Komentáře ke článku: Test: Octavia? Myslím že spíš ano! (ze dne 04.07.2005, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
...ještě pár generací a Škoda se dostane na úroveň 13 let staré Hondy Civic na níž má kamarád najeto 270000 a je naprosto v pohodičce. Jinak článek napsán velmi pěkně.
|
|
|
Tak tak, mám taky kamaráda s Civicem, má na ní 250 000 a bez problému. Jediné co měnil bylo ložisko PZ kola, za cca 2000. Napsáno hezky, malér je, že jezdím převážně s Octavií 1.6, 100 HP, teď má 100 000, tak doufám, že to nebude stejný případ, jako u autora.
|
|
|
já bych se toho nebál. Sice koktávku nemam a íky marketingu škodofky bych si jí nikdy nekoupil ale máme v práci službáky. Můžu říct že máme asi 5 koktávek s různejma motorama (1.6/74 a TDi 66kW) a všechny maji v pohodě nalítáno přez 250 tis km a nebejt pohledu na počitadlo, tak by člověk tolik netipoval. Jak psal někdo níž, jde hlavně o údržbu.
|
|
|
Dříve jsem jezdíval s O1 1.6-74kW u jejího majitele, jako taxi. Zkolabovala těsně po prodeji dalšímu majiteli tj. ve 230 000km.
|
|
|
Já mám taky kamaráda se Civikem a sere do ní horem spodem.Furt v prdeli.Má najeto 145000 a brzo půjde do kytek.
|
|
|
ja mam na accordu nalitano uz 180000 a pristi tyden pujde do servisu na vymenu loziska, jinak jen leju benzin a napln do ostrikovacu a menim olej
honda forever
|
|
Mam 10 let Fiata Punto a jedine co sem tam menil obcas zarovka 2x brzdove oblozeni 1 spojka.Zajimave je ze i prez varovani znamych kdyz sem jej kupoval nove ze Fiaty rezavi super rychle nemam nikde ani flicek. Najeto 223000
|
|
|
Tak ono je to taky zpusobeno tim, jak se o to auto lide staraji. Nejsem nejaky pravoverny zastance Fiatu (mam stilo 3d, celkem slusne vybaveny), ale moje volba vychazela z pomeru cena/uz. hodnota a hlavne design. A nemam problem s tim mit pristi auto skodovku nebo treba hyundai, je mi jedno jakou ma znacka image, proste kdyz se mi to auto libi tak to muze bejt treba kia.
|
|
|
Fiat Uno 45, zakoupené 1987 v n. p. Tuzex.
250 t. km, provedená údržba motoru: pravidelná výměna oleje, filtrů, svíček, při 200 t. rozvodový řemen a přítlačné ložisko.
Still going strong!
|
|
Pěkný článek, pěkně mě pobavil v deštivém dni. Připomněl mi moje znalosti o autech: "vždy když otevřu kapotu je tam velký kus černého plastu, který drnčí a nebo ne - podle toho v jaké poloze je klíček v zapalování" Mám to dost podobně:-))) Díky a snad se dočkáme dalších článků
|
|
|
jo, presne tohle se mne taky libilo. a jeste duraz na dolejvani vody do ostrikovacu. Skvele jsem se bavil.
|
|
"nejlepší poměr mezi cenou a výsledkem" - dusím se smíchy
|
|
"nádržka ostřikovače byla pěkně označena" - ty si můj člověk. Já taky akorát vím, kam se leje benzín, voda do ostřikovače a olej :-))))
|
|
Je to asi otázka priorit, ale pokud autor běduje nad tím, že nemá chalupu (jak se dá soudit podle kletby zakomponované v daném kontextu), proč ji probůh nezakoupil místo libovolné ze tří koktávek?
|
|
|
Jak by se na ni dostal? Autobusem?
|
|
Mám zkušenosti s Oktavkou 1,6 100ps a musím říct, že po 120000km jsem měnil výfuk, brzdové obložení, přebrousil brzdové kotouče (teda nechal přebrousit), oprava centralního zamykání, nové pneu, voda, olej, benzín a nic jiného neřeším. Jezdí poslušně akorát to couvání s ní bylo ze začátku otrava. Vůbec jsem nemohl odhadnout kolik je vzadu místa a občas mi vadí výhled ze předu, kdy trochu zavazí přední sloupek. Už se těším na novou 2.0TDI to bude jízda. Akorát mě to vyjde tak do těch 150000km. Myslím, že jsou to dobrý auta, ale je fakt, že na Toyoty a Hondy to určitě nemá co se týče výdrže a spolehlivosti, ale je to opravdu o tom jak se k tomu autu chováte. A mám ten dojem, že v našich bazarech je většina aut už v důchodě nebo jsou po smrti.
|
|
Vážený, přečetl jsem si pozorně vše co tady píšete ohledně všech aut. Četl jsem to z důvodu, že si opravdu chci koupit nový vůz. Podle Vašeho psaní bych si asi musel koupit koně a myslím tady by vám vadilo že žere oves. VW polo, Fábie a podobné vozy s motorem 1,2 jsou opravdu líné ale zase na jiných vozech se nejzdilo kdo měl škoda 130 byl král. Dobře si uvědomuji, že přesednout ze silnějšího motoru jako mám já golfa 1,8 na polo 1,2 je kruté ale jezdit se dá na všem. Nikde není psáno že máte jezdit po dálnicích 160 km/hod jak píšete. Myslím, že zatím je stále povoleno jen 130 km/h.
V něčem máte pravdu ale vě většině případech si myslím, že zbytečně nadsazujete.
|
|
Hm tak to jo. Pokud jde o sporadicke posunuti se od nekud nekam, radeji bych vyuzil sluzeb mestske hromadne dopravy, pripadne nektereho dalkoveho hromadneho prostredku. Rozhodne bych si kvuli tomu nekupoval vozidlo, ktere je vyraznym kompromisem mezi uzitnymi vlastnostmi, vykonem a cenou. Zejmena posledni polozka je zrejme v celkovem provedeni zohlednena nejvice. Napr Fabia s motory HTP. Motor ve vozidle obsazeny bych pak radeji pouzil misto zahradni sekacky. To by pro nej byla dustojna pozice, ve ktere by jiste podaval kvalitni vykony.
|
|
Článek je napsaný super,fakt dobrý čtení.No a k autum bych asi řekl toto.Dobře,že si celkem můžeme vybrat co se nám líbí a na co máme.Logicky vzato,pokud mám na nový auto,tak je určitě příjemnější než ležet pod olítanou károu s 200.000Km.Nicméně vždy záleží na tom,jak se kdo o auto stará.Mám Lancii Themu 2,0,benzín a nemohu ji jinak než chválit.Celkem mám najeto 290.000km a je to pohoda.Rychlý,pohodlný auto s výbavou,nemá chybu.měl jsem Alfu,taky paráda.Auta choděj jak hodinky.Sice Italáky všichni kritizujou,ale tyhla auta maj charizma a tvář.Německý superstroje všechno na jedno kopyto.Člověk a ni nepozná podle předku co jede.No a se škodovkama jsem najezdil přes 500.000Km a nikde mě nenechaly.Ale když můžu změnit,tak jo.Dvacet let stačilo.Tak hodně šťastných kilometrů všem zde.
|
|
Mám na Hyundai Lantra 1,8 najeto 244 tisíc. Jednou měněná spojka a přední kotouče, jinak (ač tomu třeba nebude řada lidí věřit) naprosto v pohodě.
|
|
Hm, tak autor sice umí psát hezky, ale je to kus cypa. To co popisuje jako totální smrt auta, tedy pravděpodobně padání do nouzového režimu je celkem banální záležitost, kterou může způsobovat několik drobností(prasklá nebo jinak netěsná hadice, ventil N75, zatuhlá geometrie naklápění lopatek v turbu,...extrémní případ, že by bylo turbo K.O. je velmi málo pravděpodobné a pokud ano, tak by to byla výlučně chyba v řidičovi, a i tak je to řešitelné do 10.000,-). Rychlá a bezproblémová oprava s největší pravděpodobností i s prací do 2000,-. Pokud se ale nechá oblbovat v autorizovaném servisu a nechá si věšet bulíky na nos, že oprava bude stát desetitisíce, je to jeho problém. Na blbejch se vydělává nejlíp.
Jsem majitelem Octavie 1,9TDi - najeto dnes už cca 300.000km pouze s běžnou údržbou a dále pak Audi A4 1,8 20V - najeto cca 190.000km a rovněž bezproblémové auto. Znám případ, kdy kamarádova firma prodávala Oct.TDi s téměř milionem km a pouze běžným, ale poctivým servisem. Taky znám případ, kdy 4 roky stará Oct TDi umřela v 637 tis. km, protože jaksi zapoměli vyměnit rozvody a ty praskly, což je blbost majitele.
Jinak pro zajímavost perlička:
Kluk měl problém na Audi A6 s podvozkem, potřeboval výměnu některých dílů na přední nápravě. Audi servis zahlásil cenu za díly cca 40.000,- a za práci dalších cca 60.000,-. Kluk koulel očima, samozřejmě. Nakonec veškeré potřebné originální díly koupil u prodejce v Rakousku za cca 330,-Euro a výměnu svěřil známému mechanikovi, který byl za den hotov a cena byla samozřejmě někde úplně jinde. Docela dost lidí z pohraničí s Německem jezdí s Audinami servisovat do Německa, protože cena nejen dílů, ale překvapivě i práce je nesrovnatelně levnější než v ČR, nemluvě o přístupu k zákazníkovi a rychlosti opravy. Tady v ČR si prodejce Audi nadiktuje nehorázné ceny za náhradní díly, zahlásí, že oprava je alespoň na týden a tomu odpovídá cena práce. Přitom je oprava za pár hodin hotová...
Škodovácké servisy mají obecně cenu nadsazenou na cca dvojnásobek odpovídající ceny. Třeba za výměnu rozvodů přesně dle předepsaného servisního postupu zaplatím cca 7.500,- oproti ceně kalkulované v autorizáku na 15.700,-. ale to už jsem mimo téma.
Autor článku ať raději píše o tom, čemu rozumí a nemele pi*oviny.
|
|
štvorročná octavia s nájazdom 637tkm?
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Test: Octavia? Myslím že spíš ano!
|