Komentáře ke článku: Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI (ze dne 22.11.2015, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
dotaz k příhodě se škarpou a třema chacharama v kufru:
astra je předohrab ne? proč pomohla zátěž do kufru?
|
|
|
Tipoval bych proto aby zvedla pupek z okraje skarpy.
|
|
Nejsu autor, ale skoro bych rekl, ze chlapci v kufru dostali zvedle zadni kolo na zem. Tim asi zvedli auto, takze nelezelo na brichu a dalo se vycouvat ze skarpy.
|
|
Ano. Převážili auto, aby neleželo na břiše, ale tím zas bylo ve vzduchu jedno přední kolo. Diferenciál přenáší sílu na to kolo, které se točí snáz, takže bez nějaké formy uzávěrky diferenciálu by auto jen bezmocně točilo tím kolem v luftu.
Stejná situace může nastat třeba když bude auto jedním hnaným kolem na suchém asfaltu a druhým na ledu. Auto bude točit tím co klade menší odpor a nevyhrabe se.
Ta elektronická uzávěrka zjistí přes ESP čidlo, že se jedno kolo protáčí a ABS pumpou nažene tlak do brzdy a přibrzdí ho. Tím diferenciál přenese sílu i na druhé kolo.
|
|
|
U aut, jež elektronickou uzávěrkou vybavena nejsou, se tento problém už asi sto let řeší tak, že se prostě a jednoduše trochu přibrzdí.
|
|
Až teď mi došlo, jak se u Opelu inspirovali v minulosti... Kde já jen to označování verzí už viděl... Aha - Panzerkampfwagen IV Ausf H
;-)
|
|
Mám totéž v benzínu 1.6 16 V a jsem s tím, v rámci možností spokojen (i když nedosahuji vašeho nájezdu, je to 2010 a mám asi 100 tis km). Skutečně neestetický zvuk zavíraných dveří (připomínající bouchnutí poklopu od tanku) je jedna z mála věcí, které mi na tom vadí. Je to předohrab notně nedotáčivý, ale zvykl jsem si na něj. Po nezbytném znásilnění řízení do zatáčky a patřičné akceleraci mne čumák vždy a ze všeho vytáhne. Benzín 1.6-16V 85kW je imho o třídu lepší, než atmosférická 1.6 74kW, kterou jsem dřív měl v Oktávce (16V dělá nejenom +11kW, ale i úplně jinou dynamiku, a s Oplem předjedu i to, co bych si v Ochcávce netrouf. Mmch opel mi žere 7 lt/100km, s tou oktávkou jsem to pod 8-8.5 lt/100km málokdy dostal). Výbavu v tom mám minimalisticky spartánskou, takže je to asi poslední auto, které mně nenadává, když si opomenu zapnout pásy atd. Řídil jsem Opla Astru H-caravana i pučenýho, s motorem nafta 1.7 CDTI, 74kW, ale ten moto byla katastrofa, ten jel úplně na piču. Troufám si říci, že byl zdechlejší, než ten benzín v oktávce.
|
|
co jsem od Opela viděl. Také jsem ji asi 3 roky vlastnil. Jen v motorizaci 1,7 CDTI bez DPF.
Co se týče hluku motoru, tak zlatá 1,9. Známý ji měl v oturbeném provedení se spotovním podvozkem a tedy 150PS a jelo mu to fakt parádně.
Problémy s elektrikou potvrzuji. Jak já (svazek pátých dveří) tak známý (dráty u kol, a ty dveře myslím taky) jsme měli s elektrikou potíže. Já měnil jednu větévku v těch pátých dveřích. Sestava 2x objímka na osvětlení RZ + mikrospínač zalitý v plasu k otevírání a konektor na připojení do zbytku svazku za tuším 2,5tKČ....
Ale říkám si, že kdybych tehdá šel do 1,8 benzínu, tak ji asi mám stále.
Jo a autor zapomněl uvézt že je to docela dost těžké auto. Alespoň metrák či dva dolů by mu jistě prospěl...
Jéčko už se mi nelíbí.
|
|
http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=automoto&c=A151126_115629_automoto_fdv&foto=V151126_ 125602_autokat_krr
MĚ TO PŘIJDE JAKO VTIP TÝDNE
|
|
|
sice nejsem Dfens, ale jak nemůžu na VW najít dobrého slova, tak toto řešení mi vyrazilo dech, že to jsou takový kokoti, jsem si nemyslel ani já, ucpávku do sání a pak už zbývá jen nacpat drátěnky do vejfuku
|
|
mě to přijde jako "nestačilo upravit SW, museli jsme upravit i hardwér, motor nepojede, tak si to sítko nechaj lidi vyndat a SW přehrajou starym a vše bude OK.
A co dál?
Co třeba přidat do nádržky ostřikovače dát dvě elektrody, nalít tam kyselinu solnou a vyrábět si v autě z háclovky vodík ... litr vodíku vyjde na pár kaček a na ten čistej plyn, ten vodík pyčo, na ten to pojede jako víno - větráčkem od PC se to bude foukat do sání a elektriku na štěpení kyselinky dodá alterátor, to bude druhej stupeň tunningu. Jen se nebude smět ostřikovat sklo.
|
|
blikajici blinkr lze "vrátit" i brnknutim do packy v stejném směru... To se potom zadne blikani doleva doprava neklona
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
|