|
Tak ted jsme se fakt dobre pobavil, clanek je vtipny smyslupny a jazykove vysperkovany. D-fensi sekám poklonu!!!
|
|
Auto pro soukrome ucely, bez moznosti z nekoho tretiho vytahnout prachy, nelze povazovat za investici, ale za utratu (poctive?) vydelanych zlutaku. Parametry typu egoprirazka na 1 km ztraci smyslu. Maximalne se daji spocist z realnych nakladu na porizeni, ubytek hodnoty, provoz vozidla... a uzivatel (od slova uzit si) muze zmerit silu sveho prozitku v Kc/km.
Sam vydavam vlastni penize za plechovky huste nerad. Nebyt moznosti, jak z firmy vytahat prasule na kilometrovnem, tak bych si svoje auto nikdy nekoupil. Takto se to vratilo skorem dvakrat za minule dva roky.
Jinak se pro lidi, co potrebuji auto jednou za cas na vikend se vyplati si vuz pujcovat - vetsina pujcoven ma zvlastni tarif na prodlouzeny vikend. Stastny jedinec (s platinovou kartou & Mundwerkem) si muze vyskemrat treba u Sixtu za nejakych 100 Ecek/WE/"neomezene km" radny prolongator priroseni(c) - typu Eckovy med, nebo pjetkovy baafo s trilitrem pyco f sesti hrncich.
|
|
|
To je pravda. Dlouho jsem to takhle praktikoval - ale jednoho dne potřebuješ v neočekávaných termínech s dětma tuhle - támhle, nákup atd a pak je to bez auta opruz a s půjčováním stejně velkej.
|
|
|
Jo deti to je jina. Tomu rozumim, ze pak jeden auto potrebuje.
S pujcovanim opruz prijde na to. Existuji i mesta, ktere maji primo program na sdileni vozu (car pooling) a prej to funguje ok - tj. kratkodobe vuz k dispozici, cenovy model ok (tj. v prumeru levnejsi nez vlastni auto bez problemu s parkovanim). Pokud clovek bydli nekde v satelitu, tak se bez auta (dvou) v rodine neobejde.
|
|
U spojeni "optimalizovat = katovat kosty neboli zkracene vykostit" jsem se musel zacit nahlas smat.
Jo, a spravne zvolene vykosteni nerajzuje imkam, ale profit.
|
|
Jen abyste vedeli: vergl = flasinet.
|
|
|
Ja bych spis rek, ze to je z nemeckeho das Werk. Flasinetu se tak rikalo asi ze stejneho duvodu, z jakeho se dneska pocitacum rika masiny.
Btw - Nevi tu nekdo, kolik se za 300 rynskych (marek?tolaru) dalo koupit treba prasat nebo krav? Nebo zvolte nakou jinou vhodnou neinflacni jednotku. 300 se mi zda docela hodne za flasinet.
|
|
|
zlatý rýnský asi 60 Kč prvorepublikových
|
|
|
do kdy platilo, ze je to mince s 3,4 gramu zlata?
|
|
|
no, a v tom je smysl toho pořekadla. Že flašinet za 300 rýnských je sakra drahej flašinet, čiliž že se kupující dopustil velmi nevýhodné koupě.
|
|
|
|
a nejspíš bude slovo vergl zkomoleno z německého die Orgel, čiliž varhany, nebo der Orgelkasten čili lidové označení pro flašinet.
|
|
|
Po slovensky "verklík", viz též "verklíkové tóniny".
|
|
Myslím, že není možno spočítat, zda se auto pro soukromé účely vyplatí. Je to prostě výdaj. A buď někdo jezdí s něčím základním a má na další.
Ale mám otázku do diskuze. Řešil někdo z Vás, zda mít pro sebe dvě auta?
Často jezdím sám a často na krátké vzdálenosti. Občas jedu daleko a s kombíkem narvaným po střechu (hory ve více lidech). Uvažoval jsem, jestli na popojíždění nepořídit nějakou malou káru a na delší vzdálenosti si nenechat větší auto. Nakonec jsem dospěl k názoru, že i kdyby to malé auto bylo hodně malé, tak se nevyplatí. Půjčovny mám moc daleko.
Řešil někdo podobný problém?
|
|
|
Jo, řešil a vyřešil. Krom "hlavniho" - hyckaneho a opecovavaneho wagenu vlastnim uz leta jeste jeden. Vyrazene auto od znamych, neco za hranicemi zivotnosti, s nulovou porizovaci hodnotou - do lonske zimy to byl Favorit, ted Citroen AX. Investice nutne pro uvedeni do bezneho pouzivani - oprava vyfucku, brzd, a nejaky cep v rizeni a STK nepresahla 10kKc, predpokladana zivotnost je do dalsi STK. AX je prorezle a otlucene - idealni pro poskakovani a parkovani(otloukani) ve meste. Semtam musim investovat par stokorun, ale vyhody "zalozniho" auta jsou, alespon pro mne, zatim prevazujici.
|
|
|
Auto + motorová koloběžka :o)
|
|
|
nee, ma to 4 kola a fofrklacek, je to auto!! Jen kdyz jsem rozespaly tak mam problem si to obleknout (-;
|
|
|
O druhém autu uvažuju - ale ne z důvodů úspor, spíš naopak. Totiž těžko chtít od auta, aby bylo ideálně účelné a zároveň idálně zábavné, pokud člověk ví, že některá auta by ho prostě bavila. Takže zvažuju doplnění kategorie čtyřdveřový sedan o kategorii kabriolet :o)
Že-by se druhé auto vyplatilo - pokud první auto není 6L Mercedes a pokud nemáte takový roční nájezd, co by snižoval cenu auta (resp. způsoboval opotřebení) převyšující pokles ceny auta v důsledku samotného běhu času, tak těžko.
Leda pořídit druhé auto jako střep na huntování, dlouhodobé parkování na odlehlých místech apod. Čistě ekonomicky se pak víc vyplatí jezdit JEN tím střepem a původní auto prodat... Ale kvůli úspoře 3-6l/100km (tj 1-2Kč na km) při nájezdu 10 000 km/ročně úsporným autem (vedle dálkového) další pořizovat auto?
Ale základ úvahy bych viděl v úspoře z rozdílu variabilních nákladů na 1km a předpokládaném ročním nájezdu šetřným autem...
|
|
|
Takovouto variantu provozuji, ale z opačné strany. Ke starému střepu (zachovalému Favoritu) jsem si na léto pořídil novější kabriolet s pořádným motorem a podvozkem.
Takže přes zimu jezdím Favoritem, na kterém mě nevadí velmi zvolna postupující koroze a s koncem jarních dešťů prohodím v garáži Favorit za kabriolet a užívám si jízdy bez střechy do prvního sněhu nebo dlouhodobého poklesu teplot pod 0°C (po městě lze jezdit bez střechy s ohřátým motorem do cca 0 až -5°C, jen ostatní řidiči občas nechápavě kroutí hlavou). Favorita v létě vytahuji pouze na odvoz něčeho velkého, těžkého atd.
Provozuji to tak už čtvrtým rokem a vícenáklad za vlastnictví druhého vozu je pod 5000 Kč ročně. Jen poněkud náročných je prvních 5km po přesednutí do Favorita, přeci jen chybějící posilovač řízení a výrazně vlažnější reakce na všechny pedály je vždy trochu šok, ale po pár km si člověk zvykne.
|
|
|
Zajímavá varianta. Ten kabriolet je jaký? Mě láká 3kové BMW (E36) šestiválec. Ale až tak napřesrok, na příští rok mě čeká jiná "investice".
Hlavně to (pod)zimní ježdění je dobrá zajímavost - vždycky jsem si říkal, že se zimou v kábu to nemůže být tak zlý - i když jedu na 70kou na nějakých 25Kw, tak stejně motor vyrábí odpadního tepla tolik, že by se s tím dal vytápět barák... Tohle zní lákavě.
Nápad se sekundárním kábem u mne vznikl z myšlenky, jak řešit absenci klimy a malého počtu válců v mém dosavadním "střepu". (Taky současník Favorita, zachovalá P405 v kůži, el., atd., které je mi líto se zbavovat...)
|
|
|
Tak já jsem trochu skromnější a navíc jsem si ten kabriolet pořizoval 2 roky po škole, takže mám Ford Escord MK7 s motorem 1,8 96kW s výrazně sníženým podvozkem (od předchozího majitele). Takže má to větší kufr než ten Favorit (320l) a to nezávisle na poloze střechy na rozdíl od dnes populárních verzí coupé/cabrio s pevnou střechou, je to sice homologované pro 4 lidi, ale 5 lidí uveze když je třeba a jezdí to docela svižně když je chuť, i když úplný trhač asfaltu to není.
Ono bez střechy je stejně horní hranice pohodlné jízdy cca 120km/h, takže největší zábava je projíždět si serpentiny na silnicích druhé a třetí třídy.
Jezdit bez střechy lze opravdu i na podzim, topení je opravdu výkoné ale je třeba si pořídit větrný štít za hlavu. Bez štítu je horní hranice tak 80km/h a 20°C, Nicméně cabrio je velmi variabilní. V 10°C sundám střechu, pustím topení a nechám okna a štít nahoře, v 25°C sundám okna a nechám štít za hlavou a ve 30°C sundám všechno co jde a peču se v zácpě :-) Podzimní ježdění ovšem závisí na kombinaci rychlosti a teploty. Na dálnici je při 10-15°C už zima na nohy, zatímco poskakování po městě při 0°C je bez problémů.
Největší extrém co jsem zatím jel bylo v březnu na lyže bez střechu. Ráno když lehce mrzlo jsem sice po asi 20km vyměkl a nasadil čelenku na hlavu, ale odpoledne jsem dojel bez problémů bez střechy a bez čepice.
|
|
|
Moc děkuji za info, jsou to věci, ve které jsem tak nějak doufal, ale rád je slyším od někoho potvrzené... Akorát s absencí čepice bych v zimě moc nemachroval, ze zkušeností od motorkářů vyplývá, že nejde ani tak o riziko okamžité rými, ale že se to může člověku s úroky vrátit až po létech.
Jinak k Fordům vztah mám, protože v rodině taky máme jednu Cortinu '65, s motorem 1.8 určitě pojede lépe Escort (a asi by to stačilo i v tom BMW). Jenže BMW se mi líbí moc a má v nabídce i 200k šestiválce, a tak škoda nechtít je... Ale taky mi jde hlavně o ty okresky, rád jezdím na motce, a tak mi kabriolet přijde jako rozumná věc.
Nevýhodu (ale možná i výhodu) kabrioletů pak vidím v tom, že si (jakožto hračky, co si člověk kupuje, když nešetří) mimořádně drží cenu (a mají i vyhlídku stát se jednou atraktivním veteránem). To je taky důvod, proč se k bávu dostanu asi až přespříští léto... Ale zas pak má větší smysl o auto pečovat, resp. ho vylepšovat...
|
|
|
Já uvažuji o tom, že si na popojížďky po městě a do cca 50 km od města pořídím elektromobil. Dá se ojetý koupit za rozumné peníze, provozní náklady jsou také v rozumných mezích a na moje popojížďky po městě a okolí by to bylo ideální řešení. Na nostalgii a dlouhé jízdy bude Rapl.
|
|
|
Můžeš prozradit, kterej elektromobil?
|
|
|
|
Konkrétní značku nemám zatím vybranou, sleduji inzeráty v A a DE, plus stránky firmy Ekolo: http://elektromobil.wz.cz/; tam se mi nejvíc líbí trojkolka City-EL. Jakmile se můj vozový park rozroste o elektromobil (v podstatě je jen otázkou kdy), určitě se podělím o zkušenosti.
|
|
|
Jen doplňuji, že mezitím na stránky přidali nová vozidla, tohle by bylo ještě lepší pro mé potřeby: http://elektromobil.wz.cz/vozidla/auta/erad/erad.html
|
|
|
CityEl se mi libi take, bohuzel to nemam kde nabijet, jinak uz mi parkuje pred domem.
|
|
|
Tohle naštěstí řešit nemusím - parkování mám v uzavřeném dvoře přímo pod oknem mého bytu, takže natažení prodlužovačky na cívce do auta není problém. Do čtrnácti dnů pak bude dovršena koupě garáže s 230V v docházkové vzdálenosti od mého bytu, kde nebude problém nechat případný elektromobil přes noc nabít.
|
|
a adekvatni by byla snad v pripade opravy zanovniho auta, ne 10let stare vylitane prasivky...
Jinak muzeme pocitat: 1saci ventil (febi, zadny sunt)-200Kc, vyfukovy 300kc, voditko ventilu 60Kc. Pokud se mu to potkalo tak bude mit fpici tak 2 az 4 ventily, vic jich to u stareho 1.9tdi neschyta, plus sada rozvodu, nove tesneni atd.
Vcetne prace je tam tak za 15 az 20k, a kupovat motor ze smetiste s nejasnou minulosti a v nejasnem stavu...no nevim, ja byt jim tak to neudelam...
|
|
|
Já jsem přetrhl rozvoďák na nenáviděném motoru 1,8TD v Mondeu a stálo to nějakých 6-7 tisíc. Stalo se mi to krátce po rozjezdu, motor byl v nízkých otáčkách. Už si to tak nepamatuji, ale byly ohlé asi jen 2 ventily.
Taky se mi ta cena zdá přemrštěná, i kdyby byl chycený i píst a ohlá ojnice, tak to nemůže tolik stát.
|
|
|
já myslel, že v FM je řetěz a ten se jen tak přervat nedá... teda já ho tam mám... :-)
|
|
|
No v novějších motorech řetěz je, já měl ale staré Mondeo "s žabím ksichtem". Tam je řemen. Stejně jako v Escortech.
|
|
|
|
Mondeo ? 2litr ? TDDi nebo TDCi ? No tak to poser panbuh, pretrzeny retez jsem tam teda jeste nevidel, ale vytahany jak pysky kurvy v duchodu nekolikrat za poslednich par let. A to se ke mne fordi dostanou malokdy, obvykle je lidem rozmluvim...
I kdyz zrovna za par dni jedu do Frankfurtu pro jednoho focuse fbenzinu fhatchbacku - ten pan to mermomoci chtel a nenechal se previklat na Avensise...
|
|
|
nejsi na ty dechtový mondea nějak vysazenej? já se občas pohybuju na mondeo club stránkách, ale takový běsy, co píšeš, jsem tam teda nikde neviděl..
|
|
|
Jo, jsem na ne asi vysazenej. Hnije to (fordi a opli zvyk vseobecne), ma to CR vstrikovani od Delphi, rozvody jsou reseny snad nejnestastnejsim zpusobem ktery spolehlive eliminuje vsechny vyhody a nasobi nevyhody retezu.
Jinak ano, ve srovnani s predrazenymi koncernwagny je to hodne muziky (dokud to funguje) za malo (dokud se to neposere) penez.
|
|
|
No nevím, jak nové a naftové vergly od Froyda, ale ten fbenzínu 1.8, fmetle, na plechu, 10 let starej vergl co mám, funguje naprosto bez problémů ..pravda hnít teprve začíná, ale na tom se pracuje :-)
|
|
"Takhle jsem mu to popsal a on to stejně nebral." - Čoveče Dfensi, když víš, že dotyčný příbuzný je prostoduchý, tak proč jsi ztrácel čas s tak složitým vysvětlováním? ;-)
BTW to Frantu nenapadlo (nebo nedoporučils mu) do auta vrazit nějaký prachy hned po koupi? Např. vyměnit ty rozvody, jestli jsem to dobře pochopil, tak to byla pravděpodobná příčina závady.
|
|
Příbuzný František "Nejmenší šroubek, který kdy viděl, se utahoval klíčem velikosti 33" a "Já mít ty prachy tak si koupím oktávku" se už v několika článcích vyskytoval, asi D-Fensovi docela pije krev :-)
|
|
na vlastni oci jsem videl potkane mondeo v nafte - do pistu se obtisklo vsech 8 ventilu a roztrhaly difuzory takze se musely vymenit i pisty a na vrakovisti si rekli za kazdej pres 2k a pak sem jeste videl benzinovyho opela 16ti ventil - taky obtiskle vsechny ventily ale tady to pisty prezily (benzin nema difuzory co by se mohly rozlamat). Na dilne byla i potkana oktavka ale na tu sem se nedival tak nevim, ale v pripade opela i forda za to mohlo vysypane lozisko nejake z kladek.. Problem je v tom ze lidi nechaji udelat rozvody a to se dela tak ze mechanik sunda remen zataha za kladky jesi nemaj vule a kdyz mu nezustane v ruce tak ji tam necha a vymeni jenom remen... A pak to takhle dopada...
A proc tak vysoka cena opravy? Pouziti novych, originalnich dilu skoda - simply never...
|
|
|
K tomu 16v opelu - neverim. Leda ze by se to potkalo tak v 6k/min. Jinak to tam jich obvykle odsere 8, malokdy 10-12.
Problem neni v tom ze si lidi "nechaj udelat rozvody", nybrz v tom, ze lidi nechapou proc krome remene za 500 by meli menit jeste kladky + pumpu za 3 az 4t. A samozrejme v mechanicich, kteri jim to nechteji vysvetlit.
|
|
|
Ale vždyť je to docela logický. Řemen je guma s nějakým plátnem uvnitř, takže se může přetrhnout. Kladka je ocelová, takže vydrží věčně. Akorát může začít trochu rachtat, jak teď ta moje. S pumpou je to složitejší. Taky se zdálo, že ještě vydrží, ale asi týden po výměně řemene mi začala téct. Takže podruhý rozebrat, ale zase už jsem měl natrénováno jak na to.
|
|
|
hele nevim v kolika otackach se to potkalo, ale videl sem to na vlastni oci jak ve vsech pistech byly obtiskly vsechny 4 ventily... => vymena vsech ventilu z vrakoviste a jejich zabrouseni proti sedlum brusnou pastou a majitel v tom byl za par stovek + dve hodiny prace coz nevim kolik bylo cca 800...
|
|
Představa, kterak DFENS Františkovi vysvětluje jednoduchými ekonomickými pojmy poměr náklady vs. výnosy a František na něj přitom čumí, jako by mu vysvětloval teorii relativity a diletaci času při letu rakety nadsvětelnou rychlostí, mě fakt rozesmála.
No jo, já vím. Není to vtipné. :-) A chudák František.
|
|
|
podle mě spíš František přestal poslouchat po dvaceti vteřinách hovoru a jen kejval... Dfens mu měl prostě stručně rychle říct "je to na hovno", František by pochopil a byl by klid...
|
|
|
Tak, tak. Za zminku stoji, ze podobnym ekonomickym uvaham takovi autobazarnici a vrakarnici rozumi zcela perfektne, i kdyz mezi nimi je kandidatu ved asi poskrovnu (ale jednoho znam ;) ).
Az na to, ze v bazarstine by se podobna uvaha vesla do vety "...ten kybl je totalni past, typico, na to mrdej vole, jinak na tom provaris az se poseres..."
|
|
1) Nechápu jednu věc - když kupuji ojetinu, tak automaticky je první jízda do servisu - rozvody, olej, filtry bez ohledu co kde je psany. Neviděl jsem rok vyrobení auta, ale jestli to je něco ve smyslu "10 let staré auto a najeto jen 75000...."!
2) Může mi tu prosím někdo vysvětlit místní averzi vůči naftovým motorům? Nikde jsem to pořádně nenašel, jen je tu pořád dokola (už do zblbnutí) hláška "f tédéíčku". Dle mě je jedno jestli je motor v TDi či JTD... (co se týká poruchovosti), serou se na nich stejné věci - žhaviče, váhy vzduchu apod. Je logické, že ti co mají přístup k naftě, tak si pořídí nafťáka. Když pracuje na dráze, tak stačí podojit bufík ve vesnickým chrchláku, na stavbě cucnout z Tatry apod.
|
|
|
ad 2) a vo tom to je pyco :-)
|
|
|
Může mi tu prosím někdo vysvětlit místní averzi vůči naftovým motorům?
Saze.
|
|
|
Nedávno jsem viděl masivní kouřovou clonu za BMW 3 - čekal bych že bavoři to budou mít zmáknutý trochu líp než VW, ale ono ne.
|
|
|
Jestli to nebude ten "čiptuning" (+10% výkonu a +90% emisí nebo tak nějak).
|
|
|
1. "kadle-kadle" - ten zvukovy projev me proste se*e. Motory na naftu jsou hlucne a klepou se.
2. "vocpodu jako krava a za styryapulnasto pyco" image tech vozu - D-Fens tu mnohokrat popsal typickeho uzivatele (ci touzitele) po TDi (budu pouzivat jako pracovni oznaceni pro vsechny moderni dehtaky) - spotřeba a chování motoru je pro ne bozstvem, pripadne to kupuji proto, ze to maji vsichni. Auta s TDi jsou predrazena, letos se trend projevil i v cenach paliva, kdyz nafta preskocila benzin. Racionalni duvod, pro porizeni TDi samozrejme existuji, ovsem troufam si rict, ze vice nez polovina majitelu to ma z vyse uvedenych duvodu.
Ja osobne jsem veklym propagatormem TDI - kazdemu to jen doporucuji, protoze dokud tato moda trva, je pro uzivatele benizinovych aut vyhodna. Auta s benzinovymi motory jsou levnejsi, starsi velkoobjemove benziny jsou cenove primo skvele, v kombinaci s poverou o drahem servisu jsou k mani uzasna auta - typicky BMW (E38) kolem roku 2000 s motory 4.4. - 5.4. Radost poridit a jeste vetsi radost s necim takovym jezdit :o)
|
|
|
1) Co jsem si všim, tak TDI je hlučný spíš v nízkejch otáčkách. Ve vyšších to prostě nějak hučí, ale už to neni kadle-kadle. A nakonec ani benzínovej tříválec ve fabii neni žádná výhra, na volnoběh to skoro neni slyšet, zato v záběru to má projev snad ještě horší než diesel ;)
2) IMHO si drtivá většina lidí kupuje diesly kvůli nižším provozním nákladům, navíc často do firmy a na lízink, takže auto prodaj dřív než se začne něco sypat. Jo a že si všichni porovnávaj spotřebu - čemu se divíš, ve stodváce palubní počítač neměl, tak tu spotřebu vypočítaval až zpětně, pokud vůbec, tady mu to ukazuje na displeji na desetiny, tak proč by se nezeptal souseda, kolik to žere jemu ;)
|
|
|
...rozsah pouzitelnych otaciek...ked sa po 3500 otackach uz nic nedeje, nejako ma to nechyta za srdce...cudujem sa, ze to tu este nikto nespomenul...mne sa paci, ze benzin zrychluje plynulo, nie kopanec a potom nic...aj ked gro km jazdim s TDDi...
...co sa kradnutej nafty tyka: nemyslim, ze by nafta u zelezniciarov, prip, tankovana do tatroviek na stavbe bola nejak extremne menej kvalitna...a okrem toho tdi by nemali byt take haklive na naftu, to sa hovori skor o francuzskych diesloch...aj ked cr je cr...to uz su take reci k pivu...
|
|
|
Naftak osobne domu nechcu - jsem pomerne zaryty benzinak, ALE musim se jich ted trosku zastat - mel jsem parkrat moznost jezdit s jednickovou oktafkou f dechtu a s tou jsem se proste jako zarytej benzinak za tech par jizd proste jezdit (natoz poradne rozjizdet) nenaucil (resp. pak snad uz ani nechtel), ale s dvojkovou dechtovou oktafkou jsem uz kupodivu dokazal jezdit "temer bezmala uplne presne" ;-) stejne jako s benzinakem, takze tam uz jsem rozdil nevidel vcetne toho, ze u te dvojkove oktafky uz jsem pri startovani nemusel cekat na nejake nazhaveni ci co vlastne ... takze podle mych skromnych zkusenosti s dehtem musim uznat, ze zde asi nastal celkem velky pokrok ... ale stejne osobne zustavam dal verny benzinu, ovsem ostatni at si jezdi treba i na uhli ... ;-)
|
|
|
No, nevím. Když byla dcera poměrně čerstvou řidičkou se zkušeností jen s benzínovou Feldou, musela nás jednou v noci odvézt (cca 60 km Brdy - Praha) z nějakého mejdanu v Pašíkovi B4 TDI. Co se pamatuju (moc ne), zvládla to i na neznámé cestě úplně v pohodě.
Pak auto prodala a nějakou dobu nejezdila. Tedy jen jednou kondičně se mnou v dalším P TDI. Taky OK. Teď zdědila (doslova) Pažouta 206 HDi a referuje, že se jí s tím jezdí krásně. A když bude rozumná, s tímhle autíčkem se může držet do 4 litrů. I já teď v létě (a to dojíždím zimní gumy) se sockou B5 66 kW jsem pod 5 litry. A to už ta nafta má svůj půvab. I když další auto už možná bude benzín.
|
|
|
Nevím, jsem zarytý benzíňák, ale překok z octavia 1,6i do 1,9 Tdi byl bez problémů (krátká projížďka, takže nebyl ani čas si zvykat). U octavie II 2.0 nafta jsem se chvíli trápil s citlivějším rozjížděním (málo jsem přikládal pod kotel) a potom jsem se chytil bez problémů.
|
|
|
Tak to u me bylo naprosto presne opacne - u naftove jednicky problemy s rozjizdenim, naopak u dieselove dvojky uz bych nepoznal, ze to neni benzin. Ale co v tom bylo za obsahy fakt netusim :-( Benzinovou Oktafku jsem myslim ani nikdy neridil, takze tezko srovnavat ...
|
|
|
Že jsi neměl problém při přechodu z 1,6i na naftu mě nepřekvapuje ta 1,6 s klapkou v sání má tak pomalou reakci na plyn, protože přestavoje sání, že když ho přidáš a než motor zareaguje, tak si stačíš přečíst noviny, takže jsi na prodlevu už byl zvyklý.
|
|
|
BTW co jsem cetl o dieselech na Sharany (jine VW me nejak nezajimaji uz vubec), tak i ty jsou udajne dost citlive na kvalitu nafty (dokonce jsem cetl, ze snad skoro nejcitlivejsi) ... ale je mozne, ze se jednalo jen o jeden nektery konkretni z mnoha typu naftovych motoru VW, me ty jejich naftacke zkratky typu TDI apod. tak nejak splyvaji a prilis mne to nezajima, jen tyhle informace kolem mne obcas probehnou pri hledani pro mne mnohem zajimavejsiho infa ...
|
|
|
Sharani I generace mají osvědčené motory TDI s rotačním vsřikovacím čerpadlem, Sharani II generace mají motory Pumpe Duse o kterých se tvrdí že jsou náchylné na palivo ono se stejně tvrdí že nové motory Common rail jsou ještě náchylnější ale kde je pravda je otázka, protože někteří jedinci i do motorů PD lejí všechno co teče a tvrdí že to ty vstřikovače zvládnou.
|
|
|
V naftě jezdím, ale jen proto, že je to starý jednoduchý motor bez složitého vstřikování, svou charakteristikou mi naprosto vyhovuje a spotřebou taky. Nicméně příští auto bude nejspíš fbenzinu. Dnešní moderní složité diesly, které rvou i do rádoby sportovních aut, mi k srdci nepřirostly.
Pokud hodlá svou Octávku ftédéíčku provozovat na ukradenou naftu na dráze, pak se jedná o vyhozený prachy. Do toho svýho střepu bych to klidně nalil, do octávky za 200 litrů nikoliv. Na to si měl pořídit dvojkovýho golfa 1,6D za 10.000,- Kč a jezdil by opravdu téměř zadarmo.
|
|
|
Vadí mi:
a) rakovinotvorné saze, jedovatý NOx, měkčí emisní limity a nížší spotřební daň proti benzínu
b) hluk (není nad to být ráno probuzen chvějícími se okny od borce v TDi, který zaparkuje na chodníku pod okny ložnice a jaksi opomene vypnout motor, smrad z tehož už nekomentuji)
c) zloději nafty, někoho "podojit" já to vnímám jako normální krádež, asi ti to přijde běžné, když tvoji rodiče si takhle postavili barák.
|
|
|
jj jasne je to kradez, nicmene vetsina lidi si to tak porizuje a druha asi z principu ze to ma kazdy. na druhou stranu vyssi povinne ruceni na stejny vykon oproti benzinu. takze pokud bych nemel pristup k nafte a kupoval jine auto, tak jdi taky do benzinu.
|
|
|
Noooo, když má člověk na výběr stejný auto buď se 4.0 V6 benzín (146lW), nebo 3.5 Tdi naftu (86kW) a k tomu roční dítě, tak se při pohledu na spotřebu obou (cca 14-20 benzín, cca 8-12 nafta) přece jen nějaký argument pro naftu najde...
|
|
|
A jaký? To dítě tam figuruje v jaké roli? Jako že dotyčný je relativní socka a místo štyrynula vé šest pyčo si pořídí tedéíčko třipjet?
|
|
|
U mne pri vyberu auta deti jistou nezanedbatelnou roli hraly, ale pouze co se tyce poctu mist k sezeni (nejmene 6 sedacek) a kvuli detskemu kocaru i velikosti vnitrniho prostoru (ovsem na ten mela minimalne srovnatelny vliv i potreba vozit zbozi pro moji praci stejne jako nase "uchylka" delat si se zenou cas od casu dlouhe vasnive vylety jen ve dvou u kterych je prijemne vozit si vlastni prostornou "loznici" porad sebou ;-) ).
Na motor, natoz na druh paliva deti ovsem vliv nemely zadny a take jsem tu poznamku o rocnim diteti v tom konkretnim prispevku prilis nepochopil ... jo, kdyby do toho nepletl dite a napsal, ze dava prednost naftakum kvuli spotrebe, tak to by bylo neco jineho, ale i v takovem pripade tedy mel porovnavat stejne vykonne motory. Otazkou ovsem je, kolik toho ten dotycny najezdi na dalky a jestli se mu ta drazsi udrzba dieselu nakonec v celkovem souctu vubec vyplati ...
Ja osobne bych o naftaku uvazoval pouze v pripade, ze bych jezdil hodne (ale fakt hodne) dalky, coz ovsem nejezdim a pokud by mi slo primarne o provozni naklady, tak bych spise nez po nafte sahnul radeji po plynu. Ale jak rikam - tohle je kazdeho soukroma vec, at si kazdy jezdi na co chce, treba i na to uhli ;-)
|
|
|
asi tym chcel basnik povedat, ze deti "zeru" vela ;) a co nezozerie auto, mozu zozrat deti (samozrejme ekvivalent v $, pokial do naftaku neleje olivovy olej). resp. naopak, kedze maluo nieco zozerie, uz nezostalo na zravejsie auto.
|
|
|
Zajímavá situace, být postaven před volbu dvou tak žravých vozů. A mimochdem, nejsem odborník, ale nedá se 86 kW vydupat z takřka polovičního motoru s poloviční spotřebou?
|
|
|
nebo taky ze stáda koní či několik agramů uranu záleží na vkusu :o)
|
|
|
Jj., mas pravdu - 86 kW presne odpovida memu zcela obycejnemu benzinovemu dvoulitru ...
|
|
|
Kecam ... v TP mam "jen" 85 kW :-D
|
|
|
A to je jeste slabe, ja mam v obycejnem benzinu 1.6 81 kW (110 k) a treba v Toyote Auris jsou jeste silnejsi motory ze stejneho obsahu.
A napr. atmosfericky benzinovy dvoulitr od Hondy v CTR ma 200 k
|
|
DF, celé poučování Františka i teorii o návratnosti investice do auta sis mohl ušetřit, pokud bys vzal v úvahu,
že
a) mnoho lidí (včetně mě) nemá potřebu své peníze investovat ve smyslu jejich dalšího zhodnocování, nýbrž je prachsprostě jen tak utrácí, nebo, dnes řidčeji, si je šetří
b) i v případě, že člověk se své peníze snaží zhodnocovat, tak právě auto je typická výjimka - je to investice "do sebe", kdy si prostě člověk "jen" udělá velkou radost, čímž se dostává zcela mimo dosah teorií o návratnosti. Mimochodem nezřídka se tento člověk snaží zhodnocovat své peníze právě proto, aby si mohl koupit ještě lepší auto:-)
Tvoje teorie se mi líbí, ale funguje pouze na tvůj způsob přemýšlení o autech. Myslím, že 99% lidí to má jinak...
|
|
|