Komentáře ke článku: Humlova kontrola vraků (ze dne 23.03.2013, autor článku: D-FENS)
Přidat nový komentář
|
Článok je úplne jasný, niet čo dodať... Zaujala ma však jedna polveta: "...nefungující STK a obrovská korupce stojící za nimi". TOTO je niečo, čo je skutočným a nebezpečným problémom, nie Humlove hovadiny o kontrole havarovaných áut. Štatisticky vzaté, po cestách sa pohybuje ohromné množstvo korupciou technicky "spôsobilých" časovaných mín... nepochybujem, že toto STK malo: www.novinky.cz/vase-zpravy/moravskoslezsky-kraj/karvina/2214-15868-slovak- ridil-kamion-ktery-nemel-brzdy.html Vždy kritizujem skôr do vlastných radov, ale nepochybne sa s nami po cestách vozia tisíce českých i slovenských nákladných a osobných vozidiel v rovnakom štádiu...
|
|
|
V prvé řadě je třeba si uvědomit, že zatřepáním přední nápravy na STK se nezjistí, že se auto nerozpadne. A kamion bez brzd STK neprojde ani s pětistovkou v popelníčku, navíc kamiony STK absolvují každoročně. Já bych spíše chtěl vědět, jaká je skutečná příčina nehod "zaviněné" technickou závadou. Kolik procent z toho tvoří odpadlé kolo a kolik procent rozpad nápravy, nefunkční brzdy, apod.
|
|
|
A není ono to spíš tak, že ten, kdo je takovej mamlas/ sebevrah/ whatever, že vyjede na silnici s dvacetitunovým monstrem, co nebrzdí, nesvítí, kropí asfalt litry provozních náplní a vůbec se porůznu rozpadá v míře větší, než je nějaká minimální únosná (jasně, v každém starším stroji občas jebne, něco odpadne nebo přestane fungovat, ale nesmí to být moc často a nesmí to být bezpečnostně nezbytné systémy typu celá náprava), je prostě člověk, jemuž je zkrátka předurčeno skončit v pangejtu, ať STK má, nebo ne?
|
|
|
I s ohledem na váš další komentář nejsme ve sporu. Jen by teda při tomto nedobrovolném ukončení jízdy nemusel sundat někoho neviného.
|
|
|
To je bolestivě pravdivý postřeh. Tak už to bohužel chodí, že někdo něco zvorá, protože je blbej a někdo úplně jiný na to doplatí třeba i životem. Stává se to běžně a mimo oblast motorismu, soukromě držených palných zbraní a podobných ostře sledovaných témat z toho nikdo nedělá žádnou extra vědu. Od bezmozka, co je schopen vyjet do provozu s vozem, co nebrzdí, střílet jen tak na blint do vzduchu a neuvědomit si přitom, že co letělo nahoru, musí zákonitě letět taky dolů, nebo smontovat lešení pomocí ani ne poloviny předepsaného počtu svorníků je asi prostě těžké čekat nějakou míru uvědomění si odpovědnosti za bezpečnost svoji i všech ostatních.
|
|
|
nevím, jak náklaďák, ale osobák neprojde. Jednou se mi to stalo, uplacená technická, jen jsem netušila, že brzdy moc nefungují. Na technické se mi omluvili s tím, že to pustit nemohou. Já jsem to ani nechtěla, protože raději jezdím s funkčními brzdami, přece jen se mám ráda.
|
|
|
No vidis, ja som presiel ->
zadne brzdy boli seknute (chybny rozdelovac brzdneho ucinku), vedel som o tom, technik ma upozornil ze si to mam spravit...
spravil som to dalsi rok v lete pred dovolenkou.
btw. v beznom brzdeni som rozdiel nezbadal po oprave a jazdim dost `komotne` takze na ine neprislo - a kvoli pokutujucim buzerantom proste na tu STK musim, aj keby som neplanoval najblizsie mesiace jazdit, tak si privyrobia STKckari :o)
Jednoducho v zime sa mrdat s opravou auta nebudem a diel z USA tiez chvilu trva...
|
|
|
To se mi jeví jako nezodpovědnost. Je fakt, že zadní brzdy obecně téměř nebrzdí, když mi na osobáku zadní brzdy brzdily asi čtvrtinou funkční plochy kotouče, tak se to prakticky projevovalo pouze tím, že téměř nefungovala ručka, tažená na zadek. Na druhou stranu jsou brzdy jedna z mála věcí na autě, která by zcela bezpodmínečně měla fungovat na sto procent, a ne jen tak nějak ze dvou třetin s tím, že to bohatě stačí, protože ten systém je násobně předimenzovaný (což nepochybně je). Pak se člověk dostane do nějaké atypické provozní situace, a nestačí se divit. Mně se to povedlo, když jsem naložil plnýho kombíka krámů, takže auto najednou ztěžklo o pár set kilo zejména vzadu, a pod Štěchovičákem, který normálně ubrzdím motorem, jsem voněl obložením jak utržený nákladní vlak a poklice div neodkapávaly z disků.
|
|
|
Ano suhlasim, aj preto som sa nato `nevykaslal` ale pred dovolenkovou cestou cez balkanske hory som to v klude opravil...
No zas tvarit sa ze auto je nebezpecne ba dokonca nepojazdne je uplne nahlavu - stupidny zakon si dokonca predstavuje absurdnosti ako odniest auto do sevisu odtahovkou a pod.
P.S rucna bola OK, je ovladana lankom a nie hydraulicky...
|
|
|
Já ještě vidím jeden opačný problém. Jednou njsem technickou neprošel kvůlivá extra vážné závadě: nefunkční jedna žárovka osvětlení RZ. Samozřejmě, že jsem to pořešil tak, že jsem chlapovi řekl ať 5 minut počká a žárovku vyměnil, ale může mi někdo říct, čím je nefunkční osvětlení RZ nebezpečné osádce vozu nebo okolí?
|
|
|
Je to nebezpečné tím, že policajti nevědí, koho mají v noci nabonzovat za vysokou rychlost v obci. :D
|
|
|
Pravdaže, došlo by k fatal erroru a švestkám by explodoval mozek. A kdo to má potom uklízet?
|
|
|
To nechápu. Uklízet co? Implodované vakuum se uklidí zcela samovolně, při troše štěstí dokonce i vyluxuje prach v přilehlém okolí.
|
|
|
No a co s těma zpocenýma čepicema?
|
|
|
Ty to vtáhne dovnitř do té miniaturní černé díry, slapové síly je roztrhají a extrémní gravitace je zároveň slisuje na hustotu litého betonu, takže po vysypání obsahu na silnici (spodním koncem černé díry) je čerstvě vyštěrkováno. Taky se ta hmota dá použít místo vyvažovacích olůvek, ale bohužel ten smrad jak sedlo z vosla způsobuje, že po větru není poznat, blíží-li se Porsche Cayenne nebo hovnocuc na platformě PV3S, což mělo za následek značnou nepopularitu tohoto materiálu.
|
|
|
Vycházeje z toho, že systém STK by stejně neposkytoval prakticky použitelný výstup, i kdyby fungoval přesně tak, jak fungovat má (což je společná vlastnost drtivé většiny státem řízených systémů), bych řekl, že korupční praktiky na STK jsou z čistě technického hlediska výrazně menší problém, než se obecně soudí. Těch kamikaze, schopných vyjet do provozu s autem, které má koupenou STK a přitom nebrzdí na tři ze čtyř kol, jistě nebudou tisíce, ostatně i skutečnost, že o každém jednotlivém takovém případu se dočteme v novinách, naprosto jasně naznačuje, že jde o jednotlivé případy ročně. Normální lidi sice většinou mají auta, která jsou zjevně nebezpečná, protože z nich kape olej rychlostí půl litru za rok, mají děravý výfuk (což mi nikdo nebyl schopen vysvětlit, proč je "nebezpečná závada") a v některých případech jim dokonce nesvítí lampička nad SPZ, což už je opravdu extrémní ohrožení provozu, ale viděno optikou reálného života a ne optikou obsedantního omezence z STK jsou taková auta provozovatelná zcela bezpečně.
|
|
|
korupční praktiky na STK jsou z čistě technického hlediska výrazně menší problém, než se obecně soudí
Z čistě technického hlediska je to asi opravdu šumák. Podle toho, co se ke mně doneslo aby nemohli korumpovat, tak nějakou chytrou kontrolní hlavu napadlo, že stanoví procento vozidel, která prostě nesmějí projít. Takže pokud už kvótu překročí neprojdete za oloupané barevné žárovky, nefungující ostřikovač zadního skla, neúplnou lékárničku a podobné důležitosti.
|
|
|
No tak zrovna lampička nad RZ by svítit opravdu měla, abyste pak nemusel někomu vysvětlovat, že vás srazilo (třeba na kole) takové nějaké tmavé auto... Prostě osvětlení je základ, dneska s těmi celodenními LEDkami to trochu dost podělali, jakmile se setmí, zapčne pršet nebo sněžit, půlka aut si na normální světla nepřepne, takže jim vzadu nesvítí vůbec nic a vpředu pár čínských LEDek, kdy ale parkovačky by nadělaly víc práce. Celkově pak to na silnici dneska vypadá hrozně, nesvítící mezi svítícíma je větší zlo, než kdyby nesvítil nikdo - pokud se nepletu, tenhle pokus s celodenním svícením v rakousu odpískali, ne?
Jinak ovšem souhlasím s tím, že tyhlety kontrolní STK buzerace buzeracemi jsou a že o bezpečnost tu nejde ani trochu.
|
|
|
Jsem zas toho názoru, že lampička nad RZ je k ničemu, neb bývá zpravidla zasviněná zejména v zimním období spolu s RZ takřka neustále. Dojíždím do práce lehce přes 100km a i kdybych myl auto denně, tak by tomu tak bylo. Při správné konstelaci rozsoleného bordelu na silnici se RZ nedá přečíst po ujetí pár desítek km.
V Rakousku je stávající stav takový, že je na každém, zda bude za nesnížené viditelnosti svítit nebo ne, důvodem je to, že do části aut nechali jejich majitelé v době, kdy tam bylo celodenní svícení povinné, doinstalovat automatické rozsvícení světel. Jezdím tam poměrně často a za pěkného slunečného dne asi polovina aut nesvítí, což ničemu nevadí, naopak se tam cítím na silnici ještě o fous lépe než u nás.
|
|
|
Jak moc se RZ sviní, záleží na tvarování zádě vozu a na výšce umístění RZ. Možná by zdejší diskutéři (včetně vás) mohli doporučit konkrétní modely a karosářské varianty aut se samosvinící fíčurou :-).
|
|
|
Nejjednodušší je RZ prostě nemýt. Na jednom autě mám nalepené archivní mouchy z roku 2009. Jednou se pan policajt tázal, jak je možné, že je celá karosérie čistá, zatímco RZ málem nečitelná. Odvetil jsem mu, že RZ patří státu, mně je pouze přidělena a že nemám nic proti tomu, aby ji umyl sám. Tím pohovor skončil.
Jiný praktický způsob představuje houbička na nádobí Scotch Brite nebo podobná. Tou se naopak RZ vydrhne. Fólie se tím rozruší, písmena se částečně setřou a taková RZ je extra náchylná ke špinění, protože na fólii lépe drží svinstvo.
|
|
|
§ 125c
Přestupky
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích
a) řídí vozidlo,
...
2. jehož tabulka registrační značky je zakryta, nečitelná nebo upravena anebo umístěna tak, že je znemožněna nebo podstatně ztížena její čitelnost, nebo
...
Zřejmě jste jen měl štěstí na blbce.
Mě nepřestává udivovat, jak si z pravidel (záměrně neříkám ze zákona) vybíráte jen to, co se vám hodí. To pak ale hra přestává být hrou.
|
|
|
Já mám štěstí na blbce furt.
Řešíte podmínku nezákonnosti, tak to dělá většina policajtů, nicméně je potřeba ještě vypořádat zavinění. A zavinění nám tam co? Zavinění nám tam chybí. § 2 zákona č. 200/1990, neb registrační značka byla před jízdou samozřejmě čistá, dvakrát jsem to kontroloval, a že se během jízdy zašpinila, není ani úmysl, ani nedbalost.
|
|
|
Pak ale normálně lžete, to vám nevadí?
Já vím, že ta pravidla silničního provozu jsou na dvě věci, ale myslíte, že jejich porušováním se něco změní? No, ona to vlastně vůbec není otázka. Chci jen říct, že kdyby vy a vám podobní přestali dělat z provozu divoký západ, pak by bylo možné poukázat na to, že tu či onde je něco debilně značeno nebo nelogické, nesprávné či nebezpečné. Ovšem jelikož si stejně každý na silnici dělá co chce, o to laxnější je přístup strážců pořádku (i těch, kteří k policii nastupovali s dobrými úmysly) a o to větších buzerací se pak nám všem dostává, abychom se trochu přiblížili normálnímu stavu. Tak kupříkladu retardéry - být by nemusely, ale jelikož se ví, že podle značek "stejně nikdo nikdy nejezdí", tak naděláme překážek. Radary to samé, na R46 zvedneme svodidla o další metr, rychlost omezíme na 100, aby se tam těch 130 jezdilo a podobně. Máte na věc příliš jednostranný pohled, bohužel, protože jinak se mi vždycky zdálo, že lidi z tohoto serveru by měli dostatečnou sílu na to, aby skutečně něco dokázali zmenit k lepšímu a ne se tu jen předváděli v tom, kdo má větší koule a umí se systémem líp vyjebat.
No, jezděte si jak chcete, jen se pak blbě nedivte, až si jinej pojede taky tak, jak chtěl on.
|
|
|
Hele, zvolte si laskave nejake jine pismenko.
|
|
|
heh, uz mi to zacinalo byt divne, obaval som sa ze Q absolvoval trojnasobnu lobotomiu :D
|
|
|
Kterou si prováděl svépomocí...
|
|
|
Nezlobte se, ale činíte systémové závěry s rozhledem skoro rotného.
Základem vládnutí je udržení jakési akceptovatelnosti nařízení. Čím více je to zaplevelené debilitami a aktivněji vymáhané, tím je pravděpodobnost akceptace menší. A jak se ztratí akceptovatelnost, tak máme rudou anarchii, divoký západ byl oproti tomu románová selanka.
Tj. jestliže dám na roveň špinavou SPZ, 14 dnů nezaplacení ručení, a nějaký závažný přestupek (např. nedání přednosti), nelze se divit, že hold se bude vojebávat. A dokuď se "tam nahoře" nedojde k poznání, že nesmyslné povinnosti a represe nikam nevede, tak se to nezmění.
Ještě lepší kapitola je jak si ze zákona přivydělat (zimní gumy, STK, zóny, blokové čištění a podobní paraziti)
|
|
|
1. "delat z provozu divoky zapad" je vejzblept hodny mentalne postizeneho.
2. namitat nelogicke, nespravne a nebezpecne znaceni muzete i kdyz si "z provozu divoky zapad" nekdo dela, jsou to dve zcela nesouvisejici veci.
3. "normalni stav" je co? Podle mne jezdit, nebourat a zbytecne neomezovat ostatni ucastniky silnicniho provozu. To patrne naprosto drtiva vetsina tech "co si z provozu delaji divoky zapad" cini. Naopak ti spravedlivi, co chteji normalni stav, predstavuji jednu z nejvetsich komplikaci v provozu. Retardery byt nemuseji ani pokud ridici jezdi podle vlastniho usudku, stejne tak radary apod.
4. silu neco zmenit? proti takovym, jako jste vy? Bohuzel, vas tupcu je vetsina.
|
|
|
Podepisuji do posledního písmenka. Ročně najzdím kolem 50k km a musím říct, že se raději potkávám s vyznavači mediálního "divokého západu", protože jsou to většinou ohleduplní a vyježdění řidiči. Nejhorší je setkání s ovcí, která jezdí bezpečně tak, jak to přece psali v novinách/říkali v televizi.
|
|
|
Q-Q:
promiň, dokončím to tu pod stejným nickem
root:
No, klidně mne označte za retardovaného, jsem zvyklý na ledacos. A klidně si tu dál přitakávejte, klidně se trumfujte v tom, kdo jste větší borec a kdo máte víc naježděno. Já netvrdím, že to za volantem neumíte, že na okruhu nebo při jiných závodech byste mi to nenandali. Ale tohle prostě nejsou závody. Možná jezdíme každý po jiných silnicích a dálnicích, když vám to tak nepřipadne, ale vaše věta:
"nebourat a zbytecne neomezovat ostatni ucastniky silnicniho provozu"
je skutečně pravdivá, bohužel realita má do neomezování hodně daleko. Už jsem to tu psal - levý pruh je imrvére zablokovaný těmi, co spěchají (zkuste si předjíždět povolenými rychlostmi), prasečinek typu myška zažívám také několik denně (abychom se pak u semaforu sešli a rozdělili), parkujete též kde si myslíte, že nikomu nezavazíte, ale opak je pravdou, ten metr a půl někomu fakt nestačí, ... a spousta dalších situací, které vám evidentně nedochází. Zrovna před chvílí mě, t.č. chodce, málem přejel debil, co předjížděl autobus přes plnou čáru a na přechodu. Jo, asi chudák spěchal za nemocnou maminkou do nemocnice, nebo vypnout plyn nebo tak něco... Ale určitě to měl pod kontrolou, však žiju, no ni? A mohl za to ten autobus, protože ho omezoval v rozletu. Pokud vám vadí označení "divoký západ", tak se omlouvám, ale lepší mě nenapadlo. Ono desperátům tamní stav také vyhovoval.
Celkově se ale nechci pouštět do přílišných výtek, jen se prosím zamyslete nad tím, že bezohledností není jen to, že někdo nedovolí průjezd vám, ale že i vy nedovolíte průjezd někomu jinému. Na silnici se pohybují různé typy vozidel, s různými rychlostmi, různými hmotnostmi a výkony - zkuste si to někdy třeba i s něčím větším, než je vaše 4x4. A znovu opakuju, že k lepšímu se to tímhle stylem nikdy nezmění. Tím i tak nějak končím v tomhle vlákně, dál už by to bylo stejně jen o emocích. Hezký večer.
|
|
|
za situaci na přechodu si můžete sám. Máte se rozhlížet a přecházet opatrně, zvláště když vám ve výhledu brání autobus. Nikdo jiný to za vás neudělá a žádný předpis to auto nezabrzdí. Nechápu, kde se tohle pořád bere, když jsem byla malá tloukli do mě horem dolem, že když přecházím musím si dát pozor nebo chvíli počkat nebo přejít jinde. Teď se zřejmě učí, že se člověk-chodec navalí do silnice a ať si to pitomci za volantem řešej jak uměj a kdyby to nevyšlo, tak si chodec s pocitem zadostiučinění lehne radostně do rakve.
|
|
|
Ano, a máme tady zase tu debilní argumentaci, na kterou jsem tě už upozorňoval několikrát, ale říct si furt nedáš.
1. přecházející chodec si za popsaných okolností měl dávat pozor, je ovšem otázka, zda vůbec mohl předjíždějícího včas vidět. Jestli ti ale přijde normální a přiměřené, že chodec má čekat, že vozidlo, který ho pouští, začně někdo předjíždět a ještě k tomu na přechodu, asi žijem každej v jiným světě.
2. Předjíždějící je za popsaných okolností prase non plus ultra, kterýmu bych nedal ani občanku, natož řidičák. Za tohle jsou papíry v čistírně a IMHO zcela správně.
Ale hlavně, bod 2 platí zcela bez ohledu na bod 1, což je přesně to, co ty furt nechápeš, nebo spíš nechceš chápat.
|
|
|
Porad mate v predpisech, ze chodec je povinnen dat prednost vozidlu, ktere nemuze pred prechodem bezpecne zastavit (coz dava smysl i pri aplikaci teleologickeho vykladu zakona). A nikde neni napsano, ze na prechodu pro duchodce plati zakaz predjizdeni.
|
|
|
Přechod pro chodce je místem, kde předjíždění zákon výslovně zakazuje.
Já si popsanou situaci představuju tak, že autobus se normálně blížil k přechodu, možná pouštěl, možná byl ještě daleko tak, že šlo přejít a v tom někdo za ním vyrazil na předjetí. A to jsem bohužel už taky párkrát v reálu viděl. A trvám na tom, že někdo takový si o ty papíry přijít zaslouží.
Pokud je zde pan neregistrovaný, možná to osvětlí.
|
|
|
Mate pravdu, ze to zakon zakazuje. Bohuzel. Ale je to i tak sporne, je tedy zakazano predjizdet na ctyrproudovce, kde je prechod pro chodce, po nemz nikdo nejde (a obvykle nechodi, jako treba u te pumpy u Cukraku)?
Na druhou stranu, nelze predjizdet vozidlo, ktere stoji na miste. Nejedna se tedy u autobusu, ktery stoji a pousti chodce, o objizdeni prekazky v silnicnim provozu?
|
|
|
Na čtyřproudovce v obci by nešlo o předjízdění. Vozidlo, které pouští chodce není překážkou v provozu, boha jeho, kam na to chodíte? :o)
|
|
|
Fakt. Ne.
To, že vozidlo pouští chodce je plněním zákonné povinnosti, což už z povahy věci vylučuje, aby takové vozidlo bylo překážkou v provozu. Naopak, je to zcela standardní součást provozu.
|
|
|
Pokud to byl bus stojící ve stanici, pak nikoho nepouštěl. A pokud tomu tak bylo, dá se předpokládat, že bus také nestál na přechodu, takže předjíždění na něm také padá. Jediné, co by z povídky zbylo, by byla ta plná čára.
|
|
|
Tak, že si to pan neregistrovaný vymyslel, taková možnost tu je samozřejmě vždycky :o)
|
|
|
tak teda opravdu naposledy, ale opravdu jsem vás považoval za rozumnější, teď vidím, že jste jen parta zastydlejch puberťáků:
- autobus přijíždějící zprava projíždí přes přechod pro chodce, zleva nejede nic, před přechodem zprava plná čára, zleva křižovatka, v okamžiku, kdy je autobus na přechodu a jelikož zleva nic nejede, chystám se přejít, ale zprava, v protisměru (předjíždí jedoucí autobus přes plnou až na přechod a po něm) debil v osobáku.
- stejnou situaci jsem tam zažil už jednou, tehdy to bylo z pozice řidiče asi 4. auta za autem, který bylo před tím samým přechodem předjeto (jiným debilem), který už cestou k přechodu stihnul několik myšek*. Tehdy byly dokonce zapnuté semafory, takže ten přechod projel navíc na červenou
- další situaci na přechodu - ráno, před začátkem vyučování, u přechodu u školy, dokonce hlídal střážník MP, zbytečně, auto zastaví, aby pustilo chodce (sorry, ale jo, byly to děti), před přechodem plná čára plus šrafování. Debil v černým golfu, druhý auto, to vzal přes plnou, šrafy, zebru a naštěstí ne přes děti, který tam byly teprve jedním krokem. Já byl 5tý v řadě.
- další - zastavuju já, paní s děckem už z dálky a delší dobu čeká. paní se rozchází, debil v BMWX3 si říká, co zpomaluju a po kolejích (tram) předjíždí (mě). Vidím v zrcátku, troubím, paní zastavuje.
- já samozřejmě koukám a přejet se nenechám, ale ty pravidla prostě nějaký smysl mají - to už rovnou nerespektujme barvy na semaforu a nic, prostě každej má dávat pozor (tvrdíte vy).
- ano, opravdu se před přechodem musí zastavit, zastavilo-li v druhém pruhu jiné auto
- ne, chodec sice nemůže skákat pod auto ani na přechodu, ALE řidič nesmí ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce
- *myška - je několik druhů myšek - a opět, asi to chce víc jezdit, abyste si nějakých všimnuli, mně vůbec přijde, že jezdíme každej v jiný zemi, pro vás je všechno upe v pohodě, nevidíte problém... Když tuhle lilo jak z konve, půlka z vás taky neviděla problém a dál valila v levým čumák na prdel, abysme pak o kilometr dál všichni stáli a ještě navíc zjišťovali, jestli v té hromadě plechu, vody, kouře a trsátek jsou všichni OK. V té vaší zemi se nehody nestávají, takže tím vás nudit nebudu. Stejně za to mohl ten, co jel pomalu....
Takže myška - například jedu městem a nehodlám se lepit čumákem na prdel a přiskakovat po pěti metrech dál a dál (trochu špička). Ledva nechám mezeru na délku jednoho vozu, šup, jste tam. Blinkr samozřejmě nahovno. A myslíte si, jak jste s ostatníma vyjebali, že budete vepředu dřív. Jo, to budete. ještě pár přískoků a ti za váma budou stát za váma na červenou. A to je podle vás ohleduplnost? Máte tochu bordel v pojmech. Tohle je NEohleduplnost. To je něco jako předbíhání ve frontě.
- dálnice - najednou tu budete každej tvrdit, jak si jezdíte na pohodu 110, 120 - jo, možná tak na té R46, kde je ale od Olomouce do Vyškova 100 a někde 80. Tam to fakt platí. Naprostá většina na pohodu 120. Na nájezdech (bez připojovacího pruhu) pak docela sranda (pro ty, co mají najet), trefit se mezi kamiony, co jedou tak 95 a nemají kam uhnout, neboť levej ucpanej váma. Můžou šlápnout na brzdu... však dát přednost znamená neohrozit, omezit můžete. Takže ale ve výsledku ti, co jeli podle pravidel, musí počkat, až vy frajeři uhnete z cesty a pak teprve jim dovolíte jet dál. Že každý vozidlo nemá schopnost tu rychlost nabrat stejně rychle jako vaše 4x4, to už ale vůbec nemá cenu zmiňovat.
Nelžete, že tam, kde je 130, jede v levým (a trvale v levým samozřejmě) jen sem tam někdo. Opravdu už s tím lhaním přestaňte.
Prostě si z pravidel vybíráte, co se vám hodí a doplňujete tam to, co tam není. Takhle hrávají hry malý děcka. Vám by vyhovovala anarchie, ale ve skutečné anarchii byste neměli svý jistý, na to nezapomínejte. Takhle se na silnici cítíte jako lišky v drůbežárně...
A tímhle příspěvkem už opravdu končím. Zklamali jste mě. Cyklostezky se dál budou stavět, skutečně buzerační překážky a omezení budou dál přibývat, prostě k lepšímu nezměníte vůbec nic...
|
|
|
Já nevím, ale z vašeho popisu vyplývá, že na přechodu je autobus a vy zároveň začínáte přecházet. Za autobusem jelo evidentně auto. Neměl jste náhodou vyčkat, až bude přechod prázdný, případně někdo před ním zastaví?
"- ano, opravdu se před přechodem musí zastavit, zastavilo-li v druhém pruhu jiné auto"
platí u více jízdních pruhů v jednom směru.
Nechávat v kolonách ve městě "bezpečnou" mezeru na auto a více, je také velmi ohleduplné.
Vy potřebujete najet na dálnici, vám to nejede, ale řešit to za vás mají ti s fuj 4x4. Bravo!
|
|
|
A zde je krásně vidět, že tahle diskuze už nemá cenu:
- zleva nejelo nic - a já sám, jako řidič, mám opravdu rád, když mě chodec, přecházející zleva (kde mu nic nejede), donutí na druhé straně zastavit a ještě se dvakrát pohledem zeptá, jakože zda už opravdu ano, může přejít - přitom jsem ho viděl už 100 metrů daleko, zvolnil a doufal, že než tam dojedu, už bude dávno v prdeli
- vím, co stojí v zákoně, tohle tu nadhazoval někdo jiný v diskuzi, při vašich špekulacích, jak to bylo a že to ani možná nebylo
- nechávat bezpečnou mezeru znamená, že jak píča nebudu skákat brzda plyn, aby mi tam náhodou nějakej debil nenajel, samozřejmě že to auto předemnou dojedu, ale ne hned, navíc je vždy daleko lepší kolonu rozpohybovat raději pomalu, než jet v ní brzda plyn, kupříkladu na dálnici by bylo úplně nejlepší při dopravní zácpě zastavit, nechat ostatní odjet do dáli a pak se pomalu rozjet - což ovšem, kvůli vám, co předbíháte, nejde, takže se jezdí přískoky
- ono, kdybyste si skusil jezdit v civilizaci (UK, USA), tak byste doznal, že je úplně normální nechat připojující se vozidlo připojit se do pruhu. Buď uhnutím, nebo zpomalením. Ovšem na našich dálnicích a rychlostních komunikacích (abyste zas neslovíčkařili) tohle většinou nejde, právě proto, že nedokážete pochopit, že ten levej je pro předjíždění a že ta maximálka na dvouproudovce (na tříproudovce je to jedno) má taky smysl, zvlášť když jsme se tak nějak kolektivně uděláním řidičáku domluvili, jak jezdit budeme. Já to zvládám i v tomhle bordelu jezdit, nemyslete si, dokonce mi to už přijde spíš vtipné, než k nasrání, ale ty silnice slouží k tomu, aby jsme se dostali z místa A do místa B a abysme se tam vůbec dostali. Na závodění si fakt zaplaťte okruh a nebo ještě líp, pokud nestíháte, přivstaňte si. Ono i u těch kamionů, jelikož naprostá většina prasí svých 95 (můžou jen a pouze maximálně 80 - což taky ví málokdo!), tak dispečeři už taky ví, co a jak se asi tak běžně stíhá a najednou by měli jet pomaleji (předpisově) a nestihli by to. Takže si upletli bič sami na sebe, ničemu to nepomohlo.
Takže vám přeju víc pohody, míň stresu a sbohem.
P.S.: ano, ty lidi ve 4x4 jsou opravdu fuj, začíná to být diagnóza
|
|
|
Plneni zakonne povinnosti vylucuje, aby vozidlo bylo prekazkou v provozu? To je ale zajimavy vyklad... :-)
Prekazka v provozu a standardni soucast provozu rozhodne neni protimluv, ale bezny jev.
|
|
|
Fakt ne? Podle mne je prekazkou vse, co by mohlo ohrozit bezpecnost nebo plynulost provozu na pozemnich komunikacich. Jestli bylo vozidlo na komunikaci ponechano ve smyslu §2 pism. z) bod ee) zakona c. 361/2000 Sb. nebo zda si tam jen tak stoji, to jaksi zezadu obvykle posoudit nelze.
|
|
|
aniž se chci míchat do -opět- plodné debaty, tak malá technická - jak lze předjíždět "na přechodu", jehož šířka je menší než můj rozvor ?
jako začít, nebo pokračovat, nebo ukončit manévr? Ukončit manévr i když není kam zastavením v protisměru nebo prostě předjížděného vyšťouchnout?
|
|
|
No on ten přechod zpravidla nevyskakuje z pankejtu, ale bývá vidět už z dálky a taky na něj upozorňujou nějaký značky. I když to tak nemusí být vždy, to uznávám.
|
|
|
Otázka ovšem zní, zda 'Q' nezaměňuje předjíždění s objížděním autobusu stojícího v zastávce. Ale to musí vysvětlit on sám, nikdo z nás u toho nebyl. Opatrně objet bus, který těsně u přechodu vykládá/nakládá živý náklad prasárna není, samozřejmě je třeba počítat s tím, že chodci se občas zpoza busu vrhají pod kola stylem kamikaze.
|
|
|
Tak to jistě. Pokud to bylo takhle, je to něco jiného. Možná jsem se nechal nezdravě unést tím předjížděním.
|
|
|
Nechci se ted hadat, ale nevznikl pred casem nejaky upgrade vyhlasky ci zakona ci tak neco, ze kdyz auto zastavi pred prechodem, tak to co ho chce predjet musi naopak zastavit taky?
A prave se to zduvodnovalo tim, ze jeden zastavi, chodec jde a sejme ho to druhe auto, ktere, rekneme ze je to i tak, mnohdy nemohl videt.
Neco takoveho mam v hlave, ale muzu se plest, mistni pravnici mi to jiste potvrdi / vyvrati
|
|
|
Na přechodu pro chodce je předjízdění zákázáno zákonem. Z toho plyne, že tebou popsaná situace by vůbec neměla nastat :o)
|
|
|
No, tak se nepletu.
A myslim, ze si prave pamatuju, ze to kdysi neplatilo a pak to zavedli.
Nebo to plati odjakziva?:-) Ja si fakt pamatuju, ze se o tom docela mluvilo v mediich.
|
|
|
to není debilní argumentace, to je prostě realita. Musíš si uvědomit, že jsou chvíle, kdy je skutečně ÚZ jen papír na vytření. Je to z toho důvodu, že jde o kejhák tobě a i kdyby mu dali papíry do čistírny, i kdyby ho zavřeli na milion let, i kdyby se u toho zabil a ještě ho zavřeli, ty budeš mrtvej nebo na vozejku. Je to samozřejmě každého boj, ale já raději natáhnu krk jak žirafa a rozhlídnu se osmkrát než si dávat hlínu na hrudník, abych věděla jaký to bude. Může se stát cokoliv, takového člověka může klepnout a pojede dál, může to být policejní auto a policajt si myslí, že má přednost, může to být řidič, kterej je sjetej nebo nalitej. Pak můžeš vzdychat, že to, že tě přijel bylo nepřiměřený, nečekaný, proti pravidlům, jenže budeš to ty, kdo zakuká. Já nechci zemřít podle pravidel, já chci přežít. To je to, co ty furt nechceš chápat.
|
|
|
Já si v podobných případech samozřejmě pozor dávám. Ale to není důvod, aby takovýmu kokotovi za to ty papíry nesebrali. Jenže pro tebe to ten důvod podle všeho je. A tam se prostě neshodneme.
|
|
|
pak nechápu, v čem je problém. Pozor si musíš dávat tak jako tak. Když někam nevidíš, je lépe tam nepřecházet. Na to není třeba zákon, předpis, pokuta, odebírání papírů. To je situace, která se výrazně lépe vyřeší sama.
|
|
|
Jak říkám, v tomto se neshodneme. To, co říkáš ty, je právo silnějšího, nic jinýho.
|
|
|
to bys z toho vyváz moc lacino. :-)
co taková tramvaj na přechodu podle zákona? Třeba situace na Vinohradské, v jednom pruhu auta a v druhém "silnější" tramvaj, zastaví, nezastaví, semele babku na přechodu nebo potluče kuželky v tramvaji . . . . . . že by zákon nebyl tak použitelný vždy? Že by někdy silnější měl přednost? ;-)
|
|
|
Tramvaj jaksi nikoho nebude předjízdět :o)
|
|
|
to jistě ne, ale vysvětluj to těm babkám na Vinohradský. "Co tooo, panáčku??" :-))
|
|
|
Ja obvykle predjizdim rychlosti, ktera je nizsi, nez povolena, protoze pokud nespecham, tak je moje rychlost na dalnici 100 - 110 km/h (a na okreskach ostatne take), parkuji na mistech, ktera jsou na zemi nakreslena a pod pojmem "myska" netusim, co si mam predstavit (asi proto, ze mi staci zapnout blinkr a obvykle mi nekdo to misto udela).
Tech desperatu bylo na "divokem zapade" mene, nez v dnesnim prumernem velkomeste, Prahu nevyjimaje. Vetsi auto jsem si vyzkousel, jestli Vam tedy bude postacovat obluda s peti napravami a hmotnosti 42 tun, ale presto nejak nechapu, co se tim, ze si to mam zkusit, snazite rici.
A k lepsimu se to menit zacalo uz nekdy kolem roku 2002, alespon v Praze, ridici proste dospeli k zaveru, ze se vyplaci kooperovat. Takze bohuzel musim trvat na tom, ze to jsou retardovane blaboly :-(
|
|
|
Vezmu to odzadu:
- dálnice: nikdy jsem neměl problém při předjíždění kamionů vjet do levého pruhu. Buď tam bylo volno, nebo to vždy vyšlo tak, že rychlejší kolem mne projel a já se za něj zařadil. Mám SUV, pro které je ideální dálniční rychlost kolem 120 km/h ( i když také umí jet rychleji, samozřejmě), takže jezdím obvykle rychlostí nižší, než je limit. Zatím s tím nikdo neměl problém. Ale stalo se mi už, že jsem jel v rychlém pruhu asi 150 km/h a dojel jsem auto, které jelo cca 125 km/h a ne a ne uhnout do pravého. Nakonec jsem ho musel předjet pravým pruhem. Ten chudák jel dále v levém pruhu svých 125 km/h a rozhořčeně blikal dálkovými, místo aby ho napadlo uhnout do prázdného pravého pruhu. Nebyl jste to Vy?
- Divoký západ na silnicích: Nemám ten pocit. Na silnicích první třídy, kudy se nejčastěji pohybuji, je provoz většinou plynulý, pomalejší pouští rychlejší, nikdo nemá problém. Ale tu a tam se mi stává, že jedu na krásné silnici první třídy ve vláčku několika aut rychlostí kolem 110 km/h a najednou se celý vláček zadrhne a zpomalí na 90. Ejhle, vpředu jede nějaký človíček nalepený ke středu silnice předpisovou rychlostí a ne a ne uhnout ke kraji a pustit rychlejší před sebe. Když ho ostatní začnou předjíždět, ještě začne rozhořčeně gestikulovat, místo aby si uvědomil, že úplně zbytečně narušil plynulost dopravy v tom místě. Přitom stačilo tak málo - uhnout ke kraji, místa tam bylo dost. Nebyl jste to Vy?
Subjektivně mám spíše pocit, že ohleduplnost řidičů v Čechách stoupá. Už hodně dlouho se mi nestalo, že by mne někdo vysloveně oprasil. Asi oba žijeme na různých planetách a jezdíme na různých silnicích.
|
|
|
s tím, že ohleduplnost se zlepšuje souhlasím. Začalo to kdysi v Praze a šíří se to dál. Zřejmě je to logická reakce na utahování šroubů. V Praze to začalo z toho důvodu, že situace tu byla kritická už dávno.
jediné k čemu mám výtku jsou nedostatečné boční odstupy na dálnici. Na dálnicích je vlevo vpravo místa dost a přesto se najdou dementi, kteří lížou úplně nesmyslně bok auta. A dokonce ani nemyškují. Zvláštní. Ale jedou v normě, nepřekračují rychlost, takže to nejsou žádní "piráti", jen blbci.
|
|
|
No to teda fakt nevím, kde jezdíš. Silnice I. třídy se podle mě už dávno staly pro jakoukoli dálkovou dopravu neprosto nepoužitelnými. Tu naloženej náklaďák nebo nějaká stará kraksna - plazej se 60. Tu někdo, kdo jede econorally, takže 70 tacho, takže v reálu 63, předjet se dá jen semtam, takže se to každej snaží stihnout a z toho potom vznikají krizový situace... Průměrná rychlost na trase 65 a to seš ještě rád.
Cesty do míst, kam nevede dálnice se už drahnou dobu snažím minimalizovat.
|
|
|
Je to různé, namátkou ČB - Praha - Ústí bad Labem přes Písek nebo Tábor, ČB - JH - Humpolec - HK - Šumperk - Ostrava (moc rád jezdím přes Jeseníky, jsou tam nádherné výhledy, i když je to na skoro osm hodin cesty celkem), ČB - Plzeň přes Nepomuk, ale taky třeba ČB - Borovany - České Velenice - Weitra nebo D1 na Brno/Ovu. Nikde jsem neměl problémy s plynulostí dopravy, když bylo zapotřebí předjet, stačilo přidat plyn. Průměrná cestovní rychlost na těch lepších silnicích 100 - 110 km/h, na dálnici do 130 km/h a většinou se vezu s existujícím proudem. Pokud to jde, jedu mimo dálnice, protože nemám rád tu dálniční nudu. Jezdívám to dopoledne nebo pozdě odpoledne, někdy v noci. Asi záleží na tom, jakou vlnu dopravy zrovna trefíš :-).
|
|
|
No tak pokud nesmyslně blokujete levý pruh, nedivte se těm myškám pane.
Každý týden registruji dementní chodce na přechodech i mimo ně, kteří se vůbec nerozhlédnou a prostě mi vlezou pod kola. naštěstí už jsem zvyklej a počítám s tím dopředu. Zkuste na silnici či přechodu taky začít používat mozek, uvidíte že se Vám bude hned jezdit líp ;)
Ten magor co předjížděl bus by samozřejmě zasloužil, ale takových není ani 1%...
|
|
|
Kdepak, hra přestává být hrou teprve v okamžiku, kdy se začne hrát podle pravidel, co si policajt na místě vymyslel. Nějaký vybírání si jen toho, co se mi hodí, je pro malý děti...
|
|
|
Obecně čím svislejší a přitom vyšší záď, tím lépe, plus čím níže umístěná SPZ nejlépe jen s jednou lampičkou, tím lépe. Takže auto, co má SPZ v nárazníku, případně tuningovej nárazník s vybráním na SPZ (kvůli snížení těžiště, významný prvek zejména u sportovní Fabie 1.2 WRX) a původní zahloubení ve víku kufru vykytovat, aby to tolik nebilo do očí:-).
|
|
|
|
V zásadě ano, pokud z toho ten tunnnning neodpadne na prvním příčném prahu nebo výtluku (tj. například v Praze po prvních 100 metrech), tak je to zcela ideální stav.
|
|
|
V mém případě jde o výrobek továrny lidových vozů BMW (Boleslav Motoren Werke AG) s názvem Fabia Combi r.v. 2003. Možná mám i kliku na silnice s větším množstvím bordelu a nemalý podíl má též to, že péči o čistotu exteriéru vozu ponechávám už několik let toliko atmosférickým srážkám. Pokud se tyto delší dobu nevyskytují, pak otřu světla (vidět a být viděn) a kliky, bych se já ni cestující při nástupu do vyvoněného interiéru neumazali. Žel přední RZ je přes veškerou snahu stále čitelná :-(
|
|
|
Já nevím ale poud na tom kole pojedu tak jak mám a srazí mě auto - tzn zezadu - a ujede tak tu RZ nepostřehnu ani kdybych se rozkrájel. Já osobně RZ vozů jedoucí okolo mě nevnímám jedno zda v autě, pěšmo nebo na kole. Takže předstva, že si zapamatuju RZ kterou možná jako svěděk uvidím na 2s v nějaké krizové situaci se mi nezdá reálná.
|
|
|
RZ je aspoň nějaká identifikace vozidla, lepší než nic.
|
|
Uz jsem to tu psal jednou pote, co jsem zjistil ze na financaku v DE je moji urednici jista pani Soucek a Honza ZZR se priznal, ze neni schopen porozumet slozitejsimu textu. V ceske kotline dochazi po staleti k negativni selekci obyvatelstva tim, ze proste schopnejsi lidi z Cech odchazeji, a v tom co u nas zbylo proste prevazuje naprosto nesympatickej typ zmetka.
Vsichni jste se tu smali tem posukum, co byli tak prekvapeni, ze se jim nepovedlo zvolit Bilderberga. Ja nebyl prekvapenej, jenom nastvanej (no a co, Zeman je pro me proste tragedie). Vsichni ostatni v mym okoli ale byli prekvapeny, a to z jednoho duvodu: neznaji skoro nikoho, kdo by volil Zemana. Neni pravda, ze prezidentske volby rozdelily spolecnost na dve poloviny. Prezidentske volby jenom ukazaly, jak je ceska spolecnost pod povrchem uz davno rozdelena. Je tu jeden typ lidi a druhej typ lidi a ty se proste mezi sebou normalne nestykaji neznaji, nevi o sobe.
Ja taky osobne neznam nikoho z tech tatiku, co ma sedivej knirek, na hlave fotbalistickou decku, na sobe riflovou bundu a v uchu nausnici. Ale je jich proste spousta! Sedi treba v ty hospode u nas na rohu, vetsinou je vidim jenom letmo za oknem, ja se tam radsi moc nedivam abych nedostal po hube ze cumim. A k tem tatikum patri takovy ty zensky co maji proste po ctyricitce BMI pres 28, kdyz nechci napsat nic o velky prdeli, a barvi si vlasy na fialovo nebo na modro. Neznam tyhle lidi, ale je jich tu vetsina, bude jich jeste vic a budou volit komunisty (protoze za komunistu byla prace voe) a kdyz teda lip tak CSSD, VV nebo jinou pseudokomunistickou stranu. Egal, ze prace voe v jejich podani znamena ze prijdu na pracoviste, neco tam cornu, dam si par cigaret a pak du o hodinu driv domu. Proste byla prace pro vobycejny lidi voe.
Ukradli mi akusroubovak. Jedna firma nam predelavala kuchyn, a v prubehu toho predelavani proste akusroubovak zmizel. Nestal 5 klacku voe, takze jsem s tim na policii nesel. Sel jsem za sefem ty firmy, co mi teda predem slibil ze na vsechno dohlidne, klice bude mit jenom on a nemusim se bat a ja mu veril, protoze to byl znamej, teda pres svoji manzelku. Nabehli tam presne tyhle typci - z tohohle typu cloveka, ze kteryho ja nikoho proste neznam. Druhej den jejich prace jsem v ramci predelavani kdyz uz je bordel tak az je bordel rozhodl taky neco navrtat. Hledam akusroubovak, a on nikde. Kuwa, rikam si, ze by ho odnesli omylem. Blbost, oni tam naradi jeste meli. Volam jejich sefovi, ze se podiva v dodavce, ale ze si nemysli, ze by ho vzali, protoze naradi tyhle znacky prece nemaji, tak by to poznali. A je nesmysl ze by ho nekdo cornul, to neni mozny. Jak to dopadlo? Nijak to nedopadlo, jako by se sroubovak proste neztratil, protoze to proste "neni mozny". Plus tam jednou rano naskotacil nejakej Marus, ze ho tam sef poslal, a mel nase klice, prestoze jsem je dal jenom sefovi. Takze dalsi lito za bezpecnostni vlozku v cudu. Jediny proc jsem se sefem ty firmy nevybeh byla jeho zena, protoze tu mam rad. Samozrejme platonicky.
Kde se v tech lidech veme ta drzost, ze ti ukradnou akusroubovak za kterej si dal dva litry, a jdou ho prodat tamhle do zastavarny za lito aby meli za co jit parkrat na pivo? A kde se veme v tom zmetkovi co ma teda fajn manzelku ta drzost mi tvrdit ze jsem si akusroubovak asi vymyslel, a jeste se vysrat na to, ze mi slibil, ze klice nebude nikomu davat? To je tak tezky klice na kterejch vidim bezpecnostni klic vratit, vymenit vlozku za nejakou za 200 od vietnamcu a pak si ji zase vzit kdyz skoncim? Jeste mi bude tvrdit, jak se nemusim bat, ze je Marus spolehlivej a nikdy s nim nebyli problemy, kdyz na nej potom sam rve u me v byte, ze v praci pivo chlastat nebude.
Omlouvam se, ze se tu tak rozepisuju o "marginalni" prihode, ale nejak se mi to prolnulo s tema volbama a ukazalo mi to, co se da v posledni dobe povazovat prakticky za krystalicky cisty "cesstvi". Vetsina lidi v cechach je lina, praci chce mit jako misto kam si chodi dat cigaretu a pivo a ukradne cokoli neni prisroubovany. Soucasti tohohle zivotniho postoje je to ze bohaty lidi co maj na ty auta by meli jezdit pomalu a bejt mlaceny policajtama na potkani. A naparit jim dane, utahnout jim sroub, tak je to spravny.
To nejsou zmrdi nebo vohnouti. To jsou proste zmetci. Naprostej lidskej odpad s IQ 80, pricemz pulku toho IQ pouziva na to kde co ulejt nebo ukrast. Vzdycky kdyz v DE slysim, ze cesi kradou, a nekdo se mi zacne omlouvat, ze se to nema takhle hnusne rasisticky rikat, tak ja rikam, jen at se to rika, protoze cesi jsou opravdu zmetci a opravdu kradou. Alespon vetsina.
Kdyz se kolem sebe podivate, na to co se kolem vas deje, jak se krade ve velkym v politice a jak jsou z toho desne nastvany hlavne ty co kradou v malym kde muzou, myslite si ze se cesi nekdy zmeni, prohlidnou a Humly a jim podobne prestanou volit?
|
|
|
Jenže lepší to nebude, pokud vy sám nedoženete celou věc až do konce. Takhle viník - zloděj - opět unikl. Šéf firmy nedostal na tlamu, ale vy jste dal dalších 1000,- za novou FABku. Takže podtrženo sečteno - oni vyhráli a jsou zase o trošku silnější.
Už jsem o tom psal několikrát - problém není v tom, že jsou tu zmrdi. Problém je v tom, že si to všichni ostatní nechají líbit a dovolí jim to.
A mezi náma - jelikož se vám zdá, že kvůli tomu, že podnikáte a máte silnější auto, tak máte zároveň právo vyjebávat s ostatníma zase jiným způsobem - a to tím, že si rychlou jízdou vyhraníte levej pruh jen pro sebe, že myškováním po městě necháte ty blbečky ve felíciích následně na semaforu čekat o dvě červený dýl a že parkovat si též můžete libovolně, tak se bohužel řadíte na stejnou úroveň, jako ta parta chytráků, co přemejšlí, jak někoho ojebat, aby měla na "to pívo".
Takže doporučuju nestěžovat si zde, ale jednat jinde. Manželka šéfa té firmy, vaše kamarádka, si očividně nějaký ohledy nezaslouží, pokud jí nedělá problém spát s takovým "charakterem".
|
|
|
Moje paní na německém finančáku se jmenuje Dönek a je z Turecka.
V tomhle případě Huml dožene zcela konkrétní lidi. Už se to prakticky děje kolem jeho předchozího vynálezu, totiž povinných zimních gum, a taky se to děje v případě vynálezu předminulého, tzv. objektivní odpovědnosti provozovatele, kdy mi píšou vohnouti, že kamarádovi prodali jejich starýho fiata s tím, že budou jezdit "na něj" aby "nemuseli platit to eko" a teď jim chodí výzvy, celá jedna A4 plná složitého právnického textu, a obranu nemají. Už se kácí v jejich řadách, protože to odserou jako první. Pochybuju, že zrovna tohle nechá vohnouty klidnými.
|
|
|
Ono je to asi až tak úplně klidnými nenechá, otázka spíš je, jestli budou schopni/ ochotni správně identifikovat pravého nepřítele. Podle mého názoru nikoli, drtivá většina z nich bude v této věci buď marně tápat, anebo zcela mechanicky a také zcela nelogicky obrátí svůj hněv proti svým obvyklým cílům- obyčejným lidem, kteří mají, vědí, umí nebo můžou víc, než oni.
|
|
|
Zmetci ale nepoznaji, ze to na ne utoci Huml a dalsi dopravne bezpecnostni podnikatele. Zmetek ma oddelenou pricinu a dusledek. Kazdej zmetek je pro vyssi dane "pro bohaty" a socialni davky "pro chudy". Kazdej. Kterej z nich pak ale nenadava na to, ze cikani zijou ze socialnich davek? Zadnej.
Hodne za mlada jsem byl na brigade v pivovaru. Se mnou tam byl typek, co byl na matersky, protoze manzelka vydalavala vic, a on chodil akorat po brigadach. Hulil jednu hnusnou srackovou smrdici cigaretu od druhy, mel plnou hubu cernejch zkazenejch zubu a taky toho, jak je to desny, ze musi chodit po brigadach, protoze materska a zeny plat je prej malo. "Ceskej stat se voe neumi postarat vo rodiny s detma, a to ti rikam, ze vod patnacti makam". V tom pivovaru makal tim stylem, ze pulku pracovni doby stravil na cigaru a domu nesl tri ctyry jeste nepasterovany piva mezi smradlavejma ponozkama v batohu, kdyby se prej vratnej chtel podivat tak at si to prej uzije. Zrejme timhle stylem makal od tech patnacti. Ale to, ze se ma blbe, protoze i na matersky musi chodit po brigadach bylo jasne dusledkem toho, ze se stat nepostaral "vo rodiny s detma", ne toho, ze umel hovno, v kazdy praci zrejme kradl a pulku toho co kdy vydelal prohulil. Od techhle lidi nemuzes cekat zadny prozreni.
|
|
|
Kübl chytrostí od někoho bez kořenů, kdo vystudoval tady a pak podle svého "etnického přesvědčení" odkočoval na lepší svědčí jen o tom, že tvé sociální vazby mají nulový význam a tvé hodnocení jejich významu je proto narušené materiálním prospěchem, který, soudě podle tvých jiných záchvatů, považuješ za prvořadý. Jen tak jsi mohl nadrásat takovou pitomost, která ani trochu nekoresponduje s realitou. Ostatně je to příznačné...
Odchodem do Rajchu, který o své kvalitní muže přišel u Stalingradu a jehož zalidnění zůstalo na služby neschopných, je skutečná výhra. Nevím, co je odpornějšího než němec s řídkým knírkem a náušnicí v uchu...snad jen turecký odpad, co umí jen lámaně německy a přitáhl (jako ty) jen za lehčím živobytím.
Ale snad díky masivnímu přistěhovalectví se tam, mezi všema těma nenáročnýma turkama, co uměj německy hůř než ty, cítíš líp než tady, kde jsou přece jen nějaké nároky na úroveň.
su rád, že seš v predli. školný máš jako dárek od nás a už se sem nevracej, ok?
|
|
|
Já bych zase mohl popsat X kreténů co znám a volili Karla...
Že ti nějaký vypítko ukradlo akušroubovák je sice blbý, ale udělat z toho, že všichni Češi kradou a skopčákům na to kývat může jen totální idiot. Já měl dělníky v bytě několikrát a nikdy se nic neztratilo. Dokonce jsem s partou zedníků při škole chodil 2 roky na brigádu a nikdy jsme nikde nic neukradli. ZZR ti to napsal dobře, zůstaň si v Reichu a sem do buranova už zpátky nelez.
|
|
Tuhle jsem ani nevstoupil z auta u doma a čekal na výsledek radiove debaty, kde odborníci z Humlovy líhně radili, jak řešit podobné problémy.
1) máme se domluvit
2) když to nejde, jděte na obec
3) můžete dostat i pokutu
4) a prý to může dojít až k soudu a to je pak teprve hrůza
Pracuji na samém konci řetězce, mám na starosti dlužníky leasingových společností. Leasingový nájemce - nepoctivec, prodrbe někde auto. Třeba ho prodá Serjohovi do UK a ten s tím vyfrčí na východ. Tam ho prodá nějakému Kazachovi a už auto nikdy neuvidíte. Nájemce přestane platit leasing, proč by to taky dělal, když auto už nemá, a hotovo. Za to je po letech odsouzen - např. zpronevěra či podvod. Je odsouzen i k náhradě škody. Takže má něco mezi podmínkou a 4 roky natvrdo. Náhrada škoda se nekoná, bydlí na Městské části a má 12 exekucí. Shrnutí. Auto není, peníze nebudou, trest je odsezen, pachatel je čistý, za to co udělal ( a ještě má 60 litrů od Serjohy). To je lepší výsledek. Poslední roky PČR za kývání Státního zastupiteství píše, že trestný čin se nestal a prostředky trestní represe jsou až to poslední a je třeba věc řešit občansko - právně,jak je uvedeno v počátku příspěvku.
Leasingová společnost stále platí povinné ručení, protože ze zákona MUSÍ. Jinak jí bude vydírat o peníze Česká kancelář pojistitelů. Auto se nedá odhlásit z registru, nebo s velkými obtížemi, šílenou administrativou, a plýtváním času a lidskou prací. Pokud se s autem papírově nic nestalo cca 10 let zpátky, dá se auto odepsat na Čestné prohlášení. Ted je to po datu květen 2004, kdy by se např. neměl změnit zápis v TP. Co takhle, kdyby pan Huml napřímil svou mysl o nápravu, tímto směrem ? Třeba to čte, má to jako návrh na zákonodárnou iniciativu...jde totiž taky o stovky, možná tisíce případů ročně....
|
|
|
Proboha jen to ne! Těžko říct, co úžasného by z takové iniciativy vzniklo, ale čistě statisticky vzato je velmi nepravděpodobné, že to bude něco, z čeho se neposerem všichni...
|
|
|
Pravda. Omlouvám se, za svou neuváženou myšlenku. Jen mě vadí, že soudy proběhly, všichni mají vyřešeno, problém trvá dále, a další instance už není. A problém stále žere peníze.
|
|
|
a) z povahy svojí práce máš na stole 100% to, co se v průměru stane v řádu procenta. Doufám že máš dost rozumu, abys pochopil, že zákonodárné kutilství opravdu nemá řešit každý prd jmenovitě.
Krom toho soudruh Huml nadbíhá zájmovým lobby, tu pojišťovnám, tu fízl aparátu, tu gumárenství. Ideálem je uspokojit alespoň dva kluby najednou. Tj. tudy cesta nevede, pokuď ovšem nemáš v šuplíku nějaký jeho další znalecký posudek, který ještě jde žalovat.
b) ad pojištění - tak snad od průběhu máte papíry a mělo by pojištění jít vyinkasovat zpětně na základě nějaké historie oznámení ap. Právníky doufám máte.
c) žere to peníze - ano, ale tomu se říká riziko podnikání. Snad se nebudeš pokoušet tvrdit, že si lízingovka neprověřila klienta (nás si prověřovala), dala s 0% akontací bez historie a řádné přirážky.
|
|
|
Náhrada škoda se nekoná, bydlí na Městské části a má 12 exekucí.
Nepomáha alepsoň trošku prověření klienta před podpisem leasingové smlouvy?
|
|
|
Hehehe. Musel jsem si ulevit.Všechno co píšete samozřejmě proběhlo, právníci zafungovali, prověrky byly, klient se zkurví až během smlouvy.Udělá toho více jednou ranou. Ale o to tu nejde. Vše dle práva proběhlo, a problém se vůbec nepohnul z místa. To jest na tom to fascinující. Jen to vygenerovalo umělé pohledávky. Vyinkasovat něco zpátky? Co peklo schvátí, to nikdy nenavrátí...a na základě čeho ? Nikdo samozřejmě nemůže znát všechno a problematiku, kterou se zabývají ostatní, což je znát z dotazů, či pokusu o nápovědu. Pokud se někomu nelíbí, že je tam leasingová společnost, dosaď svoje auto půjčené kamarádovi, nebo malou autopůjčovnu o 2 autech. princip je stejný. Přijdeš o auto a platíš, jako majitel, i když auto nemáš. Systém jest totálně zmršen, a jest nefunkčním, To je vše.
|
|
|
Důvod úroků u půjčky je mimojiné dán i tím, že je riziko, že dotyčný nemusí zaplatit a možná se to z něj nepodaří dostat.
Ono to ovšem jaksi zmutovalo do stavu, kdy lidi předpokládají že i s RPSN 60 % budou všichni bezrizikově platit...
|
|
Milý D-Fensi,
argumentace článku je jako obvykle brilantní, ovšem musím se ozvat k problematice tváření nebo svařování ocelí v autech, protože mám pocit že ses dostal na tenký led.
Pokud pomineme hliník, tak se dají materiály na karosérii rozdělit na extrémně tvárné, hlubokotažné plechy, ze kterých je zhotoveno vše co vidíme navenek a potom vysokopevnostní oceli, ze kterých je vyrobený skelet.
Ty první plechy nemají žádnou pevnost, zato se dobře tvarují na lisovacích formách. Svařovat jdou jakkoliv, pokud si odmyslíme problémy se zinkem. Vyrovnat po větší deformaci již nejdou, právě protože se táhnou a tudíž se nikdy nevrátí do původního tvaru. Navíc v místě ohybu se poněkud zpevní a tak se při rovnání dělají jen další a další vlny. Zkuste si to, vzít odstřižek, ohnout o 90° a zpět, dopadnete nejspíš takhle www.youtube.com/watch?v=NGjBlwHvs0Y
Ty druhé (nejen typu TRIP) jsou vesměs hydroformingem vytvarované do pokroucených jeklů, viz www.ruukki.cz/Produkty-a-reseni/Hutni-materialy/Oceli-s-kovovym-povlakem/Tvarne- vysokopevnostni-oceli-Litec. Podstatná vlastnost je, že kromě vysoké pevnosti mají ještě vysokou tažnost kolem 20%. Díky tomu při nárazu absorbují energii a spotřebují ji na plastickou deformaci. Teprve auta takhle vyrobená můžou uvažovat o nějakých hvězdičkách v Crashtestu. Jinými slovy, rám jde vrátit do původního tvaru, ale hodně velkou silou. Pokud si umělecký vrakomechanik pomůže autogenem nebo na tom rámu bude svařovat, pak onu fajnovou mikrostrukturu oceli zničí a její vlastnosti downgraduje na lešenářskou trubku. Průser je, že tyhle oceli jdou zdánlivě svařovat v pohodě a tak si snad i umělec myslí, že to je OK.
Tedy - pokud někdo rovnal rám s autogenem nebo ho nedejbože svařoval, tak honem pryč, při sebemenší ráně se auto zdeformuje nesrovnatelně snáz a úplně jinak než bylo konstruováno, to už snad raději kolo nebo MHD.
Bonus:
Q: Jak se tedy vyrábí ten rám ve fabrice?
A: Svařují se snad jedině laserem, to funguje (vlastní praxe).
|
|
|
Laserem se obvykle svařuje díl složený ze dvou různě silných plechů (důvodem pro různě silné plechy je potřeba ušetřit na hmotnosti) - svár ve velké délce bez překrytí. Pak se tímto způsobem spojují ještě pohledové díly, tam kde by běžná housenka nebo bodové svary mohly rušit estetický požitek nového majitele vozidla. Jinak se samozřejmě i vysokopevnostní díly k ostatním ponejvíce připojují bodovými svary.
Vzhledem k tomu, že materiál na vysokopevnostní díl extra tažný není, je potřeba ho před lisováním ohřát.
Jinak má DF samozřejmě pravdu. Je daleko lepší poškozenou část odstranit (bodové svary se odvrtají, ostatní odbrousí) a navařit nepoškozený díl, než se snažit to rovnat silou. Krom toho, že ty díly nikdy nedostanete do stavu před deformací, je tu ještě nemalé risiko, že právě porušíte pevnost svarů někde jinde.
|
|
|
vono je to teda pěšky jako za vozem, buď ten materiál (kterej není úplný bláto na plech nejvenkovnější aby dovnitř nepršelo) potejráme tepelně jinak než ve fabrice a z voceli nějak tepelně zušlechtěné uděláme neřízeným nahřátím a následně ochlazením bláto nejistých vlastností, nebo rovnáním vneseme nějaké reziduální napětí po plastické deformaci (které se může chovat všelijak) - v každém případě takhle opravené auto má s tím prototypem kterej to v laboratoři švihnul v padesátce do zdi s figurínkama plnejma senzorů pramálo společného.
|
|
Tzv. "totálky" davájí zpět do provozu především pojišťovny aby usetřily na plnění. Při totální havárce dostanete od pojišťovny liebesbrief, kde vám sdělí, komu a za kolik máte vrak i s papíry prodat, tuto částku vám odečtou od plnění a zaplatí pouze zbytek. Většínou to "vyhrají" nějaké servisy III. -V. ligy a buď to zpátky slepí z několika vraků nebo objednají na zakázku čórku nejlépe zvenku... Toť realita.
|
|
Přijde mi, že ten pán nemá rád Humla :)
|
|
|
Přidat nový komentář
Zobraz článek Humlova kontrola vraků
|