D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Horst Fuchs tuning
    (ze dne 20.03.2005, autor článku: D-FENS)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 20.03.2005 21:28:37     Reagovat
    Autor: datel - Neregistrovaný
    Titulek:
    Taky jsem před mnoha lety tunil ale dnes mi auto,který neni pěkný už z fabriky,nesmí do baráku...jo a při čtení jsem se chechtal :o)

    Komentář ze dne: 20.03.2005 21:32:28     Reagovat
    Autor: Zamrdanej vohnoutsko zmrdobijící hulibrk - Neregistrovaný
    Titulek:Njno
    To se máš čím chlubit .....

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 11:56:59     Reagovat
    Autor: datel-kabel - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Njno
    presne voe, skvici se zmrdismus...

    Komentář ze dne: 20.03.2005 21:51:26     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:tuning motoru
    Dovolil bych si D-FENSe trochu poopravit - výměna EEPROM s mapami není jedinou možností - na některá auta existují celé alternativní řídící jednotky, zpravidla konstruované primárně pro závodní verse dotyčných motorů a ve spolupráci s jejich výrobci. Z českých konstrukcí třeba jednotky firmy Michl pro motory VW/Škoda nebo firmy ADCIS pro motory Tatra. Něco jsou vyložené závodní speciály, ale dá se pořídit i jednotka dobře použitelná v běžném provozu. Pravda, bavíme se pak o jiných částkách než 16 tisíc Kč.

    Komentář ze dne: 20.03.2005 23:14:36     Reagovat
    Autor: sovjet - Neregistrovaný
    Titulek:
    zatim asi nejveselejší názor na toto téma jsem slyšel někdy v r. 1999, kdy mi známej, novopečenej majitel oktávija 1,8T, pošeptal do ucha, že fabrika tam dává míň koní, než ten motor snese proto, aby si dodělávači motorů vydělali aspoň nějaký prachi.a protože von to dobře ví, nechal si tam "dodělat" asi 20 koníků a celej dlouhej ROK! si to na dálnici výborně užíval.:-))) "ABY SI VYDĚLALI ASPOŇ NĚJAKÝ PRACHI", bylo předpokládám "tvrzení v ceně upgrade řídící jednotky"

    Komentář ze dne: 21.03.2005 00:47:37     Reagovat
    Autor: já - Neregistrovaný
    Titulek:njn
    Nojo, prostě se shodnem na tom, že Impreza wrx sti v americký specifikaci s japonským prodrive kitem prostě ruluje:-) a tuzéři můžou zdokonalovat jak chtějí, ale na tohle auto nikdy mít nebudou (jak prachy tak výkonově)

    Komentář ze dne: 21.03.2005 02:25:07     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:
    Jasně tuzéři se můžou zahrabat :) Jo a Camaro se píše s jedním r :) mám doma tak vím.. taky auto co není třeba skrášlovat :) a poskytuje prostor a bezpečí..

     
    Komentář ze dne: 21.03.2005 23:19:04     Reagovat
    Autor: moussa - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    zkrášlovat! :-)

    Komentář ze dne: 21.03.2005 09:02:28     Reagovat
    Autor: Pat B. - Neregistrovaný
    Titulek:čipovat dýzl?
    Von vůbec nápad přečipovávat chrochty je lehce dementní, ten motor (když tomu tak chcete říkat) je stavěnej jako úspornej a ne výkonnej - muj kámoš (jinak hrozný prase na silnici) si nechal přečipovat ouplně černý TDI v ochcáfce - no asi to rychleji jede ale standardní 4,5 - 5 l/100 km se změnili na 9 - 10 a co se týká životnosti - uvidíme ....

    Komentář ze dne: 21.03.2005 10:20:29     Reagovat
    Autor: ryba - Neregistrovaný
    Titulek:jojo
    ted jsem se smal, kdyz jsem vyjizdel ze semaforu, prede mnou v levym nenapadny mondeo bez oznaceni cehokoliv, v pravym pruhu octavia tdi. Na toho ridice jsem videl...tak 30 let, meliry na palici, vyraz zavodnika rallye...padla zelena, oktavka vyrazila, saze litaly z vejfuku, uplne cerno...tohle asi normalne motor nedela ne? Nicmene nenapadny stary mondeo s prehledem zrychlilo, ze to i me prekvapilo a saze zustaly daleko za nim...kluk v octavii jen ziral:) Nejvic se mi libily ty saze a nic:))) Tdi ma svy vyhody, ale benos je benos...

     
    Komentář ze dne: 21.03.2005 12:27:49     Reagovat
    Autor: Milna - Neregistrovaný
    Titulek:Re: jojo
    To vypada na ZETEC...

     
    Komentář ze dne: 21.03.2005 20:21:05     Reagovat
    Autor: Jirka - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: jojo
    Zetec? U starého Mondea bych to spíš tipnul na Duratec 2,5 V6. Fajn motor, je škoda, že má objem těsně přes 2,5 l.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 01:03:17     Reagovat
    Autor: opas - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: jojo
    To má můj kolega. Říká, je to jezdí pěkně, ale žere to kolem 10 litrů a je dražší servis. A povinné ručení taky není žádná láce.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 08:37:03     Reagovat
    Autor: Mikki - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: jojo
    Od roku 1999 má ten motor naopak nějaký ten mililitr pod 2.5 .o) Takže pokud někdo chce 2.5 V6 u Mondeí do 2000, tak poslední rok je optimum.
    A propos, kromě 1.6 16V si s černým TDI poradí každý Zetec resp Zetec-E v Mondeu (1.8 16V, 2.0 16V).

    Komentář ze dne: 21.03.2005 12:02:33     Reagovat
    Autor: abu - Neregistrovaný
    Titulek:
    Mimochodem lidi nevite jak by se dal jednoduse trosku zvednout (+10kW?) vykon klasickyho bezinu 2.5 T?

     
    Komentář ze dne: 21.03.2005 12:39:23     Reagovat
    Autor: Petano - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Tady takove upravy se delaji napriklad vetsinou tak ze se:

    1) presadi sani aby poradne licovalo a nebyly tam nejaky ostry hrany a nezadane turbolence ...
    Lepsi filtry, vetsi mezichladice vzduchu ... mnohdy staci jenom premistit mezichladic na jine misto protoze je od vyroby trochu blbe umisteny (myslim ze tim trpi napriklad TDi ve fabii)

    2) totez u vyfuku ale tam to nema tak velkej vliv, spis se delaji nove vyfukove svody - a tim myslim profi vypocitany svody na konkretni motor a ne tam navarit trlustou rouru protoze tim se to akorat pokazi ... a zadny univerzalni neexistuje ... vzdy musi byt konkretne na motor.

    3) zvysuje se komprese napriklad snizenim hlavy, a nebo se naopak komprese snizuje ale o hodne se zvysi plnici tlak turba ale tohle fakt zalezi na motoru

    4) pak se delaji treba ostre vacky apod.

    Nicmene jestli ten motor co mas uz ma neco nabehany a nema napriklad hydreaulicky ovladane ventily tak tech 10kW ziskas ZPET tim ze si nechas nastvit ventilove vule ... priklad.

    A nez se pustis do nejakejch chip tuningu tak je nejlepsi se domluvit s tim chiptunerem ze pojedete do zkusebny kde se auto otestuje na vykon, kroutak a emise a pak at nacipuje a znova a kdyz tam narust bude tak zkusebnu a chiptuning platis ty jinak plati on a dava do puvodniho stavu. Pokud je to seriozni borec tak na to pristopi ... jinak bych to nedelal. A ta zkusebna vychazi zhruba na 4 tisice a muzes si tam otestovat potom treba i brzdy nebo stalost vykonu - jak dlouho motor vydrzi davat maximalni vykon ... vetsina modernich motoru to vydrzi tak 10 - 15s a pak zacne rvat nejaky cidlo a vykon jde dolu ... takze tohle bych si taky po tom tuningu nechal vyzkouset ... jestli to melo vubec smysl - abys treba nemel o 20kW vic ale motor by to byl schopen dodavat jenom 6 sekund ...

     
    Komentář ze dne: 25.03.2005 10:04:48     Reagovat
    Autor: JMH - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Docela rozumný nápad je sada kotoučů + brzdových destiček, které spolu dobře fungujou (fslušných servisech to mívají vyzkoušené), fpořádku geometriji, tlumiče, pravidelně vyvážená kola, odpovídající rozměr gum, slušný gumy a hlíny. Díky jistotě na brzdách pak jezdíš úplně jinou ligu.
    Co se týče výkonu motoru: sportovní sání, při výměně oleje automaticky měnit resp. čistit filtr, krabice+filtr nejsou tak drahý, u některých aut pomůže vyndat katalyzátor. Seřízené vůle ventilů, vstřikovací tlaky. A často měnit olej, jestli to míníš hodně točit, hlavně po zimě, olej nejvíc degraduje studenýma startama.
    Než různé tuningy, radši víc servisu a u dobrýho motoráře.

    Komentář ze dne: 21.03.2005 13:52:16     Reagovat
    Autor: Ajsik - Neregistrovaný
    Titulek:Trochu jiny chiptuning :)
    Napriklad na Saxo VTS 1,6 16V DOHC se da koupit primo v peugeot motorsport RJ pro zavodni ucely. Cena je smesnych 300Eur za kompletne prestavenou ridic jednotku (ne jen tupe meneni map).

    Auto jde okamzite za plynem, maximalka je z puvodnich 205 (ne tachometrcikych) nekde za 215. Akcelerace 0-100kmh se taky zlepsila, omezovac je mirne posunuty. ALE motor uz jede dobre jen na Natural 98 a vys, pri ubrani plynu nekdy az 5 sekund dohoriva nespalene palivo ve vyfuku (tzv. takove to zname rally chrochtani kdyz uberou plyn) a spotreba radeji bez komentare ... Diky tomu ze to vyrobil primo vyrobce auta i motoru tak presne vi jake ma motor rezervy a jak optimalizovat seriovou jednotku :)

    PS: jinak s touhle jednotkou to pres emise neprojde :) a kdyby tam nekdo treba nechal pro dobry pocit KAT tak pocitam ze do tydne zhori :)

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 21:19:54     Reagovat
    Autor: mrazík - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Trochu jiny chiptuning :)
    Katy se do závoďáků dávaj kovový, a mají 100 až 200 děr, takže jsou mnohem víc průchozí. Ale stejně bych emise na to radši neměřil.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 21:25:54     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Trochu jiny chiptuning :)
    Já sice nemám závoďák, ale kvůli zvýšenému tepelnému namáhání (vzduchem chlazená V8) tam tyhle katalyzátory mám taky. Přes emise projdu zcela v pohodě a bez uplácení. Jediná vada na kráse je cena toho katalyzátoru - ca 20 kKč za kus a jsou tam dva.

    Komentář ze dne: 21.03.2005 16:47:16     Reagovat
    Autor: Viktor Janeba - Neregistrovaný
    Titulek:Chacha
    "Článek se měl jmenovat „Nakup, votuň a chcípni v troskách“."

    Tak tohle je VYBORNA hlaska... :-))).

    Jinak Impreza WRX zas tak moc vytunena neni... spis takova WR1, ta by se mi libilaaaaaa...

     
    Komentář ze dne: 21.03.2005 21:37:26     Reagovat
    Autor: já - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Chacha
    Stačilo by Stičko:-). Nebo jak jsem psal výše, americká specifikace s japonským prodrive kitem. Pak je taky zajímavý Type 25, ale ten sehnat, to chce nervy a taky slušný obnos:-(


     
    Komentář ze dne: 21.03.2005 23:39:39     Reagovat
    Autor: Viktor Janeba - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Chacha
    Prodrive jsou anglani, ne?

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 10:25:48     Reagovat
    Autor: já - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Chacha
    Rozhodně ano, ale pro japonský trh mají lepší výkon zvyšující kit než pro Ojropu. Teda, do teď to tak bylo, nějakou dobu jsem to nesledoval, takže možná už se to vyvážilo a je jedno, jakou specifikaci toho kitu máš. Já bych bral cokoliv, pokuď jde o Scoobynu.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 11:38:58     Reagovat
    Autor: Viktor Janeba - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Chacha
    Jo, to maj... kvuli emisim v Evrope.

    Taky bych bral cokoliv... klidne i "starou" GT. A nebo Legacy Spec B.
    Minulej tejden jsem za jednou Imprezou GT jel od Ikey na Cernaku pres dalnici az ke sjezdu zpatky na Cernak a myslel jsem, ze v ni sedi nejakej maser a provokuje me (mam na sve Octavii RS masku, tak si asi namlouval, ze je to cele RS). Jel totiz jak s hnojem , ale na kazdem vyjezdu ze zatacky na to na chvili silene dupnul, zavlnil se a ubral.
    Pak jsem ho mijel na sjezdu a musel jsem se desne tlemit. Za volantem blondyna v koktejlkach a asi i lodickach a vedle ni na spolujezdci jeste jedna. Asi si pujcily od pritele nakupni tasku a nevedely, co s tema vsema newtonmetrama delat :)))).

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 16:30:06     Reagovat
    Autor: já - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Chacha
    Heh, tak to je pěkné:-)) Já už se tak těšim až budu moct konečně řídit a prožívat taky podobný momentíky....kur*a, až v prosinci:-(( Zatim musim jen číst speed a autocar (tedy, ono je to carauto, ale nehodlám tomu tak říkat) a těšit se jak malej Jarda.

    Komentář ze dne: 21.03.2005 17:17:10     Reagovat
    Autor: vidlák - Neregistrovaný
    Titulek:no,kluci,

    povídání od D-FENSE jako vzdycky super,ale ted mám mo~nost vodit novou A 6 3.0Tdi - 225PS,450Nm a ze by byla v kategorii líných "chrochtadel" bych tedy nerekl....

    Komentář ze dne: 22.03.2005 00:27:15     Reagovat
    Autor: Bubik - Neregistrovaný
    Titulek:zvláštní je, že nikdo si nekoupí
    levnou barevnou televizi v OKAY a nepřeprogramuje řídící procesor. Taky neznám nikoho, kdo by přeprogramovával jednoduchou automatickou pračku na špičkový model od AEG nebo do kotle od ústředního topení dával firmware od Junkersů
    Znám pár lidí, co si nahráli do DVD vypalovačky firmware z vyššího modelu. Vytunili ji tak ale většinou jen na chvíli. Pak se jim v ní zničilo medium a páličku vzalo s sebou, nebo se ukázalo, že vytuněná pálička pálí sice rychleji, ale zato nečitelně.
    Podstatně složitější a náročnější ECU motoru však zkouší tunit kdekdo. Aniž by věděl, co to udělá dlouhodobě, jaký má změna EPROMKY vliv na emise, HLUK, spotřebu, dynamiku, životnost motoru, jízdní vlastnosti, bezpečnost atd atd. Je to bohužel naše národní specialita, nikde v civilizovaném světe by vůz vytuningovaný ve stodole neprošel přes první policejní kontrolu na silnici.

    Je to jednoznačně chyba naší policie a STK - amatérsky vytuněné vozidlo z jiným výfukem, mrtvým katalyzátorem, modrými světýlky vpředu vzadu dole a černými zalepenými skly prostě nesplňuje homologaci a první policajt by ho měl srazit ze silnice a STK odebrat papíry.

    A kdo chce mít motor s vysokým výkonem, prostě musí tak jako všude v západní Evropě o trochu dýl šetřit - třeba na AMG.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 02:38:53     Reagovat
    Autor: Shrek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: zvláštní je, že nikdo si nekoupí
    Hmm, a odkud myslíš, že pochází 80% zde používaných programů do těch tvejch slavnejch EPROMek?

    Většinou je dělají v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Itálii lidi, kteří zdrhli z DTM, od Bosche, z F1, prostě odkudkoliv. Mají velký firmy, speciálně vyvinutý programy, motorový brzdy a hlavně subdealery, jako je třeba UR Tuning.

    BTW 16kB EPROMku, která se maže pod UV lampou, má leda tak starej pekáč z roku 1991. Od té doby se mnoho změnilo.

    Komentář ze dne: 22.03.2005 02:28:23     Reagovat
    Autor: Shrek - Neregistrovaný
    Titulek:Vaříš z vody ...
    Trochu tendeční článek.

    1) Neznáš Richarda Ulipa. Když někoho neznáš, nesuď podle jedný hlášky (nebo více hlášek) v novinách. Kdybys začal dělat svůj srandaweb v roce 1996, napojený na internet rychlostí 14400 přes Bajt BBS, našel bys v Čechách dva-tři lidi, který v té době chiptuningu nějak rozuměli. Buď si jistej, že Ulip je mezi nimi.

    2) Neznáš ani Honzu Čecha, který se snaží psát o tuningu jazykem srozumitelným i tomu největšími vohnoutovi tzn i tobě, protože každej evidentně nemůže rozumět všemu, i když má selský rozum.

    3) Každá fabča RS má z fabriky jiný výkon a jiný krouťák. Jedna má 305, jiná 320. Proto bude mít po výměně programu KOLEM 390.

    4) Evidentně neznáš střeva 96 kW TDI, protože tenhle motor je zhruba někde na začátku výkonovýho spektra, daného použitou GT17, ojnicemi a klikovkou (těch dílů je samo víc, ale právě těmito se liší od 74-77 kW).

    5) Ad tvůj povrboks, asi evidentně neznáš přídavné jednotky třeba od KW Systems (bohužel ke koupi ne za 5000 káčé, ale za troj až čtyřnásobek).

    Suma sumárum, čtení jen pro zasmání. Informační hodnota nula. Maucta ;-).

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 23:17:16     Reagovat
    Autor: D-FENS - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vaříš z vody ...
    Když je pan Ulip takový kabrňák, tak proč ze sebe dobrovolně dělá blba? Kdyby řekl "náš dodavatel technologie udává nárůst o cca 20kW podle stavu motoru", tak bych neměl o čem psát. Jazyk Horsta Fuchse mu v tu chvíli byl bližší a slova životnost, spotřeba, emise, garance vzdálená.

    Pecunia non olet.

    Seriózní tuningový buditel Honza Čech navádí lidi k sebevraždě, a to na téže stránce. Tam totiž doporučuje vytunit Fabii V3 1,4 TDi na 74kW (z 55kW), tedy asi o 40%. Při zachování sériových brzd je takové auto nebezpečné a nikdo by se pod takovou úpravu nepodepsal, natož seriózní motoristický novinář.

    Powerbox je prasárna.

    V článku chybělo COKOLI o přizpůsobení dalších systémů auta (brzdy, spojka) zvýšenému výkonu a to je pro mě ta největší deviace.

    U Fabie RS je známa úprava instalací brzd z Leonu CupRa, sacího traktu vč. ftru z dieselové Ibizy CupRa, náhrada turba Garett GT-17 za jiné s větším průměrem turbíny a individuální ECU vytvořená na zakázku. Že tam tedy nestojí tohle - to je přece tuning!!!

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 10:08:14     Reagovat
    Autor: Shrek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Vaříš z vody ...
    Řekl bych, že za reklamu. BTW nic ti nebrání zvednout telefon, zavolat p. Ulipovi a třeba se pak o tvoje poznatky podělit na stránkách.

    Co se týče reportáže H. Čecha, tak je jedná o tuningový seriál. Brzdy se už myslím probíraly (musel bych se prohrabat haldou časáků, což se mi nechce).

    Powerbox od KW Systems (v podstatě jiný počítač) je rozhodně menší prasárna, než fuel a piggyback kontroléry eEmanage od Greddy resp. SAFC od Apexi, nastavené podomácku, resp. celé computery, jako třeba Haltech Alpha-N (nahrazuje MAF).

    Ad RS s Brembo, velkým IC a GT-22, vezmi a přijď se podívat na 6h LeBrno (viz arc.box.cz), třeba jen jako divák. Takových různě upravených amatérských RSek tam uvidíš dobrých 5.

    Jen takový technická, individuální ECU pro Fabku RS vytvořená na zakázku je u nás utopií. Takovou disponuje jen Volkswagen Racing a kdoví jestli vůbec (pokud bys měl seriózní zájem, můžu ti to z titulu svého povolaní zjistit). V praxi totiž, co se funkčnosti týče, není řídící jednotce Bosch EDC-15 resp. EDC-16 co vytknout a proto většina závodních týmů používá programy udělané na zakázku, často i v kombinaci s powerboxy.

    Shrek
    ten, co píše ohavný plátek jménem "Tuning Magazine"

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 22:53:21     Reagovat
    Autor: odstrelovac - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Vaříš z vody ...
    A proc nejsou u fabie 1.4 16V 74kw jine brzdy nez u jeji slabsi verze 1.4 16V 55kw proc maji obe verze shodny brzdovy sistem jak ucinosti tak provedenim a pritom je rozdil onech 40centicek jako u te udajne tunene.obe verze ..se uvedene jsou tovarni benzinove a v brzdach zadny rozdil.moc to zeres a pozastavujes se nad kokotinama.nejsi tak trochu mistr sveta kterymu za totace tekl sopel z nosu a ted si hrajes na velkyho svetaka podle tech clanku co ctu si proste buh a vsichni okolo trubci a vsechny auta sroty no ty jsi ten kdo muze ridit celej svet takovejch mamrdu tu moc neni.no budu to muset zacit odstrelovat ten druh typu d-fak jako jsi ty se zacina premnozovat

     
    Komentář ze dne: 24.03.2005 20:30:19     Reagovat
    Autor: Tele - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Vaříš z vody ...
    Já osobně si myslím že všechny auta jsou sráče..... ale to jen tak na okraj.Mám totiž jednu dobrou a jednu špatnou.Jeden net nám všem VAG (vasilům) vládne, do Boleslavi přivede, chiptunning automaticky napráská a všechny záruky skásne.Rozezná se nejen přečipovaná ale každá jednotka která nebyla namontovaná na lince.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 23:41:50     Reagovat
    Autor: sovjet - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vaříš z vody ...
    shnek:

    ty's asi myslel Richarda Mullera, toho zpěváka, ne?Jo, ten má některý MOC pěkný písničky, VO TEM ŽÁDNÁ

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 10:12:55     Reagovat
    Autor: Shrek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Vaříš z vody ...
    Myslíš třeba tu ala Abraxas na téma "Richard drogy nebere"? Jojo, Müller rád jezdí po dálnici. Po dvouproudovce, až do Mexika ...

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 10:14:57     Reagovat
    Autor: aleff - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Vaříš z vody ...
    jestli se nepletu, tak je to "Karel drogy nebere" a je to myšleno na Karla Gotta.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 10:19:55     Reagovat
    Autor: Shrek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Vaříš z vody ...
    Nepletete, ale asi jste nepochopil žertovný tón a nadsázku. Jak se totiž do lesa volá, tak se z lesa ozývá ...

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 14:40:38     Reagovat
    Autor: Eddie - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Vaříš z vody ...
    No konečně. Už sem myslel, že to každý D-FENSovi zbaští. Shrek má naprostou pravdu. Sorry D-FENS,ale tady si přetřelil. ;-)

    Komentář ze dne: 22.03.2005 16:25:29     Reagovat
    Autor: buzz - Neregistrovaný
    Titulek:
    No, pokud vim tak Fobie RS nema motor 1.9 TDi, ale SDi, coz je trochu rozdil v nazvu a technologii (nevim jestli to tu nekdo napsal, jenom jsem ty prispevky zbezne procetl). Vadi tomu porad, ze to je naftak. Jak nekdo muze do "sportovniho" auta montovat dieselovy motor. Diesel je pro traktory a nakladaky. To mi prijde jako stejna zhovadilost jako Fabia Combi s motorem 1.2.HTP - kdyz to auto plne nalozim, tak to malem nepujde ani rozjet.

     
    Komentář ze dne: 22.03.2005 21:36:01     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Prdlajs. Fobie RS má TDi 1.9. Ten 1.9 SDi je nepřeplňovaný motor, který se do Fabie také dává (dával?) S tí to je opravdu použitelné jen jako nenáročná hračka pro děti nebo (s přivřenýma očima) nákupní taška. Měl jsem to jednou půjčené na dva dny, najel jsem s tím necelou tisícovku a jen jsem zíral, co si to dnes někdo dovolí dát na trh. Naprosto fascinující je zejména absence jakékoli zjevné souvislosti mezi polohou plynu a chováním motoru - velmi příjemné zejména při pokusu o předjíždění do kopce.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 21:43:01     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Ty jsi jeste neslysel o genialni wolfsburske technologii "binarni plyn"? Vyznacuje se tim, ze ti staci dve polohy - noha z pedalu a pedal az na podlaze... Ma to jednu vyhodu - do vozidel s motorem SDI nemusis kupovat tempomat, postacuje dlazebni kostka ;-)

     
    Komentář ze dne: 25.03.2005 09:46:57     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jo kdyby tam byl alespoň ten binární plyn. Mně to přišlo spíš tak, že škrtící klapku a vstřikování ovládá generátor náhodných čísel :-((

     
    Komentář ze dne: 24.03.2005 15:14:58     Reagovat
    Autor: já - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Věci se mají tak, že konstruktéři hrají počítačové závodní hry a nemají volant, jen klávesnici, takže plyn mají buď ANO nebo NE.

    Komentář ze dne: 22.03.2005 23:56:02     Reagovat
    Autor: sayyy - Neregistrovaný
    Titulek:nafta
    a co mi reknes k motoru 330d ba dokonce 335d ktery je pripravovan od bmw???podle jiznich vlastnosti mi to prijde velice sportovni a leje se do toho NAFTA!
    BMW 330d 204 koni., 410Nm pri 1500, 0-100 km/h 7.2s
    hodne benzinovych aut ma s timto BMW problem...

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 00:37:00     Reagovat
    Autor: sovjet - Neregistrovaný
    Titulek:BMW
    no ja nevim, podle mýho názoru si myslim, že hodně řidičů bmw má problém, že když najedou na víko vod kanálu, vyrazej si zuby vo volant bez vohledu na to, jestli v tom maj benzín, dízl nebo parní lokomotívu.

     
    Komentář ze dne: 25.03.2005 11:31:29     Reagovat
    Autor: Pat Bateman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nafta
    je to auto se VELKYM motorem, ne sportovnim - sportovnost neni jenom ve jmenovitym vykonu, ale (pro mne zejmena) v jeho charakteristice - ochota se vytacen, pocit z jizdy, ne velkej motor dobrej do stacionarnich elektrickejch agregatu ;o)

     
    Komentář ze dne: 25.03.2005 11:35:31     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: nafta
    Od kdy je trilitr velkej motor? ;-)

     
    Komentář ze dne: 25.03.2005 11:44:25     Reagovat
    Autor: týpek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: nafta
    Od té doby, co má cordoba 1.2 HTP sportovní ambice :-)

    Komentář ze dne: 23.03.2005 00:09:37     Reagovat
    Autor: vrb - Neregistrovaný
    Titulek:blby auta
    mě to všechno připadá naprosto směšné, 50kW na auto jako fabia či felicia stačí k přepravě 4 osob do 130 km/h ale na nic víc se nezmůže, protože na to NENÍ stavěná. no a když si to někdo vytuní třeba na 100kW tak udělá místo 160 třeba 195, ale to je všechno, a co třeba podvozek, převodovka, brzdy,... prostě je to kravina.
    pokud chce někdo mít víc klokanů než využije ať si koupí
    a) porše, ferary, lambordžíny nebo tak něco, s tim se už dá netrhnout prdel lecčemu, ale kdo má na to peníze tak není většinou tak vypatlanej
    b)motorku, za málo peněz hodně muziky, a s jezdcem váží kolem 250kg takže nižší kinetická energie a tedy nebezpečí pro okolí než třeba 1500kg oktávka, když už se teda chcete zabít. neznám osobně moc lidí(jednoho) co využijí vše co v motorce je, většinou se dřív poserou nebo je dožene smrt.
    jakožto chudý student jsem si místo motorky koupil takovýho většího bráchu fechtla, jawu 350/640. ale i na tomto zoufalém stroji mě občas potěší když bez problémů akceleruji rychleji než ty vytuněné kraksny s melírem a nakouřím jim dvoutaktem do ksichtu, prostě a=F/m a s tím se toho moc dělat nedá, takže 17kw na 240kg zrychlí více než 70kw s 1000kg.

    Komentář ze dne: 23.03.2005 00:32:28     Reagovat
    Autor: sovjet - Neregistrovaný
    Titulek:nějaký názori
    kamarádi,můžu taky něco říct?za posledních 10let sem řídil vždycky jenom služebáky, což mě baví na řízení asi nejvíc.že bych do těh aut kdy vrazil jedinou svou kačku mi ani ve snu vo fitipaldim nenapadlo. z toho 8 roků dělám do prodeje novejch aut, v důsledku čehož se můj pohled na užívání dopravní techniky zúžil toliko na bezpečnost(jsem srab)&náklady/km(jsem lakomej). samozřejmě bezpečnost je tak širokej pojem, že například v případě dlouhých cest zahrnuje nejen počet hvězd NCAP ale i pohodlí řidiče,atakdále, atakdále, mohl bych vo povídat až do rána.na každej pád jakejkoliv "českej tuning", byť vyvinutej ve švajcu(kde ausgerecht bych chtěl vidět jak takovej tuning projde emisema)(ne, neprojde, tak ho vodvezem do RVHP), je v této mojí pracovně/soukromé filosofii prostředek k mimořádnému plýtvání penězi(ty ale nemaj cenu), tedy zejména časem na jejich vydělání , což je jednoduše řečeno "škoda". jako přesvědčovat vo tom masy nemám potřebu, ať si blbci makaj do foroty. jasněže je to problém v 1ní řadě es té ká (normálně se šušká, že vám klidně natočej emise na jinym motoru,NO JE TOHLE NESKA MOŽNÝ???) . . . . . . . . . ALE JÁ PROSTĚ NECHCI, ABY MĚ PŘEDJELA OKTÁVKA!!! ZAKAŽTE TY KOMPJÚTRY ZE ŠVÝCARSKÝ LIDOVÝ REPUBLIKY!!!

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 07:33:18     Reagovat
    Autor: grey - Neregistrovaný
    Titulek:Re: nějaký názori
    to šuškání o natočených záznamech na jiných motorech pro STK znám z vlastní zkušenosti (u předchozího auta mě na to dostal jeden "garážmistr" co si pořídil měřák na emise a hodlal si na tom založit prosperující živnot. Blbě jsem si pročetl dokumentaci k autu a skočil mu na to - stálo mě to litránek). A nebyl jsem žádný jeho známý, takže strach z postihu asi nula. Jen pro pořádek, jednalo se o diesel, nevotuněnej a byl jsem podle názoru toho "odborníka" lehce přes, tak mi do druhého dne natočil jiný motor. Podle pozdější studie dokumentace k motoru jsem sice byl pořád v toleranci, ale byla to mea culpa.
    Teď mám kdesi výš zmíněné jeté mondeo kombi, sice dost koní, abych se nenechal objíždět těmi, co už je přestal bavit život vlastní i těch druhých v jejich blízkosti, ale to považuji za příspěvek k aktivní bezpečnosti a ne jako poukázku na zábavní honičky po dálnici. Spíš mě na autech "baví" takové věci jako logika zamykání auta (u toho mondea tedy zrovna nic moc), účinnost topení v zimě, vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, klima, uspořádání ovládacích prvků v kabině, spotřeba (taky v tomhle případě nic moc ale jak jsem tu kdysi četl - někdy může být vysoká spotřeba výhodná:-)
    Asi se tímhle příspěvkem moc netrefím do vkusu většiny zdejších přispěvatelů, ale berte to jako názor jednoho z těch, co sedí v "těch druhých autech" když je míjíte ve svých tuňácích.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 09:51:06     Reagovat
    Autor: Petr - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: nějaký názori
    Ale oni tě v těch svých teoretických tuňácích samozřejmě stejně nepředjíždějí. Realita je totiž taková,že ve většině situací na naprosté většině míst je potřeba na předjetí normální 55kW feldy takové zrychlení,které ty jejich ukecané káry stejně nemají. Na dlouhých cestách se jízdní průměry velmi blíží, je většinou jedno v jakém autě kdo jede,dojedou za zhruba stejnou dobu,liší se velmi ovšem únavnost. Ono těch míst,kde se dá opravdu efektivně využívat silný vůz je dnes pramálo. Další věcí samozřejmě je - jak tu již padlo - že běžné vozy mají podvozky navrhované na povolené rychlosti a pak vibrace a nestability dají najevo,že si motor můžeš udělat třeba tryskovej,když k tomu není příslušně vyladěný podvozek a úměrné brzdy a spojka a příčná tuhost dnes vždy nevyztužené skořepinové kastle,tak jako by to tam neměli. Z hlediska mého táty ( jezdíval závody ) jsou to většinou řidiči,kteří potřebují být na ulici nápadní - což většinou díky tuningu výfuku odstraněním přepážek jsou - ale městem projedou pomaleji než on a za trojnásobnou spotřebu,což mi několikrát ukazoval. Oni jedou " na emoce",já na plynulost a vysoký průměr. On ten tlustej motor v principu vůbec není potřeba - i když se občas samozřejmě hodí.

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 10:41:02     Reagovat
    Autor: grey - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: nějaký názori
    no to je právě to, co nechápu na tunningu a na tom, jak velký kšeft se z toho dokázal stát. Nikomu neberu jeho touhu mít pěkné a od průměru odlišné auto, ale pro běžný provoz je to skoro k ničemu a náklady (aspoň mně) připadají neúměrné. Ale vzpomínám si, že jsme před 20-25 lety "otuňovali" motorky (každá doba má svoje), ale dělali jsme si to sami, strčit auto nebo moto do profi firmy a mít z toho tunning mi nepřipadá jako záliba, to je jako by si někdo koupil haldu alb známek a tvrdil, že jeho zálibou je filatelie. Ale budiž, je to každého věc. Tomuto koníčku spíš podle mě hodně škodí sami "tuneři", kteří pořádají různé zběsilé honičky a tajné závody. Předem na případné rozhořčené námitky podotýkám, že nechci všechny tyto "koníčkáře" šmahem odsuzovat. Jen by si měli někteří uvědomit, že pokud své otuněné auto nejsou schopni "profesionálně" zvládat, tak s ním mohou zabít (na rozdíl třeba od filatelisty:-)
    Ale pokud jde o potenciální vrahy a sebevrahy na silnicích, tak bychom se stejně tak mohli rozpovídat o stodvacítkářích a žigulíkářích atd atd. Je to fakt složitý...

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 12:59:18     Reagovat
    Autor: King - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: nějaký názori
    2 grey: "...vrahy a sebevrahy na silnicích, tak bychom se stejně tak mohli rozpovídat o stodvacítkářích a žigulíkářích atd... "
    Jakozto husa potrefena bych se chtel rozpovidat o tech "stodvacitkarich" - je neco pro ti necemu provozovat 20let starou, lec udrzovanou skodovku, potezmo priblizovadlo jine znacky? ;o)

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 13:33:01     Reagovat
    Autor: grey - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: nějaký názori
    Nechtěl jsem se nikoho dotknout a jsem na hony dalek považovat řidiče starších aut za "méněcenné". Ovšem ruku na srdce, tato auta nejsou objektivně vzato tolik bezpečná a to ani pro řidiče, ani pro ostatní. Sám jsem měl stodvacítky a jezdil v žigulíku i wartburgu a vím, co to je takové auto např. ubrzdit, o deformačních zónách 120ky ani nemluvě. Člověk musí s autem "srůst" (to ovšem neplatí jen pro 120ky, ale tam trošku víc) a vědět, na jakou vzdálenost jsem např. schopen auto ubrzdit. A když při jízdě 60 po městě v koloně před 120kou někdo před vámi hamstne na brzdu ve vw, ale i třeba ve fóbii, (například před chodcem na přechodu), neubrzdíte to ani omylem. Právě díky vlastní zkušenosti s těmito auty si například víc hlídám zpětné zrcátko a když mi někdo "nahlíží do kufru", tak raději projedu na červenou, než bych zkoušel brzdy toho za mnou.
    Tohle tedy s tuningem nemá nic společného, ale mám ve svém okolí pár mladých nadšenců s ještě teplým řidičákem, kteří si celí dychtiví za pár tisíc pořídí laciné starší (popřípadě vysloveně staré) auto a kombinace takového auta s nevyježděným řidičem může být skutečně vražedná. Takže nic ve zlém, neberte to osobně:-)

     
    Komentář ze dne: 23.03.2005 20:34:53     Reagovat
    Autor: king - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: nějaký názori
    2 grey: Mno, s tou bezpecnostni absolutni souhlas, ovsem jako pilot lehke a krehke konzervy z AZNP jsem pri potencialnim stretu s novejsim autem spise pozehnanim pro pripadneho naboreneho ridice :) Asi jsem se svymi cca 30-35tkm/rok za volantem (papirove :-) nejslabsiho MB modelu r.v.86 spis vyjimka. Ovsem navzdory vsem HW prepokladum konci obvykle vic technologicky vyspelejsich vozitek v mem zadnim narazniku, nez ja v jejich ;o) Asi jsem s tim vozitkem dost srostly, protoze se mi dari beze ztraty kvetinky prezit uz patym rokem v kazdodeni dzungli ceske silnice :) Jinak souhlas, ze low-cost votuzing staricke 120ky kombinaci se zasychajicim stemplem v ridicaku je pruseroidni kombinace...

     
    Komentář ze dne: 24.03.2005 09:43:11     Reagovat
    Autor: buzz - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: nějaký názori
    No, s tím bržděním nevím, ze svojich zkušeností vím, že při běžné jízdě (2-3 lidi, nákup) to brzdí mnohem líp než většina Favoritů, případně Opel Astra (r.v. 92). Ono totiž když jsem sedl do šádyny po jízdě oplem tak jsem si při sešlápnutí brzdy málem rozbil držku o volant.

    Jo a kousek výš jsem psal se trochu sekl spleten nějakým časopisem - ohledně motoru škoda Fobia RS

     
    Komentář ze dne: 24.03.2005 10:46:20     Reagovat
    Autor: Kong - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nějaký názori
    2 buzz: Ono je to taky hodne o tom, jak clovek k tem brzdam pristupuje. Proste brzdy jsou i u staricke shade tak nejak "grunt" a tak k nim pri udzbe pristupuju tzn. pravidelne vymeny brzdovky, zrepasovany 4-pistovy brzdice bla, bla, bla...Ne jako je v nasich koncinach zvykem, ze pred STK se da na kamosovu radu ".....hele, voe, na to se vyser, dej to Fantovi, von to protahne pres estekacko, voe, za litr bez auta...."
    Odstrasujicim prikladem byl pro me jeden na netu se angazujici majitel postarsi "ameriky", ktery si chodil na skodokarske stranky zvedat sebevedomi a mezi reci se zmini, ze na jeho bezudrzbove superkare nikdo nemenil brzdovku 10let :(

    Komentář ze dne: 24.03.2005 23:59:35     Reagovat
    Autor: Tosh - Neregistrovaný
    Titulek:Dementi
    Jen dement si "ladi" svoje 1.4 ci podobne obsahy a jak uz tu bylo nekolikrat napsano, je to absolutni stupidita, cpat prachy do neceho, co i kdyby melo motorove treba 400 koni, tak je to porad kastle , podvozek, brzdy z nejake sracky nizsi stredni tridy naprosto neuzpusobene tomuto vykonu. Skoda samozrejme mluvit o nejakych jizdnich vlastnostech. Jsem presvedcen, ze slusny ridic s neotunenym zachovalym Favoritem nakope vsechny tyhle tunitele s dvojnasobnym vykonem do prdele...Radeji prisetrit a koupit uato ke sportovnim ucelum urcene...

    Komentář ze dne: 27.03.2005 14:44:15     Reagovat
    Autor: Alena - Neregistrovaný
    Titulek:Uz
    dlouho jsem se tak nebavila, jako pri cteni tohohle prispevku. Diky.

    Komentář ze dne: 23.05.2005 16:06:13     Reagovat
    Autor: Sandokan - Neregistrovaný
    Titulek:Diky
    Dlouho jsem se tak nebavil, jako pri cteni tohohle prispevku. Diky.

    Komentář ze dne: 29.05.2005 05:25:55     Reagovat
    Autor: P.H. Zbojnik - Neregistrovaný
    Titulek:nasmiech
    Nepresnosti a nezmysly su kritizovane a vyvracane prekvapivo opat nepresnostami a dezinformaciami. Autor tejto www je hyperkriticky narcis a zaroven podobny hlupak akych sa snazi skritizovat poc ciernu zem. Preco tak casto opilec pohrda opilcom, chronicky dlznik sa rozhorcuje ako xy nevie splatit dlh...

    Komentář ze dne: 05.10.2005 18:55:35     Reagovat
    Autor: ne - Neregistrovaný
    Titulek:blbost
    autor nebo ten co mu to nakukal male sracky, zamyslete se trochu nad tema dvouma pripadama co tam uvadi.

    pist u tdi: jako za jakych okolnosti se nafta nerozptyli ve spalovacim prostoru, kdyz ji tam vstrikuje tryska? a to konkretne ve fazi vstrikovani pist stlacuje vzduch, a kdyz tryska vstrikne naftu, tak smes okamzite shori. Tak co kde chladne? :) Tak nechapu co mohlo zpusobit propaleni pistu. Mozna to v tvym imaginarnim svete ten pist prorizl ten curek nafty o obrovskym tlaku ze zahadne trysky, ktera netryska, ale reze a vrta :)) Precti si neco o tom jak funguje vstrikovani u dieselu a vubec o cele funkci.

    povrbox: jak se zaplavil prostor sani a nad valcem benzinem, kdyz cerpadlo necerpa pri vypnutem motoru??? hm? :)

    Komentář ze dne: 03.03.2006 09:33:01     Reagovat
    Autor: Radek - Neregistrovaný
    Titulek:Tuzeři
    Již mnoho let se bavím tématem "Vidlácký Tuning v Čechách". Nechápu, proč se tomu tak vůbec říká. Všichni si lepí na auta píčoviny a čipujou a to je všechno. Jo na muziku bych zapomněl. To jsou ostatně největší hustotuneři, ty s tou muzikou. Taky jsou dobrý borci s 17" kolama, pod kterýma téměř nejsou vidět ty mrňavý kotouče a lépe bubny. Joa křídla z Coswortha na všemožných shnilých plečkách mi rvou opravdu srdce. Ještě jsem v tomto státě neviděl opravdu vytuněný auto ! Všechno je jen styling a ne tuning. Jenže to tak nezní, tak si nalepim pyčo tuning polepy a budu voe king.

    Komentář ze dne: 10.06.2006 13:49:49     Reagovat
    Autor: negamasta - Neregistrovaný
    Titulek:meleš hovna
    D-Fens-ty si proste pica,ktera ma tak zkresleny pohled na svet ze by si mel radsi spachat sebevrazdu.Tak o všem rozumovat,všechno urážet a kritizovat a ještě o tom nemít ani páru.R.I.P.

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.