D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Přednost zprava
    (ze dne 17.11.2005, autor článku: Vlaho)

      Stránkovat

    Komentář ze dne: 17.11.2005 21:53:39     Reagovat
    Autor: zkazius catrix - Neregistrovaný
    Titulek:Spolujezdec
    Možná by nebylo na škodu spolujezdce neumísťovat na sedadlo smrti, ale raději dozadu za řidiče :-). Přeci jen ty boční nárazy nejsou nic moc...

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 02:41:31     Reagovat
    Autor: zkazius catrix - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Spolujezdec
    Eeeh, blbnu :-). Je to obráceně, rána přijde zleva, rovnou na řidiče :-). No fuj, to je ale nepříjemná představa :-/. Tuhle jsem to viděl in natura, akorát že čumák náklaďáku skončil u fofrklacku a auto bylo poloviční. Bohužel už taky nebylo koho zachraňovat :-((.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 14:52:29     Reagovat
    Autor: Wildcat Dry - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Spolujezdec
    Aj na to je riesenie. Vymenit si auto s nejakym hitmanom z UK a spolujazdkynu posadit za seba...

    Komentář ze dne: 17.11.2005 21:59:59     Reagovat
    Autor: DrZak - Neregistrovaný
    Titulek:2 body!!! :)
    Ok takze siel som s ultra-hyper fobyjou 1,2 htp 40kawe po ulicke, v aute 3x proliant 380 g3 za cca 690 000 Sk, toz a megabazmeg-o-sedlak na favorit a la snehulak s foliamy + 11 roznych umelohmotnych nadychov a s najvacsou vychytavkou !!! PUKLICAMI SIMULUJUCIMI HLINIKOVE DISKY !!! to do mna napral asi v 30 km/h ( ja asi 35 ). Bol to ucen-masiar co robil u taticka-alkoholika. Predajca z velkoskladu 200m dalej, tam kde som predtym nakupoval rychlo pribehol a pomohol mi dostat prolianty do bezpecia, nasledne dosli zelene sracky, az na to ze takmer tak isto zramovali prichadzajuceho kolegy ( oni prichadzali z tej iste ulicky ako ten masiarsky retard ). Nuz ospravedlnili sa mu, ze sa ponahlali, zacali mohutne zapisovat ( masiar sa snazil mlzit roznymi duchaplnymi kecami typu "Este fcera tu bola hlavna"). kazdopadne po 3 hodinach na zime, s dostojnikom ktory mal evidentne nejake potiaze s pisanim, kedze mu tak dlho trvalo vyplnenie A4ky obojstranne a podpisanie nehodoveho protokolu pre poistovnu. Relativne ma prekvapilo, ze fobyja sa este dala pouzit, len sa musela vymenit polos, tlmice, nieco v motorovom prietore ....

    Este k tym 2om bodom, 1 bod lebo masar nebol priputany a prisiel o polku chrupu ked zahryzol do skla, 2hy bod za to ze vehikl nemal poisteny, toz nasa firma skodu od neho vymohla a masiarstvo po 2 mesiacoch krachlo :)))

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 10:13:14     Reagovat
    Autor: petrzhor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: 2 body!!! :)
    Nerozumím,co je to "3x proliant 380 g3"?
    Navíc jsem někde slyšel že policajti posuzují také to jestli nehodě bylo možné zabránit, to by bylo docela hnusné že ze zákona máme předvídat že nedostanu přednost. Ale už bych se ničemu nedivil.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 13:29:53     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: 2 body!!! :)
    3x bude asi ze toho jsou tri kusy a http://google.com/search?q=proliant+380+g3 nabidne hned jako prvni odkaz obrazek i popis ... cenu lepe nehledat, tipuju to tak na petisetnasobek ceny meho trabanta za kus.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 15:11:28     Reagovat
    Autor: Dave - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: 2 body!!! :)
    Jsou to aplikační servery od HP. Pěkně drahé kousky...

     
    Komentář ze dne: 21.11.2005 10:12:42     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: 2 body!!! :)
    proč hledat? Píše přece, že za 690 000 Sk... :-)

    Komentář ze dne: 17.11.2005 22:06:20     Reagovat
    Autor: Opttimist - Neregistrovaný
    Titulek:
    Nedavno nam rikali na skoleni, ze prednost zprava ma auto, ktere vyjizdi z rady zaparkovanych, pokud na parkovisti neni oznacena hlavni. Takze ten, kdo projizdi parkovistem po prujezde komunikaci, je v pripade srazky vinik.
    Zajimave.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 01:50:55     Reagovat
    Autor: Jezevcik - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Blbost. Prednost zprava se tyka krizovatky, takze z parkoviste je to nesmysl, viz. Zákon č. 361/2000 Sb. §22 - Jízda křižovatkou.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 07:32:07     Reagovat
    Autor: Trucktor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Parkoviště je veřejná komunikace a jako na takovou se na něj vztahuje i vyhláška. Tento problém pociťuju např v Mostu, kde teď dočasně žiju. Na parkovištích u márketů jezdí všichni jak naznačil autor textu, s vyjímkou teska, kde je přednost z prava předepsaná pro blbce značkou. Zajímavá situace nastala včera, kdy jsme přijeli na křižovatku na parkovišti u teska dva znalí a dva zmrdi. Když zmrdi zjistili, že jim opravdu neuhnem a že si na té přednosti opravdu trváme, zastavili tak,že se křižovatka stala skoro neprůjezdou a klepali si na čelo, jakože když jedou po té širší tak co se tam kurvaserem. Nakonec jsme se sice rozjeli, ale vznik této situace mi zůstává utajen, navíc když ten sráč stojí přímo pod cedulí, která nařizuje, jak se na tom parkovišti chovat.
    Autorovu myšlenku jsem implementoval už několikrát s těmito výsledky:
    1x zásah- jebka HTP cca. 6 měsíců stará. Zmrd pláče a snaží se různými manipulacemi (tato slova mě naučili poskokové ze zmrdifirmy Gradua Cegos na svých školeních) odvrátit příjezd policie. Navrhuji odškodnění, ale zmrd se investicí do jebky HTP asi tak vyšťavil, že jen tiše odmítá.
    1x skoro zásah- zmrd dobrzdil, verbálně mě inzultoval a až když jsem vystoupil a šel k němu, tak svýho favorita nastartoval a prchl.
    Navrhoval bych k nejen tomuto tématu vytvořit nějaký žebříček úspěšných akcí a na nich dokladovat, zda to tady s tím zmrdibijctvím je opravdu takový, jak se většina přispěvatelů tváří

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 08:39:29     Reagovat
    Autor: ellowyn - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    chachá, tys byl na školení v Gradua-Cegos? To tě lituju.. Já tam kdysi tři roky pracovala :)) asi vím co máš na mysli..

     
    Komentář ze dne: 23.11.2005 13:37:10     Reagovat
    Autor: kapa - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Jo pracovala a proc tam uz nepracujes? Neukradlas tam nahodou penezenku sefovy mila Kacenko?

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 08:44:14     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Muzes mi prosim nejak dolozit podle ceho je parkoviste verejna komunikace?

     
    Komentář ze dne: 21.11.2005 08:17:45     Reagovat
    Autor: trucktor - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    Nebavím se o výjezdu z parkovacího místa. Tím mám na mysli prostor mezi těmi bílými pruhy. Většina parkovišť je koncipována tak, že je tam jakási centrální příjezdová komunikace (někde zrovna ta širší) a z ní jsou udělány jednotlivé odbočky s jednotlivými parkovacími místy. Pokud není u každé takovéto odbočky značka hlavní silnice, platí zde pravidlo přednosti z prava. Obrázek by asi byl přehlednější. :-(

     
    Komentář ze dne: 23.11.2005 12:12:58     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    Aha, ja to pochopil jako vyjezd z parkoviste na normalni komunikaci ...

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 08:49:55     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jen pripomenu:

    §2 w) křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo stýkají; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové komunikace na jinou pozemní komunikaci vyšší kategorie

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 11:08:28     Reagovat
    Autor: Jezevcik - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Reagoval jsem na "ktere vyjizdi z rady zaparkovanych,". Pochopil jsem to tak, ze puvodni autor Optimist mel na mysli ne krizovatku na parkovisti, ale normalni parkovaci misto a vyjezd do ulicky.
    Na hyperparkovistich samozrejme obvykle plati prednost zprava, nicmene na ni nikdy nesazim, protoze bych narazil a to doslova.

     
    Komentář ze dne: 20.11.2005 20:06:20     Reagovat
    Autor: ef - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Fakt mi to s tou předností zprava není jasný. Na parkovišti u Globusu (v ČB) se ale jezdí tak, že je všude přednost zprava - takže stojim na příjezdové silnici, za mnou další nákupuchtiví a z parkoviště (speciálně ta první lajna) se vesele vyjíždí. Domyšleno do důsledků takto mohu zastavit provoz na blízkém kruhovém objezdu.

    Komentář ze dne: 17.11.2005 22:24:44     Reagovat
    Autor: snake - Neregistrovaný
    Titulek:tož to sem se pousmal
    Dobrý, já jsem ten opatrnej vycvičenej co dává bacha - máme takovou křižovatku - téčko hned před domem. Občas sice zpomalím ale když vidím že ten bez práva spomalil taky tak tam vjedu. Některým to nedojde a zuřivě trouběj. Ještě jsem nedospěl k tomu abych zastavil (je to tam úzký) a šel se jich zeptat proč na mě troubí...

    Komentář ze dne: 17.11.2005 22:25:03     Reagovat
    Autor: Root - Neregistrovaný
    Titulek:Neni to tak jednoznacne
    Tak, a ted jeste ustanoveni §415 obcanskeho zakoniku, ktery rika, ze kazdy je povinnen si pocinat tak, aby nedochazelo ke skodam (a taxativne vymezuje, jake skody ma zakonodarce na myli) a take §417 odst. 1, ktery rika, ze ten, komu skoda hrozi, je povinnen teto skode predejit. Pokud by vinik nehody prokazal, ze jsi zamerne neodvratil hrozici skodu, i kdyz jsi toho byl schopen, budes mit problem.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 17:08:30     Reagovat
    Autor: Kemal - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Neni to tak jednoznacne
    on ale samozřejmě do poslední chvíle předpokládá, že se druhý účastník silničního provozu bude řídit předpisy, takže o tom že hrozí škoda nemá páru.

    Komentář ze dne: 17.11.2005 22:31:32     Reagovat
    Autor: mungo - Neregistrovaný
    Titulek:Kosočtverce
    [...í sledovat, zda před křižovatkou se zdánlivě vedlejší ulicí visí žlutý kosočtverec či nikoliv..../]
    Já jenom, že zhusta dotyčné kosočtverečné značení absentuje na obou komunikacích ... ne že by to někoho omlouvalo ...

     
    Komentář ze dne: 17.11.2005 23:09:43     Reagovat
    Autor: snake - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Kosočtverce
    No a pak právě platí pravidlo pravé ruky....

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 10:06:03     Reagovat
    Autor: Bobek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Kosočtverce
    No, znám i horší případy, hlavně na venkově je často na vedlejší "dej přednost v jízdě", ale na hlavní kosočtverec chybí - a pak babo raď.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 10:24:27     Reagovat
    Autor: ja - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Kosočtverce
    Presne nad timhle uz jsem taky parkrat premyslel. Jak se ma takova krizovatka projet?

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 10:37:18     Reagovat
    Autor: bigous - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Kosočtverce
    no to je ten lepsi pripad, horsi je kdyz je kosoctverec pritomen a chybi znacka dej prednost to zavani pruserem

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 11:33:13     Reagovat
    Autor: misuge - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Kosočtverce
    prave z tohoto dovodu maju znacky "hlavna cesta" a "daj prednost v jazde" unikatny tvar a su jasne rozoznatelne aj pri pohlade zozadu

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 22:35:00     Reagovat
    Autor: Ludek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Kosočtverce
    Spravne, ucili me to i v autoskole, ze se mam divat vpravo do vedlejsi silnice, zda tam maj trojuhelnik ci nikoliv ... v Praze je takovych krizovatek s chybejici znackou hlavni silnice taky nekolik.

    Komentář ze dne: 17.11.2005 22:33:33     Reagovat
    Autor: NNikdo - Neregistrovaný
    Titulek:
    Zajimavej napad, presto se ale nenecham sestrelit nakym kovbojem jenom proto, abych mu dokazal ze nezna pravidla silnicniho provozu ;-)

    Komentář ze dne: 17.11.2005 22:42:01     Reagovat
    Autor: Grovik - Neregistrovaný
    Titulek:Docela sem se pobavil
    .. taky mam e v plzni par takovychhle zaludnych ulicek.. osobne vim o dvouch a ta jedna je presne nadherna siroka... a je tam prednost z prava a jeste k tomu bez jakekoliv znacky.. ;-) takze uz se tam par votroubku nechalo rozesmat ;-)

    Komentář ze dne: 17.11.2005 23:51:16     Reagovat
    Autor: Vector - Neregistrovaný
    Titulek:
    No, že bych vyhledával takové situace, to už by bylo na pováženou. Vypovídalo by to o absenci mozku. Není nad to,když vás trefí, nekdo, kdo věze stopaře, nebo někoho do nemocnice.... To pak ten chudák spolujezdec...
    Nicméně, pokud mě někdo oprasí, když dávám přednost zprava, musím připostit, že mu přeju aby mu tam někdo vyjel. Zrovna tak, pokud jedu zprava a musel bych prodce brzdit, což by se jistě projevilo na opotřebování mých brzd, pneumatik a dalších součástek na autě, na které bohužel nekradu.... tak prostě nebrzdim.
    Otázka je jen, jestli spěchám, nebo vezu někoho, komu by případný náraz vadil.
    Havarijní pojistka v takovém případě není vůbec potřeba.
    Když se tak koukám na frajery, co to perou a nekoukaj se vůbec doprava.... jediné co je může vrátit na zem je vyhybka, nejlépe značky TATRA. Taková hezká 10ti tunová stopka. Ono dostat to Oktávkou f plný plbě f mětle v tdiču na hlínák na dveře řidiče taky žádná vácheň.

    Komentář ze dne: 18.11.2005 00:47:29     Reagovat
    Autor: Sinnister - Neregistrovaný
    Titulek:Dotaz ?
    Za kolik bodu by byl krypl, ktery se snazil predjizdet stojici kolonu Praha-Podebrady a na to konto vlitne pres plnou do protijedouciho pruhu ? Strhnul sem volant za pet minut dvanact a pul podvozku brousil ve skarpe, ale nakonec sem kolizi zabranil - i kdyz mi to hovado lizlo leve zrdcatko. Nemate nekdo tip, jak namontovat beranidlo proti oktafkam f metle na firemni vozidlo ? Docela bych to ocenil...


    SiN

    Komentář ze dne: 18.11.2005 01:00:56     Reagovat
    Autor: Vojtas - Neregistrovaný
    Titulek:
    Me takhle malem sejmul ktreten f stribrny audine na CB silnici v krizovatce na obrovsky zepre valil plnej kotel a a naseho protijedouciho pruhu vsechny vytlacoval... a ne majacek nemel...Kazdopadne tohodle blbecka potkat ja 90 na tachaci on 120+ na tachaci myslim, ze by me z firemni fobie vystrihovali a hrali si se mnou puzzle... i kdyz myslim, ze ani jemu by nebylo 2x do hailu

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 01:11:31     Reagovat
    Autor: Sinnister - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Nojo, ne kazdej ma novou Skodu Henlein ... I kdyz fakt bych ji doporucil - po svych zkusenostech. Uprime - jednoho kretena s podobnyma manyrama sem mel "tu cest" poznat osobne (chapej - mam SuperBa, sem podnikatel..) a promblem je v tom, "ze rozflaka = uplati policajty" a jezdi porad dal. Tajne doufam, ze ho nekdo vystreli Hummerem do rybnika - jinak se ze silnic dostat neda...

    Komentář ze dne: 18.11.2005 02:07:45     Reagovat
    Autor: Daniel - Neregistrovaný
    Titulek:
    Pro bocny naraz se doporucuji nepoutat. (Sloupek + pas)

    Komentář ze dne: 18.11.2005 02:24:57     Reagovat
    Autor: Yokotashi - Neregistrovaný
    Titulek:doporucena vybava
    Navrhuji:
    - odpruzene sedacky
    - petibodove pasy
    - hackel (polopasak), T815 (nejlepe provedeni OT), nebo ZIL ...

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 10:09:19     Reagovat
    Autor: Bobek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: doporucena vybava
    Tadyto má i integrovanou baseballovou pálku:
    http://www.vop028presov.sk/T813-8x8rocket-sk.html

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 22:35:46     Reagovat
    Autor: Skubis - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: doporucena vybava
    No je solidní, ale lepší je klasická T813 v úpravě pro hrabání tankových okopů. Ta má radlici i vzadu :-). Tenhle raketomet má vzadu jenom takovou teleskopickou nohu, která se s radlicí nedá srovnávat.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 13:26:32     Reagovat
    Autor: pařan - Neregistrovaný
    Titulek:Re: doporucena vybava
    nestačilo by sehnat angličáka ?

    Komentář ze dne: 18.11.2005 05:02:22     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Příčina
    Já bych se vrátil k jízdě po správné straně silnice - vlevo.
    Na rozdíl od našeho Adolfem H. změněného pořádku to funguje takhle - jedete po silnici a na křižovatce vidíte krásně doprava, protože sedíte na správné straně auta (volant je vpravo). Takže tu "přednost zprava" dáte spíš, než když sedíte na špatné straně auta (jako u nás atd., prostě v celé Němci ovládané Evropě). No a navíc, když už se přehlédnete nebo když prostě jen chcete projet křižovatku, k níž už se zprava blíží auto (kterému máte dát přednost), tak to k vám to auto má dál, o celou šířku silnice, takže se většinou ještě bez nehody protáhnete (zcela jistě je provoz plynulejší, neboť auto přijíždějící z vašeho pohledu zprava musí cestou k vám překonat oba jízdní pruhy, takže má jeho řidič sám od sebe zase o důvod víc se slepě neřítit, nýbrž pořádně sledovat svou pravou stranu, zda tam někdo nejede).

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 07:30:49     Reagovat
    Autor: @ndre - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Příčina
    No jo, ale tohleto reseni by jenom presunulo nas problem do roviny "Prednost z leva", nemylim li se, a tim padem jsem tam kde jsme byli...

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 08:22:54     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Příčina
    Jako obvykle, bláboly a nepřesnosti.

    1. Zavedení jízdy vpravo bylo příchodem Němců v roce 1939 pouze urychleno o pár měsíců. Diskutovalo se o něm minimálně deset let a bylo schváleno ještě před okupací. Přesné datum si nepamatuju, ale původní termín zavedení, schválený ještě čs. vládou byl konec jara/začátek léta 1939.

    2. Ježdění vpravo není nějaké německé specifikum. Vpravo se jezdí např. v Rusku a celé Americe od Patagonie po Aljašku. Ve Francii jezdily vpravo už formanské povozy.

    3. Pokud si dobře pamatuji, tak v UK, kde se jezdí vlevo, platí přednost zleva. Takže náš problém to neřeší, pouze zrcdalově převrací.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 09:24:24     Reagovat
    Autor: Obda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Příčina
    S tou prednosti vlevo v UK bych si nebyl tak jisty. Bydlel jsem tam 4 roky, a NIKDO z mych kamaradu mi nebyl schopen rict jestli tam plati neco jako prednost zprava/zleva. Ale to ve skutecnosti vubec nevadi! Proc?

    1) Je tezke az nemozne najit krizovatku, kde neni rozlisena hlavni a vedlejsi. Znaceni neni znackama, ale dvojitou pruhovanou carou na silnici.

    2) Vyjimka z predchoziho pravidla jsou krizovatky rizene semafory. Ale ty semafory jedou non-stop. Ve velmi nepravdepodobnem pripade ze semafory nejedou stoji na krizovatce policista.

    3) Kdyz uz nekde znaceni skutecne neni, pocita se tak nejak samozrejme s tim, ze prednost ma vozidlo na te "vetsi" silnici. Proste vypada to jak hlavni - je to hlavni. Coz mj. znamena, ze na parkovistich u supermarketu je prednost jasna.

    4) tak trochu mix bodu 1) a 3). Tj. i bez pohledu na prerusovane cary se da casto uhadnout, ktera silnice bude hlavni. Tedy zadne takove "rnebezpecne" prednosti, jako jsou popisovany v clanku.

    Musim priznat, ze se mi ten Britsky system vyhovuje daleko vic. A to uz vubec nemluvim o nesrovnatelne lepsi uprave prednosti na prechodech a chovani ridicu.

    Jinak britske predpisy jsou na http://www.highwaycode.gov.uk/. Uz je to davno co jsem je cetl, takze pro autoritativni odpoved se kouknete tam. Pro zajimavost - nektere nejsou pravne zavazne (pokud je porusite, neudelate prestupek). Ale pokud jste ucastnikem nehody a vy jste nektere z techto "doporuceni" nerespektovali, jde to obvykle k vasi tizi.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 09:38:43     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Příčina
    Já jsem se na to kdysi ptal kolegy. Je pravda, že mu to chvíli trvalo a nebyl si 100% jistý, ale říkal, že přednost zleva platí, ale že je to fuk, protože v praxi téměř nejsou situace, kdy by na ni došlo.

    Ostatně i v ČR je značení velmi detailní. V jiných státech se přednost zprava uplatňuje daleko častěji, v ČR jsou označené i křižovatky okresek a jiných zapadlých cest, se kterými by se např v Říši (tedy jak kde) nebo Holandsku nikdo nepatlal.

    Nejdrsnější na toto je, alespoň z vlastní zkušenosti, Belgie. tam má ten, co jede zprava přednost i kdyby vyjížděl z garáže na čtyřproudovou silnici. Paragraf o místě ležícím mimo komunikaci tam nejspíš nemají.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 12:13:23     Reagovat
    Autor: Mirek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Příčina
    Při jízdě v Británnii platila cca před třemi lety normální přednost zprava (byť se skutečně aplikovala pouze na polních cestách v hedges a u složitějších kruháků, všude jinde byly značky nebo světla). Pro rýpaly dodám, že takto jezdili i místní, nejen já :-)
    Generální přednost zleva při řízení na Britských ostrovech je dle mne nesmysl a mýtus vzniklý z neznalosti "nevím jak to je, ale musí to být obráceně".
    Docela by mne zajímalo to Japonsko a Austrálie, jak to tam je - ale od někoho, kdo to opravdu ví, ne úvahou "dle analogie to tak musí být".

    http://www.dan-dooley.ie/drivingtips.htm
    http://www.highwaycode.gov.uk/17.html

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 12:18:10     Reagovat
    Autor: Mirek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Příčina
    Ještě dodám, že pokud platí v Británii nějaké generální pravidlo, tak je to "give way to the traffic on major road", nikoliv zprava nebo zleva.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 13:30:58     Reagovat
    Autor: Pařan - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Příčina
    ta přednost zprava je megablbost .. když si představíš provoz na obousměrné cestě, tak by museli protijedoucí auta dát tomu, co já dávám přednost z prava, přednost zleva ...

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 20:36:36     Reagovat
    Autor: Mirek - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příčina
    Hmm. Takže znovu, fakt jsem tam jezdil:
    - generální pravidlo je, že hlavnější cesta má přednost a téměř všude je i ta logicky hlavní označena jako hlavní.
    - na jednopruhových cestách a při kombinaci kruhových objezdů (stejně jako při vjezdu na kruháky a při dalších specialitkách, které mne teď nenapadnou) se dává přednost ZPRAVA
    - výše popsaná situace (fakt se v praxi téměř nevyskytuje - kruhák, světla nebo značky jsou všude) je zcela jednoduchá a nikdo přednost zleva nedává: já dávám přednost vozidlu vpravo, ale ono musí dát též přednost vozdidlům od něj vpravo, tj. vůči mne protijedoucím, která tedy projedou. Tj klasickým způsobem jako u nás se čeká, až to nejpravější vozidlo v křižovatce projede a pokračuje se od prava doleva dál - akorát se přitom stojí na druhé půlce silnice než v ČR :-). Žádná megablbost, stačí přemýšlet.
    - hlavní závěr: NEexistuje defaultní křižovatková přednost zleva, kterou zde spoludiskutující konstruují jako jasnou a logickou věc !

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 13:05:49     Reagovat
    Autor: vidlák - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příčina
    Jo,taky jsem tam jezdil,a s kamionem. A namouduši jsem nikdy nepotřeboval takhle detailně znát britský předpisy. Důvod? No ten nejjednodušší - ohleduplnost,tolerance.. Na motorways,kde se jede rychle,je všechno vyladěný,samozřejmě,ale na silničkách někde mimo se angláni řídí slušností a citem a bez výjimky to funguje. Fakt...

     
    Komentář ze dne: 20.11.2005 08:00:00     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příčina
    Pod tohle bych se podepsal, na začátku diskuse pod článkem šlo kromě jiného o to, jak dávat v ČR přednost zprava, jak projíždět kruháky - jak při tom blikat atd.
    V Anglii je na kruháku příjezd aut, která už na něm jsou, z mého pohledu zprava - přednost je také předpisy určena jako přednost zprava a díky tomu, že sedím v autě vpravo, ji krásně mohu dát. To jsem uváděl jako argument, proč je ježdění vlevo lepší než jezdění vpravo, a s autem s volantem na správné /pravé = right :-)/ straně je to ještě lepší :-)
    Doporučuji těm, co tam roky nejezdí a neřídí, aby tuto diskusi nezamořovali bláboly.

     
    Komentář ze dne: 25.11.2005 01:36:57     Reagovat
    Autor: Shr3k - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příčina
    Ještě bych doplnil - přednost zprava se v Anglii uplatňuje zejména právě na kruhovém objezdu nebo na dálnici - vozidlo v pravém pruhu, které chce přejet do levého (vnějšího, nebo pomalejšího) má přednost před vozidlem jedoucím v levém pruhu.

    Jde zejména o přejíždění z pruhu do pruhu na kruhovém objezdu, vyjíždění z kruhového objezdu a vyjíždění z dálnice.

    Aby se nikdo nedivil, že najednou přifrčí na dálnici zprava auto, řidič bliká doleva a dožaduje se uvolnění cesty, aby mohl vyjet na výjezd.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 01:14:27     Reagovat
    Autor: Araon - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Příčina
    V Australii jsem par mesicu ridil a protoze jsme byli na relativni vesnici, kde se obcas vyjimecne nasla krizovatka bez oznaceni, ptal jsem se mistnich zkusenych ridicu, jak to tam s tou prednostni vlastne je. Odpovedi mi bylo pouze prekvapene mlceni, protoze si nikdo nebyl jisty. Vetsinou to resili tim stilem sirsi = hlavni. Stejnetak zmatene se na me koukali, kdyz jsem se ptal, po ktere strane mam na silnici chodit. problem ktery tam snad nikdo nikdy neresil, protoze kdo by kam chodil, kdyz se vsude jezdi autem ze? :)

     
    Komentář ze dne: 21.11.2005 00:55:32     Reagovat
    Autor: obda - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Příčina
    Souhlas, az na to ze "prednost aut na kruhaku" bych nenazval prednosti zprava. A v highway code jsem takovou tu nasi "klasickou" prednost zprava nevidel - jestli ma nekdo odkaz, tak se rad poucim.

     
    Komentář ze dne: 20.11.2005 07:56:14     Reagovat
    Autor: luboš - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Příčina
    Vezmu to od konce, houby o tom víte právě vy :-) Váš bod 3. je nesmysl, to si snadno ověříte, jezdí se vlevo a přednost je zprava, to je celý trik, a pak platí všechny argumenty, které jsem uvedl - jako proč je lepší mít přednost zprava a sedět přitom v autě vpravo a taky mít mezi sebou a autem zprava přijíždějícím ještě ten sousední jízdní pruh, takže je víc času na reakci, vyhnutí, nouzové zrychlení nebo zpomalení. To že něco dělá skoro celá Evropa (jezdí po nesprávné straně silnice a má proto volant na nesprávné straně auta), je právě ta chyba, která způsobuje spoustu zbytečných problémů.
    Právě o to jde, že ta situace není symetrická, naprosto ne, přednost je i tam zprava, ale jezdí se vlevo, kolikrát to budu muset zopakovat?

    Komentář ze dne: 18.11.2005 08:40:28     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Ad kruhovy objezd
    Jen k tem kruhovym objezdum - ne ze bych to povazoval za omluvu, kazdy ridic musi znat aktualni zakon, ale ten pocit, ze na kruhaci plati prednost z prava podle mne u mnohych starsich svatecnich ridicu plyne z toho, ze ve stare vyhlasce to takto u kruhacu neoznacenych trojuhelnikem platilo a oni si asi za ty leta, co to uz neplati nejspis jeste nevsimli :-( Ale jak rikam, to neni v zadnem pripade omluva!

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 12:08:41     Reagovat
    Autor: - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Ad kruhovy objezd
    Kdyz on ten "aktualni zakon" ktery rika ze prednost ma ten kdo je na kruhaci (pokud tam nejsou znacky) plati od roku 2002. A mimochodem jsme snad jedinej stat v evrope ktery to resi zakonem, v ostatnich zemich plati prednost zprava (pokud tam teda nejsou znacky).

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 13:11:02     Reagovat
    Autor: Ifos - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Ad kruhovy objezd
    Proto jsem zduraznil, ze to jsou nejspis hodne svatecni jezdci. A ja nerikam jestli je nynejsi stav dobry nebo spatny, jen vim, ze v dobe kdy u nas jeste na kruhaci platilo pravidlo prave ruky a drtiva vetsina kruhacu v republice byla osazena trojuhelniky, kdyz se clovek nahodou setkal s "beztrojuhelnikovym" kruhacem (ja se v te dobe setkal snad jen s jedinym v Plzni), tak si to casto ani neuvedomil :-(

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 16:03:02     Reagovat
    Autor: Martas - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Ad kruhovy objezd
    No, podle me je celkem blbina, aby na kruhaci mel prednost ten, co na nej vjizdi (jinymi slovy zprava). Znamenalo by to asi to, ze vjedu na kruhac, pac mam prednost a na dalsi odbocce musim stat, protoze tam bude nekdo vjizdet. Vysledek? Zacpa na kruhaci :o) To by me celkem bavilo... koukat na to, jak nikdo nechape a nikdo nevi, jestli teda muze jet nebo ne... :o) (k tomu si pripocitejte to, ze kruhace se davaj na hodne frekventovany mista, aspon u nas to tak je)

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 17:19:53     Reagovat
    Autor: Jimmy - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Ad kruhovy objezd
    Přesně tento výsledek jsme viděl každé ráno na onom úžasném kruháči v Plzni při cestě do školy. Vždy ráno byl úplně ucpaný a vylepšené to bylo tím, že napříč kruháčem projíždí tramvaj, která ovšem také musela dávat přednost. Po změně zákona už se tam projíždí normálně.

    Komentář ze dne: 18.11.2005 09:53:55     Reagovat
    Autor: Vtec - Neregistrovaný
    Titulek:
    Presne:-D uz nekolikrat jsem premyslel o porizeni Volhy a spanilou jizdou po Budejcich!!! Ted ziju v Holandsku a nestacim se divit. Bydlim ve ctvrti, kde je vsude prednost z prava a jeste pred kazdou krizovatkou je cedule "pozor, davas prednost z prava jedoucimu vozu"....bohuzel je tato silnice sirsi, tudiz nikdy nikdo prednost nedava!nez jsem to pochopil, malem jsem rozflakal auto a dodavku z leva! Jo a jizda na cervenou se praktikuje do te doby, nez se podari tem na zelenou vecpat se do krizovatky:-D Takze jako pravoverny budejcak jsem vylecen a zjistuji, ze neni vse ztraceno:-D mame se jeste co ucit!!!!!!!!!!!!

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 10:27:01     Reagovat
    Autor: seat - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Pochopil-li jsem to správně, pak přednost zprava se vzdor značení, (se kterým se v Holandsku někdo patlal) nedává nikdy. Systém, kdy se na značkách užívají nápisy v místní řeči, není zrovna to pravé ořechové, vyjadřuje-li značka zákaz, příkaz nebo omezení. Je to sviňárna zvláště tehdy, jdeli o okrajový jazyk, jehož širší znalost se nepředpokládá.

    Jízdu na červenou a jiné zvyky jsem se vyučil v okolí Neapole, ale tam jsem to čekal. V Holandsku bych čekal něco jiného, aspoň pan JJ tvrdí, že je tam všechno lepší - tedy mluvím o autoškolách a silniční dopravě.

    Btw - projel jsem kromě GB, Norska, Švédska a Finska (tam se chystám) všechy státy, některé opakovaně a všude jsem vystačil se znalostí našich základních pravidel. Zdá se mi, že místní specifika se tady dost zveličují - většinou vystačím v kritických místech s předvídavostí a ohleduplností, která bývá z 99% oboustranná. Právě u té ohleduplnosti se máme co učit, jaksi se z našich silnic vytratila.

    Nedovedu si představit - nebo jen obtížně - že by se
    jiní řidiči než Češi, bavili u piva o tom, jak, kde a koho zprasili, osmahli, vybrzdili, vyškolili, vohulili, volízli apod. :-)

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 00:40:56     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    No já se obávám, že k tomu, abyste pochopil holandskou dopravu, byste se sem měl alespoň na měsíc či dva přestěhovat, bydlet v normální obytné čtvrti, jezdit do práce, na nákup atd... On tu ten všeobecný positivismus nebují tak jako v ČR a kupodivu se často používá hlava (a funguje to).

    Příklad - vyjíždím z naší ulice na větší kolmou ulici, napojuju se zprava, přednost neupravena. Teoreticky bych měl přednost, ale nikoho nenapadne si ji vynucovat. Prostě počkám a jedu. O kus dál tu ulici kříží druhá, zhruba stejně široká. Přednost opět nevyznačena. Na téhle všichni automaticky používají pravidlo pravé ruky, resp. když se tam sejdou čtyři, tak se to většinou vyřeší americkým First in-First out. Vše v klidu.

    Že je v NL lepší všechno jsem netvrdil snad nikdy.

    Ad značky - zrovna holandština vzhledem k podobnosti s němčinou není IMHO tak hrozná, alespoň mi to nikdy nepřišlo a to i v době, kdy jsem holandsky neuměl. Obecně ale souhlas, značky by měly být srozumitelné i když člověk jazyk nezná. BTW: můj česko-holandský "slovník" (1 stránka A4) dodatkových značek je poměrně žádán, takže ani v ČR to s těmi značkami v místním jazyce není žádná sláva.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 18:14:28     Reagovat
    Autor: JPk - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Jojo. V Praze to tak na mnoha místech je taky...

     
    Komentář ze dne: 22.11.2005 17:12:20     Reagovat
    Autor: Vtec - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Presne tak :-) Jenze pak nastava problem, ze mistni vi "jak to chodi" a pravidla si upravuji. V moji ctvrti jsou vetsinou znacky hlavni a dej prednost, proto predpokladam, ze tam, kde chybi, chybi za ucelem spomaleni provozu a davani predosti zprava. To tu ale vetsinou neplati a jezdi se dle zvyku:-)... Ja to za pouzivani hlavy nepovazuji....Me to prijde naopak velmi nebezpecne. Jak poznaji, ze jsem mistni a vim, ze i kdyz jsem na hlavni, ze jim zastavim, protoze oni jsou na sirsi a jezdi se tam takhle? Ja uz to vim, nastesti jsem neboural, ale predminuly tyden tam auto srazilo cyklistu, asi nebyl mistni, nebo jen zapomnel....

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 10:54:25     Reagovat
    Autor: Mars - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Ta Vaše zkušenost se mi zdá divná, protože i když jsem v NL nebydlel soustavně déle než čtyři dny v hotelu, byl jsem tam služebně mockrát a mám zkušenost ptrávě opačnou. Maximální rychlost se tam prakticky dodržuje, a to i v obci. Blinkr Vás uschopní k vjetí do pruhu apod. Možná to bylo českou SPZ. Byl jsem však vždy v Amsterdamu nebo v Almere.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 00:29:17     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Maximální rychlost se v NL dodržuje právě jen v obci a na okolo měst kde je rychlost omezená na 100 km/hod (a kde to je beztak samý radar) Mezi městy na volné dálnici je 130-140 vcelku běžná rychlost.

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 00:42:24     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re:
    Počítám-li to dobře, tak už jsme tu z NL minimálně tři, tak se někdy zastavte na kafe...

     
    Komentář ze dne: 22.11.2005 17:14:44     Reagovat
    Autor: Vtec - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re:
    Ja jsem na jihu v Nijmegen:-)

     
    Komentář ze dne: 22.11.2005 17:47:32     Reagovat
    Autor: JJ - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re:
    Aha. Já jsem v Bollenstreeku, no budeš-li mít cestu do Amsterdamu a okolí, tak se zastav. Adresa je 181CP/31 (provincie ZH, tak si doplň chybějící číslo).

    Komentář ze dne: 18.11.2005 10:21:46     Reagovat
    Autor: omikron - Neregistrovaný
    Titulek:technická poznámka
    Ten uvedený "žlutý kosočtverec" je ve skutečnosti čtverec, má všechny úhly pravé, jen je postavený na špičce.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 10:43:24     Reagovat
    Autor: seat - Neregistrovaný
    Titulek:Re: technická poznámka
    To byla zbytečná poznámka - přijde mi to podobné, jako když se někdo vyjadřuje k překlepu nebo ke gramatické chybě. Obojí nebývá v drtivé většině způsobené neznalostí, tedy až na křiklavé příklady a ani to nemusí znamenat, že autor je blbec. Kdo se má v těch geometrických tvarech vyznat, že? Většina řekne kosočtverec, čímž má na mysli pootočení, které alespoň mě připomíná sprostý obrázek z mládí :-)

    Pro jistotu tě doplním, kdyby to tady někdo popletl - "Dej přednost v jízdě" je také trojúhelník, ale postavený na vrcholu a protože má všechny úhly shodné, jde o rovnostranný trojúhelník. Koho by to zajímalo, úhel mezi stranami je 60 st.


     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 11:31:03     Reagovat
    Autor: Honza ze Žižkova - Neregistrovaný
    Titulek:Re: technická poznámka
    Já bych řekl, že čtverec je zvláštní případ kosočtverce.
    Pro úplný detailisty se jedná o čtyřúhelník, jehož všechny vnitřní úhly jsou pravé a jeho všechny strany svírají se zemí úhel čtyřicetpět stupňů. A teď račte vyrazit do terénu a měřit, ať z toho máme nějakou pěknou a údernou statistiku.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 14:05:52     Reagovat
    Autor: Pařan - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: technická poznámka
    špatně .. v definici kosočtverce je různě:
    - úhel musí být různý od pravého
    - nelze sestrojit opsanou kružnici
    apod.


     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 16:39:01     Reagovat
    Autor: Honza ze Žižkova - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: technická poznámka
    To záleží na tom jak definujete kosočtverec.
    Ale dobře, beru, že čtverec není zvláštní případ kosočtverce.
    A teď tu statistiku = střední hodnoty a rozptyl: vnitřních úhlů, naklonění, délky stran, zaoblení...

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 13:11:23     Reagovat
    Autor: vidlák - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Re: technická poznámka
    O.T. - co máte proti kosočtvercům,sakra? Co já se jich kdysi namaloval :-)))

    Komentář ze dne: 18.11.2005 11:07:29     Reagovat
    Autor: gaijin - Neregistrovaný
    Titulek:Prednost zleva
    V Japonsku se jezdi nalevo a jednoznacne plati prednost zleva. V Australii jezdi nalevo a pravidla jsou dosti komplikovana, napriklad na tecku pri odbocovani doleva nema prednost ten, kto se jenom otoci kolem rohu, ale auto z protismeru, ktere odbocuje ze sveho pohledu doprava pres delici caru.

    Komentář ze dne: 18.11.2005 11:35:14     Reagovat
    Autor: Honza ze Žižkova - Neregistrovaný
    Titulek:Oblíbená křižovatka
    Já mám jednu oblíbenou křižovatku hned u domu - přesně opačně než podle článku.
    Tam je to vyznačený značkama: dvě jednosměrky a zprava je stopka.
    Jen si ji každou chvíli někdo nevšimne a počítá s předností zprava.
    Jednou jsem dokonce z okna zaujatě pozoroval, jak takhle nedalo přednost bílý auto se selenejma proužkama. Napřed dorazili kolegové z dopravky, pak "kolegové" z inspekce, pak kolegové s odtahem... No vypadalo to tam jako při policejním cvičení.

    Komentář ze dne: 18.11.2005 11:58:09     Reagovat
    Autor: misticjoe - Neregistrovaný
    Titulek:Praha neni nejhorší
    I když jsem se nedávno setkal s kokotem ve Fábce 1.2, co si říkal, že ho nemůže nějakej Ford Puma ohrozit a lupnul to kolem mě krajnicí, načež si spokojeně asi po 100 metrech dál zaparkoval u svého domečku (zřejmě spěchal na svůj oblíbený seriál).
    Zato se při občasných cestách do Mostu setkávám s poněkud zvláštními pravidly silničního provozu, které zřejmě platí na vesnicích (i když jsem se o ničem takovém v autoškole neučil) a praktikují je převážně hrdé obtloustlé majitelky vozů Škoda 120. Po několika nepřijemných situacích jsem přišel na toto:
    1. Pražák nemá přednost ani když jede po hlavní.
    2. Pražáka musíme předjet i kdyby jsme se měli zabít (nejlépe předjíždíme na plné čáře před nepřehledným úsekem, protože to tam přece známe).
    3. Po následném předjetí musíme před Pražákem prudce šlápnout na brzdu, protože jsme si sebevražený manévr rozmysleli.
    4. V případě úzkého mostu neřešíme jestli je Pražák už na jeho konci, najedeme tam a necháme ho celou cestu vycouvat, navíc ho obšťastníme nějakou peprnou nadávkou.
    5. Když jedeme v protisměru jednosměrkou nebereme na Pražáky žádné ohledy, my jsme přece museli porušit pravidla. Kdyby jsme jeli o ulici dál, tak by nám utekla minuta BigBrothera a pak bysme neměli o čem s Mařenou diskutovat. Najedeme mu co nejblíže k autu a zběsile troubíme, dokud to to pražský hovado nepochopí.
    6. Vyhlídneme si situaci, která se evidentně nehodí k předjetí (nejlépe pokud v protisměru jede nákladní vůz). Při tomto manévru nebrzdíme, bo by sme ukázali, že sme sračky. Přesně vyměřeným manévrem vytlačíme pražáka do škarpy, protože ten blbec nás jistě nenechá rozmáznout se o masku náklaďáku. Neřešíme, že nemá traktor, ale auto s nízkým podvozkem. Však on ho někdo z toho pangejtu vytáhne.
    A tak bych mohl pokračovat do alelůja...

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 14:36:58     Reagovat
    Autor: Fiatoman - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Praha neni nejhorší
    Je to zajímavé, ale tady na Moravě, 300 km od Prahy, má většina vozů praktikující Vámi popsané manýry RZ xAx xxxx.

     
    Komentář ze dne: 18.11.2005 15:00:18     Reagovat
    Autor: misticjoe - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Praha neni nejhorší
    Tož chalane, možná sem se trochu unáhlil a neupřesnil, že mluvím o oblasti na sever od Prahy. Pravdou je, že když jsem jel na dovolenou do Kunštátu, tak jsem se s žádnou prasárnou nesetkal...Teda vlastně jednou, kdy se mě snažil předjet "super votuněnej" Favorit s nějakym místnim blbečkem za volantem a jeho prasnicí na sedadle spolujezdce, která evidentně nelibě nesla, že mu to nejde.
    Spíš bych si mohl ztěžovat na stav silnic, který je o něco víc brutální, než by bylo zdrávo - moje přední náprava by mohla vyprávět o najetí na neoznačený 4cm vysoký schod přes celou asfaltku.

     
    Komentář ze dne: 21.11.2005 10:20:07     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Praha neni nejhorší
    psal jsi "Most", což pro lidi s dokončeným základním vzděláním bude stačit

    Jinak musím přiznat, že v Brně je pražák chudák, zatímco já s brněnskou SPZ v Praze jsem nemohl na pražské řidiče říct křivého slova. Tady mají brňáci určitě co dohánět :-(

    Komentář ze dne: 18.11.2005 12:52:15     Reagovat
    Autor: vrgada - Neregistrovaný
    Titulek:hodne blbej napad
    Pokud vam neda nekdo zprava prednos ma ten blb pred sebou celou deformacni zonu sveho auta a vas chrani jen tenky dvere, vidle jsem i bytelnou omegu do rohliku, po te co majiteli nedal prednost zprava ozralej taxikar. Primlouvam se za prednost zleva:-)

    Komentář ze dne: 18.11.2005 13:34:17     Reagovat
    Autor: Bagr - Neregistrovaný
    Titulek:Opatrnost
    Něco podobného mám u domu. Technicky by stačilo jenom vystrčit celý čumák a pak "se leknout a zadupnout". Tím pádem zásah nepůjde na dveře, ale na motor.
    Vynikající je také křižovatka v kopci, kdy naše oběť jede dolů a bude mít velký problém s bržděním, i když náš úmysl prohlédne.

    Další možnost je nabourat to projíždějícího tak, že praštím do dveří svým předkem já jemu s tím, že jsem koukal, jestli vpravo nikdo není (přednost zprava) a počítal jsem s tím, že nabouraný mi dá přednost. Nedal a mě už se nepovedlo včas zabrzdit.

    Je důležité pořídit si ropáka, protože benzín moc snadno chytá a nechceme se usmažit.

    Tento postup je vhodný například po úrazu na chalupě, na lyžích, apod. Z povinného ručení se totiž hradí i ušlý zisk, tak můžeme klidně měsíc simulovat nějaké středně těžké zranění (pohmožděná záda) a v klidu se zrelaxovat :-)

    Investice je pár tisíc do starého vraku, které stejně dostaneme z pojišťovny z větší části zpátky.

    Komentář ze dne: 18.11.2005 13:55:56     Reagovat
    Autor: Pařan - Neregistrovaný
    Titulek:
    U nás je taky chuťovečka křižovatka. Je sice označena žlutým kosočtvercem, ale provoz je opravdu hustý, tak si jej nikdo moc nevšímá .. hlavní vede po hlavní přípojnici do leva, přičemž drtivá většina tranzitu sjíždí doprava. A naopak, z vedlejší se zase odbočuje doleva, na tu hlavní.

    Když jsem si takhle jel po hlavní a odbočil doleva, tedy opět na hlavní ;), z prava z vedlejší na mě vyletěl nějakej pán v letech v Mku a tak tak to ubrzdil .. uznávám, že být na jeho místě, tak jsem sešrotovanej po volant. nejspíš mu spadla brada na volant, protože vytroubil snad půl města.

    Uznal jsem, i když bydlím deset metrů za křižovatkou, že zastavit by bylo nanejvýš vhodné (nejspíš, aby na mě pak někde nevyběhla banda negrů). Když jsem se ho optal, jestli si nevšiml jak je křižovatka organizovaná, ohlídl se a když uviděl trojúhelník, omluvil se a vycouval. Dodnes ale ty negry stejně čekám. ;))

    Po přečtení článku mě napadlo, že křižovatka je pro výchovu řidičů vhodnější než neoznačené s předností v pravo:
    a) z daného příjezdu je absolutní přednost
    b) když pojedu rovně, můžu ji klidně prohulit padesátkou
    c) největší riziko přichází zprava, takže nepůjde ani tak moc o život

    Ségra bude do půl roku šrotovat pežota, tak si ho pak půjčím a pár koleček si zajedu ... a nakonec... třeba i něco vydělám ... ;))))

    Komentář ze dne: 18.11.2005 16:40:34     Reagovat
    Autor: Choakinek - Neregistrovaný
    Titulek:Rallye
    Auta pro Rallye nedelaj z alobalu jako ty ostatni, tak snad zavodnici Rallye by se teto vyborne souteze mohli zucastnit...

    Komentář ze dne: 18.11.2005 18:34:24     Reagovat
    Autor: Alena - Neregistrovaný
    Titulek:Lidi
    to vám těch nehod na silnici není ještě dost? Zbláznili jste se nebo co? Asi jste žádnou pořádnou nehodu nezažili, že tady takhle bezduše plkáte. Vezměte někdy práci na záchrance a tyhle nápady vás rychle přejdou. Fuj!!!

    Komentář ze dne: 18.11.2005 23:22:29     Reagovat
    Autor: Robert - Neregistrovaný
    Titulek:Hezky napad
    Jako guma z povalovani (vojak z povolani) a stycny dustojnik NATO jsem mel asi rok pridelene jako sluzebni auto HUMVEE (Hummer ve vojenske verzi) . S takovym autem jsem nemel nejmensi problem hrat stejnou hru. Nevyhledaval jsem na ceste prusvihy, ale kdyz mi nekdo nedal prednost nebo udelal podobny pruser, tak jsem se proste nenamahal slapnout na brzdy... Vletel jsem do krizovatky a nechal se nabourat. Pohled na fobii v stavu "na zruseni" a pohled na my bocni dvere opravitelne do 5 minut vojenskou maskovaci barvou ve spreji, to stalo za to....

     
    Komentář ze dne: 20.11.2005 23:24:57     Reagovat
    Autor: wicked - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Hezky napad
    joooooooooooooj joj tisko zavidim....

    Komentář ze dne: 19.11.2005 00:01:13     Reagovat
    Autor: Čenda Krchov - Neregistrovaný
    Titulek:
    Vážení, já bych to moc nedoporučoval, zvláště ne se starou plechovkou. Letos v zimě jsem měl v Germánii tu smůlu, že z protisměru do leva odbočující dáma mi nedala přednost a ač jsem jel kolem 85 km (germán má na většině křižovatek mimo dálnici omezenou rychlost na 80), tak jsem té dámě neutekl a nabořil ji na pravé přední kole. Něco jsem ubrzdil, asi tak na 40 až 50 km a pak už jsem čuměl jak se hulí z airbgu. Dodnes si neumím vysvětlit, jak mohla fóbie 1.2 houno to pojede otočit fiata tempru kolem svislé osy o cca 210 stupňů. Po nehodě jsem skončil ve sněhové závěji, zatímco dáma vypadala, že nejede z nákupu, nýbrž naopak. Mě se nestalo vůbec nic, fóbie byla o 15 cm kratší, dáma měla naraženou palici od sloupku, protože ji pás hodil zpátky. Kdybych do ní zahučel zleva, tak si ty následky ani nechci představit, myslím, že by to bylo hodně těžké ublížení na zdraví. A k té výchově zmrda: i kdyby ho zavřeli až zčerná, tak výchovný pracovník na vozejku už moc bodů nenasbírá. Howgh.

    Komentář ze dne: 19.11.2005 16:49:13     Reagovat
    Autor: Sch. - Neregistrovaný
    Titulek:Nesouhlasím.
    1. Nedat přednost neznamená schválnost, zpravidla to bývá řidičská chyba.
    2. Tento způsob školení je hloupý, nebezpečný a protizákonný. Nejen povinností ale přirozeným chováním normálního řidiče na hlavní je odvrátit hrozící střet. Autor mi nepřipadá jako normální.
    3. Volha je nedostačující.
    4. Instalovaná videokamera je lepší než spolujezdec. Videozáznam je nezpochybnitelným důkazem. Videozáznam použít až po vyslechnutí druhé strany a jejích svědků. Nechat je naběhnout aby byli stíháni za křivé obvinění a křivou svědeckou výpověď byli -li vyslechnuti v procesním postavení svědků. To by už ale byla bouračka s ublížením na zdraví a platí bod 2. Újmu může utrpět i nezůčastněná osoba např. spolujedoucí.
    5. Když už zvyšovat riziko, tak pro piráty silnic co na ostatních vynucují porušování pravidel, nacpou se na ně za vydatného troubení aby udělali myšku a zabrzdili. Jenom za takovéhle školení by zaloužili srolovat kufr až k předním sedadlům. Ale stále třeba mít na paměti bod 2.

    Komentář ze dne: 19.11.2005 18:07:26     Reagovat
    Autor: Ferda - Neregistrovaný
    Titulek:Nojo
    ale co když zmrd bude pilotovat Tatru 815 f plný palbě (s radlicí sněhového pluhu, naloženou štěrkem) nebo podobné light vozítko?

     
    Komentář ze dne: 19.11.2005 18:14:19     Reagovat
    Autor: Tlustej - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Nojo
    Budes placatej...

    Komentář ze dne: 21.11.2005 10:23:47     Reagovat
    Autor: Libb - Neregistrovaný
    Titulek:Křižovatky
    Od domu vyjíždím do T-čka, odbočuju doleva. Je jednou se mně stalo, že řidič jedoucí zleva rovně zastavil. Na druhou stranu je to křižovatka smrti, protože zprava je z obou stran zaplněná parkujícími auty, takže já nevím do poslední chvíle, jestli někdo zprava nejede :-( Parkování v křižovatce je bohužel běžným jevem :-(

    Komentář ze dne: 21.11.2005 13:18:32     Reagovat
    Autor: kosta - Neregistrovaný
    Titulek:PŘÍLIŠ nebezpečný způsob boje...
    ...s idioty za volantem. Jsou bezpečnější způsoby a já sám jich používám několik. Jako příklad uvedu můj nejoblíbenější výchovný úsek - v Praze na Letné, kde jsou dva pruhy ve směru od Hradčanské k Letenskému tunelu. Jsou tam často zácpy a leckterý idiot v chce předjet celou kolonu. Ale občas stojím někde na jejím začátku já a hrozně nerad šlapu prudce na brzdový pedál, už vůbec něco podobného nepouštím solidárně před sebe.
    Jaký to libý zvuk pro mé ucho, když můj plastový nárazník (R25) sdírá machrovo drahý lak a ego!! Ještě se mi nestalo, aby někdo volal fízly :o)
    Pro neznalé třeba podotknout, že druhý (levý) pruh je pouze odbočovací a od pravého ho dělí plná čára.

     
    Komentář ze dne: 06.06.2006 00:49:41     Reagovat
    Autor: Duck - Neregistrovaný
    Titulek:Re: PŘÍLIŠ nebezpečný způsob boje...
    Nejprve me pri precteni pasaze "vychovny usek" prepadl negativni dojem, protoze u nas ma tendenci vychovavat kazdy v cemkoli, casto navic aniz by chapal puvod jednani toho druheho, ale po precteni konkretni situace jsem si uvedomil, ze i ja jsem podobne jednou za volantem mastodontu LIAZ 4x4 "vychoval" jednoho pana v Oktavce na krizovatce na Zelivskeho v miste, kde se soubezne jizdni pruhy spolecne uhybaji doleva. Toto vsak pan, a to zcela vedom si teto mistni upravy, odmitl respektovat a tak mi bezohledne zanechal krasny novy lak svych pravych zadich dverich na stupacce pod kabinou :-D
    Situaci na letne znam a souhlasim s tim, ze ti lide, kteri zcela bez nejmensiho zretele na skutecnost danou pravidly drze vyblokuji druheho v jejich pruhu, maji proste pocitat s tim, ze jim to nekdo jednou "pusti". Je proste naivni a pritom velmi vypocitave, jak se nekdo domniva, ze si to proste nikdo nedovoli.
    Myslim, ze tem opravdu nejdrzejsim jedincum by melo byt obcas predvedeno, ze "kdyz se kaci les, litaj trisky". Jejich protipredpisove jednani velmi nevybiravym zpusobem omezuje ostatni, tudiz at si i oni uziji trochy tech neprijemnosti, ktere zapricinuji.

    Komentář ze dne: 24.11.2005 11:33:56     Reagovat
    Autor: Joob - Neregistrovaný
    Titulek:Mezi námi
    zajímá mě, kdy už někdo vymyslí předpisy pro stav, kdy se ke křižovatce (a valnou většinou i směrem od ní) všemi směry šine nedohledná kolona vozidel. Dodržovat ta platná pravidla - či snad dokonce dnes už zákon - se tam jaksi nedá, natož nějaké pravidlo pravé ruky.

     
    Komentář ze dne: 04.01.2006 05:14:33     Reagovat
    Autor: anti - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Mezi námi
    rika ti neci ZIP system? co se ho naucit?

    Komentář ze dne: 04.01.2006 05:13:33     Reagovat
    Autor: anti - Neregistrovaný
    Titulek:vtip? realita.
    Jako vtip to bylo dobry, bohuzel to presne vystihuje realitu ceskych ridicu = "ja mam prednost, cur....ku, tak te naborim, vina bude stejne na tobe" presne, jak to vyjadril jeden muj znamy... proste nabubreli Cesi.
    Omlouvat to tim, ze zmrdi vyhravaji a proto je nepustime je stejne staveni se na roven tech zmrdu, co si mysli, ze oni maji tu prednost za vsech okolnosti (i zakonnych).
    Jenze cesti ridici jsou vuci sobe bezohledni, vztekli neprejici a clovek aby se bal po ceskych silnicich jezdit. Kde se tato zloba a bezohlednost bere nevim. Mozna je to dilo uspechane spolecnosti, kde kazdy porad specha a snazi se i na silnicich spechat... Pritom se kolikrat muze stat, ze se ridic "zapomene" (i kdyz stavat by se to nemelo) a podminky na silnici ho ukolebaji v mylnem pocitu, ze ma prednost. Tak ho klidne pustim, proc bych ho mel "borit"? Tady, co ziju zadne pravidlo prave ruky neplati, na vsech prijezdech na krizovatku je stopka (4-way) a ridici si davaji prednost vzajemne, pripadne vjizdi do krizovatky podle toho, v jakem poradi k ni prijedou, ale hlavne, vsichni na stopce poctive zastavi. Nedovedu si predstavit, ze by toto melo fungovat v Cesku. Takto oznacena krizovatka by totiz byla neprujezdna, bud proto, ze by se ridici nebyli schopni vubec dohodnout, nebo by byla plna vraku nabouranych aut. Proste, chce to zamyslet se nad sebou a snazit se vzdy ridit takovym obycejnym pravidlem = kdyz jedu, jedu tak, abych nikoho neomezoval, neprekazel a neohrozoval a to i kdyz jedu rychleji nez smim, radeji zpomalim.
    Mozna se zkuste nad sebou zamyslet, jestli po vsednuti do sveho plechoveho milacka, at uz je to sexy Mondeo, obouchanej Nissan nebo jen byvale Leninovy sane Volha, se prave vy nestavate temi zde popisovanym zmrdy a velkozmrdy. Zatim tomu v mnoha pripadech (co jsem mel tu cest uhanet po ceskych silnicich a dalnicich) tak bylo.

    Vim, ze to bude tezke, ale co to aspon zkusit? ;-)

    Komentář ze dne: 05.06.2006 23:40:53     Reagovat
    Autor: Hugo - Neregistrovaný
    Titulek:Vzdy pripraven!
    Prednosti zprava jsou opravdu delikatni zalezitost. Zvlaste posledni dobou jejich pocet v obytnych zonach a vedlejsich ulicich mest znatelne pribyva a to i na mistech krizovatek drive cedulemi oznacenych - evidentni snaha o snizeni rychlosti provozu na danem miste.
    Na jednu stranu by si kazdy mel uvedomovat tyto dopravni situace, na stranu druhou proste ke krizovatce patri cedule. Ja podle cedule se schematem krizovatky (ta tlusta cara je hlavni, ty slabsi vedlejsi, prijizdim odspoda) vyresim cokoli ihned, u prednosti zprava, pokud to nemam najety, se vzdycky musim chvili "snazit" udelat si jasno "kdo mi ma a komu mam ja".
    Mozna me mate za to, ze mi to cini problemy, za troubu, ale ja nejezdim na silnici proto, abych tam predvadel nejaky super reflexy a ucebnicova reseni. Chci mit situace jasny a prehledny a vedet, co ihned mam delat.
    Mejte se hezky a nikdy neverte, ze jste na hlavni. Prodluzuje to zivot!

    Komentář ze dne: 21.11.2006 19:23:16     Reagovat
    Autor: Ma-ttthhheee-eeeSSS - Neregistrovaný
    Titulek:nevim nevim
    Jako student autoskoly se s prednosti zprava setkavam porad (kdo nekdy jezdi v praze mezi jiriho z podebrad a florou tak tusi), ale jakozto nevyjezdeny ridic mam s prednosti z prava paradoxne nejvetsi problem, proste na to zapomenu. Nemel bych ale stane se. Castecne me asi omlouva, ze jsem teprve v autoskole, ale nemyslim si, ze jak dostanu do ruky karticku, tak ze budu jezdit lepe. Takze tim jak autor napsal cituji: "Tentokrát bohužel dodávka nevyjela." me trosicku nasral. Protoze by se to nemelo, ale muze. A opravdu by me zajimalo, jestli by autor citil satisfakci, kdyby dodavka opravdu vyjela a dotycnou ridicku zabila...

    Komentář ze dne: 28.12.2010 06:26:34     Reagovat
    Autor: JinyNazor - Neregistrovaný
    Titulek:
    K autoru článku: i když máte s tou předností zprava pravdu, nenapadlo Vás, že chyba může být na straně provedení, uspořádání té komunikace a nikoliv řidičů viz historka s "renaultíkem" . Odborně se tento fenomém nazývá "psychologická přednost v jízdě" a řidiči jsou v tom mnohdy nevinně. Mimo jiné z agresivního stylu Vašeho příspěvku soudím mimo jiné na Vaše velmi nízké IQ (max. 70), zjevnou nenávist a přehlížení opačného pohlaví (no prostě další pravicový primitiv měl potřebu prezentovat svoje názory - a pak že pravici volí VŠ)

      Stránkovat

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.