otázku, co ti lidé hulej...
|
|
|
Tak ten forman nevypadá zas tak zle, jen mě dostal ten mohutnej ochrannej rám unvitř.
A ten rapid AK47 je přece slavný auto, co hrálo dokonce ve videoklipu s Rihanou ;) Ale nelíbí se mi.
|
|
|
Ta auta nejsou úplně ošklivá - tedy až na ten Renaultpid.
Rám u toho Formana je OK - to je profi práce rámaře, který dělá soutěžáky. Problém je jinde - Felda 1,6 má - mírně řečeno - diskutabilní jízdní vlastnosti zejména v zatáčkách, protože ten motor je dost výkonný (na Feldu) a dost těžký. Úpravce ovšem neváhal a namontoval 1,8 Turbo. To bude neskutečný těžítko. Doslova bizarní je pak umístění chladiče a Intercooleru pár milimetrů nad vozovkou v nějakém plechovém bastlu. Nad tím zůstává rozum stát. To auto se dá tak maximálně vozit na plaťáku.
Povoz AK 47 jenom stručně: Karoserie je svařovaná z plechů + kýbl kytu, kola jak na F1 s nulovou možností propružení, baterka se tetelí vedle nádrže, ač vzadu je kilometr místa, výhled jako z BVP. BTW: Už by mohl někdo soukromým úpravcům vysvětlit, že ta původní auta se sníženou střechou měla rám.
Jinak mne fascinuje, že Škoda i úpravci (Metalex atd.) udělali v oblasti tuningu speciálně Škodovek zadokolek strašně moc, že až není z čeho vybírat - namátkou 130 RS, 120S, 200 RS, Dakos..., takže existují doslova desítky řešení všeho možného, které jsou známá a hlavně vyzkoušená. A pak přijde nějaký Franta, vymyslí to všechno úplně jinak a zbastlí to doma v garáži.
|
|
|
Zrovna ten Rabbit je šílená zprasenina, která jinak pěkného Rapida totálně zabila. Člověk, co to dělal, měl možná technické nadání, ale nulový cit pro vzhled auta.
|
|
Gratuluji ke krásnému autu a tiše závidím.
(trochu mi to připomíná focení na analogové foťáky s následným domácím vyvoláváním filmu, je to mnohdy neostré, rozplizlé či přesvětlené, ale sakra, prošlo mi to rukama!)
|
|
na zviratkovo remcani nereagovat.
Je to krasne auto a verim ze z nej mate radost. mam slabost pro klony Lotusu 7, tohle je stylove trochu jinym zpusobem a o dost dostupnejsi.
at se dari a hodne bezproblemovych kilometru.
|
|
|
Mám velmi nejistý dojem, že jeden z Kaipanů byl opravdu hodně blízko ke klonu Sedmičky, přinejmenším vzhledem (na rozdíl od recensované potvory :)), ne-li již střevy. Ale nevzpomínám si na detaily a dohledávat si to nemám pokdy :)
|
|
|
|
tenhle odkaz je o něco "konkretnější" :o)
http://www.motomagazinspeed.cz/news/cesky-roadster-kaipan-16-novinka-pro-pristi-rok- /
|
|
Ne nadarmo se říká, že rozdíl mezi klukem a chlapem je v ceně jeho hraček :-D Gratuluji ke krásnému vozítku!
Tparanoik
|
|
Ze článku je cítit opravdová láska k tomu stroji a ačkoliv bych osobně za tyhle peníze volil jinak, tak naprosto chápu a chválím ;) U mě za 1.
|
|
Na dni mobility jsme se viděli, ještě jednou díky za ochotný výklad o Kaipanu i za tento článek.
Pod dojmem z Kaipanu jsme si před pár měsíci půjčili z půjčovny Caterham 1.6 (85kW/115PS) a během jednoho dne s ním ve dvou najezdili přes 400 km po středočeských okreskách.
Byla to fantazie:
- malý volant jako od počítače, řízení samozřejmě bez posilovače, naopak s koňskou dávkou zpětné vazby, díky které mi volant sám napovídal, že přetáčivý smyk je blízko a na kterou stranu mám dávat kontra
- extrémně citlivý plyn, který bylo potřeba při rozjezdu jen lechtat,
- naopak brzdy bez pomocníků - autíčko začínaly zpomalovat až při tlaku na pedál, který by u normálního auta aktivoval ABS i na suchu.
Úžasný je taky výhled přes dlouhou kapotu, kdy je vidět jak přední kola poskakují, zatáčí a celé zavěšení pracuje.
Pravda, Cat je jiná koncepce než Kaipan 14, motor vpředu podél + zadohrab doplněný mechanickým samosvorem, takže jízda s ním je ještě o kus zábavnější než v K14, při troše odvahy lze vyvolat a udržet drift (půjčovna účtuje 1000 Kč, pokud sjedete víc než 1mm na 1000km za každou gumu, ale povedený drift je k nezaplacení :-)
Jasně, nám vysokým a mohutným se do toho blbě leze, po příjezdu kamkoliv se všichni koukají a při vystupování je veškerá elegance v pr..., levou nohu není kam odložit, pedály nejsou zrovna šikovně poskládané pro meziplyny (ne že by byly potřeba, jen mám rád to krátké zavrčení motoru při podřazování), sedačky měly asi tolik vycpávek jako zadek Kate Moss, když sundáte dveře, přijdete i o zrcátka a ve čtyřbodových pásech se člověk moc neotočí, sedí se skoro na zemi a Fabia vám tam zezdola připadá jako offroad a našlo by se ještě hodně dalších chyb...
ALE
aspoň pro mě to byl asi nejsilnější pozitivní zážitek, který jsem na veřejné silnici zažil.
V tom autě musíte opravdu řídit a věnovat se tomu naplno. Auto vám přes sedačku a volant řekne všechno o momentální přilnavosti a bez zbytečných filtrů. Udělá všechno, co po něm přes ovládací prvky chcete, bez vlivu elektronických chůviček a hlavně v něm máte úplně jiný dojem z rychlosti. Kolikrát jsme na normální české okresce měli dojem, že letíme aspoň 160, přičemž víc už by opravdu bylo o ústa, ale na tachometru bylo kolem stovky a ve svém autě bych se nudil a mohl klidně žvýkat svačinu.
Každopádně doporučuju všem petrolheadům za hezkého počasí vyzkoušet.
Majiteli přeji hodně kochacích kilometrů.
Pár fotek Catu z půjčovny je tady ondra-t.rajce.idnes.cz/Cat
|
|
|
to by mi velmi chutnalo...
|
|
|
jj, vysmátý jsem z toho byl ještě týden...
|
|
|
Jo, tak toto je krásnota.
|
|
|
1,6 ka Caterham nema samosvor. Da se pochopitelne udelat upgrade ale pochybuji, ze Cat z pujcovny ho mel. Jinak Cat je porno to je pravda. S 1,6 kou na silnicni homologovane gume avon cr500 jsem Zajel brnensky okruh za 2,25:60 coz je na auto s 115koniky velice solicni vykon.
|
|
Palec a víčko alternátoru s sebou vozím preventivně... - nemělo být rozdělovače?
|
|
|
Samozřejmě. Děkuji za opravu, hned poprosím administrátory o změnu. :)
|
|
Recenzi tohohle vozítka jsem tu nečekal, paráda! Taky jsem na něj měl spadeno, byl jsem se i nezávazně podívat ve Smržovce, nakonec (bohužel) z koupě a stavby sešlo, vyskytly se vážné rodinné (nikoliv finanční) důvody. Dodnes mě to mrzí, koketuji stále s myšlenkou na pořízení - krom netradičního vzhledu mě láká i ta stavba.
Jediné věci, co bych udělal jinak než autor jsou tyto: Barva - tak zelenej bych nechtěl v žádném případě, zelenou barvu nemám rád. Shodou okolností když jsem v té Smržovce byl, stál tam Kaipan v oranžové metalíze - a tahle barva mě nadchnula. Takže by byl nejspíš oranžový. Další věcí je motor - rozhodně bych tam dal Felicii 1,3, nejspíš SPi, možná i MPi. Samozřejmě na otypování by to muselo s Lekrem, ale pak by hned letěl. Karburátor považuju za problém - jak na údržbu, seřízení, tak na průběh dávkování směsi atd. A rozhodně se stříkača i lépe a jednodušeji startuje. Asi bych volil i jiná kola - buď něco s límcem nebo kdyby se daly sehnat tak s klasickým výpletem - to by asi k tomu šlo nejlépe.
Ale i přes tyto drobné výtky autorovi gratuluji a fandím. Je to krásný stroj.
|
|
|
Nejlepší je stejně modrá metalíza:
auta.yauto.cz/kaipan-47-732908.html
A ten karburátor, je fakt, že když jsem měl favorita, byla to taková jeho malá bolest, protože když jsem nastartoval studenej motor, musel jsem hned vyjet, když jsem nechal auto stát na volnoběh, tak za chvíli chcíplo a pak nechtělo naskočit, asi se uchlastalo. Je tam nějaký automatický sytič, který asi nefungoval jak měl, ale jde to snad předělat na ruční s řízením páčkou, jako bylo ve starých škodovkách. Na druhou stranu, karburátorová verze měla snad o něco málo vyšší výkon než motor se vstřikováním.
K tomu motoru viz otázka 16 ve FAQ:
www.kaipan.cz/?page=faq&lang=cz
|
|
|
No však píšu, že na otypování by to muselo jít s Lekrem - tedy s karbecem. Ale pak hned bych to vyměnil. Někde na netu jsem i zahlédl fotky Kaipana s motorem 1,3MPi. Následné STK a emise bych už nějak pořešil :-)
|
|
|
I favority se dělaly se vstřikováním (jednobodovým samozřejmě), takže by bylo jednodušší použít vzít jako základ fávo s tímto motorem. Je to lepší než další rozborka-sborka auta ;)
Favorit s 1,3 MPI se nedělal, ale nevím, jestli je o tolik lepší motor než s jednobodovým vstřikováním aby to stálo za dodatečně měnit motor. Výkon měl snad stejný.
|
|
|
Hlasuji pro karburátor. Pokud je v pořádku, auto startuje, nesmrdí apod. Stačí to za pětistovku opravit :). Na plyn to reaguje hned a netelefonuje to do Bruselu, zda je možno řidiči povolit akceleraci. Nabízí větší prostor pro tuning a není třeba vozit s sebou katalyzátor.
Favority se od r. 1993 vyráběly s Bosch Mono Motronic ve verzích se 40 a 50kW, 50kW jela podstatně lépe. Další option je ilegální montáž motoru z Felicie s MPi Siemens, který je sice hlučnější, ale zase se lepší sbírá z malých otáček.
|
|
|
píše se "do Bru-se-le" ...kdyby něco 8o)
|
|
Skoda, ze je to predokolka. Fun factor je oproti zadokolky o 80% mensi. Mam Caterhama 1,6 Roadsport a muzu potvrdit, ze jizdni zazitky , nizky posez, absence strechy a v mem pripade i celniho skla jsou nezapomenutelne a s nicim nesrovnatelne.
|
|
|
Bez čelního skla, to musíš mít kromě kukly i letecký brejle, ne? ;-)
|
|
Jak je to vlastně se spolehlivostí? Vzhledem k tomu, že základ je poměrně staré auto, sype se něco?
|
|
|
Třeba závlačka od vejfucku na přejezdu...
Užitná hodnota takového vozítka je prakticky k hovnu, ale jako hračka dobrý.
Připomíná mi to stavbu motorek od Orange County Choppers. Je to lepítko na kundy, ale jezdit se s tím nedá.
|
|
|
Úplně na začátku jsme na motoru povyměňovali, co se dalo, respektive nahradili novými díly. Vzhledem k tomu, že dálky s tím nejezdím, spolehlivost mi přijde ucházející (to jest jde to, ale super spolehlivý stroj vypadá jinak). Zatím jsem vždy dojel. Letitou bolístkou je termostat na chladiči (mám to spojené drátem, aby se vrtule točila pořád), jednou se mi vyklepal šroub ukostření u zapalování, ale naštěstí kamarád z klubu to dokázal opravit na místě...
|
|
|
Problém se spínacím čidlem ventilátoru u favorita jsem zkoušel řešit nejrůznějšími workaroundy a nakonec jsem se dopracoval k této věci
http://www.youtube.com/watch?v=wwgTFJ1tqz8&NR=1
Má to výstup na nahození větráku, vzhledem k proudům, které tam tečou, je třeba to napojit přes relátko. Čidlo jsem namontoval na hlavu válců.
Doporučoval bych tohle strčit do každého auta, protože teploměry na palubních deskách ukazují fake hodnoty.
|
|
|
Ten teploměr na palubce je často napojenej na výstup z nějaký elektronický jednotky. Ta sice měří teplotu motoru nějakým snímačem, ale i tak je jasný, že ten budík na palubce neukazuje teplotu přímo, ale nějak zprostředkovaně a ta jednotka může kecat podle toho, jak ji výrobce naprogramoval, aby kecala.
|
|
|
Zajímavé je, že u mého faka se problémy s chlazením prakticky neobjevovaly ani ve čtyřicetistupňových vedrech v pražských kolonách na staré výpadovce na Karlovy Vary. Větrák na sahaře se prakticky nezastavil, ručička se pohybovala těsně u horní hranice povoleného teplotního rozsahu, ale auto to zvládalo. Jeep je v tomto směru podobně založený s tím rozdílem, že na sahaře jsou větráky dva. Jeden běží víceméně pořád (pohon řemenem) a druhý se zapíná, přeleze-li teplota chladícího média přes stovku. Oba dohromady bez problémů uchladí i hodinové poskakování v kolonách na D1 před Prahou.
|
|
|
Jo, ještě dodám, že ukazatel teploty na palubce Jeepa je analogový a ukazuje poměrně realistické hodnoty, jak jsem si mohl odvodit z chování LPG systému a selského rozumu.
|
|
|
Na mým favoritu jsem jednou vyhodnotil, že se mi přehřívá motor a udělal jsem si na palubce ruční spínač na ten ventilátor na chladiči. Pozdějc jsem zjistil, že byla jenom hnutá ručička na teploměru na palubce, což se mi asi něvědomky podařilo udělat, když jsem měnil žárovičky pod budíkama. Ten spínač jsem tam nechal a pak mi jednou v servisu v rámci přípravy na STK dali novej termostat.
Ale čet jsem někde o udělátku s komparátorem, který se napojilo na teploměr motoru a pak to spínalo relé na výstupu. Vlastně to dělalo to samý, jako ten Engine Guardian, o kterém píše Dfens, akorát to nemělo displej a ten člověk si to udělal sám na kus plošnýho spoje.
|
|
Nádherný článek, díky za něj. Jsem jeden z těch, co na dni mobility karku obdivoval a tusim jsme jeli chvili ve stejnem vlacku ... Moc pekne, fakt super.
|
|
S Kaipanem 15 (tedy přestavěná Fabia) jsem měl tu "čest" strávit pár dní - měl to tedy být týden, jak bývá u novinářských aut pravidlem, nicméně ani jeden z testovacích Kaipanů týden nevydržel - druhé auto byla 57, kterou jsem ale ani naživo neviděl, protože se rozbila dřív, než jsem se na ní stačil zajet do redakce podívat.
Patnáctce musím přiznat, že docela slušně jezdí - kombinace poměrně slušného podvozku z Fabie s nižší hmotností a lepším vyvážením (posádka je dost vzadu, čili to celé nebude tak těžké na čumák) přináší neutrální chování, auto se dá docela dobře řídit plynem a nechá se přesvědčit k troše přetáčivosti. Jede to tak nějak dostatečně, ne že by to bylo rychlé, ale kdyby to bylo rychlejší, člověk by se v tom bál.
Průser bohužel nastává, když dojde na zpracování - kus, se kterým jsem jezdil, byl samozřejmě postavený přímo v Kaipanu, takže předpokládám, že "amatérsky" postavené kusy mohou být (a většinou budou) výrazně lepší. Protože ta věc nebyla jen špatná, ale přímo nebezpečná. Rám posvařovaný z jakýchsi podivných jeklů dost pofidérním způsobem (nekroutí se to proto, že je to kabrio, ale proto, že je to krám), celé auto tak nějak podivně poslepované z čehosi a nebudilo v člověku zrovna pocit bezpečí a jistoty. Dostal jsem ho bez střechy, protože ta se před zapůjčením jakýmsi záhadným způsobem rozpadla, za tři dny co jsem s tím jezdil to jednou na palubce rozsvítilo jakousi kontrolku (k těm asi dvěma co svítí standardně, protože je nikdo neodpojil, přestože dotyčná zařízení už v autě jaksi nejsou) a potom se tomu při brzdění pohnula baterie tak, že se vyzkratovala o kostru a celá věc bídně zdechla na krajnici.
S 57 jsem neměl tu čest osobně, ale z vyprávění kolegů - při brzdění se blokovalo jen jedno kolo, nefungovaly tomu brzdovky a následně upadla páčka od blinkrů, řadící páka upadávala taktéž (je tam šaltpáka z Octavie RS nasazená na tyči která trčí z převodovky Fordu Sierra a má jiný závit, takže tam nedrží), tuším že jedno zadní kolo bylo trošku šejdrem a celá ta věc měla sklony se rozpadat.
Do rukou svých zprasitelů se vrátila po asi třech dnech, když si kolegyně otvorem po chybějící manžetě řadící páky všimla, že z tunelu převodovky stoupají jakési výpary. Prorazila se totiž trubka palivového vedení...
A perlička na závěr - když jsem se pod dojmem kombinace závad na dvou kusech (zkrat a vytékající palivo) ptal kluků ze Smržovky, kteří tu věc montují, jeslti už nějaké Kaipany shořely, tak odpověděli, že asi tři...
Naproti tomu Caterham Roadsport, který jsem měl v ruce taktéž, je geniální auto a navíc skvěle zpracované a funguje. Což vzhledem k tomu, že nestojí zase o tolik víc než absurdně předražená 57, dělá rozhodování poměrně snadným...
|
|
Kaipana jsem zatím viděl pouze v červené a žluté barvě a musím říct, že se mi to auto nelíbilo. Je zajímavé, co s tím udělá pouhá změna barvy, protože v té zelené vypadá fakt dobře :)
A článek je napsaný taky hezky.
Přeju hodně hezkého za volantem - třeba se potkáme někde na st¨razu kabrioletistů.
|
|
|