= realita blízké budoucnosti.
V programu zasedání Poslanecké sněmovny PČR
od 16.10.2007 je i třetí
čtení návrhu zákona zákona č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování
odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel .
U názvu je jako obvykle připsáno EU, tedy jako, že to chce po nás Velký
bratr, stejně jako už asi 12 let u každého návrhu, který skýtá nejaké darebáctví,
vytvoření nebo rozšíření korupčního prostoru pro přesně definovanou skupinku
vyvolených. Dlužno říci, že naše autoškoly jsou Velkému bráchovi šum a
fuk a v návrhu jde jen o to, aby si opět úzce specifikovaná vrstva přišla
na své. Podstata novely je velmi jednoduchá, budou další „akreditované“
instituce, které budou krafat do školení řidičů a které budou moci za příslušný
obolus poskytnout „školení“ obětem .411 v podobě odmáznutí nějakého toho
bodu. Tedy samozřejmě byznys, ale de facto nic proti ničemu.... Zlom přišel
ve II. čtení této perly, kdy pan poslanec Sehoř tam vpašoval pozměňovací
návrh, kerým navrhuje novelizovat zákon 361/2000 Sb. Tímto textem:
4. V zákoně č. 361/2000 Sb. se za § 79 vkládá
nový § 79a, který včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 27a, 28 a 28a
zní:
§ 79a Měření rychlosti vozidel
K měření rychlosti vozidel v silničním provozu
je oprávněna policie a obecní policie; obecní policie přitom postupuje
v součinnosti s policií.
K měření rychlosti vozidel v silničním provozu
je dále oprávněna osoba autorizovaná k výkonu úředního měření rychlosti
vozidel podle zvláštního právního předpisu27a), která je držitelem živnostenského
oprávnění k úřednímu měření podle zvláštního právního předpisu28).
Osoba uvedená v odstavci 2 je povinna při měření
rychlosti postupovat podle písemných podmínek stanovených policií nebo
obecní policií; obecní policie postupuje vždy v součinnosti s policií,
oprávněna pořizovat obrazové záznamy a snímky o průběhu úředního měření,
oprávněna v souvislosti s měřením rychlosti zpracovávat osobní údaje28a),
povinna obrazové záznamy a snímky pořízené podle písmene b) a osobní údaje
neprodleně předat obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností k posouzení,
zda nedošlo k porušení povinností stanovených tímto zákonem.
___________
27a) Zákon č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve
znění pozdějších předpisů.
28) Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
(živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
28a) Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních
údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.".
5. Legislativně technická úprava
Pokud bude přijat návrh na doplnění tisku 185
o novelu zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, je třeba tuto změnu
promítnout do názvu zákona.
V praxi to bude znamenat privatizaci výkonu státní správy v této oblasti
se všemi důsledky, z nichž ani jeden není pozitivní. Po právní stránce
se vrátíme asi o 300 let zpět, do doby, kdy na šumperském panství řádil
Boblig z Edelstadtu, kde ve svých „zprivatizovaných“ čarodějnických procesech
nechával upalovat prokazatelně nevinné s jediným cílem zmocnit se jejich
majetku. Tak tomu bude i těchto případech, soukromý subjekt se bude chtít
obohatit na účet své oběti za každou cenu, tedy nejen tu, že budou buzerbudky
všude tam, kde nemají žádný smysl ale i paděláním a pozmněňováním důkazů.
To že v konečném důsledku může mít tato činnost pro oběť stejné důsledky
jako bohulibé konání pana Bobliga není třeba rozvádět...
Je pozoruhodné, že návrh podal poslanec Ing.
Sehoř z ODS , tedy ten poslanec, který se snažil , vzhledem k tehdejší
politické konstalaci bohužel neúspěšně torpédovat svými pozmněňovacími
návrhy největší zvěrstva ve zmrdonávrhu .411 Milana a jeho zmrdokliky.
Nevím, zda jde o okažitý výpadek mysli, nebo dobrý obchod.....
15.10.2007 DUCK
Pozn. D-F
Pan poslanec Sehoř je členem
komise, která má na starosti přípravu novely silničního zákona. Spolu
s bývalým
důvěrníkem StB Oldřichem Vaníčkem alias Bauerem. Vypadá to, že dotyčná
komise funguje veskrze očekávaným způsobem. Její členy nezajímá aktuální
vývoj na silnicích a jejich zájem se soustředil pouze na dostatečné vyztužení
silniční buzerace.