Komentáře ke článku: Typologie cykloidů (ze dne 10.10.2004, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Kopčem s Vevřicí mě dostali :-)))
|
|
S většinou článků na tomhle webu sohuhlasím, ale některé pasáže tohoto článku mě nadzvedly ze židle. Na kole jezdím dost, auto používám prakticky denně takže to můžu komentovat z obou stran. Je vidět, že autor jízdní kolo moc nepoužívá a vozí si gluteální svaly (prdel) výhradně v autě.
Nechápu zlehčování a zesměšňování přileb. Autor evidentně žádnou neměl ani v ruce, natož na hlavě. Jinak by nemohl takové kraviny napsat. Přilba má pro cyklisty asi takový význam jako pásy pro řidiče auta. Ve vyspělých zemích to už lidem došlo a s přilbou jezdí i babičky do obchodu pro rohlíky. Jenom u nás je cyklista s helmou terčem posměchu.
Barevný dres není dobrý k masírování ega, ale k tomu, aby byl člověk vidět. A kvalitní kolo k tomu, aby člověk zabrzdil když zrovna potřebuje a v zatáčce mu neupadly řidítka. A nemusí stát zrovna tolik co slušné ojeté auto.
K pohybu v přírodě: Podle zákona může cyklista tam kam pěšák, pokud mu to nezakazuje speciální značka. Problémy nastávají v okamžiku, kdy je zmrdí rodinka s dětičkami a obézním prasopsem, který slyší výhradně na povel "tady máš masíčko" roztažená přes celou šířku cesty a tudíž nedává případným cyklistům žádný prostor k jízdě. Na zavolání "S dovolením" dětičky reagují zmateným pobíháním ze strany na stranu, hlava rodiny se snaží zpacifikovat prasopsa a manželka si asi půl metru před projíždějícím cyklistou uvědomí, že kdyby stála na druhé straně cesty, tak by se lépe mu lépe vyhnula a vleze cyklistovi rovnou pod kolo(vlastní zkušenost, 4 metry široká značená cyklostezka v Jeseníkách)
Co se týka škod způsobených cyklistou a pěšákem, tak jsou srovnatelné (výzkum IMBA).
K ježdění na silnici: o co širší je cyklista, jedoucí metr od krajnice než osobní auto a o co pomalejší než traktor?? Zajímavé je, že na traktory nikdo netroubí, nenajíždí do nich a nesnaží se je vytlačit ze silnice. A další věc: Jak je možné, že na západ od našich hranic si nikdo nedovolí předjed cyklistu, když jede v protisměru auto a jede za ním klidně pět minut, než má dokonalý výhled a objede ho dvoumetrovým obloukem a ještě mu přátelsky kyne na pozdrav???
|
|
|
K traktorům :
1. Traktor je věc, která se chová způsobem, který jde odhadnout.
2. Cyklistů je v oblastech, kde se pohybuji, mnohokrát víc, než traktorů a většinou simulují brownův chaotický pohyb molekul.
|
|
|
Ó jak je skvělé když na kole předjedu traktor.. a že se mi to stává docela často. Taky je strašně zábavný jak většina aut jezší nejvýš 50 cm ode mě když mě předjížděj. A to prosím jezdím zásadně až za krajnicí (pokud to povrch vozovky umožňuje). A nejhorší z nich jsou kamiony a autobusy - největší zvěrstvo.. víte jak vypadají jejich gumy v plný rychlosti 50cm od cyklisty?
|
|
|
Tohle znám moc dobře a taky znám moc dobře pocit bezmoci, když jsem raději skončil v příkopě, aby mě savý efekt nedostal pod zadní kola. Za to ovšem nemůže kamion, za to může pologramotný vohnout, který ho řídil.
A tomu vohnoutovi se podobají cyklisti, kteří se kromě silničního zákona pokoušejí i o ignoraci fyzikálních zákonů a na všechno odpovídají průpovídkami o kamionech a traktorech. Dost často narážím na podobné rojení mnohobarevných cyklistů, jako popsaj JaJa a není to příjemný pocit, když je míjím. Připadají mi mnohem horší než Stealth verze při návratu z hospod. I když to možná špatně chápu, třeba to jsou ve skutečnosti bandy nesmrtelných Highlanderů, kteří si dělají prču z lidí tím, že se hned po přejetí hlavy nebo břicha zvednou a jedou dál.
|
|
|
Proto jezdím na kole záskadně minimálně půl metru na levo od krajnice, amy mě auta prostě nemohli předjet, když nemají v protisměru volno. Aby se prostě mezi mě a protijedoucí auto nevešel.
|
|
|
Viděl jsem cyklistu jedoucího půl metru od středové čáry, za ním neustále troubící kamion a s ním to ani nehlo a stále jel uprostřed - asi neměl rozum ani pud sebezáchovy.
|
|
|
Tak si zase na tu židli sedni..a nebo radši rovnou nahoď růžovej trikotek a elasťáčky a vyraz do světa monstrózně srát všechny řidiče a taky si trochu namasírovat kulky na sedátku..papa..upaluj ať to stihneš,zima se blíží.
|
|
|
To není o tom, že bych chtěl srát všechny řidiče. Zkus si sednout na bicykl a uvidíš, že na našich silnicích je docela o hubu se pohybovat. Některé řidiče by měli na místě střílet (stejně tak i některé cyklisty). Až tě auto při předjíždění vytlačí ze silnice, popřípadě si někdo rozbije pravé zpětné zrcátko o tvoje řidítka, pochopíš. Jo a zkus si jet delší trasu bez těch elasťáků, pochopíš, k čemu jsou dobré;
|
|
|
A ty si zase nasaď svoje pumpky a přetáhni vytahaný tričko přes svůj špekovitej pupek, slož svoji rozměrnou chlupatou prdel do ojetýho favorita a vyraž do světa předjíždět cyklisty 30cm od nich a cpát se před ně těsně předtím, než odbočíš doprava, a v serpentýnách, kde mají šanci jet o polovinu rychleji než ty se svými skřípajícími brzdami a rozhašeným souběhem kol. No a ty kulky si můžeš drbat během toho, co zrovna nebudeš vyťukávat SMS na své zánovní Nokii.
Každý, kdo překoná svou lenost a aspoň občas vyrazí na silnici vlastními silami, ví, jaké to je a nahlíží na cyklisty mnohem tolerantněji. Ty jsi zcela evidentně tu lenost v životě nepřekonal.
|
|
|
Nejvic me stejne vzdycky dostane, jak se nekteri cykliste snazi navodit dojem, ze jezdi na kole po frekventovanych silnicich pro zdravi :-D
|
|
|
Protoze sam taky obcas jezdim na kole (priznavam, jen s prilbou a po silnicich, max. po rozumnych cyklostezkach, nakonec pologaluskac Favorit, napul prekopany na crossove kolo nesnese zadne blbnuti po lesich), vim jake to je, kdyz znenadani zezadu prilitne auto. Cyklista dozadu nevidi a diky proudicimu vzduchu kolem usi toho taky moc neslysi. Proto, jak vidim cyklistu, tak _v dostatecne_ vzdalenosti kratce zahoukam (a tlakovzduch je docela slyset), aby o me vedel, ale aby se neleknul. A hlavne aby ho nenapadlo delat nejake bejkarny, az budu tesne za nim. Doufam, ze to neberou jako nejakou buzeraci, je to jen pro jejich dobro. A pokud berou, at mi polibej otvor. Nenecham se kvuli nim zavrit.
|
|
|
pravdepodobne jste se rovnou zaridil do jakekoliv jine kategorie, nez kategorie cyklista, jinak by jste takto nereagoval. GRATULUJI
|
|
|
Nevím které země považujete za vyspělé, ale dost jsem jezdil na kole i autem po těch na západ od nás a přilby a dresy tam nosí, pokud jsem viděl dobře, v podstatě jen nemnoho sportovně se cítících jedinců.Mám dojem, že pouze u nás se prodejcům přileb tak dobře povedl "výplach mozků". Většina obyvatelstva v cyklistických (rovinatých) oblastech používá kolo asi jako boty a jsou jich miliony.Ve městech lze vidět na kolech ministersky vyhlížející muže v oblecích s "atašé" kufříkem na nosiči, kterak jedou do kanceláře. Cyklista při běžném ježdění padá na hlavu asi stejně často jako chodec, tedy když najede nebo šlápne na slupku od banánu. Jen pro informaci, na kole ročně již řadu let najedu cca 6000km a autem cca 25000.
|
|
|
Ano, tvuj komentar o prilbach by p. Tesarik urcite podepsal... kdyby to byl prezil. Nastesti zde plati, ze pohrdani prilbou si odnese kazdy takovy jedinec sam. Co budou citit jejich rodiny a pratele, to uz tyto chytraky nezajima. Ach jo.
|
|
|
Nerad Ti kazím radost, ale díky geniálnímu systému zdravotního "pojištění" to neodnese pouze ten jedinec, ale i Tvoje pěněženka :-((
(Tedy za předpokladu, že nejsi vohnout na podpoře a to tzv. pojištění za Tebe neplatí stát, ale takových tu snad moc nebývá.)
|
|
|
Až tě v plný rychlosti nějaký to autíčko sejme, budeš ještě rád, že tu přilbu máš...
|
|
|
Mam za to, ze na mnohych miestach je pouzivanie prilby uz navykom z detstva. Tuto su napr. prilby do 16 rokov povinne, takze ich cyklisti neprestanu pouzivat, ani ked uz su nad vekovym limitom.
|
|
|
No třeba v takovém Švédsku mají přilbu i ty babky, jedoucí v neděli do kostela, kterými se tolik oháněli lidovci při projednávání zákona o provozu na pozemních komunikacích. V NL je nošení přilby běžné u dětí, u dospělých je to menšinová záležitost.
Ad dres: průser je v tom, že cyklistický dres (s kapsami, vhodný střih a dobrá látka) se dnes v jiné než debilní barevné kombinaci s haldou přiblblých log snad už ani koupit nedá :-(
|
|
|
No, taky jsem si myslel, že přilba je blbost. Ale jen do té doby, kdy jsem na lesní cestě v rychlosti přehlédl vodorovně rostoucí větev, která mě z kola sundala. Potom jsem měl chvíli výpadek a další chvíli jsem musel přemýšlet, proč ležím na zemi, kolo je asi 5 m ode mě a proč vidím přes fialovou mlhu. Od té doby přilbu používám s pocitem, že aspoň něco na ochranu mám. Ale zjevně nejsem takový cyklofil jako vy, protože najedu ročně jen cca 2000 km. To se holt pozná profesionál.
Před lety pracoval na sousedním ústavu jeden "takymachr" přes organickou syntézu. Za sebou měl 30 let praxe, doktorát, docenturu, atd. a jednou ho napadlo provádět destilaci dimethylrtuti z pyridinu a vybral si na to geniální prostředek - plynový kahan (student 2. ročníku by vyletěl z lab. cvičení že by nestačil ani vrátit index). Zkuste hádat jak to dopadlo. Po explozi dávali do pořádku laboratoř asi čtvrt roku a jeho pozůstatky do igelitových pytlíků asi dvě hodiny, protože ho výbuch prohodil oknem ze 3 patra na chodník. Nehledě na to, že práce s touto sloučeninou není povolena a tudíž málem zavřeli bezpečáka. Tím chci jenom říct, že ani zkušenost není samospasitelná, protože lidé snadno upadnou do stereotypu a mylnému pocitu, že jsou naprosto a bezchybně nad věcí. Pozor na to!
|
|
|
"Podle zákona může cyklista tam kam pěšák, pokud mu to nezakazuje speciální značka."
Slovy Cimrmana - nevím, školy nemám, ale není to náhodou tak, že cyklista může tam kam pěšák pouze v případě, že kolo vede???
"Co se týka škod způsobených cyklistou a pěšákem, tak jsou srovnatelné (výzkum IMBA)."
Můj laický názor na věc mi velí prostým rozumem srovnat při stejné hmotnosti pěšáka i cyklisty plochu podrážky a pneumatiky, a vychází mi, že pneumatika (i ta široká zubatá) působí na terén mnohem větším tlakem. Taky mě napadla taková věc, že dráhové působení pěšáka je diskrétní (cca 1x na 75 cm), kdežto koloman působí spojitě ;o)
|
|
|
Jenomze nejde brat jenom fyzicke poskozeni cesty (ktere mimochodem rychle zmizi, treba takovy kun dela mnohem horsi veci). Jeden z hlavnich argumentu je, ze cyklista vetsinou neudela takovy bordel "okolo". Tzn. nepohazuje kolem petlahve, obaly od susenek, pytliky od rizku atd.
Jezis zase jsem si ten clanek precetl a zase me nasral jako kdyz jsem ho cetl poprve. Hlavne zaver, ze clovek, ktery nepouziva kolo pouze jako dopravni prostredek a jezdi i pro zabavu, je automaticky jedna z tech kategorii nahore. GRRRRRRRRRRRR.
|
|
|
Heh, co je to za blbost, neznam jedinou cestu zdevastovanou konma, zato znam hodne cest zdevastovanech cyklistama.
|
|
|
Tak se prijed podivat do Bele pod Bezdezem ke statku na lestni cestu, ktera vede smerem do byvaleho vojenskeho prostoru. Cesta je posrana konma a rozkopana jako tankodrom.
|
|
|
Heh, já zase neznám jedinou cestu zdevastovanou cyklistama, zato znám několik cest zdevastovanejch koňma.
|
|
|
Kun znici cestu ze se po ni neda jit ani pesky
|
|
"O cyklistech byly napsány MB článků.. " a todle je ten nejubožejší, co jsem kdy četl. Zkus přeřadit z 1:1 na větší nadhled a toleranci a pak zase napiš něco o cyklistice, rád si to přečtu.
|
|
|
No, tvuj komentar je taky tolerantni, he... Ja se letos poprve trochu vice pohyboval na kole po Sumave (proste jsem to chtel zkusit, tak jsem vytahnul kolo po letech z garaze, nechal opravit, upravit a vyrazil). A musim uznat, ac cyklista (ale taky i motorista), ze ten clanek neni zase tak od veci. Protoze co lze spatrit na sumavskych kopcich a cyklostezkach, vymyka se obcas zdravemu rozumu. Sebevrazi, silenou rychlosti ritici se z prudkych kopcu s vytrestenymi zraky a neschopni jakehokoliv manevru (a to jsou stezky obcas nezpevnene, i kdyz siroke), sebevrazi, rozhodnuti vyslapat za kazdou cenu i ten nejvetsi krpal - opravdu vabny pohled na cloveka na pokraji smrti, jak s vytrestenymi zraky, otevrenou pusou, kanoucimi slinami a kalnym zrakem speje vstric infarktu, rodinky s detmi, z nichz prilbu nema vubec nikdo, v nejlepsim pripade jen deti, kola ze supermarketu, ktera jsou svemu okoli nebezpecna uz pri postavani v obchode, pokud mozno jeste dostatecne spinava a orezla... skupiny cyklistu na beznych vozovkach, roztazenych pres obe poloviny atd...
Me by zajimalo, co tihle silenci z toho jezdeni po krasne krajine maji. Do kopce slapou at to stoji co to stoji a vidi nejspise jen rudou stenu pred sebou. Na kopci lapaji po dechu a plivou krev. Z kopce letej jak silenci, rozhodnuti jeste dnes dojet na druhy konec Narodniho parku. Ja myslel, ze na hory se clovek jezdi rekreovat, kochat se krasami prirody (nejlepsi je stejne chodit pesky) a ne tam litat na piciklu jak vzteklej pes a ohrozovat siroke okoli. Samozrejme, nejsou vsichni takovi a nastesi tech normalnich a rozumnych (prilby) je vetsina. Ale jeden aby byl stale ve strehu, kdy zase potka nejakeho silence.
P.S. Co se tyce vztahu ridicu k cyklistum, to je zase jina kapitola a taky nikterak pekna. Ale o tom tento clanek nebyl.
P.P.S. Tolerance je hezka vec, ale jen do urcite miry. Protoze pokud budeme tyhle vystrelky porad tolerovat, budou se jen rozsirovat.
|
|
|
No, já jsem zpočátku taky nesnášel kopce (nahoru), ale když se člověk v sezoně trochu vyjede, začne se na ty kopce vyloženě těšit.
Teď možná plácnu, ale myslím, že za to můžou endorfiny, které se při té námaze uvolní. Takže ten kopec není nepříjemný, ale naopak příjemný. A je to lepší než cigareta:-)
|
|
|
Presne tak. Sam jezdim mnohdy rychleji do kopce nez z kopce. Pustit to z kopce, jeste s provozem aut je podle mne dost riskantni a radeji si neco dokazuju tim ze vyslapu kopec smeren nahoru urcitou rychlosti, nez ze dokazu pustit brzdy a letet volnym padem. Vetsinou se to stane tak ze v 50km/h vas predjizdi zmrd vtedeicku a prinuti vas namirit kolo rovnou do rygolu sahajicim do puli silnice. Ve dvaceti se to celkem v pohode zvladnout i na kole, v padesati je z toho volny pad na drzku. A kdyz se za zmrdem riti vohnout s kamionem je z vas darce organu v okamziku.
|
|
|
Stačí, když se blbec v protisměru rozhodne otočit, přestože na tebe čumí. Onehdá jsem měl cca 50 a to jsem potom gumoval a gumoval a gumoval...
|
|
Keby autor clanku jazdil aj na Slovensko, by pri prejazde kuskom dialnice pod Tatrami spoznal dalsi typ cykloida - dialnicneho hrdinu. Tito ksichti si veselo jazdia na bicykloch po D1. Ked na nich zatrubite, este sa hnevaju. Predstavte si tu radost, ked na tu dialnicu vchadzate a vletite do hufu cyklistov v navadzacom pruhu...Samozrejme, policia s tym nerobi nic, nemaju papiere, ktore by im bolo mozne zobrat...
|
|
|
nedavno jsem jednoho potkal na R10 (MB-Praha), vylepsil to jeste tim, ze jel v protismeru.
Jinak tenhle clanek je tendencni a zaujaty, obzvlast pasaz o helmach ukazuje pane autorovu slabsi mysl :-//.
|
|
Takové sportovní téma a taková nesportovní diskuze. Kazdý to vidí odtud, kde sedí. V aute jdou na nervy vsichni neosvetlení, pomalí a motající se cyklisté a také ostatní nechránení omezovaci silnicního provozu chodci s vozíky pocínaje a rychobluslari konce (divím se, ze na ne si tu ridici jeste nestezovali, kdyz nekterí sebevrazi mezi nimi jsou schopni to pustit z kopce 60km rychlostí a brzdit nemají cím. Zkousela jsem pri pomalejsím sjezdu leccos, ale pluh ani házení patkami na asfaltu moc nepomáhá).
Kdyz se dívám z výsky svého horáka, vidím to ale jinak. Mám prilbu, jsem barevne odena i jinak oznacena, mám veskerou výbavu, zpetné zrcátko (prosím bez posmechu - trochu se klepe, ale trochu funguje) a dodrzuji predpisy. Presto jsem obcas pro smích, jindy pro zlost a nekdy i trochu na zabití. Oblíbená kratochvíle parkujících ridicu s necekaným otevrením dverí do vozovky v okamziku, kdy cyklista zápasí o zivot s nákladákem, který se ho snazí vytlacit z vozovky je vázne desná.
Tím se nijak nezastávám cyklistu popsaných v príspevku o zdolávání sumavských hvozdu. Je to bohuzel smutná realita a jako vzdy jsou videt jen ti opruzové. Skoda, cyklistika je krásný sport a pokud se cykloidi premnozí stejne jako ridici, brzy prijde válka. Prosím proto o zarazení dalsího typu - militantní cyklista zvaný napr."tezkokolec", "antiautista"ci "torpédoslap".
|
|
... napsany stejne generalizujicim stylem (vse ma vlastni zkusenost).
Ridici se deli na:
typ Dutomotor - naprosto bez skrupuli ignoruje znacku "cyklostezka, dej prednost" a zahne pred jedouciho cyklistu;
typ Motoroura - sestreli pri vyjezdu z vedlejsi silnice cyklistu jedouciho po hlavni, vystrci hlavu z okenka, rekne: "ja te nevidel" a ujede;
typ Plechopablb - 10 metru pred svetelnou krizovatkou, ve ktere mu sviti cervena, razantne predjede cyklistu a okamzite pred nim dupne na brzdy;
typ Automatlak - otevre dvere auta stojiciho podelne do silnice tesne pred projizdejicim cyklistou.
atd. atd. Opravdu nemam rad tyhle tendencni clanky, v kazde "komunite" se najdou prasata, pratele.
|
|
|
Zapomínáš na autobusáky. Autobusák začne předjíždět cyklistu a v okamžiku kdy je cyklista na úrovni zadních kol hodí blinkr a zajede do zastávky. Moooc pěkný.
Ale máš pravdu, že blbci jsou na obou stranách barikády.
Řítím se na svém favoritu, nasadím na předjetí důchodkyně na staré plečce a ona najednou udělá vlevo vbok - samozřejmě neukáže, neohlédne se...
|
|
|
BUSaci jsou strasne mily, hlavne kdyz jedu pomalu do kopce, nevim o nem a najednou mam 20cm od levyho riditka pravej blinkr autobusu...nejvetsi problem v tu chvili je nic neudelat, ale je to jedinna cesta jak vyvaznout OK.
|
|
|
Ano, diky jednomu automatlakovi jsem se malem ferove vysekal (sem tam jezdim na chatu na kole) v Praze-Seberove, v tom mirnym kopecku dolu od kulataku u dalnice, jel jsem asi 40 a kreten ve Felicii mi otevrel dvere fakt dost natesno....nak sem uhnul ale jet proti auto tak jsem nejspis v nem....no skoncilo to prokopnutejma dverma (neveril jsem tomu ze se tam ty dvere promacknou tak jednoduse) a ranou do predniho skla, pac ten debil se jeste zacal rozcilovat kdyz jsem se za nim pak vratil a serval jsem ho...a to uz jsem trochu psychicky neunes...takze debilove jsou vsude, nejen mezi cyklisty. Jinak kolo nemam osvetleny, ale jezdim vicemene jen pres den, v noci jsem jel jednou a pujcil jsem si aspon zadni blikacku....
|
|
|
Doufam ze na tebe podal trestni oznameni pro niceni majetku a zazaloval te o nahradu skody ... miluju takovyhle ramba...uvedom si ty hovadko, ze na prokopnuti dveri nemas absolutne zadny pravo ! Priste si porid pistoli a rovnou ho zastrel hajzla ;-/
Myslete laskavě pánové hlavou a né prdelí.
|
|
|
Jo...keca ti to hezky, ty si uvedom pocity cloveka kterej videl to co ja...auto, chlap cumi do zrcatka, oukej, vi o mne (i kdyby nevedel tak kdyz mi otevre dvere do cesty, je to jeho chyba, ne moje)...nejspis me vidi, otvira dvere...KURVA...nak to vyberu, vratim se, nasranej (ano, to uznavam) mu rikam jestli neni uplne vylizanej kdyz o mne vedel, on prohlasil ze o mne vedel ale ze se snad vyhnu ne? (kam asi?) No pak sme se tam jeste chvili dohadovali, zacli na sebe rvat a ja to nerozdejchal...co se tyce pistole, mam ji (i zbrojak samozrejme), vozim ji v aute...nikdy jsem ji nepouzil, nepouzil bych ji ani na toho debila v Seberove, vzdycky jsem ji jen vyndal kdyz bylo potreba nakyho otrapu odehnat...a to, ze jsem mu prokopl dvere, neni nic moc oproti tomu, kdybych do nich vletel v tech asi 40kph co sem jel (mam asi 90kilo). Takze kdyz si to vylozim takhle, muze bejt vlastne rad :-) ne, tohle nemyslim az tak vazne, ale ty prokoply dvere mu patrej.
A na tebe, moralizujici hovadko Cita, bych byl zvedavej, kdyby se ti stalo neco podobnyho, co bys delal...ale treba ne, treba jses Matka Tereza :D
|
|
|
Pripomnel bych ciklistu ktereho autor nezminil jeho nazev je:
Tydebilejedenvymastenej: jezdi v Plzni a jinych mestech podobni jsou zavodniku jen s tim rozdilem ze vas budou predjizdet z prava ve chvili kdy do prava odbocujete na svetelne krizovatce!!! Uz sem takhle dva malem sundal...
Grovik
die with smile
http://gph.wz.cz
|
|
|
tak presne techdle je snad plna Plzen. ty lidi berou pravej blinkr asi jako nejakou zajimavou tuningovou vec na aute, co hezky sviti|nesviti|sviti|nesviti, ale funkci nema zadnou. Super je take, jak na krizovatce se procpou vpravo od aut pred prvni auto a hned jak skoci oranzova, tak se rozjedou stylem "machame pradlo ve vode", takze pokud nechce prvni ridic riskovat, ze toho blba sestreli, tak musi pockat, az blb nabere nejakou rychlost a uklidni trochu sve pohyby :( Teprve pote ho muze predjet, aby si tuto zabavnou hru mohli zahrat jeste na nekolika dalsich semaforech.
|
|
|
Proto je potřeba zastavit těsně u pravýho kraje,aby se tam ti pomatenci neprotlačili..zleva si objíždět netroufnou...
|
|
|
626: už delší dobu tady z tebe padají velký moudra. Napiš sem nějakou esej a neplýtvej svým intelektuálním potenciálem.
|
|
|
To je naprosto logický řešení,navíc není v rozporu se silničním zákonem..Jistě by bylo lepší ty cyklobuzny rozválcovat,ale bohužel,nesmí se to..Jo,a polib mi prdel hňupe.
|
|
|
podle tebou zmiňvaného silničního zákona č.341/2002Sb.MŮŽE cyklista předjíždět stojící nebo pomalu jedoucí kolonu vozidel Z PRAVA. přečti si to a pak mudruj :-)
|
|
|
Kdepak, machýrek "626" žádný vyhlášky číst nepotřebuje. Podle něj jsou prostě cyklisti buzny a debilové a nedovede pochopit, jak je možné, že se někdo rozhodne pohybovat se vlastními silami. Vzdejte to, boj s blbcem je marný.
|
|
|
To se musí umět! Na oranžovou se lehce odpíchnu, na zelenou už mám nohu v klipsně a akcelerace z 0 na 30km/h lepší než Felicie.
|
|
|
No a to je ta kravina.
Zprava prejizdet v pruhu ve kterem se ODBOCUJE do prava je ponekud blbost..a to odpichnuti...
Skutecne bude te pred felicii a o chvilku pozdeji i pod ni!
Grovik
die with smile
http://gph.wz.cz
|
|
|
Neplati to len pre Plzen. V juli sa mi stalo nieco podobne v Edmontone. Pozicana Impala, odbocujem doprava, cakam az chodci na zelenu prejdu. Su fuc, vyrazam. Vtedy sa na pravoboku strane objavi jeden z tejto rasy. Az ma zamrazilo. Flek, on urobil to iste. Nastastie. Keby som ho tym tankom snal, asi to uz nerozchodi.
|
|
|
To je zajimave, existuje obdobna skatulka i pro mototeroristy, jmenuje se Tydebilejedenvymastenej a vyznacuje se tim, ze v pravem pruhu na krizovatkach (spolecnem pro jizdu primo i odboceni doprava) dava pravy blinkr co nejpozdeji, pripadne vubec. Cyklista radici se podle toho, zda auta pred nim odbocuji ci ne ma o zabavu postarano. A jeste poznamka k zajizdeni cyklistu na krizovatkach dopredu: je to nejvyhodnejsi (=nejbezpecnejsi) pozice pro cyklistu, auta maji vice prostoru pro jeho objizdeni nez v pruzich pred krizovatkou, pokud by cyklista stal ztraceny v rade aut, tak by konecne po rozjezdu kolony (ono kdyz tolik ridicu se neumi na zelenou rychle rozjet) ostatni auta zpomaloval a to by clovek neveril, jak jsou ti lidi nervozni a co v takovem stavu vyvadeji.
|
|
|
Casty vyskyt tohoto druhu je v Toronte. 40 % tzv. vodicov tu nepouziva blinkre vobec.
|
|
|
No nevim kdyz stojim na svetlech v pravem pruhu mam blinkr asi pul minuty a cyklista KOKOT si ve chvili kdy zacnu odbocovat kolem mne prosvisti ze malem nestihnu dupnout na brzdu... reknu rovnou takovyho kokota sundat tak vylezu a jeste mu pridam!
grovik
die with smile
http://gph.wz.cz
|
|
Nejdřív k námětu: bylo to tak trošku mlácení prázdný slámy, protože na tohle téma tu nedávno byl článek od DF, kolem kterého byla i docela široká diskuse a z toho si autor "půjčil" několik slovních obratů, jinak funny.
Nicméně se vrátím ke "3 čuníkům": po uveřejnění článku a diskusi o nejhorším místě z hlediska výskytu cyklomrdů (NB vs. BV) jsem si dal záležet a jednou ráno cestou do práce jsem při průjezdu Nymburanovem (díky autorovi za návrh - ujalo se to ;o) napočítal 26 (slovy dvacet šest) !!! stealth mamrdů (počítáno od pumpy na kolínské k odbočce na Bobnice, tozn. celé město), z čehož dva předvedli cyklo-chodeckou metamorfózu a jedna bába nám mimo přechod strčila velocipéd do silnice (o prso korejské školačky a měla po mašině). Tak co, břeclaváci ? ;o)))
|
|
|
To jsem rád, že se to ujalo ;o) Nymburanov je taková moje rozcvička asertivity při cestách do a z práce... Cyklo-chodecká metamorfoza je ještě to lepší, co tu lze zažít. Postřeh řidiče velmi dobře vyzkouší nečekané změny jízních pruhů, nebo libovolné střídání jízdy po chodníku/silnici, obzvláště pak na křižovatkách ;o)))
|
|
|
co je taky skvelej manevr, se kterym jsem se jinde nesetkal, je vec, ktery osobne rikam syndrom velky vody (obava ze slapnuti na zem). modelovy priklad: koloman na krizovatce potrebuje z vedlejsi odbocit doleva. misto, co by zastavil a dal prednost dle vyhlasky, balancuje s kolem do protismeru s hlavou pres rameno a ciha na vhodny okamzik, kdy se zaradit na spravnou stranu silnice, coz resi sikmym prejezdem z protismeru. obzvlaste povedeny je tento manevr hned pod viaduktem, kde po prejeti horizontu mate pred sebou cyklomrda v protismeru, kterej se jeste ke vsemu kouka za sebe - bozi ! na uvedenem miste je to bohuzel jev bezny, protoze je tam vyjezd ze ZOSky !!! mazec...
|
|
|
Hezky si tady přizvukujeme ;o) Aby nás někdo neobvinil, že jsme jedna osoba a jenom grafomansky zasíráme fórum ;o)
Moc hezký taky je, když na viaduktu jezdí kolomani vesele po chodníku, zatímco cyklo-chodci svůj picygl tlačí protředkem jízdního pruhu (samozřejmě s tím, že kolo je mezi nimi a chodníkem), a předjet se nedají (horizont)...
|
|
|
dnesni rano v NB - nejprve perfektni stealth kolomanka na moste, zadny svetlo, zadna odrazka a jeste cerny gate, super. Vzapeti ridicka v 206, ktera do nas z neznamych pohnutek na krizovatce na zelenou zacala couvat, vtipne. A do tretice tak dokonale stealth koloman, ze to vypadalo, jako by ho nekdo do krizovatky paprsknul. U krisotarny se najednou zjevil pred nama, nedal nam prednost, sebe ohrozil a nas omezil a jeste se mu smekla noha ze slapky, takze zrovna provadel zajimavy cirkusovy balanc. Jo a na riditku mel na sichr tezkou tasku, ktera mu to ponekud znesnadnovala.
dnesni ranni skore:
cyklodebil 2:1 autodebil
|
|
Autor ma nesporne pravdu v tom, ze mezi cyklisty se najdou zmrdi, stejne tak jako mezi automotodebilisty, jak doplnuji komentare. Me osobne nejvic nasiraji horaci, co se v parcich a podobnych vychazkovych oblastech riti ozlomkrk po uzke pesine, az rodinky uskakuji na vsechny strany. Stalo se mi to tuhle v Prokopskym, priste mu tam strcim klacek, debilovi.
|
|
Musím s autorem souhlasit, že v podobných situacích fungují přítelkyně jakožto účinná pojistka předcházející ztrátám na životech těch, kdo podobnou situaci vyvolali. Navrhuji proto všem přítelkyním světa udělit čestnou Nobelovu cenu míru...
|
|
Ja se uz dvakrat dostal do neoznaceneho zavodu druzstev, nebo co to bylo, mezi Melnikem a Jestrebim. Bylo to super. Asi 20 ctyrclenych druzstev zavodniku na normalni silnici, bez doprovodnych vozidel v rozestupech cca 5 km a v obou smerech - v Jestrebi se otaceli a jeli zpet do Melnika. Kdo zna tu silnici pochopi, ze jsem deti naucil mnoha novym vyrazum
|
|
Nevim presne jak to presne v zakone je, ale co se tyce velke skupiny cyklistu ... no jednoduse tady je situace ponekud jina. Lepsi si je nastudovat problematiku a pak se rozcilovat.
|
|
|
Mohu tě ujistit, že v zákoně o velké skupině není ani slovo. Jen o cyklistovi. Dva cyklisté mají každý stejné povinnosti jako cyklista. Tři, pět, deset, sto cyklistů to samé.
Tak a už se můžu rozčilovat;-)
|
|
Prvni polovinu 90. let jsem jako docasny odpurce aut ztravil v sedle sveho silnicniho specialu (cca 4-5tkm/rok). Snad tenkrat byl mensi provoz ci co, ale pri dodrzeni jistych nepsanych pravidel jsem dokazal nekolik let prezit bez incidentu a ohrozeni ze strany aut. To je napr. narazka na toho mentalniho giganta, co o nekolik komentaru vys radi jezdit schvalne prostredkem silnice, aby ho nahodou auto nesestrelilo do skarpy - DEMENT! :) Jednou me sice kamion malem do skarpy zahnal, ale hned jsem kvuli tomu nevykrikoval, ze vsichni kamionaci jsou prasata. Pokud jsem nekdy skoncil rozplaclej na silnici byla to vesmes moje blbost - galusky na snehu, nedodrzeni bezpecne vzdalenosti za autem a nasledne rozplacnuti se na zadni sklo, 6 piv 12tek ve vedru a nasledny sjezd tahleho kopce :)
|
|
|
Bacha, on nerikal prostredkem silnice, ale pul metru od krajnice. To je nekdy rozumne. Klasicka situace je, kdyz je krajnice pomerne daleko od fyzickeho okraje vozovky a u krajnice stoji zaparkovana auta a mezi nima jsou mezery. Pokud totiz jako cyklista pojedu uplne u kraje (tzn. i za krajnici), tak me pri nejblizsi prilezitosti zabije nebo aspon zavre auto, ktere mi nenecha mezeru, az se budu vracet "na silnici" kvuli parkujicimu autu.
Jako cyklista i jako ridic auta jsem se uz naucil v sedle i za volantem odhadovat, co ten druhy udela. Samozrejme nekteri idioti jsou nevypocitatelni, jak na kole, tak v aute. Ale nikdy bych napr. nepredjizdel cyklistu na miste, kde nemam volno. Minuly tyden me malem zabil debil ve vytunenem Tipu, ktery me predjizdel tesne pod horizontem a proti vyjel kamion. Cele to bylo na lesni silnici znacene jako cyklotrasa (vede z Msena do Bezdezu, pokud to tam znate). Stejne tak VZDYCKY davam blinkr, pokud predjizdim cyklistu. Treba i jen proto, abych mu ukazal, ze o nem vim.
|
|
|
2 Viktor: "On" doslova napsal: "Proto jezdím na kole záskadně minimálně půl metru na levo od krajnice, amy mě auta prostě nemohli předjet, když nemají v protisměru volno. Aby se prostě mezi mě a protijedoucí auto nevešel....." ........S takovouhle filozofii je jenom otazkou casum kdy ho nekdo sejme. To plati jak za riditkama tak zavolantem. Jen kokot zbytecne a zamerne zvysuje nervozitu ostatnich oucastniku provozu. Budu se asi opakovat, ale: Neprud a nebudes pruzen :)
|
|
|
Pozor, ve vyhlášce je, že cyklista má jezdit půl metru od krajnice! No a bohužel je to jediný způsob jak zamezit předjíždění, jede-li v protisměru jiné auto.
|
|
|
Muzes prosim presne citovat kde ve vyhlasce (btw neni na to nahodou uz peknych par let zakon? ;-) a jak presne popsano neco takoveho je?
|
|
|
V zákoně je doslova "v pravém jízdním pruhu co nejblíže pravému kraji vozovky". Pokud je poblíž krajnice písek, střepy, díry, záplaty, IMHO lze "co nejblíže" vykládat tak, že v zájmu bezpečnosti a plynulosti provozu je možno tyto jevy objíždět. Pro cyklisty, kteří šetří své ruce a zadky mám vcelku pochopení a do těchto sraček je netlačím, sám však raději nějaký ten kanál přeskočím (na silničním kole lze přeskočit napříč ležícího člověka, má-li někdo odvahu, mohu to znova natrénovat;-)))
|
|
|
Taky davam pri predjizdeni kolare blinkr, ale hlavne kvuli autu za mnou - aby si vsiml, ze se neco deje a kolare neprehledl.
Dalsi opatreni je vecer a v noci jet co nejvic u prostredni cary, aby bylo vpravo dost mista i pro pripadneho neosvetleneho cyglistu nebo pesaka.
|
|
bohužel to není tím, že bych kolo prodal, ale někdo si ho pujčil. ale jinak když vidím co prováděj cyklisti na silnici, tak jsem rád že už mezi ně nepatřím. nikdy by mě nenapadlo jezdit jednosměrkou v protisměru, v noci bez světel (vozil jsem sebou i náhradní baterky, měl jsem vepředu halogenku na baterky), objíždět na křižovatce auta zprava, ale rovnal jsem se podle toho jak jsem přijel, připadalo mi blbý nervovat řidiče co odbočují doprava, sám to nesnáším apod. prasečinky. že se část cyklistů chová jak blbci se dá asi vysvětlit tím, že buď nemají řidičák a netuší jak to jejich chování vypadá z pohledu řidiče a nebo jsou to i prasata za volantem, tak proč by nebyli i prasata za řidítky. tipoval bych že většina těch co se chová k cyklistům blbě se pak za říditky zase chová stejně k autům, jezděj vždy stylem, teď jede jeho veličenstvo, tak padejte všichni do škarpy.
jinak cyklostezky, to jsou občas vyhozený prachy, už jsem tu psal, že jsem pokaždý u kolína viděl jet kolaře po silnici, i když vedle byla široká cyklostezka. totéž stromovka, cesta je tam rozdělená čárou na cyklistickou a chodeckou část, což je každýmu třetímu kolaři u prdele, takže chodec musí kličkovat jak zajíc po celý šířce cesty, čímž se občas plete do cesty těm co jedou po svý straně.
jinak zatím největšího sebevraha jsem potkal v devět večer na teplický dálnici, kdy jsem v levým pruhu potkal protijedoucího cyklistu, a nebylo kam moc uhybat, páč vedle mě byl kamion. byl jsem opocenej ještě deset minut po tom, když jsem si představil, že kdybych ho sejmul, tak mohl zabít i mě, kdyby mi vletěl dovnitř. toho kdybych sejmul a zabil, tak ho snad obživím, abych si mohl zabít znova, vzteky.
a jinak, jak někdo psal, že přítomnost něžného pohlaví v autě uklidňuje, tak ne vždy to platí. už mě i kamarádka zprdla (určo ze srandy i když u ní storpo nevím) proč jsem brzdil, že mohlo bejt o debila míň. to bylo za situace, kdy jsem jel po městě, po chodníku jel cyklista, proti, takže mě viděl a když byl těsně přede mnou, tak to švihnul napříč přes silnici, asi zjistil že chodník je moc ucpanej. naštěstí jsem podobnou prasárnu tušil, podle toho jak prasil na chodníku, takže jsem nebyl překvapenej a včas hamtnul na brzdy, jinak mi asi lízal přední sklo. horšej se cyklisti poslední dobou
|
|
|
Kdepak, rozdělení chodníku na část pro chodce a část pro cycklisty nemůže v Čechách fungovat. Nakresli průměrnému Čechovi na zem čáru, řekni mu že za ni nesmí a uvidíš jak bude řvát.
Jako cyklista zase nadávám na chodce, kteří lezou do té druhé půlky.
|
|
|
Všimli jste si taky, že stačí dva chodci, aby totálně ucpali i 4 m široký chodník? Jdou si vedle sebe jak nejpomaleji umí, povídají si a je jim všechno fuk.
|
|
|
Zásadně se zdržuju na tý půlce, kam zrovna podle "vybavení" patřím. Můžu tak nadávat těm, co tam nemaj co dělat. A já si tak rád zanadávám ...
|
|
po ránu před šestou je to ještě stealth - číňan a večer stealth - opilec. pokud jich je víc, tak přebíraj metody pelotonu a ve třech dokážou zabrat skoro celou silnici. naštěstí už je skoro v každý vesnici hospoda, takže po večerech se už tolik nepřesunují mezi vesnicema jako dřív.
|
|
Jak jsem tak pročítal komentáře k cykloidům, dospěl jsem k názoru, že nikomu z nás neuškodí, když si přečteme zákon 361/2000 Sb. (ve znění pozdějších předpisů) o provozu na pozemních komunikacích. Ano, Honzo, zákon. Vyhláškou se už opravdu neřídíme.
Někteří z nás s překvapením zjistí, že tento zákon zavedl u nás do té doby nevídané věci. Asi nejvíc překvapí § 57, odst. 4 - Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti. V podstatě tedy může předjíždět i vozidla stojící v pruhu pro odbočení vpravo, protože při tomto objíždění stále zůstává na pravém okraji vozovky. Na druhou stranu, před odbočováním vpravo se musí řidič(ti co tam stojí v řadě) zařadit co nejblíže k pravému okraji vozovky", takže cyklistům by tam nemělo zbýt na nějaké předjíždění místo. V podstatě, kdo tam to místo nechá, ať se potom nediví ...
A že ve vyhlášce je, že cyklista má jet půl metru od krajnice ? Vlevo nebo vpravo ? Hloupost. Jako každý jiný účastník provozu má jet při pravém okraji vozovky, ale na rozdíl od ostatních vozidel smí jet po pravé krajnici (nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci)
Ale jako fšecko, jsou vzájemný vztahy obou uvedenejch skupin "zas jen vo lidech". Jako kapotovanej můžu úplně vždycky vyskočit z kůže, když narazím na "Stealtha" (nebo jejich roj - dva velký s dvěma až třema prťavejma široko daleko okolo sebe), jako opedálovanýho mě kromě vytlačování ze silnice může maximálně vytočit, když to v naší "vesnici" (a pár okolních) pustím z kopce (máme tu docela kopečno), mám tam tak 65 kmph a předjede mě pako, který hned po zařazení zpátky doprava začne brzdit ...
Já osobně se potom na kole řadím do kategorie "UFO" - oslnivě světélkující a blikající předmět neznámého původu pohybující se těsně nad zemským povrchem ... Na obou koncích mám ty nejsvítivější blikačky, co se daly sehnat (o síle mnoha a mnoha candelábrů). K tomu mám fšecky předepsaný odrazky (fakt, úplně, i když kvůli tomu vo mně některý řikaj, že sem asi divnej), kromě toho mám celej bajk polepenej reflexníma fóliema (je fakt, že kromě červenejch a bílejch tam mám i žlutý a modrý, ale to snad nepo ...), celej blembák mám polepenej tímtéž (bílá, žlutá, červená) a v tý době, co se diskutovalo vo výstražnejch vestách, když se mění kolo u auta, tak v tý době sem si nechal ušít jednu extra vestu na kolo - vzadu dlouhou, s extra počtem svítivejch pruhů.
Takže kdyby mě někdo v noci přehlíd a sejmul, tak pokud bych to přežil, došel bych si ho potom vlastnoručně zabít. Protože přehlídnout by mě moh jedině vožralej nebo zfetovanej debil ...
|
|
|
no to právě nemůže, protože když jede rovně, tak už nemá stejný směr jako odbočující vozidla. takže může zprava objíždět jenom vozidla v pruhu co jedou rovně, pokud je tam víc pruhů. a v pruhu co odbočuje doprava nemá co předjíždět zprava, pokud neodbočuje taky doprava. něco jinýho je na silnici kde nejdou pruhy, je jenom jeden společnej.
a tam je zase problém, že když si najedu doprava páč odbočuju, tak už jsem párkrát zažil, že cyklista bykl nevrlej že mě nemohl objet a padali i sprostý slova, naštěstí zatím nikdo nebušil do mě ani do auta, páč ta baterka co mám v autě, je dost velká a pevná na pořádnou ránu v sebeobraně.
|
|
|
Souhlas, nevyjádřil jsem se přesně. V podstatě mi šlo o to, že při více pruzích a odbočování vpravo může cyklista podjet všechna vozidla odbočující vpravo, tudíž potom stojí u semaforu nebo u vjezdu na kruháč "na první metě" společně s již dříve tam stojícím autem. Při jízdě v jiných pruzích, než v tom úplně pravém to pak nepřipadá v úvahu. Je ovšem třeba uvědomit si, že se může stát, že ten úplně pravý pruh je pro směr rovně, třeba proto, že doprava nevede cesta nebo je tam zákázáno odbočit ...
Pak je problém, že některý řidiči při odbočení vpravo neuměj projet takovej oblouk, aby se do tý křižovatky vešli i s cyklistou a přidřou ho už vo ten semafor. Já ho radši nechám vodjet prvního. Stejně, jak napsal Orfanik, většina z nich je "na startu" vo dost rychlejší. A předjedu si ho v klídku až za křižovatkou. Protože mě, zrovna mě, ta jedna nebo dvě vteřiny případnýho zdržení vopravdu nezabijou. Kvůli týhle vteřině neumřu vo vteřinu dřív. A ten cyklista by moh. Nejen vo tu jednu.
|
|
|
prostě ten paragraf je na pytel a nelogickej, když někdo, kdo jede rovně, může předjíždět zprava někoho kdo odbočuje, pokud tam není pro odbočení extra pruh. navíc se ten paragraf dá vyložit dvěma způsoby. a proto se na křižovatce tlačím doprava, když vím že budu odbočovat, aby mě nikdo na červenou nemohl objet. protože taky se může stát, že bude v mrtvým úhlu, když se zrovna rozjedu a neuvidím ho. a navíc mám spíš opačnou zkušenost co se týká rychlosti rozjezdu cyklistů, hlavně co se týká udržení směru při rozjezdu, už jsem párkrát viděl že cyklista 2x šlápnul a pak se najednou zavlnil do půlky pruhu a zase zpět. takže někdy když vidím že se blíží ke křižovatce někdo kdo se stěží drží na kole, tak zajedu k pravý straně i když jedu rovně, aby mě neobjel, raději mám tyhle vlniče za sebou než před sebou.
|
|
|
Výskyt vlničů je pravděpodobně danej nadmořskou nížkou. Dá se předpokládat, že se vyskytujou maximálně do 250 AGL. Výjimečně odhalili nějakýho vlniče na vršku stolový hory. Od uvedenejch 250 AGL nahoru "vlnič obstarožní", "babka nůšová", "babka - stěhovák" a "dělník socialistický" vymírá a v místech, kde se nanacházej prakticky žádný roviny a terén je něco mezi kopečným a horoidním, se na kolech vyskytujou jen jedinci, který jsou schopný vyjet Sněžku na jeden zátah (nebo aspoň půlku), tudíž jsou celkem namakaný a na startu fakt dobrý. Kdyžtotiž nejsou schopný vyjet na tu sněžku, nejsou v domácím prostředí dojet ani do tý hospody, krámu, práce ... a v důsledku toho vymíraj.
A že paragraf je nelogickej ? Já ho chápu tak, že cyklista kterej chce odbočit vpravo může podjet všechny, který taky chtěj odbočit doprava ! Nějak mi z toho nevychází to, co říkáte, že "C" jedoucí rovně může podjet všechny "doprava odbočující" (DO). Teoreticky asi jo, ale to by musel bejt úplnej vypatlanec. Na druhou stranu, v zákoně určitě budou i další (a lepší) paragrafy, který budou řikat něco vo jízdě v jízdních pruzích apod., v důsledku kterejch Vámi uváděnej jef nebude možnej ! A "C" odbočující vpravo podjedufší ostatní "DO" mi zas tak nevadí, kór když při tom dbá tý "zvýšený vopatrnosti". Třeba proto, že když stojím u křižovatky na červenou, tak se z dlouhý chvíle koukám i do zrcátka, po buchtách na chodníku apod., takže si toho "C" všimnu.
|
|
|
AGL - above ground level?
To spíše MSL!
|
|
|
Pravda, pravda ... Ale byla by to prdel, potkat "babku - stěhováka" těch 250 AGL. Byla by potom otázka, jestli by měl přednost balón, paraglajd nebo babka.
Byla to hrubá chyba, za kterou se omlouvám !
|
|
Tohle vsechno jen potvrzuje, ze cyklisti nemaji na frekventovanych komunikacich co pohledavat, at uz ve meste nebo mimo.
Kdyz v zime napadne snih a silnicari nestihnou odhrnout,
taky nejezdim na bezkach po hlavni silnici, i kdyz je to uplne stejne z hlediska rychlosti a logiky, jako tam jet na kole.
Proste tam nemam se svejma 15 km/h co delat!
Na kole, stejne jako na bezkach se ma jezdit na mistech tomu urcenych. Ve meste po stezkach, pokud jsou, v prirode mimo hlavni silnice.
Uz jsem nekolikrat zazil hruznou situaci, kdy jsem za zatackou uvidel cyklistu presne uprostred meho pruhu a v protismeru auto. Jednou to dobre nedopadne. Nebudu ale najizdet do kazde zatacky 25km/h, jen abych se presvedcil, ze tam krome toho auta v protismeru, ktere je videt uz zdalky, nejede jeste nejakej cyklodebyl po prostredku silnice. Jak to jednou nepujde jinak, s trpkou rozkosi ho naplno sejmu. Bez vycitek.
Na silnici, kde jede vic jak 10 aut za den, nema jedine jizdni kolo co delat!
|
|
|
2 Mike: Ja bych se svejma historkama na tema "cyklodebil" taky moh sepsat beknou brozurku, ale je to o ztretu s debilem a ne o tom zakazovat cyklistum jezdeni po silnici. Ano mame mezi sebou jedince, co srdnate radi jezdit pomalu prostredkem pruhu "Aby me nejakej debil s autem nepredjizdel....", ale jak znamo neschopnost adaptace se nektrym druhum stala osudnou :)
|
|
|
Ja si taky myslim, ze to jednou nedopadne dobre, ale hlavne s tebou. Protoze kdyz neznas vyhlasku a tudis se ji ani neridis, jak se ma jezdit autem, nebo jsi snad nikdy neslysel o zakladnich pravidlech? Jednim z nich je zasada jezdit tak, abys dokazal zastavit na vzdalenost, na jakou vidis. Navic ten cyklista v zatacce jiste nestoji, ale jede, byt treba jen tou "patnactkou".
|
|
|
Ale jiste, naprosta vetsina lidi se snazi dodrzovat zakladni pravidla. Na silnici treba pravidla silnicniho provozu. Presto se stavaji nehody, ze ano.
Cyklista na hlavni silnici zpusobi pri striktnim dodrzovanim pravidel za sebou kolonu aut. Ze na te silnici vsechny ostatni vopruzuje a zdrzuje mu je jedno. Hlavne ze jsou splneny zakladni pravidla.
Ze existuji taky zakladni pravidla slusnosti je mu uz ale jedno.
|
|
|
Kdyby ten cyklista striktne dodrzoval pravidla, tak se za nim ta kolona nemuze vytvorit, protoze by jel pri pravem okraji vozovky a nebyl by problem ho predjet ;-)
|
|
|
Miku, jste nemocný člověk. Je mi Vás líto ...
|
|
|
Ignorovat. Tyhle silaky, co jsou drsny jak desitka smirgl, ignorovat. To je jediny, co s nima jde.
|
|
|
Ano ignorovat, tak je to spravne.
Hlavne kdyz ja jsem spokojenej.
Spokojenej z toho, ze jsem spouste lidi zneprijemnil zivot a nebo tokonce ten zivot ohrozil.
Ono moc moznosti nezbyva, bud sejmout ignoranta na kole, nebo se srazit s protijedoucim autem, a nebo omotat vlastni auto okolo nejblizsiho stromu. Reseni je jasne i pro nedrsnaka.
Kdo neni ignorant, jezdi na kole, pousti draka, nebo pleje zahonky tam, KDE TIM NIKOMU NEVADI!
|
|
|
Miku, jsi pako ! Cyklisti, jezdci na zvířatech, chodci s ručními vozíky i bez nich atd. - to všechno jsou regulérní účastníci provozu na pozemních komunikacích a podle zákona MAJÍ PRÁVO se na drtivé většině silnic pohybovat. Stejně jako ty jsou povinni dodržovat stanovená pravidla. Může se stát, že některý z nich pravidla poruší - ale jak napsal někdo někde jinde, je to o setkání s blbcem a ne o tom, na čem nebo v čem jede. Jak jsem ale pochopil, debil kterej vidí všechny práva na svý straně jsi ty. Například, jak ti někdo napsal, jsi povinen jet tak rychle, abys dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou máš rozhled. Tak v čem je problém ? Jak můžeš v zatáčce sejmout cyklistu ? Vždyť přece jedeš přiměřenou rychlostí. Nebo ne ? No, teď už si napiš co cheš, moje přesvědčení, že jsi vymaštěnec, se ti nepodaří vyvrátit !
|
|
|
Ses nam nejak rozkecal, moulo.
Jezdit na kole po hlavni s hustym provozem a jeste se rozcilovat, ze se auta kolem mihaji tesne o par centimetru, aby se nesrazily s protismerem, nebo dokonce vyjizdet doprostred pruhu, aby se nedalo predjet, splnuje na 100% definici typickeho zmrdskeho chovani.
Tvoje presvedceni (tzn. presvedceni zmrda) ti zvysoka kaslu.
|
|
|
Hmmm tak se modli abys nepotkal "takyMikeho" akorat, ze ve velkem nakladaku, ktereho serou osobaky, ktere tam kde jezdi nakladaky preci nemaji co delat ...pak mu bude jasne jak si vybrat a na tvuj (z jeho pohledu zmrdsky nazor) bude taky z vysoka kaslat...skoda jen ze ty to nemusis rozdychat
a ja se budu taky (ac ateista) modlit abych tam v tu doby az se vy dva potkate nahodou nebyl
|
|
|
Jezismarja ignorujte ho, lidi, vzdyt je to klasickej uhrovitej silak za monitorem.
|
|
|
Možná. A možná je to taky uhrovitej čurák za volantem ... Je to možná jeden z těch, kvůli kterejm si občas říkám (vždycky po setkání s nima), že je dobře, že nemám pistoli ...
Vemte si, že takovýhle paka mezi náma žijou !! Bohužel.
|
|
|
Krato, jed se prosim projet z kopce dolu.
To ti zrejme jde lip, nez psani.
|
|
|
Copak, copak ? Ošetřovatel ti zapomněl donést tvou zamilovanou sklenici teplého mléka ? Připomeň mu to, bez toho mléka se opravdu neuklidníš !
|
|
|
Ale nech Mikouška bejt, jo... Mlíčko už dneska měl, ale nepomohlo to, pán dochtór bude muset od zítřka nasadit silnější meducínu. Mějte s Mikouškem strpení, vždyť on se teprv vloni naučil psát, tak ať se trochu pocvičí na internetu, ne?
|
|
|
BOZE TO JE IDIOT.. to snad neni mozny.. vubec nechapu jak takovymu clovekkovi dali ridicak..
.. ja se na svim kole neprojizdim pro legraci vole.. ja na nem jezdim do prace a z prace..
|
|
|
no, muj nazor na kolomany je zde pomerne znamy, ale tohle je fakt picovina zrovna tak, jako dalsi mikovy zvratky...
2DF: omlouvam se za invektivu, ktera je v tomto pripade terminus technicus....
|
|
Docela by mě zajímalo, jakým způsobem se přichází k těm barevným trikotům. Buď se prodávají, ale v tom případě nechápu proč za své peníze dělat reklamu 150 firmám na dresu uvedeným. Anebo ti cyklisti někde jezdí závody a dresy dostávají od sponzora, ale na to mi jich připadá nějak moc.
Největší problém je stejně v tom, že vláda, kraje a obce serou na zřizování cyklostezek, takže jsou šlapálci nuceni jezdit po silnicích. Nebo by se alespoň mohly stavět dostatečně široké krajnice. Z hlediska bezpečnosti bych se přimlouval za to, aby cyklisti jezdili po chodníku, protože když se srazí kolo s chodcem, o život většinou nejde.
|
|
|
naprosto jednoduse: bud jsi v nejakym klubu a dostanes (nemysli, takovych lidi je docela dost) a nebo si ho koupis. Asi je jednotlive na lidech, jestli chteji jezdit v dresu Banesto nebo ONCE a vypadat divne, nebo jestli si koupi nejaky originalni design (vetsinou teda za hodne penez).
Ja mam doma 3 "dresy". 2x GT s dlouhym a kratkym rukavem (mam kolo GT, tak jsem si k nemu vzal i dresy) a zimni fleecovou bundu, tu jsem dostal od taty, protoze jejich firma sponzoruje boleslavsky cyklokrosovy klub. Nekupte to zadarmo, fleecovy bundy na kolo jsou pomerne drahy.
Ale obycejne jezdim v normalnim volnem tricku, v helme + rukavicich a misto elastaku mam volny cyklisticky sortky s antibakterialni vlozkou + kapsama po stranach.
|
|
|
Tak, přesně ! Naprosto souhlasím s odhalením, že: " ... vláda, kraje a obce serou na zřizování cyklostezek". Takže se klidně stane, že v místě, kde jedinou spojnicí mezi mezi "dírou A" a "prdelí B" byla silnice 1. třídy (v dýlce jednoho kiláku), předělaj ji na "silnici pro motorový vozidla" a mezi těma dvěma pointama pak není nic, po čem by se dalo dojít pěšky, dojet na kole nebo na mopedu ... Chodec může jít na vnější straně svodidel, ale ty další dva se tam prostě nevejdou. A nikoho to nesere. Jo, dá se vyrazit na druhou stranu a vzít to přes "Superprdelovice", "Černej les" a "Nic nad Ničím", takže se do "díry A" nakonec dostanu. Ale po osmnácti kilákách a dvou říčních brodech, místo původního kiláku jednoho na celkem přijatelný cestě. Zajížďku 2,5 kiláku místo jendoho přežiju, těch 18 je i na mě moc. Z čehož mi vyplývá - proč by za svodidlem dálnice nemoh bejt ještě metr a půl širokej asfalt jako cyklostezka pro "expresní kykláky", který vodněkud někam ženou a nevadil by jim ten smrad a rachot na druhý straně svodidla ?
Jo a místo, kde se nedostanete vodnikud nikam fakticky znám. Když si tam jednou koupíte kolo, tak tam s ním musíte umřít.
|
|
|
No, mili automobilisti. Chovam se ekologicky, jezdim sockou a chodim pesky. Cyklistum na chodniku rikam ticha smrt, protoze kde se vzal tu se vzal. Ty rany byciklem nejsou moc prijemny. V centru Prahy. Zacalo to tak pred dvouma trema rokma. PCR a MP na to pece. Asi nejsou lidi. Cestou do prace potkavam okolo 5 kyklistu, ale ani jednoho policajta (dokonce ani monocajta). Rikal jsem si, ze brzo zacnou po chodnikach jezdit i motorkari. Skutecnost predcila ocekavani. Uz vidavam offrouty ve spicce na chodniku (nakonec je v Jecny u pivovarskyho domu zbytecne sirokej chodnik a ty vohnoutsky loseri tam zbytecne zabiraj misto dynamickejm ofroutum).
Cyklostezky by to vyresili, ale na tom si mestskej urednik nezaslouzi provizi. Kam by se hnal, nakonec si to da strana A, B i C do planu na komunalni volby, ze se to vyresi a je zase klid na 4 roky.
Na zaver, kdyz jedu po meste autem, vitam kazdeho cyklistu a motorkare, protoze nejede autem a nezabira misto. Vidim to tak 1:3.
|
|
Musim pogratulovat, je to zasah do citliveho mista a jestli to bylo psano se snahou vyvolat diskusi, tak to se povedlo. Totiz povedeneho na tom neni nic jineho. Pan autor zde prostrednictvim svych radobyvtipnych klasifikaci patrne neumyslne podal celkem uceleny prehled o sve vlastni inteligenci. Ostatne o tom svedci i jeho uroven znalosti ceske gramatiky a o prechodnicich patrne nikdy neslysev!
|
|
lásko, prosím,
který mamrd ti poradil, abys ve slově "výšše" psal dvě "š" ? :)))
jinak co se týče problému:
jsy čúrák :-)
|
|
Neznám konkrétní autorovu situaci, ale: Cyklisté v ve sjezdech, zejména v serpentýnách jsou často rychlejší než auto. Jsou užší, z výšky líp vidí do zatáčky, nevím, prostě je to tak. Kdo jezdil na silnici ví. Kdo jezdil autem v italských horách, ví, že z kopce má za autem po chvíli houf cyklistů, tu a tam na rovince nepřidá, zabliká a pustí je.
Akorát v jedné vesničce nad Brnem jeden idiot z Golfem cítil potřebu, předjet mě ještě před zatáčkou, nakonec se mu to povedlo, ale zjistil, že sedmdesátkou se do ní asi nevejde a zašlápnul to těsně přede mnou. Začínalo pršet, neměl jsem galusky (ty za mokra drží parádně), musel jsem na brzdy dost fest a vedle něj a doufat, že nikdo nepojede v protisměru. Trekkingové slicky to pochopitelně neustály, projel jsem kolem něj a pak po asfaltu asi 30 metrů po zadku, krev ze mně valila jak z prasete a ten déba jel klidně dál, ani nečekal, jestli se zvednu.
Najet na začátku sjezdu do houfu cyklistů je IMHO blbost. Neradi brzdí, nedělejte si iluze, že začnou brzdit a počkají, až zmizíte v dáli. Já vím, ne každého baví jet pár metrů za nimi a koukat na ně. Pokud spěcháte, vytrubte je, i když vám budou nadávat, pojedou pár metrů za váma a budete je brzdit. Jeli byste za nimi nebezpečně blízko, cyklista není proti pádu nikdy imunní a pokud je agresivní, riskuje a snaží se ujet autu, je riziko pádu velké, nehoda by byla asi nepříjemná i pro vás. Pokud nespěcháte, jeďte s odstupem za nimi, předjedete je bezpečně na nějaké rovince. Cyklista není z kopce pomalejší, ale jeho pohyb má jiné charakteristiky než auto, motorka má taky své špecifiká. Je to o vzájemné toleranci. Poté co jsem začal jezdit autem, taky vím, čím řidiče nejlíp naseru a jak jim usnadním snahu minout mě, většina lidí není v zásadě konfliktních, jen neradi čekají a uhýbají, což platí pro řidiče, cyklisty i chodce:-(
Na cyklisty taky troubím z dálky, aby o mě věděli dlouho dopředu, přijde mi to jako dobrý nápad, v alpských zemích je to normální. Cyklisté jedou v balíku, po zatroubení se roztáhnou po délce a umožní předjetí. Jen u nás jedou dva idioti jeden prostředkem pruhu, druhý po dělicí čáře, ač na ně troubíte 50 metrů předem a už jste dva metry za nima poření o klakson:-(
Když už jsem nasral pár řidičů, tak ještě do cyklistů: mimo Stealth a BojovníkůProtiAutomobilům jsou nejhorší Nejistí: neví, jestli je řidič vidí a pustí, neví, jestli už mají ukázat kam odbočují, tak se tak napůl pustí jednou rukou řidítek a snaží se rozhlédnout přes obě ramena současně. Neví, jestli jste jejich signál pochopili, tak pomalu s několika vráceními do původního směru, postupují do pruhu, kam patří, aby pak ze strachu, že je sestřelí někdo v protisměru pokračovali odbočovacím pruhem rovně...
Prostě někam chci, zřetelně a včas ukážu, rychle zkontroluji, zda řidič mou signalizaci zachytil (ukázání trvá zlomek vteřiny, mohl koukat jinam), zajedu do pruhu kam patřím, ke kraji dle zákona (při odbočování vlevo doleva) tak, aby mne auta mohly co nejdříve zase míjet.
Vím, že autobusáci často, kamioňáci skoro vždy a Aviatici (řidiči A21 a A31 bez výjimky) jsou idioti a při jejich spatření mizím v příkopu:-/ Obdobně v situaci, kdy po úzké silnici jedu pomalu do kopce a v protisměru se blíží vozidlo: řidič stodvacítky, žigula a podobných exponátů ví, že setrvačnost získaná v nížině mu musí vystačit až na kopec a nepřibrzdí téměř jistě. Naopak, řidiči limuzín a ofroutů od tří litrů objemu výše, podle způsobu řazení nejlépe s automatem jsou v této disciplíně vzorní: bojí se o lak a zpomalení a rozjetí pro ně není taková zátěž. Pro identifikaci by se mi to zrcátko též občas hodilo, cyklocestovatelé jej často používají...
Ještě poprosím autora o své zařazení do typologie: jezdím pro zábavu, mám dva dresy bavlněné jednobarevné, jeden úchylně barevný bez reklam, jeden týmový s reklamama, (žádný jsem si nekupoval - všechny jsem dostal). Dále jezdím jako buzna v elasťákách a tretrách (to jsou takové lodičky, které při chůzi klapou, jen podpatky mají vpředu). Kolo mám F1 z 96 (Favorit, nejlepší rám co kdy dělali), díly zbytky, co mi zůstaly v garáži po prodeji závoďáku a výprodejový, celý je to olepený reflexníma fóliema (dle zákona mohou nahrazovat odrazky), odrazky na pedálech, fólie na helmě, vzadu silná blikačka, vpředu halogen. Zařadil bych se jako druh "Cyklista", ale nevím jestli smím, když jezdím pro zábavu;-)))
|
|
|
JMH napsal "....Cyklisté v ve sjezdech, zejména v serpentýnách jsou často rychlejší než auto. Jsou užší, z výšky líp vidí do zatáčky, nevím, prostě je to tak. ..." *******Me asi chybi pud sebezachovy, nebo nemam stesti na podobne postizene kyklisty, ale aby kyklista byl z kopce a nota bene v serpentynach rychlejsi, nez auto? Mam sice drevni S105, ale predjet me v serpentynach nekdo na kole, tak snad dobrovolne vratim ridicak a nebo zacnu jezdit v klobouku :)
|
|
|
Mě se jeden strejda marně pokoušel ujet s Warťasem a v zatáčkách mu to pěkně pískalo. Takže na tom něco bude.
|
|
|
Z kopce rovně dolů mi to víc jak 70 kmh nejede (trek a nejprudší zdejší silnice). Na slušný silnici z kopce a v ostřejších serpentýnách (příliš mnoho podmínek najednou) ale dojedu každý auto. Jenom nejsem magor (snad), tak to auto nepředjíždím. Je ale fakt, že mě rozčiluje, když mě muselo "ono" těsně před těma serpentinama za každou cenu předjet ... a pak zdržuje.
Protože ta auta nepředjíždím, nebudete muset kvůli mě vracet řidičák !
A proč jsou kyklisti v točce rychlejší ? Jedním z důvodů může bejt i subjektivní vnímání odstředivý síly. Kyklista nakloní kolo, síly se rozdělí a sečtou a on tu odstředivou vnímá spíš jako ztěžklej zadek. Autista nenakloní nic, auto samo se nakloní na druhou stranu a mohutně působící odstředivá síla na jeho hlavu a trup mu podvědomě sundá nohu z plynu. Toť moje teorie.
|
|
|
2 Krata: Ok, ok, ja taky zhruba tusim, co se da na kole a neda - jezdil jsem na silnicnim, takze ty zatacky na galuskach jsem tak nerezal :) Ovsem fakt si nedokazu predstavit normalniho "vyjezdeneho" ridice v aute ve slusnem tech. stavu, ktery brzdi napr. v tech serpentinach kolistu....Pokud si ovsem clovek vybere pro srovnani tatiky, co o prazdninovem vikendu vezou familii na hory, kteri jsou zvykli cely rok na max. na cestu do Kauflandu nekde v Polabi, pak asi neni co resit. Chyba neni v HW auta, ale v te "ridici jednotce" :)
|
|
|
Staci par ostrych zatacek >90° za sebou a auto musi jet krokem. Na kole to vezmes pres celou sirku pruhu a muzes to projet mnohem vyssi rychlosti. Autem jedine kdybys to bral celou sirku silnice a to si v neprehlednem terenu nedovoli asi nikdo.
|
|
|
Jenze nezapominej, ze vsichni ti silaci tady maj naslapany ctyrkolky a vracecky projizdej zasadne powerslidem a prece nebudou pred kazdou zatackou brzdit na 25 km/h! :-////. Slusne diskutujicich se tohle samozrejme netyka, to je jen pro blbecky.
Zase se asi budu vytahovat, ale troufnu si tvrdit, ze na svem kole to ve sjezdu serpentinama nandam jakemukoliv beznemu autu (proti Impreze s dobrym ridicem si teda netroufam :-))) ).
|
|
|
Je to vlastně z jinýho soudku, dalo by se říct "na třetí stranu", ale asi před měsícem jsem jel těma serpentinama autem. V pravý točce (v levý to nejde, že) jsem se potkal s MOTOkyklistou, kterej asi děsně spěchal a jel - nejel ve svým pruhu čili: pneumatiku měl spolehlivě na svý půlce, ale díky náklonu 45 stupňů měl motor nad čárou, řidítka na mý půlce a hlavou to rval přímo proti mý hlavě. Naštěstí jsem stihnul cuknout víc ke svodidlu, takže ta jeho šiška prolítla tak deset čísel od mýho sloupku ... Bylo mi zle eště půl hodiny.
|
|
|
2 Viktor Janeba: "Jenze nezapominej, ze vsichni ti silaci tady maj naslapany ctyrkolky a vracecky projizdej zasadne powerslidem a prece nebudou pred kazdou zatackou brzdit na 25 km/h! :-////. Slusne diskutujicich se tohle samozrejme netyka, to je jen pro blbecky." *****************Ano, priznavam, ze se seriovou S105L s dvema potomky na zadnich sedackach nejezdim zatacky jinak nez smykem, diskutuju zasadne neslusne a vsichni kolem jsou blbecci :o) Jenom jsem holt nemel za tech nekolik set tisic km za volantem stesti na ty spravne cyklisty.
"Zase se asi budu vytahovat, ale troufnu si tvrdit, ze na svem kole to ve sjezdu serpentinama nandam jakemukoliv beznemu autu"******************* Myslim, ze automotive konstrukteri jsou asi bandou zabednencu, kdyz uz pres 100 let navrhujou auta jako dvoustopa a s co nejnizsim tezistem - jenom to zbytecne zdrzuje v zatackach :)
|
|
|
Ale no tak, dyk vis, ze ti blbecci nebyli na tebe.
Bavime se o BEZNYCH autech v BEZNEM provozu... ja si na kole muzu dovolit jet v zatacce idealni stopu, vyslapnout pedal atd. Ty v aute vetsinou ne, protoze z nej nevidis tolik co ja a nevejdes se tam, co ja. Samozrejme se neda srovnat zavod cyklisty s naslaplym autem a dobrym ridicem, pokud si muze dovolit jet idealni stopu. Ale treba tu 105 bych asi vyklepl, lip mi to brzdi a lip mi to sedi (tady http://www.gobak.cz/drek/gt.jpg je fotka meho kola). S Imprezou bych to nerad zkousel.
Ale to se nam debata trosku zvrhla, ze?
|
|
|
2 Viktor: Jooo, peknou masinku ma pan :). Dobra, ja se budu dal tesit na sveho prvniho "serpentinoidniho rychlocyklistu-pokoritele" A ty dal trenuj na tu Imprezu :c) A fsichni budeme mit na pameti ono fousate "Nejezdime po silnici proti sobe, ale spolu"...
|
|
|
Tak až někdy pojedeš z Abertamský zatáčky dolů do Jáchymova, dej vědět. Pak na Tebe počkám u cedule Jáchymov 8-) Případně ještě můžeme zkusit dolekopcom Andělskou Horu směrem do Dubiny. Tam by měla šanci asi opravdu jen Impreza 8-) Ale na rozdíl od "kyklisty" by to musel řidič brát i protisměrem, což "kyklista" nemusí...
|
|
Na tomto webu jsem jiz kdysi cetl jeden clanek o cyklistech od Defense, ktery byl take naladen v podobne negativnim duchu. Ac jsem aktivni cyklista (do prace na kole jezdim denne a jezdim i ve svem volnem case), presto me jeho clanek velmi pobavil a i jsem se mohl s nekterymi pasazemi ztotoznit. Nic z toho neplati o tomto vytvoru, vtipny neni, pouze "radoby vtipny" a je slozen z ruznych polopravdivych tvrzeni, zkracene receno je to "blabol". Zrejme autor byl natolik konsternovan setkanim s jednim priblblym cyklistou (priblblym, je-li popis udalosti presny a pravdivy), ze racionalni uvazovani zcela upozadnil a chovani jednotlivce vztahnul na celou pocetnou skupinu, lisici se jinak vekem, pohlavim, socialnim postavenim, bydlistem, vsim co vas napadne. Bravo!
|
|
Včera jsem jel po dvouproudé cestě (ve městě). Oba pruhy přibržďovaly před semafory. V pravém zrcátku jsem spatřil cyklistu, přiblížil jsem se víc přerušované čáře vlevo, aby měl místo. Na semaforech jsem nebyl na startu ani tam není odbočování doprava, takže jsem neviděl (přes náklaďák přede mnou), jestli vpředu vznikl nějaký problém. A pak jsem si to uvědomil. Vpravo jede cyklista a já, aniž bych nad tím přemýšlel, uhnu vlevo. Stejně tak uhýbám motocyklistům doprava, když valí středem. Prostě něco jede rychleji než já a snažím se nezavazet, aniž bych nad tím přemýšlel. Vzpomněl jsem si na tento článek. O ničem. Prostě cyklistovi uhni a neřeš to a nepřepínej.
A jízda cyklisty rovně a auto odbočuje doprava? No a co? Tramvaj, kterou mám po levé ruce a odbočuje doprava, má taky přednost, když já jedu rovně. Na to jsem si zvykl. Proč bych si nezvykl pustit cyklistu? Jede rovně a má podstatně logičtější přednost než blbá tramvaj. Jediný problém je, že na té cestě nejsem sám a za mnou musí čekat i ostatní. Pako foktáfce za mnou to nemusí chápat a jsem ohrožen. To je však opravdu jediný problém.
|
|
|
zda se, krokodyle, ze jsi az moc laskavy ;o) kdyz na svetlech zastavi koloman na urovni meho predniho blatniku - tozn. stoji vedle mne a chtel by snad jet rovne a ja doprava, tak davat mu prednost je absolutne nelogicke z nekolika duvodu:
koloman, kterej si najede vpravo vedle auta s vyhozenym pravym blinkrem je bud slepej, nebo debil, protoze logicky pri rozjezdu musi dojit ke konfliktu s autickem, coz by se mu asi nelibilo. kdyby odbocoval taky, nemam nic proti (skoro). clovek v aute odbocujicim doprava z vetsi casti venuje pozornost pohledu doleva (pokud to neni na svetlech) - takze modelova situace: prijedu na beznou krizovatku z vedlejsi a budu odbocovat doprava. logicky pri rozjezdu cumim doleva, protoze odtamtud jedou auta v mem smeru, kterym musim dat prednost. pokud je vpravo ode mne koloman, ktery chce jet rovne, tak je z nej placicka a kdyz nebude mrtvej, tak ho pudu dorazit...
a podobnou situaci jsem skutecne zazil. co vy na to, kyklisti ?
|
|
|
V Tvých slovech je zdravý rozum, když nesvítí světla. Nezbývá než spoléhat na cyklistovu obezřetnost, oční kontakt nebo komunikaci otevřeným oknem spolujezdce (když semafóruje): "Čau, jeď první, já si pak odbočím, jó?"
Pořád lepší kvákat předem trochu přihlouple než po sobě pak ječet a ošetřovat rány.
Jinak když jsem na kole, kolikrát nelze spolehnout ani na oční kontakt: Jedu po hlavní. Po vedlejší přijede Š120. Borec zastaví, podívá se doleva a vidí mě. Já vidím jeho a vím, že mě vidí. Pak čumne doprava. Tam nic. A jede. A já brzdím. Jinak bych byl v něm. Nevím, proč na mě čučel, asi jsem jel rychleji, než mu vyhodnotila jeho Š120 palice.
|
|
|
Co já na to jako koloman ? Když jedu ve městě po ulici, jezdím tak 50 cm od obrubníku (myšleno - stopa pneumatiky, řídítka a rameno, čili "obrys vozidla" mám mnohem blíž - asi 10 čísel ?) - kdybych jel blíž, zvyšovalo by se mi riziko, že o ten obrubník někde škrtnu pedálem. Kromě toho, těch cca. 50 čísel mi ve většině případů stačí k objetí kanálu (kterejch u nás fakt není málo), takže nemusím vybočovat ze směru a jedu furt stejně rovně. Uprostřed jízdního pruhu nejezdím. Až do okamžiku, kdy dojedu kolonu u křižovatky. Tam se opravdu zařadím do kolony, nikoho nepodjíždím ani nepředjíždím a stojím v koloně uprostřed pruhu. Aby nikdo neměl potřebu najet vedle mě. Při dalším popojetí by mě na 101 % vytlačil z pruhu do toho sousedního, kde by mě někdo sejmul. A na rozjezdu jsem i já, starej dědek, o hodně rychlejší. Na běžný křižovatce "najedu" na normální auto i několik metrů. Ono dobrý a dobře seštelovaný kolo dokáže divy !
|
|
|
IMHO tato situace není v zákoně ošetřena, jak by soud posuzoval zavinění při případném střetu netuším, nikde jsem žádný kvalifikovaný názor na tuto situaci neviděl. (Píšu soud, s bengálcema se o takových situacích nemá smysl bavit.)
V praxi to řeším tak, že se nepokouším dostat před první auto, zejména pokud bliká doprava. Pokud je počet aut přijatelný (=projedu na nejbližší zelenou), neseru se mezi ně vůbec. Jak jsem už psal, streetfighterem již nejsem...
Opatrný řidič v křižovatce nepředjíždí cyklistu, proto na zelenou zbytečně neuhýbám, nečekám, koukám mít křižovatku za sebou a pak moc nepřekážet rychlejším.
|
|
|
Bude to znit, jako ze se vytahuju, ale pokud v te krizovatce stojime oba vedle sebe, ty v aute a ja na kole, tak se na tom kole rozjedu mnohem rychleji nez ty autem, protoze musis koukat doleva na auta, doprava na chodce na prechodu a zatacku nemuzes projet rychle, protoze mas vpravo obrubnik. Takze nez si odbavis rozhlizeni atd. tak ja jsem uz z krizovatky venku.
Pokud jde o pruhy, tak delam presne to, co Krata: stavim se doprostred sveho pruhu. Jinak me auta bud zmacknou mezi sebe, nebo vytlaci z pruhu.
|
|
|
to je naprosto idealni - kdyz se cyklista chova jako auto, pak jsou veskere pochybnosti stranou
diky, panove, za vas a vas pristup
|
|
|
To je ironie nebo ne? Zni to tak nejak divne, v zaplave Miku a podobnejch pablbu, co si mysli, ze vetsi skupina ma automaticky pravo na sve strane :-D.
No, cyklista se jako auto muze chovat jen nekdy. Napriklad od te doby, co me debil ve stare skodovce sestrelil z hlavni silnice, udelal mi na kole skodu za 20.000 a ujel, aniz se podival jestli mi neco neni, nikdy nikomu neverim, ze mi da prednost. Ale tohle pravidlo je dobry dodrzovat i ve vztahu auto-auto. Nikdy nikomu never :-D.
|
|
|
Proto i za bílýho dne jezdím v tý svý výstražný vestě. Přesunuju se třeba kousek - na skok do práce a zpátky (kilák tam, kilák zpátky), v normálním civilu - tak si navrch natáhnu tu svoji výstražnou oranžovou vestu s mnoha reflexníma pruhama ... Ale je fakt, že stejně nikomu nevěřím. Ani na kole, ani za volantem. A jak jsem tak poslední dobou koukal, nějaký "výstražně viditelný" hadry začíná nosit hodně lidí. Pardon, kolomanů.
|
|
|
ne, ironie to skutecne nebyla, vase nazory mi prijdou velmi rozumne a kdyby se takhle chovali na silnici vsichni, tak by byla pohoda...jenze pruser je, ze se fakt neda nikomu verit - neverim blinkrum, znackam, pravidlum, protoze je ti idioti nepouzivaji a nedodrzuji, vzdycky si nechavam sichr...
|
|
|
Zrovna já opouštím křižovatku hodně rychle, pár vteřin před bliknutím zelené stojím na spojce a brzdě. Pokud o tobě nevím, riskuješ opravdu hodně. Vzhledem k tomu, že koukám kam míním jet (jestli tam nejsou chodci) a periferním viděním sleduji semafor, musel bys mi stát ve výhledu, abych o tobě věděl.
Nejradši mám řidiče, kteří počkají na zelenou, rozhlídnou se na všechny strany, s rachotem zařadí, znovu se rozhlídnou, pustí spojku, odbrzdí ručku, znovu nastartují, díky odbrždění nacouvají do řidiče za sebou a pak najedou do houfu chodců, kteří jim tam mezitím vlezli. Takovým se na kole opravdu dá ujet;-)
|
|
|
No, riskuju hodne pouze v pripade, ze odbocujes doprava a nemas vyhozeny blinkr (coz je prasarna, za kterou bych vrazdil, zvlast kdyz za nekym takovym jedu autem). Protoze pak v souladu se silnicnim zakonem se radim vedle tebe doprava (pokud tam mam misto) predpokladaje ze pojedes rovne. Pokud mas vyhozeny blinkr, neradim se vedle, ale ZA tebe tak jako bych byl auto, tzn. normalne do pruhu. Pripada mi to naprosto logicke.
|
|
|
Zapoměl jsi na jednu důležitou věc: při odbočování vpravo musíš čumět i doleva protože jsi povinnen dát přednost vozidlům v obou směrech!. Jsi navní pokud si myslíš že zprava nepojede nic - může tam někdo předjíždět a TY způsobíš nehodu.
|
|
|
ono asi cyklistika na silnicich pri dnesni hustote provozu... uz to neni ono a uz vubec to neni bezpecne. ja osobne predjizdim cyklisty velmi nerad a ani to brzdeni - kdyz jedete stovkou po okresce a mate jit na 30-20 neni prijemne.
taaahleee sjezdy se soustou serpentin - na to uz jsem rezignoval. pokud si o hezkem vikendu vyrazite do sv. jana pod skalou (smerem z prahy z dalnice), tak si uzijete svoje. pokud se vytvori kolona cyklistu od jedne zatacky ke druhe, tak to je konecna, jedete za nima 30-40 a prubezne vas dojizdeji a predjizdeji dalsi cykliste... zkusit jich par predjet a pak - kdyz je neco v protismeru - se zase "natlacit" ke krajnici - to chce nervy. (mistni je ovsem maji.)
|
|
Jo, jo, marťani (dres + helma) na kolech jsou fakt gut, hlavně když jsou to páprdové s vanou a s rodinkou. Sám na kole jezdím docela často a je to skutečně o lidech, co sedí v autě nebo na kole. Kdo chce, ať helmu nosí (nejlíp motorkářskou), ale neodsuzujte lidi, co jí nemají, protože určitě nikdo nemá zájem se rozsekat, a když tě srazí auto, tak už ti ani ta helma nebude moc platná.
|
|
U nás jezdí "strejc stěhovák s pomocným motorem".
Podobně jako babka stěhovák, ale tažen dvěma psy podvraťáky.
|
|
bezruký cyklista. když odbočují, tak má člověk pocit že nemaj ruce, páč nic neukážou. hlavně na křižovatce kousek od našeho baráku je to běžný, že ti co jedou směrem z města a odbočují doleva, tak se neobtěžují ukazovat. je fakt že dost těchto cyklistů tvoří důchodci co vyjeli z hřbitova kousek před křižovatkou a ti to často švihnou hned doleva a nejprve vás vyplaší tím, že vám tam skočí bez varování z chodníku. to je pak docela "zábava", když se zavlní zničehonic zprava na prostředek, ani neukážou a ani se neohlídnou (tím by taky aspon naznačili že něco chystaj) a většinou proti něco jede, tak v mžiku zastaví a sesednou. zatím spolíhaj na to, že to řidič ubrzdí, páč tam se jezdí vcelku opatrně, protože se míjí škola a nemocnice a je tam semafor kvůli tomu.
jinak u toho hřbitova se hlavně vyznamenávaj geronti co přijedou autem. parkoviště je přes ulici, hned za semaforem a přesto většina se vrhá do silnice dvacet metrů od přechodu a nekoukaj nalevo napravo jak spěchaj na hřbitov. a navíc dost z nich už má problém s rychlou chůzí. nejlepší pak je, když vám tam vleze babka, přestože že se stěží hejbá, tak si myslí že když víc začne mávat rukou, že bude rychlejší a stihne to. pak je překvapená že není a auta brzdí a troubí. někdy se není čemu divit, že někdo troubí, po tom co se někdo rozjede na zelenou a bez koukání mu tam po dvaceti metrech skáče baba. a většina se ještě vzteká, proč někdo zatroubil a vzteky mává holí nebo rukou, co si to dovolujete. přitom na přechodu si může přejít v klidu, díky semaforům. a nemusí tam čekat, páč po stisknutí tlačítka tam naskočí do deseti sekund zelená pro chodce. se pak nikdo nemůže divit, že mládež, která tam chodí ze školy, se po takovejhle vzorech opičí a dělá podobný blbiny, protože malej dětem pak těžko vysvětlíte, proč maj chodit na zelenou na semaforu, když jiní dospělí nemusí. vidím to u neteře.
|
|
...a tim je absolutmi nedani prednosti v jizde. Jedete autem po meste, po hlavni silnici a z vedlejsi, kolem stopky nebo "dej prednost" vam tam zcela bez pohybu hlavy, jakehokoliv podivani se dustojne 3m pred autem vjede cyklista a zaradi se metr od krajnice ci obrubniku. Ten se ani nesnazi podivat, proste jede. Zvlaste duchodci a po 14h kolbeni maji tenhle supr manevr v oblibe.
|
|
|
To se neni cemu divit.
Kdyz si clovek precte, jak si tady frajer janeba a frajer kratas honi triko, jak na svejch suprdupr kolech (dvoukolovej ekvivalent zmrdikary f tedeicku), strci do kapsy kazdy auto, je hned jasny, komu silnice patri.
|
|
|
Copak, copak ? Ošetřovatel ti zapomněl donést tvou zamilovanou sklenici teplého mléka ? Připomeň mu to, bez toho mléka se opravdu neuklidníš !
|
|
Zatímco tady se předháníte v tom, kdo koho by kam zařadil, kdo komu by co udělal, snášíte na hromádku svoje důkazy, zkrátka emoce na pochodu, náš zmrd JaJa se zatím tiše chechtá.
Patřím mezi chodce, cyklisty i řidiče a používám taktiku, která zaručeně a okamžitě účinkuje, ať právě jdu nebo jedu. Snažím se každou kritickou situaci řešit s úsměvem. Inteligentní člověk oplatí stejnou mincí, méně inteligentního to alespoň zarazí, no a debila, který si myslí, že se mu vysmívám, to vytočí úplně nejvíc.....a vo-, vo-, votom to je!
|
|
a sem na to pyšnej ty voe, sem rád že roděluješ cyklisty podle typů, taky rozděluju chodce na 1.Mladý Voly
2. Zkurvený Důchodce... ty seš asy oboje
|
|
... jak mám rád tehle web, tak bohužel musím smutně konstatovat, že i sem se vloudili zmrdi, dokonce i jako autoři... Optimistické ovšem je, že nám třeba brzo chcípnou na infarkt z toho věčnýho ježdění v autě...
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Typologie cykloidů
|