Komentáře ke článku: Chcete, aby nábřeží žilo? (ze dne 25.09.2013, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
O vikendu jsem se prochazel centrem Londyna. Doprava tam byla dost masakr. Par cyklistu jsem tam videl, ale zjevne v te kapitalisticke cizine cyklodoprava neni tak rozsirena, jak to vypada nejspis u nas.
Zajimalo by me, jak by se londynani tvarili na nasilne zklidnovani dopravy. Rikal mi tam zijici kamos, ze priblizne kazdy mesic nejaky nakladak zabije cyklistu. Probehne pak o tom typicky nejaka diskuze a jede se dal.
Mate nejake znalosti o aktivitach cyklo-nadsencu v evropskych velkych mestech (vyjimam z toho tradicni Holandsko)?
|
|
|
Trochu jsem to teď pozoroval v Berlíně. Jsou tam o dost jiné podmínky - fůra prostoru, rovinatý terén. Cyklistů mraky, jezdí všude a jsou to suverénně nejbezohlednější účastníci silničního provozu. Na někoho najíždět nebo na někoho vyřvávat jsem v celkově velmi slušném prostředí německé metropole viděl jen cyklisty.
Mimochodem to mi vnuklo nápad pro automatčíky. Stačí Prahu nechat pořádně vybombardovat a srovnat do roviny a budou mít pro své experimenty podmínky jako v tom Berlíně. Do té doby se ale snažit o rozmach cyklistiky v Praze je dost peachovina.
|
|
|
Tot problem, Praha druhou svetovou prezila vlastne teme bez poskozeni.
|
|
|
Do Anglie jezdím poměrně často (autem) Londýnu se spíše vyhýbám. Takhle to tam vypadá v neděli dopoledne, za pěkného počasí. Nevím jestli ve všední den tam funguje o moc hustší cyklodoprava, onoje to sice placka, ale každou chvilku leje, že jo.
"https://plus.google.com/photos/search/Lond%C3%BDn%20o%C4%8Dima%20%C5%99idi%C4%8De"
|
|
|
Asi nesdílím ten správně sluníčkový prostor, protože do Google+ mě to nechce bez jakéhosi hesla u BigGoothera pustit (asi by to byl velký problém vyvěsit to někam na Imageshack...). Nicméně v Londýně jsem se na (Borisově) kole něco najezdil, cyklistů (nikoli ovšem fašizujících cyklounů) potkal hodně a nevidím v tom žádný problém (na okrajích vůbec, v centru to holt chce trochu empatie při spolužití). A taky tu nikdo kvůli tomu neuzavírá Victoria Embankment.
P.S. Napsal jsem přesně podle výzvy Auto*Matu emaily p. Lomeckému a Hudečkovi, akorát obsah byl jiný (shrnuto - nesouhlas s povolováním uzavírek). Učiňte taktéž, ať vás extrémisti nepřekřičí.
|
|
|
Take jsem jim napsal.
Kdyby nekomu chybela inspirace, nebojte se vykuchat muj mail:
Dobry den,
chtel bych vyjadrit hluboky nesouhlas s pokusy "zklidnit" Smetanovo nabrezi. Prahou se vozem pohybuji sporadicky a malokdy zabrousim i do te tzv. vnitrni, ovsem musi-li to byt, jsem rad za kazdou komunikaci, ktera mi muze k tomuto ucelu poslouzit. Ulice v okoli nabrezi jsou casto jednosmerne, uzounke, pripadne jinak obtizne pouzitelne pro automobilovou dopravu ve vetsich objemech. Neverim, ze ostatni ucastnici provozu by na tom byli vyrazne jinak a centrem Prahy projizdeli vozem jen tak bezduvodne, obzvlaste v dnesni ekonomicke situaci.
Nedopustte prosim, abychom z Prahy postupne vytvorili skanzen, mesto je mistem pro zivot lidi. Zivot, ktery neodvratne zahrnuje tez prepravovani se z mista na misto a prevoz nakladu, pro coz jsou auta nepostradatelna. Bude-li nakonec Smetanovo nabrezi pro automobily uzavreno, dockame se velice nemilych vedlejsich dopadu v jinych mistech, dusledky cehoz budou pro tato mista znicujici.
|
|
|
Tož taky jsem přispěl,páč už mne ti pazdráti docela štvou:
"Dobrý den,
jako veřejného činitele naléhavě žádám, abyste propříště nedopustil jakékoliv bezdůvodné uzavírání komunikací pro individuální automobilovou dopravu, jako např. Smetanova Nábřeží dne 21.9.2013 , kdy v důsledku pořádání nátlakové akce cyklofašistického sdružení AutoMat došlo k ucpání okolních ulic a objízdných tras.
Proč my, občané patřící k mlčící většině, máme snášet důsledky rozmařilosti těchto levicových bojůvek ? Těchto křiklounů ?
Ujišťuji Vás, že v nadcházejících volbách nepodpořím žádnou ze stran, která bude tyto fanatiky v jejich činnosti podporovat.
Jsem rodilý pražák a proto mne velmi mrzí, jakým způsobem se vyvíjí dopravní situace v Praze - jen samá regulace a omezení, nesmyslný boj proti individuální automobilové dopravě, která jediná dává občanu svobodu rozhodování a svobodu pohybu.
Aby nedošlo k mýlce, sám jsem bývalý aktivní cyklista, ale za takovou "reklamu" jakou dělá cyklistice Automat, bych se musel hluboce stydět.
Však jim také o nějaký sport nejde, dělají politiku a usilují o peníze z veřejných rozpočtů. "
|
|
|
prazan, prazak je pejorativni oznaceni:)
|
|
|
Ano, kdekoliv mimo Prahu :-)
|
|
|
Ale prd "sluníčkový prostor". Velký Google si ze mě dělá prdel. Platím mu dost slušný prachy za úložný prostor - dříve Picasa, teď z toho udělal Google+ a všechno to rozházel, a úplně zmizelo sdílení "pro ty, co mají odkaz",
Takže musím ručně přenastavovat share na public a to ně docela dost sere, protože vím prd, který z katalogů, co publikuji na www.cs-sklo.cz je vidět pro všechny a který ne, z mého železa vidím všechno.
Dalo mě to léta práce tam naskanovat a nasypat ty věci, platím za to přes 100 doláčů ročně, a ještě to nefunguje, to by nasralo i méně startovacího Emana než jsem já,
|
|
|
Zkus tohle prosím:
https://plus.google.com/104509467784289017506#104509467784289017506/posts
|
|
|
Menu tlacitko vpravo nahore -> Sharing options -> Share via link
|
|
|
Mohu přiblížit situaci v na rovině ležícím Wolfsburgu - zyklostezky jsou poměrně důsledně odděleny od komunikace i od pěších, smíšený provoz se prakticky nevyskytuje, v místech křížení jsou poměrně výrazné pikrogramy, upozorńující jak řidiče, tak ozyklence na to, že následující místo bude rizikové. Zyklistů - přes prakticky ideální podmínky - je k vidění poměrně málo, i po ukončení některé ze směn ve VW werke tvoří sporadické hloučky či vláčky, mimo špičku je pak vzácností uvidět více, než pět zyklistů najednou v širokém-dalekém okolí. Co se týká užšího centra (zhruba od haly Phaeno na straně jedné po stadión na straně druhé), jsou zyklostezky namalované na chodníku, úplné centrum (Porschestrasse, Alessandrovoltastrasse usw.) je pěší zóna a cyklist tam kola vodí. Hlavní zykloprovoz probíhá převážně po březích kanálů, kde po obou stranách vede opravdu luxusní asfaltka.
Zajímavostí je, že část pošty v centru rozváží pošťáci na velorikšách.
|
|
|
Ještě přidám Paříž, tam se jezdí hodně, a neukázněně, ale to všichni, cyklistů dost ale stejně tolik, ne-li víc mopedistů, motorkářů a hlavně chodců a turistů:
https://plus.google.com/photos/104509467784289017506/albums/5795440487173910209
|
|
|
A tady je celkem klidné a pohodové Milano, pochopitelně, zase na rovině....
https://plus.google.com/photos/104509467784289017506/albums/5830721942460759361?authkey=CKrAhJiD2OacMQ
|
|
https://www.facebook.com/NadaceVodafone
zdvojí příspěvky pokudse vybere 100.000 a víc
|
|
|
tady https://www.hithit.com/cs/project/228/nabrezi-zije?variant=b
|
|
|
Ó, za padesát klacků máme možnost, považte, povečeřet s týmem AutoMatu! Kdo by neodolal :-).
No nic, budu denně házet do prasátka pět korun, ono se to jednou nashromáždí.
|
|
|
Sakra, negativni penize, hned bych je poslal...bohuzel ty budou asi vzacnejsi nez antihmota.
|
|
|
Nadace Vodafone, prostřednictvím organizace Člověk v tísni, podporuje islamisty z města Aleppo a Idlib, kterým rozdá denně 3 000 kusů chleba a 100 kusů kalachů. .https://www.youtube.com/watch?v=hJEP6A4Doeo&feature=player_embedded
Člověk v tísni řádí v Syrii stejně jako řádil v Kosovu. Totální podpora islámu.
|
|
Ono to vzdycky bylo na houby, ale s TOP na scene Prahy prisel podle me skutecny cykloaktivismus do vedeni mesta. Pred tim to bylo hlavne propagacni (kilometry pruhu a miliony proinvestovane), coz sice napachalo tez furu skod, ale nebyly to excesy uzavreni nabrezi ci cyklounozony.
Nicmene jako volic jsem mel vzdycky jasne dane, ze napred eliminuji zklidnovace, pak cyklohujery a teprve ze zbytku neco vyberu.
|
|
Nejsem z Prahy, takže budu držet palce a dělat všechno pro to, aby se rakovina zklidňování nerozšířila na jih.
D-F, poslal jsem Vám mail, resp. dva, ale jeden z nich se vrátil jako nedoručitelný, plná schránka. Jiné spojení na Vás nemám a nechci pátrat, takže prosím o další instrukce :-)
|
|
Navrhuju na stejne mejly poslat rovnez sve nazory na zklidnovani Prahy. Ovsem kazdy at se vyjadri sam, bez "prikladu"...
|
|
|
|
Již jsem odeslal, dnes ráno. Oběma primátorům, zklidńovačům a v kopii na OSBID :)
|
|
|
Já jim taky napsal (už včera večer) :)
|
|
|
za me odeslano taky. snad si neco z toho i prectou..
|
|
|
prostest proti socialnimu inzenyrstvi (a pokusm na zivych lidech) take obema panum odeslan
|
|
|
Odesláno, i s příslušným cc: přesně jak radil leták :o)
|
|
Tihle panove by meli ukazat svoje umeni prave na tech objizdnych trasach. Na tricka si dat napis "my to zklidnovani na druhem brehu organizujeme", v rukach praporky a trada mezi auta.
Tim by ukazali zmatenym ridicum aut cestu ke svetlu, mozna by par z nich i presvedcili na jizdu na kole (mohou je mit pristavene nekde ve vozovce) a celkove by tam mohli ziskat body za svoje schopnosti.
Nabrezi je vyresene, tam se motat nemuseji, takze by mohli projevit svuj organizacni um tam, kde je to zapotrebi a realne demonstrovat to, co zatim nikdo nepochopil.
Do kazde party by meli ale nafasovat jednoho fizla z antikonfliktniho tymu. Jen tak pro jistotu...
|
|
|
Jeden fízl z antikonfliktního týmu sám by se ani nepodepsal. Navíc bych řekl, že by se tam i bál, a upřímně řečeno, kdo taky ne. Já kdybych měl riskovat nějakou roztržku, tak do toho snad radši půjdu sám, než s vědomím, že mi záda kryje zabiják Hraboshova formátu, co vždycky všechny sejme tak, že už mu na čelistní chirurgii tyká i primář. Takže ovarů minimálně pět, to je tak dno praktické použitelnosti.
|
|
|
Jenze pokud by mezitim treba v Ostrave nebo Budejcich doslo na pochod deseti ultraradikalnich ultranacionalnich ultrapravicaku, dojde u policie k buffer underrun. Holt, museli by si Auto*Maticky poradit sami. Ale predpokladam, ze Moussa by vysvetlila, ze k zadnemu konfliktu ani dojit nemuze, protoze vsichni ridici aut to citi stejne, ze je zkratka zapotrebi chodit po nabrezi a tim padem by na Auto*Mataky padaly jen usmevy, mavani, slunicko,... proste krasny den :-).
|
|
|
automati říkali, že to tak všichni chceme a kdo to nechce, tak jen z toho důvodu, že to nezkusil a neví, jak hrozně by potom byl happy. Kvůli těmto nedůvěřivcům asi bude třeba zavést povinné procházení po nábřeží a policie bude přísně kontrolovat, jestli je opravdu každý šťastný, kdo nebude šťastný, nebude dost mávat a nebude dost sluníčkový, dostane pokutu a basta! Sluníčkovost si kazit nedáme!!
|
|
|
...a nad tim vsim bude Kim Chong Hrabosh. Uplne to vidim :-))
|
|
|
Já nechci být pražsky šovinistický, ale takovou blbost může hlásat jen vůl, který Prahu nezná. Protože co jsi budeme namlouvat, Praha má spousty opravdu krásných a magických míst, ale zrovna Smetaňák je prostě nuda a nuda, výjimkou je jen ten průchod Lázněma. To je hnus.
|
|
|
Tak výhled je tam z pár míst pěkej, to ne že ne, ale současný stav tomu absolutně nijak nebrání, tudíž fakt není co tam měnit.
|
|
že nemám o víkendech čas. Stavím a zimu mám na krku, jinak bych se šel osobně setkat s těma pijavicema. Takhle jsem alespoň napsal na ty mejly, co jsou v pamfletu oživovačů, svůj občanský nesouhlas.
|
|
|
Ono zakřičet si na profesionálního aktivistu sice nějaké uspokojení přinést může, ale věci skoro nepomůže.
Ono opravdu nezbývá nic jiného, než vyjádřit svůj nesouhlas nejlépe písemnou formou těm zastupitelům, kteří to mají v kompetenci rozhodnout.
Považuji za lepší pak tisíce dopisů, než jeden, z tisíci podpisy.
To, že nebydlíme v Stověžaté, neznamená, že nemáme právo se k dopravní situaci kdekoliv ve vlasti vyjádřit a důrazně protestovat, proti jejímu programovému zhoršování.
Trochu bych sd pokusil zneklidnit ty zklidňovače.
V sobotu věc zajedu obhlídnout, na kole, maskovaný za čmeláka, tak mě nesestřelte. Myslím, že masakr moc neuvidím, protože šoféři budou vědět "že už zase blbnou" a nábřeží z obou stran se vyhnou.
Podám pak report.
|
|
ostatně jako je u DF zvykem.
Ač nejsem z Prahy, držím palce všem normálním lidem, kteří si nechtějí od pár (desítek) dotovaných aktivistů a jejich békacích převážně studentských oveček co ještě o životě neví nic nechat kakat na hlavu.
Bohužel, dotační politika EU a různých magistrátů je zřejmě čím dál štědřejší, takže se tyhle "povinně sluníčkové" aktivity pro všechny rozlézají jako mor už i mimo Prahu. Silným jedincům doporučuji mrknout se na naše místní brněnské cyklodemagogy brnonakole (web či FB) - z fotek a jejich komentářů je naprosto jasné, co je to zač a co chtějí... Ještě že bude zima a bude od nich chvíli klid, protože sednou do těch zlých fuj fuj aut i oni.
Nevím proč, připomíná mi to komunismus, kdy nějakých pár soudruhů v ulici či městě vždy nejlépe vědělo, co je pro nás ostatní nejlepší, co máme dělat, kdy to máme dělat a jak.
PS: Jedna perlička - dle jejich vyjádření nemá kdo co povolovat či se vyjadřovat k tzv. cyklojízdě, prostě si můžou jet kdy a kam chtějí... že přitom porušují naprosto všechny dopravní předpisy je asi normální a oni můžou, přejíždět chodce na přechodech taky můžou, zničit park svým happeningem na kole asi taky můžou... jsou to šmejdi.
|
|
|
Pokud budou v Brně cyklojízdy vedeny po ulicích Francouzská, Bratislavská, Cejl apod., pak proti nim nic nemám. Řekl bych že by stačily uspořádat tři nebo čtyři a bylo by po problému.
|
|
|
Hele to zni dost dobre, hlasim se jako dobrovolny spuntovac a jizda bude stacit jen jedna (pokud se bude spuntovat ze spravne strany).
|
|
|
To by nebyl špatný nápad ;-) Ale oni radši blokují hlavní tah ve špičce.
|
|
|
klid. už se na tom pracuje.
|
|
|
Myslim, ze kazda aktivita v teto veci dobra - ze se tomu venuje OSBID neznamena, ze by ostatni meli byt v klidu, naopak si myslim, ze magistrat potrebuje feedback i od neorganizovanych obcanu a cim vic, tim lip. Klid bude az kdyz se neco podari, zatim bohuzel cyklouni vedou (maji taky poradny naskok). Nedelni uzavirka centra a predevsim Husove budiz toho nehezkym dukazem a zatnout takhle rozjete verbezi tipec nebude jen tak. Ja jel do Barcelo a samozrejme ze "spatne" strany, takze jsem si na ten xindl pekne zanadaval, ale bohuzel mestapo a pomahaci jako obvykle nestali u zatarasu, aby byli aspon trochu uzitecni (chtel jsem se zeptat, jestli se do toho Barcelo mam vubec kudy dostat), ale az kus za nim v zakazu. Asi uz nekdy driv feedback dostali a pomahani nebylo na poradu dne, jen buzerace a flakani.
|
|
|
Tak městapo v Brně je kapitola sama pro sebe, těm slouží řidiči jen jako nástroj na prémie. Jinak taková perlička, oni jsou tak shnilí, že musí služebním autem najet až do Tyršovýho sadu, tam se složitě vytáčet než se jim na asi 7. pokus podařilo "zaparkovat" mimo hlavní chodník. Akorát nevím co tam šli řešit, když jim nevadí kromě řidičů nic, ani čoklaři nechávající v parku srát své mazlíčky přímo před něma. Asi tam jeli na pokec za nima.
|
|
|
Kdo by se hadal s coklarem, z ridice je vetsi vejvar a neni potreba se ani moc hadat plus nehrozi zuby v lytku. Mestapo v Brne je proste sbor zraly na zruseni, clovek je vidi v podstate kazdy den, ale jeste nikdy jsem je nevidel delat neco uzitecneho.
|
|
Pokud se stihnu vrátit z bodrými Bavory osídleného Ingolstadtu, pokusím se dorazit. Za důležité ale považuji, aby se odpůrci zklidnění nějak výrazně vizuálně odlišili - jednak to zklidňovačům ztíží jejich započítání do vlastních řad, jednak jsou vizuálně zajímavá hesla magnetem pro objektivy masmédií. Námatkou doporučuji:
Nejsem zklidněn, přišel jsem protestovat!
Zklidnění==ZMRTVĚNÍ
Vyhraďme zklidňovačům Olšany!
Zklidněte kinderprimátora!
Na kole do pekel!
Každému kolu - registrační značku!
Registrujte cyklisty!
Zběhlý čtenář D-F jistě snadno vygeneruje i údernější hesla sám :)
|
|
|
to víš že jo. Poznávací značky, řidičáky na kolo ... další buzeraci, to přesně potřebujem. Radši v tom Bavorsku zůstaň.
|
|
|
Byl jsi snad na něco tázán?
|
|
|
|
On je to tu takový zvyk, komentovat cizí komentáře, za chvíli Vám to nepřijde.
|
|
|
Chapal bych to nekdy k veceru, kdy je mysl otupena tuplaky. Ale v pul desaty?? Rano??? Cece, vy musite bejt fakt vopravdickej kkt, vas by meli nekde vystavovat.
____
Nez zacnete kvicet neco o argumentaci ad hominem: Ano, argumentuju per se ad hominem, neb to se jinak zkratka neda.
|
|
|
Jinak ale rád odpovím. Ano, pokud chtějí být zyklisté považováni za rovnoprávné účastníky silničního provozu, je nutné, aby také přijali z toho vyplývající povinnosti a zodpovědnost a aby se podrobili analogickým procedurám, jako řidiči.
|
|
|
Hoďte na něj někdo deku...
|
|
|
Analogicky by se tedy řidiči osobních automobilů měli podrobit procedurám řidčům TIR, aby byli plnohodnotní, jejich auta by měla ročně na technickou, atd.?
Víte co, jděte do paďous. Děkuji.
|
|
|
V Bavorsku teď frčí glajchšaltování?
|
|
|
Ostatni koukam zlomili hul, ja to precejen zkusim: uvedomujes si, ze aktivistu je par desitek, mozna stovek? A ze na kole jezdi lidi tak odhadem tisice, spis desetitisice a mnozi jsou na opacne strane barikady nez dementi z buznomatu nebo z buznounakole?
Proc by tedy kvuli par smejdum meli byt buzerovani i ti ostatni? Co budu mit z toho, ze krome registrace na auta budu muset resit i registraci na kola? Nebo jeste lepe "koloskolu"? Chcipla mi koza, tak at sousedovi chcipne taky (a pritom me chcipne dalsi)?
|
|
|
Každý, kdo má kolo by musel řešit:
1) cyklořidičák
2) cyklotechnickou co dva roky
3) cyklopovinné ručení
4) cykloregistraci
5) ekologickou cyklolikvidaci
6) cykloekopoplatek
7) cykloznámky
8) cyklomýtné
9) atd.
Prostoru pro buzeraci jsou tři prdele. Jenom úplný idiot by po tomhle volal. Pak by s otevřenou hubou zůstal stát, až by zjistil, že on sám má kolo nebo jeho manželka, družka, máma, babička, dcera nebo manžel, druh, otec, děda, syn... a to je nějakejch blízkejch lidí kterým by to znepříjemnilo život! A potažmo sáhlo do kapsy pro peníze.
|
|
|
A neskončilo by to u bicyklů, protože jsou tu koloběžky, kolečkové brusle, kočárky...
|
|
|
|
|
Rovnoprávný účastník silničního provozu je i chodec.
Návrh chodoručení, chodecká oprávnění a chodoznámky je jen otázkou času, pitomci, jak vidno, se snad někde klonují, nebo co.
|
|
|
to je kravina jak zvon. nic z toho totiž nikomu nepomůže ani nic nezaručí, ale bude to stát jen peníze a budou z toho profitovat jen další úředníci, který to bude živit. všechno, co je třeba už platí dneska.
|
|
Tak jsem poslal maily oběma zmíněným - starostovi a primátorovi.
Snad to firmě A*M nebude vadit, ale napsal jsem to naopak. Podporu starostovi a nesouhlas primátorovi. Tak uvidíme jestli bude nějaká odpověď.
|
|
|
|
Pánové,, dopis na papíru je o dost lepší.
On když dostane takový politik pár košů dopisů, vidí aprosto hmatatelné, o kolik se jedná voličů, i když stejně je to jen zlomek. Prostě trochu psychologickej nátlak, asi jako 30 tisíc lidí na Václaváku.
Vůbec nic to ve volebních výsledcích neznamená, ale několik týdnů poté to rozebírají všechna media.
A tak se protlačují výrazně menšinové názory, AM pořádá za tím účelem cyklojízdy. Opticky to působí mohutně.
Protože nás je víc, obětujme pár korun, a dejme primátorovi těch pár košů dopisů.
|
|
"Vážený pane primátore, pane starosto,
Důrazně se ohrazuji proti záměru nejen uzavřít Smetanovo nábřeží pro automobilovou dopravu, ale zároveň i vůči dalším plánovaným sobotním akcím, které mají za cíl ukázat občanům Prahy „alternativní“ způsob využití veřejného prostoru.
Jakékoliv tzv. „zklidňování dopravy“ je dle mého subjektivního názoru aktem, který postiženou lokalitu především doslova umrtvuje. Jednou provždy se smiřme s faktem, že automobil je dopravní prostředek. Slouží nejen k přepravě osob, ale také materiálu, zboží atd. Je hybatelem nejen osob, ale i trhu.
Skutečný efekt podobných zklidňovacích aktivit je jen a pouze omezení veškerých občanských i obchodních aktivit. S poklesem či přímo zákazem automobilové dopravy klesá logicky dopravní i tržní obslužnost. S omezením možnosti pohybu osob ruku v ruce klesá i atraktivita dané lokality, nabídka služeb, návštěvnost obchodů – zkrátka mizí z nich život, což je již dnes vidět na mnohých lokalitách, které tímto rozhodnutím trpí.
Btw. včera navečer jsem korzoval coby chodec zalidněným Smetanovým nábřežím. Nevadila mi hustota dopravy, velkoryse pojaté rozměry chodníků mi nijak nebránily v pohybu i přes velký počet chodců, hlavně cizinců, podniky plné, lidé se tvářili spokojeně, řidiči spořádaně strávili svůj denodenní chléb (jistě, každý občan se jezdí Prahou bezcílně projet jen tak z plezíru nemaje nic důležitého na práci, poněvadž je to skutečně zážitek...), zkrátka to místo tepalo životem a nabyl jsem pocit, ba přesvědčení, že jsou všichni návštěvníci tohoto důležitého DOPRAVNÍHO koridoru jaksi spokojeni.
Chcete li toto vše zničit, zklidňujte.
Btw. se mi hrubě, ale hrubě nelíbí stoupající trend prosazování menšinových, alternativních názorů a trendů na úkor většiny, která zcela logicky mlčí. Největší křiklouni po nastavování nových pořádků se rekrutují vždy z okrajových proudů.
Pakliže chcete znát skutečně názor voličů, pražských občanů, vyhlaste na téma Smetanova nábřeží referendum. V případě zklidňovacích akcí v méně důležitých místech s lokálním afektem pak referendum místní. A jejich výsledky se v praxi řiďte. Aniž bych chtěl předjímat, tak jsem do morku kostí přesvědčen, že by jste již do budoucna nevyhlásili ani jedno dopravní zklidnění.
V tomto konkrétním případě jsou současné aktivity a záměry pouze prosazováním menšinového proudu na úkor většiny, historie má pro tento akt jeden výstižný výraz – fašismus."
Odesláno....
|
|
Má cenu psát Hudečkovi? Vždyť je to cyklohujer, ten je IMHO rozhodnutý zlikvidovat auta tak jako tak a na veřejné mínění se neohlíží, takže se vždy bude ohánět souhlasnými dopisy auto*matů a nesouhlas bude okázale ignorovat.
Navíc jej nebudu volit ani omylem.
|
|
|
Volič je každý občan s volebním právem lhostejno koho volí.
Já ani pořádně nevím, kdo Hudeček je, ale zjevně patří dopis i do jeho rukou. Vzpomínám si v televizi na nějaké nedochůdče jistě bohaté zkušenostmi a rozhledem. Toť vše.
Tohle není argument. Má cenu psát i největšímu kokotovi pod sluncem a otravovat mu život. A bombardovat i jeho okolí. Má cenu zapojovat lidi do toho procesu, jinak si s jistotou budeme stále dokola opakovat historické průsery. Tím neříkám, že tak činíte. Myslím to naprosto obecně.
|
|
|
Tohle chápu, ale Hudeček je sám neocyklista -- podle všeho je to trojský kůň Auto*Matu na magistrátu.
A psát Auto*matovi, aby nezakazoval auta je takové trochu na nic, myslím si.
|
|
|
|
Já se přiznám, že exponenty současného režimu nijak zvlášť nesleduji, proto mi detaily unikají.
Pakliže je tomu tak, jak uvádíte, potom nelze než souhlasit. Tak halt zkusím najít ještě jiné, relevantní adresáty.
|
|
|
Hudeček je přivandrovalý debil, co konečně našel něco, o čem alespoň trochu něco ví ... šlapání do pedálů ... tak se to snaží zhodnotit co to dá.
|
|
|
Má to cenu. Hudeček je primátor a tím chce být nejvíc, takže cyklohujer je jen z toho důvodu, že se domnívá, že mu to přinese slávu. Až zjistí, že to tak není, stane se z něj přes noc cokolivhujer. Že by moc hlasů ve volbách nezískal, tuší i on sám a tím spíš bude ochoten vyjít vstříc širší skupině. Podle mého názoru magistrát už teď vidí, že trochu se Smetanovým nábřežím nakákli do bot, takže ústup se dá očekávat záhy. A čím víc nesouhlasných hlasů to podpoří, tím lépe.
|
|
Lze někomu ukrást něco, co mu nikdy nepatřilo? Já nevím, jen se ptám.
Tohle se bude řešit donekonečna, pokud se nepřijme nějaké systémové opatření. Že automobily zabraly většinu prostoru v centrech měst, je prostě pravda. Že se tak stalo na základě státní subvence, zejm. územního zvýhodňování, přenášení některých nákladů na okolní obyvatele a výstavbou parkovišť z veřejných zdrojů pro fakticky soukromé užití, je také pravda. A že to spoustě lidí leze krkem, je zcela pochopitelné, byť s nimi nesdílím prasácké metody, jakými to chtějí řešit.
Dostali jsme se do slepé uličky. V mezích současných společenských norem nelze tento problém uspokojivě vyřešit, neboť podstata problému je tzv. veřejné vlastnictví. O využití prostoru rozhoduje stát a s ním ti, kteří nejvíc křičí. Dospěje se tak k jinému výsledku než kdyby o využití rozhodovala ekonomika.
Nárokování prostoru pro automobily mi začíná připomínat nárokování sociálních dávek a jiných státních výdobytků. Vždyť platím daně, tak mám nárok na vše, na co ukáži prstem...
|
|
|
Automobil je věc, automobil nic nikde nezabírá.
Lidé si pořídili automobily, a s těmi si přejí parkovat a jezdit, a pokud těch lidí v autech bude víc, než lidí na kole, asi bude demokratické, jejich přání respektovat.
Demokracie vždycky neznamená moudré rozhodování, ale měla by být rozhodování podle zájmu většiny.
V dnešní socialistické Evropě se ovšem na demokracii už nehraje, ale jako v každém socialismu, existuje skupina lidí, která si myslí, že má pravdu a právo a snad i poslání ostatní vyučovat, školit, a když to podle nich bude nutné, tak i omezovat, bez ohledu na to, co si myslí většina.
Stále větší část svého radostného života jsem prožil v té druhé, nedemokratické společnosti, a poněkud zděšen zjišťuji, že po pár letech něčeho jako pseododemokracie se vracíme k diktátu oněch moudrých věrozvěstů světlých zítřků.
|
|
|
|
"Automobil je věc, automobil nic nikde nezabírá."
Opravdu? Takže až zaparkuji auto na tvé zahrádce, tak je všecko v cajku a nic ti nezabírám?
"Demokracie vždycky neznamená moudré rozhodování, ale měla by být rozhodování podle zájmu většiny."
Socialistická Evropa vyrostla na zcela demokratických principech a prakticky všechna současná socialistická a sociálně-inženýrská opatření měla někdy v historii podporu většiny. Chválit demokracii a hanět socialismus je protimluv.
|
|
|
Žijete v demokratickém systému. Se všemi jeho nedostatky. A také výhodami.
Demokracie je také uplatňování a realizace přání většinové populace.
Plkat o sociálních dávkách zde není relevantní.
Udělejte si nezávislý, komplexní, veřejný průzkum z co nejširšího vzorku, nejlépe referendum o potřebě automobilové dopravy a pak sem můžete napsat výsledek.
Vlastně nemusíte, já ho znám.
Navíc mě udivuje Vaše posedlost plnit cyberprostor svými výplody. Ne, že byste na to neměl právo. Ale přijde mi to jako masochismus nejhrubšího zrna. Na druhou stranu, každá parta má svého exota, takže pište dál :-)
|
|
|
Demokracie je také realizace přání většiny. Takže když se většina rozhodne zabít menšinu, je to správně? Nebo jenom okrást? To už je v pořádku? "Plkání" o sociálních dávkách je samozřejmě zcela relevantní, protože princip vzniku sociálního státu a princip vzniku všudypřítomného automobilismu je prakticky shodný. Obojí vzniklo zneužitím moci proti ekonomickým zákonitostem. Což ostatně sám přiznáváte.
|
|
|
Základní morální a hodnotový systém nepředstavuje přání většiny, ale desatero. A to jsem v podstatě ateista. Na zabíjení a olupování lidí je v něm myšleno. Nejspíš od nepaměti je zlodějna a vražda v očích lidstva špatně. Což logicky neznamená, že všichni lidi nebudou vraždit a zabíjet.
Demagogie mě ušetřete, uráží mě. Bavíme se o autech.
Ve vzniku automobilismu vidím přirozenou potřebu.
Lidé jezdí autem nejspíše proto, že to považují za efektivní. Lidé obecně vyhledávají něco, co je pro ně prospěšné a vidí v tom užitek. Automobily nejezdí sami od sebe, kupují si je lidé. Kdyby měli lidé za to, že kolo pro ně lepší auta, budou masivně kupovat kola. Na vše zmíněné mají právo. Někdo chce jezdit autem, jiný na kole. Oba mohou podle libosti.
Jestli mi ale budete cpát, že bych měl pro blaho lidstva svoje auto odstavit, přitom mi nikdo nezakazoval jej užívat a vlastnit, pak s Vámi vyrazím dveře i s futrama virtuálně, stejně jako v reálu.
Nejspíše stejně bojujete i proti masovému telefonování, sledování televize atd.
Na světě mě sere spousta věcí. Dokonce i těch, které jsou provozovány masově. V životě by mě nenapadlo uzurpovat někomu jeho přirozená práva. V opačném případě bych si musel nafackovat a nablít do zrcadla.
Tato sebereflexe Vás předpokládám míjí. Asi nejlepší důkaz zvrácenosti Vašeho myšlení.
Tím končím, nemám ani čas a ani náladu ho ztrácet diskusí s kdejakým zasraným salonním levičákem bez špetky respektu k právu a svobodě jedince.
|
|
|
Vratil se tuhle Jezis k lidu:
- "byl jsem u fotra, mam pro vas dve zpravy, dobrou a spatnou"
- ???
- "zprava dobra: stahl jsem to na deset"
- huraaaaaa....aaa...aa...
- "zprava spatna: 'nezesmilnis' tam zustalo"
- Eeeee...eee...
|
|
|
|
+1
ja ktemuz zaveru dosel asi v polovine prispevku. Uz mi ani nestalo za to ho dopsat a odeslat.
|
|
|
Chápu, bylo by to pro vás krásné, autosedačku pod prdelí si obhájit s použitím všech možných, často až absurdních konstrukcí, a kdo nesouhlasí, je "salónní levičák", "kripl z auto*matu", "cyklistickej buzerant". Tímto si utvoříte iluzorní svět, který vám vyhovuje, a který si tak vsugerujete, že jej považujete za skutečný.
Jenže bohužel, pane. Svět je jiný, než jak jste si ho ve své mysli namaloval nebo jak ho vnímáte z okénka automobilu. Vaše jednoduchá schémata neplatí. Jsem volič Svobodných, jsem živnostník, jsem pravičák, jsem vystudovaný inženýr technického oboru, nejsem cyklista, bleju z každé nové cyklostezky, sám občas jezdím autem. Přesto důrazně nesouhlasím s tím, do jakého absurdního objemu automobilová doprava narostla. To jen pro vysvětlení, více vám psát nebudu, opakoval bych se.
Jestli jsem vám zbořil vaše iluze, omlouvám se. Spíše však věřím, že se nenecháte a budete dál zarytě trvat na svém. Rád bych vás však upozornil, že doba, kdy auto bylo symbolem vznešenosti, už je (naštěstí) pryč.
|
|
|
Dobrá, tak ještě jednou:
Děkuji, že jste se mi představil.
Já nepotřebuji obhajovat svoje potřeby a nezbořil jste mi vůbec nic, člověče nešťastná. Váš profil, praxe, zaměření a volební preference neznamenají, že Vás nadále nebudu považovat za asociálního pomatence. To je o přístupu a způsobu myšlení, který člověk má dán bez ohledu na svůj statut.
Skutečný svět je ten, že v něm jezdí auta. Stačí si vyndat hlavu z prdele a uvidíte to sám.
Má to nějakou příčinu. Naprosto jednoduše uchopitelnou, nikterak složitou. Je to potřeba. Lidská potřeba.
Autem jezdím. Jezdím z pragmatických důvodů. Doby, kdy jsem sedlal auta pro zábavu jsou pryč. Bohužel i naštěstí. Dneska automobilová doprava není o zábavě.
Pakliže máte jinou alternativu, jak bezpečně a rychle přepravit denně tři děti do školy a školky 15km tam a zpět, sem s ní.
Rád ji využiji, protože auto beru jako nejhorší možnou investici a nutné zlo. Zároveň odsuzuji zbytečnou přepravu lidí auty tam, kde existuje varianta. Nenapadlo by mě objíždět z centra Prahy klienty autem po Praze, poněvadž je to nepraktické. Nevadí mi ani chodit. Šílím z obsese, kterou je v tomto Banánistánu přeprava vzduchu spočívající ve výjezdech megaaut s jedním člověkem uvnitř. Je to dle mého arogantní vůči ostatním /záběr parkovacích míst, ekologická zátěž apod/ a ekonomicky naprosto zhovadilé. Ale je to právo každého z nás a nesmím ho nikomu brát.
Takže se jistě k Vašemu překvapení na přístupu k autu jako prostředku, nikoliv posvátné krávě shodneme.
Nevadí mi ani cyklistika, ani menšinový názor. Vadí mi jeho prosazování bez ohledu k ostatním. Vždy a všude.
Samozvaných kriplů, kteří určují druhým co a jak mají dělat, jak se chovat a myslet je plná zeměkoule.
A budu je napadat lhostejno, zda li si jako prostředek k ventilaci svojí agrese zvolí kolo, auto či cokoliv jiného.
Chybí Vám respekt ke svobodě druhého. Respekt k odlišnosti. A o tom stále píšu. Je jedno kdo jste a jak se projevujete. Prostě Vám ho nebylo naděleno. Blbý, ale takových běhá....
|
|
|
Vážený pane, lidé mají různé potřeby. Právě proto vznikla ekonomie jako věda o tom, jak dostat do rovnováhy tyto potřeby na straně jedné a omezené zdroje na straně druhé.
Automobilismus v současném objemu není výsledkem této rovnováhy.
A to je vše, touto větou dokáži zcela přesně shrnout, o co mi jde. O nic jiného. A ostatní diskutující, ač možná nevědomky, mi platnost této věty potvrdili. Vaše vulgarity si šetřete na jiné příležitosti, protože jinak hrozí, že budete působit stejně uboze jako příslušníci sekty Auto*mat. A já věřím, že máte na víc.
|
|
|
Dobrá tedy, konečně ta diskuse začíná nabírat nějaký věcný směr.
"Automobilismus v současném objemu není výsledkem této rovnováhy."
Ano, automobilismus mohu považovat za přebujelý. Minimálně ve smyslu jeho racionálního využití. Určitě existuje x příkladů, kdy je auto využíváno neefektivně či dokonce zbytečně. V tom se shodneme.
A jak byste hodlal tu rovnováhu nastolit?
Jestli se Vás dotýká můj zemitý projev, omlouvám se za invektivy. Nicméně jsa pevně zakotven ve svých zásadách i společnosti, nepotřebuji se nějak zvlášť zamýšlet nad tím, co si o mě druzí myslí, či myslet budou. Na co mám a kde jsou naopak moje limity dokáži díky racionálnímu uvažování a schopnosti sebereflexe posoudit nejlépe sám. Taky proto, že se sebou žiju 24 hodin denně. Při vší úctě je mi tedy Vaše úroveň víry ve mě naprosto ukradená. Nechci ale nadále jitřit spor tím, že budu osobní. Proto prosím o odpověď na položenou otázku.
|
|
|
Vážený pane,
vypadá to, že se odpovědi zjevně nedočkám (chápu, že si jí nárokovat nemůžu).
Já, hlava děravá rozumu mdlého snažím se, abych nezemřel blbej a Vy mě v tom takhle necháte. Není to do Vás ani pěkné, ani kolegiální.
|
|
|
Pokud jste vsechno, co tu popisujete, tak byste mel chapat, ze Praha potrebuje nejakou konstruktivni analyzu dopravy jako celku, ktera pomuze vyresit nebo zlepsit dopravni situaci pro vetsinu "uzivatel".
Nikoli nesystemove a prolobovane zavreni jedne z komunikacnich tepen zpusobem pokus-omyl. Stejne tak jakykoli zakaz, nikdy tuto problematiku nezlepsi a ani pri sebe"lepsim" zakozavani Vam lide nepresednou na kola a to ani mistni.
|
|
|
Ale já jsem nikdy neřekl, že ta komunikace má být zavřená. Já jen konstatoval, že přístup k řešení zde na serveru D-FENS se příliš neliší od přístupu Auto*matu. Pokud bude každá strana řvát "státe konej" a tvrdit, že nárok máme my a ti druzí jsou zmrdi a buzny, tak se ta věc nikdy racionálně nevyřeší. A je to problém všude, nejen v Praze na nábřeží. Přerostlo nám to přes hlavu.
|
|
|
Pouze jedna strana tvrdí, že má nárok (hádejte která). Ostatní přijali jako fakt, že po nábřeží vede komunikace, kudy se lidé po staletí dopravují. Nechtějí nic měnit, nechtějí žádné další výhody. Strana s nárokem chce ostatní omezovat, chce určovat, chce předělávat. A ostatních se neptá.
|
|
|
fakt, že někdo ostatním hodlá něco předepisovat je pro Koláře (piradio) asi vcelku akceptovatelná věc, zejména když se jedná o kolo a omezovat se mají auta.
|
|
|
Jaka vec se nevyresi? Ja nevidim konkretne na Smetanove nabrezi v soucasnosti zadny zasadni problem, ktery by se mel resit. Vidim jenom umele vytvoreny problem, ktery zpusobuje auto*mat.
|
|
|
No... je otázka, zda je to problém "zásadní", ale bývá to tam ucpané, řešit by se to teoreticky mělo alternativní průjezdní trasou, což je ovšem hodně velký problém, neboť taková neexistuje a existovat nebude, dokud někdo nevymyslí teleportaci. Leda snad namísto zklidňování magistrály tuto předělat na dvoupatrovou :)
|
|
|
Vzdy je to otazka, co je zasadni. Smetanovo nabrezi je kazdopadne frekventovane misto, stejne jako dalsi spousta mist v Praze. V kazdem pripade se domnivam, ze tuto konkretni cast dopravy nelze jakkoli resit izolovane a asi se shodneme, ze "reseni" prosazovane auto*matem neni ku prospechu veci. Ja jej povazuji za zcela zvracene. Z tohoto pohledu tam nyni subjektivne zasadni problem neni, ale naopak by timto resenim vznikl.
|
|
|
Tak o tom, že zákazy vjezdu aut obecně a auto*mat speciálně je dokonalá hovadina, snad nepochybuje vůbec nikdo, ne? To jsem prostě vůbec neřešil, zhruba z týchž důvodů, proč nemá smysl řešit trisekci úhlu.
|
|
|
|
Kdyby Auto*Mat lecil prujem, vyresi to spuntem do riti. Pripadne vznikle stomiky by pak resil eurodotaci.
|
|
|
to je přesné, oni na to musí mít nějakou příručku či co.
představuji si ji asi takhle:
1. uměle vyrobíme problém
2. pokusíme se ho řešit tak, že způsobíme ještě větší problémy
3. když už je z toho opravdu velký problém, začneme řvát, ať to konečně někdo řeší a nacpe do toho prachy
4. požádáme o dotaci a donutíme úřad nacpat do toho prachy
5. požádáme o ještě větší dotace a požadujeme nacpat do toho ještě větší prachy
6. zkusíme znovu požádat o dotaci, pokud to vyjde vesele pokračujeme dál, pokud to nevyjde, v tichosti přejdeme na výrobu úplně jiného problému
. . . .
|
|
|
+1
K OCs - řešit BY SE TO mělo. Teoreticky.
Ano, souhlasím. Jinak než teoreticky se to totiž ani vyřešit nedá.
Praha je díky totální nekoncepčnosti trvající desítky let odsouzena k zácpám. DOkud nebude dokončen celý okruh, nedokážu si alespoň mírné zlepšení situace vůbec představit.
Situace se začíná za obrovských prostředků pomalu, pomaličku řešit. Ale Blanka, či částečný obchvat není systematické řešení. Je to pouze lokální řešení.
Nicméně bych se rád spolehl na přirozenou inteligenci a vynalézavost účastníků pražské dopravy (já vím....)
Jak už uvádí komentátoři jinde, zavření Smetaňáku je další hřebík do rakve. Jen přelije dopravu z jednoho břehu na druhý /a praxe to jasně ukázala/.
Místo jednoho břehu budeme mít totálně neprůjezdné oba. Myšlení hodné génia. Jeden idiot to navrhne a další ještě násobně větší idiot uvažuje o tom, že to prosadí. Neskutečné...
|
|
|
To je naprosto přesné, aby bylo možno dojit dotace, je potřeba vyvíjet činnost, pokud možno hodně viditelnou.
|
|
|
nepatřilo?
od kdy je vlastnictví postaveno na tom, co uznává nebo neuznává cyklistický chudák?
nevím, jen se ptám...
automobily zabraly? ne. to lidé vlastnící automobily zabrali...takže zbavíme města lidí a osvobodíme je od automobilů...cykloaktivisti neříkají nic jinýho, že?
spoustě lidí to leze krkem? ti lezokrkové mají jednu věc společnou - mnoho toho v životě nenapracovali a s realitou se potkali možná tak ve frontě na pokladnu poslední sámošky, která je v dosahu od jejich doupěte ve zklidněném městě (to se tebe netýká, protože neratovice by potřebovaly napřed oživení, než by měly být zklidněny)
ano. platím daně a tak mám nárok na to, co je z daní hrazeno. až se bude platit na konkrétní věci, tak jistě bude možno rychle zjistit, kdo zaplatil a kdo nemá co žádat službu.
zatím to tak ale není a tak můžeš se svým kolem parazitovat na silnici i na chodníku a být tak osinou v zadku všech okolo. to je sice také způsob, jak vzít dílo Boží do svých rukou, ale nediv se, až ti někdo za to vykope zuby.
|
|
|
Udivuje mě, jak se tahle banda přísavek neustále v argumentační nahotě ohání nějakou spoustou, veřejným zájmem a podobnými sranci.
Spousta?
Co to kurva je?
Jakmile jsou nuceni tu abstraktní spoustu odhalit či alespoň kvantifikovat, jsou v prdeli jak Baťa s dřevákama.
|
|
|
Je to tím, jak snadno lze okupovat mediální prostor. Ono to totiž dobře vypadá a když to napíšeš/řekneš šikovně a hlavně sebevědomě, tak oběť takové demagogie dílem "ví", co je tím míněno a dílem se bojí přiznat, že to neví, protože si myslí, že je to všem okolo jasný.
Takový buzny jako je Vítek Masařka a spol. ví kulový, ale pokud se jich ptá vzorový blbec jako je např. Ing. Jan Kolář z Nymburka, tak ho odvařej pohotovýma odpověďma, protože on se ptá na to, kam ho navedla jejich předchozí řeč a nač se jich ptají lidi už roky.
|
|
|
Velcí pistolníci a bojovníci proti socialismu náhle stojí na opačné straně barikády, jakmile se jedná o autosedačku pod jejich zadkem. Najednou je demokracie báječná, většina rozhodla moudře, máme nárok na všechno, ostatním rozbijeme huby.
Na tomto serveru je to poněkud paradoxní. Ba co víc, je to hlavně směšné.
|
|
|
Na Honzovu obhajobu je třeba dodat, že on zrovna nepatří k bojovníkům proti socialismu, ba naopak, stát ve zdejších diskusích velmi často obhajuje; tento jeho projev tedy není v žádném rozporu s tím zbytkem (který je tedy, pravda, často v rozporu sám se sebou).
|
|
|
kopeš, protože ses poznal v tom, že lezokrkové toho moc nenapracovali a realitu neznají, co...státem placenej učitýlku?
to, že napíšu "urza kecá pičoviny" není obhajobou státu, ale kritikou tvých debilit. zkus vnímat realitu aspoň v rámci běžného dementa, ju?
8o)
|
|
|
Co kdybys šel už s tím napadáním všech okolo konečně do prdele, stavaři žijící ze státních zakázek?
|
|
|
Většina SE rozhodla. Vám snad někdo z té většiny auto vnucuje?
Druhá věc je samozřejmě to, že existuje zvěrstvo zvané „veřejný prostor“. U něčeho, co je všech, ale zároveň ničí, nelze k rozhodování o způsobu využití použít tržní mechanismy a tak logicky (a stokrát bohužel) nastupuje politika.
Jedním z problémů auto*matu je to, že oba koncepty motají dohromady, jak se jim to hodí. Počítají tedy cenu za průjezd tunelem*, počítají „tržní cenu záboru veřejného prostranství“ apod. Zároveň se samozřejmě brání privatisaci ulic (nebo i jen částí, kde se parkuje či jsou vedeny cyklopruhy)...
___
* Proti výpočtu samotnému nic, ten byl až překvapivě korektní.
|
|
|
mám raději pušky, když už jsme u toho...ale nejde o zastání demokracie. jde o to, že lidi jako ty a ostatní cykloaktivisti, rozhodují o věcech, na který nedali ani korunu, ale mají pocit, že jsou jejich, zatímco těch, kteří je platí a udržují tak v chodu, nejsou. to je velmi nebezpečný, myšlenkový veletoč.
proto je na místě ptát se, jestli cykloaktivismus na demokratické principy nakašlal a jede nějakou jinou cestou. vzhledem k tomu, že žádná jiná cesta zatím nebyla lepší a úspěšnější (to nelze přehlížet), bylo by zajímavé sledovat, jak se s tím vypořádáte.
|
|
|
Mne by zajimalo, jak by se cykloaktivismus vyvijel, kdyby treba vyschly eurodotace. Lokalni penize by nebyly, leda by nekdo na radnici byl ochoten strcit koule do sveraku volicu. Ha?
Doufam, ze to jednou prijde. Az EU konecne prizna, ze je ekonomicky v riti, tohle bude to prvni, kde se ustrihne pupecni snura.
|
|
|
"výstavbou parkovišť z veřejných zdrojů pro fakticky soukromé užití"
Pardon. ale není principem státu jako takovým právě transfer ze soukromých kapes do kapes veřejných a odsud zase do kapes čistě soukromých?
To, co píšete, považuji za principiální nesmysl. Automobil se nerozšířil proto, že to přikázala nějaká nátlaková skupina, ale proto, že představoval pro většinu lidí vysněnou cestu k individuální dopravě. Přenášení nákladů je princip státu a stát musí konat na základě "veřejného zájmu", včetně transferu prostředků (proto je také vybírá; to je rozdíl mezi loupeží a daněmi). Nevím, zda automobil do každé rodiny byl či nebyl "veřejným zájmem", ale pokud ano, nemá smysl vést diskusi tím směrem, který jste naznačil.
|
|
|
Zde nejsme ve při. S vaším popisem úlohy státu zcela souhlasím. Domnívám se však, že zde se schází společenství lidí, kteří toto konání státu považují za špatné.
Ve světle výše uvedeného mi postoj proti přebujelému státu, při současném obhajování současné podoby automobilismu, připadá být hrubě nekonzistentní.
|
|
|
Kurnik člověče,
vy to máte nějak popletený, tvrdíte, že auta zabírají místa, a přitom jsou to lidé, teď zase mudrujete něco o státu, a máte tím zřejmě na mysli státní úředníky.
Možná by bylo dobré se oprostit od té ideologie, ze které čouhají bradatí trevírští bratránci jak sláma z bot, a začít uvažovat v reálných entitách.
Za auty jsou lidé, za každým rozhodnutím státní byrokracie je nějaký úředník, zlobovaný, podplacený, líný a laxní, či ustrašený. Není žádný stát, co něco dělá, stejně jako nejsou žádná auta, co něco zabírají.
Ani není nic, jako jasně definovaná "současná podoba automobilismu".
|
|
|
Kdybyste nebyl blbej jak tágo, tak by vám možná došlo, že teď aktuálně bojujeme proti zhoršení toho, jak špatné už to je. Pořád je totiž lepší, když to zůstane takhle, než když se to přes pár ozyklených buzen ještě zhorší.
Až se na chvíli podaří tyhlenty kokotky umlčet, tak se můžeme zabývat tím, aby režim do automobilové dopravy (i jiných oblastí) strkal rypák méně (tím bude automaticky víc svobody a méně toho socialistického přerozdělování). Holt se to nedá stíhat naráz, většina lidí se musí napřed uživit a až pak dohlížet na zmrdy.
|
|
|
Nenech lomcovat hněv svým majestátem.
Komunista zústane komunistou, i kdyby trakaře padaly.
|
|
|
Já bych si ještě počkal a dal p. Kolářovi čas, třeba se dočkáme odpovědi. Možná tedy.
Viz:
piradio:"Automobilismus v současném objemu není výsledkem této rovnováhy."
Drozda:Ano, automobilismus mohu považovat za přebujelý. Minimálně ve smyslu jeho racionálního využití. Určitě existuje x příkladů, kdy je auto využíváno neefektivně či dokonce zbytečně. V tom se shodneme.
Drozda.:A jak byste hodlal tu rovnováhu nastolit?
|
|
Tak nevím, nevím. Všichni tady mňoukají, ale oproti cykloaktivistům jste očividně dost pozadu. Nevím, čím to je, ale zdá se, že zatímco AutoMat je schopen zorganizovat nějakou poměrně rozsáhlou akci, tak místní stěžovatelé se tam jdou tak nejvýš podívat s transparentem, někoho vyprudit a pak o tom sepsat článek. A já se ptám... neděláte něco špatně? A nebo jinak... není to náhodou tak, že těch, kteří zklidňování a podobné akce podporují je prostě víc?
|
|
|
nevíš - to je axiom
očividně? to záleží na úhlu, odkud ty oči vidí...
automat byl schopen prolobbovat poměrně rozsáhlý nesmysl odporující zdravému rozumu, protože všech jeho 12 členů je na plný úvazek zaplaceno z veřejných rozpočtů.
ti, co si tam jdou stoupnout nebo diskutovat přijedou i 200 km. ukazuje to dvě věci: 1) někdo, kdo není placen státem si principy cení dost na to, aby utratil prachy za 500 km cesty autem, 2) pražákům je to zhusta u prdele a překvapení se bude konat až se nikam autem nedostanou.
při vědomí těchto skutečností je tvůj dotaz ne nepodobný tomu, jak je možný, že dežo s ferem se mají dobře a topí se v prachách, zatímco pracující člověk tolik peněź v takovém časovém intervalu nikdy nevydělá a jestli teda něco nedělá špatně. co na tom, že dežo a ferko přepadávají lidi na ulicích, že?
|
|
|
Ne, není jich víc.
Jen prostě většina je zvyklá historicky držet hubu. Prostě na pár křiklounů zvysoka sere. Je to běžný jev a překvapuje mě, že se tomu divíte.
Ale může se stát, že to automati a jim podobní zmrdi se svým fašounstvím a diktátem většinové populaci jednou přepísknou do té míry, že je rozzuřenej dav zakope do země. Ne, že bych byl apriori pro násilí, ale i toto je historicky vyzkoušený dav.
Taková defenestrace se udála hned několikrát.
Pakliže si aktivističtí usurpátoři pojedou nastaveným tempem dál, určitě se něčeho takového dožiju.
|
|
|
Mussolini taky skoncil na houpacce. Kdyz to Auto*Mat prezene, treba budou novy pomniky po nabrezi, co kandelabr, to original.
|
|
|
A budou se věšet i s milenkama, nebo bez nich?
|
|
|
automati mají milenky? Povídej, přeháněj . . . ;-)
|
|
|
To já nevím. Duce si ale rozhodně na bunga bunga potrpěl.
|
|
|
jenže Duce nejezdil na kole . . .
|
|
|
To si reklamuj u Sysíka. Ten jim prorokuje osud Duceho. Tak chci vědět jaký jsou přesný instrukce.
|
|
|
pravda je, že svět se mění a my s ním. Takže možná zástup milenek už nepožaduje člověka, který má neomezené možnosti a stíná hlavy, protože chce vládnout. Třeba už zástupy milenek dávají přednost odredovanému pitomečkovi v kalhotách sešitých z více kusů, který má figuru jak vykostěný uzenáč, žije z eurodotací a vrcholem jeho zábavy je zhulit se na nábřeží, pak to zajíst dýňovou polévkou a vyrazit na úřady leštit kliky a zasunovat úředníkům analní sondy. Jo, nic už není, jak bejvalo. :-(
|
|
|
Kopak ví, co se těm ženskejm honí hlavou ... ;)
|
|
|
No... ale proc by automatak mel pod pojmem "milenka" rozumet zenckou? Ja myslim, ze je budou veset i s jejich kolama, to ano. Automataci prachy rozfrcaji, zenckou uspokojit nemohou a ideologickymi kecy ji asi dlouho neudrzi v tranzu, o orgaci nemluve.
Nejak mi to s zenckou proste nejde dokupy.
|
|
|
Máte pravdu.
Jako standardní heterosexuál nejezdil na kole, nýbrž na Kláře.
|
|
|
To já nevím. Duce si ale rozhodně na bunga bunga potrpěl.
|
|
|
To bude pravděpodobně tím, že zatímco aktivisté se rekrutují z řad příživníků, a mají tím pádem dost času a prostředků (z našich kapes) dělat bordel, jejich místní odpůrci a demokraté se rekrutují z řad pracujících, kteří veškerý svůj čas věnují tvorbě něčeho užitečného (ať jim, nebo i okolí) a tudíž nemají ani čas, ani prostředky na to dělat bordel.
Je to jako výtka, že ten, kdo táhne vůz, si dostatečně nevšímá krás okolní krajiny, zatímco ten, kdo se na voze veze, je kulturnější člověk, neboť si všímá veškeré té krásy vůkol.
|
|
|
Čemu se divíte? Jaký by mělo smysl zajít třeba za primátorem a vyprávět mu o tom, jak by bylo fajn, kdyby auta mohla jezdit po ulicích a chodci po chodnících? Asi žádný - vždyť to tak funguje už řádku let. Ale přijdete-li s nějakou "revoluční" myšlenkou, třeba na chodníku se budeme válet, na silnici si budou hrát děti, všichni budou tlachat u kafe,..., tak to je něco nového a nové se musí podporovat, nové cíle, mládí vpřed, kupředu le....
|
|
|
Mozna nesledujete uplne vsechny aktivity souvisejici s timto webem, ale zastupcum webu a zpratelenych komunit (OSBID, apod.) se jiz podarilo realizovat spoustu velkych veci. Mozna ne tak medialne profklaknutych, ale zato vyznamne smysluplnejsich.
|
|
|
Pozadu jsme, protože nemá 12 nebo kolik z dotací placených profesionálních škodičů, kteří se tomu věnují na plný pracovní úvazek jako v automatu.
Ono totiž ne každý je přisátý na erár a dojí dotace (prachy z velké části těch "zlých" automobilistů). Ti musí chodit do práce či se živit sami a pak přijde nějakej pitomec jako Filler nebo Massare v Praze, či agresivní jedinci z Brnonakole a mají ještě odvahu říkat, že do té práce nesmím jezdit autem a nařizovat mi, co a jak mám dělat. A ještě jim za to jejich ovečky tleskají, konkrétně třeba v Brně z řad "studentů" FSS, kteří nikdy nepracovali a skončí tak maximálně někde zase v další "neziskovce". Ale přitom ví, jak se dělá "lepší město" i když v něm ani prakticky nežijí a kromě cesty do "školy" z kolejí/privátu neví o dopravě vůbec nic. K tomu se přidají zelení pitomci jako Ander, ekoteroristi jako Patrik a je vymalováno.
|
|
|
Máte na mysli fakt, že na rozdíl od lidí z automatu a podobných pijavic nejsme přisátí na cecky státu a nemáme tuhle činnost jako zaměstnání?
Nebo vás snad překvapuje, že v situaci kdy se v pátek večer napíše zpráva že ve středu bude diskuze o omezování provozu která zcela nepřekvapivě začne v 15:00 což většinu pracujících automaticky vylučuje, že na té akci bude spousta studentů kteří se to dozvědí skrze nástěnky na školách/kolejích, přičemž autem většinou nejezdí takže si klidně zajdou na diskuzi udělat stafáž?
|
|
|
neděláme nic špatně. Nepotřebujeme jako Automat obcházet úřady, leštit na úřadech kliky a kamarádíčkovat se s úředníky, protože od nich nechceme ani peníze ani nepotřebujeme zabrat kus veřejného prostoru, abychom se mohli potkat se svými přáteli. Protože přesně tak to dělá Automat, požaduje po úřednících samosprávy extraslužby, zabrat veřejný prostor, podporu svých vlastních zájmů a volnočasových aktivit a k tomu granty, dotace a příspěvky na přežití.
nic z toho běžný člověk nepotřebuje a z toho důvodu nemusí organizovat rozsáhlé akce. Naopak běžný člověk má své přátelé, rodinu, děti, kterým se ve volném čase věnuje a nepotřebuje k tomu žádné dětské koutky na nábřeží nebo uzavřené silnice či namalované pruhy a piktogramy a podobné nesmysly za peníze daňových poplatníků. Má prostě své zájmy a záliby, které dokáže provozovat ve svém volném čase, za své a bez pomoci úředníků. Dokonce ani nepotřebuje, aby úřad někoho nutil věnovat se stejným zálibám.
většina běžných lidí musí ukrojit ze svého volného času, aby zabránila těmto organizovaným "zábavám". Mě to ještě znechucuje, protože to připomíná socialistické kolektivní zábavy typu akce Zet nebo ještě horší.
myslím, že se to i tak povedlo bez organizování rozsáhlých akcí. Jen tady v diskuzi docela velké množství lidí obětovalo svůj volný čas a písemně oslovilo primátora a starostu Prahy 1. Takže si primátor i starosta mohou udělat obrázek o tom, jak velká skupina si nepřeje tuto formu organizované "zábavy". Za sebe chci těm, kteří nelenili poděkovat, snad se podaří odvrátit ten nesmyslný nápad.
|
|
|
Stary akce "Zet" byly zadara, Automat to ma "Zaprachy". Tak, jako si platime ruzne nefunkcni ureniky, tak si platime i vsi v kozichu, jako jsou cikani, Automat a dalsi zmrdi. Nic noveho, bohuzel. Cikan krade penezenky, Automat krade zivotni prostor.
|
|
Škoda, že jsem zrovna na opačné straně všeho, co se koná. Co je teď v Pze, to nestíhám, protože jsem na Moravě, a co bude tady, tak to snad nestihnu, protože zase budu v Pze…mno, zkusím tu tedy zůstat alespoň o ty dva dny déle a stavit se na D-F přednášku v Brně.
|
|
|
Přednáška v Brně? Prosím odkaz na info, nějak jsem to přehlídl, díky.
|
|
|
Sdružení mne inspirovalo, takže odesláno na obě adresy:
Vážený pane primátore, vážený pane starosto,
v sobotu 21.9.2013 jsem se nedobrovolně zúčastnil akce Nábřeží žije, kterou na Smetanově nábřeží pořádá Auto*Mat, t.s. (teroristické sdružení) v údajné spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy a Útvarem „rozvoje“ města. Akci považuji za velmi NEzdařilou, NEšťastnou a jednoznačně odmítám její pokračování v jakékoli formě a v jakékoli jiné lokalitě města Prahy v budoucnu.
Touto formou bych zároveň rád vyjádřil politování nad tím, že tato nátlaková akce byla údajně podpořena ze strany primátora hlavního města, tedy z veřejných prostředků proti svobodné vůli občanů, kteří svými odvody na tyto prostředky přispívají. Občanů kteří svými si svými odvody mimo jiné platí to, aby město zajistilo rozumné fungování infrastruktury, která jim umožní se svobodně dostat do zaměstnání, domů nebo k přátelům a to libovolně vybraným dopravním prostředkem. Občanů, kteří svými daněmi a dalšími poplatky přispívají nejen na Váš plat, ale také na dotace, z kterých pak tyjí výše uvedené a jiná nátlaková sdružení.
S pozdravem,
podpis (skutečné jméno)
|
|
Tuším včera o automatích zmrdech a jejich akcích mluvila moc pěkně starostka Prahy 2 na televizi Metropol. Několikrát je tam shodila za naprosto debilní přestřelenej nápad se zveličenou účastí, podotkla, že v Praze jsou skutečně větší dopravní problémy k řešení než vyhánět auta z nábřeží v sobotu a povídala ještě, že všichni starostové ostatních (a především těch okolních) Prah byli a jsou pěkně nasraní, protože tahle akce například v sobotu - v běžně normální průjezdný den udělala pojízdný parkoviště skoro z celý Prahy 2, přes kterou se to všechno hnalo.
|
|
|
Hledám u nich na webu a nenacházím. Myslíte, že by se vám to tam podařilo vyštrachat? Mohl byste mít víc vodítek.
|
|
|
tumáte - asi od 26:30 a myslím že je to ke konci: http://www.metropol.cz/porady/prazsky-expres/5923/archiv/
|
|
|
Pěkně to paní řekla. Ovšem ta část předtím o MHD na Praze 2, no nevím. Metra, tramvajové sítě, autobusy, zrovna tenhle týden jsem se tam musel v MHD po dlouhé době různě přesouvat a málem jsem dostal psotník. Je nás prostě moc. Ale rozhodně dík.
|
|
Myslím, že stačí stručně na poslední mejl:
"Chcete pomoci Praze?
Táhněte do háje a Hudečka si vemte s sebou."
Na ty první dva jsem se trochu rozepsal a obeslal i známé žijící v postižené oblasti.
|
|
|
|
|
a) už existuje youbooko-facetoobová iniciativa cyklomat
b) už existuje webová iniciativa cyklomat, přičemž to dělá někdo jiný než v a)
c) proč dál tříštit síly a dělat třetí iniciativu?!
d) co lidi co nepoužívají tydlenty youbooky a facetooby?
|
|
|
No, nevim..
http://www.cyklomat.cz/
|
|
|
nevím co je youbook a facetoob - na webu jako takovém jsem o cyklomatu v životě neslyšel, na facebooku ho našel až po vaší informaci, na youtube bych v životě nic takového nehledal a nezaregistroval jsem že by se někdy někde sešli, něco vyjádřili nebo prostě cokoliv,,, slyším o něm od vás poprvé
myslíte opravdu tento "úspěšný projekt"? "V teto skupine je asi 700 lidi. Odecteme monitorovace z Auto*matu a spratelenych organizaci ( timto tu chatru zdravim ) a zbyde aspon 500 lidi. Napisme na magistrat aspon mail, co si o uzavreni nabrezi myslime. Ja uz to udelal. Ocyklenci vyuzivaji hlvane nasi ignorace a neochote vubec neco udelat."
Aktuálně mají asi 800 lidí :( Tak to je i proti těm automatím 9000 sakra málo
|
|
|
Však taky jedno vzniklo tak před měsícem, druhé možná přede dvěma týdny a krom jednoho linku na jedno z toho tady v novinkách se to zatím nijak moc neprezentovalo. Každopádně je snad lepší síly spojit a některému projektu vypomoct, klidně třeba i s tou propagací, než zakládat patnáct dalších, ne?
Kokot*mrdi všichni táhnou za jeden provaz, případně to jsou v dalších pijavičáckých spolcích v podstatě stále stejní lidi. Tím směrem by to snad mělo jít, ne se tříštit. I v očích veřejnosti pak jakékoli snahy proti nim budou „nějaké rozhádané pidispolky, kterými se netřeba zabývat“.
Jinak Vám v dohledné době budu psát ohledněvá možnosti výměny bannerů…jsme všechno jedna velká komunita, akorát o sobě nevíme. Asi jak se nepotkáváme na úřadě jako všechny ty pijavice, co si tam chodí nadojit prachy :D
|
|
|
Bacha na blbý odkaz.
Cyklomat.cz je nějaký eshop pro cyklisty.
správně je Cyklomat.EU.
To EU chápu jako typický národní smysl pro humor
|
|
|
Já ten link nedával, jen vím, že to někde je, adresu už si nepamatuju…
|
|
|
a co lidi co nečtou tohodlenctoho dífenze? :)
|
|
|
Tak se k tomu pravdepodobne nedostanou. Coz nic nemeni na tom, ze umistenim pouze na facebook prichazite o velkou cast podporovatelu. Predpokladam totiz ze lide, kteri maji averzi vuci fizlovani pres ksichtoknihu, budou spise pristupni vasim nazorum na AutoMat.
|
|
|
Je mi lito, ale xichtknihu nepouzivam a pouzivat nebudu, existuje-li jina moznost, uvitam.
|
|
|
|
|
|
Hezke, hlavne ve spravnem poradi. Byt obrazek az pod textem, clovek by na nem nehledal auticka.
|
|
|
|
jj, to me rozcililo hned rano, posilal jsem DFensovi link (do linku)
|
|
|
Emajl byl odeslán:
Dobrý den,
V sobotu 21.9. jsem se nedobrovolně zúčastnil akce "Nábřeží žije", kterou na Smetanově nábřeží pořádá spolek Auto*Mat ve spolupráci s MHMP.
Akci považuji za velice nešťastnou, neboť, to, co se dělo na Malé Straně bych přirovnal ke špičce všedního dne. Měl jsem tu smůlu, že jsem potřeboval z Kobylis na Anděla převézt rozměrnou věc a cesta, kterou jsem schválně plánoval na víkend, mimo špičky, se protáhla o cca 45min poskakování na naprosto ucpané Malé Straně.
Nechápu, jak kdokoliv soudný ve Vašem postavení může podobnou akci na jedné z nejvytíženějších dopravních tepen ve směru sever-jihozápad povolit a vůbec zvažovat jakékoliv permanentní uvedení do praxe.
Smetanovo nábřeží není a nebude městský bulvár, neboť leží na okraji centra, nevede z něj, je pouze tečnou a má tu smůlu, že je zároveň živou dopravní tepnou, pro kterou t.č. neexistuje rozumná alternativa, neboť trasa přes Malou Stranu je již nyní za hranicí kapacity a magistrála/Žitná jakbysmet. Vidina Auto*matu, nevelkého, ale o to více hlasitého sdružení, že se z tohoto místa stane živé centrum města naráží na realitu Prahy a na realitu místa. Normální Pražané na Smetanovo nábřeží nechodí, není tam totiž nic zajímavého, pokud tedy nejsou studenty FSV UK. Drtivou většinu veškerého pěšího provozu tvoří turisté jdoucí od Národního divadla ke Karlovu mostu nebo naopak a co je na druhé straně ulice je docela nezajímá, panorama Hradu je opravdu úchvatné. Pár stánků, tak jak to předvedl Auto*Mat ten místní život bez aut na nábřeží nedostane.
Co ale uzavření Smetanova nábřeží znamená pro ostatní Pražany je docela zřejmé - dotkne se života několika set tisíc lidí, žijících a pracujících na Malé Straně a kolem magistrály po Václavské Náměstí, Legerovu a Žitnou ulici, Karlovo náměstí a Ječnou ul.
Žádám Vás jako občan města, které v mém zastoupení spravujete, abyste svoji pozornost nevěnovali hlasitým spolkům několika desítek radikálních jednotlivců, jejichž vliv prorůstá do organizací MHMP (Útvar rozvoje), ale respektovali potřeby a realitu 1,5milionu obyvatel našeho města, kteří mají na práci jiné věci, než za erární grantové peníze znepříjemňovat ostatním život realizací svých snů o skvělém světě bez aut.
Plně podporuji rozhodnutí Prahy 1 podobné akce nepovolovat a panu Lomeckému a zastupitelům Prahy 1 přeji, aby nátlaku odolali.
S pozdravem
Schmouddle,
Pražan.
|
|
Sházet se kvůli takovým věcem je konstruktivní. Dneska bohužel nemůžu přijít, ale napsal jsem oběma prelátům email, že si stavbu nepřeji a že doufám, že ke cti svojí i ke cti své strany akci nepodpoří.
Možná se email svou formou liší od těch co bude od Vás (např. ve vztahu k Hudečkově virtuální cti).
Ale každý hlas se počítá.
|
|
Převlečen za čmeláka, vydal jsem se na kole zjistit, jak probíhá proces zklidňování Smetanova nábřeží. Fotky nahraju až budu na wifi.
Pánové z OSBID zaujali strategickou polohu hned na začátku zklidněné zóny, a z ohlasů a podpory kolemjdoucích bych byl značně zneklidněn, být dojičem veřejných rozpočtů z AM.
Velmi dobrá práce, pánové, děkuji.
|
|
|
Čmelák Igor opakuje svou výzvu! Zůstat pannou, znamená nerozkvést. Dnes večer další možnost...
(Omlouvám se rovnou, bylo to silnější než já.)
|
|
|
Silnější, než vy, to bude až večer.
|
|
|
Naprosto to chápu :-)
Jenže tenký černý nožičky, na tom kulatý tělíčko, mám doma zrcadlo, tak vím ja vypadám, sehnat tykadýlka, moh bych do politiky.
|
|
|
|
To ne, já vypadám vo dost, ale vázně vo dost líp, vypasované cyklobuznogaťky čmeláčí siluetu dokonale zdůrazňují, žlutá bundička pak to kulaté tělíčko.
Vím jak je vidět na silnici cyklista v tmavém, raději budu za čmeláka, než za placku.
|
|
|
Tykadylka a politika nejdou do kupy, jeden za to sel bezduvodne brucet....
|
|
Tak sraz OSBIDu jsem prošvihl, ale účastnil jsem se "debaty".
Kdo čekal, že tam budou zástupci magistrátu, vrchní terorista Hudeček a zástupci automatu, byl zklamán.
Diskuze probíhala u 3 stolů moderována nýmandy ze společnosti antropictures, kteří zapisovali a upravovali názory na "flipčárty".
Objevila se zastupitelka P1 za ODS s velice rozumnými názory, člen TOP nadávající na Hudečka a jedonho architekta s podobným názorem.
Vydržel jsem tam až do "zavíračky" protože na poslední část přišli největší exoti.
Studenti/tky a učitelé sociologie a taky jeden tlusťoch prohlašující se za "člen komise pro dopravu" přesný název si nepamatuji s názory jak je skvělé, když na západě všechno zakazují atd..
Na nábřeží byl tradičně problém projít po chodníku.
|
|
|
To říkám furt, s blbci debatovat nemá smysl, furt jim jen děláte stafáž, zanesou si do výroční zprávy debatu s občany a zařídí se po svém.
Písemně vopruzovat, ne maily, to se nechá ignorovat, písemné připomínky, ale hlavně dotazy. Na ty musí reagovat.
Když na Magistrát příjde pár nůší dopisů, které musí vyřídit, pochopí, že je tu problém. Jinak nás budou fuckovat debatama k prdu, a pojedou si svojí šínu.
Nelitujte poštovného, a kdo může, klidně do podatelny.
Mail je jen alibistická podpora, se kterou si vytřou řiť.
|
|
https://plus.google.com/photos/104509467784289017506/albums/5928928868274515297
Všimněte si okázale zklidněných chasníků u píva, takhle si nějak představuji práci za veřejné peníze, za zmínku stojí i další alternativní druh dopravy, který je vidět na snímku z Hradčanama.
Pán z OSBID tvrdí, že si Massare na tramvaje netroufá, ale jak vidět, české maminy s kočárem si klidně troufnou.
No ty by byl masakr...
|
|
|
stálo by za to nastavit to album jako veřejné...
|
|
|
"K zobrazení tohoto alba nemáte oprávnění." - ach jo, ach jo, je těžký nezačít Vám nadávat do pitomců.
|
|
|
Posluž si, je v tom trochu bordel, protože jsem to nastavil, pokusím se ještě jednou z chrome, zdá se, že nastavení z IE ignoruje
|
|
|
Posluž si, je v tom trochu bordel, protože jsem to nastavil, pokusím se ještě jednou z chrome, zdá se, že nastavení z IE ignoruje
|
|
|
Tak si chvilku nadávej, z tabletu to nezvládnu, budu muset až z domova.
Google+ se chová mírně řečeno poněkud nevyzpytatelně, což mě fakt dost krká a když mě za to nějakej blbec začne nadávat, mám dost chutí se na každého příště vysrat.
|
|
|
A proc takove udesnosti, jako je Licokniga nebo G+ vubec racte pouzivat? Vzdyt to je priznakem stadovite tuposti...
|
|
|
Ráčíte si pane Root laskavě uvědomit že pán není ajťák a že by se na nás mohl příště taky vysrat? Kdyby jste raději nabídl pomoc!
|
|
|
Pán ajťák fakt není, ale od roku 1992 má softwarovou firmu, a pořád se mu daří předstírat, že se živí programováním, i když je to furt dokola to samé, pořád nějaký ty statický výpočty, lidi, kteří opravdu programují dělají ty meziksichty, grafiku a všeljaký ty vopičárny, a já do toho smolím to, čemu mi říkáme "egine" tedy vlastně to, kvůli čemu se ty programy píší.
Na Google plus bych se s chutí vysral, ale zhruba před 4 lety jsem si koupil dost velký úložný prostor na Picasa, nahrál tam veškerou sklářskou literaturu týkající se čs skla, co se mi podařilo kdy sehnat, a když už to tam je, tak to držím, protože si lidi zvykli, že z cs-sklo.cz se na to dostanou.
Picasa se mezitím několikrát upgradovalo, a teď se z toho stalo to Google+, které se od dost hůř ovládá, chová se občas nevyzpytatelně a je celkově k prdu, snad jediná výhoda je, že se na to dostanu z Androidu.
Možná se mi na počítači hádá několik verzí těch Picasů, ale to řešit nebudu, protože pro mě je zásadní, aby mě chodilo Visual Studio, a všechny ty různý DevelopKity, který ti mladí a nadějní divoši používají a bez nichž vůbec nic nezkompiluju.
Těším se, až teď dodělám ten svůj kousek, který na mě zbyl, a pak to celý přeformátuju, protože se mi ti Gatesovi Bubáci začínají nějak rozpadat.
|
|
|
Uh... zpriznena duse... jen mne zaujalo to VS, protoze ja pouzivam mimo jine VS pro VB a C++, pricemz pote, co slavny MS presel na .NET a ustrihl support, jsem chtel konvertovat zdrojaky pod .NET a po asi 4000 chybe jsem pochopil, ze to nema cenu, protoze na nejaky inteligentni prechod se vysrali. Takze dal delam ve VS, nemam tuseni, k cemu je dobra Xichtokniha, jestli se da zit dal bez iPhone a casem se nedomluvim ani s vlastnim prehravacem MPx, ponevadz mezitim bude umet stahovat filmy podle nalady divaka.
Hoho... ac vzdelan mimo jine v elektronice, umru pote, co nebudu umet si pustit kyslik na superinteligentnim ventilu u lahve u postele, kterou jednou bude EU v ramci ekoprogramu dotovat.
Ja vim, to je off-topic. Sorry.
|
|
|
Mě nedali šanci, moji opravdoví programátoři píší v C++ a pořád drží krok s dobou, takže jsme měli MFC, pak se pár let blblo s COM a ATL objektama (prý to jednou napíšeme jako COM a budeme používat do smrti (chá), před dvěma lety či kdy se zase přešlo na .NET a mě přinutili ty svoje usmolený vzorečky šmudlat v C#.
Ale jak říká kolega Honza: "dobrej Fortranskej programátor napíše Fortranskej kód v jakýmkoliv jazyce"
|
|
|
:-) My o rikali o Packalu...
|
|
|
V Borlandím Práskalu jsme tak spáchali jednu aplikace, vlastně vůbec první pro Widle, to byl rok 1991, myslím.
|
|
|
|
Nečekal bych, že u sebe budeš mít oslavný článek o kolaborantech, pracujících v žoldu DoD ;-)
|
|
|
1. To by skutecne mohl. Myslim, ze bych s tim asi nejak dokazal zit.
2. Pomoci s G+ neumim, anzto jsem jej ani nikdy nepouzil a tedy neznam jeho konkretni specifika. Stejne tak neumim zprovoznit parni lokomotivu nebo opravovat Trabanty. Nemohu tedy v teto veci slouzit.
3. Nadsenym uzivatelum "socialnich siti" beztak pomoci neni.
4. Pan ma k ajtakum, jestli se nepletu, pomerne blizko.
5. "Kdybyste" pisi kultivovani jedinci dohromady.
|
|
|
Sociální sítě ani ne, Picasa byl dost dobrý veřejný úložný prostor.
Mezitím ti opravdoví "ajťáci" v tom furt něco rochtaj, furt něco vylepšujou, aby to potřebovalo silnější železo, někdy to neklapne přesně tak jak má
Je to jednoduché, je tam čudl Share, nastavím Public, dám Share, ale z mě záhadného důvodu to nic neudělá, nebo spíše naprosto náhodně, někdy jo, jindy ne. Mám za o, že si ti Google bubáci nerozumí s Gatesovými bubáky, a že když to pustím z Google bubáků chová se to korektně, ale zkoumat to nebudu, pokusím si to pamatovat.
Patřím do generace, která s počítačema tady začínala, sám jsem viděl první kalkulačku asi v 11 letech, v 19ti jsem už měl programovatelnou Texas Instrument TI 57 s celými 10 paměťmi a 49 programovatelnými kroky, pak už to byla TI 59, různý Sharpové s Basicem, ZX Spectrum gumák, a pak 286ku, 386ku, 486ku a tak dál....
Pro pořádek, na průmyslovce jsme museli jako poslední ročník u maturitní písemky z betonu používat logaritmické pravítko, dalšímu ročníku po nás už povolili ty kalkulačky.
Už pár let se nijak neznažím držet krok s tím pokrokem, nehloubám a nepátrám, co se v tom vevnitř děje, smolím si ty své vzorečky a raduji se z toho, že to počítá správně.
Každá nová verze Visual Studia mě upřímně nasere, protože se musím učit, něco, co už se vůbec učit nechci, stejně jako tenhle Office co furt upgradujou a vylepšujou, takže člověk aby furt předělával makra na anonymní udání.
Jsem celkem shovívavý k těm čerstvě post pubertálním výrostkům, co neustále tůní hw, aby mohli pouštět víc cool gamesy, pamatuji se na vlastní nadšené začátky...
|
|
|
Kdybych nekde mel potrebu publikovat obrazky, resil bych to tak, ze bych si pronajal prostor na jakemkoli hostingu a obrazky tam proste nasypal. Jen bych pozadal, aby byla funkcni tvorba indexu adresaru (coz je vec, kterou zvlada prakticky kazdy webovy server sam o sobe bez jakehokoli dalsiho software uz nejmene patnact let). Asi to take neni "drzeni kroku s pokrokem", ale ja mam rad veci co mozna nejjednodussi.
|
|
|
Když se kouknete na to cs-sklo.cz, možná pochopíte problém, který jsme co nejjednodušeji řešil.
Zaplatil jsem si nějakej tool, původně určený na vytváření e-shopu, a zjistil, že ty prostředky na zobrazování obrázků, co tam mají jsou naprosto nedostatečné, pro velké objemy dat, ale docela mě vyhovoval způsob jednoduché editace, vkládání, vytváření menu apod.
Tak jsem to propojil z tou dababází fotek na Picasa a donedávna to svištělo docela dobře. V menu si zájemce vybrere co chce vidět, klikne a odešle ho to na příslušnou sajtu, která je přístupná nikoliv veřejně, ale pouze těm, co mají odkaz.
Teď si nejsem jist, jestli to funguje i z jiného želez, než mám na stole, před létem to fungovalo.
Tady byste mi mohl pomoci, stačí když se pokusíte otevřít z menu nalevo nějaké to Glasrevue, načte-li se Vám to, dejte mi prosím vědět, jinak budu muset všude přestavovat "share".
Taky mám rád věci co nejjednodušší, tedy v tomto případě takové, které zvládnu sám, od svého pracovního stolu, pochopím jak to funguje a mohu používat aniž bych s někým musel něco sepisovat. Ten Picasa úložný prostor jsem kupoval postupně, dneska jsem asi na 100 USD ročně a zhruba tolik mě stojí i ta služba webhostingu, co mě ten moji ryze amatérskou webovku pouští.
Občas mě nějaký ten divoch nasazuje chobot s tím, že je to strašné po stránce webového designu, pomalé, a tak a vždycky mě tak trochu naprdne. Vylepšovat lze lecos, ale chce to čas a prachy a je to můj čas, a moje prachy, že jo :-)
|
|
|
Zkusil jsem první Glasrevui ze Safari, funguje -- tedy, obrázky vidím, klikat na ně už jsem nezkoušel.
Ale musím se přiznat, že plus.google.com v adresovém řádku mne docela odpuzuje, a kdybych to viděl někde v shopu, v němž bych zvažoval nákup, asi bych šel nakupovat jinam, leda bych měl nějaké silné důvody tam zůstat. Ačkoli pořád g+ relativně méně špatné než FB... ale zase ne o moc.
|
|
|
Poté, co mě Rumuni obrali na dálnici ve Španělsku, mimo jiné, i o můj mobilní HW, zakoupil jsem Xperii Z a Tablet Galaxy Note 8.0, a to google+ v tom bylo už prostě natvrdo.
Já nechci nikomu posílat msg s tím, co jsem právě vyfotil, to je ptákovina pro děti, účel proč Picasa používám jsem vysvětlil
|
|
|
No to jste si pěkně naběhnul. Teď se sesypou všichni ajťáci, aby vám mohli dokázat, jakej jste pitomec.
|
|
|
Snad už to funguje,
Já ty zdivočelé ajťáky znám, nemám problém s tím, poslat je do prdele. :-)
|
|
|
Buď tak, anebo je možné si ho paralelně představit, jak výjimečně dělá něco, co není zcela nesmyslné. Třeba krotí vzteklýho hřebce, nebo tak něco. :)
|
|
|
Já je spíš posílám tam jak jsem řekl.
To vždycky příjde mladý a nadšený, a chce změnit svět, nebo alespoň jeho uživatelské rozhraní, a často mladý a nadšený má pravdu, leč těžko prosaditelnou.
Naši zákazníci jsou staré konzervy, podobně jako já, nemají chuť ani náladu se zase něco nového učit, protože program používají za jiným účelem, než aby si dokazovali, jak dokáží kráčet s dobou.
Na druhou stranu, po staru se lecos dělá blbě, a ty nový věci jsou vymyšlený chytřeji, když se je naučíš používat.
Takže jsem z moci mě svěřené sám sebou rozhodl, že všechny novinky budeme implementovat dvojím způsobem - či lépe zavedením volby "používat starý vzhled" a k tomu progresivní volbu "používat nové" a zdá se, že zákazníci s tímto přístupem jsou spokojeni. Pokud mají chuť a čas se učit, naučí se a zvládnou věci mnohem elegantněji než dřív, pokud ne, pojedou tak jak jsou zvyklí a nešpačkují jako já nad Google +, že se to celý rozhodilo.
Ale taky kvůli tomu bylo mezi mými mladšími přáteli dost křiku a nevole o tom, jací jsou ti inženýři blbci, že nemají chuť se učit nové věci. Oni se je pochopitelně učí, ale ze svého oboru, nemají chuť hledat kde je to tlačítko, co bylo vždycky vpravo dole a zeď tam není....
|
|
|
Zkrátka - modří vědí... ;)
|
|
|
K cemu jest dobre kroceni vzteklych hrebcu, mohu-li se zeptat? Na jezdeni to je, az na vyjimecne pripady, ponekud nevhodne, do tahu ci na orbu take a pokud ho potrebuji zpracovat na maso, tak jej netreba krotit.
|
|
|
Na ježdění je to naopak velmi ... inspirativní. :)
|
|
|
To nemohu posoudit -- a nakonec ani nechci. Podobne jako rizeni helikoptery nebo pojidani uzenacu to zustane necim, co mne klidne muze zcela mijet, aniz bych to povazoval za ujmu.
|
|
|
Však vám to také nikdo nenutí. Odpovídám jenom na otázku k čemu je to dobré. A to máte přesně jako s auty. Někdo se spokojí s haťapkou, někdo sní o italském supersportu.
A jsou údajně i lidé, kteří jezdí pouze na bicyklu a před automobilem se křižují.
|
|
http://www.petice24.com/praha_1_trpi
|
|
|
|
Dobrý, popostrčil jsem to 5éčkama, snad to trochu pomůže.
|
|
dostal sem odpoved ;) (asi ten samy copypaste dostali vsichni rekl bych nebo ne?):
"
Vážený pane Dvořáku,
děkuji za Váš email, kterým jste reagoval na akci „Nábřeží žije“.
Dovoluji si Vás hned na úvod informovat, že pořadatelem akce byly Hlavní město Praha a iniciativa Auto Mat. Městská část Praha 1 souhlasila s uspořádáním jednorázové akce, a to s jasně danou podmínkou, že bude dopravně ošetřen negativní dopad na dopravní situaci na Malé Straně, konkrétně pak v Karmelitské ulici. Toto bohužel nebylo splněno, a Městská část Praha 1 proto bude v budoucnu rozhodně proti organizování podobných „hurá akcí“ bez koncepčního vyřešení dopravy.
Jak asi víte, o změně dopravního režimu na Smetanově nábřeží se vede dlouhodobá diskuse. Chci Vás v této souvislosti ubezpečit, že Městská část Praha 1 neudělí souhlas žádnému dopravnímu řešení, které by sice uspokojilo jednu skupinu obyvatel či jednu lokalitu, ale bylo by na úkor jiných občanů a jiných míst.
K případným změnám dopravního řešení Smetanova nábřeží (ale i jiných ulic a lokalit) je podle mého hlubokého přesvědčení nezbytné přistupovat koncepčně a v návaznosti na dokončení tunelového komplexu Blanka. Ten by měl být zprovozněn od 1. 5. 2014 a měl by vést ke zklidnění dopravní situace v centru Prahy 1, což jsou v podstatě dvě páteřní komunikace – Karmelitská a Smetanovo nábřeží.
Děkuji Vám za Váš zájem a názory.
S pozdravem
Ing. Oldřich Lomecký
starosta městské části
"
|
|
|
Před pár minutami jsem obdržel, jako odpověď na mé point of view, tentýž mail. To nezní špatně...
|
|
Přišel mi z Prahy1 stejný text
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Chcete, aby nábřeží žilo?
|