"Cyklojízdy jsou spanilé barvité jízdy cyklistů, koloběžkářů,
bruslařů a dalších bezmotorových prostředků městem, které vyvolávají v
ulicích vlnu pozornosti." (zdroj: www.cyklojizdy.cz)
Nezdá se vám to?
Nevěříte tomu? Zní to příliš idealisticky? Aktivisticky? Zní to, jako
by někdo hulil?
Máte pravdu. Cyklojízdy jsou přehlídka bezohledných hovad.
Dorazila nám nová dávka fotek od našeho spolupracovníka. Podívejte se
na tu barvitou přehlídku ignorantství a bezohlednosti.
Před cyklojízdou dbáme na celkovou hydrataci.
Proč je tam ten trávník? No přece abychom si měli kam položit kolo.
Věnujte pozornost dvěma válcovým předmětům vpravo dole.
Jezdíme po chodníku - trávníku, před očima policie. Dovolili byste
si tam vjet autem?
(Cyklojízdy jsou)... podnětem k širší diskusi o cyklistice jako o zdravém
a ohleduplném způsobu dopravy po městě. Takhle vypadá ta diskuse v praxi.
Kde si nejlépe zajezdit? No přece po trávníku. On to po nás někdo upraví.
Když se kácí les, létají třísky. Nebo drny z trávníku udržovaného za
peníze daňových poplatníků.
Při cyklojízdách jezdíme v protisměru a čára není zeď. Předpisy přece
platí jen pro auta.
Vám se zachtělo projít ven z metra? Tady probíhá cyklojízda, tak jděte
jinudy.
Další hodnotné fotky z organizovaného opruzování slušných lidí
najdete zde.
Hezké, že?
Je třeba dodat, že podle zprávy v deníku Metro pumpičkáři opět
zapomněli vyřídit povolení.
Proč vám přinášíme tento netradiční pohled na temnou stránku cyklistických
onanií?
1. Protože pravdě se nic nevyrovná, jak ji okusíte, vezete se v ní lépe
než na cyklostezce za 150 mega. Jde pouze o to, tuto stezku najít a setrvat
na ní. Můžete z ní ovšem snadno odbočit a po čase se přistihnout, jak píšete
na web Auto*Matu prolhané články, v nichž je polovina čísel smyšlená a
druhá vytržená ze souvislostí.
2. Kvůli rovnováze. Na cyklistických webech nalezneme megabyty náladových
fotografií rozesmátých svazáků moderní doby. Nadšení a spokojení. Rozesmátí,
skoro bych řekl vychechtaní. Nevidíme tam nikde zakomplexované chudáky,
kteří nejsou schopni elementárních projevů porozumění pro zájmy jiných
lidí, například dopravit se autem zpátky k rodině po pracovním dnu nebo
přivézt rodičům nákup. Nevidíme sobce, pro které je město jen prostředkem
k jejich free ride, a ten free ride musí být každý den více free, jinak
budeme protestovat, že jsme utlačovaní.
3. Protože pokrytectví je hnusné. Byli jsme svědky opakovaných snah
příznivců cyklistiky usvědčovat
řidiče jiných vozidel než jízdních kol z protizákonného chování a rozpoutávat
hony na čarodějnice kvůli bagatelním přestupkům. Naštěstí tato snaha nebyla
nikdy příslušnými orgány reflektována, asi proto, že policejní velitelé
sebrali zbytky soudnosti a nenechali se zatáhnout do těchto her mladých
levičáků. Generace se mění, ale návyky společenské spodiny nikoli, zatímco
dědeček rozkulačoval s rudým odznakem na klopě, vnouček ukazuje prstíkem
na auta s jen trochu odlišnou barvou klubové insignie, na níž není pěticípá hvězda, ale čtyřlistý geneticky zmutovaný jetel. To je prostě součást reality, ve které žijeme a která nutí každého
nalézat svoje místo na příslušné straně barikády.
Nebudeme tentokrát hrát hru kočku a myš, kterou jsme si tak oblíbili
v komunikaci se správními orgány. Nebudeme si říkat, že to v té sklenici
je napěněná brusinková šťáva, že ty plechovky od piva tam jen stojí a nikdo
z nich nepil, že jízda po chodníku je marginální problém (asi jako parkování
autem na chodníku) a tak dále. Pozastavíme se pouze nad tím faktem, že
lidé, kteří by chtěli napravovat náš automobily zamořený nemocný svět,
sami nemají uklizeno před vlastním prahem.
Děkuji Kadlovi za fotky. Rozloučíme se citátem, který i přes svou letitost
neztratil na významu.
„Nesuďte, abyste nebyli souzeni. Neboť jakým soudem soudíte, takovým
budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou vám bude naměřeno. Pokrytče,
nejprve vyjmi trám ze svého oka, a pak sjasně suvidíš, jak vyjmout třísku
z oka svého bratra. Nedávejte psům, co je svaté, a neházejte své perly
před svině, aby je snad nohama nepošlapaly, neotočily se a neroztrhaly
vás.“ (Mt 7)
26.04.2010 D-FENS