D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Test: Toyota Yaris 1.0 VVT z milénia, 150.000 km
    (ze dne 13.02.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 13.02.2011 22:20:36     Reagovat
    Autor: beran - beranek
    Titulek:
    Není to kritika. ale snaha o rozšíření obzorů. Jak mechani odhadne u motoru další 2-3 roky bez investic?

     
    Komentář ze dne: 13.02.2011 23:55:20     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:Re:
    Hmm, to já nevím. Prodávám, jak jsem koupil. Ale nejsem automechanik. Kdybych automechanikem byl, nejezdil bych s autem do servisu.
    Měl sundanou hlavu, kontroloval vůli ventilů atd. Tak je možné, že si z toho udělal nějaký obrázek. Já tyto informace beru s rezervou.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2011 00:22:46     Reagovat
    Autor: Pavel M. - Pavel M
    Titulek:Re: Re:
    Hadam, ze spis mel sundane ventilove viko, zmeril tlaky atd, ne? :)
    Spis bych ale chtel varovat pred "prodlouzenim zivotnosti" spojky, to se vetsinou dela tak, ze trochu pritahne pedal a ona ta spojka bude jeste zabirat o par tisic km dele. Jenze tam ta rezerva neni jen tak, po takovem zasahu se muze taky stat, ze se lamela ojede az na nyty a kousne se.

    Chtel bych se ale mistnich i na neco zeptat: mate nejake osvedcene metody, jak si overit, ze ukony, ktere servis vyfakturuje nejsou jenom virtualni? Napada mne pri vymene oleje si treba necim oznacit olejovy filtr, ale jak zarucit, ze se olej opravdu vymeni za ten na fakture, to netusim.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2011 02:32:13     Reagovat
    Autor: riderhenry - riderhenry
    Titulek:Re: Re: Re:
    Tak zrovna u oleje bych to zkontroloval podle barvy. I kdyz se snazim nemenit olej az kdyz je cerny, stejne je vzdycky rozdil mezi uplne novym olejem a tim vyjetym.

    Osobne do autorizovaneho servisu nejezdim. Je tam sice kozene kreslo, wi-fi, mozna nekdy i prijemny personal (ze vsech zkusenosti se mi tohle stao zatim jen jedinkrat (!)), ale clovek plati vic za to stejne. Mnohem radeji zajedu nekam "do stodoli", kde navic u prace muzu stat a vse si sam kontrolovat. Navic, vymenit olej na aute by dokazal snad uplne kazdy. Teda, co to povidam, v autorizovanem servise mi ho vlastne uz i vyrazne prelili... Jinak abych byl trochu konkretnejsi, moje zkusenost je ze vsemi servisy Hundai a Mazda v Brne a par dalsimi tamtez. ;)

     
    Komentář ze dne: 14.02.2011 09:51:52     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    snažíš se vyměňovat olej dřív než když je už černý? to znamená po +/- 1000km? neprodraží se to?

    to je jako jíst jabko tak, aby z něj nezbyl jen nevábný ohryzek, který předchozí konzumaci úplně znechutí.

    8o)


     
    Komentář ze dne: 17.02.2011 10:08:49     Reagovat
    Autor: Monsignor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Taky si myslím, že s tím olejem to je ošemetná záležitost.... Oleje nemají vždy průzračnou barvu od novoty, navíc se zbarví často v podstatě hned díky zbytkům oleje co zůstanou v motoru, teplotě, sazemi u starých dieselů apod. JEn některé LPG auta mívají olej dlouhodobě průzračný. S tou ,kontrolou odvedené práce je to celkem zajímavá otázka, sám mám sice auto, které si servisuji sám, (ač mám do mechanika daleko, ale na feldě člověk udělá svépomocí skoro cokoliv) na druhé straně znám případy mechaniků, kteří nosí olej domů protože jim "zbyl".

     
    Komentář ze dne: 15.02.2011 11:44:11     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Re: Re: Re:
    Bez šance, na oleji vás ojedou dvakrát, za prvé vymění jen půlku náplně a za druhé, rutinně filtr vymění za nějaký z auta jiného zákazníka, otření hadrem se nedělá - jestli si myslíte, že nemají filtry kde brát, jste naivní.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2011 19:37:19     Reagovat
    Autor: Kalasnikov - Kalasnikov
    Titulek:Spojka
    Spojka nejsou bubnové brzdy takhle to vážně nefunguje, lamelu drží "na místě" pružný přítlačný talíř a pokud se příliš opotřebí tak už ji prostě neudrží a začně klouzat. Na pedálu je možné seřídit pouze to aby se při nestlačeném pedálu spojkové ložisko netlačilo na přítlačný talíř a tak ji nenutilo k prokluzu.

    Komentář ze dne: 14.02.2011 09:44:10     Reagovat
    Autor: Japhy - Japhy
    Titulek:
    A tohle je přesně ten důvod proč se snažím udělat si na autě maximum údržby sám i když bych vzhledem k příjmové skupině a kvalifikaci rozhodně nemusel. Do servisu (mám několik pečlivě vybraných na různé skupiny úkonů) jezdím výhradně se záležitostmi na které si netroufám nebo nemám resp. nechce se mi pořizovat vybavení. Jezdit do servisu se žárovkami, olejem, destičkami nebo kosmetickými banalitami je pod mou úroveň. Neustále se o to přeme s kolegou z kanclu, který si snad i na výměnu žárovky na záchodě zve elektrikáře. Abych trnul jestli se na autě opravdu vyměnilo vše co se k danému nájezdu nebo opotřebení vyměnit mělo, jestli mi náhodou nenalili místo oleje se správnou specifikací nějakou M6 z umaštěné konve, jestli je všechno dotažené předepsaným momentem, protože momenťák je přece až na druhé straně dílny...

     
    Komentář ze dne: 17.02.2011 13:36:49     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re:
    Vždycky mě uklidní, když vedle svých klíčků vidím krabice s filtry a jinými věcmi. Silně pochybuju, že by to schovali na příští rok, až zase přijedu. Nikdo jiný v tom servisu nemá stejné auto. Flašky s olejem si bere z police, tak se mi ani nechce věřit, že by nosili ty stejné pořád dokola :-). Vypadá to, že v některých servisech berou práci vážně i když občas něco zaskřípe.

    Komentář ze dne: 14.02.2011 15:25:03     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:sám jsem zjistil
    Sám jsem časem zjistil, že drobní živnostníci si svých zákazníků často váží víc, než kdejaký autorizovaný servis. Samozřejmě tím nemyslím, že je fajn hodit auto Jardovi na zahradu, ať ho jako vopraví. To je zase opačný extrém. Sám jezdím k chlápkovi, který neplácá zbytečné nesmysly (také jsem zažil v autorizovaném servisu Škoda hlášku na evidetně skoro mrtvou spojku, že "to budou rozvody woe se musej vyměnit" - poděkoval jsem a odjel o servis dál), když se vyskytnou nadnáklady, tak poctivě volá, že ještě něco našel a zda se má do toho pustit, při převzetí ukáže co kde vyměnil a nabídne odebrání si starých dílů. A hlavně když si přivezu náhradní díly vlastní, tak mě nepošle do hajzlu :-) Člověk postupem času dojde k názoru, že je lepší "poznat svého servisáka", než to dávat někam, kde se na to seběhne parta vopic čerstvě po učňáku za minimální plat.

     
    Komentář ze dne: 19.02.2011 09:49:15     Reagovat
    Autor: trent - hjirka
    Titulek:Re: sám jsem zjistil
    To je pravda. Takto mi provádí opravy tchán a tudíž konečne vím o aute a hlavně jho servisu vše. Předchozí zkušenosti s autorizákem Škoda Na Strži a Auto Jarov tristní. Stačí jen jeden příklad za všechny... u provedené kontroly ve 150 000 se prováděla výměna náplní. To měl auto ještě otec. Já si ho přebral zhruba po 3 mesících. Když na to tchán koukl, tak jeho první dotaz zněl: "ty jezdíš bez oleje?" Ano, vypadá to blbě, ale po 3 měsících po garančce a ujetí cca 2000km mě ani nenapadlo kontrolovat olej. Podotknu, že jak se později ukázalo, takovou spotřebu oleje auto nemělo. Prostě se na to vybodli.
    Další příklad... Auto Zeman. Loni byl otec na garančce a na faktuře měl položku čištění a doplnění klimatizace. Smutné je to, že vůz klimatizací nedisponuje.

    Komentář ze dne: 14.02.2011 16:37:13     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:
    Co k tomu dodat? Freye v žádném případě nebrat. Je to další příklad toho, jak si zahraniční (zde tuším švýcarská) firma rychle zvykne ojebávat české zákazníky. Já jsem tam svou Corollu koupil (při nákupu vám samozřejmě lezou do zadku), ale servisuju ji v Auto Duba. Přístup tam ještě jde, ale ty ceny...

    Mimochodem, zjistil jsem, že povídačky o ranci za servis Toyot v porovnání s ostatními značkami nejsou povídačky. Servisní prohlídky našeho druhého auta - naftového Mondea -stojí totiž stejně, jako benzínové Toyoty o třídu níž.

    Ale nějak se mi v Praze nedaří najít slušný neautorizovaný servis. Nemáte tip?

     
    Komentář ze dne: 14.02.2011 16:54:24     Reagovat
    Autor: xluke79 - xluke79
    Titulek:Re:
    Tip bych měl. Kamarád má dílnu v Lipencích, taková prdel na Praze 5.
    Staral se mi o Mondeo, vždycky poctivě. Ceny menší než v autorizáku, a jistota poctivý práce. Akorát je trochu problém s časem, protože zatím je ještě zaměstnanej v nějakým autoservisu, takže na sebe dělá jen o večerech a víkendech. To se ale počítám do pár měsíců taky změní.

    Samozřejmě to asi bude zajímavý jen pro lidi z okolí, ale tip to je :)

     
    Komentář ze dne: 14.02.2011 17:01:59     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re:
    A umí Toyoty? Na Škodovky nebo Fordy není problém sehnat. Na Toyotu jsem zatím nenašel...

     
    Komentář ze dne: 14.02.2011 17:17:04     Reagovat
    Autor: xluke79 - xluke79
    Titulek:Re: Re: Re:
    To je otázka, co by s tím měl dělat. Diagnostiku na Toyotu asi nemá, ale co se týče mechaniky (brzdy, podvozek atd.), tak problém není. Stará se nám i o Civika.

    Btw diagnostiku na Forda taky nemá, pouze na VW group, ale má hromadu známych ze servisů, takže když mi Monďák spadl do nouzovýho režimu, tak jsem měl druhý den auto hotový. Prostě si od někoho půjčil kompa, přeprogramoval jeden vstřikovač a bylo.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2011 21:31:54     Reagovat
    Autor: ferenc - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Petr Kříž aka Krosmen na Dobříši: http://www.ktmotorsport.wz.cz/ nebo o kus dál v Příbrami Idaho, kontakt na http://www.toyotaklub.cz/forum. Mohu vřele doporučit, nedávno jsem byl u Krosmena s Carinou E, naprostá spokojenost.

     
    Komentář ze dne: 14.02.2011 21:47:16     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Díky

     
    Komentář ze dne: 15.02.2011 07:49:35     Reagovat
    Autor: pizzaman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ahoj, tak k Petrovi jezdím taky, a to jsem z Děčína :-) I přes tu vzdálenost se mi to vyplatí. Nebudu tady zbytečně vychvalovat, udělej si obrázek sám.
    Jinak souhlasím s článkem, některé věci se mi na Corolle děly taky.. malí soukromníci A NĚMECKÉ servisy si zákazníků váží. sám to občas namátkově prubnu, ale mojí výhodou je blízkost Drážďan. Rozhodně ceny v Česku jsou přehnaný...

     
    Komentář ze dne: 14.02.2011 21:58:29     Reagovat
    Autor: Mira-M - Mira-M
    Titulek:Re:
    Fordi byvaj na servis pomerne levny, takze to moc srovnavat nejde.

     
    Komentář ze dne: 15.02.2011 10:30:15     Reagovat
    Autor: Petr Drozda - Petr Drozda
    Titulek:Re:
    Nejlevněji mi z autorizovaných opravdu vycházel ten Louwman (ale v řádu pár set korun) I přístup dobrý atd. Ale to bylo před rokem když začínali a my víme, kde žijeme...

    Naposledy jsem byl u v článku zmíněného mechanika v Roudnici n/L. Je to na doporučení otce, který ho velmi chválí včetně jeho kolegů, kterým servisuje auta a navíc dělá i komplet klempířinu včetně úprav aut na kaskadérské akce, bouračky atd. Prý je opravdu šikovný.
    Já ho ale doporučím až budu mít opakovanou zkušenost.
    Nicméně spokojen jsem byl. Za kompletní výměnu všech náplní, zbroušení kotoučů, výměnu klínového řemene, zadního obložení brzd, kontrolu vůle ventilů, nový pyl a prach filtr a zevrubnou prohlídku celého auta jsem platil 6500 CZK.
    Pravda je, že v aut. servisu bych dal jednou tolik. Za měsíc jdu na STK a tam se ukáže, nakolik byla jeho práce kvalitní.

     
    Komentář ze dne: 18.02.2011 13:47:27     Reagovat
    Autor: Mrk - Mrk
    Titulek:Re:
    S čistým svědomím můžu doporučit 1car na Praze 10
    diagnostiku mají od Bosche ... takže vpodstatě na vše

    Komentář ze dne: 15.02.2011 17:53:05     Reagovat
    Autor: Kardosh - Kardosh
    Titulek:Kontrola po roku a 1000+ km
    Ak smiem - je to veľmi okrajovo k téme - mal by som otázku na ľudí, ktorí sa do toho rozumejú.

    -------
    Je kontrola (+výmeny čojaviemčoho) po roku nutná aj pre prevádzku auta, alebo iba kvôli záruke?
    -------

    Mám Yaris, ktorý uviazol v právnom vákuu, bohvie komu patrí, reálne ho vlastním ja a aj ho dojazdím do prirodzenej smrti (jeho, nie mojej, dúfam), ale nepredajný, bez záruky atď. Má za 4 roky najazdených bratru 14000 km "do Lidlu", ako tu hovorievate, a bol 3x na ročnej kontrole s výmenami atď, kým to malo význam kvôli záruke. Teraz sa mi s ním do servisu za iks tisíc korún pre možno 1500 najazdených km veľmi nechce, ale z motora na mňa svieti nálepka, že tam mal byť v decembri minulého roka.

    Vďaka vopred.

    No a kto si myslí, že auto zanedbávam a nestarám sa oň viac ako o domácu chladničku, takže nie som dostatočne mužný, má samozrejme pravdu (červený jarísek, už som to viackrát čítal.). Viem to, starať sa o auto ma nebaví, používam ho na prepravu A-B, je zbytočné mi to opakovať ;-)

    Komentář ze dne: 16.02.2011 00:32:47     Reagovat
    Autor: Mlok - Mlok
    Titulek:Servis pro BMW
    S tim servisem jste uderili hrebik na hlavicku. Mam forda a k tomu servisaka, mala soukroma dilna a udela pro me prvni posledni, co zvladne v obycejne dilne, vse za fer ceny a na vse je 100% spolehnuti.
    No ale chci zmenit auto, mam vyhlidnute nejake BMW, ale co tak zjistuji, tak najit neco podobneho pro BMW je skoro nemozne. Uz jsem i od jednoho majitele tohoto vozu slysel, ze na vetsi zakroky jezdi zasadne jen do Nemecka. Kdyz to clovek slysi, tak ma chut se na to vykaslat a do konce zivota jezdit nejakym fordem, aby mel spolehlivy servis... :(
    Takze > vi nekdo o nekom spolehlivem na BMW (rada 3, roky vyroby 2005+) ? :) Kdyztak muzete i na mail saip04 zavinac mail na googlu tecka com.
    V pripade zajmu vymenim za kontakt na meho servisaka fordu (hlavne focusy/mondea 2000+)
    Predem diky !

     
    Komentář ze dne: 17.02.2011 12:11:02     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Servis pro BMW
    Já bych se toho tak nebál. Pokud nebude problém, na který potřebujete diagnostiku, tak veškeré běžné práce udělá kdokoliv co o autech něco ví. Pokud něco schytá elektronika, tak Vám nepomůžou ani ti autorizovaní a začnou měnit pavouka po pavouku, a to je cesta do pekel.

    U mě v servisu mě vždycky vítají: proboha, co jste si to zase koupil? Ale stejně udělají co potřebuji, i když takové auto mají poprvé v rukou.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2011 12:29:37     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Servis pro BMW
    Jenže dnes jednak diagnostiku potřebujete na kdejakou pitomost a za druhé i věci, které jste schopen odhalit bez ní se s ní odhalují výrazně snáze a rychleji.

    A nejde jen o diagnostiku, ale hlavně o dokumentaci. Přinejmenším potřebujete znát nastavovací hodnoty, rozsahy hodnot vstupů a výstupů na různých sensorech atd. atd.

     
    Komentář ze dne: 17.02.2011 13:31:28     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Servis pro BMW
    To souhlasím. U svých aut jsem zatím nic podobného nepotřeboval, jen jsem řešil spotřebák. Takového auta bych se okamžitě zbavil. Jak někdo začne podle diagnostiky zjišťovat co nefunguje, nemá smysl takový "výrobek" používat. Proto jsem tak nějak uklidňoval kolegu, že mechanické věci umí všichni slušní servisáci. Dokumentace je pro většinu aut k sehnání.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.