Hlavní menu |  |
FAQ |  |
Toplist |  |
|
Komentáře ke článku: Xenony (ze dne 17.08.2009, autor článku: [Neregistrovaný autor])
Přidat nový komentář
|
Ale on se problém světel netýká jen samodomo xenonů, ale i světel s halogenama, někomu šilhá jedno světlo nahoru, někomu svítí jen parkovačka (to se dá ještě pochopit, žárovky sem tam praskaj), někomu ani ta (to už je divný, snad si sem tam zkontroluju, jestli světla svítí a klakson troubí), pak je dost často vidět, že zbývající funkční světlo svítí o to víc než to mrtvý.
|
|
|
u klasickych halogenovych svetiel za absolutny totalny hit povazujem Skodu 120 alebo favorit, ktory ma originalne profilovane sklo vylamane a namiesto neho nalepenu plastikovu "ciru optiku" od Ellri.
Osobne si nedokazem predstavit, ako s tym niekto moze vobec jazdit, ale keby som niekoho takeho stretol na ceste, asi ho stopnem a vysklim.
|
|
|
Suhlasim s autorom, aj ked mnohe plati aj na mna...
No postupne som sa presunul do tej stvrtej skupiny a venujem desiatky hodin a kopu penazi aby moje HID svietilo co najkorektnejsie...
Automaticku nivelaciu nepotrebujem - auto je velmi tvrde a ma nizku uzitkovu hmotnost, nie je v nom ani manualna uz od vyroby
Uz pred rokmi som kupil bixenon z USA, takze mam aj tie dialkove - z principu sa snazim robit svoje veci dobre ak to ide, len obcas sa clovek pouci az na vlastnych chybach
Hlavne sa snazim aby pri nejakej kontrole mi nemohli fizli pindat, preto aj ostrekovace mam aspon formalne ;o)
Dost sa cudujem inak ze neberu technicke za xenony - za hocaku inu debilinu vezmu a za nejake modre az fialove HID nie? ved to vidno uz z kilometra a nad 8000k farbu nema ZIADNE VOZIDLO OD VYROBY - tak si neviem predstavit lahsiu korist pre 'zelenych lupeznikov'
|
|
|
automatickou regulaci potřebuješ. Pochybuji, že Tvoje "tvrdé" auto neakceleruje ani nebrzdí (to by tak nevadilo) ani v něm nevozíš nikoho na zadních sedadlech.......
|
|
Hodně dobrý je také poslední hit v podobě diod. Dávaj to na Audi, tak to fláknu taky na schadewagen HTP! Je to podobně otravné, jako neseřízená a nehomologovaná světla v noci. Osobně mi často vadí i ta auta, která mají xenony z výroby a jsou automaticky seřizovaná. U větších SUV prostě oslňují. Ale to je asi subjektivní pocit. Co ale opravdu nesnáším je stav, kdy nějakému expertovi jeden xenon bliká (nevím, jaké je technické pozadí této variace). Minulý týden mě takhle jeden oblažoval asi pět minut. Když jsem mu na světlech řekl, že vypadá jako pojízdný stroboskop, odvětil "já vim, ne?!". Jakože "mám závadu, která jasně obtěžuje ostatní řidiče a je mi to naprosto fuk". Přemýšlel jsem, co na to říct, ale pak jsem se na to vyflák a za svitu svých obyčejných starých žárovek jsem v klidu dojel domů...
|
|
|
"Já bych všechny ty internety zakázala!"
Marie Poledňáková, 64let, Bruntál
Takhle mi připadá tvůj postoj k věci. Jestli je to dobře nebo ne si rozkóduj sám.
Blikání xenonu je zaviněno malým proudem dodávaným do trafa a tak zhasíná oblouk. Je to nějakým zkratem nebo vadným relé na zapínání/přepínání světel...a pokud dotyčný automobil nemůže světla zhasnout při běžícím motoru, nemůže s tím mnoho udělat.
|
|
|
Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně:)
|
|
|
|
máš skutečně pravdu?
1 - paní pohlová řekla něco jiného
2 - existuje jen jedna m.poledňáková než kterou znáš ty?
3 - můžeš dokázat, že m.poledňáková z bruntálu (pokud připustíš v cyklounském, myším mozku možnost existence dvou osob se stejnými jmény a příjmeními) něco takového neřekla?
8o)
___________
jinak jsem rád, že existujíněco-jako-lidé, kteří si podrobně pamatují každou pičovinu a vědí, kde ji na netu najít, aby mohli opravovat ty, kteří svou kapacitu raději věnují výnosnějšímu byznysu.
|
|
|
No LOL, ty jsi ale předvídatelný ;-D
Je jasné, že jsi chtěl citovat Věru Pohlovou, ale ve svém motorkářském mozku, který nedosahuje ani kapacity běžného cyklisty, jsi neudržel ani její jméno, natož aby sis pamatoval přesně, co řekla. Jako bonus jsi plácnul náhodné jméno, co ti utkvělo v paměti, tj. režisérku Poledňákovou. Takže tvůj pokus citovat známou větu vyšel úplně do ztracena. No a když tě někdo opraví, tak se vztekáš, ty jsi komik.
mjfox : honza zzr - 1:0
BTW mám dokázat, že neexistuje jistá M.P. z Bruntálu a že něco neřekla? Neměl bys dokazovat spíš ty?
|
|
|
Ano, je to jasné, pochopil jsi to dokonce i ty...ale jen ty ses toho chytil a radostně jsi ejakuloval. Gratuluji. Kdybys měl ale podobné úspěchy v logické úvaze a zdůvodnění svých názorů, bylo by to cennější vítězství.. Takhle boduješ jen v pičovinách, což není nic, co bych Ti rád nepřenechal...a navíc to není až tak čisté, že?
Ty tvrdíš, že můj citát je špatně a jako důkaz uvádíš jiné jméno a jiný citát. Ano, měl bys dokázat, že paní M.P. z Bruntálu nic takového neřekla. To je totiž jediný způsob, jak mi dokázat omyl. Stojí ti to "vítězství" na dost nejistých základech, že? Ses do toho raději neměl pouštět, cykloune 8o)
|
|
|
Bohajeho, čím víc do hovna dloubeš, tím víc smrdí. Místo abys to přešel mlčením nebo poznamenal něco jako "aha, to je vono", taks mě hned začal napadat.
Nemusím nic dokazovat, sám jsi právě přiznal, že ses splet.
mjfox : honza zzr - 2:0
(FYI: nejsem jedinej, kdo se chytil tvojeho omylu Pohlová - Poledňáková, tak nezpomeň vynadat taky Podotekovi.)
|
|
|
on je ten honza zzr takovej milej jednoduchej kluk od motorek zez Brna
rozumi vsemu, je od motorek (sponavej, pomaha je sestelovat tem co na nich pak jezdi)
chudinka
|
|
|
Ono šlo jen o to nasměrovat dotyčného patřičným směrem...a k tomu se, jak vidno z jeho reakce, hodila docela dobře i M. Poledňáková. To, že to není Poledňáková ale Pohlová je v podstatě jedno a vadí to jen dementovi, který si myslí, že přišel na zlomovou neshodu...a v tom to je. Pro rozumného je to detail, pro blbce je to pak epochálně masivní problém na kterém jim stojí za to zbudovat svůj pokus o svých 5 minut slávy a dobrý pocit v podbřišku.
Sám jsem se přiznal, že jsem se splet v Poledňáková / Pohlová...zatímco ty jsi o sobě napsal: "čím víc do hovna dloubeš, tím víc smrdí"
Hovno vs. Honza ZZR - 2:0
A tím bych to uzavřel
___________
Podotkovi vynadat netřeba. Je divnej, měl nakonec pravdu, ale nedomáhal se za to uznání jako hnidopišský blb, který svůj objev hned vyzdobí odkazy, aby ho všichni pochválili, že má konečně taky jednou pravdu.
Nebo že bych vyrobil paní Poledňákovou z Bruntálu a oběsil ji někam, kde je to možné vylinkovat a flákl to sem? Co bys asi dělal potom? Jdi se radši projet na kole, ty hovno* 8o)
____________
* - sám jsi to o sobě řekl, takže to není nadávka, ja? 8o)
|
|
|
No LOL, tak už jsi přešel na tvrdší nadávky? Tobě to muselo hnout žlučí ;-D Přidej jich ještě pár, ať je to jako za starejch časů :-D
Jeden by si myslel, že je to taková bezvýznamná záležitost, ale motorkářovo ego zřejmě utrpělo, tak z toho dělá problém století.
O žádný uznání jsem nestál, to z tebe vyšlo tak nějak samo od sebe.
Jo a klidně si vyrob nějakej důkaz, pak se můžeš plácat po rameni, jak seš dobrej. Mně to ovšem bude víš kde.
mjfox : hovno zzr - 3:0
|
|
|
"čím víc do hovna dloubeš, tím víc smrdí"...to jsou tvá slova k mé "debatě s tebou, synu. to už nezamluvíš. rozumím, že jsi nerad, no je to tam a zase jsi za troubu. hm...smůla. a kdo jsem já, abych nějak usměrňoval tvou sebekritiku. příjemně jsi překvapil, neb jsi se tím hovnem otaxoval docela realisticky. Proto nechápu, kde vidíš jakou nadávku, když souhlasím s tvým názorem na tebe? měl bys být rád, že jsi našel něco na čem se shodneme, ne? 8o)
Problém s malichernou blbostí máš ty, pokud se nepletu. tak do mne laskavě nepromítej své potlačené podvědomí, děkuji!
mjfox:hovno ZZR - 4:0
8o)
|
|
|
Hele neřeš to... ZZR sice píše o rozpatlávání hovna ale přitom musí na hromádku vždycky přihodit svůj bobek úplně navrch. Něco jako když po sobě psi přechcávají patník, ten kdo ucvrnkne poslední je největší king.
Všimni si toho i v jiných diskusích... Ale jestli se s ním chceš měřit zrovna v tomto...
|
|
|
Ale kdepak, Ať si na svůj vehikl namontuje každý co uzná za vhodné. Ovšem ať to udělá pořádně a neotravuje s tím ostatní. Jak vypadají různé vidlácké úpravy za pomoci produktů z hypermarketu ale víme všichni (a je jedno, jestli mluvíme o xenonech nebo diodách) .
S továrními xenony nemám problém. Respektive občas mám, ale chápu, že se výrobci nebudou řídit tím, co je příjemné mému oku...
Co se týče toho blikajícího xenonu, pak jsem si skoro jistý, že u dotyčného auta světla vypnout šla. Samozřejmě chápu, že se závada může projevit kdykoliv a že ji není možné odstranit za pět minut. Z projevu řidiče ale bylo celkem jasně patrné, že o problému ví a že je tak nějak pod jeho rozlišovací schopnost...
|
|
Jsem si oddech, že nejsem teentuzer :-) Spadám do skupiny 4 a mám k tomu své důvody.
1) Jezdím hodně v noci a už jsem měl dost infarktů z chodců nebo stealth cyklistů
2) Konstatoval jsem si sám pro sebe, že mi klasické chinaxenony prodávávané jako náhrada za žárovku stylem kus za kus osobně nevadí.. Tvoří výrazně světelné body, ale paradoxně nijak zvlášť neoslňuje ani u starých typů světlometů s profilovanými skly (optik by asi dokázal lépe než já vysvětlit, proč to tak je)
3) Po odborné instalaci jsem si dal závazek, že když na mě budou lidi blikat, tak to zas vyndám.
Nestalo se a už minimálně 2. rokem jezdím oxenoněn (H1 v parabolových lampách s profilovaným sklem). Neměli s tím nikdy problém policajti ani tu, ani v A, CH, NL, D, F, PL. A dokonce ani STK (podotýkám nijak uplacená, mám sice starší auto, ale v IA stavu...). Na STK jim v klidu stačilo, že jsou světla dobře seřízený.
A bezpečnost? Neporovnatelná... Vím bezpečně minimálně o 1 člověku, kterému ty xenony zachránily život... motal se v noci v černém oblečení po okresce a bez nich bych ho viděl pozdě... Výrazně se tím také minimalizuje únava...
Neměl jsem na ně jasný názor, když jsem je instaloval, ale dneska, pokud jsou instalovány dle autorovy skupiny 4, nemám problém.
Nevýhoda spočívá jen v tom, že když jedu s H4 světlama, tak tápu jak Stevie Wonder a co chvíli kontroluju, že mám světla zapnutý :-)
|
|
|
Souhlasím s Vámi,
ta kategorie 4 by mi vyhovovala.
S vašimy body 1-3 se plně ztotožňuji (obklopen těmi HiTech vozy se cítím diskriminován H7 slepotou) a asi půjdu na věc.
Rád bych se zeptal, zda ve Vašem případě jste zvolil podobného homologovaného setu viz:
http://www.tuningshop.cz/xenony-h7-hid-6-000k.htm
Nevím, jak takto zdánlivě jednoduchou věc může někdo zprasit.
Stačí jen být trochu manuelně zručný, dát si záležet na detailech, přečíst si trochu teorie, myslet tím co má na krku, nedělat machra a přečíst si občas ty návody.
Udělat čáru na zdi a když to nejde svěřit seřízení radši servisu. Vždyť tím lemplovsvím může ohrozit jiné.
STK by homologovaný a správně seřízený světla vadit neměla, víc jim leží v žaludku ty neudržovaný lucerničky s vypáleným nebo rezavým zrcadlem (Š120, Fáčko...)
|
|
Nevím jak jste přišel na to že policie xenony nekontroluje, jsou místa kde vás celkem spolehlivě donutí je z auta vyndat vzhledem k opakovaným kontrolám a postihům, třeba ve Veselí nad Lužnicí a není to jen zde.
V mnoha STK nemáte šanci s takovým autem projít, takže běžně se výbojky před STK vyndavají a vrací se na kontrolu žárovky.
Vzhledem k tomu že mě tento obor celkem zajímá tak jsem se takto upraveným světlometům věnoval, z vlastních měření vím že nad osvětlenou rovinu tlumeným světlem s parabolou jde při použití xenonové výbojky minimálně 3 více světla než je přípustné a to i tehdy pokud se podaří výbojka dokonale vystředit, pokud se vyndá clonka je to až 7x více světla,
Neostré rozhraní světlo tma je zejména dané tím že hořák výbojky je podstatně větší než vlákno žárovky. S tím konstrukce paraboly nepočítá, mnohem lepší je situace u projekčních světel, ale pokud se výbojka dá do projekčního žárovkového světla dojde k nerovnoměrnému osvětlení vozovky díky zaclonění hořáku trubičkou chránící přívodní drátek k hořáku.
Někteří "odborníci" tvrdí že clonka se může vyjmout když se použijí speciální výbojky do parabol s označením D2R, které mají clonku již napařenou na výbojce ale to není pravda protože tyto výbojky sice jsou určené do parabol ale jen do speciálních které jsou pro tyto výbojky konstruované, ty používají pokud vím jen automobilky Nissan a Volvo
|
|
|
Ono u tech policajtu nebo STK podle me zkusenosti dost zalezi i od typu auta. Pokud jde o auto, do ktereho ty xenony montuje i vyrobce (treba jako priplatkovou vybavu nebo jen pro nektere motorizace) a montaz je provedena remeslne na urovni, policie na to casto kasle a projde to i pres STK. Kdyz se ale k policajtovi riti vytunena S120 nebo stary Golf s dobastlenymi xenony, obcas se docka i reakce...
Ja mam taky xenony na auto dodelavane. Jelikoz ale do toho vozu daval uz v dalsim modelovem roce xenony jako priplatkovou vybavu i vyrobce a vestavbu provadela profi firma, nemel jsem zatim problem u policie ani na STK...
|
|
|
Také vím o tom, že za xenony ve Feliciích a Escortech dostávají tuzingáři flastry, ale nedokážu si představit nástroj, který by donutil někoho vymontovat v místě hlavní osvětlení z vozidla. Pokud se tak stalo, byl dotyčný k věci donucen v rozporu se zákonem.
U svých (reflexních) světlometů nepozoruji žádné neostré rozhraní světlo-tma. Spíše naopak. I na čistém, čirém překrytu světlometu lze tužkou udělat čáru tam, kde je tato hranice přesně patrná.
|
|
|
Nemusí vás donutit xenony vymontovat. Stačí, když vám bez nich nedovolí pokračovat v jízdě, neb vozidlo není technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Pak si rychle vzpomenete na náhradní sadu žárovek v kufru nebo na cestu k nejbližší pumpě.
|
|
|
To je krásné, bezpáteřní řešení. Já bych auto zamčel a našel si cestu do nejbližší hospody a počkal tam, až píčusové odtáhnou. Nebo si vzal taxi, zařídil vše potřebné a pak se pro auto vrátil.
|
|
Já bych ty xenony do auta bral taky, ale už jen to riziko, že při případné kolizi mi ty xenony hodí celé zavinění na hlavu, mě tahle chuť přechází :o)
|
|
...protože mám bi-xenon namontovaný v motocyklu - 2x H4.
Montáž přestavbové sady jsem provedl z několika důvodů:
- motorka je s potkávacíma xenonama líp vidět a není nutno svítit ve dne dálkovejma, jako se žárovkama
- jezdím docela dost i za tmy a na motorce je pro mne násobně důležitější než v autě vidět překážky na silnici, zvířata ještě na poli atd.
- bi-xenony jsou vybaveny clonkou stínící paprsky unikající nekontrolovatelně dopředu, stejně jako každá H4 žárovka, která proto má černou nebo stříbrnou špičku.
- světla mám seřízena tak, aby nedocházelo ani při přidání plynu k oslnění protijedoucích i když to u tvrdého, sportovního podovzku mojí motorky je spíše rezerva pro prudiče jako je autor článku. Pokud vezu spolujezdce, seřídím sklom parabol stavítky, která jsou po ruce a k nasatvení není třeba nářadí. Seřízení je nastaveno tak, že hrana osvětleného prostoru je na 5m asi 12cm pod hranou, kterou jako ideální uvádí výrobce vozidla. Díky vyšší intenzitě světla je to zanedbatelné, ale k oslnění nedochází.
- blikání pozoruji pouze v kopcovité krajině, kdy se takto projevují jelita bez fantazie, která si neumí sesumírovat, že pokud jedou do kopce a nahoře, na hraně, je kdokoliv s xenonama, tak to od něj dostanou naplno do očí - nivelace nenivelace. Při jízdě v rovinatém terénu nebliká nikdo.
- výsledek vypadá takto: http://img190.imageshack.us/img190/9624/xenony.jpg
- přestavba byla realizována sadou, která nevyžaduje naprosto žádný zásah do původní elektroinstalace. Bylo pouze třeba zapojit přibalený solo kabel na akumulátor. Nepoužil jsem ani centimetr lepící pásky, ale asi 3ks stahovacích, PVC pásků dl. 10cm. Tedy žádný bastl, jak popisuje autor, který by si asi měl nějakou aspoň průměrnou sadu nejdřív prohlídnout.
Na závěr autorovi doporučuji svézt se s vozem s xenonovou výbojkou ve světlometech. Pak rozpozná nesporné výhody takové přestavby...tedy pokud to není idiot, který zákon považuje za nadřazený zdravému rozumu.
|
|
|
Autor prece pise, ze ma v aute tovarni bi-xenony, navic s oddelenymi parabolami pro dalkova svetla...
|
|
|
Jo, to je pravda...su blbec a tohle mi vypadlo.
Pokud ví, jaký je rozdíl mezi halogenem a xenonem, nevím, co ho tak sere. Dobastlených xenonů jezdí mrak a vysloveně doprasený (výbojka mimo ohnisko apod) jsem zatím nezaznamenal. Sady se prodávaj přesně na typ patice a jen blb si koupí jinou, protože za stejný prachy dostane tu správnou, neb jsou všechny za stejnou cenu.
To, že výbojku namontuje někdo do krámu s navaleným a polepeným předkem, dovařenými držáky světel, kdy každé potom svítí jinak a manuální nivelace už nefunguje, je věc jiná. Takovy vůz oslňuje i halogenem, jenže o řád míň. Takový stroj pak se svými světlomety nemůže projít STK - a v tom to je: projde 8o(
Tak nějak mi z toho leze, že autora sere spíše fakt, že se dnes za pár tisíc dá dokoupit (a bez potíží provozovat) i třebas na Felicii to, co on zaplatil daleko delší sumou, aby to odlišovalo jeho xenonový überwagen od halogenového plebsu 8o)
|
|
|
A to má Kawa takhle standardně, že svítěj obě světla? Já mám na Cebru pravý potkávací a levý na dálku...
|
|
|
Ano, dvě H4 svítící obě dálkové/potkávací mají Kawy ZX-6R do r. 2004 standardně. ZX-12R to měla až do 2006, kdy ji celou přestali dělat. Pak na supersportu i litru ušetřili jedno relé a i Kawa dnes svítí jako Honda...bez urážky prosím. Na potkávací se v noci jet nedá víc než 70-80 kmh a dálkový lze zapnout jen občas.
|
|
|
Tak díky za vysvětlení. Samozřejmě vím, že se s tím za tmy moc jezdit nedá a kvůli provozu tam dálkový taky moc nehrozí.
|
|
To nejsou jen xenony - osobně pozoruju několik typů řidičů na našich silnicích:
a) ti, kteří mají z výroby doporučené rozumné osvětlení a používají ho v souladu se zdravým rozumem
b) ti, kteří mají z výroby doporučené osvětlení, ale přidávají k němu ještě dálkové světlomaty - tato skupina je velice rozšířená mezi majiteli Favoritů a Felicií, kdy potkávací světla už jen parodují žlutý plamínek svíčky a tak je nutné to něčím vohulit - moc příjemné, ale člověk se rozkouká za 1 - 2 vtěřiny
c) xenoňáci - popsáni v článku a není k tomu co víc dodávat - snad jen to, že pokud potkám za sebou takové tři v rozmezí několika vtěřin, pak mám vskutku zaděláno na adrenalinovou jízdu...
d) diody na vyších autech (mini SUV...) - taky libůstka a než člověk začne opět rozeznávat tvary okolí, chvíli to trvá...
|
|
|
Ad skupina B - přídavný dálkový se snad používaj jako dálkový, ne? Tj. dotyčnej expert by tě oslnil tak jako tak.
|
|
|
Ještě bych přidal jednu skupinu.
Ti, kteří starou škodárnu, žigula a nevím co vyměnili za nový vůz, naložili obézní rodinu a vyrazili do provozu. Akorát neví, k čemu je na přístrojovce kolečko s čísli 1,2,3,...
Jinak nějaké dobastlené xenony mne snad ještě nikdy neoslnily, asi to k nám na venkov ještě nedorazilo:-)
|
|
..jsem byl celkem nedávno a vykopli mě kvůli blbě seřízené mlhovce .. myslím, že trochu je "podmáznout", tak mě pustí do provozu i kdybych tam měl místo světel obloukové lampy od F. Křižíka.. :-/
|
|
|
Za blbě seřízená světla mě na STK ještě nevykopli, naopak mi je tam vždycky zadarmo seřídili. Mlhovky - pokud si vzpomínám - snad ani nekotrolovali.
|
|
...do skupiny c.4.
Bixenonovou sadu o vykonu 6000K mam namontovanou uz ve svem tretim SAABu.Ted pujde i do nove nabyteho Pola 6N.
Ve vsech jsem si dal zalezet na uchyceni kabelu, (ty jsem po cele delce ulozil do tech cernych eletrikarskych hadic, o prumeru 20 mm), upevnil stahovacimi paskami, vetsinou tak, ze jsou pod prednim celem, takze nejsou ani videt, a kdyz, tak vypadaji jako z fabriky, balasty jsou upevneny po stranach tak, aby nebyli videt. Den po montazi jsem si dosel seridit svetla tak, abych nikoho neobtezoval, (orezova hrana neni nijak rozplizla, ale perfektne kopiruje predepsanou krivku) a je to.Zatim si behem 3 let co je mam nikdo ze znamych nestezoval, nikdo mi neblikal, takze asi nejsem bastlic.
Ze mi pri kazdem roznuti svetel pocitac hlasi, ze mam v prdeli predni zarovky, pac xenony misto 55/60 W odebiraji pouze 35W uz je muj problem, kterym nikoho neohrozuji ani omylem.
|
|
Chlape, ty se těch hustopeesmenek nemoožeš nabažit, co? Jinak, jak už v diskuzi zaznělo, děkuji Audi za zavedení nové módy - tuhle jsem viděl Renault Scénic se čtyřmi dobastlenými řadami ledek na nárazníku, to byl zážitek.
|
|
Mě dobastlené Xenony zas tak moc neoslňují, jak už mnohokrát padlo v diskusi, to spíš xenony od výrobce ve vyšších autech.
Každopádně, sice by se mi v mém autě xenony též líbily a ani bych na svém autě nemusel mít tu automaticky stavitelnou výšku (holt, Citroëny s hydrou si svou výšku udržují stále nehledě na zatížení :-) ), ale tak nějak mě od toho odrazuje nějaká vyšší moc, kterou nedokážu vysvětlit. :-)
Tak jsem to alespoň vyřešil tak, že jsem si do světel dal halogen žárovky s xenon efektem. Výhoda H1 je v tom, že v potkávačkách mám klasicky 50W žárovky (s údajně vyšší svítivostí, každopádně, svítí lépe a přesto neoslňuju) a do dálek na notorické "zapomínače" vypínání dálek jsem si dal 100W žárovky. Na vypínání/zapínání dálek si dávám setsakramentský bacha a kor s takovými žárovkami. To člověk vydejchává docela dlouho, když dostane ránu. Uvědomuju si, že to je nebezpečné a je mi to částečně proti srsti, ale raději já (a má posádka) budeme žít (a to ty 100W docela "přesvítí" ty ostatní bludičky), než nějaký trotl, co neví, že se dálkové před horizontem a před zatáčkou mají vypnout.
|
|
Kdo se vytahuje, koupí to lokomotivním reflektorem, a basta fidli...
|
|
|
Mel jsem! :-)
Zarovka, 110V, 500W, nasroubovana do normalni stolni lampy na 220V.
Kdyz jsem s tim pres vokno zasvitil vecer na protejsi panelak, vylejzali lidi co koukali na tv a vyhrozovali mi... :-)))
nj, je to ale uz 22 let... :-)
|
|
|
Sto deset voltů při 500W? To musel bejt vohřev... Ve stolní lampě?
|
|
|
Moc a moc bych se divil, kdyby to neshořelo.
|
|
U nas jsem potkal Fabii s dobastlenymi Xenony. To byl zazitek, Fabce oslnuji i s zarovkami (kdyz chci nekoho probliknout kvuli dalkacum koukam jestli to neni moje oblibena fabca) mate nekdo sajn jak to mohlo projit homologaci? A kdyz se prida jeste xenon tak je to opravdu sila :-).
|
|
|
Jo souhlas.
Fobie by meli mit mracitka v zakladu. Potkat nejakou co neoslnuje a nesviti panu bohu do oken je spis mimoradna udalost...
|
|
Hmm, dovod preco v podstatne nie je mozne spravne nastavit xenonu vo svetlach urcenych pre klasicke heligony (t.j., aby vodic videl, co ma vidiet, ale aby zaroven neoslepoval ostatnych) je ten, ze v halogenke svieti vlakno, t.j. zdroj svetla je usecka s jasnym ohranicenim a v xenone vlakno nie je a vyboj ma tval niecoho na sposob gule - t.j. je tam postupny fadeout zo svetla do tmy. Je mozne nastavit to tak, aby to neoslnovalo, ale v to pripade hranica svetla konci pre vodica prilis skoro, alebo sa to da stavit tak, ako to ma 99% pouzivatelov....
|
|
|
Zajímalo by mne, jak bys definoval, co má řidič vidět.
Když svítíš halogenem, je u potkávacích světel poslední třetina osvětlené plochy dost bída, protože vlákno nedá tak intenzivní světlo.
Když dáš xenon a i kdyby byla pravda, co píšeš - jako že je to pravda jen z části, tak parabolu je třeba sklopit o nějakých 5% a ne o 35%. Co z toho plyne? I když sklopíš parabolu tak, aby výbojka neoslňovala, máš více a lépe osvětlené plochy než s halogenem.
|
|
|
... vyboj ma tval niecoho na sposob gule - t.j. je tam postupny fadeout zo svetla do tmy. ... Prosím, prosím, rozsviťte si výbojku a podívejte se na tvar výboje (třeba přes začouzené sklíčko).
Dost dlouho jsem se takto nepobavil, jako na zasvěcenými odpověďmi zde.
Pro zaryté bastlíře: Škoda auto pořádá 1-2x ročně školení pro PACH, co může a v kombinaci s čím (xenony+ostřikovače BEZ manuálního nastavení výšky paprsku) v autě.
|
|
Jen k tomu káfnýmu článku dodám, že tady ja jihu Čech se v letních měsících jali zaměřit právě na HID bastlíře. Za den asi 70x pokutka - zatím jen dvojku. Pokud by to bylo za použití něčeho jakože nehomologovanýho tak bůra a body jak swině.
Na druhou stranu, sice jsem loser, ale mam čočku a v nich xena neorigo, ostřikovače stříkají, nivelace manuál, světla seřízená na regloskopu a raději o kouštíček níž. Mno a nikoho jako nevosluňuju ale zmrdi v uniformě mě zastavali v ochcáfce dvojce a už to jelo... nafotili regulační kolečko, světlomety atd.. a šla se vyjednávat pokutka. Takže asi tak... benga nečinný nejsou, asi četl d-fense (jasně že ve služební době) a nasraně šli chytat ty s modrýma světlama.
|
|
|
kdybys prostudoval dostupnou literaturu a to i na netu, tak bys lehce zjistil, že auto továrně osazené xenony ( o bixenonech nemluvě) má dynamickou regulaci sklonu světel. Přitom se zohledňují nejen statické změny polohy karoserie (závislé na hmotnosti cestujících a naložení kufru či naopak předních sedaček), ale i dynamické účinky, vyvolané akcelarací, bržděním či jízudou přes nerovnosti.
Tohle ani nivelačním kolečkem ani stříkajícími ostřikovači nezařídíš........takže oslňuješ. Možná ne vždy, ale občas ano.
Upřímně řečeno, už jsem mockrát litoval, že se osazovačům xenonů do škodovek nemůžu bránit na předku auta osazeným reflektorem třeba z lokomotivy........
|
|
Jsem pro svobodu, ať si každý pořídí světla jaká chce, ale ať s nimi neobtěžuje ostatní. Jezdím hodně, často, rád a potmě a problém oslňujících xenonů a diod je poslední dobou opravdu patrný!
Ač státní buzeraci víc než nemusím, pokládám kontrolu a pokutování oslňovačů za zcela legitimní a správné.
|
|
Xenonovou HID sadu H1 5000K jsem si před nějakým tím rokem koupil na starší citroen xm, protože originál světlomety svítily i se speciálními žárovkami bosch xenon blue a osram silverstar+50% pořád dost málo.
Krátce po nasazení HID jsem si zajel v noci na kus rovné silnice v noci a zkontroloval seřízení světel. Kontroloval jsem to na provozní i dálkové, prohoupával auto a doladil jsem to tak, že to svítí trošku víc do země než H1, aby tam byla i kousek reserva. Výškovou regulaci nepotřebuju, protože to podvozek dělá automaticky.
Zatím na mě při podkávacích světlech žádné auto neblikalo a i chodci, kteří šli po té silnici, kde jsem to seřizoval tvrdili, že to nějak zvlášťě neoslňuje. Při rožnutí je celkem výrazná hranice světla a tmy, na autech před sebou nevidím víš, jak na nárazník, pokud jsem blízko za nimi. Jsem si též vědom, že pokud se jede v dešti, je třeba sem-tam zastavit a otřít sklo světlometů mokrou hadrou, aby se světlo nelámalo, kam nemá. Ostřikovače tam zatím nemám, ale už to mám předchystané, nádržku s motorkem a zapojením i hadičky pod nárazníkem, chybí jen instalovat trysky.
No a jak jsem si pomohl? No do dálky moc nevidím na potkávací stejně, protože potom by to zas oslňovalo. Tak aspoň vidím dobře asi 30-40m před auto a to i proti koloně svítících vozidel, což dříve moc nebylo. Kamarád takto v noci autem najel na balvan velikosti cyklopřilby a rozbil pneu i liťák. To mi bylo odstrašujícím příkladem.
Jsem velmi znepokojen, když tady čtu o nezodpovědných tuzingářích, kteří s HID sadami oslňují a provokují ostatní řidiče. Mám obavy, aby právě kvůli takovým debilům jsme potom neměli po prdeli všichni, tedy i ti, co se snaží být zodpovědní, neoslňovat a jen chtěji v noci lépe vidět a nesmést někde nějakého tmavého chodce, nebo bystrozrakého cyklistu bez světel a odrazek. Přecejen dobré osvětlení je důležitý prvek aktívní bezpečnosti v noci.
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Xenony
|
|
|