D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Přidáme. Zvýšíme. Zamezíme.
    (ze dne 05.07.2010, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 05.07.2010 11:16:21     Reagovat
    Autor: cover72 - cover72
    Titulek:
    Ale ale, aktuální známka 4,00? Koukám, že D-F šlápl někomu do úsměvu.. Kdopak to asi byl - učitel, nebo příznivec VV?
    Odklízeči psího trusu neochotní práce za "ty peníze" jsou ale geniální přirovnání.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 11:18:38     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re:
    Jestli tento článek nebude mít hodnocení 3,00 a hůře, napsal jsem ho špatně!

     
    Komentář ze dne: 07.07.2010 16:20:31     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - georgetown
    Titulek:Re: Re:
    napsal si to blbě - 1,77 ;-)
    Off topic - konečně někdo, kdo má rád Janotu stejně jako já!

    Komentář ze dne: 05.07.2010 11:41:01     Reagovat
    Autor: StanleyK - stanley
    Titulek:Silně tendenční a víceméně demagogie.
    Ad Za prvé: Jak mohou nadřízení rozhodovat o výši platu podle kvality učitele, když kvalita učitele nemá žádnou vazbu na výši příjmů školy? Jak mohou nadřízení neschopným učitelům snížit plat a tím se jich zbavit, když o práci učitele v současnosti nikdo nestojí?
    Ad Za druhé: Výsledek vzdělávacího systému je podprůměrný, jelikož učitelé jsou tragicky podprůměrní. Učitelé jsou tragicky podprůměrní proto, že lidé s potenciálem dobrého učitele tuto práci dělat odmítají, v soukromé sféře vydělají násobky. Rozčilovat se že výsledky školství jsou podprůměrné a odmítat navýšení jeho financování je stejné, jako opakovaně nakupovat co nejlevnější sračkozboží a stále překvapeně nadávat na jeho mizernou kvalitu.
    Ad Za třetí a Za páté: Nejsem si jistý, zda ideovým záměrem bylo sebrat peníze vojákům. Mnohem víc peněz by se v resortu obrany dalo získat zamezením zakázkám bez výběrových řízení nebo ještě lépe zamezením pochybným zakázkám na předraženou vojenskou techniku vůbec. Pokud tento záměr ztroskotal a peníze se namísto toho seberou vojákům, tak je to na pár facek.
    Ad Za čtvrté: Ano, každý si může vybrat co bude dělat, tato věta je přísně pravdivá a právě ona může za problém našeho školství. Učitele totiž momentálně nikdo dělat nechce. Absolventy pedagogických fakult bývají povětšinou ti, kteří neuspěli jinde, "pajda" je většinou "dávačka" a jediným smyslem studia zde je získání titulu. Znám mnoho absolventů oborů učitelství a učí z nich sotva desetina. Zavedením školného na vysokých školách se tento problém zredukuje či zcela vymizí.
    Ad Za šesté: Učitelé především na nižších stupních mají značný vliv na výchovu a rozvoj našich dětí. Za situace, kdy má žák učitele na háku a učitel nesmí hlesnout, aby pak zpovykaní rodiče nepřišli ho seřvat, zmlátit, nebo zažalovat, se tento vliv neskutečně omezuje. Není zapotřebí společenská prestiž, spíše společenský respekt. Těžko ale získat společenský respekt, když celý učitelský sbor je jen banda ztroskotanců.
    Ad Za sedmé: Krásná demagogie. Situace v Řecku je určitý extrém v této oblasti. Situace u nás je do jisté míry extrém na opačné straně spektra. To, že extrémní stavy nejsou rozumné na obou koncích spektra je zřejmé, ale do přijatelného středu se jinak než pohybem směrem k opačnému extrému dostat nedá.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 11:58:22     Reagovat
    Autor: dfens - D-FENS
    Titulek:Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    1. Jako kdekoli jinde. Firma má nějaký rozpočet na personální náklady a ten se pokusí rozdělit mezi zaměstnance tak, aby výsledkem byla maximální efektivita. Nejznámnějším způsobem je dobrým dát víc a blbým nasrat, ale dělá se to i jinak.
    2. Podprůměrní učitelé musejí mít podprůměrné platy. Nebo to má fungovat tak, že podprůměrný učitel se zvýšením platu stane nadprůměrným?
    3., 5. Ano
    4. Ne. Pajdárny jsou pořád ještě plný. Pajdárny lidé studují, když chtějí být učitelem. Je odkud brát. Je třeba si u toho vybírat, jako všude jinde.
    6. To je ale problém systému a důsledek představy, že škola má kromě učení také vychovávat. Protože školství není hrazeno rodičem, panují deformované vztahy. Kdyby fracínek zlobil v komerčních podmínkách, škola by ho odeslala domů, rodičům poslala dobropis na již uhrazené školné, konstatovala porušení smluvních podmínek na straně zákazníka a poděkovala za dosavadní spolupráci. Rodiče by pak museli hledat řešení, jak celou situaci zvládnout, například oželet dovolenou a najmout si profesionála, který haranta přeprogramuje, když to oni sami nezvládnou
    7. Kde je tedy hranice v budování učitelokracie a kdo stanoví, že teď už je to akorát?

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 12:17:37     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    "Pajdárny lidé studují, když chtějí být učitelem."

    Ale drek. Staci se podivat, kolik osazenstva se tam zapise na pedagogickou specializaci.

    Jeden cas treba mela vyuka historiografie na PedF UK lepsi povest nez historie na FF UK. Alespon v nekterych specializacich.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 12:46:38     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    Moment - my máme 200 000 učitelů? To máme cca 5 Mega dětí? Že je na ulicích ani před školama nevidím..... a dále. Ano, mizernej učitel patří vyhodit, ale faktem je, že učitel je povolání psychicky náročné, a škole chybí páky co dělat s nezvladatelnými spratky. Chybí tu možnot prostě žáka z výuky vyhodit, předat rodičům, a na závěr roku ho komisinálně přezkoušet, se sankcemi pro rodiče. Díky takovým zmetkům jde kvalita výuky dolů. Dále, dítě posílám do školy proto,aby ho tam učili, ne vychovávali - to je moje práce. A pokud jsou ve školách takové případy (tentokrát učitelé) kteří jsou schopni dát hyperinteligentnímu klukovi ze smíšeného manželství čtyřku z nmčiny, ačkoliv mluví líp než učitel.... učitelé kteří jsou schopni pokud je žák opraví na něj hystericky řvát před celou řídou a napsat mu dvě poznámky, učitel kterej nutil žáka s přeraženou páteří vstávat a záchranku mu volali spolužáci, atd.... pak patří takoví nakopat do prdele!

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:02:15     Reagovat
    Autor: StanleyK - stanley
    Titulek:Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    1. Co to je "maximální efektivita" ve školství, jak jí "firma" pozná a co jí má motivovat k jejímu dosažení?
    2. Ne. Podprůměrný učitel se zvýšením platu nestane nadprůměrným. Zvýšením platu se o jeho práci začnou zajímat nadprůměrní učitelé a pak bude možné podle bodu 1 "blbým nasrat".
    4. Lidé, kteří chtějí být učiteli, studují pajdárnu. Opačná implikace neplatí. Většina studentů pajdárny nechtějí o učitelství ani slyšet a i značná část těch, kteří tam přišli s naivními ideály, po absolvování učitelských praxí a konfrontaci s tím, kolik je za tuhle dřinu peněz, dobrovolně vzdávají.
    6. Škola nevychovává žáka proto, že je to něčí představa. Škola vychovává žáka proto, že v ní žák tráví podstatnou část svého aktuálního života a jejímu vlivu se tedy ztěží vyhne. S tím těžko něco nadělat, i kdyby bylo ve smlouvě na dvaceti stránkách rozepsáno, že škola žáka vychovávat nebude.
    7. Optimum je dosaženo ve chvíli, kdy je většina společnosti přesvědčená o tom, že učitelé jsou dostatečně kvalitní a výsledky školství jsou dobré.

    Pozn.: Mé komentáře níže prosím odstraňte, omlouvám se za technickou poruchu, nevím kde nastala.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 14:22:13     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    Omlouvám se, ale zřejmě Vám utekla některá specifika školství.

    1) Co je to efektivita školství? Čím to chcete měřit na ZŠ či střední škole?

    dělá se to třeba takto:

    - kolik dětí se dostalo na nějakou školu vyššího stupně?
    (vede to k tlačení dětí na školy, kam se určitě dostanou, znám ty případy)

    - jaký je prospěch ve třídách (netřeba komentovat)

    - jaký je zájem o školu (vzpomeňte si na články o vohnoutech, zmrdech a zjistíte,že velká část motivace nebude ta, kterou si představujete Vy).

    2) Souhlasím. Hodnocení je však těžké. Každá třída je jiná, někdy se výsledky vyloupnou skoro samy, někdy je cíl v postatě nedosažitelný. Toto jde rozlišovat, ale těžko tabulkovat.

    Navíc systém - přisypu kamarádovi (bez ohledu na efekt) - funguje i v komerční sféře, nedávno jsem viděl křišťálově jasný příklad, v rozpočtové samozřejmě více.

    6) To na ZŠ za současné právní situace postě nejde. Navíc tlak současných rodičů je z velké části (typuji alespoň 40% (typuji více) aby dítě měli kam dát, aby dostalo nějaký papír, aby se tím museli minimálně zatěžovat. Ti vytvářejí (celkem tvrdě) poptávku po měkkých školách.

    7) Obecný problém nekomerčních oborů. Týká se na př. soudů a úřadů úplně stejně.

    A jedna myšlenka na závěr - když se sníží platy učitelů na polovinu, budou to učit lidi před důchodem, pár lidí, co se jinde neuchytí a lidé bez ped. vzdělání, protože někdo se nakonec najde, tak to bude úspora. A ten efekt? (Týká se soudů, úřadů, atd. v podobné míře).

    Jinak - učil jsem (kdysi, neaprobovaně). Učí moje žena a učila matka, učí několik mých známých. Přiznávám tedy zainteresovanost na problému, nicméně také znalost problematiky.

    To, co vy navrhujete vyžduje malou revoluci ve vzdělávacím systému a výměnu velké části obyvatel. Bez urážky, ale je to tak.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 12:37:00     Reagovat
    Autor: tvrdak - tvrdak
    Titulek:Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    4)Zavedením školného na vysokých školách se problém zredukuje tak, že nikdo nebude studovat školy technické, a jiné "těžší". Půjdou tam, kde je větší jistota že školu dokončí, ať už na pajdu, kde je to "dávačka", nebo na nějakou kde po nich nic nechtějí a budou z nich blbci.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 22:42:00     Reagovat
    Autor: bin - bin
    Titulek:Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    To si nemyslím. Technické obory nechce nikdo studovat ani teď a myslím, že školným se to nezmění ani na jednu stranu.

    Naštěstí dokončením školy produktivní život nekončí, ale začíná. Většina lidí proto vybírá takovou školu, která jim usnadní dobu, která nastane, až školu dokončí. Spoustě lidem život usnadní i pouhé vlastnictví titulu, to je bohužel fakt, který se ale netýká školství, nýbrž stavu společnosti celkové.

    Pak je samozřejmě množství lidí, kteří nevědí, a proto raději studují. Těch se zřejmě zavedení školného dotkne, protože pak budou minimálně vědět, že nechtějí platit. I když odložené školné zdaleka nemotivuje tolik.

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 04:47:07     Reagovat
    Autor: JPs - JPs
    Titulek:Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    A k čemu přesně jim ta jistota dokončení bude, když tu školu bude mít milion dalších lidí? Ty bys třeba trávil 5 let života na škole kde tě naučej balit šunku jenom proto, že tam máš jistotu dokončení?

    Předem upozorňuji, že argumentace skrze získání titulu je zcestná, protože ta zkratka před jménem sama o sobě nemá žádnou hodnotu ve chvíli, kdy ji má i balič šunky (tedy když nesouvisí s nadprůměrnými tržně ocenitelnými schopnostmi). Pokud je tomu jinak, pak se tak děje pouze ze setrvačnosti, což velmi spolehlivě napraví čas.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:04:48     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    Jako vždy pravda je posunuta úplně jinam.

    Při vší úctě k učitelům, je jich jak nasráno. A to je jejich zásadní problém. Moc učitelů moc řve a chce moc peněz. Politik cítí tu masu a tím i voliče a zářně obrací pozornost tímto směrem.
    Pane bože díky, že jsi nám seslat tu krizi.
    Budeme muset připustit variantu míň učitelů, stejné peníze, větší zodpovědnost, větší výkon. Jinak musí nastat varianta, míň peněz.

    A ještě drobnost. Po prázdninách mám prváka. Pokud by mi ho chtěl učitel i vychovávat, přetáhnu ho potěhem. Od učitele chci aby jej naučil číst a psát. Ostatní je v mé režii.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 14:42:25     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    Přesně proč se domníváte, že nějaký státní učitel Vaše batole naučí číst a psát lépe než Vy? Jinými slovy, přesně proč není ve Vaší režii vše, včetně toho čtení, psaní, počítání, základů toho i onoho, kompletně v rozsahu minimálně prvého stupně ZŠ?

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 15:20:57     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    A jeje,

    Nebude to asi tím, že si učitele královsky platím.

    Budeme muset připustit, že učitel má jen ty peníze které mi stát pod pohrůžkou zbavení života, sebral

    Tudíž, když už mi ty peníze stát sebral, nařídil, že děti do školy posílat musím (zase pod pohrůžkou sankcí), tak bude dělat jen to, co dovolím. A vychovávat (vymývat mozky) státem nedovolím. Raději zvolím svůj brejnvoš.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 15:27:05     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    nařídil, že děti do školy posílat musím (zase pod pohrůžkou sankcí)

    To poslední asi tucet roků není tak úplně pravda. Sice -- což je hanebné! -- jste povinen projít jakousi úřední čtverylkou a Vaše ratolest se musí podrobit jakýmsi podivným státním zkouškám, leč to je vše.

    A představa, že učitel, jehož si královsky platíte prostřednictvím daňového systému, bude fungovat rozumně, je.... naivní. Slušně řečeno.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 15:34:50     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    Ach jo, už jsem Ti psal několikrát, že to není vše. Na rozdíl od řidičáku, ZP a dalších státem rozhodovaných věcí u domácího vzdělávání neexistuje množina podmínek, po jejichž splnění máš na domácí vzdělávání nárok.

    V praxi naštěstí téměř vždy seženeš nějakého ředitele školy, který se pod to podepíše, ale principiálně je to velký rozdíl - je to pořád blahosklonný akt vrchnosti, která Tě ovšem stejně dobře může s domácím vyučováním poslat do háje.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 17:19:50     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    A to se Ti zdá být v rozporu s tím, co jsem psal, přesně proč?
    :)<p>
    Existuje jistá pravděpodobnost, že při oné mnou explicitně zmíněné čtverylce narazíš na problém. Je ale malá. Stejně tak je u ZP možnost si lze nabít ústa o dementního lékaře nebo o (dle zdravého rozumu) naprosto nesouvisící a ryze formální přestupky... a to, zda na to máš formálně nárok nebo ne na věci z praktického hlediska zhola nic nemění.<p>
    (Je to velmi významné z hlediska obecně filosofického, to nepopírám; v praxi je to ale asi tak podobně jedno, jako to, zda je čára, přes ni předjíždíš cyklistu, když vidíš, že je to zcela bezpečné, plná nebo děrovaná.)

    Komentář ze dne: 05.07.2010 11:49:47     Reagovat
    Autor: hopsson - hopsson
    Titulek:Nadprůměrně vzdělaní ctějí nadprůměrné platy
    Naivní úvaha vypadá takto. Dám učitelům víc, aby mi do škol šli kvakitnější pedagogové a měli jsme vzdělanější děti. Vzdělanější pracovní síla je sice těžko měřitelný bonus, ale stále je to pozitivum.
    Pedegogové vyžadují nadprůměrné platy, protože po nich stát vyžaduje nadprůměrné vzdělání. Ti co mají potomky ve školách teď, příliš nezajímá, kdo bude učit za patnáct let. Nevidím důvod sebrat armádě peníze, když nakupuje trojnásobně předraženou techniku, nebo techniku, kterou nepotřebuje. viz průzkumný automatický vrtulník

    Komentář ze dne: 05.07.2010 11:55:51     Reagovat
    Autor: hopsson - hopsson
    Titulek:Nadprůměrně vzdělaní ctějí nadprůměrné platy
    Naivní úvaha vypadá takto. Dám učitelům víc, aby mi do škol šli kvakitnější pedagogové a měli jsme vzdělanější děti. Vzdělanější pracovní síla je sice těžko měřitelný bonus, ale stále je to pozitivum.
    Pedegogové vyžadují nadprůměrné platy, protože po nich stát vyžaduje nadprůměrné vzdělání. Ti co mají potomky ve školách teď, příliš nezajímá, kdo bude učit za patnáct let. Nevidím důvod sebrat armádě peníze, když nakupuje trojnásobně předraženou techniku, nebo techniku, kterou nepotřebuje. viz průzkumný automatický vrtulník

    Komentář ze dne: 05.07.2010 12:43:30     Reagovat
    Autor: jet_ - jet_
    Titulek:
    Jakkoliv muzu chapat D-FENSovo rozhorceni a vas prispevek, tak vidim veci malicko jinou optikou, protoze jednak mam jedno dite v (zakladni) skole a jednak sam delam ve skolstvi. Neni to zrovna v Kocourkove, ale nase problemy jsou, rekl bych, ostrejsi nez v CR . Tez jsem take v kontaktu s prately, kteri na ruznych stupnich skolstvi v CR uci a dovolil bych si trvdit, ze cosi malo o tom tusim

    Vezte tedy, ze v CR si uz ucitelstvo pry toliko nevyskakuje. Je ted PRY nemalo pedagogu, kteri jsou radi, ze maji praci, protoze "krize" nuti vystudovane ucitele ucit To by jednoho skoro prekvapilo, ze?. To by IMHO melo vytvaret urcite tlaky na kvalitu pedagoga a davat skvely nastroj reditelum skol na jeji ovlivneni.

    Nemusi byt az takovou zahadou proc se vec politizuje, i kdyz ve veci vidim nesmele naznaky svezejsiho vzduchu. Musi se ukazat, ze predvolebnimi sliby nebylo jen placani do vody. Otazkou pak je, co takovy krok prinese reditelum skol, kteri by urcite byli radeji, kdyby sami mohli rozhodnout komu pridat a komu ne a dale motivovat schopne a demotivovat ostatni.

    Ucitelstvo dozajiste ovlivnuje co z cloveka jednou bude, ale tam, kde nic neni, ani smrt nebere. Kdyz obcas vidim, jaky pologramotny material nam jde do vzdelavani (stredni skola) plakal bych. O chovani pak radeji nemluve, Policie je u nas castym hostem. Mame vlastni bezpecnostni agenturu operujici ve skole a system kamer, bez ktereho by to neslo.

    Pocet zraneni a terminalnich zraneni mezi zaky je pak velmi choulostivy a utajovanu udaj. Tajit veci ale muzete jak chcete, kdyz vidite krev pred recepci skoly, nebo kdyz vam ucitelstvo odmita chodit do prace, protoze je prepadano zfetovanymi teenagery za bileho dne. Ano, to je Londyn v roce 2010!!!

    Dale si, opet pouze osobne myslim, ze skolstvi, jako jedno z mala odvetvi by melo byt urcitym zpusobem regulovano a uciteli musi byt dany urcite restriktivni nastroje jak srovnat zpovykaneho fracka, kdyz rodice jako prvotni vychovny element selhavaji, a selhvaji cim dal casteji, a neni to jen v minoritach. A kdyz nedat uciteli restiktivni ulohu, tak mu dat k ruce sekuritaka.

    Stejne k necemu takovemu v CR casem dojde, az se multikulturne obohatime natolik, ze ani v CR se bez sekuritaka a kamery za zadkem ve skole nebudete citit bezpecne.

    A jak z toho ven?

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:02:02     Reagovat
    Autor: aons - aons
    Titulek:Re:
    Což ovšem není problém se spratky, ale problém s rodiči. Pokud bude spratek vědět, že ho za poznámku od učitele tatík doma seřeže a měsíc nebude smět nikam, bude rázem po problému. O spratky vůbec nejde, tohle všechno je o rodičích.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 19:12:11     Reagovat
    Autor: jet_ - jet_
    Titulek:Re: Re:
    Ale no tak. To by prece mohlo chudacka psychicky poznamenat, kdyby ho nekdo uhodil a treba by se potom spatne vyvijel. A odhledneme od toho, ze spousta nasich zaku sveho otce ani nezna, nebo by na na takoveho otce mohl chudacek uhozeny student zavolat socialku, nebo na nej poslat zbytek gangu, aby tatinkovi nozem vysvetlili, ze mladistvi drogovi dealeri se nebiji. IMHO je chybou cele spolecnosti, ze se veci nenazyvaji spravnymi jmeny. Ve jmenu politicke korektnosti se zdimaji ruzne fondy pro napravu veci, aniz by ovsem byla snaha cokoliv poradne napravovat. To by totiz takove fondy vyschly a spousta lidi by muselo od koryta. Jeste jednou upozoreni - to neni o CR. Tohle CR teprve ceka..... a chtel bych nemit pravdu.

    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:00:26     Reagovat
    Autor: StanleyK - stanley
    Titulek:Test
    Bůhvíproč mi nelze vložit Re: na komentář výše (po odeslání formuláře se zobrazí nabídka k uložení souboru "komentare.php")... Zkouším, zda to platí i v případě zcela nového komentáře.

    Pro případ, že toto zafunguje:

    Re: Re: Silně tendenční a víceméně demagogie.
    1. Co to je "maximální efektivita" ve školství, jak jí "firma" pozná a co jí má motivovat k jejímu dosažení?
    2. Ne. Podprůměrný učitel se zvýšením platu nestane nadprůměrným. Zvýšením platu se o jeho práci začnou zajímat nadprůměrní učitelé a pak bude možné podle bodu 1 "blbým nasrat".
    4. Lidé, kteří chtějí být učiteli, studují pajdárnu. Opačná implikace neplatí. Většina studentů pajdárny nechtějí o učitelství ani slyšet a i značná část těch, kteří tam přišli s naivními ideály, po absolvování učitelských praxí a konfrontaci s tím, kolik je za tuhle dřinu peněz, dobrovolně vzdávají.
    6. Škola nevychovává žáka proto, že je to něčí představa. Škola vychovává žáka proto, že v ní žák tráví podstatnou část svého aktuálního života a jejímu vlivu se tedy ztěží vyhne. S tím těžko něco nadělat, i kdyby bylo ve smlouvě na dvaceti stránkách rozepsáno, že škola žáka vychovávat nebude.
    7. Optimum je dosaženo ve chvíli, kdy je většina společnosti přesvědčená o tom, že učitelé jsou dostatečně kvalitní a výsledky školství jsou dobré.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:00:56     Reagovat
    Autor: StanleyK - stanley
    Titulek:Re: Test
    Zajímavé...

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:18:53     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Test
    kolik je za tuhle dřinu peněz,

    prosím rozveď tu dřinu do podrobností ve struktuře




    Porovnej ji prosím třeba s pokladní v supermarketu.
    Nebo si porovnávací skupinu vyber sám.
    Můžeš srovnat i mzdy.

    Děkuji.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:26:42     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Test
    Zvýšením platu se o jeho práci začnou zajímat nadprůměrní učitelé

    Prosím kde se v současnosti ti nadprůměrní učitelé schovávají. Odkud se vezmou. Jak se poznají.

    Upozornění: Blaničtí rytíři jsou jen legenda.

    Nešetři podrobnostmi, rozveď vše do detailů.

    Děkuji.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:45:21     Reagovat
    Autor: Libb - Libb
    Titulek:Re: Re: Test
    Že by to byli ti, co jdou na pajdu s ideály, ale po konfrontaci s realitou (stav na školách, platy) jdou raději dělat něco jiného? Prostě by neodcházeli, ale opravdu šli učit.

    On celý systém platů založených na odpracovaných letech je blbost, do očí bijící to je např. u výpočetní techniky nebo tělocviku - mladší učitel sice nemá zkušenosti s učením, ale má pravděpodobně zkušenosti s technologiemi (případně asi uběhne s dětmi víc, než starý)

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 14:56:17     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Re: Test
    A vida, tak tu máme učitele.

    Sice na položenou otázku neopověděl, ale mouder vyplodil plno.

    Pokud odešli ze školství, tak kde by vzali ti nadprůměrní. Že by potajnu trenovali na vlastních dětech.

    Vono to bude asi o tom, že nejpohodlnější je natáhnout ruku a brečet jak je to špatný a škaredý, a nakonec i málo placený.

    Opět jen drobnost.
    Dobrý řemeslník nezískal pověst dobrého řemeslníka tím, že by byl dobře placenmý. On musel být nejdříve dobrý a následně i dobře placený.

    Učitelé, lékaři, policisté a nakonec všichni co jsou napojeni na státní střik to chtějí pořád naopak.
    Jsem sice mizerný řemeslník, ale kdybych dostal větší mzdu/plat, stanu se dobrým řeleslníkem.

    Je tůůze dobře, že druhá varianta v životě jaksi nemá dlouhou životnost.

    Díky Bohu.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 16:14:32     Reagovat
    Autor: StanleyK - stanley
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Test
    Máte pravdu, dobrý řemeslník je nejdříve dobrý a následně i dobře placený. Dobrý učitel je nejdříve dobrý a následně pořád stejně mizerně placený, jako ten špatný. Motivace nulová, nabídka ze soukromé sféry zajímavá. Takže tam se ztrácejí ti nadprůměrní učitelé, ó jaké překvapení...

    A to jsem si myslel že principy nabídky a poptávky se zrovna na tomhle serveru vysvětlovat nemusí...

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 18:42:07     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Test
    Nejen učitel, ale i komunista.

    MÁM drobný dotaz..
    1, V soukromé sféře učí,
    2. nebo dělají neco jiného

    děkuji

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 19:28:38     Reagovat
    Autor: StanleyK - stanley
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Test
    Když chci lepšího řemeslníka, dám víc peněz (jinému řemeslníkovi). Když chci lepšího učitele, dám víc peněz (jinému učiteli). Primitivní zákonitosti.

    Vy skáčete do stropu vzteky, že vám váš řemeslník zkazí na co příjde a přitom lepšího řemeslníka si zaplatit odmítáte. Nejspíš to berete jako jeho "Poslání" či "Službu vlasti", kterou mají asi ti zatracení řemeslníci povinnost plnit bez ohledu na peníze. Komunista?

    K drobnému dotazu: V soukromé sféře neučí, překvapuje mě, že to nevíte. Má to nějaký vliv na jejich potenciální schopnost učit a na kvalitu případné takové výuky? Jaký? Děkuji za detaily.

    Ještě když už jsme u těch dotazů: Zhorší se kvalita českého školství, pokud se sníží platy učitelů o třetinu?

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 20:24:48     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Test
    Drahý stanley,

    Pokud ten výborný učitel odešel dělat ridiče, odhaduji, že se dobrým učitelem nestane.

    K dotazu. I kdyby hned zítra přestalo veškeré učitelstvo učit, nic vážnoho se nestane ( a nejen, že jsou prázdniny).

    Je to asi stejný dotaz jako, co by se stalo, kdyby zítra nebylo prodavačů rohlíků.

    Jednoduše budou jiní.
    Pochabuji, že by veškeré učitelstvo šlo třeba k lopatě.

    Takové úvahy jsou pro malé děti.

    Uzavírám.
    Rád bych byl aby byli všichni finančně hodnoceni dle svého přičinění k výsledku celku. Shoudou náhod učitelé jsou odměnňování dle uvedeného přeáni. Větší ohodnocení jim nepřísluší. Bude to chtít zvednout výkon, nejen natáhnout ruku.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 20:29:00     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Test
    "Pokud ten výborný učitel odešel dělat ridiče, odhaduji, že se dobrým učitelem nestane."

    Proc ne, propanajana?

    (Protoze ucitel nema rodinu, konicky, neumi ridit, neprdi a nesoulozi, zato sve Veleposlani spatruje ve Vychove Naroda, bez ohledu na odmenu?)

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 22:05:56     Reagovat
    Autor: StanleyK - stanley
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Test
    Kde se prosím ve vašem přípěvku nachází odpověď na mou otázku?

    A než úplně uzavřete: Úroveň školství je nevalná. Nesouhlasíte s tímto tvrzením, tento stav vám vyhovuje, a nebo byste souhlasil s něčím, co tento stav zlepší? Co byste považoval za nejlepší způsob?
    Jak lze motivovat učitele k zvednutí výkonu? Zlepšení platových podmínek předpokládám mezi vašimi možnostmi není, co tedy? Jak poznáte, že se výkon učitelů zvedl, pokud se zvedne? Oceníte to lepšími platy? Za konkrétní návrhy řešení převelice děkuji.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:55:35     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: Re: Test
    Ti učitelé odešli ze školství do soukroma, nebo je rovnou na škole "stáhli" do soukromých firem. Ti kdož se hlásí na pajdu s úmyslem učit prodělávají obvykle takovýhle vývoj: Po konfrontaci s žáky na praxi jich tak polovina odpadne, školu sice dodělají, ale do školy v životě nenastoupí. Dále zaloví v absolventech soukromé firmy, a pokud jim nabídnou 25 kKč nástupního, do školy nejdou protože to tam nebudou mít ani za deset let. Tak tedy nám zbyde cca 20% absolventů, kteří nastoupí do škol. Část jich spratci psychicky rozloží, další část udolá plat, zapšklí kolegové, atd. Výsledek? Pokud jen 10% vydrží učit, je zázrak.... a většinou nevydrží ten nejlepší, ale vydrží ten komu je vše jedno a zajímá ho jen výplata a co nejvíce klidu. A tady jsou příčiny současnýho stavu.
    Ještě jedna věc. Na žáka na státní škole dostanete víc peněz než na žáka na soukromé škole. Tak jaké máte možnosti? Buď sponzory nebo vysoké školné..... a sponzorů moc není. A největší dotaci máte pokud vím na děti na zvláštní škole.
    Výsledek? Státní školy jsou dneska obvykle průměr až podprůměr. A soukromé školy (záladní) skoro nejsou! Já ani 99% rodičů nemůže děti vozit 30 a více km do školy. To školné (nevím kolik je na ZŠ, ale na gymnáziu je to cca 30 000 Kč ročně) se zvládnout dá.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 15:14:10     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Test
    A soukromé školy (záladní) skoro nejsou! Já ani 99% rodičů nemůže děti vozit 30 a více km do školy.

    Co všichni pořád sakra máte s tou školou? Zrovna jsem to psal panu Opruzovi: co přesně Vám brání děti učit sám?

    Přinejmenším na úrovni prvého stupně ZŠ (a jste-li sám aspoň malinko nadprůměrně vzdělaný, bez nejmenších problémů i na úrovni druhého) je naučíte zaručeně mnohem víc a mnohem lépe, než státní škola, a se soukromou budou výsledky Vašeho úsilí alespoň srovnatelné.

    Navíc jim budete moci dát rozumné vychování a nebudete riskovat, že Vaše děti podlehnou nějaké zrovna-teď-moderní ideologické nalejvárně.

    Ovšem pravda, chce to se jim kapku věnovat. To je dnes tak nějak... nemoderní, že? :(

    Máloco mne mrzí tolik jako to, že v době, kdy mé děti byly malé, ještě nebyla domácí výuka možná (bez střetu se sociálkou atd atd); posledních cca 10 let je to ale (sice pořád samozřejmě zbytečně komplikované, jako všechno v socialismu, ale) nejenže možné, ale dokonce čím dále tím snazší!

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 16:13:04     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Test
    No, spousta lidí musí pracovat v době přirozené aktivity svých dětí, to zaprvé.

    Za druhé, osobně si myslím, že společná zkušenost ze třídy připravuje dítě na společný život se spolupracovníky, sousedy, atd., jednak tím společným základem a jednak sociálním otužováním.

    Za další - asi jsme výjímka, ale ideonalejvárnu moc nevidím a také na ideonalejvárnu je nutno si zvyknout a naučit se s ní bojovat. Jednou jí totiž budou vystaveni tak jako tak.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 18:39:07     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Test
    LWG má pravdu. Já musím pracovat, snažím se splatit hypotéku dřív než ze mne moje nemoc udělá invalidu. Makám na sobě, abych se dokázal ve svém oboru prosadit tak, abych mohl pracovat z domova či z vozíku.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 19:30:27     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Test
    Držím palce aby se podařilo (a připomínám, že třeba takový Hawking měl tři děti poté, co měl být podle lékařských kapacit dávno mrtev).

    Ale přesto musím velmi důrazně dodat, že Vy nejste zrovna úplně typický případ.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 19:25:34     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Test
    "Musí pracovat" přesně proč? Aby mohli na dovolenou do Itálie a ne do Českého Ráje? Aby měli na plasmovou televisi? Nebo vůbec aby měli na televisi?

    Jistě existují lidé, kteří musí pracovat od nevidím do nevidím, neboť jinak by se museli stěhovat pod most nebo by vybírali popelnice, aby nezahynuli hladem; je takových ale strašlivě málo.

    Drtivá většina by klidně mohla pracovat trochu méně, a více se věnovat dětem, a oželet přitom televisi, velký byt ve velkoměstě, automobil, zahraniční dovolenou a řadu dalších věcí, sice příjemných, ale ve srovnání s časem věnovaným dětem naprosto totálně a dokonale zbytných.

    Jenže Vy (snad ne tolik Vy osobně, ale určitě "Vy lidé kolem v míře větší než malé") daleko raději dáte děti do jeslí, pak do školky, pak do školy s odpolední družinou, jen abyste se jim nemuseli pokud možno věnovat vůbec, a abyste nenesli zodpovědnost za jejich výchovu :( :( :(

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 08:08:08     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Test
    Pod pojmem musí pracovat myslím lidi, kteří mají vzdělání a situaci ve svém okolí takovou, že pokud nebudou dělat přes den, budou na tom fakt špatně, např. nezaplatí nájemné, atd..

    Existují povolání, která denní dobu preferují a všem se z nich uniknout nepodaří.

    S myšlenkou, že člověk by měl pracovat méně a více se věnovat dětem souhlasím (u očekávaného dítěte bych toto rád realizoval čtyřdenním pracovním týdnem).

    Poznámka směřovala k tomu,že nahradit práci učitele prací vlastní je velká investice času a je třeba zvážit ostatní dopady této investice (znám člověka, co má cukrárnu - myslíte, že když přes den bude vychovávat dítě, otevře večer a přes noc, že to bude to pravé? - jistě, může svou práci nahradit zaměstnanci, ale i ty asi bude muset dozorovat, byl to jen příklad).

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:30:32     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Test
    Lidé, kteří chtějí být učiteli, studují pajdárnu.
    Většina studentů pajdárny nechtějí o učitelství ani slyšet


    Jsem méně chápavý, prosím o vysvětlení

    Děkuji.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:47:44     Reagovat
    Autor: Libb - Libb
    Titulek:Re: Re: Test
    skupina 1: pokud chci učit, musím na pajdu.
    skupina 2: pokud nechci učit, ale chci lehce zíslkat titul, jdu např. na pajdu.
    pokud je skupina 2 početnější, než skupina 1 (a to ještě je třeba zvážit, že existuje přesun ze skupiny 1 do sk. 2 - opačný změr bude malý, ne-li nulový), platí pak vámi ztučněný výrok.

    Musím souhlasit s poslední větou (před Děkuji)

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:57:48     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Test
    Skupina 3: Konkretni fakulta nabizi zajimavejsi program v danem oboru nez jina.
    Skupina 4: Chce ziskat vzdelani v oboru, ktery je zajima, aniz by meli nutne ambici se mu v budoucnu striktne venovat.

    Navic lide uz vetsinou nejsou na urovni zaku seste tridy, aby svou budouci predstavu o povolani spojovali s nazvem skoly. Takze jim dochazi, ze z filosoficky fakulty nechodi sami budouci filosofove, z pedaku ucitele a ze zemedelky zemedelci.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 16:16:43     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Test
    Pokud chcete učit a zajímá Vás jiný obor (např. biologie) tak si jí můžete vystudovat jako odbornou a k tomu ještě získat pedagogické vzdělání. Je to složitější, ale zase se více dozvíte o oboru (i když jste ve výsledku jednooborový učitel, což je trochu profesní komplikace). Má žena jest bioložka (specializace vývojová - nezaměňovat s evoluční) a učí.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:34:44     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Test
    Škola vychovává žáka proto, že v ní žák tráví podstatnou část svého aktuálního života

    Chápu to tak, že kdyby žák ve škole trávil ještě větší část svého života, bude i víc a líp vychovaný.

    Děkuji.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 15:26:45     Reagovat
    Autor: StanleyK - stanley
    Titulek:Re: Re: Test
    Skoro škoda reagovat, nechápete to zjevně ani dost málo. Vychovat kohokoliv nelze víc nebo míň, pouze líp nebo hůř. Citovaná věta neříká nic ani o tom, zda škola vychovává žáky líp či hůř než rodiče, ani o tom že by tato výchova měla trvat déle než trvá.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 15:45:23     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Test
    O kvalitě té výchovy Stanley nic nepsal.

    A ano, pokud by žák ve slušné škole, která i vychovává, trávil více času, bude lépe vychován. Pokud by strávil víc času v nějaké škole, kde vymývají mozky, bude mít více vymytý mozek.

    Jinak já jsem raději dal děti do školy, provozované nadací, která jasně deklaruje, že je křesťanská a v tomto duchu tam probíhá výuka, než abych je nacpal do údajně zcela neutrální školy provozované obcí. Ona ta škola vždy nějaký vliv na výchovu mít bude* a já jsem radši, když vím na čem jsem, než aby mi na té údajně neutrální škole kazil děti nějaký zakulený socan a multikulturalista.

    Je-li nějaké "výchovné působení" součástí nabídky služeb a není-li všem diktováno státem, nevidím v něm zase takový problém. A evidentně ho tam nevidí ani rodiče dětí, kteří posílají své potomky na elitní internátní školy.
    ___
    * Na výchovu působí spousty nejrůznějších detailů jako je např. chování učitelů a personálu školy, způsob organisace výuky atd. atd. Výuka, která vůbec nepůsobí výchovně (ať už libovolným směrem) IMHO ani existovat nemůže.

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 13:38:28     Reagovat
    Autor: Folklorista - O' Pruz
    Titulek:Re: Test
    Optimum je dosaženo ve chvíli, kdy je většina společnosti přesvědčená o tom, že učitelé jsou dostatečně kvalitní a výsledky školství jsou dobré.

    Kupodivu optima bylo dosaženo. Většina společnosti je přesvědčena o tom, že učitelé jsou mizerní a takto vypadají i výsledky ve školství.

    Mizérie plodí zase jen mizérii.

    Pokud se pletu prosím o doplnění.

    Děkuji.

    Komentář ze dne: 05.07.2010 15:31:30     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:no..
    ..učitelé se budou mít dobře.. já si už delší dobu hledám novou práci v soukromém sektoru, neb až mě škrábnou plat (změnou tabulek) o 10% jak slibují, tak vám garantuji, že za 10KKč hrubého opravdu ajťáka se stovkou počítačů, několika servery a plnou podporou uživatelů, dělat nebudu..(a pochybuji, že za ty love seženou nějakého studentíka) to raději budu regnutej na úřadu práce a budu mít spoustu času na bokovky a svoje záliby.. než jako debil chodit makat do práce..Pokud je tohle záměr naší vlády, tak jim tleskám, protože se jim to opravdu zase povedlo..

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 15:37:56     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: no..
    Vy jste v současnosti učitelem? A to píšete "o 10%"? Hmmm....

     
    Komentář ze dne: 05.07.2010 15:50:53     Reagovat
    Autor: Ebo - Roman
    Titulek:Re: Re: no..
    ..ne.. psal jsem, že učitelé se budou mít dobře.. ale ostatní ve státním sektoru to vodserou.. já nejsem učitel, ani nedělám na úřadě..

    Komentář ze dne: 05.07.2010 18:11:01     Reagovat
    Autor: zhouba - zhouba
    Titulek:Měli jsme lépe měnit
    Nic by se jistě nestalo, pokud bycho "své" politiky vyměnili za slivovici. Možná by dnes bylo o něco veseleji.

    Komentář ze dne: 05.07.2010 20:47:13     Reagovat
    Autor: nautiluZ - nautiluZ
    Titulek:Uz to bylo potreba rict!
    DF, Diky, konecne si opet krasne shrnul a nahlas rekl politicky nekorektni, ale snad jeste o to vic pravdivou pravdu.
    Kez by lidi kteri se neboji proste rikat pravdu pribylo.

    Komentář ze dne: 06.07.2010 00:56:54     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:-
    Dle informací ze širšího rodinného kruhu se školství stále pohybuje v mé generaci známém modu, kdy do třídy vstoupí součka píča nebo šmejd, ze kterýchžto se žákům strachy sevře zadek, na jiného učitele se naopak děti velmi těší a "dokonce" jsou samy ochotny přiznat, že je i něco naučí...tomu všemu šéfuje ředitel-ka školy, kterýžto je zodpovědný za složení svého sboru, leč odstranit stárnoucí neurotičku, co se na dětech "uklidňuje" například otloukáním hlav o tabuli apod., je zřejmě mnohem komplikovanější než odstranit zkorumpovaného ministra. Rodiče píší stížnosti, chodí do školy řvát, leč odezva nic. Ředitel-ka to pokryje. Školní kuchyně je stále loterií, někde vítězství, jinde total průser...OK. Změnit školu. To lze jistě ve větších městech, ale venkov s jednou školou ve vesnici střediskové, tam je to problém. Navíc pro děcka je změna tlupy a náhlé dojíždění místo pár minut pěšky další problém a zbytečná zátěž. Pokud nechce školu opustit právě z důvodu složení tlupy, jíž velí místní dobytek, syn starosty a od toho se odvíjí postoj ředitele...Školství se mi jeví jako podobná zašívárna "za větrem" jako městská policie nebo dráhy. Jistota jakéhos příjmu, především záruka "odolnosti" vůči nejistotě trhu, zpětná vazba na kvalitu práce nulová či ignorovatelná, zřejmě velice vhodná pro lidi, co chtějí "v klidu přežít". Jsem-li zadobře s ředitelem, projde mi alkoholismus, duševní "slabosti", učení se nové látky s týdenním předstihem před žáky...zkrátka nezpůsobilosti všeho druhu. Další věc je náplň učiva. Nepochybuji, že by bylo jen otázkou historicky velmi krátkého času, kdy by do osnov bylo přimícháno biopalivo, spásná řepka, strašlivé oteplování a jiné, nebýt zásahu jednoho hackera a odolávajících klimarealistů, navzdory systémovému výplachu...Přepisování dějin a faktů podle aktuálního náhledu by mělo zůstat směšnou hrou pro "velké", dětem by se měl vštěpovat pouze zdravý náhled a nezbytná skepse při příjímání aktuální látky nebo se na část vyučovaných témat raději vys...atd. Prostě - nasypat do tohoto panoptika pouze větší balík peněz je všechno, jen ne systémové a racionální...
    Střední stupeň s možností soukromých škol už nabízí jisté možnosti výběru. Tož si říkám, jestli je myšlenka např.soukromých základních škol mimo mísu...na jakoukoliv zásadní změnu skrze stát se prostě spoléhat nelze. A s názorem na VV souhlasím...pokud mi nebylo přesně jasné, proč je někdo před volbami nazýval stranou populistickou, tak teď už je celkem jasno...
    Školství funguje vlastně úplně stejně jako ostatní státem postavená odvětví. Policie, soudy...za co převezme "záruky" státní úředník, stojí za vyliž p...l a výsledek stejně jen kopíruje procentuální poměr těch solidních a zapálených pro věc proti vohnoutům a zmrdům...Vlastně lidskou cestu trvale ovlivňuje množství setkání s lidmi - s výbornými nebo s těmi, na které se pak snažíme zapomenout. Děti mají obrovskou výhodu přijímání bez předsudků a zároveň téměř nekonečnou manipulovatelnost, zapříčiněnou neschopnosti porovnání nových dojmů s dostatečným počtem jiných zkušeností.
    Musím dodat, že jako nerodič vůbec nezávidím rodičům, co své děti vydávají napospas instituci školství a večer s napětím čekají, co "zase dneska bylo ve škole "...

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 01:05:00     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: -
    Osnovy? Jake osnovy?

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 01:09:21     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: -
    Učitel učí, co ho po ránu napadne ? Takový chytrý pán a klade tak podivné otázky... :-)

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 01:24:45     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: -
    Ne, ale centralne vydavane a vyzadovane osnovy uz nejaky cas nejsou. Klidne se na nejake zakladce muze ucit vyznavacstvi globalniho ochlazovani a zaklady aplikovane plutokracie, kdyz na to prijde:-)

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 12:09:36     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: Re: Re: -
    Ok, beru "šťouch" zpět... :-)

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 01:35:08     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: -
    kdyby jen neurotičku, v mém okolí je škola, která měla problém odstavit učitelku stárnoucí alkoholičku, všichni to věděli, i žáci, protože docházela pod vlivem i na vyučování, veřejně se všichni tvářili, že problém není žádný, ale možná by přestala pít, pokud by jí zvýšili plat.

    školní jídelna je jiný fenomén, protože ta vlastně nepodléhá nikomu, ani škole, ani úřadu, je to takový ze všech stran dotovaný samostatný útvar. Kterému musí všichni platit, ale nikdo mu nemůže do jeho rozhodnutí mluvit. Tedy může, nějaká stravovací rada nebo komise nebo kýhošlaka, ale tu jmenuje SRPŠ a pak záleží na tom jak kuchyně "politicky a lidsky" zvládne radu. Nic víc.

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 12:03:23     Reagovat
    Autor: t.t. - jouda
    Titulek:Re: Re: -
    ...zrovna vyšel celkem slušně ilustrující článek na iHned - http://domaci.ihned.cz/c1-44638150-stredoskolaku-je-tak-malo-ze-ted-v-pohode-vystuduji- i-ti-kteri-na-to-nemaji
    - peníze přidělují školám podle počtu žáků, takže při klesajícím počtu žáků, daném slabými populačními ročníky, jsou přijímáni i ti, kteří by dříve na studium neměli schopnosti atd.atd. Jak to asi vypadá s kvalitou výuky, když se finance na školu odvíjí od počtu "kusů"...I toto odvětví Matrixu má evidentně "mouchy" velikosti krávy...

    Komentář ze dne: 06.07.2010 11:19:56     Reagovat
    Autor: Grejty - Grejty
    Titulek:s väčinou neúhlasím.
    Pred týždňom som prestal byť učiteľom na súkromnej škole. Podotýkam že škola je súkromná, uvidíme tak, ako to funguje v praxi.
    Tak za prvé, súkromné školstvo funguje ako firma. A ak chceme udržať žiaka (sú zaň peniaze), musíme vyhovieť rodičovi (princíp náš zákazník - náš pán). A pre rodičov sú všetky deti ašpiranti na členstvo v Mense. "Ale veď on to doma vedel, prečo má štvorku? Z takej školy ho vezmem." A čo učiteľ? "Odporúča sa mu" dať žiakovi trojku. Hovno sa tým vyrieši. Dúfam že to niekde funguje tak ako má (a teda škola pre budovanie si prestíže vyhadzuje zlých žiakov).
    K Vášmu prvému bodu: tiež by ma, ako tuším druhého diskutujúceho zaujímalo ako zistíme ktorý učiteľ je dobrý, keď nie je jasné ani učivo (na SVK sú s tým problémy kvôli reforme, neviem ako u vás). Vzťah učiteľ - žiak je vzťahom apriori psychologickým. Môžeš sa aj roztrhať, ak u detí (z rôznych dôvodov ktoré nemusíš sám zaviniť, môže to byť napr. nepravdivá klebeta, a že deti klebetia nesmierne rady, to je fakt) nemáš rešpekt, nenaučíš ich o Einsteinovi nič pretože ťa majú v paži asi ako učiteľku vo filme Obecní škola. Tam bol tento princíp vykreslený excelentne.
    Že učiteľ nevychováva, je, jemne povedané, nepravda. Vy ako rodič nemáte kde a kedy vidieť Vaše dieťa v kolektíve dvadsiatich detí, ak nerátame hranie futbalu (a nevídam žeby okolo ihriska kde pubescenti hrajú futbal postávali rodičia a kárali ich za nadávku spoluhráčovi). Deti sa v škole správajú inak (videl som nejeden taký prípad). Rozdielne sociálne roly sa tomu vraví. A v tomto prostredí je nutný nekto kto ich socializuje - učiteľ. Nebudem sa rozpisovať, sú o tom tony kníh.
    Je pekná predstava že učiteľ si zaslúži priplatiť ak je dobrý, je to však veľmi ťažko merateľná veličina. Kedy je to tak? Keď používa nové metódy učenia podľa najnovších neuropsychologických teórií? Alebo podľa čoho? Podľa známok? Čo robiť s chytrým žiakom, ktorý sa neučí, pretože sa nudí (klasický problém nadpriemerne inteligentných detí)? Keď nastavené podmienky jednoducho nespĺňa, napriek tomu že vie trebárs vymenovať všetky známe druhy dinosaurov? Dať mu dobrú známku? Funguje to vo firme tak že ak ja vymyslím niečo čo by pri veľkej investícii mohlo firme v horizonte desiatich rokov ušetriť polovicu výdavkov a kôli vymýšľaniu tohoto systému o ktorý ma nik nežiadal absentujem v práci, resp. nespĺňam plán práce, dá mi za to majiteľ vyšší plat alebo ma vykopne? Skôr to druhé, však? Klient čaká na súčiastku a moje vynálezectvo má v análnom otvore.
    Škola sa teda k súkromnej firme prirovnáva veľmi ťažko, osobne by som to robil nanajvýš opatrne.
    ...a milióny ďalších problémov.
    Budem tršku osobný: vyšší plat v školstve by ma v ňom udržal a rozumní učitelia by sa snažili viac (budovať si k žiakom vzťah, hľadať nové spôsoby učenia etc.). S deťmi sa pracuje výborne a napriek všeobecnému klišé o tom že deti v školách sú fagani si to nemyslím a mal som ich veľmi rád. Obdobne je to u mnohýh kolegov.
    Na záver: myšlienka oceňovania učiteľov na základe ich práce je skvelá ale ťažko ju realizovať. Vyšší plat by určite motivoval ale s braním peňazí z vojska nesúhlasím rovnako ako Vy.
    Prajem pekný deň.

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 11:40:56     Reagovat
    Autor: Grejty - Grejty
    Titulek:Re: s väčinou neúhlasím.
    podotýkam (k môjmu prvému odstavcu) že vedenie školy odo mňa nikdy nechcelo zlepšiť známku pre peniaze za žiaka. To len, aby som nekrivdil riaditeľovi inštitúcie, je to správny chlap na správnom mieste.

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 23:33:05     Reagovat
    Autor: Keram - Keram
    Titulek:Re: s väčinou neúhlasím.
    S Váma naprosto souhlasím, když teď zpětně vyhodnocuju svoje SŠ vzdělání, kdy jsme pár učitelům říkali, jak tuhle školu nemůžem doporočuovat pro další studenty, byly z toho úplně v pr**i.. Oni jsou prostě závislý na počtu studentů a co tam berou teď za studenty, škoda povídat, učitelé úplně sralo že my jsme poslední normální ročník co končil školu, ale teď daj maturitu fakt úplně všem, oni prostě musí, jinak by nezískalo nové studenty... Dále bych chtěl podoktnout, že většinu učitelů co jsem neměl moc rád, tak alespoň musím objektivně řici že něco naučili teda když dotyčný chtěl :). A posuzovat kvalitu, no osobně bych to asi moc dělat nechtěl, tam je tolik kritérií až to není hezký. Znám třeba jednu kámošku která teď učí druhým rokem a asi za 12k hrubýho? lol, i když je to první stupeň(ten je podle mě nejdůležitejští na rozvoj dítěte). A myslím si že učí kvalitně, soustavně se na vyučování připravuje atd. A proto ohánět se paušálně o kratší pracovní době, je trochu krátkozraké..

    Komentář ze dne: 06.07.2010 12:21:17     Reagovat
    Autor: lexxa - Lexxa
    Titulek:Co tu ještě nezaznělo
    Je faktem, že přidáním peněz učitelům se kvalita školství nezvýší. Jistou skutečností je to, že školské odbory začnou řvát, že chtějí pro učitele přidat do tarifů pro ministra to bude oříšek jak je odpálkovat. Faktem tedy zůstává, že odbory brzdí růst kvality pedagogů tím, že proklamují komunistické myšlenky "všem stejně" bez ohledu na výsledky. Efekt snad přinesou srovnávací zkoušky v pátém a devátém ročníku, ale nesmí to dpadnout jak státní maturity.
    Ale co ještě veřejnost moc dobře neví je snaha "zelených" úřednic z MŠMT, neziskovek jako je Amnesty International, Společně do školy aj. za mohutné podpory České školské inspekce převést cca 40% žáků ze Základních škol praktických (dříve školy zvláštní) do běžných škol základních. Jedná se asi o 6500 žáků, kteří by se měli vrátit do běžných základek v rámci vládou schváleného Národního akčního plánu inkluzívního vzdělávání.
    Toto bude rozklad základního školství, kdy jeden učitel bude mít ještě ve třídě dva, tři či čtyři žáky, kteří se budou vzdělávat naprosto podle jiných, lehčích "osnov" než zbytek třídy a ani deset asistentů nepomůže.

    Komentář ze dne: 06.07.2010 12:32:04     Reagovat
    Autor: Kadet - Kadet
    Titulek:
    Fakt, že učitelé dostanou přidáno není pozitivem pro nikoho krom učitelů (to se ovšem týká všech státních zaměstnanců).

    Přítomnost státu u výchovy a vzdělávání je o to zrůdnější, že se jedná o naše vlastní mláďata, které škole s dobrou vírou půjčíme. Cílem školy ale není dítě dobře připravit na život, cílem školy je vychovat poslušného ovčana.

    Jediným skutečným řešením je kompletní zrušení státního vzdělávacího systému a ponechání celé záležitosti tržním silám.

     
    Komentář ze dne: 07.07.2010 16:04:11     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re:
    Omyl, cílem školy je tak nějak ustát buzeraci od zřizovatele a inspekce, neztratit se v horách předpisů, hlášení a tabulek.

    Vzdělávací proces a výchova se řeší potom, co škola vyřeší výše uvedené nesmysly. Existují i školy a řada pedagogů, kteří s tímto stavem vedou nerovnou bitvu, ve které občas dosahují úspěchů (!), většinou jsou biti.

    Existuje početná skupina rodičů, kteří své mláďata svěřují škole, aby měli pokoj a mladý dostali papír. Potom řada těch, kteří to dělají, protože musí. Těch s dobrou vírou a nějakými cíli je také dost, ale všichni ani zdaleka ne.

    Ovšem prosil bych o nějaký konkrétní důvod pro tvrzení, že škola se snaží o výchovu poslušných ovčanů, resp. že toto preferuje. Osobně mám zkušenost, že si spousta ředitelů a pedagogů nechá dupat po hlavě, jen aby se náhodou neřeklo, že po dětech něco chtějí, potom by mohl být zápis nových ročníků dost oslaben.



    Komentář ze dne: 06.07.2010 17:00:18     Reagovat
    Autor: Krupp - krupp
    Titulek:
    Nechápu kde vzal D-FENS nápad srovnávat průměrný plat učitele s průměrným platem v ČR. Každý učitel musí mít VŠ (nebo alespoň valná většina z nich).
    Tudíž by se spíše hodilo srovnat plat učitele s průměrným platem vyskokoškoláka.. (teď jsem odněkud na netu vykopal 32tis..?)
    Kde jsou kvalitní učitelé? Vidím to v rodině, kdy učitelka časem rezignovala na nějakou horlivost nebo zápal do učení, když ve svém volném čase musí absolvovat neplacené schůze a "školení" o hovně, nebo když ji může jakýkoliv drzejší spratek nazývat píčou a ona vůči němu nic nezmůže..

     
    Komentář ze dne: 06.07.2010 23:55:10     Reagovat
    Autor: Didier - Martin Vintr
    Titulek:Re:
    Určitě mít každý VŠ nemusí,to je chce-li vyučovat na SŠ,či přednáíšet na VŠ. Na ZŠ většinou se vyskytují učitelé,kteří VŠ nemají...

     
    Komentář ze dne: 08.07.2010 14:04:16     Reagovat
    Autor: LWG - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Na ZŠ je nutno mít VŠ kvalifikaci, dobíhá období,kdy si mohli začít studovat příslušné vzdělání, toto okno se zavírá.

    Existuje pokud vím nějaká možnost učit asi rok bez kvalifikace, pokud není jiný kvalifikovaný zájemce.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2010 17:17:51     Reagovat
    Autor: Didier - Martin Vintr
    Titulek:Re: Re: Re:
    Aha. Já jen,že nám na anší škole bylo vysvětleno,že rozdíl mezi profesorem na SŠ a učitelem na ZŠ je práve to,"že na základce nemaj/nemusej mít vejšku"

     
    Komentář ze dne: 07.07.2010 14:51:28     Reagovat
    Autor: mashur - mashur
    Titulek:Re:
    Můj známý vystudoval VUT stavební a nastoupil jako stavbyvedoucí za 16000 kč hrubého. Musí makat v děšti, zimě, horku, dělá s tou částí populace, kterou většina učitelů ani nechce učit, přesčasy placené nemá, z domu je od pondělí do pátku. Tak jaký je tu rozdíl mezi učitele, který má taky VŠ, tři měsíce prázdnin a menší úvazek? Podle mě by učitelé měli být zticha. Pokud na to stát nemá, tak jej nelze vydírat a uměle dělat z učitelů chudáčky. Spousta z nich je s tím, co má, spokojena a právě pro např. dva měsíce letních prázdnin by nikdy neměnila.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2010 14:50:33     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re:
    Podepisuju v plné šíři.

     
    Komentář ze dne: 08.07.2010 16:45:11     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re:
    Ech, tři měsíce prázdnin? A to jste prosím nabral kde? Osobně vím o letních (dva měsíce bez týdne) + týden jarních + tak cca týden vánočních + 2 dny velikonoce + 2 dny podzim + 1 den pololetky, zuzamen rechnung 2 měsíce 2 týdny, půl měsíce mi někde chybí...


    Komentář ze dne: 07.07.2010 18:43:15     Reagovat
    Autor: Krox - Krox
    Titulek:
    Jak už mám nyní výhrady takřka ke všemu, tak úmysl sebrat prašule vojsku vítám. Dát je kantorům - to už je jiné kafe, nikdo mě zatím nepřesvědčil, že dobře placený učitel produkuje vzdělanější žáky. Ale jestli existuje podělané ministerstvo - pak je to obrana. Jen vzpomeňte, kdo tam řádil, trochu ten seznam zkrátím: Baudyš si střílel do vlastního letadla, Holáň utíkal a skrýval se před kýmkoli, Tvrdík podělal a profinancoval co mohl, Kühnl se napakoval na zbytečných nákupech techniky, Parkanová tak akorát pěla oslavné songy a Barták si pouze buduje bunkry před vyhazovem a nechává se fotit. Neskutečné miliardy vyletěly komínem. Čím míň peněz budou mít k dispozici, tím méně prošustrují. A nedostatek speciálních vyšívaných slipů snad přežijí. Nejnižší šajbou v naší "profesionální" armádě se stal rotný, který třpytem svých hvězdiček na výložkách oslepoval prosté vojáky jiných amád, takže mu ihned vzdávali čest i hodnosti vyšší. Docela trapárna, o které se tady moc neví. Už se prý chystá znovuzavedení vojínů. Trapné nářky na snížení příspěvku na bydlení - voják je tu od toho, aby bojoval a popřípadě padl, tak nechť drží hubu a maká, nebo ať do army neleze. Stovky vyšeptalých absolventů moskevské vojenské akademie v hodnostech plukovníků a vyšších jen dokreslují grotesknost toho všeho. Jsem pro totální omezení všeho, co se armády týká. A samo i pro zrušení Senátu! :-)

    Komentář ze dne: 08.07.2010 08:25:20     Reagovat
    Autor: StanleyK - stanley
    Titulek:Něco k tématu...

    Komentář ze dne: 08.07.2010 17:05:09     Reagovat
    Autor: olavek - Neregistrovaný
    Titulek:Pohled zevnitř
    1) Průměrný plat učitele “kopíruje” průměrnou mzdu v ČR - oba tyto průměry se týkají jen malé části zainteresovaných.
    2) Dostat přidáno by si zasloužili ti, kteří žáky skutečně něco naučí - něco, co se hodí do života - dnes tedy podvádět a nenápadně krást? To je trochu absurdita. Přiznávám.
    V posledních letech probíhá ve školství reforma zvaná ŠVP. Žádný učitel nedostal od státu ani korunu za prosezené hodiny a hodiny práce nad touto reformou, která má zvýšit “použitelnost” žáků v životě.
    3) Snížení platů vojáků se nelíbí asi nejvíc jim. Ale kdo všechno ví, jaké příspěvky vojáci mají? Jeden “případ” ze života. Vojáci mají příspěvek na bydlení - když jsou oba manželé vojáci, tak jsou schopni si těmito příspěvky platit úvěr či hypotéku za krásný domeček. Jaké příspěvky mají učitelé? 500,- Kč za třídnictví :-/ a pak moožná něco za správu kabinetů s různými pomůckami - v lepším případě moderními.
    4) Mnoho učitelů tuhle práci dělá, protože ji má rádo. Jinak by totiž ty neukázněné žáky neučil. A proč jsou neukáznění? Protože na ně rodiče doma často nestačí (nemají na ně čas, shánějí peníze na hypotéky?) a myslí si, že škola má za úkol žáky vychovávat a ne učit vědomosti.
    Studenti VŠ - pajdy se každý rok rozhodují, zda-li půjdou pracovat do školství. Mnoho z nich si to rozmyslí, když jsou po měsíci práxe ve škole zničení, psychicky i fyzicky unavení a rozladění z chování žáků a většinou i z chování jejich rodičů (velmi častým jevem je dnes “Ale to můj Toníček nedělá takové věci, to není možné, on je doma hodný a pomáhá mi.” A přitom může okolí této rodiny dosvědčit, že opakem je pravda.
    5) Dnešní zákony nahrávají spíše žákům a jejich rodičům. Kantor nemá jak se bránit proti agresi žáka (a jeho rodiči). O tom, že není výjimkou, když žáci nosí i na ZŠ věci, které se mohou stát zbraní, jistě ví mnoho učitelů. Obecně si myslím, že by se peníze mohly čerpat třeba z platů našich politiků...ale to je jiná kapitola.
    6) Společenskou prestiž mívali učitelé téměř vždy. Kam se ale ztratila? Co je toho příčina? Dříve byl učitel NĚKDO. Měl spoustu znalostí, byl váženým občanem města. Kam se tohle vytratilo? Dnes MUSÍ každý učitel projít systémem vzdělávání až po nejvyšší stupeň. Znalostí tedy má spoustu. Jeho autorita je ale narušená obecným problémem dnešní společnosti. Který rodič má autoritu před svými dětmi? Který rodič naučil děti, jak se chovat a co je slušné chování? Málokterý - a těm, kteří to zvládli se ostatní často hloupě smějí.... Dalším problémem je, že ve školství pracuje velmi málo mužů. U nich je získání autority přece jen jednodušší než u žen.
    7) V naší republice je stanoven minimální počet žáků na jednoho učitele. A podle toho také musí někteří ředitelé propouštět či nabírat nové zaměstnance. Nemůže tedy na státních školách nastat situace, že by bylo na jedné škole více učitelů než žáků.

    Absurdních vyhlášek a zákonů v této republice je spousta. A když jde o rozdělování peněz, můžeme počítat s tím, že se vždy najde někdo nespokojený. Jen nechápu, proč se nesáhne na platy politiků, velmi dobře placených ředitelů státních podniků, které jsou v peněžní tísni. Nebo proč má dostat člověk, který je celý život na sociálních dávkách, důchod vypočítaný z průměrného platu?

     
    Komentář ze dne: 10.07.2010 20:50:03     Reagovat
    Autor: PanPredseda - PanPredseda
    Titulek:Re: Pohled zevnitř
    Ad 3) A ucitele po vystudovani pajdy, dostanou rozkazem ze nastoupi tamatam a po par letech jsou treba z duvodu reorganizace preveleni na druhy konec republiky?

    Komentář ze dne: 10.07.2010 21:10:17     Reagovat
    Autor: CRAZYL - Neregistrovaný
    Titulek:Učitelé
    Učitelé si větší platy rozhodně zaslouží (mluvím o učitelech na základních školách,nikde jinde) , protože to co zažívají ve škole je dost těžké. Sám to znám dobře z rodiny jak se moje matka vracela zdrcená ze sídlištní školy s tisíci dětma. Po dvaceti letech už radši odešla protože by se asi zcvokla

     
    Komentář ze dne: 10.07.2010 22:45:12     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Učitelé
    Někteří učitelé si zasouží násobky současných platů, jiní zase nakopat do řiti. Kdo patří do které kategorie, to jsou asi nejlépe schopni posoudit ředitel školy a rodiče žáků.

    Jenže při současném stavu to tak nefunguje. Státní školy jsou protežovány vyššími dotacemi na žáka než školy nestátní, do řízení kecá ředitelům halda úředníků a jejich výplodů...

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.