Komentáře ke článku: Zkušenosti: Fiat Multipla 1.6 (ze dne 23.03.2014, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Multiplu jsem měl také v hledáčku, co týden jsem sledoval Tipcars, abych měl přehled. Nakonec jsem skončil v Ulysse 2.0 16V 100kW. U toho je problém, že prostřední sedačka je trochu užší (ale 3 dospělí cestující na cestě do Itálie a zpět to nepoznali a libovali si, jak má každý stejné sedadlo) a hlavně má jen dvoubodový pás. Zmínil bych ještě obecnou výhodu lehce vytahovacích sedaček v některých MPV a sice naprosto jednoduché vysávání interiéru normální širokou hubicí na koberce. Bratranec S-MAXe vysává půl hodiny, než postupně projde všechny skuliny.
|
|
|
Jo, vysávání S-Maxe musím potvrdit ...
|
|
|
Ulysse je Peugeot s nalepenou plackou Fiatu... to jen pro poradek. Stejne jako Peugeot 807 / Citroen C8. HDI motor je na opravy lehce neprijemny, protoze je pekne utopeny.
|
|
Vždycky jsem přemýšlel kdo si takové auto může pořídit a proč.
A po přečtení musím konstatovat, že jsem se moc nepletl :)
|
|
|
Podělíte se s námi o pilíře své prozřetelnosti?
|
|
|
Ale jistě. Je to jednoduché.
Prostě mají jiný žebříček hodnot :)
|
|
|
helejďte, do žebříčku hodnot si nebudeme vzájemně kecat, protože máme každej ten svůj.
pro mě je třeba nepochopitelné, že někdo řeší vzhled svého auta kde tráví hodinu denně maximálně a ještě uvnitř, takže na auto zvenku kouká tak minutu, a zatím má doma na podlaze hnusný lino, na stěně votlučený zežloutlý radiátory a v papundeklový koupelně slyší každé zachrchlání od sousedů a z vokna čumí na trávník plnej vajglů a psích hoven, má břicho jak sklepanej polštář, smrdí po lacinejch cigaretách a na hlavě má přehazovačku. ale kdo jsem já abych ho soudil, žánop, on sám je měřítkem a asi mu to tak vyhovuje.
|
|
|
Možná Vám uniklo, že jsem se žádného srovnávání žebříčků hodnot nedopustil. Dokonce jsem je ani nepopisoval a ani jsem nevyjadřoval žádný svůj subjektivní názor, který je lepší, takže ta vaše reakce je zcela mimo mísu a rozohnil jste se kvůli příkoří, které se neudálo.
|
|
|
tedy se omlouvám že jsem Vás špatně zařadil. tedy jsem četl mezi řádky, jako že hluboce pohrdáte tím typem lidí kteří by si takové auto koupili, protože.....
inu, velmi překvapivě, si takové auto kupují lidé kteří potřebují pět nebo šest plnohodnotných sedadel a nenajedou moc kilometrů.
|
|
Multiplu jsem také chtěl, ale pak jsem objevil Hondu FR-V a láska byla na světě - to hlavní, tj. 6 samostatných sedaček to má taky a oproti předchozímu autu se třetího dítěte fakt nebojím. Ty dvě stávající na sebe ani nedosáhnou, jak jsou od sebe daleko. Bohužel oproti Vám mám taky o litr větší spotřebu, ale při mém nájezdu.
|
|
|
FR-V je skvělá, z výběru jsem ji vyřadil jen kvůli ceně. Nedávno si ji pořídil soused - oba jsme leccos najezdili v tom "druhém" a žádný z nás by neměnil. On je rád, že má auto, které vypadá jako auto, mi přijde Honda trošku stísněná (jakkoliv je o 20 cm delší).
|
|
|
Všechno má svoje pro a proti - i když je FR-V 1.7, je poměrně líná, to auto je dost těžký, což se projeví i na spotřebě. Takže na pojezdy, co mám já (nákupy, občas chalupa a 1xročně Itálie) je to v pohodě, ale lítat s tím denně....to asi ne. Předpokládám, že Multipla bude daleko živější. Na druhou stranu, Hondička je za a) kus pořádnýho železa, ve kterým se cítím opravdu bezpečně (Fiat mi přijde jako taková křehká skořepina) a za b) za ty čtyři roky, co jí mám, nebyla jediná závada (kromě obou ruplejch žárovek á la D-fens - úplně stejnej scénář). Prostě je to spolehlivej motor i kabát okolo. No a cena.....ve 2010 jsem jí pořídil za 200 k i s náhradníma gumama, srovnání nemám, prostě jsem to auto chtěl. Jsem s ní spokojenej. Vždycky, když si sednu do služební hjundéé či škody, cítím se strašně stísněně.
|
|
|
Můžete mi prosím napsat pár zkušeností s Hondou FR-V? Zajímá mě:
a) jestli jste k dětem dozadu zkoušel posadit i dospělého, jestli se tam s nimi komfortně vejde.
b) jestli jste zkoušel jet vpředu ve třech
c) jak je pohodlná jízda ses sklopeným středovým opěradlem vpředu – tedy s takovou "širokou loketní opěrkou"
d) jestli nejsou přední sedadla moc úzká
e) jak jde řadit (páka je na palubce)
f) jak moc empévéčkový pocit máte při jízdě, jestli se sedí moc vysoko
Děkuju za případnou odpověď.
Jinak vidím, že od r. 2006 začali místo motoru 1,7 montovat 1,8 (asi z Civicu) a že do 2006 byl v nabídce ještě dvoulitr – tak ten by k tomu autu byl asi příhodnější.
|
|
Diva jsem se na Tipcars a Multipla 2003 se tam prodava kole 60 klacku.
To je min, nez stejne stara Fabia.
Pro rodiny co moc nejezdi to muze byt velice slusna volba.
Ale asi by me stvalo konstantni opravovani drobnych zavad. Ono to nestoji moc, ale je to otravne, furt se na to musi myslet nebo se v tom hrabat.
To bych radsi zvazil Corollu Verso 1.6i, tak je pomerne bezproblemova.
|
|
|
Fobyje se od druhyho majiteje davaj zadara, ne? 8o)
Ale tohle ti verim. Ceny i ojetych skodivek jsou fantasticky i kdyz vetsi kram aby pohledal.
Vzhledem k tomu, ze fiaty jsou celozinkovany, a motory jsou velmi slusny, bude ta Obluda jezdit jeste par let pote, co Fobyji sezere rez.
|
|
verim, ze je to prakticke auto. Ale zaroven me nenapada zadny hnusnejsi auto, takze nic pro me.
|
|
|
No, myslím, že není "šedé", svým způsobem je tak ošklivé, že na něm můžu oči nechat. A uvnitř je skvěle koncipované. Taková fobie je všední jak rohlík s máslem a uvnitř je to cela hodně levnýho vězení.
|
|
Koupil sem Multiplu práve proto, že je to neuvěřitelně praktický vozidlo.
Z venku to vypadá šíleně, a lidi na přechodu na Vás koukaj tak trochu jak že jim ja Vás líto :-), ale...
a) 6 plnohodnotnejch sedaček (cesta do říše, na trhy v 6-ti dospělejch lidech naprosto v pohodě
b) má to 300 tkm najeto a má to odpoch jako kráva
c) spotřeba kolem 7 litrů
d) na sídlišti zaparkuju tak kam se nevejde fábie
e) NIKDO MI TO NEUKRADNE :-)
prostě je to hnusný auto, který je ale neuvěřitelně praktický a sem za něj rád.
Předtim sem vlastnil mareu weekend a multipla je daleko praktičtější
|
|
|
a) naprostý souhlas
b) možná prázdný, ale nešť
c) ok
d) blbost (sorry, ale jsem sídlištní a mám široký auto, vím o čem mluvím)
e) souhlas (jenže na sídlišti je častější, že ti to někdo vysklí a vybere, než ukradne, a tam není imunní nikdo, navíc, i kdyby to někdo ukrad - kolik bude škoda?)
|
|
|
d) bydlím na sídlišti a parkuju většinou v řadě za sebou.
A tam kam dám multiplu, tak tam se fábie FAKT nevejde.
http://groula.org/jpg/multipla_ghetto_vyhled.jpg
|
|
|
Tam, kde je ta Multipla, by se fábie vešla zcela v pohodě, to zkrátka není dobrý srovnání.
Jinak ta fotka by se mohla jmenovat "jak s šesti auty zasekat parkoviště pro osm aut". Nic ve zlém, je jasný, že tam neparkovaly najednou, ale stejně.
|
|
|
Ale já sem psal, že parkuju za sebou, to že se mi tady na tý fotce podařilo ukořistit místo v rohu je jenom náhoda.
A fotku, kdy zrůdička stojí v řadě zrovna nemám u sebe:-)
Smutný je to, co je zmíněno na konci příspěvku, jak 6 auty zasekat parkoviště pro aut 8.
To mě dokáže vytočit každej den když přijedu z práce.
Lidi parkujou jak hovada a nikdo nebere ohled na dalšího případnýho řidiče.
To mě vytáčí doběla !
Nicméně prostě Zrůdička je krátká, široká, praktická a hnusná zároveň.
Proto ji doma říkáma Zrůdička :-D
|
|
|
Osvedcilo se mi pred kanclem pod bytovym domem rozmistovat na auta parkujici ve vjezdu tyto cedulky, jen lehce upravene o napis "VJEZD": http://www.rouming.cz/roumingshow.php?file=NEPARKUJ_JAKO_BLBEC.JPG
|
|
|
prostě je to hnusný auto, který je ale neuvěřitelně praktický a sem za něj rád.
Krása krát praktičnost auta = konstanta. Najděte hezké auto a pravděpodobně nebude moc praktické. Najděte praktické auto a pravděpodobně se vám nebude moc líbit.
Dacia logan MCV, dacia lodgy - ošklivé kombíky.
Porsche 911 - hezké auto, ale šíleně nepraktické.
Nejpraktičtější auto bude krabice. Nejhezčí auto bude mít ladné křivky jako ženské tělo ;)
|
|
|
AKTUALNE MAZDY MI PRIDU AKO CELKOM VHODNY KOMPROMIS...
|
|
|
Tohle je skutečný výkřik do tmy, dokonce i ten capslock se tam hodí.
|
|
|
CLK je krásný (teda jen do 2003) a vejde se do něj strašně moc, asi nejlepší kompromis.
|
|
|
Mercedes CLK? Dvoudveřové kupé? To že je praktické auto?
|
|
|
Každej má na praktičnost jiný nároky.
Nepraktický auto bude třeba Morgan Threewheeler nebo Lotus Elise, do kterýho se člověk ani nenasouká.
Dvoudvéřový coupé, kam se vejdou 4 lidi, kabát a kufr s laptopem a pár dalších krámů, to je třeba pro mě hodně praktický. Ne každej potřebuje převážet mateřskou školku.
|
|
|
Každej má na praktičnost jiný nároky.
To by mohl někdo prohlásit, že audi TT nebo smart fortwo je praktické auto, protože v něm jezdí sám a notebook se mu tam vejde, tak co.
To, že CLK uveze 4 lidi a má velký kufr, nepopírá to, co jsem napsal. Kompromis znamená, že není ani extra hezké (vypadá to prostě jako mercedes, jen má dvoje dveře) ani extra praktické (i když má velký kufr, kombi to není).
Ideální praktické auto je krabice, která má maximálně využitý půdorys, dobře se do něj nastupuje, je v něm spousta místa. Proč se asi autobusy a dodávky dělají hranaté.
Ideální hezké auto je auto, kde design je na prvním místě. Například delorean bylo ve své době tak hezké, že si zahrálo ve filmu. A dneska je to sběratelská rarita. Přestože technicky nebylo moc dobré, otvírání dveří nahoru je vlastně dost na hovno (nemůžete zaparkovat, kde chcete), kufr to má vepředu jako škoda 120 (takže malý) a jen dvě sedačky. A ten motor taky prý za moc nestál a s těžkým autem měl dost práce.
Když je upřednostňován design, často se to podepíše i na takových věcech, jako je výměna žárovky.
Naopak praktické auto bude často ošklivé. Vždyť i autor tohoto článku si pořídil multiplu hlavně proto, že potřeboval 5-6 plnohodnotých sedaček a na design se vykašlal. Přímý konkurent multiply snad neexistuje. Jistě, nějaká ta zafira nebo galaxy/sharan, ale to jsou už větší (a dražší) auta, jestli se nemýlím, navíc tři sedačky vepředu a tři vzadu, to je poměrně unikát, zafira a spol. má vepředu dvě, vzadu tři a pak ještě dvě v kufru.
|
|
|
Jenže to ideální praktický auto má zas velkou čelní plochu a Cx dosahuje až někam do nebe; potom je ale docela nepraktický třeba na dálnici, nebo když fouká vítr :)
Ale jo, taky sem kdysi chtěl Chevy Vanduru...
Co je špatnýho na dveřích DeLoreanu? I s otevřenejma dveřma je to dost nízký na to, aby se to vešlo do podzemní garáže.
|
|
|
Zaparkuj si do podzemní garáže a pak zkus vystoupit, když z každý strany máš auto asi tak 20cm daleko ;) Nebo ještě lépe, zaparkuj tam, když vedle žádná auta nejsou, vrať se za dvě hodiny a nenastoupíš, neodjedeš ;)
|
|
|
Erm? Co to je zase za nesmysly...
Právě naopak; jedna z výhod gullwingu je právě to, že je s ním potřeba daleko méně místa vedle auta, než pro klasické panty na straně -- křivka, po níž se zvedá okraj dveří, přesáhne boční obrys jen naprosto minimálně, díky tomu, že pant není na okraji střechy, ale skoro uprostřed.
Jinak ale pro 20 cm z každé strany to samozřejmě platí, že se to auta prostě nelze dostat. Se zcela libovolnými dveřmi (možná vyjma butterfly, ale to je zase jiná pohádka); speciálně s klasickými je to totálně bez šance. A s rozšiřováním mezery začne fungovat gullwing mnohem dříve, než klasika.
|
|
|
Aha, tak to se omlouvám za šíření nesmyslu, který jsem někde převzal. Praktickou zkušenost nemám a to nejspíš ani ten, co to napsal na ten web, kde jsem to četl. Omezující by tak mohla být jen výška stropu v podzemní garáži, ale delorean je dost nízké auto - 1140 mm, údaj pro výšku při otevřených dveřích nemám, můžu to jenom odhadnout na cca 1,9 m, což by mělo být ještě v pohodě.
www.time-traveler.org/delorean/technical.htm
|
|
|
Každej má na praktičnost jiný nároky.
Nepraktický auto bude třeba Morgan Threewheeler nebo Lotus Elise, do kterýho se člověk ani nenasouká.
Dvoudvéřový coupé, kam se vejdou 4 lidi, kabát a kufr s laptopem a pár dalších krámů, to je třeba pro mě hodně praktický. Ne každej potřebuje převážet mateřskou školku.
|
|
Diky za peknou a vycerpavajici recenzi. Muj nazor na auta, ktera si porizuji je, ze ridim auta rad a krome toho jak jezdi a jsou prakticka, tak mi zalezi i na tom, jestli se mne osobne libi. Neuspokojovalo by me vlastnit auto, ktere ma vsechna nej a vypada treba jako SsangYong Rodius. Z tohoto pohledu pro me Multipla proste nikdy nebude ...
Jako druhe vozdilo do rodiny jsem z praktickych duvodu zvolil Chrysler Town&Country, ktere se mi krome prakticnosti i libi ...
|
|
Co tam kupujete za ramena?
na 1.9 JTD, který má čumák díky motoru těžší, vydrží VEMA kolem 60 000 km po Praze. Obvykle se mění co půl roku na turbech nebo quattrech s přitvzelým podvozkem, ale Multipla byla nějaký střed (na Bravě 1.2 vydrží i leta...).
|
|
|
Nevím, je to za hranicí toho co chci řešit. Je pravda, že od té doby, co jsem změnil servis za snad o něco více seriozní, tak ramena měnit nebylo nutné.
|
|
|
A to je jako u italskych vozu normalni?
Jezdim po Praze a okoli cca 20 let, hlavne Skody, Fordy, Citrony a na podvozku se u toho nemenilo prakticky nic.
Pravda, jedna Fabie r.v. 2000 stabilizacni tycky za 800 Kc, to byla ta verze nez tycky posilili. U citrona cepy rizeni pri 100 kkm. U forda se vyzvykaly krizove klouby u poloos nahonu pri 200kkm (sly na repas), coz neni podvozek ale je to aspon blizko.
Ze se jeste v tomhle stoleti bezne vyrabeji auta, kde se meni ramena podvozku co 60 kkm (dva roky provozu), to bylo mysleno vazne?
|
|
|
Ano, u Italských vozůl je normální úplně to samé jako u Německých, Francouzských, Švédských, v Evropě vyrobených "Japonských", Korejských automobilů atd.
Nadnárodní korporace Vám opravdu zvysoka kašlou na to, zda je produkt vyrobený v Itálii, Německu, Číně nebo na Měsíci. To je možná životně důležité pro slabomyslného hospodského žvanila, ale korporaci je to u zadnice, protože řeší výhradně splnění kvalitativních, kvantitativních a ekonomických ukazatelů.
Na trhu je v oblasti aftermarketu hodně různého sortimentu. Ramena na velkosériově vyráběný evropský automobil s ročním prodejem nad 100 000 ks vyrábí několik výrobců v různých kvalitách. Můžete zakoupit stejně tak šmejd, jako kvalitní díl. Na zemi původu to rozhodně nezáleží, dokonce ani podle ceny se to nedá poznat, protože někteří distributoři se pokoušejí vysokou cenou vytvořit zdání vyšší kvality.
Jediné, co v tomto případě hraje nějakou roli, je konkrétní osobní zkušenost.
Vaše úmyslně podlá manipulativní otázka je tedy pouze ukázkou Vaší hluboké nezasaženosti uvedenou problematikou.
|
|
a bacha na to co o Zrůdičce píše wikipedie :-)
he exterior and interior design of the Multipla was displayed at the Museum of Modern Art (MOMA) in New York during its "Different Roads - Automobiles for the Next Century" exhibition in 1999.[3]
It won the Top Gear Car of the Year (1999) and was voted Top Gear Magazine's Family Car of the Year for four years in a row (2001–2004).
|
|
|
Někde jsem četl, že v tom Muzeu moderního umění byla vystavena i socha z hoven, chtěl jsem to v článku použít, ale nepodařilo se mi to ověřit.
Na webu MOMA je o Multiple pořád hezky shrnující článek, který mi potvrdil spoustu věcí, na které jsem si přišel sám: http://www.moma.org/interactives/exhibitions/1999/differentroads/cars/fiat_multipla. html
|
|
Multipla je tak hrozné auto, že i v žebříčku nejošklivějších aut skončila až druhá. Na druhou stranu, díky tomu se dá sehnat poměrně levně.
Mám verzi s 1,9 JTD, jezdí to docela svižně. Problémy s ruční brzdou jsem měl taky, naopak řazení zatím zatím funguje na jedničku, problémy s nápravou taky naštěstí žádný.
Šest plnohodnotných sedaček je fajn, ale na převážení basketbalového týmu to není. Naopak na různé kombinace žen, dětí, babiček a lehčích nákladů je to jako dělané.
Paletu jsem nakládat nezkoušel. Pár metráků cihel to uveze, ale dodávku to rozhodně nenahradí. Na stěhování skříněk je to ale ideální auto.
Zatěžkávací zkoušku čtvrtým dítětem multipla vydrží, u pátého nezbyde nic jiného, než si koupit pořádné auto :-)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Zkušenosti: Fiat Multipla 1.6
|