|
Mrkačka je pěkné a charismatické auto, užijte si jí, autore. Měl jsem 1.6 16v, jen s trochu chudší výbavou (hlavně posilovač mi při podélném parkování v Praze dost chyběl), ale bohužel je už po smrti (nabouraná, jinak byla na svůj věk dost spolehlivá a měnil se jen spotřebák). Po obrysech vyklopených světlometů v zorném poli řidiče se mi teď stýská :(
|
|
|
Zdravim.
Zkus nalít olej 10W-50, místo 10W-40. Možná se tím ta při zátěži vrzající zdvihátka vyřeší.
CJ.H
|
|
Familia je označení pro celou typovou řadu malých kompaktních aut zn. Mazda od 800, přes 1000, 1200 až po 323 (FA, BD, BF, BG...). Řekl bych, že nejvíce byl tento název užíván v souvislosti s účinkováním továrního týmu Mazdy ve světových automobilových soutěžích v letech 1987–1991 a později soukromými týmy v MS a ME. Do sezony 1987 nastupovala Mazda jako horký favorit celého šampionátu, dokonce 2. soutěž ve Švédsku Salonen zvítězil, ale pak už hrály prim jiné týmy.
|
|
No nevím
čtyři roky strávit opravami mi přijde jako na zvolání - mazej z domu.
|
|
|
Vy jste asi nikdy auto neměl, viďte? Jinak byste nemohl plácnout takovou hloupost, pokud vám tedy nejde čistě u prudění.
|
|
|
Ač nevidím nic katastrofálního na celém průběhu, myslím si, že chápu, co bylo poznámkou sledováno. Výdaje na servis samy o sobě nejsou nijak neobvyklé, nečekané a není tam nic, co by nebylo celkem běžné. Nedá se říct, že by auto bylo poruchové, ale také se nedá říci, že by bylo nějak efektivní. Uvážíme-li 45 000 Kč pořizovací cena + prasklá hadice + 3-4 ložiska + horní ložiska tlumičů + čidlo teploty vody + vyteklé zadní tlumiče + odpružení + běžný servis = zrezatělé auto, sice nějak vyvařené, ale dál vesele rezavějící (tedy bezpečnost asi mizivá, předpokládaná životnost spíše záporná). Prostě celkové výdaje na to auto ve srovnání s tím, co Vám stojí před barákem se někomu mohou zdát dost vysoké, konkrétně mně se třeba také dost vysoké zdají. Kdyby to auto stálo původně 10 000 Kč, tak je to v pohodě, ale ta původní cena byla zkrátka příliš vysoká na to, co všechno se pak na autě vysypalo, a co z něho k dnešnímu dni, zejména s ohledem na korozi (pro mne tedy auto nezpůsobilé k provozu) zbylo. Je to pochopitelné? Od auta Euro2 v pořizovací hodnotě 400 Euro + dovoz a přihlášení chci víc (vezměte příklad: http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=207942745). A to se bavíme o cca 30-35tisícovém výdaji. Tam nejsem ochoten tolerovat vyteklé tlumiče, vyhnilé misky tlumičů, díky nimž mne navštíví pístnice v interiéru (to bych takový auto okamžitě zapálil na fleku) a hlavně sebemenší korozi. Já osobně bych zkrátka na Vašem místě nejásal, Ale koupil jste auto provozované v ČR a tady chápu, že to je prostě normální.
|
|
|
že jsem si hned nemyslel, že doporučíš Fiat 8o) ale za tu cenu je skvělej.
|
|
|
V něčem s vámi souhlasím, ale do každého (i) staršího auta se prachy musejí sem tam nasypat.A i kolikrát do mnohem novějších se sype až to pěkné není.Kdybych tohle všechno musel řešit řekněme během 20kkm, tak by mě to určitě štvalo.Ale za těch sto tisíc nejetých a za tu službu co mi to auto poskytlo to beru v pohodě.To co jsem do toho auta za celou dobu nasypal, ani nedosáhlo částky, kterou člověk dá za servisní prohlídky nového vozu po najetí těch sta tisíc kilometrů.
|
|
|
To sa povinne servisne zderstvo este stale robi? Spominam si ze ked som v lete roku 2000 zobral firemnu Astru k Srbovi na poslednu garancku, firma zacvakala nejakych 16k Kc...hnus.
Tuto staci na udrzanie zaruky vymena oleja kazdych 5-6k. A ani to sa nemusi robit v znackovom servise...
Inak k tomu poctu oprav; ma 100k to naozaj nie je vela. Na druhej strane, niekomu kto jazdit musi by vadili prestoje sposobene opravami. Ja som mal v zivote obdobie ked som 100k najazdil za 20 mesiacov; v takomto pripade by ma asi trafil slak len kvoli stratenemu casu.
|
|
|
Omlouvám se za OT, ale už nevím kde jinde to zjistit. Přemýšlím nad koupí Volva V50 2,4i (170koní) a jeho následném předělání na plyn a potřebuji od někoho kdo ten motor zná, zda je to dobrá volba, i s tím plynem. Předem díky...
|
|
|
Na Volvo fórech ses už ptal?
|
|
|
Jasný. Nejdřív hledal sám, pak i ptal, ale bez odpovědi. Problém je asi i v tom, že tento motor Volvo v ČR vůbec nenabízelo, musel bych ho dotáhnout z Reichu.
|
|
|
zeptej se tady http://www.marra.cz/
|
|
|
|
Ale myslím, že ti asi řekne, že je škoda dusit tolik koní plynem :)
|
|
|
To je pak fakt drsna genocida koni... :-)
|
|
|
:) Taky z toho nemám radost, ale 36Kč/l je fakt moc...
|
|
|
|
Nebo jezdit na biolíh, litr za 24,90...
|
|
|
Ano, kupovat si za tech 24.90 o nejakych 30% mene energie, nez za tech 33.50 - 36, to je opravdu uzasny napad.
(tim nerikam, ze tankovani biolihu obcas nedava smysl, ale cesta k usporam to neni)
|
|
|
Já jsem to taky nemyslel vážně, ale E85 je v poslední době hrozně populární, lidem se to prej vyplácí i přes vyšší spotřebu.
|
|
|
jezdím po městě za 8 v lihu a za 7,1 v benzinu. rozdíl je 10 kč/l. spotřeba je zvýšená o +/- 10%, úspora je ale asi 28%.
cesta k úsporám to je.
|
|
|
To lijes do C1, motorky nebo do obojiho?
|
|
|
Smradláka nechci. Ročně najedu do 25kkm a do práce to mám pouze 10km - zbytečně bych ho trápil...
|
|
|
Při desetikilometrových cestách toho ovšem přestavbou na LPG zase tak moc neušetříte, protože třeba polovinu každé cesty pojedete na benzin. V zimě třeba i podstatně víc.
|
|
|
Tak jsem se na to informoval u kolegů co LPG mají a za normálního počasí se motor přepne na LPG téměř hned a teď v mrazech cca po 1km. Řekli mi oba to samé, nezávisle na sobě. Úsporu v tom tedy rozhodně vidím :)
|
|
|
Nevím, v čem to mají. My to provozujeme celkem ve 4 autech a s výjimkou karburátorové (či mono-vstřik, nevím co tam je) Felicie, která přepíná téměř hned, to u všech aut trvá než se vodní okruh ohřeje na dejme tomu 40 °C. Tuhle teplotu můžete sice snížit nastavením, ale pokud nebude zplynovač dostatečně ohřátý, nebude například při přidání plynu schopen dodat dost paliva a přepne se to zpět na benzin.
|
|
|
Felicie s karburátorem, to by byla docela rarita. Teda pokud to není model 1965.
|
|
|
Je to Atlanta '96 - takže asi monomotronic, no... Každopádně na plyn přepíná okamžitě po dosažení tuším 2500 otáček nebo nějaké rychlosti. Když je zima, tak ale taky občas spadne zpět do benzinového režimu.
|
|
|
Favorita se vstřikováním i teď nastartuju na benzín (není jiná možnost), sundám hadr z okna, rozjedu na jedničku přes 2000 otáček, při poklesu otáček při řazení dvojky se přepne na plyn a bez problémů jedu. Favorita s karburátorem jsem v zimě v létě v letech 2003-2008 startoval rovnou na plyn a taky bez problému, dokonce jsem po dvou letech provozu zjistil, že nejede na benzín, protože se rozpadla membrána v palivovým čerpadle.
Zato BMW E34 teď v zimě klidně ujede 10 km než se přepne na plyn, protože si ta jednotka už hlídá teplotu. Pro motor asi dobře, pro peněženku už méně, tak si do jara postojí pod střechnou.
|
|
|
Mondeo 2,0, a Seat Toledo 1,6 rv 2005 a 2000 tuším. Prý nastartují, vyjedou před barák, zavřou vrata a po cca 1km se to přepne. Ta teplota je údajně 30°C.
|
|
|
je to presne tak jak pisete, spina se to automaticky pri 30st.C
Zalezi to ciste a jen na rychlosti s jakou se ohreje motor.
Kolega s VW Golf,(1.6) v tomto pocasi po cca 1,5 km ne moc rychle jizdy, me u Volva 850 (2.5) to trva del, tak cca 2 - 2.5 km. Mysleno samozrejme z clovk odjizdi zahy po nastartovani. Kdyz clovek nastartuje a pak odmrazuje, nebo necha auto stat a motor na volnobeh, prepne se to samo po zahrati motoru na tech 30..
|
|
|
No je fakt, že můj V8 5,2 se asi bude ohřívat o něco déle než tyhle pidimotůrky.
|
|
|
To je holt nutná daň za prefereci vozidel v objemové kategorii těsně pod posunovacími lokomotivami :-)
|
|
|
|
Skoro sto tisic za tuhle 20 let starou hajtru? A jak dlouho nez v tom clovek v tomhle pocasi umrzne?:)
|
|
|
Zalezi na tom, jak bude oblecen. Chcete-li si priplatit, muzete mit i novejsi hajtru... :-)
|
|
|
Ale ma to standheizung (podle mne benzinove webasto), takze asi umrznuti nehrozi.
|
|
|
Ano a taky to ma vpredu znak Bentley a vzadu dvojci falesnych chromovanych vyfuku:) Za tenhle bastl je i 300 ojro moc.
|
|
|
Inu, novy stoji kolem deseti tacu. A je to, kupodivu, asi jeden z nejrozsirenejsich elektromobilu vubec, jezdi jich kolem 6000.
|
|
|
Pokud budu vazny, tak na 10km denne bych volil nejaky lepsi skutr. Vysoke plexi a vyhrivane rukojeti a sedlo zarucuji celorocni pohodu na urovni toho elektromobilu. Problem muze byt akorat snih, ale na nem bude nepuzitelne i to vozitko, kdyz vidim ty kolecka.
Ja ted resim podobny problem s tim, ze to z nadrazi mam do prace 3km. Je to relativne daleko na chozeni pesky, ale zas moc blizko na tramvaj. V lete jezdim na moto, takze mi jde spis o neco co jde pouzivat v zime a nejlip jde tahat ve vlaku. Zatim me napadlo jen toto a prikoupit k tomu cerveny nos:)
www.hopsej.cz/kategorie-jednokolky-7.html
|
|
|
Nevim, ja bych se ridil heslem "kdyz nechce jit Mohammed k hore, musi jit hora k Mohammedovi" a presunul bych praci. V Brne to zase chteji resit presunem nadrazi, je treba uznat, ze to take neni uplne nezajimavy zpusob reseni... :-)
Ja se musim priznat, ze mit ho kde dobijet, tak uz CityEl, byt trosku jinou versi, uz davno mam. Ano, uznavam, je to vzhledem k moznostem te veci dost draha legrace a dily take nejsou zadna lace, ale mne se to libi, cele to vozitko se slusnemu autu vejde do kufru, kdyz se sklopi zadni sedacky (u hodne slusnych aut neni nutne ani to sklapeni zadnich sedacek, ze) a tak.
|
|
|
Bohuzel neni tolik zamestnavatelu, kteri by ocenili/vyuzili mou specializaci, takze menit zamestnani neni zas takova sranda. Vlak me doveze do centra Prahy stejne rychle jako auto a navic muzu po ceste pracovat (plati jen o vlaku, ne o autobusu). Vice nez pul roku se da jezdit na moto, ale zbytek potrebuju nejak vyresit, aniz bych se musel starat o Opencard a tramvaj kvuli par zastavkam.
|
|
|
Nerekl jsem, abyste zmenil zamestnavatele, ale abyste ho prestehoval :-)
Jinak samozrejme reseni b muze byt nejaka akumulatorova kolobezka nebo proste jenom takova ta skladaci minikolobezka.
|
|
|
Aku ani byt nemusi, pohyb mi nevadi. Tu minikolobezku ma synovec a je to diky malym gumovym koleckum dost nachylne na kvalitu povrchu, chce to uplne hladky asfalt, jinak je to o zuby. Takze by to asi chtelo jednou vyzkouset.
|
|
|
jednokolka je určitě dobrá úchylárna, ale doporučil bych spíš dvojkolku, čili bicylk, do vlaku se slušivou taškou velikosti větší aktovky. přes malé rozměry koleček to kupodivu docela jede, má to blatníky, kryt řetězu a technik ocení nábojovou planetovou převodovku.
|
|
|
je samozřejmě otázkou, kab by u toho zručný kutil umístil baterii a motůrek (napadá mě jedině oželet planetovou převodovku a do zadního náboje motorek a baterii někam přibastlit)
|
|
nuz, sam mam nieco malo cez 175 cm, v 323 F aj ked neskorsej generacie BA som mal tu moznost sediet vzadu niekolko stovak km a ze by tam vzadu bolo 2x vela miesta na hlavu sa povedat neda. ked som sa posadil a vystrel podla vsetkych tych obrazkov o zdravotne spravnom sedeni, tak som sa hlavou opieral o ram 5. dveri. miesto pri kolenach si nepamatam, takze ho zrejme bolo viac ako vo fobii aj golfe
|
|
|