D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Jak Autoklub testoval gumy
    (ze dne 29.10.2009, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 29.10.2009 23:41:02     Reagovat
    Autor: Kuba - Kuba
    Titulek:Vrcholný kvalt?
    Pořad typu Vrcholný kvalt tu opravdu chybí.. Předpokládám, že by rozpočet na jeden díl pokryl náklady na natočení několika kusů novodobých českých filmů...

    Já nevim, co se okolo těch gum tolik šílí... když si koupim gumy za 1300,- v sámošce ujedu na nich tisíce km bez nehody, se stejnou spotřebou, se stejným hlukem jako když se plácnu přes kapsu a koupim si nízkoprofilový 225/45/17 od Michelina za 3tis jednu... já fakt nepoznám rozdíl... ročně nalítám okolo 35-40 tis.km a fakt nevim...

    Jediný zařízení, kde jsem vždy a okamžitě poznal, že jsem blbě vybral gumy, byla motorka.. tam jsou gumy alfou a omegou... u auta je to fuk... ty drobný rozdíly pozná jen závodník... běžně vyježděnej řidič ne...

     
    Komentář ze dne: 29.10.2009 23:44:54     Reagovat
    Autor: el - ELXEL
    Titulek:Re: Vrcholný kvalt?
    No, za normálního ježdění možná ne, ale v momentě, kdy budeš prudce brzdit na dálnici, tak těch 10 metrů rozdílu ti může zachránit minimálně "čumák" auta.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 00:22:16     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Vrcholný kvalt?
    Tak si na gumách za 1300 ze sámošky zkuste nalítnout ve 130 (a více) km/hod do louže, trochu víc zrychlit na německé dálnici nebo prudce brzdit. Pokud jde o hluk, tak nepopírám, že i některé drahé pneumatiky jsou poměrně hlučné. Ale na rozdíl od těch levných se mezi nimi dají najít i takové, které hlučné nejsou (třeba já jse kvůli hluku přešel z jinak velmi dobrých Goodyear Eagle F1 na Michelin Pilot Primacy).

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 08:25:12     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Vrcholný kvalt?
    No nevím, já jsem si vloni koupil Ultragrip 7+ v ceně, pokud si vzpomínám, asi těch 1300,-/ks. V zimě se velmi často pohybuji na Semilsku a tyto gumy mě mile překvapily. Nemyslím tedy, že za zmíněnou cenu musím vždy koupit šmejd. Ono hodně záleží, kde a kdy člověk nakoupí.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 10:56:16     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Re: Re: Re: Vrcholný kvalt?
    No to je snad samozřejmé, že zimní gumy kupuji v březnu a letní v říjnu:-D
    Zpravidla se uvádí životnost gum 4 sezóny, když je sjedu za dvě, není problém.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 19:50:35     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: Re: Vrcholný kvalt?
    ja presel z eaglu na primacy, kdyz se mi z niceho nic udelala na jedny boule :-/

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 11:18:05     Reagovat
    Autor: rogerer - rogerer
    Titulek:Re: Re: Vrcholný kvalt?
    myslím že když nalítneš ve 130 a víc do kaluže tak efekt bude hodně podobný u všech gum....

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 11:53:25     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Vrcholný kvalt?
    Jo, to jsem si taky myslel. Shodou okolností se mi to povedlo s asi týdenním odstupem na různých gumách a na rozdíl jsem fakt jen zíral.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 12:21:13     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Vrcholný kvalt?
    Víc podrobností by nebylo? Tj. jaký gumy to byly a jak se auto chovalo?

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 07:27:20     Reagovat
    Autor: Loomp - Loomp
    Titulek:Re: Vrcholný kvalt?
    "Vrcholnej kvalt" tu fakt chybí, to jo, ovšem nemůžu souhlasit s tím, že rozdíl mezi gumama ze sámošky za 1300 a Michelinkama za trojku je takřka žádnej .... jo pokud oboje voblíkneš na Feldu tak asi jo, ale "drobný rozdíly pozná jen závodník ... běžně vyježděnej řidič ne ..." :-))) jestli to nebude chtít trochu se vyjezdit :-)

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 10:59:12     Reagovat
    Autor: kuba - Kuba
    Titulek:Re: Re: Vrcholný kvalt?
    Tak já to upřesním.. V létě tam mám 17"origo BMW kola s 225/45 ZR zn. Michelin (přesnej typ si napamatuju, cena cca 2900,-/ks.

    V zimě tam mám 15" origo BMW kola se 195/65 nějaký Barumky z Chrochtávky... cena okolo těch 1300,-/ks

    Auto je 12 let stará e39, 523i...

    rozdíl žádnej...do driftu se oboje utrhnou stejně v zimě i v létě... v létě při teplotách nad 30stupňů se ta letní trhá hůř, ale taky ji přemluvim...

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 21:19:42     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Re: Vrcholný kvalt?
    To máš asi autopilota, nebo tak vymlácenej podvozek, že to stojí za * pořád:))

    Mazda 6 2.0i
    letní 16" 205/55 R16 P-Zero Nero
    zimní 15" 195/65 R15 Ultragrip 7+

    Rozdíl poznám v první ostřejší zatáčce, při prvním brždění, nebo při prvním rozjetí. Jestliže všechno budu dělat p-o-m-a-l-u, pak to nebude zásadní problém, ale zaprvé se občas rád projedu svižněji a zadruhé už jsem se vícekrát vyhybal zvěři, nočním opilcům uprostřed polí a řidičům od kterých jsem nedostal přednost. Na těch zimních se to srovnává nesrovnatelně hůř. Abych poznal na čem jedu, tak stačí při 50+km/h lehce zacukat volantem ze strany na stranu - letní mají tužší (a v mém případě i nižší) bočnice a jedou při každém ucuknutí ihned tam, kam ukážu. Na zimních se při tom "manévru" cítím jak kdybych jel po želé. Zimní nemám problém nechtěně lehce prohrábnout při přeřazování na 2, když pospíchám (zvlášť první dny po přezutí z letních). Ze zatáček se na zimních sunu po tečně ven, na letních se mi to v životě úmyslně nepovedlo a to občas jedu relativně ostře (v rámci 2.0 motoru, na projížďky mám letní auto, ale to v zimě stojí v garáži, takže srovnáním letních/zimních u něj nemůžu sloužit).

    Ani nemluvím o tom, že jsem stejnou 6ku (jiný kus, identický motor i r.v.) řídil na Bravurisech 205/55/16 a v první spěšně projeté zatáčce jsem vyjel půlkou auta do protisměru (samozřejmě tam nic nejelo, jinak bych před ní zpomalil adekvátně k tomu, že jsem v tom autě seděl poprvé). Stejnou zatáčku jezdím 2x denně a v té rychlosti se mi tam na P-zero Nero ani předchozích Eagle F1 nic takového nestalo ani na mokru.

    Aktuální průměrná spotřeba se u Mazdy pohybuje podle BC na 7.8l/100km, takže to nejspíš nebude tím, že bych jezdil "jako prase":-).

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 19:59:39     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: Re: Re: Vrcholný kvalt?
    zrovna barumky 'sem mel na aute naposled asi pred sedmi-osmi lety nejaky bravury - a vzhledem k tomu ze na sebemensim vlhku (v lete) se chovaly asi jako jakykoli jiny (letni, samozrejme) na snehu, uz to tak i zustane.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 10:59:47     Reagovat
    Autor: JMH - JMH
    Titulek:Re: Vrcholný kvalt?
    Rozdíl mezi gumama se pozná na hranicích jejich možností, né při kochací jízdě krajinou.
    Jedna v jistém okamžiku ztrácí kontakt, druhá ne. Když mám najetou zatáčku na 70, a vjedu tam na horších gumách, ozve se pískání a cítím, že ztrácím kontakt. Na to nemusím být kdovíjak vyježděný (netroufám si o sobě říct, že jsem vyježděný), stačí jet pokaždé +- stejnou stopu a všímat si, co se děje, tedy nebýt úplně tupý.
    Když tam jezdím pravidelně 55-60, tak žádný rozdíl nepozoruju. Takže je to otázka způsobu jízdy, a používání vozidla vůbec.
    Pokud se pohybuju v rámci možností levnější pneumatiky, je dražší pneumatika skutečně vyhazováním peněz...

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 16:58:30     Reagovat
    Autor: Kuba - Kuba
    Titulek:Re: Re: Vrcholný kvalt?
    Přesně tak, stejně jako 98% zdejšího osazenstva jezdím na hranici možností levných gum a proto nepotřebuju gumu za tři litry... :-)

    Rýp, Rýp :-D


     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 17:24:35     Reagovat
    Autor: Shi - Shi
    Titulek:Re: Re: Re: Vrcholný kvalt?
    Rozdíl mezi průměrnou a nadprůměrnou gumou se pozná při krizovkách. Pokud jezdíš hodně defensivně a když nasněží tak nevyjíždíš, tak je skutečně celkem jedno co máš obuto. Pokud jezdíš agresivněji a sem tam dostáváš gumy na limit, tak je rozdíl mezi gumami dost značný a různé nectnosti mají šanci se nepříjemně projevit.

    Letní Michelin Pilot Primacy - ačkoliv Michelin u této gumy postupně inovuje směs k lepšímu, tak za mokra to stále ještě není ideální a nějak moc to podkluzuje. Zato se ale ta guma zcela minimálně sjíždí. Mému srdci i jízdnímu stylu by na léto vyhovoval spíš něco jako Continental Sport Contact, tedy gumy zcela jiného zaměření. Tyhle Micheliny jsou dobré tak pro jízdu po suché dálnici. Jinak mě nijak nenadchly. Bohužel prvomontáž si člověk nevybere.

    Zimní Dunlop WS M3 - super guma do okamžiku než v břečce potřebuješ zatočit. Rovně to jelo jako po kolejích, člověk by nepoznal že jede břečkou a šup - zrada, v zatáčce to nějak ztrácí kontakt. Podélný a příčný aquaplanink není vyvážený, guma je příliš optimalizovaná pro jízdu přímým směrem. Dunlop WS 3D je v tomhle podle mého lépe udělaný.

    Zimní Continentaly TS 780 - na menší auto do zasněženého prostředí úžasné gumy. Když jsem na kopec vyjel po zledovatělé vozovce s uježděným sněhem bez problémů já s Felicií v tomto obutí, tak majitelé vozů s náhonem 4x4 házeli mým směrem docela nevraživé pohledy. Než mě spatřili, jak vyjíždím bez hrabání a větších problémů tam kam oni, tak měli pocit, že teď se jim ten "haldex" vyplatil. Ostatní auta, mnohdy se zimními gumami, zůstala viset pod kopcem, nebo to vzdali uprostřed kopce.

    Pneumatiky se taky dost liší hlukem. Zimní Dunlopy mi připadají tišší, než letní Micheliny. No a první generace Barum Polaris, to byl, co se týče hluku, opravdu nářez. Vlastně spíš rachot.Ve stejné době jako jsem měl na Felicii Continentaly TS780 měl kamarád na Felicii ony Barumy Polaris. Moje gumy byly tišší a komfortnější, než letní Barum Brilantis / Matador MP11/12. Ovšem jeho Polarisy dělaly randál, že jsem napřed myslel, že má něco s autem a pak že má pneu s hřebama.

    Co se mě týče, mezi gumama rozdíly jsou a občas docela výrazné.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 16:49:06     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Vrcholný kvalt?
    Mám neodvratitelný pocit, že čím MEnší zkušenosti, tím větší expert.

    Současný rozdíl mezi nejlevnější produkční pneumatikou a extra produkční pneumatikou je tak asi 15%. A to dost přeháním. Nakonec uvedený článek to jen potvrzuje.
    Z osobní zkušenosti mohu doplnit, nejlevnější pneumatika nebývá taky i nejhorší.
    Dokonce odzkoušeno, zimní ojetá na 70% je lepší než letní, co se týče adheze.
    A určitě všechny pobouřím, i zimní protektor je dost dobrý. (Ano nejlevnější pneu je dnes levnější než nejlevnější protektor.)

    Spíš než spekulovat nad pneumatikami, to chce čas od času vyměnit tlumiče pružení. Nejlépe plynokapalina. A úplně nejlépe Bilstein. Ale to tak dobře na autě nevypadá, že.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 20:04:02     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: Re: Vrcholný kvalt?
    blby je, ze podle ceny se neda az tak uplne orientovat. mel 'sem obutou spoustu ruznejch pneu vcetne protektoru kdysi na zihulikovi a jediny opravdu hrozny byly barumky, o kterejch se zminuju o kousek vejs...

    Komentář ze dne: 29.10.2009 23:51:53     Reagovat
    Autor: kuba - Kuba
    Titulek::-)
    Takový situaci se snažim předcházet a nemusím prudce brzdit... mám sice 170 koňový wágen, ale jezdím fakt max. 130 a navíc se nikomu nelepim na prdel a nesleduju auto přímo před sebou, nóbrž sleduju auta daleko před sebou..když vidim, jak se jim rozblikávaj brzdy a blinkry, mám již nohu z plynu, kdežto auto předemnou nadále sype plnej kotel... tohle mě naučila motka...

    za jízdy taky většinou netelefonuju, nežeru bagetu z pumpy, neladim rádio, nevokřikuju haranty v sedačkách, nemaluju se, nehonim si péro ani nehltám navigaci (kterou stále ještě nemám :-)))

    prostě řídit mě baví a rád se projíždím jen tak...večer si sednu do auta a jdu se projet a pokochat se... jsem asi jinej.. stále nevlastním navigaci a profil na Xichtbuku... a to mi není ani 30... :-)

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 05:54:01     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: :-)
    To je dobře, že jezdíš max. stotřicet. Hned mám lepší pocit, že je na silnicích bezpečněji. Při rychlostech nad 130,00125 kmh se totiž významně zvyšují rizika, rostou počty mrtvých matek, důchodců a dětí a vůbec to stojí celé za hovno. Taky se výrazně mění vlastnosti pneumatik z kauflandu. Ty mají do stotřiceti kolem sebe auru, která odhání vše zlé.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 10:54:06     Reagovat
    Autor: Kuba - Kuba
    Titulek:Re: Re: :-)
    Ernie, Ernie, důchodce musíš psát "doochodce", jinak ten DF style (neustále zmiňované matky s kočárky) už celkem chytáš... :-)

    Celou tou šaškárnou jsem chtěl říct, že nejezdím tak, že jedu jako magor 3 metry za jiným autem... údaj o rychlosti prostě ignoruj...

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 02:08:53     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: :-)
    To že za volantem většinou netelefonuješ a většinou si nehoníš péro mám chápat tak, že se ti to občas jen čirou náhodou podaří?

    Ještě jsem mimo matek s podkurevčaty zapomněl na cyklobuzny, teplouše či homoklády, jak chceš. Můj DF stylpyčo není ještě fpoho fmetle atakdál.

    Komentář ze dne: 30.10.2009 00:29:55     Reagovat
    Autor: Reeve - Reeve
    Titulek:Zmatlaná tabulka
    Řekl bych, že soudruzi z Autoklubu tabulku spíš zmatlali, než že by chtěli nějak důmyslně ovlivňovat veřejnost. Ta záporná "snow" čísla jsou tak očividně nesmyslná, že musí každého trknout do očí.
    Ano vím, hned v úvodu tabulky se skrývá čuňárna v podobě "celkového výsledku", který je aritmetickým průměrem souhrnných výsledků všech tří testů. Kvůli nesmyslně zápornému výsledku u letní pneumatiky vychází celkový průměr velmi výrazně nejhorší, zatímco při skutečných čísel ze zimního testu by vyšel výsledek podstatně lepší. Pevně věřím, že se nejedná o "konečný výsledek", jímž budou krmena média.
    Mimochodem, docela mě překvapilo, že rozdíly mezi jednotlivými zimními pneumatikami nejsou zas tak výrazné, jak jsem předpokládal. Ne že bych se chtěl hned vrhnout na nejlevnější zimní gumy z Tesca, ale přinejmenším mě přestalo trápit, že moje zimní gumy nepatří k těm úplně nejlepším.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 08:34:55     Reagovat
    Autor: p.jelinek - p.jelinek
    Titulek:Re: Zmatlaná tabulka
    "Pevně věřím, že se nejedná o "konečný výsledek", jímž budou krmena média"

    Naivko...

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 12:53:46     Reagovat
    Autor: dethroned - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Zmatlaná tabulka
    ...už to bylo prezentováno ve Světě motorů.

    Komentář ze dne: 30.10.2009 08:09:12     Reagovat
    Autor: Jack - Jack
    Titulek:OSBID
    Ukazuje se opět, že v ČR chybí silná organizace sdružující řidiče s posláním zastupovat jejich zájmy

    A co OSBID? Pravda, není zatím příliš silná, ale jistý vliv už má...

    Komentář ze dne: 30.10.2009 08:28:40     Reagovat
    Autor: Miso - Neregistrovaný
    Titulek:Brzdenie na suchu
    Letna guma zastala na 38,8 m a nie na 33,8m. Myslim, ze tam mate chybu. Po tom je ale problemom aj cely odstavec ktory je na tom cisle zalozeny.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 13:35:53     Reagovat
    Autor: obda - obda
    Titulek:Re: Brzdenie na suchu
    JJ, D-Fensi, sprav si ten odstavec. Jedna věc je tepat za chyby autoklub, druhá napsat odstavec, který taky není úplně košer ...

    Komentář ze dne: 30.10.2009 08:58:12     Reagovat
    Autor: Lhotas - Lhotas
    Titulek:mozek ovcana
    Mozek ovcana by si z toho clanku mel odnest to, ze zimni guma je stejne jako ABS ci jiny elektronicky system, pouze ridicuv pomocnik. Stejne tak, jako si clovek zvladne rozbit hubu i pres hromadu tripismennych zkratek v technicke specifikaci vozidla, uplne stejne si rozmlaskne rypak na uzasnych zimnich gumach. Ani v nejmensim nezpochybnuju pouzivani zimnich gum, ale mam za sebou jednu zimu na "tvrzene tme" s nazvem pneu Vranik, parkrat jsem se povozil i na Obnove Brno ci na levnem protektoru. Na svem aute mam pomerne drahe Klebery. A to nejdulezitejsi maji ty pneumatiky spolecne. Vybourat se muzu na vsech. Kvalitni guma "pouze" zvysuje moje "sance na preziti". Ale stejne tak zvysuje moje sance na preziti to, jak jsem daval pozor v autoskole, kolik mam najeto kilometru, jak umim predvidat situaci a jak uspesne dokazu zatlacit vocas zpatky do kalhot, kdyz se se mnou chce nekdo predhanet, kdyz to na silnici neni koser.

    Jenze z techhle vlastnosti nikdo nema ani korunu, takze se o nich nemluvi. Radsi se uvazuje zas o nejakem debilnim narizeni, ktere stejne ve finale bude mit statisticky mizivy efekt, protoze prasomrdi budou stale jezdit jako prasomrdi. A jestli maji v tu chvili protektor za "pěcet" nebo nero zero bolero cholero za milion uz nehraje roli.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 20:08:50     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: mozek ovcana
    mimo to jeste dobre zimni pneu zvysi pravdepodobnost, ze v horach vyjedu az na parkoviste u meho oblibeneho pensionu a nemusim tahat bagaz od silnice ;) jinak samozrejme souhlas

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 07:38:06     Reagovat
    Autor: tmiso - tmiso
    Titulek:Re: Re: mozek ovcana
    na dobrych zimnych zapadnes az tam, kde uz za tebou nikto dalsi nevylezie a budes tam musiet zostat az do odmeku ;)

    Komentář ze dne: 30.10.2009 10:02:20     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:
    Zajímalo by mě, jak autor hodnotí testy ADAC / OAMTC na podobné téma.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 11:03:30     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Celkem dobře. V případě ÖAMTC postrádám, jak se přesně doberou k tomu jejich "Benotung", u ADAC zase pozoruji náklonnost k Conti, ale jinak myslím, že to je dobrý zdroj informací, který může ušetřit zákazníkovi potíže a peníze. Důležité je sledovat rozměr pneumatiky, pokud nějaká guma je dobrá v 205/55 R16, nemusí být stejně dobrá v 165/60 R13, protože konstrukce gumy je stejná, ale její namáhání odlišné. Ostatně obě instituce si nemohou dovolit projebat kredit u svých členů tak výrazně jako tyhle dva komunistický spolky v ČR.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 11:50:10     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re:
    Děkuji.

    Komentář ze dne: 30.10.2009 10:04:22     Reagovat
    Autor: pk202 - pk202
    Titulek:Možnost volby
    Přesně tak, myslím že tyhle nesmyslné předpisy jsou na hovno.
    1) Kdy začíná a končí zima -- zrovna letošní říjnová kalamitka nám ukázala že to nikdo nikdy neví.
    2) Rozmanitost cesty -- co má udělat řidič, který letos v zimě vyrazí z vysočiny (obklíčené značkami zimní výbava) někam na jih. Třeba do afriky ..to jako bude muset po cestě přezouvat a nebo je lepší, že na 90% své cesty bude mít o 15% horší brzdné vlastnosti na zimním šmejdu protože ten kousíček na vysočině musí mít zimní gumy ?

    Nejsem zastáncem letních gum na sněhu, a vždy jsem k letňákům vlastnil u druhou sadu kol se zimním dezénem. Přezoval jsem ovšem s rozumem a podle průběhu zimy. Většinou jsem přezul někdy okolo vánoc aby lednový výjezd do hor proběhl podle potřeby, zpět jsem přezouval někdy na konci února nebo v půli března - prostě podle průběhu zimy. Některou zimu jsem na hory nejel a tak jsem prostě nepřezul. Pokud totiž nevyrazím do Krkonoš, najedu výslovně na sněhu pouze pár desítek km za zimu a to nemá smysl.
    Mne osobně tohle nařízení spíše ubere na bezpečnosti, neb skutečně většinu zimy jezdím na mokré vozovce někde okolo 2-5 st. nad nulou !!!!!

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 11:54:15     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Možnost volby
    Jistě by to bylo ideální, sledovat počasí a podle toho obouvat. Jenomže, kolik lidí má ochotu a čas tohle dělat.

    Zaplaťpánbůh, že už se ta rozumnější část populace aspoň naučila přezouvat tak nějak s prvními ranními mrazíky na zimní, a jak začne bejt na jaře trochu teplo na letní. Víc asi není rozumný požadovat. Jak počasí kolísá, samozřejmě je pár dnů, kdy to neodpovídá, ale s tím se asi nedá nic moc dělat, nanejvýš nevyjet, když je situace obzvlášť zlá.


     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 13:17:15     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Možnost volby
    Pokud si mám vybrat, na čem budu v zimě jezdit, tak:

    letní - výhody: dobré za sucha i za mokra, nevýhody: na sněhu mnohem horší (někdy úplně nepoužitelné) než zimní

    zimní - výhody: výrazně lepší na sněhu, nevýhody: trochu horší na suchu a mokru než letní

    Já si teda vyberu radši ty zimní (a to nebydlim na vysočině), protože u nás v zimě přecejen někdy padá sníh a nevim dopředu kdy to bude.

    V praxi bohužel mnoho bezmozků původně přesvědčených, že tu zimu na letních nějak přežijou a když bude kalamita, tak zůstanou doma - nezůstanou doma. Nebo někam (třeba na chatu) odjedou na letních, protože je zrovna 10 nad nulou a když se vracej domů, tak už je na silnici 5 cm sněhu (což už je zvlášť pro trochu sjetý letní gumy docela problém).

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 02:24:24     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Možnost volby
    Pokud jde o gumy, tak já nerozlišuji mezi zimními a letními.
    Podle mě je každá kvalitní guma nejlepší za mokra. V zimě je to horší s tuhostí i kdybys měl zimní nebo letní gumu, a na suchu je to úplně na hovno s jakoukoli gumou i bez gumy.

    Kdy to bude, to tak cirka vím pět vteřin před tím...


     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 02:32:34     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Možnost volby
    Chvilku mi to trvalo ;)

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 02:40:02     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Možnost volby
    Dobrý. To nebyl záměr vůči čtenářům, ale z každého blba občas znenadání vypadne něco, čemu se sám diví... :-))))

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 18:29:05     Reagovat
    Autor: JK - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Možnost volby
    Přesně tak, bydlím v podhůří Jeseníků a kdysi jsem odjezdil zhruba 15 zim na letních gumách bez havárky a šrámu, většinou na škodovkách s motorem vzadu. Zinmí gumy jsem nasadil, až bylo nutno v zimě jezdit na Praděd, ale to byly speciální protektory na zakázku, když byla ledovice, projel jsem i tam, kde uvízl Defender horské služby. Musím se smát zastáncům zimních gum, i když teď je používám, protože mám výkonnější auta s předním náhonem. Koupil jsem si na léto jakési čínské nebo korejské ? gumy, prý dobré v testech. Líbily se mi pro svou hladkost, opravdu jsou výborné v létě na dálnici. Na boku číňan vyrobil nápis M+S, tak i kdybych na tom jezdil v zimě, fízl mi může tak akorát políbit prdel.

    Komentář ze dne: 30.10.2009 11:54:47     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:nesmyslny argument
    jak muze nekdo argumentovat gumarenskou lobby, pokud se jedna o zimni pneu? Kdyz si koupim zimni pneu, logicky mi letni dyl vydrzi, a budu si ji kupovat ve dvounasobnych casovych intervalech. Navic zimni gumy se zpravidla kupuji uzsi a s mensim prumerem(nekdy), tudiz by mely byt levnejsi:)).

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 12:41:57     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: nesmyslny argument
    To bude spíš ocelová lobby (případně hliníková). Když mám dvě sady gum, každá z nich mi sice vydrží dýl, ale potřebuju dvoje ráfky. No tak jo, dá se to i s jedněma, ale:
    1) musíš mít stejnej rozměr letních i zimních pneu
    2) pokud máš hliníkový disky, tak je jich škoda na posolenou silnici
    3) při každym přezouvání platíš za zouvání/obouvání a vyvažování, samozřejmě, nejsou to horentní sumy, takže se to může i vyplatit při srovnání s cenou ráfků

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 19:39:58     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: nesmyslny argument
    My v automobilovém průmyslu zase takhle komplexně nemyslíme :)

    Chceme vyšší odbyt, protože při stejné marži přináší větší vejvar. Navíc přináší nižší náklady, protože náklady na vývoj pneumatik a výrobních zařízení, pořizovací náklady lisů, forem, testovacích zařízení a mzdy odborových funkcionářů rozpustíme do více výrobků, takže při předpokladu zachování ceny další bonus profit. V zájmu zvyšování odbytu je tedy třeba hledat cesty, jak přinutit každého řidiče na území Evropy roce 2010 koupit si místo čtyř gum osm gum. Co bude dál, není důležité - určitě to nebude horší, protože řidiči pořád dál budou kupovat nějaké pneumatiky. Navíc mírně roste šance, že ty staré po čtyřech letech zahodí ještě neojeté, nebo si koupí jiné auto s jinými disky a zase dvě sady pneumatik. Rozhodně na tom nelze prodělat.

    Komentář ze dne: 30.10.2009 11:54:47     Reagovat
    Autor: sswed - sswed
    Titulek:nesmyslny argument
    jak muze nekdo argumentovat gumarenskou lobby, pokud se jedna o zimni pneu? Kdyz si koupim zimni pneu, logicky mi letni dyl vydrzi, a budu si ji kupovat ve dvounasobnych casovych intervalech. Navic zimni gumy se zpravidla kupuji uzsi a s mensim prumerem(nekdy), tudiz by mely byt levnejsi:)).

    Komentář ze dne: 30.10.2009 14:03:07     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Originál tabulky v excelu
    Maj tam i originál tý výsledkový tabulky v excelu:

    www.autoklub.cz/show.php?page=acr/informacezakony/zakony/index.htm& asoc=1

    http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/2009/informace_pro_motoristy/pdf/1026/autoklub_ winter_09.xlsx

    Pokud se ty záporný čísla přepíšou na kladný, skóre tý letní gumy se v řádku SNOW změní na 30,3 a celkový skóre "gesamt-rating" bude 78,5.

    Komentář ze dne: 30.10.2009 14:55:00     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:každý si ozkouší sám...
    Já osobně si myslím, že každý je svého štěstí strůjcem a časem si ověří, zda má cenu na zimní přezouvat nebo ne. Kupříkladu po Praze jsou nutné jen pár dní v roce (občas opravdu jen ty dva) a pokud se daný člověk smíří s tím, že hold v těch dnech bude muset využít MHD, je to OK.

    Ale, vždycky je tu ale. Jsou tací, co jsou přesvědčeni o zbytečnosti mít zimní pneu, přestože v životě na sněhu nejeli (nejlépe vylezli z autoškoly na podzim) a pak s letními nevyjedou ani droboučký kopeček. Nějak jsem odpozoroval, že to především dělají ženské - před pár lety jsem bydlel v domě, odkud byl krásný výhled na silnici ve svahu a s prvním sněhem mě přestalo zajímat úplně cokoliv, kromě čumákování z okna a užívání si zábavy.

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 15:22:55     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: každý si ozkouší sám...

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 14:31:26     Reagovat
    Autor: misticjoe - misticjoe
    Titulek:Re: Re: každý si ozkouší sám...
    Tak tenhle ne. Ten můj byl zábavnější. O ťukance do všeho možného nebyla nouze. A nebyla tam zas tak velká frekvence aut, čili uvízlí jedinci měli na marné pokusy daleko víc času (a také si auta samozřejmě daleko víc omlátili o okolní sloupy, ploty a patníky) :-)... Ach já škodolibý...

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 15:52:00     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: každý si ozkouší sám...
    A taci pak vyrazi k nam na hory a ohrome se divi, ze jim to tady na tech letnich ve snizku klouzinka ;-)

    Komentář ze dne: 30.10.2009 15:00:32     Reagovat
    Autor: integrale - integrale
    Titulek:NEZÁVISLOST? A Z ČEHO BUDE ŽÍT?
    Teď se trochu vzdám anonymity: pracoval jsem kdysi nějakou dobu jako technický redaktor vydavatelství Automedia (dnes již neexistuje), mým hlavním programem byla účast na obsahu lifestylového časopisu AutoTIP.
    V redakci tehdy vedené šéfredaktorem Šulcem vznikl nápad na vyšší technickou úroveň článků, proto jsem byl najat.
    Splodil jsem pár rádoby populárně-naučných článků. Titul se v té době dostal z 3. místa na první v pořadí prodejů, na čemž měly největší podíl fotky Vaška Nováka, s nímž jsme si focení vždycky užili a docela se mi po tom stýská. Ne tak už po tehdejším platu...
    Při průzkumu se ukázalo, že ty technické žvásty skoro nikdo nečte, páč jim stejně nerozumí.
    Moje představa byla z titulu udělat něco jako italské Automobilismo - ne moc keců, zato hodně měření, testování, grafů, popisů konstrukcí a jejich rozdílů... ani snad ne tak proto, že by to někdo četl, ale proto, aby i na hlavu padlý reklamožrout pochopil, že tvrzení, která z redakce vycházejí, jsou podložena fakty.
    Ale hled na začátku vznikla zásadní otázka: KDO TO ZAPLATÍ?
    Zdrojem redakce jakéhokoli časopisu je v první - a na dlouhou dobu téměř poslední - řadě inzerce. Bez inzerce nejsou peníze na vydávání, na platy, na benzin/naftu, fotky... vydavatel končí. Aby se vydavatelství vůbec uživilo, musí prodat určitý objem inzerce. To asi není nic objevného, ale... V době, kdy je cca 85 % automobilů prakticky stejných, poskládaných ze součástkové základny několika málo monopolních výrobců je dosti obtížné vyzvedávat nějaké výrazné rozdíly, takže cca 70 % všech testů bude končit závěrem, že se jedná o auto stejné jako 85 % celosvětové produkce. Jenomže z těch 85 % celosvětové produkce se generuje 99 % inzerentů! Na otázku, zda si tito inzerenti pro inzerci vyberou právě "odborný a nezávislý časopis" si odpovím sám: pokud jsou jejich manažeři padlí na hlavu a placeni konkurencí, tak možná ano. Jinak určitě ne.
    Takže ten "odborný a nezávislý časopis" musí být na někom naopak silně závislý - na někom, kdo bude financovat jeho vydávání. Mohl by teoreticky žít z prodeje, ale cena 1 567,90 Kč za výtisk asi není v porovnání se "závislými" lifestylovými reklamními časopisy asi tím největším tahákem. Pravda, mohl by takový časopis žít z inzerce autoservisařiny, ale to asi přesně do té doby, kdy by na základě logické poptávky svých 333 čtenářů začal testovat i autoservisy a jejich služby (např. s fingovanými závadami). Takové testy by sice byly strašně potřeba, protože by naplňovaly liberálně-kapitalistické představy o "neviditelné ruce trhu", ale pak už bychom nenašli v celé zemi inzerenta -a tedy zdroj příjmu - vůbec žádného.
    Přesto jsem se po odchodu z redakce pokusil udšlat alespoň licenční klon Automobilisma (stejně jako byl AutoTIP licenčním klonem AutoBILDu do doby, než ho ti Němci rovnou koupili). Zkrátím to - financování se nám pochopitelně a zcela (ne)čekaně zajistit nepovedlo, protože o takový časopis není vůbec žádný zájem a ač by se čtenáři pravděpodobně našli, silně pochybuji, že by byli ochotni zaplatit cenu, která by odpovídala reálným nákladům (řekněme kolem 120 000 Kč za jedno číslo).
    Takže očekávat vznik odborného a "nezávislého" motoristického časopisu v ČR je velmi najivní a podle mého utopické. Osobně bych zájemce odkázal například právě na Automobilismo, které se v ČR kdysi prodávalo, ale nyní se do ČR již oficiálně nedistibuuje. Ale žádná škoda - žebříček "nejlepších" aut je obdobný jako u zmiňovaného Top Gearu: 1. Mitsubishi Lancer Evo IX, 2-3. Mitsubishi Lancer Evo VIII, Mitsubishi Lancer Evo VII/Subaru Impreza STI N14, 4. Mitsubishi Lancer Evo...

     
    Komentář ze dne: 30.10.2009 19:56:08     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: NEZÁVISLOST? A Z ČEHO BUDE ŽÍT?
    To je velmi zdařilý popis reality, se kterou jsem také byl občas konfrontován. AutoTip a AutoBild se i nyní dají číst. Ovšem myslím, že by nebylo až tak špatně, kdyby na území ČR neměly tak velký vliv SchadenWerke BoleslaW. Jejich aktivitou je obsah většiny titulů předem dán a tím také jejich čtenost. Já už to dávno nekupuji, protože nestojím o to si zase přečíst, jak je Octavia různých modifikací zase nejlepší zejména pro mladé lidi, staré lidi, rodiny s dětmi, rodiny bez dětí a tak dále stejně jako minulý týden. Jak se občas ptám kolem sebe, nikdo to nečte...

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 00:40:41     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: NEZÁVISLOST? A Z ČEHO BUDE ŽÍT?
    Také jsem prošel zajímavým vývojem.

    Nejprve jsem si kupoval měsíčník Automobil revue. Líbilo se mi, že tam bylo mnoho technických dat, u každého testu křivka výkonu, kroutícího momentu, rozměry pneumatik, atd. Dále se věnovali i užitkovým vozům. Trochu mě rozčilovalo, že díky měsíční periodě jsem se málokdy dozvěděl nějakou novinku. Přestal jsem to kupovat, když jsem si po pár letech uvědomil, že Škoda a VW byla vždy vychválena v superlativech. Pravidelný report Škoda news tomu nakonec nasadil korunu.

    Tak jsem skončil u Světa motorů. Díky týdenní periodě jsem často novinky zachytil od nich (tehdy jsem ještě neměl pravidelný přístup k internetu). Líbilo se mi, že každý týden uchopili nějaké téma. Po pár letech se mi to ale zašlo. Informace o tom, jak se dostat do Něměcka na fotbal, popis nové trasy do Chorvatska, test energy drinků a podobné nesmysly mne nakonec odradili. Dále se tehdejší šéfredaktor v úvodnících občas po vohnoutsku sral do politiky, kamiony jsou špatné, nová továrna na auta super, zimní pneumatiky povinně, zrušit osobu blízkou, Škoda je nejlepší, protože proto. Za ty roky se strašně zbulvalrlizovali (fuj to je slovo). Legendární test manažerského snu - Passátu ftédéíčku byl i tady krásně přepracován. Nedávno jsem si ze zvědavosti jedno číslo koupil, zjistil jsem, že se trochu obměnila redakce a je to zase o trochu větší žumpa.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 17:38:00     Reagovat
    Autor: Ondra T - Ondra_T
    Titulek:Re: Re: Re: NEZÁVISLOST? A Z ČEHO BUDE ŽÍT?
    Jako správný petrolhead jsem taky prošel kdejaký automobilový plátek a nakonec skončil u tří. Nejlepší týdeník je podle mě Autocar - člověku neunikne žádná novinka, většina článků je přeložená z anglického originálu, takže informace považuji nejen za objektivní, ale i čtivě napsané. Rovněž většina fotografií (pořízených anglickou redakcí) stojí za to. Pravda, testy pneumatik moc neuvádějí. Aspoň se ale do auta nebojí obout, pokud se jim nelíbí (včetně veličin typu Audi, které jsou v jiných časopisech nedotknutelné) a popíšou, jak se s ním jezdí. AutoTip jsem zavrhnul právě kvůli obsáhlým popisům výbav, cen a rozměrů. To vše se dá najít na Internetu. Jízda a celkový pocit z auta - to je to, co od časopisu čekám, protože na obíhání autosalonů nemám čas ani povahu. V AutoTipu měli jednou dvoutest M3 a C-klasse AMG na 6 stran, z toho o jízdě byl jeden odstavec a to ještě obecný... Takový potenciál, a oni to tak zmastili.....

    Z měsíčníků pak Speed a Top Gear (aneb Vrcholný kvalt - moc hezký překlad :-). Speed jsem původně považoval za magazín pro metrosexuály, ale změnil jsem názor. Náplň je sice kolísavá (koho zajímá jak jezdí SUV na okruhu?), ale většinu čísel stejně koupím a nelituju. Top Gear je hodně o lidech kolem aut, což nemusí každému vyhovovat.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 20:59:12     Reagovat
    Autor: zarniwup - zarniwup
    Titulek:Re: NEZÁVISLOST? A Z ČEHO BUDE ŽÍT?
    ----Mohl by teoreticky žít z prodeje, ale cena 1 567,90 Kč za výtisk asi není v porovnání se "závislými" lifestylovými reklamními časopisy asi tím největším tahákem.----

    ---(řekněme kolem 120 000 Kč za jedno číslo)---

    Mohu se zeptat, s jak velkým vytištěným/prodaným nákladem jste kalkuloval, abyste se dobral k těmto číslům? (Samozřejmě, že čistě výrobní náklady na časopis nejsou všechno, ale zajímá mě, kolik by měl být ten zbytek) :-))

    Co lovit inzerenty jinde, než jen v automotive?

    Komentář ze dne: 30.10.2009 17:19:38     Reagovat
    Autor: housenka - housenka
    Titulek:Zimní x Letní
    Taky mám dojem, že se někdy efekt zimních a letních gum silně přeceňuje. Z osobní zkušenosti: už se mi několikrát stalo, že mi auto lehce uklouzlo, takže jsem musel vyrovnávat smyk. A zatím pokaždé to bylo v zimě, ovšem na *zimních* gumách (protože na zimu přezouvám). Vlastně si nepamatuji, že by mi vůbec kdy auto v zatáčce uklouzlo na letních pneumatikách.

    Tj. zimní pneumatika není všemocná, ono záleží tak trochu i na ostatních podmínkách, když bude namrznuto a někdo pojede jako blbec, zimní pneumatika to už taky nezachrání.

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 18:13:29     Reagovat
    Autor: Psycho - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Zimní x Letní
    A uklouzlo Vam nekdy auto v zimnim pocasi na letnich gumach? Jestli by pak treba neslo o uklouznuti, ale primo o vyklouznuti ze silnice.

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 18:21:31     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: Zimní x Letní
    Mno, dokud jsem používal "běžné auto" (tedy něco jako běžný prášek) tak jsem na zimní přezouval. Od té doby, co jsem si pořídil vozidlo, které se dá spíže řadit do kategorie lehkých tanků (Lada Niva) už to neřeším, jezdím celoročně na terénních univerzálách, dříve to byly ruské Voltyre, teď tam čestvě mám ukrajinské Dneproshina. K plné spokojenosti, naposled jsem je naostro vyzkoušel v naší severomoravské říjnové kalamitě. Holt 4x4 s poctivými třemi diferáky není šidítko typu Haldex :)

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 18:30:02     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Zimní x Letní
    1. tři deferenciály bez zámků (vím, Niva má zámek uprostřed) a bez omezeného prokluzu jsou o málo lepší;

    2. hlavně ale, 4x4 má výtečnou trakci, ale brzdí v podstatě stejně jako jakékoli jiné auto;

    3. a terénní gumy jsou výtečné v hlubokém sněhu, ale daleko horší než zimní (a možná dokonce i než letní, to je otázka) na lehce namrzlé silnici.

    V létě a v terénu jezdím na BFG AT a nemohu si je vynachválit; na zimu ale právě kvůli bodu 3 přezouvám na zimní Micheliny. (Je také pravda, že už jsem tak nějak věkem zpohodlněl, takže v zimě se silnice do terénu sjíždím jen celkem výjimečně ;))

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 18:43:31     Reagovat
    Autor: Pawlik - Pawlik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Zimní x Letní
    No, já právě jezdím víc po polňačkách, než po běžných cestách. Takže radši terénní univerzály než zimáky, které jsou sice dobré na sněhu, ale bláto s břečkou je velmi rychle vyřadí (zkoušel jsem, někde ve sklepě ještě leží). Niva skvěle brzdí motorem, a protože to není sportovní nářadí, nýbrž dopravní prostředek, úplně to stačí (brzdový pedál šlapu výjimečně, spíš ve městě, jinak spíš řadím a používám plynový pedál, jak pro akceleraci tak pro deceleraci). Jinak je to fakt skvělý tančík, ten cykloekozmrd, který mi do ni v létě v lese kopnul (byl jsem tam legálně a pracovně, s povolenkou za předním sklem) docela kňučel. Ruský plech byl totiž výrazně pevnější, než jeho cyklobotky :)

     
    Komentář ze dne: 04.11.2009 20:04:14     Reagovat
    Autor: Barsuk - Dachs
    Titulek:Re: Re: Re: Zimní x Letní
    No já se s Hermelínem něco na jezdil, ty dušové Voltyre dobré do terénu a bláta, ale na sněhu a na náledí je to o hubu. Ovšem sehnat zimní na Nivu, to je boj. Nakonec zvítězily Continentaly za strašné prachy, kolega má nějaké noname a i to docela ujde.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 11:58:42     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Zimní x Letní
    Taky mám dojem, že se význam zimních gum silně PODceňuje a přeceňuje se řidičský efekt (mnohdy se totiž jedná jen o obsluhu vozidla) a mýtus ABS/ESP samospasitelnosti.

    I letní gumy v létě uklouznou říká se tomu drift a představte si tu nehoráznost, že ho některé skupiny řidičů přímo vyhledávají. Někdy to dá jen víc práce je omylem urvat. Jinak lze utrhnout snadno a dá vám předem varování zvukem i vibracemi do sedadla.
    Á propos co je na vyrovnávání- zvládání/učení smyků špatného. Tedy pokud se necvičí za běžného provozu.

    Jinak souhlas je třeba předvídat a nespoléhat se.

    letní 195/50/R15 BF Goodrich G profiler (při +8°C varují pískáním)
    zimní 185/60/R14 Nokian Hakapelita (sklon k Aquaplaningu při rychlostech 100+)

    Komentář ze dne: 30.10.2009 19:35:30     Reagovat
    Autor: Pepe - Pepa
    Titulek:
    problém našich silnic je z velké části v černobílém vidění světa. A to jak ze strany řidičů tak i zákonodárců. Mám v autě dvacet airbagů-nemůže se mi nic stát. Moje auto má pět hvězdiček ENCAP-nemůže se mi nic stát. Mám ABS, ESP, další doplň dle libosti-nemůsím vůbec na nic myslet, můžu jet jak debil a nic se mi nemůže stát. a podobně i z druhé strany. Nařídíme přednost chodců- nebudou nehody. Přidáme pár omezení rychlosti a překročení budeme tvrdě postihovat- nebudou nehody. Nařídíme zimní gumy, nejlíp tak od září do května- nebudou nehody. Bohužel svět není černobílý a nic nefunguje furt a všude. Myslím že ty zimní gumy můžu brát asi takhle: Jsou trochu horší na suchu a mokru při teplotách nad nulou. A jsou silně lepší na sněhu a ledu. Každý by si měl zvážit v jakých podmínkách převážně jezdí a podle toho použít gumy. Kdo sníh nevidí celou zimu může jet na letních a když se počasí zblázní tak nepojede nebo si dá velkej pozor aby to zvládnul. A kdo jezdí v krajích kde je sníh furt nebo jako tady na Vysočině se mění počasí každou půlhodinu asi spíš využije výhod zimáků. a těch pár dní kdy bude hezky se smíří s tím že to je trochu horšínež by byly letní gumy. Tohle by byl myslím ideální stav jenže ten bohužel taky nefunguje. To by lidi museli myslet a nevidět svět černobíle. Obávám se že řešení neexistuje.

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 00:49:02     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re:
    Mám ABS, ESP...

    Loni jsem jel s partou na hory lyžovat. Řídil frajer, který ESP používal nikoliv jako poslední pojistku své chyby, ale jako pomocníka větší rychlosti do zatáček. Takže evropská komise nám chce nařídit systém, který u mnohých jedinců způsobí to, že se vybourají ve vyšší rychlosti.

    To by lidi museli myslet... o to tady jde, stát, respektive systém nechce, aby lidi mysleli. A ty poslední myslící lidi to přivádí k zoufalství.

     
    Komentář ze dne: 31.10.2009 23:39:00     Reagovat
    Autor: tik - tik
    Titulek:Re:
    Na sněhu už taky zimní o moc lepší než letní nejsou, nějak na nich přestali dělat drapáky. Myslím, že už se počítá s tím, že v zimě na silnici sníh není a že je jen zima.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 08:53:24     Reagovat
    Autor: Pepe - Pepa
    Titulek:Re: Re:
    tak to si dovolím odporovat. za ty roky co jezdím jsem zažil spousty gum, i ty drapáky. Už nevím jak je značili ale byl to jediný zimní vzorek jaký existoval, takový co měl uprostřed čtyři zmije a ze stran hluboké vykousnuté zuby. Bylo to úplně na hovno. Trochu to zabíralo v čerstvém sněhu ale jak se to ujelo tak klouzačka sebevražedná. Na ujetém sněhu fungují mnohem líp ty nové lamelové dezény, stačí se podívat jaký otisk to zanechá. Jak to pracuje při odvalování tak ty lamely vytvoří při záběru pilu se stovkama zoubků. Navíc se to tím pohybem samo čistí. taky na ledu se to líp chytá. Drapáky tvořené tvrdýma hranolama zabralý jen na měkkém. Určitě je pravda že některé zimáky budou vhodnější do sněhu a některé na ten slaný lubrikant co se mu říká zimní údržba silnic. Otázka je jak to poznat a podle čeho vybírat.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 10:53:09     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re:
    Zkuste svou teorii přenést do praxe a uvidíme...se v lakovně :-)
    Ty drapáky jsou opravdu lepší jen do terénu. Jejich reakce na asfaltu bych si dovolil přirovnat k motokrosovému vzorku.
    Takový ty detaily jako ovladatelnost, rychlost odezvy, čitelnost, hlučnost doufám poznáte.
    Pokud se ovšem bohužel jako někteří nepohybujete ve spodním limitu pneu a vozu, na sedadle nemáte masážní korálkovou rohož a ohřívací polštářek. :-)

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 20:41:25     Reagovat
    Autor: tik - tik
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nevím, co je spodní limit pneu, ale rozhodně se nepohybuji na limitu horním a tudíž nemám problémy cokoliv vyjet nebo se udržet na silnici ani na letních. Je ale pravda, že zimáky na sněhu trochu míň hrabou, obzvlášť když mají pořádné drapáky. Myslím ovšem zřejmě trochu jiný sníh než vy. Já říkám sníh tomu, když je na silnici 10 a víc cm neujetého sněhu. Pokud už je ten sníh ujetý, tak je to prakticky led a tam se chovají běžné laciné pneu všechny téměř stejně letní i zimní.
    Skoro každý tady nadává, že pražáci jezdí do hor na letních a nic nevyjedou. Zajímalo by mě, jestli to někdo zkoumal. Já bych se vsadil, že většina jich má zimní a jenom neumí jezdit. Zimní guma z nikoho řidiče neudělá.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 20:49:52     Reagovat
    Autor: tik - tik
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Pepa: Už nevím jak je značili ale byl to jediný zimní vzorek jaký existoval, takový co měl uprostřed čtyři zmije a ze stran hluboké vykousnuté zuby.

    Já je míval na Trabantu samozřejmě celá léta celé zimy a byly naprosto supr.

    Na ujetém sněhu fungují mnohem líp ty nové lamelové dezény, stačí se podívat jaký otisk to zanechá.

    No já nevím, ale na ujetém sněhu otisk? Tak leda od řetězů.
    Ujetej sníh je jak beton.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:34:47     Reagovat
    Autor: Pepe - Pepa
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    taky jsem je měl na trabantu, ještě se mi jedna válí v kůlně, teda aspoň myslím že tam ještě je. Byly úplně na piču že jsem tak sprostej. Vždyť ta guma byla vlastně úplně hladká! Ty zuby z boku zabraly jen v soudržném sněhu. Když jsem pak s druhým trabem na součástky získal i napůl sjeté východoněmecké Pneumanty tak jsem byl jak v jiným světě. A ano i na ujetém sněhu to udělá otisk. Ono to totiž zabírá hranama, to je ten rozdíl proti špuntovitým drapákům.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 21:05:41     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ja to zkoumam - vzdy kdyz nekoho pomaham roz(/od)tlacit, tak vzdy nadhodim ironickou poznamku "Na letnich, co?" a vzdy bez vyjimky je kladna odpoved casto spojena s jakymisi neumelymi vymluvami ... dokonce jsem to zazil uz nekolikrat i tuhle rijnovou tridenni zimni premieru a dokonce i v samem centru naseho mesta s jednou zenskou, ktera nebyla schopna vyjet male prevyseni (uznavam, ze v te kalamitni situaci jsem pak mel co delat abych se rozjel i na zimnich) a tvrdila, ze zrovna chtela jet prezout ;) Souhlasim s tim, ze se to da zvladnout i na letnich, kdyz to clovek umi, ale jen do urcite hranice, pak je ten rozdil mezi zimni a letni sakra znat. A stejne souhlasim i s tim, ze pokud je nekdo vemeno nedotcene snehem, tak mu ani sebelepsi zimni nepomuze, ale na to aby i se zimni gumou zablokoval cestu uz musi byt opravdu poradne vemeno :D

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 22:12:05     Reagovat
    Autor: aleff - Aleff
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    ifosi, hluboce se mýlíš. existuje určitá (nemalá) skupina lidí, co jakékoli protivenství považují za "výzvu", kterou musí stůj co stůj zdolat a v případě, že se jedná o kruciální otázku, zda vyjet v zimě na letních nebo na zimních gumách, uslyšíš tuny argumentů, jak někteří dotyční zvládnout silniční akrobacii na letních gumách a pouze řidičská nezručnost osttaních nutí blbce přezouvat na zimní pneu. vzpomeň na roota, resp. na každoroční zuřivé diskuse zde na toto thema(c) :o))) - jestliže jezdíš v zimě na zimních gumách, jsi prokazatelně nemyslící vohnout a vzpomínám-li si dobře, též okocený ydyot, tak nepyskuj :o)))))))))))))))))))))))

    Komentář ze dne: 31.10.2009 00:43:32     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:ono..
    ..nejlepší test je upravený test, že .. většině lidí ale nedochází, že zimní pneumatika má pouze POMOCI řidiči trochu lépe udržet auto na blbém povrchu.. nicméně není všemocná a i na letních se dá jezdit na sněhu .. ale to se dnes v autoškole nevyučuje, že .. kde jsou ty doby, kdy byl jen jeden druh pneu.. :-)

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 16:32:54     Reagovat
    Autor: Pepe - Pepa
    Titulek:Re: ono..
    kde jsou ty doby kdy byl jen jeden druh pneu? No já nevím, já to nepamatuju, Jen si pamatuju že táta přezouval tisícovku embéčko na zimáky už před víc než třiceti rokama a mám ještě takový pocit že jsem někde u veteránistů čet že se zimáky dělaly už před válkou. Jo na letních se dá jet na sněhu ale stojí to za prd.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 16:47:16     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: ono..
    Jeden druh? Vzoků, nebo směsi?
    Táta používal Barum OR32 na zimu a Pneumant v létě od roku 76, možná pamatujete víc :-)

    http://www.pneusoukup.cz/pneumatiky/detail/protektor-pneu-vranik-165-80-r13-or-32/13- palcu-7/

    Komentář ze dne: 31.10.2009 17:21:19     Reagovat
    Autor: anakonda8 - anakonda8
    Titulek:Zimní gumy?
    Pořád se nám tvrdí, že jsou nutné zimní pneu, pokud poklesne teplota pod 7°C. To je pravda, pod touto hranicí směs použitá na letních gumách tuhne a není schopna zabezpečit patřičné tření jak v zatáčkách, tak při brzdění či rozjezdu. Jenže pneumatika má teplotu okolního vzduchu jen prvních pár set metrů po rozjezdu, pak, vlivem tření o vozovku, vnitřního tření při elastické deformaci tvaru během rotace a možná dalších vlivů, dojde k jejímu zahřátí na vyšší teplotu, než je okolí, v závislosti na ujeté dráze, rychlosti, vozovce, zatáčkách, brzdění atd. často o 20 i více °C. Taková guma má tu správnou teplotu, takže pokud je zima suchá nebo deštivá, není nutné přezouvat na zimní pneu, které mnohem hůře odvádí vodu. Faktem je, že já si zimní gumy dávám, ale jen proto, že auto nemám na výlety, abych vyjel, kdy se mi hodí, ale vozí mne za obchodem a výdělkem a občas je sněhu po pás a já jet musím. Co se týká značek, nemám jich mnoho vyzkoušeno, jsem konzervativní a pokud mi něco vyhovuje, držím se toho. Takže zimní Hankoog, dezén 300, super i na hlubokém sněhu, letní jsem měl Good Year, super, i když trochu hlučnější (způsobeno "stromečkovým dezénem), letos jsem si pořídil Fuldy. Také stromečkový dezén, také trochu hlučnější, ale výborné na mokru (snad lepší než na suchu) a hlavně mi značně klesla spotřeba. Ale nechci dělat reklamu.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 20:25:39     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: Zimní gumy?
    jj, exelera 'sem mel taky - jizdni vlastnosti vyborny, akorat me docela nepotesil najezd ani ne 20000 :-/

    Komentář ze dne: 01.11.2009 02:49:54     Reagovat
    Autor: Zed70 - Zed70
    Titulek:Já fakt nevim
    Buď jste všichni z Prahy, nebo nějakého jiného místa kde v zimě není sníh. Moje osobní zkušenost je taková, že když napadne třebas jen 5cm sněhu na silnici, tak na letních gumách mám problémy dojet od sámošky k našemu domu. Na zimních (max dvě sezony jeté) to jezdí jakoby sníh ani nebyl. A těch 5cm napadne během půl hodiny, za další hodinu už třeba zase není. Ale tu hodinu jsou ti na letních neřízené střely.

    A pak ještě miluju (nejčastěji Pražáky) co maj nějaký SUV všehrab a myslí že nepotřebujou zimní gumy když jedou na Božák. Se starým Formanem na zimních gumách lyžovat na Neklid jsem dojel vždycky a tihle pražáci s všehrabem a přesvědčením že to vyjede všechno nedojedou ani na Abertamskou křižovatku. Doprovodným jevem je zablokování ostatních co zimní gumy mají.

     
    Komentář ze dne: 01.11.2009 11:17:03     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Já fakt nevim
    Ano Božák je zde na zdivočelém západě jakýsi etalon.
    Dovolil bych si přidat směr Kynžvart - Kladská - Prameny, popř. Lazy. Solnou lázeň zde neznají (CHKO) ale sníh důvěrně. (1,5m minulý duben)
    Nemusí být hned všichni z Matičky měst, i místní tupci Jáchymovsko a Slavkáč podceňují.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 18:34:07     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:Re: Já fakt nevim
    Probůh, 5 centimetrů sněhu a pán má problém dojet k prasečáku, to je zase info. Za mých mladých let jsme se učili jezdit i ve ztížených podmínkách. Když neumíš jezdit, nelez do auta, jsi potenciální ohrožení pro své okolí. A zimní tě nespasí. Spíš naopak. Ta tvá představa o zimních je přesně to, čím jsi nebezpečný.

    Vono to jezdí jakoby sníh ani nebyl, můžu jet jako prase. Mám zimní, tak co.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 21:39:04     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Já fakt nevim
    S těma 5cm to "trošku" přehnal, ale zkuste prosím na letních dojet asi za měsíc na tuto rozhlednu:

    http://www.mapy.cz/#mm=TP@sa=s@st=s@ssq=Turistick%C3%A1%20zn%C3%A1mka%20No.70,%20Kl% C3%ADnovec%201244m@sss=1@ssp=124574828_127577804_146005100_145878732@x=129738496@ y=137099264@z=12

    PS: tam kde se nepoužívá sůl a prohrnuje "jen v úterý" nejsou zimáky módní, ale potřebné.


     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 22:04:13     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Já fakt nevim
    Co za to? ;-)

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 17:12:39     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Já fakt nevim
    Minule jsem se sázel o 1Kč :-)))
    Ale asi to nebude pro Vás výzva.
    Pak byla také sázka kdo přejede přehradu na kole/moto/autem.
    Že tu mašinu do hospody ve sklípku dostanem...(v prosinci)
    Kdo se v lednu vykoupe v bazínku.
    Že kejvačka má zpátečku... a podobné úchylárny.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:23:11     Reagovat
    Autor: zarniwup - zarniwup
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Já fakt nevim
    Kejvačka má zpátečku, ale musí se to umět.

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 21:32:35     Reagovat
    Autor: Michal145 - Michal145
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já fakt nevim
    Ano prosím, stačí poladit předstih, škubnout dozadu a nastartovat. Tahle sázka byla tehdy za flašku.
    Ale použitelnost v praxi mizivá a balanc žádný.

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 23:10:32     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:Re: Re: Re: Já fakt nevim
    To stojí za vyzkoušení. Každopádně záleží i na autě, resp. na váze. Loni jsme byli v Kérkonoších na letních s Imprezou a absolutely nou problema. Jen ten sjezd byl malinko adrenalinovější. :-)

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 07:51:24     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Já fakt nevim
    Nojo, adrenalin. Ještě že jste nedopadli jako ten expert s Q7:

    www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2009110104& lstkom=264907#kom264948

     
    Komentář ze dne: 03.11.2009 10:58:44     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Já fakt nevim
    Ještěže se ráno nebudím strachy, že bych mohl dopadnout jako ten nebo onen. ;-)

    Komentář ze dne: 02.11.2009 18:28:51     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:zimní letní
    Zimní jsou nejlepší od října do května, to ví každej. Jistota je jistota a kdyby to zachránilo jedinej život... Víš co to udělá s letníma v zimě? Vylítneš ze silnice a zastavíš až o nejbližší strom... V zimě se na letních vůbec nedá ani vyjet, to si hned mrtvej.

    Hele, o tom žádná, ale vrtá mi květákem, na čem se jezdilo dřív. Já pamatuji ještě osmdesátá léta, jezdili jsme tehdy na hory a tak. Normálně jsme dojeli, zalyžovali si a pak normálně jeli zpátky. Jasně, bylo tehdy míň aut, ale zase bylo víc sněhu a delší zima. To víte, globální oteplování jsme tehdy ještě neměli. A jó, pamatuju na bouračky... teda kolize. V zimě i v létě. Pamatuju i jak jsme v zimě na horách klouzali v žiguliku od krajnice ke krajnici a jaká byla klika, že tam pluh nahrnul ten sníh po krajích, takže se od něj mohlo to auto zase hezky odrazit. A jezdilo se a bouralo jako dneska. A nikdo nemusel přezouvat dvakrát do roka blbý kola a nepotřeboval extra prostor 1,5mx1,5mx1,5m na náhradní sadu pneumatik.

    A taky pamatuju, že v létě, když zapršelo, jezdili všichni pomaleji. Ne jako dneska, kdy se po krátkém, vydatném deštíku z Jižní spojky stane vrakoviště. A dávali blinkr, když měnili pruh. A dávali si víc přednost... a vůbec, je to fakt chyba těch pneumatik?

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 20:33:32     Reagovat
    Autor: dup - dup
    Titulek:Re: zimní letní
    hele, <nesměle>nestárneme?</nesměle>

    ;)

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 23:19:14     Reagovat
    Autor: Lokutus - Lokutus
    Titulek:Re: Re: zimní letní
    To je spíš střet konzervativních hodnot s přehypovanou společností, která už kvůli množství vjemů nemá čas kutat v problému do hloubky, a tak hltá mainstream v podobě kratičkých a nicneříkajících instantních pravd. Ale co čekat ve světě, kde na nobelovku za mír je nominován někdo jen proto, že je novej a neotřelej. V takovém světě stačí stokrát opakovat, že zimní gumy jsou jedinou možností od Aš až k Tatrám a pokusná morčata roztočí kola společenské poptávky, aby naši i Evropští (tedy vlastně také naši) politici schválili další ZÁKON.

    Pyčo, jsem liberál, ale ty zimní, Franto, ty musej bejt. Dyk je to hrozný tolik mrtvejch na silnicích...

     
    Komentář ze dne: 02.11.2009 23:34:54     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: zimní letní
    Jenze tehdy byly letni i zimni gumy z jedne smesi (asi nejpodobnejsi dnesnim univerzalum - tzn. ani ryba ani rak) a rozdil byl jen v tom, ze ty "zimni" mely hrubsi vzorek (a mam pocit, ze moc na vyber nebylo). A ber v uvahu i to, ze tehdy byly ty auta vyznamne lehci nez ty dnesni.

    Komentář ze dne: 04.11.2009 19:44:55     Reagovat
    Autor: Barsuk - Neregistrovaný
    Titulek:Testy z Nošovic
    Já mám to štěstí testovat letní gumy Hankook Optimo K 415 celoročně za různých podmínek včetně sněhu na testovací dráze Hyundai v Nošovicích. Mám i přímé srovnání se zimními Continentaly a Semperity, které máme už druhou sezonu na safety carech. Popravdě řečeno, kromě kopce to na těch letních není tak strašné, musí se jet o něco pomaleji, ale na cestě se auto udržet dá. Hodně pomáhá ESP a je to taky o řidiči... :-) Takový rozdíl jako v testu to podle mně není. Nicméně na soukromém autě mám Barum Polaris 2, oblíbený rozměr 165/70-13 a je to takový horší průměr. Vzhledem k tomu, že bydlím pod sjezdovkou tak pro jistotu ještě řetězy. Kolega s Koktávkou v dechtu s haldexem 2 generace jezdí na zimních tamtéž už třetí zimu v klidu. A letos v sněžném říjnu neměl větší problém ani na letních, já už měl přezuto...

    Komentář ze dne: 09.12.2010 14:30:06     Reagovat
    Autor: Alex - Alex
    Titulek:
    Hm, tak borce na letních ve městě jsem viděl 2.12.2010, kdy nebyli schopní vyjet i malý kopeček, protože byl zrovna zapadaný sněhem. Po celé Praze to způsobilo totální kolaps. Já jsem si se zimníma taky občas zahrabal, ale všechno jsem v pohodě vyjel.
    Jsou situace, které s letníma pneu prostě NEDÁTE! Ale né, lepší je šťourat do každého průzkumu a NA TRUC na těch letních jezdit, protože víme, že je to všechno zpolitizované a vlastně jde jen o rejžování peněz že...
    Stejně tak nemá smysl ani čistit auto od sněhu, protože si má každej dávat pozor a brzdovky nikdo vidět nepotřebuje...

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 14:55:20     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:Re:
    Jen mě tak zajímalo - jakpak víte, že se jednalo o letní gumy? Protože nevyjel kopeček? A se zimními pneu každý kopeček vyjedete?
    Ony třeba takové BMW jsou na kluzkém povrchu docela svině a když to s nimi člověk neumí (resp. má těžkou nohu), bude se auto víc zahrabávat, než jezdit. I na kvalitních zimácích.

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 15:00:59     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re:
    Ja mam na snehu lepsi jizdni vlastnosti s letnimi, nez jsem mel s predchozimi zimnimi (michelin). A na druhem aute lepsi, nez jakekoli zimni, se ukazaly nejlevnejsi universalky.

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 15:18:24     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re:
    Cože? Ty zimní micheliny byly nový nebo nějaký dodrbaný? Tomu se mi nechce věřit, že by na sněhu byly lepší letní se těmi úzkými drážkami než zimní se vzorkem "traktor".

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 15:54:58     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Novy. Prvni pneumatiky, ktery jsem kdy na auto porizoval. Bylo to jako brusleni. Potom jsem si pro jistotu nechal poradit od lidi, kteri meli s temi konkretnimi pneu vlastni zkusenosti a podle jejich rady poridil.

    Ty soucasny letni jsou se vzorkem omezujicim smyk na vodni plose.

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 15:26:00     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re:
    Prijed na tech letnich, porovname to s mejma zimakama ... teda jestli se vubec vyhrabes k nam na kopecek ;-)

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 15:46:45     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Je to tu samej hero. A já jsem pomáhal už vytlačovat několik aut v Praglu, který na letňácích nedokazaly ani vyjet od chodníku. Jeden to teda dal sám, ale asi tak za 15 minut. Komedie.

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 16:00:38     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Ono to samozrejme neni jen v tech zimacich ;-) Pokud nekdo da na uklouzanem snehu za jedna a plnej ceres, tak mu pomuzou asi jen hreby ;-) Pravda taky je, ze minulou zimu (pro rejpaly - meteorologickou, ne astronomickou zimu) jsem dojizdel stare zimaky s 2,5 mm vzoreckem a porad mi to na snehu jelo vyrazne lip nez znamemu s novejma letnima na prakticky stejnem aute ... minula zima k nam prisla uz v pulce rijna, takze ji nikdo necekal a tudiz se dalo dobre porovnavat ;-)

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 16:00:01     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Ja na tech letnich na snehu skoro nejezdim, jsou na aute, ktery ted nepouzivam, jen nejak nevyslo pocasi a chvili jsem s nim jezdil. Ale po Moravskym krasu se s tim jezdit dalo, tak snad to i nejakej ten prosolenej kopecek zvladne :-)

    Pokud je zajem, muzeme udelat srovnani tech mych universalek s tvyma zimnima.

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 16:03:21     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Proc ne, muze to bejt zajimavej praktickej test :-) Ale nic solenyho prosim ;-)

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 16:10:30     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Dobre. petrmalyx@seznam.cz

     
    Komentář ze dne: 09.12.2010 17:13:07     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Prisel ti muj mail? Me zadna odpoved jeste neprisla :-(

     
    Komentář ze dne: 10.12.2010 06:52:17     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Dneska rano jsi mel prijet :-D Nase ulice je do kopce a pokracuje ostrym esickem do prudkeho kopce a pak prdak dolu, pres noc napadlo nejmin 15 cisel (mozna vic, ale tezko kvuli silnemu vetru odhadnout - nekde bylo jen 10 cisel, jinde navaty skoro metr) cerstveho snehu na ten uklouzany snih a pluh jsme tam od vcerejska ani nezahledli :-D Do toho ruzne vysoke naveje, protoze fuci celou noc. A jak krasne se po tom jezdi ... ten pocit, kdyz delas prvni stopu ;-) Kdyz jsem pak sjel dolu do centra na hlavni tah, tak na nem bylo tak do 5ti cisel rozsoleneho snehu a tam uz se jelo o poznani hur ...

    Jo a jezdim na tomhle www.pneuvranik.cz/www/obrazky/velke/HPL%204.jpg se zalitymi tvrdymi granulemi karbidu kremiku, ale zase ve skoro dvoutunovem aute, coz je do kopce a z kopce spise nevyhoda ...

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.