Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Gumo_story (ze dne 12.11.2007, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
co se zimáků týče, tak jako laik je rozděluju ještě na dva typy podle vzorku. tzv "městský" s lamelama a vzhledem spíše letní gumy - fungujou na mokru a suchu, blbě na sněhu a pak "vesnický" s offroad vzorkem, tyhle sice na vodě kloužou, na suchu průměr, ale ve sněhu jsou perfektní. je pak na řidiči aby si vybral kde jezdí více a takový vzorek vybral.
|
|
..myslím že do města by stačily i uni pneu..
|
|
|
To určitě jo. Ale musel bys s tím autem jezdit jen po městě. Ten, kdo má pouze jedno auto a počítá s tím, že třeba jen jednou pojede na lyže, tak potřebuje zimní gumy.
Myslím si teda, že jakýkoliv kompromis v obutí je na újmu použitelnosti vozu - a to není dobře.
|
|
|
poznámka : Proč jet někam na lyže a připojit se k pološílenému davu fanatiků závislých na demonstraci fyziky nakloněné roviny, koeficintu tření a gravitace, jejichž hromadné nájezdy likvidují kdysi panmenské hory ?
|
|
|
Proč? Protože mám v Jesníkách chalupu, líbí se mi tam, terén je na běžky ideální...a není tam GSM signál mého operátora 8o)
|
|
k tem pirelkam..presne to sedi. mel jsem na focusu z fabriky namontovane P6000. na suchu prima, na vode jsou to brusle. nekolikrat jsem za lijaku na D1 skoncil na parkovisti. Nedalo se s nima jet
|
|
Sjel sem dvě sady P3000 na feldě a nemužu říct špatnýho slova. Sucho nebo mokro bez problémů. Na sněhu a omrzlé silnici to bylo špatný. 165/65 R13
|
|
|
no, ony taky P3000 i P6000 jsou letní gumy. Takže problémy na sněhu a ledu bych jim nezazlíval
|
|
Mám na autě P6000 už léta (asi tam byly seriově) a mají alespoň 50 tkm a nedají se sjet, už mě vadí, že jsou hlučné a kloužou, ale vzorek neubývá, pořád 4-5mm. Shledávám, že toto je ale asi jediné jejich plus. Znovu bych je nepořídil.
|
|
1) testy v německých médiích nesrovnávat s testy "tak asi 25 franto, voni hodně inzerujou, takže napiš 20" některými domácími časopisy.
2) pokud jsem si všiml, v testu na který odkazujete jsou gumy o rozměru 14" a ne 13". Navíc je z výsledků zřejmé, že jsou horší na mokru.
3) Přiznám se, že netuším kde jste přišel na údaj:
.. Pirelli jsou pokládány za špičku, vyhrávají všechny možné testy,...
Jen s jedním či dvěma drobnýmy vybočeními je očividné, že jejich kvalita je silně podprůměrná...
viz: http://www.az-pneu.cz/index.php?goto=testy_pneu&obdobi=zimni
|
|
Mám teraz čerstvo prezuté Klebery Krisalp HP. Včera som 2x zapojil ABS pri ľahkom dobrzďovaní na mokrej ceste - prvýkrát som predpokladal nejaké blato na ceste - bola už tma, ale na 2x som pochopil, že to nie je vo vozovke. Ide o nové gumy, ešte sú na nich dokola tie zbytky z trysiek na vstrekovanie (aspoň predpokladám), tak dúfam že sa to zlepší - reklamácia asi nemá nádej na úspech, a jazdiť sa na tom nedá. A to porovnávam so starými Matadormi, Barumkami - nehovorím o lepších...
|
|
|
bohužel - s Krisalpy mají naši garážmistři jen negativní zkušenosti a jsou tudíž tabu.
Moc je mi líto, že jsem Vás nepotešil.....
|
|
ja som paradoxne 3 roky jazdil na P3000 165/70 R13 na plechacoch :-) konkretne felicija 1.3 :-) a mam znich opacne dojmy.
teda terazuz som ich zrusil lebo dezen uz fakt prestaval byt jasny , ale ake bolo moje prekvapenie ked som nahodil zimaky a zrazu elca vzakrute ktoru dokazala prejst stabilne 130 viac nie lebo to bolo do kopca tiahle aporste vykon nieje klesa to na 110 a tak az na samy vrch , je to taka dlha tiahla zakruta do kopca na dialnici ,
tak som bol prekvapeny ked som nahodil polaris 2 (viac somnedostal odklepnute na firemny furik), ze zrazu rovnaka akruta je za 110 priam vrazedna , zadok zacal tancit a odskakovat ako divy auto nedotacave ako svina a proste streckuje ako besne aj som sa zapotil za volantom prvykrat
predtym som mal zimaky dunlop winterspor 3 ci jak sa to volalo a som si myslel ze su uz zjazdene (dezen ostaval) ale pribudal vek 7 rocna guma, ale teraz zacinam byt presvedceny ze asi boli na tom paradoxne odost lepsie, teda v zakrute oproti p3000 sa to ovela viac naklanalo ale ked sa to oprelo do zakruty tak to drzalo na rozdiel od polarisa
p3000 je teda meksia guma v lete to na kazdej farbe od prechodu pisti ale aspon to akosa hovori lepi a zas ten dezen az tak nelezie dole, a testy v dazdi asi zavisi od velkosti dezenu prvy rok to bolo super, som sa pristihol ze v totalnej pohode jazdim po dialnici takmer uplne rovnako ako za sucha, mozno mi niekto vynada za pirata ciest, teda este taky trapny priklad mame unas taku jednuzaujimavu prudku zakrutu kde je 60 tka a ktoru som uz persiel nespocetne krat denne aspon 2 x, je to horekopcom dolava dvojprudova cesta
a tam si to proste otestujem tam citit kazdu zmenu a kto prejde tuto zakrutu o 20 kmh vo svojom pruhu rychlejsie uz sa zvycajne docka riadnych odstredivych sil,
no tak tuto zakrutu som na tich pireli postupom casu vyladil za sucha v lete na nejakych 110 na trojke hore , brzdenie do zakruty len motorom teda prudsie ubratie plynu, ktore sposobi aj ziaduce vystupenie zadku doprava a potom uz len plny plyn a doslova hranie sa z plynom a volantom v hladani optimalnej stopy, teda citim ze zacina vytacat jemnulinko na okamih uberiem volant jemne zrovnam treba to citit vo volante, ze uz sa znova guma chyta a zas to tam rvem,( nieked sa clovek necha vyniest trosicku viac a potom prudsie zatocito uz podla tej stopy, clovek proste furt hlada tu optimalnu stopu aby to presiel podla moznosti z co najmensim poctom korekcii, podotykam stale vo svojom pruhu bez pchaniasa do protismeru di polkou v smere druhom jak je to z oblubou tak na tych to pireli sa tam dalo vletiet 110 motorom to zbrzdilo na 90 a tou 90 tkou na felci 50 kw to prerezat dalej uz len 5 rka aklesanie rychlosti na 70 :-) lebo prichadza neprehladna krizovatka
na tejto zakrute som uz akosa hovori potlacil vela aut napr s40 audi tt proste kadekoho samozrejme na nasledujucej rovine ma kde ja pomaly spomalujem lebo tam fakt prd vidiet ma vsetci uspesne predbehnu a padia dalej 110 120 , teda nieje vsetko o vykone
mozno mam len stastie na nevykonne auto 50 kw :-) a tym padom nizko polozene limity a dobru ovladatelnost
samozrejme ze som tu zakrutu jaksi nepresiel prvykrat vzivote a pametam sa este na svojho otca ako som ziral ako to tam rezal na 120tke :-) prsote to je zakruta roky odpozorovana , pritom ked som ju siel prvykrat nesiel som viac ako 60, a takisto ked je mokro tak idem tou 60 tkou , vzimen asnehu je tam niekedy aj 45 50 vela
touto onaniou som chcel povedat ze tie 4 druhygum 2 letne a2 zimenna ktorych som siel tak oproti nim tie p3000 mali fantasticku ovladatelnost aj za mokra a za sucha som mal pocit ze idem hadamna slickoch ked uz boli zjzdene na 1.5 milimetra tesne pred vyhodenim,
urcite si vydupem p3000 na leto pretoze som sa znimi citl bezpecne na matadoroch a dunlopoch ci terajsich polarisoch sa citim ako na hrane ziletky
dokonca ta prva spominana zakruta 110 120 co idemlebo celu dialnicu idem 110 akurat tam is pridam aby som na upati kopca mal 110 :-) na 5tke felca viac aj tak neda tak som zaciatkom oktobra za vlhka siel 120 na zjazdenychletnych p3000 a potom na druhy den s polarismi z arovnakeho pocsia a nevychadzal som v udiv myslel som ze ma ktosi chce zabit ako auto streckovalo
a tento pokec nizsie mi nejak usiel somsa stratil vo vlastnych vyplodoch
teda useky dialnicne klukate cesty prvej triedy 130 140 , ked uz clvoek ladi zakrutu jemnym pridavanim uberanim plynu teda citi hranicu smyku a vpodstate na nej ide tak po case a nejakych najazdenych km som zistil ze to iste zvlada aj za mokra
akruat si niekedy treba uvedomit ze za mokra to ani nieje o rychlosti viac je to o reakciach ich plynulosti, tak isto aj na snehu cokolvek prudke , zmena rychlosti ci smeru, je na prd a zvycajne to este zhorsi situaciu
|
|
Co si mám myslet o tmhle? Fakt nevím:-)
http://screams.blog.cz/0605/zakladni-tuning#komentar-18683164
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Gumo_story
|
|
|