Máme tady několik kulervoucích vychytávek. Ačkoli
by se zdálo, že tuning je out a teď že fičí
paurból, kreativita majitelů vozidel značky Škoda nebere konce.
Třetí místo - Schade Boxster
zachytil Aleff v Praze
Pohybovala se tak rychle, že je fotka trochu rozmazaná, ale to nevadí.
Podle raritní modré barvy zvané leasing blue se jedná o jeden exemplář
z limitované prémiové edice 666.666 ks, která byla vyrobena k poctě příchodu
Satana a k podpoření marketingové strategie GE Money Bank. Jak řečeno,
Fabia je ftuningu. Zejména zaujme cosi jako centrální výfuková roura velkého
průměru, podobně jako u stíhačky. Myslím si, že se nejedná o výfuk, ale
o určité napodobení vagíny. Majitel tohoto vozu se zřejmě rozhodl posunout
lásku ke značce o stupeň výše a od prostého platonického zbožnění postoupit
k dalšímu levelu. Zdá se, že pro majitele škodovek má
výfuk (1
2
3)
nějaký skrytý význam hraničící s fetišismem a tak nezbývá než vzpomenout
na základní návrhové
pravidlo pro koncovky výfuku pomocí hodnoty VVPÚ, které sestavil Lord
Mord.
Také by se mohlo jednat o spřáhlo, kterým se k automobilu připevňuje
tendr s uhlím. Dole v nárazníku jsou provedeny dvě velké zamřížované díry,
asi aby z motoru neutekli klokani. Daleko největší nářez představuje registrační
značka. Tu oficiální posunul majitel kvůli snížení těžiště blíže k zemi.
Do uvolněného prostoru vsunul tabulku s výrazným environMentálním poselstvím,
totiž nápisem ŽRALOK. Nevím, zda tím chtěl vyjádřit svůj postoj ke spotřebě
populárního tříválcového motoru, nebo má nějaký problém s botami, případně
chce naznačit i tak zcela nezpochybnitelnou superioritu modré Fabie nad
vším, co se pod hladinou (resp. na silnici) pohybuje, ale každopádně se
tento výron blbství zapíše do dějin motorismu.
Druhé místo - vesnickej interkchůler
zachytil D-FENS v Blatné
Tým pro analýzu tuningových zprasků (TATZ) složený z motoráře, karosáře,
zkušebního jezdce a psychiatra zasedal kvůli tomuhle dlouho do noci. Evidentní
bylo, že to slouží k přivádění stlačeného vzduchu z okolí do kufru. To
znamená, že v kufru je něco, co potřebuje vzduch. Hodně vzduchu. Třeba
dvojité turbo. Ale to by tam musel být také výfuk a ten tam není. Také
jsme mysleli, že by se mohlo jednat o náporové sání, ale na to nám v kufru
zase chyběl motor. Také jsme si mysleli, že jsou to praktická madla pro
chodce, který se po sražení může zachytit a hezky a zdarma se vést na kapotě,
ale to by tam zase nesměly být přibodované ty mřížky.
Vysvětlení je však jednoduché. Když jste manager pro P.R.asata v živočišné
výrobě, nenosíte ády ani najky. Vaše gumoffky už nejsou po osmihodinové
pracovní směně dostatečně cool na to, abyste se mohl z práce přesunout
rovnou do village culture housu a nevyvolal tam chemický poplach, potřebujete
tento interkchůler se železem a multiminerálem. Princip je popsán skicou:
Do interkchůleru je vyvedena trubka, na trubku je nasazena holinka. Jakmile
se vůz rozjede, vzduch z okolí profoukne gumovku a vrátí ji do bezvadného
stavu, takže je po příjezdu k culture house je zase hustě fresh a připravená
na ty nejdrsnější hip-hop kousky. Uvedený interkchůler je navíc dual kchór,
umožňuje ošetřit obě holinky současně. Praktická mřížka z aktivního polopropustného
kovu (lidově zvaného pletivo) přitom brání vniknutí cizích těles (mouchy,
ptáci, důchodci) do gumovek za jízdy.
Ocenění zasluhuje i řemeslné provedení, zjevná robustnost celého řešení
a zejména antikorozní odolnost. Autor vynálezu je zjevně dobrodruh, podle
nalepené dálniční známky má v úmyslu vjet dokonce i na dálnici.
První místo - kola f dřevě
Auto nahlínách a palubku fdřevě má dnes kdekdo. Ale kola fdřevě, to
bude in teprve za pár let.
Automobilka Škoda se v rámci racionalizačních opatření, kterými naplňuje
známou strategii simply clever, rozhodla v dalším kole snižování nákladů
odstranit pneumatiky, resp. přesunout je do vyšších stupňů výbavy Elegance
a Comfort. K testování nového kola použili osvědčenou platformu Škoda 100,
která se prý stane základem pro budoucí vůz Assfuckster. Vůz vidíme na
obrázku:
Redakce Světa motorů udělila ve velkém srovnávacím testu pneumatik dřevěným
kolům známku 2+, jak už bývá pro výrobky ze Škody Auto v tomto periodiku
zvykem. Dřevěná kola z Boleslavi suverénně porazila značky Pirelli a Bridgestone.
Výrobky obou konkurenčních firem zcela propadly, například se ukázalo,
že pneu Pirelli nejde vůbec rozštípat sekerou a na Bridgestone nedrží lazura
na dřevo. Testovací jezdec Chrchel měl připomínky jen k chování za mokra,
kdy na kolech začaly rašit větve a také se mu zdálo, že kola trochu hážou,
což se ale na povrchu českých silnic skoro nepozná a pokud ano, tak to
lze opravit rašplí. Naopak oceňoval trakční vlastnosti podporované speciálním
příčným dezénem a pochvaloval si, že dřevěná kola nelze píchnout, maximálně
že z nich vypadne suk. Rovněž nastřelování hřebů bylo shledáno snadným
a výrazné ekologistní poselství je zcela zjevné. Na zimu se budou dělat
měkká kola z borovice a na léto tvrdá z dubu.
Po posledních dvou testových faux pas, když v testu spotřeby malých
vozů zvítězila Fabia, ačkoli ze všech zúčastněných aut měla největší spotřebu,
nebo testu pneumatik, kde pneumatiky z bazaru za pětikilo kus deklasovaly
originální simply clever obutí, se zdá, že se testy Světa Motorů opět vrátily
k původní objektivitě.
27.05.2007 D-FENS