Komentáře ke článku: mobility.2008 (ze dne 20.04.2008, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
nejlevnejsi auta jsou v dansku, tak to hlavne nekupuj tady:).
a pokud bys chtel auto k milionu, uz se to vyplati dovezt z emeriky:)
|
|
....už je po uzávěrce Tvého soukromého výběrového řízení, ale zkus se mrknout na BMW 116.:-)
|
|
Na ten Lancer se podívej pořádně. Vynikne zvlášť v přímém srovnání s Oktávií: motor, design, výbava, cena... co ksakru vede lidi ke koupi Oktávie namísto Lanceru?
|
|
|
Ta naše Škodovka česká, ta je tak hezká, tak hezká,
zahrabte do ďoury Fordy a Meďoury..........
|
|
|
ještě se nabízí skoda henlein - skoda, že ji nemáte
|
|
teraz je v BA autosalon... skoda ze ho odignorovala mazda..
2 a 3ka by sa ti urcite pacila.. a samozrejme impreza ;)
|
|
Tak jsem to poctivě pročetl a .. ještě že nemám stejné problémy neboť z uvedených vozítek mne nezaujalo pozitivně nikdy nic. Trošku jsem na rozpacích nad uvažovanými motory, už dříve se říkávalo že auta začínají od dvoulitrů a něco na tom bude. Mimo vyššího zákonného pojištění tam není jiné negativum. Tu variantu s Lancerem bych viděl patrně jako nejzajímavější. AR je též i má srdcovka, několik jsem jich vlastnil a opravdu to není běžné auto, zážitek z jízdy vynikající, spotřeba dílů pro udržení v dobré kondici vysoká a braná výrobcem jako vynikající příležitost k zisku.
|
|
já mám služební Opel už dlouhá léta, takže jsem na něj zvyklý. Ale kamarád je nesnášel, vždycky tvrdil, že mu Oply nesmí ani nikdo postavit k plotu, neřku-li strčit do garáže. Takže když kupoval firemní auto, logicky Oktávii. Jenže za pár let jeho přítelkyně požadovala cosi pro sebe a trvala na tom, že to bude nová Corsa. Pohádali se několikrát, vypadalo to, že vztah skončí, dvakrát ji odvezl k jiným dealerům, no nakonec rezignoval.
Když je (Corsu a přítelkyni) pak přivezl domů a odpoledne s nimi najel pár kilometrů, předal jí přítelkyni a druhý den si zase sedl do Oktáfky. Třetí den si vzal Corsu zpět pod záminkou, že prvních pár set km musí jezdit on. Pak období prodloužil, že ji přítelkyně neumí zajet. Pak argumentoval tím, že je kratší a lépe se s ní všude vejde - Corsu už nevydal a přítulkyni odsoudil k ježdění s Oktávkou. Do doby než dostal od ní ultimátum Corsu vydat.
Trvalo týden, než si po zkušebních jízdách objednal Astru a Oktávku poslal do světa......
|
|
|
Já se Opelům také vyhýbám, jak mohu. Není to žádná zaujatost, ale zkušenost. Jezdil jsem (okolo roku 2002, to přiznávám) s Vectrou, několika různými Astrami (včetně coupé od Bertoneho), Zafirou a Sintrou. Leccos z toho jezdilo velmi slušně, ale po tisícikilometrové cestě mne ze všeho, s výjimkou Sintry, ukrutně bolela záda a krk.
|
|
|
Takovy Senator a pak jeste mozna Rekord by se snest asi daly ;-)
|
|
|
pro me opel taky nebyl nic, co bych radil mezi auta pro mne, ale ted uz nejakej patek jezdim sluebakem novou vectrou caravan a az na slabej motor (1,8 103kW) a chronickou nedotacivost si nemuzu stezovat....a zada me nebolely ani na strekach do francie
|
|
|
Ta záda jsou pochopitelně moje individuální záležtitost. Nemám nic proti Opelu, ale auto pro mne to z tohoto důvodu prostě není.
|
|
|
Mám Vectru B a právě kvůli sedačkám si ji nemůžu vynachválit. Naproti tomu jsem nebyl schopnej odsedět za volantem ani sto kilometrů v Renaultu Scenic, byl jsem potom jak přejetej žebřiňákem. Z Vectry naopak lezu i po podstatně delší cestě naprosto v pohodě.
Ale tohle je asi spíš o individuálním zadku. :-)
|
|
Přidám svoje tipy.. v segmentu B bych asi volil (vlastně celkem jednoznačně) Mazdu 2, nezapomínal bych ani na Punto, i když moje volba by to nebyla (a sesterská Corsa je možná malinko lepší). V segmentu C nejspíš Focus nebo Lancer, (favoritem BMW 1, ale diskvalifikuje ho cena). Nebo koukat po aktuálních cenách (slevách) a pak se situace může měnit. Osobně bych spíš vybíral z novějších modelů. Ale asi bych si nejdřív ujasnil z jakýho segmentu to auto chci :)
|
|
|
U toho BMW se cena zase tak moc neliší. 116 se dá pořídit lehoce kolem 0,5 mio.
|
|
Mě od min. 6ti válcového BMW už nikdo nedostane... měním je po dvou letech, vždy s 5-8 ročním zpožděním od výroby... mám to auto prostě rád... nehulim, nechlastám, takže mám dost peněz na spotřební daň v benálu...
|
|
Autom houby rozumim, ale pri koupi noveho jsem se loni take setkal s tim leasingovym paradoxem. Tedy ze pri snaze koupit za hotove penize mi nekde davali horsi ceny nez na leasing. Navic mi nekde primo doporucovali konkretni leasingovou firmu (Skofin), s tim ze kdyz si vezmu leasing od nich tak dostanu navic treba zimni gumy apod.
Chapete nekdo o co jde?
Uz jsem pochopil jak funguje uver bez navyseni, ale u tohohle mi zustava rozum stat.
|
|
|
Milý Watsone, je to prosté. Pan A vlastní, ale spíše řídí autosalon a zastupuje třeba VW. Pan B vlastní, ale spíše řídí, leasingovku. Pánové se znají z Čelákovic, kde si vyběhali MBA. Oba potřebují vydělat.
Pan D-Fens si jde koupit nové auto a má hotové. Tudíž pan B má z celé transakce hovno a pan A toliko svoji marži. Tudíž pan A musí cenu zvýšit o částku, kterou od pana B normálně dostává jako provizi.
Pan A tedy nahání panu B klienty, pan B na nich mohutně narejžuje (kdyby ten leasing nebyl výhodný, tak by ho nedělal) a oba vydělají. Navíc leasingovka také občas potřebuje služební auta....... No, měli byste občas chodit na ty bárbekjů, abyste viděli, jak se ty prachy vydělávají :-)
|
|
|
Osobne bych radeji skocil bungee bez lana nez vzit auto na leasing. Duvodu mam nekolik. Jako hlavni je fakt, ze auto je ve vetsine pripadu az do zaplaceni posledni splatky majetkem leasingovky a tudiz si nemuzu svobodne vybrat treba servis, nemuzu si vybrat pojistovnu a typ pojisteni a nemuzu do auta namontovat treba pridavne zabezpeceni podle svych predstav nebo dalsi doplnky aniz bych porusil podminky leasingu.
Dalsim duvodem je chovani leasingovky v pripade treba pojistne udalosti. Ze sveho okoli znam pomerne dost pripadu, kdy v pripade kradeze nebo bouracky vetsiho rozsahu pojistovna "zhojila" leasingovku a klientu zustali jen oci pro plac. Kamaradovi tak treba ukradli autak po trech letech splaceni leasingu, takze po likvidaci skody pojistovnou mel jeste leasingovce doplatit 30 tisicovek a tudiz v konecne bilanci bylo to auto pro nej drazsi nez dlouhodoby pronajem vozu z pujcovny... A to ani nemluvim o faktu, ze mu to auto sebrali presne 36 hodin po povinne navsteve smluvniho servisu patriciho leasingove spolecnosti z duvodu rocni servisni prohlidky auta...
Takze ja treba uprednostnuju v pripade auta pujcku od me banky za standartnich obchodnich podminek a naslednou koupi auta od dealera cash.
|
|
|
Souhlas. Řešil jsem před časem tento problém a po lehlém propočtu mi vycházely u leasingu takový čísla, že jsem nechápal, jak si někdo může auto na leasing vzít... Možná, že pro podnikatele je tam nějakej účetní důvod, nevím... Ale další argumenty - jinej majitel, výše PR, HP, tahanice v případě pojistné události, další subjekt navíc při jednáních - mi tenhle způsob financování činí naprosto nezajímavým...
|
|
|
Je to tak týden, co jsme tu u nějakého článku debatovali o tom, jak jsou penalizovány a všemožně znechucovány cash transakce. Nákup auta byl jeden z příkladů, většina reakcí zněla ve smyslu "já s nákupem auta v hotovosti potíže nemám". No potíž to vyloženě není, ale pakárna už jo :-)
|
|
|
nechtel jsem tomu verit kdyz mi kamarad - majitel autobazaru sdelil, ze moc nevydelava na marzi, tj. rozdilu nakupni a prodejni ceny, ale hlavni zisk cini provize od bank a splatkovych spolecnosti za zprostredkovani uveru - a to tak, ze z uveru 300 tis. cini provize pro bazar cca 30-40 tisic....podobny princip bude fungovat i u zminovanych leasingu.
|
|
|
"Chapete nekdo o co jde?"
No jejej, velice dobře. Spíš mě překvapuje, že to někoho překvapuje, respektive že to překvapuje lidi, kteří (jak doufám) tuší, že ty super-výhodné splátky "bez navýšení" nejspíš nebudou tak úplně výhodné.
Tááákže:
Zkuste si spočítat, o kolik ten leasing přeplatíte. I když odečtete inflaci, zůstane slušná částka jako zisk leasingovky. Ale to není všechno- auto má povinné ručení, havarijní pojištění, servisní prohlídky,... platí klient, ale leasingovka rozhoduje, KOMU bude platit. A dotyčný milerád šoupne leasingovce provizi.
Ale hlavně to je prakticky bezriziková investice: ať už se s klientem či autem stane cokoliv, možná na to doplatí klient, možná někdo jiný, ale skoro nikdy leasingovka.
Stručně řečeno:
Pro leasingovku je to zatraceně dobrej kšeft, tak proč se v zájmu lepšího obratu trochu nepodělit o zisk s autosalónem.
|
|
|
To je mi jasne. Co mi ale unika, ze si obchodnik dovoli toto priznat tim, ze proda za cash draz nez na leasing.
|
|
|
Marketingové: To není "za hotové dráž", to je "sleva na leasing" :o)))) A protože si všichni kupují na leasing, v letáku se to píše už včetně té slevy :)
Zajímalo by mě, jestli to jde nějak obejít tak, že bych to auto za 450 za hotové koupil za 420 na leasing třeba se 70% akontací a pak ten leasing předčasně splatil.
Ale oni to určitě budou mít pohlídané.
|
|
|
Nevim, mozna jak kde, ale ani by nemuseli mit. Kdyz se vyplati poskytovani spotrebitelskeho uveru s RPSN 0, pokud to dluznik spalti do dvou mesicu... Treba ma leasingovka zkusenost s tim, ze zakaznik takovy napad po zaplaceni akontace opusti. Kdyz nekdo drzi v ruce 100 000, ktere nemusi (ale mel by) splatit hned, ne vzdy se zachova racionalne.
|
|
|
"Když se vyplatí poskytovat úvěr s RPSN 0."
To se vyplatí pokud:
a) Díky tomu prodá obchodník výrobek dráž a šábne se s akciovkou
b) Ne všichni dokáží splácet. Takže lichvář pak vydělává na penálích za pozdě zaplacené úroky. Když jsem měl možnost vidět statistiku kolik lidí nedokáže udržet platební morálku, tak jsem zíral.
|
|
|
... šábne se s lichvářem ..., žádnou akciovkou pochopitelně.
Grrr.
|
|
|
Prave tak jsem to myslel. Ja to vidam okolo sebe a sam se nekdy desim, jak jsem liny a jak dovedu ignorovat blizici se problemy.
|
|
|
c) Obchodník či výrobce prodá něco, co by se mu jinak válelo ve skladu a za chvíli by to mohl vyhodit a tratit 100% pořizovací ceny.
d) Zvýšeným obratem a odběry dosáhne obchodník zlepšení podmínek u svých dodavatelů.
e) U bankovních produktů a kreditek se dá počítat s tím, že i když člověk normálně splácí v bezúročném období, tak pokud bude někdy potřebovat úvěr na delší dobu, sáhne spíše po kartě, kterou už má, než aby zařizoval něco jiného.
|
|
|
U spotrebaku se jeste muze vyplatit poridit si ho od firmy ktera ma specializaci na auta - obvykle maji o poznani jine sazby na POV i na HP nez normalni smrtelnik. Jsem ale zvedavy jak se budou tvarit az po roce pujdu uplatnovat slevu na pojistnem kvuli starnuti auta...
|
|
|
Leasing jde splatit až po 3 letech. Jediná možnost je využít spotřebitelský úvěr od leasingové společnosti - zvolit nejdelší dobu splácení ( = nejmenší RPSN) a po půl roce úvěr jednorázově doplatit. Jediná věc na kterou je třeba dát pozor je ta, abys neměl slevu na auto rozpočítanou do spátek - tak pak tuto doplatíš.
|
|
|
Je to poměrně jednoduché. Vezmeme-li jako příklad třeba ŠkoFIN. Obchodním má nasmlouváno, že se škofinem profinancuje X milionů. Z každé financované částky má obchodník provizi. Pokud splní roční cíl ( částka X) dostane dodatečnou provizi. Proto kolikrát obchodník obětuje celou marži na voze, aby mu zbyla provize z leasingu, popřípadě je možné dát zákazníkovi dodatečnou slevu ( onu provizi z leasingu) a potom je zisk na autě realizován prostřednictvím odměny na konci roku za splnění cílů.
Proto nikdy nejsou tak výrazné slevy na vozy, kde se nabízí leasing s nulovým navýšením. Někde se ta marže prodejců brát musí. Je to prostě takový nástroj na lidi, kteří chtějí mermomocí slevu.
Takových nástrojů je samozřejmě povícero ( rozpočítání slevy do splátek atp.) a je třeba si na ně dávat pozor a vše raději dvakrát přečíst a třikrát přepočítat.
Co se týče těch zimních gum, tak to byla například akce České Pojišťovny - v případě leasingu, kde si zvolíte jako pojistitele ČP ( v případě POV i HAV ) dostanete sadu kol zdarma. U drtivé většiny leasingovek si totiž můžete zvolit u koho bude auto pojištěno. Někdo Vám tak dá kola, někdo navigaci, atd.
|
|
Renault: mám echo od lidí z koncernu, že poslední motory se škrtí kvůli zeleným, auta tak mnohdy jedou mnohem hůř než jejich předchůdci. Ve firmě máme zhruba pět let staré Clio 1.2 16V a skutečně je to jedno z mála malých aut, které by mi mohlo přes práh. Dynamika do cca 140 kmph je na odpovídající úrovni, nad už to docela dře, nicméně i ve 180 autu věřím, protože i přes svou váhu drží. Kufr je odpovídající, nicméně na rodinné auto to není. Dynamika ve čtyřech lidech už není to pravé.
Fiat: Video s 1,4 Leonem mě celkem zklamalo. 1,4TJ Bravo má mnohem lepší akceleraci (přece jen má o třicet klokanů víc). Stejně silný motor (ale 2.O) mám v Marei, která je o pár set kilo lehčí (ale taky o více než deset let starší) a výkon je uspokojující. Na stovku se dostane pod deset vteřin a stejně dynamicky se dostane i přes dvě stovky (velmi chybí šestka). Fiatů se nám vystřídalo v rodině několik, o spolehlivosti, kterou každý shazuje, nemůžu říct nic špatného. Uno najezdilo skoro 300K než bylo ukradeno. Otcova Marea má za sebou přes stovku a zatím taky pouze údržba. Pro Bravo též mluví design, mít ty peníze, můj výběr je jasný. Sport verze, kterou tu někdo recenzoval pár týdnů zpět bych si domů ale nepustil, můj limit na české silnice je guma alespoň s profilem 50 mm. Co se týče spotřeby, benzinové Fiaty mají krásný zvuk ve vyšších otáčkách, což nutí požitkáře jezdit neekonomicky. I s mým dvoulitrem se dá jezdit za sedmičku. Praktickou spotřebu lze ocheckovat na http://www.spritmonitor.de , kde jak dvoulitrová Marea, tak Bravo TJ mají spotřebu mezi sedmi a dvanácti litry v závislosti na řidiči.
|
|
|
Ještě mě napadá, co zmíněné Chevrolety?
Co se týče plateb, Leasing je samozřejmně v základu levnější, jelikož ve výsledku stejně zaplatíte víc. Dneska je navíc moderní žít na dluh. Salon má na autě nějakých cca 20%, které může slevit. Chce to udělat trošku divadlo, zahrát na city, nebo jednoduše drze obejít více salonů a našponovat cenu jak to jde. V posledním si pak rovnou nejnižší možnou cenu vyptat. Kámoš má v tomhle praxi zase z druhé strany a jak říká "pokud vidím sociální rodinku, která na auto šetří deset let, tak hledám, kde co ušetřit, nějakýmu namachrovanýmu blbečkovi z firmy navalím stováka na kus".
|
|
"U PSA za to může chybějící technická kompetence všech zaměstnanců této firmy, které jsem kdy potkal."
Tak to sedne jak pr*el na hrnec.
|
|
Zatracovat Fordy kvůli prapodivnému chování zaměstnanců a nadřízený k nim je stejné, jako se rozhodnout nekupovat rohlíky v pondělí, protože to je vyrábějí nejméně odpočatí pekaři...
Osobně jsem nikdy nic jiného, než Forda nevlastnil. Pravda, pokoušel jsem se o sžití i s auty jiných automobilek, ale nějak se mi to nepovedlo (vždy se našlo něco, co mi nepřekonatelně vadilo). Nyní mám Modeo f kombiku, f naftě, pyčo 96kW a nemůžu si jakkoliv zoufat. Nicméně já větší prostor využiju, protože patřím k té rozmazlené sektě Čechů s rekreačními chatami...
|
|
|
Souhlas, Focus2 (resp. ted uz 3) je myslim kvalitni vozitko, a nechat se odradit nekolika ichtylama nema smysl - zvlast kdyz Fordich autosalonu je jenom o fous min nez Skodovackejch. Nezbejvat tedy nez dotycnym poprat aby spanembohem (a s timhle pristupem k zakaznikum) tise zemreli hlady.
Jinak pokud by byl FoFo na D-Fense moc velkej, tak aktualni model Corsy vypada a jezdi taky docela slusne - jediny co mne neskutecne vytaci jsou blinkry bez aretace. To musel vymyslet fakt nejakej inzinyr :-(
|
|
...to mě vážně zklamali. Zvážej ještě Civica. Cosmointeriér je sice nestandard, ale přísahám, že s 1.8 motorizací to je zábavný kus plechu s plasty a gumou. Doporučuju aspoň testovancí jízdu.
|
|
|
proč ? d-f vyjmenoval jen auta s nejnižším obsahem, které konkurují max. fobii. stačí, když se zaměříš na obsah 2,0l a vyšší a nebudeš převracet každou korunu. pak zjistíš, že v rozmezí 0,5 - 1,0 mil. kč je dost aut, z nichž si vybereš a budeš spokojený.
|
|
|
popřípadě sedan, ten zdaleka není tak cosmo :o) a když dfensovi nejde o kufr...
|
|
Malá, kompaktní, zajímavá a nejezdí se s tím špatně. Tedy soudím na základě jedné testovací jízdy, ale příjemně překvapila. S cenou se do limitu tutově vejdeš. Případně bych se ještě zamyslela na Mitsubishi Coltem, to taky nemusí být špatný.
|
|
|
Některé mazdy jsou VELMI povedené modely. Ale některé české servisy mazdy jsou NEUVĚŘITELNÝ pačuráci. Takže před nákupem mazdy je třeba mít prověřený servis ve svém městě nejlépe od několika několikaletých majitelů mazdy.
|
|
|
Řekla bych, že tohle se dát s jistotou prohlásit o každé značce pač na kretény narazíš všude, bez ohledu na to v jakých autech se primárně hrabou :-).
Nicméně, nezbývá než doufat že budeme mít kliku, i když místo té původně uvažované dvojky jsme si nakonec pořídili šestku.
|
|
|
|
D-FENS, když voni chcou auto ne kvuli imidž, ale metrosexuální interiér nepřekousnou, tak to mají blbý.
Kdyby voni dali Ciku šanci, tak by viděli, že Civic není jen vítězství designu nad zdravým rozumeme, ale především vítězství ergonomie na designem, což se v moderních autech v ceně pod 700 000 Kč často nevidí.
Pokud by si vlezli do Civika 5D 1.8, zapoměli na estetiku a soustředili se na ergoniomii, tak zjistěj, že je to opravdu mimořádně zábavné autíčko. Metrosexuální interiér se za 2500 Kč dá uvést do stravitelného stavu, pokud jim to za to stojí. A pokud by chtěli Civika 1.8 za rozumnou cenu, tj. za méně než 400 000 Kč, tak se stavěj na 8g.hondaclub.cz a pošlou mi soukromou zprávu. Že sou to voni tak jim prozradím sladké jednoduché tajemství jak na to. A pokud jsou líní se na 8g.hondaclub registrovat, tak mi pošlou e-mail. Při registraci sem jsem ho určitě zadal.
|
|
|
Ale jen zvenku, uvnitř je v ní stejně místa (ne-li víc) jako ve zmiňovaném Puntu nebo Corse, což jsou sourozenci. Mazda 2 je jedním z nejlehčích současných malých aut, což je znát na jízdních vlastnostech. Překvapilo mě jak je mrštná a jak ji stačí motory s průměrnými výkony, jede slušně a moc nežere. Po dlouhé době rozumně navržené auto, alternativa čím dál vykynulejších obézních oblud. Dnešní nejmenší VW Fox je o dvanáct centimetrů delší a o více než dva metráky těžší než Golf první generace. OK, současné nároky na bezpečnostní a komfortní výbavu se nedají srovnávat, když i nejmenší městský vozík bez klimatizace a čtyř airbagů jakoby nebyl... Alutomobilky také rády závodí v nabídce více plechu za srovnatelné peníze. Nejen Škoda. Soudruzi z Opelu se svou novinkou Insignia poprvé ve střední třídě překonají metu 4,8 metru. Wow! To byla ještě nedávno vyšší střední třída! To bude pixla...
Ještě k tomu Fiatu. Spotřeby motoru 1,4 T-Jet bych se nebál, u něj stejně jako u podobných turbomalomotůrků záleží na tom jak se s ním jede. Jde se dostat nad 10, ale i pod 6. Alespoň podle mých zkušeností. Jinak motor Renault 1,2 TCI je taky výbornej, ale francouzským autům bych se vyhnul, kombinace jejich poruchovosti s kvalitou většiny českých servisů je smrtící. Já bych šel do staršího BMW, třeba E30 nebo, když teda novější auto, E46.
|
|
|
Já si myslím že chtít cokoliv tak drahého je skandálním projevem buržoazní dekadence !
DFensi ! Lada Kalina - čistě tvoje věc !
:D
|
|
Dfensi, co VW Polo? Je moc malý? Ošklivý?
|
|
|
|
Je to i mezi folcvágny (počítaje v to i VW Fabia) vítěz soutěže o nejtěžší a nejslabší krám. I když do toho dáš "silnej" benzinovej motor, moc zábavný auto to není.
|
|
myslim, ze mitsu lancer je veeelmi zajimava volba, a usetris dost penez oproti koktafce fdechtu.
|
|
Co novou SX4(s 1,6 za "lidových 400t, což by určitě šlo uhádat níž) - má tu jednu nevýhodu, podle informací, co mám, tak se předobjednávky pohybují na dlouho dopředu.
|
|
Zdar D-fensi,
mám dvě věci - nejmenší turbomotory má Smart, i když u novýho modelu už ne benzínový.
Ohledně problému s nákupem za hotové: mrkni se do návrhu leasingové smlouvy. Problém je v tom, že když se auto sere, tak můžeš opravovat a opravovat, ale od smlouvy je velký problém odstoupit.
Když koupíš jako fyzická osoba cash, vztahuje se na koupi občanský zákoník a když se během dvou let provozu objeví víc závad než tři, tak je prodejce kde Halík? No v řiti...
|
|
proč tě nezaujal ten Cee´d? A i 30? (to ale chápu, i 30 je od zadních dveří naprosto hnusná...)
|
|
Rumuni si ji dost pochvalovali ;)
|
|
Vím že je to hodně otázka vkusu, ale já bych ještě dvacku přitlačil a vzal Civica s 1.8 .... ale pokud se ti nelíbí ten jeho nový interiér, pak je asi vyřešeno, já to mám přesně naopak, ten sci-fi kokpit se mi vyloženě líbí ;-)
|
|
Navrhuji, aby D-FENS sepsal a knižně vydal něco jako Průvodce po českých autosalonech - zkušenosti s výběrem auta na základě vágních a blíže nespecifikovaných kritérií výběru...
Jedinej konkrétní ukazatel je "... do půl mega..." Ostatní popis je z kategorie až nevybíravé denunciace.
Obdivuji čas a energii věnované na sbírání poznatků o autech, která z hledáčku ať už vypadla nebo se statečně drží v něm dál. Maně mě napadá se zeptat, a co barva auta? Radši teplejší, nebo studenější odstíny?
Chtěl bych se někdy alespoň přiblížit břitkosti, vtipu, údernosti jazyka d-fensových článků, avšak napsat hondocení o C4 tak, že ti co ho vlastní, jsou zřejmě 4% menšina, všichni, co šli do Fabie jsou příznivci Paroubka, Forda neberu, jsou blbí prodejci, ideologický důvod (to je co, že pracuješ v automobilovém průmyslu?) pro Toyotu, a tím pádem by od nich všichni(!) měli dát ruce pryč, to d-fens ujel.
Ono i hodnocení aut, která "prošla", jsou poměrně rozporuplná.
Nu což, až opět uvidím padesátníka nasedat do jeho hondího "Tajp-áru", podnikatele (zřejmě) v kvádru za půlku mého měsíčního platu zamykat dveře jeho C4, strejdu v klobouku, co řídí "lízovanou" Fóbi, atd... že se nějak vymykají d-fensovu chápání.
|
|
Pokud tady není averze proti Renaultu, dá se motor 1.2TSE pořídit i v o něco větším Modusu. Bohužel se teď prodává jenom prodloužený a po faceliftu - verze Grand, což mi jako změna k lepšímu nepřijde (kromě ceny).
|
|
C4 1.6 jsem mel tyden vypujcenou a nabyl velice pozitivni dojmy. Na nezvykly interier a pevny volant si clovek zvykne, motor tahne prekvapive dobre a vir v nadrzi nezpusobuje.
Jinak, co byt simply clever a zvolit Subaru Impreza?
|
|
|
C4 1.6 stojí podle ceníku přes půl mega, tj. pro Dfense už dávno mimo cenový mantinely (400 tisíc).
|
|
|
jde to pořídit i dost pod 400 tisíc, na citróny jsou v podstatě pořád akce, navíc C4 je již dávno za zenitem životního cyklu, asi bude brzo nová / facelift. zvenku se mi libí, ale k interiéru mám výhrady, proto jsem si taky před dvěma lety nakonec koupil corollu, s podobným motorem a za podobný prachy kde je to přesně obráceně, interiér pěknej, ale zvenku nic moc :o) ale řekl jsem si, že víc času stráví člověk uvnitř vozu, než koukáním na něj, což?
|
|
|
v impreze jsem jel testovací jízdu a musím říct, že mě to auto velmi příjemně překvapilo. leč na jízdy s převahou městského provozu se to asi moc nehodí - zbytečně drahý auto i provoz.
|
|
|
Proc myslis, ze je provoz drahy (neutocim, ptam se)? Mam Legacy, vetsiho brachu, ma 130 000 km bez zavady (tudiz naklady na servis nizke) a jezdim v beznem provozu za 7-8 litru.
|
|
|
no ten stálý pohon čtyř kol a dvoulitr si musí něco navíc vzít, ne? zejména oproti maloobjemovým motorům, jaký zmiňoval d-fens. příklad: leon 1.4 TSi ve městě 8.4l / 100 km, subaru impreza 2.0 ve městě 11.1l / 100 km. samozřejmě, člověk si v tom sice mnohem líp pojezdí, ale ve městě to asi moc nevyužije. pokud někdo jezdí delší štreky, pak impreza samozřejmě může být dobrá volba. subaru sice má taky 1.5ku, ale tam ta dynamika dle papíru nevypadá nic moc, i když jsem v tom nejel, takže nemůžu říct.
legacy se mi taky líbí, uvažuju, že teď někdy brzy skočím projet ten diesel, když na něj všude pějou takový ódy. moje corolla má ale jenom dva roky, takže na výměnu je ještě času dost - i když beru jako jisté znamení do budoucna, že se ze salónu toyoty, kde jsem ji kupoval, stalo subaru :o)
|
|
|
To je ten autosalon v Kolbence?
|
|
|
|
Mam dvoulitr a staly pohon na 4 kola. Spotreba je mezi osmi az deseti (deset je uz dost a leda v zime) litry na sto km.
|
|
|
Dneska jsem jezdil s Foresterem a mam z toho velmi smisene pocity.
To, ze je to hrozna obludnost, se mi celkem i libi, ale vybaveni je straslive technicky zaostaly. To auto je cca dva mesice stary. Ma jakousi prisernou prvohorni 4kvaltovou automatiku, radici systemem "zatrepu s celym autem za mohutneho revu motoru", treba neco odpadne. Zatim nic.
Ze radio neumi mp3 bych mu i odpustil, ale ze po nastartovani zacne rvat na stejne urovni hlasitosti, pri ktere bylo naposled vypnuty, ho radi do kategorie 'ting tong' z trznice za 250kc. Spolu s chrchlaky misto repraku je to dokonale. To i zakladni model ve Fabii je uplny hi-fi.
Hodiny svou serednosti zapadaji do ostatniho interieru. To by az tak nevadilo. Ale ze nejsou radiem rizene, to je nehorazna ostuda. O kolik je ten cip s radiovym rizenim drazsi? 5 korun? Trvalo mi dvoje semafory, nez se mi je podarilo prestavit na 'letni' cas. A to je to ten lehci smer.
Vubec vsechny ovladaci prvky a vybaveni dychaji atmosferou minuleho stoleti. O nejake ergonomii se mluvit neda. Ktery jiny auto na svete ma pousteni steracu na prave pacce u volantu smerem dolu?!
Celkovy dojem uzavira straslivy hluk v kabine, zpusobeny pravdepodobne pneumatikama, ktery sem tam prehlusuje jekot vytaceneho ctyrvalcoveho benzinacku pri prehazovani rychlosti. Na trojku to radi az pri 90 na dve tretiny plynu. WTF? Ze by to melo pozitivni vliv na spotrebu, to ani nedoufam.
Na druhou stranu sedi se v tom hezky, vyhled je taky pekny na vsechny strany, nastupovani a vylizani pohodlne. :-)
|
|
|
<i> Ktery jiny auto na svete ma pousteni steracu na prave pacce u volantu smerem dolu?!</i><P>
Range Rover, takové to auto, jímž jezdí půlka britské královské rodiny. Kupříkladu.
|
|
|
P.S. Omlouvám se za to HTML, ale už by to fakt tady ten systém měl začít podporovat... všude jinde to funguje, jen tady ne :(
|
|
|
"Ktery jiny auto na svete ma pousteni steracu na prave pacce u volantu smerem dolu" prakticky vsetky, co maju pravu packu ;)
pokial myslis pustenie natrvalo, tak myslim este toyta.
|
|
|
Taky Renault Megane, aspoň ten, co jsme ho měli ještě nedávno ve firmě. Taky jsem se tomu divil.
|
|
|
Čirou náhodou jsem včera jel kousek se sousedem, který má Forestera (druhého, auto je staré pět let), protože se živí braním vzorků půdy. Sice na poli :-), ale to snad nevadí.
Váš popis je přesný a vyčerpávající, jenom tam chybí zmínka, zda jste šel po prvních metrech s autem přes střechu nebo na čumák.
|
|
|
Zatim ne. Chovam se k nemu slusne, mam auta rad, tak me jeste ze sedla nevyhodil.
|
|
|
Pak jste se ovšem stal obětí sabotáže nebo mystifikace. Moje Subaru šlo přes střechu a přesto se ani potom nechovalo k řidiči tak odmítavě, jak popisujete.
|
|
|
Jsi na něj zlej, Ygorku.
Musí teď být v rozpacích nad tím, jestli ho to, co jsi napsal vlastně uráží nebo ne 8o)
|
|
|
To bude asi tim, ze se musis soustredit na udrzeni auta kolama dolu. Proto sis asi zatim nevsiml.
|
|
|
Napsal jsem jasně:"Moje Subaru". Tuto formulaci jsem volil proto, aby skutečnost, že jsem ho v tu chvíli neřídil, pochopil skutečně každý.
Jak vidno, oleum et operam perdidi.
|
|
|
Nezoufej. Errare humanum est.
Carpe diem, jestli teda nemalujou.
|
|
|
Nemalujou, ale je středa, ne?
|
|
|
jak fádní :-) to si nemůžou zvolit jinej den?
|
|
|
Jak zvolit? Ve středu je středa, v sobotu šábes. Není jiné volby.
|
|
|
jak šábes? my snad světíme neděli.
i když.... dědeček mé manželky prý měl židovského otce,tak bychom mohli třeba držet všechno.
|
|
|
No, židovské nebo Židovské předky měl v této kotlině asi každý ;-)
Neděli světí křesťané a šábes zavedli někdy ve druhé polovině šedesátejch komunisti (nebo židobolševici?). Co se mě týče, držím obojí.
----
O.T. Babička vzpomíná na léta předválečná, kdy bylo normální držet svátky katolické, židovské a pravoslavné. A toho cukroví, co si spolužačky nosily ochutnat! Dnes by se mohl přidat i lunární Nový rok :-)
|
|
|
jo takhlenc voni to myslejí,voni říkají šábes volné sobotě :-)
moje babička jí zase říkávala americká sobota :-))
|
|
|
"Ktery jiny auto na svete ma pousteni steracu na prave pacce u volantu smerem dolu?!"
Zatím všechny Citroeny a Peugeoty se kterými jsem jezdil.
To, že tě zaráží, jak se stěrače zapínají nahoru ilustruje, že sis asi moc navyknul na svou Škodofku, protože ta je byla nedávno po dlouhý době první auto, který zapíná stěrače nahoru.
__________________
Ad Forester: Pokud máš tolik výhrad, jezdi jiným vozem a neventiluj zde svou zálibu v sebemrskačství. Doporučuji nějaký jihokorejský model, který bude oba roky, které bude +/- spolehlivě jezdit, jistě velmi přívětivý.
Pak taky doporučuju zaposlouchat se do hluku, který je slyšet v interierů tvých oblíbených škodovek, který je zhusta horší než hluk ve starém Žiguli.
|
|
|
> Zatím všechny Citroeny a Peugeoty se kterými jsem jezdil.
Můžeš nahodit pár konkrétních modelů (kromě žultýho C1)? Citroen Saxo, Xsara, ZX i C3 to maj nahoru (všecky jsem aspoň jednou řídil, ZX určitě i v dešti, jinak se můžeš kouknout do návodů, jsou volně ke stažení na citroen.cz).
|
|
|
Checkt. :-) A ze fosfor vi jako obvykle k tematu kulovy, me taky neprekvapuje. Divil bych se, kdyby mela packu nahoru i ta jeho plecka, u ktereje jeste nebyl pri sve inteligenci schopnej najit, kde jsou sterace.
|
|
|
C1 má stěrače dolů, ale je to prakticky Toyota Aygo. Návod od ní (tý Toyoty) nemůžu najít, ale divil bych se, kdyby to měla jinak než C1 potažmo P107.
Peugeot 206 - stěrače se zapínaj nahoru. Takže všechny Peugeoty a Citroeny, který jsem řídil, maj zapínání stěračů nahoru. V mym případě to teda asi nebude zvyk jen ze škodovky.
|
|
|
Víš, zlatíčko...C1 má z Toyoty hodně (např. motor), no interiér je francouzskej a stěrače se zapínají dolů...a nejen u C1.
|
|
|
Hele brouku, tak jsem to nakonec našel - Aygo má tu páčku stěračů úplně stejnou jako C1 a P107 a to jak funkčně, tak vizuelně.
|
|
|
Nesouvisí nějak "stěrače dolů" s primárním návrhem auta pro volant vpravo? Toyota, Rover etc.? Nebo je to je náhoda?
|
|
|
Ale no tak...
Jsi tak zuřivým, že koktáš i v psaném textu 8o)
Dej si obkádek, naivo...nebo jdi ještě vylízat Forestera 8o)
|
|
|
Prskáš tady sice hezky, ale úplně blbě. U Citroenů je to standardně tak, že páčka dolů - jedno setření, páčka nahoru - různé rychlosti cyklovače, páčka k sobě - ostřikovač + několik setření. Osobní zkušenost z XM, 2x Xsary, a nejnověji Xantie...
|
|
|
Boxer, Berlingo...P. Expert...a tuším, že i Xantia, XM a BX
|
|
|
Čoveče nesplet jsi se trochu? Z těch Citroenů má stěrače dolů jen BX, ostatní (Berlingo, Xantia, XM) to maj nahoru.
|
|
|
Nesplet. Myslím, že nejsem sám, kdo má s těmi vozy podobnou zkušenost.
|
|
|
Jack (tak o tři řádky výš) píše, že Xantia a XM má zapínání nahoru, to samý se píše ve všech návodech, do kterejch jsem koukal. Z diskutovanejch jenom BX a C1 to má dolů.
Taky je možný že Francouzi tam sázeli každýho půl roku něco jinýho nebo maj blbě návody k vlastním autům. Tak nevim.
|
|
|
Ze francouzi maji taky packu dolu me neprekapuje. :-/
A hele, fosfor, skodofku jsem ridil naposled nekdy v roce 99. A musim rict, ze stokrat lepsi skodofka nez ty tvoje francouzsky parodie na auta. Hlavne ten chcipak, kterej ty asi za auto povazujes, protoze v nem jezdis.
Takze nemas zadnej kredit se k nejakejm autum vyjadrovat a strc si priste svoje obvykle hulvatske reakce tam, kam slunce nesviti. Je vubec zajimavy, ze ti stud dovoli vylezt na ulici. Vlastne asi nedovoli, tak votravujes tady.
|
|
|
Jistě, jistě...parodie na auta. Kdo má větší auto, je také auto-maticky větší chlap a má větší pravdu? 8o) Nejlépe pak,když je to auto německé, nebo dokonce americké, že?
Je hodně studií o mužích (i ženách), kteří jsou stiženi touhou po velikosti něčeho, co má cejch mužnosti. Každá taková studie také zpracovává důvody takové mánie.
Můj vozík je sice malej, ale na dopravu po městě úplně stačí. Já po autě totiž nepožaduji, aby reprezentovalo sociální status, kterého jsem dosáhl, popřípadě kterého bych rád dosáhl, jak je tomu v mnoha případech...a soudě dle reakce - i u tebe.
________________
Problém s fosforem se tuším jaksi nedobral řešení...a i-pro-blbce-pochopitelný rozbor možných chemických reakcí, které by spíše hrály pro mou variantu jsi jen přešel (nebo nepochopil?). Mám tě tedy za demagogického hlupáka, který vidí jen to, co vidět chce, věří všemu, co mu nakukají v TV...a zde je to nejinak.
Žít v zajetí manipulací, streotypů a předsudků jako ty, hodím si kšandu.
|
|
|
> Jistě, jistě...parodie na auta. Kdo má větší auto, je také auto-maticky větší chlap a má větší pravdu? 8o) Nejlépe pak,když je to auto německé, nebo dokonce americké, že?
Ale hovno, musí to bejt japonský nebo franzouzský auto.
|
|
|
Hm, tak jsem (z rodinnych i pracovnich duvodu) vymenil male auto za hodne velike a at se dolu koukam jak koukam, nezmensil se mi :-P
|
|
|
člověče, v čem to normálně jezdíš? nějaký audi nebo bmw, tipuju? ty mívaj tyhlety vychytávky, o kterých píšeš. japonci holt vychází z jiný filozofie - jednoduchost, účelnost, žádný zbytečný kraviny, který se můžou pos.... mě se právě z tohoto důvodu interiéry subaru naopak líbí velmi, a trochu se mračím na hondu, toyotu a mazdu, že se v některých svých nových modelech začínají od tohoto principu odklánět. například civic, to jsem teda nerozdejchal a auris s tím tunelem pod řadičkou, taky nic moc. na novou mazdu 6 bych si možná zvykl, ale taky to má už trochu moc hejblat :o) oproti tomu korejci (ceed a i30) to mají hezky, člověk se v tom hned cítí jako doma. ale tohle je už subjektivní, někdo vdolky, někdo holky.
mimochodem, i moje corolla má spouštění stěračů směrem dolů :o)
|
|
|
Nejspíš je třeba si uvědomit, v čem je čeho cena. Někdo s duší kolotočáře musí mít plno čudlíků i když neví na co jsou a nikdy je nepoužije...a někdo raději účelné řešení sloužící ke zlepšení komfortu každý den.
Corolla? Myslíš ten etalon spolehlivosti? Pche...kam se hrabe na velký a tlustý vůz "pro chlapy"? Vždyť to nemá žádnou ymydž! Co na tom, že je to kvalitní, no ne? Musíš to prostě vnímat očima průměrného obyvatele našeho světa...
8o)
|
|
|
Jednoduchost me taky oslovuje vic nez kyble picovinek. Elekricky stavitelna sedadla, kde motorek usetri tri zmacknuti packy, u me navic jednou za pul roku. Jedine co postradam jsou tempomat a MP3 radio, mam Legacy junior :)
|
|
|
Pokud je všechno nastavování v elektrice, tak se to prej hodí když s autem jezdí víc lidí a každej má svůj klíč - prostě nasedneš, strčíš klíček do zapalování, auto pozná kterej to je a podle toho srovná zrcátka a sedačku. No ale je to jen teorie, divil bych se, kdyby to někdo fakt prakticky používal ;)
|
|
|
myslím, že některé prémiovky made in germany mají paměti těhle nastavení, nevím ale, jestli to jde tak daleko, že by se to aktivovalo zasunutím klíčku. navíc, u nás doma to funguje tak, že na poličce drapsnu první klíček, který mi přijde pod ruku :o)
|
|
|
No právě, u nás doma taky ;) Obvykle tam ale visí jen klíček od jednoho auta ;)
|
|
|
Většinou je to tak, že třeba nastavení sedadla má paměť stejně jako třeba rádio. Takže tatínek má jedničku, maminka dvojku, tatínkova sekretářjka trojky...ehm...trojku... Nastoupíš, zmáčkneš svý číslo a motorky najedou s tím kterým dílem sedačky do naprogramovaných pozic.
|
|
|
Nikoli "nasedneš a strčíš klíček do zapalování", ale "přidržíš sekundu tlačítko dálkového odmykání". A vůz si přestaví sedadla, zrcátka apod. na tu paměť, jíž je to odmykání přiřazeno.
Přece nepolezete do vozu s cizím nastavením; to by bylo nepohodlné.
Využíváme to zcela prakticky, ale jen zřídkakdy -- většinou samozřejmě každý jezdí svým vozem. Ale i jednou za delší čas, pokud se z nějakých důvodů za volantem střídáme, je to příjemné.
|
|
|
U spousty aut mají elektrické sedačky tu výhodu, že jimi lze polohu sedačky nastavovat téměř plynule, zatímco u ručního nastavení je počet poloh omezen (zuby toho kola, které se tam používá).
Navíc u rozumných aut (např. Cadillac) to funguje tak, že elektrické sedadlo se při otevření dveří posune dozadu, čímž usnadní nastupování, má to klíčkem (či ovladačem) volené paměti pro různé lidi atd. Já to ve svých autech nemám a dost mi to chybí. Hlavně když se soukám na sedadlo, kde předtím seděla drahá polovička.
|
|
|
Co konkrétně jsi na Civikovi nerozdýchal ? Zkoušel jsi ho řídit ? Designově je netypický, za některé zbytečné drobnosti bych konstruktery vytahal za uši, ale v dané cenové hladině jsem podle svých kritérií od Hondy dostal nejvíce auta za nejméně peněz. Z hlediska funkčnosti by lepší bylo snad jedině BMW1 a to by mě stálo o polovinu víc.
|
|
|
D-fens prostě není ten krtek-sexuál a čtenář Cosmogirl, víš... Mimochodem, jak jde metrosexuál s čtenářem/kou Cosmogirl dohromady, to opravdu nevím.
|
|
|
"startrekový" interiér, na mě taky moc tvrdý podvozek. navíc v tom byl ten 2.2 diesel a to mi přišlo jako trošku overkill :o)
|
|
|
2.2 ropa a overkill? to je podmotorovane auto...
|
|
|
103kW a 340Nm? Nechtěl bys tam dávat rovnou motor z kamionu? ;)
|
|
|
Startrekový interiér je ošklivý hlavně z místa spolujezdce, když kouká řidiči na otáčkoměr. Jinak je to jen věc zvyku. Mi maximálně vyhovuje, že jsou všechna talčítka po ruce a nemusím při jízdě nic hledat na středovém panelu.
Na podvozek jsem si zvykl po ujetí 100 km, ale bez 17" nízkoprofilových kol bych se vskutku obešel.
Skutečně slabší je na Civikovi jen regulace klimatizace (regulační algoritmus by zasloužil trošku doladit), audio svým zvukem taky není oslnivé, ale na posledhc radia je O.K. Některé materiály použité v interieru mě nenadchly, pneu v serii jsou Michelin Pilot Primacy, které mi k Civikovi svými vlastnostmi nesedí. Žádné další nedostaky jsem na něm zatím nenašel a to jsem docela kritický. Řídí se příjemně, ale je to auto spíš na klikaté okresky, než na dálnici.
|
|
|
"japonci holt vychází z jiný filozofie - jednoduchost, účelnost, žádný zbytečný kraviny, který se můžou pos...."
No nevim. Radio, ktery nezacne rvat, kdyz otocis klickem, neni IMHO zbytecna kravina. To samy klic, kterej se da zaklapnout do krabicky, aby ti v kapse nevrtal diru do podsivky, nebo se ti nezabodl do stehna, kdyz se preklonis. A ze zrovna tenhle je pekne spicatej. Au. :-)
|
|
|
Ad ty stěrače - Mitsubishi Space star například. Nicméně nechápu, proč tě vytáčí taková blbost, na to si přece zvykneš za pár minut ne ?
|
|
|
Ale jo, uz jsem si zvykl, dneska stejne bylo celej den pekne. Natesily me ty recenze, co se tu onehda objevily a tak me par veci docela zklamalo. Ale sedadlo je 1A a vyhled jako z autobusu. To nema chybu.
V nekterym aute se proste citis napoprve jako doma, tohle je presne opacnej extrem. Dusevni pochody vyvojaru se tady ubiraly znacne klikatejma cestickama. Udelat tripolohovy prepinac na vyhrivani sedacek s polohou 'vypnuto' uprostred je taky dobrej vtip. 1-0-2. To je na ergonomickou nobelovku.
|
|
|
To není "1" v létě, "2" v zimě? Až dosud jsem si to myslel :-)
|
|
|
To mas azbestovy zada, nebo co?
Nez jsem ten designersky trik prokoukl, pripadal jsem si jako kebab. Jen jsem se nemohl tocit a opekal se furt jen z jedne strany.
|
|
Žasnu nad tím, jak může D-F vyjít se čtyřmi auty. My tedy používáme jedno pro městský provoz, jedno pro menší vzdálenosti do 100 km, další do 500 a další na větší štreky nad 500. K tomu jedno do terénu a jedno especially na noční jízdu. No teď si to vezměte dvakrát pro mě a pro mou žínku a je to deset aut, jen to hvízdne. K tomu pak samozřejmě jeden čistě víkendový mazlík pro požitkářskou jízdu, jehož analogii jsem nedopřál ani manželce. Jedenáct aut a jsme rádi, že vyjdem :).
No ale chápu, že existujou i skromnější rodiny…
|
|
|
Jenom na povinnym ručení musíte vyhodit za rok přes 50 tisíc, ne? A takový ty provozní náklady jako přezutí na nový gumy (+práce s nima), výměna oleje, někdy nová baterue, sem tam oprava, nakonec ani ta technická neni zadarmo, to si snad peníze rovnou tisknete ne? ;)
Benzín/naftu jsem samozřejmě zanedbal, páč nevim kolik toho najezdíte, no ale to je nakonec jedno, páč jestli to má někdo projezdit jedním autem nebo deseti, to je prašť jako uhoď, akorátže ty auta, co zrovna nejezděj, maj zbytečně v nádrži nějakou tu stovku až tisícovku.
|
|
|
co děláš, když jsi vyjel na 100 km trasu a najednou zjistíš, že musíš ještě ujet dalších 100 km? vracíš se do garáže? :o))))
|
|
|
No, já to řeším tak, že chvilku počkám, zavolám manželce a ta mi přistaví vhodný vůz, nevhodným se vrátí domů.
|
|
|
Ty na takoveto situace nevyuzivas garazmistra? :-o
|
|
|
Je to socka, nemá na něj :D
|
|
|
Hele a něco krom těžkejch a slabejch krámů bys v baráku neměl? Myslím tím něco, co bys jednou zkusil a už nikdy nechtěl jinak.
Nějak mi z toho tvého výčtu leze, že znáš jen šedivý průměr, který nevyniká v ničem a tedy nestojí za to, aby člověku tak nějak přirostl k srdci. Proto mě tvá (nejspíš jen virtuální) rozežranost nechává úplně klidným.
|
|
|
To je v pořádku. Pevně doufám, že tě stejně nenechala v klidu D-Feho automobilistická nenažranost. Ta totiž, obávám se, nebyla jen virtuální. (Očekávám silný verbální výboj za svého guru. Neodfláknout, olízni mu tu řiť pořádně. )
|
|
|
Protože jsi asi chyběl, nezjistil jsi, že podezírat D-F z automobilové nenažranosti je podobné jako podezírat z ní třeba veteránistu.
To, že má někdo jeden vůz na všední den a druhý si piplá v garáži přece není nic neobvyklého (aspoň v mém okolí). No a že má každý člen jeho domácnosti k dispozici svůj vůz (nikde není napsáno, že všechny jsou D-F) také není zcela neobvyklé - spíše naopak.
Nevím, jestli ti budou osobní útoky na mne něco platné v tom, že svůj veskrze idiotský příspěvek se najednou snažíš obrátit v nevážnou připomínku.
Až tedy budeš někdy v budoucnu někomu "nastavovat zrcadlo", zkus to udělat tak, abys u toho pak nebyl za vola, hm?
|
|
|
nechápu, proč se do JL navážíš. ve svém komentáři projevil nadprůměrné porozumění, konzervativně-pravicový pohled na věc a pouze se pozastavil na neúměrnou formou spořivosti d-f.. a kromě toho věrný svému dlouhodobému postoji řádně strážil tradiční hodnoty - mít vhodný vůz pro každý účel je velmi odpovědné a ostatíí by si z JL mělli vzít příklad !!
|
|
|
Je to zcela logické a vysvětlitelné na základě freudovské analýzy. Jak všichni víme, Honza má jen motorku a žlutýho angličáka. JJ má, alespoň virtuálně 11 aut. Když je postavíme do řady za sebou, zjistíme prostým pohledem, že to má Honza MNOHEM kratší. A to klíč k jeho komentáři. Malej vercajk.
Osobně plánuji z toho důvodu koupit nějaký vojetý mondeo f kombajnu, f skorodvoulitru. Né že bych si potřeboval prodlužovat pero, jako někdo, ale rodina se rozrůstá. Původně jsem chtěl starýho formana, ale jak jsem tak koukal, je nejen f kombajnu, ale taky ve většině případů f korozi. Víc jak 100k do auta nehodlám investovat, když bude stát furt na parkovišti.
|
|
|
|
A co tím chceš naznačit? Že JJ nemá auto? Nebo že má malej vercajk? :D
|
|
|
|
Hele a něco krom těžkejch a slabejch krámů bys v baráku neměl? Myslím tím něco, co bys jednou zkusil a už nikdy nechtěl jinak.
Nějak mi z toho tvého výčtu leze, že znáš jen šedivý průměr, který nevyniká v ničem a tedy nestojí za to, aby člověku tak nějak přirostl k srdci. Proto mě tvá (nejspíš jen virtuální) rozežranost nechává úplně klidným.
|
|
...k tej thalii: mali sme ju cca dva tyzdne doma cisto novu z autosalonu, dokonca sme pod nu spravili cisto novu zamkovu dlazbu pico aby na zatravnovackach nevypadala jako farm tractor...
...no a teda po tych dvoch tyzdnoch sa jako pod dvojtyzdnovym autom na jako dvojtyzdnovych dlazdickach objavila jako nova olejova skvrna...
...servis, spojka v hajzli, tyzdnova zarucna oprava...
...potom bol vecne dodrbany snimac otaciek na klukaci, tudiz auto startovalo podla nalady a bolo teda podstatne naladovejsie jako moja frajerka...to uz je co povedat...
...tak slo pekne po dvoch rokoch k hajzlu a boli sme radi, ze sme ho predali za polovicu...
...nahrada? Fiat Stilo s osidenym chrochtlom o 80 konoch...
...o motore sa nema zmysel bavit, uz len preto, ze chces benzin - o jedna sestke som zatial pocul len chvaly, udajne to je velmi spolahliva jednotka a na pomerne tazke stilo staci...
...priestor genialny, nebuchas si hlavu, oproti novemu a v podstate aj staremu bravu krabica, ale priestranna...tazky chrochtel sposobil logicky vacsiu namahu prednej napravy, cize tam boli menene ramena, tlmice a brzdy, neskor loziska...auto ma na tachaci cca 80tkm, ale bolo dovezene z rakuska a nepochybujem o tom, ze bolo stocene (v case kupy malo 30tkm a tri roky - kto si kupi chrochtel aby s nim nabehal rocne len 10tkm???)
...auto hodnotim kladne...
|
|
|
...z Tvojho vyberu by som bral asi tu alfu...
...ma to imidz, genialny motor a za tie prachy...
...a ze je to vychadzajuci model?ma aspon vychytane muchy, radsej si kupim vychadzajuci model, ktory ma uz vsetko na poriadku jako novinku, na ktorej sa este dva roky budu robit upravy a opravovat kadejake chyby, nie?
|
|
Sice je to trochu mimo clanek, ale zajimalo by me jestli mate nekdo nejaky zkusenosti s reklamacema u prodejcu aut. Preci jen je to rozdil vracet penize za zbozi treba TV za 20.000,- a vracet za auto 500.000,-. Myslim si ze budou prodejci delat vselijaky kejkle aby nemuseli dostat obcanskymu zakoniku. Nebo je situace uz tak vyzrala ze se k zakaznikum chovaji ferove a pak si to vyrizuji s oddavatelem/vyrobcem ?
Napada me treba takova situace kdy dojde k reklamaci zakaznika - neshoda s kupni smlouvou v prvnim pul roce rekl. lhuty (muzu pozadovat opravu nebo vymenu veci-rozhopdnuti je na me, pokud prodejce nemuze vyhovet tak muzu chtit vraceni penez nebo slevu...).
Co treba 3 vady najednou, opakujici se vada (opakujici se muze byt už podruhe...) - to vsechno muzou byt duvody pro vraceni penez.
Jednou jsem videl v TV zastupce českého zastoupeni Renaultu a i Peugeotu - a ti panove me rozhodne nepresvedcili ze nas zakaznik nas pan.....
|
|
|
z hlediska zákona není rozdíl mezi koupí osobního auta a třeba televize. musí však vždy jít o vztah mezi podnikatelem a osobou, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, protože jen v takovém případě se aplikuje občanský zákoník a povinná záruka v něm obsažená, v jejímž rámci by mělo jít, při splnění stanovených podmínek vůz vrátit. v praxi jsem se s tím nikdy nesetkal a prodejci dělají vše proto, aby k tomu nedošlo. slyšel jsem ale o případech, kdy se s nimi někdo o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz soudil, a to v souvislosti s několikanásobnými nicneřešícími opravami vozu značky renault, dokonce o tom snad bývaly i nějaké www stránky.
pokud si někdo kupuje auta jako podnikatel, je vztah upraven obchodním zákoníkem, kde víceméně platí, že to, co si strany dohodnou, to je.
|
|
|
Měl jsem případ, kdy klient koupil jako "občan" nového Passata cca za milion a během půl roku ho měl šestkrát v servisu. Po šesté se naštval a předal jim ho spolu s písemným odstoupením od kupní smlouvy. Bohužel si ho sepisoval sám, takže tam měl nějaké menší vady a prodejce kupní cenu vrátit odmítl. Došlo to až k soudu, který nakonec dal v plném rozsahu za pravdu nám, ačkoliv prodejce mj. požadoval, aby se od kupní ceny odečetla amortizace za toho půl roku, kdy klient auto užíval. Soud to odmítl s tím, že je povinností prodávajího dodat věc bezvadnou, odpovídající kupní smlouvě a že pokud tuto povinnost nesplní, nemůže se domáhat toho, aby následky jejího porušení nesl kupující.
Jak ovšem napsal pivko, tato úprava neplatí v případě, kdy si podnikatel i jako fyzická osoba kupuje auto "na firmu." Právní vztah se v takovém případě řídí obchodním zákoníkem a mezi stranami platí to, co si dohodnou: v praxi tedy obvykle všeobecné obchodní podmínky prodávajícího, které bývají dost jednostranně zaměřené:-)
|
|
Nevim, ale skoro mi přijde že DFENS má krizi středního věku...přemejšlet o těhle konzervách mi přijde skoro až zvrácené...v celém članku není ani jediná zmínka o bezpečnosti...btw clio 1,2 je všechno možný jenom ne dobrý auto...ale uznavám že si najde místo mezi sociálně slabšími....
|
|
|
...ak sa to clio vyraba v turecku presne jako aj thalia, je to stejny pruser a nechcel by som to ani zadarmo...
...auto, ktore je v servise viac jako na ceste...
...ako vravim, u mna by to asi bola ta alfa, mozno bravo...
|
|
|
tou zemí nebude, toyota údajně dosahuje lepší spolehlivost ze své továrny v turecku, než z továrny v anglii.
|
|
|
Koukám, tady z toho všichni dělají neskutečnou vědu. Vždyť je to JEN auto a ne umělej kloub! Nebudu ho mít celej život, můžu ho kdykoli nahradit jiným autem a nemusím ho mít vůbec a i přesto mohu dále fungovat. Nemá pro mě proto reálně význam přemýšlet o spolehlivosti, protože tři roky je obvyklá záruka a déle než čtyři roky jsem zatím žádný nový auto neměl. Bezpečnost je mi taky fuk, protože si kupuji auto proto, abych jezdil, a ne proto, abych naboural. Kromě toho, jestli si někdo myslí, že počet hvězdiček v testu NCAP je vypovídající veličina o chování auta při nárazu, tak se silně mýlí. Také je mi totálně u pr* image značky, protože je to pro mě zase jen dopravní prostředek a nikoli nástavec na brko. Je třeba vnímat auto jako pračku, myčku nebo tak něco.
|
|
Zdravím Vás,
jen jsem chtěl dodat srovnání s Leonem, fiat na videu má 120hp. http://www.youtube.com/watch?v=FQdo39Znr7U
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek mobility.2008
|