D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Zkušenosti: Volkswagen Golf V 1.4 TSI 121HP
    (ze dne 08.05.2011, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 09.05.2011 00:45:47     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Impreza
    Hele, ta Impreza... Jel jsem s 2.0R a jelo to jen tak tak přijatelně. Ono se to nezdá, ale ten stálý pohon všech kol si prostě pěkných pár koní vezme. Ta 1.5 prostě nemůže jet :o) Není mi moc jasný, proč to tam vůbec dávaj. Koneckonců i v testech to vychází naprosto tragicky, z nuly na 100 za 15 sekund, to je snad horší, než HTP...

    www.autorevue.cz/subaru-impreza-15-vs-20-zabava-pro-vsechny_1/ch-33611

    Navíc jsou všechny tyhle motory užraný. Impreza (bavíme-li se o standardních verzích) jedině 2.0D a komu se diesel nelíbí, nemá moc volbu.

     
    Komentář ze dne: 09.05.2011 19:59:10     Reagovat
    Autor: shifty - shifty
    Titulek:Re: Impreza
    Impreza jedině nestandartní. Zprasit tuhle motoristickou legendu dieslem může jen masochista. STI je ta pravá volba :-)

     
    Komentář ze dne: 10.05.2011 17:12:55     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Impreza
    S výkonem je ten problém, že když ho má člověk hodně, strašně rychle si na něj zvykne a potom mu cokoliv, co má koní míň, přijde jako kdyby šel pěšky.

    Samozřejmě, že Impreza 1.5R není závodní auto a ten test, na který dáváš odkaz, to potvrzuje. Na druhou stranu, když má otáčky, i tento motor dokáže jet a říká to i ten test. Já jsem fanatik do Subaru a upřednostnil bych ho asi oproti čemukoliv. Impreza 1.5R je podle mého názoru lepší alternativa ke Golfu 1.4TSI.

    Jo a naftový motor v Impreze je příšerný nápad, Imprezu ze standardních verzí jedině 2.0R Sport.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2011 17:28:42     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Impreza
    Nojo, stejně mám radši více koní, ale s menšími otáčkami. Já už neřídím, jen se přepravuju. Tak mám radši v autě ticho na poslech hudby nebo plkání se spolujezdcem. V neděli jsem jel z Brna na Kroměříž a zpět a byl jsem naštvaný, že musím točit volantem. Řadit naštěstí nemusím.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2011 17:32:32     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: Re: Impreza
    Chvíle, kdy si budu za volantem připadat jako pasažér, pro mě bude známkou toho, že je buď potřeba vyměnit auto, nebo že jsem zemřel.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2011 17:34:08     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Impreza
    :-D

    Mrtvej nejsem, ale už mě to moc nebere.

    Komentář ze dne: 09.05.2011 07:29:39     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Díky za článek
    Přesně mi potvrdil dojem z podzimního výběru auta - ve všech, které připadaly v úvahu se sedělo podobně, ovládací prvky podobné, takže jsem nakonec vybral podle tří kritérií 1. nejvíc místa uvnitř 2. solidní rádio (rada z tohoto webu) a 3. motor benzínový bez přímovsřiku (kvůli přestavbě na LPG) a bez turba (nelíbí se mi riziko nutného servisu při nájezdu 200+ tisíc km).
    Tak to vyhrála I30cW a když čtu článek, nemohu se ubránit pocitu deja vu - modré budíky, červené rafičky, sestava 2+2, rozprašovací trysky ostřikovačů, z nádržky vidět jen hrdlo... zpátečka doleva vpřed po překonání zvedacího kroužku. Není to konzern, ale je to přesně stejné, proč tedy vůbec dnes používat v článcích slovo koncernový?

     
    Komentář ze dne: 09.05.2011 11:54:02     Reagovat
    Autor: msk - msk
    Titulek:Re: Díky za článek
    Som na tom uplne rovnako, akurat s Kia Ceed. To LPG tam mas priamo od Hyundai, alebo na vlastnu past? A co zaruka? Podzemne garaze?

    S 1.4 turbo od vw som sa este neviezol, zaujimalo by ma, aky by ta posunuta krivka mala na moj styl jazdy vplyv. Na druhu stranu 1.4 atmosfera v ceed-e mi staci, ked potrebujem vykon, proste radim o 2 dole a tocim. Ani v spotrebe voci recenzovanemu golfu nevidim ziaden rozdiel, dlhodoby priemer 7.3, ked drzim dialnicu 160+, tak 7.8.

     
    Komentář ze dne: 09.05.2011 13:16:53     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re: Re: Díky za článek
    Taky jsem chtěl původně Ceeda SW místo Golfa Variant, ale např. po stránce motoru se to nedá srovnat. Ta 1.4 TSI u golfa variant má zrychlení pod 10, u Ceeda SW žádnej motor neumí ani pod 11, ale hlavně Golf při 140 netočí ani tři tisíce, takže cestovat po dálnici je mnohem snažší, než s vytočeným uřvaným motorem. Normálně s tim jezdím při 1500-2000 otáčkach, jenom při předjíždění a na dálnice se musí výš. Nahoře je to celkem tupý, ale to pro normální jízdu nepotřebuju.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2011 00:36:46     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Díky za článek
    To je fakt zázrak techniky tady ty nový motory. Mám blbý čtyřstupňový automat a motor mi při 140 km/h točí taky kolem 3000 otáček. Při 110 km/h o motoru vůbec nevím, slyším jen svist větru (odborně tomu někdo říká aerodynamický hluk). Odhlédnu-li od spotřeby, která mě nějak zvlášť nebere, tak mě ty turbosekačky začínají děsit. Kam vývoj pokročil, když musí člověk kvedlat o dva šaltry navíc a točí to stejně? Stojí to spoustu peněz a jak to tak chápu, tak není žádná legrace s tím jezdit. Někdy si to budu muset vyzkoušet na vlastní nohu. Ta menší potvora (1.2 TSI) v oktávce musí být už celkem sado-maso.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2011 15:31:41     Reagovat
    Autor: Skeptik - Skeptik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    zajimave...1.6 atmosfera ve Focusu je slabsi, ma mensi kroutak, ale spotreba pri popisovanych rychlostech je stejna a motor docela pravdepodobne vydrzi o poznani dyl. Cesty evoluce jsou zrejme nevyzpytatelne... ;-)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 09:07:06     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Rozdíl bude právě v tom krouťáku a výkonu, ber to tak, že při stejný spotřebě máš v případě TSI mnohem dravější motor.

    Vem si že 1.6 (74kW) ve focusu dosahuje maximálního momentu cca 130 Nm, a přes 120 Nm má asi od 2200 do 5500 otáček. Zatímco TSI 90kW dosahuje při 2000 otáček moment skoro 200 Nm, při 4000 otáček začíná moment klesat a při 5500 je stále ještě na 150 Nm. Při 6000 otáčkách končí moment asi na 125 Nm, tj. zrhuba tam, kde má focus 1.6 svoje maximum.

    www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=424
    www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=904

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 09:27:12     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    No já se obávám, že pokud u té TSI opravdu použijete jeho dravost, nebudete na stejné spotřebě ani náhodou. Stejná bude možná ta spotřeba základní.

    Civilisovaný motor není v běžném provozu mimo dálnice nutno vytáčet až na 2000 rpm ;-)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 09:45:39     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    To je možné, nezkoušel jsem. Nicméně když bych ten výkon TSI využil jen občas, průměrná spotřeba by nevyletěla zas tak moc (pokud vůbec) a přitom poježdění by snad bylo lepší než s 1.6.

    Už zase ta V8 z tatry 613? ;-)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:08:10     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Když moje zkušenost s těmi malolitrážními hračkami je, že k tomu, aby spotřeba strašně vyletěla stačí dát do kufru o tašku víc nebo jet někde do kopce o 5 km/hod rychleji.

    Nejen V8 z T613, ale třeba i V8 z Jeepu Grand Cherokee, I6 z Cherokee XJ nebo Jaguarů...

    Já celkem beru, že existuje HTP nebo ty ještě menší motorky do nákupních tašek - pokud se to dá do přiměřeně malého autíčka a nedává do těžkého auta, presentovaného jako rodinné, tak na přískoky po městě to není taková hrůza, protože v tom městě to žere pořád plus minus stejně, kdežto u mých V8 jde při poskakování spotřeba nahoru (přičemž platí opak pro dálnici, tam se i HTP dostane na spotřebu T613 ani nevím jak).

    Ale ten downsizing řekněme ve střední kategorii, tj. náhrada atmosférických motorů o objemu 1,6 až 2,5 litrů uječenými turbomotorky se mi opravdu ekluje - ano, jde to udělat, ale proč sakra? Buď trpí životnost nebo jde nahoru cena, zejména údržby (v horším případě obojí najednou), musí se k tomu přidávat ty prudce inteligentní x stupňové převodovky atd. atd.

    A jako maximální absurdita mi přijde to, že jedním z hlavních iniciátorů toho šílenství jsou zelení, kteří jinak strašně brojí proti konsumnímu způsobu života.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:13:11     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    jo, litrový motor bez turba mi v nákupní tašce trvale žere pod 5l za podmínky, že na dálnici nejedu rychleji než kilo.
    Zase nákupní taška není na 160kmh stavěná, nemá na to podvozek, brzdy, řízení, tak proč si lidi myslí že motor jo?
    Naopak tvoje kráva není stavěna na cukání po městě.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:21:10     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Ta krava na cukani po meste pochopitelne stavena je, protoze ji tak velke mnozstvi uzivatelu v domovske zemi pouziva.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:30:03     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Dovolil bych si namítnout, že na poskakování po evropském městě se mnohem víc hodí smart než grand cherokee. Ale vím, že se můžu mýlit, protože v USA jsem nikdy nebyl a moje představa o amerických městech může být dost zkreslená.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:57:31     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Co se tyce evropskych mest, je to sporne. Se Smartem se bezpochyby lepe parkuje, naopak GC je lepsi na takove ty bezne mestske realie, ktere je potreba obcas prekonat, jako je vysoky obrubnik, schody, vymoly a jine pasti na mamuty (propadly kanal, kde jini nechaji vanu ci utrhnou olejove cerpadlo) apod. No a v US je to dost podobne, dost casto vcetne tech spatnych silnic.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 11:14:01     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Řek bych, že typické americké město má širší a víceproudé silnice, větší křižovatky a pozvolnější zatáčky, na rozdíl od evropských měst, což je dáno IMHO historicky, tj. města v USA se začala stavět o něco později, v Evropě lidé nechtějí např. zbourat historické centrum jen proto aby tam mohli udělat šesti a víceproudovou silnici. Ono to nějak souvisí i s rozdílným rozvojem automobilismu jako takového, tj. typické osobní auto v USA je obrovské, s osmiválcem a automatem, vyšší spotřeba nevadí, protože benzín je levný atd. Typické osobní auto v Evropě je co do velikosti snad poloviční, počet válců je taky poloviční, řazení je ruční a palivo je nafta, protože spotřeba je snad na prvním místě.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 12:30:27     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    No nevím. Změť uliček zvíci Malé Strany asi na Manhattanu nenajdu, ale jinak mi tamní ulice připadají s těmi pražskými relativně srovnatelné. Většina streets je dejme tomu o něco užší než třeba Koněvova, některé jsou pak užší výrazně. Avenues jsou širší, ale i v Praze se takové ulice najdou. Magistrála je pak zhruba srovnatelná s FDR drive nebo HH Pkwy. Hustota osídlení je v NY několikrát vyšší.

    Rozdíl bude v residenčních čtvrtích na krajích měst - tam jsou cesty v USA opravdu dimensovány rozumněji.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 12:38:28     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Slyšel jsem o chlápkovi, co si koupil americký auto (nevim který) a pak musel couvat asi 200 metrů a několik dalších řidičů s ním, protože zjistil, že nedokáže vjet na parkoviště na čerňáku, protože se tam prostě nevejde ;)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 12:44:10     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    No nevím, to si neumím představit snad ani u sedmimetrového Town Caru (u devítimetrového už asi ano).

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 12:49:04     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za člán
    Já nevím který to bylo auto ani který to bylo parkoviště, nicméně vjezdy jsou někdy ohraničený betonama a s větším autem fakt může být problém se tam vytočit. A vlastně nejen ve vjezdu.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 14:37:24     Reagovat
    Autor: JVP - JVP.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za člán
    Zkus si někdy zajet do garáží Galerie Fénix na lidových milicích. Ve vjezdu mám problém se vytočit s Meganem a ten je trochu užší, než ochcávka. Ono se při stavbě trochu šetřilo, ostatně jako na všem v tohle baráku.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 12:54:42     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Taky jsem kdysi mival takove predstavy... :-)

    Ten rozdil neni tak zasadni, aut velikosti Octavie ci o neco mensi tam jsou spousty (typicky Chevy Cruze), uz to taky ma nejake ty ctyrvalce, byt s o neco vetsi kubaturou a vsude taky spousta mensich Japoncu a la Honda Civic. Ano, dieselu se moc nevidi, to je tak jediny zasadni rozdil, protoze benzin je opravdu za polovicni cenu co tady, SUV uz tady jezdi jen o neco mene a tak se da pokracovat.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 13:01:35     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Já to znám hlavně z americkejch filmů a seriálů, ale snad používaj filmaři stejný auta, v jakejch se tam jezdí.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 13:03:50     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    :-)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 13:08:20     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za člán
    Třeba scéna ze seriálu Akta X, Fox Mulder sedí sám v autě a kouká na hvězdy (co kdyby přiletěli emzáci) a chroupe oříšky. Jeho auto má snad sedm metrů. V českym seriálu by mu dali maximálně oktávku ;)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 13:13:35     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za
    A Knight Rider by mel Fabii RS :-)

    Berte to tak, ze i USA se meni, i benzin je tam cim dal drazsi a poptavka po mensich autech tam roste. Takze to, co bylo k videni pred peti ci deseti lety, uz je trochu jinak. Bily Chevy Cruze, naprosto nudne, nezajimave, asexualni auto, to je asi to nejcastejsi, co potkate.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 13:22:26     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
    Tohle je mi jasné, benzín podražil i v USA, ale silnice se tam stavěly ještě když byl levný a jezdila tam převážně velká auta.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 13:31:52     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak silnice se nedimenzuje podle velikosti osobaku nebo SUV, ale podle toho, ze tam musi jezdit i nakladni doprava... Tomu odpovida sirka pruhu, minimalni prumer zatacky atd.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 13:48:12     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nojo, to je fakt. Americký Freightliner je taky trošku větší než LIAZka:

    www.publiquip.com/photo/Freightliner-Classic-XL.jpg

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 21:37:21     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
    "A Knight Rider by mel Fabii RS :-)"

    Tak to mě úplně rozstřelilo. Asi nejčastější Kittovou větou by pak bylo "Majkle, vyměň mi prosím žárovku".

    Pro skalní příznivce Akt X a velkých aut, ve druhém dílu čtvrté série převáží Peacock ml. svoji maminku v kufru Cadillacu zhruba z dob Elvise, ve zvláštní "dětské sedačce" fdřevě.

    To by s fabií také nešlo.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 06:54:51     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Na ty žárovky přece existuje hotfix (odpory), kromě toho by hi-tech verze určitě měla xenony. Spíš bych čekal něco jako "Majkle, ty dobytku, tohle je turbodiesel, to nemůžeš vytáčet do omezovače a pak vypnout motor, musíš nechat dochladit olej v turbu!"

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:00:37     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No tě pic, to se řeší hotfixem? Já si myslel, že za ty roky už to v Boleslavi vyřešili. Takže systém DoDo z dob stodvacítek stále funguje. Asi by to bylo u nás neprodejné, kdyby si v tom člověk nemohl trochu zakutit.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:06:59     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Hotfix to byl pro první fabii, jak je to s FII, to nevim. Předpokládám, že se výrobce poučil z předchozích nezdarů.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 14:17:30     Reagovat
    Autor: sumy - Sumy
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No on je hlavně problé v žárovce H7-je malá a nemá dostatečnou plochu na ochlazování. Na mazdu 626 jsem si už koupil taky ty odpory(se znáčkem VW) a je to o fous lepší-žárovka už vydrží alespoň 2-3 měsíce, před instalací byla životnost zhruba měsíc-zlatý H4

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 11:57:17     Reagovat
    Autor: potkan - potkan
    Titulek:[24]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    mazdu 626 GE som mal cca 5 rokov a ziarovku som menil tusim raz.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:08:55     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za
    Od tý doby, co James Bond jezdí v Mondeu, už je ten svět prostě úplně v prdeli.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:14:14     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
    Nikolivěk. Fprdeli je od té doby, co mu šéfuje žencká.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:24:19     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Bondovi nebo svetu?

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:25:09     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je prakticky to samé. :)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:26:56     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    tak to jsem neco prosvih asi...

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:31:27     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
    Co je tak špatnýho na Mondeu? A co potom řikáš na Citroen 2CV, kterým Bond taky jezdil? ;-)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:44:18     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    vyrobeno v Belgii :)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:30:12     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Mam nejake zkusenosti s autem o malem obsahu - mam Renaulta Thalii 1,2 benzin, a neni to tak hrozny, jak by se dalo zdat. Ono se s tim da jezdit jak usporne, tak relativne svizne, a spotreba se da drzet na normalu - ja osobne jezdim velmi svizne, pokud to jde, na dalnici obvykle predjizdim ja a velmi malo kdy jsem predjet...Presto mam dlouhodobou spotrebu (ted uz jsem si z lenosti 10 000km nenuloval pocitadlo) 7,2 litru. Po meste a po okreskach jsem schopny jezdit za 6 , a to i docela svizne, po dalnici tech 8-9, a to pomerne rychle (ted napriklad jsem jel z HK do Prahy, a jelikoz jsme docela pospichali, jel jsem v prumeru tech 180). Na te dalnici si jen musim hlidat, abych nejel zbytecne s plynem na podlaze, protoze to o moc rychleji nejde,zato spotreba je nekde na 15(okamzita). Ale zcela zodpovedne reknu, ze treba HK -> PRaha po dalnici jedu tak mezi 130-160km/hod podle mista, a jedu to v prumeru za tak cca 8 na 100.
    Pokud do toho nalozim dalsi 4 lidi a plnej kufr, zvysi se spotreba tak o litr na 100 v prumeru, a nebo nemusi, ale jedu pak vyrazne "lineji". To je holt dan za maly obsah no..ale neni to fakt tak hrozny.

    Asi docela zalezi na tom, kdo ten motor vyrobil, imho. Jinak samozrejme to neni zadne turbo, je to obycejny bezny motor :-))

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:33:31     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Čoveče a spoléháš se na palubní počítač, nebo tu spotřebu měříš i jinak? Aby tam nebyl nějaký bug nebo feature, díky kterému PP lže jako když tiskne ;)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:36:44     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    z pocatku jsem si to pocital podle toho, kolik jsem tankoval, a vychazelo to, tak od te doby tomu verim:-))

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:47:41     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    A netaháš nás za nohu? Už jsi několikrát psal, že jezdíš po okreskách běžně 150, teď po dálnici 180 a se spotřebou 7,2? To musí být nějaký zázračný motor, jede to jak drak, spotřebu to má jak diesel a přitom je to atmosférický benzín se zdvihovým objemem nějakých mizerných 1200 ccm. Ti Francouzi snad do toho dávaj nějaký kosmický technologie ;) A přitom je thalia snad nejlevnější auto od Renaultu a možná na trhu vůbec. Kdyby z toho udělali kombi, byl by to trhák.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 11:05:11     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Absolutne ne, muzu ti udelat fotky :-) Ono 150 po okreskach = 7-8na100, fakt. Clovek jen nesmi jezdit s plynem na podlaze, slo o to vychytat tu spravnou praci s plynem.
    Mimochodem, pokud jedu Praha -> Havirov a jedu pres hory , tj ne po D1, ale pres HK, Sumperk a podobne, tak jsem schopny jet to za 6 na 100, a to zcela s prehledem, a nepojedu nijak line.
    tech 7,2 je prumer - mimo dalnice fakt jezdim okolo 6-7 , dalnice okolo 7-8. Tuhle jsem vezl jednoho cloveka odsad (a ted mi SAKRA vypadl nick, jen vim, ze je to Ondra, asi:-)), jeli jsme asi 200km, a koukal na to taky docela s "uzasem".

    Ono take to "jede jak drak" je velmi relativni pojem. Ono nez to na tech 150 zrychli, tak to neni za 5 sekund...Jinak ten motor ma jeste 1 strasne zvlastni vlastnost, nad kterou mi zustava rozum stat. Predstavme si, ze jedu po zcela rovne silnici, zaradim rekneme trojku pri 30km/hod. A pak seslapnu plyn az na podlahu. A stane se to, ze otacky se zvysuji ZCELA PLYNULE od cca 2000 po cca 6000, NIKDE v zadne casti otacek se nijak nezvysi zrychleni. Zkousel jsem to na ruzne rychlostni stupne, po rovine jako do kopce(tam je to jeste markantnejsi, protoze to zvysovani jde pomaleji:-)). Nechapu, jak je to mozny. Tohle to to dela u dvojky jako u ctyrky. Fakt nechapu.

    Jinak kombik uz by to asi nebylo dobry :-( Ten motor mi prijde tak akorat, ze tak tak stiha byt "takhle dobry", jak do toho sedne 5 lidi a nalozi se kufr, uz to prestava byt tak svizne a subjektine me ta jizda uz moc nebavi:-)

    Ale trebas jak jsem psal, tenhle vikend jsem jel HK-> Praha a pospichal jsem , mistama jsem jel 190 tachometrickych, a to jsme jeli ja manzelka decko a plny kufr a bylo to docela v pohode..Ono - a klidne se smej - dost zalezi na povetrnostnich podminkach. Vypozoroval jsem, ze blbej vitr udela klidne 1-2 litry na 100 navic, kdyz je to fakt zly...

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 11:17:14     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Nojo vítr, ten je znát. Jak jednou řek můj spolužák "nojo, trabant, to je dobrý auto, to když chytne dobrej vítr, tak to docela lítá".

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 11:23:39     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Tjn:-)) Akorat tady nepozoruju nikdy pozitivni vliv vetru, ale pouze pripadne ten negativni :-)) a to jeste nikoliv tak, ze bych to pozoroval nejak zvlast na jizdnich vlastnostech, ale fakt spise na te spotrebe, kdyz mam nejake vypozorovane hodnoty, napriklad pri 130/hod na rovine jedu okolo 7, a najednou proste to nejde pod 8 a nejde a nejde ... :-)))

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 11:26:27     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Tvoje auto je zřejmě dokonale aerodynamické, ale zezadu, takže větru v zádech neklade žádný odpor, proto ti nepomáhá ;)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 21:02:52     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Sakra, nedal by se ten motor vestavět do mojí Hondy? Absolutně nechápu, proč v ní provozuji motor o trojnásobném objemu. Jezdil bych o 50% vyšší rychlostí a za polovinu paliva.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 21:25:14     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za člán
    Joo, to se ptej asi jinde, nez mne:-))
    btw, ty jezdis 100km/hod za 14 na 100? Co ze to mas za auto?:-))

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 10:14:13     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za
    Za patnáct po městě, lehkou nohou (19 těžkou) a mimo město kolem deseti. Měřil jsem to jen jednou v zimě, tak přesnou hodnotu fakt nevím. Stejně je to jedno, protože ten benol musím koupit :-).

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:39:21     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
    Co to je za auto, mohu-li se ptat? To bude nejaky SUV ci neco takovyho?

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 20:01:15     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Fuj SUV, nikdy nesmí domů. Normální větší sedan.

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 09:05:06     Reagovat
    Autor: jenda200 - jenda200
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Legend, 3,5 V6 :-)

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 09:10:27     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Njn...ovsem takove auto ma zase jine prednosti, nez ze by melo spotrebu 7 na 100 holt :-))
    Umim si predstavit asi 100 veci, v cem je to lepsi, nez ta moje Thalie :-))

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 10:14:19     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za
    Za patnáct po městě, lehkou nohou (19 těžkou) a mimo město kolem deseti. Měřil jsem to jen jednou v zimě, tak přesnou hodnotu fakt nevím. Stejně je to jedno, protože ten benol musím koupit :-).

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 10:29:41     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
    pořídil jsem (pro pani na vození dětí školka-doktorka-babička-pískoviště) stroj s podobným motorem. žere to notabene po městě jak vzteklý, ale je to jedno. z celkových okolo desetikoruny/km jestli dělá benzín 2 nebo 4 koruny je docela egal. teda s nájezdem necelých deset tisíc ročně. zato je v tom tichoučko, motor nekope do zad a dělá přesně to co se po něm chce.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 10:34:00     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
    Sledování spotřeby někdy odhalí závadu, ono když to najednou místo obvyklých osmi začne brát dvacet, přičemž styl jízdy se nezměnil, tak to něco znamená. Třeba, že přibržďujou brzdy, u silnějšího motoru člověk ani nemusí zaznamenat že to hůř jede ;) (To byl jen příklad, osobně se mi to nestalo.)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 11:55:12     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To není závada, tu spotřebu mám v papírech, spíš se dostávám po ní, coby celkem klidný řidič. Zas kdybych tankoval dvakrát týdně, tak by mě to asi trklo :-)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:09:16     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já jsem nemyslel tvoje auto, ale nějaké obecné auto ;) Takový jednoduchý trik je nulovat malý počítadlo kilometrů při každym tankování a brát vždycky plnou, pak si všimneš, jestli seš u pumpy po obvyklých třeba 600 km, nebo už po 400 ;)

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 09:16:35     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Tohle jsou kecy. HiEnd auta maji automaty s osmi rychlostma, u manuálu to je to samý - čim víc stupňů, tim příjemnější jízda s nižší spotřebou a hlukem. Ohánět se nějakým předpotopním 4 stupňovým automatem, obzvlášť když srovnáváme auta z nižší střední (golf vs. Ceed) je úplně mimo. Ta 1.2 TSI v oktávce má krouťák, výkon, zrychlení (na stovku o 1.5 sekundy), maximální rychlost i spotřebu lepší než 1.6 MPI v tom samým autě. Pokud by tedy 1.2 TSI bylo sado-maso, tak by mi zajímalo, co je potom 1.6 MPI, nebo dokonce 1.4 MPI?

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 09:22:57     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Nesmysl, vícestupňový převodovky jsou nouzovým řešením motorů s malým rozsahem otáček - dieselů, nebo malých oturbených ječáků.
    Ideálníé je mít takový motor, aby potřeboval řadit co nejméně - velký výkon v maximálním rozsahu - např. V8 ...
    Kvrdlání saltpákou nepřínáší nic, jen nutnost neustále něco dělat na úkor zrychlení či pohodlí.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 09:36:29     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Tak proč pak mají automaty v BMW nebo Mercedesech (6ti a 8mi válce) 7 nebo 8 stupňů?

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:20:11     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Kvuli bazirovani EU na nizkych emisich CO2?

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:46:58     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Jestli ono to nebude spíš "Čím víc pruhů, tím víc Adidas". V dnešní šílené době, kdy se výrobci u velkých šoferských sedanů předhánějí i v tak irelevantní věci jako je zda to stovku udělá za šest nebo za pět...

    Celkem by mě zajímalo, kolik z těch rychlostních stupňů se u velkých motorů reálně používá a jak často to řadí.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 21:06:11     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Já bych v tom viděl ty hloupé emise, jinak to nemá žádný smysl. Pokud srovnám svoji Hondu a MB E, což jsou zhruba stejná auta. Spotřeba podobná, zrychlení podobné, jen ve vyšších rychlostech, kterými se u nás nejezdí to točí míň.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:19:33     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    No nevim. Stale rumplovani pakou pri jizdach mimo mesto (s manualem) ci skuby zpusobovane razenim (s autematem) za prijemnejsi urcite nepovazuji -- coz vas s osmistupnem a nejakou parodii na motor, ktery patri spise do sekacky, ceka i na jen mirne kopcovite dalnici, naopak s osmivalcem bude naprosto postacujici i ctyrstupnova prevodovka a o hluku pak take vedet nebudete... ta spotreba je pak sice neprijemna, ale zase vyjde levneji udrzba a ten motor bude mit podstatne delsi zivotnost, takze financne to nakonec vyjde pro ten osmivalec mozna i lepe (ona i uzitna hodnota ma svoji vahu a kdyz mam auto jednou za tri roky dva mesice v servise, tak ta uzitna hodnota jde dost dolu).

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 10:19:51     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Díky za článek
    Nojo, 1.4 MPI to bylo nepopsatelné, schválně jsem si to jednou vyzkoušel, protože známej to dostal jako služební. Mohl si vybrat Felicii nebo oktávku s tímto dělem. Nepopsatelný zážitek. Stará 1.6 MPI byla aspoň nesmrtelná, měl jsem ji ve stařičkém Golfu a bez problémů natočila 300 tisíc km. Trochu pochybuji, že to ta 1.2TSI přežije.

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 14:13:43     Reagovat
    Autor: tomk - tomk
    Titulek:Re: Re: Díky za článek
    LPG v ČR Hyundai nenabízí, ale sranda je, že přímo náš místní dealer má i Fiaty, ty jsou prodávány už přestavěné na LPG a vím, že tak nejsou z fabriky - doveze se normální kára a v HK přestaví na LPG. Celé je to věcí dovozce Hyundai (v Německu lze mít třeba tempomat u 1,4, v ČR ne). Někteří dealeří drží záruku na plynová auta, já to neřeším. V případě problému pojištění úpravce zaplatí náklady na znalce, ten prokáže, že závada nevznikla instalací LPG. Žádné "podpálené" ventily se z principu nemohou konat a prodejce to dobře ví, viz ty Fiaty normálně přestavované v Geře HK.
    Garáž mám u domu polozapuštěnou a neřeším, plynový kotel má také probouranou díru 10x10 cm do vedlejší místnosti, aby splnil normu, a ta místnost co? Správně, není větraná. Nevím o tom, že bych někdy parkoval v podzemní garáži. Auto mám na to, abych s ním parkoval na římských ruinách (domeček na kolečkách, před týdnem v Rumunsku).

    Komentář ze dne: 10.05.2011 12:01:31     Reagovat
    Autor: sumy - Sumy
    Titulek:pokrok?
    Sám jsem majitelem již 11 let starého mitsubishi space wagon 2.4 GDI-nebo-li přímí vstřik benzínu do válce s možností chodu v řežimu chudé směsi. Výkon 110kW spotřeba 7,4-10-dlouhodobý průměr 8.8(jezdim spoustu krátkých tras z kopce do kopce) a navíc mám v autě 6 plnohodnotných-samostatných míst na sezení. Tak se mi něják nezdá zázrak od VW, pravda o litr menší, ale dohnaný turbem s nižším výkonem a velmi podobnou spotřebou na o dvě třídy menším autě. Proč tam ten přímej vstřik vůbec cpou, když to stejně nevyužíva chudou směs? Z praktického hlediska pokud vím-a klidně mě opravte, přímí vstřik přináší výhodu právě pouze v režimu chudé směsi-jinak je to spíš o strach aby neodešel-majitelé starších GDÍček vědí-špatný benzín a jde to do háje-zapečená hlava, ventily a v neposlední řadě samotné vstřiky.

     
    Komentář ze dne: 10.05.2011 17:24:31     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: pokrok?
    Nojo, před týdnem jsem sešrotoval 11 let staré 1.8 GDI. Už to nemělo smysl opravovat, a to jsem tankoval jen tzv značkový benzín. Zdvihátka začaly klepat. Svědčí to o tom, jaké sračky místo benzínu tankujeme. Tak už mi zbyl jen 3.5 litrový šestiválec, který chudou směs sice neumí, ale sežere i benzín od Makra. Vzhledem k tomu, že po 130 tisících kilometrech nebyl motor v kondici, tak mě to šetření přišlo na dost peněz. Na druhou stranu jsem na nádrž dojel až do Zadaru. Stejně se mi úspora paliva nikdy nevrátila ve srovnání s pořizovací cenou slušného ojetého šestiválce a moderní nové úsporné mrchy.


     
    Komentář ze dne: 10.05.2011 17:34:03     Reagovat
    Autor: bloody cardinal - bloody cardinal
    Titulek:Re: Re: pokrok?
    V6 3.5L, automat... Chrysler? :)

     
    Komentář ze dne: 10.05.2011 17:35:06     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: pokrok?
    Honda Legend KA09

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 13:31:38     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Co říká automat na cukání po městě?

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 15:19:55     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Neříká vcelku nic, dá si tam co potřebuje a mě nebolí ruka ani levá noha. Kupodivu necuká i když už je starý a měl by právo být unavený.

    Po třech měsících jsem se musel přesouvat s manuálem a byl jsem zcela znechucen neustálými trapnými pohyby rukou a nohou.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 15:55:06     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    jezdím se sportovním coupé s manuální přehazovačkou...a ruce ani nohy mě nebolej. asi máš nějakou blbou ergonomii nebo co.

    kolegové v práci mají automaty v opelech insignia. zaplatili za ně o 40.000 víc oproti manuálu...a pokud nejedou po rovině bez zatáček, tak skutečně nemusí řadit (stejně jako já s manuálem), ale pokud přijedou do nějaké technické pasáže, tak ji neprojedou bez manuálního-sekvenčního řazení nebo s cukáním zmateně podřazující přehazovačky...a to je jejich automat v testech chválenej.

    výsledek: dát 40.000 za možnost dloubat se v nose celou cestu nebo dělat machra v diskusích je zbytečné, nehledě na to, že řidič u automatu musí přizpůsobit svůj styl jízdy programu převodovky, což je špatně, protože auto má řídit člověk a ne naopak. ale můžeš klidně nesouhlasit, vnést do toho celé vlaky emocí, ale logiku nenahradíš.
    ---------
    je trapnější přistihnout někoho při lovu holubů v nose nebo při manuálním řazení?

    8o)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 16:06:06     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Celkem souhlas, jen se obávám, že to nebude trvat dlouho a manuál bude vzácnost. Už dnes se některá auta s manuálem nedají koupit. A pak nastoupí opravdové peklo v šíření různých parkovacích automatů, sledovačů jízdních pruhů a podobných zbytečností:(.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 16:15:31     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Která auta se nedají koupit s manuálem? Nějaký SUV nebo luxusní limuzíny? Dokud bude auto s automatem dražší, než srovnatelný s manuálem, tak bych se toho nebál. To samý ty elektronický vychytávky, všecko je to příplatková výbava, to si koupí jen zákazník, když neví co s prachama, škudlil si radši koupí výbavu holobyt.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 16:21:27     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Třeba některá ta SUV. Ale to je jedno, protože cena těch automatů klesá. Podobně klesá cena různých vychytávek. A čím více se to bude prodávat, tím více to zlevní.

    A to jsem ani nezmínil ochranářskou iniciativu Říše, která bude s radostí "bezpečnostní prvky" nařizovat.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 16:24:32     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    V segmentu SUV je zřejmě zvýšená poptávka po automatické převodovce. Výrobce by to tam necpal, když by se to neprodávalo. Naopak ruční řazení zřejmě do takovýho auta chce málokdo.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 16:29:09     Reagovat
    Autor: iFos - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    SUV hodne kupuji podnikatele svym blondatym slepickam, tak se nedivim ...

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 16:32:27     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    A nebo si je kupují různí manažeři.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 16:45:29     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Dobře, SUV jsou špatná. Tak třeba Superb. Pokud ho chcete s motorem 2.0 TSI nebo 3.6 FSI, tak je to jen s automatem. Výběr se nekoná. Až to zlevní ještě více, dostane se to jako standard i do menších aut.

    (A já to nijak neobhajuji, naopak říkám - bohužel)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 17:57:45     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    To je ten druhý případ, co jsem napsal, tj. luxusní limuzíny (nebo aspoň auta, ze kterých by výrobce rád luxusní limuzínu měl), rozdíl v ceně mezi automatem a manuálem je u suberbu s 1.8 TSI cca 70 tisíc (u fabie s 1.2 TSI je to asi 40 tisíc).

    Když už si někdo chce pořídit superb a chce se trochu rozšoupnout, vezme auto s větším motorem a rovnou automatickou převodovkou, opět si troufám tvrdit, že po 3.6 FSI s ručním řazením je minimální poptávka. Naopak, nějaký chudý milionář, když touží po superbu a nemá přebytečný milion na 3.6 FSI, ale jen cca polovinu, spokojí se s 1.4 TSI i za cenu toho, že bude muset často kvedlat pákou.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 18:06:53     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Tady se asi neshodneme na té luxusní limusíně (o několik řádů).

    Chtěl jsem vám jen ukázat, že některé motorisace si s automatem nekoupíte už dnes. A nemusí to být Superb. Pochopitelně, že se tento jev bude vyskytovat podstatně častěji u dražších aut.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 16:55:11     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    No spíš Evropa konečně dohání USA a stále víc lidí chápe, že auto je nástroj a ten se má používat jednoduše. V autech, které si lidé kupují pro radost se manuál udrží - resp. bude možná nahrazen nějakou ručně řazenou sekvencí, která bude poskytovat stejnou manuální kontrolu nad autem.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 16:24:51     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    dokud budou stát automaty za hovno - budou těžší, dražší a poruchovější než manuály, přičemž budou za tyto "výhody" nabízet jen možnost jezdit rovně a po ne-klikatých silnicích bez zásahu do řazení převodovky, bude to jen odchylka od efektivního standardu - manuálu.

    navíc nechci vidět jak bude vypadat provoz, když každý kretén bude jezdit s jednou rukou a jednou nohou volnou...a bude mít díky dalším a dalším regulacím moct jezdit jen pomalu... a v pomalé jízdě bude mít tak čas i možnost dělat všechno jiné než řídit 8o/

    a navíc - automatizovat řazení je jako automatizovat sex - dělá se to samo, ale tak nějak to není moc vono 8o)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 18:22:17     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    a zase tu mame evrgrýn automat kontra manuál. každé je určeno pro někoho jiného a do jiné situace, a hlavně na jiný styl jízdy. do placatého auta pro radost z projíždění zatáček je automat neštěstí, stejně tak je trápení manuál pro poskakování v kolonách se systematickým pálením spojky do kopců, a nakonec jsou situace kdy to vyjde plusmínus nastejno, a to jízda ustálenou rychlostí po dálnici či vnějším městském okruhu (ad absurdum na tempomat).

    od té doby. kdy trávím za volantem víc času než by se mi líbilo jsem pochopil, že pro radost z jízdy není určen rodinný kombík nebo empévéčko, a jsou situace, kde mi automat přijde na místě, obzvlášť, když ve poskakuje po trase školka-babička-kroužek-doktorka-nákup. pro radost z jízdy jsou lyže, kolo, kajak, motorka, placaté auto. (pracovní auto mám s manuálem, a vzhledem k občasným výletům do bahna či po strmých kozích stezkách po stavbách nelituju. stejně tak nelituju, že pro paní má automat na poskakování).

    nakonec nutno říct, že motor pro automat musí být jaksi nezoufalý, tedy bez turboefektu, nepřiškrcený emisemi a s placatým průběhem krouťáku - tedy mnohaválec mnoholitr se silou lokomotivy.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 19:40:24     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Pokud provoz na evropských silnicích bude vypadat jako na těch amerických, budu jen a jen rád. Nevím pochopitelně, do jaké míry k charakteru amerického provozu přispívá masové rozšíření automatů, ale ten provoz bych měnil hned.

    Tu efektivitu nikdo nepopírá - jenže ona v 99 % případů není potřeba. Zákon klesajícího mezního užitku...* Pokud jde o spolehlivost a životnost, je otázkou, zda na tom není lépe automat než manuál u kterého občas někdo blbě zapracuje se spojkou, občas se tam pokusí narvat rychlost přes zuby...

    Řízení vs sex - zkusil jsem obojí, nedá se to srovnávat ;-)
    ___
    * Třeba já při natáčení videa nepoužívám autofocus a automatické nastavení exposice a při focení jen výjimečně. Taky mám plnou kontrolu atd. atd. jenž pro většinu lidí a do většiny situací je autofocus a slušná exposiční automatika perfektně postačující.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 19:51:44     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    "Řízení vs sex - zkusil jsem obojí, nedá se to srovnávat"
    Zkoušel jste v manuální nebo automatisované versi?

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 20:38:05     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Sex v automatisovane versi? Samozrejme, proti gustu zadny disputat, ale...

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 21:09:17     Reagovat
    Autor: coyot - Nezahualcoyotl
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Ten se samozřejmě s manuální převodovkou srovnat nedá, stejně jako manuální sex s automatickou převodovkou. Na druhou stranu je pravdou, že pro manuální sex je automatická převodovka nejvhodnější.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 17:08:00     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Nojo, Opel Insignia. Já sem myslel, že se bavíme o autech.

    S amerikama je potřeba umět jezdit. Tak jako se člověk musí naučit ovládat manuál, tak musí zas jinak přistupovat k automatu, obojí chce cit. Pak se stane, že nějaký troba na Autowebu dostany do ruky Jeep GC 5.7 HEMI a přirovnává ho ke čtyřválci, když mu svítí na displeji ECO a jiné ptákoviny... Neuměl ani dát kickdown a strašně se divil, že auto nejede.

    Jinak klasický 4stupňový automat vydrží bez problémů 600 tisíc km a mění se jen olej a filtr po 60 tisících. To manuál nepřežije bez několikeré výměny spotřebáku a oleje taktéž.

    Pokud se budeme bavit o autech, tak jsem si vyzkoušel na 400 km vzdálenost nové MB E a nevšiml jsem si, že by byl automat nějaký zmatený i když má víc stupňů, než je obvyklé.

    Poněkud šíleným produktem jsou "robotické" převodovky a to bych k automatům fakt neřadil.

    Ne každý je závodník a hodně lidí kupodivu používá auto jen jako nejpohodlnější dopravní prostředek na krátké a střední vzdálenosti. J8 už jsem třeba vyrostl z toho, abych projížděl sjezd z dálnice na Pisárky 110 km/h ve vnějším pruhu.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 17:45:52     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Jak souvisí interval výměny oleje s typem řazení? (Teda jestli myslíš motorový olej, ale jaký jiný, když náplň v převodovce se obvykle nemění za celou dobu životnosti auta a když už tak nejdřív tak po 100 tisících).

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 18:12:28     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    V automatické převodovce s hydrodynamickým měničem je interval výměny oleje 60000 km.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 18:35:47     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Zatímco v manuální převodovce je "doživotní".

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 20:05:34     Reagovat
    Autor: Barbucha - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Což je asi tak do 150 tisíc :-). Pak se poroučí ložiska.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 21:26:27     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Blah, kupuj auto, ne sračku. Ve volvu mám na tacháči cca 250 k a ložiska furt ty samý. Olej jsem tedy nechal vyměnit, odměněn jsem byl lepším řazením.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 21:31:49     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Hele, zkus někdy zařadit i něco jinýho než jedničku, dost to pomáhá :-)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 17:47:39     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Mimochodem, co vlastně ten potrhlý nápis "Eco" na palubce některých amerických aut znamená? Já jsem se s tím teď setkal v Kanadě a zíral jsem na to jak puk. Na dálnici to většinou nesvítilo, jak jsem začal poskakovat mezi semafory, tak zase často ano :-O

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 17:57:26     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Nejspíš to prostě sleduje spotřebu a při poklesu pod určitou mez tě to pochválí, jak jedeš úsporně ;) Některý eko-auta maj i nějaký sofistikovanější ukazatel, třeba stromeček, kterému přibývají listy, jako má honda insight ;)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 18:02:40     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Ono je asi jedno, co to znamená, důležité je, že to tam je. Doba si to žádá:).

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 18:11:24     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Eco znamená, že to odpojí polovinu válců ( u osmiválců, pochopitelně).

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 20:26:15     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Já jsem se s tím setkal u malého Hyundai Accent, tuším se čtyřválcovým dvoulitrem či co to tam bylo (na cestu do shopping mallu to vyšlo levněji než taxi, to jen pro vysvětlení, proč jsem půjčoval takovou věc).

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 09:34:55     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Aha, to už se 4 válce blbě odpojují. To jsou takové legrácky jak u nás, kdy to radí při manuálním řazení, tam zas oceňuje lehkou nohu na plynu.
    Jinak u HEMI motorů je už standardem, že odpojují polovinu válců při nižší zátěži pro úsporu paliva a dávají to vědět kontrolkou. Ale to asi chodím s dřívím do lesa...

     
    Komentář ze dne: 14.05.2011 14:17:25     Reagovat
    Autor: sakamoto - Neregistrovaný
    Titulek:Re: eco
    Eco kontrolky lze najit i v japonskem aute 25let starem. Informuji ridice o vhodnem seslapnuti plynu tedy otevreni skrtici klapky k danemu zatizeni motoru a otackam. Konkretne v uvedenem vozidle treba napriklad kdyz se snazite zrychlovat do kopce na nizkych otackach nadmernym seslapnutim plynoveho pedalu kontrolka informuje o nedostatecnem proudeni nasavane smesi tim padem nutnosti obohaceni paliva z duvodu nedostatecneho rozpraseni a promichani benzinu pripadne stahnuti predstihu zapalovani kuli zabraneni detonaci, uspornejsi pro spotrebu(ale i pro spalovaci proces) je podradit tocit vyssi otacky(ktere lezi v optimalnim pasmu daneho motoru) ale pri mensim otevreni skrtici klapky. Ty kontrolky v podstate snimaji jen podtlak v sani. Hodnota podtlaku ktera je zvolena jako minimalne optimalni zavidi vzdy od daneho motoru nejen jeho objemu hlavne casovani jeho ventilu, predstihu zapalovani a palivovych map. A to vse je nasledne zavisle od zateze. V podstate jde vzdy o to zminimalizovat prechodove stavy(akcelerace) v motoru ktere jsou na spotrebu paliva narocnejsi, kde se musi obohatit smes kuli nadmernemu otevreni klapky a snizenim podtlaku v sani a tim i rychlosti nasavane smesi.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 20:31:14     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    tak to sorry, šmoulo... ale znáš nějakej automat, kterej zvládá automaticky brzdit motorem? nějakej, kterej pozná, že se blíží stoupavá zatáčka?

    jestli jo, tak ho sem hoď...ale radši vynech kecy typu "mě to nikdy problém nedělalo".

    no a nakonec mi prozraď ono sladké tajemství, proč už 20 let nejezdí auta jen s automatickými převodovkami. jestli na to přijdeš, přijdeš i na to, proč jsou manuály lepší 8o)

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 22:08:39     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Hele čím fotíš? Pokud se dobře pamatuju, tak plně manuální zrcadlovka s externím exposimetrem pro měření dopadajícího světla to není, že jo? Tak zkus pochopit, že spousta lidí má podobný přístup k autům.

    K otázce v závěru: cena, spotřeba (ať už fakt nebo pověry o ní), setrvačnost. To je jako ptát se proč automatická klimatisace pořád není standardní součástí výbavy. Es kommt der Tag! ;-)

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 09:41:15     Reagovat
    Autor: Barbucha - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Milý Gargameli, když budu mít tu nutkavou a sžíravou chuť s tím něco udělat, tak šprtnu do páčky a bude to brzdit z kopce motorem, či dokonce budu mít podřazeno před zatáčkou, ale ten manuál sám řadit nebude a nebude a nebude :-D.

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 10:21:56     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Barbucha - Pavel, tady došlo ke splynutí dvou osob v jednu? :o)

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 11:14:00     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Ale ne, jen mi trochu blbne přednastavené heslo u druhého compu, tak když si toho nevšimnu, straším. Schisofrenií zatím netrpím.

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 09:51:48     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Jendo, vis, ze ja taky zasadne odmitam automat a to z toho prosteho duvodu, ze nevyhovuje memu stylu jizdy. To ale automaticky neznamena, ze je obecne lepsi. Je lepsi pro me... Ten tvuj automat-hate je hodne iracionalni, at si kazdej jezdi s cim chce, ja bych za masivni automatizaci nevidel riziko, ktere tam hledas...

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 21:57:30     Reagovat
    Autor: CitronKE - CitronKE
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    U mna (Aisin AWTF-80 SC) automat brzdi motorom sam ak idem dole kopcom ... z 70 to zlezie na 50 aj menej (kazdodenna trasa, kratky kopec) ... pocas jazdy pocut ako podradi (2x) ... v pripade ak mam Sport mode tak je brzdenie motorom este vyraznejsie (drzi vyssie otacky).

    To aby poznal ake stupanie ho caka a reagoval dopredu zatial nieje, ale o XY rokov urcite bude (MB uz ma teraz tusim svetla ktore svietia do zakruty este predtym ako sofer otoci volant)... v tom case ale uz asi nebudeme auta soferovat sami.



     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 08:27:12     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re: pokrok?
    A jaký EURO ten motor splňuje?

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 08:43:13     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: pokrok?
    Předpokládám, že Euro II (96/69), čučím do kopie techničáku svého bývalého. S přechodem na Euro III se GDI nedovážely.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 09:17:21     Reagovat
    Autor: sumy - Sumy
    Titulek:Re: Re: pokrok?
    Dělali to od 98, takže EURO II. No a co se sešrotované carismi 1,8GDI týče, ano, tam ty motory dost umíraj, ale hlavní příčinou je uložení hydroštelů do hliníkové hlavy-uložení se vymačká a už tomu není pomoci-tluče to jak traktor. Však to byl první GDI motor a holt má své mouchy-hejno much :-), ono i ty 2.4 byly dost problematický, tam byla zas hlavní příčina smrti síra v benzínu, která díky EGR ventilu vytvářela sklovitý povlak v sání-mitsubiši bylo nuceno vyvynout metodu na odstraňování těchto nánosů-stejně nejlepší způsob byl mechanické vyčištění-když nebylo pozdě. Znám lidi co ty motory proklínaj i lidi, co si je nemohou vynachválit-zatím patřím do druhé kategorie a nerad bych přešel do té první. Hlavně vozy provozované na benzím z ruské ropy trpěly fest a to byl i důvod proč jsem GDI koupené v ČR nechtěl. V Německu mají z benzín z Norské ropy(tuším) a obsah síry tam byl ouplně jinde. Kupoval jsem to v říjnu, zatím najel cca 18tkm(celkový cca 200tkm) a před měsícem jsem kontroloval sání a stupeň zaprasenosti je naprosto stejný jako u jakéhokoliv jiného auta(pokud tedy neberu v potaz auta se zaslepenym EGR ventilem) Od roku 2009 je nařízem bezsirný benzín i u nás a tak už je o problém méně. Stačí speciální svíčky cca 1000,-kč za kus a jiný tam nejdou-docela vopich. Mimochodem mitsubishi si na vývoji přímovstřikovaného motoru dost vylámalo zuby(finančně je to div nepoložilo) a v době spolupráce s němcem (colt=smart for four) technoligi prodala a VW zas koupilo od MB. V japonsku se prodával i 3,0GDI. No zkrátka nevidím důvod proč opouštět klasické MPI, když není využito chudé směsy-výsledkem bude vždy akorát choulostivější motor.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 09:41:46     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re: Re: Re: pokrok?
    Důvod je jasnej - emisní normy. Automobilky jsou tlačený dělat auta s co nejmenší spotřebou a emisema a toho se líp dosáhne malým turbomotorem. Nehledě na to, že se s tim turbotmotorem i líp jezdí, protože má v běžných otáčkách (2000 - 4000) větší krouťák. Mám 1.8 v Almeře a 1.4 TSI v Golfu (cca stejnej výkon), ale ten golf jede líp a žere míň. Horší je akorát v úplně nízkých otáčkách (pod 1300) a ve vysokých (nad 5500) - tam se ale pohybuju minimálně. Samozřejmě že pro sporťák je lepší točivá atmosféra, ale pro normální ježdění ne.

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:08:36     Reagovat
    Autor: sumy - Sumy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Chápu že jsou výrobci hnáni do malých turbo motorů, ale proč přímý vstřik? Jaký je jeho přínos v konvenčním motoru? Výrobně složitější, mnohem víc namáhaný, životnost kdo ví, lacinější nebude a benzín tam cákne stejně jen jednou za pracovní zdvih-tedy ani to co ospravedlňuje common raill(předvstřík a podobný legrace) u nafťáků se v benzínu nevyužije

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 08:20:47     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    S přímým střikem má turbomotor lepší odezvu na plyn než neturbomotor.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 14:23:46     Reagovat
    Autor: Sumy - Sumy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    No to se mi fakt nezdá-co se odezvy na přidání plynu týče bude vždy limitem turbo, nikoly dávkování směsy-natož tak zanedbatelný rozdíl jestly před ventil, nebo až za něj

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 14:36:54     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    "nikoly dávkování směsy"

    kde se tady bere ta krev...aha, teče mi z očí...

    8o/

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 14:40:10     Reagovat
    Autor: BurtonBell - Burton Bell
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    tak jako reakce na ty "střiky" to nahodou bylo adekvatni :)

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 12:29:21     Reagovat
    Autor: sumy - Sumy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    ?

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 12:31:03     Reagovat
    Autor: Sumy - Sumy
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok?
    Jo, aha, "češtinářskej kroužek" pardon...

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 11:05:11     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: Re: Re: pokrok?
    Měl jsem auto nové, takže jsem asi prožil nejlepší léta nekvalitního benzínu. Ono s tím klepáním se přidala taková ta běžná údržba, která stojí dost peněz. Takže náklady na reinkarnaci by asi převýšily cenu auta. Neměl jsem chuť to prodávat dál a pak poslouchat nového majitele, co bylo špatné. Svíčky jsem měnil jednou v předepsaném intervalu 90000 km, Denso, v uvedené ceně. Za tu dobu se vyplatí, stejně by to s jinýma nejezdilo. V roce 2000 bylo to auto celkem bomba. Prostorné, rychlé a úsporné. Jen jsem ho měl prodat po sedmi letech, jak jsem původně plánoval a ne ho dojezdit :-). Doma je nás pět, tak jsem musel koupit něco většího. Až jeden vypadne a budeme zas čtyři (už se těším :-D), tak půjdu do slušně ojetého MB E s nějakým šestiválcem.

    Komentář ze dne: 11.05.2011 10:41:23     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:ASI ZASE NĚJAKÝ JINÝ GOLF...
    "Golf páté řady je auto, které mají mnozí za měřítko kvality vozů střední třídy. Můžu souhlasit, protože jde o velmi kvalitní a spolehlivé auto..."

    Proč mám pokaždé, když čtu cokoli o ikoně s názvem Volkswagen Golf tak nepříjemný pocit, že ostatní dostanou do ruky vždycky nějaký povedený a super kus, zatímco mně se dostanou do ruky samý nepodařenci?
    Měl-li bych já hodnotit toho Golfa, kterého znám já, tak řízení = podprůměr, jízdní vlastnosti = podprůměr, sedadla = zoufalost, plasty v interiéru = zbytečnost, trakce = průměr, brzdy = podprůměr, tuhost kastle = podprůměr, motory = krom TSI podprůměr až zoufalost, TSI vynikající, s T-Jet lídr trhu, výbava = podprůměr, cena = vysoká )prakticky nejvyšší), dimenzování mechanických částí = zoufalost, spolehlivost = průměr až mírný posprůměr s výjimkou 2.0 TDI a 1.4 TDI, což jsou zoufalci...
    Můžete mi někdo říct KDE berete ty Golfy, co jsou etalony své třídy (tedy minimálně alespoň ve většině parametrů průměrné auto)? Kde se dá koupit Golf, který bude mít v zatáčce alespoň občas 4 kola na zemi, zabrzdí i v poslední zatáčce z Řitky do Řevnic, zvládne vyhýbací manévr bez ztráty 30 % rychlosti a obsahu žaludku a podobně? Golfa, u něhož nemusím pololežet do tvaru písmene U, ale mohu normálně vzpřímeně sedět jako v normálním autě?
    Ano, TSI motory 1.4 a 2.0 zaslouží víc než chválu; po letech trápení a zoufalého zaostávání VW benzinových motorů, které došly až na samotné dno možného (1.8 20v) se skutečně ss TSI dostal VW dokonce na samtné čelo peletonu (no aby taky ne za ty prachy, za který koupili to neprodejný Lambo, že jo?), naopak v naftě zase spadli z pozice lídra téměř na samotné dno (podle typu motoru). Golf od třetí generace byl vždy pro mne dokonalým důkazem tvrzení, že marketing je věda, jak vojebat zákazníka, aby za šunt dal hromadu peněz.
    Jako bývalý technický redaktor Automedie jsem jezdil s ledasčím a nikdy, nikdy jsem nepochopil, v čem je vlastně Golf etalonem, krom demonstrace nenutnosti poklesu hrubé marže, když se umí zákazníkům patřičně vymejvat mozek.
    Prosím tedy o informaci KDE lze sehnat třeba takový Golf o němž je v článku psáno? Díky!

     
    Komentář ze dne: 11.05.2011 12:59:04     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re: ASI ZASE NĚJAKÝ JINÝ GOLF...
    Já to takle nevidím. Můžu srovnávat Golf V s Oktávkou I i II, Focusem I a II, Almerou, Leonem I, Ceedem a nevím čim ještě. Například standardní sedačky v Golfu jsou z těchhle aut zdaleka nejlepší. Zpracování taky, narozdíl od oktávky má třeba plynovou vzpěru na víko motoru, za jízdy je tišší... Když jsem chtěl to Ceeda tempomat (už je to pár let), tak se mi vysmáli. Podvozkově je na tom taky hodně dobře, lepší je jenom Focus, ale ne o moc. Když se k tomu připočtou motory TSI (tady může konkurovat jenom Fiat/Alfa a teprve teď i Ford), relativně slušný prostor i vzadu a velikost kufru (kombi), tak je z těchhle aut nejlepší.

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 17:16:39     Reagovat
    Autor: Integrale - integrale
    Titulek:Re: Re: ASI ZASE NĚJAKÝ JINÝ GOLF...
    Ve srovnání s Focusem je podvozek Golfa horší, má i horší řízení. Almera je podvozkově lepší, Golf je srovantelný tak s Bravem, který stojí o třetinu míň a je asi pětkrát tužší a vybavenější. Jediná výhoda Golfa je právě motorizace TSI (ale kolik procent prodeje skutečně tvoří?). Bravo má sice super motor T-jet, ale řízení je snad ještě horší než u Golfa.
    Rozhodně se Golf nemůže ani omylem rovnat s Giuliettou (ale ta zase stojí prachy), podle mého jej trumfne s prstem v nose i Mazda3, souboj s 308 či C4 prohraje hned v úvodu minimálně pomerem money to value a s Focusem jsou to podle mého v principu rovnocenní soupeři.
    Žádný etalon prostě nevidím...

     
    Komentář ze dne: 13.05.2011 06:49:11     Reagovat
    Autor: mener - mener
    Titulek:Re: Re: Re: ASI ZASE NĚJAKÝ JINÝ GOLF...
    Almera má podvozek o dost horší než Golf a to mam kombíka. V zatáčkach se Almera mnohem víc naklání, není tak jistá a ani neprojede zatáčku takovou rychlostí. Na Almeře 1.8 jsem najel přes 200 tisíc km, na Golfu mam necelých 20 tisíc, takže můžu dobře srovnávat a rozdíl je opravdu propastný.
    Řízení u Golfa je opravdu bez citu, ale hodně přesný. Jak už jsem psal, pro měl byl důležitej motor, kufr a prostor vzadu a tam nevidim lepší volbu. Oktávku nepočítam, to je stejný auto.

    Komentář ze dne: 11.05.2011 16:59:28     Reagovat
    Autor: jzxr - jzxr
    Titulek:
    byť jsem si nedávno pořídil GIII TDi 66kW z úsporných důvodů (při současných cenách PHM mě už vážně nebavilo jezdit za 9.5L naturalu v Galantu V6-odpočívá v depozitu a garáži) tak mimo úsporného motoru na tom autě nevidím nic, v čem by měl být nejlepší, nebo alespoň nadprůměrný. snad jen to, že je celkem robustní a snad proto doufám i trochu bezpečný- a nehnije. jinak auto jako celek- malý, nevzhledný, neotunitelný (ani 17" kola mu moc nepřidaly), jízdní vlastnosti podprůměrné, snad alespoň bude spolehlivé...koupil jsem ho jen pro poloviční náklady PHM - 5.5L vs. 9.5 je prostě rozdíl, obzvlášť při nájezdu nějakých 9000km/měs.

    Komentář ze dne: 12.05.2011 12:41:43     Reagovat
    Autor: lojza - lojza
    Titulek:otacky...
    Btw me napada myslenka, ze bude zajimave sledovat, jak dlouho v te me Thalii vydrzi motor, kdyz jsem zvykly na dalnici jezdit v rozsahu 5-6 tisic otacek, aby to jelo trosku rychle :-)) Zatim mam cca 65 000 a samozrejme bez problemu - zaruku na to mam do 80 000, asi vedi, proc to delaji :-)))

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 15:22:58     Reagovat
    Autor: Pavel - Pavel
    Titulek:Re: otacky...
    No teda, to jsem ještě neměl auto, které bych tak trvale vytáčel. S myšákem bych musel jet na trojku, abych toho dosáhl, protože při 180 km/h na čtyřku to tak netočilo. A ještě k tomu za 7 litrů?!

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 17:27:25     Reagovat
    Autor: lojza suchanek - lojza
    Titulek:Re: Re: otacky...
    No 5000 otacek je 160km/hod.
    Jinak celou dobu tu pisu, ze tech 7,2 je prumer dlouhodoby - pokud jedu na dalnici 160+ , jedu v prumeru za 8, mozna mistama 9, pri 190 trvalych = 6000 otacek jedu v prumeru za tech 10 (samozrejme clovek nema neustale nohu s plynem na podlaze, obcas ano a je to za 15, obcas se ubere, takze prumer je prumer...)
    Dneska jsem se na to soustredil, jak to je. Pokud zrychluju na tech 150 z nizsi rychlosti, je to okolo 10l/100, potom dosahnu rekneme tech 150 na dalnici na rovine, a jedu takovy "udrzovaci mod" a v tu chvili jsem schopny jet za 7, pokud si davam pozor. Samozrejme do kopce to leze nad 8, z kopce to jde nekam na 6 (okamzita).
    Ale hodne zalezi na povrchu silnice. Kdyz je silnice hladka, je to ok, jak zacne byt extra drsna, tak to mam pri 150km/hod z kopce klidne 8l/100....
    Jinak jsem to sledoval, pokud jedu po meste a nemusim moc zastavovat, jedu tak za 4-5max, pri 70-80km/hod jedu za 5-6...

    Ja si teda celou dobu rikam, ze je to normalni, a docela mne mate, ze to tu nekomu normalni neprijde :-))

     
    Komentář ze dne: 12.05.2011 20:31:31     Reagovat
    Autor: WopiceFromEspaña - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: otacky...
    je to renault 1200, ta prezije i atomovku... blok je snad z 19 stoleti... (kecám, je to kovarina z doby R5) dali na to 16v hlavu a na dalsich sto let utrum. Pokud se tomu obcas meni olej, tak to nalita min. 200000.
    Ja mel kdysi renaulta R11, nalítal nejakejch 250 tisic km. pak sel do sveta... motor naprosto v poradku. a to byla F2N, karburator, bez chladice oleje, ve spanelsku...
    jenom obcas odejde civka zapalovani (bezna zavada pred 10ti lety, ted to snad vymakali)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.