D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Na dopravním inspektorátu
    (ze dne 30.04.2002, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 24.06.2004 12:41:50     Reagovat
    Autor: Tomáš X. - Neregistrovaný
    Titulek:Polemika
    Tento článek stojí za zamyšlení, nikoliv ovšem prvoplánově. Autor bezpochyby má nadprůměrnou inteligenci, protože článek je napsán z hlediska gramatiky, formy i stavby velice dobře. To, co zdánlivě neochvějnou logikou a přirozeným lidským právem obhajuje a staví na odiv, je ale velice nebezpečný ultraliberalismus. Nebezpečný proto, že takovým principem se řídí nejen jedinci, jejichž osobní zodpovědnost je mravně nad zodpovědností zákonodárců a strážců a vykonavatelů zákona, ale řídí se tím dnes také téměř každý debil. Byl bych jedním dechem pro to, aby společnost byla společností zcela svobodných vzájemně se respektujících zodpovědných osobností, jejichž osobní důstojnost není snižována žádnými předpisy, nařízeními či dokonce represí. Tento stav je sice krystalickým protipólem komunismu, ale jeho praktická dosažitelnost je zhruba stejně reálná jako praktická dosažitelnost "ideálů" komunismu. Moje sympatie ztratil článek především předposledním odstavcem. Nejprve autor vyzdvihl sám sebe na takové výšiny mravní kvality a zodpovědnosti, že mu dávají morální právo korigovat chyby zákonů a policejních orgánů a pak napíše, že "jeho autíčko" si nejlépe vychutná rychlost přes 120 km/h tam, kde je předepsána zastaralá 90-ka. A zdůvodňuje to tím, že kritérium pro maximální povolenou rychlost je víceméně rychlost, při které se moderní auto nerozsype. Tímto odstavcem autor rázem ze svých inteligentních a etických výšin spadl mezi infantilní puberťáky. Člověk na výši přeci musí chápat, že hlavní kritérium pro maximální povolenou rychlost by mělo být to, jak se při ní dají či nedají řešit náhle vzniklé krizové situace a jaká je při nich úmrtost nejen pasažérů v oairbagovaném luxusním panceřovaném autě, ale i všech ostatních včetně cyklistů, Trabantů (až je někdo zakáže, prosím, já jsem pro, ale zatím jsou právoplatnými účastníky), .... Přeceňování schopností svých a svých automobilů (i v BMW za 2 milióny může v kritické situaci selhat součástka za pár šupů) je charakteristické nikoliv pro svobodné zodpovědné jedince, ale přesně naopak.
    Praxe ukazuje, že na silnicích umírá moc lidí a těm ostatním platíme drahé léčení ze svých pracně vydělaných peněz. Takže princip osobní zodpovědnosti a lepšího posouzení bezpečnosti, než jaký paušálně stanoví dopravní předpisy, prostě za volantem neplatí a důkazů je oceán. Odboj proti dopravní policii, byť to dělá sebehloupějším způsobem, není znakem osvobození občana ze jha úřadů, ale spíše infantilní, vyčůraný a nezodpovědný přístup. Existuje heslo: "Já pán, Ty pán". Život všech lidí, co se pohybují na silnici má nevyčíslitelnou hodnotu. Proto je potřeba jezdit tak, aby z té jízdy bylo poznat, že si těch životů vážíme více, než požitku z jízdy našeho skvěle vychytaného autíčka.

     
    Komentář ze dne: 16.07.2004 15:18:18     Reagovat
    Autor: Lukas - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Polemika
    Mluvite mi z duse.

     
    Komentář ze dne: 25.11.2004 11:48:03     Reagovat
    Autor: Tetr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Polemika
    No mně je pisatele článku snad nakonec líto.
    Zmínka o otci ukazuje, že je dost mladý a z ostatního je vidět, že i nadprůměrně inteligentní. Inteligence však předběhla vývoj vzhledem k sebekontrole. Tu však, přiznejme si má málokdo, a tak např. já ji nahrazuji konzultací (konfrontací) mých nápadů s někým.

    Lidé vysoce inteligentní často trpí tím, že jsou rozvinuti jen některým směrem. Jeho inteligence má mezeru např. v tom, že se nedokázal poprat se svou mladickou naivitou. Je totiž docela úsměvné, když svůj postup ospravedlňuje existujícími nepořádky ve státě.
    A to snad čeká, že budou nejprve ti lumpové sekat latinu ? To bohožel musí začít ti slušní a doufat, že lumpové ho budou následovat. To má k naivitě také velmi blízko, ale jiné řešení asi nebude.
    Takže je někdy lépe být tím méně inteligentním a přiznat bez vyzvání tu ukradenou slepici.
    Kdyby alespoň z protokolu nevynechal to, že nebyl poučen, byl by udělal něco pro blaho celku. Takže pro to, jak to nakonec dopadlo, máme vcelku přiléhavý český nelichotivý název vychytralost.

     
    Komentář ze dne: 18.04.2005 13:54:14     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Polemika
    bez jiného komentáře jen upozorním, že autor nepsal, kde jezdí rychlostí 120km/h. Takže třeba myslel dálnici. Ostatně autor vůbec nepsal, že tou rychlostí jezdí, ale pouze a jen to, že ta rychlost sedí jeho autu.

    Komentář ze dne: 24.06.2004 14:07:39     Reagovat
    Autor: adx - Neregistrovaný
    Titulek:k rychlosti
    Auta se mozna za poslednich 35 let vyrazne zlepsila, ale fyzikalni zakony plati stale stejne. Napr. odolnost cyklisty vuci narazu, delka rekacni doby ridice a pod. Ano mame ABS a lepsi brzdy, ale je to natolik rozhodujici ? Auta jsou zase tezsi.

    Komentář ze dne: 25.06.2004 16:05:32     Reagovat
    Autor: jedzec - Neregistrovaný
    Titulek:Autorovi fandím
    Já s autorem souhlasím, taky to tak dělám. Bohužel jsem si uzmul právo soudit, co je ještě v normě a co není a pokud cítím, že spíš než o "bezpečnost a plynulost dopravního provozu" jde policajtům o prudu a vybrané pokuty, taky "odepřu výpověď". V určitých situacích je to zkrátka nejjednodušší řešení, jak se nenechat buzerovat. Podotýkám ty určité situace, nemyslím tím 100km v obci apod.

    Komentář ze dne: 30.06.2004 18:25:41     Reagovat
    Autor: Goldin - Neregistrovaný
    Titulek:Ovsem pozor
    Nechci hodnotit moralni profil pisatele clanku, to je kazdeho vec.
    Jen jako varovani pred priadnym nasledovanim uvedeneho pripadu: Kamaradovi se stala obdobna vec s tim rozdilem, ze auto opravdu ridil. Vyzbrojen podobnym odhodlanim a znalosti zakonu se vypravil k projednani prestupku. Tam mu ovsem policista po kratke diskusi ukazal dalsi foto jeho vozu, tentokrate s velmi presne provedenym a zaostrenym oblicejem na miste ridice.
    Predpokladam, ze pak nedostal pokutu u dolni hranice mozne sazby...

    Komentář ze dne: 16.07.2004 17:21:42     Reagovat
    Autor: kubas - Neregistrovaný
    Titulek:pohled neřidiče
    Jsem neřidič. Silniční provoz znám jen ze sedadla spolujezdce a nebo z kola, na kterém jezdím skoro denně do školy. Navzdory tomu, že bych se měl cítit na silnici jako oběť hulvátů za volantem, spatřuji v tom článku přecejen pár zajímavých myšlenek. Na řadě komunikací je padesátka přemrštěná, obec neobec, to si myslím taky. Zkoušet jakýmkoliv způsobem citlivě stanovit bezpečnou rychlost na každých sto metrech českých silnic je ale podle mě neproveditelný nesmysl. A že má každý řidič pocit, že bezpečnou rychlost odhadne? Cha cha.
    Pokud si autor původního článku čte i komentáře, jeden bych pro něj měl: Taky jsem potkal řadu policistů, kteří působili jako figurky z kresleného filmu, moc bych Vám ale přál, abyste toho policistu potkal někde večer v hospodě a po službě a aby se mu to na Vás doneslo. Asi by Vám rozbil hubu, což je přesně to, co si za svoji zhovadilost zasloužíte.

    Komentář ze dne: 31.12.2004 13:09:15     Reagovat
    Autor: Thomasus - Neregistrovaný
    Titulek:
    To, co tady teď napíši, jsou spíše postřehy z článku a reakcí na něj, nemá smysl to dávat dohromady.

    1) Fakt, že rychlost byla stanovená před 30 lety jistě stojí za zmínku. Na silnici 1. třídy se mi zdá JEZDIT 90 poněkud málo, sám jezdím kolem 110. Na druhou stranu, když jedu ve svém 15 let starém autě, je to pak spíše na hranici ovládání auta a tak mi ta 90-100 přijde tak akorát. Pro případného cyklistu je konfrontace s autem jedoucím byť 80 km/h velice nepříjemná věc. Sám jako cyklista vyhledávám stezky, kde je minimální frekvence projíždění aut. V ČR je to docela problém. Myslím, že spíše, než nízká rychlost na silnicích by se mělo provést odstranění cyklistů (a podobných) z frekventovanějších silnic. U našich západních sousedů se setkáváme spíše s cyklostezkami a silnice se více podobají dálnicím (pro obě skupiny účastníků provozu příjemnější skutečnost).

    Zároveň je z posledních úprav vidět celkem rozumný trend odpovídající vývoji aut: Ve měste snížení, na dálnici zvýšení rychlosti.

    2) Z filosofického pohledu je sice představa, že dle ustanovení §22 zákona ČNR... zaplatím pokutu za to, že na rovné silnici uprostřed pole jedu 65 km/h, zajímavá, leč myslím, že praktický dopad tohoto hrninského činu bude mizivý a zapadne do zapomnění stejně jako má tisícovka pokuty do státního rozpočtu a prémií pro příslušníky. Pravda je, že policisté si při měření rychlosti počínají spíše tak, aby měli větší naději na ulovení přestupujícího, než aby hlídali místa, kde není nápad přestupku sice tak veliký, avšak jeho připadné spáchání více ohrožuje bezpečnost. To že tuto pokutu zaplatím, má úplně mizivý dopad na výše zmiňované sociálně právní problémy.

    Jde zde samozřejmě o (relativní) přístup ke státu buď z pohledu toho, že (konkrétně v mém případě) několik let prostřednictvím soudů systematicky pracoval na mé likvidaci, tedy vztah mezi sebou a státem beru jako souboj, tedy pokud bych tomuto ,,nepříteli" onu tisícovku dal, připadal bych si jako ,,..." (doplňte sprosté slovo dle libosti). Odlišný přístup je poněkud pozitivnější, otázka je, zda správný a vůbec realizovatelný, vníma vztah mezi sebou a státem tak, že stát je tu proto, aby mi byl užitečný, chránil mé zájmy a za tím účelem se některých svých zájmů také vzdám. V tom případě bych patrně pokutu zaplatit měl a říct si: ,,Až pojede takto neuváženě někdo jiný, kdo by mě třeba mohl ohrozit, tak chci, aby tu pokutu zaplatil taky."

    3) Neznalost a nedodržování zákonů příslušníky policie a jinými veřejnými činiteli je vskutku ostoudná, a dle mého názoru zaslouží trest, nebo alespoň poučení, kde poučení praktickým přikladem je nejužitečnější. Mám osobní zkušenost s tím, že někteří policisté možná vědí, že ve většině případů je presumpce neviny, nicméně nevědí, co to znamená, nebo to vědět nechtějí, každopádně mimo protokol rádi sáhnou k hrubším slovům a vyhrožování, následné omluvy se dočkáme jen těžko. Samozřejmě jsou to také jen lidé, ale ve velice zodpovědných pozicích a podle toho by se měli chovat velice obezřetně.

    4) V konkrétním případě zmiňovaném v článku, ať už má autor jakoukoli inteligenci a je jakkoli pro společnost bezpečný, nebo nebezpečný, musím po přečtení přiložených úryvků zákona konstatovat, že pokud by pokutu zaplatil, nejednal by ve smyslu platných právních předpisů. Kdyby totiž jako ten člověk, zblblý 40 letým deptáním ze strany příslušníků VB, nebo jejich ne o mnoho vlídnějších nástupců vystupujících jako přirozená autorita, která má vždycky pravdu, řekl, že auto řídil jeho otec, poškodil by ho tak zcela zbytečně a navíc by se ona policejní víla a její Shrek nedozvěděli, že mají povinnost informovat předvolaného o jeho právu.

    (pro představu dalších čtenárů, autorovi tohoto článku je 21 let)

     
    Komentář ze dne: 07.02.2005 23:32:44     Reagovat
    Autor: JPK - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Nezbývá mi než souhlasit se vším, co je v příspěvku napsáno.Mj. i proto, že když si odmyslíme z článku emoce zjistíme, že se autor zachoval plně v souladu s platnými právními předpisy i s etikou. je totiž majitelem vozidla ale přestupek nespáchal a tak není důvod, proč by měl platit jakoukoliv pokutu.
    1. Bydlím v Praze na Smíchově nedaleko jednosměrné lidické ulice. každý den mám možnost vidět několik policejních vozidel, která bez majáku a bez zjevného akutního důvodu projíždějí cca 40 - 50ti kilometrovou rychlostí jednosměrku obráceně směrem k Andělu. Nevím, jak se v podobné situaci cítí ostatní,ale já zažívám značné pocity nespravedlnosti a frustrace které se vrací vždy, když jsem zastavován hlídkou při akcích Kryštov a buzerován hledáním lékárničky, sady žárovek (u poloviny stejně nevím, jak se mění) a dalších "nezbytných" součástí povinné výbavy.
    2. Projel jsem značnou část západní evropy a zodpovědně můžu říct, že nikde nerozmisťuje značky omezující rychlost takový recesista jako u nás. Je pravda, že si z rychlostních limitů kvůli jejich nesmyslnosti u nás moc nedělám, ale jsem člověk v jádru poctiví a nemám z toho dobré svědomí. Je mnoho míst, kde zpomaluji sám, protože je to bezpečnější,ale značka omezující rychlost zde není. na druhou stranu znám stovky míst, kde je rychlost omezena nějakou kulatou značkou, ale celkově to nedává smysl. Rovných a velmi dobře přehledných úseků, kde je rychlost omezena na 40, protože tu před mnoha lety porazily nějaké dítě, které se nerozhlédlo jsou desítky. Na každém, retardéru všichni brzdí a soustředí se na to, aby jízda přes něj zanechala co nejmenší stopy na jejich podvozku. Věřím tomu, že si mnoho z nich nakonec nevšimne, že na tom přechodu za retardérem bylo dítě. Vrcholem všeho jsou pak dopraváci, kteří si vyberou nejpřehlednější a nejrovnější úsek v okolí (aby se jim to dobře fotilo a auta sebou moc necukala), dají pozor, aby nestáli před křižovatkou (mohlo by se stát že zločinec někam zatočí) a stoupnou si za nejbližší křovíčko (nezřídka přímo do zeleně, na jejíž údržbu místní úřad vynakládá nemalé prostředky). Opodál se stoupnou s kasičkou a vybírají. Mají to jisté. Pokud by se s nimi snad někdo dohadoval, začnou vyhrožovat body v kartě řidiče, pak se vrhnou na povinnou výbavu, foukání do balónku, kontrolu vzorku pneu, technický stav vozidla aj. a vždy něco najdou.
    3.to: Tomas X: Nejsem si jist, jestli ultraliberalismus, kterým "trpí" většina naprostá většina vysoce inteligentních lidí je totéž, co snaha o anarchii kterou vlastní značná část většinové populace. Je to nebezpečné snad jen v tom, že takové chování kdejaký hlupák pochopí jako vzor svého chování. Jinak si myslím, že bychom si měli z chování těchto lidí nejen na silnici něco odnést.

    Komentář ze dne: 14.08.2008 21:50:05     Reagovat
    Autor: kip - kip
    Titulek:
    zajimalo by me, jestli autor zazadal o nahradu usleho vydelku podle odstavce 6 :D

    Komentář ze dne: 20.11.2010 11:29:14     Reagovat
    Autor: blackbeam - blackbeam
    Titulek:Platí tento postup i dnes?
    Zajímalo by mě, zda je tento postup platný i dnes. Samozřejmě poučení o možnosti odepřít podání vysvětlení platí. Ale nezměnila se legislativa tak, že za přestupek odpovídá majitel auta bez ohledu na to, kdo přestupek s tím autem spáchal? Chystám se totiž na inspektorát na podobnou výpravu.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.